935

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 935 :: سه شنبه 24 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

جمعیت زمین از مرز ۶،۶۶۶،۶۶۶،۶۶۶ گذشت
+ 2 امضا بين المللي!

سلام عرض شد!

1- بنا به گزارش آمار دولتی ایالات متحده، امروز جمعیت جهان از مرز شش میلیارد و ششصد و شصت و شش میلیون و ششصد و شصت و شش هزار و ششصد و شصد و شش نفر گذشت.
این سایت آمار ماهانه زمین را به این شکل اعلام کرده بود:
 

07/01/07 6,600,411,051
08/01/07 6,606,949,106
09/01/07 6,613,487,162
10/01/07 6,619,814,313
11/01/07 6,626,352,369
12/01/07 6,632,679,520
01/01/08 6,639,217,576
02/01/08 6,645,755,632
03/01/08 6,651,871,878
04/01/08 6,658,409,934
05/01/08 6,664,737,085
06/01/08 6,671,275,141
07/01/08 6,677,602,292

که بنا بر آن، روز دهم می آمار زمین از رقم مشکوک ۶۶۶۶۶۶۶۶۶۶ فراتر رفته است.

2- مردم برمه از نتایج یک طوفان سهم‌ناک رنج می‌برند. گفته می‌شود که توفان هفته گذشته، حدود صد هزار نفر کشته شده و یک و نیم میلیون نفر دچار مشکلات جدی شده‌اند. با وجودی که هواپیمای حاوی کمک سازمان ملل در برمه نشسته اما دولت نظامی یرمه از حضور سازمان‌های جهانی برای کمک جلوگیری می‌کند تا ضعف خود را بپوشاند. خونتای (دولت نظامی) برمه، دوست دارد بگوید مردمش در کمال راحتی و آرامش هستند و در نتیجه جلوی کمک‌های جهانی را گرفته. شما می‌توانید با امضا کردن این تومار، از دولت نظامی برمه بخواهید که به سازمان‌های جهانی اجازه کمک بدهد

3- نوزده سال پیش مردم و دانشجویان چینی در میدان تیانانمن قتل عام شدند چون طرفدار آزادی و حقوق برابر بودند. یازده می امسال، در چین روز مادر است و من و شما می‌توانیم با امضای اینترنتی خود، کارت پستالی برای مادرانی بفرستیم که فرزندانشان را میدان تیانانمن از دست داده‌اند. شاید من و شما نتوانیم فرزندان آن‌ها را به آن‌ها برگردانیم اما با امضای خود به حاکمان چین و مادران چین خواهیم گفت که فرزندان آزادی خواه آن‌ها تنها نیستند. از اینجا امضا کنید

----------------------
موخره: قرار بود دو اطلاعيه جداگانه (يکي دعوت به همکاري در يک کانال تلويزيوني و دومي راه اندازي يک فروشگاه اينترنتي جديد و ابتکاري) را هم دو نفر از دوستان بفرستند و در سخن مبين شماره امروز روزانه قرار بدهم که هر کدام بنا به دلايلي تا حالا نفرستاده اند.

باقي بقايتان
مبين

منابع:
freekeyboard
census
thepetitionsite
amnesty
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکسهای طنز با فتوشاپ
  • کلیپ صوتی: «اعلامی از شهید بهشتی»زنان نظامي ارتش روسيه
  • معرفي و دانلود فيلم : جنگِ چارلي ويلسون
  • دانلود فيلم مستند : Walking With Dinosaurs
  • دانلود انيميشن : Witch Hunter Robin
  • منتخبي از مجموعه آواهاي ماندگار
  •  آهنگ زيباي خدا نگهدار باصداي زنده ياد ناصر عبدالهي
  • بهبود معجزه آساي کارآئي ويندوز با CachemanXP 1.7.0.1
  • 400 کاغذديواري متحرک و زيبا براي موبايل شما!
  • 19 عضو پ.ک.ک کشته شدند، 6 سرباز ترکیه جان خود را از دست دادند
  • باکره گی در یک دانشگاه آمریکایی!
  • چه کسی را در توییترم «فالو» کنم؟!
  • به استقبال فاطميّه
  • خدا پدر و مادرتو بيامرزه !!!
  • آیا می‌توان به کمک‌های ایران به لبنان واقع‌بینانه‌ نگاه کرد؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه PC World
  • ساعتی برای محیط های تاریک
  • اديان شرقى و دموكراسى
  • گذری به صین: «رییس جمهور عزیز ما»
  • ده کلید برای تقویت روحیه
  • با وجود فقر در كشور، كمك به ديگر كشورها چرا؟
  • ناگفته هاي مهران مديري از "مرد هزار چهره"
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (934) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکسهای طنز با فتوشاپ
کلیپ صوتی: «اعلامی از شهید بهشتی»
رانندگی بر روی سیم!
و انسان موشک را اختراع کرد!
از لندن تا تهران با عکسهای یک توریست
مسابقه صهبای حج 10 (همراه با جوایز ویژه)
همه چی در ابعاد بزرگ
زنان نظامي ارتش روسيه
فهرست سايتهاي مستقل خبری و تحلیلی گزیده شده توسط فیلم‌ساز و روزنامه‌نگار برجسته جان پیلجر
شصت سال مقاومت
يک | دو | سه | چهار | پنج

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بهاي برنج در بازار 200 تا 500 تومان ارزان‌تر شد

همزمان با آغاز توزيع برنج تايلندي از سوي وزارت بازرگاي براي كارمندان و افراد تحت پوشش امداد و نيز افزايش تعداد بازرسي‌ها، بهاي برنج 200 تا 500 تومان ارزانتر شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، وزارت بازرگاني هم‌اكنون اقدام به توزيع برنج‌هاي خريداري شده تايلندي از سال گذشته كرده است.
يك مقام آگاه به فارس گفت: حجم توزيع برنج‌هاي تايلندي بالا است.
وي گفت: با اقدامات سازمان حمايت و افزايش بازرسي‌هاي مربوطه، هم‌اكنون بهاي برنج 200 تا 500 تومان در هر كيلو و به تناسب نوع و كيفيت آن كاهش يافته است.
اين مقام آگاه تاكيد كرد: با افزايش عرضه و توزيع برنج در بازار‌ بهاي اين محصول به مرور كاهش خواهد يافت.
گزارش فارس حاكي است كه دولت اكنون از مرزهاي كشور به ويژه مير جاوه در سيستان و بلوچستان اقدام به واردات برنج مي‌كند.
بهاي برنج از 1200 تومان در سال گذشته طي هفته‌هاي اخير به 4200 تا 4500 تومان در هر كيلو براي برنج ايراني رسيده بود.

تلفات زلزله چين به 10 هزار نفر رسيد

تلفات زلزله قدرتمند هفت و نه دهم ريشتري مركز چين در روز دوشنبه كه باعث فروريختن ساختمانها، مدارس و دو كارخانه مواد شيميايي شده بود به حدود 10 هزار نفر رسيد. در بدترين زلزله كشور چين در 30 سال اخير، تعداد نامشخصي از مردم هم در زير خروارها بتون و فولاد گرفتار شده اند.
به گزارش آسوشيتدپرس از چنگدو، اين زلزله قدرتمند منطقه‌اي از شهرهاي كوچك در شمال استان سيچوان و پايتخت آن چنگدو را نابود كرده است. زلزله همچنين باعث تخليه اكثر ساختمانها در پكن شده و تا شهرهاي ويتنام هم حس شد.
با طلوع آفتاب در روز سه شنبه تلاش امدادگران براي يافتن بازماندگان بيشتر اين حادثه آغاز شد اما بارش باران كار را تا حد زيادي سخت كرده است. خبرگزاري شينهوا گزارش داده كه دولت نيروهاي ارتش را براي كمك به عمليات امداد به منطقه اعزام كرده است و هم اكنون حدود 16 هزار نيرو در منطقه بوده و 34 هزار نفر ديگر هم در حال اعزام به منطقه هستند.
در شهر جويووان در جنوب مركز زلزله يك مدرسه 3 طبقه كاملاً تخريب شده و حدود 900 دانش آموز در زير آن گرفتار شده و حدود 50 نفر هم كشته شده‌اند. تعدادي از اين دانش آموزان با گريه از زير آوار درخواست كمك مي‌كردند.
زلزله همچنين يك مركز نگهداري از خرسهاي پاندا را از بين برده است اما بر اساس گزارشات 60 پاندايي كه در اين مركز زندگي مي‌كرده‌اند همگي سالم هستند.
بر اساس اعلام خبرگزاري رسمي شينهوا تلفات جاني اين زلزله به حود 10 هزار نفر رسيده است كه اين آمار تنها مربوط به استان مركزي سيچووان بوده است و حدود 300 نفر ديگر هم در ساير استانها كشته شده‌اند.
در شهر بيچووان حدود 80 درصد ساختمانها از بين رفته است و در كنار 3 تا 5 هزار كشته در اين شهر 10 مجروح نيز مشاهده شده است. به گفته رسانه‌هاي محلي فروريختن دو كارخانه مواد شيميايي در اين شهر باعث نشت بيش از 80 تن مايعات سمي شده است. در اين منطقه حدود 600 نفر كشته شده و حدود 2300 نفر هم در زير آوار گرفتار شده‌اند.
چين در حالي با مشكلات زيادي از لحاظ تورم سال جاري روبروست كه مشكلات تبت و تلاش براي برگزاري مسابقات المپيك 2008 هم به آن افزوده شده است.
"ژاك رژ" رئيس كميته بين المللي المپيك هم با ارسال پيامي به "هو ژينتائو" رئيس جمهور چين ضمن ابراز همدردي گفت:" نهضت المپيك به ويژه در چنين لحظات حساسي در كنار شما خواهد بود. فكر همه ما پيش شماست."
اين زلزله مرگبارترين زمين لرزه كشور چين از سال 1976 تا كنون بوده است. زلزله آن سال در شهر تانگشان در نزديكي پكن باعث كشته شدن 240 هزار نفر شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

جنگِ چارلي ويلسون
Charlie Wilson's War

کارگردان: مايک نيکولز. فيلمنامه: آرون سوروکين بر اساس کتابي از جروج سريل. موسيقي: جيمز نيوتن هاوراد. مدير ‏فيلمبرداري: استيون گولدبلات. تدوين: جان بلوم، آنتونيا وان دريملن. طراح صحنه: ويکتور کمپستر. بازيگران: تام ‏هنکس[چارلي ويلسون]، امي آدامز[باني باخ]، جوليا رابرتز[جوآن هرينگ]، فيليپ سايمور هافمن[گاست آروکاتوس]، ‏ند بيتي[داک لانگ]، اميلي بلانت[جين ليدل]، اوم پوري[رئيس جمهور ضيا]، کن استات[زواي]، جان ‏اسليتري[کريولي]. 97 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نامزد جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل مرد/سايمور ‏هافمن، نامزد جايزه بافتا بهترين بازيگر نقش مکمل مرد/سايمور هافمن، نامزد جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر ‏نقش مکمل مرد/سايمور هافمن از انجمن منتقدان رسانه ها، برنده جايزه بازيگر سال از انجمن منتقدان اوهايو، نامزد ‏جايزه بهترين بازيگر نقش مکمل مرد/سايمور هافمن از مراسم انجمن منتقدان شيکاگو، نامزد جايزه گولدن گلاب بهترين ‏فيلم-بهترين بازيگر مرد/هنکس- بهترني بازيگر مرد نقش مکمل/سايمور هافمن- بهترين فيلمنامه. ‏
اوايل دهه 1980. چارلي ويلسون سناتور زن باره کنگره آمريکا که از ايالت تگزاس انتخاب شده، عضو کميته امور ‏خارجي مي شود که عملياتي مخفيانه را سامان مي دهد. شوروي به افغانستان حمله کرده و موج تازه اي در دوران ‏جنگ سرد به راه انداخته است. مشوق اصلي ويلسون زني متنفذ و ثروتمند و حامي اصلي او به نام جوآنا هرينگ است. ‏هرينگ با او از مصيبت هاي مردم افغانستان تحت اشغال شوروي سخن مي گويد و او را وادار به سفري به پاکستان مي ‏کند. ويلسون در آنجا با ژنرال ضياء الحق رئيس جمهور ديدار کرده و پس از بازديد کمپ پناهندگان افغان به شدت تحت ‏تاثير قرار مي گيرد. در بازگشت به آمريکا پس از جلب همکاري يک مامور برجسته سازمان ‏CIA‏ به نام گاست ‏آروکاتوس-مسئول امور افغانستان- تلاش مي کند تا بودجه اي براي کمک به مجاهدين افغاني تصويب کند. چنين بودجه ‏اي وجود دارد، اما کم بودن آن مانع اصلي براي مبارزه با گسترش نفوذ در خاورميانه است. تلاش هاي ويلسون به نتيجه ‏مي رسد و به زودي سيل سلاح و مواد غذايي به پاکستان و افغانستان سرازير مي شود. اما ارتش شوروي بااستفاده از ‏هلي کوپترهايش ضربات مهلکي به مجاهدين و مردم عادي افغان وارد مي کند. تنها راه تامين موشک انداز استينگر ‏براي مبارزه با حملات هوايي شوروي است و تنها کشوري که مي تواند اين سلاح ها را در اختيارشان قرار دهد، ‏اسرائيل است. سلاح ها مخفيانه به افغانستان فرستاده شده و سبب برتري جنگي مجاهدين مي شود. مدتي بعد شوروي ها ‏پساز جنگي فرسايشي نيروهاي خود را از افغانستان بيرون مي کشند. جنگ تمام شده، اما ويلسون که توانسته بود در ‏گذشته صدها ميليون دلار براي ارسال اسلحه به افغانستان اعتبار به چنگ آورد، قادر نيست تا اعضاي کميته را راضي ‏به خرج يک ميليون دلار جهت بازسازي مدارس افغانستان کند...‏

چرا بايد ديد؟
مايک نيکولز از آخرين بازماندگان نسل غول هاست. مردي که در 76 سالگي چنان فيلم منسجمي ساخته که حيرت هر ‏جواني را برمي انگيزد. نيکولزفيلمساز کم کاري است. در طول 4 دهه تنها 20 فيلم سينمايي و يک فيلم تلويزيوني ‏ساخته است. اما بسياري از فيلم هايش جريان ساز و صاحب نگاه منتقدانه سياسي بوده که از ‏Catch-22‎‏ آغاز و پس از ‏سيلک وود و رنگ هاي اصلي به جنگ چارلي ويلسون ختم مي شود. ‏
جنگ چارلي ويلسون مصداق کامل جمله خود اوست که زماني گفته بود:‏‎ ‎‏"فيلم ها مثل آدم ها هستند. تنها دو راه پيش رو ‏داريد يا به آنها اطمينان کنيد يا نکنيد". يک فيلم 75 ميليون دلاري که تام هنکس آن را تهيه کرده و در کنار فيلم هايي ‏چون شيرهايي براي بره ها قرار است نماينده وجدان بيدار هاليوود نسبت به حوادث سياسي کشورش باشد. البته نگاه ‏نيکولز و سازندگانش متوجه گذشته نزديک است، اما با هدف تصحيح اشتباهات آينده چنين انتخابي صورت گرفته و ‏امتداد سياست هاي غلط دوران جنگ سرد را نشانه رفته است. تصويري که او از دنياي پشت پرده سياست مداران ‏آمريکايي ارائه مي دهد شايد ابتدا چندان تکان دهنده نباشد، اما زماني که تنها نفوذ يک حامي مونث چارلي ويلسون را به ‏طرف انجام کارهايي بزرگ در سياست خارجي کشور هدايت مي کند، عمق بي پايگي و انعطاف پذيري مقطعي سياست ‏هاي خارجي يک ابرقدرت را در مي يابيد. نيکولز با انتخاب اين قصه هموچون رنگ هاي اصلي نشان مي دهد که به ‏وضعيت فردي آدم هاي درگير سياست بسيار اهميت مي دهد. اين درام هاي به ظاهر باشکوه درباره آدم هايي است که ‏سرشار از ضعف اند و اسير بي اخلاقي و از همه بدتر قرار است که منجي ديگران باشند.‏
هدف فعلي نيکولز يک جمهوري خواه است که در اتحاد با زني به شدت دست راستي موجبات وارد آمدن ضربه اي ‏بزرگ به شوروي را فراهم مي کند. اما همين عمليات يک دهه بعد تبديل به خار چشم آمريکا مي شود و افغانستان به ‏عنوان مامن تروريست هاي بنيادگرا به جهانيان معرفي مي گردد. نيکولز با تاکيد بر ناکامي ويلسون در کسب بودجه ‏براي بازسازي مدارس افغانستان نشان مي دهد که غفلت دولتمردان آمريکايي از آموزش و چشم نپوشيدن از يک مبلغ ‏جزئي آنها را وادار به پرداخت هزينه هاي جاني و مالي گزاف کرده است. اتفاقي که در واقعيت بسيار سهمناک تر از آن ‏است که در فيلم نيکولز ديده مي شود!‏
جنگ چارلي ويلسون جدا از نشان دادن قدرت نيکولز در ساخت يک درام زندگي نامه اي، يک فيلم سياسي بالغ مدرن ‏نيز هست. فيلمي که بايد با دقت و حوصله ديده شود!‏
ژانر: زندگي نامه، درام. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/106729484/Charlie_Wilsons_War.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/106729761/Charlie_Wilsons_War.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/106729828/Charlie_Wilsons_War.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/106729609/Charlie_Wilsons_War.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/106729910/Charlie_Wilsons_War.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/106729783/Charlie_Wilsons_War.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/106729979/Charlie_Wilsons_War.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/106726772/Charlie_Wilsons_War.part8.rar 

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

Walking With Dinosaurs

فيلم مستند "Walking With Dinosaurs"
در مورد زندگي دايناسورها؛ محصول BBC

لينکهاي دانلود

رمز فايل: calek

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Witch Hunter Robin

سري کارتون زيباي Witch Hunter Robin در 26 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/4993562/Witch_Hunter_Robin_-_01.rar
http://rapidshare.com/files/4994456/Witch_Hunter_Robin_-_02.rar
http://rapidshare.com/files/4997220/Witch_Hunter_Robin_-_03.rar
http://rapidshare.com/files/5097042/Witch_Hunter_Robin_-_04.rar
http://rapidshare.com/files/5099401/Witch_Hunter_Robin_-_05.rar
http://rapidshare.com/files/5100169/Witch_Hunter_Robin_-_06.rar
http://rapidshare.com/files/5101005/Witch_Hunter_Robin_-_07.rar
http://rapidshare.com/files/5101869/Witch_Hunter_Robin_-_08.rar
http://rapidshare.com/files/5374696/Witch_Hunter_Robin_-_09.rar
http://rapidshare.com/files/5375739/Witch_Hunter_Robin_-_10.rar
http://rapidshare.com/files/5377116/Witch_Hunter_Robin_-_11.rar
http://rapidshare.com/files/5380078/Witch_Hunter_Robin_-_12.rar
http://rapidshare.com/files/5383241/Witch_Hunter_Robin_-_13.rar
http://rapidshare.com/files/5389028/Witch_Hunter_Robin_-_14.rar
http://rapidshare.com/files/5389876/Witch_Hunter_Robin_-_15.rar
http://rapidshare.com/files/5390560/Witch_Hunter_Robin_-_16.rar
http://rapidshare.com/files/5392571/Witch_Hunter_Robin_-_17.rar
http://rapidshare.com/files/5393119/Witch_Hunter_Robin_-_18.rar
http://rapidshare.com/files/5393786/Witch_Hunter_Robin_-_19.rar
http://rapidshare.com/files/5394519/Witch_Hunter_Robin_-_20.rar
http://rapidshare.com/files/5395212/Witch_Hunter_Robin_-_21.rar
http://rapidshare.com/files/5396001/Witch_Hunter_Robin_-_22.rar
http://rapidshare.com/files/5396594/Witch_Hunter_Robin_-_23.rar
http://rapidshare.com/files/5397231/Witch_Hunter_Robin_-_24.rar
http://rapidshare.com/files/5397807/Witch_Hunter_Robin_-_25.rar
http://rapidshare.com/files/5398502/Witch_Hunter_Robin_-_26.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ايراني

منتخبي از مجموعه آواهاي ماندگار

 

دانلود

سپيده

دانلود

باز آيي

دانلود

شد خزان

دانلود

بهار دلنشين

دانلود

گفتم غم تو دارم

دانلود

بيا ساقي

دانلود

مرغ سحر

دانلود

پري کجائي

دانلود

هزار دستان

دانلود

تاج اصفهاني

دانلود

يک جرعه مي

دانلود

جواني

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

 آهنگ زيباي خدا نگهدار
باصداي زنده ياد ناصر عبدالهي

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بهبود معجزه آساي کارآئي ويندوز با
CachemanXP 1.7.0.1

CachemanXP یک برنامه بهبود دهنده کارایی ویندوز است.این برنامه به گونه ای طراحی شده است که سرعت و پایداری کامپیوتر شما را از طریق به حد کمال رساندن فعالیت کش ها (optimizing caches) وبهبود بخشیدن RAM به حداکثر برساند. Optimization یک کلیکی این برنامه را به برنامه ای مناسب برای کاربران نوآموز و متوسط تبدیل کرده است.اما همچنان این برنامه آنقدر توانمند و فعال است که حتی برای کاربران حرفه ای نیز کافی می باشد. CachemanXP از تنظیمات سیستم شما نسخه ی پشتیبان(Backups) تهیه می کند و بدین وسیله به شما این اطمینان را می دهد که فقط با یک کلیک همه چیز را به حالت اول برگردانید.این برنامه به Windows XP/XP64 یاWindows 2000/2003 برای فعالیت احتیاج دارد, از حداقل منابع استفاده می کند و عملا استفاده چندانی از CPUنمی کند. فایل راهنمای Cacheman XP شامل تصاویری از برنامه در حال استفاده می باشد که شما را برای استفاده از برنامه راهنمایی می کند.
بر خلاف دیگر برنامه های بهبود دهنده سیستم (Tune up Utilities),این برنامه مانند یک خدمتکار برای سیستم فعالیت میکند.از حداقل منابع استفاده می کند و ویندوز را با سخت افزار شما هماهنگ می کند.
CachemanXP از تنظیمات رایانه ی شما نسخه ی backup تهیه میکند.(پس شما در هر لحظه می توانید تنظیمات را به حالت اول برگردانید.)
قابلیت Auto-Optimize این برنامه سیستم شما را مورد آزمایش قرار خواهد داد و آن را در جهت بهترین توانایی های سیستم تغییر می دهد.(فقط با فشار دادن یک دکمه!)در تفاوت با نشخه ی 1.60 , نسخه ی جدید این برنامه توانایی تغییر دادن کش های DNS را برای بهبود بخشیدن کارایی شبکه و اینترنت دارا شده است.

این هم نمونه ای از خدمات CachemanXP برای شما:

• اکثر کاربران ویندوز پیام های به روز رسانی خودکار(Automatic Updates dialog) را می شناسند و از انها متنفرند.در حالی که شما مشغول کار یا تفریح با سیستم خود هستید ویندوز این پیام ها را برای شما نمایش می دهد.از اونجایی که شما می خواهید کارتان را ادمه بدید روی دکمه ی Restart later کلیک می کنید.اما ویندوز دست از سر شما بر نمی دارد.پیام هر 5 دقیقه یک بار نمایش داده می شود.مهم نیست شما جه کار می کنید.وضعیت حتی بدتر هم می شود و جعبه محتوی پیام بر روی همه ی برنامه های دیگر ظاهر می شود و باقی می ماند,حتی در بعضی موارد بر روی فیلمی که دارید تماشا می کنید!
• اما اگر شما از برنامه یCachemanXP برای بهبودی سیستم خود استفاده کنید,به راحتی می توانید از این پیام ها جلوگیری کنید و کامپیوتر خود را بعد از پایان کار restart کنید.
• این توانایی برنامه به شما این امکان را می دهد که تصمیم بگیرید چه وقت می خواهید سیستم خود را restart کنید اما به روز رسانی ها(updates)همچنان نصب خواهند شد.

فقط با دو کلیک در CachemanXP شما می توانید از این پیام ها برای همیشه خلاص شوید:
1. به Tweaks tab بروید.
2. و جعبه ی Don’t show Automatic Updates restart dialog را علامت بزنید.

توانایی های جدید در نشخه ی 1.60 نسبت به نسخه های قبلی:
• پشتیبانی برای پردازنده های Intel Quad-Core و AMD Phenom
• سازگاری با WindowsXP Service Pack 3
• بهبود بخشیدن کارایی شبکه و اینترنت از طریق تغییرات کوچکی در تنظیماتAuto-Optimize.DNS Cache
• تنظیمات Cache اضافی و جدید
• تعدادی فعالیت های مدیریتی(Process Management functions)جدید
• تنظیم اررهای(Errors) جزئی

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

400 کاغذديواري متحرک و زيبا براي موبايل شما!

بيش از 400 کاغذ ديواري (wallpaper) متحرک زيبا براي استفاده در موبايل که مي توانيد بصورت يکجا از طريق لينک زير دانلود کنيد.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 35 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا  کليک کنيد

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی علیه السلام فرمودند:
رُبِّ عالِمٍ قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ ، وَ عِلْمُهُ مَعَهُ لا ینْفَعُهُ.

چه بسیارند دانشمندانی كه جهلشان آنها را كشته در حالی كه علمشان با آنهاست، اما به حالشان سودی نمی دهد.

(ارشاد ص144)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

شخصی از دوستش پرسید : خانمت به چه چیزی شبیه است ؟
دوستش گفت : به گل نرگس ، چون سرش سفید است وچشما نش زرد و پاهایش سبز است


اولی : آقا شما چند تا فرزند دارید ؟
دومی : راستش دقیقا نمی دانم یک فرزند شش سا له دارم یا شش فرزند یک ساله.


دختر از نامزدش پرسید : درآمدت از کجاست؟
نامزد : از نویسندگی.
دختر: منشی هستی؟
نامزد : خیر .
دختر : روزنامه نویسی؟
نامزد : نه ، بنده به پدرم نامه می نویسم و او هم برایم پول می فرستد .


زنی به شوهرش گفت : امروز سالگرد ازدواجمان است به نظر تو چه می بایست بکنیم ؟
شوهرگفت : یک دقیقه سکوت .

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

شفای سرطانی

پیرمرد می گوید: «بیماری من از یک سرماخوردگی ساده شروع شد؛ کمتر از 25 روز به قدری حالم بد شد که در بیمارستان شهید مصطفی خمینی بستری شدم. نمی توانستم غذا بخورم و پزشکان مرا به وسیلۀ سرم و دارو زنده نگه داشته بودند.
روزی یکی از فامیل ها به عیادتم آمد. او وقتی رفت، دیدم که سیدی بزرگوار وارد اتاق ما شد. اتاق سه تخته بود. آقا روبروی تخت من ایستاد و فرمود: چرا خوابیده اید؟ گفتم: بیمار هستم. قبلا مریض نبوده ام. چند روزی است که این طور شده ام. آقا فرمود: فردا بیا جمکران!
صبح، وقتی دکتر برای معاینه آمد، گفتم نمی خواهم معاینه ام کنید! گفت مسئولیت دارد. گفتم: خودم به عهده می گیرم. اگر بمیرم خودم مسئول خواهم بود، ولی من خوب شده ام. امام زمان(عج) مرا شفا داد. دکتر خندید و به شوخی گفت: امام زمان که در چاه است.
پرستار خواست سرم مرا وصل کند که نگذاشتم. وقتی خانواده ام به دیدنم آمدند، گفتم: مرا حمام ببرید تا آمادۀ رفتن به مسجد جمکران شوم! قربانی ای تهیه کردم و به مسجد مشرف شدم. در بین راه مرتب توی سرم می زدم و آقا امام زمان(ع) را صدا می کردم و از عنایت آن حضرت سپاسگزاری می نمودم. با این که مدتی بود که گویی یک تکه سنگ در شکم داشتم و میل به غذا نداشتم، اما اشتهایم خوب شده و انگار سنگ از بین رفته بود.(1)

پی نوشت: 1- کرامات حضرت مهدی(عج)

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

درگیری شدید در جنوب شرق ترکیه:
19 عضو پ.ک.ک کشته شدند، 6 سرباز ترکیه جان خود را از دست دادند

نیروهای جدایی طلب پ.ک.ک که در حمله هفته گذشته ارتش ترکیه به ارتفاعات قندیل در شمال عراق ضربات سختی را از ارتش ترکیه خورده بودند حوالی عصر دیشب به یک قرارگاه پلیس در شهر شمدینلی استان حکاری حمله کردند.
در اثر این درگیری 19 عضو پ.ک.ک کشته شدند و 6 سرباز ترک نیز جان خود را از دست دادند.
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از ملیت، اعضای پ.ک.ک که در اثر حملات روز اول و دوم ماه مه ارتش ترکیه به لحاظ روحی آسیب سختی دیده بودند برای جبران آن دست به این حمله زده اند.
اعضای پ.ک.ک از دو جهت به این پاسگاه حمله کردند و درگیری نیم ساعت به طول انجامید و در نهایت اعضای پ.ک.ک با برجای گذاشتن 19 کشته به مرزهای عراق گریختند. در اولین تیراندازی های پ.ک.ک که به صورت غافلگیرانه انجام گرفته است شش سرباز ترکیه نیز جان خود را از دست دادند. به علت نزدیکی پاسگاه به روستای آک توتون، تعدادی از روستائیان نیز هدف گلوله پ.ک.ک قرار گرفته و زخمی شده اند.
احتمال حمایت خارجی از پ.ک.ک تا کنون موضوع روز بوده است. چرا که این گروه به خودی خود قادر به درگیریهای اینچنینی نخواهد بود. گروه پ.ک.ک از سوی بسیاری از کشورها از جمله ایران نیز به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود و هدف آن تجزیه ایران و ترکیه و تشکیل کشور فرضی کردستان است. گروه پژاک که تاکنون باعث کشته و زخمی شدن بسیاری از سربازان ایرانی شده است به عنوان بازوی ایرانی پ.ک.ک شناخته می شود.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

با توجه به ممنوعيـّت صورتگری (نقـّاشی)، پيکرتراشی، موسيقی و فلسفه در اسلام، شعر فارسی توانسته است هم بارِ فلسفۀ ايران را بر دوش کشد و هم بارِ اساطيری، تاريخی، سياسی، هنری و عرفانی فرهنگ ايران را، هم از اين رو است که می توان گفت: تاريخ و فرهنگ ايران توسط شعرش از گذشته به آينده تداوم يافته است.
پس بی معنا نيست اگر بگوييم «فرهنگ ايران، يعنی شعرش ...» بنابراين: طبيعی است که در تمامت اين دوره های آشوب و آشفتگی، پرداختن به شعر و زبان فارسی، معنائی سياسی و ملی نيز داشته باشد و نيز شگفت نيست که در دشوارترين لحظات تاريخی (يعنی از عصر ترکان غزنوی و سلجوقی تا عهد ترکان صفوی و ترکمانان قاجار) «شاهنامۀ فردوسی» سنگر و سايه بانِ زبان، تاريخ و هويـّت ملی ما گرديد.
آنهمه «شاهنامه» ها نشانۀ هوشياری تاريخی و همـّت بلند نياکان ما در ثبت و ضبط خاطره های قومی جهت حفظ و تداوم حافظۀ تاريخی ملت ما بوده است چرا که: قوم بی خاطره، فاقد هويـّت تاريخی است.
شعر در ايران به عنوان وجدان بيدار ملی و فرهنگی ما عمل کرده و به همين جهت، سند ارزشمندی است که بر اساس آن می توان حيات فرهنگی و هستی فلسفی، اخلاقی و انسانی ملت ما را بازشناخت.
به عبارت ديگر: در درون شعر فارسی، تاريخ ايران نَفَس می کشد، هم از اين روست که شعر فارسی می تواند يکی از منابع مهم در شناخت تاريخ اجتماعی ايران بشمار آيد. اينکه گفته اند: «آنجا که تاريخ نويسان، باز می مانند، شاعران آغاز می کنند» شايد بيانگر اهميـّت شعر و شاعران در ضبط حوادث تاريخی است." (1)
هنر سترگ فردوسی، بازتولید عناصر و الگوهای فرهنگی در غالب حماسۀ شاهنامه بوده است. عناصر و الگوهایی که اگر بزرگانی مانند فردوسی، به پاسداشت این میراث ارزشمند کهن نمی پرداختند، امروز دیگر نشانی از فرهنگ و زبان فارسی نبود. اشعار فارسی، در عمل همچون پلی گران سنگ، حافظۀ تاریخی ِ ملت ایران را با گذشتۀ پر افتخار خویش پیوند می زند.

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّور آيات: 64 محل نزول: مدینه

 
إِنَّ الَّذِينَ جَاؤُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِّنكُمْ لَا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَّكُم بَلْ هُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُم مَّا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ وَالَّذِي تَوَلَّى كِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِيمٌ 11 لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَيْرًا وَقَالُوا هَذَا إِفْكٌ مُّبِينٌ 12 لَوْلَا جَاؤُوا عَلَيْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَإِذْ لَمْ يَأْتُوا بِالشُّهَدَاء فَأُوْلَئِكَ عِندَ اللَّهِ هُمُ الْكَاذِبُونَ 13 وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ لَمَسَّكُمْ فِي مَا أَفَضْتُمْ فِيهِ عَذَابٌ عَظِيمٌ 14 إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّا لَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمٌ 15 وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ 16 يَعِظُكُمُ اللَّهُ أَن تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَدًا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ 17 وَيُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ 18 إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ 19 وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ وَأَنَّ اللَّه رَؤُوفٌ رَحِيمٌ 20

 

ترجمه فارسي مکارم
مسلما كسانى كه آن تهمت عظيم را عنوان كردند گروهى (متشكل و توطئه‏گر) از شما بودند; اما گمان نكنيد اين ماجرا براى شما بد است، بلكه خير شما در آن است; آنها هر كدام سهم خود را از اين گناهى كه مرتكب شدند دارند; و از آنان كسى كه بخش مهم آن را بر عهده داشت عذاب عظيمى براى اوست! «11» چرا هنگامى كه اين (تهمت) را شنيديد، مردان و زنان با ايمان نسبت به خود (و كسى كه همچون خود آنها بود) گمان خير نبردند و نگفتند اين دروغى بزرگ و آشكار است؟! «12» چرا چهار شاهد براى آن نياوردند؟! اكنون كه اين گواهان را نياوردند، آنان در پيشگاه خدا دروغگويانند! «13» و اگر فضل و رحمت الهى در دنيا و آخرت شامل شما نمى‏شد، بخاطر اين گناهى كه كرديد عذاب سختى به شما مى‏رسيد! «14» به خاطر بياوريد زمانى را كه اين شايعه را از زبان يكديگر مى‏گرفتيد، و با دهان خود سخنى مى‏گفتيد كه به آن يقين نداشتيد; و آن را كوچك مى‏پنداشتيد در حالى كه نزد خدا بزرگ است! «15» چرا هنگامى كه آن را شنيديد نگفتيد: «ما حق نداريم كه به اين سخن تكلم كنيم; خداوندا منزهى تو، اين بهتان بزرگى است‏»؟! «16» خداوند شما را اندرز مى‏دهد كه هرگز چنين كارى را تكرار نكنيد اگر ايمان داريد! «17» و خداوند آيات را براى شما بيان مى‏كند، و خدا دانا و حكيم است «18» كسانى كه دوست دارند زشتيها در ميان مردم با ايمان شيوع يابد، عذاب دردناكى براى آنان در دنيا و آخرت است; و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانيد! «19» و اگر فضل و رحمت الهى شامل حال شما نبود و اينكه خدا مهربان و رحيم است (مجازات سختى دامانتان را مى‏گرفت)! «20»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

nini_gandomi@yahoo.com

سلام
فقط می خواستم یه مطلبی رو بگم
می خواستم به تمام خوانندگان این محله بگم بحث کردن و یا همان (ارگیومنت)* ایران و به هیچ جا نمی رسونه اگه حالا ما هی با هم دعواکنیم ایران وضعش بهتر می شه یا پیشرفت می کنیم.
به هر حال همه جای دنیا که برید مشکل هست اختلاف هم هست. پس باید یاد بگیرید با انسان های مختلف و عقیده ها و باور های مختلف زندگی کنید نه اینکه چئون کسی باشما هم فکر نیست را مؤاخذه کنید

* (argument)

مرسی

 

 

chehrzad332@yahoo.com

باکره گی در یک دانشگاه آمریکایی!

محققان متوجه شدند که میزان باکره گی به رشته تحصیلی دانشجویان مرتبط است.در عکس زیر متوجه میزان باکره گی دانشجویان رشته های مختلف خواهید شد.
نتایج زیر مربوط به دانشجویان دانشگاه ولسی ایالت ماساچوست آمریکا می باشد. همانطور که می بینید، باکرگی در دانشجویان رشته ریاضی بیشتر از همه و 83% است و در دانشجویان رشته هنر 0% است.

 

 

maryambano2040@yahoo.com

حکايت

روزي مرد كوري روي پله هاي ساختماني نشسته بود و كلاه و تابلويي را در كنار پايش قرار داده بود.روي تابلو خوانده مي شد:"من كور هستم لطفا كمك كنيد."
روزنامه نگارخلاقي از كنار او مي گذشت. نگاهي به او انداخت. فقط چند سكه در داخل كلاه بود. او چند سكه در داخل كلاه انداخت و بدون اينكه از مرد كور اجازه بگيرد تابلوي او را برداشت، آن را برگرداند و اعلان ديگري روي آن نوشت و تابلو را كنار پاي او گذاشت و آنجا را ترك كرد.
عصر آن روز، روزنامه نگار به آن محل برگشت و متوجه شد كه كلاه مرد پر از سكه و اسكناس شده. مرد كور از صداي قدمهاي او، خبرنگار را شناخت. از او پرسيد كه بر روي تابلو چه نوشته است؟
روزنامه نگار جواب داد:"چيز خاص و مهمي نبود، من فقط نوشته شما را به شكل ديگري نوشتم" و لبخندي زد و به راه خود ادامه داد.
مرد كور هيچوقت ندانست كه او چه نوشته است ولي روي تابلو خوانده مي شد:"امروز بهار است، ولي من نمي توانم آن را ببينم."
شرح حكايت
وقتي كارتان را نمي توانيد پيش ببريد استراتژي خود را تغيير دهيد. خواهيد ديد بهترينها ممكن خواهد شد. باور داشته باشيد هر تغيير بهترين چيز براي زندگي است. حتي براي كوچكترين اعمالتان از دل، فكر، هوش و روحتان مايه بگذاريد.

 

 

ehsan.nicaeen@gmail.com

به استقبال فاطميّه

السَّلامُ عليكَ أَيّتُها الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَة
نمي دانم چرا رفتنت را به سوگ مي‌نشينيم ؟
كه يك آسمان پرواز،
به استقبال شكسته‌بالي‌ات، آغوش باز كرده بود.
و زمين،
در بدرقه‌ي هجده بهاري كه گل افشاندي،
تمام كوچه‌باغ‌ها را به آذين ياس كبود نشاند.
مگر نه آن كه زمانه، قدردان قدر تو نبود و تازيانه‌ي سپهر، طراوت مهرت را مي‌ربود؟
نبودنت را باور نداريم...
... كه جانهامان مسحور نور حضور توست.
و براستي هيچ خاكي تهمت پرده‌پوشي روشناي قامتت را به گردن نگرفت.
به پيشواز قدم‌هايت، گونه‌هامان را چراغان اشك مي‌كنيم و غبار راهت را به مژگان مي‌زداييم تا در محفلمان پاي گذاري و خطّ اماني بر برات نجاتمان بنگاري.

مقدم فاطميّه‌ات نورافشان باد.
محمّد نيك‌خواه منفرد

 

 

agbayat@yahoo.com

هواپیما، بازی آتاری من و کودکان دیگر در 25 سال پیش (دانلود، فقط 84 کیلو بایت)!

سالهای اولیه دهه 60 بود. کامپیوتر هم مثل امروز فراگیر نبود. اولین نسل سیستمهای  آتاری که از بازی ها و گرافیک ساده ای برخورد ار بودند، تنها سرگرمی من و هم نسلانم در 25 سال پیش بود.

توی محله ما در مشهد، اولین مغازه بازیهای آتاری سر چهارراه ده متری باز شده بود. گاهی که یکی دو تومان دستمان می آمد یا موفق می شدیم چیزی از دخل بابا کِش ببریم (!) همین که فرصتی پیش می آمد، با اشیتاق و سراسیمه،  با برادرم حسین یا گاهی حسن می رفتیم به این مغازه آتاری!  من بیشتر به "هواپیما" علاقه داشتم. معروفتر و جذابتر از بقیه بازیها بود. صاحب مغازه برای یک دور (گیم) بازی 2 تومان می گرفت. سر ایکی ثانیه، هواپیمایمان به دیوار می خورد یا تصادف می کرد و می سوختیم. پول دیگری هم که نداشتیم تا به آقای صاحب مغازه بدهیم تا دوباره اجاز بازی بدهد. می رفتیم و درکناری می ایستادیم و یکی دو ساعت ! بازی بچه هایی که همیشه پول توجیبی بیشتری داشتند را نگاه می کردیم.  بعد مثل آدمهای مغبون و بازنده و شکست خورده به خانه بر میگشتیم. بار دیگر، تا یکی دوتومان به دستمان می رسید باز دوان دوان برای سر به نیست کردنش به "مغازه آتاری" می رفتیم!

وقتی حسن  این بازی را برایم فرستاد خیلی خوشحال شدم. بخش خاطره انگیزی از گذشته ام زنده شد. آن سالها آرزویم این بود که می توانستیم یک دستگاه آتاری بخریم تا بتوانم یک شکم سیر "هواپیما" بازی کنم. اما متاسفانه نداشتیم. نه این را و نه امکانات دیگر را. 

 

بازی آتاری هواپیما

 

اگرخواستید دوباره این بازی را امتحان کنید و خاطرات خود را مرور نمائید آن را به اندازه فقط 8۴ کیلو بایت از اینجا دانلود کنید. سپس فایل زیپ آن را روی دسکتاپ، باز نموده و بدون نياز به نصب، فايل " اير" را از داخل پوشه اجرا كنید.

کلیدها:

حرکت به طرفین: کلیدهای چهار جهت در روی کی برد

شروع مجدد: کلید R

شلیک هواپیما: کلید Enter

خروج از برنامه: Alt+Tab

 

 

alireza_zare21@yahoo.com

رهبر انقلاب و ماجرای امپراطور روم

داستانی كه رهبرمعظم انقلاب در جریان سفر به شیراز آن را شرح دادند و باعث شگفتی مخاطبین شدند، بدین شرح است: مجسمه‌ای در نزدیك كازرون وجود دارد كه نشان می‌دهد والرین، امپراطور روم پس از شكست از پادشاه ایران (شاهپور اول) در برابر وی زانو زده است. پس اگر یونانی‌ها به جهانگردان خود بیابانی را نشان می‌دهند كه در آن سربازان ایرانی از روم شكست خورده‌اند، شما هم این مجسمه را نشان دهید ... این به اون در! (خنده حضار).

گفتنی است در سال ۲۵۸ میلادى، شاهپور اوّل، پادشاه مقتدر ساسانی، زمان را براى مبارزه با ارتش روم مناسب دید. چرا كه شمال امپراتورى روم به شدت درگیر نبرد با ژرمن‌ها بود. در مركز نیز تغییرات مداوم، قدرت امپراتوران روم را ضعیف كرده بود. بنابراین شاهپور با گذر از فرات، انطاكیه را تصرف كرد و آماده نبرد با والرین شد. امپراتور روم با تجهیز سپاهى عظیم از جنوب اروپا عازم انطاكیه شده و ۲۵۹ شهر را از ایران باز پس گرفت و عقب‌نشینى زودهنگام ایرانی‌ها او را به طمع تسخیر بین‌النهرین انداخت؛ اما سپاه ایران ارتش او را به مانند ارتش كراسوس محاصره كرده و سرنوشتى مشابه برایش ایجاد كردند (همان بلایی كه روس‌ها تاكنون دوبار بر سر سپاهیان ناپلئون و ارتش رایش هیتلری آورند؛ تكنیكی كه متعلق به ایرانیان است). در این نبرد كه در نزدیك شهر ادسا روى داد، ده‌ها هزار رومى كشته شدند و هرچه تلاش كردند نتوانستند از محاصره خلاص شوند. والرین پس از تسلیم، به اسارت شاهپور درآمد و تا سال‌ها تحت خدمت شاهپور بود؛ چرا كه شاه ایران از او به عنوان خدمتكار استفاده كرد.

برای خیلیها جای بسی تعجب است که بدانند رهبر فرزانه انقلاب از تاریخ پادشاهی این سرزمین هم آگاهی دارد؛ موضوعی كه بسیاری از جوانان و حتی آموزگاران ما آن را نمی‌دانند!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

چه کسی را در توییترم «فالو» کنم؟!

اگر از کاربران توییتر هستید و یکی از دغدغه‌هایتان این است که لیست کسانی که توییت‌هایشان را دنبال می‌کنید یا اصطلاحا follow می‌کنید، کامل باشد، یک راهش این است که در لیست فالوهای دوستانتان بگردید. بدیهی است که انجام این کار در فواصل زمانی مرتب، خیلی دشوار و وقت‌گیر است.
سایت
Who should I follow، به صورت خودکار کسانی را که در توییتر محبوبیت زیادی دارند و در لیست دوستانتان هستند، اما شما از فالو کردن آنها، غافل مانده‌اید، پیدا می‌کند و به شما برای فالو شدن، پیشنهاد می‌کند.

 twitter follow.gif

در تستی که من کردم، 4 نفر را برای فالو کردن پیدا کردم. شما هم تست کنید!

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

استمرار حمایت رهبری از دولت اسلامی
در سفر به استان فارس - 6


- بيانات رهبر انقلاب در ديدار صدها تن از نخبگان و فرهيختگان استان فارس (17 ارديبهشت87)

* چشم‏انداز حركت ملت ايران با اين زمينه‏اى كه مشاهده ميكنيد، چشم‏انداز بسيار روشنى است

* هرگز مثل امروز ملت ما بر سرنوشت خود حاكم نبوده

* جوانان ما، امروز احساس ميكنند كه بايستى در اين راه شتابان پيش بروند؛ بايد بدوند. هم نيروى دويدن در آنها هست، هم همت هست، هم راه روشن است؛ بنابراين بايستى پيش برويم

* به نسل جوان بيشتر اميد بدهيد. سم مهلكى است سياه‏نمائى و نااميدسازى و آينده را تاريك نشان دادن؛ و اين سم مهلك به وسيله‏ى تبليغات معارض و خصمانه، سعى ميشود در كشور پراكنده شود؛ با اين مبارزه كنيد

* همه‏ى نشانه‏ها مژده‏ى اميد به ما ميدهند؛ مژده‏ى پيشرفت ميدهند؛ در همه‏ى بخشها. و اميدواريم كه ان‏شاءاللَّه اين مژده‏ها در كمتر از يك نسل، تحقق پيدا كند و جوانان ما آن روزى را كه ايران اسلامى در جايگاه شايسته‏ى خود قرار دارد، ببينند... اگر ما همت كنيم و همين تلاشى كه امروز مشاهده ميشود، و همين انگيزه‏اى كه امروز بحمداللَّه دلهاى جوانان ما، انديشمندان ما، مردم ما مالامال از آن هست، ان‏شاءاللَّه ادامه پيدا كند - كه پيدا هم خواهد كرد - آن روز خيلى دور نخواهد بود

بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان اجرائى استان فارس‏‏ (18 ارديبهشت87)

* دولت محترم پشتيبانى‏هاى بودجه‏اى خوبى را از مصوبات و تصميمهاى اين سفر (سفر به استان فارس) قرار داده است


- بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار عمومى مردم لار
(19 ارديبهشت87)


* مسئولين كشور خوشبختانه به مسائل استان فارس توجه كردند. ديروز هيئت دولت - هيئت وزيران - در شهر شيراز تشكيل شد و در باره‏ى مسائل گوناگون مردم اين استان از جمله مسائل شهر لار و منطقه‏ى لارستان مذاكرات مفيدى را انجام دادند و تصميمهاى خوبى را گرفتند. اميدواريم توفيق الهى شامل حال مسئولين كشور شود، بتوانند به شما مردمى كه حقاً و انصافاً در خور اظهار ارادت هستيد، ابراز ارادت كنند؛ به شما مردمى كه شايسته‏ى خدمت كردن هستيد، خدمت كنند و وظائف خود را انجام دهند

* آنچه امروز در درجه‏ى اول براى ملت ايران مطرح است، تمسك به اسلام است. همه‏ى خيرات و بركاتى كه يك ملت آرزومندِ داشتن آنهاست، به بركت اسلام براى يك ملت حاصل ميشود. ما براى اينكه آزادى به دست بياوريم، استقلال به دست بياوريم، رفاه عمومى به دست بياوريم، پيشرفت علمى به دست بياوريم، پيشرو بودن در ميدانهاى گوناگون بشرى را به دست بياوريم، اوج عزت را براى خودمان - به عنوان ملت ايران - فراهم بكنيم، راه منحصربفردِ امروز ما عبارت است از تمسك به اسلام

* خوشبختانه امروز على‏رغم تلاش دشمنان دنياى اسلام و على‏رغم تلاش دستگاه‏هاى جاسوسى آمريكا و صهيونيستى - كه دائم مشغول فتنه‏انگيزى هستند - و به كورى چشم آنها، روابط دولت جمهورى اسلامى با كشورهاى منطقه - كشورهاى عربى، كشورهاى غير عربى - سالم و خوب و برادرانه است؛ و اين بايد روز به روز تقويت شود

* همه براى اسلام بايد تلاش كنيم...براى اعلاى كلمه‏ى توحيد، اعلاى ارزشهاى اصيل اسلامى، براى اجراى قوانين محمدى (صلّى اللَّه عليه و آله) همه‏ى تلاشمان را انجام بدهيم؛ نگذاريم اختلاف‏نظرها، اختلاف اجتهادها، اختلاف سليقه‏ها، حتّى گاهى اوقات كينه‏هاى شخصى، غرض‏ورزى‏هاى شخصى، بر زندگى ما، بر مشى ما غلبه كند و دشمن را شاد كند

* دشمن، امروز سعيش بر اين است كه اين مركزيت حركت عظيم اسلامى، اين مركزيت و قلب امت اسلامى، يعنى ملت ايران را - كه مايه‏ى تحرك دنياى اسلام شده است - از كار بيندازد. همت دشمنان، همت استكبار متوجه اين است كه اين الگوى عملى را از مقابل چشم مسلمانان عالم دور كند. ايران اسلامى يك الگوى عملى است. ايران اسلامى با وجود خود، با اقتدار خود، با پيشرفت خود، با اتحاد خود، به دنياى اسلام نشان ميدهد كه ميتوان در مقابله‏ى با توطئه‏هاى متراكم دشمنان و در اين دنياى متلاطم، نظام اسلامى تشكيل داد؛ ميتوان حاكميت اسلام را به صحنه آورد. اين تجربه را ايران اسلامى در مقابل چشم ملتهاى مسلمان ميگذارد

* خدمت‏رسانى‏ها، در سطح كلان به وسيله‏ى دولت جمهورى اسلامى و نظام جمهورى اسلامى در سراسر كشور دارد انجام ميگيرد، و ان‏شاءاللَّه روزبه‏روز بايستى در اين جهت پيش برويم. و علم كشور، اقتصاد كشور و همه‏ى تلاشهاى گوناگون سياسى و اجتماعى و معنوى و اخلاقى را در اين كشور پيش ببريم. اين تنها راهى است كه اين كشور ميتواند در مقابل توطئه‏ى استكبار بايستد.

پايان

 

 

dadashkaico@yahoo.ca

احمدی نژاد و دایره قدرت

دوست عزیز ؛ امیر کمالی
مطلب شما در شماره 933 رو خوندم .به غیر از نتیجه گیری هایی که در مطلبت داشتی مباحث و مثالهای مطرح شده رو کاملا قبول دارم .
برای اینکه محل اختلاف نظر من با شما مشخص بشه سوالات مطرح شده رو تکرار میکنم .
سوال اول: با این فرض که دایره قدرتی وجود دارد، باید پرسید که این دایره کی و چگونه به وجود آمده؟
سوال دوم: با این فرض که دکتر احمدی نژاد بتوانند این دایره را از بین ببرند، چقدر احتمال دارد که این دایره مجددا و با افراد جدید تشکیل نشود؟
سوال سوم: آیا بعضی از اقدامات دولت فعلی به تقویت دایره قدرت فعلی یا دایره قدرت احتمالی آینده کمک نمی کند؟
سوال چهارم: آیا بوجود آمدن دایره قدرت بر اثر مسائل سیاسی بوده یا مسائل فرهنگی و اجتماعی؟
صرف نظر از این که احمدی نژاد رئیس جمهور خوبیه و یا خیر ، آیا داخل حلقه قدرت است و یا خیر ؟ میخوام نکته ای رو به عرض شما برسونم .
وقتی کسی در جواب کسی متن مینویسه باید به استدلال مطرح شده اشکال بگیره و مطلب رو اصلاح کنه و یا اونو تائید کنه و یا اینکه نظریه جدیدی رو مطرح کنه و منتظر جواب بمونه . سوال من اینه که متن شما کدوم یک از حالت های ذکر شدست ؟ و در نهایت از نوشتن مطلبت چه نتیجه ای میخواستی بگیری ؟ یعنی من با آی کیوی ضعیف خودم نتونستم بفهمم شما این فضیه رو تائید میکنی ولی در کنارش هشدار میدی که رئیس جمهور حواسش باشه که این روند رو ادامه نده ؟ و یا این که از بیخ و بن تکذیب میکنی و میگی خود احمدی نژاد بانی این مسئله است و یا این که به تقویت این مسئله کمک میکنه ؟
این که حلقه قدرت از افراد انقلابی تشکیل شده چه کمکی به تکمیل مطلب علی رضا میکنه ؟ ایشون فقط گفتن که یه کسانی مخالف اصلاح امور هستن و این که این افراد چه کسانی هستن در نفس عمل هیچ تغییری ایجاد نمیکنه .
در ضمن ، نوشتید : اگر افراد فعلی از حلقه قدرت خارج شوند باز هم همین اتفاق میافتد ( نقل به مضمون ) بنابراین نتیجه میگرید چون همه سر و ته یک کرباسیم فایده ای ندارد پس همین افراد باشند تا هزینه تغییر و آبروریزی و غیره رو نپردازم . این عقیده کاملا پاک کردن صورت مسئله است . در ثانی چطور به این نتیجه میرسید که همه افراد این مملکت اگه به قدرت برسن دیگه علاقه ای به ترک اون ندارن . اگه همه افرادی که تا حالا وارد این حلقه شدن به سلامت از اون خارج نشدن باز هم نمیشه یه همچین نتیجه ای گرفت با اشاعه همین استدلاله که از مردم کوچه و بازار میشنوم که اگه امام زمان " اعوذ بالله من الشیطان " هم بیاد تو ایران کاری نمیتونه بکنه ؟؟
نمیدونم شاید برداشت من از متن شما غلط بوده . اگه لطف کنید و به طور شفاف تری هدفتو از نوشتن متن مذکور اعلام کنید ممنون میشم .
با تشکر : محمد علی . پ

 

 

yazynh@yahoo.com

سه نوشته كوتاه

تكذيب يك خبر
خبر استبصار «حبيب علي الجفري» توسط دفتر وي تكذيب شد و او اعلام كرد كه يك سني صوفي است! البته احتمال تقيه وي از ترس كشته شدن توسط وهابيون و سلفي‌هاي تروريست هيچ بعيد نيست.

پاسخ به انتقاد
دوست عزيزي از نحوه نوشتن بنده ايراد گرفته بودند. هر چند ايرادهاي ايشان درست بود، اما بايد عرض كنم كه بنده در مقابل توهين‌هاي برخي نويسندگان گاهي مجبور شده‌ام تند بنويسم. مثلا هنگامي كه كسي به ديگران مي‌گويد گوسفند، نره خر، بي‌غيرت، متحجر، ليس‌زن عرب، دخترفروش به اعراب، داراي ذهن معلول، ... و يا به اعتقادات ديگران توهين مي‌كند و مي‌گويد كتب مزخرف ديني، شيوخ گمراه، ... آيا اين‌ها توهين نيست؟! در پاسخ به چنين شخصي چه بايد گفت؟! چرا اين دوست عزيز كه از ظاهر كلامش به نظر مي‌رسد خيلي ادعاي فرهنگ و كمالات دارد، همواره تمامي اتهامات را متوجه مخالفان خود مي‌كند و عيوب و ايرادهاي دوستان خود را نمي‌بيند؟! چرا نمي‌بيند كه نوشته‌هاي تند در پاسخ به فحاشي‌هاي دوستانش است؛ والا در ساير نوشته‌هاي بنده هرگز قلم تند ديده نشده است. در پايان از اين دوست عزيز و ان شاء الله خيرخواه تشكر كرده و علي رغم اهانت‌هاي فراواني كه به بنده و سايرين و نيز اعتقادات ما شده است، احتمال مي‌دهم پاسخ فحاشي را بهتر باشد با قلم آرام داد؛ لذا درصدد اصلاح برمي‌آيم.

ماهيت مدعيان صوفيه
چندي پيش با مسوول سايت sufism.ir كه ظاهرا سايت رسمي صوفيه است، مباحثه مي‌كرديم و من در جهت تقريب مذاهب و فرق جريان اين مباحثه را به آقاي صابر قدسي مسوول وبلاگ خرقه نيز فرستادم تا او نيز اين‌گونه پنبه صوفيه را نزند. اما ايشان مطالب جالبي در پاسخ به مباحث مسوول سايت صوفيه دادند كه جاي هيچ‌گونه دفاعي را براي صوفيان باقي نمي‌گذاشت. اين پاسخ‌ها در آدرس‌هاي زير موجود هستند:
http://kherghe.blogfa.com/post-602.aspx
http://kherghe.blogfa.com/post-601.aspx
پس از آن مسوول سايت صوفيه ظاهرا ماهيت خود و فرقه خود را بر باد رفته مي‌ديد و گلايه‌نامه‌اي به ما نوشت كه در صندوق پست الكترونيك اينجانب موجود است ظاهرا ناراحت بود از اين كه چرا جواب‌هاي ايشان در سايت نوشته شده است. ما هم گفتيم اگر شما خود را حق مي‌دانيد و دلايلي براي دفاع از خود داريد، چرا آزادانه مناظره نمي‌كنيد و مي‌خواهيد به طور مخفيانه در ايميل مناظره كنيد؟! كه ديگر جوابي از سوي ايشان نيامد و پوشالي بودن آن‌ها بيش از پيش ثابت شد. براي آشنايي بيشتر با بدعت‌هاي فرقه منحرف صوفيه به اين لينك نيز مي‌توانيد مراجعه كنيد:
http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?Id=47902&PageNum=1#_ednref6
شايان ذكر است كه مطابق با فتواي مراجع معظم تقليد -حفظهم الله اجمعين- عموم فوق و گروه‌هاي صوفيه دچار انحرافاتي هستند و بايد به شدت از آن‌ها پرهيز كرد.
هَدينَا اللهُ جَميعًا اِلَي الصِّراطِ الْمُسْتَقيمِ

 

 

m.ghasembeik@hotmail.com

خدا پدر و مادرتو بيامرزه !!!

کی رو میگم؟
خب معلومه. كسي كه موبايل رو اختراع كرد . كسي كه گوشي موبايلو اختراع كرد . كسي كه اونو وارد كشور ما كرد و از همه مهمتر كسي كه فرهنگ گوشي بازي رو در بين مردم ما جا انداخت !!!
آخه تا قبل از اينكه مردم ما و خصوصا خانوم ها اينجوري بيفتن تو خط گوشي بازي و آپ تو ديت كردن گوشي هاي موبايلشون ، تنها چيزي كه مي تونست نظر بانوان محترم رو به خودش جلب كنه , ديدن رنگ زرد طلا , اين فلز بي رحم و خانمان برانداز بود ! كار شوهراي بدبختم اين شده بود كه روز تولدش يه سرويس بخر , روز زن يه گردنبند بخر , سالگرد ازدواج يه دستبند بخر و ... حالا بي معرفتها ( منظورم زنهاست ) وقتى هم مي ديدن براشون طلاي نو و جديد خريديم اون قديمي ترَ رو بهمون نمي دادن تا لااقل بفروشيم كه يك كم از پول اين سرويس جديده نقد بشه .
ولي چند وقتيه اگه به مجالس زنانه سري زده باشيد متوجه مي شيد كه ديگه وقتي فلور خانوم ميرسه به زري خانوم يا ژيلا جون ميرسه به نازنين جون و ... عوض اينكه سرويس هاي طلاي تو سر و گردنشونو كه شوهراي بيچارشون با هزار بدبختي براشون خريدن رو به رخ هم بكشن , سريع گوشيهاي موبايلشونو از تو كيفشون در ميارن تا به بهانه خوندن SMS جديد يا فرستادن يك بلوتوث قشنگ يا هزار كوفت و زهر مار ديگه به بقيه نشون بدن كه آره گوشيمو عوض كردم و مدل جديد ترشُ گرفتم .
ديگه گوشيهاي سري N به بالا جاي سرويسهاي بلريان و زمرد و ... رو گرفته . گوشيهاي سري W و K هم همطراز با طلاي 18 عيار شده .
گوشيهاي ال جي و سامسونگ و موتورولا هم كه نقش بدليجات رو ايفا مي كنن !
حالا اين تحول در سليقه خانوم ها واسه ما آقايون 2 حُسن داشته :يكي اينكه گوشي موبايل مثل طلا نيست كه هر روز هركي دلش بخواد يه مدل جديدشُ بسازه و بده تو بازار و ما هم مجبور باشيم اونو بخريم , فوقش هر چند ماه يه دفعه يه مدل جديدش وارد بازار مي شه .
دوم اينكه چون هنوز رسم نشده كه خانوم ها گوشي جديد كه مي گيرن اون گوشي قديمي تر رو هم نگه دارن و از سر و گردنشون آويزون كنن، واسه همين هر بار كه يه مدل بالاتر گوشي وارد بازار ميشه اون قديمي رو دو دستي تقديممون ميكنن به اين معنا كه ( پاشو برو اينو بفروش و اون مدل جديدَرو بخر)
اينجوريه كه با فروش اون قبليه اين وسط نهايتا يه چيزي تو مايه هاي حد اكثر صدهزار تومان ضرر مي كنيم كه بازم در مقايسه با سرويسهاي چند صد هزاري و چه بسا ميليوني طلا چيزي به حساب نمي ياد .
در كل مي بينيم كه گرچه كه اين وسط سود اصلي عايد موبايل فروشها مي شه ولي ما آقايون هم از سود حاصل از پيشرفت علم و تكنولوژي بي نصيب نمونديم !

 

 

aabedizadeh@yahoo.com

عدالت

دوست دارم که بگویم و بگویم که چه گویم
چه گویم و از کجا گویم
از چه نالم و به چه بالم
که نالیدن روح خسته خواهد و بالیدن روح رفته
در این سرای که ماندنی نماند
چشم دگرتحمل اشک ندارد وگلو تحمل بغض
قطره دگر صبر دریا ندارد و باران تحمل ابر
شروع مي کنم و با تو مي گويم
از سرنوشت آدمهايي که
زنده هستند ولي همان آني که باز شد چشمشان به روشنی ، قلبشان به تاریکی
زندگی به آنها گفت تو زنده مرده ای
مرده اي متحرک با قلبی زنده
تا احساس دهی به آدم های قلب مرده
فقر با تو عجین شد
تا تو شوی معجون درد
روز و شب براي تو يکي ست
روز و شب براي تو معنا ندارد
تو محکومي ؛ محکوم به این زندگی
شاید بعضی گویند نه جبری نیست
حرکتی لازم است
من نیز حق دهم به آنها
تو نیز حق دهی به آنها
ولی با خود گویی
هر حرکتی پا خواهد
آری پای حرکت را از تو گرفته اند
این نا اهلان دنیا پرست
دیگر دستی نیست، احساس ها مرده اند
دلها مرده اند
قلب ها نمي تپند
دست ها گرما ندارند
قلب را تپیدن لازم است تا گرما دهد دست را
آری
در خیابان مرد
در زیر باران مرد
در شهر مسلمانان مرد
بی دوست و یاور مرد
از گرسنگی مرد
در شهری که آسمانخراشش تا طارم اطلس
بی خانمان مرد
در شهری که ضیافتها فراوان
تا سر حد گشنگی ، از گشنگی مرد
در شهر میلیونرها بی پول مرد
آخر چرا
این بی عدالتیها چرا
این ناجوانمردیها چرا
آیا؟
امیدی هست؟!
نوری هست؟!
چراغي هست؟!
آری هست
در آن دورادور سوسو مي زند
اون چراغ نور خداست
ولي ما به دنبال نور نيستيم
چشم ها را بسته ایم
چه شیرین گفت و غمگین با خود شاعر
دي شيخ با چراغ همي گشت گرد شهر
که از ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست

عابدین
www.bethink.blogfa.com
www.abedinabedizadeh.blogfa.com

 

 

vista1975@gmail.com

آیا می‌توان به کمک‌های ایران به لبنان
واقع‌بینانه‌ نگاه کرد؟

زیاد می‌شنویم که حمایت‌های حاکمیت ایران از گروه‌ها یا دولت‌هایی در لبنان، فلسطین، سوریه و … مورد انتقاد مردم قرار بگیرد. تا جایی که صحبت از انتقاد دقیق و موشکافانه باشد حرفی نیست، اما با توجه به این‌که بیشتر این انتقادات از ضرب‌المثل «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» خوراک فکری می‌گیرند، تصمیم گرفتم این چند خط را بنویسم.
چون هیچ علاقه‌ ندارم توسط دوستان متعصب «مخالف کمک‌های ایران به لبنان و فلسطین» به صلیب کشیده شوم اجازه دهید تاکید کنم منظور من از این نوشته مخالفت یا موافقت با این‌نوع کمک‌ها نیست. هدفم حتی این نیست که تحلیل کنم آیا حمایت از گروه «الف» یا دولت «ب»‌ به سود منافع ایران هست یا نیست. فقط می‌خواهم ضعف استدلال کسانی که اعتقاد دارند «تا در ایران فقیر هست  نباید پول برای لبنان فرستاده شود» را نشان دهم.

اهمیت تعادل قدرت در منطقه
فراموش نکنیم هر کشوری در هر کجای جهان که باشد در راستای پیشبرد سیاست‌ها و برنامه‌های امنیتی و نظامی‌اش به کشورها، دولت‌ها، گروه‌ها و جنبش‌هایی که در استراتژی‌ دفاعی‌اش بگنجند کمک می‌کند. این موضوع مختص ایران نیست. اگر بحث عده‌ای از منتقدان این است که ایران نباید به دور و برش کار داشته باشد و  باید سرش را توی لاک خودش بگیرد و برای این اعتقادشان دلایل کارشناسی بیاورند که هیچ. اما اگر تایید کنیم که ایران هم مانند هر کشور دیگری برای پایدار بودن باید حواس‌اش به معادلات منطقه‌ای پیرامونش باشد پس دیگر نمی‌شود به اصل موضوع کمک‌های ایران به کشورهای دیگر ایراد گرفت، هر چه باشد با توجه به:

  • هندسه فعلی خاورمیانه و موقعیت حساس ایران در آن

  • ضعف نسبی نظامی ایران نسبت به کشورهای منطقه مانند پاکستان، ترکیه، اسرائیل و حضور آمریکا

  • ماهیت جمهوری اسلامی در ضدیت با صهیونیسم و خطری که از سوی اسرائیل و آمریکا ایران را تهدید می‌کند

ایران چاره‌ای جز ایجاد موازنه قوای نسبی از طریق حمایت از دولت‌ها یا گروه‌هایی که به خود نزدیک می‌داند ندارد. دست‌کم از نظرگاه حاکمیت ایران این موضوع چنین معنایی دارد.

کشورداری پیچیده است
برخی از مخالفین تاکید دارند تا وقتی موضوع «الف» با اولویت بالا وجود دارد نباید به موضوعات «ب» و «ج» با اولویت‌های کمتر پرداخته شود.
اصولا این‌گونه استدلال‌ها چندان پذیرفتنی و منطبق با واقعیت‌ها نیستند. کشورداری پدیده‌ای ساده و یک‌بعدی نیست که بشود موضوعات فرعی‌تر را یکسره کنار گذاشت و تمرکز را بر موضوعات مهم گذاشت. یعنی نمی‌شود از اولیت اول شروع کنیم و همه پول‌ها را خرج آن کنیم و هر وقت اولویت اول حل شد برویم سراغ اولویت دوم و الی‌ آخر. برای اداره یک کشور لازم است هم‌زمان در همه این زمینه‌ها هزینه شود؛ البته با وزن‌های مختلف. مساله روابط خارجی ایران و ایجاد پیوند‌های رسمی و غیررسمی با دولت‌ها و گروه‌هایی که حاکمیت ایران جلب حمایت آن‌ها را به صلاح خود می‌داند نیز از نوع همین موضوعات است که شاید در مقابل موضوعاتی چون فقر یا بی‌کاری فرعی به نظر برسد اما در جای خود بسیار مهم است و نمی‌تواند نادیده گرفته شود.
نمی‌شود گفت چون مردم فقیر وجود دارند نباید در زمینه ساخت هواپیما تحقیق شود و فقط باید برای توسعه مناطق محروم سرمایه‌گذاری شود یا چون هنوز بخش قابل توجهی از کشور کشاورزی مدرن ندارد پس هیچ بودجه‌ای صرف گسترش فن‌آوری‌های تولید خودروهای شخصی نشود و همه‌‌چیز باید صرف تولید تراکتور شود و…
در واقع باید با در نظر گرفتن وزن‌های مناسب در همه موارد مورد نیاز کشور سرمایه‌گذاری کرد. سیاست‌خارجه نیز چنین است و ساختن آن هزینه‌ دارد.
در تعیین وزن بودجه برای زمینه‌های مختلف اداره یک کشور ممکن است کشورداران به این نتیجه برسند که مثلا 0.1 درصد درآمد نفتی را باید در راستای ایجاد موازنه قوا در منطقه خاورمیانه صرف حمایت از گروه‌های نزدیک به ایران در سایر کشورها کنند. این عدد ممکن است به چند ده یا حتی چند صد میلیون دلار برسد، ولی به هر حال همان 0.1 درصد است و نه بیش. بهتر است برای انتقاد کردن همیشه از اعداد نرمال شده استفاده شود و نه اعداد و رقم‌های فاقد وزن که فقط مخاطب را هیجان‌زده می‌کنند.
البته هستند دوستانی که با اصل موضوع کمک‌های ایران مشکلی ندارند ولی اعتقاد دارند میزان آن زیاد است یا در جای درستی صرف نمی‌شود. به نظر من روش درست برخورد با مساله هم همین است و دوست دارم از این نوع انتقادها بخوانم و ببینم. 

 اعداد همیشه بزرگ نیستند
گروه منتقد حمایت‌های ایران در بسیاری از موارد اعداد و ارقام را بزرگ می‌کنند یا در نقل آن بیش از حد سهل می‌گیرند تا حدی که گاه میلیون به میلیارد تبدیل می‌شود یا ریال به دلار. «یک میلیارد دلار» ملبغ عظیمی است و بهتر است وقتی از میلیاردها دلار صحبت می‌کنیم بیشتر دقت کنیم. 
همین خبر اخیر کمک 3 میلیارد تومانی شهرداری تهران برای بازسازی لبنان را در نظر بگیرید. قبل از این‌که این عدد را توی بوق و کرنا کنیم (که البته رسانه‌های ضد ایرانی مانند رادیو فردا در بزرگ کردن‌اش لحظه‌ای درنگ نکردند)، بهتر است توجه کنیم که این عدد در مقایسه با بودجه کل شهرداری تهران که به چندهزارمیلیارد تومان بالغ می‌شود عدد ناچیزی است و حرکت حمایتی شهرداری از مردم لبنان بیشتر جنبه سمبولیک دارد و اهداف دیگری را دنبال می‌کند. همه می‌دانیم 3 میلیارد تومان این روز‌ها فقط بهای یک منزل بزرگ در شمال شهر تهران است، نه بیش…

فارغ از پیش‌داوری و قضاوت‌های احساسی و با نگاهی بی‌طرف و عمل‌گرایانه به سیاست خارجی ایران نگاه کنیم. این چیزی‌ است که در ایران بیشتر از هر لحظه دیگری به آن نیاز داریم.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

24 ارديبهشت / 13 مي / 7 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
24 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com

احمد خان دراني پنجاب را ضميمه قلمرو خود ساخت

احمد خان
احمد خان
احمد خان دراني كه قبلا از ژنرالهاي ارتش ايران بود و پس از قتل نادر شاه در جريان كودتاي دهم ژوئن سال 1747 قوچان، به قندهار باز گشته و دعوي استقلال و پادشاهي كرده بود 14 مه 1757 (ده سال بعد) پنجاب را ضميمه قلمرو خود اعلام داشت. وي 28 ژانويه اين سال دهلي را تصرف كرده بود. احمد خان در مارس 1739 در جريان تصرف دهلي توسط نادر شاه از افسران سپاه ايران در اين جنگ بود.
    افغانها كه وارث خاور امپراتوري ايران هستند همواره داعيه بيشتر نقاط غرب رود سند را داشته اند و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

24/02/58
لغو قانون كاپيتولاسيون توسط شوراي انقلاب.
(درگيري، اعتصاب، تحصن در خرمشهر) بدنبال آشوبهاي اخير.

مصاحبه مطبوعاتي محمدرضا علوي فرماندار خرمشهر درباره علل و انگيزه‌هاي حمله عناصر خلق عرب به كانون فرهنگي ـ نظامي جوانان مسلمان خرمشهر ، تلفات حادثه مزبور و نتايج جلسه شوراي تأمين شهر ؛ تحصن عده‌اي از مردم مسلمان خرمشهر در فرمانداري در محكوميت حمله به كانون و اعلام خواسته‌هاي خود با صدور يك قطع‌نامه 10 ماده‌اي .

مدني استاندار خوزستان ، پس از جلسه فوق‌العاده شوراي تأمين در خرمشهر : از امروز همه كانون‌ها و كميته‌هاي خرمشهر منحل مي‌شود و در اين باره با آيت الله شبير خاقاني و دولت ، مذاكره خواهد شد . فرزند و سخنگوي شيخ شبير خاقاني پس از مذاكرات مدني با شيخ شبير درباره توافقات انجام شده گفت : كليه امور نظامي زير نظر دولت خواهد بود و افراد سياسي سلاح‌هاي خود را تحويل خواهند داد . به جز سازمان سياسي خلق مسلمان عرب ، كليه كانون‌هاي عربي و غيرعربي خوزستان منحل مي‌شوند .
حمله مسلحانه به شهرباني خرمشهر و سرقت 12 سلاح كمري در هنگام مذاكرات استادنار و آيت الله شبير خاقاني ؛ دخالت شبير خاقاني در اين ماجرا براي بازگردانده شدن سلاح‌هاي غارت شده .

اطلاعيه كانون فرهنگي ـ نظامي انقلابيون مسلمان خرمشهر خطاب به شبير خاقاني و درخواست اعلام موضع در مورد ماهيت كانون و اعضاي فعال در آن ؛ كانون مزبور با انتشار دو بيانيه خطاب به مردم خرمشهر و روزنامه كيهان در تشريح حوادث خرمشهر ، عوامل دست‌اندركار ، زمينه‌هاي تحريك ، نقش شبير خاقاني و تحريف اخبار حادثه در روزنامه كيهان .
سخنگوي سازمان سياسي خلق عرب به طور تلويحي حمله به ساختمان كانون فرهنگي ـ نظامي انقلابيون مسلمان خرمشهر را رد كرد .

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي حمله به كانون فرهنگي ـ نظامي خرمشهر را محكوم كرد و خواستار رسيدگي فوري به اين حادثه و شناسايي عاملين آن شد .
آيت الله لاهوتي در سفر به اهواز : سپاه در خوزستان تشكيل خواهد شد .

عزالدين حسيني در مصاحبه‌اي مطبوعاتي اهدافش از سفر به تهران ، مسئله خودمختاري كردستان و وضعيت آوارگان نقده را تشريح كرد . مصاحبه وي با خبرگزاري فرانسه و اعلام اينكه دولت ايران هنوز هيچ پاسخ جدي و نهايي به خواسته‌هاي اقليت كرد نداده است .
درخواست سازمان پيكار در راه آزادي طبقه كارگر مبني بر اخراج قياده موقت ( گروه بارزاني ) از خاك ايران .

درخواست سازمان پيكار در راه آزادي طبقه كارگر مبني بر اخراج قياده موقت ( گروه بارزاني ) از خاك ايران .
آيت الله لاهوتي وظايف و مأموريت‌ها ، چگونگي و شرايط عضويت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را اعلام كرد . وي گفت : وظيفه سپاه خنثي كردن هرگونه دسيسه و حركت ضد انقلابي ولو از داخل ارتش و دولت است . »

بررسي موضوع پيوستن ايران به جنبش عدم تعهد و شركت در كنفرانس سران اين جنبش در هيئت دولت : تأكيد سفير ايران در شوروي بر غير متعهد بودن ايران و عدم واگذاري پايگاه نظامي و جاسوسي عليه شوروي .
بخشنامه دادستان ارتش جمهوري اسلامي ايران درباره چگونگي تعقيب و بازداشت نظاميان كه تنها با حضور نماينده دادستان ارتش و توسط مأموران دژبان مركز مي‌تواند انجام شود .

اظهارات حسن نزيه ( مدير عامل شركت ملي نفت ) درباره ضرورت صدور دستور امام خميني براي ترك تعقيب عمومي ، دعوت به كار كليه كارفرمايان ، قرار گرفتن كميته‌ها و پاسداران انقلاب زير نظر دولت ، عدم مداخله كميته‌ها در امور اجرايي و …
گفت‌و‌گوي مطبوعاتي ابوالفتح بني‌صدر دادستان كل كشور درباره لايحه عفو عمومي ، نحوه كار پاسداران و كميته‌هاي انقلاب و قوانين جاري در كشور .

گزارش سفارت آمريكا در تهران با عنوان “ كردها و مسكو “ و تجزيه و تحليل ناآرامي‌هاي كردستان ايران و منافع و مواضع شوروي ، تركيه و عراق در قبال آن .
24/02/65
تك عراق به فكه
بمباران شيميايي مهران، صالح آباد و امير آباد توسط بمب افکن هاي ارتش متجاوز بعث عراق

24/02/67
حمله هوايي عراق به ترمينال صادرات نفت ايران در لارك و خسارت ديدن چهار نفتكش از جمله انهدام بزرگترين نفتكش در اجاره ايران با نام سي وايز جانيت

اعلام استراتژي جديد نظامي عراق مبني بر پاسخ دادن سريع به حملات ايران در نقاط يكديگر جبهه و جلوگيري از تمركز نيروهاي ايراني

Mobin_s2004@yahoo.com
13 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
آمريكاي انگليسي زبان چهاردهم ماه مه سال 2007 چهارصد ساله شد

کاپيتان نيوپورت

کاپيتان نيوپورت

چهاردهم ماه مه سال 1607 ميلادي 104 (و به قولي 105) انگليسي کار ساختن نخستين قرارگاه را در آمريكاي شمالي آغاز کردند و سنگ بناي ايالات متحده را گذاردند که در سال 2006 جمعيت قانوني آن به سيصد ميليوني رسيده بود (به علاوه حدود 20 ميليون نفوس غيرقانوي = ساکناني که پروانه اقامت ندارند) که از اين جمعيت، تنها حدود يک ميليون نفرشان باقيمانده بوميان (سرخپوستان) هستند که در رزرويشن ها زندگي مي کنند. برآورد شده است که در مه 1607 جمعيت بوميان آمريکاي شمالي (ايالات متحده امروز) حدود بيست ميليون بود.
     مهاجران انگليسي كه از 14 ماه مه 1607 در آمريکاي شمالي (جيمز تاون ويرجينيا) مستقر شدند، هنگام ترک انگلستان در دسامبر 1606 144 تن بودند که تا 14 مه، روز استقرار، 39 نفر از آنان جان سپرده بودند. آنان در دسامبر 1606 با سه كشتي به رياست كاپيتان كريستوفر نيوپورت انگلستان را به مقصد آمريكاي شمالي ترك كرده و در آخرين روز آوريل 1607 به سواحل آمريكا رسيده بودند. آنان محل جيمزتاون را از اين جهت انتخاب كردند كه وضعيتش به گونه اي بود كه در صورت حمله اسپانيايي ها مي توانستند به آساني فرار كنند. اسپانيايي ها در اين منطقه نبودند و با خبرهايي كه در اروپا انتشار يافته بود، انگليسي ها چنين تصويري را از آنان داشتند.
    مهاجران تازه وارد،چون به قطع درختان جهت ساختن قلعه دست زده بودند دو روز بعد مورد اعتراض و حمله بوميان دهکده «پاسپاهگ» قرار گرفتند، و اين زدوخورد به طور متناوب ادامه داشت.
    نخستين مهاجران كه همگي مرد بودند و شهرك خود را جيمز تاون و كل منطقه را ويرجينيا كه از لقب ملكه باكره (ويرجين) انگلستان اليزابت اول گرفته شده بود نامگذاري كردند.
     اين مهاجران انگليسي و دنباله آنان از همان ماه استقرار تا نزديك به سه قرن با بوميان (اصطلاحا سرخپوستان) جنگ و جدال داشتند و سرانجام سرخپوستان را منكوب و به اراضي محصور (رزرويشن) منتقل كردند و برجايشان نشستند.
     بيشتر نفوس ايالات متحده در قرن 19 و نيمه اول قرن 20 از اروپا و در بقيه قرن 20 و تا به امروز از سراسر جهان به آنجا مهاجرت كرده اند. دولت ايالات متحده كه در ابتداي استقلال شامل ايالات حاشيه شرقي بود بعدا ساير نقاط را از فرانسه، روسيه و اسپانيا و ويرجين آيلند را از دانمارك خريداري كرد و ايالات جنوب غربي از جمله كاليفرنيا را با بكار بردن نيروي نظامي و جنگ از چنگ مكزيك خارج ساخت و بعدا هاوايي را هم كه كشوري مستقل بود ضميمه خود ساخت و گوام و پورتوريكو را نيز در جنگ با اسپانيا متصرف شد و به وسعت امروز رسيد.
    انگليسي ها خيلي ديرتر از رقباي اروپايي از جمله پرتغال، اسپانيا، هلند و حتي فرانسه در صدد تصرف اراضي دور دست و «ناشناخته براي اروپاييان آن زمان» بر آمده بودند و ديرتر از همه به آمريكا رسيدند ولي ماندگارتر و پيروزمندتر بودند. آنان هنگامي قدم به آمريكاي شمالي گذاردند كه اسپانيايي ها در جنوب شرقي اين منطقه كلني فلوريدا و در جنوب و غرب، در بسياري از نقاط مستقر شده بودند.

 

قتل پادشاه فرانسه

هانري چهارم

14 ماه مه سال 1610 هانري چهارم پادشاه وقت فرانسه كه فرمان «نانت» را با هدف پايان دادن به اختلافات مذهبي و جنگهاي ناشي از آن امضاء كرده بود كه آن اختلافات به اروپا و به ويژه فرانسه آسيب فراوان وارد ساخته بود به دست يك كاتوليك متعصب به نام فرانسوا راويلاك ترور شد. هانري چهارم با امضاي منشور «نانت» در فرانسه آزادي مذهب اعلام كرده بود و اتباع فرانسه مجبور به تحمل مذاهب اقليت شده بودند.

 

روزي که دختر 5 سال و 8 ماهه مادر شد!

 لينا، جراردو و دکتر لوزادا 11 ماه پس از زاييدن

لينا، جراردو و دکتر لوزادا 11 ماه پس از زاييدن

لينا مدينا كه 27 سپتامبر 1933 در منطقه آندز كشور پرو (آمريكاي لاتين) به دنيا آمده بود 14 ماه ماه 1939 (در 5 سال و هشت ماهگي) در بيمارستان با عمل سزارين كه توسط دكتر «لوزادا» صورت گرفت يك پسر 2 كيلو و هفتصد گرمي كاملا سالم و طبيعي به دنيا آورد كه نامش را «جراردو» گذاردند. اين نخستين زاييمان از اين دست است که در تاريخ بشر ثبت شده است. خانواده لينا قبلا تصور مي كردند كه در شكم او يك تومور و يا «كيست» است كه هر روز بزرگتر مي شود و او را براي درمان اين تومور به بيمارستان برده بودند كه حاملگي تشخيص داده شد و در وقت معين، وضع حمل انجام شد.
     لينا كه در سال اول دبستان بود به تحصيل ادامه داد و در 39 سالگي ازدواج كرد و پسر ديگري به دنيا آورد.
     جراردو نخستين فرزند او كه 5 سال و 8 ماه از مادر كوچكتر بود در 40 سالگي بر اثر بيماري مغز استخوان كه ارتباط با حامله شدن مادر او در خردسالگي نداشت درگذشت. انتشار اين خبر و عكسهاي مادر 5 سال و هشت ماهه در جرايد آن زمان در سراسر جهان سبب شد كه خانواده ها نسبت به روابط اطفال خردسال نيز احتياط بيشتر كنند.

Mobin_s2004@yahoo.com
7 جمادي الاول هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com
نداريم!

 

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

تهران

18
31

اهواز

26
40

تبريز

9
22

شيراز

17
32

مشهد

17
29

بندرعباس

27
29

کرمان

14
31

اصفهان

13
30

يزد

20
33

کرمانشاه

11
28

اراک

13
27

رشت

15
19

دبی

30
39


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1435 تومان
932 تومان
1815 تومان
895 تومان
250 تومان
255 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

236000 تومان
104000 تومان
53000 تومان
205000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان ظهر : 13:01

اذان مغرب : 20:21

اذان صبح فردا : 4:23

طلوع آفتاب فردا : 6:01
 

 

 

 

 

 

Ãهديه روزانه

دانلود مجلات و کتب خارجي

PC World
ماه ژوئن

جديدترين شماره از ماهنامه
PC World

تاریخ انتشار: ژوئن 2008
تعداد صفحات مجله: 144
حجم فایل: 11 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



 

 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه

ساعتی برای محیط های تاریک

همه ساعت ها برای کار کردن در محیط های روشن ساخته شده اند. اما مثل اینکه آقای David موفق به طراحی نوعی ساعت برای کار کردن در محیط های تاریک شده است. اساس این طرح بر پایه هماهنگی بین نور , ارتفاع و سایه مبتنی است.شما می توانید در محیط های نسبتا تاریک که نور زیاد مانع از محو شدن عقربه های ساعت شود آن را به صورت عمودی بر روی دیوار و یا به صورت افقی بر روی یک میز قرار دهید. چراغ های بسیار ظریفی در فواصل متفاوت با ارتفاعی مشخص نصب گردیده و هر یک کار یکی از عقربه های ساعت شمار, دقیقه شمار و ثانیه شمار را انجام خواهد داد. ظاهرا همه چیز واضح است اما من که خیلی دلم می خواهد از فرمول این آقا که برای قرار دادن چراغ ها و همچنین نحوه تنظیم زمان استفاده کرده است سر در بیارم!
منبع

مسواکی هوشمند برای کودکان تنبل!

اکثر والدین با مسواک زدن کودکان خود مشکل دارند. تنبلی کردن و عدم داشتن دقت کافی در نحوه مسواک زدن معضلی ست که کم و بیش همه با آن آشنا هستند. اما محققین دانشگاه تایوان قصد دارند با یک طرح ساده و جالب این مشکل را تا حدی مرتفع سازند. ماجرا از این قرار است که مسواکی هوشمند که در انتهای آن چند عدد چراغLED کوچک رنگی تعبیه شده است به دست کودک شما داده می شود. در مقابل کودک در جایی مانند بالای آینه یک عدد دوربین کوچکwebcam که به یکPC متصل است قرار داده می شود. بر روی این کامپیوتر شخصی پروتکل بر نامه بازی که مد نظر است پیاده سازی شده است. جهت حرکت دست کودک که منجر به تماس مسواک با دندانها می شود به عنوان اطلاعات ورودی این بر نامه محسوب می شود. هر دندان که برس خورده و سفید می شود به کمک یک چشمک زدن چراغ مشخص شده و در نهایت رقص نوری زیبا که کودک شما را مجذوب آن میکند ایجاد خواهد کرد. در این طرح دقت کودک در جهت صحیح مسواک زدن مد نظر قرار گرفته شده است. این مسواک هوشمند و بازی آن هنوز در حد یک طرح آزمایشی ست و زمان ورود آن به بازار و قیمت آن مشخص نیست.

منبع
 

 

 

 

 

 

 Ãکتاب روزانه


اديان شرقى و دموكراسى

مترجم: نسترن پاشایی

دموکراسی به عنوان شیوه حکومت ریشه در مبانی تجدد و مدرنیسم دارد که با ظهور عصر مدرن در دنیای غرب تقریبا در کشورهای مغرب زمین پذریفته شده و در صورت های مختلف پیاده شده است. با گسترش اندیشه حکومت دموکراتیک در دنیای شرق تضادهایی میان این نوع حکومت داری و عقاید دینی که قرنها در میان مردم جهان شرق رایج بود پدید آمد اما به تدریج اندیشه حکومت دموکراتیک جای خود را درمیان مشرق زمین باز کرد و دینداری شرقی خود را با آن تطبیق داد. کتاب حاضر در صدد است با نگاهی بر مهمترین ادیان شرقی یعنی بودیسم، هندوییم و کنفوسیونیسم نحوه چالش و تعامل این سه آیین شرقی را با دموکراسی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.
فهرست مطالب

● آيين بودا و دموكراسى
نفوذ سياسى جديد
انجمن بودايى
تايلند و سَنگَه جديد
حكومت بودايى
دموكراسى بودايى

● آيين هندو و دموكراسى
مفاهيم بنيادى
قانون گرايى و برابرى در هند
مفاهيم دولت و مفاهيم دموكراسى
دموكراسى در هند نو

● آيين كُنفوُسيوُس و دموكراسى
كُنفوُسيوُس و آرمان هاى كُنفوُسيوُسى
شاگردان و شارحان كُنفوُسيوُس
كشور امپراتورى چين
چالش تجدد
تجديد حيات اصول كُنفوُسيوُسى در آسياى شرقى


دانلود کتاب:


لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

 

 

 

 

 

 

Ãطنز روزانه

گذری به صین:
«رییس جمهور عزیز ما»

با نام خدا انشای خود را آغاز می کنم. نام رییس جمهور ما خوجین تائو است. او خیلی مرد خوبی است. ما او را دوست داریم و به او احترام می گذاریم. او حدودا 65 ساله است. اما همه موهایش سیاه می باشد. زیرا موهایش را رنگ می کند. او به صورت مادرزادی ریش ندارد. بنابر این کسی درباره نوع و اندازه و کادر ریش او حرفی نمی زند. ما دقیقا نفهمیدیم خوجین تائو کی و چگونه انتخاب شد؟ حزب کمونیست خوجین تائو را انتخاب کرد. اکثر ماها نمی دانیم حزب چیست یا کیست. فقط یک تصویر دیده ایم که 3000 نفر در آن روی صندلی های قرمز یک سالن بزرگ نشسته اند. آنها آدم حسابی های چین هستند و درباره همه چیز فکر می کنند. بنابر این نیازی نیست که ما از صبح تا شب به سیاست فکر کنیم و درباره اش نظر بدهیم. ما ترجیح می دهیم بادبادک هوا کنیم و ماهی بگیریم، یا اگر هوا خوب باشد دسته جمعی در پارک ها حرکات موزون انجام دهیم. آن 3000 نفر هر 5 سال یک بار دور هم می نشینند و رییس جمهور و وزرا و بقیه افراد را انتخاب می کنند. همه این اتفاقات در کمتر از یک هفته می افتد. سپس آنها اسم افراد انتخاب شده را اعلام می کنند. اما چون اسم ها مثل هم است ما زیاد متوجه نمی شویم کی چه کاره است! بنابراین آنها عکس افراد را بالای اسم آنها نمایش می دهند، اما باز هم زیاد توفیری نمی کند. زیرا ما همه شبیه به هم می باشیم. در کل ما زیاد کاری به این کارها نداریم. ما فقط می دانیم هرچه آنها می گویند باید گوش بدهیم. اگر خیلی نافرمانی کنیم آنها به وسیله طناب ما را از جای بلندی آویزان می کنند، بنابر این ما نمی توانیم نفس بکشیم و فوت می کنیم. سپس آنها جسد ما را وارد تنوری مثل نان بربری پزی های شما می کنند و درب آن را می بندند، بعد ما تبدیل به خاکستر می شویم. هر سال حدود 15000 نفر از چینی ها به این طریق به صورت اجباری مرحوم می شوند. اما ما ناراحت نمی شویم. زیرا می دانیم که حتما آنها آدم های بدی بوده اند، وگرنه خوجین تائو آنها را آویزان نمی کرد.
من از اینکه یک چینی هستم، خوشحالم. در قدیم ما خیلی بدبخت بودیم. خانواده های ما پر از بچه بود. مردان ما توانستند جمعیت چین را طی 60 سال دو برابر کنند. زیرا آنها نیز مثل نسل قبل شما فکر می کردند هر چه جمعیت بیشتر باشد، خانواده خوشبخت تر و قوی تر خواهد بود. نتیجه این تفکر شد فقر، گرسنگی، بیماری و مرگ و میر و بیکاری. اما الان وضع ما با سیاست های کنترل جمعیت خیلی خوب شده است. خوجین تائو مراقب ما می باشد. او برای ما برنج و غذا و میوه های خوب و ارزان تهیه می کند. او قیمت جنس ها را ثابت نگه می دارد. تخم مرغ از 25 سال پیش تا الان یک یوآن است. بنابر این ما نباید هر روز قیمت های جدید اجناس را بپرسیم. مغازه دارهای ما نیز مجبور نیستند هر روز اتیکت ها را عوض کنند. در رستوران های ما قیمت ها روی تخته سفید نوشته نمی شود و نیازی نیست تخته پاک کن همیشه دم دست باشد. اما خانه کمی گران شده است. چون هر روز کلی آدم خارجی و چینی می آیند اینجا خانه می خرند و شرکت تاسیس می کنند. تازه ما در تابستان میزبان المپیک هم می باشیم و می خواهیم بقیه مردم جهان را تا سرحد مرگ سرکیسه نمائیم. به همین دلیل قیمت هتل ها را از الان 5 برابر کرده ایم تا همه مردم بتوانند از بازی ها نهایت لذت را ببرند.
رئیس جمهور ما حواسش به همه چیز کشور هست. او زیاد کاری به بقیه جهان ندارد. او تا به حال به هیچ کس نامه ننوشته است حتی جورج بوش. او با همه ملت های جهان دوست است، زیرا دوستی به نفع هر دو طرف است. دو هفته پیش خوجین تائو به ژاپن رفت. ژاپنی ها خیلی سنگدل می باشند. آنها چندین بار به چین حمله کرده و میلیون ها چینی را کشته اند. بدترین دشمن ما ژاپنی ها بودند. اما خوجین به ژاپن رفت و با رئیس جمهور و امپراطور آنها صحبت کرد. او گفت درست است که شما تا توانسته اید ملت ما را کشته اید، اما در حال حاضر ما بیش از گذشته باید به فکر جیبمان باشیم. آنها نیز قبول کردند. نتیجه این شد که ما با پشت سر گذاشتن آمریکا شدیم شریک اول تجاری ژاپن! به نظر شما جالب نیست که دشمن شماره یک ما طی 50 سال تبدیل به یکی از بزرگ ترین شرکای تجاری ما شده است؟ این به خاطر این است که خوجین تائو می خواهد موانع را از سر راه ما بردارد، آن وقت ما می توانیم اجناس خود را به بقیه کشورها بفروشیم و پولدار شویم.
تازه ما اولین شریک تجاری آمریکا هم می باشیم. آمریکا تا 20 سال بعد از انقلاب کمونیستی اصلا چین به این بزرگی را به عنوان کشور قبول نداشت. اما آنها بالاخره در سال 1971 در چین یک دفتر تاسیس کردند. سی سال و اندی کافی بود تا بیشترین واردات آمریکا از چین باشد. امسال آنها یک زمین خیلی بزرگ در پایتخت خریده اند تا بزرگ ترین سفارت پکن را بسازند. دیوارهای سفارت جدید به گونه ای طراحی خواهد شد که هیچ دانشجویی نتواند از آن بالا برود. به نظر شما این همه تغییر از یک دفتر تا بزرگ ترین سفارت در طی این مدت کوتاه جالب نیست؟
خوجین تائو مدام در حال سخنرانی نیست و جز یکی دو مورد، هیچ یک از وزیران را عوض نکرده است. زیرا قبل از انتخاب آنها به حد کافی فکر می کند. او از تجربه سیاستمداران گذشته استفاده می کند و به آنها اعتماد دارد. به همین دلیل یک مجلس مشورتی بزرگ درست کرده است که روسای جمهور و نخست وزیران پیشین و اعضای قدیمی حزب در آن جمع می شوند و علاوه بر دریافت حقوق کافی برای زندگی، به حزب در تصمیم گیری ها مشورت می دهند.

محسن میرزایی
 

 

 

 

 

 

Ãدانستنيهاي روزانه

 خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

ده کلید برای تقویت روحیه

۱) خود را بشناسید
امروزه پیشنهاد سقراط در قرن پنجم قبل از میلاد که در آن متنی بر خودشناسی ارائه شد به قوت خود پا برجاست. اهداف احساسات و محدودیت های خویش را بشناسید و با آرامش با آنها برخورد نمایید. خواه از طریق مطالعه، خواه از طریق اندیشیدن و تفکر، سعی کنید بعضی راه هایی را که باعث شناخت شما از خودتان می شود و این که چه چیزهایی شما را خوشحال می کند پیدا کنید. چنانچه به این توصیه عمل کنید، بهتر قادر به کنترل زندگی و مشکلات پیش روی خود خواهید بود.

۲) به خودتان ارزش بدهید و به خود اعتماد داشته باشید
ممکن است سخت به نظر برسد اما سعی کیند رفتارتان گویای این باشد که از خودتان مواظبت می کنید. حتی اگر همیشه احساس عدم اطمینان می کنید، برخورد و رفتار مثبت را به دنیای اطراف هدیه دهید. برخورد مردم با شما متأثر از رفتار و پوشش شماست. بنابراین خود ارزشی و خود اعتمادی را به نمایش بگذارید تا احترام را برای شما به ارمغان آورد.

۳) بیش از حد توان تان کار نکنید
همه ما با سخت کوشی، خواهان تأمین امنیت و رفاه خانواده مان هستیم. اما مهم این است که تعادل را در زندگی حفظ کنیم. معمولاً آن چه از نظر مالی دنبال می کنیم با آن چه که تحقق می یابد یکسان نیست. اگر برای شما تأمین معاش مهمتر از صرف وقت با عزیزان یا لذت بردن از زندگی است، بهتر است در تعیین اولویت ها بازنگری کنید. سعی کنید برقراری تعادل را از کسی که بین زندگی شغلی و خانوادگی اش این توازن را ایجاد کرده بیاموزید یا این که با خانواده یا دوستانتان راجع به تأثیرات شغلی تان بر روی آنها صحبت کنید.

۴ ) از افراد منفی دوری کنید
از ارتباط مسموم که در شما احساس ناراحتی، عصبانیت یا ناامنی می کند اجتناب کنید. حتی المقدور ارتباط خویش را با کسانی که برای شما افسردگی به ارمغان می آورند به حداقل برسانید، کسانی که اکثراً محبت های دریافتی را بدون پاسخ می گذارند و یا کسانی که دائماً از شما انتقاد می کنند. صداقت سخنان چنین افرادی را مورد ارزیابی قرار دهید تا ببینید که میزان حقایق موجود در سخنانشان تا چه حد براساس ارتباطی مثبت و خوش بینانه است. اگر کسانی شما را تحت فشار روانی قرار می دهند صریحاً از آنها بخواهید شما را رها کنند.

۵ ) مثبت فکر کنید
سعی کنید از حداکثر توانایی هایتان استفاده کنید و به قدرت خویش اتکا کنید. علایق شخصی تان را با مطالعه و رفتن به کلاس توسعه دهید. علایق جدید را امتحان کنید و شکست هایتان را به کار گیرید.
همه ما بخشی از اوقاتمان را از دست داده ایم اما افراد موفق از شکست هایشان درس گرفته اند و مغلوب شکست شان نشده اند. اگر شما توانایی هایتان را به خوبی افزایش دهید و نقش مثبتی داشته باشید واقعاً قادر به تغییر موقعیت های منفی به موقعیت های مثبت خواهید بود.

۶ ) ورزش، ورزش، ورزش
یک رژیم غذایی مناسب و قدری فعالیت بدنی روزانه، اعم از این که پیاده روی آرام باشد یا کار بیرون، فشار و
اضطراب را تخفیف می دهد و روحیه را شاداب نگه می دارد. ورزش و تمرینات بدنی، افراد را از احساس برتری طلبی رهایی و توانایی های سرکوب شده ذهن را ترقی می دهد. همین امر منجر به جلوگیری از افسردگی می شود. برای اشخاص متفاوت ورزش های مناسب آنها وجود دارد. تمرینات کششی و یوگا برای تخفیف فشار بسیارمناسبند. بعضی تمرینات نیز می توانند به رفع عصبانیت کمک کنند. البته ورزش بیرون از منزل فواید مضاعفی دارد، نور آفتاب در بهبود روحیه و تخفیف افسردگی کمک مؤثری محسوب می شود.

۷ ) بخشی از اوقاتتان را تنها بگذارید
«لذت بردن از جمع دوستان» و «تنهایی» دو بخش از زندگی اند که برای تقویت روحیه بسیار مهم اند.
علاوه بر گذراندن ۲۰ دقیقه در حمام ، گوش دادن به موسیقی یا خروج از منزل به قصد لذت بردن از طبیعت، زمانی رابرای لذت بردن از تنهایی خویش صرف کنید. چنانچه این امر را سخت یافتید ممکن است با توسل به اجتماع از مشارکت در موضوعات مهم دوری کنید.

۸ ) به دیگران کمک کنید و اجازه دهید دیگران به شما کمک کنند
وقتی مشکلاتتان طاقت فرسا به نظر می رسد نشان دهید که کمک دیگران می تواند اضطراب و دلواپسی شما را برطرف کند، بنابراین مشکلاتتان را کاملاً در منظر دیگران قرار دهید. کمک بلاعوض در مسائل اجتماعی یا کمک به دوستان نیز می تواند به نفع شما تمام شود. اگر در مقابل کمکی کم دریافت کرده اید به همان میزان به دیگران مساعدت نمایید. به این ترتیب جمعیت مناسبی از دوستان و اقوامی را در اطراف خود جمع می کنید که شریک اوقات خوش شما هستند و مددکاران زمان تنگی و سختی تان.

۹ ) ارتباط و مراودات
با روشی روشن و در عین حال همراه با آرامش و متانت، احساساتتان را نسبت به خانواده، دوستان و مدرسه و دانشگاه تان بیان کنید و با دقت کامل به جواب آنها گوش فرا دهید. هرگز خود را تحت فشاری که ناشی از عدم بیان احساساتتان است قرار ندهید. چرا که این فشار، انفجار ناگهانی در پی خواهد داشت و دیگران شما را به «عصبانیت» خواهند شناخت.عصبانیتی را که باعث پریشانی و دانستن نقاط ضعف شما می شود کنترل کنید. هرگز اجازه ندهید دیگران ذهن شما را بخوانند.

۱۰) موقع احتیاج، کمک بطلبید
افرادی را پیدا کنید که هنگام مشکلات بتوانید با آنها مشورت کنید. چنانچه پس از مشورت با دوستانتان و خانواده، مشکلات تان همچنان طاقت فرسا جلوه می نماید و احساس عدم آرامش می کنید، با مشاورینی صحبت کنید که خواهان کمک و یاری به شما هستند. اگر احساس عدم امنیت، نگرانی یا ناراحتی و پریشانی می کنید فوراً از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.
 

 

 

 

 

 

 

Ãپرسش از اسلام

 zahra4066@yahoo.com

با وجود فقر در كشور، كمك به ديگر كشورها چرا؟


سوال:

در حالي كه كشور ما نيازمند و در تنگناي مسائل اقتصادي است، كمك كردن به كشورهاي فقير ديگر درست نيست.
 

پاسخ:

در اينجا بايد چندين نكته را متذكر شويم:

الف) از منظر قانون اساسي
قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران كه برگرفته از احكام نوراني اسلام و آيات قرآني و روايات ائمه معصومين ـ عليهم السّلام ـ مي‎باشد در اين باره سخن گفته است. در مقدمه قانون اساسي چنين آمده است «قانون اساسي با توجه به محتواي اسلامي انقلاب ايران كه حركتي براي پيروزي تمامي مستضعفين بر مستكبرين بود زمينه تداوم اين انقلاب را در داخل و خارج كشور فراهم مي‎كند، به ويژه در گسترش روابط بين‎المللي با ديگر جنبش‎هاي اسلامي و مردمي مي‎كوشد تا راه تشكيل امت واحد جهاني را فراهم كند (ان هذه امتكم امه واحده و انا ربكم فاعبدون) و استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامي جهان قوام يابد» و در اصل سوم قانون اساسي در بيان وظايف دولت اسلامي در بند 16 تصريح مي‎كند: «تنظيم سياست خارجي كشور بر اساس معيارهاي اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمايت بي‎دريغ از مستضعفان جهان.»
آنچه از قانون اساسي ذكر شد به اندازه كافي گوياست و اين سياست، پشتوانه‌ ديني و عقلي و توجيه سياسي هم دارد كه طي چند نكته، به طور اختصار، به ‌آنها نيز اشاره مي‎شود.

ب) از نظر فرهنگ اسلام و قرآن
امت اسلامي جامعه واحدي به حساب مي‎آيد كه مرزهاي جغرافيايي، آنها را از يكديگر جدا نمي‎كند و وظايف و حقوق متقابل آنها را ساقط نمي‎سازد. قرآن كريم مي‎فرمايد: «و اين امت شما، امت واحدي است و من پروردگار شما هستم پس مرا پرستش كنيد.»[1] قرآن حتي جامعه‌بشري را امت واحده‎اي به شمار مي‎آورد كه دچار تفرقه شده‎اند و اين تفرقه را مورد سرزنش قرار مي‎دهد.[2] حضرت اميرالمؤمنين ـ عليه السّلام ـ در عهدنامه معروف خود به مالك اشتر مي‎فرمايند كه: «قلب خود را با رحمت و محبت لطف نسبت به مردم بپوشان... چرا كه آنها دو گروهند يا برادر ديني تو هستند يا در آفرينش همنوع تو هستند.[3] آيات فراواني از قرآن كريم بر انسجام و به هم پيوستگي امت اسلامي و جامعه‌بشري تأكيد مي‎كنند و به ويژه مسلمين را برادر يكديگر مي‎دانند.[4] همه اين حرف‎ها براي اين است كه روشن شود كه ناسيوناليزم و ملّي‎گرايي ريشه ديني و شرعي ندارد و افراد جامعه جهاني نسبت به هم به ويژه، مسلمين در برابر يكديگر وظايف و حقوق متقابلي دارند. در همين زمينه حضرت امام صادق ـ عليه السّلام ـ از حضرت رسول ـ صلّي الله عليه و آله ـ نقل مي‎كند كه فرمود: «هر كس صبح كند و نسبت به امور مسلمين بي‎اهتمام باشد مسلمان نيست.»[5]
روايات ديگري نيز به همين مضامين وجود دارند كه جهت اختصار از آوردن آنها صرف‎نظر مي‎كنيم.[6] راجع به كمك به غير مسلمانان هم آيات و رواياتي وجود دارد فقط به چند مورد اشاره مي‎كنيم. خداي متعال در سوره تحريم مي‎فرمايد: «خداوند شما را نهي نمي‎كند كه نسبت به كساني كه در امر دين با شما پيكار نكردند،‌نيكي كنيد و به عدالت با آنها رفتار كنيد.»[7] و همين طور يك مورد از مصارف زكات را هم براي آن دسته از غيرمسلماناني تعيين مي‎كند كه با دادن زكات، به اسلام گرايش پيدا مي‎كنند.[8]
در همين زمينه‌ (يعني بي‎اعتباري نژاد و مليّت از نظر اسلام) خوب است به سيره حضرت امير، علي بن ابيطالب ـ عليه السّلام ـ اشاره كنيم. «ام هاني خواهر امام علي ـ عليه السّلام ـ براي گرفتن عطايش نزد امام آمد و آن حضرت بيست درهم به او داد كنيز عجم (غيرعرب) ام هاني نيز نزد امام آمد و آن حضرت به او نيز بيست درهم داد، زماني كه امر هاني از اين امر خبردار شد، خشمگين شده و به اعتراض نزد امام ـ عليه السّلام ـ رفت، پاسخ امام ـ عليه السّلام ـ اين بود كه «در قرآن برتري عرب بر عجم را نديده‎ام.»[9] خلفاي قبل از امام ـ عليه السّلام ـ (خليفه دوّم وسوم) بين نژاد عرب و غير عرب در تقسيم بيت‎المال تفاوت گذاشته بودند و اين امر در بين اعراب يك اصل مسلّمي شده بود، حضرت اميرالمؤمنين علي‎رغم همه اعتراضات و حتي به قيمت مخالفت و پشت كردن عدّه‎اي از اصحاب به آن حضرت، از اين روش خود دست برنداشتند و فرمودند:‌آيا به من مي‎گوييد پيروزي را با ستم به دست آورم؟ و مي‎فرمودند سنّت حضرت رسول ـ صلّي الله عليه و آله ـ نيز همين است و كتاب خدا نيز به همين امر دستور مي‎دهد.

ج) با وجود فقر در كشور، كمك به ديگر كشورها چرا؟
از آنچه تاكنون گفته شد معلوم شد كه كمك‎هاي انساني مشروط به هم‎وطن بودن يا حتي هم‎كيش بودن نيست. امّا آيا كمك به ديگران (چه از سوي فرد يا جامعه) مشروط به اين است كه كمك كننده خود هيچ مشكلي نداشته باشد؟ باز هم از نظر دين مبين اسلام چنين شرطي وجود ندارد. و مكرراً‌ در قرآن كريم از كساني كه با وجود احتياج داشتن به ديگران و نيازمندان كمك مي‎كنند و ايثار مي‎كنند تمجيد و تكريم به عمل آمده است و آن را نشانه تقوي، و خداترسي بر مي‎شمارد و جريان ايثار حضرت اميرالمؤمنين ـ عليه السّلام ـ و حضرت زهرا (س) و حسنين ـ عليهما السّلام ـ در سوره انسان بيان شده است. [10]
پس از نظر قرآن اين ضرب‎المثل «چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است» باطل و بي‎معناست. البتّه اين به معني اين نيست كه انسان مملكت يا خانواده خود را به مشقت و فلاكت بياندازد. بلكه در شرايط مساوي و با داشتن مشكلات درباره صرف بعضي وجوهات، نزديكان و همسايگان در اولويت هستند. نظير آنچه فقهاي بزرگوار در مسئله مصرف زكوه فطره بيان فرموده‎اند. و آنچه مهم است اين نكته است كه فقر و نيازمندي و همين طور غنا و بي‎نيازي نسبي هستند. مثلاً ممكن است كسي غذاي مورد نياز داشته باشد و گرسنه نماند ولي منزل شخصي ندارد. چنين كسي به منزل شخصي احساس نياز مي‎كند و درست هم هست، ولي آن طرف‎تر يك مسلماني (ولو غير هم‎وطن) به هر دليلي غذايي كه بتواند از مرگ خود جلويگري كند ندارد، در اين چنين موردي، هم وجدان بشري و هم دين الهي از باب رعايت اولويت‎ها حفظ جان عدّه‎اي را مهم‎تر از صاحب خانه شدن عدّه‎اي ديگر مي‎داند. با اين توضيح بسياري از ايرادات و گلايه‎ها برطرف مي‎شود. به قول سعدي:
بني‎آدم اعضاي يك پيكرند كه در آفرينش زيك گوهرند
چو عضوي به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

د) ملاحظات سياسي ـ امنيتي
ضمن قبول اين‎كه حكومت اسلامي موظف است نيازهاي اوليه آحاد جامعه اسلامي را تأمين كند،‌ بايد توجه داشت، هر حكومتي براي حفظ مصالح و منافع ملي و امنيت ملي (قطع نظر از وظيفه انساني و اسلامي) ناچار است كمك‎هايي به كشورهاي ديگر داشته باشد مثلاً ممكن است جهت جلوگيري از نفوذ دشمن در كشور، در كشورهاي مسلمان و همسايه چنين كمك‎هايي بنمايد. يا جهت فشار آوردن و امتياز گرفتن از يك كشور بيگانه و سلطه‎جو، به يك سازمان جهادي (نظير حزب‎الله لبنان) كمك‎هايي بشود و... وقتي يك ملتي به حكومت خود اعتماد داشته باشد، و حكومت را از خود بداند، چنين مواردي را نيز در جهت مصالح اسلامي و منافع ملي خويش ارزيابي خواهد كرد. با وجود اين در حكومت اسلامي و مردمي آحاد جامعه اسلامي مي‎توانند نظرات و انتقادات خود را به اشتباهات احتمالي از كانال‎هاي صحيح و معقولي كه مورد سوء‎استفاده دشمنان قرار نگيرد به گوش مسؤولان امور برسانند، و آنها نيز آن را شنيده و مورد ارزيابي و بررسي قرار دهند و در صورتي كه آن ايراد و اشكال وارد باشد درصدد رفع آن برآيند و در صورت وارد نبودن ايراد و اشكال نيز، حتي‎الامكان انتقاد كننده، يا انتقاد كنندگان را توجيه نمايند. از خداوند متعال توفيق و سلامتي آحاد مؤمنين و خدمتگزاران اسلام و مسلمين را خواستاريم.

------------------------------------------
[1] . سوره انبياء، آيه 92 و سوره مؤمنون،‌آيه 52 هم شبيه همين آيه است.
[2] . سوره مؤمنون، آيه 53.
[3] . نهج‎البلاغه (صبحي صالح)، نامه 53.
[4] . آيه 10 سوره حجرات، 11/توبه، آل عمران / 103 و بقره / 213.
[5] . بحارالانوار، ج 73، ص 337.
[6] . ر. ك: اصول كافي، ج 3، ص 245 (باب ايمان و كفر).
[7] . سوره تحريم، آيه 8.
[8] . سوره توبه، آيه 60.
[9] . حيات فكري امامان شيعه، رسول جعفريان، چ 5، ص 68 ـ 70 (تلخيص).
[10] . آيات 131 و 132 آل عمران، 9 / حشر و آيات 5 تا 22 سوره انسان.
 

 

 

 

 

 

Ãخوردنيهاي شفابخش

مهدى نراقى

خيار

براى طراوت پوست صورت و دستهاى خود از خيار استفاده كنيد.
با وسايل ارتباطى كه امروز در دست داريم و وسعت ايران و مناطق مختلف و گوناگون كه در كشور عزيز خود داريم خيار از سبزيهايى است كه تقريبا در سراسر سال در دسترس ما قرار مى گيرد. زيرا تا فصل خيار منطقه اى در كشور تمام مى شود منطقه اى ديگر موقع برداشت محصول آن است به اين ترتيب در چهار فصل سال تقريبا خيار را در دسترس خود داريم و اين مزايا نصيب كسانى است كه در حال حاضر زندگى مى كنند و در گذشته به علت عدم وسايل ارتباطى عصر حاضر از چنين مزايايى محروم بودند.

عناصر متشكله خيار
آنچه خيار را به وجود مى آورد عبارت است از ويتامينهاى آ و ب و ث گوگرد، منگنز، آهك ، موسيلاژ يا لعاب نباتى .

خواص خيار
خيار خنك است - خون را تصفيه مى كند. - اسيد اوريك را حل كرده و ادرار آور است . بطور ملايم خواب آور است .

خيار پخته
خيار را اگر بپزند و بخورند براى كسانى مفيد است كه تحريكات روده اى دارند. خيار پخته براى طبايع صفراوى و دموى نيز مفيد است .

خيار خام
خيار خام براى بعضى از اشخاص ثقيل و دير هضم است اين اشخاص براى اينكه خيار خام زود هضم مى كنند آن را قاچ قاچ كرده و نمك دريايى بر آن مى پاشند و بيست و چهار ساعت نى گذارند بماند تا آب آن خارج شود و بعد آن را مى خورند متاءسفانه با خروج آب خيار مواد اصلى و حياتى آن از دست مى رود.
بهتر است چنين اشخاص خيار خام را به صورت سالاد با روغن زيتون و سركه و نمك مصرف نمايند و يا با پوست آب آن را بگيرند و ميل كنند. آب خيار و پوست آن سرشار از ويتامين ث مى باشد زيرا ((دكترهاورز))غذاشناس نامى جهان طى مطالعات و تجربياتى كه درباره خيار به دست آورده ثابت كرده است پوست خيار داراى بيشترين مقدار ويتامين ث آن مى باشد.
دكترهاورز در كتاب (چه بايد خورد و چگونه بايد پخت ) نوشته است آب خيار به مزاق عده اى شايد بى مزه باشد و بايد آن را با آب سيب درختى و يا آناناس و يا هويج و يا كرفس مخلوط كرد. سالها است آب خيار را در معالجه كليه مصرف مى كنند زيرا خيار كليه ها را شستشو مى دهد و مفيد است .

نقش خيار در زيبايى خانمها
خانمهايى كه پوست صورتشان چرب است آب خيار را بگيرند و بجوشانند و بدون اينكه در آن نمك بريزند صورت خود را با آن شستشو و مالش ‍ دهند.
خانمهايى كه مى خواهند از چين و چروك صورتشان جلوگيرى كنند بايد برشهاى گرد خيار را روى صورت خود بگذارند و مدتى آن را به همان حال نگه دارند تا مواد حياتى خيار جذب پوست صورت شده و از بروز چين و چروك صورت جلوگيرى كند.
جوشهاى قرمزى كه در پوست پيدا مى شود با محلول شير خام و خيار بايد آنرا مالش داد تا برطرف شود.
در شير نجوشيده ، يك خيار را گرد گرد ببريد و در آن بيندازند تا بخيسد بعد آن را مصرف كنيد.
خانمها و دخترهايى كه سوراخهاى بازى در پوست خود دارند بايد به اندازه مساوى تخم خيار، كدو و تخم خربزه را جدا جدا بكوبند و به صورت پودر در آورند بعد يك قاشق سوپخورى از هر كدام را با خامه تازه يا شير حل كرده و آن را به هم بزنند تا مخلوط يكسانى بوجود آيد، بعد آن را به صورت ماسك روى صورت خود بگذارند و نيم ساعت آن را به همان حال نگه دارند و بعد از نيم ساعت ماسك را برداشته و صورت خود را با گلاب بشويند. خانمها و دختر خانمهايى كه به طراوت پوست صورت خود علاقه دارند بايد هر شب صورت خود را با شير خيار پاك كنند.
براى تهيه شير خيار بايد پنجاه گرم بادام شيرين را پوست كنده و آن را در هاون بكوبند، وقتى خوب كوبيده شد دويست و پنجاه گرم آب خيار را كه جوشانيده ايد و سرد شده است كم كم روى آن بريزيد و با پارچه نازكى آن را صاف كنيد و دويست و پنجاه گرم الكل سفيد و يك گرم عطر سرخ را به آن اضافه كنيد و هر شب صورت خود را با آن پاك كنيد تا پوست چهره شما به طراوت و درخشندگى برگهاى گل در آيد.
اگر مى خواهيد پمادى داشته باشيد كه براى ترك لبها، و يا تركهايى كه در دست و پا پيدا مى شود از آن استفاده كنيد و زود هم موثر شود بايد:
آب خيار كه صاف كرده باشيد سيصد گرم . پيه گوساله صد و پنجاه گرم گلاب سه گرم بوم دوتولو نيم گرم (tolu ,de ,baume) را تهيه كنيد و همه اين مواد را در هاون چينى كه در داروخانه ها به كار مى برند بكوبيد و با هم مخلوط كنيد وقتى خوب مخلوط شد به صورت پمادى در مى آيد و آن را در قوطى مخصوص پماد جا دهيد و هر وقت به آن احتياج داشتيد از آن مصرف كنيد.
 

 

 

 

 

 

Ãمصاحبه روزانه

ناگفته هاي مهران مديري از
"مرد هزار چهره"


 

کارگردان مرد هزار چهره: متاسفانه بخشي از جامعه روشنفكري ما آدم هاي منفعل و به قول شما بي مصرف هستند. آدمهايي كه صبح تا شب يك گوشه نشسته اند، خوب حرف مي زنند ولي به هيچ دردي نمي خورند.

مهران مديري در گفتگو با ماهنامه فیلم با اشاره به اين كه نمي خواهم اشتباهي باشم تصريح كرد مرد هزار چهره در تعطيلات نوروزي طوفاني از بازتاب هاي متفاوت برپا كرد ولي به نظر مي رسد كه ما نتوانستيم در اين سريال جا بياندازيم كه مي شود با قشر هاي مختلف جامعه شوخي كرد بدون اينكه لطمه اي به وجهه و حيثيت آنها وارد شود.
کارگردان مرد هزار چهره با اشاره به اينكه تلويزيون بعد از سالها اين ريسك را پذيرفت و اجازه داد كه ما براي اولين بار بتوانيم تا اين حد با جاهايي كه پيش از اين اساسا شوخي با آنها مقدور نبود طنازي كنيم، افزود: اگر جسارت تلويزيون نبود ما حتي نمي توانستيم يك قسمت از اين سريال را تهيه كنيم. ولي كمك تلويزيون و حتي نيروي انتظامي باعث شد تا بسترها فراهم شود و مرد هزار چهره روي آنتن برود.
مدیری گفت: همكاري مشترك ما، تلويزيون، نيروي انتظامي، جامعه پزشكان، جامعه روشنفكران و ديگران واقعا نتيجه خوبي داشت و باعث شد كه مردم گونه اي از طنز را ببينند كه تا كنون نديده بودند.
وي در خصوص تغييرات اعمال شده در اين سريال نیز اظهار داشت: اين طور نيست كه تصور كنيد دستوري از جايي براي حذف بخش هايي از اين سريال آمده باشد و يا حتي مجبور شده باشيم تا با تغيير بخشي از موارد، قسمت هاي پاياني سريال را تغيير دهيم. اتفاقا در هنگام پخش اين سريال كمترين اشكالات پخش در طول اين سالها بر ما وارد شد و تنها ايرادات كوچكي در حد يك جمله يا يك كلمه بود كه به ما وارد مي شد و ماهم با رعايت اينكه به آن سكانس يا قسمت لطمه اي نخورد آن مساله را رعايت كرديه یا حذف مي كرديم.
کرگردان مرد هزارچهره افزود: در طرح اوليه قرار بود كه پايان داستان همين گونه باشد و بعد از دادگاه در قسمت آخر، مسعود شصتچي به خاطر جنبه حقوقي جرم، مدتي به زندان برود و بعد كه بيرون مي آيد دوباره با يك نفر اشتباه گرفته شود حال اينكه اين يك نفر چه كسي باشد خيلي فكر كرديم به افراد مختلف از جمله فيروز كريمي، علي پروين، علي دايي و خيلي افراد ديگر.
مهران مديري اذعان کرد: انتخاب اولمان آقاي پروين بود كه نتوانست بيايد به علي دايي و فيروز كريمي هم فكر كرديم و اين كه اگر اين ها نشدند يك كارگردان بيايد و مسعود شصتچي را با مهران مديري اشتباه بگيرد كه دست آخر هم رسيديم به رضا رشيدپور و پاياني كه ديديد.
وی در خصوص پخش نشدن بخش هاي مربوط به رضا رشيدپور كه بارها در تيزرها ديده مي شد و در آن به ملاقات عليرضا خمسه مي رفت، گفت: اين سكانس بازسازي دقيق يكي از سكانس هاي فيلم پدر خوانده بود جايي كه آن بازيگر درجه 2 به ملاقات مارلون براندو مي رود و به او گلايه مي كند كه كارگرداني است كه به من نقش نمي دهد و من هم مي خواهم كمكم كني، كه به دستور پدر خوانده سر اسب آن كارگردان را مي برند و مي گذارند روي رختخوابش.
این کارگردان تلویزیون تصریح کرد: ما عين اين سكانس را با رشيدپور اجرا كرديم كه مي آمد به قذاقه منديان مي گفت يك مجري است به نام حسينيان كه نمي گذارد من كارم را بكنم و هرجا كه مي روم زير آبم را مي زند و از اين حرفها كه قذاقه منديان هم مرغ حسينيان كه خيلي هم دوستش دارد را مي خورد و مي گذارد روي رختخوابش، اما بنا به ملاحظاتي كه براي سازمان مصدور است گفتند كه اين بخش ها حذف شود. ما هم حذفش كرديم و از رشيدپور خواهش كرديم كه بيايد آن سكانس پاياني را بازي كند. شايد هم اين حذف به خاطر خشونت زياد اين سكانس بود.
مدیری گفت: در اين سريال كارهاي متفاوتي انجام شد مثلا مادر بهاره رهنما، خانم پروين قائم مقامي، نقش مادر مهران مديري را در اين سريال بازي كرد كه اتفاقا اين كار پيمان قاسم خاني بود كه نقش را براي مادرزن خود نوشته بود.
وي در خصوص واكنش مربوط به بخش حلقه ادبي كه مربوط به روشنفكران و شخصيتهاي مهم فرهنگي و ادبي كشورمان بود گفت: شوخي كردن با يك قشر به معناي اجحاف كردن به آنها يا ضعيف نشان دادنشان نيست. اتفاقا آنهايي كه دارند چهار نفر آدمي را كه معتادند و به هيچ دردي نمي خورند و حتي نمي توانند يك شعر خوب را از فهرست خريد تشخيص دهند با روشنفكران قياس مي كنند به جامعه روشنفكران توهين مي كنند. يعني كسي كه اين مقايسه را مي كند معتقد است جامعه روشنفكري ما فرق شعر خوب و فهرست خريد را نمي داند.
کارگردان مرد هزارچهره ادامه داد: ولي ما معتقديم كه جامعه روشنفكري اين طور نيست و اين بلاهت و آلودگي براي 4 كاراكتري است كه ساخته ذهن ما هستند تا ما با خودمان هم شوخي كرده باشيم. چطور مي شود با پزشكان شوخي كرد با نيروي انتظامي شوخي كرد كسي چيزي نمي گويد اما به محض اينكه پاي چنين بحث هايي پيش مي آيد عده اي واكنش نشان مي دهند.
مهران مديري افزود: شوخي كردن با افراد مختلف در همه جاي دنيا مرسوم است و به كسي هم بر نمي خورد. اين حرف من نيست، جامعه روشنفكري اصلا معتقد است كه كمدي مي تواند با همه اقشار شوخي كند و نبايد برخورنده باشد. حالا چطور مي شود وقتي كسي با خود جامعه روشنفكري به اين صورت واضح و مبرهن شوخي مي كند و چهار آدم زير سوال بروند و تماميت آن قشر زير سوال برود؟
وي گفت: ما هم جزء همين جامعه روشنفكري هستيم مگر ما از پشت كوه آمديم من هم در اين جريان روشنفكري سالها زندگي و كار كردم، يك بخش از زندگي و كار من تلويزيون و سينما بوده است، تئاتر كار كرده ام، ادبيات كار كرده ام، موسيقي كار كرده ام، در انقلاب بوده ام و توي كتابفروشي هاي جلوي دانشگاه بزرگ شده ام و اين توضيح دادن خيلي سخت است چون جامعه روشنفكري ما بايد ظرفيت نقدپذيري و شوخي را داشته باشد.
مدیری افزود: نمي فهمم كه چرا اين بحث ها مطرح مي شود آن هم با اين لحن بد و توهين آميز، خوب با ادبيات درست از همديگر انتقاد كنيم. آيا اين نوع ادبيات مناسب دفاع از فضاي روشنفكري است. اگر كسي مساله شخصي با من دارد بحث ديگري است اما اگر مي خواهيد مرا نقد كنيد اين كه ديگر اسمش نقد نيست مشكل همه ما اين است كه تصور مي كنيم بيشتر از بقيه مي فهميم.
وي در پاسخ به اين سوال كه برخي ها گفته اند كه مهران مديري در چنين فضاهايي تلاش كرده است تا وضعيت ادبيات و شعر ما را به چالش بكشد گفت: متاسفانه بخشي از جامعه روشنفكري ما آدم هاي منفعل و به قول شما بي مصرف هستند. آدمهايي كه صبح تا شب يك گوشه نشسته اند، خوب حرف مي زنند ولي به هيچ دردي نمي خورند. يك كار مثبت در زندگيشان نكرده اند نه در زمينه هنر هاي نمايشي نه ادبيات نه شعر و نه هيچ چيز ديگر. آدمهايي كه مدتي هستند و بعد مي روند و كسي هم نمي فهمد چي بودند، براي چي بودند و كي مردند.
کارگردان مرد هزارچهره ادامه داد: ما منظورمان اين قبيل آدمهاست و كار بدي هم نمي كنيم، اينها آدمهاي باطلي هستند كه فقط فيگور روشنفكري فرهنگي مي گيرند و تعدادشان هم متاسفانه كم نيست. پس چرا اين حرفها را نزنيم وقتي وجود دارند؟ اين طور نيست كه بگويم صد در صد جامعه روشنفكري ما سالم، خلاق و مفيد هستند.
مدیری تصریح کرد: حرف آخرم اين است كه اگر كسي جزء اين دسته نيست، نبايد به او بر بخورد و اگر هم جزء اين دسته است كه اشكالي ندارد.
 

 

 

 

 

 

Ãاس.ام.اس روزانه

روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
roozane_sms@yahoo.com

1268- * *
* *
/-/ *
/-/
/-/سلام، شب شده، نردبون گذاشتم بری سر جات بخوابی، ماه من (7314-0915)

1269- ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ديدم بيکاری اينارو فرستادم براشون سؤال پيدا کنی (8878-0912)

1270- "نوروز" يادگار نياکان پاک ما، نشانه ی عظمت "ايران"7000 ساله ی ما، بر فرزندان "کورش بزرگ" شاد باش باد. نيک زی، به زی، شاد زی. (1148-0913)

1271- 5قانون شاد بودن:1:قلبت را از نفرت آزاد کن دو:ذهنت را از نگرانی رهايی بخش سه:ساده زندگی کن4:بيشتر ببخش5:کمتر انتظار داشته باش(7314-0915)

1272- آدما عزيزانشونو فراموش نميکنند،بلکه به نديدنشون عادت ميکنند.تقديم به تو که عادت به نديدنش مثله فراموش کردنش،غيره ممکنه(7314-0915)

1273- آلبرت انیشتين، زکريا رازی، ايزاک نیوتن، مکس پلنک، بوعلی سينا، من،و ديگر انديشمندان بزرگ جهان سال نو را به شما تبريک ميگوييم (2008-0935)

1274- الو.......سال.........،ک......جان،........c.......ر.......؟ب.........!!ا.......... م........:)).....شرمنده اين اس ام اس آنتن نداد، وگرنه کلی ميخنديدی:))) (4435-0935)

1275- ارزويم اين است: نتراود اشک در چشم تو هرگز مگر از شوق زياد، نرود لبخند از عمق نگاهت هرگز،و به اندازه هر روز تو عاشق باشی،عاشق آنکه ترا ميخواهد،و به لبخنده تو از خويش رها ميگردد،و تو را دوست بدارد به همان اندازه که دلت ميخواهد (5930-0912)

1276- آسمان همچو صفحه ی دل من، روشن از جلوه های مهتاب است،ديگر از خواب خوش گريزانم، که خيال تو خوشتر از خواب است(8878-0912)

1277- آسمان دلتان صاف،درياي قلبتان گرم،افق نگاهتان بيکران و آهنگ وجودتان،رقصان باد (7314-0915)

شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
 

 

 

 

 

 

Ãتبريک روزانه

faranegah@gmail.com 

تولدتان مبارک

نام و نام خانوادگی

ایمیل

محل سکونت

روز تولد

ماه تولد

سال تولد

امير مسعود فدائي

amfadaei

تهران

14

2

1364

ayoob mahmoudi

ayoob_mahmoodi

 

15

2

1359

ayoob mahmoudi

smit_max

 

15

2

1359

Navid akar

roxette.1989

karaj

15

2

1368

zahra feraghi

z_feraghi

Tehran

16

2

1360

مجتبي شه ستا

milad49

 

19

2

1349

مهدی طلاوری

mehpar_tall

اهواز

20

2

1359

Jila azimifard

azimifard2000

tabriz

20

2

1361

شيما گل نظر

ebi.yousefnejad

ايران

22

2

1361

Sepideh

s_khalili

 

22

2

1356

اكبر انصاري

parandeye_koki

 

23

2

1364

اكبر انصاري

parandeye_koki

مشگين شهر

23

2

1364

Meysam hossein nia

any_maryt

shomal

23

2

1360

ایمان میرفرهودی

zahra_sky2

مشهد

24

2

1360

ایمان میرفرهودی

zahra_sky2

 

24

2

1360

امیر حسین زرین فرد

amir.zarrinfard

تهران

24

2

1367

mehri hakimzadeh

mehr_hakim2002

 

24

2

1352

noushin hajian motlagh

nuheli30

 

25

2

 

shiva joneid

joneidshiva

 

25

2

1362

مهناز سيد سرابي

mah2005_sarabi

تهران - خ آزادي

25

2

1350

سارا معینی جزنی

mina_moeinijazany

تهران

26

2

1365

مهدی امیری مقدم یزدی

zahra_sky2

تهران

26

2

1363

kimia ziaeyfard

kimia3267

tehran

26

2

1358

behrooz Jahangir

Behijg

 

26

2

1362

negin

negin_982000

 

26

2

1365

گلی جعفری

dokhtare_bala34

بجنورد

26

2

1366

فرخنده فلاح

farkhondeh.fallah

تهران

27

2

1363

الهام غلامي

m10147

تهران

27

2

1365

 

پيوندتان مبارک

نام و نام خانوادگی

ایمیل

محل سکونت

روز ازدواج

ماه ازدواج

سال ازدواج

سمیرا

samira_sep2002

تهران

14

2

1385

azimifard Jila

azimifard2000

tabriz

16

2

1384

Linda

mahnaz_
mohamadiyekta

tabriz

16

2

1385

آمنه عبدی

ameneh_12000

tabriz- تبریز

18

2

1375

محمد جليلي

m_jalili_2004

 

20

2

1386

kamran hajinia

manoyadet20

 

20

2

1386

علی نجفی

alinajaf85

تهران

25

2

1370

سميرا ربيع پور

Uranus_2004pm

تهران

25

2

1384



 

با سلام
چند وقتي است بخش در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گرديده. بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد.
 

نام :

نام خانوادگی :

جنسیت :

محل سکونت :

هجری شمسی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

میلادی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

وضعیت تاهل :

ID yahoo :

Email :

نوع فعالیت :

عکس دوران کودکی :

 

سالروز ازدواج

روز :

ماه :

سال :

لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
با تشکر