743

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 743 :: يکشنبه 13 خرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

افزايش «لينکهاي جالب روز»

سلام به همه شما عزيزان
يکي از بخشهاي پرطرفدار مجله روزانه، قسمت لينکهاي جالب روز است. از اولين روزي که اين بخش در روزانه قرار داشته تا امروز در هر شماره از مجله سه لينک قرار مي گرفت. و اما در ادامه تغييرات و تحولات هميشگي، از اين پس تعداد اين لينکها دو عدد افزايش پيدا مي کنه و به عدد 5 مي رسه.
راستي امروز 15 فيلم ديدني شعبده بازي را براي دانلود گذاشته ام که توضيحات مربوطه و لينکهاي دانلود را مي توانيد در قسمت «هديه روزانه» ببينيد.

باقي بقايتان
 
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (742) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • بازي با دلار
  • کیکهای بسیار دیدنی با شخصیتهای کارتونی
  • معرفي و دانلود فيلم : تفنگ
  • دانلود انيميشن : Barnyard
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای Ozcan Deniz به نام Hediye .
  • آهنگ بسیار زیبای تهم به همراه سالومه به نام تقصیر من
  • معرفي Kaspersky Internet Security 7.0 2007 جديدترين نسخه از بسته امنيت اينترنتي محبوبترين ضد ويروس دنيا !
  • قبریاب آنلاین
  • شركاي ايراني بوش
  • ترفند موبايل
  • آقاي رئيس جمهور، مااز عدالت بيزاريم !!!
  • مجموعه کاملي از فيلمهاي شعبده بازي
  • جديدترين شماره از هفته نامهThe Economist
  • درایو Hybrid چیست ؟
  • قيمت مغز زن و مرد!
  • ناتواني جنسي در خانم ها
  • هدیه ای برای آنا جان 
  • روشهای مختلف دم کردن قهوه
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

بازي با دلار
ساعتهای چوبی عجیب و جالب
سايت موسسه حفظ و نشر آثار امام خميني
کیکهای بسیار دیدنی با شخصیتهای کارتونی
وبلاگي نسبتا جامع در مورد جواهری در قصر (یانگوم)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

عمليات بزرگ تروريستي فرودگاه نيويورك خنثي شد

مسئولان آمريكايي اعلام كردند يك نقشه بزرگ براي بمب‌گذاري در فرودگاه بين المللي نيويورك را خنثي كرده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه،‌ مسئولان آمريكايي اعلام كردند با خنثي كردن توطئه بمب‌گذاري در فرودگاه اصلي و بين المللي نيويورك از خسارت و ويراني گسترده‌اي جلوگيري‌ كرده‌اند.
به گفته مسئولان آمريكايي چهار مظنون تروريستي در اين نقشه شركت داشته‌اند كه يكي از آنها از اعضاي سابق مجلس گويانا بوده است.
به گفته وزارت دادگستري آمريكا اين افراد متهم به تلاش براي منفجر كردن مخزن سوخت هواپيماهاي جت در فرودگاه جان اف‌كندي هستند.
بر اساس اعلام اين وزارت خانه برنامه تروريستي اين افراد با شبكه‌هاي بين المللي تروريستي در كارائيب و آمريكاي جنوبي ارتباط داشته اما پيش از اجرا خنثي شد.
روزلين موسكوف، دادستان آمريكا اعلام كرد اين افراد به توطئه براي بمب‌گذاري در يكي از بزرگترين فرودگاه‌هاي آمريكا در يكي از شلوغ‌ترين مناطق شمال‌غرب اين كشور متهم هستند و اگر نقشه‌شان اجرا مي‌شد، تخريب كشتار و خسارت گسترده‌اي به همراه داشت.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

تفنگ
Shooter
 


 

کارگردان: آنتوان فوکوآ. فيلمنامه: جاناتان لمکين بر اساس داستان نقطه برخورد نوشته استيون هانتر. موسيقي: مارک مانسينا. مدير فيلمبرداري: پيتر منزيس جونيور. تدوين: کنراد باف، ارک اي. سيرز. طراح صحنه: ونس لورنزيني، جي. دنيس واشنگتن. بازيگران: مارک والبرگ[باب لي سواگر]، مايکل پنيا[نيک ممفيس]، دني گلوور[سرهنگ ايزاک جانسون]، الياس کوتيس[جک پاين]، کيت مارا[سارا فن]، رونا ميترا[آلوردس پاليندو]، ند بيتي[سناتور چارلز اف. ميچم]، جاستين لوئيس[هاوارد پورنل]، جاناتان واکر[لوئيس دابلر]. ١٢٤ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا، کانادا.
باب لي سواگر تک تيرانداز خبره بعد از عملياتي در اتيوپي که منجر به کشته شدن همرزم وي شده، از ارتش خارج مي شود. سي و شش ماه سرهنگ ايزاک جانسون به سراغ وي رفته و از او مي خواهد تا در خنثي کردن عمليات ترور رئيس جمهور به وي کمک کند. بنابر اطلاعات موجود اين سوء قصد توسط يک تک تيرانداز و در سه نقطه اي که رئيس جمهور قصد ظاهر شدن يا سخنراني دارد، انجام خواهد گرفت. باب بعد از بازديد هر سه محل، محتمل ترين مکان را انتخاب و به همراه تيم سرهنگ جانسون در آنجا مستقر مي شود. اما در لحظه موعود در مي يابد که همه اين برنامه توطئه اي براي قتل رئيس جمهور و خود او به عنوان قاتل فرضي است. سوء قصد به وقوع مي پيوندد. رئيس جمهور جان سالم به در مي برد، اما اسقف اعظم اتيوپي کشته مي شود. باب نيز توسط همکاران جانسون مورد اصابت گلوله قرار گرفته و فرار مي کند. در حين فرار مجبور مي شود تا به نيک ممفيس افسر FBI حمله کرده و اتومبيل وي را سرقت کند. به زودي باب توسط FBI و رسانه ها به عنوان مظنون اصلي قتل اسقف اعظم اتيوپي معرفي و تحت تعقيب گسترده قرار مي گيرد. باب ناچار براي کمک گرفتن نزد سارا فن بيوه همرزم اش مي رود. همزمان نيک ممفيس نيز احساس کرده، باب قاتل اصلي نمي تواند باشد، در صدد يافتن سرنخ هايي براي کشف توطئه اصلي است. به زودي راه باب و نيک با هم تلاقي مي کند. آن دو با دلايلي مختلف قصد دارند تا گردانندگان اصلي اين توطئه را کشف کنند. توطئه اي که با عمليات ٣٦ ماه قبل باب در اتيوپي و سناتوري فاسد به نام ميچم ارتباط دارد...

چرا بايد ديد؟
آنتوان فوکوا متولد ١٩٦٦ پيتزبورگ، پنسيلوانيا از کارگردان هايي همچون ديويد فينچر است که پس زمينه کاري قابل توجهي در دنياي ويديو کليپ دارد. اما بر خلاف فينچر ديد عميقي نسبت به دنياي پيرامون خود نداشته و تجارب ديداري/شنيداري خود را تقديم فيلم هاي تجاري هاليوودي کرده است. اين تجربه هاي به سريع تر شدن ضرباهنگ فيلم هاي اکشن و حتي غير اکشن زمانه ما _به گونه اي بي دليل] منتهي شده و مي رود که سينما را تبديل به بمباران تصويري کند. فوکوا با اولين فيلم سينمايي خود آدم کش جايگزين[١٩٩٨] با شرکت چاو يو فت به سرعت توانست جايگاهي نزد تماشاگران نوجوان و جوان تشنه هيجان و اکشن به دست اورد. اما سه سال بعد با روز تمرين[با شرکت دنزل واشنگتن] توانست نقش درام، شخصيت پردازي و بازيگري را در آثار خود افزايش داده و عمق و محتوايي قالب اعتنا را نيز به اضافه کند. اين محتوا در اشک هاي آفتاب[٢٠٠٣ با شرکت بروس ويليس و مونيکا بلوچي] قالبي جنگي، سياسي يافت. اما فيلم هاي ديگر او در طول چند سال گذشته از جمله شاه آرتور خالي از اين چالش ها شد و پيامد آن چندين فيلم فراموش شده مانند کتاب جنايت و سرانجام تفنگ که قرار است فرصتي براي بازگشت وي به دوران خوش پول سازي باشد. تفنگ براي رسيدن به چنين هدفي يک فيلم کليشه اي معقول به شمار مي رود و تا اين لحظه با فروشي ٤٥ ميلون دالاري نشان از موفقيت سازنده اش دارد. اما در پشت اين صبغه تجاري فوکوآ چه چيز به دست آورده است؟
شايد بزرگ ترين ضعف فيلم انتخاب غلط بازيگران باشد. قبلاً براي حضور در نقش اول فيلم با کيانو ريوز مذاکره شده بود و امينم نيز قرار بود در نقش منفي فيلم [احتمالاً جگ پاين] حضور داشته باشد. اما قرعه به نام مارک والبرگ خورد که هر چند بازيگري قابل قبول است، اما هرگز نمي تواند توفيق دنزل واشنگتن را در روز تمرين تکرار کند. با اين فوکوآ کوشيده کليشه ها را به جا و درست به کار ببندد و با تيم فعلي معدلي در حد قبولي به دست بياورد.
تفنگ يک اکشن درباره هراس آمريکايي ها از ترور رئيس جمهور و اسطوره جان اف. کندي مقتول است و ارجاعاتي که به اين ماجرا نيز مي شود خالي از مطايبه نيست. از اسم باب لي سوايگر و شباهت اش با لي هاروي ازوالد و تصميم به کشتن او به دست توطئه گران مانند جک روبي و تا شوخي با همين ماجرا در گفتگوهاي شخصيت هاي فيلم و سناتوري فاسد و...
شايد کنايه آميز ترين نکته فيلم قرار داشتن عکس تمامي روساي جمهور جمهوري خواه روي ديوار اتاق توطئه گران در مرکز CIAدر لانگلي، ويرجينا باشد! با اين وجود بهتر است پيرنگ هايي چون غرور و شرف ملي و ميهني و خرعبلاتي از اين قبيل را فراموش کنيد. چون تفنگ ماجراي انتقام جويانه قهرماني است براي پاک کردن نام خود عليه يک سيستم فاسد مبارزه مي کند. مبارزه اي که پر از حادثه و هيجان و اندکي عشق هم هست!
شنيده ها حاکي از اين است که فيلم بر اساس کتابي پر جايزه ساخته شده، اما با وجود اين که کتاب را هنوز نخوانده ام، به نظرم چيز متفاوتي از محصولات معمول هاليوود از آن حاصل نشده است. احتمالاً نظير همان بلايي بر سر فيلم نازل شده که در دهه هشتاد بر سر کتاب اولين خون ديويد مورل آمد و قسمت هاي دوم و سوم آن به مسيري کاملاً دور از نيت نويسنده رفتند. شباهت هاي گريزناپذيري ميان قهرمان هر دو فيلم وجود دارد، اما باب لي سوايگر هرگز نمي تواند جان رمبوي جان به در برده از کابوس ويتنام باشد. انگيزه او براي انتقام جمله ابلهانه اي مانند اين است "آنها سگ مرا کشتند!" که به شکلي جدي بر زبان مي آورد! خوب شما از چنين قهرماني چه انتظاري داريد؟ کسي که با ميميک ثابت صورت مارک والبرگ بايد شکل بگيريد و پليس دوست داشتني اسلحه مرگبار[دني گلوور] هم قرار است تا بدمن مخوف و خطرناک اما شيم پل آن باشد؟ من که حاضر به ديدار چنين آدم خوب و ادم بدهايي در يک فيلم اکشن نيستم، شما مختاريد که به ديدن اين فيلم برويد يا نه؟ ارجاع به ماجراي يازده سپتامبر[که از فرط ارجاع شورش در آمده!] هم ديگر مرا وادار به تحمل دو ساعت تير و ترقه و تعقيب و گريز الکي نمي کند.
ژانر: اکشن، درام، مهيج.


براي مشاهده تصاويري از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود  (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Sh00t3r.2007.part1.rar
Sh00t3r.2007.part2.rar
Sh00t3r.2007.part3.rar
Sh00t3r.2007.part4.rar
Sh00t3r.2007.part5.rar
Sh00t3r.2007.part6.rar
Sh00t3r.2007.part7.rar
Sh00t3r.2007.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Barnyard
(The Original Party Animals)

 

Also Known As:Barnyard: The Original Party Animals (USA) (poster title)
Tierisch verrückte Bauernhof, Der (Germany)
more
MPAA:Rated PG for some mild peril and rude humor.
Runtime:Argentina:90 min / USA:90 min
Country:Germany / USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.85 : 1 more
Sound Mix:SDDS / DTS / Dolby Digital
Certification:South Africa:A / Netherlands:6 / Singapore:PG / Canada:PG (Ontario) / Malaysia:U / Finland:K-7 / Argentina:Atp / Ireland:PG / Portugal:M/6 / UK:PG / Australia:PG / USA:PG (certificate #42537)
MOVIEmeter: 1% since last week why?
Company:Paramount Pictures

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/14688434/Barnyard.part1.rar
http://rapidshare.com/files/14688642/Barnyard.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/14688875/Barnyard.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/14688970/Barnyard.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/14689191/Barnyard.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/14689291/Barnyard.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/14689444/Barnyard.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/14689472/Barnyard.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ترکي

Ozcan Deniz
با صداي Hediye

آلبوم جدید و بسیار زیبای Ozcan Deniz به نام Hediye . با 2 کیفیت

128 MP3 :

Bir Dudaktan

Kayboldum

Zorun Ne Benle Ask

Karsiliksiz Ask

Eyvallah

Sacmaliyorum

Nasip Deilmis

Yar

Sevda Tanricasi

Hediye

Ne Gezer

Kapi kapi

Her Dem Ey

Bir Dudaktan - Remix

Zorun Ne Benle Ask - Akustik


 

 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ بسیار زیبای تهم به همراه سالومه
به نام تقصیر من

لينک دانلود:

کیفیت 128: دانلود کنید
کیفیت 64:  دانلود کنید
کیفیت 32 دانلود کنید


براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

معرفي Kaspersky Internet Security 7.0 2007 جديدترين نسخه از بسته امنيت اينترنتي محبوبترين ضد ويروس دنيا !

 

کمپانی امنیتی Kaspersky Lab روسیه یکی مطرح ترین و معتبر ترین کمپانی های امنیتی و سازنده انواع ضد ویروس ها، ضد جاسوس ها، بسته های امنیتی اینترنتی و سایر نرم افزار های امنیتی مختص کاربران خانگی و کمپانی های کوچک و بزرگ است که از سال 1997 با تاسیس دفتر مرکزی کمپانی خود در موسکو روسیه آغاز به کار کرد .

شاید در آن دوران هیچ کس توقع آن را نداشت که Kapsersky در کمتر از یک دهه به یکی از محبوبترین و قدرتمندترین ضد ویروس های دنیا مبدل شود و بالاتر از بسیاری از ضد ویروس های مطرح زمان همچون Norton، McAfee، Panda و PC-Cillin و ... قرار گیرد. پس ازعرضه قدرتمند نسخه 5.0 ضد ویروس Kaspersky در سال 2005 که از لحاظ قدرت شناسایی، سرعت جستجو و سرعت بالای به روز رسانی دیتابیس و پشتیبانی بسیار قوی کمپانی سازنده در سطح بسیار بالایی قرار داشت، نگاه تمامی منتقدان نرم افزار دنیا به سوی این کمپانی امنیتی روس آمد . در همان سال 2005، ضد ویروس Kaspersky علاوه بر دریافت جوایز بسیار متعدد از سوی وبسایتهای و نشریات معتبر گوناگون نرم افزاری و رایانه ای ، توانست در رتبه دوم منتقدان وبسایت بزرگ TopTenReviews جای گیرد و تا به امروز در همان جا جای خود را بالاتر از نام های بزرگ امنیتی دنیا همچون Norton، McAfee، Panda و PC-Cillin خود را نگاه sدارد . ناگفته نماند که این قرارگیری در رتبه دوم منتقدان وبسایت بزرگ TopTenReviews ارتباط مستقیم با قیمت بالاتر ضد ویروس Kaspersky با ضد ویروس رتبه اول یعنی BitDefender دارد که عامل تاثیر گذار مهمی در نزد منتقدان این وب سایت است در غیر این صورت Kaspersky از دیدگاه اکثر منتقدان نرم افزاری دنیا نه تنها جزدر پاره ای از بخش ها هیچ کمیتی در قیاس با BitDefender ندارد بلکه قابلیت های بسیار بهتر و کامل تری را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

کمپانی Kaspersky Lab پس از عرضه بسیار موفقیت آمیز نسخه 6.0 از دو Kaspersky AntiVirus و Kaspersky Internet Security خود در سال 2006 و 2007 به تازگی اقدام به عرضه نسخه 7.0 از ضد ویروس و بسته امنیتی خود را با قابلیت های بهتر و جدیتر و به روزتر برای تمامی کاربران خود کرده است که خبر بسیار خوشایندی برای دوستداران این ضدویروس مطرح است .

و عرضه نسخه 7.0 از محصولات این کمپانی هم اکنون از سوی منابع رسمی در دست بررسی و به اصطلاح بازبینی و عیب یابی های نهاییست با این وجود نسخه نهایی این محصول از سوی بسیاری از منابع غیر رسمی برای علاقمندان منتشر شده است .

Kaspersky Internet Security 7.0 2007 یکی از دو ابر محصول این کمپانیست که علاوه بر دارا بودن ضدویروس قدرتمند Kaspersky AntiVirus 7.0، دارای آخرین نسخه از محصولات ضد جاسوس، ضد اسپم، دیوار آتش و سایر ابزارهای امنیتی این کمپانیست.

برخی از ویژگی های جدید نسخه 7.0 از بسته امنیتی کسپراسکای :

- قابلیت اسکن اطلاعات اینترنتی قبل از اینکه وارد رایانه شما بشوند که به تکنولوژی On-the-fly Scanning مصطلح است !

- تامین امنیت و دفاع از سیستم در مقابل نرم افزارهای ناشناس مخرب جدید !

- سیستم بهینه شما جستجوی ویروس در سیستم که هم سرعت و هم قدرت بالاتری را در جستجو شامل می شود !

- محافظت همه جانبه علیه Rootkit ها .

- به روز رسانی بسیار سریع و اصطلاح آنی دیتابیس نرم افزار .

- محیط زیباتر و ساده تر برای استفاده برای کاربران .

و سازگاری کامل با ویندوز ویستا مایکروسافت که خبر خوشایندی برای کاربران آن سیستم عامل است ...

قابلیت های کلی نرم افزار Kaspersky Internet Security 7.0 :

- تامین امنیت همه جانبه علیه ویروس ها

زیر نظر گرفتن و محافظت کامل از ایمیل ها، ترافیک اینترنتی و اطلاعات رد و بدل شده و وبسایتهای آلوده به ویروس،  محافظت علیه انواع اقسام فایلهای ویروسی و عملکرد بسیار سریع برای نابودیشان و ...

- تامین امنیت همه جانبه علیه جاسوس ها و مخرب ها

ممانعت از ربودن تمامی اطلاعات محرمانه شما (همچون رمز های عبور،  اکانت های مختلف بانکی، کارتهای اعتباری و ...)، گشت و گذاری امن در وبسایتهای گوناگون علیه کلاهبرداری ها و وبسایتهای آلوده به جاسوس، مسدود سازی تمامی نرم افزارهای شماره گیر مخرب که موجب هزینه های هنگفت تلفنی می شود و پاکسازی انواع اقسام نرم افزارهای کوچک و بزرگ جاسوسی و مخرب !

- تامین امنیت همه جانبه علیه هکر ها

مسدود سازی تمامی حملات اینترنتی در محیط شبکه یا اینترنت،  کنترل کامل بر روی فعالیت ها ، تامین امنیت تمامی سیستم های شبکه ،کنترل تمامی نرم افزارهایی که قصد اتصال به اینترنت را دارند و مخفی سازی سیستم شما در دید مهاجمان و مزاحمان از ویژگی های این بخش است .

- تامین امنیت همه جانبه علیه اسپم ها (هرزنامه ها)

محافظت علیه اسپم ها یا هرزنامه ها ( نامه های الکترونیک ناخواسته ) با آخرین تکنولوژی های نوین .

سازگاری مستقیم با اکثرنرم افزارهای رایج مدیریت ایمیل .

و ...

 

لينک دانلود (حجم فايل 22 مگابايت مي باشد، کرک برنامه در داخل فايل zip قرار داده شده است)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Ghost Recon 2

صمیمانه بهتون پیشنهاد میکنم هرجا اسم gameloft رو شنیدید منتظر یه سورپرایز باشید
اعتراف میکنم کم کم داره از بازیهای جنگی هم خوشم میاد
البته هنوز خودم تمومش نکردم ولی مطمین باشید تا آخرش میرم

لينک دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


تو مگر بر لب آبی به هوس بنشینی

تو مگر بر لب آبی به هوس بنشینی
به خدایی که تویی بنده بگزیده او
گر امانت به سلامت ببرم باکی نیست
ادب و شرم تو را خسرو مه رویان کرد
عجب از لطف تو ای گل که نشستی با خار
صبر بر جور رقیبت چه کنم گر نکنم
باد صبحی به هوایت ز گلستان برخاست
شیشه بازی سرشکم نگری از چپ و راست
سخنی بی​غرض از بنده مخلص بشنو
نازنینی چو تو پاکیزه دل و پاک نهاد
سیل این اشک روان صبر و دل حافظ برد
تو بدین نازکی و سرکشی ای شمع چگل

 

ور نه هر فتنه که بینی همه از خود بینی
که بر این چاکر دیرینه کسی نگزینی
بی دلی سهل بود گر نبود بی​دینی
آفرین بر تو که شایسته صد چندینی
ظاهرا مصلحت وقت در آن می​بینی
عاشقان را نبود چاره بجز مسکینی
که تو خوشتر ز گل و تازه​تر از نسرینی
گر بر این منظر بینش نفسی بنشینی
ای که منظور بزرگان حقیقت بینی
بهتر آن است که با مردم بد ننشینی
بلغ الطاقه یا مقله عینی بینی
لایق بندگی خواجه جلال الدینی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

13 خرداد
نگرش تو پایه و اساس هر کاری که می کنی و عنصر اصلی در روند کنترل سرنوشتت است.
کیث هرل

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول خدا صلی الله علیه و آله  فرمودند:
ادعوا الله و اََنتم موقنون بالاجابة واعلموا اَنَّ الله لا یستجیبُ دعاء من قَلب غافل لاه.
خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید كه خداوند دعا را از قلب غافل بیخبر نمی پذیرد
(كنز العمال، ج2، ص72)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

مردی به یکی از دوستان خود ، که سالها وی را ندیده بود ، رسید و پرسید :
خوب ، در این مدت که ازدواج کرده ای ، آیا هنوز خودت لباسهای خود را
می شوئی ؟ یا نه شرایط عوض شده ؟
مرد جواب داد : البته که عوض شده ، چون به شستن لباسهای مختلف تبحر پیدا کرده ام ، خانمم می گوید حتی از ماشین لباسشوئی نیز تمیز تر کار می کنم !!!


- (( عجب . . . !! تو بعد از ازدواج هم باز خودت دکمه لباست را می دوزی ؟
- ای کاش مشکل فقط دکمه لباس و آنهم لباسهای خودم بود ، این که میبینی لباس زنم است که قبل شستن دارم دکمه هاش رو چک می کنم !!!!

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

چرا ليزر؟
ليزر برخلاف تصور، اصلا تكنولوژي جديدي نيست و سابقه آن به سال‌هاي دهه 1960 بر‌مي‌گردد، اما در سال‌هاي اخير، با پيشرفت علم و تكنولوژي، ليزر نتوانسته در رشته پزشكي هم وارد شود و بيشتر در اختيار مردم قرار گيرد. براي آنهايي كه خيلي به اصطلاحات عجيب و غريب علاقه دارند، بايد بگوييم كه ليزر مخفف 5 كلمه‌Light Amplification by the Stimulated Emission of Radiation به معناي <تقويت نور به‌وسيله انتشار تحريك‌شده> است. البته حق داريد كه از اين كلمات سر در نياوريد. پس‌به‌طور ساده مي‌گوييم كه ليزر وسيله‌اي است كه يك دسته پرتو نوراني قوي را در يك جهت خاص از خود صادر مي‌كند. اين پرتو نوراني وقتي به هدف برخورد مي‌كند، با انرژي فراواني كه دارد، آن را كاملا از بين مي‌برد و تقريبا بخار مي‌كند. با تغيير ويژگي‌هاي اين دسته پرتو، شامل طول موج آن، ميزان انرژي آن و نيز مدت زماني كه بر روي هدف تابانده مي‌شود، مي‌توان از ليزر براي مقاصد درماني مختلفي استفاده كرد. خاصيت ليزر در تخريب بافت مورد نظر، بدون اينكه آسيبي به بافت‌هاي اطراف و يا حتي بافت‌هاي در مسير عبور پرتو ليزر وارد كند، باعث تمايل فراواني به اين روش‌ درماني شده است. اجازه بدهيد در اين مورد مثالي بزنيم. فرض كنيم شما مي‌خواهيد يك ناهنجاري عروقي (مثل يك مويرگ تابلو و بدشكل)! را از روي بينيتان به كمك ليزر برداريد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

وقايع تاريخی و اعتقاد به حقيقت ؛
غالب رواياتی که فردوسی در شاهنامه نقل کرده، يا تمام عاری از حقيقت است يا مشوب به افسانه ميباشد و دراين صورت چگونه ميتواند سند تاريخ ما محسوب شود؟
غافل نبايد شد از اينکه مقصود از تاريخ چيست و فوايد آن کدام است. البته در هررشته از تحقيقات و معلومات حقيقت بايد وجهه و مقصود باشد و خلاف حقيقت مايۀگمراهی است. اما در اين مورد مخصوص، مطابق واقع بودن يا نبودن قضايا منظور نظر نيست.
همه اقوام و ملل متمدن مبادی تاريخشان مجهول و آميخته به افسانه است و هراندازه سابقۀ ورودشان به تمدن قديمتر باشد اين کيفيت در نزد آنها قويتر است،
زيرا که در روزگار باستان؛ تحرير و تدوين کتب و رسائل شايع و رايج نبود، وقايع و سوانحی که بر مردم وارد ميشد فقط در حافظۀ اشخاص نقش ميگرفت و سينه به سينه از اسلاف به اخلاف ميرسيد و ضعف حافظه يا قوت تخيل و غيرت و تعصب اشخاص، وقايع و قضايا را در ضمن انتقال روايات از متقدمين به متاخرين میرسید و کم کم بصورت افسانه در می آورد.
خاصه اينکه طبايع مردم عموما بر اين است که در باره اشخاص يا اموری که در ذهن ايشان تاثير عميق می بخشد افسانه سرايی ميکنند، و بسا که بحقيقت آن افسانه ها معتقد و نسبت به آنها متعصب می شوند 

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَالَّذِي خَبُثَ لاَ يَخْرُجُ إِلاَّ نَكِدًا كَذَلِكَ نُصَرِّفُ الآيَاتِ لِقَوْمٍ يَشْكُرُونَ 58 لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ فَقَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللَّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَـهٍ غَيْرُهُ إِنِّيَ أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ 59 قَالَ الْمَلأُ مِن قَوْمِهِ إِنَّا لَنَرَاكَ فِي ضَلاَلٍ مُّبِينٍ 60 قَالَ يَا قَوْمِ لَيْسَ بِي ضَلاَلَةٌ وَلَكِنِّي رَسُولٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ 61 أُبَلِّغُكُمْ رِسَالاَتِ رَبِّي وَأَنصَحُ لَكُمْ وَأَعْلَمُ مِنَ اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ 62 أَوَعَجِبْتُمْ أَن جَاءكُمْ ذِكْرٌ مِّن رَّبِّكُمْ عَلَى رَجُلٍ مِّنكُمْ لِيُنذِرَكُمْ وَلِتَتَّقُواْ وَلَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ 63 فَكَذَّبُوهُ فَأَنجَيْنَاهُ وَالَّذِينَ مَعَهُ فِي الْفُلْكِ وَأَغْرَقْنَا الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا إِنَّهُمْ كَانُواْ قَوْماً عَمِينَ 64 وَإِلَى عَادٍ أَخَاهُمْ هُوداً قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَـهٍ غَيْرُهُ أَفَلاَ تَتَّقُونَ 65 قَالَ الْمَلأُ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَوْمِهِ إِنَّا لَنَرَاكَ فِي سَفَاهَةٍ وِإِنَّا لَنَظُنُّكَ مِنَ الْكَاذِبِينَ 66 قَالَ يَا قَوْمِ لَيْسَ بِي سَفَاهَةٌ وَلَكِنِّي رَسُولٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ 67

 

ترجمه فارسي مکارم

سرزمين پاكيزه و شيرين)، گياهش به فرمان پروردگار مى‏رويد; اما سرزمينهاى بد طينت (و شوره‏زار)، جز گياه ناچيز و بى‏ارزش، از آن نمى‏رويد; اين گونه آيات (خود) را براى آنها كه شكرگزارند، بيان مى‏كنيم! «58» ما نوح را به سوى قومش فرستاديم; او به آنان گفت: «اى قوم من! (تنها) خداوند يگانه را پرستش كنيد، كه معبودى جز او براى شما نيست! (و اگر غير او را عبادت كنيد،) من بر شما از عذاب روز بزرگى مى‏ترسم!» «59» (ولى) اشراف قومش به او گفتند: «ما تو را در گمراهى آشكارى مى‏بينيم!» «60» گفت: «اى قوم من! هيچ گونه گمراهى در من نيست; ولى من فرستاده‏اى از جانب پروردگار جهانيانم! «61» رسالتهاى پروردگارم را به شما ابلاغ مى‏كنم; و خيرخواه شما هستم; و از خداوند چيزهايى مى‏دانم كه شما نمى‏دانيد «62» آيا تعجب كرده‏ايد كه دستور آگاه كننده پروردگارتان به وسيله مردى از ميان شما به شما برسد، تا (از عواقب اعمال خلاف) بيمتان دهد، و (در پرتو اين دستور،) پرهيزگارى پيشه كنيد و شايد مشمول رحمت (الهى) گرديد؟! «63» اما سرانجام او را تكذيب كردند; و ما او و كسانى را كه با وى در كشتى بودند، رهايى بخشيديم; و كسانى كه آيات ما را تكذيب كردند، غرق كرديم; چه اينكه آنها گروهى نابينا (و كوردل) بودند «64» و به سوى قوم عاد، برادرشان «هود» را (فرستاديم); گفت: «اى قوم من! (تنها) خدا را پرستش كنيد، كه جز او معبودى براى شما نيست! آيا پرهيزگارى پيشه نمى‏كنيد؟!» «65» اشراف كافر قوم او گفتند: «ما تو را در سفاهت (و نادانى و سبك مغزى) مى‏بينيم، و ما مسلما تو را از دروغگويان مى‏دانيم!» «66» گرفت: «اى قوم من! هيچ گونه سفاهتى در من نيست; ولى فرستاده‏اى از طرف پروردگار جهانيانم «67»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

milkway2050@yahoo.com

salam
az in sayte mitoni 10000 font englisi download koni:
http://betterfonts.com
movafagh bashid

 

 

donya_lotfabadi@yahoo.com

دوستي مث رابطه چشم و دست مي مونه ، وقتي دستت زخم مي شه چشمات گريه مي کنه ، اونوقت دستت اشکات رو پاک مي کنه

 

 

bidari57@yahoo.com

برای فاطمیه

سینـه ای کـز معـرفت گنجینـه اسـرار بــود
کــی ســـزاوار فشــار آن در و دیــوار بــــود
طـور سینای تجلـی مشعـلی از نــور بـود
سینه سینای عصمت مشتعـل از نـار بود
آن کـه کردی مـاه تابان پیش او پهلو تهـی
از کجـــا پهلــــوی او را تــــاب آن آزار بــــود
نالـه بانـــو زد انـــدر خرمـن هستـی شـرر
گویی اندر طور غم چون نخل آتش بار بود

* شعر از مرحوم آیت الله غروی اصفهانی(کمپانی)

 

 

info@fimco.org

اگرنمي تواني بلوطي بر فراز تپه اي باشي
بوته اي در دامنه اي باش
ولي بهترين بوته اي باش كه در كناره راه مي رويد
اگر نمي تواني درخت باشي ،بوته باش

اگر نمي تواني بوته اي باشي، علف كوچكي باش
و چشم انداز كنار شاه راهي را شادمانه تر كن
اگر نمي تواني نهنگ باشي، فقط يك ماهي كوچك باش
ولي بازيگوش ترين ماهي درياچه!

همه ما را كه ناخدا نمي كنند، ملوان هم مي توان بود
در اين دنيا براي همه ما كاري هست
كارهاي بزرگ و كارهاي كمي كوچكتر
و آنچه كه وظيفه ماست ، چندان دور از دسترس نيست

اگرنمي تواني شاه راه باشي ، كوره راه باش
اگر نمي تواني خورشيد باشي، ستاره باش
با بردن و باختن اندازه ات نمي گيرند
هر آنچه كه هستي، بهترينش باش

یاعلی - رزا

 

 

nsh_yuo2010@yahoo.com

دنیای امروز و ...

امروزه اندیشمندان به پرسشی بنیادین می اندیشند: چرا زندگی انسان عصر جدید با همه ی پیشرفتها ، گرفتار نوعی عدم تعادل شده است؟ انسان عصر جدید کارهای بزرگی انجام داده است که در گذشته قابل تصور نبود. پیشرفت علمی، رفاه و آسایش، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری ها، توسعه ی بهداشت، گسترش ارتباطات، توجه به ورزش و شور و نشاط در میدان های ورزشی از جمله ی این پیشرفت هاست.
از سوی دیگر، متاسفانه در حالی که صدها میلیون انسان بر روی کره ی زمیناسیر فقر، گرسنگی، رنج و بیماری اند، بیشترین ثروت جهان در اختیار گروهی محدود است و آنان سرگرم لذتهای خودند و به این وضع توجهی ندارند. از جمله پر سودترین تجارت های جهانی که در اختیار کشورهای پیشرفته است ، تجارت اسلحه ، مواد مخدر ، مشروبات الکلی و روابط نامشروع و غیر قانونی جنسی است . سلاح های کشتار جمعی ، شیمیایی و اتمی که بوسیله ی کشورهای بزرگ تولید شده است ، جهان را تهدید می کند.
قاچاق زنان و کودکان کشورهای فقیر به کشورهای ثروتمند ، تولید انواع مواد تخدیر کننده ، افزایش ناامنی خانواده ها و به خصوص کودکان و زنان از مشکلات دیگر دنیای امروز است .
چرا باید زندگی بشر در عصر دانایی با چنین مشکلاتی همراه باشد؟ چرا برخی انسان ها آن چنان به زندگی دنیوی خود سرگرمند که ناله گرسنگان و فریاد مظلومان را نمی شنوند؟ چرا برخی جوامع در عین برخورداری و رفاه ، به انواع مواد مخدر پناه می برند و آمار خودکشی وحشتناک و روز افزون است؟
آیا یکی از علت های آن ، غفلت انسان امروز از حیات اخروی نیست ؟ آیا او خویشتن حقیقی خویش را که میل به جاودانگی دارد، فراموش نکرده است و آیا این فراموشی ، تعادل حیات او را بر هم نزده است؟ قر آن کریم به زیبایی ، سرنوشت کسانی را که مرگ و زندگی برتر را فراموش می کنند چنین ترسیم می کند:
والذین اتخذوا دینهم لهوا و لعبا و غرتهم الحیاه الدنیا فالیوم ننساهم کما نسوا لقاء یو مهم هذا و ما کانوا بایاتنا یجحدون .
آنان که گرفتند دین خود را به سرگرمی و بازی و زندگی دنیا آنان را فریفت . پس امروز انان را از یاد ببریم همان طور که انان دیدار امروزشان را از یاد بردند و آیات ما را انکار می کردند . و در آخر:
ما زدریاییم و دریا می رویم ما ز بالاییم و بالا می رویم
امیدوارم اونو تو روزای آتی تو مجله ببینم.با تشکر
ص-ی

 

.

alirezamajidi@gmail.com

قبریاب آنلاین
 

دنبال مطلبی در اینترنت جستجو می‌کردم که تصادفا سایت Find A Grave ، یا قبریاب را پیدا کردم.

 

سایت «قبریاب» سایتی است که اطلاعات مربوط به محل تدفین مشاهیر را جمع‌آوری می‌کند و تا به حال توانسته مجموعه جالبی را جمع‌آوری کند.

برای نمونه به اطلاعات مربوط به این افراد توجه کنید:

اینگرید برگمن : فوت در 67 سالگی ، به علت سرطان پستان ، اینگرید برگمن جدالی هفت ساله با سرطان پستان داشت ، در همین زمان دست از کار هنری برنداشت و در مجموعه تلویزیونی زنی به نام گلدا» شرکت کرد که به خاطر آن برنده جایزه امی و همچنین گلدن گلاب شد. در آخرین روز زندگی‌اش در مراسم بزرگداشت کوچکی که برایش برپا شده بود ، شرکت کرد و عصر همان روز در آرامش درگذشت.
چه کسی وقتی فیلمی مثل کازابلانکا را می‌دید می‌توانست حدس بزند که بازیگر خوش‌چهره‌ای مثل اینگرید برگمن هم کارش به اینجا ختم شود؟:

 

مارلون براندو : علت مرگ فیبروز ریوی

ارنست همینگوی : علت مرگ ، خودکشی با شلیک گلوله

ایزاک آسیموف : علت مرگ نویسنده علمی-تخیلی نویس محبوبم را تا به حال نمی‌دانستم : وی در 72 سالگی به دنبال عوارض ناشی از عفونت با HIV که به دنبال تزریق خون به آن مبتلا شده بود ، درگذشت.

خورخه لوئیس بورخس : سرطان کبد

پابلو نرودا : علت مرگ ، لوسمی

و جیمز جویس ، آگاتا کریستی ، همفری بوگارت ، آلبرت اینشتین ،آل کاپون ، آبراهام لینکلن ،استالین

سایت یک قسمت جستجو هم دارد ، که به کمک آن می‌توانید به راحتی آرامگاه افراد مورد نظرتان را پیدا کنید.

به علاوه این سایت افراد مشهور را بر اساس محل تدفین و علت شهرت هم طبقه‌بندی کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد هر فرد کامنت بگذارند ، و خود افراد مورد نظرشان را به لیست اضافه کنند و عکس‌هایی به لیست اضافه کنند.

اطلاعات مربوط به 12 شخصیت ایرانی هم در سایت وجود دارد.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

شركاي ايراني بوش

محمد جعفر بهداد معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهورمحمدجعفر بهداد معاون جديد ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهور در يادداشتي انقلابي هويت هواداران نفاق كه بر ساقط كردن دولت مكتبي و ولايي احمدي نژاد متمركز شده اند را برملا كرد.
متن كوتاه شده اين يادداشت انقلابي و افشاگرانه بدين شرح است:
رسانه هاى دنيا هفته گذشته از امضاى يك طرح سرى از سوى رئيس جمهور آمريكا خبر دادند كه بر اساس آن رژيم واشنگتن وارد مرحله جديدى از بى ثبات كردن وضعيت اجتماعى واقتصادى ايران مى شود. در اين طرح به صراحت از ضرورت اخلال در نظام پولى و مالى ايران به عنوان يكى از راهكارهاى «براندازى نرم» ياد شده است.
حدود ۵ سال پيش كه برخى مطبوعات با ارائه اسناد معتبر، نحوه اجرايى شدن طرح هاى ضد ايرانى كاخ سفيد را از طريق مزدوران داخلى اش برملا كردند، اين نكته كاملاً روشن شد كه حاكمان ايالات متحده آمريكادر طرح هاى براندازانه ، همواره روى عناصر وابسته به خود در عرصه هاى سياسى و مطبوعاتى كشور سوژه، به عنوان مهم ترين پايگاه و ابزار كار خود حساب باز مى كنند.
در طول سال هاى بين ۸۴-،۷۵ صحنه سياسى ـ مطبوعاتى ايران شاهد فعاليت آشكار عناصر تحريك يا اغوا شده به نفع مقاصد ضد ايرانى نظام سلطه بود كه متأسفانه زير نام هاى آزادى بيان، جامعه چندصدايى و تحمل مخالف، حتى از حمايت مادى و تبليغاتى مقام هاى دولتى نيز برخوردار بودند و اگر مجاهدت و مقاومت آگاهانه نيروهاى مؤمن و انقلابى در عرصه هاى سياسى و مطبوعاتى و قضايى نبود، شايد طرح براندازى نرم واشنگتن به مرحله كاميابى هم رسيده بود.
اكنون كه تجربه تلخ دوران موسوم به اصلاحات پيش روى ماست، نمى توان از كنار خبر «امضاى طرح سرى بى ثبات كردن اوضاع ايران از سوى بوش» به سادگى گذشت، بلكه ناخودآگاه اين واقعيت در ذهن برجسته مى شود كه صدها كاخ سفيد و پنتاگون هم نخواهند توانست بدون كمك عوامل محلى به اهداف خود در كشور موردنظر برسند. بنابراين در طراحى سازوكارهاى تدافعى يا تهاجمى عليه موج جديد پروژه براندازى، پيش از هر چيز، شناسايى پايگاه هاى احتمالى دشمن در داخل و جست وجوى راه هاى مهار هر يك از اين پايگاه ها، متناسب با ساختار، هويت و مأموريت شان ضرورت دارد.
جمهورى اسلامى ايران با پشتوانه اعتقادى و مردمى خود همواره در برابر ترفندهاى پيچيده و تهاجمات سهمگين بدخواهان خود، چون كوه استوار مانده و متجاوزان را در پس هر يك از عمليات هاى سخت و نرم شان پشيمان كرده است اما اين بدان معنا نيست كه سمپاشى مستمر عليه باورهاى مكتبى و عقده گشايى عناصر بدخواه عليه آموزه هاى ارزشى و نظام دينى تحمل شود.
كسانى كه هرگونه نقد غيرمستقيم و محرمانه نسبت به خود را به عدم درك پيام دوم خرداد و واپسگرايى نسبت داده و كمترين انتقاد را با موجى از تهديد و فشار و تفرعن پاسخ مى دادند، امروز به گونه اى بى سابقه، رئيس جمهور مكتبى و منتخب مردم را با انواع تعابير زشت مورد خطاب قرار داده و گويا براى جبران خسارات مادى ناشى از عدالت گرايى دولت نهم، خود را مجاز به هرگونه پرده درى و فحاشى عليه شخصيت دوم مملكت مى دانند.
اگر «بى ثبات كردن وضعيت ايران» مستلزم «بى ثبات نشان دادن وضعيت» و «تحقير روحيه استقلال طلبى، دين محورى و انقلابى» باشد، شبه گروه هايى كه اكنون به نام نقد عملكرد و برنامه دولت نهم، در واقع كمر به نفى رويكرد عدالت گرا، دينمدار و مردم محور بسته اند، خواسته يا ناخواسته با جورج بوش در امضاى دستورالعمل حمله به ثبات ايران شريكند، زيرا در ساختار و سازمان فكرى ايرانيان، نفى و حذف هر يك از آموزه هاى مذكور عامل دلواپسى و واكنش منفى خواهد شد. از اين رو منتقدانى كه با دغدغه حفاظت از حريم اين باورها وارد صحنه نقد مى شوند، همواره در قامت يك دوست ديده شده اند و بازشناسى آنها از بى دردها و غائله آفرين ها آسان است.
همه شواهد نشان مى دهد كه «دوستان خوب آمريكا»، از چشم انداختن دولت مكتبى احمدى نژاد را در نزد ملت ايران در صدر دستور كار خود قرار داده اند.

  
 

setayesh_new@yahoo.com

ترفند موبايل

قصد داریم تا هم اکنون یکی از کاربردی ترین و جالب ترین ترفندهای موبایل را که کمتر کسی از آن با خبر است را برای شما بازگو کنیم. ممکن است شما نیز گاهی حوصله و وقت کافی برای پاسخ گویی به تلفن هایی که به موبایلتان زده میشود را نداشته باشید ؛ شاید گوشی را خاموش کنید و یا حتی بدان پاسخ نگویید که این دو کار تا حدودی خلاف ادب است. اما قصد داریم تا روشی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام " شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد " یا " شماره مورد نظر مسدود است " و یا ... روبرو شود.
بدین منظور گوشی خود را ابتدا روشن کنید.
سپس میبایست کد #094*21*را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر میشود که به معنای فعال شدن این موضوع است.
اکنون هر کس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده بر خورد میکند.
اما برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #21# را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
اکنون میتوانید تماسهای رسیده را دریافت کنید.

چند نکته:
با فعال سازی این قابلیت هم میتوانید SMS بفرستید هم SMS دریافت کنید.
این ترفند روی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون تست شده است.
این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت میپذیرد.
این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است.
اگر در حین نوشتن کد به Error برخورد کردید مجدد کد را وارد کنید.
افرادی که با موبایل با شما تماس میگیرند با پیغام Diverting نیز روبرو میشوند که چندان مشکلی پدید نمیاورد

 

 

h.moteshafi@gmail.com

يک داستان کوچولوی جالب

وقتی خیلی کوچک بودم اولین خانواده ای که در محلمان تلفن خرید ما بودیم . هنوز جعبه قدیمی و گوشی سیاه و براق تلفن که به دیوار وصل شده بود به خوبی در خاطرم مانده.ا
قد من کوتاه بود و دستم به تلفن نمیرسید ولی هر وقت که مادرم با تلفن حرف میزد می‌ایستادم و گوش میکردم و لذت میبردم .ا
بعد از مدتی کشف کردم که موجودی عجیب در این جعبه جادویی زندگی می کند که همه چیز را می داند . اسم این موجود اطلاعات لطفآ بود ، و به همه سوالها پاسخ می داد.ا
ساعت درست را می دانست و شماره تلفن هر کسی را به سرعت پیدا میکرد .ا
بار اولی که با این موجود عجیب رابطه بر قرار کردم روزی بود که مادرم به دیدن همسایه مان رفته بود . رفته بودم در زیر زمین و با وسایل نجاری پدرم بازی میکردم که با چکش کوبیدم روی انگشتم.ا
دستم خیلی درد گرفته بود ولی انگار گریه کردن فایده نداشت چون کسی در خانه نبود که دلداریم بدهد .ا
انگشتم را کرده بودم در دهانم و همین طور که میمکیدمش دور خانه راه می رفتم . تا اینکه به راه پله رسیدم و چشمم به تلفن افتاد ! فوری رفتم و یک چهار پایه آوردم و رفتم رویش ایستادم .ا
تلفن را برداشتم و در دهنی تلفن که روی جعبه بالای سرم بود گفتم اطلاعات لطفآ .ا
صدای وصل شدن آمد و بعد صدایی واضح و آرام در گوشم گفت : اطلاعات .ا
انگشتم درد گرفته .... حالا یکی بود که حرف هایم را بشنود ، اشکهایک سرازیر شد .ا
پرسید مامانت خانه نیست ؟
گفتم که هیچکس خانه نیست .ا
پرسید خونریزی داری ؟
جواب دادم : نه ، با چکش کوبیدم روی انگشتم و حالا خیلی درد دارم .ا
پرسید : دستت به جا یخی میرسد ؟
گفتم که می توانم درش را باز کنم .ا
صدا گفت : برو یک تکه یخ بردار و روی انگشتت نگه دار .ا
یک روز دیگر به اطلاعات لطفآ زنگ زدم .ا
صدایی که دیگر برایم غریبه نبود گفت : اطلاعات .ا
پرسیدم تعمیر را چطور می نویسند ؟ و او جوابم را داد .ا
بعد از آن برای همه سوالهایم با اطلاعات لطفآ تماس میگرفتم .ا
سوالهای جغرافی ام را از او می پرسیدم و او بود که به من گفت آمازون کجاست . سوالهای ریاضی و علومم را بلد بود جواب بدهد . او به من گفت که باید به قناریم که تازه از پارک گرفته بودم دانه بدهم .ا
روزی که قناری ام مرد با اطلاعات لطفآ تماس گرفتم و داستان غم انگیزش را برایش تعریف کردم . او در سکوت به من گوش کرد و بعد حرفهایی را زد که عمومآ بزرگترها برای دلداری از بچه ها می گویند . ولی من راضی نشدم . ا
پرسیدم : چرا پرنده های زیبا که خیلی هم قشنگ آواز می خوانند و خانه ها را پر از شادی میکنند عاقبتشان اینست که به یک مشت پر در گوشه قفس تبدیل میشوند ؟
فکر میکنم عمق درد و احساس مرا فهمید ، چون که گفت : عزیزم ، همیشه به خاطر داشته باش که دنیای دیگری هم هست که می شود در آن آواز خواند و من حس کردم که حالم بهتر شد .ا
وقتی که نه ساله شدم از آن شهر کوچک رفتیم . دلم خیلی برای دوستم تنگ شد . اطلاعات لطفآ متعلق به آن جعبه چوبی قدیمی بر روی دیوار بود و من حتی به فکرم هم نمیرسید که تلفن زیبای خانه جدیدمان را امتحان کنم .ا
وقتی بزرگتر و بزرگتر می شدم ، خاطرات بچگیم را همیشه دوره میکردم . در لحظاتی از عمرم که با شک و دودلی و هراس درگیر می شدم ، یادم می آمد که در بچگی چقدر احساس امنیت می کردم .ا
احساس می کردم که اطلاعات لطفآ چقدر مهربان و صبور بود که وقت و نیرویش را صرف یک پسر بچه میکرد .ا
()()()()()()()()
سالها بعد وقتی شهرم را برای رفتن به دانشگاه ترک میکردم ، هواپیمایمان در وسط راه جایی نزدیک به شهر سابق من توقف کرد . ناخوداگاه تلفن را برداشتم و به شهر کوچکم زنگ زدم : اطلاعات لطفآ !
صدای واضح و آرامی که به خوبی میشناختمش ، پاسخ داد اطلاعات .ا
ناخوداگاه گفتم می شود بگویید تعمیر را چگونه می نویسند ؟
سکوتی طولانی حاکم شد و بعد صدای آرامش را شنیدم که می گفت : فکر می کنم تا حالا انگشتت خوب شده .ا
خندیدم و گفتم : پس خودت هستی ، می دانی آن روزها چقدر برایم مهم بودی ؟
گفت : تو هم میدانی تماسهایت چقدر برایم مهم بود ؟ هیچوقت بچه ای نداشتم و همیشه منتظر تماسهایت بودم .ا
به او گفتم که در این مدت چقدر به فکرش بودم . پرسیدم آیا می توانم هر بار که به اینجا می آیم با او تماس بگیرم .ا
گفت : لطفآ این کار را بکن ، بگو می خواهم با ماری صحبت کنم .ا
()()()()()()()()
سه ماه بعد من دوباره به آن شهر رفتم .ا
یک صدای نا آشنا پاسخ داد : اطلاعات .ا
گفتم که می خواهم با ماری صحبت کنم .ا
پرسید : دوستش هستید ؟
گفتم : بله یک دوست بسیار قدیمی .ا
گفت : متاسفم ، ماری مدتی نیمه وقت کار می کرد چون سخت بیمار بود و متاسفانه یک ماه پیش درگذشت .ا
قبل از اینکه بتوانم حرفی بزنم گفت : صبر کنید ، ماری برای شما پیغامی گذاشته ، یادداشتش کرد که اگر شما زنگ زدید برایتان بخوانم ، بگذارید بخوانمش .ا
صدای خش خش کاغذی آمد و بعد صدای نا آشنا خواند : به او بگو که دنیای دیگری هم هست که می شود در آن آواز خواند ... خودش منظورم را می فهمد .ا

 

 

mohsenmusavi313@gmail.com

 آقاي رئيس جمهور، مااز عدالت بيزاريم !!!
 

زماني احساس مي‌کردم بزرگ‌ترين خواسته‌ي ما عدالت است. گمان مي‌کردم تمام مشکلمان نبود عدل است. چه قدر جاي علي (ع) را در جامعه‌ي تازه جان گرفته‌مان خالي مي‌ديدم. چه قدر نفرت داشتم از طلحه‌ها و زبيرها ؛ نان به نرخ روز خور‌هايي که تاب ولايت علوي راندارند ...
ديگر باورمان شده بود که جايي از کار مي‌لنگد. همه را امتحان کرديم. هر که گفت ؛ فرصت مي‌خواهم به او فرصت داديم ، تا طعم عدالت را به ما بچشاند . اما افسوس که آنچه در دايره‌ي قدرت آن‌ها گم شد ، عدالت بود. ديگر نا اميد بوديم و خسته. کسي را باور نداشتيم. خيلي تنها بوديم. اگر رهبرمان را نداشتيم دق مي‌کرديم ...
اما اتفاق عجيبي افتاد. مردي آمد از جنس خودمان. باور نمي‌کرديم. براي اولين بار آنچه را فرياد مي‌زديم و کسي برنمي‌تافت، از گلوي يک مسؤول کشوري مي‌شنيديم. باورمان نبود که کسي شهردار پايتخت باشد و بشود به راحتي او را بعد از نماز در مسجد محل ديد و با او دست داد! اين قدر اين حق طبيعيمان پايمال قدرت‌طلبي‌ها شده بود که وقتي مي‌ديديم کسي هست که مي‌توانيم رو به رويش بايستيم و فرياد بزنيم، مي‌خواستيم بال دربياوريم و پرواز کنيم.
اين بار باور کرديم که همه چيز منحصر در اين جناح و آن جناح نيست. کسي آمده که خود را تنها وابسته به حزب خدا مي‌داند، نه هيچ حزب ديگري. وقتي به دليل مشغله‌ي زياد کاري در شهرداري از آمدن به جلسه‌ي اصول‌گرايان براي تعيين کانديداي مشترک رياست جمهوري خودداري کرد و خدمت به مردم را ترجيح داد، باور کرديم که او از جنسي ديگر است. وقتي بدن نيمه‌جان او را که تا ساعت يک نيمه شب بدون وقفه کار کرده بود، از ساختمان شهرداري به بيمارستان بردند تا مگر با کمک پزشکان به هوش بيايد، باورمان شد که مردي از جنس ديگر آمده است.
چه قدر مي‌‌توانست زيبا باشد ؛ چه دورنماي زيبايي: مردي مي‌آيد و عدالت را برايمان معنا مي‌کند. مردي مي‌آيد و عزت را جايگزين سياست تدافعي و پير خارجي مي‌کند. مردي مي‌آيد و جلوي چپاول بيت المال را مي‌گيرد. مردي مي‌آيد و قدري نفس مي‌کشيم که انقلابمان زنده است ...
اين قدر بدبين شده بوديم که باور نداشتيم کسي که مردم او را مي‌خواهند، روي کار بيايد. باور نمي‌کرديم کسي که هيچ حزب و جناحي حاميش نيست، بتواند رئيس جمهورمان شود. اما مردم يک صدا تو را فرياد زدند و تو آمدي. وقتي اعلام شد که خواست ملت به بار نشسته است، اشک شوق باريديم. ديگر رها شده بوديم. ديگر لازم نبود خود را محصور در فلان حزب و فلان گروه بدانيم. ديگر منتظر بوديم عدالت و مهرورزي را با آغوشي گرم پذيرا باشيم. اما همه چيز به بک باره روي ديگري به خود گرفت.
تو گفته بودي کابينه‌ات منحصر در جناح‌ها و احزاب نيست. گفته بودي شايسته سالاري واقعي را زنده خواهي کرد. آمدي و به گفته‌ات عمل کردي. کساني را که سال‌ها بر اريکه‌ي قدرت تکيه زده بودند و کسي را جرات آن نبود تا از آن‌ها بپرسد چرا اينجايي؟ و چه مي‌کني؟ به زير کشيدي. اما ما برآشفتيم و فرياد تجربه و تخصص سر داديم. همان‌ها که تا ديروز مانع اجراي عدالت مي‌شمرديم، امروز متخصص و با تجربه نام گذاشتيم و نو حق نداشتي خواب آسوده‌ي آن‌ها را به هم بزني، چون ما فراموش کرده بوديم چرا تو را انتخاب کرديم!
گفته بودي ريشه‌ي چپاول‌گران بيت المال را خواهي خشکاند. گفته بودي ثروت ملت را به آن‌ها باز مي‌گرداني. آمدي و به گفته‌ات عمل کردي. هر که را خائن و چپاول‌گر يافتي، از قدرت راندي و حتي خواستي چهره‌ي اين نامردمان را براي مردم آشکار کني. اما ما برآشفتيم و فرياد آبرو و حيثيت سر داديم. همان‌ها که تا ديروز غارتگر بيت المال مي‌شمرديم، امروز آبرودار و با حيثيت نام گذاشتيم و تو حق نداشتي آن‌ها را به زير بکشي، چون ما فراموش کرده بوديم چرا تو را انتخاب کرديم!
تو گفتي فرهنگ عزت را جايگزين ذلت در سياست خارجي کشورمان مي‌کني. آمدي و چنين کردي. ديگر همه مي‌دانستند نمي‌شود دولت ايران را رقصاند، او خودش آهنگ براي نواختن و رقصاندن ديگران دارد. اما ما برآشفتيم و فرياد صبر و مصلحت سر داديم و تو را عجول ناميديم. همان‌ها که تا ديروز باعثين ذلت ايران مي‌شمرديم، امروز اهل سياست منطقي و مدبرانه نام گذاشتيم و تو حق نداشتي سياست آن‌ها را تغيير دهي، چون ما فراموش کرده بوديم چرا تو را انتخاب کرديم!

.......................................

آقاي رئيس جمهور! تو هر چه شعار دادي عمل کردي و گناهت هم همين بود. در اينجا رسم نيست کسي شعار بدهد و عمل کند. تو گناهکاري، زيرا گفتي و ايستادي!
آقاي رئيس جمهور! ما شرمنده‌ايم. نمي‌دانستيم که بزرگترين مانع اجراي عدالت خود ما هستيم. نمي‌دانستيم چه قدر از عدالت متنفريم. وگرنه هيچ وقت به تو اميد نمي‌داديم که در کنارت هستيم. ما يادمان نبود که عادت کرده‌ايم مسؤولينمان به ما دروغ بگويند!
آقاي رئيس جمهور! ما از عدالت بيزاريم. ما تاب عدالت علوي را نداريم. ما در سپاه طلحه و زبير پناه گرفته‌ايم. ما را با تو کاري نيست. ما تحمل سختي مبارزه را نداريم. از ما نخواه که همچون تو در مقابل مافياي مسکن و نفت و بازار و ...بايستيم. ما راهمان از تو جداست. ما را ببخش که به تو و به خودمان دروغ گفتيم!
يا علي

 

 

gorgebiaban20062004@yahoo.com

نگاهی انتقادی بر روند شعر معاصر
هيچ مطلق

چشم انداز بعد از جنگ در اروپا، ياس، نااميدي و بي‌كاري و محروميت بود. شهرهاي ويران، انسان‌هاي نااميد، آرمان‌هاي بر باد رفته و تجربه اردوگاه‌هاي كار اجباري آشویتس و داخائو .
پيدايش مكاتب هنري چون فوتوريسم كه ادعا داشتند بايد انقلابي در مباني زيباشناسی صورت پذيرد، موزه‌ها بايد خراب شود و فهم زیباشناسی تغییر پذیرد، یا كانستروكتيويسم با آن هياكل زمخت آهني و درهم پيچ ،و مارسل دوشان که كاسه توالت را به عنوان شيئي هنري قلمداد کرد، همه غليان‌هاي روحي زخمی بود. نشانه‌اي به اعتراض، اعتراض به نابودي تمامي اميدها و چشم اندازها.
چشم انداز بعد از جنگ كه در آثار فتوريستي و دادائيستي و سرانجام سورئال نمود يافته بود، روح دوران خود را نشان مي داد.
دوراني كه جنگ سايه سنگين خود را برداشته بود، اما يخ بندان بعداز اين زمستان، بسي ناگوارتر از زمستان بود.
برخي هنرمندان برآن شدند تا موزه‌ها را ويران كنند، آثار كلاسيك را از بين ببرنند و سبك عجيب و غريبي را پايه‌ريزي نمايند كه به تمامي شمايلي از اعتراض بود.
عقده گشايي و انفجار آن همه درد و زخم كه جنگ بر جا گذاشته بود، جنگ و ستيزه‌اي كه قلم‌ها را شكسته بود، بوم ها را پاره كرده بود و هنرمندان را به اردوگاه‌هاي كار اجباري كشانده‌بود در هنر تجلي يافت.
مارسل دوشان، خود، كاسه دستشويي را به عنوان شئي هنري معرفي كرد.
با گرفتن نام از اشيا و گذاشتن نام‌هاي ناهمگون به آنها و گذاشتن آنها در مكان‌هايي بي ربط و برجسته‌گي بخشيدن به اشياء، جدا از خصيصه‌هاي سبك شناسي، اعتراضي را دامن زد. آنها بازتاب روح زمانه خود بودند و اين هيچ نبود جز يك هيچ مطلق . پوچي پايدار. فلسفه پوچي، تئاتر پوچي، هنر پوچي، كامو، بكت، يونسكو ...
کامو، پوچی را چنین معنا می کند: «از رویارویی و تقابل میان بانگ و ندای انسان و خاموشی نابخردانه جهان، پوچی زاده می شود.»
هنر و ادبیات زباني شد براي اعتراض. اعتراض روحي زخمي كه مدت‌ها وقت مي‌خواست تا زخم‌هايش التيام يابد .
تأسف آن‌جاست كه ما در اين‌جا، در اين نقطه از جغرافياي ملتهبي كه اطراف ما را گرفته مكررا تاريخ را تكرار مي‌كنيم و اين نوزاد نارس مدرنيته ما، هيچ‌گاه به بلوغ نخواهد رسيد .غرب راهي را پيمود و به سرانجام رساند و حال به نقادي آن برخاسته است تا ذره ذره جا پاهای اشتباه را بيابد، ولي ما هنوز در ابتدای مسیریم و هر بار اگر هم قدمي برداشتيم مستوجب عقب گردي چند ده ساله شديم و باز آغازيديم و سپس بي‌نتيجه همه چيز را از دست داديم و گاه دستاوردهاي يك نسل به باد رفت و گم شد. و باز همان هيچ مطلق.
اکنون زبان در جامعه ما به معضلي بدل شده است. حرف، كلمه و روايت، به سوءتفاهم دامن مي‌زنند. هرگاه از همه نااميد شويم زبان بر خود مي‌گشايیم. كابوس، هذيان، شكوه، هزل ،ملغمه‌اي در هم جوش. به زبان به قدري حساس شده‌ايم كه معيارهاي فكري را به فراموشي سپرده‌ايم .تفكر ماندگاري بروز نكرده تا زبان ،به تبع آن، زمان را تسخير كند و از حافظه‌ها پاك نشود.
شعر به ابزارهاي خود تقليل پيدا كرده است. تنها و تنها به زبان معطوف شده‌است و در زبان خلاصه شده است. اصحاب صاحب نظر و اساتيد شعر معاصر، همان‌ها كه مكرراً در محافل و نشست‌ها و مجمع‌ها و همايش‌ها و كلاس‌ها ديده مي‌شوند نيز ،مكرراً همان حرف‌هايي را مي‌زنند كه در نشست قبلي و كلاس قبلي ...
شعر اين دهه ترجمه پذير نيست. چرا باشد؟ چه لزومي؟ بگذار كابوس‌هاي من، براي خودم بماند و زباني كه خود دستور آن را تدوين كرده‌ام. اين حجم بی قراری و ويراني و برهم زدن نرم زبان، هضم پذير نيست .
اكنون شعر به آرايه‌هاي خود تقليل يافته‌است. نه زبان هم سنخ اندیشه است، نه اندیشه متناسب زبان. زبان این شعرها مخاطب را در خود اسیر می‌کند. او را به افق‌های دیگر نمی‌کشاند بلکه او را در تاروپود بی سرانجام خویش اسیر می‌نماید. شعر خوب شعري است كه خوب زبان بازي كند !!!!
پل ریکور می گوید: « رسالت شعر آنست که واژگان بیش‌ترین معناها را بیابند و نه کم‌ترین معانی را.»
وقتی اتفاقی در ذهن روی ندهد و رویدادها آنچنان شتاب آلود وعصبی از روبروی چشم بگذرد، منتظر چه اتفاقی در زبان باید باشیم؟
مكتب بازگشت چگونه پدید آمد؟ آيا كسی جلوی آن را گرفت؟ نه. اين آرزوي ِ خفتۀ ناخوداگاه جمعي بود، كه ادبيات و شعر به سرچشمه‌های روشن و پر بار خويش بازگردد، ولي چه شد؟ فرزندي ناقص و روندي بيمار و تقليدي سخیف، حاصل آن شد.
شاعر ما تجربه مكاني ندارد، محدود به جمعي خاص با مرامي خاص وشيوه‌اي خاص است. شاعر ما به بازتوليد تجربه‌هاي پيشين مي‌پردازد. بي آن‌كه آگاهي به اين تكرار مكررات داشته‌باشد. از این است که از همه شعرهای این دهه تنها یک رایحه به مشام می‌رسد. گویا همه را یک تن سروده است!!!
تخيل هر چه بيشتر به پس رانده شده‌است، تخيل‌كه روزي ابزار اساسي شعر بود. ارزش هر كلمه را ،همنشيني با كلمه ديگر، پاك مي‌زدايد و از بين مي‌برد. از اين روست كه شعر تاثير خود را از دست مي‌دهد . اگر چه شعر زميني شد، تا به بلوغي در خور دست يابد و عينيت شكل گیرد، ولي ديگر بالا نرفت، در همان مرتبه ابتدايي خويش جا ماند، چون گره اصلي پيوند را، از ياد برده بود .
نه تنها اين شعر به گنجينه‌هاي زبان و گسترش ظرفيت‌هاي زبان كمك نكرده‌است بلكه آن را هر چه بيش‌تر تخريب نموده‌است. حتي در كلام ساده روزانه هم مي‌توان بارقه‌اي از شعر يافت، اگر شعر، همان بازي تشكيك و يقيني باشد چون رندي‌هاي ما. پس رندی‌های ما در زبان و حرف و کلمه، گوی سبقت را از شعر ما برده است!
اما بگذار شعر اين دو دهه نا پخته و بسيار بسيار جوان‌تر از سراينده اش باشد، بگذار هر چه بر زبان آيد بر كاغذ نشيند. روح آزرده، تازه، تسكيني يافته است!

نوشته: مجيد شفيعي

 

 

aliakbar_313@yahoo.com


 

 

 

شخصیت فاطمه‌ی زهرا(س)
شخصیتی ممتاز و برجسته

شخصیت‌ زهرای‌ اطهر، در ابعاد سیاسی‌ و اجتماعی‌ و جهادی‌، شخصیت‌ ممتاز و برجسته‌ای‌ است؛ به‌ طوری‌ كه‌ همه‌ی‌ زنان‌ مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ و سیاسی‌ عالم‌ می‌توانند از زندگی‌ كوتاه‌ و پرمغز او درس‌ بگیرند. زنی‌ كه‌ در بیت‌ انقلاب‌ متولد شد و تمام‌ دوران‌ كودكی‌ را در آغوش‌ پدری‌ گذراند كه‌ در حال‌ یك‌ مبارزه‌ی‌ عظیم‌ جهانی‌ فراموش‌ نشدنی‌ بود. آن‌ خانمی‌ كه‌ در دوران‌ كودكی‌، سختیهای‌ مبارزه‌ی‌ دوران‌ مكه‌ را چشید، به‌ شعب‌ ابی‌طالب‌ برده‌ شد، گرسنگی‌ و سختی‌ و رعب‌ و انواع‌ و اقسام‌ شدتهای‌ دوران‌ مبارزه‌ی‌ مكه‌ را لمس‌ نمود و بعد هم‌ كه‌ به‌ مدینه‌ هجرت‌ كرد، همسر مردی‌ شد كه‌ تمام‌ زندگیش‌ جهاد فی‌سبیل‌الله‌ بود و در تمام‌ قریب‌ به‌ یازده‌ سال‌ زندگی‌ مشترك‌ فاطمه‌ی‌ زهرا و امیرالمؤمنین‌(علیهماالسلام‌)، هیچ‌ سالی‌، بلكه‌ هیچ‌ نیم‌ سالی‌ نگذشت‌ كه‌ این‌ شوهر، كمر به‌ جهاد فی‌سبیل‌الله‌ نبسته‌ و به‌ میدان‌ جنگ‌ نرفته‌ باشد و این‌ زن‌ بزرگ‌ و فداكار، همسری‌ شایسته‌ی‌ یك‌ مرد مجاهد و یك‌ سرباز و سردار دایمی‌ میدان‌ جنگ‌ را نكرده‌ باشد.
پس‌، زندگی‌ فاطمه‌ی‌زهرا(س‌)، اگر چه‌ كوتاه‌ بود و حدود بیست‌ سال‌ بیشتر طول‌ نكشید; اما این‌ زندگی‌، از جهت‌ جهاد و مبارزه‌ و تلاش‌ و كار انقلابی‌ و صبر انقلابی‌ و درس‌ و فراگیری‌ و آموزش‌ به‌ این‌ و آن‌ و سخنرانی‌ و دفاع‌ از نبوت‌ و امامت‌ و نظام‌ اسلامی‌، دریای‌ پهناوری‌ از تلاش‌ و مبارزه‌ و كار و در نهایت‌ هم‌ شهادت‌ است‌. این‌، زندگی‌ جهادی‌ فاطمه‌ی‌زهراست‌ كه‌ بسیار عظیم‌ و فوق‌العاده‌ و حقیقتا بی‌نظیر است‌ و یقینا در ذهن‌ بشر ـ چه‌ امروز و چه‌ در آینده‌ ـ یك‌ نقطه‌ی‌ درخشان‌ و استثنایی‌ است‌.
مقام معنوی فاطمه‌ی زهرا(س)، بالاتر از مقام جهادی و انقلابی و اجتماعی او
اما مقام‌ معنوی‌ این‌ بزرگوار، نسبت‌ به‌ مقام‌ جهادی‌ و انقلابی‌ و اجتماعی‌ او، باز به‌ مراتب‌ بالاتر است‌. فاطمه‌ی‌زهرا(س‌) به‌ صورت‌، یك‌ بشر و یك‌ زن‌، آن‌ هم‌ زنی‌ جوان‌ است؛ اما در معنا، یك‌ حقیقت‌ عظیم‌ و یك‌ نور درخشان‌ الهی‌ و یك‌ بنده‌ی‌ صالح‌ و یك‌ انسان‌ ممتاز و برگزیده‌ است‌. كسی‌ است‌ كه‌ رسول‌ اكرم‌ به‌ امیرالمؤمنین‌ (علیهماالسلام‌) فرمود: "یا علی‌ ... انت‌ قائد المؤمنین‌ الی‌ الجنه‌ ... و فاطمه‌ قد اقبلت‌ یوم‌ القیامه‌ ... تقود مؤمنات‌ امتی‌ الی‌ الجنه‌". یعنی‌ در روز قیامت‌، امیرالمؤمنین‌(ع‌) مردان‌ مؤمن‌ را و فاطمه‌ی‌زهرا(س‌) زنان‌ مؤمن‌ را به‌ بهشت‌ الهی‌ راهنمایی‌ می‌كنند. او، عدل‌ و همپایه‌ و همسنگ‌ امیرالمؤمنین‌ است‌. آن‌ كسی‌ كه‌ وقتی‌ در محراب‌ عبادت‌ می‌ایستاد، هزاران‌ فرشته‌ی‌ مقرب‌ خدا، به‌ او خطاب‌ و سلام‌ می‌كردند و تهنیت‌ می‌گفتند و همان‌ سخنی‌ را بیان‌ می‌كردند كه‌ فرشتگان‌، قبلا به‌ مریم‌ اطهر گفته‌ بودند; عرض‌ می‌كردند: "یا فاطمه‌ ان‌ الله‌ اصطفاك‌ و طهرك‌ و اصطفاك‌ علی‌ نساء العالمین‌". این‌، مقام‌ معنوی‌ فاطمه‌ی‌ زهراست‌.
زنی‌، آن‌ هم‌ در سنین‌ جوانی‌، از لحاظ مقام‌ معنوی‌ به‌ جایی‌ می‌رسد كه‌ بنابر آنچه‌ كه‌ در بعضی‌ از روایات‌ است‌، فرشتگان‌ با او سخن‌ می‌گویند و حقایق‌ را به‌ او ارایه‌ می‌دهند. محدثه‌ است؛ یعنی‌ كسی‌ است‌ كه‌ فرشتگان‌ با او حدیث‌ می‌كنند و حرف‌ می‌زنند. این‌ مقام‌ معنوی‌ و میدان‌ وسیع‌ و قله‌ی‌ رفیع‌، در مقابل‌ همه‌ی‌ زنهای‌ آفرینش‌ و عالم‌ است‌. فاطمه‌ی‌زهرا(س‌) در قله‌ی‌ این‌ بلندای‌ عظیم‌ ایستاده‌ و به‌ همه‌ی‌ زنان‌ عالم‌ خطاب‌ می‌كند و آنها را به‌ پیمودن‌ این‌ راه‌ دعوت‌ می‌نماید.

فرازی از بیانات مقام عضماي ولايت حضرت آيت الله خامنه اي
در دیدار با جمع ‌كثیری ‌از زنان ‌‌26/10/1368

-----------------------------------

حديث فاطمي:

قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء ( سلام الله عليها) :
مَنْ أصْعَدَ إلىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) مي فرمايند:
هركس عبادات و كارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترين مصلحت ها و بركات خود را براى او تقدير مى نمايد.

تنبيه الخواطر معروف به مجموعة ورّام: ص 108 و 437، بحار: ج 67، ص 249، ح 25.


 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 خرداد / 3 ژوئن / 17 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
13 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
انتقاد روزنامه هاي تهران از گزارش بانك جهاني درباره مناقشه ايران و انگلستان بر سر نفت

در اين روز در خرداد سال 1331 خورشيدي( ژوئن 1852) روزنامه هاي تهران ضمن چاپ گزارش طولاني بانك جهاني درباره مناقشه ايران و انگلستان بر سر نفت، شديدا از اين بانك انتقاد كرده و نوشته بودند كه بانك جهاني با اين گزارش ماهيت سياسي خود را به جهانيان نشان داد و ثابت كرد كه صرفا يك موسسه پولي بي طرف نيست و در پشت چهره آرام و ظاهر الصلاح خود به سود برخي قدرتها سياسي كاري مي كند و يك ابزار اعمال سلطه گري است .
    بانك جهاني در پي ديدار نمايندگانش از تهران و آبادان، در گزارشي كه در واشنگتن منتشر ساخته بود ضمن تشريح تاريخچه نفت ايران و قرارداد نفتي 1901 و تمديد آن در 1933 با شركت نفت انگلستان كه سهامدار عمده آن دولت انگلستان بود نوشته بود كه اگر دولت ايران ( دكتر مصدق ) تصور مي كند كه قطع صدور نفت و تعطيل بودن پالايشگاه آبادان، جهان را با كمبود رو به رو مي سازد، اين يك اشتباه است؛ زيرا با تاسيس پالايشگاههاي تازه و استخراج بيشتر از ميدانهاي نفتي ساير كشورها به ويژه عراق، اين كمبود ها رفع مي شود و ايران ، بازنده « خيال » و محاسبه خود خواهد بود. جملات اين گزارش نيز چنان انتخاب شده بود كه گويا، نفت ايران ملي نشده و هنوز متعلق به انگلستان است.
    اين نخستين بار بود كه دست بانك جهاني خوانده شده و ماهيت آن فاش گرديده بود. بعدا و تا به امروز ساير كشورها همين اتهامات را كه ايران آغازگر آن بود به اين بانك وارد آورده اند.
    

 

دالس: آمريکا نمي گذارد ايران به دست کمونيستها افتد

سوم ژوئن سال 1953 (دو ماه و نيم پيش از براندازي 28 مرداد1332 ) جان فاستر دالس وزير امور خارجه وقت آمريکا (از حزب جمهوريخواه كه از ژانويه همين سال حكومت را به دست گرفته بود) پس از يک ديدار طولاني با «لوي هندرسون» سفير اين کشور در تهران اعلام کرد که دولت آمريکا نمي گذارد ايران به دست کمونيستها و مخالفان آمريكا افتد. وي که در واشنگتن سخن مي گفت اظهار داشت که با افتادن ايران به دامان مسكو، خاور ميانه استراتژيک و نفتدار از دست خواهد رفت و چراغ اقتصاد اروپا و ژاپن خاموش خواهد شد. وي دولت حزب دمکرات (حكومت ترومن) را متهم كرد كه سياست روشن و درستي در قبال تحولات جاري ايران نداشت. دالس گفت: براي ما ايران غير کمونيست و متحد غرب به مراتب مهمتر از نفت است. دولت ايران، صرف نظر از چه کسي نخست وزير آن باشد، بايد در كنار ما، دوست و متحد اطمينان بخش ما باشد.
    روزنامه هاي تهران عموما، از اين اظهارات دالس ابراز تعجب کرده بودند و روزنامه اطلاعات در شماره 16 خرداد خود سئوال کرده بود: مقصود آمريکا چيست؟.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

13/03/58
ادامه وضعيت فوق‌العاده در خرمشهر ، ادامه تعطيلي ادارات ، بازار و مدارس ؛ حمله افراد مسلح به سه نقطه شهر و مقابله مأموران پليس و پاسداران با آنها؛ اعمال كنترل شديد مرزهاي خوزستان توسط پاسداران اعزامي و نيروهاي ارتشي و ژاندارمري ؛ انتشار آخرين آمار كشته‌شدگان و مجروحين حوادث خرمشهر .
اطلاعيه كانون فرهنگي ـ نظامي انقلابيون مسلمان خرمشهر درباره تحويل سلاح‌هاي خود به مقامات مسئول به منظور اجراي خلع سلاح عمومي در شهر .

تمديد مهلت اولتيماتوم متحصنين مسجد امام صادق ( ع ) خرمشهر ؛ نرمش شيخ شبير خاقاني در مذاكره با فرمانده لشكر خوزستان .
مصاحبه آيت الله شبير خاقاني با خبرنگاران داخلي و خارجي و حمايت مجدد از عناصر خلق عرب و متحصنين مسجد امام صادق ( ع ) ، درخواست انحلال كميته‌ها به عنوان مسئول كشتار مردم ، انتقاد از مدني ، ادعاي وادار كردن كارگران شركت نفت به تحصن در زمان شاه ، انتقاد از حمله به منزل خود و اعلام مصون بودن مراجع تقليد از تعرض .

سفر هيئتي مركب از نمايندگان مطبوعات ، جبهه دمكراتيك ملي ايران ، جمعيت حقوق‌دانان ، كانون وكلا و چند گروه سياسي ديگر از تهران به خوزستان براي بررسي وقايع خرمشهر .
اظهارات مدني استاندار خوزستان دربارة تحريكات و نقش عوامل خارجي در ناآرامي‌هاي ايران از جمله قاچاق گسترده سلاح از عراق به خوزستان ، سفر جرج حبش به شادگان ، تماس و كمك 10 ميليون تومان اردشير زاهدي به ضد انقلابيون منطقه و تحريكات راديوهاي عراق و كويت ؛ اعلام وضعيت مرز و تحركات ضد انقلاب از داخل خاك عراق ؛ دولت كويت اظهارات مدني دربارة دخالت كويت در حوادث خوزستان را تكذيب كرد .

اجتماع گروهي با نام “ حزب اتحاد المسلمين “ در زاهدان و انتشار قطعنامه‌اي در حمايت از دكتر دانش نارويي استاندار منطقه و درخواست واگذاري اختيارات مالي ، اداري و اجرايي به وي از سوي دولت و همچنين گنجاندن اسلام به عنوان مذهب رسمي در قانون اساسي .
مصاحبه مطبوعاتي آيت الله ربّاني شيرازي در پايان سفر 20 روزه خود به آذربايجان غربي و اظهار نظر درباره اوضاع منطقه ، آغاز به كار دادگاه‌هاي انقلاب و حوادث نقده .

نامه 15 تن از نمايندگان پاسداران انقلاب اسلامي سنندج به امام خميني و مقامات كشور و درخواست تعويض استاندار ، پاكسازي راديو تلويزيون سنندج ، شكايت از كمونيست‌ها و عدم توجه دولت به پاسداران انقلاب سنندج .
سخنراني سرلشكر فربد رئيس ستاد ارتش در اجتماع اعضاي هيئت علمي و كادر اداري و فني دانشگاه علوم و فنون در تشريح نقش نيروهاي نظامي كشور در بحران‌هاي منطقه‌اي و اعلام مخالفت مجدد با به كارگيري ارتش در مقابله با اغتشاشات داخلي .

انتشار قطعنامه پرسنل پايگاه هوايي همدان در محكوميت دخالت گروه‌ها و سازمان‌هاي غير مسئول در امور ارتش و حمايت از بخشنامه ممنوعيت شركت نظاميان در احزاب و گروه‌هاي سياسي .
قطعنامه گروهي از درجه‌داران ارتش ، نيروي هوايي ، تيپ 55 هوابرد و پشتيباني منطقه 2 شيراز و درخواست مواردي همچون لغو دسته‌بندي‌هاي شغلي نظاميان ، پاكسازي كامل ارتش ، انحلال اطلاعات و ضد اطلاعات ، لغو استثمار فرد و گماشتگي ، تجديد نظر در وضعيت مادي و معنوي درجه‌داران ، الغاي اصل وحدت فرماندهي و جايگزيني شورا و …

13/03/66
عمليات نصر2

طرح امريكا و شوروي براي پايان دادن به جنگ
13/03/67
ديدار سران آمريكا و شوروي. گورباچف: مسئله خليج فارس در جريان گفتگوهاي سران تقريباً بطور كامل مورد گفتگو قرار3 گرفت.

Mobin_s2004@yahoo.com
3 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو رسانه‌ها

زاد روز «ويليام هون» طنز نگار

ويليام هون

ويليام هون

ويليام هون William Hone روزنامه نگار راديكال و طنز نويس انگليسي سوم ژوئن سال 1780 به دنيا آمد و 62 سال عمر كرد.
    دولت و كليسا از زخم طنز هاي هون در آمان نماندند. وي براي تامين آزادي مطبوعات انگلستان تلاش بسيار كرد. معروفترين تاليف او « اوري دي بوكEvery - Day Book » است.
    
    

ساير ملل

تصرف انتاكيه به دست صليبيون

صليبون در لشكركشي اول خود به خاور ميانه، سوم ژوئن سال 1098 شهر انتاكيه ( آنتيوخ Antioch) را در سوريه تصرف و ويران كردند. آنان در سر راه خود به فلسطين و تصرف بيت المقدس به انتاكيه رسيده بودند. انتاكيه كه اينك بيش از 30 هزار جمعيت ندارد در آن زمان شهري چند صد هزار نفري بود. اين شهر در قرن سوم پيش از ميلاد توسط سلوكوس اول جانشين اسكندر در بهترين نقطه شرق مديترانه ساخته شده بود و بيشتر ساكنان اوليه آن مقدوني و يوناني تبار و يا يهوديان بودند.

 

نمونه مفت خوري هاي اروپاييان در قرون جديد

هرناندو دو سوتو Hernando De Soto اسپانيايي سوم ژوئن 1539 وارد فلوريدا شد و بلافاصله آن را ملك دولت اسپانيا اعلام كرد!. هنر وي اين بود كه گام به آنجا گذارده بود. در آن زمان بلعيدن سرزمين ها به همين آساني بود كه بازماندگان اين غارتگران اروپايي اينك هر متر مربع اين اراضي مفت خور شده را به گزاف مي فروشند و ثروت بادآورده خود را به رخ ملل ديگر مي كشند. سه قرن بعد دولت اسپانيا فلوريدا را به دولت واشنگتن فروخت که يک ايالت آمريکا را تشکيل مي دهد.

 

طلال ابن عبدالله چون فرياد زد مرگ بر استعمار ،او را بيمار رواني اعلام و از سلطنت اردن خلع کردند!

طلال

طلال

سوم ژوئن سال 1952 طلال ابن عبدالله پادشاه 53 ساله اردن ناگهان در پاريس به سفارت انگلستان رفت و در برابر کارکنان سفارت و مراجعان فرياد زد: مرگ بر استعمار،مرگ بر انگلستان، زنده اردن و ... و از آنجا خارج شد. در پي اين اقدام، پارلمان اردن که تعطيلات خود را مي گذرانيد به دعوت ابوالهدي پاشا نخست وزير وقت تشکيل جلسه داد و اعلام کرد که ملک طلال به بيماري رواني مبتلا شده و قادر به انجام وظايف خود نيست . سپس با تصويب پارلمان ،حسين پسر خردسال طلال بر جاي پدر نشست و تا مدتي نايب السلطنه داشت. طلال که در 1909 در مکه به دنيا آمده بود و از دانشکده نظامي سند هرست انگلستان فارغ التحصيل شده بود پس از قتل پدرش ملک عبدالله در بيت المقدس به دست يک فلسطيني از 20 ژوئيه 1951 بر جاي او نشسته بود. ملک طلال در طول سلطنت کوتاه خود مناسبات اين کشور ساخت انگلستان را با دولت سعودي و مصر بهبود بخشيده بود و با اصلاح قانون اساسي اردن آزادي بيشتري به ملت داده بود ولي با ژنرال کلوب پاشا فرمانده انگليسي ارتش اردن مناسبات حسنه نداشت و راهي جز خواست لندن مي پيمود. توطئه برکناري طلال،پيش از سفر او به پاريس از سوي انگلستان طرح شده بود زيرا که در همين زمان نايب السلطنه عراق که دست نشانده انگلستان خوانده مي شد به طور غير منتظره به اردن رفته بود. ملک طلال 20 سال پس از خلع از سلطنت در سال 1972 درگذشت.

 

زادروز مخترع گلوله « شرپنل»

شرپنل

شرپنل

ژنرال انگليسي هنري شرپنل Henry Shrapnel كه در 1803 گلوله شرپنل را اختراع كرد كه به نام او باقي مانده است سوم ژوئن سال 1761 به دنيا آمد. وي يك افسر توپخانه بود كه اين گلوله را ساخت. شرپنل يك گلوله مجوف است كه داخل آن گلوله هاي متعدد منفجره قرار مي دهند و گلوله اصلي پس از شليك ، در مسير خود و نزديك به هدف منفجر مي شود و گلوله هاي داخل خود را آزاد مي كند كه در منطقه بزرگي فرو مي ريزنند و باعث تلفات فراوان مي شوند. از اين گلوله ها در جنگ 1804 بر ضد ارتش ناپلئون استفاده شد و هنري شرپنل ارتقاء درجه يافت. دولت انگلستان به خاطر اين اختراع تصويب كرد كه مادام العمر به ژنرال شرپنل هر ماه 1200 ليره استرلينگ بدهند.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 3 ژوئن

  • 1621:   دولت هلند به سبک انگلستان فرمان تاسيس کمپاني هند غربي هلند را براي تصرف و اسثتمار قسمتهايي از قاره امريکا صادر کرد. قبلا آن دولت کمپاني هند شرقي هلند را براي بلعيدن اندونزي تاسيس کرده بود، به همان گونه که انگلستان کمپاني هند شرقي را براي تصاحب هندوستان به وجود آورده بود.

  • 1808:   جفرسون ديويس که از 1861 تا 1865 رئيس کنفدراسيون آمريکا (ايالات جنوبي ) بود متولد شد. هنوز ايالت جنوبي لوئي زيانا مراسم زادروز او را برگذار مي کند.

  • 1864:   رنسوم الي الدز Ransom Eli Olds موسس کارخانه اتومبيلسازي ازموبيل و کاميون ريوREO ( سه حرف اسم رنسوم) آمريکا به دنيا آمد.

  • 1989:   نظاميان چين تظاهرات کنندگان اين کشور را که متهم شده بودند به ابزار دست خارجي مبدل گرديده اند در ميدان تيانانمنTiananmen پکن سرکوب کردند که ضمن آن گروهي کشته شدند. مقامات حزب کمونيست چين گفته بودند که اين تظاهر کنندگان به تشويق خارجي مي خواستند چين را به همان بلايي که به دست گورباچف برسر شوروي آمد دچار سازند.

  • 1999:   اسلوبودان ميلوشويچ Slobodan Milosevicرئيس جمهوري يوگوسلاوي پس از 11 هفته که کشوري زير حملات هوايي شديد ناتو قرار داشت و آسيب فراوان ديد حاضر شد راه حل دولتهاي عضو اين پيمان را براي مسئله کوزوو بپذيرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « ابوالعباس احمد عرب يحيي» معروف به« ثعلب» لغت شناس و نحوي

    [17 جمادي الاول 291] - «ابوالعباس احمد عرب يحيي» معروف به« ثعلب» لغت شناس و نحوي معروف عرب وفات يافت . وي در پايان تحصيلات متداول آن عصر ، از 16سالگي با جديتي بسيار به تحصيل ادبيات عرب اهتمام ورزيد و پس از سالها مطالعه پيكر به مقامي شامخ نائل آمد . ثعلب از پيشوايان كوفي نحو در لغت عرب بشمار مي‏رود . مهمترين آثار بجاي مانده از اين عالم بزرگ عبارتند از : «الفصيح ، قواعد الشعر و اعراب القرآن» .

     

    تولد « امام محمّد غزالي» از دانشمندان و فلاسفه بزرگ اسلام و ايران

    [17 جمادي الاول 450] -  « امام محمّد غزالي» از دانشمندان و فلاسفه بزرگ اسلام و ايران ديده از جهان گشود . او و برادرش احمد پس از فوت پدر تحت سرپرستي و مرابقت احمد بن اردكاني قرار گرفتند . امام محمّد غزالي نزد ابونصر اسماعيلي فقه آموخت و در اندك مدتي در علوم زمان خود سر آمد همگان شد و بدين ترتيب بود كه در بيست و هشت سالگي از بزرگترين فقهاي شافعي گرديد . شهرت امام محمد غزالي موجب شد تا از طرف خواجه نظام الملك براي تدريس به نظاميه بغداد دعوت شود . اما اين دانشمند برجسته به سال 488هجري به سبب بحران روحي و فكري شديد تدريس را رها كرده ، بغداد را به قصد حج ترك گفت و سپس در بيت المقدس مسكن گزيد . وي در همين ايام به وطن مراجعت كرد و تدريس در مدرسه نظاميه نيشابور و ارشاد مردم را از سر گرفت . گفتني است يكسال قبل از بازگشت به ميهن امام محمد غزالي اثر ارزشمند خود« احياء العلوم» را به رشته تحرير در آورد . از ديگر آثار اين دانشمند و فيلسوف برجسته ايران زمين مي‏توان «كيمياي سعادت و نصيحة الملوك» را نام برد .

     

     پايان تاليف رساله تاريخي آشوب ـ آخر الزمان توسط شيخ حسين اولياي بافقي

    [17 جمادي الاول 1330] - شيخ حسين اولياي بافقي تاليف رساله تاريخي خود آشوب ـ آخر الزمان را به پايان رساند . مولف در اين اثر مهم و تاريخي رويداد هاي روزگار استبداد صغير ؛ ودر گيريهاي مشروطه خواهان و استبداد جويان را شرح داده است . هم چنين شرح حادثه بمباران حرم مطهر امام رضا (ع) به دست نيروهاي روسي بخش مفصلي از رساله آشوب آخر الزمان را تشكيل مي دهد . اين رساله در روشن ساختن گوشه هايي از تاريخ ايران دردوران مشروطه ونابساماني هاي پس ازآن اثري مفيد و ارزشمند است ونسخه اي از آن در كتابخانه آستان قدس رضوي نگهداري مي شود .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    32

    اهواز

    30
    43

    تبريز

    15
    25

    شيراز

    18
    35

    مشهد

    19
    31

    بندرعباس

    28
    38

    کرمان

    17
    33

    اصفهان

    16
    33

    يزد

    22
    37

    کرمانشاه

    13
    31

    اراک

    15
    31

    رشت

    20
    27

    دبی

    30
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1256 تومان
    932 تومان
    1845 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    77000 تومان
    40500 تومان
    151500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.02

    اذان مغرب : 19.27

    اذان صبح فردا : 3.05

    طلوع آفتاب فردا : 4.49

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

    مجموعه کاملي از فيلمهاي شعبده بازي
     
     

    15 فايل ويدئوي از مهيج ترين و ديدني ترين شعبده بازي هاي جهان را امروز براتون آماده کرده ام که مي تونيد دانلود کرده و حالشو ببريد.
    فقط چون ليست لينکهاي دانلود اين 15 قسمت طولاني بود، آنها را در داخل يک فايل txt قرار داده ام که مي تونيد با دانلود اين فايل که لينکش را در زير مي بينيد (حدود يک مگابايت) لينکهاي اصلي را ببينيد.

    لينک دانلود فايل txt (ليست لينکهاي اصلي)
    لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

     

     

     
    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist 
    دوم ژوئن


     

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist
     

    تاریخ انتشار: دوم ژوئن 2007
    تعداد صفحات مجله: 148
    حجم فایل: 3 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    یخچال هوشمند هم به شما ایمیل میزند


    نظر تان در مورد یخچال هوشمند چیست؟ آیا تمایل دارید که یخچال شما مرتب از مواد غذایی موجود در آن به شما گزارش دهد تا شما مجبور به باز کردن مکرر درب آن نباشید؟ اختراع جدید لابراتوار Kim Otto در دانمارک توانست یخچال هوشمندی را که مجهز به یک نمایشگر LCD است و به کمک یک PC کنترل میشود را به بازار عرضه کند. توانایی اتصال این PC به اینتر نت و شبکه نیز از ویژگی های این محصول محسوب می شود. شما میتوانید ایمیل و یا مسنجر خود را به این یخچال هوشمند بدهید و از آخرین وضعیت شیر – آبمیوه- گوشت و... موجود در یخچال خود آگاه شوید.


    درایو Hybrid چیست ؟

    درایو هیبرید نوع جدیدی از هارد دیسک های کامپیوتر است که دارای بافر بسیار زیاد است. این Hard Disk های جدید از این نظر با هارد دیسک های معمولی تفاوت دارند که از یک بافر با حجم بزرگ حدود 1 گیگا بایت و از نوع Flash Memory استفاده میکنند تا اطلاعات را هنگام کار با کامپیوتر ذخیره کنند. با این کار سوزنک های هارد دیسک که در هارد های معمولی مرتب مشغول نوشتن اطلاعات جاری بر روی هارد دیسک هستند آزاد میمانند. این باعث مزیت های فوق العاده ای میشود که در میان آنها افزایش بسیار زیاد سرعت - مصرف کمتر انرژی - قابلیت اطمینان بیشتر و سرعت بیشتر بوت شدن کامپیوتر شاخص تر هستند. شرکت سامسونگ پیشرو در تولید این نوع حافظه است.
    در یک مقایسه اجمالی هارد دیسک های هیبرید با انواع معمولی از نظر سرعت خواندن 26 درصد و سرعت نوشتن اطلاعات 71 درصد سریعتر عمل میکنند. در عین حال 32 درصد مصرف انرژی کمتری دارند. عمر هارد دیسک های هیبرید نسبت به معمولی 10 درصد بیشتر است.

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    چشم جهانی
     


    نویسنده: یارمحمد بای
    تعداد صفحات: 353
    شابک: 3 ـ 139 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، پژوهشي در حوزه رسانه‌هاي جمعي (تلويزيون) و استيلاي تلويزيون و حكمفرمايي تصوير بر جهان، كه آن را دكتر يارمحمد باي در 353 صفحه و هفت فصل گردآورده است. فصل اول كتاب به درآمدي بر ماهيت تلويزيون اختصاص دارد كه در آن به تلويزيون به عنوان يك رسانه اسرارآميز نگريسته شده است. سرعت اطلاعات، مقايسه تطبيقي راديو و تلويزيون، انقلاب تلويزيون كابلي، تلويزيون و گفتمان همه گير و ... از بحث اصلي اين فصل است. فصل دوم به روانشناسي و تلويزيون اختصاص دارد كه در آن به تلويزيون و استيلاي تصويري آن بر جهان به عنوان بت‌پرستي جديد نگريسته شده است. ايدئولوژي، فرهنگ، دين و تلويزيون بحث جديد است در حوزة رسانه‌هاي جمعي به فصل خاص اختصاص دارد و در آن به تلويزيون به عنوان ابزاري ايدئولوژيك نگريسته شده است. تلويزيون سياسي، تلويزيون و اقتصاد سياسي، تلويزيون و دموكراسي ويژه فصل چهارم كتاب است.
    نويسنده فصل پنجم كتاب را به اخبار تلويزيون و آگهي‌هاي تلويزيوني و تأثير آن بر كودك پرداخته است. فرامدرنيسم و تلويزيون چشم‌انداز آيندة تلويزيون آخرين فصلهاي كتاب است كه به صورت جدي و كارشناسي به تلويزيون پرداخته و كاركرد آن را در جهان سوم بررسي كرده است. نويسنده در مقدمه كتابش دربارة تلويزيون مي‌نويسد «تلويزيون نمونة برجستة نوعي بت‌پرستي است» تلويزيون اين «خودكامگي بي‌روح پديدار» تماشاگران را كور مي‌كند. علاج اين كوري بايد همان علاج مرد كوري باشد كه به چشمه‌اي سليمان رفت تا چشمانش را بشويد. يعني نيايش كند. تصوير اساساً بت‌پرستانه از چشم چران تلويزيون فرمان مي‌برد و جز تصاوير خودفروشانه توليد نمي‌كند. ديدن بيننده تلويزيون، ديدني جدا از جهان زيستن است. ديدني خالي از نظرگاه جهان، و لذا ديدني تجسد نيافته است. توليد و پخش تصاوير، قصد گشايش جهان را نمي‌كند. بلكه طالب انسداد آن به وسيله صفحه تلويزيون است، چرا كه اين صفحه در شكل توليد كنندة تصاوير، يك ضد جهان مي‌سازد. چشم جهاني نگاه است منتقدانه به تلويزيون و اثرات آن كه سالهاست صاحب‌نظران رسانه‌اي دربارة سود و زيان آن سخن گفته‌اند، خواندن كتاب كمك‌ مي‌كند تا به تلويزيون به عنوان يك جعبه جادو نگريسته شود كه تمام خير و شر در آن جا خوش كرده‌اند.

     

     

     

     

     

     Ãطنز روزانه


    قيمت مغز زن و مرد!

    بالاخره دكتر وارد شد ، با نگاهي خسته ، ناراحت و جدي .
    دكتر در حالي كه قيافه نگراني به خودش گرفته بود گفت :"متاسفم كه بايد حامل خبر بدي براتون باشم , تنها اميدي كه در حال حاضر براي عزيزتون باقي مونده، پيوند مغزه ."
    "اين عمل ، كاملا در مرحله أزمايش ، ريسكي و خطرناكه ولي در عين حال راه ديگه اي هم وجود نداره, بيمه كل هزينه عمل را پرداخت ميكنه ولي هز ينه مغز رو خودتون بايد پرداخت كنين ."
    اعضا خانواده در سكوت مطلق به گفته هاي دكتر گوش مي كردن , بعد از مدتي بالاخره يكيشون پرسيد :" خب , قيمت يه مغز چنده؟";
    دكتر بلافاصله جواب داد :"5000$ براي مغز يك مرد و 200$ براي مغز يك زن ."
    موقعيت نا جوري بود , أقايون داخل اتاق سعي مي كردن نخند ن و نگاهشون با خانمهاي داخل اتاق تلاقي نكنه , بعضي ها هم با خودشون پوز خند مي زدن !
    بالاخره يكي طاقت نياورد و سوالي كه پرسيدنش آرزوي همه بود از دهنش پريد كه : "چرا مغز آقايون گرونتره ؟ "
    دكتر با معصوميت بچگانه اي براي حضار داخل اتاق توضيح داد كه : " اين قيمت استاندارد عمله ! بايد يادآوري كنم كه مغز خانمها چون استفاده ميشه، خب دست دومه و طبيعتا ارزونتر !!
     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    ناتواني جنسي در خانم ها

    طی دوران جوانی خود، از رابطه ی جنسی سالم و خوبی لذت برده اید، اما اخیراً از رابطه ی جنسی خود با همسرتان دیگر احساس رضایت نمی کنید. با خود فکر میکنید میل جنسیتان کاهش پیدا کرده و از بین رفته است. چرا باید کارهایی که در گذشته برایتان لذت بخش بود، اکنون دردناک باشد؟ چند وقتی است نگران سلامت جنسیتان شده اید.
    شما تنها نیستید. زن های بسیاری در بعضی مراحل زندگی دچار مشکلات جنسی می شوند. در طی دوران یائسگی، بیش از نیمی از خانم ها دچار ناتوانی جنسی میشوند.
    با بالا رفتن سنتان، عملکرد بدن شما دستخوش تغییر می شود. عملکرد جنسی نیز از این امر مستثنی نیست. مطمئناً نیازها و کارایی جنسی شما در 60 سالگی مثل زمانی نخواهد بود که نصف این سن را داشتید.
    گرچه مشکلات جنسی انواع مختلف دارند، اما اکثر آنها قابل درمان می باشند. برای بازیابی سلامت جنسیتان، باید بتوانید آناتومی بدنتان را شناخته و واکنش فیزویلوژیک نرمال آن را به محرکات جنسی تشخیص دهید.

    طرح مشکل
    منظور از ناتوانی جنسی، ایجاد مشکلات مکرر و پی در پی در مراحل مختلف واکنش جنسی می باشد. تا زمانی که این مسئله زیاد باعث پریشانی شما و بر هم خوردن رابطه تان با همسرتان نشده است، نمی توان آن را یک اختلال تصور کرد. ناتوانی جنسی در خانم می تواند در همه ی سنین اتفاق بیفتد.
    پزشکان و متخصصین معمولاً ناتوانی جنسی در خانم ها را به چهار گروه تقسیم میکنند.
    کمبود میل جنسی. میل و شور جنسی در شما کاهش می یابد. این نوع متداول ترین ناتوانی جنسی در خانم ها به شمار می رود.
    اختلال در تحریک پذیری و برانگیختگی جنسی. میل و شور جنسی در شما وجود دارد، اما توانایی تحریک شدن را از دست می دهید.
    اختلالات ارگاسم. برای رسیدن به حالت ارگاسم دچار مشکل می شوید، حتی پس از سکسی طولانی.
    درد جنسی. تحریک شدن و نزدیکی جنسی شما با درد همراه است.
    همه ی مشکلات جنسی خانم ها در این چهار گروه خلاصه نمی شود. با تحقیقات بیشتر روی مسئله ی مشکل و ناتوانی جنسی در خانم ها و بررسی ریشه ی تحریک پذیری جنسی در آنها، دیدگاه تازه ای به این مسئله پدیدار شد که واکنش جنسی را به مسائل بسیاری مثل فیزیولوژی، احساسات و عواطف، تجربه، عقاید و باورها، شیوه ی زندگی و رابطه ها مرتبط می داند. پزشکان و متخصصین معتقدند که برای تحریک پذیری کامل و طبیعی، همه ی این موارد باید همخوانی کنند تا صمیمیت جنسی پدید آید. آنها معتقدند که رسیدن به ارگاسم نباید هدف یک نزدیکی جنسی باشد، بلکه باید به عنوان لذت به دست آمده از این رابطه تلقی شود.

    دلایل ناتوانی جنسی
    عوامل بسیاری ممکن است به ناتوانی جنسی منجر شود. گاهی این عوامل مرتبط با یکدگر هستند و نیاز به ترکیبی از درمان ها است.
    فیزیکی: عوامل فیزیکی که ممکن است باعث به وجود آمدن ناتوانی جنسی شوند شامل ورم مفاصل، مشکلات ادراری، جراحی و آسیب دیدگی لکن، خستگی، سردرد و اختلالات عصبی می باشد. بعضی داروها مثل داروهای ضد افسردگی، فشارخون، آنتی هیستامین و داروهای مخصوص شیمی درمانی می تواند باعث کاهش میل جنسی و ناتوانی در رسیدن به حالت ارگاسم شود.
    هورمونی: در دوران میانسالی، یائسگی کارایی جنسی خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد. کمبود استروژن بعد از یائسگی در واکنش جنسی شما و همچنین در دستگاه تناسلیتان تغییراتی ایجاد می کند. پوست روی دستگاه تناسلی نازک تر شده و این مسئله باعث باریک تر شدن دهانه ی واژن میشود، به خصوص اگر فعالیت جنسی نداشته باشید. همچنین برجسته و لیز شدن مهبل در طی تحریک جنسی کندتر انجام می گیرد. این عوامل باعث میشود که رابطه ی جنسی دردآور شده و رسیدن به ارگاسم کندتر صورت گیرد.
    روحی و اجتماعی: عوامل روحی و روانی که باعث مشکلات جنسی میشود شامل مشکلات عاطفی مثل اضطراب، افسردگی و استرس و همچنین سابقه سوء استفاده ی جنسی می باشد. ممکن است برای شما ایفای نقش ها و کارهای مختلف مثل کار در بیرون، کار خانه، مادر بودن و مراقبت از والدین سالخورده، دشوار به نظر بیاید. سن و سلامتی همسر، احساس شما نسبت به او و نظر شما نسبت به بدن خودتان و همسرتان عوامل دیگری هستند که ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات جنسی شوند. عوامل فرهنگی و مذهبی نیز در این زمینه بسیار موثر می باشند.

    درمان مشکل
    برای مشکلات جنسی، پزشک متخصص درمان های ریشه ای را انجام می دهد. اگر استفاده از این داروها با عوارض جانبی همراه بود، پزشک نحوه ی درمان و داروهای شما را تغییر خواهد داد. در تغیرات فیزیکی که به خاطر یائسگی ایجاد می شود مثل باریک و خشک شدن واژن، نیاز به درمان های هورمونی است. برای تقویت ماهیچه های واژن و افزایش قدرت تحریک پذیری جنسی، پزشک ورزش هایی ساده، استفاده از ویبراتور، یا دستگاه های محرک دیگر را پیشنهاد خواهد کرد. پیشنهادات مفید دیگر شامل، تغییر وضعیت در طی نزدیکی و تمریناتی برای ریلکسیشن ماهیچه ها میشود.
    برای مشکلات روحی و رابطه ای، پزشک مشاوره و روان درمانی را توصیه خواهد کرد. این درمان ها اغلب شامل آموزش های جنسی می باشد که به شما کمک خواهد کرد با فیزیولوژی بدنتان آشنا شوید و بتوانید تحریک جنسیتان را بالا ببرید.

    رابطه ی مغز و جسم
    واکنش جنسی در خانم ها مسئله ای بسیار پیچیده بوده و نیاز به ارتباط مغز با جسم است.
    مغز مهمترین آلت جنسی در بدن شماست. واکنش مغز به خیالات، نظرات، تصاویر، بو و لمس های جنسی است که باعث تحریک می شود.
    واکنش جنسی رابطه ی بسیار عمیقی با احساس شما نسبت به همسرتان و میزان تحریک شدن شما دارد. اکثر خانم ها رابطه ی جنسی را برای این برقرار می کنند تا بتوانند صمیمیت بیشتری با همسر یا شریک جنسیشان داشته باشند و احساسات او را بیشتر به سمت خود جلب کنند. برای خانم ها، صمیمت احساسی مثل لمس کردن و گرفتن دست ها، برای صمیمیت جنسی مسئله ای حیاتی است. سعی کنید با همسرتان در رابطه با احساسات خود صحبت کنید، این کار باعث خواهد شد که بتوانید صمیمیت بیشتری با او برقرار کنید.
    اولین قدم درست برای آنهایی که از مشکلات جنسی رنج می برند، شناخت مشکلشان و مراجعه به پزشک متخصص می باشد.

    کشف صمیمیتی عمیق تر
    نیاز به صمیمیت ربطی به سن و سال ندارد. احساس نیاز به محبت، نزدیکی احساسی و صمیمیت هیچگاه در انسان از بین نمی رود.
    درست است که تغییرات فیزیکی با بالا رفتن سن روی تمایلات جنسی شما تاثیر می گذارد، اما بدانید این تغییرات باعث اذیت هیچکس نمی شود، به جز دسته ای از خانم ها که فکر می کنند این تغییرات روی کارایی جنسی و صمیمیت آنها در رابطه شان تاثیر منفی می گذارد.
    با صحبت کردن درر مورد مشکلات و احساسات جنسی خود با همسر و پزشکتان، صمیمیتی بسیار عمیق تر را با همسرتان کشف خواهید کرد.
     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    هدیه ای برای آنا جان

    درست مانند همیشه و به موقع در پشت صندلی همیشگی ام نشستم . پسرک نسبتا جوانی که پشت دستگاه اسپرسو ایستاده بود ، لبخندی بهم زد و من هم سری برایش تکان دادم .
    - سلام ... قهوه فرانسه ؟
    - سلام ... و سری بعنوان تایید حرفش تکان دادم .
    دختری که سفارش می گرفت لبخندی زد و رفت تا سفارش قهوه فرانسه ام را به همان پسرک که همیشه فکر می کنم سالهاست که پشت آن دستگاه می ایستد ، بدهد . از درون کیفم ، طبق معمول یک هدیه کوچک روی میز و درست در مقابل کسی که می خواهم دیدارش کنم ، می گذارم . سال هاست که همین کار را می کنم . هفته ای یک بار . از من خیلی کوچک تر است و کلی بازیگوش است . نمی دانم عاشقش هستم یا حکم پدر و استادش را دارم و یا چیز دیگر ، ولی می دانم از همان روز اول به حضورش احتیاج پیدا کردم . خودم درونگرا بودم و او در تضاد من کلی برون گرا . ولی برایم مکمل خوبی بود و حضورش به من امید و آرامش می داد . می دانستم تا بیاید اول از همه کلی شلوغ بازی در می آورد و با آب و تاب هدیه را باز می کند و با اینکه می داند معمولا یک کتاب جیبی است ، کلی خوشحالی اش را ابراز می کند ، بطوریکه آدمهای میزهای دیگر کلی نگاهمان می کنند و سر تکان می دهند . هر چند من هنوز نفهمیدم که چرا شادی کسی برای دیگران آنقدر غیر اخلاقی است !
    زنم مطمینا از حضور این دختر اطلاع دار شده است ولی چیزی بهم نمی گوید . اگر می خواست بگوید حتما در این چند ساله که از ارتباط ما خبر دار بود ، می گفت . شاید این هم از دیگر خصوصیات زنان باشد که من هیچگاه ازش سر در نمی آورم .
    دختری که سفارش می گیرد ، قهوه را جلویم می گذارد . از او تشکر می کنم و صبر می کنم تا کسیکه منتظرشم بیاید . نیم ساعتی که می گذرد ، خبری ازش نمی شود و دلم شروع می کند به شور زدن . تقریبا اینجورموارد اختیار اعصاب و تمرکزم را از دست می دهم . این حس بدبینی همیشه در وجودم هست . از میز بغلی که پسری جوان نشسته است ، تقاضا می کنم که شماره منزل کسی که قرار ملاقات دارم را با تلفن همراهش بگیرد . بعد از چند زنگ ، مادرش گوشی را بر می دارد .
    - سلام ... من ... هستم . آنا جان با من قرار داشت ... متشکرم .
    تلفن را قطع و به صاحبش بر می گردانم . قهوه ام را که کمی سرد شده می خورم و صورتحساب درخواست می کنم . همان دختر سفارش گیرنده می آید . می خواهد برود که دستش را می گیرم و هدیه را در دستش می گذارم .
    - ولی مگه این برای آنا جان نیست ؟
    - نه دخترم ، این برای شماست .
    پول قهوه را حساب می کنم و تمام پولهای کیفم را برای انعام می گذارم . بیرون باد سردی می آید ، یقه پالتویم را بالا می زنم و راه می افتم . با خود فکر می کنم ، کاش قبل از اینکه هواپیمایش پرواز می کرد ، می فهمید که می خواستم این بار ... قطره اشکی از چشمان پیرمرد روی زمین افتاد و از آنروز دیگر کسی ، پیرمرد را در کافی شاپ ندید . همین . 
     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

     روشهای مختلف دم کردن قهوه


    قهوه نوعي نوشيدني گرم است که از دانه برشته شده قهوه که از گياه قهوه به دست مي آيد، تهيه مي شود. اين نوع نوشيدني همچون چاي، جايگاه خاصي در انواع نوشيدني هاي گرم دارد. با اضافه نمودن مواد مختلف به نوشيدني قهوه و همچنين با روش هاي مختلف دم کردن آن، انواع متفاوتي از اين نوع نوشيدني را تهيه مي کنند.

    دم کردن قهوه
    براي تهيه نوشيدني قهوه، قهوه را مي توان به صورت هاي مختلف دم کرد. تمام اين روش ها را به چهار دسته کلي تقسيم بندي نموده اند که تفاوت اين روش ها تنها به اين نکته بستگي دارد که چگونه آب را به قهوه اضافه مي کنند.
    1 ) جوشاندن: يکي از روش هاي قديمي دم کردن قهوه که هنوز در خاورميانه، آفريقاي شمالي، ترکيه و يونان به کار مي رود، اين است که قهوه را به همراه آب، داخل قوري مي ريزند و اجازه مي دهند که آرام به جوش آيد. اين نوع قهوه را گاهي شيرين مصرف مي کنند. براي اين کار چند حبه قند داخل قوري مي ريزند و مي گذارند تا همراه قهوه به جوش آيد. گاهي به اين قهوه هل هم اضافه مي کنند. قهوه ترک به اين روش تهيه مي شود. قهوه به دست آمده، نوشيدني غليظي است که رويش کف دارد و پودر قهوه هم در ته فنجان، ته نشين شده است.
    2 ) تحت فشار قراردادن: قهوه اسپرسو، با تحت فشار قرار دادن آب داغ تهيه مي شود. اين روش براي تهيه انواع نوشيدني هاي قهوه به کار مي رود. قهوه اسپرسو طعم متمايزي داشته و به علاوه رويش ماده خامه مانندي جمع مي شود. در اين روش از نوعي قوري که سه بخش دارد استفاده مي کنند. در قسمت پاييني، آب مي ريزند. پس از آن که آب به جوش مي آيد، با فشار وارد قسمت مياني مي شود که پودر قهوه در آن قسمت قرار دارد. در نهايت، نوشيدني قهوه در قسمت بالايي قوري جمع مي شود. معمولا قوري را روي گاز مي گذارند تا عمليات تهيه قهوه صورت گيرد.
    3 ) کمک گرفتن از نيروي جاذبه: روشي ديگر براي تهيه نوشيدني قهوه، قراردادن پودر قهوه داخل يک صافي است که آب جوش قطره قطره روي قهوه مي چکد. طعم اين قهوه به ميزان آب و قهوه بسيار بستگي دارد. اما کلا طعم قهوه اسپرسو از اين قهوه بهتر است. در اين روش با استفاده از نيروي جاذبه، آب از ميان پودر قهوه عبور مي کند و قهوه خوش طعمي را ايجاد مي نمايد.
    4 ) خيس کردن: در اين روش از استوانه اي شيشه اي که داراي پيستون صافي داري است استفاده مي کنند. قهوه و آب جوش در استوانه با هم مخلوط مي شوند (معمولا به مدت چند دقيقه) قبل از آن که پيستون که به شکل فويل است، پايين بيايد. در اين هنگام نوشيدني قهوه در قسمت بالايي آماده ريختن است. قهوه هاي کيسه اي نسبت به چاي کيسه اي کمياب ترند. اين امر به دليل آن است که در تهيه قهوه کيسه اي بايد مقدار زيادي قهوه آسياب شده (نسبت به چاي به کار رفته در چاي کيسه اي) به کار برد که از نظر اقتصادي براي توليدکنندگان اين محصولات، با صرفه نمي باشد. در تمام اين روش ها از مخلوط آب جوش با قهوه آسياب شده (دانه قهوه اي که برشته و آسياب شده است) استفاده مي شود. پودر قهوه يا پشت صافي باقي مي ماند يا همراه نوشيدني داخل فنجان ريخته مي شود. ميزان ريز بودن دانه قهوه بستگي به نوع نوشيدني دارد که قرار است با آن تهيه شود. دستگاه هاي برقي تهيه قهوه، آب را جوش مي آورند و سپس مواد لازم را بدون اين که لازم باشد انسان کمک زيادي کند، با هم مخلوط مي کنند. اين دستگاه ها بر اساس برنامه زمان بندي خاصي عمل مي کنند. افرادي که در تهيه نوشيدني قهوه مهارت دارند، دانه هاي سبز قهوه خام و دم کردن آنها به روش سنتي را ترجيح مي دهند.

    انواع نوشيدني قهوه
    - قهوه تلخ: نوعي قهوه دم کرده است که بدون شکر، شير و ديگر مواد افزودني مصرف مي شود.
    - شير قهوه: قهوه اي است که پس از تهيه آن، شير و گاهي شکر اضافه مي کنند.
    - کاپوچينو: نوعي اسپرسو است که با شير کف کرده و گاهي شکر و کاکائو تهيه مي شود.
    - قهوه معطر: در برخي کشورها، به نوشيدني قهوه مواد مختلفي اضافه مي نمايند. شکلات يکي از مرسوم ترين اين مواد است که يا روي قهوه آماده شده مي پاشند يا همراه با قهوه هنگام دم کردن، مخلوط مي کنند. البته از برخي ادويه جات از جمله دارچين، جوز هندي، هل و... هم براي معطر نمودن قهوه استفاده مي کنند.
    - قهوه يوناني يا قهوه ترک: اين نوع قهوه را با جوشاندن پودر بسيار ريز قهوه در آب تهيه مي کنند. اين نوع قهوه را داخل قوري مسي که دسته بلندي دارد و سر آن باز است درست مي کنند. زماني که قهوه را داخل فنجان مي ريزند، صافي نمي گذارند و بنابراين، پودر قهوه که ديگر به تفاله قهوه تبديل شده است هم داخل فنجان مي ريزد. معمولا فنجان را تا مدتي حرکت نمي دهند تا اين پودر قهوه کاملا ته نشين شود. گاهي به اين نوع قهوه ادويه و شکر هم اضافه مي کنند.
    - قهوه فوري: قهوه فوري پودري است که قابل حل شدن در آب يا شير مي باشد. اين نوع قهوه به روشي بسيار متفاوت از قهوه هايي که در بالا در موردشان توضيح داده شد، تهيه مي شوند. البته اين نوع قهوه مسلما طعم قهوه هايي که براي درست کردن آنها زمان صرف مي شود، را ندارد. برخي اين نوشيدني را غيرقابل تحمل بشمار مي آورند و بعضي عقيده دارند که جانشين خوبي براي نوشيدني قهوه واقعي است. برخي هم اعتقاد دارند که اين نوشيدني، اصلا قهوه نيست و نوعي نوشيدني خاص خود مي باشد.

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    زهرا قشقايي

    z_matin2005

     

    12

    3

    1355

    Sara

    shytoonak_21

    tehran

    12

    3

    1362

    samira hatamipour

    samira2ooo

     

    12

    3

     

    دریا

    daryaj_2006

     

    13

    3

    1356

    فریبا

    yalda_asemani63

    یزد

    13

    3

    1363

    خ س

    kh_s444

    اميديه

    14

    3

    1361

    mohammad reza nazari

    mornazari143

    tehran

    14

    3

    1364

    زهرا مرادي

    saranaz3000@yahoo.com

    شيراز

    15

    3

    1357

    علیرضا راهنمائی

    rahnamaei

    تهران

    15

    3

    1359

    zary d

    khafan_j

    shiraz

    15

    3

     

    نفيسه رسولي

    ghoroob_t

    تهران

    16

    3

    1358

    alireza ahmadi

    ali_ahmadi_nadoshan

     

    17

    3

    1355

    seid hossein musavian

    hovalmahbob2004

     

    17

    3

    1364

    Seyyed Ali Ghaemi

    seyyedali_ghaemi

     

    18

    3

    1357

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    محمد حسين بناء بازي

    mh_banabazi

    كرج

    12

    3

    1373

    ريحانه گلابچيان

    reyhaneh_golabchian

    كرج

    12

    3

    1373

    hadi barati

    barati1

     

    17

    3

    1371

    Mehri Shariati

    davoodi_mohsen

     

    18

    3

    1358

     

    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان