769

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 769 :: سه شنبه 2 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي نرم افزاري براي عبور از محدودیت زمانی
بعد از اولین دانلود در رپیدشر


سلام عرض شد
تا چند ماه قبل برای هر دانلود باید حدود 60 ثانیه صبر می کردید. اما الان این محدودیت توسط رپیدشر برداشته شد.
محدودیت دیگری که هم اکنون هست بعد از هر دانلود شما برای چند دقیقه یا چند ساعت اجازه ی دانلود ندارید و مجبورید با تغییر IP یا استفاده از vpn یا اکانت Premium (که هزینه بر هست و هر ماه بايد 8 يورو بپردازيد) بتونید باز یک فایل دیگر دانلود کنید!
اما با استفاده از این نرم افزاري که اينجا معرفي کنم دیگر نیازی به اینکارها نیست

ابتدا نرم افزار Rapidnolimit را از طريق لينک زير دانلود کنيد.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
حجم برنامه بسيار کم و در حدود 170 کيلوبايت مي باشد.
رمز فايل: www.mobin-group.com


نکات استفاده
1-فقط از اینترنت اکسپلورر استفاده کنید
2- هر زمانی که شما برای دانلود بعدی محدود می شوید (يعني اعلام مي کنه که بايد دقايق و يا ساعاتي منتظر بمانيد) تمام پنجره های اکسپلورر را ببندید
3-نرم افزار را یک یا 2 بار اجرا کنید
4-همین! تا n بار میتونید دانلود کنید!
5-این نرم افزار 100% با IPهاي دینامیک کار میکند

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (768) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ضریب هوشی شما چند است؟
  • كيك هاي باورنكردني
  • معرفي و دانلود فيلم : آزاد زندگي کن يا سخت بمير
  • دانلود انيميشن : Easter in Bunnyland
  • آلبوم جدید سعید مدرس به نام زندگی
  • دو آهنگ جدید و زیبا از محسن یگانه
  • ویرایش و ساخت فایل های فلش توسط : AiO FLASH Mixer 3.6
  • از كجا مي‌توان فهميد كدام سايت مراجعين بيشتري دارد؟
  • چمدان های دلار و پیش بینی آیت لله مصباح!
  • ون گوک در سکند لایف
  • درباره الكساندر دوما به مناسبت زادروز او
  • هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر(2)
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest
  • حرارت سنج با اشعه مادون قرمز
  • 3 گام تا رسيدن به موفقيت
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

كيك هاي باورنكردني
ستاد آزاد سازي باغ قلهک
نقشه هاي تاريخي
ماخذي تقريباً غني از نقشه هاي تاريخي منطقه است
ضریب هوشی شما چند است؟
تست هوش بدون وابستگی به زبان یا فرهنگ
حیوانات خنده دار

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

تيم روباتيك اصفهان با قهرماني در آمريكا
تحريم علمي را شكست
 

تيم روباتيك دانش آموزي دبيرستان شهيد اژه اي اصفهان در مسابقات روباتيك 2007 آتالانتا با وجود تمامي مشكلات پيش آمده از سوي كشور امريكا، توانست به مقام اول اين مسابقات دست يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، تيم روباتيك دانش آموزي دبيرستان شهيد اژه اي اصفهان توانست در مسابقات روباتيك 2007 آتلانتا كه در كشور آمريكا برگزار شد، علاوه بر كسب مدال قهرماني، به بيشترين گل زده در مجموع بازي‌ها و همچنين بيشترين گل زده در يك مسابقه دست يابد.
سرپرست تيم روباتيك دانش آموزي دبيرستان شهيد اژه اي اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با اين موفقيت و مشكلاتي كه متعاقب آن به وجود آمده بود گفت: تيم روباتيك دبيرستان شهيد اژه اي اصفهان شامل شش دانش آموز است كه در مسابقات روباتيك سال گذشته در آلمان نيز به عنوان قهرماني اين مسابقات انتخاب شده بود.
نوژان علي نادري ادامه داد: هنگامي كه در آخرين مراحل آماده سازي تيم به منظور سفر به آمريكا قرار داشتيم، به چهار نفر از اعضاي تيم روباتيك جمهوري اسلامي ايران براي سفر به آمريكا كه همگي دانش آموز نخبه و شناخته شده در دنيا بودند ويزا صادر نشد و پس از پيگيري هاي فراوان و حتي سفر به تهران و مراجعه به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به منظور اعطاي رواديد به دانش آموزان نيز موفق به اين كار نشديم.
نوژان نادري با بيان اينكه در صورتي كه وزارت آموزش و پرورش پيگيري هاي بيشتري در اين رابطه انجام مي داد، امكان اعطاي رواديد براي دانش آموزان امكان پذير بود اظهار داشت: زماني كه اين مشكل ايجاد شد، بسياري از دولت مردان، پيشنهاد تحريم مسابقات از سوي تيم روباتيك دانش آموزي جمهوري اسلامي ايران را مطرح كردند و به همين خاطر نيز شركت تيم روباتيك دبيرستان شهيد اژه‌اي در مسابقات جهاني آتلانتا را جدي نمي‌گرفتند.
وي افزود: با وجود همه مشكلات پيش آمده و كليه اظهار نظرات موجود، تيم دانش آموزي جمهوري اسلامي ايران با توكل بر خدا و توسل به ائمه اطهار، پافشاري خود را به منظور سفر به اين مسابقات با هزينه شخصي وهزينه هايي كه حمايت كنندگان مالي تيم در اختيار ما قرار دادند به نمايش گذارديم و سرانجام موفق به انجام اين مسافرت شديم.
سرپرست تيم روباتيك دانش آموزي دبيرستان شهيد اژه‌اي اصفهان اضافه كرد: هنگامي كه پس از سه روز به نيويورك رسيديم، ماموران امنيتي كشور امريكا در فرودگاه به دليل پايين بودن سطح علمي خود به روبات هاي همراه تيم مشكوك شدند و در اين تصور بودند كه روبات ها بمب هايي هستند كه به منظور خرابكاري و انجام حركات تروريستي به امريكا حمل شده اند.
وي ادامه داد: به همين دليل، اعضاي تيم روباتيك دانش آموزي جمهوري اسلامي ايران را به مدت پنج ساعت در فرودگاه نيويورك مورد بازجويي قرار دادند و پس از توضيحات اعضاي تيم و برقراري تماس با مسئول برگزاري مسابقات، مجوز سفر تيم به صورت زميني و با اتوبوس به آتلانتا صادر شد.
نوژان نادري در ادامه گفت: پس طي مسافت سي ساعته از نيويورك تا آتلانتا درست در زماني پاي به محل برگزاري مسابقات گذارديم كه تنها سه ساعت به برگزاري اولين مسابقه تيم ايران باقي مانده بود.
وي افزود: زماني كه در آتلانتا مستقر شديم، خبر رسيد كه اولين بازي تيم روباتيك دبيرستان شهيد اژه اي اصفهان با تيم روباتيك رژيم اشغالگر قدس برنامه ريزي شده و به همين خاطر تصميم بر آن گرفتيم كه در اين مسابقه حاضر نشده و از حيثيت اسلامي و جهاني خود مبني بر به رسميت نشناختن رژيم اشغالگر قدس دفاع كنيم.
سرپرست تيم روباتيك دانش آموزي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به تهديد هاي فراوان پس از اين تصميم گيري از سوي مسئولان برگزاري رقابت هاي روباتيك جهاين آتلانتا اظهار داشت: پس از اتخاذ اين تصميم، مسئولين برگزاري مسابقات علاوه بر تهديد اعضاي تيم روباتيك جمهوري اسلامي ايران، بر حذف اين تيم از مسابقات تاكيد داشتند كه خوشبختانه اين اتفاق به وقوع نپيوست.
وي با بيان اينكه تيم ايران در بازي دوم نيز بايد اولين بازي خود را با تيم روباتيك رژيم اشغالگر قدس تكرار مي‌كرد، افزودد: در دور دوم مسابقات و طبق قرعه كشي هاي انجام شده، تيم روباتيك ايران اسلامي مجددا با تيم رژيم اشغالگر قدس مواجه شد كه در اين بازي نيز همانند بازي اول دور نخست در ميدان مسابقه حاضر نشديم.
نوژان نادري ادامه داد: پس از اين عدم رويايي با تيم رژيم اشغالگر قدس، مسئولان و داوران برگزاري مسابقات روباتيك آتلانتا با شيوه هاي خصمانه سعي بر حذف تيم روباتيك ايران اسلامي از مسابقات جهاني آتلانتا گرفتند كه با تلاش تيم‌هاي آلمان، ايتاليا و برخي از اعضاي تيم عربستان، مسئولان برگزاري مسابقات موفق به حذف تيم ايران از مسابقات جهاني نشدند.
وي تاكيد كرد: با تلاش هاي اميرحسين خيرآبادي و امير نادري كه موفق به اخذ ويزا شده بودند، تيم ايران موفق شد علاوه بر دستيابي به مقام قهرماني، بيشترين تعداد گل زده در مسابقات روباتيك را به ثمر برساند و ركورد بيشترين گل زده در يك بازي را با به ثمر رساندن سي و دو گل به تيم استراليا، ارتقاء بخشد.
وي با اشاره به اينكه چنين مسائل و مشكلاتي در كليه كشورهاي جهان وجود دارد و امروزه كشورهاي جهان از پيشرفت هاي علمي ايرانيان هراسان هستند، گفت: كسب مقام قهرماني در ميان تيم هاي بزرگ جهان كه در مهد تكنولوژي و ساخت چنين روبات هايي زندگي مي كنند، براي تيمي كه همواره شعار خود را بر صلح طلبي قرار داده است، يك افتخار بزرگ محسوب مي شود.
يكي از دو دانش آموز حاضر در مسابقات جهاني روباتيك دو هزار و هفت آتلانتا نيز با بيان اينكه اين قهرماني، حاصل دعاي خير مردم، كمك اهل البيت(ع) و تلاش شبانه روزي تيم روباتيك دانش آموزي دبيرستان شهيد اژه اي اصفهان بود، گفت: اين پيروزي براي اعضاي تيم روباتيك ايران اسلامي بسيار ارزشمند است، چرا كه در طول برگزاري مسابقات، كمك هاي اهل البيت(ع) را با تمام وجود درك مي كرديم و به همين خاطر نيز هر روز پيش از رفتن به محل مسابقات وضو مي گرفتيم، نماز مي خوانديم و با لباس هاي مزين شده به نام آقا امام زمان(عج) در مسابقات حاضر مي شديم و در همه مسابقات نيز موفق شديم نتايج قابل قبولي براي كشورمان به دست آوريم.
امير نوژان نادري با اشاره به اينكه به منظور حمايت از اعضاي تيم روباتيك در كشورمان هيچ فعاليت اساسي صورت نگرفته است، افزود: اعضاي تيم روباتيك ايران كه بيشتر آنان مدال هاي جهاني و قهرماني دارند از آينده خود نگرانند و به همين خاطر نيز خواهان حمايت دولت هستند.
وي ادامه داد: كمترين كمكي كه دولت مي تواند در حق دانش آموزان افتخار آفرين روباتيك انجام دهد، برداشتن سد كنكور و خدمت مقدس سربازي است و در صورتي كه اين كار توسط دولت انجام شود با خاطري آسوده تر خواهيم توانست در مسابقات شركت كرده و براي كشور عزيزمان افتخاراتي بزرگ كسب نماييم.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

آزاد زندگي کن يا سخت بمير/جان سخت
 Live Free or Die Hard



کارگردان: لن وايزمن. فيلمنامه: مارک بومباک بر اساس داستاني از ديويد مارکوني و خودش، مقاله وداع با اسلحه نوشته جان کالين و شخصيت هاي خلق شده توسط پاتريک تورپ. موسيقي: مارکو بلترامي. مدير فيلمبرداري: سايمون دوگان. تدوين: نيکلاس د توت. طراح صحنه: پاتريک تاتوپولوس. بازيگران: بروس ويليس[جان مک لين]، تيموتي اوليفانت[تامس گابريل]، جاستين لانگ[مت فارل]، مگي کيو[مايل ين]، کليف کورتيس[بومن]، جاناتان سادوفسکي[تري]، اندرو فرايمن[کاسپر]، کوين اسميت[وارلاک]، مري اليزابت وينستيد[لوسي مک لين]. ١٣٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا، انگلستان. نام ديگر: Die Hard 4، Die Hard 4: Die Hardest، Die Hard: Rese، Die Hard 4.0، Die Hard: Tears of the Sun.
جان مک لين ديگر آن آدم سابق نيست. زندگي خصوصي اش در چند سال گذشته زير و رو شده، همسرش طلاق گرفته و خودش نيز مدتي گرفتار الکل بوده است. او ديگر آن کارآگاه پليس پر جنب و جوش سابق هم نيست و ترجيح داده به کارهاي کوچکي چون تعقيب تبهکاران اينترنتي بپردازد. دخترش نيز که از رفتار او ناخشنود است، ترجيح مي دهد تنها و دور از او زندگي کند. تا اين که يک شب، ماموريت جلب و بردن هکري جوان به نام مت فارل به مک لين سپرده مي شود. کاري که در ابتدا راحت به نظر مي رسد، اما با حمله آدم کش ها گروهي ناشناس براي از بين بردن فارل همه چيز به هم مي ريزد. اين آغاز عملياتي بزرگ از سوي گروهي تبهکار به رياست فردي به اسم تامس گابريل است که قصد دارد با از کار انداختن تمامي کامپيوترها و سازه هاي تکنولوژيکي که اقتصاد آمريکا و طبعاً دنيا به آن وابسته است، باجي بزرگ از دولت بستاند. مک لين که حمله آدمکش ها را ناکام گذاشته و فارل را نجات داده، قصد دارد تا به هر قيمتي که شده او را به نزد مامور امنيتي بلند رتبه اي به نام بومن برساند. اما گابريل و دوستانش نيز بيکار ننشسته اند و قم به قدم در حال ساقط کردن سيستم تکنولوژيک و امنيتي کشور هستند و زندگي در آمريکا در حال تبديل شدن به کابوسي وحشت انگيز است....

چرا بايد ديد؟
سه گانه جان سخت معيارهايي تازه براي ابرقهرمان فيلم هاي اکشن و اين گونه خلق کرد. اين سه گانه محصول تلاش فيلمسازان هاليوود در دهه ١٩٩٠ براي به روز کردن ژانرها و بخشيدن خون تازه اي به رگ هاي سينماي تجاري آمريکا بود که در دهه ١٩٨٠ به احتضاري مزمن دچار شده بود. اين مجموعه در کنار احياي ژانر اکشن، بازيگري به نام بروس ويليس را نيز به مقام ستاره رساند و در طول دهه گذشته وي را تبديل به چهره شاخص اين گونه کرد. البته به نظر نمي رسيد که با گذشت بيش از يک دهه بار ديگر جان مک لين بر پرد سينما ظاهر شود، اما وقوع ماجراي ١١ سپتامبر و نياز سينماي آمريکا به بازسازي روحيه مردم ايالات متحده بار ديگر قهرماني از نوع وي را طلب مي کرد. بنابر اين افراد عادي درگير حوادث تروريستي تبديل به قهرماناني انتقام جو شدند تا حقانيت آمريکا در مبارزه با تروريسم را يادآور شوند. اما هيچ کپي برابر با اصل نيست. پس باز هم جان سخت از بايگاني خارج و به روز شد تا هم تکاني به گيشه و موقعيت مالي هاليوود بدهد و هم سهمي در بازسازي روحيه مردم سياست گريز امريکا داشته باشد. حاصل کار اينک پيش روي ماست: فيلمي ١١٠ ميليون دلاري با زمان نمايشي نه چندان کوتاه که هرگز تماشاگر را از دنبال کردن ماجراهايش خسته نمي کند. اين امر نه فقط در سايه حضور بروس ويليس و قهرمان کلبي مسلکي چون مک لين، بلکه به مدد فيلمنامه پر و پيمان و جلوه هاي ويژه گران قيمت اش صورت مي گيرد. بروس ويليس و يکي از کارگردان هاي سابق اين مجموعه-جان مک تيرنان- که به عنوان تهيه کننده در پروژه حضور دارند، همه سعي خود را کرده اند تا از جلوه هاي ويژه کامپيوتري-در فيلمي که کامپيوتر از سوژه هاي اصلي ان به شمار مي رود- دوري کنند تا حاصل کار واقعي تر و پذيرفتني تر به چشم بياييد. جان سخت مدل ٢٠٠٧ نتيجه کامل هراس ١١ سپتامبر است. در آن روز چنين به نظر مي رسيد که دشمناني نامرئي آمريکا را مورد هجوم و اشغال خود قرار داده اند. وقوع اين حادثه باعث ايجاد حس نا امني در ميان مردمي شد که کشورشان را صاحب بزرگ ترين ارتش دنيا مي دانستند. اين واقعه باعث به وجود آمدن پارانويايي شد که حاصل آن سريال هايي چون ٢٤ و فيلم هاي فراواني چون خسارت جانبي بود. جان سخت ٤ نيز يکي از اين گونه فيلم هاست و قرار است آسيب پذير بودن اين سيستم را تصوير کند. کاري که به خوبي از عهده آن برمي آيد و در ستايش از عمل گرايي آمريکايي جان مک لين بي بهره از دانش کامپيوتري را به جنگ نوابغ اين دنيا مي فرستد تا از طريق برتري فيزيکي آنها را از ميدان به در کند.
اما جان سخت ٤ همچون سه فيلم قبلي اين مجموعه به مدد ريتم تند و بدون افت خود اجازه تفکر را از بيننده سلب مي کند. ميزان درگيري و همدلي وي با شخصيت ها و ماجراهايي که بر سر وي نازل مي شود آن چنان بالاست که بي اختيار در پايان فيلم دل به حرف ها جورج بوش و تصميم هاي او بسپارد. مطابق معمول اين فيلم ها جبهه شر را شخصيت هاي اروپايي-اين با فرانسوي تبار- و آسيايي نمايندگي مي کنند تا بيگانه هراسي آمريکايي رنگي ازواقعيت به خود بگيرد.
لن وايزمن متولد ١٩٧٣ و همسر کيت بکينسل و سازنده دو قسمت پيشين دنياي مردگان[Underworld] به خوبي موفق شده تا اين کشتي گران قيمت را به ساحل مقصود برساند. جان سخت ٤ تا اين لحظه بيش از ٨٥ ميلون دلار در اکران آمريکا عايدي داشته که يقينا بر اين مبلغً افزوده خواهد شد. کساني که طرفدار ژانر اکشن هستند بدون فوت وقت به ديدار مک لين سالخورده –دود از کنده بلند مي شود- خواهند رفت و شاد و راضي از سالن خارج خواهند شد. شايد بعدها نسخه دي وي دي آن را نيز خريداري کنند. اما فراموش نکنيد که اتکاي بيش از اندازه به دنياي مجازي واقعاً مي تواند دردسر آفرين باشد، آن هم در زمانه سايبر تروريسم هر لحظه در حال افزايش است. پس فيلم را جدا از مقاصد سياسي اش با اين هدف نيز ببينيد!
ژانر: اکشن، ماجرا، مهيج.


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود: (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/41635039/zorolumdort.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/42382149/zorolumdort.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/42382858/zorolumdort.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/42383630/zorolumdort.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/42384340/zorolumdort.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/42385057/zorolumdort.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/42385766/zorolumdort.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/42385816/zorolumdort.part8.rar

 رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


 

دانلود انيميشن

Easter in Bunnyland (2000)


 
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/3806024/Easter_in_Bunnyland.avi.001.html
http://rapidshare.com/files/3809507/Easter_in_Bunnyland.avi.002.html
http://rapidshare.com/files/3814576/Easter_in_Bunnyland.avi.003.html
http://rapidshare.com/files/3839079/Easter_in_Bunnyland.avi.004.html
http://rapidshare.com/files/3820479/Easter_in_Bunnyland.avi.005.html

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، فايلها را توسط ابن نرم افزار، به هم join کنيد.


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

زندگي
باصداي سعيد مدرس
 

آلبوم جدید سعید مدرس به نام زندگی با دو کیفیت
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

دو آهنگ جدید و زیبا از محسن یگانه

در این چند هفته اخیر در برخی سایتها دو آهنگ جدید از محسن یگانه به نام های گرد و غبار و گله کرکسا دیده شده که متاسفانه هر دو کار را افرادی که هنوز مشخص نیست این کارها را از کجا بدست آوردن و به صورت دو نفری بین صدای خواننده اصلی اجرا و منتشر کرده اند تا بتوانند از این راه خود را به جایی در عرصه موسیقی برسانند اما مردم خوب ما به خوبی متوجه این موضوع شده اند که این افراد صدا ها را به صورت خیلی بد و غیر حرفه ای روی صدای خواننده اصلی گذاشته اند به همین دلیل ما این دوکار را روی سایت قرار داده ایم تا شما دوستان خود قضاوت کنید. (برگرفته از سایت رسمی محسن یگانه)

لينک دانلود:

Gardo Ghobar

Galeyeh Karkasa

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ویرایش و ساخت فایل های فلش توسط
 AiO FLASH Mixer 3.6

امروزه در وب سایت های مختلف برای نشان دادن بنرهای تبلیغاتی و یا لوگوهای وب سایت ها از تصاویر متحرک و انیمیشن های فلش استفاده می کنند. معولا وب سایت هایی از این تصاویر استفاده می کنند که به صورت حرفه ای بر روی آن ها کار می شود زیرا قرار دادن چنین تصویرهایی در صفحات وب در جذب کاربران بیشتر نیز موثر است. برای ساخت تصاویر فلش می توان از نرم افزارهای حرفه ای که برای کاربران موجود است استفاده نمود. نرم افزارهایی قدرتمند و با امکانات و جزئیات بالا که کارکرد این نرم افزار ها در سطوح کاملا حرفه ای می باشد و یادگیری کار با آنها نیازمند گذارندن دوره های تخصصی می باشد. همچنین نرم افزارهایی نیز وجود دارد که در سطوح پایین تر برای کاربران غیر حرفه ای ساخته شده و به کمک آن ها نیز می توان تصاویر زیبای فلش را طراحی نمود.

در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که به کمک آن ی توانید اقدام به ساخت تصاویر فلش نمایید.

 

AiO FLASH Mixer نام برنامه ای از شرکت نرم افزاری Goztun می باشد که برای ساخت تصاویر فلش به وسیله آن نیاز به یادگیری حرفه ای در این زمینه ندارید. همچنین به کمک این نرم افزار قادر خواهید بود تا تصاویر خود را در هر زمیان ویرایش نموده و یا بر روی فایل های فلشی که در اختیار دارید تغییراتی همانند اندازه و یا برش را انجام دهید. در وب سیات این برنامه از این نرم افزار به عنوان بهترین و سریع ترین راه ساخت تصاویر فلش یاد کرده است و یادآور شده است که به کمک این نرم افزار می توان در کوتاه ترین زمان تصاویر زیبایی را طراحی نمود.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- توانایی قرار دادن افکت های حرفه ای بر روی تصاویر

- قابلیت انتقال فلش های موجود به برنامه توسط پشتیبانی از قابلیت dragging and dropping

- توانایی ویرایش دیگر تصاویر فلش

- قابلیت قرار دادن ClipArt های متنوع در تصاویر

- دارای ابزار ویرایشگر عکس

- توانایی قرار دادن موزیک و فایل های صوتی بر روی تصاویر

- توانایی ذخیره سازی فایل های فلش در دو فرمت SWF و همچنین فرمت اجرایی EXE

- توانایی قرار دادن عکس و فیلم در تصاویر به همراه نوشته بر روی آن ها

 و ...
 

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Black List

این برنامه به شما این امکان را می دهد تا وقتی کسانی که در لیست سیاه این برنامه قرار دارند با شما تماس بگیرند به طور خودکار تماسشان قطع شود و یا فقط کسانی که در لیست سفید این برنامه قرار دارند بتوانید با شما تماس بگیرند.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

1 مرداد
برای خودت هدف معین کن. آن را یادداشت و پیامدش را رها کن. گامهای کوچک تفاوتی فاحش ایجاد می کند.
شریل ریحاردسون

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق (عليه السلام) فرمودند:
حَرامٌ على قُلوبِكُم أن تَعرِفَ حَلاوَةَ الإيمانِ حتّى تَزهَدَ في الدنيا.
چشيدن حلاوت ايمان بر دل هاى شما حرام است، مگر آن گاه كه دلهايتان به دنيا زاهد و بى رغبت باشند.
(البحار : 73 / 49 / 20 و 77 / 94 / 1)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

مرد چهار زنه !!
شخصی چهار زن داشت . وقتی بیمار شد خواستند او را از محل خوابش که بالای بام بود به پائین آورند . دو زن ا و دو دست او را و دو زن دیگر دو پای او را گرفته ، از پله های بام پائین می آوردند و آن مرد سر خود را حرکت می داد و به زیر زبان چیزی میگفت . پرسیدند : چرا سر خود را حرکت می دهی ؟ با خود چه میگوئی ؟ گفت :
فکر میکنم که اگر خوب شوم انشاءلله یکزن دیگر بگیرم تا او هم هر وقت نا خوش شدم سر مرا بگیرد که به زمین نخورد .
زنها چون این سخن را شنیدند ، متغیر شدند و یکباره همه دست از وی برداشتند آن بیمار از پله های بام افتاد ، سر و پای او شکست و وفات یافت ، زنها گفتند : خوب شد که مردی تا زن دیگر نگیری !!!!
البته آن مرحوم احتمالا چون بیماری لرزونک داشته ، رویش نشده که بگوید : زن پنجم کار آئی دیگری در آنحال خواهد داشت !!!!


پسرک پنج ساله شیرین زبان از مادرش پرسید : مادر جان آیا فرشتگان بال دارند؟
مادر پاسخ داد : بله عزیزم
پسرک پرسید : پس کلفت ما هم بال دارد ؟
مادر گفت : نمی فهمم چه میخواهی بگوئی ؟ واضح تر بگو عزیزم
پسر گفت : آخر پدرم در آشپزخانه در حالی که کلفتمان را میبوسید هی به او میگفت : فرشته عزیزم !!
مادر گفت : اگر پدرت این حرف را زده ، درست گفته . همین امروز خواهی دید که کلفتمان چه جور بال در می آورد و از این خانه می پرد !!! 

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

رويكرد روان‏شناسانه به شادى‏
دنياى پرشتاب و ماشينى، همراه با عصر ارتباطات و تكنيك مدرن،همه چيز را از تعادل و توازن خارج ساخته و خستگى‏هاى جبران‏ناپذيرى‏چون نابسامانى روحى و روانى را براى بشر به ارمغان آورده است.
ابزارهاى نشاط آور امروز جهان، تفنن‏هاى كاذبى مانند استفاده ازداروهاى عارضه‏انگيز شيميايى است كه محصولى جز تبعيت از اميال نفسانى‏و زير پا گذاشتن غيرت و عزت ندارد. آرزوهاى طولانى و روانى باهوس‏هاى غريزى، ناامنى جوانان را فراهم ساخته و از بهداشت جسم و روح‏اثرى كمرنگ به جا مانده است. بيشتر مردم دچار كسالت‏هاى شديد وناهنجارى‏هاى عميق گشته‏اند، نبود هدف روشن، اشتغال، مسكن، ازدواج واز همه مهمتر امواج سهمگين هجمه فرهنگ غرب برخاسته از تفكر الحادى‏و التقاطى، شتاب جامعه جهانى را به سمت بى هويتى بيش از پيش كرده است.
در اين هياهوى وحشت زاى انحطاط و انقراض، تنها بهره‏گيرى ازسرمايه‏هاى طبيعى و فطرى بشر مى‏تواند به كمك او در شكوفايى و شناخت‏خويشتن خويش، منطبق با سازمان منظم آفرينش بشتابد. فيلسوف عظيم‏الشأن اسلام، علامه طباطبايى مى‏فرمايد: »تنها اسلام است كه نه انسان را ازنيروها و غرايز و خواسته‏هاى حياتى او محروم مى‏كند و نه همه توجه او راگرايش به تقويت جنبه‏هاى مادى و حيوانى سوق مى‏دهد.« در كتاب وزين وعلمى اشارات و تبنيهايت ابوعلى سينا آمده است: »اگر بخواهيم از گذشته‏جدا شويم و تسليم احساسات كهنه و قديمى نگرديم، بايد تجربه ارزشمندى‏به اصلاح انديشه و استقبال از مشكلات زندگى، ما را پايدار مى‏سازد تا بااستفاده از منبع لايزال معرفت و محبت پروردگار، بستر سالم سازى و هويت‏بخشى و شادمانى كه امنيت معنوى را به دنبال دارد، ايجاد كنيم.
ب: در قيامت چيزى در نامه اعمال انسان نمى‏گذارند كه افضل از حسن‏خلق باشد.
ج: در حكمت 257 نهج البلاغه آمده است: »به خدايى كه تمام صداها رامى‏شنود، هر كس دلى را شاد كند، خداوند از آن شادى لطفى براى او برقرارمى‏كند كه در هنگام مصيبت، چون آب زلال بر او باريدن گيرد و تلخى‏مصيبت را از او بزدايد.«
د: در كتاب زبده الاحاديث آيت‏اللَّه بروجردى، در صفحه 188، از امام‏صادق )عليه السلام( آمده است: »ضحك المؤمن تبسم، خنده مؤمن لبخنداوست و خوشحالى در دل مؤمن بزرگ‏ترين حسنه است.«
ه : در كتاب سيره نبوى استاد مصطفى دلشاد، صفحه 167، از پيامبر نقل‏شده است: »الق اخاك بوجه منبسط؛ برادرت را با چهره گشاده و باز ملاقات‏كن، گشاده‏رويى از گشاده‏دستى برمى‏خيزد.«
و: اسلام با توجه به حوزه روان‏شناختى شادى، هيجانات و احساسات‏انسان را سركوب نكرده است، اما تمايلات نبايد مرز ارزش‏ها را بشكند وحريم وجود انسان كه خليفه خداوند است را بدرد. مظاهر شادى برتر و تمام‏عيار در معرفى انسان‏هاى هوشمند و خداجوى تجلى مى‏يابد كه قلب آنهاسرشار اط شعف الهى است.
ز: شادى از نظر روان‏شناسان، راز بزرگ زندگى، تراژدى حيرت‏انگيز،توصيف و معنى كردن اين راز و آواز فلسفى و شناخت چيستى و چگونگى‏آن، مفهوم شادى را براى انسان را به همراه دارد.
ح: واقعيت زندگى گوياى آن است كه شادى آن گونه كه مى‏بايدشناخته نشده است، درست خلاف اندوه، افسردگى و رنج كه انسان به همه‏زوايايش آشناست.
و: امروز شادى پديده‏اى عاطفى است ؛ واكنشى در پاسخ بسيارى ازحس‏ها كه آدمى آن را دريافت مى‏كند، و يا واكنش نسبت به حضور آزادى)دموكراسى( و احساس امنيت در همه عرصه‏هاى زندگى.
مقبوليت اجتماعى، موفقيت‏هاى مالى خوب، لذت‏هاى مختلف غذايى وجنسى، ازدواج مناسب، داشتن همسر، فرزند و نوه خوب، دوست داشتن،دوست داشته شدن و مورد احترام واقع شدن، گشت و گذار، هوشيارى وتحصيلات و حتى سن، در بروز و حضور شادى نقش ايفا مى‏كند. شادى‏كودكان يك شادى اصيل است كه با هستى آنها آميخته و يگانه است. 

ادامه دارد ...

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

پاكسازي پوست
پاكسازي انواع مختلف دارد و روش پاكسازي نيز به نوع پوست بستگي دارد. پاك كننده ها به انواع كرم ها، بخورها، شيرها و صابون هاي پاك كننده تقسيم مي شوند.
بخور براي پوست هاي چرب يا معمولي تا هفته اي ۲ بار و براي پوست هاي خشك ۲ هفته يك بار توصيه مي شود. پاك كننده هاي گياهي، كرم ها و صابون هاي پاك كننده براي پوست هاي چرب تا ۲ يا ۳ بار در روز و براي پوست هاي خشك روزي يك بار متغير است. در شب از هيچ كرم يا مواد ديگر استفاده نكنيد تا تنفس پوست به راحتي صورت پذيرد.
نحوه بخور دادن كه بهترين روش پاكسازي پوست بوده و آلودگي ها را از عمق پوست خارج مي كند بدين گونه است كه در آب در حال جوش بخور گياهي ريخته و حوله اي را روي سر بيندازيد و به مدت ۱۰ دقيقه صورت را روبه روي آب جوش نگهداريد. پس از بخور به مدت يك ساعت از منزل خارج نشويد زيرا منافذ پوست كاملاً باز است. گياهاني كه مي توان از آن به عنوان بخور استفاده كرد عبارتند از بابونه، رازيانه، آويشن، اسطوخودوس، بومادران، نعناي صحرايي، زيرفون، گزنه سفيد، اكليل كوهي و گلاب.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

فردوسی گذشته از منابع اصلی خود یعنی شاهنامۀ ابو منصوری ؛ از دریای بیکران داستانهای باستانی هر چه را در چهار چوب واحد حماسۀ ملی می گنجیده است؛ برگزیده و بقیه را رها کرده است و از آنچه او نا گفته گذاشته است را دیگران برخی سروده اند و بسیاری نیز از میان رفته است.
مهیب ترین نمود اهریمنی ؛ هجوم اثیران به سرزمین ایران؛و والاترین و مقدس ترین وظیفۀ اهورایی ؛ پایداری ایرانیان در برابر هجومهای بیگانگان و نگهبانی آزادی و استقلال سرزمین و مردم خویش است.
شاهنامه سرگذشت این پایداریها و تجلی روح ملی ایران و بیان آرمانهای جاودانی ایرانیان است
از اینجاست که در ضمیر ناخود آگاه ایرانیان جای گرفته و با گذشت هزار سال غبار کهنگی بر آن ننشسته است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنفال آيات: 75 محل نزول: مدینه

 
ذَلِكَ بِأَنَّ اللّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِّعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنفُسِهِمْ وَأَنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 53 كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ كَذَّبُواْ بآيَاتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَونَ وَكُلٌّ كَانُواْ ظَالِمِينَ 54 إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الَّذِينَ كَفَرُواْ فَهُمْ لاَ يُؤْمِنُونَ 55 الَّذِينَ عَاهَدتَّ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّةٍ وَهُمْ لاَ يَتَّقُونَ 56 فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِم مَّنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ 57 وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِن قَوْمٍ خِيَانَةً فَانبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَى سَوَاء إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الخَائِنِينَ 58 وَلاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ سَبَقُواْ إِنَّهُمْ لاَ يُعْجِزُونَ 59 وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ 60 وَإِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ 61

 

ترجمه فارسي مکارم

اين، بخاطر آن است كه خداوند، هيچ نعمتى را كه به گروهى داده، تغيير نمى‏دهد; جز آنكه آنها خودشان را تغيير دهند; و خداوند، شنوا و داناست! «53» اين، (درست) شبيه (حال) فرعونيان و كسانى است كه پيش از آنها بودند; آيات پروردگارشان را تكذيب كردند; ما هم بخاطر گناهانشان، آنها را هلاك كرديم، و فرعونيان را غرق نموديم; و همه آنها ظالم (و ستمگر) بودند! «54» به يقين، بدترين جنبندگان نزد خدا، كسانى هستند كه كافر شدند و ايمان نمى‏آورند «55» همان كسانى كه با آنها پيمان بستى; سپس هر بار عهد و پيمان خود را مى‏شكنند; و (از پيمان شكنى و خيانت،) پرهيز ندارند «56» اگر آنها را در (ميدان) جنگ بيابى، آنچنان به آنها حمله كن كه جمعيتهايى كه پشت سر آنها هستند، پراكنده شوند; شايد متذكر گردند (و عبرت گيرند)! «57» و هرگاه (با ظهور نشانه‏هايى،) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را شكسته، حمله غافلگيرانه كنند)، بطور عادلانه به آنها اعلام كن كه پيمانشان لغو شده است; زيرا خداوند، خائنان را دوست نمى‏دارد! «58» آنها كه راه كفر پيش گرفتند، گمان نكنند (با اين اعمال،) پيش برده‏اند (و از قلمرو كيفر ما، بيرون رفته‏اند)! آنها هرگز ما را ناتوان نخواهند كرد! «59» هر نيرويى در قدرت داريد، براى مقابله با آنها ( دشمنان)، آماده سازيد! و (همچنين) اسبهاى ورزيده (براى ميدان نبرد)، تا به وسيله آن، دشمن خدا و دشمن خويش را بترسانيد! و (همچنين) گروه ديگرى غير از اينها را، كه شما نمى‏شناسيد و خدا آنها را مى‏شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقويت بنيه دفاعى اسلام) انفاق كنيد، بطور كامل به شما بازگردانده مى‏شود، و به شما ستم نخواهد شد! «60» و اگر تمايل به صلح نشان دهند، تو نيز از در صلح درآى; و بر خدا توكل كن، كه او شنوا و داناست! «61»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sandbad_2527@yahoo.com

گريه كردم اشك بر دلم مرهم نشد
ناله كردم ذره اي از دردهايم كم نشد
در گلستان بوي گل بسيار بوييدم ولي
از هزاران گل گلي همچون تو پيدا نشد

 

 

delneveshtehaye_man@yahoo.com

یک ماه نخوردن

نباید اسراف کنیم , باید پس انداز کنیم
. از سه سالگی که حرفهای مامانم یادمه تا الان که شش سالمه این جمله لالایی شبهای منه
اون رو نمی خریم , خیلی گرونه
اون رو نمی خوریم , خدا تومن پولش می شه
... اونجا نمی ریم , هزینش بالاست
شیرینی دانمارکی , آجیل چهار شنبه سوری , پفیلا , شکلات , لواشک , بستنی , حتی آلو خشکه هم ممنوع
سینما , تئاتر , مهمونی , گردش و حتی عکسهای کتاب تن تن هم ممنوع
پرخوری و بازیگوشی و زیاد خوابیدن هم ممنوع
نباید اشک بریزیم
نباید انرژیمونو صرف دوست داشتن بکنیم
باید پس انداز کنیم . این تنها هدف خانواده هفت نفری منه . باید پولامون رو جمع کنیم تا وقتی می میریم خرج دفن و کفن داشته باشیم . باید پس انداز کنیم
پس انداز یعنی اینکه باید هر چیزی که می بینی رو از گوشه کنار زندگیت جمع کنی و برای آیندت نگه داری
می دونی میخوام چه کار کنم ؟ می خوام امسال هیچی نخورم . همه غذاهام رو جمع بکنم و بعد اونا رو بفروشم . پولهام رو پس انداز کنم تا وقتی بزرگ شدم برای بچم کلی چیز بخرم
تا بتونه کلی دوست پیدا کنه
تا تنها اسباب بازیش سایش نباشه که هر وقت هوا ابری بشه یا تو آفتاب خون دماغ بشه از دستش بده
... تا معنی پس انداز براش غصه دار نباشه.
 

 

 

hiwa20062002@yahoo.com

اگر مي دانستي که چقدر دوستت دارم همه چيز را فدايم مي کردي همه آن چيز ها که يک عمر بخاطرش
رنج کشيده اي و سال ها برايش گريسته اي
اگر مي دانستي که چقدر دوستت دارم همه آن چيز ها که در بندت کشيده رها مي کردي
غرورت را ...... قلبت را ...... حرفت را
اگر مي دانستي که چقدر دوستت دارم ...دوستم مي داشتي
همچون عشق که عاشقانش را دوست مي دارد
کاش مي دانستي که چقدر دوستت دارم و مرا از اين عذاب رها مي کردي
اي کاش تمام اينها را مي دانستي

دوستت دارم
دوست داشتن همیشه گفتن نیست
گاه سکوت است و گاه نگاه
و این درد مشترک من و توست
که گاهی نمی توانیم در چشم هم نیز نگاه کنیم

هيوا از كردستان عراق

 

 

hamed.1360@yahoo.com

حجابهاي ظلماني
 

استاد حسين انصاريان در طي سي سال گذشته به ايراد چند هزار سخنراني بي تكرار مستند بر اصيل ترين منابع اسلامي پرداخته اند. از آن مجموعه چندين ساعت انتخاب و در اختيار شما عزيزان قرار مي گيرد.
 

دوم    
سوم    
پنجم    
ششم    
هفتم    
هشتم    
نهم    
دهم    
يازدهم    

 

 

korosh_kabir1983@yahoo.com

سلام
بچه ها هیچ فکر کردید چه بلایی دارد بر سره ایران عزیزمان می اید؟
ما را چه می شود که در روزگاری نه چندان دورکه ما اقای خاورمیانه بودیم هیچکدام از کشورهای خلیج همیشه فارس جرات نفس کشیدن نداشتند چه برسد به این که چشم طمعه به خاک ایران داشته باشند.
چقدر دولت ما ذلیل شده است که وزیر امور خارجه برای یک مقاله ای که در روزنامه کیهان چاپ شده باید برود بحرین به پابوسی میر .
اینو در نظر بگیرید نشستی نیست که در ان عربها ادعا جزایر ایرانی را نکنند(و چقدر هم عذرخواهی می کنند!!!!!)تازه برای چیزی دولت از بحرین عذر خواهی کرده که انجام نداده است
مثلا در کشور ما روزنامه ها ازاد هستند و نظرشان نظر دولت نمی باشد.
ما را چه می شودکه ناموس ایرانی در ملا عام کتک بخورد و ما فقط نظاره کنیم کاری که حتی بودایی با هم کیش خود نمی کندچه رسد به ما که ادعا غیرت داریم.
ما را چه می شود که به اسم دین عزیز خدا هر بلایی دلشان می خواهد سرمان بیاورند و ما دم نمی زنیم.
ما را چه می شود که کسانی بر ما حکومت کنندکه چرخ مملکت را با خواب و هزیان اداره می کنند و در جمع هزاران نفر به این امر ادعتراف می کنند
کجایند مردان نیکه وطن تا ببینند چه بر سرملک ایران امده که دخترانشان برای سیر کردن شکمشان گران بها دارایی خود را به حراج می گذارند.
در خبرها امده بود که سفیر ونزویلا دخترهای زیبای ایرانی را به عنوان مترجم استخدام کرده تا نقل مهافل شب نشینیهایش باشند.حالا می فهمم که چرا هوگو دست از سر محمود بر نمی دارد از این ادم بی غیرت تر در هیچ کجای دنیا پیدا نمی کند.
مصدق کجاست تا ببیند به چه اسانی منابع زیرزمینی را حراج می کنند حتی به اب کارون هم رحمی ندارند چون برایشان ارز می اورد!!!!!واصلا مهم نیست اگر مردم خوزستان از تشنگی بمیرند.
رضا شاه کجاست تا ببیند هنوز راه اهنی که بنیان نهاده پا بر جاست وحتما تعجب می کنه اگر ببیندبعد از این همه سال کمترین گسترشی پیدا کرده .
واقعا در عرض 28 سال چقدر ما پیشرفت کردیم ونو اوری داشتیم طراحی ساختمان مجلس در زمان شاه انجام شده.طرح فرودگاه امام سال 1344.متروی تهران زمان شاه.نیروگاه بوشهر زمان شاه ورزشگاه ازای وو...
توجه کنید چقدر به فکر اینده فرزندان ایران بوده اند.اینان چندکاربزرگ را در عرض این 28 سال انجام دادند؟
هییچیی
علی یار همهتون

 

 

amoonashenas@yahoo.com

با درود

در چندین و چند شماره از مطبوعه مطبوع روزانه دیدیم و خواندیم نوشته هائی از اشخاصی همچون سلمان یاور و ابوذر و عاشورا وووو که همه چیز در این نوشته ها بود الا نکاتی که بدرد روز گار و یا آینده این کشور بخورد
تبلیغ برای قدرت که محور اصلی این نوشته ها را تشکیل داده است کاری است که نه نیاز به شجاعت دارد و نه حتی زحمت مطالعه و پیگیری
نمیدانم هدف نویسندگان آن چه میتواند باشد چرا که این نوشته ها فقط سطوری چند از حجم روزانه را اشغال مینماید و لا غیر
آیا بهتر نبود که نویسندگان این نوع نوشته ها کمی بر اساس نیاز زمانه به مطالعه و بررسی می پرداختند
در روزگار فعلی دیگر هر کودکی هم میداند که مسئولیت حوزه مطبوعات و نشریات انتقاد و پیگیری مشکلات قدرت ها میباشد والا بزرگنمائی آنهم از نوع بسیار ابتدائی برای حوزه قدرت نمیتواند شق القمر بحساب آید
تا آنجا که خوانده ایم و دیده و شنیده ایم قدرتها بسیار آماده پذیرش فساد میباشند و نقش مطبوعات و حوزه رسانه ها این است که با هوش و تدبیر خواص که از نمایه های امور رسانه ای میباشد مراقبت نمایند تا آنان که در راس قدرت قرار دارند بر اساس قانون و حق مداری طی طریق نمایند و اگر احیانا ایرادی و اشکالی باشد آنموقع این رسانه ها و مطبوعات هستند که با استفاده از علم صاحبنظران براین اشکالات و کج رویها انگشت گذاشته و مسائل و موارد غیر قانونی و غیر مصلحت را بسمع و نظر مردم که ولی نعمت این قدرتها میباشند رسانده و تا رفع اثر اشکالات . موضوعات مربوطه را پیگیری نمایند
آنچه که بیش از هرچیز تاسف بار تر است این که نویسندگانی که در فوق نام برده شدندقصد ومرامشان حمد و ثنای قدرتی است که اتفاقا در نظر بیشتر صاحب نظران راه را بیراهه میرود و مدیحه سرائی برای قدرتی که راه صحیح را انتخاب ننموده چه ارزشی میتواند داشته باشد.
آیا بهتر نیست که این حضرات برای تشخیص سره از ناسره کمی بخود بیایند و با مطالعه تاریخ این کشور و چراغی برای آینده قراردادن گذشته پر اتفاق این دیاربرای پیشبرد و حرکت به جلوی این مملکت گامی درخور بردارند
اینان که داعیه روشنفکری را نیز یدک میکشندشاید بهتر باشد که بجای بزرگ نمودن کوچکها فکر و نگاه و نظرشان را بزرگ نمایند
فعلا

 

.

parham_20032005@yahoo.com

از كجا مي‌توان فهميد كدام سايت مراجعين بيشتري دارد؟

براي اين منظور سايت‌هاي بسیار معتبری در اينترنت وجود دارند كه آمار مراجعه به سايت‌هاي مختلف را گزارش مي‌كنند، از جمله اين سايت‌ها مي‌توان به Alexa.com اشاره كرد. اگر به آدرس http://www.alexa.com/site/ds/top_500 مراجعه كنيد، ليست 500 سايت برتر مورد توجه كاربران اينترنت را خواهيد ديد.

مي‌دانيد که گوگل مشهورترين موتور جست‌وجوي دنياست و همواره رقابت اين شركت و شركت ياهو در صدر اخبار اين‌گونه شركت‌ها قرار داشته است. پس با نگاهی بسیار دقیق آمار گوگل را مطالعه می‌کنیم.
گوگل در بخشي با عنوان Zeitgeist آمار كلمات جست‌وجو شده را ليست كرده‌است. اگر به آدرس http://tinyurl.com/yex5jt برويد صفحه‌اي روبروي شما باز خواهد شد.

در اين صفحه ده كلمه برتر جست‌وجو شده در گوگل در سال 2006 را خواهيد ديد. بد نیست روی قسمت What’s hot هم کلیک کنید، آمار بسیار جالبی از لیست موارد جست‌وجو شده در گوگل را خواهید یافت. همچنين در كنار اين ليست مي‌توانيد ليست ده كلمه برتر جست‌وجو شده در اخبار را نيز ببينيد.
اگر روي Zeitgeist Home (در گوشه بالاي سمت راست صفحه) كليك كنيد، مي‌توانيد لينك‌هاي مختلفي را بيابيد كه عبارتند از:
1- آمار ماهيانه ايالات متحده (U.S. Zeitgeist Monthly)
2- آمار ماهيانه سراسر جهان (Zeitgeist Around The World Monthly)
3- آمار هفته جاري
هريك از اين قسمت‌ها خود شامل آمارهاي مختلف ديگر است. به عنوان مثال در بخش آمار ماهيانه سراسر جهان، شما نام چندين كشور را خواهيد ديد كه با كليك بر روي نام هر كشور، آمار مربوط به آن كشور ارائه خواهد شد.

- Yahoo.com:
ياهو در بخشي با عنوان BUZZ به آدرس http://buzz.yahoo.com/overall/، آمار كلمات جست‌وجو شده را ليست كرده‌است.

- Ask.com:
در آدرس http://about.ask.com/en/doce/iq/iq.shtml مي‌توانيد بيشترين كلمات جست‌وجو شده توسط موتور جست‌وجوي ASK را بيابيد.

AOL.com:
در آدرس http://tinyurl.com/2rmjvt لیست كلمه‌ها و موضوعات برتر جست‌وجو شده در اين سايت قرار داده شده است.

Search.com:
در آدرس http://tinyurl.com/yp3l97 ليست هزار كلمه برتر جست‌وجو شده در موتور جست‌وجوي Search قابل مشاهده است.

 

 

arash_kamandar_one@yahoo.comm

بی ادبی و مزخرف گویی در برنامه کوله پشتی توسط مردکی به نام فرزاد حسنی

به نام خدا

با سلام

دیشب بر حسب اتفاق داشتم برنامه کوله پشتی را نگاه می کردم فرزاد حسنی ترمز بریده بود و در مقابل سردار رادان که مردانه در مقابل افتضاحات اخلاقی جامعه قد علم کرده بود اراجیف می بافت البته منهم منکر بعضی برخوردهای تند نیروی انتضامی با مردم نیستم اما این مردک حرف مفت می زد  بیشتر فکر می کنم خودشو یه جایی با یه کسی یا سر یه موضوعی گرفته بودند داشت عقده گشایی می کرد مثل مسلسل انواع تهمتها را به طرح مبارزه با ارازل و اوباش و بدحجابی ها می گفت و سردار رادان هم گوش می داد خیلی تعجب کردم برنامه کوله پشتی شده  بود صحنه محاکمه سردار رادان و نیروی انتظامی توسط فرزاد حسنی به نمایندگی از یک مشت ارازل و اوباش من منتظر پاسخگویی سردار رادان بودم اما ناگهان تا سردار رادان آماده پاسخگویی شده فرزاد حسنی بسیار بی ادبانه به او گفت شما از حرفهای من ناراحت شدید!!!!!  ظاهرا همه تلاشش عصبانی کردن سردار رادان بود و انتظار داشت از برخورد تند سردار رادان استفاده کند اما سردار رادان با آرامش گفت نه اما باز این مردک بی ادب اجازه نمی داد سردار رادان پاسخ اتهامات او را بدهد حتی وقتی سردار رادان در حال پاسخگویی بود به میان حرفهای او پرید و گفت دیگه وقت نداریم !!!!!!!!! یعنی واقعا اینجوریشو ندیده بودم این نوع ادبیات بی ادبانه و توهین آمیز یا تو برنامه های ماهواره ای ضدانقلاب دیده می شود و یا برنامه های مزخرف رادیو جوان سریع تلفنو گرفتم که به روابط عمومی صداو سیما اعتراض خودم را نسبت به این بی ادبی و برخوردهای غیر منطقی و لوس این مجری احمق ابراز کنم اما هرچه کردم خط مشغول بود !!!!!

        

می دونید برام خیلی جای تعجب داشت یعنی چی؟ چطوری یک مجری به خودش اجازه می ده طرحی به این پرمعنایی که باعث بوجود آمدن امنیت اجتماعی شده را زیر سوال ببرد !!! اما حقیقتا جای تعجب ندارد چون این طرح باعث اذیت و آزار خانواده های فاسد خیلی از هنرپیشه ها و هنرمندان و دست اندرکاران صداو سیما شده است ضرغامی هم که انگار خواب تشریف دارد مجری که زیر ابرویش را بردارد و مثل خانومها آرایش کند حتما تو زندگی شخصیش خیلی مسائل دیگه هم وجود دارد و حتما خیلی از مدیران صدا و سیما اونو شیر کرده بودند که اینقدر حرف مفت زد یاد مصاحبه این مجری احمق با اکبر رفسنجانی افتادم که چه دستمال یزدی به دست گرفته بود و آنقدر پاچه خواریش مشمئز کننده بود که صدای رفسنجانی را هم درآورد این بچه مزلف فکر می کنه از دماغ فیل افتاده همچین تو مصاحبه می گفت ماموران وقتی منو شناختند گفتند این آقای فرزاد حسنی است که فکر می کرد مثلا کی هست !!!! البته تقصیر بعضی ماموران ما هم هست! چه فرقی بین فرزاد حسنی و بقیه هست اتفاقا اگر اون خطایی کرد باید برخورد تندتری با او کرد فرزاد از رانت صداو سیما استفاده می کنه نباید اجازه داد اینگونه افراد مسئله دار عقده ای در صداو سیما جولان بدهند ولی متاسفانه صداو سیمای ما وضعیتش خرابتر از این حرفهاست گذشته از عده ای آدم خوب اما نفوذ دشمنان انقلاب مخصوصا حزب توده و یا جریانهای معاند با نظام در این مجوعه معنا دار است و اینکه وزارت اطلاعات ما در خصوص شناسایی و برخورد با اینگوه افراد سستی می کند معنادارتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

رجاء نیوز امروز در تحلیلی نوشته بود یکی از دست اندرکاران برنامه بسیار مزخرف رادیو جوان همین مردک فرزاد حسنیست خوب نقطه ابهام کجاست؟

 

بنده به عنوان یک مسلمان اعتراض شدید خود را به صداو سیما بخاطر برنامه های بی محتوا و بخاطر اجازه دادن به افراد مسئله داری چون فرزاد حسنی ها اعلام می کنم  روز به روز وضعیت صدا وسیما بد و بدتر می شود علتش نفوذ خیلی از افراد نفوذی ضدانقلاب بسیار خبیث و موذی در مدیریتهای مختلف در صدا و سیماست چون اختاپوس دستهای خود را در همه مراکز استراتژیک صدا و سیما گسترش داده اند و مسئولین اصلی یا خوابند و یا بسیار احمق و یا خود دارای نقش در خصوص این برنامه ها برای هدفی نامبارک .

نگاهی به برنامه دوم مصاحبه با سردار رادان در سیما ۳۱/۴/۸۶

در برنامه دیشب که به نوعی قرار بود افتضاحی را که فرزاد حسنی در شب قبل به بار آورده بود  سرهم بندی کنند بازهم این آدم احمق با تکبر و خودخواهی و خودبزرگ بینی اش  برنامه مصاحبه را به افتضاحی دیگر مبدل کرد .

شب گذشته که صدا و سیما می خواست در یک حرکت مثلا آزادی بیان نظر یک از ببینندگان را جویا شود هنگامی که بیننده  که نام خویش را رشیدی اعلام کرده بود از فرزاد حسنی  و سیما در خصوص رسالت رسانه سوال کرد و حرکت شخص حسنی را زیر سوال برد فرزاد حسنی با رفتارهای کودکانه و متکبرانه سعی در لودگی و مسخره کردن بیننده سیما را داشت و در نهایت وقتی نتوانستند جوابی منطقی به سوالات این بیننده بدهند تلفن وی را قطع کردند و در طول مصاحبه فرزاد حسنی همچون یک کوکی که دچار هراس است تلاش می کرد خیلی بچگانه موضع شب قبل را ماست مالی کند اما خیلی مواقع با موذی گری نیز طرف مقابل را مسخره می کرد و نمونه آن رفتار وی در پاسخ به معاون دادستان نظامی تهران بود اما چیزی که مهم می باشد این است که صدا و سیما با نادانی و یا شاید با برنامه کاری کرده است که در صورت برخورد با وی و متوقف شدن برنامه کوله پشتی تبعات رسانه ای برای کشور داشته باشد واقعا اینها نشانه حماقت مسئولین صداو سیما نیست ؟

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

دوستاي عزيز سلام
خوبين
خب .. بنا به مسائلي كه پيش اومد من دو تا متني رو كه براي روزانه فرستاده بودم نقد و بررسي مي كنم . متن اول توي شماره ي روزانه ي شماره ي 761 و متن دوم توي روزانه ي شماره ي 762 منتشر شد . 
دوستان عزيز لطف كردن و در شماره هاي 763  و شماره ي 765 و شماره ي 766 بنده رو مورد لطف قرار دادن .. خب ديدم چون بحث مي تونه جالب باشه به جاي اينكه به ميل خصوصيشون حرفامو بفرستم اينجا گفتم ..
دوستان عزيز .. در نوشته هاي شما اولين چيزي كه به چشم مي خورد قضاوت زود هنگام و احساسي بود . كه آي دخترا همه از اين دم مورد ظلم و ستم واقع شدن و پسرا هيولاهاي واقعي هستن و فقط يه جفت شاخ و يه دم كم دارن .
اصلا دقت كردين كه هدف من از گفتن اين چيزا چي بود ؟ از خودتون پرسيدين كه چرا من اين قدر تند و بي رحمانه و اين قدر تلخ و گزنده مطلبم رو نوشته بودم ؟ خواهشا يكبار از ديد سوم شخص ( نه پسر و نه دختر ) مطلبام رو بخونين بعدش ببينين من چي گفتم .
من چيزي كه گفتم نه به خاطر جنسيتم بود و نه پدركشتگي داشتن با دخترا . من و تو قبل از اينكه پسر يا دختر باشيم انسان هستيم و وقتي توي هم جنساي خودمون و جنس مخالفمون چيزاي بدي ببينيم وظيفه داريم بگيم و به بقيه هشدار بديم . ( كما اينكه بنده قبلا در مورد پسرايي نوشته بودم كه دخترا رو اغفال مي كردن و فيلم مي گرفتن )
اما خانوم گير سه پيچ :
دوست عزيز .. مي گين در اثر بد رفتاري مردا با زنا اين روز حال رو پيدا كردين .. خب قبول .. چرا حالا بازم دارين ادامه اش مي دين . چرا هر روز اين دامنه ي مزخرف بودن جنس لطيف داره بيشتر مي شه . الحمدالله كه امروزه امكاناتي دارين كه زن چند سال قبل هم خوابش رو نمي ديد.. چرا به جاي رشد و تعالي بازم سرعت دارين مي گيرين توي سقوطتون ؟
مي گين دختر ايراني سطح ديدش رو به اندازه ي پسر ايراني پايين آورده . خب بگيم كه پسر ايراني سطح ديدش پايينه . چرا شما هم سطح ديدتون رو پايين مي يارين ؟ اصلا بگيم همه ي پسرا فقط تا نوك دماغشون رو مي بينين ( كه خلاف اين مورد رو هزار تا هزار تا دارم ) نگو كه مي خواين توي امر ارتباط و فهميدن زبون هم اين كار رو انجام دادين . تو هم داري لذت مي بري و خوشت مي ياد كه سطح ديدت پايين باشه .. اين ربطي به پسر ايراني نداره . مثل اينكه بگيم چون من نمي تونم با دست چپم بنويسم پس الزاما بايد با دست راستم هم ننويسم .
توقعات ما بالاس چون فكر مي كنيم و حس مي كنيم كه دختر ايراني مي تونه خيلي بهتر از ايني كه هستش باشه ... چرا بايد يه دختر 26 ساله آشپزيش در حد صفر باشه و وقتي من از گيپور بافي براش حرف مي زنم چنان تعجب كنه كه انگار دارم براش از آپولو هوا كردن حرف مي زنم . مشكل دختر ايراني اينه كه خودش رو باور نداره ، به توانايي هاش شك داره ..
اما در مورد گول خوردن دخترا  مي گي ... كسي كه اين قدر ساده اس كه با يه وعده ي پوشالي گوهر عفتش رو از دست مي ده حقشه . خدا به آدم عقل داده .. خانواده داده .. هوشياري داده .. وجدان داده . كسي كه مي خواد گول بخوره مطمئن باش كه گول مي خوره ولي كسي كه به عقلش اعتماد داشته باشه هزار تا پسر دختر باز حرفه اي هم جلو راهش سبز بشن هيچ كاري نمي تونن بكنن ..
اما در مورد تعدد زوجين براي آقايون گفتي . اين چيزي نيست كه مسئله ي امروز و فردا باشه .. چيزيه كه توي قرآن و احاديث هست .. دليلش هم اگه خواستي مي توني تحقيق كني ..
و خب اينم بگم بد نبود يه كم ادب هم چاشني مطلبت مي كردي .. شما كه با احساس و لطيف بودي ( گرچه مي دونم داستان چيه )
اما خانوم ستاره :
در مورد اينكه من و تو مقصريم درسته .. بازار امروز بازار عرضه و تقاضاس . من و تو هم خواسته يا ناخواسته به اين بازار دامن مي زنيم .. در مورد شماره ي يك هم حرفي ندارم .. اون شخصيت مي تونه هم دختر باشه هم پسر ..
در مورد احساسات شرطي فكر كنم منظورم رو خوب نرسوندم ..
احساسات شرطي يعني حسي كه وابسته به شرايط مكان و زمان باشه .. به چيزاي مزخرف و بي اهميت . نگران نشو .. خيلي از ماها ديگه احساسات اصيل و واقعي رو تجربه نمي كنيم . به همين خاطر فكر مي كنيم چيزي كه الان داريم درسته و اصل جنسه .. نه عزيز .. اين طوري نيست .
بذار برات يه مثال بزنم . تو اگه يه پسري رو دوست داشته باشي وقتي ببينيش و باهاش حرف بزني چه حسي داري . خب خوشحال مي شي و اصطلاحا تو پوستت نمي گنجي .. حالا اگه همون پسر رو ببيني كه با يه دختر ديگه اس و داره لاو مي تركونه چي ؟ ( لطفا نگو بايد ببينم كه چي شده داستان و اين حرفا ... مثلا اون دختره هم دوستشه ) خب اينجا حس خوبي نداري و فكر نكنم دگه دوستش داشته باشي ..
بذار يه مثال ديگه بزنم . اگه توي يه دنيايي باشيم كه همه چيز در محجوبيت و اين چيزا باشه پسري كه راحت و صميمي عشقش رو به دختر مورد علاقه اش ابزار مي كنه حتما پسر دريده و فاسديه و حالا اگه تو دنيايي باشيم كه دخترا براي عاشق شدن دنيال چشماي دريده ي پسرا مي گردن و پسرا هم به سبك فلان قهرمان تيريپ مي زنن پسر پاكي كه به دختري دلبسته باشه ديگه بايد از زور خجالت و شرم و اين چيزا از اون دختر چشم بپوشه .. .. مي بيني چطور دارم از زواياي مختلف اين حس متعالي و آسماني رو كه امروزه به لجن كشيده شده رو به بازي مي گيرم .
اينا رو ولش .. بيا بريم يه مهد كودك .. يه جايي كه پر از كودك و نوزاده .. وقتي كه وارد مي شي ديدي چه حس خوبي بهت دست مي ده .. يه كم بشين نيگاشون كن .. سر يه اسباب بازي باهم قهر مي كنن قهرم قهرم تا صد سال عمرت بشه ( چند سال بود ؟ يادم نيست )  چند دقيقه بعد باهم آشتي مي كنن و آي آشتي آشتي آشتي فردا بريم تو كشتي . تا وقتي اين احساس هاي شرطي توي وجود ماست جايي براي جاري شدن حس واقعي نمي مونه .. تو تا حالا حس نبوغ واقعي نداشتي كه يه كتاب چهارصد صفحه اي رو توي مدت كوتاهي بخوني و همه ي مسائلش يادت باشه . تو تا حالا حس واقعي دوست داشتني بودن رو نداشتي كه توي هر جمعي صرف نظر از اينكه كي هستي يا چه قالبي داري با آغوش گرم پذيرفته بشي ..
بله دوست من .. ما انرژي زندگيمون رو داريم براي چيزي خرج مي كنيم كه واقعي نيست .. و اينجا وقتي كه اينو بفهمي حق داري از خودت متنفر باشي .
در مورد اينكه گفتي اون عين من نيست درسته .. ولي من دارم تلاش مي كنم كه بگم آي انسان محترم .. خيلي اين احساسات شرطي رو جدي گرفتي .. چرا به نداي قلبت گوش نمي دي ..
چرا وقتي توي يه پارك هستي و وجودت تمنا مي شه براي ليس زدن به بستي به سبك كودكان به فكر پرستيژ مي افتي و احساست رو سركوب مي كني . چرا عشقت ، حس دوست داشتنت رو به خاطر مسائل پوچ و واهي خفه مي كني ؟‌
اينجا هم كه مي گي همه چيز شرطيه قبول ندارم .. دليل هم دارم .
اما هنوز هم براي عروسك كوچولو متاسفم . احتياجي ندارم كه خودم رو جاي اون بذارم .. چون ارزش من بيشتر از اينه كه خودم رو تبديل كنم به يه جنس پشت ويترين ، زينت هامو بر خلاف دستور صريح خالقم براي نامحرم نشون بدم . بشم هيزم جهنم براي صاحب نگاه هرزه كه روي بدنم مي لغزه .
اما خانوم نغمه :‌
داستان قشنگي بود و به طرز ماهرانه اي پسرك رو بد جلوه مي داد . قصد دفاع از كار اون پسر رو ندارم . ولي اينجا فقط اون پسر مقصره ؟ آيا دخترك فرشته بوده ؟
نه عزيز .. اينجا همون قدر كه پسرك مقصر بوده دخترك هم مقصر بوده .. تو اگه يه روز گوشه ي خيابون يه نفر رو ديدي كه پشت گردنش رو حسابي تيغ كشيده و سزش رو هم خم كرده و بالا نمي ياره بدون وقت زدن يه پس گردني جانانه اس .
همونطور هم كه گفتم خدا به انسان عقل داده .. اگه اون دخترك اين قدر ساده بوده فرق يه متجاوز با يه عاشق واقعي رو نمي دونسته خب حقش بوده .. اينجا خانواده ي دخترك هم بالطبع مقصر هستن كه چرا به دختر دلبندشون آموزشهاي لازم رو ندادن .. و چرا رفتارش رو كنترل نكردن كه چنين چيزي پيش نياد .
اما به طور كل ما داريم روي لبه ي تيغ راه مي ريم . اگه از بيرون ماجرا به اين جريان نيگاه كنيم هم دختر مزخرف داريم هم پسر مزخرف و هم دختر خوب و هم پسر خوب ..
ولي متاسفانه به آمارهايي كه دارم و از جاهاي مختلف جمع آوري كردم اون حرف رو زدم كه سرعت سقوط دخترا خيلي بيشتر از پسراس . متاسفانه پسراي خوب نسلشون در حال انقراضه و دختر خوب هم كه خيلي وقته به افسانه ها پيوسته .
خيلي حرفا مي خواستم بگم ولي خب بي خيال ..

 

 

mamaam110@yahoo.com

آموزش محرم و نامحرم به كودكان و نوجوانان

شناخت صحيح احكام الهى به عنوان يك عنصر مهم, در تربيت دينى فرزندانمان محسوب مى شود. اگر بخواهيم فرزندان خود را طورى تربيت كنيم كه احكام الهى رعايت نمايند بايد از همان زمان كودكى بر طبق دستورات دينى عمل نماييم. براى اينكه دختران و پسران هنگام بلوغ با مشكلى روبه رو نشوند و به تدريج با نقش خاص خود به عنوان دختر و يا پسر آشنايى يابند, بايد از همان ابتدا به طور جداگانه با آنها رفتار شود.
اين مسإله در مورد دختران اهميت بيشترى دارد; زيرا آنها زودتر از پسران به بلوغ مى رسند. در تعاليم اسلامى به اين نكته توجه كامل و توصيه شده است كه از حدود 6 سالگى با دختر و پسر به روشى جداگانه رفتار شود. در روايات اسلامى توصيه شده است كه دختر بچه شش ساله را پسر بچه يا مرد نامحرم نبوسد و در بغل نگيرد. همچنين زنهاى نامحرم از بوسيدن پسر بچه اى كه سنش از هفت سال گذشته است, خودارى كنند.
همينطور توصيه كرده اند كه بستر كودكان در شش سالگى از هم جدا شود.
رعايت اين اصول سبب مى شود كه دختران و پسران از همان آغاز به تدريج نقش مردانه و زنانه مناسب را پيدا كنند و براى بلوغ آمادگى كافى داشته باشند. به هر حال بايد از دوران كودكى زمينه براى رشد ويژگيهاى فطرى دختر و پسر در خانواده فراهم آيد و هر يك از اين دو در مسيرى كه آفرينش با تدبيرى حكيمانه پيش پاى آنها نهاده است, سوق داده شوند.(1) در ارتباط با آموزش كودكان بايد اين نكته را مد نظر داشته باشيم كه آيا ما هستيم كه او را متدين و مومن مى سازيم و يا خود اوست كه مى بايد ايمان بياورد و متدين شود؟ پاسخ دقيق مى تواند روشنگر شيوه برخورد ما با فرزندان درتمامى زمينه ها از جمله برخورد با جنس مخالف باشد.
كودك موقعى فعل تربيتى را درونى مى كند كه خود به طور فعال در آن نقش داشته باشد. اگر خواهان آن هستيم كه كودكان مقررات, ارزشها, خصايل و فضايل اخلاقى را درونى كنند يعنى در سازمان ذهنى و عاطفى آنها ريشه بدواند و در عمق وجودشان جايگزين شود بايد لوازم و شرايط تربيت را به گونه اى فراهم كنيم كه كودك خود راغب و مايل به آن شود. مهمترين اصل در تربيت خود انگيخته مسإله رغبتها و علايق كودك است. پيام تربيتى بايد با كانون رغبت متربى همسو گردد.(2)
نوجوانان و جوانان بايد خود را چنان با ارزش و با عزم و اراده تصور كنند كه خويشتن را از درون كنترل كنند. آنان چنين انتظارى را در خود پرورانند كه حتما مى بايد ديگران آنها را كنترل كنند. آنان بايد به گونه اى رشد يابند كه حتى در شرايطى كاملا دور از چشم افراد كه امكان بهره ورى نيز براى آنان فراهم باشد به لحاظ تقوايى, خود را نگه دارند و دست از پا خطا نكنند. نوجوانان را بايد به گونه اى تربيت كرد كه خود كنترل(3) بار آيند و نياز كمترى به انضباط و كنترل بيرونى داشته باشند, و به نحوى آنان را آماده و پرهيزگار نماييم كه اگر به درون درياى گناه و لغزش هم وارد شدند, همانند مرغابى آب بر اندامش ننشيند و خشك بيرون آيد, و در واقع عالم را محضر خدا بدانند و در همه جا از درون او را پيامآورى باشد.
در اين باره از حضرت امام خمينى نقل شده است:
((از مسايلى كه امام بيشتر به آنها توجه داشتند, محدود بودن ارتباط بين زن و مرد بود. يادم است كه ده سال بيشتر نداشتم و با برادرهايم و پسرخاله ام قايم موشك بازى مى كردم, حجاب هم داشتم. اما امام يك روز مرا صدا كردند و گفتند: شما هيچ تفاوتى با خواهرتان نداريد, مگر او با پسرها بازى مى كند كه شما با پسرها بازى مى كنيد. از آن روز به بعد با پسرها بازى نكردم.))(4)
شرع مقدس اسلام در رعايت رفتار و پوشش فرد مسلمان حدودى را تعيين كرده است, پوشيده بودن بدن زن و مجاز بودن براى عدم پوشش كفين و وجه و نيز مجاز نبودن مرد و زن در سخن گفتن با يكديگر به گونه اى كه گناه درآن وجود داشته باشد, به عنوان حداقل حدودى است كه مى بايد رعايت شود.
در مورد رعايت حدود شرعى در روابط دخترو پسر مى بايد اولا ما حدود را به خوبى بشناسيم و از افراط و تفريط بيهوده اجتناب كنيم. ثانيا فرزندان را افرادى بار بياوريم كه با كنترل درونى رشد كنند نه فقطما با كنترلهاى بيرونى. در اينجاست كه معناى كلام حضرت زهرا(س) نيز مشخص مى شود كه رفتار مطلوب زن در رابطه با نامحرم را چنين توصيف مى فرمايند: ((زن, نامحرمى را نبيند و نامحرمى او را نبيند. )) چنين الگويى براى كسى مطرح است كه خود از لحاظ رشد انسانى به جايى رسيده باشد كه اين كلام حضرت زهرا(س) را خود با تمام وجود حس كند وآن را دستورالعمل زندگى قرار دهد.
آموزش حدود شرعى و مراعات آنها نه تنها نشانه عقب ماندگى و يا محدود سازى فرزندان نيست, بلكه خود نشانگر دقت و توجه يك خانواده به حدود رفتار اجتماعى است.
هر قدر فرهنگ يك خانواده بالاتر باشد به جزئيات و دقايق زندگى و از آن جمله دقايق در مورد روابط اجتماعى با ديگران توجه بيشترى مى كند. دخترى كه در برخورد با افراد نامحرم, از آن جمله پسرعمو, پسرعمه, پسردايى و امثال آن پوشش خود را مراعات مى كند و حجاب خود را نگاه مى دارد و نيز رفتار متين و دينى در مقابل آنها دارد, با اين اعمال, سطح فكر و فرهنگ خود را نشان مى دهد. به اين ترتيب خانوادها خود بايد برنامه مشخصى در زمينه آموزش حدود رفتارى با افراد محرم و نامحرم, حلال و حرام به فرزندان خود داشته باشند.(5)
خانم فاطمه طباطبايى در باره نظر امام خمينى راجع به حجاب دختران چنين نقل مى كند:
امام خمينى مى فرمودند: تا تكليف نشده حجاب لازم نيست, مى تواند هر رنگى كه مى خواهد بپوشد. ولى وقتى تكليف شد, ديگر نگوييد عيب ندارد. اين را به بچه تلقين كرده ايد كه راجع به مسايل دينى سخت نباشد, بايد به بچه فهماند كه بعد از سن تكليف پسرعمو و پسرخاله نامحرم هستند و بايد حجاب داشته باشد. اين عيب ندارد.
سليقه هاى مختلف پدر و مادر مسايل شرع را تغيير مى دهد يا از اصل برمى گرداند و براى بچه كار را مشكل مى كند.
نبايد مسايل شرع را براى بچه مشكل كرد. اسلام دين راحتى است. دين سختى نيست. (6)
از نظر قرآن كريم, نه تنها تكليف, سخت و دشوار نيست, بلكه با عمل به آن و چشيدن لذت عبادت و اوامر خداوند شيرينى و حلاوت خاصى را نيز انسان احساس مى كند كه با هيچ كدام از لذايذ زودگذر دنيوى قابل مقايسه نيست.
خداوند حكيم بدون در نظر گرفتن نيازها و مصالح انسان به او تكليف نمى كند. چيزى بر او حلال يا حرام نمى نمايد اگر چيزى را بر او حلال كرد, سود وى را در نظر داشته و اگر چيزى را برايش حرام كرد, مصلحت او را مورد توجه قرار داده است. به طور كلى در اسلام حكمى بدون حكمت و تكليفى بدون مصلحت وجود ندارد, مقررات الهى بدون استثنإ بر مبناى نيازهاى واقعى انسان وضع شده و زندگى خوب و توإم با سعادت و عاقبت نيك جز با انجام اين مقررات ميسر نيست, هر يك از اين احكام, پاسخگو به نيازى از نيازهاى انسان است.
پيامها و نتايج
آشنايى و آموزش تدريجى مسايل دينى به دختران و پسران را از همان دوران كودكى شروع كنيم.
قبل از سن تكليف نبايد با تكاليف سخت و طاقت فرسا احساس تنفر و انزجار در كودك ايجاد نماييم.
آموزشهاى دينى و اخلاقى بايد داراى انعطاف و متناسب با توانايى كودكان در سن قبل از تكليف باشد.
مثل پيشمرگان كرد مسلمان, زنان مسلحانه در غياب همسرشان از خانواده محافظت مى كردند. با چند تن از آنان در بانه صحبت مى كرديم مى گفتند شبها تا صبح نمى خوابيديم و برخى موارد هم بوده كه درگير شده ايم.

--------------------------------------------------------------------------------

پى‏نوشت‏ها:
1ـ راهنماى پدران و مادران, ج 1, ص 77.
2ـ تربيت طبيعى درمقابل تربيت عاريه اى, ص 188 ـ 189.
3ـsehf _ control .
4ـ عاطفه اشراقى, پا به پاى آفتاب, ج1, ص212.
5ـ تحليلى تربيتى بر روابط دختر و پسر در ايران, ص74.
6ـ پا به پاى آفتاب, ج1, ص191.

 

 

vl_mahdavi@yahoo.com

چمدان های دلار و پیش بینی آیت لله مصباح!
 

چندى پيش خبرى روشنگرانه از تصميم دولت هلند براى اختصاص بودجه‌اى کلان جهت ترويج “پلوراليسم رسانه‌اى در ايران” پرده برداشت. پيش از اين نيز رسانه ها از اقدام کاخ سفيد مبنى بر اختصاص بودجه‌اى ميلياردى براى فتنه‌انگيزى در داخل کشورمان خبر داده بودند. در حاشيه اين خبرها يادآورى چند نکته خالى از لطف نيست:

1- چند سال پيش حضرت آيت‌الله مصباح يزدى طى سخنانى در مراسم نماز جمعه تهران به چمدان‌هاى پر ازدلارى اشاره کرده بود که دشمنان در اختيار عناصرداخلى خود قرارداده‌اند تا آن را در مسير تخريب اعتقادات مردم و سست کردن پايه‌هاى نظام جمهورى اسلامى به کار گيرند. اين هشدار صريح موجب شد تا مدعيان اصلاح طلبى با “غيرواقعى خواندن” اين ماجرا نسبت به سخنان ايشان موضع‌گيرى کرده و هياهوى مطبوعاتى به راه اندازند! غافل از اينکه مقام معظم رهبرى فرموده بودند: “هيچ‌کس يک ملت و يک جماعت را براى اينکه توطئه دشمن را نفهميده است، ستايش نخواهد کرد. خود دشمن دارد مى‌گويد که من براى ايجاد اختلال در ايران بودجه مى‌گذارم... ولى ما بگوييم نيست!؟ اين ساده‌لوحى نيست؟!”(1) و هم ايشان تصريح کرده بودند: “اين هجوم‌هاى تبليغاتى که به شخصيت‌هاى برجسته وانسان‌هاى والا و بااخلاق برجسته وارد مى‌کنند، اينها همه‌اش نشان دهنده اهداف و نيات دشمن است. يک نفر مثل جناب آقاى مصباح- که حقيقتا اين شخصيت عزيز جزء شخصيت‌هايى است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامى از اعماق دل بايستى قدردان و سپاسگزار اين مرد عزيز باشند- مورد هجوم تبليغاتى قرار مى‌گيرند! حرف رسا و نافذ، منطق قوى و مستحکم هرجايى که باشد، آنجا را دشمن زود تشخيص مى‌دهد ... و به مقابله‌اش مى‌آيد. با مرحوم شهيد مطهرى هم همين جور برخورد کردند.”(2)

 

2- در پى افشاگرى پيرامون ارتزاق مادى و سياسى وب سايت‌ها و نهادهاى شبه مدنى مدعى اصلاح‌طلبى از بودجه پانزده ميليون يورويى دولت هلند که براساس پيشنهاد پارلمان اين کشور با عنوان “پلوراليسم رسانه‌اى در ايران” تصويب شده است، موسسه هلندى “هيفوس” که مهمترين منبع پشتيبانى مالى موسساتى چون راهى (متعلق به شادى صدر)، کارورزى سازمان‌هاى جامعه مدنى (متعلق به محبوبه عباسقلى‌زاده)، کنشگران داوطلب (متعلق به سهراب رزاقي)، ايران گويا (به مديرعاملى حسين باستانى عضو ارشد حزب مشارکت ايران)، مرکز فرهنگ زنان، کانون زنان ايران و روزنامه اينترنتى “روز آنلاين” و... محسوب مى‌شود، در اقدامى شگفت‌انگيز صفحه برخى از اين موسسات تحت حمايت خود را از روى وب‌سايت‌اش حذف و به عبارتى سانسور کرد!

   شايان ذکر است بيشترين کمک موسسه “هيفوس” به موسسه ايران گويا (داراى وب‌سايت اينترنتى روز آنلاين) بوده که بالغ بر 730 هزار يورو مى‌باشد و موسسات فعال در حوزه زنان که “کمپين يک ميليون امضا” را راه‌اندازى کرده‌اند، بر حسب برآوردهاى رسمي، مجموعا تا يک ميليون يورو از بودجه براندازى نرم دولت هلند بهره‌مند شده‌اند.

   افشاى کمک مالى دولت هلند از طريق موسسات واسطى چون “هيفوس”، “بنياد دخترک”، “فريدوم هاوس”، “پرس ناو” و... به مدعيان اصلاح‌طلبى در داخل کشور در حالى صورت گرفت که اين رسوايى و تناقضات گفتارى آنها پيرامون استقلال چنين موسساتى سرگشتگى فکرى هواداران اندک آنها را سبب شده و اعتراضات درون گروهى را پديد آورده است(3)

 

3- همان‌گونه که مقام معظم رهبرى فرموده اند: “باندهاى بين‌المللى زر و زور که براى تسلط بر منافع ملت‌ها، سازمان نظامى ناتو تشکيل داده بودند، اکنون در پى تشکيل ناتوى فرهنگى هستند تا با استفاده از امکانات زنجيره‌اى متنوع و بسيار گسترده رسانه‌اي، سررشته تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعى و فرهنگى کشورها و ملت‌ها را به دست بگيرند.”(4)

    اگر ناتوى نظامى جسم انسانها را هدف قرارمى‌داد، ناتوى فرهنگي، فرهنگ انسان‌ها و در راس آن مردم کشورمان را هدف قرار داده است و با استخدام عوامل داخلى مى‌کوشد خرمن باورهاى پاک را بسوزاند و به جاى افکار بلند و آرمان خواهانه، انديشه‌هاى ليبراليستى و بى‌قيدى را جايگزين سازد. بى‌گمان ناتوى فرهنگى به مراتب خطرناک‌تر و جبران ناپذيرتر از ناتوى نظامى است زيرا طراحان ناتوى فرهنگى نابودى کامل ملت ايران را هدف خود قرارداده‌اند و با تمام توان در اين مسير گام بر مى‌دارند. مقابله با اين مجموعه پنهان مستلزم داشتن رويکردى آگاهانه و هوشمندانه است و پاسدارى دقيق از اصول و ارزشها، ابزارهاى دشمنان را در ابتداى مسير از بين خواهد برد.

 

4- بى‌گمان افشاگرى اخير، اولين رسوايى براى جيره‌خواران بيگانه نبوده و آخرين آن نيز نخواهد بود. مردم ايران هنوز اعتراف‌هاى “پورزند” را از ياد نبرده‌اند که به نقش خود در رساندن کمک‌هاى بيگانگان به عناصر داخلى اعتراف کرده بود. البته تا هنگامى که توده ملت، آگاهانه در مسير ولايت گام بر مى‌دارند اين‌گونه توطئه‌هاى دشمنان همواره نقش بر آب خواهد شد و همان گونه که مقام معظم رهبرى فرمودند: “اگر کسانى خيال مى‌کنند که با پشتيبانى دستگاه‌هاى تبليغاتى استکبارى و شبکه امپراتوري، تبليغاتى و صهيونيستى در دنيا مى‌توانند کارشان را در اين مملکت پيش ببرند، اشتباه مى‌کنند. همه آنهايى که به مزدوران خودشان در اينجا دل خوش کرده‌اند و هم آن کسانى که به حمايت اربابان بيگانه دل‌خوش کرده‌اند، بدانند که چنين چيزى امکان ندارد.”(5)

 

5- مسئولان امنيتى کشور در اين ماجرا مسئوليت مهمى دارند. آنان بايد با بررسى‌هاى جامع به پالايش عرصه سياسي، فرهنگى و اقتصادى کشور از حضور ماموران بيگانه بپردازند و کسانى را که به توطئه و اجراى نقشه‌هاى ديکته شده بدخواهان مردم در قالب رسانه‌‌ها و سازمان‌هاى غيردولتى مشغول هستند، شناسايى و مجازات کنند. طبيعى است با توجه به در پيش بودن انتخابات هشتم مجلس شوراى اسلامي، “چمدان‌هاى دلار”‌در حجم بيشترى بين پادوهاى استکبار توزيع مى‌شود تا آنان بتوانند هرچه بهتر و وسيع‌تر به فتنه‌انگيزى در جامعه بپردازند واين، هوشيارى مضاعف دستگاه‌هاى مسئول را مى‌طلبد.


نویسنده: مرتضی رضاییان

 

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پى‌نوشتها:

1- خطبه‌هاى نماز جمعه، 26 فروردين 1379

2- بازى ترور، ص 259

3- کيهان، 25/1/86

4- در جمع دانشگاهيان سمنان، آبان 85

5- در جمع بسيجيان و پاسداران انقلاب اسلامي، 11 شهريور 78

 

 

alirezamajidi@gmail.com

ون گوک در سکند لایف


نمی‌دانم چقدر با
second life آشنا هستید. زندگی دوم یا «سکند لایف» را میتوان به معنی واقعی کلمه سرزمینی نو دانست. سکند لایف ، دنیایی دقیقا به مشابه دنیایی است که ما در آن زندگی ‏میکنیم ، تنها فرق آن این است که زندگی در سرزمین «سکند لایف» بصورت مجازی در جریان است.‏

سکند لایف شبیه‌سازی دنیای واقعی در عالم اینترنت است ، سایت و دنیای مجازی سکند لایف به وسله شرکت Linden Research بنا نهاده شد ، در سال 2003 ورود به این دنیا برای همه به سادگی یک کلیک ناقابل ، ممکن شد.

 SecondLife.jpg

در لحظه‌ای که در حال نگارش این سطور هستم ، 8,213,894 ساکن این دنیای مجازی هستند و ساکنان این دنیا در 24 ساعت گذشته حدود یک میلیون و ششصد هزار دلار پول خرج کرده‌اند.

سکونت در این دنیای مجازی مثل بازی در گیم‌ها نیست ، کسی که وارد این دنیا می‌شود به معنی واقعی کلمه در ان «زندگی» و «شهروندی» می‌کند ، شما نخست در این سایت «همزاد» یا «آواتاری» باید برای خود برگزینید و بعد می‌توانید شروع کنید به معاشرت با مردم ، پول دراوردن ، شرکت در مهمانی‌ها ، خوردن و نوشیدن و خلاصه همه کارهایی که در دنیای واقعی انجام می‌دهید.

من تا به حال این سایت را تست نکرده‌ام ، نمی‌دانم سرعت دسترسی به اینترنت به شما امکان داده وارد این دنیا شوید یا نه. ولی به هر حال سکند لایف با عنوان چالش‌برانگیزش ، توانسته تا به حال توانسته منشأ بحث‌های فلسفی و مذهبی هم بشود. فیلسوفان وب‌گرد از ما می‌پرسند از کجا می‌دانید که خود شما در این دنیا شمایل و آواتاری برای همزادهای واقعی خود نیستید. مطمئن هستید خودتان در «دنیای واقعی» هستید!

اما هدف من از نوشتن این پست آشنا کردن شما با سکند لایف نبود ، چرا که خودم تجربه زندگی در آن را ندارم و به علاوه کسانی پیش از من به خوبی به زبان شیرین فارسی در مورد سکند لایف نوشته‌اند.

به تازگی در سکند لایف ، دنیای زیبایی خلق شده است ، این دنیای مجازی شبیه‌سازی تابلوی آسمان پرستاره ون گوک است. کاری که آقای رابی دینگو ، انجام داده است ، قابل توجه است ، چرا که وی توانسته شاهکار ون گوک را به صورت سه بعدی بازسازی کند و برای لحظاتی آن را برای همه ساکنان سکند لایف عینیت ببخشد.

 751px-VanGogh-starry_night_ballance1.jpg
 starrnitesl.jpg

نکاتی در مورد تابلوی آسمان پرستاره Starry Night:

1- کاری که رابی دینگو انجام داده است را پیش از این آکیرا کوراساوا در سال 1990 انجام داده بود. وی در یکی از قسمت‌های فیلم اپیزودیک Dreams ، یک دانشجوی هنر را وارد دنیای تابلوهای ون گوک می‌کند. در این اپیزود «مارتین اسکروسیزی»  نقش ون گوک را بازی می‌کند که گوش‌هایش را بریده.

2- تابلوی آسمان پرستاره اثر نقاش امپرسیونیست هلندی -وینسنت ون گوک- از سال 1941 ، در موزه هنرهای مدرن نیویورک نگهداری می‌شود.

3- دان مک‌لین Don McLean ، ترانه‌ای دارد با عنوان Starry, Starry Night که در آن به زیبایی در مورد زندگی ون‌گوک می‌خواند و از او تجلیل می‌کند.
شما می‌توانید با رفتن به این صفحه یا این صفحه ، این ترانه را دانلود کنید. در اینجا هم می‌توانید متن ترانه را ببینید.

4- ستاره‌هایی که ون گوک کشیده است ، با تصویر تکشاخ V838 که به وسیله تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است ، شباهت زیادی دارد:

 600px-V838_Mon_HST.jpg

5- یک آدم با ذوق یک تصویر موزاییکی از این تابلو در سال 2001 درست کرد.

6- همانطور که قبلا گفته ‌ام ، تصور می‌رود ، ون گوک در حالی که از حملات میگرن رنج می‌برده است ، این تابلو را کشیده است. در واقع ما تا حدی به میگرن و هالوسیناسیون‌های بینایی ناشی از آن به خاطر کمک به ایجاد این اثر هنری ، مدیون هستیم!

 

 

nsh_yuo2010@yahoo.com

فساد پهلوي
(قسمت دهم)

مطلب امروز آخرین قسمت از نوشته های فساد پهلویه. موضوع مطلب امروز در مورد یک رسوایی و بعضی از عادات مرسوم در میهمانیهای اون زمانه :
" در این میهمانیها اکثر خانمهای رجال و بزرگان کشوری و لشکری و بازرگانان می کوشیدند با آویزان کردن جواهرات گرانبها از گردن و دستان خود ثزوت و مکنت خود را نشان دهند و به دیگران برتری خود را بنمایانند. یک بار این علاقه به جواهرات منجر به کشف ماجرای دخالت رئیس شهربانی تهران در دزدیهای شبانه شد!
رئیس شهربانی وقت تهران گروهی از دزدان با سابقه ی تهران را دستگیر و اموالی گرانبها را از آنان به دست می آورد که همگی جواهرات با ارزش بوده است. وی یک رشته از این جواهرات را به همسر خود هدیه می کند! از قضای روزگار این جواهرها به خانم آذر صنیع، همسر آقای ابتهاج تعلق داشت که چند ماه قبل دزدان از خانه ی او ربوده بودند. چون میزان جواهرات مسروقه زیاد بود در بازجویی به خاطر نیاورده بودند که کدام رشته جواهرات را از کدام منزل ربوده اند. رئیس شهربانی هم با دزدان معامله کرده و ضمن گرفتن همه ی جواهرات آنها را بی سر و صدا آزاد کرده بود.
در میهمانی که من هم حضور داشتم آذر صنیع با دیدن جواهرات خود( این جواهرات عتیقه ی متعلق به دوره ی ویکتوریا را شوهرش از یک حراجی عتیقه در لندن خریده بود) بر گردن همسر رئیس شهربانی نزد او رفت و ضمن تعریف کردن از گردنبند و دستبند او می پرسد که جواهرات را از کجا خریده است. همسر رئیس شهربانی که نمی دانست جواهرات مسروقه است در عین سادگی جواب می دهد که این جواهرات هدیه ای از سوی همسرش می باشد. آذر موضوع را در آن میهمانی مسکوت گذاشت اما ابتهاج فردا صبح موضوع را از طریق مقامات عالی رتبه دنبال کرد و رئیس شهربانی هم مجازات می شود."
" در میهمانیها دادن مشروبات الکلی بسیار عادی بود، اما در پاره ایی از ضیافتها بساط تزیاک کشی را هم می گستراندند. استعمال تریاک بقدری برای اشراف و طبقات بالا عادی شده بود که بیشترشان در خانه های باغدار خود تالاری را به تریاک کشی اختصاص داده و در وسط تالار «بخاری دیواری» یا «آتشدان» ثابت تزیینی ساخته و اطراف آن تشک و مخده انداخته بودند تا افراد فراوان براحتی به آتش و وافور و اسباب تریاک کشی دسترسی داشته باشند."
" خاطره ی دیگری که از این میهمانیها دارم کارهای جنون آمیز میهمانان درساعات پایانی آخر شب بود. برای نمونه ک زن آبرومند!! حاضر می شود در برابر شرط بندیهای کلان در جلوی حاضران برهنه شود و به قول غربیها استریپ تیز کند!!!!! این برهنه شدن منحصر به خانمها نبود و بعض آقایان اسم و رسم دار هم در برابر شرط بندیهای کلان اقدام به برهنه شدن می کردند!!!!"

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 تير / 24 جولاي / 9 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
2 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيشروي روس ها در فرارود - ضعف هاي دولت تهران

ناصرالدين شاه اواخر ژوئيه 1859 (اوايل مرداد 1328 خورشيدي) تسليم نظر رجال ملي گراي وقت شد و حمزه ميرزا (حشمت الدوله) و ميرزا محمد (قوام الدوله) را مامور دفاع از مرو و نواحي اطراف آن كرد. رجال ملي گرا (ايراندوست) در هر فرصتي به ناصرالدين شاه فشار مي آوردند كه مانع تصرف فرارود (ماوراءالنهر) و به ويژه شهرهاي تاريخي ايران در آن منطقه توسط روس ها شود كه مهد فرهنگ و تمدن ايراني و ادبيات فارسي بودند. در يك جلسه مشورتي حتي به ناصرالدين شاه گفته شده بود كه مي توان براي اين منظور از سراسر كشور داوطلب جمع آوري كرد و فرستاد و نام دفاع ميهني بر آن نهاد. پس از صدور دستور ناصرالدين شاه به شازده حشمت الدوله، از سوي مقامات محتاط آن زمان به سفير روسيه اشاره شده بود كه اين نيرو به منظور سركوب كردن تركمن هاي قبيله سالور و طايفه تكله كه نافرماني مي كنند و به ساكنان منطقه مرو آسيب وارد مي كنند اعزام مي شود و خصومتي با روسيه دركار نيست.
     سران دو واحد اعزامي در نيمه راه با هم نساختند، از يكديگر جدا شدند و ماموريت انجام نشد! و روس ها به تدريج بازهم پايين تر آمدند و تاشكند را كه گرفته بودند در سال 1865 پايتخت تركستان روسيه اعلام داشتند و به كوچ دادن غير تاجيك (غير فارس) به مناطق متصرفي دست زدند تا اكثريت به دست آورند. آخرين نقطه متصرفي روس ها در خراسان بزرگتر، ناحيه نسا (همزه ندارد و كلمه اي عربي نيست، نامي است دو هزار و چهارصد ساله و واژه اي است پهلوي = فارسي دوران اشكانيان) بود كه اشك اول سردودمان اشكانيان در آن ناحيه شهر اشك آباد را ساخت كه اينك در ايران (فقط در ايران!) عشق آباد تلفظ مي شود.

Mobin_s2004@yahoo.com
24 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو ادب

درباره الكساندر دوما به مناسبت زادروز او

دوما

الكساندر دوما نويسنده شهير فرانسوي 24 ژوئيه 1802 به دنيا آمد. وي از يك خانواده اشرافي و پدرش ژنرال ارتش ناپلئون بود.
     در جواني مدتي منشي دوك دوارلئان بود (اين دوك بعدا به نام لوئي فيليپ پادشاه فرانسه شد). گفته مي شود كه دوما 250 كتاب نوشته است. وي براي نوشتن نمايشنامه و داستان حتي براي خود دستيار گرفته بود كه تا آن زمان سابقه نداشت. يكي از دستيارانش يك معلم تاريخ به نام «اوگوست ماكت» بود كه برايش سوژه تاريخي هم پيدا مي كرد.
     داستانهاي دوما زمينه تاريخي دارد ولي به لحاظ عدم دقت، ارزش تاريخي ندارند. وي سريال نويسي را باب كرد كه بعدا ديگران آن را دنبال كردند. مشهور ترين كتابهايش سه تفنگدار و «كنت كريستو مون» هستند. داستانهاي تاريخي او پرفروش بودند و وي را مردي پر درآمد ساختند، اما آن چنان ولخرج و سخاوتمند بود كه پولي برايش باقي نمي ماند. پسر وي نيز نويسنده بود.

 

حقيقت نگار دانماركي

«هنريك پونتوپيدان Henrik Pontoppidan» حقيقت نگار دانماركي در اين روز در سال 1857 به دنيا آمد و برنده جايزه نوبل سال 1917 در ادبيات شد. داستانهاي او بر پايه واقعياتي است كه خود ديده و لمس كرده است.
او در جواني شاهد غارت شهر محل سكونتش پس از تصرف به دست ژرمن ها بود و اين خاطره كه هرگز فراموش نشد از او يك حقيقت نگار نامدار به وجود آورد. با اين كه مسافرت هاي متعدد كرد ولي داستانهايش همگي مربوط به دانمارك است . هنريك به بهترين صورت ، زندگاني پر مشقت كشاورزان و كارگران دانمارك زمان خود را منعكس ساخته ، به دمكراسي نيمبند تاخته و دگر گوني وضعيت جامعه دانمارك و گرايش به بي بند و باري در اين جامعه را صريحا به زير انتقاد كشيده است . اين نويسنده توانا و صريح الكلام بسال 1948 فوت شد.

 

نويسنده «من، خدا كلاويوس!»

گريوز

رابرت گريوز Robert Graves داستان نگار انگليسي و نويسنده داستان معروف «من، خدا كلاويوس (درباره امپراتور خودخواه روم)» هم از متولدين 24 ژوئيه است كه در سال 1895 به دنيا آمده است. رابرت كه شاعر هم بود همه قسم كتاب نوشته است از رساله تا داستان، اما داستانهاي او كه همه از ماجراهاي تاريخي گرفته شده اند معروفيت بيشتري دارند. اين نويسنده كوشيده است كه ضمن داستان هاي خود، رعايت حقايق تاريخي را بكند تا خواننده اطلاعات درست به دست آورد. وي سوژه داستانهايش را با انگيزه و حساب انتخاب كرده و در نگارش بعضي نظر مثبت خود را بكار برده و برخي ديگر را با ديد منفي و مخالفت نگريسته است.

در قلمرو دانش

نخستين نوزاد لوله آزمايشي جهان

نخستين كودك لوله آزمايشي جهان 25 ژوئيه سال 1978 (24 ژوئيه چند دقيقه مانده به نيمه شد به وقت لندن) در بيمارستان عمومي اولدهام واقع در منطقه منچستر انگلستان با عمل سزارين به دنيا آمد و او كه يك دختر به وزن دو كيلو و 600 گرم بود و به زندگاني ادامه مي دهد «لوئيس جوي براون » نام دارد، داراي شوهر است، قبلا پرستار بود و اينك (سال 2006) در پستخانه انگلستان كار مي كند. (براي مطالعه شرح كامل به رويدادهاي روز 25 ژوئيه مراجعه كنيد).

ساير ملل

زادروز بوليوار قهرمان ملي لاتين ها و نيز روزتولد شهر كاراكاس

بوليوار

امروز 24 ژوئيه زادروز سيمون بوليوار قهرمان استقلال آمريكاي لاتين است كه در 1783 به دنيا آمد، شش جمهوري از جمهوري هاي آمريكايي لاتين را وي به وجود آورد و سرزمين "بوليوي" به نام وي ناميده شده است. زادروز بوليوار در قاره آمريكا مورد توجه و احترام خاص مردم است و در ونزوئلا و اكوادور روز ملي و تعطيل عمومي است.
    سيمون بوليوار در شهر كاراكاس به دنيا آمد كه سنگ بناي اين شهر سه ميليون و سيصد هزار نفري نيز 24 ژوئيه سال 1567 (439 سال پيش) توسط يك اسپانيايي به نام «دون ديه گو دو لاسادا» گذارده شد. بوليوار در آمريكاي لاتين «آزاديبخش» خوانده مي شود. فرانسيسكو دو ميراندا انقلابي ديگر آمريكاي لاتين نيز در كاراكاس به دنيا آمده است. وي در انقلابهاي استقلال ايالات متحده و فرانسه به انقلابيون دو كشور كمك شايان كرده بود ولي انقلاب استقلال او در آمريكاي لاتين از اسپانيا شكست خورد. انقلاب او پيش از انقلاب بوليوار صورت گرفته بود.

 

ورود نخستين مهاجرين آلماني به آمريكا

امروز در سال 1683، نخستين مهاجران آلماني با كشتي كنكورد Concord عازم آمريكاي شمالي شدند تا در اينجا ادامه زندگاني بدهند. طبق يك برآورد رسمي نزديك به يك چهارم جمعيت كنوني ايالات متحده را ژرمن تبارها تشكيل مي دهند.

 

نخستين نظرسنجي روزنامه اي در جهان

روزنامه "Harrisburg Pennsylvanian" نخستين روزنامه در جهان بود كه 24 ژوئيه سال 1824 اولين نظرسنجي خود را منتشر كرد. اين نظرسنجي «چه كسي و با چه شرايطي مي تواند بهترين رئيس جمهوري آمريكا مي تواند باشد؟» عنوان داشت كه انجام آن دو ماه طول كشيده بود و شش صفحه از صفحات اين روزنامه را اشغال كرده بود . اين كار از آن پس روال عادي روزنامه ها شد كه پس از علمي شدن كار نظرسنجي، رسانه ها (به ويژه نشريات احزاب) اينك انجام نظرسنجي هاي خود را به موسسات حرفه اي واگذار مي كنند. تنها پرسشهاي خود را به آن ها مي دهند و گاهي هم انجام اين عمل را ميان آنها به مناقصه مي گذارند و اين بنگاه ها از طريق توزيع پزسشنامه، مصاحبه تلفني، دعوت مردم به ميزگرد (فوكس گروپ)، مصاحبه خانه به خانه و يا خياباني جواب پرسش ها را جمع آوري و به كمك كامپيوتر نتايج را تهيه مي كنند كه به سفارش دهنده داده مي شود و انتشار مي يابد و خبرگزاري نقل و به ساير رسانه ها مي فرستند. بنابراين، اين وظيفه عمدتا از دوش خبرنگار برداشته شده است و در سطح وسيع تري انجام مي شود.

 

انگليسي ها فرانكفورت آلمان را ويران كردند

بمب افكنهاي انگليسي 24 ژوئيه سال 1942 شهرهاي فرانكفورت و مانهايم آلمان را شديدا بمباران كردند. فرانكفورت كه اينك شهري بزرگ و آباد است در پي بمبارانهاي هوايي به صورتي كه در عكس زير ديده مي شود در آمده بود:    

 

مقايسه اتهامات صربها با آن چه كه در عراق و افغانستان روي داده است

يك صحنه از شكنجه عراقي ها توسط آمريكاييان

يك صحنه از شكنجه عراقي ها توسط آمريكاييان

در واكنش به اقدام يك بازپرس دادگاه بين المللي لاهه كه عكسهاي فرار يك متهم صرب را منتشر ساخته، برخي از منتقدين آمريكا كه با سياست و رفتار اين دولت در قبال عراق و افغانستان موافقت ندارند نوشته اند: آيا اتهامات صرب ها شديدتر است و يا آمريكاييان در دو كشور عراق و افغانستان و به ويژه نسبت به زندانيان دو كشور؟. ممكن است صربها در كشور خود مرتكب جرم شده باشند ولي آمريكاييان در كشورهاي دور دست. بدون دليل و مجوز ، در قرن 21 رفتند و دو كشور مستقل را اشغال نظامي كردند، دولتهايشان را بركنار و مسئول اين همه خرابي و تلفات هستند كه ادامه دارد.
    اين منتقدين در مقالات و گفتار خود به اعلاميه اخير دولت آمريكا استناد كرده اند كه تا كتون 94 مورد بد رفتاري در زندانهاي عراق ثبت شده و 39 زنداني افغان هم به همين ترتيب جان خود را از دست داده اند.
    عكسهايي را كه بازپرس دادگاه بين المللي منتشر ساخته مردي را نشان مي دهد كه صورت او ديده نمي شود و مي خواهند وي را در صندوق عقب يك اتومبيل قرار دهند تا فرار كند. بازپرس كه عكسها را در آمستردام منتشر ساخته گفته است كه آن مرد، كسي جز «گوران هادزيچ» يكي از متهمان تحت تعقيب دادگاه نبوده كه اندكي پيش از ورود ماموران جهت دستگيري اش ، به آن گونه از مخفي گاهش فرار كرده است. از اظهارات بازپرس كه معلوم نيست با اجازه چه مرجعي عكسها را منتشر ساخته چنين بر مي ايد كه برخي ماموران دولت صربستان به متهم اطلاع داده بودند كه فرار كند. همچنين روشن نيست كه به چه ترتيب عكسها گرفته شده است!!. بايد دانست كه تحقيقات در مرحله بازپرسي نبايد علني شود و اينك برخي از روزنامه نگاران در حال تلاشند تا بدانند كه پشت سر انتشار اين عكسها كه بر خلاف روال دادرسي قضايي است چه دولتي قرار داشته است.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 24 جولای

  • 1847:   « ريچارد مارچ هو » اختراع خود ماشين چاپ رتاتيو را در نيويورك به ثبت داد.

  • 1919:   نخستين شورش نژادي شهر واشنگتن 6 كشته و يكصد مجروح تلفات داشت.

  • 1923:   پيمان لوزان Lausanne تكليف فاتحان جنگ جهاني اول را با تركيه، و مرزهاي اين کشور را که برجاي امپراتوري عثماني نشسته بود روشن ساخت. عثماني، متحد آلمان در جريان جنگ جهاني اول شکست خورد ،از ميان رفت و انگلستان و فرانسه مستملکات عربي آن را تصاحب کردند.

  • 1948:   شوروي محاصره ( بلوكه ) برلن غربي از ناحيه غرب اين شهر را آغاز كرد.

  • 1961:   اولين هواپيما ربايي انجام شد و يك هواپيماي مسافربر آمريكايي به كوبا ربوده شد.

  • 1922:   جامعه ملل قيمومت فلسطين و مصر را به انگلستان داد.

  • 1977:   مصر به حملات نظامي چند روزه خود به ليبي پايان داد.

  • 1991:   در جريان زدو خوردهاي طولاني داخلي كشور آفريقايي موزامبيك كه عمدتا از رقابت شوروي و غرب ناشي شده بود در اين روز نزديك به هزار تن و عمدتا روستا نشين كشته شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    9 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد عبدي بيك شيرازي ملقّب به نويدي

    9 رجب 921 - عبدي بيك شيرازي ملقّب به نويدي مورّخ ايراني درشهرشيراز متولد شد. نام او را علي ذكركرده اند. عبدي بيك در16سالگي وارد مشاغل ديواني شد و سالهاي متمادي مستوفي دفترخانه بود و درامانت و ديانت ازافراد كم نظير دوره خويش بشمارمي رفت. بزرگترين اثر عبدي بيك شيرازي كتاب« تَكمِلَةُ‌ الاَخبار» نام دارد كه درباب تاريخ صفوي است. او دراين اثراخبارمربوط به اين سلسله را از ابتدا تا سال 978هجري قمري شرح داده است. ازديگركتابهاي عبدي بيك« جام جمشيد» را مي توان نام برد كه بصورت منظوم است. عبدي بيك دراشعارش تخلص كرده است.

     

     وفات عزُّ الدين سيد حسين

    9 رجب 963 - عزُّ الدين سيد حسين ازعلماي بزرگ قرن10هجري قمري وفات يافت. وي درجبل عامل بدنيا آمد و دوران تحصيل را نزد محقق ميسي، شمسُ الدّين مكّي عاملي و عليّ بن محمّد پدر بزرگوارشهيد ثاني گذراند. عزُّالدّين سيّد حسين ازفقيهان برجسته و معاصرشهيد ثاني و داماد عالم او بود. علّامه اميني دركتاب «شُهَداءُ الفَضيله» ازاو به نيكي يادكرده است. برخي ازمورخان وي را ازاولين دانشمندان و فقيهان دودمان موسي بن جعفر(ع) مي دانند كه با زهر مسموم و شهيد شد.

     

     قتل سيّد عبدالله بهبهاني ازعلماي بزرگ تهران

    9 رجب 1328 - سيّد عبدالله بهبهاني ازعلماي بزرگ تهران و ازرهبران نهضت مشروطه بدست مخالفان مشروطه و عوامل خودفروخته دستگاه اختناق محمد عليشاه كشته شد. بهبهاني فقيهي فاضل و دانشمندي قابل بود و مجموعه اي در25 باب درباره مسائل فقهي تأليف كرد. سيد عبدالله بهبهاني دركنارتعليم و تعلم علوم ديني نقشي مهم درنهضت مشروطيت ايفاكرد. بهبهاني پس ازبه توپ بسته شدن مجلس بدستور محمد عليشاه و به انحراف كشيده شدن مشروطيت ازمجلس كناره گرفت و با نطقهاي خود مردم را ازواقعيت آگاه كرد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    34

    اهواز

    31
    54

    تبريز

    20
    32

    شيراز

    23
    37

    مشهد

    21
    35

    بندرعباس

    31
    35

    کرمان

    21
    37

    اصفهان

    20
    37

    يزد

    26
    40

    کرمانشاه

    20
    37

    اراک

    21
    32

    رشت

    20
    27

    دبی

    31
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1292 تومان
    933 تومان
    1917 تومان
    760 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    78500 تومان
    43000 تومان
    153000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.11

    اذان مغرب : 19.36

    اذان صبح فردا : 3.26

    طلوع آفتاب فردا : 5.06

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Reader's Digest
    ماه آگوست

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Reader's Digest

    تاریخ انتشار: آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 128
    حجم فایل: 29 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    کیبورد با مد حرارتی و برودتی  
     

    آیا تا کنون در ضمن تایپ کردن با کیبورد به حالت دستان و انگشتان خود دقت کرده اید؟ عدهای در ضمن تایپ کردن انگشتان و کف دستانشان سرد شده و همین مساله باعث خسته شدن آنها بعد از گذشت مدت زمانی کو تاه می شوند . عده ای دیگر پوست کف دست و انگشتانشان دچار تعرق شدید گشته و ادامه تایپ کردن را برایشان نا خو شایند می سازد. V8 Tools' WK001 یک کیبورد هوشمند است که به کمک یک AC آداپتور می تواند برایتان تولید حرارت و یا وزش بادی ملایم در ضمن استفاده از کلید های کیبورد کند. نکته جالب توجه در مورد این محصول اعلام خطر شرکت سازنده آن است که در مورد ذوب این کیبورد در زمان استفاده از مد حرارتی آن است. مواظب باشید! ممکن است در ضمن تایپ کردن دکمه ها در زیر انگشتانتان آب شوند. تضمین استفاده از مد فن برای این کیبورد بیشتر است. قیمت تمام شده این محصول43 دلار و 59 سنت اعلام شده است.
    صفحه محصول  


    حرارت سنج با اشعه مادون قرمز


    حتما برایتان اتفاق افتاده است که در یک روز گرم تابستان پا به یک سوپر مارکت گذاشته و یک پپسی و یا آبمیوه خنک بخواهید. بیشتر اوقات دمای جداره فلزی قوطی ها شما را نسبت به دمای مایعات داخلشان گول میزنند. دمای محتویات داخل قوطی به سردی دمای فلز قوطی ای که شما آن را لمس میکنید نیست. این یک گجت مناسب برای چنین اوقاتیست. به کمک این حرارت سنج شما میتوانید ابتدا دمای مایع درون قوطی را اندازه گرفته سپس آن را خریداری کنید. عملکرد این حرارت سنج به کمک اشعه مادون قرمز است که از خارج میتواند به دمای مولکولهای داخل دست یافته و آن را گزارش دهد. شما میتوانید این دما سنج را با قیمت 129 دلار و 95 سنت خریداری کرده و با آن دمای نوشابه های یک دلاری را اندازه بگیرید!
    صفحه محصول   
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    هنر مدرن
     


    نویسنده: مرتضی گودرزی (دیباج)
    تعداد صفحات: 826
    شابک: 1ـ 703 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1381
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، پژوهشي است بررسي‌گونه با تحليل دربارة هنر معاصر جهان كه آن را مرتضي گودرزي در 826 صفحه گردآوري و نوشته است. كتاب با يك مقدمه و ده فصل دربارة هنرهاي معاصر جهان، تاريخ هنر از روزگاران دور تا امروز و جايگاه هنر مدرن، نظريه‌هاي هنر و هنرمندان جهان به صورت تحقيق علمي نگارش يافته است. فصل اول كتاب به قرن بيستم، قرن پرالتهاب و ترديد مي‌پردازد و فصل سوم به تكاپو و آزمايش انسان در اين قرن از عبور از رئاليسم، انواع مكاتب هنري، هنرمندان اين مكاتيب و شكستن مرزها اختصاص يافته است. در فصل دوم به مدرنيته تلاش براي تجلي، هنر مدرن، ترديد و پرسش و جهان در انتظار هنرمندان بزرگ پرداخته شده و فصل چهارم هيجان تجربه، درك هنر، مردان بزرگ مكاتب هنري و خصوصيات مكاتيب و فصل پنجم تثبيت موقعيت، تداوم مكاتيب، اختصاص يافتن به هنرهاي كشورهاي مختلف و فصل ششم افسون نوآوري كه هنجارهاي هنري و هنرمندان جديد و قديم او در روي هم قرار مي‌گيرند و فصل هفتم به وسوسه‌هاي نو و هنرهاي مردمي اختصاص يافته است كه جايگاه مردم در ميان مردم را به جست‌وجو نشسته است.
    فصل هشتم كوشش است براي هماهنگي مكاتيب و هنرمندان بزرگي كه در سراسر جهان به كار هنري مي‌پردازند و بيشتر به نقاشي در انگلستان اختصاص دارد. در فصل نهم، دوگانگي و تجربيات از فرانسه كه ميزبان هنرمندان روسي است و نفوذ شرق در نقاشي غرب سخن به ميان آمده و سرانجام فصل آخر، نگاهي است بررسي‌گونه به گذشته كه نقد هنرهاي مدرن معاصر، هنر مدرن در انتظار انديشه‌هاي نو، رفتار مدرنيته و هنرمندان پست‌مدرنيست، بحث اصلي آن است. كتاب حاضر، نوشتاري با تم تاريخي محض نيست، بلكه كوشش است تركيبي از تاريخ و تحليل كه نگاه است به هنر مدرن و تغيير زاوية ديد پژوهشگران و علاقه‌مندان هنر تا دريچه‌اي باشد به دنياي پر از رمز و راز هنري.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر(2)
     

    در هفته‌ای که گذشت، خیلی اتفاق‌ها در عرصه‌ی بی‌صاحب فرهنگ افتاد، که همه‌ی آن‌ها را نمی‌توان گفت. پس به هفت خبر مجاز توجه کنید.

    یکم: ایول فرهنگستان زبان و ادب پارسی!
    با تلاش کارشناسان بومی فرهنگستان زبان و ادب پارسی، شکر خدا واپسین دشواری دنیای ادبیات هم نابود شد و واژه‌های «پیامک» و «پیام کوتاه» جایگزین اس‌ام‌اس شد؛ آگاهان با سپاسگزاری از فرهنگستان، به همه‌ی دوستداران زبان فارسی دستور دادند که با پرهیز از مسخره کردن این واژه‌ها‌ی ارزشمند، تا اطلاعیه‌ی بعدی فرهنگستان از ورود و استفاده‌ی هرگونه فناوری نو خودداری کنند، تا این فرهنگستان وقت کافی برای نابودی همه‌ی واژگان بیگانه داشته باشد. ایدون باد.

    دوم: آیا سعدی مجوز دارد؟
    مدیر عامل خانه‌ی موسیقی اعلام کرده که محمدرضا شجریان از هشتم مرداد ماه، در تالار وزارت کشور کنسرت خواهد داشت. نکته‌ی اخلاقی این کنسرت خرید اینترنتی بلیت آن است؛ اما آگاهان که بسیاری از آن‌ها هنوز کارت سوخت اینترنتی خود را پیدا نکرد‌ه‌اند، عاجزانه از استاد درخواست کرده‌اند که یا بی‌خیال اینترنت شود و یا با بازبینی دقیق سایت خود، هرگونه کلمه‌ی مشکوک را که می‌تواند باعث فیلترینگ هوشمند و ناگهانی سایت دل‌آواز شود، پاک کند. هم‌چنین چون قرار است اشعار سعدی در این نوبت اجرا شود، عده‌ای از مشتاقان شبانه‌روزی مشغول بررسی اشعار سعدی هستند تا خدای نکرده آواز عشق غیرافلاطونی در تالار بزرگ طنین نیفکند.

    سوم: هیچکاک و علی حاتمی در سیما آموزش می‌بینند.
    با پخش نسخه‌ی جدیدی از فیلم «اجاره‌نشین‌ها» از شبکه‌ی سوم سیما، که تا پیش از این منسوب به فردی موسوم به «داریوش.م» بود، آگاهان پیش‌بینی کردند که شرکت سروش سیما، به‌زودی مجموعه‌ای بزرگ و بی‌نظیر از نسخه‌های تازه‌ی شاه‌کارهای سینمایی ایران و جهان را روانه‌ی بازار کند. یک منبع آگاه که پدر خودش را درآورد و ما نامش را ننوشتیم، به سایت لوح خبر داده که آکادمی اسکار از این پس می‌خواهد این نسخه‌های تازه را در داوری‌های خود شرکت دهد، تا خدای ناکرده حقی از تدوینگران گم‌نام سیما ضایع نشود.

    چهارم: بر چشم بد لعنت!
    یکی از اعضای هیات مدیره‌ی انجمن گرافیک ایران انتقاد کرده که پوسترهای فیلم‌های ایرانی محدود به عکس ستارگان شده‌اند؛ آگاهان با انتقاد از این انتقاد زیبایی‌ناشناسانه، اعلام کردند که شما را به خدا دست از سر این یک مؤلفه از سینمای ایران بردارید، تا همین دو ریال فروش سینمای ایران هم از دست نرود؛ یکی از همین ستارگان سینما که این روزها پای ثابت پوستر فیلم‌هاست، با رد درخواست ازدواج خبرنگار سایت لوح، افزود: گویا این گرافیست‌های سنتی نمی‌خواهند شکوفایی استعدادهای ما را در سینما ببینند.

    پنجم: ساخت سری جدید بازی‌های رایانه‌ای SIMS در احمدآباد مستوفی
    با پیشنهاد معاونت سینمایی وزارت ارشاد، بنیاد ملی «بازی‌های‌رایانه‌ای» آغاز به کار کرد. شنیده‌ها حاکی‌ست که این بنیاد در فضایی به وسعت سی‌صد متر مربع، به‌نشانه‌ی رشد سی‌صد درصدی فرهنگ در دوسال اخیر، و با چهل دستگاه پلی‌استیشن آغاز به کار کرده است و در فضایی کاملا ملی از نوجوانان علاقه‌مند به انواع گیم‌های شرقی و غربی، با دوغ و دیزی و پپسی ایرانی پذیرایی می‌کند. آگاهان به‌دلیل هجوم ملی به این بنیاد، وقت نکردند تحلیلی ارائه کنند. یک منبع آگاه هم افزوده است: بازی‌های رایانه‌ای ملی چیزی شبیه به «تلفن همراه ال‌ـ‌جی ملی» و «خودروی دووی ملی» خواهد بود، تا بدخواهان بترکند.

    ششم: زمانی برای سرویس شدن یک سرویس‌دهنده
    با تلاش کارشناسان جوان و متخصصان صددرصد بومی ایران و کانادا و چند کشور دیگر، عصر پنج‌شنبه‌ی گذشته در مراسمی رسمی از سایت «پرشین‌بلاگ» رفع ترکیدگی شد؛ این سرویس‌دهنده‌ی بزرگ وب‌لاگ‌های ایرانی که به‌مدت دو روز از سوی متخصصان گم‌نام کشور دوست و برادر عراق، رسما سرویس شده بود، با گذاشتن منت بر سر محتوای فارسی وب به آغوش هواداران بازگشت؛ آگاهان معتقدند که گوش شیطان کر، با اجرای طرح بزرگ سامان‌دهی سایت‌های فارسی از سوی وزارت ارشاد، که از سایت آن در چین و استکبار جهانی میزبانی می‌شود، به‌سلامتی بیشتر وبلاگ‌های فارسی خواهند ترکید و هکرهای بی‌تربیت دیگر فرصت ارائه‌ی چنین سرویس‌هایی را نخواهند یافت.

    هفتم: مرخصی شدن
    شبکه‌ی رادیویی موسوم به جوان اعلام کرد که تمامی اعضای برنامه‌ی پرمخاطب موسوم به «جوانی به وقت فردا» دو هفته است که ناگهان به مرخصی رفته‌اند و برنامه‌ی آن‌ها به‌زور هم که شده، در اوج تمام شد. آگاهان هم خفه شدند و به مرخصی رفتند.
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    3 گام تا رسيدن به موفقيت
     

    همه ی انسان ها خواهان موفقیت اند.
    بعضی افراد هر صبح که بیدار می شوند، در تلاش برای رسیدن به آن هستند، و در این راه حتی حاضرند به ضرر و زیان سایر افراد نیز کار کنند.
    برای سایرین، کسب موفقیت به نظر غیر ممکن می رسد. آنها تصور می کنند که فقط افراد کمی قادرند به آن دست یابند و بقیه باید به همان چیزی که دارند شاد و راضی باشند.
    این حرف ها خیلی هم دور از واقعیت نیست. اگر شما با قصد و هدف ناپاک و اشتباه به دنبال موفقیت باشید، هیچگاه به آن نخواهید رسید. مثل این است که بدون در دست داشتن نقشه، به شهری غریب سفر کنید.
    زیگ زیگلار می گوید: "موفقیت مراحل متداوم دارد، یک اتفاق ناگهانی نیست." "یک مسافرت است نه یک مقصد."
    جیم روهن موفقیت را اینگونه توصیف می کند: "...موفقیت باید به طرف شما بیاید، نه اینکه شما به دنبال آن باشید."
    آیا نقشه ی کار دستتان آمد؟
    نباید برای به دست آوردن آن عجله کنید، و این را هم بدانید که با شانس نیز به دست نمی آید. موفقیت را از کسی به ارث نمی برید، و نمی توانید آن را به زور از کسی بگیرید.
    برای دستیابی به موفقیت باید زمانی طولانی به شدت و سختی تلاش کنید. دستیابی به آن قیمتی دارد و گاهی اوقات قیمتش بسیار بالاست. و معمولاً اکثر افراد آمادگی یا توانایی پرداخت این قیمت را ندارند.
    اگر می بینید که خیلی وقت است موفقیت از شما دوری می کند، بدانید که ممکن است هدفتان نادرست بوده باشد.
    باید قبول کنید که:
    (1) برای دستیابی به موفقیت باید مراحلی متداوم را از سر بگذرانید، که صبر و زمان می طلبد. هیچ راه میانبری برای رسیدن به آن وجود ندارد.
    موفقیتی که بادوام باشد و به جای غم و غصه، برایتان شادی به ارمغان بیاورد، نیازمند گذراندن مراحل آموزشی است. زمانی که طی آن عادات قدیم خود را کنار گذاشته و عاداتی جدید پیدا کنید. در این زمان باید یاد بگیرید که چه چیز به کار می آید و چه چیز بی فایده است.
    باید بدهی های خود را بپردازید، کامل و سر موقع!
    پس عجله نکنید.
    (2) برای جلب موفقیت به سمت خودتان، لازم است که مهارت ها و خصوصیات ویژه ای کسب کنید.
    برای شما موفقیت چه مفهومی دارد؟ سعی کنید موفقیت را برای خود معنا کنید. و ببینید برای رسیدن به این اهداف، چه مهارت ها و خصوصیاتی نیاز دارید؟ اهداف خود را به دقت بررسی کنید.
    به دنبال کسب مهارتهایی باشید که برای رسیدن به آن هدف مورد نیاز است. یاد بگیرید که برای رسیدن به جایی که می خواهید برسید، همیشه کاری را انجام دهید، که باید انجام شود.
    ببینید افرادی که به آن هدف دلخواه شما نائل شده اند. چه خصوصیاتی دارند، چه کارهایی انجام می دهند و چه کارهایی انجام نمی دهند؟ اگر شما نیز همان کارها را انجام دهید و از آنچه آنها اجتناب میکنند، دوری کنید، مطمئناً به جایی که آنها رسیده اند، خواهید رسید.
    2 یا 3 نفر پیرامون خودتان پیدا کنید که به هدف دلخواه شما رسیده باشند. خصوصیات، ویژگی ها و مهارتهای آنان را جایی یادداشت کنید. سعی کنید از این ویژگی ها تقلید کنید. از همین امروز شروع کنید!
    زمانیکه فهمیدید چه باید بکنید، شایستگی لازم را به دست آورده اید. و این زمانی است که موفقیت به سمتتان خواهد آمد. شما الزامات کار را فراهم آورده اید و حالا موفقیت است که به دنبالتان افتاده است. پنجره ی فرصت های مختلف به سوی شما گشوده شده و شما آماده برای به چنگ آوردن آنها هستید.
    (3) باید برای سفر کردن در جاده ی موفقیت آماده باشید، البته اکثر مواقع این سفر باید به تنهایی انجام شود و هیچ همسفری ندارید. گفته شده: "در بعضی مواقع، دنبال کردن اهدافتان در درجه ی دوم اهمیت قرار می گیرد، و تغییراتی که در این روند در شما ایجاد شده، مهمترین مسئله می گردد....مهم مقصدی نیست که پیش به سوی آن دارید، خود رفتن مهم تر است..!"
    پدرها و مادرها، آیا زمانی را که می خواستید به فرزندانتان خزیدن را آموزش دهید به خاطر دارید؟ اسباب بازی مورد علاقه شان را جلویشان می گذاشتید و آنها را ترغیب می کردید که برای به دست آوردن آن خود را جلو بکشانند. ولی همان اسباب بازی بود که برای اولین دفعه، به آنها انگیزه داد.
    اما شما می خواستید ماهیچه های آنها را قوی تر کرده و مهارت جدیدی به آنها آموزش دهید. وقتی آنها توانستند به اسباب بازی برسند، خزیدن را به خوبی یاد گرفته بودند. پس از آن، آنها دیگر می توانستند به هر مقصد با هر مسافتی که بود بروند، حتی بدون نیاز به هیچ اسباب بازی یا حتی بدون نیاز به شما!
    مقصد دیگر اهمیت کمتری پیدا کرده بود، آنها فهمیده بودند که این مراحل را چگونه بگذرانند.
    این مثال بسیار شبیه به سفر شما به سمت موفقیت است. همین است که شما را وادار می سازد مهارتها و خصوصیات لازم برای دستیابی به موفقیت را یاد بگیرید.
    و حال که مهارتهای لازم را به دست آورده و مراحل را گذرانیده اید، پی در پی موفقیت کسب می کنید. اما اگر برای رسیدن به این نقطه عجله می کردید و مراحل لازم را نمی گذراندید، مطمئناً شکست می خوردید. و برای همیشه در همان پله ی اول می ماندید.
    همه می توانند موفقیت را برای خود معنا کرده و به دنبال آن بروند. اگر بتوانید به اندازه لازم تلاش کرده و صبر پیشه کنید، مطمئناً موفق خواهید شد. و به فردی تبدیل خواهید شد که به جای افتادن به دنبال موفقیت، موفقیت خود به خود به او جلب خواهد شد.
    کاملاً بدیهی است. وقتی شما برای موفقیت آمادگی های لازم را داشته باشید، بدون هیچگونه تلاشی آن را به سمت خود جذب خواهید کرد. اما اگر آمادگی نداشته باشید، از شما فراری خواهد شد، و با هر سرعتی هم که به دنبال آن بدوید، به آن نخواهید رسید.
    حالا که با راه جذب کردن موفقیت آشنا شده اید، چرا این سفر را آغاز نمی کنید؟ همه می توانند موفق شوند، اما متاسفانه افراد کمی به آن می رسند. این شما هستید که باید انتخاب کنید. شما می توانید به هر چه در زندگی آرزو دارید دست پیدا کنید. اما باید آمادگی پرداخت قیمت آن را داشته باشید.
    پس سعی نکنید با امتحان کردن راه های میانبر، زمانتان را هدر دهید. باید به دنبال راه اصلی باشید.
    از همین امروز شروع کنید. موفقیت از آنِ شماست!

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    681- در مرام ما رفيقان نيست رسم ترك دوست ... عهد با هر كس ببنديم جانمان در دست اوست ... (9176-0912)

    682- عشق يه سم شيرينه............بدون نسخه ي اون كسي كه دوستش داري مصرفش نكن ............از دسترس اطفال دور نگه داشته شود (2520-0916)

    683- گاهش آنقدر غرق آرزوهايت هستي كه فراموش مي كني آرزوي كس ديگري هم هستي (0892-0915)

    684- يارو وصيت ميکنه که من نماز قضا ندارم، فقط به 40 سال وضو بگيرين! (9176-0912)

    685- 1)موبايلتو وردار، 2)بزار رو لپت! 3)تو راهه اومد ؟ ...... م*** ماااا** ماااااااااچ(9176-0912)

    686- چيه فکر کردی يه اس ام اس جديده؟ يا فکر کردی کارت دارم؟نه بابا فقط ميخواستم بگم دوست دارم. (5202-0912)

    687- برو پايين
    .
    .
    .
    پايينتر
    .
    .
    .
    پايينتر
    .
    .
    .
    .
    .
    پايينتر.
    .
    .
    .
    ....حلا برو بالا،ولی بدون بالا بری پين پایين بياي دوستت دارم. (5202-0912)

    688- در بيکران زندگی دو چيز افسونم ميکند: آبي آسمان را که ميبينم و ميدانم که نيست -خدا را که نميبينم و ميدانم که هست.(0892-0915)

    689- شکسپير ميگه : فراموش کن چيزی رو که نميتونی به دست بياری و به دست بيار چيزی رو که نميتونی فراموش کنی (5901-0917)

    690- گاو نر افتاد دنبال گاوه ماده گاوه ماده فرار کرد تا رسيد به بن بست برگشت گفت: از جون من چی ميخوای؟ نره گفت:ماااااااااااااچ!(5901-0917)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

     tehranredstar

     

    30

    4

    1346

    mehrdad Abdarbashi

    mehrdad_sky2002

     

    31

    4

    1359

    شبنم دوستدار

    shabnam_today

    تهران

    31

    4

    1360

    اسدي

    angeleyes666mf

    تهران

    31

    4

    1360

    شبنم

    shabnam_today

    تهران

    31

    4

    1360

    رامین ستایش

    tehranredstar

    تهران

    31

    4

     

    حسن عظیمی

    azimi_hassan

    تهران

    1

    5

    1351

    سید هادی نیکوور

    nikovar

    کیش

    1

    5

    1354

    EHSAN  JALALI

    HOSAYN7

    SHIRAZ

    1

    5

    1359

    علي مخلصي

    alimokhlesi1366

    تهران

    1

    5

    1366

    تورج موسوی

    t59_moosavi

    تهران

    3

    5

    1358

    aida harati

    fidder2003

    tehran

    3

    5

    1360

    معصومه كمال كندزي

    masi8531

    تهران

    5

    5

    1358

    Elham Mirzaei Fard

    emf_6078

     

    5

    5

    1360

    محمد علي خادم الفقرا

    mosafere_qazwsxedc

    كاشان

    5

    5

    1367

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    لیلا باقری

    bagherieh2003

    تهران

    29

    4

    1385

    نسرین زمانی راد

    n_zamanirad

     تهران

    1

    5

    1379

    Dn  الهام

    dn_e65

    مشهد

    5

    5

    1384



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     گروه اینترنتی مشکان