774  

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 774 :: دوشنبه 8 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

محلی برای اشتراک رینگتون ها


سلام!
سایت های اشتراک گذاری برتری های بسیار زیادی نسبت به سایر سایت ها دارند. از جمله می توان به پویایی آنها اشاره کرد زیرا در اینگونه سایت ها به جای تعداد محدودی نویسنده ، دهها و صدها هزار نویسنده وجود دارد که همین حجم عظیم نویسنده باعث می شود که گاه صفحه اول در عرض چند دقیقه بطور کامل با مطالب جدید تغییر کند.به اعتقاد بنده سایت های اشتراک گذاری با یک ایده بکر و یک طراحی خوب راه های موفقیت را خیلی سریع تر از سایت های دیگر طی می کنند.
سایت myxer سایتی است که با الهام از پیشگامان عرصه اشتراک گذاری فایل نظیر YouTube   بوجود آمده و با هدف ایجاد یک دایرکتوری از رینگتون های و عکسهای پس زمینه موبایل توانسته است در مدت کوتاهی نظرات بسیاری را به خود جلب کند.
شما با عضویت در این سایت می توانید در لیست رینگتون های اشتراک گذارده ی سایر کاربران جستجو کنید و موارد مورد علاقه ی خودتان را دانلود کنید. عضویت در این سایت آسان و البته رایگان می باشد و شامل موارد معمول در همه ثبت نامهاست.
بعد از ساختن حساب کاربری در سایت می توانید رینگتونها و پس زمینه های خودتان را بر روی سایت آپلود کرده و حتی آنها را به علاقه مندان بفروشید!
برای دانلود کردن زنگ های دلخواه هم به یک شماره موبایل احتیاج دارید .پس از انتخاب فایل مورد نظر لینک آهنگ برای شما بصورت پیام کوتاه فرستاده می شود (با آزمایش ما مشخص شد که این SMS برای موبایل های ایران هم ارسال می شود) که برای دانلود آن باید بتوانید از سرویس اینترنت بر روی گوشی خود بهره مند باشید
البته راه دیگر هم وجود دارد که در مرحله اول به ذهن من رسید .سایت امکان آن را دارد که رینگتون را قبل از دانلود برای شما پخش کند.میتوان رینگتون را در حین پخش با استفاده از برنامه های ضبط صدا مثل JetAudio بر روی کامپیوتر ذخیره کرد)

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (773) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویری زیبا از فراز ابرها
  • عجیب و غریب ترین کپچاها
  • معرفي و دانلود فيلم : قلب ها
  • دانلود انيميشن : Batty Baseball
  • PhotoArtist 1.26 عکس های شما را به نقاشی تبدیل می کند
  • دنياي موبايل: Divxplayer
  • سوخت دادن به روح
  • تا حالا فکر کردين چرا ؟ 
  • دست‌های مصنوعی جدید
  • بانویی سخن ور
  • چک کن ببین گوشی موبایلت قلابیه یا اصل؟
  • سوگنامه زينب
  • جديدترين شماره از هفته نامه US News & World Report
  • نخستین اتومبیل با نیروی محرکه فشار هوا
  • خواص انار
  • زندگي دوم؛ ‌اين‌بار، بهتر زندگي كنيد!
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویری زیبا از فراز ابرها
تصاویر بسیار دیدنی از صاعقه و توفان
 ویژه نامه الکترونيکي وفات حضرت زینب (س)
عجیب و غریب ترین کپچاها
همون اعداد و حروفی که موقع ثبت نام در یه سایت باید وارد کنین
گزارش مستقیم از روی ترن هوایی در شهر بازی!
خانم گزارشگر شبکه GTV انگلیس سوار بر یک ترن هوایی در حال تهیه گزارش زنده از آن است. اما وقتی ترن راه می افتد...

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جام ملت ها و نبرد بزرگان قاره كهن
عراق جام چهاردهم را فتح كرد
 

تيم ملي فوتبال عراق با برتري در ديدار پاياني جام ملت هاي 2007 آسيا برابر تيم ملي عربستان جام چهاردهم را فتح كرد.
تيم هاي ملي عراق و عربستان، عصر ديروز ديدار پاياني را برگزار كردند و در پايان عراق با نتيجه يك بر صفر به پيروزي رسيد و جام قهرماني را كسب كرد.
يونس محمود در دقيقه 72 تك گل بازي را با ضربه سر وارد دروازه عربستان كرد تا بازيكنان عراق با دوندگي و نبرد شجاعانه مقام قهرماني را به دست آورند.
تيم ملي كره جنوبي نيز روز گذشته در ديدار رده بندي تيم ملي ژاپن را در ضربات پنالتي شكست داد و مقام سوم را به دست آورد.
سه تيم اول اين دوره از مسابقات طبق قانون جديد كنفدراسيون آسيا به طور مستقيم راهي دوره بعدي اين مسابقات شدند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

قلب ها
Coeurs



کارگردان: آلن رنه. فيلمنامه: ژان ميشل ريبه بر اساس نمايشنامه ترس خصوصي در مکان هاي عمومي اثر آلن آيکبورن. موسيقي: مارک اسنو. مدير فيلمبرداري: اريک گوتيه. تدوين: هروه دلوز. طراح صحنه: ژاک سولنيه، سولانژ زيتون. بازيگران: سابين آزما[شارلوت]، لامبرت ويلسون[دان]، آندره دوسوليه[تيه ري]، پي ير آرديتي[ليونل]، لورا مورانته[نيکول]، ايزابل کاره[گيل]، کلود ريش[آرتور]. ١٢٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ فرانسه، ايتاليا. نام ديگر: Private Fears in Public Places. نامزد ٨ جايزه سزار براي بهترين فيلمبرداري، کارگرداني، طراحي لباس، تدوين، موسيقي، طراحي صحنه، صدابرداري و فيلمنامه اقتباسي، برنده جايزه بهترين فيلم از سنديکاي منتقدان فيلم فرانسه، برنده جايزه شير نقره اي بهترين کارگرداني، نامزد شير طلايي و برنده جايزه بهترين بازيگر زن/لورا مورانته از جشنواره فيلم ونيز، برنده جايزه ستاره طلايي بهترين کارگرداني.
نيکول به دنبال آپارتماني کرايه اي و به اندازه کافي جادار براي خود و دوستش دان است. تيه ري که در بنگاه املاک کار مي کند آپارتماني در يکي از محله هاي آبرومند پاريس به او نشان مي دهد. اما آپارتمان به نظر نيکول کوچک است. تيه ري با خواهرش گيل زندگي مي کند، با زني مذهبي و خاکستري پوش به نام شارلوت همکار است. شارلوت نوار ويديويي به تيه ري مي دهد که برنامه اي تلويزيوني درباره آوازهاي مذهبي روي آن ضبط شده است. ولي تيه ري شب هنگام با رسيدن به آخر نوار شاهد صحنه هاي سکسي يک فيلم شخصي مي شود که به نظر مي رسد متعلق به شارلوت باشد. شارلوت که زني فداکار است مسئوليت مراقبت يک هفته اي از پدر ليونل- پيرمردي ناتوان و بد اخلاق به نام آرتور- را قبول کرده است. ليونل سر پيشخدمت بار هتلي گران قيمت است که دان مرتباً به آنجا سر مي زند. بيکاري دان و مشروب خواري او باعث مي شود نيکول تصميم به جدايي از وي بگيرد. گيل نيز که دختري غمگين و تنهاست براي يافتن دوست آگهي کوچکي در روزنامه داده و هر شب در کافه به انتظار مردي مي نشيند که آگهي را خوانده باشد. آگهي که باعث آشنايي او با دان مي شود....

چرا بايد ديد؟
آخرين ساخته يکي از استادان مسلم سينماي فرانسه و دنيا در هشتمين دهه عمر خود، اثري به غايت کوچک اما تماشايي است. قصدم از نوشتن کلمه کوچک اشاره به محدود بودن شخصيت ها و مکان هاست. آلن رنه در طول چندين دهه فيلمسازي در گونه هاي متفاوت هواره تمي ثابت را دنبال کرده است: تنهايي و جدايي.
قلب ها دومين اقتباس رنه بعد از سيگار کشيدن/سيگار نکشيدن از آثار آلن آيکبورن نمايشنامه نويس توانا و مشهور انگليسي است. اما همچون فيلم پيشين اقتباس رنه بسيار فرانسوي بوده و از حال و هواي انگليسي خود فرسنگ ها دور شده است. انتخاب و ترکيب بازيگران فيلم-که چندتايي از آنها پاي ثابت فيلم هاي اخير رنه محسوب مي شوند-از نقاط قوت فيلم است. رنه با زيبايي هر چه تمام تر توانسته مطالعه آيکبورن روي طبقه متوسط بريتانيايي را رنگ و بويي فرانسوي داده و بر خلاف اقتباس پيشين به مدد صحنه هاي کوچک فراوان حال هوايي سينمايي تر به آن ببخشد. استعاره هايي که رنه به کار گرفته، در روند پرداخت شخصيت ها بسيار موثر و کاراست. همه شخصيت هاي فيلم گرفتار مشکل فقدان ارتباط و درک متقابل هستند. انگار ديوارهايي نامرئي [همچون آپارتمان ابتداي فيلم] آنان را از همديگر جدا مي کند. قلب ها شادي در اندازه هاي هيروشيما عشق من يا سال گذشته در مارين باد نباشد، اما همان گونه که انتظار مي رود فيلمي بي و عيب و نقص از کارگرداني افسانه اي و گروهي به شدت حرفه اي است. بي جا نخواهد بود اگرکه ستايش خود را نثار پي ير آرديتي-به عنوان نماينده بازيگران- کنم. شما نيز اگر به تماشاي قلب ها در پاريس برف گرفته برويد، با من همزبان و همراه خواهيد شد. آقاي رنه، خوشحاليم از اين که هنوز در ميان ما هستيد و فيلم مي سازيد. Salute!
ژانر: درام.  


براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود: (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Cd1
http://rapidshare.com/files/35811485/wrd-coeurs-cd1.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/35812191/wrd-coeurs-cd1.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/35812530/wrd-coeurs-cd1.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/35812867/wrd-coeurs-cd1.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/35813107/wrd-coeurs-cd1.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/35808753/wrd-coeurs-cd1.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/35809073/wrd-coeurs-cd1.part7.rar 

Cd2
http://rapidshare.com/files/35809392/wrd-coeurs-cd2.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/35809701/wrd-coeurs-cd2.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/35809943/wrd-coeurs-cd2.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/35810258/wrd-coeurs-cd2.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/35810565/wrd-coeurs-cd2.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/35810840/wrd-coeurs-cd2.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/35811209/wrd-coeurs-cd2.part7.rar 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Tex Avery
Batty Baseball


 
 

لينکهاي دانلود (حجم فايل در حدود 100 مگابايت و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/23165645/TA0109.part1.rar
http://rapidshare.com/files/23167786/TA0109.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

خواننده‌ا‌ي كه كشف قرن بود : ترسا استيچ رندال درگذشت

ترسا استيچ رندال" خواننده‌ي سوپرانوي آمريكايي، كه آرتورو توسكانيني او را "كشف قرن" خوانده بود، در سن 79 سالگي در اتريش درگذشت.
تئاتر ملي اتريش در طي بيانيه‌اي اعلام كرد كه "استيچ رندال" در تاريخ 26 شهر "دروين" جايي كه بشتر عمر حرفه‌يي‌اش را سپري كرده بود، درگذشت. در اين بيانيه اشاره‌اي به علت مرگ او نشده است.
آسوشيتدپرس گزارش داد، "استيچ رندال" كه به‌خاطر اجراهايش در بزرگ‌ترين كارهاي موتزارت مورد تمجيد همگان قرار گرفته بود، در طول عمر حرفه‌يي خود در بهترين سالن‌هاي اپراي آمريكا و اروپا حضور داشت و گفته مي‌شود كه پيش از بازنشستگي‌اش در سال 1972، علاوه بر حضور تقريبا هميشگي در "جشنواره‌ي سالزبورگ" وي در "استيت اپراي وين" 355 اجراي جداگانه داشته است.
ترسا در سن 19 سالگي توسط "توسكانيني" براي همكاري در چند كنسرت با سمفوني NBC دعوت شد. او توانست زبان‌هاي آلماني، فرانسوي و ايتاليايي را فراگيرد و در سال 1963 نخستين آمريكايي باشد كه لقب «كامرسنگرين» - لقبي كه به بهترين هنرمندان اتريش تعلق مي‌گيرد - را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

PhotoArtist 1.26 عکس های شما را به نقاشی تبدیل می کند

 

آیا شما نیز همیشه آرزو داشتید که یک نقاش حرفه ای شوید و از هر تصویر و منظره ای نقاشی کنید؟ شاید به این موضوع نیز فکر کرده اید که به دنبال این بروید و آن را به صورت حرفه ای فرا بگیرید اما تا کنون به هر دلیلی موفق یه این کار نشده اید. تا پاین این مطلب به ما همراه باشید.

همان گونه بارها قبلا در این وب سایت گفته شده کامپیوترها قادر به حل بسیاری از مشکلات و رفع نیازهای کاربران می باشند. نرم افزارهای مختلفی که با توجه به نیاز کاربران طراحی و ساخته می شوند تا با ارائه خدمات به آنها مشکلات آن ها را برطرف نمایند. نرم افزارهای مختلفی برای طراحی و ساخت تصاویر و یا نقاشی کردن به صورت کامپیوتری موجود می باشد که کاربران برای کار با این نرم افزارها نیازمند کسب تجربه و فراگیری تکنیکها و همچنین رعایت اصول طراحی می باشند تا در نهایت به نتیجه ای مطلوب دست یابند. بسیاری از شرکت های نرم افزاری برای اینکه کاربران و افرادی که نیازمند طراحی های این چنینی می باشند اما از داشن کافی در این زمینه و تجربیات و دانستن تکنیک های طراحی اطلاعی ندارند نیز فکری کرده اند و اقدام به ساخت برنامه هایی نمودند که به کمک آن ها کاربران به راحتی می توانند مشکلات خود را برطرف کرده و تصاویر خود را نقاشی و یا طراحی نمایند. درباره موضوعی که در ابتدا بیان کردیم نیز نرم افزارهایی ساخته شده تا به کاربران در رفع این نیاز کمک نماید. این نرم افزارهای با تبدیل تصاویر به صورت نقاشی این امکان را می دهد تا کاربر تصویر مورد نظر خود را همانند یک نقاشی ساخته و از آن بهره برداری کند.

در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که به کمک آن قادر به نقاشی هر منظره و تصویری خواهید بود.

 

PhotoArtist نام نرم افزاری می باشد که کاربران به وسیله آن قادر خواهند بود تا عکس های خود را با اعمال افکت های موجود در برنامه به نقاشی تبدیل کنند. به عنوان مثال کاربر یک عکس را به برنامه وارد می کنید و با استفاده از افکت های موجود در برنامه تصویر را به گونه ای تغییر می دهد که در پایان عکس شما همانند یک نقاشی می شود.

این نرم افزار با تمام نسخه های ویندوز Vista, XP, 2000, 2003, 95, 98, ME, NT4 سازگار می باشد. همچنین این نرم افزار از 15 زبان مختلف نظیر انگلیسی ، روسی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، هلندی ، آلمانی و ... نیز پشتیبانی می کند.

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 13 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Divxplayer
برنامه نمایش فایلهای تصویری با وضوح بالا

شما با این برنامه می توانید فایلهای تصویری با پسوند AVI را مشاهده کنید.این فایلها بسیار پر وضوح تر از دیگر فایلهای تصویری می باشد.کیفیت نمایش این برنامه در حد DVD است که در نوع خود بی نظیر است.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام حسين (عليه السلام) فرمودند:
من طلب رضی الناس بسخط الله وكله الله إلی الناس .
كسی كه برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را به مردم وا می گذارد.
(بحارالانوار،ج78،ص126) 

 

 

شادى، نشاط، جوانى، اسلام‏
zahra4066@yahoo.com

گرايش به زينت و جمال‏‏‏
در برابر نيازها و تمايلات مادى، سلسله‏اى ديگر از تمايلات ولذت‏ها در انسان وجود دادر كه با تأمين و اشباع نشدن آنها، زندگى مادى‏انسان به خطر نمى‏افتد، بلكه صرفاً از تأمين و اشباع آنها لذت مى‏برد كه از آن‏به »زينت« و در كنار گرايش‏ها و تمايلات انسان، گرايش به زيبايى نيز وجوددارد كه مستقل از نيازهاى ديگر اوست.
زينت، تفاوت ظريفى با جمال دارد. زينت صرفاً به زيبايى و آرايش ظاهرى‏اطلاق مى‏شود كه يك امر عارضى است و با ضميمه كردن شى‏ء ديگرى از خارج‏حاصل مى‏شود، در صورتى كه جمال به زيبايى اصلى و طبيعى گفته مى‏شود.   

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

وطن پرستی در شاهنامه برکنار از آلایشهاست ؛ وطن پرستی فردوسی احساسی حکیمانه توآم با اعتدال و خردمندی و عاطفۀ انسانی و یکسره دور از نژاد پرستی است؛
عشق به ایران در شاهنامه به مفهوم عشق به فرهنگ مردم ایران ؛ و آرامش و آبادی ایران ؛ و آزادی و آسایش مردم ایران و برخورداری آنها از عدالت است
نفرتی که نسبت به مهاجمان میباشد ؛ به سبب تبار و نژاد آنها نیست ؛ به سبب آن است که بیگانه ؛به ناحق و به ناخواست مردم ؛ به این سرزمین هجوم آورد ه و به سبب آنکه این بیگانگان با فرهنگ ایرانی بیگانه هستند ؛ از محبت و پشتیبانی مردم محروم هستند؛ و به ناچار با خونریزی و بیدادگری و ویران سازی فرمان می رانند
نفرت از مهاجم به مفهوم نفرت از ظلم است ؛ نفرت از ضحاک وافراسیاب ؛ نفرت از بیدادگریهای آنهاست ؛ و ستایش کین خواهی ایرانیان ؛ ستایش اجرای عدالت است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ 14 وَيُذْهِبْ غَيْظَ قُلُوبِهِمْ وَيَتُوبُ اللّهُ عَلَى مَن يَشَاء وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ 15 أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تُتْرَكُواْ وَلَمَّا يَعْلَمِ اللّهُ الَّذِينَ جَاهَدُواْ مِنكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُواْ مِن دُونِ اللّهِ وَلاَ رَسُولِهِ وَلاَ الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً وَاللّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ 16 مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَن يَعْمُرُواْ مَسَاجِدَ الله شَاهِدِينَ عَلَى أَنفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ أُوْلَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ 17 إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ 18 أَجَعَلْتُمْ سِقَايَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَجَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللّهِ لاَ يَسْتَوُونَ عِندَ اللّهِ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ 19 الَّذِينَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ 20

 

ترجمه فارسي مکارم

با آنها پيكار كنيد، كه خداوند آنان را به دست شما مجازات مى‏كند; و آنان را رسوا مى‏سازد; و سينه گروهى از مؤمنان را شفا مى‏بخشد(; و بر قلب آنها مرهم مى‏نهد) «14» و خشم دلهاى آنان را از ميان مى‏برد! و خدا توبه هر كس را بخواهد (و شايسته بداند)، مى‏پذيرد; و خداوند دانا و حكيم است «15» آيا گمان كرديد كه (به حال خود) رها مى‏شويد در حالى كه هنوز كسانى كه از شما جهاد كردند، و غير از خدا و رسولش و مؤمنان را محرم اسرار خويش انتخاب ننمودند، (از ديگران) مشخص نشده‏اند؟! (بايد آزمون شويد; و صفوف از هم جدا گردد;) و خداوند به آنچه عمل مى‏كنيد، آگاه است! «16» مشركان حق ندارند مساجد خدا را آباد كنند در حالى كه به كفر خويش گواهى مى‏دهند! آنها اعمالشان نابود (و بى‏ارزش) شده; و در آتش (دوزخ)، جاودانه خواهند ماند! «17» مساجد خدا را تنها كسى آباد مى‏كند كه ايمان به خدا و روز قيامت آورده، و نماز را برپا دارد، و زكات را بپردازد، و جز از خدا نترسد; اميد است چنين گروهى از هدايت‏يافتگان باشند «18» آيا سيراب كردن حجاج، و آباد ساختن مسجد الحرام را، همانند (عمل) كسى قرار داديد كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده، و در راه او جهاد كرده است؟!(اين دو،) نزد خدا مساوى نيستند! و خداوند گروه ظالمان را هدايت نمى‏كند! «19» آنها كه ايمان آوردند، و هجرت كردند، و با اموال و جانهايشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است; و آنها پيروز و رستگارند! «20»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

eshge.mahdi@gmail.com

صبر را مفهوم معنا زينب (س) است
کعبه غمهای دنيا
زينب (س) است
چون حسين(ع) است آفتاب شهر عشق
ماهتاب عالم آرا
زينب (س) است

مراسم شهادت حضرت عقیله السادات، زینب کبری (س)
هيئت رايت العباس عليه السلام
مداح: حاج محمود کريمي

مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

مداحي قسمت 6

مداحي قسمت 7

مداحي قسمت 8

مداحي قسمت 9

 

 

mohsen_fekri2000@yahoo.com

گاه يک لبخند آنقدر عميق ميشود که گريه ميکنم گاه يک نغمه آن قدر دست نيافتني است که با آن زندگي ميکنم گاه يک نگاه آن چنان سنگين است که چشمانم رهايش نميکنند گاه يک عشق آن قدر ماندگار است که فراموشش نميکنم

 

 

shadow_1352@yahoo.com

گاهي اوقات چيزي درون من مي رقصد و پاي کوبي مي کند
من روحم را حبس نکرده ام.
به اينکه انسان عجيبي هستم اعتراف مي کنم !
من خدا را در آغوش کشيده ام.
خدا زياد هم بزرگ نيست.
خدا در آغوش من جا مي شود،
شايد هم آغوش من خيلي بزرگ است.
خدا را که در آغوش مي کشم دچار لرز هاي مقطعي مي شوم .
تب مي کنم و هذيان مي گويم.
خدا پيشاني مرا مي بوسد و من از لذت اين بوسه دچار مستي مي شوم.
خدا يکبار به من گفت تو گناهکار مهرباني هستي.
و من خوب مي دانم که گناهان من چقدر غير قابل بخششند.
مي دانم زياد مهمان نخوام بود.
اين را نه از خود که پدر آسماني به من گفته است.
یاعلی - رزا

 

 

firoozeh_gha@yahoo.coom

سوخت دادن به روح

آرامش روحی از مجموعه ای از استانداردهای مذهبی یا آیین و پرستش و یا اشیاء خاص ایجاد نمی شود. البته ممکن است این چیزها تا مدت کمی راحتی را به ارمغان بیاورند...اما تغذیه دادن و تقویت واقعی روح درون ما فقط از طریق رابطه با خدا ایجاد میشود. کارهای معنوی از دعوت خدا برای تقسیم سفر زندگی با ما ناشی می شود.
میلیون ها نفر در سراسر جهان می دانند که آرامش درونی زمانی حاصل می شود که ما درمی یابیم محتاج بخشش حداوند هستیم. فقط لازم است به او ایمان داشته باشیم و از او بخواهیم تا در همه ی صحنه های زندگی همراه ما باشد. تغییر زندگی ها نشانگر قدرت خداوندی است...تغییر زندگی هایی که یک زمان پوچ و ناامیدانه بود...تغییر ازدواج هایی که حتی تصور نمی کردند تغییر یافتن برای آنها ممکن باشد.
ایمان به خدا منبع قدرت و امید است. او سرچشمه ی همه ی آن چیزهایی است که ما برای تقویت و سوخت رسانی به روحمان نیاز داریم. فقط اوست که می تواند این خلاء درونی ما را پر کند.
اگر امروز احساس ناامیدی و پوچی می کنید، چرا به سراغ خداوند نمی روید؟ او میتواند همه ی روح شما را با زندگی و انرژی جدید پر کند. امروز قدم ایمان را بردارید. مطمئن باشید که هیچگاه پشیمان نخواهید شد! به اندازه ی خواندن همین دعا ساده است...
خداوندا، من گاهي از نظر روحی احساس پوچی می کنم. در روزمرگی سرگردان شده ام. من مطمئنم که تو به یاری و کمک من می آیی. مرا ببخش که به راه خود رفتم. از تو می خواهم تا همراه من باشی و زندگی جدید به روح من دهی. از امروز به بعد من را راهنمایی کن

 

 

mhmazidi@gmail.com

ویدیو كنفرانس

palانتظار نداريد كه با خطوط اينترنت ايران بتوانيد ويديوكنفرانس بدهيم؟! پس صماغ مي‌مكيم!!!سرويس ويديو كنفرانسي كه مي‌خواهم معرفي كنم يك سرويس «كره‌ای» است كه تنها حدود سه ماه از حضور ان گذشته و چند روز قبل ويرايش انگليسي ان منتشر شد.سايت جالبي است.به راحتی مي‌توانيد در ان ثبت‌نام كنيد.سپس به صفحه‌اي مي‌رويد و در ان برای جلسه و نشست خود(metting) يك عنوان انتخاب مي‌كنيد.فعلا سايت پالبی از 10 ميتينگ به‌صورت همزمان پشتيباني مي‌كند كه در اينده نزديك اين تعداد به 50 نشست مي‌رسد.در هر نشست ويديويي فعلا 5 نفر مي‌توانند شركت كنند و حداكثر به مدت يك ساعت تماس ويديويي خود را ادامه دهند.تمام اين امكانات رايگان است.

در همان صفحه مي‌توانند با هم چت كنند-عكسها و فايلهای پاورپوينت خود را به اشتراك بگذارند و همچنين يك وايت‌بورد داشته باشند.نكته جالب در اين سايت اين است كه برای عنوان نسخه ازمايشي ان از  larva version استفاده شده است.اينجا يك عكس بامزه از اين قضيه وجود دارد.

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

تا حالا فکر کردين چرا ؟ 
 

اگه ريشاي يه يهودي بلند باشه ميگن يه مومنه و داره ايمانشو نشون ميده .
اما اگه ريشاي يه مسلمون بلند باشه ميگن يه افراطي و تروريسته .

يه راهبه اگه بخواد خودشو وقف خدا کنه حق داره خودشو از فرق سر تا نوک پا بپوشونه. .
اما اگه يه زن مسلمون بخواد اين کارو بکنه ميگن داره خودشو محدود مي کنه! !

اگه يه زن غربي توي خونه بمونه و مسئوليت مراقبت از خونه و بچه هاشو به عهده بگيره ميگن داره کار خوبي مي کنه و به خاطر فداکاري اي که کرده مورد احترامه. .
!اما اگه يه زن مسلمون بخواد اين کارو بکنه ميگن بايد بريم آزادش کنيم .. اون محدوده !

تو کشوراي غربي هر دختري آزاده که به هر شکلي بره به دانشگاه چون آزادي و حقوقي داره. .
اما اگه يه دختر مسلمون بخواد از حجاب استفاده کنه حق ورود به دانشگاه رو از دست ميده! !!

اگه يه مسيحي يا يهودي کسي رو بکشه اين هيچ ربطي به دين نداره. .
ولي اگه يه مسلمون جنايتي انجام بده اين اسلامه که محاکمه ميشه! !!

اگه مشکلي داشته باشيم دنبال راه حل مي گرديم. ..
اما اگه اين راه حل توي اسلام باشه حاضر نيستيم حتي بهش فکر کنيم! !

وقتي کسي يه ماشين عالي رو بد ميرونه هيچ کس نميگه تقصير ماشينه است. !
ولي اگه يه مسلمون اشتباهي بکنه يا با مردم بد برخورد کنه ميگن اين تقصير اسلامه! !!!!

راستي چرا ؟

 

.

alirezamajidi@gmail.com

دست‌های مصنوعی جدید
 

تصویری که ما از دست‌های مصنوعی در فیلم‌های سینمایی در زمان کودکی داشتیم چنین چیزی بود:

 Photo Hand Hook.jpg

بعدا رفته‌رفته دست‌های مصنوعی‌ای دیدیم که گرچه از شکل دست طبیعی انسان به خوبی تقلید می‌کردند ولی عمکرد چندانی نداشتند.
اما در طی سالیان ، فناوری پیشرفت زیادی کرده است:
از زمانی که یک سرباز جنگ عراق به نام خوآن آرندوندو ، مجهز به یک دست بیونیک قابل انعطاف شده است ، می‌تواند با دست چپش مجدداد توپ‌ها یتنیش و دستگیره‌ درها را بگیرد.
این سرباز قدیمی جنگ عراق که در سال 2005 ، دست چپش را در جریان یک مأموریت گشت‌زنی از دست داده است ، نخستین کسی است که دست بیونیک جدیدی به نام i-LIMB را دریافت می‌کند.

 6a516cbc-a81f-4902-9e8e-9f635f63d3bc.jpg

این دست به وسیله یک شرکت اسکاتلندی به نام Touch Bionics ساخته شده است. این دست مصنوعی از پلاستیک نیمه‌شفاف ساخته شده و پنج موتور مجزا دارد که به انگشتان اجازه حرکت و گرفتن اشیای گرد را می‌دهند. الکترودهایی به عضلات قسمت باقیمانده اندام شخص معلول متصل می‌شود که سیگنال‌های الکتریکی را دریافت می‌کنند و شخص به این ترتیب می‌تواند فرمان حرکتی به دست مصنوعی بدهد.

 Sabolich. Block.NoDifference.jpg

دست مصنوعی ، می‌تواند با موادی که از لحاظ ظاهر شباهت زیادی به پوست بدن دارند ، پوشیده شود تا هرچه بیشتر شبیه یک دست واقعی شود.
آقای آرندوندو با اشاره به دست‌های مصنوعی در فیلم جنگ ستارگان و ترمیناتور می‌گوید که : «پسرم دیوانه این دست‌ها شده.»

وب‌سایت شرکت سازنده

 

 

hamed.1360@yahoo.com

بانویی سخن ور


وقتی زینب (سلام الله علیها) را بعد از ماجرای کربلا به همراه سایر اسیران به مجلس ابن زیاد بردند، ایشان به صورت ناشناس در میان سایر زنان نشست. پسر زیاد متوجه ایشان شد و پرسید: "این زن ناشناس کیست؟"
کسی پاسخ او را نداد و برای بار دوم و سوم سوال کرد. در این وقت یکی از خدمتکاران پاسخ داد: "این زینب دختر فاطمه (سلام الله علیها)، دختر رسول خداست."
پسر زیاد که سرمست جنایات و پیروزی خود بود همینکه آن بانوی معظمه را شناخت در صدد برآمد تا پیروزی خود را به رخ دختر بزرگوار علی (علیه السلام) بکشد و در ضمن یک استفاده تبلیغاتی هم از این مجلس و مکالمه با زینب (سلام الله علیها) به نفع حکومت خونخوار و رسوای یزید بنماید. اما گمان نمی‌کرد طرف مکالمه و سخنش شیر زن تاریخ و بانوی بزرگی است که در برابر او با منطق محکم و نیرومند خود سبب رسوایی یزید و همه ستمگران و فاسقان روزگار خواهد گردید. پسر زیاد با کمال بی‌شرمی دهان باز کرد و گفت:"سپاس خدای را که شما را رسوا کرده و گفته‌های شما نادرست از کار در آمد."
شاید بیچاره خیال می‌کرد هر کس در راه مبارزه با باطل کشته شد و به شهادت رسید رسوا شده و دروغش نمودار گشته و شاید هم اینقدر می‌فهمیده ولی برای انحراف افکار و وارونه جلوه دادن حقایق اینگونه سخن گفته چون این سخنان را به خدا نسبت داده. اما زینب (سلام الله علیها) برای خنثی کردن نقشه های عوام فریبانه بلافاصله پاسخ داد:"ستایش خدای را سزا‌ست که ما را بوسیله پیغمبرش گرامی داشته و از پلیدی پاکمان گردانید. آن کسی که رسوا گردد بی شک و تردید فاسق است و آنکس که دروغ می‌گوید فاجر و تبهکار است و چنین کسی ما نیستیم و دیگران هستند. و الحمد لله."
پسر زیاد که انتظار نداشت و یا باور نمی‌کرد با چنین زن دانشمند و با شهامتی روبرو شود جهت سخن را تغییر داده و گفت:"رفتار خدا را با برادر و خاندانت چگونه دیدی؟"
بانوی قهرمان با بیانی که از کمال ایمان و تسلیم او در پیشگاه با عظمت حق تعالی حکایت داشت و با لحنی افتخارآمیز و تکان دهنده و کوبنده در جواب فرمود: "من جز نیکی ندیدم.... آنان نیز (با کمال افتخار) به آرامگاه خود شتافتند ولی بدان که خداوند میان تو و ایشان داوری خواهد کرد و تو را مورد بازخواست قرار خواهد داد. پس نگران باش که در آن روز پیروزمند چه کسی خواهد بود (تو یا آنها)؟ ای پسر مرجانه مادر به سوگت بنشیند."
باری همین چند جمله کوتاه به اندازه ای کوبنده و دندان شکن بود که اهل تاریخ می‌نویسند پسر زیاد را چنان خشمگین ساخت که در صدد قتل زینب (سلام الله علیها) برآمد اما یکی از سرکردگان لشکرش که در آنجا حاضر بود او را آرام ساخت و از این کار جلو گیری کرد.


« برگرفته از کتاب "زندگانی حضرت زهرا و زینب کبری (علیهما سلام)"، تاليف سید هاشم رسولی محلاتی »

 

 

mamani_1385@yahoo.com

دلم خنديد دلم لرزيد دلم گرفت دلم. . .
راستي دلم کجاست؟

دلي که مي تپد دلي که تند ميزند. دلي که يک ذره ميشود .
دلي که ميدهند. دلي که ميبرند. . .
راستي مگر تو دل داري؟ مگر من دل دارم؟
دلت نرم است؟ دلت سنگ است؟ و يا از جنس آهنگ است؟

راستي جنس دلمان از چيست؟
شفاف و نرم شيشه اي است و يا تيره و سخت و سنگي؟

راستش دوست دارم سفر کنم به درون قلب ها.
توي قلب خودم. توي قلب تو. توي قلب همه
و ببينم آنجا چه خبر است

دوست دارم گوش بدهم به تپيدن دلها.
به تند زدنشان به تپش هاي آرام و تندي که مي کوبد.

راستي؟

کجا را مي کوبند؟ کدام در را؟ واي !
اگر دلي نباشد که هيچ دري را نکوبد.
به تپيدن نيفتد. تند نزند. عاشق نباشد يا اصلا عاشق نشده باشد

آن دل که ديگر دل نمي شود.
با اين همه نمي دانم په جوابي به اين دل بدهم

راستي! تو جواب دادي؟
کاش جوابت را ميدانستم .
کاش مي توانستم از رو دست تو از روي دل تو تقلب کنم .

کاش. . .
ولي در دوست داشتن که نمي شود تقلب کرد.
تازه آن هم با کسي که همه چيز را ميداند

 

 

sosflove@yahoo.com

Unconditional love

Some time ago, a friend of mine punished his 4 year old daughter for wasting a roll of gold wrapping paper.
Money was tight and he became infuriated when the small child tried to decorate a box to put under the tree. Nevertheless the little girl brought the gift to her father the next morning and said "This is for you Daddy. "
He was embarrassed by his earlier over reaction... He opened the box and his anger flared again when he found the box was empty.
Then he yelled at her:
DON'T YOU KNOW when you give someone a present there's supposed to be something inside of it???
The little girl looked up at him with tears in her eyes and said,
Oh Daddy it's not empty, I blew kisses into the box, all for you Daddy.
The father was crushed. He put his arms around his little girl, and he begged her for forgiveness. My friend told me that he kept that gold box near his bed for years.
Whenever he was discouraged he would take out an imaginary kiss and remember the love of the child who had put it there. In a very real sense each of us has been given a gold container filled with unconditional love and kisses.
There is no more precious possession anyone could hold.

*********

Sincerely yours
Mr. Alipour

 

 

amoonashenas@yahoo.com

جناب آقای حدادعادل دست مریزاد شما رفیق مائی یا رفیق پلنگ
چه دل خوشی داشتیم ما که فکر میکردیم یک شخص فرهنگی و کسی که دلــش به حال مردم و ملت ایران میسوزد بریاست مجلس شورای اسلامی رسیده است ولی . . . واقعا دست ایشان درد نکند که فرموده اند ما نازبالش زیر سر مــــلت نخواهیم گذاشت! سوالی که مطرح میباشد این است که خوب پس وظیفه شما چیست؟ مـــگر شما وظیفه ای بغیر از نازبالش زیر سراین ملت گذاشتن هم دارید؟ واقعا مردم برای چه بشما رای داده اند لطفا نگوئید که من وظایفی دارم و بر اساس آن عمل میکنم .وظیفه شما و دیگر همقطارانتان فقط این میباشد که موجبات راحتی و آسایش ملت را فراهم سازید. ایــــــن نمیشود که خودتان راحت باشید و ملت را تحت فشار نگه دارید. مگر ما ملت چه لذتی از زندگی میبریم که شما برای جلوگیری از آن اینچنین سینه چاک فرموده اید؟ آیا برای جوانان این مملکت موجبات تحصیل رایگان همانطوریکه در قانـــون اساسی آمده است ایجاد فرموده اید؟آیا برای تحصیل کردگان این کشورمشاغلی در خـــــور فراهم ساخته اید؟ آیا نحسی و شر مواد مـــــــــخدر را که گریبان جوانــــان این مرز و بوم را بسختی میفشارد از سر آنان کم کرده اید؟ جناب حداد عادل آیا شما موجبات آسایش و راحتی را برای قشر معلم که خودتان ادعا دارید از آنانید فراهم ساخته اید ؟ جــناب ریاست محترم مجلس شورای ملی مگر اشخاصی که بعنوان نماینده وارد خانه ملت میگردند چه وظیفه و وظایفی برگردن دارند؟ مگر نه این که قسم خورده اند که در راستــــای فراهم نمودن آینده ای روشن برای مملکت قدم بردارند. پس در این میان این نازبالشهـــــــــائی را که مرتب برای مردم میفرستید و باعث شده اید که خوشی از در و دیوار این مملــکت بالا برود را چرا میخواهید پس بگیرید ؟ لطفا کمی از پنجره دفتر شیکتان در مجـــــلس به بیرون نگاهی بیاندازید. نگاه کنید ببینید که ملت در چه شرایط زندگی میکنند . دانشجویانی که شماره تماس جهت فروش کلیه خودشان را اعلام میکنند را نمیبـــــینید؟ دخترکان با سن پائین را که در خیابان ها برای خودفروشی آنهم برای رسیدن به لقـــمه ای نان را ببینید!ببینید که چه تعدادی از مردم همین کلانشـــــــهر تهران خودمان در چه وضعیت فجیعی زندگی میکنند .لطفا گرانی اجاره بهای مسکن را ببینید. لطفا ببینید که دانشجویان برای خرید کتابهای درسی خود باید چه خون دلهائـــــــــی بخورند .ببینید که خریدن یک دستگاه رایانه معمولی برای خیلی از اقشار این مملکت حکم آرزو را یافته است . لطفا به مدارس ابندائی و راهنمائی و متوسطه یک سرکی بکـــشید و از شهریه های نجومی بعضی از آنان خبری بگیرید.واقعا با این همه نازبالش هـــــای متعددی که جنابعالی و سایر دوستانتان برای این ملت فراهم ساخته اید باید چه بکنیم؟
در این میان تنها چیزی که از سرمایه های متعدد و بیشمار این مرز و بوم بدست حداقل عده ای از مردم میرسید مسئله بنزین بود که آنراهم از این مردم دریغ فرمودید. بگذریم که بعلت بی لیاقتی و کارنابلد بودن عده از از زیردستان خودتان بـــنزین این مملکت به آن سوی مرزها هدایت میشد .آیا تاوان خیانت های عده ای که بدون استــــتار از طریق حکومت هرگز قادر به خروج سوخت از کشورمان نبودند را قاطبه مردم باید بپردازند؟ جناب حداد عادل آیا تابحال خودتان را جای آن کارگری که با یکصد و پنجاه هزار تومان در ماه زندگی را میگذراند گذاشته اید . آیا شده است که سری به محله های فقیر نشین این تهران درندشت بزنید و ببینید که ملت در چه شرایط زندگی میکنند. شما که روزگاری فردی فرهنگی بودید باید اطلاع داشته باشید که اقشار مختلف مردم در آن رفاه و آسایشی که شمادولتمردان در آن غلت میزنید زندگی نمیکنند . همـــــــــسایه های پولدارتان در بالای شهر همه مردم این مملکت نیستند.سری به بیمارستانـــــــهای دولتی بزنید و ببینید که چه تعداد مردم کشورمان برای یک درمان عادی که قادر نــــیستند از طریق بخش خصوصی اقدام نمایندباید چه مذلتهائی را تحمل نمایند. جناب حــــداد عادل لطفا آن قشری را که حواله های چند تنی شکر در جیب بغلشـــــان دارند را جرو قاطبه مردم این دیار بحساب نیاورید .مردم این دیار بشــما رای نداده اند که از آن بالا بدیشان نگاه کنید آنان به یک فرد بگمان خودشان فرهنگی رای داده اند تا حرمت و بزرگیشان دچار خدشه نگردد نه این که توهین بشنوند.
آقای حداد عادل لطف بفرمائید این بالشتهای سنگی مارا از ما نگیریدد نازبالشها ارزانی خودتان.
فعلا همین

 

 

helia_k48@yahoo.com

چک کن ببین گوشی موبایلت قلابیه یا اصل؟
 

Would like to know your mobile is original or not !!!
Type # 6 0 # *
After you enter the code you will see a new code contain 15 digits:
43 4 5 6 610 67 8 9 4 3 5
IF the digit number Seven & Eight is 02 or 20 that mean it was Assembly on Emirates which is very Bad quality
IF the digit number Seven & Eight is 08 or 80 that mean it 's manufactured in Germany which is not bad
IF the digit number Seven & Eight is 01 or 10 that mean it 's manufactured in Finland which is Good
IF the digit number Seven & Eight is 00 that mean it 's manufactured in France which is the best Mobile Quality..................... Try it .....................
In NOKIA only
*#92702689# -- it will show date of Purchase, Repaired, Manufactuing Date & Used hours
*#0000# -- Get Version of Mobile No

کد می زنید
*#06#
بدش یه شماره میاد براتون
رقم 7و8 را نگاه کنید
اگر 20 یا 02 بود تو امارات سرهم شده وخیلی بد است
اگر 08 یا 80 بود تو آلمان سرهم شده و بدک نیست
اگر 01 یا 10 است تو فنلاند سرهم شده و خوبست
اگر 00 بود تو فرانسه سرهم شده و عالیست
 

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

سوگنامه زينب
 

پنج ساله بود كه در فراق رسول (ص ) چون ديگر اعضاى خانواده اشك ريخت . شايد اين اولين اشكهاى مصيبت الود او بودند، اما يقين آخرين آنها نبود، چه اين اشك را بدرقه راه بسيارى ديگر از عزايش كرد، حسن برادر بزرگش ، حسين ، عباس ، على اكبر، فرزندان خود، همه با اشكهاى او بدرقه شدند. اشك و خطبه هاى او دو علامت هر واقعه جانگدازى بود كه در ان سالها، به سراغ امت مى آمد. اشك او تمام ان وقايع را معنا ميداد و خطبه ها و سخنان محكم و فصيحش به آنها جهت و ثمره مى بخشيد.
سال دهم هجرت بود كه يكمرتبه ، تمام ارامش و دلگرميها خانه زهرا عليها السلام فرو نشست و جاى خود را به گريه و مظلوميت داد. حوادث بعد از سفيفه ، خانه نشينى پدر، خطبه مادر در مسجد پيامبر، ماجراى فدك ، تبعيد ابوذر، انزواى سلمان ، سكوت بلال و از همه اينها موثر فقدان جد، شخصيت اين دخت خردسال را آماده وظايفى نمود كه خود از همان ابتدا حس ميكرد.
هنوز جان و دلش با فقدان پيامبر (ص ) خود نكرده بود كه مادر را نيز از دست داد. ان نيمه شب ، هرگز از ياد زينب عليها السلام جدا نشد، نيم شبى سخت اندوهناك و دلخراش ، ساعاتى كه پيكر پاك مادر را به خاك مى سپرد.
زينب حالا هم دختر على بود و هم براى پدر مادر. مگر مادرش زهرا عليها السلام ام ابيها (مادر پدرش ) نبود و مگر پيامبر (ص ) بعد از رحلت همسرش ‍ خديجه عليها السلام چشم و جانش به زهرا عليها السلام در ميان آنها و براستى كه داشتن دخترى اين چنين در فراق همسرى آنچنان براى على عليه السلام مايه ارامش و سكون قلب بود.
زمان سپرى شد تا اينكه پدر بر مسندى كه سالها در انتظار حضرتش بود نشست و نغمه :
لو لا حضور الحاضر و قيام الحجه بوجود الناصر و ما اخذالله على الله را سر داد.
اما اين روزگار چندان طولانى نشد و در همين مدت اندك هم ، جنگهاى ناخواسته جمل و صفين و نهروان بود.
اين سالها كوتاه اما با شكوه و با حشمت هم ، پايانى خونين داشت و اين اولين خونى بود كه زينب عليها السلام را در محاصره اشك و حزن گرفت . حالا بايد خون پدر را پاس داشت و به ثمر رساند و دختر على عليه السلام تمام انچه كه در توان داشت در خدمت به برادر، تنها جانشين لايق پدر به كار بست . دختر على عليه السلام در خدمت و ركاب برادر مهتر، زينبى كرد. تمام عشق و عطوفتى كه به جد و پدر و مادر داشت در امداد حسن عليه السلام در آورد و برادرش را كه وارث خلافت شده بود به عقل و انديشه و تدبير يارى رساند تا اينكه برادر را نيز در كنار تشتى از خون ديد و اين دومين خونى بود كه در چشمان زينب عليها السلام اشك آورد و قلب او را مجروح ساخت .
نوبت به حسين عليه السلام رسيد. برادرى ديگر كه اينك وارث همه مظلوميتهاى خاندان پيامبر است . وقتى كه از برادر شنيد:
و على الا سلام السلام اذ بليت الامه براع مثل يزيد
دانست كه روزگار، ابستن حوادثى ديگر و خونهايى ديگر است .
كاروان كربلا، چون خانه اى بود كه چهار ستون ان حسين عليه السلام ، عباس ‍ عليه السلام ، زينب عليها السلام و اصحاب بودند. هر كدام از اين ستونها در تكميل اين نهضت خونبار مهم و اصيل بودند. كربلا بدون زينب عليها السلام ، عاشورا بدون خطبه هاى زينب عليها السلام و قيام حسين بى كلام زينب عليها السلام در كاخهاى جهل الود ابن زياد و يزيد، روح نهضتى بود كه در كربلا به خاك و خون كشيده بود و بدون اين روح نهضت مرده بود. زينب عليها السلام نه ادامه كربلا كه خود كربلا و عاشورا بود. او نه حاشيه نشين نهضت و نوحه گر عزيزانش كه متن قيام و پيام خونها بود.
اگر زينب عليها السلام ، آنچنان محكم و استوار در جمع و استوار در جمع درباريان يزيد، سخن نمى گفت ، و فضا را بر يزيديان تنگ نمى كرد. نهضت خونين كربلا، چه سرنوشتى داشت ، اگر زينب عليها السلام حيدر وار، از حق و حقانيت برادرش دفاع نمى كرد و سر موئى سستى مى ورزيد، چه كسى توان به ثمر نشاندن خونهاى پاك بنى هاشم را داشت .
بايد ديد كه اين ياد اور دليريهاى على عليه السلام و حشمت پيامبر (ص ) در كربلا چه از دست داده بود كه اينچنين از دست آوردهاى كربلا در مقابل طاغوت ننگين بنى اميه ، خطبه مى خواند و ايستادگى مى كرد؟ غير از دو فرزندى كه زينب عليها السلام در اين ماجراى بى مانند از دست داد و هر گز يادى از آنها نمى كرد و اندوه خود را در فراق آنها بر ملا نمى ساخت تا مبادا دفاع مقدس خود را در اذهان و هم الود مردم به داستانى شخصى و بى هدف مبدل سازد، زينب عليها السلام در ان سرزمين تف زده ، حسين عليه السلام و عباس عليه السلام را باقى گذاشت بود و كيست كه برادرى چون حسين عليه السلام را در خون غلطان ببيند و در ادامه راه او به هر بهائى نكوشد در سه خطبه معروف و جانسوز زينب ، فصاحت خطبه هاى على عليه السلام و شور سخنان حسين عليه السلام موج ميزد، اولين خطبه را براى مردم كوفه خواندى : اى مردم ، مردان شما، عزيزان ما را كشتند و انگاه زنانتان به شيون و گريه نشستند، خداوند روز قيامت بين ما و شما قضاوت خواهد كرد.
و در مجالس غرق در مستى و رذالت ابن زياد زد: سپاس خدائى را كه ما را افريد و با پيام اورش حضرت محمد (ص ) گرامى داشت و از ناپاكى و پليدى دور گردانيد، حقيقت اين است كه خداوند فقط اشخاص پست و بدكار را رسوا ميگرداند و كسى كه فاجر و فساد پيشه است دروغ مى گويد و ما از ان مردمان نيستيم و چنين اشخاصى از غير ما هستند.
اى ابن زياد! در كار خويش بنگر، انگاه خواهى دانست كه در انروز جريان و نتيجه قضاوت چيست و رستگارى به سراغ كه خواهد آمد، اى فرزند مرجان مادرت به عزايت بنشيند.
اين سخنان يك مادر و يك خواهر داغديده است كه چنين سقف كاخ كوفه را بر سر صاحبانش مخروب ميكند و آنها را در كارى كه كردند، به انديشه فرو ميبرد هر كلام و سخنى كه از دهان زينب عليها السلام خارج ميشد پايه هاى حكومت بنى اميه را سست ميكرد و مردان جانى اين قوم را بيشتر در نزد مردم كوفه منفور ميساخت .
زينب دليرى و مسئوليت على گونه اش را در رواقهاى كاخ يزيد، دومين و جانى ترين خليفه اموى به نمايش گذاشت . در حالى كه يزيد وقاحت و بى شرمى را به اوج رساند و با چوبهاى حقد و حسد بر لبهاى امام مى كوفت و در همان حال پدرانش را در بدر واحد، هلاك شده بودند صدا مى زد و ارزو مى كرد كه در كاخ پيروزى او حضور داشته و از قدرت او لذت مى بردند، ناگهان زينب عليها السلام تمام اوهام پوچ او را از درون متلاشى كرد و با وقارى پيروزمندان گفت :
سپاس خدايى را كه پروردگار جهانيان است . اى يزيد گمان كردى و از اينكه ما را شهر به شهر به اسارت كشاندى نزد خدا عزيز و محترم شده اى ؟ چه تصور ابلهانه اى ! اين اعمال پست ، نه عزت و شكوهى براى تو فراهم كرد و نه از جاه و مقام و منزلت ما در نزد خدا كاست .
از اعمال پليد خود سخت مغرورى و تصور ميكنى كه شادى و خرمى به سوى تو روى آورده و دنيا به كام توست . اندكى به خود اى و عنان نفس سركش ‍ خويش را كه از جهل و گمراهى سر به طغيان نهاده ، محكم بگير كه خدا فرموده است :
و لا يحسبن الذين كفروا انما لهم خير نفسهم ، انما نملى لهم ليزدا دوا اثما و لهم عذاب مهين
انآنكه كفر ورزيدند و به تبهكارى گرائيدند، هر گز تصور نكنند مهلتى كه به آنها داديم ، فرصتى گرانبها براى آنان است ، ما به آنها مهلت داديم كه به گناه خود بيفزايند و براى آنان عذاب و كيفرى هولناك در دنبال است ...
اى پسر اسيرى كه بر او منت رفته و ازاد شده است ! آيا اين از عدالت و دادگسترى است زنان و كنيزان تو پشت پرده باشند و دختران رسول خدا اسير و سرگردان شهرها شوند و آنان را در حاليكه مردان و حاميانشان با آنها نيست انگشت نماى خلق گردانى . يزيد! آيا ميگوئى اى كاش بزرگان خاندان من كه در بدر كشته شدند مى بودند و مى ديدند! خود را گناهكار نمى شمارى ؟ و اين گناه بزرگ نمى پندارى و اين سخنان را در حالى مى گوئى كه چوب خيزران ، بر دندانهاى مقدس سيد جوآنان بهشت مى زنى ! چگونه نزنى ؟ در حاليكه با ريختن خونهاى پاك ، خونهاى ستاره هاى درخشان زمين از دودمان عبدالمطلب ، زخمها را خنجر زده اى .
سكوت همه دهانها را بسته بود، زينب با تازيانه اى كه بر پشت كلمات مى راند آنها را در دل و جان مغرورين اموى جا ميداد و در جان اين به ظاهر غالب آمده ها هراس و اضطراب مى انداخت .
زينب عليها السلام كوله بار اسارت را بر دوش كشيد و كاروانى را كه لطف خدا بدرقه ان بود از شهرى به شهرى هدايت ميكرد، گاه رقيه را ارام ميكرد و گاه بر سكينه دلدارى ميداد، يتيمان بنى هاشم را مادرى ميكرد، سخن نهضت را اشكار مى ساخت و براى برادر زاده معصومش امام سجاد عليه السلام از روى شفقت و دلدارى حديث ام ايمن را ميخواند.
زينب عليها السلام تجسم مظلوميتهاى قبيله اى است كه تن به هيچ ذلتى ندادند و در سر تا سر تاريخ بشرى ، نمونه هاى اشكار انسانيت و تقوا هستند، زن امروز بايد در سخن زينب ، صبر زينب ، صلابت زينب ، شجاعت زينب و شعور عالمانه او، خود را بيابد.
زينب عليها السلام ازاده اسيرى بود كه تا پايان عمر شريفش در اسارت هيچ غمى در نيآمد و بلكه همه مصائب را در قلب همچون اقيانوس وجود خود جاى داد و در رساندن پيام قيام بزرگ برادر، كوتاهى نكرد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 مرداد / 30 جولاي / 15 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
8 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
مرگ بلاش اول شاه باتدبير اشکاني

تصوير بلاش يکم بر سكه اش كه موجود است

بلاش اول شاه انتخابي ايران در دوران اشكانيان، سي ام ژوئيه سال 77 ميلادي درگذشت. وي كه غربيها نامش را Vologeses مي نويسند منسوب به مادها (مردم شمالغربي ايران- ساتراپي ري و مناطق واقع در غرب آن) و يكي از شاهان با تدبير ايران باستان بود و 25 سال سلطنت كرد.
    وي در ژوئيه سال 76، يكسال پيش از اين كه فوت شود دستور داده بود «اوستا» به صورت كتاب درآيد كه اين كار او را بعدا اردشير پاپكان تكميل كرد.
     پس از درگذشت بلاش اول، مهستان (سناي ايران) بر سر تعيين شاه بعدي مدتها به توافق نمي رسيد و با اين عمل، كشور در آستانه بحران سياسي قرار گرفته بود.

 

آيين دادرسي كيفري

مجلس شوراي ملي در اين روز از مرداد 1307(30 ژوئيه سال 1928) قانون آيين دادرسي كيفري را از تصويب گذراند و ايران داراي نظام دادرسي كيفري مشابه كشور بلژيك شد، زيرا بسياري از مواد اين قانون از قوانين بلژيك ترجمه شده بود که بلژيکي ها هم از فرانسه اقتباس کرده بودند. شنيده شده است که طراحان لايحه يک آئين دادرسي براي دستگاه قضايي ايران ، هنگام بررسي هاي خود از همان
    آ‎غاز کار، با روش دادرسي انگلوساكسون كه عبارت است از محاكمه كيفري با حضور هيأت منصفه، مخالفت کرده بودند.

 

محاکمه ماموران پليس و زندان قصر در سال 1321

سرپاس ركن الدين مختار يكي از متهمان دادگاه

رئيس دادگاهي كه افسران ، ماموران و پزشكياران زندان قصر را به اتهام قتل زندانيان سياسي ( طبق شايعات آن زمان به اشاره رضا شاه ) محاكمه مي كرد نهم مرداد 1321 اعلام داشت اين دادرسي كه شش روز از آن مي گذرد زودتر از اواخر شهريور ماه پايان نخواهد يافت.

 

بهانه

دالس

روزنامه هاي آمريكا در شماره هاي سي ام ژوئيه 1953 خود ( 9 مرداد1332 و 19 روز پيش از بر اندازي 28 مرداد ) نوشتند كه دولت آمريكا از قدرت گيري حزب توده در ايران سخت نگران شده و دو روز پيش دالس وزير امورخارجه آمريكا در اين زمينه يادداشتي براي دكتر مصدق فرستاده است. دكتر مصدق اين اخطاريه را هفتم مرداد دريافت كرده بود. بعدا گفته شد كه اين اخطاريه در واقع بهانه براي مداخله بود.

 

روز بزرگداشت شيخ شهاب الدين سهروردي (شيخ اشراق)

شيخ شهاب الدين ابوالفتوح يحيي سهروردي، معروف به «شيخ اشراق»، شهاب مقتول و شيخ مقتول، «مؤسس حكمت اشراق(1)» و از حكماي بزرگ اسلام در قرن 6 ميلادي (587 هـ.ق) است. شيخ اشراق، حكمت و اصول فقه را در مراغه نزد مجدالدين جيلي، كه استاد امام فخر رازي نيز بود، فرا گرفت و در حكمت تبحر و احاطة تمام يافت سپس به تفكّر و رياضت پرداخت، و چند سالي را در عراق و شام به سياحت و مطالعه گذرانيد،‌ چنانكه مشهور است در علوم غريبه نيز تبحر بهم رسانيد.
و در شهر حلب مورد اتهام و مخالفت فقها واقع شد،‌ و به امر صلاح الدين ايوبي، بوسيلة پسرش، ظاهر (الملك الظاهر)، توقيف شد، و بر خلاف ميل ظاهر، در حقيقت به اصرار فقها و به امر صلاح الدين،‌ در حدود سن 36 يا 38 سالگي به قتل رسيد

 

 وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

08/05/58
تكذيب ايران مبني بر دخالت در كودتا در عراق.
ادعاي خبرگزاري مصر بر رهبري كودتا در عراق توسط حافظ اسد و دخالت ايران در آن.

08/05/66
تلاش دشمن براي تصرف “ ارتفاع 670 “ در ميمك شمالي و بمباران هوايي مواضع ايران در سرني . درگيريهاي محدود بين نيروهاي خودي و ضدانقلاب در سقز ، كامياران و مريوان . دستورالعمل ستاد كل سپاه در مورد انجام دادن اقدامات حقيقي به هنگام برگزراي مانور “ شهادت “ . سقوط يك فروند هليكوپتر امريكايي در خليجفارس به هنگام نشستن بر عرشه ناو “ لاسال “ . بررسي راديو بي . بي . سي . در مورد ضعفهاي امريكا در مينروبي . انتشار طرح جديد امريكا در مورد مينگذاري جزاير ايراني در خليجفارس و مقاله روزنامه فيگارو در حمايت از اعزام كشتيهاي فرانسوي به خليجفارس . ديدار و گفتوگوي سفير امريكا در لندن با وزير خارجه انگلستان در خصوص اعزام نيروي نظامي به خليجفارس و قول مساعد آنها مبنيبر استقرار يك واحد دريايي بدون اينكه قصد مخاصمه داشته باشند ؛ تفسير راديو مسكو در مورد اعزام نيروي اروپايي به خليجفارس . ديدار قائممقام وزارت خارجه تركيه با نخستوزير و تقديم پيام اوزال به ايشان . اعتراض نماينده فرانسه و امريكا به سخنان دكتر ولايتي در خصوص حمايت اين كشورها از عراق در استفاده از سلاحهاي شيميايي . گزارش آسوشيتدپرس و واشنگتنپست از چگونگي دستيابي عراق به سلاحهاي شيميايي : انگليس ، امريكا و آلمان نقش اصلي را در اين ميان بر عهده دارند . بازتاب فروش قايقهاي موتوري سوئدي به ايران : سخنگوي وزارت خارجه سوئد : “ امريكاييها به اين امر معترض هستد . “ رويتر : “ قايقهاي سوئدي كه توسط سپاه مورد استفاده قرار ميگيرند ، تهديدي عليه كشتيهاي جنگي امريكا محسوب ميشوند . “ ديدار يولي ورنتسف از بغداد و گفتوگو با طارق عزيز ؛ ادعاي عراق در مورد گلولهباران مناطق مسكوني عراق بهوسيله توپخانه ايران . تداوم مبارزه با گرانفروشي و كشف و توقيف مقاديري كالاي احتكاري در شهرهاي مختلف .
تلاش دشمن براي تصرف “ ارتفاع 670 “ در ميمك شمالي و بمباران هوايي مواضع ايران در سرني .

درگير‌ي‌هاي محدود بين نيروهاي خودي و ضدانقلاب در سقز ، كامياران و مريوان .
دستورالعمل ستاد كل سپاه در مورد انجام دادن اقدامات حقيقي به هنگام برگزراي مانور “ شهادت “ .

سقوط يك فروند هلي‌كوپتر امريكايي در خليج‌فارس به هنگام نشستن بر عرشه ناو “ لاسال “ . بررسي راديو بي . بي . سي . در مورد ضعف‌هاي امريكا در مين‌روبي .
انتشار طرح جديد امريكا در مورد مين‌گذاري جزاير ايراني در خليج‌فارس و مقاله روزنامه فيگارو در حمايت از اعزام كشتي‌هاي فرانسوي به خليج‌فارس .

ديدار و گفت‌وگوي سفير امريكا در لندن با وزير خارجه انگلستان در خصوص اعزام نيروي نظامي به خليج‌فارس و قول مساعد آنها مبني‌بر استقرار يك واحد دريايي بدون اين‌كه قصد مخاصمه داشته باشند ؛ تفسير راديو مسكو در مورد اعزام نيروي اروپايي به خليج‌فارس .
ديدار قائم‌مقام وزارت خارجه تركيه با نخست‌وزير و تقديم پيام اوزال به ايشان .

اعتراض نماينده فرانسه و امريكا به سخنان دكتر ولايتي در خصوص حمايت اين كشورها از عراق در استفاده از سلاح‌هاي شيميايي . گزارش آسوشيتدپرس و واشنگتن‌پست از چگونگي دست‌يابي عراق به سلاح‌هاي شيميايي : انگليس ، امريكا و آلمان نقش اصلي را در اين ميان بر عهده دارند .
بازتاب فروش قايق‌هاي موتوري سوئدي به ايران : سخن‌گوي وزارت خارجه سوئد : “ امريكايي‌ها به اين امر معترض هستد . “ رويتر : “ قايق‌هاي سوئدي كه توسط سپاه مورد استفاده قرار مي‌گيرند ، تهديدي عليه كشتي‌هاي جنگي امريكا محسوب مي‌شوند . “

ديدار يولي ورنتسف از بغداد و گفت‌وگو با طارق عزيز ؛ ادعاي عراق در مورد گلوله‌باران مناطق مسكوني عراق به‌وسيله توپخانه ايران .
تداوم مبارزه با گران‌فروشي و كشف و توقيف مقاديري كالاي احتكاري در شهرهاي مختلف .

امريكا ... اعزام مجهزترين كشتي جنگي خود به خليج فارس براي حمله به اهداف مختلف در داخل ايران آماده شود
آمريكا 8 فروند هليكوپتر براي مين‌روبي خليج فارس اعزام مي‌كند

تاچر نخست وزير انگليس: تشكيل جلسه شوراي امنيت به روند برقراري صلح ميان ايران و عراق كمك خواهد كرد برقراري صلح در منطقه شكست بنيادگرايي تلقي خواهد شد.
بشارتي: من اكنون مي‌گويم كه درمورد مذاكره مستقيم با عراق مسئله‌اي وجود ندارد و ما آماده هستيم.

08/05/67
يك مقام آمريكايي: دولت آمريكا از رهبران عرب درخواست كرده است كه به دولت عراق هشدار دهند كه نگذارد پيشروي مجاهدين در ايران از كنترل خارج شود مقامات آمريكا از اين نگرانند كه ماندن عراق در قسمتي از خاك ايران موجب شود كه دولت ايران در قبال فعاليت‌هاي صلح‌جويانه موضع خصمانه‌اي اتخاذ كند.
چارلز دمن: آمريكا از گروههايي كه در پي سرنگون ساختن دولت ايران از طريق زور هستند حمايت نمي‌كند.
 

 

ترور دكتر محمد عاصمي رئيس انجمن پيوند فارسي زبانان تاجيكستان

8 مرداد 1375 - دكتر محمد عاصمي رئيس انجمن پيوند فارسي زبانان تاجيكستان و از جمله شخصيتهاي علمي- فرهنگي تاجيك ترور شد. دكترعاصمي بيش از60سال از عمر پربركت خود را وقف علم و فرهنگ و زبان تاجيكها و ايراني نژادها كرد. وي رياست سازمان بين المللي آموزش تمدن آسياي ميانه را نيز به عهده داشت و ازاين رهگذر هم منشأ خدمات چشمگير علمي- فرهنگي بود. دكترعاصمي كتابهاي متعددي نيز تأليف كرده است.

 

 درگذشت استاد سيد جلال الدين مجتبوي از استادان نام آور گروه فلسفه دانشگاه تهران

8 مرداد 1378 - استاد سيد جلال الدين مجتبوي از استادان نام آور گروه فلسفه دانشگاه تهران دار فاني را وداع گفت .وي در سال 1307شمسي به دنيا آمد و در سال 1346نيز دكتري فلسفه را دريافت داشت .استاد مجتبوي بعد از عضويت در گروه دانشگاه تهران به تدريس پرداخت و سالها بعد برياست دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران در آمد . ازاستاد مجتبوي كه در سال 1368شمسي بعنوان استاد ممتاز برگزيده شد آثاري چند باقيست كه برخي ترجمه و بعضي ديگرتأليف استاد مي‏باشد . فلسفه يا پژوهش حقيقت ؛كليات فلسفه از ترجمه‏هاي ايشان بشمار مي‏روند .

Mobin_s2004@yahoo.com
30 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

در گذشت «ديدورو» نويسنده و فيلسوف فرانسوي

«دوني ديدورو Denis Diderot» نويسنده، فيلسوف، روشنفكر، دائره المعارف نويس، نقد نويس و طنزگوي قرن 18 فرانسه سي ام ژوئيه سال 1784 (در آستانه انقلاب بزرگ) در 71 سالگي درگذشت. وي از فلاسفه «ماترياليسم» بود و اين افكار او در دو كتاب فلسفي اش منعكس است.
    ديدورو به عنوان سردبير «دائره المعارف» تقريبا همه نويسندگان عصر روشنگري فرانسه را به كار گرفت و از قلم و اطلاعات آنان بهره برد و «دائره المعارف» يعني گردآوري دانش بشر و "اطلاعات پايه " در هر زمينه در يك مجموعه، كمك بزرگي به پيشرفت فرهنگ و تمدن و توسعه انديشه بوده است.
    «ديدورو» كتابهاي داستاني متعدد نوشته است و نوشته هاي ديگر او و نامه هايش منعكس كننده اوضاع روز (آن زمان) بوده و واقعيات زمان خود را به خوبي ترسيم كرده است . وي در عين حال نفوذ زياد روي كاترين دوم رهبر وقت روسيه داشت.

 

در دنياي اقتصاد

فرضيه طبقه آسوده

دكتر تورشتاين وبلن Thorstein Veblenصاحب فرضيه « طبقه آسوده » سي ام ژوئيه 1857 متولد شد و سوم اوت 1929 وفات يافت . پدر او يك مهاجر نروژي بود كه در ايالت ويسكانسين آمريكا استقرار يافته بود. دكتر وبلن به دليل در پيش گرفتن روش و رفتاري ناهماهنگ ، پس از چند سال تدريس در هريك از دو دانشگاه معروف آمريكا ؛ شيكاگو و ستانفورد ، به بهانه اي اخراج شد. وي سپس باهمفكرانش «مدرسه نو براي تحقيقات اجتماعي» را در نيويورك تاسيس كرد كه يك دانشگاه بشمار مي رود.
    دكتر وبلن در كتاب معروف خود «فرضيه طبقه آسوده » ثابت كرده است كه در هر جامعه ، نفوذ طبقه مرفه ( بزعم او « آسوده » ) در شكل گيري فرهنگ و اوضاع اجتماعي آن جامعه موثر است.
    دكتر وبلن بر عكس ماركس نظر داده است كه طبقه پايين جامعه نمي كوشد كه طبقه صاحب سرمايه ، كارفرما و مرفه را از ميان بردارد ، بلكه همه سعي خود را بكار مي برد تا به طبقه آسوده به پيوندد.
    او در كتاب ديگرش ؛ تاثير صنعتي بودن يك كشور درطرز رفتار و تفكر و فرهنگ اعضاي آن جامعه را ثابت كرده و گفته است كه تفاوت اقتصاد هر جامعه باعث تفاوت فرهنگ مي شود.
    دكتر وبلن را بيوگرافي نگاران يك كارشناس اقتصاد سياسي معرفي كرده اند.

 

صنايع و فنون

پدر تلويزيون يك روس مهاجر بود

ولاديمير كسما زوريكين V.K.Zworykin مخترع لامپ پرتاب الكترون از ملح يك فلز مشخص برحسب ميزان نوري كه به آن تابانيده شود(لامپ تصوير) كه پدر تلويزيون خوانده مي شود 30 ژوئيه سال 1889 در روسيه متولد شد و در انستيتو مهندسي سن پترزبورگ تحصيل كرد و در 1919 به آمريكا مهاجرت و به عنوان مهندس در كارخانه وستينگهاوس به كار پرداخت.
    وي اختراع خود ، چراغهاي تلويزيون سياه و سفيد را در سال 1923 و تلويزيون رنگي را دو سال بعد به ثبت رساند و در كارخانه «آر. سي ، ا» به ساختن فرستنده و گيرنده تلويزيون پرداخت.
    مهندس زوريكين كه دهها سال رئيس آزمايشگاه پژوهشي اين كارخانه بود بعدا به اختراع ميكروسكپ الكترونيك ، دستگاه تبديل اشعه ماوراء بنفش به اشعه قابل رويت و سپس مانيتور كامپيوتر موفق شد. او در طول جنگ جهاني دوم مشاور الكترونيك دولت آمريكا بود. مهندس زوريكين در 1982 در 93 سالگي در گذشت.
    

ساير ملل

مرگ بيسمارك- مردي كه آلمان را به صورت كشوري واحد درآورد

سي ام ژوئيه سال 1898، اتو فن بيسمارك Otto von Bismark، مردي كه با سه جنگ به قول خودش «محدود» آلمان را به صورت كشوري واحد درآورد و با تدابير خود به عنوان « داور قدرت هاي اروپايي » شناخته شده بود در گذشت. وي 28 سال رئيس دولت و نخستين صدراعظم آلمان واحد ( رايش ) بود.
    بيسمارك كه در سال 1862 نخست وزير پروس شده بود نقشه وحدت آلمان را كشيد و براي رسيدن به اين هدف راهي نداشت جز اين كه دست اتريش را از كنفدراسيون ايالتهاي كاتوليك آلمان كوتاه كند و شلسويگ- هلشتاين Schleswig-Holstein را از دانمارك پس بگيرد و به نفوذ فرانسه در ايالتهاي جنوبي آلمان پايان دهد.
    وي پس از تقويت بنيه نظامي آلمان با سه جنگ به هر سه هدف خود رسيد. دانمارك، اتريش و فرانسه هر سه شكست خوردند. شكست فرانسه بسيار شديد بود و نيروهاي آلمان در سال 1871 وارد پاريس شدند. با وجود اين كه بيسمارك در ژانويه سال 1871 ايجاد امپراتوري واحد آلمان را اعلام داشت و ويلهلم اول را امپراتور آن و خويش را صدراعظم آلمان واحد اعلام كرد، ولي اين كشور را از صورت فدرال خارج نساخت. وي سپس از دولتهاي روسيه، آلمان و اتريش يك اتحاديه سه جانبه ساخت و بعدا ايتاليا را جانشين روسيه كرد كه در بالكان با اتريش اختلاف داشت.
     بيسمارك كه با گسترش تمايلات سوسياليستي در آلمان مواجه شده بود، افكار آنان را به زباني ديگر پياده كرد و بيمه هاي كارگري و نظام بازنشستتگي و از كارافتادگي را به وجود آورد. ساعات كار هفتگي را تعيين، كاركردن زنان را محدود و كار نوجوانان را به كلي ممنوع كرد و دست به ملي كردن مؤسسات عامل المنفعه و كارخانه هاي بزرگ زد و برنامه هاي مفصل براي توسعه صنايع آلمان به اجرا درآورد و سپس بدون اين كه با كشورهاي استعماري اصطكاك منافع پيدا كند در كار استعمار به آنها پيوست. با وجود اين، در سال 1890 با امپراتور تازه آلمان ( ويلهلم دوم ) اختلاف نظر پيدا كرد و كنار رفت و هشت سال باقيمانده عمرش را به نوشتن كتاب پرداخت.

 

سوسياليست بزرگ فرانسه ترور شد

ژان ژوره Jean Jaures از سوسياليست هاي بزرگ و فيلسوف و تاريخدان فرانسوي سي ام ژوئيه سال 1914 در پاريس به قتل رسيد. وي نخستين سوسياليست نبود كه در فرانسه قرباني عقيده مي شد . در قرن 20 چندين سوسياليست معروف به همين ترتيب جان خود را از دست دادند. ژان در زمان قتل عملا رهبري سوسياليستهاي فرانسه را بر عهده داشت.
    او در عين حال يك نويسنده و حطيب بود.

 

سقوط پكن

در اين روز در سال 1937 ارتش امپراتوري ژاپن كه به چين تجاوز كرده بود لشكر 37 پياده چين را كه از پل «ماركوپولو» دفاع مي كرد در هم شكست و در پي آن شهر پكن سقوط كرد.

 

تأسيس شهر «تورنتو» كانادا

سي ام ژوئيه سال 1793 سالروز ايجاد «تورنتو» بزرگترين شهر كاناداست كه در زمان تأسيس «يورك» نامگذاري شده بود و از سال 1834 به «تورنتو» تغيير نام داد. اين شهر كه تا مرز ايالات متحد، فاصله زياد ندارد از شهرهاي ايالت «انتاريو» كنفدراسيون كاناداست كه در خود بيش از سي هزار ايراني را جاي داده است. تورنتو (تلفظ محلي تورانتو) توسط «جان سيم كو» بنا گرديد.

 

داستان غرق شدن رزمناو ايندياپوليس

رزمناو ايندياناپوليس در ژوئيه 1945

رزمناو ايندياناپوليس در ژوئيه 1945

سي ام ژوئيه 1945 و يك هفته پيش از بمباران اتمي هيروشيما، يك زيردريايي ژاپني كه فرماندهي آن را موچيتسوكا هاشيموتو بر عهده داشت رزمناو بسيار سنگين آمريكايي ايندياناپوليس را با پرتاب دو اژدر در آبهاي درياي فيليپين غرق كرد. در اين رويداد 883 تن از افسران و ملوانان ناو آمريكايي كشته شدند، ولي «چارلز باتلر مكوي» فرمانده كشتي زنده ماند. بسياري از خدمه ايندياناپوليس كه روزگاري هم فلگ شيپ (كشتي فرماندهي) ناوگان پنجم آمريكا بود توسط كوسه هاي دريا خورده شده بودند زيرا تا رسيدن واحدهاي نجات، پنج روز در آبهاي پر از كوسه، گرسنه و تشنه و بعضا مجروح سرگردان بودند. ايندياناپوليس 16 ژوئيه 1945 بمب هاي اتمي را كه قرار بود بر هيروشيما و ناگاساكي فرو افكنده شوند به نام يك محموله فوق سري و فوري از پايگاه دريايي سانفرانسيسكو تحويل گرفته و به پايگاه بمب افكنهاي مربوط در جزيره تينيان واقع در اقيانوس آرام جنوبي تحويل داده بود كه در بازگشت از اين ماموريت گرفتار زير دريايي «آي ـ 58» ژاپن شده بود.
    ژاپن ماه بعد، پس از اصابت دو بمب اتمي تسليم شد و چند ماه از آن زيردريايي «آي ـ 58» را اوراق كردند. مكوي فرمانده ايندياناپوليس پس از درمان زخمهايش در بيمارستان به دادگاه نظامي تسليم شد كه چرا با حركت زيگزاگ، كشتي را نجات نداده بود كه موچيتسوكا فرمانده زيردريايي ژاپني با شهادت خود در دادگاه او را نجات داد. موچيتسوكا در دادگاه گفت كه حتي اگر ايندياپوليس زيگزاگ كرده بود غرق مي شد و دادگاه با اين شهادت، فرمانده كشتي را تنها به اخراج از نيروي دريايي محكوم كرد. ولي، با اين مجازات سبك، مكوي آسوده خاطر نشد. خانواده هاي خدمه مقتول ناو آنقدر به او تلفن كردند و نامه نوشتند و وي را مسئول مرگ فرزندان خود خواندند كه مكوي خسته شد و خودكشي كرد.
    

 

49 ساله شدن آژانس جهاني انرژي اتمي

آژانس جهاني انرژي اتمي 29 ژوئيه جاري 49 ساله شد. دولت آمريكا از سال 1949 و پس از اتمي شدن شوروي به فكر ايجاد چنين سازماني افتاده بود تا همه كشورها به سلاح اتمي مجهز نشوند. اين فكر در سال 1953 هنگامي جدي تر شد كه شوروي داراي بمب هيدرژني شد و ژنرال آيزنهاور رئيس جمهور وقت آمريكا موضوع كنترل انرژي اتمي و ايجاد آژانسي در چارچوب سازمان ملل را مطرح ساخت تا كار نظارت بر استفاده مسالمت آميز از انرژي اتمي را به دست داشته باشد و اين آژانس (اسما مستقل) در 29 ژوئيه 1957 تاسيس شد كه مركز اصلي آن در شهر وين قرار دارد. برغم تاسيس اين آژانس، تاكنون شمار ديگري از كشورها اتمي شده اند ولي اعتراض آژانس تنها متوجه ايران و كره شمالي است!. در حال حاضر محمد البرادعي حقوقدان مصري مدير اين آژانس است. سوابق فعاليت هاي شغلي البرادعي كه از دانشگاه نيويورك دكتراي حقوق بين الملل گرفته و عضو جامعه حقوق بين المللي آمريكاست عمدتا ديپلماتيك بوده و عمدتا در دوائر سازمان ملل فعاليت داشته است.

برخي ديگر از رويدادهاي 30 جولای

  • 1729:   شهر بالتيمور آمريكا( در ايالت مريلند ) تاسيس شد.

  • 1863:   هنري فورد از پيشروان صنعت اتومبيل سازي و سازنده و موسس كارخانه اتومبيل سازي فورد در « دير بورن » ميشيگان به دنيا آمد.

  • 1908:   نخستين مسابقه اتومبيلراني دور دنيا در پاريس به پايان رسيد.

  • 1928:   نخستين عكس متحرك رنگي، پس از اختراع اين نوع فيلم به معرض نمايش گذارده شد.

  • 1930:   بپا خيزي كردها براي داشتن كشوري براي خود آغاز شد.

  • 1972:   نيروي دريايي شوروي اعلام كرد كه به آن چنان قدرتي دست يافته است كه مي تواند كشتي هاي دشمن را در هر نقطه از جهان نابود كند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    15 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     وفات حضرت زينب (س)

    15 رجب 62 - حضرت زينب(س) درپي تحمل سختيهاي فراوان رحلت كردند. حضرت زينب(س) القاب فراواني چون «عاليه، عابده، عارفه و اَمينةُ‌ الله »داشتند و ازكنيه هاي مشهورايشان «اُمّ كلثوم و اُمُّ الحسن» است. حضرت زينب(س) دردامان فاطمه زهرا(س) و حضرت علي(س) پرورش يافتند و درمدت 25سال خانه نشيني پدرگرامي خود، لحظه اي ازتلاش راه كسب دانش و بينش و كمالات انساني غافل نماندند. حضرت زينب(س) دردنياي آن روزاسلام به عقيله بني هاشم ملقّب بودند. حضرت زينب(س) پس ازحادثه كربلا دركاخ ستم يزيد درنطقي كه درتاريخ اسلام جاودانه است جنايتها و ستمهايي را كه برخاندان رسول خدا(ص) روا شده بود برهمگان فاش ساختند. اين بانوي بزرگ اسلام پس ازگذشت يك سال و اندي ازشهادت سرور و سالارشهيدان حضرت امام حسين(ع) و يارانشان چشم ازجهان فروبستند. بنا به نظرو اقوال مورخان محل دفن حضرت زينب(س) در زينبيّه سوريه است.
    غسل, روزه و زيارت امام حسين و اعمال ام داود در اين روز مستحب است.)(اي شکوه حماسه در سراپرده حيرت! اي زخم خوره نينوا! اي بانوي خورشيدهاي دربند! اي زينب قهرمان! تو که خود، وسعتي به اندازه همه سوگ هاي آفرينش داشته اي، تو که خود درياي بي کران اشک را، ساحل بودي، چگونه بايد بر تو سوگواري نمود که ما سوگواري را از تو يادگار داريم. تو که آواز سرخ کربلا را از حنجره بردباري اش، به گوش تاريخ رساندي و اگر اين حنجره صبوري نبود، و اگر آن نطق آتشين تو در کاخ استبداد يزيديان نبود، داستان جان سوز آن ظهر عطشناک در هزار توي کوچه هاي تاريخ به دست فراموشي سپرده مي شد.
    هجران غم انگيز احياگر حماسه هاي جاويد کربلا، حضرت زينب (س) را به سوگ مي نشينيم.
    به دنيا آمده بود تا صبر را شرمنده کند، زينب (س) اين اسطوره تاريخ را مي گويم. آمده بود تا عشق را مبهوت لحظه هاي زلالش کند. آمده بود تا صدق و وفا را به جهانيان بياموزد و متانت و وقار را به نمايش گذارد. آمده بود تا رسالت خود را به انجام برساند؛ مونس و يار برادر، سالار قافله حسيني و غم خوار اسيران باشد. آمده بود تا فرياد بلند مظلومان باشد؛ فريادي که پژواک آن هنوز هم از وراي تاريخ به گوش شنواي دل هاي حق جويان مي رسد.
    اسيران بر هودجي از خون نشسته بودند. با حسين آمده بودند و بي حسين بر مي گشتند و سالار قافله، زينب بود؛ هر چند خميده و شکسته دل، ولي به پاسداري از حقيقت ايستاده بود تا امتداد راه برادر باشد. وصيت برادر اين بود که "زينبم، بعد از من مبادا روي بخراشي و گريبان بدري و جزع و فزع کني" و زينب اکنون آرام چون شقايقي داغ دار با مصيبتي عظيم در دل همراه قافله شده بود.
    زينب (عليهاالسلام) در خانه رفيع امامت رشد يافته، از لبان وحي علم آموخته، و در دامان کرامت پرورش يافته بود. او لباس پاکي و تقوا پوشيده بود و به آداب و اخلاق اسلامي مزين گشته بود. زينب (س) فصاحت و بلاغت را از علي، نجابت را از فاطمه، صبر و شکيبايي را از حسن و مظلوميت در عين ايستادگي را از حسين آموخته بود؛ او روح بلند و رضا بود.
    حضرت زينب (س) در خضوع و خشوع و عبادت و بندگي، وارث پدر و مادر بود. او بيش تر شب ها را با عبادت و بندگي حضرت حق به صبح مي رساند و همواره قرآن تلاوت مي کرد. تهجد و شب زنده داري حضرت زينب (س) در طول حيات پربرکتش نشد؛ حتي در شب يازدهم محرم با آن همه رنج و خستگي و ديدن آن مصيبت هاي دلخراش هم به عبادت خدا پرداخت. حضرت سجاد (ع) مي فرمايد: " آن شب ديدم عمه ام بر سجاده نماز نشسته و مشغول عبادت است." و نيز از آن حضرت نقل شده که "عمه ام زينب با اين همه مصيبت از کربلا تا شام، هيچ گاه نمازهاي مستحبي را ترک نکرد" و نيز روايت مي کنند: "چون امام حسين (ع) براي وداع با زينب (س) آمد، فرمود: خواهرم، مرا در نماز شب فراموش نکن."
    زينب (عليهاالسلام) در ايام کودکي، با برادرش حسين (ع) انس و الفتي عجيب داشت و در کنار برادر، آرامش مي يافت و ديده از ديدارش بر نمي بست و از حضور مبارکش دور نمي شد. روزي حضرت فاطمه (س) نزد پدر رفت و عرض کرد: "پدر جان، متعجبم از محبت فراواني که ميان زينب و حسين است. اين دختر چنان است که بي ديدار حسين شکيبايي ندارد." رسول خدا (ص) چون اين سخن بشنيد، آه دردناکي از سينه برکشيد و اشک ديده بر چهره روان کرد و فرمود: "اي روشني چشم من، اين دختر با حسين به کربلا خواهد رفت و به هزار گونه رنج و بلا گرفتار خواهد شد."
    حضرت زينب (س) تنها 56 سال امانت الهي خويش را بر دوش کشيد. نقل است که در اواخر عمر آن بانوي بزرگ، در مدينه منوره قحطي پيش آمد. عبدالله بن جعفر، همسر حضرت زينب (س) در شام مزرعه اي داشت و ناچار به اتفاق همسر خود در آن ديار رحل اقامت افکند. حضرت در آن سرزمين بيمار شد و در همان جا روح خود، اين امانت الهي را به صاحبش باز گرداند و با جسمي خسته از فراز و نشيب زمان و رنجور از جور مردمان به ديار باقي شتافت.
    چشمانش را گشود و براي آخرين بار به دورترين نقطه خيره شد. در اين مدت حتي يک لحظه چهره برادر از نظرش دور نمانده بود. آتش اشتياق بيش از پيش شعله کشيد و ياد برادر تمام وجودش را پر کرده بود. لحظه وصال نزديک بود. دوباره خيمه هاي آتش زده و سرهاي بر نيزه، چشمانش را به دريايي از غم مبدل ساخت. زينب (س) پلک ها را روي هم گذاشت و زير لب گفت: "السلام عليک يا ابا عبدالله" و به برادر پيوست.
    عروج ملکوتي آن بانوي مکرمه بنا به قول مشهور در پانزدهم رجب سال 62 قمري رخ داد. اينک مزار شريفش، قبله عاشقان خاندان عصمت و طهارت است.

     

     آغاز مهاجرت مسلمانان مکه به حبشه

    15 رجب - آغاز مهاجرت مسلمانان مکه به حبشه(5 بعثت)

     

     درگذشت نجمُ الدّين زركوب

    15 رجب 712 - نجمُ الدّين زركوب ازشاعران و عارفان پرآوازه اوايل قرن8 هجري قمري درتبريزوفات يافت. زركوب ازشاعران زبردست تبريزبود و اشعارصوفيانه را بسيار شيوا مي سرود. وي درباب تصوف تأليفات متعدد دارد كه ازآن ميان كتاب «اَلفُتُوَّه» را مي توان نام برد كه دربيان فتوت و جوانمردي و به زبان فارسي است. گفتني است كه نجمُ الدّين زركوب دردوران وزارت خواجه رشيدُ الدّين فضل الله بسيارمورد تكريم و احترام بود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    35

    اهواز

    31
    47

    تبريز

    21
    34

    شيراز

    23
    38

    مشهد

    20
    34

    بندرعباس

    32
    37

    کرمان

    20
    34

    اصفهان

    20
    37

    يزد

    26
    37

    کرمانشاه

    20
    38

    اراک

    20
    32

    رشت

    21
    38

    دبی

    33
    40


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1280 تومان
    935 تومان
    1900 تومان
    780 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    78000 تومان
    43000 تومان
    151000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.11

    اذان مغرب : 19.31

    اذان صبح فردا : 3.32

    طلوع آفتاب فردا : 5.10

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report
    6 آگوست

    جديدترين شماره از هفته نامه
    US News & World Report

    تاریخ انتشار: 6 آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فایل: 14 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    آبمیوه گیر جدید Blend Tech
     

    در روز های گرم تابستان استفاده از انواع آبمیوه ها رواج زیادی دارد. همین نکته باعث میشود که در این فصل سال بازار آبمیوه گیر ها و مخلوط کننده ها به شدت گرم شده و فروش خوبی داشته باشند. تا کنون کلیه آبمیوه گیر ها و mixer ها تنها قادر هستند که قطعات میوه را که در سایز کوچک است آب بگیرند و شما مجبور هستید آن را پس از آماده شدن برای مدت زمانی در یخچال نگه داری کرده و سپس مصرف کنید. این یک آبمیوه گیر است که قادر است میوه را به همراه قطعات کوچک یخ آب بگیرد و بلافاصله بعد از اتمام کارش شما میتوانید آن را سرد بنوشید. این آبمیوه گیر محصول BlendTech قابلیت کار تحت وات مناسبی را دارد  و هیچ گونه شک الکتریکی به دستگاههای منزل شما وارد نخواهد کرد.
    صفحه محصول


    نخستین اتومبیل با نیروی محرکه
    فشار هوا


    اولین اتومبیل تجاری که با نیروی محرکه فشار هوا کار میکند در هند آماده تولید انبوه شده است. شرکت هندی Tata Motors موتور این خودرو را ساخته است . این خودرو که City Cat لقب گرفته است بدون بنزین یا هرگونه ماده سوختی دیگر حرکت میکند. فقط هوای فشرده. مخزن هوای این خودرو میتواند در ایستگاه های پمپاژ هوا پر شود یا در منزل با یک کمپرسور معمولی که به آن متصل میکنید. سرعت City Cat حداکثر به 68 مایل در ساعت معادل 110 کیلومتر بر ساعت میرسد و با یک بار پر کردن محفظه هوا 125 مایل یعنی 200 کیلومتر را طی میکند. به این ترتیب استفاده از این خودرو کاملا مقرون به صرفه است ضمن اینکه به کاهش آلودگی نیز کمک شایانی میکند. طراحان این خودرو مشغول اضافه کردن این قابلیت هستند که خودرو دوگانه سوز شود و بتواند در حین حرکت با یک سوخت دیگر مخزن هوای خود را پر کند. هزینه هر بار پر کردن مخزن هوای این اتومبیل تنها 2 دلار است و کمپرسور این خودرو در تمام ایستگاه های فروشنده های گاز برای خودرو ها وجود دارد. و خودرو در چند دقیقه آماده حرکت است. در صورتی که به این ایستگاه ها دسترسی نداشته باشید میتوانید دوشاخه خودرو را به برق بزنید و ماشین با کمپرسور داخلی خود مخزن را طی 4 ساعت پر میکند.
     اطلاعات بیشتر و چند ویدئو
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    خانه‌ام كجاست
     


    نويسنده: پاتريشيا ويليز
    مترجم: فريبا جعفرزاده
    تعداد صفحات: 214
    شابک: a ـ 929 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: خانه‌ام كجاست، ماجراي پسري است كه طي جنگ جهاني دوم در مزرعه‌اي مشغول به كار بوده است، در حالي كه سيزده بهار از عمر وي نگذشته بود. نويسنده، اين رمان را بر اساس ماجراي زندگي پدرش نوشته است. پدري كه در اثر جنگ جهاني دوم، شهرش را ترك مي‌كند. شهري كه در آن زيبايي موج مي‌زده و كلبه قشنگي در وسط زمينهاي مزرعه، خانه او را از ديگران جدا مي‌كرده. او به شدت وابسته زمين و خانه‌اش بوده است. اما يك بار جنگ چهرة خشنش را نشان مي‌دهد و او مجبور به ترك خانه و مزرعه‌اش مي‌شود، اما همواره در پي برگشتن به خانه سر به بستر خواب مي‌برده است. او فكر مي‌كرده كه آيا روزي به خانه‌اش برخواهد گشت؟ آيا دوباره خانه‌اش را خواهد ديد؟ دوستانش چه؟ پس از سرگرداني و دوري از شهر و ديار كه به ا‌ُُهايو رفت در آنجا كه بيشتر از 13 سال نداشت مشغول به كار شد. هانري شخصيت اول داستان يتيم بود او پس از مرگ ناپدري‌اش مجبور شده بود در اين مزرعه كار كند. در ا‌ُهايو زمان به كندي مي‌گذشت. سالهاي 1943 بود. مردان زيادي به جنگ رفته بودند، جنگ همه چيز را از آنها گرفته بود. جاي خالي مردان به شد‌ّت در مزرعه حس مي‌شد. او دوست داشت، مردان دوباره برگردند، جنگ تمام شود. صاحب مزرعه خانم رازداري بود به اسم موريسن (سارا) كه هانري را براي كار به آنجا فرستاده بودند. سارا رازي در سينه داشت كه هانري براي دانستن آن تلاش بسيار مي‌كرد. او مي‌خواست به اين راز پي ببرد. آيا سارا به همان چيز مي‌انديشد كه افكار هانري را هم به خود مشغول كرده بود؟ آيا بالاخره هانري مي‌توانست پرده از اين راز بردارد؟ و زماني كه آن حادثه وحشتناك رخ داد؟ آيا به هانري كمك مي‌كرد تا بداند كه كيست و از كجا آمده است؟ آيا خانه‌اي را كه هميشه در جست‌وجويش بود، مي‌يافت. نويسنده رمان اهل ا‌ُهايو است. كتاب حاضر، نخستين رمان او است كه برندة جايزه ادبي The Socitey of middland Autboys Award شده است. در حقيقت رمان سرگذشت پدر نويسنده است.
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    خواص انار



     

    انار با نام علمي(punica granatum) يك درختچه به طول 5-8 متر، با برگهاي براق، كشيده و باريك، گل هاي قرمز با قطر 3 سانتي متر و ميوه هايي شش گوش و كروي به قطر 7-12 سانتي متر با پوست قرمز و يا زرد، چرمي و دانه هاي فراوان ميباشد. انار بومي ايران و هند ميباشد و از 4000 سال قبل از ميلاد نيز مورد استفاده قرار ميگرفته است.مصرف انار از ايران به هند، واز آنجا به آفريقاي شمالي و چين و سپس به اروپا و امريكا گسترش يافت است. واژه انگليسي انار(pomergranate) از زبان يوناني به معني "سيب پرهسته" برگرفته شده است.
    1-مرغوب ترين انار جهان در كاشان، ساوه و يزد ايران كشت ميگردد.
    2-مصريان باستان همراه با انار دفن ميشدند. بابلي ها اعتقاد داشتند خوردن دانه هاي انار قبل از پيكار آنها را شكست ناپذير ميسازد.
    3-در قرآن 3 مرتبه نام انار ذكر شده است. در اسطوره هاي يونان نيز از انار ياد گرديده است.
    4-بزرگترين توليد كنندگان انار به ترتيب ايران، قزاقستان، اسپانيا و امريكا ميباشند.
    5-طعم انار بسته به نوع و درجه رسيده بودن آن از شيرين وملس تا ترش متغير است.
    6-انار بصورت ميوه تازه، آب انار، كنسانتره انار و رب انار عرضه ميگردد.
    7-دانه هاي انار 52 درصد وزن كل ميوه انار را تشكيل ميدهند.
    8-يك انار متوسط به مقدار 3/4 فنجان دانه انار و 1/2 فنجان آب انار توليد ميكند.
    9-آب انار باعث لكه دار شدن لباس ميگردد. لك هاي ايجاد شده تنها با سفيد كننده قابل رفع ميباشند.
    10-آب انار به عنوان يك رنگ طبيعي براي الياف غير سنتتيك بكار گرفته ميشود.

    ارزش تغذيه اي يك انار متوسط به وزن 107 گرم:
    كالري 80
    چربي 0.5 گرم
    آب 85 گرم
    كلسترول 0
    كربوهيدرات 15 گرم
    پروتئين 1 گرم
    سديم 4 ميلي گرم
    پتاسيم 260 ميلي گرم
    فيبر 1 گرم
    ويتامين C 4 ميلي گرم
    آهن 0.5 ميلي گرم
    ويتامين هاي B 0.3 ميلي گرم
    كلسيم 7 ميلي گرم

    انتخاب و خريد انار:
    1-هنگام خريد انارها را بلند كنيد و وزنشان را احساس كنيد. هرقدر ميوه انار سنگين تر باشد بهتر است.
    2-پوست انار بايد نازك، سفت، براق و فاقد ترك خوردگي باشد.

    نگهداري انار:
    انار تازه در دماي اتاق (در محل تاريك و خنك) تا يك هفته قابل نگهداري است.انار قاچ خورده درون يخچال تا 2 هفته قابل نگهداري است.دانه هاي انار را ميتوان درون يك ظرف دردار تا 6 ماه درون فريزر نگهداري كرد.

    نحوه دان كردن انار:
    1-تاج انتهايي انار را جدا كنيد.
    2-به آرامي پوست انار را چندين برش قطري بدهيد.
    3-انار را درون يك كاسه آب به مدت 5 دقيقه بخيسانيد.
    4-انار را زير آب نگه داشته و دانه ها را از پوست و پرده هاي سفيد رنگ جدا كنيد. دانه ها به ته ظرف رفته، و پوست و پرده ها روي آب شناور خواهند شد.
    5-پوست و پرده ها را از روي سطح آب بر داريد.
    6-دانه ها را درون صافي و يا آبكش ريخته و آب آنها را بگيريد. سپس با يك دستمال تميز آنها را خشك كنيد.

    فوايد انار براي سلامتي:
    1-انار غني از آنتي اكسيدانهاي قوي پلي فنوليك(POLYPHENOL)، تانن(TANNINS)،(PUNICALAGINS) و(ANTHOCYANINS) ميباشد.
    2-الاژيك اسيد ELLAGIC ACID موجود در اناراز بروز سرطان جلوگيري كرده و رشد تومورهاي سرطاني را كند ميسازد.
    3-انار براي سلامتي قلب و عروق، جلوگيري از تصلب شريانها و سكته ها، جلوگيري از پيري زودرس و آلزامير و پيشگيري از سرطانها بويژه سرطان پروستات مفيد است.
    4-آب انار خاصيت ميكروب كشي و ضذ عفوني كنندگي دارد.
    5-يك انار معمولي 40 درصد نياز روزانه بدن به ويتامين C را تامين ميكند. همچنين انار منبع خوبي از اسيد فوليك، پتاسيم و آهن ميباشد.
    6-كاهش فشار سيستوليك خون و كلسترول بد نيز از ديگر خواص انار ميباشد.
    7- آنتي اكسيدان هاي موجود در انار 3 برابر ميزان آنتي اكسيدانهاي موجود در چاي سبز و شراب قرمز است.
    8-انار تشكيل پلاك عروق را تا 30 درصد كاهش ميدهد.انار ميزان نيتريك اكسايد بدن را نيز افزايش ميدهد.
    9-انار خون ساز و تصفيه كننده خون است.
    10-انارعطش را برطرف كرده و خنك كننده است.
    11-انار براي درمان اسهال،آرتريت،زردي و بواسير مفيد است.
    12-انار اشتها آور است.
    13-انار در درمان كم خوني و افزايش انرژي بدن موثر و مفيد است.
    14-انار تقويت كننده كبد و كليه ها ميباشد.

    خواص ديگر انار:
    1-دم كرده پوست انار گلودرد را تسكين ميدهد.
    2-انار براي التهاب معده مفيد است.
    3-انار قابض است بويژه پوست ريشه درخت و پوست ميوه آن.
    4-جوشانده پوست ريشه درخت انار كرم معده را نابود ميسازد.
    5-انار ادرار آور است.
    6-براي درمان اسهال 30 گرم پوست انار را با 3 گرم دارچين در يك ليوان آب بجوشانيد و بصورت خنك ميل كنيد.
    7-براي رفع گرفتگي صدا 30 گرم پوست انار را به همراه 2 گرم زاج سفيد جوشانده و غرغره كنيد.
    8-براي رفع دل درد روي دانه هاي انار نمك و فلفل زده وآن را ميل كنيد.
    9-براي رفع تب يك ليوان آب انار را به همراه اندكي زعفران ميل كنيد.
    10-پوست انار را در زير نور آفتاب خشك كرده و تبديل به پودر كنيد. سپس آن را با اندكي فلفل سياه و نمك مخلوط كرده و همراه با خمير دندان، دندانها را مسواك بزنيد. اين مخلوط باعث سفيد و درخشان شدن دندانها شده و براي سلامتي لثه ها نيز مفيد است.
    11-جوشانده پوست انار براي گلودرد و التهاب گلو مفيد بوده و همچنين خاصيت ضد كرم نيز دارد.
    12-دانه انار براي حل كردن سنگ كليه و مثانه مفيد است.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    زندگي دوم
    ‌اين‌بار، بهتر زندگي كنيد!

     

    اشاره :
    با نصب يك نرم افزار 7/22 مگابايتي كه از وب سايت Second Life براي آغاز زندگي دوم خود دانلود كرده بودم، تنها با چند كليك در Second Life متولد شدم! دنيايي كه درنگاه نخست تفاوت چنداني با محيط بازي‌هاي كامپيوتري ندارد، ولي در حقيقت دنيايي است كه بسياري از وجوه زندگي حقيقي را به ارث برده است. روزانه بيش از نيم ميليون دلار، بين بيش از يك و نيم ميليون نفر از ساكنان آن دست به دست مي‌شود و هر چند روز يك ‌بار يك دانشگاه، كالج يا شركت، با تأسيس نمايندگي مجازي خود در Second Life آن را گسترش مي‌دهد. در ادامه نگاهي خواهيم داشت به جنبه‌هاي تجاري و پژوهشي دنيايي كه شركت ليندن آن را به وجود آورده است.

    زندگي دوم‌
     Second Life يا زندگي دوم،  ساخته شركت Linden Lab است كه هر چند در سال 2003 آغاز به كار كرده است، تنها چند ماه است كه شركت‌ها و پژوهشكده‌هاي بزرگ جهان به توان بالقوه آن در ايجاد فرصت‌هاي مختلف آگاه شده‌اند. شايد در آغاز همه آن را يك بازي  شبيه‌سازي تحت شبكه تصور مي‌كردند، ولي طراحان Linden هرگز از اين حرف خوششان نميآيد. به عقيده آن‌ها زندگي دوم چيزي فراتر از يك بازي است، از ديد آن‌ها SecondLife يك دنياي مجازي است؛ مي‌توانيد در آنجا دادوستد كنيد، با هم روابط عادي يا كاري برقرار كنيد و اخيراً حتي با هم تماس تلفني داشته باشيد، كالاهايي را كه در دنياي حقيقي به فروش مي‌رسانيد، درآنجا تبليغ كنيد و سرانجام اين‌كه پول‌هاي مجازي خود را به دلارهاي واقعي تبديل كنيد! جالب اين‌كه، اين دنياي مجازي نه توسط شركت سازنده آن كه توسط  ساكنانش اداره مي شود.
     
    وقتي وارد محيط زندگي دوم مي‌شويد، با منوها و گزينه‌هايي روبه‌رو مي‌شويد كه براي  ساختن Avatar يا كاراكتر مجازي شما طراحي  شده‌اند. با ديدن  چنين محيطي شايد به خودتان بگوييد كه اين هم  يكي از آن  بازي‌هاي  چند بازيكنه تحت شبكه است، ولي در واقع دو تفاوت اساسي ميان اين دو وجود دارد:

    خلاقيت Second Life: تقريباً آزادي نامحدودي براي ساكنان خود فراهم كرده است. دنياي شما همان چيزي خواهد  بود كه خودتان مي‌سازيد. مي‌توانيد از فروشگاه‌ها خريد كنيد، براي خود يك تجارت دست و پا  كنيد يا  يك آسمانخراش  بسازيد. مي‌توانيد يك موجود خيالي با  ظاهري عجيب و غريب براي خود بسازيد يا تاجري با ظاهر يك انسان باشيد و در اين شهر مجازي پول دربياوريد.

    مالكيت: هر چيزي را كه خودتان خلق كرده باشيد، مالك آن خواهيد بود. ساكنان زندگي دوم بر اساس قوانين آنجا از حق مالكيت دارايي‌هاي خود برخوردارند.

    زندگي دوم در مقياس يك شهر كوچك ساخته شده است و هدايت آن به عهده هزاران سرور (موسوم به شبيه‌ساز) و نيز جمعيت نزديك به يك و نيم ميليون نفري آن است كه هر ساعت بر تعداد آن‌ها افزوده مي‌شود. ساكنان اين شهر از بيش از يكصد كشور جهان گرد هم آمده‌اند. به طور متوسط شصت درصد ساكنان آن مرد و چهل درصد زن هستند و طيف سني آن‌ها بين هيجده تا هشتاد و پنج سال است. در ميان آن‌ها  همه جور آدمي  هست:

    خانه‌دار، دانشجو، كارمند، راننده تاكسي و... . حتي  برخي  از آن‌ها  به شبيه‌سازي  زندگي واقعي خود در Second Life پرداخته‌اند و به توليد كالا  يا ارائه همان خدماتي مي‌پردازند كه در زندگي واقعي خود انجام مي‌دهند.

    گسترش اعضاي شبكه Second Life به قدري سريع است كه گاه شبكه گريد Linden Lab را با ترافيك بالا روبه‌رو مي‌كند و حتي آن را از كار مي‌اندازد. از اين رو شركت  ليندن در اواخر ماه نوامبر 2006، يك‌بار ديگر نرم‌افزار Second Life را بروز كرد.

    مي‌توانيد هم به صورت رايگان عضوي از Second Life شويد و هم به صورت پولي؛ مبلغ عضويت به صورت پولي،
    95/9 دلار در ماه است. در اين صورت هر هفته مبلغي دلار ليندن به شما تعلق مي گيرد.  خودتان هم  مي‌توانيد  با داد و ستد كالا يا خدمات، برگزاري رويدادهاي مختلف و نيز با بازي‌هاي كامپيوتري به كسب درآمد بپردازيد. برخي از دارندگان كسب و كار در Second Life ماشين‌هاي خودپرداز ويژه‌اي در دنياي حقيقي براي معاوضه دلارهاي ليندن با دلارهاي واقعي فراهم كرده‌اند. مي‌توانيد براي معاوضه دلارهاي ليندن با  دلار حقيقي و ساير  پول‌هاي رايج  جهان، به وب‌سايت خود شركت Linden و نيز وب‌سايت‌هاي مورد تأييد اين شركت نيز مراجعه كنيد. هر 280 دلار ليندن را مي‌توانيد با يك دلار حقيقي معاوضه كنيد.

    فناوري Second Life
    Linden Lab، شركت سازنده Second Life پيشتر، كار خود را به عنوان يك شركت پژوهشي و توسعه‌دهنده تجهيزات سخت‌افزاري haptic آغاز كرد. آن‌ها به يك دنياي مجازي نياز داشتند كه بتواند با سخت‌افزار آن‌ها  تعامل داشته  باشد. بر  همين اساس شروع  به ساخت  همان شهري كردند كه به Linden World و سپس به Second Life تبديل شد. شايد خود آن‌ها نيز نمي‌دانستند كه دنياي مجازي آن‌ها روزي اين چنين گسترش خواهد يافت.

    موتور گرافيكي Second Life، نه توسط خود شركت كه توسط شركت RealityPrime ساخته شده است. براي اجرايSecond Life از شبكه‌اي از نوع grid شامل هزاران سرور استفاده شده است.

    در زندگي دوم،  شما به يك Avatar نياز داريد. آواتار موجودي مجازي است كه نماينده شما در Second Life است. اين موجود در آغاز  يك انسان است، ولي مي‌توانيد آن را تغيير دهيد. مثلا‌ً مي‌توانيد چهره آن را  تا  جايي كه ممكن  است،  شبيه خودتان طراحي كنيد يا  اين‌كه او را به موجود ديگري تبديل كنيد؛ يك روبات يا هر موجود ديگري.

    از آنجا كه اتصال به Second Life، از طريق پورت‌هاي TCP/443 ‌،UDP/12035‌، UDP/12036 و UDP/12036-13000گيرد، چنانچه روي كامپيوترتان از فايروال استفاده مي‌كنيد، بايد آن را به گونه‌اي  تنظيم نماييد كه امكان ترافيك خروجي و ترافيك ورودي مرتبط با آن داده‌ها را روي آن پورت‌ها فراهم كند.
     
     پژوهش و تجارت‌
    Second Life، محيطي منعطف براي آموزش‌هاي راه‌دور فراهم  كرده است كه پشتيباني توسط كامپيوتر، شبيه‌سازي، مطالعه توسط رسانه‌هاي جديد و آموزش گروهي را به صورت يكجا فراهم مي‌كند. Second Life اين امكان را  به وجود ميآورد تا دانشجويان در محيطي  امن و  شبيه‌سازي شده چيزهاي جديدي تجربه كنند. آنچه كه مي‌توان آن را  بزرگ‌ترين مزيت Second Life دانست اين است كه در اينجا مي‌توانيد اهداف خود را پيش از واقعيت بخشيدن در دنياي حقيقي، مورد ارزيابي قرار دهيد. دانشجويان در هر جاي دنيا كه باشند، مي‌توانند با گردهمآمدن در اين شهر مجازي، يك كالج مجازي بسازند و درآنجا اطلاعات خود را به اشتراك بگذارند. بسياري از دانشگاه‌ها و انستيتوهاي آموزشي اقدام به راه‌اندازي كلاس‌هاي  مجازي خود در Second Life كرده‌اند كه از ميان فهرست طويل اين كالج‌ها و دانشگاه‌ها مي‌توان به اين مراكز اشاره كرد:

    ‌●‌ دانشگاه استنفورد، ايالات متحده
    ‌● دانشگاه فناوري Arcada، فنلاند  
    ‌● كالج فيلم و برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني سيدني، استراليا 
    ● دانشگاه ايالتي ميسوري، ايالات‌‌متحده   
    ‌● دانشگاه ايالتي ايلينويز، ايالات‌متحده
    ‌● دانشگاه سوگانگ، كره جنوبي  
    ● كالج فناوري ويرجينيا، ايالات متحده   

    با عضويت در فهرست آدرس اساتيد Second Life چنانچه يك موقعيت شغلي با ويژگي‌ها و تخصص شما مورد نياز باشد، پيغامي از طريق ايميل به دستتان مي‌رسد و از شما دعوت به كار مي‌شود. همچنين اين فهرست شانس به اشتراك‌گذاري اطلاعات را براي اساتيد و متخصصان فراهم مي كند.

    چنين فهرست‌هايي نه تنها براي آموزش، بلكه براي موضوعات ديگري چون تجارت نيز وجود دارد. براي ديدن اين فهرست، به آدرس
    secondlife مراجعه كنيد.

    Second Life در سال 2003 ساخته شده، ولي تنها چند ماه  است  كه  شركت‌هاي  بزرگ و فروشگاه‌هاي مختلف اقدام به راه اندازي دفاتر مجازي خود در آنجا كرده‌اند. 

     

    شكل 1 - خودرويSolstice GXP  پونتياك وابسته به جنرال موتورز درSecond Life

     

    هم اكنون بيش از يك و نيم ميليون نفر در Second Lifeزندگي مي‌كنند و روزانه بيش از پانصد هزار دلار بين ساكنان آن رد و بدل مي شود.

    كمتر هفته‌اي را در  Second Life بتوان يافت كه درآن يك شركت  يا يك هتل مجازي براي تبليغ كالا و خدمات خود يا حتي فروش و ارائه آن‌ها در Second Life تأسيس نشود.

    اين دفاتر مجازي چيزي فراتر از تبليغ هستند. در اين دفاتر مي‌توان مصاحبه ترتيب داد، درباره كالا يا خدمات شركت به نظرسنجي پرداخت و محصولات شركت را به نمايش گذاشت و همه اين‌ها با هزينه‌اي بسيار پايين‌تر از دنياي حقيقي انجام مي‌شود؛ علت آن، ويژگي‌هاي اين محيط مجازي است.
     
    مثلاً در Second Life براي رفتن به نمايشگاه شركت خودروسازي Nissan، كافي است محل آن را روي نقشه پيدا كنيد و با كليك روي  دكمه fly، به آنجا  پرواز كنيد.

    براي  انجام  مصاحبه كافي است  از  امكانات  چت  استفاده كنيد و در هر جايي كه  هستيد، با استفاده از نام  شخص مورد نظر با او مصاحبه كنيد. البته همان‌گونه كه پيشتر گفته شد، نماينده شما و اشخاص ديگر درSecond Life آواتارها هستند.

    شكل 2 - خودروي Sentra شركت نيسان درSecond Life

     

    حضور فعال شركت‌هاي بزرگ در دنياي مجازي
    هم‌اكنون شركت‌هاي بزرگي چون نيسان، وارنر ميوزيك، جنرال موتورز، IBM ،Sun ،Dell و تويوتا در Second Life دفاتر مجازي خود را تأسيس كرده‌اند.

    در ادامه به چگونگي فعاليت برخي از  شركت‌هاي بزرگ در Second Life مي‌پردازيم:

    ‌●جنرال موتورز، نيسان، تويوتا

    بخش خودروسازي پونتياك، وابسته به شركت‌هاي جنرال‌موتورز با هزينه‌كردن هزاران دلار، يك نمايندگي در Second Life تأسيس كرده است كه در آنجا مدل‌هاي مجازي خودروهايش را با قيمت ناچيزي به ساكنان Second Life  مي‌فروشد.
     
    فعلاً در اين نمايندگي، پونتياك مدل Solstice GXP عرضه مي‌شود، ولي با گذشت زمان بر تنوع محصولات اين نمايندگي افزوده خواهد شد.
     
    هر رنگي را كه  بخواهيد، مي‌توانيد براي  پونتياكتان انتخاب كنيد. Jim Hopson، سخنگوي شركت پونتياك، به شوخي مي‌گويد: <از آنجا كه در Second Life تعميرگاه مجازي وجود ندارد، اميدوارم اتومبيل‌هاي مجازيمان دچار نقص مجازي نشوند.>

    اين شركت آمريكايي دو رقيب ديگر نيز دارد كه هر دو ژاپني هستند؛ نيسان نمايندگي مجازي خود را در ماه اكتبر2006 تأسيس كرده است و نمونه‌اي از نيسان Sentra را به طور رايگان در اختيار ساكنان Second Life قرار مي‌دهد. مدل و ابعاد اين نمونه مجازي درست مانند نمونه واقعي‌ آن شبيه‌سازي شده است.

    شركت تويوتا نيز در ششم نوامبر2006، نمايندگي خود را تأسيس كرده است و در آنجا به معرفي مدل Scion خود مي‌پردازد. هر تويوتاي Scion مجازي، سيصددلار ليندن قيمت دارد؛ كمي بيشتر از يك دلار واقعي.


     

    شكل 3 - خودرويScionTC  شركت تويوتا درSecond Life


    ‌‌NBC Universal 
    شبكه تلويزيوني NBC كه بيشتر برنامه‌هاي آن شامل محصولات صنعت سرگرمي و فيلم است، براي كريسمس2007 سالن مجازي بزرگي را در Second Life ايجاد كرده است و هزار آواتار در اين سالن مجازي گرد هم خواهندآمد.

     در پي نياز NBC به يك محيط بزرگ براي برگزاري چنين جشني، شركت ليندن اعلام كرد كه فضاي كافي براي چنين سالن بزرگي در Second Life وجود ندارد.
     
    از اين رو NBC محيط مورد نياز خود را از Anshe Chung يكي از ساكنان چيني Second Life اجاره كرد و با اين قرارداد، Chung اعلام كرد كه ارزش دارايي‌هاي او در Second Life به يك ميليون دلار واقعي رسيد و بدين‌ترتيب، او نخستين ميليونر Second Life است كه اين ثروت را در دنياي مجازي ليندن به دستآورده است!
     
    سالن NBC يكي از زيباترين محيط‌هاي موجود در دنياي ليندن است. NBC براي طراحي شبكه مجازي خود، سراغ Aimee Weber رفت كه خود او نيز يكي از ساكنان ليندن است و دفاتر مجازي بسياري از شركت‌هاي Second Life را طراحي كرده است.

     

    شكل 4 - مركز مجازي راكفلر وابسته به شبكه تلويزيونيNBC  درSecond Life


    Sun
    شركت Sun Microsystems خيلي دوست دارد از همه چهار ميليون توسعه‌دهنده و برنامه‌نويس جاوا در كنفرانس يك هفته‌اي و سالانه JavaOne ميزباني كند، ولي محدوديت‌ها و هزينه‌هاي محيط حقيقي باعث مي‌شود كه اين شركت تنها از بيست و دو هزار نفر در كنفرانس سالانه خود ميزباني كند.

    از اين رو چندي پيش، سان، سالن بزرگ مجازي خود موسوم به Sun Pavilion را در Second Life تأسيس كرد.
     
    به گفته سان، از اين پس توسعه‌دهندگان جاوا مي‌توانند در اين محيط مجازي، كدهايي را كه نوشته‌اند ارزيابي كنند، ايده‌هايشان را به اشتراك بگذارند و مهارت‌هاي خود را با استفاده از دانش ديگر توسعه‌دهندگان جاوا ارتقا دهند.

    John Gage، پژوهشگر ارشد شركت سان، مي‌گويد كه آن‌ها قبلاً در برگزاري كنفرانس Java One با محدوديت روبه‌رو بودند، ولي با تأسيس پاويليون خود در Second Life اميدوارند ميليون‌ها برنامه‌نويس جاوا را  از سراسر جهان گردهم آورند. جالب اين‌كه پنجاه آواتار خبرنگار كه نمايندگان خبرنگاران واقعي بودند سخنان John Gage پژوهشگر سان، Philip Rosedale مؤسس و مديرعامل ليندن لب، شركت سازنده Second Life و Chris Melissinos، سرپرست ارشد بخش بازي شركت سان كه آن‌ها نيز در قالب آواتارهايشان سخنراني مي‌كردند را مخابره مي‌كردند.
     
     

    شكل 5 - جزيره خصوصي شركت دل درSecond Life


    Dell
    شركت دل نيز در چهادهم نوامبر اعلام كرد كه به جمع شركت‌هاي آي‌تيِ دارنده نمايندگي مجازي در Second Life  پيوست.
     
    با تأسيس اين نمايندگي در Second Life، مشتريان دل مي‌توانند محصولات حقيقي اين شركت را بر اساس نياز و سليقه خود در محيط مجازي Second Life سفارش دهند و سپس در خانه خود آن‌ها را تحويل بگيرند.
     
    افزايش فروش پي‌سي‌هاي ساخت اين شركت و ارتباط با مشتريان از اهداف اين طرح شركت دل است.

     

    نخستين كامپيوتر عرضه‌‌شده در نمايندگي دل در Second Life، كامپيوتر XPS 710 است. اين محصول شركت دل كامپيوتري با كاربرد ويژه براي دوستداران  بازي‌هاي كامپيوتري است كه در آن‌ها از پيشرفته‌ترين پردارنده‌هاي شركت اينتل موسوم به Core 2 Extreme QX 6700 quad-core  استفاده شده است. شركت اينتل در چهاردهم نوامبر2006 اعلام كرد كه اين پردازنده ها آماده عرضه هستند. Rosedale، سرپرست ارشد ليندن مي‌گويد: شركت ليندن با توسعه يك زبان اسكريپتي ويژه، كاربران كامپيوترهاي دل را قادر خواهد كرد كه در محيط SecondLife از خدمات اينترنت استفاده كنند.

    IBM
    Sam Palmisano، مديرعامل شركت آي بي‌ام، اخيراً ملاقاتي را ميان اين شركت و مقامات دولتي چين ترتيب داد كه همزمان با برگزاري آن در پكن در سالن مجازي اين شركت در Second Life نيز جريان داشت.

    به گفته Palmisano، آي‌بي‌ام صد ميليون دلار در بخش توسعه تجارت‌هاي اين شركت چه در دنياي حقيقي  و  چه در دنياي  مجازي Second Life سرمايه گذاري كرده است. شركت وي چندي پيش با تأسيس نمايندگي  خود درSecond Life، برنامه‌ها و اهداف IBM را درباره  سرمايه‌گذاري اخير شركت، از دفتر مجازي خود، به گوش كاركنانش رساند.

    آواتار Palmisano اعلام كرد كه اين شركت شهر ممنوعه‌اي در Second Life طراحي كرده است كه ويژه ملاقات‌هاي مقامات دولتي چين با مسئولان آي بي ام است.

    بديهي است كه بر گستره و جمعيت دنياي ليندن به سرعت افزوده خواهد شد. Second Life نيز مانند ديگر محيط‌هاي اينترنتي درمعرض آسيب‌هاي  امنيتي  قرار دارد و از اين رو، از هم اكنون موارد امنيتي آن چه در شركت ليندن لب و چه در ميان ساكنان آن مورد توجه قرار گرفته است.

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان