789

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 789 :: دوشنبه 29 مرداد 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

بهشت يخي در دوبي


سلام!
اين خبر را عينا به نقل از روزنامه اعتماد نقل مي کنم:


براي ساکنان دوبي يا آنها که به اين جزيره سفر کرده اند، تصور اينکه مي توان در چنين جايي از سرما لرزيد باورنکردني است اما حالا اين تجربه ممکن شده است.
به تازگي رستوراني در اين جزيره افتتاح شده که در آن هميشه زمستان است، چون همه چيز از يخ ساخته شده است،
به گفته صاحب اين رستوران که Chillout نام دارد، اين تنها رستوراني از اين دست در تمام خاورميانه است. تصور اينکه در دماي 111 درجه جزيره مي توان روي صندلي هايي از جنس يخ نشست و در ليوان هايي از جنس يخ نوشيدني خورد آنقدر جذاب است که دوبي يي ها، چه بوميان ثروتمند و همسران نقاب پوش شان، چه جوانان و توريست ها را به chillout بکشاند. جز توريست ها بسياري از مردم دوبي هيچ تصوري از سرما، آن هم چنين سرمايي ندارند؛ در اين فضاي فريزرمانند همه چيز از جنس يخ است، ديوارها، چراغ ها، ميزها و صندلي ها و حتي ظروف. هنگام ورود به اين رستوران دستکش، شنل و کفش هايي زمستاني به مشتريان داده مي شود و اين امکانات حدوداً 17 دلار آب خواهد خورد. مشتريان بعد از چند دقيقه ماندن در دماي 41 درجه قسمت پذيرش به خود رستوران که 21 درجه دما دارد وارد مي شوند.
اين مرکز به زودي به يکي از جاذبه هاي توريستي دوبي تبديل خواهد شد، هرچند بحث هاي زيادي در مورد ميزان انرژي مصرفي براي راه اندازي و نگهداري اين مرکز وجود دارد.
متوسط مصرف انرژي توسط مردم دوبي و نيازي که آنها به اکوسيستم جهان تحميل مي کنند بيش از ساير مردم جهان است، اصلي ترين دليل احتمالاً سيستم هاي خنک کننده يي هستند که تقريباً در تمام سال در دوبي روشن هستند زيرا زمستان هاي دوبي هم گرم هستند.
از سوي ديگر «مايک ابنزر» مدير اجرايي شرکت شرف که صاحب اين رستوران است، مصر است که ميزان انرژي مصرفي براي chillout بيشتر از يک فريزر بزرگ نيست و مي افزايد فريزرهاي بزرگ زيادي در دوبي وجود دارند که وظيفه شان نگهداري از مواد غذايي است.براي ساخت اين رستوران 40 هزار تن يخ استفاده شده است و هرکدام از بخش هاي رستوران پس از طراحي و ساخته شدن در شرکت طراحي در کانادا به دوبي فرستاده شدند. لامپ هاي به کار رفته براي روشنايي LED هايي با حرارت کم هستند و به دليل يخي بودن ظروف، غذا ها ظرف چند دقيقه کاملاً سرد مي شوند. هزينه ساخت اين رستوران که در يکي از پاساژ هاي دوبي واقع شده بالغ بر 3 ميليون دلار شده است.
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (788) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • بهشت يخي در دوبي
  • گالري بناهای تاریخی تهران (68 عکس)
  • فهرست فاسدترین کشورهای دنیا!
  • جزئیات حادثه تروریستی جنوب سیستان و بلوچستان
  • معرفي و دانلود فيلم موتورسوارهاي وحشي
  • دانلود انيميشن : The Nutcracker and The Mouseking
  • آلبوم کيوان به نام رفيق
  • آهنگ تيراژ پاياني سريال "مدار صفر درجه"  با صداي علي قرباني
  • Ashampoo ClipFinder 1.12  ابزاری برای یافتن کلیپ های مورد نظر از  وب سایت های ارائه دهنده کلیپ های تصویری
  • با موبايلتان رايگان فال حافظ بگيريد !
  • ختم بی بی
  • سیلورلایت شروع می‌كند
  • قصد كرده ام شيعه علي را با هندوانه مجاني سيراب كنم
  • هاشمی از اول خسته بود!
  • پی نوشت خبرنامه بیست و چهارم و پنجم مرداد
  • بیت ها و بایتها
  • جديدترين شماره از ماهنامه  World Soccer
  • موشک هوایی متصل به Usb
  • پرواز را به خاطر بسپار، ما داريم سقوط مي‌كنيم
  • چگونه سر كار جدي تلقي شويم؟
  • رازي كه پنتاگون مي‌خواهد شما ندانيد 
  • معماي آسان: چرا هنوز تروريسم از سيستان‌وبلوچستان قرباني مي‌گيرد؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

قوری های سلطنتی
مانور نظامی مشترک روسیه و چین به روایت عکس - BBC
مادر عراقي كه شوهر خود را در انفجار كركوك از دست داده است 
گالري بناهای تاریخی تهران (68 عکس)
فهرست فاسدترین کشورهای دنیا!
شفافیت بین الملل"، نهادی بین‌المللی و غیردولتی، هرسال فهرست فاسدترین کشورهای دنیا را تهیه می‌کند

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جزئیات حادثه تروریستی
جنوب سیستان و بلوچستان

در پی‌ حادثه‌ تروریستی‌ صبح‌ روز یکشنبه در جاده چابهار - ایرانشهر ، مرکز اطلاع‌ رسانی‌ قرارگاه‌ عملیاتی‌ رسول‌ اکرم‌ (ص‌) اعلام‌ کرد: اشرار مسلح دراین اقدام محور نوبندیان‌ به‌ نگور را در ‌30‌ کیلومتری‌ نوارمرزی مسدود کردند و جان‌ و مال مسافران را مورد تعرض‌ مسلحانه قرار دادند.
واحد مرکزی خبر : گزارشهای دریافتی حاکی است اشرارمسلح در این‌ اقدام تروریستی ‌ ‌9‌ دستگاه‌ خودروی‌ متعلق به مردم رابه‌ آتش‌ کشیده‌ شد و ‌12‌ تن‌ از سرنشینان‌ خودروها را با هدف‌ باج‌ خواهی‌ ربودند .برخی گزارشهای حاکیست این گروگان ها به پاکستان برده شده اند.
در اطلاعیه‌ قرارگاه‌ عملیاتی‌ رسول‌ اکرم‌ (ص ) آمده‌ است : واحدهای‌ انتظامی‌ همه سعی‌ خود را برای‌ رهایی‌ ربوده‌ شدگان‌ و سرکوبی‌ اشرار به کار گرفته اند.

تصاویری از حادثه تروریستی محور چابهار

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

موتورسوارهاي وحشي
Wild Hogs



کارگردان: والت بکر. فيلمنامه: براد کاپلند. موسيقي: تدي کاستلوچي. مدير فيلمبرداري: رابي گرينبرگ. تدوين: کريستوفر گرينبوري، استوارت اچ. پپه. طراح صحنه: مايکل کورنبليث. بازيگران: تيم آلن[داگ مدسن]، جان تراولتا[وودي استيونز]، مارتين لارنس[بابي ديويس]، ويليام اچ. ميسي[دادلي فرانک]، ري ليوتا[جک]، ماريزا تومي[مگي]، کوين دوراند[رد]، جيل هنسي[کلي مدسن]، ام. سي. گيني[مورداک]. ١٠٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا. نام ديگر: Blackberry/تمشک سياه.
چهار مرد ميان سال [داگ مدسن دندانپزشک، بابي ديويس شيفته نويسندگي، دادلي فرانک متخصص خجالتي کامپيوتر و وودي استيونس ثروتمند] تصميم مي گيرند براي رهايي از استرس هاي زندگي روزمره و يکنواختي زندگي زناشويي سوار بر موتورسيکلت از سين سيناتي تا سواحل اقيانوس آرام سفر کنند. آنها که نام خوک هاي وحشي را براي خود برگزيده اند، با انديشه سفري پر هيجان و آزاد و رها از قيد و بندها پا در جاده مي گذارند. اما خيلي زود مي فهمند که اين زندگي آزاد آن چنان که از دور و در نگاه اول به چشم مي آمد جذاب نيست. چون سال هاست که به جاي ترک موتورسيکلت روي صندلي ها و مبل هاي راحتي جا خوش کرده اند. گروه چهار نفره که سفري براي تجربه ماجراهاي مهيج را در خيال پرورانده بودند، خود را در ميانه ماجراهايي بزرگ تر و دنيايي متفاوت مي يابند، مخصوصاً زماني که توقف شان در يک بار- متعلق به گروهي موتورسوار خشن معروف به دل فوئگوس- منجر به دزديده شدن يکي از موتورسيکلت هاي شان مي شود. چون تصميم دارند به هر قيمتي که شده، موتورسيکلت خود را پس بگيرند...

چرا بايد ديد؟
والت ويليام بکر متولد ١٩٦٨ هاليوود، فارغ التحصيل مدرسه سينما و تلويزيون[USC] با ساختن فيلم ون وايلدر در سال ٢٠٠٢ شروع به کارگرداني کرد. يک کمدي عاشقانه نوجوان پسند که ادامه دهنده مجموعه National Lampoon بود. بازي رايان رينولدز و آوازهاي فيلم مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و راه براي ساخت دنباله هاي ديگر، هم چنين فيلم بعدي بکر هموار شد. خريدن يک گاو که در همين سال به نمايش در آمد، يک کمدي عاشقانه با شرکت جري اوکانل و ريان رينولدز بود که کاري متوسط ارزيابي شد. به همين دليل ٥ سال فاصله ميان اين فيلم و موتورسوارهاي وحشي وجود دارد و هيچ کس تصور آن را نيز به مخيله خود راه نمي داد که فيلم بعدي بکر بتواند فروشي ١٧٠ ميليون دلاري را نصيب سازندگانش کند. موتورسوارهاي وحشي تا همين جا يک شگفتي تجاري محسوب مي شود و دلايل زياد و متفاوتي جهت تماشاي اين فيلم براي اشخاص مختلف وجود دارد.
اول از همه کلي بازيگر/ستاره هاليوودي يکي از يکي معروف تر روي زين موتورسيکلت که به نوعي يادآور زبل هاي شهري[ران آندروود، ١٩٩١]با شرکت بيلي کريستال است و قرار است سنت ايزي رايدر را هم زنده کنند!
در دو سه دهه گذشته فيلم هايي با قهرمانان ميان سال و حتي سال خورده در سينماي آمريکا جايي براي خوددست و پا کردند. از رفقاي سرسخت که آخرين درخشش هاي کرک داگلاس و بر لنکستر بگيريد و بياييد تا کابوي هاي فضايي ايست وود که نه فقط نشان مي دهند دود از کنده بلند مي شود، بلکه در لحظاتي موفق به تجديد خاطره تماشاگر با بت هاي ذهني و اسطوره هاي معاصر مي گردند. موتورسوارهاي وحشي نه فقط يکي از اين فيلم ها، بلکه نمونه دقيقي از يک محصول با کيفيت از کارخانه بازيافت هاليوود است. بسياري از کارگردان ها از مواد و مصالحي که در اختيارشان قرار داده مي شود، فيلم هاي بي بو و خاصيتي مي سازند که مايه آبروريزي منبه ارجاع شان نيز مي شود. اما بکر توانسته از اين امتحان سر بلند بيرون بيايد. بکر در کنار ارجاع هاي فراوان به ايزي رايدر توانسته بحران ميان سالي را با مهارت در آمريکاي امروز تصوير کند. به اينها بيفزاييد نگاه تيزبين او به ساختار خانواده و جامعه که بر غناي کار او مي افزايد. البته انتظار يک فيلم منتقدانه و جدي را هم نبايد از او داشت. اگر فيلم هاي قبلي بکر را نديده باشيد، موتورسوارهاي وحشي مي تواند آغازگر آشنايي با او و سينمايش باشد. از طرف ديگر، اگر يک کمدي پر ماجرا توجه تان را جلب مي کند: بفرماييد اين شما و اين هم موتورسوارهاي وحشي با بازي معرکه ويليام اچ. ميسي که براي ياد گرفتن موتورسواري روزها وقت گذاشته است!
محض اطلاع عرض مي شود که نام فيلم خوک هاي وحشي يا هر چيز ديگري نيست! چون Hog مخفف کلمه Harley Owners Group است!
ژانر: اکشن، ماجرا، کمدي.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Wild.Hogs.2007.DVD.Rip.DiAMOND.upped.by.gutom.part1.rar 
Wild.Hogs.2007.DVD.Rip.DiAMOND.upped.by.gutom.part2.rar 
Wild.Hogs.2007.DVD.Rip.DiAMOND.upped.by.gutom.part3.rar 
Wild.Hogs.2007.DVD.Rip.DiAMOND.upped.by.gutom.part4.rar 
Wild.Hogs.2007.DVD.Rip.DiAMOND.upped.by.gutom.part5.rar 
Wild.Hogs.2007.DVD.Rip.DiAMOND.upped.by.gutom.part6.rar 
Wild.Hogs.2007.DVD.Rip.DiAMOND.upped.by.gutom.part7.rar 
Wild.Hogs.2007.DVD.Rip.DiAMOND.upped.by.gutom.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

The Nutcracker and The Mouseking


 


Also Known As:Nussknacker und Mäusekönig (Germany)
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:82 min
Country:USA / Germany / Russia
Language:German / Russian
Color:Color
Certification:Australia:G / Germany:o.Al. / USA:G
Company:Argus International

براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/47246132/nutcrackernmouseking.part1.rar
http://rapidshare.com/files/47249307/nutcrackernmouseking.part2.rar
http://rapidshare.com/files/47249350/nutcrackernmouseking.part3.rar
http://rapidshare.com/files/47249370/nutcrackernmouseking.part4.rar
http://rapidshare.com/files/47249297/nutcrackernmouseking.part5.rar
http://rapidshare.com/files/47272714/nutcrackernmouseking.part6.rar
http://rapidshare.com/files/47274653/nutcrackernmouseking.part7.rar
http://rapidshare.com/files/47273744/nutcrackernmouseking.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

رفيق
باصداي کيوان

آلبوم کيوان به نام رفيق با 2 کیفیت متفاوت

 

01 - Rafigh [24Kps] [128Kps]

02 - Chi Mikhasti [24Kps] [128Kps]

03 - Rafti [24Kps] [128Kps]

04 - By By [24Kps] [128Kps]

05 - Chi Mishod [24Kps] [128Kps]

06 - Mast [24Kps] [128Kps]

07 - Del Too Del [24Kps] [128Kps]

08 - Didar [24Kps] [128Kps]

09 - Remix [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ تيراژ پاياني سريال "مدار صفر درجه"
با صداي علي قرباني

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Ashampoo ClipFinder 1.12
ابزاری برای یافتن کلیپ های مورد نظر از
وب سایت های ارائه دهنده کلیپ های تصویری

 

 

امروزه سایت های بسیاری را می توان در اینترنت یافت که اقدم به ارائه خدمات مختلف سرگرمی برای کاربران می نمایند. این وب سایت با قرار دادن ویژگی های مختلف و ارائه خدمات گوناگون وسیله سرگرمی کاربران را فراهم می کنند. در میان این وب سایت ها می توان به سایت های ارائه دهنده کلیپ های تصویری اشاره نمود. این وب سایت ها با قرار دادن ویژگی آپلود و نمایش فایل های تصویری یکی از بهترین سرگرمی های موجود برای کاربران را فراهم می کنند. از این دسته سایت های می توان به وب سایت هایی همچون YouTube, VideU, MyVideo, ClipFish, Google Video و ... اشاره نمود. در این وب سایت ها شما می توانید حتی کلیپ های تصویری خوانندگان مورد نظر خود را نیز بیابید. به دلیل گستردگی کلیپ های موجود در این وب سایت ها عملیات جستجو کاری بسیار مشکل می باشد. برای جستجو در این وب سایت های نرم افزارهایی را می توان یافت که به شما در این زمینه یاری می رسانند. 

ClipFinder نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن قادر خواهید بود تا در میان وب سایت های ارائه دهنده کلیپ های تصویری اقدام به جستجو و یافتن کلیپ مورد نظر خود نمایید. این نرم افزار یکی از محصولات شرکت قدرتمند نرم افزاری Ashampoo می باشد که یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نرم افزارهای کاربردی مختلف سیستم می باشد. به کمک این نرم افزار کاربران قادر خواهند بود تا بر اساس نام کلیپ مورد نظر خود را در میان وب سایت های مختلف همچون YouTube, VideU, MyVideo, ClipFish, Google Video, sevenload, Dailymotion  و ...  بیابید.

همچنین به کمک این نرم افزار قادر به ذخیره سازی کلیپ ها در کامپیوتر خود می باشید و می توانید در زمانی که به اینترنت متصل نیستید نیز تصاویر کلیپ ها را تماشا کنید.

 

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

با موبايلتان رايگان فال حافظ بگيريد !



امروز يك نرم افزار فوق العاده را مي خواهم برايتان معرفي كنم . كل ديوان حافظ با قابليت گرفتن فال در موبايل شما ! اين نرم افزار كه تنها حجمي حدود ۳۱۵ كيلوبايت را دارد به شما اين امكان را مي دهد كه تمامي ديوان حافظ را در موبايلتان داشته باشيد و حتي با موبايل خود كاملا رايگان فال حافظ بگيريد. نكته مهم اين نرم افزار جالب اين است كه اين برنامه جاوا است بنابراين روي اكثر گوشي ها قابل نصب مي باشد . حتي اين نرم افزار مي تواند براي كساني كه گوشي شان فونت فارسي را نمي شناسد هم كارايي داشته باشد زيرا خودش در ابتداي برنامه فونت هاي فارسي خود را هم به روي گوشي تان نصب مي كند . شما براي گرفتن فال كافي است به منوي برنامه رفته و به روي فال كليك كنيد سپس روي موبايلتان جمله ( نيت كنيد ) نقش مي بندد و پس از نيت كافي است شما Ok كنيد تا فال شما بيايد. در ضمن شما مي توانيد به راحتي بخش هاي مختلف ديوان حافظ را بخوانيد و لذت ببريد.


لينک دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

ما حد التَّوكُل؟ فقال لی : اَن لا تَخافَ معَ اللهِ اَحَداً
حد توكل چیست؟ حضرت فرمودند: اینكه با وجود خدا از هیچ كس نترسی
امام رضا (ع)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

قاضی : شما متهمید به اینکه مادر زن خود را از پنجره به وسط کوچه پرتاب کرده اید ، در این باره چه می گوئید ؟
متهم : آقای قاضی ، من در این کار تعمدی نداشتم !!
قاضی : آخر فکر نکرده اید که مبادا این عمل برای یکی از عابرین خطر جانی داشته باشد ؟


در یکی از دهکده های اسکاتلند قاطری با لگد مادر زن صاحبش را کشت . مراسم تشییع جنازه با حضور جمعیت قابل توجه و زیادی به طرز با شکوهی انجام گرفت .
یکی از حاضران به مرد مادر زن مرده گفت : حضور اینهمه جمعیت نشان می دهد که مادر زن شما زن بسیار خوب و با شخصیتی بوده است .
--- این اندازه هم خوش باور نباشید . تمام این جمعیت برای خرید قاطر من به اینجا آمده اند . 

 

 

با جوان تا آسماني
zahra4066@yahoo.com

نامه ‏اى براى همه ‏ى زمان‏ها

سال‏هاى آخر عمر على است، همه‏ى شيرينى‏ها و تلخى‏هاى زندگى را تجربه كرده است، اينك در راه‏بازگشت از جنگ صفين است و يكى از آخرين و تلخ‏ترين تجربياتش را پشت سر گذارده است.
در محله‏اى به نام »حاضرين« شمشير را به كنارى گذارده، قلم به دست گرفته و نامه‏اى را خطاب به فرزندش امام حسن مجتبى آغاز مى‏كند.
اولين برداشت اين است كه اين نامه، نامه‏اى از امامى براى امامى ديگر است در حالى كه هرگز چنين نيست و به محض شروع جملات على متوجه مى‏شويم كه اين نامه از پدرى است با تجربه‏اى به طول تاريخ، براى تمامى فرزندانش كه در همه‏ى تاريخ مى‏خواهند تجربه را آغاز و مزه مزه كنند.
فرزندانى كه چون جوانند، نياز به راهنما دارند و چون عمرشان به نهايت رسيد، بايد تجربياتشان را به نسل پس از خود، انتقال دهند.
اين نامه، نامه‏ى امام على به امام حسن نيست، شيوه‏ى گفتگوى دو نسل است - نسل ديرين و پيشين و نسل نوخاسته و پسين - اين نامه، نامه‏اى شخصى، از پدرى به پسرش نيست.
اين نامه، بيانيه‏اى جاودان براى همه‏ى نسل‏ها در همه‏ى عصرهاست.
دليل اين ادعا كلماتى است كه امام در جاى جاى نامه بر آن اصرار مى‏ورزد.
در طليعه‏ى نامه امام مى‏فرمايد: »از پدرى رفتنى!، پدرى كه عمر را پشت سر نهاده، پدرى كه زمانه او را فرتوت نموده و... به پسرى كه آرزوى داشتن هايى را دارد كه هنوز به آن دست نيافته، پسرى كه در مسير نيستى و هلاكت قدم نهاده و...(1)» اين نوع تعبيرات و وصف‏ها هرگز در ساحت امام معصوم راه ندارد.
معصوم - طبق باورهاى ما - هرگز به دنبال آرزوهاى دنيايى تمامى‏ناپذير نيست، معصوم هرگز مسير كسانى كه در طريق هلاك مى‏روند، نمى‏پويد، معصوم هرگز خود را به زمان نمى‏سپارد تا او را به هر سو كه مى‏خواهد، ببرد، معصوم هرگز عمر خود را از دست رفته نمى‏انگارد و معصوم هرگز.....
اين واژگان و اين توصيفات در قاموس امامت جايى ندارد.
و امام على عليه السلام خود بيش از همه از اين اسرار آگاه است و چنانچه عمر پرحادثه و پرنشيب و فرازش نشان داده، هرگز اجازه نمى‏دهد رخنه‏اى در ارزش والاى امامت ايجاد شود و خدشه‏اى بر حقيقت هميشگى ولايت وارد آيد.
اين عبارات وى تأكيد مداوم بر اين مدعاست كه على بر آن است كه با جوانان همه‏ى تاريخ به گفتگو بنشيند.
جوانانى كه همچون همه‏ى فرزندان آدم در اوهام و آرزوهاى دست نيافتنى، عمر خويش را سپرى مى‏نمايند و مسير مكررى را كه از ابتداى خلقت آدم تجربه شده، باز هم مى‏آزمايند و در نهايت، سر در مسير گذشتگان خويش مى‏گذارند و زندگى را بر سر آزموده‏هاى بى نتيجه‏ى نسل‏هاى قبل مى‏بازند؛ »پوينده‏ى مسير هلاكت يافتگان گذشته(2)»، خطاب على با اينان است.
نامه‏ى على براى همه‏ى اين جوانان ارسال شده است.
نامه‏ى على بيان اختلاف و تفاوت دو نسل كهنسال اما پرتجربه و جوان اما با نشاط و پرتحرك است.
نامه‏ى على تبيين وظيفه‏ى همه‏ى پدران در برخورد با فرزندان خويش و وظيفه‏ى همه‏ى جوانان در برابر بزرگان خود است.
نامه‏ى على به پدران مى‏آموزد چگونه با فرزندان خود گفتگو كنند، چه روش‏هايى را به آنان ياد دهند، چه سفارشاتى را همراهشان نمايند و به جوانان مى‏آموزد كه بهينه‏ترين مسير بهره‏ورى از اين تجربيات چيست؟ جوان در زبان على، منحصر به سن و سال خاص نيست.
جوان در نامه‏ى على به افراد تازه بالغ و يا بيست ساله و سى‏ساله اطلاق نمى‏شود.
جوان در اين خطاب، هر فردى است كه به دنبال حقيقت است، جوان هر انسان با نشاطى است كه روح جستجوگر دارد، جوان هر زن و مرد پويايى است كه مى‏خواهد در جامعه‏ى خويش نقشى فعال و زنده ايفا نمايد و جوان هر عاشق سرگشته‏اى است كه به دنبال معشوق حقيقى‏اش مى‏گردد و دل به وصالش در جهان آخرت مشغول نموده است و به اميد آرامش در جنب محبوب لحظه شمارى مى‏كند و مگر نه اين است كه بهشت جايگاه جوانان است و پيران و فرسودگان در آن راه ندارند؟ و مگر نه اين است كه حسن و حسين سرداران جوانان بهشتى هستند(3)؟ پس هر آن‏كس بهشتى است، جوان است و از شادابى جوانى برخوردار و هر كه چنين روح و روحيه‏اى دارد - در هر برهه‏اى از دوران زندگى - مورد خطاب نامه‏ى امام على‏عليه السلام است.
با هم فرازهايى از اين نامه را مرور مى‏كنيم البته نه به ترتيبى كه در نامه‏ى امام آمده است، و شروع را از فرازى در ميانه‏ى نامه برمى‏گزينيم.

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

در شاهنامه ؛ فرمانروا مظهر استقلال کشور و حافظ ایران در برابر هجوم خارجی است ؛ اعلام جنگ و صلح با اوست
پهلوانان در جنگ با دشمن؛ فرمانبردارشاه هستند ؛ اما نوکر چشم و گوش بستۀ او نیستند

پهلوانان در عین وفاداری به او ؛ وجدان بیدار ملت و مظهر آزادگی و گردن فرازی هستند و اگر پادشاه از اصول درست شهریاری و داد گری پای فراتر گذارد ؛ در برابر او مردانه می ایستند
نمونه های ایستادگی پهلوانان بویژه رستم را در برابر شاهانی چون کاووس و گشتاسب و سخنان تند پهلوانان را خطاب به شاهان می بینیم
وقتی کیکاووس با سبکسری و فریب ابلیس چهار عقاب را به تخت بست و به نیروی انها به آسمان رفت و در بیشه ایی در آمل به زمین اففتاد ؛ گودرز او را چنین سرزنش کرد
بدو گفت گودرز
بیمار | ستان
تو را جای ، زیباتر از شارستان
کاووس جوابی ندارد ؛ شرمسار میشود و از کاخ بیرون می رود

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
ِوَالَّذِينَ اتَّخَذُواْ مَسْجِدًا ضِرَارًا وَكُفْرًا وَتَفْرِيقًا بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَإِرْصَادًا لِّمَنْ حَارَبَ اللّهَ وَرَسُولَهُ مِن قَبْلُ وَلَيَحْلِفَنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلاَّ الْحُسْنَى وَاللّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ 107 لاَ تَقُمْ فِيهِ أَبَدًا لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَن يَتَطَهَّرُواْ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ 108 أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىَ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ 109 لاَ يَزَالُ بُنْيَانُهُمُ الَّذِي بَنَوْاْ رِيبَةً فِي قُلُوبِهِمْ إِلاَّ أَن تَقَطَّعَ قُلُوبُهُمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ 110 إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ 111

 

ترجمه فارسي مکارم

(گروهى ديگر از آنها) كسانى هستند كه مسجدى ساختند براى زيان (به مسلمانان)، و (تقويت) كفر، و تفرقه‏افكنى ميان مؤمنان، و كمينگاه براى كسى كه از پيش با خدا و پيامبرش مبارزه كرده بود; آنها سوگند ياد مى‏كنند كه: «جز نيكى (و خدمت)، نظرى نداشته‏ايم!» اما خداوند گواهى مى‏دهد كه آنها دروغگو هستند! «107» هرگز در آن (مسجد به عبادت) نايست! آن مسجدى كه از روز نخست بر پايه تقوا بنا شده، شايسته‏تر است كه در آن (به عبادت) بايستى; در آن، مردانى هستند كه دوست مى‏دارند پاكيزه باشند; و خداوند پاكيزگان را دوست دارد! «108» آيا كسى كه شالوده آن را بر تقواى الهى و خشنودى او بنا كرده بهتر است،يا كسى كه اساس آن را بر كنار پرتگاه سستى بنا نموده كه ناگهان در آتش دوزخ فرومى‏ريزد؟ و خداوند گروه ستمگران را هدايت نمى‏كند! «109» (اما) اين بنايى را كه آنها ساختند، همواره بصورت يك وسيله شك و ترديد،در دلهايشان باقى مى‏ماند; مگر اينكه دلهايشان پاره پاره شود (و بميرند; وگرنه، هرگز از دل آنها بيرون نمى‏رود); و خداوند دانا و حكيم است! «110» خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خريدارى كرده، كه (در برابرش) بهشت براى آنان باشد; (به اين گونه كه:) در راه خدا پيكار مى‏كنند، مى‏كشند و كشته مى‏شوند; اين وعده حقى است بر او، كه در تورات و انجيل و قرآن ذكر فرموده; و چه كسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اكنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدى كه با خدا كرده‏ايد; و اين است آن پيروزى بزرگ! «111»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

cs_ahmad@yahoo.com

سلام
نميدونم استفاده از همچين لفظي براي شخصيتي مثل حضرت امام حسين ع ايرادي نداره؟؟

 

 

s_th_2006@yahoo.com

فراموشي "فرا خويشتن" يكي ازموانع ظهور

دين مبين اسلام دين بيداري و آگاهي است. ديني است نه براي خويشتن بلكه براي "فرا خويشتن" . قرار گيري "خويشتن" بجاي "فرا خويشتن" وارونگي و نهايتا فرو رفتن در منجلاب مشكلات است. تا آنجا كه به عنوان يكي از موانع ظهور حضرت قائم به حساب مي آيد. جابجايي تفكرات ديني توام با "جهالت" و "نا آگاهي " مشكلات را چند برابر مي كند همانطور كه امروز گريبانگير مردم شده است و تاوان آن را كسي جز مردم پرداخت نمي كنند !
بسياري از دستورات دين مبين اسلام به رعايت حقوق ديگران ، توجه به هم نوع و يا همان " فرا خويشتن "است . اين دست از دستورات شامل زكات ، خمس ، جهاد ، دستگيري از نيازمندان ، مهر و محبت به پدر و مادر ، توجه به همسايگان و ... . تعداد كمي از اين دستورات فردي يا همان "خويشتن " است مانند نماز ، روزه و حج تا جاييكه در صورت وجود نيازمند ، بخشيدن هزينه حج از كارهاي نيك به حساب مي آيد.
نا آگاهي و جهالت مردم و عدم توجه به دستورات " فرا خويشتن " مسلمان بودن افراد را زير سوال مي برد حتي اگر عابدترين افراد باشد. توجه به مشكلات ديگران و كمك به ديگران بالاترين اوج انسانيت و آموزشي است كه اسلام به ارمغان آورده است. خروج از ظلمات به سوي نور كه به خروج انسان از خود به سوي فرا خويشتن است مهمترين دستاورد اسلام براي بشر است.
به اميد آنكه از ظلمات به سوي نور حركت كنيم.
حسين

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

ختم بی بی

بوی گلاب کل محل را پر کرده بود . همه سیاه پوشیده بودن . آخه کم کسی نبود . بی بی عباس آقا بود . بزرگ راسته شاپور . همه می شناختنش . از دم حسینیه که رد شدم چادرم را سفت گرفتم . عباس آقا شناختم . سرم را انداختم پایین و به طرف در زنونه ی مجلس رفتم . عذرا خانوم همسایه ی ته کوچه بود . چادرش را سفت گرفت و نیگام کرد و تف انداخت زمین و مثل همیشه بلند گفت : استغفرالله ! تند به سمت در حسینیه رفتم . ازروی کفش ها می توونستم بگم کی اومده کی نیومده . بی بی همیشه می گف تو کار مردم فضولی نکنم .
دلم برای بی بی تنگ شده . 3 روز پیش سکته کرد. خیلی پیر بود . روز آخر که رفتم بیمارستان ملاقاتش منو نمی شناخت . دخترش توی اتاق نبود . نمی دونم رفته بود کجا . اگه بود نمی ذاش برم پیشش . چادرش را سفت می گرف و می گف : دس از سر این پیرزن بردار. کم بهت خوبی کرد و اون جوری جوابش را دادی ! پیشونی بی بی را بوس کردم و گفتم : حلالم کن . در حقم مادری کردی . می دونم آبروتو بردم . همه می گفتن مستاجر بی بی محله رو به گند کشیده ! همه جا می گفتی جوونه . سر عقل میآد . چه قدر برام نماز خووندی . سر عقل نیومدم . حلالم کن بی بی !
به خدا برگردم به احمد زنگ می زنم می گم دیگه برام مشتری نفرسته . دیگه می ذارم کنار . به خدا قول می دم بی بی .
می ترسیدم برم تو . عذرا خانوم حتما همه ی حسینیه رو پر تف میکنه . دختر بی بی حتما یه چیزی بهم می گف . صدای گریه نمی امود . چادرم رو جوری گرفتم که صورتم دیده نشه . رفتم ته حسینیه نشستم . دسته گل بزرگ گلایل سفید گذاشته بودن وسط حسینیه . حلواها رو کرده بودن تو نون شیرینی خامه ای . خرمای گردویی هم بود . بی بی گردو دوس نداش . می گف می خورم داغ می شم . کاش تو خرما ها گردو نمی ذاشتن . عکس بی بی نبود . لابد عباس آقا اخماشو کرده تو هم و نذاشته . همیشه اخم می کرد بی بی می گف: وا کن اون سگرمه هاتو . اینگار این جوری زاییدمش . فکر کرده بزرگ همه اس . خوونه ی خودمه . دوس دارم بدم به این کفتر بی پناه . عباس آقا می خندید و می گف کفتر نه حاج خانوم . بگو سگ ماده . بی بی لای انگشتاش را به دندان می گرف و باهاش دعوا می کرد .
کجایی بی بی ؟! چرا هیش کی برات گریه نمی کنه ؟! بس که چادرم رو سفت گرفتم دارم خفه می شم . کاش هیش کی این وری نیآد . صدای شهره خانوم رو خوب می شنوم . داره برای یه بدبخت بیچاره از خاطرات آمپول زنی اش می گه . الان می رسه به جایی که می خواسته به عباس آقا آمپول بزنه . الان قهقه اش می ره هوا .
نفیسه خانوم نشسته داره برای طفلی مستاجرش قصه ی مرگ شوهرش رو تعریف می کنه . صد دفه واسه هر کی تعریف می کنه . اون قدر النگوهاشو تکون می ده که آاخر سر مجبور می شی بگی این النگوها رو هم حاجی خدا بیامرز برات خریده ؟ بعد سرش رو تکون می ده و برات قصه ی طلا فروشی رو که حاجی گفت هر چند تا که می خوای بردار رو تعریف می کنه . مرد خوبی بود خدا بیامرز. برای من هم یه النگو خرید . فروختمش .
صدای قرآن میآد . همه قرآن های کوچیک رو گذاشتن جلو پاشون و دارن با هم حرف می زنن . قرآن رو برداشتم بوسیدم وبازش کردم . صدای عذرا خانوم می یاد . صداش رو آورده پایین و داره برای زن کنار دستی اش تعریف می کنه که منو تو راه دیده . انگار جن دیده که داره تعریف می کنه . زنیکه فضول . یادم باشه به احمد بگم دیگه نذاره شوهرش بیاد . مرتیکه دماری از آدم در میآره . حالا هی چادرت رو سف رو بگیر . بلند گو داش از کسبه ی محل برای اومدنشون تشکر می کرد . صدای صلوات از مردونه اومد . نفیس خانوم النگوهاشو تکون داد . صداش به جای صلوات تو گوشم پیچید . قرآن را بستم . بوسیدم . دلم برای بی بی سوخت . کاش این جا بود و می دیدشون . بلند شدم . چادرم را شل گرفتم . عذرا خانوم چشاش از حدقه دراومد . تفش را توی دهنش جمع کرد و قورت داد .
به گلایل های وسط حسینیه نیگا کردم . به احمد زنگ نمی زنم. حلالم کن بی بی !

فرنوش زنگوئی
مرداد 86

 

 

mhmazidi@gmail.com

سیلورلایت شروع می‌كند
 

ADSL: اگر اخبار وب را پيگيری كرده باشيد مي‌دانيد كه مايكروسافت برای flash، رقيبي تراشيده است به نام silverlight .اين سيلورلايت آنقدر وسوسه كننده است كه حتي عاشقان فلش را نگران كرده.اخرين نسخه ارائه شده ان  RC1 است.
اكنون يك سايت كه كاملا برپايه سيلورلايت طراحی شده در دسترس است.اگر شما دسترسي به اينترنت پرسرعت داريد اولين نمونه جذاب سيلورلايت را تست كنيد.البته بايد قبلا  سيلورلايت را دانلود و نصب كرده باشيد. پس از ان برای راهنمایی بيشتر اين مطلب را بخوانيد. اگر هم مثل من تنها مي‌توانيد حسرت بخوريد و نه بيشتر، پس اين دو عكس(1  -2 ) را ببينيد.

 

 

neda5908@yahoo.com

قصد كرده ام شيعه علي را با هندوانه مجاني سيراب كنم



 

پيرمرد هندوانه فروشي هر روز با يك وانت بار هنداونه به مسجد قبا مي آيد و به شيعيان علي(ع) مخفيانه هندوانه مجاني هديه مي دهد.
احمد بن سعيد از شيعيان مدينه مي گويد: نزديك به 7 سال است قصد كرده ام شيعه علي را با هندوانه مجاني سيراب كنم.
احمد كه از ترس وهابيون خيلي تمايل به مصاحبه نداشت از غربت شيعيان در عربستان سخن گفت و افزود: هر وقت ايرانيان به مدينه مي آيند دل شيعيان اينجا قوت مي گيرد.
بن سعيد با اشك هاي حلقه زده در ديدگانش گفت: دل ما با نفس ايراني ها گرم مي شود، اينجا آنقدر شيعيان مظلوم هستند كه هيچ زباني نمي تواند بيان كند.
وي ادامه داد: جاسوسان وهابيون در همه جا حضور دارند، بيشتر در مساجد شيعيان حضور مي يابند، كاري كرده اند كه ديگر منبري در مساجد شيعيان برگزار نمي شود.
احمد بن سعيد از مردم ايران خواست تا براي ظهور آقا امام زمان(عج) دعا كنند تا با ظهور امام عصر ديگر شيعه غريب نباشد.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

75 درصد کسانی که فایرفاکس را دانلود می‌کنند، کاربر فعال آن نمی‌شوند
 

firefox and IE.jpgنگاهی به آمارگیرهای وبلاگ‌های ایرانی نشان می‌دهد که بازدیدکنندگانی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنند در اقلیت هستند و از 15 درصد کل بازدیدکنندگان تجاوز نمی‌کنند. امروز مطلب جالبی در  قسمت وبلاگ‌های روزنامه گاردین خواندم:
در موزیلا ویکی آمار جالبی منتشر شده است ، بر طبق این آمار تنها نیمی از کسانی که فایرفاکس را دانلود می‌کنند ، واقعا آن را تست می‌کنند و تنها نیمی از همین افراد ، مبدل به کاربر فعال فایرفاکس می‌شوند.
موزیلا تا به حال موفقیت مرورگرش را بر اساس تعداد دانلودهای آن مورد سنجش قرار می‌داد ، مثلا اگر به سایت spreadfirefox بروید ، می‌بینید که در بالای صفحه ، تعداد دانلودهای فایرفاکس از ابتدای شکل‌گیری این مرورگر تا به حال نشان داده می‌شود. عددی که در لحظه نگارش این سطور 387231018 بوده است.
البته این مطلب که تنها 25 درصد دانلودکنندگان فایرفاکس ، کاربر فعال می‌شوند ، مطلقا آمار نگران‌کننده‌ای برای مقامات مزیلا نمی‌تواند باشد ، چرا که بسیاری از کاربران از اکثر برنامه‌های نصب‌شده ، استفاده نمی‌کنند.
کار فایرفاکس این روزها سخت‌تر از پیش شده است ، چرا که اینترنت اکسپلور 7 مشکلات امنیتی بی‌شمار اینترنت اکسپلورر 6 را ندارد و ویژگی‌هایی مثل پشتیبانی از فید و همچنین باز شدن صفحات در برگه‌های جداگانه را دارد ، از سوی دیگر مرورگرهایی مثل اپرا ، نت‌اسکپیپ و حتی مرورگر جدید شرکت اپل هم سهم خود را از بازار ، طلب می‌کنند.
کسانی که با اینترنت بیشتر آشنا هستند ، می‌دانند که برتری فایرفاکس بر مرورگرهای دیگر غیرقابل تردید است ، پس چرا این مرورگر نمی‌تواند سهم بیشتری در دنیای مرورگرها به خصوص در ایران به دست بیاورد؟
راستش می‌شود پاسخ‌هایی برای این سؤال پیدا کرد ، اما بزرگ‌ترین چالش در ایران شاید این باشد که کاربران را از این اشتباه دربیاوریم که اینترنت همان آیکون آبی رنگ برنامه اینترنت اکسپلورر روی دسکتاپ نیست! قبول ندارید؟!

 

 

yahagh81@gmail.com

هاشمی از اول خسته بود!

زمانی که تیم هسته ای و سیاست خارجی حسن روحانی و جماعت دوم خردادی در یک چرخش بنیادین به کناری نهاده شدند. مردم نگاه و دیدگاهی را بر سرکار آوردند که مماشات با دشمن و تحقیر پذیری را به گوشه ای پرتاب کرد. این روش و شیوه سیاسی چیز جدید نبود جز منش و روش مبارز و مهاجم حضرت امام خمینی و سیاست عزت و حکمت و مصلحت حقیقی اسلامی. شیوه ای که بعد از گذشت دو سال از تهاجمات و پایمردی های بی وقفه اش به علاوه تمام حقوق هسته ای ایران هیچ امتیازی را به دشمن نداده است. دشمن را در پشت دروازه های بغض و حقد و کینه انقلابی خود نگاه داشته است. هر چند عده ای بزدل و وارفته سیاسی مدعی خط امام و انقلاب باشند و برای این هیاهوهای توخالی عزا گرفته اند و از ترس مرگ صد بار خودکشی کرده اند. 
این دروه دو ساله سیاست خارجی شاهد ورود ناگهانی حجت الاسلام رفسنجانی با شعار (وضعیت بحرانی) و (عقلانیت) بود. ایشان در گفته ها و سخنرانی های مکرر خود تیم جدید سیاست خارجی فعلی را متهم به بی پروایی و تندروی کرده و آنها را فاقد و یا کم بهره از خرد و دور اندیشی سیاسی دانسته است.
اما بسیاری از تحلیل گران وقایع سیاسی بر این اعتقاد بودند که حجت الاسلام رفسنجانی در گذر زمان از خطر پذیری انقلابی و هزینه پرداختن برای حفظ آرمانها و اصول انقلاب اسلامی خسته شده اند و در سنین کهولت و پیری خواستار ثبات و آرامش بیشتری در باقیمانده عمر خویش هستند... و حضرت آیت الله هاشمی امروز خسته هستند.
اما تاریخ دانان وقایع انقلاب اسلامی ریشه این مخالفت و خستگی را بیست سال قبل تر می دیدند که قطع نامه ای دیگر علیه انقلاب اسلامی از سوی دولت انقلابی ایران پذیرفته شد که همین بازی امروز در مورد آن تکرار شده بود.
در آن زمان نیز دو دیدگاه  مهم در کشور وجود داشت دیدگاهی که پایمردی و فداکاری در راه ارزشها و اهداف انقلاب و امام را تا پای جان فریاد می کرد. دیگر روشی که ترجیح می داد در بازی سیاسی با اکتفا به حداقل ها یک ثبات و آرامش نسبی را فراهم آورند. نماینده این نگاه رئیس مجلس وقت و نماینده امام در ستاد عالی جنگ حجت الاسلام رفسنجانی  به دنبال یک پیروزی بزرگ جنگیده بود و نرسیده بود و به هر طریقی تلاش می کرد تا جنگ را به پایان برساند. او با ترغیب نخست وزیر وقت و فرمانده سپاه سابق آنها را به نگاشتن نامه های برانگیخت تا وضعیت نابسامان اقتصادی و نظامی کشور را برای امام تشریح کنند. ایشان با رایزنی های گسترده و استفاده از حربه های احساسی این موضوع را نزد امام ثابت کرد که مسئولین رده بالای کشور از جنگیدن خسته شده اند و راهی جز پذیرش قطع نامه نیست..... هاشمی دیروز هم خسته بود.
او که امروز سعی دارد خود را تک تاریخ نگار  و تک تاریخ ساز وقایع انقلاب اسلامی بنامد و بشناساند در یک خودشبیه امام پنداری بچه گانه ایده های خسته ورزیده خود را در کسوت منیع و رفیع امام خمینی مطرح می کنند و سعی دارند تا خستگی همیشگی در سیره مبارزه و جهادی امام خمینی جستجو کند. بلکه آب رفته ای را به جوی برگرداند.
امروز به زیبایی گوهر سخن امام می درخشد که : تنها آنهایی تا آخر خط با ما ایستاده اند که طعم تلخ فقر و محرومیت  و استضعاف را چشیده باشند.
اما آن وعده امام خمینی به فرزندانش که در پیام قطع نامه آنها را به صبر فرا خواند تا حقیقت به زودی بر آنها مشخص شود. این روزها مشخصتر شده است که : هاشمی از اول خسته بود

 

 

ebgh_80@yahoo.com

پی نوشت خبرنامه بیست و چهارم و پنجم مرداد

قبل از شروع ! امروز دسترسی به اینترنت مهیا شد . بعد از پایان سفرم ، حتما در مورد سفرم می نویسم و مشاهدات عینی خودم را از این سفرها برایتان می گویم . اما در همین فرصت اندک ، نکاتی را در مورد خبرهای خبرنامه می نویسم ( مبادا قلممان خشک شود و یادمان فراموش شود ) .
اول ) تیتر : علی اکبر محرابیان با حفظ سمت ( ریاست ستاد تبصره سیزده ) ، مدیریت وزارتخانه صنایع و معادن را هم عهده دار شد .
پی نوشت : خدا وکیلی در این مملکت شایسته سالاری غوغا می کند . آنقدر قحط رجال هست که وزارت و مدیریت را چهار تا چهار تا باید به یک مسول سپرد .
دوم ) تیتر : شناسایی هزار نخبه جوان .
پی نوشت : خدا کند که این اتفاق بیافتد . چون هزاران سالی هست که قرار است این طرح انجام شود و فقط در حد شعار باقی مانده است . داشت یادم می رفت ! راستی ما چه گلی به سر نخبگان جشنواره خوارزمی و نخبگان هر ساله المپیادهای جهان که ایرانی هستند زده ایم که به سر این یکی ها برنیم ؟ مگه نه ؟
سوم ) تیتر : تشکیل تیم مطالعاتی بوش در مورد امام زمان !
پی نوشت : بوش بسیار جانور جالبی است . دوست داشتنی است و مثل یک نوزاد ، لطیف و روحیه شاعرانه دارد . اگر به همین منوال ، تحقیقاتش را نهادینه کند باید بزودی شاهد اتفاقاتی باشیم . مثلا صبح ها پنتاگون با دعای ندبه کار خود را شروع کند و شب ها در هیات سناتورهای مقیم شیکاگو ، مراسم سینه زنی برگزار شود . چه می کنه این بوش . راستی پیشنهاد می کنم به جای شناسایی هزاران نخبه ، بعنوان نماینده تمام نخبه های جهان ، به این بیچاره جایزه بدهند .
چهارم ) تیتر : اخراجی های دو ساخته می شود .
پی نوشت : چه خبر زیبایی . در کشوری که بهرام بیضایی اش ده سال یکبار می تواند فیلم بسازد . کیارستمی اش ، برای فرنگی ها فیلم می سازد . فیلم های خاص ، اکران ندارند . فیلم هایی امثال دیشب کفش های کتانی ات را دیدم آیدا ساخته می شود و آتش بس میلیاردی می فروشد ، خب این مسعود خان چرا سریال سینمایی نسازد ؟ آدم باید مثبت گرا باشد .
پنجم ) آغاز تور سیاست خارجی تهاجمی .
پی نوشت : پس از سفرهای پر بار استانی ، نوبت به سفرهای پر بار خارجی رسید . امیدواریم این بار در قبال ساخت سد و موشک و نیروگاه و دانشگاه برای گشنه ها ، موز و خیار چنبر نگیریم ! چه می کنه این صندوق پر پول ارزی . راستی یکی اون اول ها می گفت : دیگر زمان سفرهای پر خرج و الکی به پایان رسید . پول این سفرها باید خرج مردم شود . واقعا شعار زیبایی بود ، مگه نه سلمان یاور عزیز !؟
ششم ) تیتر : منوچهر متکی همسر خود را به سمت مدیر کل حقوق بشر و زنان منصوب کرد .
پی نوشت : شایسته سالاری را عشق است .
هفتم ) تیتر : فیلم هفتصد ساخته می شود !
پی نوشت : پوران درخشنده کارگردان خوبی است چون تاکنون فیلم پر فروش نداشته است . فیلمسازی بلد نیست . دایم در فیلم هایش شعار آبدوغ خیاری می دهد و ... . کسی پیدا نمی شه به این خانم بگه ، فیلمی که در جواب فیلم بدون دخترم هرگز ساختی ، کی را قلقک داد که بخواهی با ساخت هفتصد ، قلقلک بدهی ؟؟؟ صفار هرندی دوستت داریم .
هشتم ) تیتر : قتل ذاننده بخاطر سرقتباک بنزینش .
پی نوشت :منظور قتل راننده به خاطر سرقت باک بنزین اش می باشد ، زیاد به چشمهایتان گیر ندهید .
همین .

 

 

behinamno@yahoo.com

سيزده نكته مهم زندگي و عشق از گابريل گارسيا ماركز

يك : دوستت دارم ، نه به خاطر شخصيت تو ، بلكه به خاطر شخصيتي كه من در هنگام بودن با تو پيدا مي كنم .

دو : هيچ كس لياقت اشك هاي تو را ندارد و كسي كه چنين ارزشي دارد باعث اشك ريختن تو نمي شود

سه : اگر كسي تو را آن گونه كه مي خواهي دوست ندارد ، به اين معني نيست كه تو را با تمام وجودش دوست ندارد .

چهار : دوست واقعي كسي است كه دست هاي تو را بگيرد ولي قلب تو را لمس كند .

پنج : بدترين شكل دلتنگي براي كسي آن است كه ر كنار او باشي و بداني كه هرگز به او نخواهي رسيد .

شش : هرگز لبخند را ترك نكن . حتي وقتي ناراحتي . چون هر كس ممكن است

عاشق لبخند تو شود .

هفت : تو ممكن است در تمام دنيا فقط يك نفر باشي ، ولي براي بعضي افراد تمام دنيا هستي .

هشت : هرگز وقتت را با كسي كه حاضر نيست وقتش را با تو بگذراند ، نگذران.

نه : شايد خدا خواسته است كه ابتدا بسياري افراد نامناسب را بشناسي و سپس شخص مناسب را . به اين ترتيب وقتي او را يافتي بهتر مي تواني شكرگزار باشي .

ده : به چيزي كه گذشت غم نخور ، به آن چه پس از آن آمد لبخند بزن .

يازده : هميشه افرادي هستند كه تو را مي آزارند . با اين حال همواره به ديگران اعتماد كن و فقط مواظب باش كه به كسي كه تو را آزرده دوباره اعتماد نكني .

دوازده :خود را به فرد بهتري تبديل كن و مطمئن باش كه خود را مي شناسي قبل از آن كه شخص ديگري را بشناسي و انتظار داشته باشي او تو را بشناسد .

سيزده : زياده از حد خود را تحت فشار نگذار ، بهترين چيزها در زماني اتفاق مي افتد كه انتظارش را نداري

 

 

vahid.enayati@yahoo.com

بیت ها و بایتها

اگر فقط چند دقیقه پشت کامپیوتر نشسته باشید حتماًکلماتی مانند بیت و بایت بار ها به گوشتان خورده است .ظرفیت حافظه کامپیوتر و کنجایش سخت دیسک های آن نیز بر حسب بایت اندازه گیری میشود .اما منظور از این همه بایت چیست. در این مقاله در مورد بیت و بایت بحث میکنیم .
ساده ترین روش برای فهم بیت ها این است که آن را با چیزی که میشناسیم مقایسه کنیم ; یعنی با ارقام . مطلب را از مثال ساده شروع میکنیم .
یک مقدار عددی بین 0 تا 9 است و ارقام معمولاً با هم ترکیب میشوند تا عددی بزرگتر را تشکیل دهند .برای مثال 6325 دارای چهار رقم است .و به احتمال زیاد در مدرسه به همه ما یاد دادند که در عدد فوق رقم 5 مرتبه یکان را پر کرده و 2 مرتبه دهگان و 3 مرتبه صدگان و 4 مرتبه هزارگان بنا بر این اگر بخواهید این مطلب را به ساده ترین شکل بیان کنید میتوانید این عبارت را بنویسید :
3*100)+(2*10)+(5*1)=6000+300+20+5=6325)+(6*1000)
یک راه دیگر برای بیان این عبارت استفاده از توان های 10 خواهد بود .با این فرض که مفهوم (به توان ...) را با علامت ^ نشان دهیم .
(10 به توان 2 به صورت ( 2^10) خواهد بود )
روش دیگر بیان عبارت مورد نظر:
(6*10^3)+(3*10^2)+(2*10^1)+(5*10^0)=6000+300+20+5=6325
چیزی که جلب توجه میکند آن است که هر رقم نقش مضرب توان های بعدی 10 را بازی میکند .
سیستم عددی مبنای 10 ما احتمالاً به این دلیل فرا گیر شده است که ما خودمان دارای 10 انگشت هستیم و اگر دارای هشت انگشت بودیم به احتمال زیاد از سیستم عددی مبنای هشت استفاده می کردیم .
از بخت بد ما (!) کامپیوتر های نادون ودر عین حال باهوش ما از سیستم عددی در مبنای 2 استفاده میکنند که به سیستم عددی باینری نیز شناخته میشود ( درست مانند سیستم شمارش مبنای 10 که در مثال قبل با هم دیدیم به سیستم عدد اعشاری معروف است )
برای این نادان هستند که چرا نمیدانند ما اغلب با سیستم شمارش در مبنای 10 استفاده میکنیم ؟و برای این با هوش هستند که با وجود فن آوری الکترونیکی فعلی برایشان خیلی ساده تر است که از سیستم مبنای 2 استفاده کنند.شما میتوانید کامپیتر هایی بسازید که در مبنای 10 عمل کنند اما مطمئنا این کار را نمیکنید چون انجام چنین کاری خیلی گران تمام میشود .
تا اینجا فهمیدید که کامپیتر ها از اعداد باینری استفاده میکنند ودر نتیجه به جای ارقام اعشاری ارقام باینری را به کار میبرند .
کلمه bit سر واژه دو کلمه Binary digIT است
در جائی هر رقم اعشاری دارای ده مقدار مختلف از 0 تا 9 است بیت ها فقط یکی از دو مقدار 0 ,1 را دارند .بنا براین یک عدد بانری فقط از 0 ها و 1 ها تشکیل میشود .
اما چطور باید باید فهمید یک عدد باینری مانند 1011 چه قدر است ؟
همان طور که قبلا در مورد عدد 6325 انجام دادیم میتوانید در مورد این عدد نیز انجام دهید منتها به استفاده از مبنای 10 از مبنای 2 استفاده میکنیم آن هم به این صورت است :
(1*2^3)+(0*2^2)+(1*2^1)+(1*2^0)=8+0+2+1=11
خودتان هم میتوانید ببینید که در اعداد باینری هر بیت مضرب توان های صعودی 2 است .این کار شمارش در دستگاه باینری را خیلی ساد ه تر میکند .برای مثال شمارش در دستگاه باینری از 0 تا 6 به صورت زیر است :
0=0
1=1
2=10
3=11
4=100
5=101
6=110

ادامه دارد ...

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

پرسش و پاسخ
نمايندگان امام زمان(عج)
 

  • چرا نواب امام زمان(ع) عليه حكومت جور آن زمان قيام نكردند؟ يا حتي‌الامكان مردم را تحريك به چنين كاري نكردند؟

 مصلحت نبود كه آنان مردم را به شورش عليه حكام جور بخوانند و انقلاب كنند، حتي به طور مخفيانه و غير مستقيم؛ و اين به خاطر حفظ مصالحي بود كه در بين پايگاه‌هاي مردمي داشتند. آنان مي‌دانستند با توجه به شرايط موجود آن زمان، اين قيام، وضعيت بهتري نسبت به قيام‌هاي قبلي كه با شكست مواجه شد و در نطفه خفه شد نخواهد داشت. بنابراين، رو آوردن به قيام يا تحريك مردم براي آن، نتيجه‌اي جز به خطر افتادن حيات نواب امام عصر(ع) و به تبع آن، از بين رفتن پل ارتباطي مردم با امام زمان(ع) نداشت. پايگاه‌هاي مردمي به اندازه‌اي اهميت داشتند كه نمي‌شد اهميت آن را با تحريك به قيامي كه شكست آن معلوم بود، ناديده گرفت.
علاوه بر آن، اگر آنان به طور مستقل از حضرت مهدي(ع)، مردم را به قيام تحريك مي‌كردند، طبيعتاً امر صحيحي نبود و با وظيفة اجتماعي ـ اسلامي آنان منافات داشت.
 

  • آيا اراده بر اين بود كه نايب امام(ع) فقيه‌ترين و فرهيخته‌ترين فرد باشد؟

 اين امر به افرادي كه به درجة عظيمي از اخلاص رسيده بودند، واگذار مي‌شد. اين اخلاص به حدي بود كه اگر اعضاي بدنشان را از هم جدا مي‌كردند و استخوان‌هايشان را در هم مي‌شكستند امكان نداشت اخبار امام مهدي(ع) را در اختيار حكومت قرار دهند تا خطري متوجه آن حضرت(ع) شود.  البته نايبان امام(ع) براساس اخباري كه به دست ما رسيده به اذن امام(ع) داراي علم غيب نيز بودند و بسياري از پرسش‌هايافراد را از جانب امام زمان(ع) پاسخ مي‌گفتند.

  •  آيا در نيابت خاصه اين اتفاق رخ داد؟ يعني كسي كه علم كمتري داشت، بر اعلم مقدّم شد؟

 بله. در برخي از روايات آمده است هنگامي كه نيابت به شيخ ابوالقاسم حسين‌بن روح، رسيد. عده‌اي از ابوسهل نوبختي سؤال كردند چگونه نيابت به شيخ ابوالقاسم بن روح واگذار شد و تو بر اين امر انتخاب نشدي؟ او در جواب گفت: آن‌ها [ائمه اطهار(ع)] و او كه انتخاب شده، بهتر مي‌داند، امّا فكر مي‌كنم از آن جهت باشد كه من كسي هستم كه با دشمنان اهل بيت(ع) ملاقات و با آنان [دربارة حقانيت اهل بيت و وجود حضرت مهدي(ع)] مناظره مي‌كنم. اگر من مكان امام(ع) را مي‌دانستم، هم‌چنان كه ابوالقاسم مي‌داند و در مناظره با دشمنان در ارائه برهان و دليلي در مي‌ماندم، چه بسا آنان را به جايگاه امام(ع) راهنمايي مي‌كردم. اما اگر ابوالقاسم ـ بالفرض ـ امام(ع) را در زير عباي خود پنهان كرده باشد و او را با قيچي تكه تكه كنند امام(ع) را نشان نخواهد داد.
 

  • شيخ عثمان بن سعيد العمري ـ ابوعمرو اسدي ـ كجا دفن شده است؟

 طبق اظهارات ابونصير حجة‌الله بن محمد، شيخ عثمان بن سعيد در غربِ بغداد، در خيابان الميدان، ابتداي محل معروف به «درب جبله»، در مسجد «الارب»، داخل مسجد، سمت راست دفن شده است.
شيخ طوسي (ره) گفته است: قبر را در محلي كه ابونصر ذكر كرده است، ديدم. جلوي قبر ديواري بنا شده كه محراب مسجد در آن قرار دارد. كنار آن ديوار، دري است كه مي‌توان از آن داخل شد و كنار سنگ مزار رفت. ما معمولاً داخل ‌مي‌رفتيم و او را زيارت مي‌كرديم.
در زمان ابومنصور محمدبن الفرج، با برداشته شدن آن ديوار، قبر آشكار شد و ضريحي به دور قبر كشيدند كه اكنون زير سقف قرار دارد و هر كس بخواهد، مي‌تواند او را زيارت كند.
شيخ طوسي ادامه مي‌دهد: اهل محل به زيارتش مي‌روند و بدون اين كه صاحب قبر را بشناسند، مي‌گويند او مردي صالح بوده است. برخي ديگر نيز كه از هويت واقعي صاحب قبر مطلع نيستند، مي‌گويند اين قبر از آن پسر دايه امام حسين(ع) است. [اين اظهار شيخ مربوط به سال 447 ق است].
از ناشناس ماندن حقيقت قبر او براي مردم در زمان شيخ طوسي(ره)، مي‌توان به ميزان و تقيه‌اي كه در مورد نيابت امام عصر(ع) در زمان حيات و بعد از حيات نايب آن حضرت(ع) وجود داشت، پي برد.
 

  • نيابت كدام يك از نواب خاص طولاني‌تر بود؟

 نيابت شيخ بزرگوار، محمد بن عثمان بن سعيد العمري كه مدت چهل سال طول كشيد، طولاني‌ترين دوران نيابت بود. از اين جهت، آن بزرگوار، بيشترين توفيق را در القاي تعاليم حضرت مهدي(ع) به مردم داشت و بيشترين تأثير را بر جامعه‌اي كه در آن زندگي مي‌‌كرد و مأمور رهبري و تدابير امور آن بود، گذاشت.
 

  • شيخ محمد بن عثمان بن سعيد العمري در كجا دفن شده است؟

 در كنار مادرش در خيابان «باب الكوفه»، در جايي كه منزل او در آن قرار دارد.
مزار او هم‌اكنون در محله‌اي معروف به «خلاّني» است كه زيارتگاه زائران است و بدان تبرك مي‌جويند.
 

  • چرا پس از پايان نيابت نايب چهارم، نيابت پايان يافت؟

 دلايل متعددي در اين زمينه وجود داشت، از جمله:
1. مدت نيابت نايب چهارم، سه سال كامل بود. اين مدت كوتاه، شرايط را براي او فراهم نكرد تا بتواند مثل نايبان گذشته به فعاليت‌هاي وسيع اقدام كند. در نتيجه او نتوانست مثل نايبان قبلي در پايگاه‌هاي مردمي نفوذ كند. گرچه در اعتقاد به بزرگيِ مقام او و  وثاقت او، تفاوتي با ديگر نايبان نبود.
2. سال‌هايي كه شيخ علي محمد سمري نيابت امام زمان(ع) را بر عهده گرفت، سال‌هاي پر از ظلم و ستم و خون ريزي بود و اين مسئله، نقش مهمي در جلوگيري از فعاليت و كاهش اقدامات او داشت. زيرا فعاليت اجتماعي، نيازمند وجود فضايي مناسب و فرصتي كافي است. با وجود خفقان و كثرت حوادث و پراكندگي اذهان عمومي، مجالي براي فعاليت نمي‌ماند. به همين خاطر، فعاليت‌ او مبتني بر پنهان كاري و كتمان بود.
اين مسئله به خودي خود، از علل اصلي پايان يافتن نيابت پس از وفات «سمري» و عزم امام مهدي(ع) بر انقطاع از مردم، به شمار مي‌رود. اين حوادث، مردم را از ادامة دسترسي به نايبان آن حضرت(ع) باز داشت.
 

  •  نيابت نايب اول، عثمان بن سعيد العمري، چه مدتي طول كشيد و در زمان كدام خليفه بود؟

 نيابت او نزديك به پنج سال به طول انجاميد و اين دوره فراتر از دوران خلافت معتمد عباسي نبود. هم چنان كه شهادت امام حسن عسكري(ع) در دورة خلافت اين خليفة عباسي رخ داد، وفات نايب اول نيز در اين دوره واقع شد.
 

  •  نيابت نايب دوم، محمدبن عثمان، چه قدر طول كشيد و خلفاي عباسي دوران او چه كساني بودند؟

 نيابت نايب دوم نزديك به چهل سال طول كشيد كه با قسمتي از خلافت معتمد عباسي، تمام  خلافت معتضد و خلافت مكتفي و هم‌چنين ده سال نخست مقتدر عباسي هم عصر بود تا اين كه در سال 305 ه‍ . ق وفات يافت.
 

  •  نيابت نايب سوم، حسين بن روح، چه قدر طول كشيد و وي با كدام خليفه هم عصر بود؟

 او مدت بيست و يك سال نايب امام مهدي(ع) بود و دوران نيابتِ او قسمتي از دوران خلافت مقتدر عباسي و قسمتي از خلافت الراضي را شامل مي‌شد.
 

  • نيابت نايب چهارم، علي بن محمد سمري، چه قدر طول كشيد و با كدام خليفه هم عصر بود؟

 نايب چهارم به مدت سه سال عمده‌دار امر نيابت بود و در سالي كه خليفه عباسي،  الراضي بالله مرد، در همان سال وفات يافت. البته مدت پنج ماه و پنج روز نيز با خليفه بعدي يعني المتقي هم عصر بود.
 

  • برخي بر اين عقيده‌اند كه غيبت صغري هفتاد و چهار سال طول كشيد كه و گروهي آن را شصت و نه سال چگونه آن را تفسير مي‌كنيد؟

 اين كه برخي مي‌گويند غيبت صغري هفتاد و چهار سال طول كشيده است، مبتني بر اين عقيده است كه غيبت صغري از زمان ولادت امام مهدي(ع) در سال 255 ق، يعني پنج سال قبل از شهادت امام حسن عسكري(ع) آغاز شد. اگر اين پنج سال را به شصت و نه سال اضافه كنيم، هفتاد و چهار سال مي‌شود.
 

  •  آيا پنج سال غيبت امام مهدي(ع) پس از ولادت را مي‌توان از دوران غيبت صغري به حساب بياوريم؟

 خير، زيرا در اين مدت امام مهدي(ع) با پدر بزرگوار خود(ع) هم عصر است و هنوز بر منصب امامت قرار نداشتند، بلكه آن حضرت(ع) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان(ع) عهده‌دار امر امامت شدند. ما نيز وقتي از غيبت آن حضرت(ع) بحث مي‌كنيم، در واقع از غيبت امامي بحث مي‌كنيم كه طاعتش بر شيعيان واجب بود. امامي كه اگر غيبتي در كار نبود، با شيعيان در ارتباط بود و آنان را رهبري مي‌كرد و جامعه را در ظاهر و آشكار هدايت مي‌كرد.
ولي امام مهدي(ع) در زمان حيات پدر بزرگوارشان(ع) چنين مسئوليتي نداشتند. خلاصه كلام اين كه منظور از غيبت صغري، غيبت آن حضرت(ع) در كسوت امامت است كه همراه با نيابت خاصه بود. بنابراين، تفاوت فرض مدت غيبت صغري همان است كه ما گفتيم نه آن كه ديگران ادعا مي‌كنند.
 

  •  نيابت امام مهدي(ع) هيچ‌گاه به علويان نرسيد و به غير از آنان واگذار شد. با اين كه در بين علويان كساني بودند كه در علم و فقه و عبادت ... برترين بودند. دليل آن چه بود؟

 تاريخ زندگاني علويان، از زمان قيام امام حسين(ع) تا زماني كه قائم آل محمد(ص) به دنيا آمد و به غيبت صغري ختم شد، دليل اين امر را به روشني بيان مي‌كند. اين دوران، دوران قيام‌ها بر ضد حكام فاسد و اعتراض به ظلم و طغيان آنان بود. حكومت‌هاي فاسد آن زمان، ريشه اصلي اين قيام‌ها و اعتراضات را «علويان» مي‌دانستند. زيرا آنان از دوستداران ائمه اطهار(ع) بودند و در مقابل ظلم و فساد سكوت نمي‌كردند. يا به تعبير ديگر مي‌توان گفت آن‌ها بر نظام‌هاي فاسد به صورتي آشكار قيام مي‌نمودند و تقيه نمي‌كردند.
وقتي كه رويكرد مبارزاتي كسي اين گونه باشد، به شدت تحت مراقبت و تعقيب و شكنجه قرار مي‌گيرد و مجالي براي فعاليت اجتماعي و عمومي نمي‌يابد. بدين ترتيب، اين گونه افراد، مناسب امر نيابت امام مهدي(ع) كه فقط براي منفعت عمومي مردم و فعاليت اجتماعي در بين آنان ايجاد شده بود، نبودند.
اما در غير علويان كه به نيابت رسيدند، اين گونه نبود. آن‌ها نيز از خواص و دوستداران ائمه اطهار(ع) بودند، اما رويكردشان اين بود كه قول و عمل خود را در سايه «تقيه» پوشش مي‌دادند كه در اين صورت آزادي عملِ بيشتري داشتند.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 مرداد / 20 آگوست / 6 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
29 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com

 آغاز آتش بس ميان جمهوري اسلامي ايران
و عراق به طور رسمي

29 مرداد 1367 - آتش بس ميان جمهوري اسلامي ايران و عراق به طور رسمي آغازشد. اما نيروهاي رژيم بعثي عراق دو سال بعد ازاعلام آتش بس خاك ايران را ترك كردند. زمانيكه رژيم عراق جنگ تحميلي را آغاز كردند مجامع بين المللي هيچ واكنشي نشان ندادند و اين روند درادامه جنگ نيز به قوت خود باقي بود. اما پس ازفتح خرمشهر و پاكسازي جنوب كشور ازنيروهاي رژيم بعثي عراق و پيروزي هاي متعدد نيروهاي جمهوري اسلامي ايران، رژيم عراق و استكبارجهاني نخستين بار با امكان ورود قواي ايران به خاك عراق مواجه شدند. بدين ترتيب منافع غرب با خط روبرو مي شد ازاين رو مقامات استكبار تلاش كردند كه زمينه را براي توقف جنگ و جلوگيري ازورود قواي ايران به عراق آماده سازند. سرانجام پس ازحمله آمريكا و رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان، عراق، آتش بس و عقب نشيني قواي خود را از مرزهاي ايران پذيرفت. بدين ترتيب قطعنامه 598شوراي امنيت سازمان ملل اجرا شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
20 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
باني استقلال كشور شيلي و سرانجام او

امروز زادروز برناردو او هيگينز Bernardo O’ Higgins باني استقلال كشور شيلي است كه 20 اوت 1778 به دنيا آمد. وي سرهنگ نيروهاي نظامي محلي وابسته به دولت اسپانيا بود كه در سال 1810 به جنبش استقلال طلبان شيلي پيوست ، اما در جنگي كه روي داد از نيروي اعزامي اسپانيا كه شيلي را يك مهاجر نشين خود مي دانست شكست خورد و به پرو گريخت. وي در جنگ بعدي هم از اسپانيا شكست خورد و باز از عقيده اش عدول نكرد و در سومين جنگ پيروز شد و به عنوان نخستين رئيس جمهوري شيلي انتخاب گرديد. وي مردي ليبرال و هوادار اصلاحات ارضي و بر ضد فئوداليسم و اشرافيت بود كه برنامه تقسيم اراضي او و اعطاي حقوق برابر به مردم دشمني مالكان بزرگ اراضي و ثروتمندان را برانگيخت ؛ به گونه اي كه ادامه حكومت برايش دشوار شده بود . برناردو براي سركوب مخالفان به خشونت متوسل نشد و به خاطر بقاء شيلي و پايان دو دستگي در جامعه از رياست كشور كناره گيري كرد و به پرو رفت و تا پايان عمر همانجا ماند. او در سال 1842 فوت شد.

 

وسيله مرگ بيش از 140 هزار ژاپني در موزه واشنگتن

بمب افكن انولاگي در موزه واشنگتن

بمب افكن انولاگي در موزه واشنگتن

بمب افكن بي ـ 29 شماره 82 نيروي هوائي آمريكا كه سر خلبان آن نام مادرش «انولاگي» را بر آن گذارده بود با هزينه كردن ميليونها دلار مرمت شده و به حالت اوليه درآمده و از اوت 2003 در موزه اسميتسونيان شهر واشنگتن قرار گرفته است تا عموم بتوانند از آن ديدن كنند. با اين بمب افكن ، ششم اوت سال 1945 نخستين بمب اتمي كه در جنگ بكار رفت بر شهر هيروشيماي ژاپن فروافكنده شد كه ضمن آن بيش از 140 هزار ژاپني كشته شدند. تصميم مربوط به قرار گرفتن اين بمب افكن در موزه واشنگتن كه چندي پيش اتخاذ شده بود در همان زمان با مخالفت برخي ژاپني ها رو به رو شده بود كه تاثيري در اجراي تصميم نداشت.

برخي ديگر از رويدادهاي 20 اوت

  • 1896:   تلفن مجهز به دستگاه شماره گير (خودكار) به ثبت داده شد.

  • 1908:   دولت بلژيك نام مستعمره بزرگ خود در آفريقا را «كنگوي بلژيك» گذارد.

  • 1920:   نخستين فرستنده راديو بازرگاني روزانه (WWJ) در شهر ديترويت ايالت ميشيگان آمريكا كار خودرا آغاز كرد؛ درست 20 سال پيش از اين كه ايران داراي فرستنده راديويي شود.

  • 1953:   چند روز پس از اين كه منابع غرب اعلام كردند كه شوروي دست به آزمايش بمب هيدرژني زده است ، اين دولت رسما اعلام كرد كه در زرادخانه خود داراي بمب هيدرژني است.

  • 1955:   بپاخيزي الجزايري ها و مراكشي ها بر ضد استعمار فرانسه به اوج خود رسيد و نيروهاي فرانسه در اين روز صدها معترض و بعضا مسلح الجزايري را كشتند. الجزايري ها و مراكشي ها در جريان بپاخيزي خود به موسسات و مساكن اروپاييان حمله مي بردند و تخريب مي كردند.

  • 1968:   نيروهاي پيمان ورشو براي سركوب هواداران سوسياليسم ملايم (دوبچك) وارد چك اسلواكي شدند. منابع غرب شمار آنان را بالغ بر 650 هزارتن! گزارش كرده بودند.

  • 1985:   طبق برخي منابع، اسرائيل از جانب آمريكا و از طريق يك دلال بين المللي اسلحه (در جريان جنگ عراق و ايران) 96 راكت ضد تانك «تو ـTOW» به ايران فروخت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    6 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     « فريدالدّين عطّارنيشابوري » معروف به« شيخ عطّار» از مشاهير عرفا و شعراي نام‏آور ايران ديده به جهان گشود

    6 شعبان 513 - «فريدالدّين عطّارنيشابوري » معروف به« شيخ عطّار» از مشاهير عرفا و شعراي نام‏آور ايران ديده به جهان گشود. برخي زادگاه وي را همدان و بعضي قريه كَدْكَن از توابع نيشابور ذكركرده‎اند. عطار به سبب بلاغت، فصاحت و علم بسيارش در ميان علما و دانشمندان آن روزگار به شيخُُ الاولياء و كشافُ المَعارف وَ الْاَسرار موصوف شده بود. او همانند پدرش شغل عطاري داشت و درطب نيز از مهارتهاي خاص برخوردار بود. او در مداواي بيمارانش از شيوه مجدالدين بغدادي كه طبيب حاذق و برجسته‏اي به شمار مي‏رفت پيروي مي‏كرد و پس از فراغت از معاجله بيماران به نظم مثنوي مي‏پرداخت. گويند مولوي شاعر عارف نامي نيز در كودكي نزد شيخ عطار رفته با او ديدار كرده بود. اشعار و سروده‎هاي او غالباً پندآموزند. از تأليفات اين شاعر پارسي گوي مي‎توان به 114 و به قولي 190 اثر اشاره كرد كه برخي از مهمترين آثار منظوم و منثور او «اِخوانُ الصَّفا، اسرارنامه، تذكرة الاولياء، مِفتاحُ الفُتوح، لِسانُ الغَيب، مظهرُالعَجايِب و منطقُ الطِّير» مي‏‎‏باشند.

     

     اِبن صَيفي فقيه، شاعر، اديب و لغت شناس بغدادي درگذشت.

    6 شعبان 574 - اِبن صَيفي فقيه، شاعر، اديب و لغت شناس بغدادي درگذشت. ازابن صيفي رساله هايي چند باقيست. او بويژه درلغت شناسي عرب ازآگاهترين مردم زمان خود بشمارمي رفت و دراين زمينه رساله هاي متعدد دارد.

     

    حاج ميرزا ابراهيم خويي معروف به شهيد آذربايجاني به شهادت رسيد

    6 شعبان 1325 - حاج ميرزا ابراهيم خويي معروف به شهيد آذربايجاني به شهادت رسيد. ابراهيم خويي ازدانشمندان مبارزجهان تشيع به شمارمي رفت و درعلوم اسلامي بويژه حكمت سرآمد علماي عصرخود بود. حاج ميرزا ابراهيم خويي مبارزي خستگي ناپذير در راه ظلم ستيزي و آزاديخواهي بود و عاقبت درزمان نهضت مشروطيت درمنزلش با گلوله مستبدان به شهادت رسيد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    35

    اهواز

    29
    45

    تبريز

    20
    32

    شيراز

    22
    36

    مشهد

    18
    35

    بندرعباس

    31
    36

    کرمان

    19
    35

    اصفهان

    18
    36

    يزد

    26
    38

    کرمانشاه

    18
    36

    اراک

    18
    32

    رشت

    22
    28

    دبی

    33
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1265 تومان
    934 تومان
    1865 تومان
    815 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    166000 تومان
    77200 تومان
    43000 تومان
    151800 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.08

    اذان مغرب : 19.06

    اذان صبح فردا : 3.57

    طلوع آفتاب فردا : 5.27

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    World Soccer 
    آگوست 2007


    جديدترين شماره از ماهنامه
    World Soccer

    تاریخ انتشار: آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 97
    حجم فایل: 22 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    موشک هوایی متصل به Usb
     

    آیا دوست دارید در حالیکه با کامپیوتر خود در حال کار کردن هستید به طرف مزاحمان و اطرافیان موشک پرتاب کنید؟ شما می توانید با نرم افزار موجود جهت موشک ها را بعد از انتخاب هدف از پایین به بالا و حرکات دورانی تنظیم کنید و با فشار دادن دکمه FIRE یکی از آن ها همراه با صدای واقعی که همزمان پخش می شود شلیک می شود. برد این موشک ها 3 متر است و از Foam ( اسفنج ) ساخته شده اند در نتیجه هیچگونه خطری را در پی نخواهند داشت! قیمت این محصول 25 پوند (تقریبا 50$) است.
    منبع
     

    کفش اسکیت سه حالته
     

    یکی از نرمش های مفرح که در کلیه فصول سال طرفدار دارد ورزش اسکیت است. اگر تابستان باشد بر روی آب و یا سطوح صافی نظیر آسفالت و اگر زمستان باشد بر روی برف بسیار لذت بخش است. اما معمولا شما مجبور هستید که برای هر فصل کفش مناسب را فراهم کنید و شاید آن را زیاد مقرون به صرفه ندانید. RipStik  یک کفش اسکیت سه حالته است که برای حرکت بر روی 3 نوع سطح آب- چمن - سطوح لغزندهای نظیر یخ به صورت همزمان طراحی شده است. علاوه بر امکان اتصال دو جفت به یکدیگر ظرافت طراحی به گونه ایست که میتواند چرخش با زوایای متفاوت را نیز امانپذیر سازد. سطح رویه آن از جنس آلومینیوم به جهت سبک بودن و تسهیل در حرکت انتخاب شده است. تنها با 20 دلار میتوانید کفش اسکیت خود را برای کلیه فصول سال خریداری کنید.
     منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    ماهيت تكنولوژی و هنر تكنولوژيك
     


    یادبود: محمد مددپور
    تعداد صفحات: 1384
    قيمت: 2200 تومان
    شابک: 9 ـ 971 ـ 471 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: اين كتاب، به صورت نظري به ماهيت تكنولوژي و هنر تكنولوژيك مي‌پردازد كه نظري است در حوزة تكنولوژي اطلاعات. كتاب حضار، در يك مقدمه علمي، چهار فصل و كلام آخر به پايان برده شده است كه به دو راه تكنيكي و معنوي فراروي ما پرداخته است. چهار فصل كتاب به صورت كلي، نقدي است به صنعت هنر تكنولوژيك كه به جاي پرداختن به روح هنري و نقبي به هنر كه برخواسته از جهان ناسوتي و لاهوتي است، به جهان مادي و سرمايه‌داري بسنده شده است. آنچه از هنر در عصر تكنولوژيك مانده است، كاريكاتوري است از هنر اصيل و واقعي‌اي كه بيشتر به وارونگي هنري مي‌ماند. مددپور هنر را اصيل و خدايي مي‌خواهد و باور دارد كه روح سرمايه‌داري و هنر صنعتي، هنر را اقتصادي، بازاري و كالايي مي‌كند، آنچه به جا مي‌ماند، جز برهنگي هنري نيست.
    فصل اول كتاب به ماهيت تكنولوژي از نظر فلسفي و علمي به هنر مي‌پردازد و بنياد حضوري و مابعدالطبيعي تكنولوژي را به بحث مي‌گيرد و از اصول تكنيكي، انتقال تكنولوژي به معني فلسفي، آشفتگي انتقال تكنولوژي كاربردي به كشورهاي غير تكنولوژيك مي‌گويد. در فصل دوم به تجلي وجود در نظام تكنيك و نظام معنوي مي‌پردازد كه هنر و صنعت قديم و جديد، مابعدالطبيعة هنر تكنولوژيك، انديشه انتقادي پرپر حافظ نظام تكنيك و غربزدگي از بحث اصلي آن است. در فصل سوم به مابعدالطبيعة سينما، هنر تكنولوژيك مي‌پردازد كه تكنولوژي نحوي انكشاف حقيقت، وارستگي از عالم تكنيك، تكنيك ـ هنر سينما، ولايت، صورت انكشاف حقيقت از بحث اصلي آن است.
    فصل چهارم به اطلاعات و تكنولوژي اطلاعاتي مي‌پردازد كه تكنولوژي اطلاعاتي رسانه‌هاي گروهي، تكنولوژي اطلاعاتي تحقيقاتي ـ علمي، اطلاع به ايران از اهم بحث اين فصل است. در كلام آخر وي به دو راه تكنيكي و معنوي مي‌رسد كه آن را فرا روي خوانندگان مي‌گذارد، كه به حقيقت هنر پي برده و از صنعتي شدن هنر به معناي كالايي دوري گزيده شود.
    در متن كتاب دربارة هنر، چنين آمده است: ما نبايد تسليم همان نسبتي شويم كه بين بشر جديد و تكنولوژي وجود دارد. تسخير جوهر تمدن جديد غرب در گروه همين تغيير نسبت است، وگرنه، گزينش، آن‌سان كه ما انتظار داريم امكان‌پذير نخواهد بود.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    پرواز را به خاطر بسپار،
    ما داريم سقوط مي‌كنيم 

     

    - به اطلاع هموطنان عزيز مي‌رساند از آنجا كه اكثر پروازها در كشور با خير و خوشي به سقوط منتهي مي‌شود، شركت ابن‌الوقت و شركا براي جلوگيري از خسارات احتمالي به شهروندان اقدام به وارد نمودن تعداد محدودي ضدهوايي و موشك‌هاي سام‌هفت نموده تا شهروندان محترم آن را در پشت‌بام خود نصب و به محض نزديك شدن هواپيما به اطراف محل مسكوني از سقوط آن به روي منزل خود جلوگيري نمايند. لطفاً جهت ثبت‌نام با شماره‌هاي ما تماس بگيريد.
    - «كافورگشت» به مناسبت سال نو برگزار مي‌كند: تور بزرگ سياحتي ايران‌گردي... با تورهاي ما براي هميشه جاودانه شويد. بليت رفت بدون برگشت با قيمت استثنائي... ترانسفر و اقامت در هتل ده ستاره بهشت زهرا بعد از پرواز... صبحانه، نهار، شام در جوار ملكوتي ملك‌الموت.
    - مسافرين محترم پرواز شماره 777 لطفاً با در دست داشتن كارت پرواز و وصيت‌نامه و پوشيدن كفن به سالن پرواز مراجعه فرمايند.
    - امروز در فرهنگستان زبان فارسي، بحث تندي در مورد جايگزيني واژه‌ي «سقوط‌گاه» به جاي «فرودگاه» اتفاق افتاد.
    - انا لله و انا اليه راجعون، خدايا با نام تو آغاز مي‌كنيم و با نام تو سفر آخرمان را به پايان مي‌بريم. مسافرين محترم پرواز 777 من خلبان يكم جان‌سيرنژاد از طرف خودم و شركت خدمات هوايي Iran End Air و خدمه هواپيما پرواز آخر خوشي را برايتان آرزومندم.
    دماي فعلي در خارج هواپيما 15 درجه هست و ما پيشاپيش كولرها را روشن كرده تا دما به چند درجه سانتيگراد زير صفر برسد و از فريز شدن خود قبل از مرگ لذت ببريد.
    این قسمت های جالبش بود. اصل مطلب رو در اینجا می تونید ببینید.

    يک طنزپرداز ايرلندي در يک برنامه تلويزيوني از روي يک متن قديمي خواند: وقتي سرما رود بزرگ را ببندد [اشاره به يخنبدان ولگا در مسکو] و خرس بزرگ از خواب بر نخيزد [ اشاره به اغماي شارون] و ماهي بزرگ راه خانه خود را گم کند [اشاره به حضور نهنگي براي اولين بار در رودخانه تيمس لندن] و مرغابي در قفس غارغار کند [اشاره به فريادهاي صدام در دادگاه بغداد] بايد در انتظار خبرهاي ناگوار بود.

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    چگونه سر كار جدي تلقي شويم؟
     

    اگر می خواهید در محل کار همه به شما احترام بگذارند و عقاید و ایده هایتان را بپذیرند، باید اطمینان حاصل کنید که اطرافیانتان شما را جدی تلقی می کنند. خوب می دانید که دست یافتن به چنین موقعیتی نیازمند تلاش بسیار، صداقت، و راستی است. در این جا راهکارهایی به شما پیشنهاد میکنیم که با استفاده از آنها می توانید در کارتان از همه جلو بیفتید.

    1. بله قربان گو نباشید
    افراد بادمجان دور قاب چین و بله قربان گو خیلی زود چهره ی واقعیشان هویدا میشود. آنچه از بله قربان گویی نصیب شما می شود، کوتاه مدت، ناپایدار و توخالی است. اگر با چیزی مخالفت دارید، باید افکار و دیدگاه هایتان را بدون ترس از چیزی ابراز کنید. اما به خاطر داشته باشید، استدلالات خود را سنجیده و منطقی بیان کنید و همیشه به عقاید و دیدگاه های دیگران احترام بگذارید.

    2. خوب صحبت کنید
    بله، بعضی رئیس ها دستشان رو شده است، اما هنوز مورد احترام هستند. این به خاطر این است که شخصیتی منحصر به فرد دارند و می توانند از زیر آن شانه خالی کنند—فکر نکنید شما هم می توانید! برای صحبت کردن همیشه از زبانی مودبانه استفاده کنید. بدون هیچگونه از این شاخه به آن شاخه پریدن صحبتتان را رک و راست بزنید.
    اما توجه داشته باشید که نباید به هیچ وجه وسط صحبت دیگران بپرید و نیازی نیست که همهی افکارتان را بر زبان بیاورید. به جای این به حرف ها و عقاید دیگران گوش کنید و نظریات آنها را در نظر گیرید. لازم نیست سریعاً به پاسخ های دیگران جواب بدهید، قبل از حرف زدن حتماً تک تک کلماتتان را بررسی کنید و بعد به زبان آورید.

    3. وقت شناس باشید
    اگر همیشه همه را منتظر خود نگاه دارید، کم کم احترامتان را از دست خواهید داد. از این گذشته چطور وقتی حتی نمی توانند به سر قرار آمدن شما اطمینان کنند، برای پروژه های بزرگ رویتان حساب کنند؟ با احترام گذاشتن به برنامه ها و وقت دیگران باعث خواهید شد که آنها نیز به شما احترام بگذارند.

    4. تکالیفتان را انجام دهید
    ندانستن یکی از غیر قابل قبول ترین کلمات در دنیای حرفه ای است. اگر ندانید درمورد چه چیزی صحبت میکنید، مطمئناً جدی گرفته نمی شوید. اگر می خواهید روی ایده ها و نظراتتان حساب کنند، باید سعی کنید از همه بااطلاع تر باشید. هیچگاه دست از یاددگیری برندارید و در این زمینه از همه سبقت بگیرید.
    برای سخنرانی هایتان خودتان را از قبل آماده کنید و قبل از اینکه عقیده و ایده ای از خود بروز دهید، حتماً درمورد آن اطلاعات جامع کسب کنید.

    5. سفیری لایق باشید
    اگر از طرف شرکت جایی فرستاده می شوید، در واقع سفیر شرکت شده اید. کدام سفیر اطلاعات محرمانه ی کشورش را برای کشور جدید بازگو می کند؟ اگر می خواهید شرکتتان همیشه بهترین به نظر برسد، شما هم باید بهترین به نظر برسید. درمورد کارفرمای خود با تحسین و غرور صحبت کنید.

    6. نتیجه نشان دهید
    سخنگویان بزرگ در اول سخنرانی تاثیر می گذارند، اما این تاثیر مثبت را فقط تازمانی می توانند نگاه دارند که سخنرانیشان نیز جالب توجه باشد.اگر به توانایی هایتان ایمان دارید، پس نترسید و روی آنها کار کنید. گفته های خود را با عمل همراه کنید. هرچه می توانید کمتر قول دهید و سعی کنید بیشتر عمل کنید. افرادی که بالاتر از گفته هایشان عمل می کنند همیشه مورد احترام و تحسین هستند.

    7. لاف نزنید
    ممکن است کارهای زیادی انجام داده باشید، اما از خود تعریف نکنید. بگذارید سایرین ارزشهای شما را کشف کرده و تحسینتان کنند. اگر بواهید از خود و دستاوردهایتان تعریف کنید، فقط دشمنی سایرین را به خود جلب خواهید کرد.

    8. خونسردی خود را حفظ کنید
    رهبران بزرگ افرادی هستند که در زمان های استرس و فشار زیاد، قادرند خونسردی خود را حفظ کنند. در این مواقع باید عزمتان را جزم کنید و به دنبال راه حل باشید. هر اتفاقی هم که بیفتد نباید عصبانی شده و کنترلتان را از دست بدهید. فقط خونسردیتان را حفظ کنید تا بتوانید اداره ی امور را در دست داشته باشید.

    9. خوب لباس بپوشید
    از آنجا معمولاً افراد تا حد زیادی از روی ظاهر درمورد افراد قضاوت می کنند، کیفیت لباس های شما نقشی اساسی در قضاوت دیگران خواهد داشت. از سیستم لباس پوشیدن شرکتتان اطاعت کرده، اما آن را به بهترین نوع تن کنید. سعی کنید همیشه تمیز و منظم باشید. حتی اگر شرکتتان با پوشیدن شلوارک و سندل مخالفتی نمیکند، اما شما استاندارد بالاتر را انتخاب کنید.

    10. مراقب نوشیدنتان باشید
    حتی در مهمانی های شرکت که برای رفاه و سرگرمی کارمندان برگزار می شود، از نوشيدن مشروبات الكلي خود داري كنيد.

    11. زندگی خصوصیتان را خصوصی نگاه دارید
    شما به شرکت آمده اید که کار کنید نه روانشناسی. اگر بخواهید زندگی خصوصیتان را برای همه افشا کنید، مطمئناً قادر نخواهید بود تصویری جدی از خودتان در ذهن آنها ایجاد کنید. تا می توانید سعی کنید درمورد موضوعات زیر در اداره با کسی گفتگو نکنید:
    مذهب
    سیاست
    مشکلات در روابط
    سکس
    آخر هفته ی شما با دوستانتان
    همچنین اگر با کسی در شرکت زد و خورد دارید، دلیل نمی شود که در این رابطه با همه ی کارکنان شرکت گفتگو کنید. سعی کنید موضوع را به طور محرمانه با کارفرما یا خود شخص مطرح کنید.

    12. لاس نزنید
    تا می توانید سعی کنید از لاس زدن با همکاران خود خودداری کنید. علاقه ای که به نظر شما ممکن است خیلی معصومانه بیاید، از نظر دیگران اینطور نیست و تصویر ذهنی بدی از شما ایجاد خواهد کرد. از نظر دادن درمورد ظاهر همکارانتان هم خودداری کنید، چون ممکن است بعضی افراد خوششان نیاید.

    جدی باشید تا جدی گرفته شوید
    با نکات این مقاله فهمیدید که چطور نکاتی بسیار ریز می تواند احترام بیشتری برای شما کسب کند. احترام بیشتر هم باعث خواهد شد دیگران شما را جدی تلقی کنند. احترام دیدن، در نتیجه ی احترام گذاشتن به دیگران و جدیت در کار به وجود می آید.

    پس جدی باشید تا دیگران جدیتان بگیرند!
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    آشنایی با تکنولوژی و اصطلاحات صوتی و تصویری

    (قسمت سوم)


    آشنایی با اصطلاحات صوتی و تصویری

    درباره codec

    از مزاياي يه Codec علاوه بر فشرده سازي فوق العاده و همينطور كيفيت قابل قبول نسبت به فيلم Uncompressed ، عمومي بودنش هم هست .
    يک مثال:
    مثلا كارت يكي از دستگاهها به نام Canopus NX اصلا براي سري DV/HD ساخته شده . و جالبه كه اين شركتها از Codec هاي خودشون استفاده مي كنند.
    در نظر بگيريد كه كيفيت به هيچ وجه نبايد بياد پايين ، يا اگر ميآد پايين در حد كمتر از 3 يا 4 درصد باشه كه محسوس نباشه ، اما حجم بايد نسبت به Uncompressed كمتر باشه . براي همين مثلا ما هيچ وقت از Codec ي مثل H.264 استفاده نمي كنيم . و از كدك هاي خود شركت كه مثلا با نام Canopus HQ هستش استفاده مي كنيم . دليلش هم واضحه . چون خروجي كارمون ، قراره روي Tape باشه و اصلا نيازي نيست از Codec ي استفاده كنيم كه همه بتونن فيلم رو باهاش ببينن .
    همه اينها رو گفتم كه H.264 نه تنها كدك بسيار مناسبي هستش بلكه Public بودنش بزرگترين مزيتشه .  وگرنه كدك هاي نظير H.264 وجود دارند اما عمومي نيستند .
    اين بحث نه تنها درباره Mpeg4 هستش بلكه توي Avi و نظاير اون هم وجود داره . مثلا شما ببينيد كه divX چقدر كدك محبوبيه و ديگه الان تقريبا حالت عمومي پيدا كرده براي همه ، اما مثلا On2 كه اصلا Macromedia براي Flash Pro 8.0 با اين شركت قرارداد بست و On2 Vp6 رو براي خروجي فيلمهاي Flash يا همون FLV در نظر گرفت ، حالت عمومي نداره .
    يعني با اينكه مثلا On2 VP7 يكي از بهترين كدك هاست كه حتي خودش رو رقيب H.264 يا حتي بهتر از اون مي دونه اما به دليل عمومي نبودنش ، قشر كمتري نسبت به DivX يا H.264 ازش استفاده مي كنند .

    اين درباره On2 Vp7 :
    http://www.on2.com/technology/vp7
    http://www.on2.com/technology/on2-difference

    High Definition
    HD یعنی چی؟

    HD که از High Definition میاد بمعنی وضوح یا تفکیک بالاست! این اسم رو گذاشتن چون نسبت به تصاویر معمولی (SD یا همون Standard Definition) وضوح بیشتری داره!
    خب این وضوح بیشتر یعنی چی؟ یعنی Resolution! یعنی تعداد پیکسلهای موجود در یک فضای مشخص! خب مسلما تو یه فضای معلوم هرچی pixel ها بیشتر باشه، شما تصویر رو با جزئیات بیشتری میبینین !

    HD

    HD کجاست؟
    HD قراره در چند جهت رشد پیدا کنه...
    اولیش در زمینه Home Video هستش که توسط Blu-Ray و HDDVD که دو فرمت اختراع شده توسط Sony و Toshiba هستن، گسترش پیدا میکنن! این دو جایگزین Home Video فعلی یعنی DVD خواهند بود! (در حال حاظر حدودا ماهی ۲۰ عنوان جدید برای Blu-Ray و ۵۰ عنوان جدید برای HDDVD به بازار عرضه میشه!)
    دومین زمینه، HDTV هستش! یعنی Broadcasting تصاویر کانالهای تلویزیونی بصورت HD! که البته مستلزم داشتن تجهیزات لازم مثل HD Reciever و HD Ready TV هستش... همین الان کانالهای زیادی از کانالهای آمریکا و ژاپن HD هستن... که میشه به abc / ESPN / MSNBC / NHK / Tokyo-TV و ... اشاره کرد!
    سومین زمینه، HD Gaming هستش! نسل هفتم کنسولهای بازی که عبارتند از XBOX 360 و Playstation 3 هر دو پشتیبانی  HD دارن و شما اگه  تلوزیونی داشته باشین که  اچ دی باشه، میتونین بازیهای این دو کنسول رو بصورت HD انجام بدین!
    چهارمین زمینه اصلی، HD Recording هستش که بواسطه HD Camcoder ها انجام میشه! درحال حاظر مثلا Sony در ایران ۳مدل Handycam عرضه کرده که قابلیت ضبط بصورت HD دارن! و شما میتونین خاطرات و فیلمهای شخصیتون رو با کیفیت HD ضبط کنین و توی HD Ready TV خودتون با بالاترین کیفیت و جزئیات ممکن، تماشا کنین!

    خب... برخلاف DVD که یه استاندارد واحد یود، HD چند استاندارد مختلف داره که تفاوتشون در Resolution تصویر و Progressive/Intelace بودن هستش! درواقع هر تصویری که از DVD رزولوشنش بیشتر باشه،‌ بنوعی HD بحساب میاد! ولی خب درجه های مختلفی دارن!
    استانداردهای معمول HD اینا هستن:
    480i/480p/576p/720p/1080i/1080p
    که البته عملا چون ۳تای اول همون DV هستن، HD های کاربردی خلاصه میشن به این ۳ تا:
    720p/1080i/1080p
    اما اینا یعنی چی؟
    وجود i یا p در هرکدوم از این استانداردها، بمعنی Interlace بودن یا Progressive بودن تصویره!‌  یه نکته ای که خیلی ها قبول ندارن ولی شدیدا حقیقت داره، اینه که P بودن تصویر بر رزولوشنش ارجحیت داره! یعنی 720p خیلی خیلی بهتر از 1080i هستش! از لحاظ کیفیت چیزی که به چشم میاد!
    اما عدد هر استاندارد یعنی چی؟ عدد هر استاندارد، نشون دهنده تعداد پیکسلهای موجود در عرض تصویره! یعنی 720 تصویریه که عرضش (Y) برابر 720 پیکسل هستش!
    اما طولش چی؟ طول رو هیچوقت نمیدن! طول بر حسب نسبت تصویر و عرض محاسبه میشه! یعنی اگه شما 720 پیکسل در عرض داری و نسبت طول به عرض تصویر (Aspec Ratio) برابر 16:9هستش، یعنی به ازای هر 9 پیکسل در عرض، شما 16 پیکسل در طول دارین! پس نهایتا برای 720 پیکسل، 1280 پیکسل در طول حساب میشه! حالا مثلا برای 1080i با Aspec Ratio برابر 16:9 چقدر میشه رزولوشن نهایی؟ 1920x1080!
    اینم یه مقایسه کلی بین DV و انواع HD!

    hd & dv

    الان اکثر تلویزیون های LCD تو بازار حداکثر تا 720p رو ساپورت میکنن و رزولوشنشون 1366x768 هستش (Sony BRAVIA - Samsung R/N/M Series) و یه مدل هم Samsung آمده که 1080p که بقولی همون Full HD باشه رو ساپورت میکنه! (Samsung F Series)


    samsung HDTV

    HDCP
    High-Bandwidth Digital Content Protection یا همون HDCP یک نوع تکنولوژی مقابله با کپی رایت هستش!
    این تکنولوژي فعلا فقط توسط DVI-D و HDMI منتقل میشه و باقی اتصالاتی که به نوعی میتونن HD باشن (D-SUB / Component Video) توانایی استفاده از این تکنولوژی رو ندارن!
    خب اما دقیقا چیکار میکنه؟
    کارش اینه که کپی رایت تصویر همراه با خود تصویره! یعنی فرض کن شما یه Blu-Ray Player داری! از اونور هم یه ‌Blu-Ray Recorder داری! میخوای این دو تا رو با HDMI بهم متصل کنی و فیلمت رو بدون کوچکترین افت کیفیت کپی کنی! اینجاست که Blu-Ray Recorder پیغام میده این تصویری که دارم دریافت میکنم HDCP Enabled هستش و اجازه ضبط کردن نداری!
    خلاصه اش میشه اطلاعاتی که همراه تصویر منتقل میشه تا وضعیت کپی رایت تصویر ارسالی رو مشخص کنه!
    حالا مثلا شما میری 8800GTX بخری، روش نوشته HDCP Support!! یعنی چی؟ یعنی این VGA از HDCP پشتیبانی میکنه! یعنی شما اگه BD-ROM داشته باشی و بخوای Blu-Ray بزاری ببینی، و خب فیلمش کپی رایت داشته باشه، کارت گرافیک شما از پس این قضیه بر میاد که سیکنال تصویر رو جدا کنه و بفرسته به مانیتور! این میشه HDCP Support !
    از اونور، ماینتور ها و TV هایی هستن که HDCP Support هستن! یعنی اینا میتونن مستقیم به منبع HD شما وصل شن و تصاویری که HDCP Enable هستن رو هم پخش کنن!
    اگر مطلب قبلی HD Display رو خوانده باشی، یکی از بزرگترین مشکلات Dell 2407 پشتیبانی نکردن از HDCP توی 1080p هستش! یعنی شما تصویر 1080p روی DVI-D بهش بده که HDCP داشته باشه، هیچی نمیگیری از Dell 2407 !!

    Advanced Access Content System) AACS)
    سيستم محافظتي ( يا شايد همون امنيتي ) كه براي اين ديسكهاي Blu ray و HD DVD در نظر گرفته شده Advanced Access Content System) AACS) هست كه جايگزين CSS در مورد DVD ها شده ... بهرحال اين محتوا توسط Disney, Intel, Microsoft, Matsushita, Warner Brothers, IBM, Toshiba, Sony توسعه پيدا كرده است ... و بطور كلي به اين صورت هست كه براي هر پلير كد و يه decryption Keys توسط اونهايي كه مجوز اعطا ميكنن تعريف شده و توسط ديسكها كه خودشون مجهز به AACS هستند تاييد ميشن .... حالا اگه يكي بياد اين كدها رو پخش كنه AACS اين قابليت رو داره كه اونها رو تشخيص بده و مسدودشون كنه و در ديسكهاي بعدي قادر به اجرا كردن نباشن و حدس ميزنم كه اگه كسي بخواد كپي كنه اطلاعات مربوط به كدها و AACS كپي نخواهند شد و ديسكي كه اين اطلاعات رو نداشته باشه باز بلا استفادس...
    البته سورس كدهايي كه تحت جاوا نوشته شده قادر به كپي برداري كرده اما براي جلوگيري از ين روند در تاريخ 31/1/2007 محتواي جديد AACS جايگزين نسخه اي كه در April 2005 به عنوان استاندارد AACS پذيرفته شده بود .

    ادامه دارد...

    در مطلب بعدی به Contrast & Brightness  و دیگر اصطلاحات تصویری می پردازیم
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد


    رازي كه پنتاگون مي‌خواهد شما ندانيد 

     

    نويسنده: رابرت فريمن
     


     

    طرح بلندپروازانه دفاع ملي موشكي آمريكا كه از سوي پنتاگون و با هدف مقابله با حملات كشورهاي ديگر طراحي و اجرا گرديده است با مخالفت‌هاي گسترده داخلي و خارجي روبه‌رو شده است. در اين طرح ضمن استقرار موشك‌هايي در خاك آمريكا، كليه موشك‌هاي بالستيك، پرتاب شده به سوي اهدافي در خاك ايالات متحده ره‌گيري و منهدم مي‌گردد. برنده اصلي اين طرح كه تاكنون صدها ميليارد دلار براي آن هزينه شده و پيش‌بيني مي‌شود كه در مجموع يك تريليون دلار هزينه خواهد داشت، ابرشركت‌هايي هستند كه در سايه اين پروژه، سودهاي هنگفتي به دست خواهند آورد. نويسنده اين مقابله با بررسي ابعاد مختلف اين طرح و كارايي احتمالي آن در صورت مواجهه با تهديدي واقعي، معتقد است كه مردم آمريكا در نهايت بازنده اصلي چنين طرح‌هاي بلندپروازانه و بي‌فايده‌اي هستند.
    يك راز كوچك در مورد دفاع ملي موشكي ايالات متحده وجود دارد كه پنتاگون نمي‌خواهند شما آن را بدانيد. راز اين است: سيستم كنوني دفاع موشكي از پايه معيوب است". اين وضعيت نه تنها از بعد تكنولوژيكي ،‌بلكه از لحاظ منطق و مفهوم وجود دارد. چرا كه اين سيستم نبايد بنا مي گرديد حتي نبايد اين پروژه آغاز مي‌شد و نظير جنگ ما در عراق ،‌ اگر اين سيستم به كار گرفته شود ايالات متحده بي‌دفاع‌تر و خطرپذيرتر از وضعيتي خواهد بود كه اصولا اين سيستم وجود خارجي نداشت. اجازه بدهيد كه بيشتر در اين مورد بينديشيم .اصولا ايده دفاع ملي موشكي، ايده خوبي است يا خير؟ و نظير هر سيستم پيچيده ديگر كه بايد چهار مرحله توجيه فني و عملي را بگذارند. آيا اصولا اين آزمون‌ها ضروري‌اند؟ و آيا اين سيستم دفاعي، كارايي خواهد داشت؟‌ و آيا جايگزين‌هاي ديگري براي آن وجود دارد؟ و آيا منافع آن بيش از معايب آن است؟ اين موارد نكاتي ساده اما بسيار حايز اهميت هستند. مشكل سيستم دفاعي موشكي اين است كه اين سيستم در همه اين چهار مرحله شكست خواهد خورد.
    اينك به اين نكات توجه نماييد:

    الف) آيا اين سيستم دفاع ملي موشكي ضروري است؟
    به خاطر داشته باشيد كه اين طرح بلندپروازانه، براي دفاع از امريكا در برابر پرتاب موشك‌هاي اتمي دولت‌هاي محور شرارت ايجاد شده است. اما اين طرح از ريشه مضحك است چرا كه حتي تصور اين حرف‌ها هم به سختي ممكن است . همچنين بايد دانست كه چهار كشور مورد نظر دولت امريكا (يعني كره شمالي ، سوريه، ايران و عراق) اصولا فاقد موشك‌هاي بالستيك هستند. اين سناريو در سال 1997 ميلادي طراحي شده بود كه بر مبناي آن ، كره شمالي در 8 سال آينده به اين موشك‌ها دست مي‌يافت. اما برنامه توسعه موشكي اين كشور، دو سال قبل از آن يعني سال 1995 ميلادي متوقف شده بود. به علاوه، درحالي كه كره شمالي توافقاتي با كره جنوبي به دست‌آورده، اما طرح دفاع موشكي همچنان تداوم يافته و بدون هيچ تغييري دنبال شده است.
    ساير اين دولت‌هاي محور شرارت چه وضعيتي دارند؟ عراق كه با اشغال نظامي روبه رو شده و ديگر تهديدي عليه هيچ كس به جز سربازان بي‌دفاع ارتش امريكا محسوب نمي‌شود. ايران نيز داراي موشك‌هاي بالستيك و هسته‌اي نيست. همچنين ليبي حتي از ساخت يك ساعت معمولي كه بتواند همتراز با دقت مورد نياز در ساخت يك موشك بين قاره‌اي به كار رود ناتوان است. لذا حتي صحبت از دارا بودن موشك‌هايي كه بتواند نقاطي در چند هزار مايلي را مورد هدف قرار دهد بي‌معني مي‌باشد.

    ب) آيا اين سيستم داراي كارايي مورد نظر پنتاگون خواهد بود؟
    آزمون‌هايي كه تاكنون انجام شده است، بيش از آنكه با ارزش باشند، وضعيتي طنز‌آميز داشته‌اند. چرا كه بيشتر اين آزمايش‌ها باشكست روبه‌رو شده‌اند. البته بعدها دست‌اندركاران يكي از پروژه‌ها اعتراف نمودند كه براي دستكاري نتايج، تحت فشار بوده‌اند. به علاوه در آزمايش‌هاي اخير هدف مورد نظر، يك دستگاه فرستنده ردياب بوده است كه مسير حركت خود را اعلام مي‌كند. بدين ترتيب تنها يك قاطر كور قادر به يافتن اين هدف ها نخواهد بود. بايد دانست كه مشكلات مربوط به كارايي اين سيستم در چهار گروه قابل ذكر است:
    نكته اول اينكه ، اصولا هدف قرار دادن يك گلوله با يك گلوله ديگر، كاري بسيار مشكل و تاحدودي غيرعملي است. در واقع بايد دانست كه اين موشك‌ها با سرعتي 10 برابر يك گلوله معمولي، به سوي مقصد پرتاب مي‌شوند.
    نكته دوم نيز به آزمون‌هاي انجام شده باز مي‌گردد، چرا كه در يك سيستم كارا و عملياتي دفاع موشكي كه بزرگ‌ترين ماشين ساخته شده بشر تاكنون است، ميليون‌ها قطعه و صدها ميليون كد رايانه‌اي وجود دارد كه ميليون‌ها مايل از فضاي پيرامون زمين را در بر مي‌گيرد. به علاوه، اين سيستم بايد كاملا دقيق بوده و به صورتي موفق عمل نمايد اما سيستم كنوني، هيچ گاه در يك جهان واقعي در مورد آزمايش قرار نگرفته است.
    در مورد اين مساله كمي بيشتر بيانديشيد. آيا شما نيز سيستم حسابداري شركت خود را بدين گونه مديريت مي‌كنيد؟ و آيا شما همه صورت‌ حساب‌هاي مربوط به يك هزينه را با چشماني بسته پرداخت مي‌كنيد؟ و آيا شما بايد همه هزينه‌هاي مربوط به سيستمي را كه تاكنون هرگز در دنياي واقعي آزمون نشده بپردازيد؟
    سومين نكته نيز اين است كه اين سيستم فاقد توانايي در تشخيص ميان اهداف واقعي و اهداف گمراه‌كننده است. اما كاملا واضح است كه پرتاب اين موشك‌هاي گمراه كننده ، بسيار ارزان‌تر و ساده‌تر از منهدم كردن اين اهداف خواهد بود. لذا در رويارويي دو سيستم تهاجمي و تدافعي، پيروزي كشور مدافع، بسيار مشكل است. هر چند شكست فاجعه‌آميز اين دفاع موشكي، از هم اكنون قابل پيش‌بيني است. اما آخرين و مهم‌ترين مشكل اين است كه يك بمب قرارداده شده در بخش باريك كشتي و يا در بخش تحتاني يك كاميون، مي‌تواند كل اين سيستم را فلج كند. اين روشي است كه يك مهاجم واقعي مي‌تواند از آن بهره بگيرد. (به حوادث 11 سپتامبر توجه كنيد) اين روشي ساده‌تر ، سريع‌تر ،‌كم‌هزينه‌تر ،موفقيت‌آميزتر و عاقلانه‌تر در مقايسه با استفاده از موشك‌هاي بين قاره‌اي است كه گازهاي فراواني نيز از انتهاي آن خارج مي‌شود؛ چرا كه سيستم دفاعي موشكي ما در برابر اين گونه حملات كاملا ناكار است به علاوه اين روش نيازي به كار پيچيده مهندسي و سرمايه‌گذاري هنگفت مالي ندارد.

    ج) آيا جايگزين‌هاي بهتري براي اين سيستم دفاع موشكي وجود دارد؟
    پيش‌بيني‌هاي محافظه‌كارانه‌تر نشان مي‌دهد كه استقرار اين سيستم، صدها ميليارد دلار هزينه دارد(90 ميليارد دلار تاكنون در اين بخش هزينه گرديده و ما هنوز نتوانسته‌ايم بهره‌برداري از اين سيستم را آغاز كنيم.) منتقدان اين سيستم معتقدند كه استقرار كامل اين سيستم، به هزينه‌اي معادل يك تريليون دلار نيازمند خواهد بود. اگر هم به تاريخچه ولخرجي‌هاي پرهزينه پنتاگون نگاهي بياندازيد،دلايل خوبي وجود دارد كه اين پيش‌بيني دور از واقع نيست. (خريد چكش‌هاي 700 دلاري براي استفاده سربازان در مناطق جنگي از سوي پنتاگون در چند سال پيش را بسياري از ما به خاطر داريم.)
    استفاده مناسب از اين بودجه‌ يك تريليون دلاري مي‌تواند بخش مهمي از بدهي ملي كنوني 7 تريليون‌دلاري دولت ما را پرداخت كند. همچنين مي‌تواند با اين بودجه، در برابر كشورهاي محور شرارت، علاوه بر پرداخت مشوق‌هاي مناسب مالي در جهت متوقف كردن برنامه‌هاي توسعه موشكي ،‌كشتي‌هاي جنگي نيروي دريايي ايالات متحده را نيز به صورت دايمي در سواحل اين دولت‌ها، مستقر نموده تا همه موشك‌هاي شليك شده از خاك اين كشورها را هدف قرار دهند. به علاوه امكان ارايه كمك‌هاي اقتصادي دولت امريكا جهت توسعه اين كشورها نيز در كنار امكان دستيابي آنان به بازار امريكا از جمله ساير راه‌حل ‌هاي ممكن خواهد بود.انجام همه اين اقدامات، هزينه‌اي بسيار كمتر در مقايسه با استقرار سيستم دفاع ملي موشكي، در بر خواهد داشت. مطمئنا اين راهكارها اثر بخش‌تر نيز خواهند بود. به ويژه اينكه همان طور كه دولت كره شمالي بارها اعلام نموده است، در صورت كمك‌هاي مالي و فني دولت ما، از برنامه‌هاي مربوط به توسعه سلاح‌هاي هسته‌اي خود چشم پوشي مي‌كند.

    د) در نهايت نيز اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا اين سيستم منافعي بيش از مضرات آن خواهد داشت؟
    پاسخ به اين سوال مي‌تواند به مهم‌ترين شاخص سنجش موفقيت‌ سيستم دفاعي ملي موشكي ايالات متحده تبديل شود. چرا كه استقرار كامل اين سيستم، منجر به نابودي كليه فعاليت‌هاي پيشين در زمينه كنترل سلاح‌هاي كشتار جمعي در 50 سال اخير خواهد شد.
    به علاوه بر اين سيستم نوين، امريكا به دولتي مهاجم و نابودكننده بدل مي‌شود. دو دولت چين و روسيه اعلام كردند كه در پاسخ به بكارگيري اين سيستم از سوي ارتش امريكا، با افزايش قابليت‌هاي تهاجمي خويش به مقابله خواهند پرداخت. بدين ترتيب، اين كار مي‌تواند به يك مسابقه جهاني در زمينه گسترش تسليحات جنگي به ويژه در منطقه حساس جنوب آسيا منجر شود.
    متحدان اروپايي ما نيز در برابر اين طرح موضع‌گيري كرده‌اند، به ويژه اينكه آنان معتقدند، اين كار دنيا را ناامن‌تر خواهد كرد. رئيس جمهور فرانسه در ديدار خود با رئيس جمهور كشور ما و همزمان با اولين ديدار جرج بوش پس از اروپا، چنين گفته بود: «اين يك دعوت پرهزينه به گسترش تسليحات نظامي است. پاسخ كره شمالي به اشغال عراق نيز بايد مورد توجه شما قرار گيرد چرا كه دولت اين كشور سلاح‌هاي هسته‌اي را به عنوان يك عامل اطمينان‌بخش در برابر تهاجم به سرزمين‌ خويش برگزيده است و اين كار منطقي مي‌باشد.»
    يك منطق مشابه نيز در بخش دفاع موشكي وجود دارد. اگر ايالات متحده خواهان ساخت آن بوده و ديگران معتقدند كه اين كار باعث تهديد امنيت آنهاست، آنان بي‌كار نخواهند نشست و به گسترش زرادخانه هسته‌اي خود مي پردازند تا در برابر اقدامات ايالات متحده به دفاعي موثر دست بزنند؛ لذا سلاح‌هاي هسته‌اي بيشتري در سراسر دنيا و در ميان دولت‌هايي بيشتر، گسترش خواهد يافت كه در مجموع به ناپايداري وضعيت جهان در مقايسه با دوره پيش از استقرار اين سيستم،منجر خواهد گرديد تا اينجا ما با 4 مرحله‌اي آشنا شديم كه براي توجيه فني و اجرايي يك سيستم تسليحاتي ضروري است چرا كه يك سيستم در مرحله اول بايد ضروري ودر مرحله بعد؛ منافعش بيش از معايبش باشد. ما معتقديم كه سيستم كنوني دفاع ملي موشكي ايالات متحده هيچ يك از اين مراحل را با موفقيت طي نخواهد كرد، لذا اين طرح برنامه‌اي خطرناك و بيمار است اما چرا با وجود همه اين مشكلات اين طرح همچنان در حال اجرا است؟
    نكته اول را بايد در اين حقيقت جست‌‍‌وجو كرد كه اصولا اين سيستم به هيچ وجه رويكردي دفاعي نداشته است. حتي مدافعان اين سيستم نيز بيش از ساير مردم از اين امر آگاه هستند. چرا كه از ديرباز "دفاع موشكي" ،‌سيستمي تهاجمي و نه تدافعي بوده است. و در گام بعدي كنترل فضا به عنوان جبهه عملياتي آن برگزيده شده است و هيچ يك از نقاط دنيا از تيررس اين موشك‌ها در امان نخواهد بود. از روزهاي آغازين به وجود آمدن اين ايده كه به عنوان جنگ ستارگان شناخته مي‌شد، قلب دفاع موشكي در اشعه‌هاي ليزر هدايت سلاح‌هاي هسته‌اي قرار داشت. اين سيستم ارايه‌كننده يك طرح پيچيده بود كه بر اساس آن، سلاح‌هاي هسته‌اي ايالات متحده در فضا مستقر مي شد.
    رودي وود روف فيزيكداني كه برنامه‌ اشعه ايكس را در آزمايشگاه "لاورنس ليورمور" مديريت كرد چنين گفته بود: « اگر اشعه ليزر اين قدرت را داشته باشد كه موشك‌هاي دشمن را نابود كند، مطمئنا مي‌تواند اهدافي را در سطح زمين نيز با سرعت و قدرتي بالا منهدم نمايد.»
    براي پافشاري بر اين نكته، به اين خبر كه در وب‌سايت "اخبار فضايي و امنيتي "‌ منتشر گرديده است، توجه كنيد: " مطالعات انجام شده توسط بخشي دفاعي به اين نتيجه رسيده است كه پيش از آنكه سيستم مربوط به ايستگاه‌‌هاي نبرد ليزري به وضعيتي دست يابد كه واقعا در مقابله با موشك‌هاي بالستيكي مفيد باشد، اين سيستم به آن اندازه قدرتمند خواهد بود كه شهرها را در چند دقيقه نابود نمايد.»
    همراه با دكترين راديكال بوش در مورد سياست‌ جنگ‌هاي پيش‌گيرنده، سيستم دفاع ملي موشكي به ايالات متحده اين قدرت را خواهد داد كه به توانايي اجراي اين عمليات‌هاي پيش‌دستانه، دست يابد. چرا كه توانايي يك كشور در انهدام تسليحات نظامي كشوري ديگر، حتي پيش از آنكه از اين سلاح‌ها استفاده كند به معناي دستيابي به قدرتي بلامنازع خواهد بود.
    بدين ترتيب علي‌رغم همه تلاش‌هايي كه تاكنون در جهت ايمن‌تر نمودن دنيا از تهديدات هسته‌اي انجام شده است. استقرار اين سيستم ملي دفاع موشكي به افزايش ريسك اين حملات منتهي خواهد بود. چرا كه نظامي كردن فضا ارزان‌تر، اطمينان بخش‌تر و دقيق‌تر بوده و با موفقيت بيشتري نيز همراه است.
    به‌علاوه، يكي از دلايل منطقي ايجاد اين دفاع موشكي، كمك به رشد مالي كارگزاران صنعتي - نظامي طرف قرارداد با پنتاگون مي‌باشد. به دنبال افول اقتصادي اين ابرشركت‌ها پس از پايان جنگ سرد، در سايه تحقق چنين طرح‌هايي، مطمئنا اين ابرشركت‌ها به منافع مالي قابل توجهي دست خواهند يافت. اين ابرشركت‌ها غول پيكرند. آنها قدرتمندند و ميليون‌ها دلار صرف خريد سياست‌مداران مي‌كنند، همان طور كه ما براي خريدهاي روزمره خويش به يك بقالي مي‌رويم. از ديدگاه آنان، دفاع موشكي، يك سيستم تسليحاتي كامل است . هر چند در واقع، اين مجموعه غيرضروري و ناكارآ بوده و صدها ميليارد دلار هزينه در برداشته است.
    به علاوه، اين كار موجب جهت‌گيري و اقدامات تدافعي از سوي دولت‌هاي روسيه و چين شده است كه مي تواند به بروز يك مسابقه جهاني ديگر تسليحاتي منجر گردد كه بر اساس آن ، همه جنبه‌هاي درگير منازعات بين‌المللي تلاش مي‌كنند تا خود را در نيمه اول قرن بيست و يكم به تجهيزات كشتار جمعي مسلح كنند.
    علي‌رغم شكست دولت امريكا در اشغال عراق، بايد اذعان كرد كه ما در جنگ سرد به پيروزي دست يافتيم. هم اكنون نيز دولت ما قدرتمندتر از هر زمان ديگري است . اما در كنار اين قدرت، بايد عاقلانه عمل نمود تا همه تلاش‌هاي انجام گرفته در جهت ايجاد صلح، به موفقيت منجر شود . ما در آستانه دوره‌اي حساس قرار گرفته‌ايم كه مي‌تواند به افزايش تعداد دشمنان ما منجر شود. سياست‌ كليدي ما بايد تلاش در جهت همكاري بيشتر صلح‌جويانه همه انسان‌ها و دولت‌ها در كنار يكديگر باشد. دفاع موشكي مي‌تواند منجر به بر هم زدن بسياري از معادلات جهاني گردد، چرا كه در سايه استقرار اين سيستم نامتعادل و پايان‌ناپذير در بخش صنايع تسليحاتي ايالات متحده بسياري از آرزوهاي صلح‌جويانه مردم دنيا كه همواره خواهان آن بوده‌اند ناكام خواهد ماند، وضعيتي كه مورد نظر و خواست دروني بسياري از ما نيست.

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    معماي آسان: چرا هنوز تروريسم از سيستان‌وبلوچستان قرباني مي‌گيرد؟
     


     

    در حادثه شامگاه پنجشنبه (27 تيرماه) که يادآور فاجعه شامگاه خونين پنجشنبه (25 اسفند 1384) تاسوکي است، باز هم تروريست‌هاي مسلح، جمعي از فرزندان اين مرزوبوم را ناجوانمردانه به شهادت رساندند. البته فاجعه تاسوکي، فاجعه سبعانه‌اي بود که پس از انقلاب نمونه آن را نمي‌توان به ياد آورد و تقريباً در سايه تعطيلات عيد نوروز و تعطيلي رسانه‌ها به راحتي از کنار آن عبور شد. در حالي که مي‌توانست آغازي براي اتخاذ تدابير منسجم و پيش‌برنده باشد تا با کار مداوم و برنامه‌ريزي حساب شده بساط تروريست‌هاي خودفروخته و جاهل برچيده شود. مصاحبه‌هاي اخير برخي رسانه‌ها با تروريست‌هاي موسوم به جندالله، خودفروختگي آنها به اجانب را بيش از گذشته اثبات مي‌کند.
    اگرچه فاجعه تلخ و دردناک تاسوکي که در آن براي نخستين بار جمع زيادي از مردم عادي بي‌گناه هدف قرار گرفته و در حالي که دست و دهان و چشمان آنان بسته شده بود، به گلوله بسته شدند اما در فاجعه انفجار اتوبوس کارکنان سپاه در بهمن 1385 روشن شد که تروريست‌ها بساط خود را به درون شهر گسترده‌اند و در حال انتقام‌گيري از مردم و نظام هستند و همين امر، بايد زنگ خطر را براي اصحاب تأمين امنيت به صدا در مي‌آورد و موجب پيدايش اقدامات مؤثرتر مي‌شد.
    پس از حادثه انفجار اتوبوس کارکنان سپاه البته برخي اقدامات تقريباً مؤثر و اورژانسي صورت گرفت. مضاف بر اين که اين اقدامات به خاطر حضور به موقع مردم و به ويژه دلاوري شهيد بزرگوار مسلم کيخا، يکي از اهالي منطقه انفجار بود که البته در هياهوي مصاحبه‌هاي پرطمطراق برخي مسئولان گم شد.
    به نظر مي‌رسد اقدامات پس از اين حادثه بي آن که از منظر افکار عمومي به سرانجام برسد، پس از گذشت يک سال با برکناري بي‌سر و صداي فرماندهي ناحيه انتظامي استان سيستان و بلوچستان و چند فرمانده خاطي ديگر به پايان رسيد و امام جمعه محترم زاهدان در نخستين سالگرد فاجعه تاسوکي در گلزار شهداي حضرت رسول اکرم(ص) شهر اديمي، آشکارا و پس از يک سال اعلام کرد که پس از فاجعه تاسوکي کسي به تعقيب اشرار نپرداخته است.
    آيا سخنان امام جمعه زاهدان و نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان آن قدر کم اهميت بود که نه تنها در هيچ رسانه‌اي منعکس نشد، بلکه توسط هيچ نهادي هم پي‌گيري نشد؟ اين سخنان نشان داد کوتاهي‌هاي زيادي در اين فاجعه رخ داده است. امام جمعه محترم زاهدان به صراحت از عدم تعقيب تروريست‌ها پس از فاجعه سخن به ميان آورد. در حالي که ديگران مدعي تعقيب تروريست‌ها بودند!
    طي دو سال اخير بارها از زبان مسئولان ادعا شده است که تروريست‌ها دستگير و متلاشي شده‌اند. از جمله آخرين اين اخبار اظهار نظر يكي از مسئولان است که مدعي شد با همكاري وزارت اطلاعات، گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي كنترل و سرشاخه‌هاي اصلي اين گروه نابود شد. وي، به درستي، با بيان اين كه اين گروهك در ابتدا گروهي راهزن بوده است، تصريح كرد: اين گروه در ابتداي فعاليت مورد توجه سرويس‌هاي امنيتي خارج از كشور قرار گرفته و به عنوان يك صداي مخالف در كشور عليه نظام و دولت به فعاليت مي‌پرداخت. وي با بيان اين كه با درايت از ابتدا اين گروهك تروريستي كنترل شد اظهار داشت: كليه تحركات اين گروهك شناسايي و دستگاه امنيتي به طور كامل آنها را كنترل كرده و زير نظر دارد.
    روشن نيست با توجه به اين ادعاها چگونه فجايع تروريستي همچنان رخ مي‌دهد و با توجه به کنترل و زير نظر بودن تروريست‌ها چرا اقدامات بازدارنده‌اي صورت نگرفته است؟ کارکرد اين اشراف و کنترل در کجاست؟ اگر چنين کنترلي وجود دارد، چرا باز هم شاهد اقدامات تروريستي هستيم؟
    در يک مورد هم که ظاهراً گروهي از خاطيان محاکمه شدند، در حکمي که پس از 14 ماه درباره برخي مأموران نيروي انتظامي صادر شد، با صلاحديد برخي از مسئولان، هيچ نامي از خاطيان برده نشد و اين شائبه در اذهان پديد آمد که شايد اين حکم در خلأ و براي ترميم افکار عمومي اعلام شده است و واقعاً کسي محکوم نشده است! البته در همين مدت وزير محترم اطلاعات اتهام کوتاهي دستگاه مربوطه را نپذيرفت و در مقابل وزير محترم کشور قبول کرد که کوتاهي‌هايي شده است.
    در ماه گذشته بار ديگر شاهد بروز يک حادثه تروريستي بوديم. اما تا کي بايد منتظر اين حوادث بود؟ تا کي بايد منتظر بود که فرزندان اين مرزو بوم به دست تروريست‌هاي خودفروخته از ميان ما پر کشند؟ تا کي مردم استان سيستان و بلوچستان تاوان برخي بي‌تدبيري‌ها را بپردازند؟
    به هر حال براي اين که با مفهوم کنترل تروريست‌ها آشنا شويم، حوادثي را که در عرض دو سال گذشته رخ داده است، با هم مرور مي‌کنيم:
    1. حمله گروهک تروريستي جندالله به پاسگاه انتظامي ناهوک و ربودن هشت سربازان وظيفه و فرمانده اين پاسگاه در شهرستان سراوان با به همراه بردن برخي سلاح‌هاي پاسگاه و آزادي آنها پس ماه‌ها در حالي که فرمانده پاسگاه را به شهادت رسانده بودند. فيلم درخواست کمک گروگان‌ها در حالي که با تهديدات تروريست‌هاي جندالله همراه بود، از برخي شبکه‌هاي خارجي پخش شد.
    2. فاجعه تروريستي تاسوکي در 25 اسفند 1384 و شهادت 22 نفر از مردم عادي و مسافر در ده کيلومتري پاسگاه تاسوکي. در اين فاجعه هفت نفر زخمي و هفت نفر هم گروگان گرفته شدند که شش نفر آنها در طي قريب به شش ماه به تدريج آزاد شدند و يک نفر نيز به شهادت رسيد. تروريست‌ها به همراه گروگان‌ها به آن سوي مرزها گريختند. بعد از مدتي فيلمي که در شب فاجعه توسط تروريست‌ها تهيه شده بود در سيستان و بلوچستان پخش شد و از نيت تروريست‌ها مبني بر کشتار مردم عادي پرده بر داشت. از نکات جالب اين فيلم، اعتراف سرکرده گروهک تروريستي جندالله لحظاتي قبل از ايجاد اين فاجعه است که اعتراف مي‌کند امشب فاجعه‌اي در راه است و آنها آمده‌اند جمعي بي‌گناه را بکشند. چيزي که بعداً همين تروريست در اطلاعيه خود با عنوان حمله به کاروان مسئولين از آن ياد کرد! البته در اين زمينه شايد خبرگزاري‌هاي داخلي نيز مقصر باشند که بدون توجه به واقعيت ماجرا و کشتار مردم عادي از حمله ترويست‌ها به کاروان دولتي خبر دادند. گفتني است فيلم درخواست کمک هفت گروگان از مسئولين، که در ميان آنان يک دانشجو، دو کاسب و يک کارمند هلال احمر بودند، از شبکه‌هاي مختلف و از جمله الجزيره پخش شد.
    3. حادثه دارزين در نزديکي بم در 23 ارديبهشت 1385 و شهادت 11 تن از مردم عادي توسط تروريست‌ها که مشابه فاجعه تاسوکي بود. پس از اين حادثه، در طي دو هفته، خبرها حاکي از آن بود که عوامل اصلي پديدآورنده اين فاجعه کشته و زخمي و دستگير شدند. گفته شد برادر عبدالمالک ريگي، سرکرده تروريست‌هايي که فاجعه تاسوکي را به وجود آوردند، عامل اصلي اين فاجعه است که گويا از چنگ مأموران که منطقه را در محاصره داشتند، فرار کرد.
    4. ترور چهار مأمور نيروي انتظامي در بهمن ماه 1385 در خيابان بزرگمهر شهرستان زاهدان که از خيابان‌هاي اصلي اين شهر است. تروريست‌ها از اين حادثه فيلمي تهيه کرده بودند که بعداً با دستگيري برخي اين عاملان اين حادثه، فيلم اين ترور کشف و بخش‌هايي از آن در برنامه اعترافات متهمان در اواخر اسفند 1385 از شبکه استاني هامون پخش شد.
    5. انفجار اتوبوس کارکنان نيروي زميني سپاه در 25 بهمن 1385 که تنها چند روز پس از ترور سرهنگ شيبک و سه همکار وي در زاهدان رخ داد و طي آن با انفجار بمبي که در سر راه اتوبوس کارکنان سپاه منفجر شد، 13 تن از نيروهاي تيپ 110 سلمان فارسي نيروي زميني سپاه به شهادت رسيدند و قريب بيست نفر نيز زخمي شدند. شهامت مسلم کيخا از اهالي محل انفجار اتوبوس منجر به دستگيري يک تن از عوامل اصلي اين حادثه شد که سرنخ‌هايي را به دست مأموران امنيتي و انتظامي داد. متأسفانه ايشان، که اقدامش موجب شد نيروهاي امنيتي به سرنخ هايي دست يابند، توسط تروريست‌ها در همان محل با شليک گلوله‌هاي متعدد به شهادت رسيد. يکي ديگر از تروريست‌ها نيز با اقدام به موقع مردم در همان محل دستگير مي‌شود. تروريست‌ها از اين حادثه نيز فيلمي تهيه کرده بودند که با دستگيري آنها مراحل مختلف فعاليت‌هاي آنها به نمايش درآمده بود و سند انکارناپذيري بر حضور برخي عناصر دستگير شده در ترورها بود. افزون بر اين که از لحظه انفجار اتوبوس فيلم گرفته شده بود، چگونگي به شهادت رساندن راننده پيکاني که در انفجار اتوبوس از آن استفاده شده بود نيز به نمايش درآمده بود. اين فيلم بيانگر تناقض در ادعاهاي مختلف تروريست‌ها مبني بر مبارزه براي تحقق آزادي و حفظ حقوق شهروندي است. گروهکي که براي اقدامات تروريستي خود به سرقت خودرو شهروندان مبادرت کرده و با به شهادت رساندن آنان اقدامات خرابکارانه خود را پيگيري مي‌کند، اکنون خود را مدافع حقوق مردم ايران مي‌داند! در موردي ديگر نيز با به شهادت رساندن يکي از هموطنان از خودرو وي براي انفجار در مقابل استانداري استان سيستان و بلوچستان استفاده کردند. از اين موارد بسيار است که به همين دو مورد اکتفا مي‌شود.
    6. بر اين مجموعه بايد شهادت حميد کاوه، احمد زاهد شيخي، محمد شاهبازي و نامجو را که ناجوانمردانه و در حالي که در گروگان گروهک جندالله بودند و در غربت به شهادت رسيدند نيز افزود. شهادت اين گروگان‌ها در حالي است که تروريست‌هاي جندالله مدعي‌اند از آموزه‌هاي حضرت رسول (ص) پيروي مي‌کنند! کدام آموزه اسلامي و دين محمدي (ص) اين گونه ترور و آدم‌کشي را توجيه و ترويج مي‌کند؟ افزون بر اين‌ها موارد متعدد آدم‌ربايي و گروگان‌گيري که نقش و حضور گروهک جندالله در انکار ناپذير است بايد بر مجموعه حوادث دو سال اخير افزوده شود. برخي از گروگان‌ها، که شماري از آنها تاجر و کاسب بودند، با پرداخت مبالغ کلاني و بعد از مدت‌ها توسط اين گروهک آزاد شدند.
    7. و در ماه گذشته غروب خونين پنجشنبه 28 تير 1386 در منطقه کورين اطراف زاهدان در طي کمين تروريست‌ها 11 تن از فرزندان بسيجي، سربازان وظيفه و سپاهي اين مرزوبوم به شهادت رسيدند و نه تن نيز با زخم‌هايي بر پيکر راهي بيمارستان شدند. محمد امين ريگي، از شهداي اين فاجعه، از هموطنان بلوچ و از برادران اهل سنت بود. همچنين دكتر صادقي، که به عنوان پزشکي در نيروي زميني سپاه به خدمت اشتغال داشت ناجوانمردانه و در حالي که هيچ سلاحي به همراه نداشت، به شهادت رسيد. اين حادثه لحظاتي پس از پايان سفر فرمانده کل سپاه به استان سيستان و بلوچستان رخ داد.
    اکنون و در آستانه چهلم شهادت جمعي از دلاوران بسيجي و سربازان وظيفه و سپاهي ضمن تسليت به خانواده‌هاي اين عزيزان پرسش بسياري از مردم صبور استان سيستان و بلوچستان را يادآور مي‌شوم که به راستي چه کسي مقصر است؟ تروريست‌ها؟ نيروهاي سياسي و امنيتي و انتظامي؟ مردم صبور استان سيستان و بلوچستان؟ واقعاً چه پاسخي براي بروز چنين حوادث و فجايعي وجود دارد؟
    يکي از مسئولان، که از زخمي هاي فاجعه تروريستي تاسوکي است، پس از انفجار اتوبوس کارکنان سپاه و دستگيري برخي تروريست‌ها در محل حادثه توسط مردم، در سخناني اظهار داشت، اگر مردم در حادثه ترور چهار مأمور نيروي انتظامي نيز پيش‌قدم شده و وارد معرکه مي‌شدند حتماً تروريست‌ها دستگير مي‌شدند! گو اين که مردم حافظ تأمين امنيت‌اند! من از اقدام ايشان و همکارانشان در فاحعه تروريستي تاسوکي سخني نمي‌گويم.
    به هر حال مردم سيستان و بلوچستان منتظر اقدامات مؤثرتر مسئولان در تأمين و تضمين امنيت هموطنان و مقابله با تروريست‌هاي خود فروخته هستند.

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    gholamreza madina

    mmgh155

     

    31

    5

     

    هاني طوسي

    hanitoosi

    دبي ( امارات متحره عربي)

    1

    6

    1361

    احمد گلستان زاده

    Tenhaterin_tenha

    تهران

    2

    6

    1354

    ابراهیم سلیمانی

    ebrahim_soleimani

     

    2

    6

    1386

     

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    حميد نكوئي

    Hamid.Nekuie

    اصفهان

    27

    5

    1379

    سعيد تيرآور

    s_tiravar

    اصفهان

    28

    5

    1378

    kimia ziaeyfard

    kimia3267

    tehran

    28

    5

    1382

    مريم رزاقي

    pms_r200

    تهران

    2

    6

    1381

     

    pms_r200

     

    2

    6

    1381



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان