به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 734 :: سه شنبه 1 خرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه!
 

با سلام به همه شما دوستان عزيز، مخاطبان گرام روزانه
سالروز ميلاد حضرت زينب و همچنين روز پرستار را به همه شما عزيزان بخصوص پرستاران محترمي که عضو گروه هستند، صميمانه تبريک عرض مي کنم.
امروز «روزانه» بصورت ويژه آماده شده و حاوي مطالب بسيار متنوع و جالبي هست، تا اين حد بهتون بگم که بدون تعارف يکي از شمارهاي هاي بيادماني روزانه را در پيش رو داريد. فقط قبل از اينکه به توضيحات مطالب مختلفي که در شماره امروز قرار داره بپردازم لازم هست اين مطلب را هم بگم که: همانطور که دوستان گروه جرقه متوجه شده اند، امروز قالب گروه جرقه عوض شده و از اين پس ايميلهاي گروه جرقه را در داخل اين قالب زيبا دريافت خواهند کرد که در اينجا جا داره از شرکت «الست هنر» بخاطر طراحي چنين قالب قشنگي، تشکر و قدرداني ويژه اي داشته باشم.

و اما برسيم به توضيح مختصر مطالب امروز «روزانه»:
1- در قسمت لينکهاي جالب روز، دو کتاب به عنوان مرجع بزرگ sms براي دانلود گذاشته شده که مجموعا بيش از سه هزار sms را شامل مي شوند.
2- جديدترين فيلم مستر بين را مي توانيد در قسمت «معرفي و دانلود فيلم» بينيد.
3- بخش دانلود انيميشن شماره امروز روزانه، حاوي 179 قسمت از مجموعه کارتوني Looney Tunes هست. البته شايد اسم Looney Tunes کمي براتون ناآشنا باشه. اما اگر تصوير کاراکتر هاي اين مجموعه محبوب و پرطرفدار را ببينيد، حتما يادتون مي اد کدوم کارتونها را مي گم.
4- منتخب آثار استاد شجريان قسمت دانلود آلبوم شماره امروز را تشکيل مي دهد (قابل توجه دوستاني که درخواست موسيقي سنتي ايراني کرده بودند).
5- در بخش نرم افزار، برنامه ای برای نوشتن ایمیل به خط نستعلیق را براي دانلود قرار داده ام.
6- صد بازي جذاب و مهيج جديد را در قالب يک پک مي تونيد از قسمت دنياي موبايل دانلود و روي گوشي خود نصب کنيد.
7- مجموعه طنز «فضانوردان مي آيند» را هم مي تونيد در قسمت «هديه روزانه» مشاهده کنيد.
8- ....
و بسياري مطالب ديگر که براي شماره امروز روزانه تدارک ديده شده.
خب اگر من جاي شما بودم اين شماره از روزانه را حتما جايي ذخيره مي کردم، چون دانلود اين همه فايل مفيد و جالب و خوندن اين همه مطالب گوناگون و متنوع در يک روز ممکن نيست.
اميدوارم بخشهاي مختلفي که در اين شماره بصورت ويژه تقديم شما خوبان شد، موجب رضايت خاطر شما عزيزان را فراهم آورده باشد.
راستي تا يادم نرفته اين را هم بگم که با پيگيري هاي گسترده شما دوستان و ارسال ايميلهاي متعدد به من و آقا حامد که آيات قرآن را مي فرستادند و با رفع مشکل فني، با چند روز وقفه، نوشتن آياتي از قرآن را از امروز مجددا سر مي گيريم. جا داره از تلاشهاي آقا حامد عزيز هم تشکر نمايم.

باقي بقايتان!
mobin_s2004@yahoo.com

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (733) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • يه عالمه تصاوير خنده دار!
  • دانلود کتاب مرجع sms - جلد اول با 1300 sms
  • معرفي و دانلود فيلم : تعطيلات مستر بين
  • مجموعه کامل کارتون ديدني  Looney Tunes در قالب 179 قسمت
  • منتخب آثار استاد شجريان
  •  ۳ کار جدید و بسیار زیبا با صداي علی لهراسبی
  • نامه نگار 4 برنامه ای برای نوشتن ایمیل به خط نستعلیق
  • صد بازي جديد جاوا !!
  • چند توصيه مهم در رابطه با رنگ كردن مو
  • اگه پسرا با جنبه بشن چی میشه؟؟؟؟
  • سروش وحی چنین نامید ...
  • اینترنت پرسرعت آمریکا کند است!
  • يك سينى شقايق بهشتى
  • فضانوردان مي آيند!
  • جديدترين شماره از ماهنامه Winding Road
  • مرغ سوخاری برای جنازه
  • منتخبي از آثار گل‌آقا
  • چگونه پس از ماه عسل از ركود زندگي جلوگيري كنيم؟
  • نگاهي کوتاه به زندگاني حضرت زينب (س)
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

يه عالمه تصاوير خنده دار!
دانلود کتاب مرجع sms - جلد اول با 1300 sms

دانلود کتاب مرجع sms - جلد دوم با 2100 sms

کلیپ ویژه میلاد حضرت زینب (س)

ويژه نامه الکترونيکي ولادت حضرت زينب (س) - سال 85

ويژه نامه الکترونيکي ولادت حضرت زينب (س) - سال 83


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

رفع توقيف الواح ايراني در دادگاه آمريكا
 

دبير كميته مردمي استرداد اموال فرهنگي - تاريخي ايران گفت: طبق آخرين ارتباط كميته با مؤسسه شرق‌شناسي شيكاگو اين مؤسسه نسبت به رفع توقيف الواح ايراني در دادگاه آمريكا اطمينان داده است.
شهريار امينيان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: بر اساس پيگيري‌هاي كميته، در آخرين ايميل مؤسسه شرق‌شناسي شيكاگو به كميته مردمي استرداد اموال فرهنگي - تاريخي ايران اعلام شده است كه موضوع الواح ايراني در دادگاه آمريكا در حال رسيدن به نتيجه است.
وي در ادامه افزود: نظر مؤسسه شرق شناسي شيكاگو درباره سرانجام پرونده الواح، رفع توقيف اين اشياء تارخي ايران است.
دبير كميته مردمي استرداد اموال فرهنگي - تاريخي ايران اظهار داشت: پرونده الواح در دادگاه آمريكا در حال پيگيري است و به زودي تكليف دادگاهش مشخص مي‌شود.
امينيان درباره پاسخ به اين‌كه آيا رفع توقيف الواح به معني بازگشت اين اشياء به ايران است، تصريح كرد: اين موضوع بحث ماست و ما دنبال بازگشت اين الواح به كشور هستيم و فعلا بايد رأي نهايي دادگاه آمريكا صادر شود.
جلسه قبلي بررسي وضعيت الواح ايراني در آمريكا 29 دي‌ سال گذشته برگزار شد كه تنها دفاعيات طرفين طرح شد و منجر به صدور حكم نشد.
الواح ايراني و اماني مؤسسه شرق‌شناسي دانشگاه شيكاگو شامل هزاران لوح گلي باستاني حاوي اطلاعاتي درباره زبان‌ها و زندگي روزمره مردم در دوران هخامنشي است كه در سال 1933 توسط پروفسور هرتسفلد در تخت جمشيد به دست آمده است و اين الواح در سال 1934 به درخواست دانشگاه براي مطالعات بيش‌تر به صورت اماني از ايران خارج شد.
خرداد‌ سال 85 يك قاضي در پي دادخواهي يك وكيل آمريكايي رأي به حراج اين گنجينه به نفع كشته شدگان انفجاري در اسرائيل داده بود اما دادخواست شرق‌شناسي دانشگاه شيكاگو با تأكيد بر اماني بودن گنجينه آثار باستاني ايران در دانشگاه شيكاگو اين حكم را رد كرد.
300 لوح از مجموعه‌اي كه در اختيار دانشگاه شيكاگو است در سال 83 توسط مؤسسه شرق‌شناسي به ايران عودت داده شد. ‌

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

تعطيلات مستر بين
 
Mr. Bean's Holiday 2007

Photo of Sublime,

کارگردان: استيو بندليک. فيلمنامه: هميش مک کول، رابين دريسکول بر اساس شخصيت خلق شده توسط روآن اتکينسون، رابين دريسکول و داستان سايمون مک بورني. موسيقي: هاوارد گودال. مدير فيلمبرداري: باز ايروين. تدوين: توني کرانستون. طراح صحنه: مايکل کارلين. بازيگران: روآن اتکينسون[آقاي بين]، اما د کونه[سابين]، ويلم دافو[کارسون کلاي]، مکس برادلي[استپان]، کارل رادن[اميل، پدر استبان]. ٩٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ انگلستان. نام هاي ديگر: Bean 2، French Bean.
آقاي بين در يک قرعه کشي کليسا برنده يک هندي کم و سفري تفريحي به فرانسه و سواحل کن مي شود. بين سوار قطار سريع السير يورو استار خود را به پاريس مي رساند، اما ندانستن زبان فرانسه خيلي زود او را دچار درد سر کرده و سر از خارج شهر در مي آورد. او براي رسيدن به ايستگاه ليون از روش خود استفاده کرده و شهر را به هم مي ريزد. اما دردسر بعدي با حضور در يک رستوران فرانسوي و صرف غذاي دريايي شکل مي گيرد. بين قبل حرکت از مسافري ديگر به نام اميل مي خواهد تا از سوار شدن وي به قطار فيلمبرداري کند. همين کار باعث مي شود تا اميل از سوار شدن به قطار بازمانده و پسرش استبان در قطار تنها بماند. سلسله حوادثي باعث مي شود تا استبان و بين همراه شوند و شائبه دزديده شدن پسر توسط بين به وجود مي آمده و پليس شروع به تعقيب آنها مي کند. بين در طول تصادفاً سر از صحنه فيلمبرداري کارگردان مشهور کارسون کلاي در آورده و با دست و پا چلفتي گري خود آنجا را نيز به هم بريزد. بعد از اخراج با سبين هنرپيشه گروه که قصد دارد براي شرکت در جشنواره کن به آنجا برود، همراه مي شود. بين و سابين که دريافته اند پدر استبان نيز در جشنواره حضور دارند، فرصت را براي رساندن پدر و پسر به همديگر مناسب مي يابند، اما ورود به کاخ جشنواره کار ساده اي به نظر نمي رسد. و از طرف ديگر روش هاي بين نيز براي وارد شدن به کاخ جشنواره و يافتن اميل نيز خالي از مخاطره و دردسر نيست...

چرا بايد ديد؟
روان اتکينسون!!! ببخشيد مستر بين؛ يکي از شمايل ها و نشانه هاي روزگار ماست که ناديده گرفتن اش دور از تعقل نيست. او ميراث خوار کمدي هاي بي رنگ و بوي انگليسي يا نمايش هاي سکسي/کمدي بني هيل نيست. حتي لوده اي چون نورمن ويزدام هم نيست، اما شباهت هايي اندک به همه اينها را دارد. او کودکي است که در قالب يک مرد بزرگ سال تجسد يافته، نمونه يک خرابکار درجه يک که با رفتارش توانسته بيش از يک دهه خنده بر لب هاي انگليسي هاي عصا قورت داده و مردم ديگر کشورها بنشاند. اما طبق گفته خالق اين شخصيت، ظاهراً دوره وي نيز سر آمده و اين شخصيت هميشه کودک را نمي تواند در برابر دوربين بازي کند. پس بياييد با هم به آخرين حضور روان اتکينسون در قلب مستر بين در برابر دوربين و در طول سفري به کشور گل و بلبل بپردازيم.
از بودجه فيلم خبر دقيقي در دست نيست، اما تا اين لحظه فقط در انگلستان نزديک به ٢٠ ميليون پوند در آمد داشته که رقم حيرت انگيزي است. و به احتمال بسيار زياد ارقام ميليوني کشورهاي ديگر بر اين رقم افزوده خواهد شد. فيلم نمونه کاملي از همه حوادث آيتم هاي قبلي اين شخصيت است و دومين فيلم بلند کارگردان نه چندان آشناي فيلم-استيو بندليک / The League of Gentlemen's Apocalypse – است. يک کمدي خالص فيزيکي با تکيه بر شخصيتي شناخته شده که همتاي فرانسوي مونثي[سابين] هم برايش دست و پا شده است تا همه جلوه هاي فرهنگ فرانسوي و نماد شاخص آن-جشنواره کن- را به هجو بکشد. و بين خودمان بماند اين يکي با وجود قابل حدس بودنش يکي از بهترين سکانس هاي فيلم و در واقع شاه بيت اين عزل محسوب مي شود. تاکيد فيلمنامه نويس و کارگردان بر سليقه و پسند داوران و تماشاگران کن راه را برا متقلّبين زيادي در دو دهه گذشته باز کرده که کارسون کلاي نمونه کوچکي از آنها و البته نوع آمريکايي اش است. با اين حال تعطيلات آقاي بين بيشتر فيلمي براي نوجوان هاست. غذاي آماده اي با برش هايي از اسلپ استيک، کمدي موقعيت و زيبايي هاي توريستي فرانسه که بزرگ تر ها هم مي توانند به بهانه کوچک تر ها به ديدن اين فيلم بي خطر! بروند. تعطيلات آقاي بين نمونه کاملي از اجراي خوب ايده هاي تکراري مانند کسب در آمد شرافتمندانه خياباني بين و استبان از راه لب زدن يک آواز اپرايي است. پس شانس خداحافظي با يکي از نشانه هاي فرهنگي روزگار ما-هر چند خيلي هم متشخّص نيست- از دست ندهيد!
ژانر: کمدي.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/31613333/BigBossMrBnsHldy_R5_.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/31613773/BigBossMrBnsHldy_R5_.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/31614116/BigBossMrBnsHldy_R5_.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/31614520/BigBossMrBnsHldy_R5_.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/31614800/BigBossMrBnsHldy_R5_.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/31615097/BigBossMrBnsHldy_R5_.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/31615431/BigBossMrBnsHldy_R5_.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/31615527/BigBossMrBnsHldy_R5_.part8.rar

رمز فايل: thebigboss
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Looney Tunes Golden Collection- 174 Cartoons

 

مجموعه کامل کارتون ديدني  Looney Tunes در قالب 179 قسمت


اين هم تصويري از کاراکترهاي اين مجموعه

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، و به زبان انگليسي):

http://rapidshare.com/files/23505496/01_-_Back_Alley_Uproar.avi
http://rapidshare.com/files/23507922/01_-_Bad_Ol__Putty_Tat.avi
http://rapidshare.com/files/23510189/01_-_Baseball_Bugs.avi
http://rapidshare.com/files/23512262/01_-_Beep_Beep.avi
http://rapidshare.com/files/23514771/01_-_Canary_Row.avi
http://rapidshare.com/files/23517054/01_-_Daffy_Duck_and_the_Dinosaur.avi
http://rapidshare.com/files/23519534/01_-_Daffy_Duck_in_Hollywood.avi
http://rapidshare.com/files/23521730/01_-_Duck_Amuck.avi
http://rapidshare.com/files/23525116/01_-_Elmer_s_Candid_Camera.avi
http://rapidshare.com/files/23527447/01_-_Hare_Force.avi
http://rapidshare.com/files/23529660/01_-_I_Haven_t_Got_a_Hat.avi
http://rapidshare.com/files/23531878/01_-_The_Big_Snooze.avi
http://rapidshare.com/files/23534527/02_-_All_Abir-r-r-d.avi
http://rapidshare.com/files/23536463/02_-_Book_Revue.avi
http://rapidshare.com/files/23538030/02_-_Broomstick_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23540302/02_-_Bugs_Bunny_and_the_Three_Bears.avi
http://rapidshare.com/files/23542137/02_-_Bunker_Hill_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23544151/02_-_Dough_for_the_Do-Do.avi
http://rapidshare.com/files/23545758/02_-_Going__Going__Gosh_.avi
http://rapidshare.com/files/23547575/02_-_Hare_Remover.avi
http://rapidshare.com/files/23549344/02_-_Hollywood_Capers.avi
http://rapidshare.com/files/23551133/02_-_Porky_s_Romance.avi
http://rapidshare.com/files/23553158/02_-_Rabbit_Seasoning.avi
http://rapidshare.com/files/23555541/02_-_Super_Rabbit.avi
http://rapidshare.com/files/23559172/03_-_A_Corny_Concerto.avi
http://rapidshare.com/files/23560935/03_-_Bugs_Bunny_Rides_Again.avi
http://rapidshare.com/files/23562747/03_-_Daffy_Duck_and_Egghead.avi
http://rapidshare.com/files/23570307/03_-_Daffy_Duck_and_Egghead.avi
http://rapidshare.com/files/23572163/03_-_Drip-Along_Daffy.avi
http://rapidshare.com/files/23573739/03_-_Fast_and_Furry-ous.avi
http://rapidshare.com/files/23575566/03_-_Hare_Tonic.avi
http://rapidshare.com/files/23577117/03_-_Kit_for_Cat.avi
http://rapidshare.com/files/23578462/03_-_Long_Haired_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23579753/03_-_Porky_s_Party.avi
http://rapidshare.com/files/23581176/03_-_Room_and_Bird.avi
http://rapidshare.com/files/23582321/03_-_The_CooCoo_Nut_Grove.avi
http://rapidshare.com/files/23583682/03_-_Zipping_Along.avi
http://rapidshare.com/files/23585165/04_-_A_Gruesome_Twosome.avi
http://rapidshare.com/files/23586578/04_-_A_Hare_Grows_in_Manhatten.avi
http://rapidshare.com/files/23587612/04_-_Bunny_Hugged.avi
http://rapidshare.com/files/23588771/04_-_Hair-Raising_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23589809/04_-_Have_You_Got_Any_Castles.avi
http://rapidshare.com/files/23591073/04_-_High_Diving_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23592150/04_-_Porky_in_Egypt.avi
http://rapidshare.com/files/23593399/04_-_Porky_s_Road_Race.avi
http://rapidshare.com/files/23594516/04_-_Puddy_Tat_Trouble.avi
http://rapidshare.com/files/23595566/04_-_Scaredy_Cat.avi
http://rapidshare.com/files/23596408/04_-_Stop__Look__and_Hasten_.avi
http://rapidshare.com/files/23597279/04_-_Tweet_Tweet_Tweety.avi
http://rapidshare.com/files/23598303/05_-_Bugs_and_Thugs.avi
http://rapidshare.com/files/23599373/05_-_Bully_for_Bugs.avi
http://rapidshare.com/files/23600247/05_-_Draftee_Daffy.avi
http://rapidshare.com/files/23601095/05_-_Easter_Yeggs.avi
http://rapidshare.com/files/23601907/05_-_French_Rarebit.avi
http://rapidshare.com/files/23602807/05_-_Gift_Wrapped.avi
http://rapidshare.com/files/23603662/05_-_Hollywood_Steps_Out.avi
http://rapidshare.com/files/23604701/05_-_Porky_and_Teabiscuit.avi
http://rapidshare.com/files/23605423/05_-_Ready__Set__Zoom.avi
http://rapidshare.com/files/23606277/05_-_The_Awful_Orphan.avi
http://rapidshare.com/files/23612022/05_-_The_Awful_Orphan.avi
http://rapidshare.com/files/23613007/05_-_The_Ducksters.avi
http://rapidshare.com/files/23614081/05_-_The_Woods_are_Full_of_Cuckoos.avi
http://rapidshare.com/files/23615109/06_-_Ain_t_She_Tweet.avi
http://rapidshare.com/files/23616145/06_-_Canned_Feud.avi
http://rapidshare.com/files/23617380/06_-_Falling_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23618483/06_-_Gorilla_My_Dreams.avi
http://rapidshare.com/files/23619447/06_-_Guided_Muscle.avi
http://rapidshare.com/files/23620586/06_-_Haredevil_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23622088/06_-_I_Love_to_Singa.avi
http://rapidshare.com/files/23623806/06_-_Pigs_is_Pigs.avi
http://rapidshare.com/files/23625583/06_-_She_was_an_Acrobat_s_Daughter.avi
http://rapidshare.com/files/23626882/06_-_The_Scarlet_Pumpernickle.avi
http://rapidshare.com/files/23628265/06_-_The_Wabbit_Who_Came_to_Supper.avi
http://rapidshare.com/files/23629527/06_-_What_s_Up_Doc.avi
http://rapidshare.com/files/23630954/07_-_Bird_in_a_Guilty_Cage.avi
http://rapidshare.com/files/23632381/07_-_Bowery_Bugs.avi
http://rapidshare.com/files/23633936/07_-_For_Scent-imental_Reasons.avi
http://rapidshare.com/files/23635195/07_-_Gee_Whiz-z-z.avi
http://rapidshare.com/files/23637478/07_-_Katnip_Kollege.avi
http://rapidshare.com/files/23639200/07_-_Lumber_Jerks.avi
http://rapidshare.com/files/23641162/07_-_Pigs_in_a_Polka.avi
http://rapidshare.com/files/23643257/07_-_Rabbit_s_Kin.avi
http://rapidshare.com/files/23645104/07_-_Steal_Wool.avi
http://rapidshare.com/files/23646617/07_-_The_Hare-Brained_Hypnotist.avi
http://rapidshare.com/files/23648102/07_-_Yankee_Doodle_Daffy.avi
http://rapidshare.com/files/23649589/08_-_Birds_Anonymous.avi
http://rapidshare.com/files/23651041/08_-_Frigid_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23652712/08_-_Hare_Conditioned.avi
http://rapidshare.com/files/23654200/08_-_Homeless_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23656510/08_-_Porky_Chops.avi
http://rapidshare.com/files/23658223/08_-_Porky_Pig_s_Feat.avi
http://rapidshare.com/files/23659802/08_-_Snow_Business.avi
http://rapidshare.com/files/23661376/08_-_Speaking_of_the_Weather.avi
http://rapidshare.com/files/23662858/08_-_Speedy_Gonzales.avi
http://rapidshare.com/files/23667084/08_-_There_They_Go-Go-Go.avi
http://rapidshare.com/files/23664269/08_-_The_Hep_Cat.avi
http://rapidshare.com/files/23669221/08_-_Water__Water_Every_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23676843/09_-_Big_House_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23671174/09_-_Big_House_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23674893/09_-_Big_House_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23679221/09_-_Case_of_the_Missing_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23673047/09_-_Case_of_the_Missing_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23680992/09_-_Daffy_Duck_Slept_Here.avi
http://rapidshare.com/files/23683374/09_-_No_Barking.avi
http://rapidshare.com/files/23685277/09_-_No_Barking.avi
http://rapidshare.com/files/23687680/09_-_Scrambled_Arches.avi
http://rapidshare.com/files/23689663/09_-_The_Heckling_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23691938/09_-_The_Heckling_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23694871/09_-_The_Hypo-Chondri-Cat.avi
http://rapidshare.com/files/23698286/09_-_The_Three_Little_Bops.avi
http://rapidshare.com/files/23696475/09_-_The_Three_Little_Bops.avi
http://rapidshare.com/files/23700233/09_-_Tweetie_Pie.avi
http://rapidshare.com/files/23702417/09_-_Tweety_s_S.O.S..avi
http://rapidshare.com/files/23704823/09_-_Wearing_of_the_Grin.avi
http://rapidshare.com/files/23706646/10_-_Acrobatty_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23708261/10_-_Baton_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23712505/10_-_Big_Top_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23710487/10_-_Big_Top_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23714459/10_-_Bye_Bye_Bluebeard.avi
http://rapidshare.com/files/23717401/10_-_Deduce__You_Say.avi
http://rapidshare.com/files/23722708/10_-_Goofy_Groceries.avi
http://rapidshare.com/files/23720524/10_-_Goofy_Groceries.avi
http://rapidshare.com/files/23724692/10_-_Kitty_Kornered.avi
http://rapidshare.com/files/23727397/10_-_Little_Red_Riding_Rabbit.avi
http://rapidshare.com/files/23729089/10_-_One_Froggy_Evening.avi
http://rapidshare.com/files/23731026/10_-_One_Froggy_Evening.avi
http://rapidshare.com/files/23732626/10_-_Rabbit_Punch.avi
http://rapidshare.com/files/23733971/10_-_The_Foghorn_Leghorn.avi
http://rapidshare.com/files/23735328/10_-_Zoom_and_Bored.avi
http://rapidshare.com/files/23736679/11_-_An_Egg_Scrambler.avi
http://rapidshare.com/files/23738280/11_-_An_Itch_In_Time.avi
http://rapidshare.com/files/23739672/11_-_Baby_Bottleneck.avi
http://rapidshare.com/files/23740840/11_-_Boobs_in_the_Woods.avi
http://rapidshare.com/files/23742373/11_-_Daffy_Duck_Hunt.avi
http://rapidshare.com/files/23743874/11_-_Feed_the_Kitty.avi
http://rapidshare.com/files/23745300/11_-_My_Bunny_Lies_over_the_Sea.avi
http://rapidshare.com/files/23746613/11_-_Rhapsody_Rabbit.avi
http://rapidshare.com/files/23747804/11_-_Swooner_Crooner.avi
http://rapidshare.com/files/23749099/11_-_Tortoise_Beats_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23750091/11_-_Wackiki_Wabbit.avi
http://rapidshare.com/files/23751542/11_-_Whoa__Be_Gone_.avi
http://rapidshare.com/files/23752803/12_-_Cheese_Chasers.avi
http://rapidshare.com/files/23753726/12_-_Don_t_Give_Up_the_Sheep.avi
http://rapidshare.com/files/23754556/12_-_Early_to_Bet.avi
http://rapidshare.com/files/23755456/12_-_Golden_Yeggs.avi
http://rapidshare.com/files/23756322/12_-_Hare_Do.avi
http://rapidshare.com/files/23757048/12_-_Odor-Able_Kitty.avi
http://rapidshare.com/files/23758070/12_-_Old_Glory.avi
http://rapidshare.com/files/23759111/12_-_Rabbit_Transit.avi
http://rapidshare.com/files/23760087/12_-_Robin_Hood_Daffy.avi
http://rapidshare.com/files/23760915/12_-_Show_Biz_Bugs.avi
http://rapidshare.com/files/23761844/12_-_Wabbit_Trouble.avi
http://rapidshare.com/files/23762655/12_-_Wideo_Wabbit.avi
http://rapidshare.com/files/23763491/13_-_Ballot_Box_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23764283/13_-_Broken_Leghorn.avi
http://rapidshare.com/files/23765249/13_-_Bugs_Bunny_Gets_the_Boid.avi
http://rapidshare.com/files/23766257/13_-_Rabbit_Fire.avi
http://rapidshare.com/files/23767108/13_-_Rebel_Rabbit.avi
http://rapidshare.com/files/23768163/13_-_Slick_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23769518/13_-_Stage_Door_Cartoon.avi
http://rapidshare.com/files/23770998/13_-_The_Dover_Boys.avi
http://rapidshare.com/files/23772488/13_-_The_Great_Piggy_Bank_Robbery.avi
http://rapidshare.com/files/23773726/13_-_The_Honey-Mousers.avi
http://rapidshare.com/files/23775227/13_-_The_Windblown_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23777158/13_-_Walky_Talky_Hawky.avi
http://rapidshare.com/files/23778978/14_-_Baby_Buggy_Bunny.avi
http://rapidshare.com/files/23780756/14_-_Claws_for_Alarm.avi
http://rapidshare.com/files/23782632/14_-_Devil_May_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23869168/15_-_You_Ought_to_be_in_Pictures.avi
http://rapidshare.com/files/23786660/14_-_Duck_Soup_to_Nuts.avi
http://rapidshare.com/files/23788392/14_-_Gonzales__Tomales.avi
http://rapidshare.com/files/23790560/14_-_Hillbilly_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23792495/14_-_Mouse_Wreckers.avi
http://rapidshare.com/files/23797456/14_-_Rabbit_of_Seville.avi
http://rapidshare.com/files/23799164/14_-_The_Last_Hungry_Cat.avi
http://rapidshare.com/files/23815324/14_-_Tortoise_Wins_by_a_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23812080/14_-_What_s_Opera__Doc.avi
http://rapidshare.com/files/23818788/14_-_What_s_Opera__Doc.avi
http://rapidshare.com/files/23821061/15_-_A_Bear_for_Punishment.avi
http://rapidshare.com/files/23823883/15_-_Duck__Rabbit__Duck_.avi
http://rapidshare.com/files/23829635/15_-_Hyde_and_Hare.avi
http://rapidshare.com/files/23838256/15_-_Porky_in_Wackyland.avi
http://rapidshare.com/files/23848468/15_-_Rocket_Squad.avi
http://rapidshare.com/files/23853809/15_-_The_Mouse_that_Jack_Built.avi
http://rapidshare.com/files/23863469/15_-_To_Beep_or_Not_To_Beep.avi
http://rapidshare.com/files/23869168/15_-_You_Ought_to_be_in_Pictures.avi

  لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

منتخب آثار استاد شجريان
 

25 آهنگ منتخب از استاد شجريان
تقديم به همه شما دوستداران موسيقي ايراني

 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

 ۳ کار جدید و بسیار زیبا با صداي علی لهراسبی

لينکهاي دانلود:
اونی که مدعی بود (ریمیکس جدید)

عبور

بوی عید

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نامه نگار 4
برنامه ای برای نوشتن ایمیل به خط نستعلیق

 

نسخه جدید برنامه نامه نگار که برای نوشتن ایمیل به زبان فارسی و خط نستعلیق بکار می رود.
قابلیت های برنامه نامه نگار 4 :
* تحریر مستقیم سه نوع خط نستعلیق، خط تحریری و خودکاری
* استفاده از انواع تهذیب، حاشیه و سربرگ در اطراف متن
* بیش از ۵۰ قلم زیبای میزان پذیر
* محیطی آسان و دوستانه به همراه راهنمای گام به گام
* امکان ارسال متن به کلیه برنامه های تحت ویندوز مانند:
CorelDraw, Photoshop, Freehand, MS-Word
* تنظیم همجواری و نقطه گذاری نستعلیق به سبک دلخواه
* دریافت انواع فایلهای متنی از نرم افزارهای دیگر
* قابلیت ادغام پستی
* غلط یاب املائی
* رسم جدول منظم و نامنظم به ساده ترین روش
* تهیه قالب های HTML و BMP
* رنگ آمیزی متن و جاپ آن بروی انواع چاپگرها
* تهیه و ارسال Email فارسی

 

لينک دانلود نرم افزار (حجم فايل در حدود 20 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود کرک نرم افزار
(حجم فايل در حدود 1 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

صد بازي جديد جاوا !!

مي گم امروز ترکوندم، مي گيد نه!
100 تا از آخرين بازي هاي جذاب موبايل را داخل يک پک قرار داده ام، که مي تونيد دانلود کنيد، روي گوشي خود نصب و اونقدر بازي کنيد تا پدر گوشي دربياد! خب ديگه چي مي خواهيد؟!
راستي در مورد لينکهاي دانلود بايد بگم که دو فايل هست که هر کدوم حدود 20 مگابايت حجم دارند که به راحتي مي تونيد دانلود کنيد و حالشو ببريد!

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/32536031/Java_BIG_Gameloft_Pack.part1.rar
http://rapidshare.com/files/32540370/Java_BIG_Gameloft_Pack.part2.rar

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


نسیم صبح سعادت بدان نشان که تو دانی

نسیم صبح سعادت بدان نشان که تو دانی
تو پیک خلوت رازی و دیده بر سر راهت
بگو که جان عزیزم ز دست رفت خدا را
من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
خیال تیغ تو با ما حدیث تشنه و آب است
امید در کمر زرکشت چگونه ببندم
یکیست ترکی و تازی در این معامله حافظ

 

گذر به کوی فلان کن در آن زمان که تو دانی
به مردمی نه به فرمان چنان بران که تو دانی
ز لعل روح فزایش ببخش آن که تو دانی
تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی
اسیر خویش گرفتی بکش چنان که تو دانی
دقیقه​ایست نگارا در آن میان که تو دانی
حدیث عشق بیان کن بدان زبان که تو دانی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

1 خرداد
محدود کردن هر کس در هر زمینه ای،به منزله عرض اندام در برابر قوانین کاینات است. عملی نیست. تو نمی توانی دیگران را کنترل کنی اما می توانی واقعیت مربوط به خودت را کنترل و خلق کنی.
ابراهام هیکز

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت زينب (سلام الله عليها) فرمودند:
هر که خواهد خلق شفيعانش باشند، خدا را حمد گويد.
نشنيده اي که مردمان گويند: خدايا بشنو سخن کسي را که تو را حمد مي کند.
پس از خدا بترس زيرا بر تو قدرت دارد و از او حيا کن زيرا به تو نزديک است

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

خواستگار انگلیسی
مرد ثروتمند انگلیسی همینکه چشمش به قیافه خواستگار جوان افتاد خیلی خوشش آمد که چنان دامادی داشته باشد . لذا برای تطمیع وی گفت : من چون می خواهم دخترانم با راحتی کامل زندگی کنند ، تصمیم گرفته ام به هر یک از آنان موقع عروسی به تناسب سنشان پولی بدهم که دست خالی به خانه شوهر نرفته باشند ، مثلا به آنکه هجده سال دارد ، هجده هزار لیره ، به آنکه بیست و شش سال دارد بیست و شش هزار لیره و به سومی که سی و دو سال دارد سی و دو هزار لیره وجه نقد خواهم داد .
جوان پرسید : ببینم قربان ، شما دختر بزرگتر از اینها ندارید ؟

خواستگار فرانسوی
در اغلب کشورهای اروپا جهیز دختر را به صورت مبلغی پول همراه دختر می کنند.
پدر دختر به خواستگار فرانسوی گفت : متاسفانه دختر من هنوز موقع شوهر کردنش نشده ، بناچار باید مدتی را صبر کنید .
خواستگار گفت : من مشکلی نمی بینم و صبر می کنم ، فقط لطف نموده خواهش مرا اجابت نمائید و قدری از جهیزش را به من مساعده مرحمت کنید .

پسر برای خواستگاری به خانه پدر دختر رفت . وقتی پدر تقاضای جوان را شنید ، در جواب گفت : من به نوبه خودم موافقم ولی آیا شما مادرش را دیده اید ؟
- (( اوه ، بله مادرش را دیده ام ولی این مطلب تغییری در تصمیم من نمی دهد . درست است که هر دختر ی یک روز پیر می شود ولی این موضوع قطعی نیست که همه دختران در پیری به مادرشان شبیه شوند .

خانمی که شش روز با یک کشتی مسافری در روی آب بوده یادداشت شش روزه خود را این طوری می نویسد :
روز اول : هوا زیاد خوب نیست . من هم دل و دماغی ندارم . حتی جواب سلام کاپیتان کشتی را هم ندادم .
روز دوم : امروز برعکس هوا بسیار خوب است . گردش در عرشه کشتی و دیدن مرغان و ماهیان دریا بی لطف نیست . این کاپیتان هم خیلی سمج تشریف دارند زیرا با اینکه دو مرتبه سلام کرد و جوابش را ندادم باز دست بر نداشت تا بالاخره دفعه سوم جواب سلا مش را دادم و از دستش راحت شدم .
روز سوم : امروز کاپیتان به من سلام گرمتری داد ، حتی اقرار کرد که از من خوشش آمده ، حتی گفت من بی ذوقم . خلاصه خیلی ناراحت شدم .
روز چهارم : امروز کاپیتان آمد و گفت : (( می خواهم رسما از شما خواستگاری کنم چون عاشق شما هستم )) ولی من با خشونت جواب دادم :
من عاشق شما نیستم خواهش می کنم دیگر با من حرف نزنید . او از این جواب رنجید و رفت .
روز پنجم : امروز کاپیتان سمج باز جلوی راهم سبز شد و گفت : برای آخرین مرتبه می گویم اگر عشق مرا نپذیرید و به ازدواج با من رضایت ندهید کشتی را با دو هزار نفر مسافر غرق خواهم کرد .
روز ششم : امروز خیلی خوشحالم زیرا جان دو هزار مسافر را از خطر غرق شدن نجات داده ام .
مادر دختر : شما شعر های سبک جدید دختر مرا شنیده اید ؟
خواستگار : - بله خانم ، با وجود این حاضرم او را بگیرم .

دختر : بالاخره مرا از پدرم خواستگاری کردی ؟
پسر : بله .
دختر : پدرم چه گفت ؟
پسر : سرش را روی شانه ام گذاشت و زار زار به حالم گریست .

مادر : راستی این دو جوانی که به خواستگاری تو آمده بودند ، به نظر من هر دو شان خوب و پسندیده هستند .
دختر : آری ، مادر جان ، بهمین جهت است که من نمی دانم اول با کدامیک عروسی کنم .

 

 
 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

چند توصيه مهم در رابطه با رنگ كردن مو

رنگ كردن موهاي طبيعي با رنگ طبيعي:
در مورد موهايي كه تا به حال رنگ نشده اند از پشت گردن و يا از فرق سر از جايي كه مو ميرويد.

رنگ كردن پايين مو ها كه كمرنگ شده اند:
براي رنگ كردن از همان رنگ معمولي استفاده كنيد فقط براي نوك موها كه داراي خلل و فرج مي باشند تا رنگ را در خود نگه دارد از يك درجه تيره تر با مقداري رنگ طلايي يا زرد كه رنگ روشن به مو ميدهد.

انتهاي موها رنگ نخواهد گرفت:
معمولا به خاطر اينكه داراي منفذ و خلل هاي بسياري هستند و بايد قبل از گذاشتن رنگ اين منافذ از رنگ پر شوند . رنگ مورد نظرتان را و يا رنگ يك درجه تيره تر را انتخاب و بدون اكسيدان آن را بر روي نوك موهايتان بگذاريد. سپس موها راخشك كنيد. بعد رنگ ها را طبق معمول بر روي مو ها بگذاريد تا رنگ تثبيت شود.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

این درست است که افراسیاب؛ دشمنی است فرومایه و زشتکار، ولی اینهم درست است که پیمان را نمی شود بدستاویز فرو مایگی دشمن نادیده گرفت و شکست
چنانچه اهورا مزدا به اشو زرتشت فرمود : مبادا که پیمان بشکنی : نه آن پیمان که با یک دروند بسته ای و نه آن پیمان که با یک اشون بسته ای، چه پیمان با هر دو درست است خواه با دروند و خواه با اشون
پس به کیکاوس می گوید

ز فرزند پیمان شکستن مخواه
مگر آنچه اندر خورد با گناه

نهانی چرا گفت باید سخن
سیاوش زپیمان نگردد زبن

ولی کیکاوس که سرشتی بیگانه با خوی و فرهنگ ایران زمین دارد پیکی را به پیامبری بسوی سیاوش می فرستد که گروگانها را نزد من فرست تا بدست دژخیمان خود سر از تن هاشان جدا کنم و تو خود به جنگ با افراسیاب برخیز و کار تورانیان را یکسره کن

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنعام آيات: 165 محل نزول: مکه

 
وَلاَ تَقْرَبُواْ مَالَ الْيَتِيمِ إِلاَّ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ حَتَّى يَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَأَوْفُواْ الْكَيْلَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ لاَ نُكَلِّفُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُواْ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَى وَبِعَهْدِ اللّهِ أَوْفُواْ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ 152 وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِيلِهِ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ 153 ثُمَّ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ تَمَامًا عَلَى الَّذِيَ أَحْسَنَ وَتَفْصِيلاً لِّكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لَّعَلَّهُم بِلِقَاء رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ 154 وَهَـذَا كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ فَاتَّبِعُوهُ وَاتَّقُواْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ 155 أَن تَقُولُواْ إِنَّمَا أُنزِلَ الْكِتَابُ عَلَى طَآئِفَتَيْنِ مِن قَبْلِنَا وَإِن كُنَّا عَن دِرَاسَتِهِمْ لَغَافِلِينَ 156 أَوْ تَقُولُواْ لَوْ أَنَّا أُنزِلَ عَلَيْنَا الْكِتَابُ لَكُنَّا أَهْدَى مِنْهُمْ فَقَدْ جَاءكُم بَيِّنَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن كَذَّبَ بِآيَاتِ اللّهِ وَصَدَفَ عَنْهَا سَنَجْزِي الَّذِينَ يَصْدِفُونَ عَنْ آيَاتِنَا سُوءَ الْعَذَابِ بِمَا كَانُواْ يَصْدِفُونَ 157

 

ترجمه فارسي مکارم

و به مال يتيم، جز به بهترين صورت (و براى اصلاح)، نزديك نشويد، تا به حد رشد خود برسد! و حق پيمانه و وزن را بعدالت ادا كنيد! -هيچ كس را، جز بمقدار تواناييش، تكليف نمى‏كنيم- و هنگامى كه سخنى مى‏گوييد، عدالت را رعايت نماييد، حتى اگر در مورد نزديكان (شما) بوده باشد و به پيمان خدا وفا كنيد، اين چيزى است كه خداوند شما را به آن سفارش مى‏كند، تا متذكر شويد! «152» اين راه مستقيم من است، از آن پيروى كنيد! و از راه‏هاى پراكنده (و انحرافى) پيروى نكنيد، كه شما را از طريق حق، دور مى‏سازد! اين چيزى است كه خداوند شما را به آن سفارش مى‏كند، شايد پرهيزگارى پيشه كنيد!» «153» سپس به موسى كتاب (آسمانى) داديم; (و نعمت خود را) بر آنها كه نيكوكار بودند، كامل كرديم; و همه چيز را (كه مورد نياز آنها بود، درآن) روشن ساختيم; كتابى كه مايه هدايت و رحمت بود; شايد به لقاى پروردگارشان (و روز رستاخيز)، ايمان بياورند! «154» و اين كتابى است پر بركت، كه ما (بر تو) نازل كرديم; از آن پيروى كنيد،و پرهيزگارى پيشه نمائيد، باشد كه مورد رحمت (خدا) قرار گيريد! «155» (ما اين كتاب را با اين امتيازات نازل كرديم) تا نگوييد: «كتاب آسمانى تنها بر دو طايفه پيش از ما ( يهود و نصارى) نازل شده بود; و ما از بحث و بررسى آنها بى خبر بوديم‏»! «156» يا نگوييد: «اگر كتاب آسمانى بر ما نازل مى‏شد، از آنها هدايت يافته‏تر بوديم‏»! اينك آيات و دلايل روشن از جانب پروردگارتان، و هدايت و رحمت براى شما آمد! پس، چه كسى ستمكارتر است از كسى كه آيات خدا را تكذيب كرده، و از آن روى گردانده است؟! اما بزودى كسانى را كه از آيات ما روى مى‏گردانند، بخاطر همين اعراض بى‏دليلشان، مجازات شديد خواهيم كرد! «157»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

eshge.mahdi@gmail.com

زن مگو مرد آفرین روزگار
زن مگو بنت الجلال اخت الوقار
زن مگو عرش خدا را قائمه
یک محمد یک علی یک فاطمه

مراسم شب ميلاد حضرت زینب سلام الله علیها
هيئت رايت العباس عليه السلام
سخنران: حجت الاسلام ریاضت
مداح: حاج محمود کريمي
 

اينم چند تا لينک:

نقش حضرت زينب (س) در مديريت بحران‏
زندگينامه حضرت زينب (س)
چند مقاله در مورد حضرت زينب (س)
نماهنگ

 

 

behzadb72@yahoo.de

man yeki az afrade ozve roozaane hastam,
mikhastam begam in tarze barkhord ba arazel va obash dar iran,besiar bad hast,ba in harakat ke az nirooye entezami sharm avar hast,che chizi ra mikhahand sabet konand?
in rahi ke ishan miravand be torkestan hast.

 

 

alireza_34_teh@yahoo.com

اگه پسرا با جنبه بشن چی میشه؟؟؟؟

1-هر پسری فقط یه دوست دختر داشت..(و از اونجایی که تعداد دخترا خیلی بیشتر از پسرهاس سر خیلی از دخترا بی کلاه میموند (البته الانم هستا.) و لذا جنگ جهانی سوم و چهارم بین دخترا اتفاق می افتاد
2_هر پسری یک هفته اول دوستی به خواستگاری میرفت پس در این صورت دوران خوش دوستی و استرس قرار و تلفن از بین میرفت
3_فشار بر روی دختران برای قبول شدن در دانشگاه بیشتر میشد....کار به گیس و گیس کشی کشیده میشد
4_بوی ترشی کشور رو بر میداشت لذا برای شهرداری مشکلاتی زیادی به وجود میومد
5_ازدواج برای دختران تبدیل به ارزو و رویای شبانه میشد (البته الانم هستا)
6_برای گرفتن گل از دست عروس خین و خین ریزی راه میافتاد
7_مانتوها تنگ تر جورابها کوتاه تر و شلوارها برموداتر میشد
8_شوهر مثل قند و شکر کوپنی میشد وبرای گرفتن اون صفهای طولانی بوجود میومد
پس نتیجه میگیریم که اگه پسرا همین طوری بیجنبه بمونن هم واسه دخترا بهتره هم واسه تمدن بشری

 

 

zeinab_d1363@yahoo.com

زهي زينب
عجبا از خلقت تو اي زن
قهرمان استدلال و منطقي،اسطوره شعور و شهامتي،عقيله عالم عقلي ، الهه عشق و محبتي ، كوه شكيبي،نجابتي حيايي
جوانمردتر از هر مردي ، همه عشقي عطوفتي، مهري .... تو چيستي زينب؟ همه هستي تو ..... دختر علي وزهرايي
دل اگر هست دل زينب كبري باشد آفرين باد بر اين همت
مردانه او

***********

از صاحبمان و ولي امرمان و اميد زيستنمان و بهانه ماندنمان پرسيدند :
اين گريه هاي مدام ، اين ناله هاي هر گاه و اين ضجه هاي بي گاه و اين صيحه هاي هر از گاه از چه روست ، مصيبت حسين با تو چنين كرده است؟
فرمود گريه آلود : كه اگر با حسين هم بگويم خون خواهد گريست.
پرسيدند : دستهاي بريده عباس با تو چنين كرده است؟
فرمود ناله كنان : كه اگر با عمويم عباس هم بگويم دستهاي بريده بر سر خواهد كوفت .
پرسيدند : غل و زنجيرهاي سخت بر پوست و گوشت و استخوان سجاد فغان تو را برآورده است؟
فرمود ضجه زنان : كه سجاد نيز عمري بر اين مصيبت گريسته است .
پرسيدند : پس اين چه اندوه جانسوزي است كه آسمان و زمين را در هم پيچيده است ؟
مگر نه همه در طول تاريخ براي عاشورا گريسته اند؟ اين چه مصيبتي است كه كربلاييان را نيز به گريه واداشته است ؟
آهي كشيد آقايمان و سيد مان كه كوهها را لرزاند و جگر سختترين صخره ها را سوزاند و فرمود عمه ام زينب .... مصيبت مضاعف زينب ، اسارت زينب...
السلام عليك يا ام المصائب يا زينب!
بر گرفته از كتاب خداكند تو بيايي
سيد مهدي شجاعي

 

 

shadow_1352@yahoo.com

مربوط به روزانه شماره 728

در ادامه نوشته دوست عزیزمون venus_8002 
دستت درد نکنه عین واقعیت رو میگی متاسفانه ما باید همه جای دنیا خجالت بکشیم بگی م ایرانی هستیم چرا؟ چون به محض شنیدن اسم ایرانی فقط و فقط تروریسم و وحشیگری و ظلم و جور و ناحقی و نامردی و .................................. بچشم آدمای جاهای دیگه دنیا میاد و هیچ کس آنزمان به فرهنگ و تاریخ کهن ایران توجهی نمیکنه. همش جای تاسف داره. همه چیز مملکت درست شده و امنیت برقراره فقط و فقط حجاب مشکله. ای بابا...... همین چند شب پیش پدر یکی از دوستان با خانواده جلوی درب منزل پیاده شدند که درب پارکینگ رو باز کنن میدونید چه اتفاقی افتاد؟ یک پسر جوان اسلحه گذاشت روی شقیقه مرد و گفت سوئیچ رو بده. به همین راحتی. سوئیچ رو گرفت و سوار شد و رفت. میدونید بعد از اون چه روحیه خرابی داشتند این خانواده. دخترکی که با چشم خود میبینه که پدر شاید لحظاتی بعد مغزش بریزه کف خیابون. همسر زن میبینه که اگر بخیر هم بگذره همسرش قلب سالمی نداره و .............. بابا اینارو درست کنیدببخشیدا ببخشیدا خاک تو سر اون مردهایی که به قول اینا ممکنه با دیدن یک زن با موهایی معلوم و یا لباسی چسبان ...واجب بشن.
بله اینه مملتی که ما در اون زندگی میکنیم و من بشخصه متاسفم.
برید امنیت مملکت رو درست کنید. مدت پیش بدنبال خانه بودم. باورتون میشه خانه ای رو که من با مبلغ 17 میلیون رهن کرده بودم سر سال که شد مبلغش رسید به 40 میلیون. خوب.............. من از کجا باید بیارم. افرادی که از من هم کمتر دارن باید چه کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میتوانید جواب اینهمه مشکلات رو بدید.؟ نه که نمیتونید چون شما سرتون به حجاب و لباس ملی و .... گرمه. راست میگید معتادهارو جمع کنید که دیگه خودش معظلیه.
شرمنده حرف برای گفتن زیاده ودل خیلی پر.

 

 

aliakbar_313@yahoo.com

سروش وحی چنین نامید ...


در آن زمان که صدیقه کبری (علیها السلام) به این گوهر دریا عصمت و طهارت حامله بود حضرت ختمی مرتبت در مدینه نبود و به یکی از اسفار رهسپار بود، چون آن مظلومه از عالم رحم به عرصه وجود خرامید، صدیقه طاهره (علیها السلام) به امیرالمومنین (علیه السلام) پیغام فرستاد که چون پدرم در سفر است و حاضر نیست حضرتت این دختر را نام بگذار. آن حضرت فرمود: من بر پدرت سبقت نمی‌گیرم، صبر فرمای که به این زودی مراجعت خواهد نمود و هر نامی که صلاح داند می‌نهد. چون سه روز بگذشت رسول خدا مراجعت فرمود و به جهت آن رسم معمول بود از نخست، به سرای عصمت کبری در آمد.
امیر (علیه السلام) خدمت آن حضرت عرض کرد یا رسول الله! حق تعالی جل و علا دختری به دخترت عطا فرموده است نامش را معین فرمایید.
فرمود: اگر چه فرزندان فاطمه اولاد من اند لکن امر ایشان با پروردگار عالم است و من منتظر وحی می‌باشم. در این حال جبرئیل نازل شد عرض کرد: یا رسول الله! حق تو را سلام می‌رساند و می‌فرماید: نام این مولود را "زینب" بگذار، چه این را در لوح محفوظ نوشته‌ایم.
حضرت رسالت (صلی الله علیه و آله و سلم) قنداقه آن مولود گرامی را طلبید و به سینه چسبانید و ببوسید و نامش را زینب بگذارد و فرمود: وصیت می‌کنم حاضرین و غایبین امت را که این دختر را به حرمت پاس بدارند. همانا وی به خديجه کبری مانند است ...

« برگرفته از کتاب ناسخ التواریخ، بخش مربوط به حضرت زینب (سلام الله علیها)، تاليف محمد تقي خان سپهر »

5 جمادی الاول، سالروز میلاد
مظهر علم و تقوا، سلاله پاک رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)،
دست پرورده آغوش امام علی مرتضی (علیه السلام)
و تربیت‌یافته دامان فاطمه زهرا (علیها السلام)،
حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)
خجسته باد.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

اینترنت پرسرعت آمریکا کند است!

سرعت متوسط دانلود از سرویس‌های اینترنت با پهنای باند در آمریکا ، 1.9 مگابیت در ثانیه است. در حالی که این عدد برای کشورهای دیگر به شرح زیر است:
ژاپن : 61 مگابیت در ثانیه
کره جنوبی : 45 مگابیت در ثانیه
سوئد : 18 مگابیت در ثانیه
فرانسه : 17 مگابیت در ثانیه
کانادا : 7 مگابیت در ثانیه
این آمار را مؤسسه خدمات ارتباطات آمریکا به دست آورده است.

لری کوهن Larry Cohen ، رئیس این مؤسسه می‌گوید: "اطلاعات خوب ، شالوده سیاست خوب را می‌سازند. ما با نومیدی در انتظار سیاست‌های اینترنت ملی‌ای نشسته‌ایم که کشور ما را از این وضیعت به درآورند ، وضعیتی که رتبه کشور ما را در زمینه پذیرش اینترنت پهن باند ، به عنوان کشوری که اینترنت را اختراع کرده است ، به جایگاه شانزدهم دنیا رسانده است.
آمریکایی‌ها پول بیشتری برای اینترنتی با سرعت کمتر نسبت به سایر کشورهای دنیا می‌پردازند."

در حال حاضر 80 درصد کاربران خانگی اینترنت در ژاپن به فیبر نوری با سرعت 100 مگابیت در ثانیه متصل هستند. این سرعت 30 برابر سرعت متوسط اتصال کاربران آمریکا به وسیله مودم‌های کابلی یا اتصالات DSL است.

کوهن می‌گوید که سرعت متوسط آپلود در آمریکا 371 کیلوبیت در ثانیه است که برای ارسال اطلاعت پزشکی ، کافی نیست.

"سرعت در اینترنت مهم است. سرعت ، تعیین می‌کند که چه کاری امکانپذیر خواهد بود ، اینکه می توانیم شبکه‌های قرن بیست و یکمی داشته باشیم یا نه ، شبکه‌هایی که اجازه رشد حرفه‌ها و اقتصاد را بدهند. سرعت است که تعیین می‌کند توانایی پشتیبانی از ابداعات و پزشکی از راه دور telemedicine ، آموزش ، امنیت عمومی و سرویس‌های عمومی برای ارتقای سطح زندگی و ارتباطات را خواهیم داشت یا نه.
با اینترنت پرسرعت می‌توان کارها را بدون خروج از منزل و استفاده از اتوموبیل‌ها انجام داد و به این ترتیب جلوی بحران گرمایش جهانی آب و هوا  را گرفت."

منبع

کاش نظر این آقا را درباره این اسکرین شات جویا می‌شدیم:

 

 

sp1345@yahoo.com

ايميلي از کانادا

salam aghaye mobin:
besiar khoshalam ke mitonam bazam matalebe zibaye majeh ro bebinam khob ye mozoe jadid ke shayadam ziad jadid nabashe ro didam va on in bood (ekhteramo be sonyerricson forokhtam) khob aval ke in matlabo mikhoni migi eyvallah cheghadr jaleb, vay afarin chera be fekre man naresid va kholase as in harfa vally 1-2 roze baad migi chera sonyerricson chera kharejia.......????,
albateh man pezeshkam va motekhases dakheli to Canada ,ke inja zendegi mikonam telephonamo ham baraton miferestam ke amri dashin dar khedmateton hastam man salha to iran mariz didam fekr kardam biam inja bazam kar bazam dars va hamin reval ham edameh dareh ,bavar konin to in modati ke inja hastam mibinam ina as mo mast ke hichi dolaro shemsh mikeshan biron inghadr zebl va daghighan ke vasfesh ketabha dareh hala in javane kheradmand be ghole khodeshon ke ba ye zhest khas mifarmayan man ekhteramo forokhtam ! yani keshvaram liaghat nadasht? yani man hala poldaram ! ino khedmateton arz mikonam ke beheshon salam mano beresonin va befarmaeen na azizam in khabara inja nist as on 50 milyarde shoma 5000 milyard biron mikesham akharesham age poletono ham begirin in pol be nazaram riali arzesh nadareh bebinin man to IRAN mogheiate elmi daram siasi nistam bacheya hamin jonobe shahre khode tehranam boodam khoda ro shokr as lahaze mali ham hamishe movafagh boodam vally ye chezo fahmidam to in diareh tanhaee vally bedoneh eshgho marefat va oon ine ke age IRANI boodi va IRANI mondi va delet baraye keshvaret tapid va ehsas kardi in khiabonaye ghashang va khonehaye shirvoni as dastranje hamin javanhaye academic IRANY dorost shodan va helesho yeki digeh mibareh vally pozesho ma midim dorosteh.
pishnahade man in bood ke age ekhteraie darin to har kharab shodeie be sabt beresonin vally faghat baraye IRAN va be name IRAN man tabeston daram miam IRAN ke 1 sal matabamo baz konam va chezaie ke inja yad gereftam bara hamvatananm be kar bebaram va omidvaram haghir in liaghato dashte bashe, hamishe dosteton daram va salame mano be hameye khanoma va aghayone hamvatanam beresonin.........
...dostaretan sadegh pourjavid

 

 

pirooz4321@yahoo.com

Ba salam, Mubin jan midoonam in matlab ra elam
nemikuni(ino neveshtam ke targhib beshi va shakh to
jibet guzashtam ke hatman benevisish) yek soal??
Hatman hameyeh E-mail haei ke baraye goroh ferestade
mishe ro mikhonid, ama soalam in bood, matalebi ke
ferestadeh mishavad chera muredeh baz bini va tahlil
gharar nemigirad, nemoneyeh an E-mail hussein_rfa@
yahoo.com dar muredeh clip hayeh tablighatie sherkate
meli faravarde hayeh gazi keshvar, matlabeh bayan
shodeh daghighan yeki az text hayeh radio mibashad ke
dar haman mughei ke dar radio pakhsh shod muredeh
eteraz hayeh shadidi gharar gereft va hameh elam
kardand ke in matlab ba mantegh aslan va abadan joor
dar nemiayad. Ama javabe be E-mail in fard: asme
hassan ke barayeh in shakhsiat entekhab shodeh bar
asaseh amare sabte ahvaleh keshvar nameh 32% az
pesarane iaranis, mutmaenan az in tedad hameh ba
shakhsiate emam hasan mutafavet hastand, mutmaenan
tedade ziadi ham aghab mandeh hahyeh zehni ke az
nazare sadegi az hameh sadetar hastand mibashand,
mutmaenan hameyhe in ashkhas durane koodaki dashtean
ya darand, hal in soal matrah ast! Aya yek kodake 5
saleh bayesti dar hadeh yek ensane 20 saleh harf
bezanad? Ya bayad mughtazayeh senash suhbat kunad?
Khudeh shoma esmetan Sussein mibashad, aya vaghean
khodetan ra ba emam hussein ham taraz midanid? Ya dar
hengameh tavaludetan pedaro madaretan shouma ra yek
Hussein hamase afarin jadid midanestand?
Harf man in ast, ta be key be in fekr bashim ke be
esme aeme tohin shodeh va bayesti kafan beposhim,
chera vaghti ke dar keshvar be esme emam Hussein o
Mehdi o Ali o Peyghambar va khoda kar haei anjam
mishavad ke az nazare asle din rad mibashad kafan
poosh nabashim? Agar gharar bashad ke har esmi ra be
onvaneh yek esmeh marefe dar nazar migereftim ke alan
bayad digar esmi barayeh guzashtan roye bache hayeman
vujood nemidasht.

 

 

sosflove@yahoo.com

500000 Widow in Iraq

با عرض سلام مجدد خدمت تمام بر و بچ روزانه و خوانندگان عزیز این مجله و دیگر دوستان بخصوص جناب احسان خان خودمان که ما را بر آن داشت تا هر از گاهی مطالبی از خود به در کنیم!
چند وقت پیش لا بلای اخباری که از رسانه ملی می شنیدم به نکته ای برخوردم که گفتم سطوری در تفسیر این خبر بنویسم.
در رسانه ملی در توصیف جنایات و اقدامات صفاکانه امریکاییها در عراق یک سری اعداد و ارقام عنوان شد که یاد ارقام ارائه شده از دولت متبوع خودمان افتادم!
فرموده بودند که آمار زنان بیوه (همان بی شوهر شده ها) در عراق به مرز اسفناک 500 هزار نفر رسیده است! ما فرض بر دقیق بودن این اطلاعات می گذاریم.
نکته اول: مثل اینکه ما جنگ خودمان با عراق را فراموش کرده ایم یا فرض را بر آن گذاشته ایم که با سربازان دشمن فرضی درگیر بوده ایم. بدون هیچ اغراقی مسئولیت نزدیک به نیمی از این بیوه شدگان با برادران ارتشی و سپاهی و بسیجی خودمان بوده است!
نکته دوم: جناب صدام معدوم السلطنه و دوست داران از جان گذشته وی چه در حین قدرت و چه در دوران احتزار قدرت(1991 تا 2003) چند صد هزارنفر از مردم کرد شمال و شیعیان جنوب را در نوبتهای متفاوت ومتعدد تا دم درب بهشت یا شاید هم جهنم بدرقه کرده است.
نکته سوم: یک بخش عمده ای از این جمعیت در سوانح و اتفاقات روزمره بدون برنامه ریزی جان خود را از دست می دهند.
نکته چهارم: معمولاً در جهان عمر متوسط زنان بدلایلی که خود خانومها بهتر می دانند از آقایان چند سالی بیشتر است.
نکته پنجم: چند سالی هم هست که ملت شریف شیعه یا سنی عراق در نوبتهای مکرر و تقریباً روزمره همدیگر را برای رفتن به آن دنیا هل می دهند!
نکته ششم: با توجه با اینکه زنان در عراق کمتر اجازه حضور سیاسی و یا نظامی (چه از طرف خانواده و چه از طرف دولت) می یابند عمده این تلفات مربوط به آقایان بوده است.
لپ کلام: خداییش ضایع نیست ما این همه کشتار را نادیده بگیریم و بابت چند هزار نفری که توسط آمریکاییها کشته شدند(که اغلب نظامی و شبه نظامی بوده اند) همه این پانصد هزار نفر را بار آمریکاییها کنیم. هی انصافتو شکر! اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید!
نکته پایانی: شاید بگویید جمع این اعداد خیلی بیشتر از پانصد هزار نفر می شود. خوب این بیوه ها عمر نوح که ندارند خلاصه آنها نیز بعد از سن صد سالگی(گفتم صد ساله که به خانومهای گروه بر نخوره) به دیار باقی تشریف می برند!

Sincerely yours
Mr. Alipour

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

يك سينى شقايق بهشتى
 

در برج ولايت است كوكب زينب
علامه نا رفته به مكتب زينب
گفتم به خرد، يگانه دوران كيست
بى پرده دوبار گفت : زينب زينب

اى زينب كبرى ، دختر على فرمانرواى مطلق روحهاى بزرگ و ارجمند، زاده فاطمه ، اى رسول انقلاب خونبار و ازادى بخش حسين عليه السلام ، سلام بر تو باد.
پنجم جمادى الاول سالروز تولد مهين بانوى بزرگ اسلام زينب سلام الله عليها است ، آنكه جهانى را مسحور عظيمتهاى روحى و معنوى خويش كرد و اسوه حسنه اى براى زن مسلمان است .
چشم گشودن در خانه اى كه بودى دلاويز عطر وحى را با خود داشت و باليدن در فضايى كه به معنويت و جهاد و پارسايى و عظمت عجين شده بود از زينب كبرى عليه السلام انسانى ساخت كه هر انسان منصفى عظمتهاى او را به ديده اعجاب مى نگرد و همين باليدن در هواى جهاد و مبارزه و عشق و محبت ، وى را آماده پذيرش مسئوليتهاى بزرگ اجتماعى كرد ان بانوى نمونه اين درس را در مكتب معلمانى بزرگ اموخته بود معلمانى چون فاطمه زهرا عليه السلام و حضرت على عليه السلام .
هنگام تولدش همه به پيامبر مژده مى دادند و با همه سوابق و جناياتى كه عرب بدوى نسبت به دختران تازه مولود روا مى داشتند، در شادى پيامبر ارزش زن را تعليم گرفتند، شادمانى و سرور جد و پدر مردم را به خطاهاى گذشته خود واقف مى ساخت و به آنها مى اموخت كه داشتن دختر يعنى به دست آوردن دنيايى از محبت و لطافت روح . مردم مى ديدند كه پيامبر با شنيدن تولد دخترى در خانه دخترش همان قدر مسرور است كه در تولد حسن و حسين .
زينب را به پيش جدش پيامبر بردند، اى پيامبر نامى براى اين مولود برگزين و از همين جا پيامبر انچه كه در تصميم روح و قلبش مى گذشت به اين دختر نشان داد، گفت او زينب پدر است او زينب است . يعنى زينب پدر، يعنى سرمايه معنوى خانه ، يعنى ، يعنى ارامش مادر و در ادامه مظلوميتهاى پدر و مادر زينب نام دخترى ديگر نيز بود. نام دختر تازه از دست رفته پيامبر، و گوئى پيامبر مسلمين مى خواهد با اين نام ، زندگى كند، قبلا دختر خود را به اين اسم خوانده بود و اينك دخت دخترش را.
بنى هاشم و مردم مى دانستند كه هر تولدى در خانه فاطمه عليه السلام پيامبر را مسرور مى سازد، مى دانستند پيامبرشان كه ناقض همه اداب و رسوم جاهلى است در اين ميلاد نو، چگونه خواهد بود، آنها تبسمهاى محمد عليه السلام را در تولد دخترش زهرا، از ياد نبرده بودند، و زينب زهرائى ديگر است ، با همان شجاعت و سرنوشت و با همان اصالت و مظلوميت و با همان وظيفه و تعهد، زينب عليه السلام ادامه زهرا عليه السلام است ، و زهرا عليه السلام عصاره پيامبر و پيامبر ثمره خلقت .
زينب رسول خون حسين است ، منظلوميت تشيع على و حسين را او بر پيشانى تاريخ حك نمود. فرو ريزنده حكومت وحشت و تباهى بنى اميه بود در روزگارى كه حكومت بنى اميه پايه هاى قدرت خويش را فناناپذير مى دانست و با كشتن فررند رسول خدا زخمهاى جهالى خويش را مرهم انتقام مى نهاد او بود كه با طنين فرياد خويش ستونهاى استوار كاخ سبز را كه به جاى كلبه گلين پيامبر بنا شده بود به لرزه در آورد لرزه اى كه به نابودى و متلاشى شدن حكومت پسران هند جگر خوار منتهى شد.
زينب خطيبى بود كه با خطابه هاى شورانگيز و بيدارگر به روش پدر خويش به مبارزه با سنتهاى جهالى كه اينار لباس اسلام بر تن كرده بودند برخاست و در اين جهاد سخت و توانفرسا از بذل عزيزترين كسان خويش دريغ نورزيد، او بود كه با كلام خويش رداى سرخ شهادت امام حسين را بيرق سرخ پيروزى ساخت وگرنه دشمن بر پيكر خونين نوادگان رسول مكرم اسلام (ص ) اسب پيروزى تاخته ، دارها برچيده و خونها شسته بود، گوئى در شب ظلمت حكومت آنان برگ از برگ نجنبيده و هرگز خون مظلومى بر زمين ريخته نشده بود.
اين زينب بزرگ بود كه نگذاشت خون حسين عليه السلام را ريگزار تفديده و تشنه صحراى كربلا ببلعد بلكه خونش چشمه جوشانى شد كه از ان صحراى آتشخيز جوشيدن آغاز كرد و گسترده زمان را فرا گرفت و سبعيت و درنده خويى حكومت وحشت امويان همه كس فهم شد اين جوشش تا ان سوى مرز زمان همچنان ادامه دارد و اينهمه پيروزى در شهادت و غلبه خون بر شمشير را شيعه مرهون تلاشها و مجاهدتهاى اين شير زن بزرگ است .
ميلاد مهين بانوى بزرگ اسلام و روز پرستار بر همگان مبارك باد.
مقتداى پرستاران
تو را مى بينم ، اى عصاره عفت ، اى مادر شجاعت ، هموزن اراده خدا در زن بودن ! اى زينب كه بر بلنداى عظمت خويش نظاره گر صحنه هاى تاريخى ، تو را مى بينم ، و گريه امانم را مى برد! گويا پيوند تو با گريه ، اسطوره اى پآيدار است . زينب اى روح خروشان تاريخ زن ، اى پيامبر خون و شهادت ! اى كوبنده ابناء مرجانه . سوزش دلت را چنان ديدم كه امكان بيانش را نخواهم يافت ، گوئى تو و غم با هم زاده شده ايد و گويى تو خداى اندوهى !
در تولدت نيز باز اين اشك است كه مى خندد! دست تو در دست مصائب بزرگ تاريخ ، تجلى گاه اراده خدا شد. در سالروز تولدت ، چه غمگنانه مى خندم ! چرا تنها در حضور تو، خنده مايوسانه خود را او مى نهد، اى زينب ؟!
اى كوه درد، واى قله رفيع شجاعت و اى فرياد حق خواهى زن در تاريخ .
اگر نبود زهره مردانه ات ، اگر نبود صبر جانانه ات ، اگر نبود مقاومت دليرانه ات و... چگونه ، نداى حق خواهى كربلا، ابدى مى شد؟ بت هاى ابن مرجانه را يكى پس از ديگرى چه مردانه در صحنه كربلا در هم شكستى ، يزيد را چه مردانه در سوك نامردى اش نشاندى . اگر چه در راه اسارت ، گرده ات مهبط تازيانه ستم بود، لكن در مقر خيانت ، صلابت كلامت ، آتش در خارستان ستم يزيديان زد.
و بوى خون حسين از عطر كلام تو جارى شد. حسين اگر رفت تو را داشت كه مى ماندى و عاشقانه مى خواندى كه :
من ، اسير نيستم كز همرهان وامانده ام
كوه صبرم كز هبوط عشق برجا مانده ام

تو پرستار مظلومان تاريخى ، تو دست محبت خدا بر سر يتيمان و درماندگانى ، غنچه نگاهت چه معصومانه در ديار غربت شكوفانه شد. چه عاشقانه حسين را انچنانن كه بايد به ايندگان شناساندى .
چه جانانه پرده هاى ستمگرى ، طغيان ، ريا... از هم دريدى ! زبانت شمشير حسين بود در كام .
در سايه اراده تو زن ، بت شكنى اموخت . بت ها شكستنى است هر چند بزرگ ، اگر پيرو زينب باشند!
از مهربانى ات چه بگويم كه مادر مهربانى هستى ، تجسم محبتى برا بيماران و كودكان و سايه رحمت خدا براى درماندگان . روز تو روز محبت است . روز مهربانى است و روز پاشيدن عطر عاطفه بر چهره نيازمندان !
روز پرستار است !
تو مقتداى پرستارانى ، پرچمدار رسيدگى به مظلومان و محرومان و دردمندانى تو مادر يتيمانى و پرستار در كنار تو جوياى محبت خدا در دل بيماران خويش ‍ است .
زمزمه بيماران در نيمه شب ، ياد اور ناله كودكان برادرانت ، براى اوست !
و او بياد نماز شب تو سحر خيز است . او بر درد بيمارش ، بياد مصائب تو مرهم مى نهد، او ناله درمانده اى را، ياد اور گريه يتيمان تو مى داند.
تو مقتداى پرستارى ، و پرستار در صف پرستارى ايستاده است ، كه او را دريايى !
او تو بار مى خواند و تو او را خوب مى شناسى كه ، ديدار او ياد اور مهربانى هاى توست . ياداور وفاى توست ، به حسين ، به شهيدان ، به بيماران و درماندگان ، و به كسانى كه در شهر درد و بيمارى جز خدا، ياورى نداند.
روز تولد حضرت زينب عليه السلام روز پرستار، بر همگان مباركبادا!

 

 

ali0172010@gmail.com

یادداشتی بر یک یادداشت
(قسمت دوم)

حال بنگرید به کلمات شیوا و شیرین این خانم ؛ که خود را علمدار حریت نیز می داند .
راست و چپ: واقعیت آن است که هر دو جناح مسیر آلوده‌ای را در پیش گرفته‌اند. نامش را هرچه بگذارند و پوشش آن را هر رنگی بدهند، مطمئن باشند مردم «بنیان‌ها» را دریافته و بر آن تامل دارد. [فاطمه رجبی [
راست و چپ: تلاش ویژه و بارز و غرض‌مند مافیای قدرت و ثروت، برای از پا درآوردن دكتر احمدی‌نژاد، هدفی جز بقا و بازگشت به حاكمیت را ندارد. توطئه‌های شوم و پی‌درپی كه راست و چپ توامان عوامل آن گردیده‌اند، و ابزارها و امكانات را در اختیار مافیای هدفمند قرار داده‌اند، بدون تردید در همین راستا است. [فاطمه رجبی- انصارنیوز [
حداد عادل – هاشمی - روحانی: باید «جفت بودن» هاشمی و حداد را در دفاع از سرمایه‌داری، و مذمت گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) حضرت امام (س) بصورت هولناك ملاحظه كرد. واقعاً رئیس مجلس در دفاع از سرمایه‌داری یا سرمایه‌خواران نه تنها با هاشمی در یك «كجاوه» نشسته بلكه آموزه نامیمون و كریه حسن روحانی را هم مدنظر قرارداده است. بین این سخن حدادعادل كه در «دهه اول انقلاب كسی جرأت نمی‌كرد از حرمت سرمایه‌دار و سرمایه‌داری حرف بزند»، با امام‌ستیزی حسن روحانی كه تلاش می‌كند با حذف واژه «سرمایه‌دار زالو صفت» برای سرمایه‌خواران امنیت و مصونیت ایجاد كند، كدام تفاوت وجود دارد؟ البته از ایشان كه تا پیش از ورود به مجلس ششم به هیچ‌وجه جایگاه سیاسی نداشته، توقعی نیست كه بتواند خارج از چارچوب ترسیمی هاشمی، خاتمی، حسن روحانی یا .... نظریه بدهد. [فاطمه رجبی- انصارنیوز[
حداد عادل: احمدی‌نژاد دست چپاولگران و اختصاصی‌سازان قبیله‌گرای 16 سال گذشته را اگر تاكنون بدلیل یورش بی‌امان «مافیای قدرت و ثروت» كاملاً قطع نكرده، ولی حداقل جلو چپاول‌هایشان را گرفته است، عزاداری هاشمی برای سرمایه‌خواران و سرمایه‌داری و همسویی حدادعادل و دیگران با او را با هر بهانه‌ای تنها می‌توان دراین شعار دید و دیگر هیچ ] فاطمه رجبی- انصارنیوز[
هاشمی شاهرودی: امروز رییس دولت سازندگی با نوعی دهن کجی به مردم ازعدالت به توزیع فقر تعبیر می‌‌کند و آن را خیانت می‌‌خواند... امروز درد مردم حتی خاتمی را هم دردمند کرده تا بیاد بیاورد که به احمدی نژاد پیرامون توزیع فقر هشدار داده بود. امروز رییس قوه قضاییه به دولت اخطار می‌‌دهد که گرانی بی‌رویه!؟ را رفع و فتق کند (فاطمه رجبی – انصار نیوز )
عزت‌الله ضرغامی: ضرغامی بدترین، زشت‌ترین و خطرناك‌ترین شیوه‌ها را در مدیریت بر صداوسیما پیشه ‌كرده است. این كه تنها رسانه ملی، به عنوان «ملك شخصی ضرغامی» درآمده و برنامه‌ریزی فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بر اساس منافع ملی جمهوری اسلامی به «برآورده‌سازی هوس‌های سیاسی و غیرسیاسی ضرغامی» تبدیل شده، امری است كه موجب انزجار ملی گردیده است... ضرغامی بداند این «مرده‌شویی» او به سرانجام نخواهد رسید. جز آن كه هر روز او را بی‌كفایت‌تر و بی‌صلاحیت‌تر از پیش معرفی نماید. [فاطمه رجبی][
محمد باقر قالیباف: قالیباف دارای عملکردی تأمل‌برانگیز و اسفبار است. وی با ورود به انتخابات نهم، در تبلیغاتی که به لحاظ هزینه مالی و محتوای سیاسی و عقیدتی همگان را به شگفتی واداشت، خود را معرفی کرد. اسراف و تبذیز، سیاسی‌کاری و حذف برنامه‌های احمدی‌نژاد از دستور کار، به خصوص «اعلان برچیدن ملاقات‌های مردمی» نمادهای کار این شهردار بوده ‌است... «بدعت‌گزاری اعلان نام شهردار» در تبلیغات انتخاباتی امری تأسف‌بار بود که توسط گروه‌های سیاسی حامی وی و برای بقای او صورت گرفت و ... آیا می‌توان به این فرد با دیده مساعد نگریست؟ [فاطمه رجبی- انصارنیوز[
محمود دعایی : باید یادآوری کرد، آقای دعایی که 24 سال و شش دوره نماینده مجلس بوده‌اند تنها به اندازه تعداد انگشتان یک دست نطق کرده‌اند که یکی‌اش در استیضاح مهاجرانی بود که افاضه فرمودند ایشان نماز شب می‌خواند! این ادعای محمود دعایی هم محکوم به دروغ است و موسسه تنظیم ونشر آثار امام باید در این زمینه موضع گیری کند. هرچند که سابقه فعالیت های سیاسی برادران انصاری در این موسسه این درخواست را مسکوت خواهد گذاشت. درباره سابقه سمپاتی محمود دعایی برای سازمان مجاهدین خلق(منافقین) هم چند نکته قابل ذکر است . . . (فاطمه رجبی – انصار نیوز )
محمد خوش چهره: خوش چهره که از آغاز به کار دولت نهم حتی یک جمله جز ناسزا و تخریب و تضعیف علیه دولت از او شنیده نشده 16 سال روند سکولار کردن جامعه را از خاطر برده به همین دلیل اینک به هراس افتاده است (فاطمه رجبی – انصار نیوز )
اصولگرایان منتقد احمدی‌نژاد: تعجب از آن است که چند چهره مدعی اصول‌گرایی، با زشت‌ترین کلمات و ناهنجارترین نوع سخن، رئیس‌جمهور را تخریب می‌کنند. چرا؟ آیا این افراد بر این باورند ملت در ارزیابی‌های خود، آن‌ها را صادق دانسته، و نوع تعامل پرخاشگرانه و کارشکنانه‌شان را با عملکرد دوستانه و صبورانه نسبت به دولت اصلاحات، به مقایسه نمی‌گذارد؟ [فاطمه رجبی- انصارنیوز[
مجلس هفتم: مجلس هفتم بدترین راهکارها را نسبت به احمدی‌نژاد به اجرا درآورد. در این مجلس بسیاری از نمایندگانی حاضرند که اقلیت 70 نفره مجلس ششم را تشکیل می‌دادند... این مجلس که بیش از یک سال بهترین نحوه عمل را در برخورد با دولت اصلاح‌طلب داشت، بدترین شیوه را در مواجهه با دولت اسلامی احمدی‌نژاد به کار گرفته است... [فاطمه رجبی- انصارنیوز[
منتقدان احمدی‌نژاد : بی‌ریشه‌های عشیره‌گرا بدانند كه سرمایه‌خواری، قبیله‌گرایی، خویشاوندتباری، غارت‌گری، بیگانه‌پرستی و... در نگاه ملت ملّت اصالت و ریشه دنیاطلبی و قدرت‌مداری محض داشته و نوكیسه‌‌های چپاول‌گر، مولودهای طبیعی آن بوده است... تلاش بی‌ثمر مزدوران بیگانه و قدرت‌مداران ضدملّت در تغییر نگاه ملّت تاثیری نخواهد داشت. گفتمان احمدی‌نژاد بر محور عدالت‌‌خواهی، خدمت‌گزاری، رشد و تعالی بندگان خدا و مهرورزی ـ حتی با چنین جنگ افروزان قدرت‌طلبی ـ با امداد الهی در دل‌های مردم ریشه دوانیده و آنان را برای مقابله قاطع با «ریشه‌ها» و «اصل» زراندوزی، زالوصفتی، فریب‌كاران ضدمردمی مصمم‌تر كرده است. [فاطمه رجبی- انصارنیوز[
صدا و سیما: اگر چه در بدعت‌گزاری خطرناك ضرغامی برای به هدف رساندن توطئه‌های مافیایی، صدا و سیما به تلاش‌هایی دست زده و آن را یك كار ابتكاری نامیده، اما خداوند سبحان همین ابزار را افشاگر قدرت‌طلبان فریب‌كار قرار داده است. [فاطمه رجبی- انصارنیوز[
در اوصاف این خانم ، سخن زیاد است و مجال کم .
در آینده من سعی می کنم مقالات و یا یاد داشتهای بنده ( اگر در "روزانه " مجال انتشار پیدا کنند ) در انتقاد از عملکرد دولت آقای دکتر احمدی نژاد باشد . ( البته از نوع منصفانه )
در مورد دستگیری و آزاد شدن آقای موسویان مطالب غیر منصفانه و غیر واقع در این مجله زیاد منتشر شده ( از طرف حامیان دولت ) ؛ ان شائ الله در آینده بر حسب وقت در این زمینه ها هم خواهم نوشت .

با تشکر از حوصله شما . خدا نگهدار
علی
Ali0172010@gmail.com

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 خرداد / 22 مي / 5 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
1 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اعزام محصل به فرنگ، ولي ...

يكم خرداد سال 1307 قانون اعزام محصل به اروپا به تصويب مجلس شورا رسيد. طبق اين قانون قرار شده بود كه هر سال دست كم يكصد محصل ايراني براي تحصيل در دانشگاههاي كشورهاي اروپايي به اين قاره اعزام شوند.
     اين قانون سالها اجرا شد، ولي محصلان اعزامي عمدتا از خانواده هايي بودند كه ثروتي داشتند. از اين محصلان پس از بازگشت استفاده لازم بعمل نيامد و دستهايي در كار بود كه اين فارغ التحصيلان به جاي فعاليت در رشته تحصيلي خود، به امور سياسي و سياستبازي درگير شوند و يا در پي كسب مقام اداري باشند و از تخصص آنان استفاده نشود و عملا هرز و هدر روند. گذشت زمان نشان داده است که ايران از اعزام محصل به کشورهاي ديگر نتيجه مطلوب نگرفته است!. دولت ژاپن تنها يك بار محصل به اروپا فرستاد و به اين همه پيشرفت نائل آمد.
     پنجاه و سه سال بعد از تصويب قانون اعزام محصل، در همين روز (سال 1360 و در جريان جنگ عراق با ايران) دولت وقت به اميد بازگشت دانشجويان ايراني پس از فراغت از تحصيل به وطن، با وجود مضيقه مالي با ادامه ارسال ارز براي 18 هزار دانشجو كه از سالهاي گذشته در خارج بودند موافقت كرد، ولي ديديم كه شمار كمي از آنان باز گشتند!.

 

نخستين چاپخانه وارد ايران شد

تاريخ ورود نخستين چاپخانه به ايران را 22 ماه مه سال 1640 ميلادي نوشته اند. اين ماشين چاپ( مدل گوتنبرگ) توسط يك ايراني ارمني به منظور نصب در جلفاي اصفهان وارد ايران شده بود.

 

نقطه بدون بازگشت در تاريخ معاملات نفت

22 مه 1952 (1331هجري خورشيدي) اندرو مكس ول روزنامه نگار انگليسي در مقاله اي درباره رقابت 52 سال پيش آمريكا با انگلستان بر سر بازارهاي نفت، با توجه به درگيري انگلستان با ايران ، نوشته بود كه آمريكا با استفاده از فرصتي كه اين درگيري به دست داده است بر بازارهاي نفت كه قبلا، عمدتا در دست ما بود مسلط شده و از اين پس شركت نفت انگلستان عاجز از رقابت با كمپاني هاي آمريكايي است و اين، در تاريخ معاملات نفت نقطه اي است بدون باز گشت. ما مي دانيم كه در دست داشتن بازار نفت يعني توان ديكته كردن به كشورهاي مصرف كننده و به ويژه ممالك صنعتي. لذا، در اين گير و دار يكساله، ما حربه بزرگي را كه بيش از چهار دهه به دست داشتيم از دست داده ايم. به علاوه، كشوري كه بازار نفت را به دست داشته باشد، بازار پول را هم خواهد داشت و واحد پول آن كشور ملاك احتساب خواهد بود و در نتيجه، با اين باخت، ما بايد شاهد تضعيف پي در پي ليره خود باشيم.
    «مكس ول» نوشته بود كه انگلستان در برابر آمريكا سادگي هاي متعدد كرده است. مقامات واشنگتن در حالي كه ما را از حمله نظامي به آبادان منع مي كردند، براي دولت ايران اسلحه جديد و هواپيماي نظامي مي فرستادند. ما بايد مي دانستيم كه حزب حاكم فعلي آمريكا (حزب دمكرات ) كه پرچم ترويج دمكراسي در جهان را به دست گرفته نمي تواند علنا بر ضد مصدق باشد كه در اين صورت در انتخابات آراء خود را از دست مي دهد . بنابراين نبايد تا آن حد روي واشنگتن حساب مي كرديم و اين دولت را واسطه حل مسئله نفت با ايران قرار مي داديم.

 

روز بزرگداشت ملا صدرا

1 خرداد هر سال  روز بزرگداشت ملا صدرا

 

 

روز بهره وري

1 خرداد هر سال روز بهره وري

 

 روز جهاني توسعه فرهنگي

1 خرداد  - روز جهاني توسعه فرهنگي

 

سالروز تحريم اقتصادى ايران توسط آمريكا

1 خرداد 1359 - سالروز تحريم اقتصادى ايران توسط آمريكا

 
 

 شهادت محمد بروجردي فرمانده قرارگاه حمزه سيد الشهدا

1 خرداد 1362 - محمد بروجردي فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا بر اثر انفجار مين به شهادت رسيد. بروجردي در جواني براي آموزشهاي نظامي و فراگيري فنون چريكي عازم سوريه و لبنان شد.و بعد از آن به نيروهاي تحت فرماندهي شهيد چمران پيوست . شهيد بروجردي بعد از فرمان امام خميني(ره) براي سركوبي ضد انقلابيون عازم پاوه و سپس كردستان شد گفتني است كه همه ساله كنگره سرداران شهيد استان تهران36000 شهيد سپاه تهران به پاس قدرداني از مقام والاي اين عزيزان برگزار مي شود.

 

 درگذشت علامه حجت الاسلام انصاري لاهيجي

1 خرداد 1376 - علامه حجت الاسلام انصاري لاهيجي بدرود حيات گفت.ايشان پس از كسب درجه اجتهادازسفر نجف به ايران بازگشت وتا مدتي در جلسات درس آيت الله تنكابني شركت مي جست . از آيت الله لاهيجي نوشته هاي بسيار در زمينه هاي اخلاقو عرفان باقيست.

Mobin_s2004@yahoo.com
22 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

صاحب فرضيه شجاعت

Johann Gotleb Fichte

19 مه سال 1762 «يوهان گوتلب فيچتهJohann Gotleb Fichte» از فلاسفه ايده آليسم آلمان به دنيا آمد. وي كه 52 سال عمر كرد از افكار «كانت» تاثير گرفت ولي «هگل» تحت تاثير افكار او بود. فيچته كه پسرش امانوئل هرمان نيز فلسفه دان بود «شجاعت» را توصيه مي كند و مي گويد كه در مبارزات زندگي، شجاعان پيروزند و افراد شجاع از خطر كردن و نهراسيدن ولو اين كه نتيجه اش منفي باشد راضي و قانع مي شوند و احساس سربلندي مي كنند. وي به دليل همين باور، در سال 1806 هنگامي كه ناپلئون شهر برلين را در اشغال نظامي داشت، بدون تراس از او دست به تبليغات ناسيوناليستي و ابراز عقايد خود در اين زمينه زد و همه را شگفت زده ساخت.

ساير ملل

هشدار به روش اسماعيليه قرن دوازدهم ميلادي

20 ماه مه سال 1176افراد الدعوه الجديده (شاخه عرب جنبش اسماعيليه) شب هنگام در چادر صلاح الدين ايوبي كه درحاشيه حلب (قديمي ترين شهر سوريه و دومين شهر فعلي اين كشور از نظر جمعيت) استقرار يافته بود به عنوان هشدار، خنجر و نوشته اي گذارده بودند كه از محاصره نظامي پايگاه آنان دست بردارد. اين جنبش خواسته بود که به اين وسيله قدرت خود را نشان دهد زيرا که مي توانست به جاي قرار دادن خنجر و نامه، صلاح الدين را در همانجا مقتول سازد. صلاح الدين در چادر خوابيده بود که افراد الدعوه به آنجا وارد و خنجر را قرار داده و رفته بودند. اين اقدام درست به همان گونه صورت گرفته بود كه فدائيان (شاخه ايراني اسماعيليه ـ الموتي ها) در خوابگاه سلطان سنجر چنين نامه اي را بر خنجر قرار داده بودند ولي صلاح الدين هشدار را پذيرفته بود.

 

پدر تاکتيک جنگ هواپيماها با هم در در آسمان

Oswald Boelke

19 مه سال1891 «اسوالد بولکهOswald Boelke» پدر تاكتيك جنگهاي هوايي و فردي كه جنگ هواپيما با هواپيما در آسمان را وارد مرحله عمل ساخت در آلمان متولد شد. وي در ماه مه 1916 (ماه تولد خود) 11 هواپيماي انگليسي را در آسمان فرانسه سرنگون ساخته بود. بولكه كه 28 اكتبر 1916 (دوران جنگ جهاني اول) بر اثر برخورد هواپيمايش در آسمان با هواپيماي معاونش (معاون فرمانده اسكادران) كشته شد چند كتاب آموزش فنون جنگ هوايي را تاليف كرده كه معروفترين آنها كتاب «ديكتا» است كه تا اواسط جنگ جهاني دوم تدريس مي شد. در زمان بولكه، نبرد جنگنده ها مراحل ابتدايي خود را طي مي كرد و هواپيماها تكميل نشده بود و از آنها عمدتا براي انداختن بمب استفاده مي شد. بولكه عنوان قهرماني آلمان را به دست آورده است.

 

زماني كه تيپ ها زرهي (پانزر) آلمان فرانسه را درهم مي نورديدند

 66 سال پيش در اين زمان ( ماه مه سال 1940) فرانسه در زير زنجير تانكهاي آلمان داشت له مي شد. نيروهاي آلماني در همين ماه پس از تصرف هلند و بلژيك، از خط دفاعي ماژينو كه ارتش فرانسه به آن دل اميد بسته بود، به آساني گذشته بودند. از نظاميان كمكي انگلستان به فرانسه هم كاري ساخته نشد و اين نيرو در ماه ژوئن با يك بي نظمي بي سابقه از دونكرك فرار كردند. پيشتاز سپاهيان آلمان در خاك فرانسه «پانزر هفتم» به فرماندهي «اروين رومل» بود كه برق آسا خود را به ساحل مانش (كانال ميان انگلستان و فرانسه) رسانيده و سپس در جهت جنوب به پيشروي در خاك فرانسه ادامه مي داد. فرانسه در اندك مدتي ازپاي درآمد. هيتلر كه غرور پيروزي او را فراگرفته بود به جاي استفاده از اين پيروزي در جهات سياسي و اقتصادي، به گسترش جنگ در سرزمين هاي ديگر دست زد و «قاعده درگيري نظامي در يك نقطه در يك زمان» را ناديده گرفت و سرانجام شكست خورد و ازميان رفت.

 

... وقتي که تاريخ مصرف منقضي مي شود!

ناو هواپيمابر ديزلي 84 هزار تني به نام «آمريكا» به شماره رديف 66 كه در سال 1996 باز نشسته شده بود در ماه مه 2005 در يك نقطه عميق و نامعلوم اقيانوس اطلس و نه چندان دور از ساحل شرقي آمريكا توسط عوامل نيروي دريايي اين کشور و طبق برنامه غرق شد(عکس بالا). اين ناو كه از سال 1964 وارد عمليات نظامي شده بود قرار بود در سال 1975 (در زمان حكومت جرالد فورد) به ايران فروخته شود و خريد جنگنده هاي اف ـ 14 با همين هدف بود كه دولت كارتر با توجه به اعتراض كشورهاي عربي منطقه خليج فارس، با انجام چنين معامله اي مخالفت كرد.

اين نخستين ناو 340 متري و با اين سنگيني است كه غرق مي شود. علت غرق كردن آن، آزمايش سلاحهاي انفجاري جديد و سنجش تاثير حملات هوايي ـ موشكي به چنين ناوهايي بوده است. عمليات غرق كردن اين ناو 25 روز طول كشيده بود. ناو هواپيمابر «آمريكا» در جنگهاي ويتنام، ليبي، گرانادا، خليج فارس، و يوگوسلاوي شركت كرده بود. افسران سابق اين ناو قبلا خواسته بودند كه به جاي غرق شدن به صورت موزه درآيد.
يک سال بعد(ماه مه 2006) و درست در همان روز، نيروي دريايي آمريکا ناو هواپيمابر «Oriskay اوريسکي» را که 888 پا طول داشت و بازنشسته شده بود در خليج مکزيک غرق کرد. عکس زير لحظه انفجار اين ناو غول پيکر را نشان مي دهد که در جنگهاي کره و ويتنام شرکت کرده بود. يکي از تماشاگران اين صحنه به خبرنگاران گفته بود که بايد به روزي انديشيد که تاريخ مصرف پايان مي يابد، ديگر مهم نيست که قبلا چه کرده بودي.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 22 مي

  • 1960:   زمين لرزه اي به شدت 9 و نيم ريشتر در جنوب شيلي روي داد. اين شديدترين زمين لرزه اي كه در تاريخ ثبت شده است.

  • 1961:   19 ماه مه ماهواره شوروي «ونرا ـ1» به عنوان نخستين شيئ ساخت بشر به ستاره ونوس رسيد و اطلاعات جالبي از مواد متشكله اطراف ونوس را به زمين مخابره كرد. ده سال بعد در همين روز روس ها ماهواره «مارس ـ2» را به سوي مريخ فرستادند.

  • 1967:   يك فروشگاه بزرگ در مركز شهر بروكسل آتش گرفت و 323 نفر كشته شدند.

  • 1972:   نام كشور سيلان به سريلانكا تغيير يافت.

  • 1978:   «محمد ما ژيان» نويسنده مسلمان چين 14 مه اين سال در 72 سالگي فوت شد. از كارهاي مهم او تاليف فرهنگ لغات عربي به چيني و ترجمه قرآن به زبان چيني بود. وي در قاهره تحصيل زبان و ادبيات عربي را تكميل كرده بود.
        

  • 1979:   (1358) مديرعامل وقت سازمان راديو تلويزيون ايران دولت شوروي را متهم كرد كه با ارسال امواج پارازيتيك بسيار قوي مانع رسيدن صداي راديو ايران به گوش فارسي زبانان آن اتحاديه كه ميليونها نفرند و به ويژه تاجيكها مي شود كه برادران همخون ما هستند. وي افزود كه ارسال اين پارازيتها اينك بيش از زمان رژيم سلطنتي ايران است.

  • 1981:   در سال 1981 (1360) در تهران اعلام شد كه نرخ برابري ريال شناور (داراي نوسان) خواهد شد. در آن روز بهاي رسمي دلار هفت تومان و نيم قران و بهاي آن در بازار 13 تومان بود. ظرف 25 سال از آن زمان با اين كه درآمد حاصل از نفت چند برابر افزايش يافته، ارزش برابري ريال نسبت به دلار (كه خود دربازارهاي پول در حال تنزل است) 700 برابر شده است.

  • 1981:   (1359 هجري خورشيدي) 20 قاچاقچي مواد مخدر در ايران تيرباران شدند. اعدام قاچاقچيان مواد مخدر در ايران از اواخر دهه 1340 به صورت قانون درآمده ولي به نظر مي رسد كه در كاهش اعتياد چندان موثر نبوده است.

  • 1990:   يمن شمالي و يمن جنوبي كشور واحد جمهوري يمن را به وجود آوردند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    5 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     ولادت حضرت زينب (س)

    5 جمادي الاول 5 - ولادت حضرت زينب (س)

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    20
    27

    اهواز

    27
    42

    تبريز

    14
    26

    شيراز

    17
    31

    مشهد

    14
    26

    بندرعباس

    26
    38

    کرمان

    12
    26

    اصفهان

    15
    28

    يزد

    18
    31

    کرمانشاه

    12
    30

    اراک

    12
    26

    رشت

    16
    21

    دبی

    28
    39


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1260 تومان
    928 تومان
    1834 تومان
    767 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    166000 تومان
    77000 تومان
    39500 تومان
    149700 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.01

    اذان مغرب : 19.28

    اذان صبح فردا : 3.14

    طلوع آفتاب فردا : 4.55

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

    فضانوردان مي آيند!
     
     
     
    «فضانوردان مي آيند» شامل چند آيتم کوتاه نمايشي با موضوع هاي ورزشي، تفريحي و اجتماعي است. در اين سي.دي بازيگران با تغيير موقعيتهاي مختلف سعي دارند فضايي کاملا شاد و مفرح براي شما عزيزان ايجاد نمايند.
     
     
    لينکهاي دانلود (حجم کل فايل در حدود 530 مگابايت)
    Fazanavardan.part1.rar
    Fazanavardan.part2.rar
    Fazanavardan.part3.rar
    Fazanavardan.part4.rar
    Fazanavardan.part5.rar
    Fazanavardan.part6.rar

    لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

     
     
     
    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Winding Road
    ماه ژوئن


    جديدترين شماره از ماهنامه
    Winding Road

    تاریخ انتشار: ژوئن 2007
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 17 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    Santa Roza محصولی از پاناسونیک 

    Santa Roza محصول جدید شرکت پاناسونیک به عنوان نسل جدیدی از حافظه های ساخت شرکت intel به بازار آمد. از ویژگی های این نوت بوک می توان به نمایشگر LCD 1400*1050 – کابل یک گیگا هرتزL730 0 – یک گیگا بایت حافظه RAM- و شرایط کاری Super multi drive وبا پیش فرض محیط کاری ویندوز vista اشاره کرد. از ویژگی های سخت افزاری آن به hard drive 80GB- SD reader- عمر شارژ باتری 7.5 ساعت و استفاده از PCMCIA slot به جای ExpressCard می توان نام برد. قیمت تمام شده این محصول 2227 دلار اعلام شد.



     

    خمپاره انداز آبی برای جنگ های خانگی

    مهمات لازم برای استفاده از این خمپاره انداز بادکنک هایی است که با آب پر شده اند. این خمپاره انداز قادر است که بادکنک های آبی را تا فاصله 6 متری پرتاپ کند. این خمپاره انداز که بر روی شانه قرار میگیرد این کار را با استفاده از سیستم فنری که در آن تعبیه شده است انجام میدهد. انتخاب خوبی برای آب بازی های تابستانی و خیس کردن دیگران است. البته با حجم آبی که با این دستگاه 40 دلاری پرتاپ میکنید کمی بیشتر از یک خیس کردن ساده خواهد بود!
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    مرغ سوخاری برای جنازه
     


    نویسنده: شهرام شفیعی
    تعداد صفحات: 75
    شابک: 2 ـ 117 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 3300



    معرفی کتاب: كتاب حاضر، مجموعه داستاني شهرام شفيعي طنزنويس خوب معاصر است كه در 75 صفحه نوشته شده است. شفيعي با اينكه ظاهرش يك خلبان جدي مي‌ماند تا يك طنزنويس با رنديهاي زيبايش، اما او به راستي طنزنويس توانمندي است كه از پس شخصيتهاي داستاني‌اش به خوبي بر‌مي‌آيد. پروفسور كلانتر بازنشسته كه هنوز توي ننوي زمان بچگي‌اش مي‌خوابد. مادربزرگ كلانتر محكوم به حبس ابد افتخاري به خاطر يك عمر خلافكاري كلانتر گربه‌اي كه هميشه ساده‌ترين راه حلها را پيدا مي‌كند. جناب فرماندار شهر كه هميشه مي‌گويد: فرصتي براي تشريفات نداريم. فرفره اسب تيزروي كلانتر كه مي‌تواند در جا روي يك پادور بزند. قوز بزرگ مالك مؤسسه خدمات كفن و دفن شهر به همراه برادرش قوز كوچك. اين شخصيتهاي طنزي در تمام داستانها جريان دارند و مي‌توانند به خوبي از پس نقشهايشان برآيند. كلانتر پشت ميزش مي‌نشيند و لولة هفت تيرش را با گوش پاك‌كن بهداشتي تميز مي‌كند. اما موقع شير خوردن با يك گوركن پرسابقه يعني قوز بزرگ نمي‌تواند جلو لرزش دستهايش را بگيرد. بنابراين تمام شير را روي ميز كارش مي‌ريزد. قوز بزرگ كه ثروتمندترين گربه شهر است، پشت در مي‌ايستد و دماغش را با لذت و آرامش فراوان مي‌خاراند در را باز مي‌كند و درباره‌ آخرين سري تابوتها كه ساخته با كلانتر حرف مي‌زند. دكتر شهر، تخم‌مرغ و سيب‌زميني را با سرنگهاي دندان پزشكي جهت ضد عفوني يك جاي مي‌جوشاند و براي عصرانه آب‌پز مي‌كند. مادربزرگ به هواخوري اجباري مي‌رود و فرفره اسب تيز روي كلانتر به دور خودش مي‌چرخد و از قانون حرف مي‌زند. گربه سفيد كيسه پر از طلا را به كلانتر پيشكش مي‌كند تا برادرش را براي روز دادگاه نگهدارد. وي بايد در روز دادگاه عليه گربه‌هاي سياه و قاتل شهادت دهد. اما با يك تابوت محكم به نزد كلانتر مي‌شتابد. يعني او مرده است. قوز بزرگ و همسرش ماه عسلشان را روي پشت بام، توي يك تابوت نيمه‌كاره مي‌گذرانند. كلانتر با اين كه از تابوت خوشش نمي‌آيد اما در مقابل سكه‌هاي طلا، مرحوم برادر گربة سفيد را نگهداري مي‌كند. تا در روز دادگاه عليه گربه‌هاي قاتل شهادت دهد. ساير داستانهاي طنزي شهرام شفيعي دور اين شخصيتهاي داستاني مي‌چرخد و محتواي كم و بيش يگانه‌اي دارند. خوانش كتاب حاضر براي علاقمندان به داستانهاي طنز خالي از لطف نخواهد بود.
     

     

     

     

     

     Ãطنز روزانه


    گلچين
    منتخبي از آثار گل‌آقا


    چ مثل
    چانه، چماق
    چرت... وغيره!


    - چي بنويسم؟
    - بنويس به خاطرمان خطور نمي‌كرد كه...
    - ولي فدات شم! بعدش اگر پرسيدند «خطور نمي‌كرد يعني چي؟»، چه جوابي بدهيم؟ مردم هميشه در صحنه نمي‌گويند كه اين شاغلام يك حرفي زد كه خودش هم معنايش را نمي‌داند؟
    - بنويس در مخيله‌مان هم نمي‌گنجيد كه...
    - اگر پرسيدند مخيله در كجاي آدم است، چه بگوييم؟
    - چه مي‌دانم غلام! بگو مخيله همان خاطر است كه بعضي وقتها يك چيزهايي به آن خطور مي‌كند... اصلاً با استفاده از ادبيات عوامي بنويس: هيچ فكرش را نمي‌كرديم كه...
    - كه چي؟‌ فكرش را نمي‌كرديم كه چي؟
    - ببينم، اصلاً مگر حضرت‌عالي فكرش را مي‌كردي؟
    - نع... فكرش را كه نمي‌كرديم هيچي، در مخيله‌مان هم نمي‌گنجيد. در اينجامان نمي‌گنجيد كه هيچي، به آنجا... يعني به خاطرمان هم خطور نمي‌كرد. اجمالاً، مخيله و خاطر و خطور و فكرش را نمي‌كرديم و اين‌جور چيزها به كنار، خودش را هم نمي‌ديديم... مضافاً... (آهاي‌ي‌ي غضنفر! حالا چه وقت چرت‌زدن است بيسواد؟ تمام فكر و خيال و خاطر مقام شامخ گل‌آقايي (قب) دارد صرف ارائه رهنمودهاي لازم به ماي عوام و شماي بيسواد مي‌شود، آن وقت شما داري چرت مي‌زني به سرتاپاي فرمايشات گل‌آقا كه ‌چي؟ يك لحظه آن حواس صاحب مرده‌ات را جمع و آن بي‌صاحب مانده را معطوف به بيانات گهربار ايشان كن و حواسمان را پرت نكن تا بفهمي و بفهميم حرف حساب اين قربونش برم چي هست و كلاً صنار مي‌ارزد يا نه؟ زبانم لال، رطب و يابس كه نمي‌خواهد بفرمايد... حكماً دارد دو كلمه حرف حساب مي‌زند ديگر...) باري،‌ مخيله و خاطر و گوش و هوش و حواس ما (مال‌ ما و مال اين غضنفر) متوجه بيانات جناب‌عالي، چشم ما دو نفر (چهارتا) دوخته به سوراخ دهان مبارك سركار... چرت بزند اين غضنفر، فلفل در سوراخ... دماغش مي‌پاشيم. فلذا، تازه فهميديم. حالا بفرما چي بنويسيم؟
    - بنويس: به خاطرمان هم خطور نمي‌كرد كه يك روزي به همچين وفاق ملي قرص و قايمي برسيم كه در اين برهه رسيده‌ايم... بنويس: در مخيله‌مان هم نمي‌گنجيد كه يك روزي در جامعه‌مان اين‌ همه مازاد وفاق ملي داشته باشيم... بنويس هيچ فكرش را نمي‌كرديم روزي برسد كه... آهاي‌ي‌ي‌ي غلام! حالا چه وقت چرت زدن است عوام؟
    مي‌گويد: شما رهنمودهاتان را ارائه بفرما قربانت گردم... شما حرف حسابت را بزن فدات شم... ثانياً، اين غضنفر بيسواد و امثالهم خوابشان برده، خرناسه‌شان گوش فلك را كر كرده، حضرت‌عالي مي‌زني چرت ما را پاره مي‌كني كه چي؟
    - حالا داشتيم چي مي‌گفتيم؟
    - داشتي مي‌فرمودي كه چماق ملي...
    بَه‌هَه... هوشش سرش را بخورد... گوشش هم با ما نيست. الكي چانه‌مان را خسته‌ كنيم كه چي؟
    «گل‌آقا»
    چاپ شده در شماره 550 هفته‌نامه گل‌آقا

    ***

    تعريف آزادي!

    * «آزادي يعني اينكه گل‌آقا حرف حساب بزند، ما هم گوش بدهيم!»
    «شاغلام»
    * «آزادي يعني اينكه گل‌آقا حرف حساب بزند، ما هم صمُ‌بكم باشيم!»
    «غضنفر»
    * «آزادي يعني اينكه گل‌آقا حرف حساب بزند، ما، هم گوش بدهيم هم صم‌ُُبكم باشيم!»
    «مش‌رجب»

    * ....«شاغلام» مزخرف مي‌گويد، «غضنفر» لاطايلات مي‌گويد، «مش‌رجب» خزعبلات. اين سه نفر آزادي را با خفقان اشتباه كرده‌اند! آزادي يعني اينكه وقتي من دو كلمه حرف حساب مي‌زنم، اين سه نفر - چشمشان چهار تا- همه را به رضا و رغبت بخوانند و پس از خواندن به صداي بلند بگويند: «صحيح!!» ولي اگر نگفتند، معلوم مي‌شود كه خفقان گرفته‌اند!
    البته بنده در باب آزادي نظريات ديگري هم دارم، اگر از روزنامه كيهان آمدند و با من مصاحبه كردند كه مفصلاً عرض خواهم كرد و اگر نيامدند و مصاحبه نكردند كه هيچي!

    «گل‌آقا»
    شنبه 11/5/1365

    ***

    طرح تجزيه

    طرح تجزيه فضاي داخل اتوبوسها به دو بخش مستقل زنانه و مردانه، پس از سالها تحقيق و تفكر و برنامه‌ريزي و آينده‌نگري، بالاخره، در همين روزهاي اخير و مقارن با ايام برگزاري «نخستين سمينار ارتقاي فرهنگي»، در تهران به اجرا در‌آمد و اين معضل عظمي و مشكل كبري، كه به تحقيق، منشأ و منبع تمامي مشكلات و معضلات سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اجرايي، اقتصادي، قضايي، نظامي، تجاري، اداري، صنعتي، كشاورزي، بازرگاني، خانوادگي و غيره بوده است، صحيحاً سالماً، به سرپنجه تدبير و با جوش دادن يك ميله آهني در داخل بعضي اتوبوسها، حل شد!
    البته نظر ما اين بود كه به جاي اين كار، يك ديواري از بتون آرمه در وسط اتوبوسها كشيده مسأله را از بيخ و بن فيصله بدهند و اگر نبود مشكل كمبود مصالح ساختماني، چه بسا كه خود مسؤولان هم همين كار را مي‌كردند. فلذا، اميدواريم كه با تعميم اين طرح به كليه ميني‌بوسها، تاكسيها، پياده‌روها، چلوكبابي‌ها، پاركها، سينماها، ادارات، بازار، منازل و اماكن و مساكن، در اسرع وقت و حداكثر تا زمان برگزاري دومين سمينار ارتقاي فرهنگي، مشكل كمبود مصالح ساختماني نيز رفع و طرح و نظر ما اجرا و عملي گردد!
    اينك، به منظور رعايت اصل همياري با مسؤولان، به كمينه- عيال ممصادق- و ساير خواهران در تمامي بلاد ابلاغ مي‌نماييم كه تا تعيين تكليف قطعي و تفكيك حتمي ستون «دو كلمه حرف حساب» به دو بخش خواهرانه و برادرانه، از ارسال هر نوع مكتوب و سايه دست براي ما خودداري نمايند. به شاغلام دستور مؤكد داديم از ورود نسوان به آبدارخانه قوياً ممانعت- مطالعه حرف حساب توسط خواهران ولو در خفا اكيداً قدغن- ملاحظه مجله زن روز از سوي برادران، حتي زير چشمي، شديداً ممنوع- سلام و عليك تعطيل- ديد و بازديد تحريم... قهر قهر تا روز قيامت!
    در خاتمه، چقدر جاي خوشوقتي است كه «گل‌آقا» نيست... والا، اگر بود، چه‌بسا دستور داده بود سايه همديگر را كه ديديم از دور با تير بزنيم!
    «غضنفر»
    سه‌شنبه 22/9/1367

    ***

    اي آيندگان!!

    «سالانه 15 هزار تراكتور در بين كشاورزان تقسيم خواهيم كرد.»
    وزير كشاورزي
    «توزيع كمباين را به بيش از 5 برابر سالهاي قبل خواهيم رساند.»
    وزير كشاورزي
    «قيمت محصولات كشاورزي از حداقل قيمتي كه تعيين گرديده، پايين‌تر نخواهد آمد.»
    وزير كشاورزي
    «طرح بيمه محصولات استراتژيك كشاورزي را به اجرا در خواهيم آورد.»
    وزير كشاورزي
    «مجتمع توليدي- كشاورزي شاهرود روزانه 7 تن تخم‌مرغ توليد خواهد كرد.»
    - اي كساني كه بعد از گل‌آقا به دنيا خواهيد آمد! بنده اين مطالب را از اين بابت از روزنامه اطلاعات همين ديشب براي شما نقل كردم تا عرض كنم: «خوش به سعادت‌تان»... همين !
    «گل‌آقا»
    دوشنبه 23/7/69

    ***

    وقت طلاست!

    سومين ناطق پيش از دستور، آقاي «عليرضا خاك آجي بوزه» نماينده رشت بود كه با استفاده از سه دقيقه وقت كه نماينده «سربند» دراختيارش كذاشته بود، اظهار داشت:
    «شكي نيست كه «استكبار جهاني» دشمني سرسختي...
    امروز «استكبار جهاني نياز به مخالف خواني داشته...
    «استكبار جهاني» عواملي دارد كه با آنها مي‌تواند...
    در حقيقت عواملي كه «استكبار جهاني» دارد...
    به ظاهر چهره‌هاي مخالف «استكبار جهاني» و به ظاهر...
    امروز «استكبار جهاني» در سطح جهان...
    ظاهر ضد «استكبار جهاني» و چهره...
    در كشور ما نيز «استكبار جهاني» به همين نحو...
    بعد تمام اهداف «استكبار جهاني» را...
    از هر سفارتخانه براي «استكبار جهاني» بهتر...
    ...»
    آن گاه رئيس مجلس گفت: سه دقيقه وقت شما تمام شد!! ناطق گفت: يك دقيقه، فقط يك دقيقه ديگر...
    «گل‌آقا»
    پنجشنبه 24/8/69

    ***

    انسان و اقتصاد!!

    «جنازه يك انسان متعلق به 1100 سال پيش به ارزش هفتاد ميليون تومن كه قاچاقچيان آثار فرهنگي بنا داشتند آن را از كشور خارج كنند، كشف شد.»
    جرايد
    - آدميزاد، موجود فرهنگي عجيب و عنصر اقتصادي غريبي است... زنده‌اش، ماهانه هفت هزار تومن مزد نمي‌گيرد، مرده‌اش هفتاد ميليون تومن خريد و فروش مي‌شود!
    «گل‌آقا»
    شنبه 17/9/69


    ***

    دانشكده پزشكي!

    اعضاي پيشنهادي هيأت مؤسس دانشكده پزشكي غير دولتي فاطميه قم معرفي شدند.
    اعضاي پيشنهادي هيأت مؤسس اين دانشكده به شرح زير است:
    حجت‌الاسلام محمد دانش‌زاده (مؤمن)
    دكتر باهر
    آقاي محسن رفيقدوست
    آقاي ابوالفضل عباس موحد
    آقاي حسن صنوبري
    دكتر محمدكريم شهرزاد
    حجت‌الاسلام محمدعلي شرعي.
    - عجبا! آن دو تا برادران «دكتر» توي هيأت مؤسس دانشكده پزشكي چه‌كار مي‌كنند؟!
    «گل‌آقا»
    پنجشنبه 2/12/69

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    چگونه پس از ماه عسل از ركود زندگي جلوگيري كنيم؟

    مطالبی که در این مقاله در اختیار شما قرار می دهم، تنها مربوط به تازه دامادها و نوعروس ها نیست، بلکه برای هر زن و مردی که می خواهند از به وجود آمدن کسالت و رکود در ارتباط خود پرهیز کنند، کاربرد دارد. در مواقعی، همه ما احساس می کنیم که زندگی مشترکمان خارج از نظم و هماهنگی گذشته می شود.
    به نظر می رسد که اغلب خانم ها و آقایون در چند ماه بعد از ماه عسل خود احساس دلتنگی می کنند. آیا این افت در رابطه، قابل اجتناب می باشد؟ اگر نکات زیر را رعایت کنید به طور حتم قابل پیشگیری می باشند.

    اصل#1: عصبانیت خود را برای مدت طولانی ادامه ندهید
    "مريم" و "علي" تا نیمه های شب با هم بحث و مشاجره می کردند. سرانجام هر دو آنقدر خسته و خواب آلود شدند که توانایی ادامه بحث را نداشتند. زمانی که به تخت خواب رفتند، هر یک با زبان خود گلوله ای آتشین را به سوی دیگری پرتاب می کرد و هر کدامشان می خواستند حرف آخر از زبان خودش در آید؛ در همین حال هر دو به خواب فرو رفتند.
    صبح روز بعد کن زود تر از خواب بلند شد و برای اینکه صبحانه را در کنار مريم میل نکند، زودتر به محل کار خود رفت. تا ظهر با او تماس تلفنی نگرفت و او را در جریان برنامه های روزانه خود قرار نداد. زمانیکه به خانه برگشت برای چند ساعت اصلا با هم صحبت نکردند. هفته ها طول کشید تا عصبانیت آنها به طور کامل فروکش کند و همین امر سبب شد تا در مقابل یکدیگر شکیبایی به خرج ندهند و هنگام بروز موقعیت های مشابه خیلی زود از کوره در بروند. برای انها دست یابی به نزدیکی عاطفی که قبلا داشتند کمی دشوار به نظر می رسید.
    کتاب های آسمانی به ما پیشنهاد می کنند که ما: "نباید با خشم و غضب خود منجر به غروب خورشید زندگی خود بشویم" البته این مطلب به آن معنا نیست که شما نباید هیچ گاه در زندگی عصبانی شوید. زمانی که ما با کسی صمیمی هستیم، به وجود آمدن عصبانیت و رنجش یک امر کاملا طبیعی است چرا که رفتار و عقاید او برایمان اهمیت دارد و در مقابل آنها از خود عکس العمل نشان می دهیم. کتاب های آسمانی به ما دستور نداده اند که هرگز حق عصبانیت نداریم، بلکه به ما گوشزد می کنند با گرد و خاکی که از روی عصبانیت بلند کنیم سبب غروب خورشید زندگیمان نشویم. نکته ای که باید رعایت کنیم این است که مشکل خود با همسرمان را باید پیش از انجام هر گونه کاری: چه رفتن به محل کار چه مسافرت و یا بازی کردن، حل نماییم. وقتی قرار است که یکی از زوجین برای مدت زمانی دور از همسر خود باقی بماند، رابطه باید حالت نرمال و صمیمانه خود را داشته باشد. اگر چنین نباشد، آسیب های احساسی فراوانی به دو طرف وارد می آید و هر دو نفر در معرض وسوسه های شیطانی بیشتری قرار می گیرند.

    اصل#2: با پرهیز از سکس یکدیگر را مجازات نکنید
    زمانی که "امين" قرار خود با همسرش "زهره" برای رفتن به رستوران را فراموش کرد، زهره بسیار ناراحت شد و از برقراری ارتباط جنسی با او خودداری کرد. امين تا دیر وقت در محل کار خود مانده بود و یک ساعت پس از اینکه رزرو ميز باطل شده بود به خانه برگشته بود. امين از زهره عذر خواهی کرد، اما احساسات او آسیب دیده بودند.
    زمانی که هر دو به تخب خواب رفتند، امين او را به حالت دلجویی و نوازش در آغوش گرفت و طوری رفتار کرد که گویا تمایل به معاشقه دارد. اما زهره خنده ای از روی تمسخر نثار او کرد و بدون اینکه حرفی به زبان بیاور پشت به او کرد و چشمانش را بست. امين در حالیکه تمام طول شب به سقف نگاه می کرد، بسیار رنجیده و آزرده شده بود. شکاف میان آن دو تا کیلومترها زیاد شده بود و امين احساس می کرد همسرش او را رد می کند و نسبت به او دوری می ورزد.
    امين باید برای قرار شامی که با زهره گذاشته بود، اهمیت بیشتری قائل می شد. بی توجهی او باعث شد یک شب فراموش نشدنی خراب شود و زهره نیز احساس ناراحتی کند. البته همه شما این مثل را که می گوید: "دو اشتباه منجر به درست شدن کارها نمی شود" را شنیده اید.
    "احسان" به زوج های جوان توصیه می کند که: "تا زمانی که از یکدیگر به رضایت کامل نرسیده اید، هیچ گاه همدیگر را از وجودتان معزول نکنید."
    همه ما باید با زهره همدردی کنیم. او آزرده شده بود و قصد داشت تا به امين بفهماند که چقدر تحمل این قضیه برایش سخت است. شاید هم به نوعی قصد تلافی کردن داشت. کتاب آسمانی به ما می گوید که از یکدیگر انتقام نگیریم و در مقابل هم شکیبا و صبور باشیم. با خودداری از برقرای رابطه جنسی،زهره، امين را خیلی بیشتر آزرده خاطر ساخت. در این زمان امين نیز دل خوشی از او پیدا نکرد. زهره نه تنها او را از خودش دور نمود بلکه فرصت آشتی کردن به وسیله یکی شدن جسمانی را نیز از بین برد. تنها نتیجه ای که او از این کار گرفت، آزرده ساختن برد بود. اگر هدفش این بود پس بدون شک به آن دست پیدا کرد.
    زن و شوهر ها هیچ گاه برای تنبیه کردن یکدیگر نباید از برقراری رابطه جنسی خودداری کنند چراکه خداوند غریزه جنسی را به عنوان راهی برای تجلی عشق و احساسات در وجود انسان ها قرار داده است. درست نیست از آن به عنوان هربه ای برای جر و بحث و نیازمند جلوه دادن دیگری سوء استفاده کنید.

    اصل#3: براورده نکردن نیازهای او را تقصیر مشکلات زندگی نگذارید
    "محسن" دو شغل مختلف را انجام می داد تا بتواند اجاره های عقب افتاده خانه ای را که با "مينا" در آن زندگی می کردند را بپردازد. شب ها هنگامیکه به خانه بر می گشت آنقدر خسته بود که فقط می خواست بخوابد، اما مينا برای او برنامه های دیگری داشت. او انتظار داشت که شوهرش در مورد کارهایی که در طول روز انجام داده با او صحبت کند و خودش نیز تمام وقایع روزانه خود را برای او شرح دهد. او انتظار داشت تا برای شام در کنار هم بنشینند و موقع خواب نیز او را "ناز و نوازش" کند. اما محسن همیشه دوست داشت به سرعت به خواب برود و آنقدر انرژی نداشت تا با او معاشقه کند. زمانی که مينا اعتراض می کرد شوهرش به او اطمینان خاطر می داد که زمانی که کارهایش کمتر شوند، همه چیز تغییر خواهد کرد.
    پس از چند ماه محسن به اندازه کافی پس اندازه کرد و تمام هزینه ها پرداخت شد. او دیگر مجبور نبود تا بر سر دو کار مختلف برود، اما هنوز هم همان طبع سرد و غیر صمیمی در او مشاهده می شد. زمانی که خانمش از او در مورد این مسئله سوال می کرد او می گفت قول می دهد زمانیکه استرس ها کمتر شود و بیشتر استراحت کند، همه چیز مثل روز اول شود. به نظر می رسید که فقط قصد دارد بهانه های مختلف برای مينا بیاورد.
    برآورده نکردن نیازهای مينا از سوی محسن به دلیل مسئولیت های سنگینی که بر دوش داشت، نبود؛ بلکه عدم اهمیت به نیاز های او برایش به صورت یک عادت در آمده بود و به جای اینکه مسئولیت کارهایش را به عهده بگیرد سعی می کرد مسائلی را سرزنش کند که از کنترلش خارج هستند. تنها راه حل آنها این بود که محسن می بایست بدون توجه به مشکلات زندگی، رفع نیازهای همسرش را در راس کارهای خود قرار دهد. هیچ چیز مهمتری از براورده ساختن نیازهای همسران وجود ندارد و نباید این چنین تصور کرد که صرفا با بی توجهی به این نیازها، آن خواست ها و نیازها به خودی خود از بین خواهند رفت.
    اگر براورده ساختن نیازهای همسرتان آنچنان که باید و شاید برایتان اهمیت داشته باشد، هیچ گاه اجازه نخواهید داد که مشکلات زندگی نزدیکی و صمیمیت شما را از بین ببرند.

    همه چیز ختم می شود به...
    اگر هر زن و شوهری، مسائل مربوط به همسر خود را در راس کارهایش قرار دهد، هیچ یک از موقعیت های بالا پیش نخواهد آمد. اگر چه هیچ انسانی کامل نیست، بنابراین راه حل این است که در قبال همسران خود صبور باشیم و همیشه سعی کنیم تا بهترین زن و یا شوهری که می توانیم باشیم.
    اگر قادر به اجرای سه اصل ذکر شده باشید به راحتی می توانید از سختی ها و رکودهای ایجاد شده در زندگی های زناشویی جلوگیری کنید. با این همه بد نیست به یک مثل قدیمی یونانی در مورد عشق نیز گوش کنید:
    "عشق حسد، تکبر و غرور نیست، بلکه بردباری و شفقت است. خشم و گستاخی و خود محوری نیست. عاشق به آسانی خشمگین نمی شود و خطاهای طرف مقابل را ثبت و ضبط نمی کند. عشق با شرارت و دروغ رابطه ای ندارد بلکه در حقیقت متجلی خواهد شد. از شما محافظت می کند، اعتماد به وجود می آورد، نیازمند پشتکار بوده و با امید همراه است."

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستاي گلم سلام
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه

    601- کاش ترا غمی بود،غم دوری از من.و آنگاه غم با تو نبودنم در غمه بي من بودنت در هم مياميختند تا آرامشی چون باهم بودن نسيبمان ميگشت (5270-0911)

    602- دنیاهیچ بهانه ای برای دوست داشتنش نداشت اماتوآن بهانه رادادی (2537-0913)

    603- زندگي رويا نيست زندگي زيباييست مي توان ازميان فاصله ها را برداشت دل من با دل تو هردوبيزازازاين فاصله هاست (2537-0913)

    604- دل من يه روز به دريا زد و رفت /خنده اي به رسم دنيا زد و رفت /زنده ها خيلي براش كهنه بودن /خودشو تو مرده ها جا زد و رفت /يهويي خسته شد و تنك غروب /سنك توي شيشه ي فردا زد و رفت/طفلكي تازكي آدم شده بود /به سرش هواي حوا زد و رفت /زنده ياد ناصر عبداللهي (5270-0911)

    605- عشق يک چتر بارانی است براي دونفر زمانی که حتی يک قطره باران هم نمي بارد (4732-0912)

    606- هر وقت دلتنگت مي شم ميام پشت دره قلبت هی در مي زنم.پس هر وقت قلبت مي زنه بدون دلم برت تنگ شده. (6929-0912)

    607- IF YOU THINK MYEYES ARE BEAUTIFUL, ITSBECAUSE THEYRELOOKING AT YOU. (4025-0914)

    608- خیلی پستی .
    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    ‏.

    ‏.

    ‏.

    ‏.

    ‏.

    وبلندی درزندگی هست !باید ازاین پستی وبلندی ها تجربه کسب کرد ....! (4025-0914)

    609- پژو 405 بدون اير بگ، بدونه ايمنی، آماده اتش سوزي بی دليل؛ بهترين كادو براي همسره دلبندتان! (1469-0912)

    610- احساس خوبيست وقتی بدونی که يکی دوست داره،يکی دل تنگته،يه کسی بهت نياز داره،ولی احساسه خوبتريه وقتي که بدونی يکسی فراموشت نکرده! (7453-0912)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    بمناسبت 5جمادي الاول سالروز ولادت حضرت زينب (س)

    نگاهي کوتاه به زندگاني

    حضرت زينب (س)


    حضرت زينب , دختر على بن ابيطالب (ع ) و فاطمه زهراى است .
    او زنـدگـى شـيـريـنـش را در كـنـار پـدر و مـادر و جد بزرگوارش (نبى گرامى اسلام (ص و برادرانش (امام حسن و امام حسين (ع )) آغاز كرد.
    زندگى پررنج و مشقت زينب (س ) پس از پنج سالگى ـ مقارن با رحلت پيامبر اكرم (ص ) ـ آغاز شد و در فاصله اى بسيار كوتاه , پس از مرگ پيامبر, وى شاهد مادرى بود كه در بين درب و ديوار فرياد مى زد: اى فضه , مرا درياب !.
    هزاران غم , يكى پس از ديگرى , ميهمان قلب كوچك دختر زهرا شد.
    ناراحتى غصب خلافت پدر, بردن على بن ابيطالب (ع ) به اجبار و با پاى برهنه به مسجد, تازيانه هايى كه بر بازوى مادر مى نشست و سرانجام موج سنگين رحلت زهراى مرضيه ى , كمر زينب را شكست .
    گويى زينب , از همين آغاز راه , در برابر طوفان تازيانه غم ها قرارمى گيرد تا روزى بتواند همه غم و رنج هستى را بر دوش كشد!.
    غـم و رنـجـى كه پدر در كوفه از آن خبر داده است : روزى زينب در كلاس تفسيرش براى بانوان , سوره كهيعص را تفسير مى كرد.
    على (ع ) وارد شد و از دخترش پرسيد: كهيعص را تفسير مى كنى ؟!.
    زينب عرض كرد: آرى .
    على (ع ) فرمود: اى نور ديده !.
    ايـن حـروف , رمـزى است در مصيبت وارده بر شما عترت پيغمبر و شايد فرموده باشد: كاف , رمز كربلا است , هاء اشاره به هلاكت عترت دارد, ياء يعنى يزيد,آن كه بر حسين ستم مى كند, عين كنايه از عطش ابى عبداللّه است , و صاد اشاره به صبر دارد.
    زينب در زير تازيانه روزگار آبديده مى شود تا پيام رسان عاشورا باشد.
    از هـمـيـن رو زمانى كه پسرعمويش , عبداللّه بن جعفر, به خواستگاريش مى آيد, شرط مى كند: در رفتن به خانه برادرم (حسين ) آزاد باشم و هرگاه اوبه مسافرت رفت , من نيز بايد با او بروم !!.
    مصيبت شهادت اميرمومنان على (ع ) و امام حسن مجتبى (ع ), زينب را آبديده تر مى كند.
    آن گاه زمان هجرت فرا مى رسد و در سال 60 هجرى , به همراه برادرش امام حسين (ع ), از مدينه به مكه و از آن جا به طرف كربلا حركت مى كند.
    كـربـلا صـحنه شهادت برادران و برادرزادگان زينب و منظره تماشايى به خون نشستن محمد و عون , دو رزمنده قهرمان و شجاعى است كه در دامان زينب پرورش يافته اند.
    زيـنـب , نـاظر اين صحنه هاست و همه اينها از زينب , دختر على (ع ), شيرزنى مى سازد كه از عصر عاشورا, قافله سالار كاروان اسيران آزاديبخش مى شود.
    پـس از آتـش گرفتن خيمه ها در شب يازدهم محرم الحرام سال 61 هجرى قمرى و با وجود فشار غـم هـا بر قلب زينب , در نيمه شب با قدى خميده به نماز شب مى ايستد و فرداى آن به همراه امام سجاد(ع ) و ديگر اسرا, راهى كوفه مى شود.
    در كـوفـه , زيـنـب (س ) را بـه مـجـلـس ابـن زياد مى برند, در حالى كه كنيزانش , پيرامون وى را گرفته اند.
    او با شكوهى خاص وارد مجلس مى شود و به عبيداللّه اعتنايى نمى كند.
    ابن زياد, از اين بى توجهى , به شدت ناراحت شده , با اين كه زينب را شناخته است , مى پرسد: اين زن پرنخوت و تكبر كيست؟.
    كسى جواب نمى دهد!.
    باز سوال مى كند, تا بار سوم كه زنى پاسخ مى دهد: اين زينب دختر على است !.
    عبيداللّه مى گويد: خدا را شكر مى كنم كه شما را رسوا و دروغتان را آشكار كرد!.
    زيـنـب با كمال شهامت و شجاعت مى فرمايد: خدا را شكر مى كنيم كه افتخار شهادت را نصيب ما كرد!.
    رسوائى از آن فاسق ها است .
    ما در عمرمان دروغ نگفته ايم , دروغ هم از آن فاجرهاست .
    زينب , در شام و در برابر يزيد نيز با خطبه اى غرا و آتشين , كوس رسوايى يزيد را به صدا درآورد و با ايـن كه در چنگال خون آشام ترين طاغوت زمان اسير بود, چنان حماسه آفريد كه پايه هاى حكومت فرزند معاويه را به لرزه درآورد.
    در ظـاهـر, يـزيد فرمانروا بود و زينب تنها و دربند, اما روح بلند دختر فاطمه (س ), يزيد را درهم شـكسته بود و سرانجام يزيد, از ترس سقوطحكومتش , به اين نتيجه رسيد كه كاروان اسيران را به مدينه بفرستد.
    پـس از ورود كـاروان بـه مـديـنـه , هـمـه مـى دانـستند بايد به كجا رفت , مسير كاروان به سوى مسجدالنبى ر بود.
    زيـنـب كه همه خاطرات مدينه , پيامبر(ص ) و حسين (ع ) را به دل داشت , تا نگاهش به قبر پيامبر گرامى اسلام (ص ) افتاد, صداى گريه اش بلند شدوفريادزد: اى رسول خدار!.
    خبر كشته شدن حسين (ع ) را آورده ايم !.
    پس از اين ماجرا, مدينه آماده بهره بردارى از كلاس درس امام سجاد(ع ) و زينب كبرى شد.
    زينب احكام و فتاوى را براى مردم بيان مى كرد و محور مراجعه آنان بود.
    روحيه و بيان زينب (س ), همه را به ياد اميرمومنان (ع ) مى انداخت .
    كـار زيـنـب (س ) ابلاغ خون شهيدان بود و چه خوب پيام خود را ابلاغ كرد و سرانجام با تحمل بار مـصـايب سنگين عاشورا, در سال 62 هجرى چشم ازجهان فروبست و جامعه اسلامى را در سوگ خود داغدار كرد.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    روز تولدتان مبارک!

     

    نام    و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    محسن دانادیمان

     

    کرج

    29

    2

    1361

    شمیم شادمان

    Shamim_Shadman

    شیراز

    30

    2

    1355

     سيد مهدي سيد حجازي

    SMS.Hejazi

    تهران

    30

    2

    1363

    فرزانه طربي

    ftarabi@yahoo. com

     

    31

    2

    1357

     

    sepehr_darya_del

     

    1

    3

    1347

    محبوبه مخبری

    monir57b

    شیراز

    1

    3

    1357

    mehdi rezaiei

    shervin_8060

    tehran

    1

    3

    1360

       

    محمدرضا مرادپور

    tanhatarin662 

     

    1

    3

    1362

    هومن خسروی

     

     

    2

    3

    1384

    oscurita_2004

     

    3

    3

    1362

    سولماز عبادی

    so_ebadi@yahoo.com

    تهران

    4

    3

    1360

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    شبنم دوستدار

    shabnam_today

     تهران

    31

    2

    1383

      نیکو تقی زاد

    nikoo_taghizad

     تهران

    31

    2

    1383

    farhad karami

    apadana_834

     

    4

    3

    1384

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان