929

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 929 :: يکشنبه 15 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

دامی به نام افزایش قیمت نفت
+سرما خوردم اساسي!

با سلام به همه شما عزيزان
شنيديد مي گن سرماخوردگي فصل و بهار و تابستان سخت تر از زمستانه؟ تا حالا که 24 بهار از عمرم گذشته اين اولين بهاري است که در آن دچار سرماخوردگي مي شوم و از روز جمعه حسابي زمين گير شده ام. اينها را گفتم تا علت انتشار نامنظم روزانه در اين روزها را بدونيد. اميدوارم در روزهاي آينده با بهبود نسبي، بتونم روزانه را، بهتر و منظم تر، تهيه و ارسال نمايم.

خب از اين حرفها که بگذريم، چند روز پيش داشتم يک تحليل جالبي با عنوان «دامی به نام افزایش قیمت نفت» مي خوندم، نگارنده مقاله مذکور از يک زاويه جديدي به مسئله افزايش قيمت نفت پرداخته بود که تصميم گرفتم بخشهايي از آن را در قسمت «سخن مبين» شماره امروز روزانه قرار دهم، توجه بفرمائيد:

«... نکته قابل ذکر در مورد این افزایش قیمت و همچنین سودهای حاصله از آن این است که باید دید کدام دسته از کشورهای جهان از این افزایش بی سابقه قیمت نفت آسیب خواهند دید؟
این افزایش قیمت برای کشورهای صادر کننده نفت که بسیاری از آنها مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار کالاهای آمریکای هستند رشد اقتصادی و همچنین خرید کالا و خدمات از آمریکا را به همراه داشته است.
افزایش توان نظامی در اسرائیل و همچنین تبلیغات بر ضد برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران باعث آن شده است که با توجه به افزایش قیمت نفت کشورهای عربی دلار های نفتی خود را در ازای اسلحه های آمریکای پرداخت کرده که این مساله یک بازی برد برد برای آمریکایی‌ها است. زیرا آنها با افزایش قیمت نفت فشارهای خود را بر چین به عنوان بزرگترین وارد کننده انرژی از خلیج فارس و همچنین کشورهای اروپای افزایش داده و در عین حال با درآمد های کشورهای عربی از این افزایش قیمت چرخه اقتصاد خود (آمریکا)‌ را سریع تر به حرکت در آورده و اختلاف خود را با رقبای خود یعنی مجموعه اتحادیه اروپا و همچنین چین را افزایش می‌دهد.
بهای نفت برای هر بشکه از سال 2003 تا کنون به میزان قابل توجهی روندی رو به رشد را داشته است، در حالی که این مساله خود زنگ خطری است برای دولت‌های خاورمیانه زیرا این افزایش قیمت نفت در صورتی که با یک شوک کاهش قیمت همراه باشد اقتصاد کشورهای منطقه از جمله کشورمان را که اقتصادی وابسته به قیمت نفت دارد تحت تاثیر قرار خواهد داد.
به عنوان مثال با کاهش یک‌باره قیمت نفت به 70 دلار عملا اقتصاد کشورهای منطقه فلج خواهد شد که این مساله نیز برای ایالات متحده که در تلاش است تا برخی از کشورهای خاورمیانه را تحت فشار قرار دهد ابزاری بسیار کار آمد است.
اما به نظر می رسد از سوی بسیاری از کشور های منطقه تدبیری برای بحران فوق اندیشیده نشده است و هر لحظه امکان این مساله وجود دارد که یکباره قیمت نفت کاهش چشمگیری یابد و با این کاهش بحران جدیدی را به منطقه تحمیل کند.
با توجه به توضیحات فوق و نقش آمریکا در هدایت این بحران ها می‌توان به این نتیجه رسید که ایالات متحده در تلاش است تا با استفاده از نقش سنتی خود در میان اعراب منطقه و همچنین با استفاده از اهرم‌های تازه خود در عراق با حمایت پنهان از افزایش قیمت نفت و یه یکباره با کاهش آن منطقه را در شوک فرو برده و از این شوک در جهت تغییر جغرافیای سیاسی منطقه استفاده کند.»


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویری بسیار زیبا از ستاره هاي دريائي
  • يار با ماست
  • مراحل مختلف کشیدن یک نقاشی زیبا
  • معرفي و دانلود فيلم : شب هاي بلوبري من
  • دانلود فيلم مستند : ساخت هرم بزرگ (اهرم مصر)
  • دانلود انيميشن : Soukou no Strain
  • آلبوم جدید و زیبای 0111 به نام Un Failing (با دو کیفیت)
  • آهنگ زيباي حسرت باصداي محمد اصفهاني
  • تبدیل فیلمهای DVD برای پخش بر روی دستگاههايی با قابلیت اجرای ویدئو با نرم افزار CloneDVD Mobile 1.2
  • نرم افزار حکمت علوی با فرمت جاوا
  • سانسور کاملا اتفاقي مسلک عامل جنايت قرن!
  • اسلامي شدن دانشگاهها
  • چرا خداوند مادران را آفريد
  • وب 2.0، نفت و سیاست
  • مرگ همكار بد!
  • حاشيه‌هاي حضور سر زده رئيس جمهور در روستاي محروم مشك آباد قم
  • جديدترين شماره از ماهنامه Computer Graphics World
  • غرب گرایی، از مشروطيت تا انقلاب اسلامي
  • اعترافات یک ذهن گرسنه
  • ۶ راه برای موفق شدن در مشاجرات
  • حرمت و حلیت موسیقی
  • اصطلاحات اینترنت
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (928) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com



نمایی زیبا از فراز مجسمه مسیح واقع در ریودوژانیرو برزیل

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویری بسیار زیبا از ستاره هاي دريائي
فيلم پاسخ به تحريف آيات قرآن در فيلم ضد اسلامي "فتنه"
يک سايت عالي براي دانلود ويدئوهاي يوتيوب و گوگل ويدئو
نقاشیهای 3 بعدی
يار با ماست
50 تصویر بسیار جالب
تصاویر جالب از حیوانات
ويدئو: تورم در اروپا
تبلیغ جالب
مراحل مختلف کشیدن یک نقاشی زیبا

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

مديرعامل شركت آبفا استان تهران در گفت‌وگو با فارس:
امسال در تهران سهميه بندي آب نخواهيم داشت

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برنامه‌اي براي سهميه بندي آب در فصل تابستان براي شهروندان استان تهران ديده نشده است.
داود ملايي در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود: شهروندان تهراني نسبت به بارش برف در روزهاي پاياني سال گذشته به هيچ وجه خوش بين نباشند چرا كه تصور بر اين است كه به خاطر اين بارشها ديگر امسال به لحاظ تأمين آب مشكلي نخواهد بود.
وي با بيان اينكه بارش در فصل اسفند و فروردين كاهش چشمگيري نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است اظهار داشت: سوء‌تفاهمي كه در حال حاضر شهروندان با آن مواجه هستند اين است كه زمستان سال گذشته بارش‌هاي زيادي در كشور حاكم بود اما بايد اذعان كنيم كه امسال نزولات جوي در سراسر كشور و به خصوص استان تهران كاهش چشمگيري داشته است.
ملايي در پاسخ به احتمال سهميه بندي آب در تهران گفت: شركت آب و فاضلاب استان تهران برنامه‌اي براي سهميه بندي آب ندارد و باتوجه به وضعيت موجود و همكاري مردم با شركت آبفا پيش‌بينيها حاكي از اين است كه امسال در استان تهران سهميه بندي آب اجرا نمي شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران تصريح كرد: مطمئنا سهميه بندي آب علاوه بر اينكه از نظر رواني به مردم لطمه مي زند موجب خسارات فراواني به شبكه آب مي شود.
ملايي خاطرنشان كرد: توزيع آب در استان تهران به گونه اي است كه نيازمند تدابير خاصي است بنابراين در صورت صرفه جويي مناسب از سوي شهروندان مشكلي از بابت كم آبي در استان تهران در فصل تابستان نخواهيم داشت.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

شب هاي بلوبري من
My Blueberry Nights

کارگردان: وونگ کار واي. فيلمنامه: وونگ کار واي، لارنس بلاک بر اساس داستاني از کار واي. موسيقي: شيگرو ‏اومه باياشي. مدير فيلمبرداري: داريوش خنجي. تدوين: ويليام چانگ. طراح صحنه: ويليام چانگ. بازيگران: نورا ‏جونز[اليزابت]، جاد لا[جرمي]، ديويد استراتين[آرني]، ناتالي پورتمن[لسلي]، هکتور اي. لگوئيلوف[آشپز کافه]، ريچل ‏وايس[سو لاين]، چان مارشال[کاتيا]. 111 دقيقه. محصول 2007 هنگ کنگ، چين، فرانسه. نامزد نخل طلاي جشنواره ‏کن. ‏
اليزابت پس از يک جدايي دردناک از محبوبش، تصميم گيرد تا براي پشت سر گذاشتن زندگي و خاطرات تلخ گذشته اش ‏در داخل آمريکا سفر کند. وي همزمان با کافه دار جواني به نام جرمي آشنا مي شود و براي درآوردن خرج سفر شروع ‏به پيشخدمتي مي کند. اليزابت در محل کار خود با مشتريان مختلفي-‏‎ ‎که آرزوهايشان بزرگ از خودشان است- آشنا مي ‏شود، از جمله يک افسر پليس غمگين و همسرش که او را به خاطر مردي ديگر ترک کرده و هنرپيشه اي که مرتباً ‏بدشانسي مي آورد و سعي دارد تا نظمي به کار خود بدهد. او پس از برخورد با اين افراد تنهايي عميق، خلاء و استرس ‏را شناخته و درمي يابد که سفر را بايد از اعماق روح خود آغاز کند...‏

چرا بايد ديد؟
شب هاي بلوبري من اولين فيلم انگليسي زبان وونگ کار واي است که با هزينه اي معادل 10 ميليون دلار توليد و اولين ‏بار در جشنواره کن سال گذشته به نمايش در آمد.‏
وونگ کار واي متولد 1956 شانگهاي است. اما در 5 سالگي برادر و خواهرس را ترک و به هنگ کنگ مهاجرت ‏کرده است. تا 13 سالگي قادر نبود به لهجه اهالي هنگ کنگ[کانتوني] سخن بگويد. هرگز به دانشکده سينمايي نرفته و ‏فقط در يک دوره آموزش فيلمنامه نويسي شرکت کرده است. خودش مي گويد که شيوه روايت غير خطي اش را از ‏نويسنده آرژانتيني مانوئل پوئيگ و داستان ماجراي بوئنوس آيرس وي گرفته است. وي اولين فيلمساز چيني است که ‏چهار بار نامزد نخل طلا و برنده جايزه بهترين کارگرداني از جشواره کن شده است. بديهي است با چنين پيشينه اي رفتن ‏به سراغ آخرين کار توسط تماشاگري که تاکنون فيلمي از او نديده باشد، دشوار به نظر مي رسد. ‏
اما بايد بگويم هراس به خود راه ندهيد، چون اين داگلاس سيرک هنگ کنگي در اولين فيلم بين المللي خود داستاني سر ‏راست را براي روايت برگزيده است. فيلمي شرح يک سفر روحي و جسمي است. داستان زني که با خود و زندگيش ‏مشکل دارد و براي رويارويي با آنها و يافتن پاسخ تصميم به سفر مي گيرد. او در طول سفر با افرادي مختلف برخورد ‏و پاسخ هايي براي سوال هايش درباره عشق و زندگي مي يابد. يک فيلم ساده، صميمي و خوش ساخت که مي تواند در ‏هر گوشه دنيا قابل درک و دريافت باشد. ‏
شب هاي بلوبري من فيلمي است درباره قلبي زخمي و شروعي تازه، شرح يک سفري دراماتيک و اولين تجربه ‏بازيگري نورا جونز آوازخوان که شايد به قدرت فيلم هاي پيشين کار واي نباشد، اما بدون شک شما هم بايد سهم خود را ‏از کيک بلوبري او دريافت کنيد!‏
Berry‏ در زبان انگليسي به ميوه هاي توت مانندي گفته مي شود که رنگ هاي مختلفي دارد و با آن مربا يا کيک مي ‏پزند. اما فرهنگ هاي دم دست و موجود ‏Blueberry‏ را ميوه قره قاط نام داده اند که براي عنوان فيلم بسيار دور از ‏ذهن است. بنابراين از ترجمه نام فيلم صرف نظر مي کنم و مي گويم که دليل نام گذاري فيلم کيک بلوبري است که در ‏اولين سکانس فيلم جرمي به اليزابت تعارف مي کندو مي گويد که تقريباً کمتر کسي از مشتريان او کيک بلوبري سفارش ‏مي دهند. ‏
اليزابت: خوب مگه کيک بلوبري چشه؟‏
جرمي: کيک بلوبري مشکلي نداره، فقط مردم نوع ديگه اي را انتخاب مي کنند. اين را نمي شود گردن بلوبري ‏انداخت...‏‎ ‎فقط هيچ کس اونو نمي خواد.‏
اليزابت: صبر کن! من يه تيکه مي خوام.‏
ژانر: درام، عاشقانه. ‏‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
My.Blueberry.Nights.2007.LIMITED.DVDRip.XviD-ESPiSE.part1.rar 
My.Blueberry.Nights.2007.LIMITED.DVDRip.XviD-ESPiSE.part2.rar 
My.Blueberry.Nights.2007.LIMITED.DVDRip.XviD-ESPiSE.part3.rar 
My.Blueberry.Nights.2007.LIMITED.DVDRip.XviD-ESPiSE.part4.rar 
My.Blueberry.Nights.2007.LIMITED.DVDRip.XviD-ESPiSE.part5.rar 
My.Blueberry.Nights.2007.LIMITED.DVDRip.XviD-ESPiSE.part6.rar 
My.Blueberry.Nights.2007.LIMITED.DVDRip.XviD-ESPiSE.part7.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

رمز فايل: calek

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Soukou no Strain

کارتون زيباي Soukou no Strain در 26 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/40308339/Soukou_no_Strain_01.rmvb
http://rapidshare.com/files/40458261/Soukou_no_Strain_02.rmvb
http://rapidshare.com/files/40643185/Soukou_no_Strain_03.rmvb
http://rapidshare.com/files/40646735/Soukou_no_Strain_04.rmvb
http://rapidshare.com/files/40649967/Soukou_no_Strain_05.rmvb
http://rapidshare.com/files/40740650/Soukou_no_Strain_06.rmvb
http://rapidshare.com/files/40743570/Soukou_no_Strain_07.rmvb
http://rapidshare.com/files/40746444/Soukou_no_Strain_08.rmvb
http://rapidshare.com/files/40749372/Soukou_no_Strain_09.rmvb
http://rapidshare.com/files/40752196/Soukou_no_Strain_10.rmvb
http://rapidshare.com/files/40755144/Soukou_no_Strain_11.rmvb
http://rapidshare.com/files/40757965/Soukou_no_Strain_12.rmvb
http://rapidshare.com/files/40760693/Soukou_no_Strain_13.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

Un Failing
گروه 0111

آلبوم جدید و زیبای 0111 به نام Un Failing (با دو کیفیت)
 

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي حسرت باصداي محمد اصفهاني

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبدیل فیلمهای DVD برای پخش
بر روی دستگاههايی با قابلیت اجرای ویدئو با نرم افزار

CloneDVD Mobile 1.2.0.1 Final

CloneDVD mobile فیلمهای DVD شما را به سرعت و به آسانی به قالب های پشتیانی شده توسط دستگاه هایی نظیر Sony psp , Apple ipod video, iAudio X5, Creative Labs ZEN Vision و ... تبدیل کرده و شما می توانید آنها را بر روی دستگاه خود مشاهده نمایید. این برنامه همچنین به شما این امکان را میدهد که DVD های خود را به قالب های دیگری نظیر DivX, XviD, AVI, MP4 و ... تبدیل کنید.با CloneDVD mobile می توانید فیلمها و برنامه های تلویزیونی خود را هر زمان و در هر مکان که بخواهید بر روی دستگاه خود تماشا کنید.

قابليتهاي كليدي نرم افزار CloneDVD Mobile 1.2.0.1 Final:
- تبدیل فیلمهای DVD برای پخش بر روی دستگاههای با قابلیت اجرای ویدئو نظیر Sony PSP , Apple iPod Video, iAudio X5, Creative Labs ZEN Vision و غیره
- تبدیل فیلمهای DVD به قالب های دیگر نظیر DivX, XviD, AVI, MP4 و غیره
- دارای موتور تبدیل تصویر با کیفیت بالا
- دارای قابلیت پیش نمایش ویئوهای انتخاب شده
- دارای قابلیت تغییر اندازه ویدئو
- پشتیبانی از قابلیت chapter trimming
- قابلیت استفاده بسیار آسان: راهنمایی مرحله به مرحله توسط برنامه برای تنظیمات
- نمایش لحظه ای عملیات تبدیل
- دارای پنجره ثبت وقایع (Log)
- دارای ثبات بالا , سرعت و عدم نیاز به هرگونه راه انداز ASPI
- پشتیبانی از ویژگی multipass برای بهبود کیفیت تصاویر
- پشتیبانی از Nokia 770, Nokia E90, Sony PSP 480x272 (AVC/H264), Sony PSP 720x480 (AVC/H264), Sony Playstation 3 (AVC/H264), Microsoft Zune (MP4), iubi Blue, Archos 704 WiFi
- دارای mencoder به روز شده
- لیست ابزارهای سازمان یافته برای بهبود قابلیت خواندن
- پشتیبانی از زبانهای بیشتر
و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 8 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

نرم افزار حکمت علوی با فرمت جاوا

نرم افزار حکمت علوی از سری نرم افزار های فارسی می باشد که به تازگی تحت فرمت جاوا عرضه شده است. این نرم افزار دربردارنده حكمت هاي نهج البلاغه اميرالمومنين (ع) می باشد.

لينک دانلود مستقيم

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی (ع) فرمودند:
لیس من العدل القضاء علی الثقه بالظن

داوری در حق افراد مورد اطمینان با تکیه بر گمان از عدالت دور است.

( نهج البلاغه )

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

کلمه مادر و زن هر دو کلمه مقدسی هستند .ولی پناه بر خدا از موقعی که این دو کلمه یکجا تلفظ شود .


جوانی که می خواست ازدواج کند . هر دختری که پیدا می کرد مادرش نمی پسندید.این موضوع را با یکی از دوستانش در میان گذاشت.رفیقش گفت : دختری پیدا کن که شبیه مادرت باشد . جوان پس از جستجوی زیاد دختر مورد نظر را پیدا کرد که شبیه مادرش بود. وقتی مادرش دختر را دید پسندید ولی موقعی پسر دختر را به پدر نشان داد . پدرش خیلی ناراحت شد و گفت : اصلا قابل تحمل نیست .


زنی زشت روی شوهر را گفت : به من بگو از میان خویشانت که به این خانه می آیند به که روی نمایم و از که رو بپوشانم ؟ شوهر آهی بلند کشید و گفت: زن تو روی از من بپوش به هر که خواهی بنمای.


زن حامله ای رو به پسر 8 ساله خود کرده و گفت : افشین جون دوست داری برادر کوچولو برایت بیاورم یا خواهر کوچولو . افشین : مامان اگه برایت اشکالی ندارد یک سگ پشمالو بیاور . کامبیز پسر همسایه هم دارد.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

ستارگان گمنام

گفتند: برای آمدنت باید ظلم و ستم فراگیر شود. گفتند: برای آمدنت باید فساد بیداد کند.
گفتند: برای آمدنت امر به معروف رها می شود و نهی از منکر نیز، گفتند برای آمدنت رباخواری و رشوه خواری رواج می یابد، گفتند برای آمدنت تبهکاران برسر کار می آیند، گفتند: برای آمدنت قرآنها زیبا چاپ می شود و مساجد زیور بسته می شوند، گفتند: برای آمدنت حرام ها را با توجیهات دروغین حلال می کنند. گفتند برای آمدنت دروغ فراگیر می شود، گفتند برای آمدنت...
اما نگفتند برای آمدنت ستاره ها نیز باید بیایند، ستاره هایی که در زمین گمنامند، اما در آسمان و نزد اهل آسمانها شناخته شده اند، نگفتند برای آمدنت به نورافشانی313 ستاره نیاز است که انگار هنوز نیامده اند که اگر آمده بودند و اگر آماده بودند تو نیز قیام می کردی.
کامل نیستم، اما آنقدر عاشقت هستم که تاب دیدن تنهاییت را ندارم. پس لحظه هایم را با عشق به تو پیوند می زنم و تو هم ایمانت و یقینت را ذره ذره در وجودم بریز تا شاید کامل شوم و در آسمان تاریک دنیایم تا زمان آمدنت نورافشانی کنم.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

فرزندان مرد اتریشی از صدای برگ هم
می ترسند!

فرزندان مردی که بمدت 24 سال دخترش را در زیرزمین خانه حبس کرده بود و با او وارد آمیزش جنسی شده بود از صدای برگها، رنگ آبی و صدای موبایل وحشت دارند.
فریتزل از دخترش صاحب 7 فرزند شده بود و روانشناسان اعلام کرده اند که فرزندان این پدر و دختر وضعیت روحی وخیمی دارند.
پزشکان اعلام کرده اند برای بازیابی روحی استفان 18 ساله و فلیکس پنج ساله به 10 سال زمان نیاز است!
دکترها برای آنکه این فرزندان به محیط طبیعی زندگی عادت کنند برای آنها یک اتاق بدون پنجره ویژه ساخته اند و به این ترتیب آنها را آرام آرام به نور خورشید عادت می دهند.
به گزارش حریت، یکی از روزنامه های اتریشی هم از محکومیت فریتزل به خاطر تجاوز در سال 1967 خبر داده است. روزنامه محلی ناخریشتن اتریش بر اساس گزارش پلیس منطقه لینز نوشته است زوزف فریتزل در سال 1967 بخاطر تجاوز به یک زن پرونده داشته است و این پرونده هنوز هم وجود دارد.
به نوشته مطبوعات اتریش، ژوزف فریتزل 73 ساله در سال 1967 در شهر لینز از پنجره وارد خانه یک زن 24 ساله شده و به وی تجاوز کرده بود. ی بخاطر این جرمش به 18 ماه حبس محکوم شده بود. ادعا می شود فریتزل همچنین به جرم تلاش برای تجاوز به یک دختر 21 ساله در جنگلی در نزدیکی همان شهر دادگاهی شده است.
پلیس و مقامات قضایی این ادعاها را رد کرده اند.
بر اساس قوانین اتریش، جرایم جنسی حداکثر 15 سال بعد از مجازات متجاوز از پرونده وی حذف می گردد.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

کیخسرو چون برتخت می نشیند:
بگسترد گرد جهان داد را
بکند از زمین بیخ بیداد را

در نتیجه ی کارهای او:
جهان شد پر از خوبی و ایمنی
ز بد بسته شد دست اهریمنی
هم چنین در فرمان های خود از قدرتمداران می خواهد که به آبادی بکوشند و بیچارگان را
پشتیبان باشند و پیران و بیکاران و بی سرپرستان را مسکن دهند،
دگر کودکانی که بی مادرند
زنانی که بی شوی و بی چادرند
دگر آن کس آید به پیری نیاز
ز هر کس همی دارد او رنج راز

سرمایه و کار و مسکن بدهند:
بر ایشان در گنج بسته مدار
ببخش و بترس از بد روزگار

چنین است که کیخسرو بر این عقیده است که فرمان های شاهانی چون کوروش و سیاوش کیخسرو و بهرام را
باید چونان قانون در جهان جاری کرد.
پس چون کارها به سامان می رسد:
از قدرت و تاج و تخت چشم می پوشد.
سرداران را پندهای ارجمندی می دهد.
رباط های ویران را آباد می کند.
به سرپرستی و حمایت از پیران و یتیمان و بیوگان و بیماران فرمان می دهد.
هرچه را که دارد به دیگران می بخشد.
که داند به گیتی که او را چه بود
چه گویم که گوش آن نیارد شنود
کی خسرو صاحب جام جهان نماست. این جام سپس به سبب محبوبیت جمشید به او نسبت داده می شود و به جام جم شهرت می یابد.
همان جام جم که نماد جان و روان آدمی است. نماد گوهر و نهاد پاک انسان و هستی میباشد.

این جام در عرفان به آیینه دل عارفان و عاشقان بدل می شود. با جام جم ؛می معرفت و عشق به عرفان سرریز شده .
خرابات یا خورآباد ؛ مرکز سیمرغ و خورشید و جم است.
خرابات مغان، همان نیایشگاه و دبستان عرفان کهن ایرانی است که تا زمان صفویان پاسدار فرهنگ کهن ایرانی بوده است و پیر مغان همان استاد و راهنما و خرد تابناک ایرانی است.

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة المؤمنون آيات: 118 محل نزول: مکه

 
مَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يَسْتَأْخِرُونَ 43 ثُمَّ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا تَتْرَا كُلَّ مَا جَاء أُمَّةً رَّسُولُهَا كَذَّبُوهُ فَأَتْبَعْنَا بَعْضَهُم بَعْضًا وَجَعَلْنَاهُمْ أَحَادِيثَ فَبُعْدًا لِّقَوْمٍ لَّا يُؤْمِنُونَ 44 ثُمَّ أَرْسَلْنَا مُوسَى وَأَخَاهُ هَارُونَ بِآيَاتِنَا وَسُلْطَانٍ مُّبِينٍ 45 إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ فَاسْتَكْبَرُوا وَكَانُوا قَوْمًا عَالِينَ 46 فَقَالُوا أَنُؤْمِنُ لِبَشَرَيْنِ مِثْلِنَا وَقَوْمُهُمَا لَنَا عَابِدُونَ 47 فَكَذَّبُوهُمَا فَكَانُوا مِنَ الْمُهْلَكِينَ 48 وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ 49 وَجَعَلْنَا ابْنَ مَرْيَمَ وَأُمَّهُ آيَةً وَآوَيْنَاهُمَا إِلَى رَبْوَةٍ ذَاتِ قَرَارٍ وَمَعِينٍ 50 يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ 51 وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ 52 فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُم بَيْنَهُمْ زُبُرًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ 53 فَذَرْهُمْ فِي غَمْرَتِهِمْ حَتَّى حِينٍ 54 أَيَحْسَبُونَ أَنَّمَا نُمِدُّهُم بِهِ مِن مَّالٍ وَبَنِينَ 55 نُسَارِعُ لَهُمْ فِي الْخَيْرَاتِ بَل لَّا يَشْعُرُونَ 56 إِنَّ الَّذِينَ هُم مِّنْ خَشْيَةِ رَبِّهِم مُّشْفِقُونَ 57 وَالَّذِينَ هُم بِآيَاتِ رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ 58 وَالَّذِينَ هُم بِرَبِّهِمْ لَا يُشْرِكُونَ 59

 

ترجمه فارسي مکارم
هيچ ابمتى بر اجل و سر رسيد حتمى خود پيشى نمى‏گيرد، و از آن تاخير نيز نمى‏كند «43» سپس رسولان خود را يكى پس از ديگرى فرستاديم; هر زمان رسولى براى (هدايت) قومى مى‏آمد، او را تكذيب مى‏كردند; ولى ما اين امتهاى سركش را يكى پس از ديگرى هلاك نموديم، و آنها را احاديثى قرار داديم (چنان محو شدند كه تنها نام و گفتگويى از آنان باقى ماند) دور باد (از رحمت خدا) قومى كه ايمان نمى‏آورند! «44» سپس موسى و برادرش هارون را با آيات خود و دليلى روشن فرستاديم «45» بسوى فرعون و اطرافيان اشرافى او; اما آنها تكبر كردند، و آنها مردمى برترى‏جوى بودند «46» آنها گفتند: «آيا ما به دو انسان همانند خودمان ايمان بياوريم، در حالى كه قوم آنها بردگان ما هستند؟!» «47» (آرى،) آنها اين دو را تكذيب كردند; و سرانجام همگى هلاك شدند «48» و ما به موسى كتاب (آسمانى) داديم; شايد آنان ( بنى اسرائيل) هدايت شوند «49» و ما فرزند مريم ( عيسى) و مادرش را آيت و نشانه‏اى قرار داديم; و آنها را در سرزمين مرتفعى كه داراى امنيت و آب جارى بود جاى داديم «50» اى پيامبران! از غذاهاى پاكيزه بخوريد، و عمل صالح انجام دهيد، كه من به آنچه انجام مى‏دهيد آگاهم «51» و اين امت شما امت واحدى است; و من پروردگار شما هستم; پس، از مخالفت فرمان من بپرهيزيد! «52» اما آنها كارهاى خود را در ميان خويش به پراكندگى كشاندند، و هر گروهى به راهى رفتند; (و عجب اينكه) هر گروه به آنچه نزد خود دارند خوشحالند! «53» آنها را در جهل و غفلتشان بگذار تا زمانى (كه مرگشان فرا رسد يا گرفتار عذاب الهى شوند) «54» آنها گمان مى‏كنند اموال و فرزندانى كه بعنوان كمك به آنان مى‏دهيم «55» براى اين است كه درهاى خيرات را با شتاب به روى آنها بگشاييم!! (چنين نيست) بلكه آنها نمى‏فهمند (كه اين وسيله امتحانشان است) «56» مسلما كسانى كه از خوف پروردگارشان بيمناكند، «57» و آنان كه به آيات پروردگارشان ايمان مى‏آورند، «58» و آنها كه به پروردگارشان شرك نمى‏ورزند، «59»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

karimzand6@yahoo.com

اقلیم عشق از هاتف اصفهانی

براي مشاهده روي اين لينک کليک کنيد

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

سانسور کاملا اتفاقي مسلک عامل جنايت قرن!

با وجود آن که جنايت يک مرد 67 ساله در زنداني کردن 24 ساله دخترش و چندين بار تعرض به او، همچنان در صدر اخبار دنياست و اقدام او به «جنايت قرن» مشهور شده، تاکنون به صورت کاملا اتفاقي! درباره مسلک و دين وي سکوت شده است.
تنها چند رسانه ضعيف اظهار کرده‌اند که «جوزف فريتزول»، اين پيرمرد 67 ساله يهودي است.
اتريش کشوري است که يهوديان زيادي در آن زندگي مي‌کنند و نام جوزف نيز مي‌تواند شاهد ديگري بر اين موضوع باشد.
يهودي بودن فريتزول البته نمي تواند منشا زير سوال بردن آيين يهود و ديگر پيروان آن باشد، اما پرسش اينجاست که اگر عامل چنين جنايتي مسلمان بود، رسانه هاي دنيا که همواره ادعاي بيطرفي دارند، با موضوع چگونه برخورد مي کردند؟

اخبار مرتبط:

 

 

maryambano2040@yahoo.com

فلسفه ملاصدرا درباره خدا

خداوند بي نهايت است و لامكان و لازمان
اما به قدر فهم تو كوچك مي شود
وبه قدر نياز تو فرود مي آيد
و به قدر آرزوي تو گسترده مي شود
و به قدر ايمان تو كارگشا
يتيمان را پدر مي شود و مادر
نااميدان را اميد مي شود
گملشتگان را راه مي شود
در تاريكي ماندگان را نور مي شود
محتاجان به عشق را عشق مي شود
خداوند همه چيز مي شود و همه كس را
به شرط اعتقاد
به شرط پاكي دل
به شرط طهارت روح
به شرط پرهيز از معامله با ابليس
بشوييد قلبهايتان را از هر احساس ناروا و مغزهايتان را از هر انديشه خلاف
و زبانهايتان را از هر آلودگي در بازار و بپرهيزيد از هر ناجوانمردي ، ناراستي و نامردي
چنين كنيد تا ببينيد خداوند چگونه
بر سفره شما با كاسه اي خوراك و تكه اي نان مي نشيند
در دكان شما كفه هاي ترازوهايتان را ميزان مي كند
در كوچه هاي خلوت شب با شما آواز مي خواند
مگر از زندگي چه مي خواهيد كه در خدايي خدا يافت نمي شود؟؟؟؟

 

 

mtymeta@gmail.com

اسلامي شدن دانشگاهها

بسم الله
سلام
این فایل 10 دقیقه ای، قسمتی از صحبت های شنیدنی آیت الله جوادی آملی است راجع به اسلامی شدن دانشگاه ها. قسمت هایی از آن:

"این بزرگواران [دانشگاهی­ها] خیال می­کنند منظور از دانشگاه اسلامی آن است که هر دانشکده نمازخانه داشته باشد یک، کلاس پسر و دختر از هم جدا بشود دو، حجاب محفوظ باشد سه، حرف­های خلاف در دانشگاه­ها نزنند چهار، شب­های جمعه دعای کمیل باشد پنج، شب­های چهارشنبه دعای توسل باشد شش ...
شما خلقت را کردید طبیعت، خدا را مهجور کردید، کار او را به طبیعت دادید، کفر شاخ و دم ندارد که!...
دور هم جمع شدن 27 آذر که وحدت نیست! او سکولار فکر می­کند این الهی فکر می­کند، چگونه وحدت داشته باشند؟..."

ضمناً کتاب جدید ایشان (که البته مجموعه مباحث است) با عنوان "منزلت عقل در هندسه معرفت دینی" به تبیین مبانی تئوریک این موضوع می پردازد. فصل بندی کتاب بدین صورت است و در نمایشگاه کتاب، موجود:
بخش اول: معرفت عقل
فصل اول: تحلیل مفاهیم پایه
فصل دوم: شأن عقل در قلمرو دین
فصل سوم: نسبت عقل و نقل در قرآن
فصل چهارم: تعارض عقل و نقل
بخش دوم: آثار و نتایج هماهنگی و همتایی عقل و نقل
فصل اول: تعارض علم و دین
فصل دوم: اسلامی کردن علوم و دانشگاه ها
فصل سوم: تأثیر همگانی عقل و نقل در قلمرو علوم اسلامی
فصل چهارم: مسئله تفکیک

 

 

helia_k48@yahoo.com

Nice one .........must read

A guy was seated next to a little girl on the airplane when the
stranger turned to her and said, "Let's talk. I've heard that Flights
go quicker if you strike up a conversation with your fellow passenger."
The little girl, who had just opened her book, closed it slowly and
said to the guy, "What would you like to talk about?"
hmmmm... "How about nuclear power?" said the guy.
"OK". she said. "That could be an interesting topic. But let me ask you
a question first. A Horse, a Cow, and a Deer all eat grass, the same
stuff. Yet a deer excretes little pellets, while a cow turns out a
flatpatty, and a horse produces clumps of dried grass. Why do you
suppose
that is?"
The guy thinks about it and says, "Hmmm, I have no idea."
The girl replied... "Do you feel qualified to discuss nuclear power
when you don't know shit?"
__________________

خلاصهء مطلب به فارسی:

در فرودگاه دخترو پسری تصمیم به بحث می گیرند و پسره پیشنهاد می کنه در مورد" قدرت هسته ای "بحث کنند دختره قبول می کنه ولی می گه اول یه سوال ازت می کنم بعد ............
چرا شکل م د ف و ع گاو-گوزن و اسب متفاوته در حالیکه هر سه از یه نوع علف استفاده می کنند؟
پسر :نظر خاصی ندارم
دختر:پس تو که در مورد "گ ه"نمی دونی واجد شرایط برای بحث قدرت هسته ای نیستی .

 

 

capitan_x2@yahoo.com

چرا خداوند مادران را آفريد

وقتي خدا مادران را مي آفريد در روز ششم تا ديروقت كار مي كرد.
فرشته‌اي اومد و پرسيد: چرا اينقدر روي اين يكي وقت مي گذاري؟
و خدا پاسخ داد :
مي دوني چه خصوصياتي در نظر گرفتم تا درستش كنم ؟
بايد قابل شستشو باشه ولي پلاستيكي نباشه. بيش از 200 قسمت قابل حركت داشته باشه كه قابل تعويض باشند. و بايد بتونه از همه جور غذا استفاده كنه. .بايد بتونه هم زمان سه تا بچه رو در آغوش بگيره . با يه بوسه كه از زانوي زخمي تا قلب شكسته رو شفا بده. و همه اينها رو بايد فقط با دو تا دست انجام بده.
فرشته تحت تأثير قرار گرفته بود .
فقط دو تا دست غير ممكنه . مطمئني اين يك مدل درست و استاندارده ؟
اين همه كار براي امروز زياده بقيه‌اش رو بگذار براي فردا و تكميلش كن
نمي تونم ديگه آخراي كارمه. چيزي نمونده كه موجودي را كه محبوب قلبم هست رو كامل كنم.
وقتي بيمار مي شه خودش، خودش رو معالجه مي كنه و مي تونه 18 ساعت در روز كاركنه .
فرشته نزديكتر اومد و زن رو لمس كرد:
اين كه خيلي لطيفه!!
بله لطيفه. ولي خيلي قوي درستش كردم . نمي توني تصور كني چه چيزهايي رو مي تونه تحمل كنه و بر چه مشكلاتي پيروز بشه.
فرشته پرسيد : مي تونه فكر كنه ؟
خدا پاسخ داد : نه تنها فكر مي كنه مي تونه استدلال و بحث و گفتگو كنه .
فرشته گونه زن رو لمس كرد: "خدا فكر كنم بار مسئوليت زيادي بهش دادي ! سوراخ شده و داره چكه مي كنه !"
خدا اشتباه فرشته رو تصحيح كرد : چكه نمي كنه - اين اشكه .
فرشته پرسيد :به چه دردي مي خوره ؟
اشكها روش او هستند تا غمهاش، ترديدهاش، عشقش ، تنهائيش، رنجش و غرورش را بيان كنه .
فرشته هيجان زده گفت :خداوندا تو نابغه اي فکر تمام چيز هاي خارق العاده رو براي ساختن مادرها کرده اي ..
فقط يك چيزش خوب نيست.
خودش فراموش مي كنه كه چقدر با ارزشه .

اين متن رو براي تمام دوستان خانم خودتون بفرستيد تا بدونند كه چقدر فوق‌العاده هستند
و همينطور براي آقايان كه گاهي لازمه بهشون يادآوري بشه

 

.

alirezamajidi@gmail.com

وب 2.0، نفت و سیاست

آیا می‌دانید که جورج بوش در جریان انتخابات سال 2004، 2,649,725 دلار از شرکت‌های نفتی کمک مالی دریافت کرد؟! و آیا می‌دانستید که رود گیلیانی به میزان 659,158 دلار، جان مک‌کین به میزان 291,685 دلار و باراک اوباما به میزان 163,840 دلار از کمک شرکت‌های نفتی بزرگ بهره‌مند گشته‌اند؟!
به تازگی سایت به راه افتاده است به نام دنبال کردن پول نفت یا Follow Oil Money
که هدف از راه‌اندازی آن، ایجاد یک سایت اطلاعاتی تعاملی برای نشان دادن نقش نفت در سیاست آمریکا است.

 Tinypic

این سایت، ظاهر جذاب و کاربرپسندی دارد، با بررسی نمودارهای این سایت می‌توان به حقایقی رسید که در اینجا به صورت نوشتاری خلاصه شده‌اند.
با مرور سایت می توان به وضوح دید که چه شرکت‌هایی به چه کسانی کمک مالی کرده‌اند، چه شرکت‌هایی بیشترین میزان کمک مالی را به نامزدهای انتخاباتی داشته‌اند و چه نامزدهایی بیشتر از بقیه از پول نفت بهره‌مند گشته‌اند.

 Tinypic

به این ترتیب سایتی که از فناوری MySQL، PHP، Graphviz، script.aculo.us و TableKit aja استفاده می‌کند، توانسته پاسخی به این سؤال قدیمی را بدهد: پول مبارزات انتخاباتی از کجا می‌آید؟! 
سایت‌های کاربرپسند با ظاهر سایت‌های وب 2، در غرب، روز به روز نقش بیشتری در عرصه‌های مختلف بازی می‌کنند، سیاست هم یکی از مهم‌ترین این عرصه‌هاست و به خصوص در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا، شاهد رونق اینگونه سایت‌ها هستیم.

 

 

setayesh_new@yahoo.com

مرگ همكار بد!

یکروز وقتى کارمندان به اداره رسیدند، اطلاعیه بزرگى را در تابلوى اعلانات دیدند که روى آن نوشته شده بود:

آ«دیروز فردى که مانع پیشرفت شما در این اداره بود درگذشت. شما را به شرکت در مراسم تشییع جنازه که ساعت ١٠ در سالن اجتماعات برگزار مى‌شود دعوت مى‌کنیم.آ»

در ابتدا، همه از دریافت خبر مرگ یکى از همکارانشان ناراحت مى‌شدند امّا پس از مدتى، کنجکاو مى‌شدند که بدانند کسى که مانع پیشرفت آن‌ها در اداره مى‌شده که بوده است.
این کنجکاوى، تقریباً تمام کارمندان را ساعت١٠ به سالن اجتماعات کشاند. رفته رفته که جمعیت زیاد مى‌شد هیجان هم بالا مى‌رفت. همه پیش خود فکر مى‌کردند: آ«این فرد چه کسى بود که مانع پیشرفت ما در اداره بود؟ به هر حال خوب شد که مرد!آ»
کارمندان در صفى قرار گرفتند و یکى یکى نزدیک تابوت مى‌رفتند و وقتى به درون تابوت نگاه مى‌کردند ناگهان خشکشان مى‌زد و زبانشان بند مى‌آمد.
آینه‌اى درون تابوت قرار داده شده بود و هر کس به درون تابوت نگاه مى‌کرد، تصویر خود را مى‌دید. نوشته‌اى نیز بدین مضمون در کنار آینه بود:
آ«تنها یک نفر وجود دارد که مى‌تواند مانع رشد شما شود و او هم کسى نیست جزء خود شما. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید زندگى‌تان را متحوّل کنید. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید بر روى شادى‌ها، تصورات و موفقیت‌هایتان اثر گذار باشید. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید به خودتان کمک کنید.
زندگى شما وقتى که رئیستان، دوستانتان، والدین‌تان، شریک زندگى‌تان یا محل کارتان تغییر مى‌کند، دستخوش تغییر نمى‌شود. زندگى شما تنها فقط وقتى تغییر مى‌کند که شما تغییر کنید، باورهاى محدود کننده خود را کنار بگذارید و باور کنید که شما تنها کسى هستید که مسئول زندگى خودتان مى‌باشید.
مهم‌ترین رابطه‌اى که در زندگى مى‌توانید داشته باشید، رابطه با خودتان است
.
خودتان را امتحان کنید. مواظب خودتان باشید. از مشکلات، غیرممکن‌ها و چیزهاى از دست داده نهراسید. خودتان و واقعیت‌هاى زندگى خودتان را بسازید.
دنیا مثل آینه است. انعکاس افکارى که فرد قویاً به آن‌ها اعتقاد دارد را به او باز مى‌گرداند. تفاوت‌ها در روش نگاه کردن به زندگى است.آ»

 

 

javad477@yahoo.com

درگیری خونین انتخاباتی در ایوان غرب

گزارشها حاکی از این است که اعلام نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر ایوان غرب در استان ایلام به تظاهرات و درگیری انجامیده که طی آن تعدادی کشته و زخمی شده اند.
شهر ایوان غرب در حوزه انتخابیه ایلام قرار دارد که هیچیک از نامزدهای آن نتوانستند در دور نخست انتخابات در چهاردهم مارس (24 اسفند) آرای کافی برای راه یافتن به مجلس را کسب کنند و بدین ترتیب چهار نامزدی انتخاباتی برای رقابت بر سر دو کرسی این حوزه انتخابیه به دور دوم راه یافتند.
نتیجه شمارش آرا در این حوزه انتخابیه حاکی از پیروزی شاپور پولادی و داریوش قنبری در انتخابات است، داریوش قنبری که به اقلیت اصلاح طلب مجلس تعلق دارد با پیروزی در این انتخابات کرسی قانونگذاری خود را حفظ کرده است اما شاپور پولادی، معاون پیشین اداره کل راه و ترابری استان ایلام که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرد، برای نخستین بار به صف قانونگذاران وارد می شود.
آن گونه که در گزارشها آمده، درگیری در ایوان غرب پس از آن آغاز شد که با اینکه نتایج غیررسمی پس از شمارش آرا حاکی از این بود که داریوش قنبری یکی از دو نامزد پیروز در انتخابات در ایلام است، در نخستین ساعات بامداد امروز (شنبه) به صورتی غیررسمی اعلام شد که تعدادی از آرایی که به نفع داریوش قنبری به صندوق ریخته شده باطل اعلام گردیده و باعث شده که او به رتبه سوم در میان چهار نامزد انتخاباتی نزول کند و جای خود را در میان نامزدهای پیروز به علی اکبر متین بدهد.
اعلام تغییر نتایج آرا به نفع علی اکبر متین، اعتراض طرفداران داریوش قنبری را برانگیخت و شماری از آنان به نشانه اعتراض در مقابل فرمانداری ایوان غرب تجمع کردند.
گزارشها حاکی از این است که دخالت مأموران امنیتی و انتظامی برای پایان دادن به تجمع باعث بروز خشونت شد تا آنجا که نیروی انتظامی برای متفرق کردن معترضان به تیراندازی متوسل گشت.
بنابر برخی گزارشها، طی این درگیری به فرمانداری ایوان غرب مواد آتشزا پرتاب شد و به بانکها و دیگر ساختمانهای دولتی نیز حملاتی شد که خساراتی بر جای گذاشت.
خبر درگیری در ایوان غرب و تلفات ناشی از آن هنوز از سوی هیچیک از منابع خبری رسمی در ایران منتشر نشده اما سایتهای خبری به نقل از منابع مختلف از کشته شدن چهار نفر در این درگیری خبر داده و حتی نام کشته شدگان را نیز اعلام کرده اند، بنابر این گزارشها حدود سیزده نفر نیز طی درگیری زخمی شده اند.
پیشتر مصطفی پورمحمدی وزیر کشور برکنار شده توسط رییس جمهوری در کنفرانس خبری بدون اشاره به نام شهر گفته بود در یکی از حوزه های انتخابیه، اختلاف در شمارش آرا باعث کشته شدن "یکی دو نفر" و مجروح شدن تعدادی دیگر شده است.
وی تأکید کرد که قوانین انتخابات ضعفهایی دارد و او که در حال ترک این وزارتخانه است نقدهای جدی به نظام نظارتی کشور دارد.
درگیری در ایوان غرب در حالی رخ داد که ساعاتی بعد مشخص شد خبر تغییر نتایج به نفع علی اکبر متین نادرست بوده و نام داریوش قنبری رسماً از سوی ستاد انتخابات کشور به عنوان یکی از دو نامزد پیروز ایلام اعلام شد.
علی اکبر متین که به نظر می رسد شایعه تغییر نتایج آرا به نفع وی به درگیری خونین در ایوان غرب انجامیده، در دور نخست انتخابات به عنوان نامزدی که بیشترین آرا را به دست آورده است اعلام شد اما در پی گزارش تخلف انتخاباتی از ایلام، شورای نگهبان آرای ریخته شده به هفت صندوق در این حوزه انتخابیه را باطل اعلام کرد که در نتیجه، آقای متین از مقام نامزد اول به رتبه سوم نزول کرد.
شهر ایوان غرب که صحنه درگیری انتخاباتی شده، ساختاری عشایری و طایفه ای دارد و در آن، وابستگیهای خانوادگی و قومی افراد نقش مهمتری نسبت به تمایلات سیاسی آنان در سوقدهی آرای مردم در انتخابات ایفا می کند.
داریوش قنبری که به نمایندگی انتخاب شده، به جناح اصلاح طلب تعلق دارد و طی دوران نمایندگی ایلام در مجلس از منتقدان دولت محمود احمدی نژاد و همچنین استاندار ایلام بود.
رقیب او، علی اکبر متین که تشخیص تخلف انتخاباتی در آرایی که به نفع او در صندوقهای رأی در دور اول ریخته شده بود باعث نزول او به رتبه ای پایینتر از داریوش قنبری از لحاظ میزان آرا شد، به ایل ملکشاهی تعلق دارد که استاندار و امام جمعه ایلام نیز از همین ایل هستند.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

حاشيه‌هاي حضور سر زده رئيس جمهور
در روستاي محروم مشك آباد قم

محمود احمدي نژاد صبح روز پنجشنبه (12ارديبهشت) به صورت سر زده و بدون اطلاع قبلي در روستاي محروم مشك آباد قم حاضر شد.
اين حضور با توجه به محروم بودن منطقه و سر زده بودن اين بازديد حاشيه‌هايي داشت كه از ديد ناظران اين دقايق تاريخي مخفي نماند.

* خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف كشور دقايقي پيش از حضور رئيس جمهور وارد روستاي مشك آباد شدند. معمولاً روستايي كه قرار است مورد بازديد رئيس جمهور قرار گيرد تا آخرين دقايقي مشخص نيست و فقط چند دقيقه پيش از حضور رئيس جمهور خبرنگاران وارد روستا مي‌شوند و به هر واسطه نيز مردم اندكي مجال مي‌يابند كه خود را براي استقبال از رئيس جمهور آماده كنند.
*خبرنگاران بلافاصله پس از ورود به اين روستاي محروم مشغول به تهيه عكس و تصوير و انجام مصاحبه شدند. تعدادي از خبرنگاران هم مشغول كار بودند. اما اين بار كاري غير از كار خبرنگاري، آنها به درخواست مردم مشغول نوشتن نامه‌ها و درخواست‌هاي آنان خطاب به رئيس جمهور شدند.
* از ظاهر روستا و نگاه‌هاي حيرت زده مردم به راحتي مي‌توان فهميد كه هيچ تدارك قبلي براي حضور رئيس جمهور انديشيده نشده و اين بازديد كاملاً سر زده است و به همين جهت نيز در اولين دقايق حضور خبرنگاران و برخي از مسئولين در روستا، تعدادي از مسئولين مشغول آماده كردن مقدمات و جايگاهي هر چند ساده براي سخنراني و بازديد رئيس جمهور مي‌شوند. دادخواه معاون هماهنگي و پيگيري معاونت اجرايي رئيس جمهور، سروش پور مدير كل روابط عمومي رئيس جمهور و نوعي مدير كل مراسم دفتر رئيس جمهور خودشان دست به كار شده و يكي يك بيل در دست و ديگران سنگ بر دوش كم كم جايگاه سخنراني رئيس جمهور را آماده مي‌كنند.
* مردم هم كم كم اسپندها را دود كردند كه در همين ميان هليكوپتر حامل رئيس جمهور وارد روستا شد. مردم در كمترين زمان ممكن خود را به هليكوپتر‌ها رسانده و با سر دادن شعار صل علي محمد رئيس جمهور خوش آمد.
* درد دلها از همان لحظه اول آغاز مي‌شود و محرومين روستاي مشك آباد بدون هيچ واسطه‌اي سر درد دل را با رئيس جمهور باز مي‌كند.
* رئيس جمهور در اولين دقايق وارد مدرسه ابتدايي نيمه شعبان شد، اين مدرسه ابتدايي دو كلاس دارد در يك كلاس دانش آموزان كلاس اول و دوم و در كلاس ديگر دانش آموزان كلاس سوم و چهارم و پنجم تحصيل مي‌كنند.
* رئيس جمهور به سراغ تك تك دانش آموزان رفته و حرف‌هاي كودكان آنها را مي‌شنود علاوه بر آنكه درس بچه‌ها را از معلم كلاس مي‌پرسد، جزئيات درس را از خود دانش آموزان سؤال مي‌كند و پس از آن نيز از دانش آموزان مي‌خواهد برايش به صورت دست جمعي شعر بخوانند.
* بازديد رئيس جمهور از اين مدرسه دو كلاسه بيش از زماني كه پيش بيني مي‌شد به طول انجاميد، چون وي به بازديد از يك كلاس اكتفا نكرد و وارد دومين كلاس شد.
ابتدا دانش آموزان براي خير مقدم به او سوره حمد را به صورت دسته جمعي خواندند و سپس با همان زبان كودكانه به رئيس جمهور خير مقدم گفتند و باز هم سر درد دل را با رئيس جمهور باز كردند.
*يكي از دانش آموزان از رئيس جمهور خواست كه برايشان از مقاطع بالاتر مدرسه بسازد. رئيس جمهور از او مي‌پرسد اگر اين كار را بكنيم آيا دوست داريد درس بخوانيد پس از پاسخ مثبت دانش آموز رئيس جمهور با غلظت هر چه تمامتر خطاب به دانش آموزان مي‌گويد؛ چشم.
* نكته جالب توجه در اين بازديد، آن است كه همه دانش آموزان بدون هيچ واهمه‌اي و به صورت پي در پي به راحتي با رئيس جمهور درد دل كردند و رئيس جمهور هم بدون هيچ محدوديت خاصي به همه حرف آنها گوش داد.
* هديه‌اي كه رئيس جمهور به دانش آموزان اين دو كلاس اهدا كرد، دفترچه نقاشي و مداد رنگي دارا و سارا بود.
* رئيس جمهور در پايان گفت و گوي صميمي خود با اين دانش آموزان از آنها خواست كه برايش دعا كنند تا بتواند مشكلات را حل كند.
* احمدي نژاد همان جا و پيش از آنكه مدرسه را ترك كند جليل بشارتي رئيس دفتر امور مناطق محروم و تعدادي از مسئولين را فرا خواند و توصيه‌هاي لازم را درباره اين مدرسه و برخي از مشكلات مطرح شده به مسئولين گوشزد كرد.
* رئيس جمهور در حال ترك مدرسه بود كه تعدادي از بچه‌ها را در بالاي ديوار مدرسه مشاهده مي‌كند. ابتدا براي آنها دست تكان داد و سپس از آنها خواست از همان جا پيش او بيايند. آنها هم آمدند و تعدادي از مشكلات را نيز با رئيس جمهور مطرح كردند.
*احمدي نژاد پس از خروج از مدرسه باز هم در حلقه مردم اين روستاي محروم قرار گرفت و باز هم يك به يك به درد آنها گوش فرا داد.
* احمدي نژاد در جمع مردم اين روستا در همان جايگاه ساده‌اي كه دقايقي قبل برايش فراهم كرده بوده‌اند به سخنراني پرداخت و پس از سخنراني نيز بدون واسطه، مردم در دلها و مشكلات خود را مطرح كردند.
* رئيس جمهور در آخرين دقايق حضور خود در اين روستا به منزل تنها شهيد اين روستا رفت و پاي درد دل مادر شهيد نشست، لحظاتي پس از ورود رئيس جمهور از خبرنگاران خواست كه از اتاق خارج شوند تا او راحت‌تر بتواند پاي درد دل خانواده شهيد بنشيند.
* رئيس جمهور پس از گذشت بيش از يك ساعت از حضور صميمي در اين روستاي محروم، در ميان بدرقه دستان بر افراشته و چشمان اشك بار مردم روستاي محروم مشك آباد قم اين روستا را ترك كرد.
* ناظمي اردكاني استاندار قم، جليل بشارتي رئيس مناطق محروم رياست جمهوري ودادخواه معون پيگيري و هماهنگي معونت اجرايي رئيس جمهور احمدي نژاد را در اين بازديد سرزده همراهي مي‌كردند.

* براي مشاهده گزارش تصويري مربوطه اينجا کليک کنيد

 

 

yazynh@yahoo.com

عبدالكريم سروش از اوج تا فرود

«جناب سروش! سوابق شما در نظر دوستان بسيار درخشان است، شما از فارغ التحصيلان مدرسه علوي تهران مي‌باشيد كه ايمان و اخلاق، عجين وجود آن¬ها مي‌باشد و مسووليت اداره نظام اسلامي در گذشته و حال بر دوش آنان سنگيني مي‌كند ... حضرتعالي پس از اداي فريضه صبح، مشغول ادعيه مي‌شديد و موقع اداي نماز ظهر وعصر ديرتر از ديگران جايگاه نماز را ترك مي‌كرديد، چون مقيد به خواندن تعقيبات بوديد. در مناظره اي كه در معيت آيت‌الله مصباح يزدي دامت بركاته با آقاي احسان طبري داشتيد، خوب درخشيديد. اين‌ها بود كه بنده يادآور شدم حضرتعالي خلأاي را كه پس از شهادت مرحوم مطهري در دانشگاه پديد آمده با تدريس و سخنراني خود پر كنيد. اما شما در حوزه متدينان باقي نمانديد و به جمع ديگران پيوستيد. آن‌ها چند صباحي بيش با تو همراه نيستند! حالا اين سوابق كجا و اين نوع سخنراني و تشكيك در مباني تشيع كجا؟! در اين سن شصت سالگي بهتر است در راه و روش خود تجديد نظر فرماييد.»
آن چه خوانديد بخش‌هايي از نامه‌اي بود كه آيت‌الله العظمي سبحاني -حفظه الله- به سروش در سال 1384 نوشته بود، در زماني كه وي در شروع مسير معاندي خود ابتدا به جنگ تشيع رفته و مرجعيت ديني امامان معصوم (ع) را نعوذ بالله زير سوال برده بود.
«اگر روزگاري کودکان و ديوانگان سنگش مي‌زدند و انديشمندان دور از خدا، شاعر و نادانش مي‌خواندند، در جاهليت نوين نيز مانند جاهليت اُولي داستان تکرار مي‌شود. نابخردان و کودک‌صفتان، با هجو و کاريکاتور با او به ستيز برمي‌خيزند و انديشه‌ورزان دنياطلب، شاعر و نادانش مي‌خوانند. از موضع يک مسلمان، يک هنرمند، پيرو مکتب اهل بيت، انزجار خود را از آن چه يک به اصطلاح روشنفکر گفته است اعلام مي‌کنم، و از همه آنان که در مقابل اين جفاي بي‌نظير، سکوت پيشه کرده‌اند، گله‌مندم. چرا وقتي چند کودک صفت و ديوانه‌رفتار با کاريکاتور، به پيامبر ما توهين مي‌کنند، آن موج به راه مي‌افتد، اما امروز که از زبان خودي، ناپسندترين نسبت‌ها به آن بزرگ و کتاب هدايتش قرآن داده مي‌شود، سکوت همه‌جا را در برمي‌گيرد و جز يکي دو صداي کم‌جان هيچ‌کس فرياد نمي‌زند که چرا دوباره از پس قرنها، به پيامبر نسبت به شاعري مي‌دهند و قرآنش را احساسات شاعرانه و خطاپذير مي‌خوانند؟ اگر آن روز که روشنفکران مذهبي، عصمت و علم غيب ائمه را زير سؤال بردند و نفي کردند، يا مُسَلّمات تاريخي چون غدير و شهادت حضرت زهرا (س) را افسانه خواندند يا مانند همين قلمِ منحرف، زيارت جامعه کبير را (مرامنامه شيعه غالي) برشمردند، سکوت نمي‌کرديم، امروز جسارت را به مرحله پيامبر و قرآن نمي‌رساندند، تا علناً پيامبر را فردي عامي و ناآگاه و هم‌سنگ افراد جاهلي بخوانند و قرآن، کلام الهي را محصول بشري بخوانند. کسي که ادعاي مولوي‌شناسي مي‌کند، و براي او بيش از معصومان ارج و اعتبار قائل است، بداند که به حکم مرادش مولوي، کافر است.
گرچه قرآن از لب پيغمبر است
هرکه گويد حق نگفت، آن کافر است
اين همه آوازها از شَه بُوَد
گرچه از حلقوم عبداله بود»
اين نيز دردنامه‌اي است از استاد مجيد مجيدي در شكوه از روشن‌فكرنماهايي چون عبدالكريم سروش كه اخيرا توسط ايشان اظهار شده است! سروش اين بار در ادامه طي مسير انحرافي خود و در طي اهانت‌آميزترين مواضع خود در اين چند سال اخير، اين بار از تشيع فراتر رفته و به دشمني با اسلام پرداخته است و الهام قرآن به پيامبر را با الهام شعر به شعرا مقايسه كرده و به ايشان چنين صفتي را نسبت داده است. جالب اين جا است كه يكي از اشكالات غيرمنطقي وي در رابطه با بحث امامان معصوم (ع) اين بود كه چرا در قرآن چنين بحثي مطرح نشده است! و در حالي كه در احاديث نبوي چنين بحثي آمده، باز مطلب را قبول نكرده است! وي ظاهرا از اهل سنت نيز فراتر رفته و احاديث نبوي را نيز قبول نداشته و فقط قرآن را قبول داشته است! اما اين بار خود قرآن را نيز قبول نداشته و برخلاف آيه 68 سوره يس كه مي‌فرمايد:
وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا يَنبَغِي لَهُ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ وَقُرْآنٌ مُّبِينٌ
ما هرگز شعر به او ( پيامبر) نياموختيم، و شايسته او نيست (كه شاعر باشد); اين (كتاب آسمانى) فقط ذكر و قرآن مبين است.
افاضه فرموده! و بر خلاف نص صريح قرآن نسبت شعر و شاعري به پيامبر داده است!
وي در اين چند سال اخير ظاهرا دعوت چند تن از بزرگان دين اسلام از جمله دانشمند فاضل آيت‌الله مصباح يزدي و آيت‌الله صادق لاريجاني -حفظهما الله- را رد كرده بود و بدون پذيرفتن مباحثه اقدام به نشر عقايد فاسد و منحرف خود نموده است. اميدواريم اين بار مناظره با آيت‌الله العظمي سبحاني را بپذيرد!
علي اي حال الحق كه يهدي من يشاء و يضل من يشاء، كسي كه قرار بوده جاي شهيد مطهري (ره) را پر كند به يك بار از دين اسلام خارج مي‌شود!

 

 

aghd4420@yahoo.com

القرآن الأمريكي الجديد بالكويت (أستغفر الله)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
و الصلاة والسلام على رسول الله
القرآن الأمريكي الجديد (استغفر الله)
أعوذ بالله العظيم من كل شيطان رجيم
تحريف للقرآن الكريم
القرآن الأمريكي الجديد أمر خطير جدا
وتحريف واضح للقران
قرآن جديد يوزع في الكويت
اسمه ((الفرقان الحق))
والله يا أخوان شيء خطير وخطير للغاية
اللهم اعز الإسلام والمسلمين وأذل الشرك و المشركين من اليهود والنصارى والمنافقين
آمين آمين آمين.

آيات شيطانية جديدة تسمي
الفرقان الحق توزع في الكويت
الحاضر يعلم الغائب،
اللهم فاشهد أمانه علي كل من سمع أو قرأ هذا الكلام أن يبلغ به أكبر عدد ممكن من المسلمين اللهم فاشهد، اللهم فاشهد!
مجلة الفرقان الكويتية
تسلط الضوء علي مصحف مزعوم
آيات شيطانية جديدة تسمي الفرقان الحق
توزع في الكويت.
الدوحة - خاص براية الإسلام
إنها حقا آيات شيطانية جديدة، فقد نشرت مجلة الفرقان التي تصدرها أسبوعيا
جمعية إحياء التراث الإسلامي بالكويت
موضوعا خطيرا عن صدور كتاب جديد باسم الفرقان الحق
وبدأت المجلة التي جعلت من الموضوع عنوانا لغلافها:
" تمخضت دارا النشر الأمريكيتان
Omega 2001 و wine Press
فقذفتا لنا أخيراً، آيات شيطانية أسمياها الفرقان الحق.
وهو ليس سوي الكتاب المقدس للقرن الحادي والعشرين!
أو سمه أن شئت كتاب السلام! أو مصحف الأديان الثلاثة!!
قدم له عضوا اللجنة المشرفة علي تدوينه وترجمته ونشره المدعوان الصفي و المهدي – كما ورد في مقدمته - وذكرا بأنه للأمة العربية خصوصا والي العالم الإسلامي عموما.
مصحف الفرقان الحق المزعوم يقع في 366 صفحة من القطع المتوسط
ومترجم إلي اللغتين العربية والإنجليزية..
ويوزع في الكويت
علي المتفوقين من أبنائنا الطلبة في المدارس الأجنبية الخاصة..
التي أصبحت مرتعا خصبا للمنصرين، للتأثير علي فلذات أكبادنا وبث ثقافة الاستسلام في أذهان الأجيال القادمة من أبنائنا وبناتنا،
حتى يردوهم عن دينهم الإسلامي الحنيف، لا سيما أن الشباب يمثلون طموح الأمة وقادة المستقبل،
فها هي أصابع التغيير وجهود التنصير ومخاطر حقبة السلام تتسلل إلي عقول أبنائنا وتعبث بمعتقداتهم وقيمهم وأفكارهم.
حرب باردة خفية تدور علي أبنائنا في ظل غفلتنا وانشغالنا بأعباء الحياة وتكالب الأعداء علي أمتنا الإسلامية!.
يبتديء المصحف المزعوم بمقدمة مسمومة ترسخ وتؤصل للخلط العقدي وحرية الأديان في مردات تنصيرية،
زاعمة أن الفرقان الحق لكل إنسان بحاجة إلي النور بدون تمييز لعنصره أو لونه أو جنسه أو أمته أو دينه.
يتألف من 77 سورة مختلقة وخاتمة.
ومن أسماء تلك السور المفتراة
الفاتحة -المحبة - المسيح - الثالوث - المارقين - الصَّلب - الزنا - الماكرين – الرعاة -الإنجيل - الأساطير - الكافرين - التنزيل - التحريف - الجنة - الأضحى – العبس-الشهيد.. إلخ .
ويفتتح بالبسملة الطامة بقولهم:
( بسم الأب الكلمة الروح الإله الواحد الأوحد.
مثلث التوحيد.. موحد التثليث ما تعدد).
يتجلى فيه خلط واضح لمعني الإله فهو الأب كما زعمت النصارى
ومثلث التوحيد وهو الإله الواحد الأحد كما يعتقد المسلمون.
ثم تأتي سورة الفاتحة المزعومة بتلبيس إبليس في مطابقة اسمها
. لفاتحة القرآن العظيم..
ثم سورة النور.. ثم السلام.. وهكذا.
وفي سورة السلام المفتراة حشو للإفك والباطل وتلفيق واضح، ومن آياتها:
( والذين اشتروا الضلالة وأكرهوا عبادنا بالسيف ليكفروا بالحق ويؤمنوا بالباطل أولئك هم أعداء الدين القيم وأعداء عبادنا المؤمنين).
فمن ذا في عصرنا يُكره المؤمنين ليكفروا بالحق غير أعداء الله من اليهود والنصارى؟
ثم يأتي التصريح بالنصرانية ليكشف عن مكنون صدورهم
في السورة ذاتها بقولهم
افتراء علي الله:
(يا أيها الناس لقد كنتم أمواتا فأحييناكم بكلمة الإنجيل الحق. ثم نحييكم بنور الفرقان الحق)
ثم يتجلى التحريف والعبث بآيات القرآن العظيم في كل آيات ذلك الكتاب.
ثم تأتي الفرية في الكذب علي الله بقولهم
(لقد افتريتم علينا كذبا بأنا حرمنا القتال في الشهر الحرام , ثم نسخنا ما حرمنا فحللنا فيه قتالا كبيرا )!!.
وفي سورة المسيح التي خطتها أيديهم الآثمة:
(وزعمتهم بأن الإنجيل محرف بعضه فنبذتم جُلَّه وراء ظهوركم).
وبذلك يستنكرون على القرآن بيان حقيقة تحريفهم للإنجيل والتوراة.
ويتبع ذلك اتهام المسلمين بالنفاق في مثل قولهم:
(وقلتم: آمنا بالله وبما أوتي عيسي من ربه ، ثم تلوتم منكرين..
ومن يبتغ غير ملتنا دينا فلن يقبل منه.. وهذا قول المنافقين) !!
ويتواصل الرفض لاستخدام القوة في قتال الكفار أعداء الله
بقولهم في السورة المزعومة نفسها:
(وكم من فئة قليلة مؤمنة غلبت فئة كثيرة كافرة بالمحبة والرحمة والسلام) !!
ثم يتعمدون مساواة الطهر بالخبث والنجاسات!! ومساواة النكاح بالزنا!!
في سورة الطهر بقولهم على الله
زورا وكذبا :
(وما كان النجس والطمث والمحيض والغائط والتيمم والنكاح والهجر والضرب والطلاق
إلا كومة ركس لفظها الشيطان بلسانكم وما كانت من وحينا وما أنزلنا بها من سلطان).
تلك أمانيهم أن نكفر بالقرآن العظيم وبآيات الله عز وجل
ونتبع أنجيلهم المحرف وفرقانهم المكذوب علي الله ولكن هيهات لهم!.
أخي المسلم بالله عليك كن إيجابيا وساعد في نشر هذه الرسالة ووزعها علي كل من تعرف حتى نحارب هذا الخطر الذي يحارب الإسلام وأهله وحتى تلقي الله
وتجد الإجابة حين يسألك عن هذا الموضوع
ماذا فعلت حين علمت أن القرآن قد حُرف ؟
هل أخبرت من حولك وساعدت في مجابهة هذا الخطر
وساعدت في نشر هذه الرسالة؟
أم قلت مالي وشأني ؟
أخي المسلم
اعمل ليوم تذل فيه الأقدام ويحتاج أحدنا لحسنه لا يجدها حتى عند أقرب المقربين منه.
إعمل ليوم لا ينفع فيه مال ولا بنون إلا من أتي الله بقلب سليم..
كلمه أخيرة:
أخي المسلم اعمل ليوم تلقي فيه رسول الله صلي الله عليه وسلم
فيلقاك بوجه مستبشر ويقول يا رب هذا من أمتي ويسقيك من يده الشريفة شربة هنيئة لا تظمأ بعدها أبدا
سبحانك اللهم وبحمدك اشهد أن لا اله إلا أنت استغفرك وأتوب إليك
حقوق الطبع والنشر والتوزيع محفوظة
لكل مسلم يغار علي دينه ويدافع عنه بكل ما أوتي من قوة.
أستغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم
يا مقلب القلوب و الأبصار
ثبت قلوبنا علي دينك
آمين

 

 

mamaam110@yahoo.com

پيامكي از ديار فراموش‌شده شلمچه

قسمت دوم و پاياني


از او تشكر كرده، خداحافظي كردم و داخل چادر تاريكمان مشغول خوردن غذاي نيم پخت كه حسابي مزه گرد و خاك هم گرفته بود، شديم.
پس از صرف شام از چند نفر كه چادر زده بودند، مقصدشان را پرسيدم. همگي عازم شلمچه و مناطق جنگي جنوب بودند.
بچه‌ها خوابيدند، اما من كه بيرون چادر دراز كشيده بودم، از بوي نامطبوع پارك خوابم نمي‌برد و هر لحظه احساس مي‌كردم، الان است كه موشي مشغول جويدن جوراب‌هايم شود. به داخل ماشين رفتم، صندلي را خواباندم و همانجا دراز كشيدم.
فردا پس از خواندن نماز صبح و كمي استراحت، بار و بنه را جمع كرده و براي خوردن صبحانه دنبال جايي مناسب روانه شديم؛ جايي كه اگر خبر از بوي سرسبزي و خرميِ جنوب كشور، آن هم در فصل بهار نيست، دست كم بدون بوي لجنـزار و... باشد.
صبحانه را وسط يكي از بلوارهاي شهر خورديم و پس از رفع عيبي كه براي وسيله نقليه پيش آمده بود، به سوي شلمچه حركت كرديم.
بعد از ظهر به آبادان رسيديم، در يكي از پارك‌هايي كه كنارش براي مسافران نورزي ده‌ها چادر برپا شده بود، در اتاقكي حدودا ده متري كه به عنوان نمازخانه آماده شده بود، نماز را به جاي آوردم و همانجا دراز كشيدم كه ناگهان سر و صدايي بلند شد. كارواني از بچه‌هاي استان تهران كه عازم شلمچه بودند، آنجا توقف كرده بودند، ولي جا براي نماز تنگ بود، به ويژه كه كاروانيان هم از برادران بودند و هم از خواهران.
اينكه ماجرا چطور شروع شده بود، نمي‌دانم، اما ديدم يكي از بچه‌ها چفيه‌اش را از گردنش باز كرده، دور مشتش پيچيد و گفت: اينجوري مي‌خواهيد ما را با فرهنگ جبهه آشنا كنيد؟ بابا ما پسرها مي‌ريم توي بيابون نمازمون را مي‌خونيم، ولي دست‌‌كم يه جاي مناسب براي اين خواهرها در نظر مي‌گرفتيد يا نزديك يه مسجد توقف مي‌كرديد كه بشه دو ركعت نماز را توي اون به جماعت خوند.
پيرمردي كه گويا آنجا وظيفه‌اي داشت و خيلي غيرتي و پر جنب و جوش به نظر مي‌آمد، آنها را به طرف چادرها هدايت كرد. تا خواهرها خواستند به طرف چادر بروند، شخصي ميانسال از يكي از چادرها بيرون آمد و با صداي بلند گفت: كي اجازه داده اينها برن توي چادر؟ اي بابا، آقاي [...] اينها چادر استراحت مسافران هستند، چرا هي براي من درد سر درست مي‌كني و...؟
پيرمرد كه هم رگ غيرتش گل كرده بود و هم حسابي جلوي اون بچه‌ها كنف شده بود و مي‌خواست حرمت اون شخص را كه به نظر مي‌رسيد مافوقش باشه، نگه داره، خيلي تقلا كرد كه كارش را يه جوري توجيه كند، اما آن شخص به قدري جوش آورده بود كه پيرمرد نتونست چيزي بگه. در همين حين، يكي ديگه از بچه‌ها اومد بازوي رفيقش را كه ميان آن پيرمرد و شخص ميانسال گير كرده بود و نمي‌دونست طرف كي را بگيره گرفت و عقب كشيد و گفت: بيا كنار داداش، خونت را كثيف نكن، بذار اينها بيان شاه عبدالعظيم، اون وقت ما يه جوري از اونها پذيرايي كنيم كه شرمنده اين رفتارشون بشن. يكي ديگه دويد وسط حرفش و دستي به سر و صورت پيرمرد كشيد و گفت: بابا اينها كه تقصير ندارند، بايد يقه مسئولان را گرفت؛ اينها مأمورند و معذور.
به طرف متصدي چادرها رفتم و گفتم: اگر ما شب برگرديم، چادر ِخالي هست؟ گفت: سه هزار تومن بده برو يكي از چادرها را انتخاب كن.
گفتم: سه هزار تومن براي چي بدم؟ احتمال داره شب توي خرمشهر بمونيم، گفت: شهرداري اين اجاره را تعيين كرده، تو پول را بده نخواستي بموني، چادر اينجا محفوظه، خاطرت جمعه كسي اون را اشغال نمي‌كنه. گفتم: اي بابا! اين چادرها كه همش خاليه. گفت: الان خاليه، ولي شب غلغله‌اي مي‌شه و خيلي‌ها بدون چادر مي‌مونند.
دستي توي جيبم كردم و پس از لمس پول‌هايي كه توي اون بود از قيد اجاره چادر گذشتم.
يادم به تبليغات مغرضانه‌اي افتاد كه مي‌گويند دولت، براي مناطق جنگي و راهيان نور ميليارد، ميليارد خرج مي‌كند!
بعد از ظهر از آبادان بيرون زديم و جاده خرمشهر را در پيش گرفتيم. بوي خرمشهر را كه استشمام كردم، همه خاطرات سال‌هاي دفاع مقدس برايم زنده شد؛ خاطراتي كه براي يادآوري بسياري از آنها، بايد به دفترچه خاطراتم از آن دوران مراجعه مي‌كردم.
اما انگار هر آنچه در عمليات‌هاي والفجر 8 و كربلاي 4 و 5 و جزيره مجنون، برايم رخ داده بود و هر آنچه را در جنوب و غرب جبهه ديدها فقط شنيده بودم، همه را در نخل‌هاي افراشته و سنگفرش تر و تميز و ساختمان‌هاي نسبتا شيك خرمشهر به يكباره ديدم حتي در هيبت و قيافه مردمان شيك‌پوش و به ويژه جوان‌هايش كه با هيبت جوان‌هاي آن دوران زمين تا آسمان فاصله داشتند.
صداي بلند موزيك فارسي و گاه عربي و گاه رپ غربي كه از داخل اتومبيل‌ها شنيده مي‌شد و جوان‌هايي كه با غرور ويراژ مي‌دادند و به سرعت مي‌گذشتند.
پل قديم و جديد خرمشهر با ماشين‌هايي كه در حدفاصل دو پل پارك شده بود، دو تلويزيون بزرگ كه آنجا تعبيه شده بود و از فاصله 300 متري هم مي‌شد تصويرشان را ديد و آقاي مهران مديري كه مرد هزار چهره را بازي مي‌كرد و انبوهي از جمعيت كه تا ده‌ها متري به آن خيره شده بودند.
چند جوان شاد و شنگول هم نزديك لنج‌هاي بزرگي كه كنار گذرگاه پل لنگر انداخته بودند، در حال انجام حركات موزون و سر دادن ترانه‌هاي شاد و دست تكان دادن براي كساني كه از كنار گذرگاه روي پل در حال آمدوشد بودند و قايق‌هاي تندرويي كه مسافران را در آن شب زيبا سوار مي‌كردند و انگار در نور چراغ برق‌هاي بزرگ ِشكسته در موج‌هاي آب به يك پرواز رويايي مي‌برند.
شب را در خرمشهر مانديم و فردا صبح راهي شلمچه شديم

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

15 ارديبهشت / 4 مي / 27 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
15 فروردين ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخست، زنده كردن زبان پارسي و بعد؛ جهانگشايي

به نوشته روزشمارتاريخ جهان، امير اسماعيل ساماني در ماه مه سال 900 ميلادي در شهر بخارا به خواست سران لشكرش كه اصرار داشتند به بغداد حمله كنند و به خلافت عباسيان پايان دهند پاسخ رد داد. شاه ساماني براي توجيه پاسخ خود، در يك اجتماع عمومي (اصطلاحا: بارعام) گفت كه بزرگترين برنامه ما بايد احياء زبان فارسي و فرهنگ نياكان باشد نه وسعت بخشيدن به قلمرو. اگر پيش از رسيدن به اين هدف كه واجب محض است، دست به لشكركشي به نقاط دوردست زنيم از هدف اصلي (احياء فرهنگ ملي) دور خواهيم شد. به علاوه ما با حمله نظامي به بغداد، دشمنان تازه براي خود خواهيم ساخت كه فعلا و در آغاز كار، به مصلحت ما نيست.

 

رفتار بد وهابيون نجد نسبت به حجاج ايراني

پنجم ماه مه سال 1820 (دوران سلطنت فتحعلي شاه قاجار، دولت وقت ايران تصميم گرفت كه در مورد سوء رفتار مقامات عثماني در حجاز با حجاج ايراني و نيز آسيبي كه اين حجاج در طول راه (به سبب شيعه بودن) از وهابيون نجد مي ديدند به دولت عثماني در استانبول و به حكمران مصر در قاهره اعتراض كند، زيرا كه مقامات عثماني در حجاز زير نظر پاشاي مصر بودند كه دست نشانده دولت عثماني بود. گزارش هاي بعدي نشان مي دهد كه تذكر دولت ايران به پاشاي مصر تاثير بيشتري بخشيده بود تا اعتراض به دولت عثماني.
    تقريبا يك قرن بعد، وهابيون بر حجاز نيز مسلط شدند و بر نجد و حجاز و مناطق اطراف آنها نام كشور سعودي گذاردند و انگلستان كه جانشين عثماني در منطقه شده بود، بالاخره بر استقلال كشور سعودي صحه گذارد.

 

تدابيري احتياطي در تهران در پي شورش زنان اصفهان و قتل شهردار اين شهر

در اين روز در سال 1290 خورشيدي دولت در تهران دست به تدابير احتياطي وسيعي زد تا ماجراي اصفهان در پايتخت تکرار نشود. اخبار رويداد اصفهان در تهران پيچيده و به گوش همگان رسيده بود و حساسيت هايي مشاهده مي شد.
زنان اصفهان در اعتراض به كمبود نان و خواروبار دست به اعتراض خشونت آميز زده بودند، به شهرداري و ادارات دولتي حمله برده بودند كه ضمن آن خرابي هايي به بار آمده بود و شهردار اصفهان نيز كشته شده بود.
ماموران مسلح در اصفهان براي پايان دادن به اين اعتراض به تيراندازي متوسل شده بودند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

15/02/58
گزارش مهندس بازرگان ( نخست وزير دولت موقت ) به امام خميني و شوراي انقلاب از جلسه ديروز هيأت دولت و تشريح اوضاع جاري كشور و مشكلات دولت موقت و راه حلها ؛ از جمله : اشاره به دو پديده " ضدانقلاب " و " ضددولت " ؛ ذكر ريشه هاي قوت چنين پديده هايي و در آخر ، ارائه پيشنهادهاي سه گانه : 1- محدود كردن دادگاه انقلاب و عدم دخالت مقامهاي غيرمسؤول در امور دولت ؛ 2- تقويت و تحرك بيشتر شوراي انقلاب ؛ 3- تجمع مقامهاي مسؤول سه گانه ( امام ، شوراي انقلاب و دولت موقت ) .

اجتماع كارمندان ساواك منحله در مقابل نخست وزيري و درخواست حقوق عقب افتاده خود .

گزارش يونايتدپرس از احتمال سركوب گروههاي چپ به دست دولت ايران و بروز نشانه هايي از اتخاذ خط مشي فعاليت زيرزميني در عملكرد برخي از گروهاي مذكور .

تلگراف استاندار خوزستان به وزارت كشور دربارة روابط مشكوك كنسول عراق با عناصر محلي در خرمشهر

15/02/61
دفع پاتک سنگين دو تيپ زرهي و مکانيزه سپاه سوم ارتش عراق در جاده اهواز _ خرمشهر

15/02/64
مذاكرات ايران و با چين و كشورهاي اروپاي غربي جهت خريد موشكهاي زمين به زمين.
 

 

روز بزرگداشت شيخ صدوق

15 ارديبهشت - روز بزرگداشت محمد بن علي بن بابويه قمي معروف به " ابن بابويه" ، " محمد بن بابويه" و " شيخ صدوق" نامي ترين دانشمند گرانمايه و بزرگوار و فقيه و محدث عاليقدر شيعه

Mobin_s2004@yahoo.com
4 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه قوبيلاي خان بر جاي چنگيز نشست

قوبيلاي خان

پنجم مه 1260 قوبيلاي قاآن (كوبلاي خان) نوه چنگيز و برادر هولاگو خان (ايلخان مغول ايران) رئيس كل متصرفات مغولان و خان بزرگ آنان شد كه از چين تا اروپا و خاورميانه گسترش داشت.
قوبيلاي پسر «تولي» بود و پيش از به دست گرفتن رياست كل امپراتوري مغولها، بر شرقي ترين قسمت اين امپرتوري (چين و مغولستان) حكومت داشت. قوبيلاي پس از استيلاي كامل برچين، القاب و امتيازهاي «هان ها» را لغو كرده بود. 93 درصد چيني ها «هان» هستند. وي در چين دودمان «يوان» را تشكيل داد. در زمان اقتدار قوبيلاي خان بود كه ماركو پولوي ونيزي (ايتاليايي) از چين ديدار كرد و مدتي را مشاور قاآن مغول (خان خانها، قوبيلاي خان) بود. قوبيلاي خان برخلاف پدر بزرگش چنگيز كه در خراسان بزرگتر وسيعا دست به كشتار و ويراني زد، در چين به آباداني پرداخت. وي دو بار تلاش كرد كه به ژاپن حمله برد كه بر اثر بدي هوا و توفان دريا (كاميكاز) و مقاومت ژاپني ها موفق نشد.
قوبيلاي كه در سال 1215 به دنيا آمده بود در سال 1294 درگذشت.

 

روزي که ناپلئون درگذشت

ناپلئون

پنجم مه سال ۱۸۲۱ ناپلئون بناپارت پس از شش سال تبعيد در جزيره سنت هلن واقع در اقيانوس اطلس، در اين جزيره درگذشت.
     وي پس از شكست در جنگ واترلو، از سوي فاتحان به اين جزيره تبعيد شده بود. ناپلئون ۱۶ سال رهبري فرانسه را برعهده داشت. سال ها بعد هنگام انتقال باقيمانده جسد او به فرانسه، صدها هزار فرانسوي از بندرگاه تا پاريس كه صدها كيلومتر فاصله است، استخوانهاي او را بدرقه كردند كه در طول تاريخ بشر سابقه نداشته است. مرگ ناپلئون براثر مسموم كردن تدريجي او توسط انگليسي ها صورت گرفت ولي انگليسي ها اين اتهام را رد كرده و گفته اند كه وي براثر سرطان معده فوت شده است. ملي گرايان فرانسوي دشمني تاريخي انگليسي ها با وطن خود را فراموش نمي كنند. نمونه اش؛ مخالفت دوگل با ورود انگلستان به بازار مشترك اروپا (اتحاديه امروز) بود كه تا زنده بود، انگلستان موفق به ورود به آن نشده بود.

 

ركود اقتصادي سال 1893 آمريكا که 7 سال طول کشيد

پنجم مه سال 1893 بهاي سهام در بورس نيويورك سقوط آزاد كرد كه ركود اقتصادي به دنبال داشت. علت عمده آن، چاپ اسكناس (دلار) زائد بر طلا بود و براي تبديل اسكناس به طلا كه عملي مطابق قانون بود، طلا موجود نبود و اين وضعيت سبب هجوم مردم به خريد طلا، تبديل نقره به طلا و خودداري از خريد سهام شركتها و پس انداز پول در بانكها بود. سبب ديگر، كاهش درآمد شركت هاي راه آهن هاي آمريكا بود كه بهاي سهام آنها را در بورس پايين آورده بود. ركود اقتصادي سال 1893 كه توليد بيم و هراس (Panic) كرده بود بازهم درآمد شركتها را پايين برد و باعث ورشكستگي برخي از آنها شد. در جريان اين ركود كه هفت سال طول كشيد، شركت ها تا 18 درصد و بانكها تا 12 درصد كارمندان خود را بيرون كردند. در اين مدت جمعا 15 هزار شركت و 500 بانك دچار زياندهي شده بودند.

 

تظاهرات وسيع ضد جنگ ويتنام در واشنگتن که ضمن آن 7 هزار تن دستگير شدند

چهارم مه ۱۹۷1، در يكمين سالروز تظاهرات ضد ادامه جنگ ويتنام در دانشگاه دولتي كنت (ايالت اهايو آمريكا) كه ضمن آن چهار دانشجو بر اثر تير اندازي گارد ملي كشته و گروهي نيز مجروح شده بودند، دهها هزار آمريكايي مخالف جنگ در خيابانهاي شهر واشنگتن دست به راهپيمايي زدند. اين تظاهرات كه دو روز بعد هم تكرار شد به خشونت گراييد و در جريان آن 150 تن زخمي و بيش از هفت هزار نفر بازداشت شدند. براي مراقبت از اين تظاهرات، دولت علاوه بربسيج پنج هزار و يكصد تن ماموران پليس شهر و 500 پليس مامور محافظت از پاركهاي عمومي، 1500 گارد ملي را به ميدان آورده بود و ده هزار سرباز را آماده ساخته بود كه اگر پليس و گاردملي در كار خود شكست بخورند به پشتيباني از آنان بشتابند.
     تظاهرات آمريكائيان بر ضد جنگ ويتنام كه آن را بيهوده مي دانستند از سال 1967 شدت يافته بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 5 مي

  • 1640:   چارلز يكم پادشاه وقت انگلستان پارلمان اين كشور را دوباره تعطيل كرد زيرا كه اعضاي آن حاضر نشده بودند پولي را كه پادشاه براي هزينه كردن مي خواست تصويب كنند.

  • 1789:   مجلس طبقات سه گانه فرانسه (مجمع ملي) براي حل مشكلات مالي اين كشور تشكيل شد و با صداهايي كه از آن بلند شد مقدمات انقلاب فراهم آمد. نمايندگان طبقات سه گانه در اين مجلس عبارت بودند از: نمايندگان روحانيون (طبقه يكم)، نمايندگان اشراف (طبقه دوم) و نمايندگان بورژواها (طبقه سوم). در اين مجلس، كارگران و افراد بدون ثروت نماينده نداشتند.

  • 1832:   «هوبرت هو بانكرافتBancroft» تاريخدان و مولف آمريكايي به دنيا آمد.
        

  • 1916:   دولت آمريكا سپاه تفنگداران دريايي خود را مامور حمله به جمهوري دومينيكن كرد.

  • 1936:   نيروهاي اعزامي ايتاليا به اتيوپي كه اين كشور را مورد حمله قرار داده بودند شهر آديس آبابا پايتخت آن را اشغال نظامي كردند. هايله سلاسي امپراتور اتيوپي قبلا كشورش را ترك كرده بود كه در همين روز در سال 1941 با كمك انگلستان به آديس آبابا بازگشت.

  • 1945:   دريا سالار دونيتس كه پس از خودكشي هيتلر جانشين او شده و آمادگي آلمان را به تسليم شدن را اعلام داشته بود به زيردريايي ها و كشتي هاي جنگي آلمان دستور داد كه دست از جنگ بكشند و به پايگاههاي خود در بنادر آلمان بازگردند.

  • 1949:   شوراي اروپا تشكيل شد. درهاي اين شورا كه مقر آن در استراسبورگ فرانسه است به روي عضويت هر كشور اروپايي كه در آن حكومت قانون برقرار باشد و رعايت حقوق اتباع خود را تضمين كرده باشد باز است. اين شورا ارتباط به اتحاديه اروپا ندارد.

  • 1955:   آلمان غربي (فدرال) حاكميت كامل خود را از فاتحان جنگ جهاني دوم به دست آورد.

  • 1961:   آمريكا مدتها پس از شوروي، نخستين انسان را كه «شپرد» نام داشت به مدت 15 دقيقه به فضا فرستاد و وي برخلاف نخستين فضانورد شوروي كره زمين را دور نزد، بلكه وارد فضا شد و فرود آمد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    27 ربيع الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     در گذشت آيت الله سيد احمد خوانساري

    27 ربيع الثاني 1405 - در گذشت آيت الله سيد احمد خوانساري

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    18
    29

    اهواز

    24
    39

    تبريز

    12
    23

    شيراز

    16
    30

    مشهد

    13
    26

    بندرعباس

    25
    38

    کرمان

    12
    29

    اصفهان

    11
    28

    يزد

    18
    31

    کرمانشاه

    12
    28

    اراک

    11
    26

    رشت

    14
    19

    دبی

    28
    36


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1433 تومان
    937 تومان
    1830 تومان
    880 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    240000 تومان
    102000 تومان
    52000 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:01

    اذان مغرب : 20:14

    اذان صبح فردا : 4:33

    طلوع آفتاب فردا : 6:09
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Computer Graphics World
    ماه آوريل

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Computer Graphics World

    تاریخ انتشار: آوريل 2008
    تعداد صفحات مجله: 128
    حجم فایل: 4 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    کارت خوان حافظه در یک قوطی کنسرو

    حال و روز کره زمین چندان تعریفی نیست! برای همین است که به هر گوشه و کناری که نگاه میکنیم همه چیز در حال بازیافت است.از زباله ها گرفته تا... این بار هم شرکت مبتکر brando تکنولوژی روز را در یک قوطی کنسرو مانند جاسازی کرد. این محصول با نام y3k مشهور است که قادر به خواندن اطلاعات از روی کارت های حافظه ای نظیر SD,SDHC,MMC,XD,MircoSD می باشد. این قوطی آلومینیومی کوچک از طریق پورت USB به PC ها اتصال می یابد. همچنین می توانید از سه پورت USB اضافه موجود در این قوطی جادویی به طور همزمان استفاده کنید. . قیمت این محصول 20$ است و به راحتی در بازار ادوات جانبی کامپیوتر ها یافت می شود. ایده جالبی بود. آدم را یاد یک قوطی پپسی خنک می اندازد!
    منبع

    4 پورت USB برای استفاده در فضای داخل خودرو
     

    داشتیم این روزها به مدلهای جدید اتومبیل و قابلیت ها و کیفیت های باور نکردنیشان فکر میکردیم که ناگهان یکی پیدا شد و به فکر دست و پا کردن پورت USB در داخل فضای یک خودرو افتاد. شاید از خودتان بپرسید پشت فرمان ماشین چه نیازی به داشتن پورت ورودیست؟ ولی خب. اگر خواستید پیک نیک بروید برای شارژ کردن کباب پز به درد می خورد. این پورتی که تصویرش را مشاهده می کنید به آسانی به فندک خودرو متصل میشود. به محض آنکهLED مربوط به پاور آن روشن شد می توانید از 4 پورت این دستگاه برای شارژ کردن پنکه های خاص, کباب پز ها , mp3 player هاو...استفاده کنید. شاید داشتن این وسیله چندان مهم و ضروری برایتان جلوه نکند ولی وقتیکه با چندین و سیله با پورت usb در یک ماشین در حال یک مسافرت جاده ای چندین روزه بودید آرزوی داشتنش را خواهید کرد! قیمت این محصول در حدود 6$ میباشد.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    غرب گرایی،
    از مشروطيت تا انقلاب اسلامي

    نويسنده: مهدي انصاري

    رویکرد به تجدد در ایران زمین از ابتدای دوره قاجار با افتتاح مدرسه دارالفنون آغاز گشت. اگرچه این رویکرد در ابتدا معطوف به دانش و صناعت بود اما با ظهور طبقه غربگرا به سایر عرصه ها از جمله فرهنگ و سیاست نیز کشیده شد. فعالیت گستره تجددخواهان در جنبش مشروطه آغاز حرکت جدی تجددطلبان در ایران بود که با استفاده از جریان ایجاد شده توسط روحانیت و تغییر مسیر این حرکت صورت پذیرفت.
    مهدی انصاری دراین کتاب کوشیده است تا به بررسی غربگرایی و تجددخواهی در ایران از ابتداء جنبش مشروطه تا انقلاب اسلامی بپردازد و مهمترین اندیشه های طبقه تجددخواه را مورد ارزیابی قرار دهد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    مقدمه

    أ) جنبش مشروطه؛ جنبش ضد استبدادي و نه ضد استعماري

    ب) انديشه آزادي

    ج) عقل جديد و جهان بيني عصر روشنگري

    د) حاکميت ملي و مذهبي

    و) جدايي دين از سياست

    ز) روشن فکران و انديشه مشروطيت

    ح) انجمن هاي فراماسونري و وابسته در مشروطيت

    ط) اختلاف انديشه ها

    ي) منورالفکرها و مشروعيت مشروطه

    ک) آزادي مطبوعات

    ل) غرب گرايان و انقلاب اسلامي


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    اعترافات یک ذهن گرسنه

    لائفسکی پسر بچه هفده ساله طی مدت بازجویی آن قدر لرزیده بود که ده کیلویی از وزنش کم شده بود! این کم شدن وزن به قدری سریع اتفاق افتاده بود که ماموران ترجیح داده بودند روند بازجویی را متوقف کنند تا لائفسکی زنده بماند! در اتاق بازجویی اداره یکم پلیس پراگ لائفسکی تنها نشسته و زل زده بود به آینه ای که روبرویش قرار داشت! آن طرف آینه در اتاق مجاور، بازپرس یانگ، بازپرس ورون، استوار پاز و مسئول بازجویی فنی قرمیاتف حضور داشتند. بازپرس یانگ معتقد بود اگر لائفسکی قیافه قرمیاتف را ببیند در جا سکته خواهد کرد! اما بازپرس ورون اعتقاد داشت که بهتر است یک بار دیگر لائفسکی را بترسانند تا بلکه مقر بیاید! بازپرس ورون می گفت: «نمی شه، این یه چیزی می دونه و نمی گه، اگه قرار باشه همه ی متهمین رو همین طور ول کنیم که سنگ روی سنگ بند نمی شه! این آقا دزدی کرده اون هم از یه مقام مسئول رده بالا! تا الان چند بار از بالا تماس گرفتن گزارش پرونده رو می خوان، چی بنویسم؟ بنویسم دلیل سرقت از رییس سنای مملکت به خاطر گرسنگی یه جوون هفده ساله بوده!؟ نکنه می خواین نون شیرمالی که دزدیده رو هم ضمیمه پرونده کنم؟ ها؟»
    بازپرس یانگ که سعی می کرد آرامش خودش را حفظ کند، گفت: «خیر، شما از همون اول که این پسر رو گرفتین نباید به بالا جوری گزارش می دادین که فکر کنن قضیه جدیه! در حالی که این بدبخت واقعا گرسنه بود و جز یه تیکه نون چیز دیگه ای برنداشته، حالا از شانس بدش به ماشین رییس سنا دستبرد زده، همین!»
    بازپرس ورون که سعی می کرد استوار و قرمیاتف را با خود همراه کند، گفت: «همین؟ همین؟ استوار شنیدین؟ بازپرس عزیز ما عقیده دارن که این ماجرا یه سرقت عادیه! و تمام فرضیه های من در مورد دخالت نئو نازی ها و احزاب رقیب و شاخه افراطی جنبش مالت همه کشکه؟! من مطمئنم که این بچه قصد انتحار یا ترور یا آدم ربایی داشته، ما اون نون شیرمال رو به آزمایشگاه فرستادیم، این بچه حتی یه گاز هم بهش نزده! پس...»
    در این هنگام از پشت در صدای کوبیدن پا به زمین شنیده شد. انگار به کسی احترام نظامی بگذارند و بعد ناگهان در باز شد و افسر ارشد اطلاعات سرگرد مارمارا واتس وارد اتاق شد! افراد حاضر در اتاق همگی به حالت خبر دار ایستادند! سرگرد از پشت شیشه نگاهی به لائفسکی کرد که مثل مادر مرده ها خیر شده بود به آینه. مارمارا واتس بعد از این که چند ثانیه به لائفسکی نگاه کرد، برگشت به سمت حاضرین و از بازپرس یانگ پرسید: «اینه؟»
    یانگ جواب داد: «بله قربان!»
    سرگرد کلاه اش را از سر برداشت و روی میز گذاشت و از بازپرس ورون پرسید: «اینه؟»
    بازپرس ورون جواب داد: «بله قربان!»
    سرگرد در حالی که آستین هایش را بالا می زد رو به استوار از کرد و پرسید: «اینه؟»
    استوار پاز جواب داد: «بله قربان» و احترام نظامی گذاشت چون لباس فرم تنش بود! سرگرد در حالی که داشت هفت تیرش را از دور کمر باز می کرد رو به بازجو قرمیاتف کرد و فریاد زد: «تو این جا چه غلطی می کنی؟ گم شو برو بیرون!»
    قرمیاتف بدون این حرفی بزند از جلو چشم سرگرد غیب شد! افسر ارشد اطلاعات در حالی که سعی می کرد لبخند بزند وارد اتاق بازجویی شد! لائفسکی با دیدن سرگرد مثل کسی که شیطان را دیده باشد به لرزه افتاد، خودش را به گوشه ی دیوار چسباند و با دست جلوی صورتش را گرفت و بلند بلند شروع کرد به خواندن آیاتی از کتاب مقدس! سرگرد که به آرامی روی صندلی نشسته بود، خیلی مهربانانه پرسید: «از من می ترسی؟»
    لائفسکی با شنیدن این جمله صدایش را پایین آورد و در حالی که با صدای آرام انجیل می خواند از لای انگشتان به سرگرد نگاه کرد که روی صندلی نشسته است و دارد لبخند می زند! سرگرد ادامه داد: «پاشو بیا بشین! پاشو دیگه! هی پسر من وقت ندارم بجنب دیگه!»
    لائفسکی به آرامی ولی با ترس روبروی سرگرد نشست! سرگرد با همان لبخند پرسید: «از من می ترسی؟»
    لائفسکی با سر جواب داد: «بله!»
    سرگرد: «می دونستی داری از ماشین رییس سنا دزدی می کنی؟»
    لائفسکی: «نه؟»
    سرگرد: «اگه می دونستی باز این کار رو میکردی؟»
    لائفسکی: «نه... نه... به خدا... من...»
    سرگرد: «پس چه کار می کردی؟»
    لائفسکی: «من... اگه... شاید...»
    سرگرد: «بگو حرف بزن چه کار می کردی؟»
    لائفسکی: «من گرسنه بودم...»
    سرگرد: «تو معمولا حوالی مراکز دولتی می پلکی؟»
    لائفسکی: «نه، امروز صبح اتفاقی اونجا بودم، دیدم خیابون قُرقه، ولی خب کسی کارم نداشت منم جلو رفتم، وقتی داشتم از کنار ماشین رد می شدم بوی نون شنیدم، دست بردم بردارم که دستگیرم کردند.»
    سرگرد: «پس نمی دونستی که این ماشین کیه؟ »
    لائفسکی: «به خدا قسم اگه می دونستم یه نامه بهش می دادم برسونه دست نخست وزیر! که مشکلم حل بشه! یا خودم رو می انداختم به دست و پاش برام کار پیدا کنه! نه این که یه نون بردارم که عاقبتم...»
    لائفسکی دیگر نتوانست ادامه بدهد و بغض امانش را برید! به پهنای صورت گریه می کرد البته آرام، طوری که آدم خیال می کرد دارد انجیل می خواند! سرگرد با شنیدن حرف لائفسکی به سختی از جا بلند شد و رفت! در اتاق مجاور سرگرد در سکوت مشغول بستن اسلحه و مرتب کردن لباس های خود بود. کسی جرات نداشت حرفی بزند، سرگرد وقتی کاملا مرتب شد کلاه اش را برداشت، به سمت در حرکت کرد، در را باز کرد و لحظه ای در چارچوب در ایستاد و بعد بدون این که برگردد، گفت: «بهش قلم و کاغذ بدین می خواد اعتراف کنه!»

    رضا ساکي
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ۶ راه برای موفق شدن در مشاجرات

    ● قوانینی برای پیروزی
    هیچ مردی نمی خواهد در مقابل دختر مورد علاقه اش شکست بخورد و مشاجره را ببازد و به دختر اجازه دهد تا آنجا که می تواند او را مورد عتاب و سرزنش قرار دهد. در این مورد قوانین خاصی وجود دارند. حواس خود را جمع کنید.
    در زمان مشاجره تنها به یک دلیل عقل و منطق شما زایل می شود: خانم ها هیچ وقت نمی پذیرند که در اشتباه هستند. از این بابت مطمئن باشید و بهتر است که در این یک مورد اصلا فکر نکنید. اصلا مهم نیست که حق تا چه اندازه با شماست و حرف خانم تا چه حد اشتباه است. قرار نیست که این مسئله در ردیف بازی های جوانمردانه قرار بگیرد. در این قسمت چند تکنیک حرفه ای وجود دارد که با به کارگیری آنها هیچ گاه در بحث با خانمتان بازنده از میدان خارج نمی شوید.
    ۱) هیچ گاه صدای خود را بلند نکنید
    با توجه به طبیعت دعواهای خانوادگی (مثلا اگر برایشان بستنی سفارش دهی تصور می کنند که شما با آنها دشمنی دارید و می خواهید آنها دچار اضافه وزن شوند، اگر این کار را نکنید، این معنا را در بر دارد که در حال حاضر بیش از اندازه چاق هستند!) پس بهتر است مراقب تن صدای خودتان باشید. بدون در نظر گرفت دفاعیات دیگر، همیشه باید به نرمی و با آهستگی سخن بگویید. او فقط به دنبال خشمگین کردن شماست. تنها با این امید که بالاخره شما برنده میدان می شوید، با او به نرمی لب به صحبت بگشایید.
    ۲) اولین مردی باشید که به او گوش می دهد
    معمولا نام آقایون به عنوان شنونده های خوب به ثبت نرسیده است. متفاوت عمل کنید. او می خواهد آنقدر با شما صحبت کند که خوابش بگیرید؛ پس این کار را از او دریغ نکنید. اما زمانی که هنگام دفاع کردن از خودتان سر رسید، تمام گفته هایش را بر علیه خودش استفاده کنید، تا متوجه شود که شما به او گوش می دادید.
    اگر برای شناسناندن او به خودش از گفته های شخصی خودش بهره بگیرید، او شما را به عنوان مشتاق ترین شنونده تلقی می کند و زمانی که با چنین صحنه ای مواجه می شود شما به قدرتمندی نیو در فیلم ماتریکس مبدل می شوید. زود باش نیو، ادامه بده، دنبال خرگوش سفید برو!
    ۳) از این شاخه به آن شاخه نپرید
    حال بحث شما در مورد هر چیزی که می خواهد باشد (در مورد موسیقی، رزرو میز شام، برخوردهای ناآگاهانه و ...) شما باید با قدرت و مستحکم ظاهر شوید. برد و باخت در چرخیدن حول محور موضوع مورد بحث، تعیین می گردد. پس بهتر است در یک چنین شرایطی سعی کنید از موضوع اصلی دور نشوید.
    ۴) اشتباه را قبول کنید تا برنده باشید
    گاهی اوقات پیروزی در یک مشاجره در عواقب بعدی آن نمود پیدا می کند. اگر شما از همان آغاز مشکل را بپذیرید و اشتباه را قبول کنید، او به هیچ وجه پیروز میدان نخواهد بود. اگر پیروز میدان باشید آنوقت تحمل کردن مقداری غرغر چندان ناخوشایند به نظر نمی رسد. در این شرایط اجازه دهید تا هر اندازه که راضی می شود شما را تیرباران کند و بعد هم مثل افراد بی جان خود را به مردن زده و بر روی زمین پهن شوید. گاهی اوقات عقب نشینی بهترین راه مقابله با دشمن به شمار می رود. با به کار گیری این شیوه بدون شک پیروزی از آن شما خواهد بود.
    ۵) از احساسات کمک بگیرید
    بیشتر مواقع خانم ها به این دلیل دعوا و مرافعه راه می اندازند که احساساتی می شوند. چیزی که نباید فراموش شود این است که ما مردها نیز زمانی که احساساتی می شویم از بحث و مشاجره کمک می گیریم. این عمل به عنوان نوعی تخلیه روحی به شمار می رود. و تنها کاری که از دست ما ساخته است، این است که به آنها اجازه دهیم که احساساتشان را به بیرون بریزند.
    با قدرت و افتخار بجنگید. اما از چیزهایی که او به زبان می آورد نرنجید. برای یک خانم، مردی که توانایی حفظ خونسردی خود را در گیراگیر بحث و مشاجره داشته باشد، پادشاه به شمار می رود. در این صورت او همیشه فاتح است.
    ۶) کار را تمام کنید
    بعضی از مردها آنقدر قدرتمند متولد نشده اند که بتوانند مطابق امیال درونی شان رفتار کنند. و دقیقا این نقطه ای است که مردها را از پسر بچه ها جدا می کند. اگر پیروزی در مشاجره ارزش ویران کردن رابطه را دارد و یا اگر خراب کردن ارتباط ارزش پیروزی در مقابل او را دارد؛ پس می توانید به راحتی از کلمات توهین آمیز بهره بگیرید. اخطار: اگر این کار را انجام دهید هیچ راه برگشتی برایتان باقی نخواهد ماند. همانطور که همه شما می دانید ساختن پل های خراب شده پشت سر کار اسانی نیست.

    ● به خاطر مشاجره
    وقتی زمان مشاجره می رسد حواس خود را جمع کنید و تمام مسائل پیچیده را برای همسر خود روشن کنید. دلایل آنرا همین چند لحظه پیش برای شما توضیح دادیم.
    بحث و مشاجره به هر دلیلی که سر بگیرد، ما باید توانایی رویا رویی با آن را در خود تقویت کنیم و در تمام شرایط از آماگی لازم بر خوردار باشیم. طبیعت انسان طوری سرشته شده است که همیشه تمایل به دفاع از باورهای شخصی خود دارد. اگر تمام مدت به دفاع از آنها بپردازیم دیگر زمانی برای زندگی کردن باقی نخواهد ماند.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    حرمت و حلیت موسیقی



     

    سوال:

    لطفا دلايل حرمت و حلیت موسیقی را بیان فرماييد.
     

    پاسخ:

    1. تبیین مفهوم موسیقی:
    "موسیقی" یا "موسیقیا" واژه ای یونانی است که در فرهنگ لغت، معادل "غنا" است، ولی در حوزۀ مفاهیم دینی و اصطلاح فقه، با یکدیگر تفاوت دارد. غنا در اصطلاح شرعی عبارت است از: "آوازی که از حنجرۀ آدمی بیرون آمده و در گلو چرخانده (چهچهه) شود و در شنونده حالت سرور و وجد ایجاد کند و مناسب با مجالس لهو و خوش گذرانی باشد"، اما موسیقی به "صوتی گفته می شود که از آلات موسیقی، پدید آید". بر این اساس، نسبت بین موسیقی علمی و موسیقی فقهی، عموم و خصوص مطلق است".[1]

    2. حکمت حرمت موسیقی و غنا:
    با بررسی برخی آیات قرآن و روایات و سخن روان شناسان می توان موارد زیر را از فلسفه های حرمت موسیقی دانست:

    الف. انسان را به فساد و فحشا گرایش می دهد:
    در حدیثی از نبی اکرم (ص) آمده: "غنا نردبان زنا است".[2] تجربه نشان داده است که بسیاری افراد، تحت تاثیر آهنگ های غنا راه تقوا را رها کرده و به فساد روی می آورند. مجلس غنا معمولا مرکز انواع مفاسد است.[3]

    ب. غنا انسان را از یاد خدا غافل می سازد:
    قرآن کریم می فرماید: "بعضی از مردم خریدار سخنان بیهوده اند تا به نادانی مردم را از راه خدا گمراه کنند و قرآن را به مسخره می گیرند، نصیب اینان عذابی است خوار کننده".[4] در این آیه یکی از عوامل گمراهی از سبیل الاهی "لهو الحدیث" دانسته شده است. "لهو" آن چیزی است که انسان را به خودش آن چنان مشغول کند که باعث غفلت و بازماندن از کارهای مهم تر شود و در روایات اسلامی از آن به غنا تفسیر شده است.[5]

    ج. تاثیر سوء موسیقی و غنا بر روان و اعصاب:
    غنا و موسیقی یکی از عوامل تخدیر اعصاب است. توجه به بیوگرافی مشاهیر موسیقی دانان نشان می دهد که در دوران عمر دچار ناراحتی های روحی گردیده و رفته رفته اعصاب خو د را از دست داده اند. عده ای مبتلا به بیماری های روانی شده و گروهی مشاعر خود را از کف داده اند. دسته ای فلج و ناتوان گردیده و بعضی هنگام نواختن موسیقی درجۀ فشار خونشان بالا رفته ،دچار سکتۀ ناگهانی شده اند.[6]

    د. غنا یکی از ابزار کار استعمارگران است:
    استعمارگران جهان همیشه از بیداری مردم، مخصوصاً نسل جوان، وحشت داشته اند، به همین دلیل بخشی از برنامه های گستردۀ آنها برای ادامۀ استعمار، فرو بردن جامعه در غفلت و بی خبری و نا آگاهی و گسترش انواع سرگرمی های ناسالم است. ایجاد مراکز فحشا، کلوپ های قمار و همچنین سرگرمی های ناسالم دیگر، از جمله توسعۀ غنا و موسیقی، از مهم ترین ابزاری است که آنها برای تخدیر افکار مردم بر آن اصرار دارند.[7]
    3. موارد ذکر شده حکمت حرمت غنا و موسیقی است، نه علت تامه. به همین دلیل، در مواردی هم که این آثار و نتایج سوء وجود ندارد، باز حکم حرمت وجود دارد.
    4. دلایل اصلی حرمت موسیقی - یا حلیت بعضی از اقسام آن - آیات قرآن و روایات پیامبراکرم (ص) و ائمه (ع) است که در حوزۀ تخصصی فقه. بررسی صورت می شود و این مقال گنجایش طرح مباحث اجتهادی را ندارد. اما آنچه به صورت اختصار می توان اشاره نمود چند مطلب است:
    الف. آیات قرآن هر چند به صورت روشن و صریح حکم غنا را بیان نمی کند و مانند بسیاری از احکام به اصول و کلیات می پردازد، ولی برخی از آیات با توجه به تفسیری که پیامبر اکرم و اهل­بیت (ع) از آنها نموده اند، بر غنا تطبیق می کند. در این باره به چند آیه اشاره می کنیم:
    1. امام صادق (ع) دربارۀ آیات: "و کسانی که شهادت به باطل نمی دهند (و در مجالس باطل شرکت نمی کنند) [8] و "از سخن باطل بپرهیزید"[9]، می فرمایند: "منظور مجالس لهو و لعب و غنا است".[10]
    2. امام صادق (ع) دربارۀ آیۀ: "و آنها که از لغو و بیهودگی رویگردانند"،[11] فرمود: "منظور از "لغو" در این آیه، غنا و ملاهی است".[12]
    3. امام باقر و امام صادق (ع) دربارۀ آیۀ: "بعضی از مردم سخنان بیهوده را می خرند تا مردم را از روی نادانی از راه خدا گمراه سازند و آیات الاهی را به استهزا گیرند، برای آنان عذابی خوارکننده است"،[13] فرمودند: "منظور از سخنان بیهوده، غنا است".[14]
    لازم به توضیح است؛ هر چند اکثر این روایات، آیات مذکور را بر غنا تطبیق نموده­اند ولی دربعضی روایات، بر موسیقی نیز تطبیق شده است[15] و فقها نیز برخی از این آیات را بر موسیقی تطبیق نموده اند.[16]
    ب. مهم ترین دلیل بر حرمت غنا، روایاتی است که از پیامبر اکرم و اهل­بیت (ع) به دست ما رسیده و به طور صریح و روشن دلالت بر حرمت غنا دارند. برای نمونه به برخی از روایات اشاره می کنیم:
    امام باقر (ع) می فرمایند: "غنا از چیزهایی است که خداوند آتش جهنم را سزایش قرار داده".[17] نیز امام صادق (ع) می فرمایند: "از غنا دوری کنید".[18]
    ج. در مورد حرمت موسیقی روایاتی از پیامبر اکرم و ائمۀ معصومین (ع) به دست ما رسیده که برخی از آنها را نقل می کنیم:
    امام صادق (ع) می فرمایند: "آلات ساز و آواز، از عمل شیطان است. پس هر چه در زمین از این نوع وجود دارد از ناحیۀ شیطان است".[19]پیامبر اکرم (ص) نیز می­فرمایند: "شما را از مزمار و کوبات (آلات موسیقی) نهی می کنم".[20]
    د. از آن جایی که واژۀ غنا به معنای: "کشیدن صدا" بلکه به معنای هر گونه صدا و آواز است[21]و به تعبیر شیخ انصاری (ره): کاملا روشن و بدیهی است که هیچ یک از این مفاهیم حرام نیستند..[22] به همین جهت، همۀ فقها لهوی بودن را قید غنای حرام می دانند؛ یعنی غنای لهوی حرام است.[23] واژۀ "لهو" را به فراموشی یاد خداوند و فرو غلطیدن در ابتذال معنا نموده اند[24] و گفته اند غنا و آوازی حرام است که مناسب مجالس لهو و لعب و فساد و خوش گذرانی باشد.[25]
    بعضی از فقها علاوه بر "لهوی بودن" قید "مطرب" را نیز بر آن افزوده اند[26]. "طرب" به حالت سبک عقلی گفته می شود که در اثر شنیدن آواز یا آهنگ در نفس آدمی پدید می آید و او را از حد اعتدال خارج می کند و در مورد موسیقی (آهنگی که از آلات پدید آید) نیز اکثر فقها نوعی را که "لهوی" باشد حرام می دانند. بعضی هم استماع موسیقی مطرب را حرام می دانند.[27]
    نکتۀ پایانی: همان طوری که قبلا تذکر دادیم، بررسی دقیق این مباحث، در حوزۀ تخصصی فقه انجام می شود و کسانی که در این زمینه قدرت اجتهاد ندارند باید از مراجع تقلید خودپیروی کنند.

    -------------------------------------------
    [1] . حسینی، سید مجتبی، پرسش ها و پاسخ های دانشجویی، ص 169؛ امام خمینی، المکاسب المحرمة، ج 1، ص 198ـ 224؛ حسینی، علی، الموسیقی، ص 16 و 17؛ تبریزی، استفتائات، س10، 46 ، 47 و 1048؛ فاضل، جامع المسائل، ج 1، س 974، 978و 979.
    [2] . الغناء رقیة الزنا؛ مجلسی، بحار الانوار، ج 76، باب 99، الغناء.
    [3] نک: تاثیر موسیقی بر روان و اعصاب، ص 29؛ تفسیر روح المعانی، ج 21، ص 6؛ تفسیر نمونه، ج 17، ص 25 و 26.
    [4] . "و من الناس من یشتری لهو الحدیث لیضل عن سبیل الله بغیرعلم و یتخذها هزوا اولئک لهم عذاب مهین"، لقمان، 6.
    [5] . وسائل الشیعة، ج 12، باب 99 ـ ابواب ما یکتسب به.
    [6] . تاثیر موسیقی بر روان و اعصاب، ص 29 و 92، (به نقل از تفسیر نمونه، ج 17، ص 26).
    [7] . تفسیر نمونه ، ج 17، ص 27.
    [8] . "والذین لا یشهدون الزور"، فرقان، 72.
    [9] . "واجتنبوا قول الزور"، حج، 30.
    [10] . وسائل الشیعة، ج 12، باب 99، ابواب ما یکتسب به، ح 2، 3 ، 5 ، 9 و 26.
    [11] . "والذین عن اللغو معرضون"، مؤمنون، 3.
    [12] . تفسیر علی بن ابراهیم، ج 2، ص 88.
    [13] . لقمان، 6.
    [14] . وسائل الشیعة، ج 12، باب 99، ابواب ما یکتسب به، ح 6، 7، 11، 16و25.
    [15] . همان، باب 100، ح3.
    [16] . المکاسب المحرمة، امام خمینی ج 1، ص 2.
    [17] . وسائل الشیعة، ج 12، باب 99، ابواب ما یکتسب به ح 6.
    [18] . همان، ح 23 و 24.
    [19] .همان. باب 100، ح 5 و 6.
    [20] . همان.
    [21] . المکاسب المحرمة، امام خمینی، ج 1، ص 299.
    [22] . شیخ انصاری، مکاسب ،ج 1، ص 292.
    [23] . رسالۀ دانشجویی، ص 171.
    [24] . شرمخانی، احمد، انسان، غناء، موسیقی، ص 14.
    [25] . رسالۀ دانشجویی، ص 171. به هر حال حرام بودن مطلق صدای زیبا با فطرت و عقل انسان سازگار نیست و مخالف با بعضی روایات که دستور به خواندن قرآن به صوت زیبا می دهند است. لذا منظور نوع خاصی از آن است و می توان معیار نوع حرام را از همین تعبیرات "باطل" یا "لهو" به دست آورد.
    [26] . همان.
    [27] . توضیح المسائل مراجع، ج 2، ص 813 و 913؛ مسائل جدید، ج 1، ص 47 به بعد.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    توت سفيد

    مواد غذايى موجود در توت كدام است و چه موقع بايد خورد تا مفيد واقع شود؟
    اگر فصل توت باشد، توت سفيد را در همه جا مى توانيد بيابيد. مى خواهيد بدانيد اين ميوه ريز كه گاهى درخت آن كهن شده و دانه هاى شيرين كه بر درختى بزرگ جا دارد و خود را به اين طرف و آن طرف مى رساند چه خواصى دارد و از نظر غذايى و دوايى چه نقشى را بازى مى كند.
    درخت توت سفيد كه توت كرم ابريشم هم مى گويند در تمام ايران پراكنده است . در قديم كه خانه ها وسعت زيادى داشت و اغلب باغ و باغچه اى هم كه در اين خانه ها وجود داشت ، كم و بيش يك يا دو درخت توت سفيد در آنجا به چشم مى خورد كه وقتى ميوه آن مى رسيد آن را مى تكانيدند و مى خوردند اما فعلا با كوچك شدن خانه ها و وسعت شهرها درختان توت كم و بيش در شهرها ناپديد شده اند و بايد براى ديدن درختان توت و خوردن ميوه آن به حومه شهرها رفت .
    به خاطرم مى آيد سى و چهار سال پيش كه در اروميه بودم نزديك شهر توتستانهاى وسيعى بود كه درختان آن را پيوند زده و پرورش داده بودند. هنگامى كه توت اين درختان نزديك به رسيدن بود عده اى روزها آلتى را كه از دو تخته ساخته شده بود به هم مى زدند تا كلاغ و گنجشك و سار از آن دور شوند و توتها از حمله آنها مصون باشند.
    اغلب ، عصرها مردم اروميه براى خوردن توت به آنجا مى رفتند، توتى كه از اين درختان چيده مى شد بزرگى آن به اندازه يك بند انگشت بود و به قدرى آبدار و شيرين بود كه اغلب شيرينى آن دل آدم را مى زد
    شنيده ام كه توت سفيد خراسان هم بى اندازه آبدار و شيرين است و در فصلى كه به دست مى آيد يكى از ميوه هاى معروف خراسان محسوب مى شود.

    تاريخچه درخت توت
    درخت توت سفيد يا توت كرم ابريشم ، گهواره پرورش آن در چين بوده است و از آنجا به ساير نقاط ايران پراكنده شده است . در چين بيشتر براى خوراك كرم ابريشم درخت توت سفيد را پرورش مى دادند. توت سفيد وقتى به ايران آمد با آب هواى ايران سازگارى بسيار نشان داد و ميوه آن پر آب و شهداگين شد. زيرا اين درخت در جايى كه آفتاب دارد و هوا نسبتا خشك است خوب رشد مى كند و ميوه آبدار و شيرينى مى دهد و اگر شاخه هاى آن را قطع نكنند گاهى آن قدر بالا مى رود كه ارتفاع آن به بيشتر از هجده متر مى رسد.
    درخت توت سفيد را در قرن پانزدهم از ايران به فرانسه برده و كشت كرده اند. كشت آن در جنوب فرانسه كه داراى آفتاب زيادى شبيه به ايران است رشد كرده و زياد شده است .
    توت سفيد چه موادى دارد؟
    توت سفيد داراى كمى از ماده ((آلبومى نوئيد)) مواد چربى ، پكتين و سقز است . همچنين سرشار از مواد قندى گلوكوز، املاح معدنى ، و اسيد سوكسينيك و ويتامين هاى ((آ)) و ((ث )) مى باشد.

    چه وقت بايد توت خورد؟
    بطور كلى بايد وقتى توت خورد كه شكم از غذا خالى باشد و بهترين موقع آن صبح ناشتا و يا عصر در فاصله غذاى ظهر و شام است كه زود هضم مى شود و مواد غذايى آن جذب بدن مى شود. معمولا اگر روى غذاهاى سنگين ، مخصوصا گوشتى آن را بخورند هضم آن مشكل مى شود و توليد نفخ در شكم و روده ها مى كند.
    به همين علت است كه حكيم ابونصر هروى در كتاب خود توصيه مى كند كه موقعى توت بخورند كه شكم خالى باشد. ((چون توت را بخورند وقتى كه معده پاك بود، زود از معده بشود و اندر تن هيچ خلط برنيانگيزد.))
    ابوبكر مطهر جمالى يزدى در كتاب فرخ نامه مدعى است كه اگر بخواهند ميوه توت سفيد، سياه شود، گودالى نزديك ريشه درخت توت بكنند و دو غربال توت سياه در بن درخت انبار كنند تا سال ديگر توت سفيد، توت سياه به بار آورد. همچنين اگر توت سفيد در بن درخت توت سياه كنند سپيد گردد؟!
    در ايران توت سفيد را وقتى رسيد خشك مى كنند و در زمستان به عنوان غذاى پر انرژى مثل كشمش مى خورند. از توت سفيد شيره اى مثل شيره انگور مى پزند كه مصرف آن مشابه شير انگور است . كسانى كه مرض قند دارند اغلب به جاى قند سفيد مصنوعى ، چاى خود را با توت خشك مى خورند. برگ درخت توت را هم به مصرف غذاى كرم ابريشم مى رسانند.
    پوست شاخه هاى جوان درخت توت را اگر خشك كنند و خشك كرده آن را در آب بجوشانند و بنوشند لينت مزاج مى آورد. چنانكه حكيم موفق مى گويد:
    ((پوست دار توت را چون بپزى آبش اسهال طبيعت كند.))
     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    اصطلاحات اینترنت

    ● وب و www و w۳ : کل وب

    ▪ صفحه وب ( web page ) : یک پرونده ساده وب هر چیزی که در پنجره مرورگرتان (browser ) میتوانید بینید.

    ▪ مرورگر، مرورگر وب ( browser , web browser ) : قسمتی از نرم افزار که در کامپیوتر و به شما اجازه می دهد تا صفحات وب را ببینید. معمولترین مرورگرهای وب یا web browser ها عبارتند از Internet Explorer و Netscape .

    ▪ Web Site :یک سری از صفحات وب که به صورت منطقی با یکدیگرارتباط دارند و آنها معمولاً ظاهر و حال و هوای مشابهی دارند وبه یک موضوع مرتبط می شوند.

    ▪ home page : رساله مقدماتی یا صفحه خوش آمد گویی برای یک وب سایت را گویند. home page شخصی یک نفر یک صفحه وب است که خود او را توصیف می کند.

    ▪ Link , Hot link , Hyper link: یک قسمت از یک صفحه وب که با کلیک کردن بر روی آن می توان به جاهای دیگری رفت مثال: این یک لینک به موتور جستجوی گوگل است
    لینکها معمولاً با رنگهای متفاوت و یا به صورت
    Under line از متن اصلی شناخته می شوند.

    ▪ Broken link : یک لینک که شما رابه صفحه ای آدرس می دهد که در گذشته وجود داشته ولی اکنون وجود ندارد واگر شما بر روی آن کلیک کنید آنچه در برابر شما ظاهر خواهد شد صفحه ای است که در آن پیغام page not found (صفحه پیدا نشد ) یا page can not display ( صفحه قابل نمایش نیست ) یا Error ۴۰۴ (خطای ۴۰۴ ) وجود دارد.

    ▪ Hyper text : متنی که می تواند شامل لینکهایی باشد.

    ▪ HTML : این زبانی است که تمامی صفحات وب بر اساس آن نوشته شده اند.

    ▪ URL : این آدرس یک صفحه وب است برای مثال :
    http://english.unitecnology.ac.nz/resou ... troduction

    ▪ URL یک صفحه وب است.

    ▪ Webserver , Web Server :یک وب سرور کامپیوتری است که تعدادی صفحات وب را در خود داشته و آنها را به کامپیوترهایی که آن صفحات را در خواست می کنند ارائه می دهد. هیچ چیز بسیار ویژه ای در این کامپیوترها وجود ندارد و فقط یک کامپیوتر معمولی است که نرم افزارهای ویژه ای را اجراء می کند. ( با این وجود یک کامپیوتر به اندازه کافی قوی است. )

    ▪ SURF : سرفینگ در وب ( surfing the web ) به این معناست که به صورت تصادفی از اینترنت استفاده کنیم بدون داشتن یک جهت مشخص و فقط با دنبال کردن لینکها به سایت یا صفحه جالبی برسید.

    ▪ Cyber : یک ملک نیست اما در بافت اینترنت وجود دارد.

    ▪ Cyber space : یک دنیای مجازی در اینترنت است.

    ▪ new bie : یک شحص که در اینترنت تازه کار است یا در یک زمینه خاص در اینترنت تازه کار است مثلاً در زمینه هایی مانند : Use net , IRC یا در یک گروه بخصوص مانند mailing list یا یک گروه حبری.

    ▪ post : وقتی که شما به یک بحث و نظرخواهی عمومی پیغام میفرستید شما در حال عمل posting هستید. کلمه post می تواند به عنوان یک فعل بکار رود.( I posted a message ) یا به صورت اسم ( that was a nice post )

    ▪ FAQ : مخفف کلمات « Frequently Asked Question » است. که بر اساس سئوالات تکراری که افراد تازه کار یکی پس از دیگری از افراد با تجربه تر در بحثهای on line می پرسند شکل گرفته است. حرفه ایهایی که از پاسخ دادن به سئوالات تکراری خسته شده اند شروع به نوشتن لیستی از سئوالات مکرر پرسیده شده و جوابهایشان کردند بنابراین تازه کارها ( New bies ) می توانند به آنها مراجعه کنند.
    اکنون FAQ توسعه یافته و عمومی تر طراحی شده و می توان از آنها برای آشنایی با یک موضوع خاص استفاده کرد.

    ▪ Download : به معنی انتقال یک فایل از یک کامپیوتر دور از کامپیوتر شما به کامپیوترتان است.از نظر فنی هر بار که شما یک صفحه وب را روی صفحه مانیتور خود نگاه میکنید آن را download میکنید. (و همه اجزای آن صفحه وب را از قبیل عکس ها و آنچه که در بر می گیرد )

    ▪ Shareware : نرم افزارهایی که به صورت رایگان هستند که معمولاً نگارش سبک هستند و اغلب می توانند از وب download شوند.

    ▪ ISP : مخفف «internet service provider » است. آنها کمپانیهایی هستند که دسترسی به شبکه اینترنت را برای شما فراهم می کنند شما معمولاً از یک مودم که به یک خط تلفن وصل شده است استفاده میکنید که با گرفتن شماره شما را به ISP تان وصل می کند.

    ▪ Band width : این یک تعریف فنی دارد اما بیشتر برای توصیف اینکه چه مقدار اطلاعات در واحد زمان یک خط معمولی می تواند انتقال دهد بکار میرود و این به سرعت خط ارتباطی شما با اینترنت بستگی دارد.

    ▪ E-anything : شما می توانید از پیشوند E برای هر فعالیتی که در اینترنت انجام می شود استفاده کنید ▪ E-learning ( آموزش الکترونیکی یا اینترنتی ) و یا E-comerrce ( تجارت الکترونیک ) مثالهای معمولی از این دست هستند. این سنت در سراسر جهان از E-mail ( که مخفف Electronic Mail ) نشات گرفته شده است.
     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    تولدتان مبارک

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز تولد

    ماه تولد

    سال تولد

    مبينا
    mobina

    تبريز

    15 2 1386

    محمد حسين بناء بازي

    mh_banabazi

    كرج

    8

    2

    1353

    هادي  دانشگر

    hadi_metalist_21

    تهران

    8

    2

    1365

    farzaneh golestani

    farzaneh_iq2006

    kashmar khorasane razavi

    8

    2

    1367

    Alireza Rahim

    az.exed_2007

    tehran

    9

    2

    1363

    saman dibai

    samandibai

     

    10

    2

    1355

    امیررضا

    setareh_aydin

    خوی

    10

    2

     

    saman dibai

    zhamak_62

    germany

    10

    2

     

    Katayoun

    kati_shirzadi

    frankfurt

    11

    2

    1354

    Mohammad Hossein Pakdel

    m.h.pakdel

    Estahban

    11

    2

    1365

    هانیه مفرحی

    hanieh_mofarrahi

    شیراز

    12

    2

    1361

    atena ghafari

    ghafariatena

    tehran

    13

    2

    1365

     

    پيوندتان مبارک

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز ازدواج

    ماه ازدواج

    سال ازدواج

    موسي مهديزاده

    mz_2007560

    كرج

    7

    2

    1385

    الهلم  bz

    hasti52001

    تهران

    7

    2

    1385

    ايمان پلوئي

    pol_iman

    تهران

    11

    2

    1381

    پرستو احمدي

    arakia_102_1980

    تهران

    11

    2

    1382

     

     ----------------------------------------------------
    ----------------------------------------

    با سلام
    چند وقتي است بخش در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گرديده. بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد.
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان