898

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 898 :: سه شنبه 30 بهمن 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

موتور جستجویی که با انسان ها کار میکند


عليک سلام
اگر در سایت خوشمزه جستجویی انجام داده باشید حتما متوجه بهتر بودن نتیجه جستجو نسبت به سایر جستجوگرهای معروف شده اید.
این مساله از پردازش شدن اطلاعات و ذخیره شدن لینکها در این سایت توسط کاربران این سایت اشتراک گذاری لینک (و جستجوگر) ناشی میشه.سیستم تگ گذاری هم که یکی از مشخصه های وب ۲ محسوب میشه ،به بهتر شدن نتایج کمک میکنه.
سایت چاچا با همین فکر تاسیس شد پردازش شدن اطلاعات  توسط انسان برای چیزهایی که کاربران جستجو میکردند.
کاربرانی که در این سایت کار میکنند به چندین دسته تقسیم شده اند .موتور جستجوی چاچا مثل سایر موتور های جستو کار میکنه و نتیجه جستجوی خودش رو به شما اعلان خواهد کرد، ولی بعد از اینکه شما کلمه کاربردی رو وارد کردید سایت ، مورد انتخابی شما رو در دسته بندی های خود قرار میده و نزدیک ترین دسته بندی به جستجوی شما مد نظر قرار میگیره. بیشتر از ده هزار نفر کاربر خبره وب در بین این دسته بندی ها تقسیم شده اند.
اگر شما مایل به راهنمایی شدن توسط راهنماهای سایت بودید به گروهی که در دسته بندی مورد نظر قرار دارند ارجاع خواهید شد.
کاری که شما انجام میدهید چیزی جز چت کردن نیست . در چاچا جستجو بر پایه کلمات کاربردی نیست و مثل اینکه شما از دوست خودتون میخواهید که راهنماییتون بکنه .مورد جستجوی شما توسط این افراد جستجو میشه و نتایج در کنار کادر گفتگو اعلان میشه.چیزی که برای من جالب بود این بود که وقتی من از نتایج جستجو راضی نبودم (و این رو به راهنما اعلام کردم) به راهنمای حرفه ای تری ارجاع داده شدم.
امتیاز دهی به راهنما در آخر هر جلسه راهنمایی انجام میشه و شما باید به راهنمای خودتون نمره بدید.
کار چاچا به همین جا ختم نمیشه.تمام نتایج جستجو شده به صورت کاملا هوشمندانه ای در پایگاه دانش  سایت ذخیره میشه و این پایگاه دانش روز به روز بزرگتر میشه.سایت در آینده نزدیک به یک هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد و شاید این هوش مصنوعی بتواند بر سلطه موتورجستجوی گوگل در وب خاتمه دهد.البته چاچا اولین جستجو گر هوش مصنوعی وب نیست و قبل از چاچا ، سایت هاکیا با کادر حرفه ای خودش پا در این عرصه گذاشته و یکی از گزینه های برتری بر گوگل نیز به شمار میاد.
ضمنا واژه چاچا  از چا به معنای جستجو در زبان چینی و همین طور اسم یک رقص برگرفته شده.
اگر مایل به کار کردن در این سیستم هستید، یک اینترنت باند پهن و یک دعوت نامه از کارکنان سایت احتیاج دارید.برای هر کاربر، پولی بالغ بر ۵ الی ۱۰ دلار در ساعت پرداخت میشه.
نوار ابزار چاچا برای فایرفاکس در این آدرس  و برای اینترنت اکسپلورر در این آدرس قابل دسترسی است.
 

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • جشنواره پرتاب نارنگي و پرتقال در ايتاليا
  • اولین گزارش تصویری از دو با مانع بانوان
  • سالگرد قیام 29 بهمن تبریز به همراه اسناد و تصاویر
  • خاوير كلمنته هدايت تيم ملي فوتبال ايران را نپذيرفت
  • معرفي و دانلود فيلم : من حماسه هستم
  • دانلود انيميشن : Treasure Planet
  • آلبوم جدید و زیبای فرامرز نصیری به نام آذرخش
  • آهنگ زيباي تب ديدار علي تفرشي
  • طراحی کارت ویزیت تمام فارسی با BusinessCards MX 3.8
  • Tehran Map 86 براي موبايل
  • خواننده مشهور ترک هدف گلوله قرار گرفت!
  • دزدي كه مامور خدا بود
    5 فرضیه ای که پایان دنیا را رقم می زنند!
  • بیل گیتس استفاده از فیس بوک را متوقف کرد
  • سوء استفاده هاشمي، مثل هميشه
  • سفر به فرنگستان! 
  • تکرار واقعه 
  • آیت الله توسلی مرحوم و احمدی نژاد مظلوم!
  • جديدترين شماره از ماهنامه The Economist
  • جارو برقی مجهز به اشعه UV
  • توسعه جوامع روستايي در ايران
  • از یمن حضور من، شما لازم نیست!
  • سندرم پلاسيبو 
  • چطور يك فضاپيما به زمين برمي‌گردد؟
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (897) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 

لحظه استثنایی برخورد آذرخش با تندیس عیسی مسیح در ریودوژانیرو (برزیل)
عکس از تايمز

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

جشنواره پرتاب نارنگي و پرتقال در ايتاليا
جنگ ویتنام در مجموعه عکس های Tim Page
آگهي استخدام بنياد ملي نخبگان
تصاوير پاکسازی تبلیغات کمپانی "نستله"
از ايستگاه هاي متروي تهران
تصاویر طنز و ساختگی از فیل ها 
اولین گزارش تصویری از دو با مانع بانوان
یک کلیپ کارتونی شاد و مفرح به نام I LIKE YOU
سالگرد قیام 29 بهمن تبریز به همراه اسناد و تصاویر

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

خاوير كلمنته هدايت تيم ملي فوتبال ايران را نپذيرفت

پس از كش‌وقوس فراوان خاوير كلمنته، مربي اسپانيايي هدايت تيم ملي فوتبال ايران را نپذيرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس، پس از مذاكرات متعدد و فشرده‌اي كه در روزهاي گذشته و بخصوص امروز صورت گرفت اين مربي اسپانيايي پاسخ منفي خود را به مسئولان فدراسيون ايران اعلام كرد.
وي با شرط حضور در ايران براي هدايت تيم ملي مخالف بود.
اكنون كه حضور كلمنته در ايران منتفي شده است، رايزني‌ها براي انتخاب گزينه ديگر آغاز شده است.
برخي منابع آگاه احتمال حضور مربي ايراني را بيش از گزينه خارجي مي‌دانند. از 5 تا 6 مربي ايراني به عنوان نامزدهاي هدايت تيم ملي نام برده مي‌شود.
برخي معتقدند كه امير قلعه‌نوعي بخت بيشتري براي تصدي اين سمت دارد.

ناآرامی ها در دانمارک

شهرهای مختلف دانمارک به ویژه کپنهاک پایتخت این کشور شاهد ادامه خشونت ها و درگیری های بسیار شدیدی است که از یک هفته پیش شروع شده است .
پلیس دانمارک دیشب - شنبه شب - در ششمین شب متوالی در کپنهاگ شش جوان معترض به سوء استفاده رسانه های دانمارکی از آزادی بیان برای اهانت به پیامبر اسلام را بازداشت کرد.
پلیس دانمارک تاکنون بیش از 60 جوان را در این ناآرامی ها دستگیر کرده است.
همچنین شماری از مسلمانان مقیم لندن در اعتراض به تبلیغات منفی رسانه های غربی ضد اسلام و مسلمانان در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تجمع کردند.
دیروز نیز در بنگلادش ، فلسطین و پاکستان مردم علیه رسانه های دانمارکی تظاهرات کردند و در مصر اَشعار دانمارکی از کتابفروشی ها جمع آوری شد.
اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی روز جمعه گفت: نباید از آزادی بیان برای توهین به مقدسات دیگران و ترویج تنفرِ دینی سوء استفاده کرد.
روز پنج شنبه هم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به چاپ مجدد کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام سفیر دانمارک را فراخواند.
در این دیدار مدیرکل اروپای مرکزی و شمالی با محکومیت شدید این اقدام ، خواستار برخورد جدی مقامات دانمارکی با چنین اهانت ها و جلوگیری از تکرار آنها شد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به ارزش ها و اعتقادات همه ادیان افزود : ‌آزادی بیان نمی تواند به هتک حرمت مقدسات مسلمانان منجر شود و چنین اقدامات مغایر با مبانی انسانی و دموکراتیک ، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست .
سفیر دانمارک نیز با ابراز تاسف از چنین اقداماتی که موجب جریحه دار شدن احساسات دینی مسلمانان شده است ، گفت : ‌مراتب را به دولت متبوعش منتقل خواهد کرد.
همچنین سفر یک هیئت پارلمانیِ دانمارکی به ایران لغو شد.
17 روزنامه دانمارکی روز چهارشنبه بیست و چهارم بهمن به بهانه اعتقاد به آزادی مطبوعات ، کاریکاتوری از رسول گرامی اسلام منتشر کردند.
این کاریکاتور در سال 2005 نیز منتشر شد و خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و بیش از 150 کشته برجای گذاشت.
وسترگارد 73 ساله یکی از 12 کاریکاتور توهین آمیز را از حضرت محمد کشیده است و این کاریکاتورهای اهانت آمیز در ابتدا در روزنامه ییلاندز پوستن و سپس در روزنامه های دیگر دانمارک منتشر شد.
همچنین هفدهم شهریور 1386 یک نشریه سوئدی با انتشار کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام (ص) موجب خشم مسلمانان جهان شد.
درپی این اقدام ، فردریک راینفلدت نخست وزیر سوئد با سفرای 22 کشور عربی و اسلامی دیدار و از موضوع پیش آمده عذرخواهی کرد.
همچنین جمعی از مردم سوئد نیز در اعتراض به انتشار کاریکاتور توهین آمیز به حضرت محمد (ص) پیامبر بزرگوار اسلام در یک روزنامه سوئدی ، در شهر اپسالا Uppsala سوئد تظاهرات کردند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

من حماسه هستم
I Am Legend



کارگردان: فرانسيس لارنس. فيلمنامه: مارک پروتوسويچ، آکيوا گولدزمان بر اساس داستان ريچارد ماتيسون و فيلمنامه ‏‏1971 جان ويليام و جويس هارپر کورينگتون. موسيقي: جيمز نيوتن هاوارد. مدير فيلمبرداري: اندرو لسني. تدوين: وين ‏وارمن. طراح صحنه: ديويد ليزن، نائومي شوهان. بازيگران: ويل اسميت[رابرت نويل]، آليس براگا[آنا]، چارلي ‏تاهن[ايتن]، سالي ريچاردسون[زوئي]، ويلو اسميت[مارلي]، اما تامسون[دکتر]. 101 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. ‏نامزد جايزه بهترين صداگذاري از مراسم ساتلايت، نامزد بهترين بازيگري و بدل کاري از مراسم اتحاديه بازيگران. ‏
رابرت نويل تنها انسان بازمانده شيوع ويروسي مرگبار است. او در نيويورک به همراه سگش سامانتا زندگي تنها و ‏يکنواختي را مي گذارند. نويل ايمان دارد که خودش تنها بازمانده اين واقعه وحشتناک نيست و هستند انسان هايي که ‏شايد نجات يافته باشند. از اين رو هر روز پيامي ثابت مبني بر حضور خود و اينکه به دنبال مصاحبي از ميان ‏بازماندگان است، مخابره مي کند. نويل که قبلاً دانشمند بوده، زير زمين خانه قلعه مانند خود را تبديل به آزمايشگاهي ‏مجهز و زندگيش را در وقف يافتن واکسني براي مبارزه با اين ويروس مرگبار کرده است. يک روز پس از حادثه اي ‏هنگام جست و جوي غذا انساني آلوده[جهش يافته] را به دام مي اندازد. نويل که پس از آمايش بر روي حيوانات ‏آزمايشگاهي فرصت کار روي يک بدن انساني را يافته، اميدوار است تا بتواند از تحقيقات خود نتيجه مطلوب بگيرد. اين ‏کار به معني مداواي ميليونها موجودي است که فقط شب ها از پناهگاه هاي خود بيرون مي آيند و سابقاً انسان بوده اند. ‏اين موجودات که يکي از همنوعان خود را در دست نويل اسير مي بينند، براي وي دامي پهن مي کنند. اما در آخرين ‏لحظه زني-آنا- به همراه پسرش از راه رسيده و او را نجات مي دهد. سپس معلوم مي شود که آنا پيام او را دريافت کرده ‏و مي داند که يک کولوني کوچک از بازماندگان نيز در مکاني دور دست-ورمونت- وجود دارد. آنا از نويل مي خواهد ‏تا همراه وي به آن کولوني برود. اما پيش از اين کار، موجودات جهش يافته به خانه نويل حمله مي کنند. نويل که ‏سرانجام موفق شده واکسن مورد نظرش را تهيه کند، قبل از مرگ آن را به دست آنا مي سپارد...‏

چرا بايد ديد؟
ريچارد ماتيسون متولد 1926 از نويسندگان مشهور داستان هاي فانتزي، ترسناک و علمي تخيلي آمريکاست که تا ‏امروز بيش از 60 داستان او توسط ديگران يا خودش تبديل به فيلمنامه شده است. تم اصلي داستان هاي او فاجعه آفرين ‏بودن علم آدمي و تلاش هاي انسان براي جلوگيري يا مهار اين فجايع است. داستان کوتاه من حماسه هستم 1954 يکي از ‏نمونه اي ترين نوشته هاي ماتيسون است که اولين بار در سال 1964 به کارگرداني اوبالدو راگونا و سيدني سالکوف با ‏شرکت وينسنت پرايس به فيلم برگردانده شد. استوديو همر فيلم نيز قصد داشت تا بر اساس فيلمنامه اي از خود ماتيسون ‏آن را با نام موجودات شب به فيلم تبديل کند، اما خشونت موجود در آن از سوي اداره سانسور پذيرفته نشد و لاجرم ‏پروژه مسکوت ماند. هفت سال بعد نسخه آمريکايي و هاليوودي آن به نام ‏The Omega Man‏ توسط بوريس سگال و ‏بازي چارلتون هستون توليد شد، که نويل به عنوان آخرين بازمانده دانشمندان سابق و کساني که مسبب بروز اين فاجعه ‏بودند، سعي داشت تا خود را از خطر موجودات خطرناک پيرامون حفظ کند. ‏
من حماسه هستم سومين و تا اين لحظه آخرين برگردان سينمايي داستان کوتاه ماتيسون است که از نام اصلي قصه منبع ‏اقتباس خود استفاده کرده، اما سازندگانش با استفاده از بودجه اي هنگفت و جلوه هاي ويژه کامپيوتري محصولي به ‏روزتر آفريده اند. فيلمي که بيش از علمي تخيلي بودن، مبتي بر اکشن و وامدار ژانر فيلم هاي ترسناک است. داستان فيلم ‏به آينده اي نزديک منتقل و بر بار عاطفي آن افزوده شده است. بديهي است در زمانه اي که چنگ ميکروبي و شيوع ‏انواع ويروس هاي مرگبار[سارس، آنفلونزاي مرغي و...] را به تازگي تجربه کرده ايم، چنين فيلمي مي تواند هراس ‏بسياري خلق کند. ‏
امتياز قصه فيلم از دهه 1970در اختيار کمپاني وارنر بوده و تاامروز تلاش هايي نيز براي بازسازي آن به کارگرداني ‏ريدلي اسکات و بازي ارنولد شوارتزنگر شده بود. اما سرانجام قرعه به نام لارنس و اسميت خورد. فرانسيس لارنس که ‏پيشتر به عنوان سازنده کليپ هاي موسيقي خوانندگاني چون بريتني اسپيرز، ويل اسميت، يارا مک لاکلن، جنيفر اسميت ‏و ارواسميت شهرت داشته، دو سال قبل با ساختن کنستانتين به کارگرداني فيلم هاي بلند وي آورد. من حماسه هستم ‏دومين فيلم بلند اوست که در مقايسه با اثر پيشين به دليل تعلقش به گونه فيلم هاي پسا آخر زماني از اهميت بيشتري ‏برخوردار است. البته اين به اين معني نيست که از گاف ها و سوراخ هاي فيلمنامه اي که دو حرفه اي نيز نام خود را در ‏پاي آن گذاشته اند، خالي باشد. سرنوشت توليد اين فيلم نيز بي شباهت به برگردان قبلي نيست. اگر ‏The Omega Man‏ ‏فيلم هستون بود، اين يکي نيز فيلم اسميت است. هر دو بازيگر در توليد فيلم ها نقش اساسي داشتند و انتخاب اول اسميت ‏براي کارگرداني فيلم فعلي نيز گيلرمو دل تورو بود. ‏
اگر نياز به ديدن بازي ويل اسميت داريد و دل تان براي ديدن عظمت صحنه هاي پا آخرزماني نيويورک غنج مي زند، ‏من حماسه هستم را ببينيد!‏
ژانر: اکشن، درام، فانتزي، ترسناک، مهيج، علمي تخيلي. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/86701844/I_am_Legend.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/86703195/I_am_Legend.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/86704605/I_am_Legend.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/86705779/I_am_Legend.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/86706994/I_am_Legend.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/86708254/I_am_Legend.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/86709469/I_am_Legend.part7.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

آذرخش
باصداي فرامرز نصيري

آلبوم جدید و زیبای فرامرز نصیری به نام آذرخش با سه کيفيت

01 - آذرخش [192] [128] [64] [24]
02 - دلباخته [192] [128] [64] [24]
03 - طلسم سکوت [192] [128] [64] [24]
04 - فرصت [192] [128] [64] [24]
05 - من و تو [192] [128] [64] [24]
06 - انتظار [192] [128] [64] [24]
07 - سر سپرده [192] [128] [64] [24]
08 - چشم به راه [192] [128] [64] [24]

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي تب ديدار
علي تفرشي


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

طراحی کارت ویزیت تمام فارسی با
BusinessCards MX 3.8



یکی از مهمترین ابزار تبلیغات و به عبارتی یکی از روش های رایج و محبوب تبلیغات کارت های ویزیت می باشند. اهمیت کارت های ویزیت تا جایی پیش رفته که امروزه حتی افراد مختلف نیز دارای کارت های ویزیت شخصی می باشند، برای داشتن کارت ویزیت در گام اول نیاز به یک طرح اولیه داشته و از آنجایی که بسیاری افراد این تخصص یعنی قدرت کار با نرم افزار های رایج طراحی را ندارند نرم افزارهای خاصی با کاربری بسیار آسان تولید شده تا این نیاز را برطرف نماید و از طرفی نیز صرفه جویی در هزینه تمام شده و زمان از دیگر نکات قابل تامل می باشد که فرد را از سر و کله زدن با شرکت های طراحی و تبلیغات معاف می کند
نرم افزار BusinessCards MX یکی از قدرتمند ترین نرم افزار های موجود جهت طراحی سریع و آسان کارت ویزیت می باشد این نرم افزار دارای محیط و ابزاری ساده جهت طراحی می باشد که براحتی می توان تصاویر دلخواه را وارد و ویرایش نمایید همچنین براحتی می توانید زمینه دلخواه خود را طراحی و ایجاد نمایید و با استفاده از از طرح های آماده این نرم افزار و با اندکی اعمال تغییر قادر به طراحی کارتی مطابق سلیقه خود را داشته و با گرفتن خروجی های استاندارد جهت چاپ کار طراحی خود رابه سرانجام برسانید. از دیگر مزایای این نرم افزار پشتیبانی از دیگر زبان ها و علی الخصوص زبان فارسی بوده که مشکلی در تایپ مطالب وجود ندارد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار BusinessCards MX 3.8:
- طراحی سریع و آسان کارت های ویزیت
- پشتیبانی از کلیه فرمت های تصویری مانند jpg, bmp, wmf , png ,tiff
- امکان استفاده از افکت هایی مانند shadows, textures, sepia, gradients جهت متون و تصاویر و پس زمینه کارت
- امکان گرفتن خروجی هایی با رزولیشن 300 و 600 DPI با فرمت های pdf, jpg, tiff, bmp
- قابلیت طراحی کارت های با ابعاد حداقل 70x40 و حداکثر 105x65
- امکان تغییر ظاهر نرم افزار
- قابلیت تبدیل و گرفتن خروجی های CMYK
- سازگار با تمامي كاغد های مخصوص چاپ كارت های ویزیت
- قابلیت گرفتن پرینت پشت و روی کاغذ (duplex printing)
- پشتیبانی از یونیکد
- پشتیبانی از زبان های right to left مانند فارسی و عربی
- محیط تمام فارسی در هنگام نصب و کار با نرم افزار
- و ...
 

لينک دانلود (حجم  فايل حدود 64 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Tehran Map (86)



نرم افزار نقشه تهران در سال 86 که توسط آن قادر به مشاهده مناطق گردشگری، هتل ها، نقشه های شهری، اماکن و معابر خواهید بود. در این نسخه از نرم افزار که با فرمت جاوا ارائه شده است، امکان بزرگ نمایی بر روی نقشه فراهم شده و سرعت مرور صفحات در برنامه قابل تنظیم می باشد.

 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود سه مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

الْبُكاءُ مِنْ خَشْيَةِ الله نَجاتٌ مِنَ الّنارِ وَ قالَ: بُكاءُ الْعُيُونِ، وَ خَشْيَةُ الْقُلُوبِ مِنْ رَحْمَةِ اللهِ.

گريان بودن به جهت ترس از ـ عذاب ـ خداوند، سبب نجات از آتش دوزخ خواهد بود; و فرمود: گريان بودن چشم و خشيت داشتن دل ها يكى از نشانه هاى رحمت الهى ـ براى بنده ـ است.

نهج الشّهادة: ص 370، مستدرك الوسائل: ج 11، ص 245، ح 12881.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

داماد و عروسی که میخواستند ماه عسل را بگذرانند ، داشتند وارد مهمانخانه می شدند . داماد گفت : برای اینکه از دست تبریک گفتن و تملق پیشخدمتها راحت باشیم ، خوبست کاری کنیم که همه خیال کنند ما مدتها است با هم زن و شوهریم .
عروس گفت : بسیار خوب ، در این صورت تمام چمدانها را تو دستت بگیر و بدنبال من بیا !!!


وقتی از یک خانم آمریکائی که فقط چهار هفته از ازدواج او گذشته بود راجع به ماه عسلش سوال کردند ،در حالیکه لبخندی حاکی از رضایت به لب داشت جواب داد : واقعا عالی بود . چقدر خوشوقت می شدم اگر دوران ماه عسل تا موقع طلاق به طول می انجامید .


آورده اند که بازرگانی بود ثروتمند که مال بسیاری داشت . ولی از زیبائی و چهره نیکو بهره ای نبرده بود . این بازرگان زنی داشت که بر عکس خودش بسیار زیبا روی و خوش قامت ،که هر چند بازرگان شیفته و عاشق سینه چاکش بود ، ولی زن از شوهر گریزان بود و محلی به او نمی گذاشت و به هیچ شکلی از او تمکین نمی کرد و ساعتی از عمر بازرگان به مرادش نبود .
شبی از شبها که زن و شوهر جدا و پشت به یکدیگر در خواب رفته بودند ، دزدی به خانه ایشان از جهت بردن اموال بازرگان وارد شد . بازرگان در خواب بود ، ولی زن از صدای پای دزد بیدار شده و سخت در هراس افتاد بناچار به کنار شوهرش رفته و او را محکم در بغل گرفت . شوهر بیدار شده و متعجب از خانم پرسید : این چه شفقت است و به کدام خدمت سزاوار این نعمت گشته ام ؟ که از نگاه زن چشمش به دزد افتاده گفت : ای شیر مرد مبارک قدم ، آنچه خواهی از مال بردار که حلالت کردم چون به یمن تو این نعمت یافتم ، پس از این نیز ، هر چند شب سری به خانه ما بزن و آنچه که میخواهی و نمی یابی نیز اگر فرمان دهی برایت آماده میسازم !!!!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

بي تو ...

دلم قرار نمی گیرد از فغان بی تو
سپندوار ز کف داده ام عنان بی تو
ز تلخکامی دوران نشد دلم فارغ
ز جام عیش لبی تر نکرد جان بی تو
چو آسمان مه آلوده ام، ز دلتنگی
پر است سینه ام از انده گران بی تو
نسیم صبح نمی آورد ترانۀ شوق
سر بهار ندارند بلبلان بی تو
چو شمع کشته ندارم شراره ای به زبان
نمی زند سخنم آتشی به جان بی تو
ز بیدلی و خموشی چو نقش تصویرم
نمی گشایدم از بی خودی زبان بی تو
از آن زمان که فروزان شدم ز پرتو عشق
چوذره ام به تکاپوی جاودان بی تو
عقیق صبر به زیر زبان تشنه نهم
چو یادم آید از شکرین دهان بی تو
گزارۀ غم دل را مگر چو «امین»
جدا زخلق به محراب جمکران بی تو

«سید علی خامنه ای»

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

اوزجان دنیز،
خواننده مشهور ترک هدف گلوله قرار گرفت!

اوزجان دنیز، خواننده معروف ترکیه شب گذشته در حین اجرای ترانه هدف گلوله قرار گرفت و از ناحیه پا مضروب شد! این خواننده که در هتل یونس بخش توریستی چشمه در ازمیر اجرا داشت توسط شخصی به نام مصطفی آداش به گلوله بسته شد.
اوزجان دنیز در حالی به بیمارستان منتقل شد که ضارب از سوی کارمندان هتل و محافظان خواننده به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تسلیم پلیس شد.
واقعه شنبه شب (دیشب) حوالی ساعت 23:30 در بار هتل روی داد. اوزجان دنیز که قرار ماه گذشته خود را به دیشب موکول کرده بود هنگام اجرای ترانه بارها از سوی علاقمندان همراهی شد. اوزجان در ساعات آخر شب به یک دختر بلوند و پسر که در ردیف اول تماشاگران نشسته بودند رو کرد و خطاب به آنها ترانه خواند. دختر که هنوز نام و هویتش فاش نشده است به همراهی با خواننده مشهور پرداخت و مصطفی آداش در میان ترس مردم ناگهان سلاح کمری اش را درآورد و به سوی اوزجان دنیز آتش گشود.
اوزجان دنیز که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود روی صحنه افتاد و به بیمارستان منتقل شد و مصطفی آداش که عضو اتاق تجارت ازمیر است به شدت از سوی کارکنان هتل و محافظان خواننده موصوف مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس تحویل پلیس شد.
متهم به پلیس گفته است: "اوزجان دنیز با نگاه به معشوقه اش ترانه خوانده است" و متهم به همین خاطر وی را هدف گلوله قرار داده است.
گفته می شود خواننده ترک به بیمارستان خصوصی سیسوس منتقل شده و به اتاق عمل برده شده است. معاینات پزشکی حاکی از آنست که گلوله استخوان پای اوزجان دنیز را شکسته و در داخل مانده است.
گزارش روزنامه ملیت حاکی ست، حال مصطفی آداش؛ ضارب خواننده ترک نیز به شدت وخیم است و به همین خاطر به بیمارستانی در ازمیر منتقل شده است.

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:

پيروان همه اديان از آموزه‌هاي ديني و كتاب مقدس خود دفاع مي‌كنند، زردشتي‌ها، مسيحي‌ها، يهودي‌ها، هم چنين بودايي و هندو و غير اينها،
هر يك همانند مسلمان‌ها دين خودشان را حق مي‌دانند و بقيه را باطل و خرافه مي‌پندارند، با توجه به اين موضوع به چه دليل مي‌توان گفت: تنها اسلام دين حق و مورد رضايت خدا است و ساير اديان باطل است؟ چون اگر گفته مستند به آيات و روايات باشد مورد قبول غيرمسلمان نيست.


 

پاسخ:

قسمت دوم

تناسب آموزه‌ها و گزاره‌هاي اسلام با نيازهاي اصيل بشري:
حيات انسان داراي دو بعد مادي و معنوي است. و هر بعد وجود انسان ويژگي‌هايي دارد كه بر اساس آن مي‌توان گفت نيازهاي اصيل انساني سه دسته است:
1. تفكر؛ 2. غرايز؛ 3. عواطف و احساس. و هر كدام از اينها در قالب و نمادهاي خاصي ظهور و بروز مي‌كند و مي‌توان آنها را به صورت ذيل مطرح كرد:
1. نيازهاي عقلاني و اخلاقي، از قبيل عدالت‌خواهي، راستي‌ستائي، حق‌خواهي و حقيقت‌جوئي.
2. نيازهاي طبيعي و غريزي مانند خوراك، پوشاك، مسكن و علاقه به جنس مخالف.
3. نيازهاي عاطفي و احساسي، مانند دوستي و محبت، انس و الفت، همكاري و ابراز همدردي.
مهمترين و شاخص‌ترين تعاليم اسلام، در توصيه به تفكر و تعقل است. در واقع از نظر اسلام، وقتي شايستگي براي انسانيت پيدا مي‌شود كه وي اهل فكر و انديشه باشد، «بدترين جنبندگان در نزد خدا افراد كر ولالي‌اند، كه نمي‌انديشند».[12] و در موارد متعددي تفكر را غايت و مقصد نزول قرآن، معرفي مي‌كند «و ما اين ذكر (قرآن) را بر تو نازل كرديم تا آنچه را كه به سوي مردم نازل شده است، براي آنها، روشن سازي! شايد آنان بيانديشند.»[13] جايگاه عقل و خرد در اسلام در بلندترين موقعيت ممكن است. لذا علي ـ عليه السّلام ـ فرموده است: به سبب عقل، ژرفاي حكمت به دست مي‌آيد، و با حكمت ژرفاي عقل به دست مي‌آيد. و با تدبير و سياست نيكو، ادب شايسته ايجاد مي‌شود و انديشيدن، زندگيِ دلِ آگاه است.»[14]
اسلام و عدالت
قرآن يكي از بنيادي‌ترين اهداف رسالت و بعثت پيامبران را ايجاد قسط و عدالت معرفي مي‌كند.[15] و درجايي ديگر صريحاً مي‌گويد: «به درستي كه خداوند بر عدل و احسان فرمان مي‌دهد.»[16]
اسلام و راستي‌گرايي
آياتي كه در تمجيد صدق و در مذمت ونكوهش كذب وارد شده است، بسيار فراوان است. امّا در اين ميان از باب نمونه به اين آيه اكتفا مي‌كنيم: «اي كساني كه ايمان آورده‌ايد، تقواي خدا را پيشه كنيد و با راستگويان باشيد.»[17]
مهم اين است كه در رأس هر اخلاق عدالت و صداقت نهفته است، قرآن و ساير منابع اسلامي تأكيد تمام بر اخلاق دارد. لذا خداوند وعده داده است كه حق را ياري و تثبيت خواهد كرد و منكران حق را نابود خواهد كرد.[18]
اسلام و نياز طبيعي
«بهره‌ات را از دنيا فراموش مكن، و احسان بورز، چنان كه خداوند بتو احسان ورزيده است...».[19]
اسلام و نيازهاي عاطفي و احساسي
از نشانه‌هاي او اين است كه از نوع خودتان برايتان همسران آفريده تا با آنها آرامش بگيريد. و ميان‌تان دوستي و رحمت برقرار كرد. و اين براي گروه خردورزان، نشانه‌اي است.»[20] اسلام توصيه اكيد به همكاري و تعاون دارد.[21] و حتي تلاش جهت نجات يك انسان به منزله نجات تمام مردم تلقي شده است. چنان كه تجاوز و قتل انسان بي‌گناه به منزله قتل همه مردم، مذموم و محكوم شناخته شده است.[22] و بلندي عاطفه و احساس انساني در تعاليم اسلامي به چشم مي‌خورد. اسلام در عين اينكه بهره گيري از دنيا را حلال كرده است، امّا هميشه حد و مرز بهره‌وري و لذت‌‌جوئي را با عدالت و فضائل اخلاقي تعيين كرده است. و انسان در سايه چنين تدبيري به آرماني‌ترين وضع ممكن رشد خواهد كرد.
ج. خاتميت و كمال دين اسلام
1/ج. تبيين خاتميت و كمال دين اسلام
مقصود از كمال و خاتميت دين اسلام، اين است كه آموزه‌ها و گزاره‌هاي اسلام، مزيد بر اينكه خردپذير، و جامع مي‌باشند، در كمال نهائي هم قرار دارند، يعني هيچ قانون و ديني بالاتر و برتر از دين اسلام قابل تصور نمي‌باشد. اگر واقعا ثابت شود كه احكام و دستورات ديني و معارف اسلامي از همه مكاتب و اديان الهي و هم چنين از انديشه‌ها و مكاتب انساني برتر است؛ منطقاً حقانيت دين اسلام هم ثابت خواهد شد. به نظر مي‌رسد كه براي قناعت الزام همگان دليلي روشنتر و مقبول‌تر از كامل بودن و بهتر بودن تعاليم و احكام اسلام، نتوان پيدا كرد.
معناي خاتميت دين اسلام اين است، كه اين دين تمام ساز و كار لازم و كامل را براي هدايت و سعادت انسان فراهم كرده است. پس نيازي نيست كه دين و شريعت جديد، براي انسانها از طرف خداوند آورده شود. در اين صورت مي‌توان گفت ميان كمال و خاتميت دين رابطه تلازم برقرار است. هر گاه دين و شريعتي در نهايت مطلوب و كمال خود باشد، آخرين شريعت هم خواهد بود.[23]
زيرا يكي از دلائل تجديد شريعت عدم كمال آن است. در اسلام چون مزيد بر حقايقي كه در شرايع قبلي وجود دارد، حقايق و تعاليمي مناسب با سطح درك و استعداد بشري براي هميشه مطرح شده است. از اين رو اين دين، به دليل قابليت افراد زمان نزول قرآن، مبني بر حراست و حفاظت از متون، خطاناپذيري وحي، دستخوش تحريف و تغيير بدخواهان نخواهد شد. پس دليلي از اين جهت كه بايد پيامبر ديگر براي خالص كردن و تهذيب دين بيايد، وجود ندارد. و از سوي ديگر بر اساس ملائمت دستورات ديني با فطرت و طبع انساني و نيز عمق و ژرفاي آن، امكان شريعت جديد منتفي مي‌شود.

2/ج. دليل خاتميت و كمال دين اسلام
براي اثبات خاتميت و كمال شريعت اسلامي مي‌توان به عقل و نيز تصريحات متون ديني استدلال كرد.
1/2/ج. دليل عقلي خاتميت و كمال دين اسلام
اسلام تعاليمي را در حوزه‌هاي مختلف، كه سعادت و هدايت انسان به آن بستگي دارد، بيان كرده است كه عقل صريح، امكان وجود معرفت برتر و بالاتر از آن را ناممكن مي‌داند. مثلاً درباره صفات ذات باري و توحيد آن، آموزه‌هاي اسلامي در حد نهائي كمال است. زيرا در توحيد الهي تنها شريك و مانند نفي نشده است بلكه حتي تركيب خارجي و عقلي از خداوند نفي شده است. توحيد الهي در اسلام به گونه‌اي تصوير شده است، كه متفكرين از فلاسفه اسلامي آن را به وحدت حقه حقيقيه تعبير كرده است.[24] چنين آموزه‌اي در باب توحيد ذات باري نه تنها در اديان ديگر بلكه مافوق تصور افراد آن زمان بوده و نيز برتر از آن ممكن نيست.
و اينكه خداوند يگانه به وحدت حقه است و بسيط، و صرف الوجود است. و هيچ كمالي در عالم نيست مگر اينكه در خداوند آن كمال برتر و بهتر موجود است. و كمالات ذاتي خداوند در عين اينكه بي‌نهايت است، امّا از هم متمايز نمي‌باشد، زيرا او صرف وجود، ‌و بساطت محض است.[25]
توحيد الهي شامل توحيد ذات، توحيد صفات، توحيد افعال، توحيد در خالقيت و ربوبيت و توحيد در عبادت و طاعت است. و منشأ انديشه توحيدي اسلام بساطت ذات و صرافت وجود باري تعالي است. و معروف است كه «صرف الشيء لا يتثنّي و لا يتكّرر». وجود صرف، و خالي از هر نقص و عدم تكرارپذير و تعددپذير نيست. و سخنان امام علي ـ عليه السّلام ـ در خطبه اول نهج البلاغه، اوج بيان توحيد قرآني است.»[26]
جان ديون پورت، در عظمت توحيد قرآني گفته است: ديني كه به وسيله قرآن تأسيس شده است، عبارت از يك توحيد تام و تمام است و در توضيحاتي مقدماتي قرآن راجع به خداشناسي هيچ نوع جمود و غموضي وجود ندارد. خدايي كه قرآن وصف مي‌كند، جهان را با قانون وضع شده خود اداره مي‌كند، ‌در عين حال خودش بنفسه با عظمت و غيرقابل درك و قائم بالذّات است. و قوه‌اي است هميشه حاضر و نيروئي است هميشه خودكار.[27]
وقتي بر آموزه‌هاي توحيدي اسلام، هيچ بيان بهتر و برتر قابل تصور نباشد، به تعبير قرآن «فماذا بعدالحق الا الضّلال» فراتر از حق جز گمراهي نخواهد بود.[28] پس بايد به حكم عقل، ‌بر حقانيت توحيد اسلامي اذعان كرد. و هر بياني كه در تعارض با خداشناسي و توحيد قرآني باشد، ضرورتاً نادرست و باطل خواهد بود.
معاد قرآني
ضرورت، وجود معاد مقتضاي حكمت و عدالت الهي است. و بدون معاد سعادت واقعي و خير حقيقي انسان فراهم نمي‌شود. قرآن بر ضرورت معاد تأكيدات فراوان دارد. و نيز براهين متعدد بر حتميت آن ارائه كرده است.[29] 

ادامه دارد ....

--------------------------------
[13] . نحل، 44.
[14] . كليني، محمد بن يعقوب، اصول كافي، ج 1، كتاب العمل و الجهل، ص 76، حديث 34، نشر دارالاضواء، چ اول، 1413 ق، بيروت.
[15] . حديد، 25.
[16] . نحل، 90.
[17] . توبه، 119.
[18] . انفال، 8.
[19] . قصص، 77.
[20] . روم، 21.
[21] . مائده، 2.
[22] . مائده، 32.
[23] . جامعيت و كمال دين، رباني گلپايگاني، ص 56.
[24] . وحدت حقه و حقيقيه آن است كه ذات باري تعالي مقهور هيچ حدّي نيست. و اصلاً نهايت و حد در خداوند معنا ندارد. برخلاف وحدت عدديه، كه شيء از اشياء ديگر به وسيله وجود امتياز، يا عدم آن، متمايز مي‌شود. از اين جهت در مقابل وحدت حقه چيزي قابل تصور نخواهد بود و اين كامل‌ترين تصوير براي توحيد باري تعالي است. ر.ك: به علامه طباطبايي، الميزان، ج 6، از ص 90 ـ 96، نشر دار الكتب الاسلاميه، چ سوم، سال 1394 ق.
[25] . علامه طباطبايي، سيد محمد حسين، نهايه الحكمه، مرحله 12، ف 11، ص 351، نشر موسسه نشر اسلامي، چ 14، سال 1417 ق.
[26] . ر.ك: نهج البلاغه، الشيخ محمد عبده، نشر مركز الاعلام الاسلامي، چ دوم، 1375 ش، خطبه اول.
[27] . جان ديون پورت، عذر تقصير به پيشگاه محمد و قرآن، ترجمه سيد غلامرضا سعيدي، ص 111، نشر دار التبليغ، بي‌تا.
[28] . يونس، 32.
[29] . به عنوان مثال به آيات 78 تا 83 سوره يس، رجوع شود.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

آن گاه نوبت به جمشید می رسد.
جمشید هفت صد سال فرمان می راند.
جمشید که تخت جمشید، این بهشت زمینی با درختان سنگی را بر زمین بنا نهاد.
جمشید که جام جم داشت و با جام خویش اساطیر و ادبیات ایران و جهان را در نوردید.
بسیار از جم سخن رفته و ساختن بهشت جم یا ورجمكرد، و در این سرا مرگ و آزار و دشمنی و بیماری و رنج راه ندارد.

جمشید که نام نخستین انسان از اوست: جم یا یم که با یمه از داخل گلی روییدند. یم و یمه یا همان مشی و مشیانه که مریم و مسایا یا مسیح نیز از نام اوست.
جم همان دو قلوی یگانه، همان نیمه ی روشن و تاریک هستی، همان نیمه مرد نیمه زن اساطیر ماست.

جمشيد يكي از سلاطين باستاني ايران است چنانكه در يسناي نهم اينطور آمده است.
زردشت از هوم پرسيد كه ترا در ميان مردمان، نخستين بار در اين جهان مادي بيفشرد و چه پاداشي نصيب آن كس گرديد.
هوم در پاسخ گفت:
نخستين بشري كه مرا در اين جهان مادي بيفشرد ويونگهان است در پاداش پسري مثل جمشيد كه دارنده رمه خوب و در ميان مردمان داراي بلندترين مرتبه است و مانند خورشيد درخشان است باو داده شد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة طه آيات: 135 محل نزول: مکه
 
 
إِذْ أَوْحَيْنَا إِلَى أُمِّكَ مَا يُوحَى 38 أَنِ اقْذِفِيهِ فِي التَّابُوتِ فَاقْذِفِيهِ فِي الْيَمِّ فَلْيُلْقِهِ الْيَمُّ بِالسَّاحِلِ يَأْخُذْهُ عَدُوٌّ لِّي وَعَدُوٌّ لَّهُ وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِّنِّي وَلِتُصْنَعَ عَلَى عَيْنِي 39 إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى مَن يَكْفُلُهُ فَرَجَعْنَاكَ إِلَى أُمِّكَ كَيْ تَقَرَّ عَيْنُهَا وَلَا تَحْزَنَ وَقَتَلْتَ نَفْسًا فَنَجَّيْنَاكَ مِنَ الْغَمِّ وَفَتَنَّاكَ فُتُونًا فَلَبِثْتَ سِنِينَ فِي أَهْلِ مَدْيَنَ ثُمَّ جِئْتَ عَلَى قَدَرٍ يَا مُوسَى 40 وَاصْطَنَعْتُكَ لِنَفْسِي 41 اذْهَبْ أَنتَ وَأَخُوكَ بِآيَاتِي وَلَا تَنِيَا فِي ذِكْرِي 42 اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى 43 فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى 44 قَالَا رَبَّنَا إِنَّنَا نَخَافُ أَن يَفْرُطَ عَلَيْنَا أَوْ أَن يَطْغَى 45 قَالَ لَا تَخَافَا إِنَّنِي مَعَكُمَا أَسْمَعُ وَأَرَى 46 فَأْتِيَاهُ فَقُولَا إِنَّا رَسُولَا رَبِّكَ فَأَرْسِلْ مَعَنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَا تُعَذِّبْهُمْ قَدْ جِئْنَاكَ بِآيَةٍ مِّن رَّبِّكَ وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى 47 إِنَّا قَدْ أُوحِيَ إِلَيْنَا أَنَّ الْعَذَابَ عَلَى مَن كَذَّبَ وَتَوَلَّى 48 قَالَ فَمَن رَّبُّكُمَا يَا مُوسَى 49 قَالَ رَبُّنَا الَّذِي أَعْطَى كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَى 50 قَالَ فَمَا بَالُ الْقُرُونِ الْأُولَى 51

 

ترجمه فارسي مکارم

آن زمان كه به مادرت آنچه لازم بود الهام كرديم «38» كه: «او را در صندوقى بيفكن، و آن صندوق را به دريا بينداز، تا دريا آن را به ساحل افكند; و دشمن من و دشمن او، آن را برگيرد!» و من محبتى از خودم بر تو افكندم، تا در برابر ديدگان ( علم) من، ساخته شوى (و پرورش يابى)! «39» در آن هنگام كه خواهرت (در نزديكى كاخ فرعون) راه مى‏رفت و مى‏گفت: «آيا كسى را به شما نشان دهم كه اين نوزاد را كفالت مى‏كند (و دايه خوبى براى او خواهد بود)!» پس تو را به مادرت بازگردانديم، تا چشمش به تو روشن شود; و غمگين نگردد! و تو يكى (از فرعونيان) را كشتى; اما ما تو را از اندوه نجات داديم! و بارها تو را آزموديم! پس از آن، ساليانى در ميان مردم «مدين; توقف نمودى; سپس در زمان مقدر (براى فرمان رسالت) به اين جا آمدى، اى موسى! «40» و من تو را براى خودم ساختم (و پرورش دادم)! «41» (اكنون) تو و برادرت با آيات من برويد، و در ياد من كوتاهى نكنيد! «42» بسوى فرعون برويد; كه طغيان كرده است! «43» اما بنرمى با او سخن بگوييد; شايد متذكر شود، يا (از خدا) بترسد! «44» (موسى و هارون) گفتند: «پروردگارا! از اين مى‏ترسيم كه بر ما پيشى گيرد (و قبل از بيان حق، ما را آزار دهد); يا طغيان كند (و نپذيرد)!» «45» فرمود: «نترسيد! من با شما هستم; (همه چيز را) مى‏شنوم و مى‏بينم! «46» به سراغ او برويد و بگوييد: «ما فرستادگان پروردگار توئيم! بنى اسرائيل را با ما بفرست; و آنان را شكنجه و آزار مكن! ما نشانه روشنى از سوى پروردگارت براى تو آورده‏ايم! و درود بر آن كس باد كه از هدايت پيروى مى‏كند! «47» به ما وحى شده كه عذاب بر كسى است كه (آيات الهى را) تكذيب كند و سرپيچى نمايد!» «48» (فرعون) گفت: «پروردگار شما كيست، اى موسى؟!» «49» گفت: «پروردگار ما همان كسى است كه به هر موجودى، آنچه را لازمه آفرينش او بوده داده; سپس هدايت كرده است!» «50» گفت: «پس تكليف نسلهاى گذشته (كه به اينها ايمان نداشتند) چه خواهد شد؟!» «51»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ir_programmer@yahoo.com

salam
Raze In Peyda shod?
Razesh chie?

http://tinypic.info/files/50bkqk9afxc4a2gr8cfw.gif

 

 

yazynh@yahoo.com

پاسخي كوتاه به دوست كت مشكي

دوست كت مشكي بسيار باسواد هستند و ما بسيار بي‌سواد! اما ايشان هر قدر هم كه باسواد باشند، مشكل بينايي چشم‌هايشان را نمي‌توانند منكر شوند! براي توضيح بيشتر عين متن فرهنگ لغات دهخدا را كه به عنوان يكي از معاني تازي نوشته، مي‌آورم تا دوستان خود بدانند:
تازي: نوعي از بهترين اقسام سگ شکاري؛ سگ تازي و تازي سگ نوعي از سگ شکاري باشد (برهان)/ و نوعي از سگ شکاري را که نسبت به سگان ديگر لاغرتر است، نيز تازي گويند (آنندراج)/ به معني سگ شکاري (غياث اللغات)/ يک قسم سگ شکاري که لاغر است و پاهاي دراز دارد، تازي ناميده مي‌شود. گويا نسل سگ مذکور از عربستان آمده، تازي ناميده شد يا از جهت زياد دويدن و تاختن تازي ناميده شده (فرهنگ نظام)
در ضمن همان گونه كه در پاسخي به رزمنده سابق بر اين نيز اشاره كردم عرف نيز معني تازي را سگ شكاري مي‌داند و اين عرف را بنده از روي مقالات ضدعربي که در آن به اين معني اشاره کرده‌اند، يافته‌ام و نه از خودم. براي نمونه نامه جعلي كه ادعا شده بود يزدگرد پادشاه ايران به عمر بن الخطاب خليفه وقت مسلمين نوشته و در عنوان آن آمده بود «از يزدگرد پادشاه ايران زمين به عمر بن خطاب فرمانده تازيان» و در توضيح نوشته بود «تازي لقبي بوده كه ايرانيان در آن زمان به اعراب مي‌دانند به معني سگ شكاري.» البته تازي معاني ديگري غير از اين معني نيز دارد؛ اما در متون ضدعربي از اين معني آن (سگ شكاري) استفاده مي‌شود.

 

 

viski_601@yahoo.com

دزدي كه مامور خدا بود

غروب يك روز باراني زنگ تلفن به صدا در آمد. زن گوشي را برداشت. آن طرف خط پرستار دخترش با ناراحتي خبر تب و لرز شديد ساراي كوچكش را به او داد.
زن تلفن را قطع كرد و با عجله به سمت پاركينگ دويد، ماشين را روشن كرد و به نزديك ترين داروخانه رفت تا داروهاي دختر كوچكش را بگيرد. وقتي از داروخانه بيرون آمد، متوجه شد به خاطر عجله اي كه داشته كليد را داخل ماشين جا گذاشته است.
زن پريشان با تلفن همراهش با خانه تماس گرفت. پرستار به او گفت كه حال سارا هر لحظه بدتر مي شود. او جريان كليد اتومبيل را براي پرستار گفت. پرستار به او گفت كه سعي كند با سنجاق سر در اتوموبيل را باز كند.
زن سريع سنجاق سرش را باز كرد، نگاهي به در انداخت و با ناراحتي گفت: «ولي من كه بلد نيستم از اين استفاده كنم.»
هوا داشت تاريك مي شد و باران شدت گرفته بود. زن با وجود نا اميدي زانو زد و گفت: «خدايا كمكم كن!»
در همين لحظه مردي ژوليده با لباسهاي كهنه به سويش آمد. زن يك لحظه با ديدن قيافه ي مرد ترسيد و با خودش گفت: «خداي بزرگ، من از تو كمك خواستم آنوقت اين مرد...!»
زبان زن از ترس بند آمده بود، مرد به او نزديك شد و گفت: «خانم، مشكلي پيش آمده؟»
زن جواب داد: «بله، دخترم خيلي مريض است و من بايد هرچه سريع تر به خانه برسم ولي كليد را داخل ماشين جا گذاشته ام و نمي توانم درش را باز كنم.»
مرد از او پرسيد كه آيا سنجاق سر همراه دارد؟ و زن فورا سنجاق سرش را به او داد و مرد در عرض چند ثانيه در اتومبيل را باز كرد!
زن بار ديگر زانو زد و با صداي بلند گفت: «خدايا متشكرم!»
سپس رو به مرد كرد و گفت: «آقا متشكرم، شما مرد شريفي هستيد.»
مرد سرش را برگرداند و گفت: «نه خانم، من مرد شريفي نيستم. من يك دزد اتومبيل بودم و همين امروز از زندان آزاد شده ام!»
خدا براي زن يك كمك فرستاده بود، آن هم يك حرفه اي! زن آدرس شركتش را به مرد داد و از او خواست كه فرداي آن روز حتما به ديدنش برود. فرداي آن روز وقتي مرد ژوليده وارد دفتر رئيس شركت شد، فكرش را هم نمي كرد كه روزي به عنوان راننده مخصوص در آن شركت بزرگ استخدام شود.

 

 

setayesh_new@yahoo.com

5 فرضیه ای که پایان دنیا را رقم می زنند!

، چه وقت دنیا به پایان خواهد رسید؟ چه کسی و یا چه چیزی موجب این نابودی خواهد شد؟ اینها سئوالاتی است که بشر از سالیان قبل به آنها فکر کرده و همواره فرضیه هایی را در این خصوص ارائه کرده است.
به تازگی نیز مجله "گرین دیلی" در مقاله ای با ارائه گزینه هایی به بررسی 5 فرضیه ای پرداخته است که هر یک از آنها می توانند علت پایان دنیا باشند.
ماشینها و هوش مصنوعی
این مقاله با بررسی فرضیه ای آغاز می شود که براساس آن ماشینها و هوش مصنوعی که امروزه دانشمندان نوروساینس با علاقه آن را دنبال می کنند، بر انسان برتری جویند و انسان و دنیا را به نابودی بکشانند.
دماسنج "گرین دیلی" در مورد احتمال وقوع این رویداد درجه یک به 10 را نشان می دهد. در حقیقت احتمال بسیار کمی برای غلبه روباتها بر انسان در اثر فعل و انفعال بیشتر میان انسان و ماشین وجود دارد.
سقوط یک شهاب سنگ غول پیکر
دومین فرضیه نشان می دهد که زمین در اثر سقوط یک شهاب سنگ غول پیکر، دچار یک حادثه بزرگ می شود و به این ترتیب همانگونه که دایناسورها با برخورد شهاب سنگ به زمین منقرض شدند، انسان نیز نابود می شود و دنیا پایان می یابد. دماسنج "گرین دیلی"، احتمال وقوع این پدیده را 4 به 10 نشان می دهد.
بیماری فراگیر
سومین فرضیه پیشنهادی این سایت، احتمال خطر همه گیری یک بیماری کشنده را مطرح می کند که می تواند آنفولانزای پرندگان و یا ویروس جدیدی باشد که ممکن است از فردا به سرعت گسترش یابد و میلیونها نفر را در کوتاهترین زمان نابود کند. دماسنج رقم وقوع این پدیده را 5 به 10 نشان می دهد.
تقاضای فراتر از عرضه نفت
فرضیه چهارم پیشنهاد می کند که وجود انسان می تواند به سبب پدیده "قله نفت" (Peak Oil) نابود شود. براساس این فرضیه تقاضای نفت سوختی از عرضه آن فراتر می رود. احتمال وقوع این پدیده 6 به 10 است.
تغییرات آب و هوا
به گزارش مهر، پنجمین فرضیه که از بالاترین رقم احتمال وقوع برخوردار است، برپایه تغییرات آب و هوایی استوار شده است.
به طوری که دماسنج گرین دیلی در این مورد رقم 8 به 10 را نشان می دهد. براساس این فرضیه، گرم شدن بیش از حد زمین در آینده ای نه چندان دور می تواند خطرات بسیار جدی را به وجود آورد و انسان و تمام جانداران زمین را به ورطه نابودی بکشاند.

 

 

helia_k48@yahoo.com

رمز موفقیت

همیشه سعی کن به دوستی که نیاز داره کمک کنی.

-خودت را باور کن.

-شجاع باش ...ولی بعضی وقتها خوبه که بترسی.

-سخت مطالعه کن.

- دوستان خوب را داشته باش آنها در بین دوستان زیاد ی که داری ,کمند.

-بوسهای زیادی بده.

-اغلب بخند.

-به وزنت زیادی اهمیت نده آن فقط یک عدد است.

-همیشه نیمهء پر لیوان رو ببین.

-افراد جدیدی رو ملاقات کن هر چند اونا برات نگاه متفاوت داشته باشند.

-آرام باش حتی زمانیکه نومیدی.

-چرتهای زیادی بزن.

-زمانیکه فرصتی داری, خارق العاده باش.

-غذا رو اسراف نکن.

-راحت باش .

-گاه و بیگاه ریسک کن.

-سعی کن هر روز یه کمی تفریح داشته باشی ........این مهم است .

-با دوستانت تیمی کار کن.

-با دوستانت جوک بگو.

-عاشق شخصی باش......و اغلب بگو "دوستت دارم".

- با قاطعیت خودت را مطرح کن.

-از ظاهر خودت با خبر باش.

-همیشه برای سورپرایز ها جلو باش .

-شخصی رو با تمام قلبت دوست داشته باش.

- خودت رو با دوستانت مقایسه کن رتبهء خودت رو ببین و آن بهتر خواهد بود.

-همیشه شخصی است که تو رو بیشتر از اونیکه خودت می دونی دوست داره

-برای حفظ تناسب ورزش کن.

-موافق اسم خودت باش.

- زمان را اندازه بگیر .

- در چیز هایی که دوست داری افراط کن.

- هر یکشنبه رو گرامی دار (جمعهء خودمون).

- در آخرر وز دعا کن ...چشماتو باز کن و

- حد اقل یکبا در روز بخند.

www.olinda.blogfa.com
متن اصلی در آرشیو مرداد 1386 وبلاگ

 

.

alirezamajidi@gmail.com

بیل گیتس استفاده از فیس بوک را متوقف کرد

باورکردنی نیست ولی گویا بیل گیتس هم پروفایلی در فیس بوک داشته و روزانه نیم ساعت در فیس بوک به سر می‌برده است!
بعد از اینکه مایکروسافت سال گذشته با هزینه کردن 240 میلیون دلار، 1.6 درصد سهام فیس‌بوک را خرید، بیل گیتس یک کاربر فیس‌بوک شد. ولی مشهور بودنش کار دستش داد، چرا که هر روز 8 هزار درخواست دوستی دریافت می‌کرد و همین مسئله باعث شد، استفاده از فیس‌بوک را متوقف کند.

 bill-gates-friend-request.jpg

همه سایت‌های و وبلاگ‌های معروف و معتبری مانند وال استریت ژورنال یا وبلاگ Download Squad که ابن خبر را کارکرده‌اند، به منبعی به نام روزنامه سان Sun استناد کرده‌اند، روزنامه‌ای که استاد منتشر کردن شایعاتی در مورد مشاهیر و خبرهای زرد سرگرم‌کننده است! روزنامه سان نوشته است که سخنگوی مایکروسافت هم خبر را تأیید کرده است.
هنوز نمی‌توانم باور کنم که بیل گیتس پرمشغله روزانه نیم ساعت وقت در این سایت صرف می‌کرده است!

 

 

salman_yavar@yahoo.com

سوء استفاده هاشمي، مثل هميشه

بسيار طبيعي و بديهي بود كه هاشمي رفسنجاني مثل هميشه، تريبون جمعه را به سوء استفاده شخصي، تحريف‌گري و تفسير به رأي تبديل كند. مسأله‌اي كه در يك بحران‌سازي كاذب و هدفمند با كارسازي بسيار ضرغامي در سيمايش، حول ‌نام سيدحسن ‌خميني مطرح شد، بهانه جديد هاشمي بود. هاشمي كه خانواده‌سالاري، قبيله‌گرايي و مسايل بسيارِ اقتصادي و سياسي فرزندانش براي تك‌تك مردم اين كشور از سؤال گذشته و به يك پرونده تبديل گشته، از اين مسأله يا بهانه سوء استفاده نمود، تا همه‌ي آنچه را در مورد خود و خانواده و خويشاوندانش مطرح است پاك و حذف كند. اين يعني عين سياستمداري و عقلانيت!
توجه شود كه هاشمي مسأله‌ي مطرح در مورد نوشته‌اي مربوط به سيدحسن‌خميني را حتي بر شهادت "شهيد مغنيه" ترجيح داد، و صحبت مفصل و مشروحي پيرامون آن كرد. صحبتي ديني، سياسي و ملي!! هاشمي مانند ضرغامي در سيمايش و مدير مسؤول كيهان در سرمقاله‌اش و تمامي مهاجمين ديگر، هيچ اشاره‌اي به اصل موضوع نكرد، بلكه با يك تحليل علمي و منطقي!؟ براي خود و خانواده و منافع ملي خانوادگي!! بيشترين سود را برد. در عين‌حال ويرانگري كينه‌ورزانه عليه دكتر احمدي‌نژاد و ديپلماسي پيروز جهاني او را هم به آن چسباند!!
هاشمي در تخريب بچه‌هاي حزب‌الله سابقه دارد. سال‌هاي آغازين انقلاب كه حزب‌الله مورد يورش منافقين، چريك‌هاي فدايي خلق، بني‌صدري‌هاي آمريكايي و... بود، در پاسخ به اين پرسش كه: اين گروه‌هاي حزب‌الله چه كساني هستند؟ گفت: "فكر مي‌كنم آنها عوامل آمريكا باشند كه ..." اين در حالي بود كه شهيد بهشتي پاسخ داده بود: "حزب‌الله حزب جمهوري نيست، اما حزب جمهوري هم جزئي از حزب‌الله است." و شهيد رجايي با زيباترين تعابير، حزب‌الله پيشمرگ انقلاب را تبيين نموده بود.
واژه‌هاي مورد استفاده هاشمي در خطبه‌ها، "كينه‌توزانه" و از سر "بي‌تقوايي" بود. "بي‌ريشه‌ها"، "ريشه‌هاي ضعيف" و جملاتي مانند "كساني كه در كوران حوادث نمي‌توانند مقاومت كنند"، و "كساني كه در تندبادها به آنها نياز هست"، و ... اين پيام را داشت كه جز آنانكه ريشه در قدرت و ثروت اين ملت دارند، بقيه هم، جاهلند، هم، بي‌ريشه و هم، ناتوان، و هم به امام خميني جفا مي‌كنند!!! ارتباط بي‌مبناي مسايل به حضرت روح الله خنده تلخ‌ بدتر از خون گريستن را براي امامي كه قرباني اغراض سياسي مي‌شود، بر لب نشانيد. اما هاشمي با كدام هدف و غرض، در ظاهر "سيد حسن خميني" و در باطن افرادي چون "خود"‌ را در حصاري آهنين قرار مي‌دهد و با بنيان‌فكني تردستانه، آنها را افرادي مي‌خواند كه در تندبادها و كوران حوادث بايد به آنها تكيه كرد؟!
آيا در نظامي كه متكي به "ولايت" است و در حالي كه وجود پر بركت "ولايت عظما حضرت آيت الله خامنه‌اي" بر سر كشور و ملت سايه افكنده، به فرض كه بي‌ريشه‌ها در ثروت، مانند احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور باشند،‌ به درخت تنومند با ريشه در قدرت و ثروت، چه نيازي هست؟!
سخن آخر، سوء استفاده و تهديدسازي مكرر هاشمي در موضوع هسته‌اي است. هاشمي بدون داشتن مسؤوليت و جايگاه در اين باره، دشمنان اسلام و نظام را "خط" داد كه "بياييد و بازرسي كنيد و سؤال كنيد و ..." چرا؟ آيا هيچ‌كس در اين مملكت بپا نمي‌خيزد تا به وي بگويد:‌ پس از افشاي مسايل حسين موسويان و روشن شدن علت تحليل‌هاي تهديد‌آفرين خود وي و سفرهاي حسن روحاني به اتحاديه اروپا، خط‌دهي چندباره به اروپا و امريكا به منظور از سرگيري سلطه‌گري‌ها و زورگويي‌ها در سرنوشت ملي ايران، چه معنايي دارد؟
آشكار مي‌گويم: هاشمي در پاياني‌ترين مراحل موضوع هسته‌اي به نفع ايران، از تلاش براي تبديل اين موضوع به تهديدي ديگر، دست بر نمي‌دارد. او در خطبه‌هاي جمعه كه افرادش با شعار "پاينده باد" همراهيش مي‌كردند، واژگونه‌سرايي نموده به جهت‌دهي سلطه‌گران و مداخله‌جويي استعماري آن‌ها در موضوع هسته‌اي پرداخت. ملت به هوش باشند كه اين تريبون مقدس وجه‌المصالحه مكرر اغراض سياسي مغاير با منافع ملي، مصالح كشور و اسلاميت و استقلال نظام قرار مي‌گيرد، و به جاي اتحاد ملي، انسجام اسلامي، سلطه‌ستيزي، بسترساز قدرت‌طلبي و خودپرستي تا مرز تخريب دولت، تضعيف ملت و همراهي دشمنان مي‌باشد.

فاطمه رجبي

 

 

mastoor_313@yahoo.com

سفر به فرنگستان!

یکی بود، یکی نبود. غیر از خدا هیچ کس نبود. شهری بود به اسم گل آباد. توی این شهر یک «غلام بک» بود که خیلی دوست داشت برود فرنگ و بشود «غلام خان». اما زبان فرنگی بلد نبود. پیش از آن خیلی از جوان های گل آباد به فرنگ رفته بودند؛ اما هیچ کدام بر نگشته بودند که غلام بک از آن ها زبان فرنگی یاد بگیرد. مادر غلام بک که همه به او می گفتند ننه غلام، قربان صدقه ی پسرش می رفت و می گفت: « غلومی! ننه جان! قربان آن کاکل مشکی ات بروم. بیا و از این سفر فرنگ دست بر دار. برو همین جا پیش اوستا کرم ماست بند کار کن، ماست بندی یاد بگیر. اصلا این طلاهای من را ببر بفروش، با پولش چندتا گوسفند بخر ببر توی صحرا بچران. من هم می رم دختر گلاب خاتون را برایت خواستگاری می کنم. آخر ننه جان فرنگ به چه دردت می خورد؟ مگر ندیدی قبل از تو چند جوان دیگر رفتند و بر نگشتند؟ توی فرنگ هزار جور درد و مرض هست. تازگی ها ایییدز هم که آمده. چه می دانم؟ می گویند جوان های آنجا ماری جُوانا می کشند. اینجا پیش خودم بنشین قلیان بکش! گل از گلت باز شود.»
اما مگر غلام بک قبول می کرد؟ می گفت: «ننه جان! من اینجا بمانم هیچی نمیشم. همه چیز توی فرنگ است. استعداد من اینجا هدر می رود. توی فرنگ قدرم را می دانند. آن جوانها هم که رفتند و برنگشتند، حتما بهشان خوش گذشته که ماندند. من به دختر گلاب خاتون قول داده ام خوش بختش کنم. اینجا بمانم خودم هم بدبخت می شوم. میروم فرنگ، چند سال دیگر با ماتیز و موبایل بر می گردم. برای دختر گلاب خاتون رنگ مو و برق لب و جوراب رنگ پا می آورم. برای تو هم ادکلن می آورم. بعد هم سه تایی سوار ماتیز می شویم و می ریم صفا.»
ننه غلام که نمی دانست ادکلن چیست می گفت: «غلومی جان دورت بگردم. من ادکلر می خواهم چه کار؟ مگر می خواهم قرتی شوم؟ ماتیز هم به در ما نمی خورد. همین خر بابای مرحومت به اندازه ی کافی تند وتیز هست. مگر یک خانواده ی دو نفری چندتا خر می خواهد؟»
اما این چیزها به گوش غلام بک فرو نمی رفت. او دنبال راهی بود که زبان فرنگی یاد بگیرد و برود فرنگ. تا اینکه شنید در سرزمین قندستان پیرمردی هست به اسم میرزا جهان که همه ی زبان های دنیا را بلد است و همه ی جوان هایی هم که به فرنگ رفته اند و دیگر بر نگشته اند زبان فرنگی را از او آموخته اند. غلام بک سریع سوار خر بابای مرحومش شد و به طرف قندستان گاز داد.
خلاصه سرتان را درد نیاورم، میرزا جهان را پیدا کرد و قضیه ی سفر فرنگش را به او گفت. میرزا جهان خنده ای کرد و گفت: « جوان! زبان یاد گرفتن خرج دارد. پیش از تو جوانهای دیگری از گل آباد آمدند پیش من و زبان فرنگی یاد گرفتند؛ اما رفتند و دیگر نیامدند. پول مرا هم ندادند. فقط یکی شان چک داد که او هم چکش بر گشت خورد. تو که نمی خواهی از این کارها بکنی؟»
نه آقا میرزا. من غلط می کنم. بفرما این هم یک اشرفی که از بابای مرحومم مانده.
میرزا جهان چشم هایش برقی زد. اشرفی را گرفت و گفت: « حالا به کدام دیار می خواهی سفر کنی؟»
« والا چه بگویم. هر جا که شما صلاح بدانید. »
- ببین جوان! فرنگ به چند دیار می گویند؛ انگلند هست. فرانک هست. روس هست. ژرمن و امریکن و مجارستان هم هست. اما به جوان هایی که می آیند پیش من، می گویم بروند انگلند. چون زبان انگلند توی کنکور هم به دردت می خورد.
- خوب باشد. می روم انگلند!
-آها! حالا شد یک چیزی. . . و اما زبان انگلندی. ببین همین که به آنجا رسیدی باید کنار خیابان بایستی و داد بزنی: « تکسی»! آنها یک چیزهایی مثل الاغ های ما دارند که بهش می گویند تکسی. همین که یک تکسی پیش پایت نگه داشت هر جا که می خواهی بروی بهش بگو، او هم تو را می برد. مثلا اگر خواستی بروی قهوه خانه به تکسی می گویی: « رستورنت»! وقتی به رستورنت رفتی می گویی: « سندوویچ»! آنها هم یک لقمه ی گنده به تو می دهند که بخوری. اگر خواستی بروی تفریح کنی به تکسی می گویی : «پَرک»! آنها هم تو را به یک باغ خیلی بزرگ میبرند تا کیف کنی. غلام بک با خوشحالی خندید و گفت: « ای بابا زبان فرنگی این است؟ این که خیلی راحت است.» چه درد سرتان بدهم، غلام بک که عشق فرنگ هوش از سرش برده بود بدون اینکه بفهمد میرزا جهان کلک فقط همین چند کلمه ی رستوران، تاکسی، ساندویچ و پارک را بلد است، بالاخره از ننه و فک وفامیلش خداحافظی کرد و رفت انگلند.
وقتی به آنجا رسید، کنار خیابان ایستاد و گفت : « تکسی»!
یک دفعه یک تاکسی کنار او ترمز کرد. غلام بک کیف کرد. سوار شد. دید خیلی گرسنه است. گفت: «رستورنت»! تاکسی هم در یک چشم بر هم زدن او را به رستوران رساند. غلام بک رفت تو و گفت: «سندوویچ»! فورا یک ساندویچ سوسیسی نیم متری دادند دستش. ساندیچ را که خورد چندتا آروغ زد و با خودش گفت: « مردیم از خستگی». برویم کمی تفریح کنیم. یک تاکسی گرفت و گفت: « پَرک»!
تاکسی او را به پارک رساند. غلام بک پیاده شد و رفت توی پارک. همین طور توی پارک قدم زد تا به انتهای پارک رسید. یک دفعه دید کلی آدم آن ته ایستاده و نشسته چشمشان به اوست. خوب که دقت کرد، جوان های گل آبادشان را شناخت. همه شان جوان های گل آبادی بودند. همان هایی که آمده بودند فرنگ و دیگر بر نگشته بودند. غلام بک زبانش از تعجب بند آمد. تا آمد غش کند، یکی از جوانها گفت: « ببینم تو غلام بک نیستی؟ » غلام بک گفت: « ب. . . ب . . . ب. . . بله. . . خودمم.» جوان با غصه گفت : «ببینم میرزا جهان به تو نگفت بعد از پَرک کجا برو؟»

 

 

hakkakmn@yahoo.com

تکرار واقعه

ای دریغا که چنین اهل جهان خوار شده است
در حـصار ستم این دد غـدار شدست
از چه رو ظلم پذیری شده رایج امروز؟
رسم آزادگی اکنون ز چه بیمار شدست؟
از چه رو نوع بشر گشته پذیرای ستم ؟
چو رها این دد دیوانه ز افسار شده ست
بی محار از چه چنین خصم بشر می تازد ؟
این ابر قلدر بی رحم و حیا هار شدست
هر طرف دست ستم بر سر مظلومان است
بر ضعیفان جهان ظلم چه بسیار شدست
اثر از شیوه حقخواهی و انسانی نیست
عالمی عـرصه جـولان ستمکار شدست
سرزمینی که در آن خون خدا می جوشد
زیـر پـای نجـس فـرقه کفــار شدست
مضجع پاک اما مان ز جفای کفار
وحشیـانه هـدف حمـله و رگبار شدست
خون زوار مسلمان شده جـاری آنجـا
گـوئیا بار دگـر واقعـه تکرار شدست
آمـدست ابن زیاد و عمرسعد و شمر
چو یزیدی دگر از غـرب پدیدار شدست
بار اللها برسان حجت خود را اینک
که بر افساد و گـنه گرمی بازار شدست
خون به دل گشته مسلمان و خصوصاً شیعه
چـو نگـهداری آئین تـو دشوار شدست
آنچـنا نیـکه رسول مـدنی فـرمـود ست
حفظ دین سخت چنانیکه به کف نارشدست
خون بود بر جگـر شیعه ز تـرویـج فسق
اینچنین بـا مـن حکاک دل افـکار شدست

ضمن تشکر از دوست عزیزم مبین از بذل عنایتی که به حقیر داشته اید قطعه شعر دیگری را تقدیم می دارم امیدوارم این نیز مقبول افتد
محمد تقی تقی زاده حکاک یا محمد نجاتی

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

آیت الله توسلی مرحوم و احمدی نژاد مظلوم!

درگذشت مرحوم آیت الله توسلی كه صبح روز شنبه و به هنگام حضور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام- یعنی در حال انجام وظیفه- اتفاق افتاد همانگونه كه انتظار می رفت غبار غم بر چهره مردم و دوستداران امام راحل(ره) نشاند چرا كه آن مرحوم به دلیل حضور پیوسته در محضر حضرت امام(ره) و در جایگاه ریاست دفتر آن مراد به حق پیوسته، یاد و خاطره امام راحل(ره) را در اذهان زنده می كرد و به قول رهبر معظم انقلاب «از شاگردان امام راحل رضوان الله علیه و از نخستین پیوستگان به نهضت عظیم آن بزرگوار بود» بنابراین طبیعی بود كه فقدانش برای تمامی ارادتمندان حضرت امام(ره) تلخ و ناگوار باشد و هست.
گفته می شود- و می تواند صحت داشته باشد- كه مرحوم آیت الله توسلی در حالی دچار عارضه سكته قلبی شده و دار فانی را وداع كرده است كه از اهانت یك سایت اینترنتی به بیت معظم حضرت امام(ره) برآشفته و ماجرای آن اهانت را به گلایه برای حاضران نقل می كرده است، كه نگرانی ایشان نیز طبیعی بوده است زیرا مرحوم آیت الله توسلی از نزدیكان بیت امام راحل(ره) بود و تا پایان عمر نیز در این حلقه می زیست، بنابراین اهانت به یادگار نسبی حضرت امام(ره) اگرچه برای تمامی ملت ایران تلخ و گزنده بود ولی برای ایشان می توانست تلخ تر و گزنده تر باشد. اما...
اما، بعد از انتشار خبر درگذشت مرحوم آیت الله توسلی برخی از مدعیان اصلاحات كه بارها نشان داده اند كمترین ارادتی به حضرت امام(ره) ندارند، تلاش گسترده ای را برای سوء استفاده از درگذشت آن مرحوم آغاز كردند. آنها در یك حركت موذیانه كه تمامی شواهد از هماهنگی آن در یك نقطه مشترك حكایت می كند كوشیدند ضایعه فوت مرحوم توسلی را با ماجرای اهانت یك سایت اینترنتی به نوه حضرت امام(ره) گره بزنند و در همان حال سایت مورد اشاره را به دولت نهم نسبت داده و نتیجه بگیرند كه اهانت این سایت باعث سكته قلبی آیت الله توسلی و درگذشت ایشان بوده است! كه در این باره گفتنی است؛
1-همزمانی دو رخداد در هیچیك از دستگاههای منطقی و مبانی عقلی به مفهوم رابطه علت و معلولی آنها نیست بلكه دو حادثه همزمان می توانند علت های جداگانه ای داشته باشند، بنابراین مرتبط دانستن درگذشت مرحوم آیت الله توسلی با ماجرای اهانت یك سایت به نوه حضرت امام(ره) یك برداشت غیرمنطقی و عوامانه است كه تنها با هدف عوام فریبی قابل طرح خواهد بود!
2- علاوه بر نكته فوق، باید گفت كه اهانت به نوه حضرت امام(ره) و فوت مرحوم آیت الله توسلی دو رخداد همزمان نیز نبوده اند. ماجرای اهانت 6 روز قبل از فوت آقای توسلی اتفاق افتاده و خبر آن نیز در سطح گسترده ای منتشر شده بود، بنابراین كسانی كه با موذی گری در پی ارتباط دادن این دو رخداد با یكدیگر هستند باید توضیح بدهند كه چرا مرحوم توسلی 6 روز قبل، یعنی به هنگام شنیدن خبر اهانت دچار عارضه سكته قلبی نشده بودند؟! مخصوصا آن كه یك خبر ناگوار وقتی برای اولین بار مطرح شده و به گوش كسی می رسد بسیار تكان دهنده تر و تحمل آن به مراتب سخت تر از هنگامی است كه همان خبر را برای چندمین بار شنیده و مدتها از هنگام وقوع آن گذشته باشد. با توجه به این نكته بدیهی می توان گفت ادعای برخی از مدعیان اصلاحات كه تلاش می كنند درگذشت مرحوم توسلی را ناشی از ماجرای اهانت یك سایت به نوه حضرت امام(ره) قلمداد كنند، فقط یك سوء استفاده سیاسی نفرت انگیز و ناجوانمردانه است... و صدالبته ناشیانه نیز هست.
3- سایتی كه مطلب اهانت آمیز نسبت به نوه حضرت امام(ره) را منتشر كرده بود برخلاف آنچه ادعا می شود نه فقط كمترین ارتباطی با دولت نهم ندارد، بلكه از سایت های منتقد دولت نیز هست و البته برخی گزارش ها نیز حكایت از آن دارد كه مقاله اهانت آمیز مورد اشاره به تحریك فردی نوشته شده كه سابقه فعالیت در جبهه موسوم به دوم خرداد و روزنامه های وابسته به این جبهه را داشته است. دولت بلافاصله بعد از اطلاع از خبر این اهانت، ضمن محكوم كردن آن، سایت مزبور را فیلتر كرد و مدیر سایت نیز با اشاره به شواهد و نمونه هایی اعلام كرد كه سایت تحت مدیریت وی منتقد دولت بوده است. بنابراین نسبت دادن این سایت به دولت نهم كه به گواهی اسناد غیرقابل انكار در پیروی از آموزه های امام (ره) گوی سبقت از تمامی مدعیان ربوده است، نه فقط دور از انصاف بلكه ناجوانمردی است.
همین جا گفتنی است كیهان نیز در یادداشتی كه به دفاع از حریم بیت معظم حضرت امام(ره) نوشته بود، بر اساس برخی شنیده ها، این احتمال را مطرح كرده بود كه سایت اهانت كننده به دولت نهم نزدیك است، اما بعد از اطلاع موثق و مستند از واقعیت ماجرا، بلافاصله از اشتباهی كه- حتی در حد یك احتمال- مرتكب شده بود پوزش خواست و البته هنوز هم به خاطر كم توجهی در طرح آن احتمال، خود را شایسته ملامت می داند.
اكنون باید از مدعیان اصلاحات پرسید كه با كدام توجیه منطقی و با استناد به كدام شاهد و قرینه و سندی اصرار دارند سایت یاد شده را وابسته و یا نزدیك به دولت نهم قلمداد كنند؟! آیا غیر از این است كه برخی از آنها از اصرار و تاكید عملی و نظری دولت نهم بر آموزه های حضرت امام(ره) عصبانی هستند و با اینگونه تهمت های ناروا عقده های فروخورده خویش از خط اصیل امام راحل(ره) را بیرون می ریزند؟! ما كه شما را می شناسیم و فهرست پرنكته ای از مخالفت های برخی از شما با آموزه های امام(ره) در دست داریم و... بگذریم!
4- طی 10 سال گذشته روزنامه ها و افراد و گروههای مدعی اصلاحات بارها به شخص حضرت امام(ره) اهانت كرده و بسیاری از مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی كه یادگار واقعی امام راحل(ره) است را با وقاحت مورد حمله قرار داده بودند ولی هیچیك از مدعیان امروزی نه فقط كمترین اعتراضی نكردند، بلكه با سكوت معنی دار خود بر آنهمه اهانت و زشت گویی علیه امام و انقلاب مهر تأیید زدند!
به عنوان مثال- و فقط به عنوان مثال- یكی از همین مدعیان اصلاحات با صراحت- بخوانید وقاحت- گفته بود «راه و خط امام باید به موزه تاریخ سپرده شود»! دیگری تفكر اسلام ناب محمدی(ص) را كه امام راحلمان(ره) احیاگر آن بود «موجب انحطاط جامعه» دانسته بود! آن دیگری نوشته بود «خمینی به دروغ شاه را آلت بیگانگان معرفی كرده بود»! مگر ننوشته بودید كه «امام خمینی و نواب صفوی خشونت گرا بودند»! و مگر ننوشته بودید كه «ولایت فقیه همان جوهره فاشیزم و همان حكومت سلطنتی است» و...
و بالاتر و برتر از همه، مگر شما اصلاح طلبان نمی نوشتید كه «به خدا هم می توان اعتراض كرد و او را فتنه گر نامید»؟! و یا «معصومین نیز در معرض انحراف هستند»! و یا «امام حسین قربانی خشونت جدش در جنگ های صدر اسلام شد»! و «می توان علیه خدا تظاهرات كرد»! و دهها نمونه دیگر از اینگونه اهانت های وقیحانه كه قلم از نوشتن دوباره و زبان از تكرار آن شرم دارد.
اكنون باید پرسید اگر مطابق ادعای برخی از مدعیان اصلاحات، مرحوم آیت الله توسلی از غصه و اندوه اهانت به نوه حضرت امام(ره) سكته كرده و دار فانی را وداع گفته اند، چرا در مقابل آنهمه اهانت های وقیحانه به شخص حضرت امام(ره)، اسلام، پیامبر خدا(ص)، ائمه معصومین(ع)، انقلاب، قرآن و... دچار عارضه قلبی و سكته نشده بودند؟! آیا این ادعای شما، اهانت به مرحوم آیت الله توسلی نیست كه حساسیت ایشان نسبت به نوه حضرت امام را بیشتر از حساسیت آن مرحوم نسبت به خدا و پیامبر خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) و شخص امام(ره) و... می دانید؟!
اهانت به نوه حضرت امام(ره) و بیت معظم آن بزرگوار زشت و چندش آور است و كیهان زودتر از همه در مقابل این اقدام ناروا موضع گرفت ولی با توجه به نمونه هایی كه ذكر شد نمی توان باور كرد كه برخی از شما مدعیان اصلاحات نگران این اهانت باشید، راستی، اگر نگرانی شما «تظاهر» نیست چرا در مقابل آنهمه اهانت كه دوستان هم حزبی شما نسبت به امام(ره) و همه مقدسات روا داشتند، سكوت كردید و نه فقط «سكته» نكردید كه به روی مبارك خود هم نیاوردید؟!
5- مدعیان اصلاحات تلاش می كنند اهانت به نوه محترم حضرت امام را به كسی نسبت بدهند كه به گواهی دوست و دشمن یكی از وفادارترین و ثابت قدم ترین مسئولان پیرو خط امام(ره) طی 3 دهه گذشته بوده و هست. كدام یك از شما ساده زیست تر از احمدی نژاد هستید؟ كدامیك از شما جنگ فقر و غنا را جدی گرفته اید؟ كدامتان مانند احمدی نژاد به پیروی از امام راحل(ره) در مقابل قدرت های استكباری با شجاعت ایستاده اید؟ كدام مدعی اصلاحات مردمی تر از احمدی نژاد است؟ چه كسی از میان شما در حمایت از محرومان به گرد پای احمدی نژاد می رسد؟ و یا در دفاع از آرمان های امام(ره) با احمدی نژاد قابل مقایسه است؟ كدام مسئول در خدمت به مردم، اسلام و انقلاب مانند رئیس جمهور كنونی سر از پا نمی شناسد؟ و شب و روز و خواب و استراحت خود را وقف راه امام راحل(ره) و خلف حاضر او كرده است؟ كدامیك از شما...
و بالاخره، انگار مظلومیت در دنیا سهم تمام راهیان راه خداست و هر كه در این راه راسخ تر و ثابت قدم تر است، از سوی كسانی كه از این قافله عقب افتاده اند، بیشتر مورد ظلم قرار می گیرد ولی مردم به لطف خدا گوهرشناس تر از آنند كه مشاطه گری خزف را به چیزی بگیرند و گوهر را وانهند.
6- و بالاخره، مرحوم آیت الله توسلی به گفته رهبر معظم انقلاب؛ «شاگرد امام راحل، رضوان الله علیه و از نخستین پیوستگان به نهضت عظیم آن بزرگوار بودند»... لطفا از درگذشت آن مرحوم استفاده ابزاری نكنید چرا كه عرض خود می برید و زحمت هیچكس هم نمی دارید!

حسین شریعتمداری

 

 

art_crab@yahoo.com

اين چند شماره اخير

اول ) در دو هفته اخير سه تن از نزديكانم فوت كردند كه كمي تاخير در نوشتن من ايجاد شد . به هر حال به بعضي مسايل در ده شماره اخير روزانه اشاره اي دارم .
دوم ) در يكي از قسمت هاي پرسش از اسلام ! با عنوان " چرا به امام زمان (عج) منتقم گفته می شود؟
مطالبي از جانب عايشه نقل شده بود كه هر ذهني كه كمي در آن قدرت استدلال وجود داشته باشد مي فهمد كه از بيخ و بن اين مطلب مي لنگد . در اين متن آمده است : روزي پيامبر گفت قرار است به من وحي برسد پس عايشه كسي به خلوت من وارد نشود . اما امام حسين عليه السلام وارد شد . جبرييل پرسيد اين كيست ؟ پيامبر فرمودند فرزندم . جبرييل گفت : كشته مي شود . پيامبر گريست . جبرييل گفت : گريه نكن . خداوند به وسیلۀ قائم شما اهل بیت ، از آن ها انتقام خواهد گرفت . پيامبر فرمودند : قايم ما كيست ؟ جبرييل گفت : نهمين فرزند از نسل حسين ...
حال دلايلي كه اين نوشتار را از يك متن محكم به يك متن بي منطق تبديل مي كند را مي نويسم . اولا اينكه جبرييل رابط خداوند و پيامبران است ( فرشته وحي ) . حال چه مي شود كه در جايي از اين متن امام حسين را نمي شناسد و در جايي ديگر تا فرزند نهم اين كسي كه نمي شناسد را مي شناسد ! جاي بحث دارد . دوم اينكه پيامبر خدا مقامي دارد كه جبرييل نيز به آن مقام نمي رسد و منظورم شبي است كه پيامبر به معراج مي رود و از حدي بيشتر جبرييل نمي تواند ايشان را همراهي كند . حال چه مي شود پيامبر خدا ، كه احاديثي در مورد امام قايم دارند ، امام قايم را نمي شناسند و از جبرييل مي پرسند كه او كيست ؟ باز هم جاي درنگ و تامل دارد ... فكر مي كنم بد نباشد دوستاني كه بدنبال نوشته هاي ديواري مناطق پايين شهر و بالا شهر و علايم شيطان پرستي در كشورهاي دور مي گردند كمي در اين روزانه خودمان هم وقتي بگذارند تا ببينند گاها شيطان پرستي شرف دارد به دفاع يكسري افراد جاهل در دفاع از دين مان .
سوم ) مطلبي تحت عنوان " خلايق هر چه لايق " نيز در اين چند شماره اخير بود كه واقعا بايد به نويسنده آن تبريك گفت ! از آنجهت كه ايشان از لحاظ تفكر ( آنهم در هزاره سوم ) مانند انسانهاي نخستين و غارنشين قبل از كشف آتش هستند ! ايشان فرموده اند : نخست وزير فرانسه ازدواج كرده است . در گذشته ها مرسوم بود که مقامات کشوری از بین بزرگان و خانواده های سرشناس همسر بر می گزیدند. ولی ظاهرا که در مهد دموکراسی ! آقای سارکوزی، بر اساس دموکرسی ! به همه آداب و رسوم پشت پا زده است ! واقعا که فرانسوی ها چشم و دلشان روشن !
نمي دانم چرا نويسنده اين متن احساس كرده اند كه ساركوزي يا هر شخص ديگري بايد حتما مانند دوران ويكتوريايي ازدواج كنند و يا چرا فكر كرده اند كه زن يك نخست وزير را حتما بايد ايشان تاييد كنند و يا چرا اين تفكر را دارند كه شخص نخست وزير يا هر كس ديگري بايد طبق نظريات نگارنده محترم و طبق سليقه ايشان زن انتخاب كنند و چرا ... براي اينكه خيالتان را راحت كنم بايد عرض كنم متاسفانه ايران عزيزمان براي رد و نقد غرب هيچ دست آويزي ندارد ، چه خوشمان بيايد و چه نيايد غرب پيشرفته تر ، با فرهنگ تر ، با علم تر و ... از ما كه كشور جهان سومي هستيم است .
چهارم ) ... يكسري اصلاح طلب زنگ زدند تركمنستان و گفتند نزديك انتخاباته ، گاز را قطع كنيد كه ما حال اين اصول گرا ها را بگيريم !!!
از آنجاييكه هر كسي كه مي خواهد كانديد شود مي تواند زنگ بزند به يك كشوري و هر چه دوست دارد بگويد و آن كشور هم چون مجلس ، دولت ، سنا ، نماينده ، وكيل ،‌وصي ، صاحاب ، اداره ٍ سازمان ، وزارتخانه ، سند ، قرارداد ... ندارد اطاعت ميكند پيشنهاد مي كنم مثلا آقاي ايكس تماسي با امارات بگيرند و بگويند سه تا جزيره اي كه مستر پرزيدنت دربست به نام امارات كرده اند را پس بدهند تا ما هميشه ايشان را دعا كنيم و يا مثلا آقاي ايگرگ تماسي با روسيه بگيرند و درياي خزر را كه مستر پرزيدنت بابت ودكا خوري مسيو پوتين به ايشان پيشكش كرده اند را پس بگيرند كه باز هم ما ايشان را دعا كنيم . تحجر تا چه حد ،‌خدا مي داند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنجم ) زمانيكه چشم جوانان اصول گراي گروه براي جوانان غزه نمناك بود و زمانيكه اصول گرايان گروه براي غزه سينه چاك مي دادند ، سكه در مملكت خودمان سير صعودي قيمت را سر گرفت و دوستان آنقدر به فكر نان شب غزه بودند كه يادشان رفت كمر ملت خودمان زير بار اين اقتصادي كه اسمش اقتصاد نيست و ارمغان معجزه هزاره سوم است دارد مي شكند . من نمي دانم كه اين چه تورم يك رقمي است كه در طي كمتر از سه سال سكه از شصت هزار تومان مي شود صد و شصت هزار تومان و تخم مرغ از سي تومان مي شود صد و سي تومان و گوجه از صد تومان به مرز سه هزار تومان مي رسد و باز ما مي گوييم كه تورم در دولت ننگين خاتمي شانزده درصد بوده و اكنون به لطف معجزه هزاره سوم شده است نه درصد ناقابل !!! از آنجاكه ملت هميشه در صحنه و فهيم ايران اين شكستن تورم را به فال نيك مي گيرند خواهشمنديم لطفا مملكت را به همان شانزده درصد برسانيد كه توان اين نه درصد گلويمان را از بيخ و بن خفه كرده است . چگونه بگوييم كه ما لياقت اين نه درصد را نداريم و همان شانزده درصد را مي خواهيم ؟
ششم ) اما در مورد بحث هاي سريالي پورچستاي عزيز و دوست عزيز ديگرم . كمك به هر انساني با هر رنگ ، طبقه ، دين ، نگرش و ... وظيفه انساني و وجداني است اما شرايطي هست كه انساني كه داراي منسب يا مسوليتي است بايد ابتدا آن مسوليت را انجام دهد و بعد به اين امور بپردازد . بطور مثال شهرستان بم كه چهار زمستان است در سرماي شديد و مردم آن بدون مسكن مانده اند . وظيفه دولت حكم مي كند كه ابتدا به اين موضوع بپردازد و سپس براي فاحشه هاي بوليوي مسكن بسازد . ابدا فكر نكنيد كه سه كشور آمريكاي لاتيني كه با ما دوست هستند به جز فاحشه چيز ديگري داشته باشند . يا بطور يقين وقتي بالاي نيمي از جوانان اين كشور با انواع و اقسام مخدرها سر و كار دارند دولت ما هيچ وظيفه اي در قبال جوانان عراقي كه فرزندان لاشخوراني هستند كه همين چند سال پيش دختران خرمشهري ما را با كاميون براي لذت هاي جنسي سوار مي كردند و مي بردند ، ندارد . چه برسد فرهنگسرا و سينما سازي براي اين عزيزان لاشخور و كثافت . يا بطور يقين دولت ما وظيفه اي در قبال لبنان ندارد . لبناني كه تمامي ليدرهاي آن از جمله سيد حسن خان عزيز و همين بنده خدايي كه شهيد شده است شكم هاي فرهيخته شان برابر با شكم صد ها كودك گرسنه آفريقايي است . اگر به جاي پول توپ و تانكي كه ما براي كشت و كشتار در لبنان بعنوان كمك به برادران خرج مي كنيم را براي كودكان آفريقايي خرج كنيم مطمينا جزاي آن محفوظ تر مي ماند . نكته بعد اين است كه ما هيچ وظيفه اي در قبال بيت المقدس عزيز نداريم كه اگر داشتيم همان قبله مي ماند و يا يكي از معصومين شمشير براي آن مي كشيدند و جهادي مي فرمودند . بيت المقدس يك مسجد است مانند هزاران و ميليون ها مسجدي كه در دنيا وجود دارد و فقط براي ما مسلمانان ( حداقل مسلمانان كشور خودمان ) جايي براي رفع حاجت و خواب است . اما نكته مهم تر اينكه ما همواره در نزد قوم عرب به بربر و عجم معروف بوده ايم و همين اعراب عزيز براي يك شب لذت زير نافي با يك دختر ايراني هر كاري مي كنند . پس تازي را اگر به معناي سگ تازي هم در نظر بگيريم نه تنها عيب نيست بلكه از ديد من مستحب وكاملا حلال است . نكته بعد اين است كه اعراب تا همين امروز هر كاري از دستشان برآمده ( از تجاوز ، سوزاندن ، كشتار ، از بين بردن زبان ، نفوذ فرهنگي ، اجحاف و ... ) در قبال ايران كرده اند . چه اعراب مصر ،‌چه عربستان ، چه امارات و چه اعراب ديگر . ابدا فكر نكنيد كه اعراب عاشق ما ايرانيان هستند كه ناف هر عربي را با نفرت از فارس بريده اند . نمي دانم چه اصراري است كه دوست عزيزم انقدر پافشاري روي دفاع از اين تازي ها دارد . مگر همين اعراب نيستند كه خليج فارس را گرفته اند ، مگر همين ها نيستند كه دانشمندان ما را به نام خود مي كنند ، مگر همين اعراب نيستند كه دختران ايراني را بعنوان فاحشه بكار ميگيرند ، مگر همين اعراب نيستند كه مانند گوسفند با ما برخورد مي كنند ، مگر همين اعراب نيستند كه كتابخانه هاي ايران را آتش زدند ،‌مگر همين اعراب نبودند كه به ملت ما هشت سال تجاوز كردند و مگر هاي ديگر . ترجيحا فكر و قلمي كه دوست عزيزم روي دفاع از ارزش هايي كه هيچ ارزشي نيست بگذارند را روي مسايل داخلي خودمان متمركز كنند ، مطمينا هم ثواي اخروي بيشتري دارد و هم دنيوي بيشتري .
هفتم ) اما شايد براي خاتمه بد نباشد نكته جالبي را بيان كنم . نوه امام بعلت واجد شرايط نبودن جزو رد صلاحيت شده ها است . خداوند توفيق خدمت اين عزيزان شوراي نگهباني را مستمرتر و بيشتر بفرمايد . آمين .

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

30 بهمن / 19 فوريه / 11 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
30 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com

راي دادگاه در باره پزشك احمدي و سرپاس مختاري

سرپاس مختاري
دادگاه جنايي تهران در اين روز در بهمن 1322 راي خود را درباره متهان به قتل زندانيان سياسي با آمپول هوا و وسائل ديگر صادر كرد . طبق اين حكم ، پزشك احمدي به اعدام و سرپاس مختاري كه در زمان ارتكاب اين جنايات رئيس شهرباني بود به ده سال زندان محكوم گرديد . بقيه متهمان به شش سال زندان تا حبس ابد محكوم شدند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

30/11/30
مصاحبه مهندس بازرگان با روزنامه نيويورك تايمز : نيروهاي امنيتي در نبردهاي 9 روز گذشته نابود شدند. در دو هفته آينده كميته انقلاب منحل خواهد شد.
اعلاميه سرلشكر قره‌ني (رئيس ستاد ارتش) خطاب به كليه نيروهاي مسلح مبني بر همكاري با فرماندهان انتصابي همزمان با ادامه مخالفتها با انتصابهاي جديد : اطاعت از فرماندهان و رؤسايي كه با حكم رسمي‌ ستاد كل ارتش ملي انتخاب و به كار مشغول مي‌شوند فريضه‌اي ديني و ملي است.

سفر داريوش فروهر (وزير كار و امور اجتماعي) در رأس هيأتي به كردستان براي بررسي اوضاع منطقه ؛ از جمله ادامه محاصره پادگان مهاباد، حمله و خلع سلاح پاسگاههاي مرزي و مسأله خودمختاري. مذاكرات هيأت اعزامي‌ با مقامهاي محلي از جمله عزالدين حسيني و گروهي كه " نمايندگان خلق كرد " خوانده شدند.
گردهمايي گروهي با نام " نمايندگان شوراهاي انقلابي شهرهاي كردستان " به همراه عزالدين حسيني، غني بلوريان، قاسملو در مهاباد و صدور قطعنامه هشت ماده‌اي با عنوان " خواسته‌هاي مردم كردستان". درخواستهاي مندرج در‌‌اين قطعنامه عبارتند از : تاييد انقلاب اسلامي‌ايران توسط خلق كرد همگام با ديگر خلقهاي‌‌ايران ؛ تامين حق تعيين سرنوشت خلق كرد مثل ساير خلقهاي‌‌ ايران به صورت فدراتيو ؛ شركت زحمتكشان، كارگران و دهقانان در دولت ؛ رفع ستم اقتصادي از كردستان ؛ اداره پادگانها در كردستان زير نظر شوراهاي انقلابي ؛ تبديل ارتش ارتجاعي به ارتش خلقي با تصفيه ارتش ؛ تحويل افسران جنايتكار به خلق كرد ؛ تاييد عزالدين حسيني به عنوان رهبر مذهبي كردستان و اخراج قياده موقت از‌‌ ايران.

ناآراميهاي كردستان و مواضع مقامهاي دولت موقت در‌‌ اين باره ؛ امير‌انتظام : طالباني باعث ناراحتي شده و به چند پاسگاه حمله كرده است. دولت با كمال قدرت از تجزيه كشور جلوگيري خواهد كرد. پيام دكتر سنجابي وزير خارجه به جامعه كرد : اجازه ندهيد توطئه‌گران و خائنان به عنوان جدايي‌طلب يك بار ديگر از ميان شما نفوذ كنند.
هشدار امام خميني در خصوص تلاشهاي سازمان‌‌يافته تشكلهاي مختلف جهت تسلط بر مراكز حياتي كشور و حمله به كساني كه دست به خرابي و اعمال ضداسلامي‌ و انساني زده‌اند و كوشش دارند مراكز حساس را به نفع بيگانگان به دست آورند و تاكيد بر‌‌اينكه قدرت آنان بيش از قدرت شيطاني شاه و پشتيبانان آنان نسبت و‌‌اينكه بايد تمام اقشار به هر اسمي‌كه هستند در تحت پرچم اسلام به فعاليت خود ادامه دهند و اجازه هرج و مرج داده نخواهد شد و نيز دعوت از معلمان براي ساختن‌محيطي كه اطفال را شيربچگان پشت صحنه مقاومت عليه آمريكا و ساير چپاولگران تربيت كنند.

نيويورك‌تايمز به نقل از مهندس بازرگان : چپ‌گراها مي‌توانند حزب كمونيست تشكيل دهند، اما اگر به جنگ و‌‌ايجاد ناآرامي‌ ادامه دهند ما آنها را سركوب مي‌كنيم.
سياست خارجي‌‌ ايران در قبال اسرائيل : اطلاعيه وزارت‌خارجه مبني بر‌اعلام رسمي ‌قطع هرگونه رابطه و همكاري با اسرائيل. اخراج 32 تن از كاركنان دفتر آژانس يهود و ديگر مراكز اسرائيلي در‌‌ايران. متقابلاً به كليه كارمندان‌‌ ايراني رژيم سابق در اسرائيل دستور داده شد كه در اولين فرصت خاك آن كشور را ترك كنند.

انقلاب اسلامي‌ و مسأله فلسطين ؛ ابواياد (مرد شماره 2 ساف) :‌‌ايران بايد به سوي دوستان واقعي‌اش يعني سازمان آزاديبخش فلسطين و شوروي و اردوگاه سوسياليست روي آورد. خبرگزاري وفا : مقر پيشين نمايندگي اسرائيل در تهران به دفتر ساف تبديل خواهد شد. العربي چاپ لبنان : شوروي ابتدا از تاسيس جمهوري اسلامي‌ بيم داشت، ولي اطمينانهايي كه ياسر عرفات به سفير شوروي در بيروت در‌‌اين باره داد موجبات رفع نگراني شورويها را فراهم آورد.
30/11/62
شهادت شيخ راغب به دست صهيونيست‌ها

30/11/63
روز گذشته نمايندگان امريكا و شوروي در وين بمدت پنج ساعت با يكديگر در مورد اختلافات خود در مورد خاورميانه ديدار كردند.

30/11/65
تائيد كمك اطلاعاتي آمريكا به عراق توسط واينبرگر.
تحويل يك اسكادران ميگ 25 شوروي به عراق.

Mobin_s2004@yahoo.com
19 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
آلبينوس قرباني جنگ داخلي روميان

تصوير البينوس بر سكه اش

درپي قتل ماركوس ژوليانوس امپراتور روم در اول ژوئن سال 193 ميلادي ، سه ژنرال ارشد اين كشور به خواست سربازان خود اعلام كردند كه امپراتور تازه هستند . سپتيموس سه وروس درايلريا (يوگوسلاوي ) ، نيجر در شرق مديترانه و كلوديوس آلبينوس در بريتانيا . سه وروس پس از وارد آوردن شكست نظامي به نيجر عازم گل ( فرانسه امروز ) شد تا آلبينوس فرمانده ارتش غرب ( مستقر در بريتانيا ، آلمان و گل ) را از ميان بردارد . جنگ روز 19 فوريه سال 197 ميلادي در« ليون » فرانسه روي داد و سه وروس پيروز شد . آلبينوس براي اين كه دستگير و تحقير نشود خود را كشت . سه وروس پس از اين پيروزي و تاييد مقام او در سناي روم عازم جنگ با ايران شد كه در جريان مبارزه او با نيجر به نيجر كمك كرده بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 19 فوريه

  • 1927:   چينيان به اشغال نظامي شانگهاي از سوي انگلستان اعتراض كردند و در اين شهر دست به اعتصاب عمومي و تظاهرات زدند.

  • 1861:   الكساندر دوم تزار وقت روسيه فروش كشاورزان با زمين مزروعي ( سرفدم ) را لغو كرد.

  • 1997:   دنگ شيائو پينگ رهبر پيشين چين در 92 سالگي در گذشت .

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    11 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «جعفربن حسين بن احمد» مشهوربه اِبن سَرّاج ازفقيهان و محدثان و قاريان بزرگ قرن6

    11 صفر 501 - «جعفربن حسين بن احمد» مشهوربه اِبن سَرّاج ازفقيهان و محدثان و قاريان بزرگ قرن6هجري قمري درشهرصوردرگذشت. او به قرائت، نحو، عروض و لغت دانش فراوان اندوخت. ابن سرّاج براي كسب اين دانشها به سرزمينهاي دور و نزديك بسيارهمچون مصرو شام و صور سفركرد. ازآثارابن سرّاج «نَظمُ المَناسِك، زُهدُ مَصاريحِ العُشاق و نَظمُ التَّنبيه» را مي توان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    4
    10

    اهواز

    19
    28

    تبريز

    0
    6

    شيراز

    7
    22

    مشهد

    2
    10

    بندرعباس

    16
    27

    کرمان

    5
    22

    اصفهان

    0
    21

    يزد

    8
    23

    کرمانشاه

    3
    6

    اراک

    -3
    5

    رشت

    6
    9

    دبی

    17
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1377 تومان
    943 تومان
    1850 تومان
    873 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    238000 تومان
    107000 تومان
    59000 تومان
    211000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.18

    اذان مغرب : 17.08

    اذان صبح فردا : 5.24

    طلوع آفتاب فردا : 6.48
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    16 فوريه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist  

    تاریخ انتشار: 16 فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 187
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    جارو برقی مجهز به اشعه UV
     

    وسواسی هستید یا نه؟! چند بار اتاقهای منزل و یا محیط کارتان را جارو می کشید و گرد گیری میکنید؟برای بعضی ها هم آنقدر نظافت مهم است که آلودگی هوای منزلشان دست کمی از هوای بیرون ندارد. بگذریم... جدیدا نوعی جاروی برقی وارد بازار شده که می تواند کلیه اجرام, گرد و غبار ها, لکه ها و ...را از بین ببرد.حتما می گویید خب این که کار همه جارو هاست. صبر کنید. این جاروی خوشکل علاوه بر داشتن انواع برس های شستشو و مد های متفاوت مکش هوا مجهز به اشعه یو وی نیز می باشد. به کمک این اشعه می تواند کلیه ویروس ها , باکتری ها و حتی تخم های بسیار ریز مورچه ها و سایز حشرات را در خود مکیده و از بین ببرد. قدرت این جارو برقی 35 وات است و می تواند اجرامی به کوچکی 0.3 میکرون را تشخیص داده و آنها را ببلعد. تکنولوژی استفاده شده در این دستگاه همان تکنولوژی تجهیزات پزشکیست که می تواند محیط های استریل را ایجاد کند. ولی خب جای این جارو برقی برای خانمهای خاندار وسواسی در خانه خالی بود.

    منبع
     

    ابر قدرت سونی VGC-LT29U


    امروزه تعداد زيادی کامپيوترهای روميزی وارد بازار ميشوند ولي آنچه که اين لپ تاپ سونی وايو (sony vaio)را از بقيه ي کامپوترها جدا میسازد کارايی ويژه و طراحي بی نظير (سونی گونه)است.حال ميخواهيم شما را با برخی از ويژگيهای بی همتای اين کامپيوتر آشنا کنيم.
    برخي ويژگيهای اين کامپيوتر :
    مانيتور 22 اينچ وايد اسکرين(widescreen),کيبورد و ماوس وايرلس(wireless),سی پی يو (Intel® Core™ 2 Duo T9300 (2.5GHz, 6MB L2 Cache
    1 ترابايت ديسک سخت(هارد درايو)همراه با امکان خواندن و رايت کردن بلوری(Blu-ray Disc™)چهار گيگابايت رم,گرافيگ انويديا(®NVIDIA)و قابليت ذخيره کردن شبکه های تلويزيونی

    طراحی بی نظير :اين روزها همه به طرحها نگاه ميکنند اين کامپيوتر/تلويزيون سوني با طراحی ويژه توانسته بسياری از مخاطبان را هدف قرار دهد.
    وايرلس باشيد:با استفاده از کيبورد و ماوس و وايرلس هميشه راحت باشيد و از شر سيمهاي مزاحم راحت شويد!
    تماشا و ذخيره کردن کانالهای تلويزيونی:با اين کامپيوتر/تلويزيون سوني شما ميتوانيد که شبکه های تلويزيونی را تماشا و ذخيره کنيد
    تکنولوژی™XBRITE-HiColor:اين تکنولوژی آخرين تکنولوژی مانيوتورهای سونی است با که اين کامپيوتر/تلويزيون سونی به آن مجهر ميباشد.
    داراي دوربين و ميکروفون :اين کامپيوتر/تلويزيون سونی دارای يک ميکروفون و يک دوربين(وبکم)1.3 مگاپيکسلی ميباشد که ديگر لازم نيست براي خريد دوربين و ميکروفون پول خرج کنيد .
    سی دی و دی وی دی های خود را بسازيد:با نرم افزارهايي که سونی براي شما در اين پک تعبيه کرده ميتوانيد سی دی ,دی وی دی , موسيقی و عکسهای مورد نظر ويرايش کنيد

    کامپيوتر و تلويزيون با هم باشيد: شما ميتوانيد در حالي که کامپيوتر مشغول کار است شما ميتوانيد حالت را به تلويزيون تغيير دهيد در حالی که کامپيوتر در پشت درحال کار است.
    تکنولوژی وايرلس:ميتوانيد اينترنت را به صورت وايرلس استفاده کنيدی RAM است. اسپیکر های این لپ تاپ مونو است و این نقطه ضعفی برای این مدل محسوب میشود.
    لپ تاپ دارای دوربین داخلی و میکروفن نیز هست. پورت های این کامپیوتر به طرز ماهرانه ای در یک طرف مخفی شده اند و این به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک کرده است.
    دیگر مشخصات آن دارا بودن Bluetooth 2.1 و EDR است. سیستم بی سیم لپ تاپ از نوع 802.11n است. برای اینکه خیالتان از نظر خروجی ها راحت باشد بدانید که این کامپیوتر خروجی : Micro-DVI - DVI - VGA نیز دارد.
    این لپ تاپ با قیمت 1799 دلار طی دو هفته ی آینده به بازار عرضه خواهد شد.
    با نگاهی کلی به این لپ تاپ میتوان آن را یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید لپ تاپ دانست. وزن کم و باریک بودن آن را تبدیل به قابل حمل ترین لپ تاپ موجود نموده است. البته طراحی فوق العاده ی آن نیز سبب میشود که در هر جایی با افتخار لپ تاپ خود را باز کنید و بگویید که من MacBook Air دارم!

    اين سری از کامپيوترها (VAIO® LT) زيبا و بازيک هستند و با قدرت بسيار بالايشان ميتواند براورده کننده نيازهاي شما باشد.
    سيستم عامل اين کامپيوتر ويندوز ويستا ميباشد که ميتواند جوابگوی شما باشد.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    توسعه جوامع روستايي در ايران



     

    نويسنده: كاوه احمدي علي آبادي

    معرفی کتاب:
    امروزه رشد جمعيت جوامع روستايي بدليل شرايط جديد جهاني و شهري و صنعتي شدن، كفاف ظرفيت هاي جامعه را نمي كند و بسياري از خدمات اجتماعي و امكانات زندگي و رفاهي تنها در شهرهاست كه قابل دسترسي است، از اين رو روستاها با مهاجرت به خصوص نسل جوان خود به شهرها مواجه هستند. حال براي هر گونه پيش بيني و برنامه ريزي اي در جوامع روستايي، شناخت تحولات در سطوح خرد و كلان كشور ضروري است.
    در سطح خرد با كنش هايي مواجه هستيم، كه افراد و نهادهاي روستايي را هدايت كرده و تحولات اجتماعي را از آن طريق جهت مي دهند. تقديرگرايي روح قالب تفكر و كنش در جامعه روستايي و عشايري ماست. بدين معني كه بسياري از روستاييان بين اعمال خود و تحقق مطلوب اهداف و مقاصد موردنظر ارتباطي نمي بينند، بلكه آن را حاصل قضا و قدر و دست تقدير روزگار مي دانند. در حالي كه برنامه ريزي و بهبود روش ها، نياز ضروري به تفكري دارد كه مبتني بر ارتباطي عقلايي بين اهداف و مقاصد با اعمال و روش ها باشد. كنش هاي احساسي و قمارگونه از ديگر كنش هاي مضر در جامعه ما هستند. از اين روي اساسي ترين نكته براي تحقق هر برنامه اي در جوامع روستايي كشور ما، توجه به اين نحوه هاي نگرش و رفتار و كوشش در جهت تغيير آن ها است. تكيه بر توسعه مشاركتي و آموزش هاي مستمر و ترويج از جمله راهكارهاي پيشنهادي براي عقب نشيني كنش تقديرگرايي از كارها و امور روزمره به حوادث و اتفاقات غيرمترقبه هستند.
    در سطح كلان اجتماعي نيز توسعه جوامع روستايي از روندي برخوردارست كه متأثر از تحولات كلان كشور است. فرآيندهاي شهرنشيني، توسعه جوامع صنعتي، بهبود خدمات اجتماعي، حاشيه نشيني و برنامه هاي كلان توسعه كشور، جملگي بر روند تحولات جوامع روستايي تأثير مي گذارند. شهرها براي تأمين نيازهاي شغلي و نيروي كار خود نياز به مهاجرين روستايي دارند، بنابراين فرآيند مهاجرت از روستا به شهرهاي بزرگ طبيعي است، تنها دولت مي بايست در ازاي عرضه نيروي كار از جوامع روستايي به جوامع شهري و حاشيه نشين، حداقل نيازهاي اساسي و تأمين اجتماعي جوامع روستايي و حاشيه نشين را تأمين كند، و بايد اشتغال زايي و فرصت هاي شغلي اي را در اين مناطق پديد آورد تا بيكاري موجب مهاجرت بي رويه از روستا به شهر و پناه بردن شان به كارهاي خلافكارانه و اعتياد و ساير جرايم و تخلفات نشود. بنابراين موضوع حمايت از صنايع كوچك روستايي و صنايع دستي و صنايع تبديلي و تكميلي در كنار توزيع مناسب و عادلانه خدمات اجتماعي و رفاه اجتماعي و ايجاد فرصت هاي شغلي مي بايست در اولويت برنامه هاي توسعه كشور قرار گيرند.
    اما پرسش اساسي اين است كه در اين ميان، توسعه پايدار چگونه مقدور و دست يافتني مي گردد و با توجه به تحولات و توسعه خرد و كلان در كشور و در جوامع روستايي، آيا توسعه درونزا مي بايست در دستور كار برنامه هاي دولت قرار گيرد يا توسعه برونزا؟ در اين اثر كوشش شده تا با روش اسنادي به سوي تجزيه و تحليل ساختار اجتماعي جوامع روستايي رفته و رويكردها و راهكارهاي موجود را بررسي كرده و تبييني از فرآيند توسعه در جوامع روستايي داشته باشيم تا در نهايت با ارايه دلايلي به پيشنهاداتي دست يابيم كه توجه اي جامع به توسعه اي پايدار و بلندمدت و همزمان با محرك هايي درونزا و برونزا را مدنظر قرار داده، به طوري كه مشاركت هاي محلي را با افق هاي علمي فراروستايي تلفيق كرده باشد، به عنوان راه حل كليدي توسعه كشور و توسعه جوامع روستايي توصيه نماييم.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه
    جوامع روستايي
    پيشينه توسعه جوامع روستايي در كشور
    روش جمع آوري اطلاعات و روش تحقيق

    ● طرح مسايل
    برخي از مشكلات و موانع اجتماعي در برنامه ريزي هاي توسعه روستايي
    مهاجرت از جوامع روستايي به جوامع حاشيه نشين و آلونك نشين

    ● مباني نظري؛ انواع توسعه در دنياي امروز
    توسعه پايدار
    توسعه درونزا و برونزا
    عوامل اجتماعي و فرهنگي در توسعه
    فرهنگ، ابزار و غايت توسعه؟!
    توسعه انسان محور و آمايش سرزمين
    توسعه محلي و مبتني بر زيست بوم
    توسعه هويت محور؛ انسان روستايي و جهاني شدن

    ● تجزيه و تحليل تحولات اجتماعي در سطوح خرد و كلان
    1. كنش هاي معطوف به پيشرفت و تقديرگرايانه
    2. تفكر و كنش "معطوف به احساس " به جاي "معطوف به هدف "
    3. تفكر و كنش "قمارگونه"
    4. رويكردهاي موجود نسبت به تحولات جوامع روستايي

    ● برنامه ريزي هاي توسعه روستايي
    1. برنامه ريزي جامع توسعه با طراحي و كاركرد توأمان
    2. برنامه ريزي هاي ميان مدت و بلندمدت
    3. جغرافياي فرهنگي در برنامه ريزي هاي توسعه
    4. مديريت بهينه سيستم آبياري
    5. آموزش در برنامه ها
    6. ترويج در برنامه ريزي هاي توسعه روستايي
    7. صنايع روستايي و دستي
    8. صنايع تبديلي و تكميلي
    9. توجه اي دوباره و با نگاهي نو به تعاوني هاي روستايي
    10. وام، يارانه و تسهيلات مالي و بانكي
    11. تغييرات ساختاري و نهادي
    12. كنترل و ارزيابي مداوم برنامه ها

    ● راهكارهاي توسعه روستايي
    1. توسعه روستايي و مشاركت
    2. آموزش و اقدامات اجتماعي
    3. ترويج كارشناسان و روستاييان
    4. اصلاح روش هاي آبياري
    5. كمك هاي عملي به تعاوني هاي روستايي
    6. كمك هاي مالي و وام
    7. اِعمال انواع روش هاي ارزيابي

    ● نتيجه گيري
    تحليلي از شبكه برنامه هاي توسعه اي
    پيشنهادات و توصيه هاي كاربردي


    دانلود کتاب:

    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    از یمن حضور من، شما لازم نیست!
     

    در مورد انتخاب شد صحبتها
    کنفرانسها، سخنوری‌ها، چت‌ها
    امروز ولی نمانده حرفی دیگر
    افسوس از این ردصلاحیتها

    *****

    وقتی که زمین هست هوا لازم نیست
    از یمن حضور من، شما لازم نیست!
    وقتی که چنین دولت خوبی داریم
    این مجلس شورا به خدا لازم نیست

    *****

    از زحمتِ بیهوده بیا راحت شو
    راحت به خدا از این‌همه زحمت شو
    خواهی بشوی میان مردم محبوب
    ای دوست برو رد صلاحیت شو

    *****

    ای دوست من نکن دگر صحبت یا
    اصلا نده دیگر به خودت زحمت یا
    هر کس که در این دیار جایی دارد
    یک بار شده رد صلاحیت یا...!

    *****

    این بار محال است که دپرس بشویم
    بیچاره‌ی جمعی متخصص بشویم!
    با طرح جدیدمان محال است که ما
    یک ‌بار دگر اسیر مجلس بشویم


    مهدی استاد احمد


     

     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    سندرم پلاسيبو

    سندرم پلاسيبو عبارت است از زنـدگي كـردن خودآگاه و يا نـاخودآگاه افراد در حـال و هـواي رابطـه پيـشيـن. در عـــلـم پزشـكـي پلاسيـبو و يا "دارونما" دارويي است هم شكل و هـم طـعـم داروي اصـلـي امــا بي اثر. در روابط، پلاسيبو به بـاز آفـريني شريك زندگي سابق با استفاده از يك فرد ديگر اطلاق ميگردد. غالب اوقات اين عمل بطور ناخودآگاه توسط فرد صورت مي گيرد.
    شخصي كه درگير يك سندرم پلاسيبو مي شود، شريك جديدي را بر مي گزيند كه درست شبيه شريك سابق خود رفتار كرده و صفاتي نظير وي را بروز ميدهد. معمولا شباهتهاي ظاهري اي نيز ميان شريك تازه و شريك سابق وي وجود خواهد داشت. چنانچه خانواده و دوستان وي از خصوصيات شريك جديد وي سوال كنند، وي اينگونه پاسخ ميدهد كه: "اون اخلاقش درست مثل....". روابط پلاسيبو همواره محكوم به فنا و شكست ميباشند، چراكه فرد با يك بدل طرح دوستي ميريزد. شريك پلاسيبوي شما اكنون بايستي خود را با خصوصيات فردي كه جايگزين وي شده مطابقت دهد. و اين امر هيچگاه محقق نميشود، چراكه پلاسيبو هرگز برابر اصل نخواهد بود. از ديد پلاسيبو اين وضعيت دلسرد كننده و خوار كننده است.
    چنانچه شما فردي ميباشيد كه پلاسيبو را جايگزين فرد ديگري كرده ايد، كاري كه ميكنيد تنها به تعويق انداختن روند سوگواري و قرباني كردن مرد و يا زن جديد به واسطه اشتباهات گذشته ي تان است. با اين عمل شما جلوي رشد و بالندگي خود را ميگيريد و عاقبت خود را در ميان يك رابطه ي بي ثمر و ناكام ديگر خواهيد يافت. خوشبختانه سندرم پلاسيبو يك نوع رفتار است و اغلب افراد بدون نياز به افراد متخصص قادر به اصلاح آن ميباشند. تنها چيزي كه شما نياز داريد صداقت با خويشتن و ميل به توقف رابطه خود براي مدت زمان كوتاهي است، تا فرصت يابيد رفتار خود را اصلاح كنيد.


    چگونه رابطه پلاسيبو را تشخيص دهيم؟

    اگر جايگزين كننده هستيد:
    رابطه شتابزده و آتشين آغاز ميشود. اين بخاطر آنست كه شما نياز به ماجراجويي و هيجان داريد تا قادر باشيد با احساسات منفي ي نشات گرفته از شكست در رابطه پيشين خود مقابله كرده و آنها را به دست فراموشي بسپاريد. همچنين شما نياز به يك رابطه جديد داريد تا بتوانيد به خودتان ثابت كنيد تا كماكان جذاب، خواستني و دوست داشتني ميباشيد. يكي دو ماه پس از آغاز رابطه، شما بتدريج ميكوشيد تا پلاسيبو را مطابق ميل خود شكل دهيد (تغيير دهيد).
    اما بنظر چيزي در اين ميان مفقود ميباشد. چيزي كه غايب است همان صميميت است. يك رابطه پلاسيبو نميتواند خيلي صميمي گردد. اگر چنين شود فرد جايگزين كننده متوجه اين موضوع ميشود كه پلاسيبو آن شخص (اصلي) مورد نظر وي نيست، بنابراين براي ممانعت از آن، فرد سعي ميكند حواس خود را بروي اشتباهاتي كه در روند جايگزيني مرتكب آنها گرديده، متمركز سازد. (عوض لذت بردن از يگانگي و منحصر بفرد بودن شريك خود)
    به عنوان يك فرد جايگزين كننده، شما قادر نيستيد از انديشيدن به شريك سابق خود دست بكشيد. هر قدر رابطه ي تازه بيشتر تداوم يابد، شما بيشتر حسرت رابطه پيشين خود را ميخوريد و ناخوشنودي ي پلاسيبو نيز افزايش مي يابد.
    يك علامت مشخصه فرد جايگزين كننده اينست كه با يك سري افراد كه واجد خصوصيات يكساني ميباشند قرار ملاقات ميگذارد: افراد با موي بلوند-تحصيل كرده و يا قد بلند.(خصوصيات شريك اصلي)


    چنانچه شما پلاسيبو باشيد:
    گفتگوها بندرت درباره شما خواهد بود. چرا بايد اينگونه باشد؟ شما تنها يك بازيچه هستيد. گفتگوها عمدتا بر خواسته ها، نيازها، افكار و تجارب فرد جايگزين كننده معطوف خواهد بود. شما احساس ميكنيد مانكن پشت ويترين هستيد.
    چنانچه شما پلاسيبو باشيد، احساس مي كنيد كه آنطور كه بايد قدر شما را نميدانند، پيوسته شما را مورد انتقاد و نكوهش قرار داده و در منزل مانند يك ميهمان با شما رفتار ميكنند. همواره يك مانع و حايل نامرئي ميان شما و شريكتان وجود دارد. اين مانع همان صميميت است. وي اجازه نميدهد تا شما زياد به وي نزديك شده و با وي دمخور گرديد، چرا كه اين عمل مستلزم عمل متقابلي خواهد بود كه وي از آن گريزان است.
    به عنوان يك پلاسيبو شما احساس ميكنيد كه هيچگاه قادر نيستيد هيچ كاري را بدرستي انجام دهيد، چراكه هر كاري كه انجام ميدهد، با انتقاد و شكايت شريكتان مواجه خواهيد شد. هنگامي كه به فرد مقابل خود مي انديشيد اين واژه هاي محبت، رضايتمندي، شادي و عشق نيستند كه به ذهن شما تداعي ميشوند، بلكه نگراني نسبت به خلق و خو، اضطراب، ترديد و بلاتكليفي بهتر ميتوانند احساسات شما را توصيف كنند.
    شما نميدايند كجا ايستاده ايد و از جايگاه واقعي خود آگاهي نداريد.
    چنانچه هديه اي دريافت كنيد معمولا از سر احساس گناه و رفع تكليف (شريكتان) است و نه به نيت گرامي داشتن و شاد كردن شما.
    پس از پايان يافتن رابطه شما چندان اندوهگين نميشويد، بلكه احساس آسودگي و رهايي خواهيد كرد و سرزندگي و نيروي حياتي خود را مجددا باز خواهيد يافت.


    نشانه هاي خطر (رفتارهايي كه بايد از آنها اجتناب كرد):
    وقتي فردي موفق نميشود كه روند سوگواري مربوط به شكست رابطه ي پيشين خود را تا انتها طي كند، رفتارهاي مخرب و غير سازنده نمود مي يابند. (مراحل سوگواري به ترتيب انكار-افسردگي-خشم و پذيرش واقعيت ميباشد. افرادي كه در پي جايگزيني ي پلاسيبو ميگردند در مرحله نخست يعني مرحله انكار باقي مانده اند) افرادي كه هيچگاه قادر به پيشرفت و ترقي از يك مرحله به مرحله بعدي نمي باشند، عموماً خصوصيات مرحله اي كه در آن به دام افتاده اند (تثبيت شده اند) را از طريق عادات، كردار و گفتار ناخودآگاه خود بروز مي دهند. در زير برخي از رفتارهاي كلاسيك فردي كه هرگز قادر نبوده روند سوگواري را تا انتها طي كند را مشاهده ميكنيد:
    آيا تاكنون فردي را ملاقات كرده ايد كه همواره عصباني بنظر ميرسد، ولو اينكه هميشه يك لبخند دروغين بروي لبهايش نقش بسته است؟
    آيا تاكنون با فردي قرار ملاقات گذاشته ايد كه تمام مدت ملاقات را صرف صحبت كردن درباره دوست دختر و يا پسر پيشين خود كرده باشد؟ اين فرد بدنبال يك پلاسيبو ميباشد، فورا صورتحساب را بپردازيد و آنجا را ترك كنيد.
    آيا فردي را ميشناسيد كه از قرار ملاقات گذاشتن بيزار است، اما باز با افراد جديدي قرار ملاقات ميگذارد؟ و آيا افرادي را ميشناسيد كه به همجنس گرايي روي آورده اند ،چراكه نميتوانند با جنس مخالف خود ارتباط موثري برقرار كنند؟ 20 تا 30 درصد افراد همجنس باز در اين گروه قرار دارند، آنها همجنس گرا نيستند، بلكه بناچار اين شيوه زندگي را برگزيده اند.
    آيا افرادي كه بطور سريالي ازدواج ميكنند و يا شريك خود را تغيير ميدهند را به چشم ديده ايد؟ شخصي كه بطور سريالي ازدواج ميكند ابتدا با فردي ملاقات ميكند، سپس در مدت زمان كوتاهي با وي ازدواج كرده و در ظرف حداكثر 5 سال از تاريخ ازدواج نيز از وي طلاق ميگيرد. فردي كه بطور سريالي قرار ملاقات ميگذارد حداكثر زماني كه با شريك تازه خود مي ماند 3 ماه است، و اين چرخه بارها و بارها تكرار ميشود.
    خصايص فوق نشانه آنست كه فرد عوض كنار آمدن با اندوه، با توسل به اين گونه رفتارها با ايجاد مشغوليت هاي فكري جديد موجبات كتمان اندوه را فراهم آورده است. اين رفتارها به وي اين اجازه را ميدهد تا كماكان در گذشته باقي بماند و هرگز به سمت جلو حركت نكرده ورشد نكند. از آنجايي كه اين فرد هيچگاه رشد نميكند، بارها و بارها اشتباهات گذشته خود را تكرار ميكند.
    چنانچه گمان ميكنيد در رابطه نقش پلاسيبو را ايفا ميكنيد، تنها كاري كه ميتوانيد و بايد انجامش دهيد همانا بيرون آمدن از رابطه است. شما استحقاق دوست داشته شدن را داريد، البته براي آنچيزي كه به واقع هستيد و نه چيزي كه ديگران ميخواهند تا باشيد
     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    يك فضاپيما به زمين برمي‌گردد؟
     

    حقيقت دارد كه يك فضا پيما كه زاويه فرود آن به جو زمين، شيب تندي دارد، به هنگام فرود دچار سانحه مي‌شود؟
    براي پاسخ به اين سؤال بايد بدانيم كه هر شيء هنگام بازگشت به جو زمين يا هر سياره ديگر براي اينكه با موفقيت فرو بنشيند، لازم است زاويه فرودي با شيب خيلي كم داشته باشد.
    در چنين فرودي پايين‌ترين وبالاترين حدود به وسيله مسير پرواز فضا پيما، ميزان كاهش سرعت آن و گرمايش آيروديناميكي ايجاد شده از برخورد شيء با لايه‌هاي اطراف، تعيين مي‌شود.
    مسير پرواز يك فضا پيما به هنگام بازگشت به زمين، تا اندازه‌اي به نوع مداري كه شيء براي رسيدن به زمين طي مي‌كند، بستگي دارد.
    اين مسير، مداري با اهميت است، چرا كه مشخص مي‌كند فضا پيما در اولين برخوردش با جو زمين، با چه سرعتي مدار را طي مي‌كند. به‌عنوان مثال، سرعت فضا پيما‌‌ها به هنگام چرخش به دور زمين، 27360 تا 28970 كيلومتر در ساعت است كه معمولا با همين سرعت زياد نيز وارد لايه‌هاي بالايي جو مي‌شوند.
    حتي برخي فضا‌پيماها با سرعت فراتر از اين نيز مدار زمين را مي‌پيمايند و به جاي قرارگرفتن در مدار دايره‌اي، مدارهاي سهمي را طي مي‌كنند. اين امر موجب سرعت بيشتر آنها به هنگام بازگشت به زمين مي‌شود.


    مسير‌هاي برگشت
    يك فضا‌پيما چه حامل سرنشين باشد و چه بدون سرنشين باشد، براي بازگشت به جو زمين، 3راه بيشتر پيش رو ندارد: استفاده از مسير بالستيك، حركت با موتور خاموش (سرخوردن) و حركت با شتاب.
    تفاوت اصلي ميان اين مسيرها به اختلاف مسافت اولين نقطه برخورد فضاپيما با جو زمين و نقطه‌اي كه سپس در آن فرود مي‌آيد، بستگي دارد. اين مسافت تا حد زيادي با مقدار نيروي برآيي كه فضا‌پيما به هنگام پيمودن جو زمين توليد مي‌كند رابطه دارد.


    بالستيك:
    به‌طور معمول اكثر فضا‌پيما‌ها به هنگام ورود به زمين ، يك مسير بالستيك را مي‌پيمايند.
    در اين صورت در هنگام ورود، فضا پيما نيروي بالا‌برنده آيرو ديناميكي كمي توليد مي‌كند، به‌طوري كه نسبت نيروي برآ به نيروي پسا كمتر از عدد يك است.
    چنين فضا‌پيمايي به جاي آنكه به داخل جو زمين غوطه ور شود بر اثر نيروي جاذبه زمين و نيروي برآ، پايين مي‌آيد.
    تساوي 2 نيروي پسا و برآ باعث مي‌شود تا سرعت فضا‌پيما كاهش يابد و چترهاي نجات آن براي يك فرود آرام باز شود.
    نقطه فرود فضاپيما روي زمين با توجه به شرايط فضا‌پيما و مختصات آن به هنگام ورود اوليه‌اش به جو زمين تعيين مي‌شود.
    در اين شرايط فضاپيما هيچگونه كنترلي بر مسير خود به هنگامي كه مدار زمين را ترك مي‌كند و جهت ورود به زمين، وارد مسير بالستيك مي‌شود، ندارد.


    سر خوردن:
    يك شيوه بازگشت به زمين، ورود به جو زمين با موتور خاموش است كه در آن فضا‌پيما در ميان لايه‌هاي جوي شبيه به يك هواپيما پرواز مي‌كند.
    فضا‌پيما با زاويه حمله بالا وارد اتمفسر مي‌شود و نيروي بالابرنده برآ توليد مي‌كند. در چنين حالتي نسبت نيروي برآ به نيروي پساي فضاپيما بيشتر از 4 است كه به آن اجازه مي‌دهد تا از يك سفينه با مسير بالستيك پايين‌تر بيايد.
    مزيت عمده اين روش اين است كه سرنشين به مراتب كنترل بيشتري روي مسير پروازي دارد و مي‌تواند مركز فرود خود را انتخاب كند. به‌علاوه سفينه ممكن است به‌طور نمونه در يك شاهراه سالم فرود بيايد و دوباره مورد استفاده قراربگيرد.


    ورود با شتاب:
    يك انتخاب ديگر براي ورود به جو كه كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد و تركيبي از هر دو روش بالستيك و سرخوردن است، روش ورود با شتاب است.
    در اين حالت، ابتدا فضاپيما با قسمت‌هاي بالايي جو تماس پيدا مي‌كند كه در نتيجه همين تماس نيروي پساي ايجاد شده، تا اندازه‌اي فرود فضاپيما را آهسته مي‌كند.
    با وجود اين، نسبت نيروي پسا به نيروي برآ كه توليد مي‌شود ، بين يك و4 است. از اين نيروي برآ، براي خروج دوباره از جو استفاده مي‌شود.
    اين فرايند براي چند بار تكرار مي‌شود. به‌طوري كه فضا پيما همانند سنگي كه باشتاب روي سطح آب حركت مي‌كند، وارد لايه‌هاي بالايي جو مي‌شود.
    اين ورود با شتاب به تدريج حركت فضا‌‌پيما را كند مي‌كند تا زماني كه بتواند به سلامت وارد جو شود. در اين زمان فضا‌پيما براي فرود، مسيري بالستيك را طي مي‌كند.
    جذابيت اين شيوه در اين است كه فضاپيما مي‌تواند نسبت به 2شيوه قبل در ارتفاع به مراتب پايين‌تري حركت كند.
    اما عيب عمده اين روش اين است كه به‌طور قابل ملاحظه‌اي با مسئله افزايش گرماي آيروديناميكي مواجه است.
    چرا كه در هنگام ورود سريع به جو ، گرماي ناشي از اصطكاك در حد وسيعي بالا مي‌رود و براي محافظت از فضاپيما نياز به حفاظ سنگين تري است.
    صرف‌نظر از شيوه پروازي انتخاب شده جهت ورود به جو زمين، نبايد سرعت فضاپيما به هنگام ورود سريعا كاهش يابد يا فضا پيما بيش از اندازه گرم شود.
    مجموع اين عوامل نقش تعيين‌كننده‌اي در تعيين ميزان شيب لازم يك شيء براي ورود به جو و فرود سالم ايفا مي‌كنند.
    مواردي كه اگر به درستي محاسبه و رعايت نشوند، حتي ممكن است موجب متلاشي شدن فضاپيما و آتش گرفتن آن هنگام ورود به جو شوند.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1165- در راه زندگی،با اين همه تلاش و تمنا و تشنگی،با اينکه ناله ميکشم از دل که:آب....آب،ديگر فريب هم راه به سرابم نميدهد. (8878-0912)

    1166- توي زندگی افرادی هستند که مثل قطار شهر بازی ميمونن،از بودن با اونا لذت ميبری،ولی به جايی نميرسی. (7314-0915)

    1167- آدما نميتونن تغيير کنن،رابطه ها نميتونن عوض بشن،دنيا نميتونه ثابت بمونه،ولی يه دوست ميتونه تا ابد يه دوست باقی بمونه (4435-0935)

    1168- < LOVE IS YOUR FACE >
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    يعني جمالتو عشقه (5202-0912)

    1169- گفتندخلايق كه تويي يوسف ثاني چون نيك بديدم به حقيقت به از آني. (7161-0911)

    1170- خدا اندي رو مرگ بده...از وقتی که گفته خوشگلا بايد برقصند ديگه به هيچ کدوم از کارم نميرسم. (2679-0914)

    1171- به يه مرد ، ميگن آرزوت چيه؟ميگه کاش زن ها رو مثله اسکناس، ميشد خوردشون کرد!مثلا يه 40سال بدی دوتا 20ساله بگيری! (4280-0918)

    1172- پازل دله کسي رو بهم ريختن هنر نيست،هر وقت با تکّه های شکسته ي دل يه نفر يه پازل جديد براش ساختی هنر کردی. (9176-0912)

    1173- يه نگاه به پشتت بنداز ببين دم داری؟..ديدی؟..نداری؟..اشکال نداره خر ما از کرگی دم نداشت. (7161-0911)

    1174- خوابیدي ؟ مي خواستم اس ام اس بدم . باشه بعدا مزاحم ميشم. (8700-0914)

    1175- زندگی مثل شطرنج ميمونه ... اگه بازی بلد نباشی همه ميخوان يادت بدن... ولی اگه خوب بازی کنی همه ميخوان شکستت بدن...! (0892-0915)

    1176- عشق مثله پنير ميمونه، زيادش آدمو خنگ ميکنه، نرمالش فقط تا يک ساعت آدمو سير نگه ميداره، هيچ کس هم بدونه پنير نمرده . . . (9176-0912)

    1177- شباهت زنه دوم با انرژي هسته ايی:هردو حق مسلم ماست،مخفيانه بايد انجام بشه،در مواقع ضروري استفاده ميشه،وقتی لو رفت جنگ ميشه. (9176-0912)

    1178- تو همون تك درخت عشقى كه سالها خرم را به آن ميبستم (6094-0915)

    1179- هميشه انچه را دوست داريم نداريم رمز خوشبختی در اين است که انچه که در اختيار داريم دوست بداريم! (2133-0912)

    1180- آسمان راستاره زيباميكند.باغ راگل عشق رامحبت چشم رااشك و تو را عمل دماغ! (9095-0934)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان