832

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 832 :: جمعه 13 آبان 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

با سلام
ديروز ايميلي از سوي يکي از دوستان فعال گروه «chehrzad332@yahoo.com» دريافت کردم که اصرار داشتند مطلبشان در قسمت «سخن مبين» نوشته شود. مطلب ايشان را با عنوان «عمله‌هاي فاشيسم در پوست ليبراليسم» عينا در زير مشاهده مي نمائيد:

 

عمله‌هاي فاشيسم در پوست ليبراليسم
در نژادستيزي نشريه‌اي كه مي‌خواست تايم باشد!


كردها هميشه دنبال مرده‌خوري هستند. صدام حسين كه سرنگون شد كردها بلافاصله درصدد تشكيل پرچم و استقلال و غير برآمدند. شايد فردا كردها منتظر باشند تا آمريكا به ايران حمله نظامي كند و آنها دست به شورش بزنند. كردها هميشه تحت تأثير عامل بين‌المللي هستند تا اين كه بتوانند نقشي را ايفا كنند.

جملات فوق نه متعلق به يك ارگان دولتي تركيه است و نه شعار بوزقوردها بر در و ديوار آنكارا و نه بازماندگان حزب بعث. كار انگليسي‌ها هم نيست كه بگوييم مي‌خواهند تفرقه بيندازند و كردها را تحريك كنند. شما مي‌توانيد به جاي كردها هر كدام از قوميت‌ها را كه خواستيد بگذاريد. تفاوتي در راسيستي بودن آن نمي‌كند. ناسلامتي سال هم كه سال اتحاد ملي است و همه‌ي اقوام و زبان‌هاي ايراني هم به يك اندازه محترمند.
اين جملات راسيستي بالا با اين ادبيات منسوخ، از فردي نوظهور به نام «اسدالله اطهري» در آخرين شماره نشريه شهروند امروز (شماره 22 ششم آبان 86) به سردبيري محمد قوچاني است كه علاوه بر اهانت مستقيم، به نوعي تحريك‌آميز و به صورت تلويحي به ايجاد شورش خط مي‌دهد كه ضمن نقض آشكار قانون مطبوعات (فصل چهارم، ماده ششم، بند 4 و 5)، جاي تعقيب و مجازات قضايي نيز دارد. توهين و اطلاق صفات ناشايست به قومي ايراني و ايجاد تفرقه و عناد با اين مطلب، آشكارا ناقض امنيت ملي است و به دليل ايجاد تفرقه ملي و داشتن تبعات نگران‌كننده بعد از آن، جاي كوچك‌ترين ترديد حقوقي براي تعطيلي نشريه شهروند امروز نمي‌گذارد مگر اين كه دستگاه قضايي به نسبت چاپ يك «نمنه» بيش از حد تساهل داشته باشد.
شهروند امروز مي‌خواست تايم باشد. پرزرق و برق با مطالب وزين اما ظاهراً پشت چهره‌ي اين متانت «تايم ايراني»، انديشه‌هايي فاشيستي و نفاق‌افكنانه خوابيده كه ما را به صداقت آنان بيشتر بدگمان مي‌كند. جنابان عطريانفر و قوچاني مثل اين كه اين بار از آن ور بام افتاده‌اند و دست هر چه محافظه كار تندرو و متعصب را از پشت بسته‌اند. در حالي كه ادعاي ليبراليسم آنان با دم خروس اين گونه تفكرات راسيستي‌شان نمي‌خواند. واقعاً چه دليلي جز ايجاد بحران در ايران به سبك تركيه با اختلاف ميان كرد و ترك، مي‌تواند داشته باشد كه اقايان مدعي ليبراليسم ناگهان دچار تظاهرات فاشيستي و آپارتايد مي‌شوند و نتيجه بگيرند كه كردها هميشه مرده‌خور و فرصت‌طلب بوده‌اند؟ مقاله اسدالله اطهري به عنوان يك كارشناس در مورد خاورميانه و تركيه و كردها علاوه بر تحريك‌آميز بودن به حدي در بقيه موارد پيش‌پاافتاده و عاميانه است كه با عرض معذرت يك راننده محترم تاكسي خط مريوان هم بهتر از آن مي‌تواند در مورد قضيه پ.ك.ك و پژاك و تركيه و كردستان استدلال و تحليل كند!
تعريف كردن از كردها و اين كه چه و چه هستند و تعصب قوم‌پرستانه نيز دردي را درمان نمي‌كند. كردها هم انسان‌هايي مثل بقيه هستند و ديدگاه شوونيستي در اين مورد نيز مطرود است. ترك‌ستيزي و كردستيزي و در كل نژادستيزي هيچ تفاوتي در نفس آن يعني ناداني بشر ندارد. اغلب كردها نيز مطمئناً دلسوزتر از امثال اطهري براي ايران هستند و امثال پ.ك.ك و شاخه ايراني آن پژاك هم پايگاه و جايگاهي ميان كردهاي ايران ندارند كه همه چيز را به نام كردها تمام كنيم. درد در جهل آدم‌هاست و وقتي نشريه‌اي با ادعا و پز ليبرالي و روشن‌فكري چنين جاهلانه با انسان‌ها برخورد مي‌كند از عوام جاهل چه توقعي مي‌‌توان داشت؟ مطمئناً در نهايت نشريه با يك معذرت‌خواهي قضيه را سر هم مي‌آورد. اين بي‌فايده است. بايد فرهنگ و ديدگاه آدم‌ها درست شود. كردها هيچ وقت تمام‌شان خوب نبوده‌اند و هيچ وقت تمام‌شان بد و «مرده‌خور» نبوده‌اند. مثل تمام آدم‌هاي زمين، خوب و بد در هر قوم و طايفه و قشري پيدا مي‌شود و اين تعصب و جهل است كه ملاك بد بودن آنهاست و نه نژاد و زبان‌شان.
افرادي با چنين ديدگاهي بيمار فكري و رواني‌اند زيرا چنين افكاري را به ديگران و نسل بعد از خود تسري مي‌دهند و خود عامل خشونت‌هاي آينده مي‌شوند. تصور كنيد دانشجوهاي زير دست اين آقا چه فاشيست‌هايي در آينده از كار دربيايند. مطمئناً هر چقد هم اسدالله اطهري و محمد قوچاني تظاهر كنند كه منظوري نداشته‌اند نمي‌توانند عمق كينه و نفرت جاهلانه‌ي خود را نسبت به كردها پنهان كنند. بايد چنين افرادي را قرنطينه كرد و وادار نمود كه لااقل تاريخ بخوانند كه «تأثير عامل بين المللي» و دخالت آمريكا ربطي به تمام تاريخ جنبش ملي كرد و سابقه ده‌ها ساله آن نظير مبارزه با استعمارگران اروپايي و حتي قبل از تشكيل عراق و تركيه ندارد و واژه تحريك‌آميز «گسل ميان ترك و كرد» هم كه مثلاً براي پ.ك.ك و دولت تركيه به كار رفته قابليت تعميم به دو قوم بزرگ ايراني را دارد.
كردها و ترك‌ها نيز در اغلب سرزمين‌هاي خاورميانه هميشه با هم دوست و خويشاوند بوده و مراودات محكم تاريخي داشته‌اند. اين جهالت‌ها و سياست‌ها و توطئه‌ها و ديدگاه‌هاي نفاق‌افكنانه نظير همين ديدگاه اطهري و قوچاني هستند كه «برخي» از آنها را به جان هم مي‌اندازند. نگاه كنيد ارتش تركيه كه بزرگ‌ترين ارتش ناتو است در كردستان تركيه و عراق چه مي‌كند آيا اسدالله اطهري كشتار و قتل‌عام دسته‌جمعي آنها را نمي‌بيند؟ آيا كشتار صدها هزار كرد عراقي توسط صدام كه براي آزادي جنگيدند و اغلب فداي ايران شدند فرصت‌طلبي است؟ آيا اين همه كشتار جمعي كردها و تاريخ خونين پر از تبعيض فرصت‌طلبي است!؟
شايد اگر كردها نبودند، اگر اين همه كشته نمي‌دادند، اگر هر روز كودكي پايش را روي مين‌ها از دست نمي‌داد، اگر حلبچه قرباني نمي‌شد، اگر مدافعان هميشگي ايران نبودند و اگرهاي بسيار ديگر تا عمله‌هاي فكري فاشيسم مانند اطهري و قوچاني و عطريانفر آسوده پشت ميزشان در تهران نظريات ضدنژادي صادر كنند و رنگين‌نامه‌ي ليبرال‌نمايانه با پول اصحاب قدرت دربياورند، شايد امثال اطهري هم به جاي استاد دانشگاه يك واكسي دوره‌گرد بود كه پوتين سربازان ارتش بعث را واكس مي‌زد و يا در نشريه‌ي بابل چاپ تهران مدح صدام و ذم كردها را مي‌گفت.
آخر كلام اين كه كردها هيچ وقت مهاجم و فرصت‌طلب نبوده‌اند، اين شرايط جهاني است كه تغيير مي‌كند. آنها هيچ وقت استعمارگر نبوده‌اند، هيچ وقت خاك ديگران را اشغال نكرده‌اند و هرگز مانند بسياري از ملت‌هاي جهان به فكر كشورگشايي نبوده‌اند. آنها كردستان برايشان بس است و هر چه تاريخ و رنج دارند در خاك كردستان است و نه در خانه‌ي ديگران. آيا اين همه تاوان كافي نيست؟

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (831) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عمله‌هاي فاشيسم در پوست ليبراليسم
  • افتضاح ملي!
  • تصاویری از مسابقات قوی ترین مردان جهان
  • هنر اوریگامی در لباس و چیزهای دیگر
  • موسويان در ليست دريافت کنندگان تخفيف ميلياردي
  • معرفي و دانلود فيلم : باتلاق
  • دانلود انيميشن : Hellboy Animated: Sword of Storms
  • آلبوم جدید و زیبای مسعود محمد نبي به نام ايستگاه ترانه
  • آهنگ زيباي آخرين اميد باصداي علي تفرشي
  • Cryptic Disk v.2.4.9.0
  • ترفندي براي تست كامل گوشيهاي سوني اريكسون
  • چهار کلمه حرف با بعضی از بچه های پرمدعا
  • شهردار کره‌ای، خانه توالتی و انجمن جهانی توالت
  • بی شک مقام امریکا از بین رفتنی است
  • شرح کامل ماجراي 13 آبان 1358
  • جديدترين شماره از مجله معتبر علمي Science
  • خوش بو کننده هوای USB  
  • فقه، مرگ مغزى و پيوند اعضا
  • یانگوم و ناوارو در اغمای2
  • ماجراى ايران گيت
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


اين عکس مبينا خانومه ....

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

دوستیهای صمیمانه بین انسان و حیوان
افتضاح ملي!
تصاویری از مسابقات قوی ترین مردان جهان
تصاویر دیدنی از فتح لانه جاسوسی آمریكا
هنر اوریگامی در لباس و چیزهای دیگر
پاسخ ثمره‌هاشمي به هاشمي‌رفسنجاني

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 تخلف ميلياردي در يک شرکت سرمايه گذاري ساختمان:
موسويان در ليست دريافت کنندگان تخفيف ميلياردي


یک شرکت سرمایه گذاری ساختمان طی سالهای 82 و 83، تعداد 12 واحد از آپارتمانهای برج بین المللی تهران را بدون ارزیابی توسط کارشناسان رسمی دادگستری و مصوبه هیأت مدیره و برگزاری مزایده، به ارزش بسیار پایین تر از ارزش واقعی آن به افراد خاصی واگذار کرده است.
در این اقدام که خلاف ماده 147 اساسنامه و مصوبه هیأت مدیره، توسط مدیرعامل وقت این شرکت انجام شده، واحدهای مزبور به ارزشی معادل بیش از 4 میلیارد تومان پایین تر ازارزش روز و به طور اقساط به این افراد واگذار شده است.
بنابراین گزارش، اسامی وابستگان نسبی یکی از وزرای کشاورزی سابق و همچنین حسین موسویان عضو ارشد تیم سابق مذاکرت هسته ای در لیست کساني که از از اين واحدهاي آپارتماني دريافت کرده اند، به چشم مي خورد. وی چندی پیش به اتهامات امنیتی یازداشت شد اما با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد گردید.
ما به التفاوت ارزش روز و قیمت کل واگذاری از سوی شرکت ساختمانی مزبور به این افراد بیش از 4 میلیارد تومان می باشد.
با این حال پس از گذشت حدود 3 سال از معامله خلاف انجام شده، هیچگونه اقدامی از سوی هیئت مدیره در جهت فسخ قراردادها و یا اقدام حقوقی علیه فردی که چنین معاملات خلاف قانونی را به منظور منافع شخصی ترتیب داده، صورت گرفته است.
همچنین، بازرس قانونی و حسابرسی شرکت نیز با هماهنگی با برخی از عوامل این تخلف، بر روی موضوع سرپوش گذاشته و در حسابها و گزارش حسابرسی، اشاره ای به این معاملات خلاف نشده است.
این در حالیست که بازرس قانونی شرکت، نسبت به انعکاس ارقام به مراتب کمتری که خلاف میل هیئت مدیره باشد، در گزارشات خود اقدام کرده و آن را به صورت سئوال مطرح می نماید.
از سوی دیگر هیئت مدیره که خود مصوب نموده است، مدیرعامل تنها مجاز به هزینه تا سقف 50 میلیون تومان در شرکت می باشد، در قبال امضا قراردادهای چند میلیاردی از سوی مدیرعامل وقت سکوت اختیار کرده و مدیران بعدی نیز هیچ توجهی به آن نداشته اند.
شرکت ساختمانی مزبور جز شرکتهایی است که سهام آن با یک واسطه متعلق به بانک صادرات بوده و مدیرعامل آن توسط بانک صادرات منصوب می شود. با این حال از واکنش مدیرعامل و هیئت مدیره بانک صادرات در قبال این معاملات که تماماً برخلاف قانون تجارت و اساسنامه و مصوبات شرکت صورت پذیرفته، گزارشی منتشر نشده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

باتلاق
The Marsh



کارگردان: جوردن بيکر. فيلمنامه: مايکل استوکس. موسيقي: اريک کيدسک، نيک داير. مدير فيلمبرداري: ديويد پراولت. تدوين: نيک روتوندو. طراح صحنه: ريموند لورنز. بازيگران: گابريله انور[کلر هالووي]، جاستين لوييس[نوآ پيتني]، فارست ويتاکر[جفري هانت]، پيتر مک نيل[فيليپ منوويل]، بروک جانسون[مرسي اوشيي]، جو دينيکول[برندان منوويل]. ٩٠ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ کانادا.
کلر هالووي نويسنده موفق کتاب هاي کودکان است. اما اين اواخر کابوس هاي هراسناک زندگي شغلي و شخصي اش را تحت تاثير خود قرار داده است. تصاوير وهم آلودي و تيره و تاري که مي بيند، تمامي آرامش اش را بر هم زده است. پس از پيشنهاد روان درمانگرش مبني بر رفتن به سفري تفريحي، تصميم مي گيرد تا به مزرعه رز مارش/گل مرداب در وستمورلند کانتي- که تصويرش را در تلويزيون ديده- برود. به نظر مي رسد اين مزرعه که در دل طبيعت و کنار يک مرداب قرار دارد و به نظر سرشار از آرامش است، دقيقاً همان چيزي است که کلر به آن نياز دارد. اما ناگهان اتفاقي غير منتظره رخ داده و کلر اسير اشباح يک پسربچه و دختري ١٢ ساله که در عمارت رز مارش هستند، مي شود. کلر که با ناشري محلي به نام نوا پيتني دوست است از وي کمک مي خواهد. سپس آن دو به سراغ مشاور امور فرا طبيعي به نام جفري هانت مي روند تا رازي را که در آن عمارت نهفته، کشف کنند. آنها به زودي شواهدي کشف مي کنند که به جنايتي در حدود ٢٠ سال قبل در آن محل اشاره دارد…

چرا بايد ديد؟
جوردن بيکر بازيگر نقش هاي کوچک سريال هاي تلويزيوني و باتلاق دومين فيلم وي در مقام کارگرداني پس از فيلم نگهيان برادرم[٢٠٠٤] است. يک فيلم ترسناک معمولي ٩ ميليون دلاري که بازيگر اسکاري خود را تباه کرده است. البته ويتاکر قبل از دريافت اسکار نيز به ندرت در فيلمي خوب که مجال بروز توانايي هايش را بدهد، ظاهر شده بود. استثناهايي چون گوست داگ در کارنامه وي اندک اند و انگشت شمار…
قصه فيلم بيش از اندازه آشفته است تا جايي که تماشاگر مبهوت مي ماند آيا داستاني که کلر نوشته بعدها تبديل به کابوس وي شده يا داستان خود را بر اساس کابوس هايش درباره عمارت ميان مزرعه و باتلاق نزديک آن نوشته است. کارگردان فيلم ناتوان از نظم و نسق دادن و توجيه حوادث است. اغلب گره هاي داستان و اتفاق ها- مانند ديدن تصادفي عمارت رز مارش در تلويزيون- ناگشوده مي ماند و همه چيزهاي باقيمانده نيز به غايت کليشه اي است و فيلم به مدد هيجان سازي هاي کاذب پيش مي رود. بيکر حتي در ترسيم کاريکاتوري از شخصيت هاي قصه اش عاجز است. درباره شخصيت اصلي قصه در واقع هيچ نمي دانيم و مقدار اندکي اطلاعات در بخش پاياني فيلم به خورد تماشگر داده مي شود. در يک کلام باتلاق را مي شود به شکلي باور نکردني احمقانه خواند. باز هم بگويم؟ راستش با اين تفاصيل نمي دانم کسي رغبت ديدن اين فيلم را پيدا مي کند که من هم زحمت منصرف کردنش را به خودم بدهم؟
ژانر: ترسناک، مهيج.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/30974486/TheMarsh.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/30974492/TheMarsh.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/30974558/TheMarsh.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/30974601/TheMarsh.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/30974602/TheMarsh.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/30974651/TheMarsh.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/30974930/TheMarsh.part7.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Hellboy Animated: Sword of Storms



 

Parents Guide:Add content advisory for parents
Runtime:73 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Aspect Ratio:1.78 : 1 more
Certification:Australia:M / USA:PG / Singapore:PG
Company:IDT Entertainment

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به انگليسي)
http://rapidshare.com/files/14721923/hnr-hellboy.avi.001
http://rapidshare.com/files/14721968/hnr-hellboy.avi.002
http://rapidshare.com/files/14721970/hnr-hellboy.avi.003
http://rapidshare.com/files/14721932/hnr-hellboy.avi.004
http://rapidshare.com/files/14721983/hnr-hellboy.avi.005
http://rapidshare.com/files/14721972/hnr-hellboy.avi.006
http://rapidshare.com/files/14721969/hnr-hellboy.avi.007
http://rapidshare.com/files/14720992/hnr-hellboy.avi.008

رمز فايل: ندارد

بعد از دانلود توسط نرم افزار HJ Split فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

ايستگاه ترانه
باصداي مسعود محمد نبي

آلبوم جدید و زیبای مسعود محمد نبي به نام ايستگاه ترانه
 

  Song 64 Kb 128 Kb 192 Kb
1 .
Avaz Shodi
Download Download Download
2 .
Bazandeh
Download Download Download
3 .
Deltangi
Download Download Download
4 .
Istgahe Taraneh
Download Download Download
5 .
Koocheye Man
Download Download Download
6 .
Negah 1
Download Download Download
7 .
Negah 2
Download Download Download
8 .
Rofagha
Download Download Download
9 .
Ye Nafar Shabihe To
Download Download Download
10 .
Zoragh
Download Download Download

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي آخرين اميد باصداي علي تفرشي

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Cryptic Disk v.2.4.9.0
 


اين يک برنامه عالي است که ميتواند روي اطلاعات مهم شما در harddisk شما رمز بگذارد. سيستم رمز گذاري برنامه AES 256-bit ميباشد که توسط NASA مورد استفاده قرار گرفته است و براي بازکردن اطلاعات رمز شده سالها و قرنها زمان مورد نياز است. دزد يا پليس فرقي نميکند که شما چه کسي باشيد چون نميتوانيد اطلاعات را برگردانيد ! حتي اگر خود شما صاحب آن باشيد.
از توانايي اين نرم افزار ميتوان به
-مشخص کردن يک پارتيشن يا ديسک براي رمز کردن اشاره کرد که در چنين حالتي همه اطلاعات ديسک رمز ميشود.
- چند کاربره بون محيط نرم افزار براي زماني که بيش از يک کاربر ويندوز داريد
- کار با usb و فلاپي و…
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

ترفندي براي تست كامل گوشيهاي سوني اريكسون



بي شك وقتي قصد خريد يك تلفن همراه را داشته باشيد ، يكي از مواردي كه نگران آن هستيد اطمينان از صحت عملكرد تلفن و قسمت هاي مختلف سخت افزاري و نرم افزاري آن است و سعي مي كنيد امكانات مختلف آن را از قبيل دوربين و اسپيكر آن را تست كنيد .
اما هيچگاه نخواهيد توانست يك تست كامل را در همان لحظه از گوشي انجام دهيد.
اما اينبار قصد معرفي ترفندي مخفي را در گوشيهاي سوني اريسكون داريم كه با استفاده از آن قادريد تا يك تست كامل از گوشي خود و اطمينان از صحت عملكرد قطعات مختلف نرم افزاري و سخت افزاري ، از قبيل : دوربين ، صفحه نمايش ، لرزاننده (ويبره) ، فلاش ، اسپيكر ، ميكروفون ، صفحه كليد ، LED هاي گوشي ، راديو و … به عمل آوريد .
همچنين با استفاده از اين ترفند قادريد تا از نو يا دست دو بودن تلفن همراه و همچنين اصلي يا تقلبي بودن تلفن همراه اطلاع يابيد !

ابتدا در صفحه اصلي گوشي به ترتيب كليدهاي راست * چپ چپ * چپ * را فشار دهيد .
توضيح : (منظور از راست و چپ كليدهاي جهت دار موجود در صفحه كليد است كه معمولا از آن جهت جا به جايي در منوها استفاده مي كنيد . همچنين منظور از * كليد ستاره كه در گوشه پايين در سمت چب صفحه كليد قرار دارد مي باشد )
در اين صورت وارد يك بخش مخفي با نام Service خواهيد شد .
اين بخش شامل گزينه هاي زير است :
Service Info
Service Settings
Service Test
Text Labels
كه به شرح هر كدام مي پردازيم .
Service Info : در اين بخش مي توانيد اطلاعات كاملي از قبيل مدل گوشي ، مدل LCD ، نوع دوربين ، انواع قفلهاي موجود بر روي گوشي ، شماره IMEI و اطلاعات ديگري را مشاهده كنيد .
شايان ذكر است جهت اطمينان از اصل بودن گوشي مي بايست شماره IMEI نمايش داده شده در اين بخش با شماره IMEI پشت كارتن تلفن همراه يكي باشد .
در بخش Service Settings ، مي توانيد قابليت شارژ گوشي هنگام اتصال گوشي از طريق كابل USB به كامپيوتر را در گوشي هايي كه اين قابليت را دارند ، فعال يا غير فعال كنيد .
در بخش Service Test مي توانيد تمامي قسمتهاي گوشي را از قبيل صفحه نمايش ، دوربين ، فلاش ، حافظه جانبي ، راديو ، ويبره (لرزاننده) ، ميكروفون ، اسپيكر ، صفحه كليد و LED هاي گوشي را تست كنيد و از صحت عملكرد آن مطمئن شويد .
همچنين در اين بخش مي توانيد مدت زماني كه تا كنون با گوشي مكالمه شده است را مشاهده كنيد ، در صورتي كه در اين بخش زماني را مشاهده كرديد ، يعني اينكه تا گوشي مورد نظر قبلا مورد استفاده قرار گرفته است و دست دوم مي باشد (لازم به ذكر است كه مدت زمان كلي مكالمه قابل حذف نيز مي باشد اما معمولا فردي آن را پاك نمي كند)
در بخش Text Labels نيز مي توانيد كليه جملات و كلماتي كه در گوشي به كار رفته است را مشاهده كنيد كه كاربرد چنداني ندارد .

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

الإمام علىّ (عليه السلام) : مَنِ اشتَغَلَ بِذِكرِ الناسِ قَطَعَهُ اللهُ سبحانَهُ عَن ذِكرِهِ.

امام على(عليه السلام) : هر كه به ياد مردم سرگرم شود خداوند سبحان او را از ياد خود جدا كند.

(غرر الحكم : 7519، 7520، 8234)
 

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

همسر یکی از سرمایه داران آمریکائی کنار مهمان ایرانی اش روی مبل منزلش نشسته بود و با کلید ماشین آخرین مدلش بازی می کرد . ناگهان کلید از دستش افتاد و لای درز مبل گم شد .
کلفت پیش رفته و سعی کرد تا کلید را از داخل شکاف مبل بیرون بیاورد . ولی خانم به او گفت :
- لازم نیست عقب کلید بگردی . به شوهرم می گویم یک ماشین دیگر برایم بخرد !
مهمان ایرانی سری تکان داده و در دلش گفت : اگه قیمت ماشین تو امریکا هم مثل ایران بود ، تو همچین غلطی نمی کردی .


زنی به دادگاه از شوهرش شکایت نمود و گفت : شوهرم پالتوی پوست مرا با چاقو تکه تکه کرده.
قاضی از او پرسید : این پالتو را از کجا آورده بودید ؟
- عجیب است !! شوهرم نیز همین سوال را از من کرده و می خواست بداند چگونه این پالتو را صاحب شده ام ؟


زن : عزیزم برای جشن تولد تو هدیه ای خریده ام که حتما خواهی پسندید !!
مرد : راستی ؟ نشان بده ببینم !!
زن : بگذار آنرا بپوشم . ... . وقتی تنم باشد تو آنرا بهتر خواهی پسندید !!!

ادامه دارد ...

 

 
 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
آيا مي‌توان با دختري غريبه با خواندن صيغه يا عقدي به عنوان برادر و خواهر محرم شد؟ اگر چنين است روش انجام آن به چه صورت است؟ اين دختر از چه نوع محارم به شمار خواهد رفت؟ آيا بعدا مي‌توان با او ازدواج كرد؟ لطفا مرا راهنمايي فرماييد.

پاسخ:
از نظر اسلام، صیغه­ای با عنوان محرمیت خواهر و برادری وجود ندارد. تنها عقد و صیغه­ای که در اسلام برای ایجاد محرمیت وجود دارد، عقد ازدواج است که به دو صورت دائم و موقت می باشد. صحت این عقد شرایطی دارد که اذن پدر یا ولی دختر از جمله ی آنها است.[1]
چنانچه شما قصد ازدواج دارید برای آشنایی و ارتباط سالم با همسر آینده ی خود، می توانید با اجازه ی پدر او عقد ازدواج موقت را بخوانید و در ضمن این عقد، شروطی را معین کنید؛ مثل اینکه شرط کنید که این صیغه فقط برای ایجاد محرمیت و آشنایی بیشتر باشد و نه ارتباط زناشویی، و پس از سپری شدن مدت آن، در صورت تمایل، برای ازدواج دائمی اقدام نمائید.

------------------------------------------------------------------

[1] . نک: توضیح المسائل مراجع، ج 2، ص 449 و مسئله ی 2276.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 چـو آمد خـروشـان به تنگ اندرش بـجـنبید و بـرداشـت خـود از سـرش
رهــا شــد ز بـنـد زره مـوی اوی درخشان چـو خورشید شد روی اوی
بـدانسـت سـهـراب کاو دخـتـرســت ســر و مــوی او از در افـسـرســت
شگفت آمـدش، گفت: زایــران سپاه چـنـیـن دخــتــر آیـد بـه آوردگاه ...
زنـانـشـان چـنـیـن اند ایـران سران چگـونـه انـد گُـردانِ جـنـگ آوران ؟

زفـتـراک بگـشـاد پــیــچـان کـمـنـد بیانـداخـت و آمـد مـیـانـش بـه بـنـد
بـدو گـفـت کـز مـن رهـائی مجوی چرا جنگ جوئی تـو ای مـاه روی؟
نـیـامـد بـه دامـم بـه سـان تــو گـور ز چـنـگــم رهـائـی نـیـابـی، مـشـور
گـشـادش رخ آنـگـاه گــرد آفــریــد کـه آن را جـز ایـن هـیـچ چـاره ندیـد
بـدو روی بـنـمود و گـفت: ای دلـیـر مـیـان دلــیــران بـه کــردار شـیـر
دو لشکـر نظاره بـرایـن جـنـگ مـا برایـن گـرز و شـمـشـیـر و آهنگ ما
کنون من گشا ده چنین روی وموی سپاه از تـو گردد پـر از گفت و گوی
کـه بـا دخـتـری او بـه دشت نـبرد بــدیـن ســـان بـابـر انـدر آورد گـرد
نــهــانــی بــسـازیــم، بـهـتــر بــود خــرد داشــتــن، کــار مــهــتــر بــود

گرد آفرید سپس به سهراب می گوید که اگر او را رها کند دژ سفید را به او واگذار خواهد کرد؛ ولی تا برابر دژ
می رسد خود را به درون آن می اندازد وبا این شیوه، جان خود را از دست سهراب شيراوژن نجات می بخشد. شگفت آنکه دﮋ نشینان او را آفرین می گویند:
هم رزم جستی وهم افسون ورنگ نـیـامـد ز کار تـو بــر دوده نـنـگ
بدین معنی همه آگاه هستند که دختر جنگ آور هم رزم آورده و هم با شگردی زیرکانه به موقع خود را نجات بخشیده است.
اما و قتی بر بالای دژ می رسد چه حادثه ای روی می دهد؟ .در این مرحله از او رفتاری سرمیزندکه در برگیرندۀ دو ویژگی عمده از شخصیت زن جنگاور است: ستیزه با دلباختگان از سویی وحکمت و فرزانگی از سوی دیگر.

ولیکن چـو آگاهی آیـد بـه شاه کـه آورد گــردی ز تـوران سپاه
شهنشاه و رستم بجنبد زجای شـمـا بـا تهمتن نـداریــد پـای
نمانـد یکی زنـده از لشگرت نـدانـم چـه آیـد ز بـد بـر سـرت
تو را بهتر آید که فرمان کنی رخ نـامـور سـوی تـوران کـنـی
نباشی ایمن به بازوی خویش خورد گاو نادان ز پهلوی خویش

 

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة يوسف آيات: 111 محل نزول: مکه

 
وَمَا تَسْأَلُهُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ 104 وَكَأَيِّن مِّن آيَةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ يَمُرُّونَ عَلَيْهَا وَهُمْ عَنْهَا مُعْرِضُونَ 105 وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللّهِ إِلاَّ وَهُم مُّشْرِكُونَ 106 أَفَأَمِنُواْ أَن تَأْتِيَهُمْ غَاشِيَةٌ مِّنْ عَذَابِ اللّهِ أَوْ تَأْتِيَهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً وَهُمْ لاَ يَشْعُرُونَ 107 قُلْ هَـذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَاْ وَمَنِ اتَّبَعَنِي وَسُبْحَانَ اللّهِ وَمَا أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ 108 وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ إِلاَّ رِجَالاً نُّوحِي إِلَيْهِم مِّنْ أَهْلِ الْقُرَى أَفَلَمْ يَسِيرُواْ فِي الأَرْضِ فَيَنظُرُواْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَدَارُ الآخِرَةِ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ اتَّقَواْ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ 109 حَتَّى إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّواْ أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُواْ جَاءهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّيَ مَن نَّشَاء وَلاَ يُرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ 110 لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِّأُوْلِي الأَلْبَابِ مَا كَانَ حَدِيثًا يُفْتَرَى وَلَـكِن تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ كُلَّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ 111

 

ترجمه فارسي مکارم

و تو (هرگز) از آنها پاداشى نمى‏طلبى; آن نيست مگر تذكرى براى جهانيان! «104» و چه بسيار نشانه‏اى (از خدا) در آسمانها و زمين كه آنها از كنارش مى‏گذرند، و از آن رويگردانند! «105» و بيشتر آنها كه مدعى ايمان به خدا هستند، مشركند! «106» آيا ايمن از آنند كه عذاب فراگيرى از سوى خدا به سراغ آنان بيايد، يا ساعت رستاخيز ناگهان فرارسد، در حالى كه متوجه نيستند؟! «107» بگو: «اين راه من است من و پيروانم، و با بصيرت كامل، همه مردم را به سوى خدا دعوت مى‏كنيم! منزه است خدا! و من از مشركان نيستم!» «108» و ما نفرستاديم پيش از تو، جز مردانى از اهل آباديها كه به آنها وحى مى‏كرديم! آيا (مخالفان دعوت تو،) در زمين سير نكردند تا ببينند عاقبت كسانى كه پيش از آنها بودند چه شد؟! و سراى آخرت براى پرهيزكاران بهتر است! آيا فكر نمى‏كنيد؟! «109» (پيامبران به دعوت خود، و دشمنان آنها به مخالفت خود همچنان ادامه دادند) تا آنگاه كه رسولان مايوس شدند، و (مردم) گمان كردند كه به آنان دروغ گفته شده است; در اين هنگام، يارى ما به سراغ آنها آمد; آنان را كه خواستيم نجات يافتند; و مجازات و عذاب ما از قوم گنهكار بازگردانده نمى‏شود! «110» در سرگذشت آنها درس عبرتى براى صاحبان انديشه بود! اينها داستان دروغين نبود; بلكه (وحى آسمانى است، و) هماهنگ است با آنچه پيش روى او (از كتب آسمانى پيشين) قرار دارد; و شرح هر چيزى (كه پايه سعادت انسان است); و هدايت و رحمتى است براى گروهى كه ايمان مى‏آورند! «111»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

nikou_5959@yahoo.com

چهار کلمه حرف با بعضی از بچه های پرمدعا

تا آنجایی که من و خیلی از افراد دیگه یادشان می آید روزگاری در مملکتمان دچار مشکلی شدیم که ناخواسته به وجود آمده بود :جنگ
؛ اما مسئله ی خیلی مهم این بود که آن روز هر کس از ریز و درشت و کوچک و بزرگ با هر دلیل و اعتقادی جدا از هر حرف و مسئله ای که منطق جنگ با خودش می آورد ؛خیلی ها جا خالی نکردند و ایستادند.روی وجب به وجب این خاک جنگیدند .
اما امروز از آدم گرفته تا دریاها از این مملکت به تاراج می رود و کمتر کسی به رگ غیرت اش بر می خورد خب حق هم دارند مقوله ی غیرت مثل اینکه فقط زیر شکم را تحت پوشش قرار می دهد .سیاست هم که بستگی به مزاج نماینده ها دارد.
تمنا می کنم از شما طوری حرف بزنید که وقتی پای عمل وسط آمد خودتان را خیس نکنید.پاره های تن این مردم یقول دوقول نیست

 

 

amkamalis@yahoo.com

سلام به همه دوستان گروه
لینکی که در زیر مشاهده می کنید آماری از هزینه جاری جنگ عراق از آغاز تا کنون را ارائه میدهد. همانطور که خواهید دید این هزینه ها بطور تخمینی و لحظه به لحظه نمایش داده میشود و نکته جالب آن اینست که این هزینه ها با هزینه های درمانی و آموزشی آمریکا مقایسه شده.
البته جای توضیح نیست که تهیه کنندگان این آمار خود غربی هستند. کاش اگر قرار به تقلید از غرب بود، از روحیه نقد پذیری آنها و شجاعت در اعتراف به اشتباه آنها تقلید میکردیم
امیدوارم مورد توجه قرار گیرد
با تشکر
امیر کمالی

http://www.nationalpriorities.org/Cost-of-War/Cost-of-War-3.html

 

 

reyhanehashraf@yahoo.com

سلام
راجع به مطلب روزانه 827 که آقایی گفته بودند بیاییم راجع به اندوخته هایمان بنویسیم می خواستم در مورد اینکه چطور هنگام تایپ فارسی بخواهیم فاصله را از بین 2 قسمت یک کلمه برداریم یک راه ساده تر بگویم.
برای این کار مکان نما را به جایی که میخواهیم فاصله ایجاد شود برده و با نگه داشتن کلید Alt کلید مربوط به علامت underline را فشار میدهیم که باعث می شود آن 2 قسمت کلمه به هم نچسبد.
با تشکر

 

 

setayesh_new@yahoo.com

به تو گفتم: یادته که گفتی فقط تو را میخوام؟.
گفتی که من یادم نمیاد
به تو گفتم: یادته که یه وقتی میمردی برام؟
گفتی که من یادم نمیاد
گفتی که: کی؟ کجا ؟ کدوم؟؟؟؟
گذشته رو نیار به روم.که عشق تازه ای خریدم
گفتی : به کی گفته بودم؟! برو که اشتباه شده
برو دیگه ازت بریدم
عروسکی تازه خريدی ؛چند روزي هم باهاش پريدی
ولی اونم دل تورو زد
:با اون عروسکای مفتی، زدی به هم چه زودو گفتی
......از اوناهم خوشم نيومد
وقتی که برگردی سراغم، يه ذرّه هم دوستت ندارم؛
...........دلم ديگه تورو نمیخواد
میگم : قيافتون چه آشناست
ديديم هم را يه جايی شايد؛
ولی افسوس يادم نمیاد
..............ولی افسوس يادم نمیاد

 

.

alirezamajidi@gmail.com

شهردار کره‌ای، خانه توالتی
 و انجمن جهانی توالت

«سيم جائه داک» ، شهرهای یکی از شهرهای کره که خود در یک توالت متولد شد ، اکنون می‌خواهد در یک خانه 1.6 میلیون دلاری به شکل توالت زندگی کند و بمیرد. این خانه برای تبلیغ مبارزه خستگی‌ناپذیر او برای توالت‌های پاک در سراسر جهان طراحی شده است.

 toilet home 2.jpg

آقای سیم اولین و تنها «خانه توالتی» جهان را روز 20 آبان هم‌زمان با شروع به کار «انجمن جهانی توالت» او افتتاح خواهد کرد. این خانه 419 متر مربعی متشکل از بتن و شیشه در محل خانه قبلی سیم در شهر زادگاهش «سووئون» در 40 کیلومتری جنوب سئول در حال ساخته شدن است. پیش از اینکه او به این خانه جدید نقل مکان کند ، افراد می‌توانند به قیمت 50 هزار دلار در روز آن را اجاره کنند. پول حاصل از اجاره این خانه صرف ایجاد تسهیلات بهداشتی دفع فضولات در کشورهای فقیر خواهد شد. این خانه دو طبقه به جز دو اتاق خواب و دو اتاق پذیرایی ، البته دارای سه توالت دولوکس است. یک توالت نمایشی با دیوارهای شیشه‌ای در مرکز خانه قرار دارد. این توالت نمایشی به یک ابزار تولید مه مجهز است که موجب می‌شود استفاده‌کنندگان آن احساس امنیت کنند.
یک حسگر الکترونیکی دریچه توالت را به طور خودکار با ورود فرد بالا خواهد برد و پخش موسیقی هم وجود دارد.

 www.reuters.com.jpg

سیم که 74 سال دارد ، می‌گوید تولد او در توالت ، اتفاقی صورت نگرفته است:
«مادر من به نصیحت مادربزرگم عمل کرد که می‌گفت افرادی که در توالت به دنیا بیایند ، عمری دراز و طولانی خواهند داشت!»

g1_u31428_Jack_Sim2.jpgتلاش سیم برای ایجاد توالت‌های پاک از دوره‌ای که او در سال‌های 1995 تا 2002 شهردار شهر سووئون بود ، آغاز شد. هدف او تبدیل توالت‌ها به «مکان‌هایی پاک و زیبا و سرشار از فرهنگ» بود و برای همین مستراح‌های عمومی شهر با نقاشی‌ها ، گل‌های تازه و حتی باغچه تزئین شدند.
او در سال 1999 «انجمن توالت کره» را تأسیس کرد ، سپس تصمیم گرفت که توالت‌های پاکش را به سراسر جهان ببرد و امیدوار است که «خانه توالتی»  او توجه‌ها را به نیاز جهانی به دفع بهداشتی فضولات جلب کند. سیم که عضو پارلمان کره جنوبی است ، میزبان احلاس سالیانه «انجمن جهانی توالت» خواهد بود که انتظار دارد 300 نماینده از 70 کشور در آن شرکت کنند. سیم می‌گوید مبارزه او در جهات ایجاد معیارهای بین‌المللی برای توالت‌های پاک است و کشورهای دیگر از مغولستان و اندونزی گرفته تا ترکیه و برزیل از این هدف فعلانه حمایت می‌کنند.
همه‌گیری بیماری‌ها از دفع غیربهداشتی فضولات هر سال دو میلیون نفر را به کشتن می دهد ، 2.6 میلیارد میلیارد نفر در جهان بدون توالت زندگی می‌کنند و توالت‌های با طراحی بد موجب آلودگی منابع آب آشامیدنی می‌شوند.
سیم همچنین قصد دارد توالت‌های مجهز به فناوری اطلاعات ایجاد کند که افراد در آن بتوانند وضعیت سلامتی‌شان را چک کنند و به جستجو در اینترنت بپردازند.
سیم می‌گوید: «توالت‌ها زمانی مکان‌های کثیف و متعفن شمرده می‌شدند اما اکنون باید آنها را مکان‌هایی باارزش به حساب آورد که از سلامت انسان محافظت می‌کنند.»

منبع : هفته‌نامه سلامت
عکس : رویترز

 

 

gerdbad@gmail.com

بی شک مقام امریکا از بین رفتنی است

13 آبان یکی از روزهای خدا است. شاید خیلی‌ها که دارند این پست را می‌خوانند نمی‌دانند در این روز سه حماسه بزرگ تاریخ به ثبت رسیده، سه حماسه که به فواصل زمانی مختلف دقیقن در روز 13 آبان به وقوع پیوسته است: 

خمینی کبیر، رهبر آزادیخواهان جهان

۱) تبعید امام خمینی به تركيه، ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳. صدها كماندو به همراه مزدوران ساواک به منزل امام در قم حمله‌ور شدند، ایشان را دستگير و به تهران منتقل كردند و سپس با یک هواپیمای نظامی ایشان را به تركيه تبعید نمودند. كاپيتولاسيون یا حق قضاوت كنسولی، حقی است كه به اتباع بیگانه داده ميی‌شود و آن‌ها را از شمول قوانین کشور مصون و مستثنی می‌کند. درواقع در صورت ارتكاب جرم در خاک كشور، دولت ميزبان حق محاكمه آن مجرم را ندارد.
هنوز بيش از سه دهه از لغو کاپیتولاسیون نمی‌گذشت كه محمدرضا شاه پهلوی احياگر مجدد آن شد. كابينه اسدالله علم در ۱۳ مهر 1342، به دستور شاه، پيشنهاد آمريكا مبنی بر اعطای مصونيت قضایی به اتباع آمريكایی را به صورت یک لایحه قانونی در هيات دولت تصویب كرد. چندی بعد اين خبر به حضرت امام رسيد و ايشان را به خروش واداشت به طوریكه در ۴ آبان 13۴3 ايشان طی نطقی تاریخی به رسوایی اين اقدام ننگين پرداختند.

کشتار دانش‌آموزان توسط گارد سلطنتی جاویدان زیر نظر مستقیم شاه، ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷
جوانهای ما مرد شهامت و شهادت هستند

2) کشتار دانش‌آموزان توسط گارد سلطنتی جاویدان، ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷. در اين روز، رژيم پهلوی با سركوب تظاهرات دانش آموزان معترض در جلوی دانشگاه تهران، ۵6 تن را شهيد و صدها نفر را مجروح كرد. صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالی كه مدارس را تعطيل كرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حركت كردند تا صدای اعتراض خود را به گوش کاخ‌نشینان برسانند. اين جوانان پر شور و خداجو گروه گروه داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجويان و گروه‌های ديگری از مردم در زمين چمن دانشگاه اجتماع كردند.
ساعت يازده صبح، ماموران‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در ميان جمعيت خروشان پرتاب كردند. اما اجتماع كنندگان در حاليكه به سختی نفس می‌كشيدند، صدای خود را رساتر كرده و با فرياد الله‌اكبر، لرزه بر اندام ماموران مسلح شاه افكندند. در اين هنگام گارد جاویدان که زیر نظر مستقیم شاه فرماندهی می‌شد تيراندازی به سمت دانش‌آموزان بی‌گناه را آغاز کرد که دانش‌آموزان مبازر يکی پس از دیگری در خون غلتيدند و جان بر سر پیمان با پیر خود گذاشتند.

تسخیر سفارت امریکا در تهران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام

3) تسخير سفارت امریکا در تهران، ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸. دانشجويان مسلمان پیرو خط امام با هدف وادار كردن آمريكا به استرداد شاه و اموال ملت طی یک راهپيمايی تا سفارت آمريكا از ديوارهای سفارت بالا رفته و عليرغم مقاومت محافظين و آمريكایی‌ها، لانه جاسوسی آمریکا را به مدت 444 روز به تصرف كامل خود درآوردند. دانشجويان از دانشگاه‌های تهران، پلی‌تكنیک، صنعتی شريف، شهيد بهشتی و ... گردهم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمريكا، از دیوارهای سفارت بالا رفته و عليرغم مقاومت محافظين و آمريكایی‌ها، سفارت را به تصرف كامل درآوردند.
در هنگام تسخير سفارت، آمريكایی‌ها، به سرعت مشغول نابود كردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزارت و غارت‌های خود شدند به محض انتشار این خبر، مردم بسياری با خشم و انزجار مقابل لانه جاسوسی تجمع كرده و از حركت دانشجويان حمايت نمودند. امام خمينی نيز در پيامی اين حركت را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول ناميدند.
از ری‌اکشن‌های تسخیر سفارت امریکا در تهران، حمله نظامی امریکا به ایران در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ كه به شكست مفتضحانه آنها در صحرای طبس انجامید و قطع كامل روابط سياسی تهران و واشنگتن در 20 مهر 13۵9 كه هیچ ‌كدام تاكنون در عزم ملت ايران برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی جهانی و منشا اصلی آن در جهان یعنی استكبار جهانی و آمريكا خللی وارد نكرده است.

سلام خدا بر مجاهدان راه حق

سلام خدا بر مجاهدان راه حق. آبان یکی از سرخ‌ترین ماه‌ها است. 11 آبان 1342 تيرباران طيب حاج‌رضایی و برادرش اسماعيل به جرم دفاع از امام خمينی. ۱۳ آبان سال ۱۳۴۲ تبعید امام خمینی به تركيه به جرم افشاگری درباره کاپیتالیسیون، ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ کشته شدن ۵۶ نفر دانش‌آموز توسط گارد جاویدان در مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران. ۱۰ آبان سال 13۵8شهادت آيت‌الله قاضی طباطبایی توسط منافقین کوردل. 13 آبان سال 13۵8 تسخير لانه جاسوسی، سفارت امریکا در تهران. 8 آبان سال 13۵9شهادت دانش‌آموز بسيجی محمدحسين فهميده. 12 آبان سال 13۵9شهادت شهيد تندگويان وزیر نفت توسط مزدوران بعثی عراق.
سلام خدا برشهیدان. در روز 13 آبان سال 13۵7 خون گرم ۵6 دانش‌آموز مبارز که توسط گارد جاویدان در مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران بر زمین ریخته شد گواه تاریخ است تا ادامه دهنده راه آن سه قطره خون اهورایی باشند که در روز 16 آذر 1332 صحن سرسرای دانشکده فنی را به نشانه مبارزه با امپریالیسم خونین کردند. از آذر ۳۲ تا آبان ۵۷ آنها با خون خود پیروزی نهضتی را بیمه نمودند که در 22 بهمن 13۵7 در تاریخ به ثبت رسید. فمینیست‌ها و حقوق‌بشری‌ها خوابش را ببینند که این انقلاب که با خون پاک‌ترین فرزندان این آب و خاک آبیاری شده توسط آنها از بین برود.

 

 

hejazii_sh@yahoo.com

لاينل واترمن، داستان آهنگري را ميگويد كه پس از گذران جواني پر شر و شور تصميم گرفت روحش را وقف خدا كند. سالها با علاقه كار كرد، به ديگران نيكي كرد، اما با تمام پرهيزگاري، در زندگيش چيزي درست به نظر نمي‌آمد حتي مشكلاتش مدام بيشتر ميشد.
يك روز عصر، دوستي كه به ديدنش آمده بود و از وضعيت دشوارش مطلع شد، گفت: "واقعاً عجيب است. درست بعد از اين كه تصميم گرفته‌اي مرد خدا ترسي بشوي، زندگيت بدتر شده. نميخواهم ايمانت را ضعيف كنم اما با وجود تمام تلاشهايت در مسير روحاني، هيچ چيز بهتر نشده."
آهنگر بلافاصله پاسخ نداد. او هم بارها همين فكر را كرده بود و نمي‌فهميد چه بر سر زندگيش آمده است. اما نميخواست دوستش را بي‌پاسخ بگذارد، شروع كرد به حرف زدن و سرانجام پاسخي را كه ميخواست يافت. اين پاسخ آهنگر بود:
- "در اين كارگاه فولاد خام برايم مي‌آورند و بايد از آن شمشير بسازم. ميداني چطور اين كار را ميكنم؟ اول تكه فولاد را به اندازه جهنم حرارت مي دهم تا سرخ شود. بعد با بي رحمي، سنگين ترين پتك را بر ميدارم و پشت سر هم به آن ضربه ميزنم تا اين كه فولاد شكلي را بگيرد كه ميخواهم. بعد آن را در ظرف آب سرد فرو ميكنم و تمام اين كارگاه را بخار آب ميگيرد. فولاد به خاطر اين تغيير ناگهاني دما، ناله ميكند و رنج مي برد. بايد اين كار را آن قدر تكرار كنم تا به شمشير مورد نظرم دست بيابم. يك بار كافي نيست."
آهنگر مدتي سكوت كرد، سيگاري آتش روشن كرد و ادامه داد:
- "گاهي فولادي كه به دستم مي رسد نميتواند تاب اين عمليات را بياورد. حرارت، ضربات پتك و آب سرد تمامش را ترك مياندازد. ميدانم كه از اين فولاد هرگز تيغه شمشير مناسبي در نخواهد آمد."
باز مكث كرد و بعد ادامه داد:
- "ميدانم كه خدا دارد مرا در آتش رنج فرو مي‌برد. ضربات پتكي را كه بر زندگي من وارد كرده، پذيرفته‌ام و گاهي به شدت احساس سرما ميكنم، انگار فولادي باشم كه از آب‌ديده شدن رنج ميبرد. اما تنها چيزي كه ميخواهم اين است: "خداي من، از كارت دست نكش، تا شكلي را كه تو ميخواهي، به خود بگيرم. با هر روشي كه مي‌پسندي، ادامه بده، هر مدت كه لازم است، ادامه بده، اما هرگز مرا به كوه فولادهاي بي‌فايده پرتاب نكن."

 

 

azadeh_rad57@yahoo.com

سگ با هوش

قصاب با حركتي سعي كرد سگی را که به مغازه اش نزدیک می شد دور کند اما کاغذی را در دهان سگ دید .کاغذ را گرفت. روی کاغذ نوشته بود " لطفا ۱۲ سوسیس و یه ران گوشت بدین" . ۱۰ دلار همراه کاغذ بود.
قصاب که تعجب کرده بود سوسیس و گوشت را در کیسه ای گذاشت و در دهان سگ گذاشت . سگ هم کیسه راگرفت و رفت .
قصاب که کنجکاو شده بود و از طرفی وقت بستن مغازه هم رسيده بود، دكان را تعطیل کرد و بدنبال سگ راه افتاد .
سگ در خیابان حرکت کرد تا به محل خط کشی رسید . با حوصله ایستاد تا چراغ سبز شد و بعد از خیابان رد شد. قصاب به تعقيب سگ ادامه داد.
سگ رفت تا به ایستگاه اتوبوس رسید. نگاهی به تابلو حرکت اتوبوس ها کرد و ایستاد .قصاب متحیر از حرکت سگ منتظر ماند .
اتوبوس آمد, سگ جلوی رفت و شماره آنرا نگاه کرد و به ایستگاه برگشت .صبر کرد تا اتوبوس بعدی از راه رسيد. دوباره شماره آنرا چک کرد، انگار اتوبوس درست بود چون سگ سوار شد. قصاب هم در حالی که دهانش از حیرت باز بود سوار شد.
اتوبوس در حال حرکت به سمت حومه شهر بود و سگ منظره بیرون را تماشا می کرد . بعد از طي مسافتي، سگ روی پنجه بلند شد و زنگ اتوبوس را زد .اتوبوس ایستاد و سگ با کیسه پیاده شد.قصاب هم به دنبالش.
سگ رفت تا به خانه ای رسید .گوشت را روی پله گذاشت و کمی عقب رفت و خودش را به در کوبید .اینکار را بازم تکرار کرد، اما کسی در را باز نکرد.
سگ به طرف محوطه باغ رفت و روی دیوار باریکي پرید و خودش را به پنجره رساند و سرش را چند بار به پنجره زد و بعد به پایین پرید و به پشت در برگشت.
مردی در را باز کرد و شروع به فحش دادن و تنبیه سگ کرد.
قصاب با عجله به مرد نزدیک شد و داد زد :چه کار می کنی دیوانه؟ این سگ یه نابغه است . این باهوش ترین سگی هست که من تا بحال دیدم.
مرد نگاهی به قصاب کرد و گقت: تو به این میگويی باهوش ؟این دومین بار توي این هفته است که این احمق کلیدش را فراموش كرده!!!
نتیجه اخلاقی :
اول اینکه مردم هرگز از چیزهایی که دارند راضی نخواهند بود.
دوم اینکه چیزی که شما آنرا بی ارزش می دانید بطور قطع برای کسانی دیگر ارزشمند و غنیمت است .
سوم اینکه بدانیم دنیا پر از این تناقضات است.
پس سعی کنیم ارزش واقعی هر چیزی را درک کنیم و مهمتر اینکه قدر داشته های مان را بدانیم.

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

شرح کامل ماجراي 13 آبان 1358



 

سفارتخانه هاى آمريكا كانون هاى اصلى جاسوسى سازمان سيا دركـشـورهـاى خـارجـى هـسـتـنـد. آشـنـايـى بـا شـيـوه جاسوسى در اين سفارتخانه ها در كشورهاى جهان بسيار درخور توجه است . سازمان سـيـا از بـدو بـه وجـود آمـدن خـود در 1947 داراى سـه واحـدمستقل بوده است . اين سه واحد عبارتند از:
1ـ سرويس جمع آورى اطلاعات خارجى .
2ـ سرويس عمليات جاسوسى و ضد اطلاعاتى .
3ـ سرويس مداخلات مخفى در كشورهاى خارجى .
تـاءسيس دو سرويس اول رسماً در كنگره آمريكا به هنگام بررسى طـرح تـاءسـيس سازمان سيا مورد تاءييد و تصويب قرار گرفت ،امـا سرويس سوم همواره مخفى ماند و به طور نامرئى و غير رسمى در كـشـورهـاى خـارجـى بـه كـار خـود ادامـه داد. تـمـام آشـوب هـا وكـودتـاهـاى آمـريـكايى در كشورهاى خارجى كه با تلاش ماءمورين سفارتخانه هاى آمريكا صورت مى گيرد بدون استثنا توسط اداره مـزبور رهبرى مى شود. ماءموران سيا در كشورهاى خارجى معمولاً درپـوشـش ديـپـلمـاتـيـك فـعاليت دارند. اينان مسئوليت نفوذ در احزاب سـيـاسـى ، گـروه هـاى دانـشـجـويـى ، اتـحـاديـه هـاى كـارگرى ،وسـايـل ارتـبـاط جـمـعـى ، مـراكز ادارى و نظامى را عهده دار هستند وآنـقـدر كـه مـاءمـوران سـيـا سعى مى كنند در ارتش اين كشورها نفوذكـنند، وابستگان نظامى آمريكا در سفارتخانه هاى از چنين وظيفه اى بـرخـوردار نـيـسـتـنـد! اسناد بدست آمده از لانه جاسوسى آمريكا درتـهـران نشان مى دهد كه در سفارتخانه هاى آمريكا، واحدى به نام «مـراكـز عـملياتى» وجود دارد. رؤ ساى اين مراكز رهبرى عمليات گـونـاگـون جـاسوسى در كشورهاى حوزه ماءموريتشان را بر عهده دارنـد. ايـن گـونـه افـراد نـيز عموما در پوشش ديپلماتيك فعاليت دارند و از مصونيت هاى ديپلماتيك برخوردار هستند.
در سـفـارتـخانه هاى آمريكا، دفترى براى ثبت فعاليت ماءمورانى كـه زيـر نـظـر سـفـارتـخـانـه بـه كـار جـاسـوسـى اشـتغال دارند، وجود دارد. در اين دفتر تمام عمليات موفق و ناموفق ماءموران و عوامل نفوذى آمريكا در مراكز دولتى يا نظامى با حروفو عـلائم رمـز ثـبـت و بـه وزارت خـارجه آمريكا تلكس مى شود. اين دفـتـر از جـمله اسنادى است كه سفارتخانه هاى آمريكا در جهان به محض احساس خطر مبادرت به مخفى كردن و يا انهدام آن مى كنند.
سـفـيـران آمـريـكـا در خـارج از كشور الزاماً ماءمورين سيا نيستند، اماهـرگـاه كـشـورى از نظر اوضاع سياسى يا اقتصادى رو به وخامت بگذارد، آمريكا ماءموران ورزيده سيا را جايگزين سفيران مى كند تابتواند از هر موقعيتى به نفع سياست هاى خود سود جويد. انتصاب«هـارى شـوارمـن» در ونزوئلا هنگام تشديد فعاليت گروه هاى چپ در اواخـر سـال 1956، انـتـصـاب «ريـچـارد هـلمـز» در ايـران(قبل از ويليام سوليوان ) كه به هنگام بروز ناآرامى هاى سياسىدر ايـران صـورت گـرفـت و انـتـصـاب «دونـالدسـى ليـدل» در بـحـريـن بـه هـنـگـام بـحـرانى شدن اوضاع در خليج فـارس (در خرداد 63) نمونه هايى از اين واقعيت هستند. همچنين هلاكت حـداقـل هـفـت عـضـو سـازمـان سـيا در جريان انفجار سفارت آمريكا دربـيـروت از جمله «روبرت اميس» مدير شعبه خاورميانه اى سازمانمـزبـور، نـمـايـان گر حضور فعال ماءموران سيا در كشور بحرانى لبنان بوده است . يكى از كارشناسان آمريكايى اخيراً گفته است :اطـلاعـات و گـزارش هـايى كه همواره از طرف ماءموران غير رسمى سفارتخانه هاى آمريكا در كشورهاى جهان پيرامون اوضاع سياسى كشورها به ستاد مركزى سيا و وزارت امور خارجه آمريكا مى رسد،نقشى به مراتب مؤ ثرتر از ذوق و علاقه شخصى مقامات آمريكا درتعيين سياست خارجى اين كشور دارد. وى مى گويد: «اصولاً سياست خـارجـى آمـريـكـا در تـمـامـى ابـعاد اقتصادى و سياسى و نظامى راتـئوريـسين ها و مشاوران كاركشته اى تعيين مى كنند كه كمتر صاحب مشاغل عمده دولتى هستند و اين گونه افراد غالباً در خدمت سرويسهـاى امـنـيـتـى ايـالات مـتـحـده هـسـتـنـد و كارشناسان زبده را در تمام سفارتخانه هاى خود در جهان به كار گمارده ايم .»
«ويـليـام كـيـسـى» رئيـس پيشين سيا، در اسفند 1361 گفته بود:سـازمـان سـيـا در تـمـامـى كشورهايى كه براى آمريكا اهميت حياتى داشـتـه بـاشـد، فـعـاليـت هـاى جـاسـوسـى شـديـدى را بـه منظورارزيـابـى مـيـزان ثـبـات سـيـاسـى و اقـتـصـادى ايـن كـشـورهـااعـمـال مى كند. وى «جيمى كارتر» رئيس جمهور اسبق آمريكا را به خـاطـر عـدم آگـاهـى و اتـخـاذ تـدابير لازم به منظور جلوگيرى ازسـقـوط شـاه در ايـران مـورد نـكوهش قرار داد و گفت : «چنين اتفاقى عليه منافع آمريكا در هيچ كجاى جهان اتفاق نخواهد افتاد.»

تصرف لانه جاسوسى
در زمـان دولت مـوقـت در سرتاسر كشور، به ويژه در دانشگاه ها وكارخانه ها توسط ايادى آمريكا حركت هايى مى شد تا جو سياسى جـامـعـه را هـرچه بيشتر پيچيده كرده و به نفع آمريكا پيش ببرند.بـعـدهـا مـعـلوم شـد كـه مركز تمامى اين جريانات ضد انقلابى درسـفـارت آمريكا در تهران بوده است . در حالى كه موضع منافقان آمـريـكـا نـسـبـت به انقلاب اسلامى مانع از روشن شدن چهره واقعى آمريكا در ميان مردم گرديده بود.
در چنين شرايطى امام خمينى (ره ) بيانات قاطعى عليه ابرقدرت هاو بـه ويـژه آمـريـكـا ابـراز فـرمودند و به ويژه ورود شاه را بهآمـريـكـا بـه عـنـوان سرفصلى تازه براى يك تهاجم سنگين عليه آمـريـكـا اعـلام كـرده و فـرمـان مـقـابـله را بـه تمامى دانش آموزان ،دانشگاهيان و طلاب علوم دينى صادر نمودند:(صحيفه نور، جلد 10،ص 97، 10/8/1358.)
بـر دانـش آمـوزان ، دانـشـگـاهـيـان و مـحصلين علوم دينيه است كه باقـدرت تـمـام حـمـلات خـود را عـليـه آمـريـكـا واسـرائيـل گـسترش داده و آمريكا را وادار به استرداد اين شاه مخلوع جـنـايـتـكـار نـمايند و اين توطئه بزرگ را بار ديگر شديداً محكوم كنند.
دانشجويان مسلمان دانشگاه ها با درك فرمايش امام (ره ) و توجه به اين نكته كه امام (ره ) فرموده بودند: «همه گرفتارى كه ما داريم از دست آمريكا داريم .» به عنوان لبيك به فرمايش ايشان و واداركـردن آمـريـكـا بـه اسـتـرداد شـاه و امـوال مـلت ايـران تـصميم بهاشـغـال سـفـارت آمـريـكـا گـرفـتـنـد. بـه دنبال آن دانشجويان دانشگاه تهران ، پلى تكنيك ، صنعتى شريف ،شهيد بهشتى و... گرد هم آمده و طى يك راهپيمايى تا سفارت آمريكا در نهايت شجاعت به سفارت حمله كردند و على رغم مقاومت آمريكايى هـا و مـحـافـظـيـن ، سـفـارت بـه تـصـرف كـامـل درآوردنـد. حـتـى بـعـضـى از آمـريـكـايـى هـا را كـه در جريان اشغال گريخته بودند تعقيب كرده و دستگير كردند. پس از تسخيرلانـه جـاسـوسـى بـه سـرعـت و بـا درايـت كامل از نابود كردن بقيه اسناد توسط آمريكايى ها جلوگيرى شدو ضـمـن جـلوگـيـرى از نـفـوذ عـنـاصـر انـحـرافـى بـه داخـل بـراى نـگـهـدارى گـروگـان هـا بـرنـامـه هاى روشنى تنظيم گرديد.
بـه مـحـض انـتـشـار خـبـر، بـسـيـارى از مـردم بـا شـور و اشـتـياق ،مقابل جاسوسخانه تجمع كرده و با دقت جريان را تعقيب مى كردند.بـا بـرنـامه هاى توجيهى دانشجويان براى مردم يقين پيدا شد كه دانشجويانى كه در لانه اند، دانشجويان مسلمان دانشگاه ها هستند.
دانشجويان مسلمان با دقت تمام سعى كردند كه گروهك هاى چپ و چپ نـمـا از ايـن حركت سوء استفاده نكنند و اين حركت نهايتاً در دست همان مسلمانانى باشد كه واقعاً عليه آمريكا مبارزه مى كردند، نه كسانى كه ظاهرا شعار ضد آمريكايى سر مى دادند اما عملاً راه نفوذ آمريكارا هموار مى كردند. گروهك هاى چپ و چپ نما كه خود را از قافله عقب مى ديدند به انحاى مختلف خواستند يا جريان لانه را ساختگى جلوه دهـنـد و يـا بـه نـحـوى خـود را در آن سـهـيم كنند كه البته اقدامات احـتـيـاطـى دقـيـق مـانـع از سـوء اسـتفاده تمامى جريانات انحرافى گرديد.
دربـاره تـصـرف لانه جاسوسى موضع گيرى ها و اظهار نظرهاى گوناگونى به وجود آمد، به ويژه دولت موقت و نخست وزير وقتكـه تـا آن زمـان مورد حمايت امام (ره ) بود، با اين حركت مخالفت مى كردند. از آنجا كه سرنوشت گروگان ها با سرنوشت كشور بى ربـط نبود، در ميان اظهار نظرهاى گوناگون ، همه منتظر نظر امام(ره ) بودند. نحوه موضع گيرى امام (ره ) بسيار تعيين كننده بود،چرا كه رفت و آمدهاى بسيارى براى خارج كردن دانشجويان از لانه جاسوسى انجام مى شد. فرداى همان روز امام (ره ) حركت دانشجويان را تاءييد كردند. كلام بلند و والاى امام (ره ) چنين بود: «در ايران انـقـلاب اسـت ، انـقـلابـى بـزرگـتـر از انـقـلاب اول» و پـس از ايـن كـه احـتمال حمله نظامى آمريكا به ايران مطرح گـرديـد، حـضرت امام (ره ) با صلابت و قاطعيت فرمودند:(صحيفه نور، جلد 10، ص 157 ـ 148، 16/8/1358.)
شـمـا مـى بـيـنـيـد كـه الان مـركـز فساد آمريكا را جوان ها رفته اندگـرفـتـه اند و آمريكايى ها را هم كه در آنجا بودند گرفتند و آن لانـه فـسـاد را بـه دسـت آوردنـد و آمريكا هم هيچ غلطى نمى تواندبـكـنـد و جـوان هـا مـطـمـئن بـاشـند كه آمريكا هيچ غلطى نمى تواندبكند... مگر آمريكا مى تواند دخالت نظامى در اين مملكت بكند، امكان بـرايش ندارد. تمام دنيا توجهشان الان به اينجاست ... غلط مى كنددخـالت نـظـامـى بـكند. نترسيد و نترسانيد. هم اين تعبير كه جوانهـاى ما از روى باز احساسات جوانى كردند كه اگر چنانچه آمريكابـخواهد دخالت نظامى بكند ما چه خواهيم كرد، اصلاً اين اگر را هم نبايد بگويند، آمريكا عاجز از اين است كه دخالت نظامى بكند ما چه خـواهـيـم كـرد... اگـر آنها مى توانستند دخالت نظامى بكنند شاه رانگه مى داشتند.
آمـريكا هرگز در طول حياتش اين چنين تحقير نشده بود. ابهت و هيبتآمريكا را اين سخنان بزرگ مرد تاريخ اسلام در هم شكست . امام (ره) خـود حـامـى و هدايت گر جريان لانه جاسوسى شد و مساءله سفارت در آن مـقـطـع ، بـه عـنـوان مـهم ترين مساءله كشور مطرح گرديد وآمـريـكـا نـيـز فعاليت هاى جدى خويش را عليه گروگان گيرى درايران آغاز كرد.
بـا فـتـح لانـه جـاسـوسـى ماهيت چهره هاى سازشكار كه در صحنه سـيـاسـى كـشـور ظـاهر شده بود، افشا گرديد و روحيه بيدارى وهـوشـيـارى و وحـدت و هـمـبـستگى در امت دميده شد. عمليات جاسوسى آمريكا در منطقه برملا و پايگاه جاسوسى اش برچيده شد و از همه مـهـم تر، ابهت پوشالى آمريكا در جهان شكسته شد. مردم قهرمان وانـقـلابـى ايـران 444 روز كـاركـنـان جاسوس سفارت را در پنجه قـدرتمند خود نگهداشته و در مقابل تمامى فشارها ايستادگى كرده و هياءت حاكمه آمريكا «ابر قدرت قرن» را به خفت كشاندند.

اقدام هاى آمريكا عليه تسخير لانه جاسوسى
مـهـم تـريـن اقـدام هـاى آمريكا در مقابله با اين حركت اسلامى عبارتبود از:
ـ فـشـار آوردن بـه دولت مـوقـت كـه بـا استعفاى نخست وزير منتفى گرديد.
ـ اعـزام هـيـاءت نـمـايـنـده ويـژه كـارتـرمتشكل از «رمزى كلارك» و «وليام» به ايران ، كه پيام امام (ره )كـار آنـان را مـتـوقـف كـرد. در ايـن پـيـام ضـمـن اعلام امتناع ايشان ازمـلاقـات با آنان ، ملاقات شوراى انقلاب اسلامى و تمامى مسئولين را بـا آن هـيـاءت بـه شـرطـى مـمـكـن شـمـرد كـه شـاه راتـحـويـل بـدهـنـد، كـه در نـتـيـجـه هـواپـيـمـاى حامل آمريكايى ها در آسمان مسير خود را به سمت تركيه تغيير داد.
ـ تـمـاس هـاى آمـريـكـا بـا بـعـضـى از غربزدگانى كه گمان مى كـردنـد، مـى تـوانـند در جهت آزادى گروگان ها اقدامى بكنند، مانندبنى صدر و قطب زاده .
ـ اعـزام مـيـانـجـى از اشـخـاص و يا كشورهايى كه مى توانستند بامسئولين كشور ما صحبت كنند، مانند كشور پاكستان ، فلسطينى ها ويا «حَسنين هيكل» روزنامه نگار مصرى و در نهايت پاپ .
ـ فـشـار آوردن آمـريـكـا به مجامع بين المللى تحت نفوذ خود در جهت مـحـكـوم كـردن و يـا اتـخـاذ تـصـمـيـم عـليـه ايـران ، مـانند سازمان ملل متحد و دبيركل وقت آن «كورت والدهايم»، شوراى امنيت سازمان مـلل ، سـازمـان كـنـفـرانـس كـشورهاى اسلامى ، بازار مشترك اروپا،ديوان لاهه و صليب سرخ جهانى .
ـ نامه كنگره آمريكا به مجلس شوراى اسلامى .
ـ تـبـليـغـات مـنفى عليه دانشجويان مسلمان مستقر در لانه جاسوسى(مـبـنـى بـر كـمـونـيـسـت بودن آنها و يا اين كه با گروگان ها باخـشـونـت رفـتـار مـى گـردد و اتـهـام هـاى بـى پـايـه اى از ايـنقبيل )
ـ زمـيـنه سازى در ملت آمريكا براى انجام اقدام و عمليات احتمالى ونـيـز تـبـليـغـات مـنـفى عليه ايران براى موجه جلوه دادن حركت هاى جاسوسى شيطان بزرگ .
پـس از بـى ثـمـر ماندن اين قبيل اقدام ها، آمريكا به اقدام هاى جدىترى پرداخت كه بعضى از آنها عبارتند از:
ـ محاصره اقتصادى جمهورى اسلامى ايران .
ـ بلوكه كردن دارايى هاى ايران توسط آمريكا.
ـ قطع كامل روابط آمريكا با ايران .
ـ و بـالاخـره تـهـديـد نـظـامـى و مـانـورهـا ونقل و انتقالات ناوگان آمريكا جهت مرعوب ساختن ملت مسلمان ايران !!
عـدم تـاءثير تمامى اين شگردها كه اعتبار جهانى آمريكا را مخدوش كرده بود منجر به اعمال آخرين حربه يعنى نقشه دخالت نظامى وربودن گروگان ها گرديد كه جنود الهى در كوير دور افتاده طبس تمامى آن را نابود و نقشه شيطانى را بى اثر كرد و باعث سرورو شادى امت قهرمان ايران و ياءس و خوارى مستكبرين جهان گرديد.
از طـرف ديـگـر رژيـم آمـريـكـا در قـبـال مـسـاءله شـاه سـخـت بـه انـفـعـال افـتـاد و با دستپاچگى به دنبال يافتن پناهگاهى براى اوبـه جـسـت و جـو مـشـغـول شـد كـه بـالاخـره او را بـه پـانـامـامـنتقل و چون با عكس العمل مردم پاناما مواجه شد در نهايت با ذلت وخوارى به مصر منتقل كرد.

دستاوردهاى داخلى تسخير لانه جاسوسى آمريكا
الف ) رشد، كمال و استحكام انقلاب :
آشـنـا شـدن هـرچـه بـيـشـتـر مردم مسلمان و انقلابى با ماهيت بزرگتـريـن دشـمن خود يعنى آمريكا، تاءثير مهمى بر استحكام و شكست نـاپـذيـرى انـقـلاب خـواهـد داشت . به هر ميزان كه ملت ما نسبت به دشمن اصلى خويش آشنايى داشته باشد، به همان ميزان در برابرجريان هاى انحرافى و ترفندهاى شيطان بزرگ هوشيار و استوارخـواهـد بـود. هـمـچـنـيـن مواجه شدن امت اسلام با خطرهايى بزرگ واسـتـقـامـت در بـرابـر تـمـامـى آنـهـا، خـود بـاعـث افـزونـى روحـيه ايـثـارگـرى و بـيـزارى از قـدرت هـاى دنـيايى و تكيه بر خداوندتبارك و تعالى است .
ب ) تثبيت خط امام به عنوان خط سازس ناپذير با غرب و ضربه مهلك به ضدّ انقلاب :
در شـرايـط قبل از تسخير لانه جاسوسى ، جريان هاى چپ و چپ نما بـا ژست هاى به اصطلاح ضدّ امپرياليستى ، جوانان حزب اللهى و مؤ من را به عنوان مرتجع و غير انقلابى مى كوبيدند و به ويژه عـمـلكـرد نـادرسـت و ليبرالى و موضع گيرى هاى ناصحيح دولتموقت و آزادى هاى بى رويه ، باعث تجرّى آنان در خطوط انحرافى و حـمـله بـه دولت و نـظام مى شد. تظاهرات ، تحصن ها، كارشكنى هـا، تـحريكات مليّت هاى گوناگون به نام انقلابى بودن و ضدآمـريكايى توسط جريان هاى ضدّ انقلاب و به قصد ضربه زدنبـه نظام ، رو به فزونى بود. با تصرف جاسوسخانه آمريكا،آنـان بـهـانـه هاى تحريكات و حركت هاى ضدّ انقلابى را به نحوچـشـم گـيـرى از دسـت داده و مـوج پـرشـور هـمـه گير انقلاب چونان اوايـل پـيـروزى ، ضـدّ انـقـلابـيـون و چـپ ها و منافقين را به ذلت ،بـيـچـارگـى و يـاءس كـشـانـد و ثـابت كرد كه تنها امام و پيروان صـديق او هستند كه مردانه در عمل ، با غرب با سركردگى آمريكامى ستيزند.
ج ) سقوط دولت موقت :
آشـكـار شـدن نـاهـم سـانـى تـفـكـر و مـشـىليـبـرال هـا و دولت مـوقـت بـا تـفكر و مشى رهبرى انقلاب كه موجب سقوط فورى دولت موقت گرديد.
د) اسناد لانه جاسوسى و افشاى آنها:
شـايـد بـه جـراءت بـتوان گفت اسنادى كه در جاسوسخانه آمريكابـه دسـت دانـشـجـويان افتاد، به لحاظ كمى و كيفى در تاريخ كم نظير و يا بى نظير باشد! حجم اسنادى كه از آمريكا به دست ملت افـتـاد در طول حيات قدرت هاى استكبارى بى سابقه است . گرچه جـاسـوسـان آمـريـكـا در تـهـران به محض اطلاع از حمله دانشجويان مـسلمان به جاسوسخانه ، به سرعت و با آمادگى قبلى و با روشهـاى سريع ، شروع به نابودى اسناد مهم كردند، ليكن با سرعت عمل و هوشيارى دانشجويان مسلمان باعث حفظ و باقى ماندن بسيارى از آنها و امكان بازسازى بسيارى ديگر گرديد. افشاى اسناد باعث شـد كـه مـلت مسلمان نسبت به ماهيت بسيارى از جريان ها و چهره هاى سياسى موجود در جامعه ، آگاهى و اطلاع پيدا كنند.
از بـدو امـر بـا ايـن كـه بـسـيـارى ازليـبـرال هـا و جـريـان هـاى انـحرافى ديگر به انحاى گوناگون قـصـد مـخـدوش جـلوه دادن ايـن اسـنـاد را داشـتـنـد، امـا بـه فضل الهى و هوشيارى دانشجويان مسلمان مستقر در لانه جاسوسى ومسئولين دلسوز، صحت اسناد منتشره بر همگان روشن شد. اين اسناددر زمـيـنـه هـاى مـخـتـلف سياسى ، اقتصادى ، نظامى ، فرهنگى و...كشور، همچنين در مورد بعضى از كشورهاى ديگر منطقه و نهضت هاى اسـلامـى بـوده و از اهـمـيـت ويـژه اى بـرخـوردار اسـت ، و تـا بـه حـال مـجـلدات زيـادى از اين اسناد منتشر گرديده است كه به نوبه خود در افشاگرى چهره آمريكا مؤ ثر بوده است و جاى تقدير دارد.
ح ) بر هم خوردن شبكه هاى اطلاعاتى و جاسوسى آمريكا:
تـسـخـيـر مركزيت شبكه اطلاعاتى و جاسوسى آمريكا را در تهران مـتـلاشى كرد. سازماندهى سفارتخانه آمريكا در تهران به نحوى بـود كـه از دو بـخـش وزارت خـارجـه و سـيـات شكيل شده بود. بخش سيا از محل كاملاً مجهز و امنى برخوردار بودو در راءس ايـن بـخـش يـكـى از ورزيـده تـريـن عـنـاصـر سـازمـان اطـلاعـاتـى آمـريـكـا كـه سـاليـان سـال در سـركـوبـى مـلت ها دركـشـورهـاى ديـگـر نـقـش اسـاسـى داشـت ،مـشـغـول بـه تـنـظـيم برنامه هاى ويژه بود. بديهى است با حذف مـركـزيـت ، قـدرت بـهـره گـيـرى آمـريـكـا از مـنـابـع جـاسوسى واطـلاعـاتى داخلى ، ضربه اى جدى خورد، به نحوى كه تا مدت هاحـتـى راديـوهـاى خـارجـى اخـبار ايران را از صداى جمهورى اسلامى ايران نقل مى كردند. البته نبايد با ساده انديشى ، از سازماندهى مجدد اين نيروها غافل بود.

دستاوردهاى خارجى تصرف لانه جاسوسى
تسخير لانه جاسوسى اثر مهمى بر روش ها و سياست هاى آمريكا ونـيـز افـكار عمومى جهان داشت كه فقط به ذكر بعضى از موارد آنمى پردازيم :
الف ) افـشـا شـدن مـاهـيـت اطـلاعـاتى و جاسوسى سفارتخانه هاى آمريكا.
ب ) كـم شـدن تـمـاس و ارتـبـاط افـراد «منبع» با آمريكايى ها وبـالعـكس ، در كشورهاى تحت سلطه ، از ترس تكرار وقايعى چون تسخير لانه .
ج ) كم شدن حجم اسناد نگهدارى شده در سفارتخانه هاى آمريكا درجهان و تحميل هزينه اى كلان براى حفاظت بيشتر.
د) مرعوب شدن كارمندان جاسوس سفارتخانه هاى آمريكا در جهان واحساس اينكه دولت آمريكا قادر به حفظ آنها نيست .

شكستن بت ابرقدرت ها
قـيام و انقلاب مردم مسلمان ما در دفاع از شرافت و هويت اسلامى برتـارك مـبـارزات ضـدّ استكبارى درخشيد و رهگشاى شكست هيبت دروغين آمـريـكـا شـد. عـدم تـوانـايـى اسـتـكـبـار درحـل بـحـران ، طـلسـم بـت ابـرقـدرت ها را شكست و رهگشايى براىمبارزان و مجاهدان در سراسر عالم شد.
بـه واسـطه تسخير لانه ، خط دفاعى آمريكا، كه هميشه به وسيله آن رعب و وحشت ايجاد مى كرد، فرو ريخت و شكست هاى پياپى آمريكادر بـعـد حـركـات نـظـامـى و ديـپـلماسى براى نجات گروگان ها،اسـطـوره غـير قابل نفوذ بودن آمريكا را در هم ريخت و نشان داد كه آمـريكا را مى توان با حركت گسترده و اتكا به مردم شكست داد. اين كـلام گوهربار امام (ره ) كه «آمريكا هيچ غلطى نمى تواند بكند»عـيـنـيـت يـافـت ، چـشـم امـيـد تمامى رنج ديدگان تاريخ به انقلاب شـكـوهـمـنـد اسـلامـى دوخـتـه شـد و ايـران مـاءمـن و كـعـبـه آمال تمامى آزادگان و مبارزان جهان گرديد.

دانـشـجـويـان پـيـرو خـط امـام شـيـشـه عـمـر «ديـو كـاخ سـفـيـد» «غـول آمـريـكـا» را بـر سـنـگ اراده الهى كوبيده و لانه جاسوسى آمريكا را فتح كرده و حماسه عظيمى را مى آفرينند كه امام (ره) آنرا بـه حـق «انـقـلاب دوم» و انـقـلابـى بـزرگ تـر از انـقـلاب اول مـى نـامـنـد و فـريـاد بـر مى آورند:
شـمـا مـى بـيـنـيـد كـه الان مـركـز فساد آمريكا را جوان ها رفته اندگرفته اند و آمريكايى ها هم كه در آنجا بودند گرفتند و آن لانه فـسـاد را بـه دسـت آوردنـد و آمـريـكا هيچ غلطى نمى تواند بكند وجوان ها مطمئن باشند كه آمريكا هيچ غلطى نمى تواند بكند.
(صحيفه نور، جلد 10، ص157 ـ 148، 16/8/1358.)


 

توجه: با عرض پوزش، قسمت دوم مقاله «آغاز و پایان جهان در قرآن کریم» در شماره فردا (833) نوشته خواهد شد.

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 آبان / 4 نوامبر / 23 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
13 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
ترور هژير در مسجد سپهسالار

هژير که زماني هم نخست وزير بود

13 آبان 1328 خورشيدي (4 نوامبر 1949 ميلادي) عبدالحسين هژير وزير دربار وقت در مسجد سپهسالار هدف حمله قرارگرفت و روز بعد جان سپرد. وي براي شركت در روضه خواني دربار سلطنتي به اين مسجد رفته بود.
     حسين امامي ضارب او، از فدائيان اسلام، به عمل خود اعتراف كرده و در بازجويي، ادامه حيات هژير را براي وطن زيان آور خوانده بود كه محاكمه و پنج روز پس از وقوع رويداد اعدام شد. او پس از محكوم شدن در دادگاه بدوي درخواست تجديد نظر نداده بود.

 

تبعيد آيت الله خميني از وطن

13 آبان 1343 (4 نوامبر 1964) آيت الله سيد روح الله خميني در منزل خود در قم دستگير و از آنجا به فرودگاه مهر آباد انتقال و به تركيه تبعيد شد كه بعدا در عراق اقامت كرد. اين تبعيد تا نيمه سال 1357 (زمان انقلاب)ادامه داشت. آيت الله خميني چند روز پيش از تبعيد شدن، بار ديگر از تصميم دولت وقت به برخوردار کردن نظاميان امريكايي از مصونيت هاي قضايي (کاپيتاليسيون) شديدا انتقاد کرده بود. پنج روز پيش از تبعيد آيت الله، حسنعلي منصور نخست وزير وقت در مجلس حاضر شده بود و از مصونيت قضايي نظاميان امريكايي در ايران دفاع كرده بود. سيد مصطفي خميني (فرزند آيت الله) نيز همان روز (13 آبان 1343) زنداني گرديد.

 

 به خاک و خون کشيده شدن تظاهرات اعتراض آميز دانشجويان و دانش ‎آموزان تهران

13 آبان 1357 - تظاهرات اعتراض آميز دانشجويان و دانش‎آموزان تهران دردانشگاه تهران و خيابانهاي اطراف آن بدست عوامل شاه به خون كشيده شد. دراين روز كه با سالروز تبعيد آيت الله خميني به تركيه مقارن بود، اجتماع عظيمي ازمردم به نشانه محكوم كردن اين عمل ننگين در دانشگاه تهران گردآمدند كه با اوج گرفتن هيجانات مردم و فرياد مرگ برشاه آنان عوامل شاه به دانشگاه يورش بردند و بسياري ازجوانان دانشجو و دانش ‎آموز را به شهادت رساندند. ازاين رو اين روز درصفحات تاريخ انقلاب اسلامي به نام روز دانش‎ آموز ثبت شد. درنخستين سالگرد روز دانش ‎آموز، دانشجويان مسلمان پيرو خط امام با برپاكردن تظاهرات باشكوهي لانه جاسوسي اِمريكا را تسخيركردند. رهبركبير انقلاب اسلامي ايت الله خميني ضمن تحسين و تأييد اين عمل شجاعانه فرمودند:" فتح لانه جاسوسي، انقلابي به مراتب عظيم‎تر از انقلاب اول بود."

 

قضيه سفر مك فارلين به تهران و فروش اسلحه

ريگن اعتراف کرد

چهارم نوامبرسال 1986 ميلادي فاش شد كه مك فارلين مشاور ويژه امنيت ملي رونالد ريگن رئيس جمهوري امريكا با چهار آمريكايي ديگر به طور محرمانه وارد تهران شده و مذاكراتي انجام داده بودند. ريگن رئيس جمهوري وقت آمريكا حاضر نشد جزئيات قضيه را فاش سازد. وي بعدا از اين اقدام خود ( و فروش اسلحه به ايران، به ميزان محدود) دفاع كرد. وي در عين حال گفت که در اين زمينه اشتباهاتي هم روي داده است.
    گزارشهاي رسانه ها حكايت از آن داشت كه هواپيماي حامل مك فارلين حامل مقداري اسلحه بود. در پي افشاي اين قضيه، پرونده اي كه به «ايران ــ كنترا» معروف شده بود در دستگاه قضايي آمريکا تشكيل شد و مدتها بحث روز بود. اين قضيه در گرما گرم جنگ ايران و عراق اتفاق افتاد. اين موضوع براي نخستين بار در يک نشريه لبناني افشاءشده بود.

 

Mobin_s2004@yahoo.com
4 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز ايجاد شهر قزوين به دستور شاپور اول

شاپور اول كه ايران را ابرقدرت اول جهان باستان كرد و شهر قزوين را ساخت. والريانوس امپراتور روم كه در جنگ به اسارت ارتش ايران درآمده بود در برابر او به زانو در آمده و التماس مي كند

شاپور اول كه ايران را ابرقدرت اول جهان باستان كرد و شهر قزوين را ساخت. والريانوس امپراتور روم كه در جنگ به اسارت ارتش ايران درآمده بود در برابر او به زانو در آمده و التماس مي كند

سوم نوامبر سال 245 ميلادي شاپور اول شاه وقت ايران از دودمان ساساني كه در دوران زمامداري خود ايران را ابرقدرت اول جهان كرد دستور بناي شهر قزوين را صادر كرد .كار ايجاد اين شهر سه سال طول كشيد و در اكتبر( جشن هاي مهرگان) سال 248 ميلادي پايان يافت. نام قزوين از طايفه اي به همين نام گرفته شده و يونانيان و روميان باستان و اينك جهانيان درياي مازندران را به نام اين طايفه درياي « كاسپين » مي خوانند ، زيرا كه منطقه محل سكونت اين طايفه آريايي تا سواحل غربي آن دريا امتداد داشته است.
    شاپور اول در طول حكومت خود چند شهر تازه ساخت كه نام او با پيشوند و پسوندهايي بر آنها گذارده شد اما دستور داد كه شهرتازه ساز به نام طايفه اي كه در آن منطقه سكونت داشت « كسپين» ناميده شود كه اين نام به مرور زمان به صورت قزوين در آمده است..
    قزوين در سال 644 ميلادي به دست اعراب مسلمان افتاد . در قرن 16 ميلادي پايتخت ايران شد و شاه طهماسب صفوي عمارات فراوان در آنجا ساخت ؛ تا اين كه شاه عباس در سال 1598 ميلادي پايتخت را از قزوين به اصفهان ـ شهر مركزي ايران منتقل ساخت. يكي از علل انتقال پايتخت از قزوين به اصفهان اين بود كه درآن شهر ، سران قزلباش مادر شاه عباس را كشته و جسدش را به بيابان افكنده بودند و اقامت در قزوين باعث مي شد كه هر لحظه قتل فجيع مادر در ذهن او تداعي و وي را متاثر كند.
    قزوين در جريان دو جنگ جهاني اول و دوم به اشغال خارجي درآمد و در سپتامبر 1941 توسط هواپيماهاي شوروي بمباران شد . رضاخان مير پنج( سرتيپ ) از همين شهر عزم تسخير تهران و برانداختن دولت ( كودتا ) كرد. اين شهر تاريخي اخيرا مركز استاني به همين نام شده است.

 

يك نمونه از «بده ــ بستان» سرزمين هاي ديگر توسط اروپاييان

پس از چهارماه چانه زدن، چهارم نوامبر سال 1911 ميلادي ميان آلمان و فرانسه قرار دادي امضاء شد كه به موجب آن، دولت وقت آلمان اين حق! را به دولت فرانسه داد كه سرزمين مراكش (مغرب) را تحت الحمايه خود قراردهد!. در عوض دولت فرانسه 96 هزار مايل مربع از اراضي شمال كنگو برازاويل را كه هم مرز كامرون بود به آلمان بخشيد كه قبلا خود را مالك كامرون اعلام كرده بود!. قرنها بود كه به چنين صورت هايي دولتهاي اروپايي حتي بدون تحمل كوچكترين زحمت و تنها در سايه اسلحه نظامي برتر و بي اعتنا بودن به اخلاقيات و حقوق ديگران، سرزمين هاي واقع در قاره هاي دوردست را مالك مي شدند!.
     با سازشي كه ذكر آن رفت اختلاف نظر آلمان و فرانسه برطرف شد و فرانسويان خرسند بودند كه با تصاحب رايگان سرزمين مراكش، يك امپراتوري در شمال افريقا كه شامل تونس، الجزاير و مراكش بود تشكيل مي دادند. در آن زمان ايتاليا مالك ليبي و انگلستان صاحب مصر، سودان و قسمتي از سومالي بود و در سراسر شمال قاره آفريقا حتي يك وجب زمين كه متعلق به قدرتهاي اروپايي نباشد به دست نمي آمد.
     باوجود اين كه در اين داد وستد، آلمان معادل وسعت خودش زمين مفت به دست آورده بود روزنامه هاي اين كشور از روز بعد دست به اعتراض زدند كه در اين داد و ستد مغبون شده اند و فرانسويان سرشان كلاه گذارده اند! بدبختي دنيا را ببين.
    اين معامله كه حتي مردم كنگو برازاويل از آن آگاه هم نشدند سبب شد كه وسعت وطنشان براي هميشه كوچك شود!.

 

خود سوزي آمريكاييان مخالف جنگ ويتنام. اقدامي كه سابقه نداشت

تظاهرات ضد جنگ ويتنام در برابر پنتاگون (ساختمام وزارت دفاع آمريكا)

تظاهرات ضد جنگ ويتنام در برابر پنتاگون
(ساختمام وزارت دفاع آمريكا)

در اين روز در سال 1965 ميلادي يك آمريكايي 32 ساله به نام «نورمن موريسون» كه مخالف جنگ ويتنام بود و صداي اعتراضش موثر نمي افتاد مقابل ساختمان وزارت دفاع آمريكا (در حاشيه جنوبي شهر واشنگتن) خود را اتش زد و در ميان شعله ها جان سپرد. وي پدر سه كودك بود كه هنگام آتش زدن خود دختر يك ساله اش را در بغل داشت كه پس از كشيدن كبريت او را پايين گذارد. دو روز بود كه در اين محل تظاهرات ضد جنگ برگزار مي شد و آمريكاييان به بيهودگي جنگ ويتنام اعتراض مي كردند و آن را غير منصفانه مي خواندند.
     كار خود سوزي امريكاييان معترض به جنگ ويتنام با مرگ نورمن موريسون پايان نيافت. نهم نوامبر (پنج روز بعد) يك آمريكايي 27 ساله به نام«راجر لاپورت» كه يك كاتوليك بود خودرا به نشانه مخالفت با ادامه جنگ ويتنام در مقر سازمان ملل (در شهر نيويورك) آتش زد.
     بايد دانست كه خود سوزي با هدف جلب توجه جهانيان به مخالفت با جنگ ويتنام، ازسال 1963 و شهر سايگون شروع شده بود. در ان سال يك روحاني بودايي در برابر چشم مردم و دوربين هاي فيلم و عكسبرداري خود را آتش زده و سوزانده بود.
     سوم دسامبر سال 1965 شوراي كليساهاي آمريكا به ادامه جنگ ويتنام اعتراض كرد و اين اعتراضها به صورتهاي مختلف ادامه يافت ازجمله در 21 نوامبر سال 1965 در شهر نيويورك چهار جوان كه به سربازي احضار شده بود اوراق احضاريه را در ملاء عام سوزاندند و به تدريج مخالف و تظاهرات به محوطه دانشگاههاي آمريكا كشانده شد و .... 

برخي ديگر از رويدادهاي 4 نوامبر

  • 1921:   «تاكاشي هارا» نخست وزير ژاپن به دست يك كره اي با ضربه چاقو کشته شد. وي نخستين مقام ارشد ژاپن نبود كه پس از تصرف شبه جزيره كره از سوي ژاپني ها، به دست کره اي ها به هلاکت مي رسيد. قبلا هم چنين ترورهايي صورت گرفته بود. «تاكاهاشي» جاي نخست وزير مقتول ژاپن را گرفت.

  • 1945:   كشورهاي عربي سنگ تاسيس جامعه عرب را برزمين نهادند تا ازطريق آن به صورت گروهي مانع ايجاد كشوري در فلسطين براي يهوديان شوند.
        

  • 1980:   رونالد ريگن 69 ساله فرماندار پيشين كاليفرنيا و رئيس اسبق كانون بازي گران صنعت سينما جيمي كارتر را در انتخابات شكست داد و به رياست جمهوري امريكا بر گزيده شد. اصحاب نظر درگيري كارتر با اوضاع ايران و مسئله گروگان گيري كاركنان سفارت امريكا در تهران را كه 444 روز طول كشيد، عامل عمده شكست كارتر دانسته اند.

  • 1995:   اسحق رابين 72 ساله ژنرال بازنشسته و نخست وزير وقت اسرائيل به دست يك جوان يهودي افراطي ترور شد. 

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    23 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     علّامه جليل القدرسيّد نعمت الله جزايري بدرود حيات گفت

    23 شوال 1112 - علّامه جليل القدرسيّد نعمت الله جزايري بدرود حيات گفت. نَسَب اين فقيه عاليمقام و پژوهشگربزرگ شيعه با12واسطه به امام موسي بن جعفر)ع( مي‎رسيد. سيد نعمت الله تحصيلات خود را درجزايرجنوب و فارس آغازكرد؛ سپس دردارُالعلم اصفهان ادامه داد و عاقبت درفقه، حديث، تفسيرو ادبيات عرب استادي برجسته و صاحبنظرشد. سيد نعمت الله جزايري شوشتري سالها براي تبليغ احكام دين و تربيت و تعليم شاگردان كوشيد. ازآثارارزنده وي« شرح تهذيب، شرح صحيفه سجاديّه، قِصَصُ الاَنبياء و هِدايَةُ المؤمنين» را مي‎توان برشمرد.»««صباغيه» يكي از جزاير پيرامون بصره، در حدود سال 1050 ق شاهد تولد نوزادي بود كه خانة سيد عبدالله را در شادماني فرو برد. سيد عبدالله كه از نوادگان امام كاظم ـ عليه السّلام ـ به شمار مي آمد فرزند دلبند خويش را نعمت الله ناميد و او را در نخستين فرصت به مكتب سپرد.
    نعمت الله روزهاي كودكي را شتابان پشت سر نهاد و با بهره‌گيري از دانشوران صباغيه به يازده سالگي رسيد. در اين هنگام همراه برادرش سيد نجم الدين رهسپار شيراز شد و به ياري شيخ جعفر بحراني در مدرسة منصور اقامت گزيد. تهيدستي بسيار سيد نعمت الله، سرانجام وي را از انزواي ويژة روزگار آغازين درس برون آورد، به نسخه برداري از كتابها، تصحيح نسخه‌ها وحاشيه نويسي كشاند. وي گاه تا بامداد كار مي‌كرد، درس مي‌خواند و پس از نماز صبح و مطالعة ويژة بامدادي سر بر كتاب نهاده، لحظه‌اي مي‌آراميد. آنگاه تا نميروز تدريس مي‌كرد و پس از نماز ظهر به درس يكي از استادان مي‌شتافت و بدين ترتيب تحصيلات خود را ادامه ميداد.
    سرانجام بواسطه پيامهاي پيوستة پدر، سيد نعمت الله به سمت صباغيه رهسپار شد. پدر و مادر، كه براي ديدار فرزند روزشماري مي‌كردند براي آنكه او را در روستا ماندگار سازند مراسم ازدواج برپا داشتند و پيوند سيد نعمت الله با دختر عمويش را جشن گرفتند. ولي وي پس از گذشت مدت کوتاهي جهت ادامه تحصيل به شيراز بازگشت و پس از آن به اصفهان رفت.
    وي در اصفهان از محضر اساتيدي چون محقق سبزواري ، شيخ علي عاملي ، شيخ حسين خوانساري ، ملا محسن فيض كاشاني و علامه محمد باقر مجلسي بهره گرفته و تا قله‌هاي كمال پيش رفت.
    سيد نعمت الله جزايري كتابهاي گرانبهايي كه فراتر از 55 عنوان است، از خود به يادگار نهاد . وي در سن 62 سالگي آنگاه كه به سمت خوزستان ادامه مسير مي‌داد به شدّت بيمار شد كاروانيان چون به جايدر (منزلگاهي نزديك پلدختر) رسيدند سيد را فرو آوردند تا لختي بياسايد، ليكن در اين وادي بيماري شدت يافت و سرانجام در شب جمعه 22 شوال 1112 ق ديدگاني كه به بركت خاك مقبرة امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ فروغي آسماني يافته بود، براي هميشه بسته شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    11
    23

    اهواز

    16
    32

    تبريز

    7
    18

    شيراز

    8
    26

    مشهد

    8
    25

    بندرعباس

    20
    35

    کرمان

    5
    25

    اصفهان

    5
    24

    يزد

    13
    27

    کرمانشاه

    5
    22

    اراک

    7
    22

    رشت

    14
    19

    دبی

    26
    32


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1360 تومان
    938 تومان
    1937 تومان
    810 تومان
    251 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    198000 تومان
    94000 تومان
    48000 تومان
    188000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.48

    اذان مغرب : 17.28

    اذان صبح فردا : 05.10

    طلوع آفتاب فردا : 6.26

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

     Science
    دوم نوامبر
     

    جديدترين شماره از مجله معتبر علمي
    Science
     

    تاریخ انتشار: 2 نوامبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 136
    حجم فایل: 35 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    نمایشگر قابل انعطاف


    شرکت LG Philips  در یک اقدام جالب نمایشگری را به بازار عرضه کرد که انعطاف پذیر بوده و  آن power به کمک آب و روغن پشتیبانی می شود. این صفحه  که به نمایشگر OLED  مشهور است دارای میزان تلفات حرارتی بیشتری نسبت به سایر محصولات هم ردیف خود در بازار است. این نکته خود نوعی عیب برای این محصول فرض می شود که شرکت سازنده خود به آن اعتراف داشته است. برای دیدن محتویات این صفحه نمایشگر جالب کافیست آن را در سطح آب شناور سازید. پس از چند لحظه رنگ ها با آرایشی زیبا با اندازه پیکسل های تعریف شده ای بر صفحه ظاهر خواهند شد.از قیمت تمام شده این محصول خبری در دسترس نیست.
    منبع
     

    خوش بو کننده هوای USB  


    احتمالا تا چند وقت دیگر شاهد این خواهیم بود که کل یک خانه را با پورت USB به کامپیوتر متصل کنیم و همه کارها را از این طریق انجام بدهیم. این یک وسیله ساده است که میتوانید آن را با قیمت 7 دلار خریداری کنید. همراه این وسیله یک ظرف کوچک محتوی روغن های عطر دار است که با ریختن آن بر روی این وسیله با تولید حرارت بوی آن در فضا پراکنده میشود. با این روش میتوانید همیشه خوشبو کننده ی خود را به همراه داشته باشید. صفحه محصول

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    فقه، مرگ مغزى و پيوند اعضا
    جلد اول
     


     

    معرفی کتاب:
    مجموعه کتاب های حاضر بررسى يكى از موضوعات حساس يعنى مرگ مغزى و پيوند اعضا را وجهه همت خود قرار داده و به تحليل دقيق موضوع و نقل ديدگاه هاى متخصصان و نظريات انديشه وران و فقيهان و مستندات فقهى پرداخته است. ويژگى اين بررسى از آن جهت است كه بار پژوهش را با نهادن بر شانه هاى دو علم فقه و طب به پيش مى برد.
    همچنین در پایان مشکلات عاطفی، اجتماعی و اجرایی این مسئله را مورد بررسی قرار داده و استفتائات برخی از مراجع را نیز در سئوال های مختلف پیرامون این مسئله گردآوری نموده است.
    نوشتار حاضر در سه جلد تهیه و تنظیم شده است که کتاب حاضر جلد اول از این مجموعه می باشد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    بخش اول: مرگ مغزی

    فصل اوّل: تاريخچه شكل گيرى نظريه مرگ مغزى

    فصل دوم : دست آوردهاى پزشكى جديد
    گفتار اوّل: طرح نظريه مرگ مغزى
    گفتار دوم: تاريخچه تشخيص مرگ مغزى

    فصل سوم : حيات و مرگ
    گفتار اوّل: حيات و مرگ از نظر قرآن كريم و روايات
    گفتار دوم: مراحل حيات
    گفتار سوم: مرگ انسان و مرگ اعضا

    فصل چهارم : روح و ارتباط آن با بدن
    گفتار اوّل: ارتباط روح و بدن از نظر دانشمندان
    گفتار دوم: ارتباط روح و بدن از نظر حكما و پزشكان قديم
    گفتار سوم: نظريه جدا شدن روح از بدن با مرگ مغز

    فصل پنجم : معيار تشخيص مرگ
    گفتار اوّل: معيار تشخيص از نظر فقها
    گفتار دوم: راه هاى تشخيص مرگ مغزى از نظر پزشكان
    گفتار سوم: حالت هاى مشتبه شونده با مرگ مغزى
    خلاصه و نتيجه گيرى


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    یانگوم و ناوارو
    در اغمای2



     

    اغمای2 ساخته می‌شود. پس از اقبال حیرت‌انگیز مخاطبین به مجموعه‌ی اغماء، یکی از دست‌اندرکاران رسانه ملی در گفتگويي گفت: از تمام ظرفیت سینمای ایران و جهان برای تولید مجموعه‌ی اغمای2 استفاده می‌کنیم. وی با اشاره به استفاده از بازیگران حرفه‌ای در این مجموعه گفت: اگر مشکلی پیش نیاید برای این مجموعه 90 شبی از بازیگران نقش "یانگوم" و "ناوارو" نیز استفاده خواهیم کرد.
    نامبرده همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درباره‌ی نقش "گریم" در افزایش کارکردهای معنوی این مجموعه گفت: مدیران شبکه برای رسیدن به اهداف عالیه‌ی این مجموعه با چند تن از گریمورهای عروس در تهران، دوبی و پاریس صحبت کرده‌اند تا زین پس، به عنوان "کارشناس فرهنگی" در کنار سایر کارشناسان از جمله "کارشناس مذهبی"، از تجربیات و خدماتشان استفاده شود.
    بنا بر این گزارش بخشی از نیروی انتظامی هم طی اطلاعیه‌ای از همکاری بیشتر و عدم جلب عوامل سازنده ــ به ویژه بازیگران هنرمند این سریال‌ها ــ به منظور افزایش امنیت اجتماعی خبر داد.
    برخی کارشناسان معتقدند این مجموعه‌ی پرخرج در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان سال آینده پخش خواهد شد. همکاران ما در همین راستا! نواری از مکالمات یکی از تیم‌های قَدَر سریال‌ساز در سیما که مدتی پیش به دستمان رسیده را ــ با حذف برخی نکات غیر اخلاقی ــ آماده کرده‌اند که ذیلا از نظر می‌گذرانید.
     


    در این مجموعه از تمام ظرفیت بازیگران استفاده می‌شود،
    تصاویری از هنر! مندان این مجموعه


    دفتر یک تهیه کننده‌ی ضخیم، 11 روز مانده به ماه مبارک
    - الو؟ الو کامبیز جون! اکبری هستم، حالت خوبه؟
    - سلام حاجی!، چاکرتیم...
    - خیلی خب زیاد حرف نزن! الان چیکاره‌ای؟
    - نفس می‌کشیم، چت می‌کنیم، تی‌وی می بینیم، جدول سودوکو طراحی می‌کنیم، خلاصه بیکار نیستیم!
    - خیلی خوب شد، کارت دارم فوری!
    - ما در خدمتیم!
    - ببینم فیلمنامه میلمنامه چی تو دست و بالت داری؟
    - والا... هیچی!
    - خوبه همین "هیچی" خوبه! فردا صبح یه طرح کلی ازش بنویس، ساعت 10 دفتر من...
    - رو چشم! ...چاکر خواتیم...
    - قربونت! خداحافظ!

    دفتر همان تهیه کننده‌ی با ضخامت، 10 روز مانده به ماه مبارک
    - چقدر پیر شدی قاسم جون!
    - چه کنیم دیگه! طراحی جدول پیرمون کرد...
    - خب چی نوشتی؟ من صحبت کردم پولش حله! یه سریال می‌خوام بسازم 38 قسمت! مناسبتی!...
    - خوبه... ولی چرا 38 قسمت؟
    - 30 قسمت که پخش می‌شه، دو قسمت هم شبای قدر گلچین پخش می‌کنیم؛ دو قسمت هم آخرش پشت صحنه کار می‌کنیم، سه قسمت هم نقد براش می‌ذاریم!
    - خب این که شد 37 (!) قسمت که!
    - اه...چقدر خنگی! ما شب دوم قسمت اول رو تکرار می‌کنیم که بگیم خیلی مخاطب داشتیم و اونایی که نتونستن ببینین، دوباره ببینین! همین که می‌گن مردم تماس گرفتن و کچلمون کردن... حالا تو کاریت نباشه، زود بخون ببینم چی اوردی؛ امروز باید ببریم تصویب!
    - خب پس خوب گوش کن من روش خیلی وقت گذاشتم! دیشب که زنگ زدی 25 دقیقه یه نفس روش کار کردم. حدس زدم واسه ماه مبارکه! منم به این نتیجه رسیدم که الان ملت خواب و خوراکشون یانگومه! خب ما واسه اینکه هم دکون اونو تخته کنیم، هم کار ملی تولید کنیم، باید بریم تو فاز پزشک و پزشکی و نبض و درمان و یه خورده هم عشق و عاشقی مجاز!
    - ای ول! ای ول! ناز اون قلمت... الو؟ خانوم! دفتر مدیر شبکه رو بگیرین!
    یعنی کله و پاچه‌ات سیری یه میلیون می ارزه! قلمت طلا! خب بعدش چی!
    - ببین یه دکتری هست اهل دل، جیگر، قلوه... دکتر اصغر پریشان. متخصص قلب و اعصاب. این به آدما که نیگا می‌کنه، می‌فهمه دلشون با کی هست، با کی نیست! واسه همین هم خیلی‌ها رو به هم می‌رسونه و خیلی رو هم به هم نمی‌رسونه!
    - اووف... چه کردی کامبیز جون! خرابتم! چند قسمت الان نوشتی؟
    - 4 قسمت!
    - بده من، پاشو برو خونه بهت زنگ می‌زنم...
    - آهان اینو یادم رفت بگم! این دکتره خودش زن داره ولی عاشق یکی از پرستارهای جوون بیمارستان می‌شه و... آخه از قلب اون دختره می‌فهمه که دختره عاشقشه... ولی خب پرستاره، تو زرد از آب درمی‌آد! یعنی...
    - یعنی چی؟
    - باقیش جزء قسمت پنجمه هنوز ننوشتم!
    -خیلی خب! بیا این بخشنامه‌ها رو بگیر ببر خونه بیریز تو فیلمنامه! یادت نره که بدبخت می‌شیم! مثلا نیگا: سحری و افطاری ساده، نماز با غلظت، قرآن، مفاتیح و تسبیح و سجاده؛ چندجا، مولانا و اتحاد ملی، دود و عرفان و عشق آسمانی، نیکی و صدقه و ازدواج هم واسه قسمت‌های آخر. دیگه واست بگم شب‌های قدر، مسجد، روحانی خوش تیپ! چشم و ابرو هم تا می‌تونی بذار که دستمون بازه! آهان یادت نره که حتما یکی دونفر پدرسوخته هم تو فیلمنامه بذاری که ته ته‌اش متحول بشن... گفتم این کتاب‌های قدیمی رو هم واست گرفتن امشب یه دوری توش بزن هرچی حکایت و روایت توپ دهن پرکن پیدا کردی بیریز توش! فعلا همین‌ها بسه؛ آهان! داشت یادم می‌رفت؛ فردا یه سری به ما بزن کلیپ ته سریال آماده شده، گفتم مجید خواجه اصفهانی همه کاراشو ول کنه، بیاد بخونه... بیا گوش کن از شعر و آهنگش حتما یه چیزی بیریز تو فیلمنامه!
    - یعنی ترانه و تیتراژ آماده شد!... ایول سرعت عمل!
    - آره دیگه وقت نداریم، تازه الان یه سری سکانس‌ها رو هم گرفتیم!
    -یعنی چی؟ بدون فیلمنامه!
    -آره خب! فیلمنامه کیلو چند؟! نماز و مسجد و خیابون و قبرستون و بیمارستان و عروس و بارون و توبه و... که فیلمنامه نمی‌خواد...راستی یه لیست از بازیگرایی که فکر می‌کنی واسه این فیلمنانه‌ات جواب بدن بگو...
    - راستش دختر عموی زن داداشم خیلی خوبه... تا حالا ندیدیش، میارم یه نظر به چشم خواهری ببینش، بد نیست، یه خورده دماغش تو اوته، که اونم بر و بچ میک آپ می‌کنن، مثل عروس! بگم بیاد؟...
    - خیلی خب بابا! بگو بیاد...این لیلا کریمه، نیکی زنگنه است، کیه!؟ اونم بگو بیاد، خوووووووب چیزیه! ... سریال پر مخاطب میشه... قرار ما پس فردا صبح تا قسمت15 روی میز من!



    با تلاش مدیران، جدیدترین لوازم بازیگری به منظور افزایش معنویت سریال‌های ماه مبارک وارد شد
     

    دفتر همان تهیه کننده‌ی کذا، ده دقیقه بعد
    - خانم فوری بگین این آقای قلم طلا برگرده ...
    (ده دقیقه بعد؛ باز دفتر تهیه کننده)
    - ببین کامبیز جون! رییس شبکه پشت خطه... چند تا دیالوگ توپ بده حالشو ببریم! می‌خوام بودجه ویژه واست بگیرم...
    - آهان... الان تو راه تا قسمت نوزدهم رو طرح زدم... یه جایی هست دکتر پریشان فهمیده که دختره خود شیطونه؛ داغون و جر واجر میاد وسط بیمارستان وای میسته و عربده می‌کشه: کجایی ملعون؟ کجایی بدبخت؟ کجایی حمال؟ کجایی قرتی؟ کجایی ضعیفه؟ کجایی خاک‌ بر سر بی‌شعورت کنن؟ مگه خودت برادر پدر نداری؟!
    - خب بعدش چی می شه؟
    - هیچی دیگه یه دفعه یه باد و طوفانی توی بخش قلب و اعصاب به پا می‌شه و یه دسته کلاغ از تو اتاق عمل می‌زنن بیرون و دختره می‌لرزه و می‌چرخه و ور می‌پره... بعد یه نور سفیدی از توی اتاق عمل می‌خوره تو چشم مخاطب... دوربین می‌ره توی اتاق عمل می‌بینیم که یه کفتر سیفید مامان روی تخت نشسته...
    - چرا؟
    - آهان! چون دکتر داشته ورد اعظم! می‌خونده به خودش فوت می‌کرده! یعنی از دام شیطون رها شد...
    - ای ول! چه کردی با این فیلمنامه... معناگرایی رو ترکوندی! اصلا یه سور زدی به هری پاترها!
    - چاکرتیم حاجی جون! ما شاگردی می کنیم... البته اینو بگم همین جای کار یه رگبار بهاری می‌زنه تو صحنه و بعد نور سبز از همه جای دکتر می‌زنه بیرون!
    - خب دیگه چی؟
    - یه جای دیگه هم هست پرستاره از دکتره ناامید شده، می‌ره سر خیابون سر یه پسر مزلف خراب می‌شه و آویزون بازار و این حرفا... بعد یه چند تا دیالوگ عشقی کار درست ریختم تو این سکانس نمی‌دونی چه می‌کنه با این دل بد مصب!
    - خب بگو دیگه...
    - مثلا دختره به پسره می‌گه: سلام نی ناش! سلام شیوید! سلام سیرابی!!!
    - خب بعدش...
    - بعدش پسره خر می‌شه و با ماشین می‌رن که با هم«ول چرخ» بزنن... پرستاره هم مخ پسره رو سالاد می‌کنه که مثلا: اگه تو نباشی من می‌میرم... تو بهترینی... تو ماهی... توی سپنتای خودمی! آخه اسم پسره سپنتاست. پسره هم بر می‌گرده می‌گه: "من دیوونه‌ی خر، اندازه‌ی گاو عاشقتم!
    - وای کامبیز چه کردی... این که یه پا تایتانیکه! اسکار فیلمنامه نویسی رو تو دستات می‌بینم...
    - راستی نذاری این سکانس‌ها حذف بشه! بگو اینا مایه تیله معنویتشه! اگه اینا نباشه اون معنویته جواب نمی‌ده!
    - نترس اون با من...
    - خلاصه اینا داشتن ول‌چرخ می‌زدن که گشت ارشاد می‌آد سراغشون...
    - ای ول اصلا حواسم به اسپانسر نبود؛ حالا از نیروی انتظامی هم یه چیزی می‌گیریم! خب بعدش؟
    - هیچی دیگه گشت ارشاد در یک حرکت آکروباتیک ماشینو می‌خوابونه؛ سپنتا به دختره می‌گه چیکار کنیم که دختره با قهقهه می‌گه... هه هه هه خداحافظ احمق... و غیب می‌شه و پلیس حرفای پسره رو می‌ذاره به حساب ترکوندن اکس و...
    - خیلی خوبه... اسمشو چی گذاشتی؟
    - چند تا اسم انتخاب کردم؛ «اشباع»، «انفجار»، «کلاه و گلابی گندیده» که اشاره داره به داستان کلاه مدیر شبکه و گلابی از تاریخ ضیغمی! و «شیش سیخ جیگر سیخی شیش هزار» این اسمو واسه این انتخاب کردم که عامه پسنده، یه اشاره‌ی غیر مستقیم هم داره به بازیگرای سریال... البته چندتا اسم مدیر شبکه پسند هم هست که ایناس: جرعه‌ای با خدا، خاک تشنه، مرگ بر شیطان بزرگ، سلوک شبانه، برخیز که هنگام نماز است و آخریش هم «آتیش در بیمارستان» که برداشت آزادی است از مثنوی بلند حکیم مولانا ابوسعید رودکی...
    - دستت درد نکنه پاشو برو به کارت برس، با من در تماس باش... الو ... سلام علیکم حاج آقا، و رحمت الله و برکاته... خدا رو شکر... بععله! عرض می‌کردم سریال در ژانر «معناگرای عامه پسند عشقی اکشن تحول خواهانه» ساخته می‌شه! برای اولین بار هم یه بازیگر خارجی از کشور دوست و همسایه کنگو، دعوت کردیم که نقش یک دختر خوب رو برامون الگوسازی کنه...

    منزل تهیه کننده‌ی نامبرده، نزدیک سحر، روز سیزدهم ماه مبارک
    -الو کامبیز جون! چی شد پس! این دختر پرستاره، شیطون از کار در اومد، حالا می‌خوای چیکارش کنی؟
    - امشب رفته بودم بیرون همینطور که ول‌چرخ می‌زدم، ییهو از "وسط خیابون" یه روحانی پیدا کردم و به عنوان کارشناس مذهبی کلی با هم گپ زدیم! الانم دارم سه قسمت آخر سریال رو می‌نویسم. داستان اینطوری می‌شه که بعد از اون گرد و خاک تو بیمارستان، پرستاره بر اثر یک اقدام خوب دکتر یعنی صدقه دادن دکتر پریشان که در یک روز 50تومان! صدقه می‌ده، از غصه منفجر می‌شه، دکتر هم دوزاریش می‌افته. از خوشحالی اینکه گول نخورده، می‌شینه تو ماشین گازشو می‌گیره بره منزل، عذرخواهی و غلط کردم و... از اون طرف دختره می‌ره سراغ سپنتا که چند روز قبل با قرار وثیقه از زندان آزاد شده... دوباره خرش می‌کنه که بیا بریم کوه! وسط راه بهش می‌گه: سپنتای من!
    - وای بازم دیالوگ عشقی! نمی‌دونی چقدر تیلیفون داشتیم و از این دیالوگا تشکر کردن... کلی عشق کردن ملت، دیالوگ‌هات تو موبایل‌ها داره بولوتوث می‌شه؛ پنجه طلا... بگو حالا باقیشو.
    ـ به‌اش می‌گه سپنتای من! اگه منو دوست داری برو وسط خیابون وایسا بقیه ماشینا رو نگه‌دار... سپنتا بهش می‌گه آخه اینجا بزرگراهه می‌زنن رنده‌ام می‌کنن، رز‌گل من! دختره هم می‌گه: می‌دونستم تو هم یه کثافتی مث بقیه هستی! اصلا منو دوست نداری، همه‌اش دروغ بود، همه‌اش دروغ بود... بذار برم خودمو بکشم راحت شم... که سپنتا یه‌دفعه می‌پره جلوش و می‌گه: نه رز گل من! من دیوونه ِخرِ الاغِ گاگول اندازه‌ی گاو عاشقتم... دختره یه قر و غمزه عشقی ‌می‌آد و بعد به‌اش می‌گه اون پاترول آبیه که داره می‌یاد رو نگه‌دار حال کنیم... بعد هر دو می‌خندن و سپنتا خر می‌شه می‌پره جلوی پاتروله...حالا بگو پاتروله کیه؟
    ـ کیه؟
    ـ دکتر پریشان!
    ـ ولی اون که بنز داشت...
    ـ خب پاترول دوستشو قرض گرفته! خلاصه دکتر پریشان می‌زنه به پسره، له و لورده‌اش می‌کنه! آش و لاش می‌بردش بیمارستان که می‌گن احتمالا زنده نمی‌مونه!
    -ادامه نده، ادامه نده، اینو جایی خرجش نکنی‌ها، این جای کار داره، بذار بعدا می‌برم یه 90شبی دیگه باهاش می‌بندیم؛ تو بنویس... راستی 3قسمت آخر رو کش بده، این شیطون رو هی بیار هی ببر... هی بیار هی ببر! هی بیار هی ببر... بعد تو قسمت آخر همه چی رو بترکون! همه‌ی دوستای دکتر بچه‌دار بشن! خود دکتر عروس بگیره، همسایه‌ی دکتر سرطان گیجگاهش خوب بشه... گفتن کرامات سریال کمه! دیگه واست بگم! اون قاچاقچی بدجنسه بود تصادف کرده بود، اون از تلویزیون برنامه شب‌های قدر رو ببینه، متحول بشه، ریش دربیاره و با سلام و صلوات بره اول دو سه باری خون بده، بعد توی خیابون زیر بارون خیس خیس بشه که یعنی مثلا پاک شده؛ آخرشم دکتر پریشان به عنوان دستیار توی بیمارستان استخدامش کنه!
    -ولی اون که بی سواد بود!
    -خب کنکور قبول می‌شه دیگه. پزشکی می‌زنه، ردیف! همه‌اش تو قسمت آخر بیاد... اوه اوه داشت یادم می‌رفت، زنگ زدن گفتن چرا این شیطون، دختره! یه کاری هم واسه اون بکن!
    -یعنی چی؟ چیکار کنم؟
    -چه می دونم، تو قسمت آخر وقتی منفجر شد، از دل آتیش، یه پسر زشت بیاد بیرون... به هر حال من دیشب یکی دو تا کتاب خوب مذهبی پیدا کردم، با دقت عکساشو نیگا کردم! درباره شیطون و اینا بود... نگران نباش! من دیرم شده، باید برم اون یکی سریال یه سری بزنم! آخه تو سریال اون شبکه من کارشناس "کارگردانی" هستم! تا فردا صبح سه قسمت آخر برسه‌ها...

    خوانندگان محترم! ادامه‌ی این مکالمات محرمانه بوده و با توجه به قانون، انشا‌ءالله سی سال بعد منتشر خواهد شد.

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1001- پيام بازرگاني جديد کانون فرهنگي آموزش يانگم: يانگم لي هستم، رتبه 6 هستم، از بدو تولد در آزمونهاي کانون شرکت ميکردم!!! (****-0915)

    1002- مي گويي بخند...تو جاي من بخند مي گويي خوب باش...تو جاي من ،تا آخر دنيا خوب باش . . .. .تو جاي من خوب باش، تو جاي من بخند، تو جاي من بخوان و زندگي کن من به جاي تو که خاليست، تنها، زل زده ام (5651-0914)

    1003- Dirin dirin dirin dirin dirin dirin diriiiin diriririn !بي ذوق با احساس بخون، آهنگ پلنگ صورتيه! (8878-0912)

    1004- آدمک اخر دنياست بخند\ آدمک مرگ همين جاست بخند\ دست خطی که ترا عاشق کرد\شوخي کاغذيه ماست بخند\آدمک خر نشوی گريه کنی\کل دنيا سراب است بخند\ان خدايي که بزرگش خواندی \به خدا مثل تو تنهاست بخند. (****-0915)

    1005- در تصاوير حكاكي شده بر سنگ های تخت جمشيد،هيچ کس عصبانی نيست،هيچ کس سوار بر اسب نيست،هيچ کس را در حال تعظيم نمي بينيد، برده داری مرسوم نبوده،در بين اين همه پيکر تراشيده شده،حتي يک تصوير برهنه وجود ندارد. بفرستيد براي همه ي ايرانيان تا يادمان بماند چه بوديم. روزه کورش کبير مبارک باد. (****-0915)

    1006- هميشه رفتن رسيدن نيست ولي براي رسيدن بايد رفت . در بن بست هم راه آسمان باز است پرواز بياموز. دكترشريعتي. (****-0915)

    1007- خنده بر لب مي زنم تا کس نداند راز من.... ورنا اين دنيا که ما ديديم خنديدن نداشت... (0439-0912)

    1008- تحفه اي يافت نكردم كه فداي تو كنم يك سبد عاطفه دارم همه ارزاني تو .. (0509-0912)

    1009- اس ام اس را واسه کسی ميفرستی که ازت دور باشه، من براي تو چی بفرستم وقتی تو قلب منی. (0509-0912)

    1010- تنها به 3 منظور جرات کنيد کلامتان را بکار ببريد : براي طلب شفا ، برکت و سعادت. (05098-0912)

    1011- Hi ! Sorry, I have no sms 4u tonight.Hey! I said no sms 4u.Still keep reading?! There is no sms 4 u, I said!KIRI! Migam SMS nadaram bedam. Hala baz bekhoon! (1548-0912)

    1012- قطار مي رود\تو مي روي\ تمام ايستگاه مي رود\و من چقدر ساده ام كه سالهاي سال ،در انتظار تو\كنار اين قطار رفته ايستاده ام\و همچنان به نرده هاي ايستگاه رفته تكيه داده ام!!(قيصرامين پور) (****-0915)

    1013- دو تا ادم برفي دوطرف رودخونه عاشق هم ميشن از عشق هم اب ميشن تا شايد وسط رودخونه به هم برسند تقديم به اونايي كه دوسشون داريم ولي ازشون دوريم (****-0915)

    1014- پسر نوح با بدان بنشست حالا برو خونه زندگي شو ببين ،ماكسيما خريده (6675-0912)

    1015- د
    دو
    دوس
    دو ست
    دو ستا چک که بخوری ميگی منتظره اس ام اس کی بودی که اينطوری پريدی سر گوشيت:-) (4435-0935)

    1016- يه مورچه و يه زرافه با هم ازدواج ميكنند شب عروسي مورچه گم ميشه بعد از يه هفته پيداش ميشه زرافه بهش ميگه اين همه مدت كجا بودي مورچه ميگه تو راه بودم كه بيام بوست كنم (1548-0912)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059

     

     

     

     

     

     

     

    Ãدوران

    ماجراى ايران گيت



     

    اين ماجرا كه بعضاً «ايران گيت»، «ريگان گيت»، «كونترا گيت» و «نورث گيت» ناميده مى شود، اشاره به تلاش هايى دارد كه از سـوى مـقـام هـاى آمـريكايى براى برقرارى رابطه سياسى باجمهورى اسلامى ايران صورت گرفت .
    وجـه تـسـمـيه «ايران گيت» از سوى رسانه هاى آمريكا به مسئله تـلاش دولت ريـگـان بـراى برقرارى ارتباط با ايران اطلاق مى شـود كه آن را با بحران «واتر گيت» نيكسون رئيس جمهور اسبق آمريكا مقايسه مى كنند. اصطلاح «كونترا گيت» به اين سبب گفته مى شود كه برخى از محافل آمريكا، ريگان و دولتش را متهم كردندكـه سـود حـاصـله از تـجـارت اسـلحـه را جـهـت تـاءمـيـن هـزينه هاى شورشيان ضدّ دولتى نيكاراگوا (كونترا) اختصاص داده است .
    اصـطـلاح «نـورث گـيـت» بـديـن سـبـب كـه مـقـام هـاى مـسـئول ، سـرهـنـگ دوم «آليـور نـورث» مـعـاون «آدميرال جان پويند كستر» (مشاور ريگان در امور امنيت ملى آمريك»را از مهره هاى اصلى اين ماجرا مى دانند.
    در 13 آبـان 1365، رئيـس مجلس وقت طى نطقى اين اقدام آمريكا ر«تـلاش هـاى مـقامات كاخ سفيد براى جلب رضايت جمهورى اسلامى ايران» عنوان كرد و اعلام نمود كه «رابرت مك فارلين» از چهره هاى ارشد كاخ سفيد (مشاور سابق ريگان در امور امنيت ملى )، با سه نـفـر ديـگـر مـخفيانه با گذرنامه هاى ايرلندى و با يك هواپيماى حـامـل اسـلحه اى كه از بازارهاى بين المللى خريدارى كرده بوديم وارد تـهـران شـدنـد. ما به دستور امام از تماس با آنها خوددارى وفـقـط بـه مـدت سـه سـاعـت آنـهـا را تخليه اطلاعاتى كرده و موردبازجويى قرار داديم . آنها پيامى از جانب ريگان براى برقرارى مـجـدّد رابـطـه بـا جمهورى اسلامى ايران آورده بودند. پس از پنج روز بازداشت از ايران خارج شدند.
    روز پـانـزدهـم آبان ، وزارت امور خارجه ايرلند شمالى نسبت به استفاده غير قانونى از گذرنامه به آمريكا اعتراض كرد.
    در همين روز نخست وزير وقت مهندس موسوى ، اظهار داشت :
    «مـا در سـطح جهان با كشورهاى متعددى سر و كار داشته و با آنهاصـحـبـت و مـذاكـره مى كنيم . ليكن به فرموده حضرت امام ، رابطه آمـريـكـا بـا ايـران رابـطـه گـرگ و مـيـش اسـت ، ودليـل آن جـنـايـاتـى اسـت كـه آمـريـكا در رابطه با انقلاب اسلامى ايـران مـرتـكـب شـده يا مى شود.» وى تاءكيد كرد كه جز در موارد مـربـوط به دادگاه لاهه هيچ مذاكره رسمى و غير رسمى بين ايران اسلامى و آمريكا وجود ندارد.
    مـطـبـوعـات غـرب ادعـا كـردنـد كـه هدف اصلى سفر مك فارلين به ايران تلاش براى مقابله با تروريسم و جلوگيرى از آدم ربايى در لبـنان و استفاده از نفوذ ايران در لبنان براى آزادى گروگانهاى آمريكايى بوده است .
    روز 17 آبـان 1365 مـك فـارليـن طـى مـصاحبه اى در آمريكا اظهارداشـت كـه : «خـبرهاى مربوط به اين سفر كاملاً دروغ و خيالبافى است . وى گفت : در شرايط سختى به سر مى برد كه نمى تواند در مورد اين گزارش ها اظهار نظر كند.»
    روز بعد وى گفت كه بهبود روابط به چند شرط بستگى دارد:
    1ـ توقف صدور تروريسم و انقلاب در منطقه خليج فارس
    2ـ مذاكره براى خاتمه جنگ ايران و عراق
    3ـ همكارى در آزاد سازى گروگان هاى آمريكا (در لبنان ).
    و هدف از سفرش به ايران براى تحقق اين سه شرط بوده است .
    بـه ايـن تـرتـيب مك فارلين به سفر به ايران و به هدف اصلى سـفـر، يـعنى گشودن رابطه با ايران ، با عنوان كردن سه شرط اعتراف كرد.
    روز 19 آبان ، حملات مطبوعات آمريكا عليه دولت ريگان آغاز شد.نـيـويـورك تـايـمـز نـوشت : «اعتبار آمريكا خدشه دار شده است .»«كـريستين ساينس مانيتور» نوشت : «آمريكا با آبروى خود بازىمى كند.»
    روز 21 آبـان ، «جـان پـويـنـد كـسـتـر» مـشاور امنيت ملى ريگان درمـصـاحـبـه اى بـا واشـنـگـتـن پست گفت : «آمريكا در مورد فردى كه بـتواند در ايران مورد اعتماد كاخ سفيد قرار گيرد اشتباه كرده است.»
    روز 22 آبـان ، نـمـايـنـده دائمـى ايـران در سـازمـان مـلل طـى مـصاحبه اى كه در نيويورك برگزار شد، شايعه صدور اسـلحـه از اسـرائيـل بـه ايـران را يك دروغ مسخره براى سرپوش نـهـادن بر رسوايى آمريكا در ايران دانست . وى گفت : اقلام نظامى كه ايران در زمان شاه از آمريكا خريدارى كرد و يا مطالباتى كه از آن كـشـور يـا فـرانـسـه داريـم ، هيچ گونه ارتباطى با سايرقضايا ندارد و وصول آن تعهدات را حق قانونى خود مى دانيم . وىدر مورد گروگان هاى آمريكايى در لبنان گفت : مسئله گروگان هامـسـئله مـردم لبـنـان اسـت و ما نفوذى نسبى در لبنان داريم و زمانى بـراى همكارى آمده ايم كه آمريكا ثابت كند سياست خود را نسبت به مـنـطـقـه و مـسـلمـانـان عوض كرده است . مك فارين در يك مصاحبه باشكبه تلويزيونى اى . بى . سى آمريكا به سفر خود اعتراف ، وافزود: ماجراى كيك و انجيل كه ايرانى ها ادعا مى كنند ما با خود به تـهـران بـرده به عنوان كليد فتح باب مذاكره تقديم داشته ايم ،صحت ندارد.
    ريـگـان در يك سخنرانى تلويزيونى اعلام كرد كه هدف ما تجديد روابـط بـا ايـران ، خـاتـمـه آبـرومـنـدانـه جـنـگ (تـحميلى )، قطع تـروريـسـم دولتـى در خـاورميانه و تاءمين بازگشت سالم تمامى گروگان هاى آمريكايى از لبنان بوده است .
    و در ادامـه گـفـت : «چـرا شـمـا (مـردم آمـريـكـا) بـايـد سـؤال كـنـيـد كـه آيـا هرگونه رابطه اى با ايران براى ايالات متحده داراى اهـمـيـت اسـت يا خير؟ ايران در قسمتى از پر اهميت ترين منطقه جـغـرافـيايى جهان قرار دارد. اين كشور بين شوروى و آبهاى گرم اقـيـانوس هند واقع گرديده است . جغرافيا توضيح مى دهد كه چرا اتـحـاد شوروى يك ارتش خود را راهى افغانستان مى كند تا بر آن كـشور غلبه كند، و اگر بتواند بر پاكستان و ايران غالب شود.شـرايـط جـغرافيايى ايران ، اين كشور را در موضع حساسى قرارداده كه از آن موضع ، متخاصمين مى توانند در جريان نفت كشورهاى عـرب هـم مـرز خليج فارس دخالت نمايند. از جغرافيا كه بگذريم مـنـابـع نـفـتى ايران براى سلامت دراز مدت اقتصاد جهان حايز اهميت اسـت . بـه ايـن دلايـل بـه نـفـع مـاسـت تـا در پـى تـحـولاتـى در داخـل ايـران باشيم . ريگان افزود ما قادر به چشم پوشيدن از اين واقـعـيـت نـيـستيم ، چرا كه منافع ما در خاورميانه حياتى است ، ولىسـيـاسـت ايـران بـه نـفـى تـمـامـى نفوذ غرب در خاورميانه متمركز گـرديـده است . ما در پى دستيابى به قلمرو يا موضع خاصى درايران نيستيم .
    انـقـلاب ايران يك واقعيت تاريخى است و نيازى نيست كه بين منافع بـنـيـاديـن مـلى ايـران و آمـريكا منازعه و مغايرت دائمى وجود داشته بـاشـد. از سـال 1983 كـشـورهـاى مـخـتـلفـى در تـلاش بـراى بـرانـگـيـخـتـن تـمـاس هـاى مـسـتـقيم بين ايران و آمريكا برآمده اند.كـشـورهـاى اروپـايـى ، خاور نزديك و خاورميانه سعى كرده اند تابـه عـنـوان مـيـانـجـى عـمـل نـمـايـنـد، ولى عـلى رغـم خـواسـت وتـمـايل آمريكا براى گام نهادن در اين زمينه ، هيچ يك از اين تلاشهـا ثـمـرى نـداشـت . بـا داشـتـن چـنـيـن تـاريـخـچـه اى بـود كـه مـاسـال گـذشـتـه هنگامى كه نسبت به امكان تثبيت يك سلسله مذاكرات مـسـتـقـيـم بـا مـقـامـات ايـران مـطـلع شـديـم ، آن راقبول كرديم . به خاطر اهميت استراتژيك ايران و نفوذ اين كشور درجـهـان اسـلام اسـت كه ما در صدد كاوش براى يك رابطه بهتر بين كشورهاى خود بر مى آييم .»
    در ايـن رهـگـذر، نـامـه 8تن از نمايندگان مجلس شوراى اسلامى درروزنامه رسالت به اين شرح به چاپ رسيد:
    «ريـاسـت مـحـتـرم مـجـلس شـوراى اسـلامى ـ احتراما تقاضا دارد به وزيـر امـور خـارجـه ابـلاغ گـردد كـه طـبـقاصـل 88 قـانـون اسـاسى در مهلت مقرر در مجلس حاضر و به سؤالات زير پاسخ دهند.
    1ـ بـا تـوجه به اين كه وزارت امور خارجه عهده دار اجراى سياست خـارجى جمهورى اسلامى است و تعيين خط مشى با مقام معظم رهبرى ومـجـلس شـوراى اسـلامـى اسـت ، در رابـطـه بـاجـنـجال تبليغاتى اخير از داخل و خارج از كشور در خصوص ارتباط بـا دولت آمـريكا اعلام دارند كه اين ارتباط در چه سطحى صورتپذيرفته است .
    2ـ نظر به اين كه مجلس شوراى اسلامى هيچ گونه اطلاعى از اين فـعل و انفعالات نداشته ، اعلام دارند چه مقامى يا مقام هايى تصميم به اين تماس و ارتباط گرفته اند.
    3ـ بـه طـورى كه شنيده مى شود افرادى خارج از كادر وزارت امورخارجه با هياءت آمريكايى تماس گرفته و مذاكره نموده اند. لطفاًاعـلام داريـد كـه ايـن افـراد مـاءمـوريـتى از جانب وزارت امور خارجه داشـتـه انـد يـا خـيـر و در صـورتـى كـه پـاسـخ منفى باشد مجوزقانونى تماس و ارتباط افراد مذكور كدام است ؟
    4ـ جريان سفر هياءت آمريكايى به ايران به چه صورت و با چه كـيـفـيـتـى صـورت پذيرفته و چه كسانى در ايران با آنها مذاكره نموده ، محور مذاكرات به چه تصميماتى منجر گرديده است ؟
    ضـمـنـاً مـوضـوع قـبلاً با وزير محترم امور خارجه در ميان گذاشته شده و پاسخ مشاراليه مقنع نبوده است .»
    در قـبـال اين رويدادها، امام طى بياناتى فرمودند:(صحيفه نور، ج20، ص 52 ـ 49، 29/8/1365.)
    مـى خـواهـم عـرض كنم چرا اين قدر ما عقب افتاده هستيم ؟ چرا ما بايدبـه واسـطـه اغـراض از نـفـسـانيه اين قدر خودمان را ببازيم ؟ چرابـايـد وقتى كه دنيا به تزلزل درآمده است براى اين بى اعتنايى ايـران بـه كـاخ سـفـيـد و سـيـاه ، چـرا مـا بـايـد تـوجـيـه كـنـيـم مسائل آنها را؟ چرا ما بايد اين قدر غرب زده باشيم يا شيطان زده ؟
    مـن هـيـچ تـوقـع نـداشتم از بعض اين اشخاص ولو بعضى شان درنظر من پوچند، لكن از بعضى از اين اشخاص كه سابقه دارند هيچتوقع نداشتم كه در اين زمان كه بايد فرياد بزنند سر آمريكا،فرياد مى زنند سر مسئولين ما. چه شده است ؟ شماها چه تان است ؟چـه كـرديـد شماها؟ شماها چرا بايد تحت تاءثير تبليغات خارجى واقـع بـشـويد ياتحت تاءثير نفسانيات خودتان ؟! هم در يك همچه مـسـئله مـهـمى كه بايد همه شما دست به دست هم بدهيد و ثابت كنيدبـه دنـيـا كـه ما وحدت داريم ، وحدت ما اين طور شده است و در روزكه روز هفته وحدت است چرا شماها مى خواهيد تفرقه ايجاد كنيد؟ چرامـى خـواهـيـد بـيـن سـران كـشـور تـفرقه ايجاد كنيد؟ چرا مى خواهيددودستگى ايجاد كنيد؟ چه شده است شما را؟ كجا داريد مى رويد؟ اين تذهبون ؟
    «كيسينجر» وزير امور خارجه اسبق نيز در اين رابطه گفت : تلاش رئيـس جـمـهـور آمـريـكـا بـراى دوسـتـى بـا ايـران قـابـل سـتـايـش اسـت ، اما نبايد اين ماجرا با «واتر گيت» مقايسه شود زيرا ارتباط با ايران به نفع آمريكاست ولى رسوايى واترگيت شامل منافعى براى يك حزب بود.
    در تـاريـخ 8 بـهـمـن 1365 (28 ژانـويـه 1987)، دولت ايـران انـجـيـل هـديـه شـده ريـگـان را بـا دسـتـخـط و امضاى وى كه براى مـسـئوليـن ايـرانـى ارسـال شـده بـود، به نمايش گذارد. ضمناً ازنـخـسـتـيـن قـربـانـيـان ايـن مـاجـرا مـى تـوان از«آدميرال پويند كستر»، «سرهنگ نورث»، «ويليام كيسى» رئيسسيا، ياد كرد.
    ريـگـان پـس از انـتـشـار گـزارش كـمـيـسـيـون تـاور طـى يـك نـطـق تـلويـزيـونـى در چـهـارم مـارس 1987 اعـلام داشـت كـه ابـتـكار درقـبـال ايـران بـه صورت مبادله اسلحه در برابر گروگان ها يك اشـتـبـاه بـود. وى همچنين مسئوليت كامل اقدام هاى خود و دولتش را درارتباط با ايران ، به عهده گرفت .

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 


    روز تولدتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    zhamak shadkam

    zhamak_62

     

    12

    8

    1362

    HAMID REZAEI

    quixotic812

    KARAJ

    12

    8

    1363

    فرحناز اقبالي بابادي

    f_eghbali_b

    اصفهان

    13

    8

    1354

    Zahra Rezaie

    nini_gandomi

    Birmingham

    13

    8

    1370

    سمیرا

    mrd_sam

     

    15

    8

    1361

    Sepide

    sh_se_2222

     

    15

    8

     

    Nariman

    nariman_teh2002

     

    18

    8

    1364

     

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    Lida

    helia_k48

     

    12

    8

    1371



    با سلام
    يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه شده.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان