761

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 761 :: پنجشنبه 21 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

يک، دو، سه ....


سلام به همه شما دوستان گلم
همانطور که در شماره سه شنبه گفته بودم، ديروز چهارشنبه روزانه منتشر نشد. راستش سه شنبه از صبح تا شب در سه جا مشغول بودم. صبح داخل اداره هما رفته بودم، ظهر به صداوسيما و عصر هم در جلسه اي بودم با حضور چند تن از اساتيد.
1- بغل فرودگاه مهرآباد کنار اون دم هواپيمايي که وسط ميدان هست، اداره جات مرکزي هما قرار داره. صبح رفته بودم اونجا يکي از دوستان عزيزم (آقا احسان) را ببينم. اولين باري هم بود که وارد اين مجموعه مي شدم. جالبه بدونيد براي ورود به اين مجموعه حتما بايد قبلا اسمتون را به نگهباني يا به عبارتي حراست اعلام کرده باشند تا مجوز ورود به اين مجموعه را بدهند. حالا اينکه چرا براي ورود به يک اداره اي که زياد هم امنيتي نيست اينقدر سخت مي گيرند .... خدا مي دونه!
البته هدف از نگارش اين چند سطر، صحبت در مورد سختگيرهاي هنگام ورود به هما نيست، بلکه اون چيزي که برام جالب توجه بود، يک هواپيما واقعي داخل محوطه «ادارجات مرکزي هما» قرار داشت. وقتي از دوستم در مورد اين هواپيما پرسيدم، گفت که يک Training Center هست براي کادر پروازي. البته اين را هم گفت که اون موقعي که مي خواستند اين هواپيما را داخل اين محوطه بياورند چه بلايي بر سر آسفالت و درختان اطرف محوطه آوردند!
2- نزديکهاي ظهر همون روز رفتم جام جم. اينجا هم براي اولين بار بود که مي رفتم. باز هنگام ورود به ساختمان، افراد کنترل مي شدند و بقول خودشون حتما بايد آفيش بشويد تا بتونيد وارد صداوسيما بشيد (که البته بخاطر اينکه دعوت شده بودم از اين بابت مشکلي نداشتم). گفتني ها از اون چيزهايي که ديدم زياده، اما اون چيزي که مي خوام اينجا عرض کنم مربوط ميشه به طبقه چهارم ساختمان شيشه اي (مرکزي). همراه دوست عزيزي که من را دعوت کرده بودند از نزديک واحد مرکزي خبر (داخلي) را ديدم و همچنين استوديو هاي اخبار سيما. جالبه بدونيد اغلب اخباري که از شبکه هاي يک، دو، سه و چهار سيما پخش ميشه از داخل يک استوديو بزرگي هست که چندين دکور مختلف داره. حتي اخبار 20:30 شبکه دو هم از اينجا پخش ميشه. البته ورود به اين استوديو هم به اندازه ورود به ساختمان صدا و سيما سخت بود!
3- و اما عصر در جلسه اي با حضور چند تن از اساتيد گرانفدر و اعضا محترم هيئت علمي دانشگاه تهران بودم. همچنين يکي از چهره هاي ماندگار که از اساتيد برجسته دانشگاه تهران هم مي باشند حضور داشتند و بعد از صحبتهايي که شد از اين اساتيد دعوت کردم عضو گروه و مشترک «روزانه» شوند که لطف کرده و قبول کردند که اگر اين مطالب را مي خوانند خدمتشون سلام مجدد عرض مي کنم و بهشون خوش آمد مي گم.
اميدوارم بتونم با کمک همه شما عزيزان سطح علمي «روزانه» را به سطح قابل قبولي برسونم، تا بتواند مفيد فايده قرار گيرد.
خب اين بود خاطرات من از روز سه شنبه که اميدوارم زياد خسته کننده نبوده باشه.

راستي باطلاع همه شما عزيزان مي رسانم، لينک دانلود نرم افزار «RAR Movie Player» که در شماره قبلي روزانه (760) معرفي کرده بودم، درست نبود که بدينوسيله عرض پوزش اعلام مي دارم که لينک دانلود اصلاح شده است.

باقي بقايتان!
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (760) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویری دیدنی از تبت (بام دنیا)
  • معرفي و دانلود فيلم : خدشه
  • دانلود انيميشن : Blitz Wolf
  • آلبوم جدید و زیبای علیرضا افتخاری به نام قلندروار
  • آهنگ جدید و زیبای عشق ايمان: باصداي بهرام گودرزی
  • واژه نامه: بیش از نیم میلیون کلمه در 20 لغت نامه تخصصی
  • Best Converter برنامه تبدیل واحدها
  • در مورد اقدام احمدي‌نژاد در بهم‌ريزي ساختار متصلب سازمان مديريت و برنامه‌ريزي
  • A CUTE LOVE STORY
  • کارلوس اسلیم، ثروتمندترین مرد جهان شد
  • خداوند ما را برای اقدام آفریده است
  • پیشگیری از سرطان
  • تيتريكاتور - يانگوم
  • جديدترين شماره از هفته نامه US News & World Report
  • مرورگر فایرفاکس با تمام امکانات بر روی گوشی موبایل  
  • خصوصیات دخترها و پسرها 
  • چگونه از كبد خود مراقبت كنيم؟
  • Nokia N95 سلطان بی رقیب
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

سایتی فقط برای آموزش انواع بستن بند کفش!
ويژه نامه الکترونيکي جام ملتهاي آسيا
تصاویری دیدنی از تبت (بام دنیا)
سایت رسمی خانم J.K.Rowling نویسنده بریتانیایی مجموعه آثار Harry Potter
تصاویر بسیار بسیار زیبا از جزایر و مناظر جهان

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بازدید سرزده وزیر رفاه از چند کارخانه تولید شیر 


وزیر رفاه و تامین اجتماعی سرزده از یک کارخانه فراوری محصولات لبنی در تهران بازدید کرد.
عبدالرضا مصری دلیل بازدید سرزده خود را کسب اطمینان از اجرای مصوبه دولت و کاهش قیمت سه محصول لبنی یعنی پنیر UF ، شیر و ماست تا 4 درصد چربی اعلام کرد و گفت: گزارشهایی به رییس جمهور رسیده بود که برخی کارخانه ها این محصولات را با قیمت سابق عرضه می کنند .
وی افزود: به همین دلیل امروز سرزده به یکی از کارخانجات تولید محصولات لبنی آمدیم تا ببینیم این قیمتها که مصوبه شورای اقتصاد است لحاظ می شود یا نه.
مصری تصریح کرد: خوشبختانه در کارخانه پگاه قیمت این سه محصول به قیمت سابق برگشته است.
وی افزود: این بازدیدها از کارخانجات دیگر و نیز مراکز توزیع برگزار می شود و امیدوارم کارخانجات به خاطر جلب رضایت مردم و نقشی که در سلامت مردم در تامین لبنیات دارند، این موضوع را رعایت کنند.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی علت افزایش قیمت فرآورده ها را متاثر از چند عامل، شامل افزایش حقوق و دستمزد ، افزایش هزینه های جانبی و قیمت شیر خریداری شده از دامدار عنوان کرد و افزود: سالهای گذشته قیمت شیر از 240 تا 290 تومان، تحویل درب کارخانه متغیر بود اما امسال بین 310 تا 340 تومان فروخته می شود، که این باعث افزایش قیمت لبنیات می شود.
مصری تصریح کرد: با اجازه دولت به کارخانه ها برای افزایش محصولات لبنی ، برخی از این کارخانجات ،قیمت ها را به صورت جهشی بالا بردند که تناسبی بین مولفه های افزایش و میزان قیمت ها دیده نمی شد.
وی اضافه کرد: کارخانجات خصوصی نیز زیر نظارت دقیق وزارت بازرگانی قرار دارند و از 4 روز پیش گروههای بازرسی این وزارتخانه از این کارخانه بازدید و صورت جلسه تهیه کردند تا مصوبه شورای اقتصاد در کاهش سه محصول لبنی رعایت شود و خوشبختانه سازمان تعزیرات هم فعال شد و هرگونه تخلفی از مصوبات شورای اقتصاد در دادگاه تعزیرات حکومتی قابل پیگیری است.
مصری تصریح کرد: کارخانجات خوشبختانه استقبال خوبی از رعایت مصوبه شورای اقتصاد داشتند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

خدشه
Fracture


کارگردان: گرگوري هابليت. فيلمنامه: دانيل پاين، گلن گرس بر اساس داستاني از دانيل پاين. موسيقي: جف دانا، ميکاييل دانا. مدير فيلمبرداري: کريمر مورگنتو. تدوين: ديويد روزنبلوم. طراح صحنه: پل ايدس. بازيگران: آنتوني هاپکينز[تد کرافورد]، رايان گازلينگ[ويلي بيچام]، ديويد استراتيرن[جو لابروتو]، رزاموند پايک[نيکي گاردنر]، امبث داويدتز[جنيفر کرافورد]، بيلي برک[راب نونالي]، کليف کورتيس[کارآگاه فلوره س]، فيونا شاو[قاضي رابينسون]، باب گانتون[قاضي گاردنر]. 112 دقيقه. محصول 2007 آمريکا.
تد کرافورد مهندسي موفق از سفر به خانه بازمي گردد. او مي داند که همسرش جنيفر در غيابش به وي خيانت مي کند. جنيفر به خانه بازمي گردد و بعد از بگو مگويي کوتاه به دست تد کشته مي شود. تد بعد از صحنه سازي خود به پليس خبر مي دهد. مامورين در صحنه قتل حاضر مي شوند. يکي از مامورين به نام راب نونالي با ديدن جسد جنيفر دچار شوک شده و با تد گلاويز مي شود. چون جسد متعلق به معشوقه اوست. کرافورد به نونالي مي گويد که از رابطه آن دو خبر داشته و جنيفر را به قتل رسانده، اما دادگاه به دليل مخدوش بودن مدارک موجود در صحنه جرم قادر به اثبات جرم کرافورد نيست.
ويلي بيچام، وکيلي جوان به سمت داديار پرونده منصوب مي شود. اين آخرين پرونده او در اين سمت خواهد بود، چون در آستانه پيوستن به يک موسسه حقوقي بزرگ است که محبوبش نيکي گاردنر- فرزند قاضي گاردنر- در راس آن قرار دارد. همه اذعان دارند که اين پرونده به دليل اعتراف کرافورد به قتل همسرش خيلي زود به نتيجه خواهد رسيد. اما کرافورد از پذيرش وکيلي خودداري کرده و از دادگاه مي خواهد تا شخصاً از خود دفاع کند. در جريان محاکمه نونالي کنترل خود را از دست داده و به کرافورد حمله مي کند و مدارک مخدوش نيز راه را براي تبرئه کرافود هموار مي سازد. اما جنيفر هنوز نمرده و در بيمارستان در حالت بيهوشي به سر مي برد. ويلي نيز که مي پنداشته با پرونده اي سهل روبروست، در مي يابد که همه چيز به شکلي سيستماتيک توسط کرافورد طراحي شده است. ويلي اميدوار است تا جنيفر به هوش آمده و از نقش تد در ماجراي قتل سخن بگويد، اما کرافورد با زرنگي ترتيبي مي دهد تا پزشکان دستگاه متصل به بدن همسرش را جدا کرده و او را به کلي از سر راه برمي دارد. به نظر مي رسد که ويلي و قانون شکست خورده، اما ويلي بيچام دست بردار نيست...

چرا بايد ديد؟
گرگوري هابليت متولد 1944تگزاس از اواخر دهه 1970 به عنوان تهيه کننده وارد تلويزيون شده و از سال 1983 کارگرداني را آغاز کرده است. هابليت از کارگردان هاي بسيار موفق تلويزيون محسوب مي شود که پس از 13 سال اولين فيلم سينمايي خود به نام Primal Fear را مقابل دوربين برده است. هابليت تاکنون سه فيلم ديگر به نام هاي Fallen، فرکانس و نبرد هارت ساخته که هر چند کم و بيش در گيشه موفقيت هايي به چنگ آورده اند، اما محصولات دندان گيري به شمار نمي روند. آخرين فيلم او خدشه نيز با 38 ميليون دلار فروش تا اين لحظه، چنين به نظر مي رسد که توانسته گليم خود را از آب بيرون بکشد. اما به گمان من تنها عاملي که باعث اين فروش شده، بازي آنتوني هاپکينز است که بعد از سکوت بره ها بازي در نقش قاتلين زيرک جز جدا نشدني کارنامه وي شده است. اتفاقي که براي بسياري از بازيگران و تماشاگران مي تواند خوشايند نباشد. اما خدشه با وجود بازي هاپکينز و حضور گازلينگ با استعداد[که مجال زيادي براي هنرنمايي در اين نقش نيافته] فيلمي متوسط است. اشکال عمده فيلم در فيلمنامه آن است که خالي از فراز و فرودهاي قابل اعتناست. تنها نقطه قوت فيلم سلاحي است که در طول فيلم هرگز يافته نمي شود. سلاحي که کرافورد به وسيله آن همسرش را به قتل رسانده است و به عنوان مدرک اصلي ضميمه پرونده نيست. ايراد ديگري که بر فيلمنامه و روايت وارد است، اتخاذ روشي است که همه چيز را بي واسطه به تماشاگر نشان مي دهد. از ابتداي فيلم تماشاگر شاهد خيانت جنيفر و قتل او مي شود. هيچ چيز پوشيده اي باقي نمي ماند. قاضي نيز مي داند که اين پرونده راه به جايي نخواهد برد، چيزي که تماشاگر نيز بر آن وقوف دارد. همين امر پيگيري قصه را غير ضروري جلوه مي دهد. مي ماند تلاش هاي بيچام براي کشف حقيقت که در چنبره روابط او با مافوق اش و نيکي گاردنر محلي از اعراب پيدا نمي کند. اگر نام بازيگران فيلم و آنونس خوش ساخت آن شما را تحريک کرده تا پول و وقت تان را صرف تماشاي اين فيلم کنيد به شما مي گويم: خدشه حتي از ارائه کليشه هاي فيلم هاي دادگاهي نيز عاجز است، بنابر اين انتظار زيادي نبايد از فيلم داشته باشيد!
ژانر: جنايي، درام، مهيج.


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/35899713/Fracture.TS-20th.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/35899714/Fracture.TS-20th.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/35899719/Fracture.TS-20th.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/35899772/Fracture.TS-20th.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/35899727/Fracture.TS-20th.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/35899730/Fracture.TS-20th.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/35899996/Fracture.TS-20th.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/35899552/Fracture.TS-20th.part8.rar

 رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Tex Avery
Blitz Wolf

 

لينکهاي دانلود (حجم کل فايل 100 مگابايت مي باشد)
http://rapidshare.com/files/22205261/TA0101.part1.rar
http://rapidshare.com/files/22208597/TA0101.part2.rar

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

قلندروار
باصداي افتخاري

آلبوم جدید و زیبای علیرضا افتخاری به نام قلندروار با دو کیفیت
 

MP3  128

Ghalandarvar

Aeeineye Del

Paye Piadeh

Selselehmoo

Mashregh e Motlagh

Booye Zanjir

Enekaas e Sabz

Tab O Jonoon

                    

WMA  64

Ghalandarvar

 Aeeineye Del

 Paye Piadeh

 Selselehmoo

 Mashregh e Motlagh

 Booye Zanjir

 Enekaas e Sabz

 Tab O Jonoon

 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای عشق ايمان
باصداي بهرام گودرزی

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

واژه نامه
بیش از نیم میلیون کلمه در 20 لغت نامه تخصصی
 

 

 

نرم افزار فرهنگ لغت واژه نامه محصول شرکت پژوهشگر انفورماتیک، یکی از قدیمیترین فرهنگ لغت های انگلیسی به فارسی عرضه شده برای ویندوز است. این فرهنگ لغت بر ظاهر محیط ساده خود دارای بانک عظیمی از لغات و اصطلاحات تخصصی میباشد. که در نوع خود مشابه ندارد! واژه نامه حاوی بیش از نیم میلیون کلمه در 20 لغت نامه تخصصی مختلف میباشد.

لغت نامه های تخصصی واژه نامه عبارتند از:
واژگان عمومی، اقتصاد و برنامه ریزی، الکترونیک کاربردی، روانشناسی، راه و ساختمان، اصطلاحات نظامی، معماری، هواپیمایی، دریانوردی، صادرات و واردات، اصطلاحات ورزشی، واژگان حقوقی، فنی دانشگاهی، تجارت بین الملل، اختر شناسی، تربیت بدنی، حقوق اسلامی، شیمی، محیط زیست، فرهنگ کامپیوتر

ویژگی های کلیدی فرهنگ لغت واژه نامه:
- بیش از نیم میلیون لغت در 20 رشته تخصصی
- دارای لیست الفبایی برای کلمات کلیه رشته ها
- محیط ساده با کاربری آسان
- سازگار با ویندوز های مختلف
- عدم نیاز به نصب

 

 

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/41448529/Vajeh_Nameh.part1.rar
http://rapidshare.com/files/41467799/Vajeh_Nameh.part2.rar
http://rapidshare.com/files/41956730/Vajeh_Nameh.part3.rar
http://rapidshare.com/files/41984057/Vajeh_Nameh.part4.rar
http://rapidshare.com/files/42009138/Vajeh_Nameh.part5.rar
http://rapidshare.com/files/42013041/Vajeh_Nameh.part6.rar

 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Best Converter
برنامه تبدیل واحدها

با این برنامه همانطور که از نامش پیداست( CONVERTOR بمعنای تبدیل کننده) و در دیگر گوشیهای نوکیا دیده اید، می توانید تمامی واحد ها از قبیل طول ،جرم، حجم،... و همچنین پول واحد کشورها را به هم تبدیل کنید.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


می خواه و گل افشان کن از دهر چه می​جویی

می خواه وگل افشان کن ازدهر چه می​جویی
مسند به گلستان بر تا شاهد و ساقی را
شمشاد خرامان کن و آهنگ گلستان کن
تا غنچه خندانت دولت به که خواهد داد
امروز که بازارت پرجوش خریدار است
چون شمع نکورویی در رهگذر باد است
آن طره که هر جعدش صد نافه چین ارزد
هر مرغ به دستانی در گلشن شاه آمد

 

این گفت سحرگه گل بلبل تو چه می​گویی
لب گیری ورخ بوسی می نوشی و گل بویی
تا سرو بیاموزد از قد تو دلجویی
ای شاخ گل رعنا از بهر که می​رویی
دریاب و بنه گنجی از مایه نیکویی
طرف هنری بربند از شمع نکورویی
خوش بودی اگربودی بوییش ز خوش خویی
بلبل به نواسازی حافظ به غزل گویی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

21 تير
در توافقهای جدید با افرادی که دوستشان داری، مسئولیت پذیر باش. اگر توافقی کارآیی نداشت، یکی دیگه انتخاب کن. برای پیدا کردن امکانات از خلاقیت ذهنیت استفاده کن.
دان میگل روییز

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام محمد باقر (عليه السلام) فرمودند:
اعرف الموده فی قلب اخیك بما له فی قلبك
دوستی قلبی برادرت را از اندازه دوستی قلبی خودت نسبت به او بفهم.
(تحف العقول ، ص 304) 

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

محمود آقا به دیدار نامزدش رفته بود . ناگهان سر و صدای زیادی از طبقه بالا به گوشش رسید .
با نگرانی از نامزدش پرسید : این چه سر و صدائی است ؟
نامزد ش جواب داد : چیز مهمی نیست . احتمالا مادرم دارد شلوار پدرم را روی زمین می کشد .
- اما شلوار که اینهمه سر و صدا ندارد عزیزم !!
- حق با تست . . . . ولی فکر میکنم پاهای پدرم هنوز توی شلوار است !!


آقائی می خواست خود را در برابر حوادث بیمه کند . متصدی بیمه از او پرسید: (در صورتی که حادثه ای برای شما اتفاق افتاد، ما باید خانمتان را مطلع سازیم)؟
مرد با ناراحتی و عجله جواب داد : (( نه لازم نیست . چون اگر قرار باشد حادثه ای برای من اتفاق بیفتد معمولا این کار به وسیله خانمم صورت خواهد گرفت )).


زن و شوهری متجاوز از بیست سال با هم زندگی کرده و معروف بودند به اینکه در تمام مدت زناشوئی یکبار هم با یکدیگر نزاع نکرده ، حتی یک کلمه دلسرد کننده به هم نزده اند . شخصی از شوهر پرسید :
آخر شما چه میکنید که هیچوقت با هم اختلاف ندارید ؟
گفت : خیلی ساده است . ما برنامه ریزی کرده ایم که صبحها او هر طور دلش بخواهد رفتار می کند و عصر ها هم من هر طور او دلش بخواهد عمل می کنم !!!

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

مشكلات ناشي از تاتو كردن چيست؟

5 - خطر افزايش سرطان
رنگ ها و جوهر هاي جديد هر روزه به بازار آمده و زود هم ناپديد مي شوند. اين جوهرها و رنگ ها باعث تحريكات و التهابات پوستي مي شوند. نكته منفي در مورد اين جوهرها اين است كه هنوز عوارض دراز مدت استفاده از اين جوهرها مشخص نشده است.
اين جوهرها احتمالا مي توانند باعث ايجاد و بروز بعضي از سرطانها باشند. كساني كه تاتو مي كنند در معرض خطر ابتلا به بيماري هاي عفوني پوستي هستند. اگر شما زمينه حساسيتي در پوستتان داريد، پس از تاتو كردن امكان تشديد و يا بروز آن در شما بيشتر است. 

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

اما در ایلیاد چنین نیست و پهلوانان هر کدام به یکی از خدایان و جاودانان تکیه دارند و شکست و پیروزیشان به نیروی خدایانی که حامی انها هستند وابسته است ؛این اندازه دخالت خدایان در جنگها طبعا از ارزش قهرمانان ایلیاد میکاهد
جنگ ارادۀ خدایان است و ناچار انسان در آن جز آلتی بی اراده نیست ؛
ارادۀ انسان در شاهنامه موجد جنگ می گردد اما در ایلیاد فقط هوسناکی خدایان المپ همۀ صحنه ها را به وجود می آورد به همین جهت جنگ ده سالۀ تروا ده سال دوام یافته است چنانکه نه مقاومت مردم ایلیو باعث ادامۀ جنگ بوده است و نه پافشاری و پشتکار یونانیان.
خدایان ایلیاد انسانهایی قوی تر ؛ زیباتر و بزرگتر هستند و دستخوش عواطف شدید خویش میشوند ، در شاهنامه؛ قهرمانان نمونۀ انسانهای قهرمان هستند و محرک آنان حس افتخار و انتقام ؛ عشق به وطن و ملت ؛ علاقه به آیین و کیش است که آنان را به جنگ وا می دارد ؛
صفت بارز شعر حماسی بر انگیختن حس شگفتی و ستایش است ؛ در شاهنامه احوال قهرمانان موجب اعجاب و تحسین ما می گردد زیرا آن احوال از کسانی صادر میشود که مانند ما انسانند و دارای ضعفها و زبونیهای ما می باشند ؛ روح حماسی در شاهنامه همواره جریان دارد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأعراف آيات: 206 محل نزول: مکه

 
إِنَّ وَلِيِّـيَ اللّهُ الَّذِي نَزَّلَ الْكِتَابَ وَهُوَ يَتَوَلَّى الصَّالِحِينَ 196 وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ لاَ يَسْتَطِيعُونَ نَصْرَكُمْ وَلآ أَنفُسَهُمْ يَنْصُرُونَ 197 وَإِن تَدْعُوهُمْ إِلَى الْهُدَى لاَ يَسْمَعُواْ وَتَرَاهُمْ يَنظُرُونَ إِلَيْكَ وَهُمْ لاَ يُبْصِرُونَ 198 خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ 199 وَإِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 200 إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَواْ إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُواْ فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ 201 وَإِخْوَانُهُمْ يَمُدُّونَهُمْ فِي الْغَيِّ ثُمَّ لاَ يُقْصِرُونَ 202 وَإِذَا لَمْ تَأْتِهِم بِآيَةٍ قَالُواْ لَوْلاَ اجْتَبَيْتَهَا قُلْ إِنَّمَا أَتَّبِعُ مَا يِوحَى إِلَيَّ مِن رَّبِّي هَـذَا بَصَآئِرُ مِن رَّبِّكُمْ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ 203 وَإِذَا قُرِىءَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ 204 وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ وَلاَ تَكُن مِّنَ الْغَافِلِينَ 205 إِنَّ الَّذِينَ عِندَ رَبِّكَ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِهِ وَيُسَبِّحُونَهُ وَلَهُ يَسْجُدُونَ 206

 

ترجمه فارسي مکارم

ولى و سرپرست من، خدايى است كه اين كتاب را نازل كرده; و او همه صالحان را سرپرستى مى‏كند «196» و آنهايى را كه جز او مى‏خوانيد، نمى‏توانند ياريتان كنند، و نه (حتى) خودشان را يارى دهند; «197» و اگر آنها را به هدايت فرا خوانيد، سخنانتان را نمى‏شنوند! و آنها را مى‏بينى (كه با چشمهاى مصنوعيشان) به تو نگاه مى‏كنند، اما در حقيقت نمى‏بينند!» «198» (به هر حال) با آنها مدارا كن و عذرشان را بپذير، و به نيكى‏ها دعوت نما، و از جاهلان روى بگردان (و با آنان ستيزه مكن)! «199» و هرگاه‏وسوسه‏اى از شيطان به تو رسد، به خدا پناه بر; كه او شنونده و داناست! «200» پرهيزگاران هنگامى كه گرفتار وسوسه‏هاى شيطان شوند، به ياد (خدا و پاداش و كيفر او) مى‏افتند; و (در پرتو ياد او، راه حق را مى‏بينند و) ناگهان بينا مى‏گردند «201» و (ناپرهيزگاران را) برادرانشان (از شياطين) پيوسته در گمراهى پيش مى‏برند، و باز نمى‏ايستند! «202» هنگامى كه (در نزول وحى تاخير افتد، و) آيه‏اى براى آنان نياورى، مى‏گويند: «چرا خودت (از پيش خود) آن را برنگزيدى؟!» بگو: «من تنها از چيزى پيروى مى‏كنم كه بر من وحى مى‏شود; اين وسيله بينايى از طرف پروردگارتان، و مايه هدايت و رحمت است براى جمعيتى كه ايمان مى‏آورند «203» هنگامى كه قرآن خوانده شود، گوش فرا دهيد و خاموش باشيد; شايد مشمول رحمت خدا شويد! «204» پروردگارت را در دل خود، از روى تضرع و خوف، آهسته و آرام، صبحگاهان و شامگاهان، ياد كن; و از غافلان مباش! «205» آنها كه (در مقام قرب) نزد پروردگار تو هستند، (هيچ‏گاه) از عبادتش تكبر نمى‏ورزند، و او را تسبيح مى‏گويند، و برايش سجده مى‏كنند «206»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

abas_safary2000@yahoo.com

روزی مرد کوری روی پله‌های ساختمانی نشسته و کلاه و تابلویی را در کنار پایش قرار داده بود روی تابلو خوانده میشد: من کور هستم لطفا کمک کنید

روزنامه نگارخلاقی از کنار او میگذشت نگاهی به او انداخت فقط چند سکه در داخل کلاه بود. او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه از مرد کور اجازه بگیرد تابلوی او را برداشت آن را برگرداند و اعلان دیگری روی آن نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و آنجا را ترک کرد. عصر آنروز روز نامه نگار به آن محل برگشت و متوجه شد که کلاه مرد کور پر از سکه و اسکناس شده است مرد کور از صدای قدمهای او خبرنگار را شناخت و خواست اگر او همان کسی است که آن تابلو را نوشته بگوید، که بر روی آن چه نوشته است؟ روزنامه نگار جواب داد: چیز خاص و مهمی نبود، من فقط نوشته شما را به شکل دیگری نوشتم و لبخندی زد و به راه خود ادامه داد. مرد کور هیچوقت ندانست که او چه نوشته است ولی روی تابلوی او خوانده میشد:

امروز بهار است، ولی من نمیتوانم آنرا ببینم !!!!!

وقتی کارتان را نمیتوانید پیش ببرید استراتژی خود را تغییر بدهید خواهید دید بهترین‌ها ممکن خواهد شد باور داشته باشید هر تغییر بهترین چیز برای زندگی است.
حتی برای کوچکترین اعمالتان از دل، فکر، هوش و روحتان مایه بگذارید این رمز موفقیت است .... لبخند بزنید

 

 

salman_yavar@yahoo.com

در مورد اقدام احمدي‌نژاد در بهم‌ريزي ساختار متصلب سازمان مديريت و برنامه‌ريزي


يادداشت زير را از وبلاگ استاد «عبدالله شهبازي» برداشته ام، توجه بفرمائيد:

اقدام دکتر احمدي‌نژاد در بهم‌ريزي ساختار متصلب کنوني سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اقدامي درست و بجا بود. اين اقدام به جسارت فوق‌العاده نياز داشت و احمدي‌نژاد نشان داد که از اين جسارت برخوردار است. اميد که با دقت و کار کارشناسي جدّي ساختاري جديد جايگزين ساختار گذشته شود. من از سال‌ها پيش در برخي از مصاحبه‌هايم ساختار سازمان برنامه و بودجه را ناکارآمد خوانده بودم. واقعيت اين است که اين سيستم نه بر اساس اصول واقعي برنامه‌ريزي توسعه، که برنامه‌ريزي از خرد به کلان را مي‌طلبد، بلکه بر اساس پيشداوري‌ها و قالب‌هاي نظري منجمد و وارداتي يا ديکته شده از برخي نهادهاي بين‌المللي هماره براي بودجه ملّي و درآمد نفتي چاهي را مي‌کند که پرشدني نبود. اين همان بختکي است که هيئت آمريکايي- يهودي مستشاران ماوراءبحار، با عضويت کساني چون ماکس تورنبرگ و آلن دالس (رئيس بعدي سيا)، در نيمه دوّم دهه 1320 ش. براي تاراج درآمدهاي ملّي ايران ساختند و ميراث آن به جمهوري اسلامي رسيد و تداوم يافت. به دليل اهميت مسئله، اگر عمري و تمرکزي بود شايد در آينده در اين باره مبسوط تر سخن بگويم و و دلايل خود را عرضه کنم.
احمدي‌نژاد اوّلين رئيس دولت پس از انقلاب است که جسارت درافتادن با اين هيولاي ايران برباد ده را داشت و اين اقدام او قابل ستايش است.

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

خيلي برات متاسفم .
واقعا دلم برات مي سوزه . براي خودم هم مي سوزه .. ما قرباني شديم و خودمون هم يه بازيكن و بازيگر و عضو بگير جديد . داستان چيه . مي گم خدمتتون .
1- يه پسري هست به اسم ايكس . مردم در مقابل ايشون سه دسته مي شن . يه دسته مي گن آدم معموليه . يك دسته مي گن آدم فعال و كوشا و خوبيه . يه دسته هم مي گن آدم مزخرف و چرت و نامرديه . كسي هم از اين پسر قصه ي ما به جز خودش چيزي ديگه اي نمي دونه .
حالا از يه جا لو مي ره كه بله پدر ايشون مايه داره فطير و ايشون بابا پولداري و خلاصه مايه داره .. اين وسط اگه ساختار اون سه دسته رو بررسي كنيم مي بينيم گرايش ها به سمت اين پسر عزيز بيشتر شده ..
2- توي نوارات ، سي دي هات حتما يه چيزي خفن غمناك داري .يه چيزي تو مايه هاي مريم حيدر زاده . همينطور يه چيز خفن شاد مثلا اندي يا يه چيزي تو مايه هاي رقصي و اين چيزا . . پاشو بيارشون .. اول اون غمناكه رو بذار . خب چه حسي داري ؟ غمگين شدي .. آخي ... نازي ... حالا اون يكي رو بذار .. جون .. حالا شاد شدي ..
ولي متاسفم برات . احساسات ديدي چه شرطي شده .. با يه ترانه عوض مي شه .. با يه ترانه حست عوض مي شه و روي روح و روانت اثر مي ذاره ...
متاسفم برات دوست من . احساسات طبيعيت خيلي وقته كه مردن و خاك شدن . هر روز تو داري مثل يه عروسك خيمه شب بازي رقصونده مي شي . عزيزترين بخش وجوديت به بازي گرفته شده و تو هم داري حالشو مي بري ..
تو زندگيت دقت كن .. چقدر حس شرطي توي يه روزت بروز مي كنه .. تنفر ، عصبانيت ، مهربوني و عشق .. آره عزيزم .. عشقت هم شرطي شده و تو خبر نداري ..
عشقي كه با يه تلفن زنده مي شه و با يه نامه ، يه مسيج از بين مي ره . عشقي كه وابسته به شرايطه .. به پول طرف ، به خوشگليش ، به مال و اموال ، به يه تاريخ ثبت شده تو شناسنامه ، به خوشتيپي ، به كوفت و زهرمار ..
متاسفم برات عروسك كوچولو ..
تو به بازي گرفته شدي و خودت هم داري از اينكه تا سر حد مرگ اين رقص رو انجام مي دي لذت مي بري . ولي اين حق تو نيست .. حالا اين مورد توي دخترا به طرز وحشتناكي بدتره .. متاسفم دختر من .. دلم فوق العاده برات مي سوزه .. يه روز شايد بفهمي كه چه بلايي سر خودت آوردي و اونوقت حق داري مثل سگ از خودت متنفر بشي ..
هاه ها ها .. ولي راه فراري نيست .. چطوري مي خواي از خودت فرار كني .. خودت كه از بيست وچهار ساعت شبانه روز بيست و شيش ساعتش باهاته .... راهش چيه ؟ چرا من بگم .. داره جلو چشت با تموم وجود بال بال مي زنه ولي تو كور شدي .. يه كوري اختياري ... يه زندگي مزخرف .

 

 

nadja_mirghasemi@yahoo.se

Ba name dost...
Ba salam va dorodi dobare be gorohe gole Roozane...
Taze az zijarate yar o diyar bargashtam. Khodayi
sharje sharjam. Vali engar az hamon lahzeye avale
jodayi baz teshneye didar bodam o hastam. Man
ashegham, asheghe yar o diyaram.
Modathast ke azaton bikhabar bodam. Delam vasye shoma
hamdelha ham tang shode. In ehsas hambastegi va
vabastegi besyar ba shokohe, be adam niro mide.
Khodavand inhame eshgh ro az ma nagire. nasle ma ba
eshqh va omid niro gerefte va davam migire. Pejvstegi
va etehade ma sadha va mofsedha ro darham mikobe.
Ba samimanetarin dorodha nadia

 

 

mehdi.tahami@gmail.com

A CUTE LOVE STORY

A BOY LIKED A GIRL WORKING IN A CD SHOP VERY MUCH. BUT HE DID NOT TOLD HER ABOUT HIS LOVE.
EVERYDAY HE WENT TO THE CD SHOP AND BOUGHT A CD ONLY TO TALK TO HER.
AFTER A MONTH HE DIED.................. WHEN THE GIRL WENT HIS HOME AND ASKED ABOUT HIM, HIS MOM TOLD THAT HE DIED AND TOOK HER TO HIS ROOM..................................... SHE SAW ALL THE CD'S UNOPENED ............... THE GIRL CRIED N CRIED N FINALLY DIED. YOU KNOW Y SHE CRIED?........................... COZ SHE HAD KEPT HER OWN LOVE LETTERS INSIDE THE CD PACKS.SHE ALSO LOVED HIM.............

moral of the story: if u love someone......say to him/her directly don't wait for the destiny to play the role.............otherwise u will lose that person

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

ناكامي راديو اسرائيل؛ افتتاح يك سايت جديد
با مديريت ضدانقلاب

همزمان با ناكامي و توقف فعاليت سايت فارسي راديو اسرائيل، اين بار سايت فارسي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي با مديريت يك ضد انقلاب ايراني تبار آغاز به كار كرد.
سايت فارسي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي دقيقا همزمان با 18 تير سال جاري به سردبيري "منوشه امير" افتتاح شد. وزير امور خارجه اين رژيم از "منوشه امير" تحت عنوان كارشناس امور ايران نام برده است.
در كنفرانس خبري وزارت خارجه رژيم صهيونيستي كه براي افتتاح اين سايت ترتيب داده شده بود و حكايت از سرمايه گذاري كلان اين رژيم براي اثرگذاري بر افكارعمومي ايران دارد، خانم "تيسپي ليوني" معاون نخست وزير و وزير خارجه اين رژيم و خانم "اميرا اورون" سرپرست بخش رسانه هاي گروهي عربي و فارسي سخنراني كردند.
وزير خارجه رژيم تروريست صهيونيستي، در اين كنفرانس مدعي شد كه اسرائيل با ايران خصومتي ندارد اما بلافاصله در سخناني خصمانه و تروريستي خواستار صدور قطعنامه هاي بعدي از سوي شوراي امنيت عليه ايران شد تا ملت ايران از انرژي صلح آميز هسته اي دست بردارند.
در عين حال همزمان با راه اندازي پرهياهوي اين سايت، سايت فارسي راديو اسرائيل اعلام كرد كه تاكنون به صورت داوطلبانه فعاليت كرده است و به دليل نبود بودجه! قراردادن متن اخبار بروي سايت اينترنتي راديو اسرائيل را قطع مي كند.
سايت فارسي راديو اسرائيل در ادامه متن اعلام قطع فعاليت اين سايت، در يك مظلوم نمايي مضحك، نوشته است : "کاسه صبر ما که سالها داوطلبانه و با صبوري بسيار و با صرف ساعات طولاني اين وظيفه را ادامه داده بوديم، لبريز گرديد و اين خدمت را فعلا راکد ميگذاريم. در طول سالها، اين خدمت داوطلبانه را پس از پايان پخش برنامه زنده، انجام داديم و گاه تا نيمه شب، در ساختمان راديو مانديم تا اين خدمت به بهترين نحو انجام شود."
با توجه به قرائن موجود به نظر مي رسد، سايت هاي فارسي زبان رژيم صهيونيستي در پي ناتواني در القاء اخبار كذب خود به افكار عمومي ايران، دچار بحران شده و يك درگيري دروني در بخش رسانه هاي گروهي فارسي اين رژيم رخ داده است.
تعطيلي سايت فارسي راديو اسرائيل كه خودشان علت آن را نبود بودجه! عنوان كرده اند، در همين راستا ارزيابي مي شود كه رژيم صهيونيستي از اثرگذاري راديو اسرائيل نااميد شده است.
اين احتمال از آنجا قوت مي گيرد كه "منوشه امير" تاكنون مدير بخش فارسي راديو اسرائيل بوده و به دليل انتقال به سردبيري سايت فارسي وزارت خارجه مدعي شده كه راديو اسرائيل نمي‌تواند ادامه كار دهد.
نام اصلي "منوشه امير" - صهيونيست ايراني تبار- منوچهر ساچمه‌چي است و هم اكنون مديريت پشت صحنه چند تلويزيون ماهواره اي ضد انقلاب در لس آنجلس از جمله NITV و تلويزيون آزادي را بر عهده دارد.
وي پس از تزلزل مباني اصلي رژيم صهيونيستي در موضوع هولوکاست توسط محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، بخش فارسی سايت بنياد اسرائيلی يدوشم (بنياد يادبود هولوکاست) را نيز راه اندازي كرده بود.
عليرضا نوري زاده در ميان ضدانقلابيون فراري مقيم آمريكا، از نوچه هاي اصلي "منوشه امير" محسوب مي شود كه حلقه هاي پيوند ضدانقلاب مدعي دفاع از ملت ايران با صهيونيست هاي تروريست و نژادپرست را بيش از پيش نمايان مي‌كند.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

کارلوس اسلیم، ثروتمندترین مرد جهان شد

بیل گیتس دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست ، بعد از گذشت 13 سال فردی به نام کارلوس اسلیم توانست ، لقب ثروتمندترین مرد جهان را از بیل گیتس بگیرد و به خود اختصاص دهد.
کارلوس اسلیم فرزند یک لبنانی مسیحی مهاجر به نام یوسف سالم حداد است که در سال 1902 کشورش را به مقصد مکزیک ترک کرد. پدر کارلوس اسلیم ، به واسطه کار سخت و استعدادش در سرمایه‌گذاری ، به سرعت مدارج ترقی را پیمود ، به طوری که در سال 1910 صاحب یک زمین باارزش در مرکز شهر مکزیکوسیتی شد. وی با دختر یک بازرگان موفق ازدواج کرد و صاحب 6 فرزند شد که کارلوس اسلیم ، کوچک‌ترین آنها بود.

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

کارلوس اسلیم در 28 ژانویه 1940 در مکزیکوسیتی به دنیا آمد. اسلیم اعتبار زیادی در صنایع ارتباطات مکزیک و آمریکای لاتین دارد. وی ریاست شرکت‌های Telmex ، Telcel و América Móvil را به عهده دارد. سه پسر و یک پسرخوانده‌اش ، وی را در اداره این شرکت‌ها یاری می‌کنند.
در سوم جولای 2007 ، یک روزنامه‌نگار اقتصادی مکزیکی گزارش کرد که ثروت اسلیم از میزان دارایی بیل گیتس ، پیشی گرفته است. دارایی فعلی وی 67.8 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. وی قسمت قابل ملاحظه‌ای از این سرمایه را مدیون سودهایی است که اخیرا از طریق شرکت America Movil به دست آورده است.
گرچه اسلیم بیشتر ثروت خود را از طریق شرکت‌های ارتباطی به دست آورده است ولی سرمایه‌گذاری‌های هم در صنایع بیمه ، خرده‌فروشی ، معدن ، بانک و تنباکو هم داشته است.
گفته می‌شود نیمی از کل ارزش سهام مکزیک مربوط به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های اسلیم است.در مکزیک از هر 5 خط تلفن سیار 4 خط و از هر 10 خط تلفن ثابت 9 خط از خدمات شرکت ارتباطی اسلیم استفاده می‌کنند.
در سال 2006 ، اسلیم 1.8 میلیارد دلار به مؤسسه‌های خیریه کمک کرد ، 95 هزار دوچرخه برای کودکان فقیر خرید تا بتوانند به کمک آنها به مدرسه‌هایشان بروند ، کمک کرد که 700 هزار عینک برای محصلین خریده شود و به 150 هزار دانشجو یاری رساند. او هزاران لپ‌تاپ برای کودکان خریده است و در نظر دارد طی برنامه‌ای در عرض 4 سال آینده ، ده میلیارد دلار به سیستم بهداشت و درمان مکزیک و برنامه‌های آموزشی کمک کند.
در شرکت‌های اسلیم 250 هزار مکزیکی مشغول به کار هستند.
سال گذشته یک روزنامه مکزیکی کاریکاتور جالبی از اسلیم منتشر کرد که زیر آن نوشته شده بود : Billion Dollar Baby!
این یک روی سکه است ، کارشناسان اکانومیست اعتقاد دارند که انحصار اقتصاد مکزیک به وسیله اسلیم و 100 خانواده شناخته‌شده دیگر مکزیکی ، ضرر و زیان‌هایی زیادی برای اقتصاد مکزیک دارد ، طوری که درآمد سالیانه مکزیکی‌ها را به زیر 7 هزار دلار رسانده است. شواهد چنین فقری را می‌توان در انبوه مهاجرانی که سالیانه برای کار به آمریکا ، مهاجرت می‌کنند ، جستجو کرد. در واقع 10 درصد جمعیت مکزیک به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

pasokhgooee@yahoo.com

خداوند ما را برای اقدام آفریده است

۱. بنزین در (حداقل) ده سال اخیر یکی از بحران‌های اساسی پیش روی دولت‌ها بوده است. مصرف میلیون‌ها لیتر بنزین در هرروز باعث شده است که بنزین به عنوان یک کالای اساسی در سبد مصرفی هر خانواده جای داشته باشد. هربار افزایش قیمت بنزین، شوک تازه‌ای به بازار وارد می‌کند.

۲. از اشکالات ما این است که فرهنگ مصرف‌مان به سهولت تغییر نمی‌کند. عادت کرده‌ایم که در هرکاری افراط و تفریط داشته‌باشیم. پس از سال‌ها استفاده از خودرو هنوز هم الگوی مناسبی برای استفاده از آن در کشورمان شکل نگرفته است.

۳. قاچاق بنزین به کشورهای همسایه، در سال‌های اخیر باعث شده است که سوبسیدی که دولت برای سوخت هزینه کرده است به سهولت از مرزهای کشور خارج شود و یا به جیب افراد سودجو واریز شود.

۴. واردات بیش از اندازه‌ی بنزین به کشور و نیاز کاذبی که برای بنزین در کشور وجود دارد، بنزین به پاشنه‌ی آشیل دولت تبدیل کرده است. به طوری که تحریم سوخت (و به خصوص بنزین) می‌تواند کشور ما را دچار بحران شدید کند.

۵. یکی از پیش‌نیازها پیوستن به سازمان تجارت جهانی، حذف یارانه‌ها (و یا حداقل هدف‌دار بودن آن) است. ایران نیز که از سال‌های گذشته به فکر پیوستن به این سازمان بوده است، باید در این جهت گام بردارد. پیوستن نهایی به WTO مستلزم انجام این مرحله است. اکنون ایران در مرحله‌ی نظارت به سر می‌برد.

۶. اشکالی که اقتصاددانان به یارانه‌ها مطرح می‌کنند آن است که یارانه‌ها باعث می‌شوند که امری که مطلوبیت واقعی ندارد در سبد مصرفی افراد وارد شود. یا به عبارت ساده‌تر افرادی که نیازی به آن محصول ندارند از آن بهره‌مند شوند. از این‌رو می‌گویند که نباید اقتصاد را بر پایه‌ی یارانه بنا کرد.

۷. یارانه‌ی بنزین باعث شده است تا تناسب میان مطلوبیت و هزینه به هم بریزد. چرا که امروزه در صورت داشتن اتومبیل شخصی (که بالاترین مطلوبیت را دارد) کمترین هزینه را برای استفاده باید پرداخت. ولی استفاده از تاکسی که مطلوبیت کمتری دارد هزینه‌بیش‌تری را در بر دارد. این امر نظام عرضه و تقاضا و جدول مطلوبیت‌ها را دچار تشویش می‌کند.

۸. هدف‌دار نبودن یارانه‌ی بنزین اشکال دیگری است که به آن وارد است. چرا که هدف از یارانه کمک به قشر محروم است. در صورتی که در حال حاضر آن‌ها کمترین بهره را از مصرف بنزین در جامعه دارند.

۹. علم به محدود بودن سوخت‌های فسیلی مستلزم آن است که دست به محدود کردن استفاده از بنزین بزنیم.

و ده‌ها اشکال دیگر که بر وضعیت بنزین در کشور ما وارد بوده است!
به نظرم یکی از مهم‌ترین تصمیمات اقتصادی دولت همین سهمیه‌بندی بوده است. که آثار مفید آن برای نسل‌های آینده نیز خود را نشان خواهد داد.
البته اشکالات وارده بر نحوه‌ی اجرای این طرح باعث نمی‌شود که هیچ عاقلی اصل طرح را رد کند. این دولت دولتی است مصمم که برای اجرای حق منتظر کارهای کارشناسانه از نوع ریشه‌ای!! (که ریشه‌ها را از تن جدا کند!) نمی‌ماند. شنیده‌ام که طرح سهمیه‌بندی بنزین از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی مطرح بوده است. اما هیچ دولتی حاضر به انجام این کار نبوده است؛ و ترس از کاهش محبوبیت‌شان نزد مردم علت عمده بوده است.
اما دولت نهم چنین کرد، چرا که این دولت اعتقاد راسخ دارد که:
خداوند ما را برای اقدام آفریده است.

------------------------------------------------------
* عنوان مطلب را از یکی از سخنرانی‌های سردار قاسمی برگرفته‌ام.

 

 

mf_std@yahoo.com

پیشگیری از سرطان
 

ـ از ظروف پلاستیکی در مایکروویو استفاده نکنید.
ـ بطری های آب پلاستیکی را در فریزر قرار ندهید.
ـ از لفافه و پوشش پلاستیکی در مایکروویو استفاده نکنید.

1- ماده شیمیایی Dioxin باعث بروز سرطان خصوصاً سرطان سینه می شود.
2- دیوکسین یک سم بسیار قوی برای سلولهای بدن است.
3- اخیراً تحقیقاتی توسط دکتر Edward Fujimoto مدیر برنامه ریزی سلامت بیمارستان Castle آمریکا راجع به دیوکسین و چگونگی عملکرد آن در بدن صورت گرفته كه در نتيجه آن توصيه هاي ذيل ارائه شده است :
4- بطری های پلاستیکی آب را در فریزر برای انجماد قرار ندهید چون این کار باعث آزادسازی سم دیوکسین از ظروف پلاستیکی می شود.
5- نباید غذاهای خود را در ظروف پلاستیکی در مایکروویو گرم کنید مخصوصاً در مورد غذاهای حاوی روغن و چربی او اعلام نموده ترکیب «چربی ـ حرارت بالا و پلاستیک» باعث آزادسازی دیوکسین به داخل غذا و نهایتاً بدرون سلولهای ما میشود.
6- بجای آن براي گرم كردن غذا استفاده از ظرف شیشه ای مثل پیرکس و چینی توصیه می شود، در این حال شما همان نتیجه را از گرم کردن غذا فقط بدون دیوکسین میگیرید.
7- غذاهای فوری (Fast Food) و سوپها باید از ظرف یکبار مصرف تخلیه و در ظرف دیگری گرم شوند.
8- کاغذ بد نیست ولی نمی دانیم که مطمئن تر از ظروف شیشه ای و غیره باشد.
9- وقتیکه قبلاً رستورانهای غذای فوری (Fast Food) غذا را از ظروف یونولیت (Foam) به ظرف کاغذی جابجا کردند، مسئلۀ دیوکسین یکی از دلایل انجام این کار بود.
10- لفاف های پلاستیکی فقط وقتی خطرناکند که با غذا برای پخت در مایکروویو استفاده شوند.
11- فرآوری غذاها در حرارت خیلی بالا باعث حل شدن و آزاد شدن دیوکسین از پلاستیک و تزریق آن بداخل غذا می شود.
12- به عنوان جایگزین پوشاندن غذا با یک لفاف کاغذی توصیه می شود.
13- این مقاله را برای هر کس که زندگیش برایتان اهمیت دارد بفرستید.

 

 

r_sabzpoushan@isc.iranet.net

چگونه بايد يك خبر ناگوار را اطلاع داد !

داستان زير را آرت بو خوالد طنز نويس پر آوازه آمريكايي در تاييد اينكه نبايد اخبار ناگوار را به يكباره به شنونده گفت تعريف مي كند :

مرد ثروتمندي مباشر خود را براي سركشي اوضاع فرستاده بود. پس از مراجعه پرسيد :
- جرج از خانه چه خبر؟
- خبر خوشي ندارم قربان سگ شما مرد .
- سگ بيچاره پس او مرد. چه چيز باعث مرگ او شد؟
- پرخوري قربان!
- پرخوري؟مگه چه غذايي به او داديد كه تا اين اندازه دوست داشت؟
- گوشت اسب قربان و همين باعث مرگش شد.
- اين همه گوشت اسب از كجا آورديد؟
- همه اسب هاي پدرتان مردند قربان!
- چه گفتي؟همه آنها مردند؟
- بله قربان . همه آنها از كار زيادي مردند .
براي چه اين قدر كار كردند؟
- براي اينكه آب بياورند قربان !
- گفتي آب آب براي چه؟
- براي اينكه آتش را خاموش كنند قربان !
- كدام آتش را؟
- آه قربان! خانه پدر شما سوخت و خاكستر شد .
- پس خانه پدرم سوخت ! علت آتش سوزي چه بود؟
- فكر مي كنم كه شعله شمع باعث اين كار شد. قربان !
- گفتي شمع؟ كدام شمع؟
- شمع هايي كه براي تشيع جنازه مادرتان استفاده شد قربان !
- مادرم هم مرد؟
- بله قربان .زن بيچاره پس از وقوع آن حادثه سزش را زمين گذاشت و ديگر بلند نشد قربان .!
- كدام حادثه؟
- حادثه مرگ پدرتان قربان !
- پدرم هم مرد؟
- بله قربان. مرد بيچاره همين كه آن خبر را شنيد زندگي را بدرود گفت .
- كدام خبر را؟
- خبر هاي بدي قربان. بانك شما ورشكست شد. اعتبار شما از بين رفت و حالا بيش از يك سنت تو اين دنيا ارزش نداريد .من جسارت كردم قربان خواستم خبر ها را هر چه زودتر به شما اطلاع بدهم قربان !!!

 

 

chehrzad332@yahoo.com

تيتريكاتور - يانگوم

خبر: استقبال شديد مردم ايران از سريال جواهري در قصر!

تيترهاي ما:
سفير ايران در كره: نام اصلي يانگوم شهلا شيرين‌بيان بوده‌است
رييس صدا و سيما: رايزني هاي لازم براي ساخت سري دوم سريال جواهري در قصر با عنوان جواهري در اندروني و با حال و هواي اسلامي-ايراني انجام گرفته است
مجله زردانگبين: محمدرضا گلزار: از بازي مقابل خانم يانگوم استقبال مي کنم
يانگوم در گفتگوي اختصاصي با كيهان: طرح ارتقاي امنيت اخلاقي ضرورت جوامع امروز است
شيرين عبادي خطاب به يانگوم : تو نماد زنان سختکوش و مظلوم آشپزخانه‌اي
شادي صدر: جاي زنان فقط در آشپزخانه‌ها نيست تماشاي فوتبال در استاديوم هم مي‌خواهند
معاون امور مهاجرت: آمار متقاضيان کار در کشور کره بالا رفته‌است
اسطوره يانگوم در ادبيان كهن ايراني در دانشگاه تهران بررسي مي‌شود
كتاب آشپزي ساناز مينايي با مقدمه يانگوم تجديد چاپ شد
هاشمي رفسنجاني: من هرشب يانگوم را تماشا مي کنم
يانگوم در مجله خانواده سبز: هيچ غذايي خوشمزه‌تر از قرمه سبزي نيست
مجله دوستان: احتمال جدايي يانگوم از امپراطور قوت گرفت
جلسه اضطراري ستاد حوادث غيرمترقبه براي طوفان گونو به دليل پخش يانگوم با 45 دقيقه تأخير آغاز شد
فاطمه رجبي: يانگوم عددي نيست
9 ناو آمريكايي با محموله دي‌وي‌دي‌هاي يانگوم وارد خليج فارس شدند
يانگوم عضو افتخاري هلال احمر ايران شد
شايعه سفر مخفيانه يانگوم به ايران در اس.ام.اس‌هاي مردمي
دي‌وي‌دي‌هاي پخش‌شده در بازار تقلبي است
در پي شايعه سفر يانگوم به ايران / نيروي انتظامي تجمع حاميان يانگوم در فرودگاه امام خميني را متفرق كرد
حسين رضازاده: اوشين از يانگوم بهتر است
وزيربهداشت: طرح يانگوم‌‌درماني در رستوران‌هاي كشور اجرا مي‌شود
وزارت كشور: هم‌زماني اظهارات وزير با پخش سريال يانگوم اتفاقي بوده است
گزارش انجمن پزشكي آمريكا: رشد ازدواج موقت در كره
ايرنا: ‌يانگوم در افتتاحيه همايش بين‌المللي پيوندهاي تاريخي تهران - سئول سخنراني مي‌كند
زهرا اميرابراهيمي در گفت‌وگو با هفته‌نامه سينما: فيلم پخش شده مربوط به يانگوم نيست
بازتاب از گسترش تشيع در شبه‌جزيره كره خبر داد
مهر: در اعتراض به افزايش محبوبيت كره جنوبي در منطقه/ كره شمالي موشك اتمي آزمايش كرد
يك مقام كروي: يانگوم براي انتخابات رياست جمهوري كانديدا نمي‌شود
رحيم مشايي ضمن تكذيب گفت: يانگوم نمونه بارز توجه دولت کره به صنعت توريسم است
گزارش تصويري ايلنا از تجمع اتحاديه‌ي آشپزخانه‌داران تهران مقابل سازمان سنجش براي داشتن سهميه كنكور پزشكي
نيکي کريمي با اشاره به حضور گسترده يانگوم در تمامي عرصه هاي علمي و هنري/ مردم ايران لياقت ندارند
ايسنا: تجمع غيرسياسي فرهيختگان در حمايت از يانگوم مقابل سردر دانشگاه اميركبير برگزار مي‌شود
ادبستان: يانگوم در مراسم بزرگداشت پروين اعتصامي به زبان كره‌اي شعر مي‌خواند
احمدي نژاد: حضور يانگوم در ايران نشانه اتحاد دو کشور در دستيابي به انرژي هسته‌اي است
جام‌جم: رئيس صدا و سيما صدقسمتي بودن سريال جواهري در قصر را تكذيب كرد
مهران مديري: يانگوم را براي سريال صد قسمتي جديد تابستان آينده به كار مي گيرم
خاتمي خطاب به جنجال‌آفرينان: دختري كه در ايتاليا با او دست دادم يانگوم نبوده است
هفته‌نامه دختران: گزارش ويژه از رواج مدل موي يانگومي در ميان دختران ايراني
عصر اقتصاد: آي‌دي ياهوي يانگوم در يك حراجي در ايران 12 ميليون تومان به فروش رفت
يانگوم عضويت در هيأت مديره شركت بستني مگنوم را تكذيب كرد
پليس بزرگراه در واكنش به افزايش تصادفات: استفاده از تصاوير يانگوم در تبليغ كالا در بزرگراه‌ها ممنوع شد
علي معلم دامغاني: آشپزي و حسن جمال در نزد ايرانيان زبانزد جهانيان علي الخصوص کره‌اي هاست
يانگوم: فيلم 300 را به تنهايي تکذيب مي‌کنم
يانگوم: دوست دارم با جوانان ايراني از نزديك ازدواج كنم
قاليباف: بزرگراه دوستي ايران و كره را يانگوم افتتاح مي‌كند
وزير راه و ترابري: پخش مجدد سريال جواهري در قصر مي‌تواند بسترساز احياي جاده ابريشم باشد
فارس: كره‌جنوبي با تأسي از عروسك‌هاي ايراني دارا و سارا عروسك‌هاي يانگوم و تانگوم را وارد بازار مي‌كند
يانگوم در جمع علاقه‌مندانش در فرودگاه مهرآباد: اَه... ولم کنيد!
اعتماد ملي: نامه سرگشاده کروبي به يانگوم: شخصا مفتوح کنيد!
ده‌نمکي: قسمت‌هاي مربوط به يانگوم را به اخراجي‌هاي دو و نيم اضافه مي‌‌کنم
انصارنيوز: يانگوم از حجاب اسلامي استقبال كرد
رخنه در ديوار بي‌اعتمادي ميان تهران و سئول توسط يك دانشمند جوان ايراني
يانگوم در گفت‌وگو با رجال‌نيوز: علاقه‌مندم اطلاعات خود را درباره پديده جالب صيغه افزايش دهم
روزنامه‌چه‌چويي‌چا: يانگوم در بازگشت به کره: تعداد انگشت‌هاي مردم ايران مرا شگفت‌زده کرد
مجله فيلم: نيکول کيدمن: استقبال ايرانيان از يانگوم حسرت مرا برانگيخت
رييس جديد كميسيون فرهنگي مجلس در گفت و گو با ايرنا: بسترهاي لازم براي حضور يانگوم در ايران فراهم شده‌است
زن ايراني يانگوم‌نما دستگير شد

 

 

parham_20032005@yahoo.com

If a statue of a person in the park on a horse has both front legs in the air, the person died in battle. If the horse has one front leg in the air, the person died as a result of wounds received in battle. If the horse has all four legs on the ground, the person died of natural causes.
اگر در پاركي ، پيكره شخصی بر روي اسبی قرار داشته باشد كه هر دو پای جلويي آن اسب به هوا بلند شده باشد ، نشانه آن است كه آن شخص در جنگ كشته شده است...اگر يك پای اسب به هوا بلند شده باشد ، نشانه آن است كه آن فرد در جنگ زخمی شده است...اگر هر چهار دست و پای اسب بر روي زمين باشد ، نشانه آن است كه آن شخص به مرگ طبیعی مرده است.

What do bullet proof vests, fire escapes, windshield wipers and laser printers all have in common?
Ans. - All invented by women.
جليقه ضد گلوله ، ضد آتش ، برف‌پاك‌كنهاي شيشه جلوی اتومبيل و چاپگرهاي لیزری توسط زنان اختراع شدند.

Honey is the only food that doesn't spoil. What is this?
تنها غذايي كه فاسد نميشود عسل است.

A crocodile cannot stick its tongue out.
كروكوديل نميتواند زبانش را به بيرون دراز كند.

A snail can sleep for three years.
حلزون ميتواند سه سال بخوابد.

All polar bears are left handed.
تمامی خرس‌هاي قطبی چپ‌دست هستند.

American Airlines saved $40,000 in 1987 by eliminating one olive from each salad served in first-class.
در سال 1987 خطوط هوايی "امريكن ايرلاينز" توانست با حذف يك دانه زيتون از هر سالاد سرو شده در پروازهای درجه يك خود ، چهل هزار دلار صرفه‌جويي كند.

Butterflies taste with their feet.
پروانه‌ها با پاهايشان ميچشند.

Elephants are the only animals that can't jump.
فيلها تنها جانوراني هستند كه قادر به پريدن نيستند.

In the last 4000 years, no new animals have been domesticated.
در 4000 سال قبل ، هيچ حیوانی اهلی نبود.



On average, people fear spiders more than they do death.
بطور متوسط ، مردم آنقدر از عنكبوتها ميترسند كه نميتوانند آنها را بكشند.

Shakespeare invented the word 'assassination' and 'bump'.
شكسپير اين دو كلمه رو از خود اختراع كرد...معنيش رو من نفهميدم!!!كسي هست كه فهميده باشه؟؟؟

The ant always falls over on its right side when intoxicated.
مورچه هميشه بر روي سمت راست بدن خود سقوط ميكند.

The electric chair was invented by a dentist.
صندلی الكتريكي توسط يك دندانپزشک اختراع شد.

The human heart creates enough pressure when it pumps out to the body to squirt blood 30 feet. قلب انسان فشاری كافي ايجاد ميكند تا به فاصله 30 فوتي (تقريباً 8 متر) خون را به خارج از بدن پمپاژ كند.

Rats multiply so quickly that in 18 months, two rats could have over million descendants.
موشهای صحرايي چنان سريع تكثير پيدا ميكنند ،كه در عرض هجده ماه دو موش صحرايي قادرند يك ميليون فرزند داشته باشند.

Wearing headphones for just an hour will increase the bacteria in your ear by 700 times.
استفاده از هدفون در هر ساعت ، باکتریهای موجود در گوش شما را تا هفتصد برابر افزايش ميدهد.

The cigarette lighter was invented before the match.
فندک قبل از كبريت اختراع شد.

Most lipstick contains fish scales.
روژلب حاوي فلس ماهی است.

Like fingerprints, everyone's tongue print is different.
نظير اثر انگشت ، اثر زبان هر شخص نيز متفاوت است.

 

 

labe.khamosh@yahoo.com

رپ


هیپ‌هاپ سبکی از موسیقی است که اصولاً با نام موسیقی رپ شناخته می شود . این سبک از اواسط ۱۹۷۰ تا به امروز در آمریکا رواج دارد . و از سال ۱۹۸۰ به بعد از مردمی ترین موسیقی های آمریکا به عنوان زیرمجموعه‌ای از موسیقی‌های پاپ به‌شمار می‌آید . این سبک دو زیرمجموعه اصلی دارد که شامل رپ‌زدن و دی‌جی‌گری می‌شود.
رپ یک نوع طرز گویش و خوانندگی است که توسط سیاه‌پوستان امریکایی برای مبارزه با تبعیض نژادی ابداع شد. از بزرگ‌ترین خوانندگان آن می‌توان به توپاک و امینم و کانیه وست اشاره کرد. رپ ابتدا به زبان انگلیسی و بعد آلمانی فرانسه و فارسی رایج شده هم اکنون خوانندگان رپ فارسی با استفاده از استودیوهای زیرزمینی کار خود را پیش می‌برند .گویش رپ و رپ خوانی از رنگین پوست های امریکایی جان گرفته و به دلیل مبارزه با تبعیض نپادی صورت گرفته و هم اکنون بر لب و دهان رپرهای این نسل می چرخد.کار رپرهای ایرانی دارای فرق هایی با رپرهای امریکایی و المانی و فرانسوی است.که می توان رپ پرشین را تک در دنیا خواند.
این گونه از موسیقی بر گونه‌های دیگر موسیقی نیز تاثیراتی داشته است.فرهنگ رپ، فرهنگی که خصوصاً به جوانان سیاه و اقشار تحتانی در جوامع غرب تعلق دارد، از آمریکا سرچشمه گرفته و شورشگران سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. رپ فرهنگ کوچه و خیابان است که با استفاده از ابزار و آلات بسیار محدود و ابتدائی، توجه افراد را بخود جلب میکند. نقاشیهای بسیار هنرمندانه و مبتکرانه بر دیوارهای شهر، شعارنویسی با خط مخصوص، رقص های پر تحرک در گوشه خیابان و ترانه خوانی با سبک خاص، همگی اجزایی از فرهنگ رپ هستند. کلام موسیقی رپ با بحر طویل قابل مقایسه است. کلمات تقریباً بصورت صحبت عادی ادا میشوند، و ضربی قوی آنرا همراهی میکند. انقطاع ها و برگشتها در نحوه نواختن ضرب و صدای خراش گونه ای که با تبدیل صفحه گرامافون به یک آلت موسیقی ایجاد شده، تحرک و شوری بیسابقه بر شنونده بر می انگیزد.موسیقی رپ از تکامل اشکال دیگری از موسیقی سیاهان در محله های فقیرنشین برانکس نیویورک و تا حدودی هارلم شکل گرفته است. این محلات، نقطه تمرکز گروههائی از سیاهان است که سالها پیش تحت شرایط فلاکت بار اقتصادی مجبور به مهاجرت از ایالات جنوبی به شهرهای بزرگ نظیر نیویورک شدند. آنها کار در مزارع را رها کرده و به پرولتر تبدیل گشتند. اما اگر به ریشه ها و ماخذ این موسیقی باز گردیم به غرب آفریقا و سرود های کستایش ساوانا می رسیم. در نیجریه و گامبیا نیز تکخوانهائی وجود دارند که طنزهای اجتماعی را بشکل ترانه و نقالی اجراء میکنند و این بسیار به رپ شبیه است. موسیقی رپ از طریق محلات فقیر نشین نیویورک که محل تلاقی توده مهاجر جزایر کارائیب با توده سیاه میباشد، بر موسیقی رگه تاثیر نهاده است.اواخر دهه ۱۹۶۰، وقتی که آمریکا زیر ضربه مبارزات انقلابی در شورهای تحت سلطه اش، خصوصاً ویتنام، قرار داشت و انقلاب چین نیز بر شورشگران و انقلابیون در ایالات متحده تاثیر نهاده بود و دریچه ای از آگاهی طبقه کارگر و دورنمای انقلابی را برویشان گشوده بود، در شهرهای بزرگ آمریکا تضادهای طبقاتی میان سیاه با بورژوازی امپریالیستی و پایه های اجتماعیش حدت و شدتی فوق العاده یافته بود. بین محلات فقیرنشین سیاه با سایر نقاط شهر نیویورک، چیزی شبیه به خط مرزی وجود داشت . خط مرزی شاهد درگیری میان دسته های متشکل سفیدهای نژاد پرست و پلیس از یکطرف با گروه های بزرگ و متشکل جوانان سیاه بود. تشکیل این گروه ها، پاسخی ضروری به تعرضات و سرکوبگریهای مداوم حکومت علیه ساکنان بیغوله های نیویورک بحساب میآمد. گروه های رپ از دل همین تشکلات شورشی سیاه شکل گرفت.
موسیقی خیابانی رپ که نخست توسط گروههای کوچک سیاه پوست در محدوده محلات اجرا می شد از سال 1979 پا بعرصه بازار موسیقی گذاشت. افشاگری از رپ‌های ارتجاعی و تجارتی یکی از وظایف خوانندگان مترقی و انقلابی رپ، و در قالب ترانه های رپ است. این کار را رپ‌خوانهای انقلابی نظیر " دی" بارها انجام داده اند. مثلا در سال ۱۰۷۹، ترانه ای تجارتی خوانده شد که در آن از خوش بودن و جشن گرفتن و کاری بدرد بقیه مردم نداشتن، صحبت شده بود؛ " دی" ترانه ای تحت عنوان "چگونه ملت سیاه را بپا خیزانیم؟" خواند و در آن، خطاب به سرایندگان آن ترانه تجارتی چنین گفت:
جشن تو میتواند بزودی زود خاتمه یابد، وقتی که آنها، یکروز بعد از ظهر، بقول خودشان
اگر چه طی سالهای اخیر، بسیاری از موسیقیدانان ارتجاعی از این سبک در پاره ای از آثار خود استفاده کرده اند، اما جوهر و روح شورشگر رپ همچنان در وجود گروههای یاغی ضد سیستم، در محلات فقیرنشین و محافل سیاسی و غیر قانونی آمریکا زنده است در اینجا قسمتی از نخستین ترانه رپ اعتراضی که از معروفیتی بین المللی برخوردار گشته و "پیام" نام دارد را میخوانیم. این ترانه از آثار "گرند مستر فلش" و گروه "فوریوس فایو" است. این ترانه حکایت شرایط نابسامان طبقه های فقیرنشین جامعه است.

رپ فارسی
موسیقی رپ که در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی و از میان سیاه پوستان فقیر متولد شد، در واقع یک نوع موسیقی اعتراض‌آمیز خیابانی است. مانند خیلی از سبک‌های دیگر موسیقی غربی، این سبک نیز با چندین سال تاخیر، به ایران راه پیدا کرد.
این موسیقی از پیش‌پا افتاده ترین و سهل ترین و خیابانی ترین کلمات استفاده می‌کند، بدون این که از حیث ادبی بتوان این نوع استفاده را نقد کرد. یعنی در نوشتن متن رپ، هیچ الزامی برای رعایت قوانین ادبی وجود ندارد. موسیقی رپ به موضوعاتی از جمله: اختلاف طبقاتی، ریاکاری، دعواهای خیابانی، فرهنگ غالب جهانی و البته بحران‌های سیاسی می‌پردازد و ترانه‌های آن اگرچه قافیه‌هایی ضعیف دارند و در نگاه بسیاری شعر ناب به حساب نمی‌آیند، امّا با همین سادگی و بی پیرایگی خود می‌کوشند معنایی دیگر از زندگی اجتماعی را به ما یادآوری کنند.احتمال داده می‌شود که آهنگ «یک یاری دارم» از بدیع زاده اولین آهنگ رپ ایرانی باشد. موسیقی رپ به طور رسمی و مجاز نیز در ایران کار شده‌است، که از آن جمله آهنگ‌هایی که در برنامهٔ تلویزیونی اکسیژن پخش شدند، و نیز آلبومی از شاهکار بینش‌پژوه به نام اسکناس را می‌توان نام برد. در سال ۱۳۸۵ نیز رضا عطاران در تیتراژ چند مجموعهٔ تلویزیونی از جمله متهم گریخت از موسیقی رپ فارسی استفاده کرد. هم‌چنین در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۸۶ مجموعهٔ تلویزیونی دیگری به کارگردانی رضا عطاران به نام ترش و شیرین از شبکهٔ سوم سیما پخش شد که در عنوان‌بندی آغازین آن، رضا عطاران یک شعر (از نیلوفر لاری‌پور) را به صورت رپ می‌خواند و محسن نامجو نیز با آواز وی را همراهی می‌کرد.
در سال‌های اخیر، گروه‌های بدون مجوز و زیرزمینی رپ در داخل ایران افزون شده‌اند و نیز آهنگ‌های فارسی تعدادی گروه رپ‌خوان در خارج ایران نیز از طریق اینترنت در ایران منتشر می‌شود. گروه‌هایی باعث شهرت رپ به خصوص در میان نسل نوجوان شدند.از آن‌جا که اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توزیع قانونی تولیدات موسیقایی، برای این افراد عملاً امکان‌پذیر نبوده‌است، و با توجه به فقدان قانونی که انتشار این آهنگ‌ها از طریق اینترنت را محدود کند، اغلب گروه‌های رپ زیرزمینی آثارشان را از طریق وب‌گاه‌ها و وب‌نوشت‌ها به گوش شنوندگان خودشان می‌رسانند.
در عرصهٔ موسیقی ایران، می‌توان گروه‌های رپ را به سه دسته تقسیم کرد:
۱- گروه‌های رپی که جنبه‌های خشن و مبارزه جویانهٔ سبک گنگستا را جذب کرده‌اند که می‌توان این دسته را «رپ خوان‌های خیابانی» نامید. آنها در لابلای زبان کوچه و بازار به دنبال صدای خود میگردند. در این بخش از گروه‌های تأثیر گذار می‌توان هیچ‌کس، زدبازی، پیشرو، تهی و ابلیس را نام برد.
۲- دستهٔ دوّم رپ خوان‌ها، گروه محافظه کارتر و اخلاقی‌تری را تشکیل می‌دهند که می‌کوشند ارزش‌های اجتماعی را به ما تذکّر دهند. برخی از آن‌ها عبارتند از: یاس، امزیپر، هارنیک، تروت اسپیریت و سالومه.
۳- رپ خوان‌هایی که بر جنبهٔ فراگیری و اقتصادی رپ تکیه کرده‌اند. آن‌ها معمولاً ترجیح می‌دهند از جریان‌های غالب و موسیقی پاپ سرگرم کننده استفاده کنند. از میان آن‌ها می‌توان به شاهکار بینش پژوه و فا تریتوری اشاره کرد.
ابعاد اجتماعی
موسیقی رپ، آن گونه که از در خواستگاهش ایجاد شد، با مفاهیم اجتماعی گره خورده‌است.
برخی از گروه‌های رپ ایرانی که تحت نماد021 فعالیت میکنند (مثل هیچکس، تهی، طعمه) از خواندن شعرهای بی‌ادبانه پرهیز می‌کنند،در حالی که برخی دیگر (مانند زدبازی) در تبعیت از رپ غربی، بدون هیچ ابایی، الفاظ دور از ادب را در شعرهایشان به کار می‌برند.
در پاییز سال ۱۳۸۵ پس از انتشار فیلم خصوصی زهرا امیرابراهیمی، یک خواننده رپ به نام یاسر (با نام هنری یاس)، با خواندن قطعه‌ای به نام «سی‌دی رو بشکن» و تشویق شنونده به قطع زنجیرهٔ پخش فیلم خصوصی آن بازیگر تلویزیون، ابعاد اجتماعی موسیقی رپ را بیش از پیش به نمایش گذاشت.
در زمستان سال ۱۳۸۵، سروش لشکری با اسم هنری هیچکس از اولین رپ‌خوانان ایرانی، در ترانه‌ای به نام «وطن پرست» اشاره‌ای به موضوع «انرژی هسته‌ای» که از موضوعات مهم سیاسی وقت بود کرده‌است. همچنین در این آلبوم (جنگل آسفالت) ، مهدیار آقاجانی آهنگساز این آلبوم از تلفیق موسیقی سنتی ایرانی با سبک رپ بهره برده است و صدای سازهایی مانند عود، تمبک، نی، دف، قانون و آوازهای ایرانی در آن شنیده می‌شود.
همزمان با طرح مبارزه با بدحجابی در ایران، بحث مبارزه با موسیقی رپ هم شکل گرفته و چندین سایت مربوط به این سبک موسیقی فیلتر شده‌ و شماری از اعضای گروه‌های موسيقی ايرانی موسوم به «زيرزمينی» بازداشت و استوديوهايی که در آن آهنگ‌های خود را ضبط می‌کردند توسط نیروی انتظامی پلمپ شد.  

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

21 تير / 12 جولاي / 27 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
21 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
لشكركشي غير ضروري ايران به سوي روم شرقي

12 ژوئيه سال 605 ميلادي، ارتش ايران به تصميم خسرو پرويز، شاه وقت، براي جنگ با روم شرقي از دو سمت - جنوب شرقي و جنوب غربي - به سوي قلمرو اين كشور به حركت درآمد. واحد هاي اين دو ستون پس از تصرف سوريه و ارمنستان، در سال 608 (دو سال پيش از بعثت پيامبر اسلام) از كوههاي «تاروس» گذشتند تا به سوي قسطنطنيه (استانبول امروز) پيش تازند.
     «تاريخ» از اين لشكر كشي به عنوان جنگ غير ضروري كه باعث تضعيف هردو امپراتوري و بعدا رفتن هر دو دولت ــ يكي پس از ديگري شد نام برده است.
     اين تجربه تاريخي در قرون معاصر سبب شد كه بسياري از ملل از جمله ايالات متحده آمريكا در قوانين اساسي خود «جنگ غير لازم» را منع كنند. بسياري از اصحاب نظر لشکر کشي آمريکا به عراق و تصرف اين کشور در بهار سال 2003 ميلادي را يک جنگ غير ضروري خوانده اند. پس از توپ و تشرهايي كه دولت واشنگتن در زمستان 2005 و ژانويه 2006 به ايران زد و اخطارهايي را که در رابطه با فعاليت هاي هسته اي داد و احتمال حمله نظامي مي رفت مفسران آمريكايي در مقالات خود در مارس 2006 ضمن يادآوري لشكركشي غيرضروري سال 605 خسروپرويز به روم، اندرز دادند كه سياست «كابوي بازي» كه ممكن است به جنگ غير ضروري منتهي شود كنار گذارده شود كه بعدا انعطاف هايي در اين سياست مشاهده شد.

 

حسين علاء و مسئله نصب مقامها

حسين علاء

حسين علاء 21 تيرماه 1343 (1964ميلادي) در هشتاد سالگي در گذشت. علاء تقريبا هيچگاه بدون مقام نبود. يا سفير و وزير بود و يا نخست وزير و وزير دربار!. يك بار نيز به قصد کشتن، به او حمله شده بود.
     مروري برتاريخ 180 ساله اخير؛ خواننده را در برابر اين سئوال قرار مي دهد كه چرا مقامهاي كشوري ما تنها در انحصار افرادي کم و معين بود و در هر تغييري تنها مهره ها جا به جا مي شدند، آيا در ايران افراد شايسته ديگري نبودند؟!.
     اين وضعيت كه زماني اختصاص به كشورهايي همچون ايران داشت در دهه هاي اخير به ساير كشورها از جمله ممالك پيشرفته هم سرايت كرده و اصالت دمكراسي را كه اين همه در باره مزايايش نوشته اند، ولي هنوز از مرحله فرضيه خارج نشده است زير سئوال قرار داده است، كه با ثابت ماندن و يا مختصر جا به جايي مقامهاي انتخابي و انتصابي؛ چه فرقي است ميان حكومت انتخابي و غير انتخابي؟!.

خليل ملکي

خليل ملکي


    *** ضمنا در همين روز در سال 1348 خليل ملكي، يک چپگرا و ازچهره هاي سياسي دهه هاي 1320 و 1330 درگذشت.

 

فاجعه خونين مسجد گوهرشاد

نقش شيخ بهلول واعظ در ماجراى مسجد گوهرشاد
مـن تـعـجـب مـى كـنـم كـه دسـتـگـاه رضاخان مرا متهم كردند كه وابسته به انگليسى ها بوده ام وانـگـليـسى ها مرا بردند. در صورتى كه دليل خلاف ودروغ بودن آن بسيار روشن است . وقتىخبر رسيد كه مرحوم آيت الله حاج آقا حسين قمى كه آن روز در مشهد، مرجع دينى بزرگ بود، درتـهـران بـه دستور رضاخان محبوس شده ، من با مشورت مرحوم آقا شيخ مرتضى آشتيانى وآيت الله زاده خراسانى بناى مقاومت گذاشتيم وگفتيم تا آيت الله قمى آزاد نشود، دست از تحصن درمـسـجـد گـوهـرشـاد برنمى داريم . در يك حمله ماءمورين به مردم 23 نفر كشته و67 نفر زخمى شدند، هفت نفر سرباز هم به مردم پيوستند. در اين حمله سربازان شكست خوردند وعقب نشستند.
17 تفنگ از سربازان به غنيمت گرفتيم ، 10 تا 15 تفنگ ديگر هم مردم داشتند. خبر رسيد كه جمعيت زيادى از خارج شهر به كمك ما مى آيند.
وقتى ماءمورين متوجه اين وضع شدند، اعلام كردند كه آرام باشيد. آقاى حاج آقا حسين را آزاد مى كـنـيـم . اسـلحـه اى كـه از سـربـازان گـرفـتـه ايـد،تحويل دهيد. ولى ما گفتيم باور نمى كنيم وتا روز يك شنبه صبر مى كنيم .
سـحـرگـاه شـب جـمـعـه مـاءمـورين حمله كردند. ما هم چهار در مسجد گوهرشاد را بسته ودر اختيارداشتيم . ولى يك در مسجد كه در اختيار نواب احتشام رمضانى بود، چون دولت با وى وارد مذاكرهشـده بـود كـه اگـر در را بـاز كـنـد تـا مـاءمـورين وارد شوند، اورا به مقام توليت آستانه مى رسـانـنـد، به ما خيانت كرد، وسربازان از همان راه وارد مسجد شده وبه مردم هجوم آوردند. ما كه ديـديـم سـربـازان دست به قتل عام مردم مى زنند، بنا گذاشتيم فرار كنيم . تا افراد بيشترى كـشـتـه نـشـونـد. مـن تـعجب كردم كه چطور درباره من ترديد كرده اند. چون خود ماءمورين پس ازكـشـتـار مـردم مرتب فرياد مى زدند ((مردم از مسجد خارج شويد)) من هم عمامه وقبا را درآوردم ودربين جمعيت از درى خارج شدم .
بـا هـفت نفر از همراهان به خانه اى رسيديم ، خانمى در را باز كرد وما را به خانه برد. وبعدچـنـد سـاعـت از كـوچه پس كوچه عبور داد تا به خارج شهر رسيديم . در آن جا از رفقا جدا شدم و قصد مرز افغانستان كردم . چون يك دولت متعصب اسلامى بود به اميدى كه مرا تحت حمايت خودقرار دهد.
در مـرز دسـتـگـيـر شـدم وچـون داخـل افـغانستان بردند، خودم را معرفى كردم كه براى دفاع ازاسـلام قـيام كرده ام واز شما تقاضاى پناهندگى سياسى دارم . آن ها ترتيب اثر به كار دينى مـن نـدادنـد ومـرا زنـدانى نمودند وجمعاً 31 سال در زندان هاى مختلف افغانستان به سر بردم .اخيراً كه آزاد شدم به مصر رفتم واز آنجا به عراق آمدم .

 

كودتاى نافرجام پايگاه شهيد نوژه

21 تير 1359 - كودتاى نافرجام پايگاه شهيد نوژه

Mobin_s2004@yahoo.com
12 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

كتاب فيلسوف كه باعث انقلاب شد

چرنيشفسکي

چرنيشفسکي

دوازدهم ژوئيه (امروز) زادروز نيكلاي چرني شفسكي فيلسوف روس و صاحب فرضيه ناروديسم (نوعي پاپيوليسم) است كه در سال 1828 به دنيا آمد و 61 سال عمر كرد. وي برپايه عقايد ليبرال سوسياليستي خود يك كتاب مدينه فاضله نوشته كه همچنان مورد توجه روشنفكران است. چرني شفسكي از رهبران انقلاب دمكراتيك روسيه در سال 1860 بود كه ضمن آن دستگير و به سيبري تبعيد شده بود. تزار وقت كتاب وي تحت عنوان «آنچه را كه بايد كرد» را باعث آن انقلاب دانسته بود كه در سطحي وسيع توزيع شده بود.

ساير ملل

زادروز سزار و اشاره به اظهارات او در باره هوش سرشار ايرانيان

سزار

ژوليوس سزار، امپراتور روم كه 12 ژوئيه سال 100 پيش از ميلاد (روزي چون امروز) به دنيا آمد و پانزدهم مارس سال 44 پيش از ميلاد در سناي روم ترور شد، در همين روز در سال 47 پيش از ميلاد سناي روم را مجبور به قبول اين باور خود كرده بود كه ايران را به دليل هوش سرشار و وطندوستي مردمش از برنامه لشكر كشي هاي آينده او حذف كند. وي در آن جلسه سنا گفته بود كه به نظر او ايران ـ با توجه به هوش و استعداد و خصال مردمش ـ قدرتي پايدار و هميشگي است. شرح مكتوب اين مذاکرات سناي روم تا به امروز باقي مانده است.
     سزار كه از سوي سنا براي ده سال ديگر به رياست قوه مجريه سراسر روم برگزيده شده بود، سالها پيش از آن در جريان تعقيب رقيب خود ـ پمپي و تصرف مصر، كه از اينجا به منظور قلع و قمع دست نشاندگان پمپي به سوريه رفته بود، در شمال سوريه (جنوب تركيه امروز) با دسته اي از سپاهيان ايراني به فرماندهي پسر شاه وقت ايران در گير و مصاف داده بود و با روحيه و تاكتيك جنگي ايرانيان آشنا شده بود. با اين كه دولت وقت ايران قبلا وعده كمك نظامي به پمپي داده بود سزار حاضر نشد بيش از مصافي كه ذكر شد با ايران درگير شود.
     اصرار سناي روم در جلسه 12 ژوئيه سال 47 پيش از ميلاد به سزار كه با ايران وارد جنگي تمام عيار شود؛ گرفتن انتقام شكست كراسوس در جنگ سال 53 پيش از ميلاد از ايران بود. سزار كه در جريان يك درگيري داخلي روميان، با از ميان برداشتن رقيبان خود برسر كار آمده بود در طول حكومتش به فتوحات بزرگي در شمال آفريقا از جمله مصر و در اروپا از جمله فرانسه، اسپانيا و بريتانيا نايل آمده بود.
     سزار با اين كه كمتر از سران قبلي روم به اصول دمكراسي روميان اعتناء مي كرد براي «فوروم» محل تازه اي ساخت تا جاي بهتري براي بحث و سخنراني هاي عمومي در دسترس باشد و سناي روم را هم به همين محل نقل مكان داد. ماه جاري ميلادي را كه سزار در دوازدهم آن به دنيا آمده بود به افتخار او (ژولاي = جولاي = ژوئيه) ناميده اند كه هنوز به همين نام باقي است. از كارهاي ژوليوس سزار دستور اصلاح تقويم اروپا بود.

 

ازدواج هنري هشتم با همسر ششم!

هنري هشتم پادشاه انگلستان 12 ژوئيه در سال 1543 با ششمين زن خود «كاترين پار» ازدواج كرد!. کاترين که اميرزاده انگليسي بود آخرين همسر هنري هشتم بشمار مي رود. اين پادشاه انگلستان که به سبب مخالفت پاپ با ازدواجهاي پي در پي اش و ابطال اين ازدواجها، كليساي انگلستان را از حيطه قدرت پاپ جدا كرده و خود را رئيس آن اعلام داشته بود در تاريخ، به پادشاه گردن زن هم شهرت يافته است. وي به جاي طلاق، دو تن از همسران خود را هريک به بهانه اي متهم كرد و به دست جلاد سپرده بود تا گردن بزند. هنري هشتم بسياري از مخالفان سياسي خود را نيز به جلاد سپرده بود تا گردن بزند. مذهب کاتوليک، طلاق همسر و ازدواج مجدد را نهي کرده است.
    پاپ کلمنت هفتم در 11 ژوئيه 1533 پس از اطلاع از نخستين طلاق هنري هشتم وي را تهديد کرده بود که اگر به همسر مطلقه خود «کاترين اراگون»بازنگردد اورا تکفير خواهد کرد. کليساي انگلستان از زمان هنري هشتم، جدا از دستگاه پاپ عمل مي کند.   

 

مهاجر نشين انگليسي استراليا، مهاجرت را محدود كرد!

12ژوئيه 1902 حكومت استراليا كه در طول يك قرن پيش از اين، از مهاجران انگليسي و پس از نابودي بسياري از بوميان به وجود آمده بود مهاجرت به آن سرزمين پهناور را محدود كرد!!. دسته هاي نخست مهاجران انگليسي به استراليا عمدتا از ميان زندانيان و محكومان و زنان ولگرد آن كشور انتخاب شده بودند. علت محدود كردن مهاجرت اين بود كه مردمي از نژادهاي منطقه (چيني ها، ژاپني ها، كره اي ها و اندونزيايي ها) به آنجا نروند و اكثريت نيابند و استراليا را از دست انگليسي ها بيرون نياورند. اين بيم هنوز از ميان استراليايي هاي انگليسي تبار رخت بر نبسته و ترس آنان عمدتا از قدرت چين است كه جوامع چيني آسياي جنوب شرقي به انگليسي تبارهاي استراليا به چشم خارجي متجاوز نگاه مي كنند. به همين لحاظ است كه مقامات استراليا كه عموما انگليسي تبار هستند مي كوشند با آمريكا همپيمان باشند و رابطه خود را با سلطنت لندن قطع نكنند.

 

حساسيت پايان ناپذير انگلستان نسبت به خاور ميانه

12 ژوئيه 1941 زد و خورد نيروهاي انگليسي با نيروهاي دولت «ويشي» فرانسه در سوريه پايان يافت. سوريه بعد از جنگ جهاني اول و شكست عثماني، سهم فرانسه از غنائم شده و تحت الحمايه اين دولت بود و چون دولت فرانسه با آلمان سازش كرده بود، انگلستان كه نسبت به خاورميانه حساسيت پايان ناپذير داشته است به سوريه نيرو فرستاد تا اين سرزمين را به اين بهانه كه دولت فرانسه با آلمان سازش كرده، و ديگر دوست انگلستان به حساب نمي آيد تصرف كند!.
     اين لشكر كشي در حالي بود كه انگلستان در شمال آفريقا زير حملات نيروهاي مشترك آلمان و ايتاليا قرار داشت و به نيروهايش در اين منطقه بيش از سوريه نياز داشت.

 

تمايل كارتر انساندوست! به بمب نوترون ، چرا؟

کارتر

12 ژوئيه 1977 جيمي كارتر رئيس جمهوري وقت آمريكا (كه اينك پرچم دمكراسي خواهي و انساندوستي بر دوش گرفته است) تمايل خود را به ساخت بمب نوترئن ابراز داشت. وي دليل اين تمايل را چنين بيان كرد كه بمب نوتروني به تاسيسات (نه مردم و جانداران) آسيب كمتري وارد مي آورد!!. كارتر که مشهور به دفاع از حقوق بشر و استقرار دمكراسي بوده با چنين استدلالي، بسيار از هواداران خود را از دست داد و مفسران وقت نوشتند که کارتر با اين گفته خود نشان داد که «تاسيسات و اشياء» را بر جان انسانها ترجيح مي دهد!.

 

قطع جريان برق در شهر نيويورک و غارتگري متعاقب آن

ساعت 21 و 34 دقيقه 13 ژوئن سال 1977 جريان برق شهر نيويورك قطع شد و بخش بزرگي از اين شهر در تاريكي فرو رفت ، غارت شد و... . وسعت غارت به حدي بود كه پليس بيش از سه هزار غارتگر را دستگير كرد. اين رويداد پر معنا مدتها از لحاظ كشف علل و اسباب تحت بررسي جامعه شناسان بود كه چرا در نيمه دوم قرن 20 و در شهر نيويورك كه مقر سازمان ملل است چنين قانون شكني روي داده بود. اين وضعيت ،تمدن و قانونمندي بشر معاصر را زير سئوال برد که خود را کاملتر از همنوعنان گذشته مي خواند.

 

آغاز رفت و آمد عادي کشتي ها در آبراه پاناما

12 ژوئيه سال 1920 آبراه پاناما كه ميان دو اقيانوس اطلس و آرام حفر شده است، به روي رفت و آمد عادي كشتي ها باز شد. اين آبراه كه در كنترل دولت آمريكا بود اخيرا به دولت پاناما واگذار شده است، ولي نيروهاي نظامي آمريكا هنوز در آنجا هستند. اين آبراه قبل از اين تاريخ يک بار اسما افتتاح شده بود ، ولي آغاز کار عادي آن از 12 ژوئيه سال 1920 است.

 

يلتسين پلكان خود، حزب كمونيست، را به دور افكند!

يلتسين

در اين روز در سال 1990 و درجريان كنگره بيست و هشتم حزب كمونيست شوروي، بوريس يلتسين از عضويت اين حزب كناره گيري كرد. وي كه يك كارگر ساختماني در سيبري بود و تحصيلات دانشگاهي نداشت با استفاده از پلكان حزب كمونيست كه او خود را مومن به آن ايدئولوژي نشان داده بود بالا آمده بود و آخرين سمت حزبي او رئيس حزب كمونيست مسكو و عضو دفتر سياسي حزب بود!. يلتسين كه ديداري از آمريكا بعمل آورده بود از سوي پراودا متهم شده بود كه در طول ديدار از آمريكا در نوشيدن ودكا افراط كرده بود و ....
     يلتسين سپس كوشيد در اطراف خود هياهو بپا كند تا توجه مردم نسبت به او جلب شود وي با تبليغات رسانه هاي غرب موفق شد که به رياست جمهوري روسيه دست يابد. او يكي از سه نفري است كه شوروي را منحل كرد و همه تلاشهاي هفتاد و 4 ساله چند نسل را برباد داد و غرور روسها را به عنوان يك ابر قدرت شكست و .... اخرين كار يلتسين پيش از كناره گيري معرفي "پوتين" به جانشيني خود بود تا نه تنها راهش را ادامه دهد بلکه از او محافظت کند و مانع دستگيري، محاکمه و مجازاتش احيانا به اتهام خيانت شود. يلتسين اعتياد شديد به مصرف الکل دارد و همين اعتياد از دير زمان به قلب او آسيب وارد ساخته بود.

 

روزي که عرفات به فلسطين بازگشت، ولي ...

12 ژوئن سال 1994 ياسر عرفات رئيس وقت شوراي عالي فلسطين پس از 27 سال دوري از فلسطين به غزه بازگشت و در فلسطين استقرار يافت. عرفات جواني را در مصر بسر برده و در آنجا تحصيل كرده بود. وي با به اميد به اجراي وعده اي كه درباره ايجاد يك كشور فلسطيني در جوار اسرائيل به او داده شده بود به فلسطين بازگشته بود، ولي تا پايان عمر نه تنها موفق به تحقق آن نشده بود بلکه تا روزي که براي درمان به فرانسه انتقال يافت و در آنجا درگذشت در اقامتگاهش تحت نظر نيروهاي اسرائيلي قرار داشت و تضميني براي حفظ جان او نيز در کار نبود. هنوز جزئيات علت مرگ عرفات دقيقا اعلام نشده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 12 جولای

  • 1799:   تاسيس انجمن هاي سياسي در انگلستان ممنوع شد.

  • 1806:   ناپلئون بناپارت تحت حمايت فرانسه از 12امير نشين آلماني منطقه« راين» از جمله باواريا ، ماينز و بادن يك كنفدراسيون به وجود آورد.

  • 1960:   دولت فرانسه پذيرفت كه به مستعمرات آفريقايي خود نيژر ،چاد ، ساحل عاج ، ولتاي عليا ، كنگو (برازاويل ) ، افريقاي مركزي و داهومي استقلال دهد.

  • 1993:   يك زمين لرزه شديد صدها تن را در شمال ژاپن كشت . امواج دريا ناشي از اين زلزله به شهرهاي ساحلي آسيب فراوان رساند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    27 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «اِبن بُرهان نَحوي »، فقيه، متكلّم، محدث، تاريخنگار و ستاره شناس

    27 جمادي الثاني 456 - «اِبن بُرهان نَحوي »، فقيه، متكلّم، محدث، تاريخنگار، ستاره شناس و نحودان بزرگ عرب در بغداد درگذشت. او مردي پارسا و پرهيزكار بود و با شاگرداني كه ازديگر مناطق به بغداد مي آمدند بسيارمهربان و با گذشت بود. ابن برهان نحوي به ستاره شناسي علاقه داشت و در اين زمينه تحقيق فراوان كرد اما بيش از همه علوم به نحو گرايش داشت بطوريكه پس از ساليان متمادي از نحويان برجسته و صاحبنظر عصر خود شد . از آثار ابن برهان نحوي «اُصولُ اللُّغَه» ، «اَلاِختيارُفي الفِقه» را مي توان نام برد.

     

     درگذشت حاج ميرزا حسين نوري طبرسي از علماي اماميه

    27 جمادي الثاني 1330 - حاج ميرزا حسين نوري طبرسي از علماي اماميه وفات يافت. طبرسي در زهد و عبادت ، پرهيزكاري، تقوي و كمالات نفساني انساني نمونه و يگانه بشمار ميرفت.همچنين در زمينه هاي علوم حديث ، تفسير، معرفت،اصول و طبقات محد ثين و تراجم احوال علماي اسلام بي نظير بود و تاليفاتش را در اين زمينه ها با دقت و نكته سنجي خاصي نگاشت. استاد ميرزا حسين نوري طبرسي در ترويج اصول مذهب جعفري و اصول مبان

     

     درگذشت « ميرزا ابوالحسن آذربايجاني مشكيني »از علماي آذربايجان

    27 جمادي الثاني 1358 - «ميرزا ابوالحسن آذربايجاني مشكيني »از علماي آذربايجان درگذشت . مشكيني سالها همچون طالبي مشتاق علم در محضراستادان بزرگي چون شريعت اصفهاني گوش جان به سخنان آنان سپرد و در نهايت عالمي مبّرز وبرجسته شد. مشكيني در مطالعه و تحقيق بسيار موشكاف و دقيق بود ودرتاليفات خود دقت فراوان بكار مي برد. از آثار آذربايجاني مشكيني حاشيه شرح منظومه سبزواري ، حاشيه مكاسب شيخ انصاري و حاشيه بر ِكفايَهُ الاصول را مي توان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    28
    38

    اهواز

    33
    48

    تبريز

    22
    34

    شيراز

    25
    40

    مشهد

    19
    35

    بندرعباس

    32
    38

    کرمان

    20
    37

    اصفهان

    23
    38

    يزد

    28
    41

    کرمانشاه

    21
    40

    اراک

    22
    36

    رشت

    22
    27

    دبی

    31
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1280 تومان
    933 تومان
    1885 تومان
    758 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    77000 تومان
    43000 تومان
    151000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 19.42

    اذان صبح فردا : 3.14

    طلوع آفتاب فردا : 4.58

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report
    16 جولاي

    جديدترين شماره از هفته نامه
    US News & World Report

    تاریخ انتشار: 16 جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 64
    حجم فایل: 13 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    مرورگر فایرفاکس با تمام امکانات
    بر روی گوشی موبایل  


    به نظر میرسد که قرار است مرورگر محبوب ما فایرفاکس بر روی گوشی های موبایل نصب شود. مدیر عامل شرکت موزیلا در گفتگویی با مجله APC اعلام کرده که این شرکت مشغول کار بر روی نسخه ای از فایرفاکس است که بر روی گوشی های موبایل نصب میشود. وی تاکید کرد که این یک پروژه بلند مدت است. بنابراین نباید انتظار داشت که خیلی زود شاهد نصب فایرفاکس روی گوشی های موبایل باشیم. اما وی اظهار داشت که هدف ما ارائه فایر فاکس با تمام قدرت و امکانات و Add-ons و دیگر الحاقیات نسخه کامپیوتر بر روی گوشی های موبایل است. در این صورت قادر خواهید بود که از تمام امکانات فایرفاکس بر روی گوشی موبایل استفاده کنید. البته امیدواریم وقتی که این مرورگر را بر روی گوشی هایمان داریم هنوز منتظر سرویس های اینترنت بر روی گوشی های تلفن نباشیم.


    مانیتور ساعت نما


     اگر فرزند شما در سنین بین 3 تا 5 سال باشد شاید همیشه با مشکل خوابانیدنش مواجه باشید. کودکان دراین سطوح سنی معمولا با نامتعادلی ساعت های خواب مواجه هستند. پروفسور John Zimmerman در انسیتو بشر و کامپیوتر کالج Mellon توانست وسیله ای را طراحی کند که با کمک آن خانواده بتواند کودک را در شبهای طولانی تابستان سریعتر خوابانیده و صبحها او را سریعتر بیدار سازد. این وسیله در حکم یک مانیتور است که به صورت قابل تنظیم مطابق با زمان مد نظر والدین شکل ماه و ستارگان را برای شب و خورشید را برای روز به نمایش می گذارد. کودک شما با دیدن آن تصویر و البته آموزش صحیح والدین مطابق با ساعات خواسته شده می خوابد و بیدار میشود. ممکن است کمی طول بکشد تا کودک شما بتواند تفاوت تصاویری را که می بیند از یکدیگر تمیز بخشد . اگر این کار برایتان سخت بود می توانید از حالت موسیقی همزمان آن با تصویر استفاده کنید. به هر حال اگر به طور جدی با این مشکل مواجه هستید می توانید این مانیتور ساعت نما را امتحان کنید.
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    در قلمرو سوگ و خاطره
     


    نويسنده: جی وينتر/ مترجم: علی فتح‌علی آشتيانی
    تعداد صفحات: 508
    قيمت: 4500 تومان
    شابک: 4 ـ 097 ـ 506 ـ 964
    قطع: رقعي
    نوبت چاپ: اول: 1385
    شمارگان: 1100


    معرفی کتاب: كتاب حاضر پژوهشي است در قلمرو سوگ و خاطره در جنگ جهاني اول و تاريخ خونين كه در قرن بيستم دو جنگ را در دامن خود آزمود و دنيايي از سوگ و خاطره را‌ آفريد. در اين پژوهش با نگاه فرهنگي به اين سوگها و خاطره‌ها نگريسته شده است. نويسنده كتاب را در دو بخش و نُه فصل گرد آورده و با پيش‌گفتاري آن را كامل كرده است. بخش اول كتاب به فاجعه و دلداري اختصاص دارد كه فصل اول آن، ياد است از انسانهاي بازمانده از دو جنگ ويرانگر كه در راه خانه‌اند و به صورت مردگان به خانه‌هايشان باز مي‌گردند. اين جوامع سوگوار اين سوگواره‌ها را به صورت خاطره و روح باوري «نسل از دسته رفته» به جست‌وجو گرفته‌اند و، آن را با يادمانهاي جنگ و روند سوگواري پاس داشته‌اند. بخش دوم كتاب به اساطير جنگ مانند فيلمها، مذهب عوامانه و موضوع مقدسان اختصاص دارد. نويسنده نقش اسطوره‌اي اين اسطوره‌هاي جنگ را بررسي كرده است. در بخشهاي بعدي نويسنده تجسم مصيبت در هنر از پيشگويي تا تمثيل، تجسم مصيبت در ادبيات جنگ را بررسي كرده و در آن به نقش مصيبتهاي جنگ و خاطره‌هاي تلخ آن در هنر و ادبيات جنگ پرداخته است. شعر جنگ، رمانتيسم و رجعت مقدس از بحثهايي است كه نويسنده به صورت مفصل به آن پرداخته و از نقش شعر، رمانتيسم و رجعت مقدس در يادمانهاي خاطره‌ها و سوگواره را ياد كرده است. در اين كتاب جنگ جهاني اول و بحث «پاس‌داشت جمعي» موضوع پژوهش جديد و مستدل نويسنده است.
    جي وينتر يكي از مقاطع حساس تاريخ فرهنگي سدة بيستم را مورد ارزيابي مجدد قرار داده است. وي در لابه‌لاي اسناد و مدارك ادبي و هنري و معماري به گشت و گذار پرداخته تا از منظري نو به فرهنگ نكوداشت جان‌باختگان جنگ بنگرد و ما را با راه و رسم جوامعي كه پس از سال 1918 براي دستيابي به تسلاي جمعي مي‌كوشيدند آشنا ‌كند. واكنش اروپاييان به وقايع دردناك سالهاي 1914 ـ 1918 در محاصره تفاسير مدرنيستي رايجي قرار دارد كه نويسنده به شكستن حلقه اين محاصره اقدام و خود متقابلاً استدلال مي‌كند كه مشخصه بارز آن واكنشها ارائه تفسيرهايي از جنگ جهاني اول با تكيه بر معيارهاي سنتي است.
    در قلمرو سوگ و خاطره اثري است ژرف‌نگر و تكان‌دهنده؛ علاقه‌مندان به مطالعه سير تاريخ اروپا در نيمه اول قرن بيستم، كتاب حاضر را بسي سودمند خواهد يافت.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    خصوصیات دخترها و پسرها 

    خصوصيات دخترها: 1- تا زبونشون باز میشه عوض مامان بابا میگن شوهر ۲- حالشون از پسرا به هم میخوره ولی نمی دونم چرا ۱۰۰ تا دوست پسر دارن ۳- اگه خونشون آتیش بگیره بین بابا و لوازم آرایش حتما لوازم آرایش و انتخاب می کنن ۴- نون شب ندارن بخورن ولی پول عمل دماغشونو ردیف میکنن ۵- همه خوشکل و خوش هیکلن(خدایا منو بخاطر این دروغم ببخش) ۶- از ۷ تا ۳۰ سالگی ۳۲۰ تا دوست پسر داشتن که هیچ کدوم درکشون نکرده

    خصوصيت پسرها: 1. خوشگل تر از خودشون نمي تونن ببينن. 2. هر روزي كه باهاشون آشنا شي 3 روز بعد به طور اتفاقي تولدشونه. 3. دوست ندارن دم ويتريناي مغازه ها وايسن كه دوست دخترشون از چيزي خوشش بياد مجبور شن پولاشونو خرج كنن. 4روز تولد دوست دختراشون يا مسافرتن يا ماموريت. 5. هر وقت دير مي كنن به جون مامانشون تو ترافيك بودن. 6. اگه راجع به سربازي يا دانشگاه ازشون بپرسي تب مي كنن.
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    چگونه از كبد خود مراقبت كنيم؟
     

    بزرگترين و پيچيده ترين ارگان بدن كبد است. كبد بزرگترين غده بدن نيز محسوب مي گردد. كبد در قسمـت راسـت شكم و زير قفسه سينه درست زير ديافراگم قرار دارد. كبد مخروطي شكل بوده و سطحي صاف، نرم و لاستيك مانند دارد. رنگ آن قهـوه اي متـمـايل بـه قـرمز تـيـره است. كبد از دو بخش بنام لوب بزرگ وكوچك تشكيل يافته است. وزن آن از 1.2 تا 2.5 كيلوگرم متغير بوده و با ابعاد 20 سانـتـي مـتـر طـول در 17 سانتي متر عرض و ضخامت 12 سانتي متر است. قسمت اعظم كبد از سلول هايي موسوم به هپاتوسيت ها تشكيل يافته است. كاركردها و وظايف متعدد كبد آن را به يك عضو بسيار حياتي و مهم تبديل ساخته است. وظايف كبد را ميتوان اينچنين برشمرد:

    1- كبد مسئول بيش از 500 كارد كرد حياتي در بدن است.
    2-بيش از يك ليتر خون در هر دقيقه از طريق كبد فيلتر ميشود.
    3- تفكيك مواد مغذي از مواد زايد. سم زدايي، تجزيه مواد شيميايي و يا تبديل مواد شيمايي سمي و غير قابل دفع به مواد غير سمي و قابل دفع. (متابوليزه كرده و غير فعال كردن سموم)
    4- يك كبد سالم قادر است 100 درصد باكتريها و سموم را پيش از آنكه به جريان عمومي خون بدن راه يابند، از بدن دفع كند.
    5-در حفظ تعادل و تنظيم هورمونهاي بدن نقش دارد.
    6- در ذخيره سازي و متابوليسم چربيها، كربوهيدراتها و پروتئينها نقش دارد.
    7- محل ذخيره گلوكز (قند) خون است. كبد گلوكز را تبديل به گليكوژن كرده و در خود ذخيره ميكند. در صورت نياز مجددا گليوكوژن را تبديل به گلوكز كرده و به جريان خون وارد ميسازد.
    8- محل ذخيره چربيها، ويتامينها (به ويژه ويتامينهاي A,D,E,K,B12)، املاح معدني (آهن، فولات، مس) و ساير مواد مغذي.
    9- كبد يك كارخانه بيوشيمايي است:
    * سنتز آلبومين: پروتئيني كه تبادل آب ميان خون و بافتهاي بدن را تنظيم ميكند.
    * سنتز كلسترول: كبد تمام كلسترول مورد نياز بدن را ميسازد.
    * سنتز فاكتورهاي انعقاد خون.
    * ساخت گلوگز از برخي آمينو اسيدهاي خاص، گليسرول و لاكتات.
    * سنتز گلوبين: بخشي از هموگلوبين خون.
    * سنتز فاكتورهاي ايمني سيستم ايمني بدن.
    * سنتز فسفوليپيدها و ليپوپروتئينها-سنتز تريگليسيريدها از اسيدهاي چرب و گليسرول.

    10- كـبد صفرا را ترشح ميكند. صفرا مايعي زرد متمايل به سـبـز اسـت. صفرا وظيفه كمك به گوارش و جذب چربيها و دفـع مــواد زايد را بر عهده دارد. تركيبات عمده صفرا شامل كلـسترول، فسـفوليپـيـدها، بـيـلي روبـيـن و املاح صفراوي اسـت. صـفـرا از طـريـق مجاري متعدد صفراوي كبد ابتدا در كيسه صفرا ذخيره شده و پس از مصرف مواد غذايي حاوي چــربي به روده كوچك تخليه ميگردد. كيسه صفرا يك ارگان گلابي شكل بوده كه به كبد متصل است.
    11- زدودن بيلي روبين از خون. طحال مسئول انهدام گلبولهاي قرمز فرسوده و پير است. از انهدام هموگلبوبين گلبولهاي قرمز ماده اي زرد رنگ بنام بيلي روبين پديد مي آيد. اما اين بيلي روبين نا محلول در آب در كبد به بيلي روبين قابل دفع تبديل ميگردد.
    12- دفع آمونياك. آمونياك حاصل از تجزيه پروتئينها يك ماده سمي خطرناك است كه كبد با تبديل آمونياك به اوره اين ماده سمي را از طريق ادرار از بدن دفع ميكند.
    13- كبد تصفيه خانه و پالايشگاه بدن است. هر چيزي كه ماميخوريم، مياشاميم، تنفس ميكنيم و يا با پوستمان تماس مي يابد سرانجام به كبد مان ميرسد. كبد وظيفه تصفيه آلايندهاي هوا، آفت كشها، دود سيگار، مواد شيمايي، الكل، مواد مخدرو تمام داروهاي مصرفي ما را بعهده دارد. اگر كبد وجود نداشت داروها براي هميشه در بدنمان باقي ميماندند و الكل هيچگاه از بدن دفع نميگرديد.
    14-در 3 ماه نخست بارداري توليد گلبولهاي قرمز در جنين منحصرا توسط كبد صورت ميگيرد. از هفته 24 بارداري به بعد مغز استخوان اين وظيفه را بعهده ميگيرد.

    * بد كاركردن، سوء تغذيه و استرس بيش از حد به كبد ريشه اكثر بيماريهاست.
    * تمام خون برگشتي از دستگاه گوارش كه حاوي مواد غذايي است ابتدا به كبد ميرود. بنابراين تمام غذايي كه ما ميخوريم توسط كبد پردازش ميشود.

    يك مطلب جالب درباره كبد:
    كبد از مقاومت، قدرت بازسازي و ترميم خارق العاده اي برخوردار است. هرگاه كبد 80 تا 90 درصد سلولهايش را نيز از دست بدهد باز هم قادر است به وظايفش عمل كند. همچنين كبد قادر است خودش را بطور كامل احياء و باز سازي كند. حتي اگر بخش عمده كبد با عمل جراحي برداشته شود، كبد پس از چند هفته قادر است كاملا خودش را بازسازي كند. از اين رو در پيوند كبد تنها لوب بزرگتر كبد فرد سالم به بدن فرد دريافت كننده پيوند زده ميشود كه پس از چند هفته هم اهدا كننده و هم دريافت كننده كبدشان بازسازي ميگردد. اما كبد فنا ناپذير هم نيست. سمومي مانند الكل، برخي داروها و ويروسهايي همچون هپاتيت B و C ميتوانند آسيب دائمي به كبد وارد سازند.

    بيماريهاي شايع كبد:
    1- هپاتيت: هپاتيت به التهاب كبد اطلاق ميگردد. عامل اين التهاب ميتواند ويروسي، باكتريايي، برخي داروها و يا ضربه مكانيكي باشد. اما از اين ميان هپاتيت ويروسي از همه شايع تر و خطرناكتر است. هپاتيت A وE از طريق آب و غذا، هپاتيت B از طريق خون- مايعات بدن-رابطه جنسي محافظت نشده-سوزن و سرنگ مشترك-مادر آلوده به جنين انتقال مي يابد. هپاتيت B مانند ويروس HIV انتقال مي يابد اما بسيار آسانتر از آن بطوري كه ويروس هپاتيت B از طريق بزاق دهان نيز به آساني انتقال مي يابد. اگر بر حسب تصادف سوزن سرنگ فرد مبتلا به ويروس HIV در پوستتان فرو رود احتمال مبتلا شدن شما به اين ويروس 1 در 2000 (0.2 درصد) ميباشد اما اگر فرد مذكور مبتلا به هپاتيت B باشد احتمال مبتلا شدن شما به، 1 در 4 (25 درصد) كاهش مييابد. هپاتيت C نيز عمدتا از طريق خون انتقال مي يابد.

    2- كبد چرب: به تجمع سلولهاي چربي در كبد اطلاق ميگردد. كبد چرب در افراد چاق و ديابتي بيشتر مشاهده ميگردد.

    3- سرطان كبد:در اين حالت تكثير سلولهاي كبدي سريعتر از حالت معمول انجام ميگيرد. هپاتيت B و C شانس ابتلا به سرطان كبد را افزايش ميدهند.

    4- سيروز كبدي(تنبلي كبد): آسيب پيشرفته به كبد سيروز كبدي ناميده ميگردد. در اين حالت بافت طبيعي كبد به يك بافت‌ جوشگاهي‌ تبديل ميگردد. سيروز كبدي موجب ميگردد تا كبد ديگر نتواند خودش را ترميم و بازسازي كند به همين خاطر كبد بتدريج از كار مي افتد. پيوند كبد تنها راه درمان سيروز كبدي ميباشد. مصرف زياد مشروبات الكلي، هپاتيت B و C، و بيماريهاي خود ايمني از عوامل ايجاد كننده سيروز كبدي ميباشند. در زير ميتوانيد تصوير كبد سالم (راست) و سيروز كبدي(چپ) را مشاهده كنيد.

    5- سنگ كيسه صفرا: به وجود سنگ در كيسه صفرا اطلاق ميگردد. سنگ كيسه صفرا عمدتا ازبلورهاي كلسترول تشكيل يافته است اما در اين سنگها املاح صفراوي و كلسيم نيز مشاهده ميگردد. رژيم غذايي پر چرب و كم فيبر، اضافه وزن و چاقي و قرصهاي ضد بارداري از عوامل بروز سنگ كيسه صفرا ميباشد.

    6- يرقان(زردي): به افزايش غلظت بيلي روبين خون اطلاق ميگردد. يرقان موجب زرد شدن پوست، سفيدي چشمها و غشاء مخاطي دهان ميشود. اين رنگ زرد در موارد شديد تر به قهوه اي ميگرايد. انسداد مجاري صفراوي، بيماريهاي خوني (مانند كم خوني)، نارسايي هاي كبدي، نقصهاي ژنتيكي و هپاتيت ويروسي از عوامل بوجود آورنده يرقان ميباشند. مصرف غذاها و مواد شيمايي حاوي مقادير زياد بتا كاروتن مانند هويج نيز باعث زردي پوست ميشود اما سفيدي چشم در اين حالت زرد نميشود. يرقان فيزيولوژيك در نوزادان تازه متولد شده يك امر طبيعي و بي خطر ميباشد. اين زردي از روز دوم و پنجم تولد در نوزاد بروز كرده و حداكثر تا دو هفته باقي ميماند. علت زردي فيزيولوژيك تغييرات خوني و عدم تكامل كامل كبد نوزاد مي باشد. اگر زردي پس از هفته نخست تولد در نوزاد بروز كند ممكن است بعلت شير مادر باشد كه مي‌بايست شير مادر براي چند روز قطع و سپس مجددا آغاز گردد. (البته زردي نوزادان را حتما با پزشك متخصص خود در ميان بگذاريد) زردي نشانه بيماريست است و نه يك بيماري.

    علايم خوب كار نكردن كبد به قرار زير ميباشد:

    1- عدم تحمل غذاهاي چرب و ادويه دار.
    2- افزايش وزن.
    3- سردرد تكرار شونده.
    4- سوء هاضمه.
    5- يبوست مزمن.
    6- ضايعات پوستي: اگزما، پسوريازيس و جوش دانه ها.
    7- طعم فلزي در دهان.
    8- تورم و يا درد شديد شكم.
    9- اختلالات رود ه اي، سينوسي و آلرژيك.
    10- سيستم ايمني ضعيف.
    11- پيري زود رس.
    12- خستگي مزمن.
    ‌13- خونريزي و يا كبود شدن سريع پوست.
    14- ادم(خيز) پاها. (تجمع پاها از مايعات)
    15- مدفوع آغشته به خون و يا قير مانند و يا مدفوع كم رنگ.
    16- ادرار خيلي تيره.
    17- خارش طولاني مدت پوست.
    18- بي‌اشتهايي، تهوع و استفراغ و علائم شبيه آنفلوانزا.


    راههاي محافظت از اين ارگان حياتي:

    1- از مصرف مشروبات الكلي و مواد مخدر اجتناب ورزيد.
    2- هرگز داروها و مواد مخدر را با الكل نياميزيد. مصرف همزمان استامينوفن و الكل براي كبد بسيار سمي بوده و به آن آسيب جدي وارد ميسازد.
    3- مصرف بي رويه استامينوفن و ساير مسكنهاي درد مانند TYLENOL (به غير از آسپرين) براي كبد مضر ميباشد.
    4- حتما خود را در مقابل ويروس هپاتيت B واكسينه كنيد.
    5- داروها نيز سم محسوب ميشوند. بنابراين از مصرف خود سرانه آنها بپرهيزيد. داروها را با تجويز پزشك مصرف كرده و ميزان دوزمصرفي انها را افزايش ندهيد.
    6- از مصرف بيش از حد ويتامين هاي محلول در چربي مانند A,D,E,K بپرهيزيد.
    7- از مصرف غذاهاي پر چرب بپرهيزيد. كبد تمام كلسترول مورد نياز بدن شما را ميسازد.
    8- وزن خود را كنترل كنيد. چاقي شما را مستعد بيماريهاي: كبد چرب، هپاتيت و سيروز كبدي ميكند.
    9- بهداشت فردي را رعايت كنيد.
    10- از مصرف داروهاي غير ضروري اجتناب ورزيد. از مصرف همزمان چند دارو با هم خودداري كنيد مگر با تجويز پزشك.
    11- مصرف ويتامين C و چاي سبز براي سلامتي كبد مفيد است.
    12- مصرف غذاهاي سرخ كرده، آماده(فست فود) و روغنهاي جامد را به حداقل برسانيد.
    13- از غذاهاي پرچرب،خيلي شيرين و يا شور بپرهيزيد.
    14- از روبوسي افراد غريبه خودداري كنيد.
    15- بطور منظم ورزش كنيد.2 تا 3 روز در هفته فعاليت بدني داشته باشيد.
    16- مصرف غذاهاي پر فيبر را افزايش دهيد مانند: سبزيجات، ميوه ها، برنج، غلات و دانه هاي كامل.
    17- هرگز به سرنگ و سوزنهاي دور انداخته شد دست نزنيد.
    18- بخارات حاصل از رنگها، حلالها، تينرها، چسبها، اسپري هاي رنگ، اسپري هاي آفت كش و حشره كش همگي سمي هستند. بنابراين هنگام سمپاشي، استفاده از اسپري حشره كش ورنگ كردن حتما از ماسك استفاده كرده و از تهويه مناسب اتاق مطمئن گرديد. همچنين براي جلوگيري از تماس يافتن اين گونه مواد شيمايي با پوست حتما از دستكش، كلاه و ماسك استفاده كنيد.
    19- از آميزش جنسي محافظت نشده و به اشتراك گذاشتن سرنگ و سوزن اجتناب ورزيد.
    20- هپاتيت B و Cدرمان نشده منجر به سيروز كبدي، سرطان كبد و سرانجام پيوند كبد ميگردند. بنابراين چنانچه جزو آن دسته از افرادي ميباشيد كه در معرض اين بيماريها قرار داريد حتما واكسن هپاتيت B را تزريق كنيد و بطور منظم هم تست هپاتيت را انجام دهيد. افراد زير بيشتر در معرض ابتلا به هپاتيت ميباشند:

    * افرادي كه از داروهاي داخل وريدي استفاده ميكنند.
    * معتاداني كه از سوزن و سرنگ مشترك استفاده ميكنند.
    * زنان و مرداني كه شريك جنسي متعدد دارند.
    * كاركنان آمبولانسها، پرستاران، آتش نشانان، افسران پليس و غسالها.

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    Nokia N95 سلطان بی رقیب


    شاید به سختی بتوان میان چندین و چند کارکرد مختلف N95 ، قابلیت برقراری تماس را هم ذکر کرد! اگر شما هم مثل خیلی ها به متفاوت بودن آنچنان اهمیت میدهید که حاضرید به خاطرش چیزی در حدود یک میلیون تومان بپردازید ادامه این مطلب کاملا برای شما نوشته شده است.
    در حال حاضر N95 مجهزترین گوشی نوکیا و شاید مجهزترین گوشی دنیا باشد: یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به لنز کارل زایس ، GPS (ردیاب ماهواره ای) بهمراه نقشه بیش از 100 کشور جهان،شیوه کاملا متفاوت باز و یسته شدن (کشوئی از هر دو طرف) ، حافظه داخلی بالا و چندین و چند خصوصیت دیگر، N95 را در صدر بزرگان این صنعت قرار داده است.
    نوکیا این گوشی را در نمایشگاهی در نیویورک در سپتامبر 2006 به نمایش عمومی گذاشت و در آن موقع این گوشی نزدیک 550 یورو قیمت گذاری گردید ولی به علت تقاضای بالای بازار، این قیمت دیری نپائید و بسیار بالاتر معامله شد.
    شاید شما هم مثل من از روی عکس هائی که از این گوشی منتشر شده است ابعاد نسبتا بزرگی را برای آن تخمین زده اید ولی اگر آن را از نزدیک ببینید مطمئنا به زیبایی طراحی این گوشی پی خواهید برد جائیکه بين امکانات این گوشی و طراحی آن تناسبي کامل برقرار است.
    ابعاد آن 21×53×99 میلیمتر و وزن آن 120 گرم است که بسیار برای این همه امکانات بهینه است.(به این نکته توجه کنید که مثلا گوشی محبوب N80 دارای وزنی معادل 134 گرم بوده و 5 میلیمتر از N95 ضخیم تر است و درکل تنها گوشی سری هوشمند نوکیا که از Symbian 9.1 استفاده کرده و از N95 ظریف تر و سبک تر است N73 میباشد) .
    رویه گوشی را صفحه نمایش بزرگ 2.6 اینچی(با 16 میلیون رنگ) احاطه کرده است که مقداری نیز در درون گوشی فرو رفته است و این مانع از خراشیدگی صفحه نمایش در هنگام به پشت قرار گرفتن گوشی مثلا روی میز میشود . در بالای صفحه نمایش یک گیرنده با شبکه شبکه های فلزی، یک سنسور نور جهت تطبیق نور محیط با نور صفحه نمایش و یک دوربین VGA جهت برقراری تماسهای ویدئویی تعبیه شده است. در زیر صفحه نمایش، کلید های کاربردی گوشی واقع شده است که دارای روکشی از فلز کروم بوده و کلید چهار جهته را احاطه کرده اند. بربالای گوشی هم مثل همیشه دکمه روشن خاموش گوشی قرار دارد که نقش سوئیچ میان Profile های مختلف را نیز برعهده دارد.
    بر بالای هر پهلوی گوشی یک عدد اسپیکر استریو وجود دارد (یکی بالا یکی پائین و بروی هر دو تکه) که با وجود اینکه صدایی شفاف و بلند در هنگام استفاده ایجاد میکند ولی اگر گوشی بصورت افقی قرار بگیرد یکی از بلندگو ها در بالا و دیگری در زیر واقع میشود که این یکی از نکات منفی طراحیست.
    در سمت راست گوشی دکمه دوگانه زوم و کنترل صدا بهمراه دکمه شاتر دوربین و دکمه دسترسی سریع به گالری عکس ها وجود دارد .در سمت دیگر گوشی پورت هدفون 3.5 میلیمتری گوشی که همانند یک سوراخ بزرگ به نظر میرسد بهمراه پورت Infrared و اسلات کارت حافظه با پوشش لاستیکی خود قرار دارد. N95 از کارت حافظه Micro SD استفاده میکند و در کمال تعجب هیچ کارت حافظه ای برای آن در جعبه محتویات قرار ندارد شاید اینجا هم نوکیا سعی داشته است که هزینه ها را تا حد امکان کم نماید و البته حافظه داخلی نسبتا بالای گوشی (160 مگابایت) کاربران را تا مدتی از داشتن کارت حافظه بی نیاز میکند.
    با اینکه کارت حافظه گوشی از نوع Hot swap میباشد و قابلیت درآورده شدن در هنگام روشن بودن گوشی را دارد ولی بهتر است هنگام درآوردن گوشی با انتخاب Extract Memory Card از منوی Ringing Profile (که با فشردن دکمه روشن و خاموش در دسترس است) تمامی برنامه های در حال اجرا از کارت حافظه را ببندیم تا مشکلی برای کارت پیش نیاید. در قسمت زیرگوشی یک پورت Mini USB قرار دارد که درست در کنار آن پورت همیشگی شارژر قرار دارد شارژر زیبای این گوشی یکی از کوچکترین ها در کلاس خود میباشد .



     

    در پشت گوشی مهم ترین چیزی که به چشم می آید لنز دوربین N95 است که توسط یک قاب نقره ای که کمی هم از سطح گوشی بالاتر است احاطه شده است. تنها قسمت زیرین پشت گوشی است که جدا می گردد که با کنار رفتن آن باتری N95 ظاهر میگردد که دارای ظرفیت mAh 950 بوده و طبق گفته های مسئولان نوکیا توانائی روشن نگاه داشتن گوشی را برای 215 ساعت در حالت Stand-by و 240 دقیقه در حالت تماس دارد که البته نگفته پیداست که این اعداد و ارقام در عمل غیر قابل دستیابی می باشند و باتری N95 شاید مهمترین نقطه ضعف این گوشی باشد چونکه در یک استفاده نسبتا معمولی از این گوشی (نه خیلی زیاد و نه خیلی کم) احتیاج به شارژ آن بصورت روزانه دارید و اگر کمی این استفاده بیشتر هم بشود اوضاع خراب تر شده و احتیاج به شارژ روزی دوبار دارید!
    طراحی زیبای تمامی کلید های N95 بر کارائی آن افزوده است مثلا کلیدهای روئی گوشی در حالت بسته کاملا خوش دست بوده و براحتی مشخص میباشند. دکمه های کناری نیز کاملا برجسته و قابل لمس و پیدا کردن می باشند.برای دسترسی به منوها از دکمه سمت چپ دکمه چهار جهته استفاده میکنیم که اگر آن را نگه داریم لیستی ظاهر میشود که در آن کلیه برنامه های در حال اجرا به نمایش در می آید. یکی از مسائل نسبتا عجیب در مورد این گوشی عملکرد دکمه قرمز آن است در گذشته های نچندان دور این دکمه جهت Minimize کردن یک برنامه کاربرد داشت کمی جلوتر وظیفه این دکمه به بستن برنامه در حال اجرا محدود شد ولی در N95 وظیفه این دکمه چیزی ست میان این دو چون بعضی اوقات باعث Minimize شدن برنامه و گاهی هم منجر به بستن آن میگردد!
    یک مکانیزم جالب در N95 مکانیزم قفل شدن اتوماتیک صفحه کلید است جائیکه با بسته شدن گوشی، صفحه کلید در عرض 2 ثانیه قفل میشود و اگر قبل از این زمان از صفحه کلید روئی استفاده شود دیگر عمل قفل انجام نمیپذیرد و گرنه قفل انجام میگیرد (همانند نوکیا N80) و این عمل بدون توجه به جهت باز و بسته شدن گوشی صورت میپذیرد. یکی دیگر از مکانیزم های قفل N95 هنگامیست که کاور لنز دوربین آن را میگشائیم در این حالت نیز بطور خودکار قفل صفحه کلید باز میشود و برعکس ، با بستن کاور لنز صفحه کلید مجددا قفل میشود.
    صفحه کلید رقمی گوشی نیز با گشودن گوشی رو به بالا ظاهر میشود که شاید یکی از بزرگترین صفحه کلید های نوکیا باشد و برجستگی های روی این صفحه، به راحتی استفاده از آنها کمک مینماید . نور پس زمینه صفحه کلید آبی میباشد که بصورت خودکار با تاریک شدن محیط فعال میشود وظیفه تشخیص کم شدن نور محیط برعهده یک سنسور نور است که در کنار دوربین VGA گوشی قرار دارد.
    با به پائین کشیدن گوشی دکمه های مشکی کنترل موسیقی پدیدار میشود که کاملا هم سطح گوشی هستند و در نگاه اول به نظر دکمه های لمسی (Touch Sensitive) میآیند درصورتیکه اینگونه نیستند و در حقیقت این دکمه ها بصورت مکانیکی عمل کرده و با فشردنشان پلاستیک زیر آنها کمی فرو رفته سپس بالا می آید (خدا را شکر که چهار تا بیشتر نیستند!) نور پس زمینه این دکمه ها نیز آبی است.
    صفحه نمایش N95 بزرگترین صفحه نمایش سری N نوکیا با 16 میلیون رنگ بوده و دارای اندازه قطری 2.6 اینچ (53×40 میلیمتر) میباشد ولی رزولوشن این صفحه نمایش نسبت به مثلا N80 بهیچ وجه بهبود که نیافته است هیچ، کمتر هم شده است : رزولوشن نمایشگر 41×35 میلیمتری N80 برابر با 416×352 پیکسل میباشد که بهیچ عنوان نمیتوان در آن پیکسلهای به این ریزی را تشخیص داد در حالیکه این رزولوشن برای N95 برابر 320×240 پیکسل است که اگر به دقت به صفحه نمایش توجه کنیم میتوان به راحتی پیکسلهای تشکیل دهنده صفحه نمایش را مشاهده کرد اگرچه این واقعیت تاثیر چندانی در استفاده روزمره از گوشی ندارد و کیفیت صفحه نمایش نسبتا در حد قابل قبولی قرار دارد و در نور مستقیم خورشید نیز خوانائی خود را حفظ میکند. (البته ذکر این نکته مهم است که بدانیم اگر چیزی به نام N80 وجود نداشت یک چنین ایرادی بر N95 نمیشد گرفت چون تقریبا اکثریت قریب به اتفاق Pocket PC ها رزولوشنی معادل N95 دارند که از این میان میتوان به گوشی های N73 ،N93 و P990 اشاره کرد)
    N95 یک گوشی چهار بانده است و این به آن معناست که توانائی کارکرد در هر چهار فرکانس GSM (که عبارتند از 1800،900،850 و 1900 مگاهرتز) را دارد و علاوه بر آن توانائی انتقال اطلاعات از طریق GPRS و یا EDGE را هم دارد (هورا بلاخره ما هم GPRS دار شدیم!) که دومی به هیچ درد ما نمیخورد! علاوه بر آن گوشی توانائی کارکرد در شبکه 3G UMTS را نیز دارد (زیاد خودتان را ناراحت نکنید این بار هم کاری به ما ندارد) که توسط آن توانانی انتقال داده را با سرعت MB/s 3.6 دارد که این سرویس فقط در چند کشور معدود کاربرد دارد چون در بقیه جاها (البته بغیر از اینجا) حداکثر سرعت انتقال داده از طریق 3G معادل MB/s1.8 است.
    لازم به ذکر است که N95 توانائی کارکرد بعنوان مودم را نیز دارد جائیکه با وصل آن به کامپیوتر برنامه همیشگی نوکیا یعنی PC Suite همه کارها را برای شما انجام داده و شما کافیست بروی دکمه Connect To Internet کلیک نمائید. یکی از بهترین امکانات N95 ساپورت Wi-Fi توسط آن است که توسط آن میتوان در جاهائی که این امکان برقرار است به صورت بیسیم به اینترنت متصل شد(این امکان از آنجا اهمیت دارد که در دنیای مدرن تقریبا وارد هر رستوران ، کافی شاپ ، هتل ، فرودگاه، ایستگاه راه آهن و کلا هر جائیکه تجمع وجود دارد بشوید وای فای برای شما بصورت رایگان برقرار است در ایران بشخصه فقط یک جا را سراغ دارم که بصورت دست و پا شکسته وای فای رایگان وجود دارد و آنهم مجتمع پایتخت است) نکته جالب و منحصر به فرد در رابطه با Wi-Fi گوشی N95 این است که با فعال کردن گزینه ای در منوی آن امکان جستجوی همیشگی شبکه Wi-Fi توسط گوشی مستقیما بروی صفحه حالت Stand-by گوشی وجود دارد و تنها کاری که شما باید بکنید اتصال به این شبکه های حاضر و آماده است.
    نوکیا N95 همانند برادر های بزرگش در سری E امکان برقراری تماس از طریق اینترنت را نیز دارد ولی چون مثل بقیه چیزها در ایران کاربرد ندارد به آن نمیپردازیم.
    پورت اتصال گوشی به کامپیوتر از نوع Mini USB بوده و با اتصال آن به کامپیوتر چهار حالت مختلف بروی گوشی ظاهر میشوند که عبارتند از : PC Suite ، USB، Image Print و Media Player که اگر USB انتخاب گردد کارت حافظه گوشی بعنوان یک درایو در My Computer ظاهر میگردد متاسفانه N95 محتویات حافظه داخلی را در اینجا به نمایش نمیگذارد.
    Bluetooth و Infrared دو امکان ارتباطی دیگر هستند که در N95 گنجانده شده نکته جالب این است که مدتی بود که Infrared دیگر در موبایلها دیده نمیشد ولی نوکیا ظاهرا برای تاکید بر استفاده از موبایل بعنوان ریموت کنترل این پورت را در محصولات جدید خود مثلا در سری N بکار گرفته است و البته بصورت پیش فرض برنامه ای جهت استفاده از Infrared بعنوان ریموت کنترل در N95 وجود ندارد.
    بلوتوث N95 نیز بسیار کارآمد است و با ساپورت A2DP امکان استفاه همزمان بیش از یک وسیله از آن فراهم میشود مثلا میتوان همزمان از هدست استریو بلوتوث استفاده نمود و در همان حال از بلوتوث جهت تبادل داده با کامپیوتر استفاده کرد.
    سیستم عامل N95 از نوع Symbian ورژن 9.2 بهمراه Feature Pack 1 است که این آخری چیزی شبیه همین Service Pack خودمان است با این تفاوت که در مورد ویندوز هر Service Pack جدید حاوی تنظیمات جدید جهت ارتقا وضع امنیتی و کارکرد سیستم میباشد در حالیکه در مورد Symbian هر Feature Pack شامل ابداعات و نوآوری های جدید در ظاهر و عملکرد سیستم عامل میباشد(به عبارت ساده تر بیشترین چیزی که تغییر میکند ظاهر کار است). چندتای این تغییرات را میتوان به اینصورت خلاصه نمود:
    - تغییر Active Stand-by Mode که همان حالت صفحه نمایش و کارکرد آن در لحظات Stand-by است که یک نمونه از کارکردهای آن را در مورد جستجوی دائمی Wi-Fi مشاهده نمودیم.
    - تغییرات گسترده در منوی Setting مثلا در اینجا یک تنظیم جدید اضافه شده است با نام Adjustment که از طریق آن علاوه بر تنظیم حالت Active Stand-by میتوان Theme های مختلف را نیز بکار برد در اینجا 5 عدد Theme پیش فرض وجود دارد که میتوان از اینترنت Theme های جدید دانلود کرد.
    - یکی دیگر از این تغییرات امکان انتخاب فونت کلی است (Global Font) که میتوان یک فونت با یک سایز دلخواه انتخاب کرده اثر آن را در کل گوشی اعم از منوها هنگام SMS زدن و کلا همه جا مشاهده کرد. البته تغییرات دیگری نیز در منوها صورت گرفته است که تجربه کردن آنها شاید لذت بخش تر از صحبت کردن در رابطه با آنها باشد.



     

    یکی از امکانات جدید بکارگرفته شده در نوکیا N95 وجود Voice Command است که برخلاف سایر گوشی ها در این قسمت میتوان کنترل کلیه قسمت های گوشی را با صدا برعهده گرفت مثلا یک برنامه را صدا کرده آن را اجرا نمود یا آن را متوقف کرد (که در هنگام رانندگی بسیار به درد میخورد). پلیر N95 از فرمت های MP3،WAV،AMR،AAC و البته MIDI پشتیبانی میکند وهمگی آنها میتوانند نقش زنگ گوشی را ایفا کنند صدای زنگ N95 صدای نسبتا بلندیست و ویبره آن نیز در حد نسبتا بالائیست ولی به محض اینکه برای اولین بار گوشی تان زنگ خورد متوجه یک نکته منفی در آن میشوید و آن هم این است که با به صدا درآمدن گوشی صفحه نمایش نیز همزمان با آن شروع به چشمک زدن میکند و تقریبا مشخص نمیشود که چه کسی با شما تماس گرفته است مشکلی که ظاهرا راهی برای حل کردن آن وجود ندارد. تماس گرفته شده با شما با گشودن N95 پاسخ داده میشود ولی با بستن آن قطع نمیشود و این یکی نیز به نظر دارای هیچ راه حلی نیست در هنگام صحبت همچنان میتوان از امکانات دستگاه استفاده کرد مثلا میتوان نقویم را گشود و یا مثلا مکالمه خود را ضبط کرد و بلاخره پس از چندین سال شک و شبهه ! نوکیا زمان این ضبط صدا را از یک دقیقه ناقابل به یک ساعت تبدیل کرده است و معلوم نیست که چرا این زمان میبایست به همه چیز بستگی داشته باشد الا به میزان حافظه خالی در دسترس.
    یکی دیگر از موارد زیبای این گوشی تولید صدای سه بعدی ست که توسط آن میتوان صدای پخش شده از اسپیکرها را بدور گوشی چرخاند!(با انتخاب Fly) و جالب اینجاست که نه تنها اینکار به آسانی قابل انجام است بلکه سرعت این چرخش نیز قابل تنظیم است (تکنولوژی را کف میکنید!).
    فکر میکنم حالا نوبت آن رسیده باشدکه راجع به یکی از مهمترین امکانات این گوشی یعنی دوربین 5 مگاپیکسلی آن صحبت بنمائیم: با پس زدن کاور آن همراه بافعال شدن منوی عکس، لنز بینظیر کارل زایس گوشی نمایان میشود که در کنار آن یک فلاش قوی وجود دارد(البته نه به قدرت فلاش های زنون) که متاسفانه در میان منوهای گوشی راهی جهت ثابت نگه داشتن نور این فلاش و استفاده از آن بعنوان چراغ قوه وجود ندارد که البته ممکن است برنامه ای جهت اینکار در اینترنت یافت شود.
    از لحظه گشودن کاور تا آماده شدن گوشی جهت عکاسی چیزی در حدود 6 ثانیه صرف میشود که در صورت استفاده از فوکوس این زمان شاید تا 8 ثانیه هم بطول بیانجامد که کمی با نفس دوربین های موبایل که وظیفه شان عکاسی در لحظه و فوریست، مغایرت دارد . مانند سایر دوربین های دیجیتال با فشردن تا نیمه شاتر، عمل Auto Focus صورت گرفته و با فشردن کامل آن عکس گرفته میشود. در اینجا چهار صدای متفاوت برای شاتر وجود دارد که قطع کردن هرکدام مستلزم بردن گوشی به حالت Silence میباشد. در منوی عکس گوشی گزینه هایی همانند عکاسی در شب ، پرتره ،حالت ماکرو، حالت پانوراما ، پرتره شب و گزینه های دیگر موجود است.
    فیلمبرداری N95 دارای دو گزینه است یکی با رزولوشن 480×640 و فرمت همیشگی 3GP و دیگری با فرمت MP4 و با 30 فریم در ثانیه که این آخری به قیمت صرف مگابایت های بیشتر است تا جائیکه هر دقیقه این ویدئو 10 مگابایت فضا را اشغال میکند ولی در عوض کیفیت فیلم به نمایش در آمده در حد بسیار بالائی بوده و مطمئنا در نوع خود بهترین است.
    یکی دیگر از امکانات منحصر به قرد و برتر این گوشی دارا بودن GPS داخلی ست که موقعیت هر شخص و هر نقطه را بروی هر جای کره زمین نشان میدهد. در درون منوها دو برنامه با GPS در ارتباطند یکی GPS Data میباشد که نسخه ساده ای از مسیریابی ست و بدون نقشه کار میکند و سه جزء دارد که در اولی (با نام Navigation) با اتصال به ماهواره یک قطب نما و مسیر حرکت شما به نمایش درمیآید و اگر یک مسیر مشخص را برای خود معین کنید فاصله میان ایندو و جهت حرکت پیشنهادی به شما نشان داده میشود ،دومی برای شما اطلاعات پایه ای جغرافیائی مثل عرض و طول جغرافیائی، مسطح بودن مسیر ،ارتفاع و گودی یک مکان و ... را فراهم میکند که شاید مناسب راهسازی و مشاغل مربوطه باشد و سومی نیز اطلاعات مسیر فعلی شما را مشخص میکند مثلا مسیر طی شده توسط شما، سرعت حرکت، زمان طی شده، حداکثرسرعت و اطلاعاتی از این دست.
    برنامه دیگری که با GPS در ارتباط است Maps نام دارد که در حقیقت نسخه ای از برنامه معروف Smart2Go میباشد که این برنامه مدتی ست توسط نوکیا بصورت رایگان عرضه میشود البته زیاد هم رایگان نیست چون با معین کردن مسیر حرکت بروی این برنامه نقشه های آن میبایست از اینترنت دانلود شود و این کار رایگان نیست! که البته این مورد درباره N95 که نقشه بیش از 100 کشور جهان را در خود دارد آنچنان مصداق ندارد (البته همانطور که حدس میزنید ما درون این 100 کشور نیستیم!) تنها موردی که اینجا میمیاند این است که N95 برای راهنمائی بصورت صوتی از شما پول دریافت میکند بدین شرح: یک هفته 6.49 یورو ،یک ماهه 7.99 یورو ، یکساله 59.99 یورو و سه ساله 69.99 یورو.
    بحث به درازا کشید و از گوشی با این همه امکانات جالب و نوین چیزی بیش از این هم انتظار نمیرود چیزی که مسلم است N95 بی رقیب ترین گوشی حال حاضر دنیاست و شاید تنها ایرادی که بتوان بر این گوشی گرفت عمر کم باتری آن است که حتی ممکن است در یک روز دو بار شما را مجبور به شارژ آن بنماید. از این که بگذریم نوکیا بدون شک بهترین محصول تاریخ خود را به نمایش گذاشته است . در حوزه قیمتی N95 بیشترین نوسانات را داشته است جائیکه در بدو ورود خود با قیمتی معادل یک میلیون و سیصد هزار تومان به فروش میرسید و این نوسانات تا حد هشتصد هزار تومان با گارانتی اصلی (اتصالات ایران) رسید حالا هم که گفته شده است تمامی گوشی های داخل و خارج ایران همه رجیستر میشوند شاید با هجوم مردم به گوشی های بدون گارانتی این قیمت پائین تر نیز برود.

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

     

    pk_usa2004

     

    18

    4

    1356

    Sina

    javad_nice2003

    hamedan

    18

    4

    1362

    آلا حیدری

    ala_heidari

     

    20

    4

    1353

    Jig

    ar.mahyad

    jigar.mahyad

    tehran

    20

    4

    1354

    پریسا میری

     parisamiri_61

    تهران

    20

    4

    1361

    siavash kh

    blue_love_1991

    Esfahan

    20

    4

    1364

    حمیده م

    baabahar

     

    21

    4

    1367

    farzaneh sarraf

    nsevgi20

    تهران

    22

    4

    1357

    مسیح ربانی

    mhri512

    تهران

    22

    4

    1366



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان