به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 882 :: دوشنبه 8 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

اظهار نظر بفرمائيد، لطفا!



 

باسلام و عرض پوزش بخاطر اينکه ديروز «روزانه» منتشر نشد

در شماره 877 روزانه، در ستون «زندگي روزانه» مطلبي با عنوان «چرا خانم ها نباید با آقایون متاهل ارتباط برقرار کنند؟» نوشته شده بود.
ديروز در بين ايميلهاي دريافتي، ايميلي از يکي از اعضاي نسوان گروه  بود که در مورد مطلب مذکور (چرا خانم ها نباید با آقایون متاهل ارتباط برقرار کنند) اظهار نظر نموده بودند که مطلب ايشان را عينا در زير قرار داده ام. فقط قبلش دو نکته کوتاه  را بگم:

  • طبيعتا ايميل و مشخصات ايشان محفوظ است
  • خوشحال مي شم در مورد اين موضوع دوستان گروه اظهار نظر کنند (مخصوصا خانم هاي محترم گروه). لازم به ذکر است مطالب عزيزان در اين مورد را بدون در نظر گرفتن نوبت بندي در مجله قرار خواهم داد. آدرس ايميل من را همه که فکر نکنم کسي ندونه: mobin_s2004@yahoo.com

خب و اما برسيم به مطلب اين دوست محترم:


سلام
امیدوارم خوب و خوش باشید.
با تشکر از زحمات شما دوست عزیز که بسیار زحمت کشیده و مطالب جالبی ارائه می دهید که من به نوبه خود از آن خیلی استفاده کرده و سپاسگذارم

فقط یک سوال و خواهشاً مرا بی جواب نگذارید
در شماره 877 مطلبی نوشته شده که ظاهراً کاملاً صحیح است و شاید قطعاً صحیح باشد نمی دانم و به همین خاطر از خودتان سوال می کنم که پخش کننده مطلب بوده و مسئولیت در برابر خدای خود دارید
در این مطلب که عنوان آن "چرا نباید زنان با مردان متاهل ارتباط برقرار کنند؟" می باشد.
این حرف کاملاً درست و بجا می باشد ولی آیا بعد دیگر قضیه دیده نمی شود! این همه دختر بالای سن 30سال که در حسرت شنیدن کلمه مادر هستند آیا با وجود جامعه کنونی که پسرها به همین راحتی راضی به ازدواج نشده ویا موارد دیگر
زنانی که بی سرپرست بوده و توانائی گذران زندگی خود را ندارند پس تکلیفشان چیست؟
از همه مهمتر آیا کتاب آسمانیمان در سوره نسا تا 4 بار ازدواج برای مردان بدون اذن هسر مجاز ندانسته؟
آیا این مطالب یعنی ما بیشتر از خدایمان قدرت فهم داریم؟
من هم واقعیت نمی دانم درستش چیست ولی دیدم با مطلب شما دل دختری که به هوای داشتن خانه ای مستقل و فرزندی راضی به ازدواج به عنوان همسر دوم شده بود شکست و مردد شد.
خواهشاً اگر امکانش هست به ما پاسخ داده و بگوئید تکلیف چیست؟آیا اینگونه افراد باید در حسرت یک زندگی مانده و آن را با خود به گور برند؟
واقعاً از کجا باید فهمید درستش چیست؟ اگر امکانش هست از جای مطمئن جواب سوال مارا بدهید.
ممنون ومتشکرم

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویری از محیط کار شرکت‌های مهم وب دیی
  • دیدن جدید ترین تصاویر مریخ از روبات های فرصت و روح
  • بودجه 87، فوق العاده کار آمد است
  • قليان آزاد مي شود
  • معرفي و دانلود فيلم : افتضاح
  • دانلود انيميشن : A Charlie Brown Christmas
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای علی عبدُالمالکی به نام خدا نشناس
  • آهنگ زيباي به گلزار بر آمد باصداي عليرضا افتخاري
  • آنتي ويروس Kaspersky Anti-Virus 7.0.0.120 رجيستر شده و قابل آپديت!
  • ابزاری برای تبدیل گوشی موبایل به کنترل از راه دوری برای کامپیوتر شما
  • برای اولین بار در تاریخ، گروه خونی یک بیمار تغییر کرد!
  • اسرائيل به خدمت شما هم مي آيد...
  • موافق ممنوعیت تلفن همراه در مدارس هستید؟
  • چه کسی لوگوی گوگل را طراحی کرد؟
  • مطالبي در مورد روزانه شماره 880
  • ورود اسيران به شام
  • جديدترين شماره از ماهنامه Scientific American
  • رباتی برای کمک در صرف غذا
  • چطور بر اضطراب امتحان علبه كنيم؟
  • مراحل وارد شدن به شيطان‌پرستي
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (881) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویری از محیط کار شرکت‌های مهم وب دیی
کلیپ فلسطین با صدای محسن چاوشی
دیکشنری تصویری آنلاین مریام-وبستر
دیدن جدید ترین تصاویر مریخ از روبات های فرصت و روح
تصاویری از مراسم عزاداری امام حسین (ع) در تورنتو کانادا
نيويورك ، سال ۱۹۰۰
عكس جالب با تكنيك فتوكروم ، گرفته شده در خيابان مالبرى (Mulberry) در مانهاتان، سال ۱۹۰۰. اين خيابان مركز منطقه ايتاليائى نشين نيويورك است.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بودجه 87، فوق العاده کار آمد است

نماینده مجلس شورای اسلامی روش جدید بودجه نویسی توسط دولت را فوق العاده ارزیابی کرد.
حسین نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سرویس اقتصادی «فردا» اقدام دولت را در جهت بودجه نویسی نوین اقدامی فوق العاده عنوان کرد و گفت: بودجه 87 دارای مزایا و معایبی می باشد. مزیت بودجه 87 این است که ساختار جدیدی دارد و با توجه به این مطلب که اکثریت نمایندگان از بودجه نویسی سنتی شکایت داشتند، اقدام دولت را یک اقدام فوق العاده خوب می دانم که توانسته یک فرمول جدید برای تضمین بودجه نویسی باشد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکسری نارساهایی هم در نزد دولت و هم در نزد مجلس وجود دارد. در مجلس هنوز این بودجه نتوانسته با قوانین منطبق شود. البته طی مذاکراتی که صورت گرفته مجلس و دولت به تفاهماتی در این زمینه رسیده‌اند.
نجابت در ارتباط با مختصر بودن بودجه 87 گفت: در بودجه 87 دولت بودجه‌های کلی دستگاه‌ها را نوشته و زیرمجموعه‌ها را فقط نام برده و اعلام کرده که در اردیبهشت ماه طی جدولی این زیرمجموعه‌ها عنوان می‌شود. ما در زمینه بودجه 87 باید به این مطلب توجه داشته باشیم که کدام بودجه کار آمدتر است؟ بودجه‌نویسی به سبک گذشته یا همان سنتی و یا بودجه نویسی امسال که مورد جدید و نویی می‌باشد. باید کار آمدی بودجه را هم در حوزه نظری و هم در حوزه عملی بررسی کنیم.
نجابت ایراد نمایندگان مجلس را به بودجه 87 این طور عنوان کرد: اصل بحث نمایندگان این است که در بودجه نویسی قانون رعایت شود. دولت موظف است بودجه را تهیه کند و مجلس نیز مسئول نظارت و تصویب بودجه است. اما ایراد نمایندگان این است که دولت در مواردی خودش اقدام کرده، یعنی دولت در بودجه‌های سازمان هایی تمایل دارد دستش در آنها باز باشد. برای مثال بودجه شرکت‌های دولتی را به دلیل اینکه سهم بسیار بالایی در هزینه‌های بودجه دارد مجلس تصویب می‌کند. اما دولت خواسته که در این باره خود اقدام نماید و مجلس دخالتی در این قضیه نداشته باشد.
وی در پایان در رابطه با نرخ رشد اقتصادی و بهبود اوضاع اقتصادی مردم با توجه به بودجه 87 گفت: این عنوان‌ها تابع چیزهای دیگری است. فعالیت‌های اقتصادی، بازار پولی مالی و بازار کار ارتباط مستقیم خاص با بودجه ندارد، اما با باز شدن دست دولت در مسائل مالی و زیربنایی امید به بهبودی در این زمینه وجود دارد.
 

با دستور رئيس جمهور
قليان آزاد مي شود

رئيس اتحاديه قهوه خانه داران تهران گفت: با دستور رئيس جمهور مبني بر عدم برخورد با قهوه خانه ها، در صورت ابلاغ اين حكم از سوي وزارت كشور به اماكن و به قهوه‌خانه‌دار ها، از اين پس قليان فقط در مراكز مجاز و با مجوز اتحاديه آزاد مي‌شود.
علايي در گفت وگو با فارس اظهارداشت: با درخواست اين اتحاديه و براي جلوگيري از بيكاري فعالان اين حرفه در نهايت رئيس جمهور در سي‌ام ديماه امسال دستور توقف برخورد با قهوه‌خانه‌ها را صادر كرد.
وي با اشاره به وجود 400 قهوه‌خانه‌ي مجوز دار و يك هزار قهوه‌خانه‌ي فاقد مجور در تهران گفت: در صورت ادامه روند تعطيلي قهوه‌خانه‌ها بيش از دو ميليون نفر در كشور بطور مستقيم و غير مستقيم بيكار مي‌شدند.
علايي تنباكو‌فروشان،ذغال فروشان و ساير رشته‌هاي وابسته به صنف قهوه‌خانه‌داران را يادآور شد و افزود: با توقف فعاليت قهوه‌خانه‌دار ها اين رشته‌ها نيز بيكار و راكد مي‌شدند و به خيل بيكاران كشور افزوده مي‌شد.
رئيس اتحاديه قهوه خانه داران تهران تاكيد كرد: در تمام دنيا مراكزي براي انجام اين امور وجود دارد و در كشور نيز قهوه‌خانه‌ها بهترين مكان براي عرضه قليان هستند.
وي تصريح كرد: نظارت اين اتحاديه بر روي فعاليت قهوه‌خانه ها به شدت بالا است و تاكنون چندين قهوه‌خانه فاقد مجوز پلمپ شده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

افتضاح
Botched



کارگردان: کيت رايان. فيلمنامه: درک بويل، ايمون فريل، ريموند فريل. موسيقي: تام گرين. مدير فيلمبرداري: برايان ‏لوفتوس. تدوين: جرمي گيبز. طراح صحنه: جان بانکر. بازيگران: استيون دورف[ريچي]، شون پرتوي[آقاي گروزني]، ‏جمي فورمن[پيتر]، ديويد هيپ[حراج گر]، آلن اسمايت[هوگو]، راسل اسميت[يوري]، برونا گالاگر[سونيا]، نورما ‏شيهان[هلنا]، جمي موري[آنا]، هيو اوکانر[ديميتري]، جين روني[کاترينا]، جف بيل[بوريس]، زاک مگواير[الکس]، ‏ادوارد بيکر دولي[قاتل]. 100 دقيقه. محصول 2007 آلمان، ايرلند، انگلستان، آمريکا. نام ديگر: ‏‎13‎‏. ‏
ريچي داناوان يک سارق حرفه اي است، اما اين اواخر بدشانسي به او رو کرده و پشت سر هم افتضاح به بار مي آورد. ‏آخرين نمونه اين افتضاح ها از دست دادن الماس هاي سرقت شده به شکلي تصادفي پس از ربودن موفقيت آميز آنها بود. ‏اين واقعه باعث خشم رئيس اش آقاي گروزني شده و او را تهديد مي کند اگر اين بار نيز ماموريت محوله را درست به ‏پايان نرساند، کشته خواهد شد. ريچي مي پذيرد، اما محل ماموريت تازه بسيار دور از محيط مانوس او و در مسکو ‏است. او بايد صليبي عتيقه و گران قيمت را از طبقه آخر ساختماني مرتفع ربوده و به آقاي گروزني برساند. دو همکار ‏محلي معرفي شده به او چندان باهوش به نظر نمي رسند. اما سرقت با وجود قتل زني توسط يکي از همين همکاران ‏ناشي با موفقيت انجام مي شود و گروه بايد هر چه زودتر ساختمان را ترک کنند. اما در ميانه راه و در طبقه سيزدهم، ‏آسانسور متوقف مي شود و کليه سرنشينان آن مجبور به پياده شدن مي گردند. سه دزد به همراه يک مامور امنيتي، يک ‏خبرنگار ترسو، جواني ساده لوح و سه زن در طبقه سيزدهم سرگردان مي شوند. چون هيچ راه خروجي غير از ‏آسانسور وجود ندارد و راه پله ها مسدود شده است. همکار عصبي ريچي ديگر سرنشينان آسانسور را گروگان مي ‏گيرد. اما زماني که سر اولين گروگان توسط فردي ناشناس از تن اش جدا مي شود، همگي در مي يابند که توقف ‏آسانسور در اين طبقه کار قاتلي روان پريش بوده که قصد دارد تمامي آنها را سلاخي کند...‏‏

چرا بايد ديد؟‎ ‎
اولين فيلم کيت رايان به استناد نامش چيزي جز افتضاح نيست. يک کمدي جنايي ترسناک که اين روزها طرفداران سينه ‏چاکي براي خود پيدا کرده و يادآور آشغال هاي دهه 1970 و 80 است. شايد بيهوده نباشد گفتن اين که سکانس ابتدايي ‏فيلم و تيتراژ آن خوش ساخت ترين و معقول ترين بخش اين فيلم است. اميدي که بعدها با ديدن گاف هاي فيلمنامه، بازي ‏هاي بد، ارجاعات ابلهانه به فيلم هاي اين گونه و …. بر باد مي رود. همه کليشه ها در اين معجون هفت جوش به کار ‏گرفته شده و صد البته فارغ از هر گونه منطق، که اگر غير از اين بود جاي تعجب داشت. نمونه کاملي از معناي دوم ‏کلمه ‏Botched‏ که مي شود سر هم بندي[قديمي ها مي گفتند که اسامي از آسمان نازل مي شود] و خنده دار اينجاست که ‏استيون دورف –قهرمان آمريکايي فيلم- بر خلاف ديگر بازيگران نقش خود را کاملاً جدي مي گيرد. ‏
جديتي که فيلمنامه نويس نيز مي کوشد تا با ارتباط دادن دو قاتل مرموز فيلم با آقاي گروزني[نوادگان ايوان گروزني يا ‏همان ايوان مخوف!] به قصه فيلم بدهد. اما فرمول مورد استفاده او و کارگردان چندان ضامن موفقيت نمي تواند باشد، ‏چون: نبود خنده واقعي+ فقدان تعليق درست+ با نوادگان ايوان مخوف-چسبي که اينها را به هم وصل کند= با يک فاجعه ‏روبرو خواهيد شد!‏
اشاره به انگليسي صحبت کردن همه شخصيت هاي فيلم با لهجه روسي که يکي از احمقانه ترين راهکارهاي سازندگان ‏اين زباله است[شايد به قصد بيرون کشيدن خنده!] و انتخاب بد بازيگران مخصوصاً دورف نمي تواند ميزان بلاهت ‏موجود در اين فيلم را برساند. فقط بايد آن را به عنوان يک کمدي اشتباهات تماشا کرد. در مقايسه با افتضاح سري فيلم ‏ترسناک[‏Scary Movie‏] شاهکار جلوه مي کند!‏
ژانر: کمدي، جنايي، ترسناک، مهيج. ‏
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/69464091/B6524o1547t8415402h.Def.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/69464449/B6524o1547t8415402h.Def.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/69464916/B6524o1547t8415402h.Def.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/69465343/B6524o1547t8415402h.Def.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/69465759/B6524o1547t8415402h.Def.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/69466227/B6524o1547t8415402h.Def.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/69468097/B6524o1547t8415402h.Def.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/69468203/B6524o1547t8415402h.Def.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

A Charlie Brown Christmas


 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
A_Charlie_Brown_Christmas.part1.rar
A_Charlie_Brown_Christmas.part2.rar
A_Charlie_Brown_Christmas.part3.rar
A_Charlie_Brown_Christmas.part4.rar

رمز فايل: VindiKat


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

خدا نشناس
باصداي علی عبدُالمالکی

آلبوم جدید و بسیار زیبای علی عبدُالمالکی به نام خدا نشناس (با دو کیفیت)
 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي به گلزار بر آمد
باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

آنتي ويروس
Kaspersky Anti-Virus 7.0.0.120
رجيستر شده و قابل آپديت!


خونه دار! بچه دار! زنبيل رو بردار و بيار! آتيش زدم به مالم!
خيلي از شما دوستان با آنتي وبروس Kaspersky اشنا هستيد. انصافا آنتي ويروس بسيار خوبي است و من شخصا بعد از امتحان بسياري از آنتي ويروسها، اين نرم افزار را انتخاب و مدتهاست از آن استفاده مي کنم.
فقط مشکلي که اخيرا پيش اومده بود، Key هايي که در اينرتنت بود همگي در ليست سياه قرار گرفته بود و باعث شده بود اين آنتي ويروس هنگام آپديت غير فعال گردد.
و اما بعد از تلاشهاي فراوان بالاخره تونستم Key مناسبي که فعال باشد را پيدا کنم، با نصب اين Key ، آنتي ويروس Kaspersky بدون مشکل کار مي کند و مي توانيد براحتي از طرسيق اينترنت آپديت نيز نمائيد.
نسخه Kaspersky Anti-Virus 7.0.0.120 اين آنتي ويروس به همراه Key فعال را مي توانيد از طريق لينک زير دانلود کنيد.
راستي اگر شما دوست عزيز تا حالا از اين آنتي ويروس استفاده نکرده ايد، غفلت نکنيد که موجب پشيماني است!


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 21 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Bluetooth PC Remote Control 3
ابزاری برای تبدیل گوشی موبایل به کنترل از راه دوری برای کامپیوتر شما


 

امروزه تمامی دستگاه های الکترونیکی و گاه برقی که از تکنولوژیهای جدید استفاده می کنند ، برای راحتی کاربرانی که با این دستگاه ها سر و کار دارند و به صورت مداوم از آن ها استفاده می نمایند دارای کنترل های از راه دور ( Remote Control ) می باشند . کنترل از راه دورها بسیاری از امکانات و ویژگی های دستگاه ها را بر روی خود دارند تا کاربران بتوانند از مسافت های مختلف و بسته به نوع و نیاز دستگاه از آن ها استفاده نمایند. این کنترل از راه دورها را امروزه در هر منزل و یا هر جای دیگری به راحتی می توان مشاهده نمود. کنترل تلویزیون و دیگر دستگاههای صوتی و تصویری ، کنترل از راه دور وسایل گرم کننده و سرد کننده ، کنترل از راه دور سیستم دزدگیر اتومبیل ها و بسیاری دیگر از این مدل کنترل ها که از نظر برد کابرد و بعد مسافت نیز با یکدیگر متفاوت می باشند. در این میان شاید شما نیز به این موضوع نیز توجه کرده باشید که چرا در میان تمام این دستگاه ها نام کامپیوتر های شخصی که دارای کاربردهای بیشتر و همچنین ابزارآلات قوی تر و پیشرفته تر می باشد به چشم نمی خورد ؟ البته امروزه با سری های جدید notebook ها که توسط کارخانجات مختلف تولید می شوند می توان کنترل از راه دورهایی را به همراه آنان مشاهده نمود که باز این مورد برای همه صدق نمی کند. آیا شما نیز علاقه دارید تا برای کامپیوتر خود یک کنترل از راه دور داشته باشید؟ شما تنها به یک گوشی تلفن همراه نیاز دارید تا قابلیت نصب برنامه های جاوا بر روی آن فعال باشد.

در این مطلب شما را با نرم افزاری در این زمینه آشنا می کنیم.

 

Bluetooth PC Remote Control نام نرم افزاری می باشد که همان طور که از نام آن مشخص می باشد به کمک فناوری بلوتوث امکان ایجاد یک کنترل از راه دور را به کاربران سیستم های کامپیوتری می دهد. برای استفاده از این نرم افزار تنها کافیست تا گوشی شما قابلیت نصب برنامه های جاوا را دارا باشد ( ورژن جاوا می بایست MIDP2.0 باشد )  و سیستم شما نیز دارای بلوتوث باشد تا ارتباط میان سیستم شما و گوشی را برقرار نماید. ( می توانید از دستگاه های کوچک بلوتوث USB و ارزان استفاده نمایید. ) پس از نصب این نرم افزار بر روی سیستم و همچنین نصب نسخه مربوط به گوشی بر روی گوشی ( فایل نصب گوشی درون پوشه نصب شده بر روی سیستم یافت می شود ) می توانید با برقراری ارتباط عملکرد های مختلفی را بر روی سیستم خود اعمال کنید و یا خود عملکرد خاصی را برای برنامه تعریف نمایید. این نرم افزار جالب توسط شرکت BlueShareware ساخته شده است.

 

از ویژگی ها و عملکرد هایی که به وسیله گوشی تلفن همراه خود می توانید بر روی کامپیوتر ایجاد نمایید می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- کنترل کامل موس

- قابلیت قفل کردن سیستم

- قابلیت نمایش حالت ScreenSaver

- توانایی خاموش کردن سیستم

- قابلیت اجرا و کنترل برنامه Winamp

- قابلیت اجرا و کنترل برنامه Media Player

- توانایی کنترل اسلاید هایی Power Point

- قابلیت کنترل Adobe Reader برای نمایش فایل های PDF

- توانایی ارسال و دریافت فایل به سیستم

- قابلیت تعریف عملکردهای دلخواه بر روی سیستم

- قابلیت کنترل صدای سیستم

 و ... .

 

به وسیله این برنامه می توانید گوشی های زیر را به کنترل از راه دور تبدیل کنید:

- Nokia Serie 60 ( تمامی آن گوشی هایی از این سری که از سال 2005 به بعد ساخته شده اند ) مثل 6680,6681,3230,6670,6260,7610 و ... .

- Nokia Serie 40 ( تمامی آن گوشی هایی از این سری که از سال 2005 به بعد ساخته شده اند ) مثل 6230, 6230i و ...

- Nokia N series ( همه گوشی های تولید شده این سری ) مثل N70, N95 , N76 و ...

- Nokia E series ( همه گوشی های تولید شده این سری )  مثل E60, E65 و ...

- Sony Ericsson ( همه گوشی های ساخته شده از سال 2005 به بعد ) مثل W880i, W850i, K800i, K610i, W550, K750i, Z520, P990 و ... .

- Motorola ( تمامی گوشی های ساخته شده از سال 2006 به بعد ) مثل V3i و ...

- Samsung ( همه گوشی هایی که از Q4 2006 به بعد ساخته شده اند ) مثل SGH-D900 و ... .

 به اضافه تعداد بسیار دیگری از گوشی های مختلف ساخته شده و توسط دیگر تولید کنندگان

 

همچنین این نرم افزار متاسفانه به صورت خاص بر روی گوشی های زیر قابلیت نصب ندارد:

- Ericsson مدل های T68, T68i, all T6xx, K700i, Z1010, P800

- Nokia مدل های 6810, 6820, 3650, N-Gage, N-Gage QD

- Samsung مدل D500

- Motorola مدل V3 Razer

لينک دانلود (حجم فايل حدود دو مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

احْذَرُوا كَثْرَةَ الْحَلْفِ، فِإنَّهُ يَحْلِفُ الرَّجُلُ لِعَلَل أرَبَعَ: إمّا لِمَهانَة يَجِدُها في نَفْسِهِ، تَحُثُّهُ عَلى الضَّراعَةِ إلى تَصْديقِ النّاسِ إيّاهُ. وَ إمّا لِعَىّ في الْمَنْطِقِ، فَيَتَّخِذُ الاْيْمانَ حَشْواً وَصِلَةً لِكَلامِهِ. وَ إمّا لِتُهْمَة عَرَفَها مِنَ النّاسِ لَهُ، فَيَرى أَنَّهُمْ لايَقْبَلُونَ قَوْلَهُ إلاّ بِالْيَمينِ. وَ إمّا لاِرْسالِهِ لِسانَهُ مِنْ غَيْرِ تَثْبيت.

خود را از قسم و سوگند برهانيد كه همانا انسان به جهت يكى از چهار علّت سوگند ياد مى كند: در خود احساس سستى و كمبود دارد، به طورى كه مردم به او بى اعتماد شده اند، پس براى جلب توجّه مردم كه او را تصديق و تأييد كنند، سوگند مى خورد.
و يا آن كه گفتارش معيوب و به دور از حقيقت است، و مى خواهد با سوگند، سخن خود را تقويت و جبران كند.
و يا در بين مردم متّهم است ـ به دروغ و بى اعتمادى ـ پس مى خواهد با سوگند و قسم خوردن جبران ضعف نمايد.
و يا آن كه سخنان و گفتارش متزلزل است ـ هر زمان به نوعى سخن مى گويد ـ و زبانش به سوگند عادت كرده است.
 

تنبيه الخواطر، معروف به مجموعة ورّام: ص 429، س 6.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

انوشیروان روزی ، بدادرسی نشسته بود ، مردی کوتاه قامت وارد شده و بانگ دادخواهی برداشت . خسرو گفت : کسی بر کوتاه قامتان ستم نتواند کرد .
مرد گفت : شهریارا آنکه بر من ستم راند ، از من کوتاه تر است .
شهریار بخندید و دادش بداد . عبید زاکانی


عربی را گفتند : تو پیر شده ای و عمری تباه کرده ای ، توبه کن و سفر حج بساز
عرب گفت : خرج سفر ندارم ، چگونه سفر روم ؟
گفتند خانه ات را بفروش و خرج سفر کن . مرد عرب گفت : چون باز گشتم کجا بنشینم ؟ و اگر باز نگردم و مجاور کعبه شوم ، خدایم نمی گوید ای احمق چرا خانه خود را فروختی و در خانه من منزل گزیدی ؟ عبید زاکانی


مردی را گفتند که پسرت را بتو شباهتی نباشد . گفت : اگر همسایگان باری ما را رها کرده و بحال خود گذارند ، فرزندانمان شبیه ما خواهند شد .
ع زاکانی
 

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

معجزه در دنیای پزشکی: برای اولین بار در تاریخ، گروه خونی یک بیمار تغییر کرد!

یک دختر استرالیایی که تحت عمل تعویض کبد قرار گرفته بود گروه خونی اش تماما تغییر کرد!
این دختر که در 9 ساله گی در سیدنی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود دارای گروه خونی O منفی بود و به گفته پزشکان متخصص، گروه خونی وی در یک واقعه خارق العاده 9 ماه بعد از جراحی به O مثبت تغییر یافته است!
این مورد اولین مورد در سطح جهان است و به عنوان یک شگفتی مطرح می شود.
دکتر مایکل استورمون که از نزدیک وضعیت این دختر را تحت نظر دارد وضعیت سلامت دختر را فوق العاده توصیف کرد. به گفته دکترها، دختر بیمار که هم اکنون 15 سال دارد بعد از جراحی صاحب گروه خونی پسربچه 12 ساله ای شد که کبدش به وی پیوند زده شده بود.
پزشکان اعتقاد دارند بعد از پیوند، سلولهای مغز استخوان این دختر طی یک فرایند تجمع باعث این واقعه بی مانند شده است. استورمون تأکید کرد در علم پزشکی این مسأله اولین بار است که اتفاق می افتد اما اشاره ای به اینکه چرا این مسأله تاکنون پنهان نگه داشته شده بود نکرد. در آخرین شماره نشریه پزشکی نیوانگلند نیز در این مورد مقاله ای به چاپ رسیده است.

پی نوشت: ترجمه ممکن است دقیق و علمی نباشد. ضمنا در تیتر عبارت "تغییر گروه خونی"نوشته ام نمی دانم تغییر Rh خون را می توان تغییر گروه خونی نامید یا نه. اصل مطلب را در روزنامه ملیت ترکیه بخوانید

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
چرا پيروان اديان الهي در بسياري از برهه‌هاي تاريخ، مغلوب و مقهور انسانهاي نابكار عصر خود بوده‌اند؟


 

پاسخ:
اين سخن از دو جهت قابل بحث و بررسي است:
1 . آيا جريان حاكم بر جامعه بشري حق است يا باطل؟
2 . چرا خداوند متعال بالاجبار حق را بر جامعه بشري حاكم نمي‌كند؟
قرآن جريان هستي را براساس حق مي‌داند و حق را اصيل معرفي مي‌كند و باطل را اصيل نمي‌داند. اسلام براي انسان يك گرايش ذاتي به صداقت و امانت و عدالت معتقد است. ميل به كمال و خير و حق بالفطره در انسان موجود است در عين حال از آزادي و اختيار برخوردار است، لذا ممكن است از مسير خودش منحرف شود و حق كشي كند ظلم كند و دروغ بگويد قرآن اينها را به صورت يك جريان موقت مي‌پذيرد. ظلم‌هايي كه در جامعه توسط حكام بر مردم صورت مي‌گيرد از يك نوع تغيير مسير پيدا مي‌شود كه لازمه مرتبه وجودي انسان يعني مختار و آزاد بودن او است.[1] لذا ديده مي‌شود كه در طول تاريخ بين انسانهاي خوب و بد يعني جريان حق و باطل جنگ و مبارزه بوده است. ولي اينطور نيست كه حق هميشه مقهور باشد و باطل هميشه غالب باشد،‌آن چيزي كه استمرار داشته و زندگي و تمدن را ادامه داده حق بوده است و باطل نمايشي بوده كه جرقه زده بعد خاموش شده و از بين رفته است و آن نيرو را ندارد كه بتواند به صورت دائم باقي بماند.
و هر جامعه‌اي را اگر در نظر بگيريم اكثريت مردم آن داراي فطرت سالم و خواهان حق‌اند و انسانهاي بد بسيار كم و نادر مي‌باشند و اگر بيشترين افراد يك جامعه را انسانهاي بد تشكيل بدهد و همه با هم دروغ بگويند و همه با يكديگر خيانت كنند ممكن نيست كه آن جامعه و مردم سرپاي خويش بايستد و قطعاً از هم متلاشي مي‌گردد.[2]
بنابراين در طول تاريخ جريان حق بر باطل پيروز بوده به اين معني كه حكومت‌هاي باطل آمده و رفته‌اند ولكن حق مسير خويش را ادامه داده است. قرآن باطل را مانند كف روي آب مي‌داند كه ظهور دارد ولكن ماندگار نيست و اما خود آب زير كف ظهور ندارد ولي ماندگار و پابرجا است.
اگر مبارزه امام حسين ـ عليه السلام ـ با لشكر يزد و ابن زياد از جنبه نظامي يعني از نظر ظاهري و صوري بررسي گردد، امام حسين ـ عليه السلام ـ شكست خورد و يزيد و اتباعش پيروز شدند و اما اگر ماهيت قضيه مورد مطالعه قرار گيرد و از نظر فكري و اعتقادي مورد بررسي واقع شود مسأله كاملاً برعكس مي‌گردد، از آنجا كه حكومت يزيد سمبل جريان باطل بوده كه مي‌خواست فكر اسلامي را از بين ببرد و امام حسين ـ عليه السلام ـ براي احياء انديشه اسلامي در مقابل آنها به مبارزه برخاست و تا آخرين قطره خون خويش مقاومت نمود و همه چيزش را در اين راه به طبق اخلاص گذاشت و حتي طفل شش ماهه خويش را نيز در جنگ با جريان باطل به ميدان آورد و در راه خدا تقديم كرد. قطعاً در اين مبارزه امام حسين ـ عليه السلام ـ پيروز و يزيد و لشكريانش مغلوب و مقهوراند و اينكه هر سال بنام امام حسين ـ عليه السلام ـ با ظلم و ستم مبارزه مي‌شود و حق و عدالت احياء مي‌گردد،‌ اين همان پيروزي بس عظيم است كه بالاتر از آن وجود ندارد. يزيدها همچون كف آب مي‌روند ولي حسين‌ها و زينب‌ها به عنوان يك عقيده و ايده باقي مي‌مانند خداي سبحان مي فرمايد: بلكه ما حق را بر سر باطل مي‌كوبيم تا آن را هلاك سازد و اينگونه باطل محو و نابود مي‌شود.[3]
قرآن وعده پيروزي نهايي حق بر باطل را مي‌‌دهد و اين را سرنوشت نهائي تاريخ مي‌داند لذا توصيه مي‌كند، ايمان داشته باشيد كه برتري از آن شما است.[4] از نگاه قرآن باطل ظهور دارد ولي حقيقت ندارد. و اگر كسي ظاهر جامعه را ببيند و به اعماق آن نظر نياندازد گروهي باطل را مي‌بيند كه بيشتر در طول تاريخ حاكم بر جامعه بشري بوده است. كه با زور بر مردم حكومت مي‌كرده‌اند ولي اگر متن جامعه مورد دقت قرار گيرد و بررسي شود، انسان‌هاي پاك و صالحي ديده مي‌شود كه مظهر حق بوده اند و در حقيقت حاكمان واقعي و اصلي آنها مي‌باشند.
مثلاً مراجع معظم تقليد بعد از امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ بدون اينكه حكومت ظاهري در دست داشته باشند از قدرتي برخوردارند كه هيچ حاكمي آن قدرت و توان را ندارد. به عنوان مثال در مسأله تحريم تنباكو كه از طرف مرجعيت آن وقت به عنوان فتوا صادر گرديد،‌ توان مقابله با آن از سوي پادشاه وقت سلب گرديد و حتي زنهاي شاه خودشان را ملزم به تبعيّت از آن فتوا دانستند.[5]
اما اينكه چرا خداوند با زور و بالاجبار انسانهاي صالح را بر سرنوشت بشر مسلط نكرده است. و بطور كلي چرا جهان بگونه ديگري آفريده نشده كه در آن هيچگونه ظلم،‌تعدي و بي‌عدالتي وجود نداشته باشد؟ و همه انسان‌ها بدون هيچ مزاحمتي به زندگي‌ خويش ادامه دهند؟
جواب اين است كه خداوند چنين عالمي را آفريده است و آن عالم فرشتگان مي‌باشد. كه در عالم آنها هيچ‌گونه تزاحمي وجود ندارد. و دعوا، ظلم و بي‌عدالتي نيز در ميان آنان قابل تصور نيست.
و اگر خداوند انسان را همچون فرشتگان مي‌آفريد ديگر نيازي به خلقت انسان نبود و همان خلقت فرشتگان كافي بود. ولكن خداوند موجودي را در روي زمين آفريده كه داراي دو بعد مادي و معنوي است و مختار بودن را جزء لاينفك او قرار داده است. و آن را مكلف به يك سلسله اموري نموده كه با اختيار و اراده خويش بجا آورد.[6] و در مقابل بجا آوردن كارهاي نك دخول در بهشت و رضوان خويش را وعده داده است و در مقابل كارهاي بد دخول در جهنم و عذاب خويش را قرار داده است.
پذيرش حكومت صالحان توسط مردم نيز از اين قاعده مستثني نيست. و جزء تكاليف است كه خداوند از مردم خواسته كه با اختيار خويش آن را بپذيرد و از آنجا كه باطل با لباس حق و با شعارهاي فريبنده جلوه‌گر مي‌شود و تشخيص حق از باطل براي عموم مردم دشوار مي‌گردد. لذا باطل را بجاي حق مي‌پذيرند. و آن جبهه تقويت مي‌گردد. و بعضاً طرفداري از باطل براساس خواهش‌هاي نفساني افراد صورت مي‌گيرد. و لذا جبهه باطل در تشكيل حكومت و رسيدن به قدرت ظاهري در طول تاريخ جنبه غالب پيدا مي‌كند.
خداوند سبحان مي‌فرمايد: «اگر ايمان اجباري و اضطراري بدرد مي‌خورد پروردگار تو اراده مي‌كرد،‌همه مردم روي زمين ايمان مي‌آوردند.»[7]
امام علي ـ عليه السلام ـ در بيان نادرستي جبر مي‌گويد: اگر چنين بود آن گاه ثواب و عقاب و امر و نهي و بازداشتن از كارهاي زشت پوچ مي‌بود و وعد و عيد از معني مي‌افتاد و بدكار سرزنش و نيكوكار تشويق نمي‌شد.[8]
با توجه به مطالب ياد شده به اين نتيجه مي‌رسيم كه اولاً: گرچه باطل ظهور و بروز دارد ولكن در واقع جريان حق قوي و استمرار دارد و نظام اجتماعي برمبناي حق مي‌چرخد.
ثانياً: به قدرت رسيدن صالحان بالاجبار توسط خداوند با مختار بودن انسان منافات دارد و پذيرش حكومت مؤمنان و صالحان جزء تكاليف است كه مردم با اختيار آن را بپذيرد. والسلام

--------------------------------
[1] . مطهري، مرتضي،‌حق و باطل، ص 35، تهران، صدرا.
[2] . همان.
[3] . انبياء، آيه 17.
[4] . آل عمران،‌آيه 139.
[5] . عقيقي، بخشايشي، عبدالرحيم، فقهاي نامدار شيعه،‌ قم، 35، قم نويد اسلام، سوم، 1379.
[6] . سبحاني، جعفر، منشور عقايد اماميه، ص 90، قم، مؤسسه امام صادق، اول 1376 ش.
[7] . يونس، 99.
[8] . ري‌شهري، محمد، ميزان‌الحكمه، 1 / 382 دارالحديث اول.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

تاريخ حماسى شاهنامه، از كودكى فريدون تا مرگ رستم، همه با جنگ آغاز مى‏شود،گسترش مى‏يابد و تمام مى‏شود. مبارزان هر دو گروه ،مانند هر حماسه رزمى ، پهلوانان دلير ونام آورند
ولى شاهنامه ، تاريخ ايران است نه تاريخ جنگ مبارزان؛ هر چند كه ما همزمان‏سرگذشت اين جنگاوران را نيز درمى‏يابيم. تاريخ و تاريخسازان پيوندى چنان‏هماهنگ يافته‏اند كه با خواندن «تاريخ»، در حال و روز تاريخسازان غوطه ‏ورمی شویم و چون به شرح‏كارها و خصال تاريخسازان روى می آوريم خواه ناخواه در جريان تاريخ شناورمی گردیم؛ اين هماهنگى «فرم» و محتوا، از بركت هنر شاعر، گاه مانند جان و تنى‏يگانه، جدائى‏ناپذير است؛ يكى هر دو و هر دو يكى است

از سوى ديگر، پهلوان " ايرانى و تورانى " فقط بر سر امرى مجرد داد يا بيداد و پديدۀ ‏‏كلى جهاندارى يا كشورگشائى نمى‏جنگد؛ «نام» به منزله سربلندى، شرف و گوهر جسم وجان، آن نيروى فردى، يگانه و بنيان كنى است كه مرد ميدان را بى‏هراس از مرگ به سوى دشمن‏مى‏راند.
بنابراين «كار و كوشش» نام آوران حماسه، انگيزه‏هاى توأمان فردى و همگانى دارد ونبردهاى اخلاقى و متعالى آنان چون در پهنه دو كشور و دو پادشاهى روى مى‏دهد، در حقيقت‏داراى سرشتى سياسى است.
آن نبرد كيهانى اهورمزدا و اهريمن و گيرودار نيك و بدى كه درنهاد جهان است در شاهنامه از راه جنگ به اجتماع انسانى راه مى‏يابد و هستى مى‏پذيرد؛

به همین جهت نبردهاى پهلوانان ايرانى انگيزه‏اى دو گانه دارد، دادخواهى آنان‏از ايراندوستى جدا نيست و پاسدارى از اين سرزمين، خود رسالتى است در راه داد خواهی

به تنها تن خویش جویم نبرد
ز لشکر نخواهم کسی رنجه کرد
کسی باشد از بخت پیروز و شاد
که باشد همیشه دلش پر ز داد

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الكهف آيات: 110 محل نزول: مکه
 
 
وَدَخَلَ جَنَّتَهُ وَهُوَ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ قَالَ مَا أَظُنُّ أَن تَبِيدَ هَذِهِ أَبَدًا 35 وَمَا أَظُنُّ السَّاعَةَ قَائِمَةً وَلَئِن رُّدِدتُّ إِلَى رَبِّي لَأَجِدَنَّ خَيْرًا مِّنْهَا مُنقَلَبًا 36 قَالَ لَهُ صَاحِبُهُ وَهُوَ يُحَاوِرُهُ أَكَفَرْتَ بِالَّذِي خَلَقَكَ مِن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ سَوَّاكَ رَجُلًا 37 لَّكِنَّا هُوَ اللَّهُ رَبِّي وَلَا أُشْرِكُ بِرَبِّي أَحَدًا 38 وَلَوْلَا إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَكَ قُلْتَ مَا شَاء اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِن تُرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنكَ مَالًا وَوَلَدًا 39 فَعَسَى رَبِّي أَن يُؤْتِيَنِ خَيْرًا مِّن جَنَّتِكَ وَيُرْسِلَ عَلَيْهَا حُسْبَانًا مِّنَ السَّمَاء فَتُصْبِحَ صَعِيدًا زَلَقًا 40 أَوْ يُصْبِحَ مَاؤُهَا غَوْرًا فَلَن تَسْتَطِيعَ لَهُ طَلَبًا 41 وَأُحِيطَ بِثَمَرِهِ فَأَصْبَحَ يُقَلِّبُ كَفَّيْهِ عَلَى مَا أَنفَقَ فِيهَا وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا وَيَقُولُ يَا لَيْتَنِي لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّي أَحَدًا 42 وَلَمْ تَكُن لَّهُ فِئَةٌ يَنصُرُونَهُ مِن دُونِ اللَّهِ وَمَا كَانَ مُنتَصِرًا 43 هُنَالِكَ الْوَلَايَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَيْرٌ ثَوَابًا وَخَيْرٌ عُقْبًا 44 وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا كَمَاء أَنزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَاء فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الْأَرْضِ فَأَصْبَحَ هَشِيمًا تَذْرُوهُ الرِّيَاحُ وَكَانَ اللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ مُّقْتَدِرًا 45

 

ترجمه فارسي مکارم

و در حالى كه نسبت به خود ستمكار بود، در باغ خويش گام نهاد، و گفت: «من گمان نمى‏كنم هرگز اين باغ نابود شود! «35» و باور نمى‏كنم قيامت برپا گردد! و اگر به سوى پروردگارم بازگردانده شوم (و قيامتى در كار باشد)، جايگاهى بهتر از اين جا خواهم يافت!» «36» دوست (با ايمان) وى -در حالى كه با او گفتگو مى‏كرد- گفت: «آيا به خدايى كه تو را از خاك، و سپس از نطفه آفريد، و پس از آن تو را مرد كاملى قرار داد ، كافر شدى؟! «37» ولى من كسى هستم كه «الله‏» پروردگار من است; و هيچ كس را شريك پروردگارم قرارنمى‏دهم! «38» چرا هنگامى كه وارد باغت شدى، نگفتى اين نعمتى است كه خدا خواسته است؟! قوت (و نيرويى) جز از ناحيه خدا نيست! و اگر مى‏بينى من از نظر مال و فرزند از تو كمترم (مطلب مهمى نيست)! «39» شايد پروردگارم بهتر از باغ تو به من بدهد; و مجازات حساب شده‏اى از آسمان بر باغ تو فروفرستد، بگونه‏اى كه آن را به زمين بى‏گياه لغزنده‏اى مبدل كند! «40» و يا آب آن در اعمال زمين فرو رود، آن گونه كه هرگز نتوانى آن را به دست آورى!» «41» (به هر حال عذاب الهى فرا رسيد،) و تمام ميوه‏هاى آن نابود شد; و او بخاطر هزينه هايى كه در آن صرف كرده بود، پيوسته دستهاى خود را به هم مى‏ماليد -در حالى كه تمام باغ بر داربستهايش فرو ريخته بود- و مى‏گفت: «اى كاش كسى را همتاى پروردگارم قرار نداده بودم! «42» و گروهى نداشت كه او را در برابر (عذاب) خداوند يارى دهند; و از خودش (نيز) نمى‏توانست يارى گيرد «43» در آنجا ثابت شد كه ولايت (و قدرت) از آن خداوند بر حق است! اوست كه برترين ثواب، و بهترين عاقبت را (براى مطيعان) دارد! «44» (اى پيامبر!) زندگى دنيا را براى آنان به آبى تشبيه كن كه از آسمان فرو مى‏فرستيم; و بوسيله آن، گياهان زمين (سرسبز مى‏شود و) در هم فروميرود اما بعد از مدتى مى‏خشكد; و بادها آن را به هر سو پراكنده مى‏كند; و خداوند بر همه چيز تواناست! «45»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

a_behjat_kh@yahoo.com

يک ايميل دريافتي

بنام خدا
با سلام
بدين طريق خواستم در مورد مطلب "بايد فرياد زد" عضو محترم شوراي شهر تبريز مطالبي را جهت استحضار ارسال مي كنم اولا اينكه حق حقوق كارگران بدبخت شهرداري تبريز تنها به دو سال اخير مربوط نمي شود بلكه از سالها پيش اين قضيه در مورد كارگران اعمال مي شد از آنجا كه بنده سراغ دارم حداقل از سال 80 حق و حقوق كارگران نه تنها دير پرداخت گرديده بلكه اصلا يرداخت نشده مرخصي نداشتند بيمه ناقص رد ميكردند عبدي نمي دادند و تهديد به اخراج مي شدند خسارت احتمالي را بر گردن آنها مي انداختند و آخر سر آنهايي را هم براي گرفتن حق وحقوق خودشان شكايت كرده اند ليست سياه درست كرده اند و همه آنها اخراجند و زندگيشان بهم ريخته است .

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

اسرائيل به خدمت شما هم مي آيد...


الان اسرائيل در مقابل همه ي كشور هاي اسلامي ايستاده مي گويد غلط نكنيد
اين تاسف ندارد ؟
انسان نيستند اينهاي يكه در راس امور هستند كه اسرائيل در مقابلشان ايستاده مي گويد فضولي موقوف ؟
بعد هم بدانيد كه شماهايي كه ساكت بوديد و در اين جنايات مقابله نكرديد و نشستيد و كلمه اي گفتيد و و آن هم كلمه اي كه گاهي موافق اونها بوده است !
نوبت شما هم مي رسد . اسرائيل به خدمت شما هم مي آيد .

حضرت روح الله


براي شنيدن فايل صوتي مربوطه اينجا کليک کنيد (47 ثانيه)

 

 

helia_k48@yahoo.com

ضرب المثل ها و اصطلاحات انگلیسی(4)

41.She will never realiz this wish آرزو بر دلش می ماند.

42.Suddenly he showed up ناگهان سرو کله اش پیدا شد .

43.He is no fool آنقدرها هم احمق نیست .

44.It is much more than he deserves از سرش هم زیاد .

45.The night is still young هنوز اول شب .

46.He has no sense of shame. خجالت سرش نمی شود

47.What the hell do you want?به چه کوفتی می خوای؟

48.Eat the damaned thing لعنت کردن.

49.Now,now ,now ! اومدی ونسازی

50.She is very touchy. خیلی زود رنج است

سری اول که این مطالب رو ارسال می کردم برای مرور همهء مطالب توسط دوستان در مجله وبلاگی ترتیب دادم که شامل کل مطالب ارسالی به مجله بود لذا دوستانیکه اظها ر می کنند مثلا یه شماره ای رو مطالعه نکردند می تونند به وبلاگ مراجعه کرده ودر قسمت آرشیو مطالب رو ملاحظه نمایند چون صفحات اول متون انگلیسی هستندو ترجمهء بعضی متون در قسمت "ادامهء مطلب "(البته برای ارسال مطالب به ایمیل دوستان که درخواست می کنند در خدمت هستم )ضمنا قبلا هم ذکر کردم بنده رشته ام زبان انگلیسی نیست و هیچ سنخیتی با این زبان ندارم الا علاقهء شدید لذا بنده نه قصد آموزش دارم نه در برابر اساتید محترم زبان انگلیسی می تونم ابراز وجود کنم ولی قبل از اینکه جذب مجلهء مبین بشم در نت مطلقا در زمینهء زبان انگلیسی و یادگیری این زبان کار کردم و مطالبیکه جمع آوری کردم خدمت دوستان گرامی ارائه می دهم.
http://olinda.blogfa.com

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

خاطرات یک مرده (5)‌

«چیزی بگو...پیش از آن که در اشگ غرقه شوم خاموش منشین خدایا
پیش از آن که در اشگ غرقه شوم » «شاملو»

باز هم اومدند.... غروب شد و باز هم اومدند، این فوج سیاه پوش کلاغ ها...چه ضجه می زنند انگار. قار قارشان روی شاخه درختان قبرستون خوابم را
می آشوبد . می دونم اگه تو باشی
می گی....آخه مرد چه وقت خوابه بلند شو شب داره میشه . راست می گی خانومی حتما کلاغا از جایی میا ن که دم غروبی می رسند به قبرستون و توی لونه های خودشون . همیشه یادت هست خانومی می گفتی «دارند از مدرسه برمی گردند کلاغا . و من هم یاد قدیما می افتادم وقتی تو از مدرسه می اومدی و من منتظرت که نگاهت کنم .به راه رفتن ات، به خندیدن ات، به پیچ و تاب بدنِ نازکت، به چشم هات، ابروهات، لب هات . به موهای بیرون افتاده از روسریت . یادت هست خانومی همیشه دلم می خواست صدات را بشنوم . حالا میای بالا سر قبرم، پایین قبرم می ایستی به سنگ قبر خیره می شی . حتما به اسم من یا به تاریخ تولدم نگاه می کنی...دیروز که اومدی سر قبرم باید روز تولد من
می بود، چون به تاریخ تولدم روی سنگ قبرم خیره شده بودی و می گریستی یه شاخه گل نرگس هم آورده بودی، پس هنوز یادت مونده که من گل نرگس دوست دارم .
نشستی روی سنگ . چرا گریه می کردی خانومی؟ مگه روز تولد من رو نیومده بودی جشن بگیریم من و تو با هم؟ من این زیر تو اون بالا . چرا حرفی نمی زدی .
وقتی می خوای بیای بالا سر قبر من هیچ وقت خاموش نباش حرف بزن، درد و دل کن، من می شنوم . من همیشه همه جا هستم . من که نباید مرده باشم . تو فکر
می کنی که مردم . نه.....نه بخدا نه....عاشق که نمی میره، هیچ وقت خانومی نه عشق میمیره نه عاشق .
توکلی

 

 

salarilaleh@yahoo.com

موافق ممنوعیت تلفن همراه در مدارس هستید؟ 

در مدارس استان خراسان جنوبی استفاده از تلفن همراه از سوی دانش آموزان ممنوع شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش، مسئول حراست این سازمان به "مختل شدن کلاس های درس، مکالمه تلفنی در کلاس، ارسال پیام کوتاه و مسائل پیش آمده ناشی از همراه آوردن و استفاده گوشی های مجهز به امکانات" در مدارس اشاره کرده است.
در جلسه مسئولان سازمان آموزش و پرورش این استان، گفته شد که گوشی های موجود که در اختیار دانش آموزان است تنها یک وسیله ارتباطی ساده نیست و امکانات جانبی موجود در این دستگاه ها "موجب اخلال در فعالیت های آموزش و پرورش مدارس و همچنین تهدید سلامت اخلاقی محیط های آموزشی" بوده است.
به گفته مسئول حراست سازمان، این طرح با هدف تأمین سلامت اخلاقی و محیط های آموزشی لازم و ضروری است.
در سال های گذشته در بریتانیا هم هشدارهایی نسبت به حمل تلفن همراه توسط دانش آموزان، به دلیل احتمال دزدی گوشی یا کاربرد خشونت علیه آنان، داده شده بود.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا موافق ممنوعیت استفاده از تلفن همراه توسط دانش آموزان هستید؟
این خبری به تازه گی مطرح شده ولی ایا به این موضوع مسئولین ما اندیشیده اند تا کی بچه های ما باید از دنیائی که سیر صعودی شدیدی دارد باید فاصله بگیرند باور کنید این محدودیتها فقط ما را از دنیا عقب نگه میدارد ولی البته نباید حق را ندیده گرفت چون بچه های ما هر چیزی را به شوخی می گیرند ولی اگر این ازادیها ادامه داشته باشد بعد از چند ماه این برای انها هم طبیعی می شود و یاد میگیرند از هر چیزی در جهت مثبت استفاده کنند
نظر شما در این باره چیست؟

 

.

alirezamajidi@gmail.com

چه کسی لوگوی گوگل را طراحی کرد؟

لوگوی اولیه گوگل را سرگئی برین یکی از بنیان‌گذاران گوگل با استفاده نرم‌افزار Gimp طراحی کرد، اما نسخه جدید لوگوی گوگل را خانمی به نام راث کدار Ruth Kedar طراحی کرده است.
سال 99 یعنی همان زمانی که راث کدار به سرگئی برین و لری پیج برای طراحی لوگو معرفی شد، وی مدرس طراحی در دانشگاه استنفورد بود. از او خواسته شد که ایده‌های اولیه‌اش را برای لوگوی گوگل، ارائه کند. راهبرد و شیوه طراحی خانم کدار مورد پسند رؤسای گوگل قرار گرفت و او استخدام شد.

 Ruth.jpg

گوگل در آن زمان می‌خواست که لوگویی متمایز از سایر شرکت‌های مهم اینترنتی ان زمان داشته باشد، شرکت‌هایی مانند Yahoo, Excite, HotBot, LookSmart و Lycos. به علاوه گوگل می‌خواست که لوگویش نشان‌دهنده نگاه ممتاز این شرکت باشد. همه شرکت‌های رقیب گوگل در آن زمان در درجه اول پورتال‌های تجاری بودند و در درجه دوم خدمات جستجو ارائه می‌کردند، اما گوگل می‌خواست که به عنوان یک موتور جستجو شناخته شود و لوگویش هم باید این مطلب را می‌رساند.
طرح‌های زیادی برای لوگوی گوگل پیشنهاد شد و در نهایت لوگوی کنونی به دلایل زیر انتخاب شد:

 google-logo-design.png

- لوگو نمایی سرزنده دارد و در عین حال ساده دارد. خواندن آن بسیار ساده است، بافت و سایه‌ای که به هر حرف لوگو داده شده است، هر حرف را از برجسته نشان می دهد و در همان حال به آن وزن و شفافیت می‌دهد.
- در آن زمان فونت Times-Roman،‌فونت مورد پسند و انتخابی در وب بود و فونت sans-serif،‌فونت مورد قبول رسانه‌های کاغذی بود. راث می‌خواست فونتی انتخاب کند که هم خوانا باشد و هم یک حس نشاط و سرزندگی را القا کند،‌در نهایت او فونت Catull را انتخاب کرد که نوع قدیمی فونت serif بود.
خانم راث کدار متولد برزیل است، او برنده چندین جایزه طراحی است و نمایشگاه طراحی‌هایش در آمریکا و کشورهای دیگر به نمایش گذاشته شده است.
بعضی از کارهای او را مي توانید در اینجا و اینجا ببینید.

 

 

yazynh@yahoo.com

مولوي عبدالحميد
و آيت‌الله قزويني
-دام ظله العالي-

چندي پيش سيماي جمهوري اسلامي در برنامه ماه عسل با دو تن از مستبصرين و هدايت‌شوندگان به مذهب حقه تشيع به نام‌هاي دکتر عصام العماد و دکتر تيجاني سماوي گفتگوي جالبي تشكيل داد. اين مساله صداي عبدالحميد مولوي امام جماعت مسجد مکي زاهدان كه نمي‌دانيم او سني است يا وهابي، اين برنامه توهين به اهل سنت تلقي كرده! و افاضه فرموده چرا با علماي شيعه‌اي كه سني شده‌اند، مصاحبه نمي‌كنيد؟! پس از اين مساله آيت‌الله قزويني از علماي تشيع درخواست مناظره با عبدالحميدرا داد كه ايشان نپذيرفت و گفت من حاضرم مباهله كنم!!! مباهله يعني مقابل يكديگر قرار گيريم و يكديگر را لعن و نفرين كنيم تا يكي به هر حال از پاي درآيد. در حالي كه اين كار را پيامبر (ص) با يهود و مسيح مي‌خواست انجام دهد و نه با امت خود! ظاهرا برادر مولوي فراموش كرده كه هر سنتي را بايد در جاي خود استفاده كرد. آيت‌الله قزويني به پيروي از حديث رسول (ص) در مورد منع لعن مسلمان توسط مسلماني ديگر از انجام مباهله خودداري فرمود و اين مساله خصومت برخي از اعاظم اهل سنت كه البته اهل سنت واقعي نبوده و احتمالا وهابي هستند را با شيعه و دوسيتي برادري شيعه با آن‌ها ثابت كرد. اما هدف از نوشتن اين مقاله انعكاس سخنان جواني از اهل سنت مي‌باشد، كه مشخص است جواني است پاك و اما غافل و يا جاهل. وي از شترسواري دولا دولاي علماي خود كفرش درآمده و دچار ترديد شده است. خطابه وي به عبدالحميد را در زير با هم مي‌خوانيم. كلمات داخل پرانتز توسط نگارنده اضافه شده است.
«با سلام خدمت مولوي عزيز و گرامي. چرا شما مناظره را قبول نکرديد؟ مگر ما و شما ناحق هستيم و مي‌ترسيم از حق بودن مسلک برادران. بيا و مناظره کن با آن‌ها تا حقانيتمان را ثابت کنيم. مباهله نيز خوب است. بنده تشکر مي‌کنم از مباهله چون تير خلاصي ما بر آن‌هاست. مناظره خوب است و مباهله بهتر (احتمالا ايشان معني مباهله را نمي‌دانسته است). اگر ما ناحقيم بيا و مردانگي کن به ملت مظلوم بلوچ بگو که حق با کيست. چون ما در اين دنيا چيزي نداريم و در قلب محروميت و تبعيض و بيچارگي و گرسنگي و گرما و ... زندگي مي‌کنيم و دلمان خوش به آخرت است که حداقل آن جا در کنار حضرت رسول صلي الله و صحابه گران‌قدر زندگي مي‌کنيم و بشارت‌هاي خود در موردمان تحقق‌پذير است و در تجري من تحت الانهار روزگار خوشي سر مي‌کنيم تا به قرب الله برسيم و اين دليل خوبي است براي تحمل سختي‌هاي اين دنيا.
بزرگان دين گفتند اگر يک نفر را هدايت کرديد ثواب هدايت کليه جامعه را برديد. چو آن يک نفر در آينده و در نسل‌هاي آينده يک جامعه مي‌شود. بيا و مردانگي کن حداقل براي اطمينان خاطر ما و راحتي تحمل رنج‌ها و سختي‌هاي دنيوي مناظره کن و حق را براي خودمان نيز ثابت کن.
آيا (حضرت) علي (عليه السلام) حق است و آن‌چه شعيان مي گويند يا حق با حضرت عمر رضي است؟ (احتمالا ايشان نمي‌داند كه اميرالمومنين علي عليه السلام مورد قبول اهل سنت و بسياري از دانشمندان جهان است و گمان مي‌كند فقط شيعه او را قبول دارد!) آيا (حضرت) علي (عليه السلام) واقعا طبق آيه مباهله نفس و جان پيغمبر و باب علم الهي از طريق رسول عزيز است يا شيخين و بزرگان ما؟ آيا واقعا نظر ما درست است که پيغمبر هيچ کس را براي هدايت امت 4 ميلياري (2 ميلياردي) مسمانان در امروز مشخص نکرده و اين امر ضروري را خدا به او نگفته يا گفته؟ (اگر گفته) پس او (اين شخص) کيست؟ آيا اين روايت درست است که هرکس امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهليت مرده؟ شما را به خدا اي عزيز تر از جانم امام زمان من کيست؟ شمايد سرور من يا پادشاه عربستان من؟ (اين‌جا اوج غفلت نويسنده است كه علما و پادشاهان دين خود را با امام اشتباه گرفته است!) به خدا من مي‌خواهم در آخرت پيش رسول گرامي سربلند باشم. مي‌خواهم خدا من را دوست بدارد. مي‌خواهم به دور از هرگونه تعصب حق را بيابم. اگر يافته‌ام مطمئن بشوم. مي‌خواهم اينجا گناه نکنم و در آخرت دوست رسول گرامي باشم. به من هيچ ربطي ندارد که بقيه چه مي‌شوند. من بعد از رسول و دوستان رسول خودم را از همه بيشتر دوست دارم. يعني منظور اين است که مي‌خواهم در آتش جهنم نسوزم. من خدا را دوست دارم
حق با کيست؟ (حضرت) علي (عليه السلام) يا عمر؟ آيا در باره عمر و ابوبکر در قرآن آيه‌اي وارد شده؟ مي‌دانم درباره (حضرت) علي (عليه السلام) وارد شده خيلي آيه. حداقل آن‌ها آيه مباهله نفس پيغمبر يا آيه اطيعو الله و اطيعو الرسول و ... اوالامر منکم (است). الان اوالامر من کيست 1400 سال بعد از پيغمبر؟ ايا اين که (حضرت) علي (عليه السلام) در سر نماز انگشترش را صدقه داد، رشادت‌هاي (حضرت) علي (عليه السلام) در جنگ‌هاي پيغمبر، (حضرت) علي (عليه السلام) شمع بيت‌المال را براي کارهاي شخصي خاموش مي‌کرد (واقعيت است)؟ من چه کار کنم؟»
بدون شك كم نبايد باشند مردماني در بين برادران محترم اهل سنت كه دچار اين تضادها و تناقضات شده‌اند و هنگامي كه ناتواني علماي خود را در پاسخ‌گويي ديده‌اند، دچار تزلزل شده‌اند. اميدواريم خداوند صراط مستقيم را به همه ما نشان دهد.
هدينا الله اجمعين
الي الصراط المستقيم

 

 

kaveh@kamrani.com

با سلام به شما مبين
من تا امروز از ايميل‌هاي شما و اصالت مطالب مطمئن بودم
اما امروز بعد از انتشار مطلبي كه در مورد گروه بسيار معروف و سرشناس آمريكايي به نام متاليكا مطلبي بدون سند و دليل ارايه گرديد كه لازم است نكاتي را به جنابعالي عرض كنك
گروه متاليكا اصلا شيطان پرست نيست بلكه يك گروه راك (هارد راك) در بعضي از آهنگ‌ها هوي متال مي‌نوازد.


نگاهي بر تاريخ موسيقي راك

موسيقي راك (Rock) و گروهي از سبك‌هاي موسيقي مربوط به آن از سال 1955 بر غرب سايه افكند سايت اينترنتي “ميوزيك” (Music) ضمن بيان اين مطلب به بررسي تاريخ موسيقي راك در جهان پرداخته و نوشته است: «موسيقي راك در سال 1955 در آمريكا گسترش يافت، اما تحت تاثير فرهنگ‌هاي گوناگون و سنت‌هاي موسيقايي همچون موسيقي مذهبي، موسيقي بلوز (موسيقي حزن‌انگيز سياهان)، موسيقي كلاسيك، موسيقي محلي، موسيقي الكترونيك و موسيقي رايج آسيا،‌ آفريقا و آمريكا لاتين شكل گرفت. موسيقي راك به سبك‌هاي موسيقايي ارجاع داده مي‌شود كه بعد از 1959 به شدت تحت نفوذ آهنگ‌سازان سفيد پوست قرار گرفت. ساير سبك‌هاي اصلي موسيقي راك شامل "راك اند رول"‌ (Rock and roll)، ژانر اول موسيقي و موسيقي "ريتم اند بلوز" (rhythm and blues) است كه تحت نفوذ آهنگ سازان سياه‌ پوست آمريكايي بود. هر كدام از اين انواع اصلي موسيقي زير مجموعه‌هاي گوناگوني همچون هوي متال (نوعي موسيقي راك الكترونيكي) پانك و گرانگ (grunge) را در بر مي گيرند، در حالي كه نوآوري در موسيقي راك اغلب در مراكز محلي همچون نيويورك، كينگستون، جامائيكا و ليورپول اتفاق افتاده است؛ ‌اما اكنون تاثير موسيقي راك به صورت گسترده در سراسر جهان احساس مي شود. از شخصيت‌هاي برجسته‌ي تاريخ موسيقي در اين زمينه مي‌توان از "چارلي كريستين" نام برد. وي در اواخر دهه‌ي 30 يكي از اولين افرادي بود كه در آهنگ‌هاي خود از گيتار برقي به عنوان تنها آلت موسيقي استفاده كرد. "آرون تيبوكس"، ‌اولين آهنگ‌ساز سبك بلوز بود كه از گيتار برقي استفاده كرد. "چاك بري" گيتاريست سبك “راك اند ر‌ول” نيز در اواخر دهه‌ي 50، سبكي از موسيقي را پايه‌گذاري كرد كه تاثير زيادي بر موسيقي راك گذارد. از ساير آلت‌هاي موسيقي كه عموما در موسيقي راك استفاده مي‌شود، مي‌توان از گيتارباس برقي، پيانوي برقي،‌ ارگ، سينتي‌سايرز (دستگاه كه گفتار، ‌موسيقي و صداهاي ديگر را به طور الكترونيكي تركيب و توليد مي‌كند) و سري طبل‌هايي كه از موسيقي جاز و موسيقي “ريتم اند بلوز” به موسيقي جاز آمد (درام)، نام برد.» سايت اينترنتي ميوزيك در ادامه آورد: «آلاتي كه نقش مهمي در انواع موسيقي راك ايفا مي‌كنند، شامل ساكسيفون و مجموعه‌ي گسترده‌يي از آلات موسيقي سنتي است كه در موسيقي برتر جهان استفاده مي‌شود. ميكروفن نيز به عنوان يك آلت موسيقايي براي بسياري از خوانندگان موسيقي راك كه به افكت‌هاي گوناگون و تقويت شده متكي بودند، استفاده شده است. موسيقي راك هم چنين شامل جنبه‌هاي نفي بسيار پيچيده‌يي است. اكثر موسيقي‌هاي راك بر هارموني‌هايي همچون هارموني‌هاي موسيقي غربي آكوردهاي نت، ساب دومينانت و دومينانت (نت پنجم در يك اكتاو) پايه‌گذاري شده‌اند. توالي آكورد كه به عنوان 12 خط حامل موسيقي بلوز شاخته شده است. بر اين آكوردها پايه‌گذاري شده است و در سبك‌هاي ويژه‌يي همچون سبك “راك اند رول”، موسيقي سول (Soul music) و “راك جنوبي” ظاهر مي‌شود. ساير وسايل هارموني عادي شامل استفاده از يك آلت موسيقي خاص براي توليد صداهاي زير و حركت مداوم آكوردها است. بسياري از عناصر موسيقي آمريكايي-آفريقايي بر موسيقي راك تاثيري مداوم داشته‌اند. از جمله‌ي اين عناصر مي‌توان به ريف (جمله‌هاي مكرر)، بك بيت (تاكيد بر ضرب‌هاي دوم و چهارم هر خط حامل)، الگوهاي كنش و واكنش و نت‌هاي بلوز اشاره كرد. آهنگ سازان موسيقي راك پيشگامان استفاده از تكنيك‌هاي ضبط استاديويي جديد بودند. در بررسي تاريخي روند سير موسيقي راك بايد گفت، نوع اول موسيقي راك،‌ “راك اند رول” است كه ريشه در دهه‌ي 50 آمريكا دارد. اين موسيقي يكي از شاخه‌هاي موسيقي جنوبي آمريكا است. در سال 1945 پس از پايان جنگ جهاني دوم، جوان‌ها به منظور نفي سبك‌هاي قديمي فرهنگ عامه، موسيقي “راك اند رول” را در جامعه رواج دادند. عصر طلايي موسيقي “راك اند رول” تنها به سال‌هاي 1955 تا 1959 ختم شد. در اوايل دهه‌ي 60، صنعت موسيقي محلي به جمع‌آوري ترانه سراهاي حرفه‌يي، استخدام آهنگ‌سازان استاديويي و خوانندگان ترانه‌هاي سوزناك جهت تقليد از آهنگ‌سازان موسيقي دهه‌ي 50 “راك اند رول” اقدام ورزيدند. در اواخر دهه‌ي 60 در حالي كه موسيقي‌دان‌هاي سبك راك موقعيت اين سبك را در جريان موسيقي محلي آمريكا تثبيت كردند، به گسترش سبك‌هاي جديدي نيز اقدام ورزيدند.» اين سايت در ادامه آورده است: «“راك سن فرانسيسكو” با “راك توهم‌زا” در حدود سال 1966 نمود پيدا كرد. آهنگ‌نوازان هنگام اجراي كنسرت‌هايشان از داروهاي توهم‌زا همچون ال.اس.دي استفاده مي‌كردند. در اواخر دهه‌ي 60 سبك “هارد راك” ظهور كرد. اين سبك بر لايه‌هاي ضخيم صوتي، سطوح بالاي صدا و تك نوازي‌هاي گيتار متمركز بود. در اوايل دهه‌ي 70 گروه‌هاي فوق ستاره‌ي موسيقي راك همچون “رولينگ استونز“، “ايگلز“، “فليتوود مك“ و “شيگاگو“ و افرادي همچون “استيوي واندر“ و “التون جان“ جريان موسيقي را تحت تسلط خود در آوردند. در دهه‌ي 80 پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي منجر به احياي صنعت موسيقي شد. بازار موسيقي محلي با الگوهاي رسانه‌يي جديدي همچون موسيقي ويدئويي و ديسك‌هاي فشرده رونق يافت. در جريان دهه‌ي 90، روند فعاليت آهنگ‌سازان دهه‌ي 80 ادامه يافت. در اين دوره رشد انواع موسيقي رپ، هوي متال و ورلدبيت به اوج رسيد. از سوي ديگر موسيقي رپ به جريان تجارت راه يافت. در قرن 21، تنوع سبكي بسيار زيادي در موسيقي راك به وقوع پيوست. عامل اين تنوع پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي بود. در اين دوره علاوه بر گسترش مخاطبين جهاني موسيقي آمريكاي شمالي و راك اروپاي شرقي، تاثير موسيقي‌هاي آسيايي، آفريقايي، آمريكايي لاتين و ساير مناطق جهان نيز بر موسيقي راك افزايش يافت.»

 

 

taghrirat@yahoo.com

پندها و نكته ها
در فضيلت نماز جماعت

يـكـى از فـضـيـلت هـاى نـمـاز جماعت اين است كه هر انسانى يك صفت يا بيشتر از اوصاف خـوبـى و كـمـالات انـسـانـى را دارد. بـه فـرض اگـر يـك انـسـان كامل باشد تا چه اندازه واسطه نزول بركات خواهد بود، انسان هاى در صلوة [نماز]جماعت بـسـان يـك انـسـان كـامـل و يـا سـايـه و مـثـال او را تـشـكـيـل مـى دهـنـد كـه آن نماز واسطه نزول بركات خواهد [بود].
پاسخ حكيمانه
هـارون از شـقـيق بلخى پرسيد: شقيق بن ابراهيم زاهد تويى ؟ گفت : شقيق بن ابراهيم منم ؛ولى زاهد تويى ؛چون من دنياى قليل را ترك كردم
و تو آخرت را پشت پا زدى (!)
قضاوت زيركانه
شـخـصى نزد شريح [قاضى ]ادعا كرد كه فلانى زير فلان درخت پولى از من گرفته [و]نمى دهد.طرف منكر واقعه شد. شريح به شاكى گفت برو ده برگ از آن درخت بچين و بياور تا شهادت دهد، و مشغول مرافعات ديگر شد. بعد از مدتى روى به منكر كرده گفت : آيـا فـلانـى بـه پـاى آن درخـت رسـيـده ؟ گـفت : نه ، در اينجا بود كه قاضى به نفع شاكى حكم داد؛چون منكر گفته بود من چنين درختى نمى شناسم .
قضاوت حضرت سليمان
مـردى نـزد حـضـرت سـليـمان (ع ) شكايت كرد كه همسايه ها مرغابى مرا مى دزدند و نمى دانم كيست ؟ سليمان (ع ) وقتى مردم در مسجد جمع شده بودند، خطبه خواند و گفت : يكى از شـمـا مـرغ هـمـسـايه را مى دزدد و داخل مسجد مى شود، در حالى كه پر او بر سرش است ، مردى دست بر سركشيد. گفت : بگيريد كه دزد اوست .
اثر آب يخ بر اعصاب
شـيـخ بـزرگـوار ابـن سـيـنـا در [كـتـاب ] قـانـون فـرمـايـد: يـخ را در آب حل نكنيدو نخوريد كه به اعصاب سخت آسيب مى رساند و اگر در هنگام جوانى طبيعت بدن بـا او دفـاع كـند، بالاخره پس از بالا آمدن سن ، آن يخ كار خودش را مى كندو دست بردار نيست . و چون بخواهيد آب سرد بنوشيد، آب را در جوار يخ سرد كنيد.
هزارو يك نكته ، حسن حسن زاده آملى ، (چاپ اول ، مركز نشر فرهنگ رجاء)، ج 1

منبع:http://taghrirat.blogfa.com/post-129.aspx

 

 

احسان بهرام غفاري

مطالبي در مورد روزانه شماره 880

اول ) ستون خبر داغ روز . در اين ستون اسامي نامزدهاي رد صلاحيت شده براي مجلس هشتم كه در مجلس هفتم نماينده بوده اند آمده است . سوالي كه بسيار مهم است اينست كه اين افراد كه فاقد صلاحيت شناخته شده اند ، بر چه ملاكي در چهار سال پيش داراي صلاحيت شناخته شده اند ؟ به جز اينست كه مي توان نتيجه گرفت كه خانه ملت يا همان مجلس ، مكاني براي پول در آوردن افرادي است كه در حوزه كاري خود ( قانونگذاري ) هيچ تجربه و تحصيلي ندارند ؟ تنها نتيجه اي كه مي توان گرفت اينست كه خانه ملت بازيچه افرادي است كه ....
دوم ) ستون نرخ ارز و سكه . وقتي بصورت سريالي اين ستون را مورد نظارت قرار بدهيد متوجه امري واضح مي شويد . قيمت سكه هر روز هزار تومان افزايش مي يابد و اين به معناي اوضاع نه چندان قابل كنترل اقتصاد كشور توسط دولت است .
سوم ) ستون زندگي روزانه . در اين ستون به سردردهاي پس از رابطه جنسي پرداخته شده است . اما چند نكته غير علمي در آن به چشم مي خورد . نكته اول راه حل هايي است كه در مورد مبارزه با خواب زده گي مردان عنوان شده است . نوشيدن قهوه قبل و بعد از رابطه ، داشتن رابطه در صبح ها به جاي شب ها و داشتن رابطه خارج از رختخواب . اما اين سه نكته كاملا غير علمي است . نوشيدن قهوه و نسكافه يكي از دلايل عدم نعوظ ( برانيگختگي آلت مردان ) است ، چون آلت مردان با خوني كه در آن انتقال مي يابد نعوظ پيدا مي كند و قهوه و مواد كافيين دار موجب كمبود فشار خون مي شود . از طرفي صبح ها معمولا فيزيك بدن قابليت برقراري ارتباط را ندارد ، از طرفي شب به خاطر داشتن آرامش و سكوت بهترين زمان براي اين كار محسوب مي شود و سوم اينكه بستر مناسب و راحت بهترين نقطه براي برقراري رابطه جنسي است كه براي تنوع گاها پيشنهاد مي شود از جايي به جز اين مكان استفاده شود .
چهارم ) ستون پرسش از اسلام . اين ستون يك از ستون هايي است كه بعلت عدم آگاهي نويسنده ، در اكثر موارد به بيراهه مي رود ! در اين بخش آمده است كه دعا كردن بر هر گونه درمان طبي ارجحيت دارد كه هيچ عقل بالنده اي همچين چيزي را نمي پذيرد . درست است كه ما مسلمانيم و اعتقادات ويژه و خاص خود را داريم اما در اسلام به شدت بر عقل گرايي اصرار ورزيده شده است . طبق اعتقاد ما ، عمر ، سلامتي ، خوشبختي و ... دست پروردگار است و دعا براي خود يا ديگري كردن مي تواند باعث تسهيل و اجابت نذر گردد ، اما هيچ انسان عاقلي با هر اعتقادي اينرا نمي پذيرد كه به جاي دارو و درمان خود را با نخ به پنجره فولاد قفل كند و از امامزاده شفا بگيرد !
پنجم ) ستون بحث آزاد . اين ستون نيز با سري مقالات سريالي شيطان پرستي و عدم آگاهي نويسنده از آن ستونهايي است كه مي توانست بسيار بار علمي و فرهنگي داشته باشد كه متاسفانه نشده . در اين ستون آورندگان شيطان پرستي به كشور را افراد سرخورده و غير انقلابي و طاغوتي و حتي وزارت ارشاد نگاشته شده . اولا شيطان پرستي فرقه اي نيست كه مربوط به دوران معاصر و بالخصوص پس از انقلاب را شامل شود . سلمك برمكي از كساني است كه صدها سال پيش اشعاري را سروده كه دلالت بر اعتقاد او به شيطان پرستي مي كند . قبل از او نيز به گواه تاريخ اين فرقه در ايران بوده است . هم چنين در نقاطي از كردستان نيز فرقه هاي هزاران ساله و آثار اين فرقه بسيار است و اكنون نيز اين فرقه ها در حال زيست هستند . پس اين سري مقالات كاملا كذب و بيشتر بر اساس ديده هاي ناكامل نگارنده از يكسري جوان است و نه آگاهي او به اين مسائل .
ششم ) نتيجه گيري . گويا در كشور ما مد شده است كه همگان نظرات كارشناسي بفرمايند ! هيچكس در مكان خودش نباشد و همه نسبت به همه مسايل اظهار و ابراز فضل كنند . دوستي كه به عمرش موسيقي گوش نداده ، سخن از هنر موسيقي به ميان مي آورد . ديگري كه تا كنون نماز نخوانده ، چنان از تشيع صحبت مي كند كه گويي خود امام غايب است . ظريفي ديگر كه تاكنون به جز محل و منطقه اي كه در آن زندگي مي كند ، جايي را نديده فتواي بين المللي در مورد كشورها مي دهد و دوست ديگري كه حتي يك سفر به شهرستان نداشته ، ملل دنيا را نقد مي كند و ازآنها خرده مي گيرد . آن يكي سر در برف كرده و حرف خودش را فقط قبول دارد و هيچ نقدي را بر خود نمي پذيرد و ... همچنان اين وضع بغرنج تر مي شود . چه بگويم ؟ همين

 

 

aliakbar_313@yahoo.com

ورود اسيران به شام



 

اهل بيت امام حسين (ع) در حالى به شام منتقل شدند كه بر فراز شتران در غل و زنجير كشيده شده و آفتاب داغ سيماى آنان را دچار سوختگى ساخته بود، دست‏ها بر گردن‏ها بسته و در بازارها گردانيده مى ‏شدند.
يزيد در انتظار رسيدن اسيران بود. نماينده جنايتكارش «عبيدالله بن زياد» برنامه اش را خوب انجام داده بود. يزيد دستور داد تا شهر شام را آذين بندى كنند و خاندان حسين بن على عليه السلام را در كوچه و بازار بگردانند.
كاروان اسيران را سه روز در پشت «دروازه ساعات» نگهداشتند تا كار جشن كامل شود. آن دروازه، يكى از دروازه هاى شرقى شام بود كه راه «حلب» و «كوفه» به آن ختم مى شد. شهر را با زيورها، ديبا و زر و سيم و انواع جواهر آراستند. سپس مردان، زنان، كودكان، بزرگسالان، وزيران، اميران، يهود، مَجوس، نصارا و همه اقوام، با طبل، دف، شيپور، سرنا و ديگر ابزار لهو و لعب براى شادى و تفريح بيرون آمدند. چشمها را سُرمه كشيده، دستها را حَنا بسته و بهترين لباس ها را پوشيده و خود را آراسته بودند.
در چنين وضعى سر مطهّر امام حسين (عليه السلام) را ـ كه بالاى نيزه بود ـ وارد شهر كردند و به دنبال آن، اسيران اهل بيت را به شهر آوردند. مردم به شادمانى و پايكوبى و طبل زنى مشغول بودند. اين برنامه، حاصل تلاشهاى معاويه بود. او بيش از سى سال در شام حكومت كرد.
مردم شام، با تلاشهاى معاويه با حضرت على عليه السلام و خاندانش دشمنى مى ورزيدند و رفتار مردم شام با اسيران كربلا نشان دهنده آن بود. سالها بود كه در قنوت نمازشان بر حضرت على عليه السلام لعنت مى فرستادند! علاوه بر اينها، يزيد، براى موجّه جلوه دادنِ كار خود، امام حسين عليه السلام را «شورشى» معرفى كرد و خود را سركوب كننده شورش ضدّ حكومت اسلامى مى دانست.
اسيران را از قسمتهاى مختلف شهر عبور دادند، از جمله «بازار شام». جمعيت زيادى از مردم براى ديدن اسيران خاندان محمد صلى الله عليه و آله و سلم در دو طرف بازار صف كشيده بودند. در انتهاى بازار «مسجد اُمَوى» قرار داشت و اسيران را از همين مسير وارد مسجد كردند. فشار جمعيت حركت را كُند كرده بود. خونبارترين برگهاى تاريخ در حال نوشتن بود. سخنان امام حسين عليه السلام و خاندانش در قيام تاريخى كربلا، همه بيانگر اين بود كه قيام، براى دين و مبارزه با ستم و كفر است. اهل بيت عليهم السلام همواره خود را خاندان و وارثان پيامبر معرفى مى كردند و بر اين مهمّ تأكيد داشتند، تا پرده هاى غفلت و خاموشى را كنار بزنند.


قصر يزيد، در انتظار اسيران
قصر يزيد ـ كه آن را «دار الخلافه» مى ناميدند، نزديك مسجد جامع اُمَوى بود. يزيد براى اينكه پيروزيش را به رُخ مردم بكشد، اجازه داد تا همه وارد دارالخلافه شوند. و از اين رو قصر پر از جمعيت شد.


امام سجاد (ع) در مجلس يزيد
يـزيـد مـجـلـسـى ترتيب داده و اشراف شام را دعوت كرده بود، سپس دستور داد اُسراى اهل بيت را ـ كه با طناب و زنجير آنان را به هم بسته بودند ـ با وضعى توهين آميز وارد مجلس جشن يزيد كردند. حضار به آنها مى نگريستند امام سجاد (ع) روبروى يزيد قرار گرفت و چند شعر خواند كه بيزارى و نفرت او را از يزيد نشان مى دهد:
"انتظار نداشته باشيد كه شما به ما اهانت كنيد و ما احترامتان كنيم، يا شما دائماً ما را آزار دهيد و مـا دسـت از آزار شـمـا برداريم. خدا مى داند كه ما شما را دوست نداريم پس شما را از اين كه ما را دوست نداريد، سرزنش نمى كنيم."
آنگاه حـضـرت بـه منبر رفت نخست سپاس و ستايش خداى به جا آورد، آنگاه خطبه اى خواند كه قلبها را لرزاند و چشمها را گرياند. بخشى از بيانات آن حضرت اين است:
اى مـردم بـه مـا شـش چيز داده شده و با هفت چيز ديگر بر ساير مردم برترى يافته ايم: به ما علم و بـردبـارى و سـخـاوت و فـصـاحـت و شـجـاعت و محبت در قلوب مؤمنين را داده اند و سر آمد دگرانيم، زيرا محمد پيامبر (ص) برگزيده از ماست، صديق اين امت، على (ع) از ماست، جعفر طيار از ماست، حمزه شير خدا و رسول از ماست، فاطمه بتول، بانوى زنان عالم از ماست و دو سبط اين امت آقاى جوانان بهشتى از ما هستند. هركسى مرا مى شناسد، مى شناسد و هر كسى نمى شناسد حـسـب و نـسـبم را برايش مى گويم: من فرزند مكه و منايم، من فرزند زمزم و صفايم، من فرزند كـسـى هستم كه زكات را با رداى خويش حمل مى كرد، من پسر بهترين كسى هستم كه در جهان لباس پوشيد، من پسر بهترين كسى هستم كه با كفش يا پاى برهنه راه رفت، من پسر بهترين كسى هـسـتـم كـه طـواف كرد و سعى به جا آورد، من پسر بهترين كسى هستم كه حج گزارد و لبيك گفت، من پسر كسى هستم كه با براق به هوا برده شد، من پسر كسى هستم كه از مسجد الحرام به مـسـجـد اقـصـى بـرده شـد ـ مـنزه باد آن كه او را برد ـ، من پسر كسى هستم كه جبرئيل او را تا سـدرة الـمـنتهى برد، من پسر كسى هستم كه نزديك و نزديك تر شد تا به اندازه دو كمان يا كمتر فـاصـلـه داشت، من پسر كسى هستم كه امام جماعت فرشتگان آسمان شد، من پسر كسى هستم كـه خـداى بـزرگ بـه او وحى فرستاد، من پسر محمد مصطفايم، من پسر على مرتضايم، من پسر كـسـى هـستم كه در راه احياى لا اله الا اللّه مبارزه كرد، من پسر كسى هستم كه در ركاب رسول خدا با دو شمشير جنگيد، با دو نيزه نبرد كرد، دو بار هجرت كرد، دو بار بيعت كرد، به دو قبله نماز آورد، در بـدر و حـنـين جنگيد و يك لحظه كفر نورزيد، من پسر بهترين مؤمنين و وارث پيامبران كـوبـنده كافران، سيد و سالار مسلمانان و مجاهدين، زنيت عابدين، تاج سر گريه گنندگان (از خوف خدا) صبورترين مردم، برترين پيشوا از آل ياسين و از خاندان رسول پروردگار عالميانم.
يـزيـد ملعون گـفت: اى على! پدرت با من قطع رحم كرد، حق مرا نديده گرفت و بر سر منصبم با من جنگيد، خدا هم با او چنان كرد كه ديدى.
در جواب، حضرت اين آيه را خواند: اما هر مصيبتى كه در زمين يا از ناحيه جانشان به شما برسد، قبل از آن كه به صحنه وجود آيد، در كتابى ثبت شده است. اى پـسر معاويه و هند و صخر! قبل از آن كه تو متولد شوى هميشه نبوت و امارت در دست پدران من بوده است. در جنگ بدر و احد و احزاب پرچم رسول خدا در دست جد من على بن ابيطالب بود، درحـالى كه جد و پدر تو پرچم هاى كفار را به دوش مى كشيدند. واى بر تو اى يزيد! اگر بدانى چه كـرده اى و نـسـبت به پدر و اهل بيت و برادران و عموزادگان من چه گناهى مرتكب شده اى، به كـوهـهـا مى گريزى و سر بر خاكهاى بيابان مى گذارى و به حال خود شيون و زارى مى كنى، اين سـزاوار است كه سر حسين پسر على و فاطمه بر دروازه شهرتان نصب شود، در حالى كه او وديعه رسول خداست؟ اى يزيد منتظر باش كه در روز قيامت قرين ندامت و خوارى شوى.
سر مطهر امام حسين را داخل «طَشت طلا» گذاشتند و نزد يزيد آوردند. يزيد در حالى كه مى خنديد با چوب خَيزَران بر لبهاى امام زد و با غرور و سرمستى خواند: «بنى هاشم با حكومت بازى مى كردند، نه خَبرى (از آسمان و غيب) آمده و نه وحى نازل شده است...».
يزيد آرزو كرد كاش نياكانش ـ كه در جنگ بَدْر كشته شدند ـ زنده بودند و خونخواهى و انتقام او را مى ديدند. اين جملات، نشان دهنده كفر قلبى و كينه يزيد به پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم بود.

خطبه زينب كبرى (س) در مجلس يزيد
پس از سخنان كفرآميز يزيد، هـنـگـامـى كـه يـزيـد حـقيقت درون خود را آشكار ساخت و بر همگان معلوم شد كه جنگ بين امام حسين (ع) و يزيد جنگ بين دين و كفر بوده است، حضرت زينب كبرى زينب عليها السلام به پا خاست و سخنرانى تاريخى اش را با اين آيه شروع كرد، فرمود:
«سرانجامِ بدكاران، آن شد كه آيات الهى را تكذيب و مسخره كردند.» در ادامه سخنرانى اش باز هم از قرآن كمك گرفت: «كافران مپندارند كه اگر به آنان مهلت مى دهيم، برايشان خوب است، بلكه گناهانشان افزوده مى شود و براى آنان عذاب خواركننده اى است».
سـپـاس خـدا را و درود خـدا بـر رسـول او و خاندانش باد. خداى سبحان راست گفت كه فرمود: عـاقـبـت آنـان كه كار زشت كردند، بسيار زشت است كه آيات خدا را تكذيب كردند و به استهزا گرفتند. اى يزيد! گمان مى كنى اكنون كه اطراف زمين و آفاق آسمان را بر ما بسته اى و چنان راه چاره بر ما مسدود نموده اى كه ما را برده وار به هر سو مى كشند، ما نزد خدا بى مقدار شده و تو مـحـتـرم هـستى و اين پيروزى به خاطرارزشى است كه نزد خدا دارى كه تكبر مى ورزى و باد به بـينى انداخته اى، از اينكه روزگار به كام توست و كارهايت مرتب و آراسته و ملك و پادشاهى ما را بى مزاحم در اختيار گرفته اى، شادمان و خوشحالى؟ اندكى آهسته تر! آيا فراموش كرده اى كه خداى تعالى مى فرمايد:
"كـافـران نـپـنـدارنـد مـهلتى كه به ايشان مى دهيم به نفع آنهاست، اين مهلت را فقط براى آن مى دهيم كه گناه بيشتر مرتكب شوند و آنان را عذابى دردناك است." (آل عمران / 178).
آيا اين عدالت است كه زنان و كنيزان خود را پشت پرده بنشانى و دختران رسول خدا را اسير كرده در حالى كه پرده از ايشان برداشته و چهره هايشان را آشكار كرده به دست دشمنان دهى تا از شهرى به شهرى برند و قومى بيگانه به آنان نگاه كنند و دور و نزديك و شريف و وضيع به آنها چشم دوزند، در حالى كه نه سرپرستى براى آنها مانده نه پشتيبانى. چگونه مى توان از كسى انتظار مراعات داشت كه مادرش جگر پاكان را به دندان كشيد و گوشتش از خـون شـهيدان روييد؟ چگونه در دشمنى ما خانواده كوتاهى كند كسى كه ما را با چشم بغض و كنيه مى نگرد؟
بـا اين همه باز بدون آن كه احساس گناه كنى و بدانى چه كار مى كنى با چوب به لب و دندان ابا عـبـداللّه سـالار جوانان اهل بهشت مى زنى و مى گويى: "فرياد شادى سر دهيد، دست مـريـزاد اى يـزيد!" چرا نمى گويى كه با ريختن خون ذريه محمد (ص) و ستارگان زمين از آل عـبـدالـمـطـلـب، زخم ما را علاج ناپذير كردى و ريشه مان را سوزاندي؟ اكنون نياكان خود را صدا مى زنى و گمان مى كنى كه با آنها سخن گفته اى؟ به زودى نزد آنان مى روى و آرزو مى كنى كه دسـتـت خـشـك شده بود و اين كار را نمى كردى و زبانت لال مى شد و اين سخن را نمى گفتى! خدايا حق ما را بستان و انتقام ما را از اين ستمگران بگير و خشمت را بر كسى كه خون ما را ريخت و حاميان ما را كشت، نازل كن. به خدا سوگند پوست خود راشكافتى و گوشت خود را پاره كردى! تـو بـا ايـن بـار كـه از ريـختن خون ذريه رسول خدا (ص) و شكستن حرمت عترت و پاره تنش به گردن دارى، بر او وارد مى شوى، "و گمان مكن آنانكه در راه خدا كشته مى شوند مرده اند، بلكه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزى مى خورند." (آل عمران / 169).
هـمـيـن بـرايت بس كه خداوند حاكم است و محمد (ص) خصم تو و آن كسى كه كار را براى تو ساخته و پرداخته كرد و تو را بر گردن مسلمين مسلط نمود، به زودى خواهد فهميد كه پاداش ستمگران بد پاداش نيست و آگاه مى شود كه كدام يك از شما پست تر و لشكر كدام يك ضعيف تر است. اگـر مصائب دنيا باعث شده كه من با تو سخن بگويم باز هم تو را بى ارزش مى دانم و كوبيدنت را لازم و نكوهشت را با ارزش مى شمرم و از جاه و حشمت تو هراسى ندارم، ولى چشم گريان است و دل بريان. اگر امروز ما را به عنوان غنيمت گرفته اى، به زودى در آنجا كه جز عمل خود را نيابى، ما به زيان تو خواهيم بود و خدا به بندگان خود ستم نمى كند.
بـه خـدا شـكـايـت مى كنم و بر او تكيه دارم، پس هر حيله كه دارى به كار گير و هر چه مى توانى تـلاش كن و هر چه مى خواهى كوشش كن! به خدا نمى توانى ما را از خاطره ها محو كنى و وحى ما را بـمـيرانى و به نهايت ما نمى رسى و ننگ اين ستم را نمى توانى از خويش پاك كنى. رأى تو بسيار سـسـت و ايـام دولـت انـدك و آن روز كـه مـنادى فرياد مى زند: "لعنت خدا بر ستمكاران باد"، جمعيت ات به پريشانى مى گرايد.
سـپـاس خـدا را كـه كار پيشينيان ما را با سعادت و مغفرت پايان برد و كار آخرمان را با شهادت و رحمت و از خدا مى خواهم كه ثوابشان را كامل كند و بيفزايد و خودش براى ما خلفى نيكو باشد كه او مهربان و رحيم است و همو براى ما كافى و بهترين وكيل است.
و بدين گونه سخنرانى حضرت زينب عليها السلام بيانگر خروج يزيد از اسلام و بى اعتقادى او به دين و اثبات كفر و انجام كارهاى زشت و ناپسند اوست. در حقيقت، واقعه با عظمت كربلا، كفرِ پنهان بنى اميّه را ظاهر و چهره اصلى آنها را براى مردم روشن كرد. تبليغات بنى اميّه وانمود كرده بود كه بر دشمنان اسلام و بر شورشيان پيروز شده اند و خاندان آنها را به اسارت درآورده اند، اما حضرت زينب عليها السلام و امام زين العابدين عليه السلام با سخنرانى هايشان «جشن» را به «عزا» تبديل كردند و پيروزى را بر كام يزيد تلخ نمودند.


خرابه شام
بعد از سخنرانى حضرت زينب عليها السلام در مجلس جشن يزيد، كه وضع را بر ضدّ او تغيير داد، يزيد خاندان امام حسين عليه السلام را در خرابه اى بى سقف جاى داد. اهل بيت، چند روز در آن خرابه بودند و براى امام حسين (ع) و شهداى كربلا عزادارى مى كردند.
در مدتى كه خاندان امام حسين عليه السلام در شام اسير بودند، چند نوبت آنها را به قصر يزيد بردند. يزيد به هيچ وجه حيله اش عملى نشد و هر بار نتيجه معكوس گرفت. او ناچار شد خاندان پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم را به مدينه بفرستد.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ بيست و نهم

خداوندا ...
بدانسان كه در چشم مردم بر مقام من مي افزايي در چشم من از مقام من بكاه و بميزان عزتي كه در اجتماع بمن ارزاني همي فرمایي مرا به ذلت نهاني من آشنا ساز تا شخصيت خويش را هرگز فراموش نكنم و پاي از گليم خويش فراتر نگذارم ...
پروردگارا ...
بر روان محمود محمد و آل محمد درود فرست و بر تمتع من از هدايت و صلاح بيفزاي تا هرگز ترك هدايت و صلاح نگويم و راهي جز راه حق نپويم و در نيت رشيد و شريف خويش به ترديددچار نشوم .
تا آن روز كه به عبادت تو بر خيزم زنده ام دار و تا آندم كه از تو ياد همي كنم دم گرم از سينه ام بر آور و اگر چنان باشد كه راهم از راستي به انحراف خواهد گرایيد و اهريمن ناپاك در بيداي ضلالت بكمندم خواهد انداخت ...
پروردگارا ...
هر چه زودتر مرابسوي خويش فراخوان و جان مرا از خطر شقاوت وا رهان ، من آن زندگاني را كه موجب خشم تو باشد نخواهم و يك لحظه جز بياد تو نفس بر نياورم ....
خدايا ...
مقدر فرمای که روز گار من در طاعت و عبادت تو بپايان رسد .
مرا از ثروت ديگران بی نيا ز دار و روزی مرا فراوان رسان ...
از فتنه ها بر کنارم دار و فطرت مرا عزيز و غنی گران تا چشم طمع به دست مردم ندوزم ...
مگذار که به آزار نخوت و کبريا دچار شوم و بگذار ترا آنچنانکه شايسته ذات مقدس تو باشد بندگی کنم و رنج مرا در ادای عبادت و طاعت بيهوده مساز ...
پروردگار من ...
مقرر فرمای که دستهای من در خير و صلاح مردم بکار افتد و همچنان دست کار گر مرا از منت گذاری و دل آزاری ايمن دار و زبان مرا از خودستائی و تفاخر خاموش فرمای .
آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 بهمن / 28 ژانويه / 19 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
8 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com

انگليسي ها عمان را برضد تماميت ايران
 تحريك كردند

«سعيد بن احمد» از منطقه عمان با سوء استفاده از خروج امير كبير از صحنه حكومتي ايران و به تحريك و پشتيباني انگليسي ها در ژانويه 1854 مدعي جزيره قشم و نواحي اطراف آن شد كه كاري از پيش نبرد.
وي پسر و وليعهد سلطان وقت عمان بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

08/11/58
انتخاب بني‌صدر به رئيس جمهوري

08/11/59

در طول مذاكرات هيئتهاي نمايندگي كشورهاي مسلمان نشين در طائف در يك جلسه خصوصي سعوديها براي مقابله با انقلاب اسلامي ايران و جلوگيري از نفوذ آثار به توصيه كيسينجر طرحي را پيشنهاد كردند كه اساس آن ايجاد اغتشاشي در نقاطي از ايران است كه بيشتر برادران اهل تسنن سكونت دارند.
حافظ اسد در سخنراني ديروز (8/11/59) در كنفرانس سران كشورهاي اسلامي بشدت به ايالات متحده امريكا و اسرائل، عراق و مصر حمله كرد و خواستار مبارزه عليه پايگاههاي نظامي امريكا شد و همچنين عراق را بخاطر شروع جنگ با ايران مورد سرزنش قرار داد.

 

پيام آيت الله خميني درباره گفته‎هاي بختيار

8 بهمن 1357 - آيت الله خمينيدرباره گفته‎ هاي بختيارپيامي فرستادند و اعلام كردند: آنچه كه ذكر شده است كه شاپور بختيار در سمت نخست وزير من مي پذيرم ؛ دروغ است، بلكه تا استعفا نكند او را نمي‎پذيرم چون اورا قانوني نمي‎دانم. امام راحل در بخش پاياني اين پيام افزودند كه من با بختيار تفاهمي نكردهام و آنچه كه سابق گفته است كه گفتگوي بين او ومن بوده دورغ محض است. ملت بايد موضع خود را حفظ كنند و مراقب توطئه ها باشند . ديگر حادثه مهم اين روز تحصن حدود چهل تن از روحانيون تهران براي اعتراض به جلوگيري از بازگشت آيت الله خميني به ايران بود. آنان در مسجد دانشگاه تهران تحصني نامحدود كردند. در ميان اين روحانيون متحصن بزرگاني چون دكتر بهشتي و آيت الله مطهري حضور داشتند؛ و بتدريج شمار روحانيون متحصن بيش از 400 نفر شدند.

Mobin_s2004@yahoo.com
28 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
شارلماني و فرضيه «ابرقدرت» رقيب

شارلماني

28 ژانويه سال 814 ميلادي شارلماني پادشاه فرانكها و امپراتور كاتوليكهاي اروپا درگذشت. برخي از مورخان او را هارون الرشيد اروپا لقب داده اند. هر دو همزمان در شرق و غرب حكومت مي كردند. اين مورخان همين موضوع را مورد توجه قرار داده و پس از بررسي هاي ديگر، فرضيه اي به دست داده اند كه جهان براي مدتي طولاني نمي تواند يك ابر قدرت داشته باشد و ديري نخواهد گذشت كه براي اين ابر قدرت رقيب و رقيبان به وجود خواهد امد. به عبارت ديگر، «جهان» نظام يک قدرتي را براي مدتي طولاني تحمل نخواهد کرد.
     شارلماني كه يك فرانك آلماني بود پس از تامين وحدت فرانكهاي آلمان و فرانسه به توسعه متصرفات خود دست زد و ايتاليا و قطعاتي از شمال اروپا و قسمتهايي از اسپانيا را فتح كرد و چون يك كاتوليك متعصب بود، پاپ اورا امپراتور كاتوليكهاي اروپا (امپراتوري مقدس) اعلام داشت. شارلماني در يك مورد، پس از سركوب كردن ساكسون ها كه هنوز مسيحي نشده بودند به آنان يك روز مهلت داد؛ مسيحي شوند، يا بميرند. چون در پايان مهلت چهار هزار و پانصد تن از ساكسون ها از مسيحي شدن خودداري كرده بودند آنان را گردن زد. شارلماني جمعا در 53 جنگ شركت كرد.
     از كارهاي جالب شارلماني برنامه اصلاحات او است از جمله براي باسواد شدن مردم، از كليساها خواست كه در جوار خود مدرسه رايگان داير كنند و در پذيرفتن شاگرد و ترتيب دادن اطاق هاي درس، وضعيت خانوادگي و طبقه اجتماعي آنان را در نظر نگيرند.

 

پتر بزرگ و داستان امپراتوري شدن روسيه

پتر يکم

پتر اول از دودمان رومانوف ها كه پس از انجام يك رشته اصلاحات در روسيه و اروپايي كردن آن جامعه، خود را تزار (امپراتور) و روسيه را يك امپراتوري اعلام داشته، شهر سن پترز بورگ را ساخته و پايتخت را به آنجا منتقل كرده و براي روسيه نيروي دريايي و ارتش ملي به وجود آورده بود در 28 ژانويه در 52 سالگي درگذشت.
     پتر براي آشنا شدن با مدنيت اروپاي غربي و نيز صنايع كشتي سازي آن، به صورت يك فرد عادي به آنجا رفته بود و مدتي را همانند يك كارگر ساده در كارگاههاي كشتي سازي غرب كار كرده بود. روسها پتر يكم را پدر امپراتوري روسيه مي دانند و همان احترامي را كه ايرانيان براي كوروش رعايت مي كنند براي پتر كه او را لقب كبير داده اند مرعي مي دارند. پتر براي توسعه قلمرو روسيه، در غرب و شرق دست به جنگ زد و طرح رساندن قلمرو روسيه تا آبهاي اقيانوس هند را براي جانشينانش به ارث گذارد. وي با استفاده از جنگ داخلي ايرانيان (لشكركشي قندهاري ها به اصفهان) به قلمرو ايران هم لشكرفرستاده بود. امپراتوري روسيه كه در دهه سوم قرن بيستم به اتجاد جماهير شوروي سوسياليستي تغيير نام يافته بود در سال 1991 به دست يلتسين و دو تن ديگر منحل شد كه دوماي روسيه بعدا اين فروپاشي را به دليل انجام نشدن رفراندم سراسري، غيرقانوني خواند و در اين زمينه طرحي را به تصويب رساند. گسترش امپراتوري روسيه در قرن نوزدهم در مناطق قفقاز و آسياي ميانه، به بهاي كوچك شدن ايران ما صورت گرفته بود.
    پتر يکم پايه گذار توسعه علمي و فني روسيه هم بشمار آمده است.

 

با تصرف پاريس وحدت آلمان تامين شد!

بيسمارك

پاريس در 28ژانويه سال 1871 به تصرف ارتش آلمان درآمد و به اين ترتيب سه جنگ اصطلاحا «محدود» بيسمارك به پايان رسيد و آلمان به صورت كشوري واحد در آمد و پادشاه پروس (برلن) قيصر همه آلمان عنوان گرفت.
    با تامين وحدت آلمان كه به همت و طبق نقشه بيسمارك عملي شد، اين كشور به صورت قدرت اول اروپا (جهان آن روز) در آمد كه نتيجه اش، اندكي بعد آغاز «دوران صلح مسلح» در اروپا و اتحاديه بندي و جنگ جهاني اول بود.

 

انفجار شاتل «چالنجر» و مرگ هفت فضانورد آمريکايي

منطره آسمان
يك لحظه پس از انفجار

انفجار شاتل فضايي «چالنجر» آمريكا با هفت سر نشين از جمله يك بانو آموگار هنگام بلند شدن از زمين و مرگ همه سرنشينان آن كه مستقيما از شبكه هاي تلويزيوني پخش شد 28 ژانويه سال 1986در آسمان پايگاه كيپ كاناورال در جنوب فلوريدا روي داد. انفجار چند ثانيه پس از جدا شدن موشك حامل شاتل از سكوي پرتاب و به سبب انحراف موشك از مسير تعيين شده رخ داد. دوربين هاي شبكه هاي تلويزيوني هنوز لحظه پرتاب را دنبال مي كردند كه موشك از مسير تعيين شده اش منحرف شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 28 ژانويه

  • 1099:   1099 : صليبيون دژ« حصن الاكراد» را در سوريه محاصره كردند.

  • 1613:   گاليله نپتون را كشف كرد.

  • 1932:   شانگهاي چين به تصرف ژاپني ها در آمد.

  • 1945:   خبرگزاري ها گزارش دادند كه روز گذشته ( 27 ژانويه ) نيروهاي شوروي در لهستان اردوگاه آشويتس را از چنگ نيروهاي آلمان خارج ساخته و پنج هزار زنداني آن را كه عمدتا يهوديان بودند و از گرسنگي شديد رنج مي بردند آزاد كردند.

  • 1946:   يك روز پس ازآغاز دور جديد نخست وزيري قوام السلطنه ، شوراي امنيت سازمان ملل رسيدگي به شكايت ايران از شوروي را شروع كرد كه ايران خواستار خروج فوري نيروهاي شوروي شده بود.

  • 1962:   دكتر شاپور بختيار و دوتن ديگر از مخالفان دولت وقت در تهران دستگير و زنداني شدند.

  • 1974:   درپي اعتراض به اين كه ماموران سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بر خلاف قانون تاسيس اين سازمان، در داخل آمريكا اقدام كرده است جرالد فورد رئيس جمهوري آمريكا دستور رسيدگي داد. حوزه فعاليت «سيا» كشورهاي خارجي و خارجيان مقيم آمريكا است ، نه اتباع آمريكايي كه تحقيق اطلاعاتي در باره آنان از وظايف اف بي آي است .«سيا» متهم شده بود كه در طول جنگ ويتنام در باره معترضين امريكايي اين جنگ دست به تحقيق زده بود.

  • 1978:   با قتل «چامورو» ناشر روزنامه لاپرنسا در نيكاراگوئه انقلاب اين كشور وارد مرحله شديد خود شد كه نتيجه اش فرار ساموزا و تغيير نظام حكومتي اين كشوربود. اين روزنامه نگار كه بعدا زنش برياست جمهوري نيكاراگوئه انتخاب شد بر ضد ساموزا و خانواده اش مي نوشت. چامورو «ساموزا» را به ديكتاتوري و بستگانش را به فساد اداري ـ اقتصادي متهم كرده بود. ساموزا بعدا رسما به ترتيب دادن قتل چامورو متهم شد و در تبعيد به قتل رسيد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    19 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    حرکت کاروان اسيران کربلا از کوفه به طرف شام

    19 محرم 61 - حرکت کاروان اسيران کربلا از کوفه به طرف شام

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -6
    3

    اهواز

    16
    18

    تبريز

    -9
    1

    شيراز

    1
    12

    مشهد

    -7
    0

    بندرعباس

    12
    16

    کرمان

    -2
    11

    اصفهان

    -6
    8

    يزد

    -2
    7

    کرمانشاه

    -3
    4

    اراک

    -7
    -3

    رشت

    1
    6

    دبی

    16
    21


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1374 تومان
    938 تومان
    1850 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    257 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    220000 تومان
    106000 تومان
    55000 تومان
    205000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.17

    اذان مغرب : 17.46

    اذان صبح فردا : 5.41

    طلوع آفتاب فردا : 7.08

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Scientific American
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Scientific American

    تاریخ انتشار: ژانويه 2008
    تعداد صفحات مجله: 101
    حجم فایل: 9 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    رباتی برای کمک در صرف غذا


    به نظر شما این ربات با این شکل و قیافه خوشکل چه کارهایی بلد هست که انجام بده؟ طراح این ربات , آقای Shigeki Sugano , ربات خود را این چنین معرفی کردند: twendy-one با 5 فوت ارتفاع و 245 پوند وزن , اولین رباتیست که بیشترین تعداد مدار مجتمع در ساختار آن استفاده شده است. میلیونها میکرو چیپ در کنار هم او را قادر می سازد تا با شما سلام , احوال پرسی کند , در سر میز صبحانه برایتان لقمه نان را آماده کرده و برای صرف به شما تعارف کند . این ربات حاصل 7 سال تلاش طراحان ژاپنی ست و اکنون با قیمت 200,000& در بازار یافت می شود. شاید داشتن یکی از این ربات ها بتواند اشتهایمان را برای صرف وعده های غذایی باز کند!  
    منبع

    با چراغ تشنه به گیاه خود آب بدهید



     

    به قول وب سایت منبع به عصر دیجیتالی نگهداری از گیاهان خوش آمدید! دیگر لازم نیست که حدس بزنید چه زمانی نیاز به آبیاری گیاهان خود را دارید چرا که این چراغ تشنه این کار را برایتان انجام میدهد. این دستگاه در واقع یک رطوبت سنج مخصوص است که در خاک کنار گیاه قرار میگیرد و هر ثانیه یک بار میزان رطوبت موجود را در خاک را اندازه گیری میکند. هر زمان که مقدار رطوبت خاک کمتر از میزان لازم بود این دستگاه با چشمک زدن به شما میگوید که وقت آب دادن به گیاه فرا رسیده. این دستگاه کوچک قابلیت تنظیم برای 5 میزان متفاوت رطوبت را نیز دارد و قیمت آن 10 دلار است. انتخاب خوبی است برای کسانی که زمان مناسب آب دادن به گیاهان را فراموش میکنند.
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    الهیات طبيعى


    نويسنده: ديويد اى. - پايلين
    مترجم: احمد رضا - مفتاح

    معرفی کتاب:
    الهیات طبيعى، يا به تعبيرى الهیات عقلى، نوعى فهم الهیاتى است كه مستقل از حقايق وحيانى، از راه نور طبيعى عقل بشرى به تبيين و اثبات حقايق دينى مى پردازد.
    با برهان وجودشناختى آنسلم يك شكل پيشينى از الهیات طبيعى شروع مى شود. راه هاى پنج گانه توماس آكوئيناس براى اثبات وجود خدا تأثير عمده اى بر تثبيت و رشد الهیات طبيعى داشت، به گونه اى كه الهیات طبيعى بعد از آكوئيناس را مى توان تعليقه يا نقادى براهين او دانست.
    اين نوشتار درصدد است تا ضمن اشاره به رايج ترين نمونه هاى الهیات طبيعى از قرون وسطى تا عصر حاضر، مناقشات و نقادى هاى مربوط به امكان الهیات طبيعى را بررسى كند.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● کاربردهای الهیات طبيعى

    ● الهیات طبيعى در قرون وسطى

    ● الهیات طبيعى در نهضت اصلاح دينى

    ● الهیات طبيعى در قرون هفدهم و هيجدهم

    ● الهیات طبيعى در قرون نوزدهم و بيستم

    ● مناقشه معاصر درباره الهیات طبيعى


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    هفت‌ آسمان مجاز فرهنگ و هنر (25)

    هفته‌ای که گذشت، همین که گذشت بروید خدا را شکر کنید و از این که خرابی سایت ثبت‌نام نامزدها فقط یک شایعه بود هم خدا را شکر کنید و از این که از سرمای بی‌هماهنگی و مغرضانه نمردید باز خدا را شکر کنید و هی خدا را شکر کنید. طبیعی‌ست که در این ایام فقط سیما قهرمان عرصه‌ی فرهنگ است و یک‌تنه از فرهنگ مربوطه هی رفع مظلومیت می‌کند. خبرهای مجاز این هفته را مرور می‌کنیم و به پناهگاه می‌رویم.


    یکم: اخبار ویژ‌ه
    یک سایت افشاگر خبر داد که مجموعه‌ی مناسبتی مشکوک «پریدخت» کاری از فردی موسوم به سامان.م ( که ادعای کارگردانی این سریال مبتذل و نیز فیلم‌های زشت دیگری را دارد)، این روزها از شبکه‌ی دوی سیما هر شب پخش می‌شود؛ علاوه بر گستاخی سیما که به‌جای سنت پسندیده‌ی یک‌‌ بار پخش و هشت بار تکرار، هر شب یک بخش تازه‌ی این مجموعه را اشاعه می‌دهد، موضوع عشق مثلثی یک خان به یک رعیته که زن دوست رعیت خان شده است، درهای بی‌تربیتی و مضمونی بالای 48 سال را به روی نوجوانان این مرز و بوم می‌گشاید. گفتنی‌ست به‌جز داریوش ارجمند مجموعه که به‌طرز مشکوکی در اواسط کار از سریال حذف شد، کلوزآپ‌های بی‌پرده از ز.ن.ا.ن (توضیح نگهبانی سایت: دلمان نمی‌خواهد فیلتر بشویم.) و آواز مشکوک پایان سریال، از دیگر موارد این سریال مورددار است. به ادامه‌ی موردها در خبرهای بعدی توجه فرمایید.


    دوم: نیمه‌ی پنهان کمال تبریزی
    سریال مشکوک شهریار که در هر هفته بارها از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود، در اقدامی خجالت‌آور سعی در تخریب مرحوم شهریار دارد. در بخش‌‌هایی از این سریال مرحوم شهریار، که بسیار بلندآوازه‌تر از سعدی و حافظ و مولانا و شکسپیر و قیصر امین‌پور و گوته و حتی مریم حیدرزاده است، با جعل تاریخ به دیدار افرادی چون ایرج‌میرزا و موسیقی‌دانان می‌رود و حتی با چند آلت طرب در یک کادر بسته قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود که اهالی ادب و غیره‌ی مملکت پیش از آن که شهریار به گفتن اشعار عاشقانه هم متهم شود، جلوی پخش سریال را بگیرند.


    سوم: بدون شرح
    چرخش (سریال وقیح و تایلندی) «ساعت شنی» از تلویزیون (بی‌تربیت که به‌جای پوشش خبرهای مهم این چیزها را پوشش می‌دهد) به سمت مجلس؛ انتقادهای دنباله‌دار (آن سایت افشاگر) از مجموعه تلویزیونی «ساعت شنی» و برخی برنامه‌های رادیو جوان (که دل وزارت را خون کرد) سرانجام به مجلس شورای اسلامی نیز سرایت کرد. رئیس سازمان صداوسیما که در طول یک ماه گذشته، از ساعت شنی (متاسفانه و برخلاف افشاگری‌های ما) دفاع کرده است، نیز همراه با معاون پارلمانی سازمان، رئیس شبکه‌ دو و کارگردان سریال در کمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شد و به پرسش‌های (دلسوزانه‌ی) نمایندگان درباره‌ی این سریال و نیز برخی بحث‌های فرهنگی ـ هنری دیگر (به‌ویژه رادیو جوان، رادیوی موسوم به جوان و شبکه‌ی رادیویی جوان)، پاسخ گفت. (روزنامه‌ی همشهری؛ به جان آقام همین هفته‌ی پیش. نوشته‌های درون پرانتز از مجله روزانه است. برو بعدی.)


    چهارم: کافکا در آینه
    یک شخصیت فرهنگی مشهور نیز افزوده است که با دیدن سریال «ساعت شنی» یاد کتاب‌های صادق هدایت و کافکا می‌افتد. گفتنی‌ست ردپای گابریل گارسیا مارکز نیز نیز در این سریال مشاهده شده است؛ به‌‌‌ویژه در بخش‌هایی که دلبرک‌های به‌اصطلاح غمگین و پرتعداد این مجموعه خاطرات خود را در تاکسی بازگو می‌کنند. امیدواریم کافکا هم افشا شود.


    پنجم: پیام‌‌های مردمی
    پیش‌فروش بلیت‌های بیست‌و‌ششمین جشنواره‌ی بین‌ا‌لمللی فیلم فجر از روز پنجم بهمن‌ماه جاری در سینما فلسطین تهران آغاز می‌شود. انتظار داریم مسؤولان دلسوز رسیدگی کنند.


    ششم: ایرانی! سینمای ملی مصرف کن!
    خبرگزاری‌ها گزارش دادند که در بودجه‌ی سال آینده، برنامه‌ی حمایت از «گسترش سینمای ملی» نسبت به امسال از رشد 112درصدی برخوردار شده است که گویای رشد حداقل دو برابری در این بخش است؛ با توجه به رشد سیصد درصدی فرهنگ در سال جاری، مجموعا در سال 1387 از رشد 412درصدی در فرهنگ برخوردار خواهیم بود و بدیهی‌ست که فیلم «سیصد» شکست خورده است. افزون بر این، سریال ارزشمند «چهل سرباز» که نقش رستم در دوران مشروطه را به‌خوبی تبیین می‌کرد، خود یک رشد فرهنگی بالای هفتصد درصدی‌ست، اما افسوس که در سینمای ملی و بودجه‌ی ارشاد نمی‌گنجد؛ ای کاش مسؤولان یک نسخه‌ی سینمایی ملی هم از این مجموعه‌ی ارزشمند بیرون بدهند.


    هفتم: پاسخ به نامه‌ها
    خواهر گرامی «آنجلا 2010 آندرلاین اصالت فرهنگی آندرلاین بیا تو»، با سلام و احترام. متاسفانه باید عرض کنیم که حوزه‌ی هنری اساسا فهرست خاصی برای نامزدهای انتخابات مجلس نداده است، که بخواهد حامد بهداد را سرلیست کند. گویا از طرف برخی احزاب به‌شدت مردمی رایزنی‌هایی با ایشان و محمدرضا گلزار و حمید لولایی شده که هنوز خبری اعلام نشده است. پیشنهاد می‌کنیم صبوری انتخاباتی به‌ خرج دهید تا فهرست‌های نهایی منتشر شود.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    بر اضطراب امتحان علبه كنيم؟
     

    همه ما پيش از امتحان يا وقايع مهم ديگر، درجاتي از نگراني يا تنش را تجربه مي‌كنيم.
    در واقع كمي ترس و نگراني‌، ما را برمي‌انگيزد و به كمك‌مان مي‌‌آيد. ولي نگراني بيش از حد مي‌تواند مشكل ايجاد كند مخصوصا اگر در جريان آماده‌سازي و انجام امتحان‌ها مزاحمت ايجاد كند.


    مقابله با اضطراب
    اولين گام اين است كه بين 2 نوع اضطراب تمايز قائل شويم. اگر اضطراب شما نتيجه مستقيم عدم آماده‌سازي باشد آن را واكنش طبيعي و منطقي در نظر بگيريد ولي اگر كاملا آماده‌ايد ولي با اين حال هنوز وحشت زده و يا حساس هستيد واكنش شما منطقي نيست. با اين كه هر دوي اين اضطراب‌ها طبيعي تلقي مي‌شوند( چون هر كسي ممكن است آنها را تجربه كند) ولي محققا آنچه اهميت دارد به دست آوردن دانش و اطلاعات در زمينه چيره شدن بر آثار اين گونه اضطراب‌ها است.


    تغيير دادن نگرش‌هاي خود
    با تغيير دادن ديدگاه خود درباره تجربه امتحان، مي‌توانيد از مطالعه كردن لذت ببريد. اين كار عملكرد شما را بهبود مي‌بخشد. زياده از حد به نمره اهميت ندهيد. نمره نه بازتابي از ارزش فردي شماست و نه مي‌تواند موفقيت آينده شما را پيش‌بيني كند. نكات زير را در نظر بگيريد:
    - به خودتان بگوييد كه يك امتحان تنها يك امتحان است. چيزهاي ديگر هم در زندگي هست.
    - بعد از امتحان به خودتان پاداش بدهيد، به طور مثال فيلمي تماشا كنيد، براي غذا خوردن بيرون برويد، ديداري با دوستان داشته باشيد و... .
    - از تجسم احساس‌هاي منفي پرهيز كنيد.
    - شيوه‌هايي طرح ريزي كنيد كه كار شما را در نيم‌سال تحصيلي بعدي بهبود بخشد. به خاطر داشته باشيد كه منطقي‌ترين انتظارات اين است كه سعي كنيد هرچه را مي‌دانيد تا آنجا كه مي‌توانيد، نشان دهيد.


    روز امتحان
    براي اينكه بتوانيد روز امتحان بهترين كارآيي را داشته باشيد بايد:
    - شب امتحان به موقع بخوابيد و به اندازه كافي استراحت داشته باشيد. خستگي ناشي از بي‌خوابي موجب مي‌شود در به‌ياد آوردن مطالبي كه ياد گرفته‌ايد با مشكل مواجه شويد.
    - صبحانه سبك و مناسب بخوريد و اگر به آساني مضطرب مي‌شويد از نوشيدن قهوه يا چاي غليظ پرهيز كنيد. حتي كساني كه قهوه را خوب تحمل مي‌كنند اگر روز امتحان در مصرف آن زياده‌روي كنند ممكن است احساس سبكي سر، دلهره و دلشوره كنند.
    - كاري كنيد كه ساعتي قبل از امتحان احساس آرامش كنيد. مرور توام با عجله مطالب درسي در آخرين دقايق شروع امتحان، تسلط شما بر كل مفاهيم درسي را زايل مي‌كند و به آن آسيب مي‌زند.
    - تمرينات تن آرامي و تنفسي مي‌تواند براي اين امر مفيد باشد. براي آموزش آن از مشاوران كمك بگيريد.
    - سعي كنيد زود در محل امتحان حاضر شويد اين عمل به آرامش شما كمك مي‌كند. حتي الامكان محلي را انتخاب كنيد كه از درها، پنجره‌ها و ديگر عوامل پرت كننده حواس دور باشد.
    - از همكلاسي‌هايي كه اضطراب ايجاد مي‌كنند و سكون و ثبات شما را برهم مي‌زنند، پرهيز كنيد.
    - اگر انتظار شروع امتحان موجب اضطراب شما مي‌شود با خواندن مجله يا روزنامه‌اي توجه خود را از امتحان منحرف كنيد.


    پس از دريافت برگه امتحان
    پيش از پاسخ دادن به سؤالات امتحاني، لحظه‌اي صبر كنيد و نكات زير را رعايت كنيد:
    - ابتدا كل سؤالات امتحاني را مرور كنيد؛ سپس دوباره هر سؤال را بخوانيد. سعي كنيد به امتحان به عنوان فرصتي نگاه كنيد كه به شما اين فرصت را مي‌دهد تا به استاد نشان دهيد چه مي‌دانيد. آنگاه زمان را به نحو مناسب سازماندهي كنيد. آسانترين سؤالات را ابتدا پاسخ دهيد.
    - براي سؤالات تشريحي‌، طرح كلي داشته باشيد، سپس پاسخ خود را با جمله كوتاهي آغاز كنيد. اين عمل باعث مي‌شود از در هم و برهمي و تكرار مطالب كه تصحيح كننده را عصبي مي‌كند جلوگيري شود.
    - براي سؤالات كوتاه فقط به آنچه خواسته شده پاسخ دهيد و تنها به نكته اصلي اشاره كنيد. اگر بخشي از پاسخ يادتان نمي‌آيد آنچه را مي‌دانيد بنويسيد. اگر اصطلاح دقيقي از خاطر شما رفته آنچه را مي‌دانيد با عبارات خود بنويسيد.
    - براي سؤالات چند گزينه‌اي ، ابتدا تمام گزينه‌ها را بخوانيد سپس گزينه‌هاي آشكار غلط را كنار بگذاريد. اگر در مورد گزينه‌هاي باقيمانده هنوز مردد هستيد به اولين برداشت خود تكيه كنيد آنگاه سريع علامت بزنيد. مراقب واژه‌هاي گمراه كننده‌اي چون«تنها»، «هميشه» يا«اكثرا» در سؤالات باشيد.
    - با شتاب امتحان ندهيد. ساعت مچي به همراه داشته باشيد و سرعت پاسخگويي خود را براي هر سؤال هر از چند گاهي وارسي كنيد. اگر به نظر مي‌آيد نمي‌توانيد كل سؤالات امتحان را پاسخ دهيد بر آن بخش‌هايي متمركز شويد كه پاسخ آن را به خوبي مي‌دانيد. اگر وقت اضافي داريد و تنها اگر مضطرب و مشوش نيستيد پاسخ‌هاي خود را مجددا وارسي كنيد.


    اگر اضطراب ادامه يابد
    گاهي اوقات اضطراب ممكن است ادامه يابد و مانع شود از تمام توان خود براي گرفتن نتيجه خوب استفاده كنيد. وقتي اين مسئله رخ داد سعي كنيد توجه خود را با شيوه‌هاي زير از اضطراب‌ منحرف كنيد:
    - از ممتحن سؤالي بپرسيد.
    - اگر اجازه داريد، چيزي بنوشيد يا به دستشويي برويد.
    - چيزي بخوريد.
    - نوك مداد را بشكنيد و سپس آن را تيز كنيد.
    - لحظه‌اي به پاداش پس از امتحان كه براي خود در نظر گرفته‌ايد فكر كنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1131- به دليل بارش شديد برف و يخبندان و مصادف شدن با ايام محرم و دهه ي فجر و در انتها عيد نوروز، مملکت تا ارديبهشت ماه تعطيل شد ! (9651-0917) (3584-0935)

    1132- هموطنان عزيز، با مصرف همزمان دوغ، باقلا،ترب، سير و لوبيا،و توليد گاز، از قطع شدن آن جلوگيری نماييد. (شرکت گاز ايران) ( 1548-0912) (3057-0914) (4435-0935)

    1133- به دليل برف و سرماي شديد ايران ، عربستان ،عراق، قطر امروز را عيد نوروز اعلام کردند (4246-0918)

    1134- سازمان راه و ترابری اعلام کرد رانندگانی که زنجير ندارند ميتوانند سينه بزنند (4084-0918)

    1135- فرماندهي نيروي انتظامی اعلام کرد از فردا دختران با مانتوي تنگ، شلوار کوتاه، روسري کوتاه، موي بلند، روي سياه، ناخون دراز واه واه واه! (7314-0915)

    1136- فقط با روشن کردن يک بخاري اضافه شما هم در تعطيلي مدارس، دانشگاه ها و ادارت سهيم باشيد.(هم اکنون نيازمند ياري سبزتان هستيم) (0780-0912)(1548-0912) (8848-0912) (2873-0913)

    1137- به علت قطعی گاز ، جهنم 3 روز تعطيل اعلام شد.مومنين هر كاري ميخواهند بکنند (6642-0912) (6094-0915)

    1138- آیا می دانیدMTN ایرانسل مخفف چیست؟ ...Mملت ، Tتلفن ، Nندیده! (1548-0912)

    1139- براي انسانهاي بزرگ بن بستی وجود ندارد چون بر اين باورند که:يا راهی خواهم يافت يا راهی خواهم ساخت... (2403-0912)

    1140- هميشه واسه گلی خاک گلدون باش که اگه به آسمون هم رسيد يادش باشه ريشه اش کجاست...! (9238-0915)

    1141- 22بهمن،چهارشنبه سورى، نوروز87، و هر مناسبتى هست مبارك. (ستاد پيش بينى اتمام طرح قرمز ايرانسل!) (4435-0935)

    1142- خدانه برای خورشیدنه برای زمین بلکه برای گلهایی که برایمان میفرستدچشم براه پاسخ است. (6094-0915)

    1143- ديش ديدی ديش ديدی ديش بوم بومديش ديدی ديش ديدی ديش بوم بومديش ديدی ديش ديدی ديش بوم بوم. . . . . ...هيت اس ام اسی ها، از تو گوشيت رد شد! (1748-0912) (8878-0912)

    1144- اين پيام از طرفه شيطان است: بنده هاي عزيز هرچقدر ميخواین گناه کنين چون گاز جهنم تموم شده آتيشی وجود نداره. (7314-0915)

    1145- """""""""""""" """""""""" """""""""""""" """""""""" """""""""""""""""""""""" """"
    به علت ايام سوگواری از گفتن اين جک معذورم.!!! (2873-0913)

    1146- 2 ماه از زمستون ميگذره............ خرس گنده ايی مثل تو الان بايد خواب باشه نه اينکه بدو بياد اس ام اس بخونه! (2873-0913)

    1147- هوا شناسى اعلام كرد فردا موج جديدى از تعطيلات وارد كشور مى شود (1548-0912)

    1148- الاغ چرا ديگه "اس ام اس" نميدی؟
    .
    .

    به زودی در سينما هاي سراسر کشور. (1548-0912)
     

    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    نحوه ورود و شكل گيري گروه هاي

    شيطان پرستي در ايران

    قسمت نهم و پاياني


     

    5. مراحل وارد شدن به شيطان‌پرستي
    " كسب قدرت تاريكي براي شيطان پرستي / به دست آوردن نيرو هاي نهفته در تاريكي ، كسب قدرتي است دروني و بي پايان .
    انرژي عظيمي كه اين امكان را به شما ميدهد روح خود را ارتقا بخشيد و كمبودهايش را با قدرت جايگزين كنيد . نكته ي مهم در برگزاري اين مراسم اين است كه هرگز نبايد به نتيجه بدگمان باشيد . خالصانه به نيروي روح خود و روح تاريكي ايمان داشته باشيد. آنچه باقي ميماند آرامش و دوري از افكاره بيهوده است كه بايد در خود ايجاد كنيد .

    * مقدمات
    محراب : مقابل ديوار غربي قرار گرفته پارچه سياهي به روي آن كشيده مي‌شود . بالاي سر محراب ( روي ديوار) ستاره 5 پر وارونه نصب كن . روي محراب 2 شمع سياه روي پايه ، خنجر مخصوص مراسم ، جمجمه انسان ، يك زنگ ، يك آتشدان و يك جام بگذار / براي نور بيشتر ميتوان از شمع هاي سياه در گوشه‌هاي اتاق استفاده كرد / مي‌توانيد از جمجمه انسان ساخته شده از مواد مصنوعي نيز استفاده كنيد .
    خون : جام را با مايعي به رنگ قرمز پر كن .ماهيت مايع اهميتي ندارد زيرا كه اين مايع نماد خون قرباني‌ست.
    آتش : آتشدان را درست در مركز محراب قرار ده .
    پوشش : تماماً سياه همراه با ستاره 5 پر وارونه آويخته بر گردن .

    آداب مراسم :
    به ترتيب ذيل زنگ را به صدا درآور : شش بار در جهت جنوب ، شش بار در جهت شرق ، شش بار در جهت شمال .حال خنجر را بدست گير به سمت پنتاگرام وارونه نشانه برو و با لحني دعايي نيايش كن :
    بنام شيطان بزرگ و افتخار او ، لوسيفر من نيروهاي تاريكي و قدرت شيطان را به درون فرا مي خوانم .
    با خنجر پنتاگرام وارونه‌يي در هوا رسم كن و آتش را بي‌افروز ، نيايش را ادامه بده : آتش سياه برافروخته و درهاي تاريكي بر پاشنه خود چرخيده اند . روح سياه و شيطاني كاين ظاهر شده ، كسي كه از دوردست مي آيد تا خواست خود را بر فراز هستي بنا كند .بر حذر باش از گمراهي انسان كه همواره همراه اوست از ابتدا تا نهايت . نظاره كن . اين منم خداي ديروز ، امروز و فرداها . نگهبان زمان و ابديت .بي مانند .غرق در دانايي . بي همتا در توانايي .عناصر را بخوان تا مرا خدمت كنند و نيروهاي طبيعت را امر كن تا تجلي آمال من شوند .بپاخيز من تو رامي خوانم . دوباره خنجر را به سمت پنتاگرام وارونه نشانه برو و ادامه بده : كاين ، شيطان ، من قله‌ها را تصرف كرده‌ام . قدرت تاريكي در دستان من است . اكنون من در قالب تو خواسته‌هاي شيطاني‌ام را تجلي مي بخشم ؛ پندار مرا با شكوه و عظمت باستاني تسخير كن . مرا در لايه هاي نامريي و رمز‌آلودش تنها گزار . جام را در مقابل پنتاگرام وارونه بالا ببر ( بمنظور پيشكش ) و انگشت اشاره دست راست را درون ظرف ببر . انگشت را از ظرف خارج كرده ، دور لبه جام بگردان (در جهت گردش عقربه‌هاي ساعت) و همزمان بخوان : من از اين جام مي نوشم .من از زندگي مي نوشم . قدرتهاي نهفته در تاريكي مرا در بر گيريد .
    جام را يك نفس تا انتها بنوش و ادامه بده : همراه با برترين نيروهاي شيطاني و عميق‌ترين قدرتهاي تاريكي به جهان ماده باز مي گردم تا شبي ديگر را تسخير كنم . آتش را خاموش كن ، زنگ را در خلاف جهت ابتدايي به صدا در آور، شمع‌ها را خاموش كن .

    * اعمال و زمان شيطان پرستي :
    زمان شيطان پرستي در زمانهاي بسيار قديم و قرون اوليه آدمي در چندين زمان انجام مي‌گرفت : اولين زمان هنگام كسوف و خسوف بود ؛ بر اين تصور كه شيطان و خداي تاريكي از انسانها عصباني هستند و منتظر هديه خود و اگر براي آنها قرباني انجام نمي‌گرفت خداي تاريكي و شيطان تمام انسانها را قتل عام ميكردند لذا براي آرامش شيطان قرباني كردن انسان انجام مي‌شد . اين مراسم به خصوص در قبايل آمريكاي جنوبي بسيار فراوان ديده شده است به گونه اي كه اكتشافات به دست آمده وجود اين قرباني كردن‌ها را تصديق ميكند و اتاقهاي مخصوص قرباني كردن نيز به شيوه‌اي خاص بنا شده بود و تزئينات خاص خود را داشت . البته قرباني كردن انسان در زمانهاي ديگر نيز انجام ميشد كه اكنون قرباني كردن انسان در دوره كنوني در يك شب كاملا تاريك انجام مي‌شود .اعمال مراسم شيطان پرستي نيز بسيار زياد است و به ذكر چند مورد بسنده مي كنم.مهمترين اعمال آنها اعمالي است كه هميشه انجام مي‌دهند و در آن به انجام امور جنسي مي‌پردازند و همچنين از شيطان براي پيشبرد اهداف حاضرين كمك ميخواهند و اگر كسي مشكلي داشته باشد براي حل مشكل وي دعا مي شود. مراسم بعدي ؛ مراسم عضويت يك عضو جديد به اين هيئت و مجموعه است كه اين كار توسط كشيش كليساي شيطان و يا همسر وي ( بستگي به مذكر يا مونث بودن عضو جديد دارد ) انجام مي‌شود .

    * مراسم قرباني كردن :
    در شيطان پرستي جديد قرباني كردن مفهومي ندارد اما براي آنان كه هنوز پيرو شيطان پرستي قديمي و قرون وسطايي هستند اين كار در شبي تاريك انجام مي‌شود . قرباني توسط آب مقدس غسل داده مي‌شود و بر روي محراب خوابانده مي‌شود . البته اصولاً قرباني‌ها قبل از انجام مراسم بيهوش مي‌شوند . و در كاملترين مراسم قرباني كردن براي شيطان ؛ قرباني پس از كشته شدن و نوشيدن خون وي توسط آتش سوزانده مي‌شود . در اين مراسم خواندن اوراد مخصوصي به زباني كاملا بي معني و گاها عبري انجام مي‌گيرد .
    مراسم معروف نماز سياه يا نماز جماعت سياه : شايد معروفترين مراسم آنان باشد . اين مراسم در كليساي شيطان پرستي انجام مي‌شود و دقيقا همان مراسم عشاي رباني مسيحيت است با اين تفاوت كه تمام كارها برعكس انجام مي‌شود و البته كارهايي نيز در آن مراسم انجام مي‌گيرد كه از ذكر آنها خودداري مي‌كنم .
    مراسم پيوستن عضو جديد : در مراسم پيوستن عضو جديد به شيطان پرستان كه البته همچنين عملي در جادوگري نيز وجود دارد بوسه مقدس است . اين بوسه توسط همسر يا خود كشيش به بدن شخص عضو شونده زده مي‌شود.


    7) شيطان‌پرستي به مثابه يك تهديد
    در اين بخش به دنبال آن هستيم تا به تبيين " تهديد " آميز بودن فعاليت گروه‌هاي شيطان‌پرست در داخل كشور بپردازيم .

    1. همكاري‌هاي جاسوسي
    با توجه به اينكه در 4 كشور آنگلو ساكسون مكان‌هاي مقدس شيطان‌پرستان با نام "كليساي شيطان" واقع شده است و در همين كشور‌ها نيز بنابر بر دلايل سياسي از گروه‌هاي ناهنجار اجتماعي و سياسي مهاجر و مسافر بهره برداري جاسوسي مي شود لازم است كه به صورت ويژه به همكاري‌هاي جاسوسي عناصر مربوط اشاره داشت.

    2. جرائم باندي
    در جهان كنوني جرايم در دو دسته‌بندي كلي يعني جرايم فردي و غير‌سازماني و جرايم باندي يا سازماندهي شده ،‌ ارزيابي و تحليل مي‌شوند .
    مصاديق جرايم باندي يا سازماني بمب‌گذاري ، اقدام براي ترور ،‌قاچاق مواد مخدر علي‌الخصوص مواد مخدر شيميايي ،‌راه‌اندازي مراكز فساد و.. مي‌باشد كه طبق تحقيقات به عمل آمده شيطان‌پرستان با تمامي جرايم مذكور ارتباط داشته و عمدتا از طريق مشاركت در آنها بودجه‌هايي را دريافت مي‌نمايند.

    3. روابط سازماني
    روابط سازماني در ادامه جرايم سازماني و بلكه به عنوان عامل زيربنايي بر آن تعريف مي‌شود . از سوي ديگر ايجاد برخي ناامني‌هاي عمومي و اجتماعي در اثر عنصر روابط سازماني جهت مي‌يابد .
    البته نگاهي جامع‌تر به ساير بخش‌هاي مورد اشاره در پژوهش مي‌تواند هرچه بيشتر گوياي اين مطلب باشد ، لكن تاكيد بر اين نكته ضروري است كه اعضاي اين گروه‌ها عميقاً سازمان‌گرا و سازمان‌محور مي‌باشند.

    4. ارتباط خارجي
    همانطور كه در بند اول اشاره شد ، شيطان‌پرستان در 4 كشور آنگلو ساكسون ، يونان و رژيم صهيونيستي داراي تشكيلات سازماني اماكن مقدس و ... مي‌باشند كه زمينه‌ساز ارتباطات مختلف از مجراهاي گوناگون را براي ايشان فراهم مي‌آورد .
    حجم روابط به خودي خود مي تواند منشا تهديدات امنيتي متعددي براي كشورهاي اسلامي بخصوص نظام اسلامي باشد . همچنين نبايد از نظر دور داشت بقا و استمرار فعاليت اينگونه گروه‌ها به لحاظ ماهيت و اهداف عميقاً نياز به روابط با خارج از كشور دارد . در اين باره بايد عنايت ويژه‌اي نيز به ارتباط اين افراد با خانواده‌هايشان در ساير كشورها علي‌الخصوص كشورهاي آمريكايي و اروپايي داشت .

    5. سرقت
    اغلب جوانان كه به شيطان‌پرستان مي پيوندند حتي چنانچه از خانواده هاي ثروتمند نيز باشند از اعضاء مطرود خانواده به حساب مي‌آيند ، ‌لذا حضور ايشان در جمع گروه اجتماعي مي‌تواند زمينه جرايمي را همچون سرقت براي تامين منابع مالي فراهم آورد كه اين سرقت‌ها در ابعاد مسلحانه طبيعتا تهديدي براي امنيت اجتماعي به شمار مي‌آيند .
    در اين خصوص مجدداً تاكيد مي‌شود كه هرگونه دامن زدن به فساد چون از باورهاي شيطان‌گرايان مي‌باشد . بديهي است كه بخشي از اين مفاسد نيز در پوشش سرقت‌هاي متعدد انجام مي‌پذيرد ، بايد در نظر داشت كه سرقت نيز عاملي است براي نزديكي به شيطان .

    6. تجاوز جنسي
    در جمع شيطان‌پرستان اصولا تجاوز جنسي يك ارزش و شرط براي ورود و استمرار حضور در گروه به حساب مي‌آيد .
    اين تجاوز كه عمدتا با قتل ،تجاوز به همجنسان و كودكان نيز همراه است عنصر اصلي ايراد خسارت و انتقام‌گيري از فرد متجاوز جنسي است . تصور شيوع يافتن اين ضد فرهنگ مخرب نيز مي‌تواند مرزهاي امنيت اخلاقي را در جامعه در‌نوردد .
    تجاوز جنسي از ضدارزش‌هاي تبليغي اين دست گروه‌هاست كه دائماً با ساخت نماهنگ ، تنظيم آلبوم‌هاي موسيقي ، ترويج فكري و از طريق فيلم‌هاي مبتذل دنبال مي‌شود . در حقيقت شيطان‌گرايان مدعي‌اند " تجاوز " تنوع در كسب لذت جنسي است .

    7. قتل
    قتل يك عمل شيطاني بزرگ به حساب آمده و شيطان‌پرستي كه تعداد و كيفيت قتل‌هايش بيشتر باشد به درگاه شيطان نزديك‌تر خواهد شد . ناگفته پيداست كه اين مولفه نيز تاثيرات سوء امنيتي را به همراه خواهد داشت .
    افزايش تعداد قتل در جوامع مختلف يكي از معيارهاي بين‌المللي و تعيين‌كننده درخصوص وضعيت امنيتي هر كشور به شمار مي‌آيد ، حال اگر اين جرم كلان با يك انديشه سازماندهي شده و تقدس‌زا همراه شود و حاشيه‌هايي چون تجاوز جنسي را نيز با خود همراه سازد ، ناگفته پيداست كه مي‌تواند تاثيرات گسترده‌اي را در خدشه‌دار نمودن مقوله مهم امنيت به همراه داشته‌باشد .


    8) وضعيت فعلي شيطان‌پرستي در ايران
    وضعيت فعلي اين گروه‌ها در ايران طي 5 بخش كه در ادامه شرح آن مي‌آيد خلاصه مي‌شود :

    1. تحرك در اينترنت
    وبلاگ‌نويسي ،‌گفتگو در محيط ياهو 360 درجه ، سايت كلوپ دات كام ، دريافت خبرنامه‌ها و ... از جمله تحركات اينترنتي شيطان‌پرستان ايراني است كه تاكنون نيز ادامه دارد (در آينده گزارش ويژه از تك‌تك حوزه هاي ياد شده ارائه خواهد شد.)

    2. ترويج نمادها
    مغازه‌ها و اصناف فروشنده زيور‌آلات نقره‌اي ، فروشگاه‌هاي پوشاك جوانان و بانوان علي‌الخصوص در شهر تهران وظيفه عمده ترويج شيطان‌پرستي در داخل كشور را بر عهده دارند . در برخي موارد حتي مي‌توان اظهار كرد كه فروشندگان و مديران حتي اطلاع اندكي از محتواي عمل خود ندارند . همچنين گفتني است برخي از چهره‌هاي مطرح موسيقي پاپ و متاليكا در تهران و شهرستان‌ها به كرات و از طرق مختلف اين نمادها را حمل و معرفي و به صورت مستقيم و غيرمستقيم به ترويج آنها مي‌پردازند .
    سايت‌ها و وبلاگ‌هاي فارسي‌زبان نيز نقش عمده‌اي را در گسترش و معرفي اين نمادها ايفا مي‌كنند .

    3. ترويج متاليكا
    گروه‌هاي موسيقي متاليكا همچون گروه "رامان" و گروه (DSD) كه توسط "بابك خواجه‌پور، ژانو باغوميان‌، لويك يوميان و كارن آراكليان" اداره مي‌شود به عنوان شاخصي از فعاليت رو به گسترش گروه‌هاي متاليكا قابل ذكر هستند.

    4. پارتي‌هاي شبانه
    پارتي‌هاي شبانه "رپرها"، جشن‌هاي فارغ‌التحصيلي و مهماني‌ها خاص دوستانه همواره به عنوان كانون فعاليت شيطان‌پرستان قابل ذكر هستند. در اين مراسم و هر بار گروهي از جوانان با انواع و اقسام مختلف با انديشه‌ها و ظواهر شيطان‌گرايي آشنا و يا جذب آنها مي‌شوند.

    5. همكاري با سلطنت‌طلب‌ها
    اوايل سال گذشته ميلادي خبري در وبلاگ‌هاي وابسته به شيطان‌پرستان ايران منتشر شد كه‌ " اهريمن " سر كرده ايشان پيوستن گروهش را به " انجمن پادشاهي ايران " اعلام مي‌كرد.

    پايان

    -------------------------
    دوستان عزيز براي مشاهده همه اين 9 قسمت بصورت يکجا، مي توانند به اين آدرس و نيز اين آدرس مراجعه کنند.
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان