818

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 818 :: پنجشنبه 19 مهر 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

فیدجیت: آمارگیری آسان



سلام عرض شد
مدتی پیش سایت FEEDJIT را کشف کردم.ایده جالبی داشتند اما به دلیل اینکه می خواستم بیشتر به موضوعات دیگر بپردازم آن را معرفی نکردم تا امروز که سایت را دوباره دیدم ، فهمیدم که امکاناتش اضافه شده و دیگر بهانه ای برای معرفی کردنش نیست.
به کمک FEEDJIT می توانید براحتی و تنها در دو قدم اقدام به آمارگیری از سایت یا وبلاگتان کنید.اما چه چیز این سایت web2.0 را برایم جذاب کرده است؟ سه چیز: سادگی، سادگی، سادگی!
برای دریافت کدهای شمارنده از این سایت ، نیازی به ثبت نام ندارید.فقط کافیست کدهایی را که در صفحه اول می بینید در محل مناسبی در وبلاگتان جایگذاری کنید. همنچنین برای اینکه ظاهر شمارنده خودتان را تغییر دهید نیازی نیست با کدها سر و کله بزنید.رنگ ها و اندازه ها براحتی قابل تغییر و ویرایش هستند.
اما جالبتر از شمارنده سایت ، سرویس دیگری است که این سایت در اختیار کاربرانش قرار میدهد.با استفاده از سرویس Live Traffic Map می توانید موقعیت مکانی 100 بازدید کننده آخر وبلاگتان را بر روی نقشه مشاهده کنید.برای این سرویس ، فیدجت از نقشه های گوگل استفاده می کند و شما می توانید با بردن ماوس خود بر روی نقطه ها مشخص شده ( که همان موقعیت بازدید کننده است) اطلاعات مربوط به بازدید او را مشاهده کنید.
فیدجیت ، سرویس بسیار جوان و در عین حال جذابی است. در مدت یکماه از آغاز بکار این سایت ، شش میلیون نفر از آن در سایت ها و وبلاگهایشان استفاده می کنند و با مراجعه به گوگل میتوانید ببینید که در حدود 1,310,000 صفحه شامل نام این سایت در جستجوی گوگل ایندکس شده است که در این بین می توان نام های آشنایی مثل TechCrunch و Mashable را هم ببینید.لازم به ذکر است که کدهای این شمارنده از نوع جاوا بوده و کاربران اغلب سرویس های وبلاگی می توانند از آن استفاده کنند.

پا نوشت:
- این سایت خیلی ساده طراحی شده است.اصلا از آن زرق و برقی که در سایت های اینگونه معمول است خبری نیست.ظاهر و باطن همین است که می بینید.برای اینکه بفهمید چی میگم آن را مقایسه کنید با آمارگیر گوگل!
- دنیای وب در این روزها دنیای ایده ها و فکرهای جدید است و البته ساده کردن کارها.فکر می کنید چرا سایتی با این اوصاف 6 میلیون کاربر دارد؟ راستی مجموع کاربران سرویس های PersianStat و WebGozar روی هم چقدر است ؟

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (817) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • انيميشن هاي رويايي و زيبا
  • جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی از نگاه تصاویر
  • معرفي و دانلود فيلم : آخرين ميمزي/جعبه سحرآميز
  • دانلود انيميشن : Star Wars Animated Adventures :Droids
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای فرزان به نام Climax
  • تصنیف زيباي «بی‌قرار» از آلبوم بی‌قرار  با صداي شهرام ناظري
  • WinRAR 3.71 معروفترین ابزار فشرده سازی و ساخت آرشیو
  • فال قهوه براي موبايل
  • نوشابه خورترین ملت جهان
  • مشاهده نشانه‌هاي شب قدر در يكي از روستاهاي عربستان سعودي
  • مردی که جهان را نجات داد
  • در حمايت از جوابيه
  • جديدترين شماره از ماهنامه Action Auto Moto
  • Samsung p318 plus
  • هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر
  • چطور گرفتار اعتیاد می‌شوند؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویری از مصر
انيميشن هاي رويايي و زيبا
پاسخ به 12 شبهه
اختراعات بی فایده ژاپنی ها!
پروژه ساخت اولین منطقه نظامی توریستی جهان
جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی از نگاه تصاویر

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

عدم امكان رویت هلال طی عصر پنج شنبه در ایران


ركوردار جهانی رویت هلال ماه گفت: هلال ماه شوال 1428 در شامگاه پنجشنبه در ایران زودتر از خورشید غروب خواهد كرد پس قطعا رویت هلال ماه در عصر 5 شنبه در ایران امكانپذیر نیست.
محسن قاضی میر سعید در گفت و گو با فارس با بیان این مطلب كه لحظه مقارنه ماه شوال 1428 در ساعت 5 و42 ثانیه به وقت بین‌المللی و به وقت رسمی ایران در ساعت 8 و 30 دقیقه و42 ثانیه بامداد پنج شنبه 19 مهرماه 1386 هجری شمسی برابر با 29 رمضان خواهد بود، گفت:‌ درشامگاه پنج‌شنبه هلال ماه در جنوب غرب اقیانوس آرام با چشم غیر مسلح و در منتها الیه جنوب غربی اقیانوس اطلس و در آمریكای جنوبی در جنوب غرب كشور آرژانتین و در جنوب كشور شیلی با ابزار اپتیكی قابل رویت خواهد بود.
وی یادآوری كرد: این هلال در شامگاه پنجشنبه در ایران زودتر از خورشید غروب خواهد كرد پس واضح است كه رویت آن غیر ممكن است.
قاضی میرسعید در ادامه افزود: 24 ساعت بعد یعنی در شامگاه جمعه هلال ماه درجنوب آمریكا، آمریكای مركزی، آمریكای جنوبی، مركز و جنوب قاره آفریقا، و قسمت‌های جنوبی قاره آسیا و تمام قاره اقیانوسیه با چشم غیر مسلح و در شمال آفریقا ، قسمت كوچكی از جنوب قاره اروپا و قسمت‌های مركزی قاره آسیا با چشم غیر مسلح قابل رویت است، بدیهی است هلال ماه در شمال آمریكای شمالی، كانادا، قسمت‌های مركزی و شمالی قاره اروپا و شمال قاره آسیا حتی با ابزار اپتیكی نیزقابل رویت نیست و در كشور ایران به جز شمال شرقی و شمال غربی كه احتمال رویت هلال با ابزار اپتیكی بسار ضعیف است هلال ماه در سایر نقاط با ابزار اپتیكی قابل رویت است بدین گونه كه در حوالی خط رویت با ابزارهای نسبتا قوی و در مركز ایران با ابزارهای متوسط و در نواحی جنوبی‌تر با دوربین‌های دوچشمی معمولی می‌توان هلال ماه شوال را رصد کرد.


 

10 ستاره پرسپولیس که از آنها تجلیل می شوند

باشگاه فرهنگي-ورزشي پرسپوليس، از دعوت 10 ستاره برتر و تاريخ ساز اين تيم در دربي پايتخت و تجليل از آنها در شب برگزاري ديدار برابر استقلال خبر داد.
به گزارش سايت رسمي باشگاه پرسپوليس اين 10ستاره هر کدام واجد شرطي براي حضور در اين عرصه هستند.
صفر ايرانپاک، به خاطر زدن 7 گل در بازي دربي پايتخت و کسب رکورد در اين عرصه، حميد جاسميان به خاطر داشتن تقدم سني بر همه بازيکناني که در تاريخ پرسپوليس برابر استقلال ايستاده اند، ناظم گنجاپور اولين گلزن پرسپوليس در دربي، همايون بهزادي تنها کسي که در تاريخ دربي پايتخت هت تريک کرده است، احمد رضا عابدزاده، جواد اله وردي و حميد استيلي سه مردي که عليرغم حضور در بازيهاي متعدد هيچگاه در دوران بازي، باخت مقابل استقلال را تجربه نکرده اند، علي پروين به عنوان رکورد دار بازي و مربيگري در پرسپوليس، محمود خوردبين به خاطر 37 سال حضور در پيکار سنتي پايتخت و ايرج سليماني به عنوان ستاره ديدار معروف سال 52 که با پيروزي 6-0 سرخپوشان به پايان رسيد، مردان مورد اشاره هستند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

آخرين ميمزي/جعبه سحرآميز
The Last Mimzy


کارگردان: رابرت شاي. فيلمنامه: بروس جوئل روبين، توبي امريش بر اساس فيلمداستان جيمز وي. هارت، کارول اسکايکن. موسيقي: هاوارد شور. مدير فيلمبرداري: جي. مايکل مورو. تدوين: آلن هيم. طراح صحنه: بري چوسيد. بازيگران: کريس اونيل[نوآ وايلدر]، ريانون لي راين[اما وايلدر]، جولي ريچاردسون[جو وايلدر]، تيموتي هاتن[ديويد وايلدر]، رين ويلسون[لري وايت]، مايکل کلارک دانکن[ناتانيل برودمن]، کاترين هاهن[نايومي شوارتز]، کريستين ويليامسون[شيلا برودمن]. ٩٤ و ٩٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
نوآ و خواهر کوچکش اما درسفري تفريحي به کنار دريا به همراه ديويد- پدر معتاد به کار- و مادرشان جو، قوطي اسرار آميزي پيدا مي کنند. اما و نوآ يافتن اين قوطي را از پدر و مادرشان پنهان کرده و پس از باز کردن آن چيزهاي کنجکاوي برانگيزي زيادي درونش مي يابند. از جمله قطعه کريستالي که به يک کارت اعتباري عظيم شباهت دارد، يک قطعه شهاب سنگ، يک صدف دريايي و يک خرگوش اسباب بازي کهنه- ميمزي- که چيزهايي در گوش اما زمزمه مي کند. به زودي با ايجاد ارتباط ذهني ميان ميمزي و اما، دختر کوچک صاحب توانايي هاي شگفتي شده و نوآ نيز پس از بازي با اشياي داخل جعبه کم کم صاحب قدرت هاي غير عادي مي شود. ولي اين توانايي ها به زودي باعث مي شود که سر و کله مامورين FBI نيز در زندگي خانواده وايلدر پيدا شود....

چرا بايد ديد؟
براي خواننده ايراني که در سه دهه اخير با کارهاي بزرگان گونه ادبي داستان علمي تخيلي مانند آيزاک آسيموف و آرتور سي کلارک دمخور بوده[يعني مطابق معمول دير کشف شان کرده] قصه Mimsy Were the Borogoves نوشته هنري کوتنر و سي. ال. مور که آن را با نام مستعار لوئيس پاچت منتشر کرده اند، آشنا نيست. قصه اي که اولين بار در ١٩٤٣ منتشر شده و حدود يک دهه قبل اولين قدم ها براي تبديل آن به فيلم برداشته شده است. قصه اين زن و شوهر پنج دست گشته و سرانجام پس از نوشته شدن ١٨ فيلمنامه متفاوت به چنگ نويسنده نردبان جيکوب و شبح افتاده است.
اما آن چه جلب توجه مي کند حضور رابرت شاي-يکي از مديران شرکت نيو لاين- روي صندلي کارگرداني است. متولد ١٩٣٩ ديترويت، نويسنده، بازيگر و تهيه کننده اي که پس از ساخت دو فيلم کوتاه در دهه ١٩٦٠ و اولين فيلم بلند سينمايي اش به نام کتاب عشق[١٩٩٠] ترجيح داده تا خود را وقف مديريت کمپاني نيو لاين و تهيه کنندگي نمايد. بايد در اين قصه چيزي خاص نهفته باشد که فردي چون او را ١٧ سال بعد از اولين تجربه به پشت دوربين بکشاند و سبب شود تا مجموعه اي از بهترين عوامل دم دست را وارد پروژه کند. مانند آهنگساز اسکاري هوارد شود و کسي مثل راجر واترز افسانه اي که ترانه Hello-I Love You را براي فيلم سروده است. اما با وجود صرف هزينه اي که با وجود اعلام نشدنش هنگفت به نظر مي رسد، برخورد تماشاچيان در هياهوي هري پاتريسم با آن چندان مناسب نبوده است. فروش ٢١ ميليون دلاري آخرين ميمزي نشان مي دهد که رنگ و بوي قصه اصلي که با تم جستجوي انسان براي يافتن خويشتن نوشته شده، به فيلم منتقل نشده است. چون در چنين صورتي لااقل منتقدين با انصاف!!! از آن حمايت مي کردند. فراموش نکنيد که سازنده فيلم يکي از تهيه کنندگان اصلي سه گانه ارباب حلقه نيز هست و توقع تماشاگر عام و خاص به يک اندازه در ان مورد اهميت دارد. به گمان من مشکل فيلم و کارگردان آن از فقدان نگاه درست به ژانر سرچشمه گرفته است. تکليف هيچ کس روشن نيست؛ آيا آخرين ميمزي فيلمي براي کودکان است يا بزرگ سالان؟
اسپيلبرگ موفق شد در ئي تي به ترکيبي متعادل دست يابد. اما شاي صاحب تجربه اي کافي در اين دنيا نيست و فقط تاثيري ظاهري از اسپيلبرگ را به نمايش مي گذارد. حيف! سوژه قابل اعتنايي مثل جستجوي معصوميت در ميان کودکان، پس از نبردها و نفرت ها از سوي بزرگ سالان لوث شد!
ژانر: ماجرا، درام، خانوادگي، تخيلي، علمي خيالي.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/50503369/ThL4sMim_aX.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/50503262/ThL4sMim_aX.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/50503425/ThL4sMim_aX.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/50503392/ThL4sMim_aX.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/50503381/ThL4sMim_aX.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/50503247/ThL4sMim_aX.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/50503358/ThL4sMim_aX.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/50503227/ThL4sMim_aX.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Star Wars Animated Adventures :Droids


 


Also Known As:Star Wars Animated Adventures: Droids (USA) (DVD box title)
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:85 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.33 : 1
Certification:USA:Not Rated
Company:Lucasfilm
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/19696862/DRIODS.part01.rar
http://rapidshare.com/files/19697440/DRIODS.part02.rar
http://rapidshare.com/files/19713123/DRIODS.part03.rar
http://rapidshare.com/files/19715019/DRIODS.part04.rar
http://rapidshare.com/files/19728713/DRIODS.part05.rar
http://rapidshare.com/files/19734086/DRIODS.part06.rar
http://rapidshare.com/files/19746069/DRIODS.part07.rar
http://rapidshare.com/files/19751996/DRIODS.part08.rar
http://rapidshare.com/files/19759824/DRIODS.part09.rar
http://rapidshare.com/files/19768744/DRIODS.part10.rar
http://rapidshare.com/files/19774625/DRIODS.part11.rar
http://rapidshare.com/files/21124549/DRIODS.part12.rar
http://rapidshare.com/files/20669751/DRIODS.part13.rar
http://rapidshare.com/files/20677591/DRIODS.part14.rar
http://rapidshare.com/files/20685086/DRIODS.part15.rar
http://rapidshare.com/files/21137506/DRIODS.part16.rar
http://rapidshare.com/files/21145021/DRIODS.part17.rar
http://rapidshare.com/files/21262319/DRIODS.part18.rar
http://rapidshare.com/files/21267112/DRIODS.part19.rar
http://rapidshare.com/files/21153318/DRIODS.part20.rar
http://rapidshare.com/files/21169509/DRIODS.part21.rar
http://rapidshare.com/files/21178380/DRIODS.part22.rar
http://rapidshare.com/files/21192324/DRIODS.part23.rar
http://rapidshare.com/files/21201046/DRIODS.part24.rar
http://rapidshare.com/files/21209869/DRIODS.part25.rar
http://rapidshare.com/files/21218130/DRIODS.part26.rar
http://rapidshare.com/files/21225337/DRIODS.part27.rar
http://rapidshare.com/files/21232396/DRIODS.part28.rar
http://rapidshare.com/files/21239013/DRIODS.part29.rar
http://rapidshare.com/files/21245471/DRIODS.part30.rar
http://rapidshare.com/files/21258725/DRIODS.part31.rar
http://rapidshare.com/files/21130950/DRIODS.part32.rar
http://rapidshare.com/files/19681025/DRIODS.part33.rar
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین
(و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

Climax
باصداي فرزان

آلبوم جدید و بسیار زیبای فرزان به نام Climax
 

نام آهنگ

سرور 1

سرور 2

Khoda Bozourgeh

دانلود

دانلود

Naze Aroos

دانلود

دانلود

Hoselato Nadaram

دانلود

دانلود

Karet Dorost Nist

دانلود

دانلود

Mesle Mah

دانلود

دانلود

Dokhtare Naze Iron

دانلود

دانلود

Nameh

دانلود

دانلود

Khoda Bozourgeh (Dance Mix)

دانلود

دانلود

Hoselato Nadaram (Dance Mix)

دانلود

دانلود

Medly (Dance Mix)

دانلود

دانلود

Naze Aroos (Orginal Version)

دانلود

دانلود

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

تصنیف زيباي «بی‌قرار» از آلبوم بی‌قرار
با صداي شهرام ناظري

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

WinRAR 3.71
معروفترین ابزار فشرده سازی و ساخت آرشیو
 

 

امروزه بسیاری از کاربران برای ساخت آرشیو و نگهداری از فایل های خود از نرم افزارهای مختلف کمک استفاده می کنند. کاربران به دنبال نرم افزاری می باشند که به کمک آن قادر به تهیه یک آرشیو منظم باشند و همچنین برنامه مورد نظرشان از ویژگی ها و امکانات مختلفی برخوردار باشید. نرم افزارهای بسیار زیادی امروزه در این زمینه یافت می شوند . نرم افزارهای مختلفی که هر یک از آن ها با ویژگی های خاص مربوط به خود برای تهیه آرشیو از فرمتی خاص ساخته شده اند و یا به صورت کلی از فرمت ها و فایل های مختلف پشتیبانی به عمل می آورند.

در این مطلب به معرفی نسخه جدید برنامه ای مشهور در این زمینه می پردازیم.

 

WinRAR نرم افزاری نام آنشا برای کاربران سیستم های کامپیوتری می باشد. نرم افزاری که به وسیله آن کاربران قادر به ساخت و تهیه آرشیو از فایل های خود می باشند. همچنین به کمک این نرم افزار کاربران قادر به فشرده سازی یک فایل می باشند و این امر در بسیاری از موارد برای کاربران ضروری است و همچنین از دیگر کاربرد های این نرم افزار می توان به تهیه فایل های فشرده به صورت تکه تکه شده از یک فایل با حجم بالا یاد کرد. به عنوان مثال می توان یک فایل 100 مگابایتی را به 10 قسمت 10مگابایتی تبدیل نمود که این عمل در زمان هایی مختلفی به کاربر در انجام امور کمک خواهد کرد که به عنوان مثال می توان به ارسال این فایل بر روی یک سایت اشاره نمود. این نرم افزار محصولی از شرکت RARLab می باشد.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- تهیه فایل های آرشیوی از فایل های مختلف

- قابلیت فشرده سازی فایل های مختلف و کاهش حجم آن ها

- توانایی نظم دهی و مدیریت بر فایل های مختلف

- قابلیت رمز گذاری بر روی یک فایل به منظور جلوگیری از دسترس دیگران

- پشتیبانی از فرمت های مربوط به نرم افزارهای مختلف دیگر مربوط به این زمینه

 و ... .

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و فايل کرک در داخل فايل Zip قرار دارد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دنياي موبايل

فال قهوه

برنامه فال قهوه با فرمت جاوا که بر روی اکثر گوشی ها قابل نصب است.
قابلیت های برنامه:
* طالع بینی
* فال قهوه
* تعبیر خواب
* روانشناسی رنگ ها
* اجرا بر روی گوشي های فاقد امکانات فارسی
* نمایش تمام صفحه در گوشی های مختلف
 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

رژیم آدم خوار!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام باقرعليه السلام:
فَأنزِل نَفسَكَ مِنَ الدُّنيا كَمَثَلِ مَنزِلٍ نَزَلتَهُ ساعَةً ثُمَّ ارتَحَلتَ عَنهُ؛

خود را در دنيا چنان منزل ده كه گويى ساعتى در آن منزل دارى و سپس از آن مى ‏كوچى.

بحارالأنوار، ج 75، ص 165

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

خانم به کلفت : (( مگر به تو نگفتم که به آقا نگو من کی به خانه آمدم ؟ ))
کلفت : (( به خدا من به آقا من نگفتم ؟ ))
خانم : (( پس آقا از کجا فهمید که من صبح آمدم ؟ ))
کلفت : (( من چه می دانم ، او از من پرسید خانم چه وقت آمد ؟ من گفتم موقعی که آمد ،من به ساعت نگاه نکردم زیرا مشغول چیدن میز صبحانه بودم . ))


قاضی به مرد : (( زن شما شکایت کرده که هر شب دیر به منزل می رفته اید . ))
متهم : (( ولی هر وقت من به منزل می رفتم . او هنوز از گردش بر نگشته بود . از کجا فهمیده که من دیر می رفتم . ..))


خانمی ضمن صحبت به خانم دیگر گفت : (( تنها گناهی که مرتکب می شوم این است که هر روز صبح که قیافه خود را در آینه می بینم حس می کنم زیبا ترین زن دنیا هستم . ))
خانم دیگر خندید و گفت : (( عزیزم ، این گناه نیست ، اشتباه است. ))

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

روح معتدل فردوسی و سیطره خرد بر جوانب جهان ذهنی این یگانۀ روزگاران ، البته نمی پسندد که عشق آمیخته با سوداهای مازوخیستی و سادیسمی شود .
پهلوان عاشق « انسان» است و مثل فرزندٍ انسان می خواهد از زیبایی های زندگی کام بگیرد . اما در این کامجویی همیشه به قواعد اخلاق و شرف انسانی پایبند است .
در باب ریزه کاری های فن قصّه پردازی حکیم طوس ؛ باید کتاب ها و پایان نامه ها نوشته شود. اما فی الجمله حتی برای مخاطب عام نیز- که بر ضوابط قصه نویسی چندان احاطه ندارد – تاثیرگذاری قصه های فردوسی مشهود است .
تصویرپردازی به اندازه و منطبق با ضرب آهنگ داستان ، محاورات قهرمانان ، پرهیز از اطناب ، انباشتن فضای داستان از سرشارترین عواطف بشری ، استنتاج های حکمی ، به قاعده در بزنگاه های حساس قصه و – همه و همه به داستان های شاهنامه تلالو و ژرفای خاصی بخشیده است .

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة هود آيات: 123 محل نزول: مکه

 
فَلاَ تَكُ فِي مِرْيَةٍ مِّمَّا يَعْبُدُ هَـؤُلاء مَا يَعْبُدُونَ إِلاَّ كَمَا يَعْبُدُ آبَاؤُهُم مِّن قَبْلُ وَإِنَّا لَمُوَفُّوهُمْ نَصِيبَهُمْ غَيْرَ مَنقُوصٍ 109 وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَاخْتُلِفَ فِيهِ وَلَوْلاَ كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِن رَّبِّكَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّهُمْ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مُرِيبٍ 110 وَإِنَّ كُـلاًّ لَّمَّا لَيُوَفِّيَنَّهُمْ رَبُّكَ أَعْمَالَهُمْ إِنَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ خَبِيرٌ 111 فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلاَ تَطْغَوْاْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 112 وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ 113 وَأَقِمِ الصَّلاَةَ طَرَفَيِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِّنَ اللَّيْلِ إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّـيِّئَاتِ ذَلِكَ ذِكْرَى لِلذَّاكِرِينَ 114 وَاصْبِرْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ 115 فَلَوْلاَ كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِكُمْ أُوْلُواْ بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِي الأَرْضِ إِلاَّ قَلِيلاً مِّمَّنْ أَنجَيْنَا مِنْهُمْ وَاتَّبَعَ الَّذِينَ ظَلَمُواْ مَا أُتْرِفُواْ فِيهِ وَكَانُواْ مُجْرِمِينَ 116 وَمَا كَانَ رَبُّكَ لِيُهْلِكَ الْقُرَى بِظُلْمٍ وَأَهْلُهَا مُصْلِحُونَ 117

 

ترجمه فارسي مکارم

پس شك و ترديدى (در باطل بودن) معبودهايى كه آنها مى‏پرستند، به خود راه مده! آنها همان‏گونه اين معبودها را پرستش مى‏كنند كه پدرانشان قبلا مى‏پرستيدند، و ما نصيب آنان را بى‏كم و كاست خواهيم داد! «109» ما به موسى كتاب آسمانى داديم; سپس در آن اختلاف شد; و اگر فرمان قبلى خدا (در زمينه‏آزمايش و اتمام حجت بر آنها) نبود، در ميان آنان داورى مى‏شد! و آنها (هنوز) در شك‏اند، شكى آميخته به بدگمانى! «110» و پروردگارت اعمال هر يك را بى‏كم و كاست به آنها خواهد داد; او به آنچه عمل مى‏كنند آگاه است! «111» پس همان‏گونه كه فرمان يافته‏اى، استقامت كن; و همچنين كسانى كه با تو بسوى خدا آمده‏اند (بايد استقامت كنند)! و طغيان نكنيد، كه خداوند آنچه را انجام مى‏دهيد مى‏بيند! «112» و بر ظالمان تكيه ننماييد، كه موجب مى‏شود آتش شما را فرا گيرد; و در آن حال، هيچ ولى و سرپرستى جز خدا نخواهيد داشت; و يارى نمى‏شويد! «113» در دو طرف روز، و اوايل شب، نماز را برپا دار; چرا كه حسنات، سيئات (و آثار آنها را) از بين مى‏برند; اين تذكرى است براى كسانى كه اهل تذكرند! «114» و شكيبايى كن، كه خداوند پاداش نيكوكاران را ضايع نخواهد كرد! «115» چرا در قرون (و اقوام) قبل از شما، دانشمندان صاحب قدرتى نبودند كه از فساد در زمين جلوگيرى كنند؟! مگر اندكى از آنها، كه نجاتشان داديم! و آنان كه ستم مى‏كردند، از تنعم و كامجوئى پيروى كردند; و گناهكار بودند (و نابود شدند)! «116» و چنين نبود كه پروردگارت آباديها را بظلم و ستم نابود كند در حالى كه اهلش در صدد اصلاح بوده باشند! «117»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

helia_k48@yahoo.com

Birds

Love birds مرغ عشق
Swallow پرستو
Night ingale بلبل
Sparrow گنجشک
Crow کلاغ

Cock خروس
Pea cock طاووس
Pea hen طاووس ماده

Duck اردک
Owl جغد
Turkey بوقلمون
Parrot طوطی
Goose غاز
Stork لک لک
Swan قو
Wood pecker دارکوب
Vulture کرکس
Eagle عقاب
Sky lark چکاوک
Quail بلدرچین
Red breast سینه سرخ
Partridgeکبک
Pewit=lap wing هد هد
Petred مرغ طوفان
Ring dove قمری
Pie کلاغ زنگی

 

 

mohsen_fekri2000@yahoo.com

شاکي

قصه از غلط شروع شد
از يه اشتباه ساده
از يه خنده‌ای كه گم شد
تو يه بغض بی‌اراده

دست تو يا دست تقدير
گاهي آدم، بد مياره
قصه از غلط شروع شد
من به تو ربطی نداره

سادگی مو تو شکستی
آينه‌ها دروغ نمی ‌گن
تو ولی خودت نبودی
خود من بودی، خود من

شاکی‌ام اما نه از تو
از خودم لجم گرفته
از خودم كه بيشتر از تو
منو دست كم گرفته

منو دست كم گرفتی
تو كه اسم من باهاته
ولی من دروغ نمی گم
پشت اين آيينه، ماته

مات و ماتم ‌زده از تو
تا ته قصه شكستم
تو به انتها رسيدی
من چمدونمو بستم

باورم می کنی يا نه
نمی دونم ، نمی دونم
قصه از غلط شروع شد
اينو از چشات می خونم

محمد کيا سالار

 

 

azi_flower2003@yahoo.com

نوشابه خورترین ملت جهان

سرانه مصرف نوشابه های گازدار در ایران ۴۲ ليتر است . با مقایسه این آمار با آمار دیگر کشورهای جهان به این نتیجه وحشتناک میرسیم که ما در سرانه مصرف نوشابههاى گازدار مقام اول را در جهان پیدا کردهایم . برای این که بیشتر وحشت کنید، بد نیست بدانید که:
1) ميانگين مصرف نوشابه هاي گازدار در دنيا براي هر فرد 10 ليتر است.
2) در بيست سال اخير، مصرف نوشابه هاى گازدار در كشور، نزديك به ۱۵ درصد رشد داشته است.
3) در طی این بیست سال، مصرف شير و لبنيات، تنها حدود يك دهم درصد رشد كرده است.
4) سرانه مصرف لبنيات در ايران كمتر از يك سوم استاندار جهاني است.
5) طبق آمار، ۹۰ درصد كودكان ۲۴ ماهه تا ۱۲ ساله کشورمان، روزانه حداقل يك بار پفك و نوشابه مصرف كردهاند.
6) 25 درصد از كودكان ايرانى به نوعی با سوءتغذيه دستبهگریبانند.
7) یکسوم از مرگومیرهای کشور به علت بیماریهای قلبيعروقي است كه یکی از عوامل اصلي بروز آن، تغذيه غلط است.

وقتی یک نوشابه میخورید، چه اتفاقی میافتد؟
10 دقیقه بعد: 10 قاشق چایخوری شکر وارد بدنتان میشود. میدانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمیشوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی میگیرد و شیرینیاش را خنثی میکند.
20 دقیقه بعد: قند خونتان بالا میرود و منجر به ترشح ناگهانی و یکجای انسولین میشود. کبدتان شروع میکند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیتر از این بالا نرود.
40 دقیقه بعد: حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمکهایتان گشاد میشود، فشار خونتان بالا میرود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها میکند. گیرندههای آدنوزین مغز حالا بلوک میشوند تا از احساس خوابآلودگی جلوگیری کنند.
45 دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا میکند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد میکنند، تحریک میشوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی میشود.
بعد از 60 دقیقه: اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی میچسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا میکند. میزان بالای قند خون و شیرینکنندههای مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث میشوند.
مدتی بعد: کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل میشود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع میشود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیتها نیز از دست میرود.
مدتی بعدتر: کمکم آن غوغایی که در بدنتان ایجاد شده بود فروکش میکند و نوبت به افت قند میرسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریکپذیر میشوید یا خیلی کرخت و بیحال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کردهاید؛ آبی که میشد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین میرود و شما هوس یک نوشابه دیگر میکنید.

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

مشاهده نشانه‌هاي شب قدر در يكي از روستاهاي عربستان سعودي


شاهدان عيني در يكي از روستاهاي عربستان اعلام كردند كه، نشانة شب مبارك قدر را مشاهده كرده‌اند.
به گزارش «موعود» به نقل از العربية، اهالي اين روستا گفته‌اند كه جمعه ـ شنبه برابر با 23 ـ 24 ماه رمضان، نوري آسماني و بسيار قوي مشاهده كرده‌اند كه در آن شب تمام منطقه آنها را روشن كرده است. شلبه المطيري يكي از مقامات محلي در روستاي «هجرة مشلح» از توابع «ارطاويه» واقع در 330 كيلومتري رياض، گفته است: در شب جمعه، هنگامي كه او از منزل خارج شده بود، نور ملايمي مشاهده كرده است و پس از مدت كوتاهي، آن نور، تمام زمين آن منطقه را به طور كامل روشن كرده است و اين نور به حدي قوي بوده كه او تمام اطراف خود را مانند روز ديده است.
او يادآور شد كه اين موضوع را با اهالي روستا در ميان گذاشته و بسياري از اشخاص قابل اعتماد روستا نيز تأكيد كردند كه آنها نيز اين نور را مشاهده كرده‌اند و گفته‌اند كه اين، از جمله نشانه‌هاي شب قدر است كه در ده روز پاياني ماه مبارك رمضان است و اهالي روستا در آن به شب زنده‌داري و احيا مي‌پردازند. «بندر بن ضيف الله» يكي از اهالي اين روستا گفته است كه حدود ساعت 12 شب، هنگامي كه او داخل اتومبيل خود بوده، نوري روشن را مشاهده كرده است. او مي‌گويد اين نور به حدّي قوي بود و زمين را روشن كرده بود كه او در آن زمان بچه‌هايش را كه خارج از اتومبيل بودند، به وضوح و مانند روز ديده است. او مي‌گويد: در ابتدا فكر مي‌كردم كه اين نور، نور چراغ اتومبيل ديگري است كه از پشت سر به آنها نزديك شده است، اما بچه‌هاي او تأكيد كردند كه اين نور از آسمان ساطع شده است. او مي‌افزايد در ابتدا فكر كردم كه آسمان در حال باريدن است، اما هنگامي كه به آسمان نگاه كردم، متوجه شدم كه آسمان صاف است و ستارگان در آن پديدار هستند و مطمئن شدم كه اين نور ناشي از رعد و برق نبوده است.
«عبدالله المحنايا» يكي ديگر از اهالي اين روستا گفته است: شماري از مردان و زنان اين روستا، اين پديده را مشاهده كرده‌اند و اين پديده بسيار آشكار و روشن بوده است. او مي‌افزايد: بسياري از بزرگان روستا اعتقاد دارند كه اين، يكي از نشانه‌هاي شب قدر است.
علاوه بر اين «روزنامه الوطن» عربستان در تاريخ 7/10/2007 به نقل از عبدالمحسن العبيكان، عضو مجلس شورا و مشاور قضايي در وزارت دادگستري، گفت: نوري كه ناشي از رعد و برق يا شهاب‌هاي آسماني نباشد، از جمله نشانه‌هاي شب قدر است كه قرآن كريم يادآور شده كه آن شب، برتر از هزار ماه است.
عبيكان گفت: پيامبر(ص) دستور داده بود كه مسمانان در ده شب آخر ماه مبارك رمضان در جست‌وجوي نشانه‌هاي شب قدر باشند و در روايت ديگري آمده است كه پيامبر دستور داده بود در شب‌هاي فرد ده روز آخر ماه مبارك رمضان منتظر آن شب باشيد. برخي گفته‌اند شب قدر در شب‌هاي 21 و 23 رمضان است و برخي ديگر مي‌گويند در شب‌هاي 24، 26 يا 28 رمضان.
دكتر زكي مصطفي رئيس گروه ستاره‌شناسي دانشگاه علوم و فناوري ملك عبدالعزيز كه براي شنيدن سخنان و گواهي‌هاي ساكنان اين روستا به اين منطقه رفته بود گفت: هيچ تفسير علمي براي اين پديده وجود ندارد و در نتيجه او نمي‌تواند هيچ‌گونه اطلاعات علمي در توجيه آن بدهد.
شهر ارطاويه در پايان سال 1910 و آغاز سال 1911 ميلادي به وجود آمده و در اين سال ساختمان‌هايي در اين منطقه ساخته شد و در پايان سال 1910 چاه‌هايي حفر شد. در آغاز ساكنان آن 20 خانوار از قبيله‌اي مطير و حرب بودند كه از منطقه حرمة واقع در جنوب ارطاويه به آن منطقه آمده بودند. ارطاويه اكنون تبديل به شهر بزرگي شده است و شامل چند شهر، روستا و ناحيه مي‌شود.

 

 

mhmazidi@gmail.com

یائسگی

زنان از نظر سيكل جنسي ِزندگی‌شان، تفاوتی با مردان دارند.هر دو در سنين نوجوانی تغييراتی هورمونی را در بدن خود تجربه مي‌كنند كه به آن بلوغ جنسي گويند(كه احتمالا همه شما آن را تجربه كرده‌ايد.احتمالا!!). اما تنها زنان هستند، كه در سنين بالا شرايط ويژه و مختص خود را تجربه مي‌كنند، به اسم يائسگي. يائسگي چيست؟ بستگي به شما دارد:
- اگر مرد هستيد كه بايد بگويم اصلا به شما ربطی ندارد،فضولی نكنيد!!
- اگر دختر هستيد، پس هنوز موقعش نشده،كنجكاوی نكنيد!
- اگر هم يائسه شده‌ايد كه خب شده‌ايد ديگر!!
اما نكته اخلاقی اين نوشته چي بود؟؟ اين كه اساسا، يائسگي نكته انحرافی اين پست بوده است.نويسنده اين مطلب به دنبال بيان چيز ديگری است.
يكي از بزرگترين مشكلات ما - ما پزشكان و ما ايرانيها - اين است كه بدلايل بسيار زياد دريافت مواد غذايي لازم براي بدن، بصورت صحيح و اصولی انجام نمي‌شود.در بين املاحي كه بدن به آن نياز فراوان دارد ca (كلسيم ) جايگاه ويژه‌ای دارد. با افزايش سن در زنان و بخصوص با نزديك شدن به يائسگي ميزان كلسيم موجود در بدن زنان كاهش قابل توجهي مي‌يابد.
چندين سال است كه در مورد «پوكي استخوان» صحبت مي‌شود؛ اما مردم را شيرفهم نمي‌كنند كه راه ساده جلوگيری از ان چيست؟ علاوه بر نصايح اخلاقی فراوانی مثل: سيگار نكشيد، مشروب نخوريد، ورزش كنيد، لبنيات زياد استفاده كنيد، پوست خود را با نور و گرمای خورشيد دوست كنيد و …. - كه عملا هيچ بني بشری هم اين خون‌دل خوردنهای پزشكان را وقعي نمي‌نهد! ؛ مي‌توان از روشهایی غير از نصيحت نيز استفاده كرد.
اكنون سالهاست كه در غرب كلسيم را نه بعنوان يك دارو بلكه بعنوان يك مكمل به سبد غذايي مردم زورچپان كرده‌اند. نتيجه؟ 80-90 % موارد پوكي استخوان كه در گذشته داشتند با همين شگرد ساده حل شد!!

حالا ما چكار كنيم؟
شما دختر خوشگل/پسر خوش‌تيپ! فعلا نيازی به گير دادنهای من نداريد.اما احتمالا در اطراف شما مامان يا مامان بزرگ يا عمه يا خاله يا … هست كه به سنين يائسگي نزديك شده است يا در داخل سنين يائسگي است.درست نمي‌گويم؟
از همين حالا برای آنها قرص‌های كلسيم -دی (Ca-D) بگيريد. اين قرصها حاوی كلسيم و ويتامين دی هستند.هر روز يك قرص به زور به خوردشان دهيد.كاری كنيد كه مثل مسواك زدن؛ به خوردن يك قرص كلسيم معتاد شوند! اگرهم مقاومت كردند بگوييد: دستور دكتر مزيدی است!
خدا خيرتون بده! با اينكار كلی از بيماران آينده من و همكارانم را مي‌پرانيد!!

پ.ن: هرچند دستورات دكتر مزيدی وحي منزل است، اما استثنائاتی هم دارد!! اگر بيماری زمينه‌ای دارند -مثلا كليه سنگ ساز- آن وقت است كه كلام آسماني من را بايد تحريف كنيد!

نكته: برای اولين بار، به تمام سوالات در اين زمينه پاسخ خواهم داد! (تعجب كرديد؟؟!!)

 

 

babam_uk@yahoo.com

چت با خدا

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌كنم
گفتی: فانی قریب
.:: من كه نزدیكم (بقره/۱۸۶) ::.

گفتم: تو همیشه نزدیكی؛ من دورم... كاش می‌شد بهت نزدیك شم
گفتی: و اذكر ربك فی نفسك تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال
.:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد كن (اعراف/۲۰۵) ::.

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!
گفتی: ألا تحبون ان یغفرالله لكم
.:: دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/۲۲) ::.

گفتم: معلومه كه دوست دارم منو ببخشی
گفتی: و استغفروا ربكم ثم توبوا الیه
.:: پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه كنید (هود/۹۰) ::.

گفتم: با این همه گناه... آخه چیكار می‌تونم بكنم؟
گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده
.:: مگه نمی‌دونید خداست كه توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌كنه؟! (توبه/۱۰۴) ::.

گفتم: دیگه روی توبه ندارم
گفتی: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
.:: (ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/۲-۳) ::.

گفتم: با این همه گناه، برای كدوم گناهم توبه كنم؟
گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
.:: خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/۵۳) ::.

گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟
گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله
.:: به جز خدا كیه كه گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/۱۳۵) ::.

گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این كلامت كم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌كنه؛ عاشق می‌شم! ... توبه می‌كنم
گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین
.:: خدا هم توبه‌كننده‌ها و هم اونایی كه پاك هستند رو دوست داره (بقره/۲۲۲) ::.

ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرك
گفتی: الیس الله بكاف عبده
.:: خدا برای بنده‌اش كافی نیست؟ (زمر/۳۶) ::.

گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیكار می‌تونم بكنم؟
گفتی:
یا ایها الذین آمنوا اذكروا الله ذكرا كثیرا و سبحوه بكرة و اصیلا هو الذی یصلی علیكم و ملائكته لیخرجكم من الظلمت الی النور و كان بالمؤمنین رحیما
.:: ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد كنید و صبح و شب تسبیحش كنید. او كسی هست كه خودش و فرشته‌هاش بر شما درود و رحمت می‌فرستن تا شما رو از تاریكی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارن. خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/۴۱-۴۳) ::.

با خودم گفتم: خدا... خالق هستی... با فرشته‌هاش... به ما درود بفرستن تا آدم بشیم؟! ... ... .

 

.

alirezamajidi@gmail.com

مردی که جهان را نجات داد
 

نه! اشتباه نکنید این فرد نه یک سیاستمدار بود و نه سازمان بین‌المللی.
برای اینکه این نوشته را شروع کنم باید داستان را از اول مرور کنیم و به تاریخ اول سپتامبر سال 1983 برگردیم:
اول سپتامبر سال 1983 بود و جنگ سرد بین ابرقدرت‌های جهان -شوروی و آمریکا- با شدت تمام دنبال می‌شد. یک هواپیمای خطوط هوایی کره از فرودگاه جان اف ‌کندی نیویورک به مقصد سئول کره جنوبی حرکت می‌کرد.
در نیمه راه ، هواپیمای مسافری به اشتباه وارد حریم هوایی شوروی شد. جت‌های روسی به این هواپیما نزدیک شدند. خلبانان جت‌های روسی نمی‌دانستند که هواپیما حاوی مسافرهای عادی است ، آنها به هواپیما اخطار کردند که اگر خودش را معرفی نکند ، به آن شلیک خواهند کرد ولی در نهایت پاسخی دریافت نکردند.
گفته می‌شود در واقع پرسنل پرواز هواپیما اخطار جنگنده‌های روسی را دریافت نکرده بودند ، البته تا به امروز تئوری‌های زیادی در این مورد وجود دارد. یک ساعت گذشت و جت‌ها همچنان ، هواپیما را همراهی می‌کردند تا اینکه از مقامات روسی دستور رسید که هواپیما نابود شود. این کار انجام شد و در نتیجه 269 مسافر کشته شدند.

 9395.jpg

بعد از اینکه همه متوجه فاجعه شدند ، مقامات روسی سعی کردند عمل خود را توجیه کنند ولی رونالد ریگان رییس جمهور وقت آمریکا روس‌ها را بربر دانست و کار آنها را «جنایتی علیه بشر که نباید فراموش شود» تلقی کرد.
تنش بین ابرقدرت‌های به حداکثر خود رسیده بود و نظامیان هر دو جبهه در حالت آماده‌باش نظامی قرار گرفته بودند.
در یک شب سرد در 26 سپتامبر سال 1983 ، استانیسلاو یوگرافوویچ پتروف - یک سرهنگ دوم نیروهای موشکی استراتژیک- سر کارش بود او به جای همکارش که به علتی نتوانسته بود در محل کار ظاهر شود ، پست می‌داد و آسمان شوروی را پایش می‌کرد.
کمی از نیمه‌شب گذشته بود که پتروف هشداری از یک کامپیوتر گرفت : یک موشک اتمی از سوی آمریکا شلیک شده و مقصدش مسکو است.
پروتکل نظامی از پیش تعریف‌شده روس‌ها در چنین شرایطی این بود که همه سلاح‌های اتمی برای انجام یک ضد حمله به صورت سریع و آنی فعال شوند و پس از آن به مقامات نظامی و سیاسی اطلاع داده شود.
صدای آلارم‌ها در پناهگاهی که پتروف در آن بود به گوش می‌رسید و نورهای قرمز به نشانه شناسایی موشک اتمی آمریکایی‌ها به وسیله ماهواره‌های روسی همه جا روشن بودند.
ولی پتروف حس می‌کرد هشدار کامپیوترها درست نباشد ، او فکر کرد که اگر آمریکا واقعا قصد حمله به شوروی را داشته باشد از همه موشک‌هایش استفاده می‌کند و با پرتاب صرفا یک موشک ، فرصت ضدحمله را به روس‌ها نمی‌دهد.

 97(2).jpg

لحظاتی بعد استرس در پناهگاه بیشتر شد و همه افسرها در تشویش بودند چرا که کامپیوترها ، موشک‌های دوم ، سوم ، چهارم و پنجم را هم شناسایی کرده بودند.
پتروف دو راه پیش رو داشت : به غریزه‌اش اعتماد کند و همه اخطارهای کامپیوترها را ناشی از اشتباه آنها بداند و یا طبق پروتکل نظامی ، سیستم موشکی شوروی را فعال کند و آغازگر جنگی شود که بی‌شک موجب مرگ میلیون‌ها نفر می‌شود.
پتروف کار اول را انجام داد. با گذشت دقایقی معلوم شد که حق با پتروف بوده است. همه اینها ناشی از خطای کامپوتر و نقص در یک قطعه چند دلاری بود. پتروف حالا یک قهرمان بود ، او از جنگ اتمی پیشگیری کرده بود ، افسران دور و برش ، تصمیم شجاعانه او را ستودند.
ولی مقامات کرملین اینگونه فکر نمی‌کردند ، او به هر حال از پروتکل نظامی تخطی کرده بود ، اگر تصمیم او اشتباه از آب در می‌آمد ، جان میلیون‌ها نفر از شهروندان شوروی را به خطر می‌انداخت. بنابراین تصمیم گرفته شد که پتروف به بازنشستگی پیش از موعد برود ، با حقوقی حدود 200 دلار در ماه!
تا سال 1988 به خاطر حفظ اسرار نظامی کسی از تصمیم قهرمانانه پتروف آگاه نشد ، در این زمان یکی از افسران حاضر در آن پناهگاه کتابی در مورد واقعه نوشت و همه چیز را توضیح داد.
قرار است در سال 2008 مستندی با عنوان «مردی که دنیا را نجات داد» ساخته شود.

 01(119).jpg

هیچ کس نمی‌داند که اگر پتروف ،آن افسر 44 ساله‌ ،آن شب در آن پناهگاه نبود ، چه اتفاقی می‌افتاد و باز کسی نمی تواند حدس بزند اگر همکار آقای پتروف آن روز در شیفت خودش حاضر می‌شد چه تصمیمی می‌گرفت ولی مسلم است که پتروف بیشتر از هر شخص دیگری باعث نجات جان انسان‌ها شده است.
شاید اگر ان تصمیم پتروف نبود ، الان من و شما در پشت مانیتورهایمان در حال نوشتن و خواندن این نوشته نبودیم.

منبع

 

 

gwmorteza@yahoo.com

تنها صداست که می‌ماند

مجموعه‌ای از صداهای افراد تأثیرگذار دنیا
قسمت دوم


سه قطعه کوتاه از سخنرانی استالین ( فایل زیپ‌شده که باید بعد از باز کردن گوش کنید)

http://4share.ir/storage/807Josef%20Stalin.zip
http://www.hotshare.net/file/10206-1616099efb.html

صدای دکتر مصدق
http://4share.ir/storage/373dr-mosadegh.wma
http://www.hotshare.net/audio/10244-7371047351.html

سخنرانی مشهور پرده آهنین وینستون چرچیل
http://4share.ir/storage/25Winston%20Churchills%20Iron%20Curtain%20Speech%201946.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10239-8443382aaf.html

چهار قطعه صوتی از آلبرت اینشتین شامل حرف‌هایش در مورد صلح جهانی ، تسلیحات هسته‌ای و عدم خشونت و البته معادله مشهور E=mc²
http://4share.ir/storage/754Albert%20Einstein.zip
http://www.hotshare.net/file/10191-3904145b9b.html

سخنرانی ارنست همینگوی هنگام دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال 1954:
http://4share.ir/storage/93Ernest%20Hemingway%20%20Acceptance%20Speech%20for%20the%201954%20Nobel%20Prize%20in%20Literature.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10200-6893018dc7.html

سخنرانی ویلیام فاکنر هنگام دریافت جایزه نوبل ادبیات:
http://4share.ir/storage/927William%20Faulkner%20%20Nobel%20Prize%20Acceptance%20Speech.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10193-711632287d.html

سناتور ژروزف مک‌کارتی: شغال‌ها:
http://4share.ir/storage/515Joseph%20McCarthy%20-%20Jackals.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10228-34648171e0.html

و «خائن‌ها ، مردان شریفی نیستند» :
http://4share.ir/storage/777Joseph%20McCarthy%20-%20Traitors%20are%20not%20Gentlemen.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10229-10253591d7.html

22 نوامبر سال 1963 - اعلام خبر ترور جان اف کندی از رادیو
http://4share.ir/storage/293John%20F.%20Kennedy%20%20Announcement%20that%20he%20had%20been%20shot.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10174-5031930f9f.html

و مرگ جان اف کندی
http://4share.ir/storage/935John%20F.%20Kennedy%20%20Announcement%20of%20his%20death.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10176-64587838d0.html

 

 

myringofpower2002@yahoo.com

اظهار تاسف

با عرض سلام خدمت دو دوست گرامي oghab_tizparvaz و ebgh_80 كه آقاي سلمان ياور را در شماره 817 مجله روزانه به دو روش غير محترمانه و محترمانه بسيار نكوهش فرمودند.
بايد عرض كنم كه هرگز نميخواهم كه چيزي را به كسي ثابت كنم، اما دلم نيامد جواب بعضي توهين هايي را كه به مردم ايران كرديد ندهم.
به شما توصيه مي كنم كمي تاريخ جهان و البته اگر در بين جوابيه هاي تند و تيزي كه به برخي هموطنان ارائه مي دهيد ، اگر فرصت كرديد كمي هم تاريخ فلسفه بخوانيد، شايد آنوقت بتوانيد تحليل هاي روشن ترو جامع تري را اول براي روح و وجدان خودتان و سپس براي ملت عزيز ارائه نماييد. (اگر هم وقت نكرديد اشكالي ندارد، فقط سعي كنيد با آگاهي بيشتري زندگي كنيد، حرف بزنيد و تحليل كنيد)
بخوانيد كه همين ايالات متحده فعلي چگونه رشد كرد،
بخوانيد كه مردم آمريكا چه شعار هايي را در زمان توسعه اقتصادي آمريكا سر لوحه كار خود قرار داده بودند.
"از وطن خود نپرسيد كه به من چه داده است"
مي دانيد اين جمله از كيست، آيا مي دانيد زماني اولين جمله اي كه پس از بالا آمدن ويندوزهاي اوليه بر روي صفحه نمايش ظاهر ميشد، اين جمله بود.
اين جمله ازجان اف كندي است كه مردم آمريكا انصافا و حقيقتا به آن عمل كردند و نتيجه آن را هم گرفتند. آگر باور نداريد كتاب "بيل گيتس" را كه روند توسعه فن آوري اطلاعات در آمريكا در دهه هاي 60 و 70 و 80 ميلادي را به تصوير كشيده است را بخوانيد.
و البته اين روند و اين فكر كه همه چيز را به اراده و خواست آحاد يك ملت نسبت مي دهد در طي قرون و اعصار متمادي در بين همه كشور هايي كه امروز آنان را پيشرفته و با عزت نفس مي دانيم جريان داشته است. آقايان محترم، هنر اداره كردن يك مملكت با بشكه اي شش دلار نفت نيست و مطمئن باشيد كه ما جوانان ايران جنگ را با پول بشكه هاي نفت نبرديم، ما با خون بهاي مخارج ميليون دلاري جنگ را پرداختيم، چون در آن زمان بيش از آنكه نگران نان مان باشيم نگران عزت نفسمان بوديم. پول بشكه هاي شش دلاري نفت هم رفت به جيب هاي همان كساني كه سنگ فروختنش را به سينه ميزدند و مي زنند.
بايد خدمت شما آقايان محترم عرض كنم كه ما خيلي خوب و خيلي بهتر از شما ابن سينا و ملاصدرا و مولانا و حافظ را مي شناسيم و از كنه انديشه آنان مطلعيم و در زمان همان رؤساي جمهور پيشين در صحنه فرهنگي ايران شاهد خوار شدن فرهنگ و هنر اصيل ايران بوديم، مي ديديم و با تمام وجودمان حس مي كرديم كه اساتيد موسيقي ايراني چه خون جگر هايي براي اعتلاي سطح موسيقي مي خوردند و سازمان متولي فرهنگ در آن زمان با بي اعتنايي و بي احترامي تمام به هنر اصيل ايراني در حال نهادينه كردن موسيقي پاپ و جاز راك در وجود مردم بود .
كه البته به خاطر وجود عميقا پاك و اصيل اكثريت مردم ايران در همين امسال با استقبال بي نظير خود از كنسرت هاي موسيقي ايراني ديديم كه مردم به قول شما نادان ما كه فرق نظامي و رودكي ، ملاصدرا و ابن سينا را نمي دانند، چگونه به همه افكار شوم متوليان گذشته فرهنگ پشت پا زدند.
من خود شاهد بودم كه كمال الملك و بهزاد را متوليان سياسي و فرهنگي چه دولتي به نقاشي هاي والنتايني فروخت و ناظري و شجريان را چه كسي با نانسي عجرم جايگزين كرد (و صد البته كه از متوليان فرهنگي چون مهاجراني و مسجد جامعي بيشتر از اين هم نميتوانستيم انتظار داشته باشيم) و امروز هم شاهد هستم كه چه كسي همين اساتيد محترم را به جايگاه هاي واقعي شان باز گر داند.
بنده خود در اين جامعه زنگي مي كنم و از همه مشكلات آن مطلعم و مي دانم چيزي كه قبل از نان مردم عزيز و اصيل ما نياز دارند، بالاتر از پول بشكه هاي 6 دلاري يا 80 دلاري نفت كمي اعتماد به نفس براي به اثبات رساندن عزت نفسشان است تا در دنيايي كه گرگهاي راهبر آن قلب فرهنگ و بزرگي و عزت نفسشان را نشانه گرفته اند، باور كنند كه هر محصولي را ميتوانند به اراده خود توليد كنند و سختي رسيدن به اين هدف را به سر خم كردن جلوي مستر هاي به ظاهر آراسته و وحشي صفت غرب ترجيح دهند.
مشكل دختران و زنان خيابان وليعصر كه هم من و هم همه كساني كه ذهن و روح خودشان را به منش سياسي خاصي نفروخته اند، مي دانند از زمان چه كسي باب شد و چه كساني بجاي تعليم عزت و پاكدامني براي زنان ايران، بي عفتي و آزادي در از دست دادن هويت را به نام زيباي آزادي، شعار تبليغاتي خود قرار دادند و دختركان اسكيت باز را براي رساندن پيام خود به ميان مردم فرستادند.
بنده خود در زمان انتخابات رئيس جمهور گذشته شاهد بودم كه در دانشگاه دختران و پسراني كه دانشگاه را با خانه عفاف (پيشنهادي دولت گذشته) اشتباه گرفته بودند ، چگونه سر و دست مي شكستند كه
دولت ايشان بار ديگر انتخاب شود . و تحليلشان هم رسيدن هر چه سريعتر به آزادي بود كه در آن بتوانند مانند كشور تركيه آزاد از هر قيد و بند فرهنگي و ديني وايراني زندگي كنند. (و البته صد رحمت به كشور تركيه)
متاسفم كه به آن سطح از درك سياسي نرسيده ايد كه گمان مي بريد دولت گذشته با چاپلوسي هاي خود در مقابل قدرتهاي دنيا وضع سياست خارجي ما را بهبود بخشيد، راستش را بخواهيد سياست دولت گذشته در بر خورد با مسائل هسته اي مرا به ياد حوادث تلخ تاريخي مثل معاهده هاي ننگين دوره قاجار مي انداخت.
خوب است كه نشريا ت را مطالعه بفرماييد تا ببينيد كه امروز وزير امور خارجه فرانسه بابت اراجيفي كه در مورد ايران گفته است چگونه به دست و پا افتاده و كاسه چه كنم به دست گرفته تا جاييي كه مسخره مطبوعات دنيا شده است، خوب است كه بدانيد اينان همان دولت هاي همه چيز دان و تعيين كننده خط مشي زندگي ملت ايران از نظر دولت هاي پيشين در سالهاي گذشته بودند. عزت نفس ملت ايران يعني اين.
گر چه ما ملت ايران آنقدر آگاه شده ايم كه ديگر ظواهر سياسي را كنار گذاشته ايم و فقط با كساني در دنيا از سر دوستي و مصالحه وارد مي شويم كه حسن نيت خود را بطور عملي به ما ثابت كرده باشند.
در مورد فلسطين هم بايد بگويم كه وقتي اسرائيل پس از فلسطين و لبنان به سراغ ما آمد به شما مي گويم كه آيا از ابن سينا و ملاصدرا، حافظ و نظامي و سعدي ، كمال الملك و بهزاد و شجريان و ناظري ، اسمي باقي خواهد ماند كه شما حتي با استنادهاي سفسطه گرانه خود بتوانيد نام آنها را بر زبان برانيد .
تحليل هاي شما آنقدر كودكانه و حمايتهاي شما از گندكاري هاي صاحب منسبان گذشته آنقدر كوركورانه است كه ديگر دليلي نمي بينم بيشتر از اين بگويم جز اينكه "سعي كنيد در احوال خود و دنياي پيرامون خود بيشتر تفكر كنيد" . شما كه بهتر از ما سعدي و حافظ و ملاصدرا را مي شناسيد بايد بدانيد كه منظور من چيست.

 

 

hejazii_sh@yahoo.com

جان بلا نکارد" از روی نیکمت برخاست . لباس ارتشی اش را مرتب کرد وبه تماشا انبوه جمعیت که راه خود را از میان ایستگاه بزرگ مرکزی پیش می گرفتند مشغول شد او به دنبال دختری می گشت که چهره او را هرگز ندیده بود اما قلبش را میشناخت دختری با یک گل سرخ .از سیزده ماه پیش دلبستگی اش به او آغاز شده بود.
کتابخانه مرکزی فلوریدا با برداشتن کتابی از قفسه ناگهان خود را شیفته و مسحور یافته بود. اما نه شیفته کلمات کتاب بلکه شیفته یادداشت هایی با که مداد در حاشیه صفحات آن به چشم می خورد. دست خطی لطیف از ذهنی هشیار و درون بین و باطن ژرف دوشیزه هالیس حکایت داشت.
در صفحه اول "جان" توانست نام صاحب کتاب را با اندکی جست و جو و صرف وقت او توانست نشانی دوشیزه هالیس را پیدا کند.
در خواست کرد که به نامه نگاری "جان" بری او نامه ی نوشت و ضمن معرفی خود از او با او بپردازد . روز بعد "جان" سوار بر کشتی شد تا برای خدمت در جنگ جهانی دوم عازم شود. در طول یک سال ویک ماه پس از آن دو طرف به تدریج با مکاتبه و نامه نگاری به شناخت یکدیگر پرداختند.
هر نامه همچون دانه ی بود که بر خاک قلبی حاصلخیز فرو می افتاد و به تدریج عشق شروع به جوانه زدن کرد. "جان" در خواست عکس کرد ولی با مخالفت "میس هالیس رو به رو شد . به نظر "هالیس" اگر قلبا به او توجه داشت دیگر شکل ظاهری اش نمی توانست برای او چندان با اهمیت باشد. وقتی سرانجام روز بازگشت جان" فرا رسید آن ها قرار نخستین دیدار ملاقات خود را گذاشتند: 7 بعد از " ظهر در ایستگاه مرکزی نیویورک . هالیس نوشته بود: "تو از روی رز سرخی که بر کلاهم خواهم گذاشت.". بنابراین راس ساعت هفت جان مرا خواهی به دنبال دختری می گشت که قلبش را سخت دوست می داشت اما ندیده بود. ادامه ماجرا را از زبان "جان " بشنوید: " زن جوانی چهره اش را هرگز داشت به سمت من می آمد بلند قامت وخوش اندام - موهای طلایی اش در حلقه هایی گوش های ظریفش جمع شده بود چشمان آبی به رنگ آبی گل ها بود و در لباس زیبا سبز کنار روشنش به بهاری می ماند که جان گرفته باشد. من بی اراده به سمت او گام بر داشتم کاملا بدون توجه به این که او آن نشان گل سرخ را بر روی کلاهش ندارد.
اندکی به او نزدیک شدم . لب هایش با لبخند پر شوری از هم گشوده شد ، بی اختیار یک قدم به او نزدیک تر شدم.اما او به آهستگی گفت "ممکن است اجازه بدهید من عبور کنم؟" از من دور شد و در این حال میس هالیس را دیدم که تقریبا پشت سر آن دختر یستاده بود. زنی حدود 40 ساله با موهای خاکستری رنگ که در زیر کلاهش جمع شده بود . اندکی چاق بود مچ پای نسبتا کلفتش توی کفش های بدون پاشنه جا گرفته بودند دختر سبزپوش من احساس کردم که بر سر یک دوراهی قرار گرفته ام از طرفی شوق تمنایی عجیب مرا به سمت دختر سبزپوش فرا می خواند واز طرفی از سویی علاقه ای زنی که روحش مرا به معنی واقعی کلمه مسحور کرده بود به ماندن دعوت می کرد. او آن جا یستاده بود با صورت رنگ پریده و چروکیده اش که بسیار آرام وموقر به نظر می رسید و چشمانی خاکستری گرم که از مهربانی می درخشید. ودیگر تردید راه ندادم. کتاب جلد چرمی آبی رنگی در دست داشتم که در واقع نشان معرفی من به حساب می آمد. از همان لحظه دانستم که دیگر عشقی در کار نخواهد بود. اما بدست آورده بودم که تی ارزشش از عشق بیشتر بود. دوستی گرانبها افتخار کنم . به نشانه احترام وسلام خم شدم وکتاب را برای میتوانستم همیشه به او معرفی خود به سوی او دراز کردم . با این وجود وقتی شروع به صحبت کردم از تلخی ناشی از تاثری که در کلامم بود متحیر شدم . من "جان بلا نکارد" هستم وشما هم "می نل" باشید . از ملاقات با شما بسیار خوشحالم ممکن است دعوت مرا باید دوشیزه به شام بپذیرید؟ چهره آن زن با تبسمی شکیبا از هم گشوده شد و به آرامی گفت"
من اصلا متوجه نمی شوم! ولی آن خانم جوان که لباس سبز به تن داشت و هم اکنون از کنار ما گذشت از من خواست که این گل سرخ را روی کلاهم بگذارم وگفت اگر باید به شما بگویم که او در رستوران بزرگ آن طرف خیابان منتظر شماست. او گفت که این فقط یک امتحان است.
تحسین هوش و ذکاوت میس می نل زیاد سخت نیست ! طبیعت حقیقی یک قلب تنها زمانی مشخص می شود که به چیزی به ظاهر بدون جذابیت پاسخ بدهد.

 

 

mrar1400@gmail.com

در حمايت از جوابيه

ببینم شما کارشناس باستان شناسی هستی یا کارشناس سد سازی ، که از آبگیری سد سیوند ناراحت می شی ! آقا جان کارشناس آن قضیه چند ماه کار کرده بعد از کلی درس که خونده آمده و اندازه گیری کرده و شرایط را سنجیده و تشخیص داده مشکلی پیش نیمیآد.
برای دولت بهتر بود حالا که درد سر های سهمیه بندی فحش کاری کاری ها و دعوا ها و خرابی پمپ بنزین ها را داره به جون می خره نرخ آزاد را هم اعلام کنه که در نتیجه یه پول عظیمی هم عایدش می شه ولی اونی که داره تصمیم میگیره به فکر مردمه که با بالارفتن تورم ناشی از این قضیه چه بلایی سر مردم می آد بنابراین بهترین راه حل را در شرایطی که مجلس اجازه فروش آزاد را هم داده اینه که فقط سهمیه بندی انجام بشه . توی این قضیه بنزین نمیدونم چرا هیچ کس گوش نمیکنه دولت چی داره میگه بابا سال گذشته بود که اعلام شد اسکله های ما قدرت تخلیه بنزین بیش از این اندازه را ندارند . میدونید یعنی چی ؟ بحث اصلاً سر پول و یارانه دادن این حرف ها نیست بحث سر ساختن پالایشگاه و اسکله و یا حتی مشکلات خرید بنزین نیست. بحث سر اینه که رشد مصرف بنزین به حدی بالاست که اگر بخواهیم بنزین به مردم با این رشد بدیم توان آن را نداریم یعنی زیر ساخت ما جواب گو نیست. یعنی پول را بی خیال هزینه ساخت و آماده سازی زیر ساخت ها را هم بی خیال الان در همین لحظه (قبل از سهمیه بندی) اسکله تخلیه بنزین جواب گو نیست . این سوال به ذهن میرسه چرا پالایشگاه نساختیم ، چرا اسکله نساختیم ؟ آهان ببین دقت نکردی چی دارم می گم .. سرعت رشد بالاست . ساخت پالایشگاه و یا اسکله یک فرایند طولانی مدت و زمان بر . توی این جریان سرعت تقاضا برای بنزین از سرعت آماده سازی زیر ساخت ها خیلی بیشتر بوده و بنابراین سال 85 بود اعلام شد با این وضع توان عرضه بنزین به این شکل وجود نخواهد داشت.
منظور از غارت دریای خزر چی ؟
توی بحث دریاچه کاسپین چند تا بحث مطرحه
1- بحث صید ماهی مخصوصاً ماهیان خاویاری
2- بحث شاندار مهاجم
3- بحث استخراج نفت
4- بحث رژیم حقوقی دریاچه

بر طبق قانون وضع شده توسط یکی از سازمان های ناظر بر دریاچه خزر صید ماهیان خاویاری از این دریا به منظور صادرات منوط به آزاد سازی تعداد مشخصی بچه ماهی خاویاری در این دریاست و تنها کشوری که این اجازه را سال گذشته کسب کرد جمهوری اسلامی بود این نشان از اهمیت به حفظ دریاست و ضمنا میتوان به قوانین صید نیز اشاره کرد که هم اکنون در حال اجرا است .
در بحث این شاندار هم که باعث کاهش صید هم شده بود به اطلاع آن عزیزانی هم که اطلاع ندارد برسانم که پس از تحقیقات دانشمندان ایرانی موفق به ابداع راه مبارزه بیولوژیک با این شاندار شدند .
از بحث استخراج نفت که اصلاً صحبت نکنید در ابتدای انقلاب اسلامی تولیدات ایران چیزی حدود 9 میلون بشکه نفت در روز بود و الان به زور به 6 میلیون بشکه می رسه نه اینکه توان تولیدی آن را نداشته باشیم خیر کشف میادین و ایجاد امکانات مناسب ایران توان تولیدی بیش از این حد را داراست ولی نیازی به تولید بیش از وجود ندارد . البته یک جایی مثل پارس جنوبی میدان مشترک است و لازم است قبل از این که اعراب مست بوی نفت این ثروت مردم را مفت از دست بدهند کاری کرد . خبر ایجاد ذخایر استراتژیک ایران را که دارید . یه حرفی شنیدم که واقعاً جای تعجب داشت می گفتند چرا ایران اصرار داره نفت را گران بفروشه و عربستان اصراری نداره و تولید را بالا می بره تا قیمت افت کنه . اون بابا می گفت چون زیر ساخت های تولید نفت در ایران قدیمی و فرسوده است و هزینه تولید و استخراج در ایران بیش از عربستان و برای ایران صرفه اقتصادی نداره که مثل عربستان نفت بفروشه .!!!!!!!!!
زیر ساخت قدیمی ! الان پارس جنوبی نمونه گازی که با راه اندازی هر فاز 2 درصد تولید ناخالص ملی ایران بالا میره قدیمه !؟!؟!؟!؟!؟!؟!
البته دلیل اصلی را اون بنده خدا مشارکت نداشتن شرکت های خارجی مخصوصاً از نوع امریکایی در ایران میدونست . پس چه جوری طبق آمار بانک جهانی ایران موفق ترین کشور خاورمیانه در جذب سرمایه خارجی است؟؟
در بحث رژیم حقوقی خوبه بدونید که ایران از اصلی ترین بانیان جلسات تعیین رژیم حقوقی خزر بود که یک مورد اون هم در تهران انجام شد . البته بقیه کشور ها می خواهند 2 طرف محدوده خزر که میشه یک خط مستقیم از مرز های ایران وصل کرد را به ایران می دهند و قیه را خودشون میخواند تقسیم کنند. هر چند ایران با مذاکره در پی نظام حقوقی مشاع است و یه محدوده بیشتری را متصور شده . اونا 2 طرف مرز ها را با یه خط وصل می کنند ________ ایران نه 2 طرف مرز ها را تقریبا ً به این شکل ^ میخواد. یعنی دارن چونه میزنند تا آب بیشتری در اختیار داشته باشند برای استخراج نفت البته حتماً میدونید که به دلیل وسعت دریاچه اکثر قوانین اون تابع دریا های آزاد است .
شما کجای حل مشکلات درگیری می بینید در چه دولتی وزیر دادگستری آدم با نفوذی مثل سخنگوی دولت بوده ؟ چه زمانی چنین تعاملی قوه قضایه با مجریه داشته ؟
عجب آمار دقیقی . رقم معتادین نجومی است و نجومی بالا می رود . ما نسبت به قبل از انقلاب که مواد مخدر مثل مایحتاج عمومی کوپنی به دست مردم میرسید معتاد کمتری داریم . و ایدز را چه کسی نمی داند که ما جزء کشور هایی بودیم که دیر تر از همه به چنگال آن افتادیم و جزء موفق ترین کشور ها در مبارزه و کنترل آن هستم چه در بحث بهداشتی که از عرضه وسیع سرنگ ها و چه از نظر اخلاقی به دلیل اعتقادات مذهبی و چه در بحث آموزش که همگان با برنامه های سازمان ملل انجام شده و می شود.
نجومی هم بالا نمی رود . هم اکنون طرح مبارزه با معتادین در کشور بر قراره و میلیون ها تومان صرف تأسیس کلینیک های ترک اعتیاد شده و اون هایی که کارت درمان ندارند را بازداشت میکنند. بهتر است کمی با انصاف باشید . افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیاست و بیشترین مرز را با ما داره /
از این همه آمار شما من دارم خفه می شم . از قبل انقلاب وضع ما بدتر تو مدارس جوک میگید . جالب از این همه آمار های دقیق و قشنگ شما . بله وقتی که یه عده سرمایه دار می افتند توی خط خرید و فروش زنجیره ای مسکن خوب معلومه که باید وضع مسکن به هم بریزه . والا تا جایی که ما دیدم خیلی ها وام مسکن های خوبی گرفتن و یه سری کار های دیگر هم در دست اجراست.
در مورد این کار ندید چقدر افراد با وام های کلان بنگاه های زود بازده رفتن و مشغول به کار شدن کافی 6 ؛ 7 نفر بشید بعد به راحتی با یک طرح خوب اقتصادی یه وام میگیرد و کار را شروع می کنند.
کجای شهر امنیت نیست . خدایش وضع این فاصله طبقاتی اگر بهتر نشده بد تر هم نشده جداً حداقل این قضیه اینه که مردم وضعشون بهتر شده. اگر اون بالایی ها بلایی سرشون نیامده . آدم فاسد مالی در تمام دستگاه های اجرایی دنیا پیدا میشوند در دستگاه حکومتی مولا علی ع هم آدمی که خوب کار نکنه و درست نباشه بود ولی همه را با یک چوب زدن اصلاً درست نیست. آخه من نمیدونم شما کارشناس اقتصادی هستی که اظهار نظر می کنید ما که 2 کلاس 4 واحد اقتصاد پاس کردیم همون اساتیدی که خیلی هم با جمهوری اسلامی موافق نبودند درمورد سیاست ها نظر های مثبتی داشتند . اضافه شدن حقوق چاره اساسی کار نیست /. در مورد حقوق مردم شما آمار غیر واقعی می دید حقوق نیمی از مردم زیر خط فقر . و یا بعضی جا ها شنیدم زیر 1 دلار در روز
آقا اول اینکه آمار هاتون خیلی دقیق نیست حداقل اینه که آمار های ایرانی را کنار آن قرار بدید و ضمناً شما رایانه های عمومی را اصلاً محاسبه نمی کنید که به همه پرداخت می شه در خیلی از موارد کالا ها در این مملکت مشمول یارانه است و میلیارد ها یارانه پرداخت میشه که باید مد نظر قرار بگیرد و در محاسبات لحاظ بشه . دنیا بر علیه ماست وای بیچاره شدیم . وای آقا چکار کنیم حالا. این که شما میگید اصلاً درست نیست در دل خیلی از ملت ها با ما هستند و دولت هایی هم که علیه ما موضع می گیرند کاری نمی توانند از پیش ببرند . بدبخت ترسو می خواهی حرف خودت را نزنی عقیده دین مذهب و خودت را مخفی کنی چون از بقیه می ترسی و می ترسی علیه موضع بگیرند ! و و و ....

و من التبع الهدی

 

 

korosh_kabir1983@yahoo.com

پاکسازی جناح راست با تبلیغات زودرس

با شروع تحرکاتی که آغاز زودرس و خلاف قانون مبارزات انتخاباتی نام گرفته، هواداران دولت با حمله وسیعی به دکتر قالیباف آن چه را "پاکسازی جریان اصولگرا" خوانده بودند آغاز کردند و به این ترتیب جناح راست را در آستانه انتخابات مجلس هشتم دچار حالتی کردند که تمام تلاش بر آن بود که بدان دچار نشود. حمله به قالیباف به بهانه "ملاقات شهردار تهران با ملیلیارد صهیونیست" که روزنامه دولت در روز قدس آن را مانند ضربه ای کاری فرود آورد اما با توضیح سفیر ایران در ایتالیا و سخنگوی دولت لو رفت و به سوی دولت کمانه کرد.
حمله به دکتر قالییاف پس از یک دوره حملات شدید سایت های حامی دولت و بویژه سایت همسر سخنگوی دولت علیه شهردار تهران، همزمان با روز قدس در روزنامه دولت اوج گرفت اما به فاصله دو روز با نامه سفیر جمهوری اسلامی در ایتالیا [که اول بار همشهری آن را چاپ کرد] و توضیح سخنگوی دولت آشکار شد که تیر هواداران دولت در ضربه زدن به یک رقیب به سنگ خورد. در این توضیحات معلوم شد لوچیانو بنتون نه به دعوت شهرداری بلکه با همراهی یک سرمایه دار ایرانی و هواپیمای شخصی او برای سرکشی به فروشگاه های زنجیره ای هفت گانه خود به تهران آمده و آن سرمایه دار ایرانی هم در برنامه جلب سرمایه های ایرانیان که توسط معاون رییس جمهور رحیم مشائی برنامه ریزی شده است برای سرمایه گذاری دعوت شده است. زهره وند فاش کرد که شهردار تهران به درخواست وی و برای مساعدت با دولت با این مدساز ایتالیائی ملاقات کرده است. و از آن مهم تر او نه یهودی و نه صهیونیست بلکه کاتولیک متعقدی است.
حاصل اولین پروژه انتخاباتی هواداران دولت این بود که روزنامه تهران امروز نوشت اگر تا قبل از این جنجال‌ها احدی از مردم قدرت تمییز بین مارک «بنتون» و فلان شرکت پفک‌سازی داخلی را هم نداشت، اکنون مارک بنتون در سراسر «ایران» شناخته شده است. پس باید پرسید چه کسی به آقای «لوچیانو بنتون» کمک کرده است؟! و چه افرادی هم اکنون باید پاسخگوی اقدامات خود باشند؟ اگر واقعا هدف آنها مقابله با «سرمایه‌دار عضو لابی صهیونیست» بوده، چرا بلافاصله حضور وی را یک فرصت بزرگ تجاری برای صدور بومی الگوی پوشاک به سراسر جهان نامیده اند. توپ به زمین هواداران دولت برگشت.
پاکسازی جریان محافظه کار
تدارک حمله مرحله مرحله به رقیبان به همان چیزی است که سخنگوی رایحه خوش خدمت در انتخابات شورای سوم از آن به عنوان "پاکسازی و ناب سازی جریان اصولگرایی" در کشور نام برده بود. وی به صراحت اعلام کرده بود که در میان احزاب و گروه های کشور، هیچ یک اصولگرا نیستند و لذا چاره ای جز تشکیل رایحه خوش خدمت نبوده است.
یک تحلیلگر سیاسی در تهران معتقدست، دیدگاه اعضای رایحه خوش نسبت به گذشته تغییری نکرده و تنها ممکن است شیوه آنها برای این انتخابات دچار تغییراتی شده باشد. شیوه ای که سبب نمی شود "هزینه های کلان و میلیاردی به باد برود" و شاید هم بازی جدید همان است که قبلاً از آن به عنوان "عملیات پیچیده و چند لایه" یاد کرده بودند.
همزمان با توزیع ویژه نامه رسمی روزنامه دولتی "ایران"، کارت هایی با امضای "رایحه خوش خدمت" نیز در میان راهپیمایان توزیع شد که نشان می دهد، حامیان دولت قصد دارند با شفافیت هر چه تمام تر پیام خود را به گوش گروه 6+5، اصولگرایان منتقد و حامیان سنتی اصولگرایان برسانند. چرا که آنان می توانستند مطابق معمول از شب نامه ها برای پیشبرد اهداف خود بهره بگیرند اما انتخاب ارگان رسمی دولت و توزیع علنی کارت های تبلیغی رایحه خوش خدمت نشان از عزم جدی و علنی آنان در ارائه یک پیام قاطع به اصولگرایان دارد.
افشاگری علیه بنتون
روز پنجشنبه ایران در ویژه نامه روز قدس، علاوه بر گزارشی که تیتر دوم شده بود، همراه عکسی از لوچیانو بنتون در بالای صفحه اول خانم قند فروش (همسر سردار محمد باقر ذوالقدر ) که مسئول برگزاری "جشنواره های مد سرزمِین من" است نیز علیه شهرداری تهران و دعوت از بنتون موضعگیری کرد با این استدلال که چرا امکاناتی به موسسات مدساز داخلی نمی دهد اما از مدساز ایتالیائی دعوت کرده است.
چند روز قبل از آن سایت های خبری که هواداران دولت ادعا کرده اند توسط نزدیکان قالیباف خریداری شده اعلام کرده بودند: "طی روزهای اخیر مسئولین یک روزنامه منسوب به دولت ضمن جمع کردن یک تیم خبرنگاری و ترتیب دادن یک سناریوی عملیات روانی تصمیم گرفته اند تا با چاپ گزارشی در این روزنامه و نیز انتشار این گزارش در ویژه نامه ای بمناسبت روز قدس و توزیع گسترده آن در بین راهپیمایان، جو تبلیغاتی علیه قالیباف راه اندازی کنند."
سایت "فردا" این اقدام روزنامه دولتی "ایران" را غیر اخلاقی خوانده و آنرا در راستای "خط تخریبی برخی سایت های اینترنتی حامی دولت علیه شهرداری تهران" خوانده بود.
همان سایت خبر داده است که "مدیرمسئول یک روزنامه منسوب به دولت با همکاری یکی از اعضای تندروی شورای سردبیری این روزنامه ضمن جمع کردن یک تیم خبرنگاری و ترتیب دادن یک سناریوی عملیات روانی تصمیم گرفتند تا در شماره روز پنجشنبه بین التعطیلین که تنها چند روزنامه تهران منتشر شدند و عملا به معنای شماره ویژه روز قدس بود جوتبلیغاتی سنگینی علیه قالیباف راه اندازی کنند و آن روزنامه را در تیراژ وسیع بین نمازگزاران توزیع کنند."
گزارش روزنامه ایران در عین حال اظهارنظرهای همسر سردار ذوالقدر، فاطمه آلیا و چند نماینده مجلس از جناح هوادار دولت را هم منتشر کرد و جالب این که هیچ کدام به جز خانم آلیا جانب احیتاط را از دست نداده و در دام خبرنگار روزنامه ایران نیفتاده بودند. اما کوشش ها برای گرفتن اظهار نظری از حدادعادل علیه آمدن مدیر بنتون ادامه یافت.
روز قبل مشاور قالیباف شهردار تهران گفته بود کار آقاى بنتون لباس است، ما کارى به اندیشه هاى ایشان نداریم فقط مى خواهیم از تخصصشان براى ایرانیان استفاده کنیم؛ از چاقو هم مى توان براى آدم کشى استفاده کرد و هم مى توان با آن جراحى کرد. اما این توضیح هم گزارشگران روزنامه خبرگزاری جمهوری اسلامی را قانع نکرد و نوشتند ارگان دعوت کننده بنتون به ایران هر نهادى باشد، آنچه مسلم است این که شهردارى با وى پاى میز مذاکره نشسته، حال چه براى طراحى مد هاى زنانه ایرانى یا راه اندازى فروشگا ه هاى زنجیره اى

 

 

hamed.1360@yahoo.com

براي شنيدن دعاي روز بيست و نهم ماه مبارک رمضان اينجا را کليک کنيد

الّلهُمَّ غَشِّنی فيه بالرَّحمَة
وَ ارزُقنی فِيه التَّوفيقَ و العِصمَة
وَ طَهِّر قلبی مِن غَياهِبِ التُّهمَة
يَا رَحيماً بِعِبادِه المُؤمِنين
 

تو چتر رحمتت را بر همه عالم گسترده ای، و ردای مهرورزی خود را بر دوش همه کس افکنده ای، اين ما انسانهاييم که از ردا از دوش می اندازيم و از سايه سار چتر رحمتت می گريزيم، امروز مرا مگذار که گريزان شوم، که اگر چنين کنم، سخت پشيمان شوم.
کامروا، کسی است که نصيب از تو برَد، و درپناه، آن است که پناه به تو آورَد، امروز کاميابی و عصمت را بهره من ساز، و مرا در شمار ياران خويشتن انداز، که توفيق و کردار پاک، روزی هر کس نشود.
چه ظلمتکده ای است، تهمت! چه تاريکخانه ای است بدنامی! دل به سياهی می زند آن گاه که در دام تهمت افتد، و قلب تاريک می شود آن هنگام که به زندان بدنامی گرفتار آيد، مگر آن که تو خود با زلال خويش شستشويش دهی، و دست مهربانی خويش را بر دوشش نهی.
بنده مؤمن هماره در زير باران تو است، و آسوده در سايه ساران تو.



 

زكات فطره و مراقبات روز عيد فطر

هدف مهم ما در اين مختصر اين است كه انسان عاقل را توجه بدهيم كه بايد درباره قراردادن اين حكم انديشه نموده كه در مقابل اين بخشش كم چه فوايد بزرگي قرارداده شده است و سپس خدا را شكركند . وببيند كه آيا ندادن اين مال اندك (حدود سه كيلو گندم يا جو … ) با تصديق دين، فرمايشات سيد رسولان (ص) و سلامت عقل سازگاري دارد يا نه؟ چگونه ايمان با ندادن يك صاع جو كه دادن آن باعث رستگاري دهنده آن ، ايمني از خطر.
مرگ و كامل شدن روزه و زكات است ، و ندادن آن در بردارنده خطر مرگ و رد شدن روزه است ، سازگاري دارد ؟ چگونه ممكن است صاحب عقل سليم از دادن اين مال خودداري كند! حتي ممكن نيست هيچ عاقلي احتياط را در اين مورد از دست بدهد . و اگر اين دفع ضرر و اين استفاده هم نبود ، عاقل بايد از مالك دين و دنيايش درباره ندادن اين مال اندك خجالت مي كشيد ، بعد از اين كه در قرآن روي آن تا كيد شده و وعده رستگاري به دهنده آن داده شده و بر نماز مقدم شده است ، آنجا كه مي فرمايد : ‹‹ حتما رستگار شد كسي كه زكات داد و با ذكر نام خدا نماز خواند . ›› چرا با دستورات كسي كه تو را مكلف به دادن ذره اي از عطاياي بزرگ و فراوان خود كه نزد تو است نموده است ، مخالفت مي كني ، در حالي كه او ضامن رزق تو و زن و فرزندت مي باشد و مي تواند در صورت مخالفت ، تو را از عطاياي خود محروم نمايد . وعلاوه بر عطاياي زيادي كه به تو داده است، به تو وعده رستگاري ، كامل شدن روزه و زكات و برطرف نمودن خطر مرگ حاضر تا پايان عمر داده است. منشأ ندادن اين مال چيزي جز ضعف ايمان و اسلام و پستي و زشتي يا واگذاري خاص از جانب خداوند است! پناه بر خدا از تمام اين امور.

مراقبات روز عيد فطر
در كتاب آمده است كه امام حسن (عليه السلام) روزعيد عده اي را ديد كه مي خنديدند و بازي مي كردند، رو به همراهان خود نموده و فرمود : ‹‹ خداي عزو جل ماه رمضان را آفريد تاميدان مسابقه اي براي خلقش باشد كه در آن طاعت و رضايت با يكديگر مسابقه بدهند . عده اي سبقت گرفته و سعادتمند شدند و عده اي عقب افتاده و نااميد شدند. شگفتا از كسي كه در اين روز مي خندد و بازي مي كند. روزي كه نيكوكاران در آن پاداش يافته و كوتاهي كنندگان زيان مي بينند . بخدا سوگند اگر پرده ها فرو افتد ، نيكوكار مي انديشد كه چرا كه بيشتر عمل نيك انجام ندادم و بدكار مي گويد چرا بد مي كردم ! و از شانه كردن مو و صاف كردن لباس خود باز مي مانند.››

توسل
از كارهاي مهم ، توسل به حامي و نگهبان آن روز و شفيع قرار دادن او در اول آن و مبالغه در آن باندازه بزرگي اين روز است . بزرگي اين روز نيز باندازه بزرگي تمام اوقات و حالات او در ماه رمضان مي باشد . زيرا اين روز وقت آشكار شدن ثمره ، اعطاي جوايز و فهم قبول يا رد شدن ، رضا يا خشم ، نزديكي يا دوري و خوشبختي يا بدبختي است . بدين جهت بنده سعادتمند بايد در اين مقام بخوبي ادب را رعايت نموده و آثار بد تمام گناهان خود را در روزها و شبهاي اين ماه از بين برده و كرامتهاي الهي و الطاف خداوندي را كه در طول ماه ضايع كرده ، اصلاح كند. و خلاصه مي توان با رعايت كامل ادب در يك ساعت تمام كوتاهيهاي خود در اعمال مهم ماه رمضان را جبران و گناهان را تبديل به نيكيها نموده و به درجات بلندي برسد.

غسل
غسل نيز تاكيد شده است و سزاوار است در رودخانه غسل كند و اگر ممكن نباشد در سايه و پشت ديوار اين كارها را انجام بدهد، تا كسي او را نبيند.غسل خود را با ‹‹ بسم الله ›› شروع كرده و بعد از انجام آن بگويد :‹‹ الهم اجعله كفاره اذنوبي ، و طهر ديني ، و اذهب عني الدرن ، خدايا ! اين راكفاره گناهانم قرار ده ، دينم را پاك گردان و پليديها را در من از بين ببر .››‌ آنگاه نماز صبح را آنگونه كه شايسته است بجا آورده و سپس خدا را شكر نموده و دعايي را كه از شيخ بزرگ محمد العمري –قدس سره العزيز – نقل شده بخواند .

دعاي ندبه
اندوه بخاطر غيبت امام زمان و دعا براي فرج او و خواندن دعاي ندبه .آنگاه مؤمني كه صاحب الزمان (ع) را امام خود مي داند – كسي كه حجت خدا ، امام زمان ، ناموس دنيا ، سلطان امتها ، عدل كامل خدا ، خورشيد تاريكيها و ماه كامل ، گشايش نزديك خدا ، نشانه بزرگ خدا ، خليفه بزرگ خدا ، امام ، پسر امام ، پسر ائمه ، پسر پيامبر ، پسر پيامبران – جان تمامي جهانيان فداي او باد – كسي كه خداوند بوسيله او به وعده هايش جامه عمل مي پوشاند و عده هايي از قبيل : گسترش عدل ، از بين بردن ظلم ، گستراندن فضل و غلبه قدرت او برتمام قدرتها و دين او بر تمام اديان و به هنگام غيبت امام خود ، غضب حاكميت اواز طرف دشمنان ، سختي شيعيان در سلطنت كفار و بدكاران و قتل، از بين بردن آبرو، غصب اموال، بد حالي و ذلت آنان را مي بيند ، بايد خوشحالي او به غمي سنگين، خنده اوبه گريه و عيد او به عزا تبديل شده و دعاي ندبه بخواند و مانند مادر بچه مرده گريه كند و براي فرج او دعا كند .
از مهمترين اعمال اين شب زيارت امام حسين (ع) است. و نيز از مهمترين كارها به پايان بردن آن با تسليم اعمال به نگهبان شب است، همانگونه كه شب هاي شريف ديگر را ختم مي نمود و قبلا در مورد آن سخن گفته ايم.

 



 

ويژه نامه هاي الکترونيکي ماه مبارک رمضان


 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

19 مهر / 11 اکتبر / 29 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
19 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اجراي قانون وظيفه عمومي (سربازي) در ايران

کلازويتس

19 مهر ماه سال 1305 در تهران اعلام شد كه از دهم آبان همان سال ( خورشيدي1305) قانون نظام وظيفه اجباري به اجرا درمي آيد و پسران 18 ساله به بالاي ايراني مشمول خدمت سربازي هستند كه اين خدمت دو سال طول خواهد كشيد. هنگام طرح اين قانون كه خواست رضا شاه بود در مجلس، برخي از روحانيون وقت با آن مخالفت كرده بودند. اجباري و عمومي شدن خدمت سربازي از افكار «كلازويتس» فرضيه پرداز نظامي آلمان است كه افكار خود را در نيمه اول قرن 19 منتشر ساخت و اين قسمت را «عمومي شدن دفاع از وطن» عنوان گذارد. در حال حاضر تنها چند كشورهستند از جمله آمريكا كه خدمت وظيفه عمومي ندارند و نظاميانشان استخدامي (پيماني) هستند كه پس از انجام پيمان، در صورت تمايل در شمار نيروي ذخيره قرار مي گيرند و هنگام نياز احضار و فعال (اكتيو) مي شوند.
كلازويتس ابراز عقيده كرده است كه مردم يك كشور بايد از طريق خدمت وظيفه (اجباري، بدون اغماض و تبعيض) با فنون رزم آشنا شوند تا در صورتي كه خطري ميهن آنان را تهديد كند جملگي و بدون نياز به آموزش وقتگير در كوتاهترين زمان آماده دفاع باشند. اين اصل نيز از كلازويتس است: جنگ دنباله سياست (ديپلماسي) است، به طريقي ديگر.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

عمليات نامنظم فتح يک:

در چنين روزي در سال 1365 ه ش عمليات نامنظم فتح يک در منطقه کرکوک آغاز شد . رمز اين عمليات يا زينب کبري بود . با تلاش رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (قرارگاه رمضان)، اين عمليات منجر به انهدام چندين مرکز تأسيساتي نفت و گاز و کشته شدن صدها عراقي شد.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
11 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالگشت درگذشت كمدين بزرگ قرن 20 آمريكا

« رد فاكس Redd Foxx» كمدين بزرگ آمريكا در قرن 20 يازدهم اكتبر 1991 در 68 سالگي در لس آنجلس درگذشت. توصيف هنر او در كار نمايش همين اندازه بس ؛ كه كاست يك فيلم او موسوم به «پارتي» 20 ميليون نسخه فروش داشته است. او كه نام اصلي اش «جان سانفورد» بود و در شهر سن لوئي به دنيا آمده بود كار نمايش را از 16 سالگي و از دهه 1940 آغاز كرده بود. پخش سريال «سانفورد و پسر» كه براي پخش در تلويزيون در دهه 1970 تهيه شده بود در دهه اول قرن 21 هنوز تكرار مي شود و پر بيننده ترين برنامه هاي سرگرم كننده تلويزيوني است. اين سريال در مغازه اوراق فروشي « «سانفورد و پسر» كه «رد» آن را امپراتوري خود مي خواند روي مي دهد.
     شهرت ديگر «رد فاكس» درگيري دائمي او با اداره ماليات بردرآمد آمريكا بود كه چون از زير بار پرداخت ماليات به بهانه اين كه پول مردم هدر داده مي شود شانه خالي مي كرد بالاخره به زندان افتاد. وي يك هنرمند سياهپوست بود.

جنگ بوئرها، جنگي كه آغاز پايان امپراتوري انگلستان بود

چند گريلاي بوئر (سال 1901)

چند گريلاي بوئر (سال 1901)

دور دوم جنگ بوئرها با انگلستان از 11 اكتبر سال 1899 آغاز شد. «بوئر» در لغت به معناي كشاورز است كه مهاجرين هلندي مستقر در آفريقاي جنوبي را هم كه عمدتا كشاورز بودند «بوئر» خوانده اند. نياكان اين جماعت به دليل كالونيست بودن (شاخه اي از مذهب پروتستان) ، فشارهاي وارده را تحمل نكرده و از اروپا به آفريقاي جنوبي مهاجرت كرده بودند كه پس از تصرف منطقه كيپ (دماغه اميد نيك) توسط انگلستان به نقاط شرقي و شمالي رفته و دو جمهوري تازه براي خود ايجاد كرده بودند. در ميان اين مهاجران، گروهي كالونيست آلماني و فرانسوي هم ديده مي شدند. اين مهاجران قديمي چون انگليسي ها را همه جا در تعقيب خود ديده بودند يرانجام دست به مقاومت مسلحانه زده بودند. اين مقاومت هنگامي در سطحي وسيع آغاز شد كه انگليسي ها جمهوري ترانسوال آنها را ضميمه ايالت «كيپ» كرد. جنگ از 16 دسامبر 1880 آغاز شد. در دور اول جنگ، انگليسي ها شكست خوردند و فرمانده آنان ژنرال «كالي» نيز كشته شد. ويليام گلدستون نخست وزير وقت انگلستان كه چنين ديد و به واقعيت پي برد، از در سازش وارد شد و خود مختاري ترانسوال را بپذيرفت.
    پس از كشف طلا در ترانسوال، هزاران انگليسي براي كار در معادن وارد اين منطقه شدند و شهر يوهانسبورگ يك روزه ساخته شد و ....
     بوئرها كه چنين ديدند بر كارگران غير بومي و شركت هاي انگليسي استخراج طلا، ماليات سنگين بستند و تازه واردين را از شركت در انتخابات و كسب مقام دولتي در آن منطقه محروم كردند. اين وضعيت، باعث اعتراض معدنداران شد و به وزارت مستعمرات در لندن شكايت بردند. اين وزارت به دولت محلي بوئرها اولتيماتوم داد كه به آن توجه نشد. به دستور لندن نيروي نظامي انگلستان مستقر در «كيپ» وارد عمل شد و دور دوم جنگ از يازدهم اكتبر 1899 آغاز گرديد و هر حمله نظامي انگليسي ها به شكست انجاميد. اين بار بوئرها از شيوه جنگ گريلايي استفاده مي كردند، لباس غير نظامي مي پوشيدند و از كمينگاه حمله مي بردند. همچنين، اين بار دولت هاي اروپايي متخاصم با انگلستان به ويژه آلمان به بوئر اسلحه برتر و آموزش نظامي مي دادند، به گونه اي كه تا آخرين ماههاي اين جنگ 29 ماهه از نيروي 250 هزار نفري انگلستان كار موثري برنيامد. انگلستان بهترين سربازان و ژنرالهاي خود از جمله ژنرال كيچنر، ژنرال كمپ ، ككويچ و رابرتز را به جنگ بوئرها فرستاده بود. جنگ در 31 ماه 1902 با امضاد پيمان ورينيگينگ پايان يافت. دولت انگلستان طبق اين پيمان 3 ميليون پاوند به بوئر ها داد، خود مختاري آنان را برسميت شناخت و قول داد كه بعدا اجازه دهد جمهوري فدرال آفريقاي جنوبي را تشكيل دهند و به اين وعده هاي خود هم عمل كرد.
     اين جنگها اختلاف سفيد و سياه را در آفريقاي جنوبي افزايش داد زيرا در طول جنگ، انگليسي ها سعي كرده بودند از سياهپوستان محلي بر ضد بوئرها استفاده كنند. سرانجام بوئرها (افريكانرها) با محروم كردن اكثريت سياهپوست، حكومت اقليت ايجاد كردند كه تا آخرين دهه قرن بيستم ادامه داشت. دولت اقليت سفيد پوست چون نگران احتمال مداخله نظامي قدرتها به سود سياهان بود، سلاح پيشرفته از جمله بمب اتمي نيز براي خود توليد كرده بود و ....
     نتايج ديگر اين جنگها، روي كار آمدن حزب ليبرال در انگلستان، ايجاد جنبش مشت زنان در چين، روشن شدن مردم مستعمرات كه افسانه قدرت نظامي انگلستان پوچ بوده و در برابر اراده مردم هيچ است و ايجاد جنبش هاي استقلال طلبي، و نيز گسترش احساسات ضد انگليسي در اروپا شد كه جزئيات اخبار مربوط به جنگهاي بوئر را در روزنامه هايشان مي خواندند.

 

حمايت آمريكا از طرح تقسيم فلسطين

يازدهم اكتبر در سال 1947، دولت آمريكا با صدور اعلاميه اي از طرح تقسيم فلسطين حمايت كرد.
سازمان ملل هم ماه بعد ( 29 نوامبر 1947) طرح تقسيم فلسطين به دو كشور عرب و اسرائيلي را تصويب كرد ، ولي اين مسئله هنوز حل نشده و در خم اولين كوچه است و....
    

برخي ديگر از رويدادهاي 11 اكتبر

  • 1737:   يك زلزله شديد شهر كلكته هند را ويران و 300 هزار تن را كشت.

  • 1865:   شورش سياهپوستان جامائيكا (در آن زمان مستعمره انگلستان) بر ضد فقر، تبعيض و بي عدالتي به رهبري يك روحاني مسيحي به نام «پال بوگل» آغاز شد. دولت لندن چون ادامه اين وضعيت را تهديدي براي منافع جهاني خود يافت دستور دستگيري و اعدام بوگل را صادر كرد و متعاقب آن، بوگل دستگيرد و به دار كشيده شد و عصيان سركوب گرديد.

  • 1906:   شوراي آموزش و پرورش شهر سانفرانسيسكو تصويب كرد كه كودكان ژاپني مقيم اين شهر بايد در مدارس جداگانه تحصيل كنند. اين اقدام موجب اعتراض دولت ژاپن شد و ميان دو دولت آمريكا و ژاپن يك كدورت طولاني به وجود آمد. دولت آمريكا استدلال مي كرد كه به دليل فدراليستي بودن نظام حكومتي آمريكا نمي تواند دستور لغو تصميم شوراي منطقه را بدهد و تنها كاري كه ازدستش بر مي آيد دادن تذكر دوستانه و يا تسليم دادخواست به دادگاه فدرال برضد شوراي آموزش سانفرانسيسكو است كه اين استدلال، دولت ژاپن را كه نظام حكومتي اش مركزي است و قدرت و اختيارات در توكيو متمركز است قانع نمي كرد.

  • 1923:   ارزش برابري پول آلمان به قدري كاهش يافت كه هر 4 ميليارد مارك برابر يك دلار ارزش داشت و ادامه همين وضعيت با عث روي كار آمدن هيتلر شد.

  • 1939:   روزولت رئيس جمهور وقت آمريكا نامه انتشتين را كه در آن به دولت آمريكا اصرار و تاكيد كرده بود كه بمب اتمي بسازد زيرا كه اين كار شدني است و هيتلر در حال تلاش براي توليد آن است دريافت كرد كه نتيجه اش تصويب «پروژه منهتن» به رياست فني دكتر رابرت اوپنهايمر فيزيكدان بود كه مديريت كل آن مجموعه را ژنرال «لسلي گرو» برعهده داشت. انشتين كه يهودي بود از ترس آزار احتمالي ماموران هيتلر، از آلمان فرار و به آمريكا پناهنده شده بود و در دانشگاه پرينستون اين كشور تدريس مي كرد.

  • 1950:   اف سي سي (كميسيون مستقل ارتباطات آمريكا) پروانه تاسيس نخستين فرستنده تلويزيون رنگي را در اين كشور به نام كمپاني رسانه اي «سي بي اس» صادر كرد.

  • 1986:   مذاكرات ريگان و گورباچف درباره محدود ساختن حجم سلاحهاي هسته اي در اروپا، در شهر ريكياويك پايتخت كشور ايسلند آغاز شد. اين تنها دور مذاكراتي بود كه گورباچف در آن كوتاه نيامد و به آمريكا امتياز نداد، ولي بعدا ....

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    29 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     وقوع غزوه حنين

    29 رمضان 8 - غزوه حنين در حوالى مكه به وقوع پيوست. پس از آنكه لشكر اسلام به دستور رسول اكرم (ص) مكه را فتح كرد و آن شهر را از دست مشركان خارج ساخت, گروهى از قبايل اطراف مكه به منظور مقابله با لشكر اسلام متحد شدند. خبر اجتماع اين قبايل به رسول خدا (ص) رسيد و آن بزرگوار براى درهم شكستن مقاومت مشركان, سپاهى تجهيز كرد و به سوى حنين حركت فرمود. در اين نبرد ابتدا مسلمين شكست خورده و روى به هزيمت نهادند اما با تدبير و تلاش رسول اكرم (ص) و ياران وفادارش همچون على (ع), بار ديگر فراريان برگشتند و طى نبردى سهمگين, دشمنان را شكست دادند. بعد از شكست دشمن, غنايم بسيار زيادى نصيب سپاه اسلام شد. پس از اين پيروزى, سپاه اسلام براى تعقيب دشمنان به سوى طائف حركت كرد.

    از اعمال شب آخر ماه رمضان , غسل , زيارت امام حسين (ع) و خواندن دعاهاي وداع بويژه دعاي چهل و پنجم صحيفه سجاديه است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    15

    اهواز

    21
    38

    تبريز

    15
    26

    شيراز

    12
    27

    مشهد

    03
    20

    بندرعباس

    23
    34

    کرمان

    05
    23

    اصفهان

    08
    25

    يزد

    13
    26

    کرمانشاه

    10
    28

    اراک

    10
    22

    رشت

    16
    23

    دبی

    27
    35


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1323 تومان
    937 تومان
    1910 تومان
    795 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    176000 تومان
    86000 تومان
    44000 تومان
    165500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.51

    اذان مغرب : 17.54

    اذان صبح فردا : 4.43

    طلوع آفتاب فردا : 6.06

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Action Auto Moto
    8 اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه فرانسوي
    Action Auto Moto

    تاریخ انتشار: اکتبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 112
    حجم فایل: 20 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    Samsung p318 plus


    شرکت Samsung به افتخار بازی های المپیک 2008 که در پکن برگزار می شود موبایل p318+ را طراحی نموده است. P318+ در واقع همان P310 است اما با روکشی از جنس طلای 18. از آن جا که P318+ به 2008 Beijing Olympics اختصاص داده شده است بر روی آن Ringtone ها و Wallpaper های مخصوص المپیک قرار داده شده است.قیمت این محصول که هنوز به بازار نیامده مشخص نیست.
     منبع
     

    قایق ماشینی نیاز جدید ارتش آمریکا


    یکی از نیاز جدید نیروی دریایی آمریکا به ماشینهای قایقی(وسیله نقلیه ای که هم در آب و هم در خشکی بتواند با توانایی بالا حرکت داشته باشد)می باشد چون با این وسیله می توانند در نبردها با سرعت و دید بالا ارتش عمل کند.این وسیله نقلیه در مدلهای متفاوتی عرضه شده که در ساده ترین مدل آن از 3 مسافر یا 227 کیلوگرم و راننده توانایی حمل دارد.مثلآ در نمونه های پیشرفته آن 16 مسافر یا 1600 کیلوگرم و راننده را حمل کند.با تمام امنیتی که در ارتش آمریکا است اما می توان نمونه های Aquada و Gibbs را بر روی آبها که برای تمرین می آیند را مشاهده کرد.البته قابل ذکر می باشد که اینجا فقط مد نظر قایقهایی با توانایی بالا برای کارهای نظامی است
    مطالعه بیشتر

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    جلوه های دراماتیک قرآن کریم
     


    نویسنده: سعید شاپوری
    تعداد صفحات: 328
    قيمت: 3000 تومان
    شابک: 1-961-471-964
    قطع: وزیری
    نوبت چاپ: اوّل
    شمارگان: 2200


    معرفی کتاب:

    كتاب” جلوه دراماتیك قرآن كریم“‌با‌تكیه بر ”احسن القصص“، نوشته‌ ”سعید شاپوری“، باهمكاری واحد نمایش‌حوزه هنری، تدوین و تألیف شده است.
    ‌این‌كتاب‌درهفت‌بخش‌ ( که هر یک بر اساس مشی تألیفی کتاب حضور نامیده شده اند ) به‌بررسی ویژگیهای دراماتیك قرآن،اهمیت قصه درقرآن،شان نزول سوره یوسف،جلوۀ داستانی سوره یوسف،شخصیت درقرآن كریم، احسن القصص قرآن كریم درتعزیه،تئاتر،سینما و .... می پردازد .
    این بخش ( حضور ) ها عبارت اند از: 1. جلوۀ قصص قرآن كریم، 2. جلوۀ احسن قرآن كریم، 3. مقایسه قصه حضرت یوسف(ع)درقرآن وتورات، 4. جلوۀ احسن القصص قرآن‌كریم برادبیات داستان پرداز كلاسیك فارسی، 5. جلوۀ دراماتیك قرآن، 6. جلوۀ احسن القصص قرآن درآثار دراماتیك ایران ، 7.الگوی ساخت دراماتیك احسن القصص قرآن كریم.
    درقسمتی از كتاب می‌خوانیم: « ... ازهمان‌ابتدای‌نزول قرآن،قالب‌هنری آن از محتوای دینی جدا نبوده،به‌جز دعوت وتذكر،نحوه ارائۀ آن نیز درقرآن مدنظر بوده است.به گونه‌ای كه می‌دانیم بسیاری از مخالفان ودشمنان پیامبر اسلام باشنیدن فقط چند آیه از كلام الهی از كلمات آن متحیر مانده،مسلمان می شدند.
    اگر قرآن را یك پیام (الهی) قلمداد كنیم،وگوینده وشنونده(خواننده) آن را نیز به عنوان فرستنده وگیرنده‌ی پیام محسوب داریم،یك ارتباط كلامی خواهیم داشت ... »
    کتاب حاوی جداول و نمودارهایی برای تفهیم مطالب مورد نظر خود است.در تألیف این کتاب از بیش از هشتاد منبع و مأخذ ایرانی و غیر ، بهره برده شده است.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (12)


    خبرهای فرهنگی و هنری هفته‌ای را با هم مرور می‌کنیم که به‌دلایل مختلف خالی از رویدادهای مجاز بود و به همین دلیل صدا و سیما یکه‌تاز فرهنگ مملکت شد. با توجه به اوضاع مبهم فرهنگ و مملکت و آینده‌ی عاطفی اینجانب، به‌زودی نام این ستون به «هفت‌آسمان مشکوک فرهنگ و هنر» تغییر می‌کند.

    یکم: مدعیان کارگردانی
    یک فیلم مجهول‌الهویه با نام «توبه‌ی نصوح» از شبکه‌ی دوم سیما پخش شد. در این فیلم که فقط بخش‌های درخشانی از بازی استاد فرج‌الله سلحشور در آن قابل شناسایی بود، یک کارگردان گم‌نام فعالیت‌های مبهمی در پوشش کارگردانی داشته است که به‌همت تدوین‌گران گم‌نام سیما پاک‌سازی شد. یک منبع آگاه هم خبر داد که فردی به‌نام م.م.‌باف مدعی کارگردانی «توبه‌ی نصوح» بوده، که خوشبختانه با هماهنگی جمع شده است.

    دوم: به‌روز شدن شیطان
    سریال‌های عبادی ـ شیطان‌ستیزی ـ سیاسی ویژه‌ی ماه مبارک رمضان، هم‌چنان مردم شریف روزه‌دار را در ساعات خواب زمستانی پس از افطار سرکار می‌گذارند. رقابت اصلی میان معرکه‌گیری یک پیرمرد دل‌باخته و شامورتی‌بازی یک فقره ابلیس زیباروست و در یک‌هفته‌ی باقی‌مانده هرکدام‌شان زودتر مسلمان و عاقبت‌بخیر بشوند، سریال بعدی مال کارگردان آن‌هاست. آگاهان می‌گویند اگر همین روند شیطان‌سازی و عاشق‌پژوهی در سریال‌های مناسبتی ادامه پیدا کند، انشاء‌الله می‌توانیم به‌زودی شاهد حضور دراکولا و نیکول کیدمن در آن‌ها باشیم.

    سوم: چرا بودجه‌ی «تحول شخصیت» را تصویب نمی‌کنند؟
    خبرها را از هفت‌آسمان رسانه‌ی ملی ادامه می‌دهیم؛ یک نویسنده‌ در نامه‌ای به ریاست صدا و سیما تهدید کرده است که اگر رسانه‌ی ملی فیلم «اخراجی‌ها» را پخش کند، خودش را جلوی مسجد بلال سازمان آتش خواهد زد. تجربه‌های قبلی ثابت می‌کند که احتمالا این برادر دل‌سوخته هم دچار تحول شخصیت می‌شود و برای رسانه‌ی ملی سریال جنگی خواهد ساخت.

    چهارم: فرانسوی‌های داغتر از آش
    در اقدامی مشکوک از سوی عوامل فرانسوی، شهرام ناظری مفتخر به دریافت نشان شوالیه‌ی فرهنگ و هنر فرانسه شد. آگاهان عرصه‌ی فرهنگ دریافت چنین جوایزی را به مصلحت هنرمندان نمی‌دانند؛ چون ممکن است با مد شدن ناظری‌بازی، استقبال مردمی از آثار وی چنان زیاد شود، که دستگاه فرهنگی کشور برای تنظیم بازار مدتی آثار کهنه و تازه‌ی وی را در انبار نگه دارد. به‌هرحال موسیقی فاخر با سارکوزی جور درنمی‌آید.

    پنجم: نان در مولاناست!
    اسماعیل امینی، طنزپرداز و پژوهشگر، در مقاله‌ای اشاره کرده است که در ایران مولانا فقط یک مد است و دعوا بر سر ملیت اوست، نه فهم آثار و اندیشه‌هایش. اینجانب، که مانند اکثریت بخش فرهیخته‌ی ملت ایران خودم سه نوع مثنوی معنوی نفیس را در کتابخانه‌ی شخصی‌ نگهداری می‌کنم و در چهارده شب بزرگداشت مولانا شخصا شرکت نموده‌ام، خواستار برخورد با این پژوهشگر به‌اتهام توهین به اندیشه‌های والای مولانا و خودم می‌باشم.

    ششم: مجموعا به شش‌ماه بی‌پولی محکوم شد...
    مرکز موسیقی بتهوون، که بیش از پنجاه سال بر اساس یک سوء‌تفاهم آهنگ‌های مشکوک می‌فروخت، خوشبختانه به‌دلیل برخی مسائل مالی تعطیل شد. آگاهان نسبت به نوع تازه‌ای از تعطیلی‌ها، که قطعا به‌خاطر مسائل مالی اتفاق می‌افتد، هشدار داده‌اند. گفتنی‌ست روزنامه‌ی کارگزاران هم چندی‌ پیش به همین دلیل جمع‌آوری شد.

    هفتم: عمران دلش گرفته...
    درگذشت عمران صلاحی، شاعر و طنزپرداز، پس از گذشت یک‌سال بالاخره تایید شد. با توجه به آن که شاعران و نویسندگان آبرومند در مراسم بزرگداشت پارسال وی، تلاش کردند که اتهام طنزنویسی او را کلا تکذیب کنند و امسال هم هیچ نهاد رسمی و غیررسمی یادش نبود که یک مراسم کوچک برای او بگیرد، می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا صلاحی فوت کرده است. تحلیلگران می‌گویند در سال‌های اخیر، تجلیل از زنده‌ها برای برخی از دستگاه‌های فرهنگی بازده بیشتری دارد.

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    چگونه وزن خود را كاهش دهيم؟ 


    رژیـم های متفاوت به منظور کاهش وزن تاثیرات متفاوتی را نیر بر روی افراد مختلف دارند. شما تنها در صورتی قادر خـواهید بود وزن خود را کاهـش دهـیـد کـه از رژیـم هـایی اسـتـفاده کـنید که همراه با نرمش و ورزش بوده و در برابر تغییرات زندگی روزمره، انعطاف پذیری داشته باشند.

    آیا فرمول خاصی وجود دارد؟
    دیــده میشود که در دوره های مختلف، رژیمهای متفاوتی مـــد می شوند و وعده کاهش وزن های چشمگیری را به مـردم می دهند، اما متاسفانه اغلب این نوع رژیم ها جز اینکه مردم را در نا امیدی رها کنند، چیز دیگری در بر ندارند. خیلی سخت می توان گفت که کاهش وزن یک فرمول خاص دارد. به عبارت دیگر نمی توان ادعا کرد که یک رژیم غذایی خاص وجود دارد که با به کارگیری آن تمام افراد می توانند وزن خود را کاهش دهند، باید توجه داشت که هر کس نیازمند رژیم غذایی مطابق با عملکرد بدن خودش است. برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید توجه خود را بر روی استراتژی هایی که مختص بدنتان است، متمرکز کنید. در وحله اول می بایست پاسخ سوالات زیر را مشخص کنید: علت چاقی چیست؟ میزان جدیت مشکل شما در چه حدی است؟ و آیا این امکان وجود دارد که مشکلات دیگری را برای سلامتی در کنار خود به وجود آورد؟(مثل دیابت، فشار خون و یا افسردگی). پزشکانی که بیماری چاقی را در راس مطالعات خود قرار داده اند، به این نتیجه دست پیدا کرده اند که با طرح ریزی درمان های متناوب حول محور فاکتورهای ذکر شده، بیماران شانس زیادی را برای کاهش وزن پیدا کرده و همچنین می توانند وزن خود را تا مدت ها در همان حد نگه دارند.

    یا کمتر بخورید یا ورزش کنید
    کسی که از کودکی دچار چاقی مزمن بوده و پدر و مادر او هم چاق بوده اند، از نظر ژنتیکی، زمینه برای چاقی او کاملا مهیا است و کمتر اتفاق می افتد که بتواند با رژیم غذایی و یا رفتن به باشگاه ورزشی وزن خود را کاهش دهد. این افراد باید تحت نظارت مستقیم پزشک قرار بگیرند و با اتکا به راهکارهای پزشکی از قبیل داروی های کاهش وزن و یا جراحی معده، وزن خود را پایین بیاورند.
    از سوی دیگر افرادی که تنها به دلیل عوامل زیست محیطی، چاق شده اند، می توانند با اتکا به رژیم های غذایی مناسب و ورزش و نرمش، وزن خود را کاهش دهند. اما متاسفانه این روزها اغلب افراد معمولا تحت تاثیر شدید غذاهایی با کالری بالا قرار دارند و همچنین وقت کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی را نیز ندارند. اگر شما هم در یک چنین موقعیتی قرار گرفته اید، نا امید نباشید، این شانس وجود دارد که از طریق برنامه ها و دستوراتی که با رضایت آنها را می پذیرید، شیوه غذا خوردن خود را تغییر داده و ورزش کردن را در برنامه هفتگی خود بگنجانید.
    کلیه دست آوردهای اصولی برای کاهش وزن، همگی به این نقطه ختم می شوند که بدن باید تعادل انرژی خود را حفظ کند. به همین دلیل برای لاغر شدن باید کاری کنید که بدنتان انرژی (کالری) بیشتری، نسبت به مقداری که جذب می کند، مصرف می کند. تحقیقات اخیر دپارتمان کشاورزی آمریکا در زمینه کاهش وزن به این نتیجه دست پیدا کرده اند که بهترین رژیم های غذایی آنهایی هستند که میزان کالری جذب شده را در افراد چاق به پایین ترین میزان خود کاهش می دهند. به عبارت دیگر برای کاهش وزن شما باید میزان انرژی جذب شده بدن از میزان انرژی مصرفی کمتر باشد. برای ثابت نگه داشتن وزن نیز باید میزان انرژی مصرفی و انرژی ذخیره شده یکسان باشند. اگر میزان انرژی گرفته شده بیش از انرژی مصرفی باشد، فرایند افزایش وزن از نو شروع می شود.

    برنامه های مختلف غذایی
    در جستجو برای انتخاب یک رژیم غذایی مناسب به طور حتم با انواع و اقسام مختلفی از برنامه ها غذایی مواجه خواهید شد و این امر انتخاب را برای ما اندکی دچار مشکل می کنند. برخی از برنامه ها نسبت به بقیه دارای برتری های بیشتری هستند. دپارتمان کشاورزی آمریکا بر این باور است که اگرچه بسیاری از رژیم های غذایی به شما کمک می کنند تا وزن خود را کاهش دهید، اما آن دسته از برنامه هایی که بر روی مصرف متعادل گروه های مختلف غذایی تاکید دارند، از نظر مواد مغذی و ویتامین ها غنی تر هستند و برای استفاده در دراز مدت مفید تر خواهند بود؛ و اگر می خواهید برای مدت زمان طولانی وزن خود را ثابت نگه دارید بهتر است از آنها استفاده کنید.
    به علاوه تحقیقات نشان می دهند که اگر وعده های غذایی زیاد باشند، اما در هر وعده میزان کالری جذب شده کنترل شده باشد و بتوانید برای مدت زمان مقتضی آنرا اجرا کنید به راحتی نتیجه مثبت خواهید گرفت. اگر بتوانید در برنامه روزانه خود وقتی را به تمرین های ورزشی و نرمش نیز اختصاص دهید بسیار موثر هستند.
    انجام چنین تغییراتی آنقدرها هم که به نظر می رسد، ساده نیستند؛ اما اگر این اراده را داشته باشید که طبق آنها عمل کنید می توانید به میزان قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهید و می توانید برای مدت زمان یکسال و حتی بیشتر وزن خود را ثابت نگه دارید. اغلب در چند ماه اول افراد 10% از کل وزن بدن خود را از دست می دهند و پس از آن مجددا مقداری وزن اضافه می کنند. دلیل این افزایش وزن ناگهانی، تاثیرات "بازگرداننده بدن" است. عکس العمل طبیعی بدن در مقابل از دست دادن وزن این است که کاری کند تا وزن بدن را ثابت نگه دارد؛ این امر را از طریق راههای مختلف نظیر کند کردن متابولیسم بدن و یا افزایش اشتها جبران می کند. اما همواره به خاطر داشته باشید که حتی اگر نتوانستید به میزان وزن دلخواه خود دست پیدا کنید به هر حال هر میزان وزنی که کاهش دهید به مشا کمک می کند تا سلامت خود را حفظ کرده و بهتر بتوانید از بیماری های وابسته به چاقی جلوگیری نمایید. از نظر علمی ثابت شده است که استفاده از رژیم های غذای که از نظر میوه جات و سبزی جات تازه غنی هستند و همچنین نرمش های مکرر نه تنها از بروز چاقی جلوگیری می کنند، بلکه از ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان و بیماری های قلبی- عروقی نیز پیشگیری می کنند.
    دانشمندان در دانشگاه پزشکی هاروارد پرسشنامه ای را برای تشخیص دلیل اصلی چاقی با هدف دست یابی به درمانی موثر برای افراد چاق، تهیه کردند. در این امتحان که "دلیل چاقی" را مبنای پرسش ها قرار داده بودند، کسب اطلاع می کردند از اینکه دلیل چاقی آیا به صورت ارثی و ژنتیک به آنها منتقل شده و یا به دلیل مسائل محیطی ایجاد شده است. همچجنین پژوهشگران در سوالات خود به دنبال این بودند که آیا دلایل روانشناسی و اجتماعی نیز می توانند نقشی را در چاقی بازی کنند یا خیر. سپس بعد از پاسخ دادن به این سوالات بیماران را بر حسب میزان چاقی و چربی های اضافه ذخیره شده در بدن، دسته بندی می کردند. زمانی که شما متوجه دلایل چاقی و میزان شدت بیماری می شوید، می توانید از نکات زیر استفاده کنید تا متوجه شوید که کدامیک از دست آوردها بیش از سایرین به درد شما می خورند، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک گزینه ها می توانید به صفحه های بعد مراجعه کنید.

    اگر چاقی اساسا ژنتیکی باشد
    هر چند شما پیش زمینه مستعدی از نظر زنتیکی برای چاقی داشته باشید، باز هم فاکتورهای محیطی نقش بسیار مهمی را در این زمینه بازی می کنند. این دلایل می توانند شامل موارد زیر باشند: مصرف غذاهایی با کالری بالا، شغل های بی تحرک، و یا شرایط حرفه ای که به گونه ای سبب می شوند به رستوران بروید. به طور قطع نسل پیش از شما به این اندازه چاق نبوده! به خاطر اینکه بسیاری از دلایل چاقی از جمله رستواران هایی که غذاهای با کالری بالا ارایه می کنند ( fast food) تا به اندازه امروز رایج نبوده اند.
    هر زمان که اراده کنید می توانید جلوی پیشرفت دلایل محیطی را بگیرید. به این منظور می توانید از غذاهایی با کالری پایین استفاده کنید، تحرک فیزیکی خود را افزایش دهید، و از نظر روان شناسی رفتار خود را طوری تعدیل کنید که همواره خود را مجبور به انجام چنین کارهایی نمایید. اگر به تنهایی از پس چنین کاری بر نمی آیید و نمی توانید مطابق برنامه پیش روید، بهتر است از یک مشاور یا متخصص سلامتی یا سایر افرادی که می توانند کنترل شما را به عهده بگیرند، کمک بخواهید. چنین کمک هایی از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند، چراکه موقعیت هایی که ممکن است در خوردن زیاده روی کنید را به شما یادوری کرده و همواره تشویقتان می کنند تا مسیری که در پیش گرفته اید را به پایان برسانید.

    عوامل روانشناختی
    اگر به دلیل استرس و یا افسردگی به پرخوری روی آورده اید و یا اصلا به این دلیل که چاق هستید زیاد می خورید و تصور می کنید که دیگر کار از کار گذشته و هیچ یک از تلاش های شما در این زمینه نتیجه نخواهند داد، پیش از اینکه رژیم غذایی را شروع کنید، ابتدا باید تکلیفتان را با این موضوع روشن کنید. با یک روان درمانگر برای مشاوره و یا تجویز دارو مشورت کنید. برخی از داروهای ضد افسردگی نظیر پروزاک و ولبترین معمولا برای افراد افسرده چاق تجویز می شوند چرا که حداقل برای مدت زمان کوتاه، می توانند وزن بدن بیمار را اندکی کاهش دهند.
    زمانیکه افسردگی و اضطراب شما بهبود یافت، می توانید رژیم غذای مبنی بر کاهش وزن را شروع کنید. از یک فرد کارامد و یا متخصص تغذیه کمک بگیرید تا برنامه اختصاصی مخصوص بدنتان را به شما ارایه کند، تا از آن طریق بتوانید عادات غذایی گذشته خود را فراموش کنید، طبق برنامه های جدید غذا بخورید، برنامه ورزش داشته باشید، و برخی رفتارهای نامناسب خود را کنار بگذارید. یک برنامه گروهی و یا شخصی مانند "مراقب افزایش وزن خود باشید" و سایر برنامه های کاهش وزن، می توانند به منزله نقطه امیدی برای شما محسوب شده و تشویقتان کند تا وزن خود را کاهش دهید. همزمان در مورد مشکلات اجتماعی خود نیز می توانید با یک روانشانس مشورت کنید.
    اگر به تنهایی قادر به کاهش وزن نیستید، لازم است تا یک متخصص تغذیه را ملاقات کنید و در مورد کیس خود با او مشورت کنید . پزشکی که تخصص او در زمینه بیماری چاقی باشد، می تواند با شما در مورد قرص های متفاوت کاهش وزن و حتی در صورت لزوم در مورد جراحی نیز با شما صحبت کند. او به طور حتم با یک تیم پزشکی که به احتمال زیاد شامل رژیم دهنده و مشاور نیز می باشد به سراغ شما خواهد آمد و شما در صورت نیاز می توانید از آنها نیز کمک بگیرید.

    مشکلات سلامتی وابسته به چاقی
    اگر شما دچار بیماری های وابسته به چاقی هستید، مثل: دیابت و یا فشار خون بالا و یا ریسک بالایی در ابتلا به یک چنین بیماری هایی وجود دارد، باید به سرعت فکری به حال چاقی خود بکنید و وزن خود را کاهش دهید. باید از آثار و ضررهای چاقی بر روی خود آگاه شوید، با پزشک، در مورد مصرف قرص و یا جراحی مشاوره کنید، شاید او هر دو گزینه را برای شما ضروری تشخیص دهد. تحقیقات نشان می دهند که از دست دادن وزن اغلب تنها چیزی است که می تواند مشکلات جسمی وابسته به چاقی را مهار کند.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    گرفتار اعتیاد می‌شوند؟


    اعتیاد خانمانسوز است. زندگی‌ها و جوامع را به مخاطره می‌اندازد و خانواده‌های بسیاری را از هم پاشیده است
    این شاید واضح‌ترین تعریفی باشد که تا به حال در مورد اعتیاد ارائه شده که به همین خاطر به محض شنیدن نام اعتیاد ما از ترس به خود می‌لرزیم و آرزوی دور بودنش از خانواده‌ها را می‌کنیم. اما بد نیست بدانیم از لحاظ علمی چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد که اعتیاد خودنمایی می‌کند. شاید با دانستن آن بتوانیم از بروز آن جلوگیری کنیم.

    اعتیاد چیست؟
    در مورد اعتیاد سوالات بسیاری در ذهن‌ها وجود دارد و هنوز اینکه مصرف بعضی از قرص‌ها می‌توانند در بدن اعتیاد ایجاد کنند یا خیر جای سئوال دارد و محققان در مورد این موضوع که یکی از بزرگترین معضلات جوامع است در حال تحقیق هستند.
    آنچه که در طی سالیان سال کشف شده است آن است که اعتیاد تنها به مواد خاص نیست بلکه تکرار هر آنچه که ضروری نیست می‌تواند در بدن فرد تبدیل به اعتیاد شود. مانند اعتیاد به پرخوری و در پی آن چاقی، سیگار کشیدن و یا حتی استفاده از اینترنت.
    اعتقاد اولیه در سالیان سال قبل در مورد مصرف الکل و مواد مخدر آن بود که استفاده از این مواد می‌تواند در بدن عادتی بوجود آورد که ترک آن سخت است. اما بعدها مشخص شد که اعتیاد بخشی از شخصیت فرد می‌شود.
    به این معنا که وقتی فرد از آن استفاد نکند دچار مشکلات روحی و جسمی می‌شود و نمی‌تواند درست عمل کند و ماده کم‌کم تبدیل به بخشی از زندگی می‌شود که زجر آور است. دقیقا مثل بیماری‌های لاعلاج.
    اینکه برخی از مواد تاثیر مستقیم روی مغز می‌گذارند کاملا مشخص است و سالهاست که به اثبات رسیده است. تاثیر این مواد این طور است که مصرف کننده مدام می‌خواهد که بار دیگر آنها را امتحان کند و این مصرف مدام ادامه می‌یابد.

    اعتیاد یک بیماری مغزی
    ما به همان دلیل به ماده‌ای معتاد می‌شویم که از آن برای اولین بار استفاده می‌کنیم. دلیل آن مطمئنا لذتی است که از استفاده از آن برده‌ایم. بسیاری از افراد مواد مخدر را تنها یک بار تجربه کرده‌اند و دیگر به طرف آنها نرفته‌اند اما تمامی آنها احتمال معتاد شدن را با خود داشته‌اند.
    آخرین تحقیقات علمی اعتیاد را یک بیماری مغزی خوانده است. هنگام مصرف مواد و یا هر کاری که لذت بسیاری در ما می‌آفریند مغرماده ای به نام "دوپامین" را از خود آزاد می‌کند. این ماده دقیقا همانی است که باعث لذت بردن ما می‌شود که هر چه مقدار مصرف ما از مواد لذت بخش بیشتر باشد این ماده بیشتر ترشح می‌شود و در نهایت هم می‌تواند "اور دوز" یا شوک ناشی از مصرف را سبب شود که بسیاری اوقات کشنده است.
    تاثیر "دوپامین" در مغز است که سبب می‌شود ما به مصرف دوباره ماده کشیده شویم. حتی اگر این لذت، ورزش کردن و یا خوردن غذا باشد ممکن است احساس اشتیاق برای مصرف مجدد در ما بوجود آید.
    ترشح بیش از حد "دوپامین" اختلالی در مغز بوجود می‌آورد که برای رفع آن مغز مجبور به تحرک بیشتر است که به همین خاطر موادی را بیش از حد ترشح می‌کند که حالات مختلف رفتاری عجیب و حتی افسردگی در فرد مصرف کننده بوجود می‌‌آورند.
    در طول زمان و مصرف بیش از حد، مغز دیگر به اندازه قبل "دوپامین" را ترشح نمی‌کند و به همین خاطر لذت مصرف پائین می‌آید. وقتی مصرف بیشتر شود کم‌کم ماده کنترل مغز را به دست می‌گیرد و آنگاه است که دیگر رفتارهای فرد کاملا غیر عادی می‌شود.

    علائم اعتیاد:
    علائم فیزیکی: فرد معتاد قبل یا بعد از مصرف به شدت عرق می‌کند. دستانش می‌لرزد و اختلال در خواب پیدا می‌کند. بسیاری از معتادان حالات اضطراب شدید را تجربه می‌کنند و تا زمانی که ماده را مصرف نکنند در همین حال باقی می‌مانند.
    علائم رفتاری: بسیاری از معتادان تجربه‌های بسیاری برای ترک مواد داشته‌اند. مصرف مواد کم‌کم سبب می‌شود فرد نسبت به گذشته‌اش وقت بیشتری را برای مصرف مواد بگذارد. هیچکدام از لذاتی که قبل از اعتیاد در فرد وجود داشته دیگر جذابیتی ندارند و فرد با اینکه می‌داند مصرف مواد به شدت به او ضرر خواهد زد باز هم به مصرف آن ادامه می‌دهد.

    نظریه‌های جدید:
    اعتیاد از چندین منظر مورد بررسی قرار گرفته است و برخی محققان معتقدند که زمینه معتاد شدن در افراد متفاوت است و به طور مثال ژنتیک و فشارهای روحی از جمله اضطراب و استرس‌ها تمایل به اعتیاد را بیشتر می‌کند.
    کسی که دچار افسردگی است ممکن است برای از بین بردن احساس بدی که نسبت به خودش داد به مصرف بی رویه مواد الکی یا مخدر رو آورد و به سرعت به آنها معتاد شود.
    چند ماده مخدری که بیشترین آمار مصرف را دارند از قرار زیرند:
    1- متامفتامین: استفاده از این ماده رفتارهای بسیار عجیبی را در پی خواهد داشت. اثر این ماده روی مغز تا حدی است که فرد پس از مدت زیاد مصرف حتی ممکن است 50 درصد سلولهای زنده مغزش را کم کار کند . این ماده از سال 2001 در بازارها دیده شده است.
    2- داروهای مسکن. مصرف داروهای ضد درد که حاوی مخدر است رشد بی رویه مصرف در کشورهای اورپایی و آمریکایی را داشته است که اعتیاد به آنها بسیار بالاست.
    3- هروئین: سال 2005 حدود 2.4 درصد مردم آمریکا ادعا کردند که حتی یک بار هم که شده مصرف هروئین را تجربه کرده‌اند. ترک هروئین بسیار درد آور است و باید به طور مرتب مصرف شود. مرگ برای معتادان به این ماده بسیار زیاد است.
    4- الکل: اشکالاتی که اعتیاد به الکل در افراد به وجود می آورد از هروئین هم بیشتر است و اثرات مخرب روی مغز بر اثر این ماده چنان زیاد است که به مرور فرد کاملا اختیارش از دست می‌دهد.
    5- این فقط مواد نیستند که در فرد اعتیاد به وجود می آوردند. امروزه اعتیاد به خوردن غذا 2 درصد مردم آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از افراد در کشورهای غربی به قمار بازی کردن اعتیاد پیدا کرده‌اند.

    مبارزه با اعتیاد:
    محققان با در نظر گرفتن عوامل ژنتیکی در افراد در تلاشند تا احتمال اعتیاد را پائین بیاوردند. گرچه هنوز گفته نشده است که برای اعتیاد یک ژن مخصوص وجود دارد اما آنچه اثبات شده آن است که کار چند ژن با یکدیگر در بدن افراد می‌تواند احتمال اعتیاد را بالا ببرد.
    "متادون" سالهاست که برای درمان اعتیاد به هروئین استفاده می‌شود و می‌تواند حالات روحی و جسمی معتاد به هروئین را کم کم التیام بخشد.
    "نالمفن" در حال آزمایش روی افراد معتاد به الکل است اما آنچه ثابت شده آن است که روی افراد معتاد به قمار بازی اثر مثبت گذاشته است.
    فاکتور دیگری که امروزه در نظر گرفته می‌شود حالت روحی افراد است. اگر احساس افسردگی و حالات بد روحی کم شود ، تعداد افراد مبتلا به اعتیاد هم کم خواهد شد.
    بنابراین کار کردن روی افرادی که مستعد افسردگی و یا دچار آن هستند می‌تواند از اعتیاد آنها جلوگیری کند.
     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستان گلم سلام ..
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه ..
    پيشاپيش ( يا پساپيش ) عيد سعيد فطر رو بهتون تبريك مي گم ... اميدوارم كه تموم طاعات و عباداتتون مقبول درگاه حق واقع شده باشه ..
    قبل از اينكه بريم سراغ مسيجاتون چند تا نكته هست به نظرم بد نيست بگم ..
    از دوستان خواهش مي گم نظرشون رو در مورد اين ستون بهم بگن .. انتقادي ، پيشنهادي يا چيزي هست يا برام مسيج كنيد يا ميل بزنيد
    قصد دارم مسيج هاي قبلي رو به صورت منظم و مرتب يه جام جم كنم كه دوستان اگه تمايل داشتن مسيج هاي قبلي رو داشته باشن .. حالا تو فكر يه وبلاگم يا اينكه يه پست توي تالار بزنم يا همه رو پي دي اف كنم يا بالاخره راه هاي مختلف هست . اين يه مورد رو گفتم درميون بذارم كه با شما هم مشورت كنم
    مورد بعدي جالبه .. با توجه به اينكه روزانه هوادار زيادي داره و ستون اس ام اس هم با توجه به نظر دوستان نسبتا بد نبوده ديده شده كه مطالب روزانه و بخش هاي مختلف منجمله اين ستون كپي برداري شده و به اسم شخص ديگه اي منتشر مي شه .. خب چون ما متاسفانه قانون كپي رايت رو هنوز جدي نگرفتيم و اجراش هم خيلي محدود بوده بهتره خودمون دست به كار بشيم و مانع اين جور كارا .. از دوستان مي خوام لطف كنين اگه ديدن مطالب اين ستون جايي كپي برداري شده به مدير گروه ( مبين جان ) يا به من اطلاع بدين تا ببينيم چي مي شه كرد ..
    خب .. بيشتر از اين مزاحم وقتتون نمي شم اميدوارم كه روزگار خوبي رو در پيش داشته باشين


    876- يکی بود يکی نبود، زير اين سقف کبود،يک غريبه آشنا، دل و جونمو ربود، اينجوری نگام نکن ، گل ياس مهربون ،اون غريبه خودتی، هميشه با من بمون... (5940-0912)
    877- سال تحصيلي جديد بر عموم روزه داران هفته دفاع مقدّس دس دس دس ...دس دس (1548-0912)
    878-
    :::::::::::::::
    :::::::::::::::
    :::::::::.:::::
    :::::::::::::::
    اين ميدوني چيه ؟ عكس هوايي از همايش سالانه ي منگلاس .. دقت كني جات خاليه (1548-0912)
    879- اگه ميوه ممنوعه بخوری ، شکرانه بجا نياری ، ميری تو اغما تو يک وجب خاک دفنت ميکنن (1548-0912) (6642-0912) (6675-0912)
    880- حلول ماه شوال و ‎عيد سعيد فطر ‎مبارك‎
    (ستاد روحيه‎دهى ‎به ‎روزه ‎داران ‎محترم‎) (1548-0912) (4806-0935)
    881- براي جلوگيری از قطع شدن سيمکارت خود و به جهت خدمت رساني بهتره مرکز مخابرات قبضه خود را بموقع پرداخت کنيد. ستاد دستمالان مخابرات. (1748-0912)
    882- زندگی 3 چيز است : اشکی که خشک ميشود، لبخندی که محو ميشود و يادی که هرگز فراموش نميشود. (****-0915)
    883- ای کسانی که اس ام اس نمي دهيد بدانيد و آگاه باشيد خداوند شما را به دليل خساست مجازات و در آخرت سيم کارت داغ بر پيشانيتان ميگذارد. (8775-0912)
    884- به تنها چيزی که در مردم ايمان دارم، يک پارچگي آنان در نامرديست. (0439-0912)
    885-
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    شصتت حال اومد ؟ (1548-0912)
    886- آسمان مي بارد،گل مي ميرد، تو نه آسمان باش نه گل ، زمين باش،تا گل برتو بميرد و آسمان بر تو ببارد. (9176-0912)
    887- انواع مرد:مرد اروپايي: يه زن داره يه دوست دختر، زنشو بيشتر دوست داره، مرد امريکايي: يه زن داره يه دوست دختر، دوست دخترشو بيشتر دوست داره، مرد ايرانی: 5تا زن داره صدتا دوست دختر، ننشو بيشتر دوست داره! (6094-0915)
    888- اميدوارم هر برگی که از درختا مي افته يه غم از دلت کم بشه انقدر که تا هيچ غمی نداشته باشی (****-0915)
    889- خداوندا ، دوستانی دارم كه در اعماق قلبم جاي دارند،آنان شایسته محبت اند پس انان را اکرام کن و به صفات نیک انان بیفزای. (5940-0912)
    890- چقدر بعضی از ما بازی را جدی گرفته ايم و خرج اين مسافر خانه دنيا ميکنيم. (0439-0912)
    891- بدون نياز به گوشی با عزيزانتان تماس بگيريد!
    "سيم کارت الياس" (6094-0915) (0439-0912)
    892- فردا يه جوون ابرومندی بهت زنگ ميزنه. حدودا 24- سالشه . ازت بنزين ميخواد، بهش بده. يادت باشه فقط تو بايد بهش بنزين بدی..(قربانت، الياس) (0439-0912) (6094-0915)
    893- مژده مژده: گوشی های خود را دور بيندازيد. با سيم کارت الياس ديگر نيازی به گوشی نداريد.(همراه دوم) (7161-0911)
    894- پسر نوح با بدان بنشست
    .
    .
    .
    .
    حالا برو خونه زندگيشو ببين ويلا
    ،پرادو،N95،پنت هاوس،جنيفر، ...!! (6094-0915) (2520-0916)
    895- با خطوط ايران الياس،ديگر نيازی به خريد گوشی نداريد! (9176-0912)
    896- بدون نياز به گوشی با عزيزانتان تماس بگيريد،با سيم کارت اعتباری الياس ارتباطات آسان ميشود.(روابط عمومي شبکه 1 صدا و سيما) (9176-0912)
    897- همانگونه که آمدنمان به دنيا به اختيار خودمان نبود،رفتنمان هم به اختيار خودمان نخواهد بود. .زمانی که وقتش برسد خواهی رفت ،چه بخواهی چه نخواهی،پس از خواب غفلت بيدار شو.. (0439-0912)
    898- شيطان اعلام کرد:تا ميتوانيد گناه کنيد، چون سهميه سوخت جهنم تمام شده!! (9176-0912)
    899- نازد به خودش خدا که حيدر دارد،درياي فضايل مطهر دارد،همتاي علی نخواهد آمد ولله،صد بار اگر کعبه ترک بر دارد. (9176-0912)
    900- لذت داشتن يه دوست خوب توي يه دنياي بد مثل خوردن يه فنجون شكلات گرم زير برفه ! درسته که هوا رو گرم نميکنه ولی دلتو گرم ميکنه! (8775-0912)
    901- عشق يعني اشك توبه در قنوت-خواندنش با نام غفارالذنوب-عشق يعنى چشمها هم در ركوع-شرمگين از نام ستارالعيوب-عشق يعنى سر سجود و دل سجود- ذكر يا رب يا رب ازعمق وجود (1469-0912)
    902- تشنه ام اين رمضان تشنه تر از هر رمضاني ، شب قدر امده تا قدر دل خويش بداني، ليلة القدر عزيز است بيا دل بتكانيم، سهم ما چيست از اين روز همين خانه تكاني التماس دعا. (1469-0912)
    903- امشب آرزوهيت را روی بال فرشتها بگذار و تا رسيدنش به آسمان دعا کن،صداي اجابت که به دلت رسيد ما را هم فراموش نکن. (8775-0912)
    904- در دياری که مردمانش عصا از کور ميدزدند من از ناباوری آنجا محبت جستجو کردم (8775-0912)
    905- اگه کسی رو دوست داری نه براش ستاره باش نه آفتاب چون هر دوشون مهمان زود گذرند براش آسمون باش که هميشه بالاي سرش باشی (8775-0912)
    906- صبورانه در انتظار خداوند ميمانم و به او توکل ميکنم.امروز معجزه پس از معجزه خواهد آمد و شگفتيها لحظه ای باز نخواهد ايستد... (8775-0912)
    907- امروز فقط بهترينها رو در نظر بياور. اجازه بده فقط افکار وفور نعمت و عشق و صلح وارد ذهنت شود. (8775-0912)
    908- انتخاب کن که امروز پربارترين، خشنود کننده ترين و لذت بخش ترين روز زندگيت باشد. براي خودت معجزه هاي روزانه خلق کن. (8775-0912)
    909- عيد سعيد فطر مبارک.تعجب نکن درست شنيدی. اونی که تو رساله نوشته ماله عوامه ولی تو فرق داری ،نظر کرده ايی(قربانت الياس) (8775-0912) (4732-0912)
    910- ما را يك دل از خوبان جدا نيست، ‎ولي صد حيف خوبان را وفا نيست، ‎به دوستان دل سپردن كار سهل است،‎ز دوستان دل بريدن كار ما نيست. (5591-0918)
    911- سبد سبد گل لاله ميليونها دل عاشق و هزارن آدم عرف فداي رخساره پاک علی شدن. پس يا خدا من چه کنم؟ما همه فانی تو باقي (6675-0912)
    912- زليلي من شنيدم يا علي گفت به مجنون چون رسيدم يا علي گفت خمير خاك ادم را سرشتند چو بر مي خواست ادم يا علي گفت مگر اين وادي دارالجنون است كه هر ديوانه ديدم يا علي گفت علي را ضربتي كاري نميشد گمانم ابن ملجم يا علي گفت مگر خيبر ز جايش كنده مي شد؟يقين انجا علي هم ياعلي گفت (0322-0916)
    913- سلام،ميتونی چشاتو ببندي و منو تو ذهنت تصور کنی........تونستی؟...به شما تبريک ميگم،شما ماه رو رؤيت کردين.عيد سعيد فطر مبارک. (6094-0915)
    914- طرح تعويض زنهاي فرسوده .قدسی بديد.هستی بگيريد!
    www.farsode.com (4732-0912) (8961-0912) (9176-0912)
    915- امروز 15 مهر، روزه "بخشايش و دوستی" از جشن "مهرگان" در ايران باستن است. بهترين دوستانمان را پاس داريم. (6642-0912)
    916- هيات دولت ديشب تصويب کرد: طرح جايگزينيه خانم هاي فرسوده و نو ..قدسی بده ، هستی بگير. (8215-0912)
    917- سلام.سلامتی مياره سلامتی شادی مياره،شادی زندگی،زندگی عشق،عشق شوهر،شوهر بچه،بچه دردسر،دردسر بدبختی.پس ،سلام بی سلام.خداحافظ (1548-0912)

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نامو نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    پرستو جاودان

    roseyellow00

     

    14

    7

    1348

    Setareh

    naznagmeh

    yazd

    14

    7

    1360

    سعید پیری

    aghaee2005fatemeh

    تهران

    15

    7

    1356

    بابا بابایی

    shad_vatan

    مشهد

    16

    7

    1355

    امید ملکیان

    shad_vatan

    مشهد

    16

    7

    1355

     

    maryam_f_v_k

     

    16

    7

    1358

     

    blueifra

     

    16

    7

     

    dn الهام

    dn_e65

    مشهد

    17

    7

    1365

    رویا فدائی

    Nika_roya

    تهران

    17

    7

    1352

    Saeed

    wave2004_dba

     

    17

    7

    1355

    آمنه سادات عاملي كلخوران

    toufan151

    تهران

    17

    7

    1367

    آمنه سادات عاملي كلخوران

    toufan151

    تهران

    17

    7

    1367

    مليحه مرشدي

    mehreganm23

    كرج- شاهين ويلا

    17

    7

    1361

    mohammad tabarzady

    immortal_m_t_a

    tehran

    18

    7

    1363

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    سعید تیرآور

    s_tiravar

    اصفهان

    19

    7

    1377

    مصطفي گل محمدي

    mostafa_mgsoft

    مشهد

    19

    7

    1383



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان