به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 787 :: جمعه 26 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود از رپیدشیر و مگاآپلود
با بالاترین سرعت


عليک سلام !
قبل از هر چيز سالروز ولادت امام حسين (ع) را صميمانه تبريک مي گم. امروز یه مطلب فوق العاده براتون دارم :

دانلود با بالاترین سرعت ممکن از راپید شیر و مگاآپلود آرزوی بشر هزاره سوم ! مي باشد
محدودیت های 2 سایت بزرگ Share و نرم افزارهایی برای از بین بردن اینگونه محدودیت ها هر روز بیشتر و بیشتر میشه اما خوب همونطور که میدونید نهایتا بعد از 2 یا 3 هفته با تغییر سیستم کد امنیتی یا شناسه ی سرور ها اینگونه نرم افزارها از کار می افتند ! به همین دلیل تصمیم گرفتم نرم افزاری رو معرفی کنم که حتی در صورت تغییرات این سایتها به هیچ وجه غیر فعال نشه و با یه Upgrade صد کیلوبایتی، یجورایی Support بشه ، پس یکبار برای همیشه روی محدودیت این 2 سایت خط قرمز بکشید !
 

دانلود از RapidShare و 10 سایت دیگر
بوسیله ی نرم افزار Cryptload



 

نرم افزار Cryptload نوشته شده توسط shira (برنامه نویس برجسته ی روس) این برنامه برای شما امکان دانلود با بالاترین سرعت ممکن از Rapidshare رو فراهم میکنه که در نوع خودش منحصر بفرد و بی نظیره . همچنین توانایی دانلود از 60 سایته Share دیگه رو هم داره !

مختصری از امکانات نرم افزار :
:: سیستم OCR برای تشخصی اتوماتیک کد امنیتی !
:: توانایی پشتیبانی بیش از 70 فرمت فایل برای دانلود!
:: دانلود با سرعتی معادل سرعت یوزر های Premium !
:: قابلیت دانلود با حداقل سرعت ، در حیقیت اگر ارتباطتون قطع نشه به هیچ وجه دانلود قطع نمیشه !
:: و...

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com


 

دانلود از MegaUpload بوسیله ی نرم افزار Megamanager



 

مگاآپلود یکی از محبوبترین سایتهای Share اینترنته که سیستم دانلودش هر چند وقت یکبار عوض میشه و اینبار بعد از تعویض رنگ و بوی تازه ای به خودش گرفته ،همچنین سرعت برخی از سرور هاش تا 2 برابر افزایش پیدا کرده که این خود نوید بخش بازگشت با جایگاه قبلیشه !
در سیستم جدید متاسفانه مگاآپلود برای کشور ما ممنوعیت دانلود قرار داده و بازدیدکنندگان ایرانی رو محصور به MegaToolbar کرده ، خوب با توجه به این که در این سیستم میبایست برای دانلود از دانلودر خود مرورگر استفاده کنید ، فکر نمیکنم با ISP های داخلی بشه از این سرویس استفاده کرد بصورت مطلوب استفاده کرد . به همین دلیل تصمیم گرفتم نرم افزار مگامنیجر که توسط خود مگاآپلود معرفی و ساخته شده و برای برخی از دوستان هموطن قابل دانلود نیست رو  توی سایت قرار بدم !

مختصری از امکانات نرم افزار :
:: توانایی Resume دانلود ، حتی برای یوزر های مجانی !
:: استفاده از پرسرعت ترین سرور های سایت مگاآپلود برای دانلود فایل !
:: قابلیت ساخت اکانت مجانی برای ثبت فایلهای آپلود شده و دانلود شده ی شما !
:: توانایی آپلود فایل روی مگاآپلود ، باقابلیت Resum و بالاترین سرعت !
:: سیستم MultiLanguage نرم افزار با قابلیت استفاده از 20 زبان مختلف !
:: پشتیبانی از 2 سایت دیگر همخانواده ی مگا آپلود یعنی مگا روتیک و مگاویدئو !
:: محیط زیبا و گرافیکی نرم افزار که جذابیت نرم افزار رو دو چندان کرده و بر محبوبیت آن افزوده !
:: و...

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com



نکته مهم:
پيشنهاد مي شود براي اجراي هر چه بهتر اين نرم افزارها حتما برنامه .Net Frameworks 2 روي کامپيوترتان نصب باشد. اين برنامه را مي توانيد از طريق لينک زير دانلود کنيد.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 20 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (786) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دانلود از رپیدشیر و مگاآپلود با بالاترین سرعت
  • روی بینی این خوک کلیک نکنید!
  • يه سري تصاوير خنده دار جديد
  • پناه عالميان
  • معرفي و دانلود فيلم : نيروي مسخره دلتا
  • دانلود انيميشن : پينوکيو
  • آلبوم جدید مسعود دريا به نام Bird با دو کیفیت
  • آهنگ زيباي فصل آشنايي با صداي حميد حيدري
  • Babylon Pro بدون نياز به کرک + امکان ترجمه انگليسي به فارسي
  • يك تقويم شمسي فوق العاده با قابليت نمايش رويدادها براي موبايل شما!
  • چهره واقعی دنیا از لحاظ تجارت آنلاین
  • نسخه جدید گوگل‌ هك
  • طبیب جانها
  • میوه بهشتی
  • جديدترين شماره از ماهنامه Road&Track
  • جریان الکتریکی بدون سیم!   
  • شاهزاده و گدا
  • آشنایی با تکنولوژی و اصطلاحات صوتی و تصویری
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

روی بینی این خوک کلیک نکنید!
عکسهای جالبی از اتوموبیل فولکس قورباغه ای
با موتور انجین جت
پناه عالميان
ويژه نامه الکترونيکي ميلاد امام حسين (ع)
يه سري تصاوير خنده دار جديد
تصاویر زیبا از شاتل های فضایی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پرسپولیس لیگ را با پیروزی آغاز کرد


تيم فوتبال پرسپوليس تهران در اولين ديدار از هفته نخست هفتمين دوره ليگ برتر با نتيجه 3 بر 2 مقابل صنعت نفت آبادان به پيروزي رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اين ديدار كه امشب در آبادان برگزار شد، تيم پرسپوليس ميزبان خود را مغلوب كرد تا با سرمربي جديد خود(افشين قطبي) نخستين پيروزي را تجربه كند.
فرزاد آشوبي در دقيقه 10 روي پاس حسين بادامكي گل نخست بازي را به سود ميهمان به ثمر رساند؛ اما 6 دقيقه بعد روح الله عرب با استفاده از ضعف خط دفاعي حريف گل تساوي صنعت نفت را وارد دروازه واعظي كرد.
در حالي كه نيمه نخست با نتيجه تساوي در حال اتمام بود، در اولين دقيقه از وقت هاي تلف شده، حسين بادامكي بار ديگر پاس گل داد تا محسن خليلي گل دوم پرسپوليس را به ثمر برساند.
در نيمه دوم و در دقيقه 65 مارسلو دسوزا، بازيكن اروگوئه اي صنعت نفت آبادان از غفلت دوباره مدافعان پرسپوليس تهران استفاده كرد‌ و بار ديگر بازي را به تساوي كشاند.
در نهايت عليرضا نيكبخت واحدي در دقيقه 81 در فرصتي تك به تك دروازه حسن هوري را گشود تا پرسپوليس در نخستين بازي از ليگ هفتم حرفه اي به اولين 3 امتياز دست يابد.
خداداد افشاريان قضاوت اين ديدار را برعهده داشت و به حيدري، نصرتي و عبدي از پرسپوليس و دسوزا و خوشداره از نفت آبادان اخطار داد.
بازيكنان صنعت نفت آبادان: حسن هوري، ايمان خوشداره، محمد مطوري، مارسلو دسوزا، محمود پوراسدالله(فواد بغلاني)، محسن زاهدي، توفيق خضيراوي(يزدان دوست)، حسين سلامي، اميرحسين يوسفي(احسان شيرمردي)، روح الله عرب و صابر ميرقرباني
سرمربي: ابراهيم قاسمپور
بازيكنان پرسپوليس تهران: مهدي واعظي، سپهر حيدري، محمد نصرتي، شيث رضايي، پژمان نوري، كريم باقري(بهادر عبدي)، فرزاد آشوبي، عباس آقايي، حسين بادامكي، عليرضا نيكبخت واحدي(محمدرضا ماماني) و محسن خليلي(حميدرضا خيرخواه)
سرمربي: افشين قطبي
در ديدار افتتاحيه نيز عصر امروز تيم فوتبال پيكان تهران با نتيجه 4 بر 2 برق شيراز را مغلوب كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

نيروي مسخره دلتا
Delta Farce



کارگردان: سي. بي. هاردينگ. فيلمنامه: بير ادرهولد، تام ساليوان. موسيقي: جيمز اس. لوين. مدير فيلمبرداري: تام پريستلي جونيور. تدوين: مارک کنته. طراح صحنه: کيبات مک مولن. بازيگران: لري د کيبل گاي[لري]، بيل انگوال[بيل ليتل]، دي. جي. کوالز[اورت شاکلفورد]، کيت ديويد[گروهبان کيلگور]، دني تره خو[کارلوس سانتانا]، ماريزول نيکولز[ماريا]. ٩٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
لري که در يک روز معشوقه و شغلش را از دست داده، بدترين روز زندگي اش را مي گذراند. او براي رهايي از اين وضعيت ناراحت کننده و هم چنين گذراندن يک تعطيلات کوتاه تصميم مي گيرد به همراه دوستانش- بيل و اورت- آخر هفته به اورست برود. اما به خاطر يک اشتباه کوچک سوار هواپيماي ديگري شده و سر از ميان گروهي نظامي در مي آورند که ظاهراً عازم جنگ در عراق هستند. سه دوست مي پندارند به زودي در خاورميانه فرود آمده و بلافاصله وارد جنگ شده و شايد هم تبديل به قهرمان شوند. اما دردسر به اينجا ختم نمي شود، چون خيلي زود خود را به جاي عراق در مکزيک و ميان يک درگيري با گروه هاي مافيايي مي يابند...

چرا بايد ديد؟
خودتان براي يک کمدي ارزان قيمت هاليوودي که قرار است به سنت معمول اين گونه با دست انداختن فيلم هاي ديگر و شوخي هاي سبک-و گاه نه چندان دلچسب- آبرويي براي خود و گروه سازنده اش کسب کند، آماده کنيد!
سنتي که مديون گروه ZAZ است. گروهي متشکل از جري زوکر، جيم آبرامز و ديويد زوکر که در دهه ١٩٨٠ با ساختن طياره! ١ و ٢ و بعدها سريال جوخه پليس- که تبديل به سه گانه اسلحه بدون غلاف شد- Hot Shots و فوق سري راه تازه اي براي بازيافت محصولات هاليوود و بالطبع کاسبي پر رونق ديگري پيدا کردند. اين پروسه هم در گذر از زمان شيره اش کشيده شد و به چيزهايي مثل فيلم ترسناک رسيد که چندان نشاني از نبوغ و تازگي نداشت. به نظر مي رسد نيروي مسخره دلتا از زير دست اين گروه رد شده و به جناب هاردينگ رسيده که بر اساس فيلمنامه هولدر و ساليوان هجويه اي کم فروغ بر همه فيلم هاي جنگي دو سه دهه گذشته بسازد.
هدف و روش سازندگان فيلم با ديدن پوسترهاي فيلم به راحتي لو مي رود. يکي از پوسترها دست انداختن[هجو لغت ارزشمندي است] پوستر غلاف تمام فلزي و دومي شوخي بي مزه اي با سه شاه است و اضافه کنيد به اينها نام فيلم را که قرار بوده طعنه اي به نيروي دلتا[فيلم جنجالي ١٩٨٦ مناخيم گولان با شرکت لي ماروين و چاک نوريس] باشد. سرتان را با اشاره به ديگر ارجاعات فيلم- مثل نام کيلگور که از و اينک آخرزمان دزديده شده- درد نمي آورم.
سي. بي. هاردينگ از کارگردان هايي است که در آستانه قرن تازه وارد تلويزيون و سينماي آمريکا شده اند. وظيفه اصلي کساني چون پر کردن ساعت پخش شبکه هاي تاق و جفت و ٢٤ ساعته آمريکايي با سريال ها و فيلم هاي تلويزيوني ارزان قيمت است که خيلي زود بعد از تماشا- و گاه حين تماشا- فراموش مي شوند. نيروي مسخره دلتا دومين فيلم بلند او بعد از Loveblind[يک آشغال درجه يک در گونه هرزه نگاري ملايم!] است.
فروش ٨ ميليون دلاري فيلم و برخورد سرد منتقدان آمريکايي نيز نشان از شکست چنين پروژه هايي است و هجويه سازان در آينده بايد بيش از اينها ظرافت به خرج بدهند. چون خنداندن مرد کار راحتي نيست، مخصوصاً اگر قرار باشد با دست انداختن به نشانه هاي فرهنگي روز اين کار صورت بگيرد. من که بعد از تماشاي فيلم نمي دانستم بخندم يا به حال و وقت خودم گريه کنم. اگر در يک کلمه بخواهم نيروي مسخره دلتا را توصيف کنم، نامربوط لغتي کاملاً برازنده آن است!
ژانر: اکشن، ماجرا، کمدي.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Delta.Farce.2007.DVDSCR.XViD-QuidaM_BaD-DoG.part1.rar 
Delta.Farce.2007.DVDSCR.XViD-QuidaM_BaD-DoG.part2.rar 
Delta.Farce.2007.DVDSCR.XViD-QuidaM_BaD-DoG.part3.rar 
Delta.Farce.2007.DVDSCR.XViD-QuidaM_BaD-DoG.part4.rar 
Delta.Farce.2007.DVDSCR.XViD-QuidaM_BaD-DoG.part5.rar 
Delta.Farce.2007.DVDSCR.XViD-QuidaM_BaD-DoG.part6.rar 
Delta.Farce.2007.DVDSCR.XViD-QuidaM_BaD-DoG.part7.rar 
Delta.Farce.2007.DVDSCR.XViD-QuidaM_BaD-DoG.part8.rar


رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

پينوکيو
Pinocho


 


Parents Guide:View content advisory for parents
Runtime:88 min
Country:USA
Language:English
Color:Color (Technicolor)
Aspect Ratio:1.37 : 1 more
Sound Mix:Mono (RCA Sound Recording)
Certification:Denmark:A / Iceland:L / Peru:PT / Argentina:Atp / Australia:G / Canada:F (Ontario) / Chile:TE / Finland:S / Germany:o.Al. / Sweden:Btl / UK:U / USA:G (1970) / Brazil:Livre
Company:Walt Disney Pictures

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/5761169/pinocchio.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/5763048/pinocchio.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/5761087/pinocchio.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/5761084/pinocchio.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/5763075/pinocchio.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/5761080/pinocchio.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/5761075/pinocchio.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/5761027/pinocchio.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

Bird
باصداي مسعود دريا

 

01 - Ghafass [24Kps] [128Kps]

02 - Baroon [24Kps] [128Kps]

03 - Theme Irani [24Kps] [128Kps]

04 - Boghs [24Kps] [128Kps]

05 - Sarzamine Khatereh [24Kps] [128Kps]

06 - Parandeh por soroud [24Kps] [128Kps]

07 - Khodahafez [24Kps] [128Kps]

08 - Waresan [24Kps] [128Kps]


آلبوم جدید مسعود دريا به نام Bird با دو کیفیت
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي فصل آشنايي با صداي حميد حيدري

لينک دانلود  | لينک دانلود ورژن دوم اين آهنگ
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Babylon Pro قوي ترين ديكشنري آنلاين جهان با ويژگي هاي قدرتمند
بدون نياز به کرک + امکان ترجمه انگليسي به فارسي
 


Babylon نام قدرتمندترين و محبوبترين نرم افزار ديكشنري هوشمند و آنلاين حال حاضر دنياي كامپيوتر است كه با گستردگي فراوان ديكشنري ها و فرهنگ هاي لغاتش كه از مرز 1300 ديكشنري به 50 زبان زنده دنيا نيز فراتر رفته , به محبوبيت بسيار فراواني دست يافته است . اين ابزار براي شما امكان ترجمه ي سريع تمامي متون , Email ها , صفخات وب , پيامهاي و .... را تنها با يك كليك موس فراهم مي كند‌! بلي تنها با يك كليك كوچك بر روي كلمه ي مورد نظر شما فورا تمامي ترجمه هاي مربوطه به لغت حاصل را در ديكشري هاي موجود در Babylon مشاهده مي كنيد .
نسخه ي 6 از اين نرم افزار قدرتمند چند روزيست كه از سوي شركت Babylon Ltd عرضه شده است كه امروز قصد معرفي تمامي ويژگي هاي اين نسخه ي جديد از ابزار قدرتمند شركت Babylon را داريم .
- Single Click activation : سرعت بالاي عكس العمل و اجراي عمليت نرم افزار به صورت فوق العاده اي بالاست با تنها با يك كليك بر روي كلمه ي مورد نظر در هر يك از محيط هاي متني رايج در ويندوز , صفحه ي ترجمه ي اين نرم افزار به سرعت باز شده و معني لغت مورد نظر را در ديكشنري هاي مختلف به شما مي دهد .
مترجم متن Babylon ! : اين بخش از نرم افزار Babylon قادر به ترجمه ي متون به 17 زبان زنده ي دنياست ! بلي اين ويژگي جديد ديكشنري ترجمه ي متون را براي شما بسيار ساده مي كند تنها كافيست كه بر روي يك كلمه از جمله ي مورد نظر كليك كنيد تا Babylon به صورت هوشمند كل جمله را تشخيص داده و براي شما به زبان مورد نظر ترجمه كنيد . بنابراين نيازي به انجام عمليا اضافي Copy/Paste نيست . البته از آنجا كه هيچ گاه ابزارهاي مترجم متن ترجمه ي 100% دقيقي را در مقايسه با ترجمه ي انساني ارائه نمي دهند , اين ابزار جديد تنها به شما كمك بسياري مي كند تا با متن مورد نظر از زباني كه تا حد بالايي آشنايي پيدا كنيد .
- مشاهده ي نتايج در مطرح ترين مراجع ترجمه و اطلس دنيا : اين نرم افزار به شما امكان آن را مي دهد تا ديكشنري ها و اطلس هاي قدرتمند و مطرح دنيا مانند Britannica, Oxford, Merriam Webster, Pons, Larousse, Langenscheidt, Taishukan, Michaelis, Van-Dale و .... را به راحتي در سيستم خود داشته باشيد و با يك كليك به اين منابع گرانبها دست يابيد .
البته Babylon اين گنجينه ي گرانبها را در ازاي دريافت مبلغي در اختيار كاربران خود قرار مي دهد ولي اين ديكشنري ها و اطلسهاي مرجع نيز از قاعده ي رعايت نشدن حق كپي رايت مستثنا نخواهند بود !
- Wikipedia content : اين ويژگي جديد به كاربران امكان مي دهد تا با يك كليك نتيج جستجوي خود را در اطلس بزرگ و چند رسانه اي قدرتمند Wikipedia به 9 زبان زنده ي دنيا و در ميان بيش از 2 ميليون مقاله مشاهده نمايند !
Translation in 50 languages - ترجمه ي لغات از 50 زبان زنده ي دنيا به يكديگر !
ديتابيس حال حاضر وب سايت Babylon داراي بيش از 1300 لغت نامه ي كوچك و بزرگ از 50 زبان زنده ي دنياست كه به طور مداوم بر تعدادشان نيز افزوده خواهد شد . داراي 25 ديكشنري حرفه اي 13 زبان رايج دنيا كه توسط تيم اختصاصي زبانشناسي Babylon تهيه شده اند مي باشد . زبانهاي English, French, German, Spanish, Italian,Persian, Portuguese, Japanese, Hebrew, Chinese (Traditional), Chinese (Simplified), Dutch, Russian, Korean و Swedish .
براي دسترسي به ديتابيس قدرتمند ديكشنري هاي وب سايت Babylon به اين صفحه مراجعه كنيد .
- Unit Conversions - تبديل تمامي واحد ها به يكديگر :
نسخه ي 6.0 از اين مترجم قدرتمند نيز ويژگي مفيد تبديل واحد هاي خود را حفظ كرده است و قادر به تبديل هر واحد طولي و وزني و .... به يكديگر است . با خبر بودن از آخرين تغييرات دنياي ارز و تبديل واحد پول كشورهاي مختلف جهان به يكديگر نيز از ويژگي هاي خوب اين بخش از نرم افزار است .
- Writing Tools for English : همانطور كه نسخه هاي پيشين Babylon داراي ويژگي مشهور به Correct بودند , نسخه ي جديد اين نرم افزار نيز دوباره از اين ويژگي سود مي برد و لغت مشابه اشتباه تايپ شده ي شما را به صورت هوشمند به شما نشان مي دهد .
- Spelling Alternatives : ويژگي تلفظي Babylon كه قادر به خواندن لعات براي آشنايي هر چه بهتر كاربر با تلفظ صحيح است .

 

نکته مهم: بعد از دانلود برنامه، فقط کافيت فايل setup32 را اجرا کنيد تا برنامه نصب شود. برنامه بطور خودکار کرک شده و افزونه مربوط به ديکشنري فارسي بصورت اتوماتيک اضافه مي شود و به راحتي مي توانيد از اين نرم افزار فوق العاده استفاده کنيد!
 

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 14 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

يك تقويم شمسي فوق العاده با قابليت نمايش رويدادها براي موبايل شما!



امروز مي خواهم يك نرم افزار موبايل خدمتتان معرفي كنم كه واقعا جاي خالي اش روي اكثر موبايل ها احساس مي شود. نرم افزار تقويم شمسي به شما كمك مي كند كه هميشه يك تقويم كامل به همراه شرح رويدادها در موبايلتان داشته باشيد . اين نرم افزار جاوا است و بينابراين اكثر موبايل ها مي توانند از اين نرم افزار استفاده و از آن لذت ببرند

ويژگي هاي اين نرم افزار:
نمایش تاریخ به صورت هجری شمسی
نمایش تعطیلات و مناسبت ها در روزهای گوناگون
ثبت یادآوری برای روزهای گوناگون نظير روز تولد ، چك ، سالگرد ، امتحان و …
نمایش به صورت کاملا گرافیکی
محیط کاملا فارسی در تمامی تلفن های همراه بدون نیاز به پشتیبانی زبان فارسی
و…


لينک دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

صدیقُ كُلُّ امری عَقلُهُ و عَدُوُّهُ جَهلُهَ
دوست هركسی عقل اوست و دشمن هر كس نادانی اوست.
امام رضا (ع)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

زن جوان با خشم بر سر شوهرش فریاد می زد : رحیم ، زندگی با تو غیر ممکن است حیف که نمی توانم فورا ترا ترک کنم و پیش مادرم بروم .
چون او هم با پدرم قهر کرده و قرار است به اینجا بیاید . . . . .


زنی که تازه ازدواج کرده بود به مادرش گفت : من از شوهرم راضی هستم چون تا به حال هر چه از او خواسته ام برایم خریده است .
مادر گفت : ها . . . . این نشان میدهد که تو چیز مهمی تا حالا از شوهرت نخواسته ای .


شخصی زنی صاحب جمال و بسیار زیبا داشت که بدنبال بیماری درگذشت و مادر فرتوت و بیمار خود را در خانه شوهر باقی گذاشت .
مرد از هم صحبتی و مجاور شدن با مادر زن خود به جان آمده بود و چاره ای پیدا نمی کرد .
تا اینکه گروهی از آشنایان به احوالپرسی از او به دیدنش آمدند . یکی از آنها از او پرسید : چگونه ای در مفارقت یار عزیز ؟
مرد گفت : نادیدن زن بر من چنان دشوار و گران نمی آید که دیدن مادرزن !!!!


خانمی که با یک کشتی بزرگ مسافری سفر می کرد از ناخدای کشتی پرسید : آیا همیشه باید ناخدا فرمانده کشتی باشد . . . . . ؟
- بله ، خانم .
- و حالا هم شما فرمانده این کشتی هستید ؟
- نه متاسفانه ، چون در این سفر مادر زن من هم همراه من است .


خانمی پریشان خاطر ، با سر و وضعی نا مرتب ، دیوانه وار وارد کلانتری شد و به افسر نگهبان گفت : به دادم برسید . شوهرم بعد از اینکه کتک مفصلی به من زده ، تصمیم گرفته اول پدرم را بکشد ، بعد مادرم را ، بعد هم . . . .
افسر نگهبان حرف او را قطع کرد و گفت : خانم عزیز ، اجازه بدهید بقیه کارها را هم انجام بدهد تا ما مجبور نباشیم پرونده ناقصی را به دادگاه بفرستیم


یکی از رفیق خود پرسید که : چگونه دیشب صدای مهیب رعد برق را نشنیدی ؟ رفیقش جواب داد : چون مشغول صحبت با مادر زنم بودم .

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

کیخسرو پادشاه آرمانی فردوسی است و همۀ شرایط را برای یک فرمانروای خوب در خود دارد
گوهر که از فرّ ایزدی است
و نژاد که از تخم پاک است ؛ هنر که آموختنی است ؛ خرد که شناخت نیک از بد است

جهانجوی از این چار بُد بی نیاز
همش بخت سازنده بود از فراز

کیخسرو حکیمی است دادگر و فرمانروایی او ؛اوج پیروزی نیکی بر بدی است
در سلطنت پُر جلال و شکوه خود دشمنان ایران را از میان بر می دارد ؛ با کشتن افراسیاب که مظهر نیروهای اهریمنی است؛ انتقام خون سیاوش را می گیرد

آنگاه در اوج پیروزی و کامیابی که دیگر دشمنی در برابر خود ندارد ؛ با خود می اندیشد که مبادا قدرت او را گمراه کند و مانند ضحاک و جمشید به تباهی کشاند
روانم نباید که آرد منی
بد اندیشی و کیش اهریمنی
شوم بد کنش همچو ضحاک و جم
که با تور وسلم اندر آمد به زم

کیخسرو چند روز بزرگان را بار نمی دهد
آنگاه آنان را فرا می خواند و می گوید که برای رستن از عواقب اهریمنی قدرت ؛ تصمیم دارد از سلطنت کناره گیرد/ بزرگان با همۀ عجز و لابه فراوان؛ موفّق به منصرف کردن شاه نمی شوند ؛ ناچار زال را از زابلستان فرا می خوانند
در برابر التماسها و اندرزها و تند زبانیهای زال باز هم کیخسرو در تصمیم خود پافشاری می کند و می گوید: چو ضحاک ناپاک و تور دلیر
که از جور ایشان جهان گشت سیر
بترسم که چون روز نخ برکشد
چو ایشان مرا سوی دوزخ کشد

ناچار ایرانیان تسلیم می شوند . کیخسرو پادشاهی را به لهراسب می سپارد و به هر یک از پهلوانان پاداشی در خور می دهد و گودرز را وصّی خود می کند که گنجها و اندوخته های او را صرف آبادی کشور و آسایش نیازمندان کند. آنگاه صحنه را ترک می گوید .

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
ِيَعْتَذِرُونَ إِلَيْكُمْ إِذَا رَجَعْتُمْ إِلَيْهِمْ قُل لاَّ تَعْتَذِرُواْ لَن نُّؤْمِنَ لَكُمْ قَدْ نَبَّأَنَا اللّهُ مِنْ أَخْبَارِكُمْ وَسَيَرَى اللّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 94 سَيَحْلِفُونَ بِاللّهِ لَكُمْ إِذَا انقَلَبْتُمْ إِلَيْهِمْ لِتُعْرِضُواْ عَنْهُمْ فَأَعْرِضُواْ عَنْهُمْ إِنَّهُمْ رِجْسٌ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ جَزَاء بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ 95 يَحْلِفُونَ لَكُمْ لِتَرْضَوْاْ عَنْهُمْ فَإِن تَرْضَوْاْ عَنْهُمْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ يَرْضَى عَنِ الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ 96 الأَعْرَابُ أَشَدُّ كُفْرًا وَنِفَاقًا وَأَجْدَرُ أَلاَّ يَعْلَمُواْ حُدُودَ مَا أَنزَلَ اللّهُ عَلَى رَسُولِهِ وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ 97 وَمِنَ الأَعْرَابِ مَن يَتَّخِذُ مَا يُنفِقُ مَغْرَمًا وَيَتَرَبَّصُ بِكُمُ الدَّوَائِرَ عَلَيْهِمْ دَآئِرَةُ السَّوْءِ وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 98 وَمِنَ الأَعْرَابِ مَن يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَيَتَّخِذُ مَا يُنفِقُ قُرُبَاتٍ عِندَ اللّهِ وَصَلَوَاتِ الرَّسُولِ أَلا إِنَّهَا قُرْبَةٌ لَّهُمْ سَيُدْخِلُهُمُ اللّهُ فِي رَحْمَتِهِ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 99

 

ترجمه فارسي مکارم

هنگامى كه بسوى آنها (كه از جهاد تخلف كردند) باز گرديد، از شما عذرخواهى مى‏كنند; بگو: «عذرخواهى نكنيد، ما هرگز به شما ايمان نخواهيم آورد! چرا كه خدا ما را از اخبارتان آگاه ساخته; و خدا و رسولش، اعمال شما را مى‏بينند; سپس به سوى كسى كه داناى پنهان و آشكار است بازگشت داده مى‏شويد; و او شما را به آنچه انجام مى‏داديد، آگاه مى‏كند (و جزا مى‏دهد!) » «94» هنگامى كه بسوى آنان بازگرديد، براى شما به خدا سوگند ياد مى‏كنند، تا از آنها اعراض (و صرف نظر) كنيد; از آنها اعراض كنيد (و روى بگردانيد); چرا كه پليدند! و جايگاهشان دوزخ است، بكيفر اعمالى كه انجام مى‏دادند «95» براى شما قسم ياد مى‏كنند تا از آنها راضى شويد; اگر شما از آنها راضى شويد، خداوند (هرگز) از جمعيت فاسقان راضى نخواهد شد! «96» باديه‏نشينان عرب، كفر و نفاقشان شديدتر است; و به ناآگاهى از حدود و احكامى كه خدا بر پيامبرش نازل كرده، سزاوارترند; و خداوند دانا و حكيم است! «97» گروهى از (اين) اعراب باديه‏نشين، چيزى را كه (در راه خدا) انفاق مى‏كنند،غرامت محسوب مى‏دارند; و انتظار حوادث دردناكى براى شما مى‏كشند; حوادث دردناك براى خود آنهاست; و خداوند شنوا و داناست! «98» گروهى (ديگر) از عربهاى باديه‏نشين، به خدا و روز رستاخيز ايمان دارند; و آنچه را انفاق مى‏كنند، مايه تقرب به خدا، و دعاى پيامبر مى‏دانند; آگاه باشيد اينها مايه تقرب آنهاست! خداوند بزودى آنان را در رحمت خود وارد خواهد ساخت; به يقين، خداوند آمرزنده و مهربان است! «99»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hamed.1360@yahoo.com

دست همه سوي خالق لم يزلي است
دل ها همــه والـه و شــيداي ولــي است
امروز تمــام شيعـيان خــشنــودنــد
چون روز ولادت حسين بن علي(ع) است



 

مراسم شب ميلاد باسعادت حضرت امام حسين عليه السلام
حاج محمود کريمي - هيئت رايت العباس (ع)


مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

مداحي قسمت 6

مداحي قسمت 7

مداحي قسمت 8

مداحي قسمت 9

 

 

khayim_sh_is@yahoo.com

تركه مادر پدرشو ميكشه، ازش میپرسن: چرا اين بدبختا رو كشتی؟ ميگه: بعد از چهل سال به رابطه كثيفشون پی بردم!!!


خدا تنها معشوقي است که عاشقاني دارد که هيچ يک از بودن ديگري ناراضي نيست و هيچگاه يکي از آنها معشوقش را تنها براي خود نمي خواهد


در دياري که در آن نيست کسي يار کسي ، کاش يارب که نيافتد به کسي کار کسي

 

 

alirezamajidi@gmail.com

چهره واقعی دنیا از لحاظ تجارت آنلاین
 

به این کارتوگرام جالب در شماره آگوست ماهنامه بیزینس 2 توجه کنید:

 Free Image Hosting - www.supload.com

 

 

 

mhmazidi@gmail.com

نسخه جدید گوگل‌ هك
 

googlehacksمدتی قبل برايتان از يك نرم‌افزار كوچك گفتم كه نامش گوگل‌هكز بود. با اين نرم‌افزار شما مي‌توانيد در گوگل به دنبال فايلهای موزيك،كتاب و … بگرديد.ان نسخه اوليه بود و امروز وبلاگ لايف‌هكر اطلاع داد كه نسخه جديد ان با امكاناتی اضافه برای جستجوی ساير موارد:lyrics, fonts, applications, torrents, cache, web hosting و همچنين استفاده از گوگل بعنوان قيلطرشكن، در دسترس است.

متاسفانه اين نرم‌افزار بر روی googlecode قرار دارد كه اجازه نمي‌دهد از ايران مستقيم دانلود كنيم.بهمين دليل بايد از طريق يك قيلطرشكن اين نرم‌افزار 800 كيلوبايتي را دانلود كنيد.با اين نرم‌افزار تقريبا هرچه بخواهيد، به آساني و با سرعت زياد و البته با قدرت گوگل، آن را خواهيد يافت.

از اين نرم‌افزار كوچك،اما قوی لذت ببريد و نگران بدخواهان خود نباشيد! لينك دانلود.

 

 

sara_2003_e@yahoo.com

هزینه قبض موبایلتان را یواشکی به قبض دیگران اضافه کنید

سلام
یک روش جالب و کار آمد ولی خوب یک می هم آدوم وجدان درد می گیره
با این روش قبض موبایل شمارا کس دیگه پرداخت می کند
برای این کار مویابل کسی را که می خواهید هزینه موبایل شما به قبض وی اضافه شود را گرفته
بعد این کد و سپس شماره خود را بگیرید
کافیست که اول شماره فقط یک + یا 90 + اضافه کنید و بعد هم شماره خودتان همین
این روش فط برای آگاهی شما بوده است پس خواهشا استفاده غیر فانونی نکنید
چرا که پیگرد قانونی هم دارد

 

.

ashege_shahadat_84@yahoo.com

« طبیب جانها »

مردی به امام حسین (علیه السلام) گفت: من خدای را معصیت می‌کنم و از هیچ گناهی رویگردان نیستم. مرا نصیحتی کن تا از آن بهره گیرم. امام فرمود: پنج چیز را در نظر بگیر و هر گناهی که خواستی انجام بده، سپس آنها را چنین بر شمرد:
از روزی خدا مخور و هر گناهی که خواستی انجام بده.
مرد گفت: پس چه بخورم؟ هر چه در هستی هست از آن خداست!
امام فرمود: از ملک خدای بیرون رو و هر چقدر خواستی گناه کن.
مرد گفت: این یکی از آن دشوارتر است، هر کجا روم ملک خداست.
امام فرمود: جایی برو که خداوند تو را نبیند، آنگاه هر گناهی خواستی مرتکب شو.
مرد گفت: مگر جایی هست که از خدا پنهان بماند؟
امام فرمود: وقتی فرشته مرگ به سراغت می‌آید تا جانت را بگیرد او را رد کن و هر گناهی خواستی مرتکب شو و پنجم اینکه وقتی خواستند تو را به دوزخ ببرند وارد مشو و هر چقدر خواستی گناه کن. مرد عرض کرد: مرا کافی است ای فرزند رسول خدا. دیگر از این پس هرگز کاری که خدا نپسندد انجام نخواهم داد.

« برگرفته از کتاب خلاصه‌ای از زندگینامه امام حسین (علیه السلام)، تالیف سید هاشم رسولی محلاتی، صفحه 308 »
 

3 شعبان، سالروز میلاد با برکت
رحمت خروشان الهی، سید الشهدا،
امام حسین بن علی (علیه السلام)
بر تمامی رهپویان راه حقیقت مبارک باد

 

 

helia_k48@yahoo.com

چرا حلقه ازداج را در انگشت چهارم قرار مي دهند؟

انگشت شست معرف والدین است

انگشت اشاره معرف خواهر برادر است

انگشت کوچک معرف بچه هاست

انگشت وسطی خودتون هستید

انگشت چهارم معرف شریک زندگی است

انگشتان وسط رو خم کرده از پشت بهم بچسبونید و بقیه ء چهار انگشتتون رو نوک به نوک به هم بچسبونید .سه تا انگشتتون براحتی از هم باز می شن(چون همه از والدین -خواهر برادر - بچه ها یه روزی جدا می شند ) ولی انگشتان چهارم در حالیکه انگشتان کوچک وصل هستند به هیچ عنوان از هم باز نمی شوند.
آیا این یک تئوری عاشقانه نیست؟

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

عشق لجنی

همیشه دوست داشتم وقتی تو خیابون کسی بهم متلک می گه یکی پیدا بشه و واسش شاخ بشه و باهاش دعوا کنه ! به خدا آرزوی بزرگی نیست ! همین چند رزو پیش مرد ه خیابون رو بند آورده بود و از ماشین پیاده شده بود و با یه پسر جوونه گلاویز شده بود که چرا به زنه من چپ نیگا کردی !! کلی پسره رو زد و بعد سوار ماشین شد و رفت ! هیچ کس تا حالا واسه من این کار رو نکرده . نه مهدی نه فرهاد ! ولی دیرزو سینا ی خاک بر سر می خواست دعوا کنه و من نذاشتم ! پریدم بهش و گفتم به تو چه ؟! این جا که مثل شهر شما نیس . همه همین جوری اند . دعوا می خوای بکنی برگرد برو ولایت ! به چشماش نگاه نکردم . ولی می دونم چه حالتی بعد از حرفم پیدا می کنه . به صورتم زل می زنه و با چشمای ریز شده نگام می کنه و هیچی نمی گه ! خیلی احمقانه اس ولی رفتارشه دیگه ! می دونم دخترای دیگه می میرن برای این ادا اصولا ولی من احمق ! خودم هم می مردم . اگر یه بار فقط یه بار مهدی این کار ها رو می کرد اگه یه بار فرهاد این کار ها رو میکرد . توله سگ آ فقط دختر می خواستن واسه لجن بازیشون ! اصلا فکر نمی کردن که من هم آدمم احساس دارم . لااقل اولش که آدم بودم . حالا رو نمی دونم ولی .... . مهدی قول داده بود . نمی دونم چی شد که مثل پشگل منو فروخت . هر شب می گفت می خوام با مامانم صحبت کنم و بعد هم تا صبح نمی ذاشت بخوابم . چند روز ازش خبری نشد . گذاشته بود رفته بود . خونشون که زنگ زدم مامانش بهم گفت دختره ی جنده ! به خدا من .... زبونم بند اومد ! بودم ؟! نبودم ! من که کاری نکرده بودم . می خواستیم با هم ازدواج کنیم . من می خواستم بشم عروسش ! سینا این جوری نیس ولی نمی دونم چرا به دلم نمی شینه ! شاید چون این جوری نیس . وقتی که گفت بعد از دیدن من خوابش نبرده و تمام شب تو خیالش من کنارش بودم حس کردم چه قدر خره ! خره ؟! عاشقه ؟! مگه فرقی هم می کنن ! وقتی نگام می کنه دلم یه جوری می شه . اگه لهجه نداشت و ریش نمی ذاشت و این تیپی نبود شاید می توونستم تحملش کنم . فرهاد هیچ وقت ریش نمی ذاشت . می گفت دوست نداره من به جای لباش ریشش رو ببوسم . عاشقش بودم . نبودم ؟! بودم ! شب آخر ریش داشت . گفت حالا یه کم ریش که نمی کشتم ! نه معلوم بود که نمی کشه ولی این بچه داره می کشتم . 4 ماهه که داره عینه ماهی که نه عین یه بچه گربه تو دلم ول می خوره . بهش که گفتم بچه ی تو ه زد زیر خنده و گفت : از کجا معلوم ؟! خودش سرش رو آورده بیرون و گفته بابا فرهاد بیا مامان رو بگیر . می خوای وبال شی رو بد کسی دست گذاشتی عزیز . ما یه عمر ه این کاره ایم ! این کاره نبود . بود ! لگد نزن تخم سگ ! از زندگی منو انداختی ! نمی خوام خودم رو وبال این بچه دهاتی کنم . ولی چی کار کنم ؟!؟ تو خرج داری ! از همون جا تمرین کن بابا سینا !
فرنوش زنگوئی
مرداد 86

 

 

sayeye_sepid@yahoo.com

نزدیک شدن به آن لحظه شاید زیبا نباشد برای تو! برای من اما بسیار دلنشین است.
آسوده میروم تا آنجا، چون میدانم دوستم میداری.عشق تو بهترین همسفر است. حداقل دوریت را نمیدانم.
شاید آن روز که میروم برایت بنویسم:
سایه رفت! چون چشمانش به نور خورشید روشن گشت.
تا به حال سایه سپیدی را که در امتداد جسم سیاهمان قد می کشد دیده ای؟ من دیده ام!
اگر تو هم خواستی ببینی چشمانت را بر هم بگذار و فکر کن با کسی هستی که او را خیلی دوست میداری.
دست در دست هم تمام قد رو به قبله ی خورشید بایست، انگار کن در کنارعشقت هستی.
وقتی که گرمای دستانت هم نفست را مدهوش کرد بدون اینکه متوجه شود نگاهی به پشت سرت بیانداز!
با چشم دل نگاه کن تا سایه سپید را ببینی!
در وجودم زخمی هست که التیامی برایش نیست. شاید خاک بتواند مداوایم کند شاید هم نه!
آن روز که سایه میرود حتی آسمان هم به حالش نمی گرید. شاید تو هم چند روزی از سر دل سوزی برایش بگریی ولی از سر عادت سایه را به دست فراموشی خواهی سپرد.
اما مگر سایه ها فراموش میشوند؟ مگر ما،مگر ما هر روز سایه را نمی بینیم؟ مگر ما سالها با سایه زندگی نکرده ایم؟
چگونه میتوانیم فراموشش کنیم؟چگونه؟
اگر توانستیم باید به خود آفرین گوییم! آفرین بر سنگدلی مان!
آمدن و رفتن سایه جبری بیش نیست! ولی دوست داشت باشد، باشد تا سپیدی وجودش را به تو اعطا کند.
و سایه میرود، میرود که مبادا تیرگی اش رنگ زیبای زندگی تو را تباه کند.
من سایه تو هستم!اما نه سایه سیاه،سپیدم،سپید سپید،سایه سپید!
سایه مسخ تو بود،هست، و خواهد بود...
ای کاش می دیدی سایه ای را که در امتداد تن سپیدت به التماست نشسته است...
تا آخرین نفس دوستت دارم

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

میوه بهشتی
 


 

مرحوم مجلسي گويد: در بعضي از نوشته هاي اصحاب ما (اماميه) ديدم که به صورت مرسل از گروهي صحابه نقل شده که گفته‌اند:
پيامبر خدا وارد منزل فاطمه زهرا سلام الله عليها شد و فرمود: فاطمه! پدرت امروز مهمان توست.
فاطمه عرض کرد: پدرجان حسن و حسين از من خوردني مي خواهند، چيزي نمي يابم تا بخورند.
سپس پيامبر وارد شد و با علي و حسن و حسين و فاطمه عليهم السلام نشست، فاطمه متحير بود نمي دانست چه کند.
پيامبر-كه درود خدا برو باد- مدتي به آسمان نگاه کرد. در اين هنگام جبرئيل نازل شد و عرض کرد: اي محمد، خداي عليّ اعلي سلامت مي‌رساند و تو را به درود و اکرام خود ويژه داشته، مي‌فرمايد: به علي و فاطمه و حسن و حسين -عليهم السلام- بگو از ميوه‌هاي بهشتي چه چيزي را دوست مي‌دارند؟
پيامبر فرمود: اي علي، اي فاطمه، اي حسن و اي حسين پروردگار عزيز مي‌داند که شما گرسنه‌ايد، از ميوه‌هاي بهشتي کدام را دوست داريد؟
آنان از روي شرم از پيامبر سکوت کرده، چيزي نگفتند. پس حسين عليه السلام (سکوت را شکسته) و عرض کرد: با اجازه شما! باباجان، و مادرجان، و با اجازه شما، برادرجان اي حسن، من (مي خواهم) يکي از ميوه هاي بهشتي را برگزينم.
همگي فرمودند: حسين جان هر چه مي خواهي بگو که ما به آنچه تو براي ما برگزيني خرسنديم، حسين عرض کرد: اي رسول خدا به جبرئيل بگو: ما رطب تازه مي خواهيم.
پيامبر فرمود: خدا اين را مي دانست، سپس (رو به فاطمه نموده) فرمود: فاطمه! برخيز و وارد آن اتاق شو و هر چه در آن بود بياور.
جبرئيل نازل شد و عرض کرد: اي محمد، خداي عليّ اعلي سلامت مي‌رساند و تو را به درود و اکرام خود ويژه داشته، مي‌فرمايد: به علي و فاطمه و حسن و حسين -عليهم السلام- بگو از ميوه‌هاي بهشتي چه چيزي را دوست مي‌دارند؟
فاطمه عليها السلام وارد شده ديد طبقي بلورين با روپوش سبز بهشتي -که در آن رطب تازه است- با آنکه فصلش نبود در آنجا نهاده شده است. (آنرا برداشته نزد پيامبر آورد).
پيامبر-صلوات الله عليه- فرمود: فاطمه جان! اين از کجا آمد؟
فاطمه همان جواب مريم را (که در قرآن مجيد آمده است) داد و عرض کرد: از جانب خداست، همانا خدا هر که را بخواهد بي حساب روزي مي دهد.
پيامبر برخاست و آن را گرفته پيش روي همه نهاد، سپس فرمود: بسم الله الرحمن الرحيم، آنگاه دانه‌اي خرما برداشته در دهان حسين نهاد و فرمود "نوش جان و گوارايت اي حسين"
خرماي ديگري برداشت و آن را در دهان حسن نهاد و فرمود "نوش جان و گوارايت اي حسن". سومين خرما را برداشته در دهان فاطمه زهرا نهاد و فرمود: "نوش جان و گوارايت اي فاطمه زهرا".
سپس چهارمين خرما را برداشت و آن را در دهان علي نهاده، فرمود: "نوش جان و گوارايت اي علي". باز به علي خرماي ديگري داد و فرمود " نوش جان و گوارايت اي علي".
سپس شتابان از جا برخاست، بعد نشست.
چون چهارمين خرما را كه برداشته و در دهان علي نهادم، از جانب خداوند ندايي شنيدم که مي‌گويد: نوش جان و گوارايت اي علي. من هم طبق نداي حق تعالي آن را گفتم
پس همگي از آن خرما خوردند همين که دست کشيدند و سير شدند آن مائده آسماني به آسمان برخاست (و ناپديد شد).
فاطمه عرض کرد: پدر جان امروز چيز عجيبي از شما ديدم، پيامبر فرمود: اي فاطمه! خرمايي که در دهان حسين نهادم و گفتم: گوارايت اي حسين، از اين رو بود که شنيدم ميکائيل و اسرافيل به او مي‌گويند: گوارايت اي حسين. من نيز همچون آنان گفتم.
خرماي دوم را برداشته در دهان حسن نهادم، شنيدم جبرئيل و ميکائيل به او مي‌گويند: گوارايت اي حسن. من نيز مثل آنان گفتم.
خرماي سوم را که برداشته در دهان تو- اي فاطمه- نهادم، شنيدم حوريان بهشتي- در حالي که شادمان، از بلنداي عوالم بهشتي بر ما اشراف داشتند- به تو مي‌گويند: گوارايت باد، اي فاطمه، من نيز طبق آنان آنرا گفتم.
چون چهارمين خرما را كه برداشته و در دهان علي نهادم، از جانب خداوند ندايي شنيدم که مي‌گويد: نوش جان و گوارايت اي علي. من هم طبق نداي حق تعالي آن را گفتم.
باز به علي خرماي ديگري دادم، دوباره نداي حق را شنيدم که مي گويد: نوش جان و گوارايت اي علي.
سپس به خاطر گرامي داشت حضرت پروردگار (شتابان) برخاستم. پس شنيدم مي فرمايد: اي محمد! به عزت و جلالم سوگند اگر از هم اکنون تا روز قيامت، دانه دانه خرما به علي مي دادي، من پيوسته به او مي گفتم: نوش جان و گوارايت اي علي. ..

فرهنگ جامع سخنان امام حسين؛ ترجمه علي مؤيدي

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 مرداد / 17 آگوست / 3 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
26 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
برنامه لشكركشي به تهران در صورت شكست طرح براندازي 28 مرداد

تيمور بختيار (سپهبد)

17 اوت سال 1953 (26 امرداد 1332) در اوج فعاليت انگلستان و آمريکا براي براندازي حكومت دكتر مصدق، تماسهايي با فرماندهان لشكرهاي استانها براي لشكركشي احتمالي به تهران - در صورت شكست طرح كودتا - آغاز شده بود. در اصفهان، اردشير زاهدي از جانب پدرش با پاره اي از افسران لشكر اصفهان تماس گرفته بود و معاون لشكر به او وعده اعزام نيرو به تهران داده بود. در كرمانشاه نيز سرهنگ بختيار (بعدا سپهبد) فرمانده تيپ محل دعوت زاهدي براي لشكركشي به تهران را پذيرفته و به واحدهاي اين تيپ آماده باش داده بود. در اين ميان خبر رسيد كه شاه و ثريا از بغداد به رم رفته اند تا در آنجا منتظر کار باشند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

26/05/65
گزارش يونايتدپرس از موافقت عراق با درخواست امريكا در مورد توقف حملات به كشتي‌ها در خليج‌فارس .
كمين منافقين در نوار مرزي بانه بر سر راه نيروهاي ارتش .

كشف يك گور جمعي 85 تن از مردم مبارز شهر حلبچه عراق . دو عمليات كمين پيش‌مرگان كرد عراقي در منطقه قلعه‌ديزه .
تأكيد مجدد رييس جمهور : هرگونه حمله‌اي . را در خليج‌فارس با حمله پاسخ خواهيم داد بدون اين‌كه تهديدي عليه ديگران باشيم .

كشف چند مين به‌وسيله ناوگان ارتش جمهوري اسلامي ايران در سومين روز از مأموريت مين‌روبي اين ناوگان در درياي عمان .
وزير دفاع امريكا : « ايران توانايي دو كار را دارد : شليك موشك كرم ابريشم و مين‌ريزي . مين‌ها بسيار نگران‌كننده هستد . » مجله يو . اس . نيوز : « خليج‌فارس روزبروز غير قابل پيش‌بيني‌تر مي‌شود . » تايم : « امريكا در پي دست‌يابي به اقدام مناسب در صورت حمله ايراني‌ها است . » مقاله مجله “ تايم “ هلند در بررسي چگونگي مقابله امريكا با ايران .

اختلاف‌نظر كنگره امريكا و دولت اين كشور درباره نحوه حضور نيروهاي نظامي امريكا در خليج‌فارس .
رسيدن ناو فرانسوي “ كلمانسو “ به منطقه عملياتي خود در خليج‌فارس . اظهارات وزير خارجه فرانسه درباره مأموريت ناوهاي اين كشور در منطقه . تحليل نشريه لوموند ديپلماتيك از موضع و عملكرد فرانسه در منطقه خليج‌فارس .

يك شركت كشتي‌راني يوگسلاوي آمدوشد شبانه كشتي‌هاي متعلق به خود در خليج‌فارس را ممنوع كرد .
“ ابوغزاله “ وزير دفاع مصر ، پيروزي ايران در جنگ را موجب تهديد امنيت مصر و عربستان خواند .

گزارش يونايتدپرس از سومين روز گفت‌وگوي رييس امارات متحده عربي با رييس جمهور سوريه . اعزام دو نماينده از طرف رؤساي اين دو كشور به بغداد . ديدار قليبي با نماينده عراق در اتحاديه عرب .
تشكر كاردار عربستان از رييس جمهور ايران براي پايان دادن به محاصره سفارت‌خانه اين كشور در تهران و تأكيد وي بر بهبود روابط ميان ايران و عربستان .

تأكيد جوليوآندره ئوتي وزير خارجه ايتاليا بر اجراي قطع‌نامه 598 به عنوان بهترين راه‌حل براي پايان دادن به جنگ ايران و عراق .
مقاله نشريه “ فارين‌ افرز “ در مورد توانايي‌ها ، امكانات و استراتژي ايران و عراق در جنگ .

ادعاي “ ميدل‌ايست ريپورت “ درباره افزايش خريدهاي ايران از چين پس از تصويت “ قطع‌نامه 598 “ . وزير خارجه عراق : با وزيرخارجه امريكا در مورد محدوديت ارسال اسلحه به ايران به تفاهم رسيده‌ايم .
تلاش برخي محافل در امريكا و ژاپن براي اعمال تحريم يا محدود كردن ميزان خريد نفت از جمهوري اسلامي ايران .

26/05/67
استقرار اعضاي ناظر بر آتش‌بس از سازمان ملل در مرزهاي ايران و عراق

 

ورود آزادگان سرافراز به ميهن

اگر روزى اسرا برگشتند و من نبودم سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خمينى در فكرتان بود.
روز 26 مـرداد 1369 مـيـهن اسلامى شاهد حضور كبوتران سبكبالى بـود كـه پـس از سـال هـا زندان در اسارتگاه هاى مخوف رژيم بعث عـراق قـدم بـه خـاك پـاك مـيـهـن اسـلامـى خـود مـى گـذاشـتند در هر حـال ، قـاصـدك آزادى در چنين روزى پيام آور رهايى شده بود و اين كـبـوتـران از بـنـد رسته به آغوش گرم ملت خود باز گشتند ميهن اسـلامـى چـراغانى بود و شعف و شادى وصف ناپذير از حضور اين رسولان انقلاب و جنگ سراسر ايران را فرا گرفته بود.
مقام معظم رهبرى فرمودند:
آزادگان آبروى ملت را حفظ كردند...

Mobin_s2004@yahoo.com
17 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
قهرمان استقلال آرژانتين

«خوزه سن مارتين» قهرمان استقلال آرژانتين كه در اين كشور داراي احترام خاص است 17 اوت 1850 در گذشت وي 25 فوريه 1778 به دنيا آمده بود. در جواني به اسپانيا رفته و در ارتش اين كشور افسر شده بود. در همانجا ، انديشه استقلال ارژانتين و ساير سرزمين هاي تحت سلطه اسپانيا در قاره امريكا به او راه يافت . او اسپانيا را كه به سهولت به چنگ ناپلئون افتاده بود كشوري ضعيف كه استحقاق آقايي بر زادگاه او را ندارد تشخيص داده بود. در بازگشت به آرژانتين ، براي دولت محلي يك هنگ سوار به وجود آورد كه بعدا با همين هنگ و كمك استقلال طلبان ديگر موفق به گرفتن استقلال آرژانتين از اسپانيا شد و آنگاه به كمك استقلال طلبان ساير سرزمين هاي لاتين نشين قاره آمريكا شتافت.
    

 

سفينه شوروي در زهره فرود آمد

ونرا ـ7

« ونرا Venera _ 7 » سفينه شوروي كه به سوي زهره فرستاده شده بود 17 اوت 1970 به آرامي بر سطح اين ستاره زيبا فرود آمد.
    اين سئوال و ابهام اينك همه را كلافه كرده است كه اين همه پيشرفتهاي شوروي چه شدند و چگونه يكشبه ـ با فروپاشي بدون خونريزي اين اتحاديه ـ به فراموشي سپرده شدند. مردم شوروي براي نيل به اين پيشرفتها بهاي سنگيني پرداخته بودند!!!.
    
    

برخي ديگر از رويدادهاي 17 اوت

  • 1836:   قانون اجباري شدن ثبت تولد، مرگ و نكاح در انگلستان ابه اجرا درآمد و كشورهاي ديگر كه تا آن زمان نداشتند به تدريج چنين كردند.

  • 1846:   شهر لس آنجلس كه توسط مهاجران اسپانيايي ساخته شده است و متعلق به كشور مكزيك بود به تصرف ايالات متحده آمريكا درآمد.

  • 1850:   بالزاك نويسنده فرانسوي درگذشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    3 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت امام حسين (ع )

    زندگانى امام حسين (ع )
    در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومين فرزند برومند حضرت على وفاطمه , كه درود خدا بر ايشان باد, در خانه وحى و ولايت چشم به جهان گشود.
    چون خبر ولادتش به پيامبر گرامى اسلام (ص ) رسيد, به خانه حضرت على (ع ) و فاطمه (س ) آمد و اسما (2) را فرمود تا كودكش را بياورد.
    اسما او را در پارچهاى سپيد پيچيد و خدمت رسول اكرم (ص ) برد, آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت .(3)
    به روزهاى اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش , امين وحى الهى , جبرئيل , فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا, اين نوزاد را به نام پسر كوچك هارون (شبير)(4) كه به عربى (حسين ) خوانده ميشود نام بگذار.(5)
    چون على براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است , جز آن كه تو خاتم پيغمبران هستى .
    و به اين ترتيب نام پرعظمت حسين از جانب پروردگار, براى دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد.
    به روز هفتم ولادتش , فاطمه زهرا كه سلام خداوند بر او باد, گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقيقه (6) كشت , و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد.(7)
    حسين (ع ) و پيامبر (ص )
    از ولادت حسين بن على (ع ) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص ) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد, مردم از اظهار محبت و لطفى كه پيامبر راستين اسلام (ص ) درباره حسين (ع ) ابراز ميداشت , به بزرگوارى و مقام شامخ پيشواى سوم آگاه شدند.
    سلمان فارسى ميگويد: ديدم كه رسول خدا (ص ) حسين (ع ) را بر زانوى خويش نهاده او را مي بوسيد وميفرمود: تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى , تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى , تو حجت خدا و پسر حجت خدا و پدر حجتهاى خدايى كه نه نفرند و خاتم ايشان ,قائم ايشان (امام زمان عج ) ميباشد.(8)
    انس بن مالك روايت ميكند: وقتى از پيامبر پرسيدند كدام يك از اهل بيت خود را بيشتر دوست ميدارى , فرمود: حسن و حسين را, (9) بارها رسول گرامى حسن (ع ) و حسين (ع ) را به سينه ميفشرد وآنان را ميبوييد و مي بوسيد.(10)
    ابوهريره كه از مزدوران معاويه و از دشمنان خاندان امامت است , در عين حال اعتراف ميكند كه : رسول اكرم را ديدم كه حسن و حسين را بر شانه هاى خويش نشانده بود و به سوى ماميآمد, وقتى به ما رسيد فرمود هر كس اين دو فرزندم را دوست بدارد مرا دوست داشته , و هر كه با آنان دشمنى ورزد با من دشمنى نموده است .(11)
    عاليترين , صميمي ترين و گوياترين رابطه معنوى و ملكوتى بين پيامبر و حسين را ميتوان در اين جمله رسول گرامى اسلام (ص ) خواند كه فرمود: حسين از من و من ازحسينم .(12)
    حسين (ع ) با پدر
    شش سال از عمرش با پيامبر بزرگوار سپرى شد, و آن گاه كه رسول خدا (ص ) چشم ازجهان فروبست و به لقاى پروردگار شتافت , مدت سى سال با پدر زيست .
    پدرى كه جزبه انصاف حكم نكرد, و جز به طهارت و بندگى نگذرانيد, جز خدا نديد و جز خدانخواست و جز خدا نيافت .
    پدرى كه در زمان حكومتش لحظهاى او را آرام نگذاشتند,همچنان كه به هنگام غصب خلافتش جز به آزارش برنخاستند.
    در تمام اين مدت , با دل و جان از اوامر پدر اطاعت ميكرد, و در چند سالى كه حضرت على (ع ) متصدى خلافت ظاهرى شد, حضرت حسين (ع ) در راه پيشبرد اهداف اسلامى , مانند يك سرباز فداكارهمچون برادر بزرگوارش ميكوشيد, و در جنگهاى جمل , صفين و نهروان شركت داشت .(13)
    و به اين ترتيب , از پدرش اميرالمؤمنين (ع ) و دين خدا حمايت كرد وحتى گاهى در حضور جمعيت به غاصبين خلافت اعتراض ميكرد.
    در زمان حكومت عمر, امام حسين (ع ) وارد مسجد شد, خليفه دوم را بر منبر رسول الله (ص ) مشاهده كرد كه سخن ميگفت .
    بلادرنگ از منبر بالا رفت و فرياد زد: از منبرپدرم فرود آى .... (14)
    امام حسين (ع ) با برادر
    پس از شهادت حضرت على (ع ), به فرموده رسول خدا (ص ) و وصيت اميرالمؤمنين (ع )امامت و رهبرى شيعيان به حسن بن على (ع ), فرزند بزرگ اميرالمؤمنين (ع ), منتقل گشت و بر همه مردم واجب و لازم آمد كه به فرامين پيشوايشان امام حسن (ع ) گوش فرادارند.
    امام حسين (ع ) كه دست پرورد وحى محمدى و ولايت علوى بود, همراه وهمكار و همفكر برادرش بود.
    چنان كه وقتى بنا بر مصالح اسلام و جامعه مسلمانان و به دستور خداوند بزرگ , امام حسن (ع ) مجبور شد كه با معاويه صلح كند و آن همه ناراحتيها را تحمل نمايد, امام حسين (ع ) شريك رنجهاى برادر بود و چون ميدانست كه اين صلح به صلاح اسلام و مسلمين است , هرگز اعتراض به برادرنداشت و حتى يك روز كه معاويه , در حضور امام حسن (ع ) وامام حسين (ع ) دهان آلودهاش را به بدگويى نسبت به امام حسن (ع ) و پدربزرگوارشان اميرمؤمنان (ع ) گشود, امام حسين (ع ) به دفاع برخاست تا سخن در گلوى معاويه بشكند و سزاى ناهنجاريش را به كنارش بگذارد, ولى امام حسن (ع ) او را به سكوت و خاموشى فراخواند, امام حسين (ع ) پذيرا شد و به جايش بازگشت , آن گاه امام حسن (ع ) خود به پاسخ معاويه برآمد, و با بيانى رسا و كوبنده خاموشش ساخت .(15)
    امام حسين (ع ) در زمان معاويه
    چون امام حسن (سلام خدا و فرشتگان خدا بر او باد) از دنيا رحلت فرمود, به گفته رسول خدا (ص ) و اميرالمؤمنين (ع ) و وصيت حسن بن على (ع ) امامت و رهبرى شيعيان به امام حسين (ع ) منتقل شد و از طرف خدا مأ مور رهبرى جامعه گرديد.
    امام حسين (ع ) ميديد كه معاويه با اتكا به قدرت اسلام , بر اريكه حكومت اسلام به ناحق تكيه زده , سخت مشغول تخريب اساس جامعه اسلامى و قوانين خداوند است , و ازاين حكومت پوشالى مخرب به سختى رنج ميبرد, ولى نميتوانست دستى فراز آورد وقدرتى فراهم كند تا او را از جايگاه حكومت اسلامى پايين بكشد, چنانچه برادرش امام حسن (ع ) نيز وضعى مشابه او داشت .
    امام حسين (ع ) ميدانست اگر تصميمش را آشكار سازد و به سازندگى قدرت بپردازد,پيش از هر جنبش و حركت مفيدى به قتلش ميرساند, ناچار دندان بر جگر نهاد و صبررا پيشه ساخت كه اگر برميخاست , پيش از اقدام به دسيسه كشته ميشد, و از اين كشته شدن هيچ نتيجهاى گرفته نميشد.
    بنابراين تا معاويه زنده بود, چون برادر زيست و علم مخالفتهاى بزرگ نيفراخت ,جز آن كه گاهى محيط و حركات و اعمال معاويه را به باد انتقاد ميگرفت و مردم رابه آينده نزديك اميدوار ميساخت كه اقدام مؤثرى خواهد نمود.
    و در تمام طول مدتى كه معاويه از مردم براى ولايتعهدى يزيد, بيعت ميگرفت , حسين به شدت با اومخالفت كرد, و هرگز تن به بيعت يزيد نداد و وليعهدى او را نپذيرفت و حتى گاهى سخنانى تند به معاويه گفت و يا نامهاى كوبنده براى او نوشت .(16)
    معاويه هم در بيعت گرفتن براى يزيد, به او اصرارى نكرد و امام (ع ) همچنين بود وماند تا معاويه درگذشت ...
    قيام حسينى
    يزيد پس از معاويه بر تخت حكومت اسلامى تكيه زد و خود را اميرالمؤمنين خواند,و براى اين كه سلطنت ناحق و ستمگرانهاش را تثبيت كند, مصمم شد براى نامداران و شخصيتهاى اسلامى پيامى بفرستد و آنان را به بيعت با خويش بخواند.
    به همين منظور, نامهاى به حاكم مدينه نوشت و در آن يادآور شد كه براى من از حسين (ع )بيعت بگير و اگر مخالفت نمود بقتلش برسان .
    حاكم اين خبر را به امام حسين (ع )رسانيد و جواب مطالبه نمود.
    امام حسين (ع ) چنين فرمود: انا لله و انا اليه راجعون و على الاسلام السلام اذا بليت الامة براع مثل يزيد.(17)
    آن گاه كه افرادى چون يزيد, (شرابخوار و قمارباز و بيايمان و ناپاك كه حتى ظاهر اسلام را هم مراعات نميكند) بر مسند حكومت اسلامى بنشيند, بايد فاتحه اسلام را خواند.
    (زيرا اين گونه زمامدارها با نيروى اسلام و به نام اسلام , اسلام را از بين ميبرند.)
    امام حسين (ع ) ميدانست اينك كه حكومت يزيد را به رسميت نشناخته است , اگر درمدينه بماند به قتلش ميرسانند, لذا به امر پروردگار, شبانه و مخفى از مدينه به سوى مكه حركت كرد.
    آمدن آن حضرت به مكه , همراه با سرباز زدن او از بيعت يزيد,در بين مردم مكه و مدينه انتشار يافت , و اين خبر تا به كوفه هم رسيد.
    كوفيان ازامام حسين (ع ) كه در مكه بسر ميبرد دعوت كردند تا به سوى آنان آيد و زمامدارامورشان باشد.
    امام (ع ) مسلم بن عقيل , پسر عموى خويش را به كوفه فرستاد تا حركت و واكنش اجتماع كوفى را از نزديك ببيند و برايش بنويسد.
    مسلم به كوفه رسيد و با استقبال گرم و بيسابقهاى روبرو شد, هزاران نفر به عنوان نايب امام (ع ) با او بيعت كردند, و مسلم هم نامهاى به امام حسين (ع ) نگاشت وحركت فورى امام (ع ) را لازم گزارش داد.
    هر چند امام حسين (ع ) كوفيان را به خوبى ميشناخت , و بيوفايى و بيدينيشان را درزمان حكومت پدر و برادر ديده بود و ميدانست به گفتهها و بيعتشان با مسلم نميتوان اعتماد كرد, و ليكن براى اتمام حجت و اجراى اوامر پروردگار تصميم گرفت كه به سوى كوفه حركت كند.
    با اين حال تا هشتم ذيحجه , يعنى روزى كه همه مردم مكه عازم رفتن به منى بودند(18) و هر كس در راه مكه جا مانده بود با عجله تمام ميخواست خود را به مكه برساند, آن حضرت در مكه ماند و در چنين روزى با اهل بيت و ياران خود, از مكه به طرف عراق خارج شد و با اين كار هم به وظيفه خويش عمل كرد و هم به مسلمانان جهان فهماند كه پسر پيغمبر امت , يزيد را به رسميت نشناخته و با او بيعت نكرده ,بلكه عليه او قيام كرده است .
    يزيد كه حركت مسلم را به سوى كوفه دريافته و از بيعت كوفيان با او آگاه شده بود, ابن زياد را (كه از پليدترين ياران يزيد و از كثيفترين طرفداران حكومت بنى اميه بود) به كوفه فرستاد.
    ابن زياد از ضعف ايمان و دورويى و ترس مردم كوفه استفاده نمود و با تهديد وارعاب , آنان را از دور و بر مسلم پراكنده ساخت , و مسلم به تنهايى با عمال ابن زياد به نبرد پرداخت , و پس از جنگى دلاورانه و شگفت , با شجاعت شهيد شد.
    (سلام خدا بر او باد).
    و ابن زياد جامعه دورو و خيانتكار و بيايمان كوفه را عليه امام حسين (ع ) برانگيخت , و كار به جايى رسيد كه عدهاى از همان كسانى كه براى امام (ع ) دعوتنامه نوشته بودند, سلاح جنگ پوشيدند و منتظر ماندند تا امام حسين (ع ) از راه برسد و به قتلش برسانند.
    امام حسين (ع ) از همان شبى كه از مدينه بيرون آمد, و در تمام مدتى كه در مكه اقامت گزيد, و در طول راه مكه به كربلا, تا هنگام شهادت , گاهى به اشاره , گاهى به صراحت , اعلان ميداشت كه : مقصود من از حركت , رسوا ساختن حكومت ضد اسلامى يزيد وبرپاداشتن امر به معروف و نهى از منكر و ايستادگى در برابر ظلم و ستمگرى است وجز حمايت قرآن و زنده داشتن دين محمدى هدفى ندارم .
    و اين مأ موريتى بود كه خداوند به او واگذار نموده بود, حتى اگر به كشته شدن خودو اصحاب و فرزندان و اسيرى خانوادهاش اتمام پذيرد.
    رسول گرامى (ص ) و اميرمؤمنان (ع ) و حسن بن على (ع ) پيشوايان پيشين اسلام , شهادت امام حسين (ع ) را بارها بيان فرموده بودند.
    حتى در هنگام ولادت امام حسين (ع ),رسول گرانمايه اسلام (ص ) شهادتش را تذكر داده بود.(19)
    و خود امام حسين (ع ) به علم امامت ميدانست كه آخر اين سفر به شهادتش ميانجامد, ولى او كسى نبود كه دربرابر دستور آسمانى و فرمان خدا براى جان خود ارزشى قائل باشد, يا از اسارت خانوادهاش واهمهاى به دل راه دهد.
    او آن كس بود كه بلا را و شهادت راسعادت ميپنداشت .
    (سلام ابدى خدا بر او باد) .
    خبر شهادت حسين (ع ) در كربلا به قدرى در اجتماع اسلامى مورد گفتگو واقع شده بودكه عامه مردم از پايان اين سفر مطلع بودند.
    چون جسته و گريخته , از رسول الله (ص )و اميرالمؤمنين (ع ) و امام حسن بن على (ع ) و ديگر بزرگان صدر اسلام شنيده بودند.
    بدينسان حركت امام حسين (ع ) با آن درگيريها و ناراحتيها احتمال كشته شدنش را دراذهان عامه تشديد كرد.
    بويژه كه خود در طول راه ميفرمود: من كان باذلا فينا مهجته و موطنا على لقاء الله نفسه فليرحل معنا.(20)
    هر كس حاضر است در راه ما از جان خويش بگذرد و به ملاقات پروردگار بشتابد,همراه ما بيايد.
    و لذا در بعضى از دوستان اين توهم پيش آمد كه حضرتش را از اين سفر منصرف سازند.
    غافل از اين كه فرزند على بن ابى طالب (ع ) امام و جانشين پيامبر, و از ديگران به وظيفه خويش آگاهتر است و هرگز از آنچه خدا بر عهده او نهاده دست نخواهد كشيد.
    بارى امام حسين (ع ) با همه اين افكار و نظريهها كه اطرافش را گرفته بود به راه خويش ادامه داد, و كوچكترين خللى در تصميمش راه نيافت .
    سرانجام , رفت , و شهادت را دريافت .
    نه خود تنها, بلكه با اصحاب و فرزندان كه هر يك ستارهاى درخشان در افق اسلام بودند, رفتند و كشته شدند, و خونهايشان شنهاى گرم دشت كربلا را لالهباران كرد تا جامعه مسلمانان بفهمد يزيد (باقيمانده بسترهاى گناهآلود خاندان اميه ) جانشين رسول خدا نيست , و اساسا اسلام از بنى اميه و بنى اميه از اسلام جداست .
    راستى هرگز انديشيدهايد اگر شهادت جانگداز و حماسهآفرين حسين (ع ) به وقوع نميپيوست و مردم يزيد را خليفه پيغمبر (ص ) ميدانستند, و آن گاه اخبار درباريزيد و شهوترانيهاى او و عمالش را ميشنيدند, چقدر از اسلام متنفر ميشدند, زيرااسلامى كه خليفه پيغمبرش يزيد باشد, به راستى نيز تنفرآور است ... و خاندان پاك حضرت امام حسين (ع ) نيز اسير شدند تا آخرين رسالت اين شهادت رابه گوش مردم برسانند.
    و شنيديم و خوانديم كه در شهرها, در بازارها, در مسجدها, در بارگاه متعفن پسر زياد و دربار نكبتبار يزيد, هماره و همه جا دهان گشودند وفرياد زدند, و پرده زيباى فريب را از چهره زشت و جنايتكار جيرهخواران بنى اميه برداشتند و ثابت كردند كه يزيد سگباز وشرابخوار است , هرگز لياقت خلافت ندارد و اين اريكهاى كه او بر آن تكيه زده جايگاه او نيست .
    سخنانشان رسالت شهادت حسينى را تكميل كرد, طوفانى در جانها برانگيختند, چنان كه نام يزيد تا هميشه مترادف با هر پستى و رذالت و دناءت گرديد و همه آرزوهاى طلايى و شيطانيش چون نقش بر آب گشت .
    نگرشى ژرف ميخواهد تا بتوان بر همه ابعاد اين شهادت عظيم وپرنتيجه دست يافت .
    از همان اوان شهادتش تا كنون , دوستان و شيعيانش , و همه آنان كه به شرافت وعظمت انسان ارج ميگذارند, همهساله سالروز به خون غلتيدنش را, سالروز قيام وشهادتش را با سياهپوشى و عزادارى محترم ميشمارند, و خلوص خويش را با گريه برمصايب آن بزرگوار ابراز ميدارند.
    پيشوايان مآلانديش و معصوم ما, هماره به واقعه كربلا و به زنده داشتن آن عنايتى خاص داشتند.
    غير از اين كه خود به زيارت مرقدش ميشتافتند و عزايش را بر پا ميداشتند, در فضيلت عزادارى و محزون بودن براى آن بزرگوار, گفتارهاى متعددى ايراد فرمودهاند.
    ابوعماره گويد: روزى به حضور امام ششم صادق آل محمد (ع ) رسيدم , فرمود اشعارى درسوگوارى حسين براى ما بخوان .
    وقتى شروع به خواندن نمودم صداى گريه حضرت برخاست , من ميخواندم و آن عزيز ميگريست , چندان كه صداى گريه از خانه برخاست .
    بعد از آن كه اشعار را تمام كردم , امام (ع ) در فضليت و ثواب مرثيه و گرياندن مردم بر امام حسين (ع ) مطالبى بيان فرمود.(21)
    و نيز از آن جناب است كه فرمود: گريستن و بيتابى كردن در هيچ مصيبتى شايسته نيست مگر در مصيبت حسين بن على , كه ثواب و جزايى گرانمايه دارد.(22)
    باقرالعلوم , امام پنجم (ع ) به محمد بن مسلم كه يكى از اصحاب بزرگ او است فرمود: به شيعيان ما بگوييد كه به زيارت مرقد حسين بروند, زيرا بر هر شخص باايمانى كه به امامت ما معترف است , زيارت قبر اباعبدالله لازم ميباشد.(23)
    امام صادق (ع ) ميفرمايد: ان زيارة الحسين عليه السلام افضل ما يكون من الاعمال .
    همانا زيارت حسين (ع ) از هر عمل پسنديدهاى ارزش و فضيلتش بيشتر است .(24)
    زيرا كه اين زيارت در حقيقت مدرسه بزرگ و عظيم است كه به جهانيان درس ايمان و عمل صالح ميدهد و گويى روح را به سوى ملكوت خوبيها و پاكدامنيها و فداكاريهاپرواز ميدهد.
    هر چند عزادارى و گريه بر مصايب حسين بن على (ع ), و مشرف شدن به زيارت قبرش وبازنماياندن تاريخ پرشكوه و حماسهساز كربلايش ارزش و معيارى والا دارد, لكن بايددانست كه نبايد تنها به اين زيارتها و گريهها و غم گساريدن اكتفا كرد, بلكه همه اين تظاهرات , فلسفه ديندارى , فداكارى و حمايت از قوانين آسمانى را به ما گوشزدمينمايد, و هدف هم جز اين نيست , و نياز بزرگ ما از درگاه حسينى آموختن انسانيت و خالى بودن دل از هر چه غير از خداست ميباشد, و گرنه اگر فقط به صورت ظاهر قضيه بپردازيم , هدف مقدس حسينى به فراموشى ميگرايد.

    اخلاق و رفتار امام حسين (ع)
    با نگاهى اجمالى به 56 سال زندگى سراسر خداخواهى و خداجويى حسين (ع ), درمييابيم كه هماره وقت او به پاكدامنى و بندگى و نشر رسالت احمدى و مفاهيم عميقى والاتراز درك و ديد ما گذشته است .
    اكنون مرورى كوتاه به زواياى زندگانى آن عزيز, كه پيش روى ما است : جنابش به نماز و نيايش با پروردگار و خواندن قرآن و دعا و استغفار علاقه بسيارى داشت .
    گاهى در شبانهروز صدها ركعت نماز ميگزاشت .(25)
    و حتى در آخرين شب زندگى دست از نياز و دعا برنداشت , و خواندهايم كه از دشمنان مهلت خواست تابتواند با خداى خويش به خلوت بنشيند.
    و فرمود: خدا ميداند كه من نماز و تلاوت قرآن و دعاى زياد و استغفار را دوست دارم .(26)
    حضرتش بارها پياده به خانه كعبه شتافت و مراسم حج را برگزار كرد.(27)
    ابن اثير در كتاب اسد الغابة مينويسد: كان الحسين رضى الله عنه فاضلا كثير الصوم و الصلوة و الحج و الصدقة و افعال الخير جميعها.(28)
    حسين (ع ) بسيار روزه ميگرفت و نماز ميگزارد و به حج ميرفت و صدقه ميداد و همه كارهاى پسنديده را انجام ميداد.
    شخصيت حسين بن على (ع ) آنچنان بلند و دور از دسترس و پرشكوه بود كه وقتى بابرادرش امام مجتبى (ع ) پياده به كعبه ميرفتند, همه بزرگان و شخصيتهاى اسلامى به احترامشان از مركب پياده شده , همراه آنان راه ميپيمودند.(29)
    احترامى كه جامعه براى حسين (ع ) قائل بود, بدان جهت بود كه او با مردم زندگى ميكرد - از مردم و معاشرتشان كناره نميجست - با جان جامعه هماهنگ بود, چونان ديگران از مواهب و مصائب يك اجتماع برخوردار بود, و بالاتر از همه ايمان بيتزلزل او به خداوند, او را غمخوار و ياور مردم ساخته بود.
    و گرنه , او نه كاخهاى مجلل داشت و نه سربازان و غلامان محافظ, و هرگز مثل جباران راه آمد و شد را به گذرش بر مردم نميبستند, و حرم رسول الله (ص ) را براى اوخلوت نميكردند... اين روايت يك نمونه از اخلاق اجتماعى اوست , بخوانيم : روزى از محلى عبور ميفرمود, عدهاى از فقرا بر عباهاى پهن شدهشان نشسته بودند ونانپارههاى خشكى ميخوردند, امام حسين (ع ) ميگذشت كه تعارفش كردند و او هم پذيرفت , نشست و تناول فرمود و آن گاه بيان داشت : ان الله لا يحب المتكبرين , (30) خداوند متكبران را دوست نميدارد.
    سپس فرمود: من دعوت شما را اجابت كردم , شما هم دعوت مرا اجابت كنيد.
    آنهاهم دعوت آن حضرت را پذيرفتند و همراه جنابش به منزل رفتند.
    حضرت دستور دادهر چه در خانه موجود است به ضيافتشان بياورند, (31) و بدين ترتيب پذيرايى گرمى از آنان به عمل آمد, و نيز درس تواضع و انساندوستى را با عمل خويش به جامعه آموخت .
    شعيب بن عبدالرحمن خزاعى ميگويد: چون حسين بن على (ع ) به شهادت رسيد, بر پشت مباركش آثار پينه مشاهده كردند, علتش را از امام زين العابدين (ع ) پرسيدند,فرمود اين پينهها اثر كيسههاى غذايى است كه پدرم شبها به دوش ميكشيد و به خانه زنهاى شوهرمرده و كودكان يتيم و فقرا ميرسانيد.(32)
    شدت علاقه امام حسين (ع ) را به دفاع از مظلوم و حمايت از ستمديدگان ميتوان درداستان ارينب وهمسرش عبدالله بن سلام دريافت , كه اجمال و فشردهاش را در اين جا متذكر ميشويم : يزيد به زمان ولايتعهدى , با اين كه همه نوع وسايل شهوترانى و كامجويى و كامروايى از قبيل پول , مقام , كنيزان رقاصه و... در اختيار داشت , چشم ناپاك و هرزهاش رابه بانوى شوهردار عفيفى دوخته بود.
    پدرش معاويه به جاى اين كه در برابر اين رفتار زشت و ننگين عكسالعمل كوبندهاى نشان دهد, با حيلهگرى و دروغپردازى و فريبكارى , مقدماتى فراهم ساخت تا زن پاكدامن مسلمان را از خانه شوهر جدا ساخته به بستر گناهآلوده پسرش يزيد بكشاند.
    حسين بن على (ع ) از قضيه باخبر شد, در برابر اين تصميم زشت ايستاد و نقشه شوم معاويه را نقش بر آب ساخت و با استفاده از يكى از قوانين اسلام , زن را به شوهرش عبدالله بن سلام بازگرداند و دست تعدى و تجاوز يزيد را از خانواده مسلمان و پاكيزهاى قطع نمود و با اين كار همت و غيرت الهياش را نمايان و علاقهمندى خودرا به حفظ نواميس جامعه مسلمانان ابراز داشت , و اين رفتار داستانى شد كه درمفاخر آل على (ع ) و دناءت و ستمگرى بنى اميه , براى هميشه در تاريخ به يادگارماند.(33)
    علائلى در كتاب سمو المعنى مينويسد: ما در تاريخ انسان به مردان بزرگى برخورد ميكنيم كه هر كدام در جبهه و جهتى عظمت و بزرگى خويش را جهانگير ساختهاند, يكى در شجاعت , ديگرى در زهد, آن ديگرى در سخاوت , و... اما شكوه و بزرگى امام حسين (ع ) حجم عظيمى است كه ابعادبينهايتش هر يك مشخصكننده يك عظمت فراز تاريخ است , گويا او جامع همه والاييها و فرازمنديها است .(34)
    آرى , مردى كه وارث بيكرانگى نبوت محمدى است , مردى كه وارث عظمت عدل و مروت پدرى چون حضرت على (ع ) است و وارث جلال و درخشندگى فضيلت مادرى چون حضرت فاطمه (س ) است , چگونه نمونه برتر و والاى عظمت انسان و نشانه آشكار فضيلتهاى خدايى نباشد.
    درود ما بر او باد كه بايد او را سمبل اعمال و كردارمان قرار دهيم .
    امام حسين (ع ) و حكايت زيستن و شهادتش و لحن گفتارش و ابعاد كردارش نه تنهانمونه يك بزرگمرد تاريخ را براى ما مجسم ميسازد, بلكه او با همه خويشتن , آيينه تمامنماى فضيلتها, ب زرگمنشيها, فداكاريها, جانبازيها, خداخواهيها وخداجوييهاميباشد, او به تنهايى ميتواند جان را به لاهوت راهبر باشد و سعادت بشريت راضامن گردد.
    بودن و رفتنش , معنويت و فضيلتهاى انسان را ارجمند نمود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    37

    اهواز

    31
    47

    تبريز

    22
    36

    شيراز

    22
    37

    مشهد

    17
    34

    بندرعباس

    30
    38

    کرمان

    15
    35

    اصفهان

    17
    37

    يزد

    23
    37

    کرمانشاه

    21
    39

    اراک

    20
    35

    رشت

    23
    30

    دبی

    32
    40


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1270 تومان
    936 تومان
    1875 تومان
    788 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    78000 تومان
    43000 تومان
    152000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.09

    اذان مغرب : 19.12

    اذان صبح فردا : 3.51

    طلوع آفتاب فردا : 5.23

     

     

     

     

     

     Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Road&Track 
    مي 2007


    جديدترين شماره از ماهنامه
    Road&Track

    تاریخ انتشار: مي 2007
    تعداد صفحات مجله: 177
    حجم فایل: 32 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    بانک زندگی
     

    این قلک از تمامی قلک ها بهتر است حتی از ان قلک خوکی که در داستان توی استوری (toy story) است. شما در هر سنی که هستید می توانید از این قلک استفاده کنید. در صفحه ی ال سی دی این قلک یک مرد کوچک ژاپنی می بینید که در حال زندگی در خانه ی کوچک و اپارتمانی است و هرچه پول شما در قلک بیشتر شود در نتیجه ان مرد هم  زندگی اش بهترمی شود و پولدار تر میشود و خانه اش لوکس تر میشود! قیمت این قلک فقط 40 دلار است.
    منبع  
     

    جریان الکتریکی بدون سیم!   
     

    یا ممکن است؟آیا لامپ روشن است؟بله,این یک لامپ بدون سیم است که توسط نیروی مغناطیس برقی کار می کند.این نمونه که در بارسلونای اسپانیا نمایش داده شده می تواند در فاصله 2.5 اینچی از پایه خود بایستد و نوری مناسب با مصرف کم جریان الکتریکی تولید کند.این لامپ با شبکه آهن ربایی که در پایه دارد و آهن ربایی که درون لامپ است همدیگر را دفع کرده و لامپ از زمین بلند می شود و روشن می ماند.اما متاسفانه از کارکردهای و قیمت دقیق این لامپ هیچ اطلاعاتی داده نشده است.
    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    شاهد شهيدان
    (جلد دوم)
     


    نویسنده: علی محمد بشارتی
    تعداد صفحات: 350
    شابک: 7 ـ 140 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: اين كتاب، تجزيه و تحليلي از زندگي امام حسين (ع) است كه علي‌محمد بشارتي آن را در 350 صفحه، در شش فصل و با يك مقدمه تدوين كرده است. در فصل اول به تفاوت اسلام راستين از غير آن چگونگي به حكومت رسيدن بني‌اميه و يزيد پرداخته است. ترك مدينه، دقت و مراقبت، استراتژي مبارزه تحت عنوان وصيت‌نامه، ترفندهاي جديدي از سوي بني‌اميه، و خلاف فصل اول درج شده است. فصل دوم را به طوفاني‌ترين حج، تسليم در برابر پيامبر، نثار جان در راه خدا، امام حسين پرتلاش و انعطاف‌ناپذير، دعوت به كوفه، آخرين شب و آخرين پيام، طوفاني‌ترين عمره و... پرداخته است. فصل سوم را به حركت به سمت كوفه، كوفه در سال 60 اعزام مسلم به كوفه، اوضاع كوفه در آن شرايط، شهادت مسلم، طي طريق حضرت امام حسين(ع) تا به كربلا، روز جمعه سوم محرم، ديدار با عمربن سعد، نهم محرم اعزام شهر به كربلا، شب عاشورا، جمع اضداد در شب عاشورا پرداخته است.
    فصل پنجم، ارزيابي از وضعيت، تفاوت كمي و كيفي، اطمينان به شهادت، آرايش نظامي، خطبه‌هاي امام، آغاز جنگ تن به تن، شهادت ياران، ذبيح‌عظيم، غارت خيمه‌ها، نفرين خدا، وقوع طوفان عظيم، دفن اجساد مطهر شهدا و... اختصاص دارد.
    فصل ششم، تركيب‌بند عاشورايي است كه در چهارده بند آمده است و در آن اهداف روزگار سخت اسلام، تفاوت اسلام راستين از كژفهمي و انحرافي كه در اسلام رخ داد، و نحوة شهادت و اسارت، پيامد و پيروزي خون و شمشير آمده است، كتاب با ذكر منابع و مآخذ به پايان مي‌رسد.
    بشارتي در مقدمة كتاب، از انحرافات در اول روزهاي پس از پيامبر اسلام، كودتاي سقيفه، آتش زدن خانه وحي، قدرت گرفتن بني‌اميه را سرآغاز حادثه بزرگ عاشورا مي‌داند. نرفتن امام به مدينه، ماندن در مكه، بصره، يمن، مصر و ايران، را با دقت در آن روزگار بررسي مي‌كند و علل قيام آن حضرت را بازگو مي‌كند.
    دور شدن از خدا و فراموش معنويت، دنياطلبي و فراموش شدن آرمانها، راه عملي جلوگيري از سقوط، آثار شوم حاكميت جور، فساد مالي، فساد اخلاقي را در رفتن امام به كوفه و علت قيام عاشورا از طرف يزيد و اميه‌ها برمي‌شمارد، و قيام حضرت را در راه اصلاح دين پيام و امر به معروف نهي از منكر مي‌داند.
    وي دربارة جلد دوم مي‌نويسد، جلد دوم به حماسه شورانگيز كربلا و عاشورا اختصاص دارد، پاسداري امام حسين از اسلام، موضوع مهم رسالت كاروان اسراي اهل بيت و اثرات بزرگ شهادت امام حسين (ع) برشمرده شده است كه در هر فصل خلاف آن آورده شده است، تا مورد قبول آن حضرت واقع گردد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    شاهزاده و گدا
    (قسمت اول)
     


    ـیکی بود، یکی نبود. و همان‌طور که تقریباً در تمام داستان‌های قبلی اعلام شده، غیر از شخص خدا هیچ کس نبود. سال‌ها و بلکه قرن‌ها پیش در یکی از ممالک راقیه‌ی مترقیه، یک پادشاه پیرپاتال هاف‌هافو بود که داشت روزهای آخر عمرش را می‌گذراند؛ اما همچنان با اصرار تمام بر ملت فهیم کشورش سلطنت می‌کرد. این پادشاه از بد روزگار تنها یک پسر ده-دوازده ساله داشت که آن را هم از طریق همسر صد و سی ‌و نهمش به‌دست آورده بود. در نتیجه این پسر تنها گزینه‌ی موجود برای حکومت و سلطنت در کشور بعد از خودش بود. این موضوع علاوه بر امراض لاعلاج پادشاه، قوزی بود که بر بالای قوز قبلی سبز شده بود؛ اما از آنجا که در آن زمان‌ها با تقدیر نمی‌شد در افتاد، پادشاه پیر بالاخره رضایت داد که مملکت را به گل پسرش بسپرد و ریق رحمت را به سلامتی سر بکشد. این اتفاق بالاخره افتاد و به این ترتیب بعد از مراسم خاکسپاری و ترحیم و هفتم و چهلم و... آقا پسر پادشاه طی مراسمی رسمی تبدیل شد به شاه مملکت.
    اما بشنوید از طبقات محروم جامعه‌ی فوق الاشاره، یعنی همان جا که یک آقا پسر فقیر بیچاره که روزگارش را با شغل شریف باربری در بازار می‌گذراند و البته پدر و مادرش را هم از دست داده بود و با یک عده فقیر بیچاره‌ی دیگر توی یک بیغوله در خارج شهر زندگی می‌کرد، زندگی می‌کرد.
    ( لابد پیش خودتان می‌گویید: خب، این دوتا چه ربطی به هم دارند؟ آنها که فیلمش را دیده‌اند، می‌دانند که قیافه و هیکل این آقاپسر فقیر با آن آقاپسر پادشاه مو نمی‌زد. شباهت این دو تا به حدی بود که بعضی‌ها فکر می‌کردند هر دوتا نقش را یک نفر بازی کرده است و البته درست فکر می‌کردند.)
    روزی از روزها که پادشاه تازه کار برای سرکشی به گوشه و کنار پایتخت به همراه هیئتی متشکل از 500 نفر از ملازمین و 750 نفر از افسران سواره نظام و 300 نفر از محافظین و دوهزار و 700 نفر دیگر از کاخ باشکوهش خارج شده بود، ناگهان در بین خیل عظیم جمعیت چشمش افتاد به خودش که در یک لباس مندرس و کثیف لابه‌لای جمعیت ایستاده بود و او را نگاه می‌کرد. پادشاه کوچولو که تا به حال خودش را به‌جز توی آینه ندیده بود، از دیدن خودش لابه‌لای جمعیت کلی ذوق کرد و فی‌الفور بدون این‌که اطرافیان متوجه شوند، شماره‌ی موبایلش را روی یک تکه کاغذ نوشت طوری که آقاپسر دومی متوجه بشود و دیگران متوجه نشوند، کاغذ را مچاله کرد و از کالسکه‌اش انداخت بیرون (حالا این‌که چطور آن همه آدم که همگی داشتند پادشاه کوچولویشان را نگاه می‌کردند، متوجه این کار پادشاه نشدند، چیزی است که ذهن تمام مورخین را به خودش مشغول کرده است. ضمن اینکه متعرض این نکته هم که سالها بلکه قرنها پیش موبایل کجا بوده که آقاپسر پادشاه شماره اش را بدهد به آن یکی آقاپسر، نشوید، چرا که ممالک راقیه مترقیه به خاطر همین پیشرفتهاست که راقیه مترقیه هستند دیگر، وگرنه پس چی؟).
    فردای آن شب، آقاپسر دومی با موبایل آقاپسر اولی تماس گرفت و بعد از سلام و احوالپرسی قرار گذاشتند که همدیگر را دم یکی از درهای مخفی کاخ ملاقات کنند. یکی دو ساعت بعد هم آقاپسر پادشاه و آقاپسر گدا داشتند توی راهروهای مخفی کاخ قدم می‌زدند و با هم اختلاط می‌کردند.
    آقاپسر اولی گفت:
    - دوست ارجمندم! نمی‌دانی چقدر مشعوف شدم که دیدم همزادی دارم که با من چونان سیبی است که از میان به دو نیم شده باشد.
    آقاپسر دومی گفت:
    - آره، خیلی باحاله. انگاری تو منی، من توام. منتها توفیرش اینه که تو شاهی و من گدام.
    آقاپسر اولی گفت:
    - آری، اما نمی‌دانی من چه مایه از پادشاهی بیزارم. من دوست دارم که آزاد و رها در کوچه‌ها بدوم و موهایم را به دست باد بسپارم و با همسالانم بازی کنم.
    آقا پسر دومی گفت:
    - راس می‌گی؟ من هم عشقم اینه که جای تو باشم. خیلی حال می‌کنم که شاه بشم و اینجا زندگی کنم.
    اینجا بود که فکری واحد در ذهن هر دوتا آقا پسر جرقه زد. آنها تصمیم گرفتند که برای مدتی جایشان را با هم عوض کنند. منتها از آنجا که آقاپسر پادشاه یک چیزهایی هم از رسوم مملکت داری از جمله اهمیت رسانه های جمعی در حفظ پایه های قدرت سرش می‌شد، تصمیم گرفت به جای این که مثل قدیم این کار را مخفیانه انجام بدهند، این تعویض جا را به اطلاع عموم برسانند. ضمن اینکه چند وقت بود اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌علت نرخ بالای تورم و بیکاری و پدیده‌هایی از این قبیل که معمولاً در ممالک راقیه‌ی مترقیه پیش می‌‌آید، مشغول اعتراض و عدالت‌خواهی و کارهای بدی از این دست بودند و داشتند کم کم شورش را در می‌آوردند.
    چند روز بعد، یک کنفرانس خبری در محل کاخ برگزار شد و طی آن، دوتا آقاپسر در مقابل دوربین‌های خبرنگاران جایشان را با هم عوض کردند. آقاپسر پادشاه، لباس‌های مندرس آقاپسر گدا را تنش کرد و آقاپسر گدا هم تاج جواهرنشان آقاپسر پادشاه را گذاشت سرش. بعد از اتمام کنفرانس هم آقاپسر پادشاه (گدای فعلی) رفت تا توی بازار به شغل شریف باربری اشتغال پیدا کند و آقاپسر گدا (پادشاه کنونی) هم رفت تا امورات مماکت را سامان بدهد. به این ترتیب یک گردش قدرت در مملکت فوق الذکر اتفاق افتاد که بسیاری از مورخین همین گردش قدرت تفریحی را دستمایه اصلی دموکراسی پنداشته اند که البته خیلی بیجا کرده اند.
    لذا در همین جا این قسمت از داستان شاهزاده و گدا را به پایان می بریم و اعلام می داریم:

    ادامه دارد...
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    اختلالات رايج پوستي

     


     

    برخلاف قفسه های خالی داروی آقایون، کابینت های مخصوص داروی خانم ها بیشتر شبیه به لابراتوارهای شیمی است. یکی از مواردی که می توانید به وفور در قفسه های آنها پیدا کنید، مربوط به محصولات پوستی می شود. در این خصوص می توان به پاک کننده ها، ضد عفونی کننده ها، روشن کننده ها، لوسیون، پاک کننده جوش، و در آخر ضد چروک ها اشاره کرد. بگذارید رو راست با قضیه برخورد کنیم: در مقایسه با خانم ها، آقایون اهمیت کمتری برای پوستشان قائل هستند و تا زمانی که مشکل حادی به وجود نیاید، هیچ توجهی به آن نمی کنند. زمانی که چنین مشکلی بروز میکند ناگهان حفظ سلامت پوست برایشان اهمیت پیدا می کند.
    برخی از بیماری های پوستی که در این بخش به آنها اشاره می کنیم، رنجش آور و در برخی موارد کاملا جدی می شوند. خوشبختانه با کمک کوچکی از جانب پزشک خود می توانید آنها را به راحتی تحت کنترل در آورده و درمان نمایید.

    روساکیا
    چه نوع بیماری است؟

    علائم آن همراه با لکه های قرمز رنگ و متورم و برافروخته معمولا بر روی گونه ها و بینی نمایان می شود. این بیماری بیشتر در افرادی بروز می کند که دارای پوست های روشن هستند و سیر صعودی دارد، به این معنا که اگر مورد درمان قرار نگیرد ممکن است به طور فزاینده ای وخیم شود. همچنین می تواند دارای سیکل خاصی باشد، یعنی در یک زمان لکه ها محو شوند و در زمانی دیگر بدتر از گذشته شوند.

    علت آن چیست؟
    زمانی تصور می شد که این بیماری به دلیل مصرف الکل ایجاد می شود. مصرف الکل مستقیما باعث ایجاد این بیماری نمی شود، اما ممکن است گونه های شما را گلگون سازد. در حقیقت دانشمندان هم هیچ نوع نظر قطعی در مورد علت اصلی بروز آن ندارند. برخی معتقدند که بیماری ارثی است، اما عده ای دیگر معتقدند که به دلیل باکتری گرانرو و یا حتی کرم های ریز میکروسکوپیک ایجاد می شود.

    راه درمان چیست؟
    خوشبختانه این بیماری می تواند به طور موثر درمان شود. پزشکان معمولا آنتی بیوتیک های موضعی و یا بلعیدنی برای کاهش قرمزی و جلوگیری از عفونی شدن تجویز می کنند. در مواردی که بیماری حادتر می شود، می توان از "ایزوترتیون" هم استفاده کرد. به هر حال درمان هم از طریق آنتی بیوتیک ها و هم از طریق ایزوترتیون ثمر بخش خواهد بود. اگر دلیل بیماری تورم رگ های خونی باشد، یک درماتولوژیست می تواند با استفاده از جراحی لیزری یا الکتروسرجری میزان آنرا کاهش دهد.

    اگزما
    چه نوع بیماری است؟

    اگزما نام عمومی بیماری "آتوپیک درماتیتیس" می باشد که به زبان ساده به پوست ملتهب و قرمز اطلاق می شود.
    اگزما انواع مختلفی دارد که در این قسمت به 5 نوع از شایع ترین انواع آن اشاره کوتاهی داریم:
    اگزمای آلرژیک: معمولا به دلیل تماس پوست با مواد آلرژی زا و یا مواد شیمیایی به وجود می آید. عمدتا چیزی مانند اسیدها و یا مواد سفید کننده می توانند دلیل مناسبی برای بروز بیماری باشند.
    اگزمای دیسایدروتیک: تاول های بزرگ و عمیقی که بر روی کف دست و یا پا ایجاد می شوند.
    نورودرماتیس: پوست در قسمت کمر، بازو، ران، و ساق پا به اندازه گردی ها کوچکی در قطع سکه خراشیده می شود و معمولا با خارش، و پوسته شدن همراه است و احتمال گسترش آن نیز زیاد می باشد.
    اگزمای سابوریک: خود را با تکه های زرد رنگ، روغنی، و بزرگ نشان می دهد و معمولا بر روی پوست سر و صورت ظاهر می شوند. البته بیماری می تواند بر روی سایر قسمت های بدن نیز تاثیر بگذارد.
    درماتیس استاتیس: در قسمت پایینی پاها بروز می کند و معمولا به دلیل اختلات گردش خون ایجاد می شود.

    علت آن چیست؟
    پزشکان نظر واحدی بر روی بروز این بیماری ندارند؛ اما اعتقاد عام این است که ناراحتی به طور ارثی به فرد انتقال می یابد. همچنین می تواند در اثر پایین بودن توانایی سیستم دفاعی بدن به وقوع بپیوندد. در این حالت مهاجمان داخلی، نقاطی را که از کمترین میزان ایمنی برخوردار هستند، نشانه می گیرند.
    اما برخی مواد برانگیزاننده و محرک وجود دارند که می توانند به خودی خود آلرژی زا باشند. از این دست مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد: پشم، نخ مصنوعی، صابون های سخت، پاک کننده و شوینده ها، انواع عطرها و لوازم آرایشی، کلر، روغن معدنی، و دست آخر حلال ها. همچنین هوای خاک آلوده و بادی و دود سیگار نیز می توانند در نقش آلرژی زا عمل کنند.
    اگر احساس می کنید که مبتلا به اتوپیک درماتیس هستید، پزشک شما با بهره گیری از چند روش مختلف می تواند بیماری را شناسایی کند. اگر اگزما به دلیل حساسیت ایجاد شده باشد یک تست موضعی آلرژیک می تواند علت بیماری را آشکار سازد. همچنین با استناد به تاریخچه بیماری های خانوادگی و وضعیت پزشکی گذشته نیز می توان تشخیص را آسان تر نمود. به این دلیل که دلایل برزو اگزما بی شمار هستند ذکر یک مورد کار آسانی نیست. اما بازهم هزاران راه درمانی وجود دارد که از ناراحتی شما می کاهد.

    روش درمان چیست؟
    یک سری داروهای جدید با نام "ایمیون مادلیتر" می توانند تا حدود زیادی به شما کمک کرده و علائم بیماری را از بین ببرند. معمولا به صورت کرم و یا پماد به بازار عرضه میشوند. از انواع آن می توان به پی مکرولین، و تاکرولیموس اشاره کرد.
    کورتیکواستروئید می تواند میزان مقاومت سیستم ایمنی بدن را در نقاط آسیب دیده بالا ببرد. معمولا پزشکان آنها را به صورت کرم تجویز می کنند، اما قرص آن نیز در بازار وجود دارد. برای از بین رفتن خارش نیز می توان از آنتی هیستامین ها کمک گرفت، اگر به دلیل خارش زیاد پوست عفونی شود، می توانید در این وضعیت از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.

    پسوریازیس
    چه نوع بیماری است؟

    پوست بدن همواره با آزاد کردن لایه های مرده و جایگزین کردن آن با سلول های جدید، خود را ترمیم می کند. دوره کامل این فرایند تقریبا قریب به یک ماه به طول می انجامد. زمانی که شما دچار بیماری پسوریازیس باشید این چرخه تنها در عرض چند روز اتفاق می افتد. سلول های جدید پیش از اینکه آمادگی لازم را پیدا کنند به سطح پوست انتقال داده می شوند. نتیجه آن چیزی جز زخم های قرمز که روی آن با پوسته ضخیم براقی پوشیده شده باشد، نخواهد بود، امکان بروز خارش نیز وجود دارد. متاسفانه بیماری در نقاط قابل رویت بدن مانند زانو، آرنج و سر ایجاد می شود. هر چند نمی توان بیماری را فقط به همین چند نقطه محدود کنیم.

    علت آن چیست؟
    دانشمندان معتقدند که این وضعیت به دلیل بالا بودن بیش از اندازه سیستم دفاعی بدن بروز می کند. به همین دلیل سلولهای جدید خیلی پیش از آنکه آمادگی لازم برای جانشینی سلول های مرده را پیدا کنند به سطح پوست رانده می شوند. همین امر باعث ایجاد قرمزی و التهاب پوست می شود. می تواند ارثی باشد (علت بیماری در هر 1 نفر از 3 نفر ارثی اعلام شده)، و یا به دلیل استرس، عفونت، و آب و هوای خشک بروز کند.

    روش درمان چیست؟
    پزشک متخصص شما به طور حتم از پمادهای موضعی شروع می کند تا اندکی از میزان علائم بیماری کاسته شود. این پماد ها می توانند شامل موارد زیر باشند: کورتیکوسترویئد، کالسیپورترین، رتینوئید، کل تار، آنترالین، سالسیلیک، و کلوبستاسول. اکثر پماد های نامبرده شده قسمت های عفونی را تسکین داده و سیستم ایمنی بدن را متمرکز می نمایند.
    اگر کرم های موضعی ثمر بخش نبودند و یا اثر آنها برای مدت زمان کوتاهی باقی ماند، می توانید از درمان ها خورشیدی و اشعه فرابنفش کمک بگیرید. این روش درمانی از فرایند رشد بیماری تا حد زیادی جلوگیری می کند. اما اگر باز هم تمام این درمان ها کمکی به بهبود شما نکردند، می توانید از داروهایی نظیر متودرکسات، رتینوئید، سایکلوسپرین، هایدرکسایوری استفاده کنید، این داروها قدرت سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند.
    همچنین داروهای جدیدی به نام "تعدیل دهنده های واکنش بیولوژیکی" اخیرا به بازار عرضه شده اند که می توانند تا حد زیادی مفید واقع شوند. این دارو از سلول های پروتیینی زنده تشکیل شده و می تواند در پروسه ایمنی بدن نفوذ کند. داروها شامل الفاسپت، اتانرسپت، و افالیزاماب می شود. هر چند داروها بیماری را درمان می کنند، اما می توانند تاثیرات جانبی خطرناکی را نیز در بر داشته باشند. بیمارانی که از این داروها استفاده می کنند باید تحت نظر مستقیم پزشک باشند.

    ناراحتی پوستی
    اگر دچار ناراحتی وخیمی پوستی شده اید و از اینکه در مجامع عمومی ظاهر شوید، گریزان هستید، نباید امید خود را از دست بدهید. درمان ها و روش هایی وجود دارند که می توانند به راحتی تمام بیماری ها و اختلات پوستی را از بین ببرند
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    آشنایی با تکنولوژی و اصطلاحات صوتی و تصویری

    (قسمت اول)


    آشنایی با تکنولوژی و اصطلاحات صوتی و تصویری

    اگر انسان از ساختار تکنولوژی هایی که استفاده میکند اطلاع داشته باشد میتواند در هنگام خرید و یا استفاده از آنها به بهترین نحو از آنها کارایی بخواهد و بگیرد. مثلا شما امکان دارد جدیدترین سیستم صوتی و تصویری را در خانه تان برپا کرده باشید آیا میدانید که چگونه از این سیستم بالاترین کارایی را بگیرید؟ یا فقط تا همین قدر اطلاعات دارید که CD یا DVD را در آن بگذارید و دکمه PLAY را فشار دهید! آیا از آن همه مارکی که روی سیستم صوتی و تصویری دستگاه تان چسبانده اند که نشان دهنده این است که تمام قابلیت آنرا دارد میدانید کدام بهتر است؟

    DVD
    ابتدا مخفف Digital Video Disc بود و سپس با گسترش کاراییش به Digital Versatile Disc تغییر نام پیدا کرد، در سال 1995 توسط همکاری مشترک Philips و Sony اختراع شد و در کریسمس 1997 در معرض فروش قرار گرفت...
    فناوری استفاده شده در DVD کاملا همونیه که تو CD استفاده شده... فقط با کم کردن طول موج لیزر قرمز که از در CD-ROM ها استفاده میشد، تونستن لیزر نازکتری بسازن، در نتیجه فاصله شیارها بر روی دیسک تا 1/7 کم شد و در نتیجه در یک سطح معین شیار (Track) های بیشتری جا میشد! طول Track هم که نسبت مستقیم با حجم اصلاعات ذخیره شده داره! در نتیجه با این کار یک CD با حجم بالاتر ساختند (4700MB) و اسمش رو گذاشتن DVD !
    توی این عکس بیتر میفهمین! سمت راستی DVD و سمت چپی CD هستش!

    dvd

    cd

    همونطور که از اسم DVD پیداست، این Media ابتدا فقط بعنوان جایگزین VHS و نسل بعدی Home Video اختراع شد!‌ و قرار بود کاربردش در سطح فیلم باقی بمونه...
    اما به مرور با اومدن DVD-R و DVD Writer ها در سطح بازار، DVD تونست خودش رو جایگزین مناسبی (و البته قویتری) برای CD بکنه و به عنوان یک Removable Media ارزون و پرحجم ازش استفاده بشه...

    البته منظور از DVD توی این تاپیک همون DVD-Video هستش... پس به اون دیگه کار نداریم!
    فرمتهای ویدیویی مختلفی که بر روی DVD وجود دارن به دو دسته PAL و NTSC تقسیم میشن که هر کدوم این زیر مجموعه ها رو دارن:


    :PAL
    720 × 576 pixels MPEG2
    704 × 576 pixels MPEG2
    352 × 576 pixels MPEG2
    352 × 288 pixels MPEG2
    352 × 288 pixels MPEG1

    :NTSC
    720 × 480 pixels MPEG2
    704 × 480 pixels MPEG2
    352 × 480 pixels MPEG2
    352 × 240 pixels MPEG2
    352 × 240 pixels MPEG1


    که البته 90% فیلمهایی که ما داریم از فرمت اول استفاده میکنن! (حالا دیگه بستگی داره PAL باشه یا NTSC)

    برای اولین بار در DVD ها از Menu استفاده شد و امکان انتخاب دیدن قسمتی از فیلم بصورت Chapter فراهم شد. قابلیت عوض کردن زاویه دید یا در واقع عوض کردن دوربین بوجود اومد (این قابلیت توی کنسرت ها خیلی خیلی کاربرد جالبی داره!) و همچنین چندین Audio Stream و Subtitle در DVD میتونه وجود داشته باشه که شما براساس نیازتون میتونین در هر لحظه از فیلم عوضشون کنین!
    این هم انواع فرمتهای صدایی که در DVD استفاده میشه:

    PCM: 48 kHz or 96 kHz sampling rate, 16 bit or 24 bit L-PCM, 2 to 6 channels, up to 6144 kbit/s
    AC3: 48 kHz sampling rate, 2 to 5 (6) channels, up to 448 kbit/s
    DTS: 48 kHz sampling rate, 2 to 6 channels, Half Rate (768 kbit/s) or Full Rate (1536 kbit/s)
    MPEG-1 Layer 2: Europe only, 48 kHz
    برای اولین بار در DVD از ‌Region Code استفاده شد که در واقع DVD های هر منطقه رو از هم جدا میکرد و مثلا شما نمیتونین DVD ای که از آمریکا خریدین و Region 1 هست رو در دستگاهی که از ایران خریدین و Region 2 هست ببینین! البته بمرور زمان هم انواع برنامه های Free Region به بازار اومد و هم انواع DVD Player هایی Multi Region بودن! در نتیجه این جداسازی عملا موفقیت آمیز نبود!

    Region Code برای چه بوده ؟

    کیفیتشون فرق نداره! ولی محتواشون چرا!!!
    ببینید مثلا یه فیلم میسازن بعد یه سری Special Features و Behind The Scence و Deleted Scences داره! که اینارو تو Bonus Disc میزارن معمولا!
    حالا ممکنه مثلا یکی از این Deleted Scence ها بر خلاف قانون عمومی اروپا باشه و توزیع همچین چیزی ممنوع باشه!‌ خب اینجا میان اون تیکه رو از Region2 حدف میکنن! که اونایی که تو اروپا فروش میره و Region2 هست (قاعدتا) قانون رو نقض نکنه!
    البته این کاربردی که قرار بوده داشته باشه  ولی کاربرد های دیگه ای هم براش در آوردن!
     یه کاربرد دیگه اش هم برای Subtitle ها و Audio Stream ها هستش! مثلا اونی که Region 3 هستش فقط زیرنویس Malay و ... داره! Region1 ها معمولا فقط English یا گاها Spanish دارن!

    dolby

    Dolby درواقع نام شرکتی انگلیسی بنام Dolby Labs هست  در سال 1965 ساخته شده! البته بعد از چند سال مهاجرت کردن آمریکا!

    این شرکت تا حالا تکنولوژی های خیلی مهمی رو زمینه صدا ارائه داده که واقعا دنیای صدا رو متحول کرده...
    چندتایی که بکار ما میان اینا هستن:


    Dolby B NR :
    قدیمی ترین جایی که ما لوگوی Dolby رو دیدیم روی ضبط صوتهای قدیمی کاست خور بود که اگه خیلی چیزهای باحالی بودن، این لوگو روشون بود و نوشته بود : Dolby B NR ! این یکی از اولین تکنولوژی های Dolby بود که برای Noise Reducing (کم کردن نویز صدا - مخصوصا در کاستها) بکار می رفت...

    Dolby Digital:
    اولین تکنولوژی ای بود که صدای ۶ کانال یا همون (5.1) رو وارد خونه ها کرد! و همچنین اولین استاندارد صدای Surround برای DVD! بقدری اسم Dolby با کلمه Surround بزرگ شده که از 90% فروشنده های جمهوری بپرسین میگن Dolby یعنی 5.1 !!!!!

    Dolby Digital EX :
    همون Dolby Digital هست فقط با این تقاوت که یه کانال بنام Rear Center هم اضافه شده و در واقع 5.1 به 6.1 تحول پیدا کرده! البته این استاندارد هیچ وقت جامع نشد....

    Dolby Digital Plus:
    مشابه همون Dolby Digital هست! اون Plus یعنی از Samplte Rate و bitrate بالاتری نسبت به Dolby Digital برخورداره و الان به عنوان صدای استاندارد در HD-DVD بکار میره! خاصیت دیگه ی این فرمت اینه که میشه Stream کردش! مثلا برای TV....

    Dolby Pro Logic / Dolby Pro Logic II:
    این استاندارد راهیه برای تبدیل صدای Stereo (مثلا Audio-CD و یا MP3) به صدای Surround !
    یعنی میاد صداهای مختلف هر کانال رو جدا میکنه و به تفکیک در 4 کانال (چپ - راست - مرکز جلو - پشت‌) پخش میکنه! (دقت کنین که پشت دیگه چپ و راست نداره و جفتشون یه چیز پخش میکنن!)
    عملکرد این استاندارد واقعا جالبه! مخصوصا اگه Source و System خوبی داشته باشین! هم تو موزیک جواب میده و هم در فیلم!‌‌ (مخصوصا اگه افکت صوتی زیاد داشته باشه فیلمتون!!)

    Dolby True HD :
    جدید ترین فرمت صدایی که این شرکت طراحی کرده!‌ مثل FLAC که در قسمت دوم همین مطلب که منتشر میکنیم درباره اش توضیح میدهیم بصورت Loseless هستش و میتونه تا 24 کانال داشته باشه!!‌ نیاز اجباری به کابل SPDIF برای انتقالش نیست و از همون پورت HDMI میتونه منتقل بشه... (یه دور هم این پورتهای رو باید توضیح بدم!‌ صبور باشین!) این تکنولوژی به عنوان صدای استاندارد Blu-Ray انتخاب شده و HD-DVD هم گفته در آینده پشتیبانیش میکنه! البته در HD-DVD / ‌Blu-Ray فعلا تا 8 کانال (7.1) محدود شده...

    dts

    dts
    DTS یا (Digital Theater Systems) فرمت دیگه ای از صدای Surround هست که تو DVD های درست حسابی پیدا میشه و همیشه بر Dolby Digital ترجیح داده میشه!
    ‌Bitrate و Sample Rating بالاتر نسبت به Dolby Digital که از AC3 استفاده میکنه باعث شده تا DTS از شفافیت بهتری برخوردار باشه... (کاملا معلومه که صدای بازتری داره!)

    DTS اولین بار توسط استیون اسپیلبرگ در فیلم پارک ‌ژوراسیک بوجود اومد! اول یه استاندارد صدا برای سینماها بود ولی بعدا تبدیل به یک Codec شد و در Home Theaterها و DVD ها بکار گرفته شد!

    تفاوت اصلی DTS با Dolby Digital در نحوه پردازش اوناس!
    توی DTS وقتی سیگنال از طریق SPDIF به Decoder میرسه هر کانال بصورت جدا هستش! بر خلاف Dolby Digital که تمام کانال ها با هم توی یه سیگنال ترکیب شدن و Decoder اونارو از هم جدا میکنه! این باعث میشه صدای DTS خیلی با کیفیت تر باشه!
    یه فرق دیگه اش هم اینه که توی DTS دقیقا ۶ کانال وجود داره که به ۵ اسپیکر و ساب ووفر میرسن! ولی توی Dolby Digital در واقع ۵ کانال هست و سیگنالی که به ساب میرسه مجموع تمام کانالهاست! و ساب با تکیه بر ساختار فیزیکیش که فقط روی Low Frequency جواب میده صدای مورد نظر میده!
    ادامه دارد...

    در مطلب بعدی تکنولوژی های دیگری مانند flac و HDMI و blueray... را نیز معرفی خواهیم کرد.

    منابع قسمت اول:
    AVX.be
    ویکی پدیا
    dts.com
    dolby.com

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان