752

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 752 :: جمعه 8 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

سایتی مشابه Rapidshare

سلام!
وقتی که Rapidshare ایجاد شد به سرعت به دلیل امکانات ویژه ای که در اختیار کاربرانش قرار می داد معروف شد. آپلود آسان و راحت کردن کاربران از مراحل پردردسر ثبت نام و از همه مهمتر امکان آپلود و دانلود فایل های حجیم همگی از ویژگی های خاصی بود که سبب محبوبیت این سایت شد ولی از طرفی محدودیت هایی که این سایت برای دانلود (عدم امکان استفاده از برنامه های مدیریت دانلود و محدودیت دانلود برای هر IP ) باعث شد که سایت های مشابه ای ساخته شوند که همگی همان ایده اولیه فراهم کردن امکان آپلود آسان و حجیم را برای همه را داشتند که از میان این خیل عظیم سایت ها می توان Divshare را به عنوان یک نمونه موفق نام برد.
سایتی که امروز معرفی می شود ohShare نام دارد. حداکثر حجم فایل 80 مگابایت است و در صورت دانلود نشدن در یک بازه سی روزه ، فایل از سیستم پاک می شود. نقطه قوت این سایت را می توان به امکان استفاده از برنامه های مدیریت دانلود عنوان کرد. در ضمن سایت اجازه آپلود فایل های PHP ، CGI ، PL و HTML  را نمی دهد.
سایت خوب و سبکی است و من برای دانلود کردن فایل از آن به مشکل خاصی برنخوردم.
راستي در قسمت «هديه روزانه» شماره امروز، تريلر پشت صحنه فيلم اخراجيها به نام «اخراج اخراجيها» را براي دانلود گذاشته ام که توصيه مي کنم از دستش نديد!

باقي بقايتان!

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (751) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • مقایسه قابليتهاي نوکیا N95 با IPhone اپل
  • چگونه نامریی شویم؟!
  • تشريح دستاوردهاي اقتصادي دولت نهم طي دو سال گذشته
  • معرفي و دانلود فيلم : اگه مي توني منو بگير
  • دانلود انيميشن : The Iron Giant
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای علیرضا فرد  (شامل 2 آلبوم شیدا و اون که رفته)
  • آهنگ زيباي «اميدواران» باصداي «عليرضا عصار»
  • ساخت جعبه های سه بعدی نرم افزار ها توسط Box Shot 3D 2.51
  • آقای شارلاتان در رادیو جوان
  • دستور آشپزی هفته: با یاکی سوبا
  • کلون‌های یوتیوب در کشورهای مختلف جهان
  • آيا مي شود امام زمان را ديد؟
  • در ترازوي انصاف
  • اس.ام.اس هاي جديد
  • دانلود اخراج اخراجيها
  • جديدترين شماره از هفته نامه Games For Windows
  • قاب عکس دیجیتالی ADMPF110
  • مدال و مرخصی
  • من عاشق زن های پیرم!
  • كاهش وزن و تصورات غلط درباره آن
  • مرگهای عجیب و غریب در قرن 21
  • آشنایی با طرز کار مانيتورهاي کريستال مايع
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

مقایسه قابليتهاي نوکیا N95 با IPhone اپل
چگونه نامریی شویم؟!
بناهای تاریخی بسیار زیبا
ويزاي بهشت
سایت خوبی برای مد لباس

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

در گفت و گو با دبير كميسيون اقتصادي هيات دولت صورت گرفت
تشريح دستاوردهاي اقتصادي دولت نهم
طي دو سال گذشته

 

دبير كميسيون اقتصادي هيات دولت در گفت و گو با فارس به تشريح تلاشها و دستاوردهاي اقتصادي دولت نهم پرداخت.
حسين صمصامي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فضايي كه دولت و سياست‌هاي اقتصادي آن در حال ايجاد و گسترش آن است،تشويق توليد با هدف گسترش و توانمند‌سازي بخش خصوصي در اقتصاد است.
وي با بيان اينكه از مهمترين اهدافي كه دولت نهم دنبال مي‌كند پيشرفت و تعالي مادي و معنوي كشور است، افزود: يكي از الزامات موفقيت‌ بخش خصوصي در اين راستا، ارتقاء كيفيت كالا توليد شده و خدمات پس از فروش است.

*كاهش نرخ سود بانكي براي افزايش قدرت رقابتي توليد كنندگان
دبير كميسيون اقتصادي هيات دولت تصريح كرد: در اين خصوص، افزايش توليد، افزايش قدرت رقابتي توليد كنندگان داخلي و گسترش و توانمند‌سازي بخش خصوصي در دستور كار دولت نهم نيز قرار گرفت.
وي با بيان اينكه اقدامات در جهت ايجاد فضاي مورد نياز و به ويژه كاهش هزينه‌هاي توليد و تدارك زمينه‌هاي مساعد براي رشد توليد از طريق سياست‌هاي مهمي دنبال شده است، كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي را يكي از اين سياستها عنوان كرد و گفت: در چارچوب اجراي قانون منطقي كردن نرخ سود تسهيلات بانكي و نظر به تاكيد دولت به سوق دادن منابع به سمت فعاليت هاي توليدي و كاهش درآمدهاي غيرتوليدي، از ابتداي سال 1384 نرخ سود تسهيلات بانكي با 2 درصد كاهش به 14 درصد رسيد.
صمصامي ادامه داد: نرخ سود در بانك‌هاي خصوصي و ديگر موسسات اعتباري غير دولتي نيز با حدود يك درصد كاهش حداكثر 17 درصد تعيين شد. در سال جاري نيز نرخ سود بانكي به 12 درصد در نرخ تسهيلات بانك‌هاي دولتي كاهش يافت.

*افزايش سهم توليد از تسهيلات بانكي
وي در مورد افزايش تسهيلات بانكي به عنوان يكي ديگر از سياستهاي اجرايي مهم دولت، خاطرنشان كرد: به ترتيب در سالهاي 83، 84 و 85 كل تسهيلات اعطايي بانكها 60 هزار و 800، 83 هزار و 200 و 117 هزار و 900 ميليارد تومان بوده است. كه بيش از 40 درصد تسهيلات فوق، به بخش‌هاي صنعت و معدن و كشاورزي اختصاص يافته است.
دبير كميسيون اقتصادي هيات دولت با بيان اينكه در 11 ماهه سال 1385 تعداد 54 هزار و 327 فقره جواز تاسيس با پيش‌بيني سرمايه‌گذاري بيش از 127 هزار ميليارد تومان و اشتغال يك ميليون و 446 هزار نفر صادر شده است، تصريح كرد: اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 3/89 درصد افزايش داشته است و همچنين از لحاظ سرمايه‌گذاري 6/39 درصد و اشتغال 7/56 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

*كاهش هزينه توليد و افزايش 47 درصدي صادرات غير نفتي
وي با اشاره به وابستگي توليد به نهاده‌هاي وارداتي و اينكه حدود 80 درصد واردات شامل مواد اوليه و كالاهاي سرمايه‌هاي است، تلاش دولت در جهت كاهش نرخ ارز واقعي در راستاي كاهش هزينه‌هاي توليد را يادآور شد و گفت: بر اساس آمار ارايه شده توسط گمرك جمهوري اسلامي ايران، در دو سال گذشته صادرات كالاها و خدمات به صورت جهشي رشد يافته است به گونه‌اي كه اين رشد در سال 85 معادل 2/47 درصد بوده است.
صمصامي خاطرنشان كرد: اين امر حاصل اجراي سياست‌هاي تشويق صادرات نظير پرداخت جوايز صادراتي و اعطاي تسهيلات بانكي است.
وي افزود: در ماده 37 قانون برنامه چهارم توسعه، اهداف كمي براي دولت تعيين شده كه رشد صادرات غيرنفتي متوسط سالانه 7/10 درصد و ارتقاء سهم صادرات كالاهاي فناوري پيشرفته در صادرات غيرنفتي از 2 درصد به 6 درصد بخشي از آن است.

*به اندازه كل دهه هفتاد طي يك سال خصوصي سازي كرديم
دبير كميسيون اقتصادي هيات دولت با اشاره به خصوصي سازي و تدوين لايحه قانوني اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44، از جمله سياست‌هاي بسيار مهم و اساسي دولت نهم جهت شتاب بخشيدن به رشد اقتصاد ملي را افزايش رقابت پذيري در اقتصاد ملي و افزايش سهم بخش‌هاي خصوصي و تعاوني در اقتصاد عنوان كرد و گفت: در زمينه واگذاري بنگاه‌هاي دولتي به بخش خصوصي، دولت در طي دو سال گذشته، اقدامات گسترده‌اي در خصوص واگذاري شركت‌هاي دولتي به بخش خصوصي كرده است.
صمصامي افزود: بر اساس آمار ارايه شده توسط سازمان خصوصي‌سازي، مجموع واگذاري بنگاه‌هاي دولتي به بخش خصوصي در سال 1384 و شش ماه اول سال 1385 بيش از نيمي از واگذاري‌هاي صورت گرفته در طي 12 ساله 1370 تا 1382 بوده است.
وي با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و اثرات سازنده آن بر تسريع فرآيند خصوصي سازي، فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان اقتصادي و دست‌اندركاران اجرايي اصل 44 قانون اساسي در سي‌ام بهمن‌ماه سال 85 را ياد‌آور شد و اظهار داشت: در راستاي اجراي اين فرامين، دولت از دو طريق در جهت تقويت بازار سرمايه و بخش خصوصي گام برداشته است.
دبير كميسيون اقتصادي هيات دولت تقويت بخش خصوصي به صورت مستقيم و واگذاري سهام شركت‌ها در بورس را يكي از اين گامها عنوان و خاطرنشان كرد: در خصوص اجراي سياست‌‌هاي ابلاغي، دولت برنامه زمانبندي واگذاري شركت‌هاي صدر اصل 44 را انجام داده و در اين رابطه لايحه‌اي تقديم مجلس شوراي اسلامي كرده است. در اين لايحه دولت كليه كالاها و خدمات را به سه گروه تقسيم كرده است.
وي با بيان اينكه در گروه يك كه كالا‌هاي خصوصي است دولت حق فعاليت ندارد و در گروه سوم، شامل استثناء نيز است كه در اختيار دولت است، تاكيد كرد: در مورد گروه دو با توجه به انحصاري بودن آنها، دولت به تدريج برنامه واگذاري را تنظيم مي‌نمايد و تا آن زمان مي‌تواند در اين گروه فعاليت داشته باشد.

*سهام عدالت و تقويت بخش خصوصي
صمصامي با اشاره به واگذاري سهام عدالت به عنوان اقدام ديگر دولت در جهت تقويت بخش خصوصي و بازار سرمايه،گفت: شركتهاي تعاوني استاني و شهري سهام عدالت، پس از اتمام دوره واگذاري كه كمتر از دو سال خواهد بود مي‌توانند سهام را در بازار سرمايه معامله كنند.
وي افزود: به هر حال لازمه حضور فعال بخش خصوصي در اين زمينه، ايجاد امنيت اقتصادي، عدم نگراني از رقابت با بخش دولتي، آسان‌سازي ورود بخش خصوصي به بازار از طريق كاهش مجوزها و حذف بروكراسي‌ها و تقويت مالي بخش خصوصي است كه البته دولت در اين زمينه اقدامات قابل توجه‌اي انجام داده است.
به گفته صمصامي تقويت بانك‌ها و امكان ارايه تسهيلات بيشتر از طريق افزايش سرمايه آنها، كاهش فرايند و بروكراسي اخذ تسهيلات ارزي و ريالي و نيز حذف مجوزهاي زائد و كاهش فرآيند بروكراسي اداري، تعدادي از اقداماتي است كه دولت نهم در راستاي فراهم شدن زمينه‌هاي گفته شده انجام داده است.
وي با بيان اينكه كليه حمايت‌هاي دولت در چارچوب قوانين و ضوابط اعمال مي‌شود و اعتقاد بر آن است كه با اين اقدامات، حضور بخش خصوصي واقعي در عرصه اقتصادي و توليد پر رنگ‌تر مي‌‌شود، تصريح كرد: افرادي كه با دلالي و واسطه‌گري موجبات افزايش قيمت برخي از كالاهاي اساسي همانند زمين و مسكن را فراهم مي‌نمايند، جزء بخش خصوصي مولد نيستند، بلكه واحد‌هايي هستند كه از رانت‌هاي دولتي استفاده كرده و در نظم اقتصادي كشور اخلال ايجاد مي‌كنند.
دبير كميسيون اقتصادي هيات دولت با اشاره به تصويب و ابلاغ آيين‌نامه نحوه واگذاري سهام ترجيحي توسط دولت در اول ارديبهشت‌ماه سال جاري، اظهار داشت: بر اساس اين آيين‌نامه مقرر شد سهام شركت‌هاي مشمول صدر اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تنها از طريق بورس اوراق بهادار واگذار شده و واگذاري سهام ترجيحي آنها نيز بر اساس همين روش صورت گيرد.
وي تاكيد كرد: بديهي است اين سرعت در واگذاري‌ها با اجراي لايحه اصل 44 قانون اساسي شتاب بيشتري خواهد يافت و دولت مصمم است از پتانسيل‌ بخش خصوصي براي فعاليت‌هاي اقتصادي استفاده نمايد.
صمصامي با اشاره به مجموعه موارد فوق كه توسط دولت انجام گرفته است، بازيگر اصلي صحنه اقتصاد را بخش خصوصي عنوان كرد و افزود: در اين فضا موفقيت اين بخش مستلزم افزايش قدرت رقابتي و گسترش بازار است كه بخش خصوصي كشور بايد خود را آماده ورود به اين بازار نمايد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

اگه مي توني منو بگير


 

کارگردان: شاهد احمدلو
بازيگران: حمید لولایی، نیلوفر خوش خلق، سحر زکریا، سحر ولدبیگی، علی صادقی، محمود بهرامی و ...
فیلمنامه: محسن طنابنده
تهیه کننده: حسن توکل نیا
مدیر فیلمبرداری: علی الهیاری
تدوین: کاوه ایمانی
موسیقی متن: ناصر چشم آذر
طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم
عکاس: محمد فوقانی
طراح چهره پردازی: مهدی حبیبی پور

خلاصه داستان: فیلم داستان یک خانواده اشرافی است که برادر بزرگتر (آقا بالا) باید طبق وصیت پدر و سنت خانوادگی برای برادر ساده دلش (شازده) سه زن بگیرد. آقا بالا سه خواهر از طبقه فردودست را برای این کار اجیر می کند به شرطی که در قبال پول شازده را سر به نیست کنند. اما ...

يادداشت: « اگه می تونی منو بگیر » پس از « چند میگیری گریه کنی؟ » دومین ساخته سینمایی شاهد احمدلو در مقام کارگردان است.


سال ساخت: 1385
سال اکران: 1386 - (16 خرداد)
فروش: 51 ميليون تومان


لينکهاي دانلود
قسمت 1    سرور 1    سرور 2    سرور 3    سرور 4    سرور 5    سرور 6    

قسمت 1    سرور 1    سرور 2    سرور 3    سرور 4    سرور 5    سرور 6   

رمز فايل: ندارد
 

دانلود انيميشن

The Iron Giant


 

Rated PG for fantasy action and mild language.
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:86 min
Country:USA
Language:English
Color:Color (Technicolor)
Aspect Ratio:2.35 : 1 more
Sound Mix:Dolby Digital / DTS / SDDS
Certification:USA:PG (certificate #36640) / Hong Kong:I / Iceland:L / Canada:PG (Alberta/Manitoba/Nova Scotia/Ontario) / Canada:G (British Columbia/Quebec) / Argentina:Atp / Australia:PG / Chile:TE / Finland:K-8/5 / France:U / Germany:6 (bw) / Ireland:PG / Netherlands:AL / New Zealand:PG / Norway:7 / Singapore:PG / Spain:T / Sweden:7 / Switzerland:7 (canton of Geneva) / Switzerland:7 (canton of Vaud) / UK:U
Company:Warner Bros. Animation
 

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/29249899/geckO_The_Iron_Giant.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/29177054/geckO_The_Iron_Giant.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/29185250/geckO_The_Iron_Giant.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/29137122/geckO_The_Iron_Giant.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/29151862/geckO_The_Iron_Giant.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/29166461/geckO_The_Iron_Giant.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/29191319/geckO_The_Iron_Giant.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/29221220/geckO_The_Iron_Giant.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

«اون که رفته» و شيدا
با صداي عليرضا منفرد


آلبوم جدید و بسیار زیبای علیرضا فرد
(شامل 2 آلبوم شیدا و اون که رفته)

MP3  128

Sheyda

Gonah

Vel Kon

Faryad

Taghas

Lahzeye Akhar

Nafas Nafas

Ghabe Eshgh

Oon Ke Rafteh

Setareh

Mesle Khodet

Dele Gharib

 

WMA  64

Sheyda

Gonah

Vel Kon

Faryad

Taghas

Lahzeye Akhar

Nafas Nafas

Ghabe Eshgh

Oon Ke Rafteh

Setareh

Mesle Khodet

Dele Gharib

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي «اميدواران» باصداي «عليرضا عصار»

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ساخت جعبه های سه بعدی نرم افزار ها توسط Box Shot 3D 2.51

 


 

نرم افزار ها و محصولاتی که در اینترنت معرفی می شوند و به صورت پک های بسته بندی شده عرضه می شوند دارای جعبه ( Box ) هستند. همچنین اکثر وب سایت هایی که نرم افزار خود را معرفی می کنند با قرار دادن یک عکس از جعبه نرم افزار خود نشان می دهند که این نرم افزار دارای بسته بندی است. تعداد زیادی از این box ها را در معرفی مطالب همین سایت می توانید مشاهده کنید. معمولا نرم افزارهایی که دارای box می باشند دارای اعتبار بیشتری می باشند و هر box نشان دهنده کیفیت نرم افزار می باشد. ( البته موارد استثنا هم وجود دارد ). شاید شما هم تمایل به ساخت Box برای محصول خود را دارید. بیشتر box هایی که به صورت عکس ساخته می شوند توسط نرم افزار فتوشاپ می باشد. برای این کار تقریبا باید در سطح یک کاربر حرفه ای در زمینه استفاده از برنامه فتوشاپ باشید.
نرم افزاری که به شما در این مطلب معرفی می کنیم به شما این امکان را می دهد تا به آسانی اقدام به ساخت جعبه برای محصولات خود کنید . 3D Box Shot نرم افزاری است که توانایی ساخت جعبه های سه بعدی را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار با قابلیت هایی همچون چرخش جعبه ، قرار دادن سایه ، زمینه براق و آینه ای و ... یک تصویر جذاب از محصول شما در قالب یک جعبه ایجاد می کند. کافییت شما عکس های مورد نظر برای ساخت box را وارد برنامه کنید و آن ها را در زوایای مختلف از جعبه خود قرار دهید. افکت های دلخواه را با کمک نرم افزار بر روی جعبه قرار دهید و تمام ! BOX شما آماده است.
قابلیت های کلیدی نرم افزار Box Shot 3D 2.51 :
- سازگاری با کارت های گرافیک مختلف در جهت بالا بردم کیفیت تصاویر
- استفاده آسان با امکانات بالا
- توانای ساخت تصاویر با کیفیت بالا ( 4000*4000 پیکسل )
- دارای چندین قالب آماده برای ساخت جعبه
- قابلیت ایجاد سایه ، زمینه آینه ای
- توانایی چرخش عکس BOX در هر زاویه ای
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل 2 مگابايت مي باشد، کرک برنامه در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Sound Memo
(برنامه ضبط صدا)

این برنامه قابلیت ضبط صدا با فرمت های AMR , Wav را بدون محدودیت زمانی تا پر شدن حافظه گوشی به شما می دهد . همچنین مهمترین قابلیت این برنامه ضبط مکالمات شما به صورت خودکار ( با یکی از فورمت های AMR و یا WAV ) می باشد .
این برنامه می تواند به صورت خودکار هنگام روشن شدن مجدد گوشی فعال شود
 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دایم گل این بستان شاداب نمی​ماند
دیشب گله زلفش با باد همی​کردم
صد باد صبا این جا با سلسله می​رقصند
مشتاقی و مهجوری دور از تو چنانم کرد
یا رب به که شاید گفت این نکته که در عالم
ساقی چمن گل را بی روی تو رنگی نیست
ای درد توام درمان در بستر ناکامی
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم
فکر خود و رای خود در عالم رندی نیست
زین دایره مینا خونین جگرم می ده
حافظ شب هجران شد بوی خوش وصل آمد

 

دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی
دریاب ضعیفان را در وقت توانایی
گفتا غلطی بگذر زین فکرت سودایی
این است حریف ای دل تا باد نپیمایی
کز دست بخواهد شد پایاب شکیبایی
رخساره به کس ننمود آن شاهد هرجایی
شمشاد خرامان کن تا باغ بیارایی
و ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی
لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
کفر است در این مذهب خودبینی و خودرایی
تا حل کنم این مشکل در ساغر مینایی
شادیت مبارک باد ای عاشق شیدایی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

8 تير
آزادی مالی هنگامی به سراغت می آید که به مردم و دور و بریهایت رسیدگی کنی و کمکهای خود را به خاطر خدا انجام بدهی.
سوزی ارمن

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علي (عليه السلام) فرمودند:
غَضُّ الطَّرفِ عَن مَحارِمِ اللهِ سُبحانَهُ أفضَلُ عِبادَة .
چشم بستن از حرام هاى خداوند سبحان، برترين عبادت است.
(غرر الحكم : 6427)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

لوسی خود را لوس کرده و دست ها را بگردن شوهر انداخت و گفت : عزیزم ، خیلی از تو متشکرم که سگت را چون هم اسم من بود از خانه بیرون کردی .
شوهر با ناراحتی دست های اورا از گردن خود باز کرد و گفت : بله ، هیچ از او خوشم نمی آمد ، چون هم اسمش شبیه تو بود و هم اخلاقش .


زنی به شوهرش سفارش کرد : وقتی از سفر برگشتی ، یک سگ تازی برایم بیاور که روزها برویم شکار .
شوهر رفت و برگشت ولی فراموش کرد که برای خانم سگ تازی بیاورد ، و برای در امان ماندن از غرولند های زنش ناچار یکی از سگهای ولگرد را گرفته به منزل آورد .
زن : من سگ تازی خواستم ، اینکه سگ تازی نیست !
شوهر پرسید : مگر سگ تازی چگونه است ؟
زن : سگ تازی باید خیلی لاغر و باریک باشد که بتواند بجهد .
شوهر : مطمئن باش که همین سگ هم اگر پنج روز با تو باشد چنان لاغر میشود که از حلقه انگشتر هم خواهد جهید .

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

قبل از عمل پزشك در مورد سابقه بيماري‌هاي قبلي و داروهاي مصرفي شما سوالاتي مي‌كند و پوست شما را به دقت مورد معاينه قرار مي‌دهد. در ضمن در مورد نحوه عمل و نتايج آن براي شما توضيح مي‌دهد تا انتظار واقع‌بينانه‌اي از عمل داشته باشيد. همچنين امكان دارد چند عكس از زواياي مختلف از شما بگيرد تا بعدا نتوانيد ادعا كنيد ليزر هيچ فايده‌اي نداشته و سرتان كلاه گذاشته‌اند!احتمالا پزشك از شما مي‌خواهد طي چند روز قبل و بعد از عمل از آسپيرين يا بروفن‌ استفاده نكنيد، زيرا خطر خونريزي را بالا‌ مي‌برند. مصرف ضد آفتاب هم از توصيه‌هاي اساسي است كه از يك هفته قبل تا 6 ماه بعد از عمل جزء واجبات محسوب مي‌شود. در ضمن صبح روز عمل به هيچ‌وجه آرايش نكنيد. عمل جوان‌سازي برحسب وسعت ناحيه عمل، مي‌تواند در مطب پزشك متخصص و يا در اتاق عمل بيمارستان انجام شود. قبل از عمل، پزشك با استفاده از بي‌حسي موضعي پوست شما را بي‌حس مي‌كند و احتمال دارد از يك داروي آرامبخش هم براي ريلكس كردن شما استفاده كند. در موارد جوان‌سازي خيلي وسيع، حتي ممكن است پزشك از بيهوشي‌ عمومي كمك بگيرد. برحسب وسعت ناحيه، عمل ممكن است از 2 دقيقه تا 2 ساعت طول بكشد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

به هر حال تنها يك خاندان از چنين عاقبتى در امان است. كيانيان از رستاخيز كننده‏اى كه نژاد همه به وى‏مى‏رسد (فريدون) آغاز مى‏شود و به رستاخيز كننده ديگرى كه مى‏رود تا باز گردد (كيخسرو)،پايان مى‏يابد.
بجز اين شاهنامه حماسه شكست و تاريخ ناكامى است.  اما فقط ازديدگاهى؛
زيرا شكست اين بزرگان، از زن و مرد، شكست بزرگى نيست، شكست آرمانهاى بزرگ افتاده در كمند واقعيت است، كه شكسته مى‏شوند اما رام نمى‏شوند؛ آرزوهاى سركش رام نشدنى در پيچ و خم‏ خزنده تاريخ!
ريشه ناكامى تاريخ ايران در شاهنامه را مى‏توان در دو گانگى ناگزير ميان آرمان و واقعيت وناسازگارى بخت با «كار» پهلوان يافت.
منظور از «بخت» همان سرنوشت 12000 ساله و مقدرگيتى است كه چون رودخانه‏اى با همگان به سوى فرجام خود مى‏راند، و منظور از «كار» عمل‏تاريخى پهلوان است؛ عملى كه - برآمده از اراده‏اى سيل آسا - در «تاريخ» رخ مى‏دهد و آنرامى‏سازد.
بخت تورانى خردمند نيك دلى چون پيران، كار او را - كه بايد در واقعيت تاريخى وجغرافيائى توران زمين، در كنار گرسيوز و افراسياب به ثمر برسد - عاقبت به شكست مى‏كشاند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
وَجَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَآئِيلَ الْبَحْرَ فَأَتَوْاْ عَلَى قَوْمٍ يَعْكُفُونَ عَلَى أَصْنَامٍ لَّهُمْ قَالُواْ يَا مُوسَى اجْعَل لَّنَا إِلَـهًا كَمَا لَهُمْ آلِهَةٌ قَالَ إِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ 138 إِنَّ هَـؤُلاء مُتَبَّرٌ مَّا هُمْ فِيهِ وَبَاطِلٌ مَّا كَانُواْ يَعْمَلُونَ 139 قَالَ أَغَيْرَ اللّهِ أَبْغِيكُمْ إِلَـهًا وَهُوَ فَضَّلَكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ 140 وَإِذْ أَنجَيْنَاكُم مِّنْ آلِ فِرْعَونَ يَسُومُونَكُمْ سُوَءَ الْعَذَابِ يُقَتِّلُونَ أَبْنَاءكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءكُمْ وَفِي ذَلِكُم بَلاء مِّن رَّبِّكُمْ عَظِيمٌ 141 وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَقَالَ مُوسَى لأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلاَ تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ 142 وَلَمَّا جَاء مُوسَى لِمِيقَاتِنَا وَكَلَّمَهُ رَبُّهُ قَالَ رَبِّ أَرِنِي أَنظُرْ إِلَيْكَ قَالَ لَن تَرَانِي وَلَـكِنِ انظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِي فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَخَرَّ موسَى صَعِقًا فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ سُبْحَانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ وَأَنَاْ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ 143

 

ترجمه فارسي مکارم

و بنى اسرائيل را (سالم) از دريا عبور داديم; (ناگاه) در راه خود به گروهى رسيدند كه اطراف بتهايشان، با تواضع و خضوع، گرد آمده بودند (در اين هنگام، بنى اسرائيل) به موسى گفتند: س‏خ‏للّهتو هم براى ما معبودى قرار ده، همان‏گونه كه آنها معبودان (و خدايانى) دارند!» گفت: س‏خ‏للّهشما جمعيتى جاهل و نادان هستيد! «138» اينها (را كه مى‏بينيد)، سرانجام كارشان نابودى است; و آنچه انجام مى‏دهند، باطل (و بيهوده) است «139» (سپس) گفت: «آيا غير از خداوند، مبعودى براى شما بطلبم؟! خدايى كه شما را بر جهانيان (و مردم عصرتان) برترى داد!» «140» (به خاطر بياوريد) زمانى را كه از (چنگال) فرعونيان نجاتتان بخشيديم! آنها كه پيوسته شما را شكنجه مى‏دادند، پسرانتان را مى‏كشتند، و زنانتان را (براى خدمتگارى) زنده مى‏گذاشتند; و در اين، آزمايش بزرگى از سوى خدا براى شما بود «141» و ما با موسى، سى شب وعده گذاشتيم; سپس آن را با ده شب (ديگر) تكميل نموديم; به اين ترتيب، ميعاد پروردگارش (با او)، چهل شب تمام شد و موسى به برادرش هارون «جانشين من در ميان قومم باش و (آنها) را اصلاح كن! و از روش مفسدان، پيروى منما!» «142» و هنگامى كه موسى به ميعادگاه ما آمد، و پروردگارش با او سخن گفت، عرض كرد: «پروردگارا! خودت را به من نشان ده، تا تو را ببينم!» گفت: «هرگز مرا نخواهى ديد! ولى به كوه بنگر، اگر در جاى خود ثابت ماند، مرا خواهى ديد!» اما هنگامى كه پروردگارش بر كوه جلوه كرد، آن را همسان خاك قرار داد; و موسى مدهوش به زمين افتاد چون به هوش آمد، عرض «خداوندا! منزهى تو (از اينكه با چشم تو را ببينم)! من به سوى تو بازگشتم! و من نخستين مؤمنانم!» «143»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

donya_lotfabadi@yahoo.com

وقتي نقاب محور يك رنگ بودن است / معيار مهر ورزيه مان سنگ بودن است/ديگر چه جاي دل خوشي و عشق بازي است/اصلا كدام احمق از اين عشق راضي است /اين عشق نيست فاجعه قرن آهن است /من بودني كه عاقبتش نيست بودن است

 

 

bidari57@yahoo.com

آقای شارلاتان در رادیو جوان

یک وقتی مطلبی نوشته بودم با عنوان آقای شارلاتان درباره یک بابایی که به معنای اخص کلمه عضو حزب باد است. این جناب ملیجک باشی ، در عرصه سیاست ، دره نریده باقی نگذاشته و به هر حزب و گروهی از چپ و راست و میانه و یمین و یسار برای چند روزی آویزان بوده است.
چند روز پیش شنیدم که این جناب شارلاتان ، سردبیر یکی از برنامه های اصلی رادیو جوان است که به طور مداوم علیه دولت احمدی نژاد سخن پراکنی می کند. جالب است که همین آقا در انتخابات ریاست جمهوری سینه چاک حضرت استوانه هاشمی بود اما در انتخابات شوراهای سال قبل یک دفعه طرفدار دوآتشه دولت و رایحه خوش خدومت شد و حالا دوباره به موضع ضددولتی برگشته است! واقعا" که آقای سردار ضرغامی...مبارک باشد!

 

 

ronicarad@yahoo.com

عشق از دیدگاه افراد مختلف جامعه

عشق از دیدگاه حاج آقا: استغفرالله باز از این حرفای بی ناموسی زدی،جمله عاشقانه: خداوند همه جوانها را به راه راست هدایت کند
عشق از دیدگاه دختر حاج آقا: آه.... یعنی میشه بدون اینکه بابام بفهمه من عاشق بشم، جمله عاشقانه: ندارد
عشق از دید یک ریاضیدان: عشق یعنی دوست داشتن بدون فرمول ، جمله عاشقانه: آه.... عزیزم به اندازه سطح زیر منحنی دوستت دارم
عشق از دیدگاه بقال سر کوچه: والا دوره ما عشق مشغ نبود که، ننمون رفت و این سکینه خانم رو واسمون گرفت آورد. جمله عاشقانه: سکینه شام چی داریم؟
عشق از دیدگاه یک دختر مدیوم کلاس و کمی بی غم: آه عزیزم کاش الان پیشم بودی، بغلم میکردی، سرمو می گذاشتم رو شونه هات....جمله عاشقانه:د وستت دارم عزیزم
عشق از دیدگاه مادر بزرگم: از این حرفای بد نزن، راستی این دختر اقدس خانم خیلی دختر خوب و با کمالاتیه، تازه تحصیل کرده هم هست. جمله عاشقانه: پاشو بریم خواستگاری
عشق ااز دید کسی که بار اولشه عاشق میشه: عزیزم باور کن بدون تو حتی یک لحطه هم نمیتونم زندگی کنم، تو واسم همه دنیا هستی.... جمله عاشقانه: فدات شم عزیزم خیلی خیلی دوستت دارم
عشق از دید کسی که بار اولش نیست عاشق میشه: عزیزم خیلی دوستت دارم، باور کن شب ها به خاطر تو با پای برهنه میخوابم... جمله عاشقانه: آه عزیزم دیرم شده باید برم
عشق از دید یک راننده: رادیات عشق من از برات جوش آمده، باور نداری بر آمپرم بنگر، جمله عاشقانه: عیزم دوستت دار.... بوبوبوغ غ غ
عشق از دید بعضی ها: آه خدایا میشه بیاد خواستگاریم؟ جمله عاشقانه: یا شابدالعظیم، هزار تومن نذرت میکنم اگه که بیاد خواستگاریم
به دلیل نحسی از نوشتن معذوریم ، جمله عاشقانه: حتی شما دوست عزیز
عشق از دید اراذل و اوباش: عشق و مشغ سیخی چند بابا، برو بچه سوسول دلت خوشه، خونه خالی نداری، جمله عاشقانه: بوبوغ غ غ خانم بیا بالا خوش میگره
عشق از دید بابام: آخه پسر عشق واست نون و آب میشه؟ حلا بگو ببینم پدرش چه کارست؟ جمله عاشقانه: برو با دختر حاج آقا ازدواج کن
عشق از دید حمید ک: عشق تنها هدف آفرینش هستی است، زیرا انسان تنهای موجودی است که عاشق میشود، جمله عاشقانه: ؟؟؟؟؟
عشق از دید مادرها: اوا مگه تو امسال کنکو نداری،عشق باشه واسع بعد، مگه تو امسان فلان نداری
عشق باسه واسع بعد مگه تو امسال بهمان نداری، عشق باشه واسه بعد، جمله عاشقانه: باشه واسه بعد
عشق از دید کسی که در عشق شکست خورده: عشق یعنی کشک، جمله عاشقانه:برو کشکتو بسآب

 

 

ro.amoon@gmail.com

بگذار تا مقابل روی تو بگذریم
دزدیده در شمایل خوب تو بنگریم
شوقست در جدایی و جورست در نظر
هم جور به که طاقت شوقت نیاوریم
روی ار به روی ما نکنی حکم از آن توست
بازآ که روی در قدمانت بگستریم
ما را سریست با تو که گر خلق روزگار
دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم
گفتی ز خاک بیشترند اهل عشق من
از خاک بیشتر نه که از خاک کمتریم
ما با توایم و با تو نه‌ایم اینت بلعجب
در حلقه‌ایم با تو و چون حلقه بر دریم
نه بوی مهر می‌شنویم از تو ای عجب
نه روی آن که مهر دگر کس بپروریم
از دشمنان برند شکایت به دوستان
چون دوست دشمنست شکایت کجا بریم
ما خود نمی‌رویم دوان در قفای کس
آن می‌برد که ما به کمند وی اندریم

 

 

mis_gir3pich@yahoo.com

گردن ما از مو باريكتر

سلام.
نمي دونم والا چرا واقعا بعضيها كاسه داغتر از آش مي شن . من فكر كنم كه قبلا در باره ايمان توضيحات لازم را دادم . و ديگه هم لازم به توضيحات اضافه نيست.
اولا كه چند روزي روزانه منتشر نمي شد و 2 روزه كه شروع به ادامه كار كرده . درثاني من هم درگير مشكلات شخصي و امتحاناتم بودم پس ميشه فهميد كه نه سرد شدم و نه از شوروحال افتادم .
ثالثا استفاده از كلمه پرو براي كسي كه نمي شناسينش درست نست و خارج از ادب هستش كه ادم وقتي كسي رو درست نمي شناسه بخواد اينجوري در موردش صحبت كنه. دوست خوبم شما اگه شما با من مشكل داشتيد بهتر بود كه به خود من ميل ميزديد . لازم نبود توي بوق و كرنا فرياد بزنيد.
به قول يكي از دخترخانم هاي خوب گروه كه خيلي هم دوستش دارم و از قضا نويسنده ثابت هم هست " اين نيز بگذرد ".
موفق باشيد
miss نه با احساس و نه بي احساس

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
با یاکی سوبا 

مواد لازم:
2 تکه رشته چینی
نصف یک عدد کوچک کلم سفید
1 عدد (رنگی ) فلفل دلمه ای
نصف یک عدد پیاز
4 عدد سوسیس کوچک
1 قاشق غذا خوری روغن مایع
1 قاشق سوپ خوری روغن کنجد
به اندازه دلخواه فلفل ونمک
2 قاشق سوپ خوری سوس سویا
برای تزیین دلخواه ترشی زنجفیل
برای تزیین گوجه فرنگی مینیاتوری

طرز تهیه:
ابتدا رشته های چینی را مانند ماکارونی 3 دقیقه بجوشانید و ابکش کنید؛ کلم را رشته ای و باریک خورد کنید وکنار بگذارید به همین ترتیب فلفل دلمه ای را نیز خرد کنید .پیاز را خلالی خرد کنید و سوسیس را نیز به قطعات کوچک ببریدسپس ابتدا ماهیتابه را کمی داغ کنید و روغن مایع و کنجد را با هم در ماهیتابه بریزید کلم خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید وبلافاصله فلفل دلمه ای را بریزید و قدری تفت دهید بعد سوسیس را بیفزایید و همراه مواد قبلی خوب مخلوط کنید و تفت دهید پس از ان کمی نمک و فلفل اضافه کنید و رشته را بریزید و بعد از کمی تفت خوردن سس سویا را بریزید .بعد از کشیدن غذا در ظرف مورد نظر برای تزیین روی ان از ترشی زنجفیل استفاده کنید
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

.

alirezamajidi@gmail.com

کلون‌های یوتیوب در کشورهای مختلف جهان

محبوبیت و موفقیت بی‌نظیر سایت یوتیوب ، باعث شده است که همچون سایت دیگ ، کاربران اینترنت در کشورهای مختلف ، خود دست به کار شوند و سایت‌های اشتراک ویدئوی اختصاصی برای کاربران کشورشان بسازند.

قبلا در یکی از پست‌ها ، با عنوان دیگستان جهانی ، شبه‌دیگ‌های کشورهای مختلف را معرفی کردم ، در این پست مروری خواهم داشت بر تعدادی از «کلون‌های» یوتیوب.

این روزها ساختن سایت‌های مشابه سایت‌های مشهوری وب دویی چندان دشوار نیست ، اگر کمی بگردید می‌توانید کدهای این سایت‌ها را به صورت رایگان بگیرید ، کدها را به فارسی ترجمه کنید ، ظاهر سایت را با فارسی سازگار کنید تا در نهایت سایت شما ساخته شود.

سایت‌های اشتراک ویدئوی آلمان : clipfish و sevenload و myvideo.de

 

سایت اشتراک ویدئوی لیتوانی : latvija

 

سایت اشتراک ویدئوی کره : pandora.tv

 

سایت‌های اشتراک ویدئوی چین : mofile و 6rooms

 

سایت اشتراک ویدئوی ایتالیا : libero

 

سایت اشتراک ویدئوی برزیل : videolog

 

سایت اشتراک ویدئوی فرانسه : دیلی‌موشن یکی از مشهورترین سایت‌های اشتراک ویدئو ، کاربرانی از سراسر جهان دارد.

سایت‌های اشتراک ویدئوی هندی‌ها : meravideo ، apnatube ، suckoobai

 

سایت‌های اشتراک ویدئوی سوئد : bubblare و video-klipp

سایت‌های اشتراک ویدئوی مجارستان : porkolt و videa.hu

سایت اشتراک ویدئوی کرواسی : kobajagrande

سایت اشتراک ویدئوی ژاپن : AmebaVision

سایت اشتراک ویدئوی آفریقای جنوبی : myvideo

سایت اشتراک ویدئوی ترکیه : pikniktube

 

سایت اشتراک ویدئوی اعراب : ikbis 

 

سایت اشتراک ویدئوی ایران : farsitube

 

سایت اشتراک ویدئوی ویتنام : clip.vn

سایت اشتراک ویدئوی مسیحیان : godtube

 

سایت اشتراک ویدئوی مدل‌های سه‌بعدی : teapotters

 

سایت یوتیوب آنقدر مشهور است که این روزها کمتر کسی هنگام آپلود ویدئو و یا جستجوی ویدئو ، به آلترناتیوهای دیگر فکر می‌کند ولی مروری بر «یوتیوب»‌های اختصاصی کشورهای دیگر خالی از لطف نیست.

این لیست بایستی اصلاح و تکمیل شود ، اگر می‌دانید که کشوری چه سایت اشتراک ویدئوی مشهوری دارد ، یا اینکه اشکالی در این لیست می‌بینید ، لطفا کمک کنید.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

آيا مي شود امام زمان را ديد؟

ارتباط با امام زمان(عج) در عصر غیبت
گفتار اول : مقدمه و طرح بحث


اعتقاد به وجود امام زمان و حجّت حق(عجل الله فرجه) از ضروریات مذهب شیعه است. برابر روایات و ادلّه، وجود امام در هر زمانی، لازم است. زمین بدون حجت باقی نمی ماند. در این زمان که حجت الهی در پرده غیب به سر می برد، این پرسشها مطرح می شود:
آنچه ما در این مقاله، به بحث خواهیم گذارد، ادله و مستندات هر یک از این دو دیدگاه است. این نکته در خور دقت است: نه آنان که ارتباط را نمی پذیرند از اسلام و تشیع به دورند و نه کسانی که به آن عقیده دارند، از ایمان بیشتری برخوردار؛ چرا که هر یک ادله‌ای بر ادعای خود ارائه می‌دهند و به روایاتی تمسک می‌جویند.
گرچه امروز، این از باورهای دینی عمومی فرض شده است، به گونه‌ای که منکر آن، نزد برخی، متهم خواهد شد. ولی بزرگانی مانند: شیخ مفید، فیض کاشانی، شیخ جعفر کاشف الغِطاء و نعمانی؛ ارتباط با امام زمان(عجل الله فرجه) را برای شیعیان در غیبت کبری، ممکن نمی‌دانند.
بنابراین، موضوع، آن گونه که تصور می‌شود، روشن و بدیهی نیست و بحثی درخور می‌طلبد. آنچه ما را بر این بحث واداشته، چند نکته است.
1. درباره‌ی ارتباط با امام زمان، کتاب‌هایی نوشته‌شده و در این اواخر، رواج فوق‌العاده‌ای یافته که مشحون از حکایتها داستانها و مطالبی است که برخی از آنها، به‌ یقین، نادرست و برخاسته از تصورات و خیال‌بافی‌های نویسندگانِ! آنهاست و در برخی، شمّه‌ای از حقیقت وجود دارد.
2. نقل این داستانها و حکایتها، باعث می‌شود که یک عقیده درست و صحیح، به ناصواب‌هايی آمیخته گردد و عقائد خرافی و ناصحیح و غیرمستَدَل و مستند، در میان مردم رواج یابد. وقتی که آقا و خانمی به راحتی اهل مکاشفه شود و آن را در کتاب خود بنویسد؛ چرا دیگران به چنین مقامی نرسند. زمانی که مدعی مکاشفه، پا را فراتر نهد و در بیداری حضرت رسول اکرم(صلي الله عليه و آله) و برخی از معصومین(عليه السلام) را ببیند چرا که دیگران از این نعمت محروم باشند.
رواج این گونه کتابها و حکایتها، باعث شده که در برخی از مناطق کشور، شاهد حوادث و اتفاقات نابخردانه و عوام فریبانه و خرافی باشیم:
کسی در منطقه‌ای مدعی می شود که قطره‌ای از خون سر امام حسین(عليه السلام) ریخته و یا سر مبارک حضرت را دیده، یا چوبانی مدعی می شود که غلام شاه چراغ است و از وی دستورهایی دریافت کرده است و خانمی که از دست شوهر فرار کرده به مسجد روستایی می رود و مدعی می شود که مسجد نظر کرده است و مریض‌هایی که به مسجد بیایند شفا می‌یابند، آن دیگر، امام زاده جدیدی کشف می‌کند و مردم یک منطقه، برای زیارت امامزاده بسیج می شوند و در مورد دیگر، دختر، یا زنی نظر کرده می‌شود و حاجت مردم را برآورده می‌کنند و... اینها برخاسته از حکایتها و رؤیاها و کتابهایی است که بدون هیچ ضابطه و قاعده‌ای رواج می‌یابد و جوّی ناسالم و به دور از حقیقت و عوام پسند، به وجود می‌آید و مردمان معتقد را از سرچشمه‌ی زلال اسلام ناب و راستین به دور می‌کنند و در باتلاق خرافات فرو می‌برند.
3. پیامد ناگوار این کتابها و عقاید برگرفته از حکایت و خواب، جوی را به وجود می آورد که اهل تعقل و اندیشه را به عقائد شیعه بدبین می‌کند و زمینه‌ی انحرافهای فکری را فراهم می‌آورد و در نتیجه، مخالفان تشیع، امکان رشد و گسترش می‌یابند و عقاید ناصواب عوام و عوام زدگان به نام تشیع ثبت و به دیگران انتقال می‌یابد و یک عقیده‌ای که در اصل آن، تمام فرق اسلامی توافق دارند، به گونه‌ای مطرح می‌شود که فرسنگها با اسلام فاصله دارد و میدان دفاع را بر اندیشه وران اسلامی و درست اندیشان و مصلحان، تنگ می‌کند.
اینها همه باعث شد که ما این موضوع را از نظر ادله و روایات بررسی کنیم و بدون توجه به داستانها و افسانه‌ها، در این‌باره به قضاوت بنشینیم؛ زیرا بیشتر داستانها، مربوط به مردم عادی و عوام است که معمولاً، عده‌ای از آنان ادعایی نداشته‌اند. اما متأسفانه، امروزه گروهی در لباس اهل علم و به ظاهر غیرعوام، عوامانه می‌اندیشند و برخلاف علمای گذشته که شهرت به فیض دیدار یافته‌اند و خود به هیچ وجه چنین ادعایی نکرده‌اند، اینان داستانها از ملاقات و مکاشفات خود نقل کرده‌اند که برابر توقیع شریف، باید آنان را «کذاب مُفتِر» دانست.
از این روی، بحث ارتباط با امام زمان و مشاهده حضرت را با مروری به غیبت صغری، آغاز كرده و در دوران غیبت کبری، به ادله موافق و مخالف ارتباط می‌پردازیم و در پایان نیز، نگاهی به داستانهایی که در این‌باره وجود دارد می‌افکنیم و به نتیجه گیری می‌پردازیم.

ادامه دارد...

 

 

helia_k48@yahoo.com

ای بسا ........

ای بسا هندو و ترک همزبان
ای بسا دو ترک چون بیگانگان
پس زبان همدلی باید گشود
همدلی از همزبانی بهتر است

در ادامه و تایید ایمیل (m.kakha)در شمارهء 750 با تشکر از ایشان که به مسئلهء مهم و بروزی اشاره کردند که بحث در باره اش می تونه حداقل یه مشکل فرهنگی را که خیلی عمومیت پیدا کرده رو حل کنه چون اینترنت و اس ام اس ها اگر پخش جوک های منفی رو راحت تر کرده لا اقل تو حذف و کم کردن موارد اینچنینی هم خیلی کارساز و موثرند اگه ما ملت خودمون یه ذره به خودمون بیاییم و حس نوع دوستی و میهن پرستی وهمت ترمیم فرهنگ خد شه داری که حداقل عاملش خودمون هستیم هر چند ریشه اش دیگران باشند را داشته باشیم .اونموقع هم که در مورد فیلم 300 یا موارد اینچنینی مردم به قول آقا احسان تب زده و جوزده می شدند این سوال ذهن بنده رو مشغول می کرد که چرا ملتی که ر وزانه چندین هزار جوک بصورت اس ام اس در مورد ملیتهای مختلف هم وطنانشان ردو بدل می کنندچه لزومی به اعتراض به کار دیگران یا به قول خودمون بیگانگان دارند؟البته نمی خوام شعار بدم یا جا نماز آب بکشم خودم هم شاید یکی از دریافت و فوروارد کنندگان اس ام اس ها باشم یعنی اونقدر این مسئله تو کشورمان همه گیرو عمومی شده که حتی هر ملیتی جوک ساختگی مربوط به خودش رو هم سند می کنه داریم یه چیزی رو اشاعه می دیم که به ضرر همه مون هست ایا آقا و خانمی که به یه ملیتی (ترک-رشتی-قزوینی - لر -کرد -فارس .................)توهین می کنه از کجا معلوم که فردا شریک زندگیش از همون ملیت نباشه که فردا همون توهین به بچهء خودش ویا نوادگان خودش می شه تا کی باید به گذشتگان دورمون ببالیم به کوروش ها به داریوش ها..............اگه بالیدن به گذشتگان اینهمه افتخار و سربلندی داره پس چرا کاری به فرهنگ حالمون نمی کنیم که نوادگان ما هم به ما ببالند یا نسل در نسل فقط هر ایرانی باید به داریوش ها و کوروش ها و ...........افتخار کنندو بس اینکه اونا مردان بزرگی بودند و به مملکت خدمتهای بزرگی کردندودر دوران اونا ایران یه کشور غنی از نظر فرهنگی بود و ................بر همگان روشن است ولی حالا چی ؟یه ذره حس میهن پرستی و همنوع دوستی نداشته باشیم همه به فکر خودمون باشیم و خیلی راحت روزانه هزاران حرفهای توهین آمیز به همدیگه سرهم کنیم و بعدش بگیم ما 2500 سال پیش این بودیم و ..........این پسرفت که خودش کلی افت داره برامون حداقل اگه قبلا بدتر از اینا بودیم که می گفتیم بهر حال پیشرفت کردیم .یا مثلا هر کی می خواد راجع به عقب ماندگی ایران حرف بزنه زود به عربها و .......فحش می ده که اونا اینجوری پیشرفت کردندو ما هم اینجوری تو منجلاب اینکه اونا پیشرفت کردند یه امر طبیعی و مسلم مگه قرار بود کشورهای عربی تو فرهنگ و اقتصادو...........راکد می موندند تا ما الان غبطهء اونارو نخوریم باید ببینیم چرا ما عقب موندیم؟ و عوض پیشرفت و تعالی پسرفت و افت کردیم ؟ آره یه زمانی ما حد اقل از یه سری کشورهایی مثل ترکیه و عربی و ....... جلو بودیم و ش ا ه گفته بود من بعد 20 سال ایران را در حد کشور فرانسه میر سونم و حالا که فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی پیشکش ولی کجای آسیا هستیم ؟؟!!
بهر حال مشکل عقب ماندگی ما که تو چندین سال عارض شده اگه حتی از الان شروع کنیم چندین سال طول خواهد کشید ولی اگه همینجوری پیش بریم که وضع بدتر میشه و دو راه داره یا باید ملت مثل جاپنی ها با عزم ملی و شعار وطن پرستی شروع کنند یا باید یه شخص راس کاری چون داریوش و کوروش پیدا بشه و .............
و اگه دوتاش با هم باشه که عالی میشه و حداقل بعد چند سالی مثل کشور جاپن حتی گوی سبقت رو از دیگر کشورهای پیشرفته هم می بریم (از آب دریا دوغ درست نمی شه ولی اگه بشه چه دوغی میشه؟!)جست و گیخته یه چیز هایی گفتم اگه مطلبمو نتونستم خوب جمع آوری و هر موضوعی رو به آخر برسونم علتش اینکه مطلب گفتنی زیاد و وقت من و حوصلهء ایمیل طولانی خوندن برای اعضا کم لذا یه اشاره ای از چند موضوع کردم و در آخر هم میهنان آذری اصلا این جوکهای ترکی رو به دلشون نگیرند چون ترکها یه قبایل دیگه ای غیر از آذری ها هستند و اصلا قابل مقایسه نیستند و اوناییکه این جوکهارو درست می کنند کاش خودشان لیاقت چند صدم آذریهارو داشتند و هوش و ذکاوتشو نو مثل آذریها در راه مثبت استفاده می کردند البته چون به قول دوستمون بیشتر ترکها مورد هجوم این جوکها هستند من اشاره کردم و الا مورد بحثمون همه ء ملیت های تو هین شده است و تازگیها من تو یه فرومی دیدم جوکهایی در مورد فارس ها می نویسند خوب مقابله به مثله و اگه همینجوری پیش بره تنازع می شه پس به قول دوستمون هر کدوم از ما تو فروم ها و اس ام اس ها موضوع رو یه جور دیگه عوض کنیم دیگه حد اقل بعد از مدتی و برای نوجوونا و بچه های ما قضیه یه جور دیگه منتقل میشه و نسل های بعدی رو از این اختشاش ها و سرخوردگیها در امان کنیم مثلا یه مدت بجای یه قوم حیف نون می ذاشتند اول جوکها چه اشکالی داره بهتره .
و در آخر یه مسئلهء بی ارتباط با این مسئله در ایمیل قبلی بنده یه آدرس ایمیلی خدمت دوستان جهت دریافت کلیپ های ویدیویی و تصویری و اسلایدمعر فی کردم که گویا دوستان موفق به ارسال ایمیل از طریق این ایمیل نشدند چون بعلت عدم استفاده این آدرس غیر فعال شده و دوستان به همین آدرس ایمیل فعلی ارسال کنند.

 

 

haleh_ab2@yahoo.com

وقتی که پروانه رها شد

از اتاق خارج می شوی و به داخل باغ قدم می گذاری.
گنجشک خای سحرخیزروی درخت بزرگ وتنومند توت که وسط
باغ قرار داردالم شنگه به پا کرده اند
همان طور که کتاب شعرت را ورق میزنی ،یک لحظه نگاهت به بوته بزرگ
گل محمدی می افتد و پروانه ای را که در دام عنکبوت،اسیر شده و بی حرکت
ایستاده است را میبیند.
پروانه زیبایی خیره کننده ای دارد و فورا نگاهت را به طرفخودش جلب میکند.
از دیدن پروانه به وجد امده ای.
ناخود اگاه قدم به جلو میگذاری.دوست داری از نزدیک،بهتر به زیبایی ان خیره شوی
احساس میکنی اولین بار است پروانه ای به این قشنگی دیده ای.محو تماشای
ان می شوی و با خودت زمزمه میکنی:عنکبوت لعنتی، این پروانه قشنگ و تودامش
گرفتار کرده و معلوم نیست کجا غیبش زده.انگار خدا تموم رنگای عالمورو بالهای ظریف
این پروانه ریخته!
بعد با خودت فکر میکنی :شاید پروانه تو دام عنکبوت مرده باشه! با دقت بیشتری از ان چشم
می گذرانی و متوجه می شوی که شاخک های پروانه در حال تکان خوردن است.معطل نمیکنی،
با احتیاط طوری که به بال های پروانه اسیب نرسدان را میان انگشت هایت نگه میداری.
پروانه که اندکی خودش را ازاد دیده ،همان طور که در میان انگشت های شست و سبابه ات
گرفتار شده است،شروع به ورجه و ورجه میکند و شاخکهای بلندش را تکان میدهد،
مقداری از پرز های بدنش به خاطر تقلا کردن در هوا پخش میشود.
پروانه وقتی می فهمد بعد از تار عنکبوت به دام دیگری گرفتار شده از جنب و جوش
می افتدو دیگر مقاومت نمیکند.احساس میکنی از این موفقیت اول صبح سر از پا
نمی شناسی و از خوشحالی در پوست خود نمیگنجی.
سعی میکنی با فشار انگشت اسیبی به بال های ظریفش نرسد. اهسته زیر بوته ی گل
محمدی چمباتمه میزنی و همان طور که غرق تماشایش هستی، فکر از ذهنت میگذرد:
بهتر از این نمیشه. این پروانه هزار رنگ اگه مرده هم بود،باز به دردم میخورد.باید
یک جورایی اینو خشکش کنم وروی اولین برگ از دفترچه خاطراتم بچسبونم.تازه اگه
هم دلم خواست میتونم این پروانه قشنگ و مامانی رو،تو البوم عکس های یادگاری ام
بزنم و واسه همیشه نگه دارم....
پروانه شاخک های بلندش را رو به پایین خم کرده و ساکت و بی حرکت در دستم اسیر است.
با لبخندی که درگوشه ی لب داری رو به پروانه میگویی:افرین کوچولوی خوشگل
همین طور ساکت بمون و ورجه ورجه نکن.اگه بخوای خودتو به اب و اتیش بزنی
و از خودت تقلا نشان بدی،پروبال قشنگت میریزه،اونوقت زشت میشی و دیگه
به درد من نمیخوری....
پروانه که انگار متوجه نقشه هایت شده،دوباره شروع به تکان دادن شاخکهایش
میکند،اما مقاومت بی فایده است و راه گریزی نیست.
چند لحظه ای میگذرد،ناگهان دلت به حالش میسوزد .مثل کسی که یک پارج اب سرد
را روی سر و صورتش ریخته باشند،به خودت می ایی و از نقشه ای که برای پروانه
در سر میپرورانی منصرف میشوی.
انگار گسی تو دلت هست و با تو حرف میزند:دلت به حال این موجود زیبا و معصوم نمیسوزه
که می خوای با بی رحمی و سنگ دلی هر چه تموم تر نابودش کنی و با سوزن ته گرد یا
منگنه اون رو به دفترچه ات بچسبونی؟مگه تموم موجودات رو زمین احتیاج به زندگی کردن
و نفس کشیدن ندارند؟تو اول ثواب مبکنی ،بعدا کباب؟ وقتی تو یک پروانه را از دست دشمنش
نجات میدهی،نشون دهنده اینه که قلب پاک و مهربان و روح لطیف و حساس داری اما باکشتن
این پروانه میخوای چه چیزی رو ثابت کنی؟پس فرق تو با عنکبوت چیه؟
پاک گیج شده ای.از طرفی دلت به حالش میسوزد و از طرفی دیگر دوست نداری به همین اسانی
از دستش بدهی با خودت کلنحار میروی.ناگهان تصمیمت را میگیری و مصمم میشوی تا ازادش
کنی.با ولعی خاص عطر گل های باغ را درون سینه ات می فرستی و زیر لب با خودت زمزمه میکنی ،
به قول سهراب، تا شقایق هست زندکی باید کرد....
ازجا بر میخیزی و به خودت می بالی از اینکه اول صبحی توانسته ای جان یک پروانه رااز چنگال
مرگ نجات بدهی.
صدای جیک جیک گنجشک های روی درخت،هنوز به گوش میرسد،همان طور که سر پا ایستاده ای
رو به پروانه میگویی:کوچولو، از اینکه باعث ترسیدنت شدم،منو ببخش. از حالا به بعدتو ازاد هستی.
حالا مینونی هر جا که دلت خواست بری و شاد وخرم زندگی کنی....
این را میگویی انگشت هایت را از هم باز میکنی و پروانه توی هوا ول میکنی.
پروانه که خودش را ازاد دیده،به هوا پر میکشد و تو با نگاهت رهایی اش را تعقیب میکنی.
ناگهان از صحنه غیر منتظره ای که میبینی،چشم هایت گرد میشود و دلت هری پایین میریزد.
در همان حال که پروانه در هوا معلق است ،گنجشکی از روی درخت توت به سرعت پر میکشد و توی
یک چشم به هم زدن پروانه را در هوا میقاپد و به نوک میگیرد و تا به خودت بیای از روی دیوار بلند به
بیرون میجهد و از چشم ناپدید میشود.مثل ادم های جن زده،هاج و واج ایستاده ای و نگاهت در اسمان خالی سرگردان است

 

 

mamaam110@yahoo.com

اللهم عجل لولیک الفرج

حتما این دعا به گوشتون خورده :اللهم عجل لولیک الفرج... .در ماه چند بار می خونیمش؟!
هیچ به این فکر کردیم که اصلا چند شب از هجر مولا خواب نداشتیم؟
غیر از اینه که فکرمون مشغولِ همه چیز میشه جز حضرت ؟دریغ از یک دقیقه که صرف فکر کردن به اماممون کنیم!حالا دعای فرج و عهد و امثالهم هم پیشکش... .فکر نکنم انقدر سنگدل باشیم که از گریه ی کسی خوشحال بشیم،قطعاً بی تفاوت نمی مونیم .اگر کاری ازمون بر بیاد انجام میدیم، اگر نه هم که،دلجویی می کنیم.حالا وقتی حضرت سر هر نمازشون برای گناهانِ "ما" گریه می کنن...چرا خم به ابرو نمیاریم؟!!چقدر کم لطفی!!!؟
اسماً مسلمونیم، اما عملاً هم هستیم؟ همه ی اسلام در نماز و روزه ختم نمی شه، اما ما ختمش کردیم.جالب اینجاست که برای گناهامون توجیه های قشنگی هم داریم:
دلت پاک باشه!!...، یا ، مگه همه ی کارامون درسته که این یکیش درست باشه!!....
همین یکی یکی ها کار دستمون داده...
"قالت الاعراب امنّا قل لن تومنوا ولکن قولوا اسلمنا و لما یدخل الایمان فی قلوبکم"
"اعراب(بادیه نشینان) گفتند:ایمان آورده ایم ،بگو ایمان نیاورده اید ولی بگویید اسلام آورده ایم که هنوز ایمان در دلهایتان وارد نشده است."حجرات،آیه ی 14
اشکهای آقا ارزش یک لحظه فکر کردن رو نداره؟!!
نباید فکر کرد که چرا خون به دل مهدی فاطمه شده و میشه، و کسی به فکر نیست!...
بهتره از خودمون شروع کنیم، چرا میگیم بقیه؟! مگه ما بد نمی کنیم؟
دیروز رو یه مروز کنیم...چند بار آقا به رفتارمون ..گفتارمون ..لبخند زدن و چند بار ناراحت شدن؟
اگه قراره اصلاحی در کار باشه پس باید به اعمالمون برسیم.از گفتارمون هم غافل نشیم که مهدوی پسند باشه. یادمون نره که این دو رو در کنار هم درست کنیم.
وقتی برای جلب رضایت حضرت قدم بر می داریم بهتره زباناً هم عرض اردتی کنیم
تا کم نذاشته باشیم، نا سلامتی ما شیعه ی حضرتیم.
مثلاً دعای برای فرج نشونه ای از حقیقت ایمانِ و یک جور اظهار محبت زبانی به ایشون.
در کتاب کافی از امام صادق (ع) اومده که به هشام بن سالم فرمودن:
"اگر کسی را دوست داشتی او را از این امر مطلع ساز که دوستی بین شما را محکمتر می گرداند."
خوندن دعای فرج باعث ایجاد دوستی بیشتر حضرت نسبت به دعا کننده میشه،اگر جز این اثر نیک بر دعا کردن نبود، همین کرامت بزرگ بس بود.
گفته شده دعای برای تعجیل در فرج، 102 فایده داره ، و این کم نیست!، مثلا:
-- باعث آمرزش گناهان و تبدیل سیئات به حسنات
-- تعظیم و اجابت دعوت خداوند و رسول الله(ص)
-- مایه ی طول عمر
-- باعث زیاد شدن نور ولایت امام زمان (عج) در دل
-- سبب بازگشت و رجعت به دنیا در زمان ظهور
-- ثواب خونخواهی حضرت سیدالشهدا رو داره
و...
"من ذاالذی یقرض الله قرضا حسنا فیضاعفه له اضعافا کثیره..." بقره، آیه ی 245
"کیست که خدا را وام نیکو دهد تا خدا برای او چندین برابر بیفزاید؟..."
این اعلام عمومی خدای تعالی برای حرکت انسان ها در مسیر معرفت ، محبت و ولایت حضرت حجت(عج) در روی زمینِ.
چرا که حضرت امام صادق (ع) درباره ی این آیه فرمودن:"(این آیه) درباره ی پیوند با امام نازل شده است."

 

 

salman_yavar@yahoo.com

در مورد اقدام شجاعانه دولت
در ترازوي انصاف

دولت نهم در دفاع از خود كم سخن مي گويد. بيرون از دولت هم تعداد آنها كه انگيزه كافي براي دفاع از اقدامات دولت اصولگرا دارند چندان زياد نيست. در طول حدود دو سال گذشته از درست و غلط بسيار درباره دولت گفته شده اما دولت در مقابل اين هجمه وسيع انتقادها اغلب ترجيح داده به كار خود بپردازد و وارد بگومگو با اهل رسانه- كه عموماً بي حاصل پنداشته مي شود- نشود. در اين مدت، بعضي متقاعد شده اند دولت اساساً اعتقادي به كار رسانه اي و ميانه خوبي با خبرنگاران ندارد. اين ديدگاه را- كه خصوصاً در ماه هاي اوليه آغاز به كار دولت با حدت از جانب برخي روزنامه ها و رسانه هاي منتقد دولت و مدعي عدم وجود پشتوانه كارشناسي كافي در پس تصميمات آن، پي گيري مي شد- البته چندان نبايد جدي گرفت. اگرچه در مواردي اختلال هايي در فرايند همكاري دولتيان و اهل رسانه به وجود آمده، اما تعداد اين موارد هرگز از حد معقول فراتر نرفته و ضمنا به سادگي مي توان نشان داد اين مشكلات در دولت هاي قبلي كه اتفاقاً مدعي پاسخگويي و رواداري هم بوده اند، به نحو بسيار شديدتري وجود داشته است.
اينها البته چندان مهم نيست. نكته مهم تري هست كه بايد به آن توجه كرد. شواهد متعدد، محكم و كم و بيش آشكاري وجود دارد كه ثابت مي كند دولت نهم آماج يك حمله تبليغاتي- رسانه اي همه جانبه، هماهنگ و سيستماتيك است.
لب آنچه طراحان و پيش برندگان اين تهاجم رسانه اي تلاش كرده اند در ذهن مخاطبان خود جا بيندازند اين بوده كه دولت نهم عقلاني رفتار نمي كند يا همان جمله معروف كه تصميمات دولت نهم پشتوانه كارشناسي كافي ندارد. به طور طبيعي هدف اين پروژه هم اين است كه مردم را از انتخابي كه در سوم تير كردند پشيمان كند و به آنها بگويد براي اداره دستگاه اجرايي راه صحيح همان است كه دستگاه اجرايي در 16سال گذشته رفته و وضعيت فعلي كشور هم- چنانكه يكي از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري نهم زماني به ناچار گفت- بهترين وضعيتي است كه مي توانست به وجود بيايد. پس مردم ناشكري كرده اند اگر دنبال تغيير در مديريت اجرايي كشور رفتند و بهترين كار آن بود كه شكر مي كردند و نعمت دولت هاي گذشته را قدر مي دانستند.
وجود اين خط رسانه اي را كسي نمي تواند انكار كند. حداكثر اين است كه مي توانند بگويند نويسنده كيهان دچار توهم توطئه شده و انتقاد را با تخريب، و نصيحت اصلاحگرانه را با تلاش براي گذاشتن چوب لاي چرخ دولت اشتباه گرفته است. اگر چنين ادعايي مطرح شود -كه حتما مي شود و تاكنون ديده نشده ماست فروشي كه ترشي ماست خود را فرياد كند- روش ساده اي براي آزمودن ميزان صداقت نهفته در آن هست. مي توان اندكي تفحص كرد و ديد «واقعيات» مربوط به دولت نهم در رسانه هايي كه يك شبه مملو از كارشناس شده اند، چگونه «گزارش» مي شود و آيا جز اين است كه از تمام آنچه دولت نهم انجام داده فقط جنبه هايي از آن را برجسته كرده اند كه موافق مقصود آنها بوده است؟
اقتصاد عرصه خوبي براي به اجرا گذاشتن اين آزمون است. نويسنده اين يادداشت هيچ ادعايي در عرصه تحليل اقتصادي ندارد اما به اقتضاي حرفه و علاقه خود صبح تا شام به كار زير و بالاكردن اخبار و تحليل ها در منابع مختلف سرگرم است. در خلال همين جست وجوي كاملا ابتدايي موارد فراواني به چشم مي خورد كه مي توان از آنها به عنوان نقاط قوت عملكرد اقتصادي دولت ياد كرد، ولي مطبوعات منتقد علاقه چنداني به پرداختن به آنها از خود نشان نمي دهند. به اين موارد توجه كنيد؛ 1-دولت نهم براي نخستين بار تلاش كرده با موضوع خصوصي سازي به روش مبتكرانه مواجه شود و با استفاده از مكانيسم توزيع عمومي سهام بنگاه هاي دولتي در قالب «سهام عدالت» تلاش مي كند از تبديل شدن خصوصي سازي به روند آشناي «خودماني سازي» جلوگيري كند. درست است كه اكنون منتقدان هزار و يك عيب از اين كار دولت درآورده اند ولي ما از ياد نبرده ايم كه رقيب محمود احمدي نژاد در واپسين گفت وگوي انتخاباتي خود در سيماي جمهوري اسلامي ايده اي كاملا شبيه به آنچه اكنون در قالب طرح سهام عدالت اجرا مي شود را وعده داده بود. 2- دولت هاي گذشته بارها وعده داده بودند كه بالاخره فكري به حال يارانه سوخت در ايران خواهند كرد ولي هرگز- و احتمالا بيشتر به دلايل سياسي- اقدام درخوري از جانب آنها در اين زمينه انجام نشد. دولت نهم در حالي كه هرگز چنان ادعاهايي نكرده است، اكنون در آستانه حل اين معضل ديرينه اقتصاد ايران- كه ديگران فقط شعارش را دادند- قرار دارد و تبعات سياسي احتمالي آن نيز چيزي از شجاعت دولت در اجراي تصميم خود نكاسته است. 3- دولت نهم براي نخستين بار در طول ساليان گذشته در بودجه سال جاري خود، از بودجه جاري كاسته و بر بودجه عمراني دولت افزوده است. 4- دولت با سفرهاي استاني خود از عرصه مديريت و خصوصا نظام تخصيص منابع خود «مركززدايي» كرده و بخش بزرگي از شكافي را كه ميان مردم و دستگاه هاي اجرايي به دليل كم توجهي آنها به شهرستان ها در دولت هاي قبل پديد آمده بود، پوشانده است. 5- دولت نهم شرايطي به وجود آورده كه رهبر معظم انقلاب اسلامي براي اجرايي كردن سياست هاي اصل 44- كه بي ترديد مي توان آن را بزرگترين پروژه اقتصاد ايران ناميد- اعتماد كرده است. دولت نهم بي سر و صدا و بدون فوت وقت لايحه اجرايي اين سياست ها را تدوين كرده و در همان حال مشغول آماده سازي شركت هاي دولتي براي واگذاري است. 6- دولت نهم تلاش هاي مهمي براي تدوين اساسنامه شركت نفت به گونه اي كه همه درآمدهاي ناشي از فروش نفت به خزانه واريز شود انجام داده است. 7- دولت نهم با قاطعيت در پي آن است كه نرخ سود تسهيلات بانكي را مطابق با الزامات برنامه چهارم توسعه كاهش دهد. هيچ اقتصادداني با نفس اين كار مخالف نيست. حتي منتقدان فعلي هم به فراهم نبودن مقدمات اين كار اعتراض مي كنند نه به اصل آن؛ بگذريم از اينكه برخي معتقدند اشكال اصلي جاي ديگري است و منافع برخي در بانك هاي خصوصي به خطر افتاده كه زبان به اعتراض گشوده اند. 8- دولت نهم با اصلاح بنيادي ساختار سازمان مديريت و برنامه ريزي، تلاش كرد با منطقه اي كردن الگوي توسعه كه بر پيشفرض لزوم كشف مزيت هاي نسبي هر منطقه و سرمايه گذاري بر روي آن مبتني است، و افزايش اختيارات استانداران گره هاي كور به وجود آمده از ناحيه حاكم شدن الگوي مديريت از راه دور را بگشايد. 9- دولت اصولگرا در حال گام نهادن در مسير بودجه نويسي عملياتي و اصلاح ساختار سنتي و غيرشفاف بودجه در ايران است. گام هاي مهمي تاكنون در اين راه برداشته شده كه اگر چه كامل نيست ولي نويد روزهاي مباركي را براي سيستم پولي و مالي كشور خصوصاً به وجود آمدن امكان ردگيري جزء به جزء هزينه كرد بودجه دستگاه ها پديد مي آورد. 10- دولت نهم لايحه مديريت خدمات كشوري را كه نظام دريافت ها و پرداخت هاي دولت را يك بار براي هميشه شفاف؛ به سامان و عادلانه مي كند به جريان انداخته و عزم خود را براي اجراي آن از طريق تقبل بخش بزرگي از بار مالي آن نشان داده است. اين لايحه اگرچه هنوز در پيچ و خم جزئيات مالي گرفتار است ولي دولت به محض آنكه از عهده برآيد مشكلي در اجراي آن نمي بيند.
به اين ده مورد في المجلس مي توان موارد متعدد ديگري را هم اضافه كرد. مواردي كه به وضوح حاكي از وجود نقاط درخشان در كارنامه اقتصادي دولت است اما منتقدان هيچ نظري به سوي آنها نمي كنند. براي اين قلم بسيار آسان است كه فهرستي طويل از موفقيت هاي شگفت دولت نهم در ديگر عرصه ها خصوصاً سياست خارجي را نيز ارائه كند، ليكن با همين مقدار مقصود حاصل است. از همين جا كه شواهدي عيان در رخت بر بستن «انصاف» از بساط برخي منتقدان در مواجهه با دولت نهم وجود دارد، مي توان نتيجه گرفت، اصل ماجرا چيزي غير از نگراني براي سرنوشت كشور است. از ناصحان امين حاضر در جبهه اصولگرايي كه بگذريم، الباقي منتقدان اصلاح طلب دولت نهم يا آبروي خود را در خطر مي بينند و يا منفعت خود را و حاشا كه دولت اسلامي آبروي نظام اسلامي و منافع ملت را پيش پاي خواست آنها قرباني كند.

 

 

navid.foroughi@gmail.com

اس.ام.اس هاي جديد
(قسمت اول)

دوستت ندارم به اندازه اقيانوس، چون يه روز تموم مي شه.
دوستت ندارم به اندازه خورشيد، چون غروب مي كنه.
دوستت دارم به اندازه روت كه هبچوقت كم نمي شه!


عزّت الله انتظامي، بزرگ مرد سينماي ايران، شب گذشته بر اثر صانحه تصادف رانندگي در نزديکي منزل ايشان، سراسیمه از خواب پريد!


زندگي دو چيز به من آموخت . . .
که هرچي فکر مي کنم يادم نمياد چي بود!


آفلاين:
به علت پرونده‌ي هسته‌اي ايران، ياهو قراره ID هاي ايرانيو پاک کنه، يا اين آف رو سند تو آل ميکنی، يا 15 مرتبه بلند(از رو پشت بوم) ميگی "انرژي هسته‌ای حق مسلم ماست" !!! وگرنه ID پاك مي شه!


آدم به شش دلیل شانس آورده! چون حوا نمی تونسته بهش بگه:
1.من ادمت کردم
2.برو از شوهر مردم یاد بگیر
3.دیشب کجا بودی
4.پولاتو دادی مامانت
5.مامانم اینا
6.چرا به اون زنیکه نگاه کردی؟


\__/
(=''=)
(\__/)
ببخشید پیشی من پریده تو گوشی شما!


آيا مي دانيد ميزان پاسخ مثبت دختران به بوق زانتیا 60 درصد بيشتر از انواع پژو مي باشد؟
روابط عمومي شركت سایپا!


خدايا به هر که دوست ميداری بياموز که اس ام اس 15 تومان بيشتر نيست و به هر که بيشتر دوست ميداری بياموز که ارزش يک دوست بيش از 15 تومان است...
(شريعتي 2007)


Wu DA DA wu dada ju o na ka
DA la ka DA la a ju Ga na na na
In DA leyo do mok no na in a in
Li a in li a in no NE he I ya di I
Ya he I ya na la in no o in do
آهنگ تيتراژ سريال جواهری در قصر (یانگوم)


Jooooooooooooo
Oooooooooooooo
Oooooooooooooo
Oooooooooooooone man nafaso dashtii ?!!!
(فرستنده اس ام اس: شهرزاد)


یه روز یه مرده میره معدن بقیه اش باشه بعدا
(اس ام اس از عليرضا)


اميدوارم هميشه سبز و با نمك باشي مثل آب بيني


تو هديه الهي از سوي خداوندي براي سينه پر درد من...
عطر وجودت را براي شفا مي بويم...
اي شلغم!


نوشابه 250 تومان، بستني مگنوم 350 تومان، کره 400 نومان، آدامس 200 تومان، بيسکويت 400 تومان،
روت ميشه اس ام اس 14 تومني نفرستي؟؟!


اگه يکي بهت روزي 1 اس ام اس زد بدون ازت خوشش مياد
اگه 2 تا فرستاد بدون براش مهمي
اگه 3 تا شد بدون دوستت داره
اگه 4 تا شد بدون موبايل خودش نيست!


اين اس ام اس رو به 4 دليل برات مي فرستم:
1- دوستت دارم
2- خيلي باحالي
3- به يادتم
4- ارزش زنگ زدن رو نداري!

ادامه دارد ...

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 تير / 29 ژوئن / 14 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
8 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين قرارداد مرزي در تاريخ بشر كه ميان ايران و ليدي بسته شد

طبق آثار و اسناد به دست آمده، 29 ژوئن سال 590 پيش از ميلاد، ميان دولت ايران (حكومت مادها يا Medes به پايتختي همدان) و دولت ليدي (Liadia – قسمتي از تركيه امروز) قرار داد تعيين مرز بسته شد كه نخستين قرارداد از اين دست در تاريخ جهان به شمار مي رود و نخستين فصل كتاب « تاريخ انعقاد پيمان هاي سياسي » با آن آغاز شده است.
    در اين قرار داد كه چند روز پس از پايان جنگ طرفين و انجام مذاكرات منعقد شد ، مسير رود Halys مرز دو كشور تعيين شد و مقرر گرديد كه علامت گذاري شود و رفت و آمد ميان دو كشور بر پايه ضابطه قرار گيرد. نوزده سال پيش از آن ،ارتش ايران امپراتوري «آشور» را كه به ارتكاب ظلم شهرت داشت و دو قرن بر خاورميانه مسلط بود براي هميشه از ميان برده بود و ديگر، نينوه Nineveh مركز قدرت خاورميانه نبود (شرح اين پيروزي را از طريق " جستجو " مي توانيد در اين سايت بيابيد).

 

امضاي قرارداد تاسيس کارخانه فولادسازي اصفهان

در چنين روزي در سال 1345 ( 29 ژوئن 1966 ) طي مراسمي قرارداد تاسيس كارخانه فولاد سازي اصفهان ميان ايران و شوروي امضاء خواهد شد. اين كارخانه كه بعدا ظرفيت توليد آن افزايش يافت از سوي شوروي در اصفهان ساخته شده است. داشتن كارخانه فولاد سازي از دير زمان يك آرزوي مردم ايران بود كه تا زمان آغاز بكار اين كارخانه به دلايل متعدد تحقق نمي يافت. قرار بود نخستين کارخانه پولادسازي ايران پيش از آغاز جنگ جهاني دوم ،با کمک آلمان در کرج تاسيس شود ؛ مقدمات کار هم فراهم و نقشه ساختمان در زمين مربوط پياده شد که به انجام نرسيد

 

زد و خوردهاي چريکي در داخل و تظاهرات در خارج

در دهه 1350 تظاهرات در خارج و زد و خوردهاي خياباني در داخل ، مقامات وقت را كلافه كرده بود .مروري بر اين رويدادها نشان مي دهد كه تنها در هشتم تير در زدو خوردهاي چريكي تهران و حومه در سال 1352 يك كشته ، در سال 1354( كرج ) چهار كشته از جمله يك زن ، در سال 1355 ( مهرآباد ) و داخل شهر در دونقطه جداگانه 14 نفر از جمله سه زن كشته شدند . بيشتر مقتولين اين روز از كمونيستها و اعضاي گروه حميد اشرف بودند. هشتم تير 1357 نيز ايرانيان مقيم آمريكا در شهر شيكاگو بر ضد حكومت شاه تظاهرات كردند كه به زد و خورد انجاميد و پليس اين شهر بيش از هشت تن از معترضين را بازداشت كرد.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

08/04/58
تأكيد استاندار خوزستان بر اجراي خلع سلاح عمومي در خوزستان ، مقابله با تحريكات خارجي در مرزها و نقش ارتش در آشوب خوزستان .

درگيري مجدد در كردستان بر سر اراضي كشاورزي از جمله درگيري در اطراف مهاباد و پيرانشهر .
مراسم سالگرد كشته شدن دو تن از اعضاي چريكهاي فدايي خلق در دانشگاه تهران و اعلام مواضع سازمان درباره قانون اساسي ، مجلس مؤسسان ، خلع سلاح ، بازداشت محمدرضا سعادتي .

سخنراني امام خميني در جمع هيئت اعزامي از ايران به اتحاد شوروي و بيان چگونگي برخورد آنان با بيگانگان از موضع قدرت و عزت و حفظ شئونات اسلامي .
نتايج آخرين نشست وزيران كشورهاي صادر كننده نفت ( اوپك ) در ژنو و بروز شكاف در ميان اعضاي اوپك .

08/04/61
بيانيه فرماندهي كل نيروهاي مسلح عراق مبني بر پايان عقب نشيني اين كشور از خاك ايران: نيروهاي مسلح دلير ما در طول بيست و يك ماه گذشته وظيفه ملي و قومي خود را با شرافت و قدرت در دفاع از سرزمين عراق انجام دادند و امروز با عاليترين سطح بيداري و آمادگي و تصميم، در مرزهاي ميهن مستقر هستند.
فرمانده منطقه 7 سپاه: عراقيها در ارتفاعات "آق داغ" متعلق به ايران كه به شهر قصرشيرين مشرف است، مستقر شده اند. استاندار ايلام: عراق شهر مهران را پس از ويران كردن رها ساخت و در ارتفاعات مشرف به آن موضع گرفته است. گزارشي از ويرانگري نيروهاي عراق در استان ايلام به هنگام عقبنشيني.

درگيري نيروهاي خودي با عراقيها در شمال قصرشيرين. حضور نيروهاي عراقي در ارتفاعات مشرف به نفت شهر.

سخنان سرهنگ "صياد شيرازي" فرمانده نيروي زميني ارتش و آقاي "معينيان" مسئول اطلاعات عمليات سپاه در قرارگاه كربلا در جلسة توجيهي فرماندهان يگانهاي حاضر در عمليات رمضان: «بهترين مانوري كه ميتوانيم انجام دهيم و حق خودمان را از دشمن بگيريم، طرح عمليات رمضان است. با اجراي اين طرح بسياري از امكانات دشمن به دست ما ميافتد. اگر به ساحل شط العرب رسيديم و عراق به زانو درنيامد، ميتوانيم از جاي ديگري وارد عمل شويم. اگر لازم باشد براي ادامة عمليات به طرف بغداد ميرويم...» معينيان نيز در اين جلسه آخرين وضعيت زمين و دشمن را تشريح كرد و گسترش دشمن در منطقه عملياتي را برشمرد.

مطالب سرهنگ "صياد شيرازي" فرماندة نيروي زميني ارتش دربارة ديدار اخير شوراي عالي دفاع با امام و گزارش جلسة امروز شوراي عالي دفاع: حضرت امام سؤال كردند كه "آيا سوريه در مقابل سيصد هزار نيروي اسرائيلي حاضر به استقرار و وارد عمل كردن صد هزار نفر هست؟» امام گفتند: «ما نيروهاي خود را براي اين به لبنان و سوريه اعزام كرديم كه نيروهاي بقيه دولتهاي اسلامي نيز به ما بپيوندند نه اينكه ما خودمان جلو بيفتيم و كسي هم با ما نيايد.»

در جلسة امروز شوراي عالي دفاع زمان و نحوة اجراي عمليات و طرح عملياتي "كربلاي 4" مورد بحث و بررسي قرار گرفت. سرهنگ صياد شيرازي در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي: ما بايد هر چه سريعتر طرح عملياتي "كربلاي4" را به اجرا در آوريم. ساحل شط العرب يك پدافند مطمئني براي نيروهاي خودي است.

گفت وگوي آقاي هاشمي رفسنجاني با سفيران سوريه، ليبي، كاردار شوروي و سفير هند. سفير سوريه: اگر همة كشورهاي عرب همانند ايران به سرعت به لبنان نيرو اعزام ميكردند، امريكا و اسرائيل تا اين اندازه جسور نميشدند.

08/04/66
بمباران شيميايي شهر سردشت توسط ارتش عراق
قرارداد فروش 200 فروند موشك زمين به زمين چيني موسوم به كرم ابريشم به ارزش 250 ميليون دلار در سال 1985 به هنگام بازديد هاشمي رفسنجاني از چين به امضاء رسيده است.

08/04/67
ريچارد مورفي: ما هيچ اخباري در مورد آمادگي ايران براي قبول اجراي قطعنامه 598 دريافت نكرده‌ايم.
ابوغزاله: مصر هرگز اجازه نخواهد داد كه ايران در جنگ با عراق پيروز شود.

المستقبل: هم اكنون گفتگوهائي در قبرس ميان مقامات ايراني و آمريكايي در مورد آزادي گروگانهاي آمريكايي در لبنان جريان دارد.
صدام: آمريكاييها اطلاعات ماهواره‌اي خود را مبني بر حمله آينده ما به جزاير مجنون را به ايرانيها داده بودند.

تك ارتش عراق در منطقه دربنديخان و شاخ شميران

Mobin_s2004@yahoo.com
29 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

اخطار مهم مالتوس و مسئله جمعيت

Thomas Malthus

29 ژوئن سال 1798 ميلاد ي بود كه «توماس مالتوس» اقتصاددان و كشيش انگليسي ضمن انتشار
    رساله اي تحت عنوان «مسأله جمعيت» اخطار كرد كه اگر افزايش نفوس جهان با توليد مواد غذايي و ساير مايحتاج زندگاني متناسب و هماهنگ نباشد، در آينده سعادت و رفاه بشر از او سلب خواهد شد و مردم مردگان متحركي بيش نخواهند بود و از زندگاني خود لذت نخواهند برد. به علاوه، جمعيت بي حساب عامل فساد و بسياري از مسائل اجتماعي و دشواري هاي اقتصادي- سياسي خواهد بود. ر مالتوس در رساله خود كه مفاد آن هنوز تازگي خود را از دست نداده است به اروپا اشاره مي كند و مي گويد: اروپا در سال 1700 فقط 66 ميليون جمعيت داشت كه امروز [سال 1798] پس از 98 سال داراي 180 ميليون جمعيت است و جمعيت آمريكاي شمالي هر 25 سال دو برابر مي شود.
    وي جهان را به يك كفش فولادين و جمعيت آن را به يك كودك تشبيه كرد كه پاي او به تدريج بزرگ
    مي شود ولي كفش نمي تواند متناسب با آن بزرگ شود و مسائل از همين جا آغاز مي شود.
    اخطار مالتوس تنها پس از جنگ جهاني دوم در اروپاي غربي به گوشها فرو رفت و جمعيت محدود شد. در اروپاي غربي رشد سالانه جمعيت در دهه هاي آخر سده 20 بسيار ناچيز و بعضي سالها در برخي کشور «صفر» و حتي كم مي شود. ولي، در نقاط ديگر جهان تأثير زيادي نگذارده است و جمعيت جهان از شش ميليارد تجاوز كرده كه 5/1 برابر ظرفيت توليد غذا و امکانات رفاهي آن است. توليد بعضي مواد غذايي با كمك علم شيمي از لحاظ بهداشتي خالي از خطر نيست و تلاش پژوهشگران براي رفع اين خطر تا اين لحظه به نتيجه کاملا مطلوب نرسيده است.

در قلمرو ادب

نويسنده اي با صدها ميليون خواننده

Irving Wallace

« اروينگ والس » نويسنده آمريكايي كه داستانهايش بيش از 270 ميليون خواننده داشته است 29 ژوئن سال 1990 در گذشت.از اين نويسنده 16 داستان ، 17 تاليف غير داستاني و چندين نمايشنامه برجاي مانده است. داستانهاي « والس » در پي نوعي تحقيق و بررسي نوشته شده اند و به همين سبب بر دل مي نشينند . داستانهاي معروف او عبارتند از : گزارش چپمن ، جايزه ، 3 آژير ، انسان ، توطئه ، واژه ، پاشگاه خنده و .... وي كه ساكن شهر شيكاگو بود پيش از اين كه وارد كار داستان نويسي و تاليف شود خبر نگار ورزشي روزنامه هاي ايالت ويسكانسين بود.
     اروينگ در خاطراتش نوشته است كه كار نويسندگي را با كتابي رساله مانند آغاز كرد ، ولي ناشران آن زمان به بهانه اين كه هزينه چاپ و توزيعش را در نخواهد آورد حاضر به چاپ آن نشدند ، مگر اين كه در قسمتي از هزينه چاپ با آنان شريك مي شدم كه من اين پول را نداشتم .
     ضمن مذاكره با ناشران متوجه شدم كه «داستان» را بدون درنگ چاپ مي كنند زيرا كه نياز به كاغذ اعلا ء ، جلد مقوايي و تزيين ندارد و در قطع كوچك چاپ مي شود . بنابراين ؛ به نوشتن داستان روي آوردم تا پس از كسب شهرت و پول به نوشتن كتابهاي غير داستاني بپردازم .
     چند داستان پر فروش آن زمان را خواندم و روش ديگري براي نگارش بكار بردم و پيروز شدم و داستانهاي من تا به امروز ( تاريخ نگارش خاطرات ) 270 ميليون نسخه چاپ شده اند و ديگر ، ناشران براي چاپ كتابهاي غير داستاني من غر و لند نمي كنند.
    بسياري از داستانهاي اروينگ به صورت فيلم سينمايي در آمده است.

ساير ملل

دولت واشنگتن 200 هزار مايل مربع ديگر از اراضي مکزيک را خريد

29ژوئن 1854 ، دولت واشنگتن 45 هزار مايل مربع ديگر از اراضي مكزيك را از دولت وقت اين كشور به ده ميليون دلار خريداري و ضميمه قلمرو خود ساخت كه اينك قسمتي از دو ايالت
    نيو مكزيكو و آريزونا را تشكيل مي دهند. دوم فوريه سال 1848 دولت واشنگتن 200 هزار مايل مربع زمين از دولت مكزيك خريده بود كه شش ايالت آمريكا از جمله يوتا ، نوادا و... را به وجود آورده اند. از سوي آمريكا خريدار اين اراضي « جيمز گادسدن » بود كه اين خريد به نام او در تاريخ ايالات متحده ثبت شده است. مبلغ خريد اول 15 ميليون دلار بود كه قسمتي از آن به اتباع آمريكا كه قبلا از دولت مكزيك به دلايلي ديگر درخواست غرامت كرده بودند داده شد.
    

 

25 درصد زندانيان جهان در آمريكا

ژوئن 2004 شبكه تلويزيوني سي. بي . اس. آمريكا به نقل از يك منبع رسمي گزارش كرد كه شمار زندانيان آمريكا بازهم افزايش يافته و اينك حدود دو ميليون نفر است . اين شبكه گفت: امريكا يك پنجم جمعيت جهان را دارد ولي شمار زندانيان آن 25 درصد همه زندانيان جهان است.    

برخي ديگر از رويدادهاي 29 ژوئن

  • 1858:   دولت وقت چين طبق قرارداد «الگون Treaty of Algun» شمال رود آمور را به روسيه داد.

  • 1861:   دكتر ويليام جيمز مايو جراح آمريكايي و موسس مركز مهم پزشكي و پژوهش هاي پزشكي مايو Mayo واقع در ايالت مينه سوتا به دنيا آمد.

  • 1913:   جنگ دوم بالكان آغاز شد.

  • 1923:   ژنرال گومز J.C. Gomez معاون رئيس جمهوري ونزوئلا ترور شد.

  • 1940:   قانون اجباري شدن ثبت مشخصات خارجيان مقيم ايالات متحده و نشاني آنان به تصويب كنگره اين كشور رسيد.

  • 1949:   در اجراي قانون اپارتايد در جمهوري فدرال آفريقاي جنوبي، ازدواج زن و مرد از دو نژاد مختلف ممنوع شد.

  • 1950:   در جريان جنگ كره، شمالي ها شهر سئول را متصرف شدند.

  • 1976:   جزاير سيشل در اقيانوس هند به صورت يك كشور استقلال يافت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    14 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت «امام محمد غزّالي» مكنّي به «ابوحامد»

    [14 جمادي الثاني 505] -  «امام محمد غزّالي» مكنّي به «ابوحامد» درقريه طابِران طوس درگذشت. پدرش مردي عابد بود و با بافندگي امرارمعاش مي كرد ازاين رو به غزّالي شهرت يافت. محمد درمدتي كوتاه مقدمات و فقه را فراگرفت سپس درنيشابور ازمراكز مهم علمي آن زمان درحوزه درس امامُ الحَرَمِين جويني حاضرشده و به مراتب علمي درخورتوجهي دست يافت. 34ساله بود كه خواجه نظام الملك او را به تدريس درنظاميّه بغداد دعوت كرد. اما درسال488هجري قمري پس ازتحولات روحي عازم حج شد و دربيت المقدس ساكن شد. او دراين مكان مقدس كتاب « اِحياءُ علوم الدّين» را نوشت كه ازمعروفترين آثاراوست. پس از10سال به موطن خود بازگشت و درنزديكي محل سكونت خود مدرسه اي تأسيس كرد و به تدريس ارشاد و عبادت پرداخت. درحدود 70جلد كتاب به امام محمد غزّالي نسبت داده اند كه ازآن ميان به كيمياي سعادت « نَصيحَةُ‌ الملوك، ميزانُ العَمَل، جَواهرُ القرآن و تَهافُتُ الفلاسفه» مي توان اشاره كرد.

     

     درگذشت حاج ملّا احمد نراقي ازعلما و مؤلفان برجسته شيعه

    [14 جمادي الثاني 1185] - حاج ملّا احمد نراقي ازعلما و مؤلفان برجسته شيعه وفات يافت. نراقي دربيشتر رشته هاي علوم ومعارف ديني آثاري ازخود بجاي گذاشته كه خود دليلي برگستردگي دانش اين عالم فاضل است. كتاب « تجريد» ازمهمترين آثاراوست. اين اثرشرحي بركتاب پدرش حاج ملّا مهدي نراقي است و درعلم اصول بسيارمورد استفاده طلاب و دانش پژوهان علوم ديني قرارمي گيرد. ازآثارديگر او به «معراجُ السَّعاده، مِنهاجُ الاصول و اساس الاحكام » مي توان اشاره كرد.

     

    درگذشت آيت الله ميرزا حبيب الله رشتي عالم و مرجع بزرگ شيعه

    [14 جمادي الثاني 1312] - آيت الله ميرزا حبيب الله رشتي عالم و مرجع بزرگ شيعه وفات يافت. ايشان پس ازفوت استاد خود شيخ محمد مرتضي انصاري دررديف مراجع برجسته حوزه نجف قرارگرفت. «كتابهاي بدايِعُ الافكار، بدايِعُ الاصول در فقه و تعادل و تراجيع» ازجمله آثار اين عالم بزرگ است.

     

     صدور فرمان مشروطيت

    [14 جمادي الثاني 1324] - درنتيجه كوششهاي دليرانه و حكيمانه دوعالم بزرگ سيد عبدالله بهبهاني و سيد محمد طباطبايي ويارانشان، مظفّرالدّين شاه قاجار فرمان مشروطيت را صادركرد. نهضت مشروطه نخستين حركت جديد مردم ايران بود كه به براندازي حكومت استبدادي و تشكيل دولت مشروطه انجاميد. اين جنبش سياسي ازمهمترين رويدادهاي تاريخ ايران بشمارمي آيد كه با پيروزي آن دوران تازه اي درتاريخ كشورمان آغازشد. اين روزكه نقطه عطفي درتاريخ سرزمين ماست گواه اين مطلب است كه درسايه رهبري منسجم و يكپارچه روحانيون و وحدت و يگانگي مردم مي توان به مقصود رسيد. چند روز پس ازصدور فرمان مشروطيت مجلس شوراي ملي افتتاح شد و به رتبه و تدوين قانون اساسي پرداخت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    23
    33

    اهواز

    29
    44

    تبريز

    18
    28

    شيراز

    23
    37

    مشهد

    20
    32

    بندرعباس

    31
    38

    کرمان

    19
    35

    اصفهان

    19
    31

    يزد

    26
    35

    کرمانشاه

    17
    37

    اراک

    20
    29

    رشت

    21
    25

    دبی

    32
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1256 تومان
    933 تومان
    1857 تومان
    750 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    169000 تومان
    75000 تومان
    41000 تومان
    147500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.07

    اذان مغرب : 19.45

    اذان صبح فردا : 3.04

    طلوع آفتاب فردا : 4.51

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه


    اخراج اخراجيها

    هديه روزانه امروز، 15 دقیقه از پشت صحنه فیلم اخراجی ها تحت عنوان «اخراج اخراجی ها» هست. نسخه کامل این مجموعه به زودی وارد بازار خواهد شد. پیشنهاد میکنم حتما این اثر را تماشا کنید (حجم فايل در حدود 39 مگابايت مي باشد).

    لينک دانلود
    لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    PC Magazine
    ماه جولاي


     

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Games For Windows

    تاریخ انتشار: جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 108
    حجم فایل: 20 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    در استخر کوچک خانه به راحتی شنا کنید


    این روزا هوا رو به گرمی میرود و انگیزه را برای شنا کردن زیاد میکند اما متاسفانه امکان رفتن به استخر ها همیشه میسر نیست. اگر یک استخر کوچک در خانه دارید با استفاده از یکی از Home Swimmer ها میتوانید به راحتی شنا کنید. این گجت جالب شناگر را در جای خود ثابت نگه میدارد و این امکان را میدهد تا بتوان در یک مکان کوچک نیز به تمرین شنا پرداخت.


    قاب عکس دیجیتالی ADMPF110


    Aluratek توانست یک قاب عکس دیجیتالی 10.5 اینچی به بازار عرضه کند. این قاب دارای رزولوشن 1024*768 و حافظه 256 مگا بایت و USB 2.0 که میتواند با CF – MS – SD – MMS , XD FLASH CARDS نیز کار کند . فرمت های تصویری JPEG-AVI و نیز موسیقی در فرمت MP3 از ویژگی های این محصول است. در زمان روشن کردن این قاب محیطی شبیه ویندوز کامپیوتر شما بالا می آید با این تفاوت که شما چیزی شبیه به صفحه کلید در اختیار ندارید. می توانید کنترل نمایش تصاویر را با Remote controller به عهده گیرید. قیمت این محصول 199 دلار تخمین زده شد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مدلADMPF110 را جستجو کنید.

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    مدال و مرخصی
     


    نویسنده: هدایت الله بهبودی
    تعداد صفحات: 72
    قيمت: 650 تومان
    شابک: 5 ـ 186 ـ 506 ـ 964
    قطع: رقعي
    نوبت چاپ: چهارم: 1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، مجموعه خاطرات روايي داستاني يك اسير عراقي است كه در يازده خاطره، چشم ديدهاي خويش را از سالهاي جنگ بين ايران و عراق به تصوير كشيده است. سالهاي پر از خاطره‌هاي تلخ و شيرين مقاومت‌ها، رشادتها، سرانجام يك تنه لشكري را هزيمت وا داشتن و شربت شيرين شهادت را لاجرعه سر كشيدن. به راستي چقدر زيباست، شنيدن خاطرات رزمندگان خودي را از زبان كساني كه به ناچار به صف غير خودي قرار داشته و به چشم سر مي‌ديده است وعده الهي را كه محقق مي‌شده و سربازانش پله‌هاي رشادت و شهادت را يكي پس از ديگري مي‌پيموده‌اند. در سالهاي جنگ و دفاع مقدس بسيار بودند اسيران عراقي كه يا خود به اردوگاه دوست آمده يا اسير شده بودند، پس آنگاه كه چشم بر حقيقت گشوده بودند، لب به اعتراف گشوده و خاطراتي را بازگو نموده‌اند كه مدال و مرخصي يكي از آن خاطراتهاست.
    به اشاره دفتر ادبيات و هنر مقاومت، نويسندة خاطره‌ها، فقط يكبار رخ كشيده و همان يكبار كافي بوده است كه اين خاطرات زيبا را مرقوم دارد و به درخواست دفتر جواب مثبت دهد. «مدال و مرخصي» از ميان عناوين مطالب اين كتاب انتخاب شده كه مي‌تواند، مشاهدات،‌چشم‌ديدهاي اسيران عراقي و خاطرات چاپ شده در خود عراق، همپاي خاطرات رزمندگان ايران اسلامي، تصوير كامل‌تري از دفاع پرشكوه ملت ما را به تصوير كشيده و پرده از ناگفته هاي آن بردارد.
    در اين كتاب سرباز اسير عراقي از رزمندگان اسلامي مي‌گويد كه دور از چشم دشمن شبانه به درون آنان رخنه كرده و دهها مأموريت پنهاني دشمن را كشف كرده و به رزمندگان اسلام گزارش داده و يا ميان دشمن رفته و حملات آنان را به تعويق انداخته است. رزمندگاني كه لباس كارگران شهرداري مي‌پوشد و در يك غافلگيري، رازهاي پنهان دشمن را بر ملا نموده و پلهاي عبوري را بمب‌گذاري مي‌كند، دشمني كه به اميد دست يافتن به غذاي سربازان اسلام تن به كشتن يا اسارت مي‌دهد و هيچگاه هدفي را دنبال نمي‌كند. سرباز عراقي كه وعده‌هاي تحقق نيافتة الهي را محقق مي‌بيند و به چشم سر مي‌بيند كه چگونه برف و بوران، و سرماي كشنده باعث شكست دشمن مي‌شود و تصميم حمله آنان را عقب مي‌اندازد گويا طبيعت نيز به حكم الهي در تحقيق اين وعده‌ها كمك مي‌كند.
    نويسندة عراقي پس از مشاهدات اين وعده‌ها و بيهودگي در مبارزاتشان به نفع حزب بعث با پاي خود به رزمندگان اسلام مي‌پيوندد كه تمام اين ماجراها را در مدال و مرخصي مي‌خوانيم.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    من عاشق زن های پیرم!

    بر خلاف عاشقان من عاشق زنهاي پيرم
    عهد كردستم كه غير از پيرزن ياري نگيرم

    شاعران دردام زلف خوشگلان افتند دائم
    ليك من بر موي اسپيد كهن سالان اسيرم

    من مگر ديوانه ام گردم به گرد خوبرويان
    كز ادا و غمزه و اطوارشان هر دم بميرم

    نوجوانان تازه كار و قيمت عاشق ندانند
    قدر من دانند پيران و شوندي دستگيرم

    بر وفاي خوبرويان نيست هرگز اعتباري
    كز غرور و كبر پندارند ناچيز و حقيرم

    هيچ ديدستي كه كس گيرد گلاب از غنچه ي گل؟
    غنچه چون گل گشت آيد خود گلابش چون عبيرم

    از شراب نو حذر كن غير از دردسر ندارد
    من شراب كهنه نوشم خود نصيحت كرده پيرم

    دلبر نو باوه هرشب سينما خواهد زچاكر
    رستوران گر دير گردد مي كند خورد و خميرم

    كيف خواهد عطر خواهد چتر خواهد يار خوشگل
    ‌پيرزن با نان و ديزي سازد و كهنه حصيرم

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    كاهش وزن و تصورات غلط درباره آن

    در گیر و دار کـاهـش وزن، بـاورهـا و تــصــورات منـــفــــی و اشتباهی وجود دارد که حتی از غذا و تنبلی هم دشمنان سرسخت تری هستند. با تـوجــه به فـهرست بلندبـالای فروش کتاب های لاغری و تـرافــیک سنگین وب سایت های مربـوط بـه کـاهــش وزن، ایـنـطور به نظر می رسد که مردم این روزها انگیزه و عـلاقه بسـیـار زیـادی برای کـاهـش وزن دارنـد. فشـاری کـه بــرای دستـیـابی به مـوفـقـیـت متـحـمـل مـی شـویم— و عیب و ایـرادهـایـی کـه مـوقـع کـوتـاهـی و قـصـور در ایـــن زمینه از خودمان می گیریم، ممکن است واکنش های بــدی از نظر احساسی و تغذیه ای بر ما داشته باشد.
    مثلاً شلوار جینی را تصور کنید که داخل کمد آویزان کرده اید. شما می دانید که این شلوار اصلاً اندازه ی شما نیست، به همین خاطر احساس خواهید کرد که زشت، بدهیکل و بی ارزش هستید. وقتی اینطور بیرحمانه خودتان را نقد کنید و درمورد خودتان قضاوت کنید، تنها نتیجه ای که خواهد داشت این است که زود دلسرد شده و دست از تلاش برمی دارید و برای احساس آرامش باز به یخچال پناه می برید.
    باید ببینید که چه حرفهایی که به خودتان می زنید باعث دلسردی و بی انگیزگی شما می شود. سعی نکنید وقتی زیاد غذا می خورید خودتان را اذیت کنید. بپذیرید که به خاطر حالت دفاعی که بهتان دست داده اینکار را کرده اید و سعی کنید از آن به بعد راه ها و متدهای بهتری برای رسیدن به اهدافتان برای خود ایجاد کنید. و برای رسیدن به آن هدف از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.
    احتمالاً این سرزنش های شما به خاطر شکست در این مسیر نیست، فقط به این خاطر است که برای موفق شدن، خود را تحت فشار زیادی قرار داده اید. مثلاً وقتی به خودتان می گویید، "تا روز ولنتاین باید حداقل 5 کیلو کم کنم وگرنه به هیچ وجه با کسی بیرون نمی روم"، بااینکار خودتان را برای روبه رو شدن با یک آشفتگی احساسی آماده می کنید، و علاوه بر این صدمه ی احساسی، موفق به کم کردن وزنتان هم نخواهید شد. کم کردن وزن در یک زمان مشخص، هدف خوبی است، اما این دیدگاه کمال گرایانه باعث دلسرد شدنتان می شود.
    در یک جهان کامل، منظره آن شلوار جین یا دانستن اینکه روز ولنتاین نزدیک است، قاعدتاً باید افکاری مثل، "من به زودی خوب و خوش هیکل خواهم شد و با علاقه رژیم غذایی و برنامه ی ورزشیم را دنبال خواهم کرد" را در ذهن ایجاد کند. اما متاسفانه تعداد بسیار کمی از ما اینطور فکر می کنیم.
    در مصاحبه ای که با روانشناسان بالینی متخصص داشته ایم، اینطور عنوان کردند که گفته های زیر تاثیر بسیار منفی در روحیه ی ما داشته و تلاشمان برای کاهش وزن را بی اثر می کند.

    "من باید لاغر شوم."
    این تفکر در فرد ایجاد افسردگی کرده و تلاش های او برای حفظ رژیم غذایی را تحلیل می برد. همچنین، کمال گرایی هم در این طرز تفکر نفوذ خواهد (من نه تنها باید لاغر شوم، بلکه باید هیکلی از هر نظر عالی و بی نقص داشته باشم).

    "باید آنقدر بخورم تا سیر شوم."
    انسانهای اولیه در محیطی زندگی می کردند که منابع غذایی به شدت کمیاب بوده است. درحالیکه پیشینیان ما مجبور بودن پرنده ای شکار کنند و بخورند، ما می توانیم به راحتی هر غذایی که می خواهیم بخوریم و از ورزش هم شانه خالی کنیم.

    "من می خواهم زود به نتیجه برسم."
    نظر من این است که گرفتن نتیجه در مدت زمان کوتاه باعث می شود که تعهد ما به حفظ هدف طولانی مدتمان از بین برود. ما فکر می کنیم که چرا خودمان را اینقدر اذیت کنیم و سالم غذا بخوریم وقتی اینقدر دیر قرار است به نتیجه برسیم؟ برای حفظ رژیم غذایی و رسیدن به موفقیت باید بتوانیم خستگی ها و ناکامی های راه را تحمل کنیم و از طولانی شدن راه دلسرد و ناامید نشویم.

    "من نیاز به آسایش دارم."
    مردم می خورند تا احساساتی مثل تنهایی، افسردگی، و اضطراب را فراموش کنند. غذاهای پرقند و چربی آرامش لحظه ای در فرد ایجاد می کند و حواس او را از مسائل و مشکلاتش منحرف می کند. حل مشکلات زندگی به شما کمک می کند بتوانیم عادات بد غذاییتان را هم کنار بگذارید.

    "احساس بدی دارم."
    "سنگین بودن احساس خیلی بدی است." برای بعضی از آدم ها داشتن اضافه وزن بدترین و غیرقابل تحمل ترین مشکل دنیاست. شما را از جنب و جوش می اندازد و یکجا نشینتان می کند. اما وقتی به اضافه وزن از این منظر نگاه نکنید شاید لاغر شدن برایتان آسانتر شود.
    "داشتن یک رژیم غذایی و انجام بی کم و کاست آن غیر قابل تحمل است."
    این طرز تفکر باعث می شود احساس بیچارگی و درماندگی کنید. افرادی که زود خسته می شوند به دنبال راه حل های سریع هستند. و به همین خاطر گول رژیم های سریع و زودگذر را می خوریم. و تجربه نشان داده است که این آدم ها بیشتر در کار خود شکست می خورند. وقتی در کوتاه مدت رژیم می گیرید، راهکارهایی که نیازمند صبر و پشتکار است را یاد نمی گیرید.

    "من بی ارزشم."
    "چون در این زمینه مشکل دارم پس آدم بی ارزشی هستم." داشتن اضافه وزن را می توان نشانه ای از بی ارزشی و ناتوانی دانست و اکثر کسانی که چنین طرز فکری دارند، هیچ انگیزه ای هم برای کاهش وزن خود ندارند.

    دست به کار شوید
    حال که باورها و اعتقادات نامعقول خود را کنار گذاشته اید، کمی انگیزه، کلید تغییر شماست. اما چطور باید این جرقه را در خود ایجاد کنید؟ مایکل گیلیوسکی روانشناس و دونده ی ماراتن دریافته است که مغز از طریق موفقیت های کوچک می تواند نوعی رفتار عادتی در خود ایجاد کند—یعنی مثلاً یک کاری را که به تلاش و کوشش بسیار زیادی نیاز دارد را برایتان به شکل یک عمل عادی زندگی درآورد.
    او خاطرنشان می کند، "حتی وقتی کسی کوه اورست را کوه نوردی می کند، مطمئناً اولین کوه نوردی او نبوده است." انگیزه می تواند زاییده ی موفقیت های پی در پی و تجدید قوا باشد.
    در این زمینه با 5 متخصص مشاوره کرده ایم و از آنها خواستیم تا تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند. امیدوارم برای شما هم مثمر ثمر باشد.

    الهام درونی
    دبورا لو متخصص تنظیم وزن و مشاور زندگی در ونکوور است.
    "همه ی ما اعتقاد داریم که یا همه چی یا هیچ چیز: اگر نتوانیم وقتمان را در باشگاه بگذرانیم، می نشینیم و هله هوله و تنقلات می خوریم. اگر احساس گناه کنید و خودتان را مجازات کنید، به جای 2 تا شیرینی، 10 تا شیرینی خواهید خورد. تا وقتی که خودتان را نقد می کنید، هیچوقت تغییر نخواهید کرد."
    "انگیزه چیزی است که ما از افراد دیگر می گیریم، اما الهام از درون خودمان برمی خیزد. اینکه فکر کنیم ׳اگر وزنم را پایین بیاورم، خوشحال تر زندگی خواهم کرد׳ کافی نیست. اگر خودمان را دوست داشته باشیم و برای خودمان ارزش قائل باشیم، جدا از کنترل وزنمان، انتخاب های سالمتری هم خواهیم داشت."
    "ما در کشاکش و تقلا هستیم، چون خودمان را روی نتیجه ی نهایی متمرکز کرده ایم. خودمان را مجبور می کنیم که به باشگاه برویم، غذا خوردنمان را محدود میکنیم، تند و تند خودمان را وزن می کنیم. اجازه می دهیم که آن رقم روی ترازو کیفیت و خوب یا بد بودن روز ما را تعیین کند. من همیشه به درمان جوهای خودم می گویم که دقیقاً مثل دوران کودکیشان رفتار کنند—ما وقتی بچه بودیم مدام این طرف و آنطرف می پریدیم و از در و دیوار بالا می رفتیم—هدفمان کم کردن وزن نبود، هدفمان فقط لذت بردن از زندگی بود. فعال بودن به شما حس آزادی، نشاط و هیجان خواهد داد. باید با همان احساس دوباره ارتباط برقرار کنید."

    خود را عضو یک تیم بدانید
    کریس برودوی استاد وررزش در محیط باز در جزیره ی هاریکین است.
    "کار من این است که از همان اول روحیه کار گروهی را در افراد ایجاد می کنم: به یک نفر یک مهارت را یاد می دهم و مسئولیت او این است که آن را به یکنفر دیگر آموزش دهد. ما اجازه می دهیم دانش آموزان اشتباه کنند. و چون میدانیم که فعالیت هایی که آموزش می دهیم همه چالش انگیز هستند، انتظار داریم که دچار مشکل شوند. یاس و دلسردی هم ممکن است اتفاق بیفتد. بعضی ها ممکن است خود را روی نتیجه ی نهایی متمرکز کنند اما همه اینطور نیستند. بعضی ها هم دوست دارند موفقیتشان را با رابطه هایی که ایجاد می کنند و با راهی که می پیمایند بسنجند."
    "یکی دیگر از عوامل انگیزه دهنده این است که چطور تجربیاتشان در اینجا با زندگی واقعیشان مرتبط می شود. ما موقعیت هایی ایجاد میکنیم که در آن خطرات واقعی وجود دارد مثل قایقرانی. اجازه می دهیم که تیم در طوفان قایقرانی کند و بفهمد که چه وقت باید به جلو پارو بزند و چه وقت به عقب. و به آنها یاد می دهیم که چطور این موقعیت ها را در کار و زندگی شخصی خود هم پیاده کنند—یعنی خطرات را بسنجند و بدانند که چه وقت ریسک کنند و چه وقت عقب بکشند."
    "وقتی یکی از دانش آموزان پیام رهبر را به بقیه منتقل می کند، اثر بسیار بیشتری دارد. و در گروه های 12 نفری همه مسئولیتی خواهند داشت و کسی نمی تواند خود را پنهان کند و از زیر مسئولیت شانه خالی کند."

    همه ی کوهستان ها را دوست داشته باشید
    جان جولین استاد کوه نوردی در دانشگاه دارتموس است.
    "بعضی از آموزش ها از پایین شروع می شود—اینکه به افراد بگویید که چه بکنند اما خودتان از آن فعالیت جدا باشید. اما من همیشه سعی کرده ام که از بالا درس بدهم—خودم با دانشجوها کوه نوردی میکنم و کاملاً در فعالیت آنها شریک هستم و شور و شوقم را به آنها هم منتقل می کنم."
    "حتی یک کوه نوردی در محدودیت های فیزیکی خودتان می تواند چالش انگیز باشد. فرهنگ ما بیشتر روی نتیجه ی کار تاکید می کند. به ما یاد داده اند که مبارزه باید وحشی و سبعانه باشد. اما اگر آن حس لذت و شادی را از دست بدهیم، همه ی نطق و خطابه های استاد کوچکترین انگیزه ای در دانش آموز ایجاد نخواهد کرد. اصل مهم این است که از آن حرکت لذت ببرید. همین باعث ایجاد انگیزه در شما خواهد شد."
    کسی که دوران میانسالی خودر ا سپری میکند، کوهنوردی برایش هنوز فعالیتی خطرناک و وحشتناک است. باید از این طرز تفکر دوری کنید. "

    زنده به خانه برگشتن
    بیلی جو میراندا جراح ارتش در کارولینای جنوبی است.
    "هدف این است که برای جنگ آماده شوید و زنده به خانه برگردید. میل به کناره گیری در هفته های اول به کرات اتفاق می افتد. اما وقتی بفهمند که داخل محیط راحتی شده اند و می توانند به بقیه اعتماد کنند، بهتر با شرایط کنار می آیند. ما با نشان دادن نمونه و مثال انگیزه می دهیم. عمل را جلو روی آنها انجام می دهیم. و از ضعیف ترین سرباز می خواهیم که عمل را تکرار کند. ممکن است اینکار برای سربازی که دانشجوی تربیت بدنی بوده چندان فایده ای نداشته باشد، اما همه عضو تیم هستند و باید همدیگر را به جلو هل بدهند."
    "بعضی از آنها حداقل کار ممکن را انجام می دهند. بچه های امروز خیلی تنبل شده اند. برای آموزش دیدن لازم است که از تخت بیرون بیایند و چند قدم بیشتر بردارند. هرچه سختگیری بیشتری در آموزش ها داشته باشید، سربازها بیشتر یاد می گیرند. آنها نباید از آموزش لذت ببرند. باید جسماً و فکراً، آسیب ببینند. و آنها از این متنفرند."
    "اگر قلب داشته باشید، انگیزه و میل برای دست یافتن به همه چیز در شما به وجود می آید. این یک فرایند ملی گرایانه است: آنچه ما انجام می دهیم برای کشورمان است. ما از حس داوطلبانه ی آنها به عنوان انگیزه و محرک استفاده می کنیم: "سرباز من از تو نخواستم که بیای اینجا، تو بنا به دلیلی به ارتش آمدی، واسه این اومدی اینجا که می خواستی کاری برای کشورت انجام بدهی."

    مثل یک ترموستات فکر کنید
    پیتر کاتینا استاد فیزیولوژی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است.
    "اکثر ورزشکاران ممتاز الان در نقطه ی اوج ورزش خود هستند و برای آنها رفتن به مرحله ی بعد مثل یک مبارزه است. اما وقتی روی نقطه ی اوج باشید، حفظ این وضعیت برایتان کار دشواری است. همه باید انظباط جسمی و فکری داشته باشند."
    "خودسامانی کلید این کار است. وقتی بازرس و کنترل گر خود باشید این مسئله ساده می شود. باید مثل یک ترموستات فکر کنید—باید بتوانید اختلاف بین محیط و استاندارد درونی خود را تشخیص دهید. این تفاوت بین وضعیت کنونی خودتان و جایی است که فکر یا جسمتان می خواهد به آن برسد. بعد می توانید با استراتژی و عمل تنظیم کنید—استانداردهایتان را برای برآورده کرده توقعاتتان بالا ببرید. بعضی از ما با مهارت های بالایی برای خودسامانی به دنیا می آییم اما خیلی از ارباب رجوع های من فاقد این مهارت هستند و اینجاست که کار من برای آموزش آنها دشوار می شود. هوشیاری قدم اول است: باید یادداشت کنید که چند کالری مصرف کرده اید، ورزشتان چقدر مؤثر بوده است، و چند وقت یکبار و با چه شدتی ورزش کرده اید و ..."
    "دیگر ایروبیک اکسیر کاهش وزن نیست. این تغییر در ترکیب و ساخت بدن است که باعث می شود بهتر و زیباتر به نظر بیایید و برای این منظور تمرین های قدرتی بیشتر به کار می آیند. لازم نیست مدام خودتان را وزن کنید، چون عضله بیشتر از چربی وزن دارد. به جای آن سعی کنید که جرم بدنتان را بسنجید—یا دور کمرتان را—و اینهم هر 4 یا شش هفته یکبار. من خیلی ارباب رجوع های خانم داشته ام که با اینکه چند کیلو وزن اضافه کرده بودند، سه سایز کم کرده اند."
     

     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    ایمان

    دیروز رسیدیم اواسط ظهر . کمک کردیم و حسین را از پشت قاطر زمین گذاشتیم . حاجی از پالان ، بقچه را در آورد و بر زمین پهن کرد . دست و رویم را در رودخانه می شورم . پاچه را بالا می زنم و پایم را درون آب می کنم . سرد است ، بیرون می کشم .
    حاجی : خاصیتش به همین سردیشه .
    سر بقچه می نشینم و لقمه ای می گیرم . حسین نمی خورد ، هیچوقت نمی خورد .
    حاجی : حسین بخور ، لا جون شدی .
    لقمه ها که تمام می شود ، حاجی کلاه نمدی اش را روی صورت می گذارد و دراز می کشد .
    کنار حسین می خزم .
    حسین : چقدری مونده برسیم ؟
    مرد : نمی دونم .
    حسین : اگر شفا نداد چی ؟
    مرد : نفس بد نیار . آقا به همه می رسه .
    حسین : اگر نوبه منو نخواهد چی ؟
    مرد : حاجی خودش برات نظر کرده بود که یک زن خوب گیرت بیافته . آقا برات طلبید و نوبه را بهت داد . نفس بد نیار تو کار .
    حاجی از خواب بیدار می شود .
    حاجی : هی رحمان . بزن به آب خنک شی . باید شب نشده ، راه بیافتیم .
    حاجی پاچه هایش را بالا می زند و به رودخانه می زند . رحمان بقچه را در کنار درخت می تکاند . مورچه ها خود را به پس مانده ی نان می رسانند .
    رحمان : سردیش برا ما زیاده .
    حاجی : حسینو ببند به قاطر ، از پل بالا ده بیا .
    ***
    آفتاب در بالای ده است . زنان روی بامها به سینه می کوبند . حسین را به درخت بسته اند . علمی سر تکان می دهد . صلوات می فرستند . کسی قمه ای می زند . خون به زیر پای حسین می آید . رحمان ، خاک روی خون می ریزد .
    حسین : رحمان من از مردن می ترسم .
    رحمان : ...
    حسین : اگر اون ور هیچی نبود ....
    رحمان : استغفرالله حسین . شگون نداره تاسوعایی این حرفو برونی .
    حسین : رحمان ، جان دخترت ، نزار نوبه بفهمه من مردم .
    رحمان : بر دل سیاه شیطون لعنت ... شفاتو می گیری ، نفس بد نیار .
    ***
    زکریا برایشان سفره می اندازد . حسین زیر کرسی می لرزد و خون سرفه می کند . حاجی زیر چشمی او را می پاید . زکریا شیر می ریزد .
    حاجی : سی ساله پیاده میام پابوس . هر چی طلبیدم ، داده .
    زکریا : شهر بردیش ؟
    حاجی : طبیب جوابش کرد ، واسه همین اوردمش دست بوس آقا .
    رحمان : شفا می گیره .
    حسین : اگر نداد چی ؟
    حاجی : نفس بد نیار تو کار . هر چی آقا بخواد همون می شه . بر شیطان لعنت .
    زکریا : پارسال عاشوراییه ، پسر صفر شفا گرفت . اونم خون سرفه می کرد . حاجی ، پسر خوبیه ، الان بچه داره . صفر براش نذر می ده .
    رحمان : فردا تعزیه هست ؟
    ***
    حسین به درختی تکیه داده . رحمان و حاجی توی جمعیت سینه می زنند . شیپور زن تعزیه ، بلوا می کند . بچه های دشداشه پوش به زمین می افتند . حسین تعزیه از اسب می افتد . زن ها خاک به سر می کوبند . مردها می نشینند و بر سر می کوبند . حسین گریه می کند و خون پس می زند . رحمان ، به طرفش می دود ، حاجی متوجه می شود .
    حسین : رحمان ، وفا کن و نوبه رو بگیر .
    رحمان : حسین بد نگو .
    حسین : می دونم اونور هیچی نیست ولی ...
    حاجی : کفر نگو ، آقا شفاتو می ده
    حسین : طبیب نتونه ، این می تونه ؟
    حاجی : استغفرالله ، خودش تو روبه من داد ، سی ساله میام پابوسش .
    رحمان : این حرفا چیه ؟ چهار تا سرفه است ، شفا می گیری حسین . بلند بگو یا حسین .
    شمر روی سینه حسین تعزیه نشسته است . سر را می برد . شیون هوا می رود . طبل نمی زند . شیپور خاموش می شود . رحمان و حاجی خشک می شوند . حسین نفس نمی کشد .
    فریاد یا مظلوما ، بلند می شود . حاجی برای حسین به سر می کوبد و رحمان گریه می کند .
    زکریا می آید و چشمان حسین را می بندد .
    زکریا : بلند بگو لا اله الا الله .
    همین .
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    مرگهای عجیب و غریب در قرن 21

    مرگهای عجیب سال 2001
    آرمین میوس، یک آدمخوار آلمانی، روی اینترنت تبلیغ کرده بود که می خواهد یک داوطلب را زنده زنده بخورد. بیماری روانی بنام برند یورگن برندس به آگهی او پاسخ مثبت داد و این دو از جریان آدمخواری فیلم تهیه کردند. در این فیلم آرمین به یورگن مشروب و قرص آرامبخش می دهد و آلت تناسلی او را با چاقو می برد و در ماهیتابه سرخ می کند و هر دو نفر سعی می کنند آن را بخورند. بعد آرمین با چاقو چاقو کردن گلوی یورگن او را می کشد و می خورد و بقیه بدنش را برای بعد در فریزر می گذارد.
    پلیس چند ماه بعد که آرمین دوباره روی اینترنت آگهی داد او را دستگیر کرد و فیلم را پیدا کرد. پلیسها و قضاتی که فیلم را تماشا کرده بودند تا چند ماه بعد تحت درمان روانی قرار داشتند.

    تصویر راست آدمخوار (آرمین) و چپ قربانی (یورگن)

     

    مرگهای عجیب سال 2003
    یک دختر دانشجوی اسکاتلندی که درب ماشین ظرفشویی را باز گذاشته بود با سر به داخل ماشین ظرفشویی لیز خورد و در اثر برخورد با یک چاقو کشته شد.
    یک مرد آمریکایی برای اینکه قدرتش را به اعضای یک گروه چت ثابت کند، جلوی دوربین کامپیوتر چند نوع ماده مخدر را با هم مصرف کرد و جان سپرد. هیچ یک از اعضای تماشاچی از ترس برای نجات او با پلیس تماس نگرفت تا اینکه بعدا مادر قربانی جسد او را کشف کرد.
    یک پبتزا فروش آمریکایی به دلیل اقدام به سرقت بانک توسط پلیس دستگیر شد و اعتراف کرد که گروهی ناشناس یک بمب ساعتی به گردن او بسته اند و او را مجبور به سرقت کرده اند. بمب در جریان بازجویی از پیتزا فروش منفجر شد و او را کشت. پلیس هنوز عاملان این قضیه را نیافته است.

    (عکس: مرحوم پیتزا فروش)

     

    مرگهای عجیب سال 2005
    یک کشیش 33 ساله تگزاسی که میکروفون خودش را هنگام مراسم غسل تعمید داخل آب برده بود، دچار برق گرفتگی شد و مرد.
    جوان 28 ساله کره ای که معتاد به بازیهای کامپیوتری بود، پس از 50 ساعت بازی مداوم از پا افتاد و مرد.
    یک مرد آمریکایی اهل سیاتل که کیر اسبش را در مقعد خودش فرو کرده بود، در اثر پارگی درونی مقعد و عدم مراجعه به موقع به بیمارستان بخاطر خجالت به دلیل خونریزی درونی جان سپرد.

     

    مرگهای عجیب سال 2006
    یک زن در بیمارستانی در هلند زنده زنده سوخت. این زن را قبل از عمل جراحی به تخت بسته بودند و آرامبخش به او تزریق کرده بودند ولی اتاق او به دلیل نا مشخصی آتش گرفت و قبل از اینکه کارکنان بیمارستان بتوانند او را نجات دهند در آتش سوخت.
    استیو ایروین، یک شخصیت تلویزیونی و طرفدار محیط زیست استرالیایی که به شکارچی تمساح شهرت یافته بود، در اثر فرو رفتن دم زهر آلود یک سفره ماهی در قلبش جان سپرد. تنها 20 نفر در کل تاریخ توسط سفره ماهی کشته شده اند.

    (تصویر: استیو ایروین در یکی از نمایشهایش)

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    آشنایی با طرز کار مانيتورهاي کريستال مايع


    اگر از کاربران رايانه باشيد، احتمالا اسمهايي از قبيل مانيتور فلت و LCD ها را شنيده ايد. لغتهايي که امروزه به قدري باب شده اند که حتي کودکان ۵ ۶ساله هم که گاهي آنها را به زبان مي آورند.
    آيا صفحه هاي فلت ، LCDو پلاسمايي يکي هستند يا معاني جدايي دارند و ما از روي ناآگاهي آنها را به جاي هم به کار مي بريم؟
    واقعيت اين است که اينها معاني متفاوتي هستند که برحسب اشتباه از آنها به صورت جايگزين استفاده مي کيم. احتمالا هر روزه از وسايل متفاوتي استفاده مي کنيم که شامل LCDها هستند.
    رايانه هاي لپ تاپ ، برخي مانتيورها، ساعتهاي ديجيتالي ، اجاقهاي مايکروويو، دستگاه پخش سي دي و دستگاه هاي الکترونيکي فراوان ديگر شامل LCD ها هستند. براي تشخيص LCD بودن يک صفحه کافي است ، براي چند ثانيه انگشت خود را روي آن صفحه قرار دهيد و حرکت امواج را در ناحيه اطراف دستتان مشاهده کنيد.
    البته اين کار به هيچ عنوان توصيه نمي شود. چرا که در درازمدت به مانيتور شما آسيب مي رساند. LCD يا Liquid Crystal Display به دليل مزيت هايي از قبيل نازک بودن ، وضوح بيشتر و مصرف برق کمتر متداول شده اند.
    LCDها يا کريستال هاي مايع اولين بار در سال ۱۹۸۸از سوي يک گياه شناس اتريشي به نام فردريک رينيتز کشف شد. او مشاهده کرد زماني که يک ماده شبيه کلستريل را ذوب مي کند، اين مايع که در ابتدا تيره بوده و با بالا رفتن حرارت ، رنگ آن روشن مي شود پس از خنک کردن ، مايع قبل از تبلور نهايي به رنگ آبي تبديل مي شود.
    از ساخت آزمايشي اولين LCDدر سال ۱۹۸۶، مدت ۱۸سال مي گذرد. از آن هنگام سازندگان LCDها آن را به لحاظ تکنولوژيکي توسعه دادند و LCDها را از لحاظ تکنيکي به سطح بالايي رساندند و روند رو به رشد فناوري ساخت اين وسيله همچنان رو به فزوني است.
    کريستال هاي مايع بسته به چگونگي تحريک و نحوه آرايش مولکول ها به گروه هاي مختلفي تقسيم مي شوند. اين نوع کريستال ها نسبت به تغيير دما و در بعضي موارد فشار واکنش نشان مي دهند و جهت گيري مولکولها در آنها از الگوي خاصي پيروي مي کند که اغلب يک منشا خارجي جهت دهنده دارد.
    از شواهد برمي آيد که کريستال هاي مايع به حالت مايع نزديک تر هستند تا جامد. آنها مقادير متوسطي از گرما را دريافت مي کنند تا يک ماده مناسب را از يک حالت جامد به کريستال مايع تبديل کنند و فقط مقدار بيشتري گرما را براي تبديل همان کريستال مايع به حالت مايع واقعي دريافت مي کنند.
    به خاطر اين که کريستال هاي مايع به درجه حرارت بسيار حساس هستند، انتخاب مناسبي براي کاربرد در دماسنج ها هستند. از اينجا دلايل وضوح صفحه مانيتور کامپيوتر لپ تاپ در يک هواي سرد يا در خلال يک روز داغ در کنار ساحل روشن مي شود. يک LCD وسيله اي است که از ۴ الگو يا واقعيت فيزيکي بهره مي گيرد:
    اول اين که نور مي تواند قطبيده شود، دوم اين که کريستال هاي مايع مي توانند منتقل شوند و نور قطبيده شده را تغيير دهند. سوم اين که ساختار کريستال هاي مايع مي توانند از سوي جريان الکتريکي تغيير يابند و آخرين مورد اين که مواد شفافي موجودند که قادرند جريان الکتريسيته را هدايت کنند.

    سيستم LCD
    دو نوع LCD در رايانه وجود دارد ؛ ماتريس غيرفعال passive matrix و ماتريس فعال LCD
    .active matrixهاي ماتريس غيرفعال از يک شبکه ساده ، براي تامين شارژ پيکسل هاي موجود روي نمايشگر استفاده مي کنند. ايجاد شبکه درواقع يک مرحله پردازش است که با دو لايه شفاف آغاز مي شود.
    به يکي از اين لايه ها ستون ها و به ديگري رديف هايي واگذار مي شود که از مواد هادي و شفاف ساخته مي شوند که معمولا از جنس اکسيد قلع هستند. ستونها و رديفها به مدارهاي مجتمع (IC ها) مرتبط مي شوند و زماني که شارژ از ستون يا سطر خارج شود، اين مدارها، کنترل خواهد شد.
    مواد کريستال مايع مابين دو لايه شفاف قرار خواهد گرفت ، يک فيلم قطبيده به بخش خارجي از هر يک از اين لايه اضافه مي شود. سادگي سيستم ماتريس غيرفعال جالب است اما نواقصي نيز به همراه دارد، از جمله زمان پاسخ کوتاه و کنترل ولتاژ بدون دقت.
    راحت ترين راه براي مشاهده زمان پاسخ کوتاه در يک LCDماتريس غيرفعال اين است که نشانگر ماوس را بسرعت از سمت صفحه نمايش به سمت ديگر حرکت دهيد. درحالتي که اين حرکت انجام مي شود به حالت سايه هايي که در پي نشانگر ظاهر مي شود، توجه کنيد.
    کنترل ولتاژ با عدم دقت از توانايي ماتريس غيرفعال جلوگيري مي کند و در يک زمان تنها بر يک پيکسل تاثير مي گذارد. زماني که ولتاژ براي از هم باز کردن يک پيکس به کار گرفته مي شود، پيکس هاي اطراف آن نيز تا حدي از هم باز مي شود که باعث مي شود تصاوير تار به نظر آيد و کنتراست خود را از دست بدهد.
    LCDهاي ماتريس فعال به TFTها وابسته هستند. اساسا TFTها ترانزيستورها و خازن هاي کوچک سوئيچ شونده هستند. آنها در يک ماتريس و روي يک لايه شفاف مرتب مي شوند. براي آدرس دهي يک پيکسل ، رديف مناسب سوييچ مي شود و سپس شارژ به ستون اصلي ارسال مي شود. خازن قادر به نگهداري شارژ تا به دوره تازه سازي بعدي است.
    اگر دقيقا مقدار ولتاژي که براي يک کريستال تامين مي شود، کنترل گردد، خواهيد توانست آن را از هم باز کنيد. بيشتر نمايشگرهاي امروزي در هر پيکسل ۲۵۶سطح روشنايي پيشنهاد مي کنند. فناوري LCDها بسرعت در حال رشد است.
    اندازه نمايشگر محدود به مشکلات کنترل کيفيت مي شود که به سازنده هاي آنها برمي گردد. بتازگي شرکت اپل بزرگترين مانيتور LCDجهان را دراندازه ۳۰اينچي به بازار عرضه کرد که کيفيت تصويري بسيار بالا دارد.
    پس براي داشتن وضوح و کيفيت قابل توجه ،بايد بهاي زيادي بپردازيم.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    امین کلاته

    amin860

    مشهد

    2

    4

    1358

    حسین ترابی زاده

    dalahoo_bnd_445

    بندرعباس

    2

    4

    1359

    سید حجت یزدی نژاد

    sayyad_del_2933

    کرمان

    4

    4

    1365

    احمد حميدي

    puni2008

     

    5

    4

    1361

    kaveh yaghmaei

    am0okaveh

     

    5

    4

    1368

    لیلا باقری

    bagherieh2003

    تهران

    6

    4

    1357

    امير  خدامی

    khoddamitools

     

    7

    4

    1352

    Nazila

    nazi_ahmadi100

    tehran

    7

    4

    1359

    رامین ایرانفر

    dash_ramin

    تهران

    7

    4

    1362

    FARANAK

    faranakjalali

     

    7

    4

     

    لیدا خلج

    lidakhaladj

    سعادت آباد

    8

    4

    1357


     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    Seyyed Ali Ghaemi

    seyyedali_ghaemi

     

    2

    4

    1383

    محمد رضا سلیمانی

    paeiz_709@yahoo.com

    خراسان شمالی -بجنورد

    4

    4

    1366

    زالبيك سحر

    sahar_zalbeik

    تهران

    6

    4

    1381

    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان