859

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 859 :: پنجشنبه 6 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

بهترین و جدیدترین امکانات گوگل
که برای استفاده از آنها احتیاج به Login ندارید


باسلام
این مطلب برای افرادی است که فکر می کنند گوگل هنوز فقط یک موتور جستجوی ساده است . در اخبار راجع به امکانات جدید گوگل می خوانند ، اما وقتی به سایت گوگل می روند با همان سایت ساده همیشگی روبرو می شوند. لیست زیر شامل امکاناتی از گوگل هست که مورد استفاده خیلی هاست و به راحتی می تونند ازش استفاده کنند بدون اینکه در گوگل Account داشته باشند.

1. نمایش فایل های ویدئویی در نتایج جستجو
گوگل به شما اجازه می دهد که ویدئوهای یوتیوب و Google Video را مستقیما از نتایج جستجو مشاهده کنید . یعنی شما می تونید یک آهنگ ، هنرمند و یا شوی تلویزیونی را جستجو کنید و فقط با کلیک بر روی "watch video"  آن را نمایش دهید.

2. ترجمه بهتر
امسال گوگل به سیستم مترجم آماری خودش نقل مکان کرد . سیستمی که ترجمه بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد ، سریعتر پیشرفت می کند  و زبان های جدید راحت تر به آن اضافه می شوند. شما با کلیک کردن بر روی "Language tools" در صفحه اصلی سایت گوگل می توانید به این سیستم دسترسی داشته باشید.

3. صفحات وب بیشتر
گوگل صفحات وب را سریعتر index می کند  و شما می توانید لحظاتی بعد از انتشار یک صفحه وب آن را جستجو کنید . اگر شما می خواهید نتایج جستجویتان را به صفحات جدید محدود کنید ، در"جستجوی پیشرفته"  امکانات بیشتری را در اختیار خواهید داشت که به شما اجازه می دهد صفحاتی را که در 24 ساعت گذشته ، هفته گذشته یا بازه های زمانی دیگر برای اولین بار توسط گوگل دیده شده اند را بیابید.

4. اطلاعات جغرافیایی را بیابید
نقشه های گوگل چیزی بیشتر از یک موتور جستجو برای یافتن کارهای محلی یا یک مسیر هستند. یافتن اطلاعاتی که از نظر محتوی با یک محل مورد نظر مطابقت دارند از طریق Mapplet ها یا مستقیما از داخل جعبه جستجو (search box)  نیز امکانات کارامدی هستند. می توانید عکس ها ، فیلم ها ، کتاب ها و نقشه های مختلف را در وب بیابید.

5. تماس مجانی 411 از داخل آمریکا
GOOG-411 (شماره ای که  گرفتن آن  برای شما هیچ هزینه ای را دربر ندارد و شرکت های بزرگ برای حمایت مشتریانشان اغلب از این شماره ها استفاده می کنند مانند شرکت بویینگ)
به شما اجازه می دهد که کارهای محلی را بیابید و با گرفتن شماره مجانی با آنها ارتباط برقرار کنید. این سرویس کاملا مجانی است و اپراتور انسانی ندارد.

6. تمایلات نتایج جستجو
اگر می خواهید بدانید همین الان چه موضوعاتی بیشتر از همه جستجو شده اند به صفحه Google Hot Trends بروید. این اطلاعات هر ساعت آپدیت می شوند . دد حال حاضر این امکان فقط برای زبان انگلیسی وجود دارد.

7. اکتشاف در آسمان
Google Earth 4.2 به شما اجازه می دهد با تغییر وضعیت به Google Sky در ستاره ها ، صور فلکی ، منظومه ها و سیارات به اکتشاف بپردازید. شما می توانید اطلاعات و تصاویر با وضوح بسیار بالایی را بیابید.

8. چهره ها را در جستجوی تصاویر گوگل بیابید
شما می توانید نتایج جستجوی تصاویر خودتون رو با رفتن به جستجوی پیشرفته و انتخاب "faces" در قسمت نوع محتوا  به چهره ها محدود کنید. گوگل توانایی خوبی در تشخیص چهره افراد دارد و شما می توانید از این امکان جدید گوگل موقع یافتن افراد استفاده کنید.

9. موبایل
اکثر سرویس های گوگل یک نسخه موبایل هم دارند و شما وقتی با موبایلتان به صفحه google.com (با کامپیوتر به google.com/m) می روید این نسخه ها را مشاهده می کنید. در این صفحه یک قسمت خاص برای آیفون وجود دارد که نسخه بسیار خوبی از نقشه های گوگل است که به شما اجازه می دهد مکانی که در آن هستید را بیابید در حالی که نه GPS دارید و نه Mobile YouTube . (توجه داشته باشید که eric schmidt خودش آیفون داره و بنابراین باید منتظر چیزهای بسیار مفصل تری درباره گوگل و آیفون باشیم)

10. StarOffice را مجانی دانلود کنید
درسته که شما همیشه می تونید به OpenOffice دسترسی داشته باشید ، اما گوگل به شما اجازه دانلود مجانی یک نسخه تجاری تر را می دهد که به طور معمولی حدود $70 هزینه دارد. تنها کافی است Google Pack که تشکیل شده از برنامه های مختلف گوگلی را دانلود کنید . شما می توانید انتخاب کنید چه چیزی را نصب کنید و چه چیزی را نصب نکنید . شما حتی می توانید Google Pack را Uninstall کنید در حالی که StarOffice را نگه دارید.
 

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (858) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • باجه هاي تلفن بسیار جالب
  • فلش به صورت قلب مخصوص خانمها
  • سامانه موشكي اس 300 تحويل ايران مي‌شود
  • معرفي و دانلود فيلم : معما
  • دانلود انيميشن : Gungrave
  • فيلم کريسمس : How the Grinch stole Christmas
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای محسن یاحقی به نام گله
  • آهنگ زیبای انسانم آرزوست عليرضا عصار
  • موسيقي کريسمس : Andre Rieu - Christmas Around The World
  • iWebNegar هر شب یک cms
  • بازي Heroes Lore
  • بی فایده بودن قرآن بی ولایت
  • كريستمس، تابستان يا زمستان؟!
  • یوتیوب، آریتمی ونکه‌باخ و جاستین تیمبرلیک!
  • خشونت و جنون بر ضد زنان در امریکا و اروپا
  •  زیبایی ریاضیات !
  • نماز جمعه علي (ع) در روز غدير
  • جديدترين شماره از هفته نامه Scientific American
  • عینکی برای دیدن مسابقات ورزشی در ورزشگاه
  • عدل الهى
  • نامه‌ی آل احمد به صفار هرندی
  • بيماري‌هاي کار با رايانه
  • چطور سازمان خود را معرفي كنيم؟
  • 12 فيلم سينمايي در سه روز
  • کاج های کریسمس در تهران
  • عجیب تر از علم
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

باجه هاي تلفن بسیار جالب
قرآن و حديث براي موبايل
30 عکس جالب ورزشی
فلش به صورت قلب مخصوص خانمها
عجیب ترین ساختمانهای دنیا
تصاویری از 9 ساختمان عجیب در 9 کشور دنیا
ويژه نامه الکترونيکي عيد سعيد غديرخم

ويژه نامه الکترونيکي ميلاد حضرت مسيح (صبح)


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

سامانه موشكي اس 300 تحويل ايران مي‌شود


وزير دفاع از تحويل سامانه مدرن موشكي «اس 300 »به كشورمان خبر داد.
مصطفي محمد نجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم بهره‌برداري از دو طرح دفاعي در پاسخ به خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس گفت: سامانه اس 300 در قالب قراردادي كه در گذشته با روسيه منعقد شده تحويل ايران خواهد شد.
وي ارتباط تحويل اين سامانه مدرن موشكي با تحولات اخير در رابطه با موضوع هسته‌اي كشورمان و گزارش 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا مبني بر فعاليت صلح آميز هسته‌اي در ايران را رد كرد و افزود: زمان تحويل سامانه اس 300 بعداً اعلام خواهد شد.
به گزارش فارس، سامانه ضد موشك اس 300 از پيشرفته‌ترين سامانه‌هاي ضد موشك در جهان به شمار مي رود و مي‌تواند انواع موشكها و نيز هواپيماهاي دشمن را سرنگون سازد.
سامانه بسيار مدرن و پيشرفته موشكي اس 300 بر خلاف سامانه تور ام يك كه فقط مي‌تواند اهداف با ارتفاع پايين را شناسايي و منهدم كند، قابليت ره‌گيري و از بين بردن اهداف مورد نظر در ارتفاعات بالا را نيز دارد كه مزيت بسيار خوبي براي كشورمان محسوب مي‌شود.
اين اولين بار است كه خبري رسمي در مورد تحويل اين سامانه به كشورمان اعلام مي‌شود.
 

با شكست سپاهان،
پرسپوليس قهرمان شد

تيم فوتبال سايپا با نتيجه يك بر صفر سپاهان را شكست داد تا پرسپوليس قهرمان نيم فصل شود.
 اين ديدار از ساعت 14 در ورزشگاه انقلاب كرج و با قضاوت يدا... جهانبازي برگزار شد.
كريم انصاري‌فرد در دقيقه 56 تك گل ديدار را به ثمر رساند. مجيد ايوبي نيز تنها بازيكن اخطاري اين مسابقه بود.
سايپا با اين پيروزي 19 امتيازي شد و به رده سيزدهم صعود كرد. سپاهان همچنان با 31 امتياز در مكان دوم ماند. اين مسابقه معوقه از هفته سيزدهم ليگ برتر بود.
به اين ترتيب، پرسپوليس با 36 امتياز قهرمان نيم فصل ليگ برتر شد. اين در حاليست كه ديدار پرسپوليس و سپاهان، دهم آذر ماه برگزار مي‌شود. با انجام اين مسابقه نيم فصل اول به پايان خواهد رسيد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

معما
The Riddle



نويسنده و کارگردان: برندان فولي. موسيقي: گراهام اسليک. مدير فيلمبرداري: مارک موريارتي. تدوين: راس برادلي. ‏طراح صحنه: مايکل کين. بازيگران: ويني جونز[مايک ساليوان]، درک جيکابي[ولگرد/چارلز ديکنز]، ونيسا ‏ردگريو[روبرتا اليوت]، جيسون فلمينگ[دان رابرتز]، پي دي موريارتي[ويليس/پاسبان فردريک]، جولي کاکس[کيت ‏مريل]، مل اسميت[پروفسور کرانشاو]، ورا دي[سدي ميلر]، مارک آسانته[دواين]. 116 دقيقه. محصول 2007 ‏انگلستان. ‏
مايک ساليوان گزارشگر ورزشي جاه طلب لندني قصد دارد تا با کمک کيت سخنگوي مطبوعاتي پليس شهرتي به عنوان ‏يک خبرنگار جنايي کسب کند. پيدا شدن جسدي در ساحل تيمز همه چيز را در اختيارش مي گذارد، اما افسر تحقيق ‏پرونده و مافوق هاي ساليوان چندان به تعقيب اين پرونده علاقه ندارند. همزمان دست نوشته کتابي از چارلز ديکنز به نام ‏‏"معما" در ميخانه اي کنار رود تيمز يافت مي شود. پس از کشف اين دست نوشته قتل هاي ديگري نيز به وقوع مي ‏پييوندد. ساليوان که احساس مي کند حل معماي کتاب با قتل هاي امروزي در ارتباط است، سعي مي کند با کمک ‏ولگردي اسرار آميز و کيت آن را حل کند. اما به زودي پاي ويليس کاراگاهي حريص، روبرتا اليوت ناشري خودستا و ‏دان رابرتز رئيس بي رحم يک شرکت ساختمان سازي نيز به ماجرا کشيده مي شود....‏‏

چرا بايد ديد؟
برندان فولي نويسنده، تهيه کننده و کارگردان است. در بلفاست بزرگ شده و فيلمنامه هاي متعددي براي کمپاني هاي ‏انگليسي، کانادايي، آمريکايي، تايلند و آفريقاي جنوبي نوشته است. اما سال قبل بود که با ساختن فيلمنامه اي از خودش به ‏نام ‏Johnny Was‏ به جرگه کارگردان ها پيوست و قصد دارد تا بعد از نمايش معما فيلم ديگري به اسم ‏Bog Bodies‏ ‏در ژانر ترسناک را مقابل دوربين ببرد. اما سخن بر سر فيلم فعلي است که با سرمايه اي 5 ميليون دلاري ساخته شده و ‏پخشي موفق در انگلستان داشته است[فقط 300 هزار کپي دي وي دي آن به ضميمه روزنامه ‏The Mail on Sunday‏ ‏فروخته شد]. ‏Johnny Was‏ نيز نمايش موفقي در آمريکا و کانادا داشت و شش جايزه نيز از جشنواره هاي آنجا ‏دريافت کرد. اما بعيد است که چنين موفقيتي در انتظار معما باشد، چون هيچ معمايي در پشت موفقيت فيلم وجود ندارد!‏
تنها بايد کاردان بود و فيلمنامه خوب داشت و عواملي مطمئن و حرفه اي که گويا به استثناي اولي همگي در اختيار فولي ‏بود، و همين باعث شده تا حاصل کار اش دهان سوزي نباشد. قصه به خودي خود براي کساني که شيفته ادبيات پليسي ‏هستند، جذاب است. مخصوصاً اگر قصه ناتمام ديکنز به نام راز ادوين درود را خوانده باشند. يعني اولين طبع آزمايي ‏ديکنز در ژانر پليسي که بعدها ديگران کوشيدند پاياني براي آن بنويسند. از طرف ديگر حضور بازيگراني قدرتمند چون ‏ردگريو جيکابي در کناز ويني جونز و جيسون فلمينگ که متعلق به نسل جديد بازيگران انگليسي هستند و از دل فيلم ‏هاي گاي ريچي بيرون آمده اند، به خودي خود مي تواند نويد بخش تماشاي فيلم پر کشش باشد. ‏
اما تلاش فولي براي تلفيق قصه اي چون حس ششم با قنداق، ضامن و دو لوله تازه شليک شده تفنگ نتيجه اي خيلي ‏خوب به بار نمي آورد. فيلمسازهاي بسياري کوشيده اند تا به در جريان اصلي فيلمسازي-به قول ايراني ها فيلمسازي ‏بدنه!- موفقيت کسب کرده و تماشاگر را مبهوت هوش و استعداد خود کنند. اما نبايد فراموش کرد که اين کار فقط در ‏سايه پلات پر پيچ و خم يا بازيگران اسم و رسم دار و.... به دست نمي آيد. آن چه که مي تواند هر کارگرداني را به ‏موفقيت نزديک کند تعادل در روايت است. چيزي که فيلم فولي فاقد آن است و در تلفيق رئاليسم و فانتزي و به شکلي ‏نامعقول پديده هاي فوق طبيعي به آن نائل نشده است!‏
با اين حال اگر به بازي هنرپيشگان کارکشته اي چون جيکابي[مثل هميشه اينجا نيز در دو نقش درخشيده] يا ردگريو ‏علاقمنديد فرصت تماشاي معما را از دست ندهيد!‏
ژانر: درام، مهيج.‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/56391928/the_riddle__07_.part1.rar  
http://rapidshare.com/files/56404771/the_riddle__07_.part2.rar  
http://rapidshare.com/files/56434640/the_riddle__07_.part3.rar  
http://rapidshare.com/files/56443995/the_riddle__07_.part4.rar  
http://rapidshare.com/files/56452231/the_riddle__07_.part5.rar  
http://rapidshare.com/files/56460190/the_riddle__07_.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/56468657/the_riddle__07_.part7.rar  
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Gungrave


 

سري کارتون زيباي Gungrave در 26 قسمت


Genres: Adventure, Drama, Science Fiction, Shounen, Supernatural

Plot Summary: After a tragic scene with the murder of his friends, Brandon Heat follows his only friend Harry McDowel into Millennion, the largest mafia syndicate. While Harry McDowel is striving for power, Brandon is only staying in Millennion to see the girl he loves who's custody was gained by the leader of Millennion, Big Daddy. But as the years pass and Brandon proves loyal to Millennion, Brandon learns the true purpose and passion of Millennion, and that's when true conflict arises.
Brandon Heat, a silent and passive man, is living a laid back life with his friends. He's got his eyes on Maria, but her uncle forbids their relationship. After the brutal murder of his friends and Maria's father, Brandon is on the run together with the only friend he has left; Harry McDowell. When he finds out custody over Maria has been taken by Millennion, the largest mafia syndicate in town, he and Harry decide to join the syndicate. He goes through many hardships after joining the syndicate but he is willing to risk everything as long as he can be close to Maria.  
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال؛ به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/7413073/Gungrave_-_01.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413061/Gungrave_-_02.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413045/Gungrave_-_03.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413068/Gungrave_-_04.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413076/Gungrave_-_05.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413044/Gungrave_-_06.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413053/Gungrave_-_07.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413049/Gungrave_-_08.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413047/Gungrave_-_09.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413050/Gungrave_-_10.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413051/Gungrave_-_11.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413083/Gungrave_-_12.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413089/Gungrave_-_13.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413052/Gungrave_-_14.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413056/Gungrave_-_15.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413059/Gungrave_-_16.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413060/Gungrave_-_17.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413057/Gungrave_-_18.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413055/Gungrave_-_19.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413074/Gungrave_-_20.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413067/Gungrave_-_21.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413082/Gungrave_-_22.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413065/Gungrave_-_23.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413069/Gungrave_-_24.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413066/Gungrave_-_25.rmvb
http://rapidshare.com/files/7413064/Gungrave_-_26.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


فيلم کريسمس

How the Grinch stole Christmas


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/5648083/The_G.part8.rar  
http://rapidshare.com/files/5638272/The_G.part7.rar  
http://rapidshare.com/files/5626996/The_G.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/5620086/The_G.part5.rar  
http://rapidshare.com/files/5595350/The_G.part4.rar  
http://rapidshare.com/files/5362206/The_G.part3.rar  
http://rapidshare.com/files/5354808/The_G.part2.rar  
http://rapidshare.com/files/5347284/The_G.part1.rar

رمز فايل: deadlydonkey

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

گله
باصداي محسن ياحقي

آلبوم جدید و بسیار زیبای محسن یاحقی به نام گله
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ زیبای انسانم آرزوست عليرضا عصار

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



 

موسيقي کريسمس

Andre Rieu - Christmas Around The World


ليست آهنگ ها:

01. Silent Night, Holy Night
02. O Holy Night (Cantique De Noel)
03. Rudolph The Red-Nosed Reindeer
04. Winter Wonderland
05. Sah Ein Knab Ein Rosslein Stehen
06. The Star Of Bethlehem
07. Deck The Halls With Boughs Of Holly
08. Ave Maria
09. Slumber, My Darling
10. Gesu Bambino
11. The Angel
12. Evening Prayer
13. Hallelujah
14. The Tulip Song
15. Dendenra Ryu
16. We Wish You A Merry Christmas


لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

iWebNegar هر شب یک cms
 


 iWebNegar برنامه تحت وب براي ايجاد و مديريت وبلاگ مي باشد که با امکانات و سازگاري هاي بخصوص که در طراحي آن لحاظ شده است ، براي وبلاگ هاي فارسي کاملا مناسب است.
اين برنامه به زبان PHP و با بانک اطلاعاتي MYSQL طراحي شده است و در سرور Apache روي سيستم عامل لينوکس و ويندوز و سرور IIS روي ويندوز قابل نصب است.

ويژگي هاي اين برنامه :
قابليت تايپ فارسي و نيز استفاده از شکلک ها و فونت هاي Webdings و ... توسط ويرايشگر موجود
آرشيو زماني مطالب قابليت حذف و ويرايش مطالب پس از ارسال
قابليت جستجو در بين مطالب ارسال شده
قابليت ارسال نظرات براي هر مطلب
امکان افزودن تعداد نامحدودي مدير به صورت مدير سايت و يا نويسنده (مناسب براي وبلاگ گروهي)
توسعه پذيري و امکان افزودن تعداد نامحدودي صفحات به وبلاگ در شکل و قالب وبلاگ
امکان استفاده از قالب هاي آماده وب نگار و يا ويرايش قالب پيشفرض و طراحي قالب دلخواه
بالاگذاري فايل ها (تصوير، فلش، تکست،زيپ شده و ...) از طريق کنترل پنل مدير
ارسال خبرنامه به اعضا و قابليت افزودن ، حذف و ويرايش اعضاي خبرنامه
صفحه تماس با من با قابليت پيوست فايل و ارسال به پست الکترونيک مدير
اصلاح اختلاف زمان سرور و زمان محلي
نسخه XML
و ...


لينک دانلود  (حجم فايل حدود 1 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Heroes Lore



بازس بسيار زيبا و فكري براي گوشي هاي موبايل
اين كودك را همراهي كنيد و از دست خطرهاي احتمالي بدور نگه داريد .
 

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:
فاطمه بضعه منی فمن آذاهـا فـقـد اذانی و من احبـها فـقـد احبنی

فاطمه پاره وجود من است، هر كه او را بیازارد مرا آزار داده و هر كه او را خوشحال كند مرا خوشحال كرده است.

(بحارالانوار،ج43ص29)

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

6/10/86
فقط بیست و سه روز تا روز واقعه باقی است .

ملائکه برای زائر قبر امام حسین (ع) طلب آمرزش می¬کنند و در وقت رفتن او را مشایعت می¬نمایند. تا یکسال از هر بلائی در امان باشد و ملائکه از شش جهت نگهبان او هستند. هر گاه فوت کند او را تشییع کنند و در غسل و کفن او حاضر شوند و بر او نماز می¬خوانند . ( کامل الزیارات )

کيست حسين را ياري کند؟
 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

مردی را که زنش مرده بود ، تسلیت گفتند و بدو یاد آور شدند که زن دیگری برایش خواهند گرفت . مرد آرام گرفت . پس از چندی آن مرد خرش نیز مرد و سخت می گریست و هر چه دلداریش می دادند ، موثر واقع نمی شد .
یکی گفت : تو زنت مرد ، اینهمه نگریستی و آرامش یافتی و برای مرگ خر این همه بیتابی می کنی ؟ مرد زن مرده گفت : آخر هنگامی که زنم مرد همه گفتند زن دیگری برایت خواهیم گرفت ، ولی اکنون که خرم مرده است ، کسی نمی گوید که خری دیگر برایت خواهیم خرید . !!!


کریم خان زند مریض شد . طبیبی را آوردند ، طبیب پس از معاینه فراوان و تشخیص بیماری خان ، اسباب امــاله ( تنقیه ) کردن را فراهم آورده و گفت : باید امــا له شود . خان هم به صدای بلند گفت : باید امــاله شود . طبیب ترسید که بگوید شما را ، و بناچار گفت : بلی ، خان به سلامت باشند ، باید مرا امــاله کنند تا شما خوب شوید .
سپس طبیب را امــا له کردند و از قضای روزگار حال خان خوب شد . پس از آن هر وقت کریم خان مریض میشد ، طبیب بیچاره را برای امــا له کردن خبر می کردند !!

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

اتومبیل وارد استودیوی پخش زنده تلویزیون شد!



هنگامی که شبکه آمریکایی ABC در حال پخش زنده اخبار بود ناگهان یک اتومبیل ون دیوار استودیو را شکافت و وارد استودیو شد!
مجری برنامه زنده که وحشتزده شده بود در هنگام پخش زنده از ترس فریاد کشید!!
این هم لحظه ورود اتومبیل به استودیو در هنگام پخش برنامه زنده تلویزیونی:

http://www.youtube.com/watch?v=FPnLqFkEk0Y

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
آیا از آيات قرآن مي شود امامت امام علي(ع) را اثبات كرد؟ (البته این دلایل را برای ارائه به برادران اهل سنت می خواهم و لطفا بیان فرمایید که: روش اثباتم چگونه باید باشد؟
 


 

پاسخ:

تمسک به قرآن و روایاتی که در توضیح آنها در کتب اهل سنت نقل شده است، بهترین راه برای اثبات امامت امام علی(ع) برای اهل سنت می باشد. در این راستا باید ببینید دلالت و مفاد آیه چیست و برای فهم مفاد و مدلول آیات، توجه به قرائن لفظیه و حالیه و روایاتی که شان نزول، تفسیر، مصداق آیات را بیان می کنند، از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
در قرآن مجید آیات فراوانی داریم که به بیان و اثبات امامت حضرت علی (ع) و دیگر ائمه طاهرین دلالت دارد. و البته دلالت این آیات[1] با توجه به احادیث بسیار زیاد (متواتر) است که از رسول گرامی اسلام در شأن نزول این آیات وارد شده است. احادیثی که مورد قبول شیعه و سنی است، ما در اینجا به چند آیه اشاره می کنیم[2]:
1. آیه تبلیغ: ای پیامبر! آنچه را از سوی پروردگارت نازل شده است به طور کامل (به مردم) برسان، و اگر انجام ندهی، رسالت او را انجام نداده ای، و خداوند تو را از (خطرهای احتمالی) مردم نگاه می دارد، و خداوند جمعیت کافران لجوج را هدایت نمی کند»[3].
خداوند متعال پیامبرش را با شدت هر چه تمامتر امر فرمود که رسالت خود را ابلاغ نماید و طبق روایات، پیامبر اکرم (ص) به دنبال نزول این آیه، در جایی به نام غدیر خم، حضرت علی(ع) را به جانشینی خود برگزید.[4]
جریان غدیر در سال آخر عمر پیامبر اکرم (ص) در حجة الوداع اتفاق افتاد و آن حضرت، با بیان «... من کنت مولاه فهذا علی مولاه...» یعنی …هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست و...، به امامت علی بن ابیطالب تصریح فرمود و رسالت خود را ابلاغ فرمود.
این واقعه توسط عده ی زیادی(110 نفر) از صحابه[5] پیامبر اکرم(ص) و همچنین از 84 نفر از تابعین و 36 نفر از دانشمندان و مؤلفین، نقل شده است. علامه امینی با مدارک و دلایل محکم از منابع معروف اسلامی(اهل سنت و شیعه)، در کتاب شریف الغدیر تمامی این نقل ها را آورده است.
2. آیه ولایت: «ولی و سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او، و آنها که ایمان آورده اند و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند[6]».
بسیاری از مفسران و محدثان گفته اند که این آیه در شأن علی (ع) نازل شده است.
«سیوطی» از دانشمندان اهل سنت در تفسیر «الدر المنثور» در ذیل این آیه از «ابن عباس» نقل می کند که: «علی (ع) در حال رکوع نماز بود که سائلی تقاضای کمک کرد و آن حضرت انگشترش را به او صدقه داد، پیامبر (ص) از سائل پرسید: چه کسی این انگشتر را به تو صدقه داد؟ سائل به حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: آن مرد که در حال رکوع است»، در این هنگام این آیه نازل شد.[7]
همچنین از دانشمندان اهل سنت «واحدی[8]» و «زمخشری[9]» این روایت را نقل کرده و تصریح کرده اند که آیه «انما و لیکم الله ...» درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.
فخر رازی در تفسیر خود از عبدالله بن سلام نقل می کند، هنگامی که این آیه نازل شد، من به رسول خدا (ص) عرض کردم که با چشم خود دیدم که علی(ع) انگشترش را در حال رکوع به نیازمندی صدقه داد به همین دلیل ما ولایت او را می پذیریم! وی همچنین روایت دیگری نظیر همین روایت را از ابوذر در شأن نزول این آیه نقل می کند.[10]
طبری نیز در تفسیر خود روایات متعددی در ذیل این آیه و شأن نزول آن نقل می کند که اکثر آنها می گویند: درباره حضرت علی(ع) نازل شده است.[11]
مرحوم علامه امینی (ره) در کتاب الغدیر، نزول این آیه درباره حضرت علی را با روایاتی از حدود بیست کتاب معتبر از کتاب های اهل سنت، با ذکر دقیق مدارک و منابع آن، نقل کرده است.[12]
در این آیه، ولایت حضرت علی(ع) در ردیف ولایت خدا و پیامبر(ص) قرار داده شد.
3. آیه اولی الامر: «ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید رسول خدا (ص) و اولی الامر از خودتان را[13]».
از سویی دانشمندان[14] گفته اند که آیه اولی الامر درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.
مثلا «حاکم حسکانی» حنفی نیشابوری (مفسر معروف اهل سنت) در ذیل این آیه پنج حدیث نقل کرده که در همه آنها عنوان «اولی الامر» بر علی (ع) تطبیق شده است.[15]
در تفسیر «البحر المحیط» نوشته «ابوحیان اندلسی مغربی» در میان اقوالی که درباره اولی الامر نقل کرده از مقاتل و میمون و کلبی (سه نفر از مفسران) نقل می کند که منظور از آن، ائمه اهل بیت (ع) هستند.[16]
«ابوبکر بن مؤمن شیرازی» (از علمای اهل سنت) در رساله «اعتقاد» از ابن عباس نقل می کند که آیه فوق درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.[17]
از سویی دیگر در اين آيه شريفه با سبک و سياق واحد و عدم تکرار لفظ (اطيعوا)، اطاعت خدا و رسول و اولی الامر واجب شده است و از این جهت اولی الامر معصوم است (و الا دستور به اطاعت از آنها به نحو اطلاق معنی نداشت) همانطوریکه خدا و پیامبرش معصومند. و طبق آنچه در روایات آمده، معصومین منحصر در امامان شیعه اند.
آنچه بیان شد تنها بخشی از احادیثی بود که از کتب اهل سنت و راویان مورد قبول آنان و همچنین از کتب شیعه تنها درباره سه آیه، از آیاتی که درباره ولایت و امامت حضرت علی (ع) نازل شده است بیان گردیده و پیرامون این آیات و آیات دیگر نکات قابل توجه دیگری در میان کتب اهل سنت وجود دارد که برای اطلاع بیشتر باید به کتاب های معتبر مراجعه کرد.
غیر از این سه آیه که به صورت مختصر ذکر شد، آیات دیگری نظیر: آیه صادقین: «یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین[18]»و آیه قربی: «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی[19]» نیز مستقیماً به ولایت و امامت حضرت علی (ع) و دیگر ائمه پرداخته است که در روایات پیامبر اکرم که در کتاب های اهل سنت و شیعه نقل شده، آمده است.
علاوه بر این آیات، آیات دیگری، بازگو کننده ی فضیلتی از فضیلت های حضرت علی (ع) و برتری آن حضرت بر سایر صحابه و یاران و نزدیکان پیامبر اکرم(ص) است. حال با استناد به حکم عقل که تقدیم «مرجوح» بر «ارجح» را قبیح می شمارد، می توان نتیجه گرفت که امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) حق حضرت علی (ع) است.
برای مطالعه بیشتر می توانید به تفسیر پیام قرآن، زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی، جلد 9 (امامت و ولایت در قرآن مجید، صفحه 177 به بعد) مراجعه فرمایید.

-----------------------------------
[1] برای آگاهی از اینکه چرا نام امامان به صراحت در قرآن نیامده است، مراجعه شود به نمایه: نام امامان‏عليهم السلام در قرآن.
[2] برای آگاهی بیشتر مراجعه شود به نمایه: دلایل اعتقاد به امامت و امامان.
[3] . مائده، 67. برای آگاهی بیشتر مراجعه شود به نمایه: اهل سنت و آیه تبلیغ.
[4] . مکارم شیرازی، پیام قرآن، ج 9، امامت در قرآن، ص 182 به بعد.
[5]ابوسعید خدری، زیدین ارقم، جابر بن عبدالله انصاری، ابن عباس، براء بن عازب، حذیفه، ابوهریرة، ابن مسعود و عامر بن لیلی، از آن جمله اند.
[6] . مائده، 55.
[7] . الدرالمنثور، ج 2، ص 293.
[8] . اسباب النزول، ص 148.
[9] . تفسیر کشاف، ج 1، ص 649.
[10] . تفسیر فخر رازی، ج 12، ص 26.
[11] . تفسیر طبری، ج 6، ص 186.
[12] . الغدیر، ج 2، ص 52 و 53.
[13] . نساء، 59.
[14] در تفسیر برهان نیز ده ها روایت از منابع اهل بیت (ع) در ذیل این آیه آمده است که می گوید: آیه مزبور درباره علی (ع) یا آن حضرت و سایر ائمه اهل بیت (ع) نازل شده و حتی در بعضی از روایات نام دوازده امام (ع) یک یک آمده است. تفسیر برهان، ج 1، ص 381 – 387.
[15] . شواهد التنزیل، ج 1، ص 148 تا 151.
[16] . بحر المحیط، ج 3، ص 278.
[17] . احقاق الحق، ج 3، ص 425.
[18] . توبه، 119. در روایات بیان شده است که: منظور از صادقین حضرت علی(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) می باشند.( ینابیع المودة ص115 و شواهد التنزیل ج1 ص262)
[19] . شوری، 33. برای آگاهی بیشتر مراجعه شود به نمایه: اهل بيت‏عليهم السلام و آيه‏ى مودت.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

همه‌چیز تا قبل از دست بردن به نبرد برابر است و تمام نیروها نیرویی در مقابل خود می‌بینند. اما همین همزاد بودن و برابر بودن نیروها عوض اینکه سبب خیر شود تمام تلاش‌های دو طرف را به بن‌بست می‌کشاند و بجز نبرد راهی نمی‌ماند.
ـــ دخالت سایر شخصیت‌های دیگر داستان مانند پشوتن (برادر رستم)، زال(پدر رستم)، فرامرز و زواره (پسران رستم)، بهمن و نوش‌آذر (پسران اسفندیار) در جاهای مختلف داستان اگرچه گاهی به نیت خیر است اما همه و همه به نحو جبرگرایانه و عجیبی منجر به تشدید درگیری آن دو پهلوان و در نهایت پایان غم‌انگیز داستان رستم و اسفندیار می‌شود.
و سوال اساسی این داستان در این بین باقی می‌ماند که: چه کسی مقصر بود؟! رستم و لجبازی‌اش؟ اسفندیار و تعصب‌اش؟ گشتاسب و قدرت‌خواهی‌اش؟ جاماسب و بداندیشی و خرافات‌اش؟ تقدیر شوم؟ زمانه؟...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النحل آيات: 128 محل نزول: مکه

 
وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَمْلِكُ لَهُمْ رِزْقًا مِّنَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ شَيْئًا وَلاَ يَسْتَطِيعُونَ 73 فَلاَ تَضْرِبُواْ لِلّهِ الأَمْثَالَ إِنَّ اللّهَ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ 74 ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً عَبْدًا مَّمْلُوكًا لاَّ يَقْدِرُ عَلَى شَيْءٍ وَمَن رَّزَقْنَاهُ مِنَّا رِزْقًا حَسَنًا فَهُوَ يُنفِقُ مِنْهُ سِرًّا وَجَهْرًا هَلْ يَسْتَوُونَ الْحَمْدُ لِلّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لاَ يَعْلَمُونَ 75 وَضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً رَّجُلَيْنِ أَحَدُهُمَا أَبْكَمُ لاَ يَقْدِرُ عَلَىَ شَيْءٍ وَهُوَ كَلٌّ عَلَى مَوْلاهُ أَيْنَمَا يُوَجِّههُّ لاَ يَأْتِ بِخَيْرٍ هَلْ يَسْتَوِي هُوَ وَمَن يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَهُوَ عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ 76 وَلِلّهِ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا أَمْرُ السَّاعَةِ إِلاَّ كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ إِنَّ اللّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 77 وَاللّهُ أَخْرَجَكُم مِّن بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ لاَ تَعْلَمُونَ شَيْئًا وَجَعَلَ لَكُمُ الْسَّمْعَ وَالأَبْصَارَ وَالأَفْئِدَةَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ 78 أَلَمْ يَرَوْاْ إِلَى الطَّيْرِ مُسَخَّرَاتٍ فِي جَوِّ السَّمَاء مَا يُمْسِكُهُنَّ إِلاَّ اللّهُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ 79

 

ترجمه فارسي مکارم

آنها غير از خدا، موجوداتى را مى‏پرستند كه هيچ رزقى را براى آنان از آسمانها و زمين در اختيار ندارند; و توان اين كار را نيز ندارند «73» پس، براى خدا امثال (و شبيه‏ها) قائل نشويد! خدا مى‏داند، و شما نمى‏دانيد «74» خداوند مثالى زده: برده مملوكى را كه قادر بر هيچ چيز نيست; و انسان (با ايمانى) را كه از جانب خود، رزقى نيكو به او بخشيده‏ايم، و او پنهان و آشكار از آنچه خدا به او داده، انفاق مى‏كند; آيا اين دو نفر يكسانند؟! شكر مخصوص خداست، ولى اكثر آنها نمى‏دانند! «75» خداوند مثالى (ديگر) زده است: دو نفر را، كه يكى از آن دو، گنگ مادرزاد است; و قادر بر هيچ كارى نيست; و سربار صاحبش مى‏باشد; او را در پى هر كارى بفرستد، خوب انجام نمى‏دهد; آيا چنين انسانى، با كسى كه امر به عدل و داد مى‏كند، و بر راهى راست قرار دارد، برابر است؟! «76» غيب آسمانها و زمين، مخصوص خداست (و او همه را مى‏داند); و امر قيامت(بقدرى نزديك و آسان است) درست همانند چشم برهم زدن، و يا از آن هم نزديكتر; چرا كه خدا بر هر چيزى تواناست! «77» و خداوند شما را از شكم مادرانتان خارج نمود در حالى كه هيچ چيز نمى‏دانستيد; و براى شما، گوش و چشم و عقل قرار داد، تا شكر نعمت او را بجا آوريد! «78» آيا آنها به پرندگانى كه بر فراز آسمانها نگه‏داشته شده، نظر نيفكندند؟ هيچ كس جز خدا آنها را نگاه نمى‏دارد; در اين امر، نشانه‏هايى (از عظمت و قدرت خدا) است براى كسانى كه ايمان مى‏آورند! «79» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

Ali.Izadi@gtbahain.com

يک ايميل دريافتي

Salam douste aziz.
Avval az hame bayad az majalleye binahayat khoobetoon tashakkor konam. Injur majalleha vase kesai ke kharej az iran hastan kheyli khube, vaghean sargarm konande va amouzande hast.
Oh yadam raft khodam ro moarrefi konam bebakhshid, man ali hastam az Bahrain.
Va amma dar morede mozooe emroozetoon tu shemareye 856 ke dar morede neveshtan rooye eskenas harf mizadin.
Vaghean ke kare kheyli zeshtiye, kari be zararhaye mali vaseye dolat nadaram, amma az in kar mitune esme iran ro kam kone, aslant ye khareji age pule ma ro bebine mige “age pooleshoon injuriye, pas vai behale keshvareshun”
Vaghean bankdar haye ma bayad ye kam takhassosi tar kar konan.
Baz ham az majalleye zibatun mamnoon hastam.
Inshalla az inpasbishtar bahatun dar tamas khaham bood ba age be matlabe jalebi barkhord kardam hatman baratoon minevisam…..

 

 

hamed.1360@yahoo.com

بی فایده بودن قرآن بی ولایت


کمیل بن زیاد شبی با حضرت علی علیه السلام در کوچه‎های کوفه قدم می‎زد، که صدای قرآن دلنشینی، کمیل را شگفت‎زده ساخت،
صدائی را شنید که به گونه محزونی قرآن می‎خواند:
"اَمّن هُوَ قانِتٌ آناءَ اللّیل(1) ؛ «آیا آنها با ارزش می‎باشند یا آن که شب را به عبادت می‎گذراند؟»
امام علی علیه السلام که متوجه شگفت‎زدگی کمیل شده بود فرمود:
آیا صدای قرآن این مرد تو را به تعجب واداشته؟ در حالی که این مرد به زودی وارد جهنم می‎شود.
کمیل بیشتر تعجب کرد و نمی‎دانست آن شخص کیست؟
او یکی از منحرفان خوارج بود که عقیده سالمی نداشت، و امام زمان خود را به درستی نمی‎شناخت و طعمه سیاستمداران نهروان شده بود.
پس از جنگ نهروان در حالی که حضرت علی علیه السلام اشاره به جنازه‎ای می‎کرد به کمیل فرمود:
این جنازه همان شخصی است که آن شب آیه "امّن هو قانتٌ آناء اللّیل" را می‎خواند.(2)

پی‎نوشت‎ها:
1- سوره زمر، آیه 9 .
2- سفینة البحار، ج 2، ص 497.

منبع:
امام علی علیه السلام و مسائل سیاسی، محمد دشتی، ج 9 .

 

 

saeed.bakhtiarirad@gmail.com

مدیر محترم مجله مبین
با سلام اگر یادتان باشد چاپ مطلب توهین آمیز در چند شماره قبل در مورد آقای اعلمی نماینده تبریز اعتراض بنده و پس از آن اعتراض تعداد زیادی از خوانندگان را به دنبال داشت که البته جنابعالی پس از مدتی با چاپ نامه ها بنده را نیز به دیکتاتور بودن متهم کردید اکنون در شماره جدید نیز مطلب هجو آمیز در مورد آقای کروبی چاپ کردید شما که در جواب اعتراض پیشین نوشتید که موافق اینگونه مطالب نیستید پس چرا دوباره تکرار شد منتظر جواب روشن و منطقی شما هستم اگر این نامه و جواب شما چاپ شود سایرین نیز می توانند در این مباحثه شرکت جویند
با سپاس
سعید بختیاری راد

 

 

mastoor_313@yahoo.com

كريستمس، تابستان يا زمستان؟!
 

کریسمس جشنی است که همه ساله در کشورهای مسیحی برگزار میشود و ملیونها مسیحی در سراسر جهان سال نوی خود را همزمان با آن آغاز میکنند. این جشن در ابتدای زمستان و همزمان با تولد حضرت مسیح(ع)است. در سنتهای بسیاری از فرهنگها جشن زمستانی از جشنهای بسیار محبوب تلقی می شود و بخشی از آن به کم شدن کارهای کشاورزی در فصل زمستان برمی گردد.
از دیدگاه دینی، ایستر(عید پاک) مهمترین جشن در تقویم کلیسایی بوده و کریسمس از اهمیت کمتری برخوردار بود، از سوی دیگر کلیساهای اولیه به جشن گرفتن تولد اعضای کلیسا معترض بودند. برتری جشن کریمسمس در دوران مدرن از بسیاری لحاظ منعکس کنده تأثیر فزاینده سنت جشنهای زمستانی است که در آن میان می توان به جشنهای ساتورنالیا، ناتالیس سولیس ایویچتی، یول و حتی جشن باستانی میترا (خدای خورشید) اشاره کرد.
در عصر رومنها، جشن ساتورنالیا مشهورترین جشن زمستانی و زمان استراحت، جشن، شادی و پایان قوانین رسمی محسوب می شد. این جشن به احترام ساتورن از 17 تا 24 دسامبر برگزار می شد اما در دوره امپراطوری این جشن از هفت به پنج روز تقلیل یافت.
ناتالیس سولیس ایویچتی روز 25 دسامبر تحت عنوان "تولد خورشید مغلوب نشدنی" جشن گرفته می شد و دربرگیرنده ستایش الهه ها و خدایان خورشید بود. الگابالوس امپراطوری رومی (222-218) بنیانگذار این جشن بود که مجبوبیت آن در دوران اریلیان به اوج خود رسید. روز 25 دسامبر همچنین تاریخ انقلاب زمستانی است و این جشن نشان دهنده عدم مغلوب شدن خورشید در زمستان بود. بسیاری از نویسندگان اولیه مسیحیت تولد دوباره خورشید را به تولد مسیح نسبت داده اند و کاتولیکها استدلال می کنند که جشن سول اینویکتوس همان تاریخ کریسمس و میلاد مسیح است.
جشن یول در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه برگزار می شد و هدف از آن احترام و ستایش خدای رعد بود؛ یک کنده بزرگ چوب را با این اعتقاد که هر چه جرقه رعد بیشتر باشد نشان دهنده تعداد خوک یا گوساله ای است که سال آینده متولد خواهد شد، آتش می زدند و جشن تا سوختن کامل کنده ادامه داشت و گاهی به 12 روز می کشید. ازآنجا که اروپای شمالی از آخرین بخشهایی بود که به مسیحیت روی آورد جشنهای غیر مسیحی آنها تأثیر بسیاری بر شکلی گیری جشن کریسمس داشت. اسکاندیناویها هنوز هم کریسمس را یول می نامند، که این کلمه به تدریج در زبانهای انگلیسی و آلمانی معادل کریسمس شد.
آیین های جشن میترا نیز که از جشن های باستانی ایران بوده و در ابتدای زمستان برگزار میشده، در بین سربازان رومی بسیار رایج بوده و حتی گفته میشود خورشید یا گوی زرینی که در رأس درخت کریسمس قرار میدهند نشانی از میترا یا همان خدای خورشید میباشد.
اما در مورد اینکه آیا واقعاَ تولد مسیح در فصل زمستان بوده یا نه، هیچ مرجع تاریخی معتبری وجود ندارد و حتی در برخی منابع خلاف آن نیز گفته شده است. در انجیل لوقا (8:2) در مورد تولد مسیح چنین نوشته شده: « و در آن نواحی شبانان در صحرا به سر میبردند و در شب پاسبانی گله های خود می کردند». این در حالی است که عیسی مسیح در اورشلیم (فلسطین) متولد شده که در این فصل سال سرد و برفی است و چوپانان گله های خود را در آغول نگه میداشتند. اما در مورد اینکه منشاَ این تاریخ برای تولد مسیح از کجا آغاز شد، باید گفت که سکستوس جولیوس افریکانوس نخستین مورخ مسیحی که شرح وقایع جهانی را آغاز کرد، در رایج کردن این شایعه نقش محوری داشت. از دیدگاه او این روز(25 دسامبر) نه ماه پس از آبستن شدن مریم (س) است، اما به عقیده ی برخی دوران بارداری مریم(س) تنها شش ماه بوده است.

 

 

saberghodsi@yahoo.com

نگاهي به كارهاي خارق العاده

قسمت سوم

در ادامه بحث كارهاي خارق العاده مطالب باقيمانده از قبل را پي مي گيريم. قبلا گفتيم كه كارهاي خارق العاده به دو قسم اصلي تقسيم مي شوند
الف:امور الهي
ب:امور شيطاني

اما امور الهي
علاوه بر معجزه كه خاص انبيا كرامات براي مومنين واقعي ممكن است تحقق يابد.صفاي باطن وپاكي نفس گاهي اوقات سبب مي شود انسان به برخي امور دست پيدا كند
در برخي روايات به صورت مستقيم يا غير مستقيم به برخي از اين مسائل اشاره شده است
مثلا رسول گرامي اسلام مي فرمايند
«لولا أن الشیاطین یحومون علی قلوب بنی آدم لنظروا الی ملكوت السموات و الارض(اگر شیاطین اطراف دلهای بنی‌آدم را فرانگرفته بودند آدمیان می‌توانستند به ملكوت آسمانها و زمین بنگرند
و يا مي فرمايند:
لولا تكثير في كلامكم ، و تمريج في قلوبكم ، لرايتم ما اري ، و لسمعتم ما اسمع :اگر نبود پر حرفيها و حرفهاي اضافي شما و اگر نبود تمريج در دلهايتان ( مرج يعني چمن .كه دلتان حالت چمن را دارد و هر حيواني در آن مي چرد )مي توانستيد آنچه را كه من مي بينم ببينيد و صداهايي را كه من مي شنوم بشنويد
وروايات ديگري كه نشانگر اين معانيست
پس صفاي دل وپرهيز از ذنوب ممكن است برخي از اين حالات را براي انسان به وجود آورد
در دوران معاصر ما نيز براي برخي از مومنين اتفاقاتي از اين دست رخ داده است.ماجراي مرحوم ملا كاظم ساروقي كه در عين بي سوادي حافظ يكباره قران شد وتوسط برخي مراجع وقت مورد آزمايش قرار گرفت تاييدي بر همين معاني است
پس مي توان گفت كه مقابله با هواهاي نفساني وانجام درست امور شريعت گاهي اوقات باعث مي شود برخي كرامات براي برخي مومنين ظهور پيدا كند
اما اينكه انشان وقتش را بر اي رسيدن به اين امور بگذارد ودنبال اين امور برود اسلام توصيه اي نكرده بوحتي براي آنها ارزشي قائل نيست
اگر كسي دست به رياضت كشيدن بزند يا چله نشيني كند كه مثلا چشم برزخي ويا برخي ديگر از امور را به دست آورد بداند كه در اوج ضلالت وگمراهي است
علاوه بر اينكه راهي براي تشخيص الهي يا غير الهي بودن اين امور در دست نيست وتمييز آن بسيار سخت است
هدف رسيدن به خداست وگاهي اوقات شيطان براي اينكه بتواند انسان را سرگرم كند اورا به اين امور مبتلا مي كند واورا از هدف اصلي يعني رسيدن به اوج عبوديت باز مي دارد
اما با همه اين تفاسير بايد گفت كه انجام يك امر خارق العاده باعث تاييد عامل آن توسط شرع نيست.
يعني كرامت نمي تواند دليل حقانيت باشد
شهيد بزرگوار مطهري رحمت الله عليه مي فرمايند:کرامت يک امر خارق‌العاده است که صرفاً اثر قوت روحي و قداست نفساني يک انسان کامل يا نيمه‌کامل است، و براي اثبات منظور الهي خاصي نيست، معجزه زبان خداست که که شخصي را تأييد مي‌کند ولي کرامت چنين زباني نيست. (كتاب وحي ونبوت)
ايشان نيز كرامت را زبان تاييد نمي داند

۲-امور شيطاني.
بسياري از كارهاي خارق العاده اي كه توسط غير مومنين مانند صوفيها.مرتاضان وساير اهل رياضت وحتي شيطان پرستان انجام مي شود شيطاني است ونه تنها نشانه حقانيت نيست بلكه باعث ضلالت بشر نيز مي شود
اين امور اقسام زيادي دارد كه انشا الله در بحث بعدي به آن خواهم پرداخت.

ادامه دارد ...

 

.

alirezamajidi@gmail.com

یوتیوب، آریتمی ونکه‌باخ و جاستین تیمبرلیک!

نه حالم کاملا خوب است! داستان از این قرار است که جمعی از دانشجویان دانشکده پزشکی آلبرتا که نام گروهشان را کلاس پزشکی 2010 گذاشته‌اند، با هجو یکی از آهنگ‌های «جاستین تیمبرلیک»، یکی از انواع بی‌نظمی ریتم قلب (آریتمی یا دیس‌ریتمی) را به صورت هنرمندانه و فراموش‌نشدنی توضیح داده‌اند.
این ویدئو را می‌توانید در اینجا ببینید.

اگر سرعت اینترنت شما پایین است، می‌توانید صدای این شبه‌ترانه را با رفتن یه این صفحه دانلود کنید و گوش کنید، گرچه لطف ویدئو را ندارد! (830 کیلوبایت)

آریتمی ونکه‌باخ Wenckebach، نام آریتمی مورد بحث است. به این آریتمی، موبیتز نوع I یا بلوک درجه دوم تیپ 1 هم گفته می‌شود.

در بلوک درجه دوم یک یا تعداد بیشتری از تکانه‌های عصبی از دهلیز به بطن قلب نمی‌رسد. در نوع یک بلوک درجه دوم، فاصله PR رفته‌رفته طولانی و طولانی‌تر می‌شود تا جایی که سرانجام یک تکانه به بطن نمی‌رسد. محل بلوک در آریتمی ونکه‌باخ، گره دهیلیزی-بطنی است. در بلوک ونکه‌باخ گذاشتن پیس به ندرت اندیکاسیون دارد. این بلوک غالبا در هنگام خواب و افزایش تون واگ رخ می‌دهد.

 Wenckebach.jpg

کاشف این آریتمی آقای کارل فردریک ونکه‌باخ بود، این پزشک داخلی اطریشی در آلمان زاده شد. (1864- 1940) ، او در سال 1899 این نوع آریتمی را توصیف کرد.

 Wenckebach2.jpg

اما، دکتر ونکه‌باخ که نامش به واسطه کشف این نوع آریتمی در تاریخ پزشکی جاودانه شده است، در لنست به نکته مهمی اشاره کرد:
«شهرتم را مدیون استفاده از داروی دیژیتال در دوزهایی می‌دانم که متون پزشکی آن را خطرناک و نامناسب می‌دانند.»

جالب است که اگر الان گوگل را برای بلوک ونکه‌باخ جستجو کنید، این ویدئو در صدر نتایج جستجو به شما پیشنهاد می‌شود!

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

خشونت و جنون بر ضد زنان در امریکا و اروپا
عکس فیلم و اسناد


این تصویری است که از زن غربی همیشه نمایش داده میشود خوش و خندان و ازاد

حالا حقایقی که در غرب وجود دارد در مورد زنان
خشونت و جنون بر ضد زنان در غرب
کتک زدن زنان در امریکا Spank

و
پدیده ای به نام
RAPE

یعنی ربودن و تجاوز جنسی به زنان همراه با شکنجه های جنون اور و شدید

تصاویر و اسناد و شواهد و مدارک گویای این حقیقت است که غرب و بخصوص امریکا چه جنایاتی در حق زنان میکنند و چه خشونت جنون امیزی بر ضد زنان دارند برای باز شدن این مسئله فقط به دو مورد کوچک رسیدگی میکنیم

کتک زدن زنان Spank
ابتدا کتک زدن زنان و دختران و حقیر کردن انها از کودکی تا بزرگسالی این کتک زدن در غرب اسمی خاص هم پیدا کرده و فقط دیدن فیلمها و عکسهای ان کافیست و هیچ صحبت اضافه ای نمیخواهد

۲- پدیده ای که به شدت رشد روز افزون دارد و به سرعت در حال گسترش هست در غرب پدیده ای بنام RAPE
یعنی ربودن و سپس تجاوز کردن که دختران یا زنان را میربایند و سپس با کمال خونسردی به ان دختر یا زن تجاوز جنسی میکنند انهم بصورتی مریض وار همراه با شکنجه های مختلف از جمله بستن زنها اویزان کردن انها وانواع حقارتهای دیگر که اصلا قابل ذکر نیست

کتک زدن زنان Spank
سایتهایی که شما میتوانید صدها هزار عکس و تصویر و فیلم را از این رفتار وحشیانه و تحقیر کننده نسبت به زنان ببینید
سایتهایی که به کاربران ده ها هزار از فیلمها
و عکسها و تصاویر از این رفتار حقیر کننده
ارائه میکنند
http://www.spanked۴u.com/
http://www.bizzoria.com/free_spvid/index.php
http://free-spanking-movies.com/
http://www.spankingdot.com/
http://www.hardspanks.com/index.html
http://spankcamp.hardspankings.com/
http://www.worldspanking.net
http://www.spankingcenter.com/top/index.html?۵۰
http://www.spankinglist.com/index.html
http://www.strongspanking.com/
http://www.spankingerotic.com/index.html
http://spanking.kinkest.com/index.html?۵۰
http://www.spankingtop۱۰۰.com/topsites/index.html
http://www.corporalpunishments.com/index.html
http://www.spankinglist.com/index.html
http://www.savagespanking.com/
http://www.bullwhip-horsewhip.com/
http://www.realspankings.com/toplist/Top۵۰.html
http://www.hardspanks.com/index.html
http://www.spankingdot.com/
http://www.spankingonline.com/
http://www.spankcamp.com
http://www.free-spanking.com
http://www.firmhandspanking.com
http://www.bizzoria.com/ofree_spm/index.php
http://www.deardrocher.net/
http://www.spankingfreevideos.com/free/index.shtml
http://www.firmhandspanking.com/spankingpreviews.htm
http://www.spankingonline.com/free-movies.php?
http://www.savagespanking.com/tgp/
http://painforgirl.com/
http://www.sit-spanking.com/
http://www.spankbuxx.com/hosted/spvids/۲۰۰۶/۱۰۰۲/index.php?nats=NTMwOjU۶MTI
http://www.spankcamp.com/wm/mg/mg۰۱۱/۲۴۴۱۳۹۷۴۷۵۲۴.html
شامل
لینکستانها - معرفی صدها هزار سایت مخصوص کتک زدن زنها و اموزش و فروش اینگونه فیلمها و معرفی سایتهای جدید


و اما پدیده rape
از انجا که لینک دادن و یا تصویرو فیلم و مدرکی از این کار ناشایست و جنایت بار کاملا غیر اخلاقی هست و ما هم نمیخواهیم فساد ترویج کنیم

فقط برایکسانیکه تحقیقی میخوان بکنن در سایت گوگل با این ادرس www.google.com شما فقط کلمه rape و یا rape sex را سرچ کنید البته اینترنت شما باید بدون فیلتر باشد چون همه این سایتهای غیر اخلاقی و جنایت پیشه مسدود و فیلتر هست.

 

 

am0okaveh@yahoo.com

 زیبایی ریاضیات !


۱ x ۸ + ۱ = ۹
۱۲ x ۸ + ۲ = ۹۸
۱۲۳ x ۸ + ۳ = ۹۸۷
۱۲۳۴ x ۸ + ۴ = ۹۸۷۶
۱۲۳۴۵ x ۸ + ۵ = ۹۸۷۶۵
۱۲۳۴۵۶ x ۸ + ۶ = ۹۸۷۶۵۴
۱۲۳۴۵۶۷ x ۸ + ۷ = ۹۸۷۶۵۴۳
۱۲۳۴۵۶۷۸ x ۸ + ۸ = ۹۸۷۶۵۴۳۲
۱۲۳۴۵۶۷۸۹ x ۸ + ۹ = ۹۸۷۶۵۴۳۲۱
۱ x ۹ + ۲ = ۱۱
۱۲ x ۹ + ۳ = ۱۱۱
۱۲۳ x ۹ + ۴ = ۱۱۱۱
۱۲۳۴ x ۹ + ۵ = ۱۱۱۱۱
۱۲۳۴۵ x ۹ + ۶ = ۱۱۱۱۱۱
۱۲۳۴۵۶ x ۹ + ۷ = ۱۱۱۱۱۱۱
۱۲۳۴۵۶۷ x ۹ + ۸ = ۱۱۱۱۱۱۱۱
۱۲۳۴۵۶۷۸ x ۹ + ۹ = ۱۱۱۱۱۱۱۱۱
۱۲۳۴۵۶۷۸۹ x ۹ +۱۰= ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱
۹ x ۹ + ۷ = ۸۸
۹۸ x ۹ + ۶ = ۸۸۸
۹۸۷ x ۹ + ۵ = ۸۸۸۸
۹۸۷۶ x ۹ + ۴ = ۸۸۸۸۸
۹۸۷۶۵ x ۹ + ۳ = ۸۸۸۸۸۸
۹۸۷۶۵۴ x ۹ + ۲ = ۸۸۸۸۸۸۸
۹۸۷۶۵۴۳ x ۹ + ۱ = ۸۸۸۸۸۸۸۸
۹۸۷۶۵۴۳۲ x ۹ + ۰ = ۸۸۸۸۸۸۸۸۸
جالب بود ، نه ؟
حالا به این تناسب نگاه کنید :
۱ x ۱ = ۱
۱۱ x ۱۱ = ۱۲۱
۱۱۱ x ۱۱۱ = ۱۲۳۲۱
۱۱۱۱ x ۱۱۱۱ = ۱۲۳۴۳۲۱
۱۱۱۱۱ x ۱۱۱۱۱ = ۱۲۳۴۵۴۳۲۱
۱۱۱۱۱۱ x ۱۱۱۱۱۱ = ۱۲۳۴۵۶۵۴۳۲۱
۱۱۱۱۱۱۱ x ۱۱۱۱۱۱۱ = ۱۲۳۴۵۶۷۶۵۴۳۲۱
۱۱۱۱۱۱۱۱ x ۱۱۱۱۱۱۱۱ = ۱۲۳۴۵۶۷۸۷۶۵۴۳۲۱
۱۱۱۱۱۱۱۱۱ x ۱۱۱۱۱۱۱۱۱=۱۲۳۴۵۶۷۸۹ ۸۷۶۵۴۳۲۱

یه نگاهی هم به این بندازین �
۱۰۱%
از یه نگاه موشکافانه ریاضی :
اصلا چه معنی میده بیش تر از ۱۰۰ درصد ؟
چطوری میشه به بیشتر از ۱۰۰ درصد دست پیدا کرد ؟
۱۰۰ درصد تو زندگی چه معنی ای میده ؟
اینجا یه فرمول کوچیک ریاضی هست که ممکنه کمکتون کنه ؟
اگر :
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
میشه جاش شمارشو نوشت :
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶.
اگر :
H-A-R-D-W-O- R- K
۸+۱+۱۸+۴+۲۳ + ۱۵+۱۸+۱۱ = ۹۸%
و:
K-N-O-W-L-E- D-G-E
۱۱+۱۴+۱۵+۲۳+ ۱۲+۵+۴+۷+ ۵ = ۹۶%
اما :
A-T-T-I-T-U- D-E
۱+۲۰+۲۰+۹+۲۰+ ۲۱+۴+۵ = ۱۰۰%
حالا ببینید عشق به خدا شما رو به چه عددی میرسونه :
L-O-V-E- O-F-G-O-D
۱۲+۱۵+۲۲+۵+۱۵+ ۶+۷+۱۵+۴ = ۱۰۱%
بنابراین ، بر اساس ریاضی میشه اینطوری نتیجه گیری کرد که :
وقتی که کار سخت و دانایی شما رو بهش نزدیک میکنه ، طرز برخورد شما رو بهش میرسونه و لی عشق به خداست که شما رو به بالای همه اینها میرسونه !!!

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

نماز جمعه علي (ع) در روز غدير


اهميت اعتقادى موضوع

 علي در روزى از روزهاى خلافت امام علي(ع)، جمعه و عيد غدير (18 ماه ذي حجه) به يك روز افتاده بود. امام در آن روز خطبه اى عجيب خواند و توحيدى شگفت گفت. اين خطبه (سخنراني) را مآخذ چندى نقل كرده اند. من در اينجا ترجمه آن را به جوانان پرشور پارسى زبان ارمغان مى كنم (1).
البته در ترجمه، همه بلاغت و جاذبه و رونق و آهنگ كلمات آن محفوظ نمى ماند. اميد كه روزى اين مواريث عظيم و زندگى آفرين به همهْ زبانها گردانيده شود و بشريت به عمق اين تعليم و محبت و پيمان و پاكى و جهاد و اعتقاد برسد.
امام در آن روز، پنج ساعت از آفتاب بالا آمده، به منبر بر آمد. در آغاز، خداى را ستايش كرد, آنگونه كه چونان ستايشي، از آن پيش، كس نشنيده بود. و ثنايى گفت خداوند را كه ديگران بدانسان نيارسته بودند ثنا گفتن.
از اين خطبه آنچه در خاطر روايان ماند اينست:
خداوند را سپاس، كه سپاس را در عين بى نيازى از سپاسگزاران، وسيله اى ساخت براى اذعان خلق به پروردگارى او، و سببى افزونى رحمت را، و راهى روشن، آن كس را، كه فضل بيشتر او را خواهان باشد.
من گواهى مى دهم كه جز اللّه، معبودى نيست.
اوست يگانه و بى انباز. و نيز گواهى ميدهم كه محمد بنده اوست و فرستاده او. در ازل، به علم خويش، او را از ميان خلقها همه برگزيد و در ميان پيامبران نيز مرتبهاى والايش بخشيد، تا از سوى خداوند امر و نهى كند. خداوند در رساندن احكام خود، محمد را به جاى خويش قرار داد. زيرا خداوند خود به چشمها ديده نشود، و به خاطرها در نگنجد، و در لايه هاى پيچيده گمان ها و پندارهاى انسان جاى نگيرد. آرى خدايى نيست جز همان اللّه ملك جبار.
خداوند اعتراف به نبوّت محمد را با اعتراف به الهيّت خود مقرون ساخت و او را به چنان اكرامى ويژه كرد كه يكى ديگر از خلق بدان پايه نخواهد رسيد. محمد نيز شايسته اين ويژگى و عنايت بود، چه او خود را ويژه خداوند كرد بود و ربيب خدا بود. آرى آن كس كه هر لحظه به گونه اى باشد به اين ويژگى نرسد، و آن دل كه دستخوش هر گمانى گردد به مرتبه محبت حق نايل آمدن نتواند.
خداوند فرمود كه بر او درود فرستيم (2)، تا گراميداشت بيشتر او باشد، و هم سببى كه درخواست درود فرستند به اجابت رسد (3). اكنون خداى بر او درود فرستد و او را از اين بيش تكريم كند و تشريف بخشد و بزرگ افزايد، تا آنجا كه عظمتش پايان يافتن نشناسد و تا جاودان هماره بر جاى باشد.
آنكه خداوند، پس از محمد، از ميان خلق، تنى چند را ويژه خويش ساخت. (4) اين ويژگان را در پرتو اعتلاى محمد اعتلا بخشيد، و رتبت محمد بديشان سپرد. تا داعيانى باشند راستين كه خلق را به سوى خداى خوانند و مردمان را خداشناسى آموزند. از اين دسته، در هر قرنى و زمانى، كس هست. خداوند اينان را در ازال بيافريد، به صورت انوارى زبان، به ستايش او گشوده، و شكر و تمجيد او در دلشان افتاده. آنگاه ايشان را حجتهاى خويش كرد بر هر كس كه به ربوبيت خدا خستو است و به عبوديت خويش معترف.
خداوند، اين ويژگان را به هنگام آفرينش ديگر آفريده ها حاضر داشت، و تا آنجا كه خود خواست، كار را به ايشان سپرد (5) و ايشان را ترجمان خواست و مشيت خويش قرار داد و زبان اراده خود ساخت. اما با اينهمه، ايشان بندگان اويند، بندگانى كه بى دستور او سخن نگويند و همواره به فرمان او روند. خداوند خود چگونگى و احوال ايشان را نيك ميداند. ايشان براى كس آمرزش نخواهند مگر آن را كه خداى پسندد. هيچگاه دل از بيم خداى فارغ ندارند. همى احكام او را به جاى آرند و سنت الهى را پيروى كنند. از حدود خدايى در نگذرند و او را فرمان برند. خداوند (گذشته از اين راهنمايان, از جهت ديگر نيز) خلق را در تاريكى و بيراهى نهشت و نابينا و ناشنوا رها نكرد، چرا كه به آنان عقل داد. آن را در وجودشان بياميخت و در كالبدشان بنهاد و در جانشان استوار ساخت. نيروى حواس را خدمتگار عقل كرد و در گوش و چشم و درون جاى داد. بدينسان حجت را گريبانگير همه كرد و راه روشن را به همه نمود. او با قدرت خويش به مردمان زبان گويا داد، تا يافته هاى حس و انديشه را باز توانند گفت. پس از اين بايد بگويم، اى جماعت مومنان! خداى ـ عزوجل ـ در اين روز براى شما دو عيد فراهم كرد، دو عيد بزگر سترگ، كه يكى ازاين دو جز به آن ديگرى استوار نتواند بود. اينچنين كرد تا نيكى را در حقتان به امام رساند و از راه درست آگاهتان كند، و در پس روشندلانيتان برد از پرتو هدايت او فروغ يافته و راهسپارتان سازد به راه روشن دين خود, و فراوان بر سرتان ريزى از نعتمهاى خويش.
بدين روي، جمعه را روز اجتماع قرار داد و همه را به شركت كردن در آن فرا خواند، تا آنچه در روزهاى هفته كردهايد تطهير پذيرد و كژى و كاستىهايى كه در كار و كسبتان روا داشته ايد, جمعه به جمعه، به هنجار آيد و تصحيح شود. هم در اين روز است ياد كرد مومنان يكديگر را و هم پديدار شدن بيم پرهيزگاران از خداوند. و در اين روز است كه خداوند پاداش كردار نيكوكاران را چندين برابر ديگر روزها دهد. اما كار به اينجا تمام نشود، مگر آنكه هر چه را فرموده است به جاى آريد و از آنچه نهى كرده است دست بكشيد و براى كارهايى كه به تاكيد امر كرده است فروتنانه كمر اطاعت بنديد.
اكنون بدانيد كه اعتقاد به توحيد پذيرفته نيست مگر با اعتراف به نبوت محمد (ص). و هيچ اعتقادى و عملى قبول نيست مگر با قبول ولايت و سرپرستى آن كس كه خداوند خود او را ولى و سرپرست قرار داده است. و آيين طاعت خدا بهنجار نخواهد بود مگر چنگ در زنيد به توفيق و نگهداشت خدايي, و نگهداشت آنان كه اهل ولايت اويند. يعنى كسانى كه در روز دور (غدير) (6) درباره آنان آيت فرستاد و اراده خويش را در حق بندگان خاص و گزيدگان خود اظهار داشت. و پيامبر را فرمود تا ابلاغ كند و گمراهان و منافقان را به چيزى نشمرد. و خود ضمانت كرد كه او را از بد ايشان نگاه دارد.
بدين گونه و با اشاره (به نگهداشت پيامبراز بد بدانديشان) درون آنان را كه به ريب اندر بودند نمايان ساخت و از بطن آن كسان كه راه ارتداد مىسپردند پرده افكند. اينجا بود كه هم مومن و هم منافق آنچه را بايد بدانند دانستند. سپس آن كس كه بى پروا بود و لاابالي از حق روى گردانيد. و آن كس كه پا بر جاى بود و استوار بر پذيرفتن حق پاى فشرد. و اينجا بود كه جهالت پيشگى منافقان و خيره سرى نابفرمانان فزونى گرفت. و بس داندان بر دندان فشردند و دست بر دست زدند. يكى سخنى گفت. يكى بانگى كرد. و آن كس كه نابفرمانى پيشه ساخته بود بر همان سر بايستاد. و در اين ميان گروهى نيز اعتراف كردند اما نه از ته دل و نه از سرايمان چنانكه گروهى ديگر اعتراف كردند هم به زبان و هم از جان .بدين سان خداوند دين خويش را كامل كرد. و با كامل كردن دين, چشم پيامبر و مومنان و تابعان او را روشن ساخت.
و اين همان (واقعه غدير) بود كه بر خيتان خود شاهد آن بو ديد و به برخى ديگرتان خبر آن رسيد. و بدين واقعه آن وعده نيكوى خداوند به شكيبايان در پيوست. و پرداخته هاى فرعون و هامان و قارون و سپاه اينان و تختگاهشان را تباه و ويران كرد. اما گروهى گمراه برجاى ماندنده در تباه ساختن كار مردمان هيچ فرد نگذارند. اينان را نيز خداوند در همان جايگاه هاى خود فرو خواهد گرفت و آثارشان را نابود خواهد ساخت و نشانه هايشان را محو خواهد كرد و از آن پس دلهاشان را از دريغ و درد خواهد آكند. و به گروهى ملحقشان خواهد فرمود, كه دستان ايشان بازهشت و كالبد ايشان نيرومند ساخت و تواناييشان داد تا بدانجا كه (به سوء اختيار و سوء استفاده از مواهب الهي) دين خدا را دگرگون كردند و احكام او را باژگونه ساختند. و بس زودا ـ اما به هنگام ـ خداوند بر دشمنان خويش پيروز گردد. و خدا لطيف است و خبير.
(لازم نبود اين اندازه سخن گويم, چه) اندكتر ازاين نيز ابلاغ را بسنده بود. اكنون اى مردمان, مشمول رحكمت خداى باشيد! در آنچه خداوند شما را بدان فرا خوانده و ترغيب كرده است يكى بينديشيد, و به سوى دين او روى آوريد و راه او بسپريد. راه هاى پراكنده ديگر در پيش مگريد تا از راه خدا باز نمانيد.
همانا امروز, روزى بس بزرگ است.
در اين روز گشايش در رسيد و در اين روز منزلت آن كسان كه شايسته بودند بلند گرفت و برهان خدا روشن گشت.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ ششم

پرودگار مرا هدایت کن و گناهانم را ببخش و بیامرز و مرا از شر شیطان رانده شده دور نگاه دار و بر قلبم آرامشی عطا کن تا سنگ صبور بندگانت باشم
خدای من تا مادامیکه گناهانم را نبخشوده ای مرا از این دنیای پست نبر
خداوندا تنهایم و دل شکسته
اگر فضل و کرمت نباشد شیطان مرا فریب می دهد
ای مهربانم صبرم تمام شده !
بیماری و شیطان بمن حمله ور شده و مرا خسته کرده
میدانی که بجز تو یاوری ندارم
مرا بسوی خود بخوان
آرزوی دیدار برگزیدگانت را دارم
خداوندا هدایتم کن و بعد از آنکه هدایتم کردی گمراهم نکن
خداوندا . خداوندا . خداوندا
خودت شاهدی ...
خداي من ... صدا كن مرا
صداي تو خوب است.
فقط صداي توست كه نوازش مي دهد دل خسته ام را ...
فقط و فقط صداي توست كه با صداي دلم سازگاري دارد.
فقط با صداي توست كه دوست داشتن ... پرواز ...
زندگي...نشاط...كمك....شادي.....و مرگ برايم معني دارد.
آري ....صدایم كن.
صدایم كن كه مي خواهم فقط صداي تو را بشنوم.
چون ميدانم تنها صداييست كه ذره اي دروغ ندارد.
مي خواهم در آغوشت جاودانه شوم.
صدایم كن....

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

6 دي / 27 دسامبر / 16 ذيحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
6 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز رازي دانشمند بزرگ ايران - نگاهي به دستاوردهاي او

دسامبر ماهي است كه ابوبكر محمد ابن زكرياي رازي دانشمند بزرگ ايران در آن در سال 864 ميلادي در «ري» به دنيا آمد و بسياري از واژگاني كه او در علم شيمي بكار برده است جهاني شده اند از جمله واژه شيمي كه از «كيميا» و الكل كه از «الكحل» گرفته شده اند كه رازي در كتابهاي خود بكار گرفته است.
     رازي (منسوب به ري) در پزشكي، شيمي، رياضي، نجوم و فلسفه تحصيل و مطالعه كرده بود و از پايان دوران جواني نيمي از سال را در بغداد و نيم ديگر را در زادگاه خود، ري، كه به آن دلبستگي فراوان داشت مي گذرانيد و كتاب مهم و معروف خود در دانش پزشكي را به نام منصور ساماني حاكم وقت ري كرد و عنوان «طب منصوري» بر آن گذارد كه نخست در ده جلد به لاتين و سپس ساير زبانهاي اروپايي ترجمه شده است. كتاب مهم ديگر او در پزشكي «حاوي» عنوان دارد كه به صورت دائرة المعارف نوشته شده و همه اطلاعات پزشكي آن زمان در آن گرد آوري شده است. رازي در بغداد رياست بيمارستان «مقتدري» را برعهده داشت. در طول توقف او در ري و بغداد، بيماران و پژوهشگران و دانشجويان پزشكي از سراسر جهان براي درمان و كسب فيض و دريافت پاسخ پرسشهايشان به ديدار ش مي شتافتند. كشف آبله و آبله مرغان و مشخص كردن تفاوت آنها از هم از كارهايي است كه در دانش پزشكي به نام رازي ثبت شده است.
     در دانش شيمي، رازي نخستين دانشمندي بود كه شيمي آلي (ارگانيك) را از شيمي معدني (غير ارگانيك) جدا ساخت و در باره شيمي و واكنش هاي شيميايي چند اثر به زباني بسيار ساده نوشت كه مهمترين آنها «اسرار» است. رازي كاشف چند اسيد از جمله اسيد سولفوريك است كه آنها را جهت مخالف بازها قرار داده و واكنشن هاي شيميايي را كه به تهيه الكل كه يك باز است منجر مي شود به دقت شرح داده است. دويست كار علمي به نام رازي ثبت است و درمقايسه با ساير دانشمندان ايراني، رازي را مي توان همتراز ابن سينا خواند.
     بسياري از پژوهشگران تاريخ علوم زادروز رازي را 27 دسامبر (روزي چون امروز) اعلام داشته اند. دراين روز (ششم دي ماه) در سال 1343 به مناسبت يازدهمين سده تولد رازي مراسم باشكوه در ايران برگزار شد و با اين كه قبلا بسياري از مدارس، بيمارستانها و خيابانها در ايران به نام رازي نامگذاري شده بود شمار اين اماكن به نام او دوبرابر شد. رازي در سال 930 ميلادي درگذشت.

 

ايران قرار داد مرزي 1927 باعراق را غير قابل قبول اعلام كرد

27دسامبر سال 1965 (ششم دي ماه 1344) در پي چند زد و خورد هوايي و زميني مرزي ميان ايران و عراق ازجمله تيراندازي 22 دسامبر همين سال عراقي ها به آبادان و حمله هوايي 24 دسامبر به چند روستاي ايران، وزير خارجه دولت وقت در سناي ايران حاضر شد و اعلام داشت كه قرارداد مرزي سال 1927(كه از سوي انگلستان تحميل شده بود) مخصوصا با ابهاماتي كه در مورد آبراه شط العرب دارد قابل قبول نيست.
     بايد دانست كه انگليسي ها طراح اصلي اين قرار داد بودند كه مانند ساير قرار دادها همه جا استخوان لاي زخم باقي گذارده اند تا سازش و آرامش وجود نداشته باشد كه همان سياست« تفرقه انداز و حكومت كن» آن دولت استعماري است كه به قول «لا روش» سياستمدار آمريكايي اينك گهگاه آن را به آمريكا تلقين مي كند و به دست اين دولت به اجرا مي گذارند و ....
     در پي اظهارات وزير خارجه در سنا، ارتش كنترل مرز با عراق را كه از وظايف ژاندارمري بود برعهده گرفت و ارتش يكم ايران (كرمانشاه) و يكانهاي نيروي دريايي به حالت آماده باش در آمدند . عراق نيز چند روز بعد دست به انتقال نيرو به مرزها زد و ايران را متهم به حمايت از نافرماني كردهاي عراقي به خواست يك دولت ديگر كرد و.... در اين ميان اوريل هريمن سفير سيار آمريكا نيز از ايران ديدن كرد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

06/10/58
ورود نظاميان شوروي به افغانستان همزمان با فشار آمريكا بر ايران.

06/10/59
جبهه جنوب : آتش متقابل خودي و دشمن در پادگان حميد ، آبادان و اهواز .

گزارشي از وضعيت مردم در دزفول كه بارها هدف موشكهاي فراگ عراق قرار گرفته است .

نخست وزير ( آقاي رجايي ) : جنگ عراق با ايران ادامه محاصره اقتصادي آمريكا است .

" مجاهدين صف " ضمن بر عهده گرفتن مسئوليت انفجار بمب در سفارتخانه هاي فرانسه ، آمريكا و عربستان در بيروت ، حمايت كشورهاي مزبور از عراق در جنگ با ايران را علت اين اقدام ذكر كردند .

افزايش صدور نفت عراق از خط لوله تركيه و درخواست از ژاپن براي از سرگيري پروژه هاي در دست اقدام اين كشور در عراق .

06/10/63
ديدار شاذلي قليبي دبيركل اتحاديه غرب پس از ملاقات با سفير آمريكا در تونس با طارق عزيز وزير خارجه رژيم عراق پيرامون اوضاع كشورهاي عربي و جنگ ايران و عراق.

06/10/63
درخواست صدام حسين از رهبران شوروي كه نقش مستقيمي در جهت ايجاد راه حلي در رابطه با جنگ ايران و عراق ايفا كنند.

06/10/65
انهدام اسكله ام‌القصر از سوي ايران.
 

 

حمله نظاميان شوروي سابق به افغانستان

6 دي 1358 - نظاميان روسيه با شوروي سابق برخلاف همه قوانين بين المللي به كشور اسلامي افغانستان حمله كردند. دراين حمله برق آسايش از25000نظامي ارتش سرخ مجهزبه سلاحهاي پيشرفته و جديدترين نوع بمب افكن‎هاي قوي اززمين و هوا به افغانستان سرازيرشدند. تجاوزنظامي شوروي به افغانستان به منظورسرنگون شدن حفيظُ الله امين دست نشانده سابق شوروي و روي كارآوردن بَبرَك كارمَل مطابق برنامه مشترك برنامه سه جناح حاكم و مسلط برشوروي سابق يعني حزب كمونيست، ارتش سرخ و سازمان جاسوسي" كا، گ، ب" صورت گرفت. اين سه مجموعه بطور هماهنگ بيش ازيك دهه برآب و خاك اين كشور اسلامي تاختند و به كشتارو ويرانگري پرداختند اما سرانجام درسال1370 شمسي درسايه مبارزات مستمرانقلابيون مسلمان افغانستان نيروهاي اين كشور بتدريج و درچند مرحله ازافغانستان خارج شدند و خاك اين كشور ازسربازان روسي پاك شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
27 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه كار ساختن «ايا صوفيه» تكميل شد

اياصوفيه

اياصوفيه

كار ساختن كليساي ايا صوفيا (استانبول) 27 دسامبر سال 537 ميلادي تكميل شد. اين ساختمان به دستور و زير نظر ژوستي نيان يكم امپراتور مقتدر روم شرقي در جاي ويرانه هاي دو كليساي قبلي مربوط به قرن چهارم ميلادي بناشده است كه پس از افتادن قسطنطنيه به دست عثماني ها در سال 1453، با ساختن مناره به صورت مسجد درآمد ولي نام قديمي خود را حفظ كرده است. آتاتورك در دوران حكومت خود در اين بناي تاريخي يك موزه به وجود آورد كه باقي مانده است.

 

آزمايش نخستين موشك هدايت شونده

نخستين موشك هدايت شونده زمين به زمين 27 دسامبرسال 1942 (دوران جنگ جهاني دوم) كه به دست دكتر ورنر فون براون آلماني ساخته شده بود آزمايش شد . هيتلر با همين موشكها (V-1) و (V-2) لندن را مي زد و منتظر بود كه بمب اتمي آلمان تكميل و بر اين موشكها سوار شود كه ....
    در پايان جنگ دوم جهاني فون براون رئيس تيم موشك سازان آلمان پيش از آن كه به دست شوروي افتد ، از سوي نيروهاي آمريكايي به اين كشور منتقل شد و در يك مركز ويژه در آلاباما ي آمريكا مستقر گرديد و براي آمريكا موشك قاره پيما ساخت و نخستين آمريكاييان را در ماه فرود آورد و مدتي هم رئيس يك قسمت از سازمان ملي فضايي آمريكا ( ناسا ) بود . براوان با اين كه به تابعيت آمريكا درآ مده بود بعدا از اتهامات كمك به ماشين جنگي هيتلر مصون نماند و .... وي كه در 23 مارس 1912 به دنيا آمده بود در14 آوريل سال 1977 در گذشت .
    

برخي ديگر از رويدادهاي 27 دسامبر

  • 537:   كار ساختن كليساي سن صوفيا (ايا صوفيه) در قسطنطنيه (استانبول) اغاز شد.
        

  • 1522:   جزيره تاريخي رودسRhodes به تصرف عثماني درآمد.

  • 1837:   سرخپوستان سمينول Seminole از ارتش آمريكا شكست خوردند و اراضي خود را از دست دادند.
        

  • 1927:   برخلاف وصيت لنين ، تروتسكي به خواست استالين از حزب كمونيست شوروي هم اخراج شد.

  • 1934:   دولت وقت ايران به همه كشورهاي خارجي تاكيد كرد كه درمكاتبات رسمي خود از واژه پرشيا ، پرس و پرسه به جاي واژه ايران كه نام رسمي اين كشور است استفاده نكنند.

  • 1939:   يك زمين لرزه شديد در ارزنجان تركيه بيش از پنجاه هزارتن را كشت.

  • 1943:   دولت فرانسه از بيم بلعيده شدن لبنان توسط انگلستان ، اختيارات كامل به دولت لبنان ، تحت الحمايه ، خود داد.

  • 1953:   تيمور بختيار که چند روز پيش فرماندار نظامي تهران شده بود کار خود را آغاز کرد. وي قبلا با درجه سرتيپي فرمانده واحدهاي زرهي تهران بود.

  • 2004:   در اين روز يك زلزله زير آبي باعث ايجاد امواج سهمگين در منطقه اقيانوس هند شد كه به 12 كشور در اطراف اين اقيانوس آسيب شديد وارد ساخت و بيش از 220 هزار تن كشته شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    16 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « ابن فُرات» محدث و قاضي حنفي مصري

    16 ذي الحجه 851 - «ابن فُرات» محدث و قاضي حنفي مصري درگذشت. وي درسال 759هجري قمري درقاهره بدنيا آمد. او ضمن حفظ قرآن كريم اين كلام الهي، اَلعُمدَه و البدايَه دو متن مهم فقه حنفي را نيزبه حافظه خويش سپرد. ابن فرات ازدانش نحوي علمايي چون ابن هُشام بهره بسياربرد و شَرحُ الفيه زين العابدين عراقي را درعلم حديث ازخود نگارنده كتاب آموخت و سرانجام خود ازبزرگان اين علم شد. ابن فرات كه دراواخرقرن8 هجري قمري ازفقهاي برترمذاهب اربعه اهل سنت بشمارمي‎رفت دراموراجتماعي نيزشركت داشت و مدتي عهده دارمنصب قضاوت بود. كتاب« نُخبَةُ الفَوائِد مِن عِقدِ القَلائِد» ازجمله آثاراوست كه تلخيص و شرح منظومه ابن وهبان درفقه حنفي است.

     

    انتشار نخستين شماره روزنامه اختردراستانبول

    16 ذي الحجه 1292 - نخستين شماره روزنامه اختردراستانبول و به مديريت آقا محمد طاهرتبريزي منتشرشد. اخترتنها روزنامه ايراني بود كه درآن زمان به سبك نو درخارج ازكشور چاپ و منتشرمي‎شد. دراين روزنامه مقالات بسياري ازرجال آن دوره به چاپ مي‎‎رسيد. روزنامه اختردرنهضت تنباكو درروشنگري و آگاه كردن مردم نقش بسيارمؤثري داشت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -2
    6

    اهواز

    4
    16

    تبريز

    -6
    2

    شيراز

    -1
    12

    مشهد

    -6
    -1

    بندرعباس

    12
    25

    کرمان

    -5
    9

    اصفهان

    -6
    6

    يزد

    -2
    7

    کرمانشاه

    -5
    8

    اراک

    -6
    2

    رشت

    3
    8

    دبی

    17
    23


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1367 تومان
    950 تومان
    1900 تومان
    825 تومان
    255 تومان
    260 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    200000 تومان
    96000 تومان
    48500 تومان
    186500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.05

    اذان مغرب : 17.18

    اذان صبح فردا : 5.43

    طلوع آفتاب فردا : 7.13

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Scientific American
    ماه دسامبر
     

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Scientific American
     

    تاریخ انتشار: دسامبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 90
    حجم فایل: 7 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    عینکی برای دیدن مسابقات ورزشی
    در ورزشگاه 


    اگر طرفدار ورزش و هیجاناتش باشید فکر می کنم شما هم ترجیح می دهید تا مسابقه ورزشی مورد علاقه تان را در ورزشگاه از فاصله کمتری دنبال کنید. اما حضور در ورزشگاه با تمامی هیجاناتی که می تواند داشته باشد با مشکلاتی شما را مواجه خواهد کرد. مثلا اینکه نمی دانید که در چه جایی از ورزشگاه قرار خواهید گرفت و یا اینکه آیا آن فاصله شما را قادر به تماشای بازی و اتفاقاتش می سازد و یا اینکه ورزشکاران را در سایزی کوچکتر به دلیل فاصله زیاد مجبور به دنبال کردن هستید. این یک عینک است که به کمک آن می توانید ورزشکاران و توپ را از هر فاصله ای زیر نظر داشته باشید . این عینک دارای عدسی هایی با قدرت بزرگنمایی مناسبی در حد میکروسکوپیک می تواند بزرگنمایی خوبی را برای دید شما فراهم سازد. علاوه بر آن در یک روز که شما برای شکار به جنگل می روید این عینک می تواند دامنه دید شما را وسعت بخشد و شکاری موفقیت آمیز داشته باشید. البته هنوز نمی توانیم اطمینان دهیم که همه به راحتی بتوانند از این عینک استفاده کنند چون عده ای با همان عینک های طبی معمولی خودشان دچار سردرد و سرگیجه هستند چه برسد به این عینک میکروسکوپی !
    منبع
     

    کیبورد خود را تا بزنید  



     

    اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که فقط میتوانید با موس و کیبورد خود کار کنید این کیبور خوشکل میتوانید برایتان مفید باشد. تا حالا دیده بودید که صفحه نمایشگری دولا شود , گوشی موبایلی تا شود ولی آیا تا حالا دیده بودید که کیبورد ی وجود داشته باشد که آن هم دولا شود. این کیبورد که به Flexible Illuminated full sized keyboard معروف است از جنس نوعی سیلیکون ساخته شده که دارای خاصیت انعطاف پذیری ویژه ای ست. وزن سبک و ضخامت کاغذی این محصول شما را قادر می سازد تا آن را با خود به محل کار و یا حتی در یک روز تعطیل برای تفریح به دامن طبیعت ببرید. کلید ها بسیار زیبا و راحت طراحی شده اند و دیگر نیاز نیست با مچ درد خود دست و پنجه نرم کنید.برای شما که هنوز نتوانستید لپ تاب مورد علاقه تان را پسند کنید خرید این کیبورد 27$ میتواند مفید باشد.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    عدل الهى



    نويسنده: غلامحسين توكلى
     

    معرفی کتاب:
    آن چه خداوند را نزديك و دوست داشتنى مى كند، نوعى الفت و عشق ميان انسان با او پديد مى آورد و زمينه را براى پرستش و راز و نياز آماده مى سازد نه صفات مابعدالطبيعى خداوند، بلكه صفات اخلاقى اوست و از جمله مهم ترين اين صفات عدالت است. اين است كه تقريباً در همه اديانى كه به خدايى متشخص اعتقاد دارند، يكى از صفات خداوند عدالت اوست.
    مسلمانان، يهوديان و مسيحيان، همه بر عدالت خداوند متفقند. اما در باب معناى عدالت و سازوارى آن با ساير صفات خداوند و هم خوانى آن با برخى از آموزه هاى دينى، مثل خلود گناهكاران در جهنم و برخى از واقعيات زندگى، مثل شرور پرسش هايى مطرح شده و فيلسوفان و متكلمان مدافع دين نيز به دفع اين شبهات كوشيده اند.
    نوشتار حاضر به معناشناسی، وجودشناسی و معرفت شناسی عدل الهی می پردازد.

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    1. معناشناسى عدل
    1. 1. معناى عدل
    1. 2. نسبت عدل در مناسبات انسان ها با يكديگر با عدل در مناسبات خدا با مخلوقات
    1. 3. ارتباط عدل با حسن و قبح ذاتى اعمال

    2. وجودشناسى عدل
    2. 1. با چه تصورى از خدا مى توان عدل را به وى نسبت داد؟
    2. 2. ارتباط عدل الهى با ساير صفات وافعال الهى
    2. 3. ارتباط عدل الهى با واقعيت هاى ساحت انسانى

    3. معرفت شناسى عدل الهى
    3. 1. آثار و نتايج مترتّب بر باور و يا عدم باور به عدل الهى
    3. 2. دلايل قائلان به عدل الهى


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    نامه‌ی آل احمد به صفار هرندی


    "در اندورنی وب‌گاه نشسته بودیم به رتق و فتق امور که میسنجر یاهو، ناغافل پیغام داد که از برای شما یکی تارنامه رسیده است. نامه چون گشودیم چنین بود:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت مستطاب صفار هرندی وزیر ارشاد وقت

    بودیم کسی قدر ندانست که هستیم
    باشد که نبــــاشیم و بداننــد که بودیم

    این قلم، بعد از مرگ خودش هنوز گمان به بالا بلندی قد و بالای ادبی‌اش ندارد.
    اینجانب، سید جلال الدین آل احمد به وساطت این کاغذ و قلم عاریتی و به نیابت تمام هنرمندان، ادیبان و هرکه بر بنای بی تمام فرهنگ و، خشتی بالا می اندازد و ماله‌ای می کشد. و ایضا همسرم سیمین، از شخص شخیص و فرهنگ مدار جنابتان و تمام اعوان و انصار و عالمان و عاملان آن دستگاه طویل، منتهای امتنان را دارد؛ اما ما و آبرویمان هیچ، خلق‌الله را چرا در بهت بی‌خبری رها کرده‌اید؟
    بنا شده بود به تصویب زعمای فرهنگ ، جایزه‌ای به اعتبار صاحب این قلم اهدا شود که ابتر و عقیم ماند. حال که معدودی از عمله و اکله‌ی خان رنگین وزارت‌خانه، بعد از سین جیم خبرنگاران و اصحاب مطبوعات، پی دست و پا کردن حرفی و جوابی بر آمده‌اند، عارضم: آب ریخته را نمی‌شود برگرداند؛ نقض غرض‌هایی از این دست را به حساب گشادی ردای دولتمردی گذاشتم.
    ساحت منیع جوهر قلمم از این رنگ و ریاها دور! والسلام.



    آذر ماه 1386 خورشیدی

    فی الحال دو دست زیر چانه گذاشته، مات و مبهوت به مانی‌تور نگریسته، توان هیچ کار نداریم."1
    ...................................................
    1. بخشی از سفرنامه‌ی "real dreams" یا "خواب‌های واقعی" به قلم میرزا مهدی خفیه‌نویس. 1386ش، طهران.

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    بيماري‌هاي کار با رايانه



     

    استفاده از رايانه در زمان ما به يکي از رايج‌ترين کارها تبديل شده است. امروزه رايانه نه تنها در خانه‌ها بلکه در محيط‌هاي کاري نيز گسترش بي‌رويه‌اي پيدا کرده‌اند و کمتر اداره و سازماني را مشاهده مي‌کنيم که از رايانه در آن خبري نباشد. اين پديده جديد اگرچه فوايد بي‌شماري به ما انسان‌ها هديه کرده است اما مشکلاتي براي کاربران به همراه مي‌آورد.
    کارشناسان بهداشت حرفه‌اي و ارگونومي معتقدند کار با رايانه عوارضي به همراه دارد. از جمله مهم‌ترين آنها، به مشکلات بينايي براي کاربر، عوارض مفصلي و عضلاني، مشکلات زايماني در دوران بارداري،‌ عوارض پوستي، استرس و تنفس گازهاي مضر متصاعد شده از رايانه اشاره مي‌کنيم.


    مشکلات بينايي
    مشکلات بينايي، از شايع‌ترين مشکلاتي است که در اثر کار زياد با رايانه بروز مي‌کند. درد، سرخي و سوزش چشم و آب‌ريزش آن، دوبيني، احساس تاري ديد که به کاهش قدرت بينايي، خستگي و درد چشم و سردرد منجر مي‌شود، از جمله اين عوارض است. چشم‌هاي انسان عادت دارند تا بسيار راحت روي اشياي دور و نزديک متمرکز شوند، به همين دليل احتمال خستگي ماهيچه چشمي که روي کاغذ و صفحه مانيتور متمرکز شده وجود دارد. همچنين ماهيچه‌هاي ديگر چشم، از تغييرات نور يا درخشندگي يا از تغيير مسير ديد بين صفحه نمايشگر و نوشته‌هاي در حال تايپ خسته مي‌شوند و به دليل جابه‌جايي زياد کلمات، چشم قدرت تطابق خود را به مرور از دست مي‌دهد. افرادي که داراي اختلالات انکساري اصلاح نشده هستند، بيشتر در معرض خطرند.


    عوارض مفصلي و عضلاني
    يکي ديگر از شايع‌ترين عوارض کار با رايانه، دردهاي عضلاني و درد مچ دست و بازوها است. درد گردن و کمر در طولاني مدت، خميدگي پشت از عوارض ديگر کار زياد و طولاني با رايانه است. به طور معمول،‌ کاربران رايانه، ساعدها، دست‌ها، بازوان، پشت و گردن خود را در يک حالت ثابت قرار مي‌دهند و اين عمل سبب وارد شدن فشار زياد، در زمان طولاني، روي ماهيچه‌ها و تاندون‌هاي فرد مي‌شود و در نهايت مي‌تواند به مشکلات عضلاني و مفصلي نيز منجر شود. در اين رابطه، عوامل ارگونوميکي مانند بار کاري، حرکات تکراري، طرز نشستن، زاويه ديد، وضعيت ميز و صندلي، ارتفاع صفحه کليد و مانيتور، وضعيت نوري، سرعت تايپ و نداشتن آرامش رواني مي‌تواند از مشکلات جدي به شمار رود.


    مشکلات دوران بارداري و زايمان
    برخي پژوهشگران بر اين باورند که زايمان‌ها و بارداري‌هاي غيرعادي و تولد نارس و ناقص به استفاده از صفحه نمايش رايانه و وجود تشعشات آن مربوط است. برخي تحقيقات نشان دهنده اين مطلب است که سقط جنين در زماني که در معرض ميدان‌هاي مغناطيسي حاصل از رايانه با قدرت بيش از 9/0 ميکروتسلا قرار دارند، شايع‌تر است. بنابراين هنگام خريد يا استفاده از رايانه بايد دقت کنيد که رايانه شدت ميدان مغناطيسي زيادي نداشته باشد.


    مشکلات پوستي
    ولتاژ زياد لامپ تصوير در انواع نمايشگرهاي قديمي موجب توليد ميدان الکترواستاتيک و بارهاي الکتريکي مثبت در سطح خارجي صفحه نمايش مي‌شود. در ميدان بين بارهاي مثبت و صورت کاربر، گرد و خاک و ذرات در تمامي جهات حرکت مي‌کنند. اگرچه ميزان گرد و خاک و ذرات بسته به نوع تهويه اتاق، کف‌پوش و عوامل ديگر تغيير مي‌کند، هميشه وجود دارند. جريان بارهاي مثبت حاصل در اين ميدان ممکن است در افرادي که حساسيت پوستي دارند، موجب خشک شدن پوست دست و صورت و ترک خوردن آن شود. همچنين بررسي‌ها نشان داده‌اند افرادي که از حساسيت‌هاي پوستي شکايت دارند و هنگام کار بيشتر تحت فشارهاي فکري و عصبي قرار مي‌گيرند، فشارها و استرس‌ها موجب تغييرات هورموني مانند تيروکسين و پرولاکتين و همچنين ضايعات پوستي در آنها مي‌شود. در يک مطالعه ديگر نيز ارتباط ميان ضايعات پوست صورت و کار با رايانه را به عوامل رواني اجتماعي و مسايل محيط کار نسبت داده‌اند. البته عوامل شخصي هم در بروز اين ضايعات دخالت دارند.


    استرس و مشکلات عصبي، رواني
    حجم کار زياد و دوري از همکاران در محيط کار مي‌تواند به بروز مشکلات رواني منجر شود. البته کار با رايانه افسردگي‌زا به شمار نمي‌رود بلکه حجم زياد کار است که در ايجاد استرس رواني نقش دارد.


    تنفس گازهاي رايانه
    بدنه رايانه‌ها و نمايشگرها بر اثر گرم شدن، بوي مخصوصي از خود متصاعد مي‌کنند. از جمله اين بوها، گاز ديوکسين است که به وسيله بدنه رايانه و صفحه نمايشگر توليد مي‌شود. اين مواد به‌عنوان مواد ضدحريق در بدنه نمايشگر و بردهاي رايانه به کار مي‌روند. همچنين گاز اوزن به هنگام کار چاپگر ليزري توليد مي‌شود که به بافت مخاطي بيني، چشم و گلو آسيب مي‌رساند. بنابراين رعايت استانداردهاي مربوط در اين خصوص از سوي واردکنندگان يا توليدکنندگان رايانه ضروري است.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    سازمان خود را معرفي كنيم؟
     


     

    آيا تاكنون فكر كرده ايد كه چرا اخبار بعضي از سازمانها در اخبار عصرگاهي دیده می شوند؟
    چرا اخبار بعضي گروهها هميشه در روزنامه ها مطرح است؟ هیچ سری در کار نیست جز اينكه چيزهايي در باره اخبار رسانه ها بدانيم.
    سازمان‌هايي كه ابزار رسانه را درك مي كنند و مي‌شناسند در ارسال پيام خود و جلب حمايت عمومي موفق‌ترين هستند.
    يك موضوع خبري با وجود مجاني بودن حتي از تبليغات ارزشمندتر است چرا كه نزد مردم اعتبار بيشتري دارد.


    رسانه هاي خبري كدامند؟
    تبليغات مجاني از طريق رسانه هاي خبري صورت مي گيرد. رسانه هاي خبري؟ روزنامه ها، نشريات تجاري، هفته نامه هاي انجمن ها و گروهها، شبكه هاي تلويزيوني و راديويي. آنها همگي مي خواهند در ارايه اخبار وقايع جامعه از همه جلوتر باشند، يعني اينكه اخبار مربوط به سازمان يا شركت شما براي آنها مهم است.
    رسانه ها – روزنامه ها و شبکه های رادیویی و تلوزیونی- هر روز فضايي براي پركردن دارند، پس به اطلاعات شما نياز دارند.
    بعضي مي گويند از ارباب رسانه هراس دارند و مي ترسند به آنها نزديك شوند. نترسيد. آنها هم افراد شاغلي مثل من و شما هستند. آنها جايي كه چيزي در باره آن نمي دانند نمي روند و گزارشي از آن تهيه نمي كنند. پس شما بايد از آنها دعوت كنيد.
    اما در كار با رسانه هاي خبري چند قانون كلي وجود دارد:


    زاويه نگاه
    همه ما فكر مي كنيم همه كارهايي كه سازمان ما انجام مي دهد خيلي مهم است اما براي ارباب رسانه كه روزانه صدها مطلب به دستشان مي رسد موضوعي معمولي و نه چندان ارزشمند براي گزارش به نظر مي رسد. اگر شما اطلاعات مربوط به گروه خود را از يك "زاويه" متفاوت و بي نظير كه احتمالاً نظر آنها را جلب خواهد كرد مطرح كنيد آنرا جذاب خواهد ساخت. براي مثال اگر مي خواهيد افتتاح يك رستوران جديد در منطقه خود را اعلام كنيد، اين ممكن است براي خبرنگاران جذابيتي نداشته باشد چرا كه قبلاً رستورانهاي بسياري در هر شهري افتتاح شده است... اما اگر كار خود را انجام داده ايد و مي دانيد كه رستوران شما تنها رستوران اتيوپيايي در منطقه يا شهر شماست بايد اين موضوع را تيتر خبر خود قرار دهيد و نمونه هايي از معروفترين صورت غذاها را ارايه دهيد.
    و يا اگر سرآشپز شما از يك رستوران و يا هتل مشهور آمده است به آن بپردازيد. و يا اينكه اگر جمعيت بزرگي از یک قوميت در شهر شما هست و قبلاً هيچ رستوراني براي آنها نبوده مي توانيد آنرا تيتر خبر خود قرار دهيد.
    زاويه اي را انتخاب كنيد كه شما را از بقيه متمايز مي سازد. ارباب رسانه به اطلاعات نياز دارند اما همه جا حضور ندارند. آنها نياز دارند كه مردم به آنها بگويند چه خبر است، اما اغلب هيچ كسي چنين كاري نمي كند و آنها نمي توانند چيزي را كه از آن خبر ندارند گزارش كنند. از آنجا كه شما از هر فرد ديگري بيشتر به كار خود اشراف داريد، بايد جذابترين حقايق كار خود را حتي براي عادي ترين مردم مطرح كنيد.


    يك گزارش خبري چيست؟
    يك گزارش خبري روشي جهاني براي كسب اطلاعات و ارايه به رسانه خبري است. براي اطمينان از اينكه سردبير حداقل گزارش شما را مي خواند بعضي قواعد را در گزارش خود رعايت كنيد.
    يك گزارش خبري بايد شامل: چه كسي، چه چيزي، كجا، چه وقت، چرا و چگونه باشد كه كاملاً ساده و به زبان قابل فهم نوشته شده باشد.
    نام خود و يا فرد مناسب ديگري در شركت و يا سازمان را به همراه یک شماره تماس 24 ساعته در بالاي گزارش بنويسيد حتي اگر در خود سربرگ آمده باشد.
    خبرنگاران اغلب نياز دارند اطلاعات خود را به تأييد برسانند و يا اظهاراتي در باره آن بشنوند. نگذاريد سربرگ شما را زير ورو كنند تا يك شماره تلفن پيدا كنند. خلاصه اينكه اگر آنها فكر كنند كه خبر شما به اندازه كافي جذاب است براي كسب اطلاعات بيشتر با شما تماس خواهند گرفت. پس هر چيزی را در گزارش خود ذكر نكنيد.
    اما اطمينان حاصل كنيد كه مهمترين اطلاعات را در ابتداي گزارش قرار داده ايد. ويراستاران از پائين خبر مي برند. اگر جمله اول آنها را جلب نكند ممكن است آنرا مچاله كنند.


    گزارش خبري خود را كجا بفرستيم؟
    گزارش خبري خود را به خبرنگاري كه حوزه كاري شما را پوشش مي دهد بفرستيد. اگر مي خواهيد مطلب خود را به يك روزنامه يا شبكه خبري بفرستيد با آن رسانه تماس گرفته و از آنها بپرسيد كه بايد اطلاعات خود را براي چه كسي بفرستيد.
    هرگز نشريات بومي، منطقه اي و تجاري را از ياد نبريد. آنها از اهميت بالايي برخوردار هستند چرا كه نسبت به روزنامه هاي بزرگ فضاي بيشتري براي گروهها و وقايع منطقه اي در اختيار دارند.


    گزارش را چه وقت بفرستيم؟
    اطلاعات مورد نظر خود را حداقل يك تا 2 هفته پيش از اعلام رويداد به فرد مسئول ارايه دهيد. يك روز پيش از آن رويداد، تلفني موضوع را پيگيري كنيد تا مطمئن شويد كه سردبير و يا خبرنگار به اطلاعات بيشتري نياز ندارد. ممكن است متوجه شويد كه گزارش خبري شما هرگز دريافت نشده و در آنصورت فرصت براي پوشش خبري خواهيد داشت. بعضي رسانه هاي خبري گزارش خبري را از طريق e-mail دريافت مي كنند. بعضي ديگر اينگونه نيستند. اين موضوع را روشن سازيد.


    پيگيري
    تماس شخصي بسيار حائز اهميت است. سعي كنيد خبرنگاران و سردبيرانی را كه به خاطر سازمانتان با آنها رابطه داريد بشناسید. پس از ايجاد اين ارتباط آنرا حفظ كنيد. اگر فرد دريافت كننده خبر شما را بشناسد شانس بيشتري خواهيد داشت.
    به خاطر داشته باشيد كه اين فرد هر هفته شايد صدها گزارش خبري دريافت مي كند و كار شما اين است كه نظرات را براي مطالب خود جلب كنيد.
    اگر خبرنگاران و يا سردبيران شما را بشناسند تماس شما را پاسخ خواهند داد و با رغبت بيشتري به اظهارات شما گوش خواهند داد.


    نبايدها
    هرگز به خبرنگاران نگوييد كه از آنها مي خواهيد فلان چيز را گزارش كنند. آنها آموزش لازم را ديده اند و به روش خود عمل مي كنند. و از آنها بپرسيد كه آيا آنها از فلان موضوع استفاده مي كنند و يا اينكه خبر چه وقت در روزنامه درج و يا روي آنتن مي رود.
    هرگز دروغ نگفته و مبالغه نكنيد. گفته ها به سرعت در يك جامعه خبري منتشر مي شوند و ممكن است به اعتبار شما لطمه بزنند. از مواجه شدن با پرسشهاي غيرمنتظره متعجب و يا ناراحت نشويد. آنها در صدها موضوع، تخصصي نسبي دارند.


    پشتكار داشته باشيد
    اگر رسانه اخبار شما را پوشش نمي دهد نااميد نشويد. در رسانه هاي خبري روزانه تعداد اخبار بسيار بيشتر از فضايی است که در اختيار خبرنگاران قرار دارد.
    آنها ممكن است به موضوع خبري شما علاقه مند باشند اما شايد اخبار مهمتري باشد كه بر جمعيت بيشتر تأثير مي گذارد. اما برنامه هاي خبري آرام تري هم وجود دارد؛ اغلب برنامه هاي آخر هفته، تعطيلات، كه احتمالاً به خبر شما نياز دارند.
    علاوه بر پوشش خبري، اغلب شبكه هاي راديويي و روزنامه ها براي گروههاي غيرانتفاعي مجاني اطلاع رساني مي كنند. آنقدر با آن شبكه يا روزنامه آشنا شويد كه جاي مناسب اعلام خبر مربوط به برنامه يا رويداد آتي خود را بيابيد.


    كنفرانس هاي خبري
    شايد يكي از راههاي طرح خبر شما برگزاري يك كنفرانس خبري باشد. اما به خاطر داشته باشيد كه موضوعات مورد نظر شما بايد آنقدر براي آن رسانه برجسته و براي سردبير مهم باشد كه خبرنگار و فيلمبردار اعزام كند.
    اگر مايل به انجام يك كنفرانس خبري هستيد 4 الي 5 روز قبل يك گزارش ارسال كنيد و يا اگر موضوع كوتاه است آنرا تلفني مطرح كنيد.
    در اغلب رسانه ها زمان انجام كنفرانس خبري بين ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر تعيين مي شود. كنفرانس را در محلي مناسب انجام داده و براي ارائه بيانيه ها و اطلاعيه ها به خبرنگاران آمادگي داشته باشيد.
    با اين حال اگر بعضي رسانه ها نمي توانند در كنفرانس خبري شركت داشته باشند.
    يك بسته خبري در روزنامه و يا شبكه راديويي براي آنها قرار دهيد.


    گفتگوي راديو تلويزيوني
    راههاي ديگري هم براي جلب توجه عمومي وجود دارد. يكي از آنها استفاده از برنامه هاي گفتگو راديو تلويزيوني است كه اگر شما يك كالا و يا خدمات بي نظير داشته باشيد آماده هستند تا برنامه شما را روي آنتن بفرستند. براي كسب اطلاعات بيشتر از قالب هر برنامه و شرايط ميهمانان با توليدكننده آن تماس بگيرند.


    بهره گيري مؤثر از اخبار و رويدادها
    راه ديگر براي پوشش خبري سازمان شما بهره گيري مؤثر از اخبار و وقايع جاري است.
    فردي بود كه تله موش توزيع مي كرد. هنگاميكه يك خشكسالي باعث حمله موشها به حومه شهر گرديد همه رسانه هاي خبري آنرا پوشش دادند. وي تصميم گرفت هزار تله موش به ساكنان محاصره شده بدهد و سپس اطمينان حاصل كرد كه روزنامه ها و برنامه هاي خبري تلويزيون از آن آگاه هستند. وي يك پوشش خبري و تبليغات مجاني گسترده ای بدست آورد.
    شما بايد آمادگي آنرا داشته باشيد كه سازمانهاي خبري را متقاعد كنيد به گزارش شما علاقه مند شوند.
    انتظار نداشته باشيد كه آنها سراغ شما بيايند. اخباري از قبيل اعتصاب اتحاديه ها معمولاً خريدار دارند، اما اگر مي خواهيد سازمان شما يك پوشش خبري مناسب داشته باشد از زاويه علاقه منديهاي يك فرد به موضوع بنگريد و سپس سراغ يك خبرنگار و يا سردبير برويد و ايده خود را براي گزارش مطرح كنيد.
    براي مثال اگر شما در حال تأسيس يك مركز مراقبت از كودكان هستيد. يك مادر و فرزند را پيدا كنيد كه مايل باشند در باره احساسشان، تجربياتشان در مورد مركز شما صحبت كنند. خبرنگار را به زندگي مردم بكشانيد تا درگير كار شود. بهترين راه براي بدست آوردن يك مخاطب اين است كه اجازه دهيد مردم حرفهاي خودشان را بزنند تا اينكه يك سخنگو در باره سازمان كلي گويي كند.
    اگر از يك سخنگو استفاده مي كنيد فردي را انتخاب كنيد كه خوش بيان و جذاب بوده و اختيارات و اطلاعات كافي براي اظهار نظر كردن در باره سازمانتان را داشته باشد.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    از پنجشنبه تا شنبه با فيلم‌هاي سينمايي سيما
    12 فيلم سينمايي در سه روز



     

    نرگس عاشوری:«گروه فرهنگ و هنر- باغ آلوچه (بهروز شعيبي)، اولين رهنمون (مايكل بي)، مرگ در تشييع جنازه (فرانك آز)، بزرگ (توني مارشال)، ساعت شلوغي (برت راتنر)، روبات (مهرداد خوشبخت)، نامه‌هايي از يوجيما (كلينت ايستوود)، خطر واضح و آشكار (فيليپ نويس)، محمدرسول‌الله (مصطفي عقاد)، پدربزرگ (مجيد قاري‌زاده)، وقتي همه خواب بودند (فريدون حسن‌پور) و شهردار (حسين تبريزي) عنوان فيلم‌هاي سينمايي هستند كه شبكه‌هاي تلويزيوني به مناسبت عيد غديرخم و تعطيلات آخر هفته تدارك ديده‌اند.

    باغ آلوچه
    «تماشاخانه» اين هفته تله‌فيلم «باغ آلوچه» ساخته بهروز شعيبي را آماده پخش كرده است.
    «باغ آلوچه» از بازي حسن شكوهي، ليلا زارع، سيدجلال طباطبايي، احمد ياوري و شهاب حسيني بهره برده است. ترلان پروانه و ايليا شهيدي‌فر نيز از بازيگران كودك اين تله‌فيلم هستند.اين فيلم داستان مردي است كه مجبور مي‌شود فرزندش را براي مدت طولاني در داخل خانه تنها بگذارد، بدين منظور براي او قصه‌اي را تعريف مي‌كند كه براي بيننده به نمايش درمي‌آيد. قصه حكايت مردي است كه به قصد دزدي وارد خانه‌اي مي‌شود كه پسربچه‌اي در آن تنهاست. با حوادث و اتفاقاتي كه رخ مي‌دهد رابطه متفاوتي بين آنها شكل مي‌گيرد كه...اين فيلم در سال 84 جايزه بهترين فيلم بلند ويدئويي از جشنواره كودك و نوجوان اصفهان را از آن خود كرد. همچنين ايليا شهيدي‌فر موفق به دريافت جايزه بازيگري از جشنواره كودك اصفهان شد.

    اولين رهنمون
    امشب ساعت 20:15 مي‌توانيد به تماشاي فيلم سينمايي «اولين رهنمون» ساخته مايكل بي بنشينيد.مايكل بي اين فيلم سينمايي را در سال 2007 با حضور شيا لابوف، مگان فاكس، جوش دوهامل و تيرس گيبسون كارگرداني كرد.در چند قرن گذشته در سياره سابرترون، دو گروه روبات به خاطر در اختيار گرفتن نوعي طلسم قدرت بخش، با يكديگر مي‌جنگند. گروه اتوروبات به رهبري اوپتميوس عامل با گروه دسپشتر به رهبري مگاترون، به تدريج جنگ را به زمين مي‌كشانند. چند قرن بعد جوان دانش‌آموزي اتومبيلي مي‌خرد كه در حقيقت يكي از اتوروبات‌ها است و به دنبال السپارك است و گروهي از روبات‌هاي دسپشتر نيز به زمين آمده و به دنبال السپارك هستند. جنگي مجدد در مي‌گيرد و جوان دانش‌آموز در ميان آنها گرفتار مي‌شود و...

    مرگ در تشييع جنازه
    فيلم سينمايي پنجشنبه شب (ساعت 21) شبكه دو سيما «مرگ در تشييع جنازه» ساخته فرانك آز از بريتانيا است. اين فيلم كه محصول 2007 انگليس است از حضور ميتو مكفادين و روبرت گريوز بهره برده است.اين فيلم داستان دو برادر به نام دانيل و رابرت است كه قصد دارند به مناسبت درگذشت پدرشان مجلس ترحيم آبرومندي براي او برگزار كنند. فضاي كلي فيلم علي‌رغم شكل‌گيري داستان در مراسم ترحيم، فضايي طنزآلود است و اتفاقات مختلفي كه در آن رخ مي‌دهد باعث خنده بيننده مي‌شود.فيلم سينمايي «مرگ در تشييع جنازه» كه يك كمدي سياه است امسال با شركت در سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم قاهره و بخش مرواريدهاي جشنواره سن‌سباستين بسيار مورد توجه قرار گرفت.

    بزرگ
    ساعت 22:00 امشب پخش اولين برنامه از سري جديد سينمايك با نمايش فيلم سينمايي «بزرگ» آغاز مي‌شود.اين فيلم ساخته توني مارشال است و بازيگران نقش اصلي آن تام هنكس و جان هرو هستند. اين فيلم با حضور عليرضا خمسه و با اجراي شاهرخ دولكو بررسي مي‌شود.جاس پسربچه‌اي دوازده‌ساله است كه جثه‌اي كوچك دارد و در حسرت آن است كه هر چه زودتر بزرگ شود. او شبي در پارك بازي آرزوي خود را به دستگاه آرزوها مي‌گويد و آن دستگاه وعده برآورده شدن آرزوي او را مي‌دهد. فردا صبح او متوجه مي‌شود كه به يك جوان 20 ساله تبديل شده است.

    ساعت شلوغي3
    شبكه پنج فيلم سينمايي «ساعت شلوغي 3» محصول 2007 آمريكا را براي پخش در ساعت 13:30 فردا در نظر گرفته است.برت راتنر «ساعت شلوغي3» را براساس فيلمنامه جف ناتانسون با حضور جكي چان، كريس تاكر، ماكس فون سيدو و هيرو بوكي‌سانا را كارگرداني كرده است.
    در دادگاه جنايت جهاني موضوع يك آدم‌كش بين‌المللي مطرح مي‌شود كه مليت چيني دارد. سفير چين در حال سخنراني، وقتي به نام شاي شن مي‌رسد با شليك گلوله‌اي به قتل مي‌رسد، كارآگاه لي كه در صحنه حضور دارد قاتل را تعقيب مي‌كند و متوجه مي‌شود كه قاتل برادرش است و...اين فيلم سينمايي نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم تابستاني از مراسم MTV و مراسم انتخاب نوجوانان شد.

    روبات
    فيلم سينمايي بعد از ظهر جمعه (ساعت 15:07) شبكه يك سيما «روبات» به كارگرداني مهرداد خوشبخت است.يك گروه دانشجو بعد از فوت يكي از دوستانشان در زلزله بم تصميم مي‌گيرند تا يك روبات امدادگر بسازند. بدين‌منظور براي آزمايش روبات ساخته‌شده به يك خرابه مي‌روند اما بر اثر حادثه‌اي طراح روبات به‌طور اتفاقي در زير آوار گير مي‌كند. اعضاي تيم براي نجات او حداكثر تلاش‌شان را مي‌كنند اما در نهايت... در «روبات» به تهيه‌كنندگي جواد نوروزبيگي، محمود عزيزي، نادره دلدارگلچين، فرناز رهنما و علي طالب‌لو به عنوان بازيگران اصلي به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

    نامه‌هايي از يوجيما
    فيلم «نامه‌هايي از يوجيما» را روز جمعه ساعت پنج بعدازظهر از شبكه دو سيما مي‌توانيد به تماشا بنشينيد.در «نامه‌هايي از يوجيما» محصول سال 2006 آمريكا به تهيه‌كنندگي و كارگرداني كلينت‌ ايستوود كن و اتانابه و كازو ناري به عنوان بازيگران اصلي ايفاي نقش كرده‌اند. يوجيما نام جزيره‌اي است كه در ژاپن قرار دارد و در جنگ جهاني دوم يكي از نقاط استراتژيك نزاع بين آمريكا و ژاپن به حساب مي‌آمده و آمريكا تلاش بسيار زيادي براي اشغال اين جزيره انجام داده است. ژاپن با مستقر كردن بخشي از نيروهايش در اين جزيره قصد دارد به هر طريقي آن را حفظ كند. اين فيلم در واقع نمايش حمله آمريكا و تلاش بي‌امان و سرسختانه نيروهاي ژاپني براي حفظ اين جزيره است.

    خطر واضح و آشكار
    برنامه سينما4 اين هفته فيلم سينمايي «خطر واضح و آشكار» محصول 1994 آمريكا را نمايش مي‌دهد. جسد يكي از دوستان نزديك رئيس‌جمهور آمريكا را در قايق تفريحي‌اش مي‌يابند به نظر مي‌رسد او با رهبر قاچاقچيان مواد مخدر كلمبيا درگير شده باشد. جك رايان در مركز سازمان سيا از سوي رئيس‌جمهور مامور تحقيق در مورد اين موضوع مي‌شود. از سوي ديگر رئيس‌جمهور آمريكا مشاور امنيتي خود و همكار او را مامور مي‌كند كه هر چه زودتر راز اين معما را بگشايند. آنها ماموريت خود را از رايان مخفي مي‌كنند تا از نيروي نظامي استفاده نشود اما...هريسون فورد، ويليام دافو، آن آرچر، يواكيم و آلميدا از جمله بازيگراني هستند كه در «خطر واضح و آشكار» به كارگرداني فيليپ نويس ايفاي نقش كرده‌اند. زيليان فيلمنامه خطر واضح و آشكار را با همكاري دانلد استيوارت و جان مليوس نوشت. اين فيلمنامه نيز براساس داستاني از تام كلنسي نوشته شد كه درباره درگیری يك مامور سيا با دلالان مواد مخدر در كلمبيا بود.

    محمدرسول‌الله
    برنامه اين هفته صدفيلم به پخش فيلم سينمايي «محمدرسول‌الله» ساخته مصطفي عقاد اختصاص دارد.پيام يا محمدرسول‌الله كه داستان زندگي پيامبر اسلام را از چهل سالگي تا وفات و در واقع دوران صدر اسلام را تصوير مي‌كند در سال 1976 با حضور آنتوني كوئين در نقش حمزه عموي پيامبر اسلام و ايرنه پاپاس از مطرح‌ترين بازيگران هاليوودي زمان خود ساخته شد.از وقايع تاريخي مهمي كه در اين فيلم تصوير شده است مي‌توان به بعثت پيامبر، شهادت سميه، اسلام آوردن و شكنجه بلال حبشي، جنگ بدر، جنگ احد، هجرت مسلمانان از مكه به مدينه، فتح مكه و... اشاره كرد.اين فيلم شايد ركورددار پخش يك فيلم آمريكايي با شركت بازيگران هاليوودي از شبكه‌هاي تلویزیونی کشورمان باشد. صد فيلم را ساعت 22:30 فردا شب از شبكه سه سيما تماشا كنيد.

    پدربزرگ
    شنبه ساعت 10:15 شبكه سه سيما فيلم سينمايي «پدربزرگ» ساخته مجيد قاري‌زاده را روي آنتن مي‌برد.حسين عطاردي با همسرش فخري و پسرش در خانه قديمي پدربزرگ زندگي مي‌كنند. او و همسرش كارمند بانك هستند و فخري با تهيه وام مسكن به اصرار از حسين مي‌خواهد كه خانه پدري را بفروشد تا در يك مجتمع آپارتماني در حومه شهر ساكن شوند. جمشيد مشايخي، جهانگير الماسي، آهو خردمند، بهزاد رحيم‌خاني، مرحوم حسين كسبيان و... در فيلم سينمايي «پدربزرگ» محصول سال 1364 ايفاي نقش كرده‌اند.

    وقتي همه خواب بودند
    «وقتي همه خواب بودند» عنوان فيلم سينمايي است كه شبكه تهران به مناسبت فرا رسيدن عيد غديرخم براي پخش تدارك ديده است.«وقتي همه خواب بودند» ساخته فريدون حسن‌پور با بازي گلاب آدينه، محمدرضا فروتن و... داستان بي‌بي سليمه پيرزن باصفايي است كه سال‌هاست آرزوي زيارت خانه خدا را دارد.بي‌بي‌سليمه قابله ده تازه‌آباد است و همه اهالي ده از جمله نصير كه جواني ساده‌دل است به او علاقه دارند. او سال‌ها آرزو داشته به مكه مشرف شود و حال بعد از سال‌ها كه قرار است به مكه برود نامه‌اي از سوي سازمان حج و زيارت دريافت مي‌كند كه به علت بيماري نمي‌تواند به حج برود و... اين فيلم سينمايي را ساعت 13:30 روز شنبه از شبكه پنج سيما تماشا كنيد.

    شهردار
    «شهردار» عنوان فيلم سينمايي است كه شبكه دو سيما براي پخش در ساعت 18 عصر شنبه تدارك ديده است.ذبيح كه قصد دارد بازيگر معروفي شود در زندگي شخصي خود دچار مشكلاتي شده است. در اين بين كارگرداني به نام خليل قرار است فيلمي در رابطه با شهرداري بسازد اما اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه باعث مي‌شود ذبيح فكر بازيگري را از سر بيرون كند...كيهان ملكي، شهرام قائدي، سپيده نظري‌پور، ابراهيم آبادي، حسن اسدي و كيانوش گرامي بازيگراني هستند كه در «شهردار» به كارگرداني حسين تبريزي و تهيه‌كنندگي سيدمسعود اطيابي ايفاي نقش كرده‌اند.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    کاج های کریسمس در تهران


    دو طرف پیاده‌روی خیابان میرزای شیرازی(نادرشاه) پر از درخت‌های کاج مصنوعی کوچک و بزرگی است که با گوی‌های ریز و درشت و کاغذ‌های رنگی تزیین شده، هر از گاهی میان برگ‌های سوزنی شکل درختان کاج ‌نورکوچکی همانند ستاره‌ای چشمک‌ می‌زند، ویترین مغازه‌ها از عروسک‌های بابانوئل و آدم برفی پرشده و صدای زنگ بابانوئلی که از میان این کاج‌ها می‌گذرد به رهگذران اخطار می‌کند که فرصت چندانی تا آغاز سال جدید میلادی باقی نمانده است.
    دیدن بابانوئل برای ایرانیان اتفاق جدیدی است که در چند سال اخیر و در برخی از خیابان‌های شهرهای بزرگ با آن روبرو می‌شوند، به همین سبب رهگذران با نگاهی متعجب به بابانوئل و کیسه بزرگ قرمز رنگش که هنگام گذر هر عابری شکلاتی کوچک از درون آن بیرون می‌آید نگاه‌ می‌کنند.
    این روزها مانند روزهای پایانی سال خورشیدی جمعیت زیادی برای کامل کردن خرید خود از این مغازه به آن مغازه‌ می‌روند، حال وهوای بعضی از قسمتهای تهران مانند اغلب شهرهای جهان، کریسمس و ژانویه را به خاطر می‌آورد هرچند جمعیت مسیحی ایران در اقلیت قرار دارد ولی هر سال برتعداد علاقمندان برپایی جشن کریسمس افزوده می‌شود.
    در یکی دو سال گذشته بیش از نیمی از خریداران غیرمسیحیان هستند ، حسن فروشنده یکی از این مغازه‌ها این جمله را در حالی بیان می‌کند که برای راه‌انداختن مشتری‌ ها با عجله از این سمت مغازه به آن سمت در حال رفت و آمد است 'مسیحیان ترجیح می‌دهند از درخت‌های طبیعی استفاده کنند و اگر از درخت مصنوعی استفاده می‌کنند حتما از سال‌های پیش آن را در منزلشان نگه داشته‌‌اند، علاوه بر این در سالهای اخیر روند مهاجرت مسیحیان شتاب زیادی پیدا کرده و جمعیت آنها رو به کاهش است'.
    ارتفاع بعضی از درختان کاج مصنوعی به دو‌متر ونیم می‌رسد و عابران برای نگاه کردن به نوک آنها باید سرشان را به سمت آسمان بلند کنند فروشنده‌ای که برای تزیین یکی از این درخت‌ها به سختی مشغول فعالیت است عقیده دارد 'اغلب خانواده‌های مسیحی به خرید یک یا دو وسیله تزیینی اکتفا می‌کنند اما غیرمسیحی‌ها سعی می کنند تا جایی که می‌توانند درختان بزرگتر با انواع بیشتری از تزیینات را خریداری کنند'.
    قیمت درختان ارتباط نزدیک به ارتفاع آن دارد، قیمت پایه (درختان ۶۰ سانتیمتری) هفت هزارتومان و سقف قیمت(درختان دونیم متری) دویست هزارتومان است، البته مخارج وسایل تزیینی نیز باید به این قیمت اضافه شود، اما این قیمت‌های گزاف در تصمیم مشتریان خللی ایجاد نمی‌کند.


    با شکوه تر از مسیحیان
    خانم ۴۰ ساله‌ای با نگرانی به دوکیسه بزرگ خریدش نگاه می‌کند واز کم بودن این مقدار کاغذ رنگی برای درخت کریسمسش می‌گوید 'درخت من حدود دو و نیم متر است بنابراین به وسایل تزیینی بیشتری نیاز دارد' او چهار سال است که کریسمس را جشن می‌گیرد و دوست دارد تا حد امکان این مهمانی را مجلل برگزار کند 'من در یک مجتمع آپارتمانی زندگی می‌کنم که سه خانواده ارمنی هم در آن سکونت دارند اما هر سال درخت من از درخت آنها بزرگ‌تر و زیباتر است، آنها غالبا مهمانی ده یا پانزده نفری برپا می‌کنند اما تا به حال مهمانی‌های من کمتر از ۸۰ نفر نبوده است'.
    ازنظر سنی کسانی که برای خرید مراجعه می‌کنند بسیار متفاوت هستند، آرش فروشنده‌ای که درصدد تدارک جشن کریسمس است بر ضرورت‌های اجتماعی برپایی این جشن تاکید دارد ' به نظر من این جشن در ایران هرسال بزرگتر می‌شود زیرا یک جشن جهانی است، و رنگ تازه‌ای به زندگی می‌دهد، شاید تنها بهانه‌ای باشد برای جمع شدن دوباره'.
    در میان همهمه‌ای که جلوی در ورودی این مغازه‌ها‌ برپاست یک روحانی مسلمان به سختی راه ورودش را به مغازه‌ای باز می‌کند او آمده تا وسایل برپایی یک درخت کریسمس را خریداری کند 'من دوست ارمنی دارم که او هم یک روحانی است تصمیم گرفتم امسال او را غافلگیر کنم'


    رعایت آداب و ترتیب
    اما در این میان برخی چندان راضی به نظر نمی‌رسند فروشنده ارمنی یکی از مغازه‌ها با چهره‌ای غمگین مشتری‌ها را راه می‌اندازد 'به نظر من برپا کردن این جشن توسط پیروان ادیان دیگر ایرادی ندارد به شرط آنکه فلسفه وجودی آن را نیز بدانند و رعایت کنند' او که طی روزهای گذشته با بسیاری از این خریداران وارد گفتگو شده معتقد است بسیاری فقط برای زیبایی این درخت وبه تقلید از آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای دیده اند آنرا خریداری می‌کنند 'بعضی از من می‌پرسند می‌شود به جای این تزیینات از میوه برای تزیین کاج استفاده کرد به نظر من پرسیدن چنین سوال‌هایی تنها از روی بی اطلاعی می‌تواند باشد'.
    استقبال از جشن کریسمس فقط باعث نگرانی برخی از مسیحیان نشده بلکه برخی ایرانیان غیر مسیحی را نیز به شدت نگران کرده است مرد میانسالی که سعی دارد از میان جمعیتی که در پیاده‌رو مشغول انتخاب درخت مورد نظرشان هستند راهش را باز کند می گوید 'این جشن، جشن ملی ما نیست بجز هموطنان مسیحی جشن دینی ما نیز محسوب نمی‌شود. در ضمن ما جشن‌های ملی زیادی داریم که از آن غافلیم، چرا باید به جای این جشن‌ها مراسمی را برگزار کنیم که ارتباطی با آن نداریم'.
    به هر روی، فارغ از همه باید‌ها و نبایدها به نظر می‌رسد کریسمس بهانه‌ای برای زندگی، تجدید دوستی‌ها و آغازی دوباره باشد.

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    عجیب تر از علم

    گهگاه در روی کره زمین موجوداتی آفتابی شده اند که نه تنها موجبات ترس و وحشت ساکنان زمین را فراهم ساخته اند، بلکه مدت ها توجه دانشمندان را بخود جلب کرده اند. مثلا در سال ۱۹۵۳، یکی از روزها، مردم جزیره «کانوی» انگلستان با موجود ناشناخته ای روبرو شدند که تا آن زمان نظیرش را ندیده بودند. این موجود عجیب را از آب بیرون کشیدند و به ساحل آوردند، روی آنرا با علف های دریایی پوشاندند و دوان دوان ماجرا را به مقامات محلی اطلاع دادند.
    مقامات محلی نیز به نوبه خود به دنبال کمک فرستادند و دولت انگلیس، کار مطالعه و بررسی پیرامون این موجود جدیدالکشف را به دو جانورشناس، به دقت طور و عرض این موجود افسانه ای را برانداز کردند و از آن عکس گرفتند و سرانجام اعتراف کردند که نظیر این موجود را قبلا ندیده اند. این جانور شگفت انگیز، ظاهرا شبیه موجودات دریایی بود، ولی دست و پای آن به شکلی بود که هرگاه می خواست می توانست به کمک آن روی زمین راه برود. قامت او، هنگامی که روی دوپایش قرار می گرفت، در حدود هفتادوپنج سانتیمتر بود و پوست ضخیمی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشت.
    کله اش بزرگ و چشمانش ورقلمبیده بود. دانشمندان ناچار تنها اندازه او را گرفتند و عکسش را برداشتند و کار دیگری از دستشان برنیامد جز اینکه آن را سوزاندند و خاکسترش را به دریا ریختند. این دانشمندان تصور می کردند که با این اقدام ساده، برای همیشه به معمای جزیره «کانوی» پایان داده اند، در حالیکه واقعیت چنین نبود و موضوع به همینجا خاتمه نیافت. در تاریخ ۱۱ اوت ۱۹۵۴ کشیشی بنام «جوزف اورز» که در ساحل جزایر «کانوی» سرگرم گردش بود، چند کیلومتر بالاتر از محلی که هیولای قبلی پیدا شده بود، با لاشه موجود عجیبی برخورد کرد. کشیش مزبور نگاهی به این موجود انداخت، سپس یکی از افراد جوان را که همراهش بود، دنبال پلیس فرستاد.
    این بار نیز لاشه حیوان را کاملا به ساحل کشیدند و دنبال کارشناس فرستادند. موجود قبلی که در ماه نوامبر پیدا شد، در حدود ۷۵ سانتیمتر طول داشت، ولی طول این یکی بالغ بر یکصدوبیست سانتیمتر بود و در حدود دوازده کیلوگرم وزن داشت و بخوبی می شد آن را مورد مطالعه قرار داد. براساس گزارشی که دانشمندان پس از ملاحظه این موجود ناشناخته به دولت بریتانیا فرستادند، مشخصات این جانور به این شرح تعیین شده بود. دارای چشمان درشت و دهانی بزرگ با دندان های تیز و قوی است. این حیوان، مانند ماهی دارای برانشی یا «آب شش» بود. ولی بجای فلس، بدنش از یک لایه پوست صورتی رنگ پوشیده بود که بقول دانشمندان شباهت زیادی به پوست یک خوک جوان داشت. ولی آنچه بیش از هر چیز در این جانور جلب توجه می کرد، دو پای کوتاه او بود که به پنج انگشت کوچک منتهی می شد. انگشت میانی بلندتر و انگشتان دیگر به ترتیب کوتاه تر بودند. اگر علم قادر بود که اینگونه موجودات ناشناخته را شناسایی کند، این گزارش هیچگاه فاش نمی شد.
    لیکن برای بسیاری از مردم انگلستان، این چیزها، خاطره شب باورنکردنی فوریه ۱۸۵۵ را بیاد آورد که حومه «دیو نشایر» یک میهمان اسرارآمیز داشت و هیچ بعید نیست چیزی شبیه همان موجوداتی بود که صد سال بعد در سال جزیره «کانوی» پیدا شد. روزنامه های آن زمان نوشتند که جای پاهای کوچکی را روی بستری از برف که شب ۷ فوریه سراسر حومه شهر را فرا گرفته بود مشاهده کرده اند. این میهمان اسرارآمیز، چگونه موجودی بود؟ همه این سوال را می کردند، ولی هیچکس پاسخ قانع کننده ای برای این پرسش نداشت. این حیوان ناشناس، فقط چند جای پا از خود باقی گذاشته بود و نشان می داد که درست وقتی که همه، به خوابی خوش فرو رفته بودند، این جانور مرموز، از روی برف ها گذشته و به آسانی از دیوارها بالا رفته و مدتی بالای بام ها پرسه زده و سپس آنجا را ترک گفته است. اینکه این موجود نامریی از کجا آمده بود هنوز جزو اسرار باقی مانده است. ولی از روی ردپایش، دانشمندان دریافتند که این موجود، راه طولانی در حدود یکصد مایل را از شمال تا جنوب انگلستان پیموده بود!
    نخستین بار، یک نانوا متوجه این ردپای عجیب شد و صبح، هنگامی که به مغازه کوچک خود می رفت تا کار روزانه خود را آغاز کند، مشاهده کرد که این ردپاها تا نزدیک مغازه او ادامه یافته، ولی در آنجا به سرعت بطرف راست پیچیده و به سوی یک دیوار آجری رفته است. او از مشاهده این آثار، نگران و وحشت زده نشد، ولی فکر همین موجود ناشناخته که هیچکس آن را ندیده بود، ذهن میلیون ها نفر از مردم انگلستان را در قرن گذشته آشفته ساخته بود. و گروهی که معتقد بودند این جای پاها متعلق به شیطان است. بسیج شدند تا شب ها بیدار بمانند و کشیک بدهند. جای پاها، شبیه جای سم های کوچکی بود که به فاصله ۲۰سانتیمتر از یکدیگر قرار داشت.
    روزنامه های معتبر انگلیس، از جمله روزنامه «تایمز» چندین ستون را به درج اخبار مربوط به پیدا شدن یک موجود ناشناس در «دیونشایر» اختصاص دادند. و از سوی مردم، اظهارنظرهای مختلفی درباره این موجود اسرارآمیز ابراز می شد. از جمله جای پاها را به جاندارانی مانند کانگورو، پرندگان و حتی گرگ نسبت می دادند. ولی هیچیک از نظریات آنها درست نبود، زیرا هیچیک از این نظریات با حقایق علمی مطابقت نداشت. دانشمندان درحالی که دستخوش هیجان بودند، این آثار پا را مربوط به دو یا سه موجودی می دانستند که از نظر جانورشناسی در دسته کاملا ناشناخته ای قرار داشتند و خود و دیگران را متقاعد ساختند که این موجودات پس ازعبور از خشکی به دریا گریخته اند و دیگر اثری از آنها برجای نمانده است. به هرحال دانشمندان نتوانستند دریابند که آن رد پاها، با موجودات ناشناخته ای که در سال های ۱۹۵۳ و ۱۹۵۴ در سواحل جزیره «کانوی» دیده شد ارتباط دارد یا نه! بعبارت دیگر معلوم نشد که کشف این موجودات معمای ماجرای اسرارآمیز «دیونشایر» را حل می کند یا آنکه راز دیگری بر اسرار کشف نشده این جهان می افزاید.

     

     

     گروه اینترنتی مشکان