به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 819 :: جمعه 20 مهر 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

LifeCasting با Justin TV
برای عموم امکان پذیر شد


با سلام به همه دوستان عزيزم
فرارسيدن عيد فطر را پيشاپيش تبريک مي گم (چون ممکنه فردا روزانه منتشر نشه)
خب و اما برسيم به بحث امروز يعني LifeCasting :

چند ماه پیش فردی به نام جاستین-Justin شبکه ی تلویزیونی آنلاینی راه انداخت با عنوان جاستین تی وی که در آن زندگی شخصی اش را به صورت 24 ساعته از طریق دوربینی که به شکل یک کلاه روی سرش قرار داشت بدون وقفه و بدون هیچ سانسوری برای دیگران پخش میکرد! اما مدتی بعد دختر خانومی بلوند با نام Justine تصمیم گرفت زندگی شخصی اش مثل جاستین جلوی دوربین قرار دهد بنابراین کانال جدیدی با عنوان Justine در کنار جاستین تی وی شکل گرفت و بعد از مدتی جاستین تی وی تقاضاهای دیگری از سایر افراد برای دریافت امکان به نمایش گذاشتن زندگی شان به صورت لحظه به لحظه از دیگران دریافت کرد و این عمل نام جدیدی تحت عنوان LifeCasting را به خود گرفت.
اما سرانجام امروز جاستین تی وی با ایده ساده ولی ابتکاری اش از یک ایده ی شخصی تبدیل به یک سرویس عمومی LifeCasting گردید و امکان استفاده ی آن توسط عموم کاربران اینترنت فراهم شد! یعنی هر کسی که دوست داشته باشد می توانيد در جاستین تی وی عضو شويد و زندگی اش را به صورت لحظه به لحظه و آنلاین نمایش دهد و با دیگران به اشتراک بگذاريد.
تنها چیزی که برای LifeCasting در سرویس جاستین تی وی احتیاج دارید این است که حداقل ۱۳ سال سن داشته باشید، یک Webcam و یک کانکشن نسبتا مناسب اینترنت داشته باشید. در صفحه ی اول جاستین تی وی دائما تصاویری از کانال های محتلف به صورت رندوم پخش می شود که در نوع خودش جالب است و در عین حال به آدم این احساس دست میدهد که در حال مشاهده ی کانالهای مختلف و متنوع تلویزیونی است.
این ابزار یعنی جاستین تی وی فقط قرار نیست منحصر به LifeCasting باشد بلکه می توان از آن استفاده های دیگری کرد مثلا شما می توانید با جاستین تی وی خیلی راحت یک شوی تلویزیونی زنده داشته باشید در مورد هر مسئله یی که فکر می کنید می توانید در موردش به دیگران اطلاعات دهید، آموزش دهید و... یا مثلا چند نفر با هم می توانند یک شبکه آنلاین راه بیاندازند با برنامه های زنده متنوع و از همه مهم تر اینکه مجموعه یی از این برنامه های زنده را می توان برای مشاهده های بعدی در خود جاستین تی وی آرشیو کرد. و مسلما وقتی شما یک برنامه زنده آنلاین داشته باشید می توانید حتي به ابعاد درآمد زایی اش هم به شرط داشتن مخاطب بیاندیشید!
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (818) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکس ماشین های جدید Exclusive Bugatti Veyron
  • پاداش بندگي
  • معرفي و دانلود فيلم : فضانوردان در زمین
  • دانلود انيميشن : Dora the Explorer
  • آلبوم جدید و زیبای کیان پاشا به نام شب شهریوری
  • آهنگهايي بمناسبت عيد سعيد فطر
  • بازي Super mario (قارچ خور) اينبار كاملا سه بعدي !
  • نرم افزار کتاب های گستان سعدی و دیوان حافظ برای موبایل شما (جاوا)
  • دستور آشپزی هفته: کوفته سماق
  • ياد امام عصر (عج) در عيد فطر
  • تولدت مبارک ، یاهو میل!
  • گرم کردن تنور انتخابات با نظرسنجی های غیرعلمی؟!
  • روزي كه جهان تاصبح نخوابيد....
  • حالتان بهم نخورد؟
  • زكات فطره و مراقبات روز عيد فطر
  • ده صحنه تماشايي از بازيهاي ستاره بزرگ بسکتبال جهان، مايکل جوردن
  • جديدترين شماره از هفته نامه US News & World Report
  • کامیونت برای سفرهای تابستانی
  • پایان سریال های ماه رمضان
  • دست از بهانه جويي برداريد!  
  • چطور زمان معین شد؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

66 عکس بسیار زیبا از استانبول
عکس ماشین های جدید Exclusive Bugatti Veyron
تصویری هوایی از بهشت بقیع
تمسخر چند شرکت بزرگ (تبلیغ یا ضد تبلیغ!)
یک بازی فکری جالب و تقریبا سخت!
پاداش بندگي
ويژه نامه الکترونيکي بمناسبت عيد فطر (تبيان)

ویژه نامه عید سعید فطر (صبح)

کلیپ پارت ویژه عید سعید فطر


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

سخنان افشاگرانه احمدی نژاد درباره جاسوسی هسته ای و دانشگاه آزاد


دکتر محمود احمدی نژاد چهارشنبه شب در مراسم افطار دانشجویان نخبه و تشکل های دانشجویی، طی سخنانی صریح به سوالات و ابهامات دانشجویان در مورد مسائل مختلف کشور پاسخ داد.
به گزارش "الف"، رئیس جمهور در مورد پرونده هسته ای گفت: کسانی بودند و هستند که به طور منظم اطلاعات هسته ای کشورمان را به دشمن می دادند و ما مستندات فعالیت های آنها را داریم . آنها دشمن را تحریک می کردند و به آنها می گفتند چرا در صدور قطعنامه هسته ای تاخیر می کنید، زودتر قطعنامه بدهید. بعد که غربی ها قطعنامه می دادند، اینها به دشمن می گفتند چرا قطعنامه ضعیف بود، فشار را زیاد کنید تا تسلیم شوند. این افراد اطلاعات بحث های درونی مسئولان در مورد پرونده هسته ای را به غربی ها می دادند که مثلا فلانی با فلانی در موضوعی اختلاف دارند.
دکتر احمدی نژاد ادامه داد: دستگاه اطلاعاتی ما که در صدد برآمد با این ها برخورد کند، تاکنون فشارهای زیادی را متحمل شده است و البته آنها فشارشان را ادامه می دهند، اما ما ایستاده ایم و اگر لازم باشد موضوع را جار می زنیم و لازم باشد شهر به شهر، کوچه به کوچه می رویم و در مورد این ها با مردم سخن می گوییم. اگر این ها بخواهند به کار خودشان ادامه دهند و به دستگاه قضایی و اطلاعاتی فشار بیاورند، اسم آنها و مستندات و مدارک جاسوسی آنها را منتشر می کنیم. چرا وزارت اطلاعات مستندات این ها را منتشر نمی کند؟
محمود احمدی نژاد اضافه کرد: غربی ها اخیرا مایوس شده اند. چنانچه یکی از این غربی ها به من گفت: ما معتقدیم که باید دوره احمدی نژاد بگذرد. در این دوره نمی شود کاری کرد. به او گفتم که احمدی نژاد کسی نیست. باید دوره خداپرستی بگذرد که شما بتوانید در ایران کاری بکنید و امتیازی بکیرید. ملت ایران ایستاده است.
رئیس جمهور افزود : طی دوسال اخیر به لطف خدا چرخه سوخت هسته ای تکمیل شده و علاوه برآن برخی تحمیل های سنگین علیه ملت ایران نیز کنار گذاشته شده است. ملت ایران آماده گفتگو با همه در مورد مسائل مختلف جهان است اما از حقوق مسلم خود در موضوع هسته ای سرسوزنی عقب نمی رود. قدرت های زورگو باید اجازه دهند آژانس به فعالیت قانونی خود بپردازد تا آبرویشان حفظ شود زیرا در دو سال اخیر هرچه بیشتر فشار آورده اند به ضرر خودشان بوده است .
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه خودباوری لازمه همه کارهاست گفت : رمز پیروزی در مسائل مختلف به ویژه موضوع هسته ای، ایستادگی است زیرا در غیر این صورت استقلال ما در دیگر عرصه ها را نیز می گیرند.
رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد تعلل در پیگیری مساله دانشگاه آزاد نیز اظهار داشت: برخی مقامات بلندپایه توصیه کرده اند در شرایط هسته ای روی این موضوع فشار نیاوریم.
رئیس جمهور در ادامه با ذکر چندین نمونه، مسائل دانشگاه آزاد را ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد فقط در یک نمونه با یک مرکز تحقیقاتی وابسته به یک مجمع و سازمان که از بودجه دولتی استفاده می کند قرار دادی 4 میلیاردی منعقد کرده است که نقش مصر در معادلات منطقه ای را بررسی کند. من به این ها نامه نوشتم که یک دانشجوی علوم سیاسی می تواند این را به عنوان یک رساله دانشجویی انجام دهد. این موضوع به چه درد دانشگاه آزاد می خورد، قرار داد مطالعاتی دیگری داشتند در مورد مناسبات بین الملل و ... شما معادل همین پول را می توانستید به دانشجویان تخفیف بدهید. این رقم یک درصد بودجه آموزشی دانشگاه آزاد است.
به گزارش الف، در این زمان، دانشجویان عضو برخی تشکل های وابسته به دانشگاه آزاد - اتحادیه اول و اتحادیه دوم - به صحبت های رئیس جمهور اعتراض کرده وخواستار عدم دخالت دولت در امور این دانشگاه شدند.
رئیس جمهور در پاسخ اظهار داشت: این دانشگاه کار اقتصادی می کند، نه کار آموزشی. درصدی به عنوان مالیات از حقوق کارکنان خود کم می کند اما به دستگاه دولتی مسئول این امر نمی دهد. دولت نزدیک 120 میلیارد تومان به این دانشگاه کمک مالی کرده است. زمین در اختیار این دانشگاه قرار داده است. دانشگاه آزاد را ازبسیاری عوارض معاف کرده است. اما در عوض، چرا مثلا 4 میلیارد تومان باید صرف کاری شود که بر خلاف ماموریت آموزشی این دانشگاه است. چرا این هزینه های هنگفت را در مکان های ورزشی، خوابگاه ها، تخفیف شهریه و ... صرف نمی کنند. این دانشگاه کار اقتصادی می کند.
رئیس جمهور در حالیکه با شعار "فقر و فساد و تبعیض، احمدی نژاد به پا خیز" دانشجویان مواجه شده بود، ادامه داد: به ما گفتند، سکوت کنیم چون سیاسی می شود. چرا وقتی می خواهیم یک نقطه را اصلاح کنیم سیاسی می کنند. برای آنکه سیاسی نکنند، سکوت کردیم. ما دوستار دانشجویان، اساتید و اصل دانشگاه هستیم، اما مدیریت و روش اداره دانشگاه را باید اصلاح کرد. اگر می خواستیم با دانشگاه آزاد برخورد کنیم، من اجازه می دادم نتیجه تحقیق و تفحص از این دانشگاه منتشر شود.

به شيوه سريال اغما ، دختر 20 ساله گاو صندوق پدر را خالي کرد

دختر جواني با اغفال از سوي پسري که به او ابراز علاقه مي کرد، به سبک رز از گاوصندوق پدرش سرقت کرد.
سليماني ، داديار شعبه دوم دادسراي جنايي تهران با اشاره به اين پرونده به خبرنگار ما گفت: 3 روز پيش والدين دختر 20 ساله اي به نام فريبا با مراجعه به دادسرا با ارائه شکايتي عنوان کردند، صبح هنگام متوجه شدند، دختر 20 ساله خانواده نيمه شب با گشودن در گاوصندوق و سرقت 18 ميليون تومان پول و خودروي پدر خانواده متواري شده است.

آغاز تحقيقات
داديار جنايي تهران افزود: به دنبال اين شکايت ، پرونده اي در اين ارتباط تشکيل شد و موضوع در دستور کار ماموران پايگاه دوم پليس آگاهي قرار گرفت. سليماني افزود: با بررسي و تحقيق مقدماتي در اين زمينه معلوم شد اين دختر پس از ارتباط خياباني با جواني که به وي ابراز علاقه مي کرد، از سوي وي اغفال و با طراحي نقشه اموال خانواده اش را سرقت کرده و متواري شده است.

ردپا
سليماني افزود: با جمع بندي اطلاعات و به دست آمدن سرنخ هاي مربوط به اين سرقت ، ماموران در مرحله بعدي ردپاي دختر فراري را در يکي از شهرهاي شمالي شناسايي کرده و با اعزام يک تيم از ماموران پليس آگاهي ، دختر فراري از خانه به همراه پسري که او را اغفال کرده بود، دستگير و به تهران منتقل شد.
با انتقال دختر و پسر جوان به دادسراي جنايي ، بعد از ظهر روز گذشته تحقيق از آنها در شعبه دوم دادياري دادسراي جنايي تهران آغاز شد.
دختر جوان در اظهارات خود گفت: من و فريد به يکديگر علاقه داشتيم ، تا اين که او مرا اغفال کرد به سبک فيلمي که دختري به نام رز از گاوصندوق پدرش ، پول مي دزدد؛ از گاوصندوق پدرم سرقت کنم که من نيز با القائات او تصميم گرفتم با سرقت 18 ميليون تومان از گاوصندوق و نيز خودروي پدرم از خانه فرار کنم.
با ثبت اين اظهارات ، فريد (جواني که متهم به اغفال دختر جوان است)، در اعترافات خود گفت: با مشاهده سريال و دختري به نام رز از آنجا که والدين فريبا از امکانات خوب مالي برخوردار بودند، نقشه سرقت را کشيدم و فريبا نيز آن را عملي کرد و هر دو پس از سرقت به شمال متواري شديم.
به دنبال اين اعترافات ، داديار جنايي دستور قضايي لازم را در اين ارتباط صادر کرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

فضانوردان در زمین


قسمت دو مجموعه طنز فضانوردان می آیند با عنوان فضانوردان در زمین


لينکهاي دانلود

سرور 1     سرور 2    سرور 3    سرور 4    سرور 5     سرور 6     سرور 7

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Dora the Explorer


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/51028071/D.T.E.Animal.Adventures.part1.rar
http://rapidshare.com/files/51029997/D.T.E.Animal.Adventures.part2.rar
http://rapidshare.com/files/51033993/D.T.E.Animal.Adventures.part3.rar
http://rapidshare.com/files/51113840/D.T.E.Animal.Adventures.part4.rar
http://rapidshare.com/files/51114775/D.T.E.Animal.Adventures.part5.rar
http://rapidshare.com/files/51115685/D.T.E.Animal.Adventures.part6.rar
http://rapidshare.com/files/51023839/D.T.E.Animal.Adventures.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین
(و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

شب شهريوري
باصداي کيان پاشا

آلبوم جدید و زیبای کیان پاشا به نام شب شهریوری
 

نام آهنگ سرور 1 سرور 2
Shabe Shahrivari دانلود دانلود
Eshghe Doroughi دانلود دانلود
Del Faadaye Dele To دانلود دانلود
Khodet Naboudi دانلود دانلود
Aasoon Aasoon دانلود دانلود
Cheshmaat Mige دانلود دانلود
To Nemidouni دانلود دانلود
Del Faadaye Dele To(Rock Version) دانلود دانلود
Eshghe Do Roozeh دانلود دانلود
Shabe Shahrivari(Rock Version) دانلود دانلود
Yek Delo Hezarta MoshkelExtra Track دانلود دانلود
Extra Track دانلود دانلود

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگهايي بمناسبت عيد فطر

 

نام موزیک خواننده

پخش

رستاخيز عليرضا عصار پخش
روزه گيري و عيد جمشيد نجفي پخش
سرود عيد فطر جواد يادگاري پخش
عيد آمد محمد عبدالحسيني پخش
عيد روزه محمد گلريز پخش
عيد فطر جواد يادگاري پخش
عيد ما قدمي پخش
عيد مهرباني جاويد عسگري پخش
عيدتان مبارك محمديان پخش
مي بيكران عبدالرسول كارگشا پخش
ميهمان مهرداد كاظمي پخش
نويد عيد حسن همايونفال پخش


براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بازي Super mario (قارچ خور)
 اينبار كاملا سه بعدي !
 

 

بي شك شما نيز بازي Super Mario را به خاطر داريد .. يك بازي ماندگار در دستگاه ميكرو كه خاطره هاي بازي با اون رو هيچ گاه فراموش نخواهيم كرد .
اين بازي در ايران با نام قارچ خور رواج يافت و طرفداران زيادي داره تا جايي كه خيلي ها بازي كردن با اين بازي رو به بازيهاي امروزي ترجيح مي دهند .
به تازگي يك نسخه كاملا سه بعدي از اين بازي ارائه شده است. مزيت بسيار عالي اين بازي علاوه بر گرافيك فوق العاده آن ، استفاده از موزيك هاي ماندگار همان بازي قديمي است .
اين بازي با نام Super Mario ۶۴ انتشار يافته است و كاملا رايگان مي باشد .Super Mario ۶۴ نيز همانند بازي اصلي داراي مراحل مخفي است .
همچنين در اين نسخه قادريد تا در هر لحظه اقدام به ذخيره بازي كنيد و بعدا دوباره از همان قسمت به بازي خود ادامه دهيد .
با تمام محاسني كه گفته شد اين بازي تنها ۷ مگابايت حجم دارد و فكر مي كنم همگان قادر به دانلود آن مي باشند .

لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت مي باشد و فايل کرک در داخل فايل Zip قرار دارد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

نکته: ابتدا فايل Project را اجرا و روي کامپيوتر خود نصب کنيد. سپس برنامه مذکور را اجرا و مسير فايلي که در پوشه ROM وجود دارد را به برنامه بدهيد.


دنياي موبايل

نرم افزار کتاب های گستان سعدی و دیوان حافظ برای موبایل شما (جاوا)
 

نرم افزار جاوا کتاب های گستان سعدی و دیوان حافظ برای موبایل که هر دوي اين نرم افزارها را مي توانيد از طريق لينک زير دانلود کنيد. ضمنا با توجه به اينکه برنامه ها با فرمت جاوا هستند روي اکثر گوشيها قابل نصب مي باشند.

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام على‏ عليه السلام :
إنَّما هُوَ عِيدٌ لِمَن قَبِلَ اللَّهُ صِيامَهُ و شَكَرَ قِيامَهُ ؛

امروز [عيد فطر] تنها عيد كسى است كه خداوند روزه‏اش را پذيرفته و شب زنده‏ دارى ‏اش را سپاس گزارده است.

نهج البلاغه ، حكمت 428

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

زنان علاقه زیاد به ریاضیات دارند زیرا سن خود را تقسیم بر دو می کنند و قیمت لباس هایشان را دو برابر و حقوق شوهرانشان را سه برابر جلوه می دهند و پنج سال بر سن بهترین دوستان خود می افزایند .


دو زن در باره تمیزی خود صحبت می کردند . یکی از آنها گفت : (( من روزی چهار بار لباس های زیرم را عوض می کنم . )) دومی در جواب گفت : (( منهم تا دو سالگی همین طور بودم ،ولی بعد که بزرگتر شدم دیگر لباس هایم را کمتر کثیف کردم . ))


خانمی پهلوی یکی از دوستانش رفت و به او گفت : (( امشب به یک مهمانی خیلی مجلل دعوت دارم ، اما می خواهم کسی مرا در آن مجلس نشناسد . به عقیده تو چه کنم ؟ )) جواب داد : (( خیلی کار آسانی است دندان های عاریه ات را از دهان در بیاور و هیچ آرایش نکن . کلاه گیست را بر دار و کاملا به شکل طبیعی به مهمانی برو . هرگز کسی تو را نخواهد شناخت . )) 

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 10/ شاهنامه کتاب « خرد و داد » است . ستون فقرات جهان بینی فردوسی « اعتدال » است و این اعتدال در اندیشه و عمل ؛ البته نتیجه خردورزی و تن دادن به قواعد « داد » است .
شاید شاهنامه در میان شاهکارهای زبان و ادب فارسی تنها اثری است که بی دغدغه می توان آن را برای مخاطب در هر سنی خواند . روان پاک و گریزان از هر پلشتی و بی رسمی ، شاهنامه را به نجیب ترین تجلی ادبی فرهنگ ایران زمین مبدل کرده است.
درشاهنامه نه از بذربانی ها و هجو و هزل ولو بعید خبری است و نه عشق ها به هرزه نگاری جنسی بیمارگونه ختم می شود .
نگاه ناقد اخلاق محورحکیم ، هر چه زشتی و پلشتی را می نکوهد. اعتدال فردوسی در رعایت اخلاق البته مانع ازآن است که او به ورطه « زهد » فروافکنده گردد ؛ خیر!
در عین بهره وری از مواهب زندگی ( عشق و شادی و شاد خواری ) باید اندازه نگه داشت ؛ آنچه آزادی انسان را محدود می کند تنها اصول شرف و اخلاق است و رعایت حق دیگران تا به حدی که « میازار موری که دانه کش است .

11 : سخن آخر اینکه شاهنامه کتاب ایران است و نامه و خرد و اعتدال و روشنی و شادی و زندگی سرافراز و شیرین داشتن .
کاش بیشتر شاهنامه بخوانیم و با فرهنگ ناب ایرانی بیشترآشنا شویم و « ایران را از یاد نبریم ».
و این شعر معروف حکیم فردوسی را به یاد داشته باشیم:
« بسی رنج بردم در این سال سی »
« عجم زنده کردم بدین پارسی »
« به امید ایرانی همیشه آباد و آزاد »

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة هود آيات: 123 محل نزول: مکه

 
وَلَوْ شَاء رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلاَ يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ 118 إِلاَّ مَن رَّحِمَ رَبُّكَ وَلِذَلِكَ خَلَقَهُمْ وَتَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ لأَمْلأنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ 119 وَكُـلاًّ نَّقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنبَاء الرُّسُلِ مَا نُثَبِّتُ بِهِ فُؤَادَكَ وَجَاءكَ فِي هَـذِهِ الْحَقُّ وَمَوْعِظَةٌ وَذِكْرَى لِلْمُؤْمِنِينَ 120 وَقُل لِّلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ اعْمَلُواْ عَلَى مَكَانَتِكُمْ إِنَّا عَامِلُونَ 121 وَانتَظِرُوا إِنَّا مُنتَظِرُونَ 122 وَلِلّهِ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَإِلَيْهِ يُرْجَعُ الأَمْرُ كُلُّهُ فَاعْبُدْهُ وَتَوَكَّلْ عَلَيْهِ وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ 123
سورة يوسف

 
الر تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ 1 إِنَّا أَنزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ 2 نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ هَـذَا الْقُرْآنَ وَإِن كُنتَ مِن قَبْلِهِ لَمِنَ الْغَافِلِينَ 3 إِذْ قَالَ يُوسُفُ لِأَبِيهِ يَا أَبتِ إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَبًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ 4

 

ترجمه فارسي مکارم

و اگر پروردگارت مى‏خواست، همه مردم را يك امت (بدون هيچ گونه اختلاف) قرار مى‏داد; ولى آنها همواره مختلفند «118» مگر كسى را كه پروردگارت رحم كند! و براى همين (پذيرش رحمت) آنها را آفريد! و فرمان پروردگارت قطعى شده كه: جهنم را از همه (سركشان و طاغيان) جن و انس پر خواهم كرد! «119» ما از هر يك از سرگذشتهاى انبيا براى تو بازگو كرديم، تا به وسيله آن، قلبت را آرامش بخشيم; و اراده‏ات قوى گردد و در اين (اخبار و سرگذشتها،) براى تو حق، و براى مؤمنان موعظه و تذكر آمده است «120» و به آنها كه ايمان نمى‏آورند، بگو: «هر چه در قدرت داريد، انجام دهيد! ما هم انجام مى‏دهيم! «121» و انتظار بكشيد! ما هم منتظريم! «122» و (آگاهى از) غيب (و اسرار نهان) آسمانها و زمين، تنها از آن خداست; و همه كارها به سوى او بازمى‏گردد! پس او را پرستش كن! و بر او توكل نما! و پروردگارت از كارهايى كه مى‏كنيد، هرگز غافل نيست! «123»

سورة يوسف
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
الر، آن آيات كتاب آشكار است! «1» ما آن را قرآنى عربى نازل كرديم، شايد شما درك كنيد (و بينديشيد)! «2» ما بهترين سرگذشتها را از طريق اين قرآن -كه به تو وحى كرديم- بر تو بازگو مى‏كنيم; و مسلما پيش از اين، از آن خبر نداشتى! «3» (به خاطر بياور) هنگامى را كه يوسف به پدرش گفت: «پدرم! من در خواب ديدم كه يازده ستاره، و خورشيد و ماه در برابرم سجده مى‏كنند!» «4»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

r_ardeshir@yahoo.com

انا سائلکم ... !


یا فاطر ...

الهى شكرت كه فهميدم كه نفهميدم.

الهى بسوى تو آمدم بحق خودت مرا بمن بر مگردان

الهى آخر خودت را در حق ما اول بفرما كه آخرين شفاعت را ارحم الرحمين فرمايد.

الهى اگر عنايت تو دست ما را نگيرد از چهل‏ها چله ما هم كارى برنيايد

الهى از نماز و روزه‏ام توبه كردم بحق اهل نماز و روزه‏ات توبه اين نا اهل را بپذير

علامه حسن زاده آملی

 

 

mohsen_fekri2000@yahoo.com

شکنجه گر

تو بری کی به دل من
بزنه زخمه همیشه
یا کدوم نگاه سردی
زجر لحظه لحظه میشه
به یه بغض دست و پا گیر
حنجرم رو کی ببنده
تو بری به عاشقیام
کی بخنده ؟ کی بخنده ؟
کی نفس بگیره از شب
با لب ساکت قصّه ش
کی مث تو از عذابم
می تونه نگیره غصّه ش
تو بری گریه نکردن
به چشای من نمیاد
دل دلتنگ من از من
جای زخمی از تو می خواد
دیگه کی مثل خود تو
می تونه شکنجه گر شه
نرو تا که باقی من
با همین ضجّه به سر شه
تو بمون با همه تلخی
که به بودن تو گیرم
تو اگه نفس نگیری
تو نفس زدن می میرم

بابک روزبه

 

 

oghab_tizparvaz_1362@yahoo.com

بنام دانای دانایان
با درود بر دو دوست گرامی که بر مطلب من نقد نوشتند. دوستان عزیزی که بدون مطالعه مطلب من و یک دوست دیگر آریایی ام، دل نوشته های خود را نگاشتند. باید بگویم که من و دوست تازه ام در مطالبمان به کسی توهین نکردیم. دوستان خوب من، شما که از هزار تا کارشناس اقتصادی و نفتی خود را بالاتر می دانید از شما خواهش میکنم اگر تا حالا دانشگاه رفته اید یکبار دیگر پرینت خود را نگاه کنید تا ببینید رشته تحصیلی تان چیست. دوست عزیزی که گفته بود 2 واحد اقتصاد پاس کرده است، دوست خوبم درس اقتصاد 2 واحد نیست. من خودم 3 واحد اقتصاد خرد، 3 واحد اقتصاد کلان، 3 واحد پول و ارز و بانکداری، 3 واحد مالیه عمومی و 3 واحد توسعه اقتصادی پاس کرده ام. اگر جمع کنید متوجه می شوید که بیشتر از 2 واحد می شود. دوستان من برای سنجش میزان عدالت گستری و کارائی برنامه اشتغال و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه ایرانی از شما می خواهم یک شب که دارید بر میگردید خانه به اطراف خود دقت کنید. برای بدست آوردن میزان نرخ تورم در جامعه، فقط 2 بار خودتان بروید و کالای مورد نظر خود را بخرید. یکبار امشب و یکبار دیگر دو هفته بعد. فقط قیمتی که برای خرید در بار نخست و دوم پرداخته اید را یادتان باشد. بعد که آمدید خانه، یکبار برای همیشه محاسبه کنید. آنگاه می فهمید که من چه می گویم. دوست خوبم شما که کارشناس نفت و همچنین باستان شناسی و خیلی چیزهای دیگر هستید، به من بگوئید که اگر ما اینهمه کارشناس خوب که اهل محاسبه باشند داریم پس چرا از لحاظ سطح رفاه در رده 195 دنیا قرار داریم؟ هم من و هم دوست آریایی ام، هیچ توهینی به مردم ایران نکردیم. بلکه پاسخ توهینی که به مردم ایران شده بود را دادیم. از شما می خواهم که یکبار دیگر نشریه روزانه شماره 816 را بخوانید. این آقای نیمه محترم به نام سلمان یاور مردم ما را بی فرهنگ خطاب کرده بود. ما هم خیلی دموکراتیک و بدون اینکه هیچ ساختاری را زیر پا گذاشته باشیم پاسخ شایسته ای به او دادیم. دوست دیگر من که گفت این آقا و امثال او هیچ اطلاعی از اندیشه نظامی و مولوی و رودکی ندارند، منظورش فقط این آقا و دار ودسته ایشان بود. اینگونه افراد را خواهش می کنم جزء مردم ایران حساب نکنید. یک ایرانی هرگز به ایرانیان توهین نمی کند. اصلاً به من بگوئید این آقا چکاره است و در چه جایگاهی قرار دارد که مردم شریف و با فرهنگ ایران را بی فرهنگ خطاب می کند؟ در مورد مواد مخدر، به نکته جالبی اشاره کردید. در زمان پیش از انقلاب مواد به صورت کوپنی توزیع می شد، ولی شما که تا به اینجای آن را مطلعید، پس باید بدانید که فقط به افراد بالای 50 سال مواد مخدر به صورت کوپنی تعلق می گرفت. در آن زمان خبری هم از قرص های روانگردان نبود. در باره توهینی که به جامعه دانشگاهی کردید باید بگویم که فقط می توانم افسوس بخورم که شما هنوز در زمان قاجار زندگی می کنید. محض اطلاع شما باید بگویم که ما داریم در سال 2007 زندگی می کنیم. در دورانی که داشتن ارتباط برای حیات یک جامعه ضروری است. البته من و خیلی های دیگر درد شما و امثال شما را می دانیم. باید بگویم که فقط از ایزد یکتا می خواهم که شما با دید بازاز چیزی انتقاد یا از چیزی دفاع کنید. خواهش می کنم تعصبات کور را به کناری نهید و با دیدی باز و روشنفکرانه در دنیای فعلی قدم گزارید. بدرود

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
کوفته سماق

مواد لازم:
برنج: یک پیمانه
لپه: یک دوم پیمانه
سبزی کوفته شامل( مرزه؛ ترخون؛ پیازچه؛ گشنیزو جعفری): نیم کیلو
گوشت چرخ شده گوسفندی: نیم کیلو
زیره : یک قاشق غذاخوری
مغز گردوی خرد شده : صد گرم
آرد سوخاری: دو قاشق غذاخوری
تخم مرغ: دو عدد
پیاز سرخ کرده: دو عدد
سماق: دویست گرم
نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه:
ابتداء سماق را از شب قبل خیس می کنیم، برنج را نیم پز کرده و لپه را کاملا بپزید، سبزی را ریز خرد کنید، سپس گوشت، برنج، لپه؛ مغز گردو، زیره و آرد سوخاری را به سبزی اضافه کرده و مواد را خوب باهم مخلوط کنید سپس دو عدد تخم مرغ را به مایه افزوده و خوب ورز دهید تا به صورت خمیر چسبانکی در بیاید. پیاز داغ را به همراه دو لیوان آب در قابلمه ریخته و بگذارید تا آب جوش بیایید، سپس دست خود را کمی خیس کرده از مایه کوفته به اندازه یک نارنگی برداشته در دست گرد کنید و در قابلمه قرار دهید، بعد از انداختن هر کوفته صبر کنید تا آب دوباره بجوشد و دوباره کوفته بعدی را اضافه کنید. وقتی کوفته ها ده دقیقه جوشید، آب سماق را که از شب قبل خیس کرده بودید به کوفته ها اضافه کنید بعد از آنکه دوباره آب به جوش آمد؛ شعله را کم کنید تا کوفته ها بپزد. هنگام گرد کردن کوفته ها می توانید کمی پیاز داغ و مغز خرد شده گردو و کمی گرد سماق و یا آلوی خیس کرده وسط هر کوفته بگذارید.
این غذای خوشمزه را با نان سنگک تازه و سبزی خوردن سرو کنید
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

mhmazidi@gmail.com

ترفندستان

امروز در وبگرديهايم با پديده جالبي مواجه شدم: سايت ttiqq
ايده سايت تتيك بسيار ساده و جالب است.مي‌توان آن را به ترفندستان ترجمه كرد.از ايده سايت ديگ/بالاترين استفاده كرده است.در قسمتهای مختلف آن مثلا : تكنولوژی ، ورزش ، بهداشت ، منزل و …. مي‌توانيد وارد بشويد و لينكهای متعددي به وبلاگها و وبسايتها ببينيد كه در آنجا ترفندی ذكر شده باشد(شايد هم بتوان به آنها كلك مرغابي گفت!). در هر صورت بسياری از ما به اين قبيل نكات بسيار ريز اما كاربردی در همه امور زندگی از جمله كار ، زندگي ، تجارت و … نياز داريم؛ حال اسمش را مي‌خواهيد ترفند بگذاريد يا تكنيك يا كلك رشتي يا كلك مرغابي. فرقي نمي‌كند .در  هر صورت اين قبيل نكات برای همه كاربردی و جذاب است.
ما نيز مي‌تواني يك نمونه شبيه اين را ايجاد كنيم.مي‌ توانيم از سرويس رايگان كو-رنك استفاده كنيم يا اينكه از يك نرم‌افزار رايگان بر روی هاست، دامين شخصي.

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

ياد امام عصر (عج) در عيد فطر

اي عبدالله! هيچ عيد قربان و عيد فطري براي مسلمانان نيست جز آنكه در آن روز غم و اندوه آل محمّد(ص) تازه مي‌شود. عرض كردم: چرا؟ حضرت فرمود: چون آنها حقّ خودشان را در دست ديگران مي‌بينند.
سيّد بزرگوار، علي بن طاووس دربارة ادب و احترام معتقدان به مقام والاي امامت حضرت مهدي(ع) در روز عيد فطر مطلبي را بدين شرح يادآور شده است:
در روز عيد فطر، اگر آن حضرت، صاحب حكم و امر بودند و در مسند حكومت نشسته، همة مردم از آن حضرت فرمان مي‌بردند، مي‌بايست به افتخار توجه و احسان خداوند به آن حضرت و تماميّت قدرتش به حضرتش تبريك و تهنيت گفت.
پس، به خود و عزيزان خود و همة مردم جهان و به هر فردي كه به واسطة امامت او و به بركت وجود او هدايت شده، و به وسيلة بركات دولت او خوشبخت شده است؛ تبريك و تهنيت بگو.
و اگر اعتقادت بر اين است كه آن حضرت واجب‌الاطاعه است، پس بايد آثار اطاعت و ياري، در خشم و غضب تو همراه خداي متعال ـ كه مولاي تو و مولاي اوست ـ و خشم و تأسّف بر آنچه از فضل او از دست رفته است در چنين روزي در چهرة تو هويدا گردد.
زيرا كه از شيخ صدوق در من لا يحضره الفقيه و غير آن براي ما روايت شده است كه حنّان بن سدير از عبدالله بن دينار از امام باقر(ع) نقل كرده كه حضرت فرمود:
اي عبدالله! هيچ عيد قربان و عيد فطري براي مسلمانان نيست جز آنكه در آن روز غم و اندوه آل محمّد(ص) تازه مي‌شود. عرض كردم: چرا؟ حضرت فرمود: چون آنها حقّ خودشان را در دست ديگران مي‌بينند.
سيّد بن طاووس در ادامة سخن مي‌فرمايد:
آري، تو اگر دوران حضور حضرتش را در مقابل ديدگانت حاضر مي‌كردي، مي‌ديدي كه چگونه پرچم اسلام با عدل و داد به اهتزاز درآمده، احكام مردم با فضل و برتري شهرت يافته، همة اموال در راه خدا به بندگان بخشيده مي‌شود، و مردم را به آرزوهاي خوب مژده داده، و از آنها مي‌پذيرند.
و چگونه ايمني و امنيّت، همة مناطق دور و نزديك را فرا گرفته، هر ناتوان و خوار و تنهايي را به‌طور كامل ياري مي‌كنند؟
و چگونه دنيا با خورشيدهاي سعادت‌بخش خود روشن شده، دست اقبال سعادتش را بر هر زمين پست و بلندي گشوده است؟
و چگونه حكم باهر و سلطنت پيروز و قاهر خدا در همه جا آشكار مي‌شود، به طوري كه عقل‌ها و دل‌ها شادمان مي‌شوند و همة آفاق ـ كران تا كران ـ از نور و روشنايي پر مي‌شود؟
اي برادر! سوگند به خدا، اگر چنين مدينة فاضله‌اي در برابر ديدگانت مجسّم شود، در همچو عيدي كه به آمدن آن مسرور و خوشحال بودي عيشت مكدّر شده، به هم خواهد خورد، و خواهي دانست كه چقدر كرامت خدا و فضل و احسان او از تو فوت شده و غم و اندوه و تأسّف بر تو غلبه كرده، سراسر وجودت را فرا مي‌گيرد و اشك در چشمانت حلقه خواهد زد، زيرا سزاوار است كه تو بر عزيز خود وفا نمايي.
اينك سخن را در اين گفتار از تو دريغ كرده و عنان آن را به دست گرفته كه سخن در اين مقال زياد است و آنچه بيان شده از باب اشاره و تنبيه بود، زيرا كه آنچه ما مي‌خواهيم شرح دهيم، عبارات گنجايش آن را ندارند.
بديهي است كه وفا و صفا بر ياران حق‌شناس موقع جدايي و دوري، بهتر از وفا و صفاي در حضور و كنار آنها است، پس بايستي در قلبت براي مولاي خود وفا و صفا داشته باشي كه پروردگار تو براي برطرف كردن اندوهت توانا است.1


خدايا! عيدي ما را تعجيل در فرج مهدي فاطمه (عج) قرار بده

 

.

alirezamajidi@gmail.com

تولدت مبارک ، یاهو میل!
 

زمانی را به یاد بیاورید که برای نخستین بار یک اکانت میل برای خود درست می‌کردید ، فکر می‌کنم اولین سرویس ایمیل بیشتر ایرانی‌ها ، یاهو میل بوده است ، در حال حاضر هم بسیاری از همین کاربرها به این سرویس میل وفادار بوده‌اند و با وجود آمدن رقیبان قدرتمندی مثل جی‌میل از یاهو میل دست نکشیده‌اند.
امروز ،  یاهو میل 10 ساله شد. بیایید مسیری که یاهو میل از آغاز تا به امروز پیموده است ، با هم مرور کنیم:
در اکتبر سال 1997 ، یاهو ، شرکت Four 11 را خرید ، این شرکت یکی از نخستین سرویس‌های رایگان میل را به نام RocketMail در اختیار خود داشت. به این ترتیب یاهو میل با استفاده از موتور RocketMail راه‌اندازی شد. یاهو میل در ابتدا تنها 4 مگابایت ظرفیت داشت.

در مارس 1999 ، CNN در گزارشی اعلام کرد که آمریکایی‌ها ، هر روز 2.1 میلیارد ایمیل می‌فرستند ، این عدد را با 196 میلیارد میلی که در حال حاضر ارسال می‌شوند ، مقایسه کنید.
در دسامبر 1999 ، یاهو سیستم محافظت از اسپم را راه‌اندازی کرد که میل‌های اسپم را به یک پوشه اسپم می‌فرستاد.

 Yahoo mail 1999.gif

در ژانویه سال 2000 ، یاهو میل از مسئله سال 2000 ، جان سالم به در برد.
در نوامبر سال 2001 ، پاپ ژان پل II ، نخستین کشیش عالی‌رتبه و پاپی شد که به وسیله ایمیل پوزش‌خواهی کرد.

 Pope sends first e-mail apology.jpg

در مارس 2002 ، رسما اعلام شد که میل الکترونیک ، بر خدمات پستی سنتی پیشی گرفته است.
در دسامبر سال 2003 ، کنگره آمریکا ، برای تنظیم قوانین ارسال میل‌های تجاری قوانینی وضع کرد.
در جولای سال 2004 ، یاهو بالاخره فناوری آژاکس را وارد سرویس یاهو میل کرد که نویدبخش پراهمیت‌ترین ارتقای این سرویس از زمان تأسیسش بود.
در ژانویه 2005 ، کمدی موزیک Spamalot در برادوی برنده جایزه تونی به عنوان بهترین موسیقی شد.
یک پژوهش در مارس سال 2006 نشان داد که در سال 2005 ، 11.8 میلیارد عکس به وسیله ایمیل فرستاده شده است. این در حالی است که در سال 2000، تنها 2.6 میلیارد عکس با ایمیل فرستاده شد. در سال 2009 ، این عدد به 25.7 میلیارد می‌رسد.
در مارس 2007 ، یاهو اعلام کرد که ظرفیت یاهو میل برای همه کاربرانش به رایگان ، نامحدود شده است.
در آگوست سال 2007 اعلام شد که 543 میلیون نفر در سراسر دنیا حساب پست الکترونیک دارند و از این تعداد ، 255 میلیون نفر از یاهو میل استفاده می‌کنند.

 

 

gwmorteza@yahoo.com

تنها صداست که می‌ماند

مجموعه‌ای از صداهای افراد تأثیرگذار دنیا
قسمت سوم


سه سخنرانی کوتاه ارنستو چه‌گوارا (فایل زیپ‌شده که باید بعد از باز کردن گوش کنید):
http://4share.ir/storage/160Che%20Guevara%20-%20Speech.zip
http://www.hotshare.net/file/10184-805311356a.html

صدای ماهاتما گاندی : سربازان صلح:
http://4share.ir/storage/57Mahatma%20Gandhi%20-%20Soldier%20of%20Peace.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10185-7500826046.html

صدای نلسون ماندلا - آزادی برای همه
http://4share.ir/storage/507Nelson%20Mandela%20-%20Freedom%20For%20All.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10173-5989852eca.html

قدم کوچکی برای یک انسان و گام بزرگی برای بشریت:
http://4share.ir/storage/443Apollo%2011%20%20One%20Small%20Step%20For%20Man.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10187-6053534310.html

سه قطعه کوتاه از سخنرانی‌های فیدل کاسترو (فایل زیپ‌شده که باید بعد از باز کردن گوش کنید.)
http://4share.ir/storage/633Fidel%20Castro.zip
http://www.hotshare.net/file/10189-84584589ee.html

مارتین لوترکینگ : رؤیایی دارم. یکی از مشهورترین سخنرانی‌های قرن بیستم:
http://4share.ir/storage/822Martin%20Luther%20King.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10202-2528410b88.html

سخنرانی رابرت کندی به مناسبت مرگ مارتین لوترکینگ:
http://4share.ir/storage/916Robert%20Kennedy%20%20Comments%20on%20the%20Death%20of%20Martin%20Luther%20King%20Jr..mp3
http://www.hotshare.net/audio/10194-8688177072.html

سخنرانی جان اف کندی در مورد بحران موشکی کوبا:
http://4share.ir/storage/941John%20F.%20Kennedy%20-%20Cuban%20Missile%20Crisis.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10192-8540265295.html

سخنرانی استعفای ریچارد نیکسون:
http://4share.ir/storage/248Richard%20Nixon%20-%20Resignation%20Speech.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10225-270079173d.html


سخنرانی مارگارت تاچر در مورد مناقشه انگلیس و آرژانتین بر سر جزایر فالکلند
http://4share.ir/storage/262Margaret%20Thatcher%20-%20Falkland%20Islands.mp3
http://www.hotshare.net/audio/10204-1345231c46.html

سه سخنرانی مشهور رونالد ریگان در قالب یک فایل زیپ‌شده :
امپراطوری شیطان ، D day و سخنرانی ریگان در مورد حادثه فضاپیمای چلنجر:
http://www.hotshare.net/file/10209-1988209248.html

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

گرم کردن تنور انتخابات
با نظرسنجی های غیرعلمی؟!


حاجیانی رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

مقوله نظرسنجی معمولا در آستانه هر انتخابات، مورد توجه هرچه بیشتر گروه‌ها و فعالین سیاسی قرار مي‌گیرد. از مقاطع مهم توجه به نظرسنجی ها مي‌توان به انتخابات نهم ریاست جمهوری اشاره کرد که نظرسنجی مبنای تصمیم‌گیری بسیاری از گروه های سیاسی قرار گرفت اما در آن مقطع، نظرسنجی ها چندان باعث رهنمون شدن به سمت واقعیت نشد.
اکنون نیز به تبع قاعده کلی توجه به نظرسنجی‌ها در آستانه انتخابات، چند ماه پیش از انتخابات مجلس هشتم، مراکز پژوهشی و نظرسنجی به تکاپو افتاده اند تا میزان رویکرد مردم به احزاب، گروه‌ها و طیف های مختلف سیاسی را ارزیابی کنند و می‌کوشند تجربه ناموفق نظرسنجی ها در آستانه انتخابات نهم ریاست جمهوری دیگر تکرار نشود اما با توجه به برخی قرائن به نظر مي‌رسد، روند سابق نظرسنجی ها- که معمولا با آنچه در واقع اتفاق مي‌افتاد، فاصله داشت- هنوز هم چندان تغییر نکرده است.
اخیرا مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که نزدیک به 6 سال از تاسیس آن مي‌گذرد، اقدام به ارائه نتایجی از یک نظرسنجی کرده است که به جای ارزیابی رویکرد مردم به گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات مجلس هشتم، به ارائه نتایجی آماری از اقبال مردم به کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش پرداخته است.
درباره این نظرسنجی که با ذوق زدگی در برخی احزاب علی الخصوص حزب اعتمادملی مورد استقبال قرار گرفت و تبدیل به تیتر اول برخی روزنامه های حزبی هم شد، چند نکته مبهم و قابل تامل وجود دارد:

1- ایسپا جزو پنج مرکز نظرسنجی در ایران محسوب مي‌شود که نتایج آن تاکنون تقریبا نزدیک به واقع بوده و همانطور که در بخش معرفی این مرکز آمده، برای سازمانها و نهادهای تصمیم گیر هم فرستاده شده است. اما با نگاهی دقیق به اعضای فعال این مرکز، ناگفته پیداست که اکثریت آنها را اصلاح طلبان متعادل تر یا به عبارت صحیح‌تر متمایل به احزابی همچون اعتمادملی تشکیل مي‌دهند که در نظرسنجی اخیر نیز به نظر مي‌رسد این گرایش سیاسی از نگاه بی‌طرفانه به جامعه آماری کاسته است.

2- با مراجعه به سایت اینترنتی ایسپا مي‌توان دریافت که نتایج نظرسنجی ها درباره موضوعات مختلف در دسترس عموم نیست و فقط کسانی که به دلایل گوناگون اجازه دسترسی به این اطلاعات را دارند، از نتایج نظرسنجی ها و سایر اطلاعات آن مطلع مي‌شوند. حال جای این سوال مطرح است که چرا بر خلاف روال این مرکز، نتایج این نظرسنجی خاص به وسیله یکی از مسئولان در جلسه ای با حضور نمایندگان برخی احزاب و گروههای سیاسی که ظاهرا عمومی هم نبوده، فقط در اختیار ایسنا که آنهم مثل ایسپا وابسته به جهاد دانشگاهی است، قرار گرفته و منتشر شده است.

3- معمولا نظرسنجی های علمی در شرایطی انجام مي‌شود که جامعه در معرض انتخاب بوده و به نوعی سمت گیری خود را مشخص کرده باشد. اما انجام این نظرسنجی در زمانی که حداقل 5 ماه به انتخابات مجلس هشتم باقی مانده و نتایج ارائه شده متعلق به پژوهشی است که ماه‌ها قبل انجام شده، تا چه میزان مي‌تواند به واقعیت نتایجی که در انتخابات پیش رو حاصل مي‌شود، نزدیک باشد؟!

4-‌در اعلام نتایج هر نظرسنجی معمولا زوایای علمی پروژه هم اعلام مي‌شود تا حجیت علمی کار زیر سوال نرود اما در نظرسنجی مذکور خبری از مناطقی که این پژوهش در آن انجام شده، نیست و مشخص نیست که نمونه آماری این نظرسنجی از کجا انتخاب شده است. البته در ایسپا معمولا نظرسنجی ها به جای کل کشور، فقط در مراکز 15 یا 16 استان کشور انجام مي‌گرفت که حتی اگر فرض کنیم این نتایج از مراکز 16 استان نیز به دست آمده باشد، باز هم چندان قابل تعمیم نخواهد بود.

5- قابل تامل ترین ابهام در این نظرسنجی آن است که چرا به جای انتخابات پیش رو، برای انتخاباتی که بیش از دو سال از آن گذشته نظرسنجی شده است. متداول است که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی که بنا به گفته حاجیانی رئیس ایسپا بهانه انتشار نتایج این نظرسنجی بوده، میزان محبوبیت احزاب و گروهها را در میان مردم مورد سنجش قرار مي‌دهند اما اینکه به جای انجام این کار، به قضاوت درباره محبوبیت افراد، آن هم کاندیداهای انتخاباتی از جنسی غیر از مجلس بنشینیم، چندان منطقی به نظر نمی آید.
حتی اگر فرض کنیم که این مرکز، طیفهای فعال در انتخابات آتی را حامیان کاندیداهای انتخابات نهم ریاست جمهوری تصور کرده باشد، باز هم درست به نظر نمی رسد چرا که تجربه نشان داده که مردم بسته به نوع انتخابات و ضرورت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هر مقطع، نمایندگانشان را برمی‌گزینند و به اینکه آن فرد طرفدار چه کسی باشد، توجه چندانی ندارند.
مشکلات علمی و سیاسی فراوانی بر نظرسنجی مورد اشاره مترتب است اما آنچه در اهداف کلان این پروژه ها در نظر گرفته مي‌شود، گرم کردن تنور انتخابات است که در سخنان رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران هم مورد اشاره قرار گرفت.
حال جای این سوال کلیدی باقیست که آیا می توان با نظرسنجی ها و پژوهش هایی که از لحاظ علمی علامت سوالهای فراوانی در مقابل آن قرار دارد و بر مبانی غلط استوار شده، تنور انتخابات را گرم کرد؟!

 

 

Rkhagepour@yahoo.com

روزي كه جهان تاصبح نخوابيد....

در سال 1968 مسابقات المپيك در شهر مكزيكوسيتي برگزار شد. در آن سال مسابقه دوي ماراتن يكي از شگفت انگيزترين مسابقات دو در جهان بود.دوي ماراتن در تمام المپيكها مورد توجه همگان است و مدال طلايش گل سرسبد مدال هاي المپيك. اين مسابقه به طور مستقيم در هر 5 قاره جهان پخش ميشود. كيلومتر آخر مسابقه بود دوندگان رقابت حساس و نزديكي با هم داشتند، نفس هاي آنها به شماره افتاده بود، زيرا آنها 42 كيلومترو 195 متر مسافت را دويده بودند. دوندگان همچنان با گامهاي بلند و منظم پيش ميرفتند. چقدر اين استقامت زيبا بود. هر بيننده اي دلش ميخواست كه اين اندازه استقامت وتوان داشته باشد. دوندگان، قسمت آخر جاده را طي كردند و يكي پس از ديگري وارد استاديوم شدند.استاديوم مملو از تماشاچي بود و جمعيت با وارد شدن دوندگان، شروع به تشويق كردند. رقابت نفس گير شده بود و دونده شماره ... چند قدمي جلوتر از بقيه بود. دونده ها تلاش ميكردند تا زودتر به خط پايان برسند و بالاخره دونده شماره ... نوار خط پايان را پاره كرد. استاديوم سراپا تشويق شد. فلاش دوربين هاي خبرنگاران لحظه اي امان نمي داد و دونده هاي بعدي يكي يكي از خط پايان گذشتند و بعضي هاشان بلافاصله بعد از عبور از خط پايان چند قدم جلوتر از شدت خستگي روي زمين ولو شدند. اسامي و زمان هاي به دست آمده نفرات برتر از بلندگوها اعلام شد. نفر اول با زمان دو ساعت و ... در همين حال دوندگان ديگر از راه رسيدند و از خط پايان گذشتند. در طول مسابقه دوربين ها بارها نفراتي را نشان داد كه دويدند، از ادامه مسابقه منصرف شدند و از مسير مسابقه بيرون آمدند. به نظر ميرسيد كه آخرين نفر هم از خط پايان رد شده است. داوران و مسوولين برگزاري ميروند تا علائم مربوط به مسابقه ماراتن و خط پايان را جمع آوري كنند جمعيت هم آرام آرام استاديوم را ترك ميكنند. اما...
بلند گوي استاديوم به داوران اعلام ميكند كه خط پايان را ترك نكنند گزارش رسيده كه هنوز يك دونده ديگر باقي مانده. همه سر جاي خود برميگردند و انتظار رسيدن نفر آخر را ميكشند. دوربين هاي مستقر در طول جاده تصوير او را به استاديوم مخابره ميكنند. از روي شماره پيراهن او اسم او را مي يابند "جان استفن آكواري" است دونده سياه پوست اهل تانزانيا، كه ظاهرا برايش مشكلي پيش آمده، لنگ ميزد و پايش بانداژ شده بود. 20 كيلومتر تا خط پايان فاصله داشت و احتمال اين كه از ادامه مسير منصرف شود زياد بود. نفس نفس ميزد احساس درد در چهره اش نمايان بود لنگ لنگان و آرام مي آمد ولي دست بردار نبود. چند لحظه مكث كرد و دوباره راه افتاد. چند نفر دور او را مي گيرند تا از ادامه مسابقه منصرفش كنند ولي او با دست آنها را كنار مي زند و به راه خود ادامه ميدهد. داوران طبق مقررات حق ندارند قبل از عبور نفر آخر از خط پايان محل مسابقه را ترك كنند. جمعيت هم همان طور منتظر است و محل مسابقه را با وجود اعلام نتايج ترك نمي كند. جان هنوز مسير مسابقه را ترك نكرده و با جديت مسير را ادامه ميدهد. خبرنگاران بخش هاي مختلف وارد استاديوم شده اند و جمعيت هم به جاي اينكه كم شود زيادتر ميشود! جان استفن با دست هاي گره كرده و دندان هاي به هم فشرده و لنگ لنگان، اما استوار، همچنان به حركت خود به سوي خط پايان ادامه ميدهد او هنوز چند كيلومتري با خط پايان فاصله دارد آيا او ميتواند مسير را به پايان برساند؟ خورشيد در مكزيكوسيتي غروب ميكند و هوا رو به تاريكي ميرود.
بعد از گذشت مدتي طولاني، آخرين شركت كننده دوي ماراتن به استاديوم نزديك ميشود، با ورود او به استاديوم جمعيت از جا برميخيزد چند نفر در گوشه اي از استاديوم شروع به تشويق ميكنند و بعد انگار از آن نقطه موجي از كف زدن حركت ميكند و تمام استاديوم را فرامي گيرد نميدانيد چه غوغايي برپا ميشود. 40 يا 50 متر بيشتر تا خط پايان نمانده او نفس زنان مي ايستد و خم ميشود و دستش را روي ساق پاهايش ميگذارد، پلك هايش را فشار مي دهد نفس ميگيرد و دوباره با سرعت بيشتري شروع به حركت ميكند. شدت كف زدن جمعيت لحظه به لحظه بيشتر ميشود خبرنگاران در خط پايان تجمع كرده اند وقتي نفرات اول از خط پايان گذشتند استاديوم اينقدر شور و هيجان نداشت. نزديك و نزديكتر ميشود و از خط پايان ميگذرد. خبرنگاران، به سوي او هجوم ميبرند نور پي در پي فلاش ها استاديوم را روشن كرده است انگار نه انگار كه ديگر شب شده بود. مربيان حوله اي بر دوشش مي اندازند او كه ديگر توان ايستادن ندارد، مي افتد.
آن شب مكزيكوسيتي و شايد تمام جهان از شوق حما سه جان، تا صبح نخوابيد. جهانيان از او درس بزرگي آموختند و آن اصالت حركت، مستقل از نتيجه بود. او يك لحظه به اين فكر نكرد كه نفر آخر است. به اين فكر نكرد كه براي پيشگيري از تحمل نگاه تحقيرآميز ديگران به خاطر آخر بودن ميدان را خالي كند. او تصميم گرفته بود كه اين مسير را طي كند، اصالت تصميم او و استقامتش در اجراي تصميمش باعث شد تا جهانيان به ارزش جديدي توجه كنند ارزشي كه احترامي تحسين برانگيز به دنبال داشت. فرداي مسابقه مشخص شد كه جان ازهمان شروع مسابقه به زمين خورده و به شدت آسيب ديده است
او در پاسخگويي به سوال خبرنگاري كه پرسيده بود، چرا با آن وضع و در حالي كه نفر آخر بوديد از ادامه مسابقه منصرف نشديد؟ ابتدا فقط گفت:" براي شما قابل درك نيست!" و بعد در برابر اصرار خبرنگار ادامه داد:" مردم كشورم مرا 5000 مايل تا مكزيكوسيتي نفرستاده اند كه فقط مسابقه را شروع كنم، مرا فرستاده اند كه آن را به پايان برسانم."
داستان "جان استفن آكواري" از آن پس در ميان تمام ورزشكاران سينه به سينه نقل شد"حالا آيا يادتان هست كه نفر اول برنده مدال طلاي همان مسابقه چه كسي بود؟

 

 

poorchesta@gmail.com

حالتان بهم نخورد؟

جناب آقای مبین درود:
همانگونه که از بالای (عنوان) نامه پیداست، باید به همهء دوستان گرامی بگویم، حالتان بهم نخورد؟ نه واقعا ً از اینهمه لشکرکشی و توپ و تانک در نوشتار رد وبدل کردن حالتان بهم نحورد؟ از بس تمدن دوهزارو پانصدساله را به چهارهزار و هم اکنون به هفت هزارساله کشیدید، حالتان بهم نخورد؟ شلوار و سکه و نخستین قانون و امپراطوری و لشکر ده هزارنفری را برای نحستین بار در ایران بوجود آمدند، از بس گفتین، خداوکیلی حالتون بهم نحورد؟
خواننده گرامی، از هم اکنون میدانم که ذهن مبارکت چگونه بالا پائین میشه و میخوای منو بشکافی! اما تا پایان این متن را بخون، بعدش آدرس منو داری، اونوقت اقدام به پاره کردن و دریدن من بکن! این دنیای Cyber و مجازی اینترنت و چت و میل، یه خوبی داره که آدم میتونه حرفاشو تا پایان راه بزنه!

نخست! هنوز که هنوزه مسخره کردن و خندیدن و تفریح ما ملت هفتادهزارساله تمدن، خندیدن از لهجهء ترک و لر و رشتی و شیرازی و مشهدی و اصفهانیه! آقای مهران مدیری اگه اجازه نداره نام دهستان و یا روستای ویژه‌ای(خاصی) رو توی سریالهاش بکار ببره، بجاش یه دهستان تازه از خودش پدید میاره و لهجهء دهاتی جدیدی (که بازهم میبینی دهاتی و روستائی مسخره کردن ریشهء همه‌اش هست!) را بوجود میاره که نقل و نبات فرزندان جوان ما میشه! همین کار رو پرویز صیاد با سریال صمد و سرکار استوار در یک دهستان خیالی بنام " دهِ بالا " سی و پنج سال پیش انجام داد. متجاوز از شصت کشور گوناگون رو گشتم و هم اکنون هم ایران نیستم، اما هیچ کجا ندیدم ملتی به این وقاحت، به این بیشرمی خودشون، خودشون رو مسخره کنن و بخندن! طنز Mr. Bean بنا به گفتگو (مصاحبه) با خودش، شخصیتی خیالی است که میخواهد از زیر بار قوانین انگلیس در بره ... و همیشه هم در پایان کارهاش بازنده هست! طنزهای پیش ازاونهم، یا شما دوستان گرامی آنقدر جوان هستید که ندیدید و یا اینکه همه‌اش لختی(سکسی) هست. یکی از بزرگترین ایرادهای ما مردم، مسخره کردن خودمان است و این شرم آوره!

دوم! پیش ازانقلاب شانزده یا هفده ساله بودم که کتاب "چگونه انسان غول شد" بدستم رسید. لیبرالیسم و رئالیسم و سوسیالیسم و کوفت و زهرمار و تیر ناحق ایسم و هزاران هزار خزعبلاتی که نه شایستهء ما بود و نه چیزی از اونا سردر میآوردیم(میفهمیدیم!) به خوردمون به عنوان جوان هفده ساله دادند... همونوقت سبیل نره خری بنام سبیل " نیچه " با قیافه‌ای عبوس و همدیگه رو با نام " رفیق " صدا زدن مـُـد شده بود! درکنارش هیپی‌ها (موهای بلند) و یه مدت رقص چاچا و تانگو، دیسکوها ... از یه طرف "حزب رستاخیز ایران" و چرت و پرت های توده ... درست از سی سال پیش تا کنون، یه ذره ... اگه بگی یه ذره تفاوت پیدا شده ... نشده! تنها عنوانها جابجا(عوض) شدند. اگه زمان شاه توی تلویزیون تبلیغ کرست ناتورانا را یک ضعیفه پتیاره ای لوندی میکرد، امروز یه خانم البته با روسری، با لبان ماتیک کرده ورقلمبیده، چشمان ریمل کشیده، داره تبلیغ "...." میکنه و یه جور دیگه دلبری میکنه!
یه روز مرحوم پدرم به یکی از دوستانش توی خیابون رسید و ایشون به پدرم گفتند:
- من چند صباحی بود که مستفسر حال مبارک بودم، اما توفیق حاصل نشد و سعادت نبود!!!
گیج و ویج شده بودم که این مرد حسابی و یا ناحسابی چی داره میگه؟ من و بودم رو از توی جمله بالا ورداری همه‌اش واژه‌های تازی است! البته فراموش نکنیم که به زبان یک نفر ایرانی رانده میشه!
من نمیدونم که چرا هرچی پیچیده تر و سردرگم تر سخن سرائی کنیم، بهتره! اینجوری که من برداشت کردم، هرچی پیچیده تره ... سطحش و کلاسش خیلی بالاتره ... حتی اگه اونو نفهمیم!!! یه شب محسن مخملباف را آوردند توی تلویزیون و ازش درباره فیلم " بای سیکل ران " پرسشهائی کردند. همزمان با اون، فیلم(نمایش) را در یکی از سینماها (تماشاخانه‌ها) برای دانشجویان صداو سیما! به نمایش درآوردند و در پایان کار، با هرکدام مصاحبه(گفتگو)ای داشتند که آقای مخملباف داشت تماشا میکرد.

پرسش: نظرتون راجع به فیلم بای سیکل ران و پیام آقای مخملباف در این فیلم چیست؟
- (آقای بیست و دوساله با ریش پروفسوری!) با این فیلم درواقع تجلی آرمانهای انسانی در افق دوردست نیازهای بشری گام به گام اما پیوسته برای اثبات این مهم بهمراه تلفیقی از ناشناختههای ذهن بشری به تصویر کشیده شده بود!
- (خانمی بیست و چندساله!) پیام این فیلم به دردمندانی هست که پهنهء نیازهایشان در ضمیر خودآگاهشان بارها و بارها آزموده شده ولی این ضمیرناخودآگاهشان هست که به آنها اذن حرکت در مسیرهای ناگزیرازمرگ را فقط باپروازدرناآزمودگیها نمیدهد.
- (آقای سی و چند ساله!) ما با یک فیلم چندین پیام انسانی نهفته را دریافتیم. ما انسانها به کوچکی خودمان در نیروی لایزال الهی اذعان داریم و چه بهتر همانگونه که در فلان صحنه فیلم مشهود بود، بیائیم و برای خود الگوی خودسازی و تلاش را سرلوحهء کارمان قرار دهیم تا بتوانیم به ماوراء انسانی همانگونه که یک افغانی رسید و بی خستگی پا میزد، برسیم!
قیافه آقای مخملباف دیدنی بود! دهانش باز مانده بود و نمیدانست چی بگه! البته سخنانی که این دوستان گفته بودند، با یک جمله آقای مخملباف دود شد و بهوا رفت. آقای مخملباف گفت: " من هدفم از این فیلم، نمایش فقر مردم افاغنه بود!"....
با یکی از ایرانیان که به دبی آمده بود سوار ماشین شدم. خیلی آرام و مانند آدم رانندگی میکرد. بهش گفتم چرا اینجا همانند ایران رانندگی نمیکنی؟ گفت:" اینجا پلیسهاش پوست میکنن!"....
شخصیت ما مردم هر روز یک شکل تازه به خودش میگیره و این بازهم شرم آوره!!

سوم! نمیدونم ولی اصولا ً این توی خون ماست ... توقع(چشمداشت!)!!! این آقای مبین بهر مکافاتی که هست، این مجله رو سرپا نگه میداره! بجای دستت درد نکنه و خسته نباشید، مدام یقهء بنده خدارو میگیرن که چرا روزنامه‌ات سر وقت نیست؟ آره ... من پاچه‌خوارم! دستمالم هم کنار جیبمه! از هم اکنون سیل ناسزاهائیکه میخواهید به پای من بریزید رو میدونم. اما داد(انصاف) هم خوب چیزیه! به جای اینکه ورداریم بنویسیم ... آقای مبین کاری هست که انجام بدیم؟ ورمیداریم مینویسیم این آقای مبین روزنامه‌هاش یه خط در میون و نامنطم چاپ میشه ... اصلا ً چرا خبر نمیده! مانند اینه که من بخوام تصادف کنم و یا سرما بخورم، از پیش از اون به همه خبر بدم!
جهت آگاهی دوستان دشنه به دست به منظور ریختن خون بنده، باید بگم که چندین بار از مبین درخواست کردم و خواستم که اگر کاری از دست من در خارج(برون) از ایران برمیاد، تا انجام دهم، اما ایشان هنوز کاری به من ندادند. هنوز هم میگم!
مشکل! برگردیم به آغاز نامه. واقعا ً حالتان بهم نخورد؟ ازاینکه همدیگرو مسخره کردین حالتون بهم نخورد؟ از اینکه با گفتن جملاتی سردرگم شخصیت جدیدی برای خودمان بسازیم، حالمان بهم نخورد؟ از این توقعات بیجا و بیخودی حالمان بهم نخورد؟ دلتان بهم نخورد از بس که گفتید: بودیم و داشتیم و کردیم و ... ایرانیها از همهء دنیا بافرهنگ ترند!!! من نمیدونم چرا این مردم بافرهنگ تر از همهء دنیا رو توی نکبتی ترین فرودگاههای جهان، دوبار و سه بار میگردن؟!؟!! من نمیدونم که چرا توی کشورهای برون مرزی، این ایرانی هست که تنها سر ایرانی کلاه میذاره! ضرب المثل زیبائی نیست اما میگه: داشتم داشتم ملاک نیست ... دارم دارم ملاکه !چی داریم؟ یک مملکت ویرانه‌ء فرهنگی و پس مانده(عقب مانده) علمی(دانش)! بهمراه بدنامی وهنرمند درکلاهبرداری ... در کشورهای برون مرزی!
وقتیکه با سیل دانش(علم) کشورهای دیگر جلو نرفتیم ... پس از چندسال خسته میشیم و با التماس و تمنا و خواهش، میچسبیم به کشورهائی مانند اروپا و آمریکا، که بیان اتوبان و ساختمون و پالایشگاه برامون بسازند... تازه! نه تنها التماسشون میکنیم ... پولشون هم میدیم. از سهم خودمون هم یه چیزی ور میدارن ... جرات جیک زدن نداریم. همون کاری که سنگاپور و مالزی و تایوان و هنگ کنگ و غیره کردند!!!
والله ... به اون خدائیکه صیغهء قسمهای دنیاست، به همهء کائنات روی زمین سوگند، اگر در یک جامعهء سادهء پنج نفری، همه باسواد و درسخوانده باشند، هیچکس جرات کلاهبرداری و دغل بازی نداره ... چه برسه به جامعهء هفتاد میلیونی با هفت هزار سال تمدن!
پایان و چه باید کرد؟ تنها راه رهائی از این گرفتاریها و رسیدن به کشورهای رو به رشد، آموزش درست، بالابردن آگاهی و سواد(همون کاری که مبین آغاز کرده!) و هدایت و رهبری جامعه به دست انسانهای کارآزموده است. اگر در یک شرکت ساده ده دوازده نفری، همه باسواد باشند و همه کاری باشند، رئیس شرکت از میان افراد کارآزموده و پرتوان برگزیده شده و هیچگاه اجازه نمیدن یهو یک سرخر از بیرون شرکت به عنوان مدیر عامل معرفی بشه که هیشکی قبولش(پذیرش) نداره! اگه کسی هم قبولش داره، آدم ناتوانی(ضعیف) هست که توان کار کردن نداره و میخواد به این آدم بچسبه تا لقمه نان انگلی بدست بیاره!

خواننده و نویسنده گرامی! دوراه دارید.
یا در جهت رشد مملکتت، کاری سودمند(مفید) را آغاز کن و اگر قلم به دست میگیری، ، آموزشی درست را در میان سخنانت به دیگران بده ... برای نمونه، همانگونه که من دست کم تلاش کردم هرآنچه مینویسم به واژه‌های پارسی باشد ... (بگذریم که این خط و یا دستنوشته مان تازی است!).
یا اینکه قلم را بردار و تا آنجائیکه توان داری به من ناسزا بگو، دشنام بده، تهدید کن و یا در نگاه دیگران از نقطه گذاری و املاء و انشاء نوشته‌های من ایراد بگیر ...
برای اینها چون چهل و چند سال سن دارم، (دوبرابر برخی از شما!) بنابراین توان خوردن ناسزاهایتان را هم دوبرابر شما خواهم داشت!
شاد و پیروز ... سربلند ... شادکام وپاینده باشید!

 

 

ebgh_80@yahoo.com

در باب انتقاد شماره 818 روزانه

دوست عزيزي بنام ماي رينگ آف پاور دو هزار و دو ! مطلبي را در باب مطلب من و دوست ديگري كه به مطلب سلمان عزيز انتقاد كرده بوديم ، نوشته اند كه بيشتر آن مطلب به من بر مي گشت كه مرا مصمم به نوشتن اين مطلب كرد . در ابتدا ايشان فرموده اند كه خوب است مطالعاتي در باب تاريخ و فلسفه ( يا تاريخ فلسفه ) داشته باشم كه شعور مردم را اينگونه به قهقرا ارجاع ندهم . بنده به شخصه هر چه در انبار ذهنم از هرودت تا تاريخ بلعمي و طبري و نوشته هاي سورن كيركگارد ، ميشل فوكو ، والتر بنيامين و حتي گوته ، هگل ، ارسطو ، افلاطون ، ملاصدرا ، ابن سينا ، هايدگر ،‌نيچه و غيره رجعت كردم ، نفهميدم كه جناب احمدي نژاد و شعور مردم را چه دخلي به كتب و سخنان اين افراد ( كه همگي تاريخ نويس ،‌فيلسوف و نظريه پرداز و ... ) هست !!!؟ خوب بود اين دوست عزيز توضيحي مزين مطلبشان مي كردند . اما مطلب مهمي كه اين دوست عزيز به آن اشاره كرده اند ، خواندن تاريخ معاصر آمريكا است كه خود مردم بنيان گذار كشور مقتدر آمريكا در همه مسايل هستند كه بسيار بحث مهمي است . درست است و من هم با شما هم عقيده ام و اما ايران كجا و آمريكا كجا ؟؟؟ بطور فرض شما تصور كنيد كه طرحي در مورد يك خودرو با انرژي خورشيدي داريد ، مطمينا اولين گزينه مطرح كردن طرح تان شركت ايران خودرو است . مطمين باشيد تا هزاران سال بعد حتي منشي معاون ايران خودرو شما را نمي پذيرد ، چه برسد كه شما بخواهيد طرحتان را نشان بدهيد و يا در موردش بحث كنيد . پس اولين تفاوت ايران و آمريكا در همين است . آمريكا سرزمين فرصت هاست و ايران عزيزمان سرزمين دود كردن فرصت ها و استعداد ها و نخبه گرايي و امثالهم ( رجوع كنيد به آمار فرار مغزها از ايران ) زيرا در كشوري مانند آمريكا يا ديگر كشورهاي پيشرفته اروپا ، هميشه راه براي ابراز وجود شما باز است و از هر ايده اي استقبال مي شود ولي در ايران عزيزمان به هيچ عنوان . يعني هميشه دروازه شركتي مانند جي ام يا فورد بر روي طراحان باز است ولي در ايران شما حتي از نگهباني شركت سايپا هم نمي توانيد عبور كنيد ! اما مهم تر اينكه براي مقايسه ، بهتر است كشوري را انتخاب كنيم كه در اندازه خودمان باشد ، ما را چه به آمريكا . ( واقع گرا باشيد – نه تنها ايران قابل مقايسه با آمريكا نيست ، بلكه كشورهاي متمدن و پيشرفته اروپا هم هيچوقت خودشان را با آمريكا مقايسه نمي كنند ) . چه دوست داشته باشيم و چه نداشته باشيم ، آمريكا نهايت هر چيزي است . از سكس و مشروب خوري بگيريد تا صنايع فولاد . از هنر تا سطح زندگي اجتماعي و در نهايت شما چه يك قمار باز باشيد ( لاس وگاس ) و چه يك فيلمساز ( هاليوود ) براي شما راه براي باخت و بردتان در آن كشور هست . اما تفاوت مهمتر ايران و آمريكا در اين است كه اگر شخصي بخواهد در مسيري رشد كند ، مطمينا دولت آمريكا اگر حمايت نكند ، سنگي هم نمي اندازد . خيلي مساله ساده است . تشريف ببريد يك وام ناقابل براي باز كردن يك بلور فروشي از بانك بخواهيد . يا يك مجوز براي تاسيس يك كافي شاپ . مطمينا به جز يك سالي كه دوندگي و كاغذ بازي داريد ، از شما انواع و اقسام تست هاي عقيدتي ، بهداشتي ،‌ديني ، مذهبي ، اجتماعي ، انتظامي ، سياسي ، قضايي و ... تا كف روي ادرارتان ( باور كنيد همينطور است ،‌تشريف ببريد براي ثبت يك مكان اداري يا تجاري ، اولين چيزي كه از شما مي خواهند آزمايش ادرارتان است كه بينند شما معتاد هستيد يا نه !‌) را مي خواهند . استشهاد محلي ، خانوادگي و ... . خب پس باز هم نفرماييد كه در ابتدا روي سيستم عامل ويندوز آن عبارت نوشته مي شده . به هر حال هر وقت ما هم به آن سطحي رسيديم كه ويندوز توليد كنيم ،‌انشالله ما هم انواع و اقسام شعارها را روي دسكتاپ و بار گذاري آن مي گذاريم . يا بطور مثال تشريف ببريد وزارت محترم ارشاد تا مجوز براي يك كاست ناقابل بگيريد . حسابتان با كرام الكاتبين است .
اما مطلبتان در مورد جنگ . درست است كه ايمان و اعتقاد ، رزمنده هاي ما را پيروز كرد ولي اگر خود حضرت امير هم بود مطمينا با خواندن آيت الكرسي نمي توانست جلوي دوشكا بايستد . ايمان به جاي خود ولي فشنگ و تانك و بمب در نبرد و جنگ حرف اول را مي زند و نه ناد علي و دعاي كميل . مطمينا ايمان مي تواند با كلاشينكف كارساز باشد ، و الا اگر هزاران بار جوشن كبير هم بخوانيد ،‌باز هم فشنگ از بدن مباركتان رد مي شود و كارساز نيست كه اگر بود مطمينا در يكي از غزوات ، حضرت امير مي نشستند و ذوالفقار را غلاف مي كردند و براي دشمن ، دعاي ابو حمزه ثمالي مي خواندند ! و طلحه و طبير تبديل به مشتي خس و خاشاك مي شدند !
اما در مورد شناخت ناموران ايران تاكنون ، باور بفرماييد كمتر از نيم درصد اين مملكت هفتاد ميليوني هم اين افراد را نمي شناسند كه اگر مي شناختند ، نام ميرداماد و شريعتي و حافظ و سعدي و مولوي را روي خيابان ها نمي گذاشتند و نمي گفتند جناب راننده تاكسي ،‌سر مولوي مي خوره !!!؟ براي اعتقاد به صحبتم مي توانيد تيراژ كتابهاي منتشره را نگاهي بياندازيد . سه هزار كتاب براي هفتاد ميليون نفر . با يك جمع و تقسيم مي توانيد درصد اهل مطالعه را كشف بفرماييد . يعني چيزي نزديك به بيست هزار نفر كتابخوان در هفتاد ميليون نفر ! ( اگر سه هزار جلد فروش برود كه بعيد مي دانم ) و در مورد موسيقي كه فرموده بوديد . همانقدري كه شجريان براي يك كشور لازم است ، به همان ميزان هم شهره و اندي و فتانه و به همان ميزان هم عصار و نامجو و خواجه نوري و به همان ميزان هم ديگران مهم هستند . شايد بفرماييد من بارها گفته ام كه چرا شجريان را به لس آنجلسي مي فروشيم . هنوز هم مي گويم ولي موضوع من اين است كه بايد بالانسي برقرار باشد . اگر قرار باشد در عروسي ، گوشه اي از راست پنجگاه پخش كنيم كه بايد برويم بميريم و يا هر روز كرشمه هاي ميرزا عبدالله گوش بدهيم . موضوع بالانس است و مهمتر از آن ، احترام به مشاهير موسيقي مان . ابدا فكر نكنيد منظورم صبا و قمر است ،‌ابدا ،‌همين پايور و نوري و ناظري و سراج را قدر بنهيم ، ديگران و پيشينيان پيش كش . آيا منظور شما از اينكه در دولت كنوني ارج نهاده مي شوند ،‌كنسرت شجريان در نمايشگاه صنايع فلزي و يا كنسرت ناظري در غرفه آلمان نمايشگاه و يا كنسرت هايي است كه در تالار كشور برگزار مي شود ؟؟؟ وقتي شما تالار وحدتان كه فخر هنر و فرهنگ تان است ،‌يك آكوستيك ساده ندارد ، مملكتي كه يك سالن تاتر استاندارد ندارد و پرده سينماهايش يكي سه متر است و ديگري نوزده متر ،‌ چه حرمتي براي اين عزيزان قايل شده ايد ؟ منظورتان فيلم هاي بيضايي است كه در اين دولت ساخته مي شود ؟ يا كنسرت هاي استايد موسيقي در تالارهاي درجه اول موسيقي مان ؟ ارج نهادن از ديد شما يعني اينكه مثلا استاد مشكاتيان با عليزاده در استوديوي خانگي شان كار ضبط كنند ،‌بعلت نداشتن اسپانسر ؟ و ... .
اما در مورد اينكه صفار هرندي به اين فرهنگ خدمت كرده است و مسجد جامعي و مهاجراني عدم خدمت ، بايد عرض كنم ‌ مسجد جامعي سال ها در انتشارات اميركبير بوده و مهاجراني چندين كتاب را تاليف كرده است ، اما صفار هرندي فقط در روزنامه كيهان مدتي در مورد سير و تخم مرغ مي نوشته و سال ها در سپاه خدمت مي كرده است . مطمينا شما بعنوان يك انسان بالغ و عاقل ميان كيسكه در سنگر بوده و كسي كه چندين كتاب تاليف كرده ،‌ و يا كسيكه تمام عمرش را با كتاب و كاغذ و مشكلات آن و مترجمان طراز اول و مولفان درجه اول اين مملكت سپري كرده ،‌كدامين را براي مقوله فرهنگي مي گزينيد ؟
اما در مورد دختران اسكيت باز بايد عرض كنم كه صد رحمت به شرف دختران اسكيت بازي كه حداقل از خود مايه گذاشتند و محترمانه مردم را اميدوار نكردند . مطمينا اميد مردمي را نااميد كردن و با شعار اقتصادي سر كار آمدن و وضعيت اقتصادي را اينگونه كردن ، از ديدگاه من فريبي خيلي حرام تر از بد حجابي و اسكيت بازي است . چه شما واقع گرايي را در نظر بگيريد و چه نگيريد در زمان خاتمي ، بدحجابي در كافي شاپ رفتن بود و امروز براي درآوردن مخارج زندگي . واقعا نمي دانم چرا شما و ديگر دوستان تمايزي ميان روسپي گري و جواني كردن قايل نيستيد و در نهايت هم نه قرار است شما را در آن دنيا بخاطر بدحجابي من حد بزنند و نه من را به خاطر ايمان شما به بهشت وارد كنند . مساله حجاب هر كس به خودش ربط دارد و به هيچ عهدي مربوط نيست . اما سكه را يك شبه به دويست هزار تومان رساندن ( يعني رشدي معادل صد و چهل هزار تومان ) مطمينا خيلي پاسخگويي را در آن دنيا دارد تا اسكيت بازي .
و مطلب بسيار مهمي كه به آن اشاره فرموديد ، دانشجوياني بودند كه حاضر بودن به خاطر آزادي هاي فردي بار ديگر راي بدهند . واي بر شما كه چه بر سر اين مردم آورده ايد كه مردم را به انجا رسانده ايد كه اعتقاداتشان را فداي يك روسري گل دار بكنند . اين از واعظان و دولت هايي است كه اسلام را به گند كشيدند تا بتوانند صباحي مفت بخورند و نه از بركات خاتمي كه هر چه نباشد حداقل در هيچ دانشگاهي ،‌به او نخنديدند و او را ديكتاتور خطاب نكردند و ... .
و در مورد نشريات كه فرموده بوديد ، اگر مانند خودتان بخواهم اشاره داشته باشم بايد ارجاعتان بدهم به آمريكا . شما هيچگاه در آمريكا نمي بينيد كه چند روزنامه با نام كيهان ،‌يالثارات ، شما ،‌قدس منتشر شود و شرق و اعتماد و غيره بسته باشند . يعني تك جناحي و بگويند هر چه ما در اين تريبون هاي پاچه خوار مي گوييم حجت است و لاغير كفر . دولتي كه تمام تريبون هاي مملكت را در دست دارد ، ديگر چه مي خواهد ؟ اصلا براي چه بايد به تك تريبون اين دولت اكتفا كرد ؟ اما بحث زياد است و از حوصله جمع خارج ولي براي نتيجه گيري دو مطلب را عرض ميكنم و خاتمه مي دهم . اول اينكه چرا بعد از لبنان و فلسطين نوبت ما بايد باشد ؟ مطمينا بايد دليل محكمي باشد كه اسراييل بخواهد ايران را از ميان بردارد و آنهم از اتفاق دفاع از خاكش هست . اسراييل كه هيچگاه نگفته ايران از روي نقشه زمين حذف شود ! بلكه ما گفته ايم . شما خودت را بگذار زير منگنه اي كه ما براي اسراييل ايجاد كرده ايم ، شما بودي چپ نگاه نمي كردي ؟ و مطلب دوم اينكه باز هم از طرف اصول گرايان به نوشته هاي من انتقاد شد و پفي از هيچ جناح ديگري بلند نشد . از اينجا مي توان نتيجه گرفت كه تمام گروه منهاي من طرفدار دولت هستند ، خب ما را چه به يك تنه انتقاد كردن از دولت ؟ وقتيكه ده هزار سينه چاك دارد . پس من ترجيح مي دهم خود را به رنگ جماعت پاچه خوار و نان به نرخ روز خور در بياورم و با شعار اصول گرايي و سهام عدالت و عدالت اجتماعي هم سو شوم . شايد به من هم سهامي دادند يا سمندي بنامم كردند كه من هم مجيز بگويم و تاريخ و فرهنگ و هنر اين سرزمين را لگدمال كنم . انشالله كه بما هم از اين سود بهره مند شويم كه بفهميم اين چه سودي است كه همه چيز را مي توان فدايش كرد و آهي هم بر نياورد . اما اين را خوب مي دانم كه هميشه قرار نيست مرگ براي همسايه باشد . اين دختراني كه امروز گوشه خيابان ها مي ايستند براي لقمه اي نان ، شايد فردا ... . همين .

 

 

hamed.1360@yahoo.com

براي شنيدن دعاي روز سي ام ماه مبارک رمضان اينجا را کليک کنيد

الّلهُمَّ اجعَل صِيامی فيه بالشّکر وَ القَبول
عَلَی مَا تَرضَاهُ وَ يَرضَاهُ الرَّسُول
مُحکمة فُرُوعُه بالاُصُول
بِحَقِّ سيِّدنا محمَّد وَ آلِهِ الطّاهِرين
وَ الحَمدُ لله ربِّ العَالَمين
 

دريغا که رمضان سپری شد! اندوها که ماه خدا رخ پنهان کرد! افسوسا که خورشيد نور افشان شهر رحمت خاموش شد! اما بنده از بندگی خسته می شود؟ مگر درهای رحمت خدا هم هيچ گاه بسته می شود؟ مگر انسان پيوند خويش را از حق می گسلد؟ مگر خدا بر بندگانش بخشش نمی آورد؟
رمضان هم که پايان يابد، ماه هم که پنهان شود، خورشيد هم که به خاموشی رود، خدا همان خداست، همان خدای رحيم بی انباز، و بنده همان بنده با همان ناتوانی و دست نياز!
اما رمضان خوانی است گسترده و سفره ای چيده؛ و فرشتگان همه در آمدوشد، و صدای بالشان هماره در گوش بندگان؛ سفره را برچيده اند و زين پس هر کس به قدر کوشش خويش می خورد، و هر آدمی به اندازه تلاش خويش روزی می برد.
بار معبودا! امروز که واپسين روز ماه ماست، گستاخی می کنم که از تو می خواهم که با سپاس، روزه ام را بپذيری و مرا در شمار خاصان خويش گيری! گويی آن سان روزه گرفته ام که تو و رسولت را خوش آمده است، هر چند در اين ميانه، ناپسندهايی هم از من سر زده است.
بار الها! اگر نهالی کاشته ام و آن را بخوبی نگه داشته ام، و از آن ميوه ها برداشته ام، شاخسارانش را به مدد ريشه های در هم تنيده اش استوار دار، و ميوه هايش را به برکت سبزی بيشه اش، برقرار.
تو را به چه کس سوگند دهم، بهتر از پيام آورت که او را ستوده ای؟ تو را به کدامين بندگانت سوگند دهم برتر از محمد و تبار پاکش؟
... اينک، درپايان ماهی که خود را در آن آزمودم و در انتهای راهی که آن را منزل به منزل پيمودم، تو را سپاس گويم و بستايم، که تويی خدای همه عالم، و تويی که بر بندگانت مهر می ورزی، از آدم تا خاتم و از او تا نقطه پايان عالم... و الحمد لله رب العالمين.



 

صد شكر كه اين آمد و صد حيف كه آن رفت

در معارف اسلامي هر روزي كه در آن گناه صورت نگيرد عيد است; امام صادق (ع) مي فرمايد: "كل يوم لا يعصي الله فيه فهو يوم عيد". هر روزي كه در آن گناه نشود آن روز براي انسان عيد است " اما در طول سال چند عيد وجود دارد كه از ويژگي خاصي برخوردارند مهمترين آنها عيد فطر و عيد قربان است اين دو عيد آثار و بركات زيادي دارد به ويژه براي كساني كه يك ماه روزه گرفته و به عبادت پرداخته اند و نيز كساني كه عيد
قربان توفيق حظور در خانه خدا را داشته اند. روز ولادت پيامبر اسلام و ائمه اطهار عليهم السلام نيز از عيدهاي اسلامي به شمار مي آيد.
در اين مقاله برآنيم تا با استفاده از بيانات عارف كامل و عالم عامل ميرزا جواد ملكي تبريزي در كتاب ارزشمند"المراقبات" پيرامون عيد فطر سخن بگوئيم. بحث در اين باره را در چند محور پي مي گيريم:

1- عيد چيست و چه روزي است؟
ايشان در اين باره چنين مي گويد: "عيد روزي است كه خداوند آن را از ميان ديگر روزها برگزيده و ويژه هديه بخشيدن و جايزه دادن به بندگان خويش ساخته است و آنان را اجازه داده است تا در اين روز در حضرت او گرد آيند، بر خان كرم او بنشينند، ادب بندگي يه جاي آرند، چشم اميد به درگاه او دوزند و از خطاهاي خويش پوزش خواهند … "(1)

2- عيد و انواع روزه داران
آن بزرگوار روزه داران در ماه مبارك رمضان را پنج گروه مي داند كه به تبع آن كساني را كه در روز عيد گرد مي آيند نيز به پنج گروه تقسيم كرده است:
"ماه رمضان ميدان مسابقه اي است كه خداوند براي بندگانش فراهم كرده تا در آن به مسابقه عبوديت و بندگي پردازند و در روز عيد براي دريافت جايزه و پاداش نزد او گرد آيند و همانگونه كه در پايان هر مسابقه اي شركت كنندگان در چند گروه جاي مي گيرند روزه داراني كه در روز عيد گرد مي آيند نيز چند گروهند:
1- گروهي كه روزه را تنها پرهيز از خوردن و آشاميدن مي دانسته و به همين بسنده مي كرده اند و آن را خدمت و طاعت و بلكه منت مي پنداشته اند و با دروغ و ياوه و تهمت و … روزه خويش مي شكسته اند. چون روزه اين گروه مورد پسند خدا نيست; از اين رو اينان را از عيد بهره چنداني نيست، مگر اينكه از روي حسن ظن به رحمت خدا عيد گيرند كه در اين صورت بعيد نيست كه خداوند به هنگام بخشش جايزه ها آنان را نيز زير پوشش كرم خويش جاي دهد.
2- گروهي كه دريافته بودند كه روزه چون ديگر تكاليف منتي است كه خداوند بر بندگان خود نهاده است و دانسته بودند كه روزه آنگاه روزه است كه افزون بر پرهيز از خوردن و آشاميدن با پرهيز از گناه و ناروايي نيز همراه باشد با اين همه گاهي اعضاي خويش را پاس نداشته و با ترس و اميد و خوف و رجا برخي از نارواها را انجام داده اند و مستحبات را نيز گاه كه نشاطي داشته اند به جاي آورده اند و هر گاه نشاطي نداشته اند رها ساخته اند. اينان با حالتي آميخته از خوف و خجالت و اميد در عيد گرد آمده اند. اينانند كه خداوند به بخشش و بخشايش و تبديل سيئات به حسنات بشارتشان داده و بر عبادت و طاعتشان بيش از آنچه چشم دارند; ثواب و جايزه خواهد داد.
3- گروهي كه روزه گرفته اند اما از سر عادت و از روي غفلت و در ماه رمضان نيز چون ديگر ماهها از غفلت و معصيت پرهيز نداشته اند و همان گونه كه روزه شان از روي عادت بوده از روي عادت براي عيد نيز آمده اند. كار اينان را بايد به خدا وانهاد. شايد به دليل حضورشان در عيد و يا به طفيل اعمال نيك و ارجمند ديگر، خداي بر آنان رحمت آرد و از بخشش و بخشايش خويش بي بهره شان نسازد و شايد بدكاريشان آنها را از رحمت خدا دور دارد و خسران و زيان نصيبشان شود.
4- گروهي كه فرمان خدا به روزه و عبادت را با گوش جان شنيده اند و براي انجام درست و شايسته آن تمام تلاش خويش را به كار گرفته اند و تنها به انجام پاره اي از عبادات و اعمال ماه خشنود نشده اند و براي دستيابي به همه آنها از هيچ كوششي دريغ نكرده اند با اين همه اين ترس و نگراني را داشته اند كه مبادا در اداي وظيفه شكر، كوتاهي كرده باشند. اينان آنانند كه خداوند عبادت و عملشان را مي پذيرد; تلاش و كوشششان را ارج مي نهد; با انواع كرامات و عنايات پاداششان مي دهد و با افزون سازي هديه ها و بخشش ها گرامي شان مي دارد.
5- گروهي كه لذت دعوت خدا چنان سرمستشان ساخت كه رنج گرسنگي و بيداري را از ياد بردند و نداي خداي را عاشقانه و مستانه پذيرا شدند و دعوت او را از روي شوق و شكر و از ژرفاي جان و دل پاسخ دادند، با ايثارگري و جانبازي حجابها از ميان برداشتند، با نزديكي به خدا به مراد خويش رسيدند و خود را در خدا فاني كردند. اينانند كه خداوند به زيبايي و زيبندگي مي پذيردشان به خويش نزديك نزديك مي سازد و از جام وصال مي نوشاندشان" (2)

3- برخي اعمال شب عيد فطر
براي اينكه در روز عيد به ثواب و جزاي اعمال ماه مبارك رمضان نائل آئيم لازم است در شب عيد اعمالي را انجام دهيم تا مورد لطف خداوند در روز عيد قرار بگيريم. عبادت شب عيد بس ارجمند و از اهميت بسياري برخوردار است. زيرا علاوه بر اينكه امام سجاد (ع) آن را همسنگ شب قدر دانسته زمان پايان كار و شب مزد نيز مي باشد.

اعمال شب عيد:
1- غسل كردن به هنگام غروب
2- استهلال (ديدن ماه) و خواندن دعاي ويژه اي كه در اين باره در صحيفه سجاديه آمده است.
3- توسل به خفير و صاحب معصوم شب. مهمترين عمل در اين شب اين است كه به خفيران و صاحبان معصوم شب پناه بريم و با اصرار از آنان بخواهيم تا اعمال ماه ما را نيكو سازند و از عيب و آفت بپيرايند و از خدا به شفاعت بخواهند تا ماه رمضان آينده و بلكه تا پايان عمر به خير و صلاح، توفيق و ياريمان دهند.
4- احيا و شب زنده داري اين شب با به جاي آوردن عبادت قلبي و بدني
5- كنار نهادن زكات فطر كه به گواهي روايات مكمل روزه است و روزه بدون آن پذيرفته نمي شود و نسبت آن به روزه مانند نسبت صلوات به نماز است وهمانگونه كه نماز بي صلوات بر محمد و آل محمد پذيرفته و درست نيست، روزه نيز بي زكات فطره پذيرفته و درست نيست.
6- زيارت امام حسين (ع) كه از مهمترين اعمال اين شب است.(3)

4- برخي اعمال و وظايف روز عيد
1- توسل به صاحبان معصوم روز.
2- غسل كردن به هنگام فجر
3- به قصد اطاعت خدا كه روزه اين روز را حرام نموده با يكي دو خرما افطار كند و خويش را براي رفتن به نماز عيد و حضور در محضر خدا آماده سازد و به هنگام رفتن دعاهاي ويژه را بخواند كه در آنها از امام زمان (عج) و توسل و توجه به ايشان ياد شده است. به مضمون دعاها نيز بينديشد كه رفتن به نماز را رفتن به حضور خدا شمرده اند". (4)

5- آداب و ويژگي هاي نماز عيد
آن عارف بزرگوار درباره نماز عيد چنين بيان مي كند: "بجاست كه نماز عيد را نه زير سقف كه زير آسمان و نه روي فرش كه روي خاك به جاي آوريم از "زير آسمان رفتن" زير سايه خدا رفتن را قصد كنيم و "از فرش به خاك رفتن" را نماد از تكبر به تواضع رفتن و از خودبيني و خودپرستي به بي خودي و فنا رسيدن بشماريم; تا با اين شيوه ها نماز با توجه و تمركز بيشتري همراه گردد. آنگاه با حالتي از بيم و اميد و خوف و رجا بايستيم و تكبير نماز گوئيم و چون در نماز عيد بيش از هر نماز ديگري به تكبير توجه شده است; بكوشيم تا تكبيرمان هر چه بيشتر از روي زنده دلي و آگاهي و از سر صدق و هوشياري باشد و از دلمردگي و غفلت زدگي بپرهيزيم. مبادا سخن امام صادق (ع) درباره مان راست آيد آنجا كه فرمود: "چون بنده اي به زبان تكبير گويد و خدا بداند دلش زبانش را گواهي نمي كند و بر سر او فرياد مي كشد: دروغگو! مرا گول مي زني؟ به عزت و جلالم سوگند تو را از شيريني يادم و از سرور مناجاتم بي بهره مي سازم واز قرب و وصالم دور مي دارم" (5)
اين بحث را با ذكر روايتي به پايان مي بريم:
"روز عيدي حضرت مجتبي (ع) مردي را سرگرم بازي و خنده ديد به اصحاب خويش روي كرد و فرمود: خداوند ماه رمضان را ميداني ساخته تا بندگانش در آن به مسابقه عبادت و طاعت پردازند در اين مسابقه گروهي پيشي گرفتند، برنده شدند و رستگار گشتند و گروهي پس افتادند باختند و جز خسارت حاصلي نبردند. پس شگفتا شگفت از كساني كه در چنين روزي – روزي كه نيكوكاران و بلند همتان پاداش و جايزه مي گيرند و مقصران و سست همتان خسران مي بينند – چنين به خنده و بازي سرگرمند"(6)

-----------------------------------------------------
پي نوشت ها:
1- سلوك عارفان ترجمه المراقبات في اعمال السنه ص 273
2- همان مدرك ص 274 با تلخيص
3- همان مدرك ص 277 با تلخيص
4- همان مدرك ص 280 با تلخيص
5- سلوك عارفان ترجمه المراقبات في اعمال السنه ص 301 با تلخيص
6- همان مدرك ص 273
 



 

ويژه نامه هاي الکترونيکي ماه مبارک رمضان


 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

20 مهر / 12 اکتبر / 30 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
20 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اعتراض شوروي به عضويت ايران در اتحاديه نطامي«پيمان بغداد»

19 مهرماه 1334 دولت شوروي نسبت به عضويت ايران در اتحاديه نظامي وابسته به غرب معروف به پيمان بغداد كه با هدف ضديت با شوروي و محاصره آن ايجاد شده بود شديدا اعتراض كرد و آن را مغاير با عهدنامه هاي دوجانبه از جمله قرار داد 1921 وپيمان عدم تجاوز منعقده در يكم اكتبر سال 1927 دو دولت خواند و متعاقب آن جنگ تبليغاتي دو كشور آغاز شد . باوجود اين، پارلمان ايران عضويت در پيمان بغداد را كه به خاطر آن جلال بايار رئيس جمهوري تركيه اول مهرماه به تهران امده بود تصويب كرد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

20/07/59
ادامه در گيري ها در نقاط مرزي کشور :
در چنين روزي در سال 1359 ه ش درگيريها دربندر گمرک خرمشهر ادامه يافت . همچنين ستاد مشترک ارتش در اين روز با توصيف وضعيت آرايش نيروهاي نظامي دشمن بعثي اعلام کرد : " نيروهاي عراقي که از کارون عبور کرده اند ، به سه شاخه تقسيم شده اند ، يک شاخه قصد حمله و محاصره اهواز وشاخه ديگر قصد محاصره و حمله به آبادان را دارند ، ضمنا شاخه اي از طريق دزفول حمله کرده که قصد قطع راه ارتباطي اهواز و مناطق ديگر را دارد . در همين روز سپاه اهواز گزارش داد هويزه در دست نيروهاي خودي است ، ولي دچار کمبود نيرو ست و نياز به تقويت دارد . از سوي ديگر سايتهاي 4 و 5 واقع در نزديکي رودخانه کرخه و حوالي سه راهي دهلران - انديمشک - اهواز در دست دشمن است ."
 

 

 امضاي قرارداد ننگين گلستان بين ايران و روسيه

20 مهر 1292 - علل آنى عهدنامه گلستان (۲۹ شوال ۱۲۲۸ه .ق):
شكست ايران در جنگ اصلاندوز و شورش هاى محلى، فتحعلى شاه را مجبور به صلح با روس ها كرد. ميرزا ابوالحسن ايلچى به عنوان نماينده و سرگور اوزلى نيز به عنوان واسطه از تهران عازم روسيه شدند. دولت روسيه نيز چون در اين زمان سخت گرفتار درگيرى و كشمكش با ناپلئون بناپارت بود از رسيدن سفير روسيه و تقاضاى صلح استقبال كرد. قرارداد صلح در قريه گلستان از محال قره باغ منعقد شد. اين عهدنامه به وساطت سرگوراوزلى، نماينده روس يرملوف و نماينده تهران ميرزا ابوالحسن خان ايلچى به تاريخ ۲۹ شوال (۱۲۲۸ه .ق) در يازده فصل امضا شد.
• مفاد عهدنامه گلستان
۱- واگذارى تمام ولاياتى كه روس ها تصرف كرده بودند يعنى گرجستان، باكو، دربند، شروان، قره باغ، شكى، گنجه، موقان و قسمت علياى طالش.
۲- پرداخت ۱۰ كرور تومان (پنج ميليون تومان) به طور اقساط از طرف ايران به روسيه به عنوان غرامت جنگى.
۳- اجازه عبور و مرور آزاد به كشتى هاى تجارى روسى در درياى مازندران.
۴- رضايت به انعقاد يك عهدنامه تجارى بين ايران و روسيه و حق اعزام كنسول و نمايندگان تجارى به هر منطقه از ايران كه روس ها لازم بدانند.
۵- حمايت از وليعهدى عباس ميرزا و كوشش در به سلطنت رساندن وى پس از مرگ شاه.
۶- استرداد اسراى طرفين.
۷- اعطاى حق قضاوت كنسولى به روسيه.

•عواقب و نتايج عهدنامه گلستان
عهدنامه گلستان يكى از شوم ترين معاهداتى است كه در تاريخ ايران به امضا رسيده و اولين عهدنامه شومى است كه اولياى ايران از شدت بى خبرى با يك دولت اروپايى بسته اند. اين عهدنامه سبب شد كه روس ها در بدترين شرايط جنگ فرانسه بودند، از گرفتارى هاى ايران آسوده شده و همچنين سرزمين هاى جديدى به متصرفات خود درآورند. عهدنامه گلستان سبب شد براى اولين بار مرزهاى طبيعى ايران تغيير كند و تمام نواحى شمال رود ارس از دست ايران خارج شود.
•دوره دوم جنگ هاى ايران و روسيه (۱۲۴۳- ۱۲۴۱ه. ق)
دلايل شروع دوره دوم جنگ هاى ايران و روسيه
مشخص نبودن مرزهاى بين ايران و روسيه و شورش ها و ناامنى هايى كه بسيارى از حاكمان و ساكنان مرزى برپا كرده بودند (از جمله حسين خان قاجار حاكم ايروان) از علل اصلى شروع دوباره جنگ هاى ايران و روسيه بود.علت شورش حسين خان قاجار پس از انعقاد صلح بين ايران و روسيه (عهدنامه گلستان) اين است كه حسين خان قاجار چون نمى خواست ماليات به دولت ايران بپردازد و براى اينكه عباس ميرزا به اين منظور او را سركوب نكند مايل به روشن كردن آتش جنگ بين ايران و روسيه و گرفتار شدن وليعهد ايران بود. دست اندازى روس ها به قلمرو ايران و قسمت ارس (از جمله گوگچه و قپان) و نارضايتى بسيارى از حاكمان سرزمين هاى ايرانى كه به تصرف روس ها درآمده بودند از جمله ابراهيم خان جوانشير حاكم شوشى و نگرانى هاى دولت ايران از جهت از دست دادن سرزمين هاى وسيع، ظلم و ستم پى در پى روس ها به مسلمانان قفقاز و تقاضاى كمك از دولت ايران به ايشان از عوامل اصلى شروع دوباره آتش جنگ بود

Mobin_s2004@yahoo.com
12 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
3 فضانورد در يك سفينه براي نخستين بار در تاريخ فضانوردي

وسخود ـ 1

وسخود ـ 1

دانشمندان شوروي 12 اكتبر 1964 سه فضانورد را با سفينه «وسخود ـ 1 (Voskhod – 1)» به فضا فرستادند. اين نخستين بار در تاريخ فضانوردي بود كه با يك سفينه سه فضا نورد به مدار زمين فرستاده مي شدند. سر نشينان اين سفينه «كوماروف، فئوكيستوف و يگورف» بودند.
معلوم نيست كه پس از فروپاشي شوروي، اين همه پيشرفتهاي علمي كه نتيجه شكيبايي مردم اين اتحاديه از تقاضاي برخوردار شدن بيشتر از رفاه زندگاني بود، چه شد ؛ دفعتا همه صداها خاموش شد!.

 

روزولت پيشنهاد هيتلر براي ميانجگيري جهت جلوگيري از آغاز جنگ در اروپا را رد کرد!

12 اکتبر سال 1939 روزولت رئيس جمهوري وقت آمريكا پيشنهاد هيتلر را رد كرد كه ميان انگلستان و فرانسه از يك سوي و آلمان از سوي ديگر واسطه صلح شود تا خونريزي روي ندهد !. مورخان بي طرف پس از جنگ جهاني دوم، اين اقدام تامل برانگيز را عنوان تحقيق خود قرار دادند. دولتين انگلستان و فرانسه هم كه قبلا به آلمان اعلان جنگ داده بودند پيشنهاد صلح هيتلر را ـ پيش از آن كه آتش جنگ ميان آنها روشن شود رد كرده بودند. اگر پاسخ روزولت مثبت بود، شايد جنگ جهاني دوم به آن صورت صورت نمي گرفت. از ميان ويرانه هاي جنگ جهاني دوم، آمريكا به صورت يكي از دو ابر قدرت جهان قد علم كرد و با كنار رفتن مسكو از بازي در آغاز دهه گذشته، يكه تاز جهان شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 12 اكتبر

  • 1285:   در مونيخ آلمان 180 يهودي كه حاضر نشده بودند مسيحي شوند اعدام شدند.
        

  • 1681:   درلندن بانويي كه درگير بازي هاي سياسي روز شده بود مجرم شناخته شد و شلاق خورد!.

  •  

  • 1870:   ژنرال «رابرت لي» فرمانده كل نيروهاي كنفدراسيون آمريكا (جنوبي ها) در جريان جنگهاي داخلي چهار ساله اين كشور در 63 سالگي در گذشت. وي هنگام مرگ رئيس دانشگاهي به نام خود بود كه هنوز باقي است. وي و هيچيك از گردانندگان كنفدراسيون پس از شكست نظامي آن، مجازات نشدند تا خصومت و تفرقه ملي پشت سر گذاشته شود.

  •  

  • 1976:   در چين، «هوا كئوـ فنگ Hua Cuo - Feng» جانشين مائو شد كه در گذشته بود .

  • 1941:   دولت شوروي به علت رسيدن نيروهاي آلمان به 44 كيلومتري مسكو، پايتخت را به منطقه ولگا و كودكان و نوجوانان را به شرق روسيه منتقل كرد.

  • 2000:   گروهي كه بعدا معلوم شد وابسته به القاعده هستند ناوشكن آمريكايي «كول» را در ساحل يمن منفجر ساختند كه ضمن آن 17 نظامي آن كشور كشته و 39 تن ديگر مجروح شدند.

  • 2002:   در دو انفجار كه در دو «بار شبانه» در جزيره توريستي بالي (اندونزي) روي داد 202 تن كشته و 300 نفر ديگر مجروح شدند. به مناسبت سالروز اين رويداد، ديروز گروهي از مردم بالي دست به تظاهرات زدند و در اطراف زندان اجتماع كردند كه پليس پنج متهم اين حادثه را كه در زندان بودند با هلي كوپتر به جاي ديگري منتقل كرد. اخيرا سه انفجار مشابه و مرگبار ديگر در اين جزيره روي داده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    30 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    هيچ مناسبتي براي اين روز نيست

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    15

    اهواز

    21
    38

    تبريز

    15
    26

    شيراز

    12
    27

    مشهد

    03
    20

    بندرعباس

    23
    34

    کرمان

    05
    23

    اصفهان

    08
    25

    يزد

    13
    26

    کرمانشاه

    10
    28

    اراک

    10
    22

    رشت

    16
    23

    دبی

    27
    35


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1323 تومان
    937 تومان
    1910 تومان
    795 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    176000 تومان
    86000 تومان
    44000 تومان
    165500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.51

    اذان مغرب : 17.54

    اذان صبح فردا : 4.43

    طلوع آفتاب فردا : 6.06

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    ده صحنه تماشايي از بازيهاي ستاره بزرگ بسکتبال جهان، مايکل جوردن



     

    ويدئوي زيبايي شامل ده صحنه تماشايي از بازيهاي ستاره بزرگ بسکتبال جهان، مايکل جوردن


    لينک دانلود
    (حجم فايل حدود 37 مگابايت)

    رمز فايل: ندارد


    لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
    .
    براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

     

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    US News & World Report
    15 اکتبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    US News & World Report

    تاریخ انتشار: 15 اکتبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 112
    حجم فایل: 15 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    کامیونت برای سفرهای تابستانی


    اگر می خواهید تعطیلات تابستانی خود را با ماشین سفر کنید می توانید یک کامیونت 450 کیلوگرمی با تمام تجهیزات به ماشین خود متصل نمایید.این کامیونت از آلومینیوم در بیرون و چوب افرا از داخل پوشیده شده است.از امکانات قابل توجه این کامیونت می توان به تهویه مطبوع ، نمایشگاه هنر ، اجاق دو شعله ، شیر آب ، سینک ظرف شویی ، تخت خواب دو نفره ، خوراک پز ، یخچال استیل ، چراغ LED و حتی دارای سایه بان برای پخت غذا در طول سفر برای جلوگیری از نور آفتاب می باشد.اندازه این کامیونت 153*183*330 سانتی متر و قیمت آن 24000 دلار است.
    منبع
     

    ساعت لرزشی


    آیا برای بیدار شدن از خواب  از ساعت های زنگ دار استفاده  می کنید و تا پایان روز صدای ناخوشایند آن را در گوش خود تحمل می کنید؟ Ring Vibratingیک محصول جدید از نسل ساعت های لرزشی است که شما را از شنیدن زنگ های وحشتناک ساعت ها نجات می دهد. این ساعت لرزشی قابلیت تنظیم در دو مد را دارد و می تواند در زمانهای خواسته شده افراد زیادی را بیدار سازد. این ساعت به کمک یک کابل قابل شارژ سیگنالها را بین دو قطعه حلقه منتقل می کند. پس از تنظیم ساعت مد نظر یک حلقه که از جنس پلاستیک قابل انعطاف است بر روی دستگاه و حلقه دیگر در انگشت شما جای می گیرد. در زمان مقرر حلقه در انگشت شما به لرزش در آمده و شما را بیدار می سازد. این محصول توسط شخصی به نام   Meng Fandi  طراحی و توسط شرکت  Yankoارائه شد. برای دیدن تصاویر به بخش ادامه مطلب بروید.
    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    دولت تازه؛ چالش ها، موانع و فرصت ها
     


    نویسنده: حسن بنیانیان
    تعداد صفحات: 32
    قيمت: 400 تومان
    شابک: 080-506-964
    قطع: پالتویی
    نوبت چاپ: اول
    شمارگان: 1100


    معرفی کتاب:

    هر دولتی در آغاز كار با یك سلسله موانع، مشكلات، امكانات و فرصتها روبه‌روست كه می‌توان فهرست آنها را كم و بیش برای همه دولتها مطرح نمود، اما در هر دولتی به تبع نوع شعارها و سیاستهای محوری آن، می‌توان موانع و مشكلات و امكانات و فرصتهای خاصی را برشمرد.
    برای همه آنهایی كه با هر انگیزه و دلیلی اراده دارند، بیش از گذشته از موقعیت و توان خود برای كمك به دولت جدید استفاده كنند، نیاز است كه شناخت روشنی از مسائل و مشكلات و همچنین فرصتها و امكانات دولت جدید داشته باشند. هر چند در یك تحلیل عقلانی و انسانی بر همه ایرانیان فرض است كه هر دولت مشروعی را كه از مسیر قانونی به قدرت می‌رسد، مورد حمایت قرار دهند، اما به دلایلی چند، باید همكاری و كمك به دولت احمدی‌نژاد دو چندان باشد و هركس در هر موقعیتی این سؤال را از خود داشته باشد كه: «بیشترین كمك من چگونه می‌تواند تجلی یابد؟»
    طرح ضرورت نیاز به همكاری خاص و گسترده‌تر از آن جهت است كه:
    احمدی‌نژاد با تكیه بر روحیه‌ای مردمی و اخلاص خود، اراده كرده است بعد از دو دولت با دو نوع سیاست متفاوت, كه هر یك منشأ خدماتی فراوان و ارزشمند بودند و به‌طور طبیعی از مجموع سیاستهای آنها نواقص و کاستیهایی باقی مانده است، راهبردی را برگزیند که می‌تواند با تحقق تدریجی اهداف آن, منشأ اوج‌گیری توانمندیهای درونی جامعه ما باشد و آن، توجه توأمان دولت به همزمانی رشد و تعالی اخلاق و معنویت در کنار توسعه و پیشرفت مادی است. این راهبرد در مقدمه قانون اساسی ذکر شده است، اما تحمیل جنگ و تخریب و نابودی زیرساختهای اقتصادی، دولت هاشمی رفسنجانی را بیش از حد متوجه ساخت‌ِ مادی جامعه نمود و كم‌توجهی به تحولات سریع اجتماعی موجب گردید كه دولت خاتمی با انگیزه توسعه سیاسی در جامعه، ضمن رویکردی محافظه‌کارانه به ادامه روند سازندگی مادی جامعه، بیشترین انرژی خود را برای تعادل بخشی به مباحث سیاسی جامعه سپری سازد. در مجموعه این شانزده سال، كم‌توجهی به تحولات فرهنگی، روحیة بسیاری از نیروهای متدین جامعه را تضعیف كرد و موجب شد با رشد معضلات اخلاقی و فرهنگی در جامعه، مشکلات رفتاری بسیاری از نیروهای مؤثر اجتماعی، خود به عنوان مانعی فراراه توسعه سیاسی و اقتصادی کشور نقش ایفا كند؛ موضوعی که از دید بسیاری از اقتصاددانان و سیاستمداران جامعه ما مخفی مانده است.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    پایان سریال های ماه رمضان



    با توجه به استقبال خیلی عمومی از سریال های ماه رمضان که بازه مخاطبان آن کودکان نوباوه تا پیرمردان کهن باوه را تشکیل می دهد، بر آن شدیم تا آخر این سریال ها را لو دهیم و با این کار گره از کار خیل کثیر مومنین خداجو و روزه داران محترم باز نماییم. این در حالی است که کارشناسان، پخش این سریال ها را برای ریشه کن کردن بحث و گفتگو میان اعضای خانواده و فک و فامیل بسیار موثر دانسته اند. یکی از کارشناسان این حوزه به قول اخبار بیست و سی، همه ی اینها را گفت و گفت: «پخش این سریال ها بسیار در این زمینه موثر خواهند بود» به او گفتند و گفتند: «این را که در متن گفتیم گفتیم» و او در پاسخ، گفت و گفت!
    امسال در مجموع چهار سریال مناسبتی از تلویزیون پخش می شود. البته یکی از آنها مناسبتی با ماه مبارک ندارد و بیشتر با روابط ایران تاجیکستان یا افغانستان و حتی با جواد رضویان و «چکار مکنی» نسبت دارد. کارشناسان ما با توجه به شواهد موجود و مدارک دیگر، آخر هر کدام از این سریال ها را به این صورت پیش بینی می کنند:

    سریال «یک وجب خاک» از شبکه سوم:
    اشتباه نکنید. هیچ کدام از بازیگرهایی که در این سریال می بینید از سریال زیرزمین خبر ندارند و نمی دانند که شبکه سه چون حلقه فیلم های سریال پارسال را گم کرده تصمیم گرفته این مجموعه را بازسازی کند. البته یک خبر خوش هم داریم. در قسمت های بعد آقای کاووسی هم به مجموعه اضافه خواهد شد. آخر این سریال هنوز در نظر گرفته نشده و خود سازندگان هم نمی دانند چگونه تمامش کنند. اما فعلا دارند می سازند.

    سریال «اغماء» از شبکه اول:
    الیاس امروز دیگر تنها یک بازیگر و یک شخصیت سریالی نیست بلکه با آن همه چیزی که از او دیدیم به سختی می توانیم این ریش و موهای خرمایی او را به نشانه مومن بودنش بپذیریم و به خودمان بقبولانیم که او یک شهید زنده است. در عین حال او با شگردهای خاص خود شدیدا می خواهد ما را گول بزند و خود را موجه و بیشتر شهید جلوه دهد. اما با کمی دقت می توانیم شیطنت و عقده های روانی را در عمق نگاه و چشم های او ببینیم. اصلا اگر او آدم خوبی بود که به صورت روح آبی رنگ یا چشم آبی همه جا را آبی نمی دید. اگر او واقعا توبه کرده بود و پاک شده بود باید همه جا را سبز می دید آن هم سبز سیدی. پس این را از ما بپذیرید که الیاس همان جوان بی ریش و بی ریشه است که پدرش معتاد بوده و حالا عقده ای شده و می خواهد همه را معتاد کند.
    الیاس در قسمت های بعدی با پری طرح دوستی ریخته و با شگردهای خاص خودش او را کم کم به قرص های اکس معتاد می کند. پری که معتاد شده با رز قدیانی، مریض دکتر پژوهان دوست می شود و با هم فرار می کنند. از سویی الیاس بعد از این کار با یک آمپول پژوهان را هم فلج می کند و از قسمت بیستم به بعد پژوهان پنجه طلا، فقط می تواند روی ویلچر بنشیند و از خودش صدا دربیاورد، البته با گردنی کج.
    خانم دکتر بردیا با نقش آفرینی «لعیا زنگنه» را که حتما دیگر می شناسید. مطمئنا شما هم گول نگاه های او را خورده اید و فکر می کنید از دکتر پژوهان خوشش می آید و می خواهد با او ازدواج کند. اما سخت در اشتباهید. او یک همسر و دو فرزند دارد که تا اینجا نشان داده نشده اند. همسر او همان حسن جوهرچی است و خانم بردیا تمام این کارها و ادا و اطوارها را برای این می ریزد که تلنگری به حسن بزند و او را به فکر فرو ببرد و می خواهد به تلافی ازدواج او با شیطان، امسال خودش با پژوهان یا خلاصه با روح یا جن یا پری چیزی ازدواج کند تا به قول معروف پوز شوهرش را بزند.
    اوج این سریال مانند بقیه سریال های ماه رمضان در شب های قدر اتفاق می افتد. در این شب ها در خانه ی باغ و در بیمارستان و در همه جا نوری زرد رد می شود و همه الغوص الغوس گویان دست به دعا بر می دارند و یاد خدا می افتند و خدا هم همه شان را شفا می دهد و به راه راست هدایت می کند. یعنی دو معتاد فراری برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه مشرف می شوند. الیاس غیب می شود و رعد و برق می زند. بردیا سر خانه و زندگی اش می رود. زن دکتر پژوهان هم زنده می شود!
    در ادامه ماجرا چون همه چیز خوب شده و در عین حال تا آخر ماه رمضان یک هفته ای مانده سریال تبدیل به فیلم هندی می شود و یک خواهر و برادر که سالها از هم دور بوده اند به هم می رسند. لابد می پرسید «کیا؟» راهنمایی می کنم. فامیلی الیاس، قدیانی است. بله درست حدس زدید. پدر رز قدیانی پدر خوانده الیاس هم هست که در کار مواد مخدر و کلا کارهای بد مثل برج سازی و اینهاست. این موضوع را با نگاهی به مادر رز قدیانی «شیوا خنیاگر» هم متوجه می شوید. او مادر واقعی الیاس است که با این مرد گردن کلفت و قالتاق ازدواج مجدد کرده است، بی آنکه ناراحت باشد که خود او باعث مرگ شوهر اولش در پارکینگ شده. این به خاطر آن است که سالها پیش شوهر قالتاق هم در شبی از شب های قدر توبه کرده و خدا او را بخشیده. در روز آخر، خانواده قدیانی دوباره دور هم جمع می شوند و سر یک میز با هم شام می خورند.

    سریال «شکرانه» از شبکه تهران:
    این سریال اینقدر جالب و جذاب است که من تا به حال درست و حسابی نتوانستم حتی یک قسمت از آن را ببینم. گمانم آخر سر برای این که تماشاچی به دست بیاورد جواد رضویان هم به مجموعه اضافه می شود. این سریال کلا به ماه رمضان ربطی ندارد و داستان آن در ماه مبارک اتفاق نمی افتد. کارشناسان می گویند این موضوع به علت آن است که «تامارو» دختر تاجیک، حاضر نشده که در شب قدر توبه کند و حجاب اسلامی داشته باشد. لذا نویسندگان ترجیح داده اند داستان را در ماه رمضان روایت نکنند.

    سریال «میوه ممنوعه» از شبکه دو:
    بعضی از خانم ها را که آدم می بیند دلش کباب می شود و جگرش برایشان آتش می گیرد. نمونه اش همین «گوهر خیر اندیش» که از شوهر شانس نیاورده است. داستان زندگی او مفصل است. بعد از ازدواج اولش با آقای حاجی یا همان «محمدرضا شریفی نیا»، بیچاره سرش هوو آمد و او که با خیال خوش در کربلا به سر می برد بعد از بازگشت، با هوویش دنیا در دستشویی روبرو شد. بعد از آن ماجرا و طلاق گرفتن از او گوهر دوباره ازدواج کرد و این بار سعی کرد با بازیگر خوش نام تر و مذهبی تری ازدواج کند. برای همین هم رفت سراغ «علی نصیریان» که بازنشسته نیروی انتظامی بود و بسیار مومن و مقید. وی بعد از مبارزه بی وقفه با اشرار و به هلاکت رساندن آنها در پارکینگ، باعث شد الیاس عقده ای شود. اما بعد از فلج شدن به آلمان رفت و سلامتی اش را به دست آورد. در برگشت با گوهر آشنا شد و با او ازدواج مجدد نمود. اما از بد روزگار امسال می بینیم که دوباره هوو به سراغ گوهر آمده و این بار قاپ شوهرش را دخترک جوانی به نام هستی ربوده است. بیچاره هنوز نفهمیده که شستن پای شوهر در تشت آب او را به زن و زندگی وفادار نمی کند. در این سریال هم مثل بقیه در شب قدر حاج آقا ناگهان سرش به سنگ می خورد و دلش خدایی می شود و نور زرد و ادامه ماجرا ... شوهر دختر نافرمانش به دست بوس حاج آقا رفته با بیان این که فهمیدم که موسیقی چقدر بد است، به صورت نمادین سی دی آلبوم خود را پیش چشم او می شکند و سی دی با افکت های زیبا روی زمین می ریزد.

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    دست از بهانه جويي برداريد!


    آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که برای خطاها و ضعف های خود بهانه تراشی می کنند؟ اگر اینطور هستید، دیگر زمانش رسیده که دلیل آن را بفهمید و در پی رفع این عیب باشید.
    این عادت ممکن است تاثیرات متفاوتی بر دیگران داشته باشد، می تواند باعث عدم اطمینان و اعتماد آنها به شما شود، یا اینکه از نظر آنها فردی پارانویی و ظنین به خود تلقی شوید. البته ممکن است شما در جنبه های کاری، شخصی و خانوادگی، فردی محکم، رُک، و محترم باشید، اما اگر همیشه نقص ها و کمبودهای خود را با بهانه تراشی بپوشانید، تاثیری منفی بر سایرین خواهید گذاشت.
    راه حل این مشکل تحت کنترل خودتان است. دیگر زمانش رسیده که این عادت بهانه تراشی را دور بریزید.

    بهانه هایتان را بشناسید
    می دانید که اگر کسی شما را با بهانه تان رو برو کند، حتی به حالت شوخی، برایتان دردسرساز می شود. بدتر اینکه ممکن است اعتماد خود را از دست بدهند و دیگر به حرفهایتان اطمینان نکنند. شما را به عنوان فردی که به قول های خود عمل نمی کند، تقصیر را بر گردن دیگران می اندازد، و مسئولیت خطاهای خود را به عهده نمی گیرد، بشناسند. شما را فردی تصور خواهند کرد که همیشه کارها را به تعویق می اندازید، و با اینکه می دانید از عهده ی انجام کاری بر نمی آیید، مسئولیت آن را می پذیرید.
    دیگر کسی روی شما حساب نخواهد کرد. دوستان و همکارانتان اگر بخواهند از کسی در خواست کمک کنند، شما را آخرین نفر قلمداد خواهند کرد.
    مطمئن باشید دیگر زمان تغییر فرا رسیده است. باید اطمینان اطرافیان را دوباره جلب کنید.
    "علت اصلي مشکلاتی که در آن گیر می افتید، فقط خودتان هستید."

    اهداف شما
    برای برگرداندن نظر اطرافیان و جلب اعتماد آنها به خودتان، باید تلاش کنید تا خصوصیات بهانه تراشی خود را کنار بگذارید. اهداف شما برای تغییر باید چنین باشند:
    جلب احترام دیگران و منع آنها از سوء استفاده کردن از شما
    تغییر دادن تصور دیگران از شما به عنوان فردی ضعیف به فردی محکم
    افزایش حس اعتماد به نفس و غرور خود

    بهانه تراشی دیگر کافی است...
    دیگر دوران بهانه تراشی هایتان به سر آمده است. این 10 قدم را با ما دنبال کنید تا این عادت را از خود دور کنید.

    1. با واقعیات روبه رو شوید
    مثل همه ی عادت های دیگر، اولین قدم برای ترک آن این است که بفهمید دچار این مشکل هستید. کار را عقب نیندازید و فکر نکنید مشکلتان به خودی خود برطرف میشود. خانواده و دوستانتان دیگر بهانه هایتان را قبول نمی کنند، خودتان هم باید همین کار را بکنید.

    2. بر خودتان چیره شوید
    به خاطر اینکه هیچوقت نخواسته اید برای بهانه تراشی هایتان خود را مسئول بدانید، شاید تصور می کرده اید که سایرین با شما چپ افتاده اند. اما دیگر باید این تصورات را کنار بگذارید. همیشه افرادی وجود دارند که با شما موافق نباشند، بناحق از شما انتقاد کنند، یا اینکه به شما بی احترامی کنند. اما سعی نکنید برایشان بهانه تراشی کنید تا به آنها بفهمانید که اشتباه می کنند. با اینکار فقط همه چیز را بدتر می کنید.

    3. آنچه در توانتان است انجام دهید
    اگر خودتان را به کارهایی محدود کنید که از عهده ی انجام آنها برمی آیید، دیگر نیازی نیست که بعدها به خاطر قصور و کم کاری خود بهانه تراشی کنید. وقتی کاری به شما پیش می آید برای قبول کردن یا نکردن آن همیشه رک و رو راست باشید. اگر فکر میکنید قادر به انجام آن نیستید، هیچ اجباری به قبول آن ندارید.

    4. صادق باشید
    بهانه تراشی نیز به اندازه ی دروغگویی استرس زاست. به این علت که باید به یاد داشته باشید که برای افراد مختلف دقیقاً چه بهانه ای آورده اید. صادق باشید و خودتان را از شر این استرس ها راحت کنید. با بهانه تراشی هم خودتان و هم اطرافیانتان را در وضعیتی نامطمئن و ناراحت قرار خواهید داد.

    5. شکایت کردن را کنار بگذارید
    مطمئن باشید انتقاد کردن بیجا و یکسره از اطرافیانتان باعث بالا بردن ارج و قرب خودتان نمی شود. از شانه خالی کردن و در رفتن از زیر بار مسئولیت ها دست بردارید و سعی نکنید خطاهای خود را به گردن این و آن بیندازید. هر روز تاثیرات منفی بهانه تراشی را به خود متذکر شوید و خود را به سمت تغییر رهنمون کنید.

    6. حرف بزنید، و بعد دیگر دهانتان را ببندید
    یاد بگیرید که چطور بدون اینکه کیلومترها عذر و بهانه برای طرفتان سوار کنید، از او معذرت خواهی کنید. اگر سالگرد ازدواجتان را فراموش کرده اید، بهانه نیاورید، و کوتاهی خود را بپذیرید.
    "آدم ها باید دست از انداختن تقصیرات و کوتاهی های خود به گردن محیط اطرافشان بردارند. و یاد بگیرند چطور مسئولیت های شخصی خود را با اعتقاد و ایمان بپذیرند."
    --آلبرت شوایتزر—

    7. انتقادپذیر باشید
    اشتباهات، خطاها و کوتاهی های خود را به گردن بگیرید، اما اجازه ندهید منتقدان و ایراد گیران اعتماد به نفس شما را از بین ببرند. وقتی درحال ترک عادت زشت بهانه جویی خود هستید، اجازه ندهید کسی شما را دوباره مجبور به بازگشت به آن عادت ناپسند کند. وقتی کسی از شما انتقاد میکند، از او بخواهید در مورد آن بیشتر توضیح دهد. به جای بازگشت دوباره به گذشته، به دنبال راه های اصلاحی برای آینده تان باشید.

    8. دوستی مشابه خود پیدا کنید
    با یکی از دوستان نزدیک یا همکارانتان که او هم مشکلی شبیه به شما دارد، برای ترک این عادت شرط بندی کنید. در این صورت رغبت بیشتری برای ترک عادت خود پیدا خواهید کرد و علاوه بر آن کسی را دارید که زمانی که خواستید کارهای گذشته تان رادوباره از سر گیرید، به شما تذکر دهد.

    9. با خود قرارداد ببندید
    اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را با آخرین مهلت دستیابی به آنها، در جایی بنویسید. قرارداد را تاریخ زده و امضاء کنید و از شاهدی هم بخواهید که پای آن را امضاء کند. وقتی اهدافتان را به صورت نوشته ببینید، تاثیر بیشتر و عمیقتری بر شما خواهد داشت، به خصوص اینکه کسی هم پیوسته بر اعمال و رفتارهای شما نظارت داشته باشد.

    10. طلب همکاری کنید
    به جای اینکه وقت و انرژی خود را صرف ساختن عذر و بهانه کنید، به دنبال راه حل باشید. اگر هر روز دیر به اداره می رسید، از دوستتان بخواهید که صبح ها شما را بیدار کند. اگر دوستانتان گله می کنند که همیشه نیم ساعت دیرتر به مهمانی ها میرسید، به جای بهانه تراشی، با شوخی و خنده به آنها بگویید که نیم ساعت زودتر دعوتتان کنند. حتی اگر لازم باشد به افراد متخصص مراجعه کنید تا شما را برای ترک این عادت یاری دهند.

    دیگر هیچ بهانه ای نیاورید!
    صحت و سلامت شما جزء وظایف و مسئولیت های خودتان است. خودتان می توانید انتخاب کنید، می توانید فردی بهانه تراش باشید که مسئولیت هیچ کاری را بر عهده نمی گیرد و تقصیرها را بر گردن دیگران می اندازد و دیگران هیچ اعتمادی به او ندارند، اما مطمئناً با صداقت، انگیزه و اعتماد به نفس، شادتر و سلامت تر زندگی خواهید کرد.
    نحوه ی برخورد شما با اتفاقات پیرامونتان یکی از عوامل شکل دهنده در تصور و نظر اطرافیانتان را درمورد شما است. برای تغییر تصویر ذهنی دیگران از شما هیچوقت دیر نیست. به همه نشان دهید که می خواهید تغییر کنید و این عادت بد را کنار بگذارید. سعی کنید حس اعتماد آنها را دوباره به خود جلب کنید. به جای بهانه تراشی، به دنبال راه حل باشید. درست است که ترک عادت وقت و انرژی زیادی می برد، اما مطمئن باشید ارزشش را دارد .
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    زمان معین شد؟


    تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چرا سال 12 ماه است و بعضی ماه‌ها 30 روزه است؟ چرا دانشمندان ادعا می‌کنند که هر روز 86400 ثانیه است؟
    جواب همه این سوالات به شناخت زمان باز می‌گردد. اگر شما اطلاعات کافی از زمان و چگونگی تقسیمات آن داشته باشید این سئوالات تا حدودی برایتان روشن می‌شود.

    زمان چیست؟
    وقتی در فرهنگ لغات به دنبال معنی کلمه زمان می‌گردید این جواب‌ها برایتان نمایان می‌شود:
    زمان یک طول دوره است، یک فاصله بین دو اتقاق زنده و یا اتفاقات جاری که وقوع آنها اندازه‌گیری شود.
    با این معانی ما کاملا متوجه می‌شویم که زمان چیزی نیست که بتوان آن را دید و یا احساس کرد و فقط اتفاق می‌افتد. انسان‌ها از سالیان قبل در تلاش هستند تا زمان را روشن‌تر سازند و به نتیجه قابل قبولی هم نیز در این زمینه رسیده‌اند.

    یک روز، شروعی از یک زمان قابل اندازه‌گیری است. روز تشکیل شده از دو دوره زمانی است که بدن ما روز و شب آن را با خوابیدن به این دوره تطبیق می‌سازد. پس ما هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم یک روز جدید را آغاز کرده‌ایم.
    اختراع ساعت‌ها و استفاده از آنها ما را در زمان‌بندی دقیق کرده است. وجود ساعت‌های پیشرفته کوچکترین لحظات و دقایق را اندازه‌گیری می‌کنند:

    1 پیکوثانیه: یک تریلینیوم ثانیه است که کوچکترین واحد زمانی است که بشر تا به حال موفق به اندازه‌گیری آن شده است.

    1 نانو ثانیه: یک بیلیونیم ثانیه است. مثالی برای اندازه‌گیری آن تقریبا برابر است با زمانی که یک رایانه خانگی از برنامه‌ای خارج می‌شود.

    1 میکرو ثانیه: برابر با یک میلیونیم ثانیه است.

    1 میلی ثانیه: یک هزارم ثانیه است

    1 سنتی ثانیه: یک صدم ثانیه است

    1 دسی ثانیه: یک دهم ثانیه

    1 ثانیه

    60 ثانیه: یک دقیقه است

    60 دقیقه: یک ساعت است (حدود ساعتی که یک شاگرد می‌تواند سر کلاس درس بنشیند)

    24 ساعت: یک روز

    7 روز: یک هفته

    365 روز: یک سال. زمانی که طول می‌کشد تا زمین یک دور به دور خورشید بچرخد.

    10 سال: یک دهه
    و این دهه‌ها تا 10 تا 15 بیلیون سال نیز به طول می‌انجامد. زمانی که گفته می‌شود کره زمین در مدار قرار گرفته است.

    ساعت‌ها:
    یک روز چقدر طول می کشد؟
    یک روز طول مدتی است که روز به شب برسد. زمان آن بر اساس استاندارها به شکل زیر تعریف شده‌اند:
    یک روز تشکیل شده است از دو دوره 12 ساعته یعنی 24 ساعت.
    هر یک ساعت 60 دقیقه است.
    هر دقیقه 60 ثانیه است.

    چرا هر روز 24 ساعت است؟
    حقیقتش آن است که هنوز کسی نمی‌داند. از سال‌های سال قبل به شکل سنتی هر روز 24 ساعت در نظر گرفته شده است. اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد که از قرون قبل و در مصر و بر اساس تحقیقات آنان این قرار گذاشته شده است.

    چرا هر دقیقه 60 ثانیه است و هر 60 دقیقه 1 ساعت؟
    باز هم باید بگوئیم که جوابش واضح نیست و گفته می‌شود مصری‌ها قرن‌ها قبل تقویمی با 360 روز ساخته‌اند که علمی بوده و از روی این تقویم بسیاری از یافته‌های خود را ثبت کرده اند.

    سالها:
    بشر مفهوم سال را زمانی برگزید که متوجه شد فصل‌ها با یک روش و زمان متوالی تکرار می‌شوند. شناخت فصل‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانید گذر زمان را متوجه شده و خود را برای آب و هوای جدید آماده سازید.
    سال از لحاظ علمی به زمانی گفته می‌شود که زمین یک دور کامل به دور خورشید بچرخد که 365 روز به طول می‌انجامد که این 365 روز از لحاظ علمی نیز متغیر است.

    ماه‌ها:
    ماه دلیل به وجود آمدن مفهوم ماه‌هاست. اگر امروزه به تقویم‌ها نگاه کنید گیج می‌شوید زیرا بعضی از ماه‌ها 30 روز بعضی 31 روز و حتی 29 روز هستند.
    می‌گویند سال‌های سال قبل در رم در تقویم تنها 10 ماه وجود داشت و 60 روز به درستی محاسبه نشده و حذف شده بود که بعدها به تقویم اضاقه شد و ماه‌ها 12 عدد در سال شد و شاید این یکی از دلایل به هم ریختگی بعضی تقویم‌ها باشد
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    شعري زيبا بمناسبت عيد فطر

    يابن الحسن!

    سي شب به تو التماس کردم
    اين لحظه جواب طالب ام من

    خواهي بنواز و خواه رد کن
    احسان و عتاب طالب ام من

    از کوي تو بوي عطر آمد
    برخيز که عيد فطر آمد


    امشب که منم فتاده عشق
    ساقر بزند ز باده عشق

    خطي تو بيا بخوان برايم
    از نامه سرگشاده عشق

    آن نامه که دادي از برايم
    با مطلع بي فتاده عشق

    گفتي که سحر بيا به کويم
    اي خسته ز سير جاده عشق

    مائيم ولي تو مخور غم
    اي بنده خانزاده عشق

    از کوي تو بوي عطر آيد
    بر خيز که عيد فطر آيد


    تا يار ز در نيايد امشب
    اي کاش سحر نيايد امشب

    بيرون نروم زميهماني
    تا يار ز در نيايد امشب

    امضا نشود کتاب ما تا
    از يار خبر نيايد امشب

    اين سي شب و روز ما نه ارزد
    تا او به نظر نيايد امشب

    در دام فراغ جان سپارم
    آن ماه اگر نيايد امشب

    از کوي تو بوي عطر آيد
    بر خيز که عيد فطر آيد


    خواهم ملکت شوم نگارا
    گرد فدکت شوم نگارا

    کي گل کني اي شقايق عشق؟
    تا شاپرکت شوم نگارا

    بر دوش نسيم صبحگاهي
    چون قاصدکت شوم نگارا

    هنگام نماز عيد بند
    تحت الهنکت شوم نگارا

    بر گرد حريم تو به پرواز
    مثل ملکت شوم نگارا

    از کوي تو بوي عطر آمد
    بر خيز که عيد فطر آمد


    امسال به قيمتم بيفزاي
    بر عشق و ارادتم بيفزاي

    جبرئيل گسيل خدمتم کن
    بر شوق ولايتم بيافزاي

    پر سوخته از شرار عشقم
    سوزي به حرارتم بيفزاي

    انفاس مرا محمدي کن
    بر بار رسالتم بيفزاي

    از نور علي منورم کن
    بر نور هدايتم بيفزاي

    از کوي تو بوي عطر آمد
    بر خيز که عيد فطر آمد


    هو کش که ترانه اي بسازم
    از ناله زبانه اي بسازم

    در دوره پر فراق عصيان
    با اشک شبانه اي بسازم

    اي دوست کنار خانه تو
    اذنم بده خانه اي بسازم

    بر بام حريم عشقت اي يار
    بگذار که لانه اي بسازم

    يک بوسه دهي اگر بر اين دل
    باران ز زمانه اي بسازم

    از کوي تو بوي عطر آمد
    بر خيز که عيد فطر آمد


     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نامو نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    پرستو جاودان

    roseyellow00

     

    14

    7

    1348

    Setareh

    naznagmeh

    yazd

    14

    7

    1360

    سعید پیری

    aghaee2005fatemeh

    تهران

    15

    7

    1356

    بابا بابایی

    shad_vatan

    مشهد

    16

    7

    1355

    امید ملکیان

    shad_vatan

    مشهد

    16

    7

    1355

     

    maryam_f_v_k

     

    16

    7

    1358

     

    blueifra

     

    16

    7

     

    dn الهام

    dn_e65

    مشهد

    17

    7

    1365

    رویا فدائی

    Nika_roya

    تهران

    17

    7

    1352

    Saeed

    wave2004_dba

     

    17

    7

    1355

    آمنه سادات عاملي كلخوران

    toufan151

    تهران

    17

    7

    1367

    آمنه سادات عاملي كلخوران

    toufan151

    تهران

    17

    7

    1367

    مليحه مرشدي

    mehreganm23

    كرج- شاهين ويلا

    17

    7

    1361

    mohammad tabarzady

    immortal_m_t_a

    tehran

    18

    7

    1363

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    سعید تیرآور

    s_tiravar

    اصفهان

    19

    7

    1377

    مصطفي گل محمدي

    mostafa_mgsoft

    مشهد

    19

    7

    1383



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان