765

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 765 :: چهارشنبه 27 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

5 راه ساده برای ذخیره فایل هایتان
بر روی اینترنت


سلام!
برای اینکه بخواهید فایلهای مورد نظرتان را در اینترنت ذخیره نمایید انتخاب های متفاوتی وجود دارد ، بعضی از آنها بخوبی کار نمی‌کنند و بعضی دیگر کارکردی پیچیده دارند و یا از تبلیغات آزار دهنده استفاده میکنند ، از طرفی پایین بود سرعت اینترنت مشکلی دیگر پیش روی کاربران ایرانی میگذارد که همین امر انتخاب یک سرویس مناسب را برای آنها مشکل میکند.
تا بحال با سرویس های زیادی از این دست آشنا شده اید که هر کدام امکانات گوناگونی در اختیار کاربران قرار میدهند ، در ادامه این مطلب نیز قصد داریم تا به معرفی 5 وب‌سایت دیگر در این زمینه بپردازیم که علاوه بر سادگی ، امکانات خوبی در اختیار شما میگذارند.


Dropboks : این سایت که از تکنولوژی ajax بهره میبرد نهایت سادگی را به شما نشان میدهد ، تنها چیزی که میبینید یک فروم آپلود و لیست فایلهای ذخیره شده است ، DropBoks فضایی برابر با 1 گیگا بایت در اختیار شما میگذارد و محدودیت حجمی هر فایل برای آپولد 50 مگابایت است همچنین برای استفاده از ان ثبت نام ضرورتی ندارد.
 



Ewedrive : بعد از ثبت نام به شما یک آدرس اختصاصی همراه با 1 گیگا بایت فضا اختصاص داده میشود که میتوانید آن را بصورت عمومی یا خصوصی انتخاب کنید. هیچ محدودیتی برای حجم آپلود و دانلود وجود ندارد و همچین میتوانید از قابلیت رمزنگاری (encryption ) بر روی فایلهایتان استفاده کنید
 



OneDump : آیا میخواید فایلهایتان را سریع آپلود کنید ؟ نگران نباشید چون onedump به شما کمک میکنید ، در onedump شما قادر خواهید بود هر بار تا 10 فایل 5 مگابایتی که شامل عکس ، text و فایل صوتی است را بدون محدودیت حجمی ذخیره نمایید.
استفاده از این سایت احتیاجی به ثبت نام ندارد و همچنین این قابلیت را به شما میدهد تا بتوانید برای فایلهای خود پسورد تعیین نمایید. علاوه بر اینها شما قادر خواهید بود تا از طریق ارسال ایمیل فایلهای مورد نظرتان را نیز در آن آپلود نمایید.
 



Dropsend : در واقع یک سرویس برای ارسال فایلهای حجیم از طریق ایمیل است اما شما میتوانید از آن برای ذخیره فایلهایتان نیز بهره ببرید. در حالت رایگان این سایت فضایی برابر با 250 مگابایت در اختیارتان قرار میدهد که برای در اختیار گرفتن فضای بیشتر نیاز به پرداخت پول دارید.
 





JustUpIt : این سایت نیاز به ثبت نام ، پرداخت پول یا نصب نرمافزار ندارد، تنها کافیست تا آن را باز کرده و فایل خود را تا حجم 120 مگابایت در آن ذخیره نمایید و در صورت نیاز لینک آن را برای دوستان خود نیز ارسال نمایید. این سایت هیچگونه محدویت حجمی ندارد و برای مواقعی که نیاز دارید تا سریعاً یک فایل را آپلود کنید بسیار کارامد است.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (764) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • 5 راه ساده برای ذخیره فایل هایتان بر روی اینترنت
  • شخصیتهای مشهور بدون ریش و سبیل
  • کلاس های رايگان دانشگاه MIT بر روی اینترنت
  • ويژه نامه الکترونيکي غروب آفتاب هدايت
  • معرفي و دانلود فيلم دسته سيزده نفره اوشن
  • دانلود انيميشن : Monsters, Inc
  • کنسرتي که لطفي نداشت
  • تبدیل عکس به متن تایپ شده با نرم افزار واژه شناس فارسی
  • AutoPilot برنامه رد تماسها و sms ها
  • اعترافات هاله اسفندیاری و كیان تاجبخش امشب پخش می‌شود
  • با HeySpread، آپلود ویدئو آسان می‌شود
  • هدايتگر امت
  • وصيت نامه داريوش کبير به فرزندش خشايارشا
  • حسين مرعشي: اسلام، نظام سياسي، اقتصادي و اجتماعي ندارد!
  • چرايي حمايت همه جانبه رهبري از دولت نهم
  • جديدترين شماره از ماهنامه Animation World Magazine
  • حافظه فلش و نگهدارنده پول Memorex
  • خوش لباسي براي افزايش اعتماد بنفس
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

شخصیتهای مشهور بدون ریش و سبیل
لوکسترین اتوبوس جهان 
پاسخ هاي مستدل وزیر اقتصاد در پاسخ به نامه 57 اقتصاددان
بصورت فايل PowerPoint
کلاس های دانشگاه MIT بر روی اینترنت
لیست کامل کلاس های مجانی و ارائه شده دانشگاه MIT در تمام رشته ها که به صورت مجازی اراده می شوند. این کلاس به صورت کامل همراه با برنامه زمان بندی امتحانات و تمرین ها ارئه می شوند و کاملا رایگان هستند.
پايگاه اطلاع رساني امام هادي (ع)

ويژه نامه الکترونيکي غروب آفتاب هدايت


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جزئيات سانحه هوايي فرودگاه
شهيد بهشتي اصفهان

در حالي كه مسئولان فرودگاه اصفهان در حال جمع‌آوري اطلاعات مسافران پرواز 3431 ايران اير بودند، خلبان توانست با تجربه كافي، اين ايرباس بزرگ را به سلامت به زمين بنشاند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مقارن ساعت 12 و 30 دقيقه ظهر امروز، در حالي كه مسافران اين پرواز، حدود 2 ساعت به انتظار انجام پرواز نشسته بودند، مسئولان فرودگاه اصفهان با جايگزين كردن يك هواپيماي ديگر كه به تازگي در اين فرودگاه به زمين نشسته بود، مسافران را راهي تهران كردند.
براساس اين گزارش و به نقل از يكي از مسافران هواپيما، موتور ايرباس كه دقايقي از فرودگاه اصفهان برخاسته بود، آتش گرفت و خلبان براي جلوگيري از سرايت آتش به ساير بخش‌هاي هواپيما، ناگزير به بازگشت به فرودگاه مبدأ شد.
اين در حالي است كه باند فرودگاه براي فرود اضطراري اين هواپيما آماده نبود و خلبان ناچار شد، هواپيما را براي لحظاتي بر فراز فرودگاه هدايت كند و سپس آن را به زحمت به زمين بنشاند.
با فرود اين هواپيما و پياده شدن مسافران، مسئولان و كاركنان فرودگاه اصفهان با اظهار تعجب از توانمندي خلبان اين پرواز، سلامت مسافران را به معجزه تشبيه كرده و شنيده مي‌شود كه آنان براي جمع‌‌آوري اطلاعات مسافران به عنوان جانباختگان حادثه تلاش مي‌كرده‌اند.
اين در حالي است كه در هواپيماي يادشده، شماري از مهمانان خارجي و يكي از اعضاي تيم ملي قايقراني جمهوري اسلامي هم حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار ما، مسئولان هواپيمايي جمهوري اسلامي در اصفهان از ارائه هرگونه خبري به خبرگزاري فارس خودداري كرده‌اند، اما رضا جعفرزاده، سخنگوي هواپيمايي كشوري با رد دلايل اعلام شده در برخي رسانه‌ها، اظهار نظر در اين مورد را به كارشناسي موضوع موكول كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

 دسته سيزده نفره اوشن
Ocean's Thirteen



کارگردان: استيون سادربرگ. فيلمنامه: برايان کاپلمن، ديويد لوين بر اساس شخصيت هاي خلق شده توسط جورج کلايتون جانسون و جک راسل گولدن راسل. موسيقي: ديويد هولمز. مدير فيلمبرداري: استيون سادربرگ. تدوين: استفن ميريونه. طراح صحنه: فيليپ مسينا. بازيگران: جورج کلوني[دني اوشن]، براد پيت[راستي رايان]، متد يمن[لينوس کالدول/لني پپريج]، مايکل منتل[دکتر استن]، اليوت گولد[روبن تيشکاف]، ال پاچينو[ويلي بنک]، دان چيدل[باشر تار]، شابو چين[ين/آقاي وانگ]، کيسي افلک[ويرجيل مالوي]، کارل راينر[سول بلوم/کنزينگتون چاب]، ادي ايزارد[رومن نيجل]، جولين سندز[گره کومونتگمري]، ونسان کسل[فرانسوا تولوئه]، اندي گارسيا[تري بنديکت]، الن بارکين[ابي گيل اسپاندر]. ١٢٢ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا. نام ديگر: 13، Ocean's 13.
پس از سرقت ميليون ها دلار از تري بنديکت به قصد تنبيه وي در قسمت پيشين، اين بار دني اوشن و گروهش به سراغ يکي ديگر از بي رحم ترين قمارخانه داران دنيا به نام ويلي بنک مي روند. چون جناب بنک به شکلي ناجوانمردانه سر يکي از کهن سال ترين اعضاي گروه اوشن به نام روبن تيشکاف کلاه گذاشته و سهم او از هتل/قمارخانه جديدشان را به ثمن بخس خريداري کرده است. اين واقعه باعث حمله قلبي روبن شده و به بستري شدن او در بيمارستان ختم مي شود. از اين رو دني اوشن بار ديگر گروه را دور هم جمع مي کند تا انتقام روبن را از بنک بگيرد. ولي براي اين کار نياز به نفر سيزدهمي هم هست و او کسي نيست جز تري بنديکت... البته فرانسوا تولوئه نيز که از نقشه جديد اوشن و دوستانش بو برده، قصد دارد تا سربزنگاه حاصل دستبرد آنها را به جيب بزند.

چرا بايد ديد؟
استيون سادربرگ متولد ١٩٦٣ آتلانتا، از معدود کارگردان هاي خوش قريحه امروز آمريکايي است که حتي درون سيستم بازسازي و دوباره سازي هاليوود فيلم هايش ديدني است. خواه بازسازي سريال انگليسي قاچاق باشد؛ خواه فيلم مفرح دسته يازده نفري اوشن! سادربرگ سوئدي تبار در پايان دهه ١٩٨٠ با فيلم سکس، دروغ و نوار ويديو به شهرت رسيد. فيلم هاي بعدي او در دهه ١٩٩٠ مانند کافکا، خارج از ديد و انگليسي[لايمي] هم اکنون جزو کلاسيک هاي مدرن به شمار مي روند و فيلم هاي نيم دهه اخير وي مانند قاچاق، سه قسمت ماجراهاي دني اوشن، آلماني خوب و...که بيشتر در قالب فيلم هاي پر خرج تر و استوديويي تر توليد شده اند يا بازسازي و دوباره سازي فيلم هاي کم و بيش موفق قديمي يا اداي ديني به آنهاست. انبوه جوايزي که سادربرگ براي فيلم هايش دريافت کرده، مي تواند دهان هر منتقدي را ببندد. ولي آن چه در تحسين اين جماعت[و صد البته تماشاگران] از فيلم هاي وي نقش اصلي را بازي مي کند، حرفه اي بودن همه جانبه اوست. سادربرگ مي نويسد، کارگرداني، فيلمبرداري و تدوين مي کند و به تمام معني يک مولف است. او در کنار فيلم هاي مستقل و تجربي سال هاي اخير، فيلم هاي خوش ساخت تجاري نيز روانه بازار کرده و چنين به نظر مي رسد که ماجراهاي اين دزدان خوش قيافه تا مدت هاي مديد بتواند اسباب تفريح سازندگان و تماشاگرانش را فراهم کند. دسته سيزده نفري اوشن يکي از آن نمونه هاي تفريح ناب و سينماي مردم پسند است که در هفته اول نمايش خود بيش از ٣٦ ميليون دلار فروش داشته و يقيناً تبديل به يکي از فيلم هاي پر فروش امسال خواهد شد.
اين اتفاق همچون قسمت هاي قبلي نه فقط در سايه روايت بي عيب و نقص سادربرگ، بلکه به مدد حضور نام هاي پر اهميتي چون کلوني، پيت، گارسيا و... رخ خواهد داد که اين بار نامي جذاب چون ال پاچينو نيز در کنارشان قرار گرفته است. هر کدام از اين نام ها به تنهايي براي موفقيت يک فيلم کافي است. البته اين چيدمان در قسمت دوم نيز وجود داشت، اما برخورد منتقدان و تماشاگران در قياس با اولين بخش اين مجموعه اندکي سردتر بود و اميد مي رود که اين بار برخورد بهتري ميان دو طرف رخ دهد. هر چه باشد در زمانه اي به سر مي برديم که فيلمهاي چند قسمتي يا دنباله دار و بازسازي و دوباره سازي اکران سينماها را به خود اختصاص داده اند و هيچ کس هم شکايتي ندارد! به نظر من دسته ١٤، ١٥، ١٦ و... نفري اوشن هم ساخته خواهد شد و بر خلاف بازسازي هاي بي و آب رنگ فيلم هاي پر ماجراي دهه هاي ١٩٦٠ و ٧٠ اروپايي و آمريکايي درباره سرقت هاي بزرگ[مانند کار ايتاليايي و ماجراي تامس کراون] موفق خواهد شد. چون سادربرگ سعي در بازسازي همان حال و هوا دارد و با استفاده از ترفند هاي بصري آن فيلم ها مانند اسپليت اسکرين موفق هم مي شود. تنها نکته منفي که در اين روند وجود دارد ترسيم چهره اي جذاب از سارقين گرامي است که در مبارزه با ديگر نامردان روزگار به هر مهارتي مسلح اند و اگر نباشند هم باکي نيست: يک نابغه ديگر براي جبران اين نقص به گروه اضافه مي شود!
فراموش نکنيم که دوربين سيال سادربرگ که ماجراها را تعقيب مي کند سهمي اساسي در موفقيت فيلم دارد و آن را از توليدات مشابه اين سالها متمايز مي کند. به همين خاطر از گفتن جمله "نه ديگه! يک ماجراي ديگر از دني اوشن؟! بس است!" خودداري کنيد و به ديدن اين فيلم برويد. البته اگر خواهان دو ساعت تفريح درجه يک هستيد!
ژانر: مهيج، جنايي، کمدي.


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود: (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/38441397/moje_prazdniny.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/38441480/moje_prazdniny.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/38441388/moje_prazdniny.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/38441250/moje_prazdniny.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/38441255/moje_prazdniny.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/38441482/moje_prazdniny.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/38441472/moje_prazdniny.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/38441458/moje_prazdniny.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/38209244/moje_prazdniny.part09.rar

 رمز فايل: bohus200

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Monsters, Inc

 

Also Known As:Hidden City (USA) (working title)
Monsters, Incorporated (USA) (alternative spelling)
Parents Guide:View content advisory for parents
Runtime:92 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.85 : 1 more
Sound Mix:Dolby Digital / DTS / SDDS
Certification:Iceland:L / USA:TV-PG (ABC) / USA:TV-G (Disney Channel) / Malaysia:U / Argentina:Atp / Australia:G / Brazil:Livre / Canada:G / Chile:TE / Finland:K-7 / France:U / Germany:6 / Hong Kong:I / Ireland:G / Japan:U / Netherlands:AL / New Zealand:G / Norway:7 / Peru:PT / Portugal:M/6 / Singapore:G / South Korea:All / Spain:T / Sweden:7 / Switzerland:7 (canton of Geneva) / Switzerland:7 (canton of Vaud) / Taiwan:GP / UK:U / USA:G / Greece:K
Company:Pixar Animation Studios

 

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/41662942/pix.mon.part1.rar
http://rapidshare.com/files/41665453/pix.mon.part2.rar
http://rapidshare.com/files/41668179/pix.mon.part3.rar
http://rapidshare.com/files/41670956/pix.mon.part4.rar
http://rapidshare.com/files/41673740/pix.mon.part5.rar
http://rapidshare.com/files/41676644/pix.mon.part6.rar
http://rapidshare.com/files/41680057/pix.mon.part7.rar
http://rapidshare.com/files/41680105/pix.mon.part8.rar

رمز فايل: lalalla

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

کنسرتي که لطفي نداشت

سرآغاز كنسرت‌هاي تابستانه به اجراي محمدرضا لطفي اختصاص داشت كه از 14 تا 16 تيرماه در كاخ نياوران برگزار شد.

1- از نظر فني نقد اين كنسرت غيرممكن است؛ چرا كه بداهه‌نوازي اصول و چارچوب مشخصي ندارد كه بتوان براساس ساختار آن نقد كرد.

2- فرهنگ برگزاري كنسرت و كنسرت رفتن در پي برنامه‌ريزي هدفمند و منسجم بوجود مي‌آيد، به طور يقين آقاي لطفي نمي‌تواند بعد از 20 سال عدم حضور در صحنه‌هاي فرهنگي و اجتماعي براساس ذهنيت مخاطب 20 سال گذشته براي مردم تدارك كنسرت ببينند.

3- اين كنسرت که به يك اجراي احساسي خاص شيفتگان محمدرضا لطفي بيشتر شباهت داشت. حتي نتوانست دل شاگردان جوان اين هنرمند را به دست آورد .حال براي مخاطباني كه فرسنگ‌ها راه را به خاطر اين كنسرت آمده‌ بودند ، بحث ديگري است.

4- توانايي در نواختن چندساز در ميان موسيقيدانان ايراني پديده‌اي جديد و خارق‌العاده نيست كه مايه فخر فروختن يا نمايش گذاشتن توانايي‌ها در يك كنسرت رسمي باشد. بهتر بود اين هنرمند براي حفظ اعتبار چند ساله نواختن كمانچه، دف و خواندن را در محافل خصوصي به نمايش بگذارد نه براي كنسرتي كه بهاي بليت آن 25 هزار تومان است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبدیل عکس به متن تایپ شده
با نرم افزار واژه شناس فارسی


Optical Character Recognition (OCR از لحاظ لغوی به معنی تشخیص متون موجود در تصاویر می باشد که به یک تعبیر ساده به معنی تبدیل تصاویر اسناد مکتوب به متن کامپیوتری می باشد.

کاربردهای نرم افزار واژه شناس:
با توجه به ماهیت سیستم OCR فارسی و قابلیتهای مختلف نرم افزار تقریبا همه موسسات و سازمانها و ارگانها و... می توانند در حوزه فعالیت و چهارچوب عملکرد خود از این سیستم بهره ببرند.

خصوصیات نرم افزار:
ورودی نرم افزار واژه شناس می تواند به دوصورت تامین شود ، اولین نوع تصاویر اسناد از پیش ذخیره شده می باشد که می تواند با انواع فرمتهای رایج تصویری مانند Bmp,Tiff,Jpeg,Pcx,Gif,Multipage به عنوان ورودی به نرم افزار وارد شود روش دیگر ورودی به نرم افزار اسکن تصاویر .مستقیما از درون برنامه می باشد.قبل از عملیات تشخیص می توان تنظیماتی چون موتور تشخیص متن ، تشخیص یا عدم تشخیص اعراب ، در نظر گرفتن کیفیت پایین تصویر ، در نظر گرفتن کلمات شکسته ، تشخیص یا عدم تشخیص جداول و ... را انتخاب کرد تا حالت بهینه تشخیص ایجاد شود. همچنین می توان متن خروجی را با انواع فرمتهای Rich text format ، Html ، DTP ، Dos یا با فرمت پیشنهادی خود واژه شناس ذخیره کرد یا مستقیما به نرم افزارهای Microsoft outlook express یا Microsoft word ارسال کرد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار واژه شناس فارسی:
- تشخیص 800 حرف در ثانیه با پردازنده PIII
- دقت تشخیص تا 90% برای کتابها و روزنامه های فارسی و غیره
- قابل اجرا در سیستمهای Win98 ، NT ، 2000 ، XP ( فارسی و عربی )
- تشخیص اعراب در متون فارسی و عربی
- باز کردن چندین فایل در یک زمان
- تشخیص جداول در تصاویر اسکن شده
- پشتیبانی خاص برای جداول ناقص
- تشخیص کلمات با خط زیر
- تشخیص حروف شکسته یا به هم چسبیده
- تشخیص خودکار شکل حرف (Regular,Bold)
- پشتیبانی از قابهای غیر مستطیلی
- پشتیبانی از تصاویر رنگی
- پشتیبانی فارسی ، عربی و انگلیسی و 15 زبان دیگر
- پشتیبانی تکنولوژیهای OMNI و Training برای رسیدن به دقت بالاتر با فونتهای مختلف
- پروتکلهای TWAIN و ISIS و KOFAX
- با هر نوع اسكنری سازگار است
- OCR فارسی واژه شناس با انواع فرمتهای فایل تصویر سازگار می باشد:
.bmp , .tiff , .pcx , .Multipage, etc.
- OCR فارسی واژه شناس می تواند متن خروجی را با فرمتهای مختلف .txt , .rtf و غیره ذخیره کند.

 

لينک دانلود (حجم فايل در حدود 32 مگابايت و کرک برنامه در داخل فايل zip گنجانده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

AutoPilot
برنامه رد تماسها و sms ها

 

این برنامه دارای یک لیست سیاه برای رد تماسها و یک منشی تلفنی می باشد.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

27 تير
خودت و زندگی خلاقانه ات را جدی بگیر. برای مطرح کردن و نظم و انضباط در زندگیت وقت صرف کن. از این طریق می توانی موهبت الهی و استعدادهایت را بروز دهی.
کریستین نورثروپ

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علي (عليه السلام) فرمودند:
كيفَ يَزهَدُ في الدنيا مَن لا يَعرِفُ قَدرَ الآخِرَةِ؟!
امام على(عليه السلام) : چگونه به دنيا پشت كند كسى كه ارزش آخرت را نمى داند؟
(غرر الحكم : 5488 ، 6987)

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

تعريف اصطلاحى شادى‏‏
رفتارى است كه باعث انبساط خاطر فرد مى‏شود و از نيازى حياتى‏كه سلامتى عاطفى او را به دنبال دارد، حكايت مى‏كند.
ب( شادى، از ملزومات روح انسان است و شاد بودن هنرى است كه‏متأسفانه در دنياى ماشينى كمتر بدان پرداخته شده است؛ زيرا شادى لحظه‏اى‏است كه آدمى در درون خود، عميقاً احساس آرامش مى‏كند.
ج( شادى همچون نفس كشيدن، عشق ورزيدن و درد كشيدن، از اموربديهى و نياز طبيعى بشر است و مفهوم آن بر او پوشيده نيست. شادى همان‏انبساط درونى است كه انسان همواره با رسيدن به مطلوب و برآورده شدن‏مقصود به طور حضورى، آن را در خود احساس و درك مى‏كند و معمولاً باتبسم همراه است.
د( شادى و خرسندى حالتى است درونى كه از آرامش خاطر و رضايت‏باطن حكايت مى‏كند، پس شادى خالص، صادق و پايدار آن است كه تأثيرات‏منفى و مضر به همراه نداشته باشد.

ادامه دارد ...

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

آيا ميدانيد اولين قدم در پاكسازي پوست استفاده از شير پاك كن ميباشد؟
بسياري از مردم بر اين باورند كه استفاده از شير پاك كن تنها منحصر به پاك كردن آرايش خانم ها ميباشد در حالي كه شير پاك كن يك پاك كننده’ ايده آل براي پوست همه’ افراد مي باشدوهيچ گونه محدوديت جنسي يا سني ندارد.
مزيت شير پاك كن بر صابون اين است كه اسيديته(PH)شيرپاك كن متناسب با اسيديته’ پوست ميباشد وتركيبات موجود در آن به گونه اي است كه به چربي هاي لايه’ شاخي آسيب نميرساند.اما استفاده’ مكرر از صابون به عنوان پاك كننده’ صورت سبب خشكي پوست و در نتيجه بارزتر شدن چين و چروك هاي صورت ميگردد.
استفاده از شير پاك كن حد اقل دو مرتبه در روز توصيه ميشود.البته بنا بر موقعيت شغلي و محيطي فرد ممكن است تعداد دفعات استفاده در روز بيشتر شود.
مثلا فردي كه در يك محيط آلوده در مركز شهر تهران شاغل است نسبت به يك خانم خانه دار كه در يك شهرستان كوچك با آب و هواي پاك زندگي ميكند نياز بيشتري به استفاده از شير پاك كن دارد.
براي استفاده از شير پاك كن بهتر است آن را با انگشت روي صورت ماليده و با حركات دوراني انگشت روي صورت ماساژ دهيد سپس با آب صورت را آبكشي نماييد.
توجه نماييد كه هرگز نبايد شير پاك كن روي صورت بماند بلكه حتما بايد با آب و يا تونيك مكمل خود شسته شود.
در خاتمه متذكر ميشوم كه در انتخاب نوع شير پاك كن دقت كافي بفرماييد.شير پاك كن بايد متناسب با نوع پوست شما(چرب،خشك يامختلط)و از ماركي مطمئن و مرغوب باشد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

رودابه دختر مهراب کابلی ؛ نادیده دلباخبۀ زال میشود.
. تهمینه دختر پادشاه سمنگان ؛ نیز به همین شیوه ؛ یعنی از طریق شنیده ها و وصف ها ؛ به رستم دل می سپارد.
هردو این زنان به طرز عجیبی جسارت عاشقانه را با پاکدامنی می آمیزند.

رودابه نیز به مانند ژولیت با آنکه می داند خانواده اش با خانوادۀ زال دشمن هستند ؛ در پروردن و باورکردن عشق خود کمترین تردیدی به دل راه نمیدهد ؛ زال را پنهانی به قصر خود فرا می خواند ؛ آنگاه با لطف و دلبری بی نظیری ؛ گیسوان خویش را از بام فرو می افشاند ؛ تا او کمند وار دست به آن زند و به فراز کاخ برود .
پاکی اش منشأ بی باکی اوست ؛ چون چشمۀ روشنی است که اطمینان به آلوده نشدن خود دارد.
تهمینه حتی از او هم جسورتر است .
رستم که به دنبال اسب گم شدۀ خویش به خانۀ آنان می رود و مهمان می شود ؛ در اطاق خود آرمیده است ؛ و او بی هیچ ترس و تردید و حسابگری ایی ؛ پنهانی به خوابگاه می رود و به او می گوید :

من نادیده عاشق تو شده ام ؛ این بی باکی ؛ نظیرش در هیچ زن نامداری دیده نشده و چنان با بی گناهی همراه است که کمترین شائبۀ شوخ چشمی و هرزگی بر جای نمی نهد .
حتی همین واقعه او را در ردیف پارساترین و محرومترین زنان جهان قرار می دهد ؛ چه ؛ تهمینه با همۀ زیبایی و آراستگی و مقام شاهزادگی ایی که دارد ؛ در زندگی خود بیش از یک مرد نمی بیند و آن هم فقط برای یک شب .
تهمینه ؛ همۀ شادی و تمنای زندگی خود را در یک هدف مینهد ؛ و آن هم داشتن فرزندی از رستم است .

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنفال آيات: 75 محل نزول: مدینه

 
وَاذْكُرُواْ إِذْ أَنتُمْ قَلِيلٌ مُّسْتَضْعَفُونَ فِي الأَرْضِ تَخَافُونَ أَن يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ فَآوَاكُمْ وَأَيَّدَكُم بِنَصْرِهِ وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ 26 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَخُونُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُواْ أَمَانَاتِكُمْ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ 27 وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلاَدُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ 28 يِا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَاناً وَيُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ 29 وَإِذْ يَمْكُرُ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُواْ لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ أَوْ يُخْرِجُوكَ وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ 30 وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا قَالُواْ قَدْ سَمِعْنَا لَوْ نَشَاء لَقُلْنَا مِثْلَ هَـذَا إِنْ هَـذَا إِلاَّ أَسَاطِيرُ الأوَّلِينَ 31 وَإِذْ قَالُواْ اللَّهُمَّ إِن كَانَ هَـذَا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِندِكَ فَأَمْطِرْ عَلَيْنَا حِجَارَةً مِّنَ السَّمَاء أَوِ ائْتِنَا بِعَذَابٍ أَلِيمٍ 32 وَمَا كَانَ اللّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِيهِمْ وَمَا كَانَ اللّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ 33

 

ترجمه فارسي مکارم

و به خاطر بياوريد هنگامى را كه شما در روى زمين، گروهى كوچك و اندك و زبون بوديد; آنچنان كه مى‏ترسيديد مردم شما را بربايند! ولى او شما را پناه داد; و با يارى خود تقويت كرد; و از روزيهاى پاكيزه بهره‏مند ساخت; شايد شكر نعمتش را بجا آوريد! «26» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! به خدا و پيامبر خيانت نكنيد! و (نيز) در امانات خود خيانت روا مداريد، در حالى كه ميدانيد (اين كار، گناه بزرگى است)! «27» و بدانيد اموال و اولاد شما، وسيله آزمايش است; و (براى كسانى كه از عهده امتحان برآيند،) پاداش عظيمى نزد خداست! «28» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد، براى شما وسيله‏اى جهت جدا ساختن حق از باطل قرارمى‏دهد; (روشن‏بينى خاصى كه در پرتو آن، حق را از باطل خواهيد شناخت;) و گناهانتان را مى‏پوشاند; و شما را مى‏زمرزد; و خداوند صاحب فضل و بخشش عظيم است! «29» (به خاطر بياور) هنگامى را كه كافران نقشه مى‏كشيدند كه تو را به زندان بيفكنند، يا به قتل برسانند، و يا (از مكه) خارج سازند; آنها چاره مى‏انديشيدند (و نقشه مى‏كشيدند)، و خداوند هم تدبير مى‏كرد; و خدا بهترين چاره جويان و تدبيركنندگان است! «30» و هنگامى كه آيات ما بر آنها خوانده مى‏شود، مى‏گويند: «شنيديم; (چيز مهمى نيست;) ما هم اگر بخواهيم مثل آن را مى‏گوييم; اينها همان افسانه‏هاى پيشينيان است!» (ولى دروغ مى‏گويند، و هرگز مثل آن را نمى‏آورند) «31» و (به خاطر بياور) زمانى را كه گفتند: «پروردگارا! اگر اين حق است و از طرف توست، بارانى از سنگ از آسمان بر ما فرود آر! يا عذاب دردناكى براى ما بفرست!» «32» ولى (اى پيامبر!) تا تو در ميان آنها هستى، خداوند آنها را مجازات نخواهد كرد; و (نيز) تا استغفار مى‏كنند، خدا عذابشان نمى‏كند «33»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

milkway2050@yahoo.com

How to Install Windows Vista

http://www.pcworld.com/ic/windows

 

 

fatemnavehkar@yahoo.com

با عرض سلام خدمت مبین عزیز
اینجانب فاطمه ناوه کار حدود یک هفته است که عضو گروه و مجله شما شده ام فقط خواستم با این ایمیل مراتب قدردانی وتشکر و خسته نباشیدم را نسبت به مدیر گروه و همه کسانی که در تهیه این مجله زیبا زحمت می کشند کرده باشم

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

اعترافات هاله اسفندیاری و كیان تاجبخش
امشب پخش می‌شود

اعترافات هاله اسفندیاری و كیان تاجبخش روزهای چهارشنبه و پنج شنبه از رسانه ملی پخش می‌شود
این اعترافات چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 21:45 (بوقت ايران) در یك برنامه ویژه تلویزیونی از شبكه اول سیما به معرض دید مردم و صاحب نظران گذاشته خواهد شد.
هاله اسفندیاری تبعه ایرانی مقیم آمریكا و كیان تاجبخش نماینده مخفی بنیاد آمریكایی سوروس به اتهام اقدام علیه امنیت كشور از طریق فعالیت‌های تبلیغی و جاسوسی به نفع بیگانگان دستگیر شده و در حال حاضر در بازداشت به سر می برند.
پیش از این نیز هاله اسفندیاری در اعترافات خود اظهار داشته بود كه بنیاد سوروس در ایران با ایجاد یك شبكه ارتباط غیر رسمی و تلاش برای توسعه و گسترش آن، اهداف براندازانه خود را دنبال می‌نموده است.

ايرانيان عزيز خارج کشور مي توانند از طريق آدرس live.irib.ir بطور مستقيم اين برنامه را تماشا کنند.
 


 

برخی اعترافات هاله اسفندیاری:
امسال را سال تنش در ايران اعلام كرده بوديم

هاله اسفندیاری رئیس مرکز تحقیقات ایران‌شناسی که به جرم جاسوسی و تلاش برای براندازی نظام دستگیر شده، در اعترافات خود مطالبی را در مورد ارتباط با برخی سیاسیون مطرح نموده است.
وی در اعترافات خود اذعان کرده که در حوزه زنان با حقیقت‌جو، شادی صدر و فریبا داوودی مهاجر و ... ارتباط نزدیک داشته و جلسات زیادی با آن‌ها برگزار کرده است.
این در حالی است که چندی پیش اخبار مربوط به کمک‌های مالی موسسه هلندی هیفوس، به برخی گروه‌های فعال زنان، از جمله شادی صدر و.... منتشر شده بود.
اسفندیاری در اعترافات خود ادامه داده که؛ ما ngo ها را تامین مالی می‌کردیم و مدیریت 600 نفر ایرانی که عمدتا روزنامه‌نگار و دانشگاهی بودند و از کشورهای آمریکا ، کانادا و انگلیس بورس دریافت کرده بودند، با من بوده است.
وی هم‌چنین گفته که در داخل کشور با عمادالدین باقي و در خارج نیز با حسین ب، رابطه نزدیک داشته و از آن‌ها مشاوره می‌‌گرفته است.
اسفندیاری در بخشی از اعترافات خود به برنامه‌های در دست اقدام برای مشوش‌کردن و براندازی نظام اشاره کرده و آورده است: ما امسال را در ایران سال تنش اعلام کرده بودیم.

 

 

alirezamajidi@gmail.com

با HeySpread، آپلود ویدئو آسان می‌شود

آپلود ویدئو برای کاربران ایرانی ، با توجه به سرعت کم اینترنت کاری است تقریبا مشکل.

گرچه یوتیوب معروف‌ترین و پربازدیدشونده ترین سایت اشتراک ویدئو است ، ولی سایت‌های اشتراک ویدئوی دیگری هم وجود دارد که نزدیک به 30 درصد درصد کاربران سایت‌های اشتراک ویدئو را به خود جلب می‌کنند.

HeySpread

سایت HeySpread ، کار آپلود ویدئو را بسیار آسان می‌کند ، چرا که با آپلود ویدئو در این سایت ، ویدئوی مورد نظر در 10 سایت مهم اشتراک ویدئو آپلود می‌شوند. این سایت‌ها عبارتند از:

YouTube ، MySpace ، Google Videos ، Yahoo Videos ، Dailymotion ، Blip.tv ، Photobucket ، Metacafe ، Bolt ، Putfile

شما باید username و password خودتان را در هریک از این سایت‌ها به HeySpread بدهید.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

mamani_1385@yahoo.com

بانک زمان

- ارزش یک سال را از دانش آموزی بپرس که در امتحانات آخر سال رد شده و قرار
است یک سال دیگرکتابهای تکراری را ورق بزند
- ارزش یک ماه را از مادری بپرس که طفل نارسش فقط یک ماه زودتر به دنیا آمده و
حالا چکیده ۸ ماه آرزو های طلایی اش زیر چادر اکسیژن تلف شده است.
- ارزش یک هفته را از نویسنده هفته نامه ای بپرس که همه هفته گذشته سرش
شلوغ بوده و در آغاز هفته جدید باید گزارشش روی میز سر دبیر باشد.
- ارزش یک ساعت را از دو چشم انتظاری بپرس که برای دیدن هم سر قرار لحظه
شماری می کنند.
- ارزش یک دقیقه را از مسافر جا مانده ای بپرس که یک دقیقه پیش قطارش بدون او
راه افتاد.
- ارزش یک ثانیه را از کسی بپرس که فقط یک ثانیه ترمزش دیر گرفت و حالا به
جسدی کف خیابان خیره شده است.
- ارزش یک صدم ثانه را از دونده ای بپرس که در المپیک نقره گرفت.
هر دقیقه را مثل گنج ذخیره کن زمان برای کسی صبر نمی کند.

 

 

delneveshtehaye_man@yahoo.com

پاهای سست

براي تو مي نويسم
براي تو پسرکم ... براي تو که تمام روزت را پشت پلکهايت پنهان کردي و حرفهايت را خوردي ... براي دل خسته ات که استخاره هاي بي جوابش را بين رفتن و ماندن تقسيم مي کند ... براي دستانت که نوازشش را نذر دوست داشتنت کرد ... براي تو مي نويسم پسرکم , که اين همه سرگرداني و دل نگران
براي تو مي نويسم , براي تو که ميان اين همه تصوير مبهم دنبال صداي آشنايي ... براي لبانت که حرف دارند ... براي سايه ات که تنهايت گذاشته ... براي تو مي نويسم که به هزار و يک بي دليل دلت گرفته
بيا با من ... بيا خستگي ها رو بذاريم رو شونه دست نوشته هايت ... بيا دلواپسي ها رو تو خاک کودکي دفن کنيم , بيا قهوه سردت را بي خيال سر بکشيم , بي بغض ... بدون بي قراري . بيا اشکهاي نگفته رو تو پاورقي چرک نويسهايت جا بذاريم . بيا تو روشني خلوت شبانمون پرسه مستي بزنيم
بيا حسرت ها را دور بريزيم , دير شدنها را زود فراموش کنيم . بيا اين چمدان نيمه باز رو از کنار پاهاي سستت بر داريم . سفر , همسفر مي خواهد , خودم سراب مقصدت مي شوم
... به حرفم گوش کن پسرکم
من نگرانتم ... نگران اين همه حال مچاله شده کنار تختت ... من نگران اين زانوهاي دلگيرم که هي بغل مي کني ... من نگران اين چشمهاي منتظرم که تمام روز به آينه ات بسته اي ... من نگران اين همه فاصله ام که از خودت تا نزديکترينها کشيده اي ... من نگران اين گمشدنهاتم
من فقط براي دل کوچيک تو مي نويسم که تمرين رهايي را فراموش نکني ... من فقط براي تو مي نويسم که آروم بگيري ... من براي پاهايت مي نويسم که لذت دويدن را به درد زخمهايش بي خيال نشوند ... من براي همه صبوريهايت مي نويسم ... خسته نشو , دلگير نشو . با من باش
من کنارتم , من کنارتم تا با هم از زير بارون تنهايي گلهاي بي وفايي بچينيم ... بگذار بخندند , من اينجايم تا نخندم به بغض دلدادگيت , صداي لرزان تمنايت , آرزوي پروازت . من مي دانم ... مي دانم که زمين خاکي عشقت گرد است , مي دانم که هر چي مي دوي همان جاي اولي ... من پوزخند , ارزانيت نمي کنم . به آتش بي مهري جزايت نمي دم . من هميشه با توام
انقدر برايت مي نويسم تا هيچوقت تنها نموني ... هيچوقت تنها نمي موني ... نترس پسرکم , ترسيدن براي تو نيست
من براي تو مي نويسم , براي ديروزت که خاکستري بود , براي امروزت که قرمز است , براي فردايت که رنگش نکردي ... براي تو مي نويسم تا آروم بگيري ... تنها نموني ... مهم نيست چي ميشه , مهم نيست ... بي رنگي ها را فراموش کن
من فقط براي تو مي نويسم پسرکم

 

.

hamed.1360@yahoo.com

هدايتگر امت

اى آنكه بود هادى دين نام ترا
خون گشت دل از گردش ايام ترا
فرياد ز معتزكه پس از انهمه ظلم
با زهر جفا كشت سرانجام ترا


ائمه طاهرين عليه السلام هر يك جلوه اى از نور واحد محمدى (ص ) اند كه در شرايط گوناگون در بسيط زمين ظهور كرده و از ملكوت آسمانها براى هدايت ناسوتيان نزول فرموده اند تا در كنار انسانها چند صباحى زندگى كنند و سر مشق يك زندگى آيده آل الهى براى تمامى نسلها و دورانها باشند.
جايگاه امام معصوم عليه السلام فقط مسند زعامت و زمامدارى جامعه نيست و اين مسند در مرتبى بسيار پاينتر از ان ولايتى است كه ائمه معصومه شيعه از سوى پروردگار جهانيان به ان مفتخرند. مقام ولايت معنوى (ولاء تصرف ) براى چهارده معصوم نورانى ، مقام است كه هيچيك از اولين و آخرين بدان دست نخواهند يافت و امام عليه السلام انسان كاملى است كه در اعصار مختلف حامل اين ولايت عظمى است و جهان انسانى هيچوقت نميتواند بدون حضور ولى مطلق و حجت حق بر حيات خويش ادامه دهد.
امام عليه السلام اگر چه در ميان زمينيان مثل يك انسان معمولى و در كنار كائنات ديگر زيست ميكند ولى در عالم ملكوت و در جهان واقعيت ها، جايگاه امامت لنگرگاه زمين و آسمان است و امام ستون هستى و آفرينش .
امام دهم ، حضرت امام على النقى الهادى عليه السلام ، دهمين حامل اين ولايت بزرگ و برحسب زمان دهمين تجسم ان نور پاك محمدى (ص ) است .
امام هادى عليه السلام چهل و دو سال در اين كره خاكى زندگى كردند كه پس از شهادت امام جواد عليه السلام يعنى در حاليكه هشت سال و پنج ماه بيشتر نداشتند به مقام امامت رسيدند و سيزده سال در مدينه طيبه اقامت داشتند و پس از متوكل عباسى كه يكى از ظالم ترين و پست ترين خلفاى بنى عباس بود، ان حضرت را به اجبار به سامرا برد، امام هادى عليه السلام حدود بيست سال در سامرا و در خانه اى كه هم اكنون محل دفن ان بزرگوار است زندگى كردند.
متوكل عباسى كه به شايستگى و مقام معنوى امام معترف بود از موقعيت امام و محبوبيت ايشان به شدت در هراس و وحشت بود، بنابراين نهايت سعى خود را بكار ميبرد تا مردم را از تماس با امام و مراجعه به ان حضرت محروم نمايد و لذا غالبا حضرت هادى عليه السلام در محيطى بسته و تحت نظر بودند.
با آنكه متوكل تمام امكانات فرصت قيام را از امام و يارانش سلب و آنحضرت را در سامرا در محدوده يك منزل زير نظر گفته بود، ولى هيچگاه از جانب امام اسوده نبود، زيرا ميدانست امام با او اختلاف اساسى و جوهرى دارد و از هر فرصتى براى مبارزه با ظلم و دستگاه سلطنت استفاده خواهد كرد.
امام هادى عليه السلام مشعل دار هدايت و معرف مقام رفيع و بلند امامت بود، او امام عليه السلام بود و متصل به درياى بيكرانه علم و دانش الهى . در يكى از مواردى كه حضرتش به معرفى مقام امامت پرداخت ، پاسخ سوالى است كه موسى بن عبدالله نخعى از امام داشت ، او به حضرت عرض كرد مرا گفتارى تعليم كنيد تا با ان شماها را زيارت كنم ، امام هم زيارت جامعه كبيره را به او اموخت .
زيارت جامعه از كاملترين زيارتى است كه براى امامان و اهل بيت رسالت نقل شده و داراى مضامين و تعابير بسيار بلند و در واقع يك دوره امام شناسى به حساب مى آيد، اين همان زيارتى است كه وقتى يكى از شيعيان سعادت يافت و خدمت امام زمان (عج ) رسيد حضرت به او فرمودند: چرا شما جامعه نمى خوانيد؟ جامعه جامعه جامعه و مرحوم محدث قمى رد مفاتيح الجنان كيفيت تشرف اين عاشق و مومن به اهل بيت را پس از زيارت جامعه تحت عنوان حكايت سيد رشتى نقل فرموده است .
اين زيارت كه زا معتبرترين ادعيه ، و از نظر سند از صحيحترين زيارات شيعه و نيز از نظر متن از فصاحت و بلاغت كم نظيرى بر خوردار است ، حاوى بلندترين تعابير عرفانى و عاليترين درسهاى عقيدتى بوده و شايسته ترين معرفى از مقام اهل بيت عصمت و طهارت است .
زيارت جامعه بهترين درس مدونى است ، كه از امام هادى عليه السلام به يادگار مانده است و از مقام و دست نيافتنى ولايت به اندازه فهم بشرى پرده بردارى ميكند.
امام در اين زيارت در توصيف اهل بيت فرموده : جايگاه رسالت ، منزلگاه وحى ، خزانه داران علم ، ريشه هاى كرامت ، نقطه اتكا شهرها، عصاره پيامبران ، مشعلهاى تاريكيهاى ، پرچمهاى پارسايى ، نمونه هاى برتر اهل عالم پسين و پيشين ، راز داران خدا، برگزيدگان حق ، اولى الامر، صراط متين حق و نورهايى از يك سنخ كه خداوند آنها را به گرد عرش ، محيط گردانيده است و اينكه منكران آنها كافر و خارج از دين اند.
به گواهى تاريخ از امام اول تا امام يازدهم شيعيان ، هيچيك به مرگ طبيعى از دنيا نرفته اند و به شكلهاى مختلف (در جبهه جنگ ، ترور يا بوسيله سم ) جام شهادت نوشيده اند، اين نمايشگر ان است كه ائمه نسبت به مسائل سياسى روزگار خويش بى تفاوت نبوده و تنها به عبادات فردى نمى پرداختند و اگر هم به دلايلى سكوت ميكردند هيچگاه سر سازش با ستمگران نداشتند و اين خود مهمترين عامل نگرانى دستگاه و دليل به شهادت رساندن ان بزرگواران بود. لذا امام دهم را نيز مى بينيم با آنكه تحت كنترل شديد رژيم خلافت و ظاهرا از انجام فعاليتهاى سياسى و نظامى بدور بودند، مورد كينه و خشم ستمگران قرار گرفته و در مسير شهادت كه خط ويژه آل محمد(ص ) و على عليه السلام است گام مى نهند.
بدينسان وجود حضرتش در سن چهل و دو سالگى يعنى در تاريخ سوم رجب سال 254 هجرى به دست عوامل خلافت مسموم گشته و به شهادت ميرسند.

 

 

saber_soltani@yahoo.com

يک email از طرف خدا ...

امروز صبح که از خواب بيدار شدي،نگاهت مي کردم؛و اميدوار بودم که با من حرف بزني،حتي براي چند
کلمه،نظرم را بپرسي يا براي اتفاق
خوبي که ديروز در زندگي ات افتاد،از من تشکر کني.اما متوجه شدم که خيلي مشغولي،مشغول انتخاب
لباسي که مي خواستي بپوشي.
وقتي داشتي اين طرف و آن طرف مي دويدي تا حاضر شوي فکر مي کردم چند دقيقه اي وقت داري که
بايستي و به من بگويي:سلام؛اما
تو خيلي مشغول بودي.يک بار مجبور شدي منتظر بشوي و براي مدت يک ربع کاري نداشتي جز آنکه روي يک
صندلي بنشيني. بعد ديدمت
که از جا پريدي.خيال کردم مي خواهي با من صحبت کني؛اما به طرف تلفن دويدي و در عوض به دوستت
تلفن کردي تا از آخرين شايعات
ا خبر شوي. تمام روز با صبوري منتظر بودم.با اونهمه کارهاي مختلف گمان مي کنم که اصلاً وقت نداشتي با
من حرف بزني.متوجه شدم
قبل از نهار هي دور و برت را نگاه مي کني،شايد چون خجالت مي کشيدي که با من حرف بزني،سرت را به
سوي من خم نکردي. تو به
خانه رفتي و به نظر مي رسيد که هنوز خيلي کارها براي انجام دادن داري.بعد از انجام دادن چند کار،تلويزيون
را روشن کردي.نمي دانم
تلويزيون را دوست داري يا نه؟ در آن چيزهاي زيادي نشان مي دهند و تو هر روز مدت زيادي از روزت را جلوي
آن مي گذراني؛ در حالي که
درباره هيچ چيز فکر نمي کني و فقط از برنامه هايش لذت مي بري...باز هم صبورانه انتظارت را کشيدم و تو
در حالي که تلويزيون را نگاه
مي کردي،شام خوردي؛ و باز هم با من صحبت نکردي. موقع خواب...،فکر مي کنم خيلي خسته بودي. بعد از
آن که به اعضاي خوانواده ات
شب به خير گفتي ، به رختخواب رفتي و فوراً به خواب رفتي.اشکالي ندارد.احتمالاً متوجه نشدي که من
هميشه در کنارت و براي کمک به
تو آماده ام. من صبورم،بيش از آنچه تو فکرش را مي کني.حتي دلم مي خواهد يادت بدهم که تو چطور با
ديگران صبور باشي.من آنقدر دوستت
دارم که هر روز منتظرت هستم.منتظر يک سر تکان دادن،دعا،فکر،يا گوشه اي از قلبت که متشکر باشد.
خيلي سخت است که يک مکالمه
يک طرفه داشته باشي.خوب، من باز هم منتظرت هستم؛سراسر پر از عشق تو...به اميد آنکه شايد امروز
کمي هم به من وقت بدهي.
آيا وقت داري که اين را براي کس ديگري هم بفرستي؟ اگر نه،عيبي ندارد،مي فهمم و هنوز هم دوستت
دارم. روز خوبي داشته باشي...
از طرف...دوست و دوستدارت:خدا

 

 

naghmeh_nafti@yahoo.com

وصيت نامه داريوش کبير به فرزندش خشايارشا

 اينک که من از دنيا مي روم بيست وپنج کشور جهان جزو امپراتوري ايران است و در تمام اين کشور ها احترام دارند و مردم کشور نيز در ايران داراي احترام مي باشند . جانشين من خشايار شاه بايد مثل من در حفظ اين کشور ها بکوشد و راه نگهداري کشورها اين است که در امور داخلي آنها مداخله نکند و مذهب و شعائر آنها را محترم بشمارد .
اکنون که من از دنيا مي روم تو دوازده کرور خزانه سلطنتي داري و اين زر يکي از ارکان قدرت تو مي باشد زيرا قدرت پادشاه فقط به شمشير نيست بلکه به ثروت نيز هست . البته به خاطر داشته باش که تو بايد به اين ذخيره بيفزايي نه اينکه از آن بکاهي . من نمي کويم که در مواقع ضروري از آن برداشت نکن ، زيرا قاعده اين خزانه اين است که هنگام ضرورت از آن برداشت کنند اما در اولين فرصت آنچه برداشتي به خزانه برگردان .
مادرت آتوسابرمن حق دارد پس پيوسته وسايل رضايت خاطرش را فراهم کن.
ده سال است که من مشغول ساختن انبارهاي غله در نقاط مختلف کشور هستم و من روش ساختن اين انبارها را که با سنگ ساخته مي شود و به شکل استوانه اي است در مصر آموختم و چون انبارها پيوسته تخليه مي شود ، حشرات در آن بوجود نمي آيد و غله در اين انبارها چند سال مي ماند بدون اينکه فاسد شود و تو بايد بعد از من به ساختن انبارهاي غله ادامه دهي تا اينکه آذوقه دويا سه سال کشور در انبارها موجود باشد و هر ساله بعد از اينکه غله جديد به دست آمد از غله موجود در انبارها براي تأمين کسر خوار وبار استفاده کن و غله جديد را بعد از اينکه بوجاري شد به انبار منتقل نما و به اين ترتيب تو هرگز براي آذوقه در اين مملکت دغدغه نخواهي داشت ولو دو يا سه سال پياپي خشکسالي شود هرگز دوستان و نديمان خود را به کارهاي مملکتي نگمار و براي آنان همان مزيت دوست بودن با تو کافيست ، چون اگر دوستان و نديمان خود را براي کارهاي مملکتي بگماري به مردم ظلم کنند و استفاده نامشروع نمايند نخواهي توانست آنها را به مجازات برساني ، چون با تو دوست هستند و تو ناچاري رعايت دوستي بنمايي .
ده سال است که من مشغول ساختن انبارهاي غله در نقاط مختلف کشور هستم و من روش ساختن اين انبارها را که با سنگ ساخته مي شود و به شکل استوانه اي است در مصر آموختم و چون انبارها پيوسته تخليه مي شود ، حشرات در آن بوجود نمي آيد و غله در اين انبارها چند سال مي ماند بدون اينکه فاسد شود و تو بايد بعد از من به ساختن انبارهاي غله ادامه دهي تا اينکه آذوقه دويا سه سال کشور در انبارها موجود باشد و هر ساله بعد از اينکه غله جديد به دست آمد از غله موجود در انبارها براي تأمين کسر خوار وبار استفاده کن و غله جديد را بعد از اينکه بوجاري شد به انبار منتقل نما و به اين ترتيب تو هرگز براي آذوقه در اين مملکت دغدغه نخواهي داشت ولو دو يا سه سال پياپي خشکسالي شود هرگز دوستان و نديمان خود را به کارهاي مملکتي نگمار و براي آنان همان مزيت دوست بودن با تو کافيست ، چون اگر دوستان و نديمان خود را براي کارهاي مملکتي بگماري به مردم ظلم کنند و استفاده نامشروع نمايند نخواهي توانست آنها را به مجازات برساني ، چون با تو دوست هستند و تو ناچاري رعايت دوستي بنمايي .
. همواره حامي کيش يزدان پرستي باش اما هيچ قومي را مجبور نکن که از کيش تو پيروي نمايند و پيوسته به خاطر داشته باش که هرکس بايد آزاد باشد که از هر کيش که ميل دارد پيروي نمايد.
بعد از اينکه من زندگي را بدرود گفتم بدن من را بشوي و آنگاه کفني را که خود فراهم کرده ام بر من بپيچان و در تابوت سنگي قرار بده و در قبر بگذار اما قبرم را که موجود است مسدود نکن تا هر زمان که مي تواني وارد قبر شوي تا تابوت سنگي مرا ببيني و بفهمي که من پدر تو و پادشاهي مقتدر بودم و بر من بيست وپنج کشور سلطنت مي کردم ، مردم و تو نيز مثل من خواهي مرد زيرا سرنوشت آدمي اين است که بميرد خواه پادشاه کشور باشد يا يک خار کن و هيچ کس در اين جهان باقي نمي ماند .
اگر تو هر زمان که فرصت بدست مي آوري وارد قبر من بشوي و تابوت را ببيني غرور و خود خواهي بر تو غلبه نخواهد کرد اما وقتي مرگ خود را نزديک ديدي بگو قبر مرا مسدود نمايند و وصيت کن که پسرت قبر تو را باز نگاه دارد تا اينکه بتواند تابوت حاوي جسد تو را ببيند . زنهار ، زنهار هرگز هم مدعي هم قاضي نشو اگر هم از کسي ادعايي داري موافقت کن يک قاضي به يک طرف آن ادعا را مورد رسيدگي قرار بدهد و راي صادر نمايد زيرا کسي که مدعي است اگر قاضي هم باشد ظلم خواهد کرد .
هرگز از آباد کردن دست بر ندار زيرا اگر دست از آباد کردن برداري کشور تو رو به ويراني خواهد گذاشت زيرا قاعده اين است که وقتي کشور آباد نمي شود به طرف ويراني مي رود . در آباد کردن ؛ حفر قنات و احداث جاده و شهر سازي را در درجه اول اهميت قرار بده .
عفو و سخاوت ، ولي عفو بايد موقعي بکار بيفتد که کسي نسبت به تو خطايي کرده باشد و اگر به ديگري خطايي کرده باشد و تو خطا را عفو کني ظلم کرده اي زيرا حق ديگري را پايمال نموده ا ي .
بيش از اين چيزي نميگويم اين اظهارات را با حضور کساني که غير از تو در اينجا حاضر هستند ، کردم . تا اينکه بدانند قبل از مرگ من اين توصيه ها را کرده ام و اينک برويد و مرا تنها بگذاريد زيرا احساس ميکنم مرگم نزديک شده است .

 

 

goodness_setareh@yahoo.com

 سلام جناب گیر...
از دید یه پسر همه چی و دیدیم حالا از دید یه دختر برات میگم
متاسفم
واقعا" متاسفام .دلم برای همه مون میسوزه...همه مون قابل ترحمیم(چه وحشتناک)ما قربانی هستیم .درسته ما قربانیم.قربانی چیزی هستیمکه خودمون مسببش نیستیم ولی بازیکن و ادامه دهنده اش ماییم.ماییم که اجازه میدیم این بازی ادامه داشته باشه.بازی که فقط بازنده داره.داستان چیه؟دهستان درست عین داستان گیر 3 پیچ با این تفاوت که شخصیت اصلی ما این دفعه دختره(خواهش میکنم تا اخخر متنو بخونید)
1 _یه دختری هست به اسم y .مردم در مقابل ایشون سه دسته میشن.یه ذسته میگن دختر متوسط.خیلی ام خوشگل نیست.خانواده اشم معمولین.باباشم کارمنده.یه دسته میگن:دختر خوشگل.به کمالات.زحمت کش.یه دسته هم میگن:دختره جلف.مام اگه انقدر با صورتمون ور میرفتیماون شکلی میشدیم و هیچ کس جز این دختر از حقیقت اگاه نیست.
حالا عین داستان قبلی لو میره بابای این دختر پولداره و همون داستانای گیر 3 پیچ...
2 _توی نوارات.سی دی هات.دفتر خاطراتت حتما" یه چیزای غمناک داریو حتما"یه چیزای خوشایند که باعث خوشحالیت میشن.اول اونایی که باعث خوشحالیت میشن ومرور کن.ببین چه خوشحال شدی.چه می خندی.حالا اونایی که غمناکن... ناراحت شدی... برای همه ناراحتی تو زندگی پیش می یاد.اگه ما انسان ها ناراحتی رو تجربه نکنیم مفهوم شادی رو درک نمی کنیم.
ولی من انجا عین دوست عزیزمون(گیر 3 ...)متاسف نیستم..."احساساتمون چه شرطی شده؟"...احساسات یعنی چی ؟که بگیم شرطی شده؟...هر کدوم از ما میدونیم احساس یعنی چی ولی گفتن معنی انتزاعی اون برامون مشکل.چیزی که در رابطه با احساس تو فرهنگ لغت نوشته شده بود:احساس:حس یافتن.درک کردن.دریافتن.ایا ما بدون تاثیر پذیرفتن از محیط بیرونمون می تونیم چیزی رو دریافت و درک کنیم؟درسته ما میگیم خیلی موقع ها به درون خودمون رجوع می کنیمو بعضی مسائل رو درک می کنیمولی اگه با خودمون روراست باشیم همیشه یه عامل بیرونی هست کهباعث میشه ما به درون خودمون بریم حتی اون ادمی که عارف.یه چیزی تو محیط پیرامو خودش می بینه که اون راهو پیش می گیره.پس نمی تونیم بگیم احساساتمون شرطی شده.مسلما" احساسات ما با یه خاطره ی خوب و بد عوض می شه.غیر از این باشه باید راجع به خودمون تامل کنیم.
"عزیزترین بخش وجودیت به بهزی گرفته شده و تو هم داری حالشو می بری..."(نوشته ی گیر 3 پیچ)
بذار حالشو ببره.اون اون طوری لذت می بره.تو یه طور دیگه.چرا باید عین تو باشه تا فکر کنی که وجودش به بازی گرفته نشده؟اونم یه انسان مثل تو.نه بالا تر نه پایین تر.
تو زندگیم دقت کردم...زندگی ما شرطی/ما هیچ مطلقی تو زندگیمون نداریم.اون وقت میگی:"چقدر حس شرطی تو زندگیمون وجود داره؟ همه چیز تو زندگی ما شرطی .تنها چیزی که شرطی نیست و مطلق خداهامون.اگه این زندگی شرطی نباشه منو تو تلاشی هم می کنیم؟یا می گیم:نه الان باید این اتفاق بیافته پس بشین و نگاه کن.انقدر این شروط تو زندگی ما زیاده که هیچ وقت تموم نمی شن.تو یه کارو انجام ندادی؟اشکال نداره.به این فکر کن که بی نهایت کاره دیگه وجود داره که می تونی به درستی انجام بدی.فقط دوست من مراقب یه چیز باش:زمان.عمر.
"عشقی که با یه تلفن زنده می شه.با یه نامه یا یه مسیج از بین می ره. عشقی که وابسته به شرایط...به پول خوشگلی و هزار کوفت و زهر مار دیگه؟"(نوشته گیر ...)اسم این وابستگی عشق؟ یا یه عادت بر حسب منفعتهای افول کردنی؟
حلا پسرک من هنوزم برای عروسک کوچولوت متاسفی؟تا حالا خودتو گذاشتی جای یه عروسک کوچولو؟این کارو کردی.توی لحظه لحظه ی زندگی عروسکت؟نگو که این کارو کردم چون نمی تونی اگه می تونستی تو هم یه عروسک کوچولو بودی.
اره شاید یه روزی همه مون بفهمیم که چه بازی مزخرفی رو ادامه میدیم ولی اون وقت به جهی اینکه عین سگ از خودمون متنفر بشیم و با نا امیدی بریم تو باتلاق بهتره که هر دقیقه به این فکر کنیم که یک انسانیم پس سعی کنیم انسان باشیم.
راه فراری نیست؟مگه قراره فرار کنیم؟از کی می خوایم فرار کنیم؟از خودمون؟می شه؟وقتی کسی به فکر فرار می افته یعنی متوجه موقعیت خطرناکش شده پس فهمیده چه خبره.پس به جای فرارتصمیمشو عوض میکنه و راهشو انتخاب میکنه.و در اخر.زندگی مزخرف؟این زندگی چه مزخرف چه عالی فرصتی که به ما داده شده پس بهتره نهایت استفاده رو ازش ببریم و همیشه فکر کنیم جز بالاترین موهبتهایی که به ما دادخ شده.(برای همه مون بهتره)
معذرت از غلطها نگارشی و تایپی بار اول که می نویسم و تایپ می کنم.

 

 

nafez1359@yahoo.com

حسين مرعشي:
اسلام، نظام سياسي، اقتصادي و اجتماعي ندارد!

حسين مرعشي، عضو برجسته كارگزاران و برادر همسر آقاي هاشمي رفسنجاني که با نشريه "ذکر" گفتگو مي کرد، در اعلام مواضعي بي سابقه، اعلام کرد که گروه متبوعش پس از مطالعات فراوان به اين نتيجه رسيده‏اند که "اسلام، نظام سياسي، اقتصادي و اجتماعي ندارد"، همانگونه که نظام پزشکي و مهندسي ندارد و اقتصاد اسلامي نيز وجود ندارد.
براي تنويرافكار عمومي بخشي از اين مصاحبه بدون هيچ دخل و تصرفي منتشر مي ‏شود.

مرعشي: ما به عنوان حزب کارگزاران با برداشتي که از دين، مکتب و تجربه بشري داريم، به اين نتيجه رسيديم که اسلام با مشي ليبراليسم سازگاري دارد تا با مشي دولت سالار و سوسياليستي ...

سوال: آقاي مرعشي، شما مي گوييد حتما از ميان ليبراليسم و سوسياليسم بايد يکي را براي مديريت جامعه انتخاب کرد، خاطره شعار اول انقلاب در ذهن زنده مي شود که نه شرقي نه غربي، جمهوري اسلامي چرا که دو قدرت حاکم جهاني در آن مقطع و کشورهاي وابسته به خود را با اين دو گرايش مديريت مي کردند و مدعي بودند که هر کدام از توانايي بيشتري نسبت به مکتب ديگر برخوردار است. جمهوري اسلامي آمد تا اين تابو را بشکند که نه ليبراليسم و نه سوسياليسم. اما وقتي که شما اينگونه بحث مي کنيد که بهترين و کارآمدترين نظام سياسي تجربه شده و برگرفته از عقل جمعي بشر براي مديريت جوامع، ليبراليسم است اين سوال در ذهن ساخته مي شود که تا به حال به اين فکر نيفتاده ايد که جمهوري اسلامي خود يک مکتب جديد است و مدعي ايدئولوژي مديريت جوامع بر اساس اصول ناب اسلامي و انساني. چرا سعي نکرديد تا پارامترها و مديريت اسلامي را کشف و استخراج کنيد و بر اين اساس به ليبراليسم پناه نبريد؟
چرا موتلفه اين کار را نکرده است. ما اصلا معتقد نيستيم اسلام نظام اقتصادي، سياسي و اجتماعي دارد. همانطور که نظام پزشکي ندارد.

شما خودتان شخصيتي هستيد که سالها فعاليت هاي اقتصادي داشتيد و بهتر از هر کسي مي توانيد به سمت کشف نظام اقتصادي حرکت کنيد.
نه ما قائل به اين که اسلام نظام اقتصادي دارد، نيستيم. اسلام دين هدايت است. همانطور که نظام مهندسي ندارد نظام اقتصادي هم ندارد.
اقتصاد اسلامي را اعتقاد نداريد؟
خير در اسلام به هيچ عنوان اقتصاد اسلامي وجود ندارد.
اعتقاد نداريد يا اينکه اسلام در اين زمينه حرف ندارد؟
نه اسلام، احکامي در زمينه حوزه اقتصاد دارد.
احکام که در حوزه قضا و قضاوت هم دارد؟
اما "نظام قضايي ندارد". اسلام تنها احکام اقتصادي دارد و نه نظام اقتصادي.
جمهوري اسلامي شکل گرفت تا اين نظام ها بر اساس احکام دين تدوين شود. اگر قرار بود که 1400 سال پيش نظام هاي مديريتي در حوزه هاي مختلف براي امروز ما تدوين شده باشد که ديگر چه زحمتي ما بايد مي کشيديم؟
نظام مجموعه اي از نهادها و روابط ميان اين نهادهاست. اين در اسلام نيست. البته شان اسلام هم نيست که همچنين مسايلي را داشته باشد. چون نظامها متناسب با تجربه و تجمع عقل بشر در حال تغيير و تحول اند.
يعني چي در شان اسلام نيست که داراي نظام خاص خود باشد؟
یعنی اسلام دین هدایت است.
این هدایت یک نرم افزار است که برای تجلی و به منصه ظهور رسیدن به سخت افزارهایی متناسب با مقتضیات روز نیاز دارد.
اسلام دینی ابدی است. یک اصولی و حدودی را تعریف می کند که بشر در چهارچوب آن حدود خودش اقدام کند.
اما مقتضیات زمان و مکان هم هست.
بحث مقتضیات مطرح نیست. به هر حال اساساً اسلام نظام اقتصادی ندارد.
آقای مرعشی جواب سوالم را ندادید که آیا اسلام نمی تواند نظام اقتصادی داشته باشد؟
به هیچ عنوان اسلام نمی تواند نظام اقتصادی داشته باشد. مگر امام جعفر صادق متخصص روابط پول و بانک بود که بیاید در این حوزه وارد شود و نظام اقتصادی معرفی کند.
پس جایگاه اجتهاد در کجاست؟
اجتهاد وظیفه دارد تا به بررسی قواعد دست ساز بشر بنگرد تا اگر با احکام دینی مغایرت نداشت آن را تایید کند.
فقط تایید و تکذیب قوانین بشری و انسانی در حوزه اجتهاد می گنجد؟
 اصلا اجتهاد در حوزه فقه مفهومی نیست که شدنی باشد. برای مثال در مورد ساختمان شما قصد دارید ساختمان سازی کنید می خواهید تیرآهن را جوش دهید آجرچینی کنید ...
آقای مرعشی ساختمان ساختن فقط یک سخت افزار ساختن است.
نخیر. محاسباتش هم به عنوان نرم افزار محل بحث است. ساختمان سازی یک نظام فنی مهندسی است. اگر جایی احساس کردند که برای تطبیق با اسلام و اینکه آیا مغایرتی دارد یا ندارد، باید بیایند و از کارشناس سوال کنند.
نگاه شما در حوزه دین هم یک نظام دموکراتی و فن سالارانه است.
حتما چنین است. اسلام نظام پزشکی هم ندارد. اما درباره بهداشت تاکید کرده و گفته که نظافت خوب است.
 اما اسلام کلیاتی درباره همه مسایل نظیر بهداشت، قضاوت، اقتصاد و سیاست و ... دارد؟
بله قواعد و کلیاتی که فقط خواسته بشر را هدایت کند. اما زندگی در این دنیا، زندگی ای است که نظام اقتصادی، نظام بانکی همگی دستاورد و تجارب بشری است.
آقای مرعشی از تجارب دولت نبوی و علوی و احادیث، روایات، احکام و مستندات دینی نمی توان نظام های اسلامی را استخراج کرد؟
در صدر اسلام که رسول (ص) در جزیره العرب حکومت می کردند جزیره العرب آن روز پول ملی نداشته است ...
در همه جوامع، پیشرفت و تحول در آن روزها بود در همه جوامع با گذشت زمان شکل گرفته که ادعای جالبی برای مدعیان نمی تواند باشد.
دقت داشته باشید که در آن مقطع درهم و دینار واحد پول مردم ایران بوده است اسلام نظام اقتصادی نداشتت. چه کسی می گوید اسلام نظام اقتصادی داشته است. تاکیداتی درباره خمس و زکات دارد اما نظام اقتصادی ای مشخص نمی شود.
 آقای مرعشی اینکه می گویید یک دستاورد بشری است. این دستاورد بشری هم محصول تجمیع عقل بشری است. اما این عقل بشری را هم اسلام به آن توجه داشته است.
اسلام دستوراتی دارد. اما وقتی سخن از معامله می شود تاکید می کند حق نداری اشکالات جنسیت را بپوشانی، اگر این کار را کردی حرام است. اسلام مرزبندی میان حلال و حرام ها را مشخص کرده است اما این حلال و حرام ها دستورات احکام است. نظام اقتصادی که در جمهوری اسلامی با به عنوان یک گروه "مسلمان معتقد به لیبرالیسم" به دنبال اجرایی کردن آن هستیم هرگز نمیتواند با احکام اسلام مغایرت داشته باشد. ربا حرام است ولی آیا اگر من امروز به شما پولی بدهم و نرخ تورم روی پول من اثر بگذارد و زمانی که شما قصد پس دادن پول مرا داشتی پول ارزان شده باشد آیا باید مابه التفاوت این پول را به مند بدهی یا اینکه نه این مساله ربوی است یا نه؟ در حال حاضر بخشی از مجتهدین معتقدند دریافت مابه التفاوت مبتنی  بر نرخ تورم ربا نیست چرا که قرار نبود اصل پول ارزان شود. اجتهادی که شما روی آن پافشاری می کنید تحقیق درباره همین مسایل است اما اینها را نمی توان نظام اقتصادی دانست. نظام اقتصادی یعنی اینکه شناخت چگونگی صادرات و واردات، بررسی قوانین حاکم بر بنگاهها، چگونگی تعیین دستمزد، مشخص شدن چگونگی سود، روابط بین مجموعه نهادها، شناخت جایگاه دولت، مالیات در اقتصاد و ...
بالاخره باید نهاد و مرجعی باشد که روابط این چنینی را بر اساس همان اصول و میزان های اسلامی مورد سنجش قرار دهد تا با احکام دینی مغایرت نداشته باشد.
بله به همین دلیل ما معتقدیم که وجود شورای نگهبان برای یک نظام دینی لازم است. در یک نظام دینی هر چقدر لیبرال ها هم بستر فعالیت داشته باشند، ما معتقدیم که باید شورای نگهبان وجود داشته باشد که مصوبات را با احکام اسلامی مطابقت کند.

 

 

parham_20032005@yahoo.com

If a statue of a person in the park on a horse has both front legs in the air, the person died in battle. If the horse has one front leg in the air, the person died as a result of wounds received in battle. If the horse has all four legs on the ground, the person died of natural causes.
اگر در پاركي ، پيكره شخصی بر روي اسبی قرار داشته باشد كه هر دو پای جلويي آن اسب به هوا بلند شده باشد ، نشانه آن است كه آن شخص در جنگ كشته شده است...اگر يك پای اسب به هوا بلند شده باشد ، نشانه آن است كه آن فرد در جنگ زخمی شده است...اگر هر چهار دست و پای اسب بر روي زمين باشد ، نشانه آن است كه آن شخص به مرگ طبیعی مرده است.

What do bullet proof vests, fire escapes, windshield wipers and laser printers all have in common?
Ans. - All invented by women.
جليقه ضد گلوله ، ضد آتش ، برف‌پاك‌كنهاي شيشه جلوی اتومبيل و چاپگرهاي لیزری توسط زنان اختراع شدند.

Honey is the only food that doesn't spoil. What is this?
تنها غذايي كه فاسد نميشود عسل است.

A crocodile cannot stick its tongue out.
كروكوديل نميتواند زبانش را به بيرون دراز كند.

A snail can sleep for three years.
حلزون ميتواند سه سال بخوابد.

All polar bears are left handed.
تمامی خرس‌هاي قطبی چپ‌دست هستند.

American Airlines saved $40,000 in 1987 by eliminating one olive from each salad served in first-class.
در سال 1987 خطوط هوايی "امريكن ايرلاينز" توانست با حذف يك دانه زيتون از هر سالاد سرو شده در پروازهای درجه يك خود ، چهل هزار دلار صرفه‌جويي كند.

Butterflies taste with their feet.
پروانه‌ها با پاهايشان ميچشند.

Elephants are the only animals that can't jump.
فيلها تنها جانوراني هستند كه قادر به پريدن نيستند.

In the last 4000 years, no new animals have been domesticated.
در 4000 سال قبل ، هيچ حیوانی اهلی نبود.


On average, people fear spiders more than they do death.
بطور متوسط ، مردم آنقدر از عنكبوتها ميترسند كه نميتوانند آنها را بكشند.

Shakespeare invented the word 'assassination' and 'bump'.
شكسپير اين دو كلمه رو از خود اختراع كرد...معنيش رو من نفهميدم!!!كسي هست كه فهميده باشه؟؟؟

The ant always falls over on its right side when intoxicated.
مورچه هميشه بر روي سمت راست بدن خود سقوط ميكند.

The electric chair was invented by a dentist.
صندلی الكتريكي توسط يك دندانپزشک اختراع شد.

The human heart creates enough pressure when it pumps out to the body to squirt blood 30 feet. قلب انسان فشاری كافي ايجاد ميكند تا به فاصله 30 فوتي (تقريباً 8 متر) خون را به خارج از بدن پمپاژ كند.

Rats multiply so quickly that in 18 months, two rats could have over million descendants.
موشهای صحرايي چنان سريع تكثير پيدا ميكنند ،كه در عرض هجده ماه دو موش صحرايي قادرند يك ميليون فرزند داشته باشند.

Wearing headphones for just an hour will increase the bacteria in your ear by 700 times.
استفاده از هدفون در هر ساعت ، باکتریهای موجود در گوش شما را تا هفتصد برابر افزايش ميدهد.

The cigarette lighter was invented before the match.
فندک قبل از كبريت اختراع شد.

Most lipstick contains fish scales.
روژلب حاوي فلس ماهی است.

Like fingerprints, everyone's tongue print is different.
نظير اثر انگشت ، اثر زبان هر شخص نيز متفاوت است.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

چرايي حمايت همه جانبه رهبري از دولت نهم

امروزه يعني پس از گذشت دوسال از عمر دولت نهم براي بسياري اين سوال مطرح است كه چرا مقام معظم رهبري مكررا دولت را مورد تائيد قرارداده و از آن حمايت همه جانبه مي كنند. شاخص مناسب براي نزديك شدن به پاسخ صحيح توجه به ويژگيهاي اساسي دولت نهم است كه مي بايست با شيوه خاص به آن رسيد.
برگزيده شدن آقاي احمدي نژاد ازسوي مردم كه دريك رقابت نفس گير انتخاباتي انجام شد معناي روشني داشت، يعني پايان دادن به حركتي كه هشت سال دركشور با همه ويژگيهاي خودش درجريان بود. ازخصوصيات انتخابات رياست جمهوري نهم اين بود كه نامزدهاي قدرتمند با ايده وآراي متفاوت با تمام توان به ميدان آمدند وخود راعرضه كردند ويك رقابت كاملا جدي و جذاب را شكل دادند و مردم از ميان تنوع نامزدها و آرا و ايده ها احمدي نژاد را انتخاب كردند.حال بايد بررسي كرد و ديد آيا راي ندادن مردم به تداوم حركت گذشته ناشي از نارضايتي آنها بود ويا اينكه ضمن رضايت از آن درخصوص گفتار و رفتار دولت گذشته اشباع شده بودند وبر اساس حس تنوع طلبي به جايگزين جديد روي خوش نشان دادند ويا اينكه از حركت گذشته ناراضي شده بودند و تداوم آن را نمي پسنديدند و يا اينكه در ايده هاي احمدي نژاد نكاتي رامشاهده كرده بودند كه آنها راجذب كرد و گم شده خود را در آن نكات مشاهده كردند وبه سمت احمدي نژاد اقبال نشان دادند ويا همه موارد اشاره شده تبديل به يك دستگاه سنجش و ارزيابي و درنهايت از اين سامانه احمدي نژاد به عنوان گزينه مردم براي كسب منصب رياست جمهوري بيرون آمد.
به گواهي تاريخ مكتوب انسان، بني نوع آدم از زماني كه فهم و دركش توسعه وعمق پيداكرد وبه تبع آن تفكر و انديشيدن را تجربه كرد، پيوسته درگير مفاهيمي همچون عدالت، آزادي ومساوات بود. اين مفاهيم زماني در زمره آرزوها ومطلوبهاي انسان قرار گرفت كه با تمركز قدرت درنزد افراد و گروههاي خاص ودور بودن سلاطين وحكام از آموزه هاي اديان الهي، ظلم وجور ميان انسانيت وجامعه بشري فاصله درازي انداخت به گونه اي كه به ندرت وبه شكل استثنايي حكومتهايي يافت مي شدند كه رفتار عادلانه اي با رعيت خود داشته باشند. اصالت اين مفاهيم ودرهم تنيده بودن آنها با ذات وسرشت انسان سبب گرديد كه انسان به طور پيوسته به دنبال تحقق آنهاباشد وچون اجراي آنها اجابت اميال نفساني قدرتمندان را درعرصه هاي مختلف تهديد مي كرد وآنان را از عمل عنان گسيخته باز مي داشت، تعارض ميان اين دو مجموعه تبديل به يك نزاع دراز مدت تاريخي گرديد وجامعه بشري هيچگاه از تلاش و تكاپو براي تحقق اين مفاهيم بلند و داراي ارزش و فضيلت ذاتي باز نماند. لذا در دوم خرداد 76 هم كه عناوين اين مفاهيم وعناوين وابسته به آن مانند: قانون، آزادي، زنان، جوانان، توسعه سياسي، اصلاحات و. .. به ميدان آورده وباز آفريني شدند، مردم نسبت به آن روي خوش نشان دادند، زيرا آنها را در راستاي ارزشهاي اصيلي مي دانستند كه پايه موجد وعلت شكل گيري انقلاب اسلامي و در رديف وعده هاي آن ديدند. به عبارتي مردم دولت جديد را دقيقا در راستاي اموري ديدند كه به شكل طبيعي به آن متمايل بودند و انتظار مي كشيدند تا كسي آنها را به اجرا در آورد، اما بر عكس انتظار مردم هرچه بر عمر دولت دوم خرداد افزوده مي شد روند اجراي اين امور اصيل نيز بيشتر به تأخير مي افتاد، اما اين به معناي ركود وتوقف نبود بلكه حركت وجود داشت اما در مسيري خلاف آنچه كه مردم طالب آن بودند، به همين سبب در پايان دوره هشت ساله دولت دوم خرداد مردم متوجه شدند آنچه كه در ابتدا عرضه شده بود با آنچه در عمل عينيت يافت بسيار متفاوت بود.گويا آن عناوين بهانه هايي بودند براي روشن كردن خودرويي كه مقصدي غير ازآنچه مورد نظر مردم بود پيش رو داشت لذا در نهايت نه اينكه از اين حركت چيزي عايد مردم نشد كه جامعه دربرخي مسائل دچار حركت انحرافي شد وآنجا هم كه اينگونه نشد حركت كند و نامحسوس بود كه درهر دو صورت فرصت و زمان ارزشمندي از نظام ومردم سلب شده بود. درپايان اين مرحله مردم مجددا مي بايست دست به انتخاب بزنند، با نگاه اجمالي فوق به آنچه كه در دوم خرداد گذشت شايد راحتر بتوان به اين موضوع پرداخت كه مردم ازچه روي به احمدي نژاد راي دادند. حداقل مي توان گفت بخشي از راي دهندگان به احمدي نژاد ناراضيان از دولت قبل بودند وبرخي نيز ارزشهاي اصيل را در اراده و باور احمدي نژاد بيشتر و پررنگتر ديدند لذا او را برگزيدند. مقام معظم رهبري در تاريخ 8/6/84 در اولين ديدار هيأت دولت نهم به سرآغاز ورود متمايز احمدي نژادبه بحث انتخابات وشكل گيري روند جديد كه حمايت مقام معظم رهبري را به همراه دارد اشاره كرده وفرمودند: «من بايد ازآقاي احمدي نژادتشكر كنم كه ايشان كار جديدي كردند، عدالت محوري را به عنوان يك شعار گذاشتند وسط، اين كار خيلي بزرگي بود. وقتي كه ايشان تبليغات انتخاباتي مي كردند، به افراد خانواده خودم مي گفتم اگر آقاي احمدي نژادراي هم نياورد اين خدمت بزرگ رابه انقلاب كرد كه شعار عدالت محوري رامطرح كرد، نگذاشت به فراموشي سپردن اين شعار بشود يك سنت.»
مقام معظم رهبري در ابتدا در زماني كه احمدي نژاد تنها در دوره تبليغات از عدالت ياد مي كند خرسند مي شوند، چرا؟ زيرا «جان انقلاب وحكومت» مقوله عدالت است كه در سالهاي متمادي به عنوان يك سنت ناپسند به فراموشي كامل سپرده شده بود تاجايي كه مقام معظم رهبري درجاي ديگر در تاريخ 9/4/86 در ديدار دست اندركاران دولت به عنوان يك شكوه وانتقاد فرمودند: «درسالهاي گذشته برخي افراد وحتي برخي مخلصان انقلاب، تصور مي كردند شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي همچون سربلندي اسلام، عدالت، مبارزه با استكبار وتلاش براي رفع محروميت، ديگر جايگاهي ندارند و دوران آنها به پايان رسيده است وحتي برخي به اين شعارها گستاخي وجسارت نيز كردند اما به همت مردم و روي كار آمدن دولت نهم، اين شعارها و ارزشها بار ديگر احيا شده است. »
از اين فرمايش مقام معظم رهبري ونيز بازگشت به فضاي پيش از روي كار آمدن دولت نهم وتوجه به نوع گفتمان هايي كه ساخته و پرداخته مي شد مشخص مي گردد كه چگونه نفس وماهيت انقلاب به سمت بي ارزش شدن، تحقيرشدن، از دور خارج شدن، فسيل شدن، در گرد و غبار غربت گرفتارشدن و... سوق داده شده بود، معلوم بود كه هركس در چنين فضايي كه مسئولان آن چندان نسبت نزديك ومثبتي با شاخصه هاي اصيل انقلاب نداشتند، وارد صحنه شود وبه ناگاه پندار باطل كهنه شدن ارزشهاي انقلاب وادعاي پايان دوره آن حرفها را بدرد و در رجوعي دلسوزانه و با شجاعت با باز كردن صدفهاي انقلاب گوهرهاي بي بديل آن را در برابر ملتي كه به حق گوهر شناس وخريدار آن است قرار دهد، با جلب نظر رهبر وكسب حمايت وي مواجه مي شود كما اينكه اينگونه هم شد. تازه اين بخش مربوط به مرحله نظر و ادعا بود و خبري از تداوم آن درعرصه عمل نبود، به فرموده مقام معظم رهبري همين مقدار هم خدمت بزرگي به انقلاب بود اما گويا اين بار قرار بود در بر پاشنه ديگر بچرخد وشعار دهنده ارزشهاي انقلاب درصدد بود همه آنچه كه در تبليغات بيان داشته بود را به محك تجربه وعمل درآورد اگرچه كاري بس خطير و طاقت فرسا مي نمود، اما عزم و اراده دولت نهم بسي بزرگتر از آن بود. اندكي پس از روي كار آمدن دولت نهم وآشكار شدن جنم وسرشت عملي آن مقام معظم رهبري درتمجيدي يگانه وبي بديل از دولت نهم وسمت گيري اجرايي آن فرمودند:«با روي كار آمدن دولت نهم انقلاب در مسير واقعي خود قرار گرفت.»
آغاز به كار با قوت وبانشاط دولت نهم واعلام واجراي برنامه هاي عدالت محور وبازبيني و اصلاح بسياري امور ضمن تأييد تشخيص اوليه نظر مقام معظم رهبري در خصوص قابليتهاي رئيس جمهور زمينه را براي حمايتهاي بيشتر از وي فراهم آورد. تحركات گسترده در حوزه هاي مختلف مسايل داخلي وخارجي بسرعت بيشتر اموري كه مربوط به دوره وگفتمان گذشته بود را متحول ساخت وگفتمان دولت نهم با همه قلت تئوريك كه مانعي بود براي آشكار شدن ابعاد ارزشمند آن: كه متأسفانه درحال حاضرهم ادامه دارد: بتدريج سايه خودش را بر بيشتر امور انداخت وتلاش بي وقفه ومخلصانه دولت در مدار گفتمان انتخاباتي كه معطوف به اصول انقلاب بود هر روز پر رنگتر مي شد وگذشت زمان وسنگيني كارها نه اينكه دولت را با فرسايش مواجه نكرد بر عكس دستاوردهاي اوليه و اندك اين اقدامات كه ارزشش به تأسي بر مباني واهداف انقلاب است بر همت وتلاش دولت افزود. پايبندي دولت درحوزه هاي مختلف به اصول انقلابي از اساسي ترين علل حمايت بي دريغ مقام معظم رهبري از دولت است كه درتاريخ 9/4/86 فرمودند:«شرايط كنوني كشور به لحاظ اينكه شعارهاي اساسي انقلاب اسلامي محور برنامه ريزيها وسياستهاي دولت قرارگرفته شرايطي استثنايي است وبا انتخاب ملت ايران، دولتي بر سر كار آمده كه گفتمان مفاهيم انقلاب، گفتمان غالب و رايج آن است. »نوع رفتار دولت در عرصه هاي مختلف وپايبندي به آنچه كه وعده داده بود سبب گرديد تا مقام معظم رهبري در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)درخصوص دولت نهم زبان به تمجيد گشودند وفرمودند:«امروز دولت ما يكي ازمحبوبترين دولتها بعد از مشروطه تا امروز است.در طول اين صد سال.» دولت نهم با دارا بودن جديت، شجاعت، سخت كوشي، صراحت بيان بويژه در اعلام مواضع خارجي، پرهيز از ورود به مجادلات سياسي گروهها و دستجات، ولايتمداري وتبعيت پذيري از رهبري، روحيه خدمت گزاري، حركت در مدار اصول انقلاب و... مانند باران رحمتي بود برخاك تفتيده وعطشان سرزمين وجود مردم ايران زمين كه چند سالي بود بواسطه طنين انداز شدن انديشه ها و تفكرات غربي ازشنيدن نواي دلنشين و روح انگيز ارزشهاي انقلاب تاحد زيادي محروم شده بودند. بارش اين باران رحمت كه سلامت آن بارها به تأييد مقام معظم رهبري رسيدبا شستن بخش زيادي ازآن آلودگيها باعث رويش مجدد اميد در دل وجان مردمان اين سرزمين شد از اين روبود كه مقام معظم رهبري فرمودند: «تلاش فراوان، ارتباط بامردم، سفرهاي استاني، عدالت ورزي مردمي، اينهاخيلي قيمت دارد من قدر اين كارها را مي دانم. من به خاطر اين چيزها از دولت حمايت مي كنم. »و در جاي ديگر هم فرمودند:«از اين دولت به طور خاص حمايت مي كنم. »

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

27 تير / 18 جولاي / 3 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
27 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
مقدمه ايجاد واحد ثابت در ارتش ايران

تصوير يك سرباز پياده ايران در دوران هخامنشيان

بر پايه اسناد موجود در آرشيوها و آثار باستاني، در چنين روزهايي (ماه اول تابستان ـ ژوئيه) در سال 465 پيش از ميلاد در خيابانهاي شهر شوش و نيز تخت جمشيد كه به تازگي تكميل شده بود سربازان تازه اي با يونيفورم ويژه و تنها مسلح به نيزه و كمان و دشنه كمري (خنجري كه خميدگي و انحناء نداشت) كه با نظم خاصي گام برمي داشتند و هر دم به اطراف خود متوجه نمي شدند، داراي قدي بلند و باريك اندام بودند جلب نظر مي كرد و نمايندگان سياسي ملل دوردست در دو پايتخت امپراتوري ايران اين رويداد را گزارش كرده اند. اين سربازان تازه، مقدمه ايجاد يك واحد ثابت ارتش ايران شدند كه نام سپاه جاويدان - سپاهي كه سربازانش پس از هر جنگ به خانه و كسب و كار خود باز نمي گشتند و در سربازخانه در حالت آمادگي بسر مي بردند - به خود گرفت، درست مشابه ارتشهاي امروز در جهان و حرفه سپاهي گري و به قول خواجه نظام الملك «سپاه وري» در جهان خلق شد. افراد اين واحد منظما تمرين و مشق نظامي مي كردند و سازماني درجوار خود داشتند كه همواره در تلاش براي تهيه سلاحهاي تازه و يافتن تاكتيك هاي جديد و پيدا كردن راه مقابله با فنون نظامي ساير ملل بود (سازمان اطلاعات ارتش)؛ سازمان ديگري مهمات و تداركات و اسب و ساز و برگ براي اين واحد را تهيه مي كرد و گروهي هم بودند كه در سراسر ايران به جستجوي بهترين و شايسته ترين نوجوانان و جوانان براي جذب به اين واحد مي پرداختند و از نوجواني اين پسران را زير آموزش و پرورش ويژه قرار مي دادند از جمله كه بايد به ياد مي داشتند كه نبايد در جنگ عقب نشيني كنند و يا تسليم دشمن شوند: مرگ يا پيروز شدن. يك دسته 120 نفري از اين واحد، در طول جنگ مامور محافظت از پرچم بود كه بعدا به نام «كاوه» نخستين انقلابي جهان كه بر ضد ظلم و زورگويي بپاخاست «درفش كاويان» خوانده مي شد. اسپارتاكوس دومين انقلابي بنام جهان در قرن اول پيش از ميلاد و مدتها پس از «كاوه» بر ضد زورگويي و ستم قيام كرد.
    ژنرال «كولن پاول» وزير امور خارجه پيشين آمريكا كه قبلا رئيس ستاد ارتش اين كشور بود در كتاب خاطراتش درباره واحد جاويدان ارتش ايران نوشته است كه «... ما در تاريخ هاي نظامي درباره استقامت و وفاداري سپاه (گارد) جاويدان ايران باستان مطالب بسيار خوانده بوديم و ژنرالهايي كه در زمان شاه از ايران به آمريكا مي آمدند و مهمان ما بودند و پس از انقلاب بيشترشان اعدام شدند با تاكيد مي گفتند كه گارد جاويدان با همان كيفيت دوران باستان در ايران امروز بازسازي شده است، ولي با تعجب ديديم كه در سال 1979 چگونه افراد اين گارد كه ما منتظر اقدام آنان بوديم، در برابر انقلابيون، همچون برگ خزان بر زمين افتادند و هيچ شدند و ....».

 

قتل معاون کنسول آمريکا در تهران

گروهي از مردم 27 تيرماه 1303 در خيابان به جان معاون كنسول آمريكا در تهران افتادند و او را كشتند. اين رويداد علت مذهبي داشت، نه سياسي.

 

محمد ولي خان تنکابني خود کشي کرد

عكس محمد ولي خان، زماني كه تهران را تصرف كرد (1288 خورشيدي)

عكس محمد ولي خان، زماني كه تهران را تصرف كرد (1288 خورشيدي)


    محمد ولي خان تنكابني (سپهسالار) كه بارها وزير و نخست وزير بود و در حمله مسلحانه به تهران و خلع محمدعلي شاه از سلطنت، فرماندهي داوطلبان شمال را برعهده داشت 27 تيرماه 1305 در 84 سالگي در خانه اش با شليك گلوله خودكشي كرد. در اين زمينه پژوهش كافي صورت نگرفته است.

 

اسماعيل آقا سميتقو کشته شد

27 تيرماه 1309 اسماعيل سميتقو (معروق به اسماعيل آقا) و شماري ازدستيارانش كه سالها باعث ناامني در شمالغربي ايران بودند در اشنويه به دست لشكر آذربايجان از پاي درآمدند. رضا شاه قبلا تلاش كرده بود كه اين مسئله به صورت مسالمت آميز حل شود و در اجراي اين سياست، حتي شخصا با اسماعيل ملاقات كرده بود ولي نتيجه عملي نگرفته بود.

اسماعيل سميتقو

اسماعيل سميتقو

 

ايجاد سازمان همکاري و عمران منطقه اي و لغو رواديد

سران ايران ، تركيه و پاكستان در مذاكرات 18 ژوئيه سال 1964 خود در استانبول با اصول ايجاد سازمان همكاري و عمران منطقه اي موافقت كردند و رواديد مسافرت ميان اين كشور ها لغو شد كه در مورد ايران و تركيه هنوز به قوت خود باقي است.

 

موافقت ايران با آتش بس

دولت ايران 18 ژوئيه 1988 ( 1367 ) تصميم گرفت كه قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل را بپذيرد ، با آتش بس موافقت كند و جنگ 8 ساله با عراق پايان يابد.

 

 پـذيـرش قـطـعـنـامه 598 شوراى امنيت از سوى جمهورى اسلامى ايران

27 تير 1367 - پذيرش قـطـعـنـامه 598 شوراى امنيت از سوى جمهورى اسلامى ايران
 

 

 وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

27/04/57
تقاضاي بعضي از دولتهاي حوزه خليج از انگليس مبني بر شركت در طرحهاي امنيتي منطقه.

27/04/66
عمليات فتح 8
بهاي هر بشكه نفت متوسط روز چهارشنبه به 22 دلار و 11 سنت رسيد كه نسبت به بهاي روز قبل 50 سنت افزايش داشته‌است.

تك عراق به جزيره مجنون
آندره گروميكو رئيس جمهور شوروي با محمد جواد لاريجاني معاون زير خارحه ايران ملاقات كرد.

 

 

در گذشت سيد محمد حسين شهريار

27 تير 1367 - در گذشت سيد محمد حسين شهريار

Mobin_s2004@yahoo.com
18 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

سالگشت درگذشت «پترارك»

تصوير پترارک

تصوير پترارک

امروز سالگشت درگذشت پترارك (فرانچسكو پتراركا) انديشمند، نويسنده، مورخ و شاعر ايتاليايي است كه با «دانته» از پدران عصر رنسانس بشمار مي آيند. وي 18 ژوئيه 1374 در 70 سالگي درگذشت. زادروز پترارک 20 ژوئيه بود. معروفترين تاريخي كه پترارك نوشت «آفريقا» عنوان دارد كه شرح كارهاي ژنرال رومي سيپيو افريكانوس است. وي يادداشتهاي «سيسرو» و كارهاي نويسندگان ديگر را جمع آوري و تدوين كرده است.
    تعبير «عصر ظلمت در اروپا» از پترارك است كه عنوان اوضاع قرون وسطا در اين قاره قرار گرفته است.
    

انسان دوستي

زادروز مرد بزرگ معاصر ، نلسون ماندلا

18 ژوئيه زادروز « نلسون ماندلا » مرد بزرگ معاصر است كه در 1918 به دنيا آمده است. استقامت او در مبارزه ؛ علاقه مندي اش به حقوق و رفاه بشر، آزادي و دمكراسي ؛ و حل مسائل ملل با توسل به قوانين بين المللي و از طريق داوري و رد هرگونه تجاوز و جنگ اظهر من الشمس است و نياز به توصيف بيشتر ندارد.
    

در دنياي تاريخ‌نگاري

درس هايي كه روميان از شكست در جنگ «آليا» گرفتند

جنگ«آليا» 18 ژوئيه در سال 390 پيش از ميلاد ميان افراد يك طايفه از گل ها (گاليايي ها ، مردمي كه در فرانسه، بلژيك، غرب سويس امروز و غرب رود راين در آلمان مي زيستند) و روميان در شمال ايتاليا روي داد و روميان شكست خوردند و گلها متعاقب اين پيروزي شهر رم را تصرف كردند و ويران ساختند به گونه اي كه بيشتر اسناد و نوشته ها از ميان رفت. درس هاي گرفته شده از اين جنگ بود كه روم را بعدا در صدر جهان غرب قرار داد زيرا كه پس از جنگ، روميان نشستند و ضعف هايشان را در آن نبرد بررسي كردند و به رفع آن كوشيدند از جمله ايجاد ارتشي مشابه ارتش قديم يونان با استفاده از تاكتيك فالانكس (خط نبرد ـ ايجاد مانع با سرباز سپر به دست) و كلاه خود و جنگ افزار آهني به جاي برنزي و نيز رده بندي كردن ارتش و تشكيل لژيون. روميان همچنين تصميم گرفتند كه باروي شهرها را مستحكم و بهتر از گذشته بسازند و .... با اجراي اين تصميمات بود كه ابر قدرت شدند و هزار سال اين مقام را حفظ كردند.    

ليويوس (ليوي)

ليويوس (ليوي)

تيتوس ليويوس (ليوي) نزديك به چهار قرن پس از تخريب رم، در صدد جمع آوري تاريخ اين شهر برآمد شد ولي مشكل او از ميان رفتن اسناد در جريان تخريب رم به دست گلها بود. طبق محاسبات ليويوس غارت رم در سال 386 پيش از ميلاد صورت گرفته بود. ليويوس تاريخ رم را از سال 753 پيش از ميلاد تا زمان خود تحت عنوان «از تاسيس شهر» نوشت كه باقي مانده است. وي زمانها را بر حسب دوره حكومت هر كنسول تعيين مي كرد كه كار را بر تنظيم كنندگان تقويم ميلادي آسان كرده است ( كنسولها در لغت به معناي كساني هستند كه با هم گام بر مي دارند. در آن زمان رومي ها هر سال دو نفر را انتخاب مي كردند تا به اتفاق بر كشور حكومت كنند و افراد 40 ساله به بالا حق دادن راي داشتند. هريك از اين دو كنسول حق داشت تصميم ديگري را وتو و رد كند).

ساير ملل

به خاطر ارضاي خودخواهي پايتخت خود را آتش زد

18 ژوئيه سال 64 ميلادي حريق دامنه داري كه از محل «سيرك» آغاز شده بود و شش روز طول كشيد شهر رم پايتخت امپراتوري روم را فرا گرفت و تقريبا همه شهر از ميان رفت. نرون امپراتور وقت روم از اين رويداد دو استفاده برد: يكي عمراني و ديگري سياسي. وي ظرف 4 سال شهر «رم» را با نقشه دلخواهش نوسازي كرد و استفاده سياسي كه برد اين بود كه حريق را كار پيروان دين تازه مسيحيت اعلام كرد و آنان را شديدا سركوب و حتي در آتش سوزاند. نرون سپس شهر را به اسم خود تجديد نام كرد و آن را «شهر نرون» ناميد. مورخان بعد از نرون، حريق را كار خود وي ذكر كرده و نوشته اند كه نرون به خاطر ارضاي حس خودخواهي اش شهر را آتش زد تا آن را بازسازي و به اسم خود بنامد. بعدا پرونده سوختن شهر در سناي روم مطرح شد و نرون از ترس محاكمه و مجازات، خودكشي كرد.

 

سالروز انتشار كتاب «نبرد من» و اشاره به مطالبي كه هيتلر در آن نوشته است

پشت جلد کتاب

18 ژوئيه 1925 آدولف هيتلر كتاب خود تحت عنوان Mein Kampf ماين كامپف (نبرد من = مبارزه و تلاش من = جهد و كوشش من) را كه حاوي ايدئولوژي و نظرات سياسي و هدف هاي دراز مدت وي بود و آنها را به صورت نتيجه گيري از تجربه (سرگذشت) خود نوشته بود به توزيع داد كه به زبانهاي مختلف ترجمه شده و هنوز خواننده دارد.
    هيتلر در زندان لاندسبرگ بود كه كار نوشتن اين كتاب را آغاز كرد. وي نخست مندرجات اين كتاب را به «اميل موريس» و سپس ردولف هس ديكته مي كرد. نوشتن اين كتاب در داخل و خارج از زندان، چهار سال و شش ماه طول كشيده بود.
     هيتلر در اين كتاب دشمني خود را نسبت به يهوديان منعكس ساخته و نوشته است كه يهوديان از مدتها پيش در حال توطئه كردن و دسيسه اند تا كليدهاي رهبري بر جهان را به دست آورند. به باور هيتلر كه در كتاب او مندرج است، يهوديان با همين هدف «كمونيسم» را ساختند و در روسيه پياده كرده و در نقاط ديگر جهان بسط دادند كه فرضيه اي غير عملي است، و با هدف تخريب سوسياليسم اصيل (كه مورد نياز و قبول بشر است) به وجود آورده شده است.
     هيتلر نوشته است كه يهوديان با همين هدف، زبان اسپرانتو را اختراع كردند، عنوان بين المللي بر آن نهادند و .... هيتلر سپس نتيجه گيري كرده است كه به اين دلايل و به خاطر حفظ جهان از دسيسه هاي يهوديان است كه با جوديسم و كمونيسم مبارزه خواهد كرد.
     هيتلر در كتاب «تلاش من» از سوسياليسم ملي ـ سوسياليسم در خور فهم و خواست مردم كه جامعه مفت خور، بيكاره و متقلب به وجود نياورد و قوه ابتكار مردم را تقويت كند ـ تمجيد كرده و نوشته است كه به ترويج و اجراي اين ايده خواهد پرداخت. هيتلر دمكراسي را به صورتي كه در اروپاي غربي مشاهده مي شد، و حكومت هاي پارلماني بزعم او مركب از افراد زبانباز و سياستباز را يك بيماري جهاني خوانده و گفته است كه «منتخبين» بايد داوطلبان خدمت باشند نه عاشقان قدرت و شهرت. به زعم هيتلر، دمكراسي واقعي و «حكومت براي خدمت» بايد از نو تعريف شود. وي معاهده ورساي را يك توطئه و اجحاف قدرت هاي فاتح برضد ملل مغلوب و ضعيف قلمداد كرده و نوشته است كه سلطه گران هدفي كوچك و ضعيف كردن كشور ها (با تجزيه آنها) ندارند تا آسان تر بتوانند حكم برانند.
     هيتلر در كتاب خود خواهان قرار گرفتن همه سرزمين هاي آلماني نشين (حتي آنها كه بر حسب مندرجات كتب تاريخ در قديم آريايي نشين بودند) در زير يك پرچم شده است تا منشأ پيشرفت قرار گيرند.
     وي در تاليف خود در عين حال با توجه به عقيده «نيچه» در كتاب «چنين گفت زرتشت» خواهان عنايت جوامع به سوپر من هاي خود شده، اهميت نوابغ و اليت ها را بيان داشته و اشاره كرده است كه قوم آرين مي تواند بيش از اقوام ديگر «سوپر من» به دست دهد و سوپرمن فردي است كه براي سعادت ديگران فداكاري كند، به ديگران بينانديشد و ....

 

آغاز جنگ داخلي اسپانيا، يك جنگ جهاني ايدئولوژيك كه هنوز ادامه دارد

فرانكو در آغاز شورش

18 ژوئيه سال 1936 جنگ خونين داخلي اسپانيا كه ژنرال فرانكو هم به شورشيان پيوسته بود آغاز. اين جنگ به مدت سه سال ميان ملي گرايان و جمهوري خواهان ادامه يافت كه ويراني ها و تلفات بسيار سنگين به بار آورد. هنگام آغاز جنگ، جمهوري خواهان - عموما چپ - حكومت را به دست داشتند.

فرانکو و ناسيوناليست ها از هيتلر و موسوليني استمداد كردند و چپ ها به استالين و همه كمونيستهاي جهان متوسل شدند و اسپانيا صحنه آزمايش سلاحهاي دو بلوك و قدرت نمايي آنها قرار گرفته بود. چپها از كشورهاي مختلف حتي از ايالت متحده آمريكا داوطلبانه وارد اسپانيا شده بودند تا به جمهوري خواهان چپ كمك كنند. بنابراين، جنگ داخلي اسپانيا يك جنگ ايدئولوژيك بود كه بعد از جنگ جهاني دوم به نام جنگ سرد تا سال 1991 ادامه يافت. برخي از مورخان عقيده دارند كه با فروپاشي شوروي، اين جنگ ايدئولوژيك پايان نيافته و جدالهاي فرم تازه كه از آغازهزاره سوم رو به شدت گذارده ادامه آن است. جنگهاي داخلي اسپانيا همچنين فرصت مناسبي براي پيشرفت عكس خبري بود زيرا هيچيك از دو طرف مانع فعاليت خبرنگاران عكاس نمي شدند
    

 

خشونت استالين در كنفرانس پتسدام

پتسدام ژوئيه 1945 (80 روز پس از خودكشي هيتلر)

پتسدام ژوئيه 1945
(80 روز پس از خودكشي هيتلر)

در اين روز در سال 1945، كنفرانس پتسدام با شركت استالين، اتلي و ترومن تشكيل شد و ضمن آن ناگهان استالين خود را با شركاي تازه يي روبرو ديد و به هيچيك از طرحهاي آنها، جز اعلان جنگ به ژاپن ترتيب اثر نداد. استالين قبلا خود را براي ملاقات با چرچيل و روزولت آماده مي كرد كه روزولت درگذشت و ترومن جاي او را گرفت و چرچيل كه روز 15 ژوييه وارد پتسدام شده بود، چون شنيد كه حزب او انتخابات انگليس را به حزب كارگر باخته است به لندن بازگشت و "كلمنت اتلي" دبير كل حزب كارگر كه برنده انتخابات شده بود، به جاي او در كنفرانس پتسدام شركت كرد و هر دو تن با پرخاشگري هاي كم سابقه استالين روبرو شدند و كنفرانس شكست خورد زيرا استالين حاضر نشد كشورهايي را كه ارتش سرخ تصرف كرده بود، تخليه كند و يا اجازه دهد در آنها انتخابات آزاد (طبق خواست و روش غرب) به عمل آيد، حتي در نيمه شرقي آلمان.

 

نخستين زني كه در فضا قدم زد و جوشكاري كرد

سوتلانا

در اين روز در سال 1984بانو « سوتلانا ساويتسكايا Svetlana Savitskaya» در آن زمان 36 ساله، كه 17 ژوئيه با سفيه شوروي، ساليوت ـ 7، در مدار زمين قرار گرفته بود از اين سفينه خارج شد و در فضا قدم زد. وي 25 ژوئيه اين كار را تكرار كرد و اين بار در خارج از سفينه به جوشكاري قطعات خارجي آن پرداخت. سوتلانا كه پس از 11 روز پرواز در فضا به زمين بازگشت، نخستين زني بوده است كه تا كنون در فضا قدم زده و در خارج از سفينه به جوشكاري و كارهاي فني پرداخته است. سوتلانا قبلا هم در سال 1982 با سفينه « تي ـ 7 » به مدار زمين رفته و چند روز در فضا گردش كرده بود. نوزده سال پيش او ( سال 1963 ) ، بانو «والنتيا ترشكووا» فضانورد شوروي، به عنوان نخستين زن با « وستوك ـ 6 » به مدت سه روز فضاپيمايي كرده بود. شوروي در واحد فضانوردي خود، زنان فضانورد متعدد داشت، از جمله بانو «النا كندراكووا» كه در 1994 به مدت 5 ماه در ايستگاه فضايي « مير » اقامت كرد. وي قبلا هم پرواز فضايي داشت. به اين ترتيب شوروي( روسيه ) در تاريخ فضانوردي، از لحاظ پرواز زنان فضا نورد، مقام اول را دارد و اين مقام براي هميشه محفوظ است. اين كشور بود كه نخستين موشك هدايت شونده به مفهوم امروز را ساخت ، نخستين انسان را در مدار زمين قرارداد ، به مريخ و ونوس سفينه فرستاد و داراي ايستگاه فضايي شد.
    سوتلانا هشتم اوت سال 1948 در مسكو به دنيا آمد و يك خلبان بود . او قبلا برنده چندين مدال بين المللي پرواز در نمايشهاي هوائي شده بود. پيش از ورود به دنياي فضا پيمايي پرواز آزمايشي چند جت تازه ساز شوروي نيز بر عهده سوتلانا قرار داده شده بود. او که در دهه 1990 باز نشسته شده است دختر يک قهرمان نظامي شوروي در جنگ جهاني دوم بود و در جواني در ژيمناستيک بانوان برنده جايزه شده بود. سوتلانا مانند ساير فضانوردان شوروي عضو حزب كمونيست بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 18 جولای

  • 1812:   انگلستان با روسيه و سوئد بر ضد« فرانسه ناپلئون » متحد شد . اين اتحاد در تاريخ به پيمان «اوره برو Orebro» معروفست.

  • 1872:   با اين كه قدمت دمكراسي در انگلستان به قرن 12 مي رسد از 18 ژوئيه 1872 در اين كشور دادن راي در حوزه هاي راي گيري « مخفي » اعلام شد.

  • 1923:   زنان انگلستان همانند شوهرانشان اين حق را به دست آوردند كه دادخواست طلاق به دادگاه بدهند.

  • 1991:   دولت فدرال يوگوسلاوي نيروهاي خود را از اسلواني كه اعلام استقلال و خروج از كنفدراسيون كرده بود فرا خواند و به اين ترتيب بر جدائي اسلواني مهر تاييد گذارد.

  • 1979:   رسما اعلام شد كه حسن البكر از رياست جمهوري عراق و همه سمت هايي كه داشت به دليل ضعف بنيه و مزاج كناره گيري كرده و صدام حسين معاون او رئيس جمهوري ، دبير كل حزب بعث ، و رئيس شوراي عالي انقلاب عراق شده است. حزب سوسياليستي بعث از 17 ژوئن سال 1968 قدرت را در عراق به دست گرفته بود و از همان زمان ، حسن البكر رياست جمهوري اين كشور بود . به اين ترتيب تا سال 2003 حزب بعث 35 سال برعراق حكومت كرده بود كه خارج ساختن كامل آن از جامعه اين كشور كار سريع و آساني به نظر نمي رسد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    3 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شهادت امام هادي (ع)

    3 رجب 254 - حضرت امام علي النّقي(ع) دهمين ستاره درخشان آسمان ولايت و امامت بدرجه رفيع شهادت نايل آمد. مشهورترين لقب ايشان نقي به معناي پاك است. امام علي النّقي (ع) در8 سالگي پدرازدست دادند و ازآن هنگام هدايت و ارشاد امت مسلمان را به عهده گرفتند. متوكل خليفه عباسي كه ازقدرت و نفوذ علويان درمدينه بيم داشت امام علي النّقي (ع) را به سامره منتقل كرد و مدت11سال امام و ولي مسلمانان را دراين شهرتحت نظرقرارداد. دراين مدت عوامل خليفه ستمگرعباسي چندين بارازامام علي النّقي (ع) بازجويي كردند و سرانجام مُعتَزّ ديگرخليفه ستمگرعباسي امام علي النّقي(ع) را با سمّي مهلك شهيد كرد. حضرت امام علي النّقي (ع) به هنگام شهادت نزديك به 40سال ازعمرمباركشان مي گذشت و ازاين مدت 32سال را به امامت گذرانده بودند.

     

    درگذشت ابوالوفا محمّدبن يحيي بوزجاني رياضيدان، ستاره شناس و ازمفاخرعلمي مسلمانان ايران

    3 رجب 388 - ابوالوفا محمّدبن يحيي بوزجاني رياضيدان، ستاره شناس و ازمفاخرعلمي مسلمانان ايران درگذشت. بوزجاني همچنين ازرياضيدانان پرآوازه دروه اسلامي بشمارمي رود. وي علوم حساب و هندسه را ازعموي خود مُغازلي آموخت و بعد ازهجرت به عراق تا پايان عمردربغداد زندگي كرد. بوزجاني با ابوريحان بيروني دانشمند كم نظيرعصرخود مكاتبه و همكاري داشت بطوريكه درسال 387هجري قمري بوزجاني دربغداد و بيروني درخوارزم همزمان با يكديگركسوفي را رصد كردند. بيشترين اهميت آثاررياضي بوزجاني درزمينه مثلثات است. كتابهاي«نظريه سيارات و مَجِسطي» ازآثارمهم بوزجاني بشمارمي روند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    37

    اهواز

    30
    43

    تبريز

    19
    23

    شيراز

    22
    38

    مشهد

    21
    36

    بندرعباس

    31
    36

    کرمان

    20
    37

    اصفهان

    23
    39

    يزد

    27
    41

    کرمانشاه

    17
    36

    اراک

    21
    34

    رشت

    21
    25

    دبی

    30
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1288 تومان
    934 تومان
    1898 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    76700 تومان
    43500 تومان
    151300 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.10

    اذان مغرب : 19.40

    اذان صبح فردا : 3.18

    طلوع آفتاب فردا : 5.01

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Animation World Magazine
    ماه مارس

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Animation World Magazine

    تاریخ انتشار: مارس 2007
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 23 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    حافظه فلش و نگهدارنده پول Memorex

    این هم یک حافظه فلش جدید محصول شرکت Memorex که به صورت یک کلیپس پول های شما را هم نگهداری میکند. این حافظه ها که در ظرفیت های متفاوت تا حجم 1 گیگا بایت و با قیمت 35 دلار فروخته میشوند از دو قطعه فنری ساخته شده است. شاید چنین چیزی به نظر مسخره بیاید ولی میتوانید به این فکر کنید که وقتی میخواهید پول پرداخت کنید و این حافظه را از جیب در می آورید میتواند بین دوستان ... بسیار جذاب جلوه کند.
    صفحه محصول


    بازوبند با سیستم Vibrating Alert 


    با وجود اینکه امروزه کلیه موبایلها به سیستم Vibrating Alert مجهز هستند اما باز هم شاهد تلاش سازندگان در زمینه ساخت گجت های جدید در این حیطه کاری هستیم. این یک بازو بند است که به بازوی شما بسته شده و زنگ خوردن تلفن همراه شما را از طریق شرایط لرزش به شما اطلاع می دهد. این بازوبند که BQ نام دارد به صورت بی سیم می تواند امکان روشن شدن بلوتوث و قطع شدن ارتباط تلفنی بعد از اتمام مکالمه را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. تنها نکته موجود در مورد این محصول این است که ممکن است افراد برای بستن این بازوبند احساس خجالت کنند. اما می توان برای مکانهای شلوغ و پر سرو صدا که امکان شنیدن صدای زنگ موبایل وجود ندارد استفاده کرد. قیمت تمام شده این محصول 39 دلار و 95 سنت اعلام شد.
    صفحه محصول
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    من می‌گويم، شما بگرييد
     


    نویسنده: علیرضا قزوه
    تعداد صفحات: 264
    قيمت: 3000 تومان
    شابک: 3 ـ 156 ـ 506 ـ 964 ق
    طع: رقعي
    نوبت چاپ: پنجم: 1385
    شمارگان: 8250


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، مجموعه از مرثيه‌هاي عاشورايي است كه آن را علي‌رضا قزوه در 263 صفحه و پنج فصل آورده است. مرثيه‌هاي عاشورايي كتاب از سيف فرغاني، مولانا جلال‌الدين بلخي، محتشم كاشاني، اقبال لاهوري و شاعران صاحب اثر معاصر، همچون حميد سبزواري، محمدعلي مرادش و دهها شاعر معروف و مشهور معاصر و شاعران نوقلم، تشكيل شده است. علي‌رضا قزوه اين مجموعه را در پنج فصل و فصل اول آن به اين حسين كيست، با كربلا، با حسين، و فصل دوم را اي پدر جان همرهان بستند بار... به شهيدان هاشمي، حضرت علي‌اصغر، حضرت علي‌اكبر و حضرت ابوالفضل العباس(ع) اختصاص داده است. وي در فصل سوم به ناله عشق است و آتش مي‌زند (دمي با اصحاب وفادار امام حسين(ع)) و فصل چهارم را به گودال قتل‌گاه پر از بوي سيب بود يك شب و روز عاشورا) و فصل پنجم را به (زينب اسيري رفت و ما بر جاي بودمين) بعد از عاشورا اختصاص داده است و هر فصل با شاعران آورده شده است كه مرثيه‌اي در اين باب سروده‌اند. علي‌رضا قزوه در مقدمه كتاب مي‌نويسد: اين سالهاي آخر، شعرهايي از اينجا و آنجا از برخي مداحان آشنا و نام‌آشنا مي‌شوم كه به جاي آنكه دل را باراني كند، دل را به درد مي‌آورد. برخي نيز داعية خودنمايي دارند، حال آنكه اصل در كربلا گم شدن است و به اصل خويش رسيدن. همين انگيزه‌اي شد تا اين اشعار را در دفتري فراهم آورم و هديه‌اش كنم به مداحان دل‌سوخته به‌خصوص آنان كه به لحن عاشورا تكلم مي‌كنند و حنجره‌شان وقف امام حسين(ع) و ياران او است. مي‌توانستيم به جاي اين شعرها اشعاري انتخاب كنيم كه زرق و برق الفاظش امروزي‌تر باشد، اما فرمان از دل گرفتم و حكايت چنين شد كه مي‌بينيد. در اين دفتر ضعفهاي دستوري و زباني و به‌خصوص محتوايي كمتر به چشم مي‌آيد. حرير نور، شعري از محمدعلي مجاهدي را از متن مي‌خوانيم:
    چون ديد به نوك ني‌سرش را خورشيد / بر خاك، تن مطهرش را خورشيد/
    آرام، حرير نور خود را گسترد/ پوشاند برهنه پيكرش را خورشيد/
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    خوش لباسي براي افزايش اعتماد بنفس
     

    آیا لباسهایتان بـشما اعـتماد به نفس میدهد؟ منظورمان این نیست که به طرزی خودنمایانه و پر زرق و بـرق لباس بپوشید. منظور ما این است که به طریقی لباس بپوشید کـه بـاوقـار و اعتـمـاد بـه نفس جلوه کنید. قسمتی از این مسـئـله بـه رفتار شما بستگی دارد، اما بخشی دیگر به ایـن بسـتـگی دارد کـه لبـاسهـایی بپوشید که مناسب و بــرازنده ی شما بوده و به چشم بیاید. مهم این است که تـا جـایی کــه می توانید سعی کنید عالی به نظر بیایید، حـال در هر مکانی که باشید. با رعایت نکات زیر میتوانید بـه طـریـقـی لــباس بپوشید که اعتماد به نفستان را بالا ببرد. خواهید دید که چطور با تغییراتی بسیار جزئی و کوچک، نظر اطرافیان را به کلی نسبت به خودتان عوض خواهید کرد، تا جایی که نظر خودتان نیز در رابطه با خودتان تغییر خواهد کرد.

    • اندازه لباسهایتان

    • رنگ لباس

    • نکاتی در رابطه با زیبایی  

    اندازه لباس
    اندازه و مناسب بودن لباستان، برای حس اعتماد به نفس بسیار مهم است. ژاکت مثال بسیار خوبی است. یک ژاکت شل و گشاد باعث می شود کثیف و نامرتب جلوه کنید. ژاکتی که اندازه تان باشد شما را تمیزتز و مرتب تر نشان میدهد و باعث میشود با اعتماد به نفس بیشتری بایستید و راه بروید. در اینجا نمونه های دیگری نیز برای شما مطرح م یکنیم تا ببینید هر لباسی در چه اندازه ای باشد به شما اعتماد به نفس خواهد داد.

    شلوار:  شلوار مناسب آن شلواری نیست که چسبِ تنتان باشد، باید به سایزتان باشد. فکر نکنید اگر شلوار دقیقاً اندازه تان باشد، انحناهای بدنتان را مشخص خواهد کرد، بلکه شما را نسبت به شلوارهای گشاد لاغرتر و صاف تر نشان خواهد داد.

    ژاکت، کت، پیراهن و بالاپوش:  پوشیدن بالاپوش هایی که در قسمت کمر تنگ میشود، کمک می کند که هیکلتان موجدار و متناسب دیده شود و زنانه تر است. به یاد داشته باشید که لباسهایی که بیش از حد گشاد و شل و ول هستند، شما را کوتاه قد تر و نامرتب تر نشان می دهند.

    سینه بند:  پوشیدن سینه بند مناسب بسیار در جلوه ی لباستان تاثیر خواهد داشت. بعضی از خانم ها زیرپوش ها و لباس های زیر زیبا می پوشند، چون فکر می کنند با آنها احساس بهتری دارند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری می دهد. به هرحال چه سینه هایی صاف داشته باشید و چه سینه هایتان بزرگ باشد، انتخاب سینه بند اندازه و مناسب در اعتماد به نفس شما تاثیر بسزایی دارد. هنگام انتخاب سینه بند حتماً توجه کنید که از پشت هم مثل جلو اندازه تان باشد.

    کفش:  گاهی اوقات پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث لنگ زدنتان می شود و کسی آن را نمی پسندد. اما اگر کفشی را انتخاب کنید که مناسب و برازنده ی شما باشد، اگر پاشنه ی بلندی داشته باشد باعث می شود که بلندقدتر، لاغرتر و جذابتر تر به نظر برسید.

    جواهرات:  یکی از سریعترین و موثرترین راه ها برای داشتن ظاهری زیبا و پرجلوه استفاده از جواهرات است. انداختن گردن بند، دستبند و گوشواره های پهن باعث جلوه بیشتر شما می شود و توجه شوهرتان را به سمتتان جلب می کند.  

    رنگ لباس
    سر تا پا مشکی پوشیدن باعث می شود که لاغرتر و صاف  تر جلوه کنید. اما پوشیدن لباسهای رنگی به دیگران نشان م یدهد که شما از اینکه به چشم بیایید نمی ترسید. همچنین لباسهای رنگی کمک می کند تا قسمت هایی را که نمی خواهید مورد توجه قرار بگیرند را بپوشانید. در اینجا به نکات دیگری در زمینه ی رنگ لباس اشاره میکنیم.

    ترکیب رنگها:  مجبور نیستید تا رنگ همه چیز را با هم سِت کنید. پوشیدن تاپ نارنجی بسیار جالب است، اما اگر آن را با یک شلوار شکلاتی، ذغالی یا بورگاندی ست كنيد جلوه ی بهتری به آن خواهد داد. صورتی را با خاکستری یا آبی نفتی سِت کنید، جالب خواهد شد. طوری لباس بپوشید که خودتان احساس اعتماد به نفس کنید. اگر با پوشیدن رنگ روشن تر برای بالاتنه و رنگ تیره تر برای پایین تنه احساس بهتری دارید، به هر طریقی شده همین کار را انجام دهید.

    نکات آرایشی
    تاثیری که روی دیگران می گذارید، به نحوه ی آرایش و اصلاح شما نیز تا حد زیادی بستگی دارد. حتی لباسهای گران قیمت و عالی هم اگر ناخن هایتان شکسته و لب پریده باشد و یا ابروهایتان اصلاح نشده و نامرتب باشد جلوه اي نخواهد داشت. حتی اگر آرایش هم نکنید، رژلب و ریمل هم نزده باشید، اصلاح شدن صورتتان در زیباییتان تاثیر شگرفی دارد. به نکات زیر دقت کنید.

    تمیز کردن ناخن ها:  چه خودتان ناخن هایتان را مانیکور می کنید، و چه به سالن های آرایشی برای این منظور مراجعه می کنید، سعی کنید ناخن ها و پوستتان همیشه مرتب و تمیز باشد.

    مراقبت از موها:  به طور مداوم به آرایشگر مراجعه کنید تا موهایتان را مرتب کند. اگر موهایتان توی صورتتان می ریزد، میتوانید از سنجاق سرهای زیبا برای عقب نگاه داشتن آن استفاده کنید. ریشه ی موهایتان را همیشه رنگ کنید. و هر از گاهی مدل موهایتان را تغییر دهید تا جلوه کنید.

    ابروهایی زیبا:  داشتن ابروهایی مرتب و تمیز در زیبایی صورتتان تاثیر شگرفی دارد. برای برداشتن و اصلاح ابروهایتان به آرایشگاه مراجعه کنید.

    آرایش:  اصلاً نیازی به آرایش کردن نیست، اما اگر اصرار دارید همیشه آرایش ملایم انجام دهید. رژلبی کمرنگ یا کمی رژگونه صد چندان به زیبایی شما خواهد افزود

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    بمناسبت سوم رجب سالروز شهادت امام هادي(عليه السلام)

     

     

     

    امام ابوالحسن علي النقي هادي عليه السلام ملقب به امام " هادي"، دهمين پيشواي شيعيان در نيمه ذيحجه سال 212 هجري در اطراف مدينه در محلي به نام " صريا" متولد گشت.  آن حضرت و فرزند گرامي ايشان امام حسن عليهما السلام به عسكريين شهرت يافتند، زيرا خلفاي بني عباس آنها را از سال 233 به سامرا ( عسكر) برده و تا آخر عمر پر بركتشان در آنجا، آنها را تحت نظر قرار دادند. امام هادي عليه السلام به لقبهاي ديگري مانند: نقي، عالم، فقيه، امين و طيب شهرت داشت و كنيه مبارك ايشان ابوالحسن است. از آنجا كه كنيه امام موسي كاظم و امام رضا عليهما السلام نيز ابوالحسن بود، لذا براي اجتناب از اشتباه، ابوالحسن اول به امام كاظم عليه السلام، ابوالحسن ثاني به امام رضا عليه السلام و ابوالحسن ثالث به حضرت هادي عليه السلام اختصاص يافته است.

    پدر بزرگوارش امام جواد (ع) و مادرش بانوي گرامي سمانه است كه بانويی با فضيلت و با تقوا بود. امام هادي (ع) در سن 6 يا 8 سالگي يعني در سال 220 هجري، پس از شهادت امام جواد (ع) به امامت رسيد. مدت 33 ساله امامت امام هادي (ع) با خلفاي معتصم، واثق، توكل، منتصر، مستعن و معتز معاصر بود.
    عظمت شخصيت امام هادي (ع) به قدري زياد است كه دوست و دشمن را به اعتراف واداشته است. قسمتي از اين اعترافات مبني بر شخصيت آن امام به لحاظ اخلاقي و بخشي ديگر ناشي از ابعاد علمي آن حضرت و شمه اي، نتيجه كراماتي است كه از آن بزرگوار صادر شده است.

    ابن صباغ مالكي در كتابي موسوم به فصول المهمه خطوط واضحي از سيماي تابناك فضايل و ويژگي هاي اخلاقي امام هادي (ع) قهرمان شكست ناپذير عصر متوكل عباسي را ترسيم مي كند!

    «فضل و دانش امام دهم شيعيان بر اوج قلل بلند پايه عالم بشريت نقش بسته بود و رشته هاي مشعشع آن بر اختران آسمان سر مي ساييد. نيكي ها و اخلاق پسنديده او را نمي توان در شمار عدد ذكر نمود. اما مي شود به افتخارآميزترين آنها كه موجب حيرت است بسنده كرد. او جميع صفات نيك و مفاخر معنوي را يک جا در وجود داشت. ابعاد وسيع و منبع فياض حكمت و دانش او بر لوح سرشتش ثبت شده و بدين سبب او از ناشايسته ها و آلايش ها به دور و بركنار است.»

    امام هادي (ع) داراي نفس زكيه و عزمي راسخ و همتي عالي بود كه هرگز احدي از مردم را نمي توان در مقايسه با او همتا و همسان دانست.

    ابن شهر آشوب از رجال حديث نقل مي كند كه او نيك سرشت ترين و پاك ترين روش را در ميان جامعه دارا بود، راستگوترين افراد جامعه محسوب مي شد، به هنگام سكوت، شكوه هيبت و تشعشع وقار، چهره او را دربرمي گرفت و چون لب به سخن مي گشود، گزيده و نغز مي گفت به طوري كه شعاع كلامش روح آدميان را سحر مي كرد.

    در وجود مقدس امام هادي (ع) ويژگي هاي اخلاقي پسنديده مي درخشيد. امامت، كمال و دانش و فضيلت و سرشت و اخلاق نيك از فرازهاي اخلاقي اين امام همام است.

    خداوند به قدرت بي منتها و دانش وسيع خود، گنجينه هايي از دانش خود را بر خاندان رسالت افاضه و موهبت فرموده و ايشان را به زيور دانش آراسته است، اين گنجينه ها، مجموعه اسرار علوم و معارف است كه خداوند آن را دراختيار امامان شيعه كه راهبران حقيقي بشر هستند، قرار داده است.   

    امام هادي (ع) كه در زمره امامان شيعه و از خاندان رسالت است، نيز از ويژگي دانشي گسترده و جامع برخوردار است، طوري كه سمبل هاي دانش و فرهنگ وي، عقول را حيران و انديشه ها را به اعجاب واداشته است.

    امام دهم همچون پدران و اجداد بزرگوار خود در علم و دانش سرآمد روزگار بود. درخشش او در مدت حياتش احترامي شگفت در قلوب همگان ايجاد كرده بود. نامه آن حضرت در رد پيروان معتقد به تفويض و جبريون و اثبات عدل و حد مابين جبر و تفويض، از فرازهاي شگفت آور دوره امامت، امام هادي محسوب مي شود و بسيار مورد تعمق و توجه مي باشد.

    امام هادي (ع) در اين نامه، نظريه پيروان هر دو عقيده را با منطقي ترين اصول مردود اعلام كرده و اسراري از علوم و حقايق آن را پاسخ فرموده است.

    با توجه به اينكه خداوند داراي عدل و انصاف و حكمت بالغه است، پس اوست كه مي تواند هركس را بخواهد از ميان بندگان خود براي ارسال پيامش و تبليغ رسالتش و اتمام حجت بر بنده هايش برگزيند. گوشه اي ديگر از درياي بيكران دانش امام هادي (ع) در تاريخ خطيب بغدادي تجلي دارد. او به شهادت خود دانش امام را متذكر شده و در مقام اثبات آن مي گويد:

    روزي يحيي بن اكثم در مجلس واثق خليفه عباسي كه جمعي از علماء و فقها حضور داشتند، سؤال كرد كه چه كسي سر حضرت آدم (ع) را هنگامي كه حج به جا آورد، تراشيد؟

    تمام حضار در پاسخ آن عاجز ماندند، واثق گفت: هم اكنون من كسي كه جواب اين سؤال را بدهد حاضر  مي كنم، سپس شخصي را بدنبال حضرت هادي (ع) فرستاد و وي را به دربار خليفه دعوت كرد. امام نيز دعوت را پذيرفت و براي اظهار و بيان حقيقت به دربار واثق رفت. خليفه پرسيد: اي ابوالحسن به ما بگو چه كسي سر حضرت آدم را هنگام حج تراشيد؟ امام فرمود: اي واثق ترا به خدا سوگند مي دهم كه ما را از بيان و جواب آن معاف كني، خليفه گفت: ترا سوگند مي دهم كه جواب را بفرمايي!

    امام فرمود: اكنون كه قبول نمي كني، پس مي گويم. پدرم مرا از جدم خبر داد و جدم از جدش كه رسول خدا باشد، اطلاع داد كه فرمود: براي تراشيدن سر آدم جبرئيل مأمور شد ياقوتي از بهشت آورد و به سر آدم كشيد تا موهاي سرش بريزد.

    در مورد جاذبه اجتماعي و نفوذ سياسي امام هادي (ع) فقط مي توان همين را گفت كه يكي از تجليات و تشعشعات پرشكوه خداوند و تابش منبع فياض نور حق در وجود امام هادي (ع) متجلي و منعكس شده و از وجود حضرت نيز مانند آينه اي كه انوار گوناگون را در خود انعكاس مي دهد، ساطع بوده است. كسي را در عصر پيشواي دهم، توان نگاهي ممتد و حتي لحظه اي كوتاه به چهره او نبود. به محض نظر به رخسار پرفروغش آثار ضعف و سستي و ترس بر قلب ها سايه مي افكند. در كتاب هاي تاريخي آمده است كه حضور امام در هر مجلسي مورد تجليل و احترام عميق بود و خواسته و ناخواسته اطرافيان را تحت تأثير و نفوذ قرار مي داد و همنشينان وي همواره آرزوي مجالست و مراودت او را در سر داشتند.

     با آنكه متوكل بارها در صدد بود تا به بهانه قيام مسلحانه امام دهم را از ميان بردارد، ولى هيچ گاه به اين بهانه دست نيافت. با اين حال، نتوانست حيات شريف آن حضرت را كه مانع خودكامگیهاى او به عنوان محور تفكر اسلامى بود و همچون مركزى كه شيعيان بر گرد آن پروانه ‏وار می چرخيدند، تحمل كند، لذا ايشان را بنا به روايتى، در تاريخ سوم رجب سال 245هجرى به شهادت رساند.

    امام دهم در حالى كه هشت سال و پنج ماه از عمر شريفشان می گذشت، به مقام امامت نايل شدند و پس از سى و سه سال به شهادت رسيدند و در سامرا دفن شدند (صلوات الله وسلامه عليه وعلى آبائه وأبنائه الطاهرين).

     

    از بيانات گهربار آن حضرت است كه فرموده اند:

    (الحكمة لا تنجع في الطبائع الفاسدة): حكمت در نهاد فاسد تأثير نمی كند.

     در خاتمه بايد متذكر شويم كه امام هادي (ع) اصحاب فراواني دارند كه بسياري از آنها فخر شيعه هستند و از جمله‌ آنها حضرت عبدالعظيم حسني است كه در شهر ري مدفون است. او از اعاظم روات است و حضرت هادي به او خيلي احترام مي گذاردند. او كسي است كه ايمان را خدمت حضرت هادي به اين صورت عرضه داشت:

    »خدا يکي است و شبيه براي او فرض نمي شود، جسم نيست بلكه خالق جسم است. همه چيز را خلق نموده است و همه چيز به دست او است و او مالك آنها است. محمد صلي الله عليه و آله پيامبر است و او آخر پيامبران است كه پيامبري بعد از او نخواهد آمد و دين او پايان همه اديان است، اميرالمؤمنين علي بن ابي طالب وصّي پيامبر است و بعد از اميرالمؤمنين، حسن و حسين و علي بن حسين و محمد بن علي و جعفر بن محمد و موسي بن جعفر و علي بن موسي و محمد بن علي و علي بن محمد و حسن بن علي و بعد از او فرزندش كه غايب مي شود و روزي ظاهر مي شود و جهان را انبوه از عدل مي كند بعد از آنكه ظلم انبوه باشد.« عبدالعظيم گفت: »اقرار دارم و مي گويم دوست شما دوست خدا و دشمن شما دشمن خدا است. اطاعت شما اطاعت خدا و مخالفت شما مخالفت خدا است. به معراج و سؤال در قبر و بهشت و جهنم و صراط و ميزان اعتقاد دارم و همه آنها حق است و مي دانم كه قيامت آمدني است. و بر واجبات الهي كه نماز، روزه، زكات، حج، جهاد، امر به معروف و نهي از منكر است اقرار دارم.« حضرت فرمودند: »اي ابوالقاسم اين دين پسنديده است، خداوند را بر آن ثابت بدارد.«

    عبدالعظيم رحمه الله دين اعتقادي را عرضه داشت زيرا تنها اعتقاد نمي تواند موجب نجات باشد. ديني موجب نجات است كه توأم با عمل باشد. از اين جهت حضرت هادي (ع) ايمان را چنين فرموده اند. ابودعامه مي گويد: به عيادت حضرت هادي رفتم آن بزرگوار فرمودند: چون به عيادت من آمدي بر من حقي پيدا كرده اي، براي اداي حقت روايتي از پدرم كه از پدرانش و از اميرالمؤمنين و او از رسول اكرم عليه السلام نقل كرده است مي گويم:

    قال رسول الله الايمان ما وقّدته القلوب وصدقته الاعمال.

    ايمان چيزي است كه در دل جايگزين شده است و اعمال، گفتار و كردار آن را تصديق مي كند.

    از اين جهت در قرآن شريف و روايات اهل بيت فراوان ديده مي شود كه از افرادي كه مرد عمل نيستند سلب ايمان شده است.


     
    imam hadi
    زيارت حضرت امام علی بن النقی (ع)   

     

     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    طیبه ندری

    tayebe57

    ایران

    23

    4

    1357

    علی اسلامی

    alimehdiis

    اصفهان

    23

    4

    1361

    سميه پورناصري

    spn1362

    اهواز

    23

    4

    1362

    Amirhossine Allishahi

     

     

    23

    4

    1371

    f soleymani

    faezeh_soleimani

    esfahan

    24

    4

    1359

    masood shahmanzary

    ms71_ss@yahoo.com

    tabriz

    24

    4

    1367

    Anita

    anita bombo

     

    24

    4

     

    احمد ص

    a.sayad

    شهرستان نظرآباد

    25

    4

    1356

    هادی اکبرزاده

    hadi_neka

     

    25

    4

    1365

    Omid Tahsin zade

    boofe_koor

     

    26

    4

    1356

     

    lalehsorkh_71

     

    27

    4

     

    فرزانه باقری

     farzane_fb

    عسلویه - بوشهر

    28

    4

    1356

    mohammad javad
     zamani

    mjzzamani

    shahrekord

    28

    4

    1360

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    roya rouhani

    dreamroya2000

    soed

    24

    4

     

    aida harati

    fidder2003

    tehran

    25

    4

    1385

    maryam

    mereyam_y

    shiraz

    27

    4

    1384

    لیلا باقری

    bagherieh2003

    تهران

    29

    4

    1385



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     گروه اینترنتی مشکان