737

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 737 :: يکشنبه 6 خرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

                    
با عرض سلام
در مورد فيلمهايي که براي دانلود گذاشته ميشه يه نکته را لازم ديدم بگم:
اغلب فيلمهاي خارجي که براي دانلود در مجله مي ذارم با کيفيت اورجينال و عينا کپي شده از DVD اورجينال مي باشد (بصورت DVD Rip). هنگام پخش اينگونه فيلمها بايد برنامه هاي پلير، قابليت پخش فايلهاي DivX را داشته باشند، وگرنه فيلمها يا پخش نمي شوند و يا با اشکال پخش مي گردند (مثلا صدا مي آد اما تصوير نيست!) لذا توصيه مي کنم نرم افزار DivX را دانلود و روي کامپيوتر خود نصب کنيد.
اين فايل را مي توانيد از طريق لينک زير و بصورت مستقيم دانلود کنيد (حجم فايل در حدود 20 مگابايت).

لينک دانلود  DivX Player 6.4
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (736) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تلفنهای موبايل در ژاپن چه کارها می کنند؟
  • حقيقت جنگ، بدون روتوش بدون سانسور
  • ما آمدیم پا روی دمهای شما بگذاریم
  • معرفي و دانلود فيلم : نقاب
  • دانلود انيميشن : Grave of the Fireflies
  • آلبوم جديد محسن نامجو بنام ترنج با 2 کیفیت 
  •  آهنگ زيباي آرزو باصداي محمد اصفهاني
  • مديريت همه جانبه کافي نت ها، گيم نت ها و شبکه هاي کامپيوتري توسط نرم افزار CyberCafePro 5.0
  • شگفت ترين تبليغات انتخاباتی در جهان!
  • به امید آزادی خرمشهری که هنوز آزادنشده است : گنجه ...
  • رئیس جمهور «ایسنا» کیست؟
  • تشكر + 6 راه اسرار آميز براي يافتن مرد ايده آل
  • عاشقت شدم لعنتی
  • دستور آشپزی هفته: بستنی سنتی
  • Journeys to the Ends of the Earth....IRAN
  • جديدترين شماره از ماهنامه Smart Computing Magazine
  • تفاوت های زنان و مردان 
  • هدیه مناسب برای آقایان
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تلفنهای موبايل در ژاپن چه کارها می کنند؟
تصاویر کشتی تایتانیک در اعماق آب
حقيقت جنگ، بدون روتوش بدون سانسور

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

احمدی نژاد:
ما آمدیم پا روی دمهای شما بگذاریم

رییس‌جمهور با اشاره به عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی به اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره كرد و گفت: مفاسد اقتصادی آفتی برای جامعه است؛ چراكه ظرفیت‌ها را از ملت می‌گیرد و انگیزه كار و تلاش را از بین می‌برد.
دكتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز شنبه در ادامه سومین روز از سفر استانی به اصفهان، در جمع مردم اردستان با بیان این كه " خدا را شكر می‌كنیم كه ملت ایران ملت خداپرستی است و در مقابل ستم و استعمارگران همواره ایستاده است." افزود: وقتی كه یك جوان می‌بیند عده‌ای و یا گروه‌ها و دسته‌ای با سوءاستفاده و داشتن امتیاز خاص یك شبه به ثروتی رسیده‌اند، طبیعی است كه انگیزه‌ كار ذره‌یی از بین می‌رود و رشد كشور به حد مطلوب نمی‌رسد.
وی با بیان این‌كه " فساد اقتصادی مانع حركت جامعه به سمت جلوست" گفت: وقتی ما می‌خواهیم با فساد مبارزه كنیم دو دسته با این مبارزه مخالفت می‌كنند؛ گروه اول یك عده كج‌فهم هستند كه خیال می‌كنند رشد اقتصادی با فساد باید همراه باشد و رشد اقتصادی با فساد لازم و ملزوم یكدیگر هستند. این‌ها كج‌فهم و دارای یك دانش ناقص هستند، دانش‌هایی را از جاهای مختلف كسب كرده‌اند، ولی دانش‌شان ناقص است. در كجا گفته شده كه اگر می‌خواهید رشد اقتصادی داشته باشید، فساد نیز لازم و همراه آن است. ما می‌توانیم جامعه‌ای داشته باشیم كه در آن رشد اقتصادی صورت بگیرد ولی فسادی نباشد؛ چراكه مبارزه با فساد باعث افزایش امنیت سرمایه‌گذاری می‌شود. فساد اقتصادی مانند آفت است و وقتی آفتی به جان یك درخت می‌افتد، آن درخت را از بین می‌برد.
رییس جمهور ادامه داد: گروه دوم مخالفان مبارزه با مفاسد اقتصادی، پشت این مفاسد هستند و ما هرجا سراغ فساد ریشه‌دار می‌رویم با یك مشت گردن كلفت مواجه می‌شویم. وقتی می‌خواهیم با فساد اقتصادی مبارزه كنیم و به سراغ آن‌ها می‌رویم به ما می‌گویند به فلان جا نزدیك نشو؛ چراكه فلان جا حریم فلان آقا، فلان حزب و دسته است. این سخن آنان مرا به یاد این حرف مدرس می‌اندازد كه وقتی رضا خان به مدرس پیغام داده بود كه پایت را از روی دم ما بردار، مدرس خطاب به رضا خان پیغام داده بود كه محدوده‌ دم خود را معلوم كنید.

ما هرجا سراغ فساد ریشه‌دار می‌رویم با یك مشت گردن كلفت مواجه می‌شویم. وقتی می‌خواهیم با فساد اقتصادی مبارزه كنیم و به سراغ آن‌ها می‌رویم به ما می‌گویند به فلان جا نزدیك نشو؛ چراكه فلان جا حریم فلان آقا، فلان حزب و دسته است. این سخن آنان مرا به یاد این حرف مدرس می‌اندازد كه وقتی رضا خان به مدرس پیغام داده بود كه پایت را از روی دم ما بردار، مدرس خطاب به رضا خان پیغام داده بود كه محدوده‌ دم خود را معلوم كنید.

احمدی‌نژاد با بیان این كه " ما هرجا می‌خواهیم با فساد برخورد كنیم عده‌ای می‌آیند و می‌گویند؛ اینجا دم ماست، بر روی دم ما پا نگذارید" تاكید كرد: كار اصلی ما مبارزه با مفاسد اقتصادی است. ما آمده‌ایم پا روی دم‌های شما بگذاریم و اگر خیال می‌كنید با جوسازی و فریاد می‌توانید مانع این اقدام اصلاح‌گری شوید، بدانید كه شكست خواهید خورد. عده‌ای آمده‌اند و موسسات مالی، اعتباری و پولی با امتیازات ویژه درست كردند و وقتی كه بررسی می‌كنیم می‌بینیم كه همه‌شان به یك گروه برمی‌گردند. این موسسات پول مردم را جمع می‌كنند و از آن‌ها سود 32 درصد می‌گیرند و وقتی كه دولت سود بانكی را كاهش می‌دهد و وقتی منافع آن‌ها به خطر می‌افتد می‌آیند و می‌گویند كاهش سود بانكی كار غیركارشناسی است. آن‌ها می‌آیند و ادعا می‌كنند كه با كاهش سود بانكی مردم پول‌های‌شان را از بانك‌ها برمی‌دارند، به بازار می‌برند و باعث ایجاد تورم می‌شود، در صورتی كه ما باید بگوییم سودی كه بانك‌ها باید به مردم بدهند را كاهش نداده‌ایم، بلكه سودی كه مردم باید به بانك‌ها بدهند را كاهش داده‌ایم. ما در تلاشیم سودی كه كشاورزان، صنعتگران باید به بانك‌ها بدهند را كاهش دهیم؛ چراكه آن‌ها این پول را برای اشتغال گرفته‌اند.
وی با بیان این‌كه " هنر یك بانك در این است كه سودی كه به مردم می‌دهد را افزایش و سودی كه از مردم می‌گیرد را كاهش دهد" گفت: این یك مدیریت است.
رییس‌جمهور تاكید كرد: ما با توسعه فعالیت‌های خصوصی مشكلی نداریم و حتی از بخش خصوصی نیز حمایت می‌كنیم، ولی با خصوصی كه به معنای انحصارگرایی باشد، مخالفیم. بخش خصوصی به این معنا نیست كه انحصاری بوجود بیاید و عده‌ای از آن امتیازات ویژه برداشت كنند. در بخش خصوصی باید زمینه‌ای فراهم شود كه همه‌ مردم فعالیت كنند. در حال حاضر یك گروه آمده‌اند و چند موسسه‌ی پولی و بانكی فراهم كرده و در سال سود زیادی از مردم می‌گیرد و با این سودها روزنامه‌هایی و خبرنگارانی را بوجود آورده‌اند و از كاهش سود بانكی ناراحتند و با این امر مخالفت می‌كنند. آن‌ها اصرار دارند كه سود بانكی هم‌چنان 32 درصد باشد كه از مردم مستاصل و نیازمند پول بگیرند و وقتی می‌خواهیم با مفاسد اقتصادی مبارزه كنیم این گروه‌ها را می‌بینیم.
احمدی‌نژاد خطاب به این گروه‌ها گفت: بالاخره شما دایره‌ دم خود را مشخص كنید كه مردم بدانند با شما چه كار كنند.
رییس‌جمهور با بیان این‌كه " در عرصه‌ جهانی برخی از كشورهای زورگو اجازه نمی‌دهند كه دولت‌های آزاده با یكدیگر گفت‌وگو و ارتباط داشته باشند و قرارداد ببندند" گفت: مثلا می‌آیند و با پیشرفت هسته‌یی ما مخالفت می‌كنند، قبل از ما به كشورهای خلیج فارس سفر می‌كنند و می‌گویند ما مخالف هستیم، با انعقاد قراردادهای اقتصادی، فرهنگی بین كشورهای آزاده و مستقل مخالفت می‌كنند. ما به آن‌ها می‌گوییم این دم شما چقدر دراز است كه ما به هر كجای عالم می‌رویم پا روی دم شما می‌گذاریم؟
احمدی‌نژاد گفت: دوره‌ی قلدرمآبی و زورگویی تمام شده است و ملت ایران روی حق خود پافشاری می‌كند.
رییس جمهور هم‌چنین گفت: سهم جوانان اردستانی از تسهیلات ارزان قیمت بیش از 40 میلیارد تومان است.
وی وعده‌ ایجاد یك شهرك صنعتی در این شهرستان را داد و گفت: ان‌شاءالله یك ناحیه صنعتی نیز در زواره ایجاد خواهد شد.
رییس‌جمهور هم‌چنین اظهار امیدواری كرد كه برای آب آشامیدنی این شهرستان نیز تصمیم مناسبی اتخاذ شود.
وی هم‌چنین به ایجاد یك منطقه‌ نمونه گردشگری در این شهرستان اشاره كرد و گفت: ان‌شاءالله ما بودجه‌ی لازم را برای احیاء و مرمت قنوات این شهرستان اختصاص خواهیم داد.
رییس‌جمهور هم‌چنین از تخصیص بودجه برای تاسیس دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی و كاربردی در این شهرستان خبر داد و گفت: ما درباره مسكن روستایی و شهری نیز تصمیمات خوبی گرفته‌ایم و ان‌شاءالله در این شهرستان دو ورزشگاه جداگانه برای دختران و پسران ساخته خواهد شد.
رییس‌جمهور صبح روز شنبه در آغاز سومین روز از سفر استانی خود به استان اصفهان نیز در جمع مردم نائین گفت: این دولت در مبارزه با فساد و ربا تاكید دارد و عزم خود را در این ارتباط جزم كرده است.
به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد اظهار كرد: وقتی این دولت می‌خواهد با فساد مبارزه كند، عده‌ای می‌آیند و می‌گویند این مبارزه باعث به خطر افتادن سرمایه‌گذاری در كشور می‌شود. وقتی می‌خواهیم با ربا مبارزه كنیم نیز چنین استدلال‌هایی را مطرح می‌كنند. در صورتی كه ما به چنین امری اعتقاد نداریم و معتقدیم مبارزه با فساد و ربا باعث افزایش امنیت اقتصادی می‌شود. ربا به ضرر اقتصاد و فرهنگ ماست. به ما می‌گویند با فساد برخورد نكنید؛ چراكه فلان آقا ناراحت می‌شود.
وی تاكید كرد: ما مامور به انجام وظیفه هستیم و باید با فساد و ربا مبارزه كنیم و در این ارتباط عزم خود را جزم كرده‌ایم.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

نقاب

فیلم جدید و بسیار زیبایی رو براتون آماده کردیم به نام نقاب با کیفیت عالی
بازيگران : پارسا پیروزفر، امین حیایی، سارا خویینی ها، گوهر خیراندیش، ماه چهره خلیلی، محمدرضا شریفی نیا

لينکهاي دانلود

قسمت 1    سرور 1    سرور 2    سرور 3    سرور 4     سرور 5

قسمت 2    سرور 1    سرور 2    سرور 3    سرور 4     سرور 5

دانلود انيميشن

Grave of the Fireflies

 

Also Known As:Grave of the Fireflies (USA)
Tombstone for Fireflies (USA)
Tombstone for the Fireflies (Australia) (dubbed version)
Runtime:93 min / Germany:85 min (DVD version)
Country:Japan
Language:English / German / Italian / Spanish / Japanese
Color:Color (Technicolor)
Aspect Ratio:1.85 : 1 more
Sound Mix:Mono
Certification:USA:TV-14 (TV rating) / USA:Unrated / Canada:PG (Ontario) (video rating) (2005) / Canada:PG (Nova Scotia) (video rating) (2002) / Canada:PG (Manitoba) (video rating) (1993) / Canada:G (Quebec) (video rating) (1994) / Finland:K-11 / Portugal:M/12 / Argentina:13 / Australia:M / France:U / Hong Kong:IIA / New Zealand:M / Singapore:PG / South Korea:All / Spain:13 / Sweden:15 / UK:12 / West Germany:6
Company:Shinchosha Company

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/32399462/Grave_of_The_Fireflies.part1.rar
http://rapidshare.com/files/32402954/Grave_of_The_Fireflies.part2.rar
http://rapidshare.com/files/32406557/Grave_of_The_Fireflies.part3.rar
http://rapidshare.com/files/32507698/Grave_of_The_Fireflies.part4.rar
http://rapidshare.com/files/32510583/Grave_of_The_Fireflies.part5.rar
http://rapidshare.com/files/32513551/Grave_of_The_Fireflies.part6.rar
http://rapidshare.com/files/32504783/Grave_of_The_Fireflies.part7.rar

   لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

ترنج
باصداي محسن نامجو

آلبوم جديد محسن نامجو بنام ترنج با 2 کیفیت

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

 آهنگ زيباي آرزو باصداي محمد اصفهاني

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مديريت همه جانبه کافي نت ها، گيم نت ها و شبکه هاي کامپيوتري توسط نرم افزار CyberCafePro 5.0

 

 

در تمامی شبکه های کوچک و بزرگ رایانه ای خصوصی و یا عمومی مانند کافی نت ها، گیم نت ها، مراکز اینترنتی همچون سایت دانشگاه ها، کتابخانه های مدرن و مجهز و سایر شبکه های رایانه ای این چنینی، وجود مدیریتی قوی و کامل و بر روی تمامی سیستم ها و امور مربوط به حساب و کتاب و ... از ضروری ترین نیازهاست . در حالت عادی هیچ کس نمی تواند بدون بهره گیری از یک نرم افزار قدرتمند و کامل به تنهایی یا حتی با کمک گرفتن از چندین نیروی انسانی تمامی این امور را زیر نظر گرفته و انجام دهد .

CyberCafePro نام نرم افزار مطرح و قدرتمندی از شرکت Celco Software و برای مدیریتی قوی، کامل و همه جانبه بر روی تمامی سیستم های یک کافه اینترنتی یا مرکز بازی، سایت دانشکده ها، کتابخانه ها و هر شبکه کوچک یا بزرگ کامپیوتری و اینترنتیست .

نرم افزار CyberCafePro قابلیت مدیریت همزمان 160 رایانه و سیستم ( شامل چاپگر، صندوق حساب و .. ) را در آن واحد در محیط شبکه داراست که دیگر نیازی به کوچکترین صرف وقت و هزینه برای انجام امور نمی باشد و تمامی کارها به طور خودکار و هوشمندانه و با دقت بالا توسط خود نرم افزار صورت می گیرد .

نرم افزار CyberCafePro 5 چه قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهد ؟

- مدیریت کامل و همزمان 160 سیستم در محیط شبکه در آن واحد .

- قابلیت ساخت تعداد نامحدودی اکانت برای کاربران شبکه .

- ویژگی جالب و منحصر به فرد تنظیم ESRB برای سنین مختلف که در هر سیستم چه محدودیت بنا به سن کاربر اعمال گردد !

- عکس گرفتن و نمایش تصویر سیستم ها و اکانت های مختلف در حال اجرا .

- تنظیم اکانت ها برای دریافت مبلغ قبل یا بعد از استفاده از اینترنت.

- ثبت گزارشات کامل زمان و هزینه استفاده هر کاربر بلافاصله پس از اتمام کار وی و چاپ آن از طریق چاپگر .

- اعمام محدودیت های گوناگون برای هر نام کاربری و گروه کاربری خاص .

- زیر نظر گرفتن پهنای باند مصرفی به طور کامل .

- سیستم ثبت سفارش مشتریان .

- غیر فعال کردن بسیاری از فعالیت های مشکل ساز همچون دسترسی به درایو ها، غیر فعال کردن دانلود ها،  غیر فعال کردن دسترسی به کنترل پنل و ...

- سازگاری کامل با اسکنر و پرینتر شما .

و ...

 

لينک دانلود (حجم فايل در حدود 15 مگابايت مي باشد. كرك برنامه در لینک دانلود گنجانده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Lost

بازی جدید Gameloft
اگر از بازیهای ماجرایی خوشتون میاد و بازیهایی که توش باید کارهایی بکنید که با بقیه بازیها فرق دارن حتما اینو بازی کنید
ولی من پیشنهاد میکنم حتما متن و داستان بازی رو بخونید تا سر در بیارید که اصلا هدف بازی و داستانش چیه
اونوقته که خیلی بیشتر ازش لذت میبرید

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


نوش کن جام شراب یک منی

نوش کن جام شراب یک منی
دل گشاده دار چون جام شراب
چون ز جام بیخودی رطلی کشی
سنگسان شو در قدم نی همچو آب
دل به می دربند تا مردانه وار
خیز و جهدی کن چو حافظ تا مگر

 

تا بدان بیخ غم از دل برکنی
سر گرفته چند چون خم دنی
کم زنی از خویشتن لاف منی
جمله رنگ آمیزی و تردامنی
گردن سالوس و تقوا بشکنی
خویشتن در پای معشوق افکنی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

6 خرداد
خبر نداری که تو چقدر پر توان هستی. قدرتمندی برای تو ایمنی است!
دورین ویرچو

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علي (عليه السلا) فرمودند:
أعظَمُ الذُّنوبِ عِندَ اللهِ ذنبٌ أصَرَّ علَيهِ عامِلُهُ .
بزرگترين گناه نزد خدا گناهى است كه مرتكبش بر آن اصرار ورزد.
(غرر الحكم : 3131)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

هیچوقت خود را برای انتقام از زن خسته نکنید ، زمانه خود به خود این کار را می کند . زنان هر دقیقه ای که می گذرد ، یک قدم به سوی پیری پیش می روند . و به این ترتیب هر روز 1440 مرتبه از آنها انتقام گرفته اید .

هنوز معلوم نشده منظور از این آگهی که در یکی از روزنامه های شیکاگو به چاپ رسیده چیست :
آقائی انگشتری طلای نامزدی خود را که مزین به یک دانه برلیان است ، با یک هفت تیر که به خوبی نشانه گیری نماید ، عوض می کند .

خانم هنر پیشه : وقتی در نمایش خودم را به مردن زدم دیدی مردم چطور گریه می کردند ........؟
شوهر : بله علتش آن بود که می دانستند واقعا نمرده ای .........!

 

 
 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

وقتي كه موي فعلي تان از رنگي كه انتخاب كرده ايد تيره تر است:
به يك دكلره كننده نياز داريم تا رنگ قبلي را به سطح و درجه برابر با رنگ انتخابي برساند و رنگ دلخواه بدست بيايد.

دكلره كننده ها:
طراحي شده اند تا رنگ مصنوعي و شيميايي را از موهاي شما پاك كنند. اين دكلره كننده ها براي روشن كردن موهايي با رنگ طبيعي موثر نخواهند بود.

شستشوي يك رنگ و پاك كردن يك رنگ:
اين دو اصطلاح يكي نيستند. شستشوي رنگ در پايان عمل رنگ زدن انجام مي شود تا رنگ هايي را كه جذب مو نشده اند از روي پوست سر ما پاك كند. اما پاك كردن رنگ بردن رنگ مومي باشد و معمولا وقتي كه مي خواهيم رنگ روشن تري بگذاريم اين عمل را روي مو انجام مي دهيم.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

سياوس با اجازۀ افراسياب در ختن قلعه ای بنام گنگ دژ ساخت و با صد تن از همراهان ايرانی خود به خوشی روزگار می گذراند.
اما، گرسيوز، برادر افراسياب، بر او حسد برد و افراسياب را بدگمان کرد. عاقبت افراسياب به کشتن سياوش جوان، که خوش سيما و خردمند و پاک نهاد بود فرمان داد.

ولی هنگامی که در پی دژمنشیهای گرسیوز آهنگ کشتن او می کند، در آنجا هم سیاوش برای پدافند از جان خود دست بسوی جنگ ابزار نمی برد تا به هیچ روی پیمان با افراسیاب را نشکسته باشد، چراکه پیمان بسته بود که من با تو نخوهم جنگید

این یکی از نمودارهای پرفروغ فرهنگ ایران است که از داستانها ی شاهنامه سر برون کشیده و رخ نشان می دهد
این ویژگی فرهنگ ایران را دشمنان هم می دانند

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ قَالَ أَنَاْ خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ 12 قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَن تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ 13 قَالَ فَأَنظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ 14 قَالَ إِنَّكَ مِنَ المُنظَرِينَ 15 قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ 16 ثُمَّ لآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَآئِلِهِمْ وَلاَ تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ 17 قَالَ اخْرُجْ مِنْهَا مَذْؤُومًا مَّدْحُورًا لَّمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ لأَمْلأنَّ جَهَنَّمَ مِنكُمْ أَجْمَعِينَ 18 وَيَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلاَ مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَـذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ 19 فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِن سَوْءَاتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَـذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاَّ أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ 20 وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ 21 فَدَلاَّهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْءَاتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَا إِنَّ الشَّيْطَآنَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ 22

 

ترجمه فارسي مکارم

(خداوند به او) فرمود: «در آن هنگام كه به تو فرمان دادم، چه چيز تو را مانع شد كه سجده كنى؟» گفت: «من از او بهترم; مرا از آتش آفريده‏اى و او را از گل!» «12» گفت: «از آن (مقام و مرتبه‏ات) فرود آى! تو حق ندارى در آن (مقام و مرتبه) تكبر كنى! بيرون رو، كه تو از افراد پست و كوچكى! «13» گفت: «مرا تا روزى كه (مردم) برانگيخته مى‏شوند مهلت ده (و زنده بگذار!)» «14» فرمود: «تو از مهلت داده شدگانى!» «15» گفت: «اكنون كه مرا گمراه ساختى، من بر سر راه مستقيم تو، در برابر آنها كمين مى كنم! «16» سپس از پيش رو و از پشت سر، و از طرف راست و از طرف چپ آنها، به سراغشان مى‏روم; و بيشتر آنها را شكرگزار نخواهى يافت!» «17» فرمود: «از آن (مقام)، با ننگ و عار و خوارى، بيرون رو! و سوگند ياد مى‏كنم كه هر كس از آنها از تو پيروى كند، جهنم را از شما همگى پر مى‏كنم! «18» و اى آدم! تو و همسرت در بهشت ساكن شويد! و از هر جا كه خواستيد، بخوريد! اما به اين درخت نزديك نشويد، كه از ستمكاران خواهيد بود!» «19» سپس شيطان آن دو را وسوسه كرد، تا آنچه را از اندامشان پنهان بود، آشكار سازد; و گفت: س‏خ‏للّهپروردگارتان شما را از اين درخت نهى نكرده مگر بخاطر اينكه (اگر از آن بخوريد،) فرشته خواهيد شد، يا جاودانه (در بهشت) خواهيد ماند!» «20» و براى آنها سوگند ياد كرد كه من براى شما از خيرخواهانم «21» و به اين ترتيب، آنها را با فريب (از مقامشان) فرودآورد و هنگامى كه از آن درخت چشيدند، اندامشان ( عورتشان) بر آنها آشكار شد; و شروع كردند به قرار دادن برگهاى (درختان) بهشتى بر خود، تا آن را بپوشانند و پروردگارشان آنها را نداد داد كه: «آيا شما را از آن درخت نهى نكردم؟! ونگفتم كه شيطان براى شما دشمن آشكارى است؟!» «22»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

آي قصه قصه قصه
نون و پنير و پسته
يک زن قد خميده
يک زن دل شکسته
...

براي شنيده ادامه اين شعر زيبا اينجا را کليک کنيد
(حجم: يک مگابايت)

 

 

fmnamp7@yahoo.com

وقتی یه بار از دوستت ضربه می خوری،مثل اینه که با ماشین بهت زده و داغونت کرده ؛
ولی وقتی می بخشیش،درست مثل اینه که بهش فرصت دادی تا دنده عقب بگیره ودوباره از  روت رد بشه،تا مطمئن بشه که دیگه چیزی ازت نمونده!

 

 

mamani_1385@yahoo.com

بی تو



 

دفترم از اسمت چه فالها که نداره
حافظ رو طاقچه بی تو اخه فال نداره
آسمون شب بی تو خالییه از ستاره
دل ماه شبام از رفتن تو لکه داره
آسمون چشمام بی تو پر ابر سیاه
بغض کال گلویم هوای باریدن نداره
شقایق توی خوابم بی تو رنگی نداره
گل کاغذی آخه رنگ و بو نداره
سفر بی تو هیچ جا معنی نداره
آخه رفتن بی تو که رسیدن نداره
شعرام جز تو مخاطب نداره
شعر که بی یاد تو نوشتن و خوندن نداره

 

 

chehrzad332@yahoo.com

افول هر چه بيشتر ارزشهاي انساني در غرب
شگفت ترين تبليغات انتخاباتی در جهان!


يک کانديدای انتخابات سنای بلژيک که در پوسترهای تبليغاتی خود کاملا لخت نشان داده شده، قول داده با نخستين 40 هزار نفری که به او رای بدهند سکس دهانی داشته باشد و با اين سخن توجه رسانه های دنيا را به خود جلب کرده است.
خانم Tania Derveaux از حزب NEE که نخست در تبليغات خود قول داده بود پس از انتخاب شدن به عنوان سناتور برای 400 هزار بلژيکی کار (Job) درست کند، پس از استقبال گرم بلژيکی ها احساساتی شد و به آنها قول داد با 40 هزار نفر از آنها هم سکس دهانی (Blowjob) داشته باشد.
رسانه های دنيا از ديدگاه های گوناگون به اين موضوع نگاه کرده اند و يکی از روزنامه های انگليسی نوشته که برای داشتن سکس دهانی با 40 هزار نفر، اگر روزانه با 80 نفر سکس داشته باشد، اين کار دست کم 500 روز بدرازا می کشد!
ادعای حزب تازه ی NEE برای فراهم کردن 400 هزار شغل برای مردم پس از آنکه حزب VLD ادعا کرد 200 هزار شغل و حزب PS قول 260 هزار شغل را داد، رو شده است.

 

 

shimal8iranim@yahoo.com

سالروز آزادی خرمشهر به همه ایرانیان جهان مبارک باد
به امید آزادی خرمشهری که هنوز آزادنشده است : گنجه ...

خرمشهر و گنجه از جهات زیادی به هم شباهت دارند : آماج تجاوز ارتشی تا دندان مسلح واقع شدن / مقدومت خونین مردمی / اشغال شدن بعد از شهادت مدافعان / جنایات دشمن در کشتار مردم / و دفاع رزمندگان ایرانی با الهام از کربلا و به یاد شهدای کربلا از خرمشهر و گنجه / شهادت جهان آرا فرمانده مدافعان خرمشهر و شهادت جوادخان فرمانده مدافعان گنجه ....
خرمشهر " خونین شهر " نام گرفت و گنجه بعد از آن شهادتها " شهر امام حسین علیه السلام نامیده شد .
خرمشهر آزاد شد . اما گنجه هنوز به وطن ملحق نشده است . در مرکز گنجه مسجدی زیبا هست که هنوز هم مسجد شاه عباس نامیده میشود . این مسجد را شاه عباس صفوی بنا کرده است .
رزمندگان ایرانی بعد از آزادی خرمشهر نخستین کارشان این بود که صف صف به مسجد در آمدند و نماز شکر اقامه کردند. روزی خواهد رسید که نماز شکر را در مسجد شاه عباس گنجه بخوانیم و به سالهای جدایی این شهر از ایران خاتمه بدهیم.

 

.

bidari57@yahoo.com

رئیس جمهور «ایسنا» کیست؟

 

 

- احمدی نژاد، دستوراتی انقلابی و قانونی برای ایجاد تحول صادر می کند.

- دستور کاهش نرخ سود  بانکی تحولی بزرگ برای رونق تولید است.

- کاهش نرخ سود بانک ها مبانی قانونی محکم دارد.

- علیرغم قانونی بودن دستور رئیس جمهور ، سم پاشی ها شروع می شود.

- نوک پیکان حملات علیه رئیس جمهور ، خبرگزاری ایسنا است.

- ایسنا بازخورد دستور قانونی رئیس جمهور را اینگونه منعکس می کند:

  «شورای پول و اعتبار زیر تیغ ، بانک های خصوصی در کما ، بورس بهت زده و منتظر»!

- با این تیترهای ایسنا ، روزنامه های ضد دولت ، خوراک حمله دارند.

- ایسنا کارهای دیگری هم دارد:

- همچنان خط تطهیر آشوب طلبان دانشگاه امیرکبیر را دنبال می کند.

- مظلوم نمایی اشان را در حضور شیخ ساده لوح اصلاحات به نمایش می گذارد.

- به اغتشاش گران دانشگاه علامه پوشش وسیع می دهد + و + و +

- از نگاه ایسنا خاتمی همچنان رئیس جمهور است.

- سفرهای خارجی خاتمی تحت پوشش کامل ایسناست.

- و نیز  انتشار کتابهای خاتمی و مصاحبه های مطبوعاتی اش به صورت روزانه.

- و نیز جشن سالگرد دوم خرداد و سخنان خاتمی و دوستانش به طور کامل.

- ... حضور بی سابقه خاتمی در عرصه و پوشش عجیب اخبارش برای چیست؟

- ابطحی: خاتمی کاندیدا شدنش در انتخابات را نفی نکرده 

 

... و اما در این سوی ماجرا:

- وزیر علوم پس از بازدید از ایسنا ، دیگر خیالش تخت است که اخبارش در صفحه اول ایسنا می آید! (آن هم با عکس های خوشگل از جناب وزیر!)

- مشاوران مطبوعاتی رئیس جمهور درست روز ۲ خرداد به بازدید ایسنا رفتند.

 - دوقلوهای بانمک (کلهر و جوانفکر) کلی با ایسنایی ها  دل دادند و قلوه گرفتند.

- رجانیوز مشغول دعوا با حسین شریعتمداری است.

- جنبش عدالتخواه می زند شیشه های ریاست جمهوری را می شکند.

- سازمان تبلیغات سوره را تعطیل می کند.

- رضا احمدی بی چاک دهن هر چه از دهنش می رسد به دولت می گوید.

و... ایسنا همچنان آهسته و پیوسته «حقنه» می کند

 

 

saby_mr63@yahoo.com

همه مامان های رئیس جمهور

یکی است که ما دوست نداریم رئیس جمهور باشد، ولی خودش دوست دارد رئیس جمهور باشد و روز به روز هم این مشکلش جدی تر می شود. یکی دیگر هم هست که ما دوست داریم رئیس جمهور شود، ولی مامانش راضی نیست. مادر سید محمد خاتمی گفت: « به محمد گفتم راضی نیستم اگر دوباره رئیس جمهور شوی.» در عوض مادر احمدی نژاد گفت: اوی محمود! با لباس سیاه رفتی تهرون، با کفن سفید برمی گردی، اگر ببینم دور بعد رئیس جمهور نشدی، دیگه خونه نمی آی. در همین راستا محسن رضایی گفت: « احمدی نژاد حداکثر یک استاندار است و کابینه اش نیروی دست ششم است.»
مشکل ایران و آمریکا هم خدا را شکر در حال حل است. همه چیز آماده حل این مشکل است، فقط یک دردسر وجود دارد و آن اینکه از طرف آمریکا موضوع بحث و نماینده و محل و چیزهای دیگر همه معلوم است، اما از طرف ایران هنوز معلوم نیست که قرار است مذاکره انجام بشود یا بناست جنگ بشود؟ و معلوم هم نیست که مذاکره در مورد چیست؟ و معلوم هم نیست که نماینده ایران چه کسی است؟ عده ای مانند متکی و سلطانیه و غیره آماده مذاکره اند، اما حکومت آنها را برای مذاکره مناسب نمی داند. کسانی هم هستند مانند ظریف که برای این مذاکره مناسب است، اما خودش حاضر به شرکت در مذاکره نیست، یک گروه سوم هم وجود دارد که هم خودش مناسب است و هم حاضر است مذاکره کند، مثل جواد لاریجانی که بقیه با او مخالفند. فعلا که جواد ظریف گفت: « امکان شرکت در مذاکره با آمریکا را ندارم، آماده بازگشت به تهران هستم.» همزمان با همین مذاکرات و یک هفته مانده به قطعنامه سوم، دیروز 9 فقره یا فروند یا اسکادران یا قطعه یا واحد ناو جنگی آمریکا وارد خلیج فارس شدند. در همین راستا سارکوزی نیز گفت: « من فکر می کنم نباید در تشدید تحریم های ایران تردید کرد.»

مبین جان لطفا بدون سانسور چاپ کنیداز لطف شما متشکرم

 

 

mis_gir3pich@yahoo.com

تشكر + 6 راه اسرار آميز براي يافتن مرد ايده آل

سلام خوشگل خانم ها
سلام قند عسلا
بعد از 10 روز غيبت در خدمتتون هستم .
اول از همه تشكر مي كنم از تمامي دوستاني كه من را مورد محبت خودشان قرار دادن. دوم اينكه تشكر مي كنم ازدوست خوبم نفيسه خانم و در جواب گفته ايشون ( " ورودتونو به روزانه تبریک میگم امیدوارم شما مثل بعضی ها بعد از چند وقت مجبور نشی جیم بشی....!!!! ) بايد بگم كه من هم اميدوارم توي مثلت برمودايي كه دوستان را بلعيد گرفتار نشم.
يه توضيح كوچيك هم بدم . همين طور كه ميبينيد آيدي من با mis كه پيشوندى است بمعنى غلط - اشتباه - نادرست - بد - سوء،دشمنى شروع ميشه . خيلي از دوستان اين نكته را گوشزد كرده بودند كه در جواب اين دسته از دوستان هم بايد بگم كه دقيقا منظور من همين لغت با همين معاني هستش .
و اما مطلب امروز (برگرفته از مردمان ) را براي گل دختر خانم هايي درنظر گرفتم كه با من درد مشترك دارند و هنوز مرد روياها شون را كه سوار بر اسب سپيده پيدا نكردن . اميدوارم با خوندن اين مقاله يكخورده يختون آب بشه و چشماتون را بيشتر باز كنين تا شايد عشقتون را بتونيد پيدا كنيد. ( همين اول بگم كه من نتيجه اي از خوندنش عايدم نشد و فكر مي كنم كه ....... بيخيال )
آیا تا به حال به طریقی که کفش هایتان را در می آورید فکر کرده اید؟ آیا آنها را از پا در آورده و به گوشه ای پرت می کنید؟ آیا به طریقه در آوردن آنها در هر روز توجه می کنید؟ تنها با توجه اندکی به کارهای متفاوتی که انجام می دهید (مثل در آوردن کفش ها) می توانید چیزهای بسیار مهمی را در مورد خودتان یاد بگیرید. و در عوض این کار یک زندگی با شکوه تر و کامل تری را به شما ارزانی می دارد. تمام این موارد به این دلیل است که قلب شما گشوده ميگردد، ذهن شما پالايش ميشود، روح شما حاضر ميگردد و به شما می گوید که به راستی چه کسی هستید. تمام این موارد جزء رازهایی هستند که شما می توانید راه عاشق شدن را از طریق آن بیاموزید.
اگر از تنهایی و یا سر و کله زدن در رابطه های فعلی خود خسته شده اید وقت آن رسیده است که خود حقیقی تان را بهتر بشناسید. باید بدانید که انتظارات شما در یک رابطه چیست و چگونه می توانید با آزاد کردن ذهن خود عشق حقیقیتان را پیدا کنید. می توانید از همین جا شروع کنید. یکی از 6 حرکت زیر را از "هنر عاشق شدن" انتخاب کنيد.
به کسی که در نزدیکیتان است توجه بیشتری کنید
عشق را بازیچه دست خود قرار ندهید
به پدر و مادر اجازه اظهار نظر دهید
چمدان های خود را بر روی زمین بگذارید
هدیه دهید
با خودتان آشتی کنید
خوب امروز خيلي پرچونگي كردم . بقيه را ميذارم واسه فردا.
Miss پراحساس

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

عاشقت شدم لعنتی

عاشقت شدم لعنتی . من خاک بر سر عاشق توی لجن شدم . دوس دارم فحش بدم . دوس دارم بهت بگم لجن . نیستی ؟!؟ هستی به خدا . به خدا قسم که لجنی . نمی دونم چه مرگم شد که بعده این همه سال دختر بازی افتادم تو دامت . عاشق چیت شدم نمی دونم . نه چشم و ابروی نازی داری که بگی مست و خرابم کرد نه هیکل ردیفی داری . نه ! کونم نسوخته . همه ی بچه ها هم می دونن . میلاد چن بار بهم گفت . اون وقتا که حالم خوب نبود . از دست توی لجن حالم بد بود . میلاد گفت بابا دختره که نه هیکل داره نه قیافه پس دیگه چه مرگمه ! نمی دونم چه مرگیم بود چه مرگیم هست فقط می دونم بعده این همه سال دهن عالم و آدم رو آسفالت کردن گیر تو افتادم . می خندی ؟!؟ آره باید هم بخندی چون تا حالا هیچ کی مثه من این قدر احمق نبوده که بعده یه سال این جوری عاشق بشه ! تو یادت نمیآد . ولی من یادمه وقتی اولین بار رو فن دانشکده با میلاد نشسته بودم و از دور اومدی . میلاد آمارت رو داشت . بی شرف آمار ننه ی همه رو داره چه برسه به بچه های دانشکده . موبایلت رو جلوی پای ما از دستت انداختی زمین . قابش پرت شد جلوی پای من . دولا شدم دادم بهت . چشم و ابرو اومدی و ناز کردی و عشوه اومدی و دل لعنتی منو بردی . وقتی رفتی میلاد نگام کرد و گفت بی خیال بابا ! گفتم جون میلاد آخره سوژه اس ! نبودی ؟!؟ اول و آخر سوژه ای به خدا . مخت رو چه جوری زدم یادم نمیآد . اون وقتا فقط تو همین کارا بودم . مخ و مخ زنی ! ولی با همه برام فرق کردی . چرا ؟! به خدا هنوز هم نمی دونم . شاید چون وقتی تو تله کابین گفتم هستی ؟! سرت رو پایین انداختی و گفتی نه ! شاید چون مثله باقیه کثافتا دودی نبودی . شاید چون .... ! نمی دونم هر چی بودی هر چی هستی که از همه لجن تری ! آره گریه کن به خدا گریه هم داره . خب چرا نمی فهمی من اهله ازدواج و این قید و بندا نیستم . می دونم نباید بهت می گفتم ولی تو ام نباید این کار رو با من می کردی . به خدا بد کردی !
گریه نمی کنم . چن وقته که دیگه اشکام خش شدن . دیگه یه ذره اشک ام واسه ریختن ندارم . وقتی گفتی می خوای ازدواج کنی همه اشکا رو اون جا خالی کردم . نمی دونی نه هیچ کی اینو بهت نگفته . شبی که پای تلفن گفتی داری ازدواج می کنی داغون شدم . از شنیدن خبر مرگ ننه ام این قدر داغون نمی شدم که اون شب مردم ! تو خوابگاه همه صدای هق هقم رو می شنیدن . میلاد بهم فحش می داد و می گفت بی خیال بابا ! کاش می توونستم بی خیال شم . خدایی فقط جواب یه سوالم رو بده اون وقت دیگه حرف نمی زنم چرا !؟! مگه ما با هم راحت نبودیم ؟!؟ تو رو خدا حرف بزن لعنتی . همین یه سوال رو جواب بده . اصلا وقتی به اون یارو مرتیکه گفتی بعله به من نفهم فکر کردی ؟!؟ به خداوندی خدا نه ! خیلی پستی !
پسر موهای دختر را در دستش مشت کرد . سر دختر را به سمت خودش کشید . دستش خونی شد . بوی خون بینی اش را پر کرد . حالش بد شد . موها را رها کرد . تن نیمه جان دختر روی زمین افتاد و صدای افتادنش فضای ساختمان نیمه کاره را پر کرد .
نمی ذارم . باید با هم بریم ! جاش مهم نیس . فقط تو خوونه ی اون مرتیکه نمی ری . ننه بابات گه خوردن واست تصمیم گرفتن . آخه لجن مگه زندگی فقط .... .
پسر روی زمین کنار دختر دراز کشید . تیغ را روی رگش گذاشت . پیراهن سفید پسر قرمز شد .


فرنوش زنگوئی
خرداد 86

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
بستنی سنتی 

مواد لازم
شیر پرچرب: 1 لیتر
شکر: 500 گرم
تخم مرغ : 2 عدد
ثعلب: 1 قاشق غذاخوری
خامه معمولی: 100 گرم
پودر پسته درشت: 100 گرم
وانیل : یک سوم قاشق چایخوری
زعفران و گلاب به میزان لازم

طرز تهیه
تخم مرغها را شکسته زرده سفید آنها را جدا کنید؛ سفیده تخم مرغ را خوب بزنید تا کف کرده و از ظرف نریزد. شکر و ثعلب را مخلوط کرده در شیر حل کنید؛ و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر بجوش آید.
به محض انکه شیر جوشید از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید تا در دمای اتاق خنک شود.
در یک ظرف مخلوط خرده یخ و نمک درست کرده ظرف گود دیگری را داخل یخ و نمک قرار بدهید؛ مایه خنک شده شیر و شکر و ثلعب را در آن ظرف بریزید و مرتب هم بزنید؛ اول زرده تخم مرغ ؛ وانیل؛ زعفران و گلاب را اضافه کنید وقتی که خوب مخلوط شدند سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و مرتب مایه را هم بزنید
انقدر هم بزنید تا مایه سفت شده و کش بیاید توجه داشته باشید که بهتر است هم زدن با دست انجام شود؛ دستگاه های همزن برقی به دلیل تولید حرارتی که می کنند مناسب نیستند.
اگر در حین هم زدن بستنی ظرف یخ شما گرم شد یا یخ آب شد مرتب خرده یخ به آن اضافه کنید. زمانی که بستنی شما حالت کشدار پیدا کرد ان را در جایخی یخچال قرار دهید ( فریزر برای تهیه بستنی مناسب نیست چون مایه بستنی یخ می بندد) هر ده دقیقه بستنی را از جایخی خارج کرده و هم بزنید تا بلورهای یخ تشکیل نشود و حالت کشدار بودن بستنی حفظ شود.
خامه را در یک قالب یا سینی فلزی پخش کنید و در جایخی قرار دهید تا یخ بزند
سپس تخته خامه را از قالب جدا کرده و به تکه های کوچک خرد کرده و با بستنی مخلوط کنید
پودر پسته را نیز به بستنی بیافزایید.
اگر مراحل هم زدن به خوبی صورت گرفته باشد حالا شما بستنی سنتی خوشمزه ایی خواهید داشت.
اما چون تهیه بستنی به این شیوه بسیار سخت است یک روش راحت تر برای تهیه بستنی سنتی در منزل را به شما پیشنهاد می کنم


مواد لازم :
بستنی وانیلی ساده: 1لیتر
زعفران و گلاب: به میزان لازم
پودر پسته: 100 گرم
خامه: 200 گرم
شکر: 250گرم

طرز تهیه:
100 گرم از خامه موجود در مواد لازم را با شکر یا همین میزان پودر نرم قند بزنید تا خامه اصطلاحا فرم بگیرد؛ خامه فرم گرفته شده را با بستنی وانیلی مخلوط کنید. زعفران و گلاب و پدر پسته را نیز به بستنی بیافزایید و خوب هم بزنید اما دقت کنید که بستنی نباید آب بشود از فرم کف آلودش خارج شود. پس ترجیحا برای همزدن مواد از ظرف یخ استفاده کنید و هر بار که یکی از افزودنی ها را به بسشتنی اضافه می کنید به مدت ده دقیقه بستنی را در جایخی قرار دهید
100 گرم دیگر باقی مانده از خامه را مانند آنچه که در دستور قبلی توضیح دادم در قالبی فلزی پهن کنید و تکه های خامه یخ زده را به نیز به بستنی بیافزایید.
تهییه بستنی سنتی به این شیوه در منزل هم مقرون به صرفه تر هست هم امکان خراب شدن بسیتنی شما بسیار کمتر است

اما خدایی بهترین راه و مقرون به صرفه ترین راه اینکه تشریف ببرید قنادی محل دو کیلو بستنی سنتی اکبر مشدی بخرید به قراره کیلویی 3000 تومان؛ تشریف بیاورید منزل و با اهل خونه نوش جان کنید :-) 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

salman_yavar@yahoo.com

بررسي عمليات بيت‌المقدس
از زبان نابغه اطلاعاتي س‍پاه



 

حوادث و پديده‌هاي جنگ تحميلي عراق عليه ايران، اگر از زبان فرماندهان نظامي درگير در صحنه عمليات بيان شود، حاوي اطلاعات و واقعيات مهمي است كه در شناخت ابعاد جنگ اهميت خاصي دارد، به ويژه آن كه اين بررسي در متن حادثه صورت گرفته باشد. بدين منظور مركز مطالعات و تحقيقات جنگ جمع‌بندي و تحليل شهيدحسن باقري را در عمليات بيت‌المقدس كه از سند شماره 6025 اين مركز تهيه شده، ارائه مي‌كند.

--------------------------------------------------

پس از روزهايي كه قرار بود عمليات خرمشهر انجام شود، طرح عمليات به اين صورت شد كه از آبادان به سمت خرمشهر نيرو بيايد، قرارگاه فتح، خرمشهر را محاصره كند و قرارگاه فجر، عرايض را تأمين كند و قرارگاه نصر، در امتداد دژ پايين بيايد و منطقه اروندرود را تأمين كند.
نكته‌اي كه وجود داشت و از نظر نظامي حدس زده مي‌شد، اين بود كه عراق در سه كيلومتري شلمچه - كه ما هستيم - هيچگونه ضدحمله‌اي انجام نمي‌دهد و خيلي راحت رفت و آمد مي‌كند و اهميت زيادي به رفت و آمدها نمي دهد، تخمين زده مي‌شد كه عراق اقدام به احداث پلي روي اروندرود كرده، طول و عرض آن هم زياد است، ولي قطعاً در اين حد فاصل، پلي براي عراق وجود دارد. عراق مطمئن است منطقه تحت اشغالش را حفظ مي‌كند، البته، صدام شمال خرمشهر را كه بين مارد و جاده آسفالتي بود، رها كرد و از طرف جنوب به يك خاكريز آمد و در آن جا مستقر شد و ديگر هيچ نشانه‌اي از اين كه عراق عقب‌نشيني كند و خرمشهر را تخليه كند وجود نداشت، به خصوص با عكس هوايي كه گرفته شد، اين حدس به يقين مبدل شد كه عراق در (اروند) در حدود شش كيلومتري شرق شلمچه پلي احداث كرد.
شناسايي‌هايي نسبت به سربند عراقي ها انجام شد، در بعضي محورها، سيم هاي تلفن در خط خودمان و خط دشمن كشيده شد و ميدان هاي مين پاكسازي و قرار شد كه عمليات در مرحله آخر انجام شود، عمليات در ساعت 22:30 شب آغاز شد. مشكل اين مرحله از عمليات به آن دليل بود كه خط عمليات سراسري بود، يعني در حدود دوازده، سيزده كيلومتر حدود شش نفر نيرو كه مي خواستند به اين خط بدهند به هيچ وجه مسائل هماهنگي رعايت نمي‌شد. نيرو هم صبر نمي كرد، براي اين كه بقيه نيروها در منطقه بودند، عراق هم جلوي سربند سيم خاردار و مين گذاشته بود...
تيپ حضرت رسول (ص) اولين نيرويي بود كه به سربند رسيد و با تيپ 22 عراق درگير شد و به داخل نفوذ كرد. تيپ دزفول با مشكلاتي از قبيل ميدان مين و آتشي كه عراق روي دشت داشت با يك مقدار تأخير توانست به مواضع دشمن نفوذ بكند و در ادامه دژ حركتش را به سمت پايين انجام داد و در تقاطع دژ و جاده آسفالت به صورت نيروهاي پدافندي مستقر شد.
تيپ حضرت رسول (ص) به دليل اين كه كمي صبر كرد تا تيپ دزفول بيايد، نتوانست خودش را به پل عراق در روي اروند برساند و تمام سعي بر اين شد كه خاكريز در شمال خين زده بشود و به موازات خين پدافند بكنيم، به دليل اين كه امكانات كم بود، نيروها زير پل بودند، براي همين در فاصله 48 ساعت بعد از آغاز عمليات، زير جاده آسفالت مجدداً به تيپ دزفول واگذار شد، در ضمن دژ تا جاده آسفالت بلند و قابل قبول بود، به سمت خين، فاصله دژ بيشتر از سه سانتي متر نبود و لازم بود كه جنوب جاده آسفالت به تيپ دزفول و قسمت غربي و جنوبي جاده كه به موازات خين بود به نصر دو واگذار شود.
در سمت جنوب جاده آسفالت - كه دژ و خاكريزش را بلند كردند - تيپ دزفول مستقر شد، بعد تيپ حضرت رسول (ص) با تيپ دو لشكر يك خط موازي را در خين تشكيل دادند، در حدود سه شب بعد از آغاز عمليات، قرار شد كه تهاجمي براي انهدام پل و تأمين خين صورت گيرد، اما تهاجم دير آغاز شد، بنابراين، نيروها به پل حمله كردند و توانستند پل را پيدا كنند و به داخل جزيره (بوارين) بروند، ولي عراق در جزيره بوارين، نيروي پياده زيادي گذاشته بود؛ زيرا حدس زيادي مي‌زد كه ما بخواهيم از سمت پل به بصره برويم، ولي از طرفي نمي خواست كه پل را خراب كند.
در اين جا، دو حدس زده مي‌شد، نخست اين كه حفظ جزيره بوارين براي عراق مفيد بود و اگر ما به اين جزيره مي رسيديم، عراق تأمين شط العرب را از دست مي‌داد، مسئله دوم اين بود كه عراق درصدد بود هميشه يك جناح جنوبي را در صحنه عمليات داشته باشد كه اگر خواستيم عمليات را به سمت غرب ادامه دهيم او بتواند براي تهديد نيروهاي اسلام از جناح جنوبي استفاده كند، آنها نيروها را با فشار بيرون زدند، ولي گفته مي شد كه روي پل، پنجاه كيلو مواد گذاشته‌اند كه با پرتاب يك توپ و انفجار مواد منفجره پل نيز منفجر شده است.
مسلم است كه پل اصلي اروند در اختيار عراقي‌هاست، عراقي‌ها براي رفت وآمد تا جزيره بوارين از پل استفاده مي‌كنند، وضعيت كنوني عراق در شمال خين خط خيلي ضعيفي است، نيروي پياده مقابل خودش را مين گذاري كرده و به آن صورت آن جا را خطري تهديد نمي‌كند، عراق بيشتر براي تهديد جناح جنوبي عمليات، شمال خين را نگه داشته است، كار ديگري كه درباره خين كرده بود اين كه خاكريز جنوب خين را - كه سمت خودش است - حدود سه متر بلند كرده و خاكريز سمت ايران را يك مقدار تراشيده و به پايين آورده بود، به طوري كه نيروها نمي‌توانستند براي شمال خين مستقيماً خط پدافندي داشته باشند.

*گزارش وضعيت تيپ 46 فجر
مسئله‌اي كه من داشتم، اين بود كه قضيه خرمشهر با اطمينان انجام شود، مشكلاتي كه در طول اين عمليات داشتيم به دليل وجود حالت اضطراب در بين بچه‌ها بود، اين نظر كه اگر عمليات خراب شود قضيه چه خواهد شد اين بود كه همه تلاش‌ها براي اين بود كه مسئله به صورت محكم انجام شود. ما مطمئن بوديم به حول و قوه خداوند، قضيه خرمشهر حل خواهد شد، طرحي كه داده مي شد طوري نبود كه يك فرد فقط براي انجام آن كار كند، نه، چيزهاي ديگري است كه بايد به خاطر آنها كار كرد.
خلاصه قرار شد كه ما از عمليات (برون مرزي) صرفنظر كنيم، اگر تيپ قرارگاه فتح كارآيي دارد، بيايد خرمشهر را محاصره كند، طوري كه ممكن است محاصره قوي شود و مطمئن شوند كه كسي از خرمشهر بيرون نمي‌رود. از طرف ديگر، قرارگاه فتح بيايد نهر عرايض را تأمين كند، براي اين كه كار تأمين بدون اشكال باشد و با ضد حمله‌هاي عراق از سمت غرب مواجه نشوند، قرارگاه نصر هم يك مدت ادامه منطقه دژ را تأمين كند كه عراق نتواند عكس‌العملي يا عملياتي انجام بدهد.
عراق با اين كه مي دانست چهارده هزار نفر از نيروهايش در خرمشهر هستند، نتوانست هيچگونه ضد حمله‌اي را در منطقه غرب و شلمچه انجام دهد، براي اين كه نيروهاي ما اين اجازه را به (عراق) نمي‌دادند. البته، طرح به صورت كلاسيك نبود، براي همين هم برادران ارتش با اين طرح موافق نبودند، هنوز هم كه هنوز است مي‌گويند طرح، طرح خوبي نبود.

*شرح مسائلي كه در طول اين عمليات مطرح بود
قرارگاه فتح مسئول محاصره خرمشهر بود. هم چنين، فاصله دژ و مرز عراق حدود دو كيلومتر بود كه اين دو كيلومتر از نظر زمين هيچ اجازه‌اي را به عراق نمي داد. شنيديم كه عراق نتوانست ضدحمله‌اي را براي آزاد كردن خرمشهر انجام بدهد و نيروها را از المنصور به منطقه مي آوردند، در ضمن لشكر هفت پياده عراق هم بود، ولي ديديم كه لشكر هفت پياده را نتوانست وارد عمل بكند، مي خواست از طريق پل اروند بياورد وارد عمل كند، ولي به دليل باريك بودن معبر منطقه و تشكل كامل نيروهاي اسلام ،‌از نيروهاي پياده نيز نتوانست استفاده كند و به لطف خداوند خرمشهر آزاد شد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 خرداد / 27 مي / 10 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
6 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شاه عباس خطاب به فرستاده پادشاه اسپانيا: بحرين را جز با جنگ نمي توان از ايران گرفت

شاه عباس

شاه عباس

  27 ماه مه در سال 1614 ميلادي شاه عباس در اصفهان دومين پيام فيليپ پادشاه وقت اسپانيا را از فرستاده ويژه او دريافت كرد كه در آن بار ديگر خواسته بود كه ايران جزيره بحرين را تخليه و به اسپانيا تحويل دهد.
     شاه عباس در همان جلسه خطاب به فرستاده پادشاه اسپانيا گفت كه بحرين طبق اسناد موجود و فرهنگ مردم آن جزيي از قلمرو ايران بوده است و وي بر سر قلمرو ايران با كسي مذاكره و مصالحه نخواهد كرد و اگر پادشاه اسپانيا از آن گوشه جهان مدعي بحرين است تنها از طريق جنگ مي تواند آن را از ما بگيرد كه گمان نمي كنم در جهان ارتشي يافت شود كه بتواند با سربازان ايران مصاف دهد.
     شاه عباس در پايان، خطاب به فرستاده پادشاه اسپانيا گفت: مهمان نوازي خصلت ماست، ولي اين آخرين بار باشد كه چنين پيامي براي ما بياوري. شاه عباس سپس درحضور فرستاده اسپانيا به مقامات حاضر در جلسه تاكيد كرد كه اگر فرستادگان بعدي اسپانيا حامل چنين پيامي باشند ؛ آنان را از بندر محل ورود به داخل ايران راه ندهيد.
     ديديم كه محمد رضا شاه با اصرار خارجي در نيمه دوم دهه 1960 بدون كسب نظر ملت ايران در يك رفراندم، بحرين را از دست داد.
    

 

انحصار قند و شكر

قانون انحصار معاملات قند و شكر در دست دولت كه اول خرداد 1304 با هدف تثبيت بها و زمينه آن در بازار به تصويب مجلس رسيده بود از ششم خرداد به اجرا گذارده شد كه به دليل حفظ منافع مردم از قوانين خوب ايران بشمار مي رود.
    

 

اسكناس ايران از دست انگليسي ها خارج شد

ششم خرداد 1309 دولت وقت امتياز چاپ اسكناسهاي ايران را كه تا آن زمان منحصرا در دست انگليسي ها بود لغو و بابت غرامت 200 هزار ليره به انگليسي ها پرداخت كرد! تا دهانشان بسته شود و اعتراض نكنند. انحصار چاپ اسكناس ايران در دست بانك انگلستان تحت عنوان فريبنده بانك شاهنشاهي بود كه پس از انحلال آن به دست دكتر مصدق ، دو دهه بعد از آن به نام بانك خاور ميانه انگلستان در ايران تجديد حيات كرد!. از خرداد 1309، دولت ايران خود چاپ اسكناس را به دست گرفته است.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

06/03/58
دستور به كليه قواي انتظامي خرمشهر براي آغاز خلع سلاح عمومي و گرفتن سلاح‌هاي غير مجاز در خرمشهر بنابه خواسته دولت ، آيات عظام و مردم .

مصاحبه مطبوعاتي شيخ شبير خاقاني در قم و تشريح نتايج مذاكرات خود و هيئت همراه با امام خميني ؛ گزارش راديو كلن به نقل از شيخ شبير مبني بر اينكه اگر دولت درخواست‌هاي سياسي و مذهبي اعراب را برآورده نسازد ، بعيد نيست كه ايران دچار دشواري‌هاي اقتصادي شود .
ادامه بازديد آيت الله رباني شيرازي نماينده امام خميني از مناطق مختلف آذربايجان غربي : سفر امروز به اشنويه و مذاكره با روحانيون اهل تسنن و معتمدان محلي و درخواست از آنان به كنار گذاشتن اختلافات جزيي و همچنين لزوم برقراري امنيت مرزي .

اظهار نظر عبدالحسين بقايي رهبر حزب جمهوري‌خواه ايران در نفي الگوي حكومتي صدر اسلام براي دولت امروز .
اظهارات سرلشكر ناصر فربد رئيس ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران درباره بازديد مهندس بازرگان از ستاد ارتش و گفت‌و‌گوهاي انجام شده ، روند تغييرات و شكل‌گيري ارتش جديد ، نقش نيروهاي مسلح در حوادث نقده و گنبد ، اوضاع فعلي ارتش ، شركت افراد نظامي در احزاب و گروه‌هاي سياسي ، فعاليت‌هاي ضد انقلاب از جمله اويسي و پاليزبان در مرزهاي كشور .

سفر آيت الله خلخالي به دعوت ايرانيان مقيم امارات به آن كشور ، مذاكرات وي با شيخ آل مكتوم حاكم دوبي و حاكم امارات متحده عربي ؛ گزارش خبرگزاري فرانسه از اظهارات آيت الله خلخالي : ايران تمام نام‌گذاري‌هاي ساختگي را كه امپرياليسم به خليج نسبت مي‌دهد رد مي‌كند زيرا اين خليج در پي موفقيت انقلاب ايران تبديل به يك خليج اسلامي شده است .
گزارش سري سفارت آمريكا در تهران به وزارت امورخارجه آن كشور درباره تقاضاي دولت موقت براي دريافت اطلاعاتي از آمريكا درباره فعاليت‌هاي خرابكاري در ايران و اينكه دولت موقت نگران مداخله عراقي‌ها و فعاليت فلسطيني‌ها و ليبيايي‌ها در خوزستان است .

احتمال خروج آيت الله سيد محمد باقر صدر از عراق در اثر اعمال فشار دولت بعثي .
نامه متقابل لئونيد برژنف صدر هيئت رئيسه شوراي عالي اتحاد جماهير شوروي به سفير ايران در مسكو و تأكيد بر اينكه هيچ مشكلي كه مانع تقويت اعتماد دو جانبه شود و سوءظن و نگراني در روابط بين دو كشور ايجاد كند ، وجود ندارد .

قابوس سلطان عمان وضع منطقه خليج ( فارس ) را فوق‌العاده خطرناك و تهديد‌آميز خواند و از آمريكا خواست به يك ابتكار تازه دست بزند . واكنش احمد محمد فساني عضو كميته اجرايي “ جبهه خلق براي آزادي عمان “ در تقبيح واگذاري پايگاه نظامي جزيره مسيره به آمريكا توسط دولت عمان .
06/03/60
عمليات فتح منطقه مرزي ملخود و تسخير قله بلند دالاني مشرف به شهرهاي استان سليمانيه عراق و انهدام کليه پاسگاه هاي مرزي سپاه يکم عراق
06/03/66
برخورد كشتي روسي در خليج فارس با مين او اعتراض روس در اين زمينه به ايران.
حضور يك هيات نظامي 9 نفره آمريكايي در بغداد.

اسكورت يك كشتي تجاري كويت (كه حامل سلاح‌هاي آمريكايي بود) توسط نيروي دريايي آمريكا.
ملاقات وزير امور خارجه شوروي و آمريكا و توافق در رابطه با جريانات خليج فارس در پي اين ملاقات طرحي از جانب آمريكا و شوروي براي پايان دادن به جنگ داده‌اند

06/03/67
پاسخ مثبت ايران به پيشنهاد جديد دبيركل پيرامون ازسرگيري مذاكرات براي اجراي قطعنامه 598

 

در گذشت مرحوم موذن زاده اردبيلي

[6 خرداد 1384] - پيكر موذن بزرگ تاريخ ايران که روز پنجشنبه به علت عارضه سرطان در بيمارستان مدائن چشم ازجهان فرو بست صبح روز جمعه در ميان اندوه فراوان حاضران به سمت صحن مقدس ابن بابويه تشييع و به خاک شپرده شد.

استاد رحيم موذن زاده اردبيلي اولين موذني بود که اذان را در دستگاه بيات ترک و گوشه روح الرواح خواند و صوت دلنشين آن همواره در خاطر مردم ايران جاودانه مانده است.

Mobin_s2004@yahoo.com
27 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو دموکراسي

احدي را نمي توان بازداشت كرد، مگر به حكم قاضي

27 مه سال 1679(326 سال پيش روزي چون فردا) در«تاريح حقوق» روز بزرگي است. در اين روز پارلمان انگلستان برغم مخالفت پادشاه وقت، قانون «هي بياس كورپس Habeas Corpus» را تصويب كرد كه بعدا اصلي از اصول غير قابل تغيير قوانين اساسي ملل ديگر و ضابطه كار قواي قضايي كشورها قرار گرفته است.
     طبق اين قانون، احدي را نمي توان بازداشت كرد مگر به حكم قاضي پس از حضور متهم در برابر او (قاضي) و گفتن مطالب خود. در اصلاحيه هاي بعدي، وسعت حق متهم بيشتر شده و حكم قاضي مبني بر بازداشت نيز استيناف پذير شده است و دادگاه بالاتر مركب از سه قاضي يا بيشتر بايد نظر دهد تا بازداشت قانوني باشد. برخي از كشورها در قوانين اساسي و قضايي خود آن را به سود متهم تكميل كرده اند. براي مثال: طبق قانون اساسي آمريكا، متهم بدون حضور وكيلي كه خود انتخاب مي كند مي تواند به پليس و ضابطين ديگر پاسخ ندهد و به زور و اكراه نمي شود از او بر ضد خودش اعتراف گرفت. بازرسي غير منصفانه بدني، محل سكونت، محل كار و توقيف اشياء شخصي نيز جز با مجوز كتبي و صريح قاضي ممنوع است.

 

در قلمرو دانش

درگذشت كاشف عامل بيماري سل

در روزي چون امروز در سال 1910 ميكرب شناس آلماني، دكتر رابرت كخ كاشف عوامل بيماري هاي سل، سياه زخم، وبا و... گذشت. خدمت دكتر كخ كه برنده جايزه نوبل 1905 شد به بشريت بسيار زياد است.

 

خاصيت ضد سرطاني آسپرين

26 ماه مه سال 2004 گزارش مهم رسانه ها، كشف خاصيت تازه آسپرين بود و نوشته بودند كه پژوهش اخير ثابت كرده است كه اسپرين يك ماده ضد سرطاني است و براي درمان و پيشگيري محدود از سرطان پستان نافع است .
     يك كارخانه داروسازي آلمان در ماه مه1889 آسپرين را كه هر چند وقت يك بار برايش يك خاصيت تازه كشف مي كنند به عنوان دارويي تازه به صورت پودر به بازار فرستاد. به اين ترتيب آسپرين يكي از قديمي ترين داروهاي دوران جديد است كه در هر نقطه از جهان به دست مي آيد و بدون نسخه دكتر به فروش مي رسد. در دهه هاي اخيرانواع مشتقات آسپرين با نامهاي مختلف به بازار آمده است. از نظر شيميايي، آسپرين يك نوع اسيد است. دو ماه پيش از به بازار آمدن اين ماده، ششم مارس ، فليكس هوفمان شيميدان آلماني « آسپرين » را به عنوان داروي ضد درد ، ضد التهاب اعضاي داخلي بدن و ضد تب به ثبت داده بود . او دو سال پيش از آن ماده آسپرين « اسيد استيل سالي سيليك » را خارج ساخته بود و به خاصيت دارويي آن پي برده
    بود . از مهمترين خواص اين داروي اسيدي؛ رقيق سازي خون و جلوگيري از لخته شدن آن است كه توصيه شده افراد مستعد به حمله قلبي و سكته مغزي آن را باخود داشته باشند. كشف خاصيت ضد سرطاني آسپرين تازگي نداشته و چيزي كه اخيرا كشف شده اثر آن در پيشگيري و تا حدي درمان سرطان پستان است.
     در مورد آسپرين بايد توجه به كارخانه سازنده آن كرد. زيرا كه طبق اعلاميه ها برخي دولتها، انوع داروها كه بدون نسخه بفروش مي رسند با جعل مارك كارخانه هاي معروف وارد بازار شده اند كه اگر هم زيان آور نباشند ، ممكن كم خاصيت باشند. آسپرين بايد زير نظر دكتر مصرف شود زيرا ممكن است به معده و دستگاه گوارش آسيب بزند.
    

در قلمرو رسانه‌ها

4 ميليون وبلاگ در چين با يك مثال: خدمت «لي شينده» به هموطنانش

آمار وبلاگها در اينترنت در مه سال 2005 نشان مي دهد كه در چين چهار ميليون نفر داراي وبلاگ هستند و توجه چيني ها به استفاده از اينترنت زيادتر است.
    «لي شينده» يكي ار اين وبلاگ نگاران چين است . وي كار روزنامه گاري را منحصر به انتشار عكس و مطلب در وبلاگ خود كرده و با يك دوربين ديجيتال و يك «لپ تاب» به راه مي افتد و در گوشه و كنار چين هرجا كه نقصي در كار دولت ببيند و يا متوجه اشتباه يك مقام دولتي شود آن را همان ساعت به صورت مطلب ژورناليستيك مي نويسد و با تصوير در وبلاگ خود قرار مي دهد.
     «لي» همچنين شكايت و انتقاد مردم را در اين وبلاگ منعكس مي سازد و مي گويد كه او كار روزنامه نگاري را به همين عمل منحصر كرده و معتقد است كه يك روزنامه نگار بايد در يك رشته پيش برود و متحصص شود. او مي گويد كه دستگاه روابط عمومي دولت متبوع (چين) نوشته هاي او را از وبلاگ مي گيرد و خلاصه مي كند و به اطلاع مقامات ارشد مي رساند زيرا تجربه كرده است كه چند روز پس از قرار گرفتن انتقاد او در وبلاگ، دولت بازرس فرستاده و مسئله را حل كرده است.
    «لي» گفته است كه هدف مائو هم از نصب تخته سياه در ميدانهاي نقاط مختلف چين همين بود كه مردم درد دل خود را بر آنها بنويسند و ماموران ويژه اين مطالب را رونويس كنند و به او (مائو) اطلاع دهند. در آن زمان اينترنت نبود كه وبلاگ نويسي كنند و تخته سياه و يا ارسال نامه مسقيم راه حل مسائل بود. نامه هاي مستقيم وقت گير هستند ولي وقتي به زبان روزنامه نگاري در آيند خلاصه و آسان مي شوندو با يك نگاه مي شود به مفاد آنها پي برد و دستور رسيدگي صادر كرد.
    

ساير ملل

فرمان انتقاد برانگيز پاپ و بخشيدن مالكيت اراضي غرب «آزور»!! که داراي صاحب بودند

از رويدادهاي انتقاد برانگيز ماه مه در طول تاريخ، فرمان پاپ الكساندر ششم است كه چهارم اين ماه در سال 1493 صادر و 27 ماه مه به دربار اسپانيا واصل شد. پاپ وقت در اين فرمان كه چند ماه پس از رسيدن كريستف كلمب به قاره آمريكا امضاء شده بود، مالكيت هر قطعه زميني واقع در غرب آزور (جزيره اي واقع در اقيانوس اطلس و در نيمه راه قاره هاي اروپا و آمريكا) را كه اسپانيائي ها به آنجا برسند (به نوشته پاپ «مكشوفه!» ، حال آن كه تمدن بوميان و به ويژه در مكزيك، گواتمالا و پرو دست كمي از ساير ملل جهان نداشت؛ و كمبودشان تنها اين بود كه بمانند اروپاييان توپ و تفنگ نداشتند) ازآن دولت اسپانيا دانست. بعدا پاپ چنين فرماني را براي پرتغالي ها هم صادركرد و اراضي داراي مالك! (بوميان) را به اين دو كشور كاتوليك بخشيد كه نقطه تاريكي در تاريخ بشر است و ساير دولتهاي دريا نورد اروپا براي بلعيدن اراضي ديگران (بزعم پاپ؛ مكشوفه!) به فرمان پاپ استناد كردند و رقابت ميان آنها در اين زمينه بالا گرفت و چون بوميان ( اصطلاحا سرخپوستان و يا هنديهاي غربي) دست به اعتراض و دفاع از مايملك خود زدند به شديد ترين صورت سركوب و قلع و قمع شدند و ....

 

زادروز شهر سن پترزبورگ

شهر سن پترزبورگ كه قرارداد تقسيم ايران ميان انگلستان و روسيه در اوت 1907 در آنجا امضاء شد 27 مه 2003 سيصد ساله شده است.
     پتر اول اين شهر را 27 مه 1703 بنا كرد و پايتخت خود قرار داد تا به اروپاي مركزي نزديك باشد. اين شهر كه بعدا به پترو گراد و پس از انقلاب بلشويكي 1917 به لنينگراد تغيير نام داده بود از زمان فروپاشي شوروي به نام پيشين خود «سن پترز بورگ» بازگشت داده شد!.

 

تصويب قانون اخراج سرخپوستان در کنگره آمريکا!

در سال 1830 كنگره آمريكا قانون اخراج بوميان (سرخپوستان) را از ايالات شرق رود مي سي سي پي تصويب كرد زيرا كه مهاجران اروپايي به اراضي آنان مخصوصا در ايالت جورجيا كه طلا كشف شده بود نياز داشتند. در پي تصويب اين قانون، افراد پنج قبيله بومي از جمله چروكيها كه به قبايل متمدن معروف بودند با زور به اكلاهما تبعيد شدند و در ميان راه و از مشقت، بسياري از آنها جان دادند.

 

دو رويداد دريايي در يك روز و به فاصله36 سال

27 مه در سال 1905 ناوگان امپراتوري ژاپن در جنگ دريايي«تسوشيما» 33 ناوجنگي روسيه را غرق كرد و در همين روز در سال 1941«بيسمارك» معروفترين كشتي جنگي جهان متعلق به آلمان پس از غرق چند كشتي جنگي انگليسي در محاصره قرار گرفت و چون اسكورت نداشت خود را غرق كرد كه هنوز همچنان سالم در زير دريا باقي مانده است.

 

نهرو در گذشت

جواهر لعل نهرو همرزم گاندي و اولين نخست وزير هند مستقل ، ستايشگر تاريخ ايرانيان كه همواره نگران صلح و امنيت و استقلال كشورهاي ضعيف بود و به ايجاد جامعه غير متعهد كمك بسيار كرد 27 مه 1964 در 74 سالگي ديده از جهان فروبست.
    وي از زمان رهايي هند از سلطه انگلستان، تا پايان عمر نخست وزير انگلستان بود. بعدا دختر او «اينديرا» كه شوهر او يك پارسي بود نخست وزير هند شد.

 

ساختن زيردريايي براي مبارزه با تروريستها!

رسانه هاي امريكا 25 مه 2004 مراسم به آب اندازي تازه ترين زير دريايي اين كشور را در بندر نيوپورت نيوز گزارش كرده بودند. يك دريادار در اين مراسم كه اظهاراتش از شبكه هاي تلويزيوني پخش شد گفت كه هدف از ساختن اين زير دريايي مبارزه با تروريستها است و اين، وسيله خوبي براي اين مبارزه است!. ديروز برپايه اين اظهار، كاريكاتورهايي چاپ شده بود كه زير آن نوشته بودند: زير دريايي اتمي موشك انداز براي مبارزه با تروريستها!
    

برخي ديگر از رويدادهاي 27 مي

  • 1908:   نخستين چاه در مسجد سليمان به نفت رسيد.

  • 1972:   ميان آمريكا و شوروي قرارداد محدود كردن توليد موشكهاي باليستيك امضاء شد.

  • 1986:   1986شكل و رنگهاي پرچم اروپاي واحد به تصويب نمايندگان اين جامعه رسيد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    10 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    وقوع جنگ جمل ميان سپاهيان امام علي (ع) و گروه ناکثين

    10 جمادي الاول 36 - وقوع جنگ جمل ميان سپاهيان امام علي (ع) و گروه ناکثين

     

     پيروزي مسلمانان در جنگهاي صليبي

    10 جمادي الاول 1250 - پيروزي مسلمانان در جنگهاي صليبي

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    22
    33

    اهواز

    29
    44

    تبريز

    18
    28

    شيراز

    20
    33

    مشهد

    17
    29

    بندرعباس

    27
    39

    کرمان

    15
    30

    اصفهان

    18
    31

    يزد

    21
    35

    کرمانشاه

    16
    31

    اراک

    16
    30

    رشت

    18
    26

    دبی

    28
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1257 تومان
    930 تومان
    1840 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    166500 تومان
    76000 تومان
    39600 تومان
    149500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.01

    اذان مغرب : 19.32

    اذان صبح فردا : 3.10

    طلوع آفتاب فردا : 4.52

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     Journeys to the Ends of the Earth....IRAN


    «اگر مارکوپلو اکنون زنده بود به کجاها سفر مي کرد؟» اين شعار مجموعه مستند آقاي «ديويد آدامز» به نام «Journeys to the Ends of the Earth» (سفرهايي به انتهايي دنيا) مي باشد. ديويد آدامز در اين مجموعه 13 قسمتي که يکي از گران قيمت ترين مجموعه هاي مستند جهان مي باشد به کشورهاي مختلفي سفر کرده و نقاط تاريخي آنها را به زيبايي به تصوير کشيده. يکي از کشورهايي که آقاي آدامز در اين مجموعه ديدني خود به آنها پرداخته، کشور عزيزمان ايران مي باشد. امروز مي تونيد اين بخش از مجموعه «Journeys to the Ends of the Earth» که مربوط به ايران مي باشد را دانلود و تماشا کنيد.

    لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، و به زبان انگليسي):
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.001
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.002
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.003
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.004
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.005
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.006
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.007 
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.008
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.009
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.010
    Jour.End.Ea.Iran.Xv.avi.011

    بعد از دانلود فايلها، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را بهم join کنيد.

    لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


     
    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Smart Computing Magazine
    ماه جولاي


     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Smart Computing Magazine  

    تاریخ انتشار: جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 96
    حجم فایل: 4 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    شرایط فیزیکی نو کیا N95

    با توجه به کلیه امکانات و ویژگی های بالقوه در طراحی گو شی های نوکیا سری N95 فکر می کردیم که باید با وزن نسبتا قابل توجهی همراه باشد. تا اینکه در سپتامبر 2006 N95 با طول 3.5 Inch و عرض 2.1 Inch و ضخامت 0.8 Inch و وزن 4.2 اونس با بازار آمد . جنس قاب از جنس پلیمر فشرده است که طراحی گوشی را بسیار ظریفتر و وزن آن را سبک تر جلوه میدهد.
    لنز دوربین آن 5 مگاپیکسل است و فابلیت نمایش تصویر را در بهترین وضوح ممکن با رزولوشن 320* 240 پیکسل را دارا می باشد و این امکان را به شما میدهد که با 7 مد کاری متفاوت از صحنه مورد نظر خود فیلم برداری کنید. تنها عیبی که می توان به سری N95 وارد کرد عمر محدود شارژ باتری آن است که تنها می تواند برای مدت زمان نسبتا کو تاهی گوشی شما را در حالت Stand By نگه دارد. 


    ربات Mike نیز مانند شما ناراحت و یا خوشحال می شود 

    دانشجویان علوم کامپیوتر و مهندسی برق – الکترونیک کالج FEIدر برزیل توانستند رباتی را بسازند که نسبت به حالات عاطفی و روحی حساس باشد. نمایشگرLCD ای که به عنوان صورت ربات در نظر گرفته شده در عصبانیت رنگ قرمز – شادی رنگ سبز – ناراحتی رنگ نارنجی را نشان میدهد. از اسرار وجودی MIKE اطلاعاتی ارائه نشده است. قابل ذکر است که کلیه ربات های ساخت برزیل ربات هایی هوشمند و انسانگونه می باشند و این بارMike رقیبان خود را در میدان رقابت Robocar شگفت زده کرد. سازندگان Mike امید دارند که بتوانند نسل جدیدی از ربات های احساسی را که بتواند نسبت به حالات خارش – گرما و سرما از خود عکس العمل نشان داده را تا رقابت آتی در میدان Robocar عرضه کنند.

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    از متد ارف تا چهارگاه
    (جلد دوم)

     


    نویسنده: مهدی آذرسینا
    تعداد صفحات: 76
    قيمت: 5000 تومان
    شابک: 4 ـ 200 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول:1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، مجموعه آموزشي موسيقي به كودكان از طريق متد ارف است كه آن را مهدي آذرسينا استاد كمانچه‌نوازي و آهنگسازي موسيقي اصيل ايران نوشته است. استاد رشتة تخصصي آموزش موسيقي و تعليم و تربيت را در رشتة موسيقي دانشكدة هنرهاي زيبا بر پايه «متد ا‌ُرف» زير نظر دكتر سعيد خديري گذرانده و سالها آموزش موسيقي به كودكان را با استفاده از متد ا‌ُرف عهده‌دار بوده است. كارل ا‌ُرفCarl Orff موسيقيدان و آهنگساز بزرگي است اما بيشتر شهرت او براي كاري است كه در زمينه آموزش موسيقي كودكان انجام داده است. روش او نهضتي در آموزش موسيقي به حساب مي‌آيد و فضاي آموزشي بسياري را تحت تأثير قرار داده است.
    ا‌ُرف متولد 1895 آلماني است. وي در متد كاري‌اش كه به عنوان متد ا‌ُرف معروف است به عناصري مانند فن بيان،‌ ريتم، حركت و آواز توجه داده است. اين متد به صورت تجربي و بر اساس روند كار،‌ گسترش تواناييهاي ذهني و جسمي كودكان را مورد نظر دارد كه كودكان با استفاده از سازهاي بسيار ساده از نظر ساختمان و نواخته شدن، پرورش مي‌يابد.
    هر كودك در خلق موسيقي‌اي كه اجرا مي‌كند، سهم دارد و از اين طريق با ايجاد محيطي پر جنب و جوش، پر از حركت و آواز،‌ كودكان رؤياها و تخيلات خود را در ساختن ملوديها كشف مي‌كنند و گسترش مي‌دهند. آنان مسيرهاي بداهه‌نوازي را كه اوج موسيقي است تجربه مي‌كنند.
    ملوديهاي موسيقي ا‌ُرف برداشتي است از صداهاي موجود در طبيعت و قطعات ساده‌اي كه با استفاده از تكرار جملات شكل مي‌گيرد. ملوديهاي سازي و آوازي پنتاتنيك، كلام و آواز و استفاده از استيناتو، مبناي موسيقي در متد آموزشي ا‌ُرف است.
    آذرسينا در اين كتاب ضمن حفظ هويت موسيقي اصيل ايراني و ابقاي فضاي موسيقي ملي، «از متد ا‌ُرف تا چهارگاه» را تأليف كرده است تا با مجموع اين تجربه‌ها، راهي فراروي متخصصان آموزش موسيقي كودكان و علاقمندان به اين موضوع به وجود بيايد و شيوة مدون و مستحكمي براي آموزش درست موسيقي كودكان ايراني فراهم شود.

     

     

     

     

     

     Ãطنز روزانه


    تفاوت های زنان و مردان 

    آينده:
    يـك زن تــا زمانيكه ازدواج نكرده نگران آينده است. يك مرد تا زمانيـكـه ازدواج نـــكرده هــــرگز نگران آينده نخواهد بود.

    موفقيت:
    يــك مرد موفق كسي است كه بيشتر از آنچه هـمــسرش خرج ميكند درآمد داشته باشد. يك زن موفق كسي است كه بتواند چنين مردي را پيدا كند.

    ازدواج:
    يك زن به اميد اينكه شوهرش تغيير كند با او ازدواج ميكند،ولي تغيير نميكند. يك مــرد به اين اميد با همسرش ازدواج ميكند كه تغيير نكند، ولي تغيير ميكند.

    روابط:
    اول از همه، يك مرد يك رابطه را يك رابطه بحساب نمي آورد. وقتي رابطه اي تمام ميشود، زن شروع به گريه نموده و سفره دلش را براي دوستان دخترش ميگشايد و نيز شعري با عنوان "همه مردها نادانند" مي سرايد. سپس به ادامه زندگيش ميپردازد. مرد هنگام جدايي اندكی مشكلاتش بيشتر است. 6 ماه پس از جدايي ساعت 3 نيمه شب يك پنجشنبه، تلفن ميزند و ميگويد: "فقط ميخواستم بدوني كه زندگيمو از بين بردي، هيچوت نمي بخشمت، ازت متنفرم، تو يه ديوانه اي، ولي ميخوام بدوني باز هم يه فرصتي برامون باقي مونده." نام اين كار تماس تلفني "ازت متنفرم/عاشقتم" است كه 99 درصد مردان حداقل يك بار آنرا انجام ميدهند. برخی كلاسهاي مشاوره اي مخصوص مردان براي رها شدن از اين نياز تشكيل ميشود كه معمولا تاثيري در بر ندارند.

    فيلم كمدي:
    فرض كنيد چند زن و مرد در اتاقي نشته اند و ناگهان سريال نقطه چين شروع مي شود. مردها فورا هيجان زده شده و شروع به خنده و همهمه ميكنند، و حتي ممكن است اداي بامشاد را نيز درآورند. زنان چشمانشان را برگردانده و با گله و شكايت منتظر تمام شدنش ميشوند.

    دست خط:
    مردها زياد به دكوراسيون دست خطشان اهميت نميدهند. آنها از روش "خرچنگ غورباقه" استفاده ميكنند. زنان از قلم هاي خوشبو و رنگارنگ استفاده كرده و به "ي" ها و "ن" ها قوس زيبايي ميدهند. خواندن متني كه توسط يك زن نوشته شده، رنجي شاهانه است. حتي وقتي مي خواهد تركتان كند، در انتهاي يادداشت يك شكلك در انتها آن ميكشد.

    حمام:
    يك مرد حداكثر 6 قلم جنس در حمام خود داد - مسواك، خمير دندان، خمير اصلاح، خود تراش، يك قالب صابون و يك حوله. در حمام متعلق به يك زن معمولي بطور متوسط 437 قلم جنس وجود دارد. يك مرد قادر نخواهد بود اغلب اين اقلام را شناسايي كند.

    خواروبار:
    يك زن ليستي از جنسهاي مورد نيازش را تهيه نموده و براي خريدن آنها به فروشگاه ميرود. يك مرد آنقدر صبر ميكند تا محتويات يخچال ته بكشد و سيب زميني ها جوانه بزنند. آنگاه بسراغ خريد ميرود. او هر چيزي را كه خوب بنظر برسر مي خرد.

    بيرون رفتن:
    وقتي مردي ميگويد كه براي بيرون رفتن حاضر است، يعني براي بيرون رفتن حاضر است. وقتي زني ميگويد كه براي بيرون رفتن حاضر است، يعني 4 ساعت بعد وقتي آرايشش تمام شد، آماده خواهد بود.

    گربه:
    زنان عاشق گربه هستند. مردان ميگويند گربه ها را دوست دارند، اما در نبود زنان با لگد آنها را به بيرون پرتاب ميكنند.

    آينه:
    مردها خودبين و مغرور هستند، آنها خودشان را در آينه چك ميكنند. زنان بامزه اند، آنها تصوير خود را در هر سطح صيقلي بازديد ميكنند -- آينه، قاشق، پنجره هاي فروشگاه، برشته كننده ها، سر طاس آقاي زلفيان...

    تلفن:
    مردان تلفن را به عنوان يك وسيله ارتباطي براي ارسال پيامهاي كوتاه و ضروري به ديگران در نظر ميگيرند. يك زن و دوستش مي توانند به مدت دو هفته با هم باشند و بعد از جدا شدن و رسيدن به خانه، تلفن را برداشته و به مدت سه ساعت ديگر با هم شروع به صحبت كنند.

    آدرس يابي:
    وقتي يك زن در حال رانندگي احساس ميكند كه راه را گم كرده، كنار يك فروشگاه توقف كرده و از كسي كه وارد است آدرس صحيح را ميپرسد. مردان اين را به نشانه ضعف ميدانند. آنها هرگز براي پرسيدن آدرس نمي ايستند و به مدت دو ساعت به دور خودشان ميچرخند و چيزهايي شبيه اين ميگويند: "فكر كنم يه راه بهتر پيدا كردم،" و "ميدونم كه بايد همين نزديكي باشه، اون مغازه طلا فروشي رو ميشناسم."

    پذيرش اشتباه:
    زنان بعضي اوقات قبول ميكنند كه اشتباه كردند. آخرين مردي كه اشتباهش را پذيرفته 25 قرن پيش از دنيا رفته است.

    فرزند:
    يك زن همه چيز را در مورد فرزندش مي داند: قرارهاي دكتر، مسابقات فوتبال، دوستان نزديك و صميمي، قرارهاي رمانتيك، غذاهاي مورد علاقه، اسرار، آرزوها و روياها. يك مرد بطور سربسته و مبهم فقط ميداند برخي افراد كم سن و سال هم در خانه زندگي ميكنند.

    لباس شيك پوشيدن:
    يك زن براي رفتن به خريد، آب دادن به گلهاي باغچه، بيرون گذاشتن سطل زباله و گرفتن بسته پستي لباس شيك مي پوشد. يك مرد فقط هنگام رفتن به عروسي و يا مراسم ترحيم لباس رسمي برتن ميكند.

    شستن لباسها:
    زنان هر چند روز يك بار لباسهايشان را ميشويند. مردها تك تك لباس هاي موجود در كمد، حتي روپوش و اونيفرم جراحي هشت سال پيش خود را مي پوشند و هنگاميكه لباس تميزي باقي نماند، يك لباس كثيف بر تن نموده و كوه ايجاد شده از لباسهاي چرك خود را با آژانس به خشك شويي منتقل ميكنند.
    (اين يکی رو واقعا راست می گه! من خودم تا زمانی که ظرف تميزی در کابينت موجود بود امکان نداشت ظرف های قبلی را بشورم!!! خوشبختانه ما چند سری بشقاب و قاشق چنگال داشتيم-پيشی)

    اسباب بازي:
    دختران كوچك عاشق عروسك بازي هستند و وقتي به سن 11 يا 12 سالگي ميرسند علاقه شان را از دست ميدهند. مردان هيچگاه از فكر اسباب بازي رها نميشوند. با بالا رفتن سن آنها اسباب بازي هايشان نيز گران قيمت تر و پيچيده تر ميشوند. نمونه هاي از اسباب بازيهاي مردان: تلويزيون هاي مينياتوري و كوچك، تلفنهاي اتومبيل، مخلوط كن و آب ميوه گيري، اكولايزرهاي گرافيكي، آدم آهني هاي كنترلي، گيمهاي ويدئويي، هر چيزي كه روشن و خاموش شده، سر و صدا كند و حداقل براي كار كردن به شش باتري نياز داشته باشد.

    گل و گياه:
    يك زن از شوهرش ميخواهد وقتي مسافرت است به گل ها آب دهد. مرد به گلها آب ميدهد. زن پنج روز بعد به خانه اي پر از گلها و گياهان پژمرده برميگردد. كسي نميداند چرا اين اتفاق افتاده است.

    سبيل:
    بعضي از مردان مانند هركول پوآرو با سيبيل خوش تيپ ميشوند. هيچ زني وجود ندارد كه با سبيل زيبا بنظر برسد.

    اسامي مستعار:
    اگر سارا، نازنين، عسل و رويا با هم بيرون بروند، همديگر را سارا، نازنين، عسل و رويا صدا خواهند زند. اگر بابك، سامان، آرش و مهرداد با هم بيرون بروند، همديگر را گودزيلا، بادام زميني، تانكر و لاك پشت صدا خواهند زد.
    موقع دريافت صورت حساب هر كدام 10 هزار تومان روي ميز ميگذارند. وقتي دختران صورت حساب را دريافت ميكنند، ماشين حسابهاي جيبي خود را بيرون مي آورند.

    پول:
    يك مرد 2000 هزار تومان براي يك جنس 1000 توماني مورد نيازش مي پردازد. يك زن
    1000 تومان براي يك جنس 2000 توماني كه نيازي به آن ندارد مي پردازد.

    بگو مگوها:
    حرف آخر را در جر و بحث ها زنان ميزنند. هر چيزي كه يك مرد بعد از آن بگويد، شروع يك بگو مگوي ديگر خواهد بود.

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    هپاتيت B 

    هپاتیـت B خـطرنـاک تـرین بـیـماری مـربوط به کبد در جهان است. عامل این بیماری ویروس HBV که به سلولـهـای کبد آسـیب رسانده و باعث ناتوانی کبد، تخریب بافت های کبد و یــا سرطان کبد می شود. این ویروس با تماس با خون یامایعات خونی بدن منتقل می شود.

    در اکثر افراد توانایی مـقـابله بـا ویـروس هــپاتیت B و از بین بردن این ویروسـها از خون وجود دارد که 6 ماه ممکن است بـه طـول بینجامد. زمـانی که این ویروس در بدن افراد وجود دارد، می توانند آن را به سایرین نیز منتقل کنند.

    تقریبا %10-5 از افراد بزرگسال، %50-30 از کودکان و %90 از نوزادان نمی توانند از شر این ویروس خلاص شوند و بیماریشان پیشرفت می کند. بیمارانی که به طور مزمن مبتلا به این بیماری هستند می توانند باعث سرایت این بیماری به دیگران هم شوند و خطر مشکلات کبدی در اینگونه افراد بیشتر است.

    ویروس هپاتیت B صد مرتبه بیش از ویروس ایدز واگیردار و مسری است. بااینحال میتوان با واکسیناسیون از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. برای 400 میلیون انسانی که در سرتاسر جهان مبتلا به این بیماری هستند دیگر واکسیناسیون فایده ای ندارد. اما پزشکان در حال کار کردن روی راه های درمانی جدیدی برای درمان این بیماری میباشند.

    در جهان:

    • فقط امسال، 10 تا 30 میلیون انسان به این بیماری مبتلا خواهند شد.

    • سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که 400 میلیون انسان در جهان به این بیماری مبتلا هستند.

    • ویروس HBV هرساله بیش ار یک میلیون کشته در سراسر جهان می دهد.

    در ایالات متحده امریکا:

    • فقط امسال 5000 تا 6000 امریکایی به خاطر مشکلات مربوط به هپاتیت B جان خود را از دست دادند.   

    راه های انتقال
    هپاتیت B معمولاً از راه خون و مایعات خونی بدن منتقل می شود. ممکن است با تماس مستقیم خون با خون، رابطه ی جنسی، استفاده از مواد مخدر غیرمجاز، و از طریق مادر مبتلا به این بیماری به نوزادش منتقل شود.

    راه های انتشار   

    ویروس هپاتیت B به طرق زیر منتشر می شود:

    • رابطه ی جنسی

    • استفاده از سوزن های تزریق مواد مخدر به صورت مشترک

    • زندگی با یک فرد مبتلا در یک خانه

    • انتقال از مادر مبتلا به نوزاد تازه به دنیا آمده اش

    • استفاده ی مشترک از گوشواره، تیغ ریشتراشی، مسواک با یک فرد مبتلا

    • استفاده از سوزن غیراسترلیزه شده برای تاتو کردن یا سوراخ کردن

    • گازگرفتگی توسط انسان مبتلا   

    ویروس هپاتیت B به طرق زیر منتشر نمی شود:

    • بوسيدن روی گونه یا لبها

    • عطسه یا سرفه کردن

    • دست دادن یا بغل کردن فرد مبتلا

    • خوردن غذایی که توسط یک فرد مبتلا تهیه شده باشد

    • افرادی که از مادرانی مبتلا به این ویروس به دنیا می آیند، درمعرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند.

    • گرفتن بچه ای از منطقه ای که این بیماری در آن رایج بوده است.

    • مردانی که با همجنس خود سکس داشته باشند.

    • زندگی یا کار در محیط های سازمانی مثل زندان   

    راه های پیشگیری
    از پزشکتان درمورد واکسیناسیون این بیماری سوال کنید و با واکسن زدن خود و عزیزانتان را از شر ابتلا به این بیماری محافظت کنید. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که همه ی نوزادان، کودکان و نوجوانان زیر 18 سال در مقابل این ویروس واکسینه شوند. این واکسن همچنین برای آن دسته از بزرگسالانی که در خطر ابتلا به این بیماری هستند نیز توصیه می شود.

    همیشه به یاد داشته باشید، هیچ وقت برای پیشگیری دیر نیست!

     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    خلبان

    نباز مانند هميشه سفارش يك فنجان قهوه داد . دقيقا سی پنج سال بود كه هر روز به فرودگاه می آمد و تا لختی از شب در تريای فرودگاه می نشست . سفارش يك قهوه بدون شير و شكر میداد و منتظر می نشست . ديگر تمامی كاركنان فرودگاه اعم از قديمی و جديد او را می شناختند . همه چيز برمی گشت به سی و پنج سال پيش . در سفری كه به هندوستان رفته بود ، يك مرتاض كه در كلكته زندگی می كرد به او گفته بود كه نيمه گمشده اش را در فرودگاهی پيدا می كند و او اين سالها را تماما در تريای فرودگاه گذرانده بود . روزهايی مي شد كه بيش از دوازده فنجان قهوه خورده بود ولی تا به امروز كه خبری از گمشده اش نبود . موهای كنار شقيقه اش همگی يكدست سفيد شده بودند و تمامی دندانهايش يك به يك از داخل بعلت مصرف بالای قهوه پوك شده بود . از فيزيكش فقط يك تركه باقی مانده بود ولی باز ادامه می داد .
    می دانست كه مرتاض هندی اشتباه نكرده است .
    او در اين مدت ، تمامی ساعات پروازی را به خاطر سپرده بود و مطمينا اگر اطلاعات پرواز در يك روز مريض می شد و نمی آمد ، حتما او می توانست جای او را بگيرد . بر پايه تجربه می دانست كه پرواز تورنتو ، تا يكربع ديگر به زمين می نشيند . قهوه اش را هورتی كشيد و جمعيت را شكافت و در اولين رديف ايستاد . مسافران يك به يك وارد گيت مخصوص می شدند و او تك تك آنان را نظاره می كرد . نيم ساعت كه گذشت ، دوباره به تريا برگشت و يك قهوه سفارش داد . گمشده اش در اين پرواز هم نبود . صورتش هيچ حس خاصی نداشت ، يعنی اين همه سال برايش حسی باقی نگذاشته بود . اكنون مردی پنجاه و شش ساله شده بود . خدمه پرواز كه آخرين نفرات خارج شونده بودند ، برايش دستی تكان دادند و از در خروجی فرودگاه خارج شدند . اخبار روزنامه ای را كه در جلويش بود خواند و منتظر پرواز بعدی كه از استكلهم ، يكساعت و نيم ديگر بر زمين می نشست شد . يك ربعی كه گذشت ، چند مهماندار نزديكش شدند و حالش را پرسيدند . در ته دلش دوست داشت كه با يكی از اين مهمانداران ازدواج كند ولی دايما حرف مرتاض در گوشش زنگ می زد و او می خواست كه طبق سرنوشت اش عمل كند . بعد از ساعتی كه پرواز استكهلم هم بر زمين نشست ، گمشده اش را نيافت . او می دانست كه امشب پروازی در اين فرودگاه نمی شيند ، پس به خانه اش رفت تا برای فردا صبح ساعت چهار و بيست و هفت دقيقه برای پرواز آمستردام ، خواب نماند . سال ها بعد ، وقتی جنازه اش را از فرودگاه به بيرون می بردند ، تمامی مهمانداران برايش گريه كردند و او هيچگاه نفهميد كه حداقل نيمی از مسافرانی كه از اين فرودگاه خارج شده بودند ، فقط منتظر اشاره ای از طرف او بودند ، تا عمری عاشقانه با او زندگی كنند. همين.
     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستای گلم سلام
    امیدوارم که حالتون خوب باشه ..

    621- سال و فال و مال و حال و اصل و نسل و تخت و بخت بادت اندر هر دو گيتي برقرار و بر دوام سال خرم،فال نيكو، مال وافر، حال خوش اصل ثابت، نسل باقي، تخت عالي، بخت رام (2537-0913)
    622- تنها چيزی که ميتواند در اوج لذت از زندگی، خواب را از چشمان آدمي بربايد فقط يک چيز است :..... <<جيش>>(6834-0911)
    623- گاهی آنقدر دلت براي کسی تنگ ميشه که مجبوری از واقعيت به روياهت ببريش و در بغل بگيريش بی آنکه بتواند مقاومت کند. (5940-0912)
    624- گفتمش: دل مي‏خري؟! پرسيد چند؟! گفتمش: دل مال تو، تنها بخند. خنده کرد و دل ز دستانم ربود تا به خود باز آمدم او رفته بود دل ز دستش روي خاک افتاده بود جاي پايش روي دل جا مانده بود (3933-0913)
    625- ميدونی فرق تو با جاده در چيه ؟ جاده رو بايد بری تا برسی به آخرش اما تو همه جوره آخرشی. (0892-0915)
    626- هروقت دلت برام تنگ شد متن زير رو بخون!
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    کلک چه زود دلت برام تنگ شد ! (6394-0912)
    627- محبت مثل سکه ميمونه که اگه بيفته تو قلک قلب ديگه نميشه درش آورد اگرم بخوای درش بياری بايد اونو بشکنی....! (6394-0912)
    628- کی ميگه آدم يه عشق ناز آسمونی داشته باشه ديگه هيچی از دنيا نميخواد!؟اتفاقا اون موقع همه دنيا رو ميخواد که به پاي عشقش بريزه. (6394-0912)
    629- اگه امشب خوابت نبرد ستارها رو بشمر،اگه کم اومد قطرهای بارون رو بشمر،اگه بند اومد،به عشق من فکر کن چون،نه کم ميادو نه بند مياد.(9176-0912)
    630- آرزوهتو يجا يادداشت کن و يکی يکی از خدا بخواه،خدا يادش نميره،ولی تو يادت ميره که چيزی که امروز داری، آرزويه ديروزت بوده. (9176-0912)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    هدیه مناسب برای آقایان


    خریدن هدیه برای آقایان از کارهای مشکلی است که اگر آن را درست انجام دهیم میتوانیم بگوییم کاری کردیم کارستان! خوشبختانه آقایان مانند خانمها مدام هدیه نمیخواهند، اما با نزدیک شدن عید و رسیدن جنون خرید، دیگر نمیشود کاری کرد، حالا موقع مناسبی برای پرسیدن این سوال است: "برایش چه چیزی بخرم که واقعا دوست داشته باشد و خوشحال شود؟"
    این مرد چه شوهرتان باشد که غیر از یک خودرو یکصد میلیون تومانی همه چیز دارد، چه برادرتان که هر روز به یک چیز تازه علاقمند میشود و چه پدرتان که میگوید برایش هدیه نخرید، به هر حال مرد زندگی شماست و میدانید که تهیه هدیه مناسب برای او چقدر مشکل و در عین حال ضروری است.
    با وجود اینکه یک هدیه بی نقص که بتواند هر مردی را خوشحال کند، وجود ندارد اما فوت و فنهای روانشناسانه ای که برای انتخاب هدیه برای آقایان وجود دارند به شما در رسیدن به هدف کمک خواهند کرد.

    1. به کاربرد هدیه فکر کنید نه جنبه احساسی آن
    به گفته پروفسور مارگرت روکر (Margaret Rucker) دارای دکترای تخصصی روانشناسی مصرف کننده : "مردان در مقایسه با زنان، هدیه دادن را بیشتر نوعی تبادل مقتصدانه کالا میدانند."
    به این ترتیب در حالی که زنان با اتاقی پر از گل به شدت تحت تاثیر قرار میگیرند، مردان به احتمال زیاد ترجیح میدهند که هدیه شان چیزی باشد که بتوانند نگه داشته و از آن استفاده کنند. لوازم مربوط به ورزش مورد علاقه اش - مثلا یک راکت خوب تنیس - یا یک جفت دمپایی راحت، او را بسیار بیشتر از یک مجسمه یا هر نوع خرت و پرت تزئینی دیگر خوشحال خواهد کرد.

    2. به آنچه میخواهد توجه کنید
    زنان معمولا ترجیح میدهند برای اینکه هدیه مورد علاقه خود را مشخص کنند، از اشاره و کنایه استفاده کنند. مردان کمتر به این روش علاقه دارند و اگر از آنها بپرسید چه میخواهند، به سادگی پاسخی مستقیم و واضح خواهید شنید. به جای غافلگیر کردنشان، همان چیزی را تهیه کنید که خواسته اند.
    کلید موفقیت توجه به آنچه "او" میخواهد است نه آنچه "شما" میخواهید یا تصور میکنید انتخاب بهتری است.

    3. بر علایق او متمرکز شوید
    هنگامی که به دنبال هدیه ای کاربردی برای او هستید، توجه کنید که این هدیه به علایق او مربوط باشد. اگر قصد خرید کتاب دارید، کتاب را در زمینه مورد علاقه او انتخاب کنید حتی اگر درباره تاریخ جنگ جهانی اول باشد. مردانی که به باغبانی علاقه دارند از دریافت یک گیاه زیبا یا ابزار باغبانی نو خوشحال خواهند شد. بیشتر آقایان به تماشای فیلم هم بسیار علاقه دارند، بسته به بودجه خود میتوانید از یک دستگاه پخش DVD گرفته تا مجموعه نفیس فیلمهای مورد علاقه اش یا حتی یکی دو DVD از فیلمهای روز برایش تهیه کنید.

    4. از هدایای عمومی و وبسته به جنسیت بپرهیزید
    این قانون در مورد خانمها هم صدق میکند، بیشتر افراد به خصوص مردان، برای چنین هدایایی چندان ارزش قائل نمیشوند.
    این هدایا مانند جوراب و لباس زیر، که خودش بهتر میتواند انتخاب کند و معمولا شما هرسال برایش میخرید، به نظر "ارزان و فکر نشده" هستند، حتی اگر از بهترین نوع و با صرف بیشترین زمان تهیه شده باشند. هدایای عمومی که میتواند برای همه مناسب باشد و معمولا هر کسی یکی دو تا از آنها در کمدش دارد - مانند تی شرت، قاب عکس و شال گردن - هم به هیچ وجه برای مرد زندگیتان مناسب نیست و خوشحالش نخواهد کرد.

    5. به جنبه مفرح هدیه هم توجه داشته باشید
    با وجود اینکه بسیاری از آقایان از دریافت هدیه ای عملی و مفید - مانند یک لباس کار نو، لوازم باغبانی و.. - بسیار خوشحال خواهند شد، اما در کل دوست دارند هدیه شان سرگرم کننده و جالب هم باشد.
    برای این منظور به دنبال چیزی باشید که قابل استفاده باشد، اما استفاده از آن با تفریح همراه بوده و در ارتباط مستقیم با کارش نباشد. برای مثال خریدن یک جعبه ابزار برای مرد مانند این است که برای زنی جارو برقی هدیه بگیریم. مگر اینکه مردی واقعا عاشق کارهای فنی بوده و این کار سرگرمی او محسوب شود.

    6. هدیه ای که میخرید "فکر شده" باشد
    مردان هم، دوست دارند احساس کنند خاص هستند. یک هدیه "فکر شده" آنها را سرشار از حس دوست داشته شدن خواهد کرد. تهیه چنین هدیه ای بسیار ساده است، مافی است چیزی که او میخواهد و برایش جالب است را برایش پیدا کنید.
    فروشگاههای اینترنتی جای خوبی برای یافتن هدیه است، شاید علاقه یا امکان خرید اینترنتی نداشته باشید، اما با توجه به شلوغی خیابانها و تعدد فروشگاهها، بد نیست همینطور که روی صندلی نشسته اید، کمی ایده بگیرید و بعد عازم خرید شوید.
    در نهایت، اگر از دسته افراد هنرمندی هستید که میدانید مرد زندگیتان عاشق نوع خاصی شیرینی دست پخت شما است، از پلوورهای بافتنی شما بسیار استقبال کرده یا سالهاست منتظر مانده تا تصویر چهره اش را طراحی کنید، دست به کار شده و هدیه ای واقعا استثنایی برایش آماده کنید.

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    روز تولدتان مبارک!

     

    نام    و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    محسن دانادیمان

     

    کرج

    29

    2

    1361

    شمیم شادمان

    Shamim_Shadman

    شیراز

    30

    2

    1355

     سيد مهدي سيد حجازي

    SMS.Hejazi

    تهران

    30

    2

    1363

    فرزانه طربي

    ftarabi@yahoo. com

     

    31

    2

    1357

     

    sepehr_darya_del

     

    1

    3

    1347

    محبوبه مخبری

    monir57b

    شیراز

    1

    3

    1357

    mehdi rezaiei

    shervin_8060

    tehran

    1

    3

    1360

       

    محمدرضا مرادپور

    tanhatarin662 

     

    1

    3

    1362

    هومن خسروی

     

     

    2

    3

    1384

    oscurita_2004

     

    3

    3

    1362

    سولماز عبادی

    so_ebadi@yahoo.com

    تهران

    4

    3

    1360

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    شبنم دوستدار

    shabnam_today

     تهران

    31

    2

    1383

      نیکو تقی زاد

    nikoo_taghizad

     تهران

    31

    2

    1383

    farhad karami

    apadana_834

     

    4

    3

    1384

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان