759

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 759 :: دوشنبه 18 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

چگونه در جی.میل جستجو کنیم؟


سلام عرض شد
جی میل به شما بیشتر از 2.5 گیگابایت فضا می دهد که برای ذخیره صدها هزار ایمیل کافی بنظر می رسد. اما اگر دوستانی داشته باشید که دائما برایتان ایمیل های حاوی فایلهای PDF ، فيالهاي ویدئويي، کلیپهای صوتی، فایلهای فشرده شده حجیم و یا عکسهايی با رزولوشن بالا می فرستند حتی پر شدن جی میل هم دور از انتظار نیست. در این صورت وقتی وارد جی میل خودتان می شوید هشداری مانند تصویر زیر مشاهده می کنید:



بعد از این هشدار، در صورتی که جی میلتان را خالی نکنید ایمیلهای فرستاده شده به این اکانت برگشت خواهند خورد.
حالا سوال اینست: چطور در جی میل جستجو کنید تا فايلهای اضافه را از آن پاک کنید؟ برای دانستن فوت وفن این کار ادامه مطلب را بخوانید.
اگر در قسمت جستجوی جی میل (Search Box قسمت بالا ) این عبارت را وارد کنید:
has:attachment
آن وقت تمام ایمیلهایی که حاوی ضمیمه (Attachment) هستند برایتان لیست می شود.
حالا اگر جستجو را باریکتر کنید:
has:attachment from:me label:sent
تمام ایمیلهای فرستاده شده توسط شما که ضمیمه دارند لیست می شوند. پاک کردن آنها باعث می شود فضای کافی مورد نیاز را بدست آورید.
عبارتهایی مانند:
filename:pdf و یا filename:xls
ایمیلهایی را که حاوی ضمیمه هایی به فرمت مورد نظر هستند جدا می کند. باز هم می توانید این عبارتها را با from:me label:sent ترکیب کنید تا فقط ایمیلهای ارسالی شما را در برگیرد.
در صورتی که تایپ کنید:
before:2006/01/01 label:sent
تمام ایمیلهایی که پیش از اول ژانویه 2006 ارسال شده اند را لیست می کندو با این روش می توانید از شر ایمیلهای قدیمی فرستاده شده خلاص شوید.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (758) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • روی جلد تمام مجلات معروف دنیا
  • صندلی و مبلهای جالب
  • معرفي و دانلود فيلم : کلک
  • دانلود انيميشن : Cartoon Crack-Ups
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای Amr Diab به نام El Lilady
  • آهنگ جدید و زیبای میثم به نام عشق پاک
  • نرم افزار حسابداری و انبارداری فروشگاهی فارسیكام 2.8
  • ديکشنري فارسي به انگليسي و انگليسي به فارسي براي گوشيهاي سوني اريکسون
  • برنامه پخش اذان به افق شرعي 32 هزار شهر جهان
  • آسمان‌خراش‌ چرخان دوبی
  • رابطه بین مافیای قدرت و ثروث با بهائیت چیست؟
  • استفاده خودروهاي مجلس از بنزين غير سهميه‌‌اي!
  • نقدی بر دولت نهم
  • آمار شگفت‌آور از سهميه‌بندي بنزين
  • جديدترين شماره از ماهنامه PC Welt
  • اسلحه با شلیک شک الکتریکی به هدف
  • اهل دانشگاهم ! 
  • كنترل بد دهاني و دشنام گويي
  • انتخاب عجایب هفتگانه جدید
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

سایت «بنیاد عجایب هفتگانه جدید»
صندلی و مبلهای جالب
بمناسبت 18 تير؛ ويدئو 9 دقيقه اي از يک سخنراني ...
روی جلد تمام مجلات معروف دنیا
منتخبی از آثار کائو گومز از برزیل (کاریکاتور)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

قانون شكني آمريكا در خريد 22 هواپيماي مسافربري توسط ايران

رئيس هيئت مديره ايران‌ايرتور گفت: دولت آمريكا در ادامه سياستهاي خصمانه خود در قبال ايران و بر خلاف قوانين بين المللي و تعهدات قبلي خود از نهايي شدن قرارداد فروش 22 هواپيما به شركت هواپيمايي ايران‌ايرتور جلوگيري كرد.
پورمحمدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: چندي پيش شركت ايران‌ايرتور براي خريد 22 هواپيماي MD از يك شركت چيني اقدام كرد و در اين كار توافقاتي نيز ميان طرفين حاصل شد.
وي افزود: اين در حالي بود كه دولت آمريكا پس از اطلاع از اين قضيه شركتهاي پشتيباني كننده هواپيماهاي مذكور را از ارائه خدمات به ايران منع كرد.
به گفته پورمحمدي صنعت هوانوردي ايران با تمام پيشرفتهايي كه تا كنون در زمينه تعمير و نگهداري هواپيما كسب كرده است، قادر به تعمير اين مدل هواپيما نيست و اقدام آمريكا عملا راه را براي انعقاد قرارداد نهايي بست.
مدير عامل شركت هواپيمايي ايران‌ايرتور تصريح كرد: هواپيماهاي MD مورد نظر اين شركت بين سالهاي 1997 تا 2000 ساخته شده و هر كدام داراي 170 صندلي بودند.
وي خاطرنشان كرد: در صورت بهتر شدن اوضاع سياسي، شركت ايران‌ايرتور قطعا مذاكرات مربوط به خريداري اين هواپيماها را از سر خواهد گرفت تا به وسيله آنها پروازهاي داخلي خود را در حد قابل توجهي گسترش دهد.
به گزارش فارس دولت آمريكا در سال گذشته اعلام كرد كه قصد دارد تحريمهاي هوايي عليه ايران را لغو كند.اين در حاليست كه وزير راه و ترابري چند ماه بعد، اين اعلاميه را تنها يك ابزار تبليغاتي براي آمريكا عنوان و تصريح كرد: اين كشور عليرغم تمام جنجالهايي كه در مدتي كوتاه به راه انداخت تا كنون هيچ اقدامي در راستاي لغو تحريمهاي هوايي ايران انجام نداده است.
بر اساس قوانين بين‌المللي تحت هيچ شرايطي كشورها اجازه تحريم صنعت هوايي عليه كشور ديگري را ندارند. اين امر به لحاظ اين مورد تاكيد قرار گرفته است كه امكان مسافرت اتباع كليه كشورها با ايرلاينهاي كشور تحريم شده وجود دارد.
اين گزارش مي‌افزايد: دولت آمريكا بدون توجه به قوانين بين‌المللي و نيز امكان وجود خطر براي اتباع ديگر كشورها اقدام به تحريم هوايي ايران كرده است.
گزارش فارس حاكيست بنا به تاكيد مكرر مديران و مسوولان صنعت هوايي ايران، شرايط تحريم تا كنون با تلاش متخصصان داخلي كوچكترين تاثير منفي بر ايمني پروازها نداشته است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

کلک
The Hoax


کارگردان: لاسه هالستروم. فيلمنامه: ويليام ويلر بر اساس کتابي به همين نام اثر کليفورد ايروينگ. موسيقي: کارتر بورول. مدير فيلمبرداري: اليور استاپلتون. تدوين: اندرو موندشين. طراح صحنه: مارک ريکر. بازيگران: ريچارد گير[کليفورد ايروينگ]، آلفرد مولينا[ديک ساسکيند]، هوپ ديويس[آندره آ تيت]، مارشيا گ هاردن[اديت ايروينگ]، استنلي توچي[شلتون فيشر]، ژولي دلپي[نينا وان پالاندت]، ايلاي والاک[نوآ ديتريش]، مايکل جي. برگ[ترومن کاپوته]، سارا نيکولز[خانم مانسون]. 115 دقيقه. محصول 2006 آمريکا.
سال 1971. کليفورد ايروينگ دروغي بزرگ بر زبان مي آورد که او را تبديل به بزرگ ترين شياد دنيا مي کند. او نويسنده اي است که گرفتار کمبود سوژه شده و يک روز فکري نبوغ آميز و به همان ميزان خطرناک به مغزش خطور مي کند. او ادعا مي کند که نگارش خاطرات يکي از بزرگ ترين مردان قرن بيستم- هوارد هيوز- به وي پيشنهاد شده، کسي که سال هاست خود را از انظار عمومي پنهان کرده است. او در سايه اين دروغ بزرگ قراردادي يک ميليون دلاري با يکي از بزرگ ترين شرکت هاي نشر به نام مک گراو هيل منعقد مي کند و خيلي زود به شهرت و پول دست مي يابد. اما يک روز در آستانه چاپ بخش کتاب هوارد هيوز با دفتر انتشارات مک گراو هيل تماس گرفته و با فاش کردن دروغي که ايروينگ گفته، شهرت و اعتبارش او را زير سوال مي رود. ايروينگ به خاطر کلاه برداري تحت تعقيب قرار مي گيرد، چون او اينک يک شارلاتان کبير به شمار مي رود...

چرا بايد ديد؟
چند سال قبل مارتين اسکورسيزي با ساختن هوا نورد گوشه هايي از زندگي پر جنجال هوارد هيوز را روي پرده برد. به نظر مي رسيد که بعد از مرگ هيوز در سال 1976 و ساخته شدن چندين فيلم و چاپ و انتشار ده ها کتاب چيز نگفته اي درباره حيات پر هياهوي اين مرد نمانده باشد. کمتر از يک سال بعد از مرگ هيوز، تامي لي جونز نقش او را در فيلم هوارد هيوز شگفت انگيز بازي کرد. در سال 1980 ملوين و هاوارد توسط جاناتان دمي درباره ماجراي ملاقات ادعايي ملوين درامر با هوارد هيوز ساخته شد. هشت سال بعد دين استاکول در فيلم تاکر: يک مرد و رويايش نقش هيوز را بازي کرد. در 1992 تري کويين نقش او را در The Rocketeer ايفا کرد. اما هيچ کدام به اندازه هوا نورد اسکورسيزي و دي کاپريو در يادها نماندند. چون از قدرت و احتشام هيوز نشان زيادي با خود نداشتند. زندگي پر ماجراي اين ماجراجوي کبير همواره براي ارباب جرايد جذابيت خاصي داشته و به دليل گوشه گيري اش در دو دهه پاياني عمرش هاله اي از راز دور وي تنيده است. بسياري تلاش کردند تا با وي از نزديک ملاقات کرده و داستان زندگي اش را به رشته تحرير در آورند، اما موفق نشدند. کلک ماجراي يکي از اين نويسندگان است که با علم به در دسترس نبودن هيوز کتابي جعلي مي نويسد. البته اين کتاب خالي از حقايق نيست، و همين امر او را گرفتار دردسر نيز مي کند. کليفورد ايروينگ هنوز زنده است و مي نويسد. اما رسوايي سه دهه قبل وي و کتاب جعلي اش يکي از بزرگ ترين حوادث دهه 1970 آمريکا به شمار مي رود. البته در کنار رسوايي بزرگ تري به نام واترگيت که اتفاقاً نام هوارد هيوز نيز در آن ماجرا به گوش رسيد.
لاسه هالستروم متولد 1946 استکهلم، سوئد از کارگردان هاي مشهور اسکانديناوي به شمار مي رود که از ابتداي دهه 1990 در هاليوود ساکن شده و تاکنون فيلم هاي موفقي چون چه چيز گيلبرت گريپ را مي خورد، اصول عمارت سايدر و شکلات و... را کارگرداني کرده است. کلک آخرين فيلم او با سرمايه اي معادل 25 ميليون دلار است که بر خلاف فيلم هاي پيشين نتوانسته در گيشه موفقيت چنداني کسب کند[7 ميليون دلار فروش]، اما اين واقعه از ارزش هاي روايي فيلم او نمي کاهد. کلک زندگي يک شياد نيست. بلکه مجادله يک فرد با توسل به دروغ و قدرت تخيل اش براي زنده ماندن است. قصه ميزان پايداري آخرين شاخه اي است که يک مغروق به آن چسبيده و به خود مي گويد اگر قرار است غرق شوم بگذار اين حادثه در دريايي بزرگ رخ دهد تا جويي باريک!
حتي اگر شناختي از کليفورد ايروينگ واقعي و ماجراي او نداشته باشيد، بازي جذاب گير و روايت بي نقص هالستروم شما را جذب مي کند. هالستروم توانسته به خوبي چهره معصوم ايروينگ را از پس نقاب يک دروغگوي بزرگ کشف و به نمايش بگذارد. او خود نيز مي داند که با گفتن هر دورغ بيشتر و بيشتر فرو خواهد رفت، اما ادامه مي دهد. قطب دوم ماجرا بر خلاف هوا نورد حضور فيزيکي ندارد، اما قدرت وي از وراي عکس ها و صدايي که از راه دور شنيده مي شود حضوري شگرف دارد. هالستروم اين کار را در حالي انجام مي دهد که قهرمان اصلي اش يک نويسنده حقه باز است. اما هالستروم با نشان دادن ديگر حوادث جنجالي دهه 1970 و رسوايي هاي بزرگي که هيوز هم در برخي از آنها نقش داشت، کاري مي کند که بي اختيار از ايروينگ خوشتان بيايد. همه دعا مي کنيد که موفق شود و زماني که همسرش چک يک ميليون دلاري را با نامي جعلي نقد مي کند، از ته دل خوشحال مي شويم. چون او هر چه باشد به اندازه نيکسون و هيوز آلوده نيست. او فقط مي خواهد زنده بماند و تنها کاري که بلد است دروغگويي است. بازي گير از نقاط قوت فيلم است که شخصيت ايروينگ را جذاب تر مي کند، البته بقيه بازيگران مانند مولينا و گي هاردن را نيز نبايد فراموش کنيد!
از حوادث روزگار اين که ريچارد گير 27 سال قبل با نينا وان پالاندت واقعي[که ژولي دلپي نقش وي را بازي مي کند] در فيلم ژيگولوي آمريکايي همبازي بوده!
ژانر: کمدي، درام. 
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود (با کيفيت بالا و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/26810047/the.hoax.by.c0ckroach.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/26810014/the.hoax.by.c0ckroach.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/26809993/the.hoax.by.c0ckroach.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/26809984/the.hoax.by.c0ckroach.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/26809930/the.hoax.by.c0ckroach.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/26809929/the.hoax.by.c0ckroach.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/26809920/the.hoax.by.c0ckroach.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/26809908/the.hoax.by.c0ckroach.part8.rar 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Cartoon Crack-Ups

7 کارتون قديمي و دوست داشتني از جمله: The Flintstones", "The Jetsons" و "Scooby-Doo" 
 

لينکهاي دانلود (نسخه انگليسي)
cartoon_crack_ups.part1.rar 
cartoon_crack_ups.part2.rar 
cartoon_crack_ups.part3.rar 
cartoon_crack_ups.part4.rar 
cartoon_crack_ups.part5.rar 
cartoon_crack_ups.part6.rar 
cartoon_crack_ups.part7.rar 
cartoon_crack_ups.part8.rar 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

El Lilady
باصداي Amr Diab

آلبوم جدید و بسیار زیبای Amr Diab به نام El Lilady با دو کیفیت
 

MP3  128

Ne2ool Eih

El Lilady

Tool Mana Shayfak

Hekayat

Enta El Ghaly

Ro7y Merta7alak

Aletly Oul

We Fehemt 3eneek

De7ket

Khaleek Ma3aya

                    

WMA  64

Ne2ool Eih

El Lilady

Tool Mana Shayfak

Hekayat

Enta El Ghaly

Ro7y Merta7alak

Aletly Oul

We Fehemt 3eneek

De7ket

Khaleek Ma3aya

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای میثم به نام عشق پاک

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نرم افزار حسابداری و انبارداری فروشگاهی فارسیكام 2.8
 

 

نرم افزار حسابداری چیست؟
نرم افزار حسابداری نیازهای یک بنگاه تجاری از قبیل سرعت ، امنیت ، قابلیت اطمینان ، و قدرت تحلیل و آناليز اطلاعات را برآورده می کند. نرم افزار حسابداری ابزارهای مورد نیاز برای محاسبات و اتومات کردن خیلی از پروسه های حسابداری را برای پیش بینی های امور مالی یک شرکت (یا فروشگاه) ارائه می کند. نرم افزار حسابداری گزارشاتی از قبیل فروش ، ارزش اموال و داراییها ، هزینه های بالاسری ، هزینه های تولید ، صورتحساب عملکرد سود و زیان و ارزش افزوده و...را ارائه می کند.

منافع استفاده از نرم افزار حسابداری:
بسته به نیازهای تجاری و نوع نرم افزار حسابداری، مطمئن باشید که با استفاده از نرم افزار حسابداری منافع زیادی خواهید کرد که بعضی از این منافع به شرح زیر است:
- پیشی گرفتن از رقبا
- افزایش سودآوری
- پایین آمدن هزینه های حسابداری
- تصمیم گیری هوشمندانه
- ایجاد اعداد ارقام دقیق در حسابداری
- اتومات کردن کارهایی از حسابداری که بصورت دستی انجام می شود

قابلیتهای نرم افزار حسابداری و انبارداری فارسیکام:
1- تنظیمهای عمومی نرم افزار
2- عملیات نرم افزار
3- امکانات اضافی
4- گزارشات

 

توجه: قیمت نرم افزار 1.500.000 ریال مي باشد و این برنامه فقط به منظور تست برای دانلود قرار داده شده است، چنانچه شما قصد استفاده از این برنامه را دارید برای حمایت از تولید کننده میبایستی آن را حتماَ خریداری کنید!

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 20 مگابايت مي باشد، کرک برنامه داخل فايل zip قرار داده شده)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

راهنما: پس از دانلود فایلها را از حالت فشرده خارج کنید و با استفاده از نرم افزار Clone CD ایمیج سی در را روی یک سی دی خام ضبط کنید. همچنین میتوانید فایل ایمیج را درون یک سی دی رام مجازی بارگذاری کنید و اقدام به نصب نرم افزار کنید.

 

دنياي موبايل

دیکشنری

ديکشنري فارسي به انگليسي و انگليسي به فارسي
براي گوشيهاي سوني اريکسون

لينکهاي دانلود:
                                           دانلود انگلیسی به فارسی
                                           دانلود فارسی به انگلیسی


براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


می خواه و گل افشان کن از دهر چه می​جویی

می خواه وگل افشان کن ازدهر چه می​جویی
مسند به گلستان بر تا شاهد و ساقی را
شمشاد خرامان کن و آهنگ گلستان کن
تا غنچه خندانت دولت به که خواهد داد
امروز که بازارت پرجوش خریدار است
چون شمع نکورویی در رهگذر باد است
آن طره که هر جعدش صد نافه چین ارزد
هر مرغ به دستانی در گلشن شاه آمد

 

این گفت سحرگه گل بلبل تو چه می​گویی
لب گیری ورخ بوسی می نوشی و گل بویی
تا سرو بیاموزد از قد تو دلجویی
ای شاخ گل رعنا از بهر که می​رویی
دریاب و بنه گنجی از مایه نیکویی
طرف هنری بربند از شمع نکورویی
خوش بودی اگربودی بوییش ز خوش خویی
بلبل به نواسازی حافظ به غزل گویی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

18 تير
خودت را از افکار بی اهمیت رها و در حال موفقیت تجسم کن.
دورین ویرچو

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اپيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمودند:
ما اتَّخَذَ اللهُ نَبِيّاً إلاّ زاهِداً.
خداوند هيچ پيامبرى را برنگزيد، مگر آن كه زاهد بود.
(مستدرك الوسائل : 12 / 51 / 13488)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

شبی ملا نصرالدین با زنش در پشت بام که برای خواب رفته بودند مشاجره نمود و بالاخره کارشان به نزاع کشید . ملا از کثرت اوقات تلخی پایش لغزیده از بام به زمین افتاد . همسایه ها از صدای افتادن او متوحش شده ، به سراغش آمده بودند ، و ملا را که از درد بیهوش شده بود ، با زحمت به هوش آوردند و سبب افتادنش را پرسیدند . ملا گفت : هر کس می خواهد درست از موضوع مطلع شود ، با زنش در پشت بام دعوا کند . در چشم بهم زد نی از چگونگی و سبب افتادن من با خبر خواهد شد !!


شخصی در منزل دوست خود به نهار دعوت داشت . اتفاقا درست موقعی وارد خانه میزبان خود شد که زن و شوهر با هم سخت دعوا داشتند .
زن بشقابی به طرف شوهر پرت کرد ، مرد خود را به کناری کشید و بشقاب از پنجره در حیاط افتاد . متقابلا شوهر هم لیوانی به سوی زن انداخت که از بیخ گوش خانم رد شد و در باغچه افتاد .
میهمان که چنین دید مقداری کارد و چنگال و بطری و بشقاب برداشت و می خواست بیرون برود که صاحب خانه جلو او را گرفت و پرسید : اینها را کجا می بری . . . . ؟
میهمان با خونسردی جواب داد : مگر شما قصد نهار خوردن در حیاط را ندارید ؟ من نیز به سهم خود به چیدن سفره کمک می کنم .!!!

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

مشكلات ناشي از تاتو كردن چيست؟

2 - خطر زخمهاي ناشي از عفونت
برداشتن و پاك كردن اثر تاتو يك كار پرزحمت و پررنج است كه معمولا با چند راه درماني و هزينه هاي قابل توجه اي همراه است. پاك كردن تاتو بدون ايجاد زخم شايد غير ممكن باشد. تقريبا تمام مشكلات از وقتي شروع مي شود كه مردم در مي يابند كه از انجام تاتو پشيمان هستند و اقدام به پاك كردن آن مي نمايند. 

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

تدبیر هژیر ,اندیشۀ افراسیاب بدکار و تقدیر آسمان کار را از خوش کامی به بد کامی می رسانند
عدم دخالت فردوسی در جریان واقعه ؛ چنانکه طبیعت تراژدی حکم مینماید ؛ هیچگاه نظر و میل شخصی را در جریان واقعه دخالت نمی دهد و از توجیه و تفسیر اتفاقاتی که روی می دهد خود داری میکند
نه بدخواه آن است و نه هوادار آن دیگری

شاهنامه را مجموعه ای از داستانهای حماسی میتوان شمرد که هر یک از این داستانها در حد خود قوی و کامل و عالی است
قدرت آنها غالبا به اندازه ایست که شاهنامه را در عین آنکه یک منظومۀ تاریخی است همواره میتوان در ردیف عالی ترین آثار حماسی جهان قرار داد
؛ مخصوصا از لحاظ کمال فنی , آن را با ایلیاد میتوان مقایسه نمود
ایلیاد کهنه ترین حماسۀ یونان محسوب میشود و موضوع آن از افسانۀ معروف جنگ تروا که در زمان هومر ؛ مضمون عمدۀ چامه های خنیاگران بود اقتباس شده است

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ 179 وَلِلّهِ الأَسْمَاء الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَذَرُواْ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمَآئِهِ سَيُجْزَوْنَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ 180 وَمِمَّنْ خَلَقْنَا أُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ 181 وَالَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَيْثُ لاَ يَعْلَمُونَ 182 وَأُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ 183 أَوَلَمْ يَتَفَكَّرُواْ مَا بِصَاحِبِهِم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذِيرٌ مُّبِينٌ 184 أَوَلَمْ يَنظُرُواْ فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا خَلَقَ اللّهُ مِن شَيْءٍ وَأَنْ عَسَى أَن يَكُونَ قَدِ اقْتَرَبَ أَجَلُهُمْ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ 185 مَن يُضْلِلِ اللّهُ فَلاَ هَادِيَ لَهُ وَيَذَرُهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ 186 يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ رَبِّي لاَ يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لاَ تَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللّهِ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ 187

 

ترجمه فارسي مکارم

به يقين، گروه بسيارى از جن و انس را براى دوزخ آفريديم; آنها دلها ( عقلها )يى دارند كه با آن (انديشه نمى‏كنند، و) نمى‏فهمند; و چشمانى كه با آن نمى‏بينند; و گوشهايى كه با آن نمى‏شنوند; آنها همچون چهارپايانند; بلكه گمراهتر! اينان همان غافلانند (چرا كه با داشتن همه‏گونه امكانات هدايت، باز هم گمراهند)! «179» و براى خدا، نامهاى نيك است; خدا را به آن (نامها) بخوانيد! و كسانى را كه در اسماء خدا تحريف مى‏كنند (و بر غير او مى‏نهند، و شريك برايش قائل مى‏شوند)، رها سازيد! آنها بزودى جزاى اعمالى را كه انجام مى‏دادند، مى‏بينند! «180» و از آنها كه آفريديم، گروهى بحق هدايت مى‏كنند، و بحق اجراى عدالت مى‏نمايند «181» و آنها كه آيات ما را تكذيب كردند، به تدريج از جائى كه نمى‏دانند، گرفتار مجازاتشان خواهيم كرد «182» و به آنها مهلت مى‏دهم (تا مجازاتشان دردناكتر باشد); زيرا طرح و نقشه من، قوى (و حساب شده) است (و هيچ كس را قدرت فرار از آن نيست) «183» آيا فكر نكردند كه همنشين آنها ( پيامبر) هيچ‏گونه (اثرى از) جنون ندارد؟! (پس چگونه چنين نسبت ناروايى به او مى‏دهند؟!) او فقط بيم دهنده آشكارى است (كه مردم را متوجه وظايفشان مى‏سازد) «184» آيا در حكومت و نظام آسمانها و زمين، و آنچه خدا آفريده است، (از روى دقت و عبرت) نظر نيفكندند؟! (و آيا در اين نيز انديشه نكردند كه) شايد پايان زندگى آنها نزديك شده باشد؟! (اگر به اين كتاب آسمانى روشن ايمان نياورند،) بعد از آن به كدام سخن ايمان خواهند آورد؟! «185» هر كس را خداوند (به جرم اعمال زشتش) گمراه سازد، هدايت كننده‏اى ندارد; و آنها را در طغيان و سركشى‏شان رها مى‏سازد، تا سرگردان شوند! «186» درباره قيامت از تو سؤال مى‏كنند، كى فرامى‏رسد؟! بگو: «علمش فقط نزد پروردگار من است; و هيچ‏كس جز او (نمى‏تواند) وقت آن را آشكار سازد; (اما قيام قيامت، حتى) در آسمانها و زمين، سنگين (و بسيار پر اهميت) است; و جز بطور ناگهانى، به سراغ شما نمى‏آيد!» (باز) از تو سؤال مى‏كنند، چنان كه گويى تو از زمان وقوع آن باخبرى! بگو: «علمش تنها نزد خداست; ولى بيشتر مردم نمى‏دانند» «187»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

saidsaghati@yahoo.com

 آنچه که هستی هدیه خداوند به توست و آنچه که می شوی هدیه تو به خداوند ، پس بی نظیر باش .
The person that you are , is gods gift to you , and the one you will be is your gift to god , so be perfect and excellent .

وقتی به چیزی که آرزوت بود رسیدی ، تازه میفهمی که آرزوش بهتر از داشتنش .
When you reach to your wish , you understand that wishing some thing is better than having that .

بعضی از آدما مثل کوه می مونن ، هر چی بهشون نزدیک تر بشی ، بیشتر به عظمت و بزرگی شون پی می بری .
Some people are like moan thins , when you get closer to them , you find out their authority more .

همیشه فکر کن تو یه دنیای شیشه ای زندگی می کنی ، پس سعی کن به طرف کسی سنگ پرتاب نکنی ، چون اولین چیزی که می شکنه دنیای خودته .
think about living in a glass world , so trying not throw stone to anyone , because the first thing that will be broken is your world .

زندگی مثل یه جاده است ، من و تو مسافراشیم ، قدر لحظه ها رو بدونیم ، ممکنه فردا نباشیم .
life is a road and you are its passengers so , be careful about the value of your times , maybe you wont be in the road tomorrow

 

 

hasanalibeigi@gmail.com

Before the marriage:
He: Yes. At last. It was so hard to wait.
She: Do you want me to leave?
He: NO! Don't even think about it.
She: Do you love me?
He: Of course!
She: Have you ever cheated on me?
He: NO! Why you even asking?
She: Will you kiss me?
He: Yes!
She: Will you hit me?
He: No way! I'm not such kind of person!
She: Can I trust you?

Now after the marriage you can read it from bottom to the top!!!!

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

من واقعا نمي دونم از دست شما چي بكنم . سر به بيابون بذارم ؟ سرم رو تو ديفال بكوبم ؟
آقا ما گالري رو راه اندازي كرديم و روي كمك شما حساب كرديم . ولي دريغ از يك عكس ارسالي.
بابا .. گالري كه ملك شخصي من نيست .
بذار يه نفس عميق بكشم .
ببين عزيزم ( عجب كلمه ي لوس و بي مزه و بي محتوايي ) توي گالري شما مي تونين نظر بدين ، عكس برتر انتخاب كنيد ، راي بدين به عكسا و مهمتر از همه عكسايي كه فكر مي كنين قشنگه و روي سيستم خودتونه توي گالري آپلود كنين .
چطوري ؟ ( چل بشم بهتره به نظرم . كسي تيمارستان خوب سراغ نداره اينو جدي مي گم . )
شما توي سايت مبين عضو بشين . اين عضو شدن با عضو شدن توي گروه مبين فرق داره . بعدش مي رين توي گالري و مي بينين كه عكس ها دسته بندي شده . اون زير مجموعه اي كه فكر مي كنين مناسب عكس شماست رو انتخاب مي كنين بالاي صفحه نوشته ارسال عكس . بعدش توي صفحه ي جديد براي عكستون اسم انتخاب مي كنين و مي فرستين اين ور . ديگه باقيش با من .
يه فهرست هم هست به اسم غيره . اگه ديدين عكستون به هيچ كدوم از اين زير مجموعه ها نمي خوره اونجا بفرستين و براي عكس يه اسم رديف بذارين تا من يه زير مجموعه ي جديد براتون ايجاد كنم .
خب ..
اينم توضيج مبسوط گالري . راستي اگه عضو سايت باشين مي تونين اين عكسا رو براي فك و فاميل و ... .. و نامزد و همسر و كي و كي كارت پستال كنين .
خب ..
تا بعد .

 

 

salman_yavar@yahoo.com

برنامه پخش اذان به افق شرعي 32 هزار شهر جهان

شبكه اينترنتي رافد طرح پخش اذان به افق شرعي 32 هزار شهر جهان را اجرا کرد.
سعيد رحيمي، مدير شبكه رافد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا گفت: شبكه رافد به تازگي با اجراي طرحي اينترنتي، اذان صبح و ظهر و مغرب به افق شرعي 32 هزار شهر را براي درخواست‌كنندگان پخش مي‌كند.
وي افزود: كساني كه در شهرهاي غير‌اسلامي زندگي مي‌كنند و از اوقات شرعي آگاهي ندارند، بدين وسيله مي‌توانند از زمان دقيق اوقات شرعي هر روز مطلع شوند و صداي اذان را سر وقت خود بشنوند.
سعيد رحيمي از استقبال گسترده شيعيان در شهرهاي مختلف جهان از اين طرح خبر داد و خاطرنشان كرد: اين طرح به خاطر در برگرفتن بخش‌هاي گسترده‌اي از جهان و براي اطمينان از قطعي بودن اذان در مناطقي مانند قطب شمال و جنوب كه داراي عرض جغرافيايي بالايي هستند با خطاي پنج دقيقه پخش مي‌شود كه كم‌ترين ميزان خطا در اين سطح است.
علاقمندان مي توانند براي نام‌نويسي در اين طرح به نشاني اينترنتي زير مراجعه کنند:
www.rafed.net

 

 

navid.foroughi@gmail.com

بار امانت

غــمى خواهم كه غمخوارم تـو باشى
دلــــــى خواهم، دل آزارم تو باشى

جهــــــــان را يك جـــوى ارزش نباشد
اگر يــــــــــــارم، اگر يارم تو باشى

ببــوسم چــــوبـــه دارم به شـــــــادى
اگر در پـــــــــــاى آن دارم تو باشى

به بيمـــــارى، دهــــم جان و سر خود
اگر يار پـــــرستارم تـــــــــو باشى

شــــوم، اى دوست! پرچمدار هستى
در آن روزى كه ســـردارم تو باشى

رسد جــــانم به فـــوق "قاب قوسين"
كه خورشيد شب تــــارم تو باشى

كِشم بــــــار امـــــــــانت، با دلى زار
امـــــانتـــــدار اســــرارم تو باشى

 

 

ronicarad@yahoo.com

تغيير و تحول

تغيير و تحول قانون ثابت ولايتغير جهان هستي است. همه چيز در حال تغيير و دگرگوني است؛ آن چه که تغيير ناپذير است، خود تغيير است. حکايت تغيير و تحول حکايت هميشگي زندگي انسانهاست. امواج تغيير و تحول در گستره زندگي امروزين ما هر لحظه جلوه اي خاص مي يابد.
امروزه ثابت ماندن، تغيير نکردن و بهبود نيافتن مساوي مرگ است، حتي يک روز ما نبايد بدون تغيير سپري شود. تحول و بهبود مسابقه اي بدون خط پايان است که دير زماني است شروع شده. ما نيز بايد در اين مسابقه با تمرينات بيشتر شرکت کنيم. همه خواهان تغيير و تحول اند ولي نه در خود بلکه در ديگران. نگاه تيزبين ما هميشه متوجه افراد و سازمانهاي ديگر است. تغيير و تحول از طريق شانس و اقبال حاصل نمي شود بلکه به مديريت صحيح بستگي دارد.
خداوند سرنوشت هيچ قومي را تغيير نمي دهد مگر آن که خودشان بخواهند. قرآن کريم
اگرحاکم ومديرجامعه،دراخلاق و رفتارش تحولي حاصل گردد، زمان دگرگون مي شود. پيامبر اکرم
بزرگترين بيم بشر، بيم از تغيير است: مردم از افکار جديد، عادت هاي جديد، محيط جديد و روش جديد مي ترسند. غافل از آن که اساس زندگي تغيير و تحول است و زندگي بدون آن قابل دوام نيست؛ تنها راه زندگي بهتر و طولانيتر، آمادگي شما براي قبول تغيير و عملي کردن تحول هاي بزرگ است. پس خودتان را عوض کنيد. السلي رابينسون
مديران بدانند، دگرگوني مثل مرک اجتناب ناپذير است. ناشناس
با سه قدم زير تغييرات پايدار پديد آوريد:
قدم اول: معيارهاي خود را بالا ببريد،
قدم دوم: عقايد زيان آور را تغيير دهيد،
قدم سوم: شيوه معمول کار را عوض کنيد. آنتوني رابينز
زندگي، پديده اي ايستا نيست؛ تنها دو گروه نمي توانند افکار خود را عوض کنند: ديوانگان تيمارستان، و مردگان گورستان. اورت ديرکسن
بزرگترين کشف نسل امروز اين است که انسان مي تواند با تغيير ذهنيت خود، زندگي خود را تغيير دهد. جيمز
ما ايستادگي را از طبيعت مي آموزيم: رودي که از رفتن باز بايستد، بوي گند مي گيرد. اندرو متيوس
تغيير آنگاه شروع مي شود که فردي پله بعدي را ببيند. ويليام درايتن
تغيير پذير را تغيير ده، تغيير ناپذير را بپذير، و از آن چه غير قابل قبول است فاصله گير. دنيس واتيلي
چيزي پايدار نمي ماندمگردگرگوني. هراکليتوس

 

.

alirezamajidi@gmail.com

آسمان‌خراش‌ چرخان دوبی

عرب‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس از هیچ کاری برای ایجاد جذابیت توریستی رویگردان نیستند. هر روز خبری در این زمنیه به گوش می‌رسد ، یک روز جزایر مصنوعی و روز دیگر موزه به سبک لوور اعراب.

امروز تصاویری در سایت CNET دیدم که حاکی از این هستند که ، قرار است آسمان‌خراش چرخانی در دوبی ساخته شود.

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

این آسمان‌خراش طوری ساخته خواهد شد که هر طبقه‌اش به طور مجزا حرکت کند و به این ترتیب و با افزودن جلوه‌های نوری ، در هنگام شب ، زیبایی خاصی هم برای ساکنانش و هم برای مشاهده‌کنندگان بیرونی خواهد داشت.

ساختمان یک محور مرکزی خواهد داشت که به روش مرسوم بنا خواهد داشت ، در پیرامون این محور مرکزی قطعات پیش‌ساخته طبقات قرار خواهند گرفت. برای تأمین انرژی لازم برای حرکات طبقات از توربین افقی بادی استفاده خواهد شد.

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

بیشتر ساختمان‌های شیک و با معماری جالب توجه دوبی از سال 2000 به بعد ساخته شده‌اند.

خواه این پروژه عملی شود و خواه نه ، وجود چنین نقشه‌هایی حاکی از عزم و اراده اعراب برای جلب هر چه بیشتر توریست‌ها و مبدل کردن دوبی و شهرهای مشابه به بهشت جهانگردان است.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

panahi_mp@yahoo.com

رابطه بین مافیای قدرت و ثروث با بهائیت چیست؟ (کارگزاران و اسرائیل)

این یکی رو خود من هم هنوز نتوانستم بینش دلیل و ... پیدا کنم که چرا دار و دسته کارگزاران محترم با یک شخص بهائی سالهاست رابطه مافیایی داشته و خود به وی پر و بال داده اند.
حسین ثابت یک بهائی با قدرت است که از سال 1372 توسط کارگزارانی ها وارد کشور شد و بلافاصه به جزیره کیش رفت و با کمک جناب آقای یزدان پناه (رئیس وقت منطقه آزاد) که از خیانتکاران به کشور و بیت المال است شروع به سرمایه گذاری و ساخت هتل نمود.
حسین ثابت موفق شد سر بیت المال را اونقدر کلاه بزاره که تقریبا گفته میشه بهای هر متر زمین که الان حدود چند میلیون تومان است را با هر متر مربع کمتر از 5000 تو مان بدست آورد
و صد البته که مقدار زیادی از همان پول را هم هنوز که هنوز است نداده و نخواهد داد
حسین ثابت ابتدا اقدام به ساخت هتل بزرگ داریوش نمود (این هتل مجلل ترین هتل کشور است)
سوئیت های ان در زمان های عادی سال هر شب 400 هزار تومان و در ایام عید نوروز و .. تا 700 – 800 هزار تومان هر شب اجاره داده میشود.
وی پس از ان اقدام به ساخت پارک دلفین ها و پارک شیرها و چندین پروژه تفریحی دیگر در کیش نمود.
پس از مدت یکسال از فعالیت پروژه هایش تصمیم گرفت تنها هتل دار کیش شود و اقدام به خرید 6 هتل آماده دیگر کرد با قیمت های تقریبی هر هتل 8 -9 میلیارد تومان به بالا
البته برخی هتل داران زیر بار این کار نرفته و وی نتوانست به این آرزوی خود برسد.
حسین ثابت در این زمان موفق شد چند هتل نیز در جزایر قناری اسپانیا تاسیس کند و هم اکنون نیز بزرگترین شرکت هتل داری اسپانیا را صاحب است و خود وی نیز در یکی از دو جزیره اختصاصی خود در اسپانیا زندگی می کند
همانطور که گفتم میزان کلاه برداری وی که با کمک کارگزاران محترم انجام شد چیزی حدود ... است (خودتان حساب کنید.
770.000 متر زمین را که ارزشش متری تقریبا 4000.000 تومان است را متری تقریبا 4000 تومان خریده است .
البته در یکی دو سال اخیر هشدارهای زیادی توسط سیستم امنیتی کشور مبنی بر عدم سرمایه گذاری حسین ثابت در شهرهای دیگر کشور به سازمان ها و ارگان و ... داده شد و حتی نامبرده میخواست پروژه عظیمی را در اطراف حرم امام رضا (ع) اجرا کرده و همینطور در برخی شهرهای دیگر ...
در ضمن این جناب آقای ثابت طرف های همان سال 73 با ضمایت حزب کارگزاران مبلغ 5000.000 دلار وام از بانک سپه شعبه لندن هم گرفته که هنوز پرداخت نکرده است.
این بهائی هنوز که هنوز است قصد دارد با قدرت مافیایی که حزب کارگزاران دارد باز هم به پروژه های خود در مناطق مختلف کشور اضافه کند
اما نکته بهائی بودن آقای حسین ثابت و ارتباط تنگاتنگ با حزب کارگزاران و بزرگان این حزب از این جهت بسیار مهم است که حسین ثابت یکی از طرفداران برقرایر ارتباط ایران (ارتباط حسنه) با اسرائیل است و تقریبا در تمامی همایش ها و مراسمات اسرائیل بصورت میهمان ویژه از سوی این رژیم دعوت میشود.
حالا چه رابطه ای بین برقراری ارتباط با اسرائیل و حزب کارگزاران است ... پیدا کنید سن پرتغال فروش را !!!

 

 

yosefasadi@gmail.com

استفاده خودروهاي مجلس از بنزين غير سهميه‌‌اي!
 

بحث سهميه بندي بنزين و استفاده از كارت هوشمند سوخت همه اذهان را متوجه مجلس شوراي اسلامي مي‌كند. چرا كه مجلس در تصويب بودجه سال 86 مقرر كرده بود كه بنزين از اول خرداد امسال سهميه‌بندی، با قيمت 100 تومان و با استفاده از كارت هوشمند سوخت عرضه شود.
انتظار اين بود كه بيش از هر كس، هر مسئول و هر مقامي خود نمايندگان مجلس به این مصوبه اعتنا كرده، بر اجراي آن پايبند بوده و با نظارت بر اجرای قانون که جز وظایف آنهاست، از هر گونه تخلف جلوگیری کنند یا حداقل خود در تخلف از این قانون پیشتاز نباشند.
پس از اعلام سهميه‌بندي بنزين در ششم تير ماه امسال توسط دولت، متاسفانه خبرهايی شنيده مي‌شود كه خودروهاي مجلس بدون استفاده از كارت هوشمند سوخت در جايگاه سوخت‌رساني مجلس از بنزين غير سهميه ای استفاده مي‌كنند.
مجلس داراي 2 جايگاه سوخت است که مختص سوخت رسانی به خودروهای مجلس می باشد. هرگونه سوخت گیری در آنجا کنترل می شود و نمایندگان مجلس نمی توانند در آنجا سوخت گیری کنند.
ماجرا از اين قرار است كه چند روز قبل از اعلام سهميه‌بندي براساس هماهنگي‌هاي انجام شده مخزن پمپ بنزين مجلس پر از بنزین مي‌شود تا پس از اعلام سهميه‌بندي مشكلاتي براي خودروهاي مجلس پيش نيايد. متاسفانه پس از اعلام اجرايي شدن قانون مجلس و اعلام سهميه‌بندي بنزين، خودروهاي مجلس بدون توجه به استفاده از كارت هوشمند سوخت و ميزان سهميه، از این بنزين استفاده مي‌كنند.
اين خبر اوليه بود كه بدست اينجانب رسيد. البته در روز چهارشنبه ششم تيرماه يعني اولين روزي كه دولت اعلام كرد تمام خودروهاي شخصي و دولتي بايد از بنزين سهميه‌اي‌ استفاده كنند، خبري بدستم رسيد كه حدود ۱۰ نماينده مجلس پس از پايان جلسه علني مجلس با حضور در جايگاه سوخت مجلس بدون استفاده از كارت هوشمند سوخت از بنزين غير سهميه‌اي برای اتومبیل شخصی خود استفاده كرده‌اند. البته هیچ کس این خبر را تائید نکرد و من هم امیدوارم که صحت نداشته باشد.
يادم آمد كه اوايل مجلس هفتم روزي سواري خودروي مجلس بودم و اين خودرو در ساختمان قديم مجلس سوخت گيري كرد. با خود گفتم اين قضيه را پيگيري‌ كنم و ببينم آيا اين اقدام خودروهاي مجلس و کار حدود 10 نماينده صحت دارد؟
يكي از نمايندگان مجلس به طور كلي از وجود پمپ بنزين در مجلس اظهار بي اطلاعي كرد. اما نماينده ديگر گفت: عصر روز دوشنبه يازدهم تير ماه هنگاميكه توسط راننده و خودروي مجلس به منزل مي‌رفتم صف‌هايي طولاني بنزين را مشاهده كردم كه به راننده گفتم شماها براي بنزين چيكار مي‌كنيد؟ كه گفت: «ما از بنزين موجود در پمپ بنزين مجلس استفاده مي‌كنيم و از كارت هوشمند نيز در هنگام سوخت‌گيري استفاده نمي‌كنيم».
كنجكاو شدم با هيئت رئيسه مجلس نيز تماس گرفتم و قضيه را جويا شدم كه يكي از اعضاي هيئت رئيسه مجلس از اين قضيه اظهار بي اطلاعي كرد و گفت اين موضوع به من ارتباطي ندارد بلكه به كارپردازهاي مجلس مربوط است. نظر محسن كوهكن نماينده لنجان در مجلس و كارپرداز فرهنگي مجلس را جويا شدم كه وي نيز استفاده از بنزين غير سهميه‌اي و بدون استفاده از كارت هوشمند سوخت را رد و تاكيد كرد كه همه خودروهاي مجلس با استفاده از كارت هوشمند سوخت، سوخت‌گيري مي‌كنند. همچنین استفاده از بنزین در آنجا حساب و کتاب دارد.
اين جواب آقاي كوهكن مرا قانع نكرد. باز هم پيگير اين قضيه شدم.
تلفن را بر داشته و زنگي به پمپ بنزين مجلس زدم. متوجه شدم كه خودروهاي مجلس تا امروز شنبه شانزدهم تير كه ۱۱ روز از اعلام سهميه‌بندي بنزين مي‌گذرد بدون استفاده از كارت هوشمند سوخت از بنزين غیر سهمیه ای استفاده مي‌كنند.
حال سؤال اين است كه نمايندگان مجلس اين همه داد و فرياد به راه مي‌انداختند كه بنزين بايد سهميه‌بندي شود و از مصرف بي‌رويه بنزين بايد جلوگيري كرد چرا خودشان ولو حتي 10 نماينده اين قانون را رعايت نمي‌كنند؟
چرا نمايندگان قانوني وضع مي‌كنند كه وقتي مي‌بينند براي خودشان محدوديت دارد آنرا زير پا مي‌گذارند؟ آيا فقط بايد مردم صرفه جويي كنند و نمايندگان و مسولين ...
راستي وقتي كه خود نمايندگان خواستار سهميه‌بندي بنزين بودند اينگونه عمل كردند، وضعيت دستگاهها و نهادهاي ديگر چگونه است؟

 

 

delneveshtehaye_man@yahoo.com

جسد

تو آینه ونک بین دوستاش نشسته بود و از مراسم تولد لذت می برد . بر و بر نگاش می کردم . یک لحظه چشمش بهم افتاد . لبخندش اخم شد , با تعجب بهم نگاه کرد . احتمالا فهمیده بود که مدت زیادیه بهش نگاه می کنم . تو دلم گفتم : اخم نکن , بخند . تا ده می شمارم و ... بخند . و بعد تو دلم شمردم
یک , دو , سه , ... با کمی مکث یه لبخند ریز زد و دوباره برگشت تو شلوغی تولد
چشمهام رو بستم و خندیدم . می دونستم با اون همیشه خوشبختم . من دوستش داشتم
ِسال بعد رو همون میز ازش خواستگاری کردم . نگام کرد و با همون لبخند گفت : نه
ِنمی دونم چه موقع شب بود ! خیلی وقت بود که تو کوچه پس کوچه ها راه می رفتیم و بحث می کردیم , نمی تونستم برای ازدواج متقاعدش کنم , حرفهای خودش رو میزد : دوستت دارم اما نمی تونم با تو ازدواج کنم . نمی دونم یهو چرا ازش پرسیدم : نکنه می خوای زن کس دیگه ای بشی ؟
من که می دونستم با کسی نیست , چرا ازش پرسیدم ؟
تو تاریکی کوچه خلوت ایستاد ... به چشمام نگاه کرد و با همون لبخند گفت : عیبی داره ؟
تو دلم گفتم : تا 50 می شمرم , بگو که دروغ میگی و بعد ... تو دلم شمردم
یک , دو , سه , چهار .... بیست ....... چهل ....... پنجاه
وقتی پنجاه تموم شد , افتاده بود تو بغلم . همون لبخند همیشگی رو داشت . دستهام رو از دور گردنش آزاد کردم . جای انگشتهام دور گردن و رو گلوش شبیه گردنبند شده بود . دیگه حرفی نزد . سکوت هم که علامت رضاست و من بیشتر از همیشه دوستش داشتم
ِما اون شب , ته اون کوچه خلوت و تاریک زندگیمون رو شروع کردیم
حالا اون همسر من بود و من خوشبخترین موجود دنیا
زندگی ما قشنگتر از اونی شده بود که فکرش رو می کردیم , بدون دعوا , بدون جر و بحث , با گلهای سفید ... خوشحال بود . لبخند می زد . می دونم که دوستم داره و من ... بیشتر از اون
. از اون به بعد تو خونه من و کنار هم زندگی کردیم
صبحها من حمومش می کردم , لباس تنش می کردم , آرایشش می کردم , موهاش رو درست می کردم و صبحونه می خوردیم . البته اون خیلی کم می خورد . می دونم , مواظب سایزش بود تا از چشمم نیوفته . کفشهاش رو پاش می کردم و دستش رو می نداخت رو دوشم و دوش به دوش هم راه می رفتیم . گاهی اوقات هم بغلش می کردم و با هم می دوییدیم
کوه , جنگل , دریا ... جایی نبود که با هم نرفته باشیم . شبها خیلی زودتر از من خسته میشد . دستش رو بهم می داد و معمولا از خستگی , پشت من رو زمین کشیده می شد . بعضی وقتها هم رو دوشم خوابش می برد یا حتی زیر صندلی ماشین . ما با هم خوشبخت بودیم , خوشبخت تر از همیشه
شبها تا نیمه شب به حرفهام گوش می داد و لبخند می زد , دوش می گرفت , موهاش رو خشک می کردم , لباس قشنگ خوابش رو تنش می کردم و می خوابید . بعضی وقتها تو تخت و بعضی وقتها تو فریزر و بعضی وقتها تو همون حموم
ما با هم خوشبختیم , این رو از همون نگاه اول حدس زدم . نظرش رو پرسیدم , لبخند می زد . چشمهام رو بستم و تو دلم گفتم : تا صد می شمارم و بگو که هیچ وقت ترکم نمی کنی و بعد ... تو دلم شمردم
ِ. یک , دو , سه ... ده .... بیست .... پنجاه ............. صد

 

 

nobodyman1978@yahoo.com

نقدی بر دولت نهم

در ابتدا یک پیشنهاد دارم:
روزانه علاوه بر اینکه محلی برای ارائه مطالب علمی، فرهنگی، هنری و .. می باشد (زحمت جمع آوری و تنظیم آن را مبین می کشد) جایی برای ابراز نظرات متفاوت اعضا نیز می باشد. تاکید من روی کلمه اعضا است. ولی متاسفانه برخی از دوستان روزانه را به محلی برای انتشار مطالب روزنامه کیهان، سایت رجا نیوز و برخی سایت های دیگر تبدیل کرده اند من هر مطلبی که طرفداران دولت در روزانه می نویسند در چند سایت خاص پیدا می کنم! که این به هیچ وجه برای کسانی که خود را حامی دولت می دانند مناسب نیست که مطالب را عینا از جای دیگر کپی کرده و آن را به عنوان نظر خود بیان کنند. بهتر است خودشان از آنچه درون جامعه می بینند استفاده کنند و تحلیل مناسب بنویسند. البته ذکر یک مطلب از یک رسانه امر پسندیده ایست ولی به شرطی که این امر به یک روال تبدیل نشود و نام منبع مطلب هم ذکر شود تا هم خوانندگان بدانند آنچه که می خوانند از کدام رسانه انتخاب شده است و هم حق مولف رعایت شود (هر چند که همچین حقی در ایران وجود ندارد!)
و اما در پاسخ به مطلبی که آقا یا خانم yaminpour@gmail.com در شماره 756 با عنوان چه کسی پوپولیست است  باید عرض کنم که من هم با این مطلب موافقم که از روی لباس و ظاهر نمی توان کسی را به چیزی متهم کرد و باید دید که آیا منافع مردم فدای چیز کم ارزشتری شده است یا خیر. حتی این مطلب هم قابل قبول می تواند باشد که دولتی با عوام فریبی روی کار بیاید (به دلیل اینکه قابلیت های آن شناخته شده نیست) ولی بعد از روی کار آمدن طوری کار کند که در دوره بعد رای بیشتری بیاورد و صلابت خود را نشان دهد چون در دروره بعدی دیگر عوام فریبی جواب نخواهد داد چون عملکرد آن دولت انگیزه انتخاب خواهد بود.
در مورد دولت فعلی هم فقط اشاره کوچکی می کنم. من کارمند دولت در یک اداره کوچک هستم. در اواخر سال گذشته که آقای رئیس جمهور 200000 دلار فقط به مردم فقیر تاجیکستان کمک کردند اداره ما برای پرداخت پاداش آخر سال کارمندان هیچ پولی نداشت و هر چه نامه نگاری با دولت می شد آنها اعلام می کردند که ما هم بودجه نداریم!!!!!!! در حالی که آن پول می توانست مشکل چندین اداره را حل کند. هرچند که در روز 29 اسفند کمی از آن پول را پرداخت کردند.
در مورد حقوق کارمندان هم کافی است از چند کارمند پرس و جو کنید که سطح زندگی آنها در این دو سال چقدر پایین آمده است و آیا حقوقی که می گیرند ( که افزایش زیادی هم در این دو سال نداشته است) کفاف زندگیشان را می دهد یا خیر؟
در حالی که هر روز از تریبون های دولت آمار هایی اعلام می شو د که معمولا کارشناسانه نیست ( اگر مناظره آقای رهبر و آقای ستاری فر را در گفتگوی خبری شبکه 2 دیده باشید این نکته کاملا مشهود است)
در پایان ازاینهمه کاستی ها می توان دو نتیجه گرفت: اول اینکه دولت در حال عوام فریبی است و در پشت پرده کار هایی صورت می گیرد که بر خلاف منافع مردم است و دوم اینکه دولت می خواهد برای مردم کار کند ولی شرایط آن را ندار د ( نیروی انسانی مجرب، مدیریت قوی، دانش لازم و......)
در دولت آقای احمدی نژاد مورد اول از نظر من کاملا منتفی است.

 

 

less10mah@gmail.com

آمار شگفت‌آور از سهميه‌بندي بنزين

اين تيتري است كه سايت الف متعلق به احمد توكلي (مرد هميشه دوم انتخابات ) و رئيس مركز پژوهش هاي مجلس براي درج اين مصاحبه انتخاب كرده است .
اين آمار ها كه توسط فردي به نام فتح الله امي كه گويا مدير طرح كاهش آلودگي هواي تهران است و در استفاده از رمل و اسطرلاب هم مهارت هاي خاصي دارد و در پیشگویی هایش مشخص می کند كاهش سفرها چقدرش مربوط به ترددهاي غير ضروري بوده ارائه شده و آقاي توكلي و همكارانشان را به شدت تكان داده است.
وي در ادامه افزود: پيش‌بيني‌هاي ما براي كاهش 25 درصدي سفرهاي غير ضروري با سهميه‌بندي بنزين نيز درست درآمد و ايستگاههاي ما نيز دقيقاً اين موضوع را تأييد كردند و اين كاهش 25 درصدي سفرهاي ضروري نشانگر اين است كه 25 درصد هم مصرف بنزين كاهش پيدا كرده است .
طبق پيش بيني ايشان 25 درصد سفرهاي غير ضروري كم شده و 25 درصد هم آلودگي هوا كم شده است (به اين ترتيب تنها عامل آلودگي هواي تهران سفرهاي غير ضروری است و سفرهاي ضروري و كارخانه جات اطراف شهر و....هيچ آلودگي توليد نمي كنند.) البته معلوم نشد آن ۲۵ درصد سفرهای ضروری که بعدا گفته اند به تنهایی مصرف بنزین را ۲۵ درصد کاهش داده یا با احتساب همان ۲۵ درصد سفرهای غیر ضروری به این عدد رسیده اند .
ظاهرا ايشان تنها عددي كه بلد هستند 25 است اگر چيز ديگري هم لازم داريد بگوييد تا ايشان از كاهش 25 درصدي آن هم خبر بدهند.
امي ادامه داد: از نظر خسارت زيست محيطي به خاطر كاهش 25 درصدي سفر شهري و كاهش مصرف سوخت نيز 65 ميليون دلار خسارت زيست محيطي كاهش مي‌يابد .
ديديد در قضاوت عجله كرديد ايشان عدد 65 را هم بلد هستند فقط شيفته عدد 5 هستند و دوست دارند اعدادي را اعلام كنند كه آخرشان 5 باشد.
{امي}اظهار داشت: در حال حاضر آنچه كه به عنوان سهميه روزانه 5/3 ليتر براي هر خودرو در كشور ما تعيين شده است بيش از سرانه مصرف خودرو در كشورهاي توسعه يافته است به طوري‌كه سرانه مصرف خودرو در كشوري مثل آلمان 2 ليتر در روز است .
نمي دانم ايشان ماه را چند روز حساب كرده اند كه فكر مي كنند ماهي 100 ليتر يعني روزي 5/3 ليتر (البته اگر اين فرض مشكوك كه ايشان اصلا خواندن و نوشتن بلد است را قبول كنيم ) به هر حال اين را هم مي توانيم بگذاريم به حساب علاقه وافر ايشان به عدد 5 .
اما درباره مصرف روزانه 2 ليتر بنزين توسط هموطنان هيتلر .اگر در نظر نگيريم كه با توجه به غير قابل مقايسه بودن سيستم حمل و نقل عمومي در دو كشور مقايسه مصرف روزانه آنها اصلا عاقلانه است يا خير . در اين كشور و كشورهاي مشابه متوسط مصرف خودروهاي در حال تردد حداكثر 6 ليتر در 100 كيلومتر است.يعني هر شهروند آلماني (با فرض درست بودن آمار ارائه شده توسط آقاي امي) روزانه به طور متوسط حدودا 33 كيلومتر با اتومبيل شخصي تردد مي كند . اين در حالي است كه در ايران متوسط مصرف خودروهاي در حال تردد حداقل 13 ليتر در صد كيلومتر است. (اين عدد حداقل مقدار مصرف بنزيني است كه در نيروهاي نظامي ايران به ازاي 100 كيلومتر حركت خودرو محاسبه مي شود). يعني حداكثر مسافتي كه يك شهروند ايراني با اين سهميه در نظر گرفته شده در روز مي تواند طي كند حدودا 25 كيلومتر است يعني هر ايراني در روز حداكثر 5/12 كيلومتر مي تواند از منزلش دور شود.يعني يك تهراني با اين سهميه در نظر گرفته شده حتي از تجريش تا پيچ شميران هم نمي تواند برود.
اين آقاي امي كاشف رابطه هاي جديد در علم اقتصاد هم هستند :
...... چون مصرف سوخت با درآمد ناخالص ملي ارتباط مستقيم دارد .
اين رابطه مستقيم را خود ايشان كشف كرده اند و روح مرحوم كينز را در آسمان ها دچار رعشه شدید كرده اند .
امي ادامه داد: وزن مصرف بنزين در تهران بين 10 تا 12 هزار تن بوده است يعني بمب شيميايي كه اثر مخرب زيست محيطي داشته كه اين هم با سهميه بندي بنزين حل مي‌شود .
اين يكي ديگر بدون شرح است. قبلا گفته بودم هر مشكلي داريد بگوييدتا اين امي با سهميه بندي بنزين برايتان حل كند.
{امي} ....مثلاً يارانه‌اي كه دولت بابت سوخت اتوبوس‌هاي بين شهري مي دهد، نرخ واقعي گازوئيل 130 تومان است كه 16 تومان فروخته مي شود و در سال برابر 90 ميليون تومان‌ مي‌شود يعني قيمت يك اتوبوس است و اگر دولت به آنها يارانه ندهد مي‌تواند سالي يك اتوبوس بين شهري اضافه كند .
اگر شما ربط اين جملات را با سهميه بندي بنزين متوجه شديد بنده را هم خبر كنيد .
وي يكي ديگر از نتايج سهميه بندي بنزين را جمع شدن مشاغل كاذبي چون مسافركشي عنوان كرد و گفت: اين سهميه بندي شغل كاذب مسافركشي كه 700 هزار نفر است و 500 هزار مورد آن در تهران است را جمع مي‌كند چون اينها علاوه بر آلودگي محيط ، مشكلات امنيتي را نيز براي مردم ايجاد مي‌كن
عينا همانگونه كه در متن اصلي است. احتمالا كلمه آخر مي كنند است.
نمي دانم آقاي توكلي اين عتيقه را از كدام قوطي لپ لپ در آورده است و با خواندن مصاحبه اش تكان خورده .اما هر عاقلي تصديق مي كند كه آن هفتصد هزار نفر بهتر است از طريق شغل كاذبي مثل مسافركشي امرار معاش كنند تا مرتكب دزدي يا خلاف هاي ديگر بشوند .
گمانم اكنون معني دولت مهرورزي را كاملا فهميده باشيد دولتي كه حتي نمي تواند ببيند يك عده بینوا كه به خاطر بيكفايتي دولت مردان از راه مشاغل معمول نمي توانند امرار معاش كنند براي چندرغاز پول بيشتر در خيابان ها مسافركشي كنند . و با مسرت و خوشحالي از آجر شدن نان اين عده سخن مي گويد.
آقاي توكلي با اين سايت الف و خبرهايي كه منتشر مي كند ثابت كرد كه گزينه مناسبي براي رياست سازمان ميراث فرهنگي است گمان نمي كنم كس ديگري در كشور به اندازه ايشان در يافتن عتيقه مهارت داشته باشد.

 

 

nsh_yuo2010@yahoo.com

فساد پهلوی
(قسمت چهارم)

امروز می خواهیم در مورد مردی صحبت کنیم که افکار بزرگی توی سرش- توی اون زمان خاص که کسی نمی تونست علیه جهانخوارها حرفی بزنه - وجود داشته (متاسفانه ناکام موند) ولی از نظر محمدرضا او مردی دیوانه بود. اسم این مرد " نیکولای چائوشسکو " بوده و برای مدت زمانی رئیس جمهور رومانی بوده. بیشتر از این توضیح نمی دم و بقیه مطالب رو از زبون مادرزن محمد رضا نقل می کنم:
"یک مرد دیگر که برای من جالب توجه بود و عقاید و افکارش عجیب به نظر می رسید " نیکولای چائوشسکو " بود. چائوشسکو به نظرم مردی آمد که زمان برایش متوقف شده و در قرون وسطی زندگی می کند!او مردی بود که به هیچوجه پیشرفت و تمدن غرب را قبول نداشت(در موردش زود قضاوت نکنین) موقعی که همراه با محمدرضا و فرح به بخارست رفتیم و مهمان چائوشسکو شدیم آشکارا می کوشید محدرضا را نصیحت کند و در سفری که با همسرش به تهران داشت نیز همین موضوع را به عنوان یک ناصح بزرگ حفظ کرده بود. محمدرضا معتقد بود کشورهای کوچک نمی توانند بدون دوستان بزرگ روی پای خود بایستند اما چائوشسکو می گفت:« این کشورهای بزرگ هستند که نمی توانند بدون غارت کشورهای کوچک به حیات خود ادامه دهند.» چائوشسکو در ملاقات با محمدرضا به او گفته بود:« ایران و کشورهای نفت خیز خاورمیانه باید یک اتحادیه قوی تشکیل دهند و نفت خود را آزادانه استخراج کنند و به دست خود بفروش برسانند.»
او می گفت که رومانی تا قبل از جنگ جهانی دوم یک کشور صادر کننده ی نفت در اروپا بود ولی شرکتهای غارتگر، نفت آن کشور را تا آخرین بشکه غارت کردند و یک محیط زیست مخروبه باقی گذاشتند.چائوشسکو می گفت:« غربیها نفت شما را خریداری می کنند. اما در قبال نفت به آن اندازه به شما پول می دهند که فقط می توانید لوازم استخراج نفت و هزینه قطعات فنی و ملزومات مورد نیاز چاه های نفتی را وارد کنید و مقداری هم برایتان بماند تا مواد غذایی خریداری نمایید و از گرسنگی نمیرید تا باز بتوانید نفت استخراج کنید و به غربیها بدهید.» او شرکتهای غربی را غارتگرانی بیرحم معرفی می کرد که نفت و منابع کانی کشورهای جهان سوم را غارت می کنند و در قبال این منابع پولی اندک، بعنوان صدقه، می پردازند. پولی که فقط به اندازه استخراج این منابع است!محمدرضا می گفت:« اینمرد دیوانه است. بیشتر از آنکه وقت خود را صرف مذاکرات در مورد روابط دو کشور کند صرف تبلیغات ضدغربی می کند!» در تهران او همراه با محمدرضا به بازدید از کارخانه ی ایران ناسیونال رفت که یک نوع اتومبیل انگلیسی را سوار می کرد. محمدرضا با غرور و خوشوقتی اتومبیل پیکان را که تازه یکی دو سال بود در ایران ساخته می شد به عنوان پیروزی صنعتی ایران به چائوشسکو نشان داده بود. اما چائوشسکو به او گفته بود:« شما اگر اسب پرورش بدهید بهتر از آن است که اتومبیل انگلیسی را به نفع اقتصاد بریتانیا سوار کنید و به مردم خودتان بفروشید!» محمدرضا گفت:« این مردک دهاتی آداب سیاست هم نمی داند!» چائوشسکو در بخاست ما را به بازدید از یک کارخانه اتومبیل سازی برد که نوعی اتومبیل سواری کوچک تولید می کرد. اتومبیل های این کارخانه خیلی کوچک بودند و به نظرم آمد اتومبیلهایی عقب مانده اند. چائوشسکو کهمتوجه شده بود ما به این اتومبیل ها با دیده ی حقارت می نگریم، گفت:" این اتومبیل نسبت به اتومبیل های دیگر برتری بسیار دارد!" و در حالیکه متوجه تعجب ما از شنیدن این حرف شده بود ادامه داد:« برتریش این است که خودمان همه قطعاتش را می سازیم و یک تولید ملی است!» شبها به نوبت برق محله های بخارست قطع می شد. حتی در ایامی که ما در بخارست بودیم این قطع برق ادامه یافت. چائوشسکو در این مورد گفت:« امکانات ما برای تهیه سوخت نیروگاهها کم است و ما سعی می کنیم با امکانات خودمان زندگی کنیم. به همین سبب برای داشتن برق پیوسته، حاضر نیستیم از خارجیها وام بگیریم و برای چند ساعت روشنایی بیشتر به جهانخواران و جهانخواهان بدهکار شویم!» متوجه شدم که چرا محمدرضا این مرد را دیوانه می داند. او بسیاری از کشورهای اروپای غربی را هم مستعمره می دانست! او عقیده داشت:« کشورهای غربی هم مستعمره هستند. مستعمره سرمایه سالاران یهودی و شرکتهای بزرگ.» چائوشسکو فوق العاده به غربی ها بدبین بود و غرب را فاقد فضیلت های اخلاقی و ارزشهای بشری و انسانی می پنداشت."
البته که از نظر دست نشاندگان آمریکا هرکس سخنی در مخلفت با امپریالیسم غرب بر زبان بیاورد دیوانه و بدبین و دهاتی و مرتجع و عقب افتاده است. خدا رحمت کنه امام خمینی رو که گفتند:«اگر مبارزره با آمریکا و غرب ارتجاع است پس ما مرتجع هستیم.» نکته ی جالب توجه اینه که رومانی تا قبل از دسیسه آمریکا و سقوط چائوشسکو در سال 1994 یک دلار بدهی خارجی نداشت و در همه امور خود اتکا بود اما در همین مدت کوتاه که طرفداران سرمایه داری غرب جای چائوشسکو نشسته اند و به یکی از بدهکارترین ممالک اروپایی تبدیل شد. اگر محمدرضا یکم تحت تاثیر حرفهای این مرد قرار می گرفت چقدر عالی می شد.

ادامه دارد ....

  

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

18 تير / 9 جولاي / 24 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
18 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
فرماندار تخارستان برضد دولت اشکاني

اختلاف نظر ميان حكمران تخارستان (منطقه اي در شمال شرقي افغانستان امروز) و دربار اشكانيان از ژوئيه 127 پيش از ميلاد آغاز شد. شاه وقت از دودمان اشكاني سركوبي فرماندار ياغي با فرستادن سرباز را بر مذاكره با او ترجيح داد. فرماندار تخارستان به دليل خودداري افرادش از جنگ با نيروهاي دولت، به چين گريخت و به دولت اين كشور پناهنده شد و دولت اشكاني استرداد او را درخواست نكرد تا قضيه بزرگ نشود و ميان دو دولت دوست (ايران و چين)، يك مسئله پيچيده به وجود نيايد.

 

ارزش خاک ميهن براي ناصرالدين شاه!

ناصرالدين شاه در اوايل سلطنت

ناصرالدين شاه در اوايل سلطنت

اسناد قرارداد مورخ 27 ماه مه سال 1893 ميلادي روسيه و ايران 9 ژوئيه همين سال ميان دو دولت مبادله شد و در اروپا (نه در تهران) انتشار يافت!.
     به موجب اين قرارداد، ناصرالدين شاه قاجار منطقه مرزي «فيروز» را به «اعليحضرت تزار همه روسيه!» بخشيده بود و خط مرزي دو كشور به سود روسيه تغيير يافته بود. اين منطقه اينک در جمهوري ترکمنستان واقع شده است.
    قاجارها متعلق به ايل مغولي «قجر» و از اعقاب قاجار نويان، اميرزاده مغول بودند که با چنگيز به آسياي ميانه آمده بود.
    از رفتار خانها و سلاطين قاجار که در کتب تاريخ و يادداشت هاي رجال معاصرشان مندرج است چنين برمي آيد که جز نفع شخص خود در انديشه اموري ديگر نبودند و کوشش آنان اين بود که براريکه قدرت باقي بمانند!

 

روزي که «باب» اعدام شد

سيد علي محمد شيرازي معروف به «باب» كه در زندان چهريق آذربايجان محبوس بود 9 ژوئيه سال 1850 به تصميم ناصرالدين شاه كه تازه به سلطنت رسيده بود اعدام شد.
     با او، يكي از مريدانش به نام ملا محمد علي نيز اعدام گرديد. سيد علي محمد شيرازي هنگام اعدام 31 ساله بود.

 

سركوب شدن امير مؤيد سوادكوهي

سپهبد امير احمدي: زماني كه احمد آقا خان ميرپنج بود ــــ و هنگامي كه سناتور

سپهبد امير احمدي: زماني كه احمد آقا خان ميرپنج بود ــــ و هنگامي كه سناتور

18 تير 1300 زد و خورد نيروي اعزامي قزاق با افراد امير مؤيد سوادكوهي كه در مازندران بناي مخالفت با دولت وقت را گذاشته بود آغاز شد و روز بعد با شكست امير مؤيد و فرار او پايان يافت. اين مخالفت با خشونت تمام سرکوب شده بود.
     احمد آقا خان مير پنج (بعدا سپهبد امير احمدي) فرمانده قزاقهاي اعزامي پس از شکست دادن سوادکوهي، خانه و قرارگاه او را به آتش کشيد و فرزندانش را هم فراري داد. هدف، ارعاب مخالفان احتمالي ديگر بود.
     اين رويداد چهار ماه و نيم پس از کودتاي ژنرال رضا خان که سردار سپه و وزير جنگ شده بود و خود نيز از مردم سواد کوه بود صورت گرفت.
     امير احمدي که از همقطاران قديم رضا شاه بود در سال 1344 در 77 سالگي درگذشت. وي نخستين نظامي ايران بود که پس از دوران ساسانيان، سپهبد شده بود. واژه هاي «سپه، سپاه، سپهبد» و تركيبات آنها، از دوران ايران باستان تا كنون تغيير نيافته اند. سپهبد امير احمدي به مشاغل نظامي و غير نظامي متعدد و گوناگون منصوب شده بود و آخرين سمت او سناتور انتصابي بود.

 

اعتراض ايران درباره بحرين، ولي ...

در اين روز در سال 1347 دولت وقت ايران نسبت به عضويت بحرين در فدراسيون امارات اعتراض كرد. دولت وقت در اين اعلاميه اعتراضيه خود يادآور شده بود كه بحرين يك استان ايران است.
    سالها پيش از آن، مجلس شوراي ملي بر پايه اسناد و شواهد تاريخي با تصويب يک قانون «بحرين» را استان چهاردهم ايران اعلام کرده بود. بعدا، شاه به خواست (ظاهرا) آمريکا ترتيبات ابطال حقوق ايران نسبت به بحرين را داد که چون عمل او خودسرانه و غير دمکراتيک بود (عدم انجام رفراندم در ايران و استعلام نظر ايرانيان)، توده ايرانيان هنوز جدايي بحرين را نپذيرفته اند و يکي از اتهامات وارده به شاه پس از خلع وي همين اقدام او بود. پس از انقلاب، يک مورد از اتهامات امير عباس هويدا نخست وزير وقت او هم بي حق کردن ايرانيان و نقض تماميت ايران (از دست دادن بحرين طبق سياست جهاني يک دولت ثالث) بود که در بهار سال 1358 اعدام شد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و جنگ هشت ساله در چنين روزي

18/04/58
راهپيمايي امروز در خرمشهر به دعوت جنبش مجاهدين خلق عرب به مناسبت چهلمين روز درگذشت شهداي خلق عرب با عكسهايي از شبير خاقاني و عزالدين حسيني با شعارهاي خودمختاري خلق عرب و درخواست محاكمه مدني ؛ صدور قطعنامه در پشتيباني كامل از شيخ شبير ، آزادي بدون قيد و شرط زندانيان عرب ، تضمين حقوق ملتهاي كرد ، عرب و … رفع سانسور ؛ بازتاب اين تظاهرات و پخش اعلاميههاي گروه چهارشنبه سياه در راديو لندن .
ادامه آتشسوزي خطوط لوله نفت و گاز اميديه به آبادان دو روز پس از انفجار و كاهش توليد پالايشگاه آبادان از 550 هزار بشكه به 10 هزار بشكه در روز انتشار اطلاعيه گروه چهارشنبه سياه و پذيرش مسئوليت انفجارات و حملات مسلحانه در سطح خرمشهر و خوزستان با اعلام هشدار به مقامات حكومتي .

سفر هيئت اعزامي امام خميني به سرپرستي آيت الله جنتي و آيت الله كرماني به سنندج جهت بررسي وضع روحانيان كردستان و گفتوگو با آنها درباره اصل 13 قانون اساسي .

برگزاري جلسه بررسي مشكلات ناشي از درگيري نقده با شركت مقامات دولتي و روحانيان منطقه و ارائه پيشنهادهايي براي پايان دادن به مشكلات و بازگشت آوارگان.

در پي سخنان امروز امام خميني و تأكيد ايشان بر حفظ وحدت ، بنياد آموزي و تبليغاتي الهادي راهپيمايي اعلام شده عليه مواضع و رفتار سازمان مجاهدين خلق را لغو كرد .



پيام امام خميني به مناسبت نيمه شعبان خطاب به ملت مشتمل بر عفو عمومي به استثناي متهمين به قتل يا صادركنندگان دستور قتل ، ضرورت تحول فرهنگي و حفظ استقلال كشور ، تأكيد بر انسجام قبل از پيروزي و پرهيز از تفرقه و …

گزارش سفارت آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه آن كشور از درگيريهاي طرفداران و مخالفان آيت الله شريعتمداري در تبريز و اشغال ايستگاه راديو تلويزيون تبريز به دست گروه مسلح حزب جمهوري خلق مسلمان ايران ، اختلافات بين آيت الله قاضي و آيت الله مدني و …

گزارش كاردار سفارت آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه آن كشور با عنوان “ علاقه امير انتظام به اطلاعات مشترك ” و اشاره به روابط سه گانه ايران و عراق و آمريكا و نگرانيهاي دولت موقت از مقاصد عراق .


18/04/61
گزارش قرارگاه كربلا از عقبنشيني نيروهاي عراقي در منطقه سوبله و دويرج و استقرار آنها در مناطق سركوب منطقه فكه و حمرين. ادامة تلاش نيروهاي خودي براي پاكسازي ميدانهاي مين در جبهههاي غرب. تاكنون پانزده هزار عدد انواع مين در گيلانغرب و قصرشيرين كشف و 23 هزار عدد نيز منهدم شده است. گلوله باران مناطق مسكوني آبادان و خرمشهر كه براثر آن، مناطقي در اين دو شهر آتش گرفت و 2 تن شهيد و 18 تن نيز مجروح شدند. عناصر سازمان مجاهدين خلق به قصد ترور فردي به خانة وي حمله كردند كه در اين حمله، همسر اين فرد شهيد و فرزندش مجروح شد و خانه نيز به آتش كشيده شد.در باختران به منظور خنثي كردن سوءقصد به جان آيتالله "اشرفي اصفهاني" امام جمعه اين شهر، فرد ديگري به جاي وي به اقامه نماز پرداخت. موضوعهاي مورد بحث آقاي هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه امروز تهران: موضعگيري در جنگ، ادعاي صلحطلبي عراق و مقايسه آن با ادعاهاي اين كشور در اوايل جنگ، همچنين تشكيل كنفرانس غيرمتعهدها در بغداد. وي در بخشي از سخنان خود گفت: ما گلولههاي عراق را به طرف بغداد برميگردانيم و دست او را ميشكنيم. اگر خسارت ما را نداد، از حلقوم او بيرون ميكشيم. اگر صدام صلحطلب بود چرا موقع عقبنشيني شهرهاي ما را تخريب كرد؟! صدام فرداي روزي كه به ايران حمله كرد حرف از صلح زد ولي ميگفت كه شطالعرب[اروند] را به ما بدهيد، خوزستان هم عربستان شود. ولي حالا چطور شده كه به مرزها عقب نشسته است؟ خبرگزاري رويتر: در ايران فريادهاي پرقدرت براي تعقيب متجاوز به منظور متقاعد كردن بغداد به پذيرفتن شرايط ايران، بالا گرفته است. سفير ايران در لبنان: توطئه ربودن ديپلماتهاي ايراني، به منظور جلوگيري از اعزام داوطلبان ايراني به لبنان، صورت گرفته است. باز هم پليس فرانسه سه ايراني ديگر را به اتهام اقدام براي قتل ابوالحسن بنيصدر بازداشت كرد. بانك ملي ايران شعبه پاريس به دست دو مرد مسلح مورد سرقت قرار گرفت. كاردار ايران در فرانسه: اين مسئله مشكوك است، بعيد است دو نفر مسلح بتوانند به اين سادگي به يك بانك دستبرد بزنند. شوراي امنيت به درخواست اردن براي بررسي جنگ ايران و عراق تشكيل جلسه داد. خبرگزاري عراق: پيشنويس يك قطعنامه به تصويب اعضاي شوراي امنيت ميرسد. سفر ناگهاني شاه اردن به بغداد. مجلة فرانسوي لوماتن: كميته حسننيت غيرمتعهدها در وين تشكيل جلسه ميدهد. سخنان صدامحسين در نجف: با تأكيد بر مقاومت، عربيت و ناسيوناليزم. تلگراف علماي عراقي به صدام: خداوند به شما در راه خير و تحقق اهداف امت ما در وحدت، آزادي و سوسياليزم توفيق دهد. آغاز به كار كنفرانس فوقالعاه وزيران نفت كشورهاي اوپك. وزير نفت عراق: ما توليد خود را كاهش نخواهيم داد. وزير نفت عربستان: ما توليد خود را به كمتر از 7 ميليون بشكه كاهش نخواهيم داد. گزارش بي.بي.سي. از وجود اختلاف بين كشورهاي عربستان و عراق از يك سو و ايران از سوي ديگر. واشنگتن پست: آيا اوپك ميتواند با كاهش ميزان توليد نفت قيمت آن را بالا نگاه دارد؟ اوپك از قدرت اجرايي يك كارتل نفتي حقيقي محروم است. شرايط ويژه حكومت سعودي براي حجاج: ورود عكس و پوستر ممنوع است. افراد متخلف به كشورهاي خود بازگردانده خواهند شد.
جنگ ـ ديپلماسي

18/04/66
طرح مجدد تحويل جنگنده‌هاي سوپراتاندارد از سوي فرانسه و عراق.

ملاقات صدام با مسعود رجوي

حمله قايق توپدار ايراني به نفتكش بزرگ پكونيك كه متعلق به شركت يونيورس آمريكا است.

18/04/67
درخواست مجمع اروپا از 12 كشور عضو جامعه اقتصادي اروپا براي شركت در ابتكارهاي بين‌المللي براي پايان جنگ در خليج و خارج شدن ناوهاي خارجي از اين منطقه.

عقد قراردادهاي همكاري بيشتر سياسي، اقتصادي بين عراق و مصر.

اطلاعيه ستاد فرماندهي كل قوا جهت بسيج عمومي در جهت حضور در جبهه

 

 

درگذشت محمدبن رياي گيلاني متخلص به شيدا اديب و شاعر معاصر ايراني

18 تير 1373 - محمدبن رياي گيلاني متخلص به شيدا اديب و شاعر معاصر ايراني در گذشت. وي افزون بر زبان و ادبيات فارسي در زبان عربي ، تاريخ و معارف اسلامي نيز از دانش بسيار برخورداربود . گفتني است كه اين شاعر معاصر پايه گذار انجمن ادبي صائب اصفهاني بود؛ و خود صائب شناسي برجسته بشمار مي رفت . از آثار استاد شيدا، دوكتاب نيمه روز عاشورا و نيلوفر مرداب تا كنون به چاپ رسيده اند.

Mobin_s2004@yahoo.com
9 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

سالگشت درگذشت ادموند بورك

بورک

نهم ژوئيه 1792 ادموند بورك فيلسوف محافظه كار انگليسي در 64 سالگي درگذشت. وي از مخالفان انقلاب فرانسه و هر گونه تغيير در نظامات يك كشور (سياسي، اجتماعي و اقتصادي) از طريق انقلاب بود و عقيده داشت كه زيان تخريب وارده، بيش از منفعت حاصل از آن است. به نتيجه مطلوب نرسيدن انقلاب فرانسه و بعدا انقلاب بلشويكي روسيه، تا حدي عقايد بورك را كه در تاليفاتس منعكس است تاييد مي كند. بورك در عين حال از هواداران بپاخيزي مهاجرنشينان انگليسي در آمريكا براي كسب استقلال بود.

ساير ملل

و به اين ترتيب انقلاب فرانسه وارد مرحله اصلي خود شد

9 ژوئيه سال 1789 ميلادي نمايندگان طبقه سوم در مجمع ملي فرانسه (مجلس سراسري طبقات سه گانه اين کشور) كه اعضاي آن از ميان روحانيون، اشراف و عوام (توانگران شامل بازرگانان و صاحبان صنايع و کشتي دارها و اصحاب حرفه ها، و نه افراد پايين تر طبقه متوسط امروز) تعيين و معرفي شده بودند به ناگهان اعلام داشتند كه مجمع ملي از اين پس «مجلس موسسان» خواهد بود که وظيفه اش تدوين يك قانون اساسي و محدود كردن اختيارات سلطنت و مقامات اجرايي وطن است که پس از اين تغيير نام و تکليف، مجلس آمادگي خود را براي تدوين قانون اساسي اعلام داشت. مجمع ملي (مجلس سراسري طبقات سه گانه که گهگاه دعوت به تشکيل جلسه مي شد) اين بار بنا به ابتکار و به دعوت «نكر Necker» وزير دارايي فرانسه و با هدف افزايش مالياتها به منظور رفع مشكلات مالي دولت تشكيل جلسه داده بود.
     نمايندگان طبقه سوم (طبقه بعد از روحانيون و اشراف) از همان آغاز كار خواستار وضع يك قانون پايه شده بودند که اختيارات و مسئوليت ها را در حکومت روشن سازد که به دستور پادشاه، پس از ختم آن جلسه بر در تالار قفل زدند که اين نمايندگان، ديگر نتوانند وارد تالار شوند که در ورساي قرار داشت.
     در واكنش به دستور پادشاه، دکتر گيوتين (مخترع ماشين اعدام بدون درد) يکي از نمايندگان طبقه سوم از شهر پاريس پيشنهاد كرده بود كه نمايندگان طبقه سوم در ميدان تنيس که در نزديکي تالار قرار داشت اجتماع كنند. در اين اجتماع، آنان سوگندنامه امضاء كردند كه تا پايان كار متفرق نشوند. اين نمايندگان بعدا در جلسه نهم ژوئيه، نام مجمع را به مجلس موسسان تغيير دادند. لوئي شانزدهم پادشاه وقت فرانسه كه چنين ديد «نكر» وزير دارايي را كه باعث دعوت مجمع به تصويب مالياتهاي تازه و در نتيجه توليد دردسر براي او شده بود بركنار كرد كه مردم پاريس به خيابانها ريختند و ظرف دو روز هر جا را كه خواستند آتش زدند و پنج روز بعد (14 ژوئيه) زندان باستيل را كه محل نگهداري زندانيان سياسي بود متصرف شدند و ويران كردند كه متعاقب آن اشراف و اعيان فرانسه از ترس جان به ترك كشور دست زدند و انقلاب وارد مرحله اصلي خود شد.لوئي شانزدهم پادشاه وقت فرانسه كه چنين ديد «نكر» را كه باعث اين دردسر براي او شده بود بركنار كرد كه مردم پاريس به خيابانها ريختند و ظرف دو روز هر جا را كه خواستند آتش زدند و پنج روز بعد(14 ژوئيه ) زندان باستيل را كه محل نگهداري زندانيان سياسي بود متصرف شدند و ويران كردند كه متعاقب آ ن اشراف و اعيان فرانسه از ترس جان به ترك كشور دست زدند و انقلاب وارد مرحله اصلي خود شد.
    

 

ضرب المثل دليري و دفاع از ميهن

نهم ژوئيه 1386 ميلادي، در همان ايام كه امير تيمور ايران را مورد تاخت و تاز قرار داده بود و از كله مقتولين مناره مي ساخت و اروپاي قرون وسطا (دوران ظلمت) اسير دسته هاي مسلح موسوم به شواليه (يكه سوار جنگي) بود و از دست حكومتهاي مركزي كار چنداني ساخته نبود؛ يكي از جنگهاي ميهني قهرمانانه تاريخ بشر در ناحيه «سمپاخ Sempach» روي داد. در اين جنگ 1600 داوطلب سويسي يك سپاه بيش از شش هزار نفري اتريشي را منهدم ساختند.
     اين سپاه به فرماندهي«لئوپلد» دوك بزرگ اتريش ماموريت داشت كه شمال سويس را تصرف و ضميمه اتريش سازد. در جنگ يكروزه «سمپاخ»، لئوپلد و پيش از پنج هزار تن از سربازان او كشته شدند. اين جنگ كه نهايت فداكاري در راه ميهن را نشان مي دهد هنوز پس از هفت قرن در اروپا ضرب المثل دليري و دفاع از ميهن است و هرگز هم فراموش نخواهد شد.

 

استقلال آرژانتين عملي شد

9 ژوئيه روز استقلال آرژانتين است كه در سال 1816 عملي شد. به عبارت ديگر روز 9 ژوئيه 1816 اتحاديه ايالتهاي اسپانيايي «ريودولاپلانتا Rio de La planta» به نام جمهوري آرژانتين به وجود آمد. قبلا چند بار ديگر آرژانتيني ها به داشتن استقلال ابراز تمايل کرده و حتي آن را علام داشته بودند که اين بار تحقق يافت.
     آرژانيتن يك مهاجر نشين اسپانيايي در آمريكاي جنوبي بود.

 

نخستين عمل جراحي قلب

9 ژوئيه در سال 1893، روزي است كه در آن، نخستين عمل جراحي روي قلب انجام گرفت و از آن پس روال عادي يافت. اين عمل توسط دكتر «دانيل ويليامز» صورت گرفت. هفت دهه بعد نخستين عمل تعويض قلب در جمهوري آفريقاي جنوبي توسط دكتر بارنارد صورت گرفت كه اينك امري عادي شده است.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 9 جولای

  • 1746:   ناوگان فرانسه هم براي گرفتن سهمي از هند وارد «پنديچري Pondicherry» اين اين سرزمين شد. بعدا ميان فرانسه و انگلستان بر سر استعمار هند زد و خورد شد و فرانسويان ميدان رقابت را ترك كردند.

  • 1887:   تاريخدان« ساميوئل اليوت موريسون » به دنيا آمد.

  • 1951:   شش سال پس از پايان جنگ جهاني دوم ، تازه در اين روز ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا از كنگره اين كشور خواست كه به حالت جنگ با آلمان پايان دهد.

  • 1963:   موافقت نامه ايجاد فدراسيون مالزيا مركب از مالايا، سنگاپور، ساراواك، و بورنئوي شمالي (مستعمرات سابق انگلستان) امضاء شد و دولت اندونزي بلافاصله نسبت به انها ادعاي ارضي كرد. بعدا سنگاپور از اين فدراسيون جدا شد و به صورت کشوري مستقل درآمد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    24 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد « ابوبكرخطيب» ازعلما و محدثان قرن4هجري قمري

    24 جمادي الثاني 392 - «ابوبكرخطيب» ازعلما و محدثان قرن4هجري قمري بدنيا آمد. خطيب درنقل اخبارو احاديث همچنين معرفت رجال و نقل اسناد ازبزرگان درعهد خود شهره بود. وي منصب خطابت و قرائت خطبه درجماعات را به عهده داشت و بتدريج منشورخَطابت دارُالسّلام بغداد بنام ابوبكرخطيب صادرو او به لقب خطيبي معروف شد. كتابهاي «تاريخ بغداد، آدابُ السّامِع، شَرَفُ‌ اَصحابِ الحَديث و جامِعُ الاخلاق و الرّاوي» ازآثارارزشمند ابوبكرخطيبند.

     

     درگذشت «احمد بن علي بيهقي سبزواري » ازفضلاي علوم قرآني

    24 جمادي الثاني 544 - «احمد بن علي بيهقي سبزواري » ازفضلاي علوم قرآني درشهرنيشابور بدرود حيات گفت. او علاوه برقرائت آيات الهي، قرآن كريم را به نيكي تفسيرمي كرد. ازآثاربيهقي سبزواري «تاجُ المَصادِر درباره لغت و اَلمُحيطُ بِعِلمِ القُرآن» را مي توان برشمرد.

     

    درگذشت « يحيي بن قاسم ثَعلَبي» اديب و شاعر مشهوربغدادي

    24 جمادي الثاني 616 - «يحيي بن قاسم ثَعلَبي» اديب و شاعر مشهوربغدادي دراين شهر درگذشت. ثعلبي فقه را ازپدرش و اَبوالنَّجيب سهروردي آموخت و علم ادب و ديگرعلوم ديني را از«اِبن خَشّاب نحوي» فراگرفت. وي پس ازسالها تحصيل درفقه و ادب مقامي والا يافت. ازثعلبي كه بيشتر او را اديب و شاعرمي شناسند فقط يك ديوان شعر بجاي مانده است.

     

     درگذشت « عبدُ الرّحيم بن حسن اِسنَوي» ملقب به« جمالُ الدّين»

    24 جمادي الثاني 773 - «عبدُ الرّحيم بن حسن اِسنَوي» ملقب به« جمالُ الدّين»، اصولي و نحوي مصري بدرود حيات گفت. او درايام جواني فراگيري علوم ديني را آغازكرد و بعد از سالها كسب علم درفقه، اصول و نحو استادي صاحبنظرشد. اِسنَوي دركنارقضاوت درمصر و تدريس دربرخي مدارس اين كشوربيشتر اوقات خود را به تأليف كتابهاي متعدد سپري كرد. ازآثاراو «جَواهِرُ البَحرين» را مي توان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    37

    اهواز

    32
    46

    تبريز

    20
    29

    شيراز

    25
    40

    مشهد

    20
    36

    بندرعباس

    31
    39

    کرمان

    20
    37

    اصفهان

    22
    38

    يزد

    27
    41

    کرمانشاه

    20
    40

    اراک

    23
    35

    رشت

    22
    28

    دبی

    32
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1270 تومان
    932 تومان
    1875 تومان
    756 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    76000 تومان
    42000 تومان
    149500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.09

    اذان مغرب : 19.44

    اذان صبح فردا : 3.11

    طلوع آفتاب فردا : 4.56

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    PC Welt
    ماه آگوست

    جديدترين شماره از ماهنامه
    PC Welt

    تاریخ انتشار: آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 150
    حجم فایل: 6 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    اسلحه با شلیک شک الکتریکی به هدف


    امروزه اسلحه های مرگ بار و کشنده هم پا به میدان رقابت گذاشته و در نوع خود از حیث شدت و کارایی از یکدیگر پیشی می گیرند. جالب اینجاست که این خود بشر است که وسیله مرگ خود را با دست خود می سازد! این یک اسلحه مرگ بار است که با الکترود لیزری خود به هدف شک الکتریکی وارد می کند و اگر مدت زمان این شک طولانی باشد باعث مرگ خواهد شد. برد این اسلحه تا 3 متر می باشد و می تواند شک الکتریکی معادل با 30 کیلو ولت را تولید کند. اهمیت کاربرد این نوع اسلحه در مقاصد نظامی و برای هدف قرار دادن سوژه مد نظر در بین جمعیت به خوبی احساس می شود. شاید با به بازار آمدن انواع متنوع تری از هم رده های این نوع اسلحه کم کم به همان اسلحه های باروتی فشنگی قدیمی راضی شویم.


    اولین عکس 1 ترلیون پیکسلی جهان
    با حجم 144 گیگا بایت
     


    موسسه Aperio Technologies اولین عکس 1 تریلیون پیسکلی جهان را تولید کرده است. این عکس که در واقع از کنار هم قرار دادن 225 عکس در کنار هم تشکیل شده تصویری از برش بافت شناسی از بافت پ ستان است که برای بررسی پاتولوژی تهیه شده است. این عکس که در فرمت tif ذخیره شده است حجمی معادل 144 گیگا بایت دارد. تهیه عکس های پاتولوژی برای بررسی های آزمایشگاهی با چنین کیفیت هایی خبر بسیار خوبی برای پاتولوژیست ها خواهد بود و از این طریق به تشخیص دقیق تر و اشتباه کمتر کمک شایانی خواهد نمود. میتوانید این عکس را از طریق این صفحه ببینید و روی بخش های مختلف آن بزرگ نمایی کنید.
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    روشنفكری و جوانان
     


    نویسنده: احمد رزاقی
    تعداد صفحات: 223
    شابک: 1 ـ 160 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، همانطور كه از اسمش پيداست، به مواضع و نگرش روشنفكران سكولار پيرامون مقولات دين، فرهنگ و سياست با عنايت به مواد و مصاديق بارز آنها در ايران ( بعد از انقلاب) پرداخته و در فصل پاياني آن، شيوه‌هاي برخورد با اين گروه از روشنفكران مورد بحث واقع شده است. كتاب حاضر كه در چهار فصل تدوين يافته نوشتة احمد رزاقي است كه در 223 صفحه نوشته شده و در آن به مفهوم روشنفكري ، ماهيت و پيشينة روشنفكري، پيدايي روشنفكري در ايران پرداخته شده است. و همچنين موضوعات فوق را به طور اجمال و تاريخي مورد مطالعه و كنكاش قرار داده است. نويسنده در فصل دوم، به مواضع و ماهيت روشنفكري بعد از انقلاب اسلامي پرداخته و در آن به نقش روشنفكران سكولار، لائيك، اخلاق و شكل بيروني عمل آنان و همچنين ابزار و سايل كه آنان استفاده برده‌اند. مانند روابط و اختلاط مردان و زنان را مورد بحث قرار داده و مسئله حجاب، هنر و سينما، كتاب و به تفاوت ديدگاه آنان نسبت به روحانيت و حوزه‌هاي علميه، ولايت فقيه،‌تعارض حكومت ديني با حكومت فقهي، از ديدگاه آنان پرداخته است.
    در فصل سوم نويسنده، مواضع سياسي روشنفكران سكولار را روشن ساخته و آنان را كساني مي‌داند كه آينده ما را در گذشته غرب مي‌بيند و در برابر فرهنگ و تمدن تكنولوژيكي غرب مغلوب و مرغوب واقع مي‌شوند.
    نويسنده از اين پيامد نتيجه مي‌گيرد كه در اين صورت ما هستيم كه سقوط مي‌كنيم نه غرب. در ادامه وي به شناخت شاخصه‌هاي روشنفكران سكولار مي‌پردازد و آنان را چنين برمي‌شمارد: ارتباط با آمريكا، به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي، مخالف با نظام اسلامي و انقلاب مردمي اسلامي كه با اين شاخص‌ها مي‌توان آنان را شناخت و با مواضع آنها آشنا شد.
    در پايان كتاب نويسنده راه برون رفت از معضل روشنفكران سكولار را نشان مي‌دهد و شيوة برخورد با آنان را بازگو مي‌كند.
    با نظر به اينكه جريانها و عناصر روشنفكر در ايران و بلكه در جهان همواره زمينه‌ساز تغييرات، تحركات و تطورات مثبت و منفي مكرر و متعددي بوده و در مفاسد و مصالح ملتها و دولتها نقش تعيين كننده و مهمي داشته‌اند، لذا اثر حاضر از آن جهت كه به مواضع و ماهيت روشنفكري در سالهاي بعد از انقلاب اسلامي پرداخته، اثر نو و در نتيجه قابل نقد و تجديد نظر به نظر مي‌رسد تا با شناخت روشنفكران سكولار از غير آن، زمينه تحقيق و بررسي بيشتر را فراهم كرد. اثر حاضر براي آناني كه دغدغه‌اي دينداري و برائت از اسلام ديگرگونه را دارند نعمت است بزرگ و راهگشايي است كه با آن مي‌توان راه را از چاه باز شناخت.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    اهل دانشگاهم ! 

    روزگارم خوش نیست
    ژتونی دارم ، خرده پولی ، سر سوزن هوشی
    دوستانی دارم بهتر از شمر و یزید
    دوستانی هم چون من مشروط
    و اتاقی که که همین نزدیکی است ،پشت آن کوه بلند.
    اهل دانشگاهم !
    پیشه ام گپ زدن است.
    گاه گاهی هم می نویسم تکلیف،می سپارم به شما
    تا به یک نمره ناقابل بیست که در آن زندانی است،
    دلتان تازه شود - چه خیالی - چه خیالی
    می دانم که گپ زدن بیهوده است.
    خوب می دانم دانشم کم عمق است.
    اهل دانشگا هم،
    قبله ام آموزش ، جانمازم جزوه ، مُهرم میز
    عشق از پنجره ها می گیرم.
    همه ذرات مُخ من متبلور شده است.
    دزسهایم را وقتی می خوانم
    که خروس می کشد خمیازه
    مرغ و ماهی خوابند.

    استاد از من پرسید : چند نمره ز من می خواهی ؟
    من از او پرسیدم : دل خوش سیری چند ؟
    پدرم استاتیک را از بر داشت و کوئیز هم می داد.
    خوب یادم هست
    مدرسه باغ آزادی بود.
    درس ها را آن روز حفظ می کردم در خواب
    امتحان چیزی بود مثل آب خوردن.
    درس بی رنجش می خواندم.
    نمره بی خواهش می آوردم.
    تا معلم پارازیت می انداخت همه غش می کردند
    و کلاس چقدر زیبا بود و معلم چقدر حوصله داشت.
    درس خواندن آن روز مثل یک بازی بود.
    کم کمک دور شدیم از آنجا ، بار خود را بستیم.
    عاقبت رفتیم دانشگاه ، به محیط خس آموزش ،
    رفتم از پله دانشکده بالا ، بارها افتادم.

    در دانشکده اتوبوسی دیدم یک عدد صندلی خالی داشت.
    من کسی را دیدم که از داشتن یک نمره10دم دانشکده پشتک می زد.
    دختری دیدم که به ترمینال نفرین می کرد.
    اتوبوسی دیدم پر از دانشجو و چه سنگین می رفت.
    اتوبوسی دیدم کسی از روزنه پنجره می گفت «کمک»!
    سفر سبز چمن تا کوکو،
    بارش اشک پس از نمره تک،
    جنگ آموزش با دانشجو،
    جنگ دانشجویان سر ته دیگ غذا،
    جنگ نقلیه با جمعیت منتظران،
    حمله درس به مُخ،
    حذف یک درس به فرماندهی رایانه،
    فتح یک ترم به دست ترمیم،
    قتل یک نمره به دست استاد،
    مثل یک لبخند در آخر ترم،
    همه جا را دیدم.

    اهل دانشگاهم!
    اما نیستم دانشجو.
    کارت من گمشده است.
    من به مشروط شدن نزدیکم،

    آشنا هستم با سرنوشت همه دانشجویان،
    نبضشان را می گیرم
    هذیانهاشان را می فهمم،
    من ندیدم هرگز یک نمره20،
    من ندیدم که کسی ترم آخر باشد
    من در این دانشگاه چقدر مضطربم.

    من به یک نمره ناقابل10خشنودم
    و به لیسانس قناعت دارم.
    من نمی خندم اگر دوست من می افتد.
    من در این دانشگاه در سراشیب کسالت هستم.
    خوب می دانم کی استاد کوئیز می گیرد
    اتوبوس کی می آید،
    خوب می دانم برگه حذف کجاست.
    هر کجا هستم باشم،
    تریا،نقلیه،دانشکده از آن من است.
    چه اهمیت دارد، گاه می روید خار بی نظمی ها
    رختها را بکنیم ، پی ورزش برویم،
    توپ در یک قدمی است
    و نگوییم که افتادن مفهوم بدی است !
    و نخوانیم کتابی که در آن فرمول نیست.
    و بدانیم اگر سلف نبود همگی می مردیم!
    و بدانیم اگر جزوه استاد نبود همه می افتادیم!

    و بدانیم اگر نقلیه نبود همگی می مانیم
    و نترسیم از حذف و بدانیم اگر حذف نبود می ماندیم.
    و نپرسیم کجاییم و چه کاری داریم
    و نپرسیم که در قیمه چرا گوشت نیست
    و اگر هست چرا یخ زده است.
    بد نگوییم به استاد اگر نمره تک آوردیم.
    کار ما نیست شناسایی مسئول غذا،
    کار ما شاید این است که در حسرت یک صندلی خالی،
    پیوسته شناور باشیم
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    كنترل بد دهاني و دشنام گويي


    بد دهاني، دشنام گويي و بكار گيري واژه هاي عاميانه قبيح به گونه فزاينده اي در ميان اقشار جامعه و بخصوص كودكان و نوجوانان معمول گرديده. دشنام گويي و بد دهاني تنها منحصر به افراد فحاش نيست بلكه اين پديده در تعاملات اجتماعي ميان تمام اقشار جامعه رخنه كرده است. با اينكه نميتوان دشنام ها را از فرهنگ لغت يك زبان كاملا حذف كرد اما ميتوان كاربرد آنها را در ارتباطات بين فردي تا حد زيادي تحت كنترل در آورد. اما دلايل بد دهاني و دشنام گويي افراد چيست؟ در زير ميتوانيم به چند عامل عمده آن اشاره كنيم:

    1-دشنام دادن بخاطر يك اتفاق دردناك و غير منتظره مانند اصابت سر به يك جسم محكم و يا خوردن چكش به انگشتان دست هنگام كوبيدن ميخ.

    2- دشنام گويي به منظور برقراري هويت گروهي. عضويت در يك گروه خاص و حفظ مرزهاي آن گروه.

    3- ابراز همبستگي، اتحاد و همدردي با ديگران.

    4- ابراز صميميت و اعتماد (به ويژه ناسزا گويي زنان در حضور زنان ديگر).

    5- براي افزايش شوخ طبعي، تاكيد و يا غافلگير كنندگي.

    6-تلاش براي مستور ساختن ترسها و ناامني هاي فردي.

    7-دشنام گويي از روي عادت.

    8- يك شيوه كنار آمدن با استرس و تنش ميباشد. دشنام گويي براي تخليه خشم و تسكين استرس. مانند گريه كردن عمل ميكند.

    9- بمنظور برانگيختن خشم ديگران و تحريك آنها. ابزاري براي تحقير، توهين و يا ارعاب.

    10-ابزاري بعنوان محرك تمايلات جنسي.

    11- دشنام دادن بمنظور جلب توجه، خود نمايي و يا خود شيريني.

    12-بد دهاني بمنظور قدرت نمايي.


    حقايقي در مورد دشنام گويي

    1-ثابت گرديده مردان بيش از زنان دشنام مي دهند.

    2- مردان بد دهاني ميكنند تا يك هويت مردانه در خود ايجاد كنند. زنان بد دهاني ميكنند تا مانند مردان باشند.

    3-زنان پس از بد دهاني و دشنام گويي بيشتر از مردان احساس شرمندگي و گناه ميكنند.

    4-در جامعه دشنام دادن و بد دهاني در مردان قابل پذيرش تر است تا در زنان.

    5-مغز با واژه هاي زننده، ركيك و قبيح متفاوت با ساير لغات رفتار ميكند. بطور كلي زبان در نيمكره چپ مغز و در قشر مخ پردازش ميگردد. اما دشنام ها در نواحي پايين تر مغز همراه با غرايز و احساسات پردازش ميگردد.

    6-انسان قادر است دشنام و واژه هاي ركيك را 4 برابر سريعتر از ساير لغات به خاطر بسپارد.

    7-ثابت گرديده كه دشنام گويي پيش از پيدايش زبان پديد آمده است.

    8- بيشتر دشنام ها برگرفته از مسايل جنسي، اعضاي تناسلي، كاركردهاي بدن و مذهب ميباشند.

    9- افراد هر ميزان در جمع دوستان خود احساس صميمت و راحتي كنند، بيشتر دشنام ميدهند. اين عمل آنها بيانگر آن است كه: "من در اين جمع راحت و آزاد هستم و هر چه دلم بخواهد ميتوانم بگويم."

    10- از دشنام گويي و بد دهاني در ميان دوستان صميمي خود نيز پرهيز كنيد. دليل آن اينست كه هنگامي شما در جمع دوستان صميمي خود دشنام ميدهيد، حساسيت دشنام هايي كه بر زبان مي آوريد بتدريج در شما كاهش يافته و ممكن است در حضور ساير افراد اين واژه ها ناخواسته از دهانتان بپرد.

    11-افرادي كه اقدام به يادگيري زبان دوم ميكنند ابتدا واژه هاي زشت و ركيك آن زبان را مي آموزند.


    چرا بد دهاني و دشنام گويي ناپسند است

    1-بد دهاني از اعتبار و شان شما كاسته و شخصيت شما را زير سوال ميبرد.

    2-روابط شما را به خطر مي اندازد.

    3-نزد ديگران از احترام كمتري برخوردار خواهيد شد.

    4- نشان دهنده آن است كه شما روي رفتار و هيجانات خود كنترلي نداريد. نشانه عدم خويشتنداري و ضعف شخصيتي. عدم بلوغ هيجاني.

    5- نشانه جهل، كم سوادي و نا فرهيختگي است. نشانه انحطاط فرهنگي در جامعه نيز ميباشد.

    6- زبان افراد بي تمدن، نا پخته و بي نزاكت است.

    7-موجب بروز خشونت ميگردد. تنها شرايط را بحراني تر ميسازد.

    8- موجب آزار روحي ديگران ميشود. بي اعتنايي و بي توجهي به حقوق ديگران محسوب ميگردد.

    9- سبب فساد و به ابتذال كشيده شدن زبان رسمي كشور ميگردد. به گونه اي كه واژه هاي اصيل، رسا و گوش نواز به فراموشي سپرده شده و واژه هاي ركيك، عاميانه و دشنامها جاي آنها را پر ميكنند.

    10-نمي توان با آن بطور مطلوب ارتباط برقرار كرد. مفهوم و مقصود را آنطور كه بايد نميتواند منتقل سازد.

    11- دشنام ها اثر بخشي خود را از دست ميدهند. بنابراين كاربرد آنها متداول شده و از قبح شان كاسته ميشود.

    12- دشنام ها بحثها را به مشاجره تبديل ميسازند. همچنين موضوع آنها را ميتوانند تغيير دهند. براي مثال فرض كنيد در خلال بحث عوض پاسخ: "نه" از "نه احمق" استفاده شود. از اين لحظه به بعد خواهيد ديد كه ديگر موضوع بحث هر چه كه باشد فراموش و به رد و بدل دشنام ميان دو فرد بدل ميگردد.

    13-الگوي رفتاري نامناسبي براي كودكان ميگردد.


    چگونه زبان خود را رام و مهار كنيم
    شما با كنترل زبان و گفتار در نظر ديگران پخته تر، با هوش تر، مودب، سخن دان، با ملاحظه، دلپذير، با كلاس تر و خوش مشرب تر جلوه كرده و مورد پذيرش و احترام همگان قرار خواهيد گرفت.

    1- بر زيان آور بودن بد دهاني اذعان كنيد: شما بد دهاني ميكنيد چرا كه دشنام گويي آسان، مفرح، نوعي رك گويي، تاكيد كننده و قانون شكن بوده و درد و خشم را كاهش ميدهد. اما مطمئن باشيد جنبه هاي منفي آن بيش از جنبه هاي بظاهر مثبت آن است. شما با بد دهاني نميتوايند در بحثها پيروز گرديد-دشنام گويي ذكاوت، زيركي و سخن وري شما را اثبات نميكند- شما با بد دهاني قادر به جلب احترام و تحسين ديگران نخواهيد بود- با بددهاني نميتوان ايجاد انگيزش كرد فقط ميتوان ارعاب كرد.

    2- از حذف دشنام گويي ها و بد دهانيهاي جزئي، غير جدي و اتفاقي شروع كنيد: همواره تصور كنيد مادر، دختر خردسال و يا كسي كه با وي رودربايستي داريد در كنارتان حضور دارد. عوض استفاده از صفات اهانت آميز و ركيك براي تاكيد، از تغيير لحن و آهنگ در واژه ها و جملات بهره گيريد.براي شرح و توصيف اشياء، آدمها، حيوانات و كارها از واژه هاي ركيك اجتناب ورزيده و بجاي آن مفصل تر شرح دهيد.

    3- مثبت بينديشيد و نيمه پر را ببينيد: طوري رفتار كنيد كه قادر به انجام امور هستيد. نگراني تا اندازه اي كه در شما براي رويارويي با مشكلات ايجاد انگيزه و آمادگي كند كافيست. مثبت انديشي نه تنها اكثر دشنام دادن ها را حذف ميكند بلكه خوشنودي را برايتان به ارمغان آورده و شخصيت شما را نيز در خشان تر ميكند.

    4- شكيبايي را تمرين كنيد: آستانه تحمل خود را افزايش دهيد. سريع از كوره در نرويد و در اموري كه كنترلي بر آنها نداريد بردباري به خرج دهيد.

    5- دشنام نگوييد، كنار بياييد: ما در جهان ناكامل و غير ايده آل زندگي ميكنيم. اما انتظارات ما بطور روز افزون در حال افزايش است. روز به روز شرايط دشوارتر و بد تر شده و تاخيرها، ناكامي ها و نا اميديها افزايش مي يابند. ما چاره اي نداريم مگر اينكه با آنها كنار بياييم. بد دهاني و دشنام گويي مشكلي را حل نميكند.

    6- به گلايه كردنها و ناليدنهاي خود پايان دهيد: پيش از ناله كردن و شكوه كردن يك حقيقت بسيار مهم را به خودتان ياد آوري كنيد: هيچ كس مايل به شنيدن ناله و شكايت نيست! چرا بايد باشد؟ شكايت كردن در مورد اموري كه شما و ديگران كنترلي بر آنها نداريد كاري عبث است بنابراين از آن پرهيز كنيد. براي ساير شكايات نيز سعي كنيد يك راه حل منطقي و معقول ارائه دهيد. يقين داشته باشيد ديگران اين شيوه برخورد متين، خردمندانه و توام با خويشتنداري شما را خواهند ستود.

    7- از واژه هاي جايگزين استفاده كنيد: در زبان فارسي واژه هاي گوناگون و متنوعي براي بيان احساسات و افكار وجود دارد. اما افرادي كه به بد دهاني و دشنام گويي عادت كرده اند مكررا از چند واژه معدود تكراري، ركيك و زننده استفاده ميكنند. براي واژه هاي ركيك يك معادل مودبانه بيابيد. چند واژه قدرتمند و يا با مزه يافته و آنها را بكار بريد. جاي واژه كپيدن ميتوان از خوابيدن و يا لالا كردن استفاده كرد. شايد ابتدا اين واژه ها شما را راضي نسازند اما به مرور زمان چرا.

    8- نقطه نظرات خود را مودبانه بيان كنيد: واكنشها و پاسخهاي خود را تحت كنترل خويش در آوريد.چنانچه فردي از شما انتقاد كرد كه كاري را نادرست انجام ميدهيد به وي نگوييد:"به شما مرطوب نيست".اين يك پاسخ تدافعي ، خصومت آميز و كودكانه است.بهتر است اينگونه پاسخ دهيد كه"اين يك روش جديده و خيلي هم سريعتر انجام ميشه".يا توجيه كردن، پاسخهايي پخته تر و متقاعد كننده تر بدهيد.

    9- پيش از سخن گفتن فكر كنيد: از دهان خارج ساختن دشنام و واژه هاي تهي از نزاكت و ادب، مهارت در سخن وري و بي سليقگي آسان است. پيش از اينكه سخن بگوييد از پيامدها و اثرات احتمالي آن مطمئن شويد. چنانچه پس از اينكه حرفي زديد متوجه شديد كه گفتارتان توهين آميز و گستاخانه بوده به عقب باز گشته و موشكافانه نوع تعبير و جمله بندي خود را بررسي كنيد. به تدريج با اصلاح اشتباهات گذشته خوش زباني را تمرين كنيد.

    10- ترك عادت دشوار است: ترك بد دهاني همچون ساير اعتياد ها همچون ترك سيگار نياز به تمرين، پشتكار، حمايت ديگران و اراده راسخ دارد. نه تنها واژه هاي قبيح را بايد ترك كنيد بلكه احساسات و هيجاناتي كه شما را به دشنام گويي وا ميدارند را نيز ميبايست تحت كنترل در آوريد. با زبان پالوده صحبت كنيد و افكار مثبت را جايگزين افكار منفي كنيد. ببينيد در كدام شرايط بيشتر دشنام مي دهيد و شيوه رفتار و برخورد خود را نسبت به آن موقعيت تغيير دهيد.

    11- با افراد بد دهان معاشرت نكنيد: دوستان بد دهان خود را كنار بگذاريد تا مجبور نباشيد بمنظور ارتباط برقرار كردن با آنها شما هم بد دهان شويد. با افراد بد دهان نيز مشاجره نكنيد چرا كه اينگونه افراد با فحاشي بر شما پيروز خواهند شد. چرا كه آنها چيزي از استدلال سرشان نميشود و تنها در دشنام دادن مهارت دارند.

    * براي ارتباط برقرار كردن و ايجاد صميمت دشنام دادن گزينه مناسبي نيست.
    * بد دهان بودن اغلب افراد جامعه دليل نميشود كه شما هم مانند آنها بد دهان باشيد.
    * با خوش زباني به وقار و شخصيت خود بيفزاييد.
    * تا ميتوانيد واژه هاي جديد بياموزيد. كتاب هاي ادبي، پر مايه و غني از واژه هاي ناب و خوش آهنگ را مطالعه كنيد تا سخن وري را تمرين كرده باشيد .
     

     

     

     

     

     

    Ãداستانک روزانه

    ebgh_80@yahoo.com 


    برداشت کوتاه

    کلی کار داشتم واسه انجام دادن ولی از فکر نرگس بیرون نمی آم . شاگردم بود . شاگرد خوبی هم بود . کلی استعداد داشت و انگیزه برای تحصیل . صبح یکی از بچه ها بهم گفت که تصادف کرده و مرده . حالم کلی گرفته شده بود . از وقتی اومده بودم خونه ، چپیده بودم توی اتاق کارم و هر کاری کرده بودم سرمو به کتاب یا تصحیح برگه های امتحان بچه ها سرگرم کنم ، نشده بود . زنم از توی آشپزخونه برای شام صدام زد . سیگارمو خاموش کردم و رفتم بیرون .
    زنم گفت : چیه ؟ چرا انقدر کلافه ای ؟
    گفتم : یکی از بچه ها صبح تصادف کرده و توی بیمارستان مرده .
    زنم گفت : بمیرم ... دختر بود یا پسر ؟
    گفتم : دختر . می خواست امروز طرح پایان نامه شو واسم بیاره .
    زنم یک کفگیر برنج توی بشقابم ریخت و گفت : بیچاره پدر و مادرش . ماست می خوای بیارم یا سالاد می خوری ؟
    گفتم : همین سالاد خوبه .
    زنم برای خودش هم غذا کشید و شروع کردیم به خوردن .
    زنم گفت : راستی می تونی برای آخر ماه دویست تومن بدی ؟
    گفتم : برای چی ؟
    زنم گفت : هیچی ... می خوام با نازنین و خواهرش بریم کیش .
    گفتم : باشه بهت می دم ...
    زنم گفت : اونجا خواهر نازنین خونه داره ... خواهرشو یکبار دیدی ؟ نه ؟
    گفتم : یادم نیست ...
    زنم گفت : همونی که شوهرش فلجه دیگه ... پارسال عیدیه خونه امیر اینا اومده بودند .
    الکی سرمو تکون دادم . فکر شاگردم از ذهنم بیرون نمی رفت . دختری که می خواست پایان نامه شو بنویسه و حالا مرده بود .
    زنم گفت : به نظرت از اونجا ماکرویو بیارم خوبه ؟
    گفتم : پول از کجا میاری ؟
    زنم گفت : حساب کردیم با نازنین اینا ، شصت تومن پول بلیطه ، صد و خورده ای هم می مونه ، صد تومنم خودم دارم ، می شه اورد .
    گفتم : هر طور صلاح می دونی .
    زنم گفت : تو چیزی نمی خوای ؟ برات یک کروات می گیرم .
    گفتم : خوبه ... دستت درد نکنه .
    شام که تموم شد ، دوباره رفتم توی اتاق . سیگاری روشن کردم . بیرون از اتاقم سیگار نمی کشیدم . زنم آسم داشت و دود سیگار اذیتش می کرد .
    شب که پیش زنم خوابیده بودم ازش پرسیدم : اگر دختر ما می مرد ، چی کار می کردی ؟
    زنم گفت : ما که دختر نداریم !
    گفتم : فرض کن داشتیم .
    زنم گفت : نمی دونم ... اولش خیلی گریه می کردم و باورم نمی شد ولی بعدش باهاش کنار میومدم . تو چی کار می کردی ؟
    گفتم : نمی دونم ... شاید منم خیلی گریه می کردم . می دونی چی فکرمو مشغول کرده ؟
    زنم کمی نزدیکم شد . پاش به پام خورد و مورمورم شد .
    گفتم : فکر می کنم الان می فهمم که چقدر خوبه بچه نداریم .
    زنم گفت : آره خوبه . راستی فکر کن ما یک دختر داشتیم . تو اسمشو چی میذاشتی ؟
    گفتم : نمی دونم ... شاید می ذاشتم سحر یا آرزو یا ... چه می دونم . تو اسمشو چی می ذاشتی ؟
    گفت : منم از نگار یا نرگس خوشم میومد .
    از جام بلند شدم و گفتم : ما هیچوقت اسم دخترمونو نرگس نمی زاریم ... باشه ؟
    زنم گفت : ولی ما که بچه دار نمی شیم .
    بعد بلند شد و بغلم کرد و سرمو گذاشت روی شانه اش . چقدر خوب بود که ما بچه دار نمی شدیم . همین .
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد


    انتخاب عجایب هفتگانه جدید جهان


    نتایج نظر سنجی جهانی برای انتخاب عجایب هفتگانه دنیای جدید، که توسط یک سازمان غیرانتفاعی انجام شده، طی مراسمی در شهر لیسبون پایتخت پرتغال اعلام شد.
    این مراسم، با حضور و هنرنمایی آوازخوانان و هنرمندانی از کشورهای مختلف جهان همراه بود.
    بر اساس این نظر سنجی، سه جاذبه تاریخی در آسیا، یک اثر در اروپا و سه مکان تاریخی در آمریکای جنوبی، در فهرست عجایب هفتگانه دنیای جدید قرار گرفته اند.
    دیوار بزرگ چین، مسجد تاج محل در شهر آگرای هند، بنای تاریخی الانباط در شهر پترای اردن، آمفی تئاتر کولوسیوم در شهر رم ایتالیا، پیکره مسیح رهایی بخش در برزیل، هرم چیچن ایتزا در کشور مکزیک و بقایای شهر تاریخی ماچو پیکچو در کشور پرو، در رای گیری عمومی اینترنتی، به عنوان عجایب هفتگانه دنیای جدید انتخاب شده اند.

    واکنشها
    هند از قرار گرفتن نام مسجد تاج محل در فهرست عجایب هفتگانه دنیای جدید استقبال کرده است.
    در مکزیک، هزاران تن با برافراشتن پرچم این کشور، اعلام نام هرم چیچن ایتزا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید را جشن گرفتند.
    به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران شهروند اردنی نیز در ساعات پایانی روز شنبه، در امان پایتخت به خاطر قرار گرفتن نام بنای تاریخی پترا در این فهرست شادمانی کردند و در اطراف بنای تاریخی الانباط در شهر پترا، به افروختن شمع، آتش بازی و جشن و پایکوبی پرداختند.
    در اطراف شهر تاریخی ماچو پیکچوی پرو نیز، پس از اعلام فهرست عجایب هفتگانه جدید، جمعی از شهروندان این کشور، شادمانی و پایکوبی کردند.
    اما با وجود این واکنشها، یونسکو، سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد، که فهرستی از میراث فرهنگی جهان تهیه کرده است، می گوید که نتایج نظر سنجی انتخاب عجایب هفتگانه جدید، فقط نشاندهنده نظر افراد شرکت کننده در آن است.

    'صد میلیون'
    "بنیاد عجایب هفتگانه جدید" نهاد سویسی برگزار کننده این رای گیری، می گوید که حدود صد میلیون نفر از طریق اینترنت، تلفن و ارسال پیام کوتاه نوشتاری (SMS) در این رای گیری شرکت کرده اند.
    این بنیاد، سال گذشته میلادی در یک فراخوان عمومی، از مردم سراسر جهان خواسته بود که در طول سال 2006 از طريق تلفن و اينترنت، بناهای محبوب خود را اعلام کنند.
    بنیاد عجایب هفتگانه جدید، نام بیست و یک بنای دیدنی و تاریخی در نقاط مختلف جهان را به نظرخواهی گذاشته بود تا از میان آنها، هفت اثر برگزیده شود.
    افزون بر میراثهای تاریخی جهان، بناهای مدرنی چون ساختمان اپرای سيدنی، برج ايفل پاريس و مجسمه آزادی نيويورک نیز در فهرست پیشنهاد شده از سوی بنیاد عجایب هفتگانه جدید قرار داشت.
    شرط ورود به فهرست نامزدهای عجايب هفتگانه جديد ساخته شدن آن توسط انسان، تکميل آن پيش از سال 2000 و "قابل قبول بودن" چگونگی نگهداری آن بوده است.
    بنياد عجايب هفتگانه جديد که رئيس سابق يونسکو نيز در ميان اعضای آن است هدف اين نظرسنجی را جلب توجه جهان نسبت به خرابی ميراث فرهنگی جهان اعلام کرده بود.

    عجایب هفتگانه دنیای کهن
    فانوس دریایی اسکندریه (مصر)، هرم بزرگ جیزه (مصر)، تندیس غول پیکر رودس (یونان)، نیایشگاه آرتمیس (ترکیه امروزی)، تندیس زئوس (یونان)، باغهای معلق بابل (عراق امروزی) و آرامگاه هالیکارناسوس (ترکیه امروزی)، به عنوان عجایب هفتگانه دنیای باستان شناخته می شود.
    از این آثار که همه در خاورميانه امروزی و یونان قرار داشتند، فقط هرم جیزه در مصر باقی مانده است.

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

     

    pk_usa2004

     

    18

    4

    1356

    Sina

    javad_nice2003

    hamedan

    18

    4

    1362

    آلا حیدری

    ala_heidari

     

    20

    4

    1353

    Jig

    ar.mahyad

    jigar.mahyad

    tehran

    20

    4

    1354

    پریسا میری

     parisamiri_61

    تهران

    20

    4

    1361

    siavash kh

    blue_love_1991

    Esfahan

    20

    4

    1364

    حمیده م

    baabahar

     

    21

    4

    1367

    farzaneh sarraf

    nsevgi20

    تهران

    22

    4

    1357

    مسیح ربانی

    mhri512

    تهران

    22

    4

    1366



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان