763

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 763 :: يکشنبه 24 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

چند تغيير مهم در روزانه

با عرض سلام!
از شماره امروز چند تغيير در «روزانه» داريم:

1- از يک و نيم سال پيش در «روزانه» بخشي داشتيم به عنوان «امروز با حافظ» که در هر شماره يک غزل از حافظ را قرار مي دادم. از اواخر هفته گذشته باصطلاح غزلها تموم. حتي در چند شماره اخير روزانه هم غزل «می خواه و گل افشان کن از دهر چه می​جویی» بصورت تکراري نوشته مي شد.
در چند روز گذشته به اين مسئله فکر مي کردم که بجاي اشعار حافظ براي اين بخش مي تونم از اشعار ديگر شاعران بزرگ مانند: مولوي، فردوسي و سعدي استفاده کنم،‌ اما بعد از مشورت با «مشاوران روزانه» به اين نتيجه رسيديم که فعلا اين بخش شعر را حذف کنيم.

2- از اواسط تيرماه قول داده بودم قسمت «معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري» را راه اندازي کنم. و اما با کمي تاخير از امروز اين بخش هم در روزانه ايجاد شده که در زير قسمت «دنياي کامپيوتر» مي توانيد اين بخش جديد را ببينيد. (در هر شماره، معرفي يک بازي جديد کامپيوتري بهمراه نقد آن، تصاوير  و فيلمهاي مربوط به بازي و نيز امکان دانلود بازي فراهم شده).
در مورد علت تاخير در راه اندازي اين بخش هم بايد عرض کنم در روزهاي گذشته بررسي ها و همفکرهايي زيادي با دوستان انجام دادم تا اين بخش هر چه بهتر و کاملتر ارائه گردد. و فکر مي کنم اين بخش جديد که از امروز ايجاد شده بتونه رضايت خاطر دوستداران بازيهاي کامپيوتري را جلب کنه.

3- از شماره امروز، يکي ديگر از دوستان گروه به جمع نويسندگان ثابت روزانه اضافه شدند. دوست خوبمون «zahra4066» از امروز با مطلب «شادى، نشاط، جوانى، اسلام» در قسمت «مطالب ارسالي اعضا» با مجله همراه خواهند بوذ.

4- تغيير بعدي، در قسمت «دانلود انيمشن» هست که از چند شماره پيش آغاز شده. بخاطر اينکه امکان دانلود براي اغلب دوستان فراهم بشه، در چند شماره اخير، بجاي قرار دادن کارتونهاي بلند، اقدام به قرار دادن کارتونهاي کوچک 100 مگاباتي کرده ام و قصد دارم اين رويه را در روزهاي آتي ادامه دهم.

اين بود تغييرات جديدي که از امروز در روزانه شاهد هستيم. بارها گفته ام، اينبار هم عرض مي کنم، دست همکاري به سوي همه شما عزيزان دراز مي کنم و آماده هستم با فکر و ايده شما عزيزان، بخشهاي جديد در روزانه ايجاد نمايم.

موخره: اگر يادتون باشه هفته گذشته اطلاعيه اي در مورد شرکت «نوين تدوين» نوشته بوديم. ديروز از سوي دوستي که اون اطلاعيه را به ما داده بود، تکذيبيه اي دريافت کردم که عينا در زير قرار مي دهم.

باقي بقايتان
mobin_s2004@yahoo.com

---------------------------------

سلام به دوستان گل گروه

اگر یادتون باشه چند روز پیش ایمیلی به شما رسید
در ارتباط با شرکت فیلم سازی نوین تدوین که فراخوان مسابقه بود برای خوانندگان جوان جالب این بود که با استقبال خیلی خوب شما رو به رو شد طوری که در 3 روز 107 هزار کلیک فقط روی بنر شده بود.
اما اشتباه از ما بود
این شرکت قلابی فقط قصد سواستفاده داشت و بس به طوری که حتی هزینه تبلیغاتشم نداد و به اصطلاح پول ما رو خورد از همه شما دوستان عذر میخوام و لطفا به ایشون اعتماد نکنید و تماس نگیرید
آقایان به تمام معنا کلاه بردار امامی و پهلوان زاده
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (762) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • 40سال با بازيهاي کامپيوتري
  • تصاویر عجیب‌ترین 15 ناحیه‌ی زمین بر روی Google Earth
  • مشروح مناظره احمدی نژاد با اقتصاد دانان
  • معرفي و دانلود فيلم : راه ياب
  • دانلود انيميشن : One Ham’s Family
  • آلبوم جدید علی سیف به نام نگاه تو با دو کیفیت
  • آهنگ جدید مرتضی حسینی به نام ایران
  • تهیه لیست و آرشیو از فایل های شما توسط CD Catalog Expert v9.21.7.618
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Command & Conquer 3: Tiberium Wars
  • برنامه مخفی کردن اطلاعات شخصی براي موبايل
  • سيستم واژگان دو گاوي
  • منشور حقوق بشر کوروش بزرگ
  •  آیا کسی از فعالیتهای این عنصر مشکوک خبر دارد؟
  • پرونده‌ای برای نوستالژی
  • جديدترين شماره از هفته نامه معتبر علمي: Science
  • تجهیز BlackBerry Pearl به سیستم GPS و WiFi
  • خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری
  • راز خلقت زن!
  • فروشنده خوبي باشيد
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

سايت «سي هشتيمن المپياد جهاني فيزيک»
(ايران - اصفهان)
40سال با بازيهاي کامپيوتري
مشروح مناظره احمدی نژاد با اقتصاد دانان
سيزده سال پيش «وب» اين شکلی بود
فيلم تبليغاتی يک شرکت کامپيوتری در ۱۹۹۴ که از خوبی‌های پديده‌ای جديد
به نام «وب» می‌گويد.
تصاویر عجیب‌ترین 15 ناحیه‌ی زمین بر روی Google Earth
روی نوار بالای صفحه، تصویر مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید
تا بزرگ شود. امکان ذخیره‌ی کل تصاویر نیز وجود دارد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

كارتي كوچك براي تحقق رويايي بزرگ
 

اجراي سهميه بندي بنزين از جمله كارهاي بسيار بزرگ و در خور توجه دولت در مهار كردن مصرف بي رويه بنزين است، كاري كه بايد با همكاري و همياري همه مردم به سرانجام برسد ،اما آنچه در اين راستا مهم به نظر مي رسد رعايت نكات لازم براي صحيح اجرا شدن اين طرح و برطرف كردن نقاط ضعف آن است.
به گزارش فارس از روز ششم تيرماه با اعلام خبر سهميه‌بندي بنزين، رفته رفته مصرف اين فرآورده در كشور سير نزولي پيدا كرد كه اين تاثير در كنار كاهش ترافيك شهري و آلودگي هواي شهرها بسيار چشمگير بود. هم اكنون نيز مصرف بنزين كشور از حدود 75 ميليون ليتر به حدود 52 ميليون ليتر كاهش يافته است.
بنابراين گزارش، اجراي اين طرح بزرگ آنهم در مدتي كوتاه نشان از عزم دولت، مجلس و مردم در سر و سامان دادن به وضعيت نابسامان مصرف فرآورده‌هاي نفتي بويژه بنزين در كشور دارد.
اما آنچه در كنار اجراي اين طرح عظيم اهميت دارد، تكميل و تداوم اجراي آن با در نظر گرفتن مواردي است كه ممكن است در ادامه راه، ايجاد مشكل نمايد.

*اجاره يا فروش كارت سوخت
حسين صلواتي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس گفت: از مواردي كه متاسفانه در روزهاي اخير پس از سهميه‌بندي بنزين به چشم مي‌خورد، خريد و فروش حق استفاده از كارت هوشمند سوخت توسط برخي از رانندگان است.اين افراد كه بعضا راننده تاكسي هستند بجاي جابجائي مسافر اقدام به فروش سهميه روزانه يا اجاره كارت خود به قيمت‌هاي مختلف از 300 تومان تا 1000 تومان مي‌كنند.
وي افزود: با اعلام خبر سهميه‌بندي بنزين و اجرايي شدن آن، نرخ كرايه‌هاي درون شهري در برخي شهرها تا دو برابر افزايش يافته است. صلواتي با بيان اينكه هرگونه افزايش كرايه توسط رانندگان تاكسي‌ها و آژانسها به گفته مسئولين امر، ممنوع است افزود:برخي تاكسي‌ها و ديگر وسايل نقليه‌اي كه سهميه بيشتري در اختيار دارند سهميه روزانه خود را به ديگر افراد فروخته و براي خود تجارت نويني ايجاد‌ كرده اند.

*قيمت‌هاي مختلف بنزين در جايگاهها
حسين شاكري نيز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس با اشاره به فروش بنزين در برخي جايگاهها به صورت آزاد و خارج از سهميه تعيين شده گفت: در اين جايگاهها افرادي كه هنوز كارت سوخت خود را دريافت نكرده‌اند با قيمتهائي نظير 250، 300، 400 و حتي 500 تومان اقدام به دريافت بنزين مي‌نمايند.
وي گفت:به احتمال زياد اين بنزين در واقع سهميه آن دسته از افرادي است كه كارت خود را گم كرده يا فراموش كرده‌اند كارت خود را پس از سوخت‌گيري از كارت‌خوان بردارند.

*نگهداري و پشتيباني از سيستم، افزايش خدمات جانبي
راه‌اندازي يك سيستم به هم پيوسته و پيچيده‌ IT و پيوند دادن آن به تجهيزات مكانيكي بعضا فرسوده سوخت‌گيري در جايگاهها، امري بزرگ و در نوع خود بي نظير مي‌باشد. اقدامي كه مشابه آن در سطح دنيا با اين عظمت و پيچيدگي و كارائي وجود ندارد يا كم نظير است. با اين توصيف، نگهداري و پشتيباني از اين سيستم كمتر از راه‌اندازي آن نيست؛ چرا كه بروز اشكال و اختلال در سيستم و عدم رفع بموقع آن، تبعات و نتايج نامطلوب رواني و اجتماعي درپي خواهد داشت.
از سوي ديگر با توجه به امكانات و توانمنديهائي كه در اين سيستم پيش بيني شده و زيرساختهائي كه براي آن ايجاد شده است، انتظار مي‌رود خدمات جانبي ارزنده نظير دولت الكترونيك، خدمات اينترنت، اورژانس و مواردي از اين دست نيز در جهت رفاه حال مشتريان در اختيار آنان قرار گيرد.

*قاچاق معكوس بنزين
با توجه به پايين بودن بهاي بنزين در كشور در مقايسه با گراني آن در كشورهاي همسايه، همواره روند قاچاق بنزين از داخل به خارج كشور بوده است. حال به نظر مي‌رسد اين روند معكوس شده باشد. در حال حاضر بدليل بالا بودن بهاي بنزين آزاد، بازار فروش قاچاق آن در داخل نيز داغ شده و قاچاقچيان اكنون به بازهاي داخلي بجاي خارجي توجه پيدا كرده‌اند.

*تاخير در صدور كارتهاي سوخت المثني و اشكالات فني كارتها
يكي ديگر از موضوعاتي كه مورد اعتراض و ناراحتي مردم است، تاخير در صدور كارتهاي سوخت المثني مي‌باشد.
ناصر يكتا يكي از متقاضيان المثني كارت هوشمند به خبرنگار فارس گفت: عليرغم وعده مسئولين كه گفته بودند كارتهاي المثني ظرف يك هفته به دست متقاضي مي‌رسدبا گذشت بيش از يك ماه از درخواست صدور كارت المثني، هنوز كارت خود را دريافت نكرده‌ ام.
وي افزود:سهميه درج شده در كارت با سهميه تعيين شده توسط مسوولين متفاوت است.

*سهميه 900 ليتري خودورهاي شخصي
يكتا گفت:كارت هوشمند سوخت خودروي پرايد يكي از آشنايان داراي سهميه 900 ليتري بنزين است.
وي افزود:جالب آنكه در مقابل اين سهميه زيادي برخي از رانندگان هنگام سوخت گيري و اتمام آن متوجه مي شوند ميزان بنزين دريافت شده كمتر از آن چيزي است كه كارتشان نشان مي‌دهد و اختلافي حدود 3 الي 4 ليتري دارد.

* اما نكته آخر
توجه به موارد فوق ، حل مشكلات احتمالي و جلوگيري از تخلف برخي افراد سود جو باعث كاهش نارضايتي مردم، افزايش استقبال همگاني و پذيرش عمومي خواهد شد.عدم توجه به موارد ياد شده و برطرف نكردن آن نيز ممكن است اصل طرحي به اين عظمت را زير سوال برده تحقق اهداف آن را با مشكل مواجه كند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

راه ياب
Pathfinder



کارگردان: مارکوس نيسپل. فيلمنامه: ليتا کالوگريديس بر اساس فيلمنامه 1987 نيلز گائوپ. موسيقي: جاناتان الياس. مدير فيلمبرداري: دانيل پيرل. تدوين: جي فريدکين، گلن اسکانتلبوري. طراح صحنه: گرگ بلير. بازيگران: کارل اوربان[گوست/شبح]، راسل مينس[راه ياب]، مون بلادگود[استارفاير]، جي تاواره[بلک وينگ/سيه بال]، کلنسي براون[گونار]، ناتانيل آرکاند[باد در درختان/ويند اين تري]، رالف مولر[اولفار]. 99 دقيقه. محصول 2007 کانادا، آمريکا.
500 سال قبل از کشف آمريکا توسط کريستف کلمب، زني بومي در ميان بقاياي يک کشتي در هم شکسته وايکينگ ها پسر بچه اي را پيدا مي کند. او تنها بازمانده از گروه وايکينگ هايي است که به قصد غارت دهکده هاي بوميان آنجا از کشور خود عازم قاره ناشناخته بودند. زن به کودک نام شبح را داده و او را بزرگ مي کند. تنها يادگار شبح از گذشته خود، شمشيري آهنين است. سلاحي که هنوز در ميان بوميان شناخته شده نيست. پانزده سال شبح تبديل به جنجگويي نترس شده است. يک روز که براي شکار از دهکده بيرون رفته، بار ديگر وايکينگها که بوميان آنان را مردان اژدهاصفت مي نامند- از راه رسيده و اهالي را قتل عام مي کنند. شبح که مي داند به تنهايي قادر به گرفتن انتقام خانواده اش نيست، به دهکده مجاور مي رود. اما در طول راه با استارفاير دختر شمن دهکده برخورد کرده و هر دو توسط وايکينگ ها اسير مي شوند. شبح براي نجات جان استارفاير مي پذيرد تا راه دهکده را به وايکينگ ها نشان دهد. اما اين کار نقشه اي بيش براي گرفتن انتقام نيست. چون شبح قصد دارد تا در طول راه يک به يک وايکينگ ها را از ميان بردارد...

چرا بايد ديد؟
يکي ديگر از آن برگردان هاي قصه هاي مصور و رمان هاي گرافيکي که پيرنگي همچون آپوکاليپتوي مل گيبسون دارد. باز هم قرار است هجوم غارتگراني از آن سوي اقيانوس زمينه ساز نابودي قبايل بومي صلح طلب شود. البته اين بار منجي نيز وجود دارد. کودکي از تبار همان غارتگران ظاهراً متمدن که تمدن شان در سلاح هاي پيشرفته شان متجلي شده است. اما راه ياب شباهت هاي يسش از اينها با آپوکاليتو دارد. قهرمان هر دو فيلم براي نجات همسر يا محبوب خود را به آب و آتش زده و با شمار زيادي از دشمنان دست و پنجه نرم مي کنند. منتها اين بار شبح شمايل قهرماني تري دارد تا بومي فيلم آپوکاليپتو!
راه ياب آخرين ساخته مارکوس نيسپل متولد 1964 است که سابقه اي طولاني در ساخت کليپ و فيلم هاي ويديويي دارد. او اولين فيلم بلند خود را در سال 2003 کارگرداني کرد که بازسازي فيلم ترسناک مشهور تاب هوپر به نام کشتار با اره برقي در تگزاس بود. فيلمي که عليرغم فقدان نوآوري يا اضافه کردن چيزي به روايت فيلم اصلي توانست در ميان تماشاگران تشنه خون آمريکايي مشتريان زيادي براي خود دست و پا کند. راه ياب دومين فيلم بلند نيسپل است و بر خلاف فيلم قبلي صحنه هاي خون بار کمتري دارد. اما اين امر به معني معقول تر يا بهتر بودن آن نيست. راه ياب فيلمي 26 ميليون دلاري است که بر خلاف تصور سازندگانش نتوانسته حتي تماشاگر نوجوان آشنا به قصه هاي گرافيکي را نيز به سينما بکشاند. فروش 10 ميليون دلاري راه ياب نمونه يک شکست کامل تجاري است که شکست هنري را نيز همراه خود دارد. قصه سر راست و بدون غافلگيري فيلم در کنار پرداخت سرد کارگردان سبب مي شود تا شخصيت اصلي فيلم فاقد جذابيت هاي يک قهرمان اين چنيني شده و تماشاگر را از دست بدهد. تنها نقطه قوت فيلم طراحي صحنه و فيلمبرداري با کنتراست بالاي آن است که تبديل به سر قفلي فيلم هاي چند سال اخير شده و ديگر آش چندان دهن سوزي نيست. حتي کارل اوربان که در نقش يکي از بدمن هاي سري بورن ظاهر شده بود، مجالي براي نشان دادن خود نمي يابد و آن چه بعد از 100 دقيقه براي تماشاگر بر جاي مي ماند حسرت وقت از دست رفته است و بس!
پس حتي اگر طالب وقت گذراني هستيد راه ياب انتخاب خوبي به شمار نمي رود، چون از فانتزي چنين آثاري تهي است.
ژانر: اکشن، ماجرا، درام، مهيج، جنگي.


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود:
http://rapidshare.com/files/41612825/PathF.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/41613017/PathF.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/41613189/PathF.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/41613368/PathF.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/41613497/PathF.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/41613616/PathF.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/41612645/PathF.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/41612708/PathF.part8.rar

 رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Tex Avery
One Ham’s Family

 

لينکهاي دانلود (حجم کل فايل 100 مگابايت مي باشد)
http://rapidshare.com/files/23149424/TA0106.part1.rar
http://rapidshare.com/files/23151588/TA0106.part2.rar

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

نگاه تو
باصداي علي سيف

آلبوم جدید علی سیف به نام نگاه تو با دو کیفیت
 

MP3  128

Bavaram Kon

Ghol o Ghararha

Setareh

To Aziz e Mani

To Mesle Fereshtehaei

Negah

Eshghe Man

Bi Kasi

 

WMA  64

 Bavaram Kon

Ghol o Ghararha

Setareh

To Aziz e Mani

To Mesle Fereshtehaei

Negah

Eshghe Man

Bi Kasi

 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید مرتضی حسینی به نام ایران

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

 

تهیه لیست و آرشیو از فایل های شما توسط
 CD Catalog Expert v9.21.7.618

شاید شما نیز در دسته کاربرانی باشید که در کامیپوتر شخصی خود از فایل ها و اطلاعات مختلفی نگهداری می کنید. فایل صوتی و تصویری مختلف با فرمت های گوناگون، سندهای متنی متفاوت، نرم افزارها و فایل های اجرایی و ... . دسته بندی همه این فایل به صورت دقیق و منظم هیچگاه به صورت دستی امکان پذیر نیست و شما قادر نخواهید بود تا همه فایل های خود را به صورت منظم لیست نموده و مسیر تمامی آن ها را در ذهن خود داشته باشید. مگر این که تمامی فایل های یک فرمت خاص را در یک شاخه قرار دهید و در صورت نیاز به یکی فایل از آن فرمت در آن شاخه به دنبال آن باشید. به عنوان مثال یک پوشه را به فایل های MP3 قرار داده و در داخل آن نیز اقدام به پوشه بندی نمایید که این کار زمان بر می باشد.

امروز قصد معرفی نرم افزاری را داریم که کاربران به وسیله آن می توانند اقدام به ساخت کاتالوگ های کامپیوتری از فایل های خود نمایند. این نرم افزار برای افرادی که دارای آرشیوهای مختلف فیلم و یا موسیقی می باشند بسیار مفید واقع خواهد شد.

 

CD Catalog Expert نام نرم افزاریست که کاربران به کمک آن قادر خواهند بود تا از تمامی فایل های موجود در هارد دیسک ، Cd ها و فایل های موجود در حافظه های جانبی خود آرشیوی تهیه نمایند. این نرم افزار با نمایش تمامی فایل های موجود این امکان را به کاربر می دهد تا آن ها را به صورت منظم و دلخواه دسته بندی نماید . در این نرم افزار با استفاده از ابزارهای مختلف و رابط گرافیکی زیبا کاربران قادر خواهند بود تا تمامی امور مربوطه را به راحتی انجام دهند.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- استفاده آسان از نرم افزار برای تمامی سطوح کاربران و ویژگی های متعدد

- پشتیبانی از CD/DVD-ROMs, هارد دیسک , درایوهای شبکه , حافظه های جانبی قابل اتصال به سیستم

- دارای موتور جستجو قدرتمند برای یافتن فایل ها

- کنترل فایل ها در قسمت لیست فایل ها

- مشاهده فایل ها و مسیر آنها به صورت درختی

- قابلیت export نمودن لیست به صورت HTML

 و ... .

 

 

لينک دانلود (حجم فايل در حدود 2 مگابايت و کرک برنامه در داخل فايل zip گنجانده شده است)

 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

9.1
بسیار عالی
 
Gameplay  
  9
Graphics  
  9
Sound  
  10
Value  
  9
Tilt  
  9
     
سطح بازی: متوسط
درجه سنی: +13
زمان یادگیری: حدود نیم ساعت

حدود یک سال پیش بود که EA اعلام کرد سری جدید بازی Command & Conquer را در دست ساخت دارد. این بازی سومین نسخه از این بازی بود و عنوان Tiberium wars را به خودش اختصاص داده بود.
داستان بازی همانطور که می دانید مربوط به عنصر Tiberium می شود. در سال های دور در آینده عنصر جدیدی به نام Tiberium بر روی کره زمین کشف می شود که می توان از آن انرژی های فراوانی به دست آورد و طبق سنت های قدیمی 2 نیروی خیر و شر برای بدست آوردن این عنصر رو در روی یکدیگر می ایستند و جنگ سختی میان این 2 گروه شروع می شود. نام گروه مثبت این بازی GDI و نام گروه منفی NOD می باشد. البته باید متذکر شویم که گروه سومی هم در بازی وجود دارد که این گروه متشکل از موجودات فضایی هستند که برای زندگی به Tiberium نیاز دارند و با توجه به پیدایش این عنصر بر روی زمین، این گروه به کره زمین حمله ور شدند تا به این عنصر دست پیدا کنند.
شما می توانید با هر 3 گروه به بازی بپردازید. ولی قسمت اصلی Single Player بازی مربوط به گروه GDI می شود که شما در نقش یک فرمانده گروه GDI ظاهر می شوید و باید زمین را از نیرو های دشمن خالی کنید.
فیزیک بازی نیز بسیار خوب کار شده است: انفجار ماشین های جنگی، نفر برها، تانک ها، هلی کوپتر ها، ریزش ساختمان بعد از انفجار و ... همگی خوب کار شده است و شاهد افکت های زیبایی بعد از انفجار ها خواهید بود.
بازی بر اساس DX9 ساخته شده و از تمام تکنولوژی های روز گرافیکی در بازی استفاده شده است. یکی از نکات مثبت C&C این است که بازی با جزئیات گرافیکی پایین روی کارت های قدیمی مثل سری 5XXX شرکت nVidia نیز به خوبی اجرا می شود.
تمام Unit ها با تمام جزئیات طراحی شده است و در نگاه اول زنده به نظر می رسند. تکسچر ها عالی کار شده اند و بسیار خوب جلوه می کنند. سایه پردازی در بازی خوب انجام شده است و در نگاه اول گیمر را میخکوب می کند. در کنار این فاکتور ها، گزینه Anti-Aliasing کار خود را به خوبی انجام می دهد و با صاف کردن لبه های unit ها و تلفیق رنگ ها جلوه بسیار زیبایی به بازی داده است. بازی در حالت گرافیکی Ultra High گرافیک خیره کننده ای را به نمایش می گذارد که نظیر آن را در Company Of Heroes دیدیم.
خیلی کم پیش می آید که بازی دچار افت Frame شود و هر مقدار که Unit بسازید، تغییری در Frame Rate نمی بینید در عین حال اگر قدرتمند ترین سیستم را در اختیار داشته باشید تعداد Frame از عدد 30 تجاوز نمی کند که در نوع خود نکته جالبی به شمار می آید. در میان پرده های بازی دیگر از CG Movie استفاده نشده است و به جای استفاده از CG Movie از Motion Capture استفاده شده است که نمونه این میان پرده ها را در NFS:Most Wanted و NFS:Carbon دیده بودیم با این تفاوت که این میان پرده ها بسیار حرفه ای تر و واقعی تر ساخته شده اند.
قسمت صدا گذاری بازی هم یکی از نقاط قوت بازی به شمار می رود و بر زیبایی بازی افزوده است. در این قسمت به کوچکترین صدا ها نیز توجه شده است و نمونه بارز این نکته، صدای پای نیرو های شما است که با ظرافت خاصی صدا گذاری شده است و اگر چشم خود را ببندید و به صدا ها گوش دهید، فکر می کنید که یک جوخه نظامی واقعی در حال حرکت هستند. در این قسمت به همه نکات صدا گذاری توجه شده است و اسلحه ها صدای خوبی دارند، صدای حرکت تانک ها و ماشین ها بسیار عالی کار شده است. صدا گذاری بازی کمترین حرف و حدیث را دارد و به یکی از برترین قسمت های بازی تبدیل شده است.
Command & Conquer 3 بدون شک یکی از بهترین های سبک استراتژی در سال 2007 خواهد بود. با اینکه بازی نکات مثبت زیادی دارد ولی ساختار بازی کمی قدیمی به نظر می رسد با این حال جالب ترین قسمت های بازی میان پرده ها، Gamepaly و صدا گذاری بوده اند که البته در کنار این 3 مورد نباید از کنار مقدار هیجان بالای بازی هم به راحتی گذشت. C&C می تواند جای Company of Heroes را به خوبی برای شما پر کند و ساعات بسیار خوبی را برای شما فراهم آورد.

سیستم مورد نیاز:
 System: 2.0GHz or high, or AMD equivalent, Vista - 2.2 GHZ or equivalent
RAM: 512 MB
Hard Drive Space: 6000 MB
Other: 1GB RAM for Vista

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
براي مشاهده ويدئوهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد

لينکهاي دانلود:
http://rapidshare.com/files/32314692/CAC3TWEAPL.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/32317581/CAC3TWEAPL.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/32320663/CAC3TWEAPL.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/32323864/CAC3TWEAPL.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/32327234/CAC3TWEAPL.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/32330769/CAC3TWEAPL.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/32334363/CAC3TWEAPL.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/32337996/CAC3TWEAPL.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/32341596/CAC3TWEAPL.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/32345519/CAC3TWEAPL.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/32349715/CAC3TWEAPL.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/32353755/CAC3TWEAPL.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/32357736/CAC3TWEAPL.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/32361883/CAC3TWEAPL.part14.rar 
http://rapidshare.com/files/32366241/CAC3TWEAPL.part15.rar 
http://rapidshare.com/files/32370009/CAC3TWEAPL.part16.rar 
http://rapidshare.com/files/32373775/CAC3TWEAPL.part17.rar 
http://rapidshare.com/files/32377814/CAC3TWEAPL.part18.rar 
http://rapidshare.com/files/32382298/CAC3TWEAPL.part19.rar 
http://rapidshare.com/files/32386809/CAC3TWEAPL.part20.rar 
http://rapidshare.com/files/32391385/CAC3TWEAPL.part21.rar 
http://rapidshare.com/files/32399971/CAC3TWEAPL.part22.rar 
http://rapidshare.com/files/32403968/CAC3TWEAPL.part23.rar 
http://rapidshare.com/files/32407792/CAC3TWEAPL.part24.rar 
http://rapidshare.com/files/32411553/CAC3TWEAPL.part25.rar 
http://rapidshare.com/files/32415387/CAC3TWEAPL.part26.rar 

 رمز فايل: ندارد

براي دريافت کرک اينجا را کليک کنيد (لينک غيرمستقيم از رپيدشر)

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Locker
برنامه مخفی کردن اطلاعات شخصی

دیگر نگران این نباشید که دیگران می توانند همه اطلاعات گوشی شما نظیر عکس ها و فیلم های گوشی یتان را ببینند .
این برنامه به شما کمک می کند تا هر فایلی را با گذاشتن کلمه رمز روی آن از دیگران مخفی نگه دارید .

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

24 تير
تو فقط می توانی واکنش ها و طرز رفتار خودت را به خاطر بلاهایی که سرت آمده کنترل کنی. نمی توانی مانع بروز رویدادها شوی.
برایان ویس

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
مَن رَدَّ عَن عِرضِ اَخیهِ المُسلِمِ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ اَلبَتَّةَ
هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.
(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

بر سر کوچه این آگهی به امضاء خانم جواهری نصب شده بود و جماعتی مشغول خواندن آن بودند :
آقای جواهری شوهر من مدتی پیش برای چند روزی گم شد و جایزه ای را که من برای پیدا کردن او معین کرده بودم ، به حقه بازی توسط یکی از رفقای خود از من وصول کرد . اکنون باز چند روزی است به این امید که پولی از من درآورد ، گم شده است . لذا بدینوسیله به او اخطار میکنم که آن ممه را
لو لو برد ، دیگر نه فقط جایزه ای برای پیدا شدن او نخواهم داد بلکه اگر از تاریخ نشر این اعلان تا چهل و هشت ساعت به خانه باز گردد فقط به زدن کتک مفصل به او اکتفا خواهم کرد ، ولی اگر دیرتر برگردد دیگر به خانه راهش نخواهم داد .
وقتی خوانندگان به سطر آخر اعلان رسیدند ، مردی که سر و رویش با پارچه های زخم بندی بسته شده بود ، لنگ لنگان از راه رسید و آگهی ها را پاره کرد و گفت : آقایان خواهش می کنم پی کارتان بروید . بنده دیشب به خانه برگشتم .


مردی تعریف دو زن داشتن را کرد . شخصی به هوس افتاده زنی دیگر گرفت
دید که بسیار بد میگذرد و همیشه دعوا و نزاع است ، به نزد آن مرد آمد و گفت : به سخن تو زن گرفتم و کار من پریشان شده است .
مرد گفت : خدا پدرت را بیامرزد !! من که دو زن دارم یکی از آنها در اصفهان ود یگری در شیراز و خود من الحال در تهرانم که به من خوش میگذرد .
تو می خواهی که در یک ولایت دو زن داشته باشی خودت هم در این ولایت باشی ؟ محال است نفس خوش حتی برای یک شبانه روز !!!!!

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

مقدمه‏
زندگى كه هدفش تنها بر آورده شدن غرائز باشد، رنج آور است.عصر ما با همه پيشرفت‏هاى مادى، نشاط و شادابى حقيقى را گم كرده وگرفتار سرگردانى و پوچ گرايى )نهيليسم( شده است. قدرت‏هاى استبدادى بااستفاده از سلاح‏هاى هسته‏اى و جنگ‏هاى خانمانسوز، بشر را پريشان كرده‏است. اخلاق بشر تنها در ارضاء غريزه و تأمين هوس‏ها خودنمايى مى‏كند.عدم عزت نفس و احساس بيهودگى، روى آوردن به عادت‏هاى ناپسند راافزايش داده است. از نشاط و شادابى واقعى و حقيقى اثرى نيست، نشاط وشادى به تسليم شدن در برابر مواد تخدير كننده چون الكل، حشيش،مورفين، كوكائين و قرص‏هاى باصطلاح شادى‏زا و بالاخره تسليم نفس به‏صحنه‏هاى مبتذل و بيمار كننده روحى، تبديل شده است.
از ديدگاه اسلام، قرآن و معصومان )عليهماالسلام( انسان تنها مخلوقى‏است كه مى‏تواند لبخند بزند و شادى را به گونه‏هاى مختلف ايجاد كند. در اين‏رابطه عواملى درونى و بيرونى وجود دارند كه مى‏توانند شخص را شاد كنندو يا موجب بر هم زدن شادى او شوند. شناسايى اين عوامل مى‏تواند ما را دراين تحقيق يارى كند تا بتوانيم عوامل منفى را از خود دور كنيم و عوامل‏شادى را به دست آوريم.
مكانيزم فيزيولوژيكى بدن انسان به گونه‏اى است كه آثار شعف و شادمانى‏در چهره او متبلور مى‏گردد. بديهى است تجسم اين حالت به انرژى نياز داردتا اين انرژى در اختيار حوزه‏هاى مختلف ارگانيزم بدن قرار گيرد و آثار رشدو تحول و تكامل مشاهده شود.
خداوند در سايه فهم انسان به او هديه كرده است. شادى‏هاى پايدار ازوجود سالم نشأت مى‏گيرند، وجودى كه تحت تعاليم دينى قرار دارد كه كردارو پندار انسان را در مسير رشد و سلامتى ضمانت مى‏كند و هر گونه عاطفه ياهيجان منفى - كه حاصلش ناكامى و نااميدى و غم‏هاى انباشته شده است - رااز صحنه زندگى محو مى‏سازد و آن دين، اسلام است.
قرآن كريم در سوره مباركه انشراح، به تحمل سختى‏هاى دوران قبل ازبعثت پيامبر و نيز تزكيه و تعالى روح اشاره مى‏كند؛ بدن معنى كه زندگى‏شادمانه، تقرب به سوى حق و تحمل سختى‏ها در دنياست كه خود مى‏تواندمقدمه وصال به سراى آخرت باشد.
قرآن كريم برنامه صحيح زندگى در تشخيص خوبى‏ها و زشتى‏ها را در همه‏ابعاد فكر، انديشه و عمل به ما آموزش مى‏دهد و شرط سعادت و كاميابى را درتحصيل شادى و مشروط مى‏داند.
اميد است در اين مختصر تحقيق توانسته باشيم به سرمايه‏هاى جامعه‏خود - كه نوجوانان و جوانان هستند - اين آگاهى را بدهيم كه از ماندن درنااميدى و سرگردانى بپرهيزند و اضطراب و افسردگى بى دليل مبارزه كنند وبا بهره‏گيرى از منابع غنى فرهنگ توحيدى، گم شده خود را كه همان شادى وشادمانى اصيل و ماندگار است، به دست آورند.
انشاءاللَّه

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

طريقه استفاده از ميوه براي آرايش نمودن پوست
اين عمل را بايد بعد از نازك كردن پوست و پس از اينكه پوست صورت را از مواد آلوده و چربي ها و سلول هاي مرده عاري نموديم و همچنين در صورت امكان پس از انجام بخور، انجام داده و براي اينكه ميوه به خوبي جذب پوست شود بهتر است از ورقه هاي نازك ميوه يا از ميوه رنده شده استفاده نموده كه در اين صورت مواد درون ميوه راحت تر و سريعتر جذب پوست مي شوند.
بهتر است براي اينكار ميوه را همراه پوستش كه خواص ديگري نيز درون آن وجود دارد ، استفاده نماييم و اگر ميوه هسته دار يا دانه دار باشد، از هسته ها و دانه هاي آن استفاده نكنيم و آنها را از ميوه جدا نموده و سپس ورقه هاي نازك يا رنده شده ميوه را روي پوست صورت قرار داده ، اين كار را بايد بر روي تمام قسمت هاي پوست صورت و به طور هماهنگ و يكدست انجام دهيم و بهتر است در اين زمان آسوده و فارغ از هر كاري با اعصابي راحت دراز بكشيم و استراحت نماييم.
زيرا اعصاب راحت و آسوده باعث درست عمل نمودن همه اعضاي بدن و در اينجا تغذيه بهتر و سريع تر پوست از مواد مغذي كه بر روي آن قرار داده ايم مي شو د و پس از گذشت مدت زمان لازم (كمتر از يك ساعت)بهتر است مواد را از روي صورتمان پاك نموده و صورت را با آب نيمه گرم فقط در حدي كه مواد از روي صورتمان پاك شوند ، بشوييم.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

زنان در شاهنامه نمونۀ بارز زن تمام عیار هستند.
ایشان در عین برخورداری از فرزانگی , بزرگ منشی و حتی دلیری ؛ از جوهر زنانه به نحو سرشار نیز بهره مندند.
زنانی چون سیندخت ؛ رودابه ؛ تهمینه ؛ فرنگیس ؛ جریره ؛ منیژه ؛ گرد آفرید ؛ کتایون؛ گردیه و شیرین ؛
هم عشق بر می انگیزند و هم احترام را.
هم زیبایی بیرونی دارند و هم زیبایی درونی .
بر خلاف مردان ؛ همۀ زنان بیگانه ایی که با ایرانی پیوند می کنند ؛ از صفات عالی انسانی برخوردارند )به غیر از سودابه (.
این زنان وقتی به ایران می پیوندند یکباره از کشور خود می برند ؛ از دل و جان ایرانی میشوند و جانب نیکی را که جانب ایران است را میگیرد.
نکتۀ قابل توجه اینست که در دوران اساطیری و پهلوانی شاهنامه ؛ اکثر زنان نام آور خارجی هستند .
همسران پسران فریدون یمنی هستند ؛ سیندخت و رودابه کابلی هستند ؛ فرنگیس ؛ منیژه ؛ جریره ؛ تهمینه و مادر سیاوش ؛ تورانی هستند ؛ و کتایون زن گشتاسب که رومی است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنفال آيات: 75 محل نزول: مدینه

 
إِذْ تَسْتَغِيثُونَ رَبَّكُمْ فَاسْتَجَابَ لَكُمْ أَنِّي مُمِدُّكُم بِأَلْفٍ مِّنَ الْمَلآئِكَةِ مُرْدِفِينَ 9 وَمَا جَعَلَهُ اللّهُ إِلاَّ بُشْرَى وَلِتَطْمَئِنَّ بِهِ قُلُوبُكُمْ وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ 10 إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّن السَّمَاء مَاء لِّيُطَهِّرَكُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِجْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْبِطَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الأَقْدَامَ 11 إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلآئِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُواْ الرَّعْبَ فَاضْرِبُواْ فَوْقَ الأَعْنَاقِ وَاضْرِبُواْ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ 12 ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ شَآقُّواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَمَن يُشَاقِقِ اللّهَ وَرَسُولَهُ فَإِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ 13 ذَلِكُمْ فَذُوقُوهُ وَأَنَّ لِلْكَافِرِينَ عَذَابَ النَّارِ 14 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُواْ زَحْفاً فَلاَ تُوَلُّوهُمُ الأَدْبَارَ 15 وَمَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلاَّ مُتَحَرِّفاً لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزاً إِلَى فِئَةٍ فَقَدْ بَاء بِغَضَبٍ مِّنَ اللّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ 16

 

ترجمه فارسي مکارم

(به خاطر بياوريد) زمانى را (كه از شدت ناراحتى در ميدان بدر،) از پروردگارتان كمك مى‏خواستيد; و او خواسته شما را پذيرفت (و گفت): من شما را با يكهزار از فرشتگان، كه پشت سر هم فرود مى‏آيند، يارى مى‏كنم «9» ولى خداوند، اين را تنها براى شادى و اطمينان قلب شما قرار داد; وگرنه، پيروزى جز از طرف خدا نيست; خداوند توانا و حكيم است! «10» و (ياد آوريد) هنگامى را كه خواب سبكى كه مايه آرامش از سوى خدا بود، شما را فراگرفت; و آبى از آسمان برايتان فرستاد، تا شما را با آن پاك كند; و پليدى شيطان را از شما دور سازد; و دلهايتان را محكم، و گامها را با آن استوار دارد! «11» و (به ياد آر) موقعى را كه پروردگارت به فرشتگان وحى كرد: «من با شما هستم; كسانى را كه ايمان آورده‏اند، ثابت قدم داريد! بزودى در دلهاى كافران ترس و وحشت مى‏افكنم; ضربه‏ها را بر بالاتر از گردن (بر سرهاى دشمنان) فرود آريد! و همه انگشتانشان را قطع كنيد! «12» اين بخاطر آن است كه آنها با خدا و پيامبرش (ص) دشمنى ورزيدند; و هر كس با خدا و پيامبرش دشمنى كند، (كيفر شديدى مى‏بيند;) و خداوند شديد العقاب است! «13» اين (مجازات دنيا) را بچشيد! و براى كافران، مجازات آتش (در جهان ديگر) خواهد بود! «14» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! هنگامى كه با انبوه كافران در ميدان نبرد روبه‏رو شويد، به آنها پشت نكنيد (و فرار ننماييد)! «15» و هر كس در آن هنگام به آنها پشت كند -مگر آنكه هدفش كناره‏گيرى از ميدان براى حمله مجدد، و يا به قصد پيوستن به گروهى (از مجاهدان) بوده باشد- (چنين كسى) به غضب خدا گرفتار خواهد شد; و جايگاه او جهنم، و چه بد جايگاهى است! «16»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

shadow_1352@yahoo.com

اگر به جايي رسيدي فراموش نکن از کجا شروع کردي.
یاعلی - رزا

 

 

mehdi.tahami@gmail.com

Secret of Success

Sir, " What is the secret of your success? " a reporter asked a bank President.
"Two words."
"And, Sir, what are they?"
"Right decisions ."
"And how do you make right decisions?"
"One word.'
"And, sir, What is that?"
"Experience . "
"And how do you get Experience?"
"Two words"
"And, Sir, what are they?"
" Wrong decisions ." DeleteReplyForwardSpamMove...

 

 

motevaledemahe_mehr@yahoo.com

خوب یا بد؟
نا امیدم مکن از سابقه لطف ازل تو چه دانی که پس پرده که خوب است و که زشت

سلام
چند وقت پيش خبري به گوشم رسيد كه واقعا خيلي تحت تاثير قرار گرفتم.خبر در مورد يكي از كسايي بود كه واقعا مومن هست و من تو زندگيم خيلي قبولش دارم بود.
بذاريد قبل از تعريف ماجرا يه شرح حال ازش براتون بگم ؛ يه مرد حدودا 45 ساله با موها و محاسن جو گندمي كه قيافه مومن و نوراني ، دو تا بچه و يه كسب و كار حلال داره و اسير مال دنيا نشده.از نظر من ادم خوبيه و تا حالا نديدم كسي هم ازش بد بگه.خلاصه اگه تو بچگيام كه دوست داشتم برا خدا تو ذهنم يه چهره تصور كنم ازم ميپرسيدن خدا چه شكليه حتما شكل اين شخصو توصيف ميكردم.
خب حالا تعريف ماجرا از زبون خودش و با اندكي تصرف از خودم:
«بعد يه روز سخت كاري حدودا ساعت 11 شب بود؛ در مغازه رو بستم ، سوار ماشين شدم و به عشق ديدن زن و بچم رهسپار خونه.تقريبا اواسط راه پشت يه چراغ قرمز ايستاده بودم.طبق عادت هميشگي داشتم نوار مذهبي گوش ميدادم.بغل دستم يه ماشين بود كه چند تا جوون توش بودن،صدا ضبطشون بلند بود و معلوم بود حالشون زياد خوب نيست.نگاهشون كردم.با خودم گفتم خدا به راه راست هدايتشون كنه.هنوز چراغ سبز نشده بود،يه نفر در ماشينو باز كرد، يكي از همون چهار تا جوون بود منو از ماشين كشيد پايين، چهار نفري با نفرت غير قابل دركي شروع كردن به زدن من.نتونستم از خودم دفاع كنم.يكيشونم حق كامل و ادا كردو با پنجه بكس گذاشت تو گيجگاهم.تلافي جالبي بود من برا اونا از خدا طلب استغفار كردمو اونا با مشت و لگد و پنجه بكس جواب منو دادن.اميدوارم خدا هدايتشون بكنه و با كس ديگه يي اين كارو نكنن.خجالت ميكشيدم برم پيش زن و بچم ،نميخواستم منو تو اون وضعيت ببينند و ناراحت بشن.دلمو به اين خوش كردم كه كه شايد بچه هام خواب باشند و منو تو اين وضعيت نبينن.تحملش براي زنم راحت تر بود.خلاصه رفتم خونه حالا زنم چقدر ناراحت شد بگذريم،فقط همينو بگم كه از درد خوابم نميبرد»
حضم اين حرفاش واقعا برام خيلي سخت بود.چون اين اتفاق به علت ظاهر بيني چند تا نادون براي يه ادم خوب افتاده بود.حالا چرا اين داستانو تعريف كردم؟
اينوبراتون تعريف كردم كه يه چيزو بگم برا اون اشخاصي كه نسبت به كسايي كه چهره مومني دارند يا جاي مهر رو پيشونيشون هستو محاسن دارند حس بدي دارند.كه اين حس بعضي موقع ها به حد اعلا ميرسه و باعث ميشه عمل اون چند تا جوون رو انجام بدن.<<<<---صد در صد تا حالا براتون پيش اومده كه پول تقلبي به دستتون برسه.كسي كه اين پول هارو چاپ ميكنه از روي اسكناس هاي موجود كپي برداري ميكنه.فكر نميكنم تا حالا كسي اسكناس 250 توماني يا 300 توماني كه اصلا وجود نداره رو جعل كرده باشه.پس نتيجه ميگيريم اگر اسكناس تقلبي وجود داره حتما يك اسكناس اصل هم وجود داشته كه از روش كپي شده باشه.اگه بعضي از ما براي كسب درامد و گول زدن مردم ته استكانو داغ ميكنيم و ميذاريم رو پيشونيمون كه جاش بمونه و بگيم جاي مهره اگه محاسن ميذاريمو تسبيح دستمون ميگيريم و ادعاي دين ميكنيم ولي همش دروغه دليل به بد بودن همه كسايي كه اين چهره رو دارن نيست.حتما يه ادم با اين شكلو شمايل وجود داره كه ادم هاي ريا كارو دورو با كپي برداري از اين چهره ها كسب وجهه ميكنن و كارشونو به پيش ميبرند.
نا امیدم مکن از سابقه لطف ازل تو چه دانی که پس پرده که خوب است و که زشت

یا علی
http://www.otaghekoochakeman.blogfa.com

 

 

setayesh_new@yahoo.com

سنجش شخصيت با چند سئوال ساده

به سوالات زير با دقت و صادقانه پاسخ بدهيد و در پايان تعبير پاسخ هايتان را مشاهده بفرمائيد
سوال ها:
۱. دريا را با كدام يك از ويژگي هاي زير تشريح مي كنيد؟ آبي تيره، شفاف، سبز، گل‌آلود
۲. كدام يك از اشكال زير را دوست داريد؟دايره، مربع يا مثلث
3- فرض كنيد در راهرويي راه مي رويد . دو در مي بينيد . يكي در 5 قدمي سمت چپ تان و ديگري در انتهاي راهرو . هر دو در باز هستند . كليدي روي زمين درست جلوي شما افتاده است. آيا آن را بر مي داريد ؟
4- رنگهاي روبرو را به ترتيب اولويتي كه برايتان دارند بگوييد . قرمز , آبي , سبز ,سياه و سفيد
۵. دوست داريد در كدام قسمت كوه باشيد؟
6- در ذهنتان اسب چه رنگي است ؟قهوه‌اي، سياه يا سفيد
7- توفاني در راه است . كداميك را انتخاب مي كنيد: يك اسب يا يك خانه ؟

پاسخ ها:
1- آبي تيره : شخصيت پيچيده
سبز: آسان گير و بي‌خيال
شفاف: به سادگي قابل درك
گل‌آلود: آشفته و سردرگم
2- دايره : سعي مي كنيد طوري رفتار كنيد كه خوشايند همه باشد.
مربع: خودرأي و خود محور
مثلث: يك دنده و لجباز
(اندازه اشكال با خودخواهي و منيت شما ارتباط مستقيم دارد)
3- بله : شما آدم فرصت طلبي هستيد
نه: آدم فرصت‌طلبي نيستيد .
4- اين سئوال , اوليتهاي شما در زندگي را مشخص مي كند.
آبي: دوستان/ روابط
سبز: شغل و حرفه
قرمز: شهوت و دلبستگي
سياه: مرگ
سفيد: ازدواج
5- ميزان ارتفاعي كه انتخاب مي كنيد رابطه مستقيم با ميزان جاه طلبي شما دارد .
6- قهوه ايي : فروتن و خاكي
سياه: غيرقابل پيش‌بيني، سركش، هيجان‌انگيز
سفيد: برتر، مغرور، تاثيرگذار
7- اين سئوال , الويتهاي شما به هنگام مشكلات را تعيين مي كند.
اسب: همسر
خانه: فرزندان

 

 

delneveshtehaye_man@yahoo.com

آینه

چندین سال پیش بود . ما تو یک خانواده خیلی فقیر تو یک ده دور افتاده به نام "روکی" , تو یک کلبه کوچیک زندگی می کردیم . روزها تو مزرعه کار می کردیم و شبها از خستگی خوابمون می برد
کلبمون نه اتاقی داشت , نه اسباب و اثاثیه ای , نه نور کافی . از برداشت محصول اونقدر گیرمون می اومد که شکم پدر و مادر و سه تا بچه سیر بشه . یادم میاد یک سال که نمی دونم به چه علتی , محصولمون بی دلیل بیشتر از سالهای پیش شد . برای همین بیشتر از همیشه پول گرفتیم
یه شب مامان ذوق زده یه مجله خاک خورده و کهنه رو از تو صندوق کشید بیرون و از توش یه عکس خیلی خوشگل از یه آینه نشونمون داد . همه با چشمهای هیجان زده عکس رو نگاه می کردیم . مامان گفت بیایید این آینه رو بخریم , حالا که کمی پول داریم , اینم خیلی خوشگله
ما پیش از اون هیچوقت آینه نداشتیم , این هیجان انگیز ترین اتفاقی بود که می تونست برامون بیفته . پول کافی هم برای خریدش داشتیم . پول رو دادیم به همسایه تا وقتی میره شهر برامون بخره . آفتاب نزده باید حرکت می کرد , از ده ما تا شهر حداقل پنج فرسخ راه بود , یعنی یک روز پیاده روی , تازه اگه تند راه می رفت
سه روز بعد وقتی همه داشتیم تو مزرعه کار می کردیم , صدای همسایمون رو شنیدیم که یه بسته رو از دور بهمون نشون میداد . چند دقیقه بعد همه تو کلبه دور مامان جمع شدیم . وقتی بسته رو باز کرد مامان اولین کسی بود که جیغ زد : "وای ی ی ی ... حسین آقا , تو همیشه می گفتی من خوشگلماااا , واقعا من خوشگلما
بابا آینه رو گرفت دستش و نگاهی توش کرد . همینطوری که سیبیلاش رو میمالید و لبخند ریزی میزد با اون صدای کلفتش گفت , آره منم خشنم , اما جذابم , نه ؟
" نفر بعدی آبجی کوچیکه بود : "مامان , واقعا چشمهام به تو رفته ها
آبجی بزرگه نفر بعدی بود که با هیجان و چشمهای ورقلمبیده به آینه نگاه می کرد : " می دونستم موهام رو اینطوری می بندم خیلی بهم میاد
... یهو آینه رو از دستش قاپیدم و توش نگاه کردم
, می دونی ؟ تو چهار سالگی یه قاطر به صورتم لگد زده بود و به قول معروف صورتم از ریخت افتاده بود
" وقتی تصویرم رو دیدم , یهو داد زدم : " من زشتم ! , من زشتم
بدنم می لرزید , دلم می خواست آینه رو بشکونم , همینطوری که گوله های اشکم میومد به بابا گفتم : یعنی من همیشه همین ریختی بودم ؟
. بابا : آره عزیزم , همیشه همین ریختی بودم
اونوقت تو همیشه من رو دوست داری ؟
بابا : آره پسرم , همیشه دوستت دارم
چرا ؟ آخه چرا دوستم داری ؟
بابا : چون تو مال من هستی
سالها از اون قضیه گذشته , حالا من هر صبح صادقانه به خودم نگاه می کنم و می بینم درونم زشته . اونوقت که از خدا می پرسم : یعنی واقعا دوستم داری ؟
: بهم جواب میده : بله , و وقتی بهش می گم چرا دوستم داری ؟ می گه
چون مال من هستی

 

 

mamani_1385@yahoo.com

سيستم واژگان دو گاوي

سوسياليسم :دوگاوداريد،يكي رانگه ميداريد و ديگري را به همسايه خود ميدهيد.
كمونيسم : دوگاوداريد،دولت هردو آنهارامي‌گيرد وشما وهمسايه را در شيرش شريك مي‌كند.
فاشيسم : دوگاوداريد،شيررابه دولت مي‌دهيد و دولت آن را به خود شما مي‌فروشد.
كاپيتاليسم : دوگاوداريد،هر دو آنها را مي‌دوشيد و شيرشان را بر زمين مي‌ريزيد ، تا قيمتها همچنان بالا بماند.
نازيسم : دوگاوداريد،دولت به سوي شما تيراندازي مي‌كند و هر دو گاو را مي‌گيرد.
آنارشيسم : دوگاوداريد،:گاوها شما را ميكشند و همديگر را مي‌دوشند.
ساديسم : دوگاوداريد،به هر دو آنها تيراندازي ميكنيد و خود را در ميان شيرهامي‌اندازيد.
آپارتايد : دوگاوداريد،شير گاو سياه را به گاو سفيد مي‌دهيد،ولي شير گاو سفيد را نمي‌دوشيد
دولت مرفه : دوگاوداريد،انها را مي‌دوشيد و بعد شيرشان را به خودشان ميدهيد تا بنوشند.
سازمان ملل:دوگاو داريد،فرانسه شماراازدوشيدن آن‌ها وتو مي‌كند،آمريكا وبريتانيا گاوها را از شير دادن به شما وتو مي‌كنند،نيوزيلند راي ممتنع ميدهد.
بوروكراسي : دوگاوداريد،براي ثبت نام آن ها ،هفده فرم را در سه نسخه پر مي‌كنيد،اما وقت نداريد آن‌ها را بدوشيد
ايده‌آليسم : دوگاوداريد،ازدواج مي‌كنيد،همسر شما آن‌ها را مي‌دوشد.
رآليسم : دوگاوداريد،ازدواج مي‌كنيد اما هنوز هم خودتان آن‌ها را مي‌دوشيد.
عقل سليم : دوگاوداريد،يكي را مي‌فروشيد و به جاي آن يك گاو نر مي‌خريد!

ترجمه: عبدالمجيد اسكندري

 

.

mis_gir3pich@yahoo.com

سلام.
باز اومديم يه كم اوضاعمون را سرو سامان بديم ديديم خير ، نشد كه بشه ، آخه خدايش اين رسمشه . نه جونه من اين رسمشه. آدم يه طرفه بره قاضي و هرچي دلش مي خواد به دختر خانم هاي گل منگولي ، لپ قرمزي ، تيتش ماماني بگه!!!!!
آخه عزيز من اطلا فكر نكردي كه ممكنه در طي سالها بد رفتاري آقايون با خانم ها اين تغييرات حاصل شده باشه؟؟؟؟
من داستان اين آقا سعيد را خوب يادمه. اما در ازاي آقا سعيد شما ، هزارتا سعيده خانم از ما اينجوري شدند . پوستمون ديگه كلفت شده .
ببينم اگه يه پسر هزارتا دوست دختر مكش مرگي داشته باشه كه از زرنگيشه اما اگه يه دختر خانم 2 تا دوست پسر همزمان داشته باشه حتما موردي داره؟؟؟
نترس عزيزم دختر ايراني خوب مي دونه جلوي پسر ايراني چطور طاقت بياره و كم نياره . دختر ايراني ديدش پايين نيومده بلكه سطح ديديش را به اندازه پسر ايراني كرده .
ببينم اگه يه دختر خانم جواب رد بده به هر دليلي كه مخالف ميل آقايون باشه بد كاري كرده ؟ سطح فكرش پايين بوده ؟ گناه كبيره كرده و يا خراب بوده؟؟؟؟ چرا توقعتون اينقدر بالاست . بهتر بود يه نگاه به دورو برت بندازي. اون موقه متوجه مي شدي كه چندتا دختر عفتشون را به خاطر قولهاي پوشالي پسرها از دست دادن . چنتاشون فرار كردن!!! حالا كه ديگه حاضر نيست سواري بده و خودش سواره شده ديديش شده تا نوك بينيش ، شده عروسك ،پست و كثيف ؟
فكر نمي كني يه كم زيادي تند رفتي ؟ همه شخصيت خانم ها را زير سوال بردي ؟ آره راست مي گي همه كه مثل هم نيستند اما يادت باشه اگه همين دختر خانم بياد و يه شب تا صبح باهات بمونه ميشه بهترين دختر دنيا، با مرفت ترينشون ، چرا؟
چون شما ها عادت كردين كه بپيچونين و عادت به پيچيده شدن ندارين .
عزيزم معرفت ما اونجايي جا موند كه ماله شما جا مونده بود . صداقت ما جايي گم شد كه قالتاق بازي شما شروع شد . اين حاج آقا دانشمندي كه روي منبر رفته بودند نگفتند كه در مقابل ترفند مهريه كه به قول شما جديدا مد شده از هزاران سال پيش آقايون چطوري سر خانم هاشون را شيره مي ماليدن . چطور شد ازدواج همزمان با چند خانم واسه آقايون آزاد باشه اما خانمها نتونن از جاشون تكون بخورند . چطور آقايون به هزاران هزار دليل آزاد باشند و هر كثافت كاري كه مي خوان بكنند اما خانم ها محدود .
چرا اگه قبل از ازدواج پسري هزارتا دوست دختر داشته باشه اشكالي نداره ؟ چون كنتر نمي ندازه؟؟؟؟
اين به همه اونها در .
بترس به خاطر بچه هايي كه پدرهاشون اون ها را رها كردن و دنبال يه زن ديگه رفتن. بترس از موقعي كه به خاطر رام كردن دختر مردم هزارتا خالي بندي مي كنين و فقط به فكر زمين زدنش هستين . بترس از بلاهايي كه سر دخترا ميارين و باعث مي شين تا آخر دنيا به همه كس و همه چيز بدبين باشه
اگه مانكن ها و باربي ها اذيتتون مي كنن پس چرا ازشون تقليد مي كنين؟؟؟ يه نگاهي به زير ابروها و مواد آرايشي مورد استفادتون بكنين؟؟؟ شما كه آبروي هرچي مرد ايرانيه بردين.
آي پسر ايراني كه ديگه از روي قيافه نمي شه از دختر با شرف ايراني تشخيصت داد بدان و آگاه باش كه " از هر دستي دهي از همان دست پس خواهي گرفت ".
Miss
اينبار مدافع حقوق خانم ها

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

بدون اسم
 

- دیروز که بابا زکریا اومد پیش ننه شنیدی داشت چی می گفت ؟
- نه ! مگه ننه نگفته که فال گوش وای نستی ؟!
- فال گوش نبودم داشتن بلن صحبت می کردن خب منم شنیدم !
- حالا چی می گفتن ؟!
- اه !!! از اون موقه که کار بدی بود !!!
- به جهنم نگو !!
- دیرووز بابا داشت می گفت
- اه مسخره صد دفه گفتم اون بابا مون نیس ! حالا هی می گه بابا بابا . ما بابا نداریم . خنگ !!
- خب چی بگم عادت کردم !
- بگو پسر عمو زکریا !
- حالا می ذاری بگم ؟!؟
- پاتو به کاه ا نزن . جوون بکن دیگه !!
- داشت باز با ننه دعوا می کرد . ننه ام طفلی همون جا تو رختخواب داش گریه می کرد . بعدش می دونی چی گف ؟!
- ننه پاش درد می کرد ؟؟ برا چی گریه می کرد ؟؟
- خب داشتن دعوا می کردن دیگه . هی بابا نه پسر عمو بهش می گف اجاق کور ! می گف تو اون روح مرده و زندت بکنن که تا به ما رسیدی همه چیت وا تپید ! من که نفهمیدم داش چی می گف ؟! اینایی که گفته یعنی چی ؟! اجاق کور یعنی چی ؟؟
- مگه نمی گم پاتو نزن به کاه ا ! همین الان همشونو جم کردم . نفهم !!
- من نفهم نیستم ! خیلی ام می فهمم . حالا که مجبور شدی با بابا زکریا عروسی کنی می فهمی !!!
- برو گمشو . بی شعور !!
- چرا هول می دی !! ببین لباسم کثیف شد !! به ننه می گم ! خب به من چه خودش داش به ننه می گف حالا که تو نمی توونی برام میراث خور بیاری مریم که می توونه ! خب مگه تو مریم نیستی خانوووم ؟؟؟
- عمران تو رو خدا راس می گی ؟!؟ به خدا اگه دروغ گفته باشی اون قدر می زنمت بعد ام شب می کنمت تو طویله هر چی ام جیغ بزنی در و وا نمی کنم !!
- به خدا راس می گم ! ننه وقتی داش این حرف و می شنفت کلی گریه کرد تازه شم خواس از جاش بلند شه ولی نتوونس . پاش خیلی درد می کرد . کلی ام به پسر عمو فش داد ! پسر عمو ام به بابا مون فش داد .
- به بابا ؟؟! کثافت !
- فش نده می شنفه ! حالا می خوای زنش بشی ؟!!
- عمران می گیرم می زنمت آآآ !
- اون موقه می شی زن بابام ؟!؟ چی صدات کنم ؟! بگم مامان مریم خوبه ؟!؟
- به خدا می کشمت !!!
- ننه کمک !!! ننه مریم می خواد منو بکشه !!!
- چه خبرتوونه ؟؟!؟
- سلام بابا
- سلام بابا
- عمران برو بیرون !
- به خدا من طویله رو به هم نریختم ! مریم بود . خب من بهش گفتم .....
- گفتم برو بیرون زبوون نفهم !
- چشم ! بابا زکریا زیپ شلوارتون بازه !
- گفتم برو بیرون .
- مامان مریم خدافظ !
* * *
فرنوش زنگوئی
تیر 86

 

 

tdejakam@yahoo.com

برای ناب ترین منتظران: حزب الله لبنان
 

۱- به آقای «طلال سلمان» سردبیر روزنامه لبنانی«السفیر» گفتم : نظر شما درباره خلع سلاح حزب الله که این همه از سوی اسرائیل و گروههای ۱۴ مارس تبلیغ و تاکید می شود چیست ؟
کمی سکوت کرد . فکر کردم می خواهد پاسخی دیپلماتیک و ژورنالیستی بدهد و بگذرد. بقیه روزنامه نگاران ایرانی هم که در این جلسه نشسته بودند نیز مشتاقانه منتظر جواب بودند. پس از لحظاتی ، سرش را بالا آورد و گفت : می دانید که من از اهل تسنن هستم و حزب الله لبنان شیعه است . دیگر مطمئن شدیم که چه می خواهد بگوید . ادامه داد: همچنین می دانید که آقای « ژوزف سماحه» مدیر مسئول روزنامه ما هم مسیحی هستند . سکوت جلسه سنگینتر شد . بعد با لحنی محکم و صدایی رسا گفت : اما ما معتقدیم اگر حزب الله نبود و اگر این مجاهدان نبودند ، امروز لبنان این عزت و این سر بلندی را نداشت و هنوز اسرائیل ، بیروت را در اشغال خود داشت .نفسهای ما از سینه رها شد . وی اضافه کرد: خلع سلاح حزب الله یعنی آغاز تجاوزگریهای مجدد اسرائیل به لبنان . ما از حزب الله حمایت می کنیم و تمام مردم لبنان هم به حزب الله و سید حسن نصر الله عشق می ورزند .
این دیدار مربوط به بعد از جنگ سی و سه روزه نیست ! این دیدار دو ماه پیش از آغاز جنگ در بیروت و در زمانی که هنوز از حماسه تاریخی حزب الله و شکست سنگین ارتش به اصطلاح اسطوره ای اسرائیل خبری نبود صورت گرفت .

۲- در همین جلسه از تیراژ «السفیر» سوال کردیم . جواب داد تیراژ همه روزنامه های لبنان چیزی بین بیست تا بیست و پنج هزار نسخه است . اما از جای خودش بلند شد و رفت و نسخه ای از روزنامه سه چهار روز قبلشان را آورد و نشان داد و گفت : اما تیراژ این شماره ما بیست و پنج هزار نسخه نبود ! به محض انتشار نایاب شد و ما بسرعت پانزده هزار شماره دیگر از آن را منتشر کردیم اما باز هم پس از مدت کوتاهی از انتشار در کل بیروت نایاب شد . به صفحه اول آن که نگاه کردیم تصویری از سید حسن نصر الله بود که در کنار جمله «مصاحبه اختصاصی السفیر با رهبر جنبش حزب الله »کار شده بود .

۳- در خیابانهای بیروت و بخصوص منطقه «ضاحیه» عکسهای سید حسن نصر الله و دکتر احمدی نژاد و بشار اسد در کنار هم چاپ شده بود و دست به دست مردم می گشت . دو روز بعد ، وقتی به منطقه مسیحی نشین «حریصا» رفتیم . هنگام بازگشت از کلیسای معروف حضرت مریم «س» ، تله کابین ما را یکراست جلوی یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ پیاده کرد و فروشنده وقتی به چهره های ما نگاه کرد ناگهان اورکتهای مدل احمدی نژاد را آورد و فریاد کشید: نجاد ! نجاد ! احمدی نجاد!
جالبتر از این عکسهای مختلف سید حسن نصر الله بود که در فروشگاه کلیسا به معرض فروش گذاشته شده بود .

۴- در جریان جنگهای سی و سه روزه ، یک نکته اجتماعی معمولا در بین خبرهای سیاسی و بین المللی مغفول ماند و آن ارتباط و همبستگی عمیق بین شیعیان و حزب الله از یک طرف و مسیحیان لبنان از طرف دیگر بود. در جریان جنگ دیدیم که مسلمانان و شیعیان منطقه ضاحیه توسط مسیحیان منطقه حریصا جای داده شدند . دیدیم که بانوی مسیحی خانم «ریم حیدر» با عبایی که از سید حسن هدیه گرفته بود با افتخار به دنیا سفر کرد و حزب الله و سید حسن را تبلیغ کرد. یا خواننده مسیحی خانم «جولیا پطرس» بر اساس سخنرانی حماسی و تاریخی سید حسن در میدان بزرگ بیروت ، آن ترانه را خواند که بسرعت فراگیر شد و حتی الان در گوشیهای تلفن همراه ایرانیها هم وجود دارد. معنا و علت این همراهی و همبستگی چیست و چرا مثلا در بین اقشار و طوایف دیگر این مقدار همراهی وجود ندارد؟
من البته این سوال را از کارشناس برجسته لبنان دکتر مسعود اسد اللهی در قالب یک مصاحبه تلفنی برای کیهان پرسیدم که ایشان هم البته جواب دقیق و خوبی از نظر مسائل سیاسی و بین المللی دادند اما من هنوز فکر می کنم مسئله فراتر از این حرفها باشد و شاید به نوع برخورد اجتماعی و عاطفی حزب الله و روابط عمومی قوی و کار تشکیلاتی بالای اعضای زن و مرد آن در جامعه لبنان برگردد.
سالگرد پیروزی تاریخی و بی نظیر جنبش حزب الله لبنان در برابر بزرگترین ارتش مسلح جهان بر مجاهدان پاکباز و هوشیار مقاومت اسلامی لبنان و بر همه آزادگان و رزمندگان نهضتهای رهاییبخش جهان فرخنده و مبارک باد.
چه خوب است که در سالگرد این حماسه عظیم ، دوستان وبلاگ نویس هم هر کدام به نوبه خود چیزی در این باره بنویسند و نخودی در این آش بیندازند و نگذارند این رویداد بی نظیر تاریخی کمرنگ و خدای نکرده فراموش شود.

- برای مشاهده کلیپ تصویری ترانه «جولیا پطرس» در وصف سید حسن و رزمندگان حزب الله اینجا را ببینید.

 

 

parham_20032005@yahoo.com

منشور حقوق بشر کوروش بزرگ

منشور حقوق بشر كوروش بزرگ در مراسم تاج گذاری بابل
اينك مه به ياری مزدا تاج سلطنت را بر سر نهادم اعلام می كنم كه تا روزی كه زنده ام و مزدا توفيق سلطنت به بدهد به دين و آداب و رسوم ملتهايی را كه من پادشاه انها هستم محترم خواهم شمرد ونخواهم گذاشت كه حكام و زير دستان من دين و آيين و رسوم ملتهايی كه من پادشاه آن هستم و ديگر ملتها را مورد تهديد و تحقير قرار بدهند يا به آنها توهين كنند.
من از امروز كه تاج شاهی به سر نهادم تا روزی كه زنده ام و مزدا توفيق سلطنت را به من بدهد هرگز سلطنت خود را به هيچ ملت تحميل نخواهم كرد و هر ملت آزاد است كه مرا به سلطنت قبول كند يا نكند و هرگاه نخواهد من را پادشاه خود بداند من برای سلطنت آن ملت مبادرت نخواهم كرد .
من تا روزی كه پادشاه كشورهای ايران و بابل و جهات اربعه هستم نخواهم گذاشت كه كسی به ديگری ظلم كند و اگر شخصی مظلوم واقع شد من حق وي را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم كرد.
من تاروزی كه پادشاه هستم نخواهم گذاشت مال منقول يا غير منقول ديگری را به زور يا به نحو ديگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضايت صاحب مال تصرف نمايد.
من تا روزی كه زنده هستم نخواهم گذاشت كه شخصی ديگری را به بيگاری به گيرد و بدون پرداخت دستمزد او را به كار وا دارد .
من امروز اعلام می كنم كه هركس آزاد است كه هر دينی را كه مايل است بپرستد و در هر نقطه كه می خواهد سكونت گزيند مشروط بر آنكه در آنجا حق كسی را غصب نكند.
و به هرشغلی كه ميخواهد بپردازد و مال خود را به هرطريق كه ميخواهد به مصرف برساند مشروط برآنكه لطمه به حقوق ديگران نزند.
من امروز اعلام می كنم كه هركس مسئول اعمال خود می باشد و هيچ كس را نبايد به مناسبت تقصيری كه يكی از خويشاوندانش كرده مجازات كرد . و مجازات برادر گناهكار بر عكس بكلی ممنوع است و اگر يك فرد از خانواده يا طايفه ای مرتكب تقصيری شود فقط مقصر بايد مجازات شود نه ديگران .
من تا روزی كه به ياری مزدا سلطنت می كنم نه خواهم گذاشت كه مردان و زنان را به عنوان غلام و كنيز به فروشند و حكام زير دستان من مكلفند كه در حوزه حكومت و ماموريت خود مانع از فروش و خريد مردان و زنان به عنوان غلام و كنيز شوند.
رسم بردگی بايد به كلی از جهان برافتد و از مزدا خواهانم كه مرا در راه اجرای تعهداتی كه نسبت به ملتهای ايران و بابل و ملتهای ممالك اربعه برعهده گرفته ام موفق كرداند.

تنها بخشی از منشور جهانی حقوق بشر كوروش كبير

 

 

salman_yavar@yahoo.com

 آیا کسی از فعالیتهای این عنصر مشکوک خبر دارد؟

«آنها (بوش و احمدی نژاد) هر دو بي عقل و متكبر هستند و از حرف هاي كنايه دار و از يك زبان عاميانه استفاده مي كنند كه براي روساي جمهور شايسته نيست. آنها اين عادت را دارند كه ضمن بي توجهي به نظريه جهانيان نسبت به اعمالشان، در جهت منافع پايگاه هاي سياسي محافظه كارانه خود تلاش مي كنند آقای بوش احمدي نژاد شما است.»
گفته های فوق قسمتی از گفتگوی محمد عطریانفر ، از اعضای حزب کارگزاران است که مايكل هرش خبرنگار هفته نامه نيوزويك در سومين بخش از خاطرات سفر خود به ايران، آنها را نقل کرده است.
عطریانفر که در حال حاضر به عنوان یکی از عوامل و بازوهای رسانه ای اصلاح طلبان در ایجاد جنگ روانی بر عیله دولت نهم ایفای نقش می کند، به دلیل نزدیکی و قرابت! خاص خود با برخی نشریات غربی هر از چند گاهی مطالب و نقطه نظرات خود را درباره تمامی مسائل ایران و حتی جهان! به سمع و نظر جهانیان می رساند!
وجه مشترک تمامی مصاحبه های عطریانفر با دوستان غربی خود، اظهار نظرهای خارق العاده ای است که در اغلب موارد، نه منعکس کننده دیدگاه منتقدان ایرانی، بلکه آیینه تمام نمای نظریات و اهداف دشمنان جمهوری اسلامی است. مانند گفتگوی دو سال قبل وی با روزنامه فايننشال تايمز که اظهار داشته بود " اگر غرب بر حقوق بشر يا مسئله اسرائيل و فلسطيني ها تمركز كند، مردم ايران هم موافق خواهند بود، همچنان كه قوياً از برنامه صلح آميز هسته اي پشتيباني مي كنند.» .«آيا چرخه توليد سوخت هسته اي در راستاي منافع ملي ايران است؟ در حالي كه كشور با مخالفت گسترده جامعه جهاني روبه روست و اين امكان هست كه آژانس بين المللي انرژي اتمي هم پرونده ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل ببرد و بگويد ايران به تعهداتش به موجب پيمان منع گسترش پاي بند نمانده است». (کیهان، 25 مهر 84) یعنی در بحبوحه پرونده هسته ای ایران، وی که خود را منتقد معروف معرفی کرده می کند، سرنوشت پرونده هسته ایران را از زبان طرف های غربی تحلیل کرده و ایران را به عقب نشینی از مواضعش فراخوانده، روش مقابله با ایران را به دوستان غربی اش آموزش داده است.
وی، با بهره گیری از سابقه مودت دیرینه خود! با غلامحسین کرباسچی - مجرم دیروز و مطبوعاتی امروز- در تاسیس و راه اندازی روزنامه همشهری، به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های هجمه اصلاح طلبان علیه مقدسات و انقلاب اسلامی، در حال حاضر نیز، تبدیل به پیش قراول تخریب ها و تهاجمات، علیه دولت مردمی دکتر احمدی نژاد شده است.
چرا که از یک سو با جذب و پرورش جوانان و افراد کم سن و سال در حرفه روزنامه نگاری و فعالیت های رسانه ای مطبوعاتی مانند م.ق – ا.ع – م.ک و ... - که در حال حاضر هر کدام از آنها مسئولیت بخشهایی از زنجیره گسترده پایگاه های مطبوعاتی عطریانفر را بر عهده دارند- برنامه ریزی بلند مدت برای تسخیر آینده تبلیغاتی و رسانه ای کشور کرده، به اصطلاح نخبه پروری می کند؛ و از سوی دیگر با هزینه کردن پولهای هنگفت در نشریات خود (عطریانفر 25 میلیارد در یکسال در روزنامه شرق هزینه کرده است) و با بهره گیری از همه نوع امکانات و ترفندهای جذب مخاطب در نشریات زنجیره ای خود، عملاً روزنامه ها و هفته نامه های دیگر را به حاشیه رانده، با جادوهای بصری تبلیغاتی، مخاطبان را فریب داده، به خود فرا می خواند.
نکته شایان توجه در باب گذشته آلوده و مبهم وی اینکه، او در گذشته از اعضای اصلی سازمان منافقین بوده و در حال حاضر نیز یکی از بستگان نزدیکش از کادر مرکزی مجاهدین خلق به حساب می آید، از همین رو مشخص نیست که با سوابق ناپاک و کثیف، وی چگونه توانسته است تا بدین حد در گذشته و حال، در سمت های مختلف دولتی و رسانه ای، که از قضا همگی مسئولیت های حساسی بوده اند، ایفای نقش کند؟
و سوال جدی این است که چرا در طول این سالیان، هیچ برخورد و واکنش قاطعی برای مقابله با جریان سازی های رسانه ای این عنصر مشکوک صورت نگرفته است؟ این فرد چه در سالهای دفاع مقدس، چه سالهای ابتدایی دهه هفتاد و چه سالهای حاکمیت اصلاحات تاکنون، در مسئولیت های مختلف، همواره منشا ضربات و خیانتهای متعدد به انقلاب و آرمانهای نظام جمهوری اسلامی بوده است. در حال حاضر نیز، به شدیدترین وجه، مشغول به تخریب و اهانت به ریاست محترم جمهوری است.
حال این که چرا دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور اجازه می دهند که چنین فردی با آنچنان سوابق مشکوک و مسئله دار امنیتی، زنجیره بزرگی از نشریات قارچ گونه را در اختیار داشته، با تامین منابع مالی آنها از منابع نامعلوم! فقط و فقط، خط و خطوط اصیل انقلاب را هدف قرار دهد، سوالی است که شاید با کمی تامل در وابستگی وی به کارگزاران و نزدیکی اش با یکی از مقامات سابق نظام، روشن و هویدا شود.
واضح نیست که آیا دوستان مسئول امر، به این نکته توجه ندارند که جایگاه رئیس شورای سیاستگذاری، سمتی است خود ساخته که هیچ هویت خارجی نداشته و صرفاً برای فرار وی از مسئولیت های حقوقی و کیفری مطبوعات تحت نظرش، جعل شده است؟ در جایی که بسیاری از اعضای عادی منافقین که در همان اوایل انقلاب توبه کرده ولی به خاطر برخی دلایل امنیتی، اجازه فعالیت در مشاغل دولتی را نداشته و از تصدی منصب های مهم اجتماعی محرومند، چگونه باید فردی با سوابق روشن ضد امنیتی و ضد ملی، چنین بی محابا به ارزشها تاخته، و هر روز بیشتر از دیروز، هجوم گسترده ای را به اقدامات و عملکرد دولت نهم و شخص آقای رئیس جمهور بیآغازد؟
خیانت های او و نشریات وابسته اش، تنها نسبت به رای و حمایت میليون ها ایرانی از آقای احمدی نژاد نیست، بلکه مروری بر جهت گیری و سمت و سوی روزنامه ها و هفته نامه هایی که او سیاست گذاریشان می کند، نشان می دهد که در مقولاتی مانند؛ به رسمیت شناختن اسرائیل و زیر سوال بردن مقاومت حزب الله لبنان و قیام مردم عراق، این نشریات همگام با دشمنان حرکت های فوق حرکت کرده و با حرکتی هدفمند آنها را به سخریه گرفته، زیر سوال برده اند.
آیا این وظیفه مدعی العموم نیست، که از رای میلیونها ایرانی دفاع کرده و اجازه هتاکی نسبت به مقام اول اجرایی کشور و اهانت به آرمان ها و اهدافی که صدها هزار خون برای تحقق آنها ریخته شده است، را توسط عناصری چنین معلوم الحال ندهد؟

 

 

alirezamajidi@gmail.com

پرونده‌ای برای نوستالژی

اصطلاح جذاب نوستالژی nostalgia از دو کلمه یونانی ساخته شده است : nostos که به معنی بازگشت به خانه است و algia که معنی «درد» می‌دهد. واژه‌نامه انگلیسی آکسفورد ، نوستالژی را شکلی از دلتنگی که ناشی از دوری طولانی از زادگاه است ، تعریف کرده است. نوستالژی nostalgia را می‌توان به طور خلاصه یک احساس درونی تلخ و شیرین به اشیا ، اشخاص و موقعیت‌های گذشته ، تعریف کرد. معنی دیگر نوستالژی دلتنگی شدید برای زادگاه است.
اگر در کتاب‌های ادبی و علمی تاریخی جستجو کنید ، نمی‌توانید نشانی از واژه نوستالژی را پیدا کنید. چرا که نوستالژی حاصل یک واژه‌سازی است.
نخستین بار یک پزشک سوئیسی به نام «جوهانس هوفر» در مقاله‌ای که برای توصیف حالات روحی دو بیمار منتشر کرد ، این واژه را ساخت و به کار برد. این مقاله دقیقا در تاریخ 22 ژوئن 1688 نوشته شده بود. یکی از بیماران دکتر هوفر ، دانشجویی از شهر از شهر «برن» بود که به «بازل» امده بود و بیمار دیگر این پزشک یک خدمتکار بود. هر دوی این افراد بعد از بازگشت نزد خانواده‌شان کاملا بهبود یافتند. البته در روانپزشکی امروز ، اصطلاح صحیح برای اشاره به مشکل این بیماران «اختلال انطباقی» است.
در عین حال مواردی از بیماری‌ها و اختلالات هم در میان نظامیان سوئیسی که در خارج کشور خدمت می‌کردند ، مشاهده می‌شد ، در ابتدا تصور می‌شد که شاید حالات روحی - بدنی این سربازان به علت یک مسئله فیزیولویک و یا ناشی از سفر به مناطق با ارتفاع کمتر باشد.

نوستالژی و فیلسوفان
گرچه نوستالژی در ابتدا یک اصطلاح پزشکی بود ولی به زودی توجه فیلسوف‌ها را هم به خود جلب کرد. هالر در مورد آن مقاله‌ای در دانشنامه Diderot نوشت. روسو شرح داد که چگونه یک ملودی می‌تواند به صورت همه‌گیر برانگیزاننده میل شدید بازگشت نوستالژی در میان سربازان سوئیسی شود. کانت باور داشت که نوستالژی یک بیماری ناشی از تبعید نیست ، بلکه فقر مسبب آن است و دارایی و موفقیت‌های اجتماعی می‌تواند آن را از بین ببرد.

Free Image Hosting at allyoucanupload.com
امانوئل کانت


یک قرن بعد از چاپ مقاله «هوفر» ،بین سال‌های 1789 تا 1815 ، شرایط به گونه ای شد که تعداد مهاجران و سربازان دور از وطن به شدت افزایش یافت و تعداد موارد بیمارانی که در ان زمان «بیماری نوستالژی» برای آنها تشخیص داده می‌شد چند برابر شد. اما در این زمان پزشکان و به خصوص پزشکان ارتشی ، تجربه بالینی بیشتری پیدا کرده بوند. آنها به تجربه آموخته بودند که چگونه این اختلال را تشخیص دهند و آن را روان‌درمانی کنند و به این وسیله یک یادآوری خوشایند خاطرات گذشته را در بیمارانشان ایجاد کنند. «بارون پرسی» ، یکی از این پزشکان می‌نویسد :
«درمان این بیماری باید روحی و نه دارویی باشد ، تجربه نشان داده است که تجویز دارو جز بدتر کردن علایم کار دیگری نمی‌کند.»
بعد از سال 1830 ، سبک و سیاق کار پزشکان تفاوت بسیار پیدا کرده بود ، آنها برای تشخیص و درمان بیماری‌ها از آسیب‌شناسی و کشف میکروارگانیسم‌های مسبب بیماری‌ها بهره می‌بردند. اما مسلما نه اتوپسی و نه میکروسکوپ نمی‌توانست کمکی به تشخیص و درمان بیماری افرادی کند که وسواس فکری زیادی برای بازگشت به زادگاه داشتند.

ورود نوستالژی به دنیای ادبیات
با گذشت 50 سال رفته‌رفته ، اصطلاح نوستالژی از متن‌های پزشکی ناپدید شد و دیگر برای توصیف اختلالات بیماران به کار نرفت ، اما در همین زمان رفته‌رفته وارد دنیای ادبیات شد. نوستالژی در ادبیات یک بیماری نبود بلکه به احساسات رمانتیک و غم دیر متولد شدن اشاره داشت.
«نوستالژی در زبان ادبی ِ عصر ِ رمانتیک ِ فرانسه در آثار ِ هوگو، بالزاک و بودلر معنای مختلفی به خود می‌گیرد. در آثار هوگو به معنی ِ درد سوزان ِ دوری از وطن؛ در آثار بودلر به معنی اشتیاق به سرزمین‌های بیگانه؛ اشتیاق برای چیزهای از دست رفته و سرانجام در آثار سارتر به معنی ِ در حسرت یا اشتیاق هیچ بودن. در آغاز قرن بیستم نوستالژی از یک سو به معنی ِ بی‌وطنی ِ جغرافیایی انسان سربیرون می‌آورد.»
ژان ژاک روسو ، در مورد نوستالژی سربازان سوئیسی بعد از شنیدن یک ملودی خاطره‌انگیز نوشته شده بود.
مارسل پروست در رمان در جستجوی زمان از دست رفته می‌نویسد که چگونه قهرمان داستانش بعد از نوشیدن یک چای و نوشیدنی خاص به یاد گذشته و دوران کودکی‌اش همراه با عمه‌اش می‌افتد ، گذشته شیرینی که در ان یک کودک خوشبخت بود و نه یک مرد بالغ بیزار از دنیا.
 

Free Image Hosting at allyoucanupload.com
مارسل پروست

«شاید بتوان رمان ِ «جهالت» میلان کوندرا را به عنوان تازه‌ترین نمونه‌ از یک اثر نوستالژیک نام برد. می‌بینیم که بسیاری از آثار مهم ادبیات جهان نوستالژی را درون‌مایه‌ی کار خویش قرار داده‌اند.»
در عین حال می‌توان شواهد نوستالژی برانگیخته شده از منظره‌ها ، طعم‌ها و بوهای یادآورکننده کودکی را به کرات در رمان‌ها و اتوبیوگرافی‌ها نویسندگان داخلی و خارجی دید و جستجو کرد. یک نویسنده آمریکایی به نام M. F. K. Fisher سرآمد دیگر نویسندگان در نوشتن کتاب‌هایی در مورد نوستالژی ناشی طعم است.
لرد بایرون : « اوقات خوش گذشته ؛ همه اوقاتی که قدیمی شوند ، خوب هستند.»
آلبر کامو : « کسانی که برای اوقات خوش گذشته ، مویه می‌کنند ، به چیزهایی که دوست دارنند ، دست یابند اشاره می‌کنند و نمی‌توانند احساس بدبختی‌شان را نه تسکین دهند و نه خاموش کنند.»

نوستالژی و سینما
اگر در سایت imdb جستجو کنید ، می‌بیند که فیلم‌های متعددی با عنوان نوستالژی ساخته شده‌اند ، اما بی‌شک مشهورترین فیلم با این عنوان ساخته کارگردان به‌نام روسی آندری تارکوفسکی است. او در فیلم نوستالژی ساخته سال 1983 ، یک شاعر روشی را به تصویر می‌کشد که برای نوشتن زندگی‌نامه یک آهنگ‌ساز روسی به ایتالیا رفته است و در آنجا برای روسیه احساس دلتنگی زیادی پیدا می‌کند.
فیلم نوستالژی نخستین ساخته تارکوفسکی در خارج روسیه و به زبان غیر روسی بود.

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

نوستالژی و دنیای موسیقی
خوانندگان زیادی در سبک‌های پاپ و راک ، ترانه‌هایی با نام نوستالژی داشته‌اند که می‌توانید آنها را با جستجویی ساده در سایت‌های جستجوی ترانه بیابید.

نوستالژی و ایرانیان
سال گذشته و ابتدای امسال تب نوستالژی کارتونی همه جا را فارگرفته بود ، هفته‌نامه همشهری جوان شماره‌ای را به کارتون‌های دوران کودکی اختصاص داد که مورد استقبال بسیار قرار گرفت ، مجله زیگزاگ هم مقاله‌ای در این مورد نوشت ، حتی خبرگزاری مهر هم در سه قسمت تصاویری از کارتون های دوران کودکی در سایت خود گذاشت ، در این میان سایتی هم پیدا شد که مجموعه بی‌نظیری از موسیقی‌ها یه بادماندنی کارتون‌ها و سریال‌ها را گرد‌آوری کرده بود ، از آهنگ سریال سرزمین شمالی گرفته تا کارتون رابین هود و از اوشین تا خونه مادر بزرگه!
این مورد را فقط به عنوان مثال آوردم ، ما ایرانی‌ها کشته و مرده نوستالژی هستیم ، حتی جوان‌هایمان با شنیدن موسیقی‌های قدیمی مثلا بنان و قمر ، احساس نوستالژی حاد می‌کنند ، ترانه‌های غربی دهه 70 و 80 در همین راستا ، برایمان خاطره‌انگیزند ، صرف نظر از اینکه در دهه 70 ما اصلا نمی‌توانستیم این ترانه‌ها را بشنویم.
«نوستالژی گرایی ما ایرانی ها گاه به اشتباهات فاحشی در حوزه تاریخ پیوند می خورد. خیلی‌ها را می شناسم که دامنه نوستالژی شان از دایره کودکی و زندگی پدربزرگ ها یشان بسیار فراتر می رود و حسرت روزهای دورتر را می خورند . آنها از دوران ایران باستان با حسرت فراوان یاد می کنند. نشانه های آن دوران را حفظ می کنند. ما ملتی هستیم که به نداشته‌هایمان بیشتر علاقه مندیم تا داشته‌هایمان .»
نوستالژی برای ما چیز عزیز است ، در همین وبلاگستان خودمان علاقمندان نوستالژی فراوانند ، باور ندارید؟! در سرویس جستجوی وبلاگ گوگل ، «نوستالژی» را جستجو کنید. انبوهی از پست‌ها را با عنوان نوستالژی خواهید دید ، تازه باید پست‌هایی را هم که به مفهوم نوستالژی اشاره دارند ولی مستقیما این واژه را نیاورده‌اند ، به حساب بیاورید.

سخن پایانی :
- نوشته‌های ایتالیک از رادیو زمانه و مجله چلچراغ کپی‌پیست شده‌اند.
- منابع این نوشته ، بیشترسایت answers.com بوده است.
- این مقاله احتمالا با مطالب و لینک‌هایی تکمیل خواهد شد.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

nsh_yuo2010@yahoo.com

فساد پهلوي
(قسمت ششم)

خدمت مدیریت محترم مبین
من تازه از سفر برگشتم و دارم کارم رو از سر می گیرم.ببخشید اگه یکم برای فرستادن مطالب دیر شد

همه ی ما بخوبی می دونیم که ایران یکی از بزرگترین متحدای آمزیکا بود(در زمان پهلوی) و ایران برای آمریکا بعنوانیه پایگاه خیلی مهم بود.(برای همینه که بعد از انقلاب این همه جزجز می کنه) من تو این قسمت از نوشته هام می خوام بگم که آیا آمریکاییها به اندازه ی ایرانیها دنبال ما موس موس می کردند و ما چقدر براشون اهمیت داشتیم. و اینکه مردم امریکا چه طور با رئیس جمهورشون رفتار می کردند و ایرانیها چطور. مطلب من از زبون مادرزن شاهه که به طور مستقیم در همه ی این صحنه ها حضور داشته :
"مسافرتی که هرگز خاطره ی ان را فراموش نمی کنم مسافرت به ایالات متحده آمریکا در سال 1342 بود. در یک مجلس شام خصوصی محمدرضا یک دست جواهرهای فوق العاده نفیس و منحصر بفرد در دنیا را به ژاکلین کندی هدیه داد. این جواهرها متعلق به همسر "ریچارد شیردل" بود. ژاکلین چنان تحت تاثیر سخاوتمندی!( آنهم از طریق بیچاره کردن هزاران فقیر و چپاول اموال مردم و قاچاق و زورگویی و قمار و ...) محدرضا قرار گرفت که در جلو همه ی میهمانان بلند پایه محمدرضا را بوسید و چند لحظه بعد جواهرهای خود را باز کرد و هدایای محمدرضا را به گردن آویخت. جواهرها شامل یک دست کامل:" گردن بند برلیان، گل سینه الماس، دستبند جواهر نشان، انگشتر الماس و گوشواره های برلیان" بود. در برابر این سخاوتمندی بزرگ و بی نظیر، کندی یک نگاره ی آبرنگ به فرح داد و گفت که این نقاشی از کارهای خود او در زمان تحصیل در کالج است! ژاکلین هم یک کراوات رنگ و رو گرفته به محمدرضا هدیه داد و ادعا کرد که این کراوات متعلق به " جورج واشنگتن" است. هدایای رئیس جمهور آمریکا و همسرش حتی یک دلار هم ارزش نداشت در حالی که من می دانستم محمدرضا برای خرید جواهرهای عتیقه متعلق به همسر ریچارد شیردل صدها هزار دلار هزینه کرده است! موقعی که به اقامتگاه خود برگشتیم، فرح در حضور محمدرضا دشنامی به کندی و همسرش داد و گفت:" این....به هر میهمان خارجی یک کراوات ژنده می دهند و ادعا می کنند متعلق به جورج واشنگتن یا آبراهام لینکلن بوده است؟"
من که برای نخستین بار بود همراه محمدرضا به یک سفر خارجی می رفتم از طرز برخورد آمرییکایی ها با رئیس جمهورشان تعجب می کردم. در ایران همه رجال و شخصیتها حتی نخست وزیر دست محمدرضا را می بوسیدند و بعضیها(بیشتر امرای ارتش) خود را به روی پای محمدرضا می انداختند. اما در آمریکا حتی افراد معمولی فقط با رئیس جمهور دست می دادند و بیشتر از این احترام نمی کردند. از همه مهمتر این که با رئیس جمهور گاهی تندهم صحبت می کردند.در مجلس میهمانی شام که محمدرضا به افتخار رئیس جمهورکندی و ژاکلین برپا کرد، من آشکارا می دیدم که کارمندان معمولی و افراد طبقه متوسط مثل کارمندان وزارت امورخارجه، خبرنگاران جراید،وکلای مجلس و بازرگانان و تجار خیلی معمولی با رئیس جمهور برخورد می کنند و حتی گاه این کندی بود که آنها را صدا می کرد و با ایشان احوالپرسی می کرد. یک روز هم که به اتفاق محمدرضا، فرح و همراهان به بازدید از مزرعه ی شخصی رئیس جمهوری رفتیم. در مزرعه ایی که متعلق به خاندان کندی ها بود و از پدر به پسر ارث رسیده بود رعیتهای عادی پخش و پلا بودند و خیلی که می خواستند به رئیس جمهور امریکا احترام کنند از دور لبه کلاهشان را با دست می فشردند و یا آن را از سر بر می داشتند.
برای ما که در ایران رشد و نمو کرده و وضعیت رعیتهای بدبخت خودمان را دیده بودیم که جان و مال و ناموسشان در ید قدرت ارباب بود و حتی بعض از ملاکین عروس رعیتها را در شب اول عروسی به خانه ی خود می بردند این سبک زندگی که در آن رئیس جمهور در برابر رعیت خاضع و خاشع بود بکلی باورنکردنی می نمود.
علاوه بر هدایایی که محمدرضا و فرح برای رئیس جمهور کندی و ژاکلین آورده بودند روسای سنا و مجلس نمایندگان و بسیاری از سناتورها و وکلای مجلس و سیاستمداران و حتی روزنامهنگاران و شهردادران متنفذ شهرهای آمریکا هم هدایایی دریافت کردند که بیشتر این هدایا قالی و قالیچه های خوش بافت ایرانی بود. من علت این امر را از فرح پرسیدم و او جواب داد:" در آمریکا تصمیمات دولت تحت تاثیر فشار افراد متنفذ است و اگر این افراد تحت تاثیر سخاوتمندی های ما قرار بگیرند در تصمیمات کنگره آمریکا و کاخ سفید به نفع ما عمل خواهند کرد."
پولهای مردم رو مفت مفت بالا می کشیدن و می خوردن و به اینا می دادن و آخرش هم اینطور جوابشون رو می دادن. اگه تنها مقدار کمی از پول این جواهرات صرف مردم فقیر ایران می شد، ایران گلستان می شد.

ادامه دارد ...

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

24 تير / 15 جولاي / 30 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
24 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که محمد على شاه قاجار در کشور خود، در سفارت روسيه متحصن شد!

احمد ميرزا 12 ساله شاه ايران شد ---- محمدعلي ميرزا از شاهي خلع شد

24 تير ماه 1288 ( 15 ژوئيه 1909 ) شهر تهران پس از يک روز جنگ خياباني به دست نيروهاي بختياري و گيلان افتاد و محمدعلي شاه قاجار در پي تصرف تهران به دست نيروهاي مخالف، با خانواده حود به ساختمان تابستاني سفارت روسيه در زرگنده قلهک پناهنده شد. وي قبلا در سلطنت آباد مستقر شده بود و با اين که هنوز پانصد قزاق و تعدادي توپ در اختيار داشت تصميم به تحصن در سفارتخانه خارجي گرفت. به تفسير برخي از مورخان، وي با تحصن در ساختمان سفارت روسيه، پناهنده شدن به بيگانه را بر مذاكره با سران مخالفان و پذيرفتن شرايط آنان ترجيح داد كه به عنوان تصميمي شرم آور ثبت شده است. همزمان، ساير مقامات نزديک به او نيز به سفارتخانه ها پناه بردند. چون (ظاهرا!) سفارتخانه هاي روسيه و انگلستان براي همه متقاضيان تحصن جاي نداشتند به مقامهاي اضافي، هرکدام يک پرچم اين دولتين داده شد تا بر بالاي خانه هايشان نصب کنند که کسي متعرضشان نشود!!. سفيران روسيه و انگلستان سپس به طور جداگانه و با لحني متفاوت از سردار اسعد و سپهدار تنکابني فرماندهان نيروهاي فاتح تهران خواستند که به زد و خورد پايان دهند و مسئله را از راه مسالمت حل کنند!. فاتحان تهران خواستار تسليم سرهنگ لياخوف شدند که موافقت شد و لياخوف به فاتحان تهران مراجعه کرد و تامين خواست.
دو روز بعد يک شوراي عالي 28 نفري تشکيل و همان روز محمد علي شاه را به دليل پناهنده شدن در خاک وطن به سفارتخانه خارجي، از سلطنت خلع و پسر 12 ساله او احمد ميرزا را به سلطنت برداشت و چون او هنوز طفل بود قرار شد که عضدالملک ايلخان قاجار نيابت سلطنت را بر عهده گيرد. احمد ميرزا در آن لحظه با پدرش در سفارت روسيه بود که از آنجا به کاخ سلطنتي انتقال يافت.
همه اين ماجرا نتيجه رقابت استعماري روسيه و انگلستان بود که روسيه از محمدعلي شاه و انگلستان از مجلسيان حمايت مي کردند!.

 

وقايع ابتدای انقلاب و جنگ هشت ساله در چنين روزي

24/04/58
درگيري در خرمشهر و پرتاب نارنجك بداخل مسجد جامع خرمشهر.
درگيري در اكثر شهرهاي كردستان خصوصاً مريوان.

اوج بحران در خرمشهر : برگزاري مراسم سومين روز شهادت مسئول پاسداران اعزامي از خرمآباد در مسجد جامع خرمشهر ؛ راهپيمايي مردم در حمايت از انقلاب اسلامي ، امام ، دولت و استاندار خوزستان و محكوميت ضد انقلاب و تحركات تجزيهطلبانه ؛ اجتماع مجدد مردم در مسجد جامع براي استماع قطعنامه ، پرتاب نارنجك به ميان مردم و شهادت 7 تن و مجروح شدن 60 تن ، آتش گشودن عدهاي به سوي جمعيت و پاسداران انقلاب از طرف منزل شيخ شبير ؛ مقابله شديد پاسداران و محاصره خانه شيخ و تصرف آن ، بازرسي منزل شيخ و كشف تعدادي سلاح و مقاديري مهمات در آن ؛ اقدام گسترده پاسداران انقلاب در سطح شهر براي شناسايي و دستگيري عاملان ماجرا و اعلام آمادهباش .
جستوجوي خانه به خانه پاسداران انقلاب در خرمشهر براي دستگيري عناصر ضد انقلاب ، كشف مقادير زيادي موشك آر پي جي 7 و مواد منفجره ، دستگيري بيش از 20 نفر از جمله دو تبعه عراق كه در قاچاق اسلحه به داخل ايران دست داشتند .

اظهارات فرماندار خرمشهر درباره تعداد دستگيرشدگان امروز و ماهيت آنها و چگونگي محاكمه آنان .
بازجويي از دستگيرشدگان از جمله عدهاي از افراد وابسته به گروه چريكي چهارشنبه سياه و صاعقه و اعتراف به دخالت در حادثه مسجد جامع ؛ صدور اطلاعيه شماره 1 دادستاني انقلاب اسلامي خوزستان و صدور حكم اعدام 3 تن از متهمان و اجراي حكم در ساعت 10 شب ؛ تشكيل جلسه شوراي شهر با شركت مدني استاندار ، فرمانده ژاندارمري خوزستان ، فرمانده لشكر 2 زرهي و دادستان انقلاب اسلامي خوزستان و اتخاذ تصميم درباره ضرورت انتقال شيخ شبير از شهر .

استعفاي سيد محمدرضا علوي فرماندار خرمشهر در آخرين ساعات امروز در اعتراض به آنچه كه “ دخالت افراد غير مسئول در خوزستان ” عنوان كرد .
ملاقات حسن نزيه رئيس شركت ملي نفت و صادق طباطبايي سخنگوي دولت با امام خميني در پي تشديد ناآراميهاي استان خوزستان و احتمال بروز تهديداتي عليه تأسيسات نفتي و دادن گزارشي از وضعيت تأسيسات نفتي خوزستان و تهديدات احتمالي .

نامه پدر و مادر تقي شهرام به رئيس كميسيون اجرايي جمعيت دفاع از آزادي و حقوق بشر ايران و درخواست براي بررسي سلامت وي ، وضعيت و شرايط زندان و چگونگي بازجويي از وي .
مصاحبه مطبوعاتي دكتر مهدي عسكري از اعضاي شوراي مركزي جاما و اعلام موضع درباره معايب تفكيك قوا ، ضرورت تصويب شوراهاي اجرايي ، قضايي ، ملي ، رسانههاي گروهي و قسط در قانون اساسي .

ادامه تحصن همافران پايگاه دوم تبريز ، انتشار اطلاعيه درجهداران و افسران اين پايگاه در اطاعت از رهبري و دولت موقت ، صدور اعلاميه درجهداران پايگاه هوايي بندر عباس و تأكيد بر تصويب هر چه سريعتر طرح توحيدي درجهداران .
سخنراني حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني از اعضاي شوراي انقلاب در مدرسه فيضيه قم در تقبيح تحركات ضد انقلابي گروههاي چپ و راست در سراسر كشور و افشاگري درباره اقدامات ضد ملي رژيم سابق .

ملاقات احمد حسين السامرايي سفير جديد عراق در تهران با دكتر يزدي وزير امور خارجه و تسليم اعتبارنامه خود به وي ، اظهار تمايل طرفين به قطع حملات تبليغاتي ، جلوگيري از كاربرد عناوين مجهول درباره خوزستان ؛ مصاحبه مطبوعاتي دكتر يزدي و حسين السامرايي .
گزارش نيويورك تايمز از ناتواني آمريكا در مداخله مستقيم نظامي در خليج فارس به دليل مخاطرات موجود از جمله احتمال مداخله شوروي براي تصرف چاههاي نفت و عدم امكان غافلگيري كامل شوروي كه شرط موفقيت عمليات است .

24/0/61
پاتك نيروهاي عراقي در محدودة قرارگاه قدس و بازپسگيري خاكريز حساس، حمله متقابل نيروهاي خودي و تصرف مجدد اين خاكريز. ادامة حملات هواپيماهاي عراقي به اماكن مسكوني كشور: در بمباران شهرهاي اسلامآباد، دهلران و ايلام 7 تن شهيد و 65 تن مجروح شدند. واكنش شوراي امنيت سازمان ملل، كاخ سفيد و برخي مقامات امريكايي، رئيسجمهور مصر و پادشاه اردن در مورد عمليات رمضان: رئيس شوراي امنيت در بيانيهاي از اوضاع جاري جنگ و عدم اجراي قطعنامه 514 ابراز نگراني كرد. كاخ سفيد نيز با انتشار بيانيهاي ضمن ابراز نگراني از حمله ايران، از كشورهاي عرب خواست كه براي حفظ امنيت خود با امريكا مشورت كنند. منشي مطبوعاتي كاخ سفيد: مذاكرات با كشورهاي منطقه ادامه دارد. وزارت خارجه امريكا: اوضاع را از نزديك تحت نظر داريم. يك مقام امريكايي: عمليات رمضان زنگ خطر را براي واشنگتن به صدا در آورده است. رئيسجمهور مصر و شاه اردن پيشنهاد كردند كه جلسه سران عرب هر چه زودتر تشكيل شود. بازتاب عمليات ايران در گزارشهاي خبرگزاري فرانسه، رسانههاي خبري آلمان، استراليا، كويت و هند: خبرگزاري فرانسه: امام خميني تمام قدرت خود را براي جنگ به كار گرفته است. مفسر راديو آلمان: هدف ايران خاموش كردن توپخانة 30 كيلومتر بردي عراق است. شبكة دوم تلويزيون آلمان: تهران به تهديدهاي خود عمل كرد و جنگ وارد مرحلة جديدي شد. نشريه ديولت حمله ايران را يك حركت ريسكي خواند. مفسران رسانههاي همگاني استراليا عقيده دارند كه قواي ايران زمان سختي را در پيش دارند. روزنامه كويتي "السياسه" حمله ايران را در رديف حمله اسرائيل به لبنان خواند و افزود: عربها حتي فرياد زدن را نيز فراموش كردهاند. وقتي عراق در خاك ايران بود عربها از عراق حمايت نكردند. هندوستان تايمز: حمله ايران برگزاري كنفرانس غيرمتعهدها [در بغداد] را به خطر انداخته است. صدام فكر ميكرد كه ميتواند انقلاب ايران را از بين ببرد. دكتر ولايتي در اجلاس فوقالعاده وزيران خارجة كشورهاي عضو جنبش عدمتعهد، مواضع ايران را درباره مسائل مهم منطقهاي تشريح كرد و خسارتهاي جاني و اقتصادي وارده بر ايران براثر حملات عراق را برشمرد. دبيركل سازمان ملل درباره چگونگي اجراي قطعنامه 514 به شوراي امنيت گزارش داد. رئيسجمهور پاكستان از عدم پيشرفت تلاشهاي صلح بين ايران و عراق، اظهار نارضايتي كرد و افزود كه روابط ايران و پاكستان در حال حاضر دوستانه و رو به گسترش است. روزنامه سوري "البعث": صدامحسين چندين فرمانده ارشد ارتش را اعدام كرده است. گارد مرزي كويت: نيروهاي عراقي در منطقه مرزي "الصامته" يك كيلومتر به داخل كويت پيشرويكردهاند. يك كشتي روسي حامل مهمات براي عراق در بندر "شعيبه" كويت پهلو گرفت. همچنين 10 دستگاه تريلر حامل مهمات از بندر "نويسيب" كويت عازم منطقه مرزي عبدلي شدند. نيروهاي خودي در منطقه "پايگلان" در شرق پاوه 12 تن از اعضاء و هواداران حزب دمكرات را دستگير كردند. يك صد تن از خانها و اشرار منطقة سميرم دستگير شدند.

24/04/66
خاويرپرزدكوئيار دبيركل سازمان ملل آخر هفته آينده به ايران و عراق سفر مي‌كند
حمله عراق به سكوي ميدان نفتي رشادت

24/04/67
مايكل آرماكاست: تلاشهاي آمريكا جهت فشار بيشتر به ايران بايد از طريق ديپلماسي صورت پذيرد.

 

شهادت سيّد عبدالله بهبهاني از روحانيون طراز اول تهران

24 تير 1289 - سيّد عبدالله بهبهاني از روحانيون طراز اول تهران و رهبرآزاديخواهان دوره مشروطيت توسط مخالفين تروريست به شهادت رسيد . وي تحت توجهات پدر عالم و مجاهدش سيّد اسماعيل مجتهد بهبهاني در زادگاهش نجف اشرف تحصيل علوم ديني را آغاز كرد . سيّد عبدالله از حوزه درس حاج ميرزا حسن شيرازي كسب فيض نمود و بر دانش خود افزود . وي قبل از انقلاب مشروطيت نيز جزء روحانيون و علماي بنام پايتخت بشمار مي رفت و درحلّ و عقد امور مملكتي دخالت كامل داشت . وي با آغاز مشوطيت به صف مبارزين پيوست و با ياري و همكاري سيد محمد صادق طباطبايي رهبري مشروطه خواهان را به عهده گرفت . سيّدعبدالله بهبهاني در انقلاب مشروطه نقش بسزايي داشت و در راه زحمات فراواني را متحمل شد كه عاقبت به شهادت وي منتهي گشت . پس از شهادت سيّد در اين روز مجلس شوراي ملي و بازار تعطيل و عزاي عمومي اعلام گرديد . در پي آن نيز تمامي شهرهاي ايران مجالس ترحيم برگزار شد و پيكر اين شهيد انقلاب به ياري مير سيد علي بهبهاني به نجف اشرف انتقال يافت و در مقبره خانوادگي به خاك سپرده شد .

 

تولد آيت الله خامنه اي

24 تير 1318- تولد آيت الله خامنه اي

زندگينامه آيت الله العظمي خامنه اي
ایشان در بيست و هشتم صفر سال 1318 هجري شمسي در منزل محقر و ساده پدرش با تولد ايشان که دومين فرزند خانواده بود حال و هواي تازه يافت. پدر معظم له از علماي زاهد و بنام مشهد بود که سالها در اين شهر منبع فيوضات بسياري براي طلاب به شمار مي رفت.
دوران کودکي را در دامان مادري که از شيفتگان خاندان اهل بيت اطهار بود گذراند و به تدريج با ملکات اخلاقي يک خانواده روحاني و اهل علم خو گرفت و آشنا شد. پدر ايشان حجت الاسلام حاج سيد جواد خامنه اي و مادرشان صبيه حجت الاسلام سيد هاشم نجف آبادي، سعي بليغي در تربيت فرزند خود داشته و در دوران طفوليت زمينه شناخت و آشنايي او را با معارف اسلامي فراهم ساختند.
جد ايشان آقا سيد حسين خامنه اي از علماي آذربايجاني هاي مقيم نجف و از روحانيون مشهور و مبارز دوران مشروطه بود. او نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي ملي شد و عليه نابساماني موجود در جامعه و استبداد پهلوي قيام کرد و پس از سالها مبارزه، در تبريز به شهادت رسيد. سيد علي خامنه اي از چهار سالگي آموزش قرآن را در مکتب خانه آغاز کرد و در هفت سالگي راهي دبستان شد و پس از پايان تحصيلات دوران ابتدايي، دوره سه ساله سيکل اول دبيرستان را پشت سر گذاشته و به موازات طي دروس کلاسيک به تحصيلات طلبگي در مدرسه نواب ادامه داد و در سن 18 سالگي همزمان با اخذ ديپلم متوسطه موفق به گذراندن دروس سطح در نزد پدرشان و اساتيد ديگر حوزه مشهد مانند حاج هاشم قزويني و حاج سيد احمد مدرس يزدي شد. ايشان سپس دو سال از درس خارج خود را در مشهد در خدمت آيت الله ميلاني گذراند و شوق آشنايي با حوزه هاي علميه جهان تشيع و موانست با شيوه هاي تدريس در مراکز علمي اسلامي او را در سال 1326 به نجف کشاند و مدت دو سال در آنجا اقامت کرد. اواخر سال 37 به قم عزيمت کرد و در محضر اساتيدي چون آيت الله العظمي بروجردي، حضرت امام خميني و آيت الله العظمي حائري به کسب فيض پرداخت. او که در حوزه علميه مشهد نشو و نما نموده و جوانه هاي نبوغ و استعداد در وجودش متبلور شده بود، در حوزه قم و در محضر درس امام خميني با فقه و اصول خو گرفت و عطر مبارز و شميم نهضت را شنيد و به جان خريدار شد. ايشان همچنين در مدت اقامت در قم از محضر درس فلسفه علامه طباطبايي استفاده نمود.

Mobin_s2004@yahoo.com
14 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

دنياي هنر

زادروز نقاش بلند آوازه هلندي

 پورتره اي كه رامبرانت از خودش كشيده و يك شاهكار هنري است

پورتره اي كه رامبرانت از خودش كشيده و يك شاهكار هنري است

رامبرانت نقاش شهير قرن 17 ميلادي 15 ژوئيه 1606 در « ليدن » هلند به دنيا آمد و 63 سال عمر كرد . وي كه قسمت اعظم عمر خود را در آمستردام بسربرده بود شاهكارهاي هنري بي مانند از خود برجاي گذارده است كه پورتره خودش يكي از آنهاست . رامبرانت در بكار بردن سايه ـ روشن در نقاشي نبوغ داشت.

در قلمرو ادب

نگاهي به آنتون چخوف به مناسبت سالروز فوت او

چخوف

امروز سالروز درگذشت « آنتون چخوف anton chekhov» داستان نگار و نمايشنامه نويس بلند آوازه قرن 19 روسيه است كه 15 ژوئيه 1904 در 64 سالگي فوت شد . وي يك پزشك بود و براي تهيدستان يك كلينيك رايگان داير كرده بود كه خود در آنجا طبابت مي كرد. مهارت چخوف عمدتا در نگارش داستانهاي كوتاه است. او گفته است كه ساده نويسي را از « تولستوي » ياد گرفته و مي كوشد كه در نوشته هايش چيزي بياموزد و فلسفه او در زندگي « شاد زيستن» است؛ زيرا تجربه اين باور او را استوار ساخته كه احساس شادي كردن نعمت بزرگي است . ايوانف، مرغ دريا ، عمو وانا، سه خواهر ، باغ گيلاس از جمله داستانها و نمايشنامه هاي او هستند.

ساير ملل

روزي كه تربت مسيح به دست صليبيون افتاد

صليبيون اروپايي 15 ژوئيه سال 1099 ميلادي بر كليساي رستاخير مسيح در بيت المقدس دست يافتند و به هدف ديرين خود كه تربت عيسي دردست مسيحيان باشد رسيدند. 18 اكتبر سال 966 ميلادي اين قديمي ترين كليسا به دستور طارق معروف به «حاكم بامر الله» سلطان مصر و سوريه ويران شده بود و اين اقدام خشم مسيحيان اروپايي را برانگيخته بود كه بهانه لشكركشي ها و جنگهاي صليبي قرار گرفت.
     صليبيون اروپايي در ژوئن سال پيش از اين در سر راه خود به فلسطين ، شهر انتاکيه (antioch ) را در جنوب غربي ترکيه امروز تصرف و ساکنانش را قتل عام کرده بودند. پيش از رسيدن صليبيون به بيت المقدس، فاطميون مصر آن شهر را از دست ترکان خارج ساخته و آماده دفاع شده بودند.
    محاصره بيت المقدس از هفتم ژوئن تا بعد از ظهر 15 ژوئيه (39 روز ) طول کشيده بود و پيش از رسيدن نيروي کمکي فاطميون به فرماندهي الافضل، شهر سقوط کرده بود. صليبيون ضمن غارت بيت المقدس، همانند انتاکيه ساکنان مسلمان و يهودي آن شهر را تا توانستند کشتند. همه نيروهاي فاتح بيت المقدس از 12 هزار پياده و 1250 سوار تجاوز نمي کرد. اعراب مناطق مجاور به دليل عدم رضايت از ترکان حاضر به جلوگيري از اين نيرو نشده بودند و پس از افتادن شهر به دست فاطميون هم ديگر، خيلي دير شده بود.
    صليبيون پس از تصرف بيت المقدس و انتخاب يک پادشاه مسيحي براي آن به جلوگيري از نيروهاي الافضل رفتند و او را مجبور به بازگشت به مصر کردند.
     كليساي رستاخيز كه در قرن چهارم ميلادي توسط كنستانتين امپراتور وقت روم مرمت شده بود، در سال 614 ميلادي به تصرف ژنرال «شهربراز» سپهبد ايراني درآمده كه وي صليب اصل را (صليبي كه مسيح بر آن مصلوب شده بود و مسيحيان در جنگهاي بزرگ آن را به عنوان نماد پيروزي با خود مي بردند) به تيسفون منتقل كرده بود. صلاح الدين ايوبي حكمران كردتبار مصر و سوريه (متولد در تكريت) كه در تاريخ به جوانمردي مشهور است اين كليسا و شهر قدس را در سال 1186 ميلادي از صليبيون پس گرفت ولي به آن آسيب نزد و اجازه داد كه مسيحيان و از جمله مسيحياني كه از اروپا رفته بودند در آن شهر زندگي كنند. شهر قدس و كليساي رستاخيز در سال 1244 ميلادي به تصرف اميران ترك (سلجوقي ـ خوارزمشاهي) درآمد و بعدا تا اواخر جنگ جهاني اول در كنترل عثماني بود كه از اين زمان به دست انگليسي ها افتاد و ....

 

«مارسييز» سرود ملي فرانسه

روژه دوليس

15 ژوئيه سال 1795مجلس ملي فرانسه سرود «مارسييز Marseillaise» را كه 3 سال پيش از آن توسط «روژه دوليسrouget de lisle» ساخته شده بود، سرود ملي اين كشور كرده است.روژه دوليس كه در ارتش انقلاب فرانسه « يك سرباز داوطلب » بود شعر و آهنگ اين سرود را دريك روز ( 25 آوريل 1792 ) در استراسبورگ به منظور تشويق سربازان و تهييج آنان كه عازم منطقه « راين » براي جلوگيري از حمله ارتش آلمان به فرانسه بودند ساخته بود و چون داوطلبان بندر مارسي هنگام بازگشت از آلمان به پاريس آن را مي خواندند به « مارسييز » معروف شد. ترجمه مضمون ابيات آغازين اين سرود جاويدان از اين قرار است : اجازه دهيد فرزندان وطن در اين روزهاي پرشكوه پرچم خونين انقلاب را در اهتزاز داشته باشند ، جباران و ظالمان برضد ما هستند ، هموطنان سلاح برداريد ، خون ما بايد اين سرزمين را سيراب كند ، عشق مقدس به وطن ، آزادي ، آزادي ....

 

سالروز تولد كره نباتي

مارگارين [تلفظ انگليسي امريكايي آن «مارجرين» است] كه به كره نباتي نيز معروف است، 15 ژوئيه سال 1869 توسط «موريه» فرانسوي اختراع شد. پژوهشگران پزشکي اخيرا مصرف آن را براي کساني که سطح کلسترول خون آنان بالا است منع کرده اند.

 

پادشاه منصوب انگلستان از دمشق فرار كرد

15 ژوئيه 1920 بانزديك شدن نيروهاي اعزامي فرانسه به شهر دمشق ، امير فيصل از طايفه هاشمي حجاز كه از سوي انگلستان به پادشاهي سوريه منصوب شده بود فرار كرد.
 سوريه و لبنان از متصرفات سابق عثماني ، در پايان جنگ اول جهاني سهم فرانسه شده بودند و پيش دستي انگلستان در نصب پادشاه براي سوريه بي حاصل شد. دمشق 18 ژوئيه به تصرف نيروهاي فرانسه در آمد. امير فيصل که تنها سه ماه پادشاه سوريه بود بعدا به تصميم انگلستان ،پادشاه عراق شد!.

برخي ديگر از رويدادهاي 15 جولای

  • 1857:   در جريان قيام مسلحانه هندي ها بر ضد استعمار انگلستان، انگليسي هاي مستقر در « كاون پور » قتل عام شدند.

  • 1876:   وزيران امور خارجه روسيه و اتريش درباره آينده بالكان به مذاكرات خود كه از هشتم ژوئيه آغاز شده بود پايان دادند.

  • 1895:   مقدوني ها كه از سياست هاي« استانبولوف» نخست وزير بلغارستان راضي نبودند ، پس از بركناري وي از اين سمت و ازدست دادن قدرت ، فرصت را غنيمت شمرده او را ترور كردند.

  • 1923:   قانوني به تصويب پارلمان انگلستان رسيد كه زنان مي توانند در صورتي كه شوهرانشان به آنان خيانت كنند طلاق بگيرند.

  • 1948:   در جريان نخستين جنگ اعراب و اسرائيل ، شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه آتش بس صادر كرد.

  • 1974:   افسران يوناني در قبرس بر ضد اسقف ماكاريوس رئيس اين كشور كودتا و او را بركنار كردند وبا اين عمل خود باعث بي ثباتي اوضاع اين جزيره شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    30 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    ندارد!

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    28
    38

    اهواز

    30
    45

    تبريز

    21
    33

    شيراز

    24
    40

    مشهد

    20
    36

    بندرعباس

    32
    38

    کرمان

    21
    38

    اصفهان

    23
    40

    يزد

    28
    41

    کرمانشاه

    19
    37

    اراک

    21
    36

    رشت

    22
    28

    دبی

    32
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1285 تومان
    933 تومان
    1895 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    77500 تومان
    44000 تومان
    151500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 19.41

    اذان صبح فردا : 3.16

    طلوع آفتاب فردا : 4.59

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Science
    13 جولاي

    جديدترين شماره از هفته نامه معتبر علمي
    Science

    تاریخ انتشار: 13 جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 64
    حجم فایل: 27 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    تجهیز BlackBerry Pearl
    به سیستم GPS و WiFi

    به نظر میرسد که تب سیستم ناوبری GPS تمام شرکت های تولید کننده دستگاه های دیجیتالی قابل حمل را در بر گرفته است. اگر به یاد داشته باشید چندی پیش از تصمیم شرکت نوکیا به تجهیز تمام گوشی های تولید شده ی آینده خود به سیستم GPS خبر دادیم. خبر جدید این است که Pearl BlackBerry نیز تصمیم به بازنگری در مدل های جدید Pearl خود گرفته و اعلام کرده که آنها را به GPS و WiFi مجهز خواهد کرد. این مدل های جدید دارای دوربین عکاسی دو مگاپیکسلی و در سه رنگ جدید تیتانیوم - آبی و طلایی ارائه خواهند شد. این گوشی ها برای اولین بار در ماه سپتامبر در آمریکا و کانادا عرضه خواهند شد و هنوز در مورد قیمت آنها اطلاعاتی ارائه نشده.
    وب سایت بلک بری پیرل 


    سیستم کامپیوتر با رویه آلومینیومی


    با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه طراحی کامپیوتر های پیشرفته با حجم و اندازه کمتر هنوز شاهد تلاش برخی از سازندگان در زمینه طراحی سیستم هایی شبیه به گذشته هستیم . ست کامپیوتری را که در عکس بالا مشاهده می کنید حاصل تلاش کمپانی Apple است که مجموعه عظیم و حجیمی از آلیاژ آلومیمیومیست که برای ساخت قطعات در پیکر هواپیماها مورد استفاده قرار می گیرد. هر جز از مجموعه بالا دارای وزنی قابل توجه و تقریبا غیر قابل حمل برای مصرف کننده می باشد. تخمینی که توسط کمپانی سازنده در زمینه هزینه هر بخش انجام شد این نکته را روشن ساخت که برای پوشش دادن هر قطعه از سطح این PC در حدود 32 دلار آلومینیوم مصرف شده است. پیشنهاد می کنیم که این ست را تهیه کنید و در ویترین منزل خود در کنار عتیقه جاتتان نگه داری کنید.
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری
     


    تدوین: خسروشاهی، سید هادی
    تاریخ انتشار: خرداد 1386
    قيمت: 33000 ريال
    شابک: 1-196-964-978
    نوبت چاپ: اول ، بهار 1386
    شمارگان: 3000


    معرفی کتاب: فضل الله صبحی مهتدی فرزند محمد حسن مهتدی از بهائیان معروف کاشان بود . زندگانی او بسیار پرماجرا و مملو از فراز و نشیب است ، به طوری که سالیان سال در آسیای میانه و اغلب نقاط ایران سفر کرده و در این مسافرت ها پیوسته مبلغ باهوش بهائیت بوده است .
    صبحی پس از جنگ جهانی اول برای زیارت عبدالبها به حیفا رفت و در آنجا مقرب درگاه شد و سال ها کاتب عبدالبها بود . وی پس از سالیان متمادی از بهائیان جدا شد و در عسرت مادی زندگانی گذراند . او پس از مدتی آموزگار شد و سپس به کار در اداره ی انتشارات و رادیو رو آورد .
    صبحی اهل قلم و هنر بود و برای جمع آوری قصه ها و آداب و رسوم ایرانیان زحمات زیادی کشید .

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    راز خلقت زن!

    مرد: خداوندا، چرا چشمهاي زن را اينقدر زيبا آفريدي؟!

    خدا: براي اينكه با اين چشمان زيبا تو را ببينيد و تو را مست سازد.

    مرد: خداوندا، چرا چشمهاي زن را اينقدر زيبا آفريدي؟!

    خدا: براي اينكه با اين چشمان زيبا تو را ببينيد و تو را مست سازد.

    مرد: خداوندا، چرا لبهاي زن را اينقدر زيبا آفريدي!؟

    خدا: براي اينكه ترا ببوسد.

    مرد: خداوندا، چرا پوست زن را اينقدر لطيف آفريدي!؟

    خدا: براي اينكه تو آن را لمس كني و لذت ببري.

    مرد: خداوندا، چرا زنها را اينقدر احمق آفريدي!؟

    خدا: براي اينكه بتواند عاشق موجود بي‌خاصيتي مثل تو بشود و از تو نگهداري كند.
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    فروشنده خوبي باشيد
     

    کتاب ها و فیلم ها زیادی در رابطه با اینکه چطور فروشنده ای خـوب بـاشـیم وجود دارد. اما مشکل اینجاست که اکثر ایـن کـتاب ها مسـئله را از دیـدگـاه بسیار باریک بینانه ای بررسی می کنند. فروش و عرضه اطلاعات، کاری است که همه به طور منظم انجام میـدهنـد: برخی افکار و اطلاعات خود را بـعنوان اسـاتید دانشگاه ها در اختیار شاگردانشان می گـذارنـد، بـرخـی در شـرکـت هـا و اجتماعات همگانی عـقـایـد خـود را عـرضـه مـی کنــند و برخی افکارشان را به مشتریان آتی می فروشند.

    برای فروش...!
    باید بدانیم که از نظر فنی ما خود را برای فروش نمی گذاریم، اینها ایده ها و افکار افراد دیگر یا تولیدات و خدمات شرکت ها و انجمن های دیگر هستند. برای مثال یک استاد دانشگاه را می توان در دسته بندی اول و یک فروشنده را دسته بندی دوم جای داد. اما از نظر عملی ما خود را در معرض فروش قرار می دهیم. حتی در دنیایی با فناوری پیشرفته، افراد متکی بر روابط انسانی هستند. استفاده از روانشناسی برای متقاعد کردن دیگران، گواهی بر این است. گذشته از اینها، حتی در خرید و فروش واقعی نیز، کسی که می خواهد چک را امضاء کند باید متقاعد شود که شما به غیر از خودتان، مصلحت او را نیز در نظر دارید.
    حال می خواهیم ببینیم که چطور می توانید فروشنده ی بهتری شوید؟ متن زیر را به دقت مطالعه کنید. در اینجا به نکات و مواردی اشاره کرده ایم که به کمک آنها راه و روش فروشندگی را یاد خواهید گرفت. با استفاده از این نکات، اساتید دانشگاه و سیاستمداران خواهند فهمید که چطور عقاید و افکار خود را برای مخاطبینشان بیان کنند.

    1. به خود اطمینان داشته باشید
    فروشنده ی هر چیزی که باشید، افکار و عقایدتان هر چه که باشد، با اعتماد و اطمینان به نفس کامل وارد جلسه بحث شوید. مطمئن باشید که ایده های شما کمک کننده خواهند بود. البته همیشه به خاطر داشته باشید که به خاطر وقت و توجه مخاطبان از آنها تشکر کنید. بهترین فروشندگان آنهایی هستند که پس از اولین خرید، مشتریان باز به سراغشان بروند. نه آنهایی که مثل برق و باد وارد شده، قراردادهای بزرگ می بندند و بعد ناپدید می شوند. گروه اول از فروشندگان هستند که برای کار خود ارزش و احترام قائلند.

    2. مردم شناس باشید
    شناختن مشتریانتان اصلی ترین رکن در فروشندگی است. همه ی تلاشتان را بکنید تا مشتریانتان را، چه از نظر شخصی و چه کاری بفهمید و درک کنید. هر از چند گاهی با آنها تماس گرفته و احوالشان را جویا شوید. گه گاه با آنها بحث های کوچکی خارج از مسائل کاری داشته باشید. ولی حتی در این بحث ها نیز همیشه به دنبال فرصت های مناسب باشد.

    3. صادق باشید
    حقیقت همیشه بهترین چیز است، به همین دلیل سعی کنید از همان ابتدا با مشتریانتان صادق و روراست باشید. خارج از مسائل مادی، اطمینان داشته باشید تازمانی که مشتری از صحت و شایستگی قرارداد مطمئن نباشد، اطمینانی که شما به آنها می دهید هیچ ارزشی نخواهد داشت. اگر همیشه با مشتریان صادق و روراست باشید، همیشه به یاد آنها خواهید ماند و در زمان احتیاج به سراغتان می آیند.

    4. فرصت های خوب را بشناسید
    هر روز که به سر کار می روید، چشم و گوشتان را باز نگاه داشته و هوشیار باشید. فرصت های خوب همیشه وجود دارند، اما فقط باید شما آنها را تشخیص دهید. فقط زمانی فرصت های کوچک و پیش پا افتاده را نادیده بگیرید، که مطمئن باشید فرصت بزرگتری در دست دارید.

    5. معاملات کوچک را دست کم نگیرید
    یک فروشنده خوب، برای معاملات کوچک نیز به اندازه ی قراردادهای بزرگ ارزش قائل است. از این گذشته، اگر می خواهید پیشرفت کنید، باید از معاملات کوچک شروع کنید. پس عجله نکنید. همین معاملات کوچک باعث رشد و پیشرفت شما می شوند.

    6. معقول باشید
    به یاد داشته باشید که نباید برای هر معامله، یک میزان خرج کنید. حسن نیت شما نباید متزلزل شود، اما سرمایه تان چرا. اگر معامله ی بزرگی به اندازه ی 20 تا 100 معامله ی کوچک عایدی دارد، مسلماً باید روی اولی متمرکز شوید.

    7. از شکست متنفر باشید
    به کسی فرصت ندهید. اجازه ندهید که مشتری بر شما غالب شود. باید پرتکاپو و سلطه جو برخورد کنید تا تصور کنند اگر با شما کار نکنند دچار اشتباه شده اند. البته حرفهایتان فقط نباید در مرحله ی ادعا باقی بماند، باید همه ی تلاشتان را در راضی کردن آنها به کار گیرید. گرچه معاملات خوب همیشه آنهایی است که از دستشان می دهیم.

    8. از فروش منصرف شوید
    اگر می بینید که مشتری نمی خواهد به اندازه ی ارزش کار، پول بپردازد، شما قیمتتان را پایین نیاورید و به هیچ وجه کوتاه نیایید. صرف نظر کنید. همیشه این شانس وجود دارد که دوباره سراغتان بیایند.

    9. بدانید که به آنها کمک می کنید
    درست است که نباید همیشه به روی خود بیاورید، ولی مطمئن باشید که آنها بیش از آن مقدار که شما به آنها نیاز دارید، به شما نیاز دارند. خلاقیت رکن اساسی فروشندگی است. اگر خلاق هستید، پنهانش نکیند. آن را به همه نشان دهید و سودش را ببرید.

    10. کارتان را تفریح درنظر بگیرید
    بدون در نظر گرفتن قرارداد، پول، جلسه و میتینگ، سعی کنید تا می توانید از کارتان لذت ببرید. آن را مثل یک ورزش فرض کنید و خود را یکی از بهترین ورزشکاران بدانید. فقط در اینصورت است که مشتریان هم به سراغتان می آیند و می خواهند آنها را هم بازی دهید.

    11. کاری که شروع کرده اید را به اتمام برسانید
    چه به دنبال کار، چه به دنبال بستن قرارداد، و چه به دنبال همسر دلخواهتان باشید، کاری که شروع کرده اید را تمام و کمال انجام داده و به اتمام برسانید.

    ارزش شما بی حساب است
    در آخر باید بگویم که در زندگی واقعی، اگر می خواهید به عنوان فردی شناخته شوید که فرصت ها را می شناسد و آنها را از دست نمی دهد، فقط کافی است که به خود اطمینان داشته باشید. ارزش شما زياد است و مطمئن باشید که با تلاش به آنچه می خواهید دست می یابید. پول روی درخت سبز نمی شود، پس موقعیت شناس باشید. با رعایت 11 موردی که در بالا مطرح کردیم، همیشه موفق خواهید بود که مشتریانتان را از خود راضی نگاه دارید .

     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    طیبه ندری

    tayebe57

    ایران

    23

    4

    1357

    علی اسلامی

    alimehdiis

    اصفهان

    23

    4

    1361

    سميه پورناصري

    spn1362

    اهواز

    23

    4

    1362

    Amirhossine Allishahi

     

     

    23

    4

    1371

    f soleymani

    faezeh_soleimani

    esfahan

    24

    4

    1359

    masood shahmanzary

    ms71_ss@yahoo.com

    tabriz

    24

    4

    1367

    Anita

    anita bombo

     

    24

    4

     

    احمد ص

    a.sayad

    شهرستان نظرآباد

    25

    4

    1356

    هادی اکبرزاده

    hadi_neka

     

    25

    4

    1365

    Omid Tahsin zade

    boofe_koor

     

    26

    4

    1356

     

    lalehsorkh_71

     

    27

    4

     

    فرزانه باقری

     farzane_fb

    عسلویه - بوشهر

    28

    4

    1356

    mohammad javad
     zamani

    mjzzamani

    shahrekord

    28

    4

    1360

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    roya rouhani

    dreamroya2000

    soed

    24

    4

     

    aida harati

    fidder2003

    tehran

    25

    4

    1385

    maryam

    mereyam_y

    shiraz

    27

    4

    1384

    لیلا باقری

    bagherieh2003

    تهران

    29

    4

    1385



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان