Text Link Ads

 

 

 

725

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 725 :: يکشنبه 23 ارديبهشت 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

يک بخش جديد

دوستان سلام!
از امروز يک ستون جديد با عنوان «داستانک روزانه» به روزانه اضافه شده که مي تونيد هر روز يک داستان کوتاه را در اين بخش مطالعه کنيد. مسئول اين بخش دوست عزيزم آقا احسان غفاري مي باشد.

 

دانلود مجلات و کتب خارجي


The Economist 
12 مي

جديدترين شماره از هفته نامه
The Economist

تاریخ انتشار: 12 مي 2007
تعداد صفحات مجله: 151
حجم فایل: 2 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (724) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • هتلهاي عجيب و لوكس آينده
  • نوري از مریخ
  • معرفي و دانلود فيلم : تاکسي ٤
  • سري کامل کارتون زيباي Ninja Scroll (در 13 قسمت)
  • آلبوم جدید علیرضا براتیان به نام شب و آتش
  • پخش زنده تصاوير وبکم به سرتاسر دنيا و ساخت وبسايتي مجازي براي اين امر توسط CoffeeCup WebCam 4.0
  • Telescope
  • به موسويان گفته بودم اين كار عاقبت ندارد!
  • رستوران هاي ورزشکاران
  • اثبات بی شرفی !
  • دستور آشپزی هفته: فالوده
  • از شريف تا اميركبير
  • پيامبران مدفون در ايران
  • دوربین ردیاب آلودگی، کاشف قاتلین نامرئی
  • دين و جهانی شدن
  • زخم معده
  • اسکناسی برای امیلی
  • چه طور فيلتر مي‌كنند؟
  • DNA نقشه راه حیات
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

هتلهاي عجيب و لوكس آينده
آگهی عجیب در یک روزنامه پاکستانی در مورد گم شدن مواد رادیواکتیو
نوري از مریخ
۳۰ ثانیه به دایره قرمز خیره شوید و بعد به آرامی سر خود را به عقب ببرید تا رنگی را ببینید که تا به حال ندیده اید! هر چه بیشتر خیره شوید اثرش بیشتر است.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پرونده بيمه ايران به دادگاه ويژه مبارزه با مفاسد اقتصادي مي‌رود

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل ديوان محاسبات كشور با بيان اينكه پرونده شركت بيمه ايران دو جنبه تخلف مالي و تخلف مفاسد اقتصادي دارد؛ افزود: جنبه تخلف مالي پرونده در ديوان محاسبات و جنبه مفاسد اقتصادي نيز در دادگاه ويژه مبارزه با مفاسد اقتصادي زير نظر قوه قضائيه بررسي مي شود.
محمدجعفر محمدزاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سوال كه آيا براي مديرعامل و اعضاي هيأت مديره عزل شده بيمه ايران حكمي صادر شده؛ اظهار داشت: هنوز حكمي صادر نشده است .
وي افزود: مراحل رسيدگي در ديوان محاسبات به اين شكل است؛ زماني كه گزارش پرونده تكميل مي شود به دادسراي ديوان ارائه مي شود و دادسراي ديوان محاسبات تحقيقاتي در اين خصوص انجام داده و دادخواست صادر مي كند، سپس اين دادخواست به هيأت‌هاي مستشاري مي رود و اعضاء هيأت‌هاي مستشاري پس از طي مراحل رسيدگي اقدام به صدور رأي مي‌كنند.
محمدزاده خاطرنشان كرد: چهار هيات مستشاري در ديوان محاسبات هستند كه پس از دستور رئيس كل ديوان يكي از آنها مسئوليت پرونده را برعهده مي‌گيرد و در نهايت حكم را صادر مي‌كنند.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه جرم مديرعامل و اعضاي هيأت مديره بيمه ايران اثبات شده؛ گفت: بله تخلفها بسيار روشن و شفاف بود و رئيس جمهوري برمبناي گزارش اوليه ديوان دستور عزل، را صادر كرده‌اند.
محمدزاده تاكيد كرد: عزل و بركناري مديرعامل و برخي از اعضاي هيات مديره بيمه ايران براساس دستور ديوان محاسبات نبوده است بلكه به دستور رئيس جمهوري اين‌كار صورت گرفته است.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل ديوان محاسبات كشور در خصوص زمان درنظر گرفته شده براي بررسي اين پرونده؛ تصريح كرد: زمان بررسي به حجم پرونده بستگي دارد، اگر پرونده گسترده باشد زمان بيشتري مي برد .
وي خاطرنشان كرد: تخلفات صورت گرفته بخشي مربوط به مديرعامل و هيات مديره بركنار شده و بخشي از تخلفات نيز به مديرعامل و برخي از اعضاي هيات مديره سابق اين شركت مربوط مي شود.
محمدزاده يادآور شد: زماني كه پرونده به دادسرا رفت از اعضاء دعوت مي‌شود تا از خود دفاع كنند و هر حكمي كه در هيأت‌هاي مستشاري صادر شود اجرايي است و البته حق اعتراض هم براي محكومين وجود دارد.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل ديوان محاسبات با بيان اينكه اين پرونده دو جنبه تخلف مالي و مفاسد اقتصادي دارد؛ افزود: جنبه تخلف مالي پرونده در ديوان محاسبات و جنبه مفاسد اقتصادي نيز در دادگاه ويژه مبارزه با مفاسد اقتصادي زير نظر قوه قضائيه بررسي مي‌شود .
وي گفت: پس از تكميل گزارش رسيدگي به هر دو جنبه تخلف مالي و مفاسد اقتصادي آغاز خواهد شد

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

تاکسي ٤

Taxi 4

Photo of Sublime,

کارگردان: ژرار کراوچيک. فيلمنامه: لوک بسون. موسيقي: انتخابي از Tefa, Doudou Masta, Weallstar-Da Octopusss. مدير فيلمبرداري: پي ير مورل. تدوين: کريستين لوکاس ناوارو، فردريک توراوال. طراح صحنه: هوگو تيسانديه. بازيگران: سامي ناصري[دانيل مورالس]، فردريک ديفنتال[اميلين کوتان]، برنار فارسي[کميسر ژيلبر]، اما شوبرگ[پترا]، ادوا مونتو[آلن]، ژان کريستف بووه[ژنرال ادمون برتينيو]، ژان لوک کوشارد[بلژيکي]، فرانسوا دمين[سرژ]، مراد زگوئندي[سوک]، جبرئيل سيسه[به نقش خودش]. ٩١ و ٨٧ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ فرانسه. نام ديگر: T4xi.
کميسر ژيلبر يعد از دستگيري اشتباهي يک خدمتکار هتل به جاي تروريست، بايد جبرييل سيسه بازيکن مشهور فوتبال را به استاديوم شهر مارسي برساند. اما تصادف اتومبيل وي و ديگر ماموران باعث مي شود تا باز اميلين دست به دامان دوست قديمي اش دانيل-راننده بي باک تاکسي- شود. پسران کوچک اين دو با هم همبازي هستند و اغلب روزهاي تعطيل را با هم يا در خانه ژنرال برتينو-پدر زن دانيل- مي گذرانند. ماموريت بعدي کميسر ژيلبر و افراد تحت فرمانش تحويل گرفتن يک جاني و سارق خطرناک ملقب به بلژيکي و انتقال او به زنداني با تدابير شديد امنيتي است. اين عمليات بايستي در عرض ٢٤ ساعت به سرانجام برسد، ولي همزمان دوستان بلزيکي در صدد رهانيدن او هستند و پترا، همسر اميلين نيز دورادور مراقب آنهاست تا همگي باند بلزيکي را دستگير کند. اما بلژيکي به دليلي سهل انگاري و بلاهت ژيلبر و مامورين اش مي گريزد و پس از پيوستن به پترا که هويتي جعلي اختيار کرده، دست به سرقت صندوق امانات بانک بلژيک مي زند. دانيل که تصادفاً بلژيکي را به خانه تيمي رسانده، بعد از درک ماجرا با اميلين دست به کار مي شود تا او و باندش را به دام بيندازد و طبيعي است که اين کار تمام نقشه هاي پترا و ديگر پليس هاي مخفي را مي تواند برهم بريزد....

چرا بايد ديد؟
چهارمين قسمت سريال مشهور و محبوب فرانسوي و در واقع محصولي ملي و ميهني که قرار است جاي توليدات پر خرج و اکشن هاي هاليوودي را در اکران فرانسه پر کند، و مي کند. ژرار کراوچيک که پس از اولين قسمت اين مجومعه جاي ژرار پيره را گرفت، متولد ١٩٥٣ و از شاگران قديمي ايدک[فميس فعلي] است که از ١٩٨٣ با فيلم Le Concept subtil شروع به کارگرداني کرده است. کراوچيک با همين اولين فيلم نامزد دريافت سزار بهترين فيلم کوتاه شد و جايزه بزرگ جشنواره مونترال را نيز به دست آورد. دومين فيلم کوتاهش Toro Moreno نيز بار ديگر نامزد دريافت جايزه سزار شد. اين اتفاق در سال ١٩٨٤ بار ديگر براي فيلم کوتاه قتل در شب تکرار شد و سرانجام اولين فيلم بلند او در سال ١٩٨٦ به نام از بازيگرها متنفرم نيز در مراسم سزار خوش درخشيد و نويد ظهور کارگرداني خوش آتيه را ارزاني سينماي فرانسه کرد. کراوچيک تا سال ٢٠٠٠ و آشنايي با بسون دو فيلم تلويزيوني و دو فيلم بلند ديگر کارگرداني کرد، اما تاکسي ٢ نامش را براي تماشاگران فرانسوي و ديگر کشورها اشنا کرد. فرمول بسون براي ساخت فيلم هاي پولساز[سکس، اکشن، کمدي] چيز تازه اي نبود، ولي توانست مانند باند فيلمي ملي براي فرانسوي ها به ارمغان بياورد که در تحرک از محصولات هاليوودي چيزي کم نداشت و باعث نوعي همبستگي ملي ميان فرانسوي هاي اصيل و مهاجران مستعمرات سابق مي شد. تاکسي براي بازيگران نقش هاي اصلي شهرت و پول به ارمغان آورد. اما برنده اصلي بسون در مقام تهيه کننده و فيلمنامه نويس بود که توانست با اين ترفند جاني تازه در رگ هاي خشکيده سينماي سوبسيدخور فرانسه جاري کند. تاکسي ٣ با فروشي معادل ١٤ ميليون يورو براي سينماي فرانسه حادثه اي کم نظير بود و قرار است که آخري نيز همين اتفاق را تکرار کند.
تاکسي ٤ همه عوامل تضمين کننده موفقيت فيلم هاي پيشين را در خود دارد به اضافه دست اندازي به ميراث سينماي کمدي درجه دو هاليوود[همکارن بلژيکي دست کمي از سه کله پوک Three Stooges ندارند] و شوخي با فيلم هاي اکشن آمريکايي از جمله صورت زخمي[برايان دپالما] در صحنه پاياني فيلم که يقيناً براي تماشاگر فرانسوي حکم انتقام بسون از سينماي آمريکا و در عين حال اداي احترام به آن را دارد. لوکيشن هاي زيباي مارسي، موناکو و کن در کنار بدل کاري ها و اتومبيل سواري هاي ديوانه وار-در اين قسمت پليس ها به جاي دنبال کردن دانيل با خبردار شدن از حادثه تازه، موقعيت را براي دست انداختن همکار تازه وارد خود مغتنم مي يابند و حاصل کار يکي از شوخي هاي درخشان سينماي اسلپ استيک است که باز آفريني مي شود- و روابط عاشقانه پترا و اميلين و... اما.... تاکسي ٤ مانند همتايان آمريکايي خود فيلمي نيست که بتواند تماشاگر بالاي ١٨ سال چندان راضي کند. با اين حال اگر فيلم انيميشن بسون[آرتور و نامرئي ها] شما را راضي کرده، اجازه بدهيد کودک درون تان از تماشاي تاکسي ٤ لذت ببرد. يعني مثل خود من و خيلي از فرانسوي هاي بزرگسال دزدکي به سينما برويد! چون فقط در سه روز اول نمايش اين قسمت بيش از يک ميليون بليط فروخته شده و در روز والنتاين هم ٢٠ درصد سينماهاي نمايش دهنده به اکران تاکسي ٤ اختصاص داشته است!
ژانر: اکشن، کمدي.


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/29987125/T4xi.DVDRip.2007.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/29987192/T4xi.DVDRip.2007.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/29987389/T4xi.DVDRip.2007.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/29987463/T4xi.DVDRip.2007.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/29987672/T4xi.DVDRip.2007.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/29987727/T4xi.DVDRip.2007.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/29987970/T4xi.DVDRip.2007.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/29987813/T4xi.DVDRip.2007.part8.rar


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

سري کامل کارتون
 Ninja Scroll

سري کامل کارتون زيباي Ninja Scroll (در 13 قسمت)

Also Known As:Ninja Scroll: The Series (USA)
Runtime:Japan:30 min (13 episodes)
Country:Japan
Color:Color
Certification:Australia:MA / New Zealand:R13 / UK:15
Company:Mad House Ltd.

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):

#1
http://rapidshare.com/files/12618825/NinjaScroll__1.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/12620412/NinjaScroll__1.part2.rar 

#2
http://rapidshare.com/files/13055818/NinjaScroll_2.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/13059756/NinjaScroll_2.part2.rar 

#3
http://rapidshare.com/files/20562530/NinjaScrollTheSeries_3.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/20603176/NinjaScrollTheSeries_3.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/20609234/NinjaScrollTheSeries_3.part3.rar 

#4
http://rapidshare.com/files/13084310/NinjaScroll_4.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/13093411/NinjaScroll_4.part2.rar 

#5
http://rapidshare.com/files/13105807/NinjaScroll_5.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/13109821/NinjaScroll_5.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/13110367/NinjaScroll_5.part3.rar 

#6
http://rapidshare.com/files/13368666/NinjaScroll_6.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/13371604/NinjaScroll_6.part2.rar 

#7
http://rapidshare.com/files/13375675/NinjaScroll_7.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/13378769/NinjaScroll_7.part2.rar 
 
#8
http://rapidshare.com/files/13572617/NinjaScroll_8.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/13574828/NinjaScroll_8.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/13577041/NinjaScroll_8.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/13577234/NinjaScroll_8.part4.rar 

#9
http://rapidshare.com/files/13579429/NinjaScroll_9.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/13580940/NinjaScroll_9.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/13581896/NinjaScroll_9.part3.rar 

#10
http://rapidshare.com/files/15417670/NinjaScroll__10.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/15429371/NinjaScroll__10.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/15446883/NinjaScroll__10.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/15448056/NinjaScroll__10.part4.rar 

#11
http://rapidshare.com/files/15451597/NinjaScroll__11.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/15453690/NinjaScroll__11.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/15470486/NinjaScroll__11.part3.rar 
 
#12
http://rapidshare.com/files/15462132/NinjaScroll__12.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/15463350/NinjaScroll__12.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/15464721/NinjaScroll__12.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/15464806/NinjaScroll__12.part4.rar 

#13
http://rapidshare.com/files/15466259/NinjaScroll__13.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/15467896/NinjaScroll__13.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/15469435/NinjaScroll__13.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/15469741/NinjaScroll__13.part4.rar 

 

  لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

شب و آتش
باصداي عليرضا براتيان

آلبوم جدید علیرضا براتیان به نام شب و آتش

نام آهنگ سرور 1 سرور 2
Tanhaee دانلود دانلود
Shab O Atash دانلود دانلود
Be Yade To دانلود دانلود
Bi Kalam دانلود دانلود
Ashke Del دانلود دانلود
Khoda Mehraboone دانلود دانلود
Bi Kalam دانلود دانلود
Gole Zard دانلود دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي داغلار (كوهها)
با صداي احمد نايبي

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

پخش زنده تصاوير وبکم به سرتاسر دنيا
و ساخت وبسايتي مجازي براي اين امر توسط
 CoffeeCup WebCam 4.0

شرکت نرم افزاری CoffeeCup یکی از شرکت های سازنده نرم افزار های رایانه ای طراحی سایت و ابزارهای مرتبط با آن است که عمده نرم افزارهای آن در زمینه طراحی آسان و هرچه سادهتر کردن عملیات طراحی و ساخت وبسایت های Interactive و با قابلیت های کامل یا افزودن امکانات جالب به وبسایت هاست که در حالت طبیعی کار بسیار دشواری برای یک طراح ساده وب است و نیاز به برنامه نویسی های پیچیده دارد .

یکی از نرم افزار های بسیار جالب و ابزارهای کمکی وب این شرکت نرم افزار CoffeeCup Webcam است که به آسانی به کاربر امکان ساخت صفحات وب مشتمل از تصاویر زنده وب کم شما را داراست . بلی به سادگی با استفاده از این نرم افزار شما می توانید همزمان با روشن کردن Webcam و دوربین دیجیتال متصل به رایانه خود تصاویر زنده خود را برای تمامی دنیا به صورت مستقیم پخش نمایید ! از ویژگی های جانبی بسیار قدرتمند و مفید این ابزار قابلیت Security Cam یا دوربین مخفی و امنیتی آن است که به آسانی میتوانید دوربین خود را بر روی نقطه ای تنظیم کرده و مدام مراقب نقطه تنظیم شده از هرجای دنیا باشید و به محض مشاهده تغییری در صحنه مشاهده شده از طرق مختلق توسط نرم افزار از این امر مطلع خواهید شد. این امر مراقبت می تواند برای منزل، اداره، و یا حتی اتاق کودک شما صورت گیرد !

تا به حال نسخه های متعددی طی چند سال گذشته از این ابزار مفید از سوی وب سایت CoffeeCup ارائه شده است که جدیدترین ویرایش ارائه شده ان که سازگاری کامل با ویندوز ویستا را نیز داراست نسخه 4 آن است که به تازگی عرضه شده و در ادامه با قابلیت های مختلف آن بیشتر آشنا می شویم ..

ویژگی های کلیدی نرم افزار CoffeeCup Webcam 4.0 :

- آپلود خودکار و بسیار ساده تصاویر وبکم بر روی وبسایت شما

- اتصال و استفاده از چندین و چند وبکم و دوربین در آن واحد و فرستادن تصاویر آنها بر روی نت.

- قابلیت Motion Detect و شناسایی حرکت در هنگام استفاده از ویژگی Security Cam یا دوربین امنیتی نرم افزار.

- ویژگی Fact-Cam و Refresh بسیار سریع تصاویر برای خطوط نسبتا پرسرعت اینترنت !

- ساخت و آپلود صفحات HTML به صورت خودکار !

- ارسال Email و مطلع کردن شما از ایجاد تغییر در بخش Security Cam و تکان خوردن سوژه های تعیینن شده شما !

- تغییر سایز تصاویر به دلخواه شما .

- فوت، رنگ و سایز مناسب برای نوشتن در تصویر دوربین !

-سازگار با تغریبا تمامی دوربین های Webcam دیجیتالی .

سازگاری کامل با ویندوز XP و Vista مایکروسافت !

و ..

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ...

 تصاویری از محیط نرم افزار : 1 , 2 , 3

English Explanations

لينک دانلود (حجم فايل در حدود 4 مگابايت مي باشد. كرك برنامه در لینک دانلود گنجانده شده است)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Telescope

خیلی جالبه که با دوربین w800 خودتون بتونید عکسهایی با زوم 6x بگیرید نه؟
این وسیله شما رو در گرفتن عکسهایی با این قدرت بزرگنمایی کمک میکنه
بدون اینکه نیاز به درایور خاصی داشته باشه و یا تنظیمات خاصی روی گوشی داشته باشه کار میکنه
همچنین بطور اتوماتیک میتونه شفافیت و کیفیت عکسهای شما رو بالاتر ببره
در زير عکس سمت راست با دوربین خالی و عکس سمت چپ با کمک این وسیله گرفته شده



 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


این خرقه که من دارم در رهن شراب اولی

این خرقه که من دارم در رهن شراب اولی
چون عمر تبه کردم چندان که نگه کردم
چون مصلحت اندیشی دور است ز درویشی
من حالت زاهد را با خلق نخواهم گفت
تا بی سر و پا باشد اوضاع فلک زین دست
از همچو تو دلداری دل برنکنم آری
چون پیر شدی حافظ از میکده بیرون آی

 

وین دفتر بی​معنی غرق می ناب اولی
در کنج خراباتی افتاده خراب اولی
هم سینه پر از آتش هم دیده پرآب اولی
این قصه اگر گویم با چنگ و رباب اولی
در سر هوس ساقی در دست شراب اولی
چون تاب کشم باری زان زلف به تاب اولی
رندی و هوسناکی در عهد شباب اولی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

23 ارديبهشت
آنقدر اعتماد به نفس داشته باش، تا بتوانی عقایدت را بدون ترس از انتقاد بیان کنی. عمل تو در دیگران انگیزه ایجاد می کند.
دیپاک چوپرا

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول الله (صلى الله عليه وآله) : مَن أعرَضَ عن مُحَرَّم أبدَلَهُ اللهُ بِه عِبادَةً تَسُرُّهُ .
پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) : هر كه از كارى حرام روى گرداند خداوند به جاى آن عبادتى شاد كننده عطايش فرمايد.
(البحار : 77 / 121 / 20)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

خانم که تازه نوزادی به دنیا آورده بود ، از شوهر خود پرسید : اسم دختر را چه بگذاریم ؟
شوهرش جواب داد : طلا .
زن گفت : چه شد که به فکر این اسم افتادی ؟
شوهر گفت : چون به این ترتیب تو دیگر هر دقیقه از من طلا نخواهی خواست و مرتب نخواهی گفت : طلا بخر ، طلا بخر !! چون خودت الان سه کیلو و نیم طلا داری و هر سال هم چند کیلو به این طلا اضافه خواهد شد !!!!!

دختری زیبا از مرد مشهوری پرسید : ممکن است بگوئید به چه چیزی بیشتر علاقه دارید ؟
مرد جواب داد : بله ، به شهرت و ثروت و سلامت .
دختر پرسید : پس شما دختر های زیبا را دوست ندارید ؟
مرد جواب داد : چرا و البته وقتی شهرت و ثروت و سلامت را داشته باشم ، آنها خودشان بدنبالم خواهند آمد .

یکی به دوستش گفت : می خواهم ازدواج کنم ، اما نمی دانم با بیوه ثروتمندی که مرا دوست دارد ازدواج کنم یا با دختر بی پولی که من دوستش دارم .
دوستش گفت : بهتر است به ندای قلبت گوش کنی و با همان دختری که دوستش داری ازدواج کنی .. .. . . . . و نشانی آن بیوه ثروتمند را هم به من بدهی . 

ادامه دارد ...

 

 
 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

منابع حيواني :

1 - مشك: از كيسه آهوي آسيايي گرفته ميشود كه مشك سنتزي(مصنوعي) به علت اقتصادي بودن جايگزين مشك طبيعي شده است.
2 - كاستوريوم: كه از كيسه سگ آبي آمريكاي شمالي بدست مي آيد.
3 - عنبر سائل: ماده چربي مانندي كه از نهنگ عنبر بدست مي آيد.
4 - عسل: كه از كندو عسل زنبور بدست مي آيد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 شاه مازندران از دیو سپید کمک می خواهد. دیو سپید جادو می کند و چشمان کی کاووس و همراهانش را تیره می سازد و لشکر ایران پریشان و پراکنده می شود.
خبر شد سوی شاه مازندران
دلش گشت پر درد و سر شد گران

کی کاووس در این هنگام به یاد پند های زال و بزرگان ایران می افتد و به زال و رستم پیغام می فرستد که او را یاری دهند.

ازان پس جهانجوی خسته جگر
برون کرد مردی چو مرغی به پر

سوی زابلستان فرستاد زود
به نزدیک دستان و رستم درود

زال فرزند جوان و پهلوان خود رستم را برای نخستين بار به نبرد روانه مازندران نمود و به او آموخت که چگونه از راه ميان بر خود را زودتر به مازندران برساند

به رستم چنین گفت دستان سام
که شمشیر کوته شد اندر نیام

کنون کرد باید ترا رخش زین
بخواهی به تیغ جهان بخش کین

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنعام آيات: 165 محل نزول: مکه

وَلاَ تَقْرَبُواْ مَالَ الْيَتِيمِ إِلاَّ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ حَتَّى يَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَأَوْفُواْ الْكَيْلَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ لاَ نُكَلِّفُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُواْ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَى وَبِعَهْدِ اللّهِ أَوْفُواْ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ 152 وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِيلِهِ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ 153 ثُمَّ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ تَمَامًا عَلَى الَّذِيَ أَحْسَنَ وَتَفْصِيلاً لِّكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لَّعَلَّهُم بِلِقَاء رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ 154 وَهَـذَا كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ فَاتَّبِعُوهُ وَاتَّقُواْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ 155 أَن تَقُولُواْ إِنَّمَا أُنزِلَ الْكِتَابُ عَلَى طَآئِفَتَيْنِ مِن قَبْلِنَا وَإِن كُنَّا عَن دِرَاسَتِهِمْ لَغَافِلِينَ 156 أَوْ تَقُولُواْ لَوْ أَنَّا أُنزِلَ عَلَيْنَا الْكِتَابُ لَكُنَّا أَهْدَى مِنْهُمْ فَقَدْ جَاءكُم بَيِّنَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن كَذَّبَ بِآيَاتِ اللّهِ وَصَدَفَ عَنْهَا سَنَجْزِي الَّذِينَ يَصْدِفُونَ عَنْ آيَاتِنَا سُوءَ الْعَذَابِ بِمَا كَانُواْ يَصْدِفُونَ 157

 

ترجمه فارسي مکارم

و به مال يتيم، جز به بهترين صورت (و براى اصلاح)، نزديك نشويد، تا به حد رشد خود برسد! و حق پيمانه و وزن را بعدالت ادا كنيد! -هيچ كس را، جز بمقدار تواناييش، تكليف نمى‏كنيم- و هنگامى كه سخنى مى‏گوييد، عدالت را رعايت نماييد، حتى اگر در مورد نزديكان (شما) بوده باشد و به پيمان خدا وفا كنيد، اين چيزى است كه خداوند شما را به آن سفارش مى‏كند، تا متذكر شويد! «152» اين راه مستقيم من است، از آن پيروى كنيد! و از راه‏هاى پراكنده (و انحرافى) پيروى نكنيد، كه شما را از طريق حق، دور مى‏سازد! اين چيزى است كه خداوند شما را به آن سفارش مى‏كند، شايد پرهيزگارى پيشه كنيد!» «153» سپس به موسى كتاب (آسمانى) داديم; (و نعمت خود را) بر آنها كه نيكوكار بودند، كامل كرديم; و همه چيز را (كه مورد نياز آنها بود، درآن) روشن ساختيم; كتابى كه مايه هدايت و رحمت بود; شايد به لقاى پروردگارشان (و روز رستاخيز)، ايمان بياورند! «154» و اين كتابى است پر بركت، كه ما (بر تو) نازل كرديم; از آن پيروى كنيد،و پرهيزگارى پيشه نمائيد، باشد كه مورد رحمت (خدا) قرار گيريد! «155» (ما اين كتاب را با اين امتيازات نازل كرديم) تا نگوييد: «كتاب آسمانى تنها بر دو طايفه پيش از ما ( يهود و نصارى) نازل شده بود; و ما از بحث و بررسى آنها بى خبر بوديم‏»! «156» يا نگوييد: «اگر كتاب آسمانى بر ما نازل مى‏شد، از آنها هدايت يافته‏تر بوديم‏»! اينك آيات و دلايل روشن از جانب پروردگارتان، و هدايت و رحمت براى شما آمد! پس، چه كسى ستمكارتر است از كسى كه آيات خدا را تكذيب كرده، و از آن روى گردانده است؟! اما بزودى كسانى را كه از آيات ما روى مى‏گردانند، بخاطر همين اعراض بى‏دليلشان، مجازات شديد خواهيم كرد! «157»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

aparchi_wolf@yahoo.com

جوک

خدا ميدونه كه من :فقط تو رو دوست دارم, خدا ميدونه كه تو تنها عشق مني!خدا ميدونه كه فقط تو رو مي پرستم !خدا ميدونه كه من
اين اس ام اس رو تا حالا واسه چند نفر فرستادم!

پنج حقیقت زندگی : 1-تو نمی تونی همه دندونات رو بازبونت لمس کنی. 2-همه احمق ها بعد از خوندن حقیقت اول اون رو امتحان میکن. 3-حقیقت اول یه دروغه. 4-الان تو لبخند زدی چون یه احمقی. 5-به زودی این اس ام اس رو واسه یه احمق دیگه میفرستی هنوز که نیشت بازه احمق

يه روزخياره باخيارشوره داشت ميرفت يكي ازخيارمي پرسه اين كيته ميگه خواهرمه ترشيده

نگاه منطقي يک ترک به زندگي : تا حالا فکر کردي اگه نوماس اديسون نبود..مجبور بوديم تو تاريکي تلويزيون نگاه کنيم

اگه بگي دوستم نداري جوجو مي شم ميرم تو باغچه و اونقدر جيك جيك ميكنم تا پيشي بياد منو بخوره

تا جوجه عاشق هم بودن... هميشه با هم بودن... وقتي بزرگ ميشن ميبينن هردو تا خروس هستن... نتيجه ي اخلاقي: تا وقتي جوجه اي عاشق نشو

 

 

shadow_1352@yahoo.com

وقتی چشم امیدتان به خدا باشد،
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که راست نباشد
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که پیش نیاید
وهیچ چیز آنقدر عجیب نیست که دیر نپاید...
یاعلی - رزا

 

 

nadja_mirghasemi@yahoo.se

از دلنوشته ها

Ba name dost va salami dobare!
Sorodye zir ro be hamye "Zanhaye" khobe donya tagdim
mikonam.

"Elaheye Azadi"

Dasthayam ra, ba tamame qhova
be bolandaye "Alborz" keshidam.
Va sedayam ra, ke niyayesh bod
ba raade abre baranza daramikhtam.

Az gisovanam tanabi sakhtam
be estehkame "Iman"
va az sharayanam, sharabi joshid
be talkhiye haghighat.

Az negahe shararbaram
zododam sharme khod kochakbini ra
va separi sakhtam az sineham
ke maamane "teflam" bod
Va "azogheye" hastiyash.

Az damanam ke damane "Efat" bod
Zangolehaye sonatiye "ZAN" ra
shekaftam va bedor andakhtam.
Va bejaye chin o tabe delafzayash
poshidam pishbande "Kaveye Ahangar" ra

Ah ke sangin bod va siyah
va baraye name "sonatiye" zan
nabobarak o narang

Dar zire taziyanehaye taane o doshnam
bordam bedosh kohne derafsham ra
ta maghsade boloriye bavarha
az kochehaye por shararate badbinan

Anja bename "ADL" zadam potki
bar pejkare tanavare sonatha
dar zire zarbehaye hagh talabe potkam
darhamshekast sonate Poshali
Zanjirhaye kohne gosast az ham
ZAN SHOD "ELAHEYE AZADI"

98/06/09 Kalmar Sweeden
Sarboland bashid Nadia

 

 

mmr500000@yahoo.com

به موسويان گفته بودم اين كار عاقبت ندارد!


217

اگرچه موسويان كه متهم به در اختيار قرار دادن اسناد محرمانه كشور به خارجي‌هاست، با قرار وثيقه آزاد شده است، اما هنوز پيگيري پرونده وي ادامه دارد و اميدوارم مصلحت‌سنجي مجامع تشخيص مصلحت كارگر نيفتد و اين پرونده با سياسي‌كاري تحت تاثير قرار نگيرد ‌ـ يكي از اساتيد دانشگاه تهران كه خودش تحقيقات عمده‌اي در پرونده موسويان و رفقاي وي انجام داده بود و به همين خاطر دچار مشكلات عديده‌اي شده و هنوز هم مي‌شود، چند روز قبل من را براي چندمين بار ديدبعد از كمي خوش و بش، ناگهان لبخند زد و گفت: ديديد سرانجام موسويان را گرفتند‌ ‌ـ گفتم: بله استاد، گرفتند. البته اگر آقايان قضيه را سياسي نكنند‌ ـگفت: آره خب. شنيده‌ام آقايان پيش افرادي هم براي وساطت رفته‌اند و درخواست‌هايي هم كرده‌اند اما به نظرم اگر هم آزاد شود، پرونده‌اش همچنان بررسي شودبعد ادامه داد: من همان اول به ايشان گفتم كه اين كارها آخر عاقبت نداردگفتم: جداً استاد؟ چه زماني؟گفت: همان موقع كه ايشان سفير ايران در آلمان بود و قضيه ميكونوس اتفاق افتاده بود. بعد از ميكونوس مجبور شده بود بيايد ايران و در دانشگاه تهران مشغول به درس شده بود. به او روابط بين‌الملل درس مي‌دادم. البته آن موقع خيلي افتاده‌تر مي‌نمود، اگر چه همان موقع هم اين عقايد را داشت و علاوه بر روابط اقتصادي ترديد برانگيز، با خارجي‌ها بده‌بستان‌هاي دست و دلبازانه‌‌اي داشت‌ـاستاد ادامه داد: همان روزها آقاي موسويان به من مي‌گفت: استاد! اين چه وضعي است شما داريد؟ چرا شخصيت ارزنده‌اي مثل شما منزوي باشد؟ شما بواسطه احاطه به روابط بين‌الملل، كمك‌هاي قابل توجهي مي‌توانيد به ما كنيد. چرا با ما كار نمي‌كنيد؟استاد مي‌گفت من هم جواب دادم: آقاي موسويان همان‌طور كه مي‌دانيد من اين نوع از عملكرد را خيانت به كشورم مي‌دانم. ترجيح مي‌دهم منزوي بمانم اما كاري را كه معتقدم خيانت به كشور است، انجام ندهم و از شما هم مي‌خواهم از چنين فعاليت‌هايي دست بكشيد چون اين كارها آخر عاقبت ندارد!

 

 
donya_lotfabadi@yahoo.com

باز باران بي ترانه ، گريه هايم عاشقانه ، ميخورد بر سقف قلبم ، ياد ايام تو داشتن ، ميزند سيلي به صورت ، باورت شايد نباشد ، مرده است قلبم زدستت ، فکر آن که با تو بودم ، با تو بودم شاد بودم توي دشت آن نگاهت ، گم شدن در خاطراتت
اگه می دونستی چقدر تنهام همیشه واسم اشک می ریختی .اگرم می دونستی همیشه اشک می ریزم هیچ وقت تنهام نمی ذاشتی
يک رنگي و بوي تازه از عشق بگير...پر سوزترين گدازه از عشق بگير در هر نفسي که مي تپي اي دل من...يادت نرود اجازه از عشق بگير
_ آدم هاي سر به زير هرگز توي چاله نمي افتند اما هيچ وقتم آسمون آبي رو نمي بينن
فردا و ديروز با هم دست به يکي کردن ديروز با خاطراتش من را فريب داد فردا
با وعده هايش مرا خواب کرد
زن ها دو وقت گريه مي کنند : وقتي که فريب مي خورند وقتي که مي خواهند فريب بدهند

 

 

setayesh_new@yahoo.com

رستوران هاي ورزشکاران


ستارگان ورزش هم دوست دارند، پولي را كه از بابت فوتبال كسب مي‌كنند براي آينده خود در جايي سرمايه‌گذاري كنند. به همين خاطر اكثر آنها به سراغ فروشگاه مي‌روند و به كسب و كار مشغول مي‌شوند. عده‌اي به سراغ كارهاي پوشاك، عده‌اي ديگر به سراغ فرش، عده اي ديگر لوازم ورزشي و... عده‌اي در كار ساختمان سازي، تعدادي ديگر در كار كامپيوتر و هر كس بنا به سليقه و علاقه‌اي كه دارد، يك كار ديگر را به نام <شغل دوم در نظر مي‌گيرد.
براي مثال علي‌دايي، چند فروشگاه زنجيره‌اي ورزشي دارد، احمد عابدزاده ازچندي پيش يك عكاسي بزرگ در ميدان تجريش دارد و البته جديدا جزء سهامداران چاي عقاب هم مي‌باشد، مهرداد ميناوند در مجتمع ميلادنور، فروشگاه آرايشي و بهداشتي دارد. جديدترين و خوشبوترين‌ عطرها را مي‌توانيد در گالري او بيابيد، رضا عنايتي مدتي بود كه در پاساژ ملي پوشان واقع در ميدان محسني در كار فروش فرش بود، مهدي اميرآبادي در كار موبايل، فرهاد مجيدي چند دهانه مغازه در تهران داشت كه آنان را اجاره داده است، ناصر حجازي آرايشگاهي مجلل دارد، جواد نكونام زماني كه در ايران بود، گالري لباس زنانه داشت، افشين پيرواني در ميدان محسني در پاساژ ملي‌پوشان بوتيك لباس‌هاي زنانه و در كنج ديگر اين ميدان، يك فروشگاه كت و شلوار دارد، علي منصوريان، زماني در كار خدمات كامپيوتر بود، داود فنايي يك باشگاه بدنسازي در خيابان ولي‌عصر حوالي جردن دارد، يحيي گل‌محمدي، صاحب يك آرايشگاه مجلل است، درباره باقري مي‌گويند تاجر فرش است، خداداد عزيزي بجز يك گالري طلافروشي در خيابان كريم‌خان زند، صاحب يك شركت توليدي قطعات اتومبيل در سنگاپور است و در دبي هم سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي انجام داده است، پژمان جمشيدي در كرج گالري عطر و ادكلن دارد... حميد استيلي هم كارهاي تجاري مختلفي مي‌كند، به خصوص اين‌كه با افشين پيرواني در توليد محصولات ورزشي جورابان شريك است، جواد كاظميان در كار ساختمان‌سازي است، سيروس دين‌محمدي در ميلاد نور، فروشگاه پوشاك ورزشي دارد، مهدوي‌كيا در پاساژ ملي‌پوشان زماني فروشگاه كيف و كفش داشت و حال در ميلاد نور يك فروشگاه اسباب‌بازي با مارك‌هاي‌ معتبر داردو... در اين بين هم بودن امثال بازيكناني مانند حميد درخشان، رضا شاهرودي، مهدي پاشازاده، محمد خاكپور، حامد كاويانپور كه آنان هم سعي كردند طي اين مدت به كار فروشگاه‌داري بپردازند... اما نكته‌اي كه در اين باره بايد به آن اشاره داشت، اين است كه عده‌اي از اين فوتباليست‌ها سعي كردند كه در زمينه محصولات غذايي سرمايه‌گذاري كنند، چرا كه نسبت به ديگر شغل‌ها، در صورت شرايط مناسب، بسيار نان و آب دارتر است، براي مثال <احمدرضا عابدزاده> دروازه‌بان نامي ايران كه به عقاب آسيا شهرت دارد، پس از اين‌كه بيزينس‌هاي مختلف را تجربه كرد، چندي پيش در اصفهان رستوراني شيك به اتفاق دوستان افتتاح كرد يا علي سامره كه در دوبي يك رستوران كوچك دارد كه كباب سرو مي‌كند...
اما اولين فوتباليستي‌ كه رو به رستوران‌داري آورد، كسي نبو جز <نيما نكيسا.> همان‌طور كه مي‌دانيد او روح لطيفي دارد، عاشق موسيقي است و حتي يك آلبوم هم روانه بازار كرد... نيما با همكاري پدرش اداره يك رستوران شيك و مدرن را در
خيابان قائم مقام فراهاني بر عهده دارد... اين در حالي است كه علي كريمي يك پيتزا فروشي بزرگ در كرج باز كرده تا به آرزوهاي دوران كودكي‌اش برسد. كريمي از كودكي عاشق پيتزا بود و هميشه دوست داشت يك مغازه بزرگ پيتزا فروشي راه‌اندازي كند. حالا در نبود او برادرش فرشيد اين مغازه پيتزا فروشي را اداره مي‌كند. البته گفته مي‌شد كه در سال‌هاي اخير، چندباري علي‌انصاريان و مهدي هاشمي‌نسب تصميم گرفتند كه رستوران‌دار شوند، اما گويا هر بار بنا به دلايلي از افتتاح آن سرباز زدند...
در اين حال <محمد برزگر> بازيكن سابق پرسپوليس را هم بايد به جمع رستوران داران فوتباليست اضافه كرد. وي در خيابان گيشاي تهران يك پيتزا فروشي شيك و پررونق دارد كه البته بهتر است به رستوران او fast food بگوييم. آنهايي كه به مغازه او رفته‌اند، مي‌گويند كه همبرگرهاي آن‌جا بسيار خوشمزه است. يكي ديگر از افرادي كه از اين قشر به تازگي‌ها رستوران افتتاح كرده است، <علي‌رضا منصوريان> مي‌باشد كه در نزديكي ميدان پونك و جنب شهربازي <تيراژه> رستوراني سنتي، افتتاح كرده است...
اين بود اشاره‌اي به فوتباليست‌هاي ايراني كه رو به اين شغل آورده‌اند. گفتني است كه رونالدو، فوتباليست پرآوازه برزيل هم رستوران‌هاي‌ زنجيره‌اي در برزيل، ايتاليا، اسپانيا و آمريكا با نام R> - <9 دارد، همان‌‌طور كه روماريو صاحب پنج رستوران زنجيره‌اي در آمريكا، برزيل، اسپانيا و هلند است...
همچنين در اين وادي، بهترين فوتباليست آفريقايي دنيا، <ژرژوه‌آ> از اهالي ليبريا، صاحب سه رستوران در ميلان، نيويورك و كشور خودش ليبريا است.

 

.

chehrzad332@yahoo.com

مدافعان موسویان
 

هیچکدام از نویسندگان «روز» هرگز از گل نازک‌تر به رفسنجانی نگفته‌اند. آنها کوچکترین مشکل داخلی را از کاه به کوه تبدیل می‌کنند و ایران را فاسدترین و ناکاراترین کشور دنیا نشان می‌دهند، ولی هرگز حتی اشاره‌ای گذرا به اخبار فساد مالی اطرافیان رفسنجانی نکرده‌اند.
مثلا در روزهایی که خبر مربوط به رشوه‌خواری مهدی رفسنجانی از شرکت توتال همه‌ی خبرگزاری‌ها را گرفته بود، سردبیران روز، باستانی و نوشابه‌ی امیری که اتفاقا در همین فرانسه هم زندگی می‌‌کنند، از کنار آن با سکوت کامل رد شدند. بهنود و نبوی و زیدآبادی و معماریان و بقیه‌ی ستون‌نویسان ثابت آنها هم هرگز به آن اشاره‌ای نکردند.
برای همین عجیب نیست که آدم می‌بیند برای حسین موسویان چه می‌کنند. تیتر زده‌اند «اتهام جاسوسی به همکار هاشمی.» انگار که به مادرشان فحش ناموسی داده باشی. همه‌اش هم دارند سعی می‌کنند این دستگیری را یک جور تصفیه حساب احمدی‌نژاد با رفسنجانی نشان دهند.
اصولا یکدفعه تمام شبکه‌ی مرتبط با رفسنجانی در خارج و داخل به دفاع از موسویان برخواسته‌اند. حتی نازیلا فتحی برای نیویورک‌تایمز جوری خبر را نوشته که انگار موسویان بخاطر انتقاداتش (که تازه خیلی هم رقیق بوده‌اند) از تیم مذاکره‌ کننده‌ی اتمی جدید دستگیر شده است و حتی احتمال این را هم نداده که ممکن است وزارت اطلاعات ایران حتی یک درصد سند و مدرکی برای چنین دستگیری بی‌سابقه‌ای داشته باشد و واقعا موسویان مظنون به جاسوسی بوده باشد.
اتفاقا برعکس، موسویان و دیگر تاجر/سیاستمداران نزدیک رفسنجانی بخاطر منافع مستقیم اقتصادی که از بهبود روابط ایران و آمریکا و تعلیق برنامه‌ی اتمی می‌برند، بسیار در موضع تضاد منافع حساسی برای مذاکرات اتمی قرار می‌گرفتند و به نظر من کار کاملا درستی کردند که کل تیم مذاکرات را عوض کردند. کسی که قرار است راجع به مساله‌ای چنین مهم مذاکره کند نباید هیچ منفعت اقتصادی شخصی‌ای از نتیجه‌ی احتمالی آن ببرد.
همان شبکه‌ی رسانه‌ای که موقع نامزد شدن رفسنجانی برای ریاست جمهوری برایش تبلیغ می‌کرد و مصاحبه و رپرتاژ آگهی جور می‌کرد، الان به دفاع از موسویان آمده است و این خیلی چیزها را روشن می‌کند. بخصوص لینکهایی که آدم این روزها بین براندازان نولیبرال آمریکایی و رسانه‌هایشان و بیزنس‌من‌های سودبرنده از سرمایه‌گذاری‌های نفتی در ایران و تاجر/سیاستمداران نزدیک به رفسنجانی پیدا می‌کند.
واقعا از این نظر شانش آوردیم که رفسنجانی رییس‌جمهور نشد. احمدي نژاد به رغم همه‌ی گندکاری‌هاش، با بی‌باکی تمام دست اغلب آدم‌های فاسد نزدیک به رفسنجانی را از قوه‌ی مجریه قطع کرد. رفسنجانی یک خطر بزرگ برای منافع ملی ایران است و اگر زندگی این همه روزنامه‌نگار و تبلیغاتچی وابسته‌اش را تامین نمی‌کرد، معلوم می‌شد چقدر به این مملکت و حرکت بی‌نظیر انقلابی‌اش در طول این سی سال ضربه زده است. هرچند که اگر این «روشنفکران»‌ را کنار بگذارید، مردم عادی خیلی خوب همه‌ی اینها را می‌دانند و اتفاقا برای همین هم احمدی‌نژاد رییس جمهور شد.

 
 

aboozar.mr@gmail.com

اثبات بی شرفی !

در پي انتشار نقل قول هايي از خانم هاجر سليمي در شماره امروز روزنامه اعتماد، وي با ارسال تكذيبيه تمام سخنان درج شده در اين روزنامه را تكذيب كرد. روزنامه اعتماد به نقل از خانم سليمي نوشته بود: من خيلي متاسفم که يک اتفاق ساده چنين ابعادي پيدا کرد. البته از اينکه استاد به حوزه خصوصي من تعرض کرده بود ناراحت بودم اما به هيچ وجه نمي خواستم چنين فضايي عليه او راه بيفتد. 

 

گفتني است، روزنامه اعتماد از ابتداي وقوع اين حادثه در دانشکده ء هنر به انحاء مختلف سعي در فرافكني اين موضوع نموده است و در اقدام اوليه خود به بيان جوايز و تقديرات زرين كلك استاد نماي حق‌التدريسي دانشگاه تهران پرداخت و در اقدام اخير خود با بيان مصاحبه اي كذب سعي در ايجاد شكاف بين اين دانشجو و نيرو‌هاي ارزشي نموده است. اقدام امروز روزنامه اعتماد در راستاي جدايي ميان خانم سليمي و دانشجويان ارزشي ارزيابي مي شود.

 

متن كامل تكذيبيه خانم هاجر سليمي به روزنامه اعتماد به اين شرح است:

 

جناب آقاي حضرتي

مدير مسئول محترم روزنامه اعتماد

با سلام 

 

پيرو چاپ مطلبي از قول اينجاب در روزنامه اعتماد مورخ 19/2/86 تحت عنوان ((نمي‌خواستم چنين فضايي عليه زرين‌كلك راه بيافتد)) لازم ديدم نكاتي را در مورد اين مطلب به عرض برسانم تا آن جريده محترم طبق قانون مطبوعات و وظيفه رسانه در اطلاع رساني صحيح و بدور از دروغ، جهت تنوير افكار عمومي در روزنامه اعتماد چاپ نمايد. 

1- مطلب فوق‌الذكر كه در صفحات 1 و 18 چاپ گرديده است، خلاف واقع بوده و صحبت‌هاي ذكر شده در آن متعلق به اينجانب نمي‌باشد. 

 

2- اقدام دانشگاه در برخورد با اين موضوع به نظر من كمترين عكس العمل و كوچكترين تصميمي بوده است كه دانشگاه در مورد ايشان اخذ كرده و قوياٌ مورد تاييد اينجانب مي‌باشد. در ضمن لازم به ذكر است كه پايان دادن به تدريس آقاي زرين كلك در دانشگاه به عنوان استاد حق‌التدريس، در ترم پيش مطرح بوده و در پي اقدام اخير ايشان، دانشگاه تصميم پيشين خود را عملي نموده است. 

 

3- به عنوان نكته آخر انتظار من از آن جريده محترم آن است كه برخورد ناشايست يك فرد را با كشاندن موضوع به ورطه سياست دستاويز مطالبات سياسي خود ننموده و دور از هر گونه تصميم‌گيري جناحي و سياسي به اين اتفاق به عنوان يك پديده اشتباه فرهنگي و اجتماعي بنگرد و فضاي مسمومي را براي سوء استفاده سودجويان كه در پي توجيه رفتار‌هاي زشت آقاي زرين كلك مي‌باشند فراهم نياورد.

 

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
فالوده

فالوده از خوراکی هایی به شمار می آید که راه خود را از خانه به فالوده فروشی و از آنجا به کافه قنادی گشوده است و عبارت است از رشته های نشاسته ای یخ زده و مخلفات که در حال حاضر با دستگاههای مخصوص تولید میشود اما شنیدن شیوه تولید قدیمی آن خالی از لطف نیست
فالوده سنتی به این ترتیب تهیه می شد که ابتدا مقداری نشاسته خوب و تازه را در آب حل میکردند و آنرا روی حرارت کم میپختند تا کمی غلیظ شود، این نشاسته را داخل ظرف استوانه شکلی از جنس مس میریختند و با دسته ای چوبی بر روی آن فشار می آوردند، نشاسته به شکل رشته هایی نازک، از بخش آب کش مانند انتهای ظرف بیرون می آمد. این رشته ها که همچنان گرم بودند مستقیما به داخل آب بسیار سرد میریخت و فورا سفت میشد. این ماده اولیه فالوده بود که در ظروفی بر روی یخ تراشیده ریخته میشد، رویش شربت ساده با آب لیمو ، شربت آلبالو و کمی گلاب میریختند و نوش جان میکردند
معروف ترین فالوده؛ فالوده شیرازی هست؛ فالوده شیرازی هم به همین شکل تهیه میشد با این تفاوت که نشاسته مورد استفاده به شکل گلوله های ریزی به شکل مروارید تهیه میشد. به این ترتیب که مایع نشاسته در آبکش های دانه درشت ریخته میشد و قطرات نشاسته پس از عبور از سوراخهای آبکش، با چکیدن در آب سرد به شکل گلوله درمی آمدند
امروز با وجود قنادیها و بستی فروشی هایی که فالوده را به صورت آماده و بسته بندی شده در اختیار متقاضیان قرار می دهند کسی به صورت سنتی فالوده درست نمی کند و تمام مراحل تهیه به وسیله ماشین آلات و در کارخانه طی می شود؛ اما تهیه انواع شیرینجات و بستنی و ... در منزل همیشه لطف دیگری داشته و باعث نشاط خانم خانه و اهالی منزل می شود همچنین اطمینان خاطر از بهداشتی بودن آن مزید بر علت است. :)

مواد لازم برای تهیه رشته فالوده
نشاسته: 500 گرم
آب: برای هر 500 گرم نشاسته یک و نیم لیتر آب

مواد لازم برای تهیه شربت فالوده
آب: یک لیتر
شکر : یک کیلو
گلاب: دو استکان

طرز تهیه رشته فالوده
نشاسته را شسته و به اصطلاحا ترشی آن را بگیرید در آب حل کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. به مدت بیست تا بیست پنج دقیقه نشاسته را روی حرارت ملایم مرتب با قاشق چوبی هم بزنید تا گلوله نشود و به ظرف نچسبد؛ به پختن نشاسته انقدر ادامه می دهیم تا به صورت گلوله سفتی در بیاید؛ مراحل پخت نشاسته بین بیست و پنج دقیقه تا نیم ساعت طول می کشد.
سپس یک ظرف آب خیلی یخ آماده کنید و در وسط ظرف بزرگتری که از یخ پر شده بگذارید؛ این ظرف را زیر چرخ گوشت قرار دهید و از ریزترین پنجره چرخ گوشت استفاده کرده و خمیر بدست آمده را چرخ کنید؛ دقت داشته باشید که خمیر را باید داغ داغ چرخ کنید و بلافاصله بعد از خارج شدن از چرخ در ظرف آب یخ بریزید و مرتب رشته های درون آب را با دست زیرورو کنید تا رشته ها بهم نچسبند؛ رشته های فالوده شما آماده است.

طرز تهیه شربت فالوده
آب مورد استفاده برای شربت فالوده باید بسیار یخ باشد حتی اگر به صورت پودر یخ هم آماده کرده باشید بسیار بهتر است؛ شکر و گلاب را با آب یا پودر یخ مخلوط کرده و در ظرف فلزی که داخل یخ گذاشته شده می ریزیم و انقدر به صورت دوارانی هم می زنیم تا شکر در آب حل شده و شهد خامه مانندی بدست آید.
رشته ها را داخل شهد بدست آمده بریزید و بنا به ذائقه شخصی می توانید از آبلیمو؛ شربت بهارنارنج؛ شربت آلبالو و ... برای طعم دار کردن فالوده استفاده کنید  

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 
 

roozitalab@gmail.cm

از شريف تا اميركبير


مروري بر اتفاقات ناخوشايند دو سال گذشته در دانشگاه هاي كشور از بي حرمتي در مراسم تشيع شهدا در دانشگاه صنعتي شريف تا ماجراهاي اخير دانشگاه هاي اميركبير و تهران نشان مي دهد، يك سري عوامل ثابت در اين ماجراها نقش داشته است.
يك فعال دانشجويي با بيان اين مطلب به خبرنگار رجانيوز، افزود: موج جديد التهاب در دانشگاه ها از اسفند ماه 84 و از تشييع پيكر شهداي گمنام در دانشگاه شريف شروع شد و با ماجراهاي خرداد 85 دانشگاه اميركبير ، 20 آذر دانشگاه اميركبير، تعطيلي 3 روزه دانشگاه شيراز، نشريات موهن در دانشگاه اميركبير و ماجراي دانشكده هنر دانشگاه تهران ادامه يافت.
وي گفت: در اين ماجراهاي زنجيره اي عوامل ثابتي به چشم مي خورد كه عدم برخورد مسئولان مربوطه به خصوص مديران ارشد وزارت علوم با اين عوامل سئوال برانگيز و مبهم است.
اين فعال دانشجويي اولين عامل ثابت در اين اتفاقات ار حضور عوامل چپ و كمونيست در دانشگاه ها برشمرد و گفت: از اوايل سال 83 و در اعتراض به مشي راست گرايانه و آمريكايي دفتر تحكيم وحدت طيف علامه به رهبري علي افشاري و عبدالله مومني، عده اي از فعالان دانشججويي در اقدامي حيرت انگيز به گروه هاي چپ و ماركسيستي گرايش پيدا كردند!
اولين نشانه هاي اين گروه در ماجراي 16 آذر 83 و در حضور محمدخاتمي رخ داد . انتشار نشريات دانشجويي متعدد در دانشگاه هاي مختلف از ديگر برنامه هاي اين شبكه ماركسيست بود.
تنها در سال تحصيلي 83-84 در دانشگاه صنعتي شريف نشريه «پيشاهنگ»، در دانشگاه تهران نشريات «گون» ،«دانشگاه و مردم» ، «تابوت»، «دانشگاه و مردم» ،«خاك» ، «هومان» و صنعتي اميركبير نشريه «عصيان» منتشر مي شد. در اين سال مسئولان وزارت علوم به خصوص هادي خانيكي معاون فرهنگي اين وزارتخانه كه تمام همشان را براي پيروزي كانديداي تندروهاي حزب مشاركت در انتخابات مصروف كرده بودند و از اين شبكه كمونيستي براي مقابله با طرف مقابل استفاده مي كردند.
پس از سوم تير اين گروه ها مدتي منفعل شدند اما در ماجراي 22 اسفند دانشگاه شريف اين شبكه كمونيستي با تعرض به پيكرهاي شهداي گمنام بار ديگر ماهيت اش را نشان داد.
در ماجراي 20 آذر دانشگاه اميركبير و توهين به مقدسات در نشريان دانشجويي دانشگاه اميركبير به وضوح دست هاي اين شبكه كمونيستي ديده مي شود.
اين شبكه كمونيستي در سال تحصيلي 84-85 در نشريات دانشجويي چيزي از توهين به مقدسات مسلمانان كم نگذاشت. مروري بر نشريات اين طيف نشان مي دهد كه 4 نشريه موهن دانشگاه اميركبير در مقابل نشريات كمونيست ها مسئله مهمي به حساب نمي آيد!
نكته جالب اين كه در ماجراي اخير دانشگاه اميركبير، بيانيه دانشجويان سوسياليست بود كه در آن خواستار اتحاد براي مبارزه با جمهوري اسلامي شده بودند!
دومين عامل ثابت در ماجراهاي دانشگاه ها حضور دانشجويان پولي در تجمعات مخالفان است.
از اواسط دوران وزارت مصطفي معين بر خلاف تمام قوانين، دانشگاه هاي دولتي توانستند مجوز پذيرش دانشجويان پولي را در قالب قراردادهايي با دانشگاه هاي خارجي مانند بيرمنگهام انگليس يا آخن آلمان بدست آورند.
اين مساله كه عمدتا در دانشگاه هاي مهم و سطح بالاي كشور مانند صنعتي شريف و صنعتي اميركبير رخ داد، سبب ورود دانشجوياني از طيف هاي مرفه جامعه به دانشگاه ها بدون هيچ گونه آزمون يا گزينشي شد.
اين دانشجويان كه به واسطه پول كلان پدرانشان به دانشگاه آمده اند، هيچ گونه حد و مرزي براي اقدامات لمپن نمي شناسند. به قول يكي از دانشجويان دانشگاه شريف دانشجويان پولي و غيرپولي را به راحتي از نحو پوشش و آرايشان مي توان شناخت!
در ماجراي دانشگاه شريف كه جمعي در اعتراض به تشييع شهداي گمنام تجمع كرده بودند، 70 درصد تجمع كنندگان را دانشجويان پولي دانشگاه آخن تشكيل مي دادند ، حتي دكتر سهراب پور رييس دانشگاه هم توسط اين دانشجويان مضروب شد. در دانشگاه اميركبير هم اين دانشجويان نقش سياهي لشگر را براي افراطيون برعهده دارند.
اين فعال دانشجويي ضعف مديران وزارت علوم به خصوص رئيسان دانشگاه ها را در به وجود آمدن التهابات سومين عامل و در عين حال مهمترين عامل ايجاد التهاب در دانشگاه ها برشمرد.
در هر دانشگاهي كه التهاب به وجود آمده، رئيس آن دانشگاه با دانشجويان رابطه مستقيم و رودررويي نداشته است.
به عنوان مثال در دانشگاه صنعتي شريف هم ماجرا بر همين منوال بود و عوض شدن چندباره تصميم رييس دانشگاه يكي از عوامل اصلي به وجود آمدن اتفاقات ناگوار 22 اسفند اين دانشگاه شد. رييس اين دانشگاه در نهايت گفته بود هر طرف بتواند 500 نفر جمع كند، نظر همان طرف را خواهم پذيرفت!!
در دانشگاه شيراز، تشكل هاي دانشجويي دانشجويان مسلمان ارتباطشان مدت ها پيش از تحصن هاي اخير با رييس دانشگاه قطع شده بود و در ماجراي تعطيلي سه روزه دانشگاه شيراز در اعتراض به يك آيين نامه 10 بندي رييس داشنگاه مي توانست با تعامل با تشكل هاي دانشجويي مانند شوراي صنفي در چند دقيقه آرامش را به دانشگاه بازگرداند اما با بي تدبيري سبب تعطيلي سه روزه دانشگاه شد.
در دانشگاه اميركبير هم وضع به همين منوال بود و دكتر رهايي حاضر به پاسخگويي به دانشجويان نبود و اين مساله التهابات دانشگاه را افزايش داد.
اما مهمترين نمود اين عدم تعامل در دانشگاه تهران به چشم مي خورد. ضعف مفرط اجرايي آقاي عميدزنجاني به همراه اقدامات عجيب و غريب ايشان سبب ناراحتي دانشجويان مسلمان و جسارت عوامل بيگانه در دانشگاه تهران شده است.
عدم تغيير مديراني كه مسبب تعرض به خود آقاي عميدزنجاني در روز معارفه بودند و عزل و نصب هاي عجيب و غريب مانند انتصاب آقاي اميد به معاونت مالي-اداري از ديگر عوامل نارضايتي دانشجويان مذهبي در اين دانشگاه است.
يكي از عوامل مهم شدت گرفتن ماجراي تعرض به يك دانشجوي محجبه در دانشكده هنر همين انباشته شدن ناراحتي هاي دانشجويان مسلمان از عملكرد آقاي عميدزنجاني بوده است. به خصوص كه ايشان در حالي كه وزيرعلوم شخصا حكم اخراج نورالدين زرين كلك را صادر كرد، حاضر به هيچ گونه موضع گيري و پاسخ گويي نشد و رييس دفترش را كه اتفاقا از عوامل اصلي ناراحتي دانشجويان مسلمان است به گفتگو با خبرنگاران فرستاد!
به نظر مي رسد كه اگر آقاي عميدزنجاني رياست دانشگاه تهران را در شان خود نمي داند، بهتر است به جاي ميدان دادن به عوامل حزب مشاركت در دانشگاه تهران، استعفا كند تا يكي از ده ها استاد اصولگراي دانشگاه تهران، رييس دانشگاه تهران شود.

 

 

wwwparsfootballcom@yahoo.com

پيامبران مدفون در ايران

كتابى به نام كوروش كبير (ذوالقرنين) نوشته ابو الكلام آزاد موجود است كه در اين كتاب قراين بسيارى آورده شده كه قرآن كوروش را همان ذوالقرنين معرفى مى كند. نظرياتى كه در اين كتاب آورده شده نظر بسيارى از علماى اسلام نظير علامه طباطبايى را به خود معطوف كرده است. آرامگاه كوروش كبير در استان فارس، راه اصلى اصفهان به شيراز در منطقه اى بنام پاسارگاد قرار دارد. ديگر پيامبران دفن شده در ايران كه اطلاع دقيقى از آنها نيست عبارتند از: حضرت قادر در دهكده بابا ولى- حضرت روبيل، نزديك رودخانه دزفول- حضرت يعقوب، در گرگان- حضرت ابراهيم خليل در سوسنگرد- حضرت ايوب در دهكده بن بن لكناى تنكابن- حضرت باحزقيل در دزفول- حضرت جرجيس در جنوب غربى شوشتر- حضرت اشموئيل در ساوه- حضرت اسحاق واسماعيل در جاده دزفول به هفت تپه- حضرت صالح پيامبر در شوشتر- وحضرات سلام، سلوم، سهولى، القيا در قزوين.
ایران زمین از دیرباز مدفن پیامبرانی بوده که آنجا را برای زندگی انتخاب کرده اند
به گزارش پایگاه خبری تقریب، عصر روز چهارشنبه همایشی با نام " همایش پيامبران مدفون در ايران " از طرف خانه فرآوران ايران بر گزار شد..
این همایش که در مجموعه فرهنگی سعدآباد (موزه ملت) برگزار شد، زندگی پیامبرانی را که زمانی بر اثر مهاجرت و یا تولد در خاک ایران ، در این کشور زیسته و همانجا به خاک سپرده شده اند را مورد بررسی قرار داد.
یکی از اهداف اصلی این همایش، پرداختن به جاذبه های توریستی و گردشگری آرامکاه و مقبره این پیامبران بود.
"يزدانى" دبير همايش در ابتدای این همایش گفت: تاريخ زندگى وفوت پيامبران، همانند محل زندگى ومدفن شان كاملاً مشخص نيست. با اين همه از جستجو در كتابهاى تاريخى ومقدس مى توان به هنر اقوى تاريخ زندگى پيامبران نقب زد و با كنار هم قرار دادن اطلاعات درست، از اسرارى آگاه شد.
سرزمين بين النهرين وفلسطين به عنوان سرزمين هايى شناخته شده اند كه پيامبران بسيارى در آن دفن هستند هم چنين ايران نيز كشورى است كه در طول تاريخ هم محل ظهور وهم محل حضور پيامبران بوده است.
وی افزود :ايران در طول تاريخ، گاهى چنان كشور امنى به حساب مى آمده كه مهاجران بسيارى را به خود پذيرفته است. گروهى از اين مهاجران پيامبرانى بوده اند كه ايران را براى زندگى در نظر گرفته اند.
پس از وی، "نور آقائى" مسؤول كميته علمى انجمن فرآوران در مورد پيامبرانى كه در ايران مدفون بوده يا احتمال مى رود كه مقبره آنها در ايران باشد سخنرانی كرد.
مسؤول كميته علمى انجمن فرآوران با این بیان که -دو نفر از فرزندان نوح به نام هاى سام نبی ولام نبی در محلى در نزديكى سمنان دفن شده اند- دیگر پیامبرانی را که در این تعریف قرار می گیرند اینگونه معرفی کرد:

حضرت خالد بن سنان عبسى
ايشان شريعت حضرت عيسى را تبليغ مى كردند. نسبت وى به حضرت اسماعليل فرزند ابراهيم (ع) مى رسد ويكى از پيامبرانى است كه به بعثت حضرت محمد (ص) بشارت داده ودر دوران فترت مى زيسته است.
دوره فترت به فاصله بين بعثت حضرت عيسى تا بعثت حضرت محمد بن عبد الله اطلاق مى شود. در طايفه عرب به غير از حضرت رسول (ص) وحضرت خالد بن سنان هيچ پيامبرى نيست ومى توان گفت كه از بين اعراب فقط اين دو نفر به پيامبرى برگزيده شده اند وبقيه پيامبران از قوم بني اسرايل هستند.
قبر خالد نبی: مفسر بزرگ حنفى مذهب، شيخ اسماعيل حقى درباره محل قبر حضرت خالد نبی اشاره مى كند كه قبر خالد نبی در منطقه چرجان وبر بلندى كوهى به نام كوه خدا قرار دارد.

حضرت يوشع
حضرت يوشع در گورستان تاريخى تخت فولاد اصفهان مدفون است. محوطه اى كه يوشع نبی در آن دفن است به لسان الأرض معروف است.
لسان الأرض مكانى است كه مى گويند هنگام عبور امام حسن مجتبى (ع) زمين با امام سخن گفت وآمدن دشمن را به حضرت اطلاع داد.

حضرت شعياى نبی
يكى از پيامبران بني اسرائيل است كه نسبتش به حضرت يعقوب مى رسد، محل سكونت ايشان در بيت المقدس بوده وقبل از حضرت زكريا به رسالت مبعوث شدند.
آرامگاه شعياى نبی، جنب امامزاده اسماعيل در حاشيه خيابان هاتف اصفهانى قرار دارد.

حضرت حيقوق
هم با تلفظ حيقوق وهم با تلفظ حبقوق وجود دارد.
حيقوق به معنى "در بغل كشيده شده" است. حيقوق اين نام را بدان جهت يافت كه در طفوليت به علت مريضى از دنيا رفت وحضرت الياس (ع) او را در بغل گرفت ودعا كرد واز خداوند حيات وزندگى وى را طلب نمود واو زنده شد.
حيقوق نبی يكى از پيامبران بني اسرائيل ونگهبان عبد سليمان در اورشليم بوده ونامش در عهد عتيق آمده است. حيقوق نبی پس از شعيا نبی به رسالت مبعوث شد.
بقعه حيقوق بني در جنوب غربى شهر توليسركان واقع شده است.

حضرت حجی
وى در دوران سلطنت داريوش كبير مى زيسته است. در تورات نام آن "حكى" آمده وبه معنى "مسرور" است . مقبره اين پيامبر در همدان در نزديكى ميدان امام خمينى، داخل بازار در راسته پيغمبر وداخل مسجد پيغمبر قرار دارد.

حضرت مردخاى
مردخاى يكى از بزرگان ويا به قولى يكى از انبیاى بنى اسرائيل است ونسبتش به حضرت يعقوب مى رسد. مردخاى نقش زيادى در جلوگيرى از قتل عام يهوديان در زمان خشايارشا ايفا نمود وبه همين دليل نزد يهوديان از جايگاه ويژه اى برخوردار است.
آرامگاه مردخاى وبرادر زاده اش در همدان در نزديكى ميدان امام خمينى ودر خيابان شريعتى واقع است.

حضرت قيدار
حضرت قيدار جد سى ام حضرت محمد (ص) است.
حضرت قيدار فرزند بزرگ اسماعيل بود كه پس از وفات حضرت اسماعيل، قيدار نبى مردم را به توحيد دعوت مى كند.

حضرت دانيال نبى
از انبیاى بزرگ الهى است. وى از نسل حضرت داوود وبعثت پيامبر اسلام را پيشگويى كرده است.
لفظ دانيال درزبان عبرى به معنى "خدا حاكم من است" مى باشد.
دانيال نبی همزمان با كوروش كبير وداريوش اول بوده است.

كوروش كبير
آرامگاهى كه در دشت مرغاب (پارساگاد) مدت هاى مديدى به نام مقبره ما در سليمان شناخته شد. اكنون به عنوان آرامگاه كوروش كبير مورد قبول عامه مردم وبسيارى از كارشناسان است.
كتابى به نام كوروش كبير (ذوالقرنين) نوشته ابو الكلام آزاد موجود است كه در اين كتاب قراين بسيارى آورده شده كه قرآن كوروش را همان ذوالقرنين معرفى مى كند. نظرياتى كه در اين كتاب آورده شده نظر بسيارى از علماى اسلام نظير علامه طباطبايى را به خود معطوف كرده است.
آرامگاه كوروش كبير در استان فارس، راه اصلى اصفهان به شيراز در منطقه اى بنام پاسارگاد قرار دارد.
ديگر پيامبران دفن شده در ايران كه اطلاع دقيقى از آنها نيست عبارتند از:
حضرت قادر در دهكده بابا ولى- حضرت روبيل، نزديك رودخانه دزفول- حضرت يعقوب، در گرگان- حضرت ابراهيم خليل در سوسنگرد- حضرت ايوب در دهكده بن بن لكناى تنكابن- حضرت باحزقيل در دزفول- حضرت جرجيس در جنوب غربى شوشتر- حضرت اشموئيل در ساوه- حضرت اسحاق واسماعيل در جاده دزفول به هفت تپه- حضرت صالح پيامبر در شوشتر- وحضرات سلام، سلوم، سهولى، القيا در قزوين.
لازم به ذکر است که اختتاميه همايش، همراه با بازديد از مجموعه فرهنگی موزه سعد آباد انجام گرفت

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 ارديبهشت / 13 مي / 25 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
23 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
قتل بزرگمهر - اهميت مديران باتدبير و باتجربه براي يک ملت

مورخان ماه مه سال 590 ميلادي را به دلايل متعدد آغاز پايان كار ساسانيان ايران نوشته اند كه يكي از اين دلايل كنار گذاشتن، بازداشت و احيانا قتل مديران كشوري و لشكري بود. در اين ماه «بزرگمهر» وزير معروف و باتدبير خسرو انوشيروان نيز به دستور خسرو پرويز كشته شد و ايرانيان از داشتن يك مدير شايسته، مدبر، انديشمند و ايراندوست عاري شدند. در كتاب «مديريت در ايران باستان» تاليف «تاراپور» آمده است كه از زمان تاسيس ايران واحد به دست كوروش بزرگ، رسم بود كه از يك مدير شايسته تا پايان عمر استفاده مي كردند: زماني از كار او (به صورت مدير و مقام) و زماني ديگر از تجربه و مغز او (به صورت مشاور و اندرزگو). اين رسم پسنديده پس از سلطه عرب و تا حمله مغول كم و بيش رعايت مي شد. در قرون معاصر، تنها امير كبير را با بزرگمهر قابل مقايسه دانسته اند. رسانه هاي آمريكا از دير زمان وزيران، مديران و ژنرالهاي اين كشور را پس از اتمام دوره و يا بازنشستگي به عنوان مشاور بكار مي گيرند و هنگام ضرورت نظر آنان را درباره «موضوع روز» مي پرسند و راهنمايي هايشان را منتشر مي سازند تا جامعه به بيراهه نيافتد.
     يك سال پس از قتل بزرگمهر، خسرو پرويز به توصيه دلسوزان ايران كه سپهبد بهرام چوبين را ببخشد و اين نابغه نظامي را از دست ندهد اعتناء نكرد و در سال 594 هم نقشه قتل سپهبد بستام (بيستام ، امروزه : بسطام) ساساني را كشيد كه فرار كرد و در غربت درگذشت. در عهد خسرو پروير بسياري از ژنرالهاي برجسته ايران در جنگهاي غير ضروري او كشته و يا قرباني سوء ظن وي شدند و جان باختند . مديران اداري شايسته هم از گزند او در امان نماندند ، بنابراين ديگر شخصيتي باقي نمانده بود كه امپراتوري كهنسال ما را با تدبير و نيرو حفظ كند و ظرف چند دهه از هم گسيخت.

 

شمس الوزراء

مسعود غزنوي 13 مه 1032 ميلادي احمد عبدالصمد شيرازي را به وزارت خود برگزيد و به او لقب «شمس الوزراء» داد. قبلا احمد حس ميمندي وزير مسعود غزنوي بود كه درگذشته بود. محمود غزنوي پدر مسعود احمد حسن ميمندي را به زندان انداخته بود كه مسعود از او اعاده حيثيت كرد و به وزارت برداشت.
     احمد عبدالصمد شيرازي چند بار به مسعود توصيه كرده بود كه به طوايف سلجوقي امتياز ندهد و گفته بود كه اين طوايف بگرفتن مرتع و چراگاه در ماوراءالنهر (ورارود) اكتفا نخواهند كرد و پس از استقرار درآنجا، در صدد كسب قدرت سياسي بر خواهند آمد كه مسعود توجه نكرده بود؛ زيرا كه گمان مي كرد احمد به دليل پارسي بودن احساس ضد تركمانان دارد، و هنگامي پي به درستي توصيه وزير خود برد كه سلجوقيان از جيحون (آمو دريا) گذشته و در صدد جنگ با او برآمده بودند. آن زمان، ديگر خيلي دير بود و سلجوقيان با وارد آوردن دو شكست به مسعود غزنوي، قدرت را در ايران خاوري به دست گرفتند و سپس به سوي مركز و غرب ايران پيش تاختند و خود را به مديترانه هم رسانيدند.با وجود اين، وطن ما آسيبي را كه از مغولان ديد از سلجوقيان نديده بود.

 

خروش و اعتراض ايرانيان به پرواز دو هواپيماي انگليسي بر فراز جزيره ايراني «تنب»

در پي انتشار خبر پرواز دو هواپيماي انگليسي بر فراز جزيره ايراني «تنب مار» كه بيست و دوم ارديبهشت 1332 در صفحات اول روزنامه هاي تهران به چاپ رسيده بود مقامات دولت وقت، احزاب و مردم دست به اعتراض زده و روزنامه ها سرمقاله هاي خود را به محكوم كردن اقدام انگلستان اختصاص داده بودند. روزنامه اطلاعات حتي به تفسير واژه پارسي تنب( از مصدر تنبيدن و تنبانيدن به مفهوم آوار ، انباشته بودن ، روي هم ريخته شدن اشياء ) پرداخته بود كه به دليل در هم ريختگي خاك و نيز انبوه مارها در اين جزيره، آن را از قديم الايام چنين ناميده اند و .... اين خروش ايرانيان غرب را به انديشه فرو برد.
    دو هواپيماي انگليسي ظاهرا به حمايت از ادعاي حاكم راس الخيمه كه خود انگليسي ها محرك او بودند تا دولت مصدق را با مسئله تازه اي درگير سازند از بحرين به پرواز درآمده بودند. يك روز پيش از آن هم يك ناوچه نظامي انگلستان به جزيره تنب نزديك شده بود كه در پي اين رويداد واحدهاي هوايي و دريايي ايران و لشكرهاي خوزستان، فارس و كرمان به حالت آماده باش كامل درآمدند و به لشكر اصفهان و تيپ كرمانشاه دستور لغو مرخصي ها داده شده بود.

 

Mobin_s2004@yahoo.com
13 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو رسانه‌ها

يک غول قلم آمريکا

هوارد

هوارد اسميت روزنامه نگار آمريكايي كه 88 سال عمر و 63 سال روزنامه نگاري كرد 12 مه 1914 به دنيا آمد. بيشتر كار او در خبرگزاري يونايتدپرس اينترنشنال و شبكه هاي تلويزيوني «سي بي اس» و «ا.بي. سي.» گذشت. هوارد از سال 1939 تا دسامبر 1941 اخبار آلمان و سالهاي اول جنگ جهاني دوم را از برلين گزارش مي كرد و بارها با هيتلر و مقامات ديگر رايش سوم مصاحبه اختصاصي كرده بود. وي آخرين روزنامه نگار آمريكايي بود كه پس از اعلان جنگ آمريكا به آلمان از برلين خارج شد و در اين باره كتابي تحت عنوان «آخرين قطار از برلين» تاليف كرده كه هاليوود آن را به صورت فيلم سينمايي درآورده و هوارد در آن شخصا نقش خود را ايفاء كرده است. روزي كه ارتش آلمان برغم قرارداد عدم تجاوز دو جانبه، به شوروي حمله برد، هوارد در گزارش خود پيش بيني كرد كه آلمان به زيان خود گام برداشت و شكست خواهد خورد و چرچيل در مجلس عوام انگلستان به اين پيش بيني هوارد استناد كرد. علاقه مخاطبان به هوارد به قدري بود كه پس از انتقال وي از سي بي اس به شبكه «ا.بي.سي»، به اين شبكه كه در ميان سه شبكه بزرگ آمريكا سوم بود روي آوردند و از لحاظ مخاطب آن را در صدر جدول قرار دادند.

ساير ملل

سالروز ورود انگليسي ها به آبهاي ويرجينيا در آمريکاي شمالي

13 ماه مه سال 1607 دسته اي از انگليسي ها كه با سه كشتي به آبهاي شرق آمريكا وارد شده بودند، در دهانه خليج چساپيك وارد آبراهي شدند كه آن را «جيمز ريور» نام نهادند. آنان پس از طي 30 مايل (48 كيلومتر) در اين آبراه، در نقطه اي پياده شدند و روز بعد (14 مه) نخستين سنگ بناي كلني انگليسي را در قاره غربي به نام جيمز تاون بر زمين نهادند كه 169 سال بعد اعلام استقلال كرد و به صورت يك فدراسيون ايالات متحده نام گرفت كه پس از فروپاشي شوروي در دسامبر 1991 خود را تنها ابر قدرت جهان مي نامد. قرار است 2007 به مناسبت 400 ساله شدن ايالات متحده، مراسم متعدد برگزار شود. انگليسي ها پيش از استقرار در ويرجينيا، وارد منطقه رونوک در شرق کاروليناي شمالي امروز شده بودند که اين مهاجران به طرز اسرار آميزي ناپديد شدند و لذا استقرار در جيمز تاون ملاک عمل قرار گرفته است.
     انگليسي ها خيلي ديرتر از رقباي اروپايي از جمله پرتغال، اسپانيا، هلند و حتي فرانسه در صدد يافتن اراضي دور دست و «ناشناخته براي اروپاييان آن زمان» و تصرف آنها بر آمدند و ديرتر از همه به آمريكا رسيدند ولي ماندگارتر و پيروزمندتر بودند.
    آنان هنگامي قدم به آمريكاي شمالي گذاردند كه اسپانيايي ها در اين منطقه در كلني فلوريدا مستقر شده بودند. دولت مهاجر نشينان انگليسي به تدريج لوئيزيانا را از فرانسه و فلوريدا را از اسپانيا و آلاسكا را از روسيه خريداري كرد و ايالتهاي ديگر از تكزاس تا كاليفرنيا را با جنگ از دست مكزيك خارج ساخت و با برانداختن حكومت پادشاهي هاوايي بر اين جزاير نيز مستولي شد و ايالات متحده با 50 ايالت را كه هركدام استقلال داخلي كامل دارند به وجود آورد. مهاجران انگليسي پس از ورود به آمريکا بر خلاف مهاجران اروپايي ديگر، بوميان (سرخپوستان) را از ميان بردند و يا پراكنده ساختند و آخرالامر به داخل اراض محصور (رزرويشن) فرستادند و بر جايشان نشستند.

برخي ديگر از رويدادهاي 13 مي

  • 1907:   بانو «دافنه دو موريه» داستان نگار انگليسي 13 ماه مه 1907 به دنيا آمد و 82 سال عمر كرد. وي با نوشتن چند داستان جالب موفقترين داستان نويس قرن 20 بشمار مي رود. دافنه چند كتاب داستان كوتاه هم دارد.

  • 2004:   برخي از رسانه ها پايين رفتن ميانگين سهام ( داو جونز ) را در بورس نيويورك و قرار گرفتن در زير خط 10000 واحد را كه سه شنبه صورت گرفت به حساب انتشار عكسهاي زننده شكنجه زندانيان عراقي در زندان ابو غريب و يك اردوگاه در جنوب عراق كه عواطف جهانيان را جريحه كرده گذارده اند كه توجيه ( بهانه ) تازه اي به دست خشونتگران داده است. ميزان سقوط سهام 127 واحد بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    25 ربيع الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    مکه


     

    تهران

    23
    33

    اصفهان

    14
    33

    تبريز

    12
    22

    مشهد

    18
    33

    زاهدان

    19
    34

    کيش


     

    پاريس


     

    لندن


     

    نيويورک


     

    توکيو


     

    دوبی


     


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1253 تومان
    929 تومان
    9580.17 واحد
    62.26 دلار
    15280 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    بورس:
    نفت:
    طلا:

    150700 تومان

    يک بهار آزادی:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.01

    اذان مغرب : 19.20

    اذان صبح فردا : 3.24

    طلوع آفتاب فردا : 5.01

     

     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    Nokia N95 

    این روزها شاهد به بازار آمدن گوشی جدید نوکیا مدل N95 هستيم. این مدل کاملا پیشرفته و پیچیده است. به همین دلیل برای حرفه ای ترین کاربران چندین روز زمان میبرد تا با تمام اجزای آن آشنا بشود. به همین دلیل تا کنون مطالب زیادی در مورد این گوشی منتشر نشده. می خواهیم شما را با مهم ترین خصوصیات این گوشی جدید آشنا کنیم :
    1- دوربین 5 مگاپیکسلی این گوشی با لنز کارل زایس مهم ترین خصوصیت این گوشی محسوب میشود. کیفیت بالا و تنظیمات کامل شامل حساسیت دوربین - تنظیم نور و فلاش و دیگر تنظیمات امکان یک عکسبرداری عالی را خواهد داد. قدرت فیلم برداری این گوشی با رزلوشن 640 در 480 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه کیفیت فیلم برداری بسیار خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد. نرم افزارهای ویرایش فیلم و عکس قدرتمندی همراه این گوشی وجود دارد.
    2- GPS : در این گوشی شما یک سیستم حقیقی GPS دارید به این معنی که واقعا و با کیفیت خوب میتوانید با ان ناوبری کنید.
    3- اگر دسترسی به اینترنت داشته باشید Lifeblog این گوشی مانند دیگر گوشی های سری N به شما این امکان را میدهد که هر نوع اطلاعات متن -عکس و ویدئو را به اینترنت و وبلاگتان بفرستید. این گوشی از اکانت های فلیکر و typepad هم پشتیبانی میکند.
    4- پخش انواع فایل های چند رسانه ای مثل موسیقی - عکس و ویدئو با کیفیت عالی. این گوشی اسپیکر هایی با صدای بسیار بلند دارد.
    5- امکانات دیگر مانند بلوتوث - WiFi - انواع نرم افزار های کاربردی - VIOP و ...
    از نکات منفی این گوشی هم میتوانیم از طول عمر کم باتری - سیستم عامل نسبتا کند و قیمت بالا که در حال حاضر 750 دلار است نام ببریم.  


    **********
     

    دوربین ردیاب آلودگی،
    کاشف قاتلین نامرئی

    گاز CO2 در مقایسه با بسیاری از گازهای خطرناک که در محیط های آلوده محل زندگی ما وچود دارند کم خطر به نظر می آید. گازهایی مثل سولفورهگزافلوراید SF6 که یک پوند از این گاز همان آسیبی را به محیط زیست میزند که دو تن گاز CO2 . این ماده برای پوشش ابزار و کابل های جریان قوی برق استفاده میشود و علاوه بر این هنگام تصاعد بدون بو و رنگ است برای کشف وجود این گاز در محیط میتوانید از GasFindlR-LW ساخته FLIR Systems استفاده کنید. این دوربین ردیاب قادر است تا میزان بسیار کم SF6 را در محیط کشف کند. ضمن اینکه این ردیاب 20 نوع گاز خطرناک دیگر را با همین دقت در محیط ردیابی میکند.  
     

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    دين و جهانی شدن
     

    نویسنده: حمید نگارش .
    تعداد صفحات: 119
    قيمت: 1100 تومان
    شابک: 4-158-506-964
    نوبت چاپ: اول:1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، پژوهشي است محققانه در حوزه دين و جهاني شدن كه آن را حميد نگارش در 119 صفحه و چهار فصل گردآورده است. نويسنده در كليات بحث به تعريف مفاهيم مي‌پردازد، سپس دين جهاني شدن، پيشينه جهاني شدن را بررسي مي‌كند و در آن به مباحث مانند ماهيت جهاني شدن، عوامل جهاني شدن مي‌پردازد.
    در اين اثر نويسنده توسعه و تنوع رسانه‌ها و وسايل صوتي تصويري و توسعه بانكها، مؤسسات و سازمانهاي بين‌المللي را مورد توجه قرار مي‌دهد و نقش آنها را در جهاني‌شدن به بررسي مي‌گيرد. نگارنده در فصل اول، ابعاد جهاني شدن را قابل توجه مي‌داند و عوامل آن را جهاني شدن سياست، اقتصاد و فرهنگ مي‌داند كه گويا به صورت جهان شمولي رخ نموده و ابعاد بيشتري از زندگي انسانها را در بر گرفته ‌است. پيامدهاي جهاني شدن كه در آن مي‌توان آثار و پيامدهاي منفي آن مانند: توسعه فساد، تحميل فرهنگ غرب، همسان‌سازي فرهنگي و ... و همچنين تقابل فرهنگي جايگزين تعامل فرهنگي، استحاله فرهنگي و بحران هويت و پيامدهاي شكل‌گيري انقطاع فرهنگي مانند: تغيير آرمانها و ارزشها، تغيير باورها و اعتقادها از مباحث فصل دوم كتاب است كه نويسنده در آن به تغيير رفتارهاي اجتماعي، بي‌هويتي اشاره نموده است. حميد نگارش تنها به پيامدهاي منفي جهاني شدن اشاره نكرده بلكه پيامدهاي مثبت آن را نيز بررسي كرده است.
    تقويت همكاري جهاني، تقويت چندصدايي مقابل حاكميت تك‌صدايي، كم شدن هزينة توليد، آموزش فراگير علمي را از پيامدهاي مثبت جهاني شدن برشمرده است. در فصل سوم كتاب نويسنده به اسلام و جهاني شدن پرداخته و در آن به اسلام و فرمتهاي جهاني، رشد ارزشهاي ديني، توسعه اقتصاد عدالت محور، فرهنگ‌سازي، انديشمندان اسلامي و جهاني شدن پرداخته است و بحث دين و جهاني شدن را به بررسي گرفته و دين و جهاني شدن را فرصت و تهديد دانسته است.
    اسلام و چالشهاي جهاني، مانند القاي ناكار آمدي دين به نفي جاودانگي احكام دين از مباحث فصل چهارم كتاب است كه نگارش به راهكارهاي مقابله با اين مقوله، ايجاد شناخت و آگاه سازي تبيين جامعيت دين، فطرت رمز جامعيت و جاودانگي دين اشاره كرده و در فرجام با ارائه الگوهاي ديني، مانند امام علي (ع) اولين جوان موحد، يوسف الگوي نفي ستيزي و جوانان اصحاب كهف تلاش ورزيده است، تا بتواند از پيامدهاي منفي جهاني شدن جلوگيري نمايد.
    از متن كتاب مي‌خوانيم: جهان شمولي و جهانگير شدن براي تمام فرهنگها و هويتهاي بومي و ملي مخاطره‌آميز بوده است، به گونه‌اي كه همه آنها را در معرض نابودي قرار داده است. بديهي است كه دين و مذهب به عنوان يكي از عناصر مهم هويت فرهنگي از تعرض فرهنگ‌سازان و سردمداران دهكده جهاني در امان نبوده است. دين اسلام به جهت ويژگيهاي منحصر به فرد خود توانسته است فرهنگ جهاني را به چالش فرا خواند. اسلام در طول تاريخ همواره نشان داده است كه مي‌تواند با فرهنگها برخورد خلاقانه داشته باشد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãطنز روزانه


    چند حکايت

    منوچهر تيمورتاش تعريف مي‌كند اين واقعه خنده‌آور مدتي مرا خندانيده است، چندي قبل در يك مجلس شب‌نشيني يكي از رجال با خانمش در رقص شركت كردند. خانم ضمن رقص پي‌برده كه شلوار شوهرش شكافي برداشته است. او را به اشاره به اطاق كوچك ديگري برد و دستور داد فورا آنرا بيرون آورد تا آنرا كوك بزند. اتفاقا در اين حين دو سه نفر خانم ديگر براي تجديد توالت وارد آن اطاق شدند و خانم ناگزير شد شوهر خود را پشت دري كه احتمال مي‌داد در كمد ديواري باشد پنهان كند و خودش پشت آن به ايستد. در اين موقع صداي موزيك قطع شد و خنده دسته ‌جمعي شديد شروع شد و صداي فرياد و استغاثه پشت در كمد بلند شد، آن خانم چون در را باز كرد ديد شوهرش را با آن وضع وارد سالن رقص كرده و در را پشت سر او بسته است!

    حكيمي بر سر راهي مي‌گذشت. ديد پسر بچه‌اي گربه خود را در جوي آب مي‌شويد. گفت: گربه را نشور، مي‌ميرد! بعد از ساعتي كه از همان راه بر مي‌گشت ديد كه بعله...! گربه مرده و پسرك هم به عزاي او نشسته. گفت: به تو نگفتم گربه را نشور، مي‌ميرد؟ پسرك گفت: برو بابا، از شستن كه نمرد، موقع چلاندن مرد!

    گويند: پسري قصد ازدواج داشت. پدرش گفت: بدان ازدواج سه مرحله دارد. مرحله اول ماه عسل است كه در آن تو صحبت مي‌كني و زنت گوش مي‌دهد. مرحله دوم او صحبت مي‌كند و تو گوش مي‌كني، اما مرحله سوم كه خطرناكترين مراحل است و آن موقعي است كه هر دو بلند بلند داد مي‌كشيد و همسايه‌ها گوش مي‌كنند!

    روزي شخصي پيش بهلول بي‌ادبي نمود. بهلول او را ملامت كرد كه چرا شرط ادب به جا نياري؟ او گفت: چه كنم آب و گل مرا چنين سرشته‌اند، گفت: آب و گل تو را نيكو سرشته‌اند، اما لگد كم خورده است! (تنبيه و تربيت نشده‌اي)

    مردي مي‌خواست زنش را طلاق دهد. دوستش علت را جويا شد و او گفت: اين زن از روز اول هميشه مي خواست من را عوض كند. مرا وادار كرد سيگار و مشروب را ترك كنم. لباس بهتر بپوشم، قماربازي نكنم، در سهام سرمايه‌گذاري كنم و حتي مرا عادت داده كه به موسيقي كلاسيك گوش كنم و لذت ببرم! دوستش گفت: اينها كه مي‌گويي كه چيز بدي نيست! مرد گفت: ولي حالا حس مي‌كنم كه ديگر اين زن در شان من نيست!
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    زخم معده
     

    هنگامیکه غذا جویده و بلعیده می شود از مری عبور کرده و سپس وارد قسمت فوقانی و حجیم معده شده، در معده مواد غذایی توسط شیره معده (که مرکب از آنزیمهای هضم کننده و اسید هیدروکلریک است) شکسته می شوند و در عین حال میکرو ارگانیسمهای وارد شده به بدن توسط شیره مذکور از بین می روند.
    لازم به ذکر است که روزانه درون معده با حدود نیم گالن عصاره معده شستشو داده شده و در واقع معده محلی استریل و کاملا بدون میکروب می باشد.
    جهت محافظت ماهیچه های عضلانی معده در مقابل تخریب توسط شیره بسیار قوی معده، لایه مخاطی ضخیمی درون معده بوجود آمده است.
    بلع موادی همچون داروهای ورم مفاصل، ایبوپروفن، آسپیرین و الکل لایه مخاطی معده را در برخی نقاط تخریب کرده و همین امر سبب زخم شدن سلولهای لایه اپیتلیوم موجود در زیر موکوس می گردد. عواملی همچون کورتیکو استروئیدها، سیگار کشیدن و استرس موجب تشدید دردهای معده میگردند.
    مهمترین عامل جهت ایجاد زخم معده باكتري Helicobacter pylori شناخته شده است.

    Helicobacter pylori:
    Hbp باکتری است مارپیچی شکل / گرم منفی / کم هوازی / تاژکدار / متحرک
    همانطور که گفتیم هلیکو باکترپیلوری باکتری است گرم منفی و حضور آن را می توان توسط رنگ آمیزی گرم به اثبات رساند.

    * هلیکوباکترپیلوری و معده:
    همانطور که ذکر شد مهمترین عامل در ایجاد زخم و التهابات معده ای هلیکو باکتر میباشد.
    هلیکو باکتر پیلوری می تواند با استقرار در بخش آنتروم (بخش انتهایی معده با ماهیچه های ضخیم و قوی ) سبب عفونت طولانی مدت این ناحیه شود.
    در واقع تنها باکتری که می تواند در محیط خشن معده و در مقابل حضور شیره معده زندگی و رشد نماید هلیکوباکترپیلوری می باشد.
    این باکتری با استفاده از غذا یا آب آلوده از راه دهان وارد معده شده و کافی است یکبار بتواند در موکوس معده پنهان شود , در این حال باکتری مذکور در لایه مخاطی معده مستقر شده و توسط تازکهای برآمده, خود را در میان سلولهای لایه مخاطی جای میدهد و یا در صورت بروز زخم معده در ناحیه فاقد لایه مخاطی و در واقع بر روی سلولهای اپیتلیوم معده استقرار یافته و تاژکهای خود را در آن ناحیه فرو می برد.
    برای مقابله با هلیکوباکترپیلوری سیستم ایمنی بدن فعال می شود.
    سلولهای سیستم ایمنی به آسانی به علت موکوس ضخیم معده به این ناحیه نمیرسند.
    در واقع هنگامیکه لایه موکوسی نازک شده و گلبولهای سفید وارد این ناحیه میشوند نمیتوانند از آن خارج شوند. به سبب درگیری سلولهای ایمنی با هلیکو باکتر آنتی بادیهای موجود در سرم خون که IgG & IgA می باشند بالا میروند.
    اگرچه در روند مذکور خود هلیکوباکتر ممکن است عامل ایجاد زخم نباشد اما التهاب لایه آستری معده که توسط هلیکوباکتر ایجاد میشود زمینه ساز بروز زخم یا حتی ایجاد سرطان معده می باشد.

    علایم احتمالی حضور هلیکوباکترپیلوری
    سوء هاضمه / سوزش سر دل / نفخ / حالت تهوع / التهاب معده / بروز زخم اثنی عشر /
    درد در ناحیه بالای شکم که یک ساعت یا بیشتر بعد از صرف غذا مشاهده میشود.
    نشانه های مذکور توسط مصرف آنتی اسیدها یا شیر و یا داروهای کاهنده اسیدیته معده کاهش می یابند.

    درمان
    در صورتیکه زخم گوارشی بعد از انجام بیوپسی یا آندوسکوپی مشاهده نشد می توان درمان 14 روزه را با آنتی بیوتیک ها و داروهای آنتی اسید را انجام داد. داروهای آنتی بیوتیکی متداول عبارتند از :
    کلاریترومایسین / تترا سایکلین / مترونیدازول / آموکسی سیلین
    در کنار آنتی بیوتیک درمانی می بایست از داروهایی همچون بیسموت و نیز داروهای کاهنده اسیدیته معده مثل :
    رانیتیدین / سایمتدین / فاموتیدین / امپرازول / پنتو پرازول / لانزو پرازول استفاده کرد.

    خطرات درمانی دارویی
    مصرف داروی بیسموت میتواند موقتا منجر به خاکستری رنگ شدن دهان و دندان و ایجاد یبوست و اسهال و سیاهرنگی مدفوع بشود.
    آنتی بیوتیکها نیز سبب بروز واکنشهای آلرژیک شده و یا حتی موجب مرگ شوند.
    برخی آنتی بیوتیکها مثل:
    کلاریترومایسین سبب ایجاد مزه بد دهان می شود.
    مترونیدازول موجب ناراحتی معده / اسهال / عدم تعادل / خارش / بد طعمی دهان میشود.
    این دارو نباید همراه با الکل مصرف شود چراکه باعث سرخ شدن / سردرد / حالت تهوع میگردد.
    در ضمن هنگامیکه آنتی بیوتیکها در دوز بالا استفاده می شوند بعد از مدتی بیماران آلودگی با کاندیدای ناپایدار ( آلودگی با مخمر ) پیدا میکنند.
    در هنگام درمان آلودگی هلیکوباکتر به این نکته باید توجه نمود که هلیکوباکتر به راحتی نسبت به کلاریترومایسین و مترونیدازول مقاوم میشود و نباید بعد از یک دوره درمانی برای دوره های بعد از آنها (بلافاصله) استفاده نمود.
    در واقع بعد از دو هفته آنتی بیوتیک تراپی 4 هفته می بایست از درمان اجتناب کرد.
    در صورتیکه هلیکوباکتر توسط آنتی بیوتیکهای مذکور باقی ماند باید احتمال مقاومت باکتری نسبت به آنتی بیوتیک مذکور را بررسی نمود.
    تستهای تشخیصی برای شناخت آلودگی با Hbp

    این تستها به دو بخش قابل تقسیمند :
    الف ) تستهای مهاجم به بافت
    ب ) تستهای غیر مهاجم به بافت

    الف ) تستهای غیر مهاجم به بافتها عبارتند از :
    * تست تنفسی اوره (urea breath testing)
    * تست آنتی ژنی مدفوع
    * سرولوژی
    * PCR
    * تست بزاقی
    * تست ادراری

    ب ) تستهای مهاجم به بافتها عبارتند از :
    * تست بیوپسی اوره آز
    * بافت شناسی
    * Brush cytology
    * کشت باکتریایی و تستهای حساسیتی

    الف ) تستهای غیر مهاجم به بافتها عبارتند از :
    تست تنفسی اوره ( urea breath testing)
    کافی است هلیکوباکتر تنها یکبار بطور مطمئن در موکوس پنهان شود. در چنین حالتی به وسیله آنزیم عبور دهنده اوره آز به جنگ با اسید معده میرود. این امر به صورت زیر انجام میپذیرد :
    C = O ( NH2)2 + H2 + 2H2O ---> HCO3 + 2NH4
    اساس تست UBT شناسایی هیدرولیز اوره مذکور توسط Hbp میباشد.
    در واقع تست مذکور به دو صورت انجام میشود:
    * تست رادیو اکتیو 14C
    * تست بدون رادیو اکتیو 13C بیکربنات اوره

    هر دو تست طی 15 تا 20 دقیقه انجام شده و بها و وقت یکسانی صرف میکنند.
    تست رادیو اکتیو 14C به سبب ممنوعیت استفاده از آن در زنان باردار و کودکان در حال حاضر کم انجام می شود.
    اما در تست بدون رادیواکتیو 13C بیکربنات اوره ماده مذکور به صورت خوراکی از راه دهان به بیمار داده می شود. این عمل در دو مرحله انجام می پذیرد به این معنا که 60 دقیقه بعد از دادن مرحله اول ماده به بیمار مرحله دوم ماده مذکور را به بیمار می دهیم.
    در این حال با بازدم بیمار و اندازه گیری CO2 و میزان اوره خروجی از وی می توان به حضور یا عدم حضور Hbp پی برد.

    آزمایش آنتی ژن مدفوع
    جزء آزمایشهای ایمنی آنزیمی می باشد که با توجه به بررسی مدفوع بیمار میتوان به حضور یا عدم حضور هلیکوباکترپی برد.استفاده از لانزوپرازول و بیسموت می تواند نتیجه غلط به ما بدهد. در واقع 4 تا 6 هفته بعد از اتمام دوره داروهای مذکور این آزمایش قابل انجام است. رانیتیدین بر روی جواب آزمایش بی تاثیر است. خونریزی معده و روده به سبب خون آلود بودن مدفوع باعث بروز جوابهای نادرست گردید.

    تست بزاقی
    حفره دهان به عنوان مخزن هلیکو باکتر می تواند مورد استفاده در تستها قرار بگیرد.
    در واقع به علت رفلکس محتویات معده به مری و سپس دهان هلیکوباکتر میتواند وارد دهان شود و همین امر سبب انتقال آن توسط ارتباط دهانی می گردد.
    هلیکو باکتر موجود در بزاق و پلاک دندانی برای تست استفاده میشود.
    این تست به نسبت سایرین دقت کمتری دارد.

    تست ادراری
    با سنجش آنزیمهای موجود در ادرار می توان به حضور یا عدم حضور هلیکوباکتر پی برد. حساسیت تست مذکور بین 82 تا 90 % بوده و به انجام آن توصیه ای نمیشود.

    تست سرولوژی
    توسط ELISA میتوان آنتی بادیهای IgA & IgG & IgM را اندازه گیری نمود و در صورت بالا بودن آنها احتمال حضور هلیکوباکتر رقم میخورد.
    نتایج سرم می تواند + یا _ باشد.
    حساسیت تست مذکور بین 90 تا 100% است.
    در ضمن سرم می تواند در برخی از بیماران سالها بعد از ریشه کنی هلیکوباکتر آنتی بادیهای موجود در خون را + نشان دهد.

    ب ) تستهای مهاجم به بافتها عبارتند از :

    تست بیوپسی اوره آز
    در تست مذکور به واسطه بیوپسی توسط یک رشته مخصوص و ظریف آندوسکوپی در مدت یک ساعت حضور یا عدم حضور هلیکوباکتر تعیین می شود.
    در این تستها شناسایی نمونه ها از طریق یک نوار معرف با شاخص PH و یک لایه حاوی اوره بر روی نوار انجام می پذیرد.

    بافت شناسی
    با نمونه برداری و بررسی بافت معده میتوان به حضور هلیکوباکتر پی برد.
    در این آزمایش می توان حضور التهاب معده را مشاهده نمود و یا در صورت لزوم ردیابی meta plasia ( تغییر غیر قابل برگشت بافت معده یا روده به بافت دیگر ) را بررسی نمود.

    مشکلات موجود در بیوپسی عبارتند از :
    - تراکم هلیکوباکتر در نقاط مختلف معده متفاوت است و می تواند منجر به نمونه گیری غلط شود.
    - در صورتیکه بیماران داروهای ضدترشحی مصرف کرده باشند نتایج نادرستی به ما میدهد.

    ارتباط هلیکوباکترپیلوری با سایر بیماریها

    هلیکوباکتر و زخم اثنی عشر
    در73 % از بیماران مبتلا به زخم دوازدهه حضور هلیکوباکتر توسط تست بیوپسی اوره آز تایید شده و تنها در 23 % از بیماران مبتلا هلیکوباکتر گزارش نشده است.
    تحقیقات نشان می دهد که آلودگی با هلیکوباکتر در معده میتواند مستقیما موجب رشد زخمهای اثنی عشر شود.

    هلیکوباکتر و زخم معده
    در اکثریت قریب به اتفاق زخمهای معده میتوان هلیکوباکتر را دید.
    در واقع ضعف لایه مخاطی محافظت کننده معده توسط هلیکوباکتر میتواند زمینه ساز بروز زخم معده محسوب شود.
    البته استفاده از داروهای غیر استروئیدی غیرالتهابی موجب عدم تشخیص هلیکوباکتر و پنهان شدن آن میگردد.
    برای شناخت دقیق عامل ایجاد کننده زخم معده می بایست بیوپسی کاملی از مخاط معده تا زخم مذکور در یک محل معین صورت پذیرد.
    بیوپسی در هنگام خونریزی معده به سبب حضور خون انجام ناپذیر یا سخت می باشد.
    تست بیوپسی اوره آز عموما در چنین مواردی استفاده می شود با این حال استفاده از داروهای ضد زخم میتواند با این تست تداخل داشته باشد.
    در کسانی که سابقا مبتلا به زخم معده بوده اند استفاده از آندوسکوپی یا رادیولوژی و در کنار آنها تست سرولوژی برای شناخت هلیکوباکترالزامی است.
    زخمهای معده در 60 تا 80 % موارد آلودگی به هلیکوباکتر قابل مشاهده اند.

    هلیکوباکتر و سرطان
    سرطان معده مرتبط با حضور هلیکوباکتر شناخته شده است. البته این بدان معنا نیست که هرکس مبتلا به هلیکوباکتر بود لزوما به سرطان معده دچار می شود اما حضور هلیکوباکتر درمان نشده زمینه ساز ابتلا به سرطان معده خوانده شده است . در عین حال نژادهای زرد پوست ساکن چین و ژاپن جزء نژادهای مستعد به ابتلا به سرطان معده شناخته شده اند .
     

     

     

     

     

     

     

     Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 

    اسکناسی برای امیلی

    نگاهی توی آینه به خودش انداخت . تک سرفه ای کرد و خون بالا آورد . شیر آب را باز کرد تا لخته های خون و خلط از کاسه پایین برود . به سمت اتاقش رفت و روی تخت افتاد . نفسش خس خس می کرد و چشمانش تار می دید . ناراحتی گوارشی اش هم مزید بر علت شده بود تا چهره اش زردتر شود . عصر که شد ، کت و شلوارش را پوشید و به بار رفت . لویی آمد کنارش و حالش را پرسید . مرد فقط سری تکان داد ، لویی برایش قهوه ای آورد و رفت . مرد با دسته فنجان بازی می کرد تا امیلی آمد .
    امیلی کنار مرد نشست و چند تا اسکناس را در کش جورابش گذاشت . مرد از بویی که امیلی می داد چندشش شد . بوی عرق بدن توام با سیر . فنجان را سر داد طرف امیلی . امیلی قلپی از قهوه خورد .
    - بعدا بیا . قراره یکی بیاد .
    - خب من می شینم همینجا تا کارتون تموم شه .
    - خوشم نمی آد بشینی اینجا . مشتری هامو می پرونی .
    - بزار بمونم .
    - هر گهی می خوای بخور ، فقط طرف مشتری های من نیا .
    - قول می دم .
    مرد خواست دستی به سر امیلی بکشد ، امیلی بلند شد و دست مرد را پس زد . مرد تک سرفه ای کرد و فنجان قهوه اش را دوباره به سمت خودش کشید .
    ***
    مشتری های بار رفته بودند و فقط مرد مانده بود . لویی حال مرد را پرسید . مرد سری تکان داد . امیلی آمد و مرد پشت سرش راه افتاد . وقتی توی اتاق لباسهایشان را در می آوردند ، مرد از بوی بد بدن امیلی چندشش شد . بو چند برابر شده بود . بوی عرق بدن و سیر و چیزی دیگر که حال را بهم می زد . مرد امیلی را بغل کرد . امیلی پسش زد و رفت روی تخت خوابید و چشمهایش را بست . مرد کنار تخت آمد و کنار امیلی خوابید .
    - زود کارتو بکن ... خسته ام می خوام بخوابم .
    - بوی مادرتو می دی ... اونم همیشه ...
    - می شه خفه شی و کارتو بکنی ...
    مرد روی امیلی آمد و امیلی نفس عمیقی کشید .
    ***
    مرد لباسهایش را با دقت پوشید و لبان امیلی را که خواب بود بوسید . بوی بدن امیلی ، مرد را یاد مادر امیلی می انداخت . مرد سرفه ای کرد و چند اسکناس از جیبش در آورد و کنار تخت گذاشت و بیرون رفت . در طبقه پایین ، لویی زمین را می شست و مرد نگاهی به صندلی هایی که روی میزها برعکس شده بود کرد و از در بیرون رفت . سوز بدی می آمد . همیشه وقتی از بار خارج می شد ، خاطرۀ مادر امیلی ذهنش را به دوردست می برد . زنی که سالها همسرش بود و حالا دخترش یعنی امیلی باید وظایف زناشویی معوقه اش را انجام می داد . یقه کتش را بالاتر آورد و به این فکر کرد که سالها چگونه با این مساله کنار آمده . همین .

     

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستاي گلم سلام
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه

    561- اگه گفتی اين چيه؟ ¤<-<...اين منم که از دوري تو مردم . . (0961-0932)

    562- محبت مثل سکه اس که اگه بيفته تو قلک قلب، نميشه درش اورد. اگرم بخوای درش بياری بايد اونو بشکنی! (0961-0932)

    563- پروانه رو اگه شل بگيريش از دستت مي ديش و اگه محکم بگيريش له ميشه دوستی يه چيزی تو اين مايه هاس(0892-0915)

    564- چه دعايى بهتر از اين:"خنده ات از ته دل""گريه ات از سر شوق"" هيچ غروبت نبود غمناك" (6471-0916)

    565- شب دو شنبه است!براي غافل گيري اموات (مردگان) صلوات!! (2378-0917)

    566- VVVvVVVVVVvVVvvVv ميدونی اينا چين؟اينا پرنده هايی هستن که اومدن بهت بگن چقدر دوست دارم. Vv اين دوتا هم کار داشتن،الان رسيدن! (9176-0912)

    567- يادمان باشد اگر شاخه گلي را چيديم،وقت پرپر شدنش سوز و نوايی نکنيم،يادمان باشد اگر خاطرمان تنها ماند،طلب عشق بهر ناکس و هر کس نکنيم. (9176-0912)

    568- دقت کردی همه چيزيه خوب خانومن: خورشيد خانوم، مهتاب خانوم، پروانه خانوم.اما همه چيزاي بد آقا هستن:آقا دزده،آقا گاوه،آقا گرگه! (4280-0918)

    569- شباهت دختره خوب با پري دریايي: هردو از اول افسانه بودن! (4280-0918)

    570- ميدونی فرق تو با چغندر چيه !؟ چقندر رو ميبرن کارخونه ازش قند و نبات ميسازن ولی...تو خودت قند و نباتی...،شکلاتی شکلاتی .. (6834-0911)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    چه طور فيلتر مي‌كنند؟
     

    اطلاعات مربوط به سايت‌هاي اينترنتي در كامپيوترهايي قرار دارند كه در شرايط خاص به طور دائم به شبكه اينترنت متصل هستند؛ به اين كامپيوترها سرور مي‌گويند. روي هر سرور ممكن است يك تا هزاران سايت قرار داشته باشد. آدرس هر سرور يك عدد چهار بخشي است كه به «آي‌پي» معروف است.
    در واقع آدرس اصلي هر سايت هم يك عدد چهار بخشي يا همان آي‌پي است. براي سهولت در دسترسي به سايت‌ها نام‌هاي دامنه به وجود آمدند.
    نحوه مشاهده سايت در كامپيوتر شما به اين صورت است كه پس از تايپ آدرس در مرورگر اينترنتي (برنامه‌اي كه با آن صفحات اينترنت را مي‌بينيد مثل اينترنت اكسپلورر، موزيلا يا اپرا)، مرورگر دستور مشاهده صفحه را تفسير مي‌كند و به شبكه اينترنت مي‌فرستد. اتصال شما به اينترنت از طريق يك شركت ارائه خدمات اينترنتي (ISP) انجام مي‌شود.
    در اين شركت ارائه خدمات اينترنتي، نرم‌افزار فيلترينگ نصب شده است. وقتي درخواست شما به شركت اينترنتي مي‌رسد، نرم‌افزار درخواست شما را بررسي مي‌كند و اگر جزو ليست ممنوعه نباشد اجازه ديدن صفحه به شما داده مي‌شود ولي اگر سايت جزو صفحات اينترنتي ممنوعه باشد شما با پيغام فيلترينگ مواجه خواهيد شد.
    شناسايي صفحات ممنوعه و فيلتر كردن آنها به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود. متداول‌ترين روش‌هايي كه در ايران مورد استفاده قرار مي‌گيرند به شرح زير هستند:
    1- فيلترينگ براساس آدرس آي‌پي: اين روش در سال‌هاي اول فيلترينگ در ايران، انجام مي‌شد كه با توجه به درصد خطاي بالاي آن و اعتراضات فراوان كارشناسان و كاربران متوقف شد. در اين روش آدرس آي‌پي چهار بخشي مربوط به سروري كه سايت ممنوعه در آن قرار دارد فيلتر مي‌شود. اشكال اصلي اين روش اين است كه اكثر سايت‌هاي اينترنتي از سرويس ميزباني اشتراكي استفاده مي‌كنند. در اين حالت اگر هزار سايت روي يك سرور قرار داشته باشند و فقط يك سايت جزو سايت‌هاي ممنوعه باشد با فيلتر شدن آي‌پي دسترسي به هر هزار سايت غيرممكن خواهد بود. اين نوع فيلترينگ سه، چهار سال پيش باعث فيلتر شدن موقت چند سايت رسمي و دولتي شد و متوليان فيلترينگ متوجه شدند كه بايد به دنبال روش بهتري باشند!
    2- فيلترينگ براساس نام دامنه و آدرس صفحه: اصلي‌ترين روش فيلترينگ در تمام دنيا همين روش است كه در آن بانك اطلاعاتي شامل ليستي از آدرس‌هاي ممنوعه تهيه مي‌شود. در اين حالت نرم‌افزار فيلترينگ پس از دريافت درخواست مشاهده صفحه، آدرس را با ليست آدرس هاي ممنوعه كه در بانك اطلاعاتي‌اش دارد مقايسه مي‌كند تا عمل فيلترينگ را انجام دهد. اشكال اين روش براي نهادهاي فيلترگذار اين است كه روزانه هزاران سايت جديد در اينترنت متولد مي‌شوند؛ ممكن است لازم باشد در ليست سايت‌هاي ممنوعه قرار گيرند ولي دسترسي به آنها حداقل براي مدتي براي كاربران ممكن است. در اين روش ليست موجود در بانك اطلاعاتي بايد هر چند وقت يك‌بار به روز شود.
    3- فيلترينگ براساس كلمه كليدي: در اين روش ليستي از كلمات كليدي ممنوعه تهيه مي‌شود. نرم‌افزار فيلترينگ بر اين اساس عمل مي‌كند كه اگر كلمه ممنوعه در آدرس لينك صفحه درخواستي شما باشد يا توسط شما در موتورهاي جستجو وارد شود با پيغام خطا مواجه مي‌شويد. اين شيوه فيلترينگ هم روش پرخطايي است. بيشترين اعتراضات به فيلترينگ به دليل استفاده از اين روش است.
    مثلا كلماتي مثل زن، دختر، عشق جزو كلمات ممنوعه در ايران هستند. احتمالا اين كلمات به اين دليل فيلتر شده‌اند كه در آدرس صفحات حاوي مطالب يا تصاوير غيراخلاقي ممكن است از اين كلمات استفاده شده باشد. اما متوليان امر فيلترينگ در كشور به اين نكته توجه نكرده‌اند كه صفحات حاوي اين كلمات لزوما صفحات غيراخلاقي نيستند بلكه با اين كار كاربران را از دسترسي به هزاران صفحه حاومي مطالب بي‌ضرر و حتي مفيد محروم كرده‌اند.
    آنچه در حال حاضر اتفاق مي‌افتد استفاده تركيبي از روش دوم و سوم به طور همزمان است.
    4- فيلترينگ براساس محتواي صفحات: اين نوع فيلترينگ در دنيا با عنوان content filter معروف است كه در ايران كمتر مورد توجه قرار گرفته است. در اين روش نرم‌افزار فيلترينگ پس از دريافت درخواست از كاربر، صفحه مورد نظر را بررسي مي‌كند؛ اگر حاوي كلمات ممنوعه باشد فيلتر مي‌شود. اين روش براي فيلترينگ در سطح گسترده و ملي مناسب نيست و بيشتر در سطح محدود از آن استفاده مي‌شود.
    براساس طرح جديد بانك جامع فيلترينگ كشور كه به زودي اجرا خواهد شد؛ فيلترينگ كشور در آينده تركيبي از روش‌هاي دوم و چهارم به طور همزمان خواهد بود.

     

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    DNA نقشه راه حیات


    دانشمندان همچنان به پیشرفت هایی در رابطه با DNA دست می یابند که بر همه چیز، از معالجات پزشکی گرفته تا اجرای قانون، اثر گذار است - و تازه این اول کار است.
    درست چند سال پیش، دانشمندان نقشه ترتیب قرار گرفتن دی. اِن. اِی. انسان، جزء اصلی حیات، را به اتمام رساندند. با وجود این که این دستاورد از لحاظ تاریخی ارزشمند بود، اما صرفاَ وسیله ای بود برای رسیدن به هدف. از آن زمان، دانشمندان گام های بزرگی در شناخت خصیصه های ارثی خاص و یافتن راه هایی برای اصلاح خصایص معیوب برداشته اند.
    دی. اِن. اِی. هر کس مانند اثر انگشت یا اسکن شبکیه اش، منحصر بفرد است و خصوصیات فردی هر کس، مانند رنگ چشم و زمینه های طبی را تخمین می زند. نویسندگان داستان های علمی – تخیلی از امکان زنده کردن حیوانات منقرض شده، ملاقات با انسان اولیه یا پارکی که جاذبه اصلی آن دایناسورها است، لذت می برند. اما به نظر می رسد که منفعت های واقعی آن برای انسان ملموس تر باشد.
    برخی از قابل توجه ترین پیشرفت ها در حوزه اجرای قانون است. نزدیک به دو دهه است که سازمان های آمریکایی برای حل مسائل جنایی از نمونه برداری از دی. اِن. اِی. استفاده می کنند – و فرد بیگناهی را که به اشتباه متهم شناخته شده است، آزاد می کنند؛ اما این جریان معمولا پرزحمت بود و انجام آن نیاز به زمان زیاد و مقدار زیادی از ماده دی. اِن. اِی. داشت. امروزه، روشی به نام واکنش زنجیره ای پلیمری می تواند از کوچکترین نمونه ها، دی. اِن. اِی. پرورش بدهد. دکتر دی. پی. لایل (2) نویسنده کتاب " پزشک قانونی آدم مصنوعی ها " (3) می گوید، "واقعاً می توانید یک تمبر لیس زده شده، یک فولیکول مو و یا تکه ای از بافت زنده یک دندان را بردارید و آنزیمی که دی. اِن. اِی. را تکثیر می کند به آن اضافه کنید. آن ها به طور تصاعدی رشد خواهند کرد. اگر دو نمونه خوب داشته باشید، می توانید ظرف 12 تا 18 ساعت، آنها را با دیگر نمونه ها تطبیق داده و تشخیص هویت دهید. این پیشرفت های جدید، اف. بی. آی را بر آن داشت تا در سراسر کشور، پایگاه اطلاعاتی دی. اِن. اِی. برپا کند؛ به زودی ممکن است دی. اِن. اِی. هر تبهکاری در فایلی نگهداری شود تا جهت ردیابی و دستگیری آن ها به مراجع قدرت کمک کند.

    نقشه شما
    هنوز بیشتر پیشرفت های شگرف در حوزه پزشکی می باشد. پزشکان با تجزیه و تحلیل رمزهای ژنتیکی ما توانسته اند تشخیص دهند که کدام داروی خاص بر روی ما اثر دارد و کدامیک ممکن است عوارض جانبی مضر داشته باشد. این امر منجر به این خواهد شد که معالجات پزشکی به صورت سفارشی برای یک شخص خاص درآید. مایکل اِی. گلدمن (4)، استاد بیولوژی دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو می گوید، " تصور کنید حتی قبل از اینکه متولد شوید، تمام ساختار ژنی شما روی یک سی دی ذخیره شود. چنانچه زمانی یک مشکل پزشکی داشته باشید، یک دکتر می تواند با اجرای سی دی، ژن های مناسب را بررسی کند و داروی مناسب را تجویز کند."
    طبق گفته گلدمن، این روش سفارشی شدن معالجات پزشکی، احتمالا در 15 سال آینده یک امر عادی خواهد بود. او همچنین اضافه می کند، " به جای تجویز داروها به روشی که اکنون می شناسیم – به این ترتیب که از ارزان ترین دارو شروع می کنیم تا ببینیم آیا موثر واقع می شود یا خیر– می توانیم دی. اِن. اِی. را بررسی کنیم و نشانه ای بیابیم که آیا این شخص جزء 30 درصدی از افرادی است که داروی خاصی به آن ها اثر می کند یا خیر. شاید متوجه شویم که به طور مثبت به آن دارو پاسخ نخواهند داد، پس دیگر لزومی ندارد که آن دارو را تجویز کنیم."
    کمک به تجویز داروها تنها یکی از راه هایی است که از تجزیه و تحلیل دی. اِن. اِی. در مبارزه با بیماری ها استفاده می شود. دکتر اِوا گالانیس (5)، استاد تومور شناسی در کلینیک مشهور مایو در روچستر، مینه سوتا، آزمایش های کلینیکی بر روی ویروس های اصلاح شده ژنتیکی انجام داده است که به بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، سرطان روده بزرگ، تومورهای مغزی، ملانوماهای (تومورهای سیاه رنگ قشر عمیق پوست) چندگانه و سرطان تخمدان کمک خواهد کرد. گالانیس می گوید، " ما به ویروس هایی دست یافتیم که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده اند و به تومورها حمله می کنند. در یک موقعیت خاص همچنین می توانیم یک ژن را به درون یک ویروس وارد کنیم و وقتیکه ژن تکثیر می شود، می توانیم از آن به عنوان یک نشانه استفاده کنیم. ویروس های خاصی آنتی ژن هایی را تکثیر می کنند که می توان در خون آنها را اندازه گیری کرد. به این ترتیب یک شیوه غیر متهاجم برای مشاهده تکثیر ویروسی به دست می آوریم. این بدین معناست که می توانیم میزان داروی مناسب برای بیمار مناسب را انتخاب کنیم.

    ژن درمانی
    این جریانات در کل به عنوان ژن درمانی شناخته می شوند. یکی از آزمایشات اخیر گالانیس، یک ویروس تغییر شکل یافته سرخک است که بدون مبتلا کردن بیمار به این بیماری، تومورهای تخمدان را نابود می کند.
    سه کاربرد عمده برای ژن درمانی وجود دارد. اولین کاربرد اصلاح یک نقص ژنی ارثی یا اکتسابی با تغییر دادن دی. اِن. اِی. فرد است. تومورهای ریوی یکی از نقیصه های ژنی رایج در میان قفقازهاست و یک ژن معیوب موجب آن می شود. اگر بتوان این ژن را تغییر داد، فرد مبتلا به این بیماری درمان و از انتقال این ژن معیوب به فرزندانش جلوگیری خواهد شد.
    دومین کاربرد آن، معالجه بیماری ای است که لزوما هم ارثی نیست. برای مثال، دی. اِن. اِی. برای خلاص شدن از آلودگی به ویروس یا سرطان نیازی به اصلاح شدن ندارد؛ این دی. اِن. اِی ها فقط می بایست نابود شوند. سومین کاربرد، به دست آوردن سلول های خود بدن برای تولید مواد درمانی است. به جای سعی بر کشتن ویروس در بدن، یک سلول مورد هدف قرار می گیرد تا یک ماده شیمیایی یا پروتئینی ای که با بیماری مبارزه کند، تولید نماید. دکتر دیوید ساندرس (6)، استاد علوم بیولوژیکی در دانشگاه پردو در ایندیانا می گوید، " می توان هر نوع رویکردی برای ژن درمانی داشت. می توان سلول ها را برداشت، آن ها را تغییر داد و سپس آن ها را دوباره در بدن یک فرد گذاشت. می توان ژن هایی را به دست آورد که سیستم ایمنی بدن را در زمان های مختلف به کار بیاندازند یا از کار بیاندازند. می توان ژنی را به دست آورد که به یک ماده شیمیایی خاص واکنش نشان دهد، مثلا با خوردن قارچ بیشتر یک واکنش خاص سیستم ایمنی را راه اندازی کرد.
    در زمان پیشرفت، احتیاط هایی هم لازم است: بازی کردن با تکامل انسان می تواند عوارض جانبی پیش بینی ناپذیری هم در بر داشته باشد. برای مثال، ژن های به اصطلاح معیوبی که عامل کم خونی سلول داسی شکل هستند، ایمنی در برابر مالاریا را نیز موجب می شوند – از آنجاییکه مالاریا بیماری بومی همان منطقه ای است که خصیصه سلول داسی شکل هم در آن جا وجود دارد، چنین پدیده ای عجیب نیست. ساندرس می گوید، " اگر ما ژن های معیوب را که به جمعیت انسانی منتقل شده است، اصلاح کنیم، همیشه نمی دانیم که چه چیزی عایدمان می شود. ژن ها با هم همکاری می کنند. اگر یکی از آن ها را اصلاح کنیم، ممکن است یکی دیگر مشکل آفرین شود. نیاز به کامل کردن ساختار ژنی انسان ممکن است بر علیه ما عمل کند، مگر اینکه به همه چیز عالم باشیم.

    1. Rob Campos
    2. Dr. D. P. Lyle
    3. Forensics for Dummies
    4. Michael A. Goldman
    5. Dr. Eva Galanis
    6. Dr. David Sanders

     

     

     

     

     

     

     

     Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    روز تولدتان مبارک!

    نام    و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

     sepideh   

     

    22

    2

    1356

    شيما  گل نظر 

     ايران 

    22

    2

    1361

    meysam hossein nia

    shomal

    23

    2

    1360

    محمد صابری

     

    23

    2

    1364

    Mehri  hakimzadeh

     

    24

    2

    1352

    امیر حسین زرین فرد

     تهران

    24

    2

    1367

    ایمان میرفرهودی

     

    24

    2

    1360  

    joneidshiva@yahoo.com  

    تبريز

    25

    2

    1362

    kimia ziaeyfard

    tehran

    26

    2

    1358

    behrooz Jahangir

     

    26

    2

    1362

    حسين جوادي

     تبريز

    28

    2

    1357

    mohammad beyzaee

    mashhad

    28

    2

    1359

    علي جاوداني

    نيشابور

    28

    2

    1360

    reza bahrami

     

    28

    2

    1363

    ميلاد كلانتري

     تهران

    28

    2

    1363

     

    پيوندتان مبارک!

    نام

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    سميرا ربيع پور

    تهران

    25

    2

    1384

    ***************

    با سلام
    از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    Text Link Ads