902

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 902 :: سه شنبه 7 اسفند 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

آقایی بنام مبین و آقایی بنام خورشید زندگی

عليک سلام
ديروز ايميلي از سوي يکي از دوستان گروه بنام آقاي کاوه يزدي نژاد (که از اعضا جديد هستند) دريافت کرده بودم با اين مضمون که «
در وبلاگم مطلبی در مورد شما نوشتم ، آدرس رو براتون میفرستم که بتونین مطالعه کنید».
بعد از مراجعه به وبلاگ ايشان و مطالعه مطلب مذکور (با عنوان: آقایی بنام مبین و آقایی بنام خورشید زندگی) تصميم گرفتم عين مطلب ايشان را در «سخن مبين» شماره امروز روزانه قرار دهم، البته نه بخاطر اينکه ايشان لطف کرده و از گروه تعريف کرده بودند، بلکه اين دوستمون با اينکه فقط چند روزه عضو گروه شده اند، اما در نوشته شان، به چند نکته ريز و البته مهم اشاره کرده اند، توجه بفرمائيد:
(براي مشاهده وبلاگ مذکور اينجا کليک کنيد).
 

آقایی بنام مبین و آقایی بنام خورشید زندگی

شاید بتوانم بگویم که در حدود 10 سال باشد که انواع وبلاگ و سایتهای اینترنتی را میخوانم ، بعد از گذشت این همه سال، خواندن بعضی از آنها برایم به عادت روزانه تبدیل شده است و نخواندن بعضی هم همینطور .همه مامیدانیم که تعداد وبلاگهای خوب فارسی چندان زیاد نیست ، و اصولا وقتیکه شما وارد یک وبلاگ فارسی میشوید با یکی از صحنه های زیر برخورد میکنید :

● بعضی از وبلاگها شبیه یک سطل آشغال است ، نمونه تابلوی مطالب این وبلاگها چیزی از این قبیل است که (فلان عکس دختران ایرانی را دانلو کنید) ، ( فیلم فلان هنرپیشه در اینجا ) ،( مجموعه کامل عکسهای فلان در اینجا ...) در مورد این وبلاگها که تعدادشان کم نیست فقط افسوس میخورم از فضای هارددیسکهای آن سرویس دهنده وبلاگ که با نگهداری این مزخرفات به هدر میرود .
●بعضی وبلاگها بقولی (دلنوشته) است ، به هر حال هرکسی دوست دارد حرفهایش را بزند و چه جایی بهتر از وبلاگ میتوان یافت که بنشینی و هرچه میخواهد دل تنگت بگویی... براین وبلاگها انتقادی نیست چون به هرحال یک نفر یا چند نفر نشسته اند و حداقل برای رفع مشکل خودشان هم که شده دارند از این امکان استفاده درستی میکنند .
● بعضی وبلاگها بیشتر از آنکه به درد پدید آورنده وبلاگ بخورد ، به درد سایر مردم میخورد ، معمولا عده ای انسان با وجدان و عاقل هم پیدا میشوند که بجای درج امکان دانلود کردن انواع چرندیات و مزخرفات ، سعی میکنند آنچه که دارند و آنچه که میدانند را برای استفاده دیگران در وبلاگشان بگذارند تا مشکل یکنفر را حل کند و یا منفعتی برای کسی داشته باشد ، حالا این اطلاعات میتواند تخصصی باشد و یا مطالب عمومی و یا هر چیز دیگر .

اما دلیل نوشتن این مقدمه این بود که در این پست میخواهم به معرفی دو وبلاگ [سايت] جالب بپردازم ، آشنایی من با این دو وبلاگ[سايت] به چند روز قبل برمیگردد ولی در طول این مدت کم و با وجود مشغله زیادی که داشتم سعی کردم تا آنجا که میشود از مطالب آنها استفاده کنم .

● گروه اینتترنتی مبین :
این گروه را چیزی در حدود ۱۰ روز قبل ، یکی از همکاران به من معرفی کرد ، و البته چندروزی طول کشید تا بتوانم یک ارزیابی مختصر در مورد این گروه بدست بیاورم ، این گروه را آقایی ظاهرا بنام (مبین ) اداره میکند و خبرنامه هایی هم دارد که ظاهرا در حدود ۹۰۰ شماره هم مطالب مختلفی تهیه و برای اعضای خودش ارسال کرده است . و جالب اینکه مطالب این خبرنامه نه ربطی به مسائل جنسی دارد و نه ربطی به عکس های آنچنانی ، بلکه مطالبی خیلی جالب و خواندنی است که هرکسی را علاقمند میکند که تا آخر آنرا بخواند و بعضی مطالب را هم برای خودش ذخیره کند .
شاید بتوان گفت در این روزها که هر پسر بچه ای یک فیلتر شکن به دستش گرفته و مشغول جارو کردن سایتهای فیلتر شده اینترنتی است ، این آقای مبین با چنین کاری نشان داده که میشود بدون استفاده از فیلتر شکن هم در اینترنت وقت گذرانی کرد و از مطالب موجود در اینترنت هم لذت برد .
اینکه ایشان این مطالب را از کجا می آورد به من مربوط نیست ، اما آنچه که مهم است این است که یکنفر از جیبش هزینه اینترنت و کامپیوتر و مانند آن را میپردازد و مطالبی برای دیگران تهیه میکند (که البته جمع کردن این مطالب برای ارسال روزانه کار ساده ای نیست) و برایشان میفرستد تا آنها بخوانند ، اینکار واقعا عشق و علاقه ای میخواهد که کمتر کسی دارای آن است .

● وبلاگ خورشید زندگی :
این وبلاگ مطالب مختلفی دارد ولی صاحب این وبلاگ یک کار قشنگ و خداپسندانه ای انجام داده ، و این این است که چند پست را هم به مساله ازدواج اختصاص داده ، اینکار باعث شده چند جوان دیگر که به هر حال ذهن همه شان درگیر همین مساله است است جمع شده اند و کمی از نظریات و مشکلات خود را با هم در مین گذاشته اند ، اگرچه این یک وبلاگ حرفه ای در مورد مسائل ازدواج نیست ولی یک مزیت بر سایر وبلاگهای مشابه دارد :
در سایر وبلاگها فردی که خودش را پدربزرگ و فردی با تجربه میداند نقش راهنمایی کننده را بازی میکند ، دیگران میپرسند و آن آقا یا خانم هم خلاصه تمام جوابهایش این است که (ازدواج کنید چون خوبست)
در این وبلاگ که در بالا معرفی کردم ، حداقل تعدادی جوان دور هم جمع شده اند و به این فکر افتاده اند که اگر کسی گوش به حرفشان نمیدهد حداقل خودشان مشکلاتشان را باهم بیان کنند و بقول معروف خاکی به سر خودشان بریزند .

من برای این دو جوان عزیز که به هرحال ابتکاراتی کرده اند و کار دیگران را با وبلاگشان راه می اندازند آرزوی موفقیت میکنم.

منبع:
http://www.kavehyn.blogfa.com/post-16.aspx

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • پخش مستقيم مراسم ویژه اربعین حسینی به مدت پنج شب
  • تصاویر رویایی از دريا
  • مجموعه تصاويري از اسکار 2008
  • معرفي و دانلود فيلم : هدرزفيلد
  • دانلود انيميشن : Ninja Resurrection
  • آلبوم جدید و بسیار زیبا از علی اندی و محمد با نام تنهائی
  • آهنگ زيباي تصنيف شكوه باصداي عبدالحسين مختاباد
  • تجربه ای متفاوت با مرورگر Opera v9.26 Build 8835 Final
  • برنامه حسابداری روي موبایل
  • مردی به جرم تجاوز به سگ دستگیر شد!
  • دلقك شده‌ام اين روزها
  • شايعه وجود قبر نبيين نوح و آدم (ع) در ايران!
  • شکافتن جمجمه
  • چگونه بعد از يك روز كاري زيباتر به نظر برسيم؟
  • ملاقات حضرت ابراهيم عليه السلام با عابد
  • جديدترين شماره از ماهنامه World Trade Magazine   
  • کارت خوان با 80 ورودی
  • تئورى انقلاب و حوزه نجف
  • وقتي كلاغه به خانه اش نرسيد يا چگونه در انتخابات موفق شويم
  • و ....


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (901) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

پخش مستقيم مراسم ویژه اربعین حسینی به مدت پنج شب
تصاویر زیبا از سفره های سنتی ایرانی
رودخانه ای شگفت انگیز
وهابیت و اسلام
سایت تحقیقاتی پژوهشی در رابطه با شناسایی تفکر منحرف وهابیت
تصاویر رویایی از دريا
ماهیهای نادر در ژاپن
ویژه نامه محاصره نوار غزه
مجموعه تصاويري از اسکار 2008
عکسهایی از جشنواره برف و یخ در چین

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

قليان آزاد شد
ميوه اي ممنوع!

با ابلاغ وزير كشور به فرماندهي ناجا و استانداران سراسر كشور، ارائه توتون‌هاي اسانس دار (ميوه‌اي) ممنوع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در ابلاغيه وزير كشور به فرمانده نيروي انتظامي و استانداران سراسر كشور كه در خصوص ارائه قليان به مشتريان قهوه خانه‌هاي داراي پروانه اشتغال صادر شد، آمده است كه قهوه خانه‌هاي داراي پروانه اشتغال، مجاز به ارائه قليان به مشتريان خود هستند.
پورمحمدي در اين ابلاغيه همچنين با اشاره به اعلام نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبني بر خطرات شديد بهداشتي توتون هاي اسانس‌دار (معروف به ميوه‌اي) تأكيد كرد: استفاده از اين گونه قليان ها و توتون هاي اسانس دار در قهوه خانه‌ها ممنوع و از ارائه آنها جلوگيري مي‌شود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

هدرزفيلد
Huddersfield



کارگردان: ايوان زيوکوويچ. فيلمنامه: اوگليسا سايتيانيچ، دژان کرالياچيچ بر اساس نمايشنامه اي از اوگليسا سايتيانيچ. ‏موسيقي: ايرينا دچرميچ. مدير فيلمبرداري: ولادان پاويچ. تدوين: مارکو گلوساچ. طراح صحنه: نناند پارانوسيچ. ‏بازيگران: گوران شوشلييک[راشا]، نبوويسا گلوگوواک[ايوان]، ووين چتکوويچ[دوله]، يوسيف تاتيچ[اوتاک]، دمايان ‏کچوييويچ[ايگور]، سوزانا لوکيچ[ميليسا]، يليساووتا سابليچ[مايکا]، ميکي مانويلوويچ[پسنيک]. 95 دقيقه. محصول ‏‏2007 صربستان. نام ديگر: ‏Huddersfield‏. ‏
راشا مردي جوان که با پدر الکلي اش زندگي مي کند، چند سال قبل دچار شکست روحي شده و اينک روزگار را با ‏اجراي برنامه اي ادبي در راديو و تدريس خصوصي مي گذراند. تنها شاگرد او دختري نوجوان است که رابطه جنسي ‏نيز با وي برقرار کرده است. ايوان همسايه او که در جواني کاباليست بوده، پس از بيماري روحي شديدي که منجر به ‏بستري شدن در تيمارستان شده، حال در خانه به همراه مادرش زندگي مي کند. او به تازگي در کليساي ارتدکس تعميد ‏شده و اوقاتش را با نوشتن مي گذراند. ميلا جواني دختري بسيار فعال و جذاب که تبديل به معشوقه راشا شده است. دوله ‏يک تازه به دوران رسيده که نماينده يک شرکت توليد شيريني است. و دوست مشترک شان ايگور که يازده سال قبل ‏براي کار به انگلستان رفته و اکنون ساکن شهر هودرزفيلد در نزديکي ليدز است و بازگشت وي پس از مدتي چنين ‏طولاني براي ديدن شهر و کشورش باعث مي شود تا يک شب همگي در آپارتمان راشا دور هم جمع شوند. شبي که در ‏پايان آن همگي واقعيت هاي زندگي خود و ديگران را کشف مي کنند.... ‏

چرا بايد ديد؟
اولين فيلم بلند ايوان زيووکوويچ، تحصيل کرده دانشگاه بلگراد و دستيار کارگردان سابق صرب که دوره اي نيز در ‏انستيتوي فيلم آمريکا در لس آنجلس گذرانده است، نمونه خوبي براي آشنايي با دغدغه هاي ذهني امروز مردم صربستان ‏است. آينه تمام نماي جامعه اي کم و بيش در حال اضمحلال و زوال تدريجي که تمامي باورهاي نيک در آنجا رنگ ‏باخته اند. جامعه اي که عاقلانش همچون ديوانگان رفتار مي کنند، و ديوانگان سابقش شعرايي ساده دل و دل رحم ‏هستند. ‏
زيوکوويچ که 6 سال قبل با ساختن فيلم کوتاه نامزد اسکار کنترل از راه دور [درباره سه سرباز جوان که ناگهان خود را ‏از طريق تلويزيون درگير جنگي تازه مي يابند] شناخته شد، اين بار به سراغ نمايشي مشهور رفته و ان را به فيلم ‏برگردانده است. هدرزفيلد به دليل استفاده از يک منبع اقتباس تئاتري، نتوانسته خود را از نفوذ ديالوگ ها و شخصيت ‏پردازي تئاتري برهاند. حتي محدويت مکان ها نيز در ميانه فيلم به آن آسيب هايي وارد کرده است، اما خوشبختانه بازي ‏هاي گوران شوشلييک[راشا] و نبوويسا گلوگوواک[ايوان، که همين چند ماه قبل او را با فيلم دام/تله شناختيم] توانسته ‏فيلم را به شدت سرپا نگاه دارد. کارگردان که مسحور طرز نگاه شخصيت هاي بازنده اش به دنيا بوده، گاه نتوانسته ‏جانب اعتدال را نگاه داشته و شخصيت هاي ديگر چون پسنيک نويسنده رابراي تعادل بخشيدن به قصه اش پر رنگ تر ‏نشان بدهد. راشا اعتقاد دارد شعر مرده، رومانس معني ندارد و بايد با اتوريته و نژادپرستي به زندگي ادامه داد. اما در ‏پايان شب در مي يابد که همه چيز و همه کس، حتي دخترک، را نيز از دست داده است. و اين که حتي وجود و حضور ‏همين پدر الکلي نيز مي تواند مايه تسلي خاطري باشد. کسي که در ابزگشت به منزل از ديدن لکه هاي سس روي پيراهن ‏راشا دچار اين توهم مي کشد، که پسرش به قتل رسيده است!‏
اگر سينماي در حال شکوفايي صربستان را مي شناسيد و نمونه هاي خوبي از آن ديده ايد، شايد ديدار از هدرزفيلد نتواند ‏شما را کاملاً خشنود کند. اما بدون شک خالي از لحظات تفکر بر انگيز نخواهد بود!‏
ژانر: درام. ‏

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/77873867/Hadersfild__2007__DVDRip.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/77877905/Hadersfild__2007__DVDRip.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/77884201/Hadersfild__2007__DVDRip.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/77973092/Hadersfild__2007__DVDRip.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/77978567/Hadersfild__2007__DVDRip.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/77860370/Hadersfild__2007__DVDRip.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/77984002/Hadersfild__2007__DVDRip.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/77986556/Hadersfild__2007__DVDRip.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/77988517/Hadersfild__2007__DVDRip.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/77990161/Hadersfild__2007__DVDRip.part10.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

تنهائي
باصداي علي و محمد

آلبوم جدید و بسیار زیبا از علی اندی و محمد با نام تنهائی

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي تصنيف شكوه
باصداي عبدالحسين مختاباد


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تجربه ای متفاوت با مرورگر
Opera v9.26 Build 8835 Final



Opera 9.26 Build 8835 Final جدیدترین نسخه مرورگر اپرا می باشد. این مرورگر با سرعت باور نکردنی صفحات اینترنت را برای شما بار گذاری می کند.در مرورگر اپرا، ابتدا متن سایت بارگذاری می شود و سپس بتدریج عکس ها بارگذاری می شوند، به علاوه اینکه عکس ها اول به صورت کامل با کیفیت کم نمایان می شوند و رفته رفته بر کیفیت عکس افزوده می شود.اپرا (Opera) تمام محدودیت های همچون جلوگیری از راست کلیک، جلوگیری از مشاهده سورس صفحه، جلوگیری از انتخاب متن و ... همه را از پیش پای شما بر می دارد و شما را قادر می سازد با دستی کاملاً باز به جستجو و گشت و گذار در وب بپردازید.علاوه بر این مرورگر وب اپرا امکاناتی همچون دریافت ایمیل(Email)، گفتگو (Chat) و مدیریت دانلود (Download Manager) را برای شما فراهم می سازد.این مرورگر با اضافه کردن قابلیت هایی همچون SpeedDial (برای دسترسی به صفحات وب مورد علاقه به طور سریع) همچنان گزینه محبوبترین مرورگر در میان کاربران خاص خود می باشد.
برنامه نویسان این مرورگر عقیده دارند، اپرا سریعترین، کاملترین و کم حجمترین مرورگر موجود است که کدنویسی آن به بهترین وجه ممکن صورت پذیرفته است.

قابليتهاي كليدي نرم افزار Opera v9.26 Build 8835 Final:
- برطرف شدن اشکالات مربوط به FTP PASV
- نحوه برقراری ارتباط با خدمات سایت Flickr بهبود یافته است
- امکان نمایش فیلم های موجود در سایت یو تیوب در حالت FullScreen
- سرعت بالا در بارگزاری صفحات اینترنتی
- امکان دانلود Torrent در قسمت BitTorrent
- پشتیبانی از دریافت فایلهای بزرگتر از ۴ گیگابایت
- پیشرفته شدن بخش جستجو برای موضوعات مرود علاقه و بحث شما
- استفاده از وبسایت Opera برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از Spyware
- استفاده از تکنولوژی Tabbed browsing نمایش پنجره ها در یک پنجره
- pop-up blocking برای رهایی از پنجره های مزاحم پاپ-آپ
- امکان جستجوی پیشرفته در تمامی سایتهای مطرح موتور جستجو
- پوسته های متفاوت و زیبا
- نگهدار رمزهای عبور در محیطی امن
- امکان گفتن دستور به برنامه و اجرای آن توسط Opera
- نصب آسان و سريع
- و...
 

لينک دانلود (حجم  فايل حدود 4 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

برنامه حسابداری روي موبایل

این برنامه روی 90 درصد گوشیهای موجود در بازار قابل نصب و استفاده بوده و دارای ویژگیهای زیر مي باشد:
- محیط کاملاً فارسی و استفاده آسان
- گزارشگیری پیشرفته از اطلاعات و حساب ها
- دسترسي با رمز بمنظور امنیت اطلاعات
- امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر از طریق بلوتوث
- امکان ارسال گزارشات از طریق SMS به دیگران
- امکان استفاده آزمایشی از برنامه بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی
- قابل استفاده براي امورات شخصي يا كسب و كارهاي سرپايي
- امکان فعال سازی برنامه (نامحدود کردن) از طریق SMS

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

مَنْ طَلَبَ رِضَى اللهِ بِسَخَطِ النّاسِ كَفاهُ الله اُمُورَ النّاسِ، وَ مَنْ طَلَبَ رِضَى النّاسِ بِسَخَطِ اللهِ وَ كَّلَهُ اللهُ إلَى النّاسِ.

هركس رضايت و خوشنودى خداوند را ـ در أمور زندگى ـ طلب نمايد گرچه همه افراد از او رنجيده شوند، خداوند مهمّات و مشكلات او را كفايت خواهد نمود.

أمالى شيخ صدوق: ص 167، مستدرك الوسائل: ج 12، ص 209، ح 13902

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

وانی بیکار و بسیار شرور بود و همسایه های محله که از دست او به ستوه آمده بودند ،شکایت به کدخدا برده و از او چاره جویی نمودند . کدخدا که تجربه های زیادی اندوخته بود ، چاره آدم شدن این جوان را در ازدواج کردن او یافتند ، از قضا زنی از اهالی محل که بسیار زرنگ و پر حیله بود را راضی نمودند تا زن او شود . عقد کنان گذشت و زندگی آندو شروع شد ، دیگر اهالی از یاد برده بودند که روزی از دست آزار های جوان شرور آسایش نداشتند . تا اینکه پس از مدتی مردم جوان را دیدند در بازار براه رفتن مشغول است در حالی که در دستی کاسه ماست و در دست دیگر نان و سبزی دارد ، و در همین اثنا سگی به جوان حمله نمود ، جوان هر چه خواست سگ را دور کند نتوانست ، پس رو به سگ کرده و گفت : ای سگ دست از شرارت بردار و گرنه به کدخدا خواهم گفت تو را هم زن دهد تا مثل من شوی !!!!


پسر بچه ای از پدرش سوال کرد : پدر جان چرا در جلو درب منازلی که جشن عروسی دارند ، پاسبان گذاشته اند ؟
پدر جواب داد : برای اینکه می ترسند داماد متوجه گند کاری که دارد میکند شده و یه دفعه پشیمان شده و پا به فرار بگذارد . !!


دختری با مادر خود در خیابان می رفـتند که چشم دختر به زنی افتاد که از روبروی آنها می آمد و حامله بود . دختر گفت : مادر این زن چرا اینطوریه ؟
مادربرای اینکه فکر دختر را منحرف از واقعیت کند ، گفت : این زن مریضی دارد که نفهمیده و آب زیادی خورده است .
دختر گفت : وای چه بی عقـل است این زن ، خدا کند بچه ای که تو شکمش است شنا بلد باشه و غرق نشه !!!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

نگران درد و مرگ نباش!

علامه مجلسى رحمت الله مى فرمايد: يكى از اهالى كاشان به قصد تشرف به بيت الله الحرام همراه گروهى از حاجيان، شهر و ديار خود را ترك مى كند. وقتى كاروان وارد نجف اشرف مى شود، به بيمارى شديدى مبتلا مى گردد، طورى كه هر دو پاى او خشك شده و از حركت باز مى ماند. همراهان او براى انجام مناسك حج چاره اى جز ترك او نداشتند، به همين جهت، او را به فرد صالحى كه يكى از مدرسه هاى اطراف حرم حجره داشت، مى سپارند و خود رهسپار مى شوند. صاحب حجره هر روز او را در حجره تنها مى گذاشت، و در را قفل مى كرد و خود به خارج شهر براى گردش و كسب روزى مى رفت.
روزى آن مرد كاشانى به صاحب حجره مى گويد: من ديگر از تنها ماندن خسته شده ام. از اين جا هم مى ترسم. امروز مرا به جايى ببر و رها كن! و هر جا كه خواستى برو! مرد كاشانى مى گويد: او حرف مرا پذيرفت و مرا به گورستان دارالسلام نجف برد، و در جايى كه منسوب به امام زمان (ع) و معروف به مقام قائم (ع) بود، نشاند، آنگاه پيراهن خود را در حوض شست و آن را بر روى درختى كه آن جا قرار داشت، آويخت و خود به صحرا رفت. او رفت و من تنها ماندم؛ در حالى كه با ناراحتى به سرانجام خود مى انديشيدم. در همين حال، جوان زيباى گندم گونى را ديدم كه وارد حياط شد. به من سلام كرد و يك راست به محراب رفت و مشغول نماز شد. آن گونه زيبا به راز و نياز پرداخت و چنان در خشوع و خضوع بود كه تا آن زمان من كسى را چنين در نماز نديده بودم. وقتى نمازش تمام شد، نزد من آمد و احوالم را پرسيد.
گفتم: به مرضى مبتلا شده ام كه مرا سخت گرفتار نموده است. نه خدا شفايم مى دهد كه بهبودى يابم، و نه جانم را مى ستاند كه آسوده شوم. فرمود: نگران نباش! به زودى خداوند هر دوى آنها را به تو عطا خواهد نمود.
اين را گفت و رفت. وقتى از حياط خارج شد، ديدم پيراهنى را كه صاحب حجره روى درخت پهن كرده بود، روى زمين افتاده است. آن را برداشتم و شستم و دوباره روى درخت آويزان نمودم.
ناگاه به خود آمدم. آرى من كه نمى توانستم حتى از جايم حركت كنم، اكنون هيچ گونه اثرى از آن بيمارى سخت در من ديده نمى شد. يقين كردم كه او همان قائم آل محمد (ع) است.
با عجله به دنبال او خارج شدم و تمام اطراف را گشتم. اما كسى را نديدم. از اين كه دير متوجه شده بودم، بسيار پشيمان بودم. وقتى صاحب حجره بازگشت و مرا صحيح و سالم ديد، با تعجب پرسيد: چه شده است؟
من تمام ماجرا را براى او تعريف كردم، او نيز مانند من، از اين كه به شرف ملاقات او نايل نشده بود، حسرت مى خورد. اما با اين حال خوشحال و شاد با هم به حجره بازگشتيم.
شاهدان مى گفتند: او تا موقعى كه دوستانش از حج بازگشتند، سالم بود، وقتى آنها آمدند پس از مدتى مريض شد و مفرد، در همان حياط دفن شد. بدين ترتيب به هر دوى آنچه كه از حضرت (ع) مى خواست، نايل شد.1

پى نوشت : 1 . بحارالانوار، ج 52، ص 176-177

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

مردی به جرم تجاوز به سگ دستگیر شد!


یک جوان 20 ساله آمریکایی به جرم تجاوز به سگ دستگیر شد!
جاشوا کومان بیست ساله در ایالت کانزاس آمریکا به یک سگ ماده 4 ساله از جنس راتویلر تجاوز کرد. به گزارش روزنامه وطن، این مرد که شش ماه قبل نیز به خاطر جرمی مشابه به پرداخت جریمه محکوم شده بود سگش را مخفیانه به گاراژ همسایه اش برد و در آنجا به سگ تجاوز کرد!
این متجاوز به پرداخت 10 هزار دلار بخاطر شکنجه حیوانات و ورود بی اجازه به ملک غیر محکوم شده است. وی تجربه سک.س خودش با حیوانات را پیش از این در اینترنت منتشر کرده بود!

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:

با توجه به اين كه خداوند عالم على الاطلاق است، غرض از امتحانات الهى چيست؟



 

پاسخ:

امتحان از طرف خدا براى كشف مجهول نيست؛ چون او به همه چيز عالم است، اما اين سنت الاهى، مبتنى بر يك سنت تكوينى است و آن سنت تكوينى، عبارت است از: سنت هدايت عامۀ الاهيه از آن جهت كه با موجودات مكلّف نظير انسان ارتباط دارد.
خداوند چند گونه هدايت دارد: 1. هدايت خصوصى كه ويژۀ افراد خاصى است و از بعضى طوايف نفى شده است: "و اللَّه لا يهدى القوم الظالمين"[1] و يا: "و اللَّه لا يهدى القوم الفاسقين"[2]. در مقابل چنين هدايتى اضلال قرار دارد.
2. هدايت به معناى ارايه طريق (نشان دادن راه) كه شامل مؤمن و كافر مى‏شود، اما غير صاحبان شعور از اين هدايت بهره‏اى ندارند. "انا هديناه السبيل اما شاكرا و اما كفورا"[3] و يا "و اما ثمود فهديناهم".[4]
3. هدايت تكوينى كه هم از نظر مورد عام است و هم از نظر نتيجه، "الذى اعطى كل شى خلقه ثم هدى"[5] و خداوند هدايتش را شامل همه (با شعور و بى شعور) مى‏كند. "الذى خلق فسوّى و الذى قدّر فهدى".[6]
"تقدير" عبارت است از: تهيۀ اسباب و علل تا آن اسباب و علل، موجود را به سوى غايت و هدفِ خلقتش سوق دهد و در اين آيه، خداوند هدايت را نتيجۀ تقدير گرفته است.
اشيا به وسيلۀ اين هدايت (عمومى) به سوى هدف و اجل‏هاى خود سوق داده مى‏شوند و هيچ موجودى از اين قانون كلى مستثنا نیست و در اين بين انسان به كمالش نمى‏رسد، مگر از طريق افعال اختيارى و ارادى؛ يعنى كمال نوع بشر در گرو يك سلسله افعال اختيارى است و لذاست كه خداوند بايد براى او يك سلسله اوامر و نواهى (شريعت)، تشريع نمايد از سوى ديگر حوادث اجتماعى و فردى را - كه برخى از آنها به انتخاب خود انسان است و برخى نه - براى او پديد بياورد، تا در برخورد با اين دو آنچه را در قوه و استعداد دارد، فعليت بخشد و در آخر سعادت مند يا بدبخت گردد، لذاست كه نام محنت و بلا و امتحان بر اين تشريع و حوادث منطبق گرديده است.
به عبارت ديگر خداوند، آزمايشگر انسان است و تصرفات آزمايشى او، عبارت اند از شريعت و حوادث، كه با اين دو، حال انسان‏ها نسبت به آن مقصدى كه دعوت دينى او را به آن سوى مى‏خواند، روشن مى‏گردد.
پس امتحان الاهى بر مبناى تربيت عامۀ الاهيه است و با چنين تربيتى حال هر انسان، براى خودش معلوم مى‏شود كه از اهل كدام خانه است؟ اهل دار ثواب است يا دار عقاب؟[7]
قرآن در آيۀ 14. و 140 سورۀ آل عمران غرض از امتحان الاهى را اين گونه تبيين مى‏فرمايد: "و ليمحّصَ اللَّه الذين آمنوا و يَمحَق الكافرين". تا اين كه اهل ايمان را از هر عيب و نقص پاك و كامل كند و كافران را محو و نابود گرداند.
و با امتحانات پى در پى، ايمان و فضايل ظاهرى و فريبندۀ كفّار منافقين، به تدريج از بين مى‏رود[8] البته براى كافرين، مَحق و نابودی ديگرى هم وجود دارد كه قرآن از آن اينگونه خبر داده: "والعاقبة للتقوى"[9] و يا "ان الارض يرثها عبادى الصالحون".[10]
نتيجه اين كه آثار سازندۀ امتحان الاهى را مى‏توان در چند امر خلاصه كرد:
1. شكوفا شدن استعدادهاى نهفته و ايجاد روحيۀ مقاومت. حضرت على (ع) در بيانى مى‏فرمايند: در دگرگونی و سختی های احوال و روزگار است كه جوهرهای مردان شناخته مى‏شود.[11] از امام رضا (ع) روايت شده كه فرمود:[12] مردم امتحان مى‏شوند، چنان كه طلا امتحان مى‏شود و خالص و پاك مى‏شوند چنان كه طلا پاك مى‏شود.
فتنه؛ يعنى پاك و خالص نمودن طلا[13] و طلا را در معرض آتش قرار مى‏دهند، تا ناخالصى‏هايش بسوزد و خالص گردد، گوهر وجود انسان هم طلايى است كه خداوند خواسته است آن را در پرتو آتش شهوت و غضب و سختی و... خالص گرداند، و اين جاست كه بايد گفت: امتحان وسيله‏اى است براى تكامل و پرورش انسان‏ها.
تا نبيند رنج و سختى مرد كى گردد تمام
تا نيايد باد و باران گل كجا بويا شود
امروزه سربازان را با كارهاى سنگين و خشن تمرين مى‏دهند تا سطح كارايى آنها بالا برود و امتحان الاهى تمرينى است در جهت تقويت قواى درونى انسان. حضرت على (ع) مى‏فرمايند: "و ان كان سبحانه اعلم بهم من انفسهم و لكن لتظهر الافعال التى بها يستحق الثواب و العقاب"؛[14] يعنى هر چند خداوند از مردم به خودشان آگاه‏تر است، اما به اين خاطر انسان‏ها مورد آزمايش قرار مى‏گيرند كه افعالى را بروز دهند كه با آن افعال استحقاق ثواب يا عقاب را پيدا مى‏كنند. و اين بهترين فرصت است براى شناخت انسان از روحيه استعدادهايش و تلاش براى شكوفا نمودن آنها. و از اين طريق است كه ديگر حجت بر او تمام خواهد شد و در روز حساب نمى‏تواند مدعى استحقاق ثواب يا بيش از آن مقدار كه به او داده‏اند، گردد.
2- زائل شدن غفلت: خداوند نه تنها انسان را با ابتلا به مصائب آزمايش مى‏كند، بلكه گاهى وفور نعمت و قدرت حكومت و برخوردارى از سلامت و... هم از اسباب امتحان الاهى به شمار مى‏آيند.[15] و اين نعمات گاه چنان انسان را مغرور مى‏سازد كه اسباب نابودى خود و ديگران را فراهم مى‏كند. خداوند براى نجات و بيدارى چنين انسانى او را درگير حوادث ناگوارى مى‏نمايد و اين گونه او را دوباره در معرض امتحان قرار مى‏دهد تا راه را از چاه باز شناسد و به اين باور نايل آيد كه تمام هستى و نعمات از خداست و نبايد از خدا غافل و در گرداب گناه غرق شد. بخشى از مصائب همچون دست اندازها و پيچ‏هاى مصنوعى هستند كه در جاده‏ها ايجاد مى‏گردند، تا مانع خواب رانندگان و در نتيجه سقوط آنها در درّه شود. در آيات زيادى از قرآن[16] اين اثر تربيتى براى آزمايش الاهى، گوشزد شده است. در اين آيات گاهى هدف "تذكر" و بار ديگر "تضرع" و در بعضى موارد "رجوع و بازگشت" عنوان شده است و اين بدان خاطر است كه بازگشت به سوى خدا مراتبى دارد و نخستين مرتبۀ آن تذكر است و سپس تضرع به درگاه خدا و آن گاه شخص عملاً مسير خود را اصطلاح مى‏نمايد و باز مى‏گردد.[17]
حضرت على (ع) در بيانى به اين نكتۀ قرآنى اين گونه اشاره مى‏فرمايند: "خداوند بندگانش را در هنگامي که مرتكب گناه مى‏شوند به نقص ثمرات و... آزمايش مى‏فرمايد تا توبه كاران توبه نمايند و كسى كه بايد دست از گناه بكشد، خوددارى كند و پند پذيران پند گيرند و... .[18]
البته در اين جا جاى اين سؤال است كه اگر اين گونه است پس چرا اوليای الاهى و امامان و پيامبران مورد آزمايش قرار مى‏گيرند؟
و اما جواب: چون همان گونه كه قبلاً بدان اشاره شد اين يك سنت عام الاهى است و همه را در بر مى‏گيرد.
اميراامؤمنين (ع) فرمود: "ان البلاء للظالم ادب و للمؤمن امتحان و للانبياء درجة و للاولياء كرامة"؛[19] يعنى انبيا هم مورد آزمايش قرار مى‏گيرند تا بر درجاتشان افزوده گردد.
با اين توضيحات، غرض از امتحان الاهى روشن گشت و معلوم شد كه امتحان براى اين نيست كه خدا به حال انسان آگاه شود، بلكه براى اين است كه انسان بتواند قابليت‏هاى خود را به فعليت برساند.

------------------------------------------------
[1] جمعه، 5: "خداوند گروه ظالمين را هدايت نمى‏كند". بنابر اين امتحان الاهى براى تحقق فعليت‏هاى انسان لازم است نه براى علم خدا به سرنوشت انسان.
[2] صف، 5: "خداوند گروه فاسقين را هدايت نمى‏كند".
[3] دهر، 3، ما به حقيقت راه (حق و باطل) را به انسان نموديم (و براى اتمام حجت براى آنها رسول فرستاديم) حال خواهد هدايت پذيرد و شكر اين نعمت گويد و خواهد ضلالت پذبرد نعمت را كفران كند.
[4] فصلت، 17، و اما قوم ثمود را نيز (رسول فرستاديم و) هدايت كرديم.
[5] طه، 50، خدايى كه همۀ موجودات عالم را نعمت وجود بخشيد و سپس به راه كمالش هدايت فرمود.
[6] اعلى، 3، آن خدايى كه عالم را خلق كرد و همه را به حد كمال خود رسانيد، آن خدايى كه هر چيز را قدر و اندازه‏اى داد و به راه كمالش هدايت نمود.
[7] كهف، 7: "ما آنچه در روى زمين است براى زمين زينتى فريبنده قرار داديم تا مردم را بيازماييم كه كداميك از حيث عمل بهترند"؛ براى تحقيق و آشنايى بيشتر به آيات ذيل مراجعه شود: دهر، 2؛ انبيا، 35؛ آل عمران، 154؛ فجر، 6؛ تغابن، 15؛ محمد، 4؛ اعراف، 163؛ انفال، 17؛ عنكبوت، 3؛ بقره، 124؛ صافات، 106؛ طه، 40؛ انعام، 165؛ احزاب، 11؛ ملك، 2.
[8] ر.ك: الميزان، ج 16، ص 100، ج 9، ص 124، ج 4، ص 36 - 30؛ ترجمه الميزان، ج 4، ص 55 - 46؛ تفسير موضوعى قرآن، جوادى آملى، ج 4، ص 284 - 267؛ ميزان الحكمة، ج 9، ص 70.
[9] طه، 132.
[10] انبيا، 105.
[11] "فى تقلب الاحوال علم جواهر الرجال"، نهج البلاغه، قصار الحكم 217).
[12] "يفتنون كما يفتن الذهب ثم قال يخلصون كما يخلص الذهب"، اصول كافى، ترجمه سيد جواد مصطفوى، ج 2، ص 196).
[13] اقرب الموارد، ج 2، صص 901 و 902 - مفردات راغب، ص 371.
[14] نهج البلاغه، قصار الحكم، 93.
[15] ر.ك: جوادى، عبداللَّه، تفسير موضوعى قرآن، ج 4، ص 286 - 267.
[16] اعراف، 94؛ روم، 41؛ سجده، 21؛ اعراف، 30 و 168؛ توبه، 126.
[17] ر.ك: پيام قرآن، ج 4، ص 475 - 470.
[18] "انّ اللَّه يبتلى عباده عندالاعمال السّيئة بنقص الثمرات... ليتوب تائب و يقلع مقلع و يتذكّر متذكّر". نهج البلاغه، خطبه، 143.
[19] بحارالانوار، ج 4، ص 235، ح 54.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

پایان و فرجام گلبانگ انالحق جمشیدروشن است:

مردمان در غوغا و لوله می افتند که کافری پیدا شده است و همان می کنند که با عین القضات و سهروردی و حلاج کردند.
دینمداران و متولیان دین با آن که از ترس سخنی نمی گویند، اما فتوای خویش را صادر می کنند:
همه موبدان سر فگنده نگون
چرا کس نیارست گفتن که چون
هر آن کس ز درگاه برگشت روی
نماند به پیشش یکی نامجوی
پس رهبران و سرداران و موبدان ایران سر به طغیان بر می دارند و برای نابودی جمشید رو به بیگانگان نهاده و از تازیان دشمن خو و مار بر دوش یاری می جویند:
سواران ایران همه شاهجوی
نهادند یکسر به ضحاک روی
به شاهی بر او آفرین خواندند
ورا شاه ایران زمین خواندند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة طه آيات: 135 محل نزول: مکه
 
 
فَأَخْرَجَ لَهُمْ عِجْلًا جَسَدًا لَهُ خُوَارٌ فَقَالُوا هَذَا إِلَهُكُمْ وَإِلَهُ مُوسَى فَنَسِيَ 88 أَفَلَا يَرَوْنَ أَلَّا يَرْجِعُ إِلَيْهِمْ قَوْلًا وَلَا يَمْلِكُ لَهُمْ ضَرًّا وَلَا نَفْعًا 89 وَلَقَدْ قَالَ لَهُمْ هَارُونُ مِن قَبْلُ يَا قَوْمِ إِنَّمَا فُتِنتُم بِهِ وَإِنَّ رَبَّكُمُ الرَّحْمَنُ فَاتَّبِعُونِي وَأَطِيعُوا أَمْرِي 90 قَالُوا لَن نَّبْرَحَ عَلَيْهِ عَاكِفِينَ حَتَّى يَرْجِعَ إِلَيْنَا مُوسَى 91 قَالَ يَا هَارُونُ مَا مَنَعَكَ إِذْ رَأَيْتَهُمْ ضَلُّوا 92 أَلَّا تَتَّبِعَنِ أَفَعَصَيْتَ أَمْرِي 93 قَالَ يَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي إِنِّي خَشِيتُ أَن تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي 94 قَالَ فَمَا خَطْبُكَ يَا سَامِرِيُّ 95 قَالَ بَصُرْتُ بِمَا لَمْ يَبْصُرُوا بِهِ فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِّنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُهَا وَكَذَلِكَ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي 96 قَالَ فَاذْهَبْ فَإِنَّ لَكَ فِي الْحَيَاةِ أَن تَقُولَ لَا مِسَاسَ وَإِنَّ لَكَ مَوْعِدًا لَّنْ تُخْلَفَهُ وَانظُرْ إِلَى إِلَهِكَ الَّذِي ظَلْتَ عَلَيْهِ عَاكِفًا لَّنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَنسِفَنَّهُ فِي الْيَمِّ نَسْفًا 97 إِنَّمَا إِلَهُكُمُ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَسِعَ كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا 98

 

ترجمه فارسي مکارم

و براى آنان مجسمه گوساله‏اى كه صدايى همچون صداى گوساله (واقعى) داشت پديد آورد; و (به يكديگر) گفتند: «اين خداى شما، و خداى موسى است!» و او فراموش كرد (پيمانى را كه با خدا بسته بود)! «88» آيا نمى‏بينند كه (اين گوساله) هيچ پاسخى به آنان نمى‏دهد، و مالك هيچ گونه سود و زيانى براى آنها نيست؟! «89» و پيش از آن، هارون به آنها گفته بود: «اى قوم من! شما به اين وسيله مورد آزمايش قرار گرفته‏ايد! پروردگار شما خداوند رحمان است! پس، از من پيروى كنيد، و فرمانم را اطاعت نماييد!» «90» ولى آنها گفتند: «ما همچنان گرد آن مى‏گرديم (و به پرستش گوساله ادامه مى‏دهيم) تا موسى به سوى ما بازگردد!» «91» (موسى) گفت: «اى هارون! چرا هنگامى كه ديدى آنها گمراه شدند «92» از من پيروى نكردى؟! آيا فرمان مرا عصيان نمودى؟!» «93» (هارون) گفت: «اى فرزند مادرم! ( اى برادر!) ريش و سر مرا مگير! من ترسيدم بگويى تو ميان بنى اسرائيل تفرقه انداختى، و سفارش مرا به كار نبستى!» «94» (موسى رو به سامرى كرد و) گفت: «تو چرا اين كار را كردى، اى سامرى؟!» «95» گفت: «من چيزى ديدم كه آنها نديدند; من قسمتى از آثار رسول (و فرستاده خدا) را گرفتم، سپس آن را افكندم، و اينچنين (هواى) نفس من اين كار را در نظرم جلوه داد!» «96» (موسى) گفت: «برو، كه بهره تو در زندگى دنيا اين است كه (هر كس با تو نزديك شود) بگوئى س‏خ‏للّهبا من تماس نگير!» و تو ميعادى (از عذاب خدا) دارى، كه هرگز تخلف نخواهد شد! (اكنون) بنگر به اين معبودت كه پيوسته آن را پرستش مى‏كردى! و ببين ما آن را نخست مى‏سوزانيم; سپس ذرات آن را به دريا مى‏پاشيم! «97» معبود شما تنها خداوندى است كه جز او معبودى نيست; و علم او همه چيز را فرا گرفته است! «98»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mimkaf1986@yahoo.com

سپندارمذگان یا جشن روز زن در پنجم اسفند تقویم باستانی ایران قرار دارد. یعنی تقویمی که در آن همه ی ماهها 30 روز داشتند و به 5 روز آخر سال پنجه می گفتند. در صورت تطبیق تقویم آن روز با تقویم فعلی ایران روز سپندارمذگان به 29 بهمن منتقل می شود. با دقت در تقویم زرتشتی این موضوع به سادگی قابل درک است.
پیرو مطلب منتشر شده در ستون "امروز در تاریخ" شماره ی 901 و با توجه به مطالب بالا تصحیح اشتباه ایجاد شده از تطابق دو تقویم ضروری به نظر می رسد.

با تشکر از بذل توجه شما

 

 

محفوظ

اگرچه شاعرم و مثل قبل بی پروا
هنوز نابلدم از تو شعر گفتن را

چگونه هر غزل از شمس پرده بردارد
کسی که نیست در اندازه های مولانا ؟

تو شاعرانه ترین انتخاب من هستی
چگونه بسپرمت دست دیگری ؟ اما ...

چه انتظاری از این شعرگریه ها داری
که انتظار مرا برده از خودم بالا ؟

تویی که « می روی » و باز هم نمی گردی
و من که تا به ابد می سپارمت به خدا

 

 

mmf1363@gmail.com

دلقك شده‌ام اين روزها

پرسه مي‌زنم در خيابان‌هاي نت، كوچه‌پس‌كوچه‌هاي خاطرات، كوچه‌هاي بن‌بست فكر، و بزرگ‌راه‌هاي تخيلم.
اين روزها «گذر از تمدن» را بدون هيچ بهانه‌اي طي مي‌كنم؛ فاصله بين توحش انساني با تمدن حيواني ناچيز است.
من تشنه‌ام و گرسنه در نت، خاطرات، فكر و خيال. مي‌گويد صفا را جايي مي‌يابم كه قبلش بايد از چلوخورشتي رد بشوم. بوي مرغ و خورشت تازه من گرسنه را بي‌هوش مي‌كند. مي‌گويد نبايد لب بزني. و من مانده‌ام جلوي چلوخورشتي، غش كرده برروي «دستي كه نيست»،‌ولي آسفالت هست. آسفالتي كه مغزم را به مهماني خون مي‏برد تا خودش سيراب شود. آسفالت‌هاي خون آشامِ خون‌خوار.
مرا به كناري مي‌كِشند در واقع، و در حقيقت مرا به كناري پرت مي‌كنند. نفس بي‌رمقي دارم و چشمانم سياهي مي‌رود. بي‌هيچ نشاني همان‌جا خاكم مي‌كنند. نه سنگي، نه اسمي، نه تاريخي ... انگار اين آخر پرده دوم است ...
مي‌داني چرا پرسه مي‌زنم؟ چرادر ميانه توحش انساني و تمدن حيواني مانده‌ام؟ چرا تشنه‌ام؟ چرا غَش كرده‌ام؟ چرا خاكم كرده‌اند؟
«دستي كه بايد باشد، نيست»

پ.ن: پرده اول را ازل پخش كردن. سوم هم بعد از مرگ، چهارم هم ...

 

 

helia_k48@yahoo.com

ضرب المثل ها و اصطلاحات انگلیسی(9)

با سلام حضور اعضای گل روزانه (مبین-جرقه-مارشال-مدرن)و با عرض پوزش از وقفه ایکه در ارسال مطالب بوجود اومد ه انشالله که همگی خوب و شاداب هستید .

91.His bread is buttered on both sides. نا نش تو روغن است

92.A constant guest is never welcome! کم بیا شیرین بیا

93.Every thing comes to him who waits گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی .

94.The grapes are sour گربه دستش به گوشت نمی رسد ................

95 Keep a civil tongue in your head. حرف دهانت را بفهم

96.Well,what do you know !well i never به حق چیز های نشنیده .

97.I feel pins and needle in my foot پا هام خواب رفته

98.You did a good job دستتان درد نکند
.
.99No pain,no gain نابرده رنج گنج میسر نمی شود.

100.Out of side,out of mind هر آنچه از دیده برود از دل برود.

.*.Many happy returns of the day . صد سال به این روزها ).پیشاپیش تقدیم به ایرانیان عزیز و سربلند ساکن داخل و خارج کشور به مناسبت عید بزرگ و باستانیشان نوروز)

*.I hope you have the world by the tail.امیدوارم دنیا به کامتان باشد.)از صمیم قلب برای کلیه ء ایرانیان داخل و خارج کشور آرزومندم)

I will not say i failed 1000 times,
I will say that i discovered,
There are 1000 ways that can cause failure.
من نخواهم گفت من هزار بار شکست خوردم
من خواهم گفت من کشف کردم در حالیکه هزار راه شکست وجود داشت .

THOMAS EDISON
توماس ادیسون

 

 

yazynh@yahoo.com

شايعه وجود قبر نبيين نوح و آدم (ع) در ايران!
و يك مطلب كوتاه ديگر

شايعه وجود قبر نبيين نوح و آدم (ع) در ايران! و يك مطلب كوتاه ديگر
چندي است كه شايع شده قبر حضرت نوح (ع) و حتي حضرت آدم (ع) در ايران است!! در حالي كه قبر اين دو بزرگوار در نجف و در كنار مرقد مطهر امير مسلمين علي (ع) است. اين شايعه متاسفانه به روزانه نيز كشيده شد. خيلي كوتاه بايد عرض كنم كه هر چند ممكن است طوفان نوح در ايران پايان پذيرفته باشد، اما حضرت نوح (ع) مدتي طولاني پس از به گل نشستن كشتي خود زندگي كرد و هيچ دليلي ندارد كه چون كشتي ايشان در ايران متوقف شده پس حتما در همان مكان دفن شده باشد! در حديثي از امام صادق (ع) داريم:
نوح 2300 سال زندگي كرد. 850 سال پيش از آن كه به پيامبري برانگيخته شود و 950 سال ميان قومش به هدايت آنان پرداخت و 500 سال هم پس از آن كه كشتي اش به خشكي نشست و آب در زمين فرو رفت.
نيز از كسي كه در بيداري خدمت امام عصر (عج) مشرف شد، ديد كه ايشان حضرت علي (ع) را اين گونه زيارت كردند:
اَلسَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ وَ ... وَ عَلى ضَجيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ
سلام بر درخت طيبه نبوت و ... و بر دو آرميده در كنارت آدم و نوح عليهما السلام
كه اين به معني وجود قبر اين دو پيامبر (ع) در كنار آرامگاه حضرت علي (ع) است.
همچنين در كتب معتبر زيارات آمده است كه پس از زيارت حضرت علي (ع) به بالاي سر برو و حضرات نوح و آدم (ع) را زيارت كن، زيرا قبر اين دو بزرگوار بالاي سر حضرت امير (ع) در داخل ضريح است.
روايات فراواني نيز در مورد ائمه (ع) رسيده كه اين بزرگواران هنگامي كه به زيارت جد خود علي (ع) مي‌رفتند، دو پيامبر مذكور (ع) را نيز در اين مكان زيارت مي‌كردند.
مطلب ديگر اين كه بنده در كشورمان با چهار نفر برخورد كردم كه امام حسين (ع) را قبول نداشتند. به همين خاطر دعا كردم اسرائيل به ايران حمله كند و كل ايران را نابود و اماكن مذهبي و مساجد ايران را تصرف كند!!! كسي هم پاسخ مرا ندهد! من دعاهاي خود را كرده‌ام! ديگر فايده‌اي ندارد! زيرا از اين به بعد تصميم گرفته‌ام آگاه باشم!

1- شيخ صدوق، كمال الدين و تمام النعمه، ج2، ص523
2- شيخ عباس قمي، مفاتيح الجنان، زيارت ائمه در ايام هفته، زيارت حضرت علي (ع)
3- به عنوان نمونه كتب زيارتي شيخ مفيد، شهيد ثاني (؟)،سيد بن طاووس، شيخ عباس قمي و ...

 

.

alirezamajidi@gmail.com

شکافتن جمجمه

شکافتن جمجمه شاید قدیمی‌ترین نوع جراحی اعصاب باشد. معادل لاتین شکافتن جمجمه Trepanation یا trephination است که از کلمه یونانی trypanon به معنی باز کردن منفذ، مشتق می‌شود. در اصطلاح پزشکی، به باز کردن جمجمه، کرانیوتومی گفته می‌شود. سابقه این کار به ماقبل تاریخ می‌رسد. قدیمی‌ترین شواهد باز کردن جمجمه در یک گورستان مردم دوران عصر حجر متعلق به 7 هزار سال پیش در انسیشیم فرانسه Ensisheim یافت شده است. در مصر باستان،‌ هند، چین، روم، یونان و اینکاها هم باز کردن جمجمه صورت می‌گرفته است. شهر سوخته ایران در ۵۶ کیلومتری زابل در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و نشانه‌های تمدن در 4 دوره بین سال‌های ۳۲۰۰ تا ۱۸۰۰ قبل از میلاد مسیح در آن یافت شده است، در این شهر هم جمجمه‌هایی دارای حفرات ایجاد شده به وسیله انسان یافت شده است.
اندازه حفره‌هایی که در جمجمه‌های پیدا شده در اروپا یافت‌شده‌اند، از چند سانیتمتر تا ابعادی به اندازه نصف کل جمجمه متغیر بوده است. بیشتر این سوراخ‌ها در استخوان آهیانه انجام می‌شده است و به میزان کمتری در استخوان‌های پس سری و پیشانی صورت می‌گرفته است، ولی به ندرت در استخوان گیجگاهی انجام می‌شده است.

 Trepanation.jpg

بررسی جمجمه‌های قدیمی‌تر نشان می‌دهد که در ابتدا برای ایجاد حفره در جمجمه با استفاده از سنگ‌های تیز چخماخ یا آتشفشانی، جمجمه آنقدر خراشانده می‌شد که حفره‌ای در آن ایجاد شود ولی بعدها تکنیک‌های مته‌کاری اولیه به وسیله آدمیان ابداع شدند، به این ترتیب سوراخ گرد منظمی ایجاد می‌شد و بعد تکه سوراخ شده جمجمه برداشته می‌شد.
اما چرا مردمان باستان جمجمه‌ها را سوراخ می‌کردند؟ انسان‌های باستان دریافته بودند که مغز با رفتار انسان ارتباط دارد. بعضی از مردم‌شناسان عقیده دارند که سوراخ کردن جمجمه قسمتی از مراسم قبیله‌ای یا خرافی بوده است. اما برخی از محققان دیگر باور دارند که این کار با هدف درمان بیماری‌هایی مثل سردرد، تشنج، هیدروسفالی و اختلالات مغزی صورت می‌گرفت. انسان‌های باستان تصور می‌کردند که با شکافتن جمجمه راهی برای خروج ارواح و شیاطین خبیث باز می‌کنند.
گرچه دلایل و وسایلی که برای باز کردن جمجمه استفاده می‌شد، در زمان‌ها و فرهنگ‌های مختلف متفاوت بود، اما نتیجه یکسان بود، سوراخی در جمجمه یک فرد هوشیار بیهوش‌نشده ایجاد می‌شد.
البته شواهدی هم از باز کردن جمجمه در دوران باستان برای مقاصد درمانی از جمله جا انداختن استخوان جمجمه فرو رفته در نتیجه سوانح وجود دارد.
اما اگر تصور می‌کنید، امروزه شکافتن جمجمه دیگر در جایی به جز اتاق‌های عمل و به وسیله پزشکان جراح مغز و اعصاب انجام نمی‌شود، سخت در اشتباه هستید!
«سوراخی در سر»
A Hole in the Head عنوان مستندی است  که سال 1998 تهیه شده است. تصور می‌کنم این مستند از شبکه چهارم سیمای ایران البته با مقداری حذف برای کم کردن صحنه‌های هراس‌انگیز مستند، پخش شده است.
قسمت کوتاهی از این مستند را می‌توانید در اینجا ببینید که البته اخطار اکید می‌کنم که این کار را نکنید!
این مستند به بررسی اعمال شکافتن جمجمه درمانگرهای سنتی قوم Kisi می‌پردازد. «کیسی‌»‌ها در جنوب تانزانیا و شمال مالاوی زندگی می‌کنند و جمعتیشان چند سال قبل در حدود 18 هزار نفر تخمین زده می‌شد. در این مستند نشان داده می‌شود که چگونه بدون بیهوشی و تنها با القائات روان‌تنی عمل شکافتن جمجمه در عرض سه ساعت و نیم انجام می‌شود!

درمانگر ابزارهایش را برای درمان آماده می‌کند:

 vlcsnap-262220.jpg

و شکافتن جمجمه را با برش پوست سر آغاز می‌کند:

 vlcsnap-261038.jpg

اما فقط آفریقایی‌ها نیستند که امروزه شکافتن جمجمه را به مقاصد غیر پزشکی انجام می‌دهند. بارت هیوز Bart Hughes یک مرد هلندی بود که چندین سال در امستردام مشغول فراگرفتن پزشکی بود، اما به خاطر اعتیاد به ماری جوانا و LSD و همچنین افکار و نظریات عجیب و غریبش هیچگاه مدرکی دریافت نکرد. او در سال 1962 نظریه عجیبی داد  که بر مبنای آن بسته شدن ملاج‌های انسان، قوه خلاقیت و انرژی‌اش را کاهش می دهد. در سال 1965 او با بیهوشی موضعی ، یک مته الکتریکی و چاقوی جراحی، جمجمه خودش را سوراخ کرد! متعاقب این کار او دستگیر شد و برای مدتی به بیمارستان روانپزشکی فرستاده شد.
اما در کمال تعجب او پیروانی هم برای خود پیدا کرده است که یکی از مشهورترین آنها پیتر هالورسن بوده است، کسی که در سال 1997 «گروه بین‌المللی مدافعان شکافتن جمجمه» را تأسیس کرد، انجمنی که وب سایتی هم دارد!هالورسن در سال 1972 سوراخی در جمجمه خودش ایجاد کرد.

 Trepanation 2.jpg

و دست آخر باید بنویسم که تصور نکنید اعتقاد به درمان‌هایی جادویی و اعتقاداتی از این دست، فقط به آفریقا و یا شیزوفرن‌های اروپایی منحصر می‌شود. در همین ایران خودمان هر پزشکی با سابقه چند سال طبابت می‌تواند خاطراتی زیادی از خوددرمانی‌ها و اعتقادات عجیب و غریب مردم برایتان تعریف کند، اعتقادات و رفتارهایی که گرچه به شدت جمجمه‌شکاف‌ها نیستند ولی نشان‌دهنده حضور اعتقادات بیش بها داده شده در ایران و بی‌پناهی اطلاعاتی مردم هستند. جالب اینجاست که درصدی از این خاطرات متعلق به مردم تحصیل‌کرده جامعه است

منبع: ویکی‌پدیا، scienceblogs

 

 

moshka22000@yahoo.com

چگونه بعد از يك روز كاري زيباتر به نظر برسيم؟

با اجراي چند تكنيك ساده از قبيل شست‌وشوي صورت با آب سرد، ماساژ برخي نقاط پيشاني، دور چشم و گونه و همچنين استفاده از چندين نوع ماسك گياهي ساده مي‌توان پس از سپري شدن يك روز پر استرس كاري، چهره شادابي داشت.
دكتر فرنوش شاكري، متخصص پوست، مو و زيبايي و كارشناس ماساژ درماني گفت: نخستين عاملي كه باعث خسته به نظر رسيدن صورت در پايان روز مي‌شود، آلوده بودن صورت بر اثر تماس دائمي گرد و غبار هوا با چربي موجود در پوست صورت است.
باكتري‌هايي كه در منافذ پوست زندگي مي‌كنند، گاهي به ترشح برخي سموم مي‌پردازند كه انباشته شدن آنها روي صورت در مدت زمان طولاني باعث كدر به نظر رسيدن پوست مي‌شود.
وي شست‌وشوي صورت با آب خنك و يك صابون گياهي مانند گل ختمي را در باز شدن رنگ چهره، تنظيم چربي پوست و انقباض مويرگ‌هاي صورت بسيار مفيد دانست و اظهار كرد: به محض پاك شدن سموم باكتري‌ها نه تنها ظاهر صورت بسيار شاداب‌تر مي‌شود بلكه خستگي فرد نيز تا حدودي برطرف خواهد شد.
اين متخصص پوست و مو راكد ماندن انرژي در نقاطي از صورت را از ديگر علل كدر شدن پوست عنوان كرد و توضيح داد: معمولا با ماساژ دادن آهسته قسمت خارجي چشم نزديك شقيقه، بالاترين نقطه پيشاني و قسمت برجسته روي گونه انرژي راكد در اين مناطق به جريان افتاده و خون به راحتي در مويرگ‌ها حركت مي‌كند؛ غالبا ديده شده است پس از چند دقيقه ماساژ چهره فرد گلگون مي‌شود و سردردهاي موضعي و مقطعي نيز برطرف مي شود.
دكتر شاكري افزود: با قرار دادن برش‌هاي نازك گوجه فرنگي روي پيشاني، گونه و چانه نه تنها مقادير فراواني ويتامين ث به پوست مي‌رسد بلكه لك‌هاي ايجاد شده در اثر مواجهه با نور خورشيد نيز تا حدودي كم رنگ مي‌شود.
وي در پايان ضمن تاكيد بر خودداري جدي از استعمال سيگار، الكل و مواد آرايشي نامرغوب و بهره بردن از خواب كافي را در حفظ طراوات و زيبايي چهره بسيار مهم تلقي كرد و گفت: با رعايت همين دستورات ساده نه تنها روند چروك افتادن پوست به تعويق مي‌افتد بلكه رنگ واقعي چهره نيز تا حد قابل توجهي حفظ مي‌شود.
لازم به يادآوري است اجراي كليه تكنيك‌هاي ياد شده به مردان شاغل نيز جهت حفظ سلامت پوست توصيه مي‌شود.

 

 

setayesh_new@yahoo.com

آيا تا بحال به اين فکر کرديد که گرانترين قهوه دنيا چگونه تهيه ميشود؟!
گرانترين قهوه دنيا در اندونزی که Kopi luwak
نام دارد از مدفوع حيواني به نام Luwak تهيه ميشود !!!


مدفوع Luwak

این جانور که از دانه های قهوه تغذيه ميکند، فقط از پوست دانه های آن تغذيه ميکند و هسته قهوه از بدن او دفع ميشود که روستائيان آنها را جمع ميکنند و هر کيلو مدفوع را به 850 دلار ميفروشند.
از اين قهوه "مرغوب" فقط سالانه 250 کيلو تهيه ميشود و به قيمت بسيار گزافي فروخته ميشود! بهتر است اين را هم بدانيد که پروفسوری در کانادا بر روی اين قهوه تحقيقاتي به عمل آورده است و مدعيست که نه تنها اين نوع قهوه باکتری بيشتری از ديگر قهوه ها ندارد بلکه کمتر هم دارد و هيچ گونه بيماري يي با نوشيدن اين نوع قهوه انسان را تهديد نميکند!
برای تهيه قهوه Kopi Luwak آنها را شسته و سپس در گرمايي برابر 250 درجه سانيتگراد آنها را سرخ ميکنند! کساني که اين قهوه را نوشيده اند آن را بسيار نوشيدني معرفي ميکنند.
دانشمندان علت مزه خاص اين نوع قهوه را دليل بر اين ميدانند که دانه های اين قهوه از روده Luwak رّد ميشوند و اسيدها و آنزيمهايي که با آنها قاطي ميشوند باعث ميشوند که پروئتين زيادی از آنها جدا شوند که همين امر باعث خاص بودن اين نوع قهوه ميباشد.


قهوه ی Kopi luwak

 

 

taghrirat@yahoo.com

ملاقات حضرت ابراهيم عليه السلام با عابد

امام باقر عليه السلام مى‌فرمايد: حضرت ابراهيم عليه السلام براى عبرت گرفتن از مخلوقات خدا در شهرها مى‌گشت، روزى گذرش به بيابانى افتاد، شخصى را ديد جامه مويين پوشيده و با صداى بلند نماز مى‌خواند.
ابراهيم عليه السلام از نماز او تعجب کرد، نشست و انتظار کشيد تا نماز او تمام شود، ولى او نماز را رها نمى‌کرد، چون بسيار به طول انجاميد ابراهيم عليه السلام او را با دست تکان داد و گفت: با تو کارى دارم نمازت را تمام کن .
عابد دست از نماز کشيد و کنار ابراهيم عليه السلام نشست.
ابراهيم عليه السلام از او پرسيد براى چه کسى نماز مى‌خوانى؟
گفت: براى خدا .
پرسيد: خدا کيست؟
گفت: آن کس که من و تو را خلق کرده است.
گفت: طريق تو مرا خوش آمد، دوست دارم براى خدا با تو برادرى کنم، خانه‌ات کجاست که هر گاه خواستم تو را ملاقات کنم به ديدنت بياييم ؟
عابد گفت: خانه من جايى است که تو را به آنجا راه نيست .
ابراهيم عليه السلام گفت: يعنى کجاست؟
گفت: وسط دريا.
پرسيد: پس تو چگونه مى‌روى؟
گفت: من از روى آب مى‌روم .
ابراهيم عليه السلام گفت: شايد آن کس که آب را براى تو مسخر کرده است، براى من نيز چنين کند، برخيز تا برويم و امشب را با هم باشيم .
آن دو حرکت کردند، وقتى به دريا رسيدند، مرد عابد بسم الله گفت و بر روى آب حرکت کرد، حضرت ابراهيم عليه السلام نيز بسم الله گفت و به دنبالش رفت .
آن مرد از اين کار ابراهيم عليه السلام خيلى تعجب کرد. وقتى به خانه آن مرد رسيدند، ابراهيم عليه‌السلام از او پرسيد: خرج و مخارج زندگى‌ات را از کجا تامين مى‌کنى؟
گفت: از ميوه اين درخت، آن را جمع مى‌کنم و در تمام سال با آن معاش مى‌کنم.
ابراهيم عليه السلام از او پرسيد: کدام روز از همه روزها بزرگتر است؟
گفت: روزى که خدا خلايق را بر اعمالشان جزا مى‌دهد.
ابراهيم عليه السلام گفت: بيا دست به دعا برداريم، يا تو دعا کن من آمين مى‌گويم و يا من دعا مى‌کنم تو آمين بگو.
عابد گفت: براى چه دعا کنيم؟
ابراهيم عليه السلام گفت: دعا کنيم که خدا ما را از شر آن روز نگاه دارد، دعا کنيم که خدا مؤمنان گناهکار را مورد آمرزش قرار دهد.
عابد گفت: نه، من دعا نمى‌کنم .
پرسيد: چرا؟
گفت: براى اين که سه سال است حاجتى دارم هر روز دعا مى‌کنم ولى هنوز دعايم مستجاب نشده است و تا آن برآورده نشود شرم مى‌کنم که از خداوند چيز ديگرى بخواهم .
ابراهيم عليه السلام گفت: خداوند متعال هرگاه بنده‌اش را دوست داشته باشد، دعايش را به درجه اجابت نمى‌رساند تا او بيشتر مناجات و اظهار نياز کند، اما وقتى بنده‌اى را دشمن دارد، يا زود دعايش را مستجاب مى‌کند و يا نااميدش مى‌کند که ديگر دعا نکند و بيشتر از آن با خدا صحبت نکند.
آن گاه ابراهيم عليه السلام از او پرسيد: حالا بگو ببينم چه چيزى از خدا خواسته‌اى که او براى تو برآورده نکرده است؟
مرد عابد گفت: روزى در همان جاى نمازم مشغول نماز بودم که ناگاه کودکى را در نهايت زيبايى و جمال، با سيمايى نورانى، موهايى بلند و مرتب ديدم که چند گوسفند چاق و فربه و چند گاو که گويى بر بدن آنها روغن ماليده بودند، مى‌چرانيد. من از آنچه ديده بودم بسيار خوشم آمد. گفتم: اى کودک زيبا، اين گاو و گوسفندها مال کيست؟ گفت: مال خودم است . گفتم: تو کيستى؟ گفت: من پسر ابراهيم خليل خدا هستم . من در همان موقع دست به دعا بلند کردم و از خدا خواستم که خليلش را نشان من دهد. (ولى سه سال است که هنوز خبرى نيست .)
ابراهيم عليه السلام گفت: منم ابراهيم، خليل خدا و آن کودک که مى‌گويى پسر من است .
عابد گفت: الحمدلله رب العالمين که دعاى مرا مستجاب کرد. و آنگاه دست در گردن ابراهيم عليه السلام انداخت و دو طرف صورت او را بوسيد و گفت: حالا بيا و تو دعا کن تا من آمين بر دعاى تو بگويم .
ابراهيم عليه السلام دست به دعا بلند کرد و گفت: خداوندا گناهان مؤمنين و مؤمنات را تا روز قيامت ببخش و از آنها راضى باش.
و عابد آمين گفت.
آنگاه امام باقر عليه السلام فرمود: دعاى ابراهيم عليه السلام کامل است و شامل حال شيعيان گناهکار ما تا روز قيامت مى‌شود.

منبع: http://taghrirat.blogfa.com/post-155.aspx

 

 

haj_hoseini@yahoo.com

امروز جانبازی از ما کمک خواسته است
آیا کسی هست او را یاری دهد

هوالمحبوب
امروز نامه ای الکترونیکی از رزمنده ای جانباز داشتم که دلم را سخت به درد آورد.
چه می توان گفت از چه باید نالید از وجود آدمهایی به عنوان مسئول که تنها فکر و ذکرشان حفظ موقعیتشان می باشد و به تنها چیزی که فکر نمی کنند خدمت صادقانه و الهی به همنوعانشان می باشد این چه بلاییست که مدیران ما دچارش شده اند خداوند بزرگ بهترین توشه آخرت را برای همه ما فراهم کرده است فقط کافیست کمی صداقت داشته باشیم کافیست به دیگران فکر کنیم کافیست فقط دستهایمان را دراز کنیم و برش داریم امروز این بسیجی دلاور که دست کمک خواهیش را بسوی این بنده حقیر دراز کرده آئینه فردای ماست ، مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران صادقانه باید در مسئولیتی که بر عهده شان گذاشته شده خدمت کنند بنده که دکتر دهقان را می شناسم و میدانم او انسانی وارسته است اما حقیقت این است که بسیاری از مسئولین این بنیاد به مرور زمان روح عدالتخواهی را ازدست داده اند و اگر حقیقتا بخواهند بسیجیان و انقلابیون حضورشان در بحرانها پر رنگ باشد باید همه تشکیلاتهایمان را که می بایست به آنها خدمت رسانی کنند را بازسازی کرده و از وجود مدیرانی انقلابی و عدالتخواه و با احساس استفاده کنیم . در اینجا از همه دوستانی که این متن را می خوانند می خواهم این مطلب را به گوش مسئولین برسانند.


بسم الله الرحمن الرحیم
به _ جناب آقای حاج حسینی : یاد باد آن روزگاران یاد باد 4/12/1386
از _ داریوش احمد رضا بهمنیار جانباز از کار افتاده بسیجی کد جانبازی _ 0919025421
درصد جانبازی پانزده درصد
مدت حضور در جبهه های حق علیه باطل شش ماه در دو نوبت 1360 تا 1361
احتراما اینجانب در عملیات آزاد سازی خرمشهر بر اثر اصابت گلوله کالیبر پنجاه به ران پای چپم دچار شکستگی باز استخوان ران پا شدم که تمام استخوان های رانم بیرون آمدند و خودم استخوان ها را میدیدم و هفت دفعه من را در مدت دو سال عمل جراحی کردند و دو دفعه از لگن من استخوان برداشتند و به ران من پیوند زدند و چون بیست سال دنبال پرونده جانبازی خودم را نگرفتم حق مرا بسیار زیاد پایمال کرده اند چرا که در زمان سربازی در زمان جنگ به من پنجاه و پنج درصد جانبازی دادند و من را معاف دائم کردند چون در زمان جنگ آدم چلاق مادرزاد را معاف نمیکردند بلکه حداکثر معاف از رزم میشد یا اگر از چند جا شکستگی داشت معاف شش ماهه یا یک ساله میشد و حالا که از کار افتاده کامل شدم و نمیتوانم کار کنم در کمیسیون پزشکی به من پانزده درصد جانبازی داده اند و طبق گفته آقای دکتر ایجادی رئیس کمیسیون پزشکی مرکز در تهران در سال هزار و سیصد و هشتاد و دو به من گفتند دکترهای کمیسیون پزشکی طبق دستور العمل در صد میدهند و شکستگی معمولی ران بین ده تا بیست درصد جانبازی دارد و شکستگی باز ران بین بیست تا سی درصد جانبازی دارد و آنها به اشتباه به تو شکستگی معمولی داده اند زیرا در پرونده پزشکی تو نوشته شکستگی باز ران پا و جدای از ران باید به لگن و زانو و ساق پای شما هم درصد جداگانه بدهند چون از لگن من دو دفعه استخوان برداشتند و به ران من پیوند زدند و پلاتین چهل سانتی را با پیچ و مهره از لگن وارد استخوان ران من کردند و زانوی پایم چون از ساق پای من میله رد کردند و هجده کیلو وزنه را آویزان کردند باعث شد مفصل های زانوی پای من با اینکه دو سال فیزیوتراپی رفتم خشک شود و زانوی پایم خم نشود و الان که دیگر اصلا خم نمیشود و همچنین آقای دکتر ایجادی به من گفتند تو به خاطر لکنت زبانت نمیتوانی در کمیسیون پزشکی حرف خودت را واضح بزنی آخه بر اثر اصابت گلوله کالیبر پنجاه به من که یک نوع ضد هوائی میباشد به من شوک دست داد و من وقتی عجله میکنم یا اعصابم خراب میشود دیگر زبانم قفل میشود و در کمیسیون پزشکی نمیتوانم حرف خودم را واضح بیان کنم و هر چه میکشم از این لکنت زبان من است و همچنین در کمیسیون پزشکی دکترها میگویند همان اول باید دنبال پرونده خودت را در بنیاد جانبازان میگرفتی و لگن و زانو و ساق پایت را هم در برگه جانبازی خودت اضافه میکردی خودشان میگویند تمام مدارک پزشکی تو درست است و حق تو خیلی بیشتر از پانزده درصد است ولی در نامه تو نوشته اصابت گلوله کالیبر پنجاه به ران پای چپ و ما نمیتوانیم به لگن و زانو و ساق پایت درصد بدهیم آقای دکتر ایجادی همچنین گفتند باید کمیسیون پزشکی خاصی برای تو در نظر بگیرند یا طبق مدارک پزشکی خودت غیابا به تو درصد بدهند و یا در کاغذی بنویسی (شکستگی باز استخوان ران پا (فمور) بین بیست تا سی درصد است) و در کمیسیون به دکترها نشان بدهی و با اینکه از آن موقع بیشتر از چهار سال گذشته هنوز مرا به کمیسیون پزشکی نبرده اند با اینکه متولد تهران هستم پرونده جانبازی مرا به تهران منتقل نمیکنند و چهار سال است که مرا به کمیسیون پزشکی نبرده اند به بنیاد جانبازان و امور ایثارگران بارها نامه نوشتم ولی هیچ جوابی به من نمیدهند الان از کار افتاده هستم و زن و بچه ام در خانه مادر زنم در تبریز زندگی میکنند چون در تبریز ازدواج کردم و مادرم بچه تبریز است و خودم الان در شهر پدری خودم در خانه پدری زندگی میکنم و از کاشمر به جبهه اعزام شدم وضع زندگی من بر اثر فقر فلاکت بار شده نه میتوانم کار کنم و نه حقوقی به من میدهند فقط یک سال است سپاه پاسداران کاشمر ماهی یکصد هزار تومان به من حقوق میدهد که آن هم کد حقوقی ندارم و نه عائله مندی و نه پاداش و نه عیدی به من نمیدهند نمیدانم چه کار کنم شما را به خدا قسم میدهم مرا از این زندگی فلاکت بار نجات بدهید یا به سپاه پاسداران کاشمر قسمت ایثارگران آقای روزبه بگوئید که لگن و زانو و ساق پا را به پرونده ام اضافه کنند یا دستور بدهید پرونده جانبازی مرا از بنیاد جانبازان کاشمر به بنیاد جانبازان تهران منتقل کنند چون متولد تهران هستم یا دستور بدهید طبق دستور العمل دکترهای کمیسیون پزشکی شکستگی باز ران پا را به من بدهند که بین بیست تا سی درصد است و در پرونده پزشکی من موجود است و لگن و زانو و ساق پایم را هم که از عوارض ثانویه است به آنها هم درصد جداگانه بدهند تمام مدارک پزشکی من در پرونده جانبازی من موجود است و الان لگن من سالی دو بار چرک میکند که هر دفعه باید دو هفته در بیمارستان بستری شوم و یا کمیسیون پزشکی خاصی به صورت علنی یا غیر علنی برای من در نظر بگیرند شما خودتان اگر از آقای دکتر حسین دهقان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بپرسید یا از دکترهای کمیسیون پزشکی بپرسید شکستگی باز ران پا چقدر است به شما خواهند گفت بین بیست تا سی درصد است آخه چطوری به من این قدر ظلم کرده اند و پانزده درصد به من جانبازی داده اند حالا لگن و زانو و ساق پای من که درصد جداگانه دارد کد جانبازی من هم _0919025421 _میباشد که میتوانید تمام مدارک پزشکی و جانبازی مرا ببینید شما را به آن خدائی که برایش نماز میخوانید کمکم کنید به خدا خجالت میکشم این حرف ها را بگویم ولی برای پسرم که در تبریز در دبیرستان پیش دانشگاهی درس میخواند پول ندارم که کتاب برایش بخرم حتی سالی یک مرتبه بیشتر نمیتوانم به بچه هایم در تبریز سر بزنم چون زانو و لگن من به من این اجازه را نمیدهد که بیست و چهار ساعت در اتوبوس بشینم زنم میگوید پسر دائی من چهل درصد جانبازی دارد هم کار میکند هم حقوق میگیرد و من را بی عرضه خطاب میکند و مرا تهدید به طلاق کرده است نمیدانید به چه وضع فلاکت باری افتاده ام بر اثر مصرف آمپول های کورتون و مشابه دچار پوکی استخوان شدید شده ام و بر اثر مصرف قرص های درد دچار زخم معده شده ام لااقل مرا سر کار آسانی بگذارند تا بتوانم خرجی خودم را در بیاورم میگویند دیر اقدام کردی آخه من برای تکلیف برای خدا و اسلام و ایران به جبهه رفتم و میگفتم نباید به خاطر پول اجر خودم را از بین ببرم الان هم اگر زن و بچه نداشتم مثل همان بیست و چند سال قبل دنبالش را نمیگرفتم از شما عاجزانه و عاجلانه درخواست میکنم فکری برای من بکنید نگذارید زندگی من از هم بپاشد خداوند تبارک و تعالی شما و خانواده گرامیتان را همیشه سرافراز و سربلند گرداند و به شما اجر نیکو بدهد خدانگهدارشما باد
کاشمر _ خیابان مدرس _ مدرس9 _ دومین کوچه سمت چپ _ پلاک8 تلفن 05328243493 تلفن همراه 09359725407 _ صدور شناسنامه حوزه 2 تهران ایمیل من darbbahmaneyar@yahoo.com محل تولد : تهران _ نام پدر : غلامرضا وبلاگ من www.bahmaneyar.blogfa.com شماره شناسنامه : 69613 داریوش احمد رضا بهمنیار جانباز بسیجی

منبع:
http://hajreza.ir

 

 

yazynh@yahoo.com

گزيده اخبار

در اخبار امروز از سايت‌هاي شيعه نيوز و شيعه آنلاين استفاده شده است.

دخالت دستگاههاي امنيتي عربستان و اردن در ترور شهيد مغنيه!
به نقل از جهان امروز يک منبع نزديک به حزب الله لبنان گفت: دستگاههاي اطلاعاتي عربستان و اردن در ترور «عماد مغنيه» فرمانده ارشد حزب الله دست داشته اند‏. ترورکنندگان توانسته اند در دستگاه امنيتي سوريه نفوذ و ترور را اجرا کنند‏.

نمونه ديگري از حماقت وهابيت
حديث زير از كتاب طبقات الحنابلة: ج3، ص81 از انتشارات دانشگاه فاسد ام القري در مكه مكرمه و نيز كتاب إبطال التأويلات، ج1، ص141 از انتشارات مدرسه فاسد دار الإمام الذهبي در كويت اقتباس شده است:
ابو علي از ابن عباس نقل کرده که پيامبر گرامي (ص) فرمود «خداوند را به صورت نوجواني ديدم که هنوز موي صورتش در نيامده، سرش پرمو، پيچ پيچ (فرفري) و داراي زيور و آلات سرخ بود.»!!! ابو علي در کتاب ديگرش گفته: ابوزرعه دمشقي اين روايت را صحيح شمرده ... و أحمد بن حنبل گفته اين حديث را بزرگان از بزرگان از صحابه روايت کرده اند و هر کس در صحت اين روايت شک نمايد او جهنمي و شهادت او پذيرفته نيست، سلام نبايد به او داد و به هنگام مريضي از وي نبايد عيادت کرد!!! سايت وزين وهابيت و اسلام كه اطلاعات جامعي در مورد فساد و ضلالت وهابيت دارد، نيز اين حديث را نقل كرده و به بحث پرداخته است.

فضاحت‌هاي اخلاقي در عربستان نتيجه مذهب حاكم بر كشور
به نقل از شيعه آنلاين کارشناسان حقوقي و امور قضايي در عربستان سعودي اعلام کردند «تنها طي يک سال گذشته بيش از 13 هزار پرونده غيراخلاقي در اين کشور وجود داشته است. علت اصلي اين مسأله عدم اشباع نيازهاي روحي و اجتماعي جوانان و نيز ضعف ديني و همچنين نبود نظارت درست خانواده هاست. طي يک سال اخير 13297 پرونده فساد اخلاقي در عربستان تشکيل شده و 22867 نفر در اين زمينه بازداشت شدند. اين آمار در کشورمان روز به روز در حال افزايش است.

اقدام يک دانمارکي در ايجاد يک پايگاه به منظور عذرخواهي از مسلمانان
به نقل از جهان امروز دکتر محمد فواد البرازي رييس انجمن مسلمانان دانمارک گفت يک دانمارکي با ايجاد پايگاهي اينترنتي با عنوان «معذرت خواهي از محمد (ص)» در صدد جمع آوري امضا براي محکوميت توهين به پيامبر اسلام و همدردي با مسلمانان برآمده است. همچنين حزب آزادي دانمارک ضمن محکوم کردن اين اقدام با برگزاري يک راهپيمايي 1500 نفره در صدد حمايت از مسلمانان برآمدند.

اقامه نماز شکر پس پيروزي هسته اي ايران
به نقل از شيعه آنلاين جمعي از دانش آموزان و فرهنگيان شهر آبادان با اقامه نماز شکر، سربلندي و موفقيت روز افزون ملت ايران اسلامي را در سايه رهبر معظم انقلاب اسلامي آرزو کردند.

مبليغين دين در عربستان كاسب‌هاي خوبي شده‌اند!
به نقل از شيعه آنلاين مجله "فوربز عربي" شماره اين هفته خود را با عنوان "ستارگان تبليغ" منتشر کرده است. در اين مجله آخرين بررسي هاي انجام شده در جهان عرب نشان مي دهد برخي از سرشناس ترين سخنرانان مذهبي سالانه تا دو و نيم ميليون دلار درآمد کسب مي‌کنند. اين مجله حتي فهرست رتبه‌بندي اين مبلغين دين و ادامه‌دهنده راه پيامبر (ص)!! را ذكر مي‌كند: 1- عمرو خالد از مصر، طارق سويدان از كويت، عائض القرني از عربستان، عمر عبدالکافي از مصر و سلمان العوده از عربستان. به راستي آيا هدف اصلي اين افراد تبليغ است يا کسب درآمد؟

زيارت ده ميليون زائر از امام حسين (ع) در اربعين
به گزارش شيعه آنلاين، يک روزنامه چاپ بغداد با اشاره به ادامه حرکت کاروان هاي عزاداران سالار شهيدان جهان به سوي کربلا، از احتمال حضور 10 ميليون زائر در مراسم اربعين حسيني (ع) خبر داد. دولت و همه سازمانهاي عراقي تسهيلات لازم را براي انجام مراسم اربعين سال جاري اتخاد کردند. نوري المالکي نخست وزير عراق، شيروان الوائلي وزير مشاور درامور امنيت ملي را به عنوان فرمانده عمليات کربلا براي نظارت بر عمليات امنيتي ويژه مراسم اربعين تعيين کرد. پيش ازاين مقام هاي امنيتي عراق اعلام کردند: نزديک به 100 هزار نيروي امنيتي و پليس عراق براي تامين امنيت زائران حسيني درآماده باش به سر مي برند.

يک پژوهشگر بوسنيايي: نمي‌ گذارند خميني را تبليغ كنيم
به نقل از رجانيوز "حسن صالح حاجيچ" محقق بوسنيايي در گفتگو با فارس در خصوص وضعيت مسلمانان و محدوديت‌هاي تبليغ اسلام در اين كشور پرداخت و با بيان اينكه در بوسني تمامي فعاليت‌ها زير ذره بين غربي‌هاست، گفت: در آنجا اجازه نمي‌دهند كه خميني و افكارش را تبليغ كنيم. مشكل مسلمانان بوسني اين است كه غرب تبليغات سويي عليه ايران مي‌كند و بر اين اساس نيز مردم بوسني فكر مي‌كنند در ايران مردم به سختي زندگي مي‌كنند. وي تاكيد كرد: ايراني‌ها بايد خودشان را به دنيا معرفي كنند چرا كه عدم اطلاع رساني در مورد ايرانيان مشكل بزرگي براي مسلمانان بوسني ايجاد كرده است.

يک پژوهشگر بوسنيايي: مردم بوسني با ديدن عكس احمدي‌نژاد ذوق مي‌كنند
به نقل از رجانيوز سن صالح حاجيچ" محقق بوسنيايي در گفتگو با فارس با بيان اينكه مردم بوسني وقتي عكس احمدي‌نژاد را مي‌بينند خوشحال مي‌شوند گفت: مسلمانان و مردم بوسني به هيچ عنوان مهر و محبت و كمك بزرگ ايراني‌ها در جنگ را فراموش نمي‌كنند. حاجيچ" در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي كلينتون در جنگ عليه ايراني‌ها و مسلمانان تصريح كرد: مسلمان در جنگ 1992 ميلادي در اوج قدرت و در آستانه پيروزي بزرگ براي تاسيس يك جامعه مسلمان بودند كه كلينتون به بگوويچ پيشنهاد داد كه همه امكانات را در اختيارتان قرار مي‌دهم.

خشم صهيونيست ها از اهتزار بيرق حسيني در اروپا
به گزارش شيعه آنلاين در حالي كه قرار است براي نخستين بار پرچم مطهر سالار شهيدان در قاره اروپا مستقر شود، رژيم اشغالگر صهيونيستي و گروهک تروريستي منافقين به دست و پا افتاده اند تا از اهتزاز اين بيرق مقدس در سه كشور اروپايي جلوگيري کنند.

سودان كالاهاي دانماركي را تحريم كرد
به نقل از خبرگزاري فارس خارطوم در واكنش به چاپ كاريكاتور‌هاي اهانت ‌آميز عليه ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) كالاهاي دانماركي را تحريم كرد. روزنامه "الشرق الاوسط" نوشت: "عمرالبشير" رئيس ‌جمهور سودان در نشست رهبري حزب حاكم دستور داد مقامات خارطوم با مسؤولان دانمارك و ديپلمات‌هاي اين كشور در سودان ديدار نكنند و تمام سازمان‌هاي دارنماكي كه در سودان فعالند خاك اين كشور را ترك كنند و كالاهاي دانماركي نيز خريداري نشوند. مسؤولان حزب حاكم سودان گفتند: تظاهرات گسترده مردمي چهارشنبه اين هفته در محكوميت چاپ كاريكاتورهاي اهانت‌آميز عليه پيامبر اسلام(ص) در سودان برگزار مي‌شود و همزمان با آن، تحريم كالاهاي دانماركي رسماً اعلام مي‌شود.

پيشنهاد پاسپورت ايراني به دو نماينده كويتي
به نقل از جهان امروز روزنامه "الشاهد" چاپ كويت مدعي شد كه از منابع ديپلماتيك بلند پايه كسب اطلاع كرده كه ايران به دو نماينده شيعه كويت كه در مراسم بزرگداشت شهيد مغنيه حاضر شدند، پيشنهاد كرده است كه چنانچه مقامات كويتي عليه آنان دست به اقدام بزنند و آنان را تحت فشار قرار دهند، برايشان گذرنامه هاي سياسي ايراني صادر شود‏.

خرافات "تپه يهود"
به گزارش شيعه آنلاين مبروک محمود يكي از اهالي جنوب قاهره با اشاره به خرافاتي بودن "تپه يهود" مي‌گويد يهوديان معتقدند اين سنگ نازايي زنان را خوب مي‌كند. حتي برخي از آنان که خرافاتي ترند معتقدند اگر کشاورزان گاوهايي که شيرشان خشک شده را به طواف اين سنگ بياورند، بيماري اين حيوان برطرف مي شود. يهودياني که از آلمان به صورت تورهاي گردشگري به اينجا مي آيند، پس از طواف در کنار اين سنگ نماز مخصوص خودشان را مي خوانند و به شدت به آن ايمان و اعتقاد دارند!! علماي ديني و کارشناسان جامعه شناسي معتقدند اين خرافات بقاياي فرعوني ها و آثار سحر و جادوي آنها بوده که شهروندان مصري آنها را نسل به نسل به يکديگر منتقل مي کنند.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

7 اسفند / 26 فوريه / 18 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
7 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تهران دهها سال است كه دفترچه راهنما ي تلفن ندارد!

چاپ نخستين دفتر اطلاعات تلفن شهري كه يك نوع كتاب رفرنس ( منبع ) است 26 فوريه 1878 در شهر «نيو هيون » آمريكا به پايان يافت و توزيع آن آغاز شد و تقريبا همه شهرهاي جهان داراي چنين دفترچه هايي هستند و كتابخانه هاي عمومي نسخه هايي از اين دفتر ها را در قسمت كتب راهنماي دپارتمان رفرنس خود نگهداري مي كنند تا مورد استفاده مراجعين قرار گيرد.. بايد دانست كه شهر 10 ــ 9 ميليون نفري تهران از آغاز دهه 1960 ( 4 دهه پيش ) فاقد دفترچه اطلاعات ( راهنما ) تلفن است!.

 

 درگذشت علّامه علي اكبر دهخدا اديب و شاعر؛ و محقق گرانقدر ايراني


7 اسفند 1324 - علّامه علي اكبر دهخدا اديب و شاعر؛ و محقق گرانقدر ايراني بدرود حيات گفت. دهخدا در سال 1297 هجري قمري در شهر تهران بدنيا آمد وپس از اتمام تحصيل در مدرسه سياسي قديم تهران، براي ادامه تحصيل به اروپا رفت بازگشت اين دانشمند گرانمايه به وطن، مقارن با نهضت مشروطه بود، و او با توجه به خصوصيات آزاديخواهي خود به مشروطه خواهان پيوست. علّامه دهخدا همراه با ميرزا جهانگير خان شيرازي روزنامه سياسي - انتقادي صور - اسرافيل را در تهران منتشر كرد. دهخدا با نوشتن مقالاتي كوتاه و انتقادي با عنوان چَرَند و پَرَند در اين روزنامه، جايگاهي خاص در ميان مردم بدست آورد. نوشته وي بيشتر با امضاي دَخو؛ و گاه با نام نخود همه آش و روزنومه چي در روزنامه چاپ مي شد. مهمترين آثار ادبي دهخدا لغت نامه دهخدا؛ و اَمثالُ حِكَم است.

Mobin_s2004@yahoo.com
26 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تقسيم مسالمت آميز آفريقا ميان اروپائيان!

يكي از جلسات كنگره برلن سال 1885

يكي از جلسات كنگره برلن سال 1885

26 فوريه در سال 1885 كنگره برلن كه سرگرم تقسيم آفريقا ميان اروپائيان بود ، نيجريه را به انگلستان و كنگو را به بلژيك بخشيد!!!.
    در اين كنگره كه به رياست بيسمارك صدراعظم المان تشكيل شده بود و جلسات آن مدتها طول كشيد نمايندگان 15 كشور اروپايي شركت داشتند. هدف اصلي از تشكيل اين كنفرانس اين بود كه به المان هم سهمي از افريقا داده شود و تقسيم افريقا به طريق مسالمت آميز صورت گيرد. در حاشيه اين كنگره ساخت و پاخت متعدد در قبال مناطق ديگر جهان مخصوصا چگونگي سلطه برچين صورت گرفت.

 

سالروز تاسيس «لوفت وافه»

26 فوريه 1935 سالروز ايجاد «لوفت وافه» ، نيروي هوايي رايش سوم است. المان از دوسال پيش از اين ، يعني تقريبا از آغاز به قدرت رسيدن هيتلر به تهيه مقدمات ايجاد نيروي هوايي سرگرم شده بود و خلبانان آلماني در محلي سري در شوروي سرگرم تمرين بودند.
     طبق قرارداد «ورساي» ، المان از داشتن نيروي هوايي محروم شده و نيروي زميني آن نيز كه اسلحه محدود داشت نمي توانست از يكصد و ده هزارتن تجاوز كند و نيروي دريايي اش هم محدود به گارد ساحلي بود و اين وضعيت در طول جمهوري « وايمار » ادامه داشت كه هيتلر قرارداد ورساي را لغو كرد و مسلح كردن آلمان را از سر گرفت و «ورماخت» ارتش رايش را به وجود آورد.
     از آن زمان تا سال 1938 هر سال آلمان يك هزار و يكصد هواپيماي تازه وارد خدمت نيروي هوايي خود مي كرد . به گونه اي كه در سال 1939 با بيش از سه هزار هواپيما به لهستان حمله برد. هرمان گورينگ كه تاسيس «لوفت وافه» را در 26 فوريه 1935 اعلام داشت تا لحطه شكست آلمان در آخر اوريل 1945 بر اين نيرو كه سپاه چتر باز هم جزئي از آن بود فرماندهي مي كرد. بمباران لندن مهمترين كاري بود كه لوفت وافه انجام داد.

 

ديدار نيكسون از ديوار چين

ريچارد نيكسون رئيس جمهوري وقت آمريكا كه 21 فوريه سال 1972 براي ديدار با مائو و مذاكره با دولتمردان جمهوري خلق چين وارد اين كشور شده بود 26 فوريه به اتفاق همسرش از ديوار بزرگ چين ديدن كرد . اين ديوار را چينيان به منطور جلوگيري از هجوم مغولها و از ميان بردن تمدن چين ساخته اند كه پس از قرنها همچنان پا برجا مانده است . نيكسون هنگام ديدار از ديوار چين گفت كه ملتي كه موفق به ساختن اين ديوار براي حفظ بقاء خود شده است پايدار خواهد ماند و در دفاع از تماميت خود ترديد نخواهد كرد.

برخي ديگر از رويدادهاي 26 فوريه

  • 1531:   تلفات زلزله تازه پرتغال بيش از 20 هزار كشته اعلام شد.

  • 1848:   انقلابات اروپا سبب حذف مجدد نطام سلطنتي فرانسه و تاسيس جمهوري دوم اين كشور شد.

  • 1944:   1944 : ارتش سرخ 70 هزار رومانيايي آلماني تبار را كه نياكانشان هشت قرن پيش به روماني مهاجرت كرده بودند از اين كشور به اوكراين تبعيد كرد تا مبادا به ماشين جنگي در حال شكست هيتلر كمك كنند.

  • 1945:   دو ماه و دو روز پيش از س افتادن برلن به دست ارتش سرخ و خودكشي هيتلر ، نيروي هوايي آمريكا به شديدترين بمباران برلن دست زد.

  • 1954:   نخستين دستگاه « تايپ ستينگ » بكار گرفته شد و اين ، آغاز پايان عمر ماشين هاي لاينو تاپب در كار حروفچيني بود.

  • 1990:   دولت مسكو قول داد كه تا ژوئيه سال بعد همه 73 هزار تن سربازان خود را از چك اسلواكي خارج سازد. اين نيروها از زمان جنگ جهاني دوم در چك اسلواكي مستقر بودند. ارتش سرخ با تحمل تلفات سنگين چك اسلواكي را از دست هيتلر خارج كرده بود.

  • 1991:   صدام حسين دو روز پس از حمله موشكي به جنوب شرقي كشور سعودي كه ضمن آن 28 نظامي امريكايي كشته شدند اعلام كرد كه نيروهاي خود را از كويت خارج مي كند و جنگ پايان يافت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    18 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «عبدالملك بن اصمع باهلي » معروف به اصمعي اديب مصري

    18 صفر 213 - «عبدالملك بن اصمع باهلي » معروف به اصمعي اديب مصري در گذشت . اصمعي در زادگاهش بصره مقدمات علوم راآموخت وسپس در سفرهاي متعدد لغت ،شعرو ادب را آموخت . بيشترين علاقه اصمعي به گردآوري لغات واشعار شيوا بود از اين رو در اين كار همت فراوان كرد . اصمعي به داشتن حافظه نيرومند، وقدرت بيان بسيار شهره بود . از اين اديب بزرگ مصري آثارارزشمندي باقيست كه ازآن ميان «كتاب الامل،وكتاب الكرم»را ميتوان نام برد .

     

     تولد ميرزا حسن زنوزي از علماي بزرگ ادب ، عرفان وتاريخ

    18 صفر 1172 - ميرزا حسن زنوزي از علماي بزرگ ادب ، عرفان وتاريخ در زنوز از توابع آذربايجان متولد شد و اين عالم فرزانه فرصت بهره گيري از دانش بزرگاني چ.ن محمد باقر بهبهاني ، ميرزامحمد شهرستاني را داشت و از اين رهگذر به مراتب والاي علمي رسيد . رياض الجنه درباره تاريخ ؛دوائر علوم و بحرالعلوم از آثار ارزشمند ميرزا حسن زنوزي بشمار مي روند . گفتني است كه از زنوزاشعار باتخلص فاني بجاي مانده است .

     

     وفات مير حامد موسوي هندي از علماي اماميه

    18 صفر 1306 - مير حامد موسوي هندي از علماي اماميه در گذشت . او بيشتر عمر خودرا صرف آموختن علوم ديني وسپس تاليف دانسته ها ي خويش كرد . گويند دست راست او از كثرت تحرير ونگارش ناتوان شده بود از اين رو با دست چپ مي نوشت از آثار موسوي هندي : اسفار الانوار ، وعبعات الانوار را مي توان نام برد

     

    وفات شيخ باقر كاظميني عالم و فقيه بزرگ عراقي

    18 صفر 1326 - شيخ باقر كاظميني عالم و فقيه بزرگ عراقي وفات يافت . اين عالم فاضل دوره تحصيل خود را در زادگاهش كاظمين آغاز كرد ودر نجف اشرف به پايان رساند. از آثار شيخ باقر كاظميني ميزان الحق مي توان اشاره كرد .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    7
    12

    اهواز

    17
    27

    تبريز

    -3
    2

    شيراز

    8
    23

    مشهد

    5
    16

    بندرعباس

    14
    26

    کرمان

    6
    24

    اصفهان

    3
    22

    يزد

    8
    24

    کرمانشاه

    5
    10

    اراک

    -2
    6

    رشت

    6
    8

    دبی

    17
    26


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1387 تومان
    940 تومان
    1840 تومان
    870 تومان
    250 تومان
    258 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    245000 تومان
    110000 تومان
    62500 تومان
    218000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.17

    اذان مغرب : 18.14

    اذان صبح فردا : 5.16

    طلوع آفتاب فردا : 6.39
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    World Trade Magazine 
    ماه مارس

    جديدترين شماره از ماهنامه
    World Trade Magazine   

    تاریخ انتشار: مارس 2008
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 16 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    کارت خوان با 80 ورودی
     

    سازنده ی این کارت خوان تمام تلاش خود را به کار برده تا نگرانی بابت انواع مختلف کارت های حافظه نداشته باشید. این کارت خوان این امکان را به شما میدهد که تقریبا تمام کارت های حافظه ی موجود در بازار را با آن به کامپیوتر متصل کنید. با سرعت خواندن متوسط 32.6 مگابایت در ثانیه و نوشتن متوسط 24.4 مگابایت در ثانیه. آن هم فقط با 17 دلار!
    یادم هست که 6 سال پیش اولین کارت خوانی که خریدم فقط یک نوع کارت حافظه میخورد و بابت آن 37000 تومان پرداخت کردم.
    منبع

    شرکت تویوتا اتومبیل ها را به دوربین مراقب خواب راننده مجهز میکند


    هر چند که ایده ی جدیدی نیست. ولی شرکت تویوتا قصد دارد که دوربینی در قسمت جلوی فرمان اتومبیل نصب کند که کار نظارت بر بیداری راننده را انجام میدهد. این دوربین بر میزان باز بودن پلک راننده نظارت میکند و در صورت بسته شدن پلک راننده با اعلام هشدار از به خواب رفتن وی جلوگیری میکند. سیستم بسیار مفیدی خواهد بود. و البته اگر چنین سیستمی در ایران استفاده شود فکر میکنم که جان بسیاری از افراد را نجات دهد. چرا که در جاده های امن ما راننده های زیادی علاقمند به خوابیدن پشت فرمان هستند.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    تئورى انقلاب و حوزه نجف


     

    نويسنده: ‌ذبيح الله‌ نعيميان‌‌

    معرفی کتاب:
    نظريه روان شناسانه انقلاب، در تاريخ نظريه پردازى هاى مربوط به انقلاب، تنها در دهه 1950 و 1960 به گونه اى جدى مطرح شد. حال آن كه حدود يك سده پيش از اين، نويسنده نشريه «نجف» در سلسله مقاله هاى خود، با اشاره به ضعف تحليل «تاين»- مورخ مشهور فرانسوى- از پيدايش انقلاب فرانسه، نظريه روان شناسى اجتماعى را براى بررسى انقلاب ها و ديگر حركت هاى اجتماعى- سياسى برگزيده و به تشريح ابعاد مختلف آن مى پردازد.
    نوشتار حاضر همراه با بحثى تطبيقى با مباحث روان شناسى اجتماعى نوين و طرح تاريخ نظريه هاى انقلاب، به بررسى ابعاد مختلف نظريه ايشان مى پردازد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    شيوه تحليل انقلاب ها (ثوره)

    بخش اول: ماهيت و ذات جماعات (اصول و مبانى روان شناسى اجتماعى)
    1- تفسير جماعت
    2- روح اجتماع و جماعت ها
    3- اصالت جمع
    4- صفات جماعت
    5- تفاوت روحيات جمعى و فردى
    6- پيدايش خلقيات جديد
    7- علل پيدايش روحيات جديد در جماعت
    8- اسباب پنهانى مؤثر در انسان
    9- سر ناخودآگاهى در جماعت
    10- غلبه احساسات بر عقل و نقش مهيج هاى خارجى
    11- حالت تخيلى جمعيت
    12- استهلاك شخصيت افراد
    13- غلو مشاعر جمعيت و بساطت آن

    بخش دوم: انقلاب (ثوره) و راهبرى جامعه
    1- نگاهى تطبيقى به تئورى هاى انقلاب
    2- ويژگى هاى مشترك انقلاب ها
    3- بنيان تحولات اجتماعى و كيفيت شكل گيرى انديشه هاى انقلابى
    4- رهبرى و انقلاب
    5- تحولات؛ بسترهاى اجتماعى متفاوت
    6- نفى دين و فرجام انقلاب فرانسه! (ثوره فرانسه)
    7- تحليل اسباب نهضت مشروطه ايران


    دانلود کتاب:

    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    وقتي كلاغه به خانه اش نرسيد
    يا چگونه در انتخابات موفق شويم!
     

    قصه ما به سر رسيده بود ولي كلاغ ما به خانه اش نرسيده بود. چون هوا در شرف تاريك شدن بود تصميم گرفت جاي دنجي روي درختي براي خود دست و پا كند و شب را همان جا بيتوته كند. كلاغ قصه ما كه شب را روي درخت خوابيده بود صبح بعد از بيدار شدن از خواب متوجه شد كه به دمش چيزي آويزان است. چيزي كه از دم خانم كلاغه(1) آويزان بود يك پلاكارد انتخاباتي بود كه ديشب به علت ازدحام شديد پلاكارت هاي انتخاباتي روي درخت، سر از دم كلاغ در آورده بود. از آن جايي كه خانم كلاغه به صورت كاملا فراجناحي اقدام به سرقت صابون مي كرد وقرار نبود براي جناح خاصي تبليغ كند تا ظهر بالاخره از شر پلاكارت خلاص شد.
    آقاي شيطان (2)علاف و بيكار درحالي كه ژل موهايش از سرما يخ زده بود و دستش را در جيب شلوار جين تاناكورايش فرو برده بود، در خيابان هاي شهر پرسه مي زد. (3) و درختان لختي را كه يكدفعه وسط زمستان ميوه و بر داده بودند تماشا مي كرد. ناگهان چشمش به چهره آشنايي ميان تصاوير افتاد، يادش آمد كه در گذشته با اين فرد همكاري هاي نزديكي داشته است. تصميم گرفت سراغش برود و گپي با او بزند.
    آقاي سردمدار در دفتر مردمي انتخاباتي اش در بالاي يكي از برج هاي بالاي شهر، نشسته بود و نقشه مي كشيد(آقاي سردمدارگر چه نفشه‌كش صنعتي بود ولي نانش از همين نقشه كشيدن ذهني در مي آمد!) تلفن ها كار مي كردند و مشاورين سردمدار مدام در رفت و آمد بودند. آقاي شيطان با راهنمايي يكي از مشاورين وارد اتاق شد.
    - به به! جناب سردمدار! آغور به خير! منو يادت مياد؟
    سردمداربه روال دلبري هاي قبل انتخابات كه مشاور روانشناسش يادش داده بود، شيطان را به آغوش كشيد و دو تا ماچ نمور روي دو تا لپ آقاي شيطان چسباند.
    سلام عليكم برادر، قيافه تان خيلي آشناست ولي اين روزها مرض آلزايمرم عود كرده، به جا نياوردمتان، شرمنده حضو، ببخشيد. . .
    - جدي نشناختي سردمدار جان؟ رفيق قديمي هستم، يادت نيست ناقلا!. . . چه كار ها كه با هم دوران بچگي مي كرديم. . . بچه كه بوديم با هم از بقالي مش اسمال شكلات ماهي كش مي رفتيم، ديپلم را يادت رفته چه طوربا تقلبي كه به تو رساندم توانستي بگيري؟ احمدي را يادت مي آيد؟ يادت هست چه طور با همفكري هم برايش پاپوش دوختيم و تو رئيس قسمت شدي؟ يادت نيست چه طور يادت دادم اموال برادرهايت را بالا بكشي . . جدي جدي مثل اينكه آلزايمر گرفتي. . . مرا بگو كه آمده بودم به تو كمك كنم.
    سردمدار به يكي اززيردستان حاضرش چشمكي زد و انگشت اشاره اش را دور شقيقه اش چرخاند. بلافاصله آن فرد و يك نفر قلچماق ديگر دست هاي آقاي شيطان را گرفتند و او را كشان كشان با پس گردني از ساختمان بيرون انداختند.
    آقاي شيطان اگر چه به خاطر لگدي كه به كفلش خورده بود دولا دولا راه مي رفت و گردنش هم از پس گردني قلچماق آقاي سردمدار قولنج كرده بود ولي به خاطر اينكه سرمايه گذاري قبليش موفق از آب در آمده، وسردمدار را شخصيت كاملا مستقلي تربيت كرده بود، در دل به خود مي باليد.
    زارعي در دكان كوچكي كه قبلا قصابي بود ولي اكنون ستاد انتخاباتي آقاي زارعي شده بود، نشسته بود و با انگشتانش بازي مي كرد. او يك دبير حق التدريس با مدرك فوق ليسانس بود كه كه با هدف بهبود شرايط معلمان به خصوص حق التدريس ها پا به عرصه انتخابات گذاشته بود. ولي از آن جا كه نه پول داشت و نه به جايي وابسته بود همان طور بيكار، (مثل دكتر هاي صفر كيلومتر كه مطب مي زنند) به مگس پراني مشغول بود.
    آقاي شيطان در حالي كه گردنش را مي ماليد از در وارد شد و سلام و احوالپرسي كرد. زارعي احساس كرد شيطان را قبلا جايي ديده است. حدس زد كه بايد يكي از هنرپيشه ها سريال‌هاي مناسبتي باشد يا يكي از اولياي شاگردانش كه در سال هاي قبل براي قبولي فرزندش به او پيشنهاد رشوه داده بود.
    آقاي شيطان و زارعي سه ساعتي با هم مذاكره كردند كه در نهايت به تفاهم‌نامه‌اي بين اين دو منجر شد. طبق مفاد قرار داد شيطان تعهد كرد زمينه لازم را براي انتخاب زارعي فراهم كند در عوض زارعي هواي آقاي شيطان و طيف وابسته به او را در پارلمان داشته باشد. شيطان جزوه اي از جيبش درآورد كه حاوي راهنمايي هاي لازم و شعار هاي انتخاباتي برگزيده بود. در ضمن به زارعي توصيه كرد لباس هاي پاره پوره بپوشد و چند بار حين سخنراني در جاهاي مختلف وسط سخنراني (مثلا از گرسنگي و ضعف) از حال برود تا راي مردم را به نفع خود جمع كند. در ضمن خانه اي در حلبي آباد براي خود دست و پا كند و از آن جا سكان هدايت فعاليت هاي انتخاباتي اش را به دست گيرد . شيطان بعد از خداحافظي از زارعي به سراغ مردم شهر رفت تا آن ها را گول بزند كه به زارعي راي بدهند.
    زارعي دور جديد تبليغات انتخاباتي را با شعار «همه معلمان حق التدريس به نوبت وزير آموزش پرورش خواهند شد» آغاز كرد. احداث دو واحد آپارتمان براي هر نفر(يكي براي زندگي و يكي براي اجاره دادن) تحويل ماهيانه دوازده پيت نفت به هر نفر دم درب منزل، از وعده هاي انتخاباتي ديگر آقاي زارعي بود.
    روزي كه نتايج انتخابات اعلام شد شيطان خوشحال و كيفور از اينكه تئوري ها و تحليل هاي انتخاباتي اش درست از آب در آمده است، سريع خود را به دفتر زارعي رساند. زارعي كه اكنون با راي قاطع مردم انتخاب شده بود در دفتر كار ساده خود نشسته بود و داشت براي روز هاي آينده نقشه مي كشيد.
    شيطان بدون در زدن وارد شد و به سمت زارعي رفت . او را ر آغوش كشيد و بوسيد . زارعي سعي مي كرد از دست مارچ و مورچ هاي او خود را خلاص كند.
    -ديدي زارعي جان موفق شديم! ايول، خوب توصيه هاي مرا مو به مو اجرا كردي! با اين تيم دو نفره كه تشكيل داده ايم، رئيس جمهور آمريكا هم مي تواني بشوي! تبريك مي گويم. . . حالا بايد براي آينده برنامه ريزي كنيم. . .
    -تيم دونفره؟ شما ديگر از كجا پدايتان شد. . . از جانم چه مي خواهيد. . . من اصلا شما را نمي شناسم، موفقيت و توصيه و همكاري يعني چه. . . من نماينده مردم هستم. . . حد خودتان را نگهداريد آقا. . . من با هدف خدمت و لاغير پا به اين عرصه گذاشته ام. . . به هيچ كس و هيچ جناحي هم باج نمي دهم . . . جواد. . . جمال. . . بيايد ببينيد اين آقا چه مي خواهد. . . او را به بيرون راهنمايي كنيد. . .
    آقاي شيطان كُپ كرده و همان طور مات و متحير، خيره به صورت زارعي خشكش زده بود. تا به حال در عمرش اين طور از كسي رودست نخور ده بود. بنابرين دستان زمخت جمال و جواد را ( دو سبيل كلفتي كه بلافاصله بعد از احضار زارعي وارد دفتر شدند)كه او را از پشت گرفته بودند اصلا بر شانه هاي خود حس نكرد.
    زارعي بعد از بيرون كردن مهمان ناخوانده پشت ميزش نشست و به مرتب كردن يادداشت هايش مشغول شد. او فكر مي كرد كه هدف وسيله را توجيه مي كند و چون هدف واقعي او خدمت صادقانه به مردم خصوصا معلمين حق التدريس بوده است، حتي اگر در مرحله اي از كمك افراد معلوم الحال استفاده كرده باشد با خدمتي كه در طول اين چهار سال مي كند مي تواند اين نقيصه كوچك را جبران كند!
    شيطان در سرماي ملايم قبل عيد در خيابان هاي شهر پرسه مي زد و به بقاياي تبليغات انتخاباتي روي در و ديوار نگاه مي كرد. احساس مي كرد كه روز هاي اخير به شدت سر خورده و افسرده شده است و كم كم داشت به بازنشستگي قبل از موعد فكر مي كرد. فكر مي كرد كه انحصار فنون شيطاني از دستش خارج شده است و ديگر در اين دنيا كاري براي انجام دادن ندارد.
    كلاغ قصه ما با مبلغ قرارداد يك قالب صابون مراغه در روز، به استخدام شركتي در آمده بود و پلاكارد محصولات اين شركت را از انتهاي دمش آويزان كرده بود. شيفت شب را هم محصول جديد شركت، به اسم «قار قار» روي درخت هاي نواحي پرازدحام شهر تبليغ مي كرد. بنابراين مدت مديدي بود عليرغم به سر رسيدن قصه ما كلاغ هنوز به خانه اش نرسيده بود.

    ------------------------
    پاورقي:
    (1)- با توجه به زبان فرانسه بودن اصل داستان مترجم تمامي افراد و اشيا را با ذكر جنسيتش ترجمه كرده است. ولي اصل قضيه اين است كه خانم بنده كه فكر مي كند فمينيست است نسبت به مرد بود همه شخصيت ها اعتراض كرده و مرا به متاركه تهديد كرده است، من هم براي حفظ بنيان خانواده شخصيت فرعي خانم كلاغه را وارد داستان كردم!
    (2)- شيطان هميشه مرد بوده است. حتي اگر از همسربنده بپرسيد برعكسش را هم به شما ثابت مي كند.
    (3)- چون فصل زمستان بود فعلا طرح ارتقاي امنيت، محدود به زانو به پايين بود لذا آقاي شيطان مشمول اين طرح نمي شد.

    علي مرسلي
     

     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    خواص و فوايد عسل
    قسمت دوم و پاياني



     

    روزانه یک قاشق عسل بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند
    مصرف روزانه یک قاشق عسل گردش خون در رگ ها را تسریع می بخشد و موجب تولید آنتی اکسیدانهای خاصی در بدن انسان می شود. این امر در دویست و بیست و هفتمین نشست جامعه دارویی آمریکا که در 28 مارچ سال 2004 در کالیفرنیا برگزار شد، به اثبات رسید. در این همایش "هیدرون گرس" زیست شیمیدان و همکارانش 25 تحقیق مشابه را از دانشکده دیویس کالیفرنیا ارائه دادند. طی این مطالعات، افراد تحت آزمایش علاوه بر رژیم غذایی روزانه خود، یک قاشق سوپخوری عسل مصرف میکردند. پس از اینکه محققان نمونه های خونی آنها را در طی فواصل زمانی معین، بر روی نمودار بردند، به این نتیجه رسیدند که ارتباط مستقیمی میان مصرف عسل و میزان پلی فنولیک (نوعی آنتی اکسیدان) در خون وجود دارد.


    عسل برای افراد سالم، کسانیکه کلسترول بالا و دیابت نوع 2 دارند، مفید میباشد
    در آزمایش های مختلفی که بر روی افراد سالم و کسانیکه دارای کلسترول بالا بودند و یا اینکه دچار دیابت نوع دوم بودند، انجام شد، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عسل یکی از مناسب ترین شیرین کننده ها برای تمام گروه های ذکر شده می باشد.
    برای 15 روز، به 8 فرد سالم، 6 بیمار با کلسترول بالا، و 7 بیماری که دارای دیابت نوع دوم بودند به میزان مشابهی شکر، عسل مصنوعی، و عسل طبیعی خورانده شد.
    در افرادی که از سلامت کامل برخوردار بودند، مصرف شکر و عسل ساختگی یا تاثیر منفی بر روی آنها داشت و یا به طور کلی هیچ تاثیری نداشت. این در حالی است که مصرف عسل طبیعی در این افراد منجر به کاهش 7 درصدی کلسترول، 2% تری گلیسرید، 6% هموسیستین ( یکی از فاکتورهای ریسک ابتلا به بیماری های قلب – عروقی)، و 6% قند خون شد. همچنین HDL و یا همان کلسترول خوب خون آنها به میزان 2% افزایش پیدا کرد.
    در بیمارانی که دارای کلسترول بالا بودند، عسل مصنوعی میزان LDL یا همان کلسترون بد خون را کاهش داد. این امر در حالی است که مصرف طبیعی عسل منجر به کاهش 8 درصدی کلسترول شد که در این میان سهم کلسترول بد خون 11% بود. همچنین پروتیئن انفعالی C نیز تا 75% کاهش پیدا کرد.
    و نهایتاً در بیمارانی که مبتلا به دیابت نوع دوم بودند، مصرف عسل طبیعی باعث کاهش قابل توجه قند خون در آنها گردید. بنابراین بهتر است کمی عسل را صبح ها در شير، ظهرها در ماست و یا یعد از ظهر در چای خود مخلوط کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. به نظر می رسد که مصرف یک قاشق عسل به طور روزانه، نیاز شما به مصرف داروهای مختلف را تا حد زیادی کاهش می دهد.
    هر چند آداب غذایی جدید، مانند گذشته به خواص غذایی فوق العاده عسل اهمیت نمی دهد، اما نباید فراموش کرد که عسل حاوی مقادیر زیادی ویتامین B2، ویتامین B6و آهن و منگنز می باشد.


    تعریف
    عسل یک شیرین کنده چسبناک است که به طور طبیعی توسط زنبورها برای تغذیه شخصی شان استفاده درست می شود. تهیه عسل از چرخش زنبورها به دور گل ها شروع می شود. آنها در همین حال شهد گل ها را در دهان خود جمع می کنند. شهد گل ها با آنزیم مخصوصی که در بزاق دهان زنبور وجود دارد، ترکیب شده و طی یک فرایند شیمیایی، تبدیل به عسل می شود. زنبورها، عسل را به داخل کندو می برند و آنرا درون حفره ها و دیواره های هر شبکه از کندو ذخیره می کنند. ارتعاشی که از بال زدن های آنها ایجاد می شود، کارتهویه را انجام داده و موجب می شود رطوبت بیش از اندازه آن از بین رفته و آماده مصرف گردد.
    عسل در محدوده رنگ ها متفاوتی از جمله سفید، کهربایی، قرمز، قهوه ای و تقریباً سیاه درست می شود. طعم و حالت آن به شهد گل هایی که عسل از آن تهیه میشود، بستگی دارد. بیشتر زنبورها عسل را از شهد گل هایی نظیر شبدر، یونجه، خلنگ، و اقاقیا درست می کنند، اما می توان گفت که عسل از گل های متفاوت از جمله سنبل و آویشن نیز می تواند گرفته شود.


    تاریخچه
    عسل از قرن ها پیش هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو مورد استفاده بشر قرار میگرفته. پرورش زنبور عسل به منظور تهیه عسل، برمی گردد به 700 سال پیش از میلاد مسیح. برای مدت ها عسل به عنوان یک ماده خوراکی مقدس و نادر شناخته می شده. در زمان باستان از عسل بیشتر در مراسم مذهبی به عنوان ماده ای برای تکریم خدایان استفاده می شده. همچنین از عسل برای مومیایی کردن مردگان نیز بهره می جستند. از این گذشته به عنوان دارو و وسیله ای برای آراستن و زیبایی نیز به کار می رفته. در تاریخ اینطور آمده که برای مدت ها، تنها خانواده های ثروتمند، توان استفاده از عسل را داشتند چرا که این ماده آنقدر گران بوده که تنها خانواده های متمول قدرت خرید آنرا پیدا می کردند.
    پرستیژ عسل برای قرن ها ادامه داشت تا زمانیکه طرز تهیه شکر تصویه شده از چغندر قند و نیشکر "کشف" شد. از آنجایی که تولید شکر در مقادیر انبوه، گسترش پیدا کرد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار بود، توانست جای خود را در میان مردم باز کند. به مجرد جلب توجه مدرم به شکر، عسل در مصارف آشپزی جای خود را به شکر داد. هر چند عسل هنوز هم به عنوان یک ماده شیرین کننده شناخته می شود، اما بیشتر برای مصارف دارویی و شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرد.


    انتخاب و نگهداری
    عسل را هم می توان به صورت بسته بندی و هم به صورت عمده خریداری کرد. این روزها اغلب عسل را پاستوریزه می کنند، اما در بازارهای بومی می توانید انواع خام آنرا نیز پیدا کنید. عسل خام که پاستوریزه و تصفیه نشده است، دارای بالاترین خواص آلی می باشد و جزء بهترین انتخاب ها محسوب می شود. دنبال انواعی از عسل بروید که روی آن برچسب : "100% طبیعی" خورده باشد. عسل های طبیعی معمولاً نیمه شفاف هستند، عسل های کرمی رنگ، غیر شفاف هستند و باافزودن بلور عسل به عسل مایع درست می شوند. عسل با کیفیت ویژه، از نکتار گل های مختلف مانند سنبل و آویشن درست می شود و به صورت فراوان در دسترس می باشند. به خاطر داشته باشید که هر چه عسل پر رنگ تر باشد، طعم آن سنگین تر است.
    می بایست عسل را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید و از ورود هوا به داخل آن جلوگیری نمایید. اگر عسل را در محلی خشک و خنک نگهداری کنید، می توانید برای زمان نامحدود از آن استفاده نمایید. دلیل این امر وجود مقدار زیادی شکر و PH اسیدی بالای در آن می باشد که از رشد هر گونه میکروارگانیسمی جلوگیری می نماید. اگر عسل را در محل سرد نگهداری کنید، غلیظ و سفت می شود و اگر آنرا در محل گرمی نگهداری کنید رنگ آن تیره شده و طعم اولیه خود را از دست می دهد.


    نکاتی برای استفاده از عسل در غذاها
    اگر عسل شما بلوری شده باشد، باید آنرا به مدت 15 دقیقه داخل آب گرم قرار دهید؛ این کار به شما کمک می کند تا مجدداً آنرا به حالت اولیه خود دربیاورید. از قرار دادن عسل در مایکروفر خودداری کنید چرا که این کار منجر به افزایش هیدروکسی متیل فورفورال (HMF) شده و این امر سبب برگشتن مزه عسل می شود. برای جلوگیری از چسبیدن عسل به پیمانه، از عسل رقیق استفاده کنید.
    عسل در بیشتر دستورهای غذایی به عنوان جایگزین مناسبی برای شکر شناخته میشود. از آنجاییکه میزان شیرینی عسل از شکر بیشتر است به ازای هر یک پیمانه شکر باید نیم و یا یک سوم پیمانه عسل استفاده کنید. به علاوه درجه حرارت پخت را نیز تا 25 درجه فارنهایت کاهش دهید چرا که عسل رنگ غذاها را خیلی سریع تر به سمت قهوه ای متمایل میکند.


    چند دستور مصرف ساده و سریع
    از عسل به عنوان جا شکری روی میز استفاده کرده و چای خود را با عسل شیرین کنید.
    بر روی برش سیب از عسل و دارچین استفاده کنید.
    برای شیرین کردن شير خود می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید.
    یک ساندویچ خوشمزه که برای هر سنی لذیذ می باشد مخلوطی از کره بادام زمینی یا بادام، عسل و موز می باشد.
    در یک قابلمه با شعله ملایم، مقداری شیر سویا، عسل و شکلات تلخ سیاه را مخلوط کنید تا یک نوشیدنی شیر شکلات مغذی تهیه نمایید.


    ایمنی
    به خاطر داشته باشید که فرایند تهیه عسل، عملکر گیاهان و طبیعت می باشد که پیرو آن گرده، شیره، شهد و صمغ گیاهان جمع آوری می شود. به نظر می رسد که سایر موادی که در طبیعت یافت می شوند، مانند فلزات سنگین، آفت کش ها، و آنتی بیوتیک ها نیز در عسل دیده می شوند که میزان این مواد به طور گسترده در انواع مختلف عسل ها متغیر است.
     

    نمودار مواد مغذی
    عسل سرشار از ویتامین های B2 و B6 می باشد و همچنین مقادیری از آهن و منگنز نیز در آن به چشم می خورد.


    نگاهی عمقی به مواد مغذی موجود در عسل
    علاوه بر مواد غذایی که در قسمت قبل به آنها اشاره شد، در این قسمت قصد داریم تا شما را با سایر مواد تشکیل دهنده عسل آشنا کنیم. از اینرو به بررسی مواد زیر در عسل پرداخته ایم: کربوهیدرات، قند، فیبرهای حلال و انحلال ناپذیر، سدیم، انواع ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب، آمینو اسیدها و غیره.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    سرنوشت قاتلان و دشمنان سید الشهدا علیه السلام
    سرنوشت ستم‌پيشگان

    قسمت سوم

    10. اسحاق بن حوبه/ حویه/ حوی/ حنوه/ حیوه حضرمی
    پس از شهادت سیدالشهدا ارواحنا فداه، عمر سعد از سپاهیانش پرسید که چند نفر حاضرند سواره بر پیکر آن حضرت بتازند؛ ده نفر که همگی زنازاده بودند(لهوف ،ص182و183؛ مثیر الاحزان، ص79) برای این رفتار وحشیانه داوطلب شدند. یکی از آنان اسحاق بن حوبه حضرمی بود(فخری منتخب طریحی،ج2 ص456؛حاشیه وقعه الطف،ص258؛مقتل الحسین علیه السلام، ص202؛ المناقب، ج4، ص111).وی که در برابر ابن ابن زیاد ماجرای با افتخار ماجرای این گستاخی را تعریف کرده و از او جایزه گرفته (لهوف،ص182و183) پیراهن ایشان را از تن مبارکشان درآورده است (لهوف،ص178؛الثاقب فی المناقب،ص337 ). اسحاق به محض آنکه پیراهن ایشان را بر تن کرد مبتلا به پیسی شد و تمام موهایش ریخت(لهوف،ص178؛ مثیرالاحزان،ص76؛ الثاقب فی المناقب،ص337).
    مختار که قسم خورده بود به سرعت انتقام خون سیدالشهدا ارواحنا فداه را بگیرد با سپاهیانش پیش از دیگران به سراغ این ده نفر رفته و آنها را دستگیر می‌کنند (مدینه المعاجز،ج4،ص90). مختار دستور می‌دهد آنان را که به شکستن دنده‌های سیدالشهدا ارواحنا فداه با سم اسبانشان افتخار می‌کردند به پشت خوابانده و با میخ‌های آهنین دست و پاهایشان را به زمین بچسبانند. سپس سپاهیان را گفت که به مانند خودشان آنقدر با اسبانشان بر ایشان بتازند که اعضای بدنشان از هم گسیخته گردد. پس از آن هم مختار دستور داد جنازه‌های آنان را سوزاندند(بحارالانوار، ج45، ص374؛ مدینه المعاجز، ج4، ص90؛ مثیر الاحزان،ص79).


    11. اسید بن مالک
    او نیز یکی از آن ده جنایتکار بود که به همان سرنوشت مبتلا شد(لهوف،ص182و 183؛فخری منتخب طریحی،ص 456؛ مثیر الاحزان،ص79؛بحارالانوار،ج25،ص374؛مدینه المعاجز،ج4،ص90).


    12. اسدی(از قبیله بنی اسد)
    ابى حصين نقل کرده از شيخى كه از قوم او (بنى اسد)بود كه او گفت: من رسول اللَّه صلی الله علیه و آله را در خواب ديدم كه نشسته و طشتى از خون پيش نهاده و مردمان را بر آن حضرت عرض مى‏كنند و هر يكى را به عقوبتى معاقب مي‌سازند؛ چون نوبت من رسيد مرا پيش‏بردند. گفتم: والله پرد و مادرم به فدایتان من در لشكر ابن زياد بودم اما تيرى نينداختم و نيزه نرسانيدم و تكثير لشكر نكردم. ایشان فرمود كه دروغ مي‌گویى سياهى لشكر بودى و قتل حسين را مي‌خواستى؛ پس با انگشت به سوى من اشاره كردند.صبح برخاستم نابينا بودم و ديگر خوشى نديدم(كشف الغمه، ج‏2، ص57).


    13. اسماء بن خارجه
    وی یکی از افرادی بود که در شهادت مسلم بن عقیل نقش داشت. مختار با عباراتی مسجع قسم خورده بود که خانه او را آتش بزند. جمله مختار به گوش اسما رسید و با طعنه گفت:«اینجا (خانه من) که جای سجع نبود.» اسما از خانه‌اش به بیابان گریخت. مختار خانه او و عموزادگانش را ویران ساخت(مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی،ج2،ص224؛ بحارالانوار،ج45،ص377).


    14. اسود اوسی
    او در حمله پس از شهادت سیدالشهدا ارواحنا فداه به پیکر ایشان، نعلین حضرت را دزدید. مختار هم او را پس از دستگیری در آتش سوزاند(المناقب،ج4،ص111).


    15. اسود بن حنظله
    در حمله فوق، شمشیر حضرت را فلافس از بنی نهشل و بنی دارم یا جمیع بن خلق اودی و بنا بر برخی نقل‌ها اسود بن حنظله برداشت. مختار او را نیز سوزاند( المناقب،ج4،ص111؛ لهوف، ص179 و 180).
    لازم به یاد آوری است این شمشیر غیر از ذوالفقار است. ذوالفقار در روایات از جمله ودایع امامت معرفی شده که دست به دست میان ائمه علیهم السلام منتقل می‌شود و اکنون در دستان مبارک امام عصر علیه السلام قرار دارد و به امید خدا به زودی برای در هم شکستن هیمنه تمام ظالمان و ستم پیشگان به کار خواهد رفت.


    16. ام هجام
    سپاهیان ابن زیاد که کاروان اسرا را در کوچه پس کوچه ‌های کوفه عبور می‌دادند زنی به نام ام هجام از پشت بام خانه‌اش شاهد منظره بود. او تا چشمش به سر مبارک سیدالشهدا ارواحنا فداه بر روی نیزه افتاد شروع کرد کرد به گستاخی و اهانت به ایشان. حضرت زینب سلام الله علیها به محض آنکه صدای او را شنیدند وی را نفرین کردند. ام هجام همان دم از پشت بام افتاد و هلاک شد(سیمای حضرت زینب سلام الله علیها،ص92).


    17. ایاس بن مضارب
    از جمله اقدامات ابراهیم بن اشتر در خون‌خواهی سیدالشهدا ارواحنا فداه این بود که ابراهيم سه‌شنبه بعد از مغرب با گروهى متوجه مختار شدند كه زره پوشیده و روى زره قبا پوشيده بودند. پاسبانان بازار و قصر را احاطه كرده بودند. وقتى چشم اياس بن مضارب به ياران ابراهيم افتاد كه مسلح بودند به ابراهيم گفت: «اين اجتماع براى چيست!؟ من به تو بد بينم. تو را رها نمى‏كنم تا وقتی تو را نزد امير ببرم.» ابراهيم سخن او را نپذيرفت و دچار مشاجره شدند. ابراهيم به مردى از همدان كه با اياس و به نام ابو قطن بود گفت: «نزديكم بيا!» چون وى دوست ابراهيم بود اين طور پنداشت كه ابراهيم مى‏خواهد او را براى نجات آن گروه شفيع قرار دهد. ولى بر عكس آن تصور ابراهيم آن نيزه طولانى را كه در دست ابو قطن بود گرفت و پس از اينكه گلوى اياس را هدف قرار داد او را از پاى درآورد و به سرعت به ياران خود دستور داد سر او را جدا كنند.
    پس از آن ياران اياس فرار کردند و ابراهيم به نزد مختار رفت و با اظهار تأسف او را از اين جريان آگاه كرد؛ زیرا او برنامه‌اش برای آغاز ماجرا در پنجشنبه بود. بر خلاف توقع او، مختار خوشحال شد و اين عمل را به فال نيك و نصرت و ظفر بر دشمن گرفت. سپس دستور داد تا دسته‏هاى نى را آتش زدند و از طرفى ندا در دادند:يا لثارات الحسين! يعنى اى خون‏خواهان حسين! و بعد از آن مختار زره و سلاح خود را پوشيد و قیام مختار به طور رسمی آغاز شد(مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2، ص209-211؛ تجارب الامم،ج2،ص127؛بحارالانوار،ج45،ص367).


    18. بجدل/ نجدل بن سلیم کلبی
    او همان جنایتکاری است که به هوای انگشتری سیدالشهدا ارواحنا فداه انگشت ایشان را قطع کرد. مختار او را دستگیر کرد و دستان و پاهایش را برید. به یاران دستور داد او را رها کنند که تا لحظه هلاکت در خون خویش غوطه‌ور باشد(لهوف،ص178؛ مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2،ص220؛ بحارالانوار،ج45،ص376).


    19. بحیر بن عمر/عمرو/عمیر جرمی
    او در آن حمله ناجوانمردانه پس از شهادت سیدالشهدا ارواحنا فداه به پیکر ایشان شلوار رویی حضرت را دزدید. به محض آنکه بحیر شلوار را به پا کرد زمین‌گیر شد و تا آخر عمر از راه رفتن ناتوان. مختار او را نیز دستگیر کرده و به یارانش دستور داد وی را بسوزانند(مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی،ج2،ص37؛المناقب،ج4،ص57 و 111).


    20. بشر/بشیر بن مالک
    عصر عاشورا عمر سعد لعين سر مبارك آن حضرت را که خولی جدا کرده بود به بشر بن مالك داد تا به نزد ابن زياد بى‏بنياد ببرد؛ ابن مالک وقتی آن سر مبارک را در پيش عبيد اللَّه لعين بر زمين نهاد رو به او کرده و ضمن اشعاری گفت :« يعنى پر كن ركاب چهار پايان مرا از نقره و طلا زیرا من کشتم پادشاه محجب را (يعنى به واسطه عظمت شأن از مردم در نقاب و حجاب بود) و آنكه نماز گذارد به دو قبله در كودكى و بهترين ايشان است گاهى كه ذكر كنند نسب مردم را، كشتم بهترين مردمان را هم از جانب مادر و هم از جانب پدر».
    عبيد اللَّه لعين غضب كرد و گفت: چون چنين بود پس چرا او را كشتى؟ و اللَّه كه تو از من‏ خيرى نخواهى ديد و اكنون تو را به وى ملحق می‌گردانم و او را پيش خويش كشيد و گردنش را زد (كشف الغمه، ج‏2، ص51؛ مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2،ص39-40).


    21. بلهجیمی/جهمی/هجیمی/هذیلی
    وی پس از شهادت سیدالشهدا ارواحنا فداه در کوفه بانگ می‌زد:«آیا او را نمی‌بینید که خداوند او را به سبب بیعت نکردن با یزید کشت؟» به ناگاه دو شیء از آسمان افتاد و به چشمانش خورد. او تا پایان عمرش کور ماند(احقاق الحق، ج11،ص547-548 به نقل از مناقب احمد بن حنبل، تاریخ دمشق و الصواعق المحرقه؛ینابیع الموده،ص389؛الثاقب فی المناقب،ص336-337؛ مدینه المعاجز، ج4، ص85؛المناقب،ج4،ص58

    ادامه دارد ...

    سید هاشم ناجی موسوی جزایری
    بازنويسي: محمود مطهری نیا




     

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1181- يارو صبح ميره خونه دوستش، بعد از يه ساعت مياد بره، دوستش ميگه : ناهار بمون، ناهار ميمونه، بعد ناهار مياد بره، دوستش ميگه : حالا بيا يه دست تخته بزنيم، بازی تموم ميشه مياد بره، دوستش ميگه : بدونه شام که نميشه، شام ميخوره مياد بره، دوستش ميگه : دير وقته، بخواب فردا برو، مي خوابه صب مياد بره، دوستش ميگه : با شکم خالی؟ بمون بعد از صبحانه برو، يارو ميگه : نه ديگه، خانوم بچه ها تو ماشين منتظرن!!! (4024-0912)

    1182- ميدونی وقتی خدا داشت بدرقه ات ميکرد بهت چی گفت؟جايی که ميری مردمی داره که ميشکننت نکنه قصه بخوری،من همه جا باهاتم.تو تنها نيستی.تو وجودت عشق مي ذارم که بگذری،قلب مي ذارم که جا بدی، اشک ميدم که همراهيت کنه و مرگ که بدونی برميگردی پيشم...(3489-0912)

    1183- افاق را گرديه ايم ،مهر بتان ورزيده ايم،بسيار خوبان ديده ايم امّا تو چيز ديگري ؛-). (2133-0912)

    1184- چرخه يک گاری در حسرت وا ماندن اسب/اسب در حسرت خوابيدن گاريچی/مرد گاریچی،در حسرت مرگ! (سهراب سپهری) (2133-0912)

    1185- دوست دختره يارو بهش ميگه:اگه توجه کنی مي بيني که نگاهم باهات حرف ميزنه.يارو ميگه: اينقد پلک نزن ، صدات قطع و وصل ميشه. (3489-0912)

    1186- سرد است که لبريز حقايق شده است زرد است که با درد موافق شده است شاعر نشدی و گرنه ميفهميدی پاييز بهاريست که عاشق شده است (7161-0911)

    1187- اينگونه زندگی کنيم: شاد اما دلسوز. ساده اما زيبا. مصمم اما بی خيال. مهربان اما جدی. سبز اما بی ريا. عاشق اما عاقل. (6642-0912)

    1188- وقتی احساس کردی به آخره خط رسيدی............از اتوبوس پياده شو!!! (6094-0915)

    1189- جديدترين جمله عاشقانه: انرژی هسته ای من تویي عزيزم. (8700-0914)

    1190- از تمومه داشته هات خدا رو کم کن چی ميمونه ؟؟؟ به تمومه نداشته هات خدا رو اضافه کن چی کم داره؟ (7810-0935)

    1191- يارو ميره کتابخونه کتابشو پس ميده کتابدار:کتابه خوب بود؟ طرف :شخصيت زياد داشت اما داستان نداشت کتابدار:پس تو بودی دفتر تلفن ما رو بردی. (4431-0912)

    1192- طرف جوراب ميخره براش بزرگ بوده جلوش پنبه مي ذاره (9176-0912)

    1193- خره ميره جنگل ميگه:من شير ميخورم، پلنگ ميخورم، گرگ ميخورم،شير از پشت درخت مياد بيرون، خره ميگه:بعضی وقتا گه زيادی هم ميخورم. (9176-0912)

    1194- سرمايه ي آدمی همين يک نفس است،وان يک نفس از براي يک هم نفس است،گر هم نفسی با نفسی هم نفس است،آن يکنفس از براي يک عمر بس است. (9176-0912)

    1195- ميدونی فرق تو با اشک چيه اون از چشم ميفته ولی تو نه. (0892-0915)

    1196- بيا جهان قسمت کنيم:آسمون واسه تو ابرش واسه من،دريا ماله تو موجش واسه من،خورشيد ماله تو ماه واسه من،.......اصلاً دنيا واسه تو،تو ماله من... (0892-0915)

    1197- ميگن فردا ساعته 4 خوشتيپا رو ميگيرن.ترو خدا از خونه بيرون نريا.نميگيرنت ضايع ميشی. (4399-0913)

    1198- زرتشت ميفرمايد: " خورشيد باش " که اگر خواستی بر کسی نتابی، نتوانی. (4399-0913)

    1199- ادم به 6 دليل شانس اورد.چون حوا نميتوانست بهش اينارو بگه :1.من آدمت کردم 2.برو از شوهراي مردم ياد بگير 3.ديشب کجا بودی ؟4.پولاتو دادی ننت.5.مامانم اينا..... 6.چرا به اون زنيکه نگاه کردی. (6094-0915)

    1200- اگه يه روزي بري سفر بري ز پيشم بي خبر عيبي نداره فقط سوغاتي يادت نره.. (5547-0915)

    1201- عجب رسميه،رسمه زمونه،اس ام اس شده کاره شبونه،ميرن مسيجا،از اونا فقط،هزينه شون بجا ميمونه، (7810-0935)

    1202- هر وقت دلت برام تنگ شد متن زير رو بخون!
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    کلک چه زود دلت برام تنگ شد ! (5202-0912)

    1203- خدا ميدونه که من:فقط تو رو دوست دارم،خدا ميدونه که تو تنها عشق منی!خدا ميدونه که اين اس ام اس رو تاحالا واسه چند نفر فرستادم!!! (8125-0912)

    1204- * اين يه قاصدکه که اومده بگه يکی هست که هر روز به يادت قاصدکو به اسمون ميفرسته و براي سلامتيت دعا ميکنه! (3933-0913)

    1205- اگه يه روز چشمت پر از اشک شد دنبال شونه اي گشتی تا گريه کنی صدام کن.قول نميدم اشکاتو پاک کنم ولی منم با تو گريه ميکنم. (3933-0913)


    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان