766

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 766 :: پنجشنبه 28 تير 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

چطور ميشه بازيهاي جام ملتها را از طريق
اينترنت تماشا کرد؟


سلام عرض شد!
در روزهاي گذشته تعدادي از دوستان ايميل زده و در مورد اينکه چطور ميشه بازيهاي جام ملتها را از طريق اينترنت تماشا کرد سوالاتي را پرسيده بودند. البته شايد الان که مرحله گروهي بازيهاي جام ملتها به پايان رسيده و بازيها رو به اتمام هستند، گفتن اين مطالب کمي دير باشه اما مطالبي که امروز مي خوام بگم، کلي هستند و مي تونيد با اين سايتهايي که معرفي مي کنم به طيف گسترده اي از کانالهاي تلوزيوني جهان نگاه کنيد.
علاقمندانی که به هر دليلی مانند کار به تلويزيون دسترسی ندارند يا در حوزه جغرافيايی خارج از امواج شبکه‌های تلويزيونی قرار دارند، بهترين کار مشاهده مسابقه‌ها از طريق سايت‌های اينترنتی شبکه‌ها است. برنامه‌های شبکه‌های دولتی ايران را هم می‌توان از سايت‌های مربوط به طور زنده مشاهده کرد. برای مثال، شبکه سوم سيمای جمهوری اسلامی ايران که مسابقه‌ها را به طور زنده پخش می‌کند، از اين آدرس قابل دسترس است.
يکی از مشکلاتی که کاربران، هنگام پخش اين مسابقه‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند، هجوم کاربران اينترنتی به سايت و کمبود پهنای باند و در نتيجه ماندن در يک صف طولانی جهت دريافت تصاوير است و مشکل بعدی، کندی دريافت تصاوير به علت سرعت پايين ارتباط و همچنين کيفيت پايين تصاوير است. مجموع اين علل باعث می‌شود که در بسياری مواقع عطای مشاهده زنده را به لقايش ببخشيم.
روش دوم: به اين آدرس بريد،  در منوی سمت چپ کانالهای Star Sports یا CCTV-5 (به زبان چینی) رو انتخاب کنید. کیفیت در ابتدا خوب نیست. ولی بعد از چند دقیقه خوب میشه.
جدا از فوتبال، بسياری از افراد علاقمندند تا برنامه‌های تلويزيونی را به طور زنده تماشا کنند. يکی از دلايلش می‌تواند اين باشد که از کشور خود مهاجرت کرده‌اند و برنامه‌های تلويزيونی در کشور محل اقامتشان قابل دريافت نيست يا به ماهواره دسترسی ندارند. برای اين افراد توصيه می‌شود که از سايت wwitv استفاده کنند. اين سايت فهرستی از تمام تلويزيون‌های دنيا که برنامه‌هايش قابل دريافت از طريق اينترنت است را جمع‌آوری کرده است. شبکه‌های تلويزيونی در اين سايت بر حسب موضوع و کشور دسته‌بندی شده و کاربر می‌تواند با ورود به هر بخش، به شبکه مورد نظر دسترسی پيدا کند. بيش از 2300 شبکه در اين سايت فهرست شده و برای مثال در حال حاضر، 29 شبکه ايرانی را از طريق اين سايت می‌توانيد پيدا کنيد که شامل شبکه‌های دولتی سراسری و محلی و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای به زبان فارسی می‌شود.
پهنای باند شبکه‌های تلويزيونی فهرست‌شده در اين سايت بازه‌ای بين 28.8 کيلوبايت در ثانيه تا 2 گيگابايت در ثانيه را شامل می‌شود. به اين ترتيب برخی از شبکه‌ها تنها با ارتباط اينترنت پهن‌باند قابل مشاهده هستند. نکته آخر اين که برای مشاهده، لازم است تا يکی از نرم‌افزارهای «ريل‌پلير»، «مديا پلير»، «کوئيک تايم» و يا «وين‌امپ» را روی رايانه خود نصب کرده باشيد.
 

دانلود قسمت اول
«به اسم دموکراسي»

ديشب کانال يک ايران، برنامه اي با عنوان «به اسم دموکراسي» را پخش کرد که در آن خانم «هاله اسفندياري»، آقاي «کيان تاجبخش» و  آقاي «رامين جهانبگلو» در مورد انقلاب مخملين مطالبي را بيان نموده اند. اين برنامه 50 دقيقه اي را در شماره امروز براي دانلود قرار داده ام که مي تونيد از طريق لينکهاي زير دانلود کنيد.
همچنين گزارش کامل اين برنامه را مي توانيد در اين آدرس بخوانيد.
لازم به ذکر است قسمت دوم اين برنامه (به اسم دموکراسي) امشب (پنجشنبه شب) ساعت 22:45 از کانال يک دولتي ايران پخش خواهد شد.

لينک دانلود (لينک دانلود مستقيم مي باشند)

قسمت اول برنامه «به اسم دموکراسي» (حجم: 37 مگابايت)

لينکهاي دانلود مستقيم مي باشند. براي دانلود کافيست روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (765) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصادفات و حوادث عجیب و جالب
  • ترین های روی زمین
  • قلعه نويي: چرا از من تشكر نمي كنيد
  • معرفي و دانلود فيلم : کاملاً غريبه
  • دانلود انيميشن : The Magic Roundabout
  • آلبوم جدید و زیبای علی حسینی به نام بی وفا
  • آهنگ زيباي قصة عشق باصداي عليرضا افتخاري
  • Absolute Uninstallerv2.3: ابزاری حرفه ای برای حذف یک نرم افزار بطور کامل
  • دنياي موبايل: Hejri Calendar
  • بالش نرم آقاي حداد!!
  • واپس گرایی اسلامی سخنگوی حزب...!
  • داستان یک سردرد مزمن
  • شماها ، بدجوری تنتان می خوارد !
  • جديدترين شماره از هقته نامه: The Economist
  • نسل جدید خودرو Golf GTI 
  • هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر
  • نكات آرايشي از آرايشگران ممتاز جهان
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصادفات و حوادث عجیب و جالب
دل شيفته
فتوكاتور ورزشي
ترین های روی زمین
عکسهایی از : ۱- بلندترین ساخته دست بشر ۲- عمیقترین نقطه روی زمین ۳- بلندترین پل ۴- قدیمیترین نقطه زمین ۵- پرجمعیت ترین شهرهای جهان ۷- بزرگترین گل ۸- عمیقترین غار ۹- داغترین نقطه زمین و ......
خوش خدمتی منافقین به صدامقسمت اول | قسمت دوم
تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مخفی مامورین امنیتی صدام
از جلسات خائنین ملت با ماموران رژیم بعث عراق

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

قلعه نويي: چرا از من تشكر نمي كنيد

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: برخي از دوستان عادت دارند كه از مربيان خارجي تشكر كنند و من تعجب مي كنم كه چرا از من به خاطر بدست آمدن اين پيروزي تشكر نمي كنند.
به گزارش خبرنگار اعزامي فارس به كوالالامپور، امير قلعه نويي پس از پيروزي 2 بر صفر مقابل تيم ملي مالزي و صعود ايران از گروه C به عنوان تيم نخست در جام ملت هاي 2007 آسيا افزود: ما بازي خيلي خوبي را انجام داديم و موقعيت هاي زيادي داشتيم كه بسيار از اين فرصت ها به گل تبديل نشدند.
وي ادامه داد: من پيش از اين مسابقات گفته بودم كه در گروه دشواري قرار داريم و بازي تيم هاي ملي ازبكستان و چين صحت حرف هاي مرا ثابت كرد.
سرمربي تيم ملي ايران تصريح كرذ: من از عملكرد بازيكنانم راضي هستم زيرا بازي خوبي را ارئه كردند؛ اما آنها بايد بدانند در همه بازي به اين اندازه موقعيت گلزني نخواهند داشت.
وي اظهار داشت: مي خواستيم در مالزي بمانيم كه خوشبختانه اين اتفاف افتاد. ما با ارائه بازي خوب و صدرنشيني به اين مهم دست يافتيم.
قلعه نويي خاطرنشان كرد: تعجب مي كنم كه چرا مالزي در ديدارهاي گذشته چنين بازي را انجام نمي داد اگر اين تيم به مانند امروز بازي مي كرد بدون شك با 2 شكست سنگين حذف نمي شد.
وي تاكيد كرد: برخي از دوستان عادت دارند كه از مربيان خارجي تشكر كنند و سوال من اين است كه چرا از من تشكر نمي كنند به هر حال ما توانستيم تيم ملي ازبكستان را شكست دهيم.
سرمربي سابق استقلال درباره عملكرد مهاجمان گفت: در فوتبال روز دنيا ديگر مهم نيست كه چه كسي گلزني مي كند بلكه آمار گلزني تيم ها بسيار اهميت دارد.
وي درباره تيم ملي كره جنوبي گفت: اجاز بدهيد بعداً به اين سوال پاسخ بدهم؛ چرا كه بايد شرايط اين تيم را ببينم و بعد جواب بدهم.
تيم ملي ايران در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي 2007 آسيا بايد با تيم ملي كره جنوبي در روز يك شنبه هفته جاري ديدار كند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

کاملاً غريبه
Perfect Stranger



کارگردان: جيمز فولي. فيلمنامه: تاد کومارنيکي بر اساس داستاني از جان باکنکمپ. موسيقي: آنتونيو پينتو. مدير فيلمبرداري: آناستاس ان. ميکوس. تدوين: کريستوفر تلفسن. طراح صحنه: بيل گروم. بازيگران: هالي بري[رونا پرايس]، بروس ويليس[هريسون هيل]، جيوواني ريبيزي[مايلز هيلي]، ريچارد پورتنو[نارون]، گري دوردان[کامرون]، فلورنسيا لوزانو[ستوان تخادا]. ١٠٩ و ١٠٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
وقتي دوست نزديک روندا پرايس خبرنگار که درباره مرد قدرتمندي به نام هريسون هيل تحقيق مي کرده، کشته مي شود تصميم مي گيرد تا راز مرگ وي را کشف کند. براي اين کار با کمک دوستش مايلز هيلي- کامپيوتر- در قالب کارمندي موقت با نام مستعار کارتين به استخدام شرکت هيل در مي آيد. روندا که از علاقه هيل به روابط جنسي پر هيجان آگاه شده، شبها با نام مستعار ورونيکا با وي چت مي کند. به زودي ميان هيل و او رابطه اي که مورد نظر روندا بوده، شکل مي گيرد. اما يافته شدن تصادفي تصاوير مقتول در کامپيوتر مايلز سبب مي شود تا روندا به او نيز شک کند. چه کسي قاتل است: مايلز يا هريسون هيلي؟

چرا بايد ديد؟
جيمز فولي متولد ١٩٥٣ بروکلين در ميانه دهه ١٩٨٠ با ساختن بي پروا شروع به کارگرداني کرد. دومين فيلمش در فاصله اي نزديک نامزد خرس طلاي جشنواره برلين شد، اما فيلم متوسط آن دختر کيست؟ با شرکت مدونا در ١٩٨٧ بسياري از اميدها را درباره وي بر باد داد. تريلر جنايي بعد از تاريکي، عزيزم در سال ١٩٩٠ او را به عنوان فيلمسازي خوش قريحه و بازيافته به سينما دوستان معرفي کرد. بعدها گلنکاري گلن راس[١٩٩٢] تبحر وي در کار با فيلمنامه پر ديالوگ و تئاتري و هنر پيشگان کهنه کار به نمايش گذاشت. اما فولي در سال هاي قبل ترجيح داد تا به ساختن تريلرهاي پليسي/جنايي بپردازد. کاري که به نظر مي رسيد مهارتي به سزا در آن به دست آورده است. ترس، فاسد و اعتماد محصول همين دوره بود که سرانجام به کاملاً غريبه منتهي شده است. اما کاملاً غريبه نمونه خوبي براي آشنايي با فولي نيست. فيلمي که با سه پايان متفاوت ساخته شده و تا اين لحظه فروش ٢٧ ميليون دلاري آن نشان از برخورد متوسط تماشاگران دارد. کاملاً غريبه بعد آب نبات سفت دومين فيلم هاليوودي است که روابط مجازي و سکس را به عنوان يکي از پيرنگ هاي اصلي خود برگزيده و قرار است مثلث روابط مجاز، هيجان و عشق ضامن موفقيت فيلم باشد؛ اما نيست!
بروس ويليس و هالي بري در نقش هايي نامأنوس در ميانه فيلم به دام صحنه هاي بي ارتباطي مي افتند که قرار است به روال معمول چنين فيلم هايي به پاياني دور از انتظار منتهي شود. پرداخت کم رمق فولي نيز مزيد بر علت است و به نظر مي رسد قصه شکلي منسجمي به خود نگرفته و در پايان به شکلي سريع سر و ته آن هم مي آيد. اين کار فيلم را از هيجان و تعليق که لازمه اين ژانر است خالي کرده و تماشاگر را سرخورده و ناراضي از سالن بيرون مي کند. مشکل اصلي فولي و کاملاً غريبه فيلمنامه مغشوش و پر از پيرنگ هاي زائد آن است که منجر به ارائه بدترين بازي هاي ويليس و بري نيز مي شود. حتي افکت هاي تصويري مانند ديزالو نيز گاه اشتباه به کار گرفته مي شوند و تماشاگر متحير که اين چگونه فيلمي است؟!
تنها بازيگري که به شکلي کليشه اي سر جاي خود قرار گرفته جيواني ريبيزي است که اين اواخر در نقش آدم هاي روان پريش جا افتاده و حتي سبب گمراهي بيننده هم مي شود. بهتر است بيش از اين وقت خود را براي منصرف کردن شما از تماشاي چنين فيلم خسته کننده اي صرف نکنم. شخصاً ترجيح مي دهم يک بار ديگر بعد از تاريکي عزيزم[صاحب يکي از بهترين آنونس هاي دهه ١٩٩٠] را ببينم!
ژانر: درام، راز آميز، مهيج.


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود: (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
part01.rar  
part02.rar 
part03.rar 
part04.rar 
part05.rar 
part06.rar 
part07.rar 
part08.rar 
part09.rar 
part10.rar 
part11.rar 
part12.rar 
part13.rar 
part14.rar 
part15.rar

 رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

The Magic Roundabout

 

Also Known As:Doogal (USA)
Pollux - Le manège enchanté (France)
Sprung! The Magic Roundabout (USA)
The Magic Roundabout (UK)
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:France:85 min
Country:UK / France
Language:English / French
Color:Color
Sound Mix:Dolby Digital
Certification:Iceland:L / Ireland:G / Switzerland:7 (canton of Geneva) / Switzerland:7 (canton of Vaud) / UK:U / Singapore:G
Company:Action Films

 

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/42140363/ThM4gR0und4_aX.part1.rar
http://rapidshare.com/files/42140401/ThM4gR0und4_aX.part2.rar
http://rapidshare.com/files/42140369/ThM4gR0und4_aX.part3.rar
http://rapidshare.com/files/42140354/ThM4gR0und4_aX.part4.rar
http://rapidshare.com/files/42140393/ThM4gR0und4_aX.part5.rar
http://rapidshare.com/files/42140427/ThM4gR0und4_aX.part6.rar
http://rapidshare.com/files/42140545/ThM4gR0und4_aX.part7.rar
http://rapidshare.com/files/42138124/ThM4gR0und4_aX.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

بي وفا
باصداي علي حسيني



 

آلبوم جدید و زیبای علی حسینی به نام بی وفا با 2 کیفیت
 

128 MP3 :

Giram Bazam Biaie

Roo Siah

Bi Vafa

Modaie

Na Rafigh

Eshtebah

Hadese

Tazegia

Remix Mosafer Shab

 

64 wma :

Giram Bazam Biaie

Roo Siah

Bi Vafa

Modaie

Na Rafigh

Eshtebah

Hadese

Tazegia

Remix Mosafer Shab

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي قصة عشق باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Absolute Uninstaller v2.3
ابزاری حرفه ای برای حذف یک نرم افزار بطور کامل

Add/Remove program نام قسمتی در ویندوز می باشد که کاربران به کمک ابزار آن می توانند اقدام به حذف و یا نصب نرم افزارهای مورد نظر نمایند. این قسمت از ویندوز با اینکه به صورت ابزار مختص به حذف برنامه ها می باشد اما در بسیاری از موارد این قسمت قادر به حذف تعدادی از نرم افزارها نمی باشد و یا به صورت کامل توانایی حذف برنامه ها را ندارد. معمولا در چنین مواردی تمامی فایل های مربوط به نرم افزار مورد نظر پاک نمی شوند و کلید های مربوط به رجیستری آنها در سیستم باقی می ماند که ممکن است در آینده موجب بروز مشکلاتی در سیستم شود. از این رو برای حل این مشکل و کمک به ابزار Add/Remove نرم افزارهایی ساخته شد که به کاربران این توانایی را می دهد تا به راحتی اقدام به حذف نرم افزار مورد نظر خود به همراه تمامی فایل ها و اجزاء مربوطه آنها نمایند. در این مطلب با یکی از این نرم افزارها آشنا خواهیم شد.

Absolute Uninstaller نام نرم افزاری از شرکت GlarySoft می باشد که به منظور کمک به کاربران در زمینه حذف کامل نرم افزارها از سیستم طراحی شده است. این نرم افزار با حذف کامل نرم افزارها و تمامی فایل های مربوطه و همچنین پاکسازی رجیستری ویندوز از کلید ها و مقادیری که مربوط به نرم افزار مورد نظر می باشد مانع از کاهش سرعت سیستم و همچنین بروز مشکلات احتمالی می شود.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- پاکسازی کامل فایل ها و کلید های رجیستری مربوط به نرم افزار

- قابلیت تهیه فایل های پشتیبان از لیست نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم و قابلیت بازگردانی آن ها

- نمایش لیست نرم افزارهای نصب شده به همراه آیکن اختصاصی آن ها

- توانایی جستجو در لیست نرم افزار ها با وارد نمودن کلمات کلیدی

- سرعت بالا در لیست نمودن نرم افزار ها ! تفاوتی محسوس با Add/Remove ویندوز

- نمایش کامل جزئیات  نرم افزار نصب شده همانند نام شرکت سازنده ، نسخه نرم افزار ، مسیر نصب و ...

- قابلیت ذخیره سازی لیست نرم افزارها در فایل های مشخص

- حذف خودکار نرم افزارهایی که تنها نامشان در لیست قرار دارد

- علامت گذاری نرم افزارهایی که جدیدتر از نرم افزارهای قبل نصب شده اند

 و ... .

 

لينک دانلود (حجم فايل در حدود 3 مگابايت و کرک برنامه در داخل فايل zip گنجانده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Hejri Calendar
(تقویم هجری)

تقویم هجری شمسی که البته روی دیگر گوشی های سونی اریکسون قابل نصب است.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

28 تير
تفاوت بین طرز تربیت و عادتهای قوی خودت را تشخیص بده. بسیاری از مردم برای سرپوش گذاشتن روی عواطف غیر قابل کنترلشان، درگیر عادتهای رفتاری ناهنجار و یا اعتیاد می شوند.
کریستین نورثروپ

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام باقر (عليه السلام) فرمودند:
أكثِرْ ذِكرَ المَوتِ، فإنّهُ لَم يُكثِرْ إنسانٌ ذِكرَ المَوتِ إلاّ زَهِدَ في الدنيا.
امام باقر(عليه السلام) : زياد به ياد مرگ باش ; زيرا هيچ انسانى از مرگ بسيار ياد نكرد، مگر آن كه به دنيا بى اعتنا شد.
(البحار : 73 / 64 / 31)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

ملانصرالدین همیشه از دست دو زن خود در عذاب بود . روزی دو گردنبند خریده برای جلب محبت و راحت بودن از دستشان هر کدام را به یکی از آنها داده اصرار کرد که دیگری نفهمد .
از قضا پس از چند روز زنانش تصمیم گرفتند وادارش کنند که اقرار کند محبتش به کدامیک بیشتر است . در جواب آنان گفت : به کسی که گردنبندی برایش خریده ام . و هر دو را راضی کرد .


تاجری در بغداد زنی صاحب جمال داشت . اتفاقا آن تاجر به بصره رفت و در آنجا نیز زنی دل از او ربوده و به عقد تاجر بوالهوس در آمد . و هر بار که به بصره می رفت ، چهار ماه در آنجا توقف می کرد . زن بغدادی دانست که شوهرش در بصره زنی گرفته است . صبر کرد تا سوداگران بصره به بغداد آمدند . پس از زبان یکی از آشنایان شوهرش نامه ای به شوهرش نوشت به این مضمون که : (( زوجه ات در بصره مرده است و اموال بسیار بجا گذاشته است الحال زودتر به این جا بیا )) پس این نامه را به شخصی داد تا به شوهرش دادند . چون شوهرش از مضمون نامه مطلع شد عازم سفر بصره شد . زن بغدادی گفت : گمانم آنست که در بصره زنی داری که اینهمه در رفتن به بصره اصرار می کنی . شوهر برای تسلی او سوگند یاد کرد که : اگر زنی بجز تو داشته باشم مطلقه خواهد بود . زن گفت : پس طلاق دادی ؟
تاجر گفت : آری
زن گفت : حال که طلاق گفتی ، بنشین که زنت نمرده است و من حیلت کردم !

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

ضرورت شادى‏
اهميت شادى در شناخت ضرورت مفهوم زندگى است تا عواطف منفى‏بى‏اثر بماند و جلوى حركت‏هاى بيمارى زا را بگيرد. غم و اندوه مهر لاينحل‏بر مشكلات مى‏زند و اقتدار پذيرى، بذر اميد را در دل‏ها مى‏پاشد.
توجه عميق بدين حقيقت كه مسئوليت و تعهد، انسان را گل سر سبدخلقت كرده و در وجودش ابعاد متضاد و دو گانه‏اى از قبيل غم و شادى واستعدادها را در خويش بجويد، قدم در راه پر پيچ و خم حيات نهد ونورافكنى بر كوچه پس كوچه‏هاى روح و روان بيندازد و معرفت وجود را دروسيله‏اى براى حصول به شادى قرار دهد.
در طول تاريخ، جوانان احساسى‏ترين، مؤثرترين و فعال‏ترين عناصر حركت‏و تحول تمدن‏ها بوده‏اند. آنها راه و رسم‏هاى نوينى را در زندگى پى ريزى‏كرده و به رازهاى ناشناخته جهان هستى پى برده‏اند و بى قرار، پرجنب وجوش و كنجكاوانه، به همه نيروهاى بالقوه در راه پيشرفت و ارضاء تمايلات‏و ارزوهاى جوانى، چشم دوخته‏اند. در صورت عدم ارضاء اين تمايلات، جوان‏با مشكلاتى مواجه مى‏شود كه در رفتارهاى عاطفى، اخلاقى، تربيتى و اجتماعى‏او اثر نمايان دارد، حتى تغييرات بدنى نيز ناشى از اين مشكلات است.
متأسفانه در كشورهاى جهان سوم و در حال توسعه، جوانان در انتظارسرنوشتى گنگ، مبهم و غامض هستند.
آنها با محروميت و كاستى هايى مواجه‏اند كه خود در بروز آن كمتردخالت دارند. ميراث ناخوشايندى چون فقر و بيكارى و عقب‏ماندگى، عمده‏ترين موانع پويايى و تعالى شخصيت جوانان بوده است.جوانى، به ديباچه كتابى تشبيه شده است كه هيچ گاه پايان‏پذير نيست. مهم آن‏است كه اين منابع ارزشمند در مسير شناخت معرفت و معنويت دينى قرارگيرند.

ادامه دارد ...

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

عوامل ايجاد چين وچروک پوست صورت عبارتند از:
افزايش سن،نور خورشيد،حالات چهره،سيگاروبرخی از بيماريها.
چين وچروک بر دو نوع است:۱-استاتيک۲-ديناميک
چين وچروک استاتيک هميشه وجود دارد و ربطی به حالات چهره ندارد.ولی چين وچروک ديناميک هميشه روی صورت وجود نداردوتنها به دنبال حالتهای خاصی در صورت ايجاد ميشود.مانند چين بين دو ابروکه در حالت اخم ايجاد ميشود.
در صورت عدم مراقبت صحيح وعدم پيشگيری چين وچروک ديناميک به استاتيک تبديل ميشود.
پوست از دو بخش تشکيل شده است:اپيدرم و درم
درم لايه ی عمقی تر می باشد که سرشار از فيبر های کلاژن و الاستين است.جنس اين فيبر ها پروتئينی است.کلاژن مسئول استحکام پوست و الاستين مسئول انعطاف پذيری پوست میباشد.با افزايش سن ساختار اين فيبرها تغيير میکندو از مقدار کل آنها کاسته میشود.در نتيجه پوست شل وافتاده میشودوخاصيت کشسانی آن کاهش می يابد.
اپيدرم لايه یسطحی پوست می باشد که با افزايش سن ضخيم وغير يکنواخت می شود.
از طرفی با افزايش سن ترشحات غدد چربی کاهش میيابد و پوست دچارخشکی می شود.
مجموعه ی اين عوامل سبب ايجاد چين و چروک میشود.
مهمترين فاکتور خارجی در ايجاد چين و چروک نور آفتاب است.اشعه ی ماوراءبنفش نور خورشيد در دراز مدت سبب افزايش توليد فيبر های الاستين نامرغوب و غير طبيعی ودر نتيجه ضخيم وچرمی شدن پوست می شود.
اولين قدم در درمان چين وچروک آبرسانی کافی به پوست می باشد.(نوشيدن آب کافی،استفاده از مرطوب کنندهی مناسب،هيدرودرمی واستفاده از ماسکهای آب رسان)
ترکيبات دارويی مختلفی با مکانيزم لايه برداری جهت درمان چين وچروک موجوداست.مانند:
فراورده های اسيدهای ميوه وترکيبات رتينوئيد.
اين ترکيبات بايد زير نظر پزشک تجويز شوند.استفاده از آن ها در مدت زمان معين باعث کاهش چينوچروک های سطحی می شود.
انواع ماساژ های پوستی با تقويت عضلات صورت می توانند در رفع چين وچروک موءثر باشند.
با توجه به نقش کليدی اشعه خورشيد در ايجاد چين وچروک،استفاده ی مرتب از ضد آفتاب يک فاکتور مهم پيشگيری کننده محسوب می شود.
روشهای مختلف ديگری که می توان از آنها در اين زمينه سود جست عبارتند از:
پيلينگ،مايکرودرم ابرژن،ليفتينگ وليزر.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

زنان شاهنامه ؛ زمانی خوب شناسانده میشوند که با آزمایشی روبرو گردند .
در چنین وضعی است که حساسیت و عاطفه و شخصیت آنان نمایان میشود.
تهمینه پس از شنیدن خبر مرگ پسرش سهراب بیش از یکسال زندگی نمی کند.
جریره ، نیز پس از مرگ پسرش فرود بر سر نعش او خود را خنجر می زند و می کشد.
رودابه؛ پس از مرگ رستم چندی دیوانه می شود. و سپس حالت ترک و تسلیم در پیش می گیرد .
کتایون ؛ نیز کما بیش همین وضع را پس از مرگ اسفندیار دارد.
شیرین پس از مرگ خسرو زندگی را از خود می گیرد.
فرنگیس دختر افراسیاب ؛ یکی از رنج کشیده ترین زنان ادبیات است . شوهرش سیاوش که در میان همۀ مردان زمان خود بی نظیر است به دست پدر فرنگیس کشته میشود و پدر قصد جان او را نیز میکند.
فرنگیس با پسرش کیخسرو سالها در بدر می شود . سپس با او به ایران فرار می کند.
سالهای سال شاهد لشکر کشی ایرانیان به کشور پدرش است و سرانجام همۀ خانوادۀ پدرش کشته یا آواره و یا اسیر می شوند .
او در تمام این مدت به خاطرۀ شوهرش ؛ سیاوش ؛ وفادار می ماند و با ایرانیا ن در کین خواهی سیاوش همدلی و همدری میکند.
هنگامی که فریبرز برادر سیاوش از او خواستگاری می کند ؛ تنها به اصرا پسرش کیخسرو و رستم ؛ و شاید هم از روی مصلحت سیاسی ؛ خواهش او را می پذیرد .
زنان شاهنامه خوبی خاص زنانۀ خود را دارند.سعادت خویش را در سعادب مردان خویش میدانند .
در عین پارسایی و بی ادعایی ؛ بسیاری از آنان همراه با شوهران و فرزندان خود ؛ مردانه در راهی گام برمی دادند که باید به پیروزی نیکی بر بدی منتهی گردد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنفال آيات: 75 محل نزول: مدینه

 
وَمَا لَهُمْ أَلاَّ يُعَذِّبَهُمُ اللّهُ وَهُمْ يَصُدُّونَ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَمَا كَانُواْ أَوْلِيَاءهُ إِنْ أَوْلِيَآؤُهُ إِلاَّ الْمُتَّقُونَ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لاَ يَعْلَمُونَ 34 وَمَا كَانَ صَلاَتُهُمْ عِندَ الْبَيْتِ إِلاَّ مُكَاء وَتَصْدِيَةً فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْفُرُونَ 35 إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِيَصُدُّواْ عَن سَبِيلِ اللّهِ فَسَيُنفِقُونَهَا ثُمَّ تَكُونُ عَلَيْهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ يُغْلَبُونَ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ إِلَى جَهَنَّمَ يُحْشَرُونَ 36 لِيَمِيزَ اللّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَيَجْعَلَ الْخَبِيثَ بَعْضَهُ عَلَىَ بَعْضٍ فَيَرْكُمَهُ جَمِيعاً فَيَجْعَلَهُ فِي جَهَنَّمَ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ 37 قُل لِلَّذِينَ كَفَرُواْ إِن يَنتَهُواْ يُغَفَرْ لَهُم مَّا قَدْ سَلَفَ وَإِنْ يَعُودُواْ فَقَدْ مَضَتْ سُنَّةُ الأَوَّلِينِ 38 وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 39 وَإِن تَوَلَّوْاْ فَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَوْلاَكُمْ نِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ 40

 

ترجمه فارسي مکارم

چرا خدا آنها را مجازات نكند، با اينكه از (عبادت موحدان در كنار) مسجد الحرام جلوگيرى مى‏كنند در حالى كه سرپرست آن نيستند؟! سرپرست آن، فقط پرهيزگارانند; ولى بيشتر آنها نمى‏دانند «34» (آنها كه مدعى هستند ما هم نماز داريم،) نمازشان نزد خانه (خدا)، چيزى جز «سوت كشيدن «كف زدن‏» نبود; پس بچشيد عذاب (الهى) را بخاطر كفرتان! «35» آنها كه كافر شدند، اموالشان را براى بازداشتن (مردم) از راه خدا خرج مى‏كنند; آنان اين اموال را (كه براى به دست آوردنش زحمت كشيده‏اند، در اين راه) مصرف مى‏كنند، اما مايه حسرت و اندوهشان خواهد شد; و سپس شكست خواهند خورد; و (در جهان ديگر) كافران همگى به سوى دوزخ گردآورى خواهند شد «36» (اينها همه) بخاطر آن است كه خداوند (مى‏خواهد) ناپاك را از پاك جدا سازد، و ناپاكها را روى هم بگذارد، و همه را متراكم سازد، و يكجا در دوزخ قرار دهد; و اينها هستند زيانكاران! «37» به آنها كه كافر شدند بگو: «چنانچه از مخالفت باز ايستند، (و ايمان آورند،) گذشته آنها بخشوده خواهد شد; و اگر به اعمال سابق بازگردند، سنت خداوند در گذشتگان، درباره آنها جارى مى‏شود (;و حكم نابودى آنان صادر مى‏گردد) «38» و با آنها پيكار كنيد، تا فتنه ( شرك و سلب آزادى) برچيده شود، و دين (و پرستش) همه مخصوص خدا باشد! و اگر آنها (از راه شرك وفساد بازگردند، و از اعمال نادرست) خوددارى كنند، (خداوند آنها را مى‏پذيرد;) خدا به آنچه انجام مى‏دهند بيناست «39» و اگر سرپيچى كنند، بدانيد (ضررى به شما نمى‏رسانند;) خداوند سرپرست شماست! چه سرپرست خوبى! و چه ياور خوبى! «40»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ashoora63.ht@gmail.com

دشنام خدا حواله دشمن دین
بر دشمن مرتضی و زهرا نفرین

از سهمیه خودش ببخشد شیعه
در دوزخ دشمنان بریزد بنزین

 

 

tonijun2000@yahoo.com

بالش نرم آقاي حداد!!

اين بابا يادش رفته وظيفه اش گذاشتن بالش نرم زير سر مردم است.مگر تا حالا مردم آسايش كافي از دست شما مسئولان پيدا كرده اند كه شما از قصد نمي خواهيد كاري براي رفاه مردم انجام دهيد.كار، انجام امورات جنبي و اصلي، مسافرت ارزان براي قشر كم درآمد، گردش كار شغلهاي مرتبط با گردشگري در شهرهاي شمالي و يا شهرهاي توريستي كشور همه و همه از كنار در دسترس بودن بنزين بدست ميآيد.آخر شما مسئولين و يا نمايندگان بر چه قومي حكومت مي كنيد كه نحوه زندگي آنها را نمي شناسيد.واي به حال ما مردم نگون بخت با اين طرز تفكر غلط شما مديران.!!
علي – ج

 

 

mamani_1385@yahoo.com

از مدار دل خود پرزدنم می آید
مزه سوختگی از دهنم می آید
حال بد خوابی افیون زدگان را دارم
و از این نشئه به سر کوفتنم می آید
بوی باروت و غبار بدنم دیروزیست
بوی بیهودگی از پیرهنم می آید
شبنم شرم به رخسار من از بیدردیست
لب از این هرزه دلی دوختنم می آید
حال دل مردگی ام قصه جان کندن ماست
که از اندوه دل و ضعف تنم می آید
شاخه ای ترد در اماج هزاران گل سرب
و بدین حیض شدن در کفنم می آید
یک بیابان هوس میوه تک سرفه توپ
اشکنکهای دگر زان چدنم می آید
از تراویدن گل چکه رحل پدریم
آیه در آیه شقایق شدنم می آید
نشتر عشق بیا سینه سردم بشکاف
که به وجد از تو تمام بدنم می آید

 

 

korosh_kabir1983@yahoo.com

وزیدن رایحه خوش در دانشگاه: دستور پذیرش دکتری برای جوان اول دولت!

با دستور وزارت علوم، مشاور جوان سابق رئیس‌جمهور و رئیس ستاد رایحه خوش خدمت، در دوره دکتری دانشگاه داخل پذیرفته می‌شود.
با دستور وزارت علوم، مشاور جوان سابق رئیس‌جمهور و رئیس ستاد رایحه خوش خدمت، در دوره دکترای دانشگاه داخل پذیرفته می‌شود.
بنا بر این گزارش، در حالی که مطابق قانون، دانشگاه‌های دولتی ملزم به پذیرش دانشجو از طریق کنکور هستند و حتی دانشجویان بورسیه نیز موظف به شرکت در کنکور و کسب 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرش‌شده‌ آزاد در کنکور هستند، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه علامه طباطبایی دستور داده است که مشاور جوان سابق رئیس‌جمهور و رئیس ستاد رایحه خوش خدمت که داوطلب بورس تحصیل در خارج از کشور است، در دوره دکترای داخل کشور پذیرفته شود.
این در حالی است که تنها دو ماه از پایان دوره کارشناسی ارشد وی که به کیفیت کم‌سابقه‌ای آن را پشت سر گذاشته، می‌گذرد.

 

 

mehr0098@yahoo.com

واپس گرایی اسلامی سخنگوی حزب...!


بسم الله

حسين مرعشي سخنگوي حزب كارگزاران در گفتگو با نشريه ذكر وابسته به حزب موتلفه ادعا كرد ما قائل به اين كه اسلام نظام اقتصادي دارد نيستيم اسلام دين هدايت است همانطور كه نظام مهندسي ندارد نظام اقتصادي هم ندارد وي با تكرار چند باره داعايش مبني بر اينكه در اسلام به هيچ عنوان اقتصاد اسلامي وجود ندارد اضافه كرد در اسلام نظام قضايي هم وجود ندارد .مرعشي در ادامه براي اينكه ادعاهايش را موجه جلوه دهد افزود مگر امام جعفر صادق (ع)متخصص روابط پول و بانك بود كه بيايد در اين حوزه وارد شود و نظام اقتصادي معرفي كند . مرعشي همچنين وظيفه اجتهاد را اينگونه تعريف ميكند كه اجتهاد وظيفه دارد تا به بررسي قواعد دست ساز بشر بنگرد تا اگر با احكام ديني مغايرت نداشت آن را تاييد كند . وي در بخش ديگري از اين گفتگو در باره گرايش حزب كار گزاران سازندگي هم گفت : گرايش اين حزب براي مديريت كشور گرايشي ليبراليستي است ما معتقديم كه گرايشهاي ليبرالي موسوم با توجه به تجارب بشري در جهت شكوفايي اقتصادي و پيشرفت ايران نسبت به مشي تمركز گرايانه دولت محور مشي مناسبتري است.سخنگوي اين حزب همچنين مدعي شده كه اجراي اصل ۴۴كه رهبري بر آن تاكيد كرده اند سبك و سياقي كاملا ليبرالي دارد. وي در ادامه در پاسخ به اين سئوال كه حزب ليبرال دموكرات كارگزاران آيا يك حزب خدايي هست يا نه؟با صراحت مي گويد:ما اصلا كاري با خدا نداريم . اينكه ما خدايي هستيم يا نيستيم را خداوند مي داند!

(در اولین فرصت آیه هایی از کلام الله در مورد نظام سیاسی اقتصادی اجتماعی اسلامی را در همین پست خواهم زد.)

 

 

delneveshtehaye_man@yahoo.com

صخره یخی

بهترین دوست من یه خرده عجیب به نظر میاد اما جذابترین دوست دنیاست
ابروهای کشیده اخمالوش رو خیلی دوست دارم . به نظر من اصلا آدم عجیبی نیست , خیلی هم استثنایی . اما اگه جلوی بقیه این حرف رو بزنم دلشون می خواد با پشت دست بزنن تو دهنم
دوست استثنایی من اکثرا حوصله من رو نداره و دلش نمی خواد که من رو ببینه . اما در عوض وقتی چیزی رو از انباری تاریک خونه می خواد یه لبخند ریز قشنگی بهم می زنه . انقدر این لبخندش رو دوست دارم که یادم می ره اونجا پر سوسک و مارمولک وحشتناک . زودی می رم براش میارم
. دوست استثنایی من خیلی کم یاد من می افته , اما وقتی کسی اذیتش کنه یا مریض باشه کنار منه
دوست استثنایی من خیلی دوست داره که وقتی مریض ازش پرستاری کنم . اما حالش که خوب بشه بهم می گه که ازت بدم میاد
. دوست استثنایی من با گلهایی که براش کادو می برم برای لاکپشت خونگیش سوپ درست می کنه
. دوست استثنایی من از من می خواد که تمام علفهای هرز حیاط رو براش با موچین بکنم
دوست استثنایی من همیشه دوست داره قدش به سقف برسه , حتی از من می خواد بهش اجازه بدم با کفش رو پشتم بایسته تا سقف رو لمس کنه
دوست استثنایی من , من رو خیلی دوست داره چون همیشه می خواد من براش غذا درست کنم . خیلی هم شکمو, دوست داره اول غذای من رو بخوره
دوست استثنایی من از راه رفتن زود خسته می شه , وقتی می ریم خرید رو پشتم خوابش می بره
دوست استثنایی من می دونه که من باقالی پلو با گوشت خیلی دوست دارم . برای همین هر وقت بخوام برام می گیره . منم می دونم که اونم دوست داره تمام گوشتهای باقالی پلو من رو خالی خالی بخوره
. دوست استثنایی من خیلی گرمایی . ازم می خواد شبها که می خوابه تا صبح آروم فوتش کنم
دوست استثنایی من همیشه روزهای تولدم میره مسافرت و چند روز بعدش بر می گرده
دوست استثنایی من بعضی شبها من رو تو زیر زمین حبس می کنه , چون دوست داره سریالها رو تنهایی ببینه
. اون بهترین دوست منه . به نظرم جذابترین دوست دنیاست
من با هیچ چیزی تو دنیا عوضش نمی کنم

 

.

alirezamajidi@gmail.com

داستان یک سردرد مزمن

تصور کنید که در بیشتر عمرتان با یک سردرد مزمن عذاب‌آور روبرو بوده‌اید و بعد از 64 سال ، پزشکان گلوله‌ای را در سرتان کشف کرده باشند!

این داستان واقعا برای یک مادربزرگ چینی به نام Jin Guangying اتفاق افتاده بود. بعد از یک عمل جراحی و برداشتن گلوله ، برای نخستین بار از 13 سالگی ، وی روز و شب‌های بدون سردرد را تجربه می‌کند.

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

در سپتامبر 1943 ، جین دختر نوجوانی بود که برای پدر پارتیزانش در جریان جنگ ژاپن و چین غذا می‌برد. در مسیر راه گلوله‌ای شلیک شد که با اینکه بیشتر انرژی خود را پس از عبور از بازوی یک مرد از دست داد ولی آنقدر قدرت داشت که در جمجمه این دختر جا خوش کند.

«وقتی به هوش آمدم دیدم در خانه هستم ، مادرم من را به خانه برده بود و با طب سنتی زخم‌هایم را مورد مداوا قرار داده بود و پانسمان کرده بود.»

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

جین پس از 3 ماه بهبود یافت ولی برای شش دهه از سردرد رنج می‌برد.

با وجود سردردهای شدید ، خانواده این پیرزن آنقدر فقیر بودند که نمی‌توانستند وی را نزد پزشک ببرند. سرانجام در 3 می 2007 ، خانواده وی مبلغی پول قرض کردند و بعد از انجام یک عکس اشعه ایکس جمجمه ، یک گلوله 3 سانتیمتری در سر وی تشخیص داده شد که بعد از یک عمل 4 ساعته از سر وی خارج شد.

 Free Image Hosting at allyoucanupload.com

منبع : + و +

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

aboozar.mr@gmail.com

شماها ، بدجوری تنتان می خوارد !

مرگ بر مجموعه ای از نمایندگان بی شرفی که فقط بخاطر رای ، وظیفه خود و نیاز جامعه را فدای مقبولیت خود در میان چهار سایت زرد و کثیف و نجس می کنند. مرگ بر مجموعه ای از ترسندگان بی وجود ، که امر ولایت امر خود را فدای وجهه خود در پیشگاه چند گروهک کثیف سیاسی دارای قدرت وثروت و رسانه کرده اند ، می کنند و بازهم خواهند کرد!
به گور خودتان خواهید خندید اگر فکر کنید از این مردم ، کسی پیدا شود و این اخلاق کثیف شما را ببیند وبشما رای بدهد. خیالتان راحت. فقط، و فقط اگر مردم بفهمند که کدام نماینده ، حتی یکبار علیه طرح امنیت اجتماعی - که در کلام رهبر معظم انقلاب در کنار موضوع سوخت، عملی شجاعانه و جزو آن کارهایی که باید حتما با قدرت وقوت انجام شود، قرار گرفته – جو سازی کرده و یا حمایت نکرده و یا به نعل و میخ زده است ، بدون رو دربایستی او را عین آب خوردن کنار خواهند گذاشت. باید خود را در آزمون مردم رفوزه ببیند.
بروید بمیرید !
خیالتان راحت !
از هر باند و گروه و جریانی هستید باشید. اگر در جریان خودی هم باشید یک نفوذی احمق بیشتر نیستید و می دانید که ، ملت ما درنفوذی شناسی ، دیگر سه دهه است که مجرب شده ! اما همه می دانند که شماها ، مابقی السلف همان جریانی هستید که حتی علیه این مردم تحصن هم کرد و اما هیچ غلطی نتوانست بکند. دلم می خواهد دوباره دست از پا خطا کنید. بی آبرویتان می کنیم . همین چهارتا دانه تان را هم از مجلس بیرون می کنیم .
بروید بمیرید که حتی نتوانستید دست ناتوی فرهنگی را بخوانید. مگر من کی هستم جز یک آدم فنی ؟ چطور شد که من فهمیدم ، بچه حزب اللهی های اینترنتی فهمیدند ، ‌اما شما ها نمی فهمید ؟ آنهمه ادعایتان کجا رفت؟ چقدر احمق هستید که نمی فهمید این طرح امنیت اجتماعی زده است به مرکز نخاع دشمن؟ چقدر کودن بودید که نفهمیدید که تک اصلی دشمن ، ترویج لیبرالیزم جنسی و لا ابالی گری در ایران است ؟ یعنی اینقدر بیچاره بودید که با این همه ادعایتان ، رویکرد رسانه های روباه کثیف ، انگلیس و آنچه که از هلند اداره می شود و یا آمریکا و اسرائیل را نتوانستید بفهمید ؟ آخر چقدر احمقی ؟ چقدر بدبختی ؟ چقدر بیچارگی ؟ مگر نمی فهمید مفهوم ناتوی فرهنگی را ؟
آخر آدم چقدر می تواند بیچاره باشد که یا نفهمد و یا اگر بفهمد ، فهم خود را برای تبلیغات زیر پا بگذارد ؟ حالا گفته باشم ! اگر تنان می خوارد ، بگویید. نامردها ، امنیت حق مردم است و مهمترین بخش آن ، بخش اجتماعی و عمومی ! دیگر خیلی رویتان را زیاد کردید.
روی صحبتم ، با این جمع احمق مخالفان طرح امنیت اجتماعی است که هر وقت بحث اجرای قانون مطرح شد ، با مبحث فرهنگ او را سرکوب کردیم! حالا ببینید. این هم آخرین اخطار. همچی یک صفحه در مجمع وبلاگ نویسان مسلمان تاسیس می کنیم و نام و مشخصات تمامی نمایندگان مخالف طرح امنیت اجتماعی را منتشر می کنیم . اگر خدا بخواهد تا ریز سوابقشان در مجلس را هم منتشر می کنیم . ببینم ، مگر کسی دستتان را گرفته که کار فرهنگی کنید ؟ یعنی نمی فهمید هیچ غلطی که نکرده اید برای کار فرهنگی تا الان ، حالا آمده اید و تیشه برداشته اید و به جان ریشه ساختار قانونی و تضمینات و اقتدار قانونی کشور افتاده اید !؟ آخه چقدر احمقی ، بیچارگی !؟ حتما باید ناموس خودتان بی آبرو شود تا به ناموس این مردم رحم کنید و به پلیس فشار نیاورید ؟ حتما باید در کوچه تان ازازل عربده کشی راه بیاندازند تا به پای پلیس بیفیتید و التماسش را بکنید ؟!
کارتان به جایی کشید که برای ارازل واوباشی که برخی شان ناموس مردم را از ماشین خانواده اش بیرون کشیده بودند و جلوی چشم خانواده اش به حرمت و حریمش تعرض کرده بودند هم اشک تمساح ریختید!
حالا دلم می خواهد بازهم ببینم چه کسی جرات می کند تو روی ناجا بایستید ودوباره افاضات تکراری همیشگی در حوزه فرهنگ را بلغور کند. بدجوری شما تنتان می خوارد.

 

 

naghmeh_love_85@yahoo.com

این یه داستان نیست یه واقعیته که هر روز اتفاق میفته . تو روزنامه ها صفحه حوادث پر از این واقعیت هاست
برای گیر 3 پیچ که خودشو و همجنس هاشو بشناسه


بیمارستان , نیمه شب
بجز صدای شیون چیزی به گوش نمیرسید. دویدم ته سالن. یه زن خودشو انداخته بود روی تخت اورژانس و زار میزد. به دکتر التماس می کرد دخترشو بهش بر گردونه. یه مرد گوشه سالن رو زمین نشته بود . یک نخ سیگار روشن لای انگشتاش بود که به خاکستر تبدیل شده بود. داشت به یک نقطه دور نگاه می کرد. نمیدونم به چی فکر می کرد ولی معلوم بود که داغون.
دکتر به زحمت معده اون دختر رو که با قرص پر شده بود خالی کرد. شایداگر 30 دقیقه دیر تر رسیده بود پایان زندگیش بود.
فردای آن شب , صبح
باید امروز می رفتم سر تخت اون دختری که دیشب خود کشی کرده بود. یعنی من دکتر روانپزشک بخشم ولی پاهام یاری نمی کرد. اون دختر خیلی بچه بود شاید 18 سال هم نداشته باشه.
رفتم بالای سرش . چشم دوخته بود بیرون از پنجره و حتی یک پلک هم نمی زد
خودم رو معرفی کردم و ازش خواستم برام بگه چی شده تا بتونم کمکش کنم. وای که چه دروغ مزخرفی من چه کمکی می تونم به این دختر معصوم بکنم.
برام گفت. گفت که چقدر دوسش داشته. تو راه مدرسه باش آشنا شده و بعد از یه مدت طولانی آخر بهش شماره داده. گفت که اون شبو نخوابیده و بیدار مونده بوده تا فردا صبح تو راه مدرسه بهش تلفن بزنه .
گفت از اونروز به بعد تنها فکر و ذکرش اون پسر لعنتی بوده.
گفت اول تابستون خانوادش رفتند مسافرت و من رفتم خونشون تا ببینمش. آخه میگفت اگر بریم بیرون نیروهای 110 بمون گیر میدند.
رفتم, نشستم , خندیدم , اومدم خونه
گفت دوباره رفتم خونش. اینبار فقط رفتم , نشستم , دوستش اومد ,التماس کردم ,گریه کردم , به زور لختم کردند و... گریه کردم
و شب اون همه قرص رو خوردم. زد زیر گریه.
یه بغض گنده تو گلومه . دوست دارم داد بزنم. گریه کنم و خر خره های اون پسر و پسرای دیگه رو بجوم.
خدای من ما داریم کجا زندگی می کنیم. اینا کیند. اینایی که یه روزی بهشون می گفتند مردای فردا , اینایی که تا دیروز نون آور خونه بودند حالا شدند عامل خو دکشی دخترا. دخترایی که عاشق میشند , اعتماد میکنند و بد بخت میشند.
وقتی داشتم میرفتم خونه تو راه پسرایی رو میدیدم که با دختر هیچ فرقی نداشتند. ابرو های برداشته. موهای بلند سشوار زده. شلوارای فاق کوتاه. بلوزهای تنگ و چسبون. اینه هویت پسر امروز ایرانی.
اونی که تا دیروز بهش میگفتند مرد حالا شده زن نمایی با اسم مردونه با یه آلت مردونه .

 

 

masoudarya@yahoo.com

یک سوم زندگی من

بسمه تعالی

امروز روز کسالت آوری بود، مثل عصر جمعه. تمایل شدیدی برای مواد مخدر احساس میکردم و اگر میخواستم چیزی گیر بیاورم باید سعی میکردم که ساقی را پیدا کنم.
تمام روز دلهره داشتم، اما وقتی به خانه رسیدم و یک ساعتی دراز کشیدم، احساس آرامش کردم.
من می توانم این وضع طبیعی را ادامه دهم، چون اکنون چیزی برایم باقی نمانده است جز یک وجدان بیدار.
تمام دلهره های گذشته از بین رفته است. اکنون می توانم دراز بکشم، از این بابت دغدغه ای نداشته باشم و آرام و راحت باشم.
هر چه بیشتر پاک بمانم بهتر با این وضع خو می گیرم. تا وقتی که مواد مخدر مصرف نکنم و پاک هستم وضع واقعی من این است که وقتی صبح از خواب بر می خیزم دیگر به این فکر نمی افتم که آیا هوا مه آلود است یا آفتابی.
حالا دیگر دیگر نه از آن کش و قوس ها خبری است و نه از آن عرق ریختن ها. اوقاتی را به یاد می آورم که نمی خواستم با خبال راحت بخوابم چونکه مقداری ماده مخدر در کمدم داشتم، اما اگر می خواستم آن را مصرف کنم صبح که از خواب بیدار می شدم دیگر چیزی نداشتم و آن وقت دوباره حالم خراب می شد.
هرگز فکر نمی کردم که در اینجا با غریبه ها قاطی شوم، اما اکنون فکر می کنم که گهگاه من هم درست همان احساسات آنها را دارم. حالا دیگر اجازه نمیدادم که آن همه چیزهای کوچک و تنگ نظرانه ذهنم را اشغال کندو مثل آن وقت ها بی مبالات و نیرنگ باز نبودم، تنها کسی که نسبت به او بی مبالات و نیرنگ باز بودم، خودم بودم.
هر کسی میتوانست درون مرا ببیند. من دیگر دنبال مواد مخدر نمیدوم و تمایل شدیدی هم به آن ندارم، مگر اینکه دچار حساسیت شوم یا مسئله ای پیش آید. اکنون میتوانم شب به خانه بروم، شمدها و پتوها را تمیز و مرتب کنم، دعای کوچکم را بخوانم و بخوابم. این وضع واقعاً به خیر و صلاح من است.
دیروز روز پرداخت حقوق بود. رفتم بیرون و برای خودم چند تا هدیه خریدم نه اینکه مثل کریسمس چیزی بلند کنم. حالا می توانم به همه فروشگاه ها سر بزنم بی آنکه حتی وسوسه دزدی یا بلند کردن اجناس به سرم بزن. این سومین کریسمسی است که با آدم های خوب میگذرانم و از وقتی که از آن دار و دسته های فاسد بریده ام حتی نمیتوانم فکرش را بکنم که دزدی هم می کرده ام. من احساس میکنم که از زمان کودکی ذاتاً آدم شرافتمندی بوده ام، اما دزدی میکردم که به درد اعتیادم برسم، که آن ماده لعنتی را بدست آورم، که خودم را سر پا نگه دارم، که جلوی بیرون روی شکمم را بگیرم، که از سرازیر شدن آب دماغم جلو گیری کنم. چه دماغی! چه مریض بودم چه نبودم همیشه آب دماغم سرازیر بود.
قصه من شبیه قصه خیلی های دیگر است. سیزده ساله بودم که کارم به یک بیمارستان روانی کشید. راستش چیز زیادی از آن قصه به یادم نمانده است، اما دلیلش مصرف زیاد قرص آمفیتامین بود. آنها خیال میکردند که من به یک افسردگی جنون آسا مبتلا هستم، به سختی از شر آن قرص ها خلاص شدم و بعد آنها فکر کردند که من یک آدم عصبی هستم.
با این حال قضیه ادامه یافت. دوباره با قاچاقچی ها ارتباط برقرار کردم. من اکنون سی سال دارم و دوازده سال و نیم از زندگی ام اینطوری گذشت، اما مطمئن باشید که دیگر آنطور زندگی کردن را دوست ندارم. از سه سال پیش که دور مواد مخدر را خط کشیدم، نمیتوانم بگویم که وسوسه نشده ام، نمیتوانم بگویم که فکر گذرای مصرف کردن به سرم نیفتاده است، گهگاه این حالت را داشته ام. اما حالا اینجور افکار مثل این فکر گذرا است که: "در آنجا یک اتومبیل خوشگل وجود دارد و دلم می خواهد من هم مثل آنرا داشته باشم." و بعد این فکر زود از دست میرود. به نظر من زمانها و دوره های بیماری پس از آنکه اتفاق افتادند از آدم دور میشوند.
اکنون مدت دوسال است که وسوسه شدیدی برای مصرف مواد مخدر ندارم. اکنون سعی میکنم که اراده و زندگیم را به خداوند، بدانگونه که درک میکنم بسپارم. بعضی اوقات سعی میکنم که نقش خدا را بازی کنم و همه کارها را خود به تنهایی اداره کنم اما این روش مؤثر نمیافتد. هر چه بیشتر با گروه باشم و پاک بمانم زندگی لذتبخش تر میشود. آخرین دفعه ای که از گروه کنار کشیدم تبدیل به یک آدم هراسان، فین فینو، دو برابر افسرده، دو برابر نیرنگ باز شدم و باز همان راه گذشته را پیمودم و همان حرفهای گذشته را تکرار کردم. اکنون هر هفته در جلسات گروه شرکت میکنم. مدتی قبل نزد گروه خودمان برگشتم و آن روز مهم تر از روز تولدم بود. برو بچه ها مرا با روی باز پذیرفتند و از دیدنم خوشحال شدند. من با حالاتی که معمولاً برای بسیاری از آنها دردسر زیادی بوجود آوردم. در آن زمان هیچ چیز به دردم نمی خورد و همه چیز در نظرم نا مطلوب بود، جز مواد مخدر. با آنکه اشتیاق زیادی به مواد مخدر داشتم اما در آن موقع برای بدست آوردن هر چیز دیگری هم که بتواند پاهایم را از زمین بلند کند آمادگی داشتم. اما حالا میدانم که هر چیز که بتواند پاهایم را از زمین بلند کند(که البته هواپیما نیست) مرا واقعاً دچار مشکل میند. من صادقانه به این موضوع اعتقاد دارم. اکنون نمیدانم که آیا با تمام توانم به قدم های دوازده گانه عمل خواهم کرد یا نه، اما می دانم که با اجرای آنها با تمام وجودم توانستم که حدود سه سال پاک بمانم.
اکنون وقتی دوباره دچار مشکل میشوم می فهمم که بیشتر این مشکلات از کجا ناشی میشود، از خود من.
حالا می فهمم که بیشتر مردم را تحمل میکنم و نسبت به اطرافیانم شکیبایی بیشتری دارم و این یک تغییر بزرگ در من است. عمل کردن به اصول این برنامه به آن صورتی که من آنها را فهمیدم، پاک ماندن حتی برای یک روز، و تقسیم کردن تجربه ها با دیگر معتادانی که تازه به جمع ما پیوستند کلاً اعمالی هستند که نگاه کلی مرا نسبت به زندگی تغییر داده اند. این راه خوبی برای زندگی است.
یک معتاد...

 

 

ebgh_80@yahoo.com

«نقدي» از آقا احسان

سلام . ایتدا به ساکن عرض کنم که دیگر قصد نوشتن یادداشت های همین جوری را ندارم و فقط بعنوان خواننده مجله روزانه گاها اظهار نظرم را در مورد مطالب دوستان می نویسم . اما مطلب کنونی ام در مورد نوشته آقای سلمان یاور در شماره 765 با نام چرایی حمایت همه جانبه رهبری از دولت نهم می باشد . اما مطلب من ؛ در ابتدای مطلب این دوستمان آمده است که " ... در یک رقابت نفس گیر انتخاباتی ... " . سوال من از نویسنده این است بر اساس کدامین نظر سنجی ، شما به این نتیجه رسیدید که این انتخابات نسبت به دوره های قبل نفس گیرتر بود ؟ در کدامین انتخابات پس از انقلاب ، یک نامزد قوی در مقابل چندین نامزد ضعیف قرار گرفته بود ؟ و چرا این انتخابات کاملا جدی بود ( مگر انتخابات پیشین مضحک بود ! ) ؟؟؟ سپس فرموده اید که " به گواهی تاریخ مکتوب انسان " منظور شما کدامین کتاب تاریخ است ؟ آیا منظورتان تاریخ ویل دورانت است یا تاریخ طبری ؟ منابع تاریخی متعددی وجود دارند که هر کدام به قسمی از تاریخ پرداخته اند ، اینکه شما این نتیجه گیری را بکنید که همه تاریخ ها به عدالت پرداخته اند ، سخنی بس عبث و پوچ است . در قسمت بعدی فرموده اید که " تمرکز قدرت در نزد سلاطینی که از آمیزه های دینی دور بودند ، مردم را آزار داده ! " که باز اگر با دقت در کتب تاریخی نگاهی بیاندازیم ، کاملا مشخص است که بیشترین ظلم بشری و ستم ها در زمانی اتفاق افتاده است که سلاطین از راه دین برمردمشان حکومت کرده اند . نمونه عرض می کنم ، قرون وسطی که خشن ترین دوران تاریخ بشریت است ، توسط کلیسا و کشیشان مسیحی شکل گرفت . آتش زدن کتابخانه ها ، از بین بردن فرهنگ ها ، سر بریدن ها و قتل و جنایت در زمان لشکرکشی مسلمانان به اروپا شکل گرفت و موارد دیگر که بیانگر این نکته است که همواره حکومت های دینی ، بدترین نوع حکومت ها و جلادیت ها بوده اند . و باز برای نمونه ، مامون ( حکومت اسلامی ) ، راسپوتین ( حکومت مسیحی ) ، موشه دایان ( حکومت یهودی ) و ... . اما در قسمت بعدی نوشته تان اشاره به این کرده اید که مردم دیدند که دولت اصلاحات ، راه را اشتباه می رود ! خب این هم به نظر من از آن حرفهاست . شما از کجا می دانید که بیست و چهار میلیونی که رای دادند ، همگان نظرشان این است ؟؟؟ و از کجا می دانید که اگر خاتمی کاندید این دوره انتخاباتی می شد ( فرض می گرفتیم که می توانست ) از آقای احمدی نژاد بیشتر رای نمی آورد ؟؟؟ اما فرض می کنیم کسانی که به رییس جمهور کنونی رای دادند ، همان هایی بودند که از اصلاحات بریده بودند ! به فرض بر محال اگر این حرف صحت داشته باشد ، حدود ده میلیون از رای ها مربوط به کسانی بوده است که بین پانزده تا بیست سال بوده اند و حق رای داشته اند . به نظر شما این سن ، برای درک این حرفها کمی خام نیست که بتواند فرق میان اصلاحات کج رو و اصول گرایی راست رو را تشخیص بدهد ؟ اما سوال اساسی که برای من همیشه مطرح بوده است این است ، در زمان برگزاری انتخابات ، چندین چهره کاندید بودند که همگی شناخته شده بودند ، اما تنها یک چهره بود که شاید یک درصد مردم هم او را نمی شناختند و آنهم رییس جمهور کنونی بود . اگر فرض را بر تبلیغات وسیع ایشان بگذاریم ( که فقط شامل دو تکه فیلم یکربعه تبلیغاتی و یک مصاحبه تلویزیونی بود ! ) به نظر شما کمی انتخاب ایشان دور از ذهن نیست ؟؟؟ کسی که هیچ کس چیزی در موردش نمی داند ، سابقه هیچ فعالیت بزرگی ندارد ، هیچ اسمی از او در هیچ جا نیست ( به جز چند ماهی که شهردار تهران بوده و در حد اعلام خبر شهردار شدنش و چند محلی که آسفالت می خواهد بکند از او نوشته یا گفته شده در حد حاشیه خبرها ) در مقابل مثلا هاشمی که سی سال است مردم او را می شناسند و سابقه اش را می دانند یا کروبی که رییس مجلس بوده ، سوابق اش مشخص است و یا معین که سال ها رییس کنکور و دانشگاه و ... بوده و با لاریجانی که ده سال مدیر صدا و سیما بوده و قبلش وزیر ارشاد و ... . به نظر شما رای دادن به کسی که هیچ شناختی نسبت به او نیست و هیچ سابقه ای هم در پرونده اش نیست ، کمی عجیب به نظر نمی رسد ؟؟؟ اما در مورد سخنان و انتقادات رهبری که فرموده اند " تا کنون اصل عدالت رعایت نمی شد و از زمان احمدی نژاد دوباره این امر احیا گردید " به نظر شما نویسنده محترم ، چرا اگر چنین بوده ، رهبری چهارده سال سکوت کرده بوده است ؟ آیا وظیفه نخستین شخص مملکت در حالیکه می داند عدالتی در کشورش نیست ، سکوت است ؟ اما بحث کلی ای که می خواهم به آن اشاره کنم ، نوشته های دوست گرامی سلمان یاور و دیگر اصول گرایان گروه است که بعضا حتی چاگ دهان خود را میکشند و به خیل عظیمی از ملت توهین می کنند مانند عاشورا که نوشته بود " یاد دوم خردادی ها می افتادم . آدم های خاین ، وطن فروش ، کثیف اما پر هیاهو و پر مدعا ... " . در تمام نوشته های این دوستان بدترین جملات و نسبت ها به دوم خردادی ها داده شده است که به نظر من برای کسانیکه صبح تا شام در بوق می کنند که ما اصول گرایی را محور قرار داده ایم ، کمی مسخره به نظر می رسد . حداقل در نوشته های این دوستان که ما به جز فحش به بیست و چهار میلیون رای دهنده ی خاتمی چیزی ندیدیم ، حالا اصول این ادبیات کجایش است ، خدا داند . در نوشته های اصول گرایان به کرات اشاره می شود که اکنون به حول و قوه احمدی نژاد ، عدالت سایه خود را بر سر این مردم انداخته است و مملکت بهشت شده است ! یا این دوستان مانند اصحاب کهف در خواب بسر می برند یا باید آقازاده باشند که از وضعیت کنونی شاکر باشند و خود را غرق در نعمت های اجتماعی و اقتصادی ببینند ! کدامین وضعیت در این دو ساله بهتر شده است ؟ سفرهای بیهوده که نتایجش را دوستی برای روزانه فرستاده بود ؟ ( دادن خانه ای سه خوابه به یک دختر بچه ! گرفتن نامه های مردم ! شعار مردم برای داشتن انرژی هسته ای ! ) این ها رهاورد میلیاردها تومان خرج بیت المال بود ؟ کدامین بیمارستان ، کدامین مدرسه ، کدامین دانشگاه ، کدامین کارخانه و کدامین ها افتتاح شد ؟ آیا این سفرها به جز مشتی حرف بر علیه کشورهای جهان ، نتیجه ای برای مردم داشت ؟ کدامین طرح های تولیدی در شهرستان ها کلنگ زده شد ؟ آیا این سفرها ، بیت المال هدر دادن بود یا سفرهای خاتمی برای بازگرداندن آبروی از بین رفته ایرانیان به ایرانیان ؟ مگر همین آقای رییس جمهور نبود که می گفتند دیگر زمان سفرهای دسته ای به پایان رسید در شعارهای تبلیغی شان ؟ پس چرا خودشان با هیات دولت ( هر وزیری را هم سه بادیگارد ، یک راننده و یک منشی و یک معاون همراهی می کرد ) از این سفرها می رفت ؟ آیا قیمت مسکن در زمان خاتمی سیصد درصد افزایش داشت یا زمان کنونی ؟ آیا قیمت میوه در زمان خاتمی صد برابر شد یا در زمان کنونی ؟ آیا در زمان خاتمی ما اقتدار داشتیم یا اکنون که هر جاسوس و تفنگدار را با جعبه ای شیرینی راهی وطنش می کنم ؟ آیا در زمان خاتمی خلیج فارس ، خلیج عربی شد ؟ آیا در زمان خاتمی ، بمب گذاری در اهواز و ترور در تاسوکی و زاهدان و زابل و ... اتفاق افتاد ؟ آیا در زمان خاتمی به آذری ها توهین شد ؟ آیا در زمان خاتمی ، عرب های جنوب کشور ناآرامی ایجاد کردند و خواستار جدایی شدند و میلیون ها آیای دیگر . بهتر است چشمانتان را باز کنید ، از خواب سنگین تان برخیزید ، تا سر کوچه بروید و سه قلم میوه بخرید تا موهایتان اصول گرا شود ( سیخ شود ! ) . مشخص است که شکم هایتان سیر است و نان دولت فخیمه را در شکمتان می ریزید و تا امروز از هر خرید و اجاره خانه و هزینه ای دور بوده اید ، و الا هچ آدم عاقلی نه تنها بهشتی احساس نمی کرد ، بلکه ... همین .

 

 

afagh_m51@yahoo.com

شما را چه مي شود ؟!

يادداشت روز كيهان- دوشنبه 18/4/86- با عنوان «آواز كوچه باغي» عكس العمل گسترده و فراوان مقامات رسمي بسياري از كشورهاي عربي و مطبوعات و شبكه هاي خبري منطقه و برخي از كشورهاي غربي را در پي داشت و در اين ميان حاكمان شبه جزيره بحرين بيشترين و گسترده ترين واكنش ها را از خود نشان دادند و علاوه بر صدها گزارش و خبر كه در بسياري از آنها نگارنده به باد فحش و ناسزا گرفته شده بود، كاردار كشورمان در بحرين را احضار كرده و از وي درباره موضع رسمي جمهوري اسلامي ايران نسبت به مفاد يادداشت كيهان توضيح خواسته بودند و بعدازظهر جمعه نيز چند ده نفر مقابل سفارت جمهوري اسلامي ايران در شبه جزيره بحرين اجتماع كرده و رسانه هاي بحرين از قول آنان نوشتند كه در صورت عدم عذرخواهي رسمي ايران بايد سفير كشورمان از بحرين اخراج شده و روابط ديپلماتيك به حالت تعليق درآيد! و بالاخره، ديروز آقاي متكي وزير امور خارجه كشورمان به بحرين رفت و در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با وزير خارجه بحرين از موضع رسمي جمهوري اسلامي ايران مبني بر احترام به «استقلال بحرين» خبر داد و...
اگر بخواهيم مجموعه واكنش رسانه هاي عربي و غربي- تفسير، خبر، گزارش، فحاشي ها و...- در قبال يادداشت كيهان طي چند روز گذشته را جمع آوري كنيم، بي ترديد اين مجموعه حجمي بيشتر از چند كتاب قطور خواهد داشت و سؤال اين است كه چرا مقامات رسمي و مطبوعات و رسانه هاي برخي از كشورهاي عربي تا اين اندازه از يادداشت مستند كيهان برآشفته اند و چرا به جاي پاسخ به اسنادي كه كيهان براي اثبات نظر خود ارائه كرده است، به فحاشي و ناسزاگويي روي آورده اند؟ در اين باره اشاره به چند نكته ضروري است.
1- در يادداشت كيهان اسناد غيرقابل ترديد و دلايل حقوقي و تاريخي مستندي كه از حاكميت بلامنازع و قطعي ايران بر جزاير سه گانه تنب بزرگ و كوچك و ابوموسي حكايت مي كند ارائه شده بود و از جمله به اسناد رسمي و غيرقابل انكاري اشاره شده بود كه نشان مي دهد شبه جزيره بحرين تا چند دهه قبل يكي از استان هاي ايران بوده است كه در جريان يك زد و بند ميان محمدرضا پهلوي و دولت هاي آمريكا و انگليس از اين كشور جدا شده است. آيا اين اسناد قابل انكار است؟! اگر دولت هاي عضو شوراي همكاري خليج فارس كه دبيركل آن با عجله نسبت به يادداشت كيهان موضع گرفته بود، سند قابل ارائه و دليل حقوقي محكمه پسندي در مقابل مفاد يادداشت كيهان داشته و يا دارند چرا به اين اسناد مفروض! اشاره نمي كنند؟ و اگر سند و دليل حقوقي قابل ارائه اي ندارند- كه ندارند- چرا به جاي ابراز شرمندگي و قدرداني از جمهوري اسلامي ايران كه علي رغم خيانت شاه در جداسازي بحرين از ايران، با نجابت و سعه صدر «استقلال بحرين» را به رسميت شناخته است، زبان به فحاشي دراز مي كنند؟! و...
2- بايد از حاكمان 6 كشور ياد شده پرسيد مگر مقامات رسمي شما هر از چندگاه عليه حاكميت قطعي ايران بر بخش هايي از سرزمين تعريف شده و شناخته شده ايران زمين، موضع نمي گيرند؟ و مگر ادعاي واهي حاكميت امارات- بخوانيد مجموعه اي از چند تجارتخانه- بر جزاير سه گانه ايران در خليج فارس را نشخوار نمي كنند؟ و حتي گستاخي را به جايي رسانده اند كه يك روزنامه چاپ عربستان- كه خاندان سعودي برخلاف تمامي موازين ديپلماتيك و حقوق بين الملل اصرار دارند اين سرزمين را به نام خانواده آل سعود، عربستان سعودي بنامند- ادعاي واهي و مضحكي را درباره اهواز مطرح نكرده بود؟ بنابراين چه شده است كه ادعاهاي پوچ و غيرمستند مقامات رسمي خود عليه ايران را مجاز مي دانيد ولي در مقابل نظر مستند و غيرقابل ترديد كيهان به عنوان يك روزنامه كه ربطي به مقامات رسمي جمهوري اسلامي ايران ندارد، برمي آشوبيد و- به زعم خود- زمين و زمان را به هم مي دوزيد؟! آيا ادعاي پوچ و اسرائيل پسند مقامات رسمي دولت هاي 6گانه شوراي همكاري خليج فارس عليه تماميت ارضي ايران جرم نيست؟ و ديدگاه مستند يك روزنامه درباره حاكميت قبلي و تاريخي ايران بر شبه جزيره بحرين، ذنب لايغفر است؟! عجيب است كه از يكسو ادعاي حفظ روابط حسنه و دوستانه شما با كشورهاي منطقه گوش فلك را كر مي كند و از سوي ديگر هر از چندگاه به طور رسمي! و از سوي مقامات حكومتي خود، ادعاهاي پوچ و مسخره عليه تماميت ارضي ايران بر زبان و قلم مي آوريد؟ ظاهراً فراموش كرده ايد كه سابقه هيچكدام از 6 كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس به 100سال نمي رسد.
3- نه فقط براي ما كه براي تمامي صاحبنظران علت كم توجهي ايران به ادعاهاي پوچ سران شوراي همكاري خليج فارس و نيز، علت برآشفتگي آنان از بيان واقعيت هاي تاريخي منطقه روشن است. ادعاهاي شما نظير حاكميت امارات بر جزاير سه گانه ايراني به اندازه اي پوچ، بي اساس و خنده دار است كه با ارائه چند سند رسمي و قطعي، دود شده و به هوا مي رود و آنچه باقي ماند، شرمندگي شما و قدرت هاي استكباري است كه به نمايندگي از آنها سخن مي گوئيد، اما در سوي ديگر ماجرا ديدگاه ما درباره حاكميت ايران با اسناد غيرقابل انكار همراه است و دقيقاً به همين علت است كه شما براي فرار از واقعيات به جار و جنجال و بعضاً فحاشي روي مي آوريد. آيا غير از اين است؟
4- سؤال از سران 6 كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس اين است كه چرا هربار دور هم جمع مي شويد و قطعنامه و بيانيه اي صادر مي كنيد، يكي از بندهاي آن تأكيد بر حاكميت امارات بر جزاير سه گانه است؟ اگر تاريخ و اسناد رسمي و بين المللي مورد نظر شماست كه تمامي اين اسناد از حاكميت ايران بر جزاير سه گانه و بحرين حكايت مي كند. بنابراين چنانچه از مراجعه به اسناد وحشت داريد- كه داريد- چرا خود اين پرونده را مي گشائيد؟
5- با توجه به نكته فوق بسيار بديهي است كه در دورترين افقهاي ذهن خود نيز تصور خروج جزاير سه گانه از حاكميت ايران را نداريد، بنابراين چرا هر از چند گاه اين ترجيع بند مسخره را تكرار مي كنيد؟ پاسخ اين سؤال براي تمامي ملت هاي مسلمان از جمله ملت هاي تحت حاكميت 6 كشور ياد شده روشن است. شما- با كمال تأسف- در اين ادعاي مضحك زبان آمريكا و متحدانش را در كام داريد و در بحبوحه مقابله جانانه ايران اسلامي با آمريكا و اسرائيل مي كوشيد جبهه ديگري عليه ايران اسلامي باز كنيد. راستي! شما دغدغه جنايات آمريكا و اسرائيل عليه ملت هاي مسلمان را نداريد؟ شما از قتل عام مردم مظلوم فلسطين، به خون غلتيدن مرد و زن و كودك عراقي، كشتار مسلمانان پاكباخته لبنان و... نگران نيستيد؟! اگر پاسخ مثبت است چرا نه فقط دست به كمترين اقدامي عليه آنان نمي زنيد، بلكه عليه ايران اسلامي كه با تمام توان در مقابل دشمنان اسلام ايستاده است موضع مي گيريد؟ مگر همين اجلاس دو هفته قبل رياض با حمله اسرائيل به نوار غزه و قتل عام مردم مظلوم فلسطين همراه نبود؟ چرا اين فاجعه در بيانيه پاياني اجلاس شما جايي نداشت؟! باور نكنيد كه ملت هاي مسلمان بهانه هاي مضحك شما را باور مي كنند.
6- مقامات و مطبوعات وابسته به حاكميت 6 كشور ياد شده روزنامه كيهان را به اخلال در روابط دوستانه كشورهاي منطقه و آسيب رساندن به وحدت مسلمين متهم مي كنند! و اين طرفه حديثي است تعجب آور و بايد پرسيد، شما كه مي كوشيد در جبهه واحد جهان اسلام عليه آمريكا و اسرائيل شكاف ايجاد كنيد وحدت شكن هستيد يا كيهان؟!
چگونه است كه يادداشت مستند كيهان درباره حاكميت ايران بر جزاير سه گانه و بحرين را تفرقه افكني مي ناميد اما، ادعاي پوچ و بي اساس خود درباره حاكميت امارات براين سه جزيره را ناديده مي گيريد؟! اگر يادداشت كيهان كه بر اسناد غيرقابل انكار تكيه دارد، وحدت شكن باشد، ادعاي پوچ شما كه صرفاً برخاسته از تحريكات آمريكا و اسرائيل است وحدت سوز خواهد بود. شما كه تحمل شنيدن واقعيات را نداريد چرا بر توهمات دامن مي زنيد؟!
7- مقامات كشورهاي ياد شده و برخي از رسانه هاي وابسته به آنها كوشيدند يادداشت كيهان را به ديدگاه و مواضع رسمي مقامات بلندپايه كشورمان نسبت دهند و حال آن كه كيهان در برخي از موارد ديدگاهي متفاوت با مواضع رسمي دولت دارد و اين نشانه آزادي بيان و عقيده در ايران اسلامي است. به عنوان مثال در ماجراي چالش هسته اي كشورمان، روزنامه كيهان از آغاز معتقد به خروج ايران از معاهده NPT بود و براي اثبات نظر خود دلايلي نيز ارائه مي كرد ولي مسئولان عالي رتبه نظام در هر دو دولت قبلي و كنوني با سعه صدر اين ابراز عقيده را تحمل مي كردند و در همان حال نظر خاص خود را دنبال مي كردند و اين به وضوح نشان مي دهد كه ديدگاه و نظر يك روزنامه- از جمله كيهان- الزاماً ترجمان ديدگاه مسئولان نظام نيست. اگر چه كيهان نيز مانند همه آحاد ملت، ضمن آن كه نظر خود را بيان مي كند در نهايت تابع نظر نظام است. در ماجراي اخير هم وزير امور خارجه كشورمان در بحرين نظري متفاوت با يادداشت كيهان را ارائه كرد.
انتساب نظر كيهان به مسئولان عالي رتبه نظام دليل ديگري نيز دارد و آن فقدان آزادي بيان در كشورهاي مورد اشاره است و براي آنان قابل تصور نيست كه يك روزنامه در ايران مي تواند نظري متفاوت با نظر دولت داشته باشد.
8- و بالاخره، اين نكته نيز گفتني است كه جمهوري اسلامي ايران با ايستادگي و مقاومت 28 ساله خود در برابر زورگويي و باج خواهي آمريكا و اسرائيل به عنوان خط مقدم و خاكريز اصلي جهان اسلام تلقي مي شود و اين واقعيت را تمامي ملت هاي مسلمان كه انقلاب اسلامي را محدود به ايران نمي دانند باور دارند، چرا كه اسلام، برخلاف نظر برخي از سران كشورهاي 6گانه شوراي همكاري خليج فارس، فراتر از عرب و عجم و فارس و ترك و كرد و اندونزيايي و... است و...
راستي مگر سران كشورهاي مورد اشاره فراموش كرده اند كه سرزمين مورد ادعاي صهيونيست ها از «نيل تا فرات» است و برخي از كشورهاي ياد شده نيز در اين محدوده قرار دارند؟! آيا مقاومت ايران اسلامي و بيداري برخاسته از آن در جهان اسلام، اسرائيل را به ذلت و زبوني امروز نينداخته است و رژيمي را كه داعيه از نيل تا فرات داشت مجبور نكرده است براي حفظ صهيونيست ها به دور خود ديوار بكشد؟ آيا جرج بوش بعد از واقعه 11 سپتامبر سخن از تغيير جغرافياي سياسي منطقه به ميان نياورد و برخي از همين كشورهاي عربي دچار اضطراب نشدند؟
اگر ايستادگي ايران اسلامي نبود... انصاف داشته باشيد.
حسين شريعتمداري

 

 

nsh_yuo2010@yahoo.com

فساد پهلوي
(قسمت هفتم)

مطلب امروز در مورد خواهر شاه یعنی شمس پهلویه. خانم دیبا در بخشی از خاطراتشون تا جایی که می تونن افردی رو که به نظ خودشون در سقوط رژیم پهلوی موثر بودند را معرفی می کنه. یکی از این افراد شمس خواهر شاهه:
"شمس پهلوی علاقه ای به امور سیاسی از خود نشان نمی داد، اما بی اندازه مادی و پول پرست بود. به همه چیز علاقه داشت و از همه چیز هم تا بی نهایت می خواست. برای مثال در کاخ مهرشهر چند هزار دست لباس داشت! یا یک مجموعه کفش داشت که تعداد آنها به سه هزار جفت می رسید! او فقط کسانی را به ملک خود راه می داد که بهره ایی مادی از آنها ببرد.در جمع دوستان او افرادی دیده می شدند که تنها وجه مشترکشان پولداری آنها بود. آنچه که ما می دانستیم و مطمئن بودیم، این که در امور اقتصادی با این افراد شریک بود.البته سرمایه یی به این افراد نمی داد. بلکه در امور مربوط به واردات یا صادرات به آنها کمک می کرد تا قانون را زیر پا بگذارند و یا از نفوذ خود استفاده می کرد تا برای آنها وامهای کلان دولتی بگیرد. هر تاجری که برای واردات کالا دچار مشکل می شد و یا می خواست بدون عبور از گمرک کالای انبوه وارد ایران کند و دیناری حقوق دولتی آن را نپردازد به سراغ اشرف و یا شمس می رفت. هر سرمایه سالار و کارخانه داری که در فعالیتهای اقتصادی خود دچار مشکل می شد به یکی از این دو خواهرمراجعه می کرد. ممکن است بپرسید چرا سراغ اشرف و شمس می آمدند و سراغ سایر برادران محمدرضا نمی رفتند. باید بگویم که خواهران محمدرضا به او فوق العاده توجه نشان می دادند. برای توضیح بیشتر باید بگویم که اشرف هر وقت محمدرضا را می دید مرتب قربان صدقه او را می رفت(حتی در مراسن رسمی و در حضور رجال سیاسی و نظامی). شمس هم طوری محمدرضا را در آغوش می گرفت و او را می بوسید که این بوسیدن به لیسیدن شباهت داشت. اینجا باید کان باز کنم و با کمال تاسف بگویم که اشرف و شمس پا اندازی برادرشان را هم می کردند و زنان و دختران زیبا را به او معرفی می کردند. شمس چکار می کرد؟یک نمونه آن را می گویم. تاجری سرشناس که یک کارخانه بزرگ بیسکوییت و شکلات سازی داشت مقادیر فراوانی شیر خشک دامی وارد کشور کرد و با آنها بیسکوییت و شکلات ساخت و به خورد مردم بینوا داد! معلوم است که نرخ شیر خشک دامی که مخصوص تغذیه گوساله و کره اسب و ... است خیلی کمتر از نرخ شیر خشک مورد مصرف انسان است. وزارت بهداری مدتی بعد متوجه این موضوع شد و از کارخانه دار معروف شکایت کرد. کار این رسوایی به صفحات روزنامه های اطلاعات و کیهان کشیده شد و وزارت دادگستری مجبور به محاکمه نمایشی تاجر جنایتکار گردید. در دادگاه معلوم شد که این تاجر سالهاست که به این کار اشتغال داشته و مردم سالهاست اطفال معصوم خود را با شیر خشک دامی بزرگ می کنند. و از این را مبالغی کلان را به جیب زد. دادگاه او را به جریمه نقدی و 5 سال زندان محکوم کرد و اما چند هفته ی بعد بی سر و صدا از زندان آزاد کردند. من در مورد نحوه ی آزادی او پرس و جو کردم و اطلاع یافتم که با توصیه ی شمس وزیر دادگستری او را از زندان بیرون آورده است. عمل زشت دیگر که شمس انجام می داد گرفتن مبالغ کلان از واردکنندگان اشیا گرانبها، طلا، جواهر و کالاهای پر قیمت بود. سرمایه داران به او باج می دادند و در مقابل کالاهای خود را به عنوان دربار شاهنشاهی وارد مملکت می کردند که از هرگونه بازررسی و مالیات معاف بود. فرح که بیشتر از من به مسائل محرمانه واقف بود می گفت:« این دو خواهر در برابر دریافت پولهای کلان اجازه می دهند صادرکنندگان حتی اشیای عتیقه و ارزش ناگذاردنی و میراث فرهنگی و ملی کشور را در بسته بندیهای منقوش به مهر دربار شاهنشاهی بدون هیچگونه بازرسی به خارج بفرستند!»
نمی دونم از بی کفایتی محمدرضا و چپاولگری خاندانش چی بگم که اگر شب تا صبح هم بشینیم تموم نمیشه.

ادامه دارد ...

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 تير / 19 جولاي / 4 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
28 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تاريخ مصري ها كه داريوش بزرگ دستور جمع آوري و محافظت از آن را داد

يکي از کتيبه هاي امانتي

يکي از کتيبه هاي امانتي

طبق كشفيات تازه باستانشناسي، مبدأ تقويم مصري ها روزي مصادف با 19 ژوئيه سال 2781 پيش از ميلاد قرارداده شده بود. اين كشفيات همچنين تاييد دوباره اي بود بر دستور داريوش بزرگ كه تاريخ مصريان از آغاز پيدايش خط و علائم قابل خواندن و در نتيجه مبدأ تقويم آنان جمع آوري و محفوظ گردد.
    ايرانيان در زمان سلسله هخامنشي 120 سال و چند ماه بر مصر حکومت کردند. داريوش بزرگ كه در سال 517 پيش از ميلاد براي ديدار از ساتراپي مصر به اين منطقه متصرفي ايران باستان رفته بود پس از مشاهده تمدن و آثار تاريخي و ابنيه مصر به يك هيات مركب از آگاهان مصري، و پژوهشگران ايراني، يوناني، فنيقي و يهود ماموريت داده بود که تاريخ مصريان تا آن زمان را جمع آوري، تنظيم و تدوين كنند كه باقي مانده و از مآخذ تاريخ قرون قديم مصر قرار گرفته است. داريوش در مصر جنوبي معبدي براي مصريان ساخته كه تقريبا دست نخورده باقي مانده است و تصوير او بر ديوار معبد وجود دارد. طبق گزارش هاي سال 2006 رسانه ها، آثار همين داريوش بزرگ و دودمان هخامنشي ـ داريوشي كه اين همه دقت و دلسوزي براي تاريخ و حفظ ابنيه باستاني ملل ديگر از خود نشان داد، به حكم يك قاضي (مستقر در ايالت ايلي نوي) بايد بابت عرامت كاري كه ايرانيان انجام نداده اند ازدست برود. اين آثار به امانت به دانشگاه شيكاگو سپرده شده بود تا آمريكاييان تمدن 25 قرن پيش بشر را به چشم ببينند. آثار امانتي مورد بحث متعلق به همه نسلهاي ايران زمين (ساكنان قلمرو ايران باستان) و هويت ملي آنان است كه ضبطشان به منزله مصادره اموال مشترك (ملي) ايشان است كه منطقا امكان پذير نمي تواند باشد.

 

اشتباه سياسي شاه سلطان حسين که منجر به جنگ داخلي ايرانيان شد

شاه سليمان صفوي 19 ژوئيه 1688 ميلادي (1067 هجري خورشيدي) گرگين خان حاكم گرجستان را كه مردم اين سرزمين وابسته به ايران وقت از جور و ستم او به تنگ آمده بودند و عريضه به دربار اصفهان فرستاده بودند بركنار كرد. شش سال بعد، شاه سلطان حسين كه پس از مرگ پدر در 1693 بر جاي او نشسته بود، به توصيه درباريان مغرض و رشوه خوار خود و نيز ختنه کردن و مسلمان شدن گرگين خان، وي را حاكم قندهار ساخت كه تعدي او به قندهاري ها سبب طغيان آنان شد كه منجر به جنگ داخلي ايرانيان گرديد و به عمر دودمان «صفويه» پايان داد. گرگين خان با آداب و رسوم قندهاري ها آشنايي کامل نداشت و همين امر مزيد برعلت شده بود و او را در نظر قندهاري به صورت فردي مخوف جلوه گر ساخته بود که آمادگي يافته بودند براي رهايي از دست او به هر اقدامي بر ضد او دست بزنند.

 

بازگشت محمدعلى ميرزا به قصد پس گرفتن تاج و تخت

محمدعلي ميرزا، شاه مخلوع قاجار، با حمايت روسيه به منظور پس گرفتن تاج و تخت 28 تيرماه 1290 با سپاهي از طريق تركمنستان روسيه وارد گرگان شد تا از آنجا به تهران آيد. در تهران، محمد ولي خان تنكابني رئيس الوزراء وقت پس از شنيدن اين خبر، از ترس به انگليسي ها نزديك شد و چند رجل هوادار انگلستان از جمله وثوق الدوله! را وارد كابينه كرد و ....
    «تاريخ» نشان داد كه هواداران محمدعليشاه پس از چند جنگ و گريز و حتي رساندن خود به دماوند به هدف نرسيدند و شكست خوردند.

 

اولتيماتوم لندن و مسکو به رضا شاه

در پي سه هفته بازي دپپلماتيك به منظور اغفال رضاشاه، و پس از رسيدن نيروهاي انگليسي از هند به عراق، 28 تيرماه 1320 لندن و مسكو چهره عوض كردند و به تهران يك اخطار «اولتيماتوم مانند» تسليم داشتند كه بي درنگ و بدون چون و چرا آلماني ها را از خاك خود بيرون كند.
    با اين كه سرانجام رضاشاه به اخطار لندن و مسكو گردن نهاد و آلماني ها خروج از ايران و عمدتا از طريق تركيه را آغاز كرده بودند، سي و هفت روز پس از صدور آن اولتيماتوم، نيروهاي انگلستان و شوروي وارد ايران شدند. ظاهرا اين سي و هفت روز براي تباني انگليسي ها با برخي از ژنرالها و مقامات و رجال وقت تهران کافي بود و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و جنگ 8ساله در چنين روزي

28/04/59
فرمانده سپاه قصر شيرين: پس از شكست كودتا اوضاع در مرز آرام شده است
بختيار: اقدامات آينده عليه انقلاب بصورت گسترده‌تر منظم‌تر و با شدت بيشتري انجام مي‌شود.

28/04/61
پاتك سه تيپ در منطقه عملياتي؛ در محور تيپ 17 قم نيروهاي عراقي با تحمل 500 كشته و زخمي و انهدام 10 تانك مجبور به عقبنشيني شدند. فرمانده قرارگاه كربلا در جلسه فرماندهان يگانهاي عملياتي ضمن قدرداني از سرعت عمل يگانها، از فرماندهان خواست از درگيري از راه دور بپرهيزند و دشمن را در حملات خود غافلگير كنند.

واگذاري يگانهاي جديد به قرارگاه فتح براي تداوم عمليات.

حمله نيروهاي عراقي در منطقه دهلران: دشمن با تحمل 8 كشته و 15 اسير ناگزير به عقب گريخت.

عمليات نفوذي(غدير) نيروهايخودي در منطقه ميمك: 100تن از نيروهايدشمن كشته يا زخمي شدند. در بمباران شهرهاي ايلام و خرمآباد، 11 تن شهيد و 128 تن مجروح شدند، يك هواپيماي عراقي به وسيله جنگندههاي خودي در جنوب مهران سرنگون شد. در گلولهباران شهرهاي آبادان و خرمشهر 2 تن شهيد و 20 تن مجروح شدند. پاكسازي جاده صائيندژ به تكاب و آزادي 18 روستا در اين محور. فرماندار مياندوآب: اين محور حدود سه سال در دست نيروهاي ضدانقلاب بود.

عمليات مشترك نيروهاي خودي در روستاي "قاضيآباد" در محور مهاباد ـ پسوه: 10 تن از نيروهاي حزب دمكرات كشته يا مجروح شدند. در جاده نقده ـ اشنويه يك خودرو ارتش هدف حمله افراد حزب دمكرات قرار گرفت و 3 تن از نيروهاي ارتش به شهادت رسيدند و 3 تن نيز مجروح شدند.

دادستاني انقلاب اسلامي مركز، نشريه "نامه مردم" ارگان حزب توده را توقيف كرد. مخالفت صريح با قوانين شرع اسلام و ايجاد خط انحرافي در مقابل سياست "نه شرقي نه غربي" از دلايل توقيف اين روزنامه ذكر شده است.

در دو روز گذشته 48 تريلر حامل مهمات و ملزومات نظامي از مرز كويت به عراق وارد شده است.

نشريه هرالدتريبون: حمله ايران نگراني اندكي را در سازمان ملل برانگيخته است. مردم ايران معتقد هستند كه حق آنان در جنگ، 22 ماه به وسيله دنيا و رسانههاي گروهي ناديده گرفته شده است.

مقاله نشريه "وال استريت ژورنال" درباره مواضع قدرتهاي بزرگ در جنگ ايران و عراق و تشريح روابط ايران و شوروي: «هر دو ابر قدرت از احتمال پيروزي يك ايران انقلابي بر صدام سوسياليست بعثي وحشت دارند.» اين نشريه با برشمردن اختلافات ايران و شوروي افزود: عليرغم غرب ستيزي آيتالله خميني، شوروي از مواضع شديد ضد كمونيستي ايران شديداً ناخشنود است.

28/04/63
سفر وزير خارجه آلمان غربي به ايران.
28/04/64
پرداخت 29 ميليارد دلار در اختيار رژيم عراق از سوي عربستان و اميرنشينهاي جنوب خليج فارس
ديدار سعود الفيصل از ايران.

28/04/65
اقدامات مهندسي، شناسايي، تقويت يك گردان زرهي و اجراي آتش توپخانه به وسيله ارتش عراق و بمباران مواضع خودي به وسيله هواپيماهاي عراقي در منطقه فاو. انهدام يك ناوچه غرق شده مورد استفاده كمين دشمن در خورعبدالله توسط قرارگاه نوح. شهيد يا مجروح شدن 26 نيروي خودي در حمله نيروهاي ضدانقلاب در حوالي پيرانشهر. استاندار كردستان: حزب دمكرات كردستان در دو جبهه سياسي و نظامي فعال است؛ در جبهه نظامي به پايگاههاي خودي حمله ميكند و در جبهه سياسي سعي ميكند باب مذاكره را با جمهورياسلامي ايران باز كند. امام خميني در ديدار با مسئولان سياسي - نظامي كشور: حفظ اسلام از حفظ احكام اسلام بالاتر است. شما در جبههها هيچ نگذاريد آرامش پيدا كند دشمن ... بايد همه ملت ايران در اين امر شركت داشتهباشند... اگر يك روز ما اتكاي خودمان را از خدا برداشتيم و روي نفت گذاشتيم، يا روي سلاح گذاشتيم، بدانيد كه آن روز، روزي است كه ما رو به شكست خواهيم رفت... شاهحسين براي نزديككردنعراق و سوريه وارد بغداد شد. وزير اطلاعات عراق: تا زماني كه سوريه با تهران همكاري ميكند، آشتي مجدد بين عراق و سوريه امكان ندارد. اكونوميست: عراق براي مقابله با فشار نظامي ايران در تلاش است تا از اسرائيل هواپيماهاي بدون خلبان و اسلحه دريافت كند. آخرين تحولات بازار نفت و افزايش توليد نفت عربستان؛ يك كارشناس اوپك: عربستان با افزايش توليد در پي يك اقدام سياسي براي تحت فشار قرار دادن ايران است.
28/04/66
آغاز عمليات نامنظم رزمندگان قهرمان اسلام با عنوان فتح هشت در شمال استان موصل آغاز شد . عمليات چريکي فتح 8 با رمز مقدس " يا رسول الله ( ص)" صورت پذيرفت . اين عمليات در عمق 150 کيلومتري خاک عراق و با هدف پاسخگويي به بمباران شيميايي و تخريب روستاهاي کرد نشين توسط عراق، برنامه ريزي شده و به اجرا درآمد.
بحران ايران و فرانسه: سخنگوي فرانسه گفت اميدوار است بحران ايران و فرانسه منطبق با كنوانسيون 1961 ژنو حل و فصل شود

67/04/28
حمله عراق پس از بيست و چهار ساعت از زمان پذيرش قطعنامه از سوي جمهوري اسلامي ايران

 

 

درگذشت آيت الله محمد حسين كاشف الغطاء

28 تير 1334
آيـت الله مـحـمـد حـسـيـن كـاشـف الغـطـاء بـه سـال 1294 هـجـرى قـمـرى در خاندانى دوستدار دانش وفضيلت درنجف اشرف متولد شد. نسب اوبه مالك اشتر نخعى مى رسد ونياكان وى هـمـه از عالمان وزعميان دين بودند وهمواره رهبرى يك جنبش عظيم فكرى ودينى را بر عهده داشتند. مرحوم كاشف الغطا در اين باره مى گويد:
((خـودم را در پـيـشـگـاه خـدا ووجـدان مـسـؤول مـى بـيـنم ، زيرا دخالت در سياست از وظايف من واجداد من است كه بـيـش از سـه قـرن نـه تـنـهـا در عـراق بـلكـه در تمام عالم اسلام پيشواى دينى بوده اند))
جـد اعـلاى ايـشـان شيخ خضر بن جناحى (م 1180 ق ) بن يحيى بنمـطـر بـن سـيف الدين مالكى است كه از رهبران مذهبى در نجف اشرف بوده واستادش درباره اش گفته است :
((كـسـى كـه مـى خـواهـد چـهـره يـكـى از بـهشتيان را ببيند به چهره تابناك شيخ خضر نگاه كند.))
فـرزنـد شـيـخ جـعفر، علامه شيخ جعفر كبير است . شيخ جعفر داراى فـرزنـدانـى بـوده كـه هـمـگـى از فـقـهـاى بـنـام شـيـعـه انـد كـه بـزرگـتـريـن آنـان شـيـخ مـوسـى اسـت كـه عـامـل اصـلى صـلح ايـران وعـثـمـانـى درسـال 1237 ق بـوده وپـدرش وى را از تـمام فقها باستثناى شهيد اول ومحقق برتر مى دانست .
مرجعيت مرحوم آيت الله محمد حسين كاشف الغطاء:
پـس از وفـات مـرحـوم آيـت الله سـيـد مـحـمـد كـاظـم يـزدى درسال 1337 عده كثيرى از مردم عراق در امر تقليد به برادرش شيخاحـمـد كـاشـف الغـطـاء رجـوع كـردنـد. ودرسـال 1338، جـمـع كـثـيرى از اهل بغداد در تقليد به ايشان مراجع هوروز بـه روز مـقـام عـلمـى ومـلكات روحى اوبراى مردم عراق بيشترروشـن گـرديـد ولذا بـه وى عـلاقـه مـنـدتر گشتند وسرانجام مقام مرجعيت عامه در عراق براى اومحرز گرديد.
مـرحـوم كـاشـف الغـطـاء بـراى تـحـقـق اهداف بلند وآرمان هاى عالى واسلامى خود، سفرهاى متعددى به كشورهاى مختلف جهان از جمله پنج بـار به ايران انجام داد ودر هر سفر با دانشمندان ورهبران مذهبى وسـيـاسى ملاقات كرد ومطالب خود را بيان وآگاهى هاى لازم را به آنـهـا ارائه نـمـود. در مـصـر سـه سـال اقـامـت گـزيد وهمه روزه دردانـشـگـاه الازهـر تـدريـس واحـيـانـاً سـخـرانـى نـمـود وبـه ذكـرعلل عقب ماندگى مسلمين مى پرداخت وحتى به كليساها مى رفت وضمن سـخـنـرانـى ، اشـتباهات مبشرين مسيحى را روشن مى ساخت ودر بلاداسلامى اقامه جماعت مى كرد. در سال 1350 ه‍.ق در كنفرانس اسلامىفـلسـطـين شركت نمود وپس از اقامه نماز جماعت در مسجدالاقصى درجـمـع صد وپنجاه نماينده ممالك اسلامى وبا حضور بيست هزار نفرسـخـنـرانـى كـرد ودر مـورد وحـدت واسـتـقـلال مـسـلمـيـن ومـبـارزه بـااسـتـعـمارگران و اشغالگران صهيونيستى سخنرانى مهيجى ايرادكـرد وجـمـعـيـت حـاضـر را تـحـت تاءثير قرار داد. امتياز ديگر وى ،صراحت لهجه كم نظيرى بود كه داشت وبا هر كس كه مواجه مى شدبـدون هـيـچ پرحرفى حق را مى گفت وبسيار اتفاق مى افتاد كه ازسياسيت مداران به خاطر سياست غلطشان انتقاد مى كرد.
سـفـيـر انگلستان در 20 جمادى الاولى 1374 ه‍.ق به حضور ايشان رسـيد وى به صراحت كامل از سياست هاى استعمارى انگليس در نقاط مـخـتـلف جهان انتقاد نمود ونسبت به نقش انگلسان در سقوط فلسطين اشغالى وآوارگى ملت مسلمان آن سرزمين اعتراض كرد. وبه اواظهارداشت :
((قـلب هـاى ما از دست شما مجروح است . شما ضربه ناجوان مردانهاى به ما زديد كه هرگز ما در برابر آن سكوت نخواهيم كرد.))
سپس اظهار داشت :
((افكار ملت ما، هميشه بر ضد شما بسيج شده وبه خاطر ضربتى كـه بـر پـشـت ملت عرب زديد وپشت آن ها را شكستيد از دلهاى آن هاخون مى چكد.))
اوسـيـاست را جزء دين مى شمرد ومتعقد بود كه منظور ومفهوم صحيح سـيـاسـت ((وعـظ وارشـاد، نـهـى از فـسـاد، نـصـيـحـت وپند دادن به زمـامـداران وقـدرتـمـنـدان كـشورهاى اسلامى وبر حذر ساختن آنها ازگـرفـتـار شـدن در دام اسـتـعـمـار ودر هـم شكستن زنجيرهاى اسارت و تاءمين آزادى كامل براى تمام كشورها وتمام ملت ها است .))
درباره خودش مى گويد:
((مـن از فرق سر تا كف پا غرق در سياست هستم ودخالت در سياست از وظـايـف حـتـمـى مـن اسـت واگـر دخـالت نكنم خود را در پيشگاه خداووجدان مسؤ ول مى بينم .))
سـرانجام با عمرى پربركت چونان عمر مردان نامى تاريخ پس ازسـال هـا خـدمـت وتـلاش در جـهـت نـشـر اسـلام در روز دوشنبه 18 ذى القـعـده 1373 ه‍.ق بـه دنبال بيمارى نخست در بيمارستان بسترى گـرديـد ولى بـهـبود نيافت وآنگاه براى تغيير آب وهوا به كرندايـران آمـد وبـعـد از سـه روز در هـم انجا وفات يافت . پيكر اوبه بغداد حمل شد وسپس در نجف اشرف در آرامگاهى در وادى السلام به خاك سپرده شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
19 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

دنياي هنر

بازيگر قديمي صنعت فيلم سينمايي هند درگذشت

ليلا چيتنيس Leela Chitnis از قديمي ترين بازيگران صنعت فيلم سينمايي هند در اين روز در سال2003 در 93 سالگي درگذشت. وي از دهه 1930وارد كار نمايش و سينما شده بود. معروفترين فيلم قديمي او « آواره » عنوان داشت كه در آن نقش مادر راج كاپور ( بازيگر مرد ) را برعهده داشت . ليلا در بيش از 40 فيلم به ايفاي نقش پرداخت . او سالها پيش از مرگ در مصاحبه اي گفته بود : در زماني كه من وارد كار نمايش شدم ، اين كار در هند به منزله قدم گذاردن در فساد تلقي مي شد . ولي من اعتنا نكردم و به خانواده ام كه از طبقه متوسط بودند گفتم كه بالاخره يك زن بايد دل به دريا بزند و يك روز اين سد را بردارد و وارد كار نمايش شود تاذهن ديگران اصلاح گردد و بدانند كه كار نمايش هم حرفه اي است مانند حرفه هاي ديگر و فساد نيست.
    با فداكاري افرادي نظير « ليلا » صنعت سينماي هند رونق گرفته است به گونه اي « بالي وود » در بمبئي رقيب «هالي وود» لس آنجلس شده است.
    

در دنياي داستان نويسي

انتشار داستان «يكي بود يكي نبود» جمال زاده

جمال زاده در 92 سالگي

تاريخ انتشار داستان «يكي بود، يكي نبود» مركب از شش قصه نوشته محمدعلي جمال زاده را 19 ژوئيه 1921 در برلين ذكر كرده اند كه چندين ماه بعد نخستين نسخه آن به تهران رسيد و متن آن مورد انتقاد قرار گرفت. اين دومين داستان اين نويسنده بود كه به پدر داستان كوتاه نويسي ايران معاصر معروف شده است. جمال زاده كه نهم نوامبر سال 1997 در 92 سالگي در ژنو درگذشت نخستين داستان خود تحت عنوان «گنج شايگان» را در سال 1917 منتشر ساخته بود. وي كه در اصفهان به دنيا آمده و بيشتر ايام عمر را در خارج از ايران بسر برده بود بعدا داستانهاي متعدد نوشت از جمله تلخ و شيرين، كهنه و نو، آسمان و ريسمان و بالاخره داستان «قصه ما به پايان رسيد». سبك او مشابهت زياد به «ديكنز» داشت. تحولات اجتماعي ـ اقتصادي زمينه ساز داستانهاي جمال زاده بود كه همسر آلماني داشت و عمدتا در اروپا بسر مي برد. وي بر زبانهاي فرانسه، آلماني و عربي مسلط بود. داستان كوتاه نويسي در جهان معاصر كه بارديگر مورد توجه خاص قرار گرفته عمدتا كار روزنامه نگاران به ويژه حادثه نويسان است كه متاسفانه وطن ما دچار كمبود آنان است. جمال زاده در جواني روزنامه نگار بود و در بغداد روزنامه رستاخيز را منتشر مي كرد و در آلمان از همكاران تحريري نشريه كاوه بود. وي مخصوصا در دوران جواني از هواداران ناسيوناليسم ايراني بود.

ساير ملل

سالروز پيروزي طارق ابن زياد و فتح آندلس

19 ژوئيه سالروز پيروزي «طارق ابن زياد» بر ارتش ويزيگوت ها در آندلوسا Andalusia (آندلس ـ مناطق جنوبي و شرقي اسپانيا) است كه در سال 711 ميلادي صورت گرفت. در اين جنگ «رودريكRoderic» پادشاه ويزيگت ها كشته شد.
     طارق كه يك ژنرال از مردم «بربر berber» آفريقاي شمالي بود و معاونت موسي ابن نصير حكمران اموي آفريقيه (سرزمين هاي مسلمان نشين شمال آفريقا) را برعهده داشت به تصميم دمشق (وليد ابن عبدالملك از بني اميه) عزم تصرف اروپا و به اسلام دعوت كردن مردم اين منطقه را كرده بود.
     وي در سي ام آوريل 711 با لشكريانش از تنگه ميان آفريقا و اروپا كه به نام او جبل طارق (جيبرالتار) خوانده مي شود گذشته و پا به خاك اروپا گذارده بود.
     «واشنگتن اروينگW. Irving» مورخ و پژوهشگر آمريكايي پس از سالها مطالعه درباره كارهاي طارق در اسپانيا، شمال آفريقا و خاورميانه و پيمودن قسمتي از مسير لشكريان او، در سال 1835 كتابي تحت عنوان «فتح اسپانيا: افسانه ها و حقايق» منتشر ساخته است. در اين كتاب، اروينگ نوشته است: طارق پس از عبور از تنگه، دستور باز گشت به كشتي هاي حامل سربازان را داد و خطاب به سربازانش گفت:
     «براي شما جايي براي فرار نيست. دريا در پشت است و دشمن در جلو. بايد به ياري خدا اميدوار باشيد، به دستورهاي او مومن، و بردباري را از دست ندهيد تا به پيروزي برسيد. شمشيرهايتان را از دست ندهيد و بدانيد كه «حق» هميشه پيروز است. اگر بر شهر و دياري دست يافتيد، اماكن و آنچه را كه متعلق به جامعه است و از خزانه عمومي (بيت المال) ساخته شده است تخريب و ويران نكنيد كه اسلام تخريب اماكن عمومي را نهي كرده است. افراد دشمن پس از تسليم شدن، در امان هستند و نبايد به آنان آسيب برسد».
     طارق پس از پيروزي بر ويزيگوت ها قصد تصرف فرانسه را كرد و چند نقطه مرزي از خاك فرانسه را هم به دست آورد.
     منصور ابن موسي حكمران افريقيه پس از اطلاع از پيروزي طارق، به اسپانيا رفت و در اينجا بر سر چگونگي تصرف بقيه اروپا، ميان آنها اختلاف افتاد و وليد ابن عبدالملك اموي هر دو را براي مذاكره به دمشق دعوت كرد. پس از ورود اين دو به دمشق كه به طور جداگانه صورت گرفت، وليد درگذشت و جانشين او سليمان ابن عبدالملك كه از بيم جان و از دست دادن حكومت، قصد كشتن برخي از ژنرالها و حكمرانان بي اعتنا به خود را كرده بود موسي ابن نصير را به بهانه اين كه با افراد مسلح و شمشير وارد كاخ او شده بود به زندان افكند و در آنجا به دستور حكومت در 76 سالگي كشته شد و طارق هم از نظر افتاد و از او به خاطر فتح اسپانيا كه قرنها در دست مسلمين بود تقدير نشد.

 

ترور مردي كه همه عمر را براي استقلال وطنش برمه تلاش كرد

Aung San

Aung San

«آنگ سانAung San» ناسيوناليست بزرگ برمه در 19 ژوئيه سال 1947 در جلسه شوراي عالي برمه مركب از وزيران و بزرگان برمه اي با تني چند از همكاران و همفكرانش كشته شد. وي همه عمر را در مبارزه براي تامين استقلال و يك پارچه كردن برمه صرف كرده بود. برمه پيش از جنگ جهاني دوم ضميمه هندوستان انگلستان بود. آنگ سان به ژاپن كمك كرد تا برمه را از دست انگلستان خارج سازد. وي با رفت و آمد هاي متعدد به توكيو، امپراتوري ژاپن را وادار كرد كه در سال 1943 به برمه استقلال بدهد. وانگ سان كه در تايلند يك ارتش ملي مركب از ناسيوناليستهاي برمه اي ايجاد كرده بود تا به كمك آن بتواند استقلال برمه را حفظ كند، پس از جنگ جهاني دوم و شكست ژاپن از دولت انگلستان خواست كه به استقلالي كه ژاپن به برمه داده بود احترام بگذارد. انگلستان قبول كرد كه يك سال بعد به برمه استقلال كامل بدهد. چنين قراردادي ميان آناگ سان و كلمنت اتلي نخست وزير وقت انگلستان امضاء و آنگ سان در سمت نخست وزيري امور داخلي برمه تثبيت شد كه در جلسه 19 ژوئيه شوراي عالي، چند ماه مانده به اجراي وعده انگلستان، با شش تن از همفكرانش به دام توطئه افتاد و كشته شد. از آن پس هر دسته، گروه ديگر را متهم به اين ترور جمعي كرده است. اينك دختر او بانو «آنگ سان شون كايAung San Sun Kyi» رهبر مخالفان دولت ژنرالها مبارزه نا تمام پدر را ادامه مي دهد تا در وطن دمكراسي واقعي برقرار شود.

 

لائوس استقلال يافت

19 ژوئيه سال 1949 ، دولت فرانسه به لائوس ــ مستعمره ديگر خود در شبه جزيره هندوچين ــ استقلال داد . اين كشور كوهستاني كه ميان ويتنام ، كامبوج ، تايلند ، برمه( ميانمار ) و چين قرار گرفته و پنج ميليون جمعيت دارد از دير زمان داراي حكومت پادشاهي بود.
    لائوس پس از سالها كشمكش شاهزادگان اين كشور با يكديگر، در دسامبر سال 1975 به دست گروه كمونيستي « پاتت لائو » كه رهبري آن را هم يك شاهزاده برعهده داشت افتاد و داراي نظام سوسياليستي شد.
    لائوس كه هنوز داراي نظام سوسياليستي است در جريان جنگ ويتنام ، مدتي صحنه برخورد طرفين جنگ شده بود.
    پايتخت اين كشور 237 هزار كيلو متري شهر « وين تيان Vientiane» است كه در كنار رود مكونگ قرار دارد . لائوس به دريا راه ندارد و راه آبي آن همين رود مكونگ است.

 

يك لحظه غفلت

ماري جو

ماري جو

در سال 1969 سناتور ادوارد كندي آخرين تن از سه برادر مشهور در تاريخ آمريكا خود را براي احراز مقام رياست اين كشور آماده مي كرد و كمتركسي بود كه به پيروزي او در انتخابات بعدي (1972 ) ترديد كند كه يك لحظه غفلت ، صد سال راه او را دور ساخت.
    وي در شب چنين روزي در همين سال پس از شركت در يك مهماني در يک ناحيه ساحلي ايالت ماساچوست، به اتفاق دستيار
    ( منشي ) 29 ساله اش بانو «ماري جو كوپچنه» عازم شهر بود كه اتومبيل از مسير خود منحرف شد و به داخل يك بركه پر از آب افتاد . ادواردكندي ( تد ) که رانندگي خودرو را برعهده داشت خود را از آب بيرون كشيد و «ماري جو» در داخل اتومبيل در عمق سه متر ي زير آب جان سپرد. غفلت در اينجا بود كه سناتور كندي براي نجات ماري جو شتاب به خرج نداده بود و با تاخير از پليس استمداد كرده بود . رسانه ها قضيه را دنبال كردند و سناتور كندي ناچار شد از فکر نامزدي پست رياست جمهوري منصرف شود .و ي تصميم داشت حتي از عضويت کنگره هم کنار برود که دوستانش مانع شدند. دادگاه محل سناتور کندي را به جرم ترک صحنه تصادف به دو ماه زندان تعليقي محکوم کرد. درباره اين حادثه داستانهاي بسيار گفته شده است که هيچکدام به مرحله تاييد نرسيدند .
    

برخي ديگر از رويدادهاي 19 جولای

  • 1880:   عاريه دادن كتاب از سوي كتابخانه هاي عمومي به مردم عادي - هر كسي كه مراجعه كند و نام و نشاني خود را به ثبت برساند - از 19 ژوئيه سال 1880 ميلادي در شهر سانفرانسيسكو آمريكا آغاز شد. يازده قرن پيش از آن كتابخانه عمومي مرو عاريه دادن كتاب را باب كرده بود، اما نه به هر كس، تنها به پژوهشگران و علماء و ادباء. در آن زمان كتابخواني هم كار هر كس نبود.

  • 1943:   متفقين بمباران شهر رم را علي رغم قولي كه براي حفظ آثار تاريخي اين شهر داده بودند آغاز كردند.

  • 1974:   رهبران كودتاي نظامي قبرس در 19 ژوئيه سال 1974 اسقف كاريوس نخستين رييس جمهوري اين كشور را كه رهبر جنبش استقلال اين جزيره پر حادثه بود بر كنار كردند و با اين عمل بر دردسرهاي كشورشان افزودند .

  • 1870:   فرانسه كه با نيرنگ بيسمارك فريب خورده بود به آلمان اعلان جنگ داد . نتيجه جنگ ، شكست فرانسه و اشغال نظامي اين كشور بود.

  • 1918:   ارتشهاي آلمان درطول « مارن marne » دست به عقب نشيني زدند كه سه ماه و بيست و دو روز بعد جنگ جهاني اول پايان يافت.

  • 1979:   دريادار احمد مدني کرماني استاندار وقت خوزستان توطئه گران اين استان را يك گروه مثلث خواند و اشاره كرد كه اينان از داخل عراق و كويت تحريك مي شوند و اطمينان داد كه سركوب خواهند شد.

  • 1979:   ساندينيستها پيروزي انقلاب خود را اعلام داشتند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    4 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت اِبن معلم شاعر

    4 رجب 592 - اِبن معلم شاعراواخرحكومت عباسيان درزادگاهش حُراث روستايي نزديك جابان درگذشت. او دركنارتحصيل به سرودن شعرپرداخت. اشعارابن معلم جملگي درقالبهاي كهن شعرعرب به نظم درآمده است اما او گاه كوشيده است كه مضامين آنها را با الفاظي ساده، شيوا، روان و نغزبسُرايد. بخش اعظم اشعارابن معلّم درتوصيف عشق عرفاني است. همچنين غزليّات او شامل انديشه ها و مفاهيم صوفيانه است. بخش ديگراشعاراين شاعرعرب را مدايح وي تشكيل مي دهد و عمادُ الدّين كاتب او را مُبدع سبك تازه اي درمديحه سرايي مي داند. تنها اثربجاي مانده ازابن معلم ديوان اشعاراوست.

     

    تولد آقا احمد طَسوجي ازعلما، فقها و فضلاي قرن 13هجري قمري

    4 رجب 1229آقا احمد طَسوجي ازعلما، فقها و فضلاي قرن 13هجري قمري دركربلا بدنيا آمد. او تحصيلات ابتدايي را درزادگاه خود به پايان رساند و سپس به اصفهان عزيمت كرد. طَسوجي بعد از بازگشت به عتبات ازمحضرآيت الله شيخ اعظم مرتضي انصاري بهره برد و بواسطه فضايل و كمالات بسياري كه داشت مورد توجه و احترام علماي بزرگ قرارگرفت. «حاشيه برتفسيربيضاوي، شرح صحيفه سجاديه، شرح نهج البلاغه و تفسيرقرآن كريم ازديگرآثارارزشمند طَسوجي» محسوب مي شود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    33

    اهواز

    29
    43

    تبريز

    17
    26

    شيراز

    23
    38

    مشهد

    22
    36

    بندرعباس

    31
    36

    کرمان

    21
    36

    اصفهان

    22
    37

    يزد

    27
    40

    کرمانشاه

    17
    37

    اراک

    21
    31

    رشت

    21
    25

    دبی

    31
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1292 تومان
    934 تومان
    1910 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    171000 تومان
    77500 تومان
    43500 تومان
    151500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.11

    اذان مغرب : 19.40

    اذان صبح فردا : 3.19

    طلوع آفتاب فردا : 5.01

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    14 جولاي

    جديدترين شماره از هقته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 14 جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    چتر با قابلیت مسیر یابی
     

    آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که آدرسی را پیدا نکنید و مجبور شوید از کسی سوال کنید؟ مخصوصا اگر در یک روز بارانی گرفتار شوید چه می کنید.؟Pelius یک چتر رویاییست که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و قدم زدن و جستجوی آدرس را در روزهای بارانی برایتان لذت بخش تر می سازد.این چتر از یک نمایشگر بزرگ – یک دوربین و یک سنسور حساس به حرکت ساخته شده است که دو فرایند را به صورت همزمان انجام می دهد. این چتر نمایش تصویر و نمایش نقشه سه بعدی از مسیر خواسته شده را در یک لحظه انجام میدهد.عکس مد نظر می تواند به سرویس وب Fliker که امروزه بین کاربران اینترنت بسیار طرفدار دارد وصل شده و عکس شخص مد نظر را به همراه tag بر روی نمایشگر خود به تصویر می کشد. سیستم مکانیابی و نقشه سه بعدی آن نیز به کمک نرم افزار Google Earth پشتیبانی می شود. نکته قابل توجه برای استفاده کنندگان این چتر رویای امکان مقایسه تصاویر سه بعدی و حقیقی در ضمن قدم زدن است. این محصول در حال حاضر به صورت فانتزی ارائه شده و هیچ تصمیمی برای قیمت آن تا کنون گرفته نشده است.
    صفحه محصول


    نسل جدید خودرو Golf GTI


    نسل پنجم از خودرو Golf GTI در فستیوال خودرو که در Austria بر گزار شد با جمع کثیری از هوادارانش حضور یافت. امسال که مصادف با سومین جشن سالیانه کمپانی Golf بود تصمیم بر آن بود تا نسل جدیدی از این خودرو را با قابلیتی متفاوت به عنوان جایزه به برندگان اهدا شود. این نسل از نظر مکانیک و فرمت اتصالات با هم نسلانش متفاوت است. شما می توانید با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در مدت زمان 3.7 ثانیه حرکت کنید.داشتن این سرعت برای یک خودرو کمی عجیب به نظر می رسد. اما تنها با داشتن 6 لیتر بنزین می توانید لذت این سرعت را تجربه کنید. پیکره این خودرو تنها دارای 3 در است و همین مسئله به سهولت حرکت کمک خواهد کرد. برای ساخت قطعات این خودرو آلیاژ آلومینیوم به جهت کم بودن وزن ترجیح داده شد. از قیمت تمام شده این خودرو خبری ارائه نشد.
    صفحه محصول
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    زود بزرگ شديم
     


    نویسنده: گلستان ‏جعفریان
    تعداد صفحات: 31
    شابک: 5 ـ 875 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1383
    شمارگان: 5000


    معرفی کتاب: زود بزرگ شديم، قصه‌هاي شهرهاي جنگي است كه در اين كتاب به شهر جنگ‌زدة شوش مربوط مي‌شود كه آن را گلستان جعفريان در 31 صفحه به صورت داستان پيوسته روايي با روايت شخص اول نوشته است.
    ماجرا از آن جايي شروع مي‌شود كه بچه‌هاي مدرسه‌اي از تهران به شهر جنگي شوش اردو مي‌روند. پسري به اسم علي كه از ديگران زرنگ‌تر است، قلم و دفترچه يادداشت بر مي‌دارد و در مسير سفر و از شوش يادداشت‌برداري مي‌كند. ماحصل سفر خاطره داستان‌مانندي مي‌شود كه آن را جعفريان به صورت كتاب در مي‌آورد. نويسنده پس از شرح ماجراي سفر و شيطنتهاي بچه‌ها، از راهنما مي‌خواهد كه ماجراي شهر جنگي شوش را در اولين روزهاي جنگ ايران و عراق بازگو كند. راهنما چنين شروع مي‌كند كه روزي مردي از مناره‌هاي حرم حضرت دانيال بالا رفت و خبر داد كه به زودي عراقيها به شهر حمله مي‌برند، مردم با تفنگهاي محلي به خط مقدم جبهه رفتند و شب شهر بمباران شد. عدة زيادي به شهرهاي امن‌تر كوچيدند. مردان شهر تا آمدن ارتش از ورود عراقيها به شوش جلوگيري كردند، تا اينكه روزي ارتش از راه رسيد و سپس شهر رنگ نظامي به خود گرفت. ما سه نفر بوديم. همراه مردي مهربان به اسم مشهدي محمد، در آشپزخانه براي رزمندگان غذا مي‌پختيم. روزي كه از كار در آشپزخانه خسته شده بوديم، تصميم گرفتيم كه به خط مقدم جبهه برويم. پنهاني به خط مقدم جبهه رفتيم. اما فرمانده گفت كه اگر شما در آشپزخانه كار نكنيد، رزمندگان گرسنه مي‌مانند. وقتي دوباره برگشتيم. مشهدي شهيد شده بود. اكنون از آن روزها، سالها گذشته است. ارتش بر روي كرخه پل موقت ساختند، جنگ فتح‌المبين پايان يافت، ما سه نفر هر كدام به وظيفه‌اي مشغوليم. شهر رو به آبادي است. اما خاطره‌هاي آن روزها و شهيدان جاودانه است.
    كتاب چنين پايان مي‌يابد: دلم مي‌خواهد زودتر به تهران برسيم. تصميم خودم را گرفته‌ام. من داستان شهر جنگي را مي‌نويسم تا همه بچه‌ها بخوانند.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (1)

    می‌گویند مهم نیست که تو چه چیزی را افتتاح می‌کنی؛ مهم خود افتتاح است... ما هم به یاری همسایگان این ستون هفتگی فرهنگی را فعلا باز می‌کنیم و ادامه و بستنش با خداست. امید است که بمانیم.

    یکم: تار و استخر و افتخار
    به‌سلامتی و مبارکی و غیره، کنسرت استاد محمدرضا لطفی با شدت فراوان در کاخ نیاوران برگزار شد؛ یکی از تفاوت‌های بارز این اتفاق فرخنده، تجربه‌ی سلوک موسیقایی روی سطح استخر و ایجاد موج مکزیکی در میان مشتاقان موسیقی بود. استاد آن بالا می‌زد و می‌خواند و حاضران که روی صندلی‌‌ها تنگ هم نشسته بودند، به وجد آمدند و این وجد به‌دلیل کمی جا به‌سرعت منتشر شد. آگاهان می‌گویند برگزاری چنین کنسرت‌هایی با کیفیت متفاوت، می‌تواند تجربه‌های فراموسیقایی نویی را در عرصه‌ی موسیقی ایرانی پدید بیاورد؛ به‌ویژه اگر استادان بتوانند با برگزاری کنسرت در سونا و جکوزی و نیز نواختن آهنگ‌های درخواستی نسل جوان، پیوندهایی را به‌زور هم که شده برقرار کنند.

    دوم: فیلتر باید گردد!
    خبرگزاری (...) فیلتر شد؛ آگاهان که به‌دلیل جلوگیری از فیلترینگ سایت لوح، نام خبرگزاری را نگفته‌اند، دلیل این امر را (...) در (...) کشور از طریق (...) و نیز پدر(...) در (...) تخمین زده‌اند. گفتنی‌ست در سال‌های قبل مجوزهای بیهوده‌ی زیادی برای انواع کارهای فرهنگی و حتی در سطح خبرگزاری صادر می‌شد، که شکر خدا و به همت متخصصان بومی کشور در حال جمع‌آوری‌ست.

    سوم: حافظ جان! آیا بنده وکیلم؟
    پس از قرن‌ها کنکاش و انتظار، روی‌مان به‌ دیوار، نامزد (منظور، معشوقه‌ی مجاز است) حافظ هم کشف شد؛ استاد م.سپانلو در پژوهش‌های درازمدت خود توانسته‌اند دریابند که زنی به‌نام «جهان»، نامزدی حافظ را بر عهده داشته است و البته معلوم شده که این دو بالاخره به هم نرسیده‌اند. در این پژوهش همچنین مهریه‌ی جهان بر حسب تعداد شاخه‌های نبات با سکه‌های امروزین معادل‌سازی شده و معلوم شده که حافظ هم اگر ازدواج می‌کرد، این‌قدر شاه‌کار پدید نمی‌آورد. آگاهان پیش‌بینی می‌کنند سپانلو به‌زودی دیوان غزلیات جهان را نیز منتشر و سپس تکذیب کند.

    چهارم: تصحیح کنید، اما فوری!
    تصحیح استاد جلال خالقی مطلق از شاه‌نامه‌ی فردوسی، پس از نیم‌قرن کار مداوم منتشر شد. آگاهان به علاقه‌مندان توصیه می‌کنند با توجه به تغییر مدوام سیاست‌های فرهنگی کشور، دست به چنین ریسک‌هایی نزنند و اگر هم سراغ کارهای نیم‌قرنی و بالاتر می‌روند، حتما هر روز با سیاست‌های فرهنگی روز هماهنگ باشند تا بتوانند کار خود را منتشر کنند. یک منبع آگاه هم به ستون «هفت‌آسمان مجاز» لوح خبر داد که به‌زودی «شاه‌نامه‌ به روایت عباس کیارستمی» هم منتشر می‌شود تا حسودان بترکند.

    پنجم: دولتی بودن با نبودن
    دعوا بر سر شاعر دولتی بودن یا نبودن بین چند تن از شاعران نام‌آور کشور ادامه دارد؛ زد و خورد مطبوعاتی از زمانی آغاز شد که عده‌ای که خیلی در جشنواره‌ها نیستند، عده‌ای دیگر را که خیلی در جشنواره‌ها هستند، به آفرینش اشعار سطحی متهم کردند و آن عده‌ی دوم هم گفتند شما هم با ارث پدرتان که نمی‌روید خارج... آگاهان پیشنهاد می‌کنند برای جلوگیری از نابودی قریب‌الوقوع شعر مملکت، همه‌ی دولتی‌ها و غیردولتی‌ها را جمع کنند و شام بدهند تا کدورت‌ها رفع شود. آگاهان غیردولتی هنوز در این باره موضعی نگرفته‌اند.

    ششم: شعر من شعر نیست، باتوم است
    خبر رسیده که در جلسه‌ی نقد مجموعه‌ی غزل‌های یک شاعر در خانه‌ی هنرمندان، یک شاعرک پرصدا وقتی احساس کرده است که مجری به او توجه نمی‌کند، میکروفون را روی سر مجری، مجری را به میز، کله‌ی شعر را به طاق و خود را به در و دیوار کوبیده است و با ترک جلسه جهان ادبیات را یتیم کرده است؛ آگاهان با انتقاد از بی‌توجهی بشریت به این شاعر جهانی، خواستار دل‌جویی از وی و برگزاری یک‌ «جشنواره‌ی بزرگ توجه به شاعران دل‌نازک» شده‌اند. نگارنده هم پیشنهاد می‌کند در جلسات نقد ادبی، حتما یک آمبولانس تعبیه کنند، تا دست و پای ادبا برای نقد بی‌ملاحظه باز باشد.

    هفتم: هوا را از من بگیر، پولم را نه!
    انجمن قلم ایران به ابتکار برخی ناشران، که تیراژ کتاب را در شناسنامه‌ی آن کمتر از عدد واقعی اعلام می‌کنند، اشاره و اعتراض کرده‌ است و دلیل این امر را تمایل ناشران به پرداخت حق‌التالیف کمتر برشمرده. آگاهان هم هر چقدر زور زدند، توضیح بیشتری نتوانستند بدهند.
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    نكات آرايشي از آرايشگران ممتاز جهان
     

    درسـت است که خبــره شدن در آرایش یک مهارت است، اما این کار هم مثل بقیــــه کارها رمز و رموزی دارد که می تواند یک چهره کاملاً عادی را بــه چهره ای جذاب و فریبنده تبدیل کند.
    در این مقاله قصد داریم 10 مورد از مهمترین رمز و رازهای آرایـش را بـــه شما معرفی کنیم که شاید به بهره گیری از این تکنیک ها، بتوانید در این زمینه جزء حرفه ای شوید.

    1. فـقط پنـکک را روی قسـمت های تیــره پوست نکشـید. بـرای اینـکـه پـوست شاداب و تر و تازه به نظر برسد، بـایـد سایه سیاه که زیر چشم می افتد را از بین ببرید. برای این منظور، با پنککـی یک درجه روشن تر از کرم پودری که روی کل صورت زده اید، از خط مژه ها را تا انتهای گودی چشم و گوشه های بینی بپوشانید.

    2. همیشه بلافاصله بعد از اینکه از حمام بیرون می آیید از فرمژه استفاده کنید. وقتی مژه ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت تر و زیباتر برمی گردند و نمی شکنند.

    3. درست است که پودر ابرو بسیار خوب عمل میکند و کاملاً طبیعی به نظر می رسد، اما دقت کنید که این پودر بعد از گذشت چند ساعت لکه دار شده و از بین می رود. برای این منظور بهتر است ابتدا با مداد ابرو نواحی خالی ابرو را پر کنید و بعد پودر را روی آن بزنید.

    4. بعد از زدن کرم پودر روی صورت، کمی کف دست ها را به هم بمالید و بعد به آرامی آن را روی گونه ها، چانه، پیشانی و بینی بمالید. گرما باعث می شود که پودر بهتر روی صورت بنشیند و کاملاً طبیعی جلوه کند.

    5. یک راه خوب برای اطمینان از اینکه آرایشتان افراطی نشود این است که از آخر به اول شروع کنید: مثلاً بعد از زدن کرم پودر، قبل از انجام آرایش چشم، رژگونه و رژلبتان را زنید. با اینکار چهره تان روشن تر به نظر می رسد و درنتیجه سایه و خط چشم و ریملتان را کمرنگ تر خواهید زد و آرایشتان طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

    6. برای اینکه مژه ها بلند و پر بدون گوله گوله جلوه کند، از ریمل های دو سره استفاده کنید. ابتدا سر حجم دهنده آن که کرم رنگ است و مژه ها را پر میکند را استفاده کرده و بعد از گذشت چند دقیقه که خشک شد، سر دیگر را که کار بلند کردن مژه ها را انجام می دهد را استفاده کنید.

    7. اگر یک روز رژلبتان تمام شد و چیزی دم دستتان نبود، نگران نباشید خودتان هم میتونید رژلب درست کنید. ابتدا انگشتتان را کمی چرب کرده و بعد درون پودر سایه چشم فرو کنید و بعد روی لب بمالید.

    8. برای مجذوب کردن بیشتر بیننده، اطمینان یابید که بین خط مژه ها و خط چشمتان فاصله ای نباشد. ابتدا از سایه پودری استفاده کنید بعد پلک را بالا برده و خط چشم را تا حد امکان نزدیک به خط مژه بکشید. اینکار باعث می شود که مژه هایتان هم پرتر نشان دهد.

    9. موقع کشیدن خط چشم یا خط ب، سعی کنید آرنجتان را روی جایی محکم کنید مثل میز توالتتان. اینکار باعث می شود که بتوانید خط را بدون حرکت و نوسان دست و راحتتر بکشید.

    برای از بین بردن خستگی و قرمزی چشم ها می توانید از خط و سایه چشم آبی استفاده کنید. در این مواقع از استفاده از سایه هایی که قرمز در خود داشته باشد مثل بنفش، ارغوانی، ی حتی قهوه ای، خودداری کنید.

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستاي گلم سلام

    661- اي عشق شكسته ام مشكن ما را / اين گونه به خاك راه ميفكن ما را / ما در تو به چشم دوستي مي بينيم / اي دوست مبين به چشم دشمن ما را (7184-0912)

    662- جديدترين جمله ي عاشقونه : به اندازه ي يك باك بنزين دوستت دارم . (9176-0912)

    663- هر جا هستی بلوتوث قلبت رو روشن کن ميخوام تمام وجودم رو واست سند کنم. (5940-0912)

    664- B be E mi BA ram KH ba SHID rat KOCHOO bad LOOHARO jori BE sare KH kari OON.. (9001-0935)

    665- قانون زندگی قانون باورهاست، و هر دستاوردی از يک باور شروع ميشود (1469-0912)

    666- موج دريا اگر ميدونست که ساحل هيچوقت دستش را نميگيره براي رسيدن به او اينقدر تقلا نميکرد. (0892-0915)

    667- سطرهاي خالی با شعر پر ميشوند. و شعرهاي خالی با تو.جاي خالي تو را اما گريه هم پر نميکند.(5940-0912)

    668- 5 صلوات نثار رسول اکرم (ص) کن، و اين اس ام اس رو به 5 نفر بفرست تا ميليونها صلوات نثار آن عزيز شود و تو در آن شريک باشی. (9176-0912)

    669- يارو ميره سفارت امريکا، ميگن اسمت چيه؟ ميگه Power God New days..!ميگن يعنی چی؟؟ميگه قدرت اللّه نوروزی...! (9176-0912)

    670- وقتی خدا بهت ميگه "باشه" چيزی رو که ميخوای بهت ميده،وقتی ميگه"صبر کن"چيزه بهتری بهت ميده،وقتی ميگه"نه" داره بهترين رو برات آماده ميکنه. (9176-0912)

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    طیبه ندری

    tayebe57

    ایران

    23

    4

    1357

    علی اسلامی

    alimehdiis

    اصفهان

    23

    4

    1361

    سميه پورناصري

    spn1362

    اهواز

    23

    4

    1362

    Amirhossine Allishahi

     

     

    23

    4

    1371

    f soleymani

    faezeh_soleimani

    esfahan

    24

    4

    1359

    masood shahmanzary

    ms71_ss@yahoo.com

    tabriz

    24

    4

    1367

    Anita

    anita bombo

     

    24

    4

     

    احمد ص

    a.sayad

    شهرستان نظرآباد

    25

    4

    1356

    هادی اکبرزاده

    hadi_neka

     

    25

    4

    1365

    Omid Tahsin zade

    boofe_koor

     

    26

    4

    1356

     

    lalehsorkh_71

     

    27

    4

     

    فرزانه باقری

     farzane_fb

    عسلویه - بوشهر

    28

    4

    1356

    mohammad javad
     zamani

    mjzzamani

    shahrekord

    28

    4

    1360

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    roya rouhani

    dreamroya2000

    soed

    24

    4

     

    aida harati

    fidder2003

    tehran

    25

    4

    1385

    maryam

    mereyam_y

    shiraz

    27

    4

    1384

    لیلا باقری

    bagherieh2003

    تهران

    29

    4

    1385



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان