795

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 795 :: دوشنبه 5 شهريور 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

چند لينک بدرد بخور

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (794) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • نیویورک پیش از عصر ماشین
  • شعر تویی، شور تویی...
  • عكسهايي ديدني از طبيعت وحشي
  • روز پنج‌شنبه تعطيل است
  • معرفي و دانلود فيلم : شکننده
  • دانلود انيميشن : Tarzan & Jane
  • آلبوم جدید و زیبای فرزاد فرومند به نام «عصر اون روز» با دو کیفیت
  • آهنگ زيباي دلبر پنهان باصداي نادر اسماعيل زاده  
  • BitDefender Antivirus Plus 10.2  قوی ترین نرم افزار ضد ویروس دنیا
  • Streamy ، آنچه خوبان همه دارند تو یک جا داری!
  • حق با ماست
  • تست شخصيت شناسي
  • 10 ترفند برای افزایش ترافيك وبلاگ
  • او كى مى ‏آيد؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه Laser Focus World Magazine
  • اندازه گیری قند خون از روی پوست
  • هديه تولد
  • تعيين اولويتها در زندگي شغلي  
  • 10حقیقت جالب و خواندنی از زندگی انیشتین
  • از زن خیابانی آلمانی تا "باربی" زیبا
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

نیویورک پیش از عصر ماشین
مراسم ازدواج دو يهودي در تهران (Yahoo! News)
شعر تویی، شور تویی...
عكسهايي ديدني از طبيعت وحشي
۸۵ فایل صوتی بسیار مفید از The Federalist با متن کامل آن
ویژه علاقه مندان تقویت شنیداری زبان و تلفظ

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

روز پنج‌شنبه تعطيل است

هيئت دولت در جلسه امروز خود به رياست احمدي‌نژاد رئيس جمهور پنج‌شنبه هشتم شهريور را براي كاركنان دولت تعطيل رسمي اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري هيئت وزيران در اين جلسه با تبريك ميلاد امام عصر (عج) به منظور تسهيل حضور گسترده اقشار مردم در جشن‌هاي نيمه شعبان، پنج‌شنبه هشتم شهريور را براي كاركنان دولت در سراسر كشور تعطيل اعلام كرد.
هيئت دولت در ادامه تصريح كرد: در روز پنج‌شنبه شعب ويژه بانك‌ها براي رفع نيازهاي مردم در مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها فعال خواهند بود.
همچنين در اين جلسه تعدادي از آيين‌نامه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي پس از بحث و بررسي، تصويب شد.


طرح مشترك صهيونيستها، عربستان‌سعودي،
اردن و 14مارس براي ترور نصرالله
 

منابع فرانسوي از طرح مشترك رژيم‌صهيونيستي، عربستان سعودي، اردن و ائتلاف حاكم 14مارس لبنان، براي ترور سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان پرده برداشتند.
به گزارش پايگاه خبري كانادايي "اخبار مونترئال"،‌ منابع ويژه فرانسوي فاش كردند چهارم آگوست جاري (13 مردادماه سال جاري) جلسه‌اي با حضور معاون مدير سازمان اطلاعاتي صهيونيستي "آمان"، "شائول تورجمان" مشاور نخست‌وزير رژيم صهيونيستي، "عبدالعزيز خوجه" سفير عربستان سعودي در بيروت، "عبدالعزيز الدريعان" معاون "بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود" دبير شوراي عالي امنيت ملي عربستان سعودي، "محمد الذهبي" رئيس سازمان اطلاعات اردن و مسؤول پرونده لبنان در اين كشور در ويلاي شخصي "سعد الحريري" رئيس ائتلاف 14 مارس با حضور خود وي و "وسام الحسن" مشاورش در شهر نيس فرانسه برگزار شد كه در اين جلسه،‌ موضوع ترور سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
اين منابع با توجه به دستاوردهاي مذاكرات پيشين "ايهود اولمرت" نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با "ملك عبدالله" پادشاه اردن، مقامات سعودي، آمريكايي‌ها و سعد الحريري، تصريح كردند: ترور نصرالله، مي‌تواند با تضعيف روحيه شيعيان لبنان، راه را براي درگيري بر سر رهبري جريان شيعي در اين كشور هموار كند.
بنا بر اين گزارش، حاضران در اين جلسه همچنين بر ضرورت جنگ جديدي از سوي اسرائيل به لبنان براي تسليم حزب‌الله تأكيد كردند.
اين گزارش مي‌افزايد: اولمرت در نشست سري ماه گذشته خود با "ملك عبدالله" پادشاه اردن، هر گونه جنگي را كه شامل كشته‌شدن نصرالله شود رد كرده و تأكيد كرده بود كه ارتش اسرائيل آماده جنگ نيست اما مانع ترور نصرالله نمي‌شود ولي معتقد است كه اگر نصرالله ترور شود شخص دومي جايگزين وي خواهد شد كه اين حادثه نيز به نوبه خود به وقوع جنگ ويرانگر بزرگي مي‌انجامد.
اين منابع در ادامه تأكيد كردند اين اطلاعات از يك طرف بين‌المللي مخالف آمريكا به دست حزب‌الله نيز رسيده و لذا تدابير امنيتي ويژه براي نصرالله و خانواده وي تشديد شده و از حضور علني وي نيز جلوگيري مي‌شود.
حزب‌الله همچنين با درخواست خوجه، سفير سعودي در لبنان مخالفت كرد زيرا به اين نتيجه رسيده بودند كه ممكن است دستگاه مكان‌ياب در بدن وي كار گذاشته شده باشد يا بخواهد بوسيله مصافحه با دست سمي خود، نصرالله را مسموم كند.
اين در حالي است كه يك مقام ارشد لبناني ديروز (شنبه) گفت "عبدالعزيز خوجه" 17 آگوست پس از آنكه درباره «تهديد به حمله عليه مكان زندگي سفير، سفارتخانه يا ديگر منافع عربستان سعودي در لبنان» به وزارت امور خارجه لبنان اطلاع داد، اين كشور را ترك كرد.
رياض يكي از منابع كمك‌كننده مالي به لبنان و يكي از حاميان دولت "فؤاد سنيوره" نخست‌وزير اين كشور و جريان 14 مارس به رهبري سعد الحريري است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

شکننده
Frágiles



کارگردان: خائوم بولاگوئرو. فیلمنامه: خائوم بولاگوئرو، خوردی گالسه رون. موسیقی: روکه بانیوس. مدیر فیلمبرداری: خاوی خیکه نز. تدوین: خائوم مارتی. طراح صحنه: آلن باینه، اینیگو ناوارو. بازیگران: کالیستا فلوکارت[ایمی نیکلاس]، ریچارد راکسبورگ[رابرت مارکوس]، الینا آنایا[هلن پرز]، جما جونز[خانم فولدر]، یاسمین مورفی[مگی]، کالین مک فارلین[روی]، مایکل پنینگتون[مارکوس]، دانیل اورتیز[مت]، سوزی ترالینگ[سوزان]، لوید اف. بوث شانکلی[سایمون]، مایکل گاتوود[دیوید]، اسکارلت کری[اما]. ٩٣ و ١٠٢ دقیقه. محصول ٢٠٠٦ اسپانیا. نام دیگر: Fragile: A Ghost Story. برنده جایزه بهترین تدوین از جشنواره بارسلونا، نامزد جایزه بهترین موسیقی از مراسم انجمن منتقدان فیلم اسپانیا، برنده جایزه گویای بهترین جلوه های ویژه و نامزد بهترین موسیقی، برنده جایزه تماشاگران، جایزه ویژه داوران و داوران جوان از جشنواره Gérardmer.
بیمارستان کودکان مرسی فالز پس از سال ها خدمت گذاری به بیماران، در آستانه تعطیل شدن است. اما تخلیه آن به خاطر بروز یک سانحه وحشتناک قطار که منجر به زخمی شدن انسان های زیادی شده[چون دیگر بیمارستان های منطقه قادر به بستری کردن این تعداد بیمار نیستند] به تاخیر می افتد. شرایط موجود در بیمارستان نیز چندان مساعد نیست. اغلب پرسنل آنجا را ترک کرده اند، بخش های زیادی تعطیل شده و برخی از دستگاه ها نیز جابجا شده است. کودکان بستری در بیمارستان نیز بی قرارند. چون از چیزی دچار ترس شده اند. این چیز موجودی به نام دختر مکانیکی است و ادعا می شود که در طبقه دوم بیمارستان ساکن است. پرستاری جوان به نام امی نیز که به تازگی برای کمک به بیمارستان فرستاده شده، خیلی زود متوجه شرایط عجیب و غریب آنجا می شود. او به زودی درمی یابد برای حمایت از کودکان باید این راز را کشف کند...

چرا باید دید؟
آخرین ساخته خائوم بولاگوئرو متولد ١٩٦٨ کاتالونیای اسپانیا که او را با فیلم تاریکی[٢٠٠٢] شناختم، قرار است به سبک و سیاق فیلم پیشین آجری دیگر در بنای سینمای ترسناک اسپانیا باشد. او در فیلم قبلی خود توانست تماشاگران تشنه هیجان و آدرنالین را به خوبی تا پایان فیلمش روی صندلی سالن های سینما میخکوب کند و به نظر می رسد این بار نیز توانسته درست به هدف بزند!
اگر در تاریکی خانه ای در شهرستانی کوچک و خلوت مکان اصلی بروز حوادث بود، این بار نیز بیمارستانی دور افتاده با مشخصاتی تقریباً یکسان و مساعد برگزیده شده است. غرابت از جای جای فیلم های بولاگوئرو می ریزد. اگر انتخاب آنا پاکوین در تاریکی همان قدر تعجب آور بود که این بار انتخاب کالیستا فلوکارت[بازیگر نقش الی مک بیل در تلویزیون و معشوقه هریسون فورد]و ریچارد راکسبری بد من فیلم مولن روژ! و تازه اینها شروع کار است. بولاگوئرو از ١٩٩٤ با ساختن آلیسیا شروع به فیلمسازی کرده و تا امروز چهار فیلم بلند دیگر ساخته است. حاصل این کارنامه کوتاه ١٨ جایزه بین المللی است. اتفاقی که ما را وادار می کند تا با فیلم های او با دقت بیشتری برخورد کنیم. شکننده که با تاخیری قابل توجه پخش جهانی پیدا کرده، همان گونه که از نام پخش بین المللی آن بر می آید یک قصه ارواح است. ماجرای شکسته شدن استخوان های بیماران خردسال و اغلب یتیم از سوی روحی سرگردان به خودی خود به دلیل تازگی سوژه جذاب هست. اما با وجود هنرپیشگان نام دار و ظاهر شیک آن، فیلمنامه اش از بالا تا پایین بر اساس کلیشه های این گونه بنا شده و آن را به فیلمی معمولی نزدیک می کند. [بر خلاف تاریکی]
قصه روح گرفتار میان دو دنیا که باعث آزار دیگران می شود، در سال های اخیر نمونه های فراوانی در سینمای ژاپن و سپس آمریکا داشته و چیز تازه ای نیست. مشکل دیگر فیلم تیپ سازی های معمول است که سرشت آدم ها را بلافاصله به نمایش گذاشته و عنصر تعلیق را از روند فیلم حذف می کند. این تیپ سازی در بازی اغراق آمیز شخصیت اصلی فیلم نیز وجود دارد و سبب همراه نشدن ما با او می شود. این باورپذیر نبودن به همه شخصیت های فیلم تسری پیدا کرده است. اتفاقی که وقوع در فیلمی از بالاگوئرو تعجب آور است. به نظر می رسد که بازیگران به حال خود رها شده اند و چیزی به نام هدایت بازیگر جزو وظایف کارگردان نبوده است. گفت و گوهای طولانی و گاه زاید در لحظات اوج داستان سبب سرخوردگی بیننده آشنا به کار بالاگوئرو می شود. راستی چه اتفاقی افتاده است؟
قبول دارم که او آلخاندرو آمنبار نیست و شکننده نیز نمی تواند فیلمی چون دیگران باشد. البته در مقایسه با فیلم های تهوع آور هالیوودی این گونه فیلم پاکیزه ای است و حال و هوایی احساسی هم دارد. حتی در سکانس پایانی موفق به حبس نفس تماشاگران در سینه می شود. اما به خاطر استفاده مفرط از کلیشه ها و نیفزودن سنگ تازه ای بر این بنا خیلی زود فراموش خواهد شد! شخصاً ترجیح می دهم منتظر فیلم بعدی بالاگوئرو باشم. شاید وقتی دیگر...
ژانر: ترسناک، مهیج.
 

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/47767715/Fr_giles__2005_.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/47772894/Fr_giles__2005_.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/47777949/Fr_giles__2005_.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/47782574/Fr_giles__2005_.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/47787574/Fr_giles__2005_.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/47792109/Fr_giles__2005_.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/47796803/Fr_giles__2005_.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/47797684/Fr_giles__2005_.part8.rar


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Tarzan & Jane


 


Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:75 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Certification:Australia:G / Germany:6 / UK:U / USA:G 


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/49872421/Tarzan_a_Jane.part1.rar
http://rapidshare.com/files/50059129/Tarzan_a_Jane.part2.rar
http://rapidshare.com/files/50092563/Tarzan_a_Jane.part3.rar
http://rapidshare.com/files/50239938/Tarzan_a_Jane.part4.rar
http://rapidshare.com/files/50412032/Tarzan_a_Jane.part5.rar
http://rapidshare.com/files/50460194/Tarzan_a_Jane.part6.rar
http://rapidshare.com/files/50486148/Tarzan_a_Jane.part7.rar

رمز فايل: jane


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

عصر اون روز
باصداي فرزاد فرومند

آلبوم جدید و زیبای فرزاد فرومند به نام «عصر اون روز» با دو کیفیت
 

MP3 128

Doroughe Mahz

Cheshmaye Siahet

Khabaye Talaei

Asre Oun Rooz

Nemidoonam

Yade Tou

Kheyli Chiza,Kheyli Rooza

Begoo Ke Doosam Dari

 

WMA 64

Doroughe Mahz

Cheshmaye Siahet

Khabaye Talaei

Asre Oun Rooz

Nemidoonam

Yade Tou

Kheyli Chiza,Kheyli Rooza

Begoo Ke Doosam Dari

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي دلبر پنهان باصداي نادر اسماعيل زاده  

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

 BitDefender Antivirus Plus 10.2
قوی ترین نرم افزار ضد ویروس دنیا

مبارزه با ویروس های کامپیوتری امروزه به عنوان یکی از مهمترین اصول در مدیریت و نگهداری از سیستم ها محسوب می شود. هر ساله سیستم های کامپیوتری زیادی بر اثر مشکلات و اختلالات ناشی از ویروس ها دچار ضررهای مختلف می شوند. نرم افزارهای مختلفی را امروزه می توان به عنوان ابزارهای کاربردی در راه مبارزه با ویروس ها یافت که هریک ازآنه از ابزارهای مختلفی برای حفاظت از سیستم ها استفاده می نمایند.

نرم افزارهایی که به Anti Virus مشهورند توسط تکنیک های نرم افزاری پیشرفته و نظارت همزمان به تمامی نقاط مختلف سیستم عامل از انتشار ویروس ها جلوگیری می کنند. نرم افزارهای متعدد زیادی را می توان در این زمینه ساخت که هم دارای محبوبیت و شهرت بسیاری در این زمینه می باشند و هم به عنوان ابزارهای حرفه این کار محسوب می شوند.

در این مطلب یکی از بهترین نرم افزارهای ضد ویروس دنیا را به شما معرفی می کنیم.

 

BitDefender Antivirus Plus نام یکی از مشهورترین نرم افزارهای ضد ویروس حال حاضر دنیا می باشد که با امکانات و ویژگی های متعدد و منحصر به فرد توانسته است جایگاه ویژه ای را در میان کاربران کامپیوتر برای خود ایجاد کند. این نرم افزار در لیست برترین نرم افزارهای ضد ویروس دنیا از نگاه وب سایت معروف Top Ten Reviws در رتبه یک قرار دارد و این امر نشان دهنده قدرت و حرفه ای بودن نرم افزار در مبارزه با ویروس ها می باشد.

این نرم افزار علاوه بر ویژگی حفاظت و مبارزه با ویروس ها دارای چند ویژگی برتر دیگر نیز می باشد که از این ویژگی ها می توان به ابزارهای مربوط به قسمت FireWall اشاره نمود از که نفوذ هکرها به سیستم جلوگیری می نماید.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- مراقبت دائمی از سیستم

- توانایی کنترل تمامی فایل های سیستم و پروسه های حافظه

- جلوگیری از اجرای فایل های مشکوک با اخطار به کاربر در این زمینه

- دارای DataBase ای قدرتمند برای شناسایی ویروس ها

- توانایی به روز رسانی نرم افزار و DataBase آن

- دارای ابزارهای دیواره آتش برای حفاظت از سیستم شما در مقابل هکرها

- توانایی مبارزه با نرم افزارهای جاسوسی

- قابلیت مبارزه با هرزنامه های اینترنتی

و ... .

 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 26 مگابايت و فايل کرک در داخل فايل zip قرار داده شده است)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

دنياي موبايل

Diets

يك برنامه ي مفيد براي اينكه بتوانيد براحتي رژيم بگيريد و لاغر شويد

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام حسین علیه السلام فرمودند:
لا یأمن یوم القیامة إلا من خاف الله فی الدنیا.
هیچ كس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن كه در دنیا خدا ترس باشد.
(بحار الانوار،ج 4،ص 19)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

دو خانم با هم صحبت می کردند . اولی گفت : (( قد یمی ها عقیده داشتند که زن های آبستن پیش از وضع حمل به هر چه زیاد نگاه کنند بچه شان هم شبیه آن خواهد شد . این عقیده درستی بود چون ما در من هم قبل از این که مرا بزاید مرتب با یک طوطی ور می رفت . در نتیجه دماغ من مثل منقار طوطی شده .))
دومی گفت : (( نه خانم اشتباه می کنی . این درست نیست چون مادر من هم پیش از به دنیا آوردن من به صفحه گرامافونی که خراب بود و سوزن رویش گیر می کرد گوش می داد . در صورتی که وضع من کاملا طبیعی است ... کاملا طبیعی است ... کاملا طبیعی است ...کاملا طبیعی است ... ))


مردی زنش وضع حمل داشت . شبی چراغی روشن کرد نشسته بودند که زن را درد زادن گرفت و یک طفل زایید . لحظه ای نگذ شت که طفلی دیگر زایید .لحظه ای نگذ شت که طفل سوم فرود آمد. مرد ترسید و فورا چراغ را خاموش کرد و گفت : (( تا روشنا یی هست این جانوران پی در پی بیرون خوا هند آمد .))

 

 

با جوان تا آسماني
zahra4066@yahoo.com

در سرگردانى و ابهام 

پس از اين مقدمه‏ى كوتاه، يك بارديگر نامه‏ ى پدر آگاه و دلسوز، على را بگشاييم و دست در دست او در مسير تحول و پر گشودن به زلال آسمانى خويشتن، با صفاى جوانى پرواز كنيم.
»اى پسركم! من تو را به تقواى الهى و مداومت در دستوراتش وصيت مى‏كنم.
(14)» گام اول در مسير حق، التزام به دستورات او، انجام واجب و ترك حرام است.
اطاعت از خدا كه تصوير خارجى تقوا است، انسان را در مسير حقيقت ثابت قدم مى‏گرداند .
انسان با حركتى معكوس - ترك واجب و انجام حرام - بديهى است كه هرگز به سرمنزل نرسد، اگر چه سال‏هاى متمادى مشغول ذكر و ورد و مستحبات باشد.

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

در عصر تاریخی شاهنامه
ایدۀ ایرانی یكپارچه و یکدست ؛ به‌لحاظ سیاسی و دینی در سه مقطع ؛ آشكارا قابل تشخیص است و در سرتاسر دورۀ ساسانی به‌عنوان جریانی مستمر حضور دارد
مقطع نخست، زمانِ ؛ دارای دارایان، آخرین پادشاه كیانی در تاریخ ملّی است كه داریوش سوم، آخرین پادشاه هخامنشی را فرایاد می‌آورد و برخی رویدادهای مربوط به پادشاهی اوست كه در دوران این پادشاه كیانی بازتاب یافته‌است
مقطع دوم، پادشاهی اردشیر بابكان است كه از یك سو به گزارش تاریخ طبری ، مدعی بود به كین‌خواهی پسرعم خود ؛دارای دارایان برخاست و بنابر گزارش كارنامۀ اردشیر بابكان ، سراسر ایران ‌شهر را در نظام پادشاهی واحدی متمركز ساخت و از دیگر سو به هیربدان عصر خود، تنسر یا توسر دستور داد تا متون پراكنده اوستای عهد اشكانی را گِرد آورد و سامان بخشد
سرانجام مقطع سوم زمان خسرو انوشیروان در قرن ششم میلادی است كه این معمار واقعی شاهنشاهی ساسانی ؛ از یك سو پس ‌از كشته شدن پدربزرگش ؛ پیروز در جنگ با هپتالیان و تاخت ‌و تاز اقوام وحشی در مرزهای شمالی یكپارچگی سیاسی و غرور ملّی از دست رفتۀ ایرانیان را بازسازی كرد و از دیگر سو به دنبال تشتّت دینی در زمان پدرش قباد یكم ؛ كه پیامد ظهور مزدك و رواج آموزه‌های او بود
دستور داد تا روایات پراكندۀ دینی و ملّی در قالب خدای‌نامه مدوّن گردد

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة يونس آيات: 109 محل نزول: مکه

 
وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ قَالَ الَّذِينَ لاَ يَرْجُونَ لِقَاءنَا ائْتِ بِقُرْآنٍ غَيْرِ هَـذَا أَوْ بَدِّلْهُ قُلْ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أُبَدِّلَهُ مِن تِلْقَاء نَفْسِي إِنْ أَتَّبِعُ إِلاَّ مَا يُوحَى إِلَيَّ إِنِّي أَخَافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ 15 قُل لَّوْ شَاء اللّهُ مَا تَلَوْتُهُ عَلَيْكُمْ وَلاَ أَدْرَاكُم بِهِ فَقَدْ لَبِثْتُ فِيكُمْ عُمُرًا مِّن قَبْلِهِ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ 16 فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لاَ يُفْلِحُ الْمُجْرِمُونَ 17 وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَـؤُلاء شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللّهِ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللّهَ بِمَا لاَ يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلاَ فِي الأَرْضِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ 18 وَمَا كَانَ النَّاسُ إِلاَّ أُمَّةً وَاحِدَةً فَاخْتَلَفُواْ وَلَوْلاَ كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِن رَّبِّكَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ فِيمَا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ 19 وَيَقُولُونَ لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلّهِ فَانْتَظِرُواْ إِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِينَ 20

 

ترجمه فارسي مکارم

و هنگامى كه آيات روشن ما بر آنها خوانده مى‏شود، كسانى كه ايمان به لقاى ما (و روز رستاخيز) ندارند مى‏گويند: «قرآنى غير از اين بياور، يا آن را تبديل كن! (و آيات نكوهش بتها را بردار)» بگو: «من حق ندارم كه از پيش خود آن را تغيير دهم; فقط از چيزى كه بر من وحى مى‏شود، پيروى مى‏كنم! من اگر پروردگارم را نافرمانى كنم، از مجازات روز بزرگ (قيامت) مى‏ترسم!» «15» بگو: «اگر خدا مى‏خواست، من اين آيات را بر شما نمى‏خواندم; و خداوند از آن آگاهتان نمى‏كرد; چه اينكه مدتها پيش از اين، در ميان شما زندگى نمودم; (و هرگز آيه‏اى نياوردم;) آيا نمى‏فهميد؟!» «16» چه كسى ستمكارتر است از آن كس كه بر خدا دروغ مى‏بندد، يا آيات او را تكذيب مى‏كند؟! مسلما مجرمان رستگار نخواهند شد! «17» آنها غير از خدا، چيزهايى را مى‏پرستند كه نه به آنان زيان مى‏رساند، و نه سودى مى‏بخشد; و مى‏گويند: «اينها شفيعان ما نزد خدا هستند!» بگو: «آيا خدا را به چيزى خبر مى‏دهيد كه در آسمانها و زمين سراغ ندارد؟!» منزه است او، و برتر است از آن همتايانى كه قرار مى‏دهند! «18» (در آغاز) همه مردم امت واحدى بودند; سپس اختلاف كردند; و اگر فرمانى از طرف پروردگارت (درباره عدم مجازات سريع آنان) از قبل صادر نشده بود، در ميان آنها در آنچه اختلاف داشتند داورى مى‏شد (و سپس همگى به مجازات مى‏رسيدند) «19» مى‏گويند: «چرا معجزه‏اى از پروردگارش بر او نازل نمى‏شود؟!» بگو: «غيب (و معجزات) تنها براى خدا (و به فرمان او) است! شما در انتظار باشيد، من هم با شما در انتظارم! (شما در انتظار معجزات بهانه‏جويانه باشيد، و من هم در انتظار مجازات شما!)» «20»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

vahid.enayati@yahoo.com

لینک های با حال

نگاهی به رویدادهای مهم زندگی بیل گیتس
http://www.favanews.com/default.aspx/news_17282.htm

نفر اول شرکت مایکروسافت
http://news.com.com/2300-1014-3-6084493-1.html?tag=ne.gall.pg

بررسی خواص خوراکی ها
http://ldteb.blogfa.com

سینمای حرفه ائی
http://www.3canc.ir

چند عکس زیبا
http://azhamehrang.blogfa.com/post-603.aspx

به این میگویند تبلیغ
http://www.aftabnews.ir/vgldsn0o.yt0n5-lqzyyt0.ma6v.2htl2yv.2acy.html

خیلی جالبه عمیق ترین گودال دنیا در روسیه
http://poshteboom.mihanblog.com/More-53.ASPX

 

 

afagh_m51@yahoo.com

twist your mind:

I + opposite of w +
initial of ice +
twice the letter b 4 t +
3/4 of X +
( 1-1 ) +
topless o.

 

 

behinamno@yahoo.com

بال هايت را كجا گذاشتي ؟

پرنده بر شانه هاي انسان نشست . انسان با تعجب رو به پرنده كرد و گفت : اما من درخت نيستم . تو نمي تواني روي شانه ي من آشيانه بسازي.
پرنده گفت : من فرق درخت ها و آدم ها را خوب مي دانم . اما گاهي پرنده ها و انسان ها را اشتباه مي گيرم .
انسان خنديد و به نظرش اين بزرگ ترين اشتباه ممكن بود .
پرنده گفت : راستي ، چرا پر زدن را كنار گذاشتي ؟
انسان منظور پرنده را نفهميد ، اما باز هم خنديد .
پرنده گفت : نمي داني توي آسمان چقدر جاي تو خالي است . انسان ديگر نخنديد . انگار ته ته خاطراتش چيزي را به ياد آورد . چيزي كه نمي دانست چيست . شايد يك آبي دور ، يك اوج دوست داشتني .
پرنده گفت : غير از تو پرنده هاي ديگري را هم مي شناسم كه پر زدن از يادشان رفته است . درست است كه پرواز براي يك پرنده ضرورت است ، اما اگر تمرين نكند فراموشش مي شود .
پرنده اين را گفت و پر زد . انسان رد پرنده را دنبال كرد تا اين كه چشمش به يك آبي بزرگ افتاد و به ياد آورد روزي نام اين آبي بزرگ بالاي سرش آسمان بود و چيزي شبيه دلتنگي توي دلش موج زد .
آن وقت خدا بر شانه هاي كوچك انسان دست گذاشت و گفت : يادت مي آيد تو را با دو بال و دو پا آفريده بودم ؟ زمين و آسمان هر دو براي تو بود . اما تو آسمان را نديدي .
راستي عزيزم ، بال هايت را كجا گذاشتي ؟
انسان دست بر شانه هايش گذاشت و جاي خالي چيزي را احساس كرد . آن گاه سر در آغوش خدا گذاشت و گريست !!!!!

 

 

ali.salehi1@gmail.com

راجع به عليخاني
 

این روزها خبرهای ضد و نقیضی از ماجرای آقای علیخانی می شنویم که ذکر دو نکته را ضروری می بینم:
1- راجع به این که آقای علیخانی دوران قبل از انقلاب چه کارهایی کرده اند اظهار نظری نمی کنم (چون اطلاعاتی ندارم ) ولی صحبتهای آقا سعید را درست فرض می کنم . اما استدلال ایشان را قبول ندارم ، اینکه کسی قبلا خوب بوده هیچ دلیلی نمی شود که الان هم خوب باشه . اگر باور ندارین به تاریخ مراجعه کنید . ابوبکر با آنکه یار غاربود وخدمات بسیاری به اسلام کرد و درغدیرخم هم حضور داشت،اما درحالی که حتی یک سال هم از واقعه غدیرخم نمی گذشت ، ولی به ناحق ، حق خلافت علی (ع) راپایمال کرد . وهمچنین نمونه های دیگری مثل عمر، طلحه ، زبیر و خوارج که البته اینگونه افراد در این دوره هم هستند.
پس حساب گذشته افراد را به پای امروز و فردایشان نگذاریم .(جه خوب ،چه بد)
2- می خوام یه کمی به عقب برگردم ، حدود دوهفته پیش زمانی که بحث محمد رضا شریفی نیا و مافیای سینمای ایران داغ شده بود .
یکی می گفت دروغه ، شایعه اس یکی هم اصرار داشت که درسته وحقیقت داره.
من هم قبول دارم که بازار شایعات در ایران همیشه داغه ، ولی بعضی وقتها شایعات تایید میشن ، مثل همین مافیای سینما که در خبر 20 که از شبکه خبر پخش میشه تایید شد وهمچنین محمدعلی کشاورز در برنامه طرح نو که از شبکه دو پخش میشه به آن اشاره کرد.
حالا ماجرای مافیای سینما را با شایعان راجع به آقای علیخانی مقایسه کنید ،من نمی گم این شایعه حقیقت داره یا نداره ولی به این راحتی(چون قبل از انقلاب آدم خوبی بوده پس الان هم هست!!!) نمیشه ردش کرد.

 

 

parastoo_kh61@yahoo.com

فریاد سبز
دستنوشته هاي روزگار من

گلریزان اینترنتی (خانواده ای در پیاده رو )


اعوذب ا... من نفسی
خدا روزی بعضی از شما را از بعضی دیگر افزون کرده است. پس آنان که فزونی یافته اند از روزی خود به بندگان خویش نمی دهند تا همه در روزی یکسان شوند؟
(سوره نحل آیه 71)

روزشمار: ۳ روز(امروز پنجشنبه ۱ شهریور)
سه روز از رسانه اي شدن اين جريان مي گذرد و هنوز هيچ مسئولي اقدام موثری نكرده است.در ضمن هوای تهران امروز ابری است و احتمال بارندگی زیاد است...
منتظر نظرات شما در خصوص ساير موارد اينچنيني و مشكلاتي كه بحران مسكن براي اقشار محروم ايجاد كرده است هستيم. (درقسمت انتهاي متن نظر خود را ثبت كنيد.)
تصاویر گویا نیست. عکاس بینوا رویش نشد نزدیکتر شود. مادر دخترک هم نخواست که از نزدیک از چهره دخترک تصویری تهیه شود.
زن بینوا می گفت " وقت قرارداد اجاره خانه که تمام شد، صاحبخانه که می بیند مستاجرهایش آهی در بساط ندارند به بهانه اینکه در خانه باجناقم اتاقی برای شما تهیه کرده ام اسباب و اثاث مان را بار ماشین کرد وقتی از اطراف محل قدیمی مان دور شدیم به ناگاه راننده ترمز کرد و به همراه صاحبخانه اسباب مان را بر روی خیابان خالی کردند و رفتند."
الان ده روزی است که در پیاده رو کنار دیوار مدرسه ای که نامش علی بین ابیطالب است سکنی گزیده اند.
"مرد خانه مان راننده سرویس کارکنان ایران خودرو می باشد. پیمانی کار می کند. ماشین از خودمان نیست."
دخترک رنگ پریده است و ده دوازده سالی بیشتر ندارد و در فضای اطراف بین وسیله های خانه نشسته است.

روزها مرد درخانه (پیاده رو) نیست سرکار است و شبها ... .
تا کنون از طریق مساجد محل و شهرداری منطقه 15 و کمیته امداد اقدام موثری انجام نشده است.
نشانی محل اقامت: تهران، افسریه، شهرک مسعودیه،اسلام آباد، خیابان مسلم، پیاده رو جنب مدرسه علی ابن ابیطالب.

---------------------------------
پی نوشت :
0- متاسفانه مطلع شدم عده اي از گروه ها و عناصر فرصت طلب با تيترهاي توهين آميز نسبت به ساحت نظام اسلامي مطلب مزبور را تيتر نموده و اقدام به پخش و تكثير آن نموده اند، نگارنده ضمن تبري جستن از چنين جريانات سوئي اعلام مي دارد، در حال حاضر هدف حل مشكل خانواده مزبور از طريق يك گلريزان اينترنتي مي باشد.
1- از تمامی عزیزان خواهش می شود به هر گونه ای که خود صلاح می دانند در تکثیر و پخش این خبر همکاری نمایند. اگر مقدور است در پست های وبلاگتان کار کنید یا در پی نوشت های مطالب خود به همراه آدرس وبلاگ حقیر اشاره نمایند.
2- از دوستانی که به نوعی با اصحاب رسانه های جمعی همانند روزنامه ها ، صدا و سیما و سایتهای خبری و خبرگزاری ها ارتباطاتی دارند تقاضا می شود نسبت به پخش و فراگیر شدن جریان مزبور عنایت نمایند.
3- از تمامی دوستانی که به نوعی در اطرافیان خود از اصحاب قدرت و ثروت آشنایی دارند عاجزانه تقاضا می شود نسبت به انتقال مطلب حاضر اقدام فرمایند، شاید که در این بین از وزیری و وکیلی و تاجری و ورزشکاری و ... کسی پیدا شود که بتواند مشکل این بندگان خدا را حل نماید.
4- در صورتی که عزیزی توان کمک دارد(به هر شکلی) خواهش می شود سریع اقدام نماید. ده روز( امروز بیست و هشتم مرداد هم گذشت) از پیاده رو نشینی این خانواده می گذرد.
5- دوستانی که تمایل به کمک و همیاری این بندگان خدا را دارند می توانند با حقیر از طریق پیام عمومی و خصوصی یا پست الکترونیک تماس حاصل نمایند.
mahoor13600@yahoo.com

 

.

alirezamajidi@gmail.com

Streamy ، آنچه خوبان همه دارند تو یک جا داری!


اگر مروركننده سايتهای آی‌تی باشید بی‌شک در روزهای اخیر ، نام سایت Streamy را بارها دیده‌اید و عنوان‌ها و نوشته‌های جالبی را که در توصیف این سایت نوشته شده است ، خوانده‌اید.

 Streamy Invitation.gif

امروز بخت آن را داشتم که یک دعوت‌نامه از وبلاگ mashable برای تست این سرویس دریافت کنم.

«استریمی» آمیزه‌ای از کارکرد سایت‌های دیگ ، Facebook ، سرویس‌های پیام‌رسان فوری (چت) ، گوگل ریدر ، توییتر و دلیشس را داراست ، یعنی با استفاده از این سایت در آن واحد می‌توانید ، همه کارهایی را که با سرویس‌های یادشده می‌کردید ، انجام دهید.

- عضویت در سایت : در حال حاضر این سرویس هنوز عمومی نشده است ، پس شما باید برای استفاده از آن دعوت‌نامه داشته باشید. من هنوز دعوت‌نامه‌ای برای فرستادن ندارم. اگر دعوت‌نامه‌ای دستم آمد ، حتما شما را دعوت خواهم کرد.

- صفحه اول یا start سایت : در این صفحه می‌توانید خبرهای مهم روزانه ، هفتگی یا ماهانه را در موضوعات مختلف مطالعه کنید. البته امتیاز هر خبر بر خلاف سایت دیگ نشان داده نمی‌شود.

- مطالعه و اشتراک فیدها : مطالعه فیدها با استریمی بسیار سریع و لذت‌بخش است. برای مطالعه فیدها باید به قسمت Subscription بروید و فیدهای مورد علاقه را اضافه کنید. شما می‌توانید فیدها را در فولدرهای مختلف مرتب کنید. وقتی روی فید سایت خاصی کلیک می‌کنید ، استریمی خلاصه ای از متن فید را به همراه تصاویر بندانگشتی به طرز بسیار زیبایی نشان می‌دهد ، با کلیک روی خلاصه هر فید ، متن کامل فید ، نمایان می‌شود.

- استریمی ، سرویسی برای خبرخوانی گروهی : به یاری استریمی می‌توانید مطالب جالب را به دوستانتان میل کنید ، آن را به یکی از دوستانتان در استریمی بفرستید و یا آن را ذخیره کنید. مطالبی که از سوی کاربران به دفعات ذخیره شود ، امتیاز بیشتری پیدا می‌کند و جزو خبرهای صفحه اول می‌شود.
به عبارت دیگر استریمی خصوصیت یک سرویس لینک‌دهی جمعی (مثل دیگ و دلیشس) را دارد ، ولی نحوع ارسال خبر و داغ شدن یک خبر متفاوت است.
هر وقت به مطلب جالبی در استریمی برخوردید ، می‌توانید با «گرفتن و رها کردن» عنوان آن
darg and drop ، آن را میل کنید ، سیو کنید و یا به دوستانتان میل کنید:

 share feed streamy.gif

- استریمی و ایجاد فیلتر خبری : به یاری استریمی می‌توانید با معرفی یک چند کلیدواژه ، آخرین اخبار مرتبط با آن را بخوانید.

- استریمی و خصوصیات یک شبکه اجتماعی : در عین حال استریمی خصوصیات یک شبکه اجتماعی را هم دارد. شما می‌توانید دوستان خودتان را دعوت کنید و گروه‌های مختلف بسازید. من فعلا در استریمی گروه‌های ایران و فایرفاکس را ساخته‌ام.

- استریمی در نقش یک پیام‌رسان فوری : می‌توانید با هر یک از دوستان خود در استریمی چت کنید ، در ضمن هر گروه یک چت‌روم عمومی هم دارد. مثل هر برنامه خبررسان فوری مانند یاهو مسنجر ، می‌توانید وضعیت آنلاین ، آفلاین یا invisible را برای خود انتخاب کنید.

- استریمی و آژاکس : تقریبا همه صفحه‌ها و قسمت های استریمی به صورت آژاکس باز می‌شوند ، بنابراین نگران صفحات سنگینی سایت‌های مشابه که دقایق زیادی وقت شما را تلف می‌کنند ، نباشید.

- استریمی و عملکرد توییترگونه : با کلیک بر روی post a note می‌توانید یک نوشته کوتاه 140 کاراکتری به شیوه سایت توییتر بفرستید.

- آیا استریمی یک digg killer است؟
وبلاگ‌های دیگری از عبارت
digg killer
برای توصیف استریمی استفاده کرده‌اند و منظور آنها این است که این سایت می‌تواند سایت پررونق دیگ را تحت تأثیر قرار بدهد. ولی مدیران استریمی در وبلاگ خود گفته‌اند:
«کشتن دیگ هدف ما نیست. هدف ما ایجاد سرویسی برای ارائه اخبار مرتبط ، در یک محیط سرگرم‌کننده و مشارکتی است.»

استریمی عملکرد بسیاری از سایت‌های جذاب را دارد ، اما بی‌شک مهمترین خصوصیت آن این است که خبرخوانی را تبدیل به یک کار همگانی ، تعاملی و مشارکتی می‌کند. من فکر می‌کنم با فاصله زمان کمی خبرخوان‌های دیگری مثل گوگل ریدر هم از کار استریمی تقلید کنند.

 

 

saeed45332002@yahoo.com

حق با ماست
 


 

توقيع مبارك حضرت صاحب‌الامر، ارواحنا له الفداء، به افتخار عثمان بن سعيد عمري و فرزندش محمد بن عثمان
خداوند شما دو نفر [پدر و پسر] را به اطاعت و بندگي خويش موفق و بر دين خود ثابت قدم بدارد و در ساية رضاي ذات پاكش به شما سعادت دو جهان عنايت فرمايد.
آنچه «ميثمي» به شما خبر داده بود در مورد «مختار» و مناظرة او با كسي كه اظهار مي‌داشته از حضرت امام حسن عسكري(ع) جانشيني جز جعفر بن علي [كذاب] باقي نمانده، و او هم تصديق كرده است، به ما رسيد.
همچنين آنچه كه شما به ميثمي در پاسخ مطالبي كه به ياران شما گفته بود، نوشتيد نزد ما روشن است و من از اينكه پس از بينايي و بصيرت دچار نابينايي شوم و پس از هدايت، گمراه گردم و نيز از فتنه‌ها و عدم قبولي اعمال، به خدا پناه مي‌برم، چه آنكه حق تعالي در قرآن كريم فرموده است:
آيا مردم خيال مي‌كنند كه اگر بگويند ايمان آورده‌اند از آنها مي‌گذرند و آنان را آزمايش نمي‌كنند. چگونه در فتنه سقوط مي‌كنند و در حيرت و سرگرداني به سر مي‌برند و پيوسته به چپ و راست در حركتند؟! آيا از دين خود جدا افتاده‌اند؟ آيا از روايات معتبر در اين مورد بي‌اطلاع هستند يا آگاهند ولي آن را از ياد برده‌اند؟ آيا نمي‌دانند كه خداوند زمين را از حجت خالي نمي‌گذارد، اعم از اينكه آن حجت ظاهر و آشكار در ميان مردم باشد يا غايب از انظار؟
آيا اين دسته‌اي كه در وجود امام [پس از حضرت عسكري(ع)] شك و ترديد دارند، از برنامة منظم ائمة معصومين(ع) پس از پيامبرشان(ص) بي‌اطلاع هستند كه چگونه يكي پس از ديگري طبق برنامه‌هاي تعيين شده به وظيفة خويش عمل كردند و نوبت به امام عسكري(ع) رسيد كه جانشين پدرانش بود و به امر خداوند مردم را به سوي حق و راه مستقيم ولايت دعوت فرمود؟
او خورشيدي فروزان و ماهي درخشان بود كه در آسمان ولايت و امامت مي‌درخشيد و آنگاه كه ساعت مقرّر فرا رسيد و مانند اجداد گرامي‌اش به سبب شهادت، به جوار رحمت حق شتافت، مانند پدرانش بدون كم و زياد به عهد خويش وفا نمود و وصيت خود را به وصي و جانشين خودش ـ كه به امر خداوند بايد تا روز موعود از نظرها پنهان باشد ـ سپرد. البته كه در مورد جانشين او مقدر الهي اين چنين است كه محلّ زندگي او بايد مخفي باشد و اين براي ما فضيلتي است.
و آن روزي كه خداوند به ما اجازه دهد و منع خود را از ظهور ما بردارد، حق در زيباترين لباس‌ها و روشن‌ترين نشانه‌ها به مردم نشان داده شده، بر همگان آشكار خواهد شد و اساساً حقّ و حقيقت، خود معرّف خويش خواهد بود. لكن چه بايد كرد؟ اكنون بايد در برابر قضا و قدر الهي و ارادة توانايش تسليم و به انتظار توفيق از جانب ذات پاكش بود.
پس منكران و كساني را كه در شك و ترديد هستند بخوانيد تا دست از متابعت هوي و هوس بردارند و همان اصولي را كه پيروي مي‌كردند، رعايت كنند و همان راه را دنبال نمايند.
از آنچه از آنها پوشيده است درگذرند و از بحث و فحص در آن خودداري كنند، كه به گناه آلوده خواهند شد؛ اسرار الهي را فاش نكنند، كه موجب پشيماني آنان خواهد شد.
و بدانند كه حق با ما و در راه دوستي ما است. هيچ كس جز ما اين ادعا [يعني دعوي امامت و جانشيني رسول اكرم(ص)] را ندارد؛ مگر دروغ‌گويان و آنان كه بر خداوند افترا بسته و گمراه خيانت پيشه هستند. بدين مختصر كه از ماشنيديد قناعت كنيد و از تفصيل و شرح آن درگذريد.

------------------------
پي‌نوشت:
٭ مجلسي، محمد باقر، بحارالانوار، ج53، ص 190.

 

 

yshahedi@gmail.com

طالع بيني (طنز)

متولدین فروردین : این ماه با همسرتون که تازه با هم مزدوج شده اید به سینما میرودید و شاد و خوشحال فیلم کلاغ بازی اثر جفات مخمل رو نظاره میکنید و خیلی شادید که در همین حین اراذل و اوباش میپرند تو سینما و همه چی رو بهم میریزن و یک چماق هم تو سر شما میکوبند و شما از حال میرید. در این موقع با صدای مادرتون از خواب میپرید و میبینید که ایشان دارن به شما میگویند که : پسر گُلَم ! دختر مورد علاقه ات جواب رد داده.

متولدین اردیبهشت: در این ماه شما به یک اغذیه فروشی دعوت میشید و در حال خوردن یک ساندویچ همبرگر هستید که میبینید واویلا! یک گاز دیگه میزنید و میبینید وامصیبتا!بزارید نَگَم...حالتون بد میشه ها...میبینید که!...میبینید که دندون مصنوعی هاتون چسبیده به ساندویچ ! چیه فکر کردیم میخوام بگم لای ساندویچ سوسک له شده میبینید در حالی که یه گاز بهش زدید؟ نــــه.کور خوندید!

متولدین خرداد : شما خردادی عزیز ، تو تابستون هم دست از خرخونی بر نمیداری .بابا خرداد تموم شد ..امتحاناتو دادی...ول کن دیگه ...همش حال ما رو تو قوطی کنسرو میکنی.آها داری برای ارشد میخونی...رِشتَت چی بود؟ پس آدرس بده یه چند تا از کتابات رو بگیرم...خدائیش تو این بی پولی که نمیشه کتاب خرید...پس آدرستو بده!

متولدین تیر : این ماه پر از موفقیت برای شماست . چون در یک شرکت صادرات و واردات استخدام میشید.و خیلی خوشحالید، همونجور پول در می آرید . ولی کور خوندید . میبینم که پشت میله های زندان افتادید...ای وای ..چی! مواد مخدر !...کراک!..اوه شرمنده....من تکذیب میکنم...به من چه ! اون کِرمها رو بگیر در نَره !

متولدین مرداد : کیش داران کیش دان ، دان داران کیش دان! شرمنده، این آهنگ یه موسیقی اصیل بود که برای من پخش شده...آخه...مِدونی؟!...این ماه جشن تولد مردادی هاست .باید براشون هدیه بگیرید . من مردادی ها رو خیلی دوس دارم..آقا چرا بیراهه میری...چرا نمیگیری...بابا تولدمه ...آه ..بیا..کیش داران کیش دان! از هم اکنون منتظر هدیه های قابل دارتان هستیم....شماره حساب طلایی من: 0936 از این حساب جدیداس.

متولدین شهریور : آخی ، طفلک ، چرا غمگینی ؟این دختره چرا اینجِه نشسته؟ چرا گریه میکنه...چی؟..کُن...کُنک ... جون به لبم کردی چی شده؟ کنکور!...مگه چی شده ! رتبه 49000 ! غَش غَش غَش ...آها ببخشید .خب 49000 هم رتبه خوبیه که .. میشه یه جاهایی قبول رَف ..آره همین بال ملخ کِشی...خیلی هم خوبه ..تازه تا دکترا هم داره!....پس تا دیر نشده بپر!

متولدین مهر : نمیدونم چرا اصلا طالع خوبی برای شما عزیزان در نمیاد ! همه ی طالع ها نحس هستند.قبلا ها اینجوری نبود که... فکر کنم کامپیوترم ویروس گرفته ...باید یک فرمتش بکنم. آخر خیلی طالع این ماه بده.به جان شما نمیتونم...اصرار نکنید دیگه...بگم؟ ظرفیتشو دارید ؟ فقط امیدوارم خدا به شما صبر بده...حالا که خیلی اصرار دارید باشه....مادر زنتون میخواد بیاد خونتون..وااااااامصیبتا...خدا صبرتون بده!

متولدین آبان : میبینم که رفتین سراغ بدن سازی و پرورش استخوان...آخه شما رو چه به بدنسازی .. چطوری میخواید اون استخون ها رو پرورش بدید؟ جون داداش کرکره خنده اس! فقط هنگامی که دارید پِرِس سینه میزنید و از دوستتون کمک میگیرید ، یه دفعه یک بدنساز میاد تو باشگاه و حواس دوستتون به اون جلب میشه و هارتل رو ول میکنه رو صورتتون ! بقیه طالع نحس شما به دلیل دل خراش بودن حذف شد!

متولدین آذر : بادا بادا مبارک بادا ! عجب طالعی . این ماه از طرف صفحه سوسه یک جایزه نفیس تقدیم شما عزیز گرا می خواهد شد،البته نه همه ی آذری ها( منظور متولدین آذر ) بلکه فقط کسانی که چشماشون رو میزارن و مطالب این صفحه رو میخونن تا در تابستون کمی خنک بشن. حالا جایزه چیه ؟ باید حالا حالاها تو کف بمونید! خیل خب بابا ...هل نشید...جایزه اش بازدید از قسمت صفحه بندی صفحه سوسه است! میدونم که الان از خوشحالی شاخ درآوردید و در پوست خودتون جا نمیشید!

متولدین دی : بالاخره تونستید با سعی و تلاش ، شریک زندگیتون رو پیدا کنیدو یک کار خوب هم بدست بیارید که بتونید هم شکم خودتون و هم شریک زندگیتون رو پر کنید.احسنت.حالا این شریک زندگیتون به غیر از گوشت چی میخوره؟ عجب گربه ی ناز و ملوسی هم هست! ایول نون و نمک هم بهش میدی؟ خوبه...موش هم بهش بده...گربه ها خیلی موش دوس دِرَن !

متولدین بهمن : چه افتخاری ،شما اولین کسی هستید که با قطار شهری مشهد از اینور شهر به اونور شهر میرید ! ای وای دوباره شرمندتونم ! باز این کامپیوتر من اِشتِب کرد ! یادم رفت امسال ، سال 1386 هست....ببخشید این طالع مال سال 1400 بود..شرمنده دیگه! ان شاا... تا اون سال در قید حیاتید و این افتخار بزرگ را شاهد خواهید بود.

متولدین اسفند : ای بابا ، شما هنوز خونه گیرِتون نیومده ؟!درکتون میکنم...خونه ها کمی قیمتهاش بالا رفته ولی نه اونقدری که دیگه نتونید با حقوق کارمندی پرداختش کنید! بــــعله ...زندگی زیباس..از زندگی لذت ببرید. کو یه لحظه صبر کنید....ای بابا میگم این کامپیوتر ما ویروس گرفته و هی طالع های چَپَکی میده ، شما باز بگو نه! نه داداشِ من ! حالا حالاها باید دنبال خونه با کرایه های نجومیِ امسال باشی!

تا طالع های بعدی تو کف بمانید !

چاپ شده در روزنامه قدس

 

 

sedaghat_gh@yahoo.com

تست شخصيت شناسي

به اين تست شك نكنيد. اين آخرين و استانداردترين تست شخصيت شناسى است كه اين روزها در اروپا بين روانشناسان در جريان است. پاسخهايش هم اصلاً كار دشوارى نيست. كافى است كمى به خودتان رجوع كنيد. يك كاغذ و قلم هم كنار دستتان باشد كه بتوانيد امتيازهايى كه گرفته ايد را جمع بزنيد. حاضريد؟ پس شروع كنيد:

1) چه موقع از روز بهترين و آرام ترين احساس را داريد؟
الف _ صبح،
ب- عصر و غروب،
ج _ شب

۲) معمولاً چگونه راه مى رويد؟
الف _ نسبتاً سريع، با قدم هاى بلند،
ب- نسبتاً سريع، با قدمهاى كوتاه ولى تند و پشت سر هم،
ج _ آهسته تر، با سرى صاف روبرو،
د _ آهسته و سربه زير، ه- - خيلى آهسته

۳) وقتى با ديگران صحبت مى كنيد؛
الف _ مى ايستيد و دست به سينه حرف مى زنيد،
ب- دستها را در هم قلاب مى كنيد،
ج _ يك يا هر دو دست را در پهلو مى گذاريد،
د _ دست به شخصى كه با او صحبت مى كنيد، مى زنيد،
و ه-_ با گوش خود بازى مى كنيد، به چانه تان دست مى زنيد يا موهايتان را صاف مىكنيد

۴) وقتى آرام هستيد، چگونه مى نشينيد؟
الف _ زانوها خم و پاها تقريباً كنار هم،
ب- چهارزانو،
ج _ پاى صاف و دراز به بيرون،
د _ يك پا زير ديگرى خم

۵) وقتى چيزى واقعاً براى شما جالب است، چگونه واكنش نشان مى دهيد؟
الف _ خنده اى بلند كه نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده،
ب _ خنده، اما نه بلند،
ج _ با پوزخند كوچك،
د _ لبخند بزرگ،
ه_ لبخند كوچك

۶) وقتى وارد يك ميهمانى يا جمع مى شويد؛
الف _ با صداى بلند سلام و حركتى كه همه متوجه شما شوند، وارد مى شويد
ب _ با صداى آرامتر سلام مى كنيد و سريع به دنبال شخصى كه مى شناسيد، مى گرديد
ج _ در حد امكان آرام وارد مى شويد، سعى مى كنيد به نظر سايرين نياييد

۷) سخت مشغول كارى هستيد، بر آن تمركز داريد، اما ناگهان دليلى يا شخصى آن را قطع مى كند؛
الف _ از وقفه ايجاد شده راضى هستيد و از آن استقبال مى كنيد
ب _ بسختى ناراحت مى شويد
ج _ حالتى بينابين اين ۲ حالت ايجاد مى شود

۸) كداميك از مجموعه رنگ هاى زير را بيشتر دوست داريد؟
الف- قرمز يا نارنجى
ب- سياه
ج- زرد يا آبى كمرنگ
د- سبز
ه- آبى تيره يا ارغوانى
و- سفيد
ز- قهوه اى، خاكسترى، بنفش

۹) وقتى در رختخواب هستيد (در شب) در آخرين لحظات پيش از خواب، در چه حالتى دراز مى كشيد؟
الف- به پشت
ب- روى شكم (دمر)
ج- به پهلو و كمى خم و دايره اى
د- سر بر روى يك دست
ه- سر زير پتو يا ملافه...

۱۰) آيا شما غالباً خواب مى بينيد كه:
الف- از جايى مى افتيد.
ب- مشغول جنگ و دعوا هستيد.
ج- به دنبال كسى يا چيزى هستيد.
د- پرواز مى كنيد يا در آب غوطه وريد.
ه- اصلاً خواب نمى بينيد.
و- معمولاً خواب هاى خوش مى بينيد

امتیازات
سؤال اول: الف(۲ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۶ امتياز)

سؤال دوم: الف (۶امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۷ امتياز)، د (۲ امتياز)، ه (۱ امتياز)

سؤال سوم: الف (۴ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۵ امتياز)، د (۷ امتياز)، ه (۶ امتياز)

سؤال چهارم: الف (۴ امتياز)، ب (۶ امتياز)، ج (۲ امتياز)، د (۱ امتياز)

سؤال پنجم: الف (۶ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۳ امتياز)، د (۵ امتياز)، ه (۲ ا متياز)

سؤال ششم: الف (۶ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۲ امتياز)

سؤال هفتم: الف (۶ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۴ امتياز)

سؤال هشتم: الف (۶ امتياز)، ب (۷ امتياز)، ج (۵امتياز)، د (۴ امتياز)، ه (۳ امتياز) و (۲ امتياز)، ز (۱ امتياز)

سؤال نهم: الف (۷ امتياز)، ب (۶ امتياز)، ج (۴ امتياز)، د (۲ امتياز)، ه (۱ امتياز)

سؤال دهم: الف (۴ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۳ امتياز)، د (۵ امتياز)، ه (۶ امتياز)، و (۱ امتياز)

خب، امتيازهايتان را جمع زديد. عدد به دست آمده را با جدول مقابل مقايسه كنيد و شخصيت خودتان را بشناسيد.

نتيجه گيرى
* اگر امتياز شما بالاى ۶۰ است: ديگران در ارتباط و رفتار با شما شديداً مراقب و هوشيار هستند آنها شما را مغرور، خودمحور و بى نهايت
سلطه جو مى دانند، گرچه شما را تحسين مى كنند و به ظاهر مى گويند«كاش من جاى تو بودم!!» اما معمولاً به شما اعتماد ندارند و
نسبت به ايجاد رابطه اى عميق و دوستانه بى ميل و فرارى هستند.

* اگر از ۵۱ تا ۶۰ امتياز داريد: بدانيد دوستان شما را تحريك پذير مى دانند، بدون فكر عمل مى كنيدو سريع از موضوعات ناخوشايند برآشفته
مى شويد ، علاقه مند به رهبرى جمع و تصميم گيريهاى سريع داريد (هرچند اغلب درست از كار درنمى آيند!) ديگران شما را جسور و اهل
مخاطره مى دانند. كسى كه همه چيز را تجربه و امتحان مى كند، از ماجراجويى لذت مى برد و در مجموع به دليل ايجاد شرايط و بستر
هيجانات توسط شما، از همراهى تان لذت مى برند.

* اگر از ۴۱ تا ۵۰ امتياز به دست آورديد: به خود اميدوار باشيد ، ديگران شما را بانشاط، سرزنده، سرگرم كننده و جالب و جذاب مى بينند.
شما دائماً مركز توجه جمع هستيد و از تعادل رفتارى خوبى بهره مند هستيد. فردى مهربان، ملاحظه كار و فهميده به نظر مى رسيد. قادر
هستيد به موقع باعث شادى و خوشى دوستانتان شويد و اسباب هلهله و خنده آنها را فراهم كنيد و در همان شرايط و در صورت لزوم
بهترين كمك بر اعضاى گروه هستيد.

* اگر ۳۱ تا ۴۰ امتياز نصيب شما شد: بدانيد در نظر سايرين معقول، هوشيار، دقيق ، ملاحظه كار و اهل عمل هستيد. همه مى دانند شما
باهوش و با استعداد هستيد اما مهمتر از همه فروتن و متواضع هستيد. به سرعت و سادگى با ديگران باب دوستى را باز نمى كنيد. اما اگر
با كسى دوست شويد صادق، باوفا و وظيفه شناس هستيد. اما انتظار بازگشت اين صداقت و صميميت از طرف دوستانتان را داريد گرچه
سخت دوست مى شويد اما سخت تر دوستى ها را رها مى كنيد.

* از ۲۱ تا ۳۰ امتياز : در نظر سايرين فردى زحمت كش هستيد اما متأسفانه گاهى اوقات ايرادگير هستيد. شما بسيار بسيار محتاط و بى
نهايت ملاحظه كار به نظر مى رسيد. زحمتكشى كه در كمال آرامش و با صرف زمان زياد در جمع بار ديگران را بردوش مى كشد و بدون فكر و
براساس تحريك لحظه اى و آنى هرگز نظر نمى دهد. ديگران مى دانند شما هميشه تمام جوانب كارها را مى سنجيد و سپس تصميم مى
گيريد.

* و اگر كمتر از ۲۱ امتياز داشتيد: ديگران شما را خجالتى، عصبى و آدمى شكاك و دودل مى دانند شخصى كه هميشه سايرين به عوض او
فكر مى كنند، برايش تصميم مى گيرند و از او مراقبت مى كنند. كسى كه اصلاً تمايل به درگيرشدن در كارهاى گروهى و ارتباط با افراد ديگر
را ندارد!

 

 

mhmazidi@gmail.com

10 ترفند برای افزایش ترافيك وبلاگ
 

readerمقدمه: تصور نمي‌كردم نوشته‌های من در مورد «وبلاگ‌نويسي» جذابيتي برای ديگران داشته باشد.اما استقبال خوب خوانندگان نشان داد كه علاقه‌مندان اين قسمت كم نيستند.به همين دليل از اين به بعد گهگاه مطالب جالبي كه در اين زمينه يافتم را عرضه خواهم كرد.با توجه به اينكه وبلاگ‌نويسي-اساسا- يك پديده غربي است به همين دليل بهتر ديدم كه از راهنماهای آنها-در ابتدا- استفاده شود.پس اكثر نوشته‌های موجود در اين دسته‌بندی ترجمه هستند.شما مي‌توانيد تجربيات شخصي خود را در كامنتهای هر مطلب وارد كنيد.

يكي از اهداف اكثر وبلاگ‌نويسان ايجاد ترافيك بيشتر در وبلاگشان است.گاه اين ترافيك ممكن است لحظه‌ای و ناشي از هجوم از طرف گوگل يا سايتهایی چون بالاترين باشد، اما برای بدست آوردن خوانندگان دائمی و در نتيجه افزايش ترافيك وبلاگ بصورت دائمی بايد بر روي خوانندگان (readers) وبلاگتان ، متمركز شويد.مطالب شما بايد برای آنها جذابيت داشته باشند تا هربار وسوسه شوند كه به وبلاگ شما سر زده و آن را بخوانند. اگر هدف خود را تنها خوانده شدن مطلب قرار دهيد، به نتيجه نمي‌رسيد بلكه بايد هدف، جذابيت برای خواننده باشد؛ تنها در اين صورت است كه نوشته‌های شما همانند قلاب، هر روز تعداد خواننده بيشتری را برای شما به ارمغان مي‌آورد.

چگونه؟  by focusing entirely on the reader, all the time. ترجمه كردن اين جمله از زيبايي آن مي‌كاهد: با فوكوس كردن كامل بر روی خوانندگان خود، برای هميشه.

1- مشكلات خوانندگان: هر مطلبي كه مي‌نويسيد-علاوه بر جذابيت- بايد برای خوانندگان شما مفيد باشد. يعني شما بايد طرح مشكل كنيد و به خوانندگان خود در حل آن كمك نماييد.خوانندگان خود را بشناسيد و سعي كنيد مشكلات احتمالی آنها را حدس بزنيد.مثلا تعداد زيادی از خوانندگان وبلاگ من كاربر گوگل ريدر هستند، پس نوشتن در مورد گوگل ريدر برای بسياری از خوانندگان اين وبلاگ مفيد است.در وبلاگ خود، خيلي در مورد مشكلات خودتان ننويسيد.با اشاره‌ای كوچك بگذاريد خوانندگانتان متوجه شوند كه شما هم همان مشكل را داريد؛ با اينحال تمام سعي خود را بر روی حل مشكل آنها متمركز كنيد.

2- خوانندگان خود را عصباني نكنيد: نويسنده از كلمه annoying استفاده كرده كه معانی گوناگون دارد: دلخور كردن، اذيت كردن، به ستوه آوردن، مزاحم شدن و… مصداق‌ها چيست؟ استفاده از پنجره‌های pop-up ، استفاده زياد از «ادامه مطلب را اينجا بخوانيد» ، ارائه فيد ناقص، استفاده از تبليغات فلش بخصوص متحرك ،استفاده زياد از تبليغات ، استفاده از رنگ‌های زننده ، استفاده از قالبهای شلوغ و درهم برهم و….

3- به كامنتها پاسخ دهيد: اگرچه برای وبلاگهايي با كامنت فراوان، پاسخ به همه آنها مقدور نيست، اما اگر وبلاگی با كامنتهای محدود داريد سعي كنيد به اكثر آنها پاسخ دهيد.تصور كنيد هر كامنت‌گذار در حكم صميمي‌ترين دوست شماست.سعي كنيد در جواب اكثر كامنتها، از كامنت گذار تشكر كنيد و به سوالات آنها دقيق پاسخ دهيد. ممكن است اين كار وقت زيادی از شما بگيرد اما لازم است.چرا؟ چون فلسفه وبلاگ اساسا مربوط به گفتگو(discussion) است نه بر پايه منتشر كردن نوشته(post).اگر با خواننده‌های خود گفتگو نكنيد وبلاگ شما مرده است!

4- به ايميل‌ها پاسخ دهيد: از ايميل برای گفتگوهای شخصي و دوطرفه استفاده كنيد.اگر پاسخ دادن به تك‌تك ايميل‌ها مقدور نيست، تا حد توان خود اين كار را انجام دهيد.حتي اگر شده است، در حد يك خط به ايميلهای خود جواب دهيد.چرا؟ چون وقتي كه كسي برای شما زحمت فرستادن ايميل را به جان مي‌خرد، بايد به او ثابت كنيد كه متوجه لطف او هست؛ هرچند با نوشتن يك تشكر ساده.

5- از خوانندگان سوال بپرسيد: هر هفته يا دو هفته يكبار من يك پست تحت عنوان Ask the readers مي‌نويسم.سوال ساده‌ای در رابطه با همان مطلب مي‌نويسم.با اين كار نشان مي‌دهم كه به عقل و درايت خوانندگان خود ايمان دارم.نشان مي‌دهم كه برای نظرشان احترام قايلم و اجازه صحبت به آنها مي‌دهم.اين كار كمك مي‌كند كه شناخت بهتری از خوانندگان خود بدست اورم و در نهايت مي‌تواند بنوعی مكمل مطلب اول(مشكلات خوانندگان) باشد.پس: از خوانندگان خود بپرسيد!

6- بهترين‌های خود را عرضه كنيد: در سايدبار يا هرجاي ديگری سعي كنيد، بهترين مطالب خود را ارائه دهيد تا خوانندگان شما مجبور نباشند انها را در ارشيو شما جستجو كنند.وقتي بهترينهای شما را بخوانند بيشتر لذت مي‌برند، بيشتر مي‌مانند، بيشتر مشتری مي‌شوند و با رغبت بيشتری مطالب شما را دنبال خواهند كرد.

7- جستجو را آسان كنيد: يكي از مهمترين كارها-بخصوص برای كساني كه ارشيو حجيم دارند- اين است كه امكانات جستجو در آرشيو وبلاگ را به آساني برای خوانندگان خود مهيا كنند.استفاده از آرشيوهای ماهانه،دسته‌بندیهای مختلف،قرار دادن جعبه جستجو و… همگي مفيدند.

8- به شكايتها گوش دهيد: اگر كسي از وبلاگ شما شكايت كند ممكن است شما در مقام تدافعی قرار بگيريد يا عصباني شويد.اما يك لحظه فكر كنيد: آنها انقدر برای شما ارزش قايل بودند-حتي اگر ناخودآگاه باشد- كه شكايت خود را مطرح كنند به اين اميد كه آن نقص در وبلاگ شما برطرف گردد.به شكايات گوش دهيد و آنها را همچون گنجي با ارزش ببينيد. هيچ الزامی نيست كه با كوچكترين شكايت خوانندگان، در وبلاگ خود تغييرات ايجاد كنيد؛ اما الزام است كه هميشه با دقت شكايات آنها را مطالعه كنيد.از طرفی پس از تغيير دادن ممكن است گروهی از خوانندگان تمايل داشته باشند كه وبلاگ را به سبك قبل از تغييرات برگردانيد. در هر دو صورت خوانندگان شما گنجينه شما هستند. اين را فراموش نكنيد.

9- چيزی كه آنها لازم ندارند اضافه نكنيد: ( مترجم: نويسنده در اينجا mybloglog را مثال مي‌زند.شما در همين وبلاگ در سمت راست خود در سايدبار مي‌توانيد ويجت مای‌بلاگ‌لاگ را ببينيد.نويسنده معتقد است، اگرچه مای‌بلاگ‌لاگ موجب آشنايي بيشتر وبلاگ‌نويسان با هم مي‌شود اما برای عامه خوانندگان هيچ فايده‌ای ندارد.شخصا پس از خواندن اين بند دچار ترديد شده‌ام. هدف من از استفاده از مای‌بلاگ‌لاگ در اين وبلاگ، از همان ابتدا جهت معرفی اين سرويس به خوانندگان بود.بنظر شما بهتر است اين ويجت را حذف كنم يا اينكه همين‌طور بماند؟ )

10- در مورد چيزهایی كه مورد علاقه خوانندگانتان نيست ننويسيد: اين بند بهتر بود همراه بند 1 مي‌آمد اما بدليل اهميت ؛ لازم است بر روی آن تاكيد شود. در مورد چيزهایی كه ارتباطی با وبلاگ شما ندارند، زياد ننويسيد.مثلا اگر در مورد ترفندهای وبلاگ نويسي، مي‌نويسيد سعي كند در وبلاگ خود زياد مطالب مرتبط با سياست يا ورزش را وارد نكنيد.همچنين سعي كنيد خيلي در مورد زندگی شخصي خود ننويسيد.خوانندگان شما دوست دارند با كليات زندگی شخصي شما اشنا شوند.گاه از خواندن نكته كوچكي از زندگی شما نيز لذت مي‌برند، اما وبلاگ را با كارهاي تكراری روزانه پر نكنيد.

منبع اصلي نوشته

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

او كى مى ‏آيد؟


‏يكى از پرسش‏هايى كه در موضوع مهدويت مطرح است همواره مطرح شده، زمان ظهور حضرت مهدى به عنوان آخرين ذخيره الهى است. به گونه‏اى كه تاريخچه اين سؤال به سال‏ها قبل از تولد آن حضرت باز مى‏گردد.
همواره ائمه معصومين‏عليهم السلام به عنوان روشنگران طريق هدايت پاسخ اين پرسش را به عنوان يكى از اسرار الهى ياد آور شده‏اند و علم به وقت ظهور را ويژه خداوند متعال، ذكر نموده و كسانى را كه براى قيام آن حجت الهى وقت معين كنند، دروغگو معرفى كرده‏اند.
در روايت مشهورى است كه وقتى شاعر بلند آوازه شيعى "دعبل خزاعى‏" در محضر هشتمين پيشواى شيعيان در ضمن قصيده خود سخن از ظهور و قيام حضرت مهدى بر زبان جارى ساخت آن حضرت در حالى كه سرشك از ديدگانش جارى بود، رو به دعبل كرده فرمودند:
"اى خزاعى، همانا روح القدس بر زبانت اين دو بيت را جارى ساخت. آيا مى‏دانى اين امام كيست و چه زمانى قيام مى‏كند؟"
آنگاه خود آن حضرت به معرفى آن امام پرداختند. سپس درباره زمان ظهور چنين فرمود:" و اما درباره اين كه چه زمانى ظهور خواهد كرد، پدرم از پدرش و ايشان از پدران خود و آنها از رسول گرامى اسلام نقل كرده‏اند كه وقتى از آن حضرت پرسيده شد چه زمانى قائم از ذريه شما ظهور مى‏كند؟ آن حضرت فرمود: مَثل او مَثل قيامت است كه خداوند درباره زمان وقوع آن چنين فرمود:"هيچ كس جز او به هنگامش آن را آشكار نمى‏سازد اين امر بر اهل آسمان‏ها و زمين دشوار است [قيامت] جز ناگهان به سراغ شما نمى‏آيد." (1) از آنجايى كه حضرت مخفى بودن زمان ظهور را همانند زمان قيامت و رستاخيز قلمداد فرموده است، مى‏توان به نتايج ذيل دست‏ يافت.
- با مخفى بودن قيامت ‏يك نوع آزادى عمل براى همگان پيدا مى‏شود و از سوى ديگر چون وقت آن به طور دقيق معلوم نيست و در هر زمانى احتمال وقوع آن وجود دارد، نتيجه‏اش حالت آماده باش دائمى است و همين طور درباره قيام حضرت مهدى(عج) است چرا كه اگر تاريخ قيام آن حضرت تعيين مى‏شد، هرگاه زمانش دور بود، همه در غفلت و غرور و بى خبرى فرو مى‏رفتند و هرگاه زمانش نزديك بود ممكن بود آزادى عمل را از دست‏ بدهند و اعمالشان جنبه اجبارى به خود بگيرد.
- همانگونه كه علم به زمان قيامت فقط در اختيار خداوند است، علم به زمان ظهور حضرت مهدى نيز در عهده خداوند است؛‏ به علاوه در سخنان فراوانى از ائمه معصومين‏عليهم السلام وقتى سخن از قيام حضرت مهدى رانده شده، از قيامت نيز ياد شده است و از اين رو برخى ويژگى‏هاى آن همانند رستاخيز بزرگ و قيامت است. (2)
از آنجايى كه خداوند در ادامه آيه مذكور، علم به قيامت را حتى از پيامبرصلى الله عليه وآله نيز منتفى مى‏داند، آنجا كه فرموده است:"از تو مى‏پرسند چنانكه گويا تو از چون و چند آن آگاهى، بگو همانا علم آن با خداوند است.‏"
و حتى پيامبرصلى الله عليه وآله و خود امام زمان نيز از زمان دقيق ظهور آگاهى ندارند و اين كه متاسفانه عده‏اى به خود جرات داده، به راحتى تعيين وقت ظهور مى‏كنند، خود محل تامل است.
نه تنها اين سؤال از اولين معصوم ‏صلى الله عليه وآله پرسيده شده كه آخرين معصوم‏عليه السلام نيز در جواب، چنين پاسخ فرمود:"و اما ظهور فرج همانا در اختيار خدا و علم الهى است و دروغ گفتند وقت گذاران.‏" (3)
و هم آن حضرت در آخرين توقيع خود به آخرين سفير، ظهور را تنها در اراده و اختيار خداوند دانسته، چنين مى‏فرمايد:
"و ظهورى نخواهد بود مگر آنگاه كه خداوند تبارك و تعالى اجازه فرمايد." (4)
از آنچه اشاره شد به خوبى به دست مى‏آيد كه زمان ظهور، يكى از اسرار الهى است و دست انديشه و فكر بشر از رسيدن به آن سخت كوتاه است.
و ديگر اين كه اين امر خطير، ناگهانى و غير قابل پيش ‏بينى صورت مى‏پذيرد.
حضرت على‏عليه السلام در اين‏ باره فرمودند:"مهدى از ما اهل بيت است كه خداوند امر(فرجش) را در يك شب اصلاح فرمايد." (5)
و در رواياتى چند ظهور آن حضرت به آمدن شهاب تشبيه شده است و غير منتظره بودن شهاب، بسيار واضح است.
امام باقرعليه السلام پس از بيان غيبت‏ حضرت مهدى(عج) فرمود:"... او همانند شهابى شعله ‏ور فرا خواهد رسيد." (6)
و نيز پيامبراكرم ‏صلى الله عليه وآله در اين باره فرمود: ... در آن هنگام چون شهابى فروزان خواهد آمد. (7)
البته آنچه گفته شد بدين معنا نيست كه به كلى بحث زمان ظهور در روايات مورد اشاره قرار نگرفته، چرا كه با بررسى روايات درباره زمان ظهورعلاوه بر آنچه ذكر شد به موارد ذيل مى‏توان دست ‏يافت كه بيانگر نوعى تعيين وقت فى الجمله است و نه به صورت دقيق:

1- رواياتى كه ظهور حضرت مهدى را در روز جمعه ذكر كرده‏اند.
امام صادق‏عليه السلام در اين باره فرمود:"و قائم ما اهل بيت در روز جمعه ظهور خواهد كرد. (8)

2- رواياتى كه روز ظهور را مصادف با روز عاشورا ذكر كرده‏اند.
امام باقرعليه السلام در ضمن فرمايشاتى درباره روز عاشورا فرمودند:"و اين روز[عاشورا] روزى است كه در آن قائم(عج) قيام خواهد كرد." (9)

3- رواياتى كه ظهور حضرت مهدى را در سال فرد ذكر كرده است. امام صادق‏عليه السلام فرمود:"قائم ظهور نمى‏كند مگر در سال فرد." (10)
اما هيچ يك از موارد فوق دلالتى بر تعيين وقت ظهور ندارد. حال ممكن است‏ به ذهن متبادر شود كه اگر خود امام نيز از زمان ظهور بى اطلاع است، پس چگونه هنگامى كه اراده الهى به ظهور تعلق گرفت آگاه خواهد شد؟
در اين باره نيز روايات فراوانى است كه با بيان بخشى از آن‏ها اين نوشتار را به پايان مى‏بريم .

1- آگاه شدن از طريق الهام
بدون شك ائمه معصومين‏عليهم السلام مورد الهام خداوند قرار مى‏گيرند و اگر چه وحى با رحلت پيامبرصلى الله عليه وآله پايان گرفت، ولى در موارد فراوانى به اهل بيت‏عليهم السلام الهاماتى شده و خواهد شد.
امام صادق‏عليه السلام دراين ‏باره مى‏فرمايد: هنگامى كه خداوند اراده فرمود كه امر ظهور را اظهار نمايد، در قلب حضرت مهدى خطور خواهد شد و ايشان به امر الهى قيام خواهد فرمود. (11)

2- آگاه شدن آن حضرت از طريق برافراشته شدن پرچم قيام
در رواياتى چند اشاره شده كه وقتى ظهور آن حضرت نزديك شود و وقت قيام فرا رسد، پرچمى كه آن حضرت هنگام ظهور در دست ‏خواهد داشت، به اذن و اراده الهى برافراشته شده، آن حضرت از زمان قيام آگاه خواهد شد. (12)

3- آگاه شدن از طريق بيرون آمدن شمشير از غلاف
از پيامبر گرامى اسلام‏ صلى الله عليه وآله نقل است كه فرمودند: و براى او شمشيرى است در غلاف؛ پس هنگامى كه وقت ظهورش فرا رسيد آن شمشير از غلافش خارج مى‏شود. پس آن شمشير به سخن درآمده به حضرت مى‏گويد خارج شو (قيام كن) اى ولى خدا! كه ديگر نشستن در مقابل ستم دشمنان جايز نيست، پس او ظهور مى‏كند. (13)
در پايان ذكر اين نكته خالى از فايده نيست كه مخفى بودن زمان ظهور حضرت مهدى داراى حكمت‏هايى است فراوان كه برخى از آنها عبارتند از:
الف- زنده نگه داشتن روح اميد و انتظار در جامعه در طول غيبت ‏حضرت مهدى(عج)، چرا كه در صورت معلوم بودن زمان ظهور، به كلى بحث انتظار با تمامى آثار تربيتى آن بى‏ معنا خواهد بود.
ب- معنا پيدا كردن امتحان شيعيان درعصرغيبت، كه در صورت مشخص بودن وقت ظهور ديگر امتحان و آزمايش شيعيان مفهومى نداشت و از اين رو دائما شيعه خود را در حال امتحان شدن مى‏داند.
ج- غافلگير كردن مخالفان و دشمنان. چرا كه يكى از حكمت‏هاى غيبت‏ حضت مهدى(عج) تلاش دشمنان براى نابودى آن حضرت بود. از اين رو، روشن بودن زمان ظهور، دشمنان را براى مقابله و از بين بردن آن حضرت آماده مى‏ساخت. در حالى كه نا معلوم بودن و ناگهانى بودن زمان ظهور باعث غافلگيرى دشمنان نيز خواهد شد.

---------------------------------------------
پى‏نوشت ها:
1- اعراف/ 187.
2- شيخ صدوق،عيون اخبارالرضاعليه السلام، انتشارات جهان، ج 2، ص 266.
3- شيخ طوسى، كتاب الغيبة، مؤسسه معارف اسلامى، قم، ص 290.
4- پيشين، ص 395.
5- شيخ صدوق، كمال الدين، دارالكتب الاسلامية، ج 1، ص 152.
6- كتاب الغيبة، ص 159/ كمال الدين، ج 1، ص 324.
7- كمال الدين، ج 1، ص 287.
8 - شيخ صدوق، الخصال، انتشارات جامعه مدرسين، قم، ج 2، ص 394.
9- شيخ طوسى، تهذيب الاحكام، دارالكتب الاسلاميه، ج 4، ص 300 .
10- همان، ج 4، ص 333/ كمال الدين،ج 2، ص 653.
11- كلينى، كافى، ج 1، ص 343 / كتاب الغيبة، ص 164.
12- كمال الدين، ج 1، ص 155.
13- كمال الدين، ج 1، ص 155/ با اندك تفاوتى على بن محمد خزاز قمى، كفاية الاثر، انتشارات بيدار، ص 266.

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

5 شهريور / 27 آگوست / 13 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
5 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصرف اصفهان به دست تيمور لنگ و قتل عام اصفهاني ها

تصوير امير تيمور

از تصرف اصفهان توسط نيروهاي امير تيمور گوركان (تيمور لنگ) و قتل عام مردم آن و ساختن مخروطهاي ده متري از كله هاي مقتولين 619 سال مي گذرد. اصفهان در 27 اوت سال 1387 ميلادي، پس از يك مقاومت چشمگير به دست تيموريان افتاد. مورخان قتل عام اصفهاني ها به تصميم امير تيمور را متفاوت از قتل عام و كور كردن كرماني ها به دستور آغامحمدخان قاجار كه هر دو از نژاد مغول بودند دانسته اند؛ تيمور يك مهاجم خارجي بود ولي آغامحمدخان ادعاي ايراني بودن و حكمراني بر ايران را داشت!
امير تيمور در همين سال، شيراز را هم متصرف شد. تيمور از قبيله مغولي "بارلاس" بود. اين قبيله در زمان چنگيز خان به "سين كيانگ و اويغورستان امروز" كوچ كرده بود و تيمور در فرارود (ماوراء النهر) متولد شده بود. وي با اين كه سواد كافي نداشت، علاقه مند به فلاسفه، اديبان، معماري و بازي شطرنج بود. امير تيمور در سال 1393 بغداد و در سال 1398 دهلي را تصرف كرد و در جنگ آنكارا، ايلدرم بايزيد سلطان عثماني را به اسارت گرفت و تا زمان مرگ در قفس آهنين قرارداد. اروپاييان اقوام مغولي را تاتار مي خوانند و به همين لحاظ، مورخان غرب تيموريان را در رديف تاتارها قرار داده اند. تيمور كه سه بار به ايران لشكر كشيد و در 69 سالگي در سال 1405 ميلادي درگذشت در طول سي و پنج سال، مناطقي از مرز غربي چين تا مديترانه را تصرف كرده بود. او سمرقند را پايتخت قرارداد كه با اين استناد، ازبكها وي را موسس كشور خود مي پندارند.

 

روز بزرگداشت محمد بن زکرياي رازي

5 شهريور - «ابوبكرمحمد بن زكرياي رازي »از مفاخر دانشمندان ايران و جهان وكاشف الكل در ري متولد شد . رازي هوشي سرشار و حافظه اي قوي در فراگيري علوم داشت و با اينكه از 40 سالگي بطور جدي به كسب علوم پرداخت در مد ت 20 سال به پيشرفتهاي خارق العاده اي در علوم مختلف د ست يافت . رازي كاشف بزرگ ايراني دهها تأليف از خود به يادگار گذاشته است كه از آن جمله به آثارش در «علوم پزشكي، رياضيات، نجوم، الهيات و كيميا» و دهها كتاب ديگر درباره موضوعات مختلف مي توان اشاره كرد. رازي اين نابغه علم شيمي و داروسازي علاوه بر تأليفات ارزشمند متعدد، بزرگترين نتيجه تحقيقات علمي خود يعني «الكل» را كه كشف آن كاري در خور ستايش و خد متي ارزنده به جهان علم بود از خود به يادگار گذاشت. گفتني است كه سالروز تولد زكرياي رازي در ايران روز داروسازي نام گرفته است.

Mobin_s2004@yahoo.com
27 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
رومي ها در بريتانيا و يك پيش بيني مهم تاريخي

سزار

كشتي هاي حامل لژيونهاي هفتم و دهم روم (دو لشكر كامل) به فرماندهي ژوليوس سزار ـ يكي از سه عضو شوراي حاكم بر آن كشور ـ پس از عبور از درياي مانش (باريكه دريايي ميان اروپاي قاره اي و انگلستان) 26 اوت سال 55 پيش از ميلاد در ناحيه كنت (ديل) وارد آبهاي بريتانيا شدند و روز بعد (27 اوت) گام به بريتانيا نهادند. هدف سزار از اين لشكر كشي، تصرف بريتانيا نبود بلكه مي خواست كه شناخت بيشتري از اين جزاير به دست آورد كه فراريان گاليك و ژرمن (فرانسوي ها و آلماني ها) از برابر ارتش روم را پناه مي دادند. اطلاعات سزار درباره بريتانيا و ساكنان آن، پيش از اين لشكركشي محدود به نوشته هاي «پيتياس» جغرافيدان يونان باستان و افسانه هيميليكو و روايات مردم گل (فرانسه) بود. سزار در اين لشكر كشي شناختي (حقيقت ياب) متوجه شد كه در اين جزاير چهار قوم زندگي مي كنند كه از اروپاي قاره اي مهاجرت كرده اند. يك دسته كه در شمال هستند (اسكاتلندي ها) آلماني تبار هستند كه به كشاورزي و شكار و ماهيگيري سرگرمند، دسته ديگر كلتي ها هستند كه در منطقه جنوب مركزي (اينگلند) زندگي مي كنند كه خوراكشان عمدتا شير و گوشت است و دامدار هستند، دسته سوم سيلور ها هستند كه از ايبريا (اسپانيا و پرتغال) مهاجرت كرده اند و دسته چهارم بربرها (بي تمدن ها) هستند. مردان اين چهار دسته كه باهم سازگاري هم ندارند داراي موي سر و سبيل بلند هستند و پيش از رو به رو شدن با دشمن، صورت خود را به رنگ آبي رنگ آميزي مي كنند تا حواس طرف پرت شود. سزار در اين لشكر كشي كوشيد كه ميان سركردگان بريتانيايي نفاق ايجاد كند تا متحد نشوند و همگي تابع قدرت روم باشند. طبق اين سياست كه عادت دو هزار ساله انگليسي ها شده است (تفرقه افكن و حكومت كن)، سزار يكي از چهار پادشاه به نام مندوبراسيوس را رئيس كل جزاير قرار داد و پادشاه ارشد قبلي را سمت معاونت او داد تا ميان آنان هميشه خصومت و نفاق باشد. وي سپس به گل (فرانسه) بازگشت و سال بعد با نيروي بيشتري به جزاير بريتانيا رفت و آنجا را تسخير كرد. تسخير كامل و روميزاسيون كردن بريتانيا از سال 43 ميلادي و توسط كلاديوس رومي آغاز شد.
     سزار عقيده به توسعه قلمرو روم در جهت غرب داشت؛ زيرا كه در شرق، ايران مانع گسترش قلمرو رومي ها بود و رومي ها در جنگ با ايران پيروز نمي شدند.
    سيسرو درباره دو لشكركشي سزار به بريتانيا نوشته است: سزار با هدف به دست آوردن طلا، نقره و مرواريد به جزاير بريتانيا رفت ولي چون در آنجا اثري از اين سه متاع نديد مايوس شد و .... سوئتونيوس در اين زمينه ضمن تكرار مطالب سيسرو پيش بيني كرده است كه چون بريتانيايي ها فاقد طلا و نقره هستند، روزگاري براي به دست آوردن اين وسيله قدرت (پول) دست به جهانگيري و تجاوزگري خواهند زد. ديديم كه اين پيش بيني حدودا دو هزار ساله در قرون جديد و معاصر تحقق يافت كه از اين پيش بيني اين نكته ساخته شده است: «بي طلا ها روزگاري تجاوزگر خواهند شد.».

 

نخستين غوطه زدن با هواپيما

پتر نستروف ‍peter nestrov ستوان ارتش روسيه تزاري( عکس بالا) 27 اوت سال 1913با هواپيما در آسمان غوطه زد و به صورت دايره عمودي پرواز كرد (معلق زد). اين نخستين پرواز ثبت شده از اين نوع در جهان است.

 

اشغال نظامي ژاپن که برخي مورخان آن را فرصت طلب بين المللي مي خوانند آغاز شد
 

مقامات ژاپني در عرشه ناو ميسوري ، اندكي پيش از امضاي قرارداد تسليم

مقامات ژاپني در عرشه ناو ميسوري ، اندكي پيش از امضاي قرارداد تسليم

نخستين واحدهاي نظامي آمريكا 27 اوت سال 1945 وارد خاك ژاپن شدند . دولت ژاپن درپي بمباران اتمي هيروشيما و ناگاساکي اعلام کرده بود که آماده تسليم شدن است و 15 اوت رئيس جمهوري آمريکا با قبول تسليم ژاپن پايان جنگ دوم جهاني در همه جبهه ها را اعلام داشته بود. کار اشغال نظامي ژاپن كه در ميدان جنگ شكست نخورده بود پس از ورود نظاميان آمريکايي به آن کشور آعز شد. قرار داد تسليم /اپن دوم سپتامبر 1945 در عرشه ناو ميسوري در خليج توکيو طي مراسمي به امضاي مقامات ژاپني و متفقين رسد. سپس دستگيري و بازجويي و محاكمه و سپس اعدام برخي مسئولان ژاپني گرفت . مقامات آمريکايي در طول اشغال ژاپن براي اين کشور يك قانون اساسي نوشتند كه هنوز اجرا مي شود.
    ژاپن که همواره در جستجوي منافع خويش بوده در آغاز جنگ جهاني اول که به دوستي انگلستان نياز داشت به آلمان اعلان جنگ داد ولي چون به خاطر تصرف چين شمالشرقي " متجاوز " اعلام شده بود در آغاز جنگ جهاني دوم با آلمان متحد شد و پس از جنگ دوم که نياز به تحديد حيات داشت برتري آمريکا را پذيرفت و اينک که در منطقه خود با يک چين نيرومند و روسيه گوش به زنگ رو به رو است بار ديگر دنباله رو بي چون و چراي آمريکا شده است. ژاپن ميان دو جنگ جهاني چين را اشغال و در برخي شهرها قتل عام به راه انداخت و پيش از آن - زماني که انقلاب بلشويکي روسيه نوزادي بيش نبود از اين ضعف استفاده کرده و سيبري شرقي را اشغال کرده بود و پنج سال در اشغال داشت و با اين حساب است که برخي از مورخان مقامات ژاپني را فرصت طلبان بين المللي مي خوانند.

برخي ديگر از رويدادهاي 27 اوت

  • 479:   طبق احتساب تقويمي برخي از مورخان، نبرد پلاتائه Plataea (ناحيه اي در شمال شرقي شهر آتن) ميان نيروهاي ايران به فرماندهي ژنرال مردونيوس (داماد داريوش بزگ) و افراد اعزامي کشور - شهرهاي يوناني در 27 اوت سال 479 پيش از ميلاد روي داده بود.

  • 1813:   ناپلئون بناپارت با 130 هزار سرباز فرانسوي ارتش 200 هزار نفري متحدين، مركب از آلمان، اتريش و روسيه را در درسدن Dresden آلمان تار و مار كرد و نابغه نظامي خوانده شد.

  • 1896:   انگلستان ضمن يك جنگ بسيار كوتاه جزيره زنگبار واقع در شرق قاره افريقا را تصرف كرد. زنگبار كه يك اقليت ايراني به نام شيرازي ها در آنجا زندگي مي كنند از دير زمان از نظر تجاري مورد توجه ايرانيان بوده است.

  • 1990:   در پي اشغال كويت توسط ارتش عراق؛ دولت عراق كويت را رسما ايالت نوزدهم آن كشور اعلام كرد و تاكيد داشت كه آمريكا نخواهد توانست عراق را نابود كند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    13 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     «امام بيهقي» عالم شافعي مذهب و نويسنده متعهد كتابهاي علوم ديني دربيهق متولد شد

    13 شعبان 384 - «امام بيهقي» عالم شافعي مذهب و نويسنده متعهد كتابهاي علوم ديني دربيهق متولد شد. او از15 سالگي در سايه نبوغ خود به محضر استاداني چون حاكم نيشابوري راه يافت. بيهقي شافعي مذهب بود اما به دليل اخلاص ويژه‎اي كه به مولا علي (ع)‌ داشت در برخي منابع وي را شيعه معرفي كرده‎اند. امام بيهقي در حديث سرآمد هم عصران خود بود و كمتر كسي همانند او احاديث بيشمار در خاطر و ذهنش داشت. ازامام بيهقي مي‎توان كتابهاي «سُنَن كبري؛ اَلاَسْماء وَ الصِّفات و كتاب دلائِلُ النُّبُوة» را نام برد.

     

     وفات «شمس الدين محمّد بن عبدالرَّحمن» معروف به«اِبْن صانِع حَنَفي»

    13 شعبان 766 - «شمس الدين محمّد بن عبدالرَّحمن» معروف به«اِبْن صانِع حَنَفي»، نحوي لُغَوي و محدِّث مصري در قاهره بدرود حيات گفت. ابن صانع تحصيلات مقدماتي را به سرعت پشت سرگذاشت سپس فقه،‌ حديث و معاني را فراگرفت. ابن صانع بعد از آموختن حديث به رياست علوم نحو و قرائت در مسجد جامع اموي دمشق منصوب شد و پس از مدتي به زادگاهش قاهره بازگشت و به تدريس پرداخت. كلاس درس ابن صانع با استقبال بسيار مواجه شد و شاگردان مشتاق به حضورش مي‎شتافتند. از‎آثار ابن صانع نحوي كتابهايي چون«المُنهَجُ الْقويم فِي الْقرآنِ الْعَظيم و اَلْمرقاةُ في اِعرابِ لا اله الاّ الله» به جاي مانده است.

     

     ابوالحسن فروغي ازمفاخرعلمي و ادبي ايران در شهر تهران درگذشت

    13 شعبان 1379 - ابوالحسن فروغي ازمفاخرعلمي و ادبي ايران در شهر تهران درگذشت. فروغي تحصيلات مقدماتي درعلوم قديم و جديد را درتهران به اتمام رساند و سپس به تدريس تاريخ و جغرافيا اشتغال يافت. فروغي مدتي هم رياست دانشسراي عالي را عهده‎دار بود و سپس به عنوان استاد دانشگاه تهران مشغول به كارشد. ابوالحسن فروغي ازاعضاي فرهنگستان ايران بود و صاحب آثاري چون«تاريخ ادبيات ايران، اوراق مُشوَش، سرمايه سعادت و مجله تعليم و تربيت» به شمار مي‎رود. فروغي كتابي به زبان فرانسه به نام عقائد اجتماعي و فلسفي نوشته است كه درپاريس چاپ و منتشرشده است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    36

    اهواز

    30
    47

    تبريز

    22
    34

    شيراز

    22
    37

    مشهد

    17
    34

    بندرعباس

    30
    36

    کرمان

    15
    33

    اصفهان

    20
    36

    يزد

    25
    37

    کرمانشاه

    19
    38

    اراک

    20
    33

    رشت

    23
    29

    دبی

    32
    40

     


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1280 تومان
    936 تومان
    1878 تومان
    800 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    77000 تومان
    43500 تومان
    152000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.06

    اذان مغرب : 18.59

    اذان صبح فردا : 4.02

    طلوع آفتاب فردا : 5.21

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Laser Focus World Magazine 
    ماه آگوست


    جديدترين شماره از ماهنامه
    Laser Focus World Magazine

    تاریخ انتشار: آگوست 2007
    تعداد صفحات مجله: 148
    حجم فایل: 22 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    کباب پز با چراغ  
     

    حتما تا کنون تجربه طبخ غذا و کباب درست کردن در شب و زیر نور ملایم ماه را داشته اید. در حالیکه با دوستان و خانواده گرم صحبت هستید ناگهان بوی کباب سوخته به مشامتان میرسد و متوجه میشوید که غذایتان از دست رفت! شاید همین مشکل بود که عده ای فکر  ساخت کباب پز با چراغ به ذهنشان خطور کرد. این یک کباب پز نورانیست که میتواند برای شما ده هزار وات نور را در حین کباب کردن تولید کند تا دیگر در ضمن یک تفریح شبانه شامتان را از دست ندهید! BBQ  را میتوانید باقیمت 45 دلار از آدرس زیر خریداری کنید.
    منبع

     

    اندازه گیری قند خون از روی پوست


    دستگاه Lima می تواند مقدار قند خون شما را در کوتاه ترین زمان و بدون گرفتن خون از بدن شما اندازه گیری کند.طرز کار این دستگاه به این صورت است که دست خود را به حالتی که در شکل نمایش داده شده(حالتی که دروازبان توپ را نگه می دارد)در رو و زیر این دستگاه قرار داده و دکمه شروع به کار این دستگاه را فشار می دهید.این دستگاه با فرستادن اشعه به درون خون و آنالیز اشعه های برگشتی مقدار قند خون شما را در صحفه نمایشگر خود نشان می دهد که نفر روبروی شما می تواند آن را بخواند.این دستگاه میتواند برای افراد مبتلا به دیابت و ورزشکارانی که فعالیت شدید دارند و تعرق آنها بالاست مفید واقع شود
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    موسيقی آيينی قوم تركمن
     


    نویسنده: موسی جرجانی
    تعداد صفحات: 171
    قيمت: 1700 تومان
    شابک: X ـ 015 ـ 506 ـ 964
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر، پژوهشي است علمي و طبقه‌بندي ‌شده از فرهنگ عامه و شفاهي مردم تركمن به صورت موسيقي نواحي ـ آييني كه به جايگاه اهل بيت در موسيقي مردم تركمن مي‌پردازد. اين كتاب را موسي جرجاني موسيقي‌پژوه و همكار وي هوشنگ جاويد در 171 صفحه گرد آورده است. كتاب در دو فصل و پنج بخش به صورت جداگانه آورده شده و در فصل اول، بخش اول، به جايگاه اهل بيت(ع) در فرهنگ شفاهي و هنرهاي آييني مردم تركمن اختصاص دارد. مراسم عاشورا در بين تركمنها، خواندن نماز روز عاشورا، از محتواي اين بخش است. بخش به مراسم آييني، بخش سوم به جايگاه اهل بيت در ادبيات مكتوب قوم تركمن مي‌پردازد. در فصل دوم بخش اول هنر و هنرمندان موسيقي آييني تركمنهاي استان گلستان و بخش دوم آن شناسة هنرمندان موسيقي آييني، شهرستان تركمن، آق‌قلا، گنبد كاووس، انجمن موسيقي گنبد كاووس و كلاله اختصاص دارد. معرفي پديدآورندگان اثر آذين‌بخش آخر كتاب است. در اين كتاب به بررسي نقش اذكار در هم‌پيوندي دروني مردم مناطق ايران از طريق موسيقي و ميراث صوتي مي‌پردازد كه نگاه ساده و اخلاص مردم تركمن را نسبت به جايگاه اهل بيت(ع) در بين آنان نشان مي‌دهد كه رهيافت است در جهت ريشه‌هاي مشترك و وحدت‌بخشي بين دوست‌داران اهل بيت(ع) بين شيعيان و اهل سنت كه ضرورت آن مي‌رود.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    هديه تولد


    يه روز يه خانومه كه ماشينش قديمي و خراب شده بوده تصميم ميگيره كه به شوهرش يه جوري
    غير مستقيم بگه كه يه ماشين نو ميخواد.
    به شوهرش ميگه عزيزم روز تولدم نزديكه. لطفا برام يه چيزي بخر كه صفر تا صد رو
    تو 4 ثانيه بره و رنگش هم سفید باشه.

    حالا حدس بزنين شوهرش برای تولد خانومه چي مي خره؟

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .


     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    تعيين اولويتها در زندگي شغلي
     

    تجارت از جهات مختلفی شبیه به یک بازی است. شرکت در بـازی بـه نــوبه خود سرگرم کننده است، اما هدف شما هم زمـان با شرکت در آن، این است که خوب بازی کنید تا برنده شوید.باید درست مثل یک شرکت کننده در مسابقه عـوامـل رسیـدن بـه مـوفقـیـت را شنـاسـایـی کـرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.
    انـجـام این کار بدون طرح و برنامه مناسب، عملی نیست. اگـر خواستار موفقیت هستید، باید بدانید چه می خواهید و راهـهای رسیدن به آنها را نیز تعیین کنید؛ به عبارت دیگر باید کارهای خود را اولویت بندی کنید.

    اهدافتان را معین کنید
    اولویت بندی کارها امری است که از دو بخش تشکیل می شود. قسمت اول : علاقه دارید به چه چیزهایی برسید، و قسمت دوم: با چه سرعتی می خواهید به اهداف خود دست پیدا کنید.
    زمانی که خواسته ها و زمان رسیدن به هر یک را مشخص نمودید، برای اولویت بندی کارها آماده شده و می توانید به اهدافتان دست پیدا کنید.
    با توجه به برنامه زمانبندی شده، سه نوع هدف به وجود می آید: اهداف مقطعی، میانی و دراز مدت. به عنوان مثال در اهداف مقطعی می توانید تصمیم بگیرید که: تنها در عرض شش ماه می خواهم از منسب مشاور مدیریت به سمت مدیریت ترفیع رتبه پیدا کنم. اما برای هدف دراز مدت تعیین کنید که تا قبل از رسیدن به سن 32 سالگی قصد دارید سهمی از کارخانه ای که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستید را خریداری کنید.
    راه حل این است که برای خود یک راه مستقیم برای رسیدن به اهداف پیدا کنید و سپس زندگی خود را به سمت آن هدایت کنید. پس از انجام زمانبندی باید توجه خود را به طرح هایی که برای رسیدن به اهدافتان معین کرده اید، معطوف نمایید.

    اولویت بندی
    اولویت بندی به این معناست که شما میزان اهمیت کارهای مختلف در راه رسیدن به موفقیت را مشخص کنید. اگر می خواهید تا سن 32 سالگی سهامدار شرکت شوید باید بیرون رفتن با دوست ها را تعطیل کنید. تا زمانی که عزم خود را جزم نکنید، هیچ اتفاق خارق العاده ای در زندگیتان رخ نخواهد داد.
    برای اولویت بندی می بایست ابتدا لیستی از کارهایی که شما را از رسیدن به موفقیت باز می دارند ، تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند که امور بی ارزش را از برنامه خود حذف کنید و بازده بیشتری داشته باشید.
    بعد از تهیه لیست اول باید فهرستی از اولویت هایی که انجام انها ضروری است تهیه کنید. ارجحیت را به ترتیب از روی اهداف مقطعی، میانی و بلند مدت پایه ریزی کنید. سپس لیست دیگری به نسبت مهمترین به کم اهمیت ترین تهیه کنید.
    انجام این کار دید روشنی از کارهایی که می خواهید انجام دهید، چگونگی، و زمان انجام هر یک را برایتان فراهم می آورد. به خاطر داشته باشید: عدم موفقیت در برنامه ریزی یعنی برنامه ریزی برای شکست. به همین دلیل برای برنامه ریزی وقت صرف کنید و در دنیای امروزی هیچ کاری را به امید و شانس و اقبال نگذارید.
    زندگی مخلوط پیچیده ای از مسائل مختلف است. ما کار می کنیم، بازی می کنیم، وقتمان را با دوستان و اقوام می گذرانیم، به مسافرت می رویم و هزار و یک کار دیگر انجام می دهیم که هیچ ارتباطی به زندگی شغلیمان ندارد.

    بین اولویت های خود تعادل ایجاد کنید
    زمانی که در حال تهیه لیست اولویت های خود هستید، همزمان فهرست دیگری از کارهایی که برایتان اولویتی ندارند نیز تهیه کنید. به عبارت دیگر کارهای دیگری که مربوط به حیطه کاری نمی شود، اما انجام آنها برای شما مهم است را نیز بر روی کاغذ بیاورید. شاید قصد داشته باشید که ازدواج کنید و صاحب فرزند شوید، و یا به مسافرت یکساله به دور دنیا بروید.
    این اولویت های خارجی بر روی موفقیت شما تاثیر می گذارند. برخی افراد فقط به شغلشان توجه می کنند. برای این دسته از افراد تهیه لیست، کار آسانی است؛ چون زندگی آنها در شغلشان خلاصه می شود. اما سایرین اهدافی دارند که به حرفه هایشان ارتباطی پبدا نمی کند.
    مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که زندگی کوتاه بوده و شما باید تا آنجا که می توانید به بهترین نحو از وقت خود استفاده کنید. بنابراین اگر همنشینی با دوستان تنها تلف کردن وقت است و هیچ کمکی به شما در راه رسیدن به آرزوهایتان نمی کند، پس هیچ دلیلی وجود ندارد که شما به مهمانی آنها بروید. اما اگر می بینید که رفتن به جمع آنها به نوعی مسیر شما را هموار تر ساخته و منافعی را برایتان در بر دارد، پس ما به شما پیشنهاد می کنیم که دعوت آنها را قبول کنید.
    تهیه لیست از این جهت اهمیت دارد که شما را قادر می سازد بین اهداف مختلفتان تعادل برقرار می کند و تلاشتان در انجام هر کار به اندازه باشد. همه این امور دست به دست هم می دهند و شما را به اهدافتان نزدیک می سازند.

    بهای هر چیز را باید پرداخت
    زمانی که نوبت به موفقیت می رسد باید توجه داشت که هر چیز یک قیمتی دارد و اگر می خواهید به آن برسید باید بهای آنرا بپردازید. عبارت " طرف مثل رییس ها میاد سر کار" به گوشتان نخورده. منظور کسی است که صبح ها دیر در محل کار خود حاضر میشود و بعد از ظهرها هم اولین نفری است که خارج می شود.
    اما حقیقت این است که افرادی که در مراتب بالا، مشغول به کار هستند معمولا ساعات بیشتری نسبت به سایرین کار می کنند چون کارهای مهمتری انجام می دهند و یک اشتباه کوچک می تواند به سادگی عملکر کل مجموعه را تحت الشعاع قرار دهد.
    اگر واقعا می خواهید موفق باشید، باید فداکاری کنید و خیلی چیزها را قربانی کنید تا به هدف نهاییتان دست یابید. این مطلب را به خوبی برای خودتان جا بیندازید: لیست اولویت ها شغلی همیشه مهمتر از لیست کارهای شخصی است.
    اما توجه کنید: اولویت ها قابل تغییر هستند. شاید تا نیمه های راه رفته باشید و نگهان متوجه شوید که راه نادرست را انتخاب کرده اید، البته اشکال از راه نیست شاید فقط مناسب حال شما نبوده. اگر چنین اتفاقی روی داد، از تغییر مسیر ابایی نداشته باشید. با آغوش باز از تجربه های جدید استقبال کنید .

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    10حقیقت جالب و خواندنی
     از زندگی انیشتین


    تا حالا فکر کردید که آلبرت انیشتین فیزیکدان معروف را چقدر می شناسید؟! نابغه گیج و پریشان خیالی که نظریه نسبیت عام و خاص را مطرح کرد و ثابت کرد.
    آیا تا حالا میدونستید که آلبرت انیشتین هنگام تولدش دارای یک سر بزرگ بود تا حدی که مادرش فکر میکرد که اون ناقص الخلقه به دنیا اومده؟!آیا میدونستید که آلبرت قبل از اینکه ازدواج کنه دارای یک بچه مرموز! بود؟!
    برای اینکه بخواهید حقایق مبهم بیشتری از زندگی آلبرت انیشتین را بدونید نوشتار زیر را بخونید:

    1- آلبرت انیشتین یک کودک چاق با یک سر بزرگ بود.
    موقعی که مادر آلبرت – Pauline Einstein- او را به دنیا آورد،سر او آنقدر بزرگ و بدشکل بود که مادرش فکر می کرد که او ناقص الخلقه به دنیا آمده است!
    به دلیل اینکه پشت سر آلبرت خیلی بزرگ به نظر می رشید خانواده اش در ابتدا او را یک موجود شگفت آور تصور می کردند.به هر حال پزشک توانست خانواده آلبرت را متقاعد کند که مشکل خاصی نیست.البته نگرانی خانواده آلبرت بی دلیل هم نبود زیرا در هنگام تولد او موجودی شبیه یک هیولا بود؛هرچند با گذشت زمان سرش به وضعیت نرمال برگشت.
    جالب است بدانید که موقعی که مادر بزرگ آلبرت او را برای اولین بار دید بصورت مدام زیر لب جمله"بیش از حد چاق است" را تکرار می کرد!
    به هر حال بر خلاف تمام ترسها و اضطرابها آلبرت به حالت نرمال بزرگ شد به جز اینکه کمی بیش از حد او آرام به نظر می رسید!

    2-آلبرت انیشتین بعنوان یک بچه مشکل صحبت کردن داشت(لکنت زبان)


    یکی از عکسهای آلبرت انیشتین که از دانشگاه Hebrew University of Jerusalem بدست آمده است.

    آلبرت در زمان کودکی اش به ندرت صحبت می کرد و موقعی هم که صحبت می کرد خیلی آرام بود!
    در واقع او ابتدا همه جملات را در ذهنش می سنجید(و یا آنها را زیر لب تکرار میکرد)و تا موقعی که به درستی آنها مطمئن نمی شد آنها را به زبان نمی آورد.بر طبق گزارشات آلبرت این حالات را تا 9 سالگی داشت و پدر و مادر آلبرت از اینکه او عقب افتاده باشد می ترسیدند.
    حکایت جالب زیر توسط مورخ علم- Otto Neugebauer- از زندگی آلبرت نقل شده است:
    چون که آلبرت لکنت زبان داشت پدر و مادر او خیلی نگرانش بودند.سرانجام یک شب سر میز شام آلبرت سکوت را شکست و گفت:"سوپ خیلی داغ است"
    پدر و مادر آلبرت که خیلی تسکین یافته بودند گفتند که چرا تابحال او یک کلام حرف نزده بود و آلبرت جواب داد:"چون تابحال همه چیز خوب خوده است!"
    Thomas sowell در کتابش نوشته است که علارقم آلبرت صحبت کردن تعداد زیادی از مردم باهوش و نابغه نسبتاً دیر در زمان کودکی پیشرفت کرده اند.او این شرایط را "Einstein syndrome"
    (علائم ناخوشی آلبرت) نامید.

    3- نخستین جرقه های علاقه آلرت به علم و بخصوص فیزیک از توجه به یک قطب نما گرفته شد.
    موقعی که آلبرت در سن 5سالگی در وضعیت بیماری روی تخت خواب در حال استراحت بود پدرش یک وسیله کوچک جذاب و ساده جیبی را به او نشان داد که باعث علاقه او به علم شد و آن یک قطب نما بود.
    آنچه که آلبرت5 ساله را به این وسیله کوچک علاقه مند کرد این بود در هر حالتی که قطب نما به چرخش در می آمد عقربه(سوزن)آن همیشه در یک مسیر مشابه بود.او فکر میکرد که یک مقدار نیرو در یک فضای خالی فرضی که روی سوزن قطب نما اثر میکند باید وجود داشته باشد!

    4- آلبرت انیشتین در امتحان ورودی دانشگاه رد شد
    در سال 1895 در سن 17 سالگی آلبرت برای ورود به مدرسه Swiss Federal Polytechnical یا ETH در خواست کرد.آلبرت ریاضیات و شاخه های فنی امتحان ورودی را پاس کرد اما در بقیه درسها مثل تاریخ،زبان،جغرافی و... رد شد!آلبرت مجبور شد به مدرسه فنی و حرفه ای برود هر چند سال بعد در این کالج پذیرفته شد.

    5- آلبرت انیشتین یک بچه نامشروع داشت!
    در دهه 1980 نامه های خصوصی آلبرت مورد خاصی از زندگی نابغه فیزیک را آشکار کرد.او یک دختر نامشروع از Mileya Maric که یکی از شاگردانش بود، داشت.(البته بعدا آلبرت با میلیا ازدواج کرد)
    در اواخر ژانویه سال 1902، و یک سال قبل از ازدواجشان میلیا دختری به اسم Lieserl بدنیا آورد که آلبرت این دختر را هرگز ندید و سرنوشتش ناشناس باقی ماند.
    البته در نامه های بدست امده از آلبرت به اسم Lieserl اشاره شده است؛دختری که طی یک فرایند سخت زایمان به دنیا آمد ولی اسم رسمی و واقعی این دختر هنوز نامعلوم باقی مانده است و حتی سرنوشت این دختر هم تاکنون نامعلوم بوده است!
    Michele Zackheim در کتابش به نام"دختر انیشتین" نتیجه گرفته است که Lieserl روزهای ابتدائی عمر این دختر دارای مشکلات حاد جسمی بوده است تا جائی که آلبرت متقاعد شده بود که او (دخترش)جان خود را از دست داده است ولی بعداً با مطالعه نامه هائی که گفته شد، دریافت که در سپتامبر 1903 میلیا این دختر را بعنوان فرزند خوانده به دیگری سپرده است!
    در یک نامه از آلبرت به میلیا در 19 سپتامبر 1903 نام Lieserl برای آخرین بار ذکر شد و از آن موقع تاکنون هیچ کس از این دختر هیچ چیز نمی داند.

    6- آلبرت انیشتین از همسر اولش بیزار شد ولی به او پیشنهاد یک قرارداد عجیب را داد!
    بعد از اینکه آلبرت با میلیا ازدواج کرد آنها صاحب دو فرزند پسر به نامها Hans  و Eduard شدند.
    موفقیت های آکادمیک آلبرت و مسافرتهای جهانی او باعث کم ارزش شدن همسرش در نظر او شد و برای مدتی آلبرت و همسرش سعی کردند مشکلاتشان را حل کنند و حتی آلبرت پیشنهاد یک قرارداد عجیب را به میلیا داد.
    این قرارداد عجیب بین این دو زن و شوهر دارای مفادی بود که آلبرت فقط به شرط قبول آنها از طرف همسرش حاضر به ادامه زندگی با او بود،قراردادی که اتفاقا به امضای همسرش رسید هر چند آلبرت در نهایت از او جدا شد...


    میلیا،همسر اول آلبرت انیشتین

    و اما این شرایط عبارت بودند از:
    الف:شما(آلبرت)مطمئن خواهید شد که:
    1- لباس و رخت های شستنی تان در شرایط خوبی نگهداری خواهد شد
    2- سه وعده غذائی را بطور منظم در اتاقتان دریافت خواهید کرد
    3- اتاق خواب و مطالعه تان تمیز خواهد بود و مخصوصا میزتان که فقط برای استفاده شما(آلبرت)است.

    ب: من هم از همه ارتباط شخصی با شما دست خواهم کشید تا موقعی که تنها به دلایل اجتماعی اجتناب ناپذیر باشد
    ج:در صورتی که شما درخواست کردید من حتی از صحبت کردن با شما خودداری خواهم کرد!

    *میلیا(همسر آلبرت)همه این شرایط را قبول کرد!
    آلبرت برای همسرش دوباره نوشت تا مطمئن باشد که او همه مفاد را اجرا خواهد کرد و آلبرت هم بعنوان مثال متعهد شد که:
    من(آلبرت)به تو اطمینان میدهم که در مورد رفتار درست یک زن به تو به عنوان یک زن غریبه (و نه همسر!!!)رفتار خواهم کرد.

    7- آلبرت انیشتین با پسر بزرگش سازگار نبود


    هنس،پسر بزرگ آلبرت انیشتین

    بعد از طلاق،رابطه آلبرت با پسر بزرگش- Hans- بد شد.دلیل اصلی این امر مخالفت پسر بزرگ آلبرت با پدرش در مورد جدائی از مادرش بود.این اختلافات موقعی فزونی یافت که هنس خواست با دختری بزرگتر از خودش که اتفاقاً از نظر ظاهری زیاد هم جذاب نبود ازدواج کند.آلبرت با ازدواج پسرش با این دختر که Frieda Knecht نام داشت شدیداً مخالف بود.در هر صورت هنس با این دختر در سن 23 سالگی ازدواج کرد و همین امر باعث جدائی پسر و پدر از همدیگر شد و Hans به ایالات متحده مهاجرت کرد و در نهایت موفق شد مدرک پرفسوری مهندسی هیدرولیک خود را از دانشگاه UC Berkeley دریافت کند.
    حتی در ایالات متحده هم پدر و پسر از همدیگر جدا بودند و در نهایت موقعی که آلبرت از دنیا رفت ارث کمی را برای هنس به جا گذاشت.

    برای کسب اطلاعات بیشتر از هنس آلبرت انیشتین اینجا را کلیک کنید

    8- آلبرت انیشتین مرد زنها بود!


    آلبرت انیشتین همراه با همسر دوم خود(Elsa)

    بعد از اینکه آلبرت از میلیا جدا شد،بلافاصله با دختر یکی از اقوام نزدیک خود به اسم Elsa Lowenthal ازدواج کرد.البته در ابتدا آلبرت قصد داشت با دختر Elsa که حاصل ازدواج اول "السا" بود و 18 سال از آلبرت کوچکتر بود ازدواج کرد که Elsa با این امر شدیدا مخالفت کرد؛به هر حال نهایتا آلبرت با "السا" ازدواج کرد.
    بر خلاف "میلیا" نگرانی اصلی "السا" این بود که از شوهر مشهورش نگهداری کند!!
    در یک سری از نامه ها که توسط دانشگاه Hebrew در Jerusalem منتشر شد، ذکر شده است که آلبرت انیشتین با 6 زن که اوقات خود را با آنها گذرانده بود! در نهایت با "السا" ازدواج کرد.

    9- آلبرت انیشتین،صلح طلب جنگ!، به FDR اصرار کرد که بمب اتمی را بسازد!


    در این عکس آلبرت انیشتین به همراه Szilárd را مشاهده می کنید که در حال امضای نامه ای هستند خطاب به روزولت برای پیشنهاد به توسعه بمب اتمی ایالات متحده نوشته شده است.

    در سال 1939 Leo Szilard فیزیکدان پس از اطلاع از شورش نازی های آلمان آلبرت را متقاعد کرد که با نوشتن نامه ای به
    Franklin Delano Roosvelt(FDR او را نسبت به نازی های آلمان هشدار دهد و اینکه نازی های در حال پیشرفت دادن به بمب های اتمی خود هستند و به آمریکا هم اصرار کرد که بمب های اتمی خود را گسترش دهد.
    نامه Szilard و آلبرت اغلب بعنوان یکی از دلایلی ذکر می شود که پروژه مرموز منهتن به منظور پیشرفت پروژه بمبهای اتمی آمریکا توسط روزولت شروع بکار کرد.
    اگر چه بعدا آشکار شد که بمباران کردن Pearl Harbor در سال 1941 شاید بیشتر موثر واقع شد تا نامه ای که آلبرت به منظور تحریک دولت وقت آمریکا برای گسترش بمبهای اتمی خود بکار برد.
    جالب است بدانید ارتش آمریکا به هیچ عنوان از آلبرت انیشتین برای کمک به این پروژه دعوت نکرد هرچند آلبرت انیشتین بسیار باهوش بود ولی ارتش عقیده داشت که آلبرت یک ریسک امنیتی برای این پروژه است!

    10- قصه مغز آلبرت انیشتین:
    بعد از مرگ آلبرت در سال 1955، مغز آلبرت بدون اجازه از خانواده اش توسط Thomas Stoltz Harvey بیرون آورده شد."هاروی" مغز آلبرت را به خانه اش برد و آنرا داخل یک ظرف شیشه ای دهان گشاد نگهداری کرد، هر چند او بعد بدلیل انجام این کار از محل کارش که مخصوص تشریح اجساد بود اخراج شد.


    عکسی از مغز آلبرت انیشتین

    چند سال بعد،"هاروی" از Hans پسر بزرگ آلبرت برای مطالعه و بررسی مغز پدرش اجازه گرفت و تکه هائی از مغز آلبرت را برای دانشمندان مختلف در سرتاسر دنیا فرستاد.یکی از این دانشمندان به نام Marian Diamond بود که در دانشگاه UC Berkeley  بود و او با مطالعه قسمتی از مغز آلبرت متوجه شد که او در مقایسه با یک شخص نرمال، بطور قابل توجهی سلولهائی از مغزش که مسئول ترکیب کردن و مرتب کردن اطلاعات هست وجود دارد.
    در مطالعه ای دیگر، Sandra Witelson از دانشگاه MC Master فهمید که مغز آلبرت دارای کمبود یک چین خاصی از مغزش است که شکاف Sylyian نامیده می شود.
    "ویتلسون" مشاهده کرد که این استخوان بندی غیر معمول اجازه می دهد به اعصابها در مغز آلبرت که بهتر با دیگران رابطه برقرار کند.
    نتایج مطالعه دیگری نشان می داد که مغز آلبرت آن آویختگی جداری زیرین که اغلب درگیر توانائیهای ریاضیات هست را بزرگتر از انسانهای معمولی دارا بود...

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    از زن خیابانی آلمانی تا "باربی" زیبا



     

    تاریخچه عروسک باربی
    کمپانی متل در سال 1945 توسط زوج هندلرومت در ایالت کالیفرنیای جنوبی آمریکا تاسیس شد این شرکت، ابتدا قاب عکس تولید می کرد و سپس به ساخت مبلمان خانه و در نهایت به تولید اسباب بازی روی آورد.
    کمپانی متل در سال 1955 با کلوپ میکی ماوس برای تبلیغ اسباب بازی ها به همکاری در نمایش های تلویزیونی پرداخت که موجب دگرگونی ساختاری در تجارت اسباب بازی شد.
    در 1959 به دلیل علاقه دختر هندلر به عروسک های کاغذی، طرح ساخت عروسک را دنبال کردند که منجر به عقد قرارداد برای دریافت امتیاز عروسک آلمانی لی لی شد.
    عروسک لی لی در واقع برگرفته از شخصیت و اندام و چهره زن خیابان گرد آلمانی به همین نام بود. عروسک آلمانی
    لی لی به عنوان یک قطعه کلکسیونی فقط به بزرگسالان به ویژه به کلکسیونرهای اسباب بازی فروخته می شد.
    کمپانی متل امتیاز عروسک لی لی را از آلمان خرید و پس از تغییراتی، صورتبندی نژادی آن را به نژاد “آنگلوساکسون” همانند کرد و به تولید انبوه آن در آمریکا اقدام نمود.

    تولد باربی
    این عروسک تغییر نژاد یافته ( به نژاد آمریکایی- انگلیسی انگلوساکسون) باربی لقب گرفت. باربی اسم خلاصه شده باربارا دختر کوچک رییس کمپانی متل یعنی آقای هندلر بود.
    باربی به زودی در صف اول اسباب بازی دختران در غرب قرار گرفت. در سال 1959 هر عروسک باربی به قیمت سه دلار فروخته می شد. اما اکنون هر عروسک باربی اصل ساخت کمپانی متل تا 4500 دلار قیمت دارد.
    طراح تغییرات باربی در آمریکا در کمپانی متل، جک رایان است. وی قبل از آن در پنتاگون (وزارت جنگ آمریکا) طراح موشک های اسپارو و هاوک بود. شرکت متل او را به خاطر تخصص و استعدادش در شناخت فرم هیکل زنان استخدام کرد.
    در 1961 کمپانی متل عروسک کن را تولید کرد. این عروسک پسری بود با لباس های شیک و موهای قهوه ای که برگرفته از نام پسر آقای هندلر رییس کمپانی متل بود. به این ترتیب باربی صاحب یک دوست پسر شد. بعدها در سال 1963 عروسک میچ و در سال 1965 عروسک اسکیپر به جمع کن و باربی پیوستند.

    ویژگی های باربی
    در میان عروسک هایی که تاکنون ساخته شده باربی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است چرا که باربی تنها یک عروسک نیست بلکه یک سلاح کارآمد در صحنه ی جنگ فرهنگی است و به همین خاطر متخصصین فراوانی در تولید، طراحی، تبلیغ و توزیع آن نقش آفرینی نموده اند. به جهت اهمیت این بخش هر یک از ویژگی ها را به صورت جداگانه شرح می دهیم:

    اندام باربی
    باربی نماد یک زن 19- 20 ساله است. همانگونه که در پیش اشاره شد باربی از شخصیت یک زن ولگرد خیابانی آلمانی به نام لی لی گرفته شده که پس از جنگ به عنوان زنی محبوب خودفروشی می کرده است.
    اما این جک رایان بود که به خاطر استعداد ویژه اش در شناخت فرم بدن زنان، لی لی را به چهره ای آنگلوساکسون تبدیل نمود و سرانجام باربی را خلق کرد. دختر 20 ساله ای که پاهای بلند و فیزیک بدنی لاغری داشته و نمایشگر یک قد 195 سانتی متری است. باید توجه داشت که این ویژگی نمایشگر دوران جوانی یک دختر است و از همین جا می توان به الگوسازی باربی برای آینده کودکان به خوبی پی برد.

    چهره باربی
    طراحی چهره باربی به گونه ای اغراق گونه صورت گرفته که جامع اکثر زیبایی های متصور باشد و البته این طراحی بسیار ماهرانه صورت پذیرفته است. «موی بور و طلایی، گردن باریک و کشیده، گونه های برآمده، دماغ و دهان کوچک، چشمانی درشت و آبی، لبانی پرگوشت، چهره شاداب، پوست روشن، پیشانی و سری متناسب و … مجموع اعضای چهره ی باربی را تشکیل می دهد که به ندرت- حتی با هنرمندی تیغ جراحی پزشکان حاذق- هم زمان در یک فرد جمع می شود.

    فرم لباس باربی
    لباس های ظریف، خوش رنگ و خوش دوخت باربی محصول هنر و دستان بزرگترین طراحان لباس دنیاست که در کمپانی متل گرد هم آمده اند. هیچ عروسکی تا به حال به اندازه باربی لباس متنوع، زیبا و اشرافی به تن نکرده و این تنها اختصاص به دختری دارد که نماینده فرهنگ آمریکایی و نمایشگر یک زن تمام عیار آمریکایی است.
    «عریان گرایی، اشرافی گرایی و مصرف گرایی سه مولفه اصلی لباس های باربی است؛ لباس هایی که زرق و برق خیره کننده اش، جلوه ی شهوانی اندام باربی را مضاعف می کند.»

    تنوع باربی
    باربی برای اینکه بتواند نقش تربیتی خود را ایفا کند باید پاسخگوی تمامی سلایق و علاقه ها باشد و در نقش های گوناگونی ظاهر شود.
    باربی پرستار، باربی معلم، باربی خلبان، باربی ژیمناست، باربی خواننده و … برای تحکیم الگوسازی این عروسک متولد شده اند. همچنین برای پذیرش این عروسک از سوی ملیت های گوناگون باربی با حفظ استیل بدنی اش (اصالت آمریکایی) در رنگ ها و ملیت های گوناگون نیز ظاهر شد؛ باربی هندی، آفریقایی، چینی، لهستانی و …

    باربی انتحاری
    باربی این بار در نقش سیاسی ظاهر شده و می کوشد با تمسخر ارزش های والای اسلامی، شهادت طلبی را به مثابه امری غیر منطقی و منفور جلوه دهد.
    «باربی انتحاری و شهادت طلب که پس از فریاد ا… اکبر با فشردن ضامن کمربند انفجاریش منفجر می شود به طور غیر مستقیم تلاش می کرد تا فرهنگ شهادت طلبی یا تنها سلاح پیروز و بی رقیب مسلمانان را در میان کودکان به تمسخر گیرد… »

    باربی نظامی و ضد تروریست
    یکی دیگر از کارکردهای باربی تهییج سربازان آمریکایی با پوشیدن یونیفرم نظامی و به دست گرفتن اسلحه ی آمریکایی است. این بار باربی وظیفه دارد افکار عمومی جوانان را با مقاصد جنگ طلبانه ی طراحانش همراه کند:
    « در طول جنگ عراق و آمریکا در سال 1990 عروسک باربی با پوشش نظامی آمریکایی به تهییج افکار عمومی پرداخت. پس از واقعه یازده سپتامبر نیز باربی با پوشیدن یونیفرم نیروهای نظامی ضد تروریست با ایفای نقش جدید خود به تهییج افکار عمومی پرداخت، تیتر آگهی تبلیغاتی باربی برای نبرد ضد تروریست این بود: باربی- روح آمریکایی»

    باربی و رسانه ها:
    برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده و کارکردهای مورد انتظار، این بازیچه استراتژیک باید به گونه ای متفاوت و در اندازه قابل قبول و با در نظر گرفتن تمام ظرایف هنری و فنی تبلیغ شود. چرا که عصر، عصر ارتباطات است و هر پدیده ای برای حفظ بقا و افزایش تاثیر خود ناچار از در نظر گرفتن حمایت رسانه ای و تبلیغی خویش است.
    نباید از یاد برد که یکی از کارکردهای رسانه نزدیک نمودن سلیقه مصرف افراد به یکدیگر و کمک به فراگیری استفاده از یک کالاست.
    «در سال 2001 عروسک باربی در اولین فیلم کامپیوتری خود به نام باربی و فندق شکن ظاهر شد و از آن پس تاکنون تعداد قابل توجهی فیلم کامپیوتری- انیمیشن- فیلم سینمایی و مستهجن در مورد باربی تولید شده است.»
    یکی از نکات جالب توجه در حمایت رسانه ای از باربی سایت اینترنتی آن است. سایتی که پس از ورود به آن نشانگر شما هم تغییر شکل داده و به پروانه ای بال زنان تبدیل می شود. افراد پس از ورود به سایت « در یک قسمت می توانند بازی کنند، در جایی دیگر با باربی در کنار دریا قدم بزنند یا در منزل جشن تولد بگیرند و … » و همین امر جذابیت بسیار بالایی برای کودکان ایجاد نموده است.

    باربی و صنعت
    همانگونه که اشاره شد استیل زندگی آمریکایی باید معرف همه بخش های زندگی باشد. در اینجا صنعت به کمک فراگیری باربی آمده است. امروزه اکثر نیازمندی های دختران با تصویر، رنگ و تبلیغ باربی در بازار کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان یافت می شود. آنچنان که به گفته یکی از کارشناسان می توان با هزینه ی حدود یک میلیون تومان، تمام مایحتاج یک دختر را که تبلیغ کننده باربی باشد از بازار جمع آوری نمود، از لوازم التحریر گرفته تا لوازم بهداشتی- آرایشی، انواع لباس، کیف، کفش، خوردنی های مورد علاقه ی کودکان و … .
    فراگیری و فروش قابل توجه این محصولات باعث رونق بیش از پیش اقتصادی این عرصه گردیده و زمینه ی تولید آن با کیفیتهای گوناگون و به منظور تامین سطوح مختلف درآمدی را فراهم نموده است.

    تاثیرات مخرب عروسک باربی
    این مساله از زوایای گوناگون قابل تقسیم بندی بررسی است. از یک سو می توان به تقسیم بندی مخاطبان و بررسی تاثیرات مخرب آن اشاره نمود و از سویی می توان به تفکیک موضوعی و بررسی آثار مخرب آن در هر یک از موضوعات پرداخت. نظر به اختصار این مقال و از نگاه موضوعی به چند مورد اشاره می شود:

    بلوغ زودرس
    یکی از کارکردهای باربی پر رنگ نمودن غرایز جنسی در ذهن دختران و آموزش روابط جنسی است و به تعبیر برخی فعالان ضد باربی، آموزگار سکس است در حالی که توان عشق آفرینی ندارد.
    تقلیل حیا و ترویج اخلاق جنسی مورد نظر باربی از آنجا آغاز می شود که کودک نه تنها می تواند به تعویض لباس های زیر عروسک اقدام کند که به این کار نیز تشویق می شود و در بسیاری از اوقات با اندام جنسی عروسک سر و کار داشته و به تدریج قبح دیدن آن در نظر کودک می شکند.
    تامل در این موضوع که کودکان در اثر آلودگی ذهنشان به این موضوعات و بلوغ زودرس جنسی، فرصت حضور در دنیای زیبا و دوست داشتنی کودکی را خیلی زود از دست می دهند، تاسف آور است.

    سوء تغذیه
    اگرچه فرم بدن باربی به گونه ای طراحی شده که بعید به نظر می رسد هیچ زنی بتواند با ویژگی های فیزیکی آن به حیات خویش ادامه دهند، اما در اثر تبلیغات، ویژگی های باربی به مثابه«ملاک زیبایی زن امروز»، باعث شده که بسیاری از زنان و دختران با اتخاذ رژیم لاغری و تلاش در جهت شبیه شدن به فیزیک بدنی باربی در دام بیماری های سوء تغذیه همچون آنورکزیا و بولیمیا گرفتار شوند.
    « طبق آمار در آمریکا از هر پنج دختر دانشجو یک نفر به بیماری کم غذایی مبتلا است و در سال حدود بیست درصد از افراد مبتلا به این بیماری ها جان می سپارند.این مساله به قدری رایج و نگران کننده است که در برخی از دانشگاه های آمریکا، مواد غذایی رژیمی مانند سالاد در غذاخوری دانشگاه به طرز ماهرانه ای با مواد نشاسته ای آغشته می شود که دانشجویانی که تنها از سالاد تغذیه می کنند دچار بیماری کم غذایی نشوند.»
    باید توجه داشت که نه تنها دانشجویان که بازیگران و هنرمندان زن با صرف هزینه های فراوان و با کمک جراحان ماهر زیبایی صورت و شکم، تلاش می کنند اندام خود را با اندام باربی، ملکه زیبایی زنان تطبیق دهند.
    در همین رابطه تلاش فمنیست ها برای افشای ساختگی و غیر قابل واقعی بودن معیارهای زیبایی باربی جالب توجه است :
    « باربی با قد نزدیک به 2 متر، تنها 46 کیلو گرم وزن دارد . در حالی که متوسط قد و وزن زن آمریکایی به ترتیب 163 سانتی متر و 66 کیلو گرم است و اگر عروسک باربی در همان ابعاد جان می یافت ، نمی توانست وزن خود را تحمل کند ، نمی توانست قاعدگی ماهانه داشته باشد و البته به هیچ وجه امکان باروری و بارداری نداشت »
    در همین رابطه یک ضرب المثل آمریکایی نیز وجود دارد که می گوید : « هر چه قدر لاغر شوی یا پولدار شوی باز هم کم است »

    مصرف گرایی و تجمل
    پیش تر به این نکته اشاره نمودیم که بزرگترین طراحان لباس دنیا به کمک کمپانی متل شتافته و به طراحی ظریف و زیبای لباس های گوناگون باربی می پردازند . این لباس ها اغلب تجملاتی و متعلق به طبقه ی ثروتمند جامعه است و اگر چه کودک را در رویای زیبای آینده استفاده از آن غرق می کند اما درکناراین حسرت رسیدن به آن نیز دردل او به جای می گذارد . نه تنها لباس که زیورآلات باربی نیز بسیار گران هستند . باربی به ترویج تجمل و مصرف گرایی با توجه به تنوع بیش از حد می پردازد و این یکی از ویروس های کشنده فرهنگ غربی است که باربی به مثابه یک بیمار ، آن را در میان دختران دیگر سرزمین ها می پراکند و ایشان را به بیماری مهلک مصرف گرایی ، تجمل و مادی گرایی دچار می کند .
    دارا و سارا نماد هویت اسلامی و ایرانی
    از همان زمان که این خواهر و برادر ایرانی و مسلمان پا به عرصه وجود گذاشتند ، بحث های فراوانی علیه آن ها مطرح شد. حتی بسیاری از محافل داخلی هم به سرکوب این دو کودک معصوم پرداختند . نگاهی واقع بینانه به پیامدهای تولید این خواهر و برادر در کشورهای منطقه و ملاحظه عکس العمل رسانه های غربی و تحلیل صاحب نظران در این رابطه در قضاوت درست ما نسبت به این دو عروسک بسیار موثر است. به همین خاطر تنها به دو نمونه مختصر اشاره می شود:
    « راس پیتر در سایت آسیا تایمز می نویسد : چه کسی می توانست پیش بینی کند که این عروسک های چشم قهوه ای بی بو ، بی خاصیت و عقب مانده که شبیه وصله ای بدعنق و بی ریخت هستند ، گام بعدی ایران برای صدور انقلاب باشند … گر چه این اولین جنگ نیست ولی شاید مهمترین آن باشد . چون گویا سارای ایرانی به همراه برادرش دارا سخت امپراطوری باربی پلاستیکی را به خطر انداخته اند .»
    « نشریه یو.اس.ای.تودی در همان زمان با انعکاس خبر ساخت عروسک های ملی در ایران نوشت : باربی کنار برو : سارا با چادر می آید . خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز پوشش چادر سارا را جواب ایران به باربی دانست .»
    کمترین خاصیت ظهور دارا و سارا این بود که اولا حساسیت همگان را در برابر تاثیرات مخرب باربی برانگیخت و درک این تهاجم عمیق فرهنگی را در جامعه فراگیر کرد و ثانیا این مساله را در پیش چشم جهانیان روشن ساخت که می توان با تکیه بر فرهنگ بومی و اصیل نمادهای عروسکی تولید کرد و به تربیت صحیح کودکان از این مسیر اقدام نمود .

    نتیجه
    دقت در پدیده عروسک باربی و تاثیرگذاری آن در طول بیش از نیم قرن هر انسان خردمندی را به تامل وامی دارد که چگونه یک عروسک می تواند این همه تاثیرات مخرب فرهنگی ، اجتماعی ، روانی و …. داشته باشد و چه ماهرانه توانسته از غفلت میلیون ها انسان سوء استفاده کرده و در قلعه ی ذهن آن ها خانه کند. در همین راستا یکی از کارشناسان به زیبایی تعبیر نموده که « باربی اسب تروا است.»
    ملاحظه دقت و ظرافت در طراحی این سلاح موثر و فراگیر فرهنگی نشان از رصد دائمی تغییرات فرهنگی و سیاسی دنیا توسط سازندگان عروسک باربی دارد . در همین راستا این جمله از براندا آندولینا بازار یاب کمپانی متل بسیار تکان دهنده است که گفته بود : « ما همواره با دقت آمار نوزادان متولد شده را بررسی می کنیم و ترکیب والدین و فرهنگ و زبان آن ها را کاملا در نظر می گیریم.»
    از این نکته نباید غفلت کرد که غرب و به ویژه آمریکا برای تعریف انسان معیار خود از همه ی ابزارهای فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و حتی نظامی خویش بهره می برد و البته به کمک و رسانه های ارتباط جمعی پذیرش این مدل و معیار را مطلوب و قابل دستیابی جلوه می دهد .
    اما روی دیگر سکه مقابله با این هجوم گسترده و استفاده از قابلیت های فراوان اسباب بازی در الگو سازی برای دختران و مادران آینده جامعه است، چنانچه در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی زن از جایگاه ویژه برخوردار بوده و سلامت او تضمین کننده سلامت جامعه محسوب می شود. اگر چه دارا و سارا و دیگر اعضای خانواده او آغاز قابل تقدیر و موثری در ورود به این مسیر بوده اند اما به هیچ وجه کافی نبوده و پاسخگوی این هجمه عظیم فرهنگی نخواهد بود . موفقیت این امر و دستیابی به الگویی برای تربیت دختران درگرو یک عزم ملی و سامان دهی همه ی توان فکری ، فرهنگی ، اقتصادی و … برای تحقق آن است و تردیدی نیست که اگر در مسیر تربیت مادران فردای سرزمینمان موفق شویم آن روز است که می توانیم مدعی ترسیم آینده ای روشن و جامعه ای آباد توام با سلامت اخلاقی و روانی برای همه ی مردم باشیم . ان شاءا…

    نویسنده: روح الله کاظمی زاده
    کارشناس ارشد مدیریت فرهنگ

     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    omid s

    goli212003

    yazd

    4

    6

    1356

    محمد رضا نصراللهي

    m_reza_nasrollahi

    تهران

    4

    6

    1360

    Elaheh

    saed_ash

     

    4

    6

    1368

    رضا خداجو

    rzkhodajoo

    تهران

    6

    6

    1341

    maryam ebadatgar

    iraniran2005

     

    6

    6

    1354

    مهناز فخر آبادي

    mahnazvk

    تهران

    8

    6

    1354

    معصومه زنده دل

    m_zendehdel2002

    تهران

    8

    6

    1355

    محمد عسگري

    moh_1355

    تهران

    8

    6

    1355

    Sadaf

    soltanechat_sa

    qaz

    9

    6

    1372

     

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    لیدا خلج

    lidakhaladj

    سعادت آباد

    3

    6

    1385

    zohreh

    nady_namaky

     

    4

    6

    1384

    مرضیه

    MArziehvaladi

     

    6

    6

    1382

    مجید

    majid_miveie

     

    6

    6

    1382

    محمد عسگري

    moh_1355

    تهران

    7

    6

    1381

    رویا فدائی

    Nika_roya

    تهران

    7

    6

    1381

    مهرنوش مصلي

    mehrnoosh272006

     

    7

    6

    1383

    مهناز پورمجیب

    mpoormojib

    تهران

    9

    6

    1374



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان