به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 892 :: سه شنبه 23 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

مسافرت در دنیای مجازی یا دور دنیا با کلیک

با عرض سلام
مقوله اشتراک گذاری چندیست که با شروع موج وب ۲ شدت بیشتری پیدا کرده است.ولی خیلی قبل تر از شروع این موج ،در سال ۱۹۹۹ یعنی دقیقا در زمان استارت وب، مسافرت ها و تجارب مربوط به این مسافرت ها و لزوم اشتراک این تجارب بین توریست ها باعث  آغاز به کار سایتی برای اشتراک گذاری تجارب سفر ها در وب میشود.
وی تی یا توریست مجازی (virtualtourist.com) بزرگترین مکان برای گرد هم آیی توریست ها و کسانی ست که به نوعی در صنعت توریسم نقش دارند.
محیط ساده و طراحی کاربر پسند سایت باعث شده این سایت میزبان نزدیک یک میلیون عضو از بیش از ۲۲۰ کشور جهان باشد.
ثبت نام در سایت مجانی ست.وقتی ثبت نام صورت گرفت یک صفحه اختصاصی و یک ایمیل به شما اختصاص خواهد یافت.ضمنا سایت هیچ گونه محدودیت در فضایی که شما برای عکس ها و یادداشت هایتان استفاده خواهید کرد در نظر نخواهد گرفت.ازاین منظر میتوان به عنوان یک سفرنامه نیز از سایت استفاده کرد.
شما در وی تی با توجه به دسته بندی های جغرافیایی راحت میتوانید محل مورد نظر خود را پیدا کنید.بعلاوه اینکه با کمک سرویس گوگل مپ  که در صفحات سایت تعبیه شده گشت زدن بین شهر ها و کشور ها خیلی راحت تر خواهد بود.
رستورانها،هتلها،مناظر طبیعی،موزه ها و دهها مورد برای بحث کردن در مورد یک شهر خاص، موجود میباشد تا بدینوسیله برای مسافران آن شهر تجارب سایر مسافران انتقال داده شود. بحث در باره موارد ذکر شده و همچنین مسائلی چون فرهنگ و دین و هنجار های یک جامعه خاص، میتواند جالب باشد.مخصوصا اینکه دیدگاه نفراتی نوشته میشوند که جزو این گروه نیستند و صرفا برای سفر به این مکان مراجعه کرده اند.
نکته قابل توجه دیگر اینکه وی تی برای کاربران خود از سایت های گوگل مپ و آنتایم جهت مشاهده نقشه مناطق و همچنین انتخاب سرویس های رفاهی استفاده کرده است.
ارتباطات بین کاربران در این سایت، وی تی را شبیه به شبکه های اجتماعی کرده و میتوان اسم شبکه اجتماعی توریست ها را به سایت داد.
وی تی بنابر توضیحی که داده شد، سایت جدیدی نیست و چندین بار از سوی مجلات و سایت های معتبر مثل یو اس ای تودی یا یاهو به عنوان یکی از محبوب ترین سایت های راهنما معرفی شده است.با این حال آنچنانکه باید و شاید در بین کاربران ایرانی سرویس معروفی نیست و نداشتن اطلاعات برخی از  شهر ها شاهدیست بر این مدعا.
شاید در تابستان امسال فرصتی برای گشت زنی در این سایت برای شما  ایجاد شود.اگر تصمیم مسافرت دارید حتی برای داخل کشور این سایت راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.سفر خوبی را برای شما آرزو میکنیم.و اگر میخواهید در وی تی گشت بزنید و از آرشیو بزرگ عکسهای سایت استفاده کنید برای شما هم سفر خوشی را آرزو میکنیم.


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • کليپ بسيار زيباي «وطن يعني» باصداي عليرضا عصار
  • نخستین عکس از نوکیا N96
  • سینمای خانگی بعضی‌ها!
  • یاهو پیشنهاد 44 میلیارد دلاری مایکروسافت را رد کرد!
  • معرفي و دانلود فيلم : ايرينا پالم
  • دانلود انيميشن : پينوکيو
  • البوم جدید و زیبای قیصر به نام به من نگو دوست دارم
  • آهنگ جديد و زيباي «چترت را ببند»
  • فرهنگ لغت ده زبانه دو طرفه
  • لغتنامه انگلیسی به فارسی برای موبایل
  • امام زمان(عج) از چه کسانی انتقام می گیرد؟
  • از مَـــرد بودن خسته شد، به زن تبدیل شد!
  • لطفا ً برچسب نزنید!
  • برای کدام فردا تلاش کنم فردای نان یا فردای حساب؟
  • ضرب المثل ها و اصطلاحات انگلیسی (7)
  • معادل نام فارسي بازيهاي جديد (2)
  • «روسپی»ها به بهشت نمی روند!
  • پخش یکی از ترانه‌های «بیتلز» برای ستاره قطبی!
  • جنازه دختری که بعد از 127 سال سالم مانده است!
  • دستور آشپزی هفته لازانياي سبزيجات
  • ثبت نام گله ای؛ رد صلاحیت فله ای
  • جديدترين شماره از دو ماهنامه Furniture World
  • چند استفاده ی مفید از موبایل های دوربین دار
  • فقه، اهداي جنين و گامت
  • هفت ‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (27)
  • چطور از رمز عابر كارت خود محافطت كنيم؟
  • از بسیجی‌ها بسیجی تر شدند ...
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (891) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

کليپ بسيار زيباي «وطن يعني» باصداي عليرضا عصار
عکس: مادرها و بچه‌ها !
ويژه نامه الکترونيکي فارس بمناسبت دهه فجر
کار با يوتيوب (youtube) و پخش و تبديل FLV
فيلمهاي مستند و کوتاه
ویدئو: حميد استيلي درباره افشین قطبی می‌گوید
سینمای خانگی بعضی‌ها!
ثبت نام اردوی راهیان نور(2) ویژه بروبچه ‌های اینترنت و وبلاگی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

یاهو پیشنهاد 44 میلیارد دلاری مایکروسافت را رد کرد!

هیات تصمیم گیری عالی اداری یاهو پیشنهاد شرکت مایکروسافت را برای دریافت حق مالکیت یاهو به مبلغ 44 میلیارد دلار ارائه شده بود رد کرد!
مسئولان یاهو همچنین تصمیماتی را برای واگذاری بازار تبلیغات به غول این رشته یعنی گوگل و سرمایه گذاری های بیشتر در زمینه های دیگر گرفته است. منابع نزدیک از برگذاری یک جلسه تلفنی بین مدیران درر روز جمعه خبر می دهند که به بررسی دقیق پیشنهاد مایکروسافت می پرداخت. این اتفاق بعد از سقوط سهام به میزان 2 دلار برای هر سهم و رسیدن به $29.08 اتفاق افتاد.
مدیران مایکروسافت ( و شخص خودم! ) به علت نبودن پیشنهاد دیگر یا پیشنهاد بهتر و همچنین به علت بالا بودن مبلغ پیشنهادی از این بابت مطمئن بودند و هر روز بیش از پیش به یاهو می نگریستند و آن را از اموال خود می دانستند. یک سخنگوی مایکروسافت در اینباره ترجیح داد سکوت کند.
یکی ز زنان سخنگو نیز در یاهو گفت: سیاستهای یاهو بر سکوت استوار است ولی باید توجه داشت هیات اداری مسئولیت رسیدگی به این مورد را بر عهده دارد. بنا بر این هی راه آلترناتیوی به غیر از تصمیم این هیات برای استقلال یاهو وجود ندارد.
در این بین در جلسه درباره استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل برای یاهو بررسی شد. در طی این طرح یاهو سهم کمتری از هر مشتری می گیرد ولی عایدی این شرکت به علت ازدیاد تبلیغات رشد خواهد داشت. البته بعضی کارشناسان خبره این را یک بلند کردن پرچم جنگ از طرف یاهو برای گوگل می دانند زیرا یاهو و گوگل هر دو سهم بزرگی از بازار تبلیغات دارند. مخصوصا که مدیر ارشد یاهو یعنی جری یانگ در لحظه بحث در اینباره غایب بود. این پیمان سهامداران شکاک را حساس کرده است زیرا هر نوع پیمانی حتی در ظاهر مانع فروش مایکروسافت به یاهو می گردد.
مدیر صندوق بازرگانی Jacob در لس آنجلس یعنی آقای رایان ژاکوب می گوید: مدیران یاهو به سختی باید سهامداران را امیدوار کرده باشند که بهای هر سهم از 31 دلار افزونتر می گردد! این یک شانس بزرگ برای یاهو است اگر گوگل بستر تجارت را فراهم آورد. چرا زودتر چنین کاری نکرده بودند؟

برگزيدگان بخش ملي جشنواره بين المللي فيلم فجر معرفي شدند

در آيين اختتاميه بخش ملي بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم فجر. برگزيدگان سوداي سيمرغ معرفي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، آيين اختتاميه بخش سوداي سيمرغ ـمسابقه سينماي ايران در بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم فجرـ همزمان با گراميداشت بيست و دوم بهمن ماه، روز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران در تالار بزرگ كشور برگزار و برگزيدگان اين بخش از جشنواره معرفي شدند.
اين آيين با پخش تصاويري از فرمايشات مقام معظم رهبري در نشست با سينماگران آغاز شد و پس از آن برگزيدگان بخش هاي مختلف جشنواره معرفي شدند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش بهترين فيلم از نگاه ملي (شرقي، ديني و ايراني) سيمرغ زرين به فيلم "فرزند خاك" به تهيه كنندگي سيد احمد ميرعلايي را اهدا كرد و پلاك طلايي سيمرغ از نگاه ملي به فيلم مستند "هفت رخ فرخ ايران" به تهيه كنندگي حسين حضرتي و فرزين رضائيان اختصاص يافت.
در بخش ديگري از مراسم ،صحبت هاي جعفري جلوه، معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پخش شد.
وي گفت: جشنواره بيست و ششم فيلم فجر فرا راه ماست و طلوع صبح اميدي ديگر در سينماي اين كهن سرزمين صلابت و نجابت و مهر ، ايران . و مائيم با نام هاي گونه‌گون، اما سودائي يك مرام ، پايائي و پهلواني، بازتابنده از سينمائي عفيف و نجيب، سينمائي هويت طلب ، واقع گرا و اميد آفرين . سينمائي حقيقت جو ، عدالت خواه و شوق‌انگيز. سينماي ملي ايران عزيزِ عزت طلبِ اسلامي.
براساس اين گزارش، پخش كليپ ويژه محرم از ديگر بخش هاي اين آيين بود و سيمرغ بلورين ويژه تماشاگران به فيلم هميشه "پاي يك زن در ميان است" به كارگرداني "كمال تبريزي" و تهيه كنندگي "محسن علي اكبري" اهدا شد.
اين جايزه توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور، جعفري جلوه، مسعود جعفري جوزاني و رضا ميركريمي مديرعامل خانه سينما اهدا شد.
فيلم "به همين سادگي" به تهيه كنندگي سيدرضا ميركريمي سيمرغ بلورين بهترين فيلم بخش سوداي سيمرغ را به خود اختصاص داد.
در بخش بهترين كارگرداني سيمرغ بلورين به "مجيد مجيدي" براي كارگرداني فيلم آواز گنجشك ها" رسيد و ديپلم افتخار اين بخش به "خسرو معصومي" كارگردان فيلم "باد در علفزار مي پيچد" اختصاص يافت و در بخش فيلمنامه نيز سيمرغ بلورين به "سيدرضا ميركريمي" و "شادمهر راستين" براي فيلمنامه "به همين سادگي" اهدا شد.
همچنين "هنگامه قاضياني" بازيگر فيلم به همين سادگي و "امين حيايي" بازيگر فيلم "شب" به ترتيب سيمرغ هاي بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن و مرد را به خود اختصاص دادند در بخش بهترين بازيگر نقش اول مرد همچنين يك ديپلم افتخار به " شهاب حسيني" بازيگر فيلم "محيا" اهدا شد.
سيمرغ ويژه هيئت داوران براي يك عمر دست آورد فني و هنري به "عليرضا زرين دست" اهدا شد و "حسين جعفريان" براي فيلم "ديوار" سيمرغ بلورين بهترين فيلمبرداري را به دست آورد. در اين بخش كليپي ويژه زرين دست پخش شد.
در بخش تدوين سيمرغ بلورين به "حسن حسندوست" براي فيلم "آواز گنجشك ها" , در بخش موسيقي متن سيمرغ بلورين به "حسين عليزاده" براي فيلم آواز گنجشك ها , در بخش بهترين صداي فيلم سيمرغ بلورين به "ايرج شهزادي" براي فيلم آتش سبزآ, در بخش طراحي صحنه و لباس سيمرغ بلورين به "ژيلا مهرجويي" و "شعله نواب تهراني" براي فيلم "آتش سبز" اهدا شد.
سيمرغ بلورين بهترين جلوه هاي ويژه به "حسين طلابيگي" براي فيلم "پرچم هاي قلعه كاوه" اهدا شد و "سعيد ملكان" سيمرغ بلورين بهترين چهره پردازي را براي فيلم "آواز گنجشك ها" دريافت كرد.
"مهتاب نصيرپور" براي بازي در فيلم "فرزند خاك" و "محسن طنابنده" براي بازي در فيلم "استشهادي براي خدا" به ترتيب سيمرغ هاي بلورين بهترين بازيگر زن و مرد نقش مكمل را دريافت كردند.
همچنين محمدرضا جعفري جلوهآ معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي لوح سپاس و پلاك طلايي سيمرغ از نگاه ملي را به كارگردان و تهيه كننده فيلم آتش سبز اهدا كرد.
جعفري جلوه در متن اين لوح تصريح كرده است : با كوله باري از تجربه، و فراتر از سه دهه انتظار و نگاه , و فرصت جويي حضور براي پاسخ به نياز زمان كه امروز و اينجا در سينماي ايران سينمايي هويت گرا در لحن، رنگ ، زبان، نحوه روايت و بن مايه هاي شرقي، ديني و ايراني و بازتاباننده جهان ايراني در قاب جادويي سينما، يعني سينماي ملي . او اكنون در جشنواره بيست و ششم در ميان ماست، با آتش سبز و دست آوردي شايسته تقدير و توجه و اين لوح سپاس و پلاك طلايي سيمرغ اداي دين سينماي ايران است به او و يار همراهش، استاد "محمدرضا اصلاني" و "قاسم قلي پور".
فيلم "در ميان ابرها" به كارگرداني "سيد روح الله حجازي" عنوان بهترين فيلم اول جشنواره را به خود اختصاص داد و سيمرغ بلورين اين بخش را دريافت كرد.
در بخش بهترين فيلم كوتاه داستاني نيز دو ديپلم افتخار به "چاوش" ساخته "فرخ حنيفه نژاد زيبايي" و "در خانه ما" ساخته "مريم كشكولي نيا" اهدا شد و سيمرغ بلورين اين بخش به فيلم "بومرنگ" ساخته "داريوش غريب زاده" اختصاص يافت .
در بخش چشم واقعيت فيلم "ترانه اندوهگين كوهستان" به كارگرداني "حامد خسروي" سيمرغ بلورين بهترين مستند كوتاه را دريافت كرد و در اين بخش سه ديپلم افتخار به شرح ذيل اهدا شد:
ديپلم افتخار براي نگارش گفتار متن فيلم به "روز حادثه" ساخته "محمدعلي فارسي" , ديپلم افتخار براي پژوهش علمي و فرهنگي براي فيلم "روشنان" ساخته "محسن رمضان زاده" , ديپلم افتخار براي نوآوري و تجربه جديد و تركيب خلاقانه مستند و پويانمايي براي فيلم "سيانوزه" ساخته "رخساره قائم مقامي" .
در بخش مستندهاي بلند نيز سيمرغ بلورين به فيلم "تينار" به كارگرداني "مهدي منيري" اهدا شد و ديپلم افتخار به فيلم "هفت رخ فرخ ايران" به كارگرداني "فرزين رضائيان" براي تهيه فيلمي موثر از فرهنگ و تاريخ غني ايران اختصاص يافت.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

ايرينا پالم
Irina Palm



کارگردان: سام گاربارسکي. فيلمنامه: فيليپ بلاسباند، سام گاربارسکي، مارتين هرون. موسيقي: گينزو. مدير ‏فيلمبرداري: کريستوف بوکارن. تدوين: لودو تروش. طراح صحنه: ورونيک ساکرز. بازيگران: ماريان فيث ‏فول[مگي/ايرينا پالم]، ميکي مانويلوويچ[ميک]، کوين بيشاپ[تام]، سيوبان هولت[سارا]، دورکا گرايلوس[لوييزا]، جني ‏آگوتير[جين]، کوري بروک[اولي]، مگ وين اوئن[جوليا]، سوزان هيچ[بث]، فليپ وبستر[اديت]. 103 دقيقه. محصول ‏‏2007 بلژيک، لوکزامبورگ، انگلستان، آلمان، فرانسه. برنده جايزه برلينر مورگن پست و نامزد خرس طلا از جشنواره ‏برلين، نامزد جايزه بهترين هنرپيشه مرد/ميکلي مانويلوويچ و بهترني هنپيشه زن/ماريان فيث فول از مراسم فيلم ‏اروپايي، نامزد جايزه هيئت داوران از جشنواره سائو پائولو. ‏
مگي زني 50 ساله و بيوه است. شوهرش چند سال قبل فوت کرده، اما مگي هنوز احساس وفاداري به وي مي کند و ‏شريکي براي زندگي اختيار نکرده است. اما بيمار شدن نوه اش و نياز مبرم خانواده به پولي هنگفت براي درمان وي ‏زندگي ساکن و آرام وي را زير و رو مي کند. مگي براي يافتن پول و گرفتن وام به هر دري مي زند، اما موفق نمي ‏شود. پسر و عروس وي نيز نا اميد از يافتن پول لازم در انتظار مرگ پسرشان هستند. تا اين که مگي با يک آگهي ‏استخدام خانم ميزبان[‏hostess‏] روبرو مي شود. اما وقتي براي گرفتن کار مراجعه مي کند، خود را در يک کلوب ‏سکسي و رو در رو با صاحب پول پرست آن ميکي مي يابد. براي زني چون مگي کار در چنين مکاني بسيار سخت، ‏غير اخلاقي و دور از ذهن است. مضافاً به اينکه ميکي به او خاطر نشان مي کند که ديگر جوان هم نيست!‏
ولي ميکي هنوز مايل است او را به خدمت بگيرد،  کاري که پول هفتگي آن بيش از 500 پوند است و مي تواند در زماني کوتاه مبلغ ‏لازم را براي عمل جراحي نوه مگي فراهم کند. مگي که ابتدا از اين کار اکراه دارد، خيلي زود جذب کار شده و تحت ‏نام مستعار ايرينا پالم مشتريان زيادي جلب مي کند. اما پسرش که از منبع پول فراهم شده، اطلاع ندارد با تعقيب مادرش ‏سر از کلوب ميکي در مي آورد. در حالي که مگي براي پنهان نگاه داشتن اين راز از وي و دوستانش تمامي تلاش توان ‏خود را به کار بسته بود...‏

چرا بايد ديد؟
شايد خلاصه داستان ايرينا پالم شما را به ياد فيلم دام‎ ‎‏[سرديان گولوبوويچ] بيندازد که دو هفته قبل در همين صفحه ‏معرفي شد. به همين خاطر براي پرهيز از پيشداوري تان بايد بگويم غير از گره اصلي فيلمنامه-بيماري کودک و نياز به ‏يافتن پول براي عمل جراحي- هيچ نکته مشترکي ميان اين دو فيلم نيست!‏
ايرينا پالم پنجمين فيلم کارنامه سام گاربارسکي متولد 1948 باوارياي آلمان است که 7 سال قبل براي فيلم کريسمس ‏مبارک، رشيد جايزه اي از جشنواره جيفوني دريافت کرد. اما بي تعارف ايرينا پالم چرخشگاه اصلي کارنامه او و اگر ‏تا امروز همچون من شانس آشنايي با او و سينمايش را نداشتيد، بهترين فرصت براي اين کار است. ‏
ايرينا پالم که با بودجه اي اندک‏‎ ‎‏[چهار و نيم ميليون دلار] ساخته شده، يک هجويه تلخ و شيرين و فکر شده درباره ‏مصائب افراد طبقه متوسط در جهان سرمايه داري است. کساني که در اولين برخورد با مشکلي نه چندان بزرگ به بي ‏پناهي و درماندگي خود در ميان چرخ هاي بي رحم اين سيستم پي مي برند. فيلم ريتم تندي دارد و گاربارسکي وقت را ‏تلف نمي کند. هر چند حوادث ريز و کوچکي که در فيلمنامه تدارک ديده شده، براي مشتاقان فيلم هاي پر سرعت ‏امروزي نمي تواند آن چنان هيجان انگيز باشد. اما اتمسفر سرد فيلم و شخصيت هاي اندک آن خيلي زود موفق به جلب ‏توجه تماشاگر مي شوند. هيچ نکته اضافي در فيلم وجود ندارد و براي غافلگيري همه نکته اي درباره شوهر مرحوم نيز ‏به پايان فيلم افزوده شده که مي تواند سبب رضايت خاطر بيننده شود. ‏
ايرينا پالم نه فقط هجو سيستم سرمايه داري، بلکه همزمان نقد روابط جامعه محافظه کار انگلستان و اخلاقيات کاتوليک ‏نيز هست. اين که چرا مگي مجبور به قبول چنين کار شرم آوري مي شود، به جز خود او و در نهايت ميکي براي هيچ ‏کس قابل درک نيست. پسرش مادر را فاحشه و با استفاده از الفاظ محصول مدرنيته کارگر جنسي خطاب مي کند و ‏خشمگين است. عروس اش فقط به اين فکر مي کند که بر خلاف شوهر نه چندان زبر و زرنگ اش، مادر شوهرش پول ‏را فراهم کرده و مهم نيست از کجا... همسايگان و دوستانش نيز زماني که درمي يابند مگي براي رهايي از اين بحران و ‏نجات نوه محبوبش دست به چه کاري زده، ارزش و عمق فداکاري او را درک نمي کنند و تنها به سوال هايي درباره ‏نوع کار و برخورد او با آلت جنسي مردان بسنده مي کنند. بي رحمي اين سيستم و آدم هاي اطراف مگي شرم آورتر از ‏کاري است که او برگزيده و در نهايت او را تبديل به اسطوره فداکاري و ايثار مي کند. مگي حتي باعث تغيير نگاه فردي ‏پول پرست چون ميکي نيز مي شود و در پايان عشقي نيز ميان شان پديد مي آيد که بدون شک مي تواند پاياني خوشي ‏براي هر دو و فيلم نيز رقم بزند. تماشاي ايرينا پالم تجربه اي تازه و بديع براي هر نوع تماشاگري است. فيلمي کوچک و ‏صميمي به اندازه شخصيت اصلي اش...‏
بازيگر نقش اصلي فيلم ماريان فيث فول خواننده پاپ-راک مشهور انگليسي است. فرزند بارونس اريسو و سرگرد فيث ‏فول از جاسوسان مشهور دوره جنگ جهاني دوم که زندگي و روابط طوفاني اش با ميک جاگر و کيت ريچاردز سبب ‏شهرت و بدنامي اش شد. رسوايي او، ريچاردز، جاگر و ديگران بر سر مواد مخدر و اعتياد شديدش به هرويين در دهه ‏‏1970 که به چند سال بي خانماني اش در منطقه سوهوي لندن در دهه 1980 ختم شد. اما موفق شد تا بر اعتيادش به ‏الکل و کوکايين غلبه کرده و با ضبط چند آلبوم تازه زندگي جديدي را آغاز کند. فيث فول که در کنار خوانندگي بازي در ‏تئاتر و سينما را نيز تجربه کرده[هم سن و سال هاي من و مسن ترها او را با دختري با موتورسيکلت، هملت توني ‏ريچاردسون که در آن نقش اوفليا را داشت و ظهور شيطان ساخته کنت انگر به ياد دارند] با بازي در نقش مگي/ايرينا ‏پالم پس از سال ها تجربه اندوزي نام خود را به عنوان بازيگري قدر تثبت مي کند. بدون شک فيلم بدون بازي او و صد ‏البته ميکي مانويلوويچ شکل فعلي را نمي داشت!‏
شايد ديدن چهره او و پذيرش اش به عنوان يک بازيگر-‏‎ ‎نه خواننده- سخت باشد، اما يقيناً سخت تر از استحاله او از ‏مگي به ايرينا پالم نخواهد بود!‏
ژانر: درام. ‏


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/79232542/84n51a21P14a.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/79232977/84n51a21P14a.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/79233319/84n51a21P14a.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/79233759/84n51a21P14a.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/79234174/84n51a21P14a.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/79234547/84n51a21P14a.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/79234929/84n51a21P14a.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/79235025/84n51a21P14a.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

به من نگو دوست دارم
باصداي قيصر

البوم جدید و زیبای قیصر به نام به من نگو دوست دارم با سه کيفيت

01 - Be Man Nagoo Dooset Daram [128] [64] [24]
02 - Halle [128] [64] [24]
03 - Kaiser [128] [64] [24]
04 - High Class [128] [64] [24]
05 - Hala Ke Bargashti [128] [64] [24]
06 - Yedooneh [128] [64] [24]
07 - Doroogh [128] [64] [24]
08 - Az Pisham Boro [128] [64] [24]
09 - Tekraari [128] [64]
[24]

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جديد و زيباي «چترت را ببند»
 با صداي: Fashy & Masoud Ft. Sheyda



لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

فرهنگ لغت ده زبانه دو طرفه

فرهنگ لغت ده زبانه دو طرفه محصولی از شرکت نرم افزارهای طلایی.
زبانهایی که برنامه پشتیبانی می کند:
از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی
از فارسی به عربی و از عربی به فارسی
از فارسی به آلمانی و از آلمانی به فارسی
از فارسی به فرانسوی و از فرانسوی به فارسی
از فارسی به دو زبان اسپانیایی و از دو زبان اسپانیایی به فارسی
از فارسی به ایتالیایی و از ایتالیایی به فارسی
از فارسی به سوئدی و از سوئدی به فارسی
از فارسی به فنلاندی و از فنلاندی به فارسی
برخی از قابلیت های برنامه:
فرهنگ لغت ده زبانه
بیش از یک میلیون واژه
بهمراه مترجم اختصاری متنقابل نصب روی انواع ویندوز
ترجمه به صورت لغت به لغت


لينک دانلود
(حجم  فايل حدود 73 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

لغتنامه انگلیسی به فارسی برای موبایل



این برنامه یک دیکشنری انگلیسی به فارسی برای موبایل با فرمت جاوا می باشد. این دیکشنری حاوی معنی بیش از 50.000 لغت به علاوه تعاریف و معانی مختلف برای هر واژه می باشد. امکان مشاهده سریع کلمات موجود در هنگام وارد کردن لغت وجود دارد تا اگر کلمه ای در دیکشنری نبود یا آن را اشتباه وارد کرده بودید در هنگام تایپ مشخص شود. نمایش معانی به صورت فارسی در این برنامه مستقل از گوشی است و لازم نیست که گوشی مورد نظر حتما از زبان فارسی پشتیبانی کند. این برنامه از تمام گوشی های جاوا با ابعاد صفحه متفاوت پشتیبانی می کند و مختص یک رزولیشن خاص نیست. در نسخه 2 رابط گرافیکی برنامه دوباره باز نویسی شده است. همچنین امکان استفاده از کیبرد برای تایپ کلمات به صورت سریعتر در گوشی هایی که دارای صفحه لمسی می باشند فراهم شده است. بعضی از مشکلات نسخه 1 نیز برطرف شده است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

الرّكْنُ الْيَماني بابٌ مِنْ أبْوابِ الْجَنَّةِ، لَمْ يَمْنَعْهُ مُنْذُ فَتَحَهُ، وَ إنَّ ما بَيْنَ الرُّكْنَيْنِ ـ الأسْوَد وَ الْيَماني ـ مَلَكٌ يُدْعى هُجَيْرٌ، يُؤَمِّنُ عَلى دُعاءِالْمُؤْمِنينَ.

رُكن يَمانىِ كعبه الهى، دربى از درب هاى بهشت است و مابين ركن يمانى و حجرالأسود ملك و فرشته اى است كه براى استجابت دعاى مؤمنين آمّين مى گويد.

مستدرك الوسائل: ج 9، ص 391، ج 1، بحارالأنوار: ج 69، ص 354، ح 11.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

امام زمان(عج) از چه کسانی انتقام می گیرد؟

از روایات گذشته چنین روشن شد که امام عصر(ع) از دشمنان خدا، پیامبر و امامان معصوم، به ویژه از دشمنان حسین بن علی(ع) انتقام می گیرد.
اما چگونه این انتقام قابل تصور است، در حالی که قاتلان جدش بیش ا هزاران سال از مرگشان گذشته است؟
این انتقام به دو صورت ممکن است انجام گیرد:
1- حضرت مهدی(عج) قاتلان امام حسین را زنده می کند و از آن ها انتقام می گیرد.
2- امام عصر(ع) از نوادگان قاتلان امام حسین(ع) انتقام می گیرد؛ هر چند ده ها واسطه بین آنان و اجدادشان که قاتلان امام حسین(ع) هستند، باشد.
این انتقام به این دلیل است که آنان جنایت های اجداد خود را تأیید می کنند. به همین جهت است که آنان نیز مشمول انتقام حضرت حجت قرار خواهند گرفت؛ اگر چه هزاران سال از ماجرای کربلا گذشته باشد.
امام صادق(ع) فرمود: به خدا سوگند! حضرت مهدی نوادگان قاتلان امام حسین(ع) را به سبب کارهای گذشته پدرانشان مؤاخذه می کند و از آنان انتقام می گیرد.(1)
هروی از امام رضا(ع) پرسید: ای فرزند رسول خدا! چه می گویی دربارۀ این سخن امام صادق(ع) که فرمود: اگر قائم(عج) خروج کند، نوادگان قاتلان سیدالشهداء را به سبب اعمال پدرانشان، به قتل می رساند؟ امام رضا(ع) فرمود: همین است.
هروی گفت: پس فرمایش خداوند که می گوید:«ولا تزر وازرة وزر أخری»(2)؛ هیچ گنهکاری گناه دیگری را بر دوش نمی کشد، چه می شود؟
آن حضرت فرمود: راست گفت خداوند در تمام گفته هایش! بدان نوادگان قاتلان امام حسین(ع) به اعمال پدرانشان راضی بودند و بدین کار افتخار می کنند و هر که از چیزی راضی باشد مثل آن است که خودش آن عمل را انجام داده است. اگر مردی در مشرق کشته شود و در مغرب زمین کسی پیدا شود که به کشته شدن او راضی باشد، آن شخص در نزد خداوند شریک قاتل است. پس این که می بینی حضرت قائم(عج) آن ها را می کشد، بدین سبب است که آنان به کارهای پدرانشان راضی می باشند.(3)

پی نوشت:
1- کامل الزیارات، ص63؛ بحارالانوار،ج45، ص298؛ معجم الاحادیث الامام المهدی، ج5، ص 229
2- سورۀ انعام، آیۀ 164
3- بحارالانوار، ج52، ص313 و عیون أخبار الرضا، ج2، ص347

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

رنگ کاری بعضی از اتاق های خانه عروس و داماد هنوز تمام نشده بود و رنگ بعضی از اتاق ها منجمله حجله هنوز تر بود . بدین جهت شب قبل دست داماد به دیوار خورد و مقداری از رنگ پاک شده بود .
صبح که مرد رنگرز مشغول نقاشی سایر اتاق ها بود ، عروس او را صدا زده و گفت: بیا استاد ، بیا تا جائی را که دیشب داماد دست گذاشته بود ، به تو نشان دهم!!
رنگرز پیر سر خود را پائین انداخته و گفت : اختیار دارید خانم ، این چه فرمایشی است ؟ اولا از ما دیگر گذشته است ، ثانیا من در همان جوانی نیز شلوار به حرام باز نکرده ام ، چه رسد به حالا که !!!!! البته ، آخه میدونید !!


در شب عروسی شیرین پلو پخته بودند و برای اینکه داماد معده اش سنگین نشود و از انجام وظیفه خطیر عاجز نماند ، او را از خوردن شام باز داشتند .
اما داماد شکمو از اینکه حسرت شیرین پلو به دلش مانده بود رنجیده خاطر شد و هنگامی که می خواستند او را به سوی حجله هدایت کنند ، قهر کرده و گفت : هر کسی که شیرین پلو ها را خورده است ، خودش بیاید برود حجله ،


از مرد ی عرب که حاضر جواب بود پرسیدند : شراب گرم را چه نامید ؟
عرب پاسخ داد : گرم می
گفتند : چون سرد شود ، چه خوانیدش ؟
مرد عرب گفت : ما مجال ندهیم که سرد شود . !!

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

عکسی خارق العاده از یک تغییر:
از مَـــرد بودن خسته شد، به زن تبدیل شد!


آقای مالکولم مک پرسون پنج ماه قبل به بلغارستان رفت و یک خانه از آنجا خرید. سپس پیش همسایگان رفت و با آنها برای مدتی خداحافظی کرد! پنج ماه بعد همسایگان با کسی روبه رو شدند که او را اصلا نمی شناختند! این بار خانم مالکولم (یا آقای مالکولم سابق) به خانه اش در بلغارستان آمده بود، منتهی با هویتی جدید!!
این مرد انگلیسی بازنشسته نیروی دریایی انگلیس که در سن 64 سالگی از مرد بودن خسته شده بود به خواست خودش به زن تبدیل شد! و می گوید زن بودن بسیار زیباست!
این مرد(یا زن) انگلیسی که سابق بر این به عنوان یک کوماندو در خدمت نیروی دریایی انگلیس بود پیش از این آموزش نیروهای کماندوی پادشاهی عمان را نیز برعهده داشته است. وی سخت ترین دوران زندگی خود را در ایرلند شمالی گذرانده است.
کماندوی سابق برای آنکه زندگی جدیدی را از صفر شروع کند خانه جدید در کشوری جدید خرید و زندگی را با جنسیتی جدید شروع کرد!
وی در این باره گفته است: "در روز تولد 64 سالگی ام برای تغییر جنسیتم به عمل جراحی تن دادم. این برای روز تولد من یک هدیه است. زن بودن خیلی زیباست!"

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:

برای کدام فردا تلاش کنم فردای نان یا فردای حساب؟

 

پاسخ:

برای روشن شدن پاسخ باید به چند نکته تو جه شود:
الف- خالقیت پروردگار متعال اقتضا می کرد که او خلق کند و دست به آفرینش بزند.
ب- نظام آفرینش نظامی حکیمانه و هدفمند است.
ج- علت غایی و هدف نهایی خلقت کائنات و پیدایش موجودات، انسان است؛ چرا که همه چیز برای او آفریده شده و او احسن المخلوقین است. چنانچه خدایش، احسن الخالقین می باشد.
هـ- هدف از خلقت انسان، هرچه که باشد نتیجه اش به خود او بر می گردد، نه به خداوند که او غنی مطلق است.
د- غایة الغایات و هدف اصلی آفرینش انسان، رسیدن به کمال و سعادت واقعی و دست یازیدن به مقام شامخ انسانی و راه یابی به عالم ملکوت است که این همه در پرتو شناخت و معرفت و عبودیت و بندگی آگاهانه به پیشگاه حضرت احدیت میسور و ممکن خواهد بود.
انسان از منظر قرآن كريم مرغ باغ ملكوت است و اين خاكدان آشيانه‏اى موقّت و پلى براى عبور وى از طبيعت به فرا طبيعت است. انسان در نهاد خويش طالب جاودانگى است و فطرتاً از زوال و محدوديت گريزان است.. خداى سبحان اصرار دارد به انسان بفهماند كه ‏اى انسان تو يك موجود ابدى هستى وا بديّت در دنيا نمى‏گنجد و ابديت و جاودانگى به تحصيل ما عنداللَّه است و تبعيت صرف از دستورات الهى.
نتيجه اينكه دنيا چون دار گذر و خاكدان محدودى است (چون جسمانى است و از جمله خواص امور جسمانى محدوديت است) نمى‏توان جاودانگى را در آن جستجو نمود و روح چون موجودى ملكوتى و فرا زمانى است هم طالب ابديّت است و هم مى‏تواند ابدیت را در عالم آخرت تجربه کند[1] لذا ما باید به گونه ای تلاش کنیم که بتوانیم زندگی ابدی را آباد کنیم در نتیجه تلاش ما باید برای فردای حساب باشد.
با مقدماتی که ذکر شد و با مراجعه به منبع وحی می توان فهمید که ما برای چه چیزی باید تلاش کنیم چنانکه قرآن هم می فرماید: "من جنّ و انس را نيافريدم جز براى اين كه عبادتم كنند (و از اين راه تكامل يابند و به من نزديك شوند)".[2]
اما مهم اين است كه بدانيم حقيقت"عبادت" چيست؟
آيا تنها انجام مراسمى مانند ركوع و سجود و قيام و قعود و نماز و روزه منظور است؟ يا عبادت حقيقتى است ماوراء اين ها؟ هر چند عبادات رسمى نيز همگى واجد اهميتند.
براى يافتن پاسخ اين سؤال بايد روى واژه"عبد" و "عبوديت" تكيه كرد و به تحليل آنها پرداخت. "عبد" از نظر لغت عرب به انسانى مى‏گويند كه سر تا پا تعلق به مولا و صاحب خود دارد، اراده‏اش تابع اراده او، و خواستش تابع خواست او است. در برابر او مالك چيزى نيست، و در اطاعت او هرگز سستى به خود راه نمى‏دهد. و به تعبير ديگر "عبوديت"- آن گونه كه در متون لغت آمده- اظهار آخرين درجۀ خضوع در برابر معبود است، و تنها كسى مى‏تواند معبود باشد كه نهايت انعام و اكرام را كرده است و او كسى جز خدا نيست.
در بیان معنی عبوديت باید گفت: عبوديت نهايت اوج تكامل يك انسان و قرب او به خدا است.
عبوديت نهايت تسليم در برابر ذات پاك او است.
عبوديت اطاعت بى قيد و شرط و فرمانبردارى در تمام زمينه‏هاست.
و بالآخره عبوديت كامل آن است كه انسان جز به معبود واقعى يعنى كمال مطلق نينديشد، جز در راه او گام بر ندارد، و هر چه غير او است فراموش كند، حتى خويشتن را![3]
در آیه شریفه "وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ" لام ليعبدون لام غرض است يعنى حكمت خلقت جن و انس و غرض از خلقت آنها اينست كه خدا را به اختيار و نه به اجبار عبادت نمایند تا قابليت پيدا كنند براى سعادت و نيل به بهشت و حيات ابدى همانطور که امير المؤمنين (ع) فرمود: شما برای آخرت خلق شده اید نه برای دنیا و برای بقاء خلق شده اید نه برای فنا و نیستی.[4] زیرا اگر فقط براى دنيا خلق شده باشیم و حسابی در کار نباشد خلقت لغو مى‏شود و به همین دلیل در قرآن از قیامت به یوم الحساب تعبیر شده است[5] زیرا در آن روز به حساب افراد رسیدگی می شود.
از نظر اسلام دنیا و آخرت از هم جدا نیستند بلکه دنیا مزرعۀ آخرت است.[6] خداوند تمام وسايل و امکانات از قبیل عقل و قدرت و اختيار را در دسترس ما قرار داد و انبياء را فرستاد و كتاب‏های آسمانی را نازل فرمود و راه سعادت و شقاوت را نشان داد و احكام جعل فرمود پس اگر بعضى اجابت نكردند تقصير با آنهاست نقض غرض نشده مثل اينكه شخصى جماعتى را دعوت كند براى مهمانی و تمام وسائل پذيرايى را فراهم كند حال اگر جمعى اعتنا نكردند و نيامدند خود را بى‏بهره كردند.[7]
بنابر این ما برای برای رسیدن به هدف والای خود که همان کسب معرفت و عبادت خدا و بقاء (باقی ماندن) است باید از این جهان و نعمت هایی که در آن قرار دارد نهایت استفاده مشروع را ببریم تا به نتیجۀ مطلوب برسیم.

-------------------------------------------
[1] استفاده از پاسخ 1768 (سایت: ۱۷۹۷).
[2] ذاریات، 56 "وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ".
[3] تفسير نمونه، ج‏22، از ص 386.
[4] غررالحكم ص 140-_ 2478- إنكم إنما خلقتم للآخرة لا للدنيا و للبقاء لا للفناء.
[5] ص، 16"وَ قالُوا رَبَّنا عَجِّلْ لَنا قِطَّنا قَبْلَ يَوْمِ الْحِسابِ".
[6] عوالي‏اللآلي، ج 1، ص 26866، الدنيا مزرعة الآخرة.
[7]- طیب سیدعبد الحسین - اطیب البیان فی تفسیر القرآن، ج12، ص289 .

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

این فرهنگ را چه کسانی بنیاد نهادند؟
اسطوره ها و افسانه ها چه می گویند؟
این افسانه ها و اسطوره ها، نقشی خیال انگیز از دانش و آرزوها و امید های انسانی هستند.

این فرهنگ والا و انسانی و پرشکوه :
جهان را روییدنی و بالیدنی می دانست
در آن زن و مرد همبر و هم بالا از میان ریواسی می رویند.
آشتی و خرد و مهر و مدارا بر آن می تابید.
زنان در کشت و ورز و سفالگری و بافتن و رشتن و خانه سازی نقش نخست را داشتند.
زنخدایانی چون مهر و چیستا ورام و آناهیتا در دل و جان هستی می باریدند و می افشاندند.
هستی هر پگاه از عشقبازی شادمانه ی بهرام و رام تولدی دیگر می یافت

در اساطیر یونان این پرومته، خدازاده ای گستاخ و شورشی است که آتش و هنرها و دانش و نوشتن و خانه سازی را از بارگاه خدایان می رباید و به نزد انسان می آورد.
پرومتۀ پیش دانش، به همین گناه در کوه ها به بند کشیده می شود تا عقابی جگر او را از هم بدرد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة مريم آيات: 98 محل نزول: مکه
 
 
وَأَنذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ وَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ 39 إِنَّا نَحْنُ نَرِثُ الْأَرْضَ وَمَنْ عَلَيْهَا وَإِلَيْنَا يُرْجَعُونَ 40 وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّهُ كَانَ صِدِّيقًا نَّبِيًّا 41 إِذْ قَالَ لِأَبِيهِ يَا أَبَتِ لِمَ تَعْبُدُ مَا لَا يَسْمَعُ وَلَا يُبْصِرُ وَلَا يُغْنِي عَنكَ شَيْئًا 42 يَا أَبَتِ إِنِّي قَدْ جَاءنِي مِنَ الْعِلْمِ مَا لَمْ يَأْتِكَ فَاتَّبِعْنِي أَهْدِكَ صِرَاطًا سَوِيًّا 43 يَا أَبَتِ لَا تَعْبُدِ الشَّيْطَانَ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلرَّحْمَنِ عَصِيًّا 44 يَا أَبَتِ إِنِّي أَخَافُ أَن يَمَسَّكَ عَذَابٌ مِّنَ الرَّحْمَن فَتَكُونَ لِلشَّيْطَانِ وَلِيًّا 45 قَالَ أَرَاغِبٌ أَنتَ عَنْ آلِهَتِي يَا إِبْراهِيمُ لَئِن لَّمْ تَنتَهِ لَأَرْجُمَنَّكَ وَاهْجُرْنِي مَلِيًّا 46 قَالَ سَلَامٌ عَلَيْكَ سَأَسْتَغْفِرُ لَكَ رَبِّي إِنَّهُ كَانَ بِي حَفِيًّا 47 وَأَعْتَزِلُكُمْ وَمَا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ وَأَدْعُو رَبِّي عَسَى أَلَّا أَكُونَ بِدُعَاء رَبِّي شَقِيًّا 48 فَلَمَّا اعْتَزَلَهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ وَهَبْنَا لَهُ إِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ وَكُلًّا جَعَلْنَا نَبِيًّا 49 وَوَهَبْنَا لَهُم مِّن رَّحْمَتِنَا وَجَعَلْنَا لَهُمْ لِسَانَ صِدْقٍ عَلِيًّا 50 وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مُوسَى إِنَّهُ كَانَ مُخْلَصًا وَكَانَ رَسُولًا نَّبِيًّا 51

 

ترجمه فارسي مکارم

آنان را از روز حسرت ( روز رستاخيز كه براى همه مايه تاسف است) بترسان، در آن هنگام كه همه چيز پايان مى‏يابد! و آنها در غفلتند و ايمان نمى‏آورند! «39» ما، زمين و تمام كسانى را كه بر آن هستند، به ارث مى‏بريم; و همگى بسوى ما بازگردانده مى‏شوند! «40» در اين كتاب، ابراهيم را ياد كن، كه او بسيار راستگو، و پيامبر (خدا) بود! «41» هنگامى كه به پدرش گفت: «اى پدر! چرا چيزى را مى‏پرستى كه نه مى‏شنود، و نه مى‏بيند، و نه هيچ مشكلى را از تو حل مى‏كند؟! «42» اى پدر! دانشى براى من آمده كه براى تو نيامده است; بنابر اين از من پيروى كن، تا تو را به راه راست هدايت كنم! «43» اى پدر! شيطان را پرستش مكن، كه شيطان نسبت به خداوند رحمان، عصيانگر بود! «44» اى پدر! من از اين مى‏ترسم كه از سوى خداوند رحمان عذابى به تو رسد، در نتيجه از دوستان شيطان باشى!» «45» گفت: «اى ابراهيم! آيا تو از معبودهاى من روى گردانى؟! اگر (از اين كار) دست برندارى، تو را سنگسار مى‏كنم! و براى مدتى طولانى از من دور شو!» «46» (ابراهيم) گفت: «سلام بر تو! من بزودى از پروردگارم برايت تقاضاى عفو مى‏كنم; چرا كه او همواره نسبت به من مهربان بوده است! «47» و از شما، و آنچه غير خدا مى‏خوانيد، كناره‏گيرى مى‏كنم; و پروردگارم را مى‏خوانم; و اميدوارم در خواندن پروردگارم بى‏پاسخ نمانم!» «48» هنگامى كه از آنان و آنچه غير خدا مى‏پرستيدند كناره‏گيرى كرد، ما اسحاق و يعقوب را به او بخشيديم; و هر يك را پيامبرى (بزرگ) قرار داديم! «49» و از رحمت خود به آنان عطا كرديم; و براى آنها نام نيك و مقام برجسته‏اى (در ميان همه امتها) قرار داديم! «50» و در اين كتاب (آسمانى) از موسى ياد كن، كه او مخلص بود، و رسول و پيامبرى والا مقام! «51»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mamaam110@yahoo.com

یاد آن همیشه سبز بخیر

 

 

kotemeshki@yahoo.com

لطفا ً برچسب نزنید!

با عرض سلام خدمت خوانندگان خوب و عرض تشکر از زحمات گردآوری این مجلهء زیبا و سودمند از جناب آقای مبین به استحضار خوانندگان محترم میرساند که بعضا ً درنوشته های عزیزان نه تنها رعایت احترام نویسندگی نمیشود بلکه از سواد و آگاهی کامل نیز برخوردار نیست. یک نمونه آن نوشته دوست عزیز yazynh@yahoo.com در شماره 889 مجله هست که ظاهرا ً معنی کلمه تازی را نمیدانند و فکر میکنند که تازی فحش بسیار زشت و قبیحی است که به آن قاذورات و کثافات میگویند.
اولا ً دوست عزیز این چه طرز بحث کردن است که هرکس چیزی مینویسد شما فورا ً به او برچسب نامسلمان و کافر و غیره میزنید؟ یا به او میگوئید برای خدا کار نمیکنید و مخالف دستورات اسلام هستید و امثال آن. به نظر من این کار بسیار زشت است که کسی ندیده و نشناخته به دیگران برچسب ضد دین و یا غیره بزند. سغی کنید خودرا اصلاح کنید.
دوما ً بهتر است که به لغت نامه دهخدا در آدرس http://www.loghatnaameh.com/ بروید و کلمه تازی را جستجو کنید. همانطور که عربها به ما عجم میگویند ما هم در زبان فارسی به عربها تازی میگوئیم و به نظر من شما معنی تازی را اول یاد بگیرید و بعد ببینید که آیا تازی کلمه قاذورات و کثافات هست یا نه؟ من اینهمه روایت و آیه و معرفی کتاب از شما دیدم که با این برداشت شما از کلمه تازی، صحت و سقم آنها برایم کمی شک برانگیز است.
با تشکر
رضا - کوالالامپور

 

 

greenworldae@yahoo.com

بازدید آقای جورج بوش از کشورهای
عربی خاورمیانه

سلام
این بار تونستم با کمک یک فارسی نویس آنلاین فارسی تایپ کنم , ولی هنوز خیلی وقت می بره , پس بهتره برم سر اصل مطلب که این عکسها رو یکی از دوستام که بحرینی هست برام فرستاده که فکر کردم بفرستمش براتون اگه احیانا خواستید استفاده کن

http://i30.tinypic.com/2zfvdhx.jpg
http://i30.tinypic.com/2ywy452.jpg
http://i32.tinypic.com/2a5ds3.jpg
http://i26.tinypic.com/28ryz3s.jpg

 

 

helia_k48@yahoo.com

ضرب المثل ها و اصطلاحات انگلیسی (7)


71.Life is too short دنیا دو روز است .

72.Make faces قیافه گرفتن برای کسی .

73. Having hardly arrived you want هنوز از راه نرسیده.

74.All is lead to room به سوی کعبه راه بسیار است .

75.Pleas give my best regards to him سلام مرا به او برسانید.

76.Stand a good chance شانس داشتن .

77.To have the luck of devil. شانس ز یاد داشتن

78.Burn the mid night oil زیاد درس خواندن .

79.You have become cocky lately تازگی ها دم در آوردی.

80.They can not hold a candle to him. سگش به همهء آنها می ارزد .
: سه جمله برای کسب موفقیت:
Three sentences for getting success

بیشتر از دیگران بدان-Know more than other.1
بیشتر از دیگران کار کن-Work more than other.2
کمتر از دیگران انتظار داشته باش-Expect less than other.3

(WILLIAM SHAKESPHERE)
ادامه دارد...

 

 

hosseincode2008@yahoo.co.uk

معادل نام فارسي بازيهاي جديد (2)

World In Conflict ~~> جهان در ناسازگاري
Gears Of War ~~> اسباب جنگ
Fallout 3 ~~> اتفاق 3
Mercenaries 2 : World In Flames ~~> سربازان مزدور 2 : جهان در تب و تاب
Age Of Empires 3 ~~> عطر فرمانروايان 3
Battle Field 2 ~~> ميدان نبرد 2
Medieval ~~> قرون وسطي
BioShock ~~> لطمه كاتاليزهاي حياتي
Medal Of Honor : AirBorne ~~> مدال افتخار : هوابرد
World Of Warcraft : The Burning Crusades ~~> دنياي واركرافت : جنگهاي سوخته
The Sims 2 : Bon Voyage ~~> زندگي مجازي 2‌ : سفر بخير


www.hosseincode.blogfa.com : منبع

 

 

farzin.kiani@gmail.com

«روسپی»ها به بهشت نمی روند!

روزی که فیلم «جیب بر ها به بهشت نمی روند» را دیدم بچه تر از الان بودم. تا آن هنگام خیلی با مفهوم گناه آشنا نبودم؛ شاید در همین حد که اگر کسی همکلاسی اش را اذیت کند ممکن است به جهنّم برود یا اینکه احتمالاً دروغگو دشمن خداست.
بعدها فهمیدم که گناه مفهومی پیچیده است. آنقدر پیچیده که ممکن است خود گناهکار هم نفهمد که قبح عملش چقدر بوده است و البته آنقدر وحشتناک که گاهی تصوّرش برای ما مشکل باشد؛ مثلاً تصور کنید کسی برای تامین لذّات دیگران، بدنش را بفروشد و عزّتش را یا همه ی هستی اش را... روسپی ها را می گویم.
حالا فکر کنید کسی برای تامین لذّات دیگران اندیشه و اعتقادش را بفروشد، امروز این طرف، فردا آن طرف... این دسته آدمها را چه می نامید؟
روسپی سیاسی خوب است؟!
روسپی های سیاسی احتمالاً آدمهای جالبی اند؛ همیشه تنور سیاست با اینها گرم است، اساساً اینها سرگرمیشان سیاست است، اینها با قطار سیاست به تعطیلات آخر هفته می روند... مثلاً به کیش... یا می روند به باغهای پسته شان در کرمان سر بزنند!
و قطاری دیدم که سیاست می برد و چه خالی می رفت!
شنیدم یکی از همین روسپی های سیاسی -که البته ریش قشنگی دارد و پیراهن یقه شیخی هم می پوشد- در بحبوحه ی کشتارهای بی رحمانه ی مسلمانان غزّه تن فروشی کرده است.

سخنگوی حزب کارگزاران بدنبال مجلس هشتم:
" ایرانیان سال هاست كه احساسشان این است كه ما بی خودی پول خودمان را در فلسطین هزینه می كنیم؛ ..."


القدس تبکی اهلها فی غزّة

من فکر می کنم روسپی های سیاسی هم هیچگاه به بهشت نمی روند!


در همين رابطه:
-کمک 500 ميليون دلاري خاتمي به افغانستان مهم نبود؟

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پخش یکی از ترانه‌های «بیتلز» برای ستاره قطبی!


080201-space-beatles-vlarge-815a.widec.jpg

«با بهترین آرزوها پیام عشقم را برای بیگانه‌های فضایی بفرستید، پل»!
ناسا دوشنبه هفته بعد ترانه Across the Universe گروه بیتلز را به سوی پولاریس یا ستاره قطبی خواهد فرستاد. همزمان با چهلمین سال خوانده شدن این ترانه، چهل و پنجمین سال برقراری شبکه ارتباطی فرامنظومه‌ای ناسا که امکان ارتباط با کاوشگرهایی فضایی‌اش در خارج از منظومه شمسی را فراهم می‌ساخت و در پنجاهمین سال تأسیس ناسا، این کار صورت خواهد گرفت.
جان لنون و پل مک‌کارتنی متن ترانه Across the Universe را سروده بودند.
این ترانه از یک آنتن رادیویی بسیار بزرگ واقع در مادرید موسوم به DSS-63 فرستاده خواهد شد. اما ساکنان هوشمند احتمالی حول و حوش ستاره قطبی باید 431 سال برای رسیدن امواج رادیویی و طی شدن مسافت 2.5 کوادریلون (10 به توان 15) مایلی، صبر کنند!
ایده اصلی این کار را یک تاریخدان متخصص امور بیتلز به نام «مارتین لوئیس» ساکن لوس آنجلس پیشنهاد داد. او بود که اجازه پخش فرامنظومه‌ای این ترانه را از پل مک کارتنی ، یوکو اونو و دو شرکت موسیقی که حقوق این ترانه را داشتند، گرفت. یکی از این شرکت‌ها، شرکت اپل بود که بسیار از این کار استقبال کرد.
ناسا پیش از این یک بار به صورت زنده یکی از کنسرت‌های پل مک‌کارتنی را برای ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی پخش کرده بود.
لوئیس امیدوار است که همزمان با پخش فرامنظومه‌ای این ترانه، دوست‌داران گروه بیتلز این ترانه را زمزمه کنند. در واقع طرفداران بیتلز برای این روز که آن را روز Across the Universe نامیده‌اند، مراسم ویژه‌ای تدارک دیده‌اند و چنین پخش غیرمعمولی، تنها بخشی از مراسمی است که آنها برای این روز تدارک دیده‌اند.

منبع

 

 

alirezaramezan@gmail.com

جنازه دختری که بعد از 127 سال سالم مانده است!

سینه برنادت دختری از روستاهای فرانسه و از خانواده ای فقیر بود که مدعی شد مریم مادر مسیح را می بیند و با او گفتگو می کند.
عده ای به او ایمان آورده و عده ای دیگر او را دروغگو خواندند ولی حرف های برنادت که از طرف مریم مقدس بیان می کرد و به همه مردم روی زمین پیامهای خوب زیستن را ابلاغ می نمود حتی اسقف کلیسای آن جا را نیز بر آن داشت تا به برنادت ایمان آورد.
برنادت در طول زندگیش معجزات بسیاری از جمله شفای بیماران لاعلاج انجام داد و سرانجام در سال ۱۸۷۹ درگذشت.
پس از گذشت ۱۲۷ سال، مقامات کلیسایی که وی در آنجا دفن شده بود، بدن او را بیرون آوردند و دیدند که جنازه اش نپوسیده است و این محل امروز محل زیارت مسیحیان شده است.

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
لازانياي سبزيجات

مواد لازم:
بادمجان متوسط : 1 عدد
پياز(درشت خرد شده): 1عدد
سيرخرد شده: 2 حبه
آب سبزيجات: دوسوم ليوان
قارچ ورقه شده : 200 گرم
گوجه فرنگي بدون پوست (خردشود): 400 گرم
رب گوجه فرنگي: 2 قاشق غذاخوري
پودر زنجبيل: يك چهارم قاشق مرباخوري
سبزيجات خشک معطر(اورگانو و رزماري): يك قاشق مرباخوري
لازانيا: حدود 12 برگ
کره: 25 گرم
آرد: دو قاشق غذاخوري سر پر
شير: 5/1 ليوان
رنده جوزهندي: كمي
پنير گودا و پنير موتزارلا: 200 گرم
نمک و فلفل: به اندازه لازم

طرز تهيه:
بادمجان ها را شسته و با پوست به صورت مکعب هاي 5/2 سانتي متري مي بريم. در قابلمه پياز و سير را با کمي روغن تفت داده، سپس بادمجان ها و قارچ را اضافه کرده، باز کمي تفت مي دهيم. پس از آن رب گوجه، پوره گوجه فرنگي، آب سبزيجات، زنجبيل، نمک، فلفل و سبزي معطر را به آن اضافه مي کنيم مي گذاريم آهسته بپزد و آبش تبخير شود.
براي درست کردن سس، کره را در قابلمه ريخته، سپس آرد را اضافه مي کنيم و کمي تفت مي دهيم. پس از آن شير و جوز را اضافه کرده و مرتب هم مي زنيم تا غليظ شود. در آخر نمک را به آن مي افزاييم.
لازانياها را در آب جوش پخته و روي دستمال تميز آشپزخانه مي گذاريم. آن گاه فر را در حرارت 200 درجه سانتي گراد گرم کرده و ته قالب مخصوص( اندازه حدود 20×30 سانتي متر) را چرب کرده، يک مقداري از سبزيجات مي ريزيم، سپس يک ورق لازانيا را روي آن گذاشته و مقداري از سس سفيد مي ريزيم و اين کار را تکرار مي کنيم. در آخرين لايه، ابتدا سس سفيد و بعد مخلوط پنيرها را مي پاشيم و در فر مي گذاريم تا سه ربع بماند و روي آن طلايي شود.


طرز تهيه سس سفيد براي لازانيا:

مواد لازم:
کره: 50 گرم
آرد سفید: 2 قاشق سوپخوری
شیر: 2 فنجان
نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

طرز تهيه:
کره را آب کرده و آرد را با آن کمي تفت مي دهيم. شير ار به تدريج اضافه مي کنيم تا سس صاف و يکنواخت و غليظ شود. سپس نمک و فلفل را اضافه مي کنيم. حالا سس آماده مصرف است.
نکات تغذيه اي :در تهيه اين لازانيا از گوشت استفاده نشده است و غذاي مناسبي براي افرادي است که رژيم گياهخواري دارند.
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

ahmadak_110@yahoo.com

ثبت نام گله ای؛ رد صلاحیت فله ای

با نگاهی موشکافانه به موضوع انتخابات مجلس و تحرکات سیاسی که قبل و بعد از آن در کشور شکل میگیرد خواهیم دید که برخی برای جلوس بر صندلیهای قرمز سابق و سبز فعلی از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند.
حال عده ای که خود بهتر از هر کسی بر این واقعیت واقفند که نه تنها در خانه خود بلکه در خانه ملت ملت هم جایی ندارند برای اینکه به مقاصد سیاسی و حزبی و جناحی خود برسند، حاضرند جان و مال و حيثيت مردم را به بازي بگيرند تا در اين بازي رقيب سياسي خود را ضربه فني كنند.
همين موضوع قطع گاز تركمنستان را بر اين ادعايم شاهد ميگيرم. چراكه برخي آقايان از داخل كشور در مذاكرات پنهاني خود با تركمن ها از آنان خواستند تا با قطع گاز در فصل سرما و آستانه انتخابات به آنها در شكست دولت يا به تعبيري اصولگرايان در انتخابات آتي كمك كنند و از طرفي دوستان تركمنشان گاز را با قيمت بالاتري مجدد به ايران بفروشند تا شايد آبروي ريخته اصلاحتلبان دوباره كسب شود فارغ از آنكه آبي كه ريخت جمع شدني نيست يا اگر هم جمع شود زلاليت اول را ندارد.
آيا دوستان اهل اصلاحات از اين فارغ بودند كه قطعي گاز در اين سرمايي كه در ۵۰ سال گذشته بي سابقه بوده چه بلايي بر سر اين مردم بي گناه مي آورد؟ يا اينكه همچون گذشته مردم را تنها قربانيان اين سياسي كاري خود قرار دادند.
اكنون كه به انتخابات نزديكتر ميشويم پرده هاي جديدي از اين تاتر سياسي هويدا ميشود.
برخي دوستان كه سر خوش سواري بر قطار اصلاحاتند براي اينكه ميزان رد صلاحيت ها را بالا ببرند تا در بوق رسانه هاي خود فرياد وا دموكراسيا سر دهند دست به دامن سياست "ثبت نام گله اي ـ رد صلاحيت فله اي"  شدند. همانگونه كه در برخي انتخابات قبلي نيز شاهد بكارگيري اين سياست بوديم.

صف گوسفندان

آقايان در اين سياست با پناه بردن به افرادي كه كلكسيون سوابق قضايي و كيفري بودند و حتي در برخي حوزه هاي انتخابي (بيشتر شهرستانها) با تحريك زنان معروفه شهر براي ثبت نام در انتخابات (با علم به رد صلاحيت) در پي اين هدف بودند كه آمار رد صلاحيت ها را افزايش دهند تا به اهداف تبليغي خود كه خوراك تبليغاتي رسانه هاي ضد انقلاب خارجي را نيز فراهم ميكند برسند.

گوسفند

حال شايسته است كه ما به عنوان اجزاي اين پازل جامعه در اين موضوع انتخابات با حساسيت ويژه اي دقت كنيم تا خدايي نا كرده نا محرمان و نا اهلان را كه امام امت توصيه فرمودند كه نگذاريم انقلاب به دست آنها بيفتد در خانه ملت وارد كنيم.

 

 

poorchesta@gmail.com

چند پرسش!

درود برشما.
آقای yazynh@yahoo.com! سخنان شما بسیار جالب است که همگی را میشود در یک خط پاسخ داد، اما سخنانی دارم که در این میان چندپرسش من هم هست. نخست آنکه اقول و اعمال من مال من است، به شرفم سوگند(قسم) میخورم که جنازه شما در قبر من نخواهند گذاشت، خیالتان راحت! درآن دنیا هم کسی از شما اعمال مرا نمیپرسد، پس به هیچوجه نگران روز پاسخ من نباشید. من آرزو میکنم که خداوند به حضرتعالی دانشی بیشتر از آنچه هست عطا فرماید. آنچه که پیداست شما نمیدانید تازی در زبان شیرین پارسی یعنی چه؟ بدنیست برای افزون شدن آگاهیتان برای این یک لغت بررسی فرمائید و ببینید از لحاظ شرعی و اخلاقی ناسزا(دشنام) است یا نه؟ امیدوارم دیگر نگرشهای شما همانند برداشت از این یک لغت، گمراهانه(که ازآن تضلیل نام بردید!) نباشد.
هرانسانی آزاد برای بیان ایده(نظر) و انجام رفتارها و گزینش(انتخاب) های خود است. تا اینجا پسندیده است. اما هنگامیکه دوستی بزرگوار برای تبلیغ کمک به فلسطین همه را خطاب(سویه) قرار داده و میگوید"آبروی اسلام را برده ایم!"... داد بنده درآمد و خیلی ساده سه پرسش بیان کردم. از قضا خود نویسنده پاسخی نداد، شما شمشیری از رو بسته و با بیان سخنان ناشایست، به میان پریدید. من دشمنیایی با شما نداشته و ندارم. دوست گرامی هرآنکس را که میخواهی برادر خود گزین وهرکاری که دلت میخواهد انجام ده، اما مرا برای گزینش آرمان و هدف و باورم، نمیتوانید زور کنید.هیچ کجای قرآن و حدیث به هموطن بودن اطلاق نشده همانگونه که در تمامیه احادیث و روایات که بنده بررسی کردم (حسب الامر!) نامی از فلسطین بکار نرفته بود. گرفتاری من همان 999 چراغ نامبرده از سوی شماست.
هربار سخنی تازه در نوشته های شما پدیدار میگردد. من که یاد ندارم از شما بعنوان کاره ای از دولت نام برده باشم. اما چگونه است که فریاد میزنید تجمع کنید، آبروی اسلام را نبرید، نسکافه نخورید، تحریم کنید و ...! بهمین منوال برای فلاکتهای این مرز و بوم دست در دست هم دهید و یک راهکار بیندیشید. مگر اقتصاددانان این مملکت با نامه های پشت سرهم از رئیس جمهور درخواست نکردند، این یک راهکار است. من خودم در دهستانی از توابع فارس بدنیا آمدم که با وجود اینکه چهل و چند سال از عمر من میگذرد، آن زمان برق نداشت، اکنون هم چند تائی دهات اطراف زادگاه ما برق ندارند! آنوقت امروز در خبرها خواندم که یک میلیارد دلار کمک به عراق خواهیم کرد! این است"چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است!"...
اینها همه پاسخ به شما بود و دردی از کسی دوا نمیکند. آنچنان که از فساد ورخنهء آن نام بردید و فرمودید ریشه کن کردن آن دشوار است. پرسش من این است که پس از گذشت سی سال، آیا این فساد یک شبه به میان آمد؟ آیا پس از انقلاب ما حکومتی دیگر داشتیم؟ چه شد که اسلام ناب محمدی که در میکروفونها فریاد زده میشد، امروز جایش را به سخنان گهربار رئیس جمهور داده است که هرروز درصدد اعلام اسامی حضرات خلافکار، (هی امروز میخوان اعلام کنن، یه روزه دیگه میخوان اعلام کنن!) میباشند. خداراصدهزارمرتبه شکر،خود شما هم معترف به مشکلات هستید. مشکل مملکت اساسی است، نخست مشکل مملکتت را حل کن، سپس اگر مجالی بود به فلسطین بپرداز!
برای بیان آنچه که نوشته اید یک نکته برای من پوشیده(مبهم) است ودرواقع پرسش است. پرسش آن است که بیائید کمی روراست باشیم! شما میخواهید قدس شریف را به دست آورید و بر صهیونیستم پیروز شوید. قدس شریف با فرض آزادی به فلسطینیان برمیگردد و با آگاهی که من از جماعت عرب(نگوئیم تازی خلاف شرع نشود!) دارم، آنها به جز شکم و زیر شکم به چیزی در دنیا نیاندیشیده اند، آیا فکر میکنید(می اندیشید) آنها شمارا به آنجا راه میدهند؟ مگر بارگاه حضرت علی(ع) در نجف عراق نیست؟ به فرض آنکه قدس شریف آزاد گردد و در دست اعراب باشد، مشکل شما حل میشود؟
اگر یه کم به بررسی سیستم اقتصادی دنیا بپردازید، تقریبا ً تمامیه اقتصاد دنیا را صهیونیستم میگرداند. کما اینکه رابطه دنیا و آمریکا و دیگر کشورهای جهان با صهیونیستم اظهرومن الشمس است. شما فکر میکنید صهیونیستم را به زیر پای خود درآوردید، آنها هم مانند سگ به پای شما افتادند، چه چیزی گیر شما میآید؟ پس از آن میخواهید چکار کنید؟ پس از آن باید برگردید و در اندیشهء بالابردن آگاهی های خودتان در مملکت باشید. آنچه که من گفتم همین است. حال خوددانید. البته پناه برخدا اجباری در پاسخ نیست، دوست داشتید پاسخ دهید.

بامید فردائی بهتر برای ایران و ایرانیان.
پورچستا

 

 

amirameri290@yahoo.com

يک اظهار نظر ديگر

جناب آقاي مدير سلام
قبل از هرچيز بايد خدمتتون عرض كنم توي قرآن آمده كه خودتان تفكر و تامل كنيد
در آيه 21 سوره حشر آمده: اگر خدا قرآن را در كوه نازل ميكرد مشاهده ميكردي كه كوه خشوع ميكرد و ميشكافت از ترس
خداوند و بعد ميگويد اينها مثال‌هايي است كه زده ميشود براي انسان باشد كه بينديشيد
در اول آيه اشاره ميكند اگر خدا = لوانزلنا = جمله‌ي قرآن حالت شرطي دارد قرار نبوده خدا قرآن را برسنگ نازل كند ميگويد اگر قرآن را بر كوه نازل ميكردم، كه مفسران باين اشاره دارند كه چقدر دل شما از سنگ خاره كوه سخت‌تر است كه اگر خدا اين قرآن را بر كوه نازل ميكرد متركيد ولي شما دلتان نميتركد.
ولي به نظر من اين معني از اين آيه استيفاد نميشود چون در بيان مطلب از اگر و سپس ميگويد اينها مثالهايي است كه زده ميشود تا بينديشيد.
به نظر من اشاره به علم دارد و اينكه چگونه با نگاه در طبيعت حاصله به فرمان خدا ، و اينكه وقتي ميتوانيم كوه با آن عظمتش را به خشوع برآوريم
يعني بعبارتي با نگاه در قدرت ازلي سبب شكافتن كوه بتوانيم نوع مصنوعي آن را حاصل داشته و سبب شكاف‌هاي عظيم در اين سنگ خاره باشيم يعني نگاه كنيم در طبيعت و ببينيم سنگ چگونه ميشكافد = در زمستان براثر بارش برف و باران و حمع شدن آب در شكاف سنگها و در نهايت براثر يخزدگي در شب هنگام كه حجم آب زياد شده و باعث شكستن سنك و در نهايت خردشدن كوه ميگردد
حال ما بيائيم در اين پديده نگاه كنيم و با تفكر = بينديشيد= فكر كنيم مته بسازيم، فكركنيم باروت بسازيم، فكر كنيم فتيله بسازيم، فكر كنيم كبريت بسازيم و سپس با ايجاد شكاف با مته در داخل كوه و پر كردن آن بوسيله باروت و قراردادن فتيله داخل باروت و بعد آتش زدن فتيله حجمي مصنوعي بوجود آوريم و سبب شكاف در كوه كه مصداق خاشعا متصاعدا گرديم به قدرت خداي باريتعالي
خب تا حالا براي آماده كردن شما بود
حالا بحث سر دو زنه شدن مردها يا بيشتر و آيا صحيح است كه مردان 2 زن بگيرند يا خير و اگر زن ديگري بطرف مرد متاهلي برود صحيح است يا خير صحبت فرموديد كه به نظر حقير به سبب شرايط آن زمان و بخاطر آنكه مردان در جنگها كشته ميشدند و تعداد زنها به مراتب بيشتر از مردان بوده است و بدليل جلوگيري از فحشا در جامعه كه اين گريبانگير بچه‌هاي همان زنان و مردان متاهلي را خواهد گرفت كه نميدانند اين عمل چقدر جلوگيرنده فحشا در جامعه ميشود ولي چه سود كه از اول اين قرآن بدرستي معنا نشده است با دستورات آن توضيح داده نشده است مثلا وقتي ميگويد صدقه دادن ثواب دارد تنها بخاطر جمع‌اوري توشه براي آخرتتان نيست بلكه با اين عمل ابتدا شما را از خساست نجات ميدهد و در ادامه به شما بصورت مادون كلامي و يا بصورت زباني بسته ياد ميدهد كه فردي ديگر هم هست كه احتياج به كمك تو دارد و با اينكار نيز حس همنوع دوستي در تو تقويت ميشود و يكسري ديگر فوايدي كه اگر تو انسان را بر كنه انجام صدقه آگاه ميكردند ديگر لازم نبود اينقدر پول خرج كنند و صندقهايي را در اطراف شهرها قراردهند و با نامها و شعارهايي شما را ترغيب به صدقه كنند خود شما براساس دانشي كه از صدقه خبر داشتيد مشتاقانه بسمت صدقه دادن علاوه بر پاداش اخروي آن اقدامات بهتر و پرثمر تري را انجام ميدادي. ولي چه سود كه اغلب = عوام= از دانستن كنه برخي از دستورات غافلند.
در مورد ازدواج دوم مرد هم همين موارد است
اگر بانوان محترم تامل ميكردند و اگر مروجين دين ياد ميگرفتند تا بجاي صحبتها تكراري در منابر از اينگونه بحثها را پيرامون مسائل خانوادگي مطرح مينمودند هم اكنون لازم نبود اينهمه اين بانو آن دوشيزه خانم را مورد توهين و تهديد به قهر خدا و گرفتن جواب در اين دنيا كه چنان ميشوي و چنان نميشوي اگر نكني قرارد نميدادند و خودشان براي جلوگيري از فحشاي اجتماعي كه فردا گريبانگير دختران و پسران خودشان را خواهد گرفت بسوي شوهران خود ميرفتند و از آنها براي ادامه زندگي و به بهانه تقسيم بار زندگي ، براي آنان زني ديگر دست و پا ميكردند و علاوه بر مسائل انساني و خدايي كه برايشان در جهان اخري حاصل ميشد چه پاداشهايي در زمان دنيايي آنها نيز با اين اقدام جان ميگرفت
ئر پايان از حوصله آن مديريت محترم هم سپاسگزارم و خواهشمندم براي ادامه اين بحثها ديگر مسايل پيراموني آن را نيز در نظر بگيريد تا هركس بخواهد و نتواند قرآن عزيز را در هرجا كه به نفع اوست خوب و هرجا كه به ضد اوست را جزو قوانين ثانويه بگيرد تا اتحاد بين مسلمين به سبب ندانم و نخواهم كه بدانم كاريهاي برخي ساده لوح از هم پاشيده نشود .
حضرت علي ع ميفرمايند: هركس قرآن را به دوگونه تفسير نمايد در دين كفر وارد ميشود.
والسلام

 

 

javadi_hossein@hotmail.com

به سازی تمدن
قسمت دوم


از طرف دیگر، رویکرد مجامع بین المللی به توسعه انسانی نشان می دهد که پیشرفت دانش در دهه های اخیر، دیدگاه جدیدی در ذهنیت بشریت ایجاد کرده که به موجب این نگرش جدید، نمی توان پیشرفت و توسعه را برای گروه ها یا طبقات خاصی از جامعه محدود کرد و همچنان با آرامش و امنیت به زندگی اجتماعی ادامه داد. هرچند توسعه انسانی پیشرفته ترین فکری است که تا به حال ارائه شده است، اما در این نگرش نیز به حقوق پایمال شده انسان بر اثر رشد اقتصادی و پیشرفت فنآوری، توجه نشده است. مسئله ی اساسی این است که رشد اقتصادی و پیشرفت فنآوری یکسری از ابتدایی ترین حقوق طبیعی انسان از جمله برخورداری از محیط زیست سالم و طبیعی را از همه ی مردم سلب کرده است. استفاده از محیط زیست سالم و طبیعی حق همه ی انسان ها در سطح جهان است. آلودگی محیط زیست، تجاوز به حقوق همگان است، در حالی که بهره ی پیشرفت فنآوری و رشد اقتصادی تنها نصیب اقلیتی از مردم جهان می شود. به عبارت دیگر هزینه ی رشد اقتصادی را عموم مردم می پردازند، اما بهره ی آن را اقلیت محدودی می برند. بنابراین در توسعه ی انسانی نیز توجه به حقوق طبیعی انسان کمرنگ است که حاکی از نگاه نادرست و تبعیض آلود به انسان است.
تمدن و حقوق اجتماعی: آغاز پیدایش تمدن با نگاه تبعیض آلود به انسان همراه بود. همین نگاه تبعیض آلود به انسان زمینه ساز تجاوز به حقوق بشر شد. این تجاوز تا جایی پیش رفت که عده ای مالک عده ای دیگر شدند. حکومت های مقتدرتر، به قبایل و کشورهای ضعیف تر حمله می بردند، عده ای را می کشتند و برخی را به بردگی و کنیزی می گرفتند. تنها چیزی که می توانست میزان حق را تعیین کند، تیزی شمشیر بود، هرکه شمشیرش برنده تر بود، حق بیشتری داشت. هرچند برخی از ساده اندیشان خود را جزو طبقات ممتاز جامعه و وابسته به اشرافیت تصور می کردند، اما هیچ شرافتی محترم شمرده نمی شد و هنگام شکست، زنان اشراف را نیز به کنیزی و پسران آنها را به غلامی می بردند. از طرف دیگر، جوامع مختلف صدها سال نلاش می کردند تا تمدنی شکل بگیرد و سرانجام این تمدن ها غالباً به دست قبایل عقب مانده و انسجام یافته، منهدم می شدند. کتابخانه ها به آتش کشیده می شد، سامانه های آبیاری تخریب می شد، مردم متمدن از دم تیغ می گذشتند و خانواده ی سران حکومت نیز به اسارت و بردگی می رفتند و تابع اراده ی قبایل عقب مانده می شدند.
همچنانکه در فصل سه بیان شد، روند تکامل حقوق اجتماعی نشان می دهد که حکومت های متمدن نیز نگاهی تبعیض آلود به مردم تحت سلطه ی خود داشتند. اراده ی حاکمان، همان قانون بود و حاکمان نیز اسیر شهوت، هوس، جاه طلبی و امیال توسعه طلبانه ی خود بودند. چنین نگرش تبعیض آلودی به انسان مانع بهره برداری از تمدن می شد. تمدنی که با خون دل و تلاش طاقت فرسا در یک مدت طولانی به وجود می آمد و در مدتی کوتاه به دست کسانی نابود می شد که این تمدن را سرکوبگر امیال و آزادی های خود می دیدند. آتیلا در اروپا و چنگیز در آسیا نمونه هایی از واکنش و طغیان علیه تمدن هایی بودند که ابتدایی ترین حقوق انسان را نادیده می گرفت.
آسیب شناسی تمدن حاضر: در فصل چهار مثلث شوم تبهکاری های سازمان یافته، ترورزیم و بودجه های جنگی به طور اجمال توضیح داده شد. این بررسی به طور آشکار و دهشتناکی نگرش تبعیض آلود به انسان را در عصر حاضر نشان می دهد. مافیا متکی به قدرت و نفوذ حامیان دولتی خود است و مقامات دولتی که باید مدافع حقوق مردم باشند، چشم خود را بر این همه جنایات هولناک می بندند یا از چنین اعمالی حمایت می کنند. هیچ گروه تبهکاری بدون حمایت مقامات دولتی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. تبهکاران از حامیان خود حمایت می کنند و بخشی از هزینه ی انتخاباتی آنان را می پردازند. حامیان آنها نیز مانع اجرای قانون و استیفای حقوق مظلومان می شوند.
از طرف دیگر گرایش قدرت ها به جهان خواری هیچ حد و مرز اخلاقی و حقوقی را رعایت نمی کند. کودتاهای قرن بیستم که با حمایت قدرت های جهانی به وقوع پیوست، جنگ های منطقه ای که به بهانه های مختلف ایجاد شد، به خوبی وابستگی تبهکاری های سازمان یافته، تروریزیم و جنگ را به یکدیگر نشان داد. با رویکرد آنان به تسلط بر جوامع بهر طریق و بهر قیمت، دیکتاتور انسان شرافتمندی است که ملتی را از بدبختی و عقب ماندگی نجات می دهد و جامعه ی خود را به سوی پیشرفت و تعالی هدایت می کند، تبهکاری های سازمان یافته مولود پیشرفت تمدن و اجتناب ناپذیر است و بالاخره، جنگ یک پدیده ی طبیعی است و با سرشت انسان عجین شده است و سرانجام هرکس که در این بازی شوم دستش به جایی بند نیست، انسان ناتوانی است و به حکم قانون طبیعت، ضعیف حقی ندارد. پیونشه و صدام حسین و ده ها حکومت فاصد دیگر معلول همین نگرش تبعیض آلود به انسان هستند.
نطفه ی القاعده و سایر گروه های تروریستی در بطن این نگرش تبعیض آلود به انسان بسته شد و با لشگرکشی آمریکا به خاور میانه تولدی دوباره یافت. این مولود شوم قریب به چهار میلیون کودک بی سرپرست تنها به عراق تحمیل کرد که وجدان هر انسان شرافتمندی را آزار می دهد و در عین حال موجودی خطرناک و طعمه ای وسوسه انگیز برای سازمان های تبهکاری و تروریستی است. هیولای تروریزم و تبهکاری با تغذیه این غذای مغذی، فربه تر و مقتدرتر از پیش، فردا با دندان های تیزتر گلوی بشریت را خواهد فشرد و زمینه ای برای دیکتاوری ها و جنگ های بعدی خواهد شد.
از طرف دیگر، برنامه ریزی دولت ها و تخصیص هزینه های جاری کشورها، به ویژه بودجه های دفاعی آنها متأثر از یکدیگر است. رشد بودجه نظامی یک کشور، بر میزان بودجه نظامی سایر کشورها اثر مستقیم می گذارد و منابع و امکانات اقتصادی ملت ها را محدودتر می کند. تسلیحات انباشته شده، افراد و گروه های استیلاجو و جنگ طلب را وسوسه می کند. بهانه ها به دنبال هم قطار می شوند و تبلیغات جور و واجور جنگ طلبانه آغاز می شود، عفونت های ناشی از عقده های خفته سر باز می کند و آرامش بشریت را بهم می ریزد و سرانجام، زمان بکار بردن تسلیحات نظامی فرا می رسد. با خیال پردازی های عده ای فرصت طلب، جنگ شروع می شود، افراد بسیاری کشته و مجروح می شوند و محیط زیست تخریب می شود، فقر و فساد و جنایت اوج می گیرد. آنگاه جامعه به بی نتیجه بودن تلاش های مذبوحانه جنگ طلبان پی می برد و آتش بس بر قرار می شود و جنگ طلبان منزوی می شوند. کشورهای متخاصم یار و یاور هم می شوند و برای مصیب هایی که در دوران جنگ بر یکدیگر وارد کرده اند، اشک ندامت می ریزند. باز این مردم محرومند که باید با شکم گرسنه و بدون سرپناه، بار جبران خسارت های جنگ گذشته را بر دوش کشند. جنگ و هزینه های دفاعی یک بیماری جهانی است و هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند مانع بروز جنگ گردد. اصولاً درمان این بیماری از عهده ی دولت ها بر نمی آید، بلکه این ملت ها هستند که باید بر علیه آن موضع گیری کرده و با نهادینه کردن افکار ضد جنگ در ذهنیت بشریت، افکار جنگ طلبانه را ریشه کن کنند و مانع به قدرت رسیدن گروه های جنگ طلب شوند.

5 –2 پایمال شدن ابتدایی ترین حقوق فطری و طبیعی انسان
با تشکیل جوامع شهری و ظهور نخستین آثار تمدن، زمین به عنوان یکی از منابع مهم تولید و افزایش قدرت، مطمع نظر اربان قدرت قرار گرفت. مالکیت بر زمین با زور شمشیر بر جوامع تحمیل گردید و حق مالکیت نیز تنها با زور شمشیر قابل انتقال بود. حتی انسان وابسته به زمین شد به طوری که با هرگونه انتقال مالکیت بر زمین، انسان وابسته به آن نیز تحت سلطه ی مالک جدید در می آمد.
با پیشرفت صنعتی و گسترش شهر نشینی، کاربری زمین نیز به عنوان یک مؤلفه ی مهم و تاثیر گذار در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گرفت. هرچند در ظاهر تعیین کاربری زمین از وظایف و اختیارات شهرداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها است، اما به دلیل اهمیت اقتصادی و موقعیت های سیاسی، تعیین کاربری زمین تحت نفوذ صاحبان قدرت سیاسی و مافیای اقتصادی و حتی گروه های تبهکاری انجام می شود. بنابراین زمین و مسکن را نمی توان یک کالای صرفاً تجاری محسوب کرد و بیشتر جنبه سیاسی و حقوقی دارد و به دلیل اهمیتی که در زندگی انسان دارد، بیش از هر مایحتاج دیگر انسان مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
از طرف دیگر رشد جمعیت شهرها و لزوم توجه به منابع طبیعی، کاربری زمین پدیده ای جدید و ناشی از پیشرفت تمدن جهانی است. امکانات ناشی از پیشرفت تمدن نیز ناعادلانه توزیع می شود و به یک میزان مورد استفاده ی همه ی افراد جامعه قرار نمی گیرد. وابستگی به قدرت های سیاسی و تأثیر انکار ناپذیر نفوذ تراست های اقتصادی در روند توزیع قدرت سیاسی و تفویض امتیازات اقتصادی به مافیای اقتصادی و تراست ها، مانع از برخورداری عادلانه ی همه ی اعضای جامعه از امکانات ناشی از پیشرفت تمدن شده است.
این امر موجب بروز شکاف شدید طبقاتی شده و در نتیجه عده ای به ثروت های نجومی رسیدند و برخی دیگر حتی از ابتدایی ترین امکانات برای رفع نیاز اولیه خود، از جمله مسکن محروم شدند. عده ای در کاخ های افسانه ای زندگی می کنند و برخی دیگر نه تنها امکان ساختن کوخی را ندارند، حتی اگر امکانات ناچیزی هم فراهم کنند، به دلیل وجود قوانین و آئین نامه های کاربری زمین، اجازه ساختن کوخ را هم ندارند.
هر روز در سطح جهان تغییرات سیاسی انجام می شود و قدرت سیاسی از گروهی به گروه دیگر منتقل می شود. گروه جدید با برنامه های جدیدی به قدرت می رسد و تحت نفوذ افرادی خاص، تغییراتی را انجام می دهد و حتی نسبت به بخشی از جامعه یا خارج موضع تهاجمی می گیرد و عده ی زیادی بی خانمان می شوند. یا قراردادهای منطقه ای و جهانی جدیدی منعقد می گردد و توزیع امکانات را دگرگون می سازد و عده ای از برخورداری از ابتدایی ترین امکانات مانند مسکن محروم می شوند. در حالیکه مسکن حق اولیه هر انسانی است و مستقل از موقعیت سیاسی، اقتصادی، مذهبی و اجتماعی باید از آن برخوردار باشد.
از طرف دیگر به تولید و توزیع مواد مخدر که در فصل چهارم مورد بررسی قرار گرفت، توجه کنید که تولید مواد اولیه و توزیع نهایی آن توسط خیل عظیمی از مردم محروم انجام می گیرد که با کمترین درآمد به سختی زندگی می کنند و منافع سرشار آن عاید عده ی قلیلی می شود که به نحوی یا مورد حمایت مقامات دولتی هستند و یا دولت ها اراده ی جدی برای نابودی آنها ندارند.
همین مسئله در مورد سازمان های تروریستی نیز به شکل دیگر دیده می شود. دو مورد زیر را با هم مقایسه کنید: یکنفر در مقابل دریافت چند هزار دلار، مقداری مواد مخدر را می بلعد و از جایی به جای دیگر منتقل می کند و فردی مزدور یا فریب خورده با حقوقی اندک به استخدام سازمان های تروریستی در می آید و یا در مقابل اخذ چند هزار دلار بمبی را در یک مکان عمومی کار می گذارد. یعنی بار اصلی خطرات سازمان های تبهکاری و تروریستی بر دوش کسانی است که حقوق اولیه آنها پایمال شده است.

ادامه د ارد ....

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 بهمن / 12 فوريه / 4 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
23 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز درگذشت امير تيمور

امير تيمور گوركان كه سه بار به ايران لشكر كشيد 12 فوريه سال 1405 ميلادي در كزاخستان امروز ( در ايران؛ اصطلاحا قزاقستان نوشته مي شود ) در 69 سالگي درگذشت و پيكر او را به سمرقند منتقل و در آرامگاهي كه خود وي ساخته بود دفن كردند. . تيمور درجريان لشكركشي به چين بود كه بيمارشد و درگذشت . او يك مغول تبار از ايل« بارلاس » بود كه در « كش » كه امروز شهر سبز خوانده مي شود، در جنوب سمرقند ، به دنيا آمده بود. حملات نظامي تيمور را به زبان تاتاري « يورش » نوشته اند. قلمرو تيمور ازهند تا قفقاز و از مرز غربي مغولستان تا دمشق وسعت داشت كه پس از مرگ او ديري نپاييد.
تيمور در يكي ازلشكر كشي هايش به ايران، شهر اصفهان را ويران و در اين شهر از كله مقتولان مناره ساخت. با وجود اين ، ابن خلدون از او به عنوان مردي اديب پرور و علاقمند به اصحاب فكر و دانش و مشوق هنر ، معماري و مهندسي ياد كرده است . مورخان نظامي نوشته اند كه تيمور نبردها را عمدتا با جنگ رواني و تبليغ قبلي در مهارت و شجاعت سربازان و سلاحهاي برتر آنان مي برد . او ناچار به اين كار بود ، زيرا كه به حد كافي سرباز نداشت و خشونت هاي او هم عمدتا به همين دليل بود. با اين كه ازبكها از قوم ديگري هستند و از منطقه اورال آمده اند ، امير تيمور را موسس ازبكستان مي دانند.
مورخان روس سالروز مرگ تيمور را 18 فوريه نوشته اند كه نتيجه تفاوت تقويم هاي قديمي ميلادي است . جهان غرب به اقتباس از مورخان ايراني امير تيمور را تيمور لنگ
(تيمور لين) مي نويسد. « فارسي» زبان مكاتبات رسمي تيمور ، سازمانهاي دولتي و موسسات فرهنگي اش بود.

قلمروثابت امير تيمور

قلمروثابت امير تيمور

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

23/11/57
گزارشي از آخرين درگيريهاي بين مردم و نظاميان طرفدار رژيم گذشته. محاصره و سقوط پادگانهاي سلطنت‌آباد و لويزان به دست مردم. كشته‌ شدن سپهبد بدره‌اي (فرمانده نيروي زميني) و سرلشكر بيگلري (فرمانده گارد جاويدان) و تسليم استعفاي فرماندهان نيروهاي سه‌گانه به امام خميني.
آغاز سازماندهي ارتش و نيروهاي انتظامي‌ پس از انقلاب. تحويل رسمي‌ستاد ارتش به دولت بازرگان. دولت موقت سرلشكر قره‌ني را به سمت رئيس ستاد ارتش برگزيد. انتصاب سپهبد محمدعلي نوروزي به كفالت شهرباني، سپهبد مهديون به عنوان كفيل نيروي هوايي و سپهبد احمدعلي محققي به سرپرستي ژاندارمري كل‌كشور.

مواضع گروههاي سياسي در قبال ارتش : سازمان چريكهاي فدايي خلق : ارتش حربه اصلي امپرياليسم و نوكرانش به نيروي شكوهمند توده‌هاي مردم درهم شكست و مي‌رود تا فردا ارتش خلق بنيان گيرد. سازمان نويد : در ماشين و دستگاه پليسي و نظامي‌رژيم شكاف عميق افتاد اما هنوز كاملاً درهم شكسته نشده است. شفق سرخ : ملت اكنون براي نبرد نهايي مسلح شده است ولي شب و روز تبليغ مي‌شود كه تفنگها را تحويل دهيم. جاما : ارتش استعماري بايد به يك ارتش مردمي‌ تبديل گردد.
تلاشهاي سازمانهاي سياسي براي جذب هوادار از توده‌هايي كه بشدت سياسي شده‌اند و صدور دستورالعمل‌هاي سياسي - نظامي‌خطاب به اعضاء و هواداران و ارائه رهنمود درباره چگونگي به دست‌گيري جريان انقلاب در سرتاسر كشور و ادامه فعاليت و جذب نيرو و نيز تشكيل جنبش ملي مجاهدين به عنوان يك نهاد سياسي براي فعاليت در وضعيت جديد در عين حفظ هويت چريكي در بقاي تشكيلات سازمان مجاهدين خلق.

پيامها و هشدارهاي امام‌خميني خطاب به ملت درباره تحريكهاي ضدانقلاب داخلي و خارجي، ارتش، خلع سلاح عمومي‌ و … امام : اكنون كه قواي انتظامي‌ (ارتش، ژاندارمري، شهرباني) به ملت پيوسته‌اند بر عموم ملت لازم است كه به هيچ‌وجه تعرض به آنان نكنند. اسلحه‌هايي كه در دست مردم است جمع شوند. هركس اسلحه‌‌اي پيدا كرد بايد به مسجد خود ببرد و به امام جماعت مسجد تحويل بدهد و بعد‌‌اين اسلحه‌ها از مسجد به كميته‌ها آورده مي‌شود.
ضرورت تجديد سازمان هر چه سريعتر ارتش به دست دولت بازرگان از نگاه راديو لندن : كميته‌ها كشور را تحت اداره موثر واحدي در خواهند آورد، مگر آنكه مهندس بازرگان بسرعت نيروي ارتش و پليس را بشناسد و بتواند آنها را وادار سازد كه به فرمان او عمل كنند. از‌هم‌پاشيدگي در ارتش خطر بيشتري دربر دارد.

گزارش مفصل ويليام سوليوان (سفير آمريكا در تهران) با قيد " خيلي محرمانه " دربارة " حوادث جاري در‌‌ايران " و بررسي آنچه آمريكاييها درباره آن مي‌خواهند چيزي بدانند و در طول دو روز گذشته روي داده است.
اعلام آمادگي آمريكا براي همكاري با دولت جديد‌‌ ايران : جيمي‌كارتر (رئيس‌جمهور آمريكا) : آمريكا آماده همكاري با دولت انقلابي‌‌ ايران به رياست مهندس بازرگان است. كارمند بلندپايه آمريكا :‌‌ايالات متحده براي برقراري روابط عادي با زمامداران جديد‌‌ ايران تلاش مي‌كند.

سايروس ونس (وزير خارجه آمريكا) : دستورهايي به سوليوان ابلاغ شد كه با دولت موقت تماس بگيرد و تصميم آمريكا را به برقراري روابط با دولت اعلام نمايد. هدف، حفظ دستگاههاي حساس نظامي و اطلاعات آمريكا در‌‌ايران و تامين امنيت اتباع آمريكايي در‌‌اين كشور بود.
اقدامهاي واشنگتن براي تخليه اتباع آمريكايي از‌‌ ايران : رويتر : هلي‌كوپترهاي بزرگ نفربر از ارتش آمريكا با 69 تفنگدار دريايي عازم خاورميانه شدند تا به تخليه هفت هزار آمريكايي مقيم‌‌ ايران بپردازند. ‌هادينگ كارتر (سخنگوي وزارت خارجه آمريكا) :‌‌اين نيرو به عنوان يك اقدام احتياطي به مراكز نزديك به‌‌ ايران اعزام شده است. تلاشهاي بازرگان دليل اصلي لغو برنامه اعزام يك گروه از هلي‌كوپترهاي آمريكايي حامل 69 تفنگدار دريايي به تهران جهت تخليه افراد آمريكايي سفارت بوده است.

شوروي دولت جديد‌‌ ايران را به رسميت شناخت. پيام الكسي‌كاسيگين (نخست‌وزير شوروي) به مهندس بازرگان : اتحاد شوروي شناسايي دولت موقت‌‌ ايران را اعلام مي‌كند و آمادگي خود را براي گسترش روابط بين دو كشور براساس اصول برابري و حسن همجواري و احترام به حاكميت ملي و عدم مداخله در امور داخلي يكديگر اظهار مي‌نمايد.
مواضع دولتهاي اروپايي در قبال انقلاب اسلامي ؛ ديويد اوئن (وزير خارجه انگلستان) : لندن قصد مداخله در امور‌‌ ايران را ندارد. سخنگوي وزارت خارجه آلمان : دولت آلمان‌غربي حوادث ‌‌ايران را يك مسألة كاملا داخلي مي‌داند. فرانسوا ميتران : انقلابهايي از نوع انقلاب‌‌ ايران در كشورهاي اسلامي‌ همسايه نيز روي خواهد داد.

آثار پيروزي انقلاب اسلامي‌در خاورميانه ؛ النهار : محل سفارت اسرائيل در تهران در اختيار فلسطيني‌ها قرار خواهد گرفت. بگين (نخست‌وزير اسرائيل) : به نظر مي‌رسد موجي از اسلام تعصب‌آميز در خاورميانه شيوع پيدا كند. رويتر : در تظاهرات شيعيان در شهر صيدا ‌‌اين شعار به چشم مي‌خورد. امروز‌‌ايران، فردا فلسطين. رهبر جبهه خلق براي آزادي فلسطين : انقلاب ‌‌ايران پيروزي بزرگي براي خلق فلسطين و توده‌هاي عرب است.
كشورهاي پاكستان، سوريه، موريتاني ليبي و هند دولت موقت‌‌ ايران را به رسميت شناختند

گزارش غيررسمي‌ از اقدام سازمان چريكهاي فدايي خلق در برانگيختن حساسيت‌هاي قومي‌ در گنبد‌كاووس. به تحريك چريكهاي فدايي عده‌اي از جوانان تركمن به نيروهاي انقلابي مستقر در شهرباني گنبد هجوم آورده، خواهان تقسيم سلاح شدند. چريكها شايع كرده‌اند كه شيعه‌ها تفنگها را گرفته، مي‌خواهند حمله‌هاي (قبلي) چماق به دستها را - كه تركمنها انجام دادند - تلافي كنند. نيروهاي انقلابي مستقر در شهرباني براي‌‌ اينكه سلاح به دست چريكهاي فدايي نيفتد با دعوت از پرسنل شهرباني، پاسگاه شهرباني را مجدداً به آنها تحويل دادند.


23/11/61
سفر كلودشون وزير خارجه فرانسه به سه كشور امان، عراق، سوريه، لوموند. هدف كمك به عراق است.

23/11/63
اجراي مانور آزادي قدس در بيش از 90 منطقه كشور

ايران براي اولين بار شهرهاي بصره – مندلي و خانقين را در هم كوبيد.

23/11/64
ايران براي اولين بار شهرهاي بصره – مندلي و خانقين را در هم كوبيد.

23/11/66
سفر ولاديمير پتروفسكي معاون وزير خارجه شوروي به ايران

 

 آغاز کاردولت موقت به طوررسمي

23 بهمن 1357 - درنخستين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي دولت موقت به طوررسمي كارخود را آغازكرد. همچنين دراين روز كميته‎هاي انقلاب اسلامي به منزله نخستين نهاد انقلابي تشكيل شد. پس ازسقوط رژيم پهلوب و پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي نيروهاي مردمي پاسداري مراكزمهم وحساس را درشهرها به عهده گرفتند. ازاين رو وجود سازماني منظم و متشكل براي اداي اين مسئوليت و مبارزه با عناصروابسته به رژيم پهلوي ضرورتي اجتباب ناپذيربود. به همين علت به فرمان آيت الله خميني رهبر فقيد انقلاب اسلامي براي دردست گرفتن اوضاع و برقراركردن نظم، كميته‎ هاي انقلاب اسلامي تشكيل شدند.

Mobin_s2004@yahoo.com
12 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ملكه انگلستان دستور داد ملكه سابق اين كشور را گردن زدند!

جين گري

12 فوريه سال 1554 « جين گري » كه چند ماه پيش از اين به مدت 9 روز ملكه انگلستان شده بود به دستور « ماري تودور Mary Tudor » ملكه تازه انگلستان در ارگ لندن گردن زده شد. در كنار « جين » شوهر او نيز گردن زده شد.
    «جين» داوطلبانه به سود ماري از سلطنت كناره گيري كرده بود، زيرا مايل نبود كه انگلستان گرفتار جنگهاي مذهبي شود. جين پروتستان و ماري كاتوليك بود و مي خواست كه با فيليپ پادشاه كاتوليك اسپانيا هم ازدواج كند. ماري دختر هنري هشتم بود كه پس از درگذشت پدرش به مذهب مادر خود «كاترين اوروگون » بازگشته بود. هنري هشتم كه در طول سلطنت خود دستور داده بود دوتن از شش همسرش را گردن بزنند پاپ را كه حاضر نشده بود كاترين همسر اول او را طلاق دهد از رياست كليساي انگلستان بركنار كرد و خود رياست اين كليسا را برعهده گرفته بود.
    «جين» و شوهرش برضد ماري تودور عملي انجام نداده بودند ، ولي محبوبيت جين كه زني آرام بود ماري را آشفته ساخته بود و بيم از آن داشت كه تا « جين » زنده باشد او نخواهد توانست بدون دغدغه حكومت كند ، زيرا هر آن ممكن بود مردم به حمايت از جين بپاخيزند و او را بركنار كنند . ماري كه چشم ديدن جين را به عنوان آلترناتيو خود نداشت مترصد فرصت براي حذف كامل او بود كه اين بهانه را « توماس ويات » يكي از اميران انگليسي كه با سه هزار سوار براي تصرف لندن و بركناري ماري به حركت در آمده بود به دست داد.
    «ويات» براي جلوگيري از ازدواج ماري با فيليپ پادشاه اسپانيا و دشمن انگليسيها به اين لشكر كشي دست زده بود ، ولي ماري آن را به حساب جين گذارد و دستور اعدام وي و شوهرش ( لرد گيلفورد دادلي ) را صادر كرد. جين هنگام اعدام 37 ساله بود .
«ويات» موفق به تصرف لندن نشد و ماري با پادشاه اسپانيا ازدواج كرد، ولي زن و شوهر موافقت كرده بودند كه در دو كشور زندگي كنند . ماري چهار سال پس از اعدام جين در گذشت و خواهرش اليزابت ( دختر دوم هنري هشتم ) به پادشاهي انگلستان رسيد كه او هم ماري ملكه اسكاتلند را اعدام كرد .
آن بولين مادر اليزابت به دستور پدر او گردن زده شده بود.

تصوير صحنه پيش از اعدام در ارگ لندن

تصوير صحنه پيش از اعدام در ارگ لندن

 

برخي ديگر از رويدادهاي 12 فوريه

  • 1502:   مسيحيان اسپانيا كه منطقه «گرانادا» را تصرف كرده بودند به مسلمانان آنجا تاكيد كردند كه مسيحي شوند و يا مهاجرت كنند. اين منطقه اروپايي در زمان امويان تصرف و ساكنانش مسلمان شده بودند . بسياري از آنان هم از مهاجران عرب بودند.

  • 1733:   «جيمز گلثورپ» در ساواناي آمريكاي شمالي ايجاد مهاجر نشين انگليسي تازه اي را اعلام داشت و آن را به نام پادشاه انگلستان « جورجيا » نام نهاد كه ايالت جورجياي كنوني است . در همين روز در سال 1825 اين مهاجران به بوميان( سرخپوستان ) جورجيا تا اول سپتامبر سال بعد مهلت دادند كه از اراضي آباء ــ اجداديشان دست بكشند و از جورجيا خارج شوند و گرنه در پي مهلت با زور اخراج و يا نابود خواهند شد. بيشتر بوميان جورجيا از قبيله « كريك » بودند.

  • 1818:   « اوتو لودويگ » نويسنده آلماني به دنيا آمد.

  • 1818:   شيلي مهاجر نشين قديمي اسپانيا در منتهي اليه قاره آمريكا استقلال يافت.

  • 1882:   اتحاديه سوسيال دمكرات هلند در آمستردام تشكيل شد.

  • 1921:   وينستون چرچيل پسر لرد چرچيل وزير مستعمرات انگلستان شد. وي در دوران جنگ جهاني دوم و سپس در دوران ملي شدن نفت ايران نخست وزير انگلستان بود.

  • 1938:   ارتش آلمان وارد اتريش شد. اين دو سرزمين آلماني نژاد پيش ازجنگ جهاني دوم كشور واحدي را تشكيل داده بودند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    4 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    -1
    5

    اهواز

    12
    23

    تبريز

    -6
    4

    شيراز

    2
    17

    مشهد

    -9
    -1

    بندرعباس

    11
    26

    کرمان

    -3
    12

    اصفهان

    -3
    12

    يزد

    0
    12

    کرمانشاه

    -2
    8

    اراک

    -7
    -1

    رشت

    3
    7

    دبی

    14
    24


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1377 تومان
    942 تومان
    1843 تومان
    880 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    240000 تومان
    111000 تومان
    61500 تومان
    213000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.18

    اذان مغرب : 18.05

    اذان صبح فردا : 5.27

    طلوع آفتاب فردا : 6.51

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Furniture World
    ماههاي ژانويه و فوريه

    جديدترين شماره از دو ماهنامه
    Furniture World

    تاریخ انتشار: ژانويه-فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 92
    حجم فایل: 13 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    با مینی جک موزیک های خود را
    ردوبدل کنید

    حتما تا کنون فکرش را هم نمی کردید که آیا راهی برای انتقال دیتاهایی نظیر فایل های متنی و صوتی به غیر از بلوتوث و یا حتی اینفرارد وجود داشته باشد. ویا به غیر از این دو تکنولوژی همیشه می باست به کامپیوتر شخصی خود نزدیک بوده تا بتوانید برای مثال موزیکهای موجود بر روی  media player خود را به روز کنید. حالا می توانید حتی زمانیکه در یک مهمانی هستید فایلهای صوتی خود را با دوستانتان به صورت مشترک گوش کنید. اخیرا شرکت BELKIN  نوعی هاب به صورت مینی جک با شکل ستاره ساخته است. به کمک این ستاره زیبا که دارای یک پورت ورودی و 5 پورت خروجیست به صورت همزمان 6 نفر با هم در ارتباط بوده و می توانند به یک موسیقی گوش کنند. در ضمن امکان میکس کردن آهنگ ها با هم نیز توسط این گجت وجود دارد. این محصول از ماه March با قیمت 20 دلار به فروش میرسد.
    منبع
     

    چند استفاده ی مفید
    از موبایل های دوربین دار


    این روزها موبایل های دوربین دار پر استفاده ترین گجت های شخصی محسوب میشود و تقریبا تمام گوشی های موبایل مجهز به دوربین هستند. سایت "ایده های دیجیتال" در مطلبی به چند کابرد مفید این دوربین ها در شرایط مختلف اشاره کرده که فکر میکنم دانستن آنها مفید باشد.

    پارک اتومبیل: هنگامی که در پارکینگ های بزرگ اتومبیل مانند فرودگاه ها و پارکینگ های فروشگاه های بزرگ توقف میکنید، وقت بازگشت پیدا کردن اتومبیل یکی از دردسر های بزرگ است. اینجا دوربین موبایل شما میتواند مفید واقع شود. کافی است هنگام خروج از پارکینگ و از کنار درب خروجی آن از مکان اتومبیل خود یک عکس بگیرید. یا مسیر را فیلم برداری کنید. خواهید دید که چقدر سریع ماشین خود را پیدا میکنید.

    به یاد آوردن تاریخ ها: به جایی رفته اید و قرار است پس از مدت مشخصی دوباره به همان جا مراجعه کنید. برای مثال مطب پزشک. اما تاریخ مراجعه را به یاد نمی آورید. کافی است که در مطلب با دوربین خود یک عکس بگیرید. تاریخ عکس به صورت خودکار در عکس ذخیره میشود. و با مراجعه به آن تاریخ را به یاد خواهید آورد.

    استفاده به عنوان وب کم: نرم افزار هایی وجود دارند که به راحتی دوربین موبایل شما را تبدیل به یک وب کم اینترنتی خواهند کرد.

    عکس گرفتن از صفحه ی مانیتور: خیلی وقت ها هنگام بروز خطا در کامپیوتر امکان استفاده از دکمه ی print screen برای عکس گرفتن از مانیتور وجود ندارد. موبایل خود را بردارید و با آن از پیغام خطا عکس بگیرید تا مشکل را پیدا کنید.

    اسکن کردن متون: در دانشگاه برنامه ی امتحانی اعلام شده. لازم نیست جلوی بورد بایستید و برنامه را یادداشت کنید. از آن یک عکس بگیرید.

    به عنوان آینه: میخواهید مهمانی بروید و به آینه دسترسی ندارید. از خودتان یک عکس بگیرید و وضع ظاهری خود را بررسی کنید.

    به عنوان نقشه گوگل: آدرس جایی را در Google map پیدا کرده اید. اما موبایل شما اینترنت ندارد تا در مسیر از ان استفاده کنید. اشکال ندارد. از صفحه مانیتور یک عکس بگیرید و نقشه را به صورت یک عکس به همراه داشته باشید.

    به عنوان دستگاه امنیتی: هنگام سوار شدن به تاکسی یا مسافربر شخصی نگران امنیت خود هستید ؟ این موضوع هنگامی که تنها باشید و یا دیر وقت شب باشد نگران کننده است. هنگام سوار شدن از پلاک اتومبیل عکس بگیرید. یا اگر داخل ماشین کارت ماشین یا شماره ماشین روی شیشه بود از آن عکس برداری کنید. اگر موبایل شما اینترنت دارد عکس را برای یکی از دوستان یا آشنایان ایمیل کنید. یا از طریق MMS آن را ارسال کنید.

    هنگام خرید به تنهایی: میخواهید چیزی را بخرید ولی قبل از خرید دوست دارید نظر همسر یا دوستتان را هم در مورد آن کالا بدانید. از کالای مورد نظرتان یک عکس بگیرید و برای دوستتان ارسال کنید. و نظر او را هم داشته باشید. 
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    فقه، اهداي جنين و گامت

    نويسنده: سيد مرتضي موسوي تبار

    معرفی کتاب:
    با توجه به اهميت خانواده و نقش آن در تشكيل جوامع بشري و توصيه ي اسلام بر حفظ و قوام آن تساهل و كوتاهي در مقابل موضوعات جديدي كه دراين حوزه بروز مي كند موجه نيست. يكي از اين موضوعات، باروري مصنوعي است.
    حق داشتن فرزند در مواردي كه زوجين يا يكي از آن ها قادر به توليد مثل نيست، نبايد بهانه اي براي ناديده گرفتن اصول اخلاقي و فرزند دار شدن از طريق راه هاي غير طبيعي يا خارج از ازدواج فراهم سازد.
    اهداي جنين و گامت و ديگر روش هاي مصنوعي از اموري است كه در سال هاي اخير به وسيله ي دانشمندان و پزشكان به طور مفصل مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.
    در اين نوشتار پس از تبيين موضوع و بيان شيوه هاي گوناگون تلقيح مصنوعي، با استفاده از نظر فقها، ديدگاه دين اسلام در مورد اهداي جنين و گامت مورد بررسي قرار گرفته و مسائلي چون جوازيا حرمت، نسب، ارث و... بيان گرديده است.
    اين نوشتار جنبه هاي مختلف اين موضوع را تبيين و بعضي از مسائل مورد نزاع در اين رابطه را آشكار مي سازد:
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    بخش اول – كليات
    فصل اول – تلقيح طبيعي
    فصل دوم – علل ناباروري
    گفتار اول – علل ناباروري زنان
    گفتار دوم – علل ناباروري مردان
    فصل سوم – روش هاي پيشرفته در درمان نازايي
    گفتار اول – لقاح داخل رحمي (IUI)
    گفتار دوم – لقاح خارج رحمي (IVF)
    گفتار سوم – اهداي جنين
    گفتار چهارم – اهداي گامت
    گفتار پنجم – رحم جايگزين ( مادر جانشين يا اجاره ي رحم )

    بخش دوم – مسائل فقهي و حقوقي
    فصل اول – بررسي فقهي و حقوق اهداي جنين
    گفتار اول – احكام تكليفي
    گفتار دوم – احكام وضعي
    فصل دوم – بررسي فقهي و حقوق اهداي گامت
    گفتار اول – اسپرم اهدايي
    گفتار دوم – تخمك اهدايي


    دانلود کتاب:

    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    هفت ‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (27)

    هفته‌ای که گذشت، هفته‌ی خوب و بلامانعی بود. فرهنگ مملکت ناگهان دچار جشنواره‌‌های مختلف و درنتیجه فورا دچار رفع مظلومیت شد. سایت‌های انتخاباتی همدیگر را برادرانه دریدند و رقابت آن‌ها از رقابت گرم فراتر رفت. مرگ یکی از نمایندگان مجلس ششم هم باعث شد که... فقط به اخبار فرهنگی و هنری مجاز این هفته توجه کنید.


    یکم: معلوم باید گردد
    استاد جمال شورجه، کارگردان، داور، عضو هیات انتخاب جشنواره‌،‌ و افشاگر برجسته‌ی معاصر، در نامه‌ای ماندگار خطاب به همه‌ی کارگردانان و اصحاب سینما، ضمن افشای آنان تاکید کرد که به‌زودی خودش تکلیف همه‌شان را معلوم می‌کند. مجله روزانه با اشاره به خبررسانی ایشان مبنی بر سرایت عناصر لوس و بی‌تربیت به همه‌ی بدنه‌ی سینما پیشنهاد می‌دهد که کمیته‌ای با سرپرستی ایشان، سینمای ایران و سپس جهان را ری‌استارت کنند تا پس از ویروس‌یابی و روشن شدن تکلیف زندگی این عناصر، بتوان یک سینمای پاستوریزه و هموژنیزه‌ی معناگرا را از نو ساخت. سفارش برای سایر بخش‌های فرهنگی پذیرفته می‌شود.


    دوم: احراز صلاحیت تعدادی از فیلم‌های برگمان
    رقابت سازنده و پرشور در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر، با وجود کارشکنی‌ها همچنان ادامه دارد؛ با وجود آن که مجید مجیدی فریب عناصر آلمانی را خورد و ترجیح داد خرس اجنبی را به‌جای سیمرغ خودی بغل کند، بهمن فرمان‌آرا نیز فریب عده‌ای اسطوره‌ی نامعلوم را خورد و فیلمش از رقابت‌ها کنار گذاشته شد. خبرگزاری‌های خارجی به‌اتفاق گزارش دادند که استقبال از سینماهای جشنواره بی‌سابقه بوده است و فیلم‌هایی که حتی صدا یا تصویر یا هردو را ندارند، به‌شدت مورد تشویق تماشاگران قرار می‌گیرند. بنیاد اینگمار برگمان هم اعلام کرد که روایت جدید ممیزان ایرانی‌ از دی‌وی‌دی‌های قاچاقی این کارگردان شهیر، حوزه‌های مطالعاتی جدیدی را در برابر جهانیان گشود. گفتنی‌ست که خوشبختانه برگمان مرده است.


    سوم: ایستگاه بعد... خاک‌برداری
    جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر با بخش جنبی مترو افتتاح شد. ابتکار برگزارکنندگان این جشنواره و بازگشایی تئاتر شهر در کنار ایستگاه نیمه‌کاره‌ی مترو، شیوه‌های بدیعی را در اجرای نمایش‌ها رقم زده است؛ قرار است اختتامیه‌ی جشنواره‌ی تئاتر فجر با فروریختن سالن بر سر حاضران دچار نوآوری شود.


    چهارم: مرگ چنین خواجه نه فرصتی‌ست خُرد
    درگذشت به‌هنگام احمد بورقانی، که در دوران مسؤولیت مطبوعاتی‌اش کارهای بدی کرده بود، باعث گرم‌تر شدن رقابت‌های انتخاباتی سالم مملکت شد؛ گروه‌های سیاسی مختلف توانستند با اعطای سمت‌ها و افتخارات گوناگون به مرحوم بورقانی، اثبات کنند که وی فهرست آنان را تایید کرده است. یک مقام آگاه هم که صلاحیتش احراز نشده، اما در کل آدم بدی نیست، به روزانه خبر داد که سرخپوست خوب همچنان همان سرخپوست مرده است.


    پنجم: بالاخره زنده باد یا مرده باد؟
    سریال تاریخی «پدرخوانده» توانسته است روایت تازه‌ای از ملی شدن صنعت نفت، معضل مصدق، جنبه‌های مثبت شعبان جعفری و پادشاهی پنهان شاپور ریپورتر ارائه کند. در این سریال گریم‌محور، ضمن افشاگری ملی شدن صنعت نفت و ندانم‌کاری‌های مصدق بر چیزهای دیگری هم تاکید شده است که گفتن ندارد. شنیده‌ها حاکی‌ست که سریال‌های بزرگ دیگری برای بازتعریف حقیقت تاریخ بشریت از آغاز تا کنون در سیما ساخته خواهند شد تا بشریت شیرفهم شود. هنوز معلوم نیست که چه دوران‌های تاریخی را مهدی فخیم‌زاده و محمد نوری‌زاد شیرفهم خواهند کرد.


    ششم: شهرداری در آینه‌ی تصویر
    سومین مراسم افتتاح سینما آزادی در هفته‌ی اخیر برگزار شد. این افتتاحیه‌های هرروزه برای تاکید بر اهمیت سینما و نقش شهرداری تهران در فرهنگ مملکت و لزوم استقبال از انتخابات مجلس تا اطلاع ثانوی ادامه خواهند داشت.


    هفتم: پاسخ به نامه‌ها
    خواننده‌ی گرامی، سرکار خانم «بهارجون آندرلاین ایران ۲۰۰۰ دات بزن قدش ات جی‌میل دات کام»، با سلام و احترام. برخلاف میل باطنی‌ام باید بگویم ملجه روزانه هنوز تصمیمی برای پخش آهنگ‌های درخواستی ندارد. سوای آن که لنگر کشتی مصری کابل اصلی اینترنت جهان را قطع کرده است و ما این سایت را با کارت ارزان‌قیمت به‌روز می‌کنیم، ما نمی‌توانیم آهنگ‌هایی را که از ما خواسته‌اید روی سایت بگذاریم، چون مجوز آن‌ها را ارشاد نداده است و حوزه‌ی هنری داده. ضمنا آقای فرزاد حسنی نامزد نمایندگی مجلس نشده‌اند. اگر سؤالات دیگری هم هست، حضورا پاسخ خواهیم داد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    از رمز عابر كارت خود محافطت كنيم؟
     

    متاسفانه با وجود پيشرفت‌هاي صورت گرفته در زمينه امنيت عابركارت‌ها - به دليل آنكه بسياري از مردم هنوز نسبت به استفاده از چنين سيستمي اطلاعات و آگاهي كافي‌ ندارند
    - در پرونده‌هاي بسياري شاهد آن هستيم كه افراد شياد با به دست آوردن رمز عابركارت طعمه‌هاي خود، دست به سرقت‌ از حساب‌هاي عابربانكي آنها زده‌اند.دانستن نكاتي كليدي براي جلوگيري از چنين سرقت‌هايي به استفاده‌كنندگان از اين خدمات كمك مي‌كند تا در دام سارقان عابركارتي قرار نگيرند:

    1 - نخستين موضوعي كه براي پيشگيري از چنين سرقت‌هايي توصيه مي‌شود، اين است كه دارندگان عابركارت هميشه اين نكته را مد نظر داشته باشند كه رمز عابر كارت، جزء اسرار شخصي هر فرد است و بايد تنها در اختيار خود وي باشد؛ بنابراين از بازگو كردن رمز عبور خود براي ديگران خودداري كنيد. چنانچه يكي از دوستان يا آشنايان‌تان پولي به‌عنوان قرض از شما خواست، به جاي آنكه كارت و رمز خودتان را براي برداشت پول به او بدهيد، خودتان شخصا به بانك رفته و از حسابتان برداشت كنيد. اگر هم به هر دليلي كارت و رمز خود را در اختيار ديگران گذاشتيد، در اولين فرصت رمزتان را تغيير دهيد.

    2 - در چندين پرونده‌ كه تاكنون مورد بررسي قرار گرفته است، راه مهمي كه سارقان براي پيدا كردن رمز طعمه‌هاي خود مورد سوءاستفاده قرار مي‌دهند، ديدن اعداد رمز موقع وارد كردن ‌آنها به دستگاه خودپرداز است.
    در بازجويي‌هاي صورت گرفته، اكثر سارقان عابربانكي اعتراف مي‌كنند كه رمز طعمه خود را هنگامي ديده‌اند كه او در حال وارد كردن رمز بوده؛ در چنين شرايطي آنها در كنار يا پشت وي قرار گرفته و به راحتي شماره رمز عبور را به خاطر سپرده‌اند و بعد با ربودن كارت به شيوه‌هاي گوناگون يا حتي با استفاده از برخي شگردها - بدون دراختيار داشتن كارت - اقدام به برداشت پول كرده‌اند.
    بنابراين چنانچه در حال وارد كردن رمز هستيد و فردي به‌صورت مشكوكي به شما نزديك شده و در حال نگاه كردن به دستگاه است، با صراحت از او بخواهيد از شما فاصله بگيرد و خودتان نيز طوري در جلوي باجه قرار بگيريد كه وي نتواند حركات انگشتان‌تان را ببيند.

    3 - راه ديگري كه براي افشاي رمز وجود دارد، در اختيار گذاشتن شماره رمز هنگام خريد با عابركارت است، بسياري از مالباختگان پرونده‌هاي سرقت‌هاي عابركارتي كساني هستند كه خودشان شماره رمزشان را هنگام خريد كالايي با عابر كارت، در اختيار فروشنده گذاشته‌اند و متاسفانه در مواردي فروشنده نيز با در اختيار داشتن اين رمز، بعدا اقدام به برداشت از حساب آنها كرده ‌است.
    در يكي از مواردي كه مدتي قبل پرونده آن بررسي شد، مرد جواني كه در يك مغازه كار مي‌كرد، با به دست آوردن رمز مشتريان و با شگردي بسيار ماهرانه، ده‌ها ميليون تومان از حساب ديگران برداشت كرده بود.

    4 - موضوع ديگري كه بايد در استفاده از عابركارت‌ها به خاطر داشت، اين است كه از كنار هم قرار دادن شماره رمز و كارت‌تان خودداري كنيد چرا كه در صورت گم شدن آنها يا به سرقت رفتن‌شان، افراد ديگر مي‌توانند به راحتي از آنها سوءاستفاده كنند.

    5 - چنانچه احساس كرديد رمز شما لو رفته، در اولين فرصت رمز خود را عوض كنيد.

    6 - هميشه تا برداشت بعدي، فيش برداشت قبلي را نزد خود نگه داريد و اگر متوجه شديد حساب شما كاهش داشته است، به سرعت موضوع را به بانك اطلاع دهيد چرا كه ممكن است شما در دام سارقان عابركارتي افتاده باشيد.

    7 - موضوع ديگري كه بايد به خاطر داشت، اين است كه عابركارت‌ها نبايد براي جابه‌جايي يا نگهداري مبالغ كلان مورد استفاده قرار گيرند؛ بنابراين از نگهداري مبالغ زياد در چنين حساب‌هايي خودداري كرده و سعي كنيد آ‌نها را به‌سرعت به حساب‌هاي ديگري منتقل كنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    از بسیجی‌ها بسیجی تر شدند ...


     

    فصل های پیش از اینم ابر داشت

    بر کویرم بارشی بی صبر داشت

    پیش از اینها آسمان گلپوش بود

    پیش از اینها یار در آغوش بود

    اینک اما عده‌ای آتش شدند

    بعد کوچ کوه ها آرش شدند

    از بلند از حلق آویزها

    قلب‌های مانده در دهلیزها

    بذرهایی ناشناس و گول و گند

    از میان خاک و خون قد می‌کشند

    بعضی از آنها که خون نوشیده‌اند

    ارث جنگ عشق را پوشیده‌اند

    عده‌ای حسن القضاء را دیده اند

    عده‌ای را بنزها بلعیده اند

    بزدلانی کز هراس ابتر شدند

    از بسیجی‌ها بسیجی تر شدند

     

    ای بی جان ها! دلم را بشنوید

    اندکی از حاصلم را بشنوید

    توچه می‌دانی تگرگ و برگ را

    غرق خون خویش،‌ رقص مرگ را

    تو چه می‌دانی که رمل و ماسه چیست

    بین ابروها رد قناسه چیست

    تو چه می‌دانی سقوط «پاوه» را

    «عاصمی» را «باکری» را «کاوه»‌را

    هیچ می دانی «مریوان» چیست؟‌ هان!

    هیچ می‌دانی که «چمران»‌کیست؟ هان!

    هیچ می‌دانی بسیجی سر جداست؟

    هیچ می‌دانی «دو عیجی»‌ در کجاست؟

    این صدای بوستانی پرپر است

    این زبان سرخ نسلی بی سر است

    تو چه می دانی، چه می دانی، چه...

    چون از این دریا نبردی شبنمی

    با همان‌هایم که در دین غش زدند

    ریشه اسلام را آتش زدند

    با همان‌هاکز هوس آویختند

    زهر در جام خمینی ریختند

    پای خندق‌ها احد را ساختند

    خون فروشی کرده خود را ساختند

     

     

    زنده‌های کمتر از مردارها

    با شما هستم، غنیمت خوارها

    بذر هفتاد و دو آفت در شما

    بردگان سکه! لعنت بر شما

    باز دنیا کاسه خمر شماست

    باز هم شیطان اولی الامر شماست

    با همانهایم که بعد از آن ولی

    شوکران کردند در کام علی

    باز آیا استخوانی در گلوست؟

    باز آیا خار در چشمان اوست؟

     

    ای شکوه رفته امشب بازگرد!

    این سکوت مرده را درهم نورد

    از نسیم شادی یاران بگو

    از «شکست حصر آبادان» بگو!

    از شکستن از گسستن از یقین

    از شکوه فتح در «فتح المبین»

    از «شلمچه»، «فاو»‌ از «بستان» بگو!

    از شکوه رفته! از «مهران»‌ بگو!

    از همانهایی که سر بر در زدند

    روی فرش خون خود پرپر زدند

    شب شکاران سحر اندوخته

    از پرستوهای در خود سوخته

    زان همه گلها که می بردی بگو!

    از «بقایی» از «بروجردی» بگو!

    پهلوانانی که سهرابی شدند

    از پلنگانی که مهتابی شدند

    ای جماعت! جنگ یک آیینه است

    هفته تاریخ را آدینه است

    لحظه ای از این همیشه بگذرید

    اندرین آیینه خود را بنگرید

    عشق بود و داغ بود و سوز بود

    آه! گویی این همه دیروز بود

    اینک اما در نگاهی راز نیست

    درگلویی عقده آواز نیست

    تیردان پرتیر و تیرانداز نیست

    نسل های جاودان فانی شدند

    شعرها هم آنچه می دانی شدند

    روزگاران عجیبی آمدند

    نسل های نانجیبی آمدند

    ابتدا احساس هامان ترد بود

    ابتدا اندوهامان خرد بود

    رفته رفته خنده ها زاری شدند

    زخم هامان کم کمک کاری شدند

     

    خواب دیدم دیو بیعار کبود

    در مسیل آرزوها خفته بود

    خواب دیدم برفها باقی شدند

    لحظه‌های مرده ام ساقی شدند

    ای شهیدان! دردها برگشته اند

    روزهامان را به شب آغشته‌اند

    فصل هامان گونه‌ای دیگر شدند

    چشمهامان مست و جادوگر شدند

    روحهامان سخت و تن آلوده‌اند

    آسمانهامان لجن آلوده‌اند

    هفته ها در هفته ها گم می‌شوند

    وهم‌ها فردای مردم می‌شوند

     

    فانیان وادی بی سنگری!

    تیغ ها مانده در آهنگری

    حاصل آن ماجراها حیرت است؟

    میوة‌ فرهنگ جبهه عشرت است؟

    حاصل آغازها پایان شده است؟

    میوة فرهنگ جبهه نان شده است؟

    شعله ها! سردیم ما، سردیم ما

    رخصتی، ‌شاید که برگردیم ما

    «یسطرون»‌هم رفت و ما نون مانده‌ایم

    بعد لیلا باز مجنون مانده‌ایم

    پشت آغازی که اقیانوس شد

    در سکوت خویش جیحون مانده‌ایم

    فاتحان رفتند و پای برجها

    در تکاپوی شبیخون مانده‌ایم

    بعد اتمام بیابان‌ها هنوز

    ما بیابانگرد و مجنون مانده‌ایم

    بحر مرداب است بی امواج،‌آی !

    عشق یک شوخی است بی حلاج، آی!

    یک نفر از خویش دلگیر است باز

    یک نفر بغضش گلوگیر است باز

    زخمی‌ام، اما نمک... بی فایده است

    درد دارم، نی لبک... بی فایده است

    عاقبت آب از سر نوحم گذشت

    لشگر چنگیز از روحم گذشت

    جان من پوسید در شبغاره‌ها

    آه آی خمپاره‌ها، خمپاره‌ها


     

    منبع: ماهنامه صبح دوکوهه
    شعر: محمد حسین جعفریان
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان