754

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 754 :: دوشنبه 11 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي يک مجموعه از سايت هاي رايگان آپلود فايل

سلام
سرويس آپلود فايل دراينترنت چرا ؟
يکي از مشکلات هميشگي بلاگرهايي که از سرويس‌هاي رايگان استفاده مي‌کنند، نداشتن فضا براي آپلود فايل‌هاست. حتي بلاگرهايي که فضاي شخصي دارند براي صرفه‌جويي در فضا و پهناي باند نمي‌توانند هر فايلي را در فضاي شخصي خود آپلود کنند. همچنين هر کاربر اينترنتي چه بلاگر باشد و چه نه، گاه گاهي به سرويس هاي رايگان ارائه‌کننده فضا احتياج پيدا مي‌کند.
برخي از هاست هاي رايگان بعد از مدت زمان مشخصي فايل‌ها را پاک مي‌کنند. برخي از آنها محدوديتي از نظر زمان باقي گذاشتن فايل‌ها ندارند. آدرس و مشخصات اين سايت ها را مي توانيد در شماره امروز در قسمت «ستون آزاد» (سمت چپ مجله) مطالعه نمائيد .
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (753) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • کوچکترین جانوران دنیا 
  • لست ریپر ، برنامه‌ای برای دانلود موسیقی از لست اف ام
  • بوش: هدف ما تبديل عراق به اسرائيل دوم است
  • معرفي و دانلود فيلم : ٢٨ هفته بعد
  • دانلود انيميشن : ماشينها
  • موسیقی متن سریال زیر تیغ
  • آهنگ زيباي راز نغمه ها با صداي عبدالحسين مختاباد
  • افزايش سرعت اينترنت تا 200% با نرم افزار Flash Speed 200% 3.7
  • Ymess
  • 7 مصاحبه تاریخی در دومین سالگرد 
  • یوتیوب و سیاست
  • حقوق بشر يعني چي؟
  • ميدان مغناطيسي بدن انسان
  • چگونه از عقاید احمقانه بپرهیزیم
  • فهرست معنی نام کشورها
  • جديدترين شماره از ماهنامه Popular Mechanics
  • طنز در ادبيات تعزيه
  • خصوصیات دانشجوهای کشورهای مختلف
  • يک مجموعه از سايت هاي رايگان آپلود فايل
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

انجمن شطرنج حرفه ای ایران
فلش عاشقانه به شکل بی ادبانه!
عکسهای منتشر نشده از سران سپاه و نظام
کوچکترین جانوران دنیا 
لست ریپر ، برنامه‌ای برای دانلود موسیقی از لست اف ام

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بوش: هدف ما تبديل عراق به اسرائيل دوم است
 

«جرج بوش» اعلام كرد قصد دارد عراق را به اسرائيل دوم مبدل كند. به گزارش پايگاه خبري الجزيره رئيس جمهور آمريكا طي سخناني در دانشكده نيروي دريايي در «رود آيلند» ادعا كرد رژيم اسرائيل از يك دموكراسي كارا و مناسب برخوردار است كه به وسيله آن به خوبي از عهده مسئوليت هاي خود برمي آيد و اين دقيقاً همان چيزي است كه ما در عراق به دنبال آن هستيم.
بوش دموكراسي از نوع صهيونيستي را براي عراق الگويي مناسب خواند و اظهار داشت ارتش آمريكا در عراق تازه در اول راه جنگ است.

الجزيره به نقل از بوش نوشت: هدف مأموريت آمريكا در عراق صرفاً ازبين بردن آشوب ها و خشونت در اين كشور نيست، بلكه درگير شدن بلندمدت براي به وجود آوردن دموكراسي به رغم ايجاد اغتشاش در اين كشور است.
بوش در ادامه بارديگر حادثه 11سپتامبر را به جهان اسلام نسبت داد و گفت ما با عاملان اين حادثه خواهيم جنگيد چراكه پاي منافع بسياري درميان است.
رئيس جمهور آمريكا شكست در عراق را رد كرد و گفت استراتژي جديد دراين جنگ تحول ايجاد خواهد كرد و كنگره بايد در اين زمينه صبر پيشه كند.
بوش با تشبيه اوضاع عراق به اسرائيل گفت همان طور كه اسرائيلي ها علي رغم مواجهه با عمليات انتفاضه فلسطينيان دست از اهداف خود برنمي دارند ما نيز عراق را تا رسيدن به اهدافمان درآن رها نمي كنيم.
در همين حال ژنرال «كالين پاول» وزير خارجه سابق آمريكا و از عناصر اصلي شروع جنگ عراق نيز گفت هرگز تصور نمي كرده است جنگ عراق وارد مرحله بسيار وخيم كنوني شود.
ژنرال پاول كه با شبكه «سي ان ان» مصاحبه مي كرد افزود ما بعد از سقوط بغداد متوجه نبوديم علاوه بر رهايي بخش، اشغالگر هم لقب مي گيريم. پس از اشغال ناامني شروع شد ولي ما از پس كنترل آن برنيامديم.
هلاكت و زخمي شدن 14نظامي آمريكايي
منابع خبري از وقوع دو عمليات عليه نيروهاي آمريكايي خبر دادند. ارتش آمريكا طي بيانيه اي اعلام كرد براثر انفجاري در جنوب بغداد پنج نظامي اين كشور كشته و هفت تن ديگر مجروح شدند. انفجار مشابهي در شرق بغداد نيز موجب هلاكت يك نظامي آمريكايي و زخمي شدن يك نفر ديگر شد.
منابع عراقي نيز از كشته و مجروح شدن 115نفر در انفجارهاي مختلف اين كشور خبر دادند. در بزرگترين انفجار در منطقه «البياع» در جنوب غربي بغداد، 25 غيرنظامي كشته و بيش از 55تن مجروح شدند.
براساس آخرين نظرسنجي، مردم انگليس هنوز نمي دانند كه به گوردون براون نخست وزير جديد اعتماد بكنند يا خير. براون هنگام كسب قدرت قول داده كه تغييراتي در سياست خارجي انگليس ايجاد كند.
انفجار در محله «المنصور» در غرب بغداد، ايستگاه راه آهن شهر «مشعرا» در شمال بغداد و چند نقطه ديگر در حومه بغداد نيز موجب كشته و زخمي شدن تعدادي غيرنظامي شد. 20 جسد بدون سر نيز در كرانه دجله در جنوب بغداد كشف شد.
ساير رويدادها
¤ نتايج يك نظرسنجي كه در 47كشور جهان انجام شده نشان مي دهد مخالفت جهاني با آمريكا روبه افزايش است و تركيه بزرگترين كشور ضدآمريكايي در اين نظرسنجي به شمار مي آيد.
¤ 81درصد مردم تركيه با اقدامات آمريكا مخالفند. يك تحليلگر اين كشور معتقد است، فكر نمي كنم حتي يك نفر در تركيه از آمريكا حمايت كند.
¤ ژنرال «داگلاس لوت» به عنوان مشاور ويژه بوش در جنگ عراق و افغانستان برگزيده شد.
¤ تروريست ها يك مسجد متعلق به اهل سنت در بعقوبه را طي انفجاري ويران كردند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

٢٨ هفته بعد

28 Weeks Later
 


 

کارگردان: خوآن کارلوس فرسناديلو. فيلمنامه: روآن جافه، خوآن کارلوس فرسناديلو، خسوس اولمو، انريکه لوپز لاويگنه. موسيقي: جان مورفي. مدير فيلمبرداري: انريکه چدويک. تدوين: کريس گيل. طراح صحنه: مارک تيلدزلي. بازيگران: رابرت کارلايل[دان هريس]، رز بايرن[اسکارلت]، جرمي رنر[گروهبان دويل]، هارولد پرينيو[فلين]، کاترين مک کورمک[آليس]، مکينتاش ماگلتون[اندي]، ايموجن پوتز[تامي]، ادريس البا[ژنرال استون]، اميلي بيچام[کارن]، شاهد احمد[جيکاب]. ٩٩ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ انگلستان.
ويروس خطرناکي در انگلستان شيوع پيدا کرده و دان هريس که به همراه همسر و دوستانش در کلبه اي پناه گرفته اند، مورد تهاجم افراد مبتلا به ويروس قرار مي گيرند. دان براي نجات جان خود پا به فرار مي گذارد و همسرش آليس را در ميان مهاجمين رها مي کند. ٢٨ هفته بعد، ارتش آمريکا که براي مبارزه با ويروس به کمک دولت انگلستان آمده، اعلام مي کند که مناطق قرنطينه شده و امني در لندن حاضر کرده و فراريان و پناهندگان مي توانند به کشور خود بازگردند.اندي و تامي، پسر و دختر دان نيز به لندن بازمي گردند و همراه با پدر خود در آپارتماني اسکان داده مي شوند. دان به آنها از مرگ مادرشان سخن مي گويد. اما بچه ها که اين قصه را چندان باور پذير نيافته اند از قرنطينه گريخته و به خانه قبلي خود مي روند. در انجا مادر بيمار ولي زنده خود را مي يابند. سربازان آنها را نجات داده و به قرنطينه بازمي گردند. دکتري به نام اسکارلت که از زنده ماندن آليس شگفت زده شده، تصميم دارد روي وي آزمايش هايي انجام دهد. اما آليس در اولين ملاقاتش با دان او را گاز گرفته و ويروس را به وي منتقل مي کند و ويروسي که به نظر مي رسد مهار شده، بار ديگر و اين بار از داخل قرنطينه شروع به شيوع کرده و بيش از پيش وحشت مي آفريند....

چرا بايد ديد؟
خوآن کارلوس فرسناديلو متولد ١٩٦٧ تنه ريف، جزاير قناري براي سينمادوستان نامي آشناست. کارگردان کم کاري که در سال ١٩٩٦ با فيلم Esposados نامزد دريافت اسکار بهترين فيلم کوتاه شد و جوايز متعددي از جشنواره هاي مختلف براي همين فيلم دريافت کرد. اولين فيلم بلند سينمايي اش Intacto در سال ٢٠٠١ با شرکت مکس فون سيدو تريلري پيچيده بود که توانست جايزه گوياي بهترين کارگرداني را نصيب وي کند. اما با وجود موفقيت همه جانبه اين فيلم[٨٠ ميليون دلار فروش جهاني] فرسناديلو براي ساخت دومين فيلم بلندش شش سال طولاني صبر کرد. ٢٨ هفته بعد که توسط خود وي نوشته شده، به نوعي ادامه دهنده داستان فيلم موفق دني بويل به نام ٢٨ روز بعد[٢٠٠٢] است که از نقاط برجسته کارنامه بويل به شمار مي رود. اما الزاماً قرار نيست تا ادامه ماجراهاي شخصيت هاي فيلم بويل نيز باشد و هويتي مستقل دارد. يک قسمت دوم با کلاس که توسط کارگرداني ساخته شده آشنا به قواعد ژانرهاي ترسناک و علمي تخيلي که خود را اسير اين اصول نکرده است. فضاي کلاسترفوبيک ابتداي فيلم که به خوبي ساخته شده، تماشاگر را بي اختيار به ياد فيلم هاي آخر زماني مانند قلعه مالويل مي اندازد. اين فضا با حمله زامبي ها شکل خشونت آميزتري به خود مي گيرد و با فرار دان از حالت ايستاي خود بيرون مي آيد. فرسناديلو سعي مي کند تا پايان فيلم اين فضاي پر تنش را حفظ کند و تا حدود بسيار زيادي هم موفق مي شود. ٢٨ هفته بعد فارغ از تعابير سياسي نيست. نقش نيروهاي آمريکايي در حفاظت از بريتانيا به طور اخص و اروپا و دنيا به طور اعم مي تواند راه را براي تعابيري چون مسلمانان بنيادگرا و تروريست به مثابه ويروس هاي خطرناک و کشنده دنياي امروز باز کند؛ که چندان هم پر بيراه نيست. البته از نقد رفتارهاي عمل گرايانه ارتش آمريکا و بالطبع رهبران شان که قدرت آتش نظامي را براي پايان دادن به بحران را برتر از تئوري هاي علمي مي دانند، هم خالي نيست. با اين حال در پايان فيلم مي بينيم که زامبي ها از نزديک هاي برج ايفل در پاريس سر در مي آورند. يعني قدرت آتش نظامي نيز نتوانسته در برابر شيوع اين ويروس کشنده سدي بکشد و همه دنيا به زودي آلوده خواهد شد. اشاره اي که مي تواند از دستيابي بينادگرايان مسلمان به بمب هاي اتمي يا ميکربي خبر دهد!
٢٨ هفته بعد، يک فيلم علمي تخيلي بالغ به معناي واقعي کلمه است که هراس و هيجاني که مي آفريند کاذب نيست. درباره ين فيلم يم توان بيش از اينها سخن گفت، اما هيچ چيز جاي تماشاي آن را نمي گيرد. ظاهراً انتظار طولاني فرسناديلو و ما بيهوده نبوده!
ژانر: ترسناک، علمي تخيلي، مهيج.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود

28.Weeks.Later_2007_XviD.TS_by_geckO.part1.rar 
28.Weeks.Later_2007_XviD.TS_by_geckO.part2.rar 
28.Weeks.Later_2007_XviD.TS_by_geckO.part3.rar 
28.Weeks.Later_2007_XviD.TS_by_geckO.part4.rar 
28.Weeks.Later_2007_XviD.TS_by_geckO.part5.rar 
28.Weeks.Later_2007_XviD.TS_by_geckO.part6.rar 
28.Weeks.Later_2007_XviD.TS_by_geckO.part7.rar 
28.Weeks.Later_2007_XviD.TS_by_geckO.part8.rar 

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

ماشينها
Cars
 

Also Known As:Route 66 (USA) (working title)
The Cars (USA) (working title)
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:116 min
Country:USA
Language:Italian / English
Color:Color
Aspect Ratio:2.35 : 1 more
Sound Mix:SDDS / Dolby Digital EX / DTS-ES
Certification:Iceland:L / Canada:G (all jurisdictions) / Argentina:Atp / UK:PG / Australia:G / Singapore:G / Ireland:G / Finland:K-3 / South Africa:PG / Brazil:Livre / Germany:o.Al. / Hong Kong:I / Netherlands:AL / Norway:A / Sweden:Btl / Malaysia:U / Switzerland:7 (canton of Geneva) / Switzerland:7 (canton of Vaud) / Philippines:G / India:U / Portugal:M/6 / USA:G (certificate #42361) / Malta:U
Company:Walt Disney Pictures
 

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/39529958/Cars_2006_DvDrip_Eng_-aXXo.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/39532874/Cars_2006_DvDrip_Eng_-aXXo.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/39535965/Cars_2006_DvDrip_Eng_-aXXo.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/39539058/Cars_2006_DvDrip_Eng_-aXXo.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/39542232/Cars_2006_DvDrip_Eng_-aXXo.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/39339221/Cars_2006_DvDrip_Eng_-aXXo.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/39524662/Cars_2006_DvDrip_Eng_-aXXo.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/39525468/Cars_2006_DvDrip_Eng_-aXXo.part8.rar 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

موسیقی متن سریال زیر تیغ


موسیقی متن سریال زیر تیغ اثری شنیدنی از استاد حسین علیزاده  با 2 کیفیت متفاوت
 

128 MP3 :
Sug

Qasedak

Ba Pir 1

Entezar 1

Shogh Yusef

Hobab

Aza

Emamzadeh

Ba Pir 2

Arezu 1

Dar Shahr 1

Rooh Ol Arvah

Entezar 2

Anduh

Jamedaran

Ba Pir 3

Entezar 3

Dar Shahr 2

Masnavi

Arezu 2

Bidad

 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي راز نغمه ها
با صداي عبدالحسين مختاباد

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

افزايش سرعت اينترنت تا 200% با نرم افزار
Flash Speed 200% 3.7

 

 

Flash Speed200% يک برنامه شتابدهنده سرعت اينترنت مي باشد که سرعت اينترنت شما را تا 200% افزايش مي دهد. اين برنامه با تغييراتي که در تنظيمات ويندوز انجام مي دهد موجب افزايش سرعت اينترنت شما مي شود. اين نرم افزار از خطوط ارتباطي Dial-Up, Lan, Cable, ADSL, HDSL, VDSL & PPPoE پشتيباني مي کند.
 

لينک دانلود (حجم فايل 2 مگابايت مي باشد، کرک برنامه در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Ymess

اگر از سیمکارت ایرانسل استفاده میکنید این برنامه میتونه خیلی براتون مفید باشه
این برنامه کار یاهو مسنجر رو برای شما انجام میده یعنی میتونید از طریق این برنامه با دوستان یاهو مسنجریتون چت کنید
 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


می خواه و گل افشان کن از دهر چه می​جویی

می خواه وگل افشان کن ازدهر چه می​جویی
مسند به گلستان بر تا شاهد و ساقی را
شمشاد خرامان کن و آهنگ گلستان کن
تا غنچه خندانت دولت به که خواهد داد
امروز که بازارت پرجوش خریدار است
چون شمع نکورویی در رهگذر باد است
آن طره که هر جعدش صد نافه چین ارزد
هر مرغ به دستانی در گلشن شاه آمد

 

این گفت سحرگه گل بلبل تو چه می​گویی
لب گیری ورخ بوسی می نوشی و گل بویی
تا سرو بیاموزد از قد تو دلجویی
ای شاخ گل رعنا از بهر که می​رویی
دریاب و بنه گنجی از مایه نیکویی
طرف هنری بربند از شمع نکورویی
خوش بودی اگربودی بوییش ز خوش خویی
بلبل به نواسازی حافظ به غزل گویی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

11 تير
در تمام مراحل زندگی رو راست، صادق و بی غل و غش باش. برای خودت اصول، استاندارد و ارزش های والا ایجاد کن. هر کاری می کنی با خودت رو راست باش.
تویس اسمیلی

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمودند:
خُذوا مِنَ العِبادَةِ ما تُطيقونَ ; فإنَّ اللهَ لا يَسأمُ حتّى تَسأموا.
از عبادت به اندازه اى كه توان داريد، برگيريد ; زيرا خداوند خسته نمى شود مگر آن گاه كه شما خسته شويد.
(كنز العمّال : 5301)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

مردی پیش روانپزشک می نالید و می گفت : آقای دکتر ، بیچاره شدم . من برای دلخوشی زنم همه کار انجام می دهم اما او دلش می خواهد هر کاری که شوهر قبلی اش کرده ، من هم بکنم .
روانپزشک پرسید : خوب ، چه اشکالی دارد ؟ چرا این کار را نمی کنید ؟
جواب داد : نمی توانم آقای دکتر ، آخر شوهر اولش از دست او خودکشی کرده است !!!!!!


زنی که در بستر بیماری افتاده بود ، از شوهر پرسید : اگر من مردم ، تو باز زن می گیری ؟
شوهر جواب داد : نه یقین داشته باش که عمرم کفاف نخواهد داد . چون مطمئنم که بعد از تو بلافاصله من نیز خواهم مرد .
زن گفت : لابد از شدت علاقه ای که به من داری ؟
مرد : نه عزیزم ، از ذوق سکته می کنم .

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

از آنجايي كه در صورت استفاده از ليزر كاهنده، تمام پوست شما ملتهب و زخمي مي‌شود. پزشك ناحيه مورد درمان را با استفاده از كرم‌هاي خاص مرطوب مي‌كند و يا براي چند روز از يك بانداژ روي صورت استفاده مي‌كند. در اين حالت، پوست قرمز و ملتهب شده و دلمه مي‌بندد. ناحيه عمل بايد از معرض نور خورشيد دور باشد و پس از بازكردن بانداژ بايد از ضدآفتاب استفاده شود. برحسب نوع ليزر به‌كار رفته و قدرت ترميم پوست، قرمزي صورت ممكن است از چند روز تا چند ماه باقي بماند و لااقل 7-14 روز هم نمي‌توانيد آرايش كنيد. ولي ليزر غير كاهنده چند دقيقه بيشتر طول نمي‌كشد و قرمزي خفيفي ايجاد مي‌كند كه تنها چند ساعت باقي مي‌ماند. در ضمن شما مي‌توانيد بلافاصله بعد از عمل، آرايش كنيد. شايد به همين دليل اين روش در 2 سال اخير طرفداران بيشتري پيدا كرده است!
شايع‌ترين عارضه عمل، تيره شدن نقاطي از پوست است كه 3 تا 4 هفته پس از عمل ايجاد مي‌شود و ممكن است چند ماه باقي بماند. عارضه بعدي، التهاب و قرمزي پوست است كه خودش برطرف مي‌شود. عفونت‌هاي پوستي به‌ويژه با ويروس تبخال هم عارضه ديگري است كه با درمان مناسب، به‌راحتي رفع مي‌شود.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

از مثال‏هاى ديگر چون فرود در برابر طوس و جز آن در مى‏گذرم و به ياد مى‏آورم كه‏آرمانخواهان - همچنانكه بايد - بيشتر جوانانند.
و واقعيت عرصه تاخت و تاز گرگان بالان‏ديده؛ رستم و كاوس و افراسياب پير! و پيروزى بيشتر از آن واقعيت است تا آرمان.
پيروزى پيران بر جوانان در شاهنامه - رستم بر سهراب، كاوس بر سياوش، گشتاسب براسفنديار - توجه و كنجكاوى كسانى از پژوهندگان را برانگيخته است تا آنجا كه در قياس باادبيات غرب و «كمپلكس اديپ»، آنرا «كمپلكس رستم» ناميده‏اند و با تحقّق اقتدار شاهنامه،ارزش‏هاى نظام پدرسالارى و پايگان اجتماعى دانسته‏ اند هر يك از اين تفسيرها از ديدگاهى‏درست مى‏نمايد.
اما در ضمن بايد به خاطر داشت كه دوران بزرگترين بيدادگران، ضحّاك وافراسياب، به دست دو جوان فرهمند به سر مى‏رسد.آسمان نظر به جوانان دارد.
فرزندان زرتشت،رستاخيزكنندگان آخر زمان - سوشيانس‏ها - هر سه جوانند و در سى سالگى به نو كردن جهان‏برانگيخته مى‏شوند.
 

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
وَلَمَّا رَجَعَ مُوسَى إِلَى قَوْمِهِ غَضْبَانَ أَسِفًا قَالَ بِئْسَمَا خَلَفْتُمُونِي مِن بَعْدِيَ أَعَجِلْتُمْ أَمْرَ رَبِّكُمْ وَأَلْقَى الألْوَاحَ وَأَخَذَ بِرَأْسِ أَخِيهِ يَجُرُّهُ إِلَيْهِ قَالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَكَادُواْ يَقْتُلُونَنِي فَلاَ تُشْمِتْ بِيَ الأعْدَاء وَلاَ تَجْعَلْنِي مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ 150 قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَلأَخِي وَأَدْخِلْنَا فِي رَحْمَتِكَ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ 151 إِنَّ الَّذِينَ اتَّخَذُواْ الْعِجْلَ سَيَنَالُهُمْ غَضَبٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَذِلَّةٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيَا وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُفْتَرِينَ 152 وَالَّذِينَ عَمِلُواْ السَّيِّئَاتِ ثُمَّ تَابُواْ مِن بَعْدِهَا وَآمَنُواْ إِنَّ رَبَّكَ مِن بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ 153 وَلَمَّا سَكَتَ عَن مُّوسَى الْغَضَبُ أَخَذَ الأَلْوَاحَ وَفِي نُسْخَتِهَا هُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلَّذِينَ هُمْ لِرَبِّهِمْ يَرْهَبُونَ 154 وَاخْتَارَ مُوسَى قَوْمَهُ سَبْعِينَ رَجُلاً لِّمِيقَاتِنَا فَلَمَّا أَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ قَالَ رَبِّ لَوْ شِئْتَ أَهْلَكْتَهُم مِّن قَبْلُ وَإِيَّايَ أَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ السُّفَهَاء مِنَّا إِنْ هِيَ إِلاَّ فِتْنَتُكَ تُضِلُّ بِهَا مَن تَشَاء وَتَهْدِي مَن تَشَاء أَنتَ وَلِيُّنَا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنتَ خَيْرُ الْغَافِرِينَ 155

 

ترجمه فارسي مکارم

و هنگامى كه موسى خشمگين و اندوهناك به سوى قوم خود بازگشت، گفت: «پس از من، بد جانشينانى برايم بوديد (و آيين مرا ضايع كرديد)! آيا درمورد فرمان پروردگارتان (و تمديد مدت ميعاد او)، عجله نموديد (و زود قضاوت كرديد؟!)» سپس الواح را افكند، و سر برادر خود را گرفت (و با عصبانيت) به سوى خود كشيد; او گفت: «فرزند مادرم! اين گروه، مرا در فشار گذاردند و ناتوان كردند; و نزديك بود مرا بكشند، پس كارى نكن كه دشمنان مرا شماتت كنند و مرا با گروه ستمكاران قرار مده!» «150» (موسى) گفت: «پروردگارا! من و برادرم را بيامرز، و ما را در رحمت خود داخل فرما، و تو مهربانترين مهربانانى!» «151» كسانى كه گوساله را (معبود خود) قرار دادند، بزودى خشم پروردگارشان، و ذلت در زندگى دنيا به آنها مى‏رسد; و اينچنين، كسانى را كه (بر خدا) افترا مى‏بندند، كيفر مى دهيم! «152» و آنها كه گناه كردند، و بعد از آن توبه نمودند و ايمان آوردند، (اميد عفو او را دارند; زيرا) پروردگار تو، در پى اين كار، آمرزنده و مهربان است «153» هنگامى كه خشم موسى فرو نشست; الواح (تورات) را برگرفت; و در نوشته‏هاى آن، هدايت و رحمت براى كسانى بود كه از پروردگار خويش مى‏ترسند (و از مخالفت فرمانش بيم دارند) «154» موسى از قوم خود، هفتاد تن از مردان را براى ميعادگاه ما برگزيد; و هنگامى كه زمين‏لرزه آنها را فرا گرفت (و هلاك شدند)، گفت: «پروردگارا! اگر مى‏خواستى، مى توانستى آنها و مرا پيش از اين نيز هلاك كنى! آيا ما را به آنچه سفيهانمان انجام داده‏اند، (مجازات و) هلاك مى‏كنى؟! اين، جز آزمايش تو، چيز ديگر نيست; كه هر كس را بخواهى (و مستحق بدانى)، به وسيله آن گمراه مى‏سازى; و هر كس را بخواهى (و شايسته ببينى)، هدايت مى‏كنى! تو ولى مايى، و ما را بيامرز، بر ما رحم كن، و تو بهترين آمرزندگانى! «155»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sandbad_2527@yahoo.com

سنگي كه طاقت ضربه هاي تيشه رو نداره تنديس زيبايي نخواهد شد
از زخم تيشه خسته نشو كه وجودت
شايسته تنديسي زيباست
بيتا

 

 

ronicarad@yahoo.com

وقتی توی بیابون رنج و زخمت بکشی و قنات بزنی، آب واست یک معنی دیگه میده این قدر واسه اومدن بارون جشم به آسمون می دوزی که وقتی بباره قطره قطره اش رو با همه وجودت می کشی توی خودت، چون گرمای آقتاب رو می شناسی و طعم سختی رو چشیدی. هیچ وقت چیزی رو آماده نخواه چون لذتی موقتی بهت می بخشه، سعی کن واسه رسیدن به اهدافت تلاش کنی و درپی به دست آوردن چیزی باشی که لذت ابدی بهت ببخشد

 

 

mishan124@gmail.com

be kasi eshgh bevarz ke liaghatash ra dashte bashad
H.JACKSON :-)

 

 

aaspour@yahoo.com

قبل از ازدواج
پسر :بله،بالاخره وقتش شد . منتظر بودن خيلي سخته
دختر :‌ مي خواي من برم ؟
پسر : نه. حتي فكرش روهم نكن
دختر : دوستم داري ؟
پسر : البته !
دختر : تا حالا به من خيانت كردي ؟
پسر : نه ! چرا حتي يك همچين حرفي را مي زني ؟
دختر : منو مي بوسي ؟
پسر: بله
دختر: منو كتك مي زني ؟
پسر:امكان نداره ! به قيافه من مياد همچين آدمي باشم
دختر: مي تونم بهت اعتماد كنم؟
پسر: بله
حالا بعد از ازدواج
مي توانيد همين گفتگو را از پايين به بالا بخوانيد

 

 

sorina_007x@yahoo.com

روش هایی براي خوشحال تر زيستن
خوش بين باشيد
ديد وسيعي داشته باشيد
سپاسگزار باشيد
از زندگي لذت ببريد
از جسم خود مراقبت نماييد
برنامه هاي خود را تغيير دهيد.
با مردم در تماس باشيد.
خلاق باشيد
براي خود همدمي پيدا كنيد
با كسي صحبت نماييد
تخيل كنيد
بخشنده باشيد
نگران نباشيد، خوشحال باشيد

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

7 مصاحبه تاریخی در دومین سالگرد 

امسال با نزدیک شدن به سوم تیر، احساس کردم خودم باید وارد یک کار جدی و پیگیر بشوم. منتظر بودم تا دوستان دیگر شروع کنند اما مثل همیشه در بعضی کارها، این بار هم دیدم خودم باید دست به کار بشوم.
در ایام سوم تیر در مراسمات و جلسات حضور کمی داشتم و همین باعث شده بود بعضی دوستان تصور کنند کم آورده ام. اما حالا که دیگر تقریبا یک مرحله از کارم تمام شده، با افتخار به دسترنجم نگاه می کنم.
با مقداری فراز و نشیب، تصمیم گرفتم در دومین سالگرد سوم تیر به سراغ مسئولان ستاد حمایت از دکتر احمدی نژاد در انتخابات سوم تیر بروم و درباره آن ایام با آنها مصاحبه کنم. که فکر می کنم این مصاحبه ها با توجه به مشقات فراوانی که از مرحله هماهنگی مصاحبه تا انجام مصاحبه، تنظیم و انتشار آن کشیده شده، ماندگار شود. خصوصا اینکه بعضی از این افراد از دو سال پیش تا کنون اولین بار بود که درباره انتخابات نهم ریاست جمهوری و احمدی نژاد اینگونه به گفتگو می نشستند.
حاصل تلاش ما (از همینجا از همسر عزیزم تشکر می کنم) این ۷ مصاحبه مفصل شد که بسیار خواندنی و جذاب است. توصیه می کنم حتما متن کامل این مصاحبه ها را با استفاده از لینک های زیر، در خبرگزاری فارس بخوانید :


مسعود زريبافان 
مسعود زریبافان؛ رئیس ستاد

ابوالحسن فقيه ابوالحسن فقیه؛ قائم مقام ستاد

علي اكبر جوانفكر  علی اکبر جوانفکر؛ مسئول کمیته تبلیغات

ميثم نيلي میثم نیلی؛ مسئول کمیته سیاسی

مهرداد بذرپاش مهرداد بذرپاش؛ مسئول کمیته اقشار

عليرضا علي احمدي علیرضا علی احمدی؛ مسئول کمیته برنامه ریزی

علي ذبيحي علی ذبیحی؛ مسئول کمیته استانها

 

.

alirezamajidi@gmail.com

یوتیوب و سیاست

این هفته یوتیوب بار دیگر دنیای سیاست را به جنبش درآورد ، از ویدئوی آن «دست دادن‌ها» بگیرید تا مستی سارکوزی هنگام مصاحبه مطبوعاتی و دزدیده شدن ساعت جورج بوش در آلبانی!

واقعیت این است که سهولت ارسال ویدئو به یوتیوب و پربیننده بودن غیرقابل تصور این سایت اشتراک ویدئو ، یوتیوب را از یک سایت سرگرمی‌ساز صرف به درآورده است و به یک ابزار سیاسی توانمند هم تبدیل کرده است ، یک ویدئوی کوتاه با کیفیت پایین از یک شخص سیاسی مشهور می‌تواند ، روزها و هفته‌ها به خبر داغ همگانی تبدیل شود.

اگر دیروز «پاپارازی‌هایی» داشتیم که به امید فروش یک عکس جنجالی ساعت‌ها اشخاص مشهور را تحت نظر داشتند ، امروز به یاری گوشی‌های موبایل هر شخص یک پاپارازی بالقوه است. دیگر نیاز به آمادگی و ترفندهای حرفه‌ای نیست ، به علاوه دیگر سایبرژرنالیست مورد بحث ، لازم نیست خطرهای حرفه‌ای کار را تا زمان انتشار احتمالی عکس به جان بخرد.

 گاهی حتی لازم نیست ، «ژورنالیست شهروند» ما ، خود تصاویر را گرفته باشد و فیلم‌ها را برداشته باشد ، یک تکه ویدئو از اظهارنظرهای نسنجییده یک سیاستمدار که در نگاه نخست کسی به آن توجه نکرده بعد از گذشت هفته‌ها و ماه‌ها می‌تواند روی یوتبوب جا خوش کند و بازتاب گسترده پیدا کند.

 

در آگوست سال 2006 فیلمی از سناتور «جورج الن» جمهوری‌خواه روی یوتیوب قرار داده شد که در آن سناتور به یکی از مخالفان خود که اصلیتی هندی داشت ، دو بار به وضوح «میمون» گفته بود ، ویدئو خیلی زود در صدر ویدئوهای پرتماشاگر یوتیوب قرار گرفت و پس از آن در صفحه نخست واشنگتن پست و شبکه‌های کابلی رادیو تلویزونی بازتاب گسترده پیدا کرد.
محبوبیت جورج الن ، به عنوان نامزد برنده و منتخب احتمالی جمهوری‌خواهان در سال 2008 به سرعت در حال نزول بود چرا که چنین دشنام نژادپرستانه‌ای چیزی نبود که رسانه‌ها به سادگی فراموشش کنند. سناتور و حامیانش مجبور شدند دو بار از مردم عذرخواهی کنند.

یوتیوب به عنوان یک ابزار انتخاباتی به وسیله هواداران «ند لامونت» در سال 2006 علیه سناتور جوزف لیبرمن مورد استفاده قرار گرفت. حامیان لامونت بارها در یوتیوب ویدئوهایی در حمایت از نامزد خود و برعلیه لیبرمن آپلود کردند. حتی گفته می‌شود ، لامونت ، کارمند تمام وقتی را برای هماهنگی هواخواهان بلاگر و ویدئوبلاگر خود استخدام کرده بود.

گرچه این ویدئوها نتوانستند کار را برای لیبرمن و جورج الن تمام کنند و آنها توانستند با زحمت از مشکلاتی که یوتیوب برایشان فراهم آورده بود ، جان سالم به دربرند ولی یک نکته مسلم است ، سیاستمداران باید مواظب باشند ، حرف و حرکت نسنجیده بعدی آنها ممکن است روی یوتبوب قرار گیرد.

ولی سوال اصلی که مطرح می‌شود این است که آیا یوتیوب سیاست را دموکراتیزه می‌کند و یا با نشان دادن برش‌های تخریبی از زندگی سیاستمداران و رویدادهای سیاسی ابزاری برای تخریب آن فراهم می‌آورد؟

بعضی از تحلیل‌گران می‌گویند که یوتیوب باعث می‌شود سیاستمداران از حرکات ساختگی و تصنعی دست بردارند ، چرا که خوب متوجه شده‌اند که سرانجام یوتیوب چهره واقعی آنها را عیان خواهد کرد.

ولی دیگران زمانی را پیشبینی می‌کنند که سیاستمداران به واسطه یوتیوب بیش از پیش خشک و جدی و محافظه‌کار شوند.

بعضی از سیاستمداران مثل تونی بلر دل خوشی از رسانه های جدید ندارند و حتی این مطلب را به زبان هم می‌آورند ، در مقابل بعضی سیاستمداران تصمیم گرفته‌اند به صورت فعال‌تری از این رسانه‌ها و یوتیوب استفاده کنند، شاید مشهورترین آنها هیلاری کلینتون باشد که مدتهاست کانالی در یوتیوب دارد و از این طریق می‌تواند مستقیما با مردم سخن بگوید.

در شرایط حاضر سیاستمداران باید همواره باور داشته باشند که در حال پخش زنده هستند. دیگر یک سیاستمدار نمی‌تواند به سادگی یک عبارت تخریبی و حتی دوپهلو به زبان آورد. حالا رقابت‌های انتخاباتی به یک پخش 24 ساعته زنده تبدیل شده است.

در نوشتن این مطلب از یکی از مقالات نیویورک تایمز استفاده شده است.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

ارتباط با امام زمان(عج) در عصر غیبت



 

گفتار سوم: ارتباط با حضرت ولي عصر در دوران غیبت کبری

آنچه گذشت:
اعتقاد به وجود امام زمان و حجت حق(عج) از ضروریات مذهب شیعه است. برابر روایات و ادلّه، وجود امام در هر زمانی، لازم است. زمین بدون حجت باقی نمی ماند. در این زمان که حجت الهی در پرده غیب به سر می برد، این پرسشها مطرح می شود:
آیا ارتباط با آن حضرت، امکان دارد، یا خیر؟ آیا شیعیان و پیروان حضرت، می توانند از محضر آن بزرگوار، بهره مند گردند، یا خیر؟
.
..
...
..... از این روی، بحث ارتباط با امام زمان و مشاهده حضرت را با مروری به غیبت صغری، پي‌گرفتيم و اكنون به ادله موافق و مخالف ارتباط در دوران غیبت کبری می‌پردازیم و در پایان نیز ، نگاهی به داستانهایی که در این باره وجود دارد می افکنیم و به نتیجه گیری می پردازیم

ارتباط با حضرت در دوران غیبت کبری
موضوع بحث ما، ارتباط و دیدار حضرت در دوران غیبت کبری است. آیا شیعیان از چنین امکانی برخوردارند و می‌توانند از محضر آن حضرت در این زمان بهره برند و جمال بی مثال ایشان را ببینند و مسائل علمی دینی خویش را از حضورش بپرسند، یا چنین امکانی نیست. در این جا دو دیدگاه وجود دارد: امکان و عدم امکان.
پیش از نقل دلیلهای هر یک از این دو دیدگاه و بررسی آنها، لازم است در معنای رؤیت، ملاقات، فیض حضور و شهود که مراتب رؤیت هستند، اندکی به بحث بپردازیم و درنگی هم داشته باشیم در معنای مشاهده.
1. رؤیت: دیدن است. دیدن بدون شناخت حضرت. این معنی، دو صورت پیدا می‌کند:
الف. گاهی ایشان در جمعی و مراسمی شرکت می‌کند، مردم وی را می‌بینند، ولی نمی‌دانند که او حضرت حجت است و بعد هم، متوجه این امر نمی‌شوند.
ب. در هنگام مشاهده حضرت، متوجه نباشند، ولی بعد متوجه و یا معتقد گردند شخصیتی را که دیده‌اند حضرت حجت بوده است.
2. ملاقات: دیدن با شناخت. یعنی، کسی حضرت را ببیند و معتقد بشود شخصی را که دیده، امام عصر است و به این امر، اطمینان داشته باشد.
3. فیض حضور: یعنی، دیدن حضرت، و شناخت ایمان، همراه با سؤال و جواب. یعنی، افزون بر این که حضرت را دیده و شناخته، از ایشان نیز سؤال کرده و با وی به گفت‌و‌گو پرداخته. این مرحله و رتبه از همه مراحل بالاتر و ارزنده‌تر است.
4. شهود: یعنی، آگاهی به وجود حضرت، از راه سیر و سلوک، بدین معنی که اهل معرفت، با شناخت و درکی که از حقایق عالم دارند، پی به حقیقت وجود حضرت می‌برند و ایشان را می‌شناسند و گاهی ممکن است مدعی شوند که با مکاشفه، با حضرت، ارتباط برقرار کرده اند.
قسم پنجمی از ملاقات و دیدار، متصور است: دیدار در خواب، که این از مقوله‌ی بحث ما خارج است. محور اصلی بحث ما، در بخش دوم معنای اول و ادعایی نمی‌تواند داشته باشد سخن از رؤیت در خواب نیز نیست؛ چرا که دیگر امامان عليهم السلام نیز امکان دارد به خواب افراد صالح، بیایند. البته با خواب مسأله دینی و مشکل فقهی قابل حق نیست افراد نمی‌توانند مستند به آن، حکم شرعی صادر کنند و گاهی شاید زمینه باشد برای راهنمایی و هدایت به سوی یک برهان و دلیل شرعی، یا حل مشکل اجتماعی و یا اتفاقی که در آینده خواهد افتاد.
این بحث، دیدار از راه مکاشفه را از جهت امکان و عدم امکان شامل نمی‌گردد، ولی حکم مدعی دیدار را مشخص می‌کند که قابل اثبات و پذیرش نیست و حق اظهار نظر ندارد.

مشاهده:
مشاهده را به معنای دیدن با حواس، همراه با حضور و شناخت دانسته‌اند که گاهی امکان دارد با گفت و گو و سؤال همراه باشد.
راغب می‌نویسد:
شهود و شهادت، به معنای حضور با دیدن است. دیدن یا با چشم است و یا با بصیرت. منتهی «شهود» به معنای حضور مجرد (دیدن با بصیرت) شایسته تر است و شهادت به دیدن (با چشم) سزاوارتر و به جایگاه دیدن و حضور، مشهد گفته می‌شود.
بنابراین، مشاهده، یعنی دیدن با چشم، به گونه ای که طرف را بشناسد. مدعی مشاهده، یعنی کسی که می‌گوید: حضرت را دیده و شناخته، گرچه شناخت وی بعد از دیدن باشد، مانند گواهی که صحنه‌ای را می‌بیند و بعد آنچه را دیده گواهی می‌دهد و ممکن است در هنگام مشاهده، افراد را با نام و عنوان نشناسد.
مشاهده، ارتباط با واسطه را شامل نمی‌شود. موضوع سخن ما، دیدن و مشاهده کردن است. در این باره دو دیدگاه وجود دارد:
1. در دوران غیبت کبری امکان ارتباط و مشاهده، وجود ندارد.
2. برای اولیای الهی، امکان دیدن و بهره بردن از محضر آن بزرگ، وجود دارد.
حال كه مقدمات بحث و نظرات موجود در آن طرح گرديد، كلام را در همين‌جا به پايان برده و تبيین هر كدام از اين ديدگاه‌ها را به گفتاري ديگر موكول مي كنيم.

 

 

mehdi_tahami@yahoo.com

European English

The European Commission has just announced an agreement whereby English will be the official language of the European Union rather than German, which was the other possibility.
As part of the negotiations, the British Government conceded that English spelling had some room for improvement and has accepted a 5- year phase-in plan that would become known as "Euro-English".
In the first year, "s" will replace the soft "c". Sertainly, this will make the sivil servants jump with joy. The hard "c" will be dropped in favour of "k". This should klear up konfusion, and keyboards kan have one less letter. There will be growing publik enthusiasm in the sekond year when the troublesome "ph" will be replaced with "f". This will make words like fotograf 20% shorter.
In the 3rd year, publik akseptanse of the new spelling kan be expekted to reach the stage where! more komplikated changes are possible.
Governments will enkourage the removal of double letters which have always ben a deterent to akurate speling.
Also, al wil agre that the horibl mes of the silent "e" in the languag is disgrasful and it should go away.
By the 4th yer people wil be reseptiv to steps such as
replasing "th" with "z" and "w" with "v".
During ze fifz yer, ze unesesary "o" kan be dropd from vords kontaining "ou" and after ziz fifz yer, ve vil hav a reil sensi bl riten styl.
Zer vil be no mor trubl or difikultis and evrivun vil find it ezi tu understand ech oza. Ze drem of a united urop vil finali kum tru.
Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German like zey vunted in ze forst plas.
If zis mad you smil, pleas pas on to oza pepl.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

حقوق بشر يعني چي؟


بابا بزرگ ، حقوق بشر يعني چي؟ آمريكا كجاست؟
هنوز ساعت 10 صبح 12 تير كه مي شود دلم به بهانه تو شور مي زند ، خاطره چشمهاي آبي و باي‌باي كودكانه‌ات لحظه‌اي از ذهنم دور نمي شود حتي نگاه عروسك مو طلايي ات را نيز نمي توان فراموش كرد. آن روز دلم براي رفتنت شور مي زد ، انگار مي دانست كه برگشتي براي مهرباني چشمهايت نيست.
غروب آن روز دلگير ترين غروب دنيا بود ، گل سرخي كه برايم چيده بودي را به يادت بوييدم و تلويزيون را روشن كردم ، قناريت مي خواند ، مداد رنگي هايت از گوشه اتاق نگاهم مي كردند اما واژه هاي گوينده اخبار انگار تيغهاي آتشيني بودند كه تا عمق وجودم را مي سوزاندند ، اشكهايم سيلي ساخته بودند كه هيچ قدرتي توان ايستادن در برابر آن را نداشت ، گوينده مي گفت و مي گفت و مي گفت اما مفهوم تمام گفته هايش يك جمله بود و آن اينكه " مرواريد من به همراه 398 مسافر ديگر در آبي دريا تا هميشه مي مانند."
عزيز مهربانم ! روزي پرسيدي " بابا بزرگ ، حقوق بشر يعني چي ؟ آمريكا كجاست؟" سريع فهميدم كه باز چيز نامفهومي از تلويزيون شنيده اي و مي خواهي بداني چيست؟ آن روز آنقدر كوچك بودي كه مي شد با شكلاتي تمام سوالات ذهن كودكانه ات را به فردا و فرداها سپرد ، اما كاش پاسخ سوالت را داده بودم ، كاش گفته بودم حقوق بشر همان حقوقي است كه مي بايست با صداي فرياد تو و 57 كودك ديگري كه همراه تو در آن هواپيما فرياد مي زد ، همان حقوقي است كه به جاي اهداي مدال لياقت و افتخار به ويليام راجرز فرمانده ناو وينسنس همان ناو آمريكايي كه چشمهاي آبي تو را مهمان ماهيها كرد مي بايست بالاترين و بيشترين مجازات را برايش درنظر مي گرفت و آمريكا ، عزيز مهربانم ! همان دستي بود كه موهاي طلايي تو را در آتش انتقامش سوزاند.
اما حقوق بشر ، حقوق بشر نبود وقتي كه دستهاي كودكانه تو تكه تكه شدند و صداي فريادت در آبي دريا غرق شد ، حقوق بشر و تمام آنهايي كه ادعايش را داشتند در مرگ غريبانه تو سكوت كردند و چه بسا در خفا خنديدند.
آمريكا در برابر چشمهاي پرسشگر تمام پدر و مادر كودكاني كه همراه تو پر كشيدند فقط گفت " اشتباه شده است " دروغي كه تو هم اگر بودي به آن مي خنديدي چرا كه ناو جنگي وينسنس به پيشرفته‌ترين سيستم‌هاي راداري و رايانه‌اي مجهز بود و مسلم نيز شد كه احتمال اشتباه توسط فرمانده ناو نه تنها وجود نداشته بلكه بسياري از كارشناسان نظامي اين اقدام را اقدامي كاملا خصمانه تشخيص دادند. آري دخترك معصومم ! حقوق بشر براي من در ساعت10 و 29 دقيقه صبح يكشنبه 12 تير ماه 1367 در نزديكي جزيره "هنگام" تا هميشه دفن شد.
مرواريدم! تو تنها قرباني دست هاي جنايت نبودي ، هم سن و سالهاي تو در هيروشيما، ناكازاكي، ويتنام و عراق نيز طعم اين جنايات را چشيده اند.
هرچند كه در ابتدا مجامع جهاني به راحتي از كنار فاجعه مرگ تو و همراهانت گذشتند و اما سرانجام و در پي شكايت دولت ايران دادگاه‌بين‌المللي لاهه پس از گذشت 6سال از اين فاجعه ، در برابردلايل محكم و مستند مبني بر شليك عمدي به‌هواپيماي تو توسط ناو جنگي آمريكا، تسليم شد و دولت آمريكا را به پرداخت 131 ميليون و 800 هزار دلار غرامت به ايران و خانواده‌هاي قربانيان اين تهاجم وحشيانه محكوم كرد ، اما چه سود كه تو هرگز برنمي گردي!

 

 

mf_std@yahoo.com

ميدان مغناطيسي بدن انسان

هارولد‌بور از دانشگاه ييل براي اولين بار با انجام يك آزمايش ساده،به وجود ميدان مغناطيسي در اطراف موجود زنده پي‌برد.او با توجه به يك مولد الكتريكي كه در آهن‌ربا در داخل سيم‌پيچ دوران مي‌:ند و وجريان توليد مي‌كند،سمندري را در يك ظرف آب‌نمك قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند.الكترودهايي كه در اين ظرف وجود داشتند و به يك گالوانومتر حساس متصل شده‌بودند،يك جريان متناوب را نشان مي‌دادند.زماني كه بور اين آزمايش زا بدون سمندر انجام داد،گالوتنومتر هيچ جرياني را نشان نداد.اين بدان معنا بود كه در اطراف موجود زنده ميداني وجود دارد كه خاصيت مغناطيسي هم دارد.بور اين وسيله را بر روي دانشجويان داوطلب خود امتحان كرد و مشاهده نمود كه اين ميدان در بدن انسان هم وجود دارد وكاملا تابع رويدادهاي اساسي زيست شناختي بدن است.او اين ميدان را حياتي ناميد چون هرگاه حيات از بين برود،ميدان حاتي هم از بين مي‌رود.به گونه‌اي كه يك سمندر مرده كه در دستگاه بود هيچ پتانسيلي به وجود نمي‌آورد.
تشكيل ميدان مغناطيسي بدن:همانگونه كه مي‌دانيد،در بدن ما ميليونها عصب وجود دارد كه كار انتقال پيام در بدن ما بوسيله تحريك الكتريكي اين عصبها صورت ميگيرد.در اثر شارش بار در اطراف آنها در بدن ما يك ميدان تشكيل مي‌شود و ميدان بدن ما در اثر فعاليت همزمان ميليونها عصب به وجود مي‌ايد.
امواج مغزي:دستگاه موج‌نگار مغز چهار نوع منحني از امواج مغزي را رائه مي‌دهند كه عبارتند از:آْفا،بتا،دلتا و تتا.ريتمهاي دلتا كندترين امواج مغزي را با تناوب از 1تا3 دور در ثانيه بوده و اغلب در خواب عميق ظاهر مي‌شوند.به‌»ظر مي‌رسد كه ريتمهاي تتا كه داراي تناوب 4تا7دور درثانيه ميباشند به خلق و خوي بستگي داشته باشد.ريتمهاي آلفا از 8تا 12 دور در ثانيه،در اوقات تفكر،تامل آزاد رخ داده و در صورت تمركز حواس و توجه قطع مي‌شوند و بالاخره ريتمهاي بتا با تناوب 13الي22 دور در ثانيه،ظاهرا منحصر به نواحي جلوئي مغز،يعني جايي كه فعاليتهاي پيچيده مغزي رخ مي‌دهد مي‌باشند.امواج آلفا امواج بيسار مهمي هستند كه بوسيله هانس‌برگر آلماني كشف شدند و به گفته وي با نوعي هوشياري و خود‌اگاهي معطوف به درون ظاهر مي‌شوند تغييرات فيزيولوژي مهمي در بدن ايجاد مي‌كنند مثل تمركز و يادگيري.
ميدان مغناطيسي بدن و امواج مغزي در معرض خطر
حتما تا به حال‌در باره خطرات گوشي‌هاي موبايل يا زندگي در نزديكي نيروگاهاي برق چيزهايي شنيده‌ايد.بنابر تحقيقات پروفسور لاي امواج مغناطيسي كه از نيروگاهاي برق يا وسايل برقي مثل سشوار و ريش‌تراش برقي و...ساتع مي‌شود به دي ان اي سلولهاي مغزي آسيب مي‌رساند و قابليت ترميم را در آنها از بين مي‌برد.ميدانهاي مغناطيسي خارجي علاوه بر آسيب به دي ان اي مغز اثر منفي ديگري به بدن دارند.اين ميدان ها باعث اختلال در ميدان مغناطيسي طبيعي بدن مي‌شوند.همانطور كه مي‌دانيد نزديك به 70%از بدن مارا آب فراگرفته و مولكولهاي آب به صورت دوقطبي هستند و زمانيكه ما در معرض يك ميدان مغناطيسي خارجي قرار ميگيريم،اين مولكولها در جهت آن ميدان قرار مي‌گيرند و اين پديده باعث مي‌شود نظم ميدان مغناطيسي ما به هم بريزد.
علاوه بر عوامل خارجي يكسري عوامل داخلي نيز وجود دارند كه باعث مي‌شوند اختلال در ميدان بدن ايجاد شود.مهمترين آنها باهاي الكتريكي هستند كه هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود مي‌ايند و به صورت الكتريسيته ساكن در بافتهاي بدن ذخيره مي‌شوند و ميداني كه در اطراف اين بارها بوجود مي‌آيند در ميدان بدن ايجاد خلل مي‌كنند.اين‌بارها به خصوص در نقاطي كه تراكم اعصاب بيشتر است ذخيره مي‌شوند و به دليل اين كه هم تراكم زيادي دارند و هم در نزديكي عصبهاي بيشتر و مهمتري قرار دارند براي بدن به شدت مضر هستند.از جمله اين نقاط احيه سر و دستها و قسمت مچ يابه پايين است و در بين اين سه قسمت،سر اهميت ويژه‌اي دارد چون بارهاي ذخيره شده در آن علاوه بر ايجاد خلل درميدان مغناطيسي مغز باعث اغتشاش در امواج مغزي نيز مي‌شوند.
به ظاهر ما روزانه تنها دقاقي را در معرض ميدان مغناطيسي هستيم.مثل موبايل يا سشوار و غيره.اما در طول دوران زندگي خود در معرض ميداني بسيار قوي هستيم و آن ميدان مغناطيسي زمين هست.عوامل داخلي اغتشاش در ميدان بدن ما هم فعاليت‌هاي حياتي و اجتناب‌ناپذيري هستند كه در تمام طول عمر ما در جريان هستند پس چگونه مي‌توان باعث خلل اين اثرات سو كه باعث اختلال در بدن ما و بيماريهايي مثل سرطان مي‌شوند را خنثي كرد؟
در اينجاست كه بايد گفت خداوند راه حل تمام اين سوالات را در يك عمل ساده كه امكان آن براي همه افراد وجود دارد و بيش از چند دقيقه هم وقت نميبرد و هيچ ضرري هم ندارد به انسان هديه داده و آن نماز است.

نماز و ميدان مغناطيسي
آنگونه كه از تصاوير به دست آمده از ميدان مغناطيسي زمين پيداست،بهطور شگفت‌انگيزي اگر انسان در هر نقطه از زمين رو به قبله بايستد،ميدان مغناطيسي بدنش بر ميدان مغناطيسي زمين منطبق مي‌گردد و در مدتي كه در نماز است ميدان بدنش منظم مي‌شود.
يكي از نكات بسيار جالبي كه پروفسوربور به آن دست يافته بود اين بود كه دريافته بود كه در بدن تمام دانشجويان مؤنث ماهي يكبار تغيير ولتاژ شديد ايجاد مي‌شود و ميدان بدن به منظم‌ترين حالت خود ميرسد و به همين دليل است كه زنان نيازي ندارند در اين مدت نماز بخوانند.
اخيرا هم كشف شده است كه علت اين‌كه قلب زنان منظم‌تر و قوي‌تر از مردان مي‌زند.و دليل آن همين تغيير ولتاژ هست.
نماز و بارهاي الكتريكي:همانطور كه قبلا اشاره شد بارهاي زائدي كه در اثر تحريكات الكتريكي اعصاب به وجود مي‌ايند هم شبيه ميدان بدن و هم بر امواج مغزي اثر سو دارند. و اين اثرات در نواحي‌اي كه اعصاب در آن تحرك بيشتري دارند،خطرات جدي‌تري ايجاد مي‌كنند و بايد هرچه سريعتر از آن نواحي دور شوند.به طرز حيرت‌آوري مي‌بينيم كه اين نواحي دقيقا نواحي هستند كه در وضو شسته مي‌شوند و بنابر تحقيقات صورت گرفته بهترين راه دفع اين بارهاي زائد استفاده از يم ماده رساناست كه سريعترين و ارزانترين و بي‌ضررترين ماده براي اين كار آب است و جالب اينجاست كه آب هرچه خالص‌تر باشد سريعتر بارهاي ساكن را از بدن ما به اطراف گسيل مي‌دهد و هيچ مايعي مثل آب خالصي كه در وض به انسان سفارش شده اين اثر را ندارد.
نماز و امواج مغزي:با دفع بارهاي زائيد بدند در وضو امواج مغزي در ايده‌ال‌ترين حالت قرار ميگيرند.علاوه بر آن حالت تمركزي كه در هنگام نماز در انسان به وجود مي‌آيد،تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجهي بالا مي‌برد و توانايي مغز را در توليد اين امواج بالا مي‌برد.

 

 

ulduz_tabrizli@yahoo.com

چگونه از عقاید احمقانه بپرهیزیم

برتراند آرتورویلیام راسل (زادهٔ ۱۸ می ۱۸۷۲ - درگذشتهٔ ۲ فوریه ۱۹۷۰). ریاضیدان، منطق‌دان و فیلسوف بریتانیایی بود که آثارش در مورد تحلیل منطقی، فسلفه در قرن بیستم را تحت تاثیر قرار داد. برتراند راسل که موفق به کسب جایزهٔ نوبل نیز شد، در گفتاري كوتاه با عنوان « چگونه از عقايد احمقانه بپرهيزيم؟»، به روشني به آسيب شناسي آفات تعصب، جزم و جمود، پيشداوري و …. در باورهاي آدمي مي پردازد.
برای پرهيز از انواع عقايد احمقانه ای که نوع بشر مستعد آن است، نيازی به نبوغ فوق بشری نيست. چند قاعده ساده شما را اگر نه از همه خطاها، دست کم از خطاهای ابلهانه بازميدارد. اگر موضوع چيزی است که با مشاهده روشن ميشود، مشاهده را شخصاً انجام دهيد. ارسطو ميتوانست از اين باور اشتباه که خانمها دندانهای کمتری از آقايان دارند با يک روش ساده پرهيز کند: از خانمش بخواهد که دهانش را باز کند تا دندانهايش را بشمارد. او اين کار را نکرد چون فکر ميکرد ميداند. تصور کردن اين که چيزی را ميدانيد در حالی که در حقيقت آن را نميدانيد، خطای مهلکی است که همه ی ما مستعد آن هستيم. من باور دارم که خارپشتها سوسکهای سياه را ميخورند، چون به من اين طور گفته اند؛ اما اگر قرار باشد کتابی درباره عادات خارپشتها بنويسم، تا زمانی که نبينم يک خارپشت از اين غذای اشتهاکورکن لذت ميبرد، مرتکب چنين اظهار نظری نميشوم. درهرحال، ارسطو کمتر از من محتاط بود. نويسندگان باستان و قرون وسطا اطلاعات جامعی درباره تکشاخها و سمندرها داشتند. با وجود آن که هيچکدامشان حتا يک مورد از آنها را هم نديده بودند، يک نفر هم احساس نکرد لازم است از ادعاهای جزمی درباره آنها دست بردارد.
اغلب موضوعات از اين ساده تر به بوته ی آزمايش درميآيند. اگر مثل اکثر مردم شما ايمان راسخ پرشوری نسبت به برخی مسائل داريد، روشهايی وجود دارد که ميتواند شما را از تعصب خودتان باخبر کند. اگر عقيده مخالف، شما را عصبانی ميکند، نشانه آن است که شما ناخودآگاه ميدانيد که دليل مناسبی برای آنچه فکر ميکنيد، نداريد. اگر کسی مدعی باشد که دو بعلاوه دو ميشود پنج، يا اين که ايسلند در خط استوا قرار دارد، شما به جای عصبانی شدن، احساس دلسوزی ميکنيد، مگر آن که اطلاعات حساب و جغرافی شما آن قدر کم باشد که اين حرفها در افکار شما تزلزل ايجاد کند. اغلب بحثهای بسيار تند آنهايی هستند که طرفين درباره موضوع مورد بحث دلايل کافی ندارند. شکنجه در الاهيات به کار ميرود، نه در رياضيات؛ زيرا رياضيات با علم سر و کار دارد، اما در الاهيات تنها عقيده وجود دارد. بنابراين هنگامی که پی ميبريد از تفاوت آرا عصبانی هستيد، مراقب باشيد؛ احتمالاً با بررسی بيشتر درخواهيد يافت که برای باورتان دلايل تضمين کننده ای نداريد.
يک راه مناسب برای اين که خودتان را از انواع خاصی از جزميت خلاص کنيد، اين است که از عقايد مخالفی که دوستان پيرامونتان دارند آگاه شويد. وقتی که جوان بودم سالهای زيادی را دور از کشورم در فرانسه، آلمان، ايتاليا و ايالات متحده به سر بردم. فکر ميکنم اين قضيه در کاستن از شدت تعصبات تنگ نظرانه ام بسيار مؤثر بوده است. اگر شما نميتوانيد مسافرت کنيد، به دنبال کسانی بگرديد که ديدگاههايی مخالف شما دارند. روزنامه های احزاب مخالف را بخوانيد. اگر آن افراد و روزنامه ها به نظرتان ديوانه، فاسد و بدکار ميآيند، به ياد داشته باشيد که شما هم از نظر آنها همينطور به نظر ميرسيد. با اين وضع هر دو طرف ممکن است بر حق باشيد، اما هر دو نميتوانيد بر خطا باشند. اين طرز فکر زاينده نوعی احتياط است.
برای کسانی که قدرت تخيل ذهنی قوی دارند، روش خوبی است که مباحثه ای را با شخصی که ديدگاه متفاوتی دارد در ذهن خود تصور کنند. اين روش در مقايسه با گفتگوی رودررو يک فايده و تنها يک فايده دارد و آن اين که در معرض همان محدوديتهای زمانی و مکانی قرار ندارد. مهاتما گاندی راه آهن و کشتيهای بخار و ماشين آلات را محکوم ميکرد، او دوست ميداشت که تمام آثار انقلاب صنعتی را خنثا کند. شما ممکن است هرگز اين شانس را نداشته باشيد که با شخصی دارای چنين عقايدی روبرو شويد، زيرا در کشورهای غربی اغلب مردم با دستاوردهای فن آوريهای جديد موافقند. اما اگر شما ميخواهيد مطمئن شويد که در موافقت با چنين باور رايجی بر حق هستيد، روش مناسب برای امتحان کردن اين است که مباحثه ای خيالی را تصور کنيد و در نظر بگيريد که اگر گاندی حضور ميداشت چه دلايلی را برای نقض نظر ديگران ارائه ميداد. من گاهی بر اثر اين گونه گفتگوهای خيالی واقعاً نظرم عوض شده است؛ به جز اين، بارها دريافتم که با پی بردن به امکان عقلانی بودن مخالفان فرضي، تعصبات و غرورم رو به کاستی ميگذارد.
نسبت به عقايدی که خودستايی شما را ارضاء ميکند، محتاط باشيد. از هر ده نفر، نه نفر چه مرد و چه زن قوياً معتقدند که جنسيتشان برتری ويژه ای دارد. دلايل زيادی هم برای هر دو طرف وجود دارد. اگر شما مرد باشيد ميتوانيد نشان دهيد که اغلب شعرا و بزرگان علم مرد هستند؛ اگر زن باشيد ميتوانيد پاسخ دهيد که اکثر جنايتها هم کار مردان است. اين پرسش اساساً حل شدنی نيست، اما خودستايی اين واقعيت را از ديد بسياری از مردم پنهان ميکند. همه ما، اهل هر جا که باشيم، متقاعد شده ايم که ملت ما برتر از ساير ملتهاست. ما با وجود دانستن اين که هر ملتی محاسن و معايب خاص خودش را دارد، معيارهای ارزشيمان را به گونه ای تعريف ميکنيم که ثابت کنيم ارزشهايمان مهمترين ارزشهای ممکن هستند و معايبمان تقريباً ناچيزند. دراينجا دوباره انسان معقول ميپذيرد که با سوآلی روبروست که ظاهراً جواب درستی برای آن وجود ندارد. دشوارتر از آن، اين است که بخواهيم مراقب خودستايی بشر به واسطه بشر بودنش باشيم، زيرا ما نميتوانيم با ذهن غيربشری مباحثه کنيم. تنها راهی که من برای برخورد با اين نوع خودبينی بشر سراغ دارم، اين است که به خاطر داشته باشيم بشر جزء ناچيزی از حيات سياره کوچکی در گوشه کوچکی از اين جهان است و همانطور که ميدانيم در ديگر بخشهای کيهان هم ممکن است موجوداتی باشند که نسبت بزرگيشان به ما مثل نسبت بزرگی ما به يک ستاره دريايی است.

 

 

hasanalibeigi@gmail.com

فهرست معنی نام کشورها

در اینجا معنی نام کشورهای جهان در جلوی نام آنها آمده و زبانی که ریشه این نام در اصل از آن گرفته شده در میان کمانک آورده شده است :

آذربایجان :آتورپاتکان{نگهدار آتش}(فارسی/ دری)
آرژانتین :سرزمین نقره(اسپانیایی)
آفریقای جنوبی :سرزمین بدون سرما(آفتابی) جنوبی(لاتین،یونانی)
آفریقای مرکزی :سرزمین بدون سرما(آفتابی) مرکزی(لاتین،یونانی)
آلبانی: سرزمین کوهنشینان
آلمان :سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن(فرانسوی – ژرمنی)
آنتیگوا و باربودا :
آندورا :
آنگولا :از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود
اتریش : شاهنشاهی شرق (ژرمنی)
اتیوپی : سرزمین چهره سوختگان (یونانی)
اردن :
ارمنستان : سرزمین فرزندان ارمن،نام نبیره ی نوح"ع"(فارسی/ دری)
اریتره :
ازبکستان : سرزمین خودسالارها (سغدی-ترکی-فارسی/ دری)
اسپانیا : سرزمین خرگوش کوهی (فنیقی)
استرالیا : سرزمین جنوبی (از لاتین)
استونی : راه شرقی (ژرمنی)
اسرائیل : جنگیده با خدا (عبری)
اسکاتلند :سرزمین اسکات ها{در لاتین قوم گائل را گویند}(لاتین)
اسلوواکی :
اسلوونی :
افغانستان :سرزمین قوم افغان(دری فارسی)
اکوادور :خط استوا (اسپانیایی)
الجزایر :جزیره ها(عربی)
السالوادور :رهایی بخش مقدس(اسپانیایی)
امارات متحده عربی :شاهزاده نشین های یکپارچه عربی(عربی)
اندونزی :مجمع الجزایر هند(فرانسوی)
انگلیس :سرزمین قوم آنگل(ژرمنی)
اوروگوئه :شرقی
اوکراین :منطقه مرزی(اسلاوی)
اوگاندا :
ایالات متحده امریکا :از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی
ایتالیا : شاید به معنی ایزد گوساله (یونانی)
ایران : سرزمین نجیب زادگان (آریاییان) (فارسی دری)
ایرلند : سرزمین قوم ایر (شاید هم معنی با آریا) (انگلیسی)
ایسلند : سرزمین یخ (ایسلندی)
باربادوس :
باهاما : دریای کم عمق یا ریشدارها(اسپانیایی)
بحرین : دو دریا (عربی)
برزیل : چوب قرمز
برونئی :
بریتانیا : سرزمین نقاشی شدگان(لاتین)
بلژیک : سرزمین قوم بلژ (از اقوام سلتی)، واژه بلژ احتمالاً معنی زهدان و کیسه میداده.
بلغارستان :
بلیز : یا از نام دزدی دریایی به نام والاس یا از واژهای بومی به معنای آب گل آلود
بنگلادش : ملت بنگال (بنگلادشی)
بنین :
بوتان : تبتی تبار
بوتسوانا : سرزمین قوم تسوانا
بورکینافاسو : سرزمین مردم درستکار (از زبانهای موره –دیولا)
بوروندی :
بوسنی و هرزگوین :
بولیوی : از نام سیمون بولیوار مبارز رهایی بخش آمریکای لاتین
پاپوا گینه نو :
پاراگوئه : این سوی رودخانه
پاکستان : سرزمین پاکان
پالائو :
پاناما :جای پر از ماهی(زبان کوئِوا )
پرتغال : بندر قوم گال (از اقوام سلتی) (لاتین)
پرو :
پورتوریکو : بندر ثروتمند (اسپانیایی)
تاجیکستان :
تانزانیا :این نام از همامیزی تانگانیگا(سرزمین دریاچه تانگا) + زنگبار است
تایلند :سرزمین قوم تای
تایوان :
ترکمنستان : سرزمین ترک مانندها
ترکیه : سرزمین قویها (ترکی با پسوند عربی)
ترینیداد و توباگو :
توگو :
تونس :
تونگا :
تووالو :
جامائیکا : سرزمین بهاران
جیبوتی : شاید به پادری بافته از الیاف نخل می گفتند(زبان آفار)
چاد : دریاچه ( زبان بورنو)
چک :
چین :سرزمین مرکزی(چینی)
دانمارک : مرز قوم "دان "
دومینیکا :
دومینیکن : کشور دومینیک مقدس (اسپانیایی)
روآندا :
روسیه : کشور روشن ها، سپیدان (شاید از ریشه سکایی"راؤش" )
روسیه سفید (بلاروس ):درخشنده(روس) سفید(روسی)
رومانی : سرزمین رومی ها
زامبیا :
زئیر :
زلاند نو :زلاند جدید(زلاند نام یکی از استان های هلند به معنای دریاست)
زیمبابوه :
ژاپن : سرزمین خورشید تابان(ژاپنی)
سائوتومه و پرنسیپ :
ساحل عاج :ساحل عاج
ساموآ :
سان مارینو :
سریلانکا : جزیره باشکوه (سنسکریت)
سلیمان جزایر :از نام حضرت سلیمان

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

11 تير / 2 جولاي / 17 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
11 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و به اين سان يك اشتباه يك دودمان را بر باد داد

يك ماه پس از اين كه مسعود غزنوي برادرش محمد را كور كرد تا بدون داشتن رقيب و با خاطري آسوده برجاي پدر (محمود غزنوي) بنشيند، در قلمرو غزنويان ـ ايران خاوري آن زمان (افغانستان و پاكستان كنوني) ـ ميان مردم دو دستگي بروز كرد كه در دراز مدت به تضعيف حكومت غزنويان و پايان كار آنان انجاميد.
    «مسعود» اول ژوئيه سال 1030 ميلادي برادرش محمد را كور كرده بود. سلطان محمود غزنوي ـ از تركان غز ـ پيش از اين واقعه در گذشته بود و با اين كه پيش از مرگ، مسعود را به جانشيني خود انتخاب كرده بود، مسعود براي اين كه بدون دغدغه حكومت كند برادر را كور كرده بود. غزنويان، به ويژه سلطان محمود با اين كه زبان آبائ - اجدادي شان تركي بود به فرهنگ ايراني و ادب پارسي جذب شده و در اين زمينه کمک فراوان کرده بودند. گسترش دين اسلام در شبه قاره هند ( بعد از فتوحات اوليه اعرابي که در قرن هفتم ميلادي ايران را متصرف شده بودند)،عمدتا در زمان حكومت محمود غزنوي صورت گرفت كه نتيجه اش ايجاد كشور پاكستان در نيمه قرن گذشته، 9 قرن پس از درگذشت سلطان محمود بوده است.
    روي گردان شدن مردم از مسعود پس از كوركردن برادرش، ده سال بعد باعث شكست ارتش مسعود از سلجوقيان ـ دسته ديگري از تركان مهاجر ـ شد. سلجوقيان با اجازه غزنويان به نقاط جنوبي تر كوچ كرده بودند. پس از شكست مسعود و عقب نشيني او به غزنه، مردم ناراضي، او را كشتند و برادر كورش محمد را شاه كردند، ولي نابينا بودن محمد و افتادن امور در دست افرادي كه به شايستگي برخي از ايشان ترديد بود باعث تضعيف هر چه بيشتر غزنويان و پايان تدريجي كار آنان شد.

 

نشست اديبان براي نوسازي نثر نويسي، ترجمه و روزنامه نگاري ايران

دوم ژوئيه سال 1946 نشست اديبان و نويسندگان ايران كه از 25 ژوئن (چهارم تير ماه 1325 خورشيدي) براي نوسازي روزنامه نگاري، ترجمه و نثرنويسي و اظهار نظر درباره شعر تشكيل شده بود با صدور قطعنامه (توصيه نامه)اي پايان يافت كه تا سالها الگوي نويسندگي بود. در جلسات هفت گانه اين نشست (كنگره) اديبان و نويسندگان از جمله دهخدا، بهار، حكمت، فروزانفر و علي شايگان شركت داشتند و روش هاي روزنامه نگاري و نثر نويسي اروپايي در اين جلسات بررسي شد و سبكهايي براي ترجمه از زبانهاي ديگر مورد موافقت قرار گرفت که رعايت انها به مترجمان توصيه شد.
    نوسازي واقعي روزنامه نگاري ايران از سال 1335 و تاسيس نخستين دوره آموزش روزنامه نگاري در ايران و دعوت دو استاد روزنامه نگاري از آمريكا از جمله دكتر ويلسون رئيس وقت گروه روزنامه نگاري دانشگاه يوتا و سپس ايجاد دوره هاي خبرنويسي و اديت در دانشگاه تهران براي روزنامه نگاران شاغل و تدريس استادان و روزنامه نگاران معروف جهان در آنجا آغاز شد. پيش از سال 1335، روزنامه نگاري ايران مطابق استاندارد جهاني نبود و قواعد و اصول معيني را دنبال نمي كرد و چون مطالب ساده، روان، روشن و كامل نوشته نمي شد عادت و اعتياد به روزنامه خواني در طبقه باسواد ايراني به وجود نيامد و روزنامه از نيازمندي هاي زندگي روزمره نشده است.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

11/04/58
اخطار دادسراي انقلاب اسلامي خوزستان به كساني كه با داشتن اسلحه غير مجاز سبب ناامني ميشوند ؛ اظهارات قائم مقام مرزبان خرمشهر درباره قاچاق انواع سلاح از عراق به خوزستان و آموزش افراد جبهه التحرير خوزستان در بصره ؛ اظهارات فرماندار خرمشهر مبني بر دستگيري 12 جاسوس عراقي ؛ تفسير روزنامه كيهان از تأثير انقلاب اسلامي ايران در عراق .
ادامه جنگ تبليغاتي رسانه هاي عراقي عليه ايران ، از جمله ادعاي تضييع حقوق مردم عرب در ايران و همكاري جديد ايران و آمريكا .

اطلاعيه سازمان ايالتي حزب توده ايران در خوزستان درباره توطئههاي اردوي ضد انقلاب داخلي و خارجي و گروههاي چپ و راست به رهبري سازمانهاي جاسوسي سيا ، موساد و ساواك در نمطقه و اقدامات عراق براي ضربه زدن به جنبش انقلابي ايران .
انتقاد عزالدين حسيني از راديو تلويزيون جمهوري اسلامي به دليل پخش خبري مبني بر طرفداري فئودالها از حكومت اسلامي .

مصاحبه مطبوعاتي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در تشريح چگونگي ارتباط سعادتي با روسها و مدارك موجود در اين خصوص ، نحوه بازداشت سعادتي و حماد شيباني و ساير ابهامات موجود در اين زمينه .
حمايت مراجع قم از جمله آيت الله شريعتمداري ، آيت الله العظمي گلپايگاني و آيت الله العظمي مرعشي نجفي از اصل سيزدهم قانون اساسي در به رسميت شناختن شيعه جفعري به عنوان مذهب رسمي كشور در پاسخ به تلگراف حجت الاسلام حاج سيد علي نقي طبسي حائري .

اطلاعيه دفتر امام خميني خطاب به نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي درباره ضرورت تشكيل انجمنهاي اسلامي نيروهاي مسلح به منظور جلوگيري از نفوذ عوامل چپ و راست در پادگانها و نيروهاي مسلح .
تفسير روزنامه المستقبل چاپ پاريس دربارة اختلاف ديدگاه امام خميني با بعضي از رجال ايران در خصوص تفكر ايراني يا اسلامي ، سياست آمريكا در ايجاد اختلاف بين ايران و اعراب و درخواست امام از كشورهاي عربي براي تماس با ايران براي حل مشكلات فيما بين .

11/04/61
ترور آيت‌الله صدوقي
گزارش معاونت سياسي استانداري ايلام از انهدام ميلههاي مرزي و نصب ميلههاي مرزي جديد در داخل خاك ايران به دست نيروهاي عراق.

گزارش لشكر 92 زرهي از تلاش دشمن براي احداث مواضع پدافندي مستحكم در نوار مرزي جنوب.

اقدامات دولت عراق براي ايجاد استحكامات در شهرها خصوصاً شهر بصره. نامة نمايندة عراق در سازمان ملل به دبيركل اين سازمان: ما از تمامي مناطق ايران عقب نشسته ايم. نمايندة دائمي ايران در سازمان ملل: ادعاهاي عراق را تكذيب ميكنيم. عراق همچنان به مناطق مسكوني ما حمله ميكند و هنوز بخشهايي از خاك ايران را در اشغال دارند.

آيت الله "صدوقي" امام جمعه يزد به دست نيروهاي سازمان مجاهدين خلق به شهادت رسيد. يونايتدپرس: سازمان مجاهدين خلق سوء قصد به آيت الله صدوقي را برعهده گرفت. پيام امام خميني به مناسبت شهادت آيت الله صدوقي: مقصد عقيده است و جهاد در راه آن و پيروزي انقلاب، نه زندگي دنيا و رنگ و بوي ننگين آن. اين شهادتها به ملت ما وعده پيروزي ميدهد. شهيد صدوقي در تمامي صحنههاي انقلاب حضور داشت و يار و مددكار گرفتاران و مستمندان بود. بيانيه رئيسجمهور، نخستوزير و برخي مقامها و سازمانها به مناسبت شهادت آيت الله صدوقي.

سازمان مجاهدين خلق حمله مسلحانه هشت روز پيش به آقاي موسوي خوئينيها را برعهده گرفت.

11/04/66
ارائه طرح پنج ماده‌اي از سوي ايران: لاريجاني در مذاكراتش با مقامات شوروي و آلمان غربي و ايتاليا يك طرح پنج ماده‌اي در مورد جنگ تحميلي ارائه داده است.
11/04/67
بيانيه شوراي عالي پشتيباني جنگ مبني بر ادامه جنگ تا پيروزي
تصميم دولت آلمان غربي مبني بر اعطاء اعتبار بازرگاني به عراق پس از 8 سال

حمله هواپيماهاي عراقي به پايانه نفتي لارك و فرود در فرودگاه ظهران
نامه ريگان به صدام: آمريكا بطور همه جانبه‌اي از عراق درجنگ عليه ايران حمايت مي‌كند

اعلام آمادگي وزارت خارجه انگيس جهت بهبود مناسبات با ايران.

 

شهادت آيت الله محمد صدوقى

شهيد آيت الله صدوق كه به حق شيخ الشهداء وسومين شهيد محراب ناميده شده است ، نماينده امام خـمـيـنى (ره ) در استان وامام جمعه يزد بود. در آخرين نماز جمعه اش كه مصادف با دهم ماه مبارك رمـضـان 1402 مـطـابـق با يازدهم تيرماه 1361 بود، بعد از اداى فريضه جمعه در حالى كه جـايـگـاه را تـرك مـى كـرد، منافقى قسى القلب به ايشان نزديك شد وبا به آغوش كشيدن آن پـيـر زاهد ومنفجر كردن نارجكى كه در دست داشت ، آيت الله صدوقى را به شهادت رساند واين همان معراج سريع به سوى الله بود كه آرزويش را داشت . وبارها از خدا خواسته بود اين عالم شهيد از ياران صديق وباوفاى امام خمينى (ره ) وياور مردم محروم بود وخود را از مردم جدا نمى دانست .
پيام امام خمينى (ره ) به مناسب شهادت آيت الله صدوقى
دهم ماه مبارك رمضان 1402
قربانى شدن و قرانى دادن در راه انقلاب و پيروزى آن اجتناب ناپذير است . به ويژه انقلابى كـه بـراى خـداسـت ... قـربانى براى يك انقلاب بزرگ نشانه يك پيروزى ونزديك شدن به هدف است .
چـه كـيب اولى به شهادت است ، در زمانى كه كفر بنى اميه اسلام را تهديد مى كرد، از فرزندمـعـصوم پيامبر اسلام (ص ) وفرزندان واصحاب او وچه كسى اولى به شهادت است ، در عصرىكـه اسـتـكـبـار جـهـانـى وفـرزنـدان خـلف آن در داخـل وخارج ، اسلام عزيز را تهديد مى كنند، ازامثال شهيد بزرگوار ما وفقيه متعهد وفداكار اسلام شهيد صدوقى عزيز ـ رضوان الله عليه ـ شـهـيد بزرگى كه در تمام صحنه هاى انقلاب حضور داشت ويار ومددكار گرفتاران ومستمندان بود.
ايـن مـدعـيـان خـدمـت بـه خـلق وقـيـام بـراى خـلق كـه در بـيـغـوله هـا خـزيـده ودرحـال انـقـلاب بـه چـپـاول اسـلحـه ومهمات بيت المال خلق فعاليت شبانه روزى نمودند، اينك كه خـداونـد تـعـالى چـهـره كـريـه شـان را آشـكـار كـرد ودسـتـشـان را ازمال وجان خلق الله كوتاه نمود، چنين خدمتگزارانى را از اين خلق مى گيرند.
ايـن جـانب دوستى عزيز كه بيش از 30 سال با اوآشنا و روحيات عظيمش را از نزديك درك كردم .از دسـت دادم واسـلام خـدمـتـگـزارى مـتـعـهد وايران فقيهى فداكار واستان استان يزد سرپرستى دانـشـمـنـد را از دسـت داد و در ازاى آن بـه هـدف نـهـايـى كـه آمال اين شهيدان است نزديك شد.
شهيد صدوقى از زبان مقام معظم رهبرى حضرت آيت الله العظمى خامنه اى :
((ايـن بـزرگـوار از كـسـانـى بـود كـه در انـقـلاب بـزرگ اسـلامـى مـا نـقـشقـابـل تـوجـهى داشت . از جمله خصوصيات مرحوم آيت الله صدوقى كه اورا در حركات انقلابى بـه صـورت فـردى مـؤ ثـر در مـى آورد، شـجاعت آن مرد بود... در حمله بيت المقدس حاضر بودوهـمـه مـردم در تـلويـزيـون ديـدنـد كـه ايـشـان چـه رزمـنـده خـدمـتـگـزارى بـود و دنـبـال كـار بـود وخـسـتـگـى نـداشت ويك خصوصيت ديگر ايشان كه واقعاً مهم بود اين بود كه تـسـليـم ومطيع امام بود... نكته ديگرى كه در كار ايشان وجود داشت كه بسيار جالب بود ومهم

 
درگذشت محمد علي زاويه از استادان هنر مينياتور در ايران

11 تير 1369 - محمد علي زاويه از استادان هنر مينياتور در ايران در 78 سال زندگي اش بدرود حيات گفت. او از اهالي تهران بود ودر پايان تحصيلات مقدماتي در مدرسه صنايع مستظرفه زير نظر استاد هادي تجويدي مشغول تحصيل و آموزش شد. نخستين آثار ايشان كه با درجه ممتازي در رشته مينياتور فارغ التحصيل شده بود جايزه بزرگ نمايشگاه نقاشي بروكسل را به خود اختصاص داد. استاد زاويه علاوه بر سالهاي تدريس در هنرستان تهران آثار نفيس و ارزنده اي به يادگار گذاشته اند كه اغلب آنها زينت بخش موزه ها و مجموعه هاي خصوصي در ايران و ساير نقاط جهان است . از جمله آثار استاد محمد علي زاويه مي توان چوگان بازي ،خسرو وشيرين ؛ و شاه عباسي و رضا عباسي اشاره كرد كه جملگي در موزه هنرهاي ملي سازمان ميراث فرهنگي كشور نگهداري مي شود.

Mobin_s2004@yahoo.com
2 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در دنياي داستان نويسي

روزي که «همينگوي» خودکشي کرد

دوم ژوئيه سال 1961 ارنست همينگوي داستان نگار بلند آوازه آمريکايي در خانه اش در منطقه كوهستاني كچوم واقع در ايالت آيداهو آن کشور با گلوله تفنگ شکاري خودکشي کرد. وي هنگام مرگ 62 ساله بود. همينگوي كه در 21 ژوئيه سال 1899 به دنيا آمده بود، در سال 1955 برنده جايزه نوبل در ادبيات شده بود و به خاطر داستان «پير مرد و دريا» جايزه پوليتزر به دست آورده بود. همينگوي نويسنده داستانهاي «نيروي عاطفه» «خورشيد هميشه مي درخشد»، «پير مرد و دريا»، «زنگها براي كه به صدا در مي آيند» و ... ظاهرا از فرا رسيدن پيري، روزهاي سخت سالخوردگي و از كار افتادگي که در آستانه اش قرار گرفته بود نگران بود كه تحت تاثير همين ترس سرانجام دست به خودكشي زد. پدر او هم در آغاز سالخوردگي خودكشي كرده بود. همينگوي مردي شجاع بود و در جريان جنگ جهاني اول كه در جبهه هاي اروپا خبرنگار نظامي بود خطرات متعدد از سر گذرانيده بود و از دو سانحه هوائي جان سالم به در برده بود. وي سالهاي سال در كوبا زندگي مي كرد و به اين كشور علاقه عاطفي خاص داشت. خانه همينگوي در كوبا به صورت موزه درآمده است.

ساير ملل

در مراسمي تئاتر مانند، صدام اتهامات وارده! به خود را شنيد و واكنش نشان داد

من،صدام رئيس جمهوري عراق

من،صدام رئيس جمهوري عراق

اول ژوئيه 2004 ، طبق برنامه اعلام شده از قبل، صدام حسين و 11 تن دستيارانش را با هلي كوپتر از محلي نامعلوم به نقطه اي نزديكتر منتقل كردند و سپس با اتوبوس زره پوش و اسكورت نظامي به ساختماني در «كمپ ويكتوري» واقع در استراحتگاه ييلاقي پيشين رياست جمهوري عراق در حاشيه غربي بغداد که قرار بود در آنجا اتهامات وارده به آنان تفهيم شود منتقل ساختند. از اين محل نظاميان آمريكايي به عنوان قرارگاه استفاده مي كنند و دفاتر دادگاههاي نظامي آمريكا نيز در آنجا واقع است.
     طبق روال معمول در زندانهاي آمريكا، به صدام و دستيارانش دستبند و پابند زده بودند. آنان لباسي را كه در زندان مي پوشيده اند بر تن داشتند. در راهرو ساختمان، كت و شلوار و پيراهني را كه همان روز از يك مغازه معمولي بغداد خريداري شده بود بر تن صدام پوشاندند؛ دستبند و پابند او را باز كردند و وارد اطاق تفهيم اتهام ساختند. صدام روي صندلي كه برايش تعيين شده بود نشست و آماده شنيدن پرسشهاي متصدي جلسه «هيرينگ» شد که مردي جوان بود و او را قاضي جلسه مقدماتي صدا مي کردند.

 اين تئاتر به خاطر تجديد انتخاب بوش است

اين تئاتر به خاطر تجديد انتخاب
 بوش است

در اين جلسه، متهم رديف يکم خود را صدام حسين عبدالمجيد رئيس جمهوري عراق معرفي كرد و كاخ سفيد واشنگتن را متهم كرد كه اين تئاتر را ترتيب و «هيرينگ» را تشكيل داده است. صدام افزود: «شما مي دانيد كه همه اين، نمايشي است كه بوش جنايتكار ترتيب داده تا به او در انتخابات قريب الوقوع (نوامبر 2004) كمك تبليغاتي كند. بوش دستور حمله نظامي و اشغال عراق را به نيروهايش داد و او (بوش) و همدستانش متهمند كه عراقي ها را به اين روز سياه انداخته اند، نه من و همکارانم.». صدام همچنين گفت: «نيروهايي كه به اين صورت عراق را اشغال كرده اند حق بركناري رئيس جمهوري قانوني آن را ندارند كه از سوي مردم انتخاب شده است. من به عنوان رئيس جمهوري عراق مصونيت از تعقيب قضايي دارم، مگر اين که طبق قانون اساسي عراق اين مصونيت سلب شود.».
    صدام که از همان آغاز پرسش و پاسخ به نظر مي آمد کنترل کار را به دست گرفته به متصدي جوان جلسه «هيرينگ» كه از او خواسته بود خود را معرفي كند گفت كه بايد او را رئيس جمهوري عراق خطاب كند زيرا كه به اراده مردم عراق به اين مقام دست يافته و به احترام ملت بايد او را اين گونه خطاب كنند. صدام گفت كه هرگونه رسيدگي قضايي بايد طبق قوانين عراق (قوانين دوران حكومت وي) باشد نه دستورات نيروهاي اشغالگر و دست نشاندگان آنان. صدام در اينجا به جاي مخاطب، پرسشگر شد و از متصدي هيرينگ(مسئول قضايي تفهيم اتهامات) پرسيد: آيا شما يک عراقي هستيد که در اينجا نمايندگي نيروهاي متجاوز و اشغالگر را برعهده گرفته ايد؟. متصدي هيرينگ پاسخ داد که نماينده دستگاه قضايي عراق است. صدام گفت که نظام قضايي عراق هميشه نماينده اراده ملت بود؛ شما نبايد طبق اراده و ضوابط و دستورالعمل نيروهاي متجاوز عمل کنيد، آنان به وطن ما تجاوز کرده اند.
    سپس هفت اتهام وارده به او خوانده شد از جمله ، قتل رهبران مذهبي در سال 1974، قتل كردهاي بارزاني در 1983، بمباران شيميايي كردها در حلبچه در 1988 ، قتل مخالفان سياسي در طول 30 سال قدرت، تصرف كويت در سال 1990 ، سركوب خونين كردها و شيعيان در 1991. اتهام صدام در مورد جنگ هشت ساله با ايران حذف شده بود.

 کويت گوشه اي از عراق است

کويت گوشه اي از عراق است

صدام در مورد تصرف كويت به دفاع از بازگرداندن افتخارات و احياء حقوق تاريخي عراق و پس گرفتن آنها از؛ به گفته او «سگها» پرداخت و گفت كه نيروهاي مسلح عراق طبق تكاليفي كه در قانون اساسي بر عهده آنان گذارده شده بود كويت را پس گرفتند. تعجب مي کنم در حالي که همه مي دانند کويت بخشي از عراق است، شما به عنوان يک عراقي مرا متهم به باز گرداندن کويت مي کنيد. نبايد يك عراقي( اشاره به فردي كه به او تفهيم اتهام مي كرد) چنين سئوالي را از من بكند. باز گرداندن كويت به قلمرو عراق جنايت نبوده است؛ كويت گوشه اي از خاك عراق است و نيروهاي ما در خاك خودشان عمل كردند و تجاوزي در كار نبود. متصدي هيرينگ به او تذكر داد كه در يك سازمان قضايي به ديگران (سران كويت كه صدام آنان را «سگها» خطاب كرده بود) اهانت نكند و اضافه کرد که او مراحل قضايي کار را طبق قانون انجام مي دهد که صدام با صدايي رعد آسا گفت: قانون، کدام قانون؟، اتهام خيانت به من «مسخره» است.
    صدام در مقابل اتهام حمله شيميايي به حلبچه گفت كه او از طريق جرايد از اين عمل آگاه شد (جزئيات عمليات جبهه در دست رئيس جمهوري نيست، در دست افسران عملياتي است).
    صدام (در آن زمان 67 ساله) در طول «هيرينگ» كه كمتر از نيم ساعت بود مانند سابق استوار و پرخاشگر بود. وي در پايان كار، اوراق حاوي اتهامات را امضاء نكرد و مودبانه گفت كه با اجازه شما، تا وكيلان و مشاوران قضايي اش حضور نداشته باشند و به او نگويند، چيزي را امضاء نخواهد كرد. بايد دانست كه صدام در جواني در مصر تحصيل علم حقوق كرده بود.
    متصدي هيرينگ از صدام پرسيد كه آيا استطاعت گرفتن وكيل قضايي براي خود را دارد؟. صدام پاسخ داد: آمريكائيان گفته اند كه من ميليونها دلار در بانكهاي سويس پنهان كرده ام. با اين گفته، چرا بايد پول گرفتن يك وكيل را نداشته باشم؟!.
    در شهر امان، زياد الخساونه وكيلي كه بانو ساجده همسر صدام براي او تعيين كرده است اين هيرينگ نمايشي را يك ظلم مسلم و نتيجه ديكتاتوري مطلق خواند و گفت كه اشغالگران و منصوبانشان حتي اجازه ندادند كه وكيل صدام در هيرينگ حضور داشته باشد كه حق اساسي هر انسان است. زياد الخساونه گفت دستگاه هيرينگ بغداد غير قانوني بود ؛ زيرا كه بوسيله كساني ترتيب يافته بود كه مخلوق نيروهاي اشغال كننده عراق هستند.

بدون وکيل امضاء نمي کنم

بدون وکيل امضاء نمي کنم

به اظهار «دن راذر» گزارشگر ارشد وقت شبكه آمريكايي «سي بي اس» كه به عراق دعوت شده بود و ناظر بر اين هيرينگ بود، مقامات مربوط (آمريكايي ـ عراقي) مانع برداشتن عكس و فيلم از صدام هنگام انتقال با لباس مورد استفاده در زندان و دستبند و پابند در راهرو ساختمان شده بودند و اگر هم عكسي بود سانسور كردند و اجازه انتشار و پخش ندادند.
    شمار مشخصي از خبرنگاران اجازه ورود به محل هيرينگ يافته بودند و در ميان آنان تنها يك خبرنگار عراقي به نام صادق رحمن (روزنامه الزمان) بود كه او را هم پيش از ورود صدام، از اطاق بيرون كردند، ولي يك عراقي كه براي روزنامه شرق الاوسط لندن كار مي كرد در اطاق باقي مانده بود!.

 

ويتنام واحد

دوم ژوئيه 1976امور مربوط به تامين عملي وحدت ويتنام که از يک سال پيش از آن پس از سقوط سايگون آغاز شده بود رسما به پايان رسيد و دو بخش شمال و جنوب ويتنام كه طبق قرارداد 1954 ژنو موقتا از هم جدا شده بودند رسما به صورت يكپارچه درآمدند و جمهوري سوسياليستي ويتنام را ساختند. ويتنامي ها براي تامين وحدت وطن و استقلال خود با سه قدرت وقت جهان؛ ژاپن، فرانسه و آمريكا جنگيدند، از دادن تلفات سنگين نهراسيدند و پيروز شدند و مغرور اين پيروزي. ويتنام تنها كشور جهان است كه آمريكا در آنجا وارد عمليات نظامي شد، ولي به فكر استقرار دائمي نيافتاد.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 2 جولای

  • 419:   والنتينيان که از سال 425 تا 455 امپراتور روم بود به دنيا آمد.

  • 1566:   نستروداموس nostrodamus استرالوجر( ستاره خوان - طالع بين ) و پزشگ فرانسوي که پيش گويي ها براي جهان کرده است درگذشت.

  • 1778:   ژان ژاك روسو فيلسوف عصر روشنگري اروپا كه 28 ژوئن 1712 به دنيا آمده بود درگذشت.

  • 1881:   جيمز گارفيلد رئيس جمهوري وقت آمريکا به دست يک بيکار که تقاضاي شغل از او کرده بود ترور شد.

  • 1890:   قانون ضد تراست به تصويب کنگره آمريکا رسيد.

  • 1917:   در شورش نژادي در شهر سن لوئي آمريكا 48 تن كشته شدند. سياهپوستاني كه خواهان برابر شدن دستمزد كارگران سياه و سفيد بودند كه كار معيني را انجام مي دادند آن را آغاز كرده بودند.

  • 1937:   بانو " اميليا ارهارت " هوانورد آمريکايي در جريان پرواز دور دنيا بر فراز خط استوا، بر فراز اقيانوس آرام ناپديد شد. وي نخستين خلبان زن بود که عرض اقيانوس اطلس را با هواپيما پيموده بود.

  • 1957:   در آمريکا طرح نخستين زير دريايي که مجهز به موشک هدايت شونده بايد مي بود آماده شد و اين زير دريايي بعدا " گري بک " ناميده شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «عليّ بن سَعيد بن عَبدُالرَّحمان» ملقب به «عَبدَري» از علماي بزرگ علوم ديني

    [17 جمادي الثاني 493] - «عليّ بن سَعيد بن عَبدُالرَّحمان» ملقب به «عَبدَري» از علماي بزرگ علوم ديني در بغداد درگذشت. كنيه وي « ابولحسن» و به سبب انتصابش به قبيله «بني عَبدُالدّار» به ابوالحسن عبدري شهرت يافته بود . او علوم ديني را از دانشمندان و استادان معتبر بغداد آموخت و خود در رديف علماي بزرگ قرن پنجم هجري قمري قرار گرفت. مهمترين اثري كه به عبدري نسبت مي دهند« مُختَصَرُالكِفايَه » نام دارد.

     

    درگذشت بارِعِ بغدادي اديب و شاعر نامدار قرن ششم هجري قمري

    [17 جمادي الثاني 534] - بارِعِ بغدادي اديب و شاعر نامدار قرن ششم هجري قمري در81 سالگي بدرود حيات گفت. او كه درنحو و لغت ازدانشمندان برجسته دوران خود بشمار مي رفت درخانواده اي اهل علم و سياست و معتقد به مذهب تشيع پرورش يافت. تنها اثربجاي مانده ازبارع بغدادي «ديوان اشعار» اوست.

     

    درگذشت آيت الله العظمي شيخ مرتضي انصاري فقيه اصولي و عالم گرانقدر جهان اسلام

    [17 جمادي الثاني 1281] - آيت الله العظمي شيخ مرتضي انصاري فقيه اصولي و عالم گرانقدر جهان اسلام درنجف بدرود حيات گفت. آيت الله انصاري ازاهالي دزفول بود و بعد ازاتمام تحصيلاتش درنجف و كربلا به كاشان و دزفول آمد و به تأليف و تدريس مشغول شد. آيت الله شيخ مرتضي انصاري پس ازرحلت صاحب جواهر15سال برمسند تدريس تكيه زد و دراين مدت دركنارتدريس كتابهاي ارزشمندي هم تأليف كرد كه «مَكاسِب» ازآن جمله است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    37

    اهواز

    33
    48

    تبريز

    19
    32

    شيراز

    23
    39

    مشهد

    19
    35

    بندرعباس

    32
    40

    کرمان

    20
    36

    اصفهان

    21
    37

    يزد

    25
    39

    کرمانشاه

    20
    38

    اراک

    23
    34

    رشت

    22
    27

    دبی

    31
    40


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1265 تومان
    931 تومان
    1865 تومان
    752 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    75500 تومان
    42000 تومان
    149000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.08

    اذان مغرب : 19.45

    اذان صبح فردا : 3.06

    طلوع آفتاب فردا : 4.52

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Popular Mechanics
    ماه جولاي


     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Popular Mechanics

    تاریخ انتشار: جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 142
    حجم فایل: 32 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    در حال شنا کردن از مناظر زیبا فیلمبرداری کنید


    اخیرا مهندسین بریتانیایی موفق شدند یک دوربین دیجیتالی ویدیویی ضد آبی را طراحی کنند. VEEcam برای مقاصد نظامی و حتی ورزشی و تفریحی در نظر گرفته شده است. این دوربین را می توانید به آسانی بر روی کلاهک شنای خود نصب کرده و در حین شنا کردن از مناظر زیبای زیر آب اقیانوس و یا در یاها فیلمبرداری کنید. نمایشگر LCD این دوربین 2.4 اینچ است و شما می توانید 4 تا 8 ساعت بدون توقف فیلمبرداری کنید. کمپانی سازنده اعلام کرد که این محصول تا تابستان 2007 با قیمت 1600 دلار به بازار خواهد آمد.  


    افشای اطلاعاتی در مورد اسلحه صوتی نیروی دریایی آمریکا


    نیروی دریایی آمریکا در مورد ساختن سلاح های غیر معمول سابقه ی طولانی دارد و قبلا گزارش ساخت سلاح های عجیب و غریب زیادی از آن منتشر شده است. اینطور به نظر میرسد که هنوز ایده های جدید زیادی در مورد اسلحه های جدید در این نیرو وجود دارد. این سلاح نیز یکی از همان کار های جدید است که به تازگی اطلاعاتی راجع به آن منتشر شده است. این اسلحه از امواج سونار برای ایجاد چیزی که نیروی دریایی آن را " گودال آکوستیک از راه دور" مینامد استفاده میکند. این سلاح قادر است تا در زیر آب اژدر ها - مین های زیر آبی و دیگر اشیا خطرناک را نابود کند. به گفته ی ارتش این سلاح جدید از فاصله یک کیلومتری قادر به از بین بردن اشیا است که این فاصله بسیار بیشتر از نمونه های سلاح های قبلی است که از این تکنولوژی استفاده میکردند.

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    طنز در ادبيات تعزيه
     


    نویسنده: منوچهر احترامي .
    تعداد صفحات: 380
    قيمت: 3500 تومان
    شابک: 5 ـ 138 ـ 506 ـ 964
    قطع: رقعی
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 1100


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، پژوهشي است علمي و تحقيقي در حوزه طنز در ادبيات تعزيه كه آن را طنزپژوي توانمند كشور منوچهر احترامي در ده مدخل و 379 صفحه نوشته است. از نوشته‌هاي منوچهر احترامي بر‌مي‌آيد كه ايشان تعزيه را با توجه به خاستگاه مذهبي آن، ذاتاً نمايش غمگينانه مي‌داند. خاستگاه ويژه‌اي كه موجب مي‌شود شخصيتها، چه مثبت و چه منفي، با بهره‌گيري از پشتوانة واقعيت تاريخي، به صورت جدي وارد نمايش شوند، همچنين اين امكان را به وجود مي‌آورد كه شوخي و تفنن و مطايبه بدون اينكه لطمه‌اي به روند پيشرفت حوادث بزند، در بسياري از موارد جاي مهمي در تعزيه داشته باشد. بدين لحاظ تعزيه به عنوان يك نمايش آييني سرشار از لحظات طنزآميز است كلام، موقعيت و حركات طنزآميز، در اين هنر بومي پيشرو جايگاه ويژه‌اي دارد. طنز در ادبيات تعزيه جست‌وجوي وسيع در جهت دستيابي به رگه‌هاي طنزآميز در متون ادبيات 200 ساله تعزيه است و مي‌كوشد تا بر اساس باورهاي اعتقادي و با اتكا به فرهنگ بومي و معيارهاي عام نمايشي به تبيين فضاهاي طنزآميز در تعزيه‌نامه‌ها بپردازد.
    كتاب حاضر كه تحقيق جامع و علمي در حوزه طنز در ادبيات تعزيه است نزديك به 190 تعزيه‌نامه در بيش از 90 موضوع اصلي مورد بررسي قرار گرفته و با انجام مطالعات تطبيقي گسترده بين ادبيات تعزيه و ادبيات كلاسيك زبان پارسي، فضاهاي طنزآميز موجود در متون تعزيه و نيز سرچشمه‌هاي آن را در فرهنگ كهن ايراني نشان داده شده است. نويسنده در مدخل نخست كتاب به شيطان به عنوان دشمن قديمي انسان پرداخته و دشمني انسان و شيطان را در آن بازگو نموده است كه ريشه در دشمني شيطان به عنوان دشمن شيطان با حضرت آدم (ع) دارد. در ادامه به دشمني شيطان با پيامبران الهي و بندگان مخلص الهي دارد كه شيطان از نزد آنان سر شكسته برمي‌گردد. علي (ع) و ابن ملجم مدخل دوم كتاب است كه به رابطه ابن ملجم و قطام، فضل و فتاح و عشام خيبري مي‌پردازد و آن را به زبان تعزيه همراه با طنز بررسي مي‌كند.
    حالات و حركات نمايشي، رفتارها و موقعيتهاي طنزآميز كه بيشتر به واقعه كربلا اشاره دارد، تعزيه‌هايي است كه گاهي با طنز آورده شده است. شاه و وزير، خروج مختار در كوفه و اخراج اشقيا از روي زمين، ابن زياد و شمر و آخرين ديدار، تعزيه‌هاي پس از عاشوراست. نويسنده در پايان كتاب به تعزيه‌هاي شاد پرداخته و در آن به عروسي رفتن فاطمه زهرا (س) سليمان و ملكة سبا و ... اشاره كرده و در تكلمه به تعزيه در طنز نه طنز در تعزيه پرداخته است.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    خصوصیات دانشجوهای
    کشورهای مختلف

    ژاپن: به شدت مطالعه می کند و برای تفریح ربات می سازد!

    مصر: درس می خواند و هر از گاهی بر علیه حسنی مبارک، در و پنجره دانشگاهش را می شکند!

    هند: او پس از چند سال درس خواندن عاشق دختر خوشگلی می شود و همزمان برادر دوقولویش که سالها گم شده بود را پیدا می کند. سپس ماجراهای عاشقانه واکشنی(ACTION) پیش می آید و سرانجام آندو با هم عروسی می کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود!

    عراق: مدام به تیر ها و خمپاره های تروریست ها جاخالی می دهد ودر صورت زنده ماندن درس می خواند!

    چین: درس می خواند و در اوقات فراغت مشابه یک مارک معروف خارجی را می سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می فروشد!

    اسرائیل: بیشتر واحدهایی که او پاس کرده، عملی است او دوره کامل آموزشهای رزمی و کماندویی را گذرانده! مادرزادی اقتصاد دان به دنیا می آید!

    گینه بی صاحاب!: او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبیله ای درس بخواند!

    کوبا: او چه دلش بخواهد یا نخواهد یک کمونیست است و باید باسواد باشد و همینطور باید برای طول عمر فیدل کاسترو و جزجگر گرفتن جمیع روسای جمهوری امریکا دعا کند!

    پاکستان: او بشدت درس می خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضویت القاعده یا گروه طالبان در بیاید!

    اوگاندا: درس می خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس؛ چند نفر از قبیله توتسی را می کشد!

    انگلیس: نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالا تا پایان دوره کواترناری!! منقرض می شود ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می خوانند!

    ایران: عاشق تخم مرغ است! سرکلاس عمومی چرت می زند و سر کلاس اختصاصی جزوه می نویسد! سیاسی نیست ولی سیاسی ها را دوست دارد. معمولا لیگ تمام کشورهای بالا را دنبال می کند! عاشق عبارت «خسته نباشید» است، البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دوپرس از غذای دانشگاه را می خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می گوید! او سه سوته عاشق می شود! اگر با اولی ازدواج کرد که کرد، و الا سیکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می شود! جزء قشر فرهیخته جامعه محسوب می شود ولی هنوز دلیل این موضوع مشخص نشده که چرا صاحبخانه ها جان به عزرائیل می دهند ولی خانه به دانشجوی پسر نمی دهند! (فهمیدین به منم بگین) او چت می کند! خیابان متر می کند، ودر یک کلام عشق و حال می کند! همه کار می کند جز اینکه درس بخواند نسل دانشجوی ایرانی درسخوان در خطر انقراض است! از من می شنوین بی خیال دانشگاه بشین بهتره (تفریحات بهتر و کم دردسرتر هست)خود دانید.

     

     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    رنگ ها

    سکانس اول ( قرمز )
    مرد و زن پشت میز ناهار خوری نشسته اند . مرد با قاشقش محتویات بشقابش را می جورد . چیزی شبیه به خوراک . چند دانه حبوبات داخل یک بشقاب آب سبز رنگ . زن زیر چشمی او را نگاه می کند . مرد سرفه ای می کند و ذرات آب دهانش ، رومیزی را لکه دار می کند . زن با حالت تنفر قاشقش را درون بشقابش می اندازد . چند برگ دستمال کاغذی را از جعبه دستمال بیرون می کشد و از پشت میز بلند می شود . چند لحظه بعد صدای سیفون می آید . مرد درون بشقابش استفراغ می کند . همه جا قرمز می شود .
    سکانس دوم ( شیری )
    مرد و زن پشت میز ناهار خوری نشسته اند . مرد با قاشق محتویات درون بشقابش را می جورد . زن زیر چشمی نگاهی به او می اندازد . لبهای مرد می لرزد . زن لبانش را با دندان می گیرد . مرد از پشت میز بلند می شود و به سمت زن می رود . زن از پشت میز بلند می شود و پشتش را به مرد می کند . چند لحظه بعد صدای نفس های تندی با جیغ مخلوط می شود . همه جا رنگ شیر می شود .
    سکانس سوم ( آبی )
    مرد و زن پشت میز ناهارخوری نشسته اند . مرد با قاشق محتویات درون بشقابش را می جورد . زن زیر چشمی نگاهی به او می اندازد . مرد و زن همزمان از پشت میز بلند می شوند و در چشم هم خیره می شوند . چند لحظه بعد چشمان مرد از حدقه بیرون زده است و زن روی سرامیک های سرد آشپزخانه می افتد . زمین آبی می شود . همین .
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    يک مجموعه از سايت هاي رايگان آپلود فايل


    طريقه کار با وب سايتهاي آپلود فايل‌ (هاست رايگان)
    1. در ابتدا براي استفاده از سرويسها مي بايست ثبت نام کنيد. قسمت ثبت نامRegister يا sing up يا نظاير آن است، البته ثبت نام در وبسايت ها و سرويس هايي که معرفي مي کنم رايگان و مجاني است و تنها با وارد نمودن چند مشخصه نام ؛ نام کاربري ؛ شناسه کاربري ؛ رمز عبور و ايميل و نظاير آن امکان پذير است.
    2. پس از ثبت نام ممکن است مجبور به تاييد ثبت نام باشيد بدين معنا که توسط مدير وبسايت يک نامه الکترونيکي به ايميل يا همان پست الکترونيکي که در هنگام ثبت نام درج کرده ايد فرستاده مي شود سپس شما بايد محتوي را مطالعه و تاييد نماييد ممکن است تنها با کليک بر روي يک خط اين کار انجام شود و سپس شناسه کاربري و پسورد شما ارسال شود و ... .
    3. پس از تاييد ثبت نام حال شما مي توانيد با شناسه کاربري و رمز عبور که در هنگام ثبت نام تعيين کرده ايد (يا مدير وبسايت سرويس دهنده برايتان تعيين نموده است) از قسمت ورود ياlogin يا sing in وارد فضاي مربوط به خودتان شويد ؛ از اين به بعد قول مي دهم کار راحت باشد ؛ ما حدود 60 حالت ممکن داريم پس سعي کنيد با کمي کنکاش و کار با محيط کاري سرورهاي آپلود فايل آشنا شويد.

    معنا و مفهوم مشخصات جدول
    نام وب سايت :نام وب سايت سرويس دهنده آپلود و بارگزاري فايل در اينترنت
    حداکثر فضا براي آپلود:حداکثر مجموع ميزان فايل‌هايي که مي توانيد بر روي يک وب سايت آپلود کنيد
    محدويت در تعداد/حجم دانلود:حداکثر تعداد دانلود براي يک فايل و يا حداکثر حجم قابل دانلود
    حداکثر زمان نگهداري فايل :مدت زماني که فايل برروي سرور باقي مي ماند . علامت*** بدين معنا مي باشد که اگر تا زمان تعيين شده فايل هايي که برروي سرور قرار دارند ،دانلود و استفاده نشود به طور اتوماتيک پاک خواهد شد.
    آدرس اينترنتي وب سايت : آدرس وب سايت براي بازديد ؛ ثبت نام و کار با وب سايت

     

    مشخصات فني و آدرس وب سايت رديف

    نام وب سايت : Megashares

    حداکثر فضا براي آپلود : 1.5 گيگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 25 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.megashares.com/

    1

    نام وب سايت : Sendspace

    حداکثر فضا براي دانلود : 1.2 گيگا باييت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: دانلود تا 100 گيگا بايت

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 14 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.sendspace.com/

    2

    نام وب سايت : YouSendIt

    حداکثر فضا براي آپلود : 1 گيگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: 25 دانلود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : يک هفته

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.yousendit.com/

    3

    نام وب سايت : TransferBigFiles

    حداکثر فضا براي آپلود : يک و نيم گيگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: 20 دانلود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 5 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.transferbigfiles.com/

    4

    نام وب سايت : zUpload

    حداکثر فضا براي آپلود : 500 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.zupload.com

    5

    نام وب سايت :  Spread-It

    حداکثر فضا براي آپلود : 500 مگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 14 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.spread-it.com/

    6

    نام وب سايت : FileFactory

    حداکثر فضا براي آپلود : 500 مگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 14 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.spread-it.com/

    7

    نام وب سايت : mooload

    حداکثر فضا براي آپلود : نيم گيگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.mooload.com

    8

    نام وب سايت : CyberUpload

    حداکثر فضا براي آپلود : نيم گيگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 7 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.cyberupload.com/

    9

    نام وب سايت : Uploading

    حداکثر فضا براي آپلود : نيم گيگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.uploading.com

    10

    نام وب سايت : Snaggys

    حداکثر فضا براي آپلود : نيم گيگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: 999 بار بازگذاري

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 15 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.snaggys.com/

    11

    نام وب سايت : Bigupload

    حداکثر فضا براي آپلود : 300 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.bigupload.com/

    12

    نام وب سايت : RapidUpload

    حداکثر فضا براي دانلود : 300 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.rapidupload.com/

    13

    نام وب سايت : ShareBigFile

    حداکثر فضا براي دانلود : 300 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 21 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.sharebigfile.com/

    14

    نام وب سايت : MegaUpload

    حداکثر فضا براي آپلود : 250 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.megaupload.com/

    15

    نام وب سايت : UpDownloadServer

    حداکثر فضا براي دانلود : 250 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامحدود

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.updownloadserver.de/

    16

    نام وب سايت : XtraFile

    حداکثر فضا براي آپلود : 250 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 15 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.xtrafile.com/

    17

    نام وب سايت : bonpoo

    حداکثر فضا براي دانلود : 250 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 10 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.bonpoo.com/

    18

    نام وب سايت : FileCache

    حداکثر فضا براي دانلود: 250 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 31 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.filecache.de/upload

    19

    نام وب سايت : Supload

    حداکثر فضا براي دانلود : 200 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: 30 باز بارگذاري فايل

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 7 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://supload.com/sendfile

    20

    نام وب سايت : RapidShare

    حداکثر فضا براي دانلود : 100 مگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.rapidshare.de

    21

    نام وب سايت : myShareBox

    حداکثر فضا براي دانلود : 100 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.mysharebox.com/

    22

    نام وب سايت : TheUpload

    حداکثر فضا براي دانلود : 100 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.theupload.com/

    23

    نام وب سايت : zSHARE

    حداکثر فضا براي دانلود : 100 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 10 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://zshare.net/

    24

    نام وب سايت : SendOver

    حداکثر فضا براي دانلود : 2 گيگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 7 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.sendover.com/

    25

    نام وب سايت : FileFactory

    حداکثر فضا براي دانلود : 1.5 گيگا بايت فضا

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: 25 بار بارگزاري

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 7 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.filefactory.com/

    26

    نام وب سايت : UltraShare

    حداکثر فضا براي دانلود : 30 مگابايت ناقابل

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.ultrashare.net/

    27

    نام وب سايت : Send File

    حداکثر فضا براي دانلود : 40 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: 10 بار دانلود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 10 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.send-file.co.uk/

    28

    نام وب سايت : MyTempDir

    حداکثر فضا براي دانلود : 40 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 21 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.mytempdir.com/

    29

    نام وب سايت : SceneWorld

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: 1000 بار بارگزاري فايل

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 50 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.sceneworld.net/up

    30

    نام وب سايت : shareit

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامشخص

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامشخص

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.ushareit.com/

    31

    نام وب سايت : FileHost

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامشخص

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامشخص

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.filehost.ro/

    32

    نام وب سايت : SupaShare

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 14 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.supashare.com/

    33

    نام وب سايت : UploadHut

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.uploadhut.com/

    34

    نام وب سايت : orb-z

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: 200 بار بارگذاري

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 15 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.orb-z.com/

    35

    نام وب سايت : FriendlyShare

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.friendlyshare.de/

    36

    نام وب سايت : Momoshare

    حداکثر فضا براي دانلود : نيم گيگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 15 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.momoshare.com/

    37

    نام وب سايت : FreeUploader

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگا بايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامشخص

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامشخص

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.freeuploader.com/

    38

    نام وب سايت : UploadFront

    حداکثر فضا براي دانلود :

    محدويت در تعداد/حجم دانلود:

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.uploadfront.com/

    39

    نام وب سايت : UploadSend

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.uploadsend.com/

    40

    نام وب سايت : RapidSharing

    حداکثر فضا براي دانلود : 50 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 60 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.rapidsharing.com/

    41

    نام وب سايت : FileHD

    حداکثر فضا براي دانلود : 60 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.filehd.com/

    42

    نام وب سايت : SaveFile

    حداکثر فضا براي دانلود : 60 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 14 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.savefile.com/

    43

    نام وب سايت : Turbo Upload

    حداکثر فضا براي دانلود : 70 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامشخص

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.turboupload.com/

    44

    نام وب سايت : Easy-Sharing

    حداکثر فضا براي دانلود : 75 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز حتمي

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.easy-sharing.com/

    45

    نام وب سايت : QuickDump

    حداکثر فضا براي دانلود : 100 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: پهناي باند 500 مگابايت

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://quickdump.com/

    46

    نام وب سايت : BIGfileupload

    حداکثر فضا براي دانلود : 100 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامحدود

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://bigfileupload.com/

    47

    نام وب سايت : Store and Serve

    حداکثر فضا براي دانلود : 100 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز ***

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://storeandserve.com

    48

    نام وب سايت : WebFileHost

    حداکثر فضا براي دانلود : 10 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.webfilehost.com

    49

    نام وب سايت : Hyperupload

    حداکثر فضا براي دانلود : 10 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامحدود

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.hyperupload.com

    50

    نام وب سايت : KeepMyFile

    حداکثر فضا براي دانلود : 15 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامشخص

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامشخص

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://keepmyfile.com

    51

    نام وب سايت : Refrozen

    حداکثر فضا براي دانلود : 20 مگابايت ناچيز

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامشخص

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامشخص

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.refrozen.com

    52

    نام وب سايت : 11MBIT.in

    حداکثر فضا براي دانلود : 20 مگابايت ناچيز

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامشخص

    حداکثر زمان نگهداري فايل : نامشخص

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://a1.11mbit.in/

    53

    نام وب سايت : UploadTown

    حداکثر فضا براي دانلود : 20 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 30 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.uploadtown.com/

    54

    نام وب سايت : Upload2

    حداکثر فضا براي دانلود : 25 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 1 سال

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://upload2.net/

    55

    نام وب سايت : SendMeFile

    حداکثر فضا براي دانلود : 30 مگابايت

    محدويت در تعداد/حجم دانلود: نامحدود

    حداکثر زمان نگهداري فايل : 14 روز

    آدرس اينترنتي وب سايت :

    http://www.sendmefile.com/

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان