911
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 911 :: چهارشنبه 22 اسفند 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

The Wave Tower
در دبي!


سلام عرض شد!
کمتر روزي هست که در روزانه، خبر، عکس، لينک و ... در مورد پيشرفتهاي روزافزون دبي نداشته باشيم. خب اگر متهم به دبي پرستي نشم، امروز مي خوام  The Wave Tower را معرفي کنم:
شرکت a-cero مادرید برجی برای دبی طراحی کرده به اسم the wave tower که بر روی قسمت از ساحل قراره بنا بشه ، که به عنوان اولین آسمانی خراشیه که از این طرح پیروی میکنه . این برج بلند که روی دریا شناوره به وسیله پلی که مثل موج میمونه به ساحل وصل میشه . فضای بنای این برج 370 متر و در 92 طبقه قراره ساخته بشه .

اينم چند عکس از wave tower:
عکس1
عکس2

عکس3
عکس4

منبع و اطلاعات بيشتر


موخره: يه مطلب کاملا بي ربط؛ پيشنهاد مي کنم يه سري به اين سايت بزنيد، (تمرين ثبت کد ملي، دانلود نرم افزار انتخابات، ثبت نام همکاري داوطلبانه و ...) جالبه!
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • The Wave Tower
  • هنرهای یخی
  • پاسخ آيت الله سبحاني به دکتر سروش
  • تازه‌ترين عكس‌ها و خبرها از پروژه نوروزي «مهران مديري»
  • معرفي و دانلود فيلم : پيرمردها وطني ندارند
  • دانلود انيميشن : South Park - The Imaginationland Trilogy
  • آلبوم جديد و زیبای Ibrahim Tatlises به نام  Imparatordan Uzun Havalar
  • آهنگ زيباي حضور  باصداي محمد اصفهاني
  • WinZip 11 Pro نرم افزاری معروف برای تهیه فایل های آرشیوی و فشرده سازی فایل ها
  • تغییر شکل ظاهری گوشی های سونی اریکسون به iPhone
  • آیا می توان بدون دین به معنویت رسید؟
  • این جوابيه نیست
  • هدفون MDR-NC500D سونی: در ستایش سکوت
  • اندکی مسلمان شویم!
  • چگونه يك پاردايم شكل مي‌گيرد؟
  • پاسخي به بحث واضح اسلام در مقابل ايران
  • ننه حشمت
  • جديدترين شماره از ماهنامه Electronic Gaming Monthly
  • تاریخ اجتماعی شيعيان‌ ايران‌ و عراق در قرن‌ پنجم‌
  • چگونه جای مناسبی برای کارمند جدید تعیین کنیم؟
  • فلج خواب - بختك
  • راهنمای خرید اتومبیل
  • انگیزه برخی نامزدها از تبلیغات پرهزینه چیست؟
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (910) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

هنرهای یخی
اعتراض جهان اسلام
طرحهای زیبا برای منازل
تصاویر دیدنی از مناطق مختلف
پاسخ آيت الله سبحاني به دکتر سروش
اسپیکرهایی با طراحی فوق العاده جالب
تازه‌ترين عكس‌ها و خبرها از پروژه نوروزي «مهران مديري»
چشم اندازهای زیبا و دیدنی
راي؛ راي ملت
ويژه نامه الکترونيکي انتخابات

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

انتشار کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس هفتم
در سه بخش تاخیرها، غیبتها و سوالات

با توجه به فرارسیدن ایام انتخابات مجلس هشتم و ضرورت بررسی کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس هشتتم به منظور انتخاب اگاهانه افراد، جنبش عدالتخواه اقدام به انتشار بخشی از کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس هفتم نموده است.
آنچه مبنای استخراج این کارنامه قرار گرفته است، متن مشروح مذاکرات صورت گرفته در مجلس است که در سایت رسمی مجلس شورای اسلامی منتشر شده و در دسترس است.
در تنظیم این جداول، دانشجویان فراوانی ساعتهای متمادی وقت صرف کرده اند، لذا با وجود دقت و نظارت صورت گرفته، احتمال خطای انسانی در جمع آوری و تنظیم نهایی این آمارها وجود دارد که در همین جا از کسانی که احتمال میرود حقوق ایشان بطور کاملا دقیق رعایت نشده است عذرخواهی میکنیم.
لازم بذکر است این آمارها بطور کمی و تقریبی، بیان کننده عملکرد و نظم نمایندگان و التزام حقیقی ایشان به عهدی است که با مردم بسته اند. بدیهی است موارد ذکر شده در این جداول برای ارزیابی نهایی عملکرد یک نماینده اگرچه لازم باشد اما کافی نیست باید اطلاعاتی از جمله کیفیت حضور و عملکرد نمایندگان در کمیسیونهای تخصصی، هیئتهای تحقیق و تفحص، پیشنهادات و طرحهای ارائه شده توسط نمایندگان و... را نیز به موارد موجود اضافه کرد که البته نیاز به کار گسترده تر و اطلاعات وسیع تری دارد.
در استفاده از این آمارها چند نکته را باید در نظر گرفت:
• کارنامه موجود، عملکرد نمایندگان تا انتهای مهرماه سال جاری، یعنی جلسه 367 ام را مورد بررسی قرار داده است.
• برخی از نمایندگانی که عملکردشان در آمارها آمده، تنها در بخشی از مدت زمان مورد بررسی در مجلس بوده اند. از جمله این افراد باید به کسانی که در انتخابات میان دوره ای به مجلس راه یافته اند، فوت شده ها، و نمایندگانی که بصورت سفیر و وزیر و.. به بدنه دولت وارد شده اند اشاره نمود.
• در تنظیم جدول سوالات، آن دسته از سولاتی که بصورت دسته جمعی پرسیده شده اند محاسبه نشده اند. پرا که طراح اصلی شان مشخص نبوده.
با توجه به آمارهای موجود و جداول تنظیم شده، براساس شاخص غیبت نمایندگان از حضور در صحن علنی، بی نظم ترین نمایندگان محمدهادی ربانی، احمد توکلی، سیدمجتبی مؤدب‏پور، شاپور مرحبا، و هوشنگ حمیدی به ترتیب با 45 و 40 و 39 و 38 و 36 جلسه غیبت بوده اند. این در حالیست که تعداد نمایندگان بدون غیبت تا انتهای مهر امسال به حدود سی تن میرسد.
بر اساس شاخص تاخیر نمایندگان در حضور در صحن علنی، بی نظم ترین نمایندگان به ترتیب قیصر صالحی، سیدقباد مرتضوی‏فارسانی، سیدمحمدجعفر سادات‏موسوی، سید‏حاجی‏محمد موحد، محمدرضا امیرحسنخانی، کاظم جلالی، و حسین فدایی‏آشتیانی با 7218 و 6248 و 4700 و 4189 و 3807 و 3775 و 3678 ساعت تاخیر بوده اند. این در حالیست که برای بیش از ده تن از نمایندگان هیچ تاخیری ثبت نشده که البته در مواردی بدلیل مسئولیت رسمی ایشان در مجلس بوده است؛ و برخی دیگر از جمله دکتر سبحانی، اکبر اعلمی و حسن کامران کمتر از بیست دقیه تاخیر داشته اند.
بر اساس شاخص سوال از وزرا، اکبر اعلمی منتقدترین و پرسشگرترین نماینده مجلس هفتم بوده است که تا مهر امسال، 50 سوال مختلف از وزرا پرسیده است. پس از وی ایرج نديمي، داريوش قمري، موسي¬الرضا ثروتي و بیژن شهبازخاني به ترتیب با 18 و 14 و 13 و 13 سوال قرار دارند. بر این اساس تنها 170 نماینده تاکنون اقدام به طرح سوال از وزرا نموده اند و بقیه نیز گویا هیچ نقطه ابهامی در این زمیته نداشته اند! از میان سوال کنندگان نیز 74 نماینده تنها یک بار سوال پرسیده اند.
رکورد مدت زمان ميان اعلام وصول سوال و طرح آن در صحن علنی 240 روز میباشد! همچنین وزارتخانه های کشاورزی، کشور و نیرو با 80 و 70 و 53 سوال بیش از سایر وزارتخانه ها مورد پرسش واقع شده اند. و وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه به ترتیب با 1 و 1 و 5 سوال کمتر از دیگران مورد سوال نمایندگان بوده اند که خود تا اندازه ای نشان دهنده حساسیتها و نیز نقاط ابهام نمایندگان میباشد.
البته ملاک مهمی که در مورد اهمیت سوالات مطرح شده قابل استفاده است ملی بودن یا منطقه ای بودن سوال است در وقت مقتضی قابل بررسی است.
امید است اطلاعات منتشر شده در "عدالتخواهی" بتواند در ارزیابی دقیقتر از مجلس هفتم و انتخاب کاندیداهای اصلح، به مردم کمک کند.
بزودی بخش دوم کارنامه عملکرد نمایندگان که شامل تذکرات نمایندگان به مسئولین کشوری است منتشر میشود.

کارنامه غیبتهای نمایندگان مجلس هفتم

کارنامه تاخیرهای نمایندگان مجلس هفتم

کارنامه سوالات نمایندگان از وزرا

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

پيرمردها وطني ندارند
‏No Country for Old Men‎‎

*برنده اسکار 2008*

نويسنده و کارگردان: ايتن و جوئل کوئن. موسيقي: کارتر بورول. مدير فيلمبرداري: راجر ديکينز. تدوين: ايتن و جوئل ‏کوئن. طراح صحنه: جس گانکور. بازيگران: تامي لي جونز[کلانتر اد تام بل]، خاوير باردم[آنتون شيگور]، جاش ‏برولين[لولين ماس]، وودي هارلسون[کارسون ولز]، کلي مکدانلد[کارلا جين ماس]، گارت ديلاهانت[معاون کلانتر ‏وندل]، تس هاپر[لورتا بل]، بري کوربين[اليس]، استيون روت[مردي که ولز را اجير مي کند]، راجر بويس[کلانتر ال ‏پاسو]، بث گرانت[مادر کارلا جين]. 122 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. برنده جايزه بهترين فيلم و بهترين بازيگر نقش ‏مکمل مرد/باردم از مراسم انجمن منتقدان فيلم بوستون، نامزد جايزه بهترين گروه بازيگري، بهترين کارگرداني، بهترين ‏فيلم، بهترين بازيگر نقش مکمل مرد و بهترين فيلمنامه از مراسم انجمن منتقدان رسانه ها، نامزد نخل طلاي جشنواره ‏کن، برنده جايزه بهترين کارگرداني، بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه اقتباسي، بهترني بازيگر نقش مکمل مرد و بهترين ‏فيلمبرداري از مراسم انجمن منتقدان فيلم شيکاگو، برنده جايزه بهترين کارگرداني، بهترين فيلم و بهترين بازيگر نقش ‏مکمل مرد از مراسم انجمن منتقدان دالاس-فورت ورث، نامزد جايزه بهترين فيلم، بهترين کارگرداني، بهترين بازيگر ‏نقش مکمل مرد و بهترين فيلمنامه از مراسم گولدن گلاب، نامزد جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/مکدانلد، بهترين ‏کارگردان، بهترين فيلم سال و بهترين فيلمنامه زا مراسم انجمن منتقدان فيلم لندن، برنده جايزه بهترين گروه بازيگري، ‏بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه اقتباسي از انجمن ملي منتقدان فيلم آمريکا، برنده جايزه بهترين کارگردان، بهترين فيلم، ‏بهترين فيلمنامه و هترين بازيگر نقش مکمل مرد از مراسم اتحاديه منتقدان فيلم نيويورک، برنده جايزه بهترين ‏کارگرداني، بهترين گروه بازيگري، بهترين بازيگر نقش مکمل مرد، بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه اقتباسي از مراسم ‏منتقدان فيلم فونيکس، برنده جايزه بهترين کارگرداني از انجمن منتقدان فيلم سن فرانسيسکو، برنده جايزه بهترين ‏کارگرداني، بهترين فيلم و نامزد جوايزبهترين بازيگر/جاش برولين، بهترين تدوين، بهترين فيلمنامه اقتباسي از مراسم ‏ساتلايت، برنده جايزه بهترين کارگردان، بهترين گروه بازيگري، بهترين فيلم و بهترين بازيگر نقش مکمل مرد از ‏مراسم منتقدان فيلم واشتنگتن و حومه. ‏
جون 1980، وست تگزاس. آنتون شيگور توسط معاون کلانتر دستگير مي شود. اما در اداره پليس موفق مي شد او را ‏به قتل رسانده و بگريزد. کلانتر اد تام بل که در بازگشت با جسد معاونش روبرو شده، تصميم دارد تا قاتل را دستگير ‏کند. همزمان لولين ماس که براي شکار به خارج از شهر رفته با کارواني از اتومبيل ها در ميانه صحرا روبرو مي ‏شود. با نزديک شدن به کاروان و مشاهده اجساد و اتومبيلي پر از بسته هاي مواد مخدر، در مي يابد که يک معامله ‏بزرگ به خون کشيده شده است. با پرس و جويي از راننده مشرف به موت يکي از اتومبيل ها و تعقيب رد پاي بر جاي ‏مانده، به مردي زخمي که کيفي پر از دو ميليون دلار همراه دارد، مي رسد. تبهکار بر اثر زخمي که خورده، قالب تهي ‏کرده و هيچ مانعي بر سر راه ماس وجود ندارد تا پول ها را تصاحب کند. ماس به خانه بازمي گردد، اما همان شب با ‏تصور اين که راننده زخمي زنده مانده و درباره او سخني بگويد، وي را وادار مي کند تا شبانه به سر وقت کاروان ‏قاچاق چيان برود. اما زماني که به آنجا مي رسد با گروهي تازه نفس روبرو مي شود که گويا انتظارش را مي کشيده اند. ‏ماس موفق مي شود تا از چنگ آنها بگريزد. اما اتومبيل خود را جا مي گذارد و قاچاق چيان از اين طريق موفق به ‏شناسايي وي مي شوند. ماس در بازگشت همسرش کارلا جين را بيدار و او را با اتوبوس راهي شهري ديگر مي کند. ‏خود نيز براي گريز از چنگ قاچاق چيان و شيگور که براي يافتن پول اجير شده، سر به جاده ها مي گذارد. همزمان ‏کلانتر نيز در تعقيب ماجرا به منزل ماس مي رسد. شيگور که با کمک سينگال دستگاهي که درون کيف پول ها تعبيه ‏شده، به هتل محل اقامت ماس دست يافته و بقيه قاچاق چياني را که قبل از او به هتل رسيده اند، به قتل مي رساند. اما ‏خود توسط ماس زخمي مي شود. ماس نيز که زخمي شده، از مرز رد شده و به مکزيک مي رود. اما کيف را ناچار در ‏پست بازرسي مرزي پنهان مي کند. وقتي در بيمارستان مکزيکوسيتي چشم باز مي کند، با کارلسون ولز روبرو مي شود ‏که از او مي خواهد تا پول ها را به وي تحويل داده و جان خود را نجات دهد. اما ماس امتناع مي کند و از بيمارستان مي ‏گريزد. شيگور نيز به سراغ ولز رفته و پس از قتل او به سراغ ارباب وي نيز رفته و او را نيز مي کشد. کلانتر تام بل ‏نيز که توسط همسر ماس از محل ملاقات شان آگاه شده، تنها براي ختم موضوع به آنجا مي رود. اما قاچاق چيان زودتر ‏از او رسيده و ماس را به قتل مي رسانند. ولي ماس قبل از مرگ تقاضايي از شيگور کرده است و مدتي بعد شيگور ‏براي کشتن کارلا جين به سراغ او مي رود...‏

چرا بايد ديد؟‏‎
جوئل کوئن [متولد 1954] و ايتن کوئن [متولد 1957] مينياپوليس، مينه سوتا زوج کارگردان، فيلمنامه نويس، تدوينگر، ‏تهيه کننده و بازيگر آمريکايي و مشهور به کارگردان دو سر[‏The Two-Headed Director‏]، سازنده فيلم هاي ‏جنايي، راز آميز، مهيج و خشن با چاشني طنز سياه که گاه از نام مستعار رادريک جينيس استفاده مي کنند. آنها از ‏‏1984 با ساختن ‏Blood Simple.‎‏ شروع به فيلمسازي کردند و تاکنون 11 فيلم ديگر ساخته اند که نمايش هر کدام شان ‏در سينماي دو دهه اخير آمريکا حادثه اي به شمار مي رود. از بزرگ کردن آريزونا و دورويي ميلر تا شاهکارشان ‏بارتون فينک؛ و سپس فارگو، بيگ لبوفسکي، اي برادر تو کجايي و اين اواخر مردي که آنجا نبود و اپيزودي از دوستت ‏دارم، پاريس که کارنامه اين دو برادر با نامزدي چندين اسکار، هفت بار نامزدي براي دريافت نخل طلاي کن و سه بار ‏دريافت جايزه بهترين کارگرداني از همين جشنواره و بيش از 40 جايزه بين المللي ديگر زينت داده است. ‏
اين بار بر خلاف بسياري از قصه هاي پيشين از آدم ربايي خبري نيست. يک محموله مواد مخدر، دو ميليون دلار پول ‏نقد و چند جسد... بازماندهاي يک معامله بزرگ و بد فرجام که منجر به آغاز حادثه اي سرنوشت ساز براي ماس مي ‏شوند. فيلم از زبان اد تام بل کلانتر محلي روايت مي شود. او از تغيير زمانه سخن مي گويد و اين که در گذشته نيازي ‏نبود تا مردان قانون[کساني همچون پدر او] همواره با خود سلاح حمل کنند. او از توحش زمانه مدرن مي نالد و اين که ‏زماني مجبور شده نوجواني را روانه صندلي الکتريکي کند. کسي که خواهرش را فقط به صرف اين که قتلي انجام دهد، ‏کشته بود. او اين بار مجبور است با يکي از خونسردترين و وحشي ترين قاتلين کرايه اي که تا امروز در سينما ديده ايم، ‏مقابله کند. شيگرو که براي کشتن برخي از قربانيانش يا باز کردن راه خود از تفنگ بادي مخصوص کشتن گاوها ‏استفاده مي کند. سلاحي هولناک که ردي هم از خود بر جاي نمي گذارد!‏
پيرمردها وطني ندارند که نامش را از رمان منبع اقتباس خود نوشته کورمک مک کارتي عاريت گرفته است[رماني که ‏به نوبه خود نامش را وامدار شعر سفر دريايي به بيزانتيوم ويليام باتلر ييتز است] تا اين لحظه 28 ميليون دلار در گيشه ‏به دست آورده، که مطمئناً اين رقم افزوده خواهد شد. برادران کوئن با اين فيلم بار ديگر به سراغ فلسفه و نگاه و طنز ‏سياه خود درباره طينت آدمي و صد البته عرب آمريکارفته اند که سخت دستخوش تغيير شده است. فيلم يک وسترن ‏جنايي مدرن است که خشونت اواخر قرن نوزدهم در مقايسه با رفتار شخصيت هاي آن يک بازي کودکانه بيش نيست. ‏
شخصيت شيگور که توسط خاوير باردم به شکلي فوق العاده تجسد يافته، يکي از اصيل ترين و خطرناک ترين ‏شرورهاي تاريخ سينماست و ماس طماع و ديگران نيز دست کمي از وي ندارند. فيلم سرشار از دلتنگي براي غرب ‏وحشي قديم است. مرثيه اي بر دوراني که جوانمردي سکه رايج بازارش بود، چيزي که پدر کلانتر تام بل فقط يادگار ‏رنگ و رو رفته اي آن است. درباره اين فيلم نيز بايد مفصل تر نوشت، اما تا آن روز شما را دعوت مي کنم به تماشاي ‏بازي موش و گربه سه مرد در چشم اندازهاي زيبا و خشن تگزاس با فيلمبرداري معرکه راجر ديکينز و بازي هاي بي ‏نهايت خوب[چنين صوت داودي از جاش برولين انتظار نمي رفت!] با يک کارگرداني ماهرانه که توانست اسکار 2008 را از آن خود نمايد. ‏
ژانر: جنايي، درام، وسترن. ‏


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
No_Country_for_Old_Men_2007_DvDrip_Eng_-FXG.part1.rar  
No_Country_for_Old_Men_2007_DvDrip_Eng_-FXG.part2.rar 
No_Country_for_Old_Men_2007_DvDrip_Eng_-FXG.part3.rar 
No_Country_for_Old_Men_2007_DvDrip_Eng_-FXG.part4.rar 
No_Country_for_Old_Men_2007_DvDrip_Eng_-FXG.part5.rar 
No_Country_for_Old_Men_2007_DvDrip_Eng_-FXG.part6.rar 
No_Country_for_Old_Men_2007_DvDrip_Eng_-FXG.part7.rar 
No_Country_for_Old_Men_2007_DvDrip_Eng_-FXG.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ترکي

Imparatordan Uzun Havalar
با صداي  Ibrahim Tatlises

آلبوم جديد و زیبای Ibrahim Tatlises به نام  Imparatordan Uzun Havalar
 

دانلود آهنگ با کیفیت ۱۲۸ 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي
حضور
باصداي محمد اصفهاني

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

WinZip 11 Pro نرم افزاری معروف برای تهیه فایل های آرشیوی و فشرده سازی فایل ها


امروزه بسیاری از کاربران برای ساخت آرشیو و نگهداری از فایل های خود از نرم افزارهای مختلف کمک استفاده می کنند. کاربران به دنبال نرم افزاری می باشند که به کمک آن قادر به تهیه یک آرشیو منظم باشند و همچنین برنامه مورد نظرشان از ویژگی ها و امکانات مختلفی برخوردار باشید. نرم افزارهای بسیار زیادی امروزه در این زمینه یافت می شوند . نرم افزارهای مختلفی که هر یک از آن ها با ویژگی های خاص مربوط به خود برای تهیه آرشیو از فرمتی خاص ساخته شده اند و یا به صورت کلی از فرمت ها و فایل های مختلف پشتیبانی به عمل می آورند. یکی از مشهورترین و قدیمی ترین این ابزارها برنامه WinZip می باشد.
در این مطلب با نسخه جدیدی از این نرم افزار آشنا می شوید.
WinZip 11 Pro نسخه جدید این نرم افزار می باشد که یکی از قدیمی ترین ابزارها در زمینه فشرده سازی فایل و ساخت فایل های آرشیو می باشد. این نرم افزار از انواع فرمت های مختلف به منظور ساخت و اجرای فایل های فشرده و آرشیوی پشتیبانی می کند.

از ویژگی های نسخه جدید این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- تهیه فایل های آرشیوی از فایل های مختلف
- قابلیت کپی فایل های بر روی دیسک های مختلف
- توانایی ارسال فایل های ZIP بر روی سرور های FTP
- پشتیبانی از فایل های BZ2 و .RAR
- قابلیت فشرده سازی فایل های مختلف و کاهش حجم آن ها
- توانایی نظم دهی و مدیریت بر فایل های مختلف
- قابلیت رمز گذاری بر روی یک فایل به منظور جلوگیری از دسترس دیگران
- پشتیبانی از فرمت های مربوط به نرم افزارهای مختلف دیگر مربوط به این زمینه
و ... .
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 9 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

تغییر شکل ظاهری گوشی های سونی اریکسون
به iPhone

بسته ای کامل جهت تغییر شکل ظاهری گوشی های سونی اریکسون UIQ3 به iPhone . این بسته شامل پوسته + آیکون + نرم افزار مربوطه میباشد . این بسته با گوشی هایی مانند : W950,W960,P1,M600 سازگار است .
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام حسین علیه السلام فرمودند:
من طلب رضی الناس بسخط الله وكله الله إلی الناس .

كسی كه برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را به مردم وا می گذارد.

(بحارالانوار،ج78،ص126)

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

شخصی از مراسم تدفین سومین همسر دوستش به خانه برگشت .
زنش گفت : مرد چرا اینقدر متاثری ؟
مرد گفت : چرا نباشم ؟ زیرا رفیقم تا کنون مرا سه بار به چنین مراسمی دعوت کرده ، در حالی که من تا کنون نتوانسته ام حتی یکبار از او چنین دعوتی بکنم !!


زن رو به دکتر : آقای دکتر - آقای دکتر این چه وضعیه ؟ یک ساعته که گفته اید من دهانم را باز کنم و زبونم را در بیاورم .
دکتر : خب واسه اینکه راه دیگری برای ساکت شدن تو به نظرم نرسید !!!


زشتروئی در آئینه بزشتی خود مینگریست و میگفت : سپاس خدایرا که مرا صورتی نیکو بیافرید . غلام او ایستاده بود و سخن اربابش را شنید و چون از نزد ارباب بیرون شد ، در بیرون خانه کسی از احوال صاحبش پرسید .
غلام گفت : در خانه نشسته است و بر خدا دروغ می بندد .!!! ع- زاکانی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

فایدۀ امام غایب

آقا میرزا هادی واعظ خراسانی از عالم بزرگوار جناب حاج آقا محسن سلطان آبادی نقل فرمودند که: یک سال از طریق شام(سوریۀ فعلی) با شتر به حج بیت ا... الحرام مشرف شدم. در یکی از منازل، قافله چند روزی معطل شد در این مدت دیگر سینه ام تنگ شد و حوصله ام سر رفت. از اهل آنجا سؤال کردم که در این آبادی عالمی هست که با او مأنوس شوم؟ گفتند: از علمای جعفریه(شیعه) کسی نیست، ولی عالمی از علمای اهل سنت هست و اسم او را ذکر کردند. گفتم باکی نیست، با او مأنوس می شوم و مذاکرۀ علمی می نمایم. لذا نزد او رفتم، وقتی وارد شدم دیدم مشغول تدریس است، او هم تا مرا دید نهایت اکرام و احترام را معمول داشت و در صدر مجلس جایم داد و به شاگردانش گفت: امروز به احترام این سید درس را ترک می کنیم. وقتی شاگردان رفتند سؤال کردم: آیا این اکرام و تعظیم مخصوص من بود یا هر کس بر شما وارد شود اینگونه او را محترم می شمارید؟ گفت: نه مخصوص شما نیست، بلکه هر کس که مثل شما فاطمی(سید) باشد او را اینطور احترام می کنم. از مذهبش سؤال کردم، گفت: من جعفری مذهب هستم. گفتم: پس چگونه برای اینها تدریس می نمایی؟ گفت: من از اهل این قریه هستم و تقیه می نمایم. از سبب تشیعش سؤال کردم. گفت: من همیشه در دو مطلب تفکر می کردم، یکی این که شیعه می گویند:« علویین بر حق می میرند» در حالی که می دیدم، بسیاری از آنها از اشرارند و به آن حال می میرند و مسئلۀ دوم این که آنها قائل به امام غائبی هستند که کسی او را نمی بیند، پس فایدۀ همچون امامی چیست؟ خلاصه در همین حالت بودم تا حج مشرف شدم. در آن زمان حاکم مکه- شریف حسین(1) - مریض بود. به نزد او رفتم، اهل او تنهایش گذاشته بودند، چون مرضش مسری بود و همه از او اجتناب می کردند. اتفاقا وقتی رسیدم که در حال جان کندن بود، ناگاه سیدی نورانی وارد شد و به او شهادتین و نام های ائمه(ع) را تلقین کرد. شریف حسین همان وقت وفات کرد. در این جا آن سید رو به من نمود و فرمود:
«عاقبت اولاد فاطمه علیها سلام اینطور می شود و به این شکل امام غائب فایده دارد.» و از دیدگانم غائب گردید. بعد از مشاهدۀ این جریان از آن محل بیرون آمدم ولی هیچ کسی را از وفات شریف آگاه نکردم که مبادا یک وقت مرا به قتل او متهم کنند، اما همین که به منزل رسیدم سرو صدا و شیون خانواده و بستگانش به عزا بلند شد.
اینجا بود که من صحت نسب شریف را فهمیدم و حال اولاد حضرت فاطمۀ زهرا(ع) در وقت مردن و فایدۀ وجود امام غایب را دانستم.(2)
پی نوشت: 1- حاکمان مکه در زمانهای گذشته همگی از سادات و ذرای حضرت فاطمه زهرا(س) بوده اند.
2- پرسش های علما و مردم و پاسخ های امام زمان(ع)، ص11؛ ره جویان معرفت، ص8

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

نیروهای ترکیه و آذربایجان آماده عملیات بازپس گیری قره باغ می شوند

به نوشته روزنامه ینی مساوات چاپ جمهوری آذربایجان، ارتش ترکیه و آذربایجان در حال تدارک یک حمله به قره باغ کوهستانی هستند که تحت اشغال دولت ارمنستان قرار دارد. بر اساس خبری که روزنامه وطن ترکیه به نقل از سایتهای خبری عنوان کرده است این اقدام به دنبال آن انجام می شود که نیروهای پ.ک.ک بر اثر حملات ترکیه به شمال عراق در حال انتقال به قره باغ هستند.
ینی مساوات ادعا کرده است که آمریکا نیز از این عملیات دفاع می کند. به نوشته ینی مساوات، نیروهای ارتش آذربایجان از هم اکنون در منطقه آک دره عملیات علیه اشغال قره باغ را آغاز کرده اند.
منطقه قره باغ کوهستانی متعلق به جمهوری آذربایجان است که از سوی ارمنستان به اشغال درآمده است. پیش از این گزارشهایی مبنی بر ورود نیروهای پ.ک.ک به این منطقه منتشر شده بود. پ.ک.ک از سوی ارمنستان و یونان به طور غیر مستقیم مورد حمایت تسلیحاتی و تدارکاتی قرار می گیرد.
به دلیل اشغال قره باغ، آذربایجان و ارمنستان هم اکنون در وضعیت نه جنگ و نه صلح به سر می برند.

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

آیا می توان بدون دین به معنویت رسید؟


سوال:


اکنون در جامعۀ ما معنویت بدون دین از طریق برخی کتاب ها ترویج می شود، این افراد (spirituals) با بررسی دین های مختلف بدون پیروی از دین خاصی بر اساس حکم عقل خود تصمیم می گیرند. اولا خوشحال می شوم دلایلی برای رد این روش بیان کنید، ثانیا من فردی را می شناسم که قبلا شیعه بوده و اکنون نیز حتی به اسلام، قرآن و آخرت ایمان دارد ولی بر اساس این روش عمل می کند. اگر ممکن است کتابی را معرفی کنید که مطالعۀ آن احتمالا در هدایت اینگونه افراد تاثیر داشته باشد. (البته فرد مذکور نمی تواند متون فارسی و عربی را مطالعه کند. ترجیحا کتاب انگلیسی یا فرانسوی باشد).


 

پاسخ:

برای روشن شدن پاسخ ابتدا باید معنويت را تعریف کنیم و سپس با بیان ويژگيهاى معنويت نوين، فرق بین معنویت دینی و غیر دینی را روشن نمائیم.
معنويت در لغت لاتين (Spirituality) به معناى تنفّس است و به تنفّس زندگى اشاره دارد. به اين معنا كه با معنويت، قلب خود را بگشاييم و ظرفيت تجربه عظمت، تقدّس و سپاسگزارى را در خود پرورش دهيم، اندوه زندگى را حس كنيم، شور و شوق وجود را بشناسيم و خود را تسليم حقيقتى كنيم كه والاتر از ماست.[1]
به نظر رسد اين تصوير از معنويت با تصوير معنويت در ذهن ما به عنوان یک مسلمان بسیار متفاوت است. در تلقى ما معنويت ارتباط تنگاتنگى با دين دارد. و دين، مجموعه‏ اى از معارف است كه از حقايقى ماوراى عالم مادى سخن مي گويد؛ حقايقى كه بر اساس آن، انسان در نظام خلقت، جايگاه خاصى دارد و بايد براى حفظ آن جايگاه خاص، مسير ويژه‏ اى را طى كند و اين مسير، رفتارهاى خاصى را مي طلبد. پس بايد كارهايى را انجام دهد و كارهايى را ترك نمايد.
معنويت نوين دارای ويژگي هایى است که تمایز آنرا از معنويت دينى کاملا روشن می سازد:
1- در چارچوب دين، «معنويت»، یک امرى ذهنى، خيالى و حاصل از احساسات سرشار انسانى نسبت به واقعيات مادى نيست؛ بلكه احساسى است كه انسان نسبت به حقايقى كه در افقى بالاتر از عالم ماده قرار گرفته‏اند، پيدا مي كند؛ حقايقى كه وجود دارند و بر عالم، تأثير مي گذارند. ولى در معنويت نوين، به هيچ وجه، بحث «حقيقت» در ميان نيست، هرگونه تجربه عاطفى يا هيجانى شديد نسبت به هر موضوعى مي تواند معنويت به حساب آيد. مهم، اين است كه شما برانگيخته شوید، احساس اوج و تعالى نمايید و يا به اصطلاح، سرشار از حسّ عظمت گردید. چنين است كه يك قطعه موسيقى، يك شعر عاشقانه و حتى شكوه يك نمايش آيينى مى‏تواند شما را در فضايى معنوى پرواز دهد.
2- در معنويت نوين، اثرى از «تكليف» نيست. شما مي توانيد با آغوش باز به سراغ هرگونه تجربه ‏اى برويد؛ تجربه‏اى كه مي تواند آن نقطه «اوج» را براى شما به ارمغان بياورد. ولى در معنويت دينى، تجربه معنوى، تنها در چارچوب و ضوابطى خاص ميسّر است. اصلاً بعضى از تجارب معنوى تنها زمانى حاصل می شوند كه شما از بسيارى از تجارب ديگر، چشم‏ پوشى نماييد. تجربه يك گناه، قطعاً احساس لطيف معنوى يك «حضور» در نماز را لكّه‏ دار می كند[2].
آنچه مطلوب ماست و دین در آن نقش اساسی دارد معنويت دینی است نه معنویت نوین و به دلایلی که ذکر خواهد شد معنویت نوین نمی تواند پاسخ گوی نیازهای روحی انسان باشد.
البته منظور ما از معنويت دینی، معنويت دین اسلام است. ما از ديني صحبت مي‌كنيم كه در آن، عقلانيت، معنويت و عدالت در كنار هم جمع شده‌اند. اما عقلانيت ما با راسيوناليسم الحادي غرب متفاوت است. عقلانيت ما در زير سايه وحي و در كنار آن است. عدالت ما با شريعت الهي چفت شده است و ناقض شريعت نيست. حقوق بشر و اومانيسم ما، حقوق بشر و اومانيسمی است كه بر‌اساس توحيد است، نه بر‌اساس ماترياليسم و الحاد. معنويت اسلام نه از نوع معنويت بودايي است كه هيچ ارتباطي به زندگي عيني نداشته باشد، و نه امري حاشيه‌اي و سليقه‌اي از نوع معنويت و عرفان آمريكايي است كه مثل يك سرگرمي با ال. اسي. دي و ماري جوانا تامين مي‌شود.
از طرف دیگر معنویت پاسخی است به نیازی که انسان در خود احساس می کند و این جاست که ما باید دست به انسان شناسی و شناخت نیازهای واقعی و اصیل او بزنیم و بیان کنیم که آیا معنویت نوین می تواند این نیازهای واقعی انسان را اشباع نماید یا نه؟ آیا انسان قادر است بدون کمک دین و تنها با عقل خود به نیازهایی خود واقف گردد و برنامه ای برای تامین آن پی ریزی نماید؟
از دیدگاه اسلام انسان موجودی دو بُعدی (روحانی و جسمانی) است که غایت خلقت او در دنیای مادی، غایتی مقدس است. این موجود شریف حدوثاً و بقائاً به خداوند غنیّ بالذّات وابسته است. یعنی در دستگاه شريعت الهي كه طرح حيات زميني براي انسان است، انسان هويتي دارد كه داراي درجات و مراتب است، يك مرتبه از اين واقعيت مرتبه ناسوتي اوست كه همان بدن خاکی و كالبد آدمي است، امّا مراتب گسترده و حقايق وسيعي كه درجات هويت انسان را مي سازد در پشت پرده بدن ناسوتي است و تحت عنوان «من» از او نام برده می شود. كه همان نفس ناطقه يا روح غيبي است، به چشم وحي و عقل، اين «من» انساني همان هويت اصلي او را تشكيل می دهد و ابزار تكامل آن، همان ارتباطاتي است كه انسان با بدن و عالم خارج دارد. تمام ادراكات و تحريكاتي كه در انسان تحقق پيدا كند در عالم انساني بوسيله «من» است و بدن حكم ابزار و آلت تصاعد و تكامل آن هويت انساني را دارد.
قرآن حقيقت روح، را يك واقعيت امري یعنی از امر و ملكوت عالم می داند و راجع به اين «من» انساني مي فرمايد: «يسألونك عن الروح قل الروح من امر ربي»[3] گويند كه روح چيست؟ بگو روح از امر پروردگار من است. اين امر چيست؟ قرآن مي فرمايد: «انما امره اذا اراد شيئاً ان يقول له كن فيكون»[4] يعني امر خداوند، وجودي است، كه تدريج در آن راه ندارد، نياز به زمان ندارد و يك واقعيت فرا زماني است، يعني همين كه خداوند اراده كرد،‌ تأخير ندارد،‌ اراده او همان، و وجود آن همان،‌ يك موجودي است از جنس ملكوت و سرمدي است و نه از ملك هستي و از واقعيت طبيعي.
بر این اساس در شناخت آفریده هایی مثل انسان و نیازهای او، باید تعالیم آفریدگار را مورد توجه قرار داد در غیر این صورت، فرآیند انسان شناسی به انحراف و گمراهی کشیده می شود و شناخت نیازها و روش ها و ابزارهای پاسخگویی به این نیازها نیز با مشکل روبرو خواهد شد.
حال آیا عقل می تواند بدون کمک گرفتن از دین حق که تنها یکی بیش نیست[5] برای نیازهای معنوی انسان برنامه بدهد و قوانینی را عرضه کند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت: گرچه دین اسلام تامین برخی از نیازهای انسان را به عقل و تجربه واگذار کرده است.[6] اما در جای خود ثابت شده است[7] که انسان با تعریفی که از آن ارائه شد اولا در کشف تمام نیازهای اصیل و واقعی و تمییز نیازهای اصلی و فرعی توانمند نیست و در این مقوله به دین نیاز دارد.[8] وثانیا ابزارهاى موجود بشر از برآورده كردن نيازهاى انسان عاجزند، لذا دين بايد پا به عرصه وجود گذارد.[9]

ادامه دارد ....

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

2- در شاهنامه می‌خوانیم كه اسفندیار دین زرتشت را در سرتاسر جهان گسترش داد.
ترویج یک دین جدید در مدتی كوتاه در سرتاسر یک كشور، آن ‌هم توسط حكومت، بدون شک چندان صلح‌‌آمیز و بدون خونریزی نخواهد بود و دین جدید با مقاومت‌هایی از طرف ادیان محلی مواجه خواهد شد.
از این خونریزی‌ها و جنایات احتمالی در منابع زرتشتی هیچ ذكری به میان نیامده. در شاهنامه تنها سرنخ كوچكی از فرمان گشتاسب به اسفندیار به دست می‌آید، هنگامی كه او را روانه‌ی گسترش دین «بهی» در جهان می‌كند.
از آن شهرها بت پرستان بكش
پس آتشكده كن به هرجا به هُش

3- معمای دیگر كه به خوبی بیانگر تناقص بین داستان‌های عامیانه و منابع رسمی زرتشتی است، در شخصیت دو چهره‌ی گشتاسب نمایان است.
در اوستا و نوشته‌های موبدان، گشتاسب برترین پادشاه تاریخ است. نخستین پادشاهی است كه به دین زرتشت می‌گرود و این آیین را در جهان گسترش می‌دهد. او یكی از هفت «كی» یا هفت «مرد بزرگ» محسوب می‌شود.
از لحاظ تاریخی شخصیت گشتاسب محتملاً شكل اغراق شده‌ی یكی از پادشاهان محلی ماوراء النهر، اندكی پیش از ظهور هخامنشیان است.
در اوستا گرچه وی پادشاه همه‌ی ایران خوانده شده ولی هیچ نشانه‌ای از حضور وی در غرب ایران به چشم نمی‌آید. همچنین كرسی حكومت وی نیز «نجد ایران» یعنی میان دو رود جیحون و سیحون ذكر شده است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنبياء آيات: 112 محل نزول: مکه

 
فَجَعَلَهُمْ جُذَاذًا إِلَّا كَبِيرًا لَّهُمْ لَعَلَّهُمْ إِلَيْهِ يَرْجِعُونَ 58 قَالُوا مَن فَعَلَ هَذَا بِآلِهَتِنَا إِنَّهُ لَمِنَ الظَّالِمِينَ 59 قَالُوا سَمِعْنَا فَتًى يَذْكُرُهُمْ يُقَالُ لَهُ إِبْرَاهِيمُ 60 قَالُوا فَأْتُوا بِهِ عَلَى أَعْيُنِ النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَشْهَدُونَ 61 قَالُوا أَأَنتَ فَعَلْتَ هَذَا بِآلِهَتِنَا يَا إِبْرَاهِيمُ 62 قَالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ هَذَا فَاسْأَلُوهُمْ إِن كَانُوا يَنطِقُونَ 63 فَرَجَعُوا إِلَى أَنفُسِهِمْ فَقَالُوا إِنَّكُمْ أَنتُمُ الظَّالِمُونَ 64 ثُمَّ نُكِسُوا عَلَى رُؤُوسِهِمْ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا هَؤُلَاء يَنطِقُونَ 65 قَالَ أَفَتَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَنفَعُكُمْ شَيْئًا وَلَا يَضُرُّكُمْ 66 أُفٍّ لَّكُمْ وَلِمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ 67 قَالُوا حَرِّقُوهُ وَانصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِن كُنتُمْ فَاعِلِينَ 68 قُلْنَا يَا نَارُ كُونِي بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِيمَ 69 وَأَرَادُوا بِهِ كَيْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِينَ 70 وَنَجَّيْنَاهُ وَلُوطًا إِلَى الْأَرْضِ الَّتِي بَارَكْنَا فِيهَا لِلْعَالَمِينَ 71 وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ نَافِلَةً وَكُلًّا جَعَلْنَا صَالِحِينَ 72

 

ترجمه فارسي مکارم
سرانجام (با استفاده از يك فرصت مناسب)، همه آنها -جز بت بزرگشان- را قطعه قطعه كرد; شايد سراغ او بيايند (و او حقايق را بازگو كند)! «58» (هنگامى كه منظره بتها را ديدند،) گفتند: «هر كس با خدايان ما چنين كرده، قطعا از ستمگران است (و بايد كيفر سخت ببيند)!» «59» (گروهى) گفتند: «شنيديم نوجوانى از (مخالفت با) بتها سخن مى‏گفت كه او را ابراهيم مى‏گويند» «60» (جمعيت) گفتند: «او را در برابر ديدگان مردم بياوريد، تا گواهى دهند!» «61» (هنگامى كه ابراهيم را حاضر كردند،) گفتند: «تو اين كار را با خدايان ما كرده‏اى، اى ابراهيم؟! «62» گفت: «بلكه اين كار را بزرگشان كرده است! از آنها بپرسيد اگر سخن مى‏گويند!» «63» آنها به وجدان خويش بازگشتند; و (به خود) گفتند: «حقا كه شما ستمگريد!» «64» سپس بر سرهايشان واژگونه شدند; (و حكم وجدان را بكلى فراموش كردند و گفتند:) تو مى‏دانى كه اينها سخن نمى‏گويند! «65» (ابراهيم) گفت: «آيا جز خدا چيزى را مى‏پرستيد كه نه كمترين سودى براى شما دارد، و نه زيانى به شما مى‏رساند! (نه اميدى به سودشان داريد، و نه ترسى از زيانشان!) «66» اف بر شما و بر آنچه جز خدا مى‏پرستيد! آيا انديشه نمى‏كنيد (و عقل نداريد)؟! «67» گفتند: «او را بسوزانيد و خدايان خود را يارى كنيد، اگر كارى از شما ساخته است!» «68» (سرانجام او را به آتش افكندند; ولى ما) گفتيم: «اى آتش! بر ابراهيم سرد و سالم باش!» «69» آنها مى‏خواستند ابراهيم را با اين نقشه نابود كنند; ولى ما آنها را زيانكارترين مردم قرار داديم! «70» و او و لوط را به سرزمين (شام) -كه آن را براى همه جهانيان پربركت ساختيم- نجات داديم! «71» و اسحاق، و علاوه بر او، يعقوب را به وى بخشيديم; و همه آنان را مردانى صالح قرار داديم! «72»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ye_ashna_2005@yahoo.com

ba arze salam va khaste nabashid khedmate shoma
chand ruzist ke dar daneshgahe shiraz tahassoni az suye barkhi az daneshjuyan surat gerefte ke mikhastam az shoma bekhaham ke dar in mored nizmatlabi benvisid chon hamishe dar morede mabahese siasie ruz ensafan matalebe shafafi darj kardeid . dar morede in tahasson chizi ke taasof bar ast su estefadeyeresanehaye gharbi ast ke in tahassone senfi ra tazahorate zede hokumati namidand va man dar ajabam ke pas azgozashte hodudan 8 ruz chera hanuz resanehaye dakheli hich ax ol amali neshan nadadeand.
motahasenin khastare in matlab hastan ke namayandei tamol ekhtiar az suye vazire olum biayad va amalkarde riasate daneshgah dr sadeghi ra barresi konad va bemotalebate senfie ishan tavajjoh konad

 

 

maryambano2040@yahoo.com

باور نكردني ها..!!!

تا حالا فكر كردين كه چطور ميشه بيل گتيس (مالك ثروتمند شركت مايكروسافت) رو ورشكست كرد؟؟؟!!!
پس اين مطلب رو خوووووب بخونيد ................
بيل گتيس در هر ثانيه دلار آمريكا درآمد داره، يعني 20ميليون دلار در روز و 7/8 ميليارد دلار در سال!
اگر 1000دلار از دست وي بر زمين بيفته به خودش اين دردسر رو نميده كه برش داره، چون در 4ثانيه اي كه برداشتنش طول ميكشه،اين پول عايدش شده!
امريكا در حدود 5/62هزار دلار بدهي داره و بيل گتيس به تنهايي ميتونه ظرف 10سال تمام بدهي آمريكا را بازپرداخت كنه!
اون ميتونه نفري 15دلاربه همه جمعيت جهان بده و باز هم 5ميليون دلاردر جيبش باقي بمونه !
اگر مايكل جردن يعني گرانترين ورزشكار آمريكايي هيچ غذا و آبي نخورده و همه 30ميليون دلار درآمد سالانه اش رو پس انداز كنه، 227سال طول خواهد كشيد تا به ثروتمندي بيل گتيس بشه!
اگر بيل گتيس رو به صورت يك كشور تصور كنيم ، سي و هفتمين كشور ثروتمند جهان مي شه!
يا به تنهايي درآمدي برابر سيزدهمين كمپاني عظيم آمريكايي خواهد داشت، حتي بيشتر از آي بي ام!
اگر همه ثروت بيل گتيس رو تبديل به يك دلاري كنيم، مي شه جادهاي از ماه تا زمين باهاش كشيد كه 14 بار رفته و برگشته! ولي ساخت اين جاده، 1400سال طول خواهد كشيد و 713 بوئينگ 747 بايد براي جابجايي اين پول ها پرواز كنند.
...اما!!!... اگر كاربران ويندوزهاي مايكروسافت بتونن بابت هر باري كه كامپيوترشون هنگ ميكنه، يك دلار از بيل گتيس خسارت بگيرن، وي تنها در مدت 3سال ورشكست خواهد شد!!!

 

 

hamlet20002002@yahoo.co.uk

خدا خر را آفرید و به او گفت: تو بار خواهی برد، از زمانی که تابش آفتاب آغاز می شود تا زمانی که تاریکی شب سر می رسد. و همواره بر پشت تو باری سنگین خواهد بود. و تو علف خواهی خورد و از عقل بی بهره خواهی بود و پنجاه سال عمر خواهی کرد و تو یک خر خواهی بود.
خر به خداوند پاسخ داد: خداوندا! من می خواهم خر باشم، اما پنجاه سال برای خری همچون من عمری طولانی است. پس کاری کن فقط بیست سال زندگی کنم و خداوند آرزوی خر را برآورده کرد...

******************************************
خدا سگ را آفرید و به او گفت: تو نگهبان خانه انسان خواهی بود و بهترین دوست و وفادارترین یار انسان خواهی شد. تو غذایی را که به تو می دهند خواهی خورد و سی سال زندگی خواهی کرد. تو یک سگ خواهی بود.
سگ به خداوند پاسخ داد: خداوندا! سی سال زندگی عمری طولانی است. کاری کن من فقط پانزده سال عمر کنم و خداوند آرزوی سگ را برآورد...

******************************************
خدا میمون را آفرید و به او گفت: و تو از این سو به آن سو و از این شاخه به آن شاخه خواهی پرید و برای سرگرم کردن دیگران کارهای جالب انجام خواهی داد و بیست سال عمر خواهی کرد.و یک میمون خواهی بود.
میمون به خداوند پاسخ داد: بیست سال عمری طولانی است، من می خواهم ده سال عمر کنم. و خداوند آرزوی میمون را برآورده کرد.

******************************************
و سرانجام خداوند انسان را آفرید و به او گفت: تو انسان هستی. تنها مخلوق هوشمند روی تمام سطح کره زمین. تو می توانی از هوش خودت استفاده کنی و سروری همه موجودات را برعهده بگیری و بر تمام جهان تسلط داشته باشی. و تو بیست سال عمر خواهی کرد.
انسان گفت: سرورم! گرچه من دوست دارم انسان باشم، اما بیست سال مدت کمی برای زندگی است. آن سی سالی که خر نخواست ، آن پانزده سالی که سگ نخواست و آن ده سالی که میمون نخواست زندگی کند، به من بده.
و خداوند آرزوی انسان را برآورده کرد...
و از آن زمان تا کنون انسان فقط بیست سال مثل انسان زندگی می کند…!!!
و پس از آن،ازدواج می کند و سی سال مثل خر کار می کند مثل خر زندگی می کند ، و مثل خر بار می برد…!!!
و پس از اینکه فرزندانش بزرگ شدند، پانزده سال مثل سگ از خانه ای که در آن زندگی می کند، نگهبانی می دهد و هرچه به او بدهند می خورد...!!!
و وقتی پیر شد، ده سال مثل میمون زندگی می کند؛ از خانه این پسرش به خانه آن دخترش می رود و سعی می کند مثل میمون نوه هایش را سرگرم کند...!!!
و این بود همان زندگی که انسان از خدا خواست !!!

 

 

mary_orm2006@yahoo.com

کاش کمی صداقت در جویبار وجدان می توانست باغ خشکیده انسانیت را دوباره سبز گرداند

این متن جوابیه ای به ak_20202000@yahoo.co.uk نمی باشد چرا که متن آنرا شایسته جواب نمی دانم اما برای اطلاع سایر عزیزان انسان دوست و فهیم این مجله نکاتی را بعرض می رسانم
جنیش آزادی خواهی کردهای ترکیه چیزی نیست که محدود به زمان حاضر باشد و از زمان شکل گیری رژیم به اصطلاح جمهوری نوین ترک و فروپاشی امپراتوری عثمانی همواره برقرار بوده است.
رژیم به ظاهر جمهوری و در باطن دیکتاتوری نظامی (به قول گفته تمامی اهل سیاست) در همان آغاز حقوق تمامی ساکنین غیر ترک آن منطقه از جمله کردها و ارمنی ها را زیر پا گذاشته و هرگاه فرصتی بدست آورده اقدام به قتل عام علنی آنان نموده است که بیانیه های مختلف بین المللی متعددی در این زمینه به اندازه کافی وجود دارند که افراد معلوم الحالی چون ak_20202000 نتوانند با توهین به شعور خوانندگان آنها را تحریف نمایند.
من اگر سخنی در جهت اطلاع رسانی از وضع نا بسامان کردها و مناطق کردنشین ترکیه میگویم بر خلاف دید و افکار حقیرانه نظیر ایشان نه بر اساس احساسات نژاد پرستانه بلکه وظیفه هر انسان آزاده و باشعوری می دانم که از ابزار موجود در دنیای اطلاع رسانی مدرن نه برای دروغ پراکنی بلکه برای اعتلای عدالت و برابری بین انسانها و اعتلای حقوق واقعی بشر بدون توجه به اعتقادات و قومیت آنها ، استفاده کند.
برخلاف اطلاعات مجعول نامبرده تعداد 35000 نفر کشته شدگان کردهای ترکیه نه توسط گروه PKK بلکه توسط ارتش ترکیه و با هجوم هواپیماها و تانکهای آنها و تخریب هزاران روستای کردنشین صورت گرفته بطوری که این امر تلاش گدامآبانه ترکیه برای الحاق به اتحادیه اروپا را نیز تحت الشعاع قرارداده و یکی از شروط اتحادیه اروپا توجه به حقوق بشر و مسئله کردها در ترکیه است.
یادمان باشد که رژیم ترکیه همواره با استفاده از عوامل و مزدوران خود در ایران در تلاش برای ایجاد اختلاف بین قومیت های مختلف و اشاعه افکار همسو با منافع خود در آذربایجان عزیز را دارد که همواره با حمایت و دفاع آذریهای قهرمان از خاکشان نقش بر آب شده است و دفاع بدون دلیل نامبرده از رژیم ترکیه شاید در همین راستا باشد و الا دفاع از مردمی بی دفاع که به ناچار مجبور به جنگ مسلحانه شده و علیرغم اعلام آنها مبنی بر آتش بس به شرط رعابت حقوق اولیه بشر توسط رژیم ترکیه چرا باید به مزاق ایشان خوش نیاید!!
و آخر اینکه من هرگز مخالف درج اخبار ترکیه نبوده ام فقط از انتشار دروغ های روزنامه های ترکیه بر علیه کردها و حزب PKK که بخشی از جنگ روانی آنان است را به دور از منزلت این روزنامه و هرروزنامه دیگری می دانم.

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

این جوابيه نیست

پاسخ به عمو ناشناس
amoonashenas@yahoo.com

سلام
اقای وطن پرست که دارید بر مام وطن میگریید.چه فایده؟؟؟؟؟؟میخوای با وطن پرستی به کجا برسی؟؟؟؟؟؟خدا پرستیت پس کجا رفته اقای وطن پرست؟؟؟؟؟؟حتما هم نژاد ایرانی هم کاملا مقدسه و غیر اون نا پاک.یا حداقل پاکیشون از ما ایرانیها کمتره؟؟؟؟؟؟؟؟اینو به قول کی گفتی؟؟؟؟؟؟آرش کمانگیر؟؟؟؟؟رستم؟؟؟؟؟یا خدا؟؟؟؟؟؟؟اره .خدا گفته.اصلا خدا تو قرانش یه سوره داشت به نام ایران که عربها حذفش کردن!!!!!بابا عزیز من جمع کن این وطن پرستی محض رو که نه دنیا برات داره نه اخرت.این وطن پرستی و نژاد پرستی که داری رو اون صهیونیسته هم داره.اونم میگه که صهیونیست پاکتر از بقیه هست.پس فرق تو با اون چیه؟؟؟؟کدوم پاکترید؟؟؟؟پاک بودنتونو کی باید تشخیص بده؟؟؟
دوست عزیز.میگن این دنیا مثل خواب میمونه.وقتی که میمیری تازه میفهمی که ای وای چند روز دنیا رو چقدر حرص خوردم.میدونی خدا چرا تو قرانش میگه چند روز دنیا؟؟؟؟اگه ریاضیات خونده باشی میفهمی که هر عددی بر روی بی نهایت یعنی صفر.سنت چقدره؟؟؟؟70؟100؟صد روی عمر باقی که اون دنیا داری یعنی چی؟؟؟یعنی صفر.پس اینهمه که اولیای خدا میگن که دنیاتونو به اخرت نفروشید به خاطر همینه.اگه برا ایران که اینقدر حرص میخوری بایدببینی این ایران پرستیت پیش خدا چقدر ارزش داره؟؟؟؟شایدم فکر میکنی بعد از مرگ اولین سوالی که ازت میکنن اینه که کجایی هستی؟؟؟ایرانی؟؟؟خب ببریدش بهشت!!!تو کجایی هستی؟؟؟عرب؟؟؟بورو جهنم!!!!این که میگن خدات کیه و دینت چیه و امامات کیا هستن رو حتما این اخوندا در اوردن.بس کن دیگه رفیق.بس کن این وطن پرستی بیهوده رو.منم ایران رو دوست دارم.اما ایرانی که دینم رو داره حفظ میکنه.چون سرزمینی هست که دین خدا رو داره حفظ میکنه.سرزمینی که مردمش همیشه حسین حسین میکنن.سرزمینی که دینش میگه عرب و عجم فرقی بینشون نیست مهم پیش خدا تقواست و تقواست و تقوا

 

 

taghrirat@yahoo.com

خـطاپـــــوشــی

به مصداق كریمه " كونوا ربانیین" (آل عمران/79)، هركس موظف است به میزان وسع و ظرفیت خود تلاش كند تا اوصاف الهی در وی تجلی و تبلور یابد اما سوال این است كه:
چگونه می توان به اخلاق الهی تخلق پیدا كرد؟
چگونه می توان ادب رحمانی را در خود پیاده كرد و مودب به آداب الهی شد؟
علمای اخلاق كه خود منازل و مراحل سلوك عرفانی را پیموده اند، نه صرفا با زبان كه با اعمال خویش راز و رمز این مساله را گشوده اند.
داستانی زیر گواهی روشن بر این مدعاست:
«آیة الله مروى (ره)، از علماى بزرگ دوره قاجاریه، روزى در مسجد با جوانى مواجه گردید كه مدّعى بود براى درس طلبگى آمده است.آن عالم بزرگوار براى تفقّد حال او، وارد حجره‏اش شد و سپس براى وضو گرفتن، قباى خود را به دیوار آویزان نمود. ساعتى كه درون جیب قبا بود نظر جوان را به خود جلب كرد و آن را ربود.
شیخ پس از مراجعت و فهمیدن موضوع، كنار جوان نشست و از او خواست به سبب پاك بودنش براى وى دعایى كند به این مضمون كه: خدا گوش‏هاى شدیداً سنگین شیخ را شفا بدهد، زیرا وى مضطرب بود مبادا صداى زنگ ساعتِ ربوده شده از درون جیب جوان به گوش آید و موجب رسوایى‏اش گردد.
اتفاقاً این چنین شد و رنگ جوان پرید، اما ماجراى دعایش براى شیخ به یادش آمد و گفت:
خدایا شكر كه گوش‏هاى آقا نمى‏شنود وگرنه به كلى آبرویم مى‏رفت؛ عاقبت با این روش او متنبّه شد».
آری اینگونه می توان به اسما و صفات علیای الهی (از جمله صفت ستاریت ) تخلق یافته و ربانی شد.

منبع : http://taghrirat.blogfa.com/post-164.aspx

 

.

alirezamajidi@gmail.com

هدفون MDR-NC500D سونی: در ستایش سکوت

هدفون 400 دلاری MDR-NC500D سونی که به صورت دیجیتالی صدا را ماسکه می‌کند و سکوت به ارمغان می‌آورد، به نظر من بهتر از هر هدفون و سیستم صوتی است که تا به حال اختراع شده است.
تصور کنید این هدفون را بتوانید همه جا همراه داشته باشید و خودتان را از شر صداهای گوش خراش محافظت کنید.

 SONY HEADPHONE.jpg

ظاهرا این سیستم دو باطری AA می‌خورد و همچنین باطری لیتیوم داخلی هم دارد که بعد از شارژ تا 16 ساعت انرژی سیستم را تأمین می‌کند. هدفون یک دکمه زیر گوشی سمت راست دارد که با آن کاربر می‌تواند هر وقت خواست سیستم را از کار بیندازد یا دوباره فعالش کند.

 diagram.jpg

می‌ماند قیمت هدفون که به نظر من بسیار مناسب است! البته اگر عملکردش واقعا مثل تعریف‌هایی باشد که وبلاگ‌ها از آن کرده‌اند. چرا که نه؟!

اطلاعات بیشتر در سایت سونی

تبلیغ کاملا رایگان عینک سونی با هر شرکت دیگر که بتواند مناظر ناخوشایند را به صورت دیجیتالی ویرایش و زییا کند، پذیرفته می‌شود!

 

 

aiadamha63@yahoo.com

اندکی مسلمان شویم!

اتحدوا ...

سوال: نظر خود را در مورد خرید و فروش کالاهای اسرائیلی و شرکت های حامی رژیم صهیونیستی در بلاد اسلامی اعلام فرمایید.


 

» آیت الله سیستانی:

هیچ مسلمانی نمی تواند از محصولات یک کشور غیر اسلامی که در حال جنگ با مسلمین است، مانند اسرائیل، چیزی بخرد.

 

» امام خمینی(ره) :

رابطه با اسرائیل و عمال آن چه رابطه تجاری و چه رابطه سیاسی، حرام و مخالفت با اسلام است. باید مسلمین از استعمال امتعه اسرائیل خودداری کنند.

(صحیفه نور/ج یک/ ص 139)


» آیت الله خامنه ای:

تحریم اقتصادی دولت غاصب و به رسمیت نشناختن آن، وظیفه همه دولت های مسلمان است و ملت ها باید در برابر این مسأله حساسیت نشان دهند و با این وسایل و با همه وسایل ممکن باید با توطئه جاری مقابله و از تأثیر آن ممانعت به عمل آید.


» آیت الله فاضل لنکرانی(ره):

بر همه مسلمانان لازم است نسبت به خطر اسرائیل توجه عمیق داشته باشند. تردیدی نیست که خرید و فروش از مراکزی که ولو به مقدار اندک با این رژیم مرتبط است، حرام است و خصوصا مسلمانان در بلاد اسلامی باید از معامله با آنان خودداری و اجازه حضور شرکت های حامی آنان را ندهند.

 

» آیت الله مکارم شیرازی:

هر نوع کمک به رژیم غاصب اسرائیل حرام است.

 

» آیت الله تبریزی:

خرید و فروش کالاهای مزبور، تأیید حکومت ظالم حساب می شود و جایز نیست.

 

(منبع: استفتائات مسائل جدید/سید محسن محمودی)

 

 

cs_ahmad@yahoo.com

گربه شورا راه یابد پای من
هرچه ویرانی است عمران می کنم
می روم هر شب به میدان های شهر
هر چه ساعت بود میزان می کنم
مشکلات شهرتان را رتق و فتق
پشت میز و پشت فرمان می کنم
کوچه های تنگ را هر شب فراخ
هرچه بن بست است دالان می کنم
چاله های شهر را چاه عمیق
هرچه دالان را خیابان می کنم
هرکه شورا شد فقط این کرد و رفت
من اگر شورا شوم آن می کنم
مردها را اهل تجدید فراش
لطف ها در حق نسوان می کنم
تا کش آید پوز اعضای اوپک
نفت را فالفور ارزان می کنم
مرده ها را می کنم ساماندهی
شهرتان را باغ رضوان می کنم
شاعران شهر را در خانه ام
هفته ای یک بار مهمان می کنم
کارگردان های با احساس را
می برم مهمان مامان می کنم
تا که پررو نق شود گردشگری
اصفهان را ارمنستان می کنم
شهردار از شهرضا می آورم
الغرض این می کنم آن می کنم
می شوم هر شب سوار بلدوزر
هر چه ناصافی است ویران می کنم
شهر تا راحت شود از چشم هیز
دیدنی ها را فراوان می کنم
می نویسم طنز بر دیوار و در
شهرتان را من نمکدان می کنم
تا که کار خلق فورا حل شود
کارمندان را دو چندان می کنم
هی تراکم می فروش را به را
یاری انبوه سازان می کنم
شهرداری را همه رایانه ای
کارها را سهل و اسان می کنم
گر رقیبانم به من فرصت دهند
چاره ی کمبود سیمان می کنم
می کنم هی کارهای خوب خوب
دشمنانم را پشیمان می کنم
هفته ای یک شب کلیسا می روم
ارمنی ها را مسلمان می کنم
می فروشم کل اسراییل را
پول آن را خرج لبنان می کنم
یک سخنرانی به نفع مسلمین
در بلندی های جولان می کنم
مثل اقشار ضعیف اجتماع
نوش جان سویای سبحان می کنم
هم صدایی هم دلی هم زیستی
با سرای سا لمندان می کنم ...

 

 

poorchesta@gmail.com

چگونه يك پاردايم شكل مي‌گيرد؟

بادرودی بیکران بر مبین و درودی به پهنه گیتی به خوانندگان ارزشمند روزانه. چندروز پیش یکی از دوستان مطلبی را برای من فرستاد که با این دنیای گسترده امروزی، بی گمان بسیاری از شما پیش از این آنرا دریافت نموده اید. اما بهرحال آن را در اینجا میآورم. برای دیدن نسخه POWERPOINT آن میتوانید اینجا را کلیک کنید.
در 9 بخش زیر یک پارادایم شکل میگیرد.
1) گروهی از دانشمندان 5 میمون را در قفسی قرار دادند. دروسط قفس یک نردبان و بالای نردبان یک موز گذاشتند.
2) هرزمانی که میمونی بالای نردبان میرفت دانشمندان برروی سایر میمونها آب سرد میپاشیدند.
3) پس از مدتی، هروقت که میمونی بالای نردبان میرفت سایرین اورا کتک میزدند.
4) پس از مدتی دیگر هیچ میمونی علیرغم وسوسه ای که داشت جرات بالارفتن از نردبان را به خود نمیداد.
5) دانشمندان تصمیم گرفتند که یکی از میمونهارا جایگزین کنند. اولین کاری که این میمون جدید انجام داد این بود که بالای نردبان برود که بلافاصله توسط سایرین مورد ضرب و شتم قرار گرفت. پس از چندبار کتک خوردن، میمون جدید بااینکه نمیدانست چرا، اما یاد گرفت که بالای نردبان نرود.
6) میمون دومی جایگزین گردید و همان اتفاق تکرار شد. سومین میمون هم جایگزین شد و دوباره همان اتفاق(کتک خوردن) تکرار گردید. بهمین ترتیب چهارمین و پنجمین میمون نیز عوض شدند.
7) آن چیزی که باقی مانده بود گروهی متشکل از 5 میمون بود که با اینکه هیچگاه آب سردی برروی آنها پاشیده نشده بود، میمونی را که بالای نردبان میرفت را کتک میزدند.

اگر امکان داشت که از میمونها بپرسند که چرا میمونی که بالای نردبان میرود را کتک میزنند، شرط خواهیم بست که جواب آنها این خواهد بود:
"من نمیدانم ... این اتفاقی است که اطرافمان میافتد!"... این جواب به نظر آشنا نمی آید؟....
فرصت ارسال این رابرای اطرافیانتان از دست ندهید، چون ممکن است از خودشان بپرسند که چرا ما همیشه به کاری که انجام میدهیم ادامه داده ... علیرغم اینکه راه دیگری نیز وجود دارد.
تنها برای دو چیز حد و پایانی نمیتوان تصور نمود؛ جهان و حماقت بشر. البته در خصوص مورد اول زیاد مطمئن نیستم. آلبرت اینشتین

 

 

yazynh@yahoo.com

پاسخي به بحث واضح اسلام در مقابل ايران

اولين نكته اين كه مطابق با آمار تعداد شيعيان جهان 25 درصد مسلمانان و برابر حدود 400 ميليون نفر است، نه 120 ميليون.
دوست عزيزمان درست فرمودند، حديث و آيه قرآن مورد پذيرش همه نيست. طبيعتا ما نيز حديث و روايت را براي آن دسته از دوستان كه به آن اعتقاد دارند بيان مي‌كنيم، نه براي همه شش و نيم ميليارد مردم دنيا!!
تحقير ديگران براي به كرسي نشاندن حرف خود و مقايسه او با بي‌سودان كلكي است كه ديگر خيلي وقت است قديمي شده است!! مثال همواره راهي براي بيان مسايل در هر منطقي بوده و هست و در مثل مناقشه نيست. هيچ‌گاه كسي نمي‌تواند در پاسخ به سوالي كه در قالب مثال مطرح شده بگويد مگر اين اتفاق چند بار در دنيا مي‌افتد؟!! اين خنده‌دارترين و بي‌منطق‌ترين پاسخ به يك سوال است!! مگر همه سوال‌ها و مثال‌ها بايد در زندگي انسان اتفاق بيفتند تا به آن‌ها پاسخ داده شود؟! از نحوه پاسخ شما كاملا مشخص شد كه جوابي نداشته و شروع به فراكني و تحقير طرف مقابل كرده‌ايد كه هر كس با كم‌ترين عقلي آن را مي‌فهمد! اتفاقي كه در مورد اسلام و ايران ذكر شد، ديگر مانند مثال دريا و غرق شدن نيست و چيزي است كه در زندگي انسان ممكن است اتفاق بيفتد، همان‌گونه كه در زندگي پيامبر (ص) اتفاق افتاد و به خاطر اسلام با نزديكان خود دشمني كرد. همان‌گونه كه جناب سلمان محمدي (رض) به دستور اميرالمومنين علي (ع) در جنگ عليه ايرانيان (يعني كشور خود) شركت كرد و اين يعني دقيقا تقابل اسلام با ايران. به نظر شما هنگامي كه حضرت امير (ع) به سلمان دستور داد تا در جنگ عليه كشور خودش شركت كند، سلمان چه بايد مي‌گفت؟ بايد استدلال و منطق و ارسطو را مي‌كشيد وسط يا مستقيم به حرف امير مسلمين (ع) گوش جان مي‌سپرد؟! حال كه كودكانه اصرار مي‌ورزيد كه بايد براي اثبات مساله مثال واقعي زد، اين هم يك مثال واقعي! شما به جاي سلمان محمدي (رض) بوديد، چه مي‌كرديد؟! براي حضرت علي (ع) نيز فرافكني مي‌كرديد؟! واقعا متوجه نمي‌شويد كه اين مثال فقط براي فهميدن شما است و براي انجام نوعي قياس و لازم نيست حتما در زندگي اتفاق بيفتد؟!!
چه خوب كه مثال زدن را انحصارطلبانه براي خود مي‌پذيريد!! آب و اكسيژن هر دو براي بدن همه انسان‌ها لازمند، آيا ايران براي همه انسان‌ها حتي آمريكايي‌ها لازم است و سعادت مي‌آورد؟! در نوشته‌هاي پخته‌تان كه ديگر زيادي پخته و سوخته است، آورديد امام زمان (عج) دستور قتل برادر شما را صادر نمي‌كند، مگر جرمش براي شما ثابت شده باشد!! جالب است كه امام وظيفه دارد براي مو به موي دستورات خود براي اصحابش استدلال بياورد و ثابت كند!! حال اگر بر فرض امام خواسته كودكانه‌تان را اجابت و دشمني برادرتان را با دين ثابت كرد و شما نيز استدلال ايشان را پذيرفتيد، چه مي‌كنيد؟ آيا برادرتان را در راه دين مي‌كشيد و يا اين نيز مثالي است كه ممكن است در زندگي اتفاق نيفتد و خوب است به آن جواب ندهيد؟!! هر چند كه از شما بعيد است با منطق خيالي كه براي خود بافته‌ايد (آن‌چه كه شما منطق مي‌دانيد، به آن منطق آكواريومي مي‌گويند، نه منطق ارسطويي) استدلال امام را نيز قبول كنيد!!
بحث اصلا پذيرفتن ديگران نيست. بحث انتخاب يكي از دو عنوان ايران و اسلام در تمامي مراحل زندگي نيست، كه بگوييك هر دو با هم. شما بحث را گم كرده‌ايد، هر چند كه از اول هم پيدايش نكرده بوديد. بحث اين است كه چه چيزي انسان را به سعادت واقعي مي‌رساند و يا بيشتر به سعادت نزديك مي‌كند. اين است كه اسلام را بر همه چيز برتري مي‌دهيم، ضمن آن كه ايران نيز جايگاه خود را دارد و براي آن نيز تلاش مي‌كنيم، اما تا جايي كه با اسلام در تضاد نباشد. مانند مثال حضرت علي (ع) و سلمان و امر به جنگ با ايران.
بحث آمريكا و اسلام نيز بيراهه است و به بحث ما ارتباطي ندارد!! هر عقيده‌اي كه براي آمريكا ضرر داشته باشد، جلوي آن را مي‌گيرد، اسلام باشد يا چيز ديگر كه اسلام ظاهرا چنين ضرري براي غرب داشته است؛ وگرنه اين همه مبارزه و توهين و كاريكاتور و فيلم ضداسلامي و ... عليه آن به كار گرفته نمي‌شد. به راستي اگر نمي‌خواهند دين ما را از ما بگيرند و ما را از آن زده كنند و آن را از جهان بزدايند، چرا اين همه خود را به زحمت مي‌اندازند و در قالب‌هاي مختلف با آن مبارزه مي‌كنند؟! راه راست هميشه در نگاه كج كج‌انديشان كج‌انديشي است! اي كاش كسي براي سوگند بيهوده خوردن مجبور به پرداخت پولي چيزي مي‌شد تا اين‌قدر خود را به زحمت نيندازد و سوگند مجاني بخورد! چه سوگندهاي خوبي! من كه با اين سوگندهاي شما هدايت شدم! هر كس صلاحيت سوگند خود را دارد، اما آيا به راستي سوگند او به شرافت و مقدساتش كه فقط براي خودش داراي اهميت است، براي ديگران ارزشي دارد؟! به جز خدا كه آفريننده همه كائنات است، نديده بوديم كسي اين طور به صراحت به كائنات قسم بخورد!! نكند كائنات نيز براي شما است كه به آن قسم مي‌خوريد؟! كائنات يعني موجودات و موجودات يعني هر آن چيزي كه بر روي زمين تاكنون خلق شده و شامل پيامبران (ع) و امامان (ع) و غيره نيز مي‌شود! شما نعوذبالله مالك همه اين‌ها نيز هستيد كه به آن قسم مي‌خوريد؟! سوگند بزرگي است، اما قسم خوردن به آن راحت‌تر از آب خوردن، اي كاش مي‌فهميديم!!
جالب توجه است كه همه انبيا و اولياي الهي اظهار مي‌داشتند كه راه رسيدن به خدا و قرب به او را نمي‌دانند و از خود خداوند مي‌خواستند تا آن را به ايشان نشان دهد، آن وقت برخي اين گونه كوته‌فكرانه فكر مي‌كنند خدا و راه رسيدن به او را شناخته‌اند!!
سربلندي انتها ندارد كه بگوييم فلان چيز سربلندي خود را به دست آورده و ديگر احتياج به سربلندي بيشتري ندارد!
به اميد سربلندي روزافزون اسلام و ايران

 

 

salman_yavar@yahoo.com

ننه حشمت
 یادگار سیلی سرد زمستان ...

ننه حشمت، مادری است در روستایی در حواشی دماوند. از میدان نوبنیاد در شمال تهران، کمتر از یک ساعت راه است. اهالی روستا او را عقل باخته مینامند، نمیدانم پس از شهید شدن یک پسرش و موجی شدن دیگر دردانه اش اینگونه شده یا... .

"آنچه ارزش نوشتن دارد، چیزی است که در درونمان میگذرد و مردم میخواهند بخوانند." (ویکتور هوگو)

" دیگر افتخار نمیکنم که فرزند جانبازم. فقرو گرفتاری افتخار ندارد... کتک خوردن از جانباز اعصاب و روان، به آتش کشیدن لباس های خانه افتخار ندارد. در خانه ما جنگ تحمیلی هنوز تمام نشده، بنا به فرموده مقام معظم رهبری، خانواده های جانبازان هنوز درگیر مسائل جبهه و جنگ هستند."

" تا حالا روی چشممان نگه اش داشته ایم، از این به بعد هم نگه میداریم... روزی یک وعده غذا به بچه هایم میدهم..." همسر یک جانباز که صاحبخانه به خاطر دیرکرد اجاره خانه اثاثیه اش را به کوچه ریخته بود، گفت. شوهر او با دستگاه اکسیژن قرضی نفس میکشید. آنها سه فرزند دارند.
قصد سیاه نمایی ندارم که بسیار شنیده ایم و حسرت خورده ایم، فقط حسرت خورده ایم. آنچه مرا برآن داشت یادداشتی در باب وضعیت جانبازان در این اوضاعی که بشر سراپا سالم اش کمر خم کرده بنویسم، مجموعه عکسی بود که در سرویس عکس برنا کار شد و انصافا هم زیبا و تاثیرگذاربود. راحت تر بود در باب نشانه های نوار در برخی فیلم های اخیر ایرانی و آنارشیسم و افسردگی در اغلب فیلمهای نامزد اسکار ۲۰۰۸، یا تحریف ساختار برشت در تئاترهای اخیر ایران و این قبیل بنویسم ولی به قول دوست ظریفی، ای آقا...! بماند.
ننه حشمت، مادری است در روستایی در حواشی دماوند. از میدان نوبنیاد در شمال تهران، کمتر از یک ساعت راه است. اهالی روستا او را عقل باخته مینامند، نمیدانم پس از شهید شدن یک پسرش و موجی شدن دیگر دردانه اش اینگونه شده یا... . چهره اش را که ببینید، شماتت روزگار که چون گرد سفید بر گیسوانش نشسته و زخمهای زمانه که چین و چروکی خیره کننده بر رخسارش به یادگار گذاشته، توجهتان را جلب میکند. خانه اش را که ببینید، بر داشته و نداشته تان شکر میگذارید. حاصل عمرش دو پسر بوده، یکی جوانمرگ شده و یکی شاید در آرزوی جوانمرگی. دریغ که از این تاکستان همه سود میبرند، جز باغبان ودستهای پینه بسته اش. من هم سود میبرم، چون سوژه ای دارم برای قلمی کردن و متاثر کردن نیز. این روزها همه سود میبریم، این قبیل موارد را به هم نشان میدهیم و نق میزنیم از وضعیت زمانه و عملکرد صاحبان قدرت و خلاص میکنیم خودمان را از زیر بار مسئولیت و اخلاق انسانی شاید. چه کنیم، به ما گفته اند کسی هنرمند است که درد دارد. پس بیماران و دیوانگان بزرگترین هنرمندان اند، احتمالا. به ما نگفته اند، هنرمند که چه عرض کنم، انسان، درد را میبیند و کاری میکند، خوب میخواستند بگویند.
آنچه مرا متحیر کرد، حالت چهره این پیرزن بود، عادت کرده ایم انسانها را در چنین اوضاعی خموده و افسرده و درمانده ببینیم. چرا این پیرزن داد نمیزند، چرا اینقدر آرام است؟ میگویند عقلش را از دست داده، گمان نکنم. عکسها را ببینید، قضاوت با شما.

" ارزش انسان به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد." (دکتر علی شریعتی)
تازگی ها دهه اول محرم بود. در خانه ما غذا یافت میشود شکر خدا، ولی همیشه دهه اول محرم حرص میزنیم برای غذای نذری. خودمان به خودمان غذا میدهیم، قورمه سبزی و قیمه و فسنجون و کباب و... شاید درآینده پیتزا! معمولا برای تهیه یک نذری مختصر و مفید یک گوسفند قربانی میکنند. برنج و مخلفات هم که همیشه هست. با خرج آشپز و این قبیل، شاید صد هزار تومان، حداقل. اگر صد نفر نذری بدهند – که فقط در تهران بیش از ده برابر این تعداد است – میکند به عبارتی، ده میلیون تومان. فقط در دهه اول محرم میشود، صد میلیون تومان. ان شاء الله خدا قبول کند. ان شاء الله خدا به ننه حشمت هم برکت بدهد. راستی با صد میلیون تومان، چند تا بخاری گازسوز میشود خرید؟ چند تا کپسول اکسیژن؟ اگر یک روز نذری نخوریم، میمیریم؟
در میان عکسها عکسی بود از ننه حشمت که در خانه اش –شما بخوانید خرابه اش- نشسته بود و خودش را کنار آتش گرم میکرد. جالب اینجا بود که آتش را با هیزم و میان چند تکه سنگ، روی زمین برپا کرده بود، در خانه اش-همان خرابه اش-. با صد میلیون تومان چند تا بخاری گازسوز میتوان خرید؟ اصلا آیا آنجا لوله کشی گاز دارد. آنجا با میدان نوبنیاد تهران کمتر از یک ساعت فاصله دارد. سرخی آتش خانه ننه حشمت در عکس، به حدت خودنمایی میکند.
"فریبت میدهد، برآسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست، حریفا! گوش سرما برده است این، یادگار سیلی سرد زمستان است."(اخوان ثالث)
عکسی است از پسر ننه حشمت، همانی که زنده است، فقط زنده است. راحت ترم که فکر کنم از اول همینطور بوده، دوست ندارم تصور کنم زمانی را که بوسه خداحافظی بر گونه مادر نشانده، راهی جبهه. نمیخواهم تخیل کنم تماشای هیبت پسر را از دید مادر و ... . پشت به دیوار دراز کشیده و میخندد. به که میخندد؟ به چه میخندد؟ چه طور خنده اش می آید؟ میگویند مجنون است. فکر کنم راست میگویند.
خانم ها آقایان، قهرمانان هشت سال دفاع مقدس، ولی نعمتان ما، ابر مردان عرصه ایثار، غیور مردان جان به کف...، شاید قرار بود از این چیزها بشنوند این مادر و پسر. یکی ساکت است و دیگری میخندد. هر دو مجنون اند انگار!
" وقتی تاریکی آمد، بجای اینکه ملامت کنی شمعی روشن کن!" (کنفوسیوس)
درست همان روزی که این پرونده عکس روی تلکس خبرگزاری برنا رفت، شخصی از آلمان با خبرگزاری تماس گرفت، شماره حسابی میخواست تا به ننه حشمت کمک کند، بچه ها هم دادند. خوشحال شدیم، خیلی!
دمت گرم و سرت خوش باد...

 

 

احسان بهرام غفاري

بي غيرت هاي وطن
قسمت دوم

در زمانه اي كه آدميزادهاي روي كره زمين با تشكيل سازمانهاي غير دولتي ،‌حزب و تشكيلات و انواع و اقسام مراكز ، كشتن و له كردن سوسك و پشه و كشيدن دندانهاي پنگوئن ها و غيره را محكوم مي كنند و از جانداران تك سلولي تا ماموت را حمايت مي كنند ، ما جوانان وطن را با باتوم و چماق و گاز زدن آفتابه تنبيه مي كنيم و گويي انگار نه انگار كه اينان انسان هستند و داراي حقوق شهروندي . اگر در جامعه اي ارتكاب جرمي اتفاق بيافتد بايد نخست يقه وزير آموزش و پرورش اش را گرفت كه نتوانسته شرايط فرهنگي براي كودكاني كه امروز ياغي شده اند شكل دهد . سپس بايد رييس پليس را خلع كرد كه كنترل كافي نداشته و زمانيكه يك ياغي در حال شكل گيري بوده آنرا تحت حمايت و پرورش نگرفته تا امروزه شاهد هزاران ياغي و اراذل و اوباش باشيم . از طرفي اين اراذل و اوباش ( كه من محكوم مي كنم خواندن آنها را با اين نام ) ‌مگر به جز اين است كه براي سير كردن شكم دزدي كرده اند ؟ مگر به جز اين است كه براي رفع نياز جسمي تجاوز كرده اند ؟ مگر به جز اين است كه اختلاف طبقاتي منسوبين دولت ها و وزرا و وكلا را ديده اند و اكنون اين زخم هاي سر باز كرده شان باعث شده كه قمه در دست بگيرند ؟ در كجاي دنيا دولتي مي گويد كه نيازهاي جسمي ات را انبار كن و از آن تابو مي سازد ؟ اگر خدا آلت تناسلي به انسان داده ،‌ مطمينا براي زينت بدن و تحريم و آتش جهنم آنرا نبخشيده است . روسپي گري در دين ما حرام است ،‌ اما صيغه كه حلال است و سفارش شده ،‌پس چرا در مملكتي كه نام اسلام و شيعه را به بار مي كشد ، مركزي براي اين امر نيست ؟ اگر در جامعه اي اوضاع به گونه اي رقم بخورد كه هر سال از سال پيش اش افول ديده شود بايد دولت را مقصر دانست ، چه در زمينه اقتصادي ،‌چه سياسي و چه فرهنگي . وزرات عريض و طويل وزرات ارشاد كه وظيفه اش گويي به جاي حمايت فرهنگي و هنري ، خانه نشين كردن هنرمنداني است كه سوادي دارند و ذوق و قريحه اي . وزرات آموزش و پرورش كه شده است مركز دارالايتام تا به هر مناسبتي تيغي بر پهلوي والدين وارد كرده و درهمي بستاند و ‌از آنسوتر هم تير شريف اين مديران گويا قرار است بر پيكر معلمان نحيف و رنجوز نيز وارد شود تا مبادا قراني به دستشان برسد و هكذا اگر دم بر آري با باتوم به جانت مي افتند كه ضد نظامي و اوباش . وزرات محترم تر راه و ترابري كه گويي جان انسانهاي مملكت برايش تنها چيزي است كه ارزش ندارد فقط بلد است بيلبوردهاي فلان كولر و بهمان كت شلوار را مزين راه ها كند ،‌هر چند راه ها امنيت نداشته باشد و مسير هاي هوايي هم منتهي به كوه و ساختمانهاي مسكوني شود . وزرات پر طمطراق و دهان پر كن رفاه اجتماعي كه هم قربانش بروم شده است مركز چپاندن به مردم و اصلا معلوم نيست از بهر چه ساخته شده است . گويي منتظر است يك بيچاره اي با دوزار و سه شاهي جايي را راه بياندازد تا با انواع و اقسام موارد از آن بيچاره بسلفد و بمكد و تغذيه كند مباد آنروزي كه خصوصي سازي شود . وزارت نفت هم حكايت جالبي دارد و آن اينست كه هر چه بيشتر و گران تر بفروشد ،‌وضع اقتصادي و معيشتي بدتر شود و وزارت خانه هاي ديگر هم كه جاي خود دارند و از حوصله خارج است . اما نقش دولت در اين ميان جالب است . گويي هر كه شعار خدمتگذاري اش بيشتر باشد ،‌ بيشتر قرار است براي مردم فقر و تنگدستي ارمغان بياورد . نمايندگان مجلس هم كه جاي خود دارند . عكس هايي كه به شوخي در خبرگزاري ها و گروه هاي اينترنتي گذاشته مي شود حاكي از اين است كه خدمتگذاران ،‌قانونگذاران و خانه ملتي ها بيشتر لنگ شانه كردن مو و بلوتوث جديدترين كميك كليپ ها هستند . احزاب هم كه به فكر جيب و بازي هاي خاله زنك خودشان هستند و بيچاره مردم . هر كارمندي بخودش اجازه مي دهد تا ساليان سال شما را به خاطر يك امضا دور اداره بدواند و بچرخاند . هر مديري بخودش اجازه مي دهد راه شما را سد كند و گويي كار اين خومتگذاران خوش قريحه و مسلمان وار ، گرفتن نا و توان مردم است و پر كردن جيب .كدامين بانك به شما تسهيلاتي جهت به عرصه نشاندن استعدادتان مي دهد ؟ كدامين اداره و وزارتخانه شما را همراهي مي كند تا قدمي برداريد و كدامين ها هستند كه اصلا مي خواهند اين مردم قدمي بردارند ؟ ادامه دارد .

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

22 اسفند / 13 مارس / 4 ربيع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
22 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
بازرگاني خارجي در دست دولت قرار گرفت

با تصويب متمم قانون انحصار تجارت ، از اين روز در اسفندماه 1309 بازرگاني خارجي ايران در دست دولت قرار گرفت . قانون مربوط در نهم اسفند و متمم آن در بيستم اين ماه به تصويب مجلس شورا رسيده بود و رضا شاه بي درنگ آن را امضاء و دستور به اجرا آمدنش را داده
    بود . دولت وقت از دير زمان در صدد به دست گرفتن امور واردات و صادرات به منظور تنظيم اقتصاد كشور و حمايت از كارخانه هاي روز افزون نوپا بود كه انتقاد روزنامه ها از ورود كالاي بنجل و غير ضروري و نيز صدور اجناس مورد نيازمردم و ناياب شدن آنها در داخل كشور بهانه تسريع تسليم لايحه مربوط به مجلس قرار گرفت كه شايد هم به اشاره دولت دست به انتقاد زده بودند تا زمينه آماده شود.
    اين لايحه تحت عنوان تعديل تجارت به مجلس داده شد و امر واردات و صادرات در دست دولت قرار گرفت كه برپايه سياست خود آن را تنظيم و هر سال در اسفندماه مورد تجديد نظر قرار دهد. از آن زمان رسم شد كه دولت هر سال پيش از پايان اسفند ماه فهرست كالاهاي مجاز و ممنوع و شرايط واردات و صادرات در سال بعد را اعلام دارد و بازرگانان تنها بر پايه اين فهرست، مجاز به دريافت پروانه واردات و صادرات شدند .. به استناد همين قانون سازمان معاملات خارجي نيز به وجود آمد .
    سال پيش از اين (1308 ) در همين ايام قانون ايجاد كميسيون ارز و كنترل دولت بر معاملات ارزي و وارد كردن و خارج كردن طلا و نقره به تصويب مجلس شورا رسيده بود و اين كميسيون تشكيل شده بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
13 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تاسماني به نيوزيلند رسيد

«آبل تاسماني» دريانورد هلندي و مامور كمپاني هند شرقي هلند (اندونزي) كه به دستور مدير اين كمپاني مامور يافتن راهي از جنوب اقيانوس آرام به جنوب شيلي و ورود به اقيانوس اطلس و رسيدن به اروپا شده بود 13 مارس 1642 به جزايري رسيد كه انها را به نام ايالت نيوزيلند هلند « نيوزيلند » نا ميد. بعدا انگليسي ها آنجا را متصرف و مهاجر نشين ديگر خود كردند.
    تاسماني متولد 1603 و متوفي در 1659 نخستين اروپايي است كه به جزيره اي كه به نام او تاسماني نامگذاري شده رسيده است كه بعدا انگلستان آن راهم متصرف و ضميمه مهاجرنشين خود استراليا كرده است. تاسماني كل منطقه را استراليا كه واژه هلندي به معناي جنوبي است ناميد كه از آن زمان تغيير نيافته است.

 

تزار روسيه الكساندر دوم ترور شد

الكساندر دوم تزار روسيه 13 مارس 1881 هنگامي كه با كالسكه سلطنتي از خيابان مي گذشت با پرتاب بمب كشته شد. دو بمب به فاصله كمي از هم توسط دو نفر از دوجهت به سوي او پرتاب شده بود. وي 63 سال عمر و 26 سال حكومت كرده بود.
    الكساندر دوم جانشين نيكلاي اول بيش از تزارهاي پيش از خود درس خوانده بود و در نيمه اول سلطنت خود دست به اصلاحات مهم از جمله لغو رسم فروش زارعين با املاكي كه روي آنها كار مي كردند ( سرفدم ) زده بود كه با اين اقدام بيش از 20 ميليون « سرف » و اعضاي خانواده انان آزاد شده بودند. از اصلاحات ديگر او جدا كردن قوه قضايي از قوه اجرايي و دادن استقلال به قضات و علني كردن محاكمات بود.او با وارد ساختن يك شكست نظامي به عثماني در 1878سال شكست « كريمه » را جبران ساخته بود.
    الكساندر دوم در نيمه دوم عمر حكومت خود تغيير رويه داده بود به گونه اي كه مخالفانش او را الكساندر مرتجع مي خواندند. گروه « جنبش اراده ملي » از مخالفان او بود كه نقشه قتل وي را كشيد و به دست دوتن از اعضاي خود اورا كشت.

برخي ديگر از رويدادهاي 13 مارس

  • 1848:   انقلابات اين سال اروپا كه اتريش را هم در برگرفته بود در اين روز « مترنيخ » صدر اعظم اين كشور را مجبور به كناره گيري كرد . او پس از تسليم استعفاءنامه اش گفت كه امپراتوري اتريش هم به دنبال او خواهد رفت . تاريخ نشان داد كه چنين شد.

  • 1868:   محاكمه پارلماني ( ايم پيچمنت ) اندرو جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا به اتهام ناديده انگاشتن يك قانون مصوب، از 13 مارس سال 1868 در كنگره اين كشور آغاز شد.

  • 1921:   مغولستان خارجي (قسمت شمالي مغولستان ) از چين جدا شد و به نام جمهوري مغولستان اعلام استقلال كرد.

  • 1954:   ژنرال جياپ دستور حمله و محاصره دژ « دين بين فو » را صادر كرد كه به شكست فرانسه و خروج اين كشور از هندوچين منجر شد.

  • 1963:   دو جت نظامي شوروي براي سنجش ميزان آمادگي دفاعي آمريكا برفراز قلمرو اين دولت در آلاسكا پرواز اكتشافي انجام دادند و سالم به پايگاه خود بازگشتند.

  • 1973:   كاسيگين نخست وزير وقت شوروي در اين روز در اسفند 1351 براي شركت در مراسم گشايش پولادسازي اصفهان وارد ايران شد. تاسيسات پولاد سازي اصفهان با كمك شوروي ساخته شده است. قبل از جنگ جهاني دوم، ايران در صدد برآمده بود باكمك آلمان در كرج يك كارخانه پولادسازي داير كند.

  • 1989:   سازمان دولتي دارو وغذاي آمريكا در پي مسموم شدن چند تن از اتباع اين كشور با خوردن انگور وارداتي از كشور شيلي كه به دانه هاي آن ماده سمي تزريق شده بود دستور جمع آوري ميوه هاي محصول اين كشور و منع واردات ميوه از شيلي تا اطلاع ثانوي را اعلام كرد.

  • 1955:   پليش تركيه در استانبول به سوي علوي ها ( شيعيان ) تيراندازي و باعث مرگ 16 تن از آنان گرديد.

  • 1999:   به رغم مخالفت روسيه ، سه كشور عضو سابق پيمان ورشو ــ لهستان ، چك و مجارستان ــ به عضويت ناتو ( پيمان نظامي غرب) پذيرفته شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    4 ربيع الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    قتل ابوالفضل علامي از نويسندگان زبر دست هند

    4 ربيع الاول 1011 -  ابوالفضل علامي از نويسندگان زبر دست هند در سبزوار به قتل رسيد . او از 5 سالگي به تحصيل پرداخت ، 15 ساله بود كه بر همه علوم احاطه كامل يافت به زبانهاي عربي ، فارسي ، و سانسكريت مسلط بود و در سرودن شعر بويژه غزل و قصيده و مثنوي تبحر داشت . ابوالفضل علامي در سال 981 هجري قمري به دربار اكبر شاه هندي رفت ودر انجمني كه بنام مذهب جديد يا توصيه الهي يا دين الهي تشكيل شده بود شركت كرد. بعد از چندي به دكن فرستاده شد و در آنجا به علت خصومت و د شمني ميان او و شاهزاده سليم بر طبق توطئه اي از پيش تنظيم شده كشته شد . علامي آثاري جون مجموع لغات . تفسير آية الكرسي و داستانهاي بيد پايي يا پيل پاي كه همان كليله و دمنه است ازخود به يادگار گذاشته است .

     

    درگذشت يوسف بحراني فقيه، متكلم، محدث، محقق، نويسنده

    4 ربيع الاول 1186 - يوسف بحراني فقيه، متكلم، محدث، محقق، نويسنده و رجال شناس مشهورقرن 12هجري قمري دركربلا درگذشت. او ازمعروفترين شخصيتهاي روحاني- علمي آل عصفوربود و ازرجال شناسان نامدارشيعي محسوب مي شد. مقدمه كتاب«لؤلؤَةُ البحرين» مستندترين و روشن ترين مأخذي است كه شرح حال وي درآن آمده است. يوسف بحراني معروف به ابن عصفورتحصيل را ازمكتبخانه پدرآغازكرد و براي تحقيق و تفحص سفرهاي بسياري كرد. «الحَدائِقُ النّاظِرة» مشهورترين كتاب ابن عصفوراست كه بنام همين كتاب وي صاحب حدائِق نيزخوانده مي شود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    13
    21

    اهواز

    19
    31

    تبريز

    3
    16

    شيراز

    10
    22

    مشهد

    7
    22

    بندرعباس

    16
    28

    کرمان

    7
    25

    اصفهان

    4
    20

    يزد

    10
    22

    کرمانشاه

    5
    20

    اراک

    4
    19

    رشت

    7
    12

    دبی

    18
    27


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1410 تومان
    930 تومان
    1855 تومان
    890 تومان
    248 تومان
    253 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    272000 تومان
    114000 تومان
    62000 تومان
    225000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.14

    اذان مغرب : 18.27

    اذان صبح فردا : 4.56

    طلوع آفتاب فردا : 6.19
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Electronic Gaming Monthly
    ماه مارس

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Electronic Gaming Monthly

    تاریخ انتشار: مارس 2008
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 16 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    wireless laser keyboard 7000
    محصول جدید ماکروسافت
     

    شرکت ماکروسافت اعلام کرده بود که کلیه محصولات wireless خود را به صورت زوج به بازار عرضه خواهد کرد. شاید برای اینکه عده ای دوست دارند که کلیه وسایلشان از قبیل mouse, keboard,case و ...از یک نسل بوده و با هم ست باشند. آن دسته از کاربرانی که موفق به خرید wireless laser mouse 7000 شدند اکنون می توانند پول های خود را برای خرید wireless laser keyboard 7000 که محصول جدید ماکروسافت است جمع آوری کنند و از مجموعه هماهنگ میز کار خود لذت ببرند. به نظر من ظاهرش که چندان خوشکل و جذاب نیست اما من که با کلیه محصولات wireless موافقم . چه زشت و چه خوشکل! شما چی؟

    منبع

    چتر بی دسته


    این زمستان بارش برف و باران در همه جای کره زمین بی سابقه بود. آنقدر بارید که کفر همه را در آورد! عده ای را از خانه نشین کرد و عده زیادی را هم مجروح. اما عده زیادی هم سعی کردند که خود را با شرایط موجود وفق دهند و کمترین لطمه را داشته باشند. از آنجاییکه به دست گرفتن چتر آن هم مثلا زمانیکه برای خرید بیرون میروید و چند ساک و بسته به دست دارید کار چندان آسانی نیست , این خانم به فکر استفاده از چتری افتاد که دیگر دسته ندارد . از ویژگی های این چتر می تواند به زاویه دید نسبتا وسیع آن نیز اشاره کرد. برای ما ایرانی ها می تواند خیلی مفید باشد چون دیگر مشکل افتادن در چاله های پر از آب و گل را برایمان به دنبال نخواهد داشت , البته اگر در زمان استفاده از این چتر باکلاس مسخره مان نکنند!

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    تاریخ اجتماعی شيعيان‌ ايران‌ و عراق
    در قرن‌ پنجم‌

    نويسنده: جلال‌ امام
    ‌‌

    معرفی کتاب:
    تحقيق‌ درباره‌ تاريخ‌ اجتماعى‌ اقوام‌ و جوامع‌ گذشته‌، رويكردى‌ جديد به‌ تاريخ‌ است‌ كه‌ يافته‌هاى‌ بسيارى‌فراروى‌ تاريخ‌ پژوهان‌ قرار مى‌دهد. بر خلاف‌ سبك‌ سنتى‌ تاريخ‌ نگارى‌، تاريخ‌ اجتماعى‌ عهده‌دار كشف‌لايه‌هاى‌ پنهان‌ و بررسى‌ سبك‌ زندگى‌ و نوع‌ تفكر انسان‌هاى‌ پيشين‌ است‌. نويسنده‌ در اين‌ نوشتار بر مبناى‌همين‌ رويكرد سعى‌ مى‌كند تا وضعيت‌ اجتماعى‌ و سبك‌ زندگى‌ شيعيان‌ را در قرن‌ پنجم‌ هجرى‌ بررسى‌ نمايد. بر اين‌ اساس‌، در ابتدا عوامل‌ مؤثر در شكل‌گيرى‌ تاريخ‌ اجتماعى‌؛ نظير نژاد، مذهب‌، وضعيت‌ جغرافيايى‌ و...، بررسى‌ مى‌گردد و در ادامه‌ به‌ مؤلفه‌هاى‌ تاريخ‌ اجتماعى‌؛ از قبيل‌ معيشت‌، آداب‌ و رسوم‌، نظام‌ ارتباطى‌ عالمان‌دينى‌ با مردم‌، مهاجرت‌ها و جابه‌جايى‌هاى‌ شيعيان‌ و...، پرداخته‌ خواهد شد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    مناطق‌ شيعه‌نشين‌ در قرن‌ پنجم‌ هجرى‌
    مبانى‌ موثر در شكل‌ گيرى‌ تاريخ‌ اجتماعى‌ شيعه‌ در قرن‌ پنجم‌
    مؤلفه‌هاى‌ تاريخ‌ اجتماعى‌ شيعه‌ در قرن‌ پنجم‌
    1. سبك‌ زندگى‌
    2 ـ نظام‌ ارتباطى‌ عالمان‌ دينى‌ با مردم‌
    3. منصب‌ نقابت‌ سادات‌ و علويان‌
    4. رابطه‌ شيعيان‌ با غير شيعيان‌
    5. نماد اذان‌ و نقش‌ فعال‌ آن‌ در حوزه‌هاى‌ سياسى‌ و اجتماعى‌ شيعه‌
    6. منقبت‌ و فضيلت‌ خوانى‌
    7. رونق‌ مساجد، مدارس‌ و محافل‌ علمى‌
    8. برچسب‌هاى‌ قرمطى‌گرى‌
    9. مهاجرت‌ و جابه‌جايى‌
    10. توسعه‌ شهرى‌ قم‌


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    چگونه جای مناسبی
    برای کارمند جدید تعیین کنیم؟

    1. 400 آجر را در اتاقی بسته بگذار.
    2. کارمندان جدید را در اتاق بگذار و در را ببند.
    3- آنها را ترک کن و بعد از 6 ساعت برگرد.
    سپس موقعیت ها را تجزیه تحلیل کن:
    الف: اگر آنها در حال شمردن آجرها هستند، آنها را در بخش حسابداری بگذار.
    ب: اگر آنها برای دومین بار در حال شمردن آجرها هستند، آنها را در بخش ممیزی بگذار.
    پ: اگر آنها همه اتاق را با آجرها آشفته کرده اند،(گند زده اند) آنها را در بخش مهندسی بگذار.
    ت: اگر آنها آجرها را به طرز فوق العاده ای مرتب کرده اند آنها را در بخش برنامه ریزی بگذار.
    ث: اگر آنها آجرها را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند آنها را در بخش اداری بگذار.
    ج: اگر خواب هستند، آنها را در بخش حراست بگذار.
    چ: اگر آنها آجرها را تکه تکه کرده اند آنها را در قسمت فناوری اطلاعات بگذار.
    ح: اگر آنها بی کار نشسته اند، آنها را در قسمت نیروی انسانی بگذار.
    خ:اگر آنها سعی می کنند با آجرها ترکیب های مختلفی ایجاد کنند و مدام جستجوی بیشتری می کنند ولی هنوز یک آجر را هم تکان نداده اند، آنها را در قسمت حقوق و دستمزد بگذار.
    د: اگر آنها اتاق را ترک کرده اند آنها را در قسمت بازاریابی بگذار.
    ذ: اگر آنها به بیرون پنچره خيره شده اند، آنها را در قسمت برنامه ریزی استراتژیک بگذار.
    ر: اگر آنها با یکدیگر در حال حرف زدن هستند، بدون هیچ نشانه ای از تکان خوردن آجرها، به آنها تبریک بگو و آنها را در قسمت مدیریت ارشد قرار بده!
     

     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    فلج خواب - بختك


    فلج خواب(sleep paralysis) به حالت ناتواني در انجام حركات ارادي حين خواب اطلاق مي شـود. فلج خواب يـك تـجربـه ي دلــهره آور و هراس انگيز مي بـاشد. فـلـج خـواب اغـلب اوقات هنگام بيدار شـدن از خـواب و يـا در مـوارد نـادر در لحظه ي به خـواب رفتن رخ ميدهد. فلج خواب از چند ثانيه تا چـند دقيـقه بـه طـول مي انجامد. 25 تا 30 درصد جـمعيت كشـور حـداقل يكبار در طول زندگي خود اخـتـلال فلج خـواب را تـجـربه كرده اند. فلج خواب ميتواند در هر سني روي دهد.

    علايم فلج خواب:
    1- ناتواني در حركت دادن تنه، دستها و پاها و صحبت كردن (فرد از فرط ترس ميخواهد فرياد بكشد و براي بيدار شدن تقلا ميكند، اما گويي تلاش وي بي نتيجه است).
    2- فلج تمام و يا بخشي از عضلات اسكلتي ي بدن.
    3- احساس خفگي و نزديك بودن زمان مرگ (گويي موجودي روي قفسه سينه ي شما قرار گرفته است).
    4- وحشتزدگي و اضطراب.
    5- توهمات خواب(hypnagogic hallucinations): به توهمات شنيداري، ديداري و لمسي ي رويا مانند اطلاق ميشود. احساس حضور يك انسان ديگر در اتاق، احساس فشردگي در قفسه سينه، ديدن سايه ي افراد، ديدن منبع نوراني، شنيدن صداي افراد، شنيدن صداي قدمهايي كه نزديك ميشوند، ديدن شبح، تجربه خروج از بدن، احساس شناور شدن در هوا، شنيدن صداي بازو بسته شدن درها.

    تصورات غلط نسبت به فلج خواب و يا بختك:
    آزار و اذيت توسط جن، شيطان، ديو و يا موجودات فرازميني، و يا اشتباه گرفتن آن با تجربه خروج از بدن.

    علت ايجاد فلج خواب:
    عوامل ژنتيكي، اضطراب و استرس، اختلال هراس و اختلال در نظم خواب را در پيدايش فلج خواب دخيل ميدانند.

    مكانيسم ايجاد فلج خواب:
    در طي خواب در مرحله ي حركات سريع چشم(REM)، يعني مرحله اي كه رويا بيني در آن روي ميدهد، مغز انتقال سيگنالهاي عصبي بسوي عضلات اسكلتي (به استثناي عضله ديافراگم و عضلات چشم) را مسدود و متوقف ميسازد، تا شما روياهاي خود را برون ريزي نكنيد (يعني مثلا وقتي خواب ميبيند در حال دويدن هستيد، از رختخواب بلند نشويد و شروع به دويدن نكنيد). هنگامي كه شما قصد داريد از خواب بيدار شويد، مغز مجدداً كنترل عضلات را به دست ميگيرد. اما گاهي اوقات قبل از اينكه مغز كنترل عضلات اسكلتي را بدست گيرد و عضلات از حالت فلج بودن خارج گردند، شما هشياري خود را باز مي يابيد. كه نتيجه ي آن احساس هراس آور فلج بودن بدنتان خواهد بود. نقطه ي مقابل اين عارضه زماني است كه برخي افراد هنگام رويا ديدن دستها و پاهاي خود را تكان ميدهند و يا در موارد شديد تر دچار خوابگردي ميشوند.
    چه چيزهايي احتمال تكرار فلج خواب را افزايش ميدهند:
    1-كساني كه بطور طاق باز و رو به پشت ميخوابند بيشتر به فلج خواب دچار ميشوند.
    2-برنامه ي خواب نامنظم و محروميت از خواب.
    3-افزايش استرس و اضطراب.
    4-تغييرات ناگهاني در سبك و يا محيط زندگي.
    5-مصرف قرصهاي خواب آور و آنتي هيستامينها.
    چگونه هنگام تجربه فلج بدن خود را از اين وضعيت هراس آور خلاصي بخشيم:
    1-سعي كنيد انگشتان دست و يا پاي خود را تكان دهيد.
    2-چشمان خود را به شدت تكان دهيد، به دنباي آن پلكها و سر خود را.
    3-سعي كنيد وضعيت خروج از بدن را در خودتان القا كنيد.

    درمان فلج خواب:
    فلج خواب يك اختلال خواب بي خطر است. تنها با رعايت اصول بهداشت خواب، خودداري از طاق باز خوابيدن و كاهش استرسها و هراسها ميتوان تكرار آن را به حداقل رساند. افرادي كه هفته اي يكبار به فلج خواب دچار ميشوند لازم است تحت درمان دارويي (مصرف ضد افسردگي ها) قرار گيرند.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    سرنوشت قاتلان و دشمنان سید الشهدا علیه السلام
    سرنوشت ستم‌پيشگان

    قسمت دوازدهم

    81- عبیدالله بن زیاد
    پس از استقرار سیدالشهدا ارواحنا فداه در کربلا، ابن زیاد نامه ای به پیشگاه ایشان با مضمون ذیل نوشت:« امیرالمؤمنین یزید به من نوشته نه بر جایم تکیه دهم و نه چیزی بخورم تا وقتی که تو را به خداوند لطیف ملحق سازم(بکشم) مگر اینکه حکومت من و یزید را بپذیری.»
    سیدالشهدا ارواحنا فداه نامه او را پس از مطالعه به سویی پرتاب کرده و فرمودند:
    به فلاح نمی رسند قومی که رضایت مخلوق را معصیت خالق خریده اند.
    نامه رسان از ایشان پاسخ نامه را درخواست کرد. حضرت فرمودند:
    من جوابی برای او ندارم که مستحق عذاب گشته است.
    ابن زیاد این برخورد ایشان به شدت خشمگین شد(مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج1، ص239).
    در منابع آمده روزی که سر مطهر سیدالشهدا ارواحنا فداه در قصر ابن زیاد بود بعضی از حاضران آتشی دیدند که از قصر زبانه می کشید.ابن زیاد هراسناک از کاخ گریخت و به اتاق های اطراف رفت. اندکی بعد سر مقدس با زبانی رسا و عربی فصیح سخن گفت تا جایی که ابن زیاد و همه حاضران در قصر صدای شیوای ایشان را شنیدند. حضرتش می فرمود:
    ملعون، به کجا می گریزی؟ تو که در دفع آتش دنیا این قدر ناتوانی با آتش آخرت که منزل گاه فردای توست چه خواهی کرد؟
    همه با دیدن آتش و شنیدن بیانات حضرت به سجده افتادند و بر سر و صورت خویش زدند. ضجه ها که بلند شد سر مطهر بی صدا ماند.
    ابن زیاد بی درنگ به تختش بازگشت و بر آن جلوس کرد. سپس گفت:« سر را بیاورید.»
    سر مطهر مقد سیدالشهدا ارواحنا فداه را در طشتی از آتش در مقابل او گذاشتند. آن ملعون با تازیانه یا شمشیر باریکی با سر مبارک آن حضرت بازی می کرد و به دندان های ایشان می زد و می گفت:«اباعبدالله، چه زود پیر شدی؟!....»( مدینه المعاجز، ، ج4، ص123).
    مشغول جسارت به ایشان بود که ناگهان دستش لرزید و سر مطهر روی پای ناپاکش افتاد. قطره خونی بر رانش چکید و اسیدوار آن را سوراخ نمود. اندکی بعد مسیر عبور این قطره عفونت کرد و همواره بوی مشمئز کننده ای از آن به مشام می رسید؛ از همین رو جای زخم را مشک اندود می کرد تا بوی رانش دیگران را آزرده نسازد. با همین بوی مشک بود که جنازه او را شناسایی کردند(ناسخ التواریخ، ج3، ص59-60).
    دربان ابن زياد لعین نقل کرده پس از عاشورا روزی من به دنبال ابن زياد ملعون داخل قصر شدم. ناگاه ديدم آتشى افروخته شد و صورت و آستين او را فرا گرفت. او به من گفت:«اين آتش را ديدى!؟» گفتم: آرى. سپس به من تأکید كرد كه اين موضوع را نزد احدی فاش نكنم(احقاق الحق، ج11، ص541؛ ملحقات احقاق الحق، ج27، ص350؛ مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2، ص239؛ بحارالانوار، ج45، ص309)
    در نبرد خون خواهان سیدالشهدا ارواحنا فداه با سپاهیان ابن زیاد، ابن اشتر پس از ورود به مدائن به سمت ابن زياد روانه شد.
    هنگامى كه خبر حركت ابن اشتر از مدائن به مختار رسيد مختار از كوفه خارج و به مدائن وارد شد. وقتى كه ابن اشتر در موصل نزديك نهر خازر پياده شد ابن زياد هم با لشكر خود آمد و در چهار فرسخى لشكر ابن اشتر پياده گرديد و با يك ديگر دیدار نمودند.
    ابن اشتر ياران خود را براى جنگ تحريك نمود و گفت: «اى اهل حق و ياران دين و مذهب! اين ابن زياد است كه قاتل امام حسين و اهل بيت آن حضرت علیهم السلام بوده است. خدا او را همراه با حزبش كه حزب شيطانند نزد شما آورده است. پس با تصميم و صبر با آنان كارزار نمایيد. شايد خداى توانا او را به دست شما بكشد و سينه‏هاى شما را از بغض و كينه آنان تسلى دهد.»
    سپس دو لشكر به خروش آمدند. اهل عراق فرياد می زدند: «اى خون خواهان حسين.» وقتى ياران ابن اشتر جولانى زدند ابن اشتر ندا كرد: «اى سربازان خدا! صبر! صبر!» لشكر ابن اشتر كه نزديك بود منهزم شوند عقب نشینی کردند.
    عبد اللَّه بن بشار بن ابو عقب دئلى حديثى براى آنان گفت که از دوست خودم‏(حضرت امير علیه السلام) شنيدم مي فرمود:
    ما با اهل شام نزديك نهرى كه آن را خازر مي گويند رودررو خواهيم شد و آنان ما را شكست مي دهند، تا اينكه ما مي گوئيم: بشتابید! بشتابید! سپس به آنان حمله مي كنيم و امير آنان را مي كشيم. پس مژده باد شما را. صبر كنيد؛ زيرا شما بر آنان غالب خواهيد شد.
    سپس ابن اشتر به طرف جناح لشكر ابن زياد حمله‏اى كرد و با عقب راندن آنان، يمين لشكر را با قلب لشكر مخلوط نمود(امالی شیخ طوسی، ص241). اهل عراق اهل شام را شكست دادند و بر گردن آنان سوار شدند و ايشان را کشتند.
    موقعى كه گرد و غبار جنگ فرو نشست دريافتند كه ابن زياد حصين بن نمير، شرحبيل ابن ذى الكلاع، ابن حوشب، غالب باهلى، عبد اللَّه بن اياس سلمى، ابو الاشرس كه حاكم خراسان بود و بزرگان اصحاب ابن زياد لعنه الله عليهم به درك اسفل نازل شده‏اند.
    ابن اشتر به ياران خود گفت: «من بعد از اينكه آن مردم شكست خوردند گروهى را ديدم كه استقامت و نبرد مي كردند. وقتى بر آنان تاختم مردى جلوی من آمد كه جمعيتى همراهش بودند. او بر مرکب سفيدى سوار بود و مردم را به جنگ سوق مي داد. احدى به او نزديك نمي شد مگر اينكه او را از پاى در مي آورد.
    هنگامى كه آن مرد به من نزديك شد ضربه ای به دست او زدم و آن را جدا نمودم. وى در كنار نهر افتاد. من دست هاى او را قطع كردم. پاهايش متورم بودند. بی تردید او را كشته‏ام. بوى مشك از او به مشام می رسید. گمان مي كنم ابن زياد بود. به دنبال او برويد.
    مردى از ياران ابن اشتر به سوى او شتافت. وقتى كفش هاى او را در آورد و دقت نمود ديد همان طور كه ابن اشتر گفته بود او ابن زياد است. آن مرد سر ابن زياد را جدا كرد. بدن وى را طعمه آتش قرار داد و آن شب را تا به صبح از روشنایى بدن آن ستمكار استفاده كردند(امالی شیخ طوسی، ص241؛ تجارب الامم، ج2، ص163؛ مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2،ص233-234 و 242؛ حکایه الثار، ص45).
    وقتى چشم مهران كه غلام ابن زياد بود و فوق العاده او را دوست داشت به اين منظره افتاد، قسم خورد كه هیچ گاه چربى نخورد! ياران ابن اشتر پس از اينكه صبح شد غنيمت‏هاى لشكر دشمن را جمع كردند.
    يكى از غلامان ابن زياد به سوى شام فرار كرد. عبد الملك مروان به آن غلام گفت: «چند روز است كه از ابن زياد خبرى ندارى؟» غلام گفت: «وقتى مردم جولان كردند ابن زياد جلو رفت و مشغول كارزار گرديد و به من گفت: يك ظرف آب برايم بياور. هنگامى كه آب برايش بردم مقدارى از آن را آشاميد و مقدارى بين زره و بدن خود پاشيد و مقدارى به پيشانى اسبش ريخت. سپس اسب خود را راند و داخل معركه كارزار شد. اين آخرين ديدار من با ابن زياد بود.
    ابراهيم سر نحس ابن زياد را با سر بزرگانى كه همراه او بودند براى مختار فرستاد. آن سرها را موقعى نزد مختار آوردند كه او مشغول ناشتا بود.
    وقتى آن سرها را نزد او نهادند گفت: «الحمد للَّه رب العالمين. سر مبارك امام حسين علیه السلام را موقعى نزد ابن زياد نهادند كه مشغول ناشتا بود. سر ابن زياد را هم موقعى نزد من آوردند كه مشغول ناشتا هستم!»
    پس از اين جريان مار سفيدى آمد و در ميان آن سرها گردش نمود تا داخل سوراخ بينى ابن زياد شد و از گوش نحسش خارج گرديد. براى دومين بار داخل گوش او شد و از سوراخ بينى وى بيرون آمد.
    هنگامى كه مختار از خوردن ناشتا فارغ شد برخاست و به صورت ابن زياد تف انداخت و آن را با نعلين خود پايمال كرد. سپس آن نعلين را نزد يكى از غلامان خود انداخت و گفت: «آن را بشوی؛ زيرا من آن را به صورت نجس شخص كافر نهاده‏ام(حکایه المختار،ص57؛ بحارالانوار، ج45، ص385).»
    مختار پس از اين جريان به سمت كوفه رفت. سر ابن زياد و حصين بن نمير و سر شرحبيل ابن ذى الكلاع را بوسيله عبد الرحمن بن ابى عمير ثقفى و عبد اللَّه بن شداد جشمى و سائب بن مالك اشعرى براى محمّد بن حنيفه كه در مكه بود فرستاد. حضرت على بن الحسين عليهما السلام هم در مكه بود.
    مختار نامه‏اى به دست فرستادگان خود براى محمّد بن حنيفه نوشت كه مضمون آن اين بود: «من ياران و شيعيان تو را به سوى دشمنانت فرستادم تا خون برادر مظلوم و شهيدت را مطالبه نمايند. آنان در حالى براى كارزار خارج شدند كه نیتشان ثواب بود و خود اندوهگین بودند.
    خون خواهان امام حسين علیه السلام نزديك نصيبين به لشكر ابن زياد برخورد کردند و پروردگار آنان را كشت. سپاس مخصوص آن خدایيست كه براى شما خون خواهى كرد و رؤساى دشمنان شما را به دام انداخت. آنان را در هر رهگذر كه بودند كشت و در هر دريا كه بودند غرق كرد. بدين سبب قلب و سينه همه مؤمنان خنك شد و شفا يافت و غيظ قلب آنان را بر طرف نمود.»
    هنگامى كه مأموران مختار نامه او را با سر كفار نزد محمّد بن حنفيه آوردند او سر ابن زياد را نزد حضرت امام زين العابدين عليه السلام فرستاد. سر ابن زياد هنگامى نزد امام سجاد علیه السلام وارد شد كه آن حضرت مشغول ناشتا بود. حضرت سجاد عليه السلام فرمود:«موقعى نزد ابن زياد وارد شدم كه او ناشتا مي كرد و سر پدر بزرگوارم در مقابل او بود. در همان وقت دعا كردم و گفتم: پروردگارا! مرا از دنيا مبر تا سر ابن زياد را هنگامی كه من ناشتا مي كنم ببينم. سپاس مخصوص آن خدایيست كه دعاى مرا مستجاب كرد.» سپس دستور دادند تا آن سر نحس را بيرون بردند.
    وقتى آن سر را نزد ابن زبير بردند او گفت تا آن را بر فراز نى زدند. ناگاه باد شديدى آمد و آن را به نحوى حركت داد كه سقوط كرد. شاهدان به ناگاه ديدند مارى آمد و بينى ابن زياد را گزيد! آن سر را براى دومين بار بر فراز نى زدند دوباره باد وزيد و آن را روى زمين انداخت و همان مار خارج شد و بينى ابن زياد را گزيد.
    اين موضوع تا سه مرتبه تکرار شد. ابن زبير دستور داد تا آن سر نحس را در كوه ها و دره‏هاى مكه انداختند(بحارالانوار، ج45، ص385-386؛ امالی شیخ طوسی، ص242-243 ؛اختیار معرفه الرجال کشی، ص127؛ مدینه المعاجز، ج4، ص326-327؛ احقاق الحق، ج11، ص542 و 544؛ حاشیه احقاق الحق، ج27، ص233؛ مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2، ص84 و 235؛ کشف الغمه، ج2،ص11؛ ینابیع الموده، ص386؛ المناقب، ج4، ص61؛ حکایه المختار، ص57-58؛.
    امام ششم علیه السلام فرمودند:
    هیچک از بانوان ما نه خضاب کردند و نه روغن مالیدند و سرمه کشیدند و نه حتی موهایشان را شانه زدند تا آن زمان که سر ابن زیاد را برایمان آوردند (کامل الزیارات، ص84).
    و در جای دیگر علاوه بر موارد فوق اضافه نموده اند که تا پنج سال در خانه هیچ هاشمی دودی برنخاست کنایه از اینکه چیزی پخته نشد(بحارالانوار، ج45، ص386).


    82- عمران/عمر/عمرو بن خالد
    او از جمله غارتگران حرم در عصر عاشوراست.
    هنگامى كه زیاد/رقاد بن مالك، عمرو بن خالد، عبد الرحمن بجلى و عبد اللَّه بن قيس خولانى را نزد مختار آوردند مختار به آنان گفت:«اى قاتلان مردان نيكوكار آيا نمى‏بينيد كه خدا از شما بيزار است؟ همان ورس‌هاى(گیاهی مانند زعفران) يمنى كه از خيمه‏هاى حسين علیه السلام غارت كرديد شما را دچار چنين روزى نموده است.» سپس دستور داد تا ايشان را به سوى بازار خارج كردند و به قتل رساندند (مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2، ص219؛ امالی شیخ طوسی، ص244؛بحارالانوار،ج45، ص376؛ مقتل الحسین علیه السلام لوط بن یحیی، ص372-373).

    ادامه دارد ...

    سید هاشم ناجی موسوی جزایری
    بازنويسي: محمود مطهری نیا

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    راهنمای خرید اتومبیل

    شرکت‌های خودروساز، هرچند وقت یک بار به مناسبتی فروش ویژه می‌گذارند تا خودروهایی را که در انبار روی دستشان مانده، آب کنند یا اینکه پول عیدی و حقوق کارمندان و کارگران‌شان را جور کنند.
    این فروش‌های ویژه، نکته چندان برجسته و متفاوتی ندارند جز اینکه روی پول پیش‌ خریدار، به او سود می‌دهند که معمولا ۱۶درصد است و به اندازه همین سود، بعدا هنگام تحویل خودرو از قیمت روز آن کم می‌کنند. جز این، ممکن است بیمه بدنه یا حتی بیمه شخص ثالث و امکاناتی اضافه بر معمول را هم به مشتریان هدیه بدهند.
    این شکل خریدن خودرو بیشتر به درد خریدارانی می‌خورد که بخش عمده پول کامل خرید خودرو را دارند ولی عجله‌ای هم برای خودرودارشدن ندارند و می‌توانند تا چند ماه دیگر ـ که موعد تحویل‌شان می‌رسدـ صبر کنند؛ این‌طوری هم به خودرویشان رسیده‌اند، هم سودش را گرفته‌اند و هم احیانا امکاناتی اضافه بر معمول دریافت کرده‌اند؛ مثل بیمه و لوازم جانبی.


    ● کجا بخریم؟
    فارغ از اینکه ما با نیازمندی‌های همشهری هم‌خانواده هستیم اما همه می‌دانند که بهترین جا برای پیدا کردن خودروهای صفر و کارکرده و تصادفی و حواله خودرو و این‌جور آگهی‌ها، نیازمندی‌های همشهری است. بخش عمده‌ای از این نیازمندی‌ها (گاه تا یک‌سوم کل آن) به آگهی‌های مربوط به خرید و فروش خودرو و حواله خودرو اختصاص پیدا می‌کند.
    غیر از نیازمندی‌های همشهری، می‌توانید به بنگاه‌های معاملات خودرو مراجعه کنید اما اگر از ما می‌شنوید، آن‌قدرها به این بنگاه‌ها اعتماد نکنید! این بنگاه‌ها بیشتر به درد خریدن خودروی صفر می‌خورند و همچنین خریدن خودروهای مدل‌بالا. راه دیگری که پیش پایتان هست، این است که به مراکز خرید و فروش خودرو در هر شهر مراجعه کنید.
    همچنین وب‌سایت‌هایی روی اینترنت هست که می‌توانند اطلاعات خوبی درباره خرید و فروش خودرو به‌تان بدهند.


    ● خرید تصادفی
    به دلایل نامعلومی، به محض اینکه خودروی شما کوچک‌ترین تصادفی بکند و به اصطلاح «رنگ بخورد» (یعنی رنگ شود)، از قیمت می‌افتد. این میزان از قیمت‌افتادگی به گستردگی رنگ‌خوردگی بستگی دارد و به اینکه خریدار خودروی شما چقدر زورش برسد که توی سر مال بزند!
    اگر گلگیر یا حاشیه‌های سپر خودروی شما رنگ‌خوردگی داشته باشد، کلی از قیمت آن کم می‌شود و اسم تصادفی روی آن می‌آید. با این حال، بعضی خودروها که سابقه چپ‌کردگی یا تصادف‌های سهمگین دیگری دارند، خیلی تصادفی می‌شوند و حسابی از قیمت آنها می‌افتد.
    برخی کارشناسان خودرو این از قیمت‌افتادگی را بجا می‌دانند چون به نظر آنها ماشینی که یک بار چپ کرده یا تصادف کرده باشد، دیگر ماشین‌بشو نیست و همیشه یک‌جایی‌اش می‌لنگد!
    برخی دیگر هم دلیل موجهی برای این از قیمت‌افتادن‌ها نمی‌بینند و می‌گویند که این، بیشتر کار خریدارانی است که دوست دارند خودروی شما را هر چه ارزان‌تر بخرند. اگر نگرانید که مبادا با یک تصادف، کلی از قیمت خودرویتان بیفتد، بد نیست به خریدن یک خودروی تصادفی فکر کنید. این‌طوری هم می‌توانید با پول کمتری، خودرودار شوید و هم دیگر لازم نیست نگران از قیمت افتادن باشید.
    خودروهای تصادفی بدی‌هایی هم دارند؛ این خودروها ( به‌خصوص اگر مطمئن باشید پیش‌تر چپ کرده‌اند یا تصادف‌های جدی‌ای داشته‌اند ) اصلا برای رانندگی در جاده و با سرعت بالا قابل اطمینان نیستند. خودروشناس‌ها و فنی‌های کار می‌گویند خودرویی که تصادف ناجوری کرده باشد، ممکن است شاسی‌اش پیچیده باشد. چنین خودرویی برای رانندگی در سرعت بالا اصلا قابل‌اطمینان نیست.


    ● مصرف بنزین، مسئله ‌این است!
    این روزها که سهمیه‌بندی بنزین و کارت‌های زودخالی‌شو، داد همه خودرودارها را درآورده، بد نیست هنگام خرید خودرویتان حواستان به میزان مصرف سوخت محصولی که می‌خواهید بخرید باشد.
    فارغ از آنچه رسما از سوی شرکت‌های تولیدکننده اعلام می‌شود، در رتبه‌بندی صورت‌گرفته از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از ۷رتبه‌بندی A تا G مصرف سوخت خودروهای تولید داخل، هیچ خودرویی نتوانسته در گروه نخست (A) قرار گیرد. برای نصب برچسب سوخت، هیچ خودروی داخلی نتوانست در رتبهA قرار گیرد و تنها ۲ خودروی هیوندا آوانته و هیوندا سوناتا۲۴۰۰ به ترتیب با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۴/۷ و ۱/۸ لیتر در ۱۰۰کیلومتر در رتبهB قرار گرفتند.
    در گروهC نیز تنها مگان۲۰۰۰ اتوماتیک پارس‌خودرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۹/۷ لیتر در ۱۰۰کیلومتر جای گرفت. در گروه‌بندی مصرف سوخت خودرو که از A تا G صورت گرفته، مصرف سوخت ۶خودروی داخلی خارج از محدوده استاندارد اعلام شده که میان خودروهای سواری، مصرف سوخت پژو آردی در چرخه ترکیبی ۵/۹ لیتر برآورد شده است.
    بنا بر آماری که از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت منتشر شده، حدود ۱۰خودرو نیز در پایین‌ترین رتبه مصرف سوخت(G) قرار گرفتند. همچنین تندر نود۱۶۰۰ گروه ایران‌خودرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۴/۷ لیتر و تندر نود۱۶۰۰ گروه پارس خودرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۹/۶ لیتر در ۱۰۰کیلومتر در گروهD قرار گرفتند. پراید گروه سایپا نیز در مدل‌های مختلف در گروه‌های F وD قرار گرفتند. گفتنی است طبق اعلام مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، تولید ۶ خودروی خارج از معیار سوخت در نظر گرفته شده در بهمن‌ماه متوقف نخواهد شد ولی پس از تحلیل آزمون‌های خودرو طبق استاندارد مصوب، خودروهایی که نتوانند این استانداردها را پاس کنند، از شماره‌گذاری آنها جلوگیری خواهد شد.


    ● لیزینگ خرید به شیوه قطره‌چکانی
    خیلی از ما پول این را نداریم که یکجا چند میلیون تومان بدهیم و یک خودرو بخریم؛ اما باز هم دوست داریم از این حال پیاده دربیاییم و سواره شویم! راهش، چیز باکلاسی است به اسم لیزینگ؛ یا اجاره به شرط تملیک. در قراردادهای لیزینگ، خریدار کالا را گران‌تر از قیمت امروزش می‌خرد، بخشی از قیمت را همین اول و به‌عنوان پیش‌پرداخت می‌پردازد و باقیمانده آن را هم در اقساط بلندمدت (معمولا بین ۳۶ تا ۶۰قسط) می‌پردازد.
    ۳-۲‌سال پیش، یکدفعه کار لیزینگی‌ها گرفت و کلی از مردم این‌طوری خودرودار شدند و البته جیب لیزینگی‌ها هم پر شد. اما از سال پیش که دولت برای لیزینگی‌ها سقف مشخصی بهره معین کرد، خیلی از لیزینگی‌ها به مرخصی رفتند و آن بقیه هم عملا دیگر چندان فعالیتی نمی‌کنند.
    با این‌حال، لیزینگی‌های هنوز مشغول، هرازگاهی در روزنامه‌ها آگهی می‌دهند که بیایید خودروی لیزینگی بخرید. بعضی بانک‌های خصوصی هم بخش مخصوصی برای لیزینگ دارند که اگر بخت با شما یار بود و توانستید راهی برای خودتان باز کنید، می‌توانید از طریق آنها خودروی لیزینگی بخرید.
    لیزینگی‌خریدن بیش از همه به درد کارمندهایی می‌خورد که به حقوق ثابت خود مطمئن‌اند و ضمنا می‌توانند از محل کارشان «گواهی کسر از حقوق» بگیرند.
    این گواهی، نوشته‌ای رسمی است که به شرکت لیزینگ‌دهنده شما اطمینان می‌دهد که حقوق شما در حدی هست که بتوانید قسط‌های لیزینگ‌تان را بدهید و اگر هم ندادید، قسط‌ها از حقوق‌تان کم شود. خیلی از مردم، از قسطی خرید کردن خوش‌شان نمی‌آید؛ چون آدم قسط‌بده همیشه احساس بدهکار بودن دارد و همه‌اش خیالش پیش‌قسط ماه آینده و ماه‌های آینده است.
    اما خیلی‌های دیگر، دلشان می‌رود برای قسطی خرید کردن. این عده می‌گویند مزه قسط به این است که با این وضع تورمی که اقتصاد مملکت ما دارد، سال دیگر قسطی که می‌دهی به اندازه پول‌توجیبی بچه‌ات هم نمی‌شود. وقتی یک خودرو را با لیزینگ می‌خرید، سند آن تا آخرین قسطی که بپردازید، به‌نام شما نمی‌شود یا نزد لیزینگ‌دهنده باقی می‌ماند؛ دست‌کم معمولا این‌طوری است. پس اگر برنامه ریخته‌اید که خودرویی را با لیزینگ بخرید و بعد آن را بفروشید، روی این برنامه حساب نکنید.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    انگیزه برخی نامزدها
    از تبلیغات پرهزینه چیست؟

    این روزها تلاش نامزدهای انتخابات مجلس برای رسیدن به کرسی‌های مجلس هشتم به اوج خود رسیده و با وجود ممنوعیت استفاده از پوستر و یا ایجاد ستادهای متعدد توسط نامزدها، فضای سیاسی کشور انتخاباتی شده است.
    در این میان، عده‌ای از نامزدها برای پیروزی در انتخابات پیش‌رو تلاش و تقلای فوق‌العاده‌ای بروز دا‌ده اند و برای کسب رای بیشتر به هر ابزار و اسبابی متوسل شده اند. از اصرار برای ورود به لیست‌های مشهور و با پشتوانه گرفته تا تلاش برای ایجاد شکاف در جبهه رقبا و از قرار و مدار با افراد ذی‌نفوذ در مناطق پرجمعیت گرفته تا توزیع هدایای گران قیمت و ‌آویزان کردن پارچه نوشته و بنر از درخت‌ها و تیرهای چراغ برق در بزرگراه‌ ها و خیابانهای اصلی و فرعی شهرها و... همه این تلاش‌ها در یک چیز مشترکند: صرف هزینه های سنگین برای پیروزی در انتخابات مجلس.
    فعالان بازار تبلیغات، هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای پر سر و صدا را از چند صدمیلیون تا چندین میلیارد تومان تخمین می‌زنند. صرف چنین هزینه‌هایی برای پیروزی در انتخابات، این سوال را ایجاد می‌کند که اصولا ورود به مجلس شورای اسلامی چه منافع و مزایایی برای نامزدها دارد و نامزدهای پرخرج با چه انگیزه‌ای برای پیروزی در انتخابات مجلس اینطور به آب و آتش می‌زنند؟!
    نگاهی به برخی رویه‌های متعارف در مجلس شورای اسلامی درباره مزایا و فرصتهای مادی نمایندگان نشان می‌دهد برخی نمایندگان از فرصت حضور در مجلس شورای اسلامی به منافع مادی و ثروت قابل توجهی دست یافته‌اند و حرص زدن برخی نامزدها برای ورود به مجلس چندان هم بی دلیل نیست.
    سوء استفاده و امتیازطلبی نمایندگان فرصت طلب و ثروت اندوز، عمدتا به روشها و صورتهای زیر اجرا می شود: کسب تسهیلات بانکی برای خود یا نزدیکان و اقوام، امکان ورود راحت تر به دوره‌های تحصیلات تکمیلی به ویژه در دانشگاه آزاد، دریافت زمین از مراجع واگذاری زمین در تهران و شهرستان‌ها، امکان اعزام به سفرهای متعدد خارجی به همراه هیات‌های دولتی و یا به هزینه سازمانها و شرکتهای دولتی، حضور در هیات مدیره شرکت‌های خصوصی و دولتی و دریافت پاداش های چندین میلیون تومانی به این بهانه، دریافت هدیه‌های گران قیمت به بهانه بازدید از شرکتهای دولتی و خصوصی و...
    با وجود این، برای نمایندگان اهل معامله وسوء استفاده، همه ی منافع مادی اشاره شده ی فوق در مقابل این دو فرصت موجود در مجلس ، تقریبا هیچ اند:
    ۱) امکان اطلاع یافتن پیش از دیگران از تصمیمات موثر بر قیمتها و سوء استفاده از رانت اطلاعاتی بدست آمده
    ۲) لابی گری برای منافع شرکتها و قدرتهای سیاسی - اقتصادی و کمک به تصویب طرح و لایحه مورد نظر آنها در مجلس در ازای دریافت هدایای نقدی و ...
    مورد شهرام جزایری که در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ با پذیرایی از اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس ششم و پرداخت مبالغ هنگفتی پول نقد به حساب برخی نمایندگان، توانسته بود حکم مورد نظرش را در مجلس به تصویب برساند، نمونه‌ای از زد و بندهای فاسدی است که قوه مقننه در معرض و یا درگیر ابتلای آن است.
    نباید فراموش کرد که بسیاری از نمایندگان دوره فعلی و دوره های پیشین مجلس در امانتی که مردم بر عهده شان گذاشته اند هرگز خیانت نکرده اند و کاملا پاکدست و ساده زیست بوده و هستند و در برابر مظاهر فساد و امتیازطلبی نمایندگان سوءاستفاده گر ایستاده اند. اعتراض تعدادی از نمایندگان دوره ششم مجلس به گرفتن پرشیا های رانتی توسط بسیاری از همقطارانشان و همینطور زانتیا های رانتی در مجلس هفتم و نیز اعتراض نمایندگان مجلس هفتم به اهدای سکه توسط وزیر کشاورزی در نوروز ۱۳۸۵ به تعدادی از نمایندگان، نمونه هایی از ایستادگی نمایندگان امانتدار مجلس دربرابر امتیاز طلبی های رایج بوده است.
    برای پیشگیری از رانتخواری در قوه مقننه و محو رویه‌های فساد انگیز در مجلس، ۲۴نفر از نمایندگان مجلس هفتم در اولین‌ماه‌های شروع بکار این دوره، طرح قانونی "حفظ منزلت مجلس" را تهیه و ارایه کرده‌اند.
    ▪ مهمترین احکام این طرح قانونی عبارتند از:
    ۱ ) لغو امتیاز افزایش پایه شغلی برای نمایندگان مجلس (مصوب ۲۴/۰۶/۱۳۷۰ در دوره سوم مجلس شورای اسلامی) .
    ۲ ) منع نمایندگان مجلس از تصدی مدیریت عاملی یا مشاوره یا عضویت در هیات مدیره در شرکتهای خصوصی و دولتی و هر نوع فعالیت انتفاعی و تجاری دیگر در دوران نمایندگی
    ۳) الزام نمایندگان به گزارش منابع درآمدی و ثروت خود و نیز همسر و فرزندانشان به کمیسیون ویژه‌ای در مجلس. بررسی افزایش ثروت و درامد نمایندگان و ارسال پرونده نمایندگان متخلف از نظر مالی و درآمدی به مراجع قضایی
    ۴ ) منع نمایندگان از مهمان شدن در سفرهای خارجی و داخلی و الزام هیات رئیسه مجلس به بررسی ضرورت سفر نمایندگان و پرداخت هزینه های آن از بودجه مجلس درصورت تصویب ضرورت سفر.
    ۵ ) منع نمایندگان از دریافت هر نوع هدایای نقدی و غیرنقدی از اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی در دوره نمایندگی.
    ۶ ) منع نمایندگان از نگارش و ارسال هر نوع توصیه‌نامه به دستگاههای دولتی و منع اعمال هر نوع تبعیض یا اولویت در استفاده از امکانات و امتیازات دولتی و بخش عمومی توسط نماینده مجلس و خانواده وی.
    لازم به یادآوری است طرح حفظ منزلت مجلس از فساد که با امضاء ۲۴ تن از نمایندگان در شهریور ماه ۱۳۸۳ تقدیم شد، در ابتدا با مقاومت ضمنی یا مخالفت صریح برخی نمایندگان روبرو شد و تاکنون پس از گذشت ۳سال و نیم، هنوز بررسی آن در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس به نتیجه نرسیده است!
    در صورت تصویب نهایی این قانون، انتظار می‌رود تمایل و تقلای غیر عادی برخی از نامزدها برای حضور و پیروزی در انتخابات مجلس به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد چرا که با اجرای این قانون ، نمایندگی مردم در مجلس صرفا کارپر زحمت و امانتی خواهد بود برای خدمت، نه طعمه و فرصتی برای کسب منافع شخصی و گروهی.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان