822

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 822 :: پنجشنبه 26 مهر 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

شما می توانید تلویزیون را روی موبایل خود
دریافت کنید ؟!



سلام!
چند
مدتي است که خبر هایی مبنی بر اینکه موبایل دار ها در تهران می توانند تلویزیون را روی موبایل خود دریافت کنند از طرف مخابرات منتشر شده است . اما به همین راحتی ها هم که فکر می کنید نیست !
به گفته ی مسئولین این سیستم به صورت آزمایشی در تهران فعال شده و در حال حاضر قابل دسترس است . اما ابهامات زیادی در مورد این خبر برای مردم ایجاد شده است .

1- چه طور می توان از این سیستم استفاده کرد ؟
اولین چیزی که ذهن انسان را مشغول می کند گوشی های تلوزیون دار مثل : TV Mobile و NEC است.
اما این گوشی ها بدون نیاز به هیچ امکانی از طرف مخابرات تلوزیون را دریافت می کنند زیرا سیستم TV Tuner دارند و به صورت آنالوگ شبک ها را دریافت می کنند ، پس این گوشی ها از این قاعده مستثنی هستند . در خبرهای اعلام شده از پخش دیجیتالی شبکه ها نام برده شده است ، برای دریافت شبکه ها به صورت دیجیتال امکانات زیادی از طرف مخابرات ، صدا و سیما و گوشی شخص نیاز است .

2- چه گوشی هایی این قابلیت را دارند ؟
گوشی های کمی این قابلیت را پشتیبانی می کنند ، به عنوان مثال گوشی های Nokia n92 و برخی از مدل های ساژم این قابلیت ، یعنی دریافت دیجیتالی شبکه های تلوزیونی را دارند، زیرا دریافت دیتای دیجیتال نیازمند قطعه ای کوچک به نام DVB است . البته بی شک یک نرم افزار نیز برای مدیریت این قطعه وجود دارد .
DVB چیست ؟قطعه ای که دریافت دیتای دیجیتال را امکان پذیر می کند (البته این توضیح ساده ای است)، دی وی بی مختص به موبایل نیست و کاربردها و انواع گوناگونی دارند ، در کنار ماهواره هایی که قرار است به کامپیوتر وصل شوند نیز قطعه ای به این نام و قابلیت وجود دارد ، این قطعه روی کارت PCI مادربود می نشیند .موبایل نیز باید این چنین قطعه ای را البته در اندازه کوچک تر داشته باشد تا دیتای دیجیتال را تشخیص دهد و آنرا برای شخص قابل مشاهده سازد . تعداد خیلی کمی از گوشی های رایج در دست مردم ایران این قابلیت را دارند ، پس زیاد امیدوارد نباشید ! البته قرار است نام تمام گوشی هایی که این قابلیت را دارند به زودی منتشر شود .

3- آیا هزینه ای برای افراد دارد یا خیر ؟
طبق خبر های اعلام شده و بررسی چند فروم و پرسش متوجه شدم که هزینه ی آبونمان برای این سرویس مبلغی در حدود 5000 تومان است و برای مشاهده ی هر شبکه نیز مبلغی جدا به آن اضافه خواهد شد . آیا شما حاضرید این مقدار زا بپرازید ؟ البته اگر گوشیتان قابلیتش را داشته باشد !
باید ها ونباید ها : .وقتی شرکت مخابرات هنوز سرویس های ضروری را راه اندازی نکرده است به فکر پخش دیجیتالی تلویزیون روی موبایل است ، این سرویس در جای خود بسیار خوب است ولی وقتی هنوز ما به سرویس های مهم تری مثل : MMS,VMS,GPRS نیازمند هستیم ، راه اندازی پخش تلویزیون روی موبابل ضرورتی ندارد، اولویت با این سرویس نیست ! اگر مخابرات دنبال فناوری و پیشرفت است باید به فکر سرویس های مهم تری باشد . شاید هم این یک اظهار به پیشرفت و تبلیغات است !

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (821) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • یک سایت مملو از کارتون مشاهیر
  • به شكوه تايتانيك؛ به زيبايي يك قصر
  • معرفي و دانلود فيلم : درست پشت در خانه شما
  • دانلود انيميشن : Home on the Range
  • آلبوم جدید محمدرضا هدایتی به نام برگ و باد
  • آهنگ زیبای خزان باصداي محمد عبدالحسيني
  • نسخه ی کامل و اختصاصی قویترین دیکشنری جهان Babylon 7.0
  • ارسال عکس رنگی به وسیله SMS در گوشی های نوکیا !
  • تصويري از آخرين لحظات حيات پرفسور حسابي
  • یکصد سال تنهایی
  • ویکی‌ها ، آینده پزشکی؟
  • یک مسابقه جالب با جایزه یک میلیون دلار
  • خدمت و خيانت هورمون كورتيزول
  • هنر بازی با "روس ها"
  • برخی از رازهای الف.لام.میم در قرآن
  • جديدترين شماره از ماهنامه PC Magazine
  • خاطرات مرحوم حاج احمد شهاب
  • زنان مخلوقات پيچيده ای هستند!
  • فوايد خنده براي سلامتي
  • در خانه كمپوست توليد كنيم؟
  • جن چيست؟
  • تعطيلات آخر هفته با فيلم‌هاي سينمايي
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

اتومبيل زميني و آبي
یک سایت مملو از کارتون مشاهیر
استعمار یا استحمار؟! (عکس)
به شكوه تايتانيك؛ به زيبايي يك قصر
۹ ساختمان زننده و عجیب در روی زمین! 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پوتين در ديدار با رهبري ديدگاه خاصي را مطرح كرد كه بعداً اعلام مي‌شود

دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه پوتين در ديدار با رهبر معظم انقلاب ديدگاه و نظر خاصي را مطرح كرده است، اعلام جزئيات آن را به بعد موكول كرد.
به گزارش فارس، علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي بعد از ظهر ديروز چهارشنبه در حاشيه حضور خود در همايش سراسري روحانيون ارتش با اشاره به اينكه در اين مدت گام‌هاي بسيار مهمي در همكاري با آژانس برداشته شده، گفت:‌ به زودي نيز كارشناسان آنها گفتگوهايي را با ايران خواهند داشت.
وي همچنين از ديدار سه شنبه هفته آينده خود با سولانا خبر داد كه به احتمال خيلي زياد در رم انجام مي‌گيرد.
لاريجاني با اشاره به مذاكرات بسيار خوبي كه با پوتين صورت گرفت، اظهار داشت: نيروگاه اتمي بوشهر طي فرمولي كه كارشناسان دو كشور اصل آن را به پايان رسانده و تنها كارهاي اداري آن باقي مانده انجام خواهد شد، چرا كه زمان زيادي تا اتمام آن نمانده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تائيد اين موضوع كه رئيس جمهور روسيه در ديدار با رهبر انقلاب نظر و ديدگاه خاصي را مطرح كرده، از اعلام جزئيات آن خودداري كرد و گفت: يكي از موضوعات مطرح شده در اين ديدگاه موضوعات هسته‌اي بود كه فعلاً در حال بررسي آن هستيم.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

درست پشت در خانه شما
Right at Your Door



نويسنده و کارگردان: کريس گوراک. موسيقي: توماندندي. مدير فيلمبرداري: تام ريچموند. تدوين: جفري ام. ورنر. طراح صحنه: رمزي آوري. بازيگران: مري مک کورمک[لکسي]، روري کاچران[براد]، توني پرز[آلوارو]، اسکاتي نويد جونيور[تيمي]، جان هوئرتاس[ريک]، ويل مک کورمک[جيسن]. ٩٦ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا. نام ديگر: Forearm Shiver. برنده جايزه بهترين فيلمبرداري و نامزد جايزه بزرگ هيئت داوران جشنواره سندنس.
براد، آهنگسازي بيکار همراه همسرش به خانه اي جديد در منطقه سيلور ليک لس آنجلس اثاث کشي مي کنند. فرداي آن روز براد در خانه اي که هنوز ساماني نيافته بيدار مي شود. لکسي سر کار رفته و زماني که او براي ريختن زباله از خانه خارج مي شود بمبي در مرکز شهر منفجر مي شود. براد که نگران لکسي است، مي کوشد با وي تماس برقرار کند. اما تمامي خطوط مشغول است و موفق به تماس با همسرش نمي شود. دقايقي بعد راديو اعلام مي کند بمب منفجر شده غباري سمي در شهر پخش کرده و از شهروندان مي خواهد تا تمامي منافذ منازل خود را مسدود کرده و تا رسيدن نيروهاي امدادي از خانه خارج نشوند. براد به سرعت مقداري چسب مهيا کرده و نگران از سرنوشت لکسي با کمک آلوارو- کارگر منزل مجاور به خانه او پناه آورده- مي کوشد تا درزهاي خانه را بپوشاند. بعد از چند ساعت مامورين پليس و ارتشي هاي ماسک پوش منطقه را تحت کنترل خود در مي آورند. همزمان لکسي که آلوده شده از راه مي رسد و از براد مي خواهد تا او به خانه راه دهد. براد و آلوارو که از جان خود بيمناکند، از اين کار امتناع مي کنند. سپس براد و آلوارو مي کوشند تا با جدا کردن يکي از اتاق هاي کناري خانه، محلي براي اقامت لکسي فراهم کنند. تا اين که راديو اعلام مي کند گروهي مجهز در منطقه اي آن سوي شهر براي مداواي افراد آلوده مستقر شده است. لکسي که پسر کوچک سياه پوست سرگرداني را در محل يافته، قصد دارد تا به آنجا برود. آلوارو نيز نگران از سرنوشت خانواده ش از خانه خارج مي شود و براد بي خبر از خطري که در خانه وجود دارد، تنها مي ماند. ساعتي بعد لکسي از راه مي رسد و توسط نظاميان دستگير مي شود. اما آن کس که بايد از ميان برداشته شود، براد است....

چرا بايد ديد؟
قبول کنيم که وقوع حوادث تروريستي و از همه بارزتر ماجراي انفجار مرکز تجارت جهاني تاثيري بسيار شگرف بر سينماي آمريکا گذاشته است. تا جايي که مي شود گفت زير گونه اي به نام فيلم هاي بعد از ١١ سپتامبر[نوعي از سينماي فاجعه که در تلاقي با ژانر تريلر و سياسي]در حال شکل گيري است. درست پشت در خانه شما يکي از بهترين نمونه هاي اين ژانر تازه به دنيا آمده است. فيلمي که بر خلاف بسياري از توليدات اين گونه ترجيح داده تا به درام فردي انسان ها در مکاني محدود بپردازد و از اين جهت بر فيلم اليور استون بسيار برتري دارد. درست پشت در خانه شما يک فيلم مستقل است که کمپاني لايون گيتز حقوق پخش آن را به قيمت ٣ مسليون دلار خريداري کرده و بديهي است که هدفي تجاري در پشت اين کار قرار ندارد. فروش ٦٠ هزار دلاري آن در آمريکا حتي قادر به بازپرداخت هزينه تبليغات آن هم نيست. ولي بعدها يعني زماني که اين فيلم از شبکه هاي تلويزيوني سر در آورد و تماشاگر انبوه موفق به ديدن آن شد، يقيناً پيام آن نيز به گوش شنونده اصلي خواهد رسيد.
دربره کريس گوراک هيچ نمي دانيم جز اين که معماري خوانده و مدير هنري و طراح صحنه قابلي است[گزارش اقليت، باشگاه مشت زني، ارباب داگ تاون، بليد: ترينيتي و....]. درست پشت در خانه شما اولين فيلم او در مقام نويسنده و کارگردان است و نشان مي دهد که به ظرايف کارگرداني آشنا است. کار با بازيگران اندک، در مکاني محدود در تجربه اول کاري جسورانه است که مي تواند کارنامه هر کسي را با اتهام تئاتري بودن چار مخاطره کند. اما گوراک به خوبي موفق مي شود تا چيدن دقيق حوادث کوچک در کنار هم تنش هاي روحي و رواني موثري براي شخصيت هايش خلق کند. هراسي که باورپذير و محتمل است. سوالي که گوراک مطرح مي کند اين است: مهم نيست که چه کساني به شهر شما حمله کرده اند يا انفجار بمبي را سبب شده اند[چيزي که در فيلم نيز روي آن تاکيد نمي شود و بيشتر پيامدهاي آن تصوير مي گردد. مانند تيراندازي پليس به فردي آلوده] اگر شما جاي براد بوديد، چه مي کرديد؟
تا اين لحظه منتقدان جدي از ستايش فيلم دريغ نکرده اند، و کار فيلمبردار آن را نيز ستوده اند. شما هم اگر مدتي است فيلمي جدي نديده ايد، مي توانيد از اين فرصت استفاده کنيد. چون هر جاي دنيا که باشيد شايد دفعه بعد اين واقعه پشت در خانه شما بيفتد!
ژانر: مهيج.

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم اينجا را کليک کنيد.


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Right.at.Your.Door.DVDRip.XviD-DoNE.part1.rar 
Right.at.Your.Door.DVDRip.XviD-DoNE.part2.rar 
Right.at.Your.Door.DVDRip.XviD-DoNE.part3.rar 
Right.at.Your.Door.DVDRip.XviD-DoNE.part4.rar 
Right.at.Your.Door.DVDRip.XviD-DoNE.part5.rar 
Right.at.Your.Door.DVDRip.XviD-DoNE.part6.rar 
Right.at.Your.Door.DVDRip.XviD-DoNE.part7.rar 
Right.at.Your.Door.DVDRip.XviD-DoNE.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Home on the Range (2004)

 

Also Known As:Sweating Bullets (USA) (working title)
MPAA:Rated PG for brief mild rude humor.
Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:73 min / Finland:77 min (dubbed version)
Country:USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.85 : 1
Sound Mix:SDDS / DTS / Dolby Digital
Certification:USA:PG (certificate #40071) / Argentina:Atp / Australia:G / Brazil:Livre / Finland:S / Germany:o.Al. / Netherlands:AL / Norway:7 / Peru:PT / Philippines:G / Singapore:G / Sweden:7 / Switzerland:7 (canton of Vaud) / UK:U / Greece:K
MOVIEmeter: 4% since last week
Company:Walt Disney Pictures

براي مشاهده تصاويري از اين کارتون اينجا را کليک کنيد.

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
Home_On_The_Range__2004_.part1.rar
Home_On_The_Range__2004_.part2.rar
Home_On_The_Range__2004_.part3.rar
Home_On_The_Range__2004_.part4.rar

رمز فايل: Hyper Active


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین
(و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

برگ و باد
باصداي محمدرضا هدايتي



 

آلبوم جدید محمدرضا هدایتی به نام برگ و باد با دو کيفيت
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای خزان باصداي محمد عبدالحسيني


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نسخه ی کامل و اختصاصی قویترین دیکشنری جهان Babylon 7.0
 

 

Babylon Ltd زیر مجموعه کمپانی Formula می باشد. این شرکت در سال 1997 شروع به کار کرد و کار خود را با ارائه "دیکشنری بابیلون" نسخه آزمایشی (بدون محدودیت) شروع کرد و تا سال 2001 این نرم افزار را به صورت رایگان عرضه می نمود و از آن پس اقدام به ارائه و فروش نسخه ی تجاری نمود.
Babylon نرم افزار پیشتاز فرهنگ های لغت و ترجمه متن است. نرم افزار بابیلون - Babylon کلیه نیاز های شما در زمینه ترجمه لغت را جوابگو خواهد بود. با استفاده از Babylon شما به سرعت می توانید ایمیل ها، صفحات وب، مستندات و کلیه لغات مورد نظر خود را ترجمه کنید. نرم افزار Babylon در حال حاضر حدوداً 30 میلیون کاربر دارد. این نرم افزار که از خاصیت OCR استفاده می کند همیشه و همه جا زیر دستان شما خواهد بود، هرگاه برای ترجمه لغتی اراده کنید کافی است تنها یک کلیک کنید تا ترجمه لغت مورد نظر را به بیش از 50 زبان مختلف دنیا به شما نشان دهد. پنجره شناور این برنامه همانند یک دستیار همیشه با شما خواهد بود همانطور که با یک کلیک روی کلمه مورد نظر آشکار می شود با حرکت دادن ماوس و بدون هیچ کلیکی (این ویژگی باید توسط کاربر تنظیم شود) نیز خود به خود ناپدید می شود.

برخی از قابلیت های کلیدی نرم افزار Babylon 7.0:
- ترجمه کلمات و متون
- دارای 25 فرهنگ لغت عمومی در 50 زبان مختلف از جمله فارسی
(برای فعال شدن تمامی زبان ها باید Glossary های مربوط به هر زبان را جداگانه دانلود کنید)
- حاوی فرهنگ لغت هایی با بیش از 3 میلیون کلمه
- فرهنگ لغت های شخصی شامل 1600 موضوع مرتبط با تجارت، زیست شناسی، کامپیوتر، شیمی و ... در بیش از 70 زبان
- مبدل واحد ها به یکدیگر
- اصلاح کننده ی کلمات نوشته شده از نظر املائی (غلط یابی به زبان های مختلف)
- روش صحیح تلفظ کلمات (با صدای مرد و زن)
- اتصال به دایره المعارف Wikipedia
- قابلیت جدید Auto Completion
- قابلیت جدید تغییر رنگ پنجره نرم افزار به دلخواه
- پشتیبانی کامل از زبان فارسی در ویندوز های عربی و انگلیسی Me/XP/2003/98/Vista

برخی از ویژگی های نرم افزار Babylon 7.0:
- Single Click Activation :
تنها با یک کلیک بر روی هر لغت در برنامه های مختلف (Word, Excel, PowerPoint) و دیگر برنامه های تحت ویندوز، پنجره کوچک محاوره ای این دیکشنری به سرعت فعال شده و معنی لغت و دیگر اطلاعات در باره آن را به کاربر می دهد.
همچنین می توانید لغات مورد نظر را در پنجره اصلی برنامه Copy/Past کنید و سریعاً معنی آن را به دست آورید. در ضمن این دیکشنری توانایی اتصال به دیکشنری ها و دایره المعارف های Online را دارا می باشد.
- Text Translation :
ترجمه متون، بدون نیاز به Copy/paste کردن متن و تنها با یک کلیک ساده، این دیکشنری متون شما را شناسایی کرده و آن را به 17 زبان دنیا ترجمه می کند.
مترجم متن Babylon در زبان های زیر قابل دسترسی می باشد : German, Spanish, Italian, Portuguese, Japanese, Hebrew, Chinese (Traditional), Chinese (Simplified), Dutch, Russian, Korean, Turkish, Arabic, Farsi, Polish و Ukrainian.
- Results from the world's leading publishers :
اتصال آنلاین به دیکشنری های مرجع و مطرح جهان و استفاده از آنها برای ارائه نتیجه های جامع تر از جمله : Britannica, Oxford, Merriam Webster, Pons, Larousse, Langenscheidt, Taishukan, Mich contentaelis, Van-Dale و ...
- Wikipedia Content :
دیکشنری آنلاین Babylon توانایی اتصال به دایره المعارف Wikipedia را نیز دارد و نتایج خود را با استفاده از این دایره المعارف نیز اراده می دهد. Wikipedia یکی از بزرگترین دایره المعارف های Online، چند زبانه و مجانی می باشد که شامل بیش از 2 میلیون مقاله و تعریف در زمینه های مختلف می باشد که دائماً نیز در حال به روز رسانی است.
ترکیب این دیکشنری و این دایره المعارف کمک بزرگی به دانش آموزان، دانشجویان و مترجمان خواهد کرد.
- Translation in 50 languages :
دیکشنری Babylon برای ارائه نتایج و ترجمه لغات از 1300 منبع و پایگاه در 50 زبان مختلف استفاده می کند. هر پایگاه شامل 25 دیکشنری حرفه ای در 13 زبان مختلف می باشد که همگی به وسیله تیم توسعه زبان کمپانی Babylon توسعه داده شده اند. English, French, German, Spanish, Italian, Portuguese, Japanese, Hebrew, Chinese (Traditional), Chinese (Simplified), Dutch, Russian, Korean و Swedish
در حقیقت Babylon یک ابزار ترجمه سریع و منحصر به فرد می باشد. که جایگزین دیکشنری های سنتی کاربران شده و معنی لغات و جملات را بسیار سریع و با استفاده از لغت نامه های گوناگون و اتصال سریع به دایره المعارف های Online ارائه می دهد.
- Units & Measures Conversion :
تبدیل واحدها و تبدیل واحد پول کشورها به هم تنها با یک کلیک
- Spelling Alternatives :
تصحیح آنلاین غلط های املایی، مشکلات جمله بندی و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 18 مگابايت مي باشد و فايل کرک در داخل فايل Zip قرار دارد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دنياي موبايل

ترفندی جالب - ارسال عکس رنگی به وسیله SMS در گوشی های نوکیا !
 

مسلما تیتر برای شما عجیب باید باشد ! . ارسال SMS رنگی آن هم با اپراتور اول در ظاهر کاری محال است اما با انجام دادن ترفندی که برای شما خواهم گفت شما می توانید یک عکس رنگی به وسیله SMS ارسال کنید . تنها باید گوشی های دو طرف یعنی هم ارسال کننده و هم گیرنده نوکیا باشد.ضمنا این روش هیچ ربطی به MMS ندارد و معرفی این ترفند صرفا جنبه سرگرمی و آموزشی دارد. اما روش این ارسال SMS رنگی :
۱) ابتدا به قسمت Contact رفته و یک Contact جدید با هر اسمی که دوست دارین (ترجیحا کوتاه باشه) بدون شماره بسازین (از صفحه ویرایش اسم و فامیل و شماره و… بیرون نرین)
۲) بعد از انتخاب اسم Options رو بزنید و از اونجا Add Thumbnail رو انتخاب کنین (دقت کنید که عکسی رو می خواین بفرستین به عنوان Thumbnail انتخاب کنین).
۳) وقتی Contact مورد نظر رو ساختین بیاین رو صفحه اصلی Contact (جایی که اسم ها رو مینویسه) و اسمی رو که ساختین پیدا کنین
۴) روی اسم یا همون Contact که ساختین Options رو بزنین و از اونجا Send==> Via Text Message رو انتخاب کنین
حالا همون صفحه ای که همیشه اس ام اس هاتون رو اونجا مینویسین باز میشه و اگر به بالای همون صفحه نگاه کنید عکسی رو که به عنوان Thumbnail انتخاب کردین می بینین.
حالا می تونید اس ام اس رو به هر کس که می خواین بفرستین و اون هم عکس رو به همون صورت که شما می بینید دریافت کنه.
توجه داشته باشید که با توجه به حجم عکس این کار حدود ۱۵ تا ۱۸ پیام کوتاه برای شما خرج دارد !! پس حواستان جمع باشد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق (ع) فرمودند:
مَا أقبَحَ بالمُؤمِن أن تَکونَ لَهُ رَغبَةٌ تُذِلُّهُ.

برای مؤمن چقدر زشت است که میل و رغبتی داشته باشد که او را به ذلّت و خواری بکشاند.

(جهاد با نفس، ح 648)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

ساعت چهار بعد از نیمه شب آقای فرانسوی مست با خانمش به خانه بر گشت . کلید را از جیب بیرون آورد اما هر چه کرد نتوانست آنرا داخل سوراخ قفل کند . بالاخره با خشم به زنش گفت : (( بیا تو خانه را محکم بگیر که تکان نخورد ، تا من کلید را داخل قفل کنم . ))


زن و شوهری با قطار مسافرت می کردند که نا گهان زن به شوهرش گفت : (( دیدی چطور شد . من فراموش کردم سیم اطو را از پریز برق در بیا ورم . ممکن است حریقی روی دهد .))
مرد جواب داد : (( اهمیتی ندارد . خونسرد باش چون من هم فراموش کردم شیر آب حمام را ببندم .))


خانمی سگ خود را تعلیم می داد . شوهر که با تمسخر به او نگاه می کرد به زنش گفت : (( مطمئن باش که هر گز موفق نخواهی شد .))
زن گفت : (( چطور؟ خیال می کنی برای تو کم به خودم زحمت دادم تا بالاخره موفق شدم ))

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 سخنرانی دکتر شهین سراج در بارۀ چهره و شخصيت زنان ِ جنگ آور در داستان های پهلوانی و يا حماسه های ملی، در کشو ر سوئیس يکی از شنيدنی و خواندنی ترين گفتارها و نوشتار هايی می باشد که در بار ۀ نقش زنان در شاهنامۀ فردوسی ديده و شنيده شده است.
این سخنان در برگیرندۀ نقش تمامی زنان در کتابهای حماسی ایران است مانند هاییمنظومه بهمن نامه، ؛داراب نامه ؛با نو گشسب نامه فرامرزنامه نیز میشود
از این سخنان برای شناختن یکی از زنان شاهنامه بهره میبریم
اين گفتارها در چند بخش و شماره در دسترس دوستداران فر و فرهنگ ايران گذاشته میشود
رزمجویان زن، درعین جنگآوری وستیزه جوئی، اغلب از حکمت و فرزانگی نیز برخوردارند و درهنگامه ها ی سخت، قادرند تصمیمهای عمدۀ سیاسی بگیرند و گفتارهائی حکمت آمیزو گاه ضد جنگ ارائه دهند و یا با ترفندهای زیرکانه، خود و یا لشکریان را ازمهلکه ها نجات دهند.
پیرامون چهره و شخصیت زنان جنگاور در حماسه های ملی، به ویژه در میان آثاری که از قرن چهارم تاپایان قرن ششم هجری به ما رسیده است، دور می زند.
هدف عمدۀ من ازطرح این پژوهش، ارائۀ چهره وحضور دیگری از زنان درداستانها و روایات حماسی است که تا کنون، نسبت به دیگرچهره های زنانه، کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة يوسف آيات: 111 محل نزول: مکه

 
وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَن نَّفْسِهِ وَغَلَّقَتِ الأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللّهِ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ إِنَّهُ لاَ يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ 23 وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلا أَن رَّأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاء إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ 24 وَاسُتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِيصَهُ مِن دُبُرٍ وَأَلْفَيَا سَيِّدَهَا لَدَى الْبَابِ قَالَتْ مَا جَزَاء مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوَءًا إِلاَّ أَن يُسْجَنَ أَوْ عَذَابٌ أَلِيمٌ 25 قَالَ هِيَ رَاوَدَتْنِي عَن نَّفْسِي وَشَهِدَ شَاهِدٌ مِّنْ أَهْلِهَا إِن كَانَ قَمِيصُهُ قُدَّ مِن قُبُلٍ فَصَدَقَتْ وَهُوَ مِنَ الكَاذِبِينَ 26 وَإِنْ كَانَ قَمِيصُهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ فَكَذَبَتْ وَهُوَ مِن الصَّادِقِينَ 27 فَلَمَّا رَأَى قَمِيصَهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ قَالَ إِنَّهُ مِن كَيْدِكُنَّ إِنَّ كَيْدَكُنَّ عَظِيمٌ 28 يُوسُفُ أَعْرِضْ عَنْ هَـذَا وَاسْتَغْفِرِي لِذَنبِكِ إِنَّكِ كُنتِ مِنَ الْخَاطِئِينَ 29 وَقَالَ نِسْوَةٌ فِي الْمَدِينَةِ امْرَأَةُ الْعَزِيزِ تُرَاوِدُ فَتَاهَا عَن نَّفْسِهِ قَدْ شَغَفَهَا حُبًّا إِنَّا لَنَرَاهَا فِي ضَلاَلٍ مُّبِينٍ 30

 

ترجمه فارسي مکارم

و آن زن كه يوسف در خانه او بود، از او تمناى كامجويى كرد; درها را بست و گفت: «بيا (بسوى آنچه براى تو مهياست!)» (يوسف) گفت: «پناه مى‏برم به خدا! او ( عزيز مصر) صاحب نعمت من است; مقام مرا گرامى داشته; (آيا ممكن است به او ظلم و خيانت كنم؟!) مسلما ظالمان رستگار نمى‏شوند!» «23» آن زن قصد او كرد; و او نيز -اگر برهان پروردگار را نمى‏ديد- قصد وى مى‏نمود! اينچنين كرديم تا بدى و فحشا را از او دور سازيم; چرا كه او از بندگان مخلص ما بود! «24» و هر دو به سوى در، دويدند (در حالى كه همسر عزيز، يوسف را تعقيب مى‏كرد); و پيراهن او را از پشت (كشيد و) پاره كرد و در اين هنگام، آقاى آن زن را دم در يافتند! آن زن‏گفت: «كيفر كسى كه بخواهد نسبت به اهل تو خيانت كند، جز زندان و يا عذاب دردناك، چه خواهد بود؟! «25» (يوسف) گفت: «او مرا با اصرار به سوى خود دعوت كرد!» و در اين هنگام، شاهدى از خانواده آن زن شهادت داد كه: «اگر پيراهن او از پيش رو پاره شده، آن آن راست مى‏گويد، و او از دروغگويان است «26» و اگر پيراهنش از پشت پاره شده، آن زن دروغ مى‏گويد، و او از راستگويان است» «27» هنگامى كه (عزيز مصر) ديد پيراهن او ( يوسف) از پشت پاره شده، گفت: «اين از مكر و حيله شما زنان است; كه مكر و حيله شما زنان، عظيم است! «28» يوسف از اين موضوع، صرف‏نظر كن! و تو اى زن نيز از گناهت استغفار كن، كه از خطاكاران بودى!» «29» (اين جريان در شهر منعكس شد;) گروهى از زنان شهر گفتند: «همسر عزيز، جوانش ( غلامش) را بسوى خود دعوت مى‏كند! عشق اين جوان، در اعماق قلبش نفوذ كرده، ما او را در گمراهى آشكارى مى‏بينيم!» «30»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

helia_k48@yahoo.com

خزندگان-حشرات
REPTILIANS

Snake مار
Turtle لاک پشت
Crab خرچنگ
Scorpion عقرب
ُ
Alligator تمساح
Lizard سوسمار
Snail حلزون
Silk worm کرم ابریشم

INSECTS

Butter fly پروانه
Fly مگس
Bee زنبور
Locust نوع بزرگی از ملخ می باشد .
Grasshopper ملخ
Dragon fly سنجاقک
Cricket جیرجیرک
Maggot خر مگس
Mantis آخوندک
Netمورچه

 

 

nima_sharifi_123456789@yahoo.com

تصويري از آخرين لحظات حيات پرفسور حسابي


شام در کنار تخت استاد سرد شده است. ظاهراً ديگر نيازي به خوردن غذا نيست. پزشکان و مسئولان بيمارستان دانشگاه به اين نتيجه رسيده اند که معالجه روي قلب استاد ديگز اثري ندارد. لذا آنژيوکت تزريق چند دارو براي ادامه تپش قلب از رگ دست راست و آنژيوکت تزريق مسکن درد از دست چپ ايشان را خارج و حتي ماسک تأمين اکسيژن که ديگر ريه ها قادربه تأمين آن نبود را برداشته اند و تنها سنسورهاي تپش قلب روشن است. شگفت اينکه در چنين حالتي در کمال حيرت پزشکان و متخصصين بيمارستان کانتونال دانشگاه ژنو، پروفسور حسابي در آخرين لحظات حيات به چيزي جز مطالعه و افزايش دانش خويش نمي انديشد.

اين تصوير منحصر به فرد را يکي از کارکنان خود بيمارستان به عنوان يک تصوير تکان دهنده و تأثيرگذار ثبت کرده است.

مصداق بارز حديث : ز گهواره تا گور دانش بجوي.س

 

 

behzadbayatt@yahoo.com

یکصد سال تنهایی

گابریل گارسیا مارکزنویسنده ی۷۳ساله وچهره ی تابناک ادبیات امریکای لاتین و جهان از زندگی اجتماعی کناره گرفته و دوران پس از یکصد سال تنهایی را اغاز نموده است
سرطان چنان بر جانش چنگ انداخته است که خود نیز امیدی به رهایی از پنجه هایی که غدد لنفاویش را نشانه گرفته اند ندارد.مارکز از انزوای خود نامه ای به رسم وداع خطاب به دوستانش نوشته است
اگر خداوند برای لحظه ای فراموش میکرد که من عروسکی کهنه ام و تکه ی کوچکی زندگی بمن ارزانی میداشت احتمالا همه انچه را که بفکرم میرسیدنمیگفتم بلکه همه چیزهایی را که میگفتم فکر میکردم.اعتبار همه چیز در نظر من نه در ارزش انها بلکه در معنای انهاست.کمتر میخوابیدم و بیشتر رویا میدیدم چون میدانستم که هر دقیقه که چشمانم را بر هم گذارم۶۰ ثانیه نور را از دست میدهم.هنگامیکه دیگران می ایستادند من راه میرفتم و هنگامیکه دیگران میخوابیدند من بیدار میماندم.هنگامیکه دیگران صحبت میکردند من گوش میکردم وازخوردن یک بستنی لذت میبردم.
اگر تکه ای زندگی بمن ارزانی میشد لباسی ساده بر تن میکردم نخست به خورشید چشم میدوختم سپس روحم را عریان میکردم اگر دل در سینه ام همچنان می طپید نفرتم را بر یخ مینوشتم و طلوع افتاب را انتظار میکشیدم.روی ستارگان با رویاهای ونكوك وشعر باندياتي را نقاشی میکردم وبا صدای دلنشين سارات ترانه ی عاشقانه ای به ماه هدیه میکردم با اشکهایم گلهای سرخ را ابیاری میکردم تا درد خارهایشان و بوسه ی گلبرگهایشان در جانم بنشیند.
اگر تکه ای زندگی میداشتم نمی گذاشتم حتی یک روز بگذرد بی انکه به مردمی که دوستشان دارم نگویم که دوستشان دارم چنانکه همه مردان و زنان باورم کنند.
اگر تکه ای زندگی میداشتم در کمندعشق زندگی میکردم و به انسانهانشان میدادم که در اشتباهند که گمان میکنند که وقتی پیر شدند دیگر نمیتوانند عاشق شوند انها نمیدانند زمانی پیر میشوند که دیگر نمیتوانند عاشق شوند.
به هر کودکی دو بال میدادم و رهایشان میکردم تا خود پرواز را بیاموزند به سالخوردگان یاد میدادم که مرگ نه با سالخوردگی بلکه با فراموشی سر میرسد.
اه انسانها چه بسیار از شما اموخته ام دریافته ام که وقتی نوزاد برای اولین بار با مشت کوچکش انگشت پدر را میفشارد او را برای همیشه به دام می اندازد. دریافته ام که یک انسان تنها هنگامی حق دارد به انسانی دیگر از بالا به پایین بنگرد که ناگزیر باشد او را یاری دهدتا روی پای خود بایستد.
من از شما بسی چیزها اموخته ام وقتی در بستر مرگ چمدانم را میبندم همه را در ان میگذارم
رمانهای....یکصد سال تنهایی...گزارش یک قتل...از عشق و شیاطین دیگر...پاییز پدر سالار مارکز برای همیشه در تاریخ ادبیات جهان ثبت است رمانهایی که جایزه نوبل را برای او بدنبال اورد ودر چمدانی که او میبندد جای نمیگیرد و برای ما میماند.
بر گرفته از روزنامه پیوند ونکوورمورخ جمعه۱۹/۲/۱۳۸۲

 

 

sosflove@yahoo.com

چه کسى کر است؟

مردى متوجه شد که گوش همسرش سنگين شده و شنوائيش کم شده است. به نظرش رسيد که همسرش بايد سمعک بگذارد ولى نميدانست اين موضوع را چگونه با او در ميان بگذارد. بدين خاطر، نزد دکتر خانوادگىشان رفت و مشکل را با او در ميان گذاشت.
دکتر گفت براى اين که بتوانى دقيقتر به من بگويى که ميزان ناشنوايى همسرت چقدر است آزمايش سادهاى وجود دارد. اين کار را انجام بده و جوابش را به من بگو:
«ابتدا در فاصله ٤ مترى او بايست و با صداى معمولى مطلبى را به او بگو. اگر نشنيد همين کار را در فاصله ٣ مترى تکرار کن. بعد در ٢ مترى و به همين ترتيب تا بالاخره جواب دهد.»
آن شب، همسر آن مرد در آشپزخانه سرگرم تهيه شام بود و خود او در اتاق تلويزيون نشسته بود. مرد به خودش گفت الان فاصله ما حدود ٤ متر است. بگذار امتحان کنم.
سپس با صداى معمولى از همسرش پرسيد: عزيزم شام چى داريم؟
جوابى نشنيد.
بعد بلند شد و يک متر جلوتر به سمت آشپزخانه رفت و دوباره پرسيد: عزيزم شام چى داريم؟
باز هم پاسخى نيامد.
باز هم جلوتر رفت و از وسط هال که تقريباً ٢ متر با آشپزخانه و همسرش فاصله داشت گفت: عزيزم شام چى داريم؟
باز هم جوابى نشنيد.
باز هم جلوتر رفت و به در آشپزخانه رسيد. سوالش راتکرار کرد و باز هم جوابى نيامد.
اين بار جلوتر رفت و درست از پشت سر همسرش گفت: عزيزم شام چى داريم؟
زنش گفت: مگه کرى؟ براى پنجمين بار مىگويم: خوراک مرغ!

نتيجه اخلاقى
مشکل ممکن است آنطور که ما هميشه فکر مىکنيم در ديگران نباشد و عمدتاً در خود ما باشد!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

ویکی‌ها ، آینده پزشکی؟
 

ویکی‌های پزشکی می‌توانند در آینده جایگاه بهتری نسبت به حال حاضر در آموزش ‏پزشکی داشته باشند. کافی است تعداد اعضای فعال آنها بیشتر شود ، راهنمای خوبی ‏داشته باشند و صفحه‌آرایی بهتری پیدا کنند. در حال حاضر حدود 30 ویکی پزکی فعال ‏ایجاد شده‌اند.‏

بیایید نگاهی بیندازیم به تعدادی از ویکی‌ها فعال پزشکی:‏

پزشکی در ویکی‌پدیا : بیش از 100 عضو فعال در ویکی‌پدیا کار نگارش و ایجاد ‏مقاله‌های پزشکی در موضوعات مختلف را برعهده دارند. البته هر کسی بسته به دانش ‏پزشکی خود می‌تواند در تکمیل این دانشنامه آمنلاین مشارکتی ، سهیم شود.‏

در حال حاضر حدود 1200 مقاله پزشکی در ویکی‌پیدا جمع‌آوری شده است ، شماری از ‏این مقاله‌ها ، جزو بهترین مقاله‌های آنلاین در مورد موضوع مورد جستجو هستند.‏

بارها پیش آمده که من موضوعی پزشکی را جستجو کرده‌ام و با مطالعه مقاله‌ای در ‏ویکی‌پدیا در مورد همان موضوع دریافته‌ام که کامل‌ترین مقاله مروری ، همان مقاله بوده ‏است. به خصوص که بیشتر مقاله‌های پزشکی ویکی‌پدیا حاشیه‌های تاریخی و اجتماعی ‏خوبی در مورد بیماری و یا موضوع پزشکی مورد بحث دارند.‏

هدف اعضای ویکی‌پدیای پزشکی ، رساندن مقاله‌های پزشکی ویکی‌پدیا به 300 هزار ‏عنوان است.‏
آدرس : ‏http://en.wikipedia.org/wiki/Portal:Medicine
اطلاعات بیشتر در مورد ‏WikiProject Medicine‏ 

Ask Dr Wiki‏ : دکتر ویکی یک سایت پزشکی مشارکتی است که به وسیله پزشکان و ‏برای پزشکان ، دانشجویان پزشکی و همه افرادی که در بهداشت و سلامت دخیل ‏هستند ، ساخته شده است. ‏ هدف این سایت این است که یک مخزن آنلاین اطلاعات پزشکی را برای خوانندگانش ‏فراهم آورد. ‏ 

Radiopaedia‏ : یکی ویکی رادیولوژی است و هدف از ایجاد آن فراهم آوردن یک ‏درسنامه آنلاین و به‌روز رادیولوژی است.‏

 8.jpg

Flu Wiki‏ : یک ویکی پزشکی که به آنفلوآنزای پرندگان و پاندمی آنفلوآنزا اختصاص دارد. 

Wikisurgery‏ : یک ویکی در مورد جراحی

Ganfyd.org‏ : یکی ویکی پزشکی 

ویکی انفورماتیک بالینی 

ویکی ایدز : یکی ویکی بسیار غنی با بیش از 130 مقاله در مورد ایدز 

ویکی نفرولوژی ، ویکی پرستاری  ، ویکی کنسر

 

 

gwmorteza@yahoo.com

یک مسابقه جالب با جایزه یک میلیون دلار

سوال
مردی در مسابقه ی اطلاعات عمومی شرکت کرده است
و سعی در بردن یک میلیون دلاری را دارد ...
سوالات را بخوانید

۱ـ جنگ صد ساله چند سال طول کشید؟
الف) ۱۱۶ سال
ب ) ۹۹ سال
ج ) ۱۰۰ سال
د ) ۱۵۰ سال
او نمیتواند به این سوال جواب دهد
۲ـ کلاه های پاناما در چه کشوری تولید میشود؟
الف) برزیل
ب) شیلی
ج) پاناما
د)اکوادور
حالا او با خجالت از دانشجویان تماشاگر درخواست کمک میکند
۳ـ روس ها در چه ماهی انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟
الف) ژانویه
ب) سپتامبر
ج) اکتبر
د) نوامبر
این بار هم شرکت کننده درمانده تقاضای فرصت میکند
۴ـ اسم شاه جرج سوم چه بود؟
الف) ادر
ب) آلبرت
ج) جرج
د) مانوئل
خوب بقیه حضار باید به دادش برسند
۵ـ نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان گرفته شده؟
الف) قناری
ب) کانگارو
ج) توله سگ
د) موش

در اینجاست که شرکت کننده ی بخت برگشته از ادامه ی مسابقه انصراف میده
اگر خیلی خودتان را گرفته اید که همه ی جوابها را میدانید و به این بنده ی خدا هم کلی
خندیدید بهتره اول جوابها را بخوانید

جوابها
۱ـ جنگ صد ساله در واقع ۱۱۶ سال طول کشید (۱۳۳۷ـ۱۴۵۳)
۲ـ کلاه پاناما در اکوادور تولید میشه
۳ـ انقلاب اکتبر در ماه نوامبر جشن گرفته میشه
۴ـ اسم شاه جرج .آلبرت بوده که بعد از به سلطنت رسیدن به جرج تغیر یافت
۵ـ توله سگ .اسم لاتین آن
insularia canaria یعنی جزایر توله سگ

 

 

mhsanei@yahoo.com

خدمت و خيانت هورمون كورتيزول

حتما مي دانيم كه كورتيزول دشمن اصلي بدن سازان به شمار مي رود و همه جا توصيه مي شود تا از اضطراب – استرس - تمرينات شديد طولاني مدت (بيش از يكساعت ) – و كم خوابي و بيدار ماندن بعد از 10 شب پرهيز كنند به دليل اينكه بدن وارد فاز ترشح كورتيزول مي شود كه متعاقب آن كاهش اثر تستسترون و تجزيه بافت عضلاني ( بجاي ريكاوري و عضله سازي بعد از تمرين ) مي شود. ضمن اينكه چنانچه موقعيت هاي استرس زا مرتبا ادامه داشته باشد تضعيف سيستم ايمني - افزايش وزن و چاقى، بى خوابى، بيماريهاى قلبى، افسردگى و ناهماهنگى در اختلالات گوارشى را افزايش مى دهدو باعث افزايش فشار خون وكلسترول و همچنين تجمع چربي در اطراف شكم مي شود هورمونهاي اصلي استرس كورتيزول، اپي نفرين و اكسي توسين ميباشندهر دو هورمون كورتيزول و اپي نفرين باعث افزايش فشار خون و سطح قند خون ميشوند. -پس از ترشح دو هورمون اپي نفرين و كورتيزول هورمون اكسي توسين نيز از مغز ترشح مي گردد تا اثرات دو هورمون نخست را تعديل كند. هورمون اكسي توسين عواطف آرام بخش و حس مراقبت را افزايش ميدهد و به دليل اينكه ميزان ترشح هورمون اكسي توسين در زنان بسيار بيشتر از مردان است زنان در مواقع استرس و افسردگي ( كه معمولا در پي موقعيت هاي استرس زاي طولاني رخ مي دهد ) بيشتر به روابط اجتماعي و مراقبت از فرزندانشان روي مي آورند ولي مردان گوشه گير و منزوي مي شوند يا به كار و سرگرمي هاي شخصي مي پردازند اما در شرايط استرس زا ميزان ترشح دو هورمون اپي نفرين و كورتيزول در زنان و مردان يكسان ميباشدضمنا هورمون استروژن ( هورمون غالب زنانه ) موجب ترشح بيشتر كورتيزول پس از استرس مي شود كه يكي از دلايل آمار بيشتر افسردگي در خانمها مي شود . احتمال سقط جنين در ميان زناني كه ميزان ترشح هورمون كورتيزول در بدن آنها بيشتر است ‌٧/٢ برابر افزايش پيدا مي‌كند.
تا اينجا تماما از مضرات كورتيزول گفتم شايد اين سوال پيش بياد كه پس اين هورمون چه فايده اي براي بدن دارد هورمونهاي آدرنالين و كورتيزول روى تمركز اثر مى گذارند و باعث افزايش سرعت عكس العمل و افزايش قدرت و چالاكى فرد مى شوند كه در مواقع ترس و اضطراب و موقعيت هاي مشابه به كمك فرد در دفاع از خود مي آيد به طور كلي كورتيزول سبب كاهش ترس مي شود و همچنين اثرات ضد التهابي دارد كه در بسياري از تركيبات داروئي كورتو استروئيد ها(از جمله بتامتازون) از همين خاصيت استفاده مي شود ضمن اينكه موجب افزايش قند خون در مواقع اضطراري نيز مي شود اما عمدتا از تجزيه پروتئين هاي بدن اين مورد اتفاق مي افتد .
www.getinshape.blogfa.com

 

 

amiri_hosain@yahoo.com

هنر بازی با "روس ها"



سفر ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در حالی به تهران صورت گرفت که باید قبل از هر چیز، حضور پوتین در کشورمان را به عنوان یک غافلگیری بزرگ برای آمریکا تلقی نمود.
انجام این سفر در شرایطی صورت گرفته است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این نخستین بار است که رییس جمهوری روسیه در طی سه دهه ی اخیر به تهران سفر می کند و چنین امری را باید در ادامه ی موفقیت های دولت نهم در عرصه ی سیاست خارجی، ارزیابی نمود چرا که جدای از موضوع و محور اصلی حضور پوتین در تهران که مربوط به اتفاق نظر برای حل مشکلات قوانین حقوقی دریای خزر با چهار کشور دیگر ساحلی این دریاچه است، آنچه در این میان حائز اهمیت بیشتری است، گفتگو های دو جانبه ی سران ایران و روسیه در حاشیه ی این دیدارهاست.
در حالیکه تا قبل از سفر پوتین به ایران، وزیر امور خارجه ی آمریکا با سفر به روسیه و انجام مذاکرات و رایزنی های لازم، به نوعی درصدد منصرف کردن حضور پوتین به بهانه ی نشست سران دریای خزر در تهران بود، حضور رییس جمهوری روسیه در کشورمان را باید به منزله ی شکستی دیگر برای سیاست های مداخله جویانه ی آمریکا در سطح منطقه دانست چرا که بی شک حضور پوتین در تهران و به تبع آن انجام مذاکرات با مقامات عالیرتبه ی سیاسی کشورمان تا حدود زیادی فرضیه ی "افول نفوذ آمریکا و غرب در سطح منطقه" را بیش از پیش تقویت می نماید و این در حالی است که از دیگر دستاوردهای ابتدایی این سفر می توان به افزایش ضریب امنیتی منطقه نیز اشاره داشت که معلول همان کمرنگ شدن نفوذ آمریکا در منطقه خواهد بود.
اما با تمام این تفاسیر و دستاوردهای مذکور و احتمالی دیگر این سفر، نکته ای را که به هیچ عنوان نباید از ذهن دور داشت رفتار و سیاست خاص روس ها در برخورد با دیگر کشورهاست.
متاسفانه صفحات تاریخ سیاسی ایران روایتگر تلخی های فراوانی از اعتماد ایران به روسیه بوده است که به عنوان مثال می توان به دو قرار داد ننگین گلستان و ترکمنچای که در دوره ی قاجاریه به کشورمان تحمیل گشت، اشاره داشت. البته نگاهی دقیق تر به تاریخ روابط روسیه با دیگر کشورها، بیانگر این مطلب است که روسیه نه تنها با ایران، که با تمام کشورهای جهان که به نوعی با آنها درارتباط بوده، همواره سیاستی خاص را اجرا کرده است و آن هم حفظ منافع خویش در هر شرایطی بوده است و تنها نکته ای که در این میان برای روسیه فاقد اهمیت می باشد را در یک کلام باید "وفای به عهد" دانست!
چنین سیاستی که فقط بر مبنای حفظ منابع خویش شکل گرفته است نه تنها در مواجهه با ایران بلکه با دیگر کشورها، حتی آمریکا نیز به چشم می خورد که از آن جمله به مقاومت روسیه در مقابل آمریکا برای عدم نصب سپر دفاع موشکی ایالات متحده در اروپا می توان اشاره کرد که روس ها به خاطر حفظ منافع و امنیت خود به هیچ عنوان حاضر به کوچکترین همکاری با آمریکا در این زمینه نیستند. از سویی دیگر بعد از تصویب قطعنامه ی 1747 شورای امنیت علیه کشورمان که روسیه خود به تنهایی، یکی از پیشنهاد دهندگان این قطعنامه و عوامل اصلی تصویب آن بود، در اقدامی عجیب تنها چند روز پس از تصویب قطعنامه ی مذکور، با دعوت از "ذوالقدر" قائم مقام وزیر کشور به خاک خود، یکی از اصلی ترین مفاد قطعنامه را نقض کرد! (با توجه به این که طبق این قطعنامه 9 نفر از شخصیت های سیاسی و نظامی کشورمان ممنوع الخروج بودند و روسیه نیز از مسببان اصلی تصویب این قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران بود! ).
البته تناقض در رفتار و گفتار مقامات روسی سری دراز و نا تمام دارد و به نظر می رسد موارد اشاره شده نیز برای رساندن مقصود به خواننده مکفی است.
اما آنچه که مقصود نهایی نگارنده است را باید در این محور خلاصه نمود که با توجه به سیاست خاص روس ها در قبال تمامی کشورهای جهان که تنها و تنها بر مبنای منافع ملی و به دور از هر گونه ضامن اجرا برای حفظ تعهدات دیگر دنبال می شود، به نظر می رسد دعوت از پوتین برای حضور در تهران که در حدود 2 ماه قبل و در حاشیه ی اجلاس شانگهای از سوی احمدی نژاد صورت گرفته بود را باید ابتکاری کاملا مثبت دانست که در حال حاضر نیز با حضور رییس جمهور روسیه در تهران در حال تبدیل شدن به یک پیروزی بزرگ دیگر در عرصه ی سیاست خارجی کشورمان است اما باید اذعان داشت که تا کنون نیمی از این بازی با موفقیت جمهوری اسلامی ایران به پایان رسیده و بی شک موفقیت در ادامه ی این مسیر منوط به نتایج مذاکرات مقامات ایران و روسیه خواهد بود. هم اکنون به انتها رساندن موفقیت آمیز وضعیت قرارداد نیروگاه اتمی بوشهر که 12 سال از تاریخ انعقاد قرارداد آن با روسیه می گذرد می تواند آزمون بزرگ و البته مناسبی برای قضاوت پیرامون ادامه ی دستاوردهای این سفر باشد. از طرفی دیگر استفاده از حق وتوی روس ها در شورای امنیت و نفوذ آنها برای جلوگیری و یا حداقل کاهش محدودیت ها در قطعنامه ی احتمالی سوم نیز از مواردی است که به نظر می رسد در مذاکرات دو طرفه ی بین مقامات ایران و روس، مورد تاکید قرار خواهد گرفت و باید دید آیا احمدی نژاد در راستای سیاست خارجی موفق خویش که تا کنون بسیار هوشمندانه عمل کرده است و به عبارتی دیگر به درستی معنای " بازی با روس ها به سبک خودشان" را متوجه شده، می تواند امتیاز قابل توجهی را از مذاکرات اخیر نیز کسب کند یا خیر ؟
البته این تفاسیر در حالی است که نباید در مقابل از نقش قدرتمند، حساس و کلیدی خود در منطقه غافل شویم، چرا که جمهوری اسلامی ایران نیز همیشه به عنوان یکی از قدرت های اصلی و محوری برای حل مشکلات منطقه و هم چنین فراهم کردن بسیاری از خواسته های دیگر کشورها، با توجه به نفوذ بالای خود در منطقه به حساب می آمده و می آید و با توجه به سیاست خارجی فعال و موفق دولت نهم در دو سال اخیر باید به دنبال نهادینه سازی این نقش سازنده و فعال در منطقه بود، همان طور که مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند :

«ما امروز در زمینه های سیاست خارجی تحرک و نشاطمان خوب است و انسان این تحرک و نشاط و فعالیت وسیع را می بیند.ابتکار عمل هم در بسیاری ار مسائل جهانی در دست نظام جمهوری اسلامی است. به خصوص در مسائل منطقه ای. این یک پدیده ی کم سابقه و کم نظیری است که ابتکار عمل در دست مسئولان نظام جمهوری اسلامی است ...»

مقام معظم رهبری در جمع خبرگان ملت (۰۶/۰۶/۱۳۸۵)

 
 

dejkameh@mapnaturbine.com

كشف راز 10/90

راز 10/90 را كشف كن. پی بردن به این راز زندگیت را تغییر خواهد داد. راز 10/90 باور نكردنی است! تعداد اندكی از مردم از آن با خبرند و آنرا در زندگی روزمره به كار میبرند.
هر روز میلیونها نفر به ناحق از فشارها، مشكلات و رنجهایی در عذابند. این آدمها چندان موفق بنظر نمیرسند. روزهای بد، روزهای بدتری بدنبال خواهد داشت. بنظر میآید دائما وقایع وحشتناكی در حال وقوع است، استرس همیشه وجود دارد، از خوشی خبری نیست و روابط بین افراد در حال از هم پاشیده شدن است. بهترین ساعات عمر با نگرانیها و دل مشغولیهای بیمورد تلف میشود. امكان لذت بردن از زندگی وجود ندارد. دوستیها از بین میروند و زندگی بیرحم و كسالت آور بنظر می رسد. و امكان لذت بردن از زندگی موجود ندارد. جملات بالا توصیف حالات روحی شما نیز بود؟ اگر اینطور است ناامید نشوید. شما میتوانید به انسانی كاملا متفاوت تبدیل شوید.فقط كافیست به راز 10/90 پی ببرید و از آن در زندگیتان استفاده كنید. این راز میتواند زندگیتان را تغییر دهد.
این راز چیست؟ 10% زندگی همه ما اتفاقاتی است كه میافتد . اما 90% بقیه چی؟
90% بقیه هم عكس العملهایی هستند كه ما به آن 10% اتفاقات رخ داده، نشان میدهیم. این یعنی چه؟ در واقع هیچ كدام از ما كنترلی روی 10% اتفاقاتی كه برایمان میافتد نداریم. ما نمیتوانیم جلوی خراب شدن اتومبیل مان را بگیریم، ممكن است هواپیمایمان دیر برسد و تمام برنامه های ما به هم بریزد. و یا ممكن است ماشین دیگری در ازدحام و شلوغی خیابان راه ما را بند بیاورد. بله این عكس العملهای ما است كه 90% بقیه اتفاقات را شكل میدهد. تو هیج كنترلی روی چراغ راهنمایی رانندگی نداری كه كی قرمز است یا كی سبز میشود اما میتوانی عكس العمل خود را در مورد چراغ قرمز كه طولانی بنظر میرسد كنترل كنی. با كنترل خودت در مواقع لازم مانع از مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دیگران خواهی شد.
مثالی میزنم: تو در حال صرف صبحانه با خانواده هستی كه دست دختر كوچكت به فنجان جای میخورد و همه آن روی لباست میریزد. خوب تا اینجا كنترل اوضاع دست تو نبود و تو نمیتوانستی مانع از وقوع آن شوی. اما خوب دقت كن: اینكه چه اتفاقاتی بعد از آن بیفتد كاملا در دست توست. تو عصبانی می شوی، شاید فحش هم بدهی و به شدت دخترت را برای ریختن چای روی بلوزت دعوا میكنی. دخترت گریه میكند. تو هم بعد از دعوا كردن او به طرف همسرت برمیگردی و از او هم برای اینكه فنجان
چای را درست لبه میز گذاشته است، انتقاد میكنی. درگیری لفظی كوتاهی بین شما پیش میآید. تو با عصبانیت به طبقه بالا میروی بلوزت را عوض میكنی و بعد با عجله پایین میآیی و میبیینی كه دخترت در حالی كه هق هق میكند هنوز در حال خوردن صبحانه اش است، پس هنوز آماده رفتن به مدرسه نیست، بنابراین كمی دیر میجنبد و از سرویس مدرسه جا میماند. همسرت هم دیر كرده است و باید هر چه سریعتر خود را به محل كارش برساند. حالا این تو هستی كه باید با عجله ماشین را روشن كنی و دختر كوچكت را به مدرسه برسانی. چون دیرت شده است مجبوری با سرعت بیشتر از حد مجاز رانندگی كنی. پس از 15 دقیقه تأخیر و یك قبض جریمه بالاخره به مدرسه میرسی. دخترت كه خیلی عجله دارد بدون خداحافظی به طرف ساختمان مدرسه میدود. حالا تو با 20 دقیقه تأخیر به اداره میرسی، ولی تازه میفهمی كه كیفت را با خودت نیاورده ای. روزت را خیلی بد شروع كرده ای و با گذشت ساعتها میبینی كه اوضاع دارد بدتر و بدتر هم میشود. زمان كار تمام شده است و وقتش است كه به خانه برگردی. وقتی به خانه میرسی متوجه میشود اشكالی در روابط تو با همسر و دخترت بوجود آمده است. میدانی چرا؟ بخاطر عكسل العملهایی كه امروز صبح به آن اتفاق نشان دادی. خوب فكر میكنی چرا چنین روز بدی را پشت سرگذاشتی؟
1ـ آیا فنجان چای باعث آن شد؟
2ـ آیا دخترت مقصر بود؟
3ـ آیا پلیس و جریمه ای كه شدی این اوضاع را پیش آورد؟
4ـ آیا خودت اوضاع را به این شكل درآوردی؟
بله البته كه پاسخ 4 درست است. تو هیچ كنترلی بر ریخته شدن فنجان چای نداشتی اما عكس العمل تو در طول 5 دقیقه پس از آن اتفاق بود كه تمام روزت را خراب كرد.
اما آنچه كه میتوانست و درست بود كه اتفاق بیافتد تا روز خوبی در انتظار تو باشد چه بود؟ فنجان چای روی بلوزت میریزد. دخترت میخواهد بزند زیر گریه، اما تو خیلی آرام میگویی: “ اشكالی ندارد عزیزم، فقط دفعه بعد دقت بیشتری بكن تا فنجان چای را نریزی.” حولهای بر میداری و به طبقه بالا میروی. بعد از عوض كردن بلوز. كیفت را برمیداری و سریع به طبقه پایین میآیی. از پنجره میبینی دخترت در حالیكه دارد برای تو و مادرش دست تكان میدهد، سوار سرویس مدرسه شد. قبل از رفتن به محل كارت با همسرت خداحافظی میكنی. پنج دقیقه هم زودتر به اداره میرسی و با خوشرویی شروع به احوالپرسی با همكاران میكنی. رئیس به تو میگوید كه روز خوبی در پیش خواهید داشت. دیدی كه این دو عكس العمل متفاوت به یك اتفاق چه نتایج متفاوتی بدنبال داشت!!! دو سناریوی مختلف كه شروعی مشابه داشتند به دو گونه كاملا متناقض پایان یافتند . چرا؟ چون عكس العمل تو متفاوت بود. همانطور كه گفتم، ما هیچ كنترلی روی 10% از اتفاقاتی كه برایمان میافتد نداریم، اما 90% بقیه را با عكس العمل خودمان نسبت به آن اتفاقات شكل میدهیم. برای بكار بردن راز10/90 چند راه پیشنهاد میكنم: اگر كسی حرف بدی در مورد تو به زبان آورد از كوره در نرو، بگذار ناراحتیت فروكش كند البته میتوانی بگذاری كه آن حرف تاثیر ناخوشایندی بر تو بگذارد اما با نشان دادن عكس العمل مناسبی به آن میتوانی از خراب شدن بقیه روزت جلوگیری كنی. یك عكس العمل بد و نامناسب به اتفاقی كه افتاده است میتواند باعث از دست دادن دوستانت، اخراج شدنت و مورد فشار قرار گرفتنت شود. اگر راننده ای در خیابان جلوی تو بپیچد و راه تو را بند آورد، با عصبانیت روی فرمان ماشین میكوبی! (یكی از دوستان من از عصبانیت فرمان ماشینش را از جا كند) آیا فحش میدهی و یا فشار خونت خیلی سریع بالا میرود! و یا اینكه پیاده میشوی و با آن راننده خاطی گلاویز میشوی! برای چه كسی اهمیت دارد كه 10 دقیقه دیرتر به اداره برسی؟ چرا اجازه میدهی روزت خراب شود؟ راز 10/90 را میشه به یاد داشته باش و نگرانی را از خودت دور كن. وقتی به تو خبر میدهند كه از محل كارت اخراج شده ای چرا میگذاری خوابت با افكار پریشان به هم بریزد و عصبیتر شوی؟ بهتر نیست بجای اینكه انرژی و وقتت را صرف نگران شدن بكنی از آن برای پیدا كردن كار جدیدی استفاده كنی؟ وقتی هواپیما دیر میرسد و تمام برنامه هایت بهم میریزد چرا عصبانیت خود را سر كمك خلبان خالی میكنی؟ او كه هیچ كنترلی بر اوضاع نداشته است، از این فرصتی كه تا رسیدن هواپیما باقی است میتوانی برای مطالعه، آشنا شدن با سایر مسافرین و ... استفاده كنی. با تحت فشار قرار دادن خود در چنین مواقعی فقط باعث میشوی اوضاع بدتر و بدتر شود.حالا دیگر به راز 10/90 پیبردهای، آنرا در كارهای روزانه ات به كار ببند و از نتایج شگفت انگیزی كه به ارمغان میآورد لذت ببر.

 

 

ca_ehsan@yahoo.com

برخی از رازهای الف.لام.میم در قرآن

قسمت اول
 

سوالات بسیار زیادی در مورد حروف مقطعه که در ابتدای بعضی از سوره ها آمده است مطرح شده است. چرا خداوند این حروف را در ابتدای بعضی از سوره ها قرار داده است؟ آیا زمان آن فرا نرسیده است که خداوند بعضی از این راز ها را برای ما مکشوف سازد؟ آیا این حروف می تواند در این روزگار که تکنولوژی بر اساس اعداد پایه ریزی شده است،‌ راهگشایی برای ما در فهم رموز آن باشد؟
این چیزی است که ما در این مقاله آن را بررسی می کنیم و خواهیم دید که قرآن کریم ساختاری بسیاردقیق و پیچیده دارد و هیچ کس نمی تواند مانند آن را بیاورد. چیزی که خواهیم دید هارمونی عددی زیبایی بر اساس عدد ۷ و مضارب آن بر پایه یک روش عددی علمی است.
ابتدا باید این حروف را "حروف مخصوص بنامیم" زیرا خداوند آن ها را به صورت مخصوصی در ابتدای سوره ها قرار داده است. تعداد این حروف ۱۴ مورد است که مضربی از ۷ می باشد و حتی تکرار آن ها بر اساس عدد ۷ است.
چیزی که محققان ( رحمت خداوند بر آن ها باد) ابتدا متوجه آن شدند این است که تعداد این حروف ۱۴ تا است و در ۱۴ سوره آمده اند. ( تکراری ها را هم حساب نمی کنیم) پس اولین نکته را به صورت زیر داریم:
تعداد حروف مقطعه ۱۴ تا است.
تعداد دفعات استفاده ۱۴ مورد است.( تکراری ها را هم حساب نمی کنیم)
۱۴ مضربی از ۷ است، ‌معنای این چیست؟
قبل از بررسی اهمیت این عدد، قصد دارم نامی را که بر این حروف نهاده اند اصلاح کنم: حروف مقطعه( حروف جدا از هم). زیرا آن ها به صورت متصل نوشته شده اند نه جدا از همدیگر.
عده ای به این ها حروف تابان می گویند، به نظر شما آیا بقیه حروف تاریک هستند؟ بعد از بررسی های زیاد من آن ها را "حروف مخصوص می نامم" که خداوند آن ها را در ابتدای بعضی سوره ها قرار داده است.
پس در بقیه این مقاله ما این حروف را، حروف مخصوص می نامیم و ابتدای سوره هایی را که این حروف در آن ها هستند را شروع مخصوص می نامیم و سوره هایی را که دارای این حروف هستند را می توان سوره های مخصوص نامید.

● عدد مخصوص
هیچ کس نمی تواند رمزآلود بودن عدد ۷ را انکارکند. اولین عددی است که در قرآن آمده است، بیشترین تکرار را در قرآن بعد از عدد ۱ دارد، عددی که خداوند برای هر اتم در دنیا انتخاب کرده است ( تعداد مدار های اتم ها ۷ است، زمین دارای ۷ لایه است، تعداد روزهای هفته،‌۷ تا است و ...) .
حتی پیامبر عزیز ما (صلوات خداوند بر او باد) غالبا این عدد را تکرار می کردند. ما کعبه را در هنگام حج ۷ دور می زنیم،‌ سعی صفا و مروه ۷ بار است، تعداد ستون های رمی جمرات ۷ تا است،‌ در هنگام رکوع ۷ جای بدنمان را روی زمین می گذاریم و اگر بخواهیم همه آن ها را پیدا کنیم به هزاران مورد بالغ می شوند.
خداوند تعداد سوره هایی را که با این حروف آغاز می شوند ۱۴ مورد یعنی ۲*۷ قرار داده است، ولی برای چه عدد ۲ ؟ اگر این حروف مخصوص و نحوه قرار گیری آن ها را در این سوره ها بررسی کنیم، باید به یک وابستگی زیبای ریاضی برسیم.
بنابراین من چندین سال پیش شروع به بررسی این حروف کردم و آن ها را از لحاظ تکرار و پراکندگی شان مورد تفقد قرار دادم و یک سیستم دقیق و عجیبی پیدا کردم. سپس کتابی در این زمینه نوشتم به نام رازهای الف لام میم که در آن به بررسی این قضیه پرداختم. عقیده محکمی داشتم در مورد اینکه رابطه ای بین عدد هفت و مضاربش در قرآن وجود دارد.
اولین کاربرد حروف مخصوص الف لام میم در اولین آیه از سوره بقره است. درست بعد از این آیه، تاکیدی از جانب خداوند می آید که شکی در قرآن مجید وجود ندارد و خداوند می فرمایند :
"الم (١)ذَلِکَ الْکِتَابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِلْمُتَّقِینَ (٢)" بقره
الم(۱) به درستی کتابی است که هیچ شکی در آن وجود ندارد و راهنمایی برای پرهیزکاران است.(۲) بقره
اگر به سراغ آخرین سوره ای که دارای این حروف است برویم ( سوره سجده) می بینیم که دوباره خداوند تاکید می کند که شکی در این کتاب وجود ندارد و از طرف خداوند نازل شده است:
"الم (١)تَنْزِیلُ الْکِتَابِ لا رَیْبَ فِیهِ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ" (٢) سجده
الم(۱) کتابی است که از طرف پروردگار جهانیان فروفرستاده شده است و هیچ شکی در آن نیست.(۲) سجده
این تاکید را خداوند همواره در قرآن ذکر می کنند.
همیشه از خودم می پرسیدم که چرا خداوند از بین این همه حروف تنها این سه مورد را انتخاب کرده است؟ آیا نمایانگر یکی از اسامی او یا اسامی سوره ها است؟ هیچ کدام از این دو مورد ثابت نشده است و اگر این حروف را حذف کنیم هیچ تغییر ظاهری در معنای قرآن پدید نمی آید و باید این حروف در ارتباط با اسامی خدا یا اسامی سوره ها باشند.
منطقا خداوند نباید این حروف را به صورت اتفاقی در کتابش قرار داده باشد و قطعا این حروف استفاده ای در جهت ثابت کردن یکتا بودن و حق بودن قرآن دارد. در این صورت حتما با تغییر آن ها، کل قرآن به هم می ریزد. حال چگونه می توان این این ساختار را کشف کرد و عدد ۷ را به آن مربوط ساخت؟
برای اینکه به نتایج خوبی برسم، از یک روش علمی استفاده کردم و کار خود را با پاسخ به این سوال شروع کردم: آیا می توان از این حروف در جهت اثبات یکتا بودن قرآ» استفاده کرد؟

● توزیع حیرت انگیز حروف خاص
من دومین آیه از سوره بقره را در زیر آورده ام و زیر هر حرف تعداد حروف الف و لام و میم را قرار داده ام.
ذَلِکَ الْکِتَبُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِلْمُتَّقِینَ
۳ ۰ ۰ ۰ ۲ ۲ ۱
بدین ترتیب عدد ۳۰۰۰۲۲۱ به دست می آید. این عدد مضربی از ۷ می باشد:
۳۰۰۰۲۲۱ = ۷ * ۴۲۸۶۰۳
بنابراین عددی که توزیع این حروف را بیان می کند،‌ مضربی از ۷ است. اما آخرین سوره ای که الف لام میم دارد چه طور؟
آیه دوم سوره سجده را می نویسیم و زیر هر کلمه تعداد تکرار این حروف مخصوص را می نویسیم. همچنین باید توجه کنیم که کلمه الکتاب در عربی بدون الف نوشته شده بود....... این رازی است که بعدا به آن اشاره می کنیم.
تَنْزِیلُ الْکِتَبِ لا رَیْبَ فِیهِ مِنْ رَبِّ الْعَلَمِینَ
۴ ۰ ۱ ۰ ۰ ۲ ۲ ۱
که عدد ۴۰۱۰۰۲۲۱ به دست می آید و مضربی از ۷ است
۴۰۱۰۰۲۲۱ = ۷ * ۵۷۲۸۶۰۳
می بینیم که این توزیع چه قدر دقیق است. این توزیع دقیق فقط شامل حروف نمی شود بلکه کلمات را نیز در بر می گیرد.

● توزیع حیرت انگیز کلمات
در قسمت قبلی کلماتی را بررسی کردیم که یا این حروف خاص را داشتند یا نداشتند. حال می پرسیم که آیا توزیع این حروف در آیه و در تمامی کلمات، رابطه ای با عد ۷ دارند؟ کلماتی که این حروف را دارند چه طور؟ آیا رابطه مشابهی وجود دارد؟
می گوییم که : اگر حروف الف لام میم بر اساس رابطه ای با عدد هفت توزیع شده اند، کلماتی نیز که آن ها را دارند،‌به طور مشابهی پراکنده شده اند. دوباره این دو آیه را می نویسیم و عدد ۱ را برای کلماتی که این حروف را داردن و عدد صفر برای کلماتی که آن ها را ندارند که این روشی علمی شناخته شده ای می باشد.
ذَلِکَ الْکِتَبُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِلْمُتَّقِینَ
۱ ۰ ۰ ۰ ۱ ۱ ۱
بدین ترتیب عدد ۱۰۰۰۱۱۱ به دست می آید که به صورت زیر مضربی از عدد هفت است.
۱۰۰۰۱۱۱ = ۷ * ۱۴۲۸۷۳
همین کار رابرای آیه دوم سوره سجده می کنیم:
تَنْزِیلُ الْکِتَبِ لَا رَیْبَ فِیهِ مِنْ رَبِّ الْعَلَمِینَ
۱ ۰ ۱ ۰ ۰ ۱ ۱ ۱
می بینیم که باز هم مضربی از عدد ۷ است به صورت زیر:
۱۰۱۰۰۱۱۱ = ۷ * ۱۴۴۲۸۷۳
خواننده عزیز این رابطه ها به نظر شما اعجاب بر انگیز نیست؟ فکر می کنید اتفاقی به وجود آمده اند؟ واگر اتفاقی باشد آیا ممکن است که در تمام قرآن بدین صورت باشد؟

● یک رابطه اعجاب برانگیز
این رابطه اعجاب برانگیز به همین جا خاتمه نمی یابد و با کل قرآن سازگار است.
اگر تعداد حروف آیه دوم سوره بقره را بشمریم به عدد ۲۶ می رسیم و آیه دوم سوره سجده ۲۹ حرف دارد. و اگر این دو عدد را در کنار هم قرار دهیم به عدد ۲۹۲۶ می رسیم که مضربی از عدد هفت است.
۲۹۲۶ = ۷ * ۴۱۸
این نشان دهنده رابطه بین حروف و عدد هفت است. علاوه بر این رابطه عجیب دیگری داریم که بین حروف و کلمات دارای سه حرف الف لام میم است.

● رابطه شگفت انگیز بین حروف و کلمات
در آیه دوم سوره بقره تعداد کلماتی که در این آیه دارای این سه حرف مخصوص هستند برابر با ۴ می باشد و تعداد دفعاتی که الف لام میم استفاده شده است برابر با ۸ است یعنی دو برابر. یعنی داریم:
تعداد کلماتی که الف لام میم دارند: ۴
تعداد دفعاتی که الف لام میم که به کار برده شده اند: ۸
اگر این دو عدد را در کنار هم قرار دهیم باز هم مضربی از ۷ است. یعنی:
۸۴ = ۷ * ۱۲ علاوه بر این عدد ۱۲ نیز از حاصلجمع ۸ و ۴ به دست می آید.
در آیه دوم سوره سجده تعداد کلماتی که دارای این سه حرف مخصوص هستند برابر با ۵ است و تعداد دفعات استفاده از این حروف برابر با ۱۰ است. یعنی دو برابر! و همان رابطه قبلی بر قرار است و داریم:
تعداد کلمات دارای این سه حرف: ۵
تعداد دفعات استفاده از این حروف: ۱۰
با در کنار هم قرار دادن این دو عدد، عدد ۱۰۵ حاصل می شود که به صورت زیر مضربی از ۷ است:
۱۰۵= ۷ * ۱۵ علاوه بر این عدد ۱۵ نیز حاصلجمع دو عدد ۵ و ۱۰ است.
حتی اعدادی که در این دو مرحله استفاد شد یعنی ۱۵ و ۱۲ را اگر در کنار هم قرار دهیم یعنی ۱۵۱۲ نیز مضربی از هفت است:
۱۵۱۲= ۷*۲۱۶
عددی که در این جا استفاده شد یعنی ۲۱۶ به طور حیرت انگیزی با عدد سوره هایی که با این سه حرف مخصوص شروع می شوند مرتبط است یعنی:
۲۱۶=۶*۶*۶

نوشته: Abd Adaem Alkaheel
ادامه دارد ...

احسان اشرفی
کارشناس هوافضا
اصفهان

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 مهر / 18 اکتبر / 6 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
26 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
دستور ساختن «بردسير» كرمان به دستور اردشير ساساني

آثار دژ نظامي اردشير در کرمان

آثار دژ نظامي اردشير در کرمان

پس از تطبيق تقويم ها، 18 اكتبر روزي به دست داده شده است كه در آن روز در سال 222 ميلادي اردشير ساساني پسر پاپك و حكمران پارس دستور داده بود كه در ساتراپي (استان) كرمان، شهر «وه اردشير» را بسازند كه از زمان افتادن ايران به دست عرب، «بردسير» تلفظ مي شود. اردشير كه قبلا يك دژ نظامي در حاشيه شهر كرمان بر فراز تپه اي ساخته بود هنگامي تصميم به ساختن بردسير گرفته بود كه از حمايت «شهرات» حكمران منطقه كردستان امروز (آديابن) براي ساقط ساختن حكومت اشكانيان كه آلوده به فساد و ضعف شده بودند مطمئن شده بود. اردشير با تهديد، حكمران اصفهان را نيز به اجراي نيت خود موافق ساخته بود. اردشير پس از پيروزي بر اردوان، در سال 226 در معبد آناهيد پارس (استخر ـ نزديك شيراز) رسما تاجگذاري كرد. وي قبلا در نظر داشت كه شهر كرمان را پايتخت ايران كند كه پس از ورود به تيسفون از اين كار منصرف شد و پايتخت را از همين شهر (مدائن نزديك بغداد) تغيير نداد.

 

سالروز ولايت عهدي امام رضا (ع)

26 مهر - سالروز ولايت عهدي امام رضا (ع)
پس از قتل امين، برادر مأمون، اوضاع عراق و شام سخت آشفته بود و در ميان بني عباس فرد برجسته اي كه مورد قبول و رضايت همگان باشد وجود نداشت. در يمن و كوفه و بصره و بغداد و ايران عامه مردم از زمان منصور به بعد آن انتظاري را كه از خلافت بني عباس داشتند در نيافتند زيرا مردم تشنه عدل و داد و اسلام واقعي بودند از اين رو چشمها و دلها نگران و منتظر خاندان علي (ع) بودند و اميدها و آرزوهاي خود را به افراد برجسته و متقي اين خاندان بسته بودند.
فضل و مأمون عباسي با مشاهده اوضاع نابسامان شهرهاي مهم و شورش مردم (مانند قيام ابوالسرايا در كوفه و علوي ديگر در يمن) به اين نكته پي برده بودند و مي خواستند با انتخاب فرد برجسته و ممتازي از خاندان علي به وليعهدي رضايت مردم را به خود جلب كنند و پايه هاي خلافت مأمون را مستحكم سازند به همين جهت مأمون در سال 200 ق بنا به گفته طبري رجا بن ابي الضحاك و فرناس خادم (در بعضي از روايات شيعي يا سر خادم) را به مدينه فرستاد تا علي بن موسي بن جعفر (ع) و محمد بن جعفر (عموي حضرت رضا ع) را به خراسان ببرند.
..... امام رضا (ع) پس از نيشابور به طوس و از آنجا به سرخس و سپس به مرو كه اقامتگاه مأمون بود رفت. به روايت عيون اخبار الرضا (2/149) مأمون نخست به آن حضرت پيشنهاد كرد كه خود خلافت را قبول كند و چون آن حضرت امتناع كرد و در اين باب مخاطبات زياد ميان ايشان رد و بدل گرديد سرانجام پس از دو ماه اصرار و امتناع ناچار و لايتعهدي را پذيرفت به اين شرط كه از امر و نهي و حكم و قضا دور باشد و چيزي را تغيير ندهد...

 

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

26/07/59
درچنين روزي آقاي رجايي نخست وزير شهيد با حضور در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل متحد به بيان ديدگاههاي جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با جنگ تحميلي پرداخت . در اين جلسه شهيد رجايي رژيم متجاوز بعث عراق را آغازگر جنگ دانست و عمل اين رژيم را به شدت محکوم کرد .
 

 

حضور شهيد محمد علي رجايي درجلسه شوراي امنيت سازمان ملل متحد

26 مهر 1359 - شهيد محمد علي رجايي نخست وزير وقت جمهوري اسلامي ايران درجلسه شوراي امنيت سازمان ملل متحد حضوريافت. وي دراين جلسه سخنراني مبسوطي درباره جنگ تحميلي عراق با جمهوري اسلامي ايران ايراد كرد. شهيد رجايي همچنين درباره مسائل مهم جهاني ازجمله فلسطين و رژيم اشغالگرقدس و توطئه هاي جهانخواران درسراسردنيا نكات مهمي بيان كرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
18 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو رسانه‌ها

سالروز تاسيس بي بي سي بازوي روابط عمومي دولت انگلستان

18 اكتبر سالروز تاسيس «بريتيش برادكستينك كورپوريشن ــ به اختصار «بي بي سي» است كه در سال 1922 درست سه سال پس از آغاز به كار كمپاني سخن پراكني غير دولتي آمريكايي «آر سي ا» و 18 سال زودتر از راديو تهران به ضميمه پستخانه دولتي انگلستان ايجاد شده است. اين بنگاه به هزينه دولت انگلستان به بسياري از زبانها برنامه پخش مي كند و به گفته برخي، از طريق برنامه زبانهاي خارجي خود راه را براي اجراي سياست هاي دولت متبوع هموار مي سازد كه ظاهرا هنوز نمي خواهد دست از سر ساير ملل بردارد و به سهم خود، به عنوان يك كشور پنجاه و چند ميليوني قناعت كند. بي بي سي با ادامه اين فعاليت به وظيفه اش به عنوان بازوي روابط عمومي سياست خارجي انگلستان با وفاداري كامل و سنگ تمام عمل مي كند، آموزگار سياسي ملل ديگر مي شود و نظراتي را كه دولت متبوع آن نمي تواند از طريق متعارف و معمول (ديپلماتيك) بيان دارد، در قالب خبر و نظر كه با هزار دوز و بند آنها را در چارچوب ژورناليسم مستقل و حرفه اي قرار مي دهد تبليغ مي كند و به خورد مردمي مي دهد كه آگاهي هاي اندك از چكونگي ژورناليسم حرفه اي و بازي هاي سياسي دارند و ايشان را اصطلاحا شستشوي مغزي مي كند.

ساير ملل

پايان جنگ داخلي نيمه قرن بيستم يونان

يك جنگنده كمونيست يوناني

يك جنگنده كمونيست يوناني

شانزدهم اكتبر سال 1949 «نيكوس زاخيارياديس Nikos Zukhiaradis رهبر وقت كمونيستهاي يونان(KKE) به دولتيان هوادار غرب اين كشور به شرط تضمين آزادي احزاب، تشكيل اتحاديه هاي كارگري و اصناف، انتشار مطبوعات، فعاليت هاي سياسي غير مسلحانه و اعلام عفو عمومي و آشتي ملي آتش بس داد و جنگ داخلي طولاني اين كشور از 18 اکتبر پايان يافت. از زمان اشغال نظامي يونان توسط نيروهاي هيتلر و فرار مقامات دولتي با كمك انگلستان به مصر، چپ هاي يوناني با تشكيل گروههاي مسلح با آلماني ها مبارزه مي كردند و بر نقاط غير شهري يونان مسلط بودند. پس از خروج نظاميان هيتلر از يونان، مقامات فراري و نيروهاي انگليسي به آتن باز گشتند و سران مقاومت با بر زمين گذاردن اسلحه موافقت كردند كه پس از خلع سلاح، كار ربودن و دستگيري و ترور آنان آغاز شد كه دوباره مجبور به مبارزه مسلحانه شدند و اين مبارزه كه ضمن آن شوروي و دولتهاي كمونيستي از چپ هاي مسلح، و آمريكا و انگلستان از نيروهاي دولتي حمايت مي كردند تا اكتبر 1949 ادامه يافت. انگيزه آتش بس عمدتا اين بود كه دولتهاي همسايه يونان، از وضعيت سوء استفاده كرده و هركدام مدعي بخشي از اين كشور شده بودند و ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا سيل اسلحه و پول را براي دولت متمايل به غرب يونان سرازير كرده بود.
    حزب كمونيست يونان كه معمولا با سوسياليست هاي اين كشور ائتلاف مي كند هنوز در ميان يونانيان نزديك به ده صد هوادار دارد.

 

سرنوشت عبرت آموز پينوشه

پينوشه

18 اكتبر سال1998 به درخواست قاضي يك دادگاه اسپانيا اوگوستو پينوشه (پينوچت) ديكتاتور سابق كشور شيلي در 82 سالگي در لندن بازداشت خانگي شد. وي متهم به انجام كودتا به خواست و كمك بيگانه بر ضد دولت منتخب مردم(دولت سالوادور آلنده و قتل او)، اختناق، حكومت غيرقانوني با اعمال رعب و وحشت ميان هموطنان، قتل 3هزار و 197 تن از مردم از جمله چند اسپاتيايي مقيم شيلي در دوران حكومت خود، ناپديدشدن يك هزار و صد و دو تن ديگر، مصادره اموال، اخراج غيرقانوني از كار ( اصطلاحا: پاكسازي) و...بوده است. گرچه پس از مدتي بازداشت، با اعمال نفود دولتهايي كه وي دست نشانده آنان بود، ظاهرا به نام محاكمه و مجازات در كشور خود به جاي استرداد به اسپانيا به شيلي فرستاده شد، ولي در اينجا هم آرامش نداشت و هر روز صداي تظاهرات مردم خشمگين را پشت ديوارها مي شنيد و بر خود مي لرزيد. وي ازسمت سناتوري كه با زور ارتش به او داده شده بود كناره گيري كرد و سرانجام به دليل اين كه بر اثر كهولت، مشاعر ش را از دست داده و قادر به دفاع از خود در دادگاه نيست، تعقيب قضايي او معلق شد. گزارش روز به روز گرفتاري او در سالهاي آخر عمر و ايام ضعف و ناتواني زنگ اخطاري بوده است به كساني كه بر ضد وطن و هموطنان و حقوق انان اقدام مي كنند و يا اين كه همدست بيگانه بر ضد اراده و خواست مردم خود مي شوند.

 

لغو فرمان «نانت»

لوئي 14

لوئي چهاردهم پادشاه وقت فرانسه 18 اكتبر 1685 «فرمان نانت» را لغو كرد و بارديگر پروتستانهاي فرانسه در معرض اذيت و آزار قرار گرفتند. اين فرمان به پروتستانها آزادي مذهبي داده بود.
    لوئي 14 بود كه كاخ ورساي را كه يك استراحتگاه پادشاهان فرانسه هنگام شكار بود تكميل كرد و كاخ سلطنتي اين كشور قرارداد. وي با ازدواج سياسي خود با شاهزاده خانم اسپانيايي «ماري ترزا» باعث بر قراري صلح ميان فرانسه و اسپانيا شد كه در منطقه پيرنه متناوبا باهم در جنگ و جدال بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 18 اكتبر

  • 678:   دومين تلاش بني اميه براي تصرف قسطنطنيه (استانبول) نيز با عدم موفقيت رو به رو شد.

  • 1867:   آلاسكا كه توسط دولت آمريكا از دولت روسيه خريداري شده بود رسما به مالكيت آن دولت درآمد و به اين مناسبت 18 اكتبر «روز آلاسكا» اعلام شده كه هر سال مراسم آن در آمريكا برگزار مي شود.

  • 1892:   نخستين سرويس تلفني بازرگاني راه دور ميان نيويورك و واشنگتن آغاز بكار كرد

  • 1898:   جزيره پورتوريكو كه تا يک روز پيش از اين، يكي از مهاجرنشين هاي قديمي اسپانيا در قاره آمريكا بود به تصرف نيروهاي ايالات متحده (دولت واشنگتن) درآمد و يك منطقه از اين كشور اعلام شد.

  • 1908:   لژيك منطقه آزاد كنگو را هم ضميمه مستعمره آفريقايي خود كرد!.

  • 1912:   جنگ اول بالكان آغاز شد

  • 1944:   نيروهاي ارتش سرخ ( شوروي ) در تعقيب ارتش آلمان وارد چك اسلواكي شدند

  • 1944:   به دستور هيتلر در سراسر آلمان يك نيروي ميليشيا به منظور حفظ آرامش و نظم مناطق مسكوني و احتمالا مقابله با عوامل مسلح خارجي و چتربازان متفقين به وجود آمد.

  • 1954:  

  • 1960:   دولت امريكا تصميم به محاصره كامل اقتصادي كوبا گرفت كه از 19 اكتبر (روز بعد) به اجرا در آمده و تا به امروز (سال 2005) ادامه دارد.

  • 1967:   «ونرا ـ 4» سفينه شوروي به ونوس رسيد و نخستين دستگاه ساخت بشر شد كه از نزديك از اين ستاره مظهر زيبايي اطلاعات به زمين مخابره كرد.

  • 1989:   «اريك هونكرEric Honecker» رهبر آلمان شرقي كه نمي توانست بيش از آن در برابر سياست هاي گورباچف در سازش با غرب ايستادگي كند از سمت خود كناره گيري كرد و بعدا به كشور شيلي رفت و در آنجا درگذشت. او بارها گفته بود كه سياست هاي گورباچف اشتباه محض است و دستاوردهاي يك قرن سوسياليسم را بر باد خواهد داد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    6 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     «عبدالعزيزداركي » ازفقيهان بنام قرن چهارم هجري به نيشابور سفركرد و درآنجا فقه را از ابواسحاق مَروزي آموخت.

    6 شوال 375 - «عبدالعزيزداركي» ازفقيهان بنام قرن چهارم هجري به نيشابور سفركرد و درآنجا فقه را از ابواسحاق مَروزي آموخت. سپس به بغداد رفت و به تدريس مشغول شد و دراندك مدتي مرجع استفاده بسياري ازعلماي بغداد و نواحي اطراف آن شد. داركي با وجود آنكه شافعي مذهب بود گاهي با استفاده ازحديث نبوي برضد مذهب شافعي و حنفي فتوي مي‎داد و حديث شريف را برفتواي امامان حنفي و شافعي مقدم مي‎دانست.

     

     « بَردِس» شاعرو محدّث عرب درگذشت.

    6 شوال 786 - «بَردِس» شاعرو محدّث عرب درگذشت. او دربعلدك متولد شد و پس از تحصيل علوم مقدماتي درزادگاهش به دمشق رفت و ازدانش علماي چون ابن عساكِربهره برد. وي ضمن مسافرت به حلب به تكميل تحصيلات خود اهتمام ورزيد و سپس به تدريس پرداخت. ازابن بردس كه به دينداري، صيانت نفس و حسن خلق شهره بوده آثاري بصورت خطي باقي است كه «اَلاَعلامُ في وَفيات الاعلام و بقيةُ الاَريب في اِختصارالتَّهذيب» ازآن جمله‎اند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    14
    23

    اهواز

    22
    37

    تبريز

    10
    21

    شيراز

    11
    27

    مشهد

    7
    21

    بندرعباس

    23
    32

    کرمان

    8
    28

    اصفهان

    7
    26

    يزد

    12
    28

    کرمانشاه

    7
    26

    اراک

    8
    23

    رشت

    15
    18

    دبی

    25
    32


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1334 تومان
    939 تومان
    1907 تومان
    795 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    182000 تومان
    88000 تومان
    44700 تومان
    172000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.50

    اذان مغرب : 17.44

    اذان صبح فردا : 4.49

    طلوع آفتاب فردا : 6.13

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    PC Magazine
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    PC Magazine
     

    تاریخ انتشار: اکتبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 19 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    hyperdrive
    یک هارد قابل جایگزین در ps3


    با به بازار آمدن دستگاه بازی Play Station3 شرکت های زیادی در تلاش هستند تا بتوانند محصولات جانبی قابل استفاده با این محصول را ساخته و به بازار عرضه کنند. یکی از این افکار افزایش حجم حافظه آن و یا جابه جا کردن Hard Drive  است. اخیرا برای کسانیکه به دنبال افزایش Hard Drive  دستگاه خود هستند فکری شده است. Team executer  موفق به ساخت یک هارد درایو با نام Hyperdrive شد. این محصول به راحتی قابل جایگزینی با هارددرایو داخلی موجود در دستگاه است. به همراه آن نیز نوعی دو شاخه به بازار آمده که قابلیت اتصال در کلیه مکانها به انواع پورت های Reciever را دارد. قیمت تمام شده این محصول 26$ است و با طراحی های جدید به زودی محدودیت های استفاده از PS3 به حداقل ممکن خواهد رسید.
    اطلاعات بیشتر 

     

    می توانید کامپیوتر خود را به شکل
    تستر در آورید 


    شرکت T-Zone Pc در ژاپن دو نمونه از کامپیوترهای شخصی خود را به نمایش گذاشت.یکی از آنها به شکل تستر و دیگری به شکل یک ظرف غذا که ژاپنی ها برای صرف کردن نهار از آن استفاده می کنند بود.تستر  از صدای بیپ الهام گرفته شده که هم کامپیوتر ایجاد می کند و هم وقتی نان گرم می شود تستر این صدا را ایجاد می کند.در مدل تستر از
    Cpu 3600 MHz،MOtherboard mini-ITX و LCD 2.5 Inch HDD استفاده شده است.تفاوت مدل تستر باجعبه غذا در Motherboard آنها می باشد که در مدل جعبه غذا از Nano-ITX استفاده شده است.
    لینک منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    خاطرات مرحوم حاج احمد شهاب
     


    تدوین: اميري، حكيمه
    تاریخ انتشار: مهر 1386
    تعداد صفحات: 308
    قيمت: 20000 ريال
    شابک: 5-226-419-964-978
    قطع: رقعی
    نوبت چاپ: اول
    شمارگان: 2000


    معرفی کتاب:

    پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را باید یكی از بزرگترین رخدادهای تاریخی در سده‌ی بیستم محسوب كرد كه نه تنها در بعد سیاسی و اجتماعی تأثیری شگرف بر جای گذاشت، بلكه توانست در ابعاد فرهنگی و تاریخی نیز افكار عمومی مردم منطقه را تحت تأثیر قرار دهد. ماهیت دینی انقلاب اسلامی ایران كه با الهام از آموزه‌های اصیل اسلامی به وقوع پیوست، نظم ناعادلانه و نابرابر بین‌المللی را با چالش رو به رو ساخت. انقلاب اسلامی ایران كه خود را یاور مظلومان و مستضعفان جهان می‌دانست، در ایده‌های اعلام‌ شده‌ای خود برای این اقشار، توانست با آگاهی دادن به آنها، در برابر قدرت‌های زورگو، آنها را هدایت كند. فهم و مطالعه‌ این انقلاب یك ضرورت انكارناپذیر برای حراست و صیانت از آن است. بدون تردید یكی از این راه‌ها بیان «خاطرات» مبارزان نهضت اسلامی است كه بازگویی آن، زوایای ناشناخته و پنهان انقلاب را روشن و آشكار می‌كند.
    در این راستا مركز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان متولی ثبت تاریخ انقلاب اسلامی، به چاپ آثار متعددی از شخصیت‌های انقلابی اقدام كرده است. از جمله آثاری كه این مركز به ثبت و ضبط و انتشار آنها همت گمارده است، خاطرات «حاج احمد شهاب» است.
    مرحوم حاج احمد شهاب از جمله مبارزانی بوده است كه سال‌ها پیش از آغاز نهضت امام خمینی (ره) به مبارزه برای برقراری قانون اسلام پرداخت و پس از شروع نهضت به همراه سایر هم رزمان و دوستان خود به این نهضت پیوست و در این راه بارها و بارها به زندان افتاد. عضویت حاج احمد شهاب در هیأت‌های مؤتلفه‌ی اسلامی و پیش از آن در جمعیت فداییان اسلام به رهبری شهید نواب صفوی و ذكر خاطرات ارزشمندی در مورد این دو جریان، مجموعه ی حاضر را جذابیتی دو چندان داده است.
    مركز اسناد انقلاب اسلامی ضمن آرزوی علو درجات برای مرحوم حاج احمد شهاب كه در 18 خرداد سال 1386 به رحمت الهی شتافتند برای بازماندگان وی صبر جمیل از خداوند خواهان است.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    زنان مخلوقات پيچيده ای هستند!


    اگر او را ببِوسيد٬ شما يک آقا نيستيد!

    اگر او را نبِوسيد٬ شما اصلاً مرد نيستيد!

    اگر از او تعريف کنيد٬ فکر می کند داريد دروغ می گوييد.

    اگر او را ستايش نکنيد٬ پس شما برای چی خوبيد؟

    اگر هميشه با او موافق باشيد٬ شما يک زن ذليل هستيد.

    اگر موافق نباشد٬ شما او را درک نمی کنيد!

    اگر زياد او را ملاقات کنيد٬ شما خيلی عجول هستيد.

    اگر او را زياد ملاقات نکنيد٬ او شما را به خيانت و بی وفايی متهم می کند!
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    فوايد خنده براي سلامتي



    خنده يك پاسخ فيزيولوژيك به شوخ طبعي ميباشد. خنده از دو مولفه ژست ها و توليد اصوات تشكيل يافته است.
    چه اتفاقاتي حين خنده روي ميدهند:

    1- 15 عضله صورت منقبض ميشوند.
    2- عضله اصلي گونه كه لب بالا را بلند ميكند تحريك ميشود.
    3- اپي گلوت (مدخل حنجره) حنجره را بصورت نيمه بسته در مي آورد بنابراين شما به نفس نفس مي افتيد.
    4- در خنده هاي شديد غدد اشكي نيز تحريك ميشوند.
    5- كنترل عضلات بدن از دست شما خارج شده و بدن شل ميگردد.

    علل روانشناختي خنده:
    1-نشانه اعتماد به ديگران.
    2-تقويت روابط اجتماعي.
    3-اجتناب از درگيري و برخورد.
    4-ايجاد صميميت.
    5-خنده گوياي پذيرش و تعاملات مثبت است.
    6-خنده بيانگر و اثبات كننده عضوي از يك گروه بودن است.

    مطالب جالب در مورد خنده:
    1-افراد 30 برابر بيشتر در حضور جمع مي خندند تا در تنهايي و بطور انفرادي.
    2-خنده قابل سرايت است.
    3-صداي خنده متشكل از آواهايي است كه در هر 210 ميلي ثانيه تكرار ميشوند.
    4-انسان ها بسته به اينكه در حضور چه فرد و يا افرادي هستند بطور متفاوتي ميخندند.
    5-مردها هنگامي كه در كنار يكديگر ميباشند، با خنديدن دوستي و رفاقت خود را ابراز كرده و روحيه رقابت جويانه ميان خود را تعديل ميبخشند.
    6-حداكثر فركانس صوتي كه مردها قادرند با خنده توليد كنند 1200 هرتز است، اما زنان قادرند فركانسي تا 2000 هرتز توليد كنند.
    7-خنده همواره پس از مكث در پايان جملات و عبارات خنده دار روي ميدهد.
    8-كودكان 300 بار در روز و بزرگسالان بطور متوسط 17 بار در روز مي خندند.
    9- 80 درصد خنده ها در پاسخ به جوك و لطيفه نميباشد. اغلب خنده ها در هنگام خداحافظي و يا خوشامد گويي و سلام كردن روي ميدهند.
    10-زنان 126 درصد بيشتر از مردان ميخندند.
    11-صداي خنده زنان آهنگين تر از صداي خنده مردان است.
    12-شمپانزه ها و موشهاي صحرايي نيز ميتوانند بخندند (اما نه مثل انسان ها).

    فوايد خنده براي سلامتي:
    1-خنده يك مكانيسم دفاعي و كنار آمدن با استرس، تحقير، خجالتزدگي و درد است.
    2-خنده باعث افزايش سطح انرژي بدن ميگردد.
    3-خنده باعث كاهش استرس و تنش رواني ميگردد.
    4-خنده باعث كاهش درد ميگردد.
    5-خنده باعث افزايش روحيه فرد و احساس خوب نسبت به خود داشتن ميگردد.
    6-خنده باعث بهبود كاركرد مغز ميگردد. خنده باعث تحريك هر دو نيمكره مغز گرديده و در عملكرد آنها تعادل ايجاد ميكند.
    7- خنده باعث ماساژ دادن ارگان هاي شكمي و بهبود كاركرد آنها، تقويت عضلاتي كه ارگانهاي شكمي را در جاي خود نگه ميدارند، و افزايش و بهبود عمل جذب و هضم ميگردد.
    8-خنده باعث تقويت يادگيري و تمركز ميگردد.
    9-خنده باعث كاهش تنش عضلاني ميگردد.
    10-خنده يك تمدد اعصاب و تكنيك تن آرامي رايگان و آسان است.
    11-هنگام خنده فشار خون و سرعت ضربان قلب شما افزايش مي يابد. اما بلافاصله پس از اتمام خنده فشار خون كاهش مي يابد(كمتر از حد طبيعي)
    12-خنده باعث تغيير رفتار ما ميشود. پس از خنده ما بيشتر صحبت كرده وتماس چشمي و فيزيكي بيشتر برقرار ميكنيم.
    13-خنده باعث كاهش سطح هورمونهاي استرس ميگردد. اين هورمونها كه در هنگام تجربه استرس و خشم ترشح ميگردند باعث سركوب سيستم ايمني بدن، افزايش پلاكت هاي خون و افزايش فشار خون ميگردند.
    14-خنده باعث تقويت سيستم ايمني ميگردد. خنده سلولهاي T وB و گاما اينترفرون را افزايش ميدهد.
    15-خنده ممكن است به سرفه و سكسكه بيانجامد كه باعث پاك شدن مجاري تنفسي از مخاط اضافي ميگردد.
    16-خنده باعث افزايش ايمنوگلوبين A ميگردد كه از مجاري تنفسي در برابر ارگانيزمهاي بيماريزا دفاع ميكند.
    17-خنديدن يك نوع فعاليت بدني هوازي ميباشد.100بار خنديدن معادل 15 دقيقه فعاليت با دوچرخه ثابت ميباشد. خنده باعث كاهش فشار خون، افزايش جريان خون در بدن و افزايش اكسيژن رساني در بدن ميگردد.
    18-خنده باعث ورزش ديافراگم وعضلات شكم، تنفسي، صورت، پا و كمر ميگردد.
    19-خنده باعث تخليه انرژي و احساسات منفي و مخرب ميگردد.
    20-خنده با افزايش اكيسژن رساني باعث تسريع بهبود زخم ها ميگردد.
    21-خنده كوتاهترين مسير ميان دو فرد است.

    چگونه شوخ طبع باشيم:
    ناهمخواني (با عقايد، تصورات)، غير منتظره بودن، غافل گير كننده بودن، ممنوع بودن (اعمال، رفتار و شخصيت)، و تاخيردر درك (به اصطلاح گرفتن مطلب) همگي ميتواند فاكتورهاي شوخ طبعي باشند.
    چه نكاتي را بايد هنگام شوخ طبعي رعايت كنيم:
    1-مطمئن گرديد فردي كه ميخواهيد با وي شوخي كنيد شرايط و يا جنبه شوخي را داراست.
    2-با كسي شوخي كنيد كه با وي صميمي و نزديك ميباشيد.
    3-موقعيت اجتماعي را مد نظر قرار دهيد (در دانشگاه، ميهماني و يا مراسم ترحيم).
    4-شوخي بايد متوجه خودتان باشد و نه فرد ديگري.
    5-شرايط و موقعيت ها را دستمايه خنده قرار دهيد و نه فرد و يا گروه را.
    6-سعي كنيد با افرادي كه از نظر سني از شما بزرگتر هستند شوخي نكنيد.
    7-در شوخ طبعي افراط نكنيد تا از وقار و شان شما كاسته نگردد.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    در خانه كمپوست توليد كنيم؟


    توليد كود كمپوست از زباله‌هاي خانگي، بحثي است كه اولين بار بيش از دو دهه پيش در كشورهاي اروپايي و آمريكايي مطرح شد.
    مردم آموختند با اين روش نه تنها مي‌توانند از حجم زباله‌هاي توليد شده شهري بكاهند، بلكه كود مورد نياز براي پرورش گياهان خانگي را نيز بي‌هيچ هزينه‌اي تامين ‌كنند.
    آمار دقيقي از ميزان توليد سالانه كمپوست در خانه‌ها در دست نيست اما بر اساس آمارهاي جهاني به طور ميانگين سالانه در هر خانه بيش از 200 پوند (90.718 كيلو) زباله از مواد طبيعي در هر آشپزخانه توليد مي‌شود كه به راحتي مي‌توان آنها را به كمپوست تبديل كرد.
    براي توليد كمپوست تقريبا از تمام مواد ارگانيك مي‌توان استفاده كرد. كپه اوليه كمپوست نيازمند نسبت مناسبي از مواد غني از كربن يا "قهوه‌اي" و مواد غني از نيتروژن يا "سبز" است.
    مواد قهوه‌اي به موادي چون برگ خشك، ني و چوب خشك گويند و مواد سبز شامل مواد طبيعي با رنگ سبز و تازه مثل علف تازه و اغلب مواد زائد آشپزخانه‌ها است.
    مخلوط كردن مواد مختلف از اين دست مي‌تواند كودهاي كمپوستي با درصدهاي متفاوتي از مواد مغني توليد كند. توليد مغذي‌ترين كمپوست بيشتر به يك هنر شباهت دارد كه از لابه‌لاي تجربه فراوان بيرون مي‌آيد تا علم صرف.
    ايده‌آل درصدهاي مواد، 25 قسمت مواد قهوه‌اي در مقابل يك قسمت مواد سبز است. اگر حجم كربن در مواد اوليه زياد باشد سبب مي‌شود كه تجزيه مواد به كندي انجام شود و در نتيجه توليد كود مدت زمان بيشتري ببرد. وجود مقادير زياد نيتروژن در مواد اوليه هم سبب مي‌شود بوي كود زياد باشد.
    برگ‌ها بخش زيادي از زباله‌هاي حياط‌ها و باغ‌ها را تشكيل مي‌دهند. براي توليد كود كمپوست خوب در خانه كه به كار نگهداري گل‌هاي گلداني‌تان بيايد، مي‌توانيد از مقاديري از برگ‌هاي ريخته شده در پارك نزديك خانه‌تان استفاده كنيد.
    هر روز در آشپزخانه منزل شما حجم زيادي از زباله‌هايي چون پوست خربزه و هندوانه، هويج، چاي‌هاي كيسه‌اي، هسته سيب، پوست موز و تقريبا هر چيز طبيعي ديگري كه در آشپزخانه به كار مي‌رود، توليد مي‌شود. شما تقريبا مي‌توانيد تمام زباله‌هاي طبيعي آشپزخانه‌تان را بازيافت كنيد.
    البته موادي چون گوشت و مواد گوشتي، مواد لبني و مواد چرب مثل سس سالاد و كره بادام‌ زميني براي توليد كود دردسرآفرين هستند. ضايعات گوشت در كمپوست باعث ايجاد بوي بد و جذب حشرات موذي مي‌شود. پوست تخم مرغ هم ماده اوليه خوبي براي كود كمپوست است اما به كندي تجزيه مي‌شود.
    براي توليد كمپوست در خانه مي‌توانيد از سطل‌هاي فلزي در بسته استفاده كنيد و آن را در جايي چون بالكن خانه‌تان قرار دهيد. اين كار به شما اين امكان را مي‌دهد كه هر به هر اندازه زباله كه توليد شد، به كود قبلي خود بيفزاييد.
    حواستان باشد كه زباله‌هاي خانگي جزو مواد "سبز" هستند، در نتيجه هر بار كه مقداري زباله آشپزخانه‌اي به سطلتان اضافه مي‌كنيد، روي آن را با حدود 20 سانتي‌متر از مواد "قهوه‌اي" مثل برگ‌هاي خشك، بپوشانيد. براي اينكه كودتان با سرعت بيشتري توليد شود، مي‌توانيد تمام مواد آن را به قطعات كوچكتري تقسيم كنيد.
    استفاده از برگ‌هاي سوزني كاج هم براي توليد كمپوست توصيه مي‌شود. براي استفاده از اين برگ‌ها لازم است آنها را در طي فرآيند تجزيه‌شان خرد كنيد و هر چند روز يك بار آنها را به قطعات كوچكتري ببريد. حسن به كار بردن اين برگ‌ها در اسيدي كردن خاك است. اگر خاكي كه براي گلدان‌ها يا حياطتان به كار مي‌بريد قليايي است، با اضافه كردن برگ‌هاي سوزني كاج به مواد اوليه كودتان، مي‌توانيد جنس خاك را ارتقا دهيد.
    براي اينكه روند توليد كمپوست كوتاه‌تر شود، بايد به جزئيات هم توجه كرد. اگر در منطقه‌اي سردسير زندگي مي‌كنيد، سطل بازيافتتان را در محلي قرار دهيد كه در معرض تابش نور خورشيد باشد تا با كمك گرماي خورشيد، مواد زودتر تجزيه شوند. اگر هم در منطقه‌اي گرمسير و خشك زندگي مي‌كنيد، سطل را در سايه قرار دهيد تا سرعت تبخير آب مواد موجود در آن كم شود.
    زمان مورد نياز براي توليد كمپوست كاملا به نسبت مواد اوليه شما و شرايط محيطي بستگي دارد، اما مي‌توانيد از روي شرايط ظاهري كود، پي ببريد كه آماده است يا نه. كود كامپوست نهايي به رنگ قهوه‌اي تيره است و بوي خاك مي‌دهد. اغلب در آن بخش‌هايي از برگ كه تجزيه نشده است، ديده مي‌شود.
    اين روزها در دنيا از كود كمپوست به عنوان كود مواد غذايي ارگانيك استفاده مي‌شود. شما هم مي‌توانيد با استفاده از اين كود، در حياط خانه خود مواد غذايي ارگانيك پرورش دهيد.
     

    نوع ماده

    به كار ببريم؟

    جزئيات

    خاكستر زغال

    خير

    مواد موجود در آن براي گياهان مناسب نيست

    آبي كه براي شست‌و‌شو در آشپزخانه به كار رفته

    بله

    اين آب براي افزودن رطوبت براي موادي كه در وسط سطل قرار گرفتند مناسب است. هيچ‌گاه روي كپه مواد اوليه آب نريزيد.

    فضولات گربه و سگ

    خير

    ممكن است ناقل بيماري باشد

    گياهان آفت‌زده

    با احتياط

    اگر ظرف شما به اندازه كافي حرارت نبيند، ممكن است ميكروب‌هاي آن از بين نرود.

    ضايعات ماهي

    خير

    مي‌تواند حيوانات موذي را به خود جلب كند و باعث متعفن شدن مواد اوليه شود.

    مو

    بله

    آن را پخش كنيد تا مانند گلوله در يك ناحيه جمع نشود

    روزنامه

    بله

    آن را به قطعات كوچك تقسيم كنيد. صفحات رنگي روغني را اضافه نكنيد.

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    918- حاجی تو ديگه کی هستی، دسته قدسي و بستی، رفتی دنبال هستی، بگو ماله کی هستی، بين قدسيو هستی، برو دنباله هستی، که تو عالمه مستی، نميشه مثل هستی. (2520-0916)

    919- حلول ماه شوال و عيد سعيد فطر بر شما و خانواده ي محترمتان مبارک.(ستاده حوادث غيره مترقبه) (****-0915) ( توضيح : اين اس ام چند روز قبل از عيد برام ارسال شده بود )

    920- مسابقه ي ايرانسل: الياس از کدوم طرح ايرانسل براي تماس با رز استفاده ميکنه. برنده يه سال الياس تو خونش چتره. (1548-0912)

    921- جهت همدردی با حاج يونس 100 دفعه بگيد :" هستی تو ديگه کی هستی"! (9176-0912)

    922- ((توجه))
    ((توجه))
    1000 دستگه ريو
    10000 کيلومتر اسکناس
    100 صندق طلا
    10 دستگه آپارتمان
    فداي يه دوسته خوب مثله تو. (****-0915)

    923- خدايا دراین .شب.عیدی ما را از شر الياس. پدرانمان را از شر هستي. مريض هايمان را از شر دكتر پژوهان در امان بدار. و دختري از تاجيكستان و تكه زميني در بيدآباد اصفهان به ما عطا كن ..آمين....عیدفطر.مبارک! (1469-0912) (1548-0912)

    924- تا حالا فکر کردی چرا قبض موبايلت زياد مياد؟.....خب معلومه الياس از خطت استفاده ميکنه.! (9176-0912)

    925- حاج يونس فتوحی اعلام کرد: به کوري چشم بينندگان و قدسي دکتر برديا را هم ميگيرم . (1548-0915) (1469-0912)

    926- كم كم غروب ماه خدا ديده مي شودصدحيف از اين بساط كه برچيده مي شود دراين بهار رحمت و غفران و مغفرت خوشبخت آنكسي است كه بخشيده ميشود. عید سعیدفطرمباکباد (3057-0914)

    927- عيد سعيد فطر , روز تولد فضيلت ها و جلوه دادن و به بار نشستن خوبي ها و نوشيدن شهد شيرين عشق است. عيدتان مبارك باد. (5695-0935)

    928- با پايان ماه مبارک رمضان درهاي آسمان بسته ميشود مواظب باشيد لاي در نمانيد *عيده شما مبارک* (5591-0918) (1469-0912) (5940-0912)

    929- Hoora ra ra rara hoori roora hoora ra hoora ra ra rara ra ri hoo ho ho hoori hooa hoora rara,ra ra hoori raora...
    زور نزن بخونيش اين آهنگ يانگومه (6675-0912)

    930- گفتم تو شيرين منی! گفتی تو فرهادی مگر؟ گفتم خرابت ميشوم! گفتی تو آبادی مگر؟ گفتم فراموشم نکن! گفتی تو در يادی مگر؟ (9176-0912)

    931- اينو ترجمه كن
    { P/I> üw9> }
    فارسي بخونش ... بابا نوشتم دوست دارم (****-0915)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    جن چيست؟



     

    1- جن جانوريست داراي شعور؛ و فيزيکي غير ارگانيک ؛ که از لحاظ شان وجودي ؛ از ديد اديان پايينتر از انسان و بالاتر از حيوان جاي مي گيرد .در فرهنگ فارسي به آن ديو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتين demon يا jinn نام گرفته است. جن به معناي چيزي است که؛ پوشيده شده ؛و منظور پوشيده ماندن او از حواس ماست.

    2- خصوصيات فيزيکي جن از ديد انسان؛ اعجاب آور است. عنصر اصلي وجودي جن آتش است وبه علت نداشتن عنصر خاک ؛در وجودش مانند بارباپاپا ؛مي تواند به هر شکل و اندازه اي تبديل شود. و بسياري از چيزها را در يک آن ؛جا به جا کند .همچنين سرعت نقل مکان بسيار بالايي دارد. مي تواند مثلا ظرف 5 دقيقه فاصله بين لاهور و تهران را طي کرده و برگردد.

    3- جن ابزار ساز نيست ؛ وبه علت خصوصيات فيزيکي منحصر بفرد ؛قادر است در هر مکان و شرايطي زندگي کند ؛وبراي همين به خانه و مسکن نيازي ندارد. زيرا سرما و گرما و باد و بوران بر او کارگر نيست .جن به وسايل حمل و نقل بي نياز است ؛ و از اينجا مي توان فهميد که جن ها داراي صنعت و تکنولوژي نيستند ؛ و شهر و کاشانه اي ندارند مکان معمول زندگي آنها کوه وجنگل و دشت است.

    4- جن مانند همه جانداران غذا مصرف مي کند . اما به مقداري بسيار کمتر از انسان.

    5-جن ها مثل انسان جنسيت ونر يا ماده دارند . توليد مثل مي کنند و تشکيل خانواده مي دهند ؛ و به صورت جماعت زندگي مي کنند و جامعه ندارند.

    6- جن نسبت به انسان زياد عمر مي کند . حدود 1000 سال به بالا .جن هايي که در سوره ي جن از آنها نام برده شده ؛ که وقتي اولين بار آيات قرآن را شنيدند ؛ از شدت ازدحام داشتند بر سر هم خراب مي شدند ؛ احتمالا هنوز زنده اند . جن ها مانند انسان داناونادان ؛ .فرمانده و فرمانبردار ؛ ارباب و بنده ؛ کافر و متدين ؛ شفيق و شرور دارند.وقتي که مردند از بين ميروند و نيازي به قبر و گورستان ندارند.

    7- جن داراي عقل است . اما نه عقل ابزار ساز و عقل فلسفي و خلاقيت هنري .عقل جن به معناي قوه ي ارزيابي امور روزمره يا همان عقل معاش ؛ و قوه تشخيص است ؛ به اضافه هوشي سرشار ؛ اعم از قدرت خواندن فکر و جستجو و يافتن گذشته و آينده.

    8- جن ها مانند انسان نامگذاري مي شوند ؛ و داراي اسم و رسم و شهرت هستند داراي زبان خاص ؛ و قوه تکلم هستند و قادر به فهم زبان آدميان.

    9- معروف ترين جن ؛ ابليس ؛ يا همان شيطان نام دارد ؛ که وصف حال او را شنيده ايد ؛ که چون بسيار در قرب به حق کوشيد به جايگاه فرشته هاي مقرب رسيد ؛ اما چون حاضر به سجده بر انسان ؛ يعني شريک قرار دادن بر خدا نشد از درگاه رانده شد.

    10- جن در شرايطي قادر به تسخير انسان ؛ و انسان در شرايطي ؛ قادر به تسخير جن است . انسان مسخر شده را مجنون؛ يا ديوانه ؛يا ديو زده ؛ و جن تسخير شده را ؛موکل مي نامند. گويند خود جنيان بر سه قسمند: ديو.؛جن وپري ؛که از لحاظ مکاني ؛ مادون فرشته هستند.

    11- جن مي تواند در مواردي تربيت شده ؛ به انسان خدمت کند. چنين سنتي در ميان جنگيران ايران و پاکستان وهند وجود دارد . اما به طور کل ؛ نه بودا ؛ نه دالاي لاما ؛ نه اوليا الله ؛ و نه عرفا و نه پيامبران هيچکدام ؛به مدد خواستن از موجوداتي که مثل انسان ؛خطا و اشتباه و گناه مي کنند ؛توصيه نکرده اند اما همگي؛ وجود آنها را تاييد کرده اند .

    12- جنيان مانند امواج راديويي و ماهواره اي ؛با ما هستند ظاهر نمي شوند ؛اما حاضرمي شوند و بعضي از انها ؛درخانه ها و بدن شخصيت هاي ضعيف ؛رفت و آمد مي کنند. يکي از راه هاي دور کردن جنهاي مزاحم ؛خواندن و آويختن 4 آيه از قران است ؛ که با قل شروع مي شوند . و بسياري ادعيه ؛که درکتب مختلف وجود دارند.اماراه دورکردن انسان شرورچيست!؟

    13- جن ها ؛ بعضي از ما را؛ به شکل همزاد و غير همزاد دوست دارند؛ کمکمان مي کنند ؛همينطور جواهرات و اشياي قيمتي ما ؛ازجمله انگشترهايي با نگين سنگ (مخصوصا عقيق)را بسيار دوست دارند (ومخصوصا اگر بر آن آيات و اوراد حک شده باشند) .اگر دوستمان داشته باشندو سخني باماداشته باشند ؛بيشتربه خوابمان مي ايند و دلسوزي خود را اعلام مي کنند .خيلي ازآنها خدمتگذار ارواح اوليا هستند و دست ماراگرفته اندو خيلي ها هم به کرداراکثرآدميان اهل شيطنت.بيشتر آنها بي ضررند و مثل ما گرفتار اين دنيا و درگير و دار تقدير خويشند.

    14- اما آنان که ماوراي طبيعت ؛ و موجوداتش را باور ندارند؛ چند دسته اند :کساني که انچه که نمي بينند را باور ندارند . اينها معمولا فقط آنتي تزقصه هاي جن وپري مادربزرگ ها هستند؛ که حتي زحمت دانستن کوچک ترين اطلاعاتي جز نقد داستان گرمابه هاي تاريک وکوتوله هاي پاسمي و عروسي جن ها رابه خودشان نداده اند. اين تيپ آدمها از 7 سالگي که مادر بزرگه داستان هاي جن وپري را براي ترساندن و خواب کردنشان تعريف مي کرده ؛هنوز زير لحاف هستند.و يا اينکه هارد ديسک کوچکشان از مسئله پر شده و ديگر تاب و ياراي درک و پذيرش راز را ندارند.مثل من چهارتا کتاب خوانده اند و تمام ماجرا را در همان چهارتا ديده اند.و گروهي که پوچ يا ابسورد هستند: کساني که خويش را منکرند چه رسد به ماوراي خويش . و گروه آخر کساني که جنها ؛ دستشان مي اندازند و در مجالس احضار ارواح ؛در نقش يک روح برايشان شيرين کاري مي کنند ؛تا فردا در مدح روح ؛کتاب چاپ کنند و جايزه بگيرند.
    جن براي انسان ؛ از انسان خطرناک تر نيست . همانطور که انسان براي کوسه ؛ از کوسه خطرناک تر است!(در تاريخ بشر حتي يک مورد مرگ انسان به دست جن گزارش نشده در حالي که فقط در دوره حکومت استالين 35 ميليون روس به قتل رسيدند آمار کشتار جنگ هاي مذهبي صليبي و جنگ هاي جهاني و قومي و قبيله اي پيش کش) در حقيقت هيچ چيز ؛ هراس ناک تر و هوس ناک تر از انسان نيست ؛ که به قول توماس هابز :انسان گرگ انسان است.

    15- در کل؛ و بدون در نظر گرفتن موارد خاص ؛ آنها به ما کاري ندارند .ماهم به آنها کاري نداريم . ازدود و دم و سر و صداهاي شهر و بوي فاضلاب و ...... فراريند .مثل ما کار و مکافات دارند. و دست آخر اينکه ؛به عقيده من: با تمام اين اوصاف ؛تفاوت اساسي با ما ندارند زيرا که : آنها هم رنج مي کشند.

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    تعطيلات آخر هفته
    با فيلم‌هاي سينمايي

     

    نقاب روشنايي (ديويد مولينا)، فراري (كوين هوكس)، الفبا (كاظم معصومي)، صعود به كي‌دو (فرانك رادم)، مرد دويست‌ساله (كريس كلمبوس)، قطار زيرزميني، آخرين شاهد، شب غزل (سعيد پورشعباني)، اخراجي (مهدي كرم‌پور)، پشت پرده (پيتر كويپرس) و سرگيجه (آلفرد هيچكاك) عنوان فيلم‌هاي سينمايي آخر هفته شبكه‌هاي تلويزيون است.

    امروز ساعت 13:05 انيميشن نقاب روشنايي (بيونيكل) از برنامه تماشاخانه شبكه تهران پخش مي‌شود.ديويد مولينا اين اثر را براساس فيلمنامه‌اي از تريسي برنا در سال 2003 كارگرداني كرده است. تاكوآ و جالر دو دوست قديمي عضو تيم ورزشكاران شهر ماتانوايي هستند. جالر ماجراجو و تاكوآ علاقه‌مند به تاريخ و اكتشافات تاريخي است. تاكوآ در جست‌وجوهاي خود در يك دالان خطرناك يك نقاب كافهی مي‌يابد كه متعلق به توآي روشنايي است. تاگورا پيرمرد عاقل شهر ماتانوايي به جالر و تاكوآ مي‌گويد با پيدا شدن نقاب روشنايي، روح تاريكي برادر بزرگ‌تر شروع به جست‌وجوي وسيعي براي يافتن و طلسم كردن صاحب نقاب خواهد كرد و شما بايد قبل از ماكوتاآ روح روشنايي را بيابيد.
    فراري- امشب ساعت 20:15 شبكه سه فيلم سينمايي «فراري» ساخته كوين هوكس را پخش مي‌كند. دو زنداني از زندان مي‌گريزند، يكي از آنها مبلغ قابل‌توجهي به وسيله اينترنت از حساب يك شركت برداشت كرده است. پس از فرار هم پليس و هم اعضاي شركت به دنبال او هستند و...اين فيلم كه محصول 1996 كشور آمريكاست از حضور لارنس فيشبرن و استفن بالدوين بهره‌برده است.
    الفبا- فيلم تلويزيوني «الفبا» ساخته كاظم معصومي به مناسبت هفته پليس راس ساعت 21 امشب روي آنتن شبكه دو سيما مي‌رود.اين فيلم داستان پسري به نام ماني را روايت مي‌كند كه دچار اعتياد مي‌شود و دل به عشق پوشالي مي‌بندد. در اين مسير ماني دچار مشكلاتي مي‌شود كه موضوع اصلي فيلم را شكل مي‌دهد.
    صعود به كي‌دو- امشب اگر ساعت 22:00 پاي برنامه‌هاي شبكه يك بنشينيد مي‌توانيد فيلم سينمايي «صعود به كي‌دو» محصول مشترك ژاپن، انگلستان و آمريكا را مشاهده كنيد.فرانك رادم اين فيلم را در سال 1992 براساس فيلمنامه‌اي از ياتريك ميرز كارگرداني كرد.تيلر و هارولد در يك صعود دشوار با گروهي ديگر از كوهنوردان آشنا مي‌شوند. تجربه آنها در صعود از كوه موجب مي‌شود تا از آنها براي صعود به ارتفاعات كوه كي‌دو دعوت شود. مايكل بين،‌ مت كريون، آني گريندلي، الناول، چارلز اوبرمن، جوليا نيكسن سول و كريستوفر ام.براون از جمله بازيگراني هستند كه در «صعود به كي‌دو» حضور يافته‌اند.
    قطار زيرزميني- تكرار فيلم سينمايي «قطار زيرزميني» محصول كشور ژاپن ساعت 10:05 صبح فردا از آنتن شبكه سه سيما پخش خواهد شد.مافياي ژاپن پس از يك درگيري يك ميكروفيلم را كه مسائل خلاف و زد و بندهاي پشت پرده نخست‌وزير را نشان مي‌دهد به سرقت مي‌برند و در قبال بازگرداندن آن خواهان آزادي اعضاي زنداني مافيا هستند.
    آخرين شاهد- شبكه پنج فيلم سينمايي «آخرين شاهد» محصول كشور آلمان را براي پخش در ساعت 13:30 فردا در نظر گرفته است.در خلاصه داستان «آخرين شاهد» آمده است: ديويد پس از مرگ مادرش به آلمان آمده و در نمايشگاه اتومبيل دايي‌اش مشغول به كار مي‌شود. او كه با جني نامزد كرده در ازدواج ترديد دارد. از سوي ديگر جني كه از تعيين تاريخ ازدواج نتيجه‌اي نمي‌گيرد تصميم مي‌گيرد نامزدي‌اش را با ديويد به هم بزند تا اينكه ديويد به طور تصادفي به زني به نام لوكر كمك مي‌‌كند كه ...
    شب غزل- جمعه بعد از ظهر ساعت 14 مي‌توانيد به تماشاي تله‌فيلم «شب غزل» از شبكه يك بنشينيد. «شب غزل» به تهيه‌كنندگي اكبر رادي و كارگرداني سعيد پورشعباني از توليدات استان همدان بوده و از حضور حوريه ميرمحمدي، محسن تيما، علي‌اصغر هندي و آرش عباسي بهره برده است.غزل تنها دختر مشهدي‌گلاب است. او شيريني‌خورده مراد، جواني است كه به علت همكاري با نصرت در قاچاق، به مدت 4 سال در زندان است.
    اخراجي- «اخراجي» عنوان تله‌فيلم ديگري است كه به مناسبت هفته پليس فردا عصر ساعت 18 از شبكه دو پخش مي‌شود. فيلمنامه «اخراجي» به قلم مشترك عليرضا محمودي و محمدحسن شهسواري نوشته شده و مهدي كرم‌پور آن را كارگرداني كرده است.اين اثر با مضموني اجتماعي، داستان افسر پليسي را روايت مي‌كند كه از خدمت منفصل مي‌شود. او در دوراهي قبول پيشنهاد همكاري در يك سرقت حساب‌شده قرار مي‌گيرد و در نهايت با باند تبهكاران همكاري مي‌كند اما... آتيلا پسياني، سحر دولتشاهي، سيامك احصايي، سيدمهرداد ضيايي و بهرام ابراهيمي از بازيگران اين فيلم هستند.
    پشت پرده - «پشت پرده» كه سال 2004 به كارگرداني پيتر كويپرس ساخته شد را جمعه‌شب از برنامه سينما4 مي‌توانيد به تماشا بنشينيد. اين فيلم سينمايي كه در ژانر تريلر است محصول مشترك هلند و بلژيك بوده و به قلم هوگو هانين به نگارش درآمده است.11 مارس 2002 جان آز مسوول امنيت 17 گروگان در جريان آدم‌ربايي در بزرگ‌ترين آسمانخراش آمستردام مي‌شود و...ژرون كرابه، ژان دكلير، استريد ژوستن، تئوبوئه مانس، ماژون براندزما و آن سلين از جمله بازيگراني هستند كه در «پشت پرده» به ايفاي نقش پرداخته‌اند. اين فيلم سينمايي جايزه بهترين بازيگر فستيوال مونترال را نصيب ژان دكلير كرد و جايزه بزرگ آمريكا را براي پيتر كويپرس به ارمغان آورد. همچنين پيتر كويپرس براي كارگرداني اين فيلم برنده بهترين كارگرداني از فانتاسپورتو شد.
    سرگيجه- بينندگان شبكه سه سيما فردا شب ساعت 22:30 مي‌توانند در قالب برنامه صدفيلم شاهد تكنيكي‌ترين و سرگيجه‌آورترين فيلم هيچكاك باشند. هيچكاك سال 1958 اين فيلم را كارگرداني كرد و جيمز استوارت و كيم نواك به عنوان بازيگران اصلي به ايفاي نقش پرداختند.باربارا بل گرس و تام هلمور هنري جونز نيز در اين فيلم بازي داشته‌اند. «سرگيجه» نامزد دريافت دو اسكار به خاطر كارگرداني هنري و صدا شده است. همچنين اين فيلم سينمايي در فستيوال سن‌سباستين، صدف نقره‌اي را از آن هيچكاك و جايزه زولوتا را از آن جيمز استوارت كرد. پير بوالو «سرگيجه» را در ژانري درام و اسرارآميز به نگارش درآورده است. فيلم درباره يك كارآگاه بازنشسته پليس سانفرانسيسكو است كه از ترس ارتفاع دچار سرگيجه‌هاي شديد شده است. او به خواهش يك دوست قديمي مي‌پذيرد كه همسر او را تعقيب كند. در اين راه، در ماجرايي پيچيده غرق شده و خود نيز در مسير پيگيري دچار ابهاماتي مي‌شود... گفتني است نمايش اين فيلم سينمايي در هفته اول مهرماه، به علت پخش مستقيم مراسم بازگشت رياست‌جمهوري از آمريكا نيمه‌تمام ماند. علي روحاني به عنوان كارشناس در برنامه اين هفته صدفيلم حضور خواهد يافت.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نامو نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    پرستو جاودان

    roseyellow00

     

    14

    7

    1348

    Setareh

    naznagmeh

    yazd

    14

    7

    1360

    سعید پیری

    aghaee2005fatemeh

    تهران

    15

    7

    1356

    بابا بابایی

    shad_vatan

    مشهد

    16

    7

    1355

    امید ملکیان

    shad_vatan

    مشهد

    16

    7

    1355

     

    maryam_f_v_k

     

    16

    7

    1358

     

    blueifra

     

    16

    7

     

    dn الهام

    dn_e65

    مشهد

    17

    7

    1365

    رویا فدائی

    Nika_roya

    تهران

    17

    7

    1352

    Saeed

    wave2004_dba

     

    17

    7

    1355

    آمنه سادات عاملي كلخوران

    toufan151

    تهران

    17

    7

    1367

    آمنه سادات عاملي كلخوران

    toufan151

    تهران

    17

    7

    1367

    مليحه مرشدي

    mehreganm23

    كرج- شاهين ويلا

    17

    7

    1361

    mohammad tabarzady

    immortal_m_t_a

    tehran

    18

    7

    1363

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    سعید تیرآور

    s_tiravar

    اصفهان

    19

    7

    1377

    مصطفي گل محمدي

    mostafa_mgsoft

    مشهد

    19

    7

    1383



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان