812

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 812 :: پنجشنبه 5 مهر 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

دو هديه ويژه براي امروز
 


 


با سلام به همه دوستان عزيزم
آيا دوست داريد با فونت ويژه لوگوي ياهو، بنويسيد. يا مانند فونت والت ديزني، اسم خود را بنويسيد؟
شرکتهاي معتبر دنيا از فونتهاي ويژه اي براي لوگوهاي خود استفاده مي کنند، که اغلب آنها زيبا هستند و خيلي از طراحها و گرافيستها، دوست دارند بتونند از اون فونتهاي ويژه استفاده نمايند.
براي امروز، 179فونت مربوط به لوگوهاي معروف و معتبر دنيا (از نيويورک تايمز تا هري پاتر) را تقديم شما دوستان خوبم مي کنم، بريد حالشو ببريد!
اين فونتها (179 فونت) را در داخل يک فايل زيپ قرار داده ام که مي تونيد از طريق لينک زير دانلود کنيد.
راستي در قسمت هديه روزانه شماره امروز، «فرهنگ هوشمند یک جلدی پیشرو آریان پور» را براي دانلود قرار داده ام.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 6 مگابايت مي باشد و فايل کرک در داخل فايل Zip قرار دارد)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (811) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دو هديه ويژه براي امروز
  • لوکس ترین قایق دنیا
  • ويژه نامه الکترونيکي ماه فاطمي
  • فقط 55 درصد مردم مي توانند اين متن را بخوانند
  • سپاهان به جمع چهار تيم برتر آسيا صعود كرد
  • معرفي و دانلود فيلم : هري پاتر و محفل ققنوس
  • مجموعه کاملي از کارتونهاي ميکي موس
  • آلبوم جدید مامک خادم به نام جستجو
  • «سلوي ماهور» اثر جمشيد عندليبي
  • رسال ايميلهاي زيبا و جذاب با نرم افزار IncrediMail Xe Premium v5.65
  • Crazy Campus
  • بهترین لحظه های زندگی
  • آهنگرزاده ای که پایه های امپریالیسم جهانی را لرزاند
  • اسهال و ORS
  • سرچشمه مهر
  • ارگ دریایی
  • وقتی پوست هنرمند را می کنند
  • يه عالمه اس.ام.اس
  • دانلود فرهنگ هوشمند یک جلدی پیشرو آریان پور
  • جديدترين شماره از ماهنامه Animation
  • چتر هوشمند نسبت به شرایط جوی
  • دیوی که می خواست زن بگیرد!
  • بيماري بواسير
  • منافع ملي يا پالان خر؟!
  • 10 خوش اقبالي بزرگ پزشكي
  • تعطيلات آخر هفته با فيلم‌هاي سينمايي
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

لوکس ترین قایق دنیا
ساخت خانه های یخی بسیار زیبا در خیابان پترزبورگ روسیه 
ويژه نامه الکترونيکي ماه فاطمي
بمناسبت ميلاد امام حسن (ع)
قلعه ای زیبا و مشرف به دریا 
فقط 55 درصد مردم مي توانند اين متن را بخوانند
شگفتي مغز انسان
همراه با رييس جمهوري در سازمان ملل

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

سفر احمدي نژاد به بوليوي و ونزوئلا از بامداد پنجشنبه آغاز مي شود
 

دومين مرحله سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به قاره آمريكا از بامداد پنج شنبه به وقت تهران با سفر به بوليوي و ونزوئلا آغاز مي‌شود.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد و هيئت عاليرتبه همراه وي غروب چهارشنبه به وقت محلي،آمريكا را به قصد بوليوي ترك مي‌كنند.
رييس جمهور پس از اقامت نيم روزه در بوليوي و ديدار و مذاكراه با مورالس، رييس جمهور اين كشور و چند برنامه جانبي ديگر ، به كاراكاس پايتخت ونزوئلا عزيمت مي نمايد.
از سوي ديگر احمدي نژاد در روز پاياني (ديروز)حضور خود در نيويورك، ملاقات هايي را با شماري از سران و مقام هاي عاليرتبه كشورهاي مختلف در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل داشت.

سپاهان به جمع چهار تيم برتر آسيا صعود كرد


نماينده ايران در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا با شكست كاوازاكي ژاپن در ضربات پنالتي، راهي مرحله نيمه نهايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، تيم فوتبال سپاهان در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا پس از تساوي بدون گل در اصفهان برابر كاوازاكي، در ديدار برگشت در ورزشگاه نيسان به مصاف تيم ژاپني رفت.
در وقت هاي قانوني و وقت هاي اضافي بازي با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا تكليف يكي از تيم هاي راه يافته به مرحله نيمه نهايي در ضربات پنالتي مشخص شود.
نماينده ايران با درخشش بازيكنان در به ثمر رساندن ضربات، با نتيجه 5 بر 4 در زمين كاوازاكي به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي مسابقات شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

هري پاتر و محفل ققنوس
Harry Potter and the Order of the Phoenix



کارگردان: ديويد ييتز. فيلمنامه: مايکل گولدنبرگ بر اساس کتابي از جي. کي. رولينگ. موسيقي: نيکلاس هوپر. مدير فيلمبرداري: اسلاومير ايژياک. تدوين: مارک دي. طراح صحنه: استوارت کريگ. بازيگران: دانيل رادکليف[هري پاتر]، اما واتسون[هرمايوني گرنجر]، روپرت گرينت[ران ويزلي]، کاترين هانتر[خانم آرابلا فيگ]، راف فاينس[لرد والدمورت]، برندان گليسون[آلستور مودي]، گري اولدمن[سيريوس بلک]، مگي اسميت[مينه روآ مک گوناگال]، رابرت هاردي[کورنليوس فاج]، مايکل گامبون[آلبوس دامبلدور]، ايملدا استانتون[دلورس اومبريج]، آلن ريکم[سوروس اسنپ]، اما تامسون[سايبل تره لاوني]، هلنا بونهم کارتر[بلاتريکس لسترنج]، رابي کالترين[روبيوس هگريد]. ١٣٨ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ انگلستان، آمريکا.
هري پاتر در تعطيلات سال چهارم مورد دو ديمنتور قرار گرفته و براي نجات خود و دادلي مجبور به استفاده از جادو مي شود. پيامد اين کار دريافت اخطاري از سوي وزارت جادو و پيدا شدن سر و کله آلستور مودي و سيريوس بلک است که يقين دارند اين اتفاق را بايد جدي گرفت و از هري محافظت کرد. پس از پايان تعطيلات هري براي ادامه تحصيل و حضور در کلاس پنجم به هاگوارث باز مي گردد. اما فضا در هاگوارث نيز متشنج است. دامبلدور نيز عقيده دارد که لرد والدمورت دست به کار شده و به زودي بازخواهد گشت. اما کورنليوس فاج وزير جادو به اين عقيه باور نداد و آن را توطئه اي از سوي دامبلدور مي داند که چشم به صندلي وزارت دوخته است. به دليل کوتاهي وي و عدم اجراي اقدامات پيشگرانه به زودي تمامي جادوگران و ساحره ها در معرض خطر قرار مي گيرند و بيشتر از همه هري پاتر!
وزارت جادو به دليل اتفاقات رخ داده شده در هاگوارث بازرسي به نام دلوروس آمبريج را به آنجا روانه مي کند. ولي خانم آمبريج خيلي زود با روش هاي جابرانه و بخشنامه هايي که هر چيز معمول را قدغن اعلام مي کند، زندگي هري و تمامي شاگردان را به جهنم تبديل مي کند. هري که خطر را نزديک مي بيند، پس از ممنوعيت آموزش عملي جادوهاي محافظت کننده، تصميم مي گيرد تا به همراه دوستانش محفلي پنهاني تشکيل داده و خود را براي روبرو شدن با والدمورت آماده کند.

چرا بايد ديد؟
بگذاريد همين ابتدا بگويم که از عشاق سينه چاک هري پاتر و طرفداران کتاب هاي خانم رولينگ نيستم و اين پديده را تقليدي بسيار آبکي از نوشته هاي روآلد دال[مخصوصاً ساحره ها] مي دانم. اما بحث اينجا بر سر يکي از نشانگان روزگار ماست که بد يا خوب مقبوليت جهاني يافته و برگردان سينمايي آن هم از اين امر مستثني نيست. بديهي است سازندگان نسخه سينمايي از هر تلاشي براي فاخرتر کردن آن خودداري نمي کنند. از سخت گيري در انتخاب هنرپيشه، مثل انتخاب اوانا لينچ از ميان ١٥ هزار دختر براي نقش لونا لاوگود، تا بافت فرشي به قيمت ٥٠ هزار پاوند براي اتاق پروفسور اومبريج و مذاکره با کارگردان هايي چون ميرا ناير و ژان پي ير ژونه براي ساخت قسمت فعلي...
پنجمين قسمت از ماجراهاي جادوگر جوان که با صرف هزينه اي معادل ١٥٠ ميليون دلار ساخته شده، تا اين لحظه مبلغي حدود ٢٨٠ ميليون دلار نصيب سازندگانش کرده است. اما کسي که در پشت سکان اين کشتي گران قيمت قرار گرفته، بر خلاف پيشينيان خود-کريس کلمبوس، آلفونسو کوآرون و مايک نيويل- نام آشنا و معتبري نيست. ديويد ييتز متولد ١٩٦٣ سنت هلنز، دانش آموخته مدرسه ملي سينما و تئاتر در بيکنزفيلد است. کسي که عمده سابقه و شهرت خود را در ميان هموطنانش، مديون مجموعه ها و فيلم هاي تلويزيوني چون State of Play، Sex Traffic و آن گونه که اکنون زندگي مي کنيم است و به خاطر آن ها چند جايزه بافتا هم دريافت کرده است. اما براي تماشاگر ايراني شايد نام فيلم ادعاي تيچبورن[چند سال قبل از تلويزيون پخش شد] و دختري در کافه[که در همين صفحات معرفي شد] تداعي کننده چيزي باشد. کارگردان خوش اقبالي که از هم اکنون قرعه ساخت بعدي هري پاتر نيز به نام وي اصابت کرده است.
کجا مانده بوديم؟ بله، به پنجمين پاي اين اختاپوس هفت پا رسيده ايم و اعتراف کردم که از معتادان هري پاتر نيستم. شايد به همين خاطر باشد که کتابش را خوانده و نخوانده رها کردم و ترجيح دادم تا بعدها فيلم را ببينيم. اما فيلم هم چيزي عايدم نکرد. همان آدم ها و فضاها و لرد والدمورت که کم و بيش در برابر دوربين ظاهر مي شود. هري کمي بزرگ تر شده و قصه هم کمي پيش تر رفته تا به پايان موعود خود-يعني رويارويي هري و والدمورت- نزديک تر شود. هري پاتر و محفل ققنوس يکي از طولاني ترين کتاب هاي اين مجموعه است که در برگردان سينمايي اش تازگي چنداني در انتظارتان نيست. اما مي شود همچون ادامه يک سريال تلويزيوني با فراغ بال به تماشاي آن نشست. فقط يک چيز تماشاي اين يکي را براي من جذاب تر کرد و آن رويارويي هري و هم مدرسه اي هايش با پديده جباريت، سانسور و تحديد آزادي هاي مدني بود. پيامي که ارزش آن را دارد تا هر کودکي-و بزرگسالي- را به تماشاي اين فيلم ترغيب کنم.
مي توان با اندکي تسامح رفتارهاي دلوروس آمبريج را با بزرگان دين، دولتمردان[به خصوص وزير ارشاد] کشورمان مقايسه کرد و نتيجه گرفت که مقاومت در برابر چنين رفتاري-حتي ايجاد تشکل هاي مخفي- تنها راه نجات ماست. طرفداران مبارزه مسلحانه، هم استراتژي و هم تاکتيک از اين يکي خوش شان خواهد آمد. ممنونيم خانم رولينگ، متشکريم هري عزيز!!!
ژانر: ماجرا، درام، خانوادگي، تخيلي.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
H.P.O.P.2007.DVDRip.R5_By_P1NT4.part1.rar 
H.P.O.P.2007.DVDRip.R5_By_P1NT4.part2.rar 
H.P.O.P.2007.DVDRip.R5_By_P1NT4.part3.rar 
H.P.O.P.2007.DVDRip.R5_By_P1NT4.part4.rar 
H.P.O.P.2007.DVDRip.R5_By_P1NT4.part5.rar 
H.P.O.P.2007.DVDRip.R5_By_P1NT4.part6.rar 
H.P.O.P.2007.DVDRip.R5_By_P1NT4.part7.rar 
H.P.O.P.2007.DVDRip.R5_By_P1NT4.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

مجموعه کاملي از کارتونهاي ميکي موس
Mickey Mouse Complete Collection


 


مجموعه کاملي از کارتون «ميکي موس» از سال 1930 تا 2004


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/30340809/MM6DVD.part01.rar
http://rapidshare.com/files/30351890/MM6DVD.part02.rar
http://rapidshare.com/files/30363413/MM6DVD.part03.rar
http://rapidshare.com/files/30374844/MM6DVD.part04.rar
http://rapidshare.com/files/30386117/MM6DVD.part05.rar
http://rapidshare.com/files/30407392/MM6DVD.part06.rar
http://rapidshare.com/files/30419421/MM6DVD.part07.rar
http://rapidshare.com/files/30430286/MM6DVD.part08.rar
http://rapidshare.com/files/30440058/MM6DVD.part09.rar
http://rapidshare.com/files/30448073/MM6DVD.part10.rar
http://rapidshare.com/files/30454527/MM6DVD.part11.rar
http://rapidshare.com/files/30460594/MM6DVD.part12.rar
http://rapidshare.com/files/30466220/MM6DVD.part13.rar
http://rapidshare.com/files/30471004/MM6DVD.part14.rar
http://rapidshare.com/files/30477059/MM6DVD.part15.rar
http://rapidshare.com/files/30482559/MM6DVD.part16.rar
http://rapidshare.com/files/30489027/MM6DVD.part17.rar
http://rapidshare.com/files/30496518/MM6DVD.part18.rar
http://rapidshare.com/files/30503665/MM6DVD.part19.rar
http://rapidshare.com/files/30511254/MM6DVD.part20.rar
http://rapidshare.com/files/30519105/MM6DVD.part21.rar
http://rapidshare.com/files/30528857/MM6DVD.part22.rar
http://rapidshare.com/files/30540195/MM6DVD.part23.rar
http://rapidshare.com/files/30552336/MM6DVD.part24.rar
http://rapidshare.com/files/30563861/MM6DVD.part25.rar
http://rapidshare.com/files/30575146/MM6DVD.part26.rar
http://rapidshare.com/files/30586701/MM6DVD.part27.rar
http://rapidshare.com/files/30597420/MM6DVD.part28.rar
http://rapidshare.com/files/30608071/MM6DVD.part29.rar
http://rapidshare.com/files/30617518/MM6DVD.part30.rar
http://rapidshare.com/files/30626378/MM6DVD.part31.rar
http://rapidshare.com/files/30634700/MM6DVD.part32.rar
http://rapidshare.com/files/30640810/MM6DVD.part33.rar
http://rapidshare.com/files/30646179/MM6DVD.part34.rar
http://rapidshare.com/files/30651875/MM6DVD.part35.rar
http://rapidshare.com/files/30657393/MM6DVD.part36.rar
http://rapidshare.com/files/30674683/MM6DVD.part37.rar
http://rapidshare.com/files/30682216/MM6DVD.part38.rar
http://rapidshare.com/files/30690392/MM6DVD.part39.rar
http://rapidshare.com/files/30699645/MM6DVD.part40.rar
http://rapidshare.com/files/30709016/MM6DVD.part41.rar
http://rapidshare.com/files/30719307/MM6DVD.part42.rar
http://rapidshare.com/files/30728052/MM6DVD.part43.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

جستجو
باصداي خادم

آلبوم جدید مامک خادم به نام جستجو

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

«سلوي ماهور» اثر جمشيد عندليبي

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بالاخره ارسال ايميل هم متحول شد!

ارسال ايميلهاي زيبا و جذاب با نرم افزار
IncrediMail Xe Premium v5.65 Build 3116



با استفاده از نرم افزار IncrediMail Xe Premium v5.65:

  • ارسال ايميل با تصاوير پشت ضمينه زيبا

  • 1000 شکلک خنده به ايميلتان اضافه کنيد

  • استفاده از جلوه هاي ويژه سه بعدي در ايميل

  • اضافه کردن فايلهاي صوتي جذاب به ايميل

  • استفاده از هزاران انيميشن زيبا در ايميل

  • و ....

لينک دانلود (حجم فايل حدود 9 مگابايت مي باشد و فايل کرک در داخل فايل Zip قرار دارد)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

توجه: بعد از نصب برنامه، فايل Patch را در داخل پوشه bin اجرا کنيد.
 

دنياي موبايل

Crazy Campus


بازي گروهي و بسيار زيبا و جذاب

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

قالَ الإمامُ الْحَسَنُ الْمُجتبى (عَلَيْهِ السَّلام) :
«مَكارِمُ الاَْخْلاقِ عَشَرَةٌ: صِدْقُ اللِّسانِ وَ صِدْقُ الْبَأْسِ وَ إِعْطاءُ السّائِلِ وَ حُسْنُ الخُلْقِ وَ الْمُكافاتُ بِالصَّنائِعِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ وَ التَّذَمُّمُ عَلَى الْجارِ، وَ مَعْرِفَةُ الْحَقِّ لِلصّاحِبِ وَ قِرْىُ الضَّيْفِ وَ رَأْسُهُنَّ الْحَياءُ.»

حضرت امام حسن (عليه السلام) مي فرمايند:
مكارم و فضائل اخلاق ده چيز است:1 ـ راستگويى، 2 ـ راستگويى در وقت سختى و گرفتارى، 3 ـ بخشش به سائل، 4 ـ خوش خُلقى، 5 ـ پاداش در مقابل كارها و ابتكارات، 6 ـ پيوند با خويشان، 7 ـ حمايت از همسايه، 8 ـ حق شناسى درباره دوست و رفيق، 9 ـ ميهمان نوازى، 10ـ و در رأس همه اينها شرم و حياست.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

خانمی سگ خود را تعلیم میداد . شوهر که با تمسخر به او نگاه میکرد به زنش گفت : مطمئن باش که هرگز موفق نخواهی شد .
زن گفت : چطور ؟ خیال می کنی برای تو کم به خودم زحمت دادم تا بالاخره موفق شدم !!!


زنی دلش درد گرفت و به شوهرش گفت : برو دکتر بیار . شوهر رفت که دکتر را به بالین همسرش بیاورد ، هنوز از خانه بیرون نرفته بود که
زنش گفت : دردم تمام شد ، نیازی به آمدن دکتر نیست .
ولی شوهرش به حرف او گوش نداده و به مطب دکتر رفت و گفت : زنم دلش درد می کرد . وقتی آمدم شما را ببرم ، صدا زد دل دردم آرام شد دیگر احتیاج به آمدن دکتر نیست . حالا من آمده ام شما را خبر کنم که نیازی به آمدن شما نیست.


دو نفر زندانی در زندان با هم مشغول صحبت بودند . یکی از آنها از دیگری پرسید: آیا تا کنون به فرار هم فکر کرده ای ؟
دومی جواب داد : برای چه می خواهی که من فرار کنم ؟
- به هزار و یک دلیل ، یکی ا زآنها اینکه پس از فرار موفق به دیدن زنت خواهی شد .
زندانی جواب داد : ولی من به جرم خفه کردن زنم زندانی شده ام !!!!


آقای سیگاری به خانمش گفت : امشب به تماشای فیلمی رفتم که مضرات افراط در استعمال دخانیات را نمایش می داد . خیلی در روحیه من تاثیر کرد و تصمیم گرفتم که دیگر ترک کنم .
زنش با خوشحالی گفت : چی را ؟ سیگار را ؟
- نه ، نه ، عزیزم ، تماشای این گونه فیلمها را !!!!


زن : مگر قرار نبود ساعت هفت برگردی ؟ الان ساعت ده شب است .
مرد : ولله تا کسی چپه شد ، همه رفتیم زیر ماشین .
زن : عجب ، آخر یک زیر ماشین رفتن که سه ساعت طول نمی کشد ؟


خانمی خود را لوس کرد و گفت : اوه ! نگاه کن ببین این پشه ها چه جور پایم را زخم کرده اند !!
شوهر از روی بی حوصلگی گفت : اوه ! محض رضای خدا دیگر بس است .
این لوس بازی ها مال موقعی بود که هنوز ازدواج نکرده بودیم . .

 

 

با جوان تا آسماني
zahra4066@yahoo.com

خانواده‏ى دريايى

اين على پس از تجربه ‏اى سخت اما موفق، حاصل دست‏آوردهايش را با كمال اخلاص و دلسوزانه به جوان هديه مى‏كند: »پسركم تو را از حال دنيا و زوال دنيا و تحولات دنيا و نيز از آخرت و آنچه براى اهلش آماده كرده‏اند، آگاه كردم و براى هر كدام مثال‏ها آوردم تا تو عبرت بگيرى و چونانكه بايد، ره بپويى - و اكنون مثالى ديگر - آنانكه دنيا را آزموده‏اند، در يافته‏اند كه حال مردان حق اين است كه دنيا را خانه‏اى سخت و غيرقابل تحمل يافته‏اند كه به اميد آرامش و راحت، عزم خانه‏ى آسايش آخرت كرده‏اند(37)».
تشبيه و مثال امام بسيار عجيب است.
امام حال دنيا و آخرت و مسافران اين مسير را چنين بيان مى‏كند: حال مردمى كه در اين دنيا هستند، حال افرادى است كه در خانه‏اى بدون قوت و غذا و در سرزمينى بى آب و علف زندگى مى‏كنند اما همه‏ى دلخوشيشان اين است كه پس از اين سختى‏ها به خانه‏اى امن و آرام و به سرزمينى آباد و حاصل خيز خواهند رسيد، سرزمينى كه جز آسايش در آن نيست، سرزمينى كه آرامش كامل در آن، انتظارشان را مى‏كشد.
چون چنين مى‏انديشند و دنيا را اينگونه مى‏بينند و آخرت را آنگونه مى‏شناسند، »پس سختى راه را تحمل مى‏كنند و جدايى دوستان را مى‏پذيرند، خشونت سفر و نامناسب بودن پذيرايى و... همه را خوشايند مى‏دارند(38)».
چرا كه مى‏دانند به كجا مى‏روند، چرا كه آگاهانه قدم در راه گذارده‏اند، چرا كه با حال خود و زندگى پيرامونشان به خوبى آشنا هستند و انتهاى مسير را نيز به كمال مى‏شناسند.
راه سخت است، باشد! پايان راه شادى آفرين است.
سفر خشن است، باشد! پايان سفر حيات بخش است.
دوستان همراه ما، ما را ترك مى‏كنند، جلو يا عقب مى‏افتند، چه اشكالى دارد! در نهايت مسير و در هنگام خوشى يكديگر را ملاقات خواهيم كرد.
بايد فقط به رفتن انديشيد و به رسيدن، دل خوش كرد.

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

در باب اهمیت و امتیازات شاهنامۀ فردوسی محققان بسیار سخن گفته اند و ما دراینجا چکیده ایی از گفتار آنان را فهرست می کنیم :
1: شاهنامه یکی از منابع مهم میتولوژی و اسطورۀ ایرانی است و بخش نخستین شاهنامه به خصوص از این حیث اعتبار فراوان دارد.
به گفتۀ استاد خالقی مطلق « آنچه میتولوژی ایرانی را – به این صورت که در شاهنامه است – از میتولوژی ملل دیگر جدا می کند ، این است که میتولوژی شاهنامه شدیدا با مسائل فلسفی و اخلاقی توام است و شیوه بیان نیز نه نقلی محض ، بلکه بسیاری جاها به صورت گفت و شنودهای استدلالی درآمده است . ( سخن های دیرینه / 99 )

2: شاهنامه تاریخ و همچنین حماسۀ ملی ایران است .
« تاریخ ایران به روایت شاهنامه برای مردم آن روزگار واقعی بوده است و هیچ مورخ و محققی ( حتی امثال ابوریحان بیرونی و مسعودی ) از داریوش ، کوروش و .... در زیر نقاب شخصیت های اسطوره ای و افسانه ای آگاهی نداشته است. »
بنابراین حتی بخش های اسطوره ای و حماسی شاهنامه نیز برای محقق فواید فراوانی دارد.
قسمت مربوط به تاریخ ساسانیان شاهنامه نیز؛ از منابع مهم و معتبر مورخان محسوب می شود

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة هود آيات: 123 محل نزول: مکه

 
قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ فَلاَ تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّي أَعِظُكَ أَن تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ 46 قَالَ رَبِّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَسْأَلَكَ مَا لَيْسَ لِي بِهِ عِلْمٌ وَإِلاَّ تَغْفِرْ لِي وَتَرْحَمْنِي أَكُن مِّنَ الْخَاسِرِينَ 47 قِيلَ يَا نُوحُ اهْبِطْ بِسَلاَمٍ مِّنَّا وَبَركَاتٍ عَلَيْكَ وَعَلَى أُمَمٍ مِّمَّن مَّعَكَ وَأُمَمٌ سَنُمَتِّعُهُمْ ثُمَّ يَمَسُّهُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِيمٌ 48 تِلْكَ مِنْ أَنبَاء الْغَيْبِ نُوحِيهَا إِلَيْكَ مَا كُنتَ تَعْلَمُهَا أَنتَ وَلاَ قَوْمُكَ مِن قَبْلِ هَـذَا فَاصْبِرْ إِنَّ الْعَاقِبَةَ لِلْمُتَّقِينَ 49 وَإِلَى عَادٍ أَخَاهُمْ هُودًا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَـهٍ غَيْرُهُ إِنْ أَنتُمْ إِلاَّ مُفْتَرُونَ 50 يَا قَوْمِ لا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلَى الَّذِي فَطَرَنِي أَفَلاَ تَعْقِلُونَ 51 وَيَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِكُمْ وَلاَ تَتَوَلَّوْاْ مُجْرِمِينَ 52 قَالُواْ يَا هُودُ مَا جِئْتَنَا بِبَيِّنَةٍ وَمَا نَحْنُ بِتَارِكِي آلِهَتِنَا عَن قَوْلِكَ وَمَا نَحْنُ لَكَ بِمُؤْمِنِينَ 53

 

ترجمه فارسي مکارم

فرمود: «اى نوح! او از اهل تو نيست! او عمل غير صالحى است ( فرد ناشايسته‏اى است)! پس، آنچه را از آن آگاه نيستى، از من مخواه! من به تو اندرز مى‏دهم تا از جاهلان نباشى!!» «46» عرض كرد: «پروردگارا! من به تو پناه مى‏برم كه از تو چيزى بخواهم كه از آن آگاهى ندارم! و اگر مرا نبخشى، و بر من رحم نكنى، از زيانكاران خواهم بود!» «47» (به نوح) گفته شد: «اى نوح! با سلامت و بركاتى از ناحيه ما بر تو و بر تمام امتهايى كه با تواند، فرود آى! و امتهاى نيز هستند كه ما آنها را از نعمتها بهره‏مند خواهيم ساخت، سپس عذاب دردناكى از سوى ما به آنها مى‏رسد (،چرا كه اين نعمتها را كفران مى‏كنند!)» «48» اينها از خبرهاى غيب است كه به تو (اى پيامبر) وحى مى‏كنيم; نه تو، و نه قومت، اينها را پيش از اين نمى‏دانستيد! بنابر اين، صبر و استقامت كن، كه عاقبت از آن پرهيزگاران است! «49» (ما) به سوى (قوم) عاد، برادرشان «هود» را فرستاديم; (به آنها) گفت: «اى قوم من! خدا را پرستش كنيد، كه معبودى جز او براى شما نيست! شما فقط تهمت مى‏زنيد (و بتها را شريك او مى‏خوانيد)! «50» اى قوم من! من از شما براى اين (رسالت)، پاداشى نمى‏طلبم; پاداش من، تنها بر كسى است كه مرا آفريده است; آيا نمى‏فهميد؟! «51» و اى قوم من! از پروردگارتان طلب آمرزش كنيد، سپس به سوى او بازگرديد، تا (باران) آسمان را پى در پى بر شما بفرستد; و نيرويى بر نيرويتان بيفزايد! و گنهكارانه، روى (از حق) بر نتابيد! «52» گفتند: «اى هود! تو دليل روشنى براى ما نياورده‏اى! و ما خدايان خود را بخاطر حرف تو، رها نخواهيم كرد! و ما (اصلا) به تو ايمان نمى‏آوريم! «53»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

shahab.ehsan@gmail.com

15 رمضان میلاد امام حسن مجتبی (ع) مبارک باد

فرزند علی ، ربیع ثانی حسن است
گنجینه اسرار و معانی حسن است
عمریست که گفته ایم مظلوم حسین
مظلومتر از حسین دانی حسن است

( اسدالله نوروزی )

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

مراسم شب ولادت با سعادت غریب بی قرینه شهر مدینه، امام حسن مجتبی (ع)
هيئت راية العباس عليه السلام؛ حاج محمود کريمي

 

مداحي قسمت 1

مداحي قسمت 2

مداحي قسمت 3

مداحي قسمت 4

مداحي قسمت 5

مداحي قسمت 6

مداحي قسمت 7

مداحي قسمت 8

 

 

helia_k48@yahoo.com

بهترین لحظه های زندگی

قبل از اینکه فرمایش آقا احسان را در مورد ترجمهء متون انگلیسی در ش 810 بخونم تصادفا منم تصمیم گرفته بودم بعضی از متون جالب و مهم را با ترجمهء فارسی به روزانه ارسال کنم تا همهء دوستان بتونند استفاده کنند و متن شمارهء 811 گواه این مسئله که من قبل از مطالعهء متن آقا احسان فرستاده بودم ولی سخن بجا و منطقی دوست عزیزمون در این مورد یه تلنگری بود برای من و تصمیم را 100% کرد (هر چند ایشان اظهار لطف نسبت به ستون بنده داشتند )لذا از این به بعد مطالبی که بصورت انگلیسی قبلا پخش شده اند را فقط ترجمه شو نو خدمتتون ارسال خواهم کرد ولی متون جدید را, متن انگلیسی با ترجمه که جنبهء آموزشی هم داشته باشه تا از شرمندگی دوستانیکه تا حالا علاقه ای به مطالعهء متون انگلیسی نداشتند , و استفاده نکردند) در بیام و یه تنوعی هم برای خودم ایجاد بشه .میگند انتقاد مثبت سازنده است همینه دیگه ...........اگه خاطرتون باشه در ش 802 یه متن رنگی انگلیسی داشتم با عنوان" بهترین لحظه های زندگی" که امروز ترجمه شدهء این متن را خدمتتون ارائه می دم

1-عاشق شدن.
2-خندیدن تا روده بر شدن.
3- از یک سواری در اطراف دهکده لذت بردن .
4-در رادیو به موزیک دلخواه گوش کردن.
5.گوش دادن به ریزش باران در حال خواب .
6- از زیر دوش در آمدن و پیچیدن یک حولهء گرم و نرم به خود.
7- از یک امتحان نهایی با نمرات عالی قبول شدن .
8-در یک مکالمهء جالب شرکت کردن.
9-از یک شلوار قدیمی مقداری پول پیدا کردن.
10-با خود خندیدن.
11-شرکت در یک شام هیجان آور با دوستان.
12-بدون علت خندیدن.
13-شنیدن چیز های خوب در مورد خودت بطور تصادفی از زبان یک شخص.
14-غروب خورشید را تماشا کردن.
15-گوش دادن به آهنگی که شخص مهمی را در زندگیت به یاد می آورد.
16-دادن و گرفتن اولین بوسه .
17-از دیدن یه شخص خاص یکه خوردن.
18-با دوستان لحظه های خوب داشتن .
19-دیدن خوشحالی شخصی رو که دوستش داری.
20-پوشیدن پیراهن شخصی که دوستش داری و عطر اونو بوئیدن.
21-ملاقات یک دوست قدیمی و بخاطر آوردن خاطره های خوب .
22-شنیدن این جمله ..............."دوستت دارم

 

 

www.mostafa974@yahoo.com

آهنگرزاده ای که پایه های امپریالیسم جهانی را لرزاند


 

این مرد را می شناسید؟!



 

او همان مردی است که دیروز در ثلاث باباجانی و خاش و دلفان و هزار شهر و روستای دیگر که حتی تا آن زمان پای هیچ معاون وزیری به آن جا باز نشده بود، صورت به صورت مردم محروم و مستضعف، درددل ها و گلایه های تلخ و دردناک آنان را با سعه صدر می شنید و با تلاشی اعجاب برانگیز و وصف ناشدنی سعی در فرونشاندن غبار تیره و تار محرومیت از چهره مردم آن مناطق داشت؛ تلاشی که به دنبالش دعای میلیونها انسان دردمند را به همراه داشت...

 این مرد را می شناسید؟!
 

 


این مرد همان مردی است که وصفش در بالا آمد اما این مکان جزء شهرهای دورافتاده و محروم ایران نیست؛ بلکه این جا "قلب تپنده دنیای لیبرالیسم"، نیویورک است؛ این رییس جمهور مردم سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان جنوبی، یزد، کهکیلویه و بویراحمد، تبریز، کردستان، لرستان، گلستان و .. است که با سخنان قاطع و مقتدرانه خود دنیای امپریالیسم را به بازی گرفته و آن ها را مجبور ساخته که با چشمانی گرد و حیرت زده رو به دوربین هایی که خودشان آنها را برای نابودی "ایران خمینی" کاشته بودند صراحتا اعتراف کنند که: "ما باختیم"...

 امروز وقتی مردم رنج کشیده نقاط دور و نزدیک ایران سخنرانی رییس جمهور آهنگر زاده شان را در دانشگاه کلمبیا یا مقر سازمان ملل مشاهده می کنند چون گذشته دیگر احساس ذلت و  تحقیر شدن نمی کنند. چون این محمود احمدی نژادی که امروز رسانه های پرطمطراق صلیبیون را دور می زند و موج عصبانیت و استخوان سوزی را بین حکام زورگوی غربی ایجاد می کند همان محمود احمدی نژادی است که دیروز بی هیچ واسطه ای سنگ صبور آنان شده بود و دست نوازش بر سر آنان می کشید و آنان را بخاطر ظلم هایی که تاکنون بر آنها رفته مورد تفقد قرار می داد.

 آقای "مصطفی تاج زاده" کجایی؟ آقای "محمد هاشمی" در کدام عالم سیر می کنی؟ تویی که می گفتی: "امروز وقتي احمدي نژاد حتي كنار رئيس جمهور افغانستان مي ايستد خجالت مي كشيم كه مبادا سخني بگويد و آبرويمان برود. او حتي حرف زدن هم بلد نيست و چنان صحبت مي كند كه گويي از اصول اوليه اداره كشور چيزي نمي داند"؛ تویی که می گفتی: "هیچ نقطه مثبتی در کارنامه احمدی نژاد وجود ندارد"

امروز احمدی نژادی که اگر فرصت یابید از خونش هم دریغ نخواهید نمود آن قدر هوشمندانه پایه های تفکر "فوکویاما" و "آدام اسمیت" را به لرزه در آورده که آب از لب و لوچه های بزرگ همپالگی شماها، عطالله مهاجرانی، هم سرازیر می شود و او را وادار به تمجید از رییس جمهور منتخب مردم ایران می نماید؛ فکر می کنم وقتش رسیده که شما هم چون قاطبه مردم ایران اسلامی این مرد را بشناسید...

راستی داستان کاوه آهنگر و ضحاک ماردوش را تا به حال خوانده اید؟!

 

 

mhmazidi@gmail.com

اسهال و ORS

گلاب به روتون، روم به ديفال! شرمنده كه در مورد يك مبحث آبكی مطلب مي‌نويسم، اما اين چند روز انقدر بيمار اسهالی ديدم كه …. لااقل شما كه تحصيل‌كرده هستيد اصول اوليه را بدانيد.
اينكه اسهال چيست؟چگونه اتفاق مي‌افتد؟ چگونه پيشگيری كنيم؟چگونه درمان كنيم؟ بماند!! شما لااقل يك چيز بينهايت ساده را ياد بگيريد: از حالا تا پايان عمرتان هربار كلمه اسهال را شنيديد در ذهن خود درشت بنويسيد: ORS
مكانيسم اسهال بگونه‌ای است كه بدن شروع مي‌كند به از دست دادن «آب» و «الكتروليت».عامل بوجود آوردنده اسهال- كه اكثرا ويروس است- بايد دوره‌اش را بگذراند تا در پايان اين دوره خود ِ بدن ان را دفع كند. پس وظيفه ما در اين ميان چيست؟ تنها بايد همان مقداری كه بدن «آب و الكتروليت» از دست داده برايش جايگزين كنيم .اين ماده جايگزين همان ORS مي‌باشد.
اهميت ORS در حدي است كه سازمان بهداشت جهانی از ان بعنوان معجزه نام برده است و واقعا اين پودر بينهايت ارزان وساده را بايد معجزه‌ای در پزشكي دانست.در اهميت اين پودر همين‌قدر بدانيد كه اگر در منزل خود چيپس و پفك نداشتيد، اشكال ندارد؛ اما حتما پودر ORS زاپاس داشته باشيد.هر وقت هر كسي - از چند ماهه تا 120 ساله - دچار اسهال شد، چشم بسته برای او ORS را شروع كنيد.
روش تهيه/مصرف : آب را بجوشانيد.آّ جوشيده را بگذاريد خنك شود(بيرون /يا در يخچال).حالا از اين آب ِ جوشيده ِ خنك شده 4 ليوان در يك ظرف بريزيد.يك پاكت پودر ORS را در ان ريخته و هم بزنيد.حالا ORS تهيه شده است.مزه آن شور-شيرين است (ممكن است جذاب نباشد). اما مطلقا هيچ هيچ هيچ ماده‌ای به ان اضافه نكنيد. اكنون هرچقدر كه شخص مي‌تواند و دوست دارد از محلول مورد نظر به او بدهيد.مهم ان است كه همان حجم مايع كه از دست داده، به بدن او برسانيد.
استثناء: در كسي كه استفراغ همزمان دارد اين كار ممكن نيست و نبايد در ابتدا به او ors داد.شما اين اقدام را برای تمام بيماران شروع كنيد و در صورتی كه اسهال انها خوني-يا بسيار بدبو و يا اسهال همراه تب بود او را به پزشك برسانيد.
خيلي سخت بود؟؟!! فقط يادتان نرود : ORS

 

 

aliakbar_313@yahoo.com

سرچشمه مهر

روزي امام حسن مجتبي (عليه السلام )،در حال عبور از مكاني بودند كه به مردي از اهالي شام برخوردند. مرد شامي توهين و ناسزاي بسياري بر امام روا داشت و حضرت را لعن بسيار نمود.
امام(ع)هيچ نفرمودند تا مرد شامي از دشنام دادن فارغ گشت. آنگاه حضرت رو به آن مرد نمودند و بر او سلام كردند و بر رويش تبسم.
آنگاه فرمودند: اي مرد، گمان مي كنم در اين شهر غريب باشي وگويا در نزد تو امري مشتبه گشته است.... اگر درخواستي از ما داري بگو كه آن را برآوريم. اگر از ما طلب ارشاد و هدايت كني ترا ارشاد مي كنيم، اگر گرسنه باشي ترا سير مي كنيم و اگر برهنه باشي ترا مي پوشانيم ، اگر محتاج باشي بي نيازت خواهيم ساخت و اگر از جايي رانده شدي ترا پناه مي دهيم واگرچيزي از ما مي خواهي بگو تا برايت فراهم كنيم ، اگر بار سفرت را به خانه ما بياوري وتا زماني كه در اين شهر ساكني ميهمان ما باشي، براي تو بهتر خواهد بود. . .
چون مرد شامي اين سخنان را از حضرت شنيد، به گريه افتاد و گفت:
" شهادت مي دهم كه تويي خليفه خدا بر روي زمين و خداوند خود بهتر ميداند كه رسالت و خلافتش را در كجا قرار دهد.... پيش از آنكه ترا ملاقات كنم ، تو و پدرت در نزد من ، دشمن ترين مردم بوديد، اما هم اكنون محبوبترين افراد در نظر من هستيد. . ."
پس مرد شامي به خانه امام(ع) رفت و تا زمانيكه در مدينه بود ، ميهمان آن حضرت بود و از دوستداران و معتقدان خاندان نبوت و اهل بيت رسالت گرديد.
« برگرفته از كتاب منتهي الامال جلد 1 ص 417 »


 

.

alirezamajidi@gmail.com

ارگ دریایی
 

در ساحل Zadar در کرواسی ابزار موسیقی عجیبی قرار دارد که نوازنده‌اش کسی نیست جز امواج دریا!

لوله‌های این ارگ در زیر پلکان بتونی قرار گرفته. امواج با برخورد به این لوله‌ها اصوات تصادفی ولی هارمونیکی ایجاد می‌کنند. بازدید و شنیدن صدای این ارگ دریایی از آوریل 2005 برای عموم ممکن شده است.

 sea_organ3.jpg

بازسازی‌های پر هرج و مرج بعد از خرابی‌های وارد شده در جریان جنگ جهانی دوم به «زادار» ، ساحل این شهر را مبدل به یک دیواره بتونی یکنواخت و زشت کرده بود. حالا با این ارگ دریایی این شهر یک جاذبه توریستی جالب پیدا کرده است.

 sea_organ4.jpg

صدای این ارگ دریایی را بشنوید.

منبع : + و + و +

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

از نمد محبوبيت و مظلوميت احمدي نژاد براي خود كلاه ندوزيد


دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران

بخاطر كار خبري و موضوعات مختلف سياسي اين روزها، روزهاي پرمشغله اي براي ما خبرنگاران است اما نكته مهمي است كه بايد در ميان حجم انبوهي از اخبار و واكنش ها در مورد سفر رئيس جمهور به نيويورك و سخنراني در دانشگاه كلمبيا به آن توجه كرد.
برخي عوامل كه به طور خلاصه ذكر ميشود، خصوصا در روزهاي اخير باعث محبوبيت دكتر احمدي نژاد در ميان توده هاي ملت اگاه ايران و حتي تحليلگران منصف ايران و جهان شده است. اين موارد عبارتند از :
1-كارشكني در صدور ويزاي سفر هيات همراه رئيس جمهور و خبرنگاران ايراني به نيويورك
2- جلوگيري از حضور احمدي نژاد در محل حادثه 11 سپتامبر
3- اعمال فشار براي لغو سخنراني رئيس جمهور ايران در دانشگاه كلمبيا
4- تجمعات بي منطق و فحاشي هاي مختلف در مقابل دانشگاه كلمبيا
5- نوع برنامه ريزي و اجراي يكسويه مراسم، به گونه اي كه احمدي نژاد تحقير شود و چهره اي نادرست از او به نمايش بگذارند
6- سخنان هتاكانه رئيس دانشگاه كلمبيا عليه رئيس جمهور ايران
و موارد متعدد ديگر ...
اكنون شجاعت، متانت، تسلط و در عين حال مظلوميت دكتر احمدي نژاد براي همگان بسيار روشن است و حتي بسياري از مردم را سراغ دارم كه براي بازگشت رئيس جمهور به ايران و استقبالي باشكوه از او لحظه شماري مي كنند اما ...
اگر دقت كرده باشيد، به يكباره طي دو روز گذشته موج فحاشي ها و لجن پراكني برخي سايتها و مطبوعات بشدت متوقف شده و در عين حال بسياري از افرادي كه در عرصه هاي گوناگون به كارشكني و مخالفت با احمدي نژاد شهره اند، در مجال هايي به تمجيد از احمدي نژاد يا تقبيح كساني كه به احمدي نژاد توهين كرده اند روي آورده اند و تلاش مي كنند خود را افرادي نشان دهند كه طرفدار حقيقت هستند.
همه اينها در حالي است كه همين افراد به همراه ساير دوستانشان از جمله كساني هستند كه از انجام هيچ توطئه اي براي ساقط كردن دولت مردمي محمود احمدي نژاد فروگذار نكرده اند و از هر مجالي براي تضعيف دولت نهم بهره جسته اند.
هواداران نفاق اكنون به خوبي مي دانند كه احمدي نژاد محبوب ملت ايران است و مظلوميت او در مقابل موج فحاشي ها بر همگان ثابت شده است. آنها مي دانند كه اگر در اين روزها -تاكيد مي كنم، خصوصا در اين روزها- اگر بخواهند بر اساس همان شيوه گذشته، علنا به تخريب و فحاشي عليه رئيس جمهور و دولت بپردازند، خود را در مقابل مردم قرار داده اند و مردم آنان را از صحنه حذف مي كنند.
به همين دليل اكنون سكوت كرده اند تا مانند گذشته، چند روز از پايان سفر و محبوبيت بلامنازع احمدي نژاد بگذرد و به عبارتي آبها از آسياب بيفتد، تا مانند گذشته نفاق پراكني را از سر گيرند.
قطعا در اين ميان كساني كه با در اين موقعيت با نقاب انصاف و حقيقت طلبي خود را طرفدار دولت و احمدي نژاد جلوه نميدهند صدها مرتبه بر كساني كه اين روزها در مصاحبه ها و اظهارنظرهايشان از نمد مظلوميت و محبوبيت احمدي نژاد براي خود كلاه ميدوزند، شرف دارند.

 

 

chehrzad332@yahoo.com

وقتی پوست هنرمند را می کنند



Last judgment اثر میکل آنژ؛ صورت"سن بارتولومیو"که پوستش را کنده اند، خودنگاره میکل آنژ است.

سن بارتولومیو (Saint Bartolomeo) یکی از دوازده حواریون مسیح بود. نقاشی و مجسمه های او معمولا انسانی را نشان می دهد که پوستش را کنده اند. می گویند کفار جایی در آذربایجان امروزی در نزدیکی ارمنستان، پوستش را زنده زنده کندند و به صلیبش کشیدند و او شهید شد.
میکل آنژ در نقاشی last judgment او را کشیده است که پوستش را کنده اند، صورت سن بارتولومیو در این نقاشی، چهره خود میکل آنژ است. میکل آنژ چه هدفی داشته از این که صورت خودش را جای صورت یکی از شخصیت های مذهبی دین مسیح بکشد که پوستش را کنده اند؟ شاید فقط در قالب شمایل مذهبی می توانسته حرف دلش را بزند و نشان دهد که چطور حکومت پوست هنرمند را می کند. شاید راه فرار او از سانسور زمان خودش، استفاده از همان حربه ای بوده که حکومت برای تحمیق توده ها استفاده می کرده است. کلیسا با خرافه های مذهبی بر مردم حکومت می کرد و هنرمندان هم مجبور بودند برای او کار کنند، اما آنهایی که مثل میکل آنژ بنده و برده کلیسای سیاسی آن زمان نبودند، روح آزادشان را در آثاری که می آفریدند نشان می دادند.
کلیسای جامع شهر میلان ایتالیا که در حقیقت موزه ای از شاهکارهای هنری است، پر از آثاری است که هر کدام شان یک اثر هنری فوق العاده اند. ولی من از میان کارهای بیشمار این کلیسا همین مجسمه سن بارتولومیو را بیشتر از بقیه دوست دارم که اثر Marco d'Agrate است و بارتولومیو را طوری از سنگ تراشیده، که پوست بر بدنش نیست وپوستش از پشت بدنش مثل لباسی که در آورده باشد، به بدنش آویزان است و کتاب مقدس را هم در دست دارد.
از در اصلی که وارد کلیسا شوید، درست ته کلیسا سمت راست نزدیک محراب است.

 

 

gwmorteza@yahoo.com

طریقه درست کردن نیمرو ...

دخترها:
توي ماهيتابه روغن ميريزن
اجاق گاز زير ماهيتابه رو روشن ميكنن
تخم مرغها رو ميشكنن و همراه نمك توي ماهيتابه ميريزن
چند دقيقه بعد نيمروي آماده رو، نوش‌جان ميكنن

پسرها:
توي كابينت‌هاي بالايي آشپزخونه دنبال ماهيتابه ميگردن
توي كابينتهاي پاييني دنبال ماهيتابه ميگردن و بالاخره پيداش ميكنن
ماهيتابه رو روي اجاق گاز ميذارن
توي ماهيتابه روغن ميريزن
توي يخچال دنبال تخم‌مرغ ميگردن
يه دونه تخم مرغ پيدا ميكنن
چند تا فحش ميدن
دنبال كبريت ميگردن
با فندك اجاق گاز رو روشن ميكنن و بوي سركه همراه دود آشپزخونه رو بر ميداره
ماهيتابه رو ميشورن (بگو چرا روغنش بوي ترشي ميداد!)
ماهيتابه رو روي اجاق گاز ميذارن و توش روغن واقعي ميريزن
تخم‌مرغي كه از روي كابينت سر خورده و كف آشپزخونه پهن شده رو با دستمال پاك ميكنن
چند تا فحش ميدن و لباس ميپوشن
ميرن سراغ بقالي سر كوچه و 20 تا تخم مرغ ميخرن و برميگردن
تلويزيون رو روشن ميكنن و صداش رو بلند ميكنن
روغن سوخته رو ميريزن توي سطل و دوباره روغن توي ماهيتابه ميريزن
تخم مرغها رو ميشكنن و توي ماهيتابه ميريزن
دنبال نمكدون ميگردن
نمكدون خالي رو پيدا ميكنن و چند تا فحش ميدن
دنبال كيسه نمك ميگردن و بلاخره پيداش ميكنن
نمكدون رو پر از نمك ميكنن
صداي گزارشگر فوتبال رو ميشنون و ميدون جلوي تلويزيون
نمكدون رو روي ميز ميذارن و محو تماشاي فوتبال ميشن
بوي سوختگي رو استشمام ميكنن و ميدون توي آشپزخونه
چند تا فحش ميدن و تخم مرغهاي سوخته رو توي سطل ميريزن
توي ماهيتابه روغن و تخم مرغ ميريزن
با چنگال فلزي تخم‌مرغها رو هم ميزنن
صداي «گل» رو از گزارشگر فوتبال ميشنون و ميدون جلوي تلويزيون
سريع برميگردن توي آشپزخونه
تخم‌مرغهايي كه با ذرات تفلون كنده شده توسط چنگال مخلوط شده رو توي سطل ميريزن
ماهيتابه رو ميندازن توي سينك
دنبال ظرفهاي مسي ميگردن
قابلمه مسي رو روي اجاق گاز ميذارن و توش روغن و تخم‌مرغ ميريزن
چند دقيقه به تخم مرغها زل ميزنن
ياد نمك ميفتن و ميرن نمكدون رو از كنار تلويزيون برميدارن
چند ثانيه فوتبال تماشا ميكنن
ياد غذا ميفتن و ميدون توي آشپزخونه
روي باقيمانده تخم‌مرغي كه كف آشپزخونه پهن شده بود ليز ميخورن
چند تا فحش ميدن و بلند ميشن
نمكدون شكسته رو توي سطل ميندازن
قابلمه رو برميدارن و بلافاصله ولش ميكنن
چند تا فحش ميدن و انگشتهاشون كه سوخته رو زير آب ميگيرن
با يه پارچه تنظيف، قابلمه رو برميدارن
پارچه رو كه توسط شعله، آتيش گرفته زير پاشون خاموش ميكنن
نيمروي آماده رو جلوي تلويزيون ميخورن و چند تا فحش ميدن

 

 

toka1384@yahoo.com

چهار نام از نامهاي‌ قرآن‌

علی اصغر آخوندی
کارشناس ارشد علوم قرآنی

هر كدام‌ از كتابهاي‌ آسماني‌ براي‌ خود نام‌ خاصي‌ داشته‌اند، قرآن‌ نيز كه‌ مجموعه‌ آياتي‌ است‌ كه‌ ازطريق‌ وحي‌ به‌ جان‌ و دل‌ پيامبر گرامي‌ اسلام‌ نازل‌ شده‌، داراي‌ نام‌ و يا نام‌هايي‌ است‌ كه‌ در خود قرآن‌ آمده‌ است‌.
در باره‌ اينكه‌ در زمان‌ خود رسول‌ خدا(ص‌) از اين‌ مجموعه‌ وحي‌ الهي‌ به‌ چه‌ نام‌ مشخصي‌ ياد مي‌شده ‌نيز، سخن‌ قطعي‌ و روشني‌ در دست‌ نيست‌. اما تكرار كلمه‌ قرآن‌ در جاي ‌جاي‌ مجموعه‌ وحي‌ اين‌ گمان‌ را تقويت‌ مي‌كند كه‌ اين‌ مجموعه‌ به‌ همان‌ نام‌ قرآن‌ خوانده‌ مي‌شد. همچنين‌ در رواياتي‌ كه‌ از پيامبر(ص‌) وائمه‌(ع‌) درباره‌ فضل‌ قرآن‌ نقل‌ شده‌ نام‌ «قرآن»، «مصحف» و «كتاب‌ الله» تكرار شده‌ است‌.
به‌ هر حال‌ براي‌ قرآن‌ اين‌ كتاب‌ آسماني‌ مسلمانان‌، نامهاي‌ گوناگوني‌ در خود قرآن‌ اطلاق‌ شده‌ است‌ كه ‌هر كدام‌ بيانگر بعد خاصي‌ از قرآن‌ و داراي‌ بار ويژه‌اي‌ است‌.
شيخ‌ طوسي‌ در مقدمه‌ تفسیر تبيان‌ به‌ چهار نام‌ معروف‌ و مشهور قرآن‌ اشاره‌ مي‌كند. (1)
شيخ‌ در مورد اسامي‌ قرآن‌ چنين‌ مي‌نویسد: خداوند تعالي‌ قرآن‌ را با چهار اسم‌ نامبرده‌ است‌:
1ـ قرآن‌: آن را در آياتي‌ قرآن ناميده‌ است‌: «انا جعلناه‌ قرآناً عربياً»،(2)«شهر رمضان‌ الذي‌ انزل‌ فيه‌القرآن» و...(3)
2ـ فرقان‌: آنرا در آيه‌اي‌ فرقان‌ ناميده‌ است‌: «تبارك‌ الذي‌ انزل‌ الفرقان‌ علي‌ عبده‌ ليكون‌ للعالمين ‌نذيراً».(4)
3ـ كتاب‌: در آيه‌اي‌ كتاب‌ نيز ناميده‌ شده‌ است‌: «الحمد لله‌ الذي‌ انزل‌ علي‌ عبده‌ الكتاب‌ و لم يجعل‌ له‌ عوجاً قيماً».(5)
4ـ ذكر: در آيه‌اي‌ به‌ ذكر نيز نامبردار گشته‌ است‌: «انا نحن‌ نزلنا الذكر و انا له‌ لحافظون».(6)

1ـ قرآن‌
واژه‌ قرآن‌ 70 بار در قرآن‌ به‌ كار رفته‌ است‌ و جز چهار بار آن‌ بقيه‌ بر كتاب‌ آسماني‌ مسلمانان‌ اطلاق ‌شده‌ است‌. چهار موردي‌ كه‌ براي‌ غير كتاب‌ بكار رفته‌ دو بار در سوره اسراء آیه 87 و سوره قيامت آیات ‌17 و 18 است.(7)
واژه‌ قرآن‌ همان گونه‌ كه‌ اكثر لغويون‌ گفته‌اند از (قرأ ـ يقرأ ـ قراءه‌) گرفته‌ شده‌ است‌. (8)و معناي‌ اصلي‌ را نيز در اين‌ باب‌ «جمع‌ كردن» بيان‌ كرده‌اند‌.(9)
و چنان كه‌ ابن‌ فارس‌ آورده‌ است‌ هرگاه‌ پس‌ از دو حرف‌ «ق‌ ر» حرف‌ عله‌ يا همزه‌ بياید دلالت‌ بر جمع‌ و اجتماع‌ دارد. از «قري» القرية‌ را مثال‌ زده‌ و بدين‌ خاطر قريه‌ ناميده‌ شده‌ است‌ كه‌ مردم‌ در آن‌ جمع‌ مي‌شوند. و واژه‌ قرآن‌ را نيز از «قرأ» مي‌داند، بدين‌ خاطر كه‌ در آن‌ احكام‌، و داستان ها و غيره‌ جمع‌ شده‌ است‌.(10)
آنچه‌ گفتیم در رابطه‌ با اشتقاق‌ واژه‌ قرآن‌ بود و در مورد معناي‌ اصطلاحي‌ آن‌ نيز چند احتمال ‌مي‌رود:
ناميدن‌ مجموعه‌ وحي‌ محمدي‌ به‌ قرآن‌ براساس‌ دو معنا احتمال‌ مي‌رود:
اول‌: آنكه‌ قرآن‌ به‌ معني‌ خواندن‌ و تلاوت‌ كردن‌ است‌ و مصدر (قرأت‌ قرآناً) يعنی‌ (تلاوت‌ كردم) ‌مي‌باشد.
دوم‌: به‌ معني‌ گرد هم‌ آمدن‌ و جمع‌ كردن‌ است‌ و مصدر (قرأت‌ الشي‌ء) يعنی‌ قسمت هاي‌ آن‌ گرد هم‌ آمدند و جمع‌ شدند.
در مقام‌ ترجيح‌ يكي‌ از دو احتمال‌، احتمال اول بهتر و شايسته‌تر به نظر می رسد؛ چرا كه‌ خداوند مي‌فرمايد: «ان‌ علينا جمعه‌ و قرآنه‌، فاذا قرأناه‌ فاتبع‌ قرآنه»(11)
(همانا بر ما جمع‌ كردن‌ و تلاوت‌ آن‌ (قرآن‌) مي‌باشد. پس‌ هرگاه‌ آن را تلاوت‌ كرديم‌ اين‌ تلاوت‌ را پيروي ‌كن‌).
مراد در اين‌ آيه‌ اين‌ است‌ كه‌ هرگاه‌ آن را بر تو تلاوت‌ مي‌كنيم‌ پس‌ تلاوت‌ آن‌ را دنبال‌ كن‌. و اگر اين‌ آيه‌ حمل‌ شود بر جمع‌ كردن‌ (احتمال دوم) ديگر لازم‌ نمي‌آمد پيروي‌ از يك ‌يك‌ آيات‌ كه‌ در اوقات‌ مختلف‌ نازل‌ شده‌ و تنها زماني‌ اتباع‌ و پيروي‌ واجب‌ مي‌شد كه‌ آيات‌ با يكديگر جمع‌ شده‌ باشند. براساس‌ اين‌ قول‌ «فاذا قراناه‌ فاتبع‌ قرآنه» يعني‌ هرگاه‌ آن را جمع‌ كرديم‌ پس‌ از جمع‌ آن ‌پيروي‌ كن‌. و اتباع‌ و پيروي‌ از آن‌ بر تكامل‌ جميع‌ آن‌ وابسته‌ بود و اين‌ خلاف‌ اجماع‌ است‌. پس‌ معناي‌ اول ‌شايسته‌تر است‌.
چنان كه‌ آمد نظر مفسرین و اكثر لغويون‌ بر اين‌ است‌ كه‌ واژه‌ قرآن‌ مصدر (قرأ يقرأ قرآناً) مي‌باشد ولي‌ علاوه ‌بر اين‌ نظر بعضي‌ آنرا از «قرن» مشتق‌ مي‌دانند كه‌ به‌ معني‌ ضميمه‌ كردن‌ چيزي‌ به‌ چيزي‌ است‌. زيرا كه‌ سوره‌ها و آيات‌ قرآن‌ ضميمه‌ يكديگرند. بعضي‌ نيز گفته‌اند كه‌ قرآن‌ از قرينه ‌مشتق‌ شده‌ زيرا آيات‌ آن‌ شبيه‌ يكديگرند و گويا كه‌ قرينه‌ هم‌ هستند. علاوه‌ بر اينها شافعي‌ نظر ديگري‌ دارد كه ‌لفظ قرآن‌ مشتق‌ از چيزي‌ نمي‌باشد، قرآن‌ اسم‌ است‌. مهموز نيست‌ و از قرائت‌ گرفته‌ نشده‌ است‌ بلكه‌ اسمي ‌براي‌ كتاب‌ خداوند است‌ مانند تورات‌ و انجيل‌.(12)
يكي‌ از محققان‌ معاصر در جمع‌بندي‌ اين‌ نظرات‌ چنين‌ گفته‌ است‌: قرآن‌ در لغت‌ به‌ معناي‌ خواندن‌ است‌. اين‌ واژه‌ در آغاز به‌ صورت‌ وصف‌ در مورد اين‌ كتاب‌ آسماني‌ به‌ كار رفته‌، ولي‌ تدريجاً جنبه‌ علميت ‌پيدا كرده‌ است‌. اما اين‌ راي‌ كه‌ اين‌ كلمه‌ از ماده‌ «قرن» گرفته‌ شده‌ و همزه‌ آن‌ زائده‌ مي‌باشد، وجه‌ قابل‌ اعتنايي ‌نيست‌. نظير اين‌ وجه‌ ديدگاهي‌ است‌ كه‌ معتقد است‌ واژه‌ قرآن‌ اسمي‌ جامد و علم‌ براي‌ قرآن‌ است‌ مانند تورات ‌و انجيل‌. به‌ علاوه‌ اين‌ لفظ در خود قرآن‌ در چند مورد به‌ معناي‌ خواندن‌ به‌ كار رفته‌ است‌. ظاهراً در اطلاق‌ كلمه‌ قرآن‌ بر اين‌ كتاب‌، عنايتي‌ جز اينكه‌ الفاظي‌ است‌ خواندني‌ منظور نيست‌ چنان كه‌ در اطلاق‌ كلمه‌ كتاب ‌معنايي‌ جز اينكه‌ آياتي‌ است‌ نوشتني‌ يا نوشته‌ شده‌ در لوح‌ محفوظ، فهميده‌ نمي‌شود.(13)

2ـ فرقان‌
چنان كه‌ پيش‌ از اين‌ آمد يكي‌ از نامهاي‌ قرآن‌ «فرقان» است‌. فرقان‌ به‌ معناي‌ فرق‌ گذاشتن‌ و جدايي ‌بين‌ دو چيز مي‌باشد.(14) و بدين‌ خاطر قرآن‌ «فرقان» ناميده‌ شده‌ است‌ كه‌ بين‌ حق‌ و باطل‌ فرق‌ مي‌گذارد و تمييز مي‌دهد. قرآن‌ با استفاده ‌از ادله‌ خود بر صحت‌ حق‌ و بطلان‌ باطل‌ دلالت‌ مي‌كند و بين‌ آن دو يعني‌ حق‌ و باطل‌ جدايي‌ و فاصله ‌مي‌اندازد.(15)
در جایي‌ از تفسیر تبیان شيخ‌ طوسی فرقان‌ چنين‌ معنا شده است: فرقان‌ همان‌ قرآن‌ است‌، بدين‌ خاطر فرقان‌ ناميده‌ شده ‌كه‌ با استفاده‌ از وعظ و زجر از زشتي ها و تشويق‌ بر كارهاي‌ خير كه‌ شامل‌ آن‌ است‌، در امور دين‌ بين‌ صواب‌ و خطا و حق‌ و باطل‌ فاصله‌ و جدايي‌ مي‌افكند.(16)

3ـ كتاب‌
يكي‌ ديگر از نام هاي‌ رايج‌ قرآن‌ كتاب‌ است‌. شايد بتوان‌ گفت‌ در قرآن‌ كريم‌ پس‌ از واژه‌ قرآن‌ بيشتر از هر واژه‌اي‌ كلمه‌ كتاب‌ در مورد قرآن‌ به كار رفته‌ است‌. اين‌ كلمه‌ گاهي‌ به‌ صورت‌ مفرد و گاهي‌ با اضافه‌ و به ‌صورت‌ «كتاب ‌الله»‌ و گاهي‌ همراه‌ با صفاتي‌ مانند مبين‌، حكيم‌، منير، مسطور، متشابه‌ و غير اينها ذكر شده‌است‌.(17)
كتاب‌ مصدري‌ از «كتبت‌ كتاباً» است‌، و در اصل‌ به‌ معناي ‌مكتوب‌ است‌. كتابت‌ به‌ معناي‌ جمع‌ شدن‌ گرفته‌ شده ‌است‌ چنان كه‌ عرب‌ مي‌گويد: «كتبت‌ السقاء» يعني‌ درزهاي‌ مشك‌ را با بند دوختم‌ و فراهم‌ آوردم‌.
و «الكتبة» به‌ معني‌ خزره‌، بندي‌ است‌ كه‌ با آن‌ درز مشك‌ را فراهم‌ آورند. كتابت‌ به‌ معني‌ ضميمه‌ كردن ‌پاره‌اي‌ از چيزي‌ به‌ پاره‌ ديگر به‌ منظور نزديك‌ ساختن‌ آنها مي‌باشد. و «الكتيب» به‌ معناي‌ گردان‌ نظامي‌ است ‌كه‌ تمام‌ افراد آن‌ به‌ يكديگر پيوسته‌اند.(18)
پس‌ واژه‌ كتاب‌ به‌ معناي‌ جمع‌ كردن‌ چيزي‌ بر چيزي‌ ديگر است‌.(19) و علت‌ اين كه‌ به‌ نوشتار كتاب‌ گفته ‌مي‌شود اين‌ است‌ كه‌ حروف‌ و كلمات‌ با يكديگر ضميمه‌ مي‌شوند. اطلاق‌ كتاب‌ بر قرآن‌ نيز از آن‌ نظر است‌ كه ‌قرآن‌ كلمات‌ و حروف‌ را در سطرها جمع‌ كرده‌ و يا سوره‌ها و آيه‌ها را جمع‌ كرده‌ است‌.(20)
یکی از دانشمندان اطلاق‌ كتاب‌ بر قرآن‌ را بدين‌ خاطر مي‌داند كه‌ انواع‌ علوم‌ و قصه‌ها و اخبار را با بليغ ترين ‌صورت‌ جمع‌ كرده‌ است‌.(21)

4ـ ذكر
چنانچه‌ پيش‌ از اين‌ آمد يكي‌ ديگر از نامهاي‌ قرآن‌ «ذكر» است‌ كه‌ خداوند فرموده‌ است‌: «انا نحن‌ نزلنا الذكر و انا له‌ لحافظون»(22)(ما ذكر (قرآن‌) را نازل‌ كرديم‌ و ما نيز نگهبان‌ آن‌ هستيم‌)
در قرآن‌ حدود بيست ‌بار واژه‌ ذكر به‌ معني‌ قرآن‌ آمده‌ است‌.(23)
اينكه‌ خداوند قرآن‌ را ذكر ناميد، دو احتمال‌ دارد: اول‌ اينكه‌ قرآن‌ ذكري‌ است‌ از سوي‌ خداوند تعالي‌ كه ‌بندگانش‌ را در آن‌ ياد كرده‌ است‌ و فرايض‌ و حدود و احكامش‌ را در آن‌ به‌ ايشان‌ شناسانده‌ است‌. احتمال‌ دوم‌ اينكه‌ ذكر به‌ معني‌ شرف‌ است‌ و قران‌ ذكر و شرفي‌ است‌ براي‌ كساني‌ كه‌ به‌ آن‌ ايمان‌ آورده‌اند و معارفش‌ را تصديق‌ كرده‌اند. همان گونه‌ كه‌ خداوند نيز فرموده‌ است‌:«و انه‌ لذكر لك‌ و لقومك».(24)(اين‌ قرآن‌ شرفي‌ است ‌براي‌ تو و قومت‌).(25)

---------------------------------
پی نوشت:
1- تبيان‌؛ ج‌ 8، ص‌ 4 و 73.
2- زخرف‌/ 3.
3- بقره/‌185.
4- فرقان/‌1.
5- كهف‌/1.
6- حجر/9.
7- عبدالباقي‌، محمد فؤاد؛ المعجم‌ المفهرس‌ لالفاظ القران‌ الكريم‌؛ ص‌ 539 و 540.
8- جوهري‌، الصحاح‌ تاج‌ اللغة‌ و صحاح‌ العربية‌؛ ج‌ 1، ص‌ 65.
9- تبيان‌؛ ج‌ 2، ص‌ 122.
10- ابن‌ فارس‌؛ معجم‌ مقاييس‌ اللغة؛ج5، ص‌ 78 و 79.
11- قيامت/17 و 18.
12- اتقان‌؛ ج‌ 1، ص‌ 183 و 184 ـ جعفري‌، يعقوب‌؛ سيري‌ در علوم‌ قرآن‌؛ ص‌ 12.
13- مصباح‌ يزدي‌، محمد تقي‌؛ قرآن‌ شناسي‌؛ج‌ 1، ص‌ 29.
14- معجم‌ المقاييس‌ اللغة‌؛ ج‌ 4، ص‌ 493.
15- تبيان‌؛ ج‌ 1، ص‌ 19.
16- تبيان‌؛ ج‌ 7، ص‌ 470.
17- سيري‌ در علوم‌ قرآن‌؛ ص‌ 17.
18- تبيان‌؛ ج‌ 1، ص‌ 19.
19- معجم‌ مقاييس‌ اللغة؛ ج‌ 5، ص‌ 158.
20- سيري‌ در علوم‌ قرآن‌؛ ص‌ 18.
21- اتقان‌؛ ج‌ 1، ص‌ 183.
22- حجر/9.
23- سيري‌ در علوم‌ قرآن‌؛ ص‌ 17.
24- زخرف/‌44.
25- تبيان‌؛ ج‌ 1، ص‌ 19.

 

 

hafez_asadi_tehran@yahoo.com

يه عالمه اس.ام.اس


1
- به حرمت گوسفندي كه جان حضرت اسمعيل رو نجات داد 7 بار بگو بعععع بعععع
و اين SMS رو براي 7 تا گوسفند ديگه بفرست
------------------------------------------------
2- مثل شقايق زندگي کن ، کوتاه اما زيبا ، مثل پرستو ، فصلي کوچ کن ، اما هدفمند ، مثل پروانه بمير ، دردناک اما با عشق ، مثل خر عرعر کن ، بلند اما شمرده و خوانا!!!!
------------------------------------------------
3- اگه بنزين كوپني شده ............
1- به حرمت گوسفندي كه جان حضرت اسمعيل رو نجات داد 7 بار بگو بعععع بعععع
و اين SMS رو براي 7 تا گوسفند ديگه بفرست
------------------------------------------------
2- مثل شقايق زندگي کن ، کوتاه اما زيبا ، مثل پرستو ، فصلي کوچ کن ، اما هدفمند ، مثل پروانه بمير ، دردناک اما با عشق ، مثل خر عرعر کن ، بلند اما شمرده و خوانا!!!!
------------------------------------------------
3- اگه بنزين كوپني شده زياد ناراحت نيستم چون از اين به بعد قدر تو را بيشتر ميدونم و حد اقل براي رفتن به مزرعه سوار تو ميشم الاغ جونم.
------------------------------------------------
4- نگاهت همچون باران است و قلبم همچون کوير...
و مي داني که کوير بدون باران زنده است...
پس برو بمير!
------------------------------------------------
5- دوستت دارم قد یه بشكه بنزین، خاطرخواتم قد یه پمپ بنزین، روز تولد تو بهترینم، هدیه بهت میدم یه كارت بنزین
------------------------------------------------
6- اگه كسی بهت گفت:
دوستت دارم
میمیرم برات
فدات شم
تمام زندگیمی
زود باور نكن!!!
اگه میخوایی امتحانش كنی.......
بهش بگو:
كارت سوخت رو میدی به من؟؟؟!!!
------------------------------------------------
7- سر تو بزار رو شونه هام خوابت بگیره / جا خالی میدم بخوری زمین حالت بگیره
------------------------------------------------
8- دوست دختر غضنفر بهش میگه: اگه توجه کنی میبینی که نگاهم باهات حرف میزنه.غضنفر میگه:اینقدر پلک نزن،صدات قطع و وصل میشه
------------------------------------------------
9- اگر آسمون بيفته. اگر زمين بلرزه. اگر خورشيد سياه شه. اگر ماه به دو نيم شه. اگر دريا صحرا شه. . . . . . . . بدبخت داره قيامت ميشه. نشستي اف مي خوني!!؟
------------------------------------------------
10- دوست داشتم جيگرتو بخورم اما حيف بايد تا عيد قربان سال ديگه صبر کنم
------------------------------------------------
11- ميدوني به يه دختر خوش گل كه لباس خواب پوشيده چي ميگن؟ميگن: شب بخير!
------------------------------------------------
12- عجب چرخ عجيبي : زن از سوسک ميترسه _ سوسک از موش ميترسه _ موش از گربه ميترسه _ گربه از سگ ميترسه _سگ از مرد ميترسه _ مرد از زن ميترسه
------------------------------------------------
13 - ميتونم يه چيزي رو بهت بگم؟مطمئن باش از ته قلبم ميگم.هميشه از خدا ميخواستم که تو زندگي يه همراه خوب بهم بده.همراهي که هميشه کنارم باشه و من بتونم به راحتي باهاش ارتباط بر قرار کنم.خدا يکي رو بهم داد.همراه من نوکياست مال تو چيه
------------------------------------------------
14- اي پيتزاي عشقم! همبرگر قلبم! کباب زندگيم و اسپاگتي افکارم! بي تو فلافلم
------------------------------------------------
15- آرزو دارم در سال جديد خوشيهاتون مثل " اسهال " باشه ........ مداوم .... مکرر ..... روان و روشن
------------------------------------------------
16- يه ضرب المثل نميدونم كجايي ميگه كه به هيچ كس به جز خودت و خرت اعتماد نكن منم به جز خودم و خودت به هيچ كس اعتماد نميكنم
------------------------------------------------
17- اسمان را ستاره زيبا ميكند باغچه را گل عشق را محبت بيابان را چمن چشم را اشك و تو را عمل كردن دماغ زيبا ميكند
------------------------------------------------
18- زندگي قشنگه اگه با تو باشه... مرگ قشنگه اگه براي تو باشه... دلتنگي قشنگه اگه به خاطر تو باشه... من قشنگم اگه با تو باشم... اما تو هر کار بکني قشنگ نميشي پس بيخود زور نزن
------------------------------------------------
19- سوال روان شناسي: با جواب دادن به اين سوال ميتوانيد بفهميد افسرده هستيد يا نه! سوال:افسرده هستيد يا نه؟
------------------------------------------------
20- به اشتياق اولين دانه برف، به تحمل آخرين برگ پاييز، به گرماي تن خورشيد و به زيبايي آسمان شب قسم مي خورم كه سر كاري
------------------------------------------------
21- خروسه ميره لب ديوار ميبينه ماشين حمل مرغ رد مي شده صدا ميزنه بچه ها بياييد سرويس دخترها داره مياد ديدم
------------------------------------------------
22- بابا نوئل بهم گفت بين گل و گلدون يکيو انتخاب کنم...منم گلدون رو گرفتم تا تورو توش بذارم.... . . . . . . . . آخه تو بهترين کود دامي دنيايي
------------------------------------------------
23- شباهت آقايون با آگهي بازرگاني چيست؟ شما نمي توانيد يک کلمه از حرف هاي آنها را باور کنيد و هيچ چيزي براي زماني بيش از 60 ثانيه دوام نمي آورد
------------------------------------------------
24- قد قد قد قد قد قد قد قد خوبه ... خوبه همينو تمرين كن فردا تخم گذاشتنم ياد مي گيري !!!
------------------------------------------------
25- وقتي يک پسر به تو ميگويد دوستت دارم دفعه اولش نيست,آخرش هم نخواهد بود وقتي يک پسر اعتراف مي کند که بدون تو نمي تواند زندگي کند تصميم شو گرفته که تورو اقلا واسه يه هفته داشته باش
------------------------------------------------
26- مواد به کار رفته در ساخت زنان: گوشت و استخوان 40 تا 60 کيلو. لوازم آرايش يه من. عشوه چهل خروار. قر و فر 50 دور در دقيقه. زبان 14 متر. توانايي بيان 2000 اسب بخار. قدرت اشک ريزي 5ليتر در ساعت. منطق 2 گرم در کل. عقل نيم مثقال. لجبازي به اندازه کافي
------------------------------------------------
27- دل من مثل يه بركه است كه تو تنها غورباغه ي اوني!
------------------------------------------------
28- خواص گوسفند :1-بو مي دهد 2-سبزي مي خورد 3- گاهي مي خوابد 4-پرواز نمي کند 5- SMS هاي سر کاري را با دقت مي خواند
------------------------------------------------
29- آخرین نرخ مهریه دختران : ۱۳۸۶ لیتر بنزی
------------------------------------------------
30- عاقد خطاب به عروس:آیا وکیلم شما را با مهریه 1000 لیتر بنزین و 14 عدد کارت سوخت به عقد دائم آقا محمود در بیاورم؟ . . . عروس رفته ماشینش رو گازسوز کنه....
------------------------------------------------
31- بيبنم اگه يه روز از خواب بيدار بشي ببيني اون که دوستش داري گذاشته رفته صبحونه چي مي خوري.؟
------------------------------------------------
32- تو براي من يه فرشته بودي اما هيچ وقت منو دوست نداشتي و هميشه با رقيب هاي من پرواز کردي .خدا را شکر تازه فهميدم تو عزرائيلي.
------------------------------------------------
33- از خدا ميخوام موانع رو از سر راهت برداره...
.
.
.
.
.
.
آخه خر نميتونه مثله اسب از روي موانع بپره...
------------------------------------------------
34- اگه از کنار خر رد شدي ار ار کرد بدون زوج مورد علاقشو پيدا کرده ...!!!((بهت تبريک مي گم-خيلي به هم مياين!!!))

 

 

hamed.1360@yahoo.com

براي شنيدن دعاي روز پانزدهم ماه مبارک رمضان اينجا را کليک کنيد

الّلهُمّ ارزُقنی فيه طاعَةَ الخاشِعين
وَ اشرَح فيه صَدری بإنابَة المُخبِتين
بأمانِک يا أمانَ الخائِفين
 

رمضان به نيمه رسيد، و خواسته های پايان ناپذير من فزونی يافت؛ ماه نيايش و بخشش به نيمه رسيد و روزه دار با هزاران اميد به آستان معشوق خويش شتافت؛ آن که به شوق حق کام از طعام ببست، و به عبادت تو نشست در اين نيمه ماه چنان به درگاه تو چشم دارد که او را در شمار فروتنان نهی، و سعادت بندگی به سان آنان را به او دهی.
امروز و در اين نيمه راه، يک نياز ديگر نيز به پيشگاه بی نيازت می آورم، و متواضعانه خواهان آنم که سينه را فراخ سازی و امکان شنيدن و ديدن و عبرت گرفتن از هر انديشه و فکری را در دام اندازی.
هر کس که هراسيد و از کش و قوس زمانه ترسيد، تو را پناه گرفت و هر که خوف و وحشتی او را فرا رسيد، خود را به درگاه تو کشيد، مرا نيز در نگاه خويش گير و در پناه خودت درآور.
 



 

مولود رمضان


آن سال، سال سوم هجرت بود، رمضان در ان سال ابهت ديگرى داشت چرا كه نيمه ان به ميلاد با شكوه كودكى شش ماهه بشارت ميداد.
كودكى از خانه على و فاطمه و شبيه پيامبر، سفيد روى و با چشمهاى سياه و گشاده و گونه هايى لطيف و هموار تولد مى يابد.
او اولين فرزند اين خانه است كه هم اكنون چشم حق بين به حقايق جهان گشوده است و لبهاى پيامبر (ص ) و على عليه السلام و فاطمه عليها السلام را شكوفا نموده است .
با ميلاد منورش ، جبرئيل از آسمان بر زمين مى آيد، تا پيام و سلام پروردگار را به رسول خدا (ص ) ابلاغ كند و بگويد:
به راستى كه على در نزد تو به منزله هارون در نزد موسى است ، پس نام كودك را به نام پسر هارون نامگذارى بنما
رسول خدا پرسيد: نام پسر هارون چيست ؟ جبرئيل امين عرض كرد: شبر فرمود: زبان من عربى است ! گفت : نامش را حسن بگذار.
و پيامبر گرامى اسلام حضرت محمد ابن عبد الله (ص ) نام كودك بزرگش را حسن ناميد و سپس فرزند تازه تولد يافته را در دامان گرفت و در گوش ‍ راستش اذان و در گوش چپش اقامه گفت و بعد كودك خود را با اين دعا تعويذ فرمود: شما را پناه ميدهم به كلمات تامه و كامله پروردگار از هر شيطان بد خواهى و از هر چشم زخمى . چرا كه امام حسن عليه السلام ميوه دل رسول الله (ص ) است و گل خوشبويى است كه پيامبر گرامى (ص ) وى را مى بويد و مى بوسد، بر پشت خود سوار ميكند، سجده را برايش طولانى مى نمايد و درباره اش ميفرمايد:
انه ريحانتى من الدنيا و ان ابنى هذا السيد
ارى به راستى كه او گل خوشبوى من است در دنيا و براستى كه پسر من اين سيد و اقاست . حسن از من است و من از اويم ، خدا دوست دارد هر كس كه او را دوست بدارد.
امام حسن عليه السلام شخصيت بزرگى داشت و حافظه عجيبى !! بدين صورت كه در سن هفت سالگى در مجالس پيامبر گرامى اسلام (ص ) حاضر ميگشت و انچه را به رسول الله (ص ) وحى ميشد مى شنيد و ان را حفظ ميكرد و نزد مادرش فاطمه زهرا عليها السلام مى آمد و انچه را حفظ كرده بود، براى مادر باز ميگفت و هنگامى كه على ابن ابيطالب عليه السلام به نزد فاطمه عليها السلام مى آمد، ان علوم را از صديقه كبرى مى شنيد و چون از ان بانوى بزرگوار مى پرسيد: از كجا اين علوم را فرا گرفته اى ؟ پاسخ مى شنيد: از فرزنت حسن .

از حريم فاطمه در نيمه ماه صيام
چهره ماه حسن عليه السلام تابيد با وجه حسن
ميوه بستان زهرا، نور چشم مصطفى
پاره قلب على ابن ابيطالب حسن
در محيط علم و دانش آفتابى تابناك
بر سپهر علم و بخشش كوكبى پرتو فكن


به دنبال اين ماجرا، روزى على عليه السلام در خانه خود پنهان شد و امام حسن عليه السلام كه قسمتى از وحى را شنيد به خانه آمد و همينكه خواست انچه را شنيده بود مانند روزهاى ديگر به مادرش باز گويد دچار لكنت زبان شد و نتوانست انچه شنيده بود بيان كند. فاطمه زهرا عليها السلام در شگفت شد و علت را پرسيد؟ كودك در جواب گفت :
اى مادر تعجب نكن كه بزرگى اكنون به سخن من گوش ميدهد و همان گوش ‍ دادن اوست كه مرا از گفتار باز داشته است .
و هم اكنون اين نوزاد بزرگ ، با اين هوش و ذكات و علم و ارزش ، خانه على عليه السلام و فاطمه عليها السلام را با تولدش روشن ساخته است و لبهاى پيامبر (ص ) را خندان نموده است . كودكى كه اقاى جوانان اهل بهشت ميباشد.
هر كس خوش دارد به اقاى جوآنان اهل بهشت بنگرد به حسن نگاه كند
كودكى كه براى حفظ ارمان الهى و رسالت رسول الله (ص ) و امامت على ابن ابيطالب عليه السلام ، رنجها مى برد و بزرگترين سختيها را براى نگهدارى و پاسدارى از رازهاى پدر تحمل مينمايد.
رازى كه على عليه السلام در آخرين لحظه حياتش به فرزندش گفت و فرمود:
نزديك من بيا، تا انچه را رسول الله (ص ) با من به راز گفت با تو به راز بگويم و انچه را به من سپرد به تو بسپارم .
و اينك روز ميلاد وصى على ابن ابى طالب است و امام علاوه بر لبخند بر ولادت فرزندش ، بر تولد وصى و جانشين خود، كه حافظ ارمان رسول خدا (ص ) و على عليه السلام است ميخندد. و فاطمه عليها السلام خوشحال از اينكه خانه اش ، منور به نور امامت است . و پيامبر (ص ) نيز بر تبسم على و فاطمه لبخند ميزند كه خانه اى براى ترويج عدالت بر پا نموده اند و فرزندانى در مقام امامت در سنگر حفاظت از رسالت تربيت مى نمايند.
و امام حسن عليه السلام نخستين ميوه اين درخت است كه زينت يافته از چهره رسول و عطر گرفته از درياى معطر بتول است .
چه زيبا فرزندى كه صورتى اراسته و سيرتى مزين از اوصاف نبى اكرم (ص ) تا در كانون گرم على و فاطمه رشد يابد و در زير سايه الهى امام بزرگ گردد.

ميلادش بر صلح جويان جهان و عاشقان حضرتش مبارك باد
 



 

ويژه نامه هاي الکترونيکي ماه مبارک رمضان


 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

5 مهر / 27 سپتامبر / 15 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
5 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
درد سر سازي يک شاهزاده ساساني براي ميهن!

دولت ساسانيان ايران در اواخر دهه قرن سوم ميلادي دچار دردسر سازي يك شاهزاده جاه طلب به نام تيرداد پسر خسرو شده بود كه تاييد امپراتور وقت روم را براي پادشاهي خود بر ارمنستان به دست آورده بود. اين دشواري دو سال طول كشيد. شاه وقت براي دستگيري و محاكمه تيرداد به جرم خيانت به وطن، به ارمنستان نيرو فرستاد و تيرداد به رم فرار كرد و دولت روم را بر ضد وطن خود برانگيخت به گونه اي كه سناي روم در جلسه 27 سپتامبر سال 295 خود پيشنهاد جنگ با ايران را تصويب كرد. متعاقب ابلاغ اين مصوبه به دولت، امپراتور روم سپاهي به فرماندهي «گالريوس» به جنگ ايران فرستاد. اين سپاه در نزديكي فرات (نقطه مرزي امروز تركيه و سوريه) از ايران شكست خورد و گالريوس به رم فرار كرد و بعدا با سپاه ديگري به شرق بازگشت. سعي شده بود كه حركت اين سپاه كاملا مخفي بماند تا ايران نتواند به موقع مقابله كند و به همين سبب واحدهاي نظامي ايران مستقر در مرزهاي غربي امپراتوري غافلگير شدند و شكست خوردند.

 

نبرد قادسيه

مورخان اروپايي 27 سپتامبر سال 637 ميلادي و 5 سال پس از وفات پيامبر اسلام را روز نبرد قادسيه ميان سپاهيان ايران و اعراب مسلمان ذكر كرده اند كه اين نبرد به شكست نيروهاي ايران انجاميد و متعاقب آن، اعراب تيسفون را تصرف كردند و سپس به تعقيب يزدگرد سوم شاه وقت كه از تيسفون عقب نشيني كرده بود پرداختند و در دو جنگ ديگر، جلولا و نهاوند، نيز او را شكست و به خراسان فراري دادند كه در مرو ترور شد. اعراب سپس ايران را شهر به شهر به تصرف درآوردند. در پي سقوط تيسفون بود كه اعراب از جزيرةالعرب به بين النهرين (عراق) مهاجرت كردند و شهرهاي كوفه و بصره را ساختند. (شرح جنگ قادسيه در تاريخ طبري به تفصيل آمده است)

 

 تحويل لايحه قرارداد كنسرسيوم به مجلس شوراي ملي

5 مهر 1333 - علي اميني لايحه قرارداد كنسرسيوم را براي تصويب تسليم مجلس شوراي ملي كرد. طرف قرارداد 5 شركت بزرگ امريكايي و نه شركت مستقل بودند كه جمعاً 40درصد شركت نفت فرانسه سهم داشتند. محل قرارداد نيزهمان ناحيه اي بود كه شركت سابق نفت ايران و انگليس حق استفاده ازآن را داشت يعني جزاير خليج فارس. مدت قرارداد نيز دراختيار كنسرسيوم بود و اگر تقاضاي تمديد مي كرد دولت ايران مجبور به قبول آن بودئ كه درحقيقت مدت قرارداد 40سال محسوب مي شد.

 

شکست حصر آبادان در عمليات ثامن الائمه

به فرمان امام خميني(ره) رهبر فقيد جمهوري اسلامي ايران رزمندگان دلير اسلام با حمله اي هماهنگ و سريع موفق به شكست حلقه محاصره شهرآبادان شدند. آبادان مدتها در اشغال نيروهاي نظامي عراق بود و بواسطه وجود استكامات بسياردشمن، آزادسازي آن غيرممكن به نظرمي رسيد. شكسته شدن حصرآبادان نقطه عطفي درجنگ تحميلي عراق با نظام مقدس جمهوري اسلامي محسوب مي شد. گفتني است كه حضرت امام خميني(ره) دربخشي ازسخنانشان خطاب به فرماندهان ارتش و سپاه دراين خصوص فرمودند: «اينجانب اين پيروزي بزرگ را به تمام نيروهاي مسلح و به سربازان ارجمند و سپاهيان نيرومند تبريك مي گويم و اميداست اين سرافرازي ها كه براي اسلام و ميهن فراهم مي كنند منظور نظرمبارك ولي الله اعظم بقية‌الله ارواحنا له الفداء باشد و آخرين پيروزي را كه بيرون راندن نيروهاي متجاوز كافر ازسرزمينهاي ميهن مان است؛ ملت شريف بزودي مشاهده كند».))((آغاز عمليات بزرگ ثامن الائمه و شکست حصرآبادان (1360ش)به فرمان امام خميني (ره)، رزمندگان دلير اسلام، در عملياتي سريع و هماهنگ عليه مواضع ارتش اشغالگر عراق، موفق به شکستن حلقه محاصره شهر آبادان شدند. اين شهر از ابتداي جنگ تحميلي به مدت حدود يک سال، در محاصره نيروهاي نظامي عراق بود و به خاطر وجود استحکامات متعدد دشمن، شکست محاصره آن بسيار دشوار به نظر مي رسيد. اما زرمندگان اسلام در عمليات ثامن الائمه با رشادت، اين محاصره را شکستند و اولين پيروزي بزرگ خود را در جنگ به ثبت رساندند.عمليات بزرگ ثامن الائمه با رمز نوراني «نَصر من الله و فتح قريب » در جبهه جنوب شرق و شمال آبادان در شرق رود کارون در وسعت 150 کيلومتر مربع از 5 مهر 1360، با هدف شکست حصر آبادان و با همکاري ارتش و سپاه انجام شد. بدين ترتيب، اولين همکاري سپاه و ارتش در اين عمليات و در مقياس وسيع به منصه ظهور رسيد و تحقق يافت.
نتايج عمليات بزرگ ثامن الائمه: تلفات نيروي دشمن: 1800 نفر اسير, 1500 تا 2000 نفر کشته و زخمي؛ ساير نتايج: آزاد سازي 150 کيلومتر مربع از خاک ميهن اسلامي شامل دو جاده استراتژيک اهواز ـ آبادان ـ ماهشهر ـ آبادان و خروج شهر آبادان از محاصره؛ تجهيزات و امکانات: تانک و نفربر: 90 دستگاه انهدامي و 160 دستگاه اغتنامي، خودرو: 100 دستگاه انهدامي و 150 دستگاه اغتنامي و ...... .))

Mobin_s2004@yahoo.com
27 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
وقتي كه امپراتور از پايتخت خود خسته مي شود

27 سپتامبر سال 376 ميلادي، امپراتور وقت روم كه از توقعات مردم شهر رم و بي نظمي آنها به تنگ آمده بود و شهر داراي نفوسي بيش از حد شده بود، به گونه يي كه كار تغذيه آنها و رفع نيازمنديهايشان دشوار شده بود تصميم گرفت پايتخت را به ميلان منتقل كند.
    شهر رم پس از اضمحلال امپراتوري روم، پايتخت پاپها و از قرن 19 پايتخت ايتاليا شده است.

 

اشتباهات فيليپ دوم - پادشاهي ترتيب سوگواري بر مرگ خود را از قبل داده بود

27 سپتامبر در سال 1598 سوگواري دو هفتگي مرگ فيليپ دوم شاه اسپانيا كه اين كشور را در صدر قدرتهاي زمان قرار داده بود، به پايان رسيد. جالب اينجاست كه خود وي اين سوگواري را قبلا اعلام كرده بود، زيرا مرگ او را در 71 سالگي و از زخم معده پيشگويي كرده بودند و او در اين سن بر اثر افراط در خوردن ادويه خوشبويي كه از مستعمرات شرق و غرب برايش برده بودند و نيز غم شكست نظامي از انگلستان به زخم معده دچار شده بود.
    فيليپ دستور داده بود كه همه مردم لباس سياه براي خود آماده كنند ، پرده سياه بدوزند و پس از مرگ او به مدت دو هفته، همه اسپانيا و ايتاليا و مستعمرات اسپانيا سياهپوش شوند، از جمله ديوار شهرها!.
     "مورخان " دوران حكومت 40 ساله فيليپ دوم را دوره برتري اسپانيا نوشته اند. اسپانيا در دوران حكومت او ثروتمندترين كشور جهان و از لحاظ نظامي قدرتمندترين بود. همه كارهاي او حتي ازدواجش سياسي بود. وي با ماري ملكه انگلستان ازدواج كرد تا اين كشور بر ضد او نباشد حال آن كه زن و شوهر در دو كشور با فاصله دور زندگي مي كردند و جز چند روزي با هم نبودند.
     با وجود اين، فيليپ دوم كه كشور فيليپين هنوز نام او را بر خود حفظ كرده است، مرتكب چند اشتباه و محاسبه غلط شد. يكي از آنها كوچك و حقير شمردن نيروي دريائي انگلستان و جنگ با اين كشور بود كه از پروتستانهاي هلند – تحت الحمايه اسپانيا – حمايت مي كرد. اين جنگ که در سال 1588 روي داد به برتري نظامي اسپانيا پايان داد. اشتباه ديگر او مصادره دارايي اسپانياييهاي مهاجر به امريكاي لاتين بود كه با شكنجه و آزار دادن بوميان صاحب طلا و نقره آنها شده بودند، وي با اين عمل كه در آغاز مورد حمايت اروپائيان قرار گرفت، دشمنان فراواني براي خود به وجود آورد. فيليپ دوم به جاي توسل به دادگاه با صدور فرماني نحت عنوان مجازات "شكنجه دادن ديگران " صاحب اموال آن جماعت شده بود و چون با مخالفت ضمني پاپ روبرو شد، اعلام كرد كه اين اموال در سايه امنيتي كه ارتش فراهم ساخته است، به دست آمده و بنابراين متعلق به بيت المال است.
    جنگ دريايي با عثماني كه منافع اسپانيا را به مخاطره نيفكنده بود، يكي ديگر از اشتباههاي وي به شمار مي آيد كه باعث تضعيف ناوگان اسپانيا شد.

 

بورس سقوط و آيزنهاور حمله قلبي كرد

بورس نيويورك 27 سپتامبر 1955 دچار يك سقوط آزاد شد و آيزنهاور رييس جمهوري آمريكا پس از شنيدن اين خبر حمله قلبي كرد و به بيمارستان انتقال يافت. اين بورس از قرن 19 تا كنون چندبار دچار سقوط آزاد شده كه هر سقوط آن، يك ركود اقتصادي به دنبال داشته و بنابراين، دفعتا پايين آمدن بهاي سهام (به صورت سقوط آزاد) آمريكاييان را دچار ترس و تزلزل مي كند.

برخي ديگر از رويدادهاي 27 سپتامبر

  • 1908:   وبا در سن پترزبورگ همه گير شده و تا به امروز هفت هزار و ششصد تن را کشته بود . همه منتظر فر رسيدن فصل سرماي شديد روسيه و از کار افتادن ميکرب اين بيماري بودند.

  • 1821:   نيروهاي اسپانيا بر اثر فشار انقلابيون مسلح مكزيك شهر مكزيكوسيتي را تخليه كردند. مكزيك بيش از سه قرن متعلق به اسپانيا بود كه در اين روز به استقلال رسيد.

  • 1939:   لهستان شکست کامل خورد و تسليم نيروهاي آلمان و شوروي شد و استقلال و تماميت خود را از دست داد. جنگ لهستان 19روز طول کشيده بود.

  • 1962:   امام احمد امام زيديه يمن ترور شد.

  • 1990:   روابط سياسي ايران و انگلستان که بر سر انتشار کتاب سلمان رشدي (آيه هاي شيطاني ) قطع شده بود پس از 18 ماه از سر گرفته شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    15 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت امام حسن مجتبى (ع) نخستين فرزند حضرت فاطمه و حضرت على (عليهما السلام)

    15 رمضان 2 - برخى از مورخان سال تولد آن حضرت را, سوم قمرى دانسته اند. امام حسن (ع) هفت سال با پيامبر (ص) و سى سال با پدر بزرگوارش زندگى كرد و دوران خاصه امامت او ده سال بود. روايت شده است كه: هيچكس از جهت منظر, اخلاق, پيكر, رويه و مجد و بزرگوارى به رسول اكرم (ص) شبيه تر از او نبود. مهمترين حادثه دوران امامت او, عواقب و پيامد ناگوار جنگ هاى صفين, جمل و نهروان بود كه پس از تصدى خلافت, دامن گير آن حضرت شد. امام حسن (ع) چند ماه پس از تصدى خلافت, آماده جنگ با معاويه شد اما بر اثر سستى و خيانت عده زيادى از فرماندهان, سران قبائل, سربازان و پيروانش, چاره اى جز صلح با معاويه نديد و لذا عليرغم ميل باطنى خود به صلح تحميلى معاويه بن ابى سفيان تن داد و حكومت را به وى واگذار نمود. مقاله اى تحت عنوان ((امام حسن (ع), از امامت تا شهادت)) به همين مناسبت در اين ره توشه درج گرديده است.

     

     حركت مسلم بن عقيل (ع) به نمايندگى از امام حسين (ع) از مكه به سوى كوفه

    15 رمضان 60 - اعزام حضرت مسلم (ع) از سوى امام حسين (ع) به جانب كوفه پس از نامه هاى پى درپى و دسته جمعى كوفيان به امام حسين (ع) و دعوت از آن حضرت جهت برپا نمودن حكومت اسلامى و مبارزه با يزيد بن معاويه بود. مردم كوفه گرچه در ابتدا استقبال شايانى از مسلم بن عقيل (ع) به عمل آوردند وليكن با تطميع و تهديد حكومت عبيدالله بن زياد, سرانجام وى را تنها گذاشته و به دست ابن زياد به شهادت رساندند.

     

    درگذشت «ابوبكرمحمدبن عباس خوارزمي» دانشمند و اديب معروف عرب درنيشابور

    15 رمضان 383«ابوبكرمحمدبن عباس خوارزمي» دانشمند و اديب معروف عرب درنيشابور درگذشت. وي حافظه اي قوي داشت و در حفظ اشعار و اخبار عرب و نيز« لغت، نحو، شعر، و ادب عرب» استاد بود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    17
    29

    اهواز

    22
    40

    تبريز

    15
    27

    شيراز

    15
    27

    مشهد

    10
    25

    بندرعباس

    25
    36

    کرمان

    8
    29

    اصفهان

    11
    31

    يزد

    18
    32

    کرمانشاه

    11
    32

    اراک

    11
    32

    رشت

    18
    24

    دبی

    27

     


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1325 تومان
    936 تومان
    1890 تومان
    810 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    168000 تومان
    82800 تومان
    43500 تومان
    162000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.55

    اذان مغرب : 18.13

    اذان صبح فردا : 4.32

    طلوع آفتاب فردا : 5.56

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    فرهنگ هوشمند یک جلدی پیشرو
     آریان پور


    این برنامه یک دیکشنری انگلیسی - فارسی مولتی مدیا هست که امکانات زیر از جمله مشخصات اون هست :
    اطلاعات کامل فرهنگ یک جلدی جدید پیشرو آریان پور :
    جستجوی سریع بر روی بیش از 160000 واژه
    تلفظ بیش از 40000 واژه فرهنگ با لهجه انگلیسی و آمریکایی
    قابلیت نمایش بیش از 2700 تصویر آموزنده از مجموع واژه ها
    حاوی فرهنگ هوشمند جهت دستیابی به معانی واژه ها در تمامی محیط ها از قبیل مرورگرهای وب فایلهای راهنما و ویرایشگرها و ......
    اجرای سی دی در محیط شبکه بصورت چند کاربره
    قابلیت چاپ سرواژه ؛ تلفظ ؛ واژه های اشتقاقی و معنی سرواژه ها بر روی کاغذ

    لينکهاي دانلود
    Aryanpour.takjeldi.part01.rar
    Aryanpour.takjeldi.part02.rar
    Aryanpour.takjeldi.part03.rar
    Aryanpour.takjeldi.part04.rar

    رمز فايل: ندارد


    لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
    . براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


    توجه: بعد از خارج سازی تمام فایلها از حالت فشرده فایل Image سیدی را بر روی سیدی رایت نمائید و یا از طریق درایو مجازی اجرا نمائید و پس از نصب کامل برنامه با این کد برنامه را اکتیو نمائید: OEM-616-BS2952
     


     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Animation Magazine
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Animation

    تاریخ انتشار: اکتبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فایل: 7 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    چتر هوشمند نسبت به شرایط جوی


    حتما برایتان اتفاق افتاده که در صبح یک روز ابری بی خبر از اوضاع جوی شهر بیرون بیایید ناگهان در وسط روز با باران نسبتا شدیدی مواجه شوید. خیس شده  و احتمالا سر ما می خورید. با وجود پیشرفت های زیادی که در زمینه پیش بینی اوضاع جوی وجود دارد اما باز شما فراموش می کنید که چتر خود را به همراه بر دارید. Ambient Umbrella یک چتر هوشمند است که به صورت بی سیم اطلاعات جوی خود را از طریق شبکه سرویس Ambient's Information Network به روز رسانی
    می کند و زمانیکه اوضاع جوی به گو نه ای ست که احتمال ریزش برف و یا باران موجود باشد شما را به کمک
    LED رنگی که در دسته آن کار گذاشته شده است آگاه می سازد. این چتر جادویی هم اکنون با قیمت 125$ در بازار یافت می شود.
    اطلاعات بیشتر

     

    نخستین حافظه فلش با تکنولوژی امنیتی تشخیص عنبیه

    شرکت Rehobothtech حافظه قابل حمل USB را ساخته است که برای دسترسی به اطلاعات از سیستم اسکن و تشخیص عنبیه در چشم انسان استفاده میکند. این حافظه که Irikon نام دارد قادر است تا تصویر 20 عنبیه مختلف را در خود ذخیره سازد. و برای این کار از یک باطری داخلی قابل شارژ استفاده میکند. به نظر میرسد که برای استفاده از این حافظه ابتدا باید آن را در روبروی چشم خود در فاصله 6 سانتیمتری نگه دارید و پس از مطابقت با عنبیه میتوان آنرا به کامپیوتر متصل کرد. تا اطلاعات رمز نگاری شده قابل استفاده باشند. این حافظه در سایز های 1 - 2 و 4 گیگا بایت ارائه شده است. این شرکت که هنوز فروش این محصول را شروع نکرده اعلام کرده که به زودی هارد دیسک های قابل حمل که از این تکنولوژی امنیتی بهره میگیرند را هم به بازار عرضه خواهد کرد.
     صفحه محصول

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    موسيقي رمضان
     


    نویسنده: هوشنگ جاوید
    تعداد صفحات: 288
    قيمت: 2450 تومان
    شابک: 0ـ953ـ471ـ964
    قطع: وزیری
    نوبت چاپ: اول:1383
    شمارگان: 2200

    معرفی کتاب:
    اين كتاب پژوهشي است در جهت حفظ گوشه‌اي از فرهنگ موسيقايي كشورمان يعني موسيقي رمضان كه توسط يكي از پژوهشگران موسيقي نواحي ايران و با همكاري تعدادي از موسيقيدانان و پژوهشگران ديگر نقاط كشور به انجام رسيده است.
    كتاب از سه مقدمه و شش بخش تشكيل شده كه عبارت‌اند از: آيين سحر، آوازهاي نيمه ماه رمضان، آيين نوبت‌زني (نقاره‌زني)، رو در رو، بخش اضافات، حواشي و تعليقات و شنيده‌ها.
    ازجمله مواردي كه به آن پرداخته شده مي‌توان به: آواز سحر، آواز نيمه رمضان، شب‌خواني، نوبت‌زني، منقبت‌خواني مولا علي(ع)، كرنازني، گفت‌وگو با نقاره‌زنان و سرنانوازان، بررسي نقاره در نقاط مختلف ايران و...
    علاوه بر اين در قسمت آخر كتاب نت‌نگاري ريتمهاي نقاره‌نوازي، طبل سحري، طبل عزا و دهل‌نوازي در برخي از نواحي ايران، كه توسط محمدرضا درويشي نوشته شده، آمده است.


     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    دیوی که می خواست زن بگیرد!


    روزی روزگاری در سرزمین هایی نه چندان دوردست دیوی زندگی می کرد به نام «تهران». دیو قصه ی ما در زشتی و بد بویی و ترسناکی نظیر نداشت. بوی دود و کثافت از چند کیلومتری او به مشام می رسید. صدای فریاد ها و عربده هایش گوش ها را می آزرد. هیچ موجودی از ترسش خواب نداشت ولی چون ثروتمند بود طمع مردمان را برمی انگیخت. پیر و جوان و زن و مرد از دورافتاده ترین شهر ها و روستاها به سویش کوچ می کردند تا کمی از ثروتش را به چنگ آورند. اما «تهران» ترسناک تر از این حرفها بود که بشود از صندوق جواهرات بی نظیرش چیزی دزدید. هر کس نزدیکش می شد در دامش می افتاد و باید تا آخرین ثانیه های عمرش را برای دیو کار می کرد و جان می کند... تازه ترسناکی و بدبویی ، یک طرف خصوصیات «تهران» بود...
    آنقدر زشت بود و بد ترکیب که هیچ دیوی حاضر به ازدواج با او نمی شد. چند بار به خواستگاری «برلین» و «مسکو» و «لندن» رفته بود ولی همه به او جواب سر بالا می دادند. (چون دماوند - پدر تهران - زمینگیر شده بود و از طرفی وجدانش اجازه نمی داد هیچ دیوی را در دام بچه ی نا خلفش بیاندازد ،اجازه داده بود که تهران با «کرج» و «ری» - خواهر و مادر تهران- به خواستگاری بروند.) خلاصه در هر خانه ای را می زدند حرف از خواستگار های دیگر به میان می آمد و اینکه : نیویورک و پاریسخیلی خوشتیپ تر و باکلاس تر از تو هستند!
    گذشت و گذشت تا اینکه خاله اصفهان به او پیشنهادی داد : جراحی پلاستیک!
    تهران سر از پا نمی شناخت. خیلی خوشحال بود. از خوشحالی در اقصا نقاط هیکلش مراسم پایکوبی برگزار بود! (تازه با سرویس ایاب و ذهاب!!) باید جراحی پلاستیک می کرد و خوشگل می شد. خرجش هم کم نبود ولی آنقدر ثروت داشت که این مبالغ هنگفت برایش اهمیتی نداشته باشد. از کجا باید شروع میکرد؟ در اولین نگاه می شد جواب این سوال را گرفت : دماغ!
    بعد از کلی پرس و جو آدرس دکتری را گرفت که دماغ «تورنتو» را عمل کرده بود. خود تورنتو هم وقتی با تهران صحبت می کرد ، عجیب به دماغش می نازید!
    خلاصه خودش را سپرد به تیغ جراحی . دکتر قول داده بود 3-2 ساله کار را تمام کند و یک دماغ خوشگل و قلمی برایش بسازد ولی 6 سال بود که کار ادامه داشت . پول زیادی هم از جیب تهران رفته بود و هنوز هم باید می رفت. هر روز از دکتر قول می گرفت که : «تا یه ماه دیگه باید تموم بشه ها!» و دکتر هم سبیل گرو می گذاشت که : «حتما» ولی ...
    دیگر از خوشگل شدن دماغش نا امید شده بود. ماجرای دماغ آنقدر طول کشید که تهران پیر شد و چین و چروک بر چهره اش نمایان. اگر بهترین دماغ دنیا را هم به او می دادند، کسی به غلامی ش نمی پذیرفت چه برسد به حالا که یک دماغ زشت و ناقص روی صورتش خودنمایی می کرد. خسته شده بود. دیگر به کار کسی کار نداشت. افسرده بود و رنجور. آرزوی مرگ می کرد. زن می خواست ولی نمی دادند! نمی توانست کاری کند. گوشه کنایه ها آزارش می داد. کارش شده بود آه و ناله. داشت مریض می شد. اوضاعش به هم ریخته بود. صاحب نداشت. خر تو خر شده بود! آنقدر بی تفاوتی و کم محلی دید که بیمار شد. اوایل فقط تب بود. داغ می شد. خیلی داغ. بعد مدتی لرز هم گرفت. یکبار آنقدر لرزید که ...
    مُرد!

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    بيماري بواسير


    هیچ کس، به غیر از یک متخصص روده و مقعد، دوست ندارد در مورد بواسیر صحبت کند. اطلاعات کمی در مورد این بیماری در میان عموم وجود دارد، و از طریق رسانه های گروهی نیز اطلاعات کمی ارائه می شود، از اینرو افراد معمولاً تصور می کنند که این بیماری جزء بیماری های نادر است. درصورتی که برخلاف این تصور، افراد بسیار زیادی به آن مبتلا می شود. برطبق تحقیقاتی که در سال 1991 بر این بیماری انجام گرفت، مشخص شد که حدود 100 میلیون امریکایی به آن مبتلا هستند.
    مبتلایان بسیاری، احتمالاً از روی خجالت، به دنبال درمان آن برنمی آیند. برای این دسته از افراد، عمل دفع و نشستن بر سطوح سفت و سخت، بسیار دردناک و عذاب آور خواهد بود.
    اما برای مبتلایان و همچنین آن دسته از افراد که به این بیماری مبتلا نیستند خبر خوبی داریم: راه های بسیاری برای پیشگیری و درمان این بیماری وجود دارد.

    انواع مختلف بواسیر
    همه ی ما در قسمت مقعد، رگ های بواسیری داریم. اگر این رگ ها تحریک شوند، ممکن است ملتهب شده، ورم کرده یا حتی خونریزی کنند. اين وضعیت معمولاً بواسیر نامیده می شود. بواسیر دو نوع دارد: بواسیر خارجی و بواسیر داخلی.

    بواسیر خارجی
    بواسیر خارجی برآمدگی نرمی در اطراف دهانه ی مقعد است. گاهی اوقات ممکن است حالتی به نام بواسیر ترومبوز رخ دهد. در این وضعیت، یک لخته ی خونی ایجاد شده و آن برآمدگی سفت می شود. از آنجا که بافت های اطراف مقعد پوشیده از پایانه های عصبی است، بواسیر خارجی معمولاً بسیار دردناک است.

    بواسیر داخلی
    از آنجا که پایانه های عصبی حساس در مقابل درد زیادی در داخل کانال مقعد وجود ندارد، این نوع بواسیر خیلی دردناک نیست. اما ممکن است که حین عمل دفع، این بواسیرها خونریزی کنند. گاهاً ممکن است این نوع بواسیر تا اندازه ای ملتهب شود که به خارج دهانه ی مقعد کشیده شود. این وضعیت سقوط و پایین آمدن بواسیر نامیده می شود.
    به طور کلی، شدت بواسیر داخلی چهار درجه یا مرحله دارد:
    در مرحله ی اول، بواسیرهای کوچکی در لایه ی داخلی دهانه ی مقعد ایجاد می شوند. در اکثر این افراد، این مرحله مورد توجه قرار نمی گیرد، مگر اینکه کشیده شدن مدفوع سخت بر روی سطح مقعد ایجاد کمی خونریزی کند.
    دردرجه ی دوم، قسمت کوچکی از بواسیر در حین عمل دفع از دهانه ی مقعد بیرون می آید. اما بافت پیوندی کانال مقعد هنوز آنقدر سخت و محکم هست تا این بواسیرها را دوباره به داخل مقعد برگرداند.
    در مرحله سوم، بواسیرهای دردناک در حالت پایین افتادگی و بیرون از مقعد باقی می مانند. اما می توان با دقت زیاد آنها را با دست به داخل دهانه ی مقعد بازگرداند.
    شدیدترین و جدی ترین مرحله از این بیماری زمانی است که میزان زیادی از این بواسیرها در یک زمان از دهانه ی مقعد بیرون می آیند. این موقعیت دردناک و خطرناک نیاز به جراحی فوری دارد.

    علائم
    افرادی که به این بیماری مبتلا گشته اند، معمولاً حین عمل دفع دچار خونریزی، خارش، درد و ناراحتی در ناحیه مقعد می شوند. در موارد شدید، بواسیرهای داخلی ممکن است از دهانه ی مقعد بیرون بیایند، و بواسیرهای خارجی لخته های خونی ایجاد خواهند کرد.

    آیا شما نیز در خطر ابتلا هستید؟
    همه می توانند به بواسیر مبتلا شوند. در واقع بیش از نیمی از افراد پس از 50 سالگی گرفتار این بیماری می شوند.
    در اکثر موارد این بیماری از فشار و درد در هنگان انجام عمل دفع ایجاد می شود. از عوامل دیگر این بیماری می توان به وراثت، بالا رفتن سن، یبوست، اسهال، و عمل جنسی اشاره کرد.
    وقتی کسی یکبار به این بیماری مبتلا شود، احتمال تکرار مداوم آن بسیار زیاد است. این به این دلیل است که تورم باعث ضعیف شدن دیواره های رگ ها می شود و در نتیجه آمادگی بیشتری برای تورم دوباره پیدا می کنند.

    آیا راه هایی برای پیشگیری وجود دارد؟
    اگر تابه حال آنقدر خوش شانس بوده اید که به این بیماری مبتلا نشوید، در اینجا راه هایی برای پیشگیری از آن آورده ایم. حتی اگر مبتلا به آن هستید، با این روش ها می توانید از ابتلا شدن دوباره در آینده جلوگیری کنید.
    موادغذایی فیبردار بیشتر بخورید: خوردن بیشتر میوه جات، سبزیجات و حبوبات باعث می شود مدفوع بزرگتر شده و آسان تر دفع شود.
    مایعات بیشتر بنوشید: خوردن مایعات زیاد، مدفوع را نرم تر می کند و فشار هنگام عمل دفع کمتر می شود.
    عمل دفع را سرموقع انجام دهید: به تاخیر انداختن عمل دفع باعث خشک و سفت شدن مدفوع می گردد و دفع آن بسیار دشوار خواهد شد.
    ورزش کنید: فعالیت بدنی باعث کاهش فشار وارد بر رگ ها شده و احتمال یبوست را نیز کاهش می دهد.
    به مدت طولانی ننشینید و نایستید: نشستن و ایستادن به مدت طولانی بر رگ ها فشار وارد می آورد. اگر کارتان طوری است که باید برای مدتی طولانی بنشینید، حتماً هر از چند گاهی بلند شده و در اطراف چرخی بزنید.

    خود-درمانی برای تسکین موقت
    گرچه اکثر بواسیرها به خودی خود درمان می شوند، راه هایی هست که بتوانید این فرایند درمانی را سریعتر کرده و از میزان درد خود بکاهید.
    حمام کنید: خوابیدن در وان آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه از تورم و درد می کاهد.
    یخ بگذارید: با گذاشتن کمپرس یخ بر روی قسمت آسیب دیده می توانید از تورم آن بکاهید.
    از کرم استفاده کنید: کرم های موجود در بازار که حاوی عصاره ی فندق، هیدروکورتیزون یا سایر عوامل ضد التهاب هستند، می توانند به کاهش تورم و درد کمک کنند.

    درمان های پزشکی و جراحی
    این نوع درمان ها معمولاً برای موارد حاد از بواسیر توصیه می شوند و شامل انواع زیر هستند:
    بستن رگ: یک بند لاستیکی به دور بواسیر بسته می شود تا ورود جریان خون به آن را متوقف کند. پس از چند روز، بواسیرها و بند لاستیکی خشک و چروک شده و می افتند، اما ممکن است هفته ها طول بکشد تا ناحیه ی آسیب دیده به طور کامل درمان شود. این مرحله معمولاً بسیار دردناک و همراه با خونریزی است.
    تصلب درمانی: یک محلول شیمیایی به داخل رگ تزریق می شود تا بواسیرها را جمع کرده و کوچک کند.
    انعقاد: از یک لیزر برای سوزاندن و جمع کردن بافت های بواسیری استفاده می شود.
    بواسیر برداری: این روش معمولاً زمان سقوط و پایین افتادن بواسیرها استفاده میشود. این روش به صورت عمل جراحی انجام می شود که نیاز به بستری شدن دارد.

    مکمل های گیاهی
    روش دیگر برای درمان بواسیر استفاده از ترکیبات گیاهی است. یک مکمل گیاهی به نام همارون برای درمان بواسیر بسیار مفید شناخته شده و هیچ عوارض جانبی نیز ندارد.
    عنصر فعال اصلی در همارون، عصاره ی تصفیه شده ی سوفورا ژاپونیکا یا درخت پاگودای ژاپنی است، که باعث نرمال کردن خاصیت نفوذپذیری رگ ها و مویرگ ها شده، دیواره های رگی را مستحکم می کند و مودغذایی لازم برای سلامت رگ ها را فراهم می کند. همارون باعث تسکین درد، خارش، حساسیت و ناراحتی بواسیر می شود.
    تحقیقات انجام شده بر روی عصاره های سوفورا نشان داده است که %94 از افرادی که از این ترکیب گیاهی استفاده کرده اند، فارغ از هرگونه خونریزی، خارش، تورم و التهاب بوده اند.

    درد کشیدن دیگر کافی است...
    اگر بواسیر مورد درمان قرار نگیرد، از مرحله ی عذاب دادن نیز فراتر خواهد رفت. سلامت فیزیکی شما را به کلی برهم خواهد زد و ناراحتی بسیاری برایتان فراهم می آورد. راه های زیادی برای پیشگیری از ابتلا و درمان این بیماری دردآور وجود دارد. پس درد کشیدن دیگر کافی است، باید خود را درمان کنید.
     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    منافع ملي يا پالان خر؟!

    فرستنده:
    Shafaee_2000@yahoo.com

     بعد از سخنراني دكتر احمدي‌نژاد در دانشگاه كلمبيا و نيز مجمع عمومي سازمان ملل، واكنش‌هاي رسانه‌هاي خارجي بسيار ديدني بود . آنها كه با يك اشتباه استراتژيك اين سخنراني‌ها را در نظر افكار عمومي و مخاطبان خود بسيار مهم جلوه داده بودند، در يك گافِ استراتژيك ديگر به پوشش وسيع و پخش زنده اين سخنرانيها ( تقريباً بدون سانسور ) اقدام كردند، البته به اميد اينكه دكتر احمدي‌نژاد با دادن گاف‌!! به اهداف امپرياليستي ايشان كمك كند. ولي اين بار نيز "عدو سبب خيري شد" ، به طوري كه رسانه‌هاي غربي و شرقي به پيروزي ( تقريباً صددرصدي ) دكتر احمدي‌نژاد و ديپلماسي فعال ايران در اين دوره زماني حساس اذعان كردند، نشريات و رسانه‌هايي مانند : هاآرتص ، نيويورك تايمز ، فاكس‌نيوز، الجزيره و ... .
    در اين بين بازتاب رسانه‌هاي داخلي نيز در نوع خود جالب بود. رسانه ملي در يك اقدامي دقيق و البته در راستاي منافع ملي به پوشش گسترده و همه‌جانبه اين رويداد پرداخت. اين رويه از وظايف ذاتي اين رسانه مي‌باشد و در راستاي توسعه فرهنگ "همه براي ايران" قدم بر مي‌دارد، فرهنگي كه سالهاست از قاموس (بسياري از) احزاب ايران پاك شده است.
    اما عكس‌العمل نشريات پر تيراژ كشور كه تقريباً (همگي) سياسي (حزبي) مي‌باشند در نوع خود كم‌نظير بود: در اينجا فقط به بررسي تيتر يك اين نشريات و اندازه آن در صفحه اول بسنده مي‌كنم،‌ زيرا در هر رويداد مهم سياسي/اجتماعي ، تيتر يك هر نشريه مكتوب را مي‌توان پرچم سياسي و در واقع ايدئولوژي آن دانست. البته جالب است كه خبرساز ترين حادثه سياسي جهان در دو روز گذشته براي برخي نشريات (كه منافع ملي!! تنها دغدغه‌ ايشان است) اهميت چنداني نداشته و به تيتر 2 و حتي تيتر 3 تبديل شده است.

    1- دنياي اقتصاد:
    - برنامه رئيس كل براي مهار تورم(تيتر1)
    - بازتاب سخنان احمدي‌نژاد در دانشگاه كلمبيا (تيتر 2)

    2- جمهوري اسلامي :
    - مجلس شرايط واگذاري، انحلال و ادغام شركت‌هاي دولتي را تعيين كرد(تيتر1)
    - قدرتهاي سلطه‌گر مانع توسعه علمي كشور‌هاي ديگر هستند (تيتر2)

    3- كيهان :
    - شوك در نيويورك. منطق ايران درخشيد (تيتر1)

    4- اعتماد :
    - دو پيشنهاد براي خروج از بن‌بست!! هسته‌اي (تيتر1)
    - احمدي‌نژاد : آماده مذاكره با آمريكا هستيم ( تيتر 3 يا 4 )
    * حاشيه1 : تقريباً اغلب كارشناسان داخلي و بسياري از كارشناسان مستقل خارجي پرونده‌ هسته‌اي ايران را ( به نفع ايران ) تمام شده مي‌دانند.
    * حاشيه2 : بعضي‌هاي دوباره ساز مذاكره با آمريكا را كوك مي‌كنند و باز همان خر و همان پالان .

    5- اعتماد ملي :
    - جدال لفظي آمريكايي‌ها و احمدي‌نژاد در دانشگاه كلمبيا (تيتر 1)
    * حاشيه : اين دوستان شايد به دنبال يك برنامه 90 سياسي هستند تا در هر اتفاقي به دنبال حاشيه‌هاي آن باشند. ( البته خبرها حاكي از آن است كه در زمان پخش سخنراني‌هاي دكتر احمدي‌نژاد در دانشگاه كلمبيا اين دوستان در جلسه نقد و بررسي سريال جنگجويان كوهستان!! حضور داشته‌اند. )

    6- جام جم :
    - احمدي نژاد پيروز ميدان كلمبيا (تيتر 1)

    7- سياست روز :
    - استيضاح رئيس دانشگاه كلمبيا (تيتر 1)

    8- كارگزارن :
    - ....... ( تيتر صفر )
    * تعجب نكنيد!! درست است كه روزنامه كارگزاران در يك انتحار سياسي و به دليل مشكلات مالي!! اين نشريه را خودتوقيف كرده‌اند ( البته نشنيده بگيريد كه تحريريه روزنامه توقيف شده هموطنِ كرباسچي، در حال انتقال به محل روزنامه كارگزاران و به جاي هيئت تحريريه قبلي مي‌باشند) ولي جناح موسوم به كارگزارانِ رفسنجاني (البته منظور اين است كه اغلب اين دوستان از اهالي شهرستان رفسنجان و حوالي هستند و به هيچ وجه!! منظور نويسنده آقاي هاشمي رفسنجاني نمي‌باشد ) از 3 روز پيش تا كنون به هيچ وجه هيچ‌گونه عكس‌العملي در مورد اين وقايع نشان نداده است. البته اين امر را مي‌توان به اغماي سياسي اين طيف تعبير كرد، همان گروهي كه حضور دكتر احمدي‌نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل را براي منافع ملي ( و شايد پالان خرِ خودشان ) خطرناك!! مي‌دانستند .

    9- ايران :
    * از آنجايي كه اين روزنامه، نشريه دولت مي‌باشد و ممكن است به داستان "ماست فروش و شيرين بودن ماست" تعبير شود و همچنين باعث انحصار رسانه‌اي دولت گرديده و (به تعبير چند روزنامه) فضاي خفقان فعلي رسانه‌اي كشور!! را به حالتِ مرگ رسانه‌هاي مستقل!! برساند، لذا از ارائه نظرات اين نشريه در فضاي رسانه‌اي كشور معذوريم.
     

    *** يك توصيه اخلاق سياسي : البته بايد به اين مطلب اشاره كرد كه به مرور بعد از سالهاي 63 و 64 بحث‌هاي ايدئولوژيك جريان‌هاي كشور ( يا همان احزاب ) جاي خود را به بحث‌هاي عمدتاً مخرب و در حالت خوشبينانه بي ثمر داد. اميد است كه احزابي كه به منافع ملي به ديدِ پالان خر!! نگاه نمي‌كنند، در رويكردي جديد ، نخست ايدئولوژي خود را مشخص نمايند و بعد به دنبال عضوگيري از اقشار مختلف بروند.
    البته اين توصيه به همه‌ي احزاب اصلاح‌طلب، اصولگرا، اصولگراي اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلب اصولگرا، احزاب مستقل، آبادگران، كارگزاران، احزاب اپوزوسيون نظام، اصولگرايان مستقل، ائتلاف اصلاح‌طلبان، سازمان مجاهدين (خلق) انقلاب اسلامي، مشاركت، ملي‌مذهبي‌ها و نهضت آزادي، اعتماد ملي و ... مي‌باشد. زيرا در اينصورت است كه مردم با شناخت صحيح از اولويت‌ها و اهداف احزاب مي‌توانند علايق و سلايق خود را در احزاب جستجو نموده و حزب و جرياني كه با ديدگاهشان سازگارتر است را برگزينند. البته بسياري از احزابي كه ايدئولوژي و اهدافشان با اولويت‌هاي مردم همخواني ندارد، سعي مي‌كنند همواره عقايد خود را به صورت مبهم ارائه نمايند تا اين ابهام چهره واقعي آنها را پنهان نمايد. زيرا به خوبي مي‌دانند كه اگر اهداف خود را مانند نهضت‌آزادي، مشاركت، سازمان مجاهدين، كارگزاران و ... به صورت صريح بيان كنند، ممكن است از سوي جامعه به حاشيه رانده شوند.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    10 خوش اقبالي بزرگ پزشكي

    فيناستريد: فيناستريد يكي از داروهاييست كه براي طاسي سر موي مردان استقاده مي شود.اين دارو ابتدا براي درمان سرطان پروستات مورد آزمايش قرار گرفت.در آن زمان گروهي از بيماران حين درمان اظهار مي كردند موي آنها دوباره شروع به رشد كرده است.يكي ديگر از داروهاي درمان طاسي سر،مينوكسيديل است.كه آن نيز در حين تحقيق بر روي فشار خون به طور اتفاقي كشف شد.

    گنه گنه:
    داستان اين داروي ضد مالاريا ممكن از تا حدي غير واقعي به نظر برسد.در ميان داستانهاي پزشكي آمده است كه يك سرخپوست امريكاي جنوبي كه به مالاريا مبتلا بود به طور اتفاقي از يك سطل آغشته به شيره ي درخت گنه گنه(كنين)مقداري آب خورده مدت كوتاهي پس از آن،تب او به طور معجزه آسايي ناپديد شد.به دنبال اين حادثه افراد قبيله ي او نيز شروع كردن به استفاده از اين شيره ي گياهي.اولين مورد استفاده ي غربي ها از اين ماده بر مي گردد به سال 1630.هنگامي كه مبلغين مذهبي در كشور پرو آن را به كار برند.
    پس از مدت كوتاهي اين دارو بر روي مرداني كه از ناتواني جنسي رنج مي برند آزمايش شد و نتيجه ي آن بسيار موفقيت آميز بود.به نحوي كه فقط چهار تاشش ماه بعد از آن،حدودا چهار ميليون نسخه از آن تجويز شد

    انسولين : در اواخر قرن نوزدهم دو استاد دانشگاه استراسبورگ كه بر روي پانكراس مطالعه مي كرندهنگامي كه پانكراس سگي را برداشتند با صحنه ي عجيبي روبه رو شدند.مگس ها به دور ادرار اين حيوان جمع مي شدند.پس از مدتي آنها دريافتند در ادرار حيوان،قند وجود دارد.به دنبال اين اتفاق پزشكان دريافتند كه پانكراس با توليد ماده ي ويژه اي به نام انسولين در تنظيم سطح قند خون نقش دارد.مدت كوتاهي پس از آن دو پزشك كانادايي با جدا كردن انسولين،آن را جهت درمان ديابت مورد استفاده قرار دادند.

    كربنات ليتيوم: در طول تاريخ ميليون ها نفر از بيماري هاي روحي مانند افسردگي رنج برده اند.تا آنكه در دهه ي 1940 يك محقق استراليايي با كشف تصادفي،دارويي براي اين بيماري يافت.او بر روي موشها مطالعه مي كرد و به دنبال ماده اي بود بدون آنكه بر آنها اثري بگذارد بتواند جهت كنترل آزمايش خود از آن استفاده كند.
    هنگامي كه او سولفت ليتيوم را مورد آزمايش قرار داد متوجه شد اين ماده اثر آرام بخشي زيادي دارد.او سپس همكارانش را ترغيب كرد كه اين ماده را روي افرادي كه از بيماري هاي روحي رنج مي برند استفاده كنند.

    پني سيلين: دكتر الكساندر فليمينگ روزي مقداري كپك را در يك ظرف آزمايشگاهي كشت داد،و با آن كار آنتي بيوتيكي را كشف كرد كه از آن زمان تا كنون جان تعداد زيادي از انسانهارا نجات بخشيده.اما بر خلاف تصور بسياري از مردم اين كشف گرانبها فقط بر پايه ي شانس و تصادف صورت نگرفت.شش سال قبل از آن او يك قطره اشك را به ظرف محتويات باكتري ها اضافه كرد و در كمال تعجب ديد باكتري ها در آن قسمت رشد نكرده اند.همين اتفاق ساده اين فكر را در ذهن او ايجاد كرد كه تركيبات ويژه اي وجود دارند كه مي توانند مانع رشد باكتري ها شوند.اين مقدمه ي كشف آنتي بيوتيك بود

    هوش بري( بي هوشي): قبل از هوشبري،عمل جراهي كاري طاقت فرسا و نا خوشايند بود.تا آنكه در سال 1908 دو گياه شناس اهل شيكاگو كاملا به طور اتفاقي اولين گاز هوش بري را كشف كردند.آنها گل ميخك پرورش ميدادند اما يكسال گلهاي آنها شكوفا نشدند.با تحقيقات بيشتر گياه شناسان دريافتند كه گاز اتيلين كه براي روشنايي گلخانه به كار مي رود دليل اين اتفاق بوده است.اين گاز را مورد آزمايش قرار دادند تا مشخص شود بر روي انسان هم موثر است يا خير؛آزمايشاتي كه در نهايت به كشف خصوصيت هوش بري(Anesthesia)اين گاز ختم شد.

    آزمايش سرطان رحم:  در ايالات متحده اين آزمايش با نام«معاينه پاپ»شناخته مي شود.چرا كه پزشكي به نام«جرج پاپانيكولو» كشف كرد كه سلول هاي سرطاني در مايع عضو تناسلي زن در زير ميكروسكوپ كاملا قابل مشاهده اند.در سال 1923،او در حالي كه مشغول مطالعه ي تغيرات سلولي در خوكچه هاي هندي و سپس زن ها طي دوره ي عادت ماهانه بود به طور كاملا در يكي از زنها كه به سرطان رحم مبتلا بود،سلول هاي بيمار و غير طبيعي را مشاهده كرد.بعدها اين اتفاق به يكي از ساده ترين راه هاي نجات بخش تبديل شد.

    واكسن آبله:  در سال 1796يك دختر شيردوش براي«ادوارد جنر» جراح انگليسي تعريف كرد كه مردمي كه به آبله ي گاوي مبتلا مي شوند علائم خفيف تري نسبت به آبله ي انساني از خود نشان مي دهند كه به مرگ آنها ختم نمي شود.جنر پس از شنيدن اين موضوع اقدام به كاري كرد كه در نگاه اول يك بي احتياطي محض بود.او مقداري از زخم يك گاو مبتلا به آبله را به بدن پسر بچه ي 8ساله اي به نام«جيمز فيپس»تزريق كرد.پس از مدت كوتاهي پسر بچه به آبله ي خفيفي مبتلا شد كه به زودي پايان يافت.بدين ترتيب دانش واكسيناسيون متولد شد.

    اشعه ي ايكس: اشعه ي ايكس كه در تشخيص بسياري از بيماري ها مورد استفاده قرار مي گيرد.توسط يك فيزيكدان آلماني به نام «ويليام رونتكن»زماني كه بر روي پرتو هاي كاتودي(منتهي) مطالعه مي كرد كشف شد.او در عين حال اين اشعه را روي پرتو هاي تلويزيون و نور لامپ كشف كرد.در ابتدا او مي خواست ببيند كه اين پرتو ها آيا مي توانند از يك لوله ي شيشه اي كه با كاغذ سياه دور آن را پوشانده بود رد شوند و بروي يك صفحه ي فلورسنت كه در فاصله ي يك متري قرار داشت بتابند.با اين آزمايش او دريافت كه اين نوع جديد پرتو ها حتي مي توانند تصوير اسكلت بندي انسان را روي فيلم عكاس نشان دهند

    وايگرا: هنگامي كه متخصصان شركت دارويي(pfizer)نوعي تركيب شيميايي به نامuk-92,482 را جهت درمان آنژين صدري قلب مورد آزمايش قرار دادند،متوجه شدند اين دارو خارج از آزمايشگاه همان تاثير را روي بيمار ندارد.اما آنها با تاثير جانبي عجيبي مواجه شند.اين دارو موجب تقويت قواي جنسي در مردها مي شد.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    تعطيلات آخر هفته
    با فيلم‌هاي سينمايي
     

    مزرعه پدري (رسول ملاقلي‌پور)، سرگيجه (آلفرد هيچكاك)، يك نقشه ساده (سام ريمي)، رز سرخ (رضا رئيسي)، دستبرد (ديويد ممت)، شب غزل (سعيد پورشعباني)، سفر به شرق (مهدي برقعي) و باج (استفان كروممر)، عنوان فيلم‌هاي سينمايي روزهاي آخر هفته است.

    دستبرد
    در برنامه سينما يك اين هفته شاهد پخش يكي از فيلم‌هاي معروف ديويد ممت با عنوان «دستبرد» خواهيم بود. اين فيلم محصول مشترك آمريكا و كاناداست و جين هاكمن و دني دويتو در اين فيلم به عنوان بازيگر اصلي حضور دارند. دلوري ليند، سم راكول، ربكا پيجين، ريك جي و... از ديگر بازيگران اين فيلم هستند.
    جو يك سارق حرفه‌اي است و قصد دارد بعد از آخرين دستبردش خود را بازنشسته كند. همدست او برگمن اصرار مي‌ورزد كه پسرش جيمي در اين سرقت بزرگ شركت كند، جو مي‌پذيرد ولي براي اطمينان بيشتر خواهر ناتني خود فران را نزد جيمي مي‌فرستد تا از او اطلاعات به دست آورد. پس از سرقت طلاهاي سوئيسي جيمي، جو را قال مي‌گذارد و محموله‌اي كه گمان مي‌كند طلاست را با خود مي‌برد ولي بعد مي‌فهمد كه رودست خورده است. در ادامه خواهيم ديد كه برگمن همراه با جيمي و دارودسته‌اش به جو حمله مي‌كنند و جو با ياري دوستش آنها را از پا درمي‌آورد، اما وقتي قصد دارد با طلاها فرار كند جيمي و فرانك سر مي‌رسند و ماشيني كه گمان مي‌كنند طلاها در آن است را مي‌ربايند، در حالي كه ماشيني حامل طلاها، ماشين ديگري است كه جو آن را با خود مي‌برد.
    فيلم اكشن، جنايي و درام «دستبرد» را مي‌توانيد امشب ساعت 22 به مدت 109 دقيقه از شبكه يك به تماشا بنشينيد.

    يك نقشه ساده
    فيلم سينمايي «يك نقشه ساده» امشب ساعت 24 روي آنتن شبكه سه سيما مي‌رود.
    سام ريمي اين فيلم را در سال 1998 در كشور فرانسه و انگلستان كارگرداني كرده است. بيل باكستون و بيلي باب تنتون در اين فيلم بازي مي‌كنند. بريد جيت فاندا، برنت بريسكو، جك والش و چلسي براس از ديگر بازيگران اين فيلم سينمايي هستند. «يك نقشه ساده» برنده جايزه دو اسكار شده است. اولين جايزه براي بهترين بازيگر مكمل از آن بيلي باب تنتون شده است. اسكات بي اسميت براي فيلمنامه «يك نقشه ساده» دومين جايزه اسكار را دريافت كرد. دو برادر به همراه دوستان از داخل كابين يك هواپيماي سقوط كرده چهار ميليون دلار پيدا مي‌كنند. در ابتدا مساله ساده به نظر مي‌رسد، بايد صرفا مدتي صبر كنند و سپس پول‌ها را خرج كنند ولي كم‌كم طمع و حرص آنان را به يكديگر مشكوك مي‌كند. ماجراهاي تازه آغاز مي‌شود.

    باج
    «باج» عنوان فيلم سينمايي شبكه پنج است كه ساعت 13:30 پخش مي‌شود. استفان كرومر كارگرداني اين فيلم آلماني را برعهده داشته است. دان بوهلينگر و هرمان كرشمان اين فيلم را مشتركا در ژانري تريلر نوشته‌اند.
    اوشي گلاس، والتر كريه، ديتركرخلخنر، ديتريش ماتاوش، هسنا چيپيونگا و ميشاييل مارتنز از بازيگران اين فيلم هستند.
    سوزانه، قاضي دادگاه است، او به علت اختلافات خانوادگي در حال جدا شدن از همسرش روبرت است، در حالي كه دخترش كريس زندگي مستقلي دارد و به شدت احساس تنهايي مي‌كند، مامور پليسي در مهماني خانوادگي كه در رستوران مورتيس برگزار شده است، به طرز مشكوكي به قتل مي‌رسد و...

    سفر به شرق
    آخرين برنامه سينمايي تابستاني شبكه دو اختصاص دارد به پخش فيلم سينمايي «سفر به شرق» كه جمعه ساعت 12:25 پخش مي‌شود.
    اين فيلم ايراني روايت سفر پسربچه‌اي است كه به دنبال دوست سفال‌ساز خود براي خودشناسي و بازشناسي به سفر مي‌رود. اين سفر به مرور به خودشناسي و خداشناسي وي منجر مي‌شود...
    اين فيلم از ساخته‌هاي مهدي برقعي است.

    رز سرخ
    تله‌فيلم «رز سرخ» فردا بعدازظهر ساعت 14:30 از شبكه دو پخش مي‌شود. اين تله‌فيلم به كارگرداني رضا رئيسي توليد شده و تهيه‌كنندگي آن را علي لدني برعهده داشته است.
    فاطمه گودرزي، اسماعيل داورفر، عباس اميري و... از بازيگران اصلي «رز سرخ» هستند. عطيه كه همسر جوانش (كرامت) در جبهه مفقودالاثر شده است با پدر شوهر و دو فرزندش زندگي مي‌كند. او گوينده راديو است و به دنبال مفقود شدن همسرش، به سختي زندگي را اداره مي‌كند، عطيه در طول سال‌هايي كه منتظر بازگشت كرامت است، مشكلات بسياري را پشت سر گذاشته است در اين داستان به خوبي مقاومت و صبوري چنين زن‌هايي به تصوير كشيده شده است.

    شب غزل
    جمعه بعد از ظهر ساعت 15 مي‌توانيد به تماشاي تله‌فيلم «شب غزل» از شبكه يك بنشينيد.
    اين اثر به كارگرداني سعيد پورشعباني در گروه سيماي مركز همدان تهيه و توليد شده است.
    غزل تنها دختر مشهدي گلاب است. او شيريني خورده مراد، جوانی است که به علت همكاري با نصرت در قاچاق، به مدت 4 سال در زندان است. در حالي كه غزل پس از 4 سال منتظر آمدن مراد است، در دادگاه مراد گناهكار شناخته شده و 7 سال ديگر به حبس محكوم مي‌گردد گرچه مراد از نقشه‌‌هاي شوم نصرت در زمان همكاري با او و حمل و نقل آمپول‌هاي ترك اعتياد آگاه بود اما بايد طبق راي دادگاه اين حكم اجرا شود. به همين خاطر خانواده غزل حلقه نامزدي مراد را پس فرستاده و از غزل مي‌خواهند او را فراموش كند. علي‌اصغر هندسي، آرش عباسي و محسن تيمار از بازيگران فيلم سينمايي «شب غزل» هستند.

    مزرعه پدري
    در برنامه سينما چهار اين هفته شاهد پخش «مزرعه پدري» چهارمين فيلم بلند رسول ملاقلي‌پور خواهيم بود.
    جمشيد هاشم‌پور، مهدي احمدي، آتنه فقيه‌نصيري، قاسم زارع و ... از بازيگران مزرعه پدري هستند.
    يك نويسنده براي معرفي كتاب تازه‌اش به دانشگاهي در اهواز دعوت مي‌شود. او در طول سفر خاطرات دوران جنگ و همسر و فرزندانش را به ياد مي‌آورد. در يكي از عمليات‌هايي كه نويسنده هم در آن شركت داشته گروهي از رزمندگان محاصره مي‌شوند و نويسنده سال‌ها بعد تمام حوادث آن شب را در كتابش نقل مي‌كند.
    شخصيت اصلي مزرعه پدري، محمود شوكتيان، با نگارش رماني كه همنام فيلم است، سعي در ارائه پاسخ به بخش‌هايي از سوال فوق دارد اما در مواجهه با نسل جديد خود نيز به شك مي‌افتد و در چالش با ذهن خويش، بين عالم واقع و خيال و در ميان گذشته و حال رفت و آمد مي‌كند تا جايگاه خود را به عنوان يك رزمنده پيدا كند. ملاقلي‌پور در اين مسير عيني ـ ذهني البته از تجربيات قبلي نيز بهره مي‌گيرد و گوشه چشمي به لحن آثار پيشين جنگي‌اش دارد و از همين رو مي‌توان نشانه‌هايي از آدم‌هاي هميشگي مورد علاقه او جست‌وجو كرد كه تلفيقي از شهامت، ترديد، معصوميت و در نهايت رستگاري در وجودشان آشيانه مي‌كند. ضمن آنكه بيان تركيبي رئاليستي / سوررئاليستي كه در سفر به چزابه و قارچ سمي وجود داشت، در اينجا نيز مجددا مورد عنايت قرار گرفته است. فضايي كه ملاقلي‌پور در مزرعه پدري برايمان ترسيم مي‌‌كند نوعي فضاي آخرالزماني است كه آدم‌ها در يك موقعيت جبري ناچارند بكشند تا كشته نشوند.

    سرگيجه
    بينندگان شبكه سه فردا شب ساعت 22:30 مي‌توانند در قالب برنامه صد فيلم شاهد تكنيكي‌ترين و سرگيجه‌آورترين فيلم هيچكاك باشند.
    هيچكاك سال 1958 اين فيلم را كارگرداني كرد و جيمز استوارت و كيم نواك به عنوان بازيگران اصلي به ايفاي نقش پرداخته‌‌اند.
    باربارا بل‌گدس، تام هلمور هنري جونز نيز در اين فيلم بازي داشته‌اند.
    «سرگيجه» نامزد دريافت 2 اسكار به خاطر كارگرداني هنري و صدا شده است. همچنين در فستيوال سن‌سباستين، صدف نقره‌اي از‌ آن هيچكاك و جايزه زولوتا از آن جيمز استوارت شده است.
    پير بوالو اين فيلم را در ژانري درام و اسرارآميز به نگارش درآورده است. فيلم درباره يك كارآگاه بازنشسته پليس سانفرانسيسكو است كه از ترس ارتفاع دچار سرگيجه‌هاي شديد شده است. او به خواهش يك دوست قديمي مي‌پذيرد كه همسر او را تعقيب كند. در اين راه در ماجرايي پيچيده غرق شده و خود نيز در مسير پيگيري دچار ابهاماتي مي‌شود و ...
    گفتني است علي روحاني به عنوان كارشناس در برنامه صدفيلم حضور دارد و قبل از پخش فيلم سينمايي به تحليل و بررسي آن مي‌پردازد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام  و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    رامین شاه ناظریان

    RAMIN.SHAHNAZERIAN

    تهران

    31

    6

    1345

    مرضیه

    MArziehvaladi

     

    31

    6

    1358

    alieh mina

    alieh_mina2006

     

    31

    6

    1365

    mahdi fakour

    sepand_77

    mashhad

    31

    6

    1360

    امامي يونس

    mahyones2000

    آذربايجانشرقي

    1

    7

    1359

     

    maabdellahi

     

    1

    7

    1351

    borzo nouri

    borzo9120

     

    2

    7

    1357

    somayeh haghighi

    somayeh1084

     

    4

    7

    1363

     

    m9700f

     

    5

    7

    13xx

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    مهدیه سبحانی

    Lucifer1361

    تهران

    1

    7

    1382

    امین یزدی

    amin_yazdi_1977

    اصفهان

    2

    7

    1383



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان