798

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 798 :: پنجشنبه 8 شهريور 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

هفت روز تعطيليم!
+ ایستگاه تلویزیونی شخصی در سايت يا وبلاگ شما


با سلام به همه شما دوستان عزيزم
بله، روزانه به مدت هفت روز تعطيل خواهد بود، به عبارت ديگر در طول هفته آينده روزانه منتشر نخواهد شد. و اما براي اينکه بعدا آقا احسان دعوام نکنه که چرا بدون اطلاع قبلي تعطيل کردم، بايد عرض کنم:
با توجه به تعطيليهاي آخر هفته مي خوام با اجازتون يه دو روزي را استراحت کنم. از روز يکشنبه هم سه، چهار روزي را ميهمان بنياد ملي نخبگان خواهم بود. گوش شيطان کر، چشم شيطان کور و زبان شيطان لال! انگار بالاخره بنياد ملي نخبگان فعال شده و «نخستين همايش ملي نخبگان جوان» هفته آينده بمدت سه روز در سالن اجلاس سران، برگزار خواهد شد. لذا با احتساب اين مراسم و نيز بازديد از چند مرکز علمي و صنعتي، تا آخر هفته هم اينجوري سرمون گرم خواهد شد. اميدوارم از روز پنجشنبه 15 شهريور مجددا با شماره 799 روزانه در خدمت شما دوستان گلم باشم.
و اما براي اينکه براي امروز هم زياد دست خالي نباشم توجه شما را به «نحوه راه اندازي ايستگاه تلويزيوني شخصي براي سايت يا وبلاگ»، جلب مي کنم.
 


چند روز پيش به طور تصادفی با این سایت آشنا شدم: Kyte سرویس جدیدی است که این امکان را به ما می دهد تا برای خود یک ایستگاه تلویزیونی شخصی راه اندازی کنیم! وب 2.0 واقعآ هیجان انگیز است و هر روز شاهد ظهور پدیده های جدیدی هستیم. kyte که در رده ی شبکه های اجتماعی قرار می گیرد بسیار User Friendly و با گرافیکی فوق العاده طراحی شده است.
برای شروع وارد قسمت Produce شوید و بر روی Produce Now کلیک کنید تا وارد پنل زیبای فلش آن شوید.در سمت راست این پنل چند ویجت وجود دارد.برای مثال می توانید ویجت اسلاید شو را بر روی صفحه ی تلویزیون بکشید و چند عکس از روی هاردتان انتخاب کنید.برای انتخاب افکت اسلایدشو از منوی Transition استفاده کنید.می توانید یک موزیک مناسب هم برای آن انتخاب کنید.برای شروع پخش برنامه ی شخصیتان روی Broadcast Now کلیک کنید.تا اینجای کار شاید زیاد جالب نبود نه؟ اما نکته هیجان انگیز این است که شما می توانید حین پخش برنامه با بینندگانتان ارتباط متقابل برقرار کنید، با آنها صحبت یا چت نوشتاری کنید و یا وبکم آنها را ببینید! حتی می توانید برای کانال تلویزیونیتان لوگوی مخصوص داشته باشید.کد Html شبکه خود را در سايت و يا وبلاگتان قرار دهید و یک سیمالاگ! راه بیاندازید.
Kyte یک Application هم برای فیس بوک ارائه کرده تا کانال تلویزیونی خود را در فیس بوکتان پخش کنید.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (797) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • زشت ترین خودرو های دنیا به روایت بیزینس ویک
  • تاریخچه کامل برند های معروف جهان
  • البرادعي بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صحه گذاشت
  • معرفي و دانلود فيلم بدرود بافانا
  • دانلود انيميشن Sin: The Movie
  • آلبوم جدید و زیبای امیر فرجام به نام آخر این بازی با دو کیفیت
  • آهنگ زيباي طلوع من  با صداي مسعود شه منظري
  • Playstation2 Emulator
  • دنياي موبايل: Stopwatch
  • در مسير باران  
  • استامبل كردن
  • وبلاگستان جهانی و محیط زیست
  • نماز بی روح
  • دستور آشپزی هفته: شیرینی شیر سرخ
  • هاشمي بازيگر ماهري است ! ولي...!!!
  • نامه یک زن آمریکایی به زنان لبنانی: آنکه مظلوم واقع شده، ما زنان آمریکایی هستیم
  • جديدترين شماره از هفته نامه US News & World Report
  • حافظه Flash طلایی 
  • با كاروان نيزه
  • 10 واقعيت درباره ورزش
  • 27 روش براي رو‌به ‌راه‌ شدن كامپيوترتان
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ساعت دنیا
آنچه همین الان در جهان می‌گذرد به روایت اعداد
زشت ترین خودرو های دنیا به روایت بیزینس ویک
تصاویر منتشر نشده از شهید رجایی
تاریخچه کامل برند های معروف جهان
صفحه بسیار مفیدی که میتونه شما رو با تاریخچه شرکت ها و موسسات معروف جهان آشنا کنه
فیلم بازداشت هفت ایرانی توسط نظاميان آمريكایی در بغداد
روز سه شنبه 7 نفر ازاعضاي هيات وزارت نيروي ايران در هتل شرايتون بغداد دستگير و روز چهارشنبه صبح ازاد شدند.
خاورشناسان و مهدويت

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

البرادعي بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صحه گذاشت


نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در ارزيابي خود از گزارش مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در مورد برنامه هسته‌اي ايران گفت: گزارش البرادعي بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صحه گذاشت.
علي اصغر سلطانيه در گفتگو با  فارس با بيان اينكه بار ديگر سازمان بين‌المللي - تخصصي مرتبط با مسائل هسته‌اي، بر صلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صحه گذاشت افزود: در اين گزارش بار ديگر تاكيد شد كه هيچ نوع شواهدي مبني بر انحراف فعاليت‌هاي هسته‌اي ممنوعه مشاهده نگرديده و كليه موارد هسته‌اي ايران حسابرسي شده است.
وي افزود: در اين گزارش تاييد گرديد موضوع «پلوتونيوم» كه بارها برخي از كشورهاي غربي جو سياسي نسبت به آن ايجاد مي‌كردند، بسته شده و اظهارات قبلي ايران نيز مورد تاييد قرار گرفته است.
نماينده دائم ايران در آژانس خاطرنشان كرد: نكته قابل توجه گزارش اين است كه بازرسي‌ها و پادمان آژانس به صورت عادي پس از حل اندك مسائل باقيمانده انجام خواهد شد.
سلطانيه اظهار داشت: در يك جمع‌بندي مي‌توان گفت اين گزارش ادغان نموده كه فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران صلح‌آميز و شفاف بوده و هيچ گونه توجيه و دخالت سازمان‌ها و ارگان‌هاي ديگر از جمله شوراي امنيت در آن وجود ندارد و آژانس به عنوان تنها سازمان بين‌المللي - تخصصي در اين زمينه قابليت حل و فصل موضوعات را دارد.
متن كامل موافقتنامه تهران به آژانس پيرامون مداليته و چارچوب حل مسائل باقيمانده نيز به اين گزارش الصاق گرديده است.
اين گزارش به عنوان سند تاريخي ادعاها و جوسازي‌هاي چند سال و بخصوص در طول هفته گذشته را خنثي نمود.

+ متن كامل گزارش جديد البرادعي درباره برنامه هسته‌اي ايران

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بدرود بافانا
Goodbye Bafana



کارگردان: بيله اوگوست. فيلمنامه: گرگ لاتر بر اساس کتابي از باب گراهام و جيمز گريگوري. موسيقي: داريو مارينللي. مدير فيلمبرداري: رابرت فريس. تدوين: هروه شنايد. طراح صحنه:تام هانام. بازيگران: جوزف فاينس[جيمز گريگوري]، دنيس هايسبرت[نلسون ماندلا]، دايان کروگر[گلوريا گريگوري]، شيلاه هندرسون[برت گريگوري]، پاتريک لايستر[سرگرد پيتر جوردان]، فيث ندوکوانا[ويني ماندلا]، محبوب باوا[احمد کاترادا]. ١٤٠ و ١١٨ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آلمان، بلژيک، آفريقاي جنوبي، انگلستان، لوکزامبورگ. برنده جايزه صلح و نامزد خرس طلاي جشنواره برلين.
آفريقاي جنوبي، سال ١٩٦٨، ٢٥ ميليون سياه پوست زير سلطه حکومت نژاد پرست ٤ ميليون اقليت سفيد پوست قرار دارد. سياهان فاقد حق را، آموزش و مالکيت هستند. جيمز گريگوري، زندانباني سفيد پوست است که عقيده دارد سياهان شهروند درجه ٢ و نلسون ماندلا خطرناک ترين رهبر آنان مي داند. او که به زبان محلي تسلط دارد براي خدمت در جزيره روبن فرستاده مي شود. جيمز هم در زندگي شخصي و هم در زندگي شغلي خود فردي بي نهايت نژاد پرست و نسبت به سياهان بي رحم است. تا اين که در جزيره روبن با نلسون ماندلا آشنا شده و ٢٠ سال تمام زندانباني او را بر عهده مي گيرد. او در طي اين سال ها فرصت آشنايي با ماندلا و نظريات او را پيدا کرده و رفتار خصمانه خود را با دوستي نزديک اين مرد عوض مي کند.

چرا بايد ديد؟
بيله اوگوست متولد ١٩٤٨، نويسنده، فيلمبردار و کارگردان دانمارکي براي سينما دوست ايراني نامي آشناست. در اواسط دهه ١٣٦٠ بود که نمايش پله فاتح[برنده نخل طلاي جشنواره کن] او در ميان فيلم بازان ايراني شوري به پا کرد. تنها مجله معتبر سينمايي آن زمان نقدهايي درباره آن منتشر کرد و از رهگذر بود که سينماي معاصر اسکانديناوي در کشور مجال معرفي يافت. چند سال بعد اقتباس سينمايي وي از کتاب خانه اشباح ايزابل آلنده بر شهرت جهاني وي افزود و نوار ويديويي آن در ميان علاقمندان ايراني اش دست به دست گرديد. البته انتشار ترجمه اين رمان نيز در مقبوليت آن بي تاثير نبود و بعدها کتاب هاي ديگري از اين بانو هم بخت انتشار در ايران را يافت. اما ارتباط تازه شکل گرفته تماشاگر ايراني با اگوست تقريباً قطع شد. هر چند او فيلم هاي ديگري نيز ساخت، اما سينما دوست ايراني بيشتر درباره آنها خواند و موفق به ديدن شان نشد. نيت هاي خوب[برنده نخل طلاي جشنواره کن]، حس برفي اسميلا، آواز مارتين و برگشت داده شده به فرستنده همگي فيلم هاي معقول و معتبري بودند که اوگوست در قالب فيلم هاي محلي و گاه بين المللي آنها را کارگرداني کرد. اما نامش کمتر در محافل سينمايي به گوش مي خورد، تا اين که امسال پس از سه سال وقفه با نمايش افتتاحيه موفق بدرود بافانا در جشنواره برلين و دريافت چند جايزه بار ديگر خبر ساز شد.
دليل اين خبرسازي نه فقط کار او، بلکه شخصيت واقعي و مضمون انتخاب شده است. نلسون ماندلا يکي از اسطوره هاي زنده قرن بيستم و از معدود شخصيت هاي سياسي زمان ماست که ت اشتهار و محبوبيت وي به مرزهاي کشورش محدود نمي شود. مردي که نزديک به سه دهه از زندگي خود را به خاطر فعاليت در جنبش ضد تبعيض نژادي در زندان و تبعيد گذرانده است. يکي از اسطوره هاي مقاومت در قرن بيستم که به خاطر ديدگاه هاي انساني اش محبوبيتي بين المللي دارد. او از معدود مشاهيري است که بخت تماشاي زندگي نامه خود را بر پرده سينما داشته است. در ١٩٨٧ دني گلوور در فيلمي تلويزيوني به نام ماندلا[از تلويزيون ايران نيز پخش شد] نقش وي را بازي کرد. در ١٩٩٧ سيدني پواتيه در فيلم تلويزيوني ديگر به نام ماندلا و دکلرک و در سال ٢٠٠٤ لينداني نکوسي در فيلم طبل در نقش او ظاهر شدند. آخرين حلقه اين زنجير فعلاً دنيس هايسبرت[بازيگر نقش رئيس جمهور ديويد پالمر در سريال ٢٤] است و قرار است مورگان فريمن در سال ٢٠٠٩ ايفاگر نقش او در فيلم عامل انساني باشد. فيلمي که به حوادث دوران رياست جمهوري وي خواهد پرداخت.
جيمز گريگوري که فيلم بدرود بافانا بر اساس کتاب وي ساخته شده، در سال ٢٠٠٣ و قبل از آغاز مقدمات ساخت اين فيلم فوت کرد. کسي که در زمان انتشار کتاب اش متهم به داستان سرايي درباره خودش و ماندلا گرديد. بيله اگوست که براي پرهيز از افتادن به دام کساني که وي را متهم به اغراق و ارائه روايتي دور از واقعيت کرده بودند، به سراغ همسر و فرزندان گريگوري رفت و تحقيقات مفصلي نيز انجام داد. دنيس هايسبرت نيز که تا اين لحظه بهترين گزينه براي ايفاي نقش ماندلاست، براي رسيدن به نقش مقدا زيادي از مصاحبه ها و سخنراني هاي ماندلا را تماشا کرده و براي به دست آوردن لهجه مردم آفريقا جنوبي آموزش ديده است.
بدرود بافانا يک فيلم ٣٠ ميليون دلاري براي کارگرداني است که اقتباس هاي ادبي خوبي چون بينوايان، خانه اشباح و حس برفي اسميلا در کارنامه اش دارد و اين بار نيز موفق شده تا فيلمي شکيل و آبرومند ارائه دهد. اما ساختن فيلم درباره شخصيت هاي اسطوره اي معاصر نيز کار ساده اي نيست، چون انتظارات بزرگي از چنين فيلمي-در حد و اندازه نام ماندلا در اينجا- در اذهان شکل مي گيرد. و زماني که فيلمساز نتواند به توقعات بيننده مشتاق پاسخي وافي و کافي بدهد، قافيه را سخت خواهد باخت. اولين نقطه ضعف اگوست در برگردان زندگي دو شخصيت اصلي فيلمش، ماندن زير تاثير نوشته مورد اقتباس است که فيلم را بيش از قصه مبارزات ماندلا به روند تحول و دگرگوني يک زندانبان فاشيست تبديل مي کند. اين واقعه با ديدن نام فاينس و هايسبرت مي تواند به ذهن منتقدان متبادر شود. چون فاينس بازيگر نقش هاي اصلي و هايسبرت تا امروز يک بازيگر خوب نقش هاي دوم بوده است.
گريگوري در طول فيلم تحت تاثير خونسردي، وقار و رفتار انساني و صميمانه ماندلا ياد مي گيرد به مبارزه برابري خواهانه سياهان همچون گذشته به چشم يک حرکت تروريستي ننگرد. سخني ارزشمند که در هياهوي ساخت فيلم هاي سرگرم کننده شنيدني، يادآور ارزش آزادي و برابري است. هر چند از لحظات احساسي زيادي آکنده نبوده و معدود دقايق اين چنيني را نيز با خويشتن داري خاص اسکاندويناويايي نمايش دهد. آرزو مي کنم حرف هاي اگوست شنيده شود!
راستي بافانا در زبان محلي آفريقاي جنوبي[Xhosa] به معني رفيق و دوست خوب است. البته حکمت اعطاي لقب بافانا بافانا به تيم ملي فوتبال آفريقاي جنوبي را هم هر کس فهميد، به من هم خبر بدهد!
ژانر: زندگي نامه، درام، تاريخي.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
CD 1
http://rapidshare.com/files/44652770/fienneshaysbert.a.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/44652904/fienneshaysbert.a.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/44653085/fienneshaysbert.a.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/44653241/fienneshaysbert.a.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/44653396/fienneshaysbert.a.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/44653525/fienneshaysbert.a.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/44653641/fienneshaysbert.a.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/44653675/fienneshaysbert.a.part8.rar 

CD 2
http://rapidshare.com/files/44653817/fienneshaysbert.b.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/44653938/fienneshaysbert.b.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/44654075/fienneshaysbert.b.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/44654218/fienneshaysbert.b.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/44654331/fienneshaysbert.b.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/44654439/fienneshaysbert.b.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/44654565/fienneshaysbert.b.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/44654584/fienneshaysbert.b.part8.rar 
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Sin: The Movie


 


Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:Australia:57 min / USA:60 min / UK:57 min
Country:Japan / USA
Language:English
Color:Color
Certification:Singapore:M18 / Australia:MA / New Zealand:R16 / UK:15


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/51753493/S1N_M0VIE.part1.rar
http://rapidshare.com/files/51761455/S1N_M0VIE.part2.rar
http://rapidshare.com/files/51762413/S1N_M0VIE.part3.rar
http://rapidshare.com/files/51762811/S1N_M0VIE.part4.rar
http://rapidshare.com/files/51765187/S1N_M0VIE.part5.rar
http://rapidshare.com/files/51770973/S1N_M0VIE.part6.rar
http://rapidshare.com/files/51805680/S1N_M0VIE.part7.rar
http://rapidshare.com/files/51807406/S1N_M0VIE.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

آخر اين بازي
باصداي اميرفرجام


آلبوم جدید و زیبای امیر فرجام به نام آخر این بازی با دو کیفیت

 

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

آهنگ زيباي طلوع من  با صداي مسعود شه منظري

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Playstation2 Emulator



 

بازی های کنسول Playstation 2 رو توی کامپیوتر و سیستم عامل ویندوز تجربه کنید.... !

محتویات پکیج :
Playstation2 Emulator ::
Emulator PSX2 for PC-0.8.1.7 ::
Emulator PSX2 SSE for PC-0.8.1.7 ::
A first working for an ps2 emulator... ::
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و فايل کرک در داخل فايل Zip قرار دارد)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Stopwatch

بهترين و دقيق ترين كرنومتر جهان با داشتن اين برنامه در دستان شماست

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد . لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی علیه السلام فرمودند:
اَكبَرُ العَیبِ اَنْ تَعیبَ ما فیكِ مِثْلُهُ.
بزركترین عیب آن است كه آنچه را كه مانند آن در خود توست عیب بشماری.
(جهاد النفس)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

-((تالبرگ ، حالت چطور است ؟ بچه ای پیدا نکرده ای ؟ ))
-(( متاسفانه خیر . ))
-((خانمت چطور ؟ ))


در یکی از استودیو های پاریس ، ستاره سینما از همکار خود پرسید : (( این راست است که بریژیت باردو در انتظار بچه ای است ؟ ) )
ستاره دیگر جواب داد : (( غیر ممکن است . چون یک سال است که شوهرش حتی یک لحظه هم او را تنها نمی گذارد .))


-(( من باصره ام به قدری قوی است که وقتی می خواستم متولد شوم از داخل شکم مادرم اتاق تولدم را می دیدم .))
-(( این که چیزی نیست من سه ماهه بودم که از داخل شکم مادرم عروسی پدر و مادرم را دیدم . ))


ملیحه خانم نزد زن همسایه درد و دل می کرد که : (( از شوهرم شانزده بچه دارم ولی او هنوز مرا هیچ دوست ندارد . ))
-(( پس برو خدا را شکر کن خواهر ، چون اگر شوهرت دوستت داشت شماره بچه هایت از دستت در می رفت .))

 

 

با جوان تا آسماني
zahra4066@yahoo.com

در مسير باران  

»دلت را با پند زنده نما«(20) قلب انسان مى‏ميرد، دل انسان سنگ مى‏شود، هر چند صاحبش زنده باشد، نفس بكشد، بخورد، بخوابد، راه برود.
اما دلش مرده است.
آنچه دل را نيز حيات مى‏دهد و زنده نگه مى‏دارد، موعظه است، پند و اندرز پياپى است.
قرآن خود را موعظه و پند و اندرز معرفى مى‏كند(21).
قرآن‏زيباترين موعظه است قرآن والاترين و بلندترين اندرزهاست، انس با قرآن، توجه به قرآن و خواندن آياتى از آن - بخصوص اگر با تفكر همراه باشد - زنگار از دل مى‏زدايد و آثارى شگرف از طراوت و زندگى برجاى مى‏گذارد.
خواندن آيات قرآن خود ارزش است و صواب زيادى براى آن ذكر شده است اما آنچه از درجه اهميت بيشترى برخوردار است، مفاهيم كلمات الهى است.
اين كلمات گنج‏هايى از حقيقت در خود دارند كه بدون تدبر و تأمل در روح آدمى رسوخ نمى‏كنند.
اما اگر خواندن قرآن با تفكر و تدبر همراه شد در عمق جان نشسته و دل را زندگى مى‏بخشد تا آنجا كه انسان را تبلور خليفة اللهى مى‏نمايد.
التزام به خواندن قرآن حتى يك آيه در روز! همراه با تفكر و تعمق در معنا، آرام آرام و گاه پرشتاب و سريع، اثر جان بخش خويش را ظاهر مى‏نمايد.

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

ویژگی اصلی این تحریر ( شاهنامه ) این است كه در بخش مفصّلی از آن كه بر آن بخش پهلوانی نام نهاده‌اند، به ‌جای شاهان ؛بیشتر با پهلوانان همدلی شده و دربرابر، پادشاهی چون گشتاسپ كه در تحریر رسمی خدای‌نامه سخت محبوب است، جاه‌طلب و نیرنگ‌باز معرّفی شده‌است.
پس‌از فروپاشی شاهنشاهی ساسانی، هویت دینی ایرانی رنگ باخت، ولی ملیت‌گرایی موجود در خدای‌نامه در شاهنامه تبلور و تكامل یافت.
با این‌كه در دورۀ ظهور شاهنامه برخلاف دوران شكل‌گیری كهن الگوی آن، یعنی خدای‌نامه، یكپارچگی سیاسی بر ایران حاكم نبود، ولی تا اندازه‌ای می‌توان این دو دوران را با یكدیگر سنجید.
در قرن چهارم هجری دشمنان شمالی همان تركانی بودند كه این بار جذب فرهنگ ایرانی شده و خود حكومت را به‌دست گرفته ‌بودند.
به‌جای امپراتوری روم، اعراب مسلمانی بودند كه هویت خود را در تحقیر ملّت‌های دیگر به‌ ویژه ایرانیان می‌جستند و از دین جدید چون ابزاری برای فزون ‌خواهی و باج‌خواهی هرچه بیشتر نیك بهره می‌بردند و از همین رو در شاهنامه تازیان در هیئت اژ‌دها یی آزمند، دشمن قدیمی ایرانیان تجسّم یافته‌است.
پس‌از فردوسی هویت ایرانی نه در بستر حكومتی یك‌پارچه به‌لحاظ سیاسی و دینی، بلكه در بستری فرهنگی، ادبی و هنری استمرار یافت.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة يونس آيات: 109 محل نزول: مکه

 
قُلْ هَلْ مِن شُرَكَآئِكُم مَّن يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ قُلِ اللّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ فَأَنَّى تُؤْفَكُونَ 34 قُلْ هَلْ مِن شُرَكَآئِكُم مَّن يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ قُلِ اللّهُ يَهْدِي لِلْحَقِّ أَفَمَن يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَن يُتَّبَعَ أَمَّن لاَّ يَهِدِّيَ إِلاَّ أَن يُهْدَى فَمَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ 35 وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلاَّ ظَنًّا إَنَّ الظَّنَّ لاَ يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا إِنَّ اللّهَ عَلَيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ 36 وَمَا كَانَ هَـذَا الْقُرْآنُ أَن يُفْتَرَى مِن دُونِ اللّهِ وَلَـكِن تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ الْكِتَابِ لاَ رَيْبَ فِيهِ مِن رَّبِّ الْعَالَمِينَ 37 أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّثْلِهِ وَادْعُواْ مَنِ اسْتَطَعْتُم مِّن دُونِ اللّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 38 بَلْ كَذَّبُواْ بِمَا لَمْ يُحِيطُواْ بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذَلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الظَّالِمِينَ 39 وَمِنهُم مَّن يُؤْمِنُ بِهِ وَمِنْهُم مَّن لاَّ يُؤْمِنُ بِهِ وَرَبُّكَ أَعْلَمُ بِالْمُفْسِدِينَ 40 وَإِن كَذَّبُوكَ فَقُل لِّي عَمَلِي وَلَكُمْ عَمَلُكُمْ أَنتُمْ بَرِيئُونَ مِمَّا أَعْمَلُ وَأَنَاْ بَرِيءٌ مِّمَّا تَعْمَلُونَ 41 وَمِنْهُم مَّن يَسْتَمِعُونَ إِلَيْكَ أَفَأَنتَ تُسْمِعُ الصُّمَّ وَلَوْ كَانُواْ لاَ يَعْقِلُونَ 42

 

ترجمه فارسي مکارم

بگو: «آيا هيچ يك از معبودهاى شما، آفرينش را ايجاد مى‏كند و سپس بازمى‏گرداند؟!» بگو: س‏خ‏للّهتنها خدا آفرينش را ايجاد كرده، سپس بازمى‏گرداند; با اين حال، چرا از حق روى‏گردان مى‏شويد؟!» «34» بگو: «آيا هيچ يك از معبودهاى شما، به سوى حق هدايت مى‏كند؟! بگو: «تنها خدا به حق هدايت مى‏كند! آيا كسى كه هدايت به سوى حق مى‏كند براى پيروى شايسته‏تر است، يا آن كس كه خود هدايت نمى‏شود مگر هدايتش كنند؟ شما را چه مى‏شود، چگونه داورى مى‏كنيد؟! «35» و بيشتر آنها، جز از گمان (و پندارهاى بى‏اساس)، پيروى نمى‏كنند; (در حالى كه) گمان، هرگز انسان را از حق بى‏نياز نمى‏سازد (و به حق نمى‏رساند)! به يقين، خداوند از آنچه انجام مى‏دهند، آگاه است! «36» شايسته نبود (و امكان نداشت) كه اين قرآن، بدون وحى الهى به خدا نسبت داده شود; ولى تصديقى است براى آنچه پيش از آن است (از كتب آسمانى)، و شرح و تفصيلى بر آنها است; شكى در آن نيست، و از طرف پروردگار جهانيان است «37» آيا آنها مى‏گويند: «او قرآن را بدروغ به‏خدا نسبت داده است‏»؟! بگو: «اگر راست مى گوييد، يك سوره همانند آن بياوريد; و غير از خدا، هر كس را مى‏توانيد (به يارى) طلبيد!» «38» (ولى آنها از روى علم و دانش قرآن را انكار نكردند;) بلكه چيزى را تكذيب كردند كه آگاهى از آن نداشتند، و هنوز واقعيتش بر آنان روشن نشده است! پيشينيان آنها نيز همين گونه تكذيب كردند; پس بنگر عاقبت كار ظالمان چگونه بود! «39» بعضى از آنها، به آن ايمان مى‏آورند; و بعضى ايمان نمى‏آورند; و پروردگارت به مفسدان آگاهتر است (و آنها را بهتر مى‏شناسد)! «40» و اگر تو را تكذيب كردند، بگو: «عمل من براى من، و عمل شما براى شماست! شما از آنچه من انجام مى‏دهم بيزاريد و من (نيز) از آنچه شماانجام مى‏دهيد بيزارم!» «41» گروهى از آنان، بسوى تو گوش فرامى‏دهند (;اما گويى هيچ نمى‏شنوند و كرند)! آيا تو مى‏توانى سخن خود را به گوش كران برسانى، هر چند نفهمند؟! «42»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

setayesh_new@yahoo.com

به نام خالق زیباییها

دعاهاي هر روز خانم ” لوئيز هي“ :

+ در ذهن الهي ”از دست دادن“ معني ندارد.
+ خداوند هرگز شكست نمي خورد. پس من هم كه جزئي از او هستم، نمي توانم شكست بخورم.
+ چون با خدا همراهم، زماني وجود ندارد كه تنها باشم.
+ من مشتاقانه هر تغييري را مي پذيرم. مانند قايقي روي آب.
+ نعمتهاي خداوندي براي همه فراوان است. از جمله من.
+ دست به هر كاري بزنم يك موفقيت كامل است.
+ من در افكار گذشته ام هرگز زنداني نمي شوم.
+ ظاهر امور مرا تكان نخواهد داد. خوب مي دانم كه باطن تمام امور برنگ آرزوهاي من هستند.
+ در ذهن خدا ”مانع“ وجود ندارد.
+ من ارزش دوست داشته شدن را بحد كمال دارم.
+ من مي توانم خاطرات گذشته را بصورت نقاط قوت زندگي ام تعبير كنم.

(11دعا)...

 

 

sadegh10212@yahoo.com

جهت اطلاع رسانی به دوستان...

سلام به دوستان خوب خودم....
به امیدخدا، امسال توی نمایشگاه قرآن یه غرفه رایگان دارم...
هرکدوم از شما دوستان اگر طرح و برنامه خاصی دارید ویا منتظر یه همچین فرصتی بودید.... بشتابید... تو غرفه من همه میتونن به صورت رایگان هر برنامه ای که دارن پیاده کنن....
آثار دستی، خوشنویسی، سی دی، گلدوزی و هرچی که فکرشو میکنید که مفید باشه رو بیاری و به معرض نمایش بگذارید. اگر خواستید اونا رو بفروشید و همه سودشم برای خودتون...
من خودم احتمالا آموزش کامپیوتر راه بندازم....
شاید بگید چه ربطی به نمایشگاه قرآن داره...؟ خوب رفقا ببینید، توی نمایشگاه قرآن باید به قرآن عمل کنیم. قرآن میگه زکات علم آموختن اونه. حالا اگه من چیزی بلدم، چه جایی از اینجا بهتر که زکات علم خودم رو پرداخت کنم...؟ هان؟
حالا اگه کسی برنامه و طرحی داره سریعتر به من اطلاع بده... چون زمان خیلی کمه و من باید زودتر خبرشو بدم، حتی المقدور با من تماس بگیرید...
منتظرم...
صادق مُلایی
6947097-0912

 

 

abdx313@yahoo.com

نماز بی روح

همونطور که می دونید، هر عبادتی یک روحی داره و یک بدنی. بدن عبادت، همان اعمال ظاهری است که وقتی یک نفر انجام می دهد می گوییم مثلا داره نماز می خونه یا روزه داره.
روح عبادت اون آداب و شرایط و کیفیاتی است که کمال عبادت به اونهاست. مانند: اخلاص و حضور قلب و سایر شرایطی که در قبول نماز و دیگر عبادتها در کار است. پس نماز بدون این شرایط مثل یک جسد بی روح است. همونطور که از بدنی که روح ازش خارج شده کاری بر نمی آید، نماز بدون شرایط و آداب باطنی و قلبی هم ثمره ی زیادی نمی دهد و فقط یه نوع رفع تکلیفه.
طرف می ره قرآن را می خونه که می فرماید: «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر» «نماز از بدی ها و اعمال ناشایست نگه می دارد و مانع می شود.» بعد می آید می گوید پس چرا من که نماز می خونم، نمازم من رو از بدی ها نگهداری نمی کنه؟ خوب عزیز من برای اینه که نماز من و تو نماز نیست. روح نداره. مگه می شه از یک جسم بی روح انتظار داشت که کاری بکنه؟

 

 

mhmazidi@gmail.com

استامبل كردن
 

جستجو در وب هميشه يكی از اعمال ثابت كاربران است.در گذشته همه جستجوها از طريق گوگل و ساير موتورهای جستجو انجام مي‌شد.با شروع به كار كردن ديگ ( و نمونه ايرانی آن بالاترين) جستجو در وب كمي هدفمند شد.
اكنون برای يافتن مطالب ورزشي در وب فارسي، يك راه خوب اين است كه به قسمت ورزش سايت بالاترين برويم.اما ديگ ( و بالاترين) مثل هر ايده ديگری مزايا و مشكلات خاص خود را دارند.در اينجا اكثرا مسايل جنجالی و پرحاشيه و خبرساز در راس اخبار قرار مي‌گيزند. به هيچ وجه نبايد اين خصلت آنها را تحقير كنيم.بايد پذيرفت كه اكثر انسانها گرايش بيشتری به اين‌گونه مطالب دارند.
اما گروهی هستند كه به همين دليل- يعني پررنگ شدن مطالب جنجالی و به حاشيه رفتن مطالب پايه‌ای و تحليلي - تمايلي به استفاده از ديگ(بالاترين) ندارند.يكي از آلترناتيوهای خوب مي‌تواند دليشس باشد.در مورد فوايد دليشس و كاربردهای آن بسيار گفته شده. اما از يك طرف اكنون دليشس در دسترس نيست و از طرف ديگر نسل جديدي از سايتها ايجاد شده‌اند كه امكانات دو سرويس محبوب « ديگ و دليشس » را باهم ادغام كرده‌اند.يكي از مهمترين و معروفترين آنها سايتی است به نام  stumbleUpon .
با توجه با اينكه اكنون دليشس قيلطر است، فرصت مناسبي است تا استامبل را بعنوان يك آلترناتيو تست كنيم.در استامبل امكانات سايتي مثل بالاترين نيز - به شيوه‌ای - وجود دارد، اما در استامبل كمتر مسايل جنجالی مي‌توانند نمود داشته باشند.در نتيجه كاملا طبيعي است كه استامبل به اندازه ديگ ( وبالاترين) محبوبيت پيدا نكند. اما استامبل مي‌تواند يك راه بسيار عالی برای كساني باشد كه به دنبال محتوی در وب هستند بدور از جار و جنجال.
استامبل قبل از اين هم بوده؛ بعدها هم خواهد بود. همچون هر سايت وب 2 ديگر كاملا كاملا كاملا وابسته به ميزان كاربرد و مشاركت ما است.هرچه كاربرد اين سايت بيشتر شود و تعداد بيشتری از آن استفاده كنند قدرت آن برای يافتن چيزهای جديد در وب برای همه ما بيشتر خواهد شد.با توجه به اينكه در آينده نزديك ورژن جديدي از استامبل ايجاد خواهد شد كه امكانات به مراتب بهتر و جالبتری دارد، من از فرصت استفاده كردم و باری ديگر استفاده از استامبل را تست زدم.همچون هركار ديگر در دنياي وب 2 وقتي اين حركت من مي‌تواند مفيد باشد كه كاربران ديگری نيز از آن استفاده كنند. هم اكنون تعدادی از كاربران ايرانی در استامبل هستند اما اكثر آنها غيرفعالند.اكنون مي‌توانيم يكبار ديگر استارت بزنيم.

روش استفاده:  وقتي كه وارد دنياي استامبل مي‌شويد، تعدد ريزه‌كاريها و نكات، ممكن است شما را سردرگم كند.من ساده‌ترين راه استفاده را مي‌گويم.در صورتی كه استفاده از استامبل همگانی شود آنگاه مي‌توان بر روی نكات ريز آن دقيق شد.اول در سايت ثبت‌نام كنيد.سپس تولبار آن را برای مرورگر خود دانلود كنيد.پس از نصب و راه‌اندازی تولبار، در 5-7 روز اول اصلا كاری به سايت و امكانات آن نداشته باشيد! تنها در هر صفحه‌ای از وب كه وارد شديد، اگر برايتان جالب بود بر روی علامت انگشت شست كه به سمت بالاست ( در تولبار استامبل) كليك كنيد.پس از اين مدت برايتان شيوه‌هاي استفاده از استامبل را خواهم گفت.
من تعدادی را از طريق ايميل، دعوت به استامبل كردم.عجيب آنكه اكثر آنها برای تست استامبل آمدند.بنظر مي‌رسد مي‌توان استفاده گروهی از استامبل را شروع كرد.نظر شما چيست؟

 

 

jaraghe_1986@yahoo.com

چوپاني مشغول چراندن گله گوسفندان خود در يك مرغزار دورافتاده بود. ناگهان سروكلهي يك اتومبيل جديد كروكي از ميان گرد و غبار جادههاي خاكي پيدا ميشود. راننده آن اتومبيل كه يك مرد جوان با لباس Brioni ، كفشهاي Gucci ، عينك Ray-Ban و كراوات YSL بود، سرش را از پنجره اتومبيل بيرون آورد و پرسيد: اگر من به تو بگويم كه دقيقا چند راس گوسفند داري، يكي از آنها را به من خواهي داد؟
چوپان نگاهي به جوان تازه به دورانرسيده و نگاهي به رمهاش كه به آرامي در حال چريدن بود، انداخت و با وقار خاصي جواب مثبت داد.
جوان، ماشين خود را در گوشهاي پارك كرد و كامپيوتر Notebook خود را به سرعت از ماشين بيرون آورد، آن را به يك تلفن راه دور وصل كرد، وارد صفحه NASA روي اينترنت، جايي كه ميتوانست سيستم جستجوي ماهوارهاي ( GPS) را فعال كند، شد. منطقهي چراگاه را مشخص كرد، يك بانك اطلاعاتي با 60 صفحه كاربرگ Excel را به وجود آورد و فرمول پيچيدهي عملياتي را وارد كامپيوتر كرد.
بالاخره 150 صفحهي اطلاعات خروجي سيستم را توسط يك چاپگر مينياتوري همراهش چاپ كرد و آنگاه در حالي كه آنها را به چوپان ميداد، گفت: شما در اينجا دقيقا 1586 گوسفند داري.
چوپان گفت: درست است. حالا همينطور كه قبلا توافق كرديم، ميتواني يكي از گوسفندها را ببري.
آنگاه به نظارهي مرد جوان كه مشغول انتخاب كردن و قرار دادن آن گوسفند در داخل اتومبيلش بود، پرداخت. وقتي كار انتخاب آن مرد تمام شد، چوپان رو به او كرد و گفت: اگر من دقيقا به تو بگويم كه چه كاره هستي، گوسفند مرا پس خواهي داد
مرد جوان پاسخ داد: آري، چرا كه نه!
چوپان گفت: تو يك مشاور (مهندس صنايع) هستي.
مرد جوان گفت: راست ميگويي، اما به من بگو كه اين را از كجا حدس زدي؟
چوپان پاسخ داد: كار سادهاي است. بدون اينكه كسي از تو خواسته باشد، به اينجا آمدي. براي پاسخ دادن به سوالي كه خود من جواب آن را از قبل ميدانستم، مزد خواستي. مضافا، اينكه هيچ چيز راجع به كسب و كار من نميداني، چون به جاي گوسفند، سگ مرا برداشتي.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

وبلاگستان جهانی و محیط زیست

تصور کنید روزی همه وبلاگ‌های دنیا ، پستی را به یک موضوع واحد اختصاص دهند. قطعا آن موضع انعکاس زیادی در جهان پیدا خواهد کرد.
در روز 15 اکتبر (یعنی 55 روز بعد) ، وبلاگ‌نویس‌های دنیا با نوشتن در مورد یک موضوع مهم ، یکی می‌شوند. این موضوع مهم چیزی نیست جز محیط زیست. در این روز هر وبلاگ‌نویس با زاویه دید خود و با توجه به دغدغه‌های شخصی و محلی خود ، پستی خواهد داشت درباره محیط زیست و شرایط تهدیدکننده آن.

تصمیم اختصاص دادن یک روز برای نوشتن درباره محیط زیست ، از سوی گروهی از وبلاگ‌نویس‌های خارجی گرفته شده است. آنها این روز را روز عمل وبلاگ‌ها یا Blog Action Day نامیده‌اند و سایتی را هم به همین منظور ایجاد کرده‌اند.
تا به امروز 1,431 وبلاگ در این حرکت شرکت ‌کرده‌اند که در میان آنها می‌توان وبلاگ‌های مشهوری را هم دید.
برای سهیم شدن در این حرکت کار ساده‌ای پیش رو دارید ، نخست باید اینجا وبلاگ خود را ثبت کنید و سپس در روز 15 اکتبر مطلبی درباره محیط زیست بنویسید. هر وبلاگ‌نویسی می‌تواند از منظر خود در این باره بنویسد. برای تبلیغ این کار می‌توانید ، از لوگوهای این صفحه استفاده کنید.

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
شیرینی شیر سرخ


مواد لازم:
شیر:625 میلی لیتر
چوب دارچین: یک عدد متوسط
پوست پرتغال رنده شده : یک قاشق چایخوری
تخم مرغ: دو عدد
زرده تخم مرغ: یک عدد
آرد: 50 گرم
آرد ذرت: 35 گرم
وانیل: یک دو قاشق چایخوری
شکر: 110 گرم
آرد اضافه : به میزان لازم
روغن مایع: به میزان لازم
شکر اضافه: به میزان لازم
پودر دارچین: یک دو قاشق چایخوری

طرز تهیه:
شیر؛ چوب دارچین و پوست پرتغال را در ظزفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد؛ سپس مواد را ارز روی حرارت بردارید و روی آن را بپوشانید و به مدت ده دقیقه کنار بگذرارید تا نسبتا خنک شود.
سپس شیر را از صافی رد کنید.
تخم مرغ و زرده تخم مرغ اضافه؛ آرد، آرد ذرت و وانیل و شکر را با همزن دستی مخلوط کنید و شیر صاف شده را به آن بیفزایید و هم بزنید؛ دوباره ظرف را روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مواد غلیظ شود.
یک قالب مستطیل 20 در30 سانتیمتری را چرب کنید و کف آن را با کاغذ بپوشانید. به طوری که دیواره قالب نیز با کاغذ پوشیده شود و حتی دو سانت از دیواره ها هم بالا بیاید.
مواد غلیظ شده را داخل قالب پهن کنید و بعد از خنک شدن؛ قالب را برای دو ساعت در یخچال بگذارید؛ سپس قالب را روی سطح آرد پاشی شده برگردانید و با قالب به اشکال دلخواه قالب بزنید و در روغن فراوان داغ شده سرخ کنید.
روغن اضافی آن را بگیرید و در مخلوط شکر اضافه و پودر دارچین بغلطانید.
بهتر است این شیرینی را بلافاصله بعد از سرخ شدن و به صورت گرم سرو کنید.
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

ebgh_80@yahoo.com

سفرنامه
قسمت اول

مقدمه ؛ همانطور كه مستحضريد جهت يك پروژه كاري در طي چند هفته اخير ، سفري به چند استان كشور داشتم . اما دو استان در ميان اين چند استان ،‌ مرا بر آن داشت كه مطلب زير را بنويسم . اولين استاني كه در موردش مي نويسم ، استان اصفهان است . ‌
استان اصفهان يا نصف جهان !!!
طي برنامه ريزي مدير توليد ،‌روز بيست و چهارم مرداد قرار است از طريق راه آهن به استان اصفهان سفر كنيم . ساعت حركت گروه ، پنج صبح است . تلاشهاي چند روزه مدير توليد ما براي يافتن بليط هواپيما به نتيجه نرسيد و گروه نه نفره ما ، بوسيله قطار راهي سفر شد . قبل از اينكه مطلبم را در مورد استان اصفهان شروع كنم ،‌لازم مي دانم چند خطي در مورد قطاري كه با آن از تهران به سمت اصفهان حركت كرديم بنويسم . به هيچ عنوان انتظار چنين قطاري را نداشتيم . قطاري كه از لحاظ كليه امكانات رفاهي درجه اول بود و شايد بعيد مي دانستيم كه قطاري با اين كيفيت در خطوط راه آهن كشور وجود داشته باشد . متاسفانه نام قطار يادم نيست ولي امكاناتي نظير صندلي ها (‌كه مي توانستيد به راحتي آنرا به حالت تخت در بياوريد و بخوابيد ) ، غذا با كيفيت عالي ،‌بوفه مجهز ، پذيرايي در حد بسيار عالي ، داشتن يك ال سي دي ( براي هر دو نفر ) جهت ديدن فيلم و پنج موج راديويي به همراه يك كانال موسيقي كه مي توانستيد با هدفون هايي كه به مسافرين اهدا مي شد ، سفر را جذاب تر كنيد و امكاناتي نظير سالن كشيدن سيگار ،‌ آب سرد كن هاي ديجيتال ،‌ سرويس بهداشتي درجه يك با امكانات چشم ديجيتال و ... همگي از امكانات و سرويس هايي بود كه اين قطار در اختيار مسافرينش قرار مي داد و جالب تر از همه نرخ هشت هزار توماني بليط آن بود كه اصلا با آن امكانات تطبيق نداشت . به هر حال اميدورام روزي كليه خطوط راه آهن ،‌امكاناتي نظير همين قطار را به مسافرين بدهند .
اما به محض ورود به راه آهن اصفهان كه تقريبا خارج از شهر بود ، اولين مشكل ما ايجاد شد . با داشتن چندين كيف براي حمل تجهيزات فيلمبرداري و انواع و اقسام كيس هاي دوربين و نور و غيره ،‌چرخ هاي مخصوص حمل بار در راه آهن اصفهان تقريبا لذت سفر با قطار را از چشم مان در آورد . اكثر چرخ هاي حمل بار ،‌لاستيك هاي معيوب داشتند كه حمل كيف هاي شخصي و كيف هاي وسايل را برايمان دشوار كرد . به هر حال سرويسي كه استان اصفهان در اختيارمان گذاشته بود ، با چهل دقيقه تاخير رسيد و توانستيم به شهر برويم . برايمان يك خانه مجهز با كليه امكانات رفاهي از طريق وزارت ... در نظر گرفته شده بود كه بسيار عالي بود و خيلي زود مستقر شديم . پس از اسكان در محل مربوطه و پس از استراحت كوتاهي چهت صرف ناهار به رستوراني كه از قبل برايمان هماهنگ شده بود رفتيم كه غذاي بسيار عالي اي داشت ( هر چند در انتهاي سفر اتفاقي افتاد كه لذت غذاي خوب رستوران را براي تهيه كننده زهر كرد ! )‌ . پس از ناهار با توافق بين بچه هاي گروه تصميم گرفتيم كه عصر را به گردش در اماكن تاريخي اصفهان بگذرانيم كه البته وظيفه ليدري گروه هم به خاطر داشتن اطلاعات كافي از اصفهان و بناهاي تاريخي آن به من واگذار شد . تقريبا دو سال پيش مستندي از اصفهان ساخته بودم كه فكر كنم در نوع خودش حاوي اطلاعاتي بي نظير در مورد اين اماكن تاريخي در استان اصفهان باشد كه هيچگاه به مردم اطلاع داده نشده است و حتي بعيد مي دانم مردم اصفهان هم در مورد اين مسايل بدانند ( كه به احتمال زياد در مهر ماه امسال از شبكه چهار پخش خواهد شد كه حتما تاريخ پخشش را اطلاع مي دهم ) . برنامه عصر را با راننده سرويس مان هماهنگ كرديم و براي چرتي كوتاه به محل اسكانمان برگشتيم . ادامه دارد .

 

 

katozi_iran@yahoo.com

هاشمي بازيگر ماهري است ! ولي...!!!


 اين خاطرات آقاي هاشمي از آن نوع مسايلي است كه بايد به آن توجه بشود . در تاريخ اسلام از اين نوع حوادث زياد داشته ايم . در زمان خلفا زماني كه مي خواستند قر آن كريم را به صورت كتاب واحد در آورند و آن را از تحريف مصون كنند . بودند افرادي كه آياتي را مي آوردند و چون ادله اي براي اثبات حرف خودشان نداشتند موضوع منتفي ميشد !
از آن جهت اين مطلب مهم نيست !
با لاخره آقاي هاشمي اين اختيار را دارد كه خاطرات خود را هرجور كه مي خواهد بنويسد !
افرادي هم بوده اند كه مخالف نظر ايشان را به كرات و با شاهد و دليل محكم از لسان امام شنيده اند !
و از اين حيث و با اين خاطرات نه مي شود چيزي را اثبات كرد و نه چيزي را نفي كرد !
آقاي منتظزي هم در خاطرات خودشان مطالب زيادي را عنوان كرده اند كه صرف خاطره است و كاربرد رمان نويسي دارد !
اين قسم خاطرات در كنار خاطرات آقاي خلخالي و ديگر بزرگان به كار رمان نويسي سياسي مي آيد !
و البته در كشور ما نويسنده اين جور داستانها كم است !
مطلب حقير اين بود كه چرا آقاي هاشمي اين زمان خاص را براي نقل خاطرات خود انتخاب كرده ؟
يك زماني دولت اصلا حات بر اين مملكت حكومت مي كرد و خانم آلبرايت وزير خارجه وقت دولت آمريكا از ملت ايران به خاطر حوادث كودتاي 28 مرداد عذر خواهي كرد !
چرا آقاي هاشمي در آن شرايط و با نقل اين خاطره باعث گشايش روابط بين ايران و امريكا نشد ؟
قطعا اين قسم خاطرات در آن شرايط و زمانه مي توانست حل مسايل ايران و امريكا را به نام آقاي خاتمي در تاريخ ايران ثبت كند !
و اين گونه آقاي خاتمي متهم به گفتار درماني و اين جور چيز ها نمي شد !
ولي در آن شرايط آقاي هاشمي از اين نسخه ها تجويز نكردند !
و دليل آن هم روشن است !
آقاي هاشمي عادت ندارند كه كار هاي خير را به نام ديگران تمام كنند !
و اين سنت حسنه ايشان است كه دوست دارند مسجد نوساز را به اسم خودشان وقف كنند تا باعث باقيات و صالحات بشود !
ايشان مي دانستند كه آقاي خاتمي جربزه اين جور كار ها را بدون اذن ايشان ندارد !
لذا در آن شرايط اين خاطره را در صندوق خودشان نگهداري كردند !
ولي احمدي نژاد از جنس ديگري است !
و بد جوري به پاي مافياي قدرت پيچيده !
و چنان شرايط را تغيير داده كه امريكا از موضعي برابر با ايران در عراق وارد مذاكره مي شود !
البته در هر مذاكره اي حلوا خير نمي كنند !
و لازمه هر مذاكره اي لفاظي و شل كن سفت كن است !
باتلاق عراق براي امريكا به نحوي است كه براي خروج از آن جز همكاري سازنده با ايران راه ديگري ندارد !
امريكا بر خلاف حملات تند و تيز نظا مي اش قدرت ماندگاري در متصرفات خود را ندارد و در تاريخ معاصرش به كرات اين را اثبات كرده است !
شايد اگر چين نقش وزنه تعادل را براي امريكا بازي نكرده بود همچنان امريكا در باتلاق ويتنام و كامبوج و كره دست و پا ميزد !
امريكا براي خاورميانه نيازمند يك وزنه تعادل است !
و اين وزنه تعادل لزوما روسيه و تركيه نمي تواند باشد !
رقابت روسيه و امريكا امروز در آستانه يك جنگ سرد ديگر است ! و و پدافند هوايي و سپر موشكي امريكا اوج اين جنگ سرد است !
تركيه نيز به دليل اختلا فاتش با كرد هاي عراق و وضعيت داخلي اش و موج اسلام خواهي نمي تواند گزينه مناسبي باشد !
ايران تنها گزينه اي است كه مي تواند نقش وزنه تعادل را در منطقه بازي كند !و لازمه اين امر خروج نيرو هاي اشغالگر از عراق و افغا نستان و واگذاري امور منطقه به مردم منطقه است .
آقاي هاشمي از اين موضوع اطلاع دارد و نمي خواهد حل افتخار آميز مناقشه ايران و امريكا در زمان احمدي نژاد صورت پذيرد !
و لذا با طرح اين خاطرات مي خواهد اولا : دولت و هواداران آن را در موضع را ديكال قرار دهد
و ثانيا :در اين امر پيشقدم شود تا اگر گشايشي در روابط ايران و امريكا صورت گرفت سند آن را به نام خود ثبت كند .
بي ترديد مقاومت ملت عراق در برابر اشغالگران طرح خاور ميانه بزرگ را به شكست كشانيده و امريكا ناگزير است در چشم انداز استراتژيك بهبود روابط با ايران را در دستور كار قرار دهد !
ولي اين بهبود رو ابط مي بايست از موضع اقتدار و حكمت صورت گيرد و فرصت باج خواهي و زياده خواهي را به امريكا نداد !
براي حكام امريكا كه هر حركت سياسي و نظامي را با معيار دلار و اقتصاد و شاخص سهام مي سنجند اقتصادي ترين تصميم بهبود روابط با ايران است !
ولي در خصوص اين بهبود روابط دو نسخه نوشته مي شود :
1- اولين نسخه اين است كه ما بر اساس تئوري ملكم خان سر تا پايمان را غربي كنيم و به سان انقلابيون عراق و افغانستان لباس هاي انقلابي خودمان را با كت و شلوار و كراوات هاي غربي عوض كنيم !كه متاسفانه ياران هاشمي بر اساس قراين و شو اهد موجود اين روش را انتخاب كرده اند !
2- دومين نسخه اين است كه ما از يك مدل چيني در اين روش استفاده كنيم و امريكا ضمن پذيرش قدرت منطقه اي ايران از استقلال و موقعيت ژئو پلو تيك ايران به صورت طبيعي در برابر نفوذ روسيه بهره مند شود !
و البته اين بهره مندي امريكا منا فاتي با منا فع ملي ما ندارد و يك ارتباط كاملا دو طرفه در جهان سياست است !
و از جهاتي باعث افزايش قدرت و نفوذ ايران گرديده و باعث ايستادگي در برابر زياده خواهي قدرت هاي دست دوم و سوم جهان از ايران مي شود .
ضمن اين كه روسيه نيز امتحان خوبي به عنوان يك قدرت و متحد منطقه اي از خود بروز نداده و آقاي پوتين فرصت هاي طلايي را كه تهران براي ارتقاي سطح روابط در اختيار او قرار داد به راحتي از دست داده است !
و از اين منظر ايران مي تواند با سياست موازنه منفي براي بهبود موقعيت خود كفه ترازو را كمي متعادل كند !
و اين تعادل البته باعث نجات امريكا از باتلاق عراق مي شود !
و در منافع دراز مدت و استرا تژيك باعث افزايش نقش ايران در تعاملات اقتصادي قفقاز و هند و پاكستان و حضور پر رنگ تر ايران در درياي خزر خواهد شد .
آن چه امروز در سياست خارجي خود مي بايست مد نظر قرار دهيم تنظيم درست عقزبه تعادل است !

تا او چه خواهد ..
والسلام

 

 

aarya.m2007@yahoo.ca

يک ايميل دريافتي

Ba doroode farawan maghalehe shoma dar bare harakate zede shieh dar arebestan. Baraye kesanike ke dar iran hastand be wije mardome Tehran ziyad ba kholkh wa khooye Arabha aashna nistand wa ezafe konam ke kharejiyani mesle man ke dar oroopa hastan mifahmand nejad parasti yani chi bana bar in gofte man dar inja nejad parasti talaghi nashe matlabi ra ke mikhastam onwan konam kolan aarab ha ba ma Irani ha miyane khoobi ndarand chizi ke man dar inja mibinam nemikhaham khoday nakarde be hame tohin karde basham ke khodeman ra bozorg konim wa digran ra tahghir wali mibinam ke Iraniha che hozoor gostarde dar markez elmi daran wa arbha be joz tasob chizi digiri nadaran hata man didam shieh ha ke az jonoobe lobnan mian wa pooshide nist dar jaeeke dar Iran balaye 9 melyoon zire khate faghr hastan che komaki be lobnan mishe baz oona tahe deleshoon ziyad ba ma khoob nistan ino man didam wa mibinam wa soniha migooyand shie ha ghabr parast hastan ye doost irani daram ke az moawdin aaraghi ast ba inke dar Aragh be donya aamde baz mige man irani hastam ba inke farsi ra ba lahje harf mizane khanomesh ahal maghrebe wa in khanom be man goft tedeadi ziyadi az ahali maghreb rooze aashoora jashn migiran manam yadame dar bachegi bad az mahe safar dar Iran jashn omar koshan dashtan ke khoshbaktane dar rejim gozashte in amal dige war oftade bood naghofte namanad ke dar Tehran bozorg dast kam100.000 ahle tasnon hast ama yek masjede soniha nist moshgel idoloji ha ine ke hich degar andishieh ro bar nemitabe hala har idoolji che dini che noee dige . Payande bashid

 

 

nafez1359@yahoo.com

نامه یک زن آمریکایی به زنان لبنانی: آنکه مظلوم واقع شده، ما زنان آمریکایی هستیم
 

یک زن آمریکایی خطاب به زنان لبنانی آورده است: آنکه مظلوم واقع شده، ما زنان آمریکایی هستیم؛ بردگانی که ارزشمان تنزل یافته است.
این نامه با عنوان "تقدیم به خواهر مسلمانم" موضوع حمله اسرائیل به لبنان مورد توجه خانواده های آمریکایی قرار گرفته است و درباره آن بحث می کند.
من به چشم خود تجاوز صهیونیست ها به لبنان را دیدم. اما چیزهای دیگری هم دیدم: من، تو (زن لبنانی) را دیدم، که به همراه فرزندان خود برای زندگی تلاش می کنی. لباس های ساده شما را که در عین سادگی نشان دهنده حجب و حیا و عفت شماست قابل مشاهده بود. زیبایی شما برای من نمایان بوده. اما نه فقط زیبایی ظاهری، که زیبایی درونیتان را می دیدم! با دیدن شما یک احساس قوی به من دست داد.
احساس رشک به شما! من از تجربه وحشتناک و جنایت های جنگی علیه مردم لبنان احساس خوبی ندارم. این مردم مورد حمله کسانی قرار گرفتند که با ما نیز دشمنی دارند. متأسفم که نمی توانم به این مردم کمک کنم اما قدرت، زیبایی، نجابت و مهمتر از همه خوشحالی شما را تحسین می کنم. آری این قدرت ایمان شماست که باعث شده تا در زیر بمباران بی امان صهیونیست ها از ما زنان آمریکایی شاداب تر باشید! چرا که شما هنوز با طبیعت زنانه خود زندگی می کنید. زندگی که برای زنان ساخته شده است.
من هم تا دهه 1960 به آن نوع زندگی عادت داشتم تا اینکه بمباران همان دشمن ما را نشانه رفت. اما این بمباران متفاوت بود. ما هدف حملات مهماتی قرار گرفتیم من، تو (زن لبنانی) را دیدم، که به همراه فرزندان خود برای زندگی تلاش می کنی. لباس های ساده شما را که در عین سادگی نشان دهنده حجب و حیا و عفت شماست قابل مشاهده بود. زیبایی شما برای من نمایان بوده. اما نه فقط زیبایی ظاهری، که زیبایی درونیتان را می دیدم!
که آغشته به فساد اخلاقی بودند. آنها اخلاق و عفت ما را نشانه رفته بودند، اما این حمله بسیار نامحسوس بود! صهیونیست ها به ما از هالیوود حمله کردند؛ اما من، تو (زن لبنانی) را دیدم، که به همراه فرزندان خود برای زندگی تلاش می کنی. لباس های ساده شما را که در عین سادگی نشان دهنده حجب و حیا و عفت شماست قابل مشاهده بود. زیبایی شما برای من نمایان بوده. اما نه فقط زیبایی ظاهری، که زیبایی درونیتان را می دیدم!
نه با هواپیماهای جنگنده و یا تانک های دست ساخته خودمان، بلکه با رسانه ها و مطبوعات و سینما.. این را بگویم که بطور حتم پس از اینکه زیرساخت های کشورتان را منهدم کردند، شما را نیز به این شیوه مورد حمله قرار خواهند داد. من هیچ دلم نمی خواهد این اتفاق برای شما بیافتد، چون در این صورت شما نیز همچون ما احساس پوچی و حقارت خواهید کرد.
اما اگر به سخنان آنان که قبل از شما این احساس حقارت را تجربه کرده اند گوش فرا دهید، می توانید از آن وضعیت در امان بمانید. همه تولیدات هالیوود بسته هایی از دروغ و تحریف واقعیت هاست. تولید کنندگان محصولات هالیوود، رفتارهای سکسی را به عنوان رفتارها و سرگرمی های بی ضرر نشان می دهند؛ چون می خواهند بافت اخلاقی جوامع را از بین برده و بدین طریق برنامه های سمی و زهرآلود خود را در آن جوامع پیاده کنند. خواهش می کنم زهر آنها را نخورید. چون این زهر، پادزهری ندارد. یکبار اگر آن را خوردید، گرچه ممکن است التیام پیدا کنید اما شما دیگر آن آدم سابق نیستید. پس هر چه می توانید از آن دوری کنید. آنها سعی خواهند کرد شما را از طریق برنامه های تلویزیونی و ویدیوئی اغوا کنند.
درظاهر، ما زنان آمریکایی را خوشبخت و خرسند نشان خواهند داد، که از پوشیدن لباس هایی همچون زنان فاحشه، و نداشتن خانواده و... به خود می بالیم. اما باور کنید بیشتر ما از این نوع زندگی ناخرسندیم. میلیون ها نفر از ما مصرف کنندگان دائمی داروهای ضد افسردگی هستیم. از شغل هایمان متنفریم. شبها به روی مردانی که به ما اظهار علاقه کرده و پس از بهره بردن حریصانه، ما را به حال خود رها می کنند، فریاد می کشیم.
اما آنها هیچ اهمیتی به ما نمی دهند. صهیونیست ها می خواهند خانواده های شما را از هم بپاشند و شما را به داشتن فرزندان کمتر متقاعد کنند. آنها خانواده را به عنوان بردگی، مادری را به عنوان اسباب مصیبت و آفت؛ پاکی و نجابت را به عنوان عقب ماندگی و... معرفی می کنند. آنها از تو می خواهند تا خود را هرچه ارزانتر بفروشی و ایمان و عقیده خود را فراموش کنی. آنها شبیه مار خوش خط و خالی اند که حوا را با سیب فریب می دهند. اما فریب آنها را نخور و سیب را گاز نزن. من درظاهر، ما زنان آمریکایی را خوشبخت و خرسند نشان خواهند داد، که از پوشیدن لباس هایی همچون زنان فاحشه، و نداشتن خانواده و... به خود می بالیم. اما باور کنید بیشتر ما از این نوع زندگی ناخرسندیم. میلیون ها نفر از ما مصرف کنندگان دائمی داروهای ضد افسردگی هستیم
شما را همچون گوهرهای گرانبها، طلاهای خالص درظاهر، ما زنان آمریکایی را خوشبخت و خرسند نشان خواهند داد، که از پوشیدن لباس هایی همچون زنان فاحشه، و نداشتن خانواده و... به خود می بالیم. اما باور کنید بیشتر ما از این نوع زندگی ناخرسندیم. میلیون ها نفر از ما مصرف کنندگان دائمی داروهای ضد افسردگی هستیم
یا مرواریدهای ارزشمند می نگرم که در کتاب مقدس (Matthew 31:54) از آنها سخن رفته است. همه زنان مرواریدهای ارزشمند هستند اما برخی از ما در ارزش مرواریدمان تردید کرده و آن را بسیار ارزان و در واقع به هیچ فروختیم! مدل های طراحی شده در گنداب غرب را به شما القا می کنند و می گویند، با ارزش ترین دارایی شما جنسیت و تمایلات جنسی شماست.
اما پوشش زیبا و حجاب شما در واقع مهیج تر از هر گونه مدل غربی است؛ چرا که این پوشش شما را به طور معماگونه پشت چادر نگه داشته است و از طرف دیگر نشان دهنده عزت نفس و اعتماد به نفس شماست. جنسیت زنان باید از نگاه چشم های هرزه دور نگاه داشته شود. چون این جنسیت هدیه شما به مردی است که به شما عشق می ورزد؛ عشق همراه با احترامی که مقدمه ازدواج است و برای آن کافی است. از آنجایی که مردان شما همچنان مردانه در برابر تجاوزات دشمن مقاومت می کنند، سزاوار بهترین هدیه شما هستند. برای مردان آمریکایی عفت و پاکدامنی زن مهم نیست. آنها به این مروارید ارزشمند اعتنا نمی کنند. در عوض به دنبال سنگ های مصنوعی براق می روند تا بعدا بتوانند به راحتی آنها را رها کنند! با ارزش ترین دارایی شما زیبایی درونی و عفت شماست که در واقع همه چیز شماست. اما من می بینم که متاسفانه برخی از زنان مسلمان سعی می کنند در پوشش خود مثل غربی ها باشند. حتی هنگامی هم که چادر می پوشند مقداری از موهای خود را بیرون می گذارند! چرا از زنانی تقلید می کنید که نسبت به از دست دادن فضیلت و عفتشان پشیمان شده اند؟! و یا به زودی پشیمان خواهند شد؛ زنانی که عفت شان از دست رفته است و دیگر باز نمی گردد. از نظر ما، شما الماس های بی عیب و نقص هستید. اجازه ندهید به سنگ های مصنوعی براق تبدیل تان کنند.
همه چیزهایی که در مجلات مد و تلویزیون های غربی می بینید، دروغ است. اینها همه دام های شیطان است که در راه فریب دیگران چیده است. اجازه دهید محض احتیاط از پشت پرده نیز چیزهایی بگویم. چون می دانم خیلی کنجکاو هستید. بدانید که روابط جنسی پیش از ازدواج نیز تحفه ای نیست. ما متاسفانه جسم های ما زنان آمریکایی را شستشوی مغزی داده اند تا در مورد زنان مسلمان به عنوان زنانی بیندیشیم که مظلوم و ستمدیده اند! اما در واقع، آنکه مظلوم شده، ما زنان آمریکایی هستیم؛ بردگانی هستیم که ارزش مان تنزل یافته است
مان را در اختیار مردانی قرار دادیم که به آنها علاقه ورزیدیم، چون خیال می کردیم از این طریق می توانیم نظر آنها را به خود جلب کنیم، تا با ما ازدواج ما زنان آمریکایی را شستشوی مغزی داده اند تا در مورد زنان مسلمان به عنوان زنانی بیندیشیم که مظلوم و ستمدیده اند! اما در واقع، آنکه مظلوم شده، ما زنان آمریکایی هستیم؛ بردگانی هستیم که ارزش مان تنزل یافته است
کنند؛ این را از فیلم ها یاد گرفته بودیم. اما فریب خوردیم و تنها خود را تباه کردیم. من می دانم که تو به عنوان یک زن، حتما مرا درک می کنی؛ چون تو هم یک زنی. تنها زنان حال همدیگر را می فهمند. ما زنان صرف نظر از نژاد، ملیت و دینمان، یکی هستیم. هر جای دنیا که باشیم، تفاوتی نمی کند. ما عشق می ورزیم و در این راه همه تلاش خود را انجام می دهیم. فرزندان خود را بزرگ می کنیم و آسودگی مردانی را که ما را دوست داشته باشند در خانه فراهم می کنیم.
اما ما زنان آمریکایی در این باور که با داشتن شغل و خانه ای برای خودمان که در آن به تنهایی زندگی کنیم و با آزادی تمام عشق مان را به هر کسی که خواستیم ابراز کنیم، فریب خوردیم. این آزادی و آن عشق نیست. تنها در سایه بهشت زناشویی امن، می توان با آسودگی خاطر عشق ورزید. به کمتر از آن راضی نشوید. در غیر این صورت فریب خورده و تنها رها خواهید شد. ما زنان آمریکایی را شستشوی مغزی داده اند تا در مورد زنان مسلمان به عنوان زنانی بیندیشیم که مظلوم و ستمدیده اند! اما در واقع، آنکه مظلوم شده، ما زنان آمریکایی هستیم؛ بردگانی هستیم که ارزش مان تنزل یافته است. با تمام تلاش بدنبال مردانی هستیم که ما را دوست داشته باشند. اما بی فایده است.
ما خوب می دانیم که گول خوردیم و این دانستن است که در ما عقده روحی بوجود آورده است. ما در نهان خود به شما حسودی می کنیم و شما را تحسین می کنیم. گرچه برخی از زنان آمریکایی ممکن است نظر مرا نپذیرند. اما خواهش می کنم ما را تحقیر نکنید و در مورد ما مثل کسانی نیندیشید که این شیوه زندگی را دوست داریم. اما تقصیر ما نیست بیشتر ما از کودکی از حضور پدر محروم بودیم تا مراقب ما باشد. خانواده های ما از هم فروپاشیده است و شما خوب می دانید که چه کسانی این وضعیت را بوجود آورده اند. به آنها اجازه ندهید شما را نیز فریب داده و مانند ما پست و حقیر کنند. عفت و پاکدامنی خود را حفظ کنید. ما زنان غربی راه زندگی را گم کرده ایم. ما به شما زنان مسلمان نیاز داریم که در زندگی شما را الگوی خود سازیم. چون ما به هرحال زندگی را باختیم. عفت و پاکدامنی خود را با چنگ و دندان حفظ کنید و آن را قدر بدانید.

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 شهريور / 30 آگوست / 16 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
8 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز شاهرخ ميرزا تيموري

شاهرخ ميرزا چهارمين پسر امير تيمور از يك زن ايراني اش سي ام اوت سال 1377 به دنيا آمد و در 28 سالگي برجاي پدر نشست و از سال 1405 تا 1447 به مدت 42 سال بر ايران زمين حكومت راند. پايتخت او شهر هرات بود. شاهرخ هشت روز مانده به نوروز در 12 مارس 1447 در فشاپويه (ري) درگذشت و فرزندش الغ بيگ بر جاي او نشست.
     شاهرخ هنگامي بر جاي پدر نشست كه برادران، برادرزادگانش و سرداران پدرش هركدام درگوشه اي از ايران زمين خود را پادشاه اعلام كرده بودند كه وي به تدريج همه را سركوب كرد. شاهرخ ميرزا در طول حكومت خود با چين، هند و اروپا مناسبات سياسي حسنه داشت. زن او، گوهرشاد دو مسجد بزرگ در مشهد و هرات ساخته است كه شهرت او را حفظ كرده اند.

 

روزي كه به جاي دفاع، سربازان را مرخص كردند!

سرلشکر نخجوان

سرلشکر نخجوان

30 اوت 1941 (هشتم شهريور 1320 و پنجمين روز تجاوز نظامي خارجي) هواپيماهاي شوروي براي نخستين بار برفراز تهران ظاهر شدند ولي تنها به فروريختن اعلاميه تبليغاتي اقدام كردند كه در اين اعلاميه ها به زحمتكشان ايران وعده زندگاني بهتر داده شده بود!. تهراني ها از اين كه پرواز هواپيماهاي شوروي بدون واكنش واحدهاي دفاع ضد هوايي وطن صورت گرفته بود شگفت زده شده و به حدس زني درباره فعاليت هاي پشت پرده پرداخته بودند. مدتي بود كه تهراني ها در نگراني از كهولت رضاشاه و محاصره او توسط مقامات دولتي در سعدآباد دورافتاده بسر مي بردند. در همين روز ابلاغيه محرمانه مرخص شدن سربازان پادگانها از سوي سرلشكر نخجوان كفيل تازه وزارت جنگ به واحدهاي ارتش كه خود را براي دفاع آماده مي كردند و دو لشكر مستقر در تهران در اطراف پايتخت سنگر گرفته بودند ارسال شده بود و رضاشاه به عنوان فرمانده كل قوا از ارسال چنين ابلاغيه اي اطلاع نداشت! و منتظر نزديك شدن واحدهاي انگلستان و شوروي و دفاع نيروهاي نظامي وطن بود و ....
    

شهادت مظلومانه رجايى و باهنر
و روز مبارزه با تروريسم

8 شهريور 1360 - شهادت مظلومانه رجايى و باهنر
پـس از آن كـه بنى صدر به عنوان اولين رئيس جمهور، زمام قدرت اجـرائى مـمـلكـت را بـه عـهـده گـرفـت بـنـاى مخالفت با روحانيت و نـهـادهـاى انـقلابى و نيروهاى مؤ من و متعهد در خط امام را گذاشت تا بـلكـه بتواند مراكز حساس حكومتى را يكى پس از ديگرى به چنگ آورد و مـسـيـر انـقـلاب را بـه مـيـل خـود تغيير دهد. او ابتدا اقدام به حمايتهاى ظاهرى و لفظى از امام ((ره )) و روحانيت نمود تا توانست بـيـن مـردم وجهه اى قابل قبول كسب كند، سپس نيات و مقاصد خود را بـه مـرور گـسـترش داد. تحت شرايط ياد شده و در اثر تلاشهاى پـيـگير نيروهاى خط امام ، اولين مجلس شوارى اسلامى چنين مجلسى مـورد پـسـند بنى صدر نبود، چون مى دانست كه اين مجلس ، مجلسى نيست كه به نخست وزير مورد نظر او راءى اعتماد بدهد و دولتى را كـه مـورد عـلاقـه وى اسـت روى كـار آورد، عـمـلا شـروع به بهانه گـيـرى و انـتـقاد نمود و مبارزه منفى را با نظام آغاز كرد. با تذكر بـسـيـار مـهـم امـام خـمـيـنـى ((ره )) كـه فـرمـودنـد: اگـر دولت مـثـل سابق باشد بايد عزاى انقلاب را بگيريم . نمايندگان مجلس بـا دقـت و مـراقـبـت خـاص مـانع روى كار آمدن نخست وزير و دولتى همچون نخست وزير و دولت سابق شدند.
فشارهاى بنى صدر بى فايده ماند و سرانجام مجبور شد، تسليم خـواسته مجلس شود و شهيد محمد على رجائى را به مجلس ‍ معرفى كرد. با روى كار آمدن نخست وزير و دولت مكتبى ، مخالفتهاى بنى صدر به اوج خود رسيد.
امـام ((ره ))، كـه هـمـواره جـريـانات را دقيقا زير نظر داشتند، بنى صـدر را نـصـيـحـت نـمـودنـد ك از نـزديـكـى و هـمكارى با منافقين و مـخـالفـت بـا مـجـلس و روحـانـيـت دسـت بـكـشـد و هـمـگـام بـا اصـول نـظـام بـاشـد، اما بنى صدر روش خود را تغيير نداد و بر اقـدامـات تنش زاى خود افزود تا اين كه سرانجام امام ((ره )) در يك مـوقـعـيـت حـسـاس او را از فـرمـانـدهـى كـل قـوا عـزل نـمـودند و مجلس شوراى اسلامى بلافاصله با اكثريت قاطع بـه عـدم كـفـايـت سـيـاسـى بنى صدر راءى داد و آن گاه رهبر كبير انـقـلاب اسـلامـى با استفاده از حق قانونى خود در قانون اساسى ، براساس اصل 110 او را از رياست جمهورى خلع كرد.
در تقابل با اين اقدامات ، دشمنان انقلاب سعى در بر اندازى حكومت اسـلامـى بـا از مـيـان بردن مسئولين نظام كردند و فاجعه جانگداز هفتم تير سال 1360 كه منجر به شهادت شهيد مظلوم آيت الله دكتر بـهـشـتـى و 72 تـن از ياران دلسوز و رهروان وفادار امام و انقلاب گـرديـد ثـمـره تـصـميم شيطانى استكبار جهانى و دشمنان انقلاب بـود. گـر چـه عـكسـى العـمـل سريع ، قاطع و انقلابى رهبر كبير انـقـلاب و مـلت بـزرگ ايـران هـرگـونـه ابـتـكـار عـمـل را از آنـها سلب نمود ولى كار به زعم دشمنان هنوز به اتمام نـرسـيـده بـود و طـرح نـابـودى مـسـئوليـن طـراز اول مـمـلكـت در راءس فـعـاليتهاى آنها قرار داشت . بدين ترتيب واقعه هشتم شهريور در همان سال به وقوع پيوست و رئيس جمهور محبوب محمد على رجائى و نخست وزير متفكر و دانشمندش حجت الاسلام والمـسـلمـيـن دكتر محمد جواد باهنر د رانفجار دفتر نخست وزيرى به درجه رفيع شهادت نايل آمدند. اين واقعه همچون واقعه 7 تير على رغـم خـيـال بـاطل دشمنان اسلام كه معتقد بودند موجبات منزوى شدن مردم و سقوط نظام را فراهم مى آورژد باعث رشد و آگاهى و حضور بيشتر فعال مردم در صحنه گرديد و نظام كاملا تثبيت شد.
بـراى گـرامـى داشـت خـاطـره ايـن عـزيـزان هـفـتـه اول شـهـريـور مـاه بـه عـنـوان هـفـته دولت نامگذارى شد تا يادآور خـاطـرات تـلخ و جـاگـداز آن دوران ، دوران تـلاش و سـخـت كوشى عـناصرى دلسوز و ايثارگر در نظام اجرايى انقلاب كه تمام هم و غـمـشـان رفـع مـشـكـلات مـحـرومـيـن و حـل مسائل مردم بود، باشد.

Mobin_s2004@yahoo.com
30 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که کلئوپاترا خودکشي کرد

كلئوپاترا

كلئوپاترا Cleopatra ملكه يوناني تبار مصر پس از شكست تلاشهايش به منظور به دام انداختن "اوكتاويان" امپراتور روم براي حفظ حكومت يونانيان (جانشينان اسكندر كه خود از اعقاب آنان بود) ، سي ام اوت سال 30 پيش از ميلاد با نيش افعي دست به خودكشي زد. وي قبلا با هدف ادامه حكومت اسكندريان بر مصر سزار امپراتور روم را به دام عشق خود گرفتار كرده بود و پس از او، ماركوس آنتونيوس را دلبند و شوهر خود كرده بود كه در جنگي كه ميان اوكتاويان و ماركوس روي داد ماركوس شكست خورد. كلئوپاترا كه تاريخ مصرف ماركوس را پايان يافته ديده بود با نيرنگ وي را وادار به خودكشي كرد تا بتواند اوكتاويان را به دام اندازد كه موفق نشد.

 

بلگراد و بوداپست

29 اوت سال 1521 بلگراد و 29 اوت سال 1526 بوداپست به تصرف عثماني درآمدند و بارديگر دولت استانبول (قسطنطنيه) كه جانشين دولت روم شرقي شده بود حاكم بر اروپاي جنوبي و مركزي (بالكان و منطقه دانوب) شد و اين وضعيت قرنها باقي ماند. پيشروي عثماني در آن منطقه با فتح كوزوو در سال 1389 آغاز شده بود. بلگراد = بيلگراد = بيوگراد (پايتخت صربستان) در زبان اسلاوها به مفهوم «شهر سفيد» است. اين شهر دو ميليوني از قديمي ترين شهرهاي اروپاست كه قبلا به ترتيب: وينكا، سينگيدونوم و ناندورفهروار ناميده مي شد. اين شهر در طول دو هزار و شش سال 54 حمله نظامي را از سر گذرانيده است كه گلوله باران شدن طولاني آن در جريان جنگ جهاني اول معروف است. بوداپست (پايتخت مجارستان) پس از پيروزي عثماني ها در جنگ موهاكس (موهاچ) به تصرف دولت استانبول درآمد. اين شهر از ادغام شهرهاي بودا Buda (آب) و پشت Pesht (پست) به وجود آمده است. اين دو شهر در پي افزايش جمعيت و گسترش، به صورت يك شهر واحد درآمده اند كه اين شهر بوداپست (بوداپشت) نام گرفته است. مردمان ساكن در صربستان، مجارستان، بلغارستان و مناطق اطراف آنها عمدتا آسيايي هايي هستند كه امپراتوري ايران در طول قرنها مانع مهاجرت آنان به ايران زمين شد و به اروپا فراري داد.

 

تيراندازي به لنين

Fanya Kaplan

سي ام اوت 1918 هنگامي كه لنين رهبر انقلاب بلشويكي روسيه و بنيادگذار اتحاد جماهير شوروي پس از ايراد يك سخنراني در يك كارخانه در مسكو براي كارگران، از آنجا خارج مي شد هدف سه گلوله كه از تپانچه يك زن خارج شده بود قرار گرفت و مجروح شد. يكي از گلوله ها به ريه لنين اصابت كرده بود. در آن زمان، روسيه هنوز درگير جنگ داخلي سرخ ها (كمونيستها) و سفيد ها (تزاريست ها به علاوه عوامل قدرت هاي وقت: انگلستان، آمريكا، فرانسه و ژاپن) بود. تيراندازي به لنين توسط يك بانوي يهودي به نام فانيا كاپلان صورت گرفته بود. كاپلان يك هوادار سوسياليست و متمايل به عقايد آنارشيست ها (كه ترور فردي را رد نمي كنند) بود. وي پيش از انقلاب، و پس از شركت در يك خرابكاري در شهر كي اف به سيبري تبعيد شده بود و 11 سال در آنجا به صورت زنداني با اعمال شاقه بسر برده بود كه لنين در سال 1917 پس از پيروزي انقلاب او را آزاد كرده بود. فانيا كه پس از تيراندازي به لنين، توسط كارگران كارخانه دستگير شده بود (لنين محافظ شخصي نداشت) به عمل خود اعتراف كرد و گفت كه به اين علت قصد كشتن لنين را داشت كه وي، جز ماركسيسم، اشكال ديگر سوسياليسم را رد كرده و به جاي بررسي و تصويب قانون اساسي تازه در مجلس موسسان مركب از نمايندگان همه گروهها، اين كار حياتي را بر عهده ساويت ها و نمايندگان كمونيستها گذاشته است كه عملي دمكراتيك نيست و مغاير وعده هاي انقلاب است. اين بانو بعدا در دادگاه انقلاب خلق محكوم به اعدام شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 30 اوت

  • 1944:   نيروهاي شوروي كه سرگرم عقب زدن ارتش هيتلر از اروپاي جنوبي و شرقي بودند؛ شهر بوخارست پايتخت روماني را از چنگ آنان بيرون آوردند. هدف عمده هيتلر از تصرف روماني دست يافتن بر ذخاير نفت اين كشور بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    16 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     وفات « ابوجعفرمحمّد بن شهرآشوب» معروف به« ابن شهرآشوب»

    16 شعبان 588 - «ابوجعفرمحمّد بن شهرآشوب» معروف به« ابن شهرآشوب» و ملقب به« عزالدين» و« رشيدالدين» مفسر، محدث، اديب و فقيه امامي مذهب ايراني تبار وفات يافت. او درمازندران به دنيا آمد اما دردوره سلجوقيان بنا به علل مذهبي بناچارايران را ترك كرد و به حلب رفت. وي كه ازعلماي شيعه زمان خود و مورد قبول و احترام اهل تسنن بود در8 سالگي قرآن را بطور كامل حفظ كرد. ابن شهرآشوب ازبزرگاني چون زمخشري، محمدغزالي و خطيب خوارزمي اجازه نقل حديث داشت. او درسرودن شعرنيزاز طبعي روان برخورداربود و اشعاري نيكو مي‏‎سرود. نمونه‎اي از اشعاروي درفضائل ائمه اطهار(ع) بطورپراكنده دركتاب مناقب آمده است. كتب «معالمُ العلماء، متشابه القرآن، بيان التنزيل و اَلاربعين» ازجمله آثارباارزش ابن شهرآشوب است.

     

    درگذشت « ابوبكر مبارك بن ابي طالب» معروف به ابن دهان

    16 شعبان 612 - «ابوبكر مبارك بن ابي طالب» معروف به ابن دهان، اديب، نحو و شاعرنابيناي عرب دربغداد درگذشت. وي درهمه علوم متداول زمان ازجمله گفت، نحو، عروض، تفسير، فقه، طب و نجوم ازدانش درخور توجهي بهره‏‎مند بود و بسيارنيك شعرمي‏سرود. ابن دهان به زبانهاي فارسي، تركي، رومي، هندي و ارمني مسلط بود و هرگاه شاگردان غيرعرب او مقصودش را درك نمي‎كردند مطلب را به زبان خود آنها بيان مي‎كرد. ازميان شاگردان ابن دهان ياقوت حموي و ابن جوزي ازهمه مشهورترند.

     

     تولد امير الشعرا امير احمد مينايي متخلص به امير

    16 شعبان 1244 - اميرالشعرا اميراحمد مينايي متخلص به اميرو ملقب به منشي شاعر و نويسنده شيعي مذهب هندي متولد شد. اميرمينايي از15سالگي سرودن شعررا آغازكرد و درشعراردو از هرچيز درغزل و قصيده استاد و صاحب شيوه‎اي دلنشين بود. اشعارمينايي محكم و طبعش روان بود و نثروي همانند نظمش ازسادگي خاصي برخورداربود. معاصران وي مراتب كمال، علم، اخلاص، تقوي و تواضع وي را بسيارستوده‎اند. او درذكرمناقب و مرثيه سرايي اهل بيت)ع( نيزقصايد فراواني سروده است. ازآثاراميرمينايي مي‎توان به «مثنوي نورتجلي، مثنوي ابرتجلي درخصوص ميلاد حضرت رسول اكرم)ص(، شام ابد درمورد رحلت حضرت ختمي مرتبت» اشاره كرد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    36

    اهواز

    31
    47

    تبريز

    21
    34

    شيراز

    22
    37

    مشهد

    17
    37

    بندرعباس

    31
    36

    کرمان

    17
    34

    اصفهان

    20
    37

    يزد

    27
    39

    کرمانشاه

    20
    37

    اراک

    18
    34

    رشت

    23
    30

    دبی

    32
    38

     


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1280 تومان
    936 تومان
    1880 تومان
    800 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    164000 تومان
    77500 تومان
    44000 تومان
    152000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.06

    اذان مغرب : 18.59

    اذان صبح فردا : 4.02

    طلوع آفتاب فردا : 5.21

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report
    سوم سپتامبر


    جديدترين شماره از هفته نامه
    US News & World Report

    تاریخ انتشار: 3 سپتامبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 118
    حجم فایل: 18 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    حافظه Flash طلایی 



     

    همیشه در برابر حجم حافظه ای که شما نیاز دارید مبلعی پول پرداخت کرده و حافظه های Flash  را خریداری می کنید. این بار اگر پولتان زیاد است و علاقه به خرید ابزار های فانتزی دارید و میزان حجم حافظه چندان برایتان اهمیت ندارد میتوانید Flash 14 کیلویی طلایی را با قیمت 2000 دلار خریداری کنید. این مبلغ پول شما معادل با خرید حجم حافظه 4 گیگا بایتیست. نمای بسیار زیبای این محصول نا خود آگاه شما را ترغیب به خرید این محصول میکند.
    اطلاعات بیشتر

     

    شرکت Creative پخش کننده
     Zen Stone Plus را ارائه کرد
     


     

    البته این mp3player که Stone ( سنگ ) نام دارد کمتر از یک تکه سنگ وزن دارد. شرکت سازنده که یک و نیم ماه پیش آنرا به بازار عرضه کرده اکنون با ارائه Stone Plus و بالا بردن امکانات آن سعی در فروش بیشتر آن دارد. این مدل جدید داری حافظه 2 گیگابایت به جای یک گیگا بایت قبلی . نمایشگر از نوع OLED آبی. پشتیبانی از فرمت های بیشتر و رادیو FM است. این پخش کننده در 6 رنگ تولید شده و به زودی برای فروش آماده خواهد بود. صفحه محصول 

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    با كاروان نيزه
     


    نویسنده: علیرضا قزوه
    تعداد صفحات: 48
    قيمت: 700 تومان
    شابک: 0 ـ 040 ـ 506 ـ 964
    قطع: رقعي
    نوبت چاپ: اول 1384
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب: كتاب حاضر دعاهاي عاشقانه و عارفانه است جهت عرض حاجت و درخواست شفاعت از پيشگاه قطب عالم وجود، مهدي موعود (عج) كه همراه با ادبيات عارفانه و شاعرانه توسط عزيزه شاهرخي نوشته شده است. نويسنده هر كجا نياز ديده جهت رساندن پيام و درخواست شفاعت از ديار و پيشگاه امام عصر(عج) به شعري از بزرگان متوسل شده است. روزها از پي مي‌آيند و مي‌روند و فصلها از پس يكديگر فرا مي‌رسند و مي‌گذرند. اختران فروزان هر شب بر پردة ديبا نيلگون آسمان چشمك مي‌زنند و كامران با محبوب خود، قرين و هم‌دمند. اما تو اي خورشيد رخشان و ماه تابان آسمان جلال و جمال، همچنان در پس پردة غيبت رخ نهفته‌اي و منتظران چشم به راه‌اند. اين گونه دعا و شفاعت‌خواهي تمام تلاش است كه شاهرخي در آمدن منتظر عالميان در كتابش آورده است. كيمياي مراد كه درد دل است با محبوب آل محمد (عج) و با شاهد مقصود با گلبانگهاي عاشقانه تا راهي جسته شود به درگاه آن خورشيد يگانه و به دوش كشيدن رنج انتظار وي با اين دعا را آسان گردد كه خود گفته چرا دعا نمي‌كنيد تا خداوند ظهورم را نزديك كند.
    روزي خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد در حالي كه پر از جور و نفاق است و چشم داشتن به افقي كه روزي سپيده از آن طلوع خواهد كرد و اكنون چه جانفرساست اندوه فراق او و چه دردآلود است سوز دل مشتاقان تا از د‌َر درآمده و مرهمي به اين اندوهها بگذارد. شايد اين سوز و سازها و آخرين عرض و نيازها باعث شود وي بيايد و مشتاقان را از اين رنج برهاند. عنوانها و موضوعاتي است كه شاهرخي در كتابش آورده است.
    اكنون بار ديگر بهار فرا رسيده و درختان غرق شكوفه‌اند ولي هر زمان كه نسيم بهاري مرا از عطر گلها سرمست مي‌كند، بوي گلهاي چمن برايم جز نشاني از نفس عطرآگين و سرمست‌كننده تو نيست. اي روح بهار بيا كه گلها را بي‌چهره دل‌آراي تو رنگ و بويي نيست، نمونه‌اي از راز و نياز شاهرخي را با منجي عالم بشريت (عج).
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    حافظ در خواب


    نيمه شب پريشب گشتم دچار کابوس
    ديدم به خواب حافط توی صف اتوبوس
    گفتم : سلام حافظ ، گفتا : عليک جانم
    گفتم : کجا روی ؟ گفت : والله خود ندانم
    گفتم : بگير فالي گفتا : نمانده حالي
    گفتم : چگونه ای ؟ گفت : در بند بي خيالي
    گفتم : که تازه تازه شعر و غزل چه داری ؟
    گفتا : که مي سرايم شعر سپيد باری
    گفتم : رقيب ، گفتا : کله پا شد
    گفتم : کجاست ليلي ؟ مشغول دلربايي؟
    گفتا : شده ستاره در فيلم سينمايي
    گفتم : بگو ، زخالش ، آن خال آتش افروز ؟
    گفتا : عمل نموده ، ديروز يا پريروز
    گفتم : بگو ، ز مويش گفتا که مش نموده
    گفتم : بگو ، ز يارش گفتا ولش نموده
    گفتم : چرا ؟ چگونه ؟ عاقل شده است مجنون ؟
    گفتا : شديد گشته معتاد گرد و افيون
    گفتم : کجاست جمشيد ؟ جام جهان نمايش ؟
    گفتا : خريده قسطي تلويزيون به جايش
    گفتم : بگو ، ز ساقي حالا شده چه کاره ؟
    گفتا : شدست منشي در دفتر اداره
    گفتم : بگو ، ز زاهد آن رهنمای منزل
    گفتا : که دست خود را بردار از سر دل
    گفتم : ز ساربان گو با کاروان غم ها
    گفتا : آژانس دارد با تور دور دنيا
    گفتم : بگو ، ز محمل يا از کجاوه يادی
    گفتا : پژو ، دوو ، بنز يا گلف نوک مدادی
    گفتم : که قاصدک کو آن باد صبح شرقي
    گفتا : که جای خود را داده به فاکس برقي
    گفتم : سلام ما را باد صبا کجا برد ؟
    گفتا : به پست داده ، آورد يا نياورد ؟
    گفتم : بگو ، ز مشک آهوی دشت زنگي
    گفتا : که ادکلن شد در شيشه های رنگي
    گفتم : سراغ داری ميخانه ای حسابي ؟
    گفتا : آنچه بود ار دم گشته چلوکبابي
    گفتم : بلند بوده موی تو آن زمان ها
    گفتا : به حبس بودم از ته زدند آن ها
    گفتم : شما و زندان ؟ حافظ ما رو گرفتي ؟
    گفتا : نديده بودم هالو به اين خرفتي .
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    10 واقعيت درباره ورزش


    دوست دارید سر کار تند و تیز تر شوید؟ وقتی به خانه می آیید کمتر احساس خستگی کنید؟ بتوانید ساعاتی را به آسودگی کنار همسرتان بگذرانید؟ یا حتی بتوانید بدون احساس گناه شیرینی بخورید؟
    اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، ورزش چاره ی کارتان است!
    فعال بودن از نظر جسمی فواید و مزایای بسیار زیادی برای شما دارد. اگر به دنبال انگیزه ای برای شروع یک برنامه ی ورزشی هستید یا می خواهید تمرینات خود را به صورت منظم از سر بگیرید، در این مقاله 10 نکته درمورد ورزش فیتنس و بدنسازی برایتان عنوان می کنیم که امیدواریم بتواند انگیزه ی لازم را در شما ایجاد کند.

    1. ورزش قوای مغزی را تقویت می کند.
    دیوید اَتکینسون، مربی حرفه ای بدنسازی اعتقاد دارد که ورزش نه تنها باعث تقویت بنیه و جسم شما می شود، بلکه به عملکرد مغزتان هم کمک می کند.
    "ورزش سطح انرژی بدن را بالا برده و همچنین میزان سروتونین موجود در مغز را که باعث افزایش کارکرد آن می شود را نیز افزایش می دهد. آشکار است که کسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند یا ورزش می کنند، کارایی بسیار بالاتری در محل کار دارند. شرکت ها و کمپانی هایی که ساعات اتلاف وقت و مرخصی های استعلاجی کارکنانشان کمتر باشد، نه تنها هزینه های بهداشتی و درمانی کمتری متقبل می شوند، بلکه درکل پیشرفت بیشتری نیز در کار خواهند داشت."

    2. جنبش و تکاپو، استرس را از بین می برد.
    به همان اندازه که فکر و خیال ورزش کردن ممکن است باعث ایجاد استرس در شما شود، وقتی کار تمریناتتان را شروع کردید، در کلیه ی جنبه های زندگی با استرس بسیار کمتری مواجه خواهید شد.
    سدریک بریانت روانشناس ورزشی عقیده دارد، "ورزش واکنش تمدد اعصاب در بدن ایجاد خواهد کرد و به نوعی حواس افراد را از آشفتگی ها و فشارهای روحی روانی به طرز مثبتی پرت میکند." او همچنین می گوید ورزش خلق و خو را بهتر کرده و از بروز افسردگی جلوگیری می کند.
    شما تنها کسی نیستید که می تواند از خوشبختی و فقدان استرس در زندگی لذت ببرد. هرچه استرستان کمتر باشد، تند مزاجی و زود رنجیتان نیز کمتر خواهد شد و این مسئله باعث تقویت رابطه تان با همسر، فرزندان و دوستانتان خواهد شد.

    3. ورزش به شما انرژی می دهد.
    ممکن است تعجب کنید که چطور 30 دقیقه در روز ورزش کردن می تواند کل روزتان را تغییر دهد. وقتی طی ورزش، اندورفین به جریان خونتان وارد می شود، بقیه ی روز احساس انرژی بیشتر خواهید داشت.
    و وقتی قدرت و استقامت بدنیتان را تقویت کردید، انجام کارهای روزانه مثل حمل خریدهای خانه یا بالا رفتن از پله ها برایتان ساده تر خواهد شد. و این مسئله باعث می شود درطول روز بسیار پرانرژی تر باشید.
    یکی از مهمترین بهانه های افراد که به مشاوران ورزشی مراجعه می کنند این است که برای ورزش کردن خسته هستند. متخصصین عقیده دارند با اينکه ورزش در ابتدای کار ممکن است خستگی شما را بیشتر کند، اما این وضع خیلی دوام نمی آورد. احساس خستگی جسمی که بعد از ورزش کردن دارید مثل خستگی های عادی روزمره نیست. بعلاوه وقتی بدنتان به ورزش عادت کرد، میزان انرژیتان روز به روز بیشتر خواهد شد.

    4. پیدا کردن کمی وقت برای ورزش چندان هم دشوار نیست.
    اَتکینسون اعتقاد دارد که کلید کار این است که از زمانتان بهتر و عاقلانه تر بهره گیرید. باید با یک تیر دو نشان بزنید.
    فرزندانتان را به پارک ببرید یا با آنها به دوچرخه سواری بروید. با اینکار نه تنها کمی فعالیت بدنی انجام داده اید بلکه از بودن کنار خانواده هم لذت برده اید. با بچه ها به شنا بروید. حتی قایم باشک بازی با آنها هم نوعی فعالیت فیزیکی به شمار می رود و بهتر از هیچی است.
    با همکارانتان قرار پیاده روی و بيليارد بگذارید. این فکر را از ذهنتان دور کنید که برای ورزش کردن حتماً باید به باشگاه بروید و روزی یک ساعت در آنجا مشغول به تمرین شوید. با اضافه کردن کمی فعالیت بدنی به کارهای روزانه تان به همان میزان به سلامت جسمتان کمک خواهید کرد.
    اتکینسون می گوید، "همه باید حداقل 20 دقیقه در روز فعالیت جسمانی در حد ورزش داشته باشند. گاهی اوقات 10 دقیقه طناب زدن از 20 دقیقه پیاده روی یا دو بهتر است. جاروبرقی کشیدن خانه در صبح، بردن بچه ها به پارک در بعد از ظهر و کمی پیاده روی با همسرتان هنگام شب می تواند روزی بسیار فعال را برایتان بسازد.
    دستورالعمل های جدید دولت عنوان میکند که برای کاهش وزن و حفظ آن، باید حداقل روزی 60 دقیقه ورزش کنید، اما برای حفظ سلامتی و استفاده از فواید ورزش در مقابله با بیماری ها، روزی نیم ساعت هم کفایت می کند.

    5. ورزش به ایجاد رابطه ها کمک می کند.
    مطمئناً ورزش کردن به همراه کسی دیگر، همسر، خواهر یا برادر، یا یک دوست، در تقویت رابطه تان با او بسیار مثمرثمر خواهد بود. علاوه بر این متخصصین عقیده دارند که ورزش اگر به صورت جمعی یا دونفره انجام شود، لذت بخش تر می شود.
    به همین خاطر برنامه ای بریزید که هر شب بعد از شام با همسرتان به پیاده روی بروید. با خواهر یا برادرتان یا دوستتان هم برنامه ی تنیس بگذارید یا با هم به باشگاه ایروبیک بروید.
    کسانی که برای ورزش کردن خود یک همراه دارند، نسبت به کسانی که تنهایی ورزش می کنند، در ادامه ی تمرینات خود پایدارتر هستند و بیشتر به اهدافشان دست پیدا می کنند.

    6. ورزش از بروز بیماری ها جلوگیری می کند.
    تحقیقات نشان داده است که ورزش می تواند بروز بیماری های قلبی، سکته، فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع دو، پوکی استخوان، ورم مفاصل، و از دست رفتن حجم عضلانی را کندتر کرده یا از آن جلوگیری کند.
    ورزش همچنین پیر شدن را هم آسانتر می کند. سدریک بریانت عقیده دارد، "از آنجا که ورزش باعث تقویت عضلات و مفاصل می شود، از بسیاری از دردهای دوران میانسالی که به خاطر عدم فعالیت فیزیکی ایجاد می شود، می کاهد.
    ورزش همچنین باعث تقیت سیستم دفاعی بدن نیز می شود و به همین دلیل کمتر به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا خواهید شد. بریانت می گوید، "هیچ نوع بیماری خاصی وجود ندارد که ورزش کردن روی آن تاثیر مثبت نداشته باشد."

    7. فیتنس قلبتان را تقویت می کند.
    بریانت عقیده دارد ورزش نه تنها به مقابله با بیماری ها مقابله می کند، بلکه قلبتان را هم تقویت می کند. و این مسئله باعث می شود ورزش کردن یا سایر فعالیت های فیزیکی روزانه تان، برایتان ساده تر شود.
    او می گوید، "قلب شما و سیستم قلبی-عروقیتان، با ورزش بسیار کارآمدتر عمل خواهند کرد و قلبتان پلاک های کمتری خواهد ساخت. و وقتی قلب قدرت بیشتری پیدا کرد، برای ایجاد همان مقدار نیرو، لازم نیست آنقدر تند بتپد.
    فقط پس از چند روز از شروع تمریناتتان، بدن خود را با این محرکات جدید هماهنگ می کند و ورزش برایتان ساده تر خواهد شد و خستگی کمتری احساس خواهید کرد. تنفستان نیز حین ورزش بهتر می شود.

    8. ورزش اجازه می دهد بیشتر بخورید.
    حجم عضلانی کالری بیشتری نسبت به چربی های بدن می سوزانند. از اینرو، هر چه عضلات بدنتان بیشتر باشد، میزان سوخت و ساز بدنتان حین استراحت بیشتر خواهد شد. و وقتی هم که ورزش می کنید کالری بیشتری می سوزانید.
    اینها به این معناست که وقتی به طور منظم ورزش می کنید می توانید هر از گاهی از شیرینی جات یا شکلات هایی که دوست دارید، نه دزدکی، بخورید. وقتی مداوم ورزش کنید باعث نمی شود که با خوردن یک شیرینی 10 قدم به عقب برگردید.

    9. ورزش کارائیتان را بالا می برد.
    بعد از چند هفته ورزش منظم، ممکن است لباستان طور دیگری در تنتان بایستد و احساس کنید که شکل ماهیچه هایتان متفاوت شده اند.
    ورزش مداوم عضلات و ماهیچه هایتان را تقویت می کند، انعطاف پذیریتان را بیشتر می کند، و کارایی کلیتان را هم ارتقاء می دهید.
    بریانت در این زمینه می گوید، "عضلاتتان خیلی کارآمدتر کار میکنند و استقامتتان بالاتر خواهد رفت. همچنین زمان واکنش و توازن بدنتان هم تقویت خواهد شد."

    10. کاهش وزن مهمترین هدف نیست.
    یکی از مهمترین دلایل ورزش کردن برای خیلی از افراد کم کردن وزن است. اما مطمئناً این تنها فایده ی یک برنامه ی ورزشی نیست.
    بریانت می گوید، کاهش وزن برای آندسته از افرادی که به تازگی تمرینات ورزشی خود را شروع کرده اند، هدفی دراز مدت است و این می تواند تا قسمتی ناامید کننده باشد. مردم معمولاً اگر نتوانند سریع نتیجه بگیرند، قادر به ادامه ی کار نیستند.
    از اینرو بریانت عقیده دارد که، مردم علاوه بر کاهش وزن باید بر فوایدی که ورزش میتواند کاراییتان در کارهای روزانه داشته باشد نیز فکر کنند. این هم می تواند انگیزه ای برای ادامه ی راهشان باشد.
    وقتی برنامه ی ورزشیتان را شروع می کنید، هر هدفی که از کاهش وزن در ذهنتان باشد، نباید بگذارید که تنها هدفتان باشد. سعی کنید برای انرژی بیشتری که به شما می دهد، برای اینکه استرستان را کم می کند و قوای جسمانیتان را تقویت میکند به سراغ ورزش بروید.
    وقتی این اهداف باهم در ذهنتان باشد، خیلی زود ورزش قسمتی از زندگیتان خواهد شد.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    27 روش براي رو‌به ‌راه‌ شدن كامپيوترتان



     

    اشاره :
    سوختن مادربورد، خرابي هاردديسك، و هجوم جاسوس‌افزارها و ويروس‌ها به ويندوز كه سبب از دست دادن آن مي‌گردد، تنها بخشي از اتفاقات ناخوشايندي است كه مي‌تواند كامپيوتر كاربر را تهديد كند. بيشتر كاربران در مواجهه با چنين اتفاقاتي به سرعت با دفتر گارانتي قطعه موردنظر تماس مي‌گيرند، اما ممكن است بتوانيد خودتان مشكل به وجود آمده را حل كنيد. براي كمك به شما و شروع كار، يك راهنماي حرفه‌اي را آماده كرده‌ايم تا بتوانيد به راحتي بر مشكلاتي كه معمولاً براي پي‌سي‌ها ايجاد مي‌شود، فائق آييد. در اين مقاله از نظرات چندين فرد متبحر در پشتيباني قطعات كامپيوتر نيز استفاده كرده‌ايم و مخصوصاً از آن‌ها در مورد كارهايي كه در هنگام كار با پي‌سي بايد از انجام دادن آن‌ها خودداري كنيد، پرسيده‌ايم تا بتوانيد با كمترين دردسر و مشكل به راحتي مشكلات خود را حل كنيد.

     

    صداهاي عجيب
    از درون كيس صداهاي عجيبي مي‌شنويد؟
    برخي از اين صداها ممكن است نشانه وقوع مشكلي جدي باشد. اگر گمان مي‌كنيد اين صدا از هاردديسك مي‌آيد، بهترين راه آن است كه به سرعت كامپيوتر را shut down كنيد. براي آن‌كه مطمئن شويد كه صدا از هارد است يا نه، مي‌توانيد كابل برق آن را آزاد كنيد و دوباره كامپيوتر را روشن نماييد. اگر صدايي نشنيديد، حتماً مشكل از هارد ديسك است.
    در اين صورت بايد از يك نرم‌افزار كمكي كه بتواند داده‌هاي Self-Moniroring Analysis and Reporting ) SMART) را بخواند، استفاده كنيد. با استفاده از اطلاعات دقيق و مختصري كه داده‌هاي SMART به ما مي‌دهند، مي‌توانيد بفهميد كه در چه قسمتي از درايو مشكل پيش آمده است و آن‌ها را با كارخانه سازنده هارد در ميان بگذاريد. مي‌توانيد نمونه‌اي از اين نرم‌افزار كمكي را در آدرس find.pcworld.com/52750 پيدا كنيد.
     

    حتي بعد از آن‌كه اتصال هارد را قطع كرده‌ايد، صداها ادامه دارند؟
    در مواجهه با چنين اتفاقي، احتمالاً با مشكل پيچيده‌تري روبه‌رو شده‌ايد. البته حداقل خيالتان از بابت خرابي هارد راحت مي‌‌شود و مي‌دانيد كه حداقل اطلاعات درون هارد آسيبي نمي‌بينند. براي تشخيص اين كه صدا از كدام قطعه مي‌آيد، مي‌توانيد از يك روش ساده قديمي، و البته همچنان مؤثر، استفاده كنيد و آن هم اين است كه با استفاده از يك برگ كاغذ يك لوله درست كنيد، يك سر آن را نزديك گوشتان قرار دهيد و سر ديگر را به تك تك قطعه‌هاي درون كيس نزديك كنيد تا تشخيص دهيد صدا از كدام قطعه مي‌آيد.

    يكي از فن‌ها صدا توليد مي‌كند؟
    ايجاد صداي غيرعادي توسط هركدام از فن‌هاي درون كيس را بايد به منزله مشكلي جدي تلقي كنيد. با استفاده از برنامه رايگان find.pcworld.com/52754) Speedfan) مي‌توانيد ببينيد كه سرعت فن خنك كننده متصل به مادربورد چقدر است؛ خيلي كم است يا خيلي زياد؟
    متوجه باشيد كه اگر هر يك از فن‌هاي CPU يا كارت گرافيكي و حتي كيس سرعت چرخش مناسبي نداشته باشند و به درستي قطعات مورد نظر را خنك نكنند، امكان سوختن آن‌ها به شدت افزايش مي‌يابد. البته بديهي است كه خريد يك فن سالم جديد، نيازمند هزينه‌اي به مراتب پايين‌تر از خريد يك CPU جديد است. براي اين‌كار نرم‌افزار مناسب و البته رايگان ديگري به نام CPUCOOL نيز وجود دارد كه در آدرس find.pcworld.com/48561 قابل دريافت است.
     

    بوق!
    اگر در هنگام روشن كردن كامپيوتر صداي بوق‌هاي ممتد يا چند بوق منقطع را شنيديد، به آساني از كنار آن‌ها نگذريد. چون كامپيوتر سعي دارد چيزي به شما بگويد؛ البته چيزهايي بسيار مهم!
    شنيدن يك تك بوق كوتاه پيش از بوت شدن سيستم به معناي اين است كه همه چيز خوب است و مشكلي در قطعات سيستم وجود ندارد، اما شنيدن هر صدايي غير از يك تك بوق كوتاه، يعني بوق‌هاي ممتد و منقطع،  بيانگر يك ايراد اساسي در سيستم است.
    با توجه به استانداردهاي متفاوتي كه كارخانه‌هاي ساخت BIOS از آن‌ها استفاده مي‌كنند، نمي‌توان دستورالعمل خاصي در مورد اين‌كه هر علامت به چه معنا است، ارائه داد و هركدام از BIOSها منظور خاصي از به صدا درآوردن بوق‌هاي متفاوت دارند كه الزاماً با يكديگر يكسان نيستند.
    به طور مثال، در سيستم‌هاي Dell Dimension XPS Dxxx، به صدا درآمدن يك تك بوق و سپس دو بوق پشت سرهم به معناي عدم وجود كارت گرافيك يا درست كارنكردن آن است. مثلاً ممكن است كارت درست جانخورده باشد.
    با مراجعه به دفترچه راهنماي مادربورد يا سايت اينترنتي كارخانه سازنده BIOS، مي‌توانيد درمورد الگوي چگونگي بوق زدن آن اطلاعات خوبي تهيه كنيد.
    علاوه بر تمام اين‌ها، در مادربوردهاي جديد، چراغ‌هايي در پشت آن‌ها قرار گرفته است كه با نوع خاموش و روشن شدنشان پيام‌هاي متفاوتي به كاربر ارائه مي‌كنند. به طور مثال، مشاهده نور زرد اغلب خبر از وجود يك مشكل دارد. براي آگاهي از جزئيات بيشتر، حتماً به سايت كارخانه سازنده مادربورد مراجعه كنيد.
    شايد وجود يك مشكل سخت‌افزاري در فرآيند بوت‌شدن سيستم، خللي ايجاد كرده باشد: اگر به تازگي قطعه جديدي مثل ماجول حافظه، به  كيس اضافه كرده‌ايد، ممكن است آن را به درستي در اسلات خود جا نزده باشيد. ممكن است برخورد دست با قطعه‌‌اي ديگر يا ساير كارت‌ها و سيم سبب قطع شدن اتصالات شده باشد. حتي ممكن است قطعه جديد خراب باشد يا با سيستم شما سازگاري نداشته باشد.
    با خاموش كردن كامپيوتر و آزاد كردن تمام اتصالات پشت كيس كار را شروع مي‌كنيم. كيس را روي زمين بخوابانيد و سپس درِ آن را باز كنيد. اتصالات تمام كابل‌ها را بررسي كنيد تا درست برقرار باشد. همچنين از جاخوردن درست كارت‌ها و ماجول‌هاي حافظه در اسلات‌هاي خود اطمينان حاصل كنيد. اگر هركدام از آن‌ها را فشار مي‌دهيد، ولي از جاي خود حركت نمي‌كند با اين حال به نظر مي‌رسد درست در جاي خود قرار نگرفته است، بهتر است كارت ياDIMM را كاملاً از جاي خود خارج كنيد و مجدداً آن را سرجاي خود قرار دهيد.
    بعد از آن در كيس را ببنديد و كابل‌هاي پشت آن را وصل كنيد و آن را روشن كنيد. اگر RAMهاي خوبي نداشته باشيد، حتي درصورت جا خوردن درست آن‌ها در اسلات مربوط باز هم ممكن است آن‌‌ها براي سيستم دردسر درست كنند. مي‌توانيد با استفاده از برنامه رايگان Memtest 86 با ساخت يك سي‌دي قابل بوت به آزمايش و بررسي دليل خرابي آن‌ها بپردازيد. اين برنامه مي‌تواند با اجراي آزمايش‌هايي در جزئيات امر، حتي برخي از مشكلاتي را كه BIOS در هنگام بررسي حافظه از آن‌‌ها مي‌گذرد تشخيص دهد.
    درموارد كمياب و نادري هم ممكن است قطعات با قطعه جديد سازگاري نداشته باشند و نتوانند خود را با هم تطبيق دهند و در بوت‌شدن درست سيستم خلل ايجاد مي‌كنند. البته اين اتفاق بيشتر در مورد پي‌سي‌هاي قديمي رخ مي‌دهد كه در هنگام هر ارتقا و بروزرساني، ايجاد چنين مشكلاتي در آن‌ها متصور است. براي بررسي اين‌گونه اتفاقات، مي‌توانيد قطعه جديد را از جاي خود خارج كنيد و قطعه قديمي را سرجاي خود بگذاريد. اگر پي‌سي به درستي و بدون مشكل بوت شد، حتماً با قطعه جديد مشكل داريد. مي‌توانيد براي دريافت قطعه جايگزين يا قطعات الحاقي، با فروشنده قطعه تماس حاصل كنيد.
    گاهي‌ بدون هيچ مشكلي كامپيوتر بوت مي‌شود، ويندوز هم بالا مي‌آيد، اما هيچ تصويري در مانيتور ديده نمي‌شود، اين مورد مي‌تواند علامت خرابي كارت گرافيك يا مانيتور باشد. ابتدا كابل برق و كابل تصوير پشت مانيتور را بررسي كنيد. ببينيد پين‌هاي سوكت سر كابل‌ها شكسته نشده باشد. اگر همه چيز عادي بود، مي‌توانيد با متصل كردن مانيتور به يك پي‌سي‌ديگر آن را آزمايش كنيد. اگر مانيتور سالم بود، بهتر است يك مانيتور ديگر را به پي‌سي معيوب متصل كنيد.
    اگر همچنان تصويري مشاهده نمي‌كنيد، حتماً يا اتصالات شُل هستند يا كارت گرافيك خراب شده است. بنابراين، كامپيوتر را خاموش كنيد، در كيس را باز كنيد و ببينيد كارت درست در اسلات خود جا خورده است يا خير؟ اگر كارت گرافيك on-board است، احتمالا‌ً بايد يك مادربورد جديد تهيه كنيد.
     

    رفتارهاي عجيب‌

     آيا بعد از آن كه پي‌سي از انجام‌دادن عمليات باز مي‌ماند، عباراتي روي صفحه مي‌بينيد؟
    اگر درهنگام بوت شدن سيستم، به شما كد خطا يا (كدهاي معروف به BIOS Power-on self Test يا POST) گزارش شده بايد با مراجعه به دفترچه راهنماي مادربورد يا سايت از گزارش منطبق با كد براي پي بردن به مشكل كامپيوترتان استفاده كنيد.
    اگر با پيام مواجه شديد و هيچ ديسكي در فلاپي درايو شما نبود، اگر هاردديسك خارجي (External) داريد، اتصال آن را قطع كنيد و اگر سي‌دي قابل بوت در درايو سي‌دي داريد آن را هم خارج كنيد و كامپيوتر را دوباره بوت كنيد.
    اگر مشكل همچنان برطرف نشده باشد، ممكن است سكتور بوت يا فايل‌هاي سيستمي پارتيشن خراب شده باشند. برنامه 39 دلاري  Portition Table Doctor3 مي‌تواند دوباره آن‌ها را برايتان بسازد؛ يك برنامه خوب كه حتي در برخي مواقع پي‌سي معيوب را دوباره مثل روز اول سرپا مي‌كند! به علا‌وه، نسخه ISO فايل اين برنامه نيز براي ساخت سي‌دي‌هاي قابل بوت در دسترس است.

     

    عيب‌يابي شبكه‌هاي Wi-Fi با NETSTUMBLER 
    در صورت وجود سيگنال‌هاي تداخلي در شبكه، اين برنامه مي‌تواند شما را از وجود آن‌ها مطلع كند. با توجه به اين‌كه مقدار سيگنال به نويز (SNR) در شبكه‌ها بي‌سيم بسيار مهم است، مي‌توانيد با مشاهده فهرست اين مقدار در اين برنامه، انتخاب مناسب‌تري براي شبكه خود داشته باشيد.

     

    l‌ آيا به صفحات خطاي آبي رنگ برخورد مي‌كنيد؟
    در اين صورت با يكي از پيچيده‌ترين خطاهاي موجود در ويندوز روبه‌رو شده‌ايد. چون اين پيام‌ها رمزنگاري شده‌اند (مثلاً STOP: 0.0000021a Fetal System Error) كه معمولاً در قالب BSOD ظاهر مي‌شوند و به همين خاطر نمي‌توانند كمكي به شما بكنند
    البته مي‌توانيد در بعضي مواقع با يك جست‌وجوي ساده، درباره پيغام‌داده شده در اينترنت اطلاعات خوبي به دست آوريد. كد پيام خطا (عددي ده رقمي كه با شماره صفر و نماد x آغاز مي‌شود) را آدرس find.pcworld.com/52580 وارد كنيد.
    البته وارد كردن اين پيغام‌ها در يك موتور جست‌وجو نيز مي‌تواند راهگشا باشد، اما چه مي‌شود اگر به محض آن‌كه اين پيام‌ها (STOP Erorr) ظاهر شدند ويندوز دوباره بوت شود؟
    البته اين مسئله براي كاربران ويندوزاكس‌پي بدان معنا است كه آن‌ها همواره در حلقه بي‌پايان بالا آمدن خطا، بوت مجدد و مواجهه دوباره با خطا گرفتار شده‌اند و هيچ‌گاه دقيقاً نمي‌بينند كه خطا در كجا اتفاق مي‌افتد.
    البته براي رهايي از اين مشكل مي‌توانيد به بخش متوقف كردن بوت‌هاي مجدد BSOD مراجعه كنيد.

    lچرا پي‌سي من رفتار عجيبي از خود نشان مي‌دهد؟ آيا ويندوز و برنامه‌هاي كاربردي به‌طور منظم خراب مي‌شوند؟
    در اولين گام بايد ببينيد كه مشكل به وجود آمده چه دليلي دارد و چرا در موارد متعدد اين مشكل برايتان پيش مي‌آيد. دقيقاً ترتيب اتفاقات و پيام‌هاي خطا و اخطارهاي سيستم را بررسي كنيد. ممكن است نصب Patch يا بروزرساني نرم‌افزاري كه با خطا روبه‌رو مي‌شود بتواند مشكل را حل كنيد.
    در غيراين‌صورت، مي‌توانيد از فروشنده نرم‌افزار يا حتي ارتباط با شركت سازنده آن مورد را پيگيري كنيد. برنامه Windows Event Logs نيز با ذخيره كردن جزئيات پيام‌هاي خطاي سيستم و ساير برنامه نيز مي‌تواند منبع خوبي براي شما باشد. روي آيكون My Computer راست كليك كنيد و Manage را انتخاب نماييد. زير شاخه Event Viewer در پنجره چپ را باز كنيد و روي Application كليك كنيد (در بيشتر پي‌سي‌هايي كه ويندوزاكس‌پي دارند، در شاخه Event Viewer، سه زير شاخه Application و Security و System ديده مي‌شوند.)
    در آخرين پيام‌هاي ذخيره شده، آن‌هايي كه كنارشان علامت (*) ديده مي‌شود، دسته‌اي از پيام‌هايي نشان مي‌دهند كه ويندوز با مشكل جدي روبه‌رو شده است. اگر روي هر كدام دوبار كليك كنيد، پنجره Event Properties باز خواهد شد كه مي‌توانيد از آن اطلاعات بيشتري به دست آوريد. اگر از كدهاي درون آن سر در نمي‌آوريد، مي‌توانيد از بانك اطلاعاتي Event ID مايكروسافت (find.pcworld.com/5284) استفاده كنيد. البته سايت EventID.Net نيز سايت مناسبي است كه كاربران مشكلات و راه‌حل‌هاي خود را درون آن قرار مي‌دهند و مي‌توان از آن به عنوان يك منبع مناسب و قوي استفاده كنيد. ‌(Decoding Event Ids online) هزينه سه ماه استفاده از جزئيات راه‌حل‌ها و ساير اطلاعات مفيد، نُه دلار خواهد بود.

     

     آيا نرم‌افزارتان خودش فكر مي‌كند؟
    اگر Home Page مرورگر اينترنت به‌طور مداوم و خود به خود تغيير مي‌كند، تبليغات پاپ - آپ به‌طور مداوم ظاهر مي‌شوند (حتي هنگامي كه مرورگر خود را بسته‌ايد)، اگر آيكون‌ها به‌طور اسرارآميزي پنهان مي‌شوند، حتماً با نوعي از نرم‌افزارهاي مخرب نظير جاسوس‌افزارها يا ويروس‌ها روبه‌رو شده‌ايد. در اين‌گونه موارد تشخيص درست همان راه‌حل مناسب است. ابتدا با استفاده از يك ضدويروس، پي‌سي را اسكن كنيد. اگر هنوز در كامپيوترتان ضدويروس نصب نكرده‌ايد (البته بدانيد كه اشتباه بزرگي كرده‌ايد) مي‌توانيد با نرم‌افزار رايگان Housecall شركت
    housecall.trendmicro.com) Trend Micro)، محتويات كامپيوتر را جهتِ ‌يافتن ويروس و جاسوس‌افزار اسكن كنيد.
    اگر نرم‌افزار ضدويروس در اختيار داريد و به دنبال ضدجاسوس‌افزار مي‌گرديد، مي‌توانيد از Microsoft Windows Defender (كه قبلاً با نام Microsoft Windows AntiSpyware شناخته مي‌شد) در آدرس find.pcworld.com/49380 استفاده كنيد. بعد از آن‌كه از پاك بودن پي‌سي خود مطمئن شديد، بايد در مورد نصب Patchهاي امنيتي ويندوز اطمينان حاصل كنيد.
    برنامه رايگان (Microsoft Baseline Security Analyzer يا MBSA، قابل دريافت ازfind.pcworld.com/40913) به شما خواهد گفت كه چه Patchهايي را نصب نكرده‌ايد و چه تنظيماتي بايد در كامپيوترتان انجام دهيد.

    با ابزارهاي ورودي (صفحه كليد و ماوس) مشكل داريد؟
    اگر با صفحه كليد بي‌سيم، ماوس يا ساير ابزارهاي ورودي دچار مشكل شده‌ايد، ابتدا باتري آن‌ها را چك كنيد، اگر شارژ آن‌ها خالي شده است، به آن زمان بدهيد تا شارژ شوند و دوباره كامپيوتر را بوت كنيد.

     اگر از وسايل سيمي استفاده مي‌كنيد يا اگر باتري‌ها مشكل نداشتند، بايد چه كار كنيم؟
    مي‌توانيد از راهنماي ويندوز استفاده كنيد. روي Start و بعد از آن Control Panel كليك كنيد. (اگر Control Panel در حالت نمايش كلاسيك نيست، بايد روي start --  Control Panel -- Printers and other Hardware كليك كنيد. سپس روي يكي از دو آيكون Mouse يا Keyboard كليك كنيد. بعد از آن روي زبانه Hardware و سپس روي كليدTroubleshoot كليك كنيد.
    به علاوه، مي‌توانيد از DirectX براي بررسي وضعيت سلامت سخت‌افزارهاي پي‌سي خود مطلع شويد. به Start -- Run برويد و تايپ كنيد: dxdiag و سپس روي OK كليك كنيد. مي‌توانيد با مراجعه به سربرگ Input به بررسي وضعيت قطعات ورودي بپردازيد.
    اگر باز هم مشكل شما با صفحه كليد ماوس و ساير ابزارهاي ورودي حل نشد، يك صفحه كليد يا ماوس استاندارد
    PS/2 تهيه كنيد و با مراجعه به وب سايت شركت سازنده، به دنبال حل مشكل باشيد.

    آيا پي‌سي، صامت شده است؟
    ابتدا از روشن بودن بلندگوها و اتصال صحيح آن‌ها به كارت صدا مطمئن شويد. براي آن‌كه بدانيد صداي كدام قسمت‌ها قطع شده است، يا به عبارت ديگر گزينه Mute در كدام بخش علامت خورده است، بايد از برنامه Windows Volume Control در آدرس Start < All Program < Accessorise < Entertainment < Volume Control  استفاده كنيد. اگر هر كدام از آن‌ها يا Mute All علامت خورده بودند، مي‌توانيد به راحتي با برداشتن علامت، ‌آن‌ها را فعال كنيد.
     

    پاكسازي و افزايش سرعت منوهاي Context 
    با برنامه Shell Exview رجيستري ويندوز را اسكن كنيد. هنگامي كه اين كار تمام شد، اطلا‌عات به ترتيب نوع (Type) مرتب مي‌شوند. براي غيرفعال كردن آن‌ها بايد يكي يكي روي هر كدام كليك كنيد و سپس كليد F7 را بزنيد. برنامه را Minimize كنيد و سپس روي دسكتاپ راست كليك  كنيد تا ببينيد كه منوي context سريع‌تر شده است يا خير. اگر نشده است، برنامه‌هاي بيشتري را غيرفعال كنيد.

     

    l‌ مشكل هنوز برطرف نشده است؟
    در اين ‌صورت بايد از سلامت كارت صدا و فعال بودن آن مطمئن شويد. بايد ببينيد كه كارت صدا به درستي توسط سيستم فراخواني مي‌شود يا خير. در پنجره Volume Control به منوي Options -- Properties برويد و اطمينان حاصل كنيد كه آنچه در منوي پايين افتادني Mixer Device همان كارتي است كه در سيستم نصب كرده‌ايد. اگر بيش از يك كارت صدا در كامپيوتر داريد، كارت فعال خود را در اين منو انتخاب كنيد.
    بد نيست ساير تنظيمات را نيز بررسي كنيد. از جمله اين‌كه ببينيد هدفون يا بلندگوي خود را به پورت‌هاي درست و مخصوص خود متصل كرده باشيد.

    آيا كابل صدا سالم است؟ پين‌هاي اتصال چطور؟ خم نشده‌اند؟
    اگر سوكت اتصال را تكان بدهيد و به‌طور متناوب در اثر تكان دادن صدايي بشنويد، به احتمال زياد سوكت اتصال خراب شده است. اگر هنگام وارد كردن يا آزاد كردن سوكت تكان مي‌خورد، پورت پشت كيس حتماً شكسته است.
    در اين‌گونه موارد تنها يك كارت صداي جديد مشكل را حل مي‌كند. اگر از كارت صداي on-board استفاده مي‌كنيد، اين بدان معني است كه بايد به فكر يك مادربورد جديد باشيد.
    اگر بعد از آن‌كه مشكل به وجود آمد، بلافاصله يك كارت جديد يا يك نرم‌افزار جديد نصب كرديد، بايد مجدداً درايو‌هاي كارت صدا را فراخواني كنيد. مي‌توانيد براي بروزرساني، به وب سايت كارخانه سازنده مراجعه كنيد يا ويندوز را بروز كنيد.
    اگر فكر مي‌كنيد كه مشكل به وجود آمده به خاطر معيوب بودن سخت‌افزارهاي پي‌سي نيست، مي‌توانيد از System Restore در ويندوزاكس‌پي استفاده كنيد تا تنظيمات سيستم را به آخرين وضعيتي كه در آن خوب كار مي‌كرده است، برگردانيد. به آدرس زير برويد: 
     All programs < Accessorie < System Tools < System Restore در اين آدرس گزينه Restore my Computer to an earlier time را انتخاب كنيد. ويندوز به‌ طور خودكار restore point هايي مي‌سازد (حداقل يكي در هر روز) كه اگر System Restore بتواند كار كند، مي‌توانيد تنظيمات كامپيوتر را به زماني باز گردانيد كه به درستي كار مي‌كرده است.

    رمزگشايي EVENT ID در اينترنت
    با توجه به آنچه كه در Event log ويندوز ديده مي‌شود، EVENT ID به ما مي‌گويد كه چه اتفاقي سبب بروز مشكل شده است، اما به علت وجود كدهاي متعدد معمولا‌ً اين كار بسيار پيچيده مي‌شود. با مراجعه به سايت Event ID.Net مي‌توانيد دقيقاً از مضمون كدها مطلع شويد. كافي است Event ID (كه يك عدد است) را در سايت وارد كنيد و بعد از آن به صفحه‌اي هدايت خواهيد شد كه اطلا‌عات كاملي در رابطه با كد مزبور به شما خواهد داد.

     

    ‌ چرا پي‌سي من كُند كار مي‌كند؟
    l آيا به‌طور كلي ويندوز كند شده است؟
    تنها سن زياد كامپيوتر باعث كندي آن نخواهد شد: ممكن است در پشت پرده برنامه‌هاي زيادي در حال اجرا باشند كه از آن‌ها بي‌خبر باشند. اين برنامه‌ها با اجراي عمليات پردازشي كه نتيجه آن درگير شدن قسمت بيشتري از CPU و حافظه است، سيستم را كند مي‌كنند.
    اين اتفاق همچنين باعث مي‌شود بوت شدن و Shutdown نيز بسيار كندتر از حالت معمولي صورت پذيرد. با استفاده از برنامه كمكي MSConfig (براي اجراي برنامه در پنجره Run تايپ كنيد: msconfig و ok كنيد.
    مي‌توانيد فهرست برخي از برنامه‌هايي كه در هنگام بالا آمدن ويندوز فراخواني مي‌شوند را ببينيد، اما دقت كنيد كه اين فهرست فاصله‌ زيادي با يك فهرست كامل كه تمام برنامه‌هاي Start Up را دربرگيرد خواهد داشت.
    مي‌توانيد براي مشاهده فهرست كامل از نرم‌افزار رايگان Startup List شركت find.pcworld.com/52588) Merijnاستفاده كنيد. با استفاده از اين برنامه نه تنها مي‌توانيد برنامه StartUp را شناسايي كنيد، بلكه مي‌توانيد آن‌ها را غيرفعال نيز بكنيد.
    همچنين مي‌توانيد به صورت دستي برنامه‌هايي را پاك كنيد كه آيكون آن‌ها در بخش start tray ديده مي‌شوند يا حداقل آن‌ها را مخفي كنيد.
    به‌طورمثال، مي‌توانيد روي هركدام راست كليك  كنيد و گزينه‌هايي چون Properties ياOptions را انتخاب نماييد.
    سپس علامت كادر كنترلي عبارت Place icon in the Taskbar (يا عباراتي مشابه) را برداريد. براي ديدن فهرست برنامه‌هايي كه هم‌اكنون در حال اجرا هستند، روي زبانه Processes در پنجره Windows Task Manager كليك كنيد. در اين فهرست مي‌توانيد مقدار حافظه Cash را كه توسط برنامه‌هاي در حال اجرا اشغال شده است، را ملاحظه كنيد.
    براي خاتمه دادن به اجراي هر برنامه روي نام آن راست كليك كنيد و روي گزينه End Process كليك نماييد، اما اگر درمورد اين‌كه برنامه‌ها دقيقاً چه كاري انجام مي‌دهند ترديد داريد، مي‌توانيد با دانلود كردن نرم‌افزار رايگان
    find.pcworld.com/85725) Quick Access InfoBar) اين مشكل را حل كنيد. اين برنامه باعث مي‌شود از اين به بعد آيكون برنامه‌هاي اجرايي خود را در Task Manager ببينيد تا متوجه شويد چه برنامه‌‌هايي در پشت پرده در حال اجرا هستند.

    زيرنظر گرفتن سرعت فن
    اگر ‌ترديد داريد كه فن سيستم‌ مشكل دارد يا هارد درايو، مي‌توانيد از نرم‌افزار رايگانSpeed  fan  كمك بگيريد.
     اين برنامه علا‌وه بر زير نظر گرفتن سرعت فن (كه در بيشتر سيستم‌ها بازه‌اي بين 1000rpm تا 4000rpm را شامل مي‌شود) مي‌تواند اطلا‌عات موجود در هارد را نيز آناليز كند تا مشكلي برايتان پيش نيايد.

    lآيا در هنگام بازي يا ديدن فيلم پي‌سي دچار مشكلات گرافيكي مي‌گردد؟
    ابتدا بهتر است آخرين درايور كارت گرافيك خود را در پي‌سي نصب كنيد. انجام‌دادن همين كار به تنهايي مي‌تواند بسياري از مشكلات كارت گرافيك را حل كند. مي‌توانيد درايورهاي هر دو كارت nVidia يا ATi را از سايت اينترنتي آن‌‌ها دريافت كنيد. توجه كنيد كه همواره مي‌توانيد نسخه جديدتر درايورهاي كارت گرافيك را نسبت به آنچه فروشنده كارت در اختيارتان قرار مي‌دهد پيدا كنيد، اما در مورد نوت‌بوك تنها يك قانون داريم و آن، تماس با كارخانه سازنده نوت بوك است.
    همچنين مي‌توانيد از برنامه‌هاي تست سخت‌افزارهاي گرافيك نظير DirectX استفاده كنيد. روي start و سپس Run  كليك كنيد، تايپ كنيد dxdiag و روي كليد ok كليك كنيد.
    روي تب Display كليك كنيد و هر دو كليد Test DirectDraw و Test Direct3Dرا براي آزمايش وضعيت كارت گرافيك كليك كنيد، اجازه بدهيد آزمايش‌ها انجام شود. نتايج را مي‌توانيد در پايين پنجره مشاهده كنيد.
    اگر همچنان مشكل باقي بود، مجدداً با فشار دادن همزمان سه كليد Ctrl + Alt + Delete به پنجره Task Manager برويد و تمام برنامه‌هايي كه در پشت پرده در حال اجرا و اشغال حافظه مي‌شوند را ببنديد تا مقدار بيشتر از RAM براي بازي و يا ديدن فيلم آزاد باشد.
    همچنين مي‌توانيد با استفاده از Disk Defragment (قابل دسترسي در آدرس
    Start < All Programes < Accessorise

     منوي راست كليك خيلي كُند باز مي‌شود؟
    Shell Extension يا همان كدهاي كوچكي كه باعث افزايش قابليت‌هاي ويندوز مي‌شوند نيز مي‌توانند در برخي موارد مشكل ساز شوند. (منوي context خود نوعي از shell extensionها است. Shell ( كه گاهي مواقع در قالب منوي راست كليك خودنمايي مي‌كند، ممكن است دچار كندي اجرا شود. برنامه رايگان find.pcworld.com/52586) Nirsoft shellExView) به شما امكان مي‌دهد Shell Extension‌ها را غيرفعال كنيد (بخش پاكسازي و افزايش سرعت منوهاي Context را ببينيد)، هنگامي كه آيتمي كه باعث كند باز شدن اين منوها مي‌شوند را غير فعال كنيد، سرعت باز شدن آن‌ها افزايش خواهد يافت.

     

    متوقف كردن بوت‌هاي مجدد BSOD 
    ويندوز را در حالت SAFE Mode بالا‌ بياوريد (هنگامي كه BIOS مشغول بوت كردن سيستم است، كليد F8 را فشار دهيد و ازگزينه Safemode را انتخاب كنيد) روي My Computer راست‌كليك كنيد و Properties را انتخاب كنيد. به بخش Advanced برويد و سپس روي كليد Setting در بخش Startup and Recovery كليك كنيد. علا‌مت مربوط به عبارت Automatically Restart را برداريد و روي OK كليك كنيد.

     

    l‌ آيا رايت كردن روي CD يا DVD كُندتر از حالت عادي صورت مي‌گيرد يا حتي رايت كردن قبل از اتمام كار، متوقف مي‌شود؟
    ممكن است CPU بيش از اندازه درگير پردازش شده است. قبل از آن‌كه رايت‌كردن را شروع كنيد، برنامه Task Manager را باز كنيد و در قسمت Performance با نگاه كردن به نمودار وضعيت كار CPU، مي‌توانيد ميزان درگير‌شدن CPU را هنگام رايت‌كردن ببينيد، مي‌توانيد با بستن برنامه‌هاي كاربردي نظير ضدويروس‌ها، جست‌وجوكننده‌هاي دسكتاپ Google يا Yahoo و ساير برنامه‌ها، كمي از بار پردازشي CPU بكاهيد (البته يادتان باشد كه بعد از رايت، برنامه‌هايي چون ضدويروس‌ها را حتماً فعال كنيد).
    سايت VideoHelp.com نيز يك منبع مناسب براي به دست آوردن اطلاعات كافي درمورد رايت‌كردن روي ديسك‌هاي گوناگون يا رايت‌كردن فرمت‌هاي گوناگون ويديويي است كه با مراجعه به آن جزئيات زيادي را درباره نحوه رايت كردن صحيح به‌دست خواهيد آورد.

     

    يك شبكه اعجاب‌آور

     آيا پي‌سي‌ها و ساير ابزارها، شبكه را مي‌بينند؟
    اگر مودم كابلي يا DSL به خوبي كار نمي‌كند يا نمي‌تواند با شبكه و اينترنت اتصال برقرار كند، معمولا‌ً با يك ‌بار خاموش و روشن كردن مشكل حل مي‌شود. براي اين‌كار پي‌سي خود را خاموش كنيد و اتصال برق آن را قطع نماييد و دوباره پي‌سي را روشن سازيد.
    اگر از ابزارهاي ديگر كاربردي در شبكه مثل روتر و هاب استفاده مي‌كنيد و به مودم متصل هستيد، اين ‌كار مي‌تواند در مورد آن‌ها نيز انجام شود و نتايج خوبي را نيز دربرداشته باشد.

     آيا چاپگر شبكه به خوبي كار نمي كند؟
    اول اطمينان حاصل كنيد كه چاپگر را share كرده‌ايد. براي اين‌كار از منوي start، روي Control Panel كليك كنيد (اگرControl Panel در حالت نمايش كلا‌سيك نيست، بايد روي Pirnter and Faxes راست كليك  كنيد، روي چاپگري كه مي‌خواهيد آن را share كنيد، راست كليك  كنيد و روي Sharing كليك نماييد. در قسمت Sharing در كادر Share name كليك كنيد و نام چاپگر را وارد كنيد.

    احتمال بعدي آن است كه پي‌سي‌اي كه چاپگر شبكه به آن متصل است، خاموش باشد. بديهي است تا زماني كه پي‌سي روشن نباشد، نمي‌توان از چاپگر متصل به آن استفاده كرد. پيشنهاد ما اين است كه با صرف كمي هزينه بيشتر چاپگري را تهيه كنيد كه بتواند به طور مستقيم با شبكه ارتباط برقرار كند تا اين مشكل نيز پيش نيايد.

     پي‌سي‌ها به شبكه متصل نمي‌شوند؟
    اگر شبكه خيلي كند است يا تمام پي‌سي‌ها از كار بازمانده‌اند، بهتر است ابتدا از WindowsXP network troubleshooting استفاده كنيد. از منوي start گزينه Help and Support را انتخاب كنيد و در قسمت Pick a Help  عبارت Networking and the Web و بعد از آن Home and Small Office Networking Troubleshooter را انتخاب كنيد. در اينجا با مطالعه بخش‌ها و گزينه‌هاي داده شده مي‌توانيد پاسخ بخش اعظمي از سؤالا‌ت خود را بيابيد.

    آيا نوت‌بوك شما تلا‌ش‌هاي زيادي براي متصل شدن به مسيرياب واي‌فاي انجام مي‌دهد؟
    ابتدا اطمينان حاصل كنيد كه شبكه توسط اطلا‌عات ديگر مسدود نشده باشد.

     آيا وسيله‌اي درون شبكه نيست كه موسيقي يا فيلم جرياني (Stream) را از بخشي از خانه به بخشي ديگر انتقال مي‌دهد؟
    فعاليت‌هايي اين چنين باعث مي‌شود نوت‌بوك با تأخير به شبكه متصل شود و البته به راحتي و با خاموش كردن چنين ابزارهايي (Streaming - media) مي‌توانيد مشكل را حل كنيد.
    اينترفيس Radio frequency) RF) نيز گاهي موارد مي‌تواند مشكل‌آفرين باشد. برنامه find.pcworld.com/51212) Net Stumbler) مي‌تواند شما را در يافتن و حل مشكل ياري كند. اين برنامه با بررسي سيگنال‌هاي متداخل در شبكه كه مي‌توانند به راحتي توسط لوازم منزل مثل مايكروفرها يا تلفن‌هاي بي‌سيم در شبكه اختلا‌ل وارد كنند، كمك شاياني به كاربر خواهد كرد.
    همچنين NetStumbler مي‌تواند ساير شبكه‌هايLAN  كه در نزديكي شما فعالند و كانال‌هاي مسيريابي مشابهي دارند را شناسايي كند. در فركانس 4/2 گيگاهرتز مي‌توانيد سه كانال غيرمتداخل را ببيند (1و 6 و 11) و مي‌توانيد از كانالي كه ترافيك كمتري دارد، استفاده كنيد.
    به علا‌وه، ميزان قدرت سيگنال بي‌سيم نوت‌بوك خود را نيز بررسي كنيد (معمولا‌ً در بخش system tray مي‌توانيد مقدار قدرت سيگنال كارت واي‌فاي را ببينيد)، در صورت امكان براي افزايش قدرت سيگنال نوت‌بوك را به فرستنده نزديك‌تر كنيد. يك سيگنال ضعيف در خانه ممكن است به خاطر ايجاد شدن مانعي در سر راه توليدكننده باشد.
     
    سرعت شبكه Wi-Fi پايين آمده است؟
    ممكن است همسايه شما بدون اطلا‌ع و رضايت شما مشغول استفاده از شبكه و حتي اتصال اينترنت شما باشد.
    راه‌حل فعال‌سازي امنيت شبكه‌هاي واي‌فاي خواهد بود. اين‌كار با تغيير دادن كلمه عبور پيش‌فرض فروشنده و فعال كردن سيستم رمزنگاري WPA Preshared Key ميسر خواهد بود. البته با توجه به وجود انواع مختلف نمي‌توان دستورالعمل ويژه‌اي ارائه كرد، اما سايت find.pcworld.com/52604) GetNetWise) مي‌تواند اطلا‌عات مناسبي در اختيارتان قرار دهد. همچنين با بروزرساني چارچوب نرم‌افزاري ابزارهاي شبكه بي‌سيم مي‌توانيد بر امنيت شبكه بيفزاييد. (براي اطلا‌عات بيشتر به آدرس find.pcworld.com/52762 مراجعه كنيد.)

    آيا فايروال با ساير نرم‌افزارها تداخل دارد؟
    گاهي فايروال‌ها از دسترسي برنامه‌هايي كه مي‌خواهند به اينترنت متصل شوند جلوگيري مي‌كند. اين امكان وجود دارد كه مثلا‌ً در فايروال ويندوز به‌ طور تصادفي روي keep blocking this programs كليك كرده باشيد يا در فايروالZone Alarme رو ي Block كليك كرده باشيد؛ به جاي آن كه مثلا‌ً رويUnblock the Programe يا Allow كليك كرده باشيد. براي تصحيح اين امر، از منوي start، گزينه Run را انتخاب كنيد و سپس عبارت wscui.cpl را تايپ نماييد و OK كنيد.
     روي Windows firewall كليك كنيد. در بخش Exceptions روي Add Programs كليك كنيد. برنامه‌اي را كه مي‌خواهيد فعال شود، انتخاب كنيد يا اگر در فهرست نيست، از كليد Browse براي يافتن آن استفاده كنيد.
    براي تصحيح اين امر در Zone Alarm روي آيكون ZA در بخش system tray دوبار كليك كنيد. در سمت چپ رويProgram Control  كليك كنيد و به بخش Programs برويد. ميله پيمايش را حركت دهيد تا نام برنامه موردنظر خود را ببينيد. اگر علا‌مت X قرمزرنگ را در كنار هر آيكون مي‌بينيد، روي آن كليك كنيد و از منوي پايين افتادني Allow را انتخاب كنيد.

    عيب‌يابي شبكه‌هاي Wi-Fi با NETSTUMBLER 
    در صورت وجود سيگنال‌هاي تداخلي در شبكه، اين برنامه مي‌تواند شما را از وجود آن‌ها مطلع كند. با توجه به اين‌كه مقدار سيگنال به نويز (SNR) در شبكه‌ها بي‌سيم بسيار مهم است، مي‌توانيد با مشاهده فهرست اين مقدار در اين برنامه، انتخاب مناسب‌تري براي شبكه خود داشته باشيد.

    منبع: ماهنامه PC World

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    omid s

    goli212003

    yazd

    4

    6

    1356

    محمد رضا نصراللهي

    m_reza_nasrollahi

    تهران

    4

    6

    1360

    Elaheh

    saed_ash

     

    4

    6

    1368

    رضا خداجو

    rzkhodajoo

    تهران

    6

    6

    1341

    maryam ebadatgar

    iraniran2005

     

    6

    6

    1354

    مهناز فخر آبادي

    mahnazvk

    تهران

    8

    6

    1354

    معصومه زنده دل

    m_zendehdel2002

    تهران

    8

    6

    1355

    محمد عسگري

    moh_1355

    تهران

    8

    6

    1355

    Sadaf

    soltanechat_sa

    qaz

    9

    6

    1372

     

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    لیدا خلج

    lidakhaladj

    سعادت آباد

    3

    6

    1385

    zohreh

    nady_namaky

     

    4

    6

    1384

    مرضیه

    MArziehvaladi

     

    6

    6

    1382

    مجید

    majid_miveie

     

    6

    6

    1382

    محمد عسگري

    moh_1355

    تهران

    7

    6

    1381

    رویا فدائی

    Nika_roya

    تهران

    7

    6

    1381

    مهرنوش مصلي

    mehrnoosh272006

     

    7

    6

    1383

    مهناز پورمجیب

    mpoormojib

    تهران

    9

    6

    1374



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان