792

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 792 :: پنجشنبه 1 شهريور 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

 PowerToys


سلام عرض شد
PowerToys برنامه های کوچکی است که از طرف مایکروسافت برای افزایش کارایی و قدرت ویندوز XP عرضه می شود.از میان برنامه های متنوعی که از این سری ساخته شده است ، توجه شما را به 5 ابزار برتر و سودمند جلب می کنیم. تمام این برنامه ها حجم های زیر یک مگابایت دارند و بصورت رایگان از سایت مایکروسافت قابل دانلود هستند :

Image Resizer
شما برای تغییر اندازه عکس هایتان از چه برنامه ای استفاده می کنید؟ فتوشاپ ؟؟؟ آیا از اینکه این برنامه سنگین (اما حرفه ای) را فقط برای تغییر اندازه عکس هایتان باز کنید ناخشنود هستید ؟پس می توانید Image Resizer را امتحان کنید.پس از نصب برنامه تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که بر روی عکس مورد نظر کلیک راست کنید و از منوی باز شده ، Image Resizer را انتخاب کنید.

Alt-Tab Replacement
این ابزار باعث بهبود عملکرد کلید های Alt+Tab در ویندوز می شود . با نصب این ابزار ، آیکن برنامه های در حال اجرا به همراه عکسی از محتویات صفحه به شما نمایش داده می شود.این کار به شما امکان می دهد تا به راحتی پنجره مورد نظر را از میان پنجره های زیاد پیدا کنید.

 Power Calculator
این برنامه یک ماشین حساب قوی با امکاناتی است که در ماشین حساب پیشفرض موجود نمی باشد.با کمک این ماشین حساب می توانید نمودار توابع را رسم کنید و معادله حل کنید. همچنین امکان استفاده ازمقادیر ثابت نظیر عدد پی و e اضافه کردن مقادیر ثابت دلخواه در این برنامه وحود دارد.

Tweak UI
دسترسی به برخی تنظیماتی که در ویندوز XP بصورت پیشفرض موحود نیست با کمک این برنامه ممکن می شود.این تنظیمات عبارتند از تنظیمات موس ، تنظیمات نوار وظیفه ، تنظیمات اکسپلورر و …

Webcam Timershot
با این ابزار شما می توانید در زمان ها مشخص از وبکم خود عکس بگیرید و آنها را در محل دلخواه ذخیره کنید.

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (791) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • جناح چپی هستید یا راستی؟
  • تصاویری از جزیره بالی در اندونزی
  • معرفي و دانلود فيلم : سه روز دیگر خواهی مرد
  • دانلود انيميشن : The Last UnicornAhla Minhom  باصداي Baris Akarsu
  • آهنگ «هرچي آرزوي خوبه مال تو، هرچي که خاطره داري مال من» باصداي احسان خواجه اميري
  • spy sweeper v5.5 ابزاری حرفه ای برای پاکسازی برنامه های جاسوسی
  • 8 سايت ويديویی كمدی
  • یک سایت خوب برای آپلود موسیقی
  • دعا كنید احمدی نژاد بمیرد!
  • سخنان افراد مشهور درباره مردان
  • انتخاب رشته
  • اوصاف ياران مهدي موعود(عج)
  • ساعت الکترونیکی تنظیم خواب
  • هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر(6)
  • 10 عاملي كه باعث پيري ميشوند 
  • تعطيلات آخر هفته با فيلم‌هاي سينمايي
  • كراك؛ كابوس شب‌هاي جواني
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

سایتی برای ساختن شبکه اجتماعی اختصاصی
جناح چپی هستید یا راستی؟
تست آنلاین تشخیص جناح سیاسی
تصاویری از جزیره بالی در اندونزی
اولین هتل متحرک دنیا
گلریزان اینترنتی براي خانواده ای در پیاده رو

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

19 ساعت توسط اشرار شكنجه شديم

رئيس آموزش و پرورش بخش دشتياري چابهار كه به همرا جمعي از هموطنانمان در حادثه چابهار گروگان گرفته شده بود، پس از بازگشت به ميهن گفت:بعد از آن كه توسط اشرار به گروگان گرفته شديم ، بيش از 19 ساعت توسط آنها شكنجه شديم.
علي زارعي پس از ورود به ايران در فرودگاه زاهدان به خبرنگار فارس گفت: به منظور انجام ماموريت عازم زاهدان بودم كه اشرار جلوي خودروها را گرفتند و ما را مجبور كردند كه همراه آنها برويم.
وي اضافه كرد: حدود 5/2 تا سه ساعت در خاك ايران بوديم و چشمانمان باز بود.
زارعي ادامه داد: عمليات نيروي پليسي پاكستان بسيار موفقيت‌آميز بود آنها اشرار را محاصره كردند و ما نجات پيدا كرديم.
وي اضافه كرد: اشرار با ما رفتار بسيار بدي داشتند و به ما ناسزا مي‌گفتند و ما را به انواع مختلف اذيت مي‌كردند.
رئيس آموزش و پرورش بخش دشتياري چابهار اظهار داشت: لحظات بسيار سختي را سپري كرديم و اميدوارم اين اتفاق ديگر براي هيچ كدام از هموطنانمان تكرار نشود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

سه روز دیگر خواهی مرد
In 3 Tagen bist du tot



کارگردان: آندریاس پروچسکا. فیلمنامه: توماس بائوم، اولی بره، آندریاس پروچسکا. موسیقی: ماتیاس وبر. مدیر فیلمبرداری: دیوید سلاما. تدوین: کارین هارتوش. طراح صحنه: کلاوس رودولف آملر. بازیگران: سابرینا ریتر[نینا]، جولیا رزا استوکل[مونا]، مایکل اشتینوخر[کلمنس]، لورنس روپ[مارتین]، نادیا ووگل[الکس]، جولیان شارپ[پارتریک]، آندریاس کیندل[کوگلر]، کارل فیشر[برگر]، میشو فریتز[الیزابت]، سوزی اشتاخ[اریکا هاس]، کنستانتین ریخموت[فابیان]. ٩٧ دقیقه. محصول ٢٠٠٦ اطریش. نام دیگر: Dead in Three Days. برنده جایزه بهترین بازیگر زن/سابرینا ریتر از جشنواره اوندین.
نینا و دوستانش پس از دریافت SMS ی با مضمون تا سه روز دیگر خواهی مرد، آن را شوخی احمقانه ای تلقی می کنند. اما فردای آن روز جسد دوست پسر نینا در حالی که بلوکی سیمانی به پایش بسته شده، در رودخانه یافته می شود. با حمله وحشیانه ای که به یکی از دوستان نینا صورت می گیرد، آنها تهدید موجود در پیغام تلفنی را جدی می گیرند. چون هر لحظه جنایتی تازه تر و وحشیانه تر در اطراف آنها به وقوع می پیوندد. نینا و دوستانش نیز در میان فهرستی اشخاصی قرار دارند که کشته خواهند شد. اتفاقی که دلیل آن را نمی دانند. نینا تنها کسی است که به نظر می رسید سرنخی اسرار آمیز از قاتل دارد که او را به کشف هویت قاتل بی رحم هدایت می کند. اما تعداد افراد کشته شده در حال افزایش است و نوبت نینا نیز در حال فرا رسیدن....

چرا باید دید؟
حلقه تازه ای بر زنجیر فیلم های ترسناکی چون سه گانه مشهور ژاپنی One Missed Call که در آن تلفن ها خبر از مرگ می دهند. اما جدا از نام جذاب فیلم و استفاده دست و دل بازانه سازندگان از کلیشه های فیلم هایی که نوجوانان در آنها سلاخی می شوند-البته به همراه خون و خونریزی فراوان- آن چه که بلافاصله توجه سینما دوست پیگیر را جلب می کند، نام کارگردان آن آندریاس پروچسکا است. کسی که تدوین گر فیلم های رمز ناشناخته و بازی های مسخره میشائیل هانکه بوده و به نوعی شاگرد مکتب وی به شمار می آید. اولین نمایش فیلم در بازار فیلم جشنواره کن سال گذشته صورت گرفت و بسیاری از منتقدان آن می دانم تابستان سال گذشته چکار کرده ای سینمای اطریش لقب دادند. اما آن چه که برای بسیاری تکان دهنده و مایه توجه به فیلم شد، بازی حیرت انگیز سابرینا ریتر در اولین حضور خود مقابل دوربین بود.
اندریاس پروچسکا متولد ١٩٦٤ وین از سال ١٩٩٨ با ساختن Die Posträuber شروع به کارگردانی کرد و بلافاصله جذب تلویزیون شد. در واقع تا سه روز دیگر خواهی مرد اولین فیلم بلند سینمایی او پس از ساخت تعداد زیادی فیلم تلویزیونی و کارگردانی قسمت های متعدد از سریال های مختلف است. یک فیلم دو میلیون یورویی که با توجه به وضع و حال سینمای امروز اطریش رقم مناسبی برای تولید چنین فیلمی به شمار می رود. یک فیلم مهیج که در هنگامه افزایش تولید فیلم های ترسناک در چهار گوشه دنیا و به تبع پسند تماشاگر نوجوان ساخته شده است. اما ویژگی هایی دارد که آن را از فیلم های مشابه این موج متمایز می کند. یکی از نکات متمایز فیلم نبود عوامل متافیزیکی و فرا طبیعی است که آن را به یک فیلم ترسناک واقع گرا با لحظاتی جالب و یکی از بهترین های این موج اخیر بدل می کند. یعنی پا در جای پای استادی چون هانکه گذاشتن و با گوشه چشم بیشتری به گیشه که فی نفسه کار ناشایستی محسوب نمی شود.
قصه پنج جوان که بعد از ناپدید شدن یکی از دوستان شان متوجه حضور شخصی خطرناک در همسایگی خود می شوند که در طول سه روز اتفاق می افتد و فیلمی سرشار از تعقیب و گریزی را شکل می دهد. اما تفاوت عمده دیگر پروچسکا با نمونه های این گونه معرفی خوب شخصیت ها و پرداخت آنها در ابتدای فیلم و سپس تزریق تدریجی حادثه و هیجان به ساختار است. همین امر باعث می شود تا ضرباهنگ فیلم در طول آن حفظ شده و بیننده را اسیر فیلم سازد. پروچسکا از عنصر مکان نیز استفاده شایانی کرده و به جای فیلم های ژاپنی این موج از بردن شخصیت ها به مکان های غریب پرهیز کرده است. قصه او در میان مناظری کارت پستال گونه و کوهستانی رخ می دهد. یعنی در دل مناظری که هر کس ارامش و امنیت را جستجو می کند، ولی این بار چنین عنصری در فضا وجود ندارد. البته می توانید این فیلم را با اتاق خالی که هفته های قبل معرفی شد نیز مقایسه کنید. چون هر دو قصه تازه ای را روایت نمی کنند، اما ساختار حرف اصلی را در این پروژه ها می زند. یقین دارم که تا سه روز دیگر خواهی مرد در میان ده فیلم ترسناک برتر دهه اخیر شاید جایی نداشته باشد، ولی به عنوان یکی از نمونه های خوب این سینما- که با هزینه ای اندک و به دور از اغراق های معمول ساخته شده و یادآور نمونه های خوب دهه ١٩٧٠ این گونه است- باید دیده شود. توصیه من به دوستداران این گونه تماشای با دقت آن است. چون در کنار شخصیت های به خوبی نوشته شده و قابل باور آن، مکانیسم تراژیک تبدیل یک انسان- که نزدیکانش را از دست داده- به یک جانور را توصیف کرده است. چیزی که در کنار زیبایی های طبیعت لوکیشن های فیلم در ذهن تان رسوب خواهد کرد!
ژانر: مهیج، ترسناک.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان آلماني و زيرنويس انگليسي)
empire.In.3.Tagen.bist.du.tot.part1.rar 
empire.In.3.Tagen.bist.du.tot.part2.rar 
empire.In.3.Tagen.bist.du.tot.part3.rar 
empire.In.3.Tagen.bist.du.tot.part4.rar 
empire.In.3.Tagen.bist.du.tot.part5.rar 
empire.In.3.Tagen.bist.du.tot.part6.rar 
empire.In.3.Tagen.bist.du.tot.part7.rar 
empire.In.3.Tagen.bist.du.tot.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

The Last Unicorn


 


Also Known As:Letzte Einhorn, Das (West Germany)
Parents Guide:View content advisory for parents
Runtime:92 min
Country:USA / UK / Japan / West Germany
Language:English / German
Color:Color
Aspect Ratio:1.85 : 1 more
Sound Mix:Dolby
Certification:Canada:G (Manitoba/Nova Scotia/Quebec) / Canada:F (Ontario) / Singapore:PG / Australia:G / UK:U / USA:G / West Germany:6
Company:Incorporated Television Company (ITC)


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/28402739/dlu.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/28418460/dlu.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/28431726/dlu.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/28442511/dlu.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/28563019/dlu.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/28657915/dlu.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/28668133/dlu.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

Ahla Minhom
باصداي Baris Akarsu

 

01 - Ahla Minhom [24Kps] [128Kps]

02 - Dawebony Eneeh [24Kps] [128Kps]

03 - Khad Albi We Enaya [24Kps] [128Kps]

04 - Heta Mino [24Kps] [128Kps]

05 - Zalana Awe [24Kps] [128Kps]

06 - Albak Albi [24Kps] [128Kps]

07 - Garab Ba'a [24Kps] [128Kps]

08 - A'wa Min Hawak [24Kps] [128Kps]

09 - Shaghel Baly [24Kps] [128Kps]

10 - Kteer Khanouk [24Kps] [128Kps]

11 - Ba'a Keda [24Kps] [128Kps]

12 - Amal Behlaw [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ «هرچي آرزوي خوبه مال تو، هرچي که خاطره داري مال من» باصداي احسان خواجه اميري

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

spy sweeper v5.5 ابزاری حرفه ای برای پاکسازی برنامه های جاسوسی
 

برنامه های جاسوسی امروزه به شکل بسیار مخربی در سطح اینترنت یافت می شود و شرکت های بزرگ همیشه نگران آلوده شدن سیستم های خود به این برنامه ها و تقبل ضررهای هنگفت می باشند. همچنین در ابعاد کوچکتر نیز کاربران خانگی نیز از این موضوع نگرانند. این موضوع در همه ابعاد موجب بروز مشگلات می شود. بسیاری از برنامه های جاسوسی در سطح مخربی قرار دارند. یعنی بعد از انجام امور مربوطه و بدست آوردن آطلاعات و ارسال آن ها به مقصد اقدام خرابکاری های نرم افزاری بر روی سیستم می کنند تا روند کار سیستم دچار اختلال شود. نرم افزارهای متعددی را می توان یافت که به منظور جلوگیری از اجرا و همین طور نابودی برنامه های جاسوسی ساخته شده اند.

در این مطلب شما را با نرم افزاری اشنا می کنیم که به وسیله آن قادر به نابودی برنامه های جاسوسی می باشید.

 

spy sweeper یکی از بهترین نرم افزارهایی می باشد که به شما در زمینه نابودی برنامه های جاسوسی کمک شایانی می کند. این نرم افزار با نظارت بر سیستم به صورت همیشگی مانع از اجرای نرم افزارها و برنامه های مخرب می شود. همچنین به کمک این نرم افزار شما دیگر نگران آلوده شدن سیستم خود به برنامه های جاسوسی از طریق اینترنت نخواهید بود. این نرم افزار یکی از محصولات کمپانی Webroot می باشد .

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- نظارت دائم بر سیستم و فایل ها

- توانایی چک نمودن فایل های دانلود شده

- جلوگیری از اجرای برنامه های جاسوسی

- شناسایی برنامه های مخرب جاسوسی در سیستم و پاکسازی کامل آن ها

- سازگاری کامل با ویندوز ویستا

- قابلیت به روز رسانی نرم افزار و بانک اطلاعاتی آن

و ... .

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 14 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

RescoPhotoViewer


این برنامه یک آلبوم قدرتمند است که می توان اندازه عکسها را تغییر داد.همچنین قابلیت نمایش عکسها بصورت تمام صفحه را دارد.


لينک دانلود

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اَللِّّّسانُ سَبُعٌ، اِن خُلّیَ عَنهُ عَقَرَ
زبان، حیوان درنده است، اگر رها ی می گزد.
امام علی (ع)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

مادر شوهر
خانمی به پزشکی نامه فرستاد و در آن نامه چنین نوشت : آقای دکتر ، من دختر مرحوم صفدر خان هستم که وقتی مریض شد تنها پزشک معالجش شما بودید ، ولی افسوس که عمرش یاری نکرد و نتوانست از نسخه های دومی و سومی شما بهره مند گردد . یک سال بعد مادرم مریض شد . او هم دو روز پس از خوردن دواها ی شما به رحمت خدا رفت .
شوهر اولی منهم که به سرنوشت پدر و مادرم دچار شد ، دکتر معالجش شما بودید . شوهر فعلی ام حالش خوب است ولی مادر شوهر م سخت مریض شده و من جز شما پشت و پناهی ندارم . استدعا می کنم زودتر به فریادم برسید .


شعبده باز از میان تماشا چیان ، هر کس را که داوطلب می شد روی صحنه می آورد و با تردستی های ویژه ای او را غیب می کرد و پس از مدتی دوباره ظاهرش می ساخت .
وقتی نمایش به پایان رسید و جمعیت متفرق شدند ، زنی به شوهرش گفت : حیف که این فقط یک چشم بندی بود ، اگر او می توانست حقیقتا کسی را غیب کند ، من یک شب مادرت را می آوردم و روی صحنه می فرستادم .

 

 

با جوان تا آسماني
zahra4066@yahoo.com

واژگان آغازين على

3. انتخاب مسير گذشتگان صالح
شرط اول اين است كه تلاش و جستجوى تو در مسير فهميدن و فرا گرفتن باشد.
از عمق جان بخواهى كه بفهمى و يادبگيرى، واقعاً در جستجوى حقيقت و حق باشى، نه اينكه در شبهه فرو روى و به دشمنى چنگ زنى....
گويا على اين جملات را ويژه‏ى جوانان امروز فرموده باشد.
امروز همه مى‏گويند: جوان، جستجوگر است.
همه تأكيد مى‏كنند: جوان، خود بايد بيانديشد، خود بايد بيابد، خود بايد باور داشته باشد و... اما آنچه به نام جستجوگرى و جويايى حقيقت عرضه مى‏شود، بيش از آنكه در مسير فهميدن و دانستن باشد، چسبيدن به دشمنى‏ها و فرورفتن در شبهه‏هاست.
پرسش براى پرسش، جستجو براى جستجو، و نه پرسش براى پاسخ و جستجو براى يافتن و فهميدن! اگر جوان شك كند، بسيار خوب است اما شكى كه مقدمه‏ى يقين باشد.
اگر شك كرد و در شك خود باقى ماند و در آن گرفتار شد، آيا باز هم خوب است يا اين شك، جهالت است و ضلالت؟! بايد ببينيم كه سئوال و پرسشى را كه مطرح مى‏كنيم در مسير فهميدن و دانستن است، جستجويى كه مى‏كنيم در مقام حق جويى و دستيابى به حقيقت است يا صرفاً سئوال مى‏كنيم تا شبهه‏اى را بگسترانيم، خودِ سئوال را در ذهن‏ها راسخ نماييم و دشمنى‏ها را افزايش دهيم؟! امروز جو سياسى كشور و كشمكش‏هاى شاخه‏هاى مختلف سياسى، همه‏ى مسايل را تحت الشعاع خود قرار داده و حبّ و بغض‏هاى گروهى - آنچه امام على آن‏را به چنگ زدن در دشمنى‏ها تعبير مى‏كند - بر همه چيز سايه افكنده است.
جوان گاه گرفتار اين دشمنى‏هاى ناخواسته شده، و پيش از آنكه در پى يافتن حق باشد و در خود مطلب شنيده شده، بيانديشد، به اين مى‏نگرد كه گوينده‏اش كيست؟ اگر كسى بود كه دوست مى‏انگاشت، بدون فكر آن را مى‏پذيرد و اگر گوينده را دشمن بينگارد، بدون تأمل آن را رد مى‏كند.
در ذهن جوان ما چنين نشسته است كه ذات پرسشگرى ارزش است، ذات سئوال كردن لازم است و ذات نپذيرفتن، قابل ستايش... هر چند هدف از اين سئوال، فهميدن و هدف پرسشگر، رسيدن به حق نباشد.
به همين دليل است كه ما امروز با گسترش شبهات مواجهيم.
بسيارى از كسانى كه مى‏پرسند نمى‏خواهند بدانند.
مى‏پرسند تا شبهه‏ى خود را گسترده‏تر كنند.
سئوال مى‏كنند تا سئوال را در ذهن جامعه بنشانند.
از اين روى اگر در مسير جواب قرار بگيرند، به آن گوش نمى‏دهند و به تكرار سئوالشان مى‏پردازند.
و به تعبير قرآن گويا درگوششان پرده‏اى است يا انگشت در گوششان فرو برده‏اند.
متأسفانه اين فضا كه اكنون بر ما حاكم شده، فضايى است كه در سده‏هاى گذشته در غرب پيدا شده و امروز به ما رسيده است.
در اين فضا، انكار همه‏ى معيارها و پرسش از تمامى ارزش‏ها خود، ارزش محسوب شده و معيار و عيار تفكر و انديشه به شمار مى‏رود، امام اين روحيه را نهى مى‏كند و شرط اول جستجوگرى را فهميدن و دانستن، معرفى مى‏نمايد: اگر جستجو مى‏كنى، سئوال مى‏كنى، اعتراض مى‏كنى و... همه براى فهميدن باشد، همه براى يافتن باشد، نه گرفتار شدن در شبهه و خود سئوال، براى يادگرفتن باشد، براى دانستن باشد و نه براى دوستى‏ها و دشمنى‏هاى بى اساس.

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

شاهنامه به زمانی سروده شده است که پس از حملۀ اعراب به ایران، به قوم ایرانی با تحقیر و تبعیض نگریسته می شده است
شاهنامه به ایرانیان دوران گذشته و پرشکوه تمدن ایرانی را یادآوری کرد و به آنان اعتماد به نفس تمدنی و فرهنگی بخشید. فردوسی خود بارها به این موضوع اشاره کرده است
«بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی»

به این معنی که قوم ایرانی با این کتاب توانست خود را از عجمیت و گنگی و کند زبانی و تحقیر رها کند
تمام آرزوی فردوسی این بوده که عمر مجالش دهد که این کتاب را به پایان برساند. به این دلیل که برای خود رسالتی قائل بوده است که فرهنگ و تمدن ایرانی را زنده کند
در عین حال که شاهنامه از قلم فردوسی سروده شده است، ولی سرچشمۀ درخواست عمیق ایرانیانٍ ، آن دوره برای زنده‌ کردن سرفرازی و شکوه تمدن ایرانی داشته است
پس از آن، در همۀ دوره‌های تاریخی ایران، شاهنامه کتاب نجات ‌بخش تمدن ایرانی بوده است که شعلۀ فرهنگ ایران‌زمین را همواره روشن نگه داشته است

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة التوبة آيات: 129 محل نزول: مدینه

 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلِيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ 123 وَإِذَا مَا أُنزِلَتْ سُورَةٌ فَمِنْهُم مَّن يَقُولُ أَيُّكُمْ زَادَتْهُ هَـذِهِ إِيمَانًا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُواْ فَزَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَهُمْ يَسْتَبْشِرُونَ 124 وَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَتْهُمْ رِجْسًا إِلَى رِجْسِهِمْ وَمَاتُواْ وَهُمْ كَافِرُونَ 125 أَوَلاَ يَرَوْنَ أَنَّهُمْ يُفْتَنُونَ فِي كُلِّ عَامٍ مَّرَّةً أَوْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ لاَ يَتُوبُونَ وَلاَ هُمْ يَذَّكَّرُونَ 126 وَإِذَا مَا أُنزِلَتْ سُورَةٌ نَّظَرَ بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ هَلْ يَرَاكُم مِّنْ أَحَدٍ ثُمَّ انصَرَفُواْ صَرَفَ اللّهُ قُلُوبَهُم بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَفْقَهُون 127 لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ 128 فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ 129

 

ترجمه فارسي مکارم

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! با كافرانى كه به شما نزديكترند، پيكار كنيد! (و دشمن دورتر، شما را از دشمنان نزديك غافل نكند!) آنها بايد در شما شدت و خشونت (و قدرت) احساس كنند; و بدانيد خداوند با پرهيزگاران است! «123» و هنگامى كه سوره‏اى نازل مى‏شود، بعضى از آنان (به ديگران) مى‏گويند: «اين سوره، ايمان كدام يك از شما را افزون ساخت؟!» (به آنها بگو:) اما كسانى كه ايمان آورده‏اند، بر ايمانشان افزوده; و آنها (به فضل و رحمت الهى) خوشحالند «124» و اما آنها كه در دلهايشان بيمارى است، پليدى بر پليديشان افزوده; و از دنيا رفتند در حالى كه كافر بودند «125» آيا آنها نمى‏بينند كه در هر سال، يك يا دو بار آزمايش مى‏شوند؟! باز توبه نمى‏كنند، و متذكر هم نمى‏گردند! «126» و هنگامى كه سوره‏اى نازل مى‏شود، بعضى از آنها ( منافقان) به يكديگر نگاه مى‏كنند و مى‏گويند: «آيا كسى شما را مى‏بيند؟ (اگر از حضور پيامبر بيرون رويم، كسى متوجه ما نمى‏شود! )» سپس منصرف مى‏شوند (و بيرون مى‏روند); خداوند دلهايشان را (از حق) منصرف ساخته; چرا كه آنها، گروهى هستند كه نمى‏فهمند (و بى‏دانشند)! «127» به يقين، رسولى از خود شما بسويتان آمد كه رنجهاى شما بر او سخت است; و اصرار بر هدايت شما دارد; و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است! «128» اگر آنها (از حق) روى بگردانند، (نگران مباش!) بگو: «خداوند مرا كفايت مى‏كند; هيچ معبودى جز او نيست; بر او توكل كردم; و او صاحب عرش بزرگ است!» «129»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

komeil_fa84@yahoo.com

عمریست که از حضور او جا ماندیم
در غربت سرد خویش تنها ماندیم

او منتظر ماست که ما برگردیم
مائیم که درغیبت کبری ماندیم
 

 

 

behinamno@yahoo.com

شام آخر
 

لئوناردو داوينچي هنگام كشيدن تابلوي شام آخر دچار مشكل بزرگي شد: مي‌بايست نيكي را به شكل عيسي و بدي را به شكل يهودا، از ياران مسيح كه هنگام شام تصميم گرفت به او خيانت كند، تصوير مي‌كرد. كار را نيمه تمام رها كرد تا مدل‌هاي آرمانيش را پيدا كند.
روزي در يك مراسم همسرايي، تصوير كامل مسيح را در چهره يكي از آن جوانان همسرا يافت. جوان را به كارگاهش دعوت كرد و از چهره‌اش اتودها و طرح‌هايي برداشت.
سه سال گذشت. تابلو شام آخر تقريبأ تمام شده بود؛ اما داوينچي هنوز براي يهودا مدل مناسبي پيدا نكرده بود. كاردينال مسئول كليسا كم كم به او فشار مي‌آورد كه نقاشي ديواري را زودتر تمام كند.
نقاش پس از روزها جستجو، جوان شكسته و ژنده‌پوش و مستي را در جوي آبي يافت. به زحمت از دستيارانش خواست او را تا كليسا بياورند، چون ديگر فرصتي براي طرح برداشتن نداشت.
گدا را كه درست نمي‌فهميد چه خبر است، به كليسا آوردند: دستياران سرپا نگه‌اش داشتند و در همان وضع، داوينچي از خطوط بي‌تقوايي، گناه و خودپرستي كه به خوبي بر آن چهره نقش بسته بودند، نسخه برداري كرد.
وقتي كارش تمام شد، گدا، كه ديگر مستي كمي از سرش پريده بود، چشم‌هايش را باز كرد و نقاشي پيش رويش را ديد و با آميزه‌اي از شگفتي و اندوه گفت: «من اين تابلو را قبلأ ديده‌ام!»
داوينچي با تعجب پرسيد: «كي؟»
- سه سال قبل، پيش از آنكه همه چيزم را از دست بدهم. موقعي كه در يك گروه همسرايي آواز مي‌خواندم، زندگي پر رويايي داشتم و هنرمندي از من دعوت كرد تا مدل نقاشي چهره عيسي شوم !!!!»

برگرفته از كتاب «شيطان و دوشيزه پريم»، پائولو كوئيلو

 

 

gr_1344@yahoo.com

هر انساني كه وارد زندگيتان مي شود درسي را به شما مي آموزد

هر انساني كه وارد زندگيتان مي شود درسي را به شما مي آموزد و با اين درسهاست كه چيزهاي مختلفي از زندگي، مردم و ارتباطات اجتماعي فرا مي گيريد.
وقتي شخصي به تو دروغ مي گويد به تو مي آموزد كه حقيقت هميشه آن گونه نيست كه وانمود مي كنند پس تو مي فهمي كه صداقت هميشه آشكار نيست. اگر مي خواهي از درون قلبهايشان مطلع شوي بايد نقابهايي را كه زده اند كنار بزني و ماسك خودت را هم برداري و اجازه دهي تا مردم خود واقعي تو را ببينند.
وقتي كسي از توچيزي را مي دزدد به تو مي آموزد كه هيچ چيز هميشگي نيست و اينكه هميشه قدر داشته هايت را بدان و از آنها نهايت استفاده را ببر ‌چرا كه ممكن است روزي آنها را از دست بدهي. حتي اگر اين داشتني ها ، يك دوست خوب يا پدر و مادر و يا عزيزترين شخص زندگيت باشد. چرا كه فقط امروز آنها در كنار تو هستند وبايد قدر آنها را بداني.
وقتي كسي به زندگيت لطمه و خسارتي وارد مي كند به تو مي فهماند كه پيمانهاي انساني ترد و شكننده هستند. پس محافظت و مراقبت از جسم و روحت بهترين كار ممكن است كه مي تواني انجام دهي.
وقتي كسي تو را تحقير كرد به تو مي آموزد كه هيچ دو نفري مثل هم نيستند. اگر با مردمي مواجه شده كه با تو فرق داشتند، از ظاهر وعمل آنها در موردشان قضاوت نكن به كنه و اصل آنها رخنه كن و آنگاه از قلبت نظر سنجي كن .
وقتي كسي قلب تو را شكست به تو مي آموزد كه دوست داشتن هميشه اين معني را نمي دهد كه شخص مقابل هم تو را دوست داشته باشد اما با اين وجود به عشق پشت نكن چون وقتي شخص مناسبت را يافتي آرامش و لذتي را كه او همراه خود مي آورد تمام سختي هاي گذشته ات را مبدل به نيك فرجامي خواهد كرد.
وقتي كسي با تو دشمني كرد به تو مي آموزد كه هر كسي ممكن است اشتباه كند در اين لحظه بهترين كاري كه مي تواني انجام دهي اين است كه آن شخص را بدون هيچ ريا و خودنمايي عفو كني- بخشيدن كساني كه باعث آزار شما مي شوند مشكل ترين كاري است كه مي توان انجام داد.
وقتي كسي را كه دوست داشتي به تو خيانت مي كند به تو مي آموزد تا مقاوم نبودن در برابر وسوسه ها بزرگترين معضل بشر است . در برابر وسوسه ها مقاوم باشيد كه اگر به اين مهم عمل نماييد پاداشتان را ميگيريد.
وقتي كسي تو را فريب مي دهد به تو مي آموزد كه حرص و آز ريشه در بدبختي دارد.
از ته دل آرزو كن تا روياهايت به واقعيت بپيوندد اين اصلا مهم نيست كه خواسته هايت چقدر بزرگ باشند. به موفقيت هايت بينديش اما هرگز اجازه نده تا وسواس فكري بر اهدافت پيروز گردد. فكرهاي منفي را در تله مثبت انديشي نابود كن .
وقتي كسي تو را مسخره مي كند به تو مي آموزد كه هيچ شخصي كامل نيست. مردم را با شايستگي هايي كه دارند بپذير و كم و كاستي هايشان را تحمل كن. اما درسهایی که توسط انسانهای خوب به انسان داده می شود:
وقتي كسي به تو عشق مي ورزد به تو مي آموزد كه عشق ،‌مهرباني ، فروتني ، صداقت ، حسن نيت و بخشش مي تواند هر نوع شر و بدي را خنثي نمايند.

 

 

mhmazidi@gmail.com

8 سايت ويديویی كمدی
 

ADSL: شما اينهمه پول برای اينترنت بدهيد ان وقت لذت از ان نبريد، اصلا از نظر اخلاقی درست نيست!! 8 سايت جالب برای ديدن و دانلود ويديوهاي كمدي به شما معرفی مي‌كنم.توصيه مي‌كنم ابتدا ويديو پلير ميرو را حتما دانلود كنيد.با ميرو نبض ويديوهای اينترنت در دستان شماست!

1- comedy central: اولين جایی در وب كه بايد حتما به ان سر بزنيد كمدي سنترال است.بسياری از مجموعه‌های كمدي تلويزيوني را مي‌توانيد ببينيد، دانلود كنيد با subscribe كردن، تمام قسمتهای انها را دنبال كنيد.

2- cracked: كمي انطرفتر از كمدي سنترال قرار دارد.در اينجا نيز مي توانيد ويديوهای جالبي بيابيد.انيميشن‌های كمدي نيز يافت مي‌شود.

3- louis ck: اين اقا يك كمدين بامزه است كه ويديوهايش را در وب بخوبي قرار داده است.همچنين لينكهایی برای خريد dvd و لينكي به مای‌اسپيس او وجود دارد.

4- funny or die: اين يكي از سايتهاي ويديويي كمدي است كه در ابتدای همين سال ميلادی شروع به كار كرده است.در ان ويديوهايي حرفه‌اي خواهيد يافت.

5- comedy 365: اين سايت در انگليس است و به ان يوتيوب كمدي مي‌گويند.تنها يكي از ويديوهای ان 6,496,983 بار تاكنون ديده شده است.

6- secret pants: در اينجا مي‌توانيد كمدي‌هايي از افراد ساده‌لوح را بيابيد.

7- all day breakfast: يك منبع معتبر برای ويديوهای كميك.

8- itunes music store: البته شما در فروشگاه اي‌تيونز به راحتی نمي‌توانيد انها را بيابيد.با اين حال مي‌توان پادكست‌های ويديويي كمدي بسياری در ان يافت.

اين  نوشته ترجمه و تلخيصي بود از اين مقاله

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

بی کفایتی مدير راديوي جمهوري اسلامي
را فراموش نمي كنيم

این روزها شبکه معلوم الحال جوان برای سرپوش گذاشتن بر انبوه هتاکی و دهن‌کجی به ارزشها و مسلمات اسلام و انقلاب، در حال تبلیغ یک مسابقه قرآنی به نام «تسنیم» است.
پنهان شدن پشت مقدسات، حربه شناخته شده ای است که برخی برای تطهیر خود و رفع و رجوع انحرافات و فسادهایشان به آن پناه می برند كه ظاهرا مدیر رادیو نیز که موقعیت خود را در خطر می بیند راهی جز آن نیافته است.
هربار که انتقادات علیه رسانه شدت می گیرد، مدیرانش با مانورهای تبلیغاتی درصدد جبران بر می آیند، این مسابقه هم که سال گذشته در چنین شرایطی برگزار شد، امسال نیز کاربرد پیدا کرده، ولی آقای خجسته! ما بي كفايتي شما را فراموش نمی کنیم ...
رادیو مبتذل جوان دو سال است که بی توجه به تذکر بسیاری از دلسوزان نظام و بی اعتنا به انتقادات دائم دغدغه مندان انقلاب، راه تخریب و استهزای ارزشها و اعتقادات را پیش گرفته است، مسئولین نظام را تحقیر و تمسخر می کند و به دروغپردازی های سیاسی مشغول است.
آیا برای تمسخر خانواده های داغدار شهدا، تخریب مداوم و دامنه دار دولت خدمتگزار، دروغپردازی درباره ماجرای 18تیر، تبلیغ چهره های سیاسی سکولار و دوم خردادی، برکناری نیروهای انقلابی، زیر سوال بردن طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اخیراً تخریب خدمت به جانبازان در روز جانباز(!) و بسیاری دیگر از مسایل مختلف پاسخی دارید؟
شما اگر نگوییم خیانت کرده اید ولی قطعاً بی کفایتی خود را به اثبات رسانده اید و با پنهان شدن پشت قرآن چیزی تغییر نخواهد کرد.
آقای خجسته! می گویند بخاطر نسبتی که با مقام معظم رهبری(روحی فداه) دارید، نباید مورد انتقاد واقع شوید(!) ولی بدانید برای ما اینگونه نیست؛ برای ما اصول، آرمانها و منویات ولایت مهمتر از نسبتها است و شما این را از معامله امت حزب الله با برادر ايشان فهمیده اید، چه رسد به شما!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

یک سایت خوب برای آپلود موسیقی
 

سایت ivoon که الان تستش کردم ، سرویس خوبی به نظر می‌رسد ، شما بعد از ثبت‌نام در این سایت می‌توانید موسیقی‌های دلخواه خود را آپلود کنید و بعد با رفتن به قسمت My Playlist سایت ، کدی دریافت کنید که با قرار دادندنش یک پخش‌کننده زیبا به شکل آی‌پاد در وبلاگ شما ظاهر خواهد شد.
البته سرویس‌های جدید باید بیشتر تست شوند تا کارایی‌شان ثابت شود. شما هم اگر سرویس مشابه سراغ دارید ، معرفی کنید. من تا قبل از این از دیوشیر کاملا راضی بودم که متأسفانه دیگر دسترسی به آن ممکن نیست! این هم نمونه پلیر این سایت:

برای افزودن موسیقی به این پلیر در وبلاگتان باید به قسمت Music gallery بروید و قطعات دلخواه را اضافه کنید.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

دعا كنید احمدی نژاد بمیرد!
 


 

انتخابات ریاست جمهوری نهم به اذعان همه ی آگاهان مسائل سیاسی اعم از داخلی و خارجی یكی از تأثیرگذارترین انتخاب‌ها‌ در كشور بوده است كه گزینش افكار عمومی در این انتخابات باعث گردید تا گروههای فعال در عرصه ی سیاسی كشور یك بازنگری و باز تولید اساسی را در تصمیمات و سیاست‌ها‌ی خود اعمال كنند.
یكی دیگر از ویژگیهای بسیار مهم این انتخابات افتادن نقاب و پرده از چهره ی بسیاری است كه همواره منویات و مكنونات آنها بر مردم پوشیده بود و اظهار نظر‌ها‌ی نسنجیده و نابجای این افراد در آن بر همه تا حدودی مردم را یاری كرد تا بیشتر و بهتر با اعتقادات و باورهای این جماعت آشنا شوند. در این خصوص نظر عجیب و قابل تأمل یكی از نمایندگان مجلس درباره ی كاندیداها بسیار قابل توجه است.
شیخ قدرت علیخانی، نماینده ی آوج و بویین زهرا در آستانه ی دور دوم این انتخابات گفت: " من به والله قسم می‌خورم كه اگر آقای‌ها‌شمی پیروز نشد و احمدی نژاد رئیس جمهور شد، از نمایندگی استعفا می‌دهم." (برای دیدن فیلم مربوطه اینجا را كلیك كنید).
مسلماً استفاده از چنین شیوه‌ها‌یی یعنی قسم خوردن به اسماء جلاله و اعتقادات دینی مردم در امورات جاری كشور امری مذموم و نكوهیده است و مسلماً مورد پذیرش مردم نیست، ضمن اینكه عدم پایبندی وی به این قسم، یعنی استعفا از نمایندگی مجلس بی شك نمی‏تواند هیچگونه توجیه شرعی و فقهی داشته باشد، جای تأسف دارد كه این قسم و نیز عدم پایبندی به آن از سوی كسی رخ داده كه ملبس به لباس روحانیت است و بی شك این موضوع تبعات منفی فراوانی را در اینباره به همراه خواهد داشت.
علیخانی كه در بین نمایندگان مجلس همواره به اتخاذ مواضع جنجالی و نیز اظهار نظرهای عجیب شهرت دارد، اخیراً نیز بیانات شیوای خود را در این راستا ادامه داده و در تعطیلات تابستانی اخیر مجلس در جمع مردم یكی از روستاهای بخش آوج، در جواب برخی سؤالات و مطالبات این مردم از وی، گفت: "دعا كنید احمدی نژاد بمیرد تا مشكلاتتان حل شود"!!!
جای بسی تعجب است كه یك نماینده ی مجلس اینچنین بی پروا و گستاخانه در مورد رئیس جمهور كشور سخن به زبان می‌راند و در توجیه عملكرد ضعیف خود در حوزه ی انتخابیه اش چنین جملاتی را بر زبان می‌آورد.
براستی چنین افرادی كه هنوز قادر به رعایت ابتدایی ترین مسائل اخلاقی نیستند، لیاقت این را دارند كه قبای وكالت ملت را بر دوش بكشند؟
شیخ قدرت علیخانی و امثالهم چگونه و به پشتوانه ی چه كسانی جسارت این را پیدا می‌كنند كه با توهین به رئیس جمهور منتخب یك كشور، شعور و اعتقادات مردم را به سخره بگیرند؟
براستی علیخانی و علیخانی‌ها‌ باید چه جایگاهی در عرصه ی تصمیم گیری كشور داشته باشند و اصولاً جایگاه این افراد باید در كجا باشد؟
به زودی با ارائه ی برخی اخبار مستند به ذكر سوابق و نیز رفتارهای اینچنینی علیخانی خواهيم پرداخت.

 

 

sedaghat_gh@yahoo.com

سخنان افراد مشهور درباره مردان

از هر هزار مرد یکی یکی رهبر مردهای دیگر می شود. بقیه همه دنباله رو زنها هستند.
Harry Stanley

مردها به سه دسته تقسیم می شوند : خوش قیافه ها ، باهوشها و اکثریت.
F. G. Benson

دوست دارم مردها مردانه رفتار کنند، محکم و کودکانه.
Francoise Sagan

بیشتر مردها دو آرزوی بزرگ دارند. اول داشتن خانه و دوم داشتن ماشین برای فرار از خانه.
W. G. Comer

من دیگر به نومید کننده ترین نقطه ی زندگی ام رسیده ام. حالا زنم به من اعتماد می کند.
James Kayakos

می دانید چرا هرگز ازدواج نکرده ام؟ چون سه حیوان خانگی در منزل دارم که به اتفاق کار شوهرم را برایم انجام می دهند: سگی دارم که صبحها غُرغُر می کند. طوطی یی که عصرها یکریز بد و بیراه می گوید و گربه ای که شبها دیر به خانه می آید.
Marie Corelii

باستان شناس بهترین شوهری است که زنها می توانند داشته باشند، چون هر چه سن شان بالا می رود علاقه شوهرشان به آنها بیشتر می شود.
Agatha Christie

بزرگترین معما برای مرد متأهل این است که آدم مجرد با پولش چه می کند.
Alan King

به شغلهایی که مردها با طیب خاطر به زنها واگذار می کنند با سوءظن نگاه کنید.
Jill Tweedie

از تجربه ی شخصی ام به این شعار رسیده ام : از مردهای گُل به دست بر حذر باشید!
Muriel Spark

زن خطرناک وجود ندارد مردها خودشان آسیب پذیرند.
B. D. Bunyan

بسیارند مردهایی که موفقیت خود را مدیون زن اولشان هستند و زن دومشان را مدیون موفقیت خود.
Jim Backus

بهترین راه برای فراموش نکردن روز تولد خانمتان این است که یک بار فراموشش کنید.
Joseph E. Cossman

 

 

rz_asadi@yahoo.com

از حجاز خبر مي رسد سلطان برجسته ممالك به زور سعودي شده گفته است اگر مي شد يك كرور دولار امريكي مي دادم تا دولت شيعي بين النهرين اسقاط شود. از وجنات او برمي آيد اين حكومت شيعي بدخاري در عيون اعراب باديه و بد استخواني در حلقوم شان شده است.
دويم- آخرين اخبار تأييد نشده حاكي است بعد از استعفاي مشاور اعظم و ناطق بيت الابيض، كلب خانه زاد بوش هم استعفاي خود را تقديم نموده به صحرا رجعت كرده است. با اين اوصاف مي ماند عيال بوش كه منجمان پيش بيني مي كنند او نيز طلاق غيررجعي خواسته، كونداليزا خاتون رايس جاي وي را بگيرد. آگاهان امور غيبي مي گويند: با درآمدن كونداليزا خاتون به منزل جورج بوش عقوبت دنيا وي را بس باشد.
سيم-ربايش اين طياره تركي كذايي آن قدر ناشيانه بود كه هر دله دزدي را به خنده واداشت و ناشي تر از آن، راديو تلفزيون هاي دستپاچه تركي و غيرتركي بودند كه هنوز طياره در آسمان معلق بود اتهام را متوجه ممالك محروسه ايران نمودند اما ساعتي بعد كه مسافرين طياره از درب خلفي فرار نمودند و كسي نمانده بود كه در رهن سارقان بماند و سارقان توقيف شدند كسي از سرنوشت آنان خبر نمي داد. آخرين اخبار غيرمؤيد حاكي است سارقان از درب خلفي ممالك عثماني به سمت اسراييل تارانده شدند.
يكم- اليوم در مراسلات تليفوني- كه جهال بدان «اس ام اس» مي گويند- آمده بود حسين ميرزا رئيس جريده فخيمه كيهان در قبال كلمات برخي آقايان در باب سب و لعن شيطان اعظم به غرش درآمده به اين سادگي ها قادر به كظم غيظ نيست؛ اطفأالله ناره. آن طور كه از مسموعات برمي آيد برخي اعاظم، در روزنامه خاطرات خود مكتوب نموده اند كه در سنوات ماضيه در پي رفع سب بر شيطان بوده اند؛ حذراً از اين كه رعيت امر يكي ناخوش دارند و به خود گيرند؛ اي وااسلاما!
از قرار معلوم اين سب و لعن، جزء ذاتي و غيرمنفك كلمات صادره از ملت اسلام بوده، حذف آن في زماننا هذا هم از محالات وقوعيه است چه برسد به سنه شصت كه ايام واولترا آنتي ايمپرياليزمي بوده. في الحال حتي در تظاهرات ممالك راقيه، رعيت، هيكل مخوف جورج بوش ثاني رادر حالي كه كره ارض را مي بلعد نظيره سازي كرده، شعار لعن شيطان، در مشارق الارض و مغاربها رو به نمو است تا آن زمان كه ريشه ظلم بر افتد بعون الله تعالي. به نظر مي رسد هر رقم خاطره اي قابليت نشر نداشته باشد؛ خاصه آن كه مغلوط صادر شود.
دويم- راپورت مي رسد بوش الدوله روز به روز يكه و تنها شده، موجودات دور و برش يكي يكي اقدام به فرار مي نمايند. لازم به ذكر نيست كه اين موجودات پيراموني بوش، خود از جمله مخوف ترين دواب الارض اند؛ ليكن معلوم نيست شخص جورج ثاني چه رقم موجودي است كه اين قماش دواب هم از او متوحش مي شوند. در ممالك چين و ماچين نام يك طفل را گذاشته اند: به نظر مي رسد اگر قرار بود بوش مذكور في الحال در ممالك چين تولد يابد لامحاله مسمي مي شد به:#
سيم- رأس رفرميست ها در دوران فسيل شده مشاركات، كراراً اذعان مي كند كه ديگر تكرار نمي شود؛ تكرار نمي كنيم ان شاءالله؛ آن مجلس كذايي ديگر تكرار نخواهد شد؛ آن رفتار ديگر صادر نخواهد شد... آدم به ياد دوران صباوت و شلنگ و تخته اندازي در مكتب خانه مي افتد؛ هنگامي كه ناظم، قصد تعزير اطفال تخص را مي نمود اين كلمات از آنان صادر مي شد.
چهارم- سپاه و ما ادريك ما سپاه؛ شايسته بلكه بايسته است سپاه مملكت فخيمه ايران كه امروزه در معرض طعن اجنبي ست يك چشمه از برد آن فشنگ هاي عظيم المقدار خود را نشان آناني بدهد كه او را تروريست مي خوانند. پيشنهاد مي شود يك فقره مانور نه چندان غيرحقيقي اقامه كرده گراي لوله ها را يك وجب از آني كه هست آنطرف تر داده شليك بفرمايند؛ يقيناً دهان ها بسته خواهد شد

ميرزاقلي خان راپورتچي

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

انتخاب رشته

زن دست راستش را از لگن در آورد وبه پیشانی اش کشید . رو به دختر کرد و گفت : حالا این انتخاب رشته خرجش چه قدری می شه ؟! دختر پیراهن آبی چرک مرده ی خیس پدر را تکان داد . آب به عینکش پاشید . گفت : نمی دونم ولی الهه که رفته بود می گف ده هزار تومن می گیرن . زن با دستش کف را از روی پیشانی اش کنار زد و گفت : ده تومن ؟! حالا خودت نمی توونی از رو الهه این کارو کنی ؟! دختر عینکش را در آورد و با لبه ی پیراهن گلدار تنش خشک کرد وچشمانش را ریز کرد و گفت : آخه چه جوری ؟! اون رتبه اش 8750 شده من بدبخت شدم 560 . چه جوری ؟! عینک را به چشمش زد و به مادر زل زد . زن پیراهن مردانه ای را از لگن در اورد و یقه اش را برگرداند و گفت : صد دفه می گم این کثافتو زود به زود عوض کن این قدر گه نگیره ! به خداخسته شدم بس که چنگ زدم . اه . حالا می گی چی کار کنم . برو از بابات بگیر . من که ندارم . ده تومنم کجا بود که بدم انتخاب رشته کنی !! اون لباس ها را یه تکون بده قبل از پهن کردن .
دختر دامن را تکان داد و دوباره عینکش خیس شد . کمر دامن را گرفت و روی طناب انداخت . صدای باز شدن در آمد . زن برگشت و رو به دختر گفت : بابات خسته اس . از صب دنباله کار بوده . چیزی نگی . خودم شب پولو ازش می گیرم .
دختر دوباره عینکش را در اورد . مرد در را محکم پشت سرش بست . زن دستان کفی اش را به دامنش مالید و بلند شد و گفت : سلام کاظم خان . شیری یا روباه ؟! مرد نگاهی به زن کرد وچیزی نگفت . رو به دختر کرد و گفت : برو یه لیوان شربت واسه من ور دار بیار . هلاک شدم .
دختر عینکش را زد و گفت : سلام آقا جوون . چشم . الان میارم .
زن دوباره روی دو پا لب حوض نشست و پیراهن را از لگن در آورد و چنگ زد و گفت : سختت میآد جواب بدی ! چیه باز هر جا رفتی تا ریختت را دیدن ردت کردن!
مرد به زن گوش نکرد . روی تخت حیاط نشست . کفشش را از پا در اورد و پرت کرد زیر تخت . روی تخت دراز کشید . دکمه های پیراهنش را باز کرد . دستش را بین موهای سفید شقیقه اش کرد و مالید . چشمانش را بست .
دخترسینی شربت را کنار مرد گذاشت و گفت : آقا جوون شربت آلبالو . مرد چشمانش را باز کرد و شربت را از سینی برداشت . لیوان را کج گرفت . شربت در سینی ریخت . گفت : صد دفه گفتم لیوانو این قدر پر کن . کو گوشه شنوا ! شربت را روی تخت کوبید .
مرد دستش را در جیب پیراهنش کرد و پاکت سیگار بهمن را درآورد . سیگار را بین لبانش گذاشت . دست در جیبش کرد . بسته ی کبریت را در آورد . سیگار را آتش زد . پک محکمی به سیگار زد .
زن گفت : خب لااقل بگو چی شد . کجا ها رفتی ؟! پیراهن را در لگن انداخت و بلند شد . دستش را دوباره با دامنش خشک کرد . رو به دختر کرد و گفت : بیا این پیرهنو رو ور دار آب بکش . مردم بس که دس تنها همه کار کردم !
زن شربت آلبالوی مرد را برداشت و در دستش گرفت و گفت : حالا بلن شو این شربتو بخور . دنیا که به آخر نرسیده . یه هفته میری تو زیر زمین می مونی . به خدا خودم عینه شیر پشتتم .
مرد دود سیگار را از بینی اش بیرون داد . چشمانش را بست و گفت : باز زر مفت زدی زن ! این کار آ به تو ربطی نداره . برو رختتو بشور .
زن شربت را روی تخت کوبید . شربت روی تخت ریخت . زن دستش را به زانو اش کشید و گفت : خجالت ام خوب چیزیه ! احمدم طفلک از صب می ره تعمیرگاه . اون وخ تو همه ی پول بچه رو ....
مرد بلند شد و روی تخت نشست . زن ساکت شد . مرد سیگارش را در سینی خاموش کرد و گفت : حاج باقر سلمونی رو که می شناسی ؟! زن سرش را تکان داد . مرد لیوان شربت را برداشت . جرعه ای شربت خورد و گفت : پسرش رو برده ور دست خودش . زن صورتش را در هم کرد و گفت : جواد خله رو !!! اون زبون بسته که درس نمی توونه حرف بزنه . یه چششم که لوچه ! برده سلمونی که چی ؟! مرد شربت را روی تخت گذاشت و گفت : چرند نگو زن . پسر ه مثه دسته گل می مونه . میوه چینه چیزی تو خوونه داریم . شب حاج باقر اینا میآن . به این دختره هم بگو یه چادر تر و تمیز واسه خودش دست و پا کنه!
زن دو دستی کوبید روی پایش و گفت : چی کار می خوای بکنی مرد ؟! چیه هنوز قرضت به حاج باقر رو ندادی ؟! چه قدر باید از تو و این گند و کثافتت بکشم . به خدا اگه بذارم .
مرد لیوان را چپ کرد در سینی و گفت : بابا شم . اختیارشو دارم .
دختر پیراهن را آب کشید . عینکش خیس شد . عینک را درآورد . قطره ی اشک دوباره روی شیشه چکید

فرنوش زنگوئی
مرداد 86

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

اوصاف ياران مهدي موعود(عج)



رواياتي كه اوصاف ياران حضرت مهدي(عج) را از نظر ايمان و اطاعت و شجاعت برمي شمرند بسيارند كه به نمونه هائي از آنها اشاره مي كنيم:

1. اخرج القندوزي في الينابيع عن ابي بصير، قال: قال جعفرالصادق رضي الله عنه: ما كان قول لوط عليه السلام لقومه: " لو ان لي بكم قوة او آوي الي ركن شديد"(1) الا تمنيا لقوة القائم المهدي و شدة اصحابه. و هم الركن الشديد، فان الرجل منهم يعطي قوة اربعين رجلا، و ان قلب رجل منهم اشد من زبر الحديد. لومروا بالجبال لتدكدكت، لايكفون سيوفهم حتي يرضي الله عزوجل.
قندوزي در كتاب ينابيع الموده(2) از ابي بصير نقل مي كند كه امام صادق(ع) فرمودند:
گفتار حضرت لوط عليه السلام درباره قومش كه فرمود:" اي كاش مرا قوتي و يا پناهگاهي امن و استوار مي بود كه از شر شما محفوظ مي ماندم" آرزويي است بر قدرت قائم ما " مهدي(ع)" و استواري يارانش كه همان اركان محكم مي باشند. هر كدام از مردان و ياران مهدي(ع) داراي قدرت چهل مرد هستند، دلهاي آنها از پاره هاي فولاد محكم تر است، اگر بر كوهها بگذرند كوهها در هم فرو ريزند، دست از شمشيرهاي خود(در پيكار با دشمنان دين) باز نمي گيرند تا آنكه خداي تعالي راضي شود.

2. قندوزي در حديث ديگري از ابي نعيم نقل مي كند كه امام باقر(ع) فرمودند:
ان الله يلقي في قلوب محبينا و اتباعنا الرعب فاذا قام قائمنا المهدي عليه السلام، كان الرجل من محبينا اجرا من سيف و امضي من سنان.(3)
خداوي متعال در قلوب دوستان و پيروان ما بيم و هراس ( نسبت به دشمنان و كافران) مي افكند. پس هنگامي كه قائم ما مهدي(ع) بپا خيزد هر يك از آنان بي پرواتر از شمشير و برنده تر از نيزه خواهد بود.

3. سيطوطي در كتاب " الحاوي" از " نعيم ابن حماد" نقل مي كند كه امام باقر(ع) فرمودند:
يظهر المهدي بمكة عند العشاء الي ان قال: فيظهر في ثلاث مائة و ثلاثة عشر رجلا عدد اهل بدر علي غير ميعاد قزعا كقزع الخريف، رهبان بالليل اسد بالنهار، الي ان يقول: فيلقي الله محبته في صدور الناس، فيصير مع قوم اسد بالنهار و رهبان بالليل.(4)
مهدي (ع) به هنگام نمازعشاء در مكه و در ميان سيصد و سيزده نفر از مرداني كه به عدد اصحاب بدر هستند ظهور خواهد نمود. اينان كه بدون قرار قبلي همچون ابرهاي پائيزي ( از گوشه و كنار آسمان و به سرعت) جمع مي شوند، پارسايان شب و شيران روزند.
پس خداوند محبت مهدي(ع) را در قلب هاي مردم قرار مي دهد و او با چنين ياراني پيش مي رود.

4. حسن بن سفيان و ابن نعيم از " ثوبان" نقل مي كنند كه رسول خدا (ص) فرمودند:
تجلي الرايات السود من قبل المشرق كان قلوبهم زبرالحديد.(5)
( در زمان ظهور حضرت مهدي) پرچم هاي سياهي از جانب مشرق نمايان خواهد شد كه برگرد آنها افرادي هستند با دلهايي همچون پاره هاي آهن سخت و محكم.

5. نعماني به سند خود از ابان بن تغلب نقل مي كند كه امام صادق(ع) در حديثي از امام مهدي(عج) سخن گفته اند و با اشاره به پرچم آن حضرت مي فرمايند:
فاذا هزها لم يبق مومن الا صار قلبه اشد من زبرالحديد و اعطي قوة اربعين رجلا.(6)
هنگامي كه پرچم مهدي(ع) به اهتزاز درآيد مومني نخواهد بود مگر آنكه قلبش از پاره هاي فولاد محكمتر شود و نيروي چهل مرد به وي عطا گردد.

6. شيخ طبرسي در" كمال الدين"( نسخه مخطوط) و راوندي در" خرايج"(7) از " ابي جارود" نقل مي كنند كه امام باقر(ع) از پدرشان به نقل از جد بزرگوار خود روايت مي كنند:
قال اميرالمومنين(ع) علي المنبر: يخرج رجل من ولدي في آخرالزمان... الي ان قال: فاذا هز رايته امناء لها ما بين المشرق و المغرب و وضع يده علي رووس العباد، فلا يبقي مومن الا صار قلبه اشد من زبر الحديد و اعطاه الله عزوجل قوة اربعين رجلا.
اميرمومنان حضرت علي(ع) بر منبر فرمودند: در آخرالزمان مردي از فرزندان من به پا خواهد خاست...( تا اين كه مي گويند) هنگامي كه پرچم او به اهتزاز درآيد شرق و غرب را دربرمي گيرد، و او دستان پر بركتش را بر سر بندگان خدا قرار مي دهد. در اين هنگام مومني باقي نخواهد ماند مگر آنكه قلبش از پاره هاي فولاد محكمتر شود و خداوند عزوجل نيروي چهل نفر را به او بدهد.

7. سيد بن طاووس در كتاب " الملاحم و الفتن" (ص52، چاپ نجف) از " ابن رزين غافقي" نقل مي كند كه مي گفت از حضرت علي(ع) شنيدم: و رجال كأن قلوبهم زبرالحديد، لا يشوبها شك في ذات الله اشد من الجمر، لو حملوا علي الجبال لأزالوها لا يقصدون براية بلدة الا اخربوها. كان علي خيولهم العقبان يتمسحون بسرج الامام عليه السلام، يطلبون بذلك البركه. و يحفون به يقونه بانفسهم في الحروب و يكفونه ما يريد.
فيهم رجال لا ينامون الليل، لهم دوي في صلاتهم كدوي النحل يبيتون قياما علي اطرافهم و يصبحون علي خيولهم، رهبان بالليل، ليوث بالنهار. هم اطوع له من الامه لسيدها كالمصابيح كان قلوبهم القناديل و هم من خشية الله مشفقون يدعون بالشهادة و يتمنون ان يقتلوا في سبيل الله شعارهم يالثارات الحسين(ع) اذا ساروا سار الرعب امامهم مسيرة شهر يمشون الي المولي ارسالا. بهم ينصرالله امام الحق.
ياران مهدي، مرداني هستند فولاد دل كه همه وجودشان يقين به خداست، مرداني سخت تر از صخره ها كه اگر به كوهها روي آرند، آنها را از جاي بركنند. درفش پيروزمند آنان به هر شهر و پايتختي روي نهد، آنجا را به سقوط وادار سازد، گوئي آن مردان عقابان تيز چنگند كه بر مركبها سوار شده اند
. اين شيرمردان پيروز و عقابان تيزچنگ، براي تبرك و فرخندگي، دست خويش به زين اسب امام مي كشند و بدين سان تبرك مي جويند. آنان او را در ميان مي گيرند و جان خويش را در جنگها پناه او مي سازند، و هرچه را اشاره كند، با جان و دل، انجام مي دهند. برخي از آنان شب هنگام نخوابند و زمزمه قرآن و مناجاتشان همچون صداي زنبوران عسل فضا را آكنده سازد، تا بامداد به عبادت خداي بايستند و بامدادان سوار بر مركب ها شوند. آنانند راهبان شب و شيران روز و گوش به فرمان امام خويش. ايشان چون مشعل هاي فروزانند كه دلهاي استوارشان بسان قنديل هاي نور در سينه هايشان آويخته است.
اين مردان، تنها از خدا مي ترسند، فرياد" لا اله الا الله" و" الله اكبر" آنان بلند است، همواره شهادت و كشته شدن در راه خدا را آرزو مي كنند و شعار آنان" يا لثارات الحسين" ( بيائيد به طلب خود حسين و ياران حسين) است. به هر سو روي آورند، ترس و بيم از هيبت آنان، پيشاپيش در دل مردمان افتد: ( و تاب مقاومت از همه گرفته شود) اين خداجويان، سبكبال به سوي خداوند خويش روي مي آورند و خدا به دست آنان امام حق را ياري مي فرمايد.
همچنين در روايات متعدد ديگري، اوصاف اصحاب مهدي(ع) آمده مانند آنچه در كتاب صحيح مسلم ذكر شده است:

خير فوارس علي ظهرالارض يومئذ.
آنان بهترين دليران روي زمين هستند.

او من خير فوارس علي ظهرالارض في يومئذ.
يا از بهترين جنگاوران هستند كه بر روي زمين تا به امروز بوده اند.

رجال عرفوا الله حق معرفته.
مرداني هستند كه خدا را آنگونه كه بايد شناخته اند.

اصحاب الالويه.
آنها پرچمداران( حضرت مهدي"عج") هستند.

الفقهاء و القضاة و الحكام.
آنان فقيهان و قاضيان و فرمانروايان هستند.



-----------------------------------
پي نوشت ها
1. سوره هود/ آيه 80.
2. ينابيع المودة، صص 9-5، چاپ نجف.
3. ينابيع المودة، ص 538، چاپ نجف.
4. الحاوي، ج2، صص 144 و 145.
5. همان، ص 133.
6. غيبت نعماني، ص 167.
7. الخرايج و الجرايح، ص

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 شهريور / 23 آگوست / 9 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
1 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز وقوع جنگ چالدران ، جنگي که ثابت کرد يک ملت براي دفاع نياز به اسلحه پيشرفته دارد

سلطان سليم در برابر شاه اسماعيل

سلطان سليم در برابر شاه اسماعيل

23اوت سال 1514 ميلادي( دوم شهريور و 490 سال پيش در اين روز)، دشت چالدران در نزديكي خوي صحنه نخستين و در عين حال قاطعترين جنگ عثماني( تركيه ) و ايران بود. هدفهاي سليم اول سلطان عثماني از لشكر كشي به ايران عبارت بود از: جلوگيري از گسترش مذهب شيعه اثني عشري كه مذهب رسمي ايرانيان اعلام شده بود به متصرفات عثماني و پيوستن شيعيان قلمرو عثماني به دولت تازه تاسيس صفوي ايران؛ ضميمه كردن مناطق كردنشين شمالغربي و محل سكونت تركمان ها( در شرق تركيه امروز و شمال شرقي عراق كه آق قويونلوها و قره قويونلوها و بقاياي سلجوقيان بودند) به قلمرو خود، مانع از گسترش و رشد « ايرانيسم»كه با روي كار آمدن شاه اسماعيل صفوي دوباره سربلند كرده بود.
در جنگ چالدران كه در آن شاه اسماعيل به دليل نداشتن اسلحه آتشين (توپ و تفنگ) و يك ارتش ملي (غير عشايري ) شكست خورد، سلطان سليم تنها به يك هدف خود كه ضميمه ساختن قسمتي از مناطق كردنشين و تركمان نشين به قلمرو عثماني بود رسيد كه اينك دولت تركيه گرفتار مشكل ناشي از همين عمل است و با استقلال خواهي كردها دست و پنجه نرم مي كند.
سلطان سليم اول پس از پيروزي در نبرد چالدران به سوي تبريز پيش راند و چهارم سپتامبر( 14 شهريور) وارد اين شهر شد ، اما بر اثر مقاومت مردم و جنگ و گريز نيروهاي محلي وفادار به شاه اسماعيل مجبور به بازگشت شد.
شاه اسماعيل تا زمان جنگ چالدران، مخالف اسلحه آتشين بود ، آن را اسلحه کشتار جمعي و به كار بردنش را خلاف آيين جوانمردي مي پنداشت. به علاوه، نيروهاي او عمدتا از عشاير قزلباش بودند و وي فاقد يك ارتش ملي مركب از افراد همه نقاط كشور بود. جنگ چالدران بزرگترين جنگ شمشير با تفنگ در طول تاريخ است. تجربه همين جنگ است كه شوروي را بر آن داشت كه در سال 1949 داراي بمب اتمي، در سال 1953 بمب هيدروژني و در سال 1957 موشك قاره پيما شود و كشورهاي فاقد اين سلاحها اينك مي كوشند آنها را به دست آورند زيرا كه سازمان ملل آن طور كه بايد و شايد تاكنون نتوانسته است از جنگ و نسل كشي جلوگيري كند و محافظ كشورهاي كوچك و ضعيف باشد.
پس از سلطان سليم و پسرش سلطان سليمان ، دربار عثماني با مداخله وزيران و گسترش حرمسرا و غلامان درباري رو به انحطاط گذارد، و حافظ اين امپراتوري تنها سربازان خوب و مقاوم آن بودند که تا پايان کار کمتر ديده شد که افسرانشان راه خيانت به پيمايند. همين داشتن سرباز خوب موجب حفظ موجوديت آن به نام جمهوري ترکيه شده است. البته قدرتهاي اروپايي هم به سود خود مي ديدند که چنين کشوري به صورت سدي ميان روسيه و مديترانه و سرزمين هاي عربي وجود داشته باشد و به همين دليل پس از جنگ جهاني اول با وجود حضور ناوگانهاي آنها در محل ، مانع اخراج يونانيان توسط مصطفي کمال (اتاتورک )از منطقه مرمره نشدند.

 

روز بزرگداشت ابو علي سينا

يكم شهريور ماه سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبيب برجسته نامدار ايراني جهان اسلام، شيخ الرئيس ابوعلي سينا و روز پزشك بر تمامي طبيبان فرزانه و جامعه پزشكي تلاشگر ايران خجسته باد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

01/06/59
پراودا از برژينسكي: هدف اصلي سرنگون ساختن رژيم كنوني ايران است.

01/06/61
انتخاب بشير جميل به رياست جمهوري لبنان

طرح 2 ماده‌اي ريگان براي خاورميانه
01/06/62
ديدار هيئت بلندپايه سياسي اقتصادي ايران از ليبي و سوريه

01/06/66
حمله عراق به سياستهاي شوروي در خليج فارس
توافق عمان با آمريكا جهت در اختيار گذاردن تاسيسات: ... اين كشور به آمريكا

موافقت ايران با ميانجيگري شوروي در جنگ تحميلي (در صورت محاكمه متجاوز)
توانايي ايران در مين‌گذاري خليج فارس

بمباران مناطق كردنشين عراق توسط رژيم صدام
مخالفت مسكو با اعمال مجازات شوراي امنيت عليه ايران و مخالفتش با تحريم تسليحاتي ايران در شوراي امنيت

ازسرگيري حملات عراق به هدفهاي اقتصادي ايران و مخصوصاً تاسيسات نفتي (اين حملات كه از دو هفته پيش آغاز شده است به منظور مجبور كردن ايران به قبول پيشنهاد آتش‌بس سازمان ملل است)
حمله گسترده هواپيماهاي عراق به دو مجتمع شميمايي رازي و ايران ـ ژاپن در بندر امام خميني ، كارخانه سيمان درود و يك واحد پست انتقال نيرو در تبريز .

بازتاب حملات هوايي عراق : بي . بي . سي . و خبرگزاري فرانسه : ممكن است عراق دور جديد حمله به شهرها را از سر بگيرد .
حمله به يك گروه راه‌سازي در منطقه سرو . تلاش براي نفوذ به داخل مهاباد ، حمله چته‌هاي حزب دمكرات به تأمين‌هاي جاده اشنويه و منطقه باويسي .

بازديد دومين گروه خبرنگاران خارجي از منطقه عملياتي “ نصر7 “ ، توضيحات يكي از فرماندهان سپاه و گزارش خبرنگار روزنامه “ ال پائيس “ از اين عمليات .
آماده‌باش مراكز پدافند شيميايي استان خوزستان و برگزاري مانور ايثار در خرم‌آباد براي مقابله با حملات شيميايي .

اعزام نيروهاي رزمي تخصصي كيمته انقلاب اسلامي و داوطلبان مردمي استان خوزستان به جبهه‌هاي جنگ . سخنان آيت‌الله مشكيني در ديدار با نيروهاي اعزامي به آموزش .
اهداي كمك‌هاي مردمي به جبهه‌هاي جنگ . اعلام طرح اعزام “ حماسه‌سازان عاشورا “ در ماه محرم .

نام‌گذاري يازدهم محرم به‌نام روز تجليل از اسيران و مفقودان .
برگزاري سمينار توجيهي طرح اعزام حماسه‌سازان عاشورا . تشكيل كميته‌هاي مردمي حمايت از رزمندگان به كوشش سپاه يكم ثارالله . سخنان رييس جمهوري و فرمانده كل سپاه در خصوص مسائل خليج‌فارس و پايان جنگ ايران و عراق .

ديدار رييس جمهور و اعضاي هيئت دولت با امام امت و سخنان ايشان در خصوص اهميت بيش‌تر فاجعه مكه نسبت به مسائل ديگر . انتقاد آيت‌الله ابراهيم اميني از ضعف تبليغات در خارج از كشور در مورد فاجعه مكه .
حركت پنجمين كاروان نفت‌كش‌هاي كويتي به سوي تنگه هرمز .

گزارش رويتر در مورد ضعف‌هاي امريكا در خليج‌فارس . انتقاد هرالدتريبون از استراتژي امريكا در قبال ايران . آبزرور هر دو طرف تمايل به آرامش دارند .
مباحثه تلويزيوني غير مستقيم دكتر لاريجاني با ريچارد مورفي معاون وزير خارجه امريكا در مورد حضور نظامي امريكا در منطقه ، تأمين آرامش و اهميت خليج‌فارس ، شرايط پايان جنگ و كمك به آزادي گروگان‌ها .

افتتاح اجلاس فوق‌العاده وزيران خارجه اتحاديه عرب در تونس به منظور اتخاذ يك موضع واحد در قبال جنگ ايران و عراق و بحران خليج‌فارس . انتقاد شديد سعود‌الفيصل و شاذلي قليبي از ايران .
موضع كشورهاي عربي در اجلاس وزيران خارجه اعضاي اتحاديه عرب در تونس و گزارش خبرگزاري فرانسه ، راديو دمشق ، روزنامه كويتي السياسه از اين اجلاس .
 

Mobin_s2004@yahoo.com
23 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
امضاي پيمان عدم تجاوز ميان هيتلر و استالين

23 اوت سال 1939 ميان دو دولت شوروي و آلمان (استالين و هيتلر) يك پيمان عدم تجاوز ده ساله به امضا رسيد. هيتلر تنها دو سال و دو ماه اين پيمان را رعايت كرد. "تاريخ" نشان داد كه اگر هيتلر به شوروي حمله نكرده بود، جهان اينك چهره ديگري داشت. انگلستان منهدم شده بود، آمريكا وارد جنگ نمي شد و ايران كه با آلمان مناسبات حسنه داشت، دست كم از سلطه انگلستان رها مي شد. هيتلر هشدار آن دسته از ژنرالهايش كه مخالف حمله به شوروي بودند، ناديده گرفت و با اين حمله جنگ را باخت و كمتر از چهار سال بعد، اين نيروهاي شوروي بودند كه پايتخت او شهر برلن را تصرف كردند.

 

شكست كودتاي ترديد آميز ضد گورباچف!

در اين روز در سال 1991، كودتاي ضد گورباچف پس از شصت ساعت شكست خورد. مورخان، با اين كه از اين كودتا سال ها گذشته و مجريان آن دوباره داراي مقام شده اند هنوز درباره اصالت آن ترديد دارند زيرا كه كودتا ها معمولا در ساعات شب و با دستگيري مخالفان آغاز مي شود و در روزهاي اول مخصوصا اگر كودتاگران ضعيف باشند دست به خشونت شديد مي زنند كه در مورد اين كودتا چنين نبود. اين كودتا نتيجه عكس داشت و شوروي را كه قرار بود به صورت اتحاديه اي از جمهوري هاي مستقل درآيد كاملا متلاشي كرد. فروپاشي شوروي اگر چه عملا انجام شده ولي مبناي قانوني ندارد. يعني از طريق جلب نظر مردم (رفراندم) انجام نشده است.

 

دوگل قول داد كه مستعمرات فرانسه را رها خواهد ساخت

شارل دوگل رهبر فرانسويان 23 اوت 1958 در آخرين مرحله سفر طولاني به مستعمرات فرانسه كه امپراتوري اين كشوررا تشكيل مي دادند در شهر برازاويل پايتخت كنگوي فرانسه در اجتماعي ( عكس بالا ) خطاب به هزاران تن از ساكنان اين شهر قول داد كه در برابر تمايلات استقلال طلبانه مردم مستعمرات فرانسه قرار نخواهد گرفت و گفت كه به سود فرانسه است كه مستعمرات را رها سازد و با هم يك گروه مشترك المنافع تشكيل دهند. بيان چنين مطلبي از سوي دوگل كه در احساسات ناسيوناليستي او ترديد نبوده است در سراسر جهان با اهميت ويژه تلقي شد و ساير دولتهاي مستعمره دار نيز در صدد رها ساختن مستعمرات بر آمدند كه ظرف چهار سال از آن زمان بسياري از مستعمرات استقلال يافتند.

 

خروج نبروهاي فلسطيني از لبنان

در پي بمباران شديد و روزانه محله هاي غرب بيروت از سوي هواپيماهاي اسرائيلي و پيشروي سربازان اين كشور تا بيروت ، ياسر عرفات با ميانجي گري هايي كه بعمل آمد پذيرفت كه نيروهايش را از لبنان خارج سازد و 23 اوت 1982 يك هزار تن از اين نيروها ، به صورتي كه در عكس ديده مي شود به بندرگاه رفتند و عازم يمن شدند . خروج اين نيروها كه اجازه داده شده بود تفنگ ( سلاح سبك ) خود را همراه داشته باشند چند روز طول كشيد.

برخي ديگر از رويدادهاي 23 اوت

  • 1617:   براي نخستين بار در جهان يك خيابان يكطرفه(One – Way) شد و اين كار در شهر لندن صورت گرفت.

  • 1754:   لوئي 16 به دنيا آمد كه از 1774 تا 1792 شاه فرانسه بود، توسط انقلاب بركنار و با "گيوتين" اعدام شد.

  • 1821:   اسپانيا پس از 3 قرن به مكزيك استقلال داد. مكزيك پيش از ورود اسپانيائي ها به قاره غربي داراي تمدني درخشان و كهن، و يك امپراتوري بود.

  • 1904:   زنجير چرخ اتومبيل كه آن را قادر مي سازد در برف و يخ حركت كند اختراع شد.

  • 1978:  

    جوموكنياتا رهبر كنيا كه نام او به معناي «نيزه مشتعل كنيا» است در 86 سالگي درگذشت . وي كه در انگلستان تحصيل كرده بود از قديمي ترين مبارزان آزادي و استقلال در افريقا بشمار مي رود.
        
        

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    9 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « شيخ سَعْد الدّين اِبْن بَرّاج طرابلسي» معروف به عِزُّالمؤمنين

    9 شعبان 481 - «شيخ سَعْد الدّين اِبْن بَرّاج طرابلسي» معروف به عِزُّالمؤمنين از علماي نامدار اماميه و مايه اعتبار شيعه در طرابلس بدرود حيات گفت. او در مصر زاده شد و همانجا به تحصيل پرداخت و چون مدتي منصب قضاوت طرابلس شام را به عهده داشت به طرابلسي معروف شد. وي ازجمله برجسته‏ترين شاگردان سيّد مرتضي عَلَم الهُدي بود و پس از فوت وي در مجلس درس شيخ طوسي به شاگردي پرداخت. ابن براج از دانشمندان پرآوازه و معتبر شيعي است كه آراء و نظرات او پيوسته مورد توجه فقهاي بزرگ بود و غالباً به نظريات او اشاره شده است. وي ازجمله نويسندگاني است كه به نوشتن كتابهايي درفقه و كلام همت گماشت. كتاب الجَواهر او كه شامل 820 پرسش و پاسخ درباره مسائل فقهي است بسيار معتبر مي‏باشد. از ديگر آثار منسوب به اِبْن بَرّاج مي‏توان به «المَكامِل درفقه، المَعالِم، المِنْهاج و المُهَذّب» اشاره كرد.

     

    درگذشت «ابُوالْبَرَكات عَبْدُالرَّحمن بْن محمّد» معروف به «اِبْن اَنْباري»

    9 شعبان 577 -  «ابُوالْبَرَكات عَبْدُالرَّحمن بْن محمّد» معروف به «اِبْن اَنْباري» نحوي، محدث و لغت شناس بغدادي ديده ازجهان فروبست. او تحصيلات خود را درمدرسه نظاميه بغداد به پايان رساند و به دليل كثرت معلومات و كسب مدارج عالي درهمان مدرسه به تدريس مشغول گشت. كتابها و رساله‎هاي بسياري را به ابوالبركات نسبت داده‎اند كه مي‎توان به سه گروه چاپي، خطي و كتابهايي كه مفقود شده‎اند تقسيم كرد. ازجمله آثار ابن انباري كتب «اسرارُالْعَرَبيَّه، هِدايَةُ الذاهِب في مَعْرفةِ الْمَذاهِب و الايضاحُ فِي النَّحْو» را مي‎توان نام برد.

     

     سيلي عظيم درشهر مكّه جاري شد

    9 شعبان 1039 - سيلي عظيم درشهر مكّه جاري شد و موجب خرابي بخشي از ديوارهاي خانه كعبه گرديد. اين سيل عظيم بيش از14000تن را درخود غرق كرد و خانه‎هاي بسياري را ويران كرد. بناي خانه كعبه پس از اين سيل توسط يكي از دو شاگرد ملا محمد امين استرآبادي به نام سيّد زين العابدين كاشي مرمت و تعمير گرديد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    33

    اهواز

    29
    45

    تبريز

    19
    27

    شيراز

    22
    36

    مشهد

    18
    33

    بندرعباس

    31
    35

    کرمان

    18
    35

    اصفهان

    17
    35

    يزد

    26
    37

    کرمانشاه

    18
    36

    اراک

    21
    31

    رشت

    23
    27

    دبی

    32
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1266 تومان
    934 تومان
    1862 تومان
    805 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    167000 تومان
    77000 تومان
    43500 تومان
    151500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.07

    اذان مغرب : 19.02

    اذان صبح فردا : 3.59

    طلوع آفتاب فردا : 5.29

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Circuit Cellar 
    ماه سپتامبر


    جديدترين شماره از مجله
    Circuit Cellar

    تاریخ انتشار: سپتامبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 364
    حجم فایل: 15 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    ساعت الکترونیکی تنظیم خواب
     

    هر یک از ما در برخی مواقع دچار اختلال در خواب می شویم. این مشکل به سه صورت ممکن است برایتان پیش آید . گاهی اوقات به صورت کمبود خواب یا  به صورت ازدیاد زمان خواب و گاهی اوقات نیز به صورت نا منظم شدن ساعات خواب و بیداری ظاهر می شود . در چنین مواقعی آنچه که علم پزشکی برایتان تجویز می کند استفاده از انواع قرص های خواب برای منظم شدن سیستم بدنتان است اما به دنبال استفاده از اینگونه داروها بدنتان با عوارضی نظیر سردرد- بی رمقی و در برخی مواقع تهوع و یا سر گیجه روبه رو می شود. Dreamate Sleep Inducer   یک ساعت الکترونیکیست که می تواند شما را از مشکلاتی از این قبیل رها سازد. کافیست که 10 دقیقه قبل از زمانی که قصد رفتن به رختخواب دارید این ساعت را بر روی نبض مچ دست چپتان ببندید. در مدت زمان پروسه 10 دقیقه ای میتواند به راحتی مثلث خواب مغز شما را که به مثلث طلایی معروف است تحریک کرده و شما را به خوابی عمیق فرو برد. واضح است که دیگر با عوارضی نظیر مصرف داروهای خواب آور مواجه نخواهید شد. قیمت تمام شده این محصول 79 دلارو 99 سنت اعلام شد.
    منبع

     

    شکلات ماشین حساب
     

    گاهی اوقات حتما برایتان اتفاق افتاده است که علاقه زیادی به وسایلی نظیر laptab  یا گوشی موبایل و ... داشته باشید که در برخی مواقع میل به خوردن آنها پیدا کنید . ولی همیشه این مسئله برایتان یک رویا بیش نبوده است. اما این بار شما می توانید این ماشین حساب را که در طرح یک شکلات کاکائویی ساخته شده است میل کنید و مزه اعداد و نمادهای ریاضی و حتی نمایشگر آن را تجربه کنید. این شکلات برای کسانیکه نیاز به رعایت کردن رژیم های قندی هستند مفید است. بی شک اگر چنین شکلاتی را به آنها تعارف کنید مصرف نخواهند کرد.نکته جالب توجه در مورد طراحی این شکلات امکان روشن شدن آن با انرژی نورانیست و احتیاج به استفاده از هیچ نوع باتری برای تغذیه آن نیست. قیمت این شکلات خوشمزه 4 دلار است . یا به عبارتی می توانید با 4 دلار صاحب یک ماشین حساب شکلاتی از نوع Solarشوید.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از آغاز تا سال 1368
     


    تالیف: صدقى، ابوالفضل
    تاریخ انتشار: مرداد 1386
    قيمت: 19000 ريال
    شابک: 1-0211-489-964-978
    نوبت چاپ: اول
    شمارگان: 2000


    معرفی کتاب: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا رحلت امام خمینی از چه الگویی پیروی می نموده است ؟ این سؤالی است كه این كتاب به دنبال یافتن پاسخی برای آن می باشد . هیچ یك از شاخص های موجود در روابط بین الملل بعد از جنگ جهانی اول از جمله آرمان گرایی و بعد از جنگ جهانی دوم از جمله رئالیست ها و نئو لیبرال ها ، همانند مكتب وابستگی متقابل و نهادگرایان نئو لیبرال و رئالیسم ترمیم یافته ی والتز با نام رئالیسم ساختاری و حتی نظریه ی جدیدتر سازنده گرایی نمی تواند به طور كامل كلید معمای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این دوره باشد . سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر اساس الگویی است كه اصول آن ، مبارزه با ظلم و استكبار و حمایت از مظلوم ، دعوت جهانیان به حیات طیبه ، حفظ تمامیت ارضی و ام القرای اسلامی و اصل نه شرقی و نه غربی ( قاعده ی نفی سبیل ) است كه الگویی بی بدیل و منحصر به فرد می باشد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر(6)

    هفته‌ای که گذشت، به ما که مربوط نبود؛ خدا کند به شما هم مربوط نباشد و همه‌ی اخبار بد، مال بچه‌های کوچه باشد؛ ضمنا تا وقتی ما را استعفا نکنند، می‌نویسیم.

    یکم: تنها لهجه است که می‌ماند!
    سریال ارزشمند «چارخونه» که هم‌چنان از شبکه‌ی سوم سیما پخش می‌شود، با افزودن یک شخصیت افغانی به طنز فاخر خود، توانست داد و فغان سفارت افغانستان را دربیاورد. در این سریال، که نویسندگانش به‌خاطر اتحاد ملی ناگزیر شده‌اند به‌سراغ لهجه‌ای غیرملی بروند و باز مردم را هرطور شده بخندانند، اهداف و ارزش‌های کلان سازمان صدا و سیما از طریق طنز فاخر و جیغ‌های یک مادر مکرمه به بینندگان تزریق می‌شود؛ اما گویا این‌بار هم همه‌ی حسودها در سفارت افغانستان گرد هم آمده‌اند. لازم به یادآوری‌ست که مانند همیشه، شخصیت مذکور لهجه دارد، اما تکذیبش می‌کند.

    دوم: پخش و افشای «سنتوری» از برنامه‌ی «سینمای مشکوک»
    خروج فیلم‌ها از جشن سینما هم‌چنان ادامه دارد و احتمالا این جشن، با حضور یک فیلم یادبود از ناهارخوران هیأت مدیر‌ه‌ی خانه‌ی سینما و به کارگردانی پرویز پرستویی، برگزار خواهد شد. یکی از کارگردانان بزرگ سینما نیز، که هم‌چنان به درک نشدن فیلم‌هایش معترض است، در گفتگویی ویژه با سایت لوح به همه‌چیز اعتراض کرد و سپس ناپدید شد. برخی شایعه‌ها هم از ارائه‌ی فیلم موسوم به «سنتوری» در قالب یک فیلم تلویزیونی ۲۵ دقیقه‌ای، همراه با نقد و افشای کارگردان آن، خبر می‌دهند.

    سوم: کارت هوشمند الهام
    روان‌شناسان در جستجوی راهی برای فیلترینگ الهامات ادبی هستند؛ پس از یقه‌گیری از یک نویسنده در یاسوج، و اعتراف او به بی‌تربیت بودن شخصیت‌های داستانش، یک تیم ویژه‌ مأمور بررسی فیلترینگ الهامات داستانی و شعری شده‌اند، تا شخصیت‌های بی‌شعور و نالایق در ذهن جوانان مردم نلولند. هم‌چنین شایعاتی مبنی بر بررسی طرح ملی سهمیه‌بندی آثار ادبی پخش شده است و به ما ربطی ندارد.

    چهارم: آلت طرب را پنهان کنید!
    کنسرت حسین علیزاده در اواسط ماه شهریور، هم‌چنان روی هواست و از آگاهانی که می‌توانند بن‌بست اطلاع‌رسانی موجود را رفع کنند نیز اطلاعی در دست نیست؛ یک مقام بلندپایه‌ی فرهنگی هم به خبرنگار سایت لوح و همه‌ی موسیقی‌دانان مملکت توصیه کرد که دست از سر موسیقی بردارند و کاری شرافتمندانه پیدا کنند. سایت لوح هم‌چنین از پیدا شدن مجدد استاد شجریان و اظهار تأسف ایشان از ترکیدن مردم در روزهای خرید بلیت کنسرت استاد، ابراز خرسندی می‌کند.

    پنجم: ای برق بی‌تربیت!
    با بازدیدهای مکرر مسؤولان از مصطفی کرمی، که در جریان فیلم‌برداری دست‌هایش را از دست داده است، تمامی مسؤولان ذی‌ربط و بی‌ربط بحمدالله برق فشار قوی را محکوم کردند تا این سینماگر را دلداری داده باشند؛ گزارش‌ها حاکی‌ست که بیشتر مسؤولان در نیمه‌های عیادت از وی ناگهان ناپدید شده‌اند و تنها کمک‌های مردمی‌ست که می‌ماند.

    ششم: رستم قاجار
    ستون هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر، در راستای انجام وظیفه‌ی خطرناک اطلاع‌رسانی اعلام می‌کند که سریال ارزشمند «چهل سرباز» هم‌چنان از شبکه‌ی دوم سیما پخش می‌شود. در این مجموعه‌ی پیچیده که برای نخستین‌بار در تاریخ جهان، رستم به زبان ناصرالدین شاه حرف می‌زند، همه‌چیز مرتب است و هم‌وطنان عزیز می‌توانند آهنگ‌های درخواستی خود را نیز در این مجموعه‌ی بی‌زمان بشنوند.

    هفتم: آیا جنیفر به ایران می‌آید؟
    به‌دلیل روبه‌راه بودن اوضاع فرهنگ و هنر مملکت، و کمبود سوژه، به یک خبر ورزشی‌ ـ هنری توجه کنید؛ حضور پنجاه‌ درصدی آقا جکی چان، ستاره‌ی سینما و کونگ‌فو، در ایران قطعی شده است و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند خانم‌ها جنیفر لوپز و آنجلینا جولی نیز تا سیزده درصد به ایران بیایند. این درصدها به بخش‌های مجاز این افراد مربوط می‌شود.
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    10 عاملي كه باعث پيري ميشوند 
     

    شاید اولین راه برای جوانتر شدن به نظر بیشتر افراد جراحی پلاستیک باشد. اما این گزینه همیشه بهترین راه نیست، شما می توانید با تصحیح روحیاتی که صرفا سن شما را بالا می برند و به سلامتتان نیز آسیب وارد می سازند، بدون جراحی، زمان را به عقب باز گردانید. در این قسمت 10 نمونه از رفتار ناسالمی که باعث بالا رفتن سن می شود را ذکر کرده ایم. در ادامه راه حل های ترک و مبارزه با آنها را نیز بررسی نموده ایم.

    استرس بیش از اندازه
    از زمان غارنشین ها به بعد، رفته رفته استرس در انسان ها افزایش پیدا کرد. همانطور که مطلع هستید استرس، واکنش سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش داده و به طور کلی احساس نا خوشایندی در ما ایجاد می کند. دکتر "الیسا اپل" استاد روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا واقع در سانفرانسیسکو ثابت کرده است که استرس بیش از اندازه برروی تک تک سلول ها تاثیر سوء می گذارد و باعث می شود پیش از اینکه سلول ها به رشد کامل برسند، پیر شوند. این امر تا حد بسیار زیادی سیستم ایمنی بدن را مورد حمله قرار داده و منجر به تضعیف آن می شود. به عنوان مثال مادرانی که فزرندانشان به نحوی دچار بیماری هستند، تحت فشار بیش از حدی قرار می گیرند. پیری زودرس یک مشخصه کاملا بدیهی در این دست افراد می باشد. راه حل چیست؟ دکتر اپل اظهار می دارد که : "پیش از هر چیز باید این مشکل را قبول کنید و علائم آنرا با خود تحلیل و بررسی نمایید. تپش قلب، و تعرق از نمونه های بارز این بیماری هستند. یک راه حل آنی و مفید نفس عمیق است. از نظر پزشکی این نوع نفس، "تنفس دیافراگمی" نامیده می شود. اما راه حل مشکل تر و زمان بر این است که در برنامه خود وقتی را به انجام کارهایی اختصاص دهید که استرس شما را کاهش می دهند.

    مصرف الکل
    شکی وجود ندارد که مصرف الکل ارتباط مستقیمی با افزایش استرس دارد. سعی کنید از مصرف الكل خودداري كنيد. در غیر اینصورت ریسک ابتلا به بیماری هایی نظیر سکته، سرطان کلیه، حنجره و سینه در فرد افزایش پیدا می کند.

    تحرک بسیار کم
    دکتر "ویلیلام جی ایوان" استاد تغذیه، پیری زودرس، و فیزویولوژی در دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس معتقد است که: "کم تحرکی یکی از مشکلاتی است که بیشتر انسان ها به آن مبتلا هستند. حتی افزایش میزان کمی فعالیت می تواند عمر شما را طولانی تر کند، از اضافه وزنی جلوگیری می کند، استرس ا کاهش داده و در برخی موارد از ابتلا به آلزایمر نیز جلوگیری می کند. دکتر ایوان در ادامه سخنان خود اظهار می دارد که : "فقط باید تصمیم بگیرید که کمی فعال تر از گذشته باشید. می توانید ماشین خود را کمی دور تر از محل کار پارک کنید و به جای استفاده از آسانسور از راه پله بالا روید. زمانی که به انجام این کارها عادت کردید، آنگاه می توانید نرمش و ورزش را شروع کنید و طبق دستور سازمان کنترل بیماری های فراگیر برنامه خود را دنبال کنید. این سازمان به تمام افراد پیشنهاد می کند تا درحدود 30 دقیقه (و یا بیشتر) در طول روز پیاده روی کند.

    مصرف بیش از اندازه چربی های اشباع شده
    چربی های اشباع شده که در گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر، و کره به وفور یافت می شوند می توانند میزان کلسترول "بد" و به طور کلی کلسترول نهایی خون را افزایش داده و شما را مستقیما به سمت بیماری های قلبی هدایت کنند. از رژیم های غذایی تک اشباعی نظیر روغن زیتون، و بادام زمینی؛ و همچنین انواع غیر اشباع شده آن مانند روغن های گیاهی و ذرت استفاده کنید. دکتر ایوان اینطور می گوید که " هر چند با استفاده از رژیم و شیوه غذای مدیترانه ای ممکن است وزن شما کاهش پیدا نکند، اما حداقل سلامت بدن تضمین خواهد شد." بر طبق دستورالعمل های غذایی که از سوی سازمان تغذیه امریکا منتشر شده است، افراد باید میزان مصرف چربی های اشباع شده خود در طول یک روز را به رقمی در حدود 10% و یا پایین تر از آن برسانند.

    سیگار کشیدن
    بیش از 5/1 درصد بزرگسالان آمریکا که برابر با 46 میلیون نفر می شود، هنوز به استعمال سیگار عادت دارند. به جای کشیدن سیگار می توانید از قرص های نیکوتین دار که امروه به عنوان جابگزین مناسبی برای سیگار به شمار می روند، استفاده کنید، با این کار ریسک ابتلا به سرطان و پیری زودرس را تا حد بسیار زیادی کاهش داده اید. در بررسی 123 مطالعه مختلف که در سال 2004 منتشر شد، افرادی که برای ترک سیگار از آدامس های نیکوتین دار و سایر جایگزین ها استفاده می کردند، خیلی راحت تر از افرادی که فقط با اتکا به اراده، قصد ترک سیگار را داشتند، موفق شدند.

    تنفس هوای آلوده
    تنفس هوای آلوده منجر به سرفه، سوزش چشم ها، آسم و سایر بیماری های تنفسی می شود. گفتنش آسان است؛ اما سعی کنید تا جایی که امکان دارد در روزهایی که آلودگی هوا بالای حد هشدار دهنده می رسد، از خانه خارج نشوید.

    قرار گرفتن بیش از اندازه در نور خورشید
    هر ساله بیش از یک میلیون آمریکایی متوجه می شوند که مبتلا به سرطان پوست شده اند. در حدود 55000 نفر نیز مبتلا به حادترین حالت این بیماری یعنی همان "ملانوما" شده و به کام مرگ فرو می روند. می بایست تا آنجایی که می توانید از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید و از کرم های ضد آفتابی با درجه مقاومت حداقل 15 استفاده کنید. با این کار هم از ابتلا به سرطان پوست جلوگری می کنید و هم بروز چین و چروک پوست.

    کم خوابی
    در زمان های قدیم کم خوابی نوعی علامت افتخار به شمار می رفت، اما امروزه همه می دانند که کمبود خواب سبب بروز چاقی، دیابت، فشار خون، و مشکلات حافظه می شود. این علائم حتی در جوانان و نوجوانان نیز قابل مشاهده است. "رونالد کلاتس" رییس آکادمی داروی های ضد پیری شیکاگو معتقد است که: " اتاق خواب خود را پاک سازی کنید تا تبدیل به بهترین مکان برای خوابیدن شود، تلویزیون و سایر وسایلی که به نحوی حواس شما را پرت می کنند، از آنجا دور نگه دارید. از پرده هایی استفاده کنید که اندکی تیره تر هستند تا نور اتاق کم شده و تاریک تر شود.

    اضافه وزن
    چاقی بیش از اندازه خطر بیماری های قلبی، دیابت، و حتی سرطان را افزایش می دهد. این امر در حالی است که 64% از آمریکایی ها دچار اضافه وزن هستند. محققان معتقدند که توانایی در حفظ رژیم غذایی، خیلی مهمتر از نوع رژیم است. دانشمندان چندین رژیم غذایی مختلف را مورد بررسی قرار دارند و نتیجه تحقیقات خود را در ژورنال سازمان تغذیه آمریکا به چاپ رساندند. پژوهش های آنها حاکی از این امر بود که در میان افرادی که رژیم گرفته بودند آنهایی موفغق به کاهش وزن شدند که بیشترین زمان ممکن، رژیم را رعایت کرده بودند. بنابراین رمز موفقیت این است که: رژیمی انتخاب کنید که مطابق با شیوه زندگیتان بوده و احتمال حفظ آن بیشتر باشد.

    مصرف شکر فراوان
    مصرف شکر به طور بی رویه، باعث بروز چاقی و احتمالا بیماری های قلبی می شود. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند در یک رژیم غذایی 2200 کالری، می بایست میزان مصرف " افزودنی های شیرین" که در اسنک ها و شیرینیجات به وفور یافت می شود، به 12 قاشق چایخوری در طول روز کاهش پیدا کند. بر طبق اطلاعات دپارتمان کشاورزی امریکا در سال 2000 مصرف این ماده در حدود 31 قاشق در روز برای هر فرد تخمین زده شده است. برای کاهش این مقدار باید از میوه ها، و سبزیجات شیرین استفاده کنید تا میل شما به شیرینیجات نیز کاهش پیدا کند. برچسب روی محصولات مختلف غذایی را به دقت بررسی کنید تا میزان شکر مصرفی را به حداقل برسانید .
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    811- قلب پسرا مثل قبرستونه.. کسی که بره اونجا ديگه بيرون نمياد.. ولی قلب دخترا مثله هتله 5ستاره ميمونه.. معلوم نيست کی مياد و کی ميره.. (0961-0932)

    812- زندگی مثل يک ديکته اس!هی غلط مينويسيم و هی پاک ميکنيم،غافل از اينکه اجل يک دفعه داد ميزنه برگه ها بالا (6094-0915)

    813- پروانه رو اگه شل بگيريش از دست ميديش و اگه محکم بگيريش له ميشه دوستی يه چيزی تو اين مايه هاست (****-0915)

    814- ارزوهاتو يه جا يادداّشت کن و يکی يکی به خدا بگو. خدا يادش نميره،ولی تو يادت ميره که چيزی که امروز داری، آرزوي ديروزت بود(0961-0932)

    815- به يارو ميگن اگه تو دريا کوسه بهت حمله کنه چيکار ميکنی؟ميگه:ميرم بالاي درخت!ميگن:آخه دريا که درخت نداره ميگه مجبورم، ميفهمی ، مجبورم! (9176-0912)

    816- من تو دنيا 4چيز رو دوست دارم،1.تو اسمون ستاره ها رو،2.تو زمين خودم رو،3.تو خودم قلبم رو 4.تو قلبم تو رو!! (9176-0912)

    817- ديشب خوابتو ديدم،جدی ميگم ما!!خواب ديدم که داری پلّه های ترقی رو يکی يکی تی ميکشی.! (9176-0912)

    818- دیگه از چشم افتادی‏‏‏ .....؟؟؟‏‏......‏ :- Dصاف افتادی تو قلبم (6834-0911)

    819- بعضی وقتها چشمم به قلبم حسوديشون ميشه، ميدونی چرا؟چون تو هميشه تو قلبمی،ولی از چشم دوری!!! (9176-0912)

    820- يارو ميبينه همه موبايل دارن جز خودش،يه کاغذ لوله ميکنه مي بنده کمرش،ميره پيشه دوستش،ازش ميپرسن اين ديگه چيه؟ميگه:وای بازم فکس رسيده! (6834-0911)

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    تعطيلات آخر هفته با فيلم‌هاي سينمايي


    پاييز سرافيم (ديويد ون‌آنكن)، اكنون براي هميشه (الساندرو وردكي)، دشت باز (كوين كاستنر)، كيميا (احمدرضا درويش)، تند و سريع (راب كوهن) ، ابن‌سينا (كيهان رهگذر)، بازي (ديويد فينچر) زمين، (روهيت شتي)، كشتن مرغ مقلد (رابرت موليگان)، وقت اضافه (مهرداد خوشبخت)،مرد آرام (جان فورد) و انيميشن دور دنيا با تيمون و پومبا همچنين تكرار فيلم‌هاي يكه‌تاز (جيمز مونگ) و سفر بخير (ژان پل راپينو) عنوان فيلم‌هاي آخر هفته تلويزيون است.

    كيميا
    امروز ساعت 10 صبح مي‌توانيد از شبكه يك بيننده فيلم سينمايي «كيميا» ساخته احمدرضا درويش باشيد. خسرو شكيبايي، بيتا فرهي، رضا كيانيان، نادر رجب‌پور و... بازيگران اين فيلم هستند.
    «رضا» پس از بازگشت از اسارت به دنبال همسر و بچه‌اش مي‌گردد. او هنگام حمله دشمن به خرمشهر از آنان جدا افتاده و اسير شده است. «رضا» در جست‌وجوي خود پي مي‌برد كه همسرش هنگام وضع حمل جان خود را از دست داده است و حالا دخترش در مشهد تحت سرپرستي يك خانواده است، مي‌رود «شكوه» مادرخوانده كيميا در برخورد با وضعيت تازه دچار شوك عصبي شده و در بيمارستان بستري مي‌شود. «رضا» به عيادت او مي‌رود و سپس تصميم خود را عوض مي‌كند و طي نامه‌اي «كيميا» دخترش را به «شكوه» مي‌سپارد.
    اين فيلم سال 1373 ساخته شده است.

    دور دنيا با تيمون و پومبا
    كودكان و نوجوانان عزيز مي‌توانند امروز ساعت 13:30 در برنامه تماشاخانه شبكه 5 شاهد فيلم انيميشن «دور دنيا با تيمون و پومبا» باشند. اين انيميشن محصول 1995 والت ديسني آمريكا است.
    روزي رعد و برق به پومبا برخورد مي‌كند و پومبا حافظه‌اش را از دست مي‌دهد. تيمون خاطراتي از سفرها و ماجراجويي‌هاي خودش و پومبا را براي پومبا تعريف مي‌كند به اميد اينكه حافظه‌اش را به دست بياورد.انجمن گويندگان جوان دوبله اين انيميشن را برعهده داشته است. مدت زمان آن 70 دقيقه است.

    پاييز سرافيم
    پنجشنبه شب ساعت 20:15 اگر پاي شبكه 3 بنشينيد مي‌توانيد بيننده يكي از فيلم‌هاي ديويد ون‌آنكن باشيد. اين فيلم محصول 2006 آمريكا است. ليام نيسن، پيرس برازنان، مايكل ونيكت، ادلاتر و... از بازيگران اين فيلم هستند.
    در جريان جنگ شمال و جنوب در آمريكا خانواده سرهنگ كارور توسط سرواني به‌نام گيدون كشته مي‌شوند و خانه‌شان به آتش كشيده مي‌شود. سرهنگ براي انتقام به دنبال سروان مي‌رود، پس از تعقيب و گريز فراوان موفق به دستگيري او نمي‌شود تا اينكه...

    مرد آرام
    «مرد آرام» عنوان فيلم‌سينمايي اين هفته برنامه سينما يك است. اين فيلم محصول 1952 آمريكا ساخته جان فورد است. جان وين و مورين اوهارا، بري فيتس جرالد، وارد باند و ويكتور مكلاگلن بازيگران اصلي فيلم هستند. جواني به‌نام شان سال‌ها در آمريكا زندگي كرده اما اكنون به سرزمين مادري‌اش بازگشته است. شان گذشته تلخي دارد، او كه يك مشت‌زن حرفه‌اي بوده سهواً حريف خود را هنگام بازي مشت‌زني كشته است. اكنون براي گريز از گذشته‌اش به وطن بازگشته و قصد دارد زندگي تازه‌اي را شروع كند اما...
    اين فيلم كه در 6 رشته از جمله بهترين فيلم نامزد اسكار بود در نهايت جوايز اسكار بهترين كارگردان و فيلمبرداري را از آن خود كرد. جان فورد (كارگردان) براي اين فيلم برنده جايزه انجمن كارگردانان آمريكا شد. فرانك اس، ناجنت، نويسنده فيلمنامه «مرد آرام» نيز براي اين فيلم جايزه انجمن نويسندگان آمريكا را از آن خود كرد. اين فيلم در فستيوال فيلم ونيز برنده جايزه بين‌المللي OCIC شده است.(برنامه سينما يك ساعت 22 از آنتن شبكه يك پخش مي‌شود)

    دشت‌باز (در تيررس)
    پنجشنبه شب ساعت 24 مي‌توانيد يكي از فيلم‌هاي كوين كاستنر را از شبكه 2 به تماشا بنشينيد. در اين فيلم آمريكايي كوين كاستنر به عنوان تهيه‌كننده و بازيگر حضور دارد و رابرت دوال آنت بنينگ، مايكل گمبن و مايكل جتر از بازيگران اين فيلم هستند.با ورود گروهي به شهر و درگيري با شخصي به‌نام بكستر، كلانتر از دوستانش مي‌خواهد تا با دادن باج، او را آزاد كنند ولي بكستر با پشتيباني كلانتر يكي از آنها را كشته و ديگري را مجروح مي‌كند. در اين ميان چارلي و باس تصميم مي‌گيرند انتقام دوستان خود را بگيرند.

    تند و سريع
    جمعه صبح ساعت 10:30 شاهد پخش فيلم سينمايي «تند و سريع» به كارگرداني راب كوهن از شبكه 3 سيما هستيم. اين محصول مشترك سال 2001 آلمان و آمريكا است.پل واكر، وين ديزل، مايكل ردريگز و جردانا بروستر از بازيگران اين فيلم هستند.تيم‌هايي از جوانان در مسابقه اتومبيلراني خيابان‌هاي لس‌آنجلس كه در نيمه شب برگزار مي‌شود شركت مي‌كنند و دست به سرقت تجهيزات الكترونيكي گرانقيمت مي‌زنند. پليس اف.بي.‌آي، افسري را در داخل اين تيم‌ها نفوذ مي‌دهد و...

    اكنون براي هميشه
    جمعه ظهر ساعت 13:30 در شبكه 5 سيما در فيلم سينمايي «اكنون براي هميشه» روي آنتن مي‌رود.
    اين فيلم ايتاليايي به كارگرداني الساندرو وردكي ساخته شده است.پدر دكتر والنتينو مي‌ميرد، او وصيت مي‌كند پسرش شيپوري را كه متعلق به والنتينو است بيابد، والنتينو كه در تحريريه يك روزنامه ورزشي كار مي‌كند، گرچه اين درخواست را نامانوس مي‌يابد اما به درخواست پدر احترام مي‌گذارد و...گيوئله ديكس، كيسا الموتيناك و دنيوا برسيكا بازيگران اين فيلم هستند.

    وقت اضافه
    «وقت اضافه» فيلم سينمايي بعدازظهر جمعه شبكه يك است كه ساعت 15:00 روي آنتن مي‌رود.
    علاقه‌مندان به بازي مهدي هاشمي مي‌توانند اين فيلم را به كارگرداني مهرداد خوشبخت و تهيه‌كنندگي رضا جودي به تماشا بنشينند.
    فيلم تلويزيوني «وقت اضافه» تلاش دارد با يادآوري دائمي بودن حيات و همچنين عدم بازگشت به زندگي دوباره پس از مرگ، نگرش انسان را به زندگي تغيير دهد.
    حاج اكبر كياني مردي پولدار و بي‌نياز است، سال‌ها پيش همسرش را از دست داده است و در خانواده‌اي زندگي مي‌كند كه مورد بي‌مهري آنها قرار مي‌گيرد. از طرفي زني فقير به نام مرضيه پس از چند برخورد اتفاقي در رفتارهايش علاقه خود را نسبت به حاج‌اكبر نشان مي‌دهد اما حاج‌اكبر تصور مي‌كند مرضيه براي دارايي‌هاي او كيسه دوخته است و او را طرد مي‌كند.

    ابن‌سينا
    جمعه بعدازظهر مي‌توانيد نسخه‌اي 90 دقيقه‌اي از مجموعه دوست‌داشتني ابن‌سينا را از شبكه 2 سيما به تماشا بنشينيد.
    اين مجموعه تاريخي طي دهه 60 به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي و كارگرداني كيهان رهگذر توليد شده است و امين تارخ، مرحوم فيروز بهجت‌محمدي از بازيگران اصلي آن هستند.
    در اين اثر به شرح مختصري از زندگي ابوعلي سينا از بدو تولد تا وفات او پرداخته خواهد شد. ابوعلي سينا كه پزشك حاذق دوران ساساني و سلجوقي است، با اشخاصي مواجه مي‌شود كه او را ساحر مي‌دانند و همين امر منجر به بروز اتفاقاتي مي‌شود كه...
    بازي
    «سينما4» اين هفته به پخش فيلم سينمايي «بازي» ساخته ديويد فينچر اختصاص دارد. اين فيلم محصول جان بانكاتو و مايكل فريس از نويسندگان اين فيلم سينمايي هستند. مايكل داگسلاس، شان‌پن، دبوراكارا انگر، كارل بيكر، آرمين مولر اشتال، جيمز ري‌برن، پيتر دونات، آناكاترينا و... از بازيگران اين فيلم هستند.نيكلاس ون‌ارتون، بانك‌دار موفقي است كه به‌تنهايي زندگي مي‌كند و حتي با كنراد، برادر لاابالي‌اش ارتباطي ندارد. او چند روز ديگر به 48 سالگي خواهد رسيد، يعني همان سني كه پدرش جلوي چشمان او خودش را از پشت‌بام به زير انداخت و كشته شد. كنراد با نيكلاس تماس مي‌گيرد و به‌عنوان هديه جشن تولد عروسكي بزرگ به همراه كارت شركت در يك بازي غيرمتعارف را به او اهدا مي‌كند. از آن پس حوادثي براي نيكلاس رخ مي‌دهد كه او را گيج و درمانده مي‌كند. نتيجه اين بازي سقوط نيكلاس از پشت‌بام ساختماني بلند، در سالروز تولدش و فرودآمدن بر تشكي بزرگ در وسط مهمان‌هاست. كنراد پس از اين «بازي درماني» سلامت خود را بازمي‌يابد.فيلم سينمايي «بازي» به تهيه‌كنندگي استيو گالين و سين چافين به مدت 128 دقيقه ساخته شده است.

    كشتن مرغ مقلد
    «كشتن مرغ مقلد» كه باوجود اطلاع‌رساني قبلي به‌دليل نقص فني در 18 مرداد به پخش شبكه 3 سيما نرسيد، امشب ساعت 22:30 در برنامه صدفيلم روي آنتن مي‌رود.در اين فيلم، شاهد بازي گرگوري پگ خواهيم بود كه برنده جايزه 3 اسكار و جايزه پوليتزر شده است. از نظر منتقدان، قوي‌ترين بازي پك در دوران زندگي هنري‌اش نقش اتيكوس فنيچ بوده است. اين فيلم بر اساس كتابي از «هارپرلي» توسط رابرت موليگان ساخته شده است.فرانك اورتن، روزمري مرفي و روشاوايت از ديگر بازيگران اين فيلم هستند. اتيكوس فنيچ در ايالت آلباما منطقه‌اي كه به‌طور نژادي تقسيم شده وكيل است. او دفاعيه يك مرد سياهپوست كه به تعرض به زني سفيدپوست متهم است را برعهده مي‌گيرد. بسياري از مردم شهر او را از اين محاكمه منصرف مي‌كنند ولي او تصميم دارد ادامه دهد.

    زمين
    «زمين» فيلم جمعه‌شب شبكه تهران است كه راس ساعت يك بامداد از برنامه نماي نزديك پخش مي‌شود. اين فيلم محصول 2003 هندوستان است. آبيشك باچان، آجاي دوگان در اينكه ساخته روميت شتي است، بازي داشته‌اند.تايگار، سردسته خلافكاران و قاچاقچيان توسط ارتش هند دستگير مي‌شود اما گروهش همچنان به فعاليت‌هاي تبهكارانه به رياست پروفسور سانتانا ادامه مي‌دهند. آنها در مهم‌ترين اقدام خود، يك هواپيما را گروگان مي‌گيرند و...

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    كراك؛ كابوس شب‌هاي جواني




    مصرف موادمخدر از 100 سال پيش با ورود ترياك به ايران جاي خود را در بين ميانسالان جامعه باز كرد و در مدت زمان كوتاهي به ماده‌اي مدرن نسبت به چپق و قليان تبديل شد.
    هنوز چند سالي از مصرف ترياك با زغال و منقل نگذشته بود كه با صنعتي شدن جامعه، مصرف موادمخدر نيز از شكل طبيعي و سنتي خارج شد و الگوي تازه‌اي پيدا كرد.
    الگويي كه امروزه كراك نام دارد و سن مصرف را به شدت كاهش داده است به‌طوري كه آسيب‌شناسان اجتماعي نسبت به مصرف آن در 2 سال اخير بارها هشدار داده‌اند و «محمدحسين فرجاد» آسيب‌شناس در اين زمينه گفته است: ميزان مصرف كراك به شدت در ميان گروه سني 17 تا 25 سال در حال افزايش است و اين امر به‌طور حتم ميزان
    مرگ و مير را در سال‌هاي آتي افزايش خواهد داد چرا كه براساس آمار مركز تخصصي ترك اعتياد تهران، كراك در بين جوانان به صورت ماده‌اي كم‌خطر با ميزان نشئگي بالا معرفي شده و 95 درصد از مصرف‌كنندگان آن را به اسم روان‌گردان مي‌شناسند چرا كه از نظر كارشناسان سم‌شناسي كراك در اصل انرژي‌زا و شادي‌آور بوده و هيچ‌گونه اعتيادي را در مصرف‌كننده به وجود نمي‌آورد. اما كراكي كه در ايران توزيع مي‌شود كراك اصل نبوده و در آزمايشگاه‌هاي مخفي و خانگي كشور با فشرده كردن هروئين بدون در نظر گرفتن هرگونه استانداردي تهيه مي‌شود و در برخي موارد نيز از ضايعاتي كه نمي‌توان از آن هروئين خالص به دست آورد كراك توليد مي‌شود. بنابراين خلاف تصور مصرف‌كنندگان كراك از تبليغات نوع خارجي نوع ايراني آن اعتيادآور بوده و طي يك ماه اول مصرف دائم از آن مقدار مصرف به 3 يا 4 برابر روز اول مصرف رسيده و تعداد دفعات مصرف روزانه به 10بار در روز افزايش پيدا مي‌كند.
    تدخين كراك براي شخص حس نشاط ظاهري شديد يا به اصطلاح «پرواز شادمانه» به وجود مي‌آورد كه حدود 5 تا 7 دقيقه طول مي‌كشد و پس از آن با ايجاد افسردگي حاد واحساس بي‌ارزش بودن و ولع زياد براي مصرف اين ماده ادامه مي‌يابد و در مراحل بعد ترك اعتياد را مشكل مي‌سازد و بيشتر به همين علت است كه معتادان به كراك كمتر اقدام به ترك آن
    مي‌كنند . در سال گذشته از تعداد معتادان مراجعه‌كننده به مركز تخصصي ترك اعتياد تهران 24 درصد معتاد به كراك بودند درحالي كه آمار معتادان ترياك به 59 درصد مي‌رسيد و اين آمار از نظر آسيب‌شناسان اجتماعي بيانگر شرايط سخت ترك برخلاف سهولت مصرف آن است و يكي از دلايل اصلي مصرف اين ماده توسط طيف وسيعي از جوانان ساده بودن مصرف آن است كه حتي در مكان‌هاي عمومي و خودروي شخصي با استفاده از فندك و ني و سنجاق قابل استفاده است.
    بنابر اين سهولت در مصرف كراك ميزان مصرف آن را افزايش داده و به تبع آن كشفيات آن نيز رقم بالايي را به خود اختصاص داده است.
    سال گذشته سردار «حميدرضا حسين‌آبادي» مديركل مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي ميزان كشفيات كراك را 3 تن و 150 كيلو اعلام كرد و متعاقب آن مسوولان آگاهي به پيامدهاي سوء مصرف آن در افزايش جرايم اشاره كردند و سرهنگ «علي تواضعي» مديركل مبارزه با جرايم جنايي آگاهي نيروي انتظامي گفت: نقش مخدرهاي صنعتي در ارتكاب جرايم بيش از گونه‌هاي سنتي بوده و براساس آمار دست‌كم دو برابر ساير مواد است. بنابر اين با توجه به نگراني‌هاي مسوولان از شيوع روزافزون ماده صنعتي كراك، به‌نظر مي‌رسد اين مساله ابعاد گسترده‌تري به خود بگيرد.

    مرگ ناگهاني معتادان كراك
    هر چند اثرات كوتاه‌مدت كراك مشابه‌ آمفتامين است و در مدت زمان كوتاه‌تري فرد احساس چابكي و سرخوشي مفرط مي‌كند اما پس از آن منجر به بروز عوارض جسماني و حتي مرگ مصرف‌كننده مي‌شود. دكتر جلالي فوق‌ تخصص سم‌شناسي درباره عوارض كراك به «تهران امروز» مي‌گويد: كراك نوعي مواد از الكائيدهاي دسته كوكائين است كه اصل آن انرژي‌زا و شادي‌آور است.
    اعتياد به كراك در كشورهاي صنعتي محدود به يك گروه سني با شرايط اجتماعي يا اقتصادي خاص نيست و ارزان بودن و در دسترس بودن اين موادمخدر را همگاني كرده است. البته در ايران بيشتر گروه سني 17 تا 25 سال به آن گرايش دارند. كراك ماده‌اي است كه خوشي و نشئگي آن چند ماه بيشتر طول نمي‌كشد و بعد از مدت كوتاهي خوشحالي روز اول را به مصرف‌كننده نمي‌دهد و فرد براي به دست آوردن خوشي روز اول مصرف خود را زياد مي‌كند به‌طوري كه در ماه سوم و چهارم هر دو ساعت يك‌بار اقدام به مصرف كراك مي‌كند. اين فوق‌تخصص سم‌شناسي مي‌افزايد: تزريق كراك آخرين مرحله براي كسب خوشي بيشتر است كه عوارض جسماني و رواني جبران‌ناپذيري براي معتاد به همراه دارد. تزريق به شدت مغز، كبد و قلب را تحت‌تاثير قرار داده و موجب التهاب اين اعضا مي‌شود. تحت‌تاثير عوارض منفي كراك تمام اجزايي كه در تماس مستقيم با دود كراك هستند ذره‌ذره نابود شده و مي‌پوسند.
    اجزاي داخلي بدن عفونت مي‌كند و در برخي موارد ديده شده مصرف‌كنندگاني كه به مدت طولاني از اين ماده استفاده مي‌كنند، ميزان عفونت به اندازه‌اي است كه اجزاي بدن از هم جدا مي‌شوند، يعني گوشت زير پوست دچار عفونت شده و به اصطلاح «كرم» مي‌زند.
    جلالي در مورد مرگ ناگهاني معتادان كراك معتقد است: محروميت چند هفته‌اي يا چندماهه يك معتاد كراك از اين ماده او را نمي‌كشد بلكه استفاده مجدد پس از يك دوره زماني، موجب مرگ معتاد مي‌شود چرا كه با ايجاد مسموميت تعداد تنفس‌ها را كاهش داده و خواب معتاد را عميق‌تر مي‌كند و در اكثر اوقات شاهديم كه اين افراد حين مصرف در خرابه‌ها و دستشويي‌هاي اماكن عمومي مي‌ميرند.
    از نظر او، ترك كراك تنها به‌وسيله روش سم‌زدايي فوق‌سريع URD ميسر است و روش‌هاي ديگر ترك كراك از قبيل استفاده از دارو و قرص‌هاي ترك در اين مورد چندان تاثيرگذار نيستند.

    كراك ،معلول معضلات اقتصادي ـ اجتماعي
    باتوجه به ميزان شيوع كراك در ميان نسل جوان، به‌نظر مي‌رسد اعتياد به كراك بر عكس جوامع صنعتي صرفا جنبه تفريحي نداشته و عوامل اجتماعي ـ اقتصادي در گسترش آن دخيل بوده‌اند. دكتر محمدمهدي رحمتي، جامعه‌شناس، علت عمده گرايش جوانان را به كراك، مشكلات اقتصادي مي‌داند و مي‌گويد: وضعيت اقتصادي حاكم بر هر جامعه‌اي در بروز مشكلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي تاثير عميقي دارد، به‌طوري كه اگر نابرابري در توزيع فرصت‌ها افزايش يابد و جوانان نتوانند به‌راحتي به فرصت‌هاي مطلوب اجتماعي دست پيدا كنند، گرايش به مصرف موادمخدر و الكل براي تسكين دردهاي اجتماعي بيشتر و بيشتر مي‌شود و در اين ميان گروه‌هاي سني زير 20 سال بيشتر از بقيه، هنجارهاي پذيرفته‌شده اجتماعي را زير پا مي‌گذارند و از آنجا كه در جامعه فعلي ايران، فرصت‌هاي اجتماعي بسيار محدود است و همه جوانان امكان تحصيل ندارند، هرچند ظرفيت دانشگاه‌ها افزايش يافته اما تب و التهاب كنكور از ديپلمه‌ها به ليسانسه‌ها منتقل شده است و همچنان يك نوع استرس و ترس از عدم موفقيت در بين جوانان وجود دارد.
    تحصيلكرده‌هاي دانشگاهي هم كه چند سال پول و انرژي خود را صرف تحصيل مي‌كنند، بعد از مدتي سرخورده مي‌شوند چون هيچ شغلي براي آنها تعريف نشده است.
    در‌واقع زيرساخت‌هاي اجتماعي متناسب با افزايش جمعيت رشد نكرده‌اند و جوان امروزي سرگردان و بي‌پناه مانده است.
    اين جامعه‌شناس مي‌افزايد: وقتي جامعه نتواند امكانات رشد يك جوان را فراهم كند، كمبودها و مشكلات حالت‌هاي مختلفي را به‌وجود مي‌آورند كه افزايش كجروي‌ها يك شكل آن است.
    بنابراين جوان براي فرار از مشكلات و تسكين آلام خود، كراك را به‌عنوان آسان‌ترين و ارزان‌ترين راه براي كسب لذت انتخاب مي‌كند. هرچند مسوولان در پيشگيري و مبارزه با اين معضل اهتمام مي‌ورزند اما اين برخوردها تنها برخورد با معلول‌هاست.

    13/ 7 درصد دانش‌آموزان در معرض مستقيم اعتياد
    هنگامي كه بيشترين تبليغات قاچاقچيان و فروشندگان مخدرهاي صنعتي با عنوان‌هايي همچون بي‌خطر‌بودن، اعتيادآور نبودن و... در كنار ارزاني و آساني تهيه آنها قرار مي‌گيرد، طبيعي است كه درصد زيادي از جوانان جامعه به مصرف آن مبادرت ورزند.
    سرهنگ علي سماواتي، رئيس مركز آموزش پليس مبارزه با موادمخدر مي‌گويد: هم‌اكنون از 10 ميليون دانش‌آموز سراسر كشور 13/7 درصد آنها در معرض مستقيم اعتياد قرار دارند. اين در حاليست كه به گفته محمد موسي‌زاده، كارشناس، آشنايي جوانان با كراك در دوره دبيرستان و گاه در دوره راهنمايي صورت مي‌گيرد و تبليغ كلامي مواد، منجر به استفاده از آن مي‌شود.
    در سال‌هاي گذشته بيشتر مراجعان كلينيك‌هاي ترك اعتياد را ميانسالاني تشكيل مي‌داد كه به ترياك و هروئين و نمونه‌هاي مشابه اعتياد داشتند، در حالي كه امروزه به گفته احسان تاج‌زاده مدير يكي از كلينيك‌هاي مركز تهران بيشتر مراجعان جوانان كم‌سن و سالي هستند كه همراه خانواده‌هايشان براي سم‌زدايي مي‌آيند و نزديك به 67درصد اين افراد معتادان به مواد صنعتي هستند كه نياز به سم‌زدايي‌هاي فوق‌سريع دارند و در حقيقت چهره معتادان و نوع اعتيادشان كاملاً عوض شده و اين نگران‌كننده است.
    اميد.م يكي از اين مراجعان كم‌سن و سال اين كلينيك است كه تنها 15 سال دارد و به گفته مادرش مصرف موادمخدر را از 12 سالگي و با مصرف حشيش شروع كرده است و در حال حاضر به كراك اعتياد دارد و وضعيت روحي و جسمي خوبي ندارد.
    او تاكيد مي‌كند كه پسرش توسط همسالان خود معتاد شده و گاهي براي تهيه مواد همراه دوستانش دست به كارهاي خلاف مي‌زد.
    مدير كلينيك نمونه اين مورد را 22 نفر در عرض 4 ماه اعلام مي‌كند و مي‌گويد: معتادان به كراك در رفتارهاي خود تغييرات بارزي را نشان مي‌دهند كه از جمله آنها عبارتند از: از دست‌دادن توجه و تمركز، كاهش وزن، ناپديد‌شدن لوازم قيمتي خانه، آشفتگي، برنامه خواب نامنظم، بي‌توجهي به آراستگي ظاهري، پادرانوياي شديد، بي‌قراري و اضطراب.
    بنابراين كراك، شخصيت معتادان را متزلزل كرده و بار رواني آن به‌مراتب بيشتر از ساير مواد ديگر است.

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    gholamreza madina

    mmgh155

     

    31

    5

     

    هاني طوسي

    hanitoosi

    دبي ( امارات متحره عربي)

    1

    6

    1361

    احمد گلستان زاده

    Tenhaterin_tenha

    تهران

    2

    6

    1354

    ابراهیم سلیمانی

    ebrahim_soleimani

     

    2

    6

    1386

     

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    حميد نكوئي

    Hamid.Nekuie

    اصفهان

    27

    5

    1379

    سعيد تيرآور

    s_tiravar

    اصفهان

    28

    5

    1378

    kimia ziaeyfard

    kimia3267

    tehran

    28

    5

    1382

    مريم رزاقي

    pms_r200

    تهران

    2

    6

    1381

     

    pms_r200

     

    2

    6

    1381



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     گروه اینترنتی مشکان