به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 772 :: شنبه 6 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

اولين هديه روز مرد!
+ يه سري لينک

سلام عرض شد!
امروز سالروز ولادت حضرت امام علي مي باشد، اين روز را به همه شما دوستان خوبم، بخصوص همه پدران عزيز و کلا به مرد جماعت تبريک مي گم!
امسال بمناسب روز پدر و همسر براي اولين بار هديه دريافت کردم (از طرف همسر عزيزم) که از همين جا مجددا ازش تشکر مي کنم.

عيدي امروز من هم به شما دوستان عزيزم، يه سري لينک هست، که در زير قرار داده ام. راستي قسمت «هديه روزانه» شماره امروز روزانه را از دست نديد که حسابي ضرر کرده ايد (شش فيلم چارلي چاپلين را براي دانلود گذاشته ام).
خب به لينکها توجه بفرمائيد:

  • یک ساعت جالب ! آیا متوجه یک چیز خاص در اعداد این ساعت نشدید ؟ (+)
  • جستجوگر ویژه برای کاور CD و DVD های شما (+)

(این سایت نسخه فارسی هم دارد که البته تفاوت چندانی با نسخه انگلیسی اش نمی کند : نسخه فارسی )

  • یک مخلوط کن برای فیدها

روش کار بسیار راحت است.ابتدا به این آدرس میروید. هر تعداد فید که دارید به سایت می دهید و در پایین بر روی دکمه Blend Your Feed کلیک می کنید . بسته به نیاز خود از خروجی های ساخته شده ، فید مورد نظر خود را انتخاب می کنید.

  • ایمیل موقت به مدت 15 دقیقه با قابلیت تمدید (+)

برای ثبت نام در اغلب فروم ها و سایت های اینترنتی نیاز به آدرس ایمیلی دارید تا به لینک فعال سازی را که به آن آدرس فرستاده می شود رفته و ثبت نام خود را تکمیل کنید. اما ممکن است عده ای آدرس ایمیل شما را به اسپمرها بفروشند.پس چاره چیست ؟ سایت هایی مشابه این سایت برای شما امکانی را فراهم می آورند که یک ایمیل با تاریخ انقضا داشته باشید.طول عمر ایمیل های ساخته شده توسط این سایت 15 دقیقه است که مقدار باقیمانده از آن در پایین صفحه به شما نشان داده می شود.در صورتی که ایمیل مورد نظرتان ظرف این مدت نرسید، براحتی می توانید آن را پانزده دقیقه دیگر تمدید کنید.

  • یک دایرکتوری برای برنامه های متن باز مختص ویندوز (+)

در این آدرس میتوانید فهرستی از برنامه های متن بازی را که برای کار در سیستم عامل ویندوز نوشته شده است در دسته بندی های مجزا ببینید.

  • نسخه جدید Opera برای دانلود عرضه شد (+)

آخرین بروز رسانی در مرورگر دوست داشتنی اپرا (ver 9.22 Build 8801 Final ) را می توانید با کلیک بر روی این لینک دانلود کنید.مرورگر اوپرا ، قابلیت ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد و من از مدتها کار با این مرورگر خاطرات خوبی دارم . هر چند که الان انتخابم مرورگر دیگریست ، اما همیشه به اپرا و هوادارانش احترام می گذارم.

  • موتور جستجوگری برای هزاره سوم !

این موتور جستجوی جدید بر پایه کلیدواژه (Tag) که از سایت های اشتراک گذاری لینک به عنوان منبع استفاده می کند.صفحه اول سایت بسیار ساده و سریع است . لیست سایت هایی که “تاگو” از آنها استفاده می کند را میتوانید در اینجا ببینید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن به این صفه مراجعه کنید.

با استفاده از امکانات این سایت و فیدبرنر ، فید چهار وبلاگ مطرح و محبوب که البته همه شان ف.ی.لــتر شده بودند را با هم مخلوط کردیم تا علاقه مندان از آن استفاده کنند. این چهار وبلاگ عبارتند از :

1. CyberNet Technology News
2. Mashable!
3. TechCrunch
4. lifehack.org

برای دیدن محتویات این فیدها و اضافه کردن آن به فیدخوانتان روی این لینک کلیک کنید

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (771) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر
  • معرفي و دانلود فيلم : هيچ بزرگ
  • دانلود انيميشن Screwball Squirrel
  • آلبوم جدید و زیبای شهریار به نام بچه طلاق با دو کیفیت
  • آهنگ زيباي مستانه باصداي علاء الدين باباشهابي
  • نرم افزار تاکسی تلفنی مدیریت آژانسهای تاکسی سرویس 6.4
  • Periodic Table
  • باكس خوفناك می‌شود
  • پولیپکتومی جورج بوش
  • از کوله پشتی تا کوچه پشتی!
  • در خانه دوم هوگو چاوز چه مي‌گذرد؟
  • گفت وگو با محبوب ترین جوان سال بنیامین
  • جديدترين شماره از ماهنامه Animation
  • قاجاریه، انگلستان و قراردادهای استعماری
  • موضوع انشا: كامپیوتر
  • بهداشت رواني
  • تعطيلات آخر هفته با فيلم‌هاي سينمايي
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تاکتیکهای کشورهای مختلف در فوتبال + ایران (طنز)
تصاویر زیبا از برجها
مجسمه های جالبی در زیر آب 
۱۰ عکس خیره کننده و دیدنی از نمایشگاه عکس با عنوان «زمین از بالا» 
از کعبه تا بهشت
ويژه نامه الکترونيکي بمناسبت ميلاد امام علي (ع)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

فرمانده نیروی دریایی اسرائیل استعفا کرد

گزارش ها امروز از استعفاي‌ ديويد بن‌ بعشات‌ فرمانده‌ نيروي‌ دريايي‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ حکايت‌ دارد که‌ تازه‌ ترين‌ قرباني‌ حمله‌ سال‌ گذشته‌ اين‌ رژيم‌ به‌ لبنان‌ و شکست‌ ارتش اسرائیل‌ از رزمندگان‌ جنبش‌ حزب‌ الله‌ به‌ شمار مي‌ رود‌.
به‌ گزارش‌ خبرگزاري‌ آلمان‌ از بيت‌ المقدس‌ ، بن‌ بعشات‌ اواخر شب‌ گذشته‌ استعفانامه‌ خود را به‌ گبي‌ اشکنازي‌ فرمانده‌ ستاد مشترک‌ ارتش‌ اسرائيل‌ و ايهود باراک‌ وزير جنگ‌ اسرائيل‌ تسليم‌ کرد ‌ به‌ موجب‌ اين‌ گزارش‌ مقامات‌ اسرائيلي‌ با استعفاي‌ وي‌ موافقت‌ کرده‌ اند. ‌
بن‌ بعشات‌ بر سر حمله‌ موشکي‌ نيروهاي‌ حزب‌ الله‌ لبنان‌ به‌ يک‌ فروند کشتي‌ اسرائيلي‌ در سواحل‌ لبنان‌ که‌ طي‌ ان‌ چهار ملوان‌ اسرائيلي‌ کشته‌ و دهها نظامي‌ ديگر زخمي‌ شدند ‌ با انتقادات‌ شديد روبرو بود ‌ کارشناسان‌ نظامي‌ در آن‌ زمان‌ فرماندهان‌ نيروي‌ دريايي‌ را متهم‌ کردند که‌ با وجود اينکه‌ حزب‌ الله‌ تسليحات‌ پيچيده‌ لازم‌ را براي‌ حمله‌ به‌ کشتي هاي‌ اسرائيلي‌ در اختيار ندارد ‌ سامانه‌ ضد موشکي‌ کشتي‌ را فعال‌ نکردند ‌ نيروي‌ دريايي‌ اسرائيل‌ همچنين‌ به‌ خاطر ناتواني‌ در انجام‌ تحقيقات‌ عميق‌ و موشکافانه‌ در خصوص‌ اين‌ حادثه‌ بشدت‌ هدف‌ انتقاد قرار گرفت.‌
‌ بعشات‌ در عين‌ حال‌ ادعا کرد استعفاي‌ وي‌ به‌ ناکامي‌ اسرائيل‌ در تهاجم‌ نظامي‌ سال‌ گذشته‌ به‌ لبنان‌ ربطي‌ ندارد. ‌
گفتني‌ است‌ از زمان‌ تهاجم‌ به‌ لبنان‌ ‌ ژنرال‌ دان‌ هالوتز فرمانده‌ سابق‌ ارتش‌ اسرائيل‌ و ژنرال‌ اوي‌ ادام‌ فرمانده‌ سابق‌ منطقه‌ شمالي‌ ارتش‌ اسرائيل‌ از سمتهاي‌ خود استعفا کردند ‌ عمير پرتز وزير دفاع‌ سابق‌ نيز ماه‌ گذشته‌ از سمت‌ خود استعفا کرد و هم‌ اکنون‌ ايهود باراک‌ جايگزين‌ وي‌ شده‌ است‌. ‌
در گزارش‌ اوليه‌ کميته‌ تحقيق‌ وينوگراد درباره‌ جنگ‌ لبنان‌ که‌ ماه‌ اوريل‌ گذشته‌ منتشر شد بشدت‌ از نحوه‌ عملکرد دولت‌ و ارتش‌ اسرائيل‌ در اداره‌ اين‌ جنگ‌ انتقاد شده‌ است‌ ‌ پيش‌ بيني‌ مي‌ شود انتشار گزارش‌ نهايي‌ کميته‌ وينوگراد در پاييز امسال‌ ‌ موجي‌ جديد از تنش‌ و بي‌ ثباتي‌ سياسي‌ در اسرائيل‌ به‌ دنبال‌ داشته‌ باشد.
‌‌

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

تغيير شکل دهندگان/ترانسفورمرها
Transformers



کارگردان: مايکل بي. فيلمنامه: روبرتو اورسي، الکس کورتزمان بر اساس داستاني از جان راجرز، روبرتو اورسي و اکس کورتزمان. موسيقي: استيو جابلونسکي. مدير فيلمبرداري: ميچل آموندسن. تدوين: تام مالدون، پل رويوبل، گلن اسکانتلبوري. طراح صحنه: جف مان. بازيگران: شيا لابيوف[سام ويتويکي]، تايريس گيبسون[گروهبان فني اپس]، جاش دوهامل[کاپيتان لنوکس]، آنتوني اندرسون[گلن وايتمن]، مگان فاکس[ميکائيلا بانس]، ريچل تيلور[مگي مدسن]، جان تورتورو[سرکار سيمونز]، جان وويت[وزير دفاع جان کلر]، کوين دان[بن ويتويکي]، مايکل اونيل[تام باناچک]، جولي وايت]جودي ويتويکي]، آموري نولاسکو[خورخه فيگوئرآ]. صداها: پيتر کولن[اوپتيموس پرايم]، هوگو ويوينگ[مگاترون]، مارک رايان[بامبلبي]، جس هارنل[آيرون هايد]، رابرت فاکورث[راچت]، جيمي وود[بون کراشر]، داريوس مک کري[جاز]، چارلي آدلر[استار اسکريم]، رنو ويلسون[فرنزي]. ١٤٤ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
همه مي دانيم که در کره زمين اشکال مختلف حيات طبيعي وجود دارد. اما در سياره سابرتورن روبات هايي زندگي مي کنند که به راحتي مي توانند تغيير شکل داده و اعضاي بدن خود را به هر صورتي دربياورند. اين روبات ها ترانسفورمر نام دارند. اما ترانسفورمرها به دو دسته متفاوت تقسيم شده اند. در يک طرف اتوبوت هاي[Autobot] نيک سرشت وجود دارند که توسط اوپتيموس پرايم رهبري مي شوند. در طرف مقابل آنها ديسپشن هاي[Decepticon] شيطان صفت به رهبري مگاترون قرار دارند. اما هر دو طرف مشکلي مشابه دارند. منابه سوخت سياره در حال اتمام است و بايد منبعي جدي يافته شود. هر دو گروه سفري فضايي را آغاز مي کنند و جستجوي شان به سياره زمين ختم مي شود که از نظر منابع انرژي بسيار غني است. ترانسفورمرها که قدرت تبديل شکل خود به اتومبيل، کشتي، هواپيما و حتي انسان را دارند، شروع به اجراي طرحي جهت دستيابي به منابع انرژي کره زمين مي کنند. اما به زودي جنگ ميان دو طرف بر سر تصاحب منابع نيرو در مي گيرد و اگر ديسپشن ها برنده شوند فرجام آن نابودي انسان ها خواهد بود. اما خريده شدن يکي از ترانسفورمرها که به شکل اتومبيلي کهنه در آمده، توسط پسر جواني به اسم سام حوادث تازه اي را باعث مي شود....

چرا بايد ديد؟
نسخه جديد و ١٤٧ ميليون دلاري يکي از پر طرفدار ترين مجموعه هاي انيميشني دهه ١٩٨٠ که نسخه سينمايي آن نيز با موفقيت روبرو شده بود در دستان يکي از کارگردان هاي پول ساز و متخصص توليد فيلم هاي گران قيمت اکشن[مانند پرل هاربر، جزيره و پسران بد] در نگاهي از دور مي تواند به دليل حس نوستالژيک بسياري از تماشاگران اثري جذاب ارزيابي شود. اما اگر مثل من به خود زحمت داده و به تماشاي ترانسفورمرها بنشينيد آن را طولاني، زيادي بزرگ و پرخرج، خيلي پر سر و صدا و بسيار آشفته خواهيد يافت.
مايکل بنجامين بي متولد ١٩٦٥ لس آنجلس از فيلمسازاني است که در کنار جري بروکهايمر شکل دهنده موج جديد اکشن هاي بسيار پرتحرک و گران قيمت محسوب مي شود. فيلم هاي اوليه بي -پسران بد، صخره و آرماگدون- همگي در گيشه بسيار موفق بودند و قراردادهاي تازه اي براي اين گونه فيلم ها وضع کردند. بروکهايمر و بي بعدها در سريال ها و فيلم هاي سينمايي اين روش را ادامه داده و به پسران بد ٢، پرل هاربر، جزيره و اينک ترانسفورمرها رسيده اند که قرار است با قسمت دوم آن در سال ٢٠٠٩ ادامه يابد. مايکل بي از کارگردان هايي است که از دنياي کليپ سازي[و آگهي هاي تبليغاتي] وارد سينما شده و ساختار ديداري شنيداري خاص کليپ ها را به فيلم هاي بلند منتقل کرده است. او از گران قيمت ترين کارگردان هاي فعلي آمريکا نيزبه شمار مي رود که توانسته دستمزد ١٠٠ هزار دلاري خود را در کمتر از يک دهه به ٢٥ ميليون دلار و شايد هم بيشتر! ارتقا دهد. اما هيچ کدام از اينها دليلي بر مثبت بودن دستاوردهاي او نمي تواند باشد. مايکل بي يکي از پولسازهاي حرفه اي هاليوود است، اما هنوز رموزي در اين کار مانده که بايستي آنها را ياد بگيرد!
مثلاً نقش شخصيت پردازي که ترانسفورمرها از آن تهي است. فيلم مانند شخصيت هايي که نام شان را به آن داده اند، هر لحظه شکل عوض مي کند، زياده از حد بزرگ و مکانيکي و فاقد احساسات است[بين خودمان بماند در نيمه دوم فيلم-يعني پر سر و صدا ترين و پر زد و خوردترين بخش آن- براي دقايقي خوابم برد!]. اما هيچ کدام از اينها باعث عدم استقبال نوجوان آمريکايي نشده و آخرين سنت هاي او را از جيبش خارج خواهد ساخت. ترانسفورمرها اصولاً به همين قصد ساخته شده و فيلم مزوّرانه اي است. غير لازم ترين فيلم سال که هيچ سکانس آن با سکانس قبل و بعدش ارتباط درستي ندارد. روايت در اين فيلم معناي خود را از دست مي دهد و تبديل به چيدمان بي هدف صحنه هاي اکشن مي شود. بنابر اين اگر قيد پول و وقت خود را زده و به تماشاي آخرين دست پخت مايکل بي مي رويد، يک بسته قرص مسکن براي رهايي از سر درد هاي احتمالي را فراموش نکنيد!
ژانر: اکشن، ماجرايي، علمي تخيلي. 


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود: (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/43341497/trans_for_me_rs.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/43346281/trans_for_me_rs.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/43350562/trans_for_me_rs.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/43355613/trans_for_me_rs.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/43360289/trans_for_me_rs.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/43366014/trans_for_me_rs.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/43372415/trans_for_me_rs.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/43392856/trans_for_me_rs.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/43400634/trans_for_me_rs.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/43525929/trans_for_me_rs.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/43561093/trans_for_me_rs.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/43547646/trans_for_me_rs.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/43556083/trans_for_me_rs.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/43554223/trans_for_me_rs.part14.rar

 رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


 

دانلود انيميشن

Hoodwinked!


 
 

Also Known As:Hoodwinked! The True Story of Red Riding Hood (USA)
more
MPAA:Rated PG for some mild action and thematic elements.
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:80 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.78 : 1 more
Sound Mix:DTS / Dolby Digital / SDDS
Certification:Argentina:Atp / France:U / Sweden:7 / Finland:K-7 / Iceland:L / Portugal:M/6 / UK:U / USA:PG (certificate #42224) / Ireland:G / Norway:7 / Canada:G (Ontario) / Australia:G / Czech Republic:U / Germany:o.Al. / Singapore:G / Netherlands:AL
Company:Blue Yonder Films


براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/15286088/Hoodwinked.part1.rar
http://rapidshare.com/files/15286151/Hoodwinked.part2.rar
http://rapidshare.com/files/15286195/Hoodwinked.part3.rar
http://rapidshare.com/files/15286360/Hoodwinked.part4.rar
http://rapidshare.com/files/15286442/Hoodwinked.part5.rar
http://rapidshare.com/files/15286612/Hoodwinked.part6.rar
http://rapidshare.com/files/15286712/Hoodwinked.part7.rar
http://rapidshare.com/files/15286731/Hoodwinked.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

مجسمه
باصداي يگانه و يوسفي

آلبوم جدید و زیبای مصطفی یگانه و شهرام یوسفی به نام مجسمه
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

 

نام موزیک خواننده مناسبت

دانلود

آتش عشق ماشاء الله صداقت تولد امام علي (ع) دانلود
آواز عرفاني حسام الدين سراج امام علي(ع) دانلود
احبتك يا علي   تولد علي (ع) دانلود
امام عاشقان حميدرضا فولادي تولد امام علي (ع) دانلود
امير كوچه هاي شب هومن تكاو امام علي(ع) دانلود
امير مؤمنان حيدر علي خدائي امام علي(ع) دانلود
اهورائي تبار بيژن خاوري تولد امام علي(ع) دانلود
اي شاه شاهان جهان عباس خلجي علي (ع) دانلود
اي هماي رحمت محمد اصفهاني تولد امام علي (ع) دانلود
اي گشته زروي صدق دمساز علي   امام علي (ع) دانلود
بازوي حيدر قاسم افشار تولد امام علي (ع) دانلود
بانگ ربناي علي(ع) علي خدايي امام علي(ع) دانلود
برخيز نادر وثوقي امام علي (ع) دانلود
به ابي انت و امي   تولد علي (ع) دانلود
تا صورت پيوند ...   تولد علي (ع) دانلود
جام علي (ع) جمشيد عزيز خاني تولد امام علي(ع) دانلود
جلوه گه راز چنگيز حبيبيان تولد امام علي(ع) دانلود
جوهر ايمان سيامك عليقلي و كر تولد امام علي(ع) دانلود
حب علي بن ابي طالب همخواني امام علي (ع) دانلود
خانه گلي عباس بهادري امام علي(ع) دانلود
در وصف امام علي جواد يادگاري امام علي(ع) دانلود

 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مجموعه ی کامل نرم افزار های SWiSH


 

پکیج سوییش محصولی از شرکت swish zone سازنده نرم افزار های جالب و متنوع در زمینه هایی مرتبط با فلش که مهمترین ویزگی این نرم افزار ها راحتی کار با آن و کارایی بسیار بالای آنهاست. پکیج فوق که شامل کلیه نرم افزار های شرکت swish zone است. مجموع چهار نرم افزار اول Bundle Spesial نام گرفته که طبق گفته شرکت سازنده این نرم افزار ها ابزار مکمل نرم افزار فلش هستند.

SWiSH max
اولین نرم افزار این مجموعه swish max است که اکثر افراد با این نرم افزار کار کرده و با توانایی های بالای این نرم افزار آشنا هستند. نرم افزار سوییش مکس نرم افزاری است که بیشتر به خاطر افکت های بسیار زیاد آن محبوبیت زیادی پیدا کرده و این افکت ها به راحتی بروی کلیه تصاویر و متون اعمال می شود و از آن در ساخت انیمیشن ها و بنر های تبلیغاتی استفاده می کنند و از دیگر ویژگی های آن ساخت انیمیشن ها و قابلیت کد نویسی در این نرم افزار در جهت ساخت وب سایت هایی با سوییش می باشد.

SWiSH Jukebox
 
ابزاری بسیار قدرتمند جهت تبدیل mp3 های به یک پخش کننده زیبای فلش با امکاناتی شبیه قابلیت تعویض style پخش کننده و دکمه های جهت کنترل mp3 و قابلیت انتشار پخش کننده صدا بروی وب و...

SWiSH Video2
نرم افزاری مفید که اجازه تبدیل فایل های ویدئویی را به پخش کننده های فلش میدهد با این کار به راحتی می توانید فایل های ویدئویی خود را براحتی بروی سطح وب نمایش داده و از دیگر امکانات دکمه های جهت کنترل پخش ویدئو و فشرده سازی فایل ویدئویی و امکان گذاشتن watermark بروی فیلم و قابلیت ورود فایل هایی با پسوند AVI, QuickTime, MPEG or Windows Media  در این نرم افزار و نمایش فایل های flv و...

SWiSH Pix
این نرم افزار ابزاری بسیار جالب و در عین حال قدرتمند جهت ساخت آلبوم هایی با پسوند محبوب SWF است از قابلیت های جذاب این نرم افزار Theme های آماده جهت اعمال بروی آلبوم هاست و امکان انتشار آلبوم بروی وب از دیگر ویژگی های این نرم افزار است از امکانات دیگر قابلیت تبدیل آلبوم های خود به screen saver و ضبط آن به روی سی دی و....

SWiSH Studio2  
نرم افزاری قدرتمند جهت تبدیل فایل های فلش (SWF) به فایل های اجرایی ( EXE) و یا screensaver است. از امکانات آن می توان به تغییر ظاهری (Skins & Styles) فایل اجرایی و قابلیت تغییر منوی کلیک راست فایل های فلش و گذاشتن watermark و کلید کنترلی (playback) بروی فایل های خروجی و امکان استفاده از دستورات FScomond در جهت استفاده از توابع و dll های ویندوز و پشتیبانی از ODBC database برای ساخت نرم افزار هایی قوی مبتنی بر فایل های فلش و ... 

SWiSH Presenter  
با کمک این نرم افزار براحتی و خیلی سریع می توانید فایل های پاور پونت خود را بروی وب منتشر کنید با تبدیل فایل های پاور پوینت به فرمت فایل های فلش و اچ تی ام ال (SWF + HTML) این کار صورت می پذیرد. از دیگر قابلیت ها این نرم افزار Transion های این نرم افزار می باشد.همچنین امکان گرفتن خروجی با پسوند فایل های سوییش(SWI) و انتقال فایل های پاورپوینت به نرم افزار قدرتمند swish max است و ...

SWiSH Guide
نرم افزاری جهت تبدیل فایل های Help با پسوند (.chm) به فایل های قابل خواندن تحت وب با اضافه نمودن تب های جهت کنترل صفحات و امکان اضافه نمودن search بروی خروجی و...

 

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 46 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Spider Man 3
بازی مرد عنکبوتی 3 در موبایل


بعد از انتشار قسمت سوم مرد عنکبوتی شرکت های ساخت بازی هم نسخه سوم از این بازی هیجان انگیز که طرفداران زیادی هم دارد را منتشر کردند. با ساخت قسمت سوم بازی مرد عنکبوتی برای گوشی های همراه دنیای موبایل هم این هیجان را به سمت خود جذب کرد. در اینجا هم Spider Man 3 برای گوشی های مختلف ارائه شده است.
در داخل فايل zip ورژنهاي سیمبیان 9.1 و سیمبیان 8.1 و جاوا از اين بازي گذاشته شده.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 1 مگابايت)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پيامبر خدا (صلى الله عليه وآله) فرمودند:
جبرئيل نزد من آمد و گفت: «خداوند تو را امر مي کند که علي را دوست بداري و ديگران را نيز به دوستي و ولايت او امر نمائي».
(سنن نبي (ص)  ص 55)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

آقای سوئدی شب دیر به منزل آمد و هر چه زن اصرار کرد که تا آن موقع شب کجا و با چه کسی بوده ، پاسخ درستی به همسرش نداد . بعد از ساعتی به رختخواب رفته و خوابید . ولی پس از ساعتی ناگهان از جا بلند شد و به راه افتاد . زنش پرسید : باز کجا می خواهی بروی ؟
مرد ، که هنوز خواب از سرش نپریده بود ، جواب داد : می دونی عزیزم ؟
من زن دارم و باید زودتر به منزل بروم تا خانمم نگران نشه !!!


آلن شبی روی بالکن خانه اش ایستاده بود و به خانه های روبرو نگاه میکرد که خانمش ، بی سر و صدا به کنارش آمد و باعث دستپاچه شدن آلن شد ، که برای رد گم کردن رو به خانمش کرده گفت : نگاه کن ببین چه ستاره های فروزانی در آسمان می درخشد !
خانم آلن جواب داد : همین طور است . اما فردا من باید ببینم آن ستارهء خانهء روبرو که به محض دیدن من پرده های اطاقش را کشید کیست ؟


ویلهلم با سعی و کوشش بسیار می خواست زنش را قانع کند که مرد نجیبی است و هرگز خیال فریب دادن وی را به خود راه نداده است .
بالاخره پس از ساعتها زن بی گناهی شوهرش را قبول کرد و به مناسبت آشتی کنان شام بسیار خوشمزه ای تهیه دید و مقداری هم شراب اعلا در دسترس شوهرش گذاشت .
پس از صرف شام آقا سرش را روی میز گذاشت و خوابش برد . زنش دستی به سر او کشید و با ملاطفت گفت : عزیزم ، اگر خوابت می آید برو توی رختخواب ، اینجوری اذیت می شی .
مرد خواب آلود جواب داد : نه عزیزم نمی تونم ، هر چند از خدا می خواهم ، ولی مشکل اینجاست که . . . . . . آره بدبختی اینجاست که اگر دیر برسم باز این زن بدجنسم میفهمد که جائی بوده ام ، آنوقت باید تا ساعتها سوال و جواب را تحمل کنم ، چون می خواهد بداند کجا بوده ام !!


روزی ژرژ پنجم پادشاه انگلستان از محلی بازدید می کرد که یکی از نبرد های تاریخی کرمول در آنجا اتفاق افتاده بود . در اثنای بازدید ، از یک آهنگر پرسید : شنیده ام که در این منطقه جنگ و جدال شدیدی شده است ، آیا می توانی قدری برای ما توضیح بدهی ؟
آهنگر تعظیمی کرده گفت : بله ، اعلیحضرتا . . . . . . ولی خیلی مهم نبوده است که به عرض شما رسانده اند ، . . . . راستش نجار محل مدتی بود که مزاحم زن من میشد و قصد تعرض به او را داشت ، و زنم نیز برای اینکه من عصبانی مزاج هستم و خشمگین نشوم به من اطلاع نمی داد تا اینکه امروز صبح در حالی نجار محل را در انبار علوفه و مشغول با زن خود دیدم که ، دیگر نتوانستم تحمل کنم و او را کتک مفصلی زدم . . . . . . من فکر نمی کردم این واقعه اینقدر برای اعلیحضرت مهم باشد که شخصا برای رسیدگی تشریف بیاورند ، و آنهم به این زودی و سرعت واقعه را به عرض اعلیحضرت رسانده باشند !!!!!!

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

لذت‏طلبى در جهان آخرت‏

قرآن كريم نه تنها وجود گرايش به لذت را در انسان انكار و يا محكوم‏نمى‏كند، بلكه يك سلسله از تعاليم خود را بر اساس آن مبتنى مى‏سازد و درروش تربيتى خود از وجود آن بهره مى‏برد. هنگامى كه قرآن مى‏خواهدانسان را بر پايبندى و عمل به دستورات دين خدا ترغيب و او را در پيمودن راه‏صحيح زندگى تشويق كند، از وجود اين ميل و تأثيرى كه در اتخاذ روش ورفتار خاصى دارد بهره فراوان مى‏برد.
سعادت و لذت جاودان مى‏رسد. در مقابل او را تهديد مى‏كند كه اگر از اين‏راه منحرف شود و از دستورات الهى سرپيچى كند، آينده‏اى تلخ و شقاوت باردر انتظارش خواهد بود و به عذاب‏ها و بدبختى‏هايى مبتلا مى‏شود. سراسرقرآن پر از عبارت و مژده به سعادت و لذت و يا اندرز و تهديد از عذاب وشقاوت است.
معانى تعابير سعادت، فلاح، فوز و امثال آنها كه در اين كتاب مقدس به كاررفته است اين است كه چون انسان فطرتاً طالب سعادت و كاميابى است، بايدبه دستورات دينى عمل كند تا بتواند مطلوب و گمشده خود را بازيابد و هب‏ايده و هدفى كه دنبال مى‏كند، برسد و اين بدان معناست كه نه تنها از ديد قرآن،وجود اين گرايش فطرتى در انسان مفروض و مورد تأييد است، بلكه آن را درمسير تربيت صحيح انسان جهت مى‏دهد.
قرآن علاوه بر اين بيانات، در بعضى آيات از تعبير ويژه »لذت« استفاده‏كرده است. در يك آيه در باره بهشتى كه به صالحان وعده داده شده است،مى‏فرمايد:
... وَفِيهَا مَا تَشْتَهِيهِ الْأَنفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْيُنُ....
و در بهشت هر آنچه كه انسان‏ها بخواهند و چشم‏ها لذت برند، وجود دارد.
و در آيه ديگرى آمده است:
مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ ماءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَأَنْهارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْطَعْمُهُ وَأَنْهارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ....
بهشتى كه به پرهيزكاران وعده داده شده، در آن نهرهايى است از آب گوارا ونهرهايى از شير كه هيچ گاه مزه آن دگرگون نشود و جوى هايى از شراب براى لذت‏بهشتى كه به شما وعده مى‏دهيم و پاداش كارهاى نيك شماست، جايى‏خواهد بود كه هر چه اشتها داريد، هرچه دوست داريد و هر آنچه‏چشم‏هايتان از آن لذت برد، در آنجا فراهم و در دسترس است. درباره‏اوصاف بهشت و آسايش بهشتيان مى‏گويد:
إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ * لاَ يَمَسُّهُمْ فِيهَا نَصَبٌ وَمَا هُم مِّنْهَا بِمُخْرَجِينَ.
پرهيزكاران در باغ‏ها و چشمه‏ سارها به سر مى‏برند... در آنجا هيچ رنج و خستگى ‏بدان‏ها نرسد و هيچ گاه از آن بيرون نشوند.
و در آيه ديگرى در همين زمينه مى‏گويد:
جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا* وَقَالُوا الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِي أَذْهَبَ عَنَّاالْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنَا لَغَفُورٌشَكُورٌ * الَّذِي أَحَلَّنَا دَارَالْمُقَامَةِ مِن‏فَضْلِهِ لاَيَمَسُّنَا فِيهَانَصَبٌ‏وَلاَيَمَسُّنَافِيهَالُغُوبٌ‏
باغ‏هايى براى زندگى جاودان كه داخلش شوند... و گويند ستايش خداى راشايسته است كه غم و اندوه را از )دل( ما بزدود كه پروردگار ما بخشاينده و شكرپذيراست. كسى كه ما را از فضل و بخشايش خود در خانه‏اى كه در آن اقامت گزينيم )وشايسته زندگى است( جاى داد كه در آن هيچ رنج و خستگى به ما نرسد. 

ادامه دارد ...

 

 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

چگونگي حفاظت از پوست
پروتئين ها، در واقع موادي هستند كه نقشي حياتي را در بدن بازي مي كنند اين مواد حيات بخش اگر كامل باشد،مي توانند سلولها ي تازه بسازند. پروتئين،زماني كامل است كه تمام اسيد امينه هاي اصلي را براي ساخت و تو ليد(پرو تو پلاسم)جديد داشته باشد به اين مواد ،بايد ليست كامل املاح معدني را افزود. در اين ليست،اهن جاي ويژهاي دارد كه به خون انسان ، توانايي حمل بار سنگين ذخيره اكسيژن را مي دهد شك نيست كه سلولهاي پوست بدن هميشه به اكسيژن نياز دارند تا به ان شفافيت و درخشندگي بدهند سپس نوبت به ويتا مينها مي رسد .ويتامين(آ) قادر است پوستي نرم و صاف و شفاف به وجود بياورد طوري كه هيچگاه پوست بدن خشك و زبر نشود . خانواده ويتامين (ب) نيز از مواد ضروري و مورد نياز هستند كه بايد غذاي مصرفي را كامل كنند انواع ويتا مينهاي (ب) مي توانند پوست راجوان نگه دارند ،ان را محكم كنندو از رنگ باز پوست حفاظت مي كنندو هيچگاه اجازه نميدهد كه روي پوست لكه هاي بد رنگ و نا خوشايند به وجود ايد. و بالا خره ويتامين (ث) به پوست نرمي و لطافت مي بخشد و مانع زخمهاي عفوني ميشود
ميتوان گفت كه به طور معمول ويتامين (ب) مخصوص پوست بدن است .

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

دومین دشمن رومیان هستند که کینۀ آنها از سلم پسر فریدون آغاز میشود و با حملۀ اسکندر و کشته شدن دارا که همان داریوش سوم باشد ؛ اوج می گیرد.و در دورۀ تاریخی ساسانیان در جنگهای شاپور ذوالاکتاف و انوشیروان و هرمز و خسرو پرویز ادامه می یابد تا به جنگ قادسیه میرسد
فردوسی داستان اسکندر را که بر پایۀ ترجمه ای از اسکندر نامه، کالستیس دروغین در شاهنامۀ ابو منصوری گنجانیده شده بود، ناچار به ملاحظه ؛ جانب امانت را رعایت نمود و در شاهنامه آورده است ؛ اما نفرت ایرانیان را از آن مهاجم که گجستگ یعنی ملعون نامیده می شد ؛ ناگفته نگذاشته است
خسرو پرویز ضمن نامه ای در بیان سابقۀ دشمنی های رومیان با ایرانیان می نویسد

نخست اندر آیم ز سلم بزرگ
ز اسکندر آن کینه ور پیر گرگ

و از زبان بهرام گور میخوانیم
بدانگه که اسکندر آمد ز روم
به ایران و ؛ ویران شد این مرز و بوم
کجا ناجوانمرد و درشت
چو سی و شش از شهر یاران بکشت
لب خسروان پر ز نفرین اوست
همه روی گیتی پراز کین اوست

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
سورة التوبة

 
بَرَاءةٌ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى الَّذِينَ عَاهَدتُّم مِّنَ الْمُشْرِكِينَ 1 فَسِيحُواْ فِي الأَرْضِ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُمْ غَيْرُ مُعْجِزِي اللّهِ وَأَنَّ اللّهَ مُخْزِي الْكَافِرِينَ 2 وَأَذَانٌ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الأَكْبَرِ أَنَّ اللّهَ بَرِيءٌ مِّنَ الْمُشْرِكِينَ وَرَسُولُهُ فَإِن تُبْتُمْ فَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُواْ أَنَّكُمْ غَيْرُ مُعْجِزِي اللّهِ وَبَشِّرِ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ 3 إِلاَّ الَّذِينَ عَاهَدتُّم مِّنَ الْمُشْرِكِينَ ثُمَّ لَمْ يَنقُصُوكُمْ شَيْئًا وَلَمْ يُظَاهِرُواْ عَلَيْكُمْ أَحَدًا فَأَتِمُّواْ إِلَيْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلَى مُدَّتِهِمْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ 4 فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 5 وَإِنْ أَحَدٌ مِّنَ الْمُشْرِكِينَ اسْتَجَارَكَ فَأَجِرْهُ حَتَّى يَسْمَعَ كَلاَمَ اللّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَعْلَمُونَ 6

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة التوبة
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
(اين، اعلام) بيزارى از سوى خدا و پيامبر او، به كسانى از مشركان است كه با آنها عهد بسته‏ايد! «1» با اين حال، چهار ماه (مهلت داريد كه آزادانه) در زمين سير كنيد (و هر جا مى‏خواهيد برويد، و بينديشيد)! و بدانيد شما نمى‏توانيد خدا را ناتوان سازيد، (و از قدرت او فرار كنيد! و بدانيد) خداوند خواركننده كافران است! «2» و اين، اعلامى است از ناحيه خدا و پيامبرش به (عموم) مردم در روز حج اكبر ( روز عيد قربان) كه: خداوند و پيامبرش از مشركان بيزارند! با اين حال، اگر توبه كنيد، براى شما بهتر است! و اگر سرپيچى نماييد، بدانيد شما نمى‏توانيد خدا را ناتوان سازيد (و از قلمرو قدرتش خارج شويد)! و كافران را به مجازات دردناك بشارت ده! «3» مگر كسانى از مشركان كه با آنها عهد بستيد، و چيزى از آن را در حق شما فروگذار نكردند، و احدى را بر ضد شما تقويت ننمودند; پيمان آنها را تا پايان مدتشان محترم بشمريد; زيرا خداوند پرهيزگاران را دوست دارد! «4» (اما) وقتى ماه‏هاى حرام پايان گرفت، مشركان را هر جا يافتيد به قتل برسانيد; و آنها را اسير سازيد; و محاصره كنيد; و در هر كمينگاه، بر سر راه آنها بنشينيد! هرگاه توبه كنند، و نماز را برپا دارند، و زكات را بپردازند، آنها را رها سازيد; زيرا خداوند آمرزنده و مهربان است! «5» و اگر يكى از مشركان از تو پناهندگى بخواهد، به او پناه ده تا سخن خدا را بشنود (و در آن بينديشد)! سپس او را به محل امنش برسان، چرا كه آنها گروهى ناآگاهند! «6»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

eshge.mahdi@gmail.com

از كعبه حق بانك جلى مى آيد
او اى خوش لم يزلى مى آيد


بشنو كه سروش وحى حق مى گويد
آغوش گشائيد على عليه السلام مى آيد


 

مراسم ولادت حضرت امیرالمومنین، علی ابن ابیطالب (عليه السلام)
هيئت: رايت العباس عليه السلام
مداح: حاج محمود کريمي

صوتي:
مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

مداحي قسمت 6

مداحي قسمت 7

مداحي قسمت 8

مداحي قسمت 9

مداحي قسمت 10


تصويري:
مداحي قسمت 1
مداحي قسمت 2

 

 

 

shadow_1352@yahoo.com

در تو خلاصه میشوم ، با تو زلال می شوم
از پر پیراهن تو ، پر پر و بال می شوم
در شب یلدایی تو ، صاحب روز می شوم
صاحب تحویل شب اول سال می شوم
در قفس ابری شب ، ماه اسیر بوده ام
با تو رهاتر از همه ، ماه هلال می شوم
با تو زلال می شوم ، پر پر و بال می شوم
شعر محال می شوم ، بر این روال می شوم
تا ملکوت جذبه ات ، شبانه راه می روم
چون که نظر کرده ی نور لایزال می شوم
برای از تو من شدن ، مرا مجال بس نبود
پس از تو در هوای تو ، خود مجال می شوم
خاصیت سروده ها ، تمام خواستن نبود
برای از تو دم زدن ، شعر محال می شوم
جز غزل شیشه ای ام ، شعر مرا سنگ بدان
چون پس از این شاعر تو ، بر این روال می شوم
یاعلی – رزا

 

 

babam_uk@yahoo.com

درود
در مورده پست فرزاد حسنی که نوشتید میخوام بگم
دلیل اینکه فرزاد حسنی اینقدر طرفدار داره ( البته دخترای دبیرستانی مگه طرفدارش باشن) اینه که نوع بیان کلمات حاضر جوابی و ذخیره واژگانیش خیلی خوبه
و نسبت به بقیه مجری هی خشک و نچسب تونسته حرفی واسه گفتن داشته باشه
ولی میخوام یه چیزی رو. بگم که اگه بدونید میفهمید اون هیچی از خودش نداره
من خودم با قشر خبر نگار جماعت سرو کار دارم
اون اولا که اومده بود متوجه شدم که حرفاش نو ع شوخی هاش و کلماتی که به کار میبری دقیقا کپی برداری از گزارش گره برنامه تفریحی بی بی سی هستش اسم اون گزارش گر بهزاد بلوره

وقتی با یکی دیگه از خبر نگارا این موضوع رو در مسیون گزاشتم اونم خندش گرفت و گفت که حسنی یک دلقکه متقلبه
و خوده اقای بلور هم در جواب من که گفتم از شما تقلید میکنه در نهایت تواضع گفت
بزار خوش باشه

وای به حال صدا و سیما که اینقده مجری زاغارت داره که یک دلقکه متقلب اومده و شده مجری سروزبون دارش
یا حق
محمد برون

 

 

tonijun2000@yahoo.com

ديگ به ديگ ميگه روت سياه!!!
 

هيچ شكي در بي ادبي آقاي حسني نداريم و همه اين راميدانند و همه بخوبي ميدانند كه حسني يك هنرپيشه است و در سناريو اي كه برايش نوشته اند بهترين نقشها را بازي ميكند كه به نظر من به هيچ وجه در اندازه يك مجري بي پرده و رك نيست بلكه در حدي بسيار بيش از اينهاست... لذا اگر فقط به ديد سرگرم كردن مردم به مجري گري بپردازد بد نيست چون همه برنامه ها كه نبايد جدي باشد. حالا لطفا كمي در متني كه آقاي آرش كماندارادب زادهء مودب اصل شماره 1 نوشته اند دقت كنيد ببينيد حداقل 23بار!! از كلمات سخيف و يا فحشهاي نان وآبدار استفاده نموده اند:
ولي چيزي كه براي ما در نوشته هاي اين آقاي آرش كماندار1 عيان ميشود همانا بسيار بسيار باادب!! بودن ايشان است كه جاي بسي تعجب دارد كه چطور مي خواهند يك باادب!! ديگر را ادب!! كنند. واقعا كه ديگ به ديگ ميگه روت سياه!!!
علي-ج

 

 

mhmazidi@gmail.com

تلویزیون اینترنتی

سايتهای ماش‌آپ به سايتهایی گفته مي‌شود كه محتويات خود را از چندين سايت و سرويس متنوع در يكجا جمع‌اوری مي‌ كنند.هرسال برای اين قبيل سايتها يك مسابقه برگذار مي‌شود و برنده‌ها نيز معرفي مي‌شوند.امسال رتبه اول اين مسابقه به سايت  chime.tv رسيد.
طبق معمول كاربران dial-up فعلا مثل بنده صماغ بمكند! شما با ورود به اين سايت به راحتي مي‌توانيد برای خود يك اكانت ايجاد كنيد.در بالا و وسط صفحه يك ويديو قرار دارد.منبع سايت چيمه ، سايتهای برتر اشتراك‌گذاری ويديو مثل يوتيوب و … است.در سمت راست و چپ ويديو گزينه‌های شخصي‌سازی تلويزيون برای شما قرار دارد.به صورت پيش‌فرض تعداد زيادی كانال وجود دارد كه در هركدام مي‌توانيد وارد شويد و ويديوها را ببينيد.همچنين مي‌توانيد ويديوها را favorite كنيد.امكانات جالب شبكه اجتماعی دارد كه افراد مي‌توانند ويديوها و كانالهای مورد علاقه خود را با دوستانشان به اشتراك بگذارند.
در قسمت پايين صفحه  playlist ويديوها قرار دارد.گزينه‌های متعدد امكان پيدا كردن و دسته‌بندی ويديوهای مورد علاقه شما را ميسر مي‌كند.هرگاه شما ويديویی پيدا كرديد كه خواستيد ببينيد مي‌توانيد بر روی ان رفته و با كليك يك ايكون ان را به صورت تمام صفحه دراوريد! برای ديدن باقي امكانات به چيمه‌تی‌وی برويد.

مسابقه با جايزه نفيس: تا كی من و شما صماغ خواهيم مكيد؟؟

 

 

aliakbar_313@yahoo.com

حکمت علوی

از موسی بن جعفر از پدر بزرگوارشان از جد بزرگوارشان از علی بن الحسین (علیه السلام) از پدر گرامیشان روایت شده که فرمودند: روزی امیرالمومنین (علیه السلام) به همراه اصحاب خود در مسجد نشسته بودند... [در همین حین]، زید بن صوحان عبدی عرض کرد: یا امیرالمومنین، کدام سلطان قوت و قدرتش بیشتر است؟ فرمود: مرگ.
عرض کرد: کدام چیز ذلتش بیشتر است؟ فرمود: حرص بر جمع کردن مال دنیا.
عرض کرد: کدام فقر از همه سخت‌تر است؟ فرمود: کفر بعد از ایمان.
عرض کرد: کدام دعوت از همه گمراه کننده تر است؟ فرمود: کسی که مردم را به آنچه خود ندارد فرا می‌خواند.
عرض کرد: کدام عمل افضل است؟ فرمود: تقوی.
عرض کرد: کدام عمل رستگار کننده تر است؟ فرمود: طلب کردن آنچه نزد خداوند است.
عرض کرد: کدام همنشین از همه بدتر است؟ فرمود: آنکه گناهان را نزد انسان زیبا جلوه دهد.
عرض کرد: کدام یک از مردم شقاوتی بیشتر دارد؟ فرمود: کسی که دین خود را به دنیای دیگران بفروشد.
عرض کرد: کدام شخص از همه نیرومند‌تر است؟ فرمود: آنکه بردباریش بیشتر باشد.
عرض کرد: کدام شخص از همه بخیل‌تر است؟ فرمود: آنکه از راه حرام مالی بدست می‌آورد.
عرض کرد: کدام شخص از همه زرنگتر است؟ فرمود: آنکه هدایتش را از گمراهیش تشخیص دهد، پس بسوی هدایتش گرایش یابد.
عرض کرد: چه کسی شایسته‌تر است تا بین مردم داوری کند؟ فرمود: آنکه خشمگین نشود.
عرض کرد: کدام شخص ثبات رای بیشتری دارد؟ فرمود: آنکه مردم او را به خودش و دنیا نیز با زرق و برق خود او را فریب ندهند.
عرض کرد: کدام شخص نادان‌تر است؟ فرمود: کسی که فریب دنیا را بخورد در حالیکه دگرگونی احوال آنرا می‌بیند.
عرض کرد: چه کسی حسرتش بیشتر است؟ فرمود: آن که دنیا و آخرت را تحریم کند که این زیان آشکار است.
عرض کرد: کدام شخص نابیناست؟ فرمود: آنکه برای خدا عملی انجام نداده و از خدا انتظار پاداش داشته باشد.
عرض کرد: کدام قناعت افضل است؟ فرمود: کسی که به آنچه خداوند به او داده قناعت کند.
عرض کرد: کدام مصیبت شدیدتر است؟ فرمود: مصائب در امور دین.
عرض کرد: کدام عمل نزد خداوند محبوب‌تر است؟ فرمود: انتظار فرج.
عرض کرد: چه کسی نزد خداوند برتر است؟ فرمود: آنکه بیشتر از خدا می‌ترسد، و تقوی و زهد بیشتری دارد.
عرض کرد: کدام سخن نزد خداوند برتر است؟ فرمود: زیاد به یاد خدا بودن و تضرع به درگاه او بوسیله دعا.
عرض کرد: کدام گفتار از همه صحیح‌تر است؟ فرمود: گواهی به یگانگی خداوند دادن.
عرض کرد: کدام عمل نزد خدا بزرگتر است؟ فرمود: تسلیم در برابر او و پرهیزکاری و ورع.
عرض کرد: کدام یک از مردم راستگوتر است؟ فرمود: آنکه در میدان جنگ راست بگوید.

«برگرفته از کتاب "من لا یحضره الفقیه"، جلد 4، صفحه 381، تالیف شیخ صدوق»

 

.

alirezamajidi@gmail.com

AideRSS ، سایتی برای پردازش فیدها

فیدها توانسته‌اند نحوه وب‌گردی ما را متحول کنند و کاربران را به سرعت در جریان آخرین اخبار و اطلاعات قرار دهند و آنها را به روز نگاه دارند.
اما حجم اطلاعاتی که امروزه در وب منتشر می‌شود ، بسیار زیاد و سرسام‌آور است. کافی است که در خبرخوان خودتان 50-40 فید داشته باشید ، می‌بینید که خواندن و مرور آنها دشوار است.
با اضافه شدن فیدها ، سرانجام آدم به جایی می‌رسد که می‌بیند جرأت اضافه کردن فیدهای بیشتر را ندارد ، چون می‌داند نمی‌تواند از عهده خوانده همه آنها بربیاید.
پس ما باید در قدم بعدی راهی پیدا کنیم که خبرهای مهم‌تر و برجسته‌تر را جدا کنیم.
سایت
AideRSS کوشش می‌کند نخستین قدم را در این راه بردارد. این سایت از سیستم ساده‌ای برای مشخص کردن پست‌ها جالب‌تر هر وبلاگ یا سایت استفاده می‌کند:

 aideRSS_logo.gif

نخست فیدها را ایمپورت می‌کند ، سپس جستجو می‌کند چند لینک توسط سایت‌های دیگر به هر پست داده شده است ، برای این کار سایت AideRSS از سایت‌های تکنوراتی ، دیگ  ، دلیشس ، IceRocket و Bloglines استفاده می‌کند.

 aider.png

به این ترتیب به پست‌های هر سایت نمره‌ای بین 1 تا 10 داده می‌شود. وقتی شما همه فیدهای خودتان را وارد این سایت کردید ، می‌توانید جالب‌ترین پست‌ها را در میان انبوه پست‌های سایت‌های مورد نظر ببینید.
سایت امکانات دیگری هم دارد ، مثلا می‌توانید فید یک سایت را به آن بدهید و بعد کدی دریافت کنید که با گذاشتن آن در وبلاگ ، جالب‌ترین پست‌های هر سایت را به نمایش بگذارید.
سایت
AideRSS ، نخستین قدم را در راه پردازش نیمه‌خودکار پست‌ها برداشته است ، در قدم بعد بایستی سرویس‌ها ایجاد شوند که بر حسب کلیک کاربران بر روی لینک‌های جالب ، عادات وب‌گردی هر کاربر را حدس بزنند و بتوانند ، پست‌های جالب‌تر را به وی معرفی کنند.

 

 

helia_k48@yahoo.com

بمناسبت روز پدر

HOW A SON/DAUGHTER THINKS OF HIS/HER DAD AT DIFFERENT AGES:

At 4 Years
My daddy is great.

At 6 Years
My daddy knows everybody.

At 10 Years
My daddy is good but is short tempered

At 12 Years
My daddy was very nice to me when I was young.

At 14 Years
My daddy is getting fastidious.

At 16 Years
My daddy is not in line with the current times.

At 18 Years
My daddy is becoming increasingly cranky.

At 20 Years
Oh! Its becoming difficult to tolerate daddy. Wonder how Mother puts
up with him.

At 25 Years
Daddy is objecting to everything.

At 30 Years
It's becoming difficult to manage my son. I was so scared of my father
when I was young.

At 40 Years
Daddy brought me up with so much discipline. Even I should do the same.

At 45 Years
I am baffled as to how my daddy brought us up.

At 50 Years
My daddy faced so many hardships to bring us up. I am unable to manage
a single son.

At 55 Years
My daddy was so far sighted and planned so many things for us. He is
one of his kind and unique.

At 60 Years
My daddy is great.
Thus, it took 56 years to complete the cycle and come back to the 1st stage.
Realise the true value of your parents before its too late.

 

 

barge_sabz20002004@yahoo.com

او فرزند کیست؟



سیزده رجب بود.
خورشید آرام آرام خود را از پشت کوه ابو قبیس بالا کشید.
نور کم فروغ خویش را روانه مکه، زیستگاه دیرین مردان خدا کرد.
کوچه‌ها شلوغ‌تر از هر روز به نظر می‌رسید.
اطراف کعبه ازدحام چشمگیری بود.
خورشید باز هم بالاتر آمد. اینک تکاپو و رفت و آمد غیر معمول مکه، کاملا جلب نظر می‌کرد. هر کس از خانه خارج می‌شد، یک راست به طرف کعبه می‌رفت.
اطراف مکه لحظه به لحظه شلوغ‌تر می‌شد.
این همه مردم، صبح اول وقت، به یقین برای طواف از خانه خارج نشده‌اند.
عده‌ای رنگ به چهره نداشتند.
تعدادی از زنان بنی‌هاشم، هراسان به کعبه می‌نگریستند. چند نفر به طرف در ورودی کعبه رفتند.
خدمتگزاران مسجدالاحرام از این در وارد کعبه می‌شدند و خانه را نظافت می‌کردند.
تلاششان برای ورود به کعبه بی‌نتیجه ماند.
یکی گفت: سه روز است که تلاش می‌کنیم این در را باز کنیم.
مردی گفت: تا به حال نه چنین چیزی دیده و نه شنیده‌ام.
شما را به خدا به این شکاف نگاه کنید!
دیوار شکاف خورده!
از هم باز شده!
یکی را در خود جای داده!
بعد هم دوباره بسته شده!
جوانی با صدای بلند فریاد کشید.
این کعبه است.
خانه خداست.
معمار آن آدم صفی و ابراهیم خلیل بوده.
آجرهایش با دستان اسماعیل ذبیح آشناست.
زمینش بدن انبیای بزرگ خدا را، در آغوش گرفته.
چگونه می‌شود سه روز، زن بارداری را در خود جای دهد؟
پیرمرد گفت:
من و دوستانم با چشمان خود دیدیم! ما چند نفر کنار کعبه حرف می‌زدیم، فاطمه بنت اسد وارد شد. به سختی راه می‌رفت. از درد به خود می‌پیچید. مقابل کعبه ایستاد، دست‌هایش رو به آسمان بود و مناجات می‌کرد.
نزدیک شدم ببینم با این حال زار برای چه اینجا آمده؟
با خدا چه کار دارد؟ شنیدم می‌گفت:
پروردگارا!
من به تو و به هر پیامبری که فرستادی، ایمان آورده‌ام.
هر کتابی که نازل کردی باور دارم.
گفته‌های جدم ابراهیم علیه السلام را تصدیق می‌کنم.
پیرمرد توضیح داد: می‌دانید که فاطمه بنت اسد، از نوادگان اسماعیل است.
بعد گفت: از تو می‌خواهم که به حق خانه‌ات و به حق فرزندی که همراه دارم.
- او که با من سخن می‌گوید و مونس من است و یقین دارم یکی از آیات عظمت توست - ولادت او را بر من آسان کنی.
تا این سخنان از دهان او خارج شد ناگهان دیوار کعبه شکاف برداشت! شکاف کاملاً باز شد.
به حدی که یک نفر بتواند به راحتی از آن رد شود. بعد هم او وارد شد و لبه‌های شکاف به هم رسید. اینک سه روز است داخل کعبه است. (1)
در همین گیر و دار چشم‌ها به طرفی برگشت. مردی با چهره‌ای جذاب وارد مسجدالحرام شد. لبخند دل نشینی بر لب داشت.
از همان دور که می‌آمد، به شکاف کعبه خیره شده بود؛ همان جایی که سه روز قبل باز شده بود و زن بارداری را در آغوش گرفته بود.
جمعیت اطراف کعبه افزوده شده بود و همگی متوجه مرد تازه وارد بودند او کیست؟ ابوطالب است! همسر فاطمه بنت اسد، که اینک در کعبه است.
ابوطالب در مکه از احترام فراوانی برخوردار بود و بزرگ خانه خدا محسوب می‌شد. در کارهای مهم، حرف، همیشه حرف او بود. پدرش عبدالمطلب نیز این گونه بود؛ همان که در داستان ابرهه و اصحاب فیل، شایستگی فراوانی از خود نشان داد.
ابوطالب نزدیک شد. مردم به احترام او کمی عقب ایستادند. کسانی که در اطراف نشسته بودند تمام قامت ایستادند. نزدیک شد و تا نزدیکی شکاف رفت. خدای بزرگ! این فرزند کیست که خانه خدا این گونه پذیرای مام اوست؟


-------------------------------------
پی‌نوشت:
1- یکی از فضائل امیرالمومنین، تولد آن حضرت در خانه خداست. به این صورت که: ... سلام بر تو ای دریای علوم، سلام بر تو که در کعبه به دنیا آمدی و ... . (بحار الانوار، ج 97، ص373)

 

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
پیتزا دهاتی

مواد لازم:
سیب زمینی متوسط: 2 عدد
تخم مرغ: 2 عدد
سوسیس کوکتل: 2 عدد
فلفل دلمه ای کوچک: 1 عدد
قارچ: 3 عدد
پنیر پیتزای رنده شده : 100 گرم
نمک؛ فلفل؛ پودر آویشن: بخ میزان لازم


طرز تهیه :
سیب زمینی ؛ سوسیس؛ فلفل دلمه ای و قارچ را به صورت نگینی خرد کرده و همه را جداگانه سرخ کنید؛ توجه داشته باشید باشید که قارچ را برای اینکه آب نندازه بهتره که با کمی آبلیمو سرخ کنید.
تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکنید و خوب بزنید تا کف کند
کف یک ماهیتابه نچسب را با کمی روغن چرب کنید با سیب زمینی های سرخ شده کف ماهیتابه را بپوشانید بعد سوسیس ها سپس فلفل دلمه ایی ها و قارچ را روی آنها بریزید
نمک و فلفل را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و بعد از داغ شدن ماهیتابه تخم مرغ را روی مواد بریزید اما دقت داشته باشید که نظم چیدمان مواد بهم نخورد و تخم مرغ به صورت یکنواخت در تمام قسمتهای ماهیتابه پخش شود
حرارت را کم کنید و اجازه بدهید تا تخم مرغ ببندد؛ سپس پنیر پیتزا را روی سطح غذا پخش کنید و کمی پودر آویشن و فلفل سیاه روی آن بریزید؛ درب ماهیتابه را بسته و اجازه بدهید تا پنیر پیتزا آب شود
پیتزای دهاتی آماده است؛ مواد فوق برای دو نفر می باشد. 
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

azadeh1401@yahoo.com

بمناسبت روز پدر
نامه ای به پدر شهیدم محمد ناصر ناصری


بابا جان باز سلام
ای پدر جان منم زهرایت دختر کوچک تو ای امید من و ای شادی تنهایی من
به خدا این صدمین نامه بود از چه رو هیچ جوابم ندهی ؟
یاد داری که دم رفتن تو دامنت بگرفتم ؟ من به تو می گفتم پدر اینبار نرو پدر اینبار نرو
من همانروز بله فهمیدم سفرت طولانی ست
از چه رو ای پدرم تو به این چشم ترم هیچ توجه نکنی ؟
به خدا خسته شدم
به خدا قلب من آزرده شده
چند سال است که من منتظرم
هر صدایی که ز در می آید همچو مرغی مجروح پابرهنه سوی در تاخته ام
بس که عکست به بغل بگرفتم رنگ از روی من و عکس چو ماهت رفته است
من و داداش رضا بر سر عکس تو دعوا داریم
او فقط عکس تو را دیده پدر با جمال تو سخن می گوید
مادرم از تو برایش گفته او فقط بوی پدر را ز لباست دارد
بس که پیراهن تو بوییده بس که در حال دعا رو به سجاده تو اشک فشان نالیده
طاقتش رفته دگر پای او سست شده دل او بشکسته
به خدا خسته شدیم
پدرم گر تو بیایی به خدا من ز تو هیچ تقاضا نکنم
لحظه ای از پیشت جای دیگر نروم هرچه دستور دهی من بلافاصله انجام دهم
همه دم بر رخ ماه و قدمت بوسه زنم
جان زهرا برگرد
جان زهرا برگرد
دائما" می گویم : مادرم هرکه رفته است سفر برگشته پدر دوست من پدر همسایه پدران دگر
پس چرا او سفرش طولانی است ؟
او کجا رفته مگر ؟
او که هرگز دل بی مهر نداشت او که هر روز مرا می بوسید
او که می گفت برایش به خدا دوری از ما سخت است
پس چرا دیر نمود ؟
آری من می دانم که چرا غمگین است علت تاخیرش من فقط می دانم
آخر آن موقع ها حرف قرآن و خدا و جون بود
کربلا بود و هزاران عاشق
همه مسئولین چون رجایی و بهشتی بودند
حرف یکرنگی بود
ظاهر و باطن افراد ز هم فرق نداشت
همه خواهرها زیر چادر بودند
صحبت از تقوی بود همه جا زیبا بود
پارک هم بوی شهادت می داد جای رقص و آواز همه جا صوت دعا می آمد
کوچه ها راست و مردم همه راست همگی رو به خدا همه خط ها روشن خوب و خوانا بودند
حرف از ایمان بود حرف از تقوی بود
اما امروز پدر
درد دل بسیار است
همه آنچه به من می گفتی رنگ دیگر دارد یا بسی کمرنگ است
من که می ترسم تنها به خیابان بروم مادرم می ترسد او به من می گوید در خیابان خطر است
بر سر بعضی ها چادری پیدا نیست مویشان بیرون است
همه عینک دارند به نظر می آید چشمشان معیوب است راهشان پیدا نیست
خط کج گشته هنر
بی هنرها همگی خوب و هنرمند شدند
کج روی محبوب است
در مجالس و سخنرانی ها جای زیبای شهیدان خالی است یا اگر هست از آن بوی ریا می آید
نامهای شهدا از روی اماکن همه برمی دارند
از دل غمزده ما همگی بی خبرند یا نه بهتر بگویم بر روی اشک یتیمان شهید جنگ شادی دارند
سرقت مال عمومی هنر است
ترس از آزادی است
ترس از رابطه با امریکاست
آری من می دانم علت غصه و اندوه تو بابا این است
پدرم من اینبار می نویسم که اگر بازگشتن ز برایت سخت است ما بیاییم برت
تو فقط آدرست را بنویس در کجا منزل توست
مادرم می داند مادرم می داند
او به من می گوید پدرت پیش خداست در بهشتی زیبا با همه هم سفرانش آنجاست
خانه اش هم زیباست
حضرت خامنه ای هم می گفت: دخترم غصه نخور پدرت خندان است دوستت می دارد
تو اگر گریه کنی پدرت هم به خدا می گرید
همه شب لحظه خواب پدرت می آید صورتت می بوسد دست بر روی سرت می کشد او
من از آن لحظه دگر شاد و خوشحال شدم
از خدا می خواهم تا که جان در تنم است تا حیاتی باقیست رهبرم چون پدری بر سر من زنده بود
چهره زیبایش چون جمال مه تو شاد و پرخنده بود
من به تو قول می دهم که دگر از این پس اینهمه اشک غم انگیزه نریزم بابا
همچو مادر از فراق رویت نیمه شب نوحه و زاری نکنم
تو فقط ای پدرم از خدایت بطلب که من و مادر و این امت اسلامی ما
همگی چون تو پدر راه ما راه شهیدان باشد دائما" بر سر ما سایه رهبر و قرآن باشد
پدرم خندان باش
من به تو مفتخرم

-------------------------------
پی نوشت :
صدای این کبوتر بچه را در اينجا می توانید بشنوید

 
 

less10mah@gmail.com

ناسيوناليستهای ناشی

اگر اين چند روزه در ميادين مركزي تهران تردد كرده باشيد لابد بيلبوردهاي بزرگي را ديده ايد كه خبر از برگزاري همايش بازپس گيري باغ قلهك مي دهد . اين افراد ستادي را هم تاسيس كرده اند و خلاصه كلي خرج كرده اند و انرژي صرف كرده اند تا اين باغ را كه به اعتقادشان توسط دولت انگلستان غصب شده است پس بگيرند. حتی برای نشان دادن تصاویر باغ از گوگل هم مدد گرفته اند تصویر  هوایی آن را از گوگل برداشته  و به نام خودشان در سایت ستادشان  قرار داده اند

http://www.baghegholhak.ir/Picture/01.gif

 پيش از اين هم چندين بار در مقابل اين باغ تجمعاتي را برپا كرده بودند و حتي عده اي از نمايندگان مجلس نيز كه همفكر اين جماعت هستند طرحي را براي بازپس گيري اين باغ در مجلس مطرح كرده بودند. در اين بين دولت انگلستان غير از يك تهديد ضمني مبني بر مقابله به مثل اين دولت درصورت عملي شدن بازپس گيري اين باغ (بدون هيچ توضيح اضافي ) عكس العمل خاصي نشان نداده است. (برخي احتمال داده اند منظور سفير انگلستان بازپس گيري باغ فرهنگي ايران در شهر منچستر باشد)  
حتي سايت بي بي سي هم تنها گزارش اين وقايع و حرف هاي مخالفين حضور دولت انگلستان در اين باغ را منتشر كرده و تا كنون پاسخ يا دفاع  رسمي دولت انگلستان هيچ جا مطرح   نشده است. اين سكوت بيش از آنكه نشانه ضعف باشد نشان مي دهد كه دولت مذكور به خوبي بر بي اساس بودن اين ادعاها واقف است و اگر كار به محكمه كشيده شود تقريبا مطمئن است بازنده بيرون نمي آيد.
اگر بخواهيم بي طرفانه به اين موضوع نگاه كنيم . به نظر من هم حق به جانب دولت فخيمه انگلستان است و   اين اعتراضات كمترين بار حقوقي و منطقي ندارد و تنها عده اي آدم بيكار براي خودشان سرگرمي مضحكي درست كرده اند كه  ثمره آن هيچ نتيجه اي جز بي آبرويي براي كشور مان  نيست.

*سفارتخانه انگلستان در خيابان فردوسي تهران واقع است . سفارتخانه هاي كشورهاي آلمان ، روسيه و تركيه نير به فاصله كمي در همان حوالي واقع هستند.سفارت ايتاليا قدري دورتر در خيابان ايتاليا قرار دارد. گويا در زمان ناصرالدين شاه  باغي در قريه قلهك (كه آن زمان هنوز جزو تهران نشده بود) به دولت انگلستان به عنوان باغ ييلاقي و براي استفاده سفير انگلستان اعطا شده است . اين باغ به واسطه قرار گرفتن بر   خيابان دكتر شريعتي (كوروش سابق) نرسيده به پل دو گل (پل آيت الله صدر كنوني) برای تمامی اهالی تهران که از طریق این خیابان به سمت میدان تجریش (میدان قدس فعلی) رفته باشند، آشنا است. در فاصله كمي از اين باغ  حوالي خیابان پل رومي ، باغ هاي مشابهي به منظوري مشابه   در اختيار سفارتخانه هاي روسيه ، آلمان و تركيه هم گذاشته شده  است با فاصله اي قدري دورتر در خيابان فرمانيه (شهيد لواساني كنوني ) دولت ايتاليا هم باغ مشابهي دارد.  
تمامي اين باغ ها   نسبتا وسيع هستند، (ولي هيچ يك وسعت باغ انگلستان را ندارند.) مضحك نيست كه تنها نسبت به مالكيت انگلستان اعتراض مي شود و تجمع برگزار مي گردد؟
*حتي اگر ادعاي معترضين پذيرفته شود و اسناد مالكيت اين باغ كه در اختيار دولت انگلستان است جعلي فرض شود و اقامت انگليسي ها در اين باغ ،‌تصرف عدواني تلقي گردد ، با توجه به اينكه اين دولت در طول تصرف حدود 200 ساله خود در اين ملك عمران و آبادي ايجاد كرده و در آن ساخت و ساز انجام داده - طبق قوانين كشورخودمان- مادامي كه شاكي خصوصي (فردي با سند مالكيت رسمی) براي اين ملك وجود نداشته باشد اين دولت مالك اين باغ محسوب مي شود و مي تواند به تصرف خود ادامه دهد.
 حتي در صورت وجود چنين شخصي كه ادعاي مالكيت باغ را داشته باشد و يا ارائه اسناد محكمه پسند توسط مدعي العموم  درباره مالكيت اين باغ -باز هم طبق قوانين كشور خودمان- ،مالك مذكور  يا مدعي العموم مي بايستي مسقفات (بنا هاي احداث شده در اين باغ)   را از سازنده آن (دولت انگلستان) خريداري كند و همچنين هزينه هايي كه در طول اين سال ها صرف آباداني آنجا شده است با احتساب بهای درخت هایی که در آن پرورش یافته اند را نيز پرداخت نمايد.
يك محاسبه سرانگشتي از هزينه انجام شده در طي 200 سال در اين باغ نشان مي دهد ، مبلغي كه مدعي العموم يا مالك فرضي بايد بابت خلع يد از اين باغ به دولت فخيمه انگلستان   بپردازد احتمالا بسيار بيشتر از قيمت كنوني باغ مي شود. البته اين شرايط  با فرض طرح دعوي در دادگاه هاي ايران است . تقريبا مسلم است كه درصورت طرح اين دعوي در دادگاه هاي بين المللي برد با چه كسي است و چه كسي بيشتر ضرر مي كند .
اگر روحيه دايي جان ناپلئوني مان را قدري تقويت كنيم مي شود گفت "اينم كار خود انگليسا است" و  می توانیم  احتمال بدهيم كه خود دولت فخيمه انگلستان براي جبران كسر بودجه اش چنين ترفندي را بكار گرفته است

 

 

mamaam110@yahoo.com

بلاهاى طبيعى، زيان‏هاى روحى و آزمايش الهى
(بخش سوم و پاياني)

حافظ مى‏گويد:
هر كه در اين بزم مقرّب‏تر است‏
جام بلا بيشترش مى‏دهند
شهيد ثانى مى‏نويسد: بايد بلاديدگان به اين نكته توجه كنند كه مصايب غالباً از جانب خداوند متعال، ويژه فردى است كه حق‏تعالى به وى عنايت زيادترى دارد و او را از توجه مخصوص برخودار ساخته است.(16)
كودكان نبايد فراموش شوند
در ميان گروههاى سنّى، كودكان، آسيب‏پذيرترين افراد به هنگام حوادث ناگهانى هستند. كودكان بازمانده از رخدادهاى طبيعى توانايى تحمل درد از دست دادن والدين و نزديكان را ندارند. در هنگام بحران بايد تنها شنونده‏اى همدل براى اين افراد باشيم. در مورد حرف‏ها و نگرانى‏هاى آنها سريع قضاوت نكنيم و با رفتار و اعمال غير متناسب، فشار و نگرانى روانى آنان را افزايش ندهيم و بايد احساسات عاطفى خويش را كاملاً كنترل كنيم. به همين دليل روان‏شناسان عقيده دارند براى حفظ تعادل روحى كودكان بهتر است آنان در شهرى كه دچار حادثه شده‏اند و در خانواده‏هايى كه وابستگى فاميلى دارند، باقى بمانند و به زندگى ادامه دهند. لازم است از جابه‏جا شدن آنان تا سر حد امكان پرهيز كرد.
امكان دارد واكنش نسبت به حوادث بلافاصله و يا روزها و حتى هفته‏ها پس از سانحه در بين كودكان بروز دهد كه بايد از دست دادن اطمينان نسبت به بزرگترها را به اين وضع افزود. در اين حالت بايد براى ايجاد احساس امنيت در كودك وى را در آغوش گرفت و ماجراى سانحه را تا حد امكان برايش شرح داد و او را تشويق كرد تا احساسات خود را بيان كند، نيز به وى كمك شود تا بفهمد ناراحتى پس از حادثه ناگوار، طبيعى است؛ اگر چه پاسخگويى به كودكان در مورد از دست رفتن والدين دشوار است، ولى محال نيست. بهترين راه در اين زمينه راستگويى و صداقت است. بايد از گفتن دروغ‏هايى چون پدر يا مادرت فوت نكرده و به سفر رفته‏اند، پرهيز كرد. اين گونه پاسخ‏هاى نابه‏جا غير از آن كه كودگان را سردرگم مى‏كند، ميزان اعتماد آنان را به بزرگ‏ترها رفته رفته كاهش مى‏دهد. بايد نگذاشت مرگ عزيزان، اطفال را مأيوس و اندوهگين كند. مى‏توان به بچه‏ها گفت به جاى آنها كه از دست رفته‏اند، افراد مهربانى از راه مى‏رسند يا آنكه به آنان تذكر داد رفتار خوب شما درگذشتگان را شادمان مى‏كند و يا چون تو بچه خوبى هستى و اذيت نكرده‏اى مادرت يا پدرت خوشحال شده است. نبايد اجازه داد ياد افراد متوفا يكمرتبه فراموش شوند بلكه مى‏توان خاطرات خوشى را كه از آنها در ذهن مانده، براى اطفال بيان كرد. مرور خاطراتى از افراد فوت شده براى فرزندان بخصوص امورى كه در ارتباط با كودكان بوده است و مسائلى از اين قبيل مى‏تواند نور اميد را در ذهن و روان بازماندگان كم سال زنده كند، البته خاطرنشان مى‏گردد خاطره‏هاى رفتگان را نبايد با بى‏تابى، غصّه و حزن براى كودكان تعريف نمود زيرا آنان افسرده مى‏شوند و از افراد متوفا بيزار مى‏گردند.
آگاهى درست، طفل را مقاوم، استوار و داراى شخصيت متعادل مى‏كند به نحوى كه كنترل خويش را چه در آن هنگام و چه در سنين بعد حفظ خواهد كرد. آشنايى تدريجى با مشكلات، كودك را آبديده مى‏كند به شرطى كه انتقال مفاهيم و آگاهى‏ها به وى درست، منطقى و متناسب با سطح درك و عواطف او باشد. احتياجى نيست بازماندگان كوچولو را با غم و افسردگى آشنا كنيم بلكه بايد به آنها بياموزيم كه غم‏ها را چگونه تحمل كنند، رفته رفته فراموش نمايند و از اين وقايع اسف‏انگيز پند گيرند.
كودكى كه شاهد وقوع حادثه‏اى ناگهانى و مخرّب بوده و از بين رفتن يا زخمى شدن عزيزان و نيز خراب شدن محل زندگى خود و خانواده‏اش را مشاهده كرده است، احتياج به فرصتى فورى در فضاى آرام و مهربان و اطمينان‏بخش، در روزهاى بعد از حادثه دارد. بسيار مهم است كه به كودكان اطلاعاتى در خصوص آنچه رخ داده و آنچه اتفاق خواهد افتاد و اينكه نتيجه احتمالى وضع فعلى چه خواهد بود، داده شود. مثبت و خوش‏بين بودن در مورد موقعيت پديد آمده، برقرارى ارتباط كافى با كودكان، حمايت عاطفى از آنان، يافتن علايق مشترك بين بزرگسالان و اطفال در موقعيت‏هاى بحرانى و مصايب، از ديدگاه روان‏شناختى، اطمينان‏بخش خواهد بود.
جابه‏جايى مكانى آن هم به صورت اجبارى در بحران‏هايى چون زلزله موقعيتى استرس‏زا براى انسان‏ها در هر سنى كه باشند بر جاى مى‏گذارند كه اين عارضه بر زندگى كودكان اثراتى به مراتب ناگوارتر و مخرّب‏تر خواهد گذاشت. معمولاً وقتى كودكى بر اثر آسيب‏هاى ناشى از حوادث طبيعى از آغوش پر مهر و گرم خانواده جدا مى‏شود و در محيطى جديد و كاملاً غريبه قدم مى‏گذارد دچار ترس و دلهره مى‏گردد و واكنش‏هاى منفى رفتارى و گريز از موقعيت‏هاى ترسناك از خود بروز مى‏دهد. بنابراين بايد كوشش شود اين نقل و انتقال‏ها با آمادگى روانى و ذهنى كودكى و به آرامى و قدم به قدم صورت گيرد. دليل جابه‏جايى براى آنان شرح داده شود و به كودكان متذكر گردند كه در وضع جديد، اوضاعى بهتر و آرام‏تر خواهند داشت. حتى‏الامكان و به ميزان توانايى به اطفال در جابه‏جايى مسئوليت داده شود، زيرا مايلند احساس كنند عضو مفيد و مؤثرى براى جامعه و خانواده و كمكى براى بزرگ‏ترها و همسالان هستند. كوشش شود كودكان اشتراكاتى بين محيط جديد و محل زندگى قبلى بيابند و از محل اسكان تازه آگاهى‏هاى قابل دركى به دست آورند. نيز تلاش‏ها بر اين باشد كه كارى بر خلاف ميل كودكان صورت نگيرد و در حد توان و امكان، حق انتخاب داشته باشند. اين روند ميزان سازش اطفال را با محيط جديد افزايش مى‏دهد؛ در ضمن بايد فرصتى را فراهم كرد تا كودكان هر زمان كه تمايل دارند از حادثه صحبت كنند و در هنگام سخن گفتن، بايد با آنان همدل و همراه گرديد تا بهتر بتوانند احساسات خود را به صورت كلامى و گفتارى بيان كنند. حق ناراحتى و گريه و زارى را بايد به كودكان ياد بدهيم. البته ضرورت دارد در اين هنگام آنان را مورد حمايت‏هاى روانى و عاطفى قرار داده و در برخورد با اطفال رفتارى مشفقانه و توأم با عطوفت و محبت بروز دهيم.(17)

--------------------------------------------------------------------------------

پى‏نوشت‏ها:
1) بحارالانوار، علامه مجلسى، ج 67، ص 210.
2) سوره بقره، آيه 155.
3) نك: سوره انعام، آيه 42.
4) همان، آيه 43.
5) عدل الهى، شهيد آيت‏اللَّه مطهرى، ص 181.
6) مبانى زمين‏شناسى، ابروچف، ترجمه دكتر عبدالكريم قريب، ص 398.
7) با استفاده از نوشتار دكتر رضا كاظم‏زاده، روان‏شناس بالينى در كشور بلژيك، روزنامه اطلاعات، شماره 22961، 14/10/1382.
8) گفتگو با دكتر مهدى طالب (عضو هيئت امناى پژوهشكده سوانح طبيعى و كارشناس مسائل اجتماعى)، مجله فرهنگ و پژوهش، شماره 134، ص 30.
9) من لا يحضره‏الفقيه، ج‏1، ص‏235.
10) مسكّن‏الفؤاد عند فقد الاحبة و الاولاد، شهيد ثانى، ترجمه دكتر سيد محمدباقر حجتى، ص‏245 - 244.
11) نشريه علمى و پژوهشى علوم انسانى دانشگاه الزهرا، شماره نهم و دهم، نشريه حمايت، شماره 10؛ رنج و التيام، ويليام وردن، ترجمه محمد قائد.
12) ترجمه مسكّن الفؤاد، ص‏107 - 106.
13) تحمل و مهار مصيبت از ديدگاه احاديث، عبدالهادى مسعودى، مجله علوم حديث، سال نهم، بهار 1383، ش‏31.
14) وسايل‏الشيعه، ج‏11، ص 573 و 591.
15) ثواب‏الاعمال و عقاب‏الاعمال، ج‏1، ص‏333 و 442.
16) ترجمه مسّكن‏الفؤاد، ص‏265.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 مرداد / 28 جولاي / 13 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
6 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نشست بزرگان براي انتقال پايتخت از تيسفون به استخر (شيراز) در لحظه حساس تاريخ ايران

بقاياي طاق كسري ( كاخ سلطنتي ساسانيان در تيسفون (مدائن)

درپي كشته شدن رستم فرخزدا يكي از ژنرالهاي ايران به دست اعراب مسلمان و افتادن درفش كاويان ــ پرچم ارتش ــ به دست آنان، 28 ژوئيه سال 636 ميلادي يزدگرد سوم آخرين شاه ساساني ايران به اصرار بزرگان كشور جلسه مشورتي درعمارت سلطنتي (طاق كسري) تشكيل داد تا پيشنهادهاي تازه شنيده شود. در اين جلسه پيشنهاد شد كه راه حل، انتقال فوري پايتخت از تيسفون به استخر (شيراز) است. تا آن زمان اين نخستين بار بود که پرچم کاويان تصرف شده بود. ارتش ايران در دوران خسرو پرويز و در نتيجه جنگهاي غير ضروري او با روميان و لشکر کشي به مصر و تصرف اين سرزمين و پيش از همه اينها درگيري اش با بهرام چوبين سردار ايراني خسته و فرسوده شده بود و به علاوه حمله وسيع اعراب پيش بيني نمي شد که يزدگرد سوم با همه امکانات خود برضد آنان وارد عمليات شود. پس از برکناري خسرو پرويز و قتل او در زندان به تصويب سران كشور، اقتدار دولت ساساني در زمان جانشينان وي که هرکدام مدت کوتاهي حکومت اسمي داشتند تضعيف و ادامه اختلاف طبقاتي در جامعه ايران مزيد برعلت شده بود - همان اختلاف طبقاتي که قبلا مزدک براي ازميان بردنش بپاخاسته بود.
     به نوشته مورخان روم شرقي (قسطنطنيه)، يزدگرد سوم در نشست تيسفون (28 ژوئيه 636)، نخست پيشنهاد انتقال پايتخت را پذيرفت، ولي بعدا آن را رد كرد. اعراب، سال بعد تيسفون را مورد حمله قراردادند كه يزدگرد به منطقه حلوان نقل مكان كرد و چون در همين سال در جلولا (نزديك حلوان) هم شكست خورد به سوي نهاوند عقب نشيني كرد كه بعدا در آنجا هم شكست خورد و به خراسان بزرگتر رفت تا در آنجا به مقاومت ادامه دهد كه در مرو ترور شد و دولت چين حاضر نشد كه در اختيار پسر او كه به آنجا متوسل شده بود نيروي نظامي بگذارد. دليل شكست يزدگرد سوم در جنگ نهاوند، عمدتا اين بود كه پياده ارتش حاضر به مقاومت شديد در برابر مسلمانان نشده بود زيرا كه تا اين زمان پيام اعراب مسلمان مبني بر بسط عدالت و برادري به گوش «وركينگ كلاس» ايران كه پياده نظام از ميان آنان بود رسيده بود. به علاوه، سپاهيان مسلمان مي گفتند كه قصد حكومت كردن ندارند و تنها براي ترويج اسلام آمده اند و پس از رسيدن به هدف، باز مي گردند (که ديديم باز نگشتند و تا سه قرن حکومت کردند) و ....

 

زمينه سازي روزنامه هاي کشورهاي متفق براي حمله نظامي به ايران در 1320

مطبوعات متفقين براي آماده ساختن زمينه حمله نظامي به ايران و توجيه آن ، در شماره هاي 28 ژوئيه 1941 خود ، با يك مضمون ايران را محل استقرار ستون پنجم هيتلر وانمود كردند و نوشتند كه ارتش ايران طبق نقشه محرمانه آلمان آماده حمله به قفقاز مي شود تا در اين منطقه نيروهاي شوروي از دو سوي تحت فشار قرار گيرند. اين روزنامه ها گزارش ها اغراق آميز از قدرت و وسعت ارتش ايران منتشر كرده بودند و روز هاي بعد هم بدون اين كه تكذيبيه هاي ايران را چاپ كنند به اين تبليغات خود ادامه دادند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

06/05/58
روي آوردن عراق براي تامين تسليحات به فرانسه و رها نمودن شوروي.
06/05/60
انتخاب آقاي رجايي به رياست جمهوري.
عقب‌نشيني عراق تا انتهاي كرخه نور پس از 9 ماه.
06/05/66
بازتاب پيام فرياد برائت در راديو لندن ، واشنگتن‌پست ، راديو اسراييل ، راديو امريكا و راديو كلن .
تداوم تلاش‌هاي ايران و عراق در ميمك براي تصرف و تثبيت مواضع خود و حملات متعدد هوايي عراق .

جلسه فرماندهان سپاه در مورد اجراي عمليات “ نصر 7 “ در غرب سردشت و گزارش اقدامات انجام شده .
گلوله‌باران اسكله العميه ؛ نفوذ به مقر عناصر ضدانقلاب در استان اربيل و كشتن تعدادي از آنها و پناهنده شدن تعدادي از كردهاي عراق به نيروهاي خودي .

كمين و حمله عناصر كومه‌له در كلاشين و سنندج ؛ حمله افراد حزب دمكرات به كارگاه يك شركت راه‌سازي در جاده اروميه ـ سٍرو .
سازمان‌دهي بيش از 30 هزار بسيجي استان‌هاي هرمزگان و بوشهر براي اجراي مانور “ شهادت “ .

طومارهاي جداگانه با امضاي 365 هزار بسيجي در لبيك به پيام فرياد برائت و اعلام آمادگي جهت اجراي عمليات انتحاري در خليج‌فارس ؛ اطلاعيه ستاد كل سپاه با عنوان “ لبيك يا امام “ : تأكيد بر ادامه جنگ تا رسيدن به پيروزي نهايي .
گزارش ان . بي . سي . و خبرگزاري فرانسه از اقدامات امريكا در مقابله با مين در خليج‌فارس : اعزام هر چه سريع‌تر نيروهاي جديد از قبيل ناو “ ميسوري “ به منطقه ، همچنين درخواست پايگاه و كشتي‌هاي مين‌روب از كويت و عربستان براي استقرار نيروهاي خود ( امريكا ) و پاك‌سازي منطقه از مين .

آغاز رسمي نصب پرچم انگلستان بر يك فروند نفت‌كش كويتي ؛ درخواست اتحاديه دريانوردان انگليسي از دولت اين كشور براي مشورت با ديگر كشورها جهت تشكيل يك واحد دريايي زير نظر سازمان ملل متحد ؛ اسكورت يكي كشتي گازبر با ناوهاي فرانسوي در خليج‌فارس .
تفسير روزنامه اينديپندنت ، “ ويليام بهين “ استاد دانشگاه برن ، روزنامه “ ال‌پائيس “ از حادثه برخورد بريجتون به مين و پي‌آمدهاي آن .

معاون اول وزير خارجه شوروي در ديدار با سفير ايران در مسكو ، مواضع شوروي را درباره مسائل اخير منطقه تشريح كرد ؛ سخنان “ گريموف “ سخن‌گوي وزارت خارجه شوروي در مورد اهداف امريكا در خليج‌فارس .
“ وليد جنبلاط “ رهبر حزب سوسيال دروزي لبنان تهديد كرد كه به ناوگان فرانسه و امريكا حمله مي‌كند .

“ تدي تيلور “ نماينده پارلمان انگلستان ، عراق را آغازگر جنگ معرفي كرد ؛ همچنين انتقاد وي از عملكرد شوراي امنيت ؛ لغو ديدار وزير اقتصادي عراق از آلمان .
ديدار وزير خارجه آلمان از اردن و حمايت وي از تلاش‌هاي سازمان ملل متحد در پايان دادن به جنگ ايران و عراق

رسيدن نخستين محموله نفت خط لوله جديد عراق ـ تركيه به سواحل مديترانه و تأثير آن بر بازار نفت جهان .
روابط ايران و فرانسه : توافق در مورد كشورهاي حافظ منافع ، خودداري فرانسه از خريد نفت ايران و ديدار طارق عزيز با ژاك شيراك در فرانسه .

به حال آماده‌باش درآمدن تاسيسات امريكائي در سراسر جها
ملاقات وزير خارجه آمريكا با وزير خارجه عراق در مورد قعطنامه 59

آمريكا جمعاً 17 ناو جنگي براي حمايت از نيمي از ناوگان نفتي كويت به كار گرفته است
06/05/67
درخواست سازمان ملل از 30 كشور از جمله كشورهاي شمال اروپا براي مساعدت در جهت كنترل توقف جنگ ايران و عراق
انجام عمليات پيروزمند مرصاد.

 

 

انتخابات پنجمين دوره رياست جمهوري برگزار شد

6 مرداد 1368 - انتخابات پنجمين دوره رياست جمهوري برگزار شد و از سوي وزارت كشور آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس جمهور ايران به اين مقام دست يافت . همچنين در همين روز همزمان با انتخابات رياست جمهوري ، همه پرسي اصلاح قانون اساسي نيز انجام گرفت و اين نظر خواهي با شركت بيش از شانزده مليون تن از مردم برگزار شد و ضمن آن اصلاح قانون اساسي به تصويب ر0سيد .

Mobin_s2004@yahoo.com
28 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

دنياي هنر

روزي كه « باخ » درگذشت

امروز سالگرد درگذشت « يوهان سباستيان باخ J.S.Bach » موسيقيدان بلند آوازه آلماني است كه 28 ژوئيه 1750 درگذشت . وي بسال 1685 به دنيا آمده بود و 65 سال عمر كرد . پدر يوهان نيز موسيقيدان بود. باخ آهنگهاي جاويدان متعدد ساخته و به يادگار گذارده است . او مانند پدرش در نواختن ترومپت مهارت ويژه داشت.

 

خودكشي زني كه با دوربين تاريخنگاري مي كرد

ديان آربس Diane Arbus از معروفترين هنرمندان عكس قرن 20 آمريكا 28 ژوئيه 1971 در 48 سالگي خودكشي كرد. هنر او در گرفتن عكس مستند بود . او مي گفت كه مي خواهد با دوربين « تاريخ اجتماعي » را بنويسد و چنين كتابي، يكپارچه حقيقت است ، زيرا كه دوربين آئينه است و دروغ نمي گويد و با قلم فرق بسيار دارد.
    « ديان » براي يافتن سوژه هاي خود به بيمارستانها ، به محله هاي فقير نشين شهر ، به ميان خانه بدوشها ، گدايان ، سالخوردگان تنها ، عليل ها و ... مي رفت و در حالت خاصي از آنان عكس مي گرفت . دولتمردان و سياستمداران از كار افتاده را هم در روزهاي ناتواني مستثني نمي كرد. عكسهاي زن و شوهرها را در روز عروسي در كنار عكسهاي پنجاه ــ شصت سال بعد آنان قرار مي داد و مونتاژ مي كرد. مجموعه عكس او اينك مورد استفاده رسانه هاست.
    وي در عين حال استاد تدريس فن عكاسي در دانشگاه بود و اين نكته ازوست كه يك عكس خوب بدون زيرنويس بايد داستان را بيان دارد.

 

در قلمرو انديشه

زاد روز ابن العربي فرضيه پرداز صوفيسم

28 ژوئيه سال 1165 ميلادي زادروز محي الدين محمدابن علي ابن محمد العربي الحاتمي است كه مولفان تاريخ فلسفه ، اورا مهمترين فرضيه پرداز صوفيسم نوشته اند. وي كه در اندلس ( اسپانياي جنوبي و شرقي ) به دنيا آمده بود در جواني زادگاه خود را رها ساخت و پس از 30 سال سير و سياحت و مطالعه در شمال افريقا ـ از مغرب عربي ( مراكش ) تا مصر و ديدار از عربستان و آناتولي و سرزمين هاي ديگر آسياي غربي در سوريه رحل اقامت افكند و تا پايان عمر در دمشق بسر برد و 16 نوامبر 1240 ميلادي در 75 سالگي در همين شهر درگذشت . افكار العربي در مهمترين اثر او « الفتوحات المكيه » منعكس است. آثار او را 289 مكتوب گزارش كرده اند كه 150 مورد آن تا به امروز باقي مانده است . وي نوشته است كه هيچ چيز جز خدا باقي ماندني نيست و هر چيز و هركس ، جز خدا فنا پذير است. از نوشته مولفان چنين بر مي آيد كه وي با فقهاء ميانه خوبي نداشت.
    

صنايع و فنون

درگذشت سازنده نخستين جت جنگنده جهان و يكي از طرحان ارباس

مهندس لودويگ بولكو Ludwig Boelkow سازنده نخستين جت جنگنده جهان 28 ژوئيه دو روز پس ازپنجاهمين سالگرد وارد عمليات نظامي شدن اين جنگده در 91 سالگي در مونيخ درگذشت . او كه30 ژوئن 1912 به دنيا آمده بود در سال 1944 موفق به تكميل نخستين جت جنگنده جهان در كارخانه مسر اشميت آلمان شد. مهندس بولكو در عين حال يكي از طراحان جتهاي مسافر ارباس و از موسسان و اعضاي شركت هوايي ــ فضايي اروپا بود( درباره نخستين جت جنگنده به سايت 26 ژوئيه رجوع شود).

ساير ملل

نخستين قيام بردگان سياهپوست

28 ژوئيه سال 1729 نخستين قيام بردگان سياه پوست در ايالات متحده آمريكا آغاز شد. قيام كنندگان كه 44 نفر بودند در سر راه خود از كاروليناي جنوبي به فلوريداي اسپانيا هر سفيد پوستي را كه ديدند كشتند، اما پيش از رسيدن به مرز فلوريدا و به دست آوردن آزادي خود، به محاصره نيروهاي نظامي انگلستان درآمدند كه اسير و كشته شدند. اما ساير سياهپوستان به قيامهاي خود تا به دست آوردن آزادي و حقوق مدني ادامه دادند. سياهپوستان از قرن هفدهم از آفريقا ربوده و يا خريده شده و به قاره امريكا جهت كاركردن رايگان براي اربابان برده و فروخته شده بودند، زيرا كه بوميان آمريكا (سرخپوستان) حاضر نبودند براي سفيد پوستان اروپايي مهاجر كاركنند.

 

اروپا بر ضد انقلاب فرانسه

براي جلوگيري از گسترش انقلاب فرانسه به ساير نقاط اروپا، سران دولتهاي آلماني زبان اتريش و پروس در پايان مذاكرات «وين» كه از سه روز پيش (25 ژوئيه سال 1791) آغاز شده بود تصميم گرفتند كه با ساير سران اروپا براي تشكيل يك كنگره سراسري تماس بگيرند و يك تصميم مشترك اتخاذ كنند.

 

ورق دفعتا برگشت خورد و روبسپير گردن زده شد!

روبسپير انقلابي راديكال فرانسه كه بسياري را به تيغ سنگين گيوتين سپرده بود 28 ژوئيه 1794 با 20 تن از همفكرانش با گيوتين و در ملاء عام اعدام شد. درپي اعدام روبسپير، انقلاب فرانسه صورت ديگري به خود گرفت. روبسپير كه ايرلندي تبار بود هنگام اعدام 36 ساله بود. وي كه از اعضاي موثر «كميته امنيت ملي» انقلاب فرانسه بود به كنوانسيون (مجمع ملي) فرانسه پيشنهاد كرده بود كه براي كوتاه كردن دست تجديد نظرطلبان و بورژواها بايد تصفيه ديگري انجام شود و پس از يك نطق دو ساعته در مجمع، درخواست تصويب پيشنهاد را داده بود. همين نطق طولاني كه با كف زدن و حمايت رو به رو مي شد باعث طولاني شدن جلسه و موكول شدن راي گيري به جلسه بعدي شد. در فاصله دو جلسه، ميانه روها به تبادل نظر پرداختند و متوجه شدند كه با تصويب پيشنهاد روبسپير كه قطعي به نظر مي رسيد، 17 هزار تن بركنار، بازداشت و احيانا اعدام خواهند شد و لذا در جلسه بعد (27 ژوئيه) شروع به پرسشهايي از روبسپير كردند و چون وي نسبت به آنان خشن شد داد و قال راه انداختند كه دفعتا ورق برگشت و اكثريت اعضاي جلسه برضد روبسپير شدند و با صداي بلند او را قاتل خواندند و درخواست دستگيري اش را كردند كه پليس حاضر در جلسه كنوانسيون او و همفكرانش را دستگير و همان روز محاكمه و روز بعد اعدام شدند!. افسران ارتش از مخالفان روبسپير بودند زيرا كه وي با جنگ با اتريش مخالفت كرده بود.دليل اين مخالفت اين بود كه عقيده داشت جنگ باعث قهرمان شدن برخي از افسران، و كودتا خواهد شد.

 

لغو پيمان با سرخپوستان

در اين روز در سال 1871، كنگره آمريكا پيمان، «فورت ستاويكس Fort Stawix» را كه در سال 1768 ميان بوميان (سرخپوستان) آمريكا و دولت انگلستان امضا شده بود و دولت انگلستان بوميان را يك ملت مستقل خوانده و حاكميت و قلمرو و قوانين آنها را به رسميت شناخته بود يكجانبه لغو كرد و اعلام داشت كه در ايالات متحده، فقط يك ملت مي تواند وجود داشته باشد. با وجود اين، در اين قانون اشاره يي به تابعيت سرخپوستان نشده بود. دهها سال بعد قانون ديگري آنها را از اتباع آمريكا تلقي كرد. با وجود اين قانون، سرخپوستان كه عمدتاً در اراضي محصور (رزرويشن) زندگي مي كنند در مسائل داخلي عملا تابع قوانين آباء اجدادي خودشان هستند.

 

روزي كه جنگ جهاني اول آغاز شد

28 ژوئيه 1914 امپراتوري اتريش به صربستان اعلان جنگ داد و به اين ترتيب جنگ جهاني اول آغاز شد زيرا كه روسيه به كمك كشور همنژاد خود صربستان شتافت و آلمان نيز براي دفاع از همنژادان اتريشي خود در برابر روسيه وارد جنگ شد و ....
    جرقه جنگ جهاني اول در 28 ژوئن 1914 كه گاوريلو پرينسيپ وطندوست صرب در شهر سرايوو وليعهد اتريش، گراندوك فرانتس فرديناند و زنش را ترور كرده بود زده شده بود و در اين فاصله، ارسال اولتيماتوم هاي اتريش به صربستان ادامه داشت. اروپا از سالها قبل از اين با تشكيل اتحاديه هاي نظامي دوگانه براي جنگ آماده مي شد كه مورخان اين دوره را «دوران صلح مسلح» نوشته اند. رقابت قدرت هاي اروپايي بر سر استعمار ساير كشورها باعث دشمني آنها شده بود زيرا كه آلمان ديرتر از ديگران پا به ميدان استعمار گذارده بود و سهم خواهي مي كرد.

 

پکن به تصرف ژاپني درآمد

ارتش ژاپن كه برغم مخالفت جهانيان، چين را مورد تعرض نظامي قرارداده بود 28 ژوئيه 1937 شهر پكن را هم تصرف كرد. ژاپني ها كه قبلا منچوري را تصرف كرده بودند به تصرف ساير نقاط شمالي و شمال شرقي چين ادامه دادند و تا اواخر جنگ جهاني دوم در چين مانده بودند.

 

برخورد بمب افكن به آسمانخراش امپاير استيت

يك بمب افكن ارتش آمريكا از نوع « بي ـ 25 » 28 ژوئيه 1945 ده روز مانده به بمباران اتمي ژاپن ، هنگام عبور از آسمان شهر نيويورك ، براثر مه غليظ به آسمانخراش امپاير استيت برخورد كرد و به يك طبقه از اين ساختمان آسيب رساند . در اين حادثه 13 تن نيز كشته شدند.
    

 

اكراه ضمني چين از ورود به سازمان ملل

چو

در اين روز در سال 1971 كه صحبت از موافقت آمريكا با عضويت جمهوري خلق چين در سازمان ملل بود، چوئن لاي نخست وزير چين گفت كه به نظر او كه تا به امروز سازمان ملل اثر چشمگير در حفظ ثبات جهان نداشته و نتوانسته از تجاوز نظامي، جنگ، قتل نفوس و ويراني هاي عمدي جلوگيري كند و با تركيب و وضعيت موجود گمان نمي رود كه در آينده هم موثر باشد. با وجود اين، چون عضويت در آن حق چين است پس از اخراج تايوان، اين موضوع را بررسي خواهد كرد.

 

سالروز وقوع زلزله پرتلفات تاريخ

ساعت 3 و 43 دقيقه بامداد 28 ژوئيه 1976 يك زمين لرزه 15 ثانيه اي به شدت تقريبا هشت ريشتر شهر يك ميليوني «تانگشان» چين را ويران ساخت. در اين زلزله 90 درصد ساختمانهاي شهر ويران شد و دو سوم نفوس آن كشته و يا مجروح شدند. جمع مقتولين 242 هزار و 679 تن گزارش شده است. 28 ژوئيه 2006 رسانه ها در گوشه و كنار جهان، به مناسبت گذشت 30 سال از اين زلزله مطالب متعدد منتشر ساخته بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 28 جولای

  • 1540:   هنري هشتم كه شهرت در گردن زدن افراد از جمله دوتن از همسرانش را داشت در اين روز رئيس الوزراء خود توماس كرمول را هم به شمشير جلاد سپرد.

  • 1586:   كشت سيب زميني در اروپا آغاز شد.

  • 1588:   آرمادا ( نيروي دريايي و تفتگدار ) اسپانيا براي تصرف انگلستان به حركت در آمد.

  • 1821:   باتلاش سيمون بوليوار در اين روز « پرو » نيز به استعمار اسپانيا پايان داد و استقلال خود را اعلام داشت.

  • 1868:   بوميان نيوزيلند (موآري ها ) سومين جنگ خود را با انگليسي ها كه سرزمين آنان را مالك شده بودند آغاز كردند.

  • 1874:   ارنست كاسيرر فيلسوف آلماني كه درباره ارزشهاي فرهنگي كتاب نوشته است به دنيا آمد.

  • 1904:   وياچسلاو پلهو وزير داخله مستبد روسيه كه در آن كشور به مظهر تزاريسم معروف بود به دست يك سوسياليست انقلابي به نام «ايگورسازونوف» ترور شد.

  • 1915:   آمريكا به هائيتي نيروي نظامي فرستاد و اين نيرو تا 1924 در هائيتي باقي بود.

  • 1986:   انفجار يك خودرو پر از مواد منفجره در بيروت باعث مرگ32 تن و جرح 150 نفر ديگر شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت امام علي (ع) (10 سال قبل از بعثت)

    [13 رجب 326 -  حضرت علي(ع) نخستين امام و پيشواي مسلمانان جهان درخانه كعبه ولادت يافتند. فاطمه بِنت اَسَد مادرامام علي(ع) بعد ازحضرت خديجه (س) اولين بانويي است كه به دين اسلام گرويد و ابوطالب پدربزرگوار حضرت علي(ع) ازمؤمنان و پرهيزكاران زمان خود بود. مشهورترين لقب نخستين اخترآسمان ولايت وامامت؛ اميرالمؤمنين است. مولا علي(ع) از6تا8 سالگي تحت تعليم و تربيت حضرت محمّد(ص) قرارگرفتند و اخلاق نيكو و عادات پسنديده رسول خدا(ص) را آموختند. اميرمؤمنان علي(ع) دراواخرسال دوم هجري با فاطمه زهرا (س)دخت گرامي نبي اكرم و نور ديدگان ايشان زندگي مشتركشان را آغاز كردند.علي(ع) به جز غزوه تبوك در همه قزوات پبامبر(ص) حضور داشتند.پيامبر اسلام حضرت علي(ع) را در محل غدير خم جانشبن خود و ولي مسلمانان معرفي كردند اما بطوررسمي حضرت علي(ع) چهارمين فردي بودند كه خلافت و رهبري دنياي اسلام را بعهده گرفتند. مولاي متقيان علي(ع) درسال40هجري درصدد تهيه و تدارك نبردي تعيين كننده با معاويه بودند كه درمحراب مسجد كوفه بدست ابن مُلجَم مُرادي بدرجه شهادت نايل آمدند.

     

    آغاز ايام البيض (سه روز مياني ماه رجب)


    زيارت اميرمومنان در اين روز مستحب است.
    همچنين روزه ايام البيض (روزهاي سيزدهم , چهاردهم و پانزدهم) و اعتکاف در اين روزها فضيلت دارد.)(در خلوت يار
    معبود من! به مسجد، سجده گاه عاشقان و سر بر آستان نهادگان و خانه امن و آرامش تو آمده ام! مکاني که پروازها از آن سر گرفته و محل نزول فرشتگان و مجمع عاشقان و محفل کروبيان است. بدان اميد آمده ام که در کنار دوستان و مقربان قرار گيرم تا شايد گوشه چشمت بر من گنه کار افتد.
    صبح گاه سيزدهم رجب، مساجد جامع بسياري از شهرهاي ايران اسلامي، شاهد حضور عاشقان شيفته اي است که به قصد اقامتي سه روزه، در اين مکان مقدس حضور مي يابند و به دور از دنيا و جلوه هاي دل فريب آن، در سفري از خانه خويش به خانه دوست شرکت جسته و به راز و نياز با خداي بي نياز بنده نواز مي پردازند.
    اعتکاف سنت نيکوي ديرپايي است که از پيامبران به يادگار مانده و تا امروز ادامه يافته است. اين برنامه معنوي، هر سال مشتاقان و طرفداران بيش تري مي يابد، عبادتي که در خلوت انسان با پروردگار مهربان شکل مي گيرد و دل هاي شيفتگان حضرتش را جلا مي بخشد.
    "اعتکاف" از واژه عکف گرفته شده و به معناي توقف در مکاني و ماندن در آن مکان است. اين واژه در اصطلاح، به معناي ماندن و توقف سه روزه و بيش تر از آن در مسجد جامع، به قصد بندگي و راز و نياز با خالق بي همتاست و به کسي که چنين عمل عبادي را انجام مي دهد، معتکف گويند.
    اعتکاف توقفي ناآگاهانه در مسجد، بدون عشق به عبادت و قصد قربت نيست. آن چه مي تواند موجب دل کندن از لذايذ زندگي مادي شود، خود بايد لذتي برتر باشد. لذتي چون وصال محبوب، تقرب و نزديکي به خداي بزرگ و قرار گرفتن در سايه سار محبت الهي. معتکف از خانه خويش بيرون رفته و آگاهانه عزم حضور در خانه حضرت حق مي کند؛ حضوري آگاهانه، عاشقانه و خالصانه بر درگاه پروردگار يکتا.
    پيام اعتکاف، به ياد خدا زيستن است. اعتکاف گشت و گذاري است در کوچه پس کوچه هاي درون و گشتن در دنياي تو در توي دل و شناختن خود و مجاهده با نفس. روزهاي اعتکاف، روزهاي انس با پروردگار و بريدن از غير و پيوستن به يار است. اعتکاف، هجرتي دروني براي سير در دنياي باطن و مروري بر نفسيات خويش است تا گام تهذيب برداريم و کام بندگي برگيريم. ايام اعتکاف، اهل عبادت را عيد حضور است و اهل غفلت را روزنه اي به سوي نور.
    پيامبر گرامي اسلام (ص)، در بيان فضيلت اعتکاف، در سخني گران بها فرمودند: "معتکف، همه گناهان را در بند مي کشد." يعني آن که خويشتن را براي مدتي در مکاني محبوس کرده تا به توفيق انس با خداوند و رسيدن به لذت مناجات نايل آيد.
    اعتکاف از نظر زمان، محدود به وقت خاصي نيست، ولي چون لازمه اعتکاف روزه گرفتن است، در دو روز عيد فطر و قربان که روزه حرام است، نمي توان معتکف شد. البته بهترين زمان براي اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان و روزهاي سيزدهم تا پانزدهم ماه رجب است که در کشور ما، اعتکاف در سه روز ماه رجب رواج دارد و اين سه روز، از چند جهت داراي اهميت است؛ اول اينکه ماه رجب، ماه حرام است و مطابق روايات، اعتکاف در ماه هاي حرام از فضيلت بيش تري برخوردار است و دوم اينکه روزه در ماه رجب فضيلت خاصي دارد.
    مرحوم علامه مجلسي درباره کمال اعتکاف مي نويسد: " کمال اعتکاف در آن است که انديشه و دل و اعضا بر مجرد عمل صالح وقف گردد و بر در خانه خداي جليل و در برابر اراده مقدس او به حبس درآيد و به زنجير مراقبت او به بند کشيده شود و از آن چه روزه دار از انجام آن خودداري مي کند، به طور تمام و کمال بازداشته شود ..."

     

    تولد «زينُ الدّين علي ابن احمد عاملي» معروف به« شهيد ثاني»

    13 رجب 911 -  «زينُ الدّين علي ابن احمد عاملي» معروف به« شهيد ثاني» ازفقيهان نامدار شيعي درجبل عامل بدنيا آمد. وي تحصيلات خود را نزد پدربزرگ خود آغازكرد و براي تكميل تحصيل سفرهاي بسياركرد و سرانجام درپايان تحصيل بعد ازتشرف به خانه خدا به زادگاهش بازگشت و به تحقيق و تدريس پرداخت. شهيد ثاني درسايه شهرت علمي خود مرجعيت يافت و به گونه اي كه دانشمندان ازدوردست ترين نقاط براي بهره گيري ازبَرَكات علمي وي به محضراو مي آمدند. آثارعلمي شهيد ثاني به دهها كتاب و رساله مي رسد كه ازآن ميان «شرح لُمعه و رَوضُ الجِنان » را مي توان نام برد. شهيد ثاني بعد ازداوري به حق ميان دو تن از اهالي جَيع مورد خشم شخص محكوم واقع شد وبدست همين شخص به شهادت رسيد.

     

     درگذشت محمودخان ملِكُ الشّعراء كاشاني

    [13 رجب 1311] - محمودخان ملِكُ الشّعراء كاشاني اديب و شاعرمعروف ايراني درگذشت. او درفنون ادب، حكمت، تفسير، عروض، نظم و نثرو انشاي رسايل سرآمد همگان شد. محموخان كاشاني درحُسن خط ازنسخ گرفته تا نستعليق و درنقاشي بويژه دردورنماسازي تبحرداشت. نمونه اي ازكارهاي هنري او دركاخ گلستان موجود است. كاشاني پس ازفوت پدربه به منصب ملكُ الشّعرايي دست يافت. ازمحمودخان كاشاني اديب ايراني علاوه برديوان اشعاركتابي درباب القاب دولت ناصري باقيست.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    33

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    23
    36

    شيراز

    24
    37

    مشهد

    20
    33

    بندرعباس

    31
    35

    کرمان

    21
    36

    اصفهان

    21
    36

    يزد

    27
    38

    کرمانشاه

    20
    37

    اراک

    20
    31

    رشت

    21
    26

    دبی

    32
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1289 تومان
    934 تومان
    1920 تومان
    770 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    170000 تومان
    79000 تومان
    43000 تومان
    152000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.11

    اذان مغرب : 19.34

    اذان صبح فردا : 3.28

    طلوع آفتاب فردا : 5.07

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

    مجموعه فيلم هاي چارلي چاپلين
    (6 فيلم)



     

    براي شماره امروز «روزانه»، شش فيلم از ستاره بزرگ سينماي جهان، «چارلي چاپلين» را براي دانلود آماده کرده ام.
     

    Charlie Chaplin The Kid (1921)
    CC_TheKid.part1.rar 
    CC_TheKid.part2.rar 
    CC_TheKid.part3.rar 
    CC_TheKid.part4.rar 
    CC_TheKid.part5.rar 
    Pass: geop


    Charlie Chaplin The Gold Rush (1925)
    CC_GoldRush.part1.rar 
    CC_GoldRush.part2.rar 
    CC_GoldRush.part3.rar 
    CC_GoldRush.part4.rar 
    CC_GoldRush.part5.rar 
    CC_GoldRush.part6.rar 
    Pass: geop


    Charlie Chaplin The Circus (1928)
    CC_Circus.part1.rar 
    CC_Circus.part2.rar 
    CC_Circus.part3.rar 
    CC_Circus.part4.rar 
    CC_Circus.part5.rar 
    CC_Circus.part6.rar 
    CC_Circus.part7.rar 
    Pass: geop


    Charlie Chaplin City Lights (1931)
    CC_CityLights.part1.rar 
    CC_CityLights.part2.rar 
    CC_CityLights.part3.rar 
    CC_CityLights.part4.rar 
    CC_CityLights.part5.rar 
    CC_CityLights.part6.rar 
    CC_CityLights.part7.rar 
    Pass: geop


    Charlie Chaplin A Woman of Paris (1923
    CC_WomenParis.part1.rar 
    CC_WomenParis.part2.rar 
    CC_WomenParis.part3.rar 
    CC_WomenParis.part4.rar 
    CC_WomenParis.part5.rar 
    CC_WomenParis.part6.rar 
    CC_WomenParis.part7.rar 
    Pass: geop


    Charlie Chaplin Modern Times (1936)
    CC_ModernTimes.part1.rar 
    CC_ModernTimes.part2.rar 
    CC_ModernTimes.part3.rar 
    CC_ModernTimes.part4.rar 
    CC_ModernTimes.part5.rar 
    CC_ModernTimes.part6.rar 
    CC_ModernTimes.part7.rar 
    Pass: geop

    لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    911 PORSCHE MAGAZINE
    ماه جولاي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    911 PORSCHE MAGAZINE

    تاریخ انتشار: جولاي 2007
    تعداد صفحات مجله: 116
    حجم فایل: 23 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    LPC-450 :یک pc به اندازه DVD-ROM   
     


    شرکت STEALTH یک Mini Pc در قالب DVD-ROM به بازار عرضه نموده است.
     این محصول به ابعاد cm 14.6 x 25.2 x 4.2  دارای قابلیت های زیادی است از جمله پشتیبانی کردن Intel Core 2 Duo Processors windows vista 1GB RAM و همچنین ورودی LAN سیستم خنک کننده این محصول فقط مربوط به  CPU آن میباشد . اگر چه طراحی آن جذاب نیست ولی این همه امکانات در این ابعاد بی نظیر است. قیمت LPC-450 از 1400$ شروع میشود.
    منبع


    توستر نان با 4 محفظه مجزا


    این یک توستر نان است که میتواند 4 قطعه نان را به صورت همزمان توست کره و به شما تحویل دهد. دقت در طراحی برای این محصول ویزگی های منحصر به فردی در سادگی امر استفاده – سهولت در شستشو – سبکی وزن و اشغال فضای کمتر بر میشمارد.توان مصرفی این دستگاه 1500 وات است و بدون ایجاد شک در برق منزل شما کار خواهد کرد.نکته جالب توجه در مورد این دستگاه توانایی توست قطعات نان متفاوت در اندازه و ضخامت است که گاقی اوقات برای شما یک معزل محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تمیز کردن این دستگاه به صفحه مربوط به محصول بروید.
    صفحه محصول
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    حكايات نصرالدين(1)
     


    نویسنده: احمد عربلو .
    تعداد صفحات: 8
    شابک: 5 ـ 827 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1382 شمارگان: 100000


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، مجموعه دو حكايت از گفتارها و كردارهاي شخصيت طنزي زبان و ادبيات فارسي است كه احمد عربلو آن را نوشته و سعيد رزاقي به زيبايي تمام تصويرگري نموده است. ماجراي اول، ناراحتي و نگراني نصرالدين از گم شدن الاغش است، كه قول مي‌دهد اگر پيدايش كند به يك دنيار مي‌فروشد. مردم وقتي از او قول مي‌گيرند، الاغ نصرالدين پيدا مي‌شود. مردم از او مي‌خواهد كه الاغش را به يك دينار بفروشد. نصرالدين مي‌گويد، باشد فردا. وقتي مردم در صبحگاه جلوي ميدان جمع مي‌شوند، مي‌بينند كه نصرالدين يك گربه را به د‌ُم الاغ بسته و دوان مي‌آيد و اعلان مي‌كند كه گربه‌اش و الاغش با هم دوست‌اند هر كه الاغ را مي‌خرد، بايد گربه را نيز بخرد. الاغ يك دينار و گربه هزار دينار، روي هم هزار و يك دينار مي‌شود. مردم متفرق مي‌شوند.
    ماجراي دوم به خريدن گوسفند نصرالدين بر مي‌گردد، كه عده‌اي گوسفند را مي‌ربايند، گردنبند را به گردن خود مي‌بندد، وقتي نصرالدين مي‌فهمد، مي‌گويد من به حرف مادر و پدرم گوش نكردم، چنين شدم شما عفوم كنيد. فردا دوباره تكرار مي‌شود. سرانجام نصرالدين او را به دست قصاب مي‌سپارد، اما دوستان او عذر و التماس مي‌كنند پول گوسفندان نصرالدين را مي‌دهند و دوست خود را نجات مي‌دهند. ماجراي سوم، به خريد دو كيلو گوشت مل‍‍ّا بر مي‌گردد، كه زن او آن را همراه دوستانش نوش جان مي‌كند و به نصرالدين مي‌‌گويد كه گوشت را گربه خورده است. نصرالدين گربه را وزن مي‌كند و مي‌گويد دو كيلو وزن خود گربه است. پس گوشت كجاست. نصرالدين يكي از معروف‌ترين شخصيتهاي ادبيات عامه است. شهرت او جهاني است. تا جايي كه بعضي از كشورها او را با نامهاي مختلف متعلق به خود مي‌دانند. بعضيها عقيده دارند كه او اصلا‌‌ً وجود نداشته است و بعضي وقتها كه مردم از دست ظلم و ستم پادشاهان و فرمانروايان ظالم خسته شده‌اند، لطيفه‌هايي با نام او ساخته‌اند تا از اين طريق از حاكمان ظالم انتقاد كنند؛ اما تاريخ ادبيات ايران از وجود چنين شخصيتي خبر مي‌دهد. نصرالدين لطيفه‌هاي بسيار شيرين دارد. او با رفتار و گفتارش، در ظاهر اين و آن را دست مي‌اندازد، اما در واقع با اين كارش قصد دفاع از حق انسانها و ارزشهاي انساني را دارد.
    اين مجموعه، قصه‌هاي تصويري زيبايي است در مورد اين شخصيت طنزآميز و دوست‌داشتني.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    اهل حمامم
     

    اهل حمامم
    پوستم مهتابي‌ست
    چشمهايم آبی‌ست
    پدرم دلاك است
    سر طاسي دارد
    لُنگ مي‌اندازد
    شامپو مصرف كرد
    كله‌اش هي كف كرد
    و سپس مويش ريخت
    و چه اندازه سرش براق است!

    حرفه‌ام دلاكي‌ست
    هدف من پاكي‌ست
    مي‌نشيند لب سكو آرام
    يك نفر با احساس
    و تصور كرده، خوش پر و پاست!
    كودكي را ديدم
    مي‌دود در پي صابون و لگن

    اي نهان در پسِ دَر
    خشك آوردم، خشك!
    مشتري‌هاي عزيز
    لگن خاصره‌تان سالم باد!
    رخت ها را نكنيد
    آب‌مان بند آمد !
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    10 راه ساده براي عادت كردن
    به ورزش

     

    اگر می خواهید به ورزش عادت کنید، راهکارهای زیر را امتحان کنید.
    شروع یک برنامه ی منظم ورزشی چندان هم که فکر میکنید دشوار نیست. از اینها گذشته، خیلی از ما بیشتر از یکبار چنین برنامه را امتحان کرده ایم.
    اما مشکل دنبال کردن برنامه است. بعد از گذشت مدتی، شور و اشتیاق اولیه ما فروکش میکند و سایر مسائل و مشکلات زندگی حواس ما را به خود پرت کرده و یا چون سریع نتیجه نمی گیریم، دست از ادامه ی کار برمی داریم.
    اما خیلی ها هم هستند که هیچوقت شور و انگیزه شان را از دست نمی دهند و به این راحتی ها دست از برنامه ی ورزشیشان نمی کشند. راز موفقیت آنها در چیست؟
    در تحقیق جدیدی که توسط دکتر دیان کلاین انجام گرفت، کمی از موضوع روشن شد. از ورزشکارانی که مدت طولانی است ورزش میکنند (کسانی که حداقل 13 سال ورزش کرده اند) خواسته شد که انگیزه ی خود را برای ادامه تمرینات خود برایمان عنوان کنند.
    پاسخ های این افراد ممکن است کمی باعث تعجبتان شود. خیلی از این ورزشکاران بیشتر تحت تاثیر فواید سلامتی و احساس خوبی که ورزش در آنها ایجاد می کند بوده اند تا تمرینات سخت و قدرتی.
    انگیزه ی شرکت کننده های این تحقیق در ادامه ی تمرینات ورزشی خو به اینصورت بوده است:

    فیتنس و تناسب اندام
    احساس سلامتی
    انرژی و نیرو
    لذت ورزش
    اولویت دادن به ورزش
    خواب بهتر
    هوشیاری بیشتر
    تمدد اعصاب
    کنترل وزن
    مسائل ظاهری

    حال وقتی ورزش برایتان به شکل یک اولویت در زندگی درآمد، چطور می توانید در دنبال کردن آن ثابت قدم و استوار باشید؟
    در این مقاله 10 نکته برایتان ذکر میکنیم که با استفاده از آن یاد می گیرید چطور ورزش را برای خود به شکل عادت درآورید. در این رابطه از راهنمایی های دکتر کلاین و ورزشکار باسابقه و همسرش واندا، استفاده کردیم.

    1. مجموعه فعالیت هایی انجام دهید که از آن لذت می برید. و به یاد داشته باشید، هیچ قانونی نیست که بگوید شما برای ورزش کردن حتماً باید به باشگاه بروید یا تجهیزات ورزشی بخرید.
    دکتر کلاین در این رابطه می گوید، "ما توجهمان را از ورزش منظم به فعالیت فیزیکی متمرکز کرده ایم."
    داشتن فعالیت های مختلفی—مثل وزنه زدن، پیاده روی، دویدن، تنیس، دوچرخه سواری، کلاسهای ایروبیک—به شما اطمینان می دهد که صرفنظر از آب و هوا یا ساعت روز، می توانید به میزان کافی فعالیت داشته باشید.

    2. با یک نفر همراه شوید. واندا استیونس که یک زن خانه دار در شهر تگزاس است، می گوید، "جنبه ی اجتماعی ورزش برای من اهمیت زیادی دارد. ممکن است گاهی از زیر تمرینات شانه خالی کنم اما اگر دوستانم برای پیاده روی دنبالم بیایند، حتماً می روم."
    او شش هفته است که یک برنامه ی ورزشی را شروع کرده است، که آن را تا قسمتی مدیون حمایت های همسرش ست. روی استیونس که یک مشاور مدیریت است، مربی ورزشی او در خانه شده است. آنها هر روز صبح با هم تمرین می کنند، و مجموعه ای از تمرینات ایروبیک، قدرتی، و کششی انجام می دهند. و اگر هم که روی خارج شهر باشد، صبح حتماً به همسرش تلفن می کند و از او می خواهد با سگشان به پیاده روی بروند.

    3. ورزش را جزء اولویت های زندگی درآورید. روی ورزش را برای کنترل وزن خود از وقتی در باند ایر فورس کار میکرد، آغاز کرد. او در این رابطه می گوید: "وقتی به سفر می رفتیم، بقیه از ماشین پیاده می شدند و به رستوران می رفتند و بال و مشروب می خوردند، اما من می رفتم و می دویدم." او این عادات ورزش کردن خود را حتی وقتی 70 ساعت در هفته در رستوران کار می کرد هم ادامه می داد.
    اولویت دادن به ورزش فایده ی دیگری هم دارد، دوستان و اعضای خانواده آن را جزئی از هویت شما قرار می دهند و دیگر بهتان نمی گویند "چرا امروز از تمرین دست برنمی داری؟"

    4. ورزش را صبح زود انجام دهید. واندا استیونس با دو بچه ی خردسال، وقت کافی برای ورزش پیدا نمی کند مگر گاه به گاه. خیلی چیزها قصد او را برای پیاده روی یا رفتن به کلاس رقص بعد از شام خراب می کند. اما همه ی بهانه های او از وقتی صبح های زود قبل از بچه ها بیدار می شود و ورزش می کند، برطرف شد.
    او میگوید، "هیچوقت فکر نمی کردم بتوانم صبح زود از خواب بیدار شوم. اما خیلی به نفع من است."
    متخصصین عقیده دارند برنامه ی ورزشی صبحگاهی بهترین انتخاب است. دکتر کلاین می گوید، "اگر به باشگاه می روید، محل آن باید بین محل کار و خانه تان قرار داشته باشد. اول به ورزش بروید، یک دوش بگیرید و بعد برای رفتن سر کار بسیار پر انرژی خواهید بود. "

    5. یا سر راه برگشت به خانه ورزش کنید. انتخاب خوب بعدی می تواند ای باشد که بعد از برگشتن از سر کار به رزش بروید. دکتر کلاین می گوید، "اول خانه نروید چون اینکار سخت تر است. آدم های کمی را می شناسم که بعد از رفتن به خانه هنوز انگیزه و توان باشگاه یا ورزش رفتن را داشته باشند. "

    6. حتی وقتی خیلی خسته اید هم ورزش کنید. ممکن است بعد از ورزش کردن خستگیتان برطرف شود.
    دکتر کلاین در این رابطه می گوید، "ورزش به ما انرژی می دهد، باعث می شود عمیق نفس بکشیم و بدنمان از این تنادل اکسیژن استفاده می برد. حین و بعد از ورزش، چابکی و شادابی بسیاری کسب خواهید کرد."
    اگر واندا استیونس بخواهد بگوید که برای اینکه بیدار شود و ورزش کند خسته است، روی به هیچ وجه به او رحم نخواهد کرد. او می گوید، "درست است که ابتدا عصبانی می شود ما بعد از ورزش خودش می بیند که چه احساس بهتری پیدا می کند."

    7. فعالیت هایتان را صورت بندی کنید. کارهایی که برایان مهم است را یادداشت کنید. این می تواند مدت زمانی که د روز ورزش می کنید، تعداد قدم هایی که پیاده روی می کنید، مقدار مسافتی که دوچرخه سواری می کنید یا می دوید، مقدار وزنتان و امثال این باشد.
    بعضی ها این را به شکل بازی درمی آورند. خیلی از دونده ها مسافت بین خانه شان تا بوستون (که شهر زادگاه خیلی از دونده های معروف ماراتن است) را اندازه می گیرند و بعد می بینند که به طور متوسط چقدر باید در هفته بدوند تا آن مسافت را پر کنند.

    8. به همه ی شاخص های پیشرفت توجه کنید. خیلی خوب است که لباسهایتان برازنده تر در تنتان بایستد، یا بتوانید وزنه های سنگین تری بلند کنید و یا بدون ایجاد خستگی طولانی تر ورزش کنید.
    اما پیشرفت شاخص های دیگری نیز دارد، مثل:
    بهتر و راحت تر می خوابید.
    شفاف تر فکرمی کنید.
    انرژی بیشتری خواهید داشت.
    می فهمید که بعد از کمک کردن به دوستتان برای جابه جا کردن اثاثیه ی خانه، دیگر عضله درد نمی گیرید.
    کلسترول، فشارخون، تراکم استخوان، تری گلیسیرید، و قند خونتان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

    9. با یک قدمسنج یا سگ پیاده روی کنید. دکتر کلاین می گوید، "اگر از پیاده روی لذت می برید و چند وقتی است ورزش نکده اید، سه روز در هفته به مدت 10 دقیقه، 10 دقیقه ورش برایتان به حساب خواهد آمد. "
    از یک قدمسنج استفاده کنید و روزی حداقل 10،000 قدم پیاده روی کنید. کلاین میگوید، "هیچکس روز اول با 10،000 قدم شروع نکرده است. باید ببینید متوسط روزانه ی خودتان چقدر است و هفته ی بعد باید بتوانید 300 قدم بیشتر از آن راه بروید. هر هفته به تعداد قدم هایتان اضافه کنید."
    او ادامه می دهد، "بهتر است با سگتان برای پیاده روی بروید." او خواهر خودش را هم به همین شکل به پیاده روی تشویق کرد. "دو با در هفته او با سگ به پیاده روی میرود که برای هر دو آنها خوب است."
    واندا استیونس هم از راه رفتن با سگ لذت می برد و فایده ی دیگری هم در آن میبیند: "این عذاب وجدان که با به دنیا آمدن بچه ها توجه کمتری به او میکنم هم با این روش کمی فروکش می کند."

    10. به خودتان جایزه بدهید. آیا فکر میکنید برای کاری که بالاخره باید انجامش میدادید، مستحق جایزه نیستید؟ یااینکه از اینکه زیپ شلوار جینتان این روزها راحت تر بسته می شود نباید پاداش بگیرید؟
    متخصصین می گویند تغییر عادات رفتاری دشوار است و جایزه دادن باعث ایجاد انگیزه می شود. پس یک هدف و یک پاداش برای خود در نظر بگیرید برای رسیدن به آنها تلاش کنید. این جایزه هر چیزی می تواند باشد، خرید دستگاه ویدئویی که چند وقت بود می خواستید، برای پایدار ماندن به برنامه ی ورزشتان برای یکماه، یا خرید کفشهای ورزشی جدید اگر بتوانید روزی 5،000 قدم پیاده روی کنید، هر چیزی که فکر مکنید به دردتان می خورد.
     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام    و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    وجيهه حاجي حسيني

    rosetta_irib

    Italia - Rome

    6

    5

    1364

    شبنم طره

    shabnam_torreh

    تهران

    7

    5

    1362

    سوگلي

    sogol_mahd

    تهران

    7

    5

    1363

     

    m_teimouri47

     

    10

    5

    1347

    نازنین قلی زاده

    nazanin_eln

    مشهد

    10

    5

    1359

    yousef emani

    darya_m80

    tehran

    10

    5

    1360

     

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    سيد سعيد شهرستاني

    negareayatesabz

     

    9

    5

    1380

    roozbeh  familynasiri

    roozbeh_na1977

     

    10

    5

    1385

    روزبه نصیری

    roozbeh_na1977

    طهران

    10

    5

    1385

    رزا

    shadow_1352

     

    12

    5

     



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان