936

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 936 :: چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

دعوت به همکاري در کانال ....

با سلام به همه شما دوستان عزيز، مخاطبان گرامي روزانه
يکي از اون دو اطلاعيه اي که در سخن مبين شماره ديروز (935) روزانه به آنها اشاره کرده بودم، بدستم رسيد.
ْآقاي مهندس حسيني از کارگردانان و تهيه کنندگان پرکار و خوش فکر برنامه هاي سياسي تلويزيون، که بيش از يک سال هست که عضو گروه (مبين) و از مخاطبان مجله روزانه هستند. ديروز يک اطلاعيه دعوت به همکاري و نيز اطلاعيه يک مسابقه  را برايم ارسال کرده بودند که بدون هيچ توضيح ديگري، هر دو را عينا در زير قرار مي دهم:

با گذشت يک روز از انتشار اين شماره از روزانه، بنا به درخواست شخص آقاي حسيني، اين اطلاعيه از مجله حذف مي گردد.
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ایده های خلاقانه
  • عکسهای ترکیبی بسیار دیدنی
  • گزارش كامل مناظره سلیمی نمین و صادق زیباكلام
  • معرفي و دانلود فيلم : آنجا نيستم
  • دانلود فيلم مستند : تاريخچه هک
  • دانلود انيميشن : Trigun
  • آلبوم جدید و زیبای Enrique Iglesias با نام 95/08
  • آهنگ زيباي خورشيد خواهد درخشيد باصداي رضا صادقي
  • نرم افزاري برای دیدن دوربین های زنده دنیا از طریق اینترنت
  • جاسوسی مکالمات با SPYCALL
  • داستانک: آخرین دیدار
  • Pet Therapy
  • بهترین قلب دنیا
  • باربَد!  و «سی لحن» او به روایت نظامی
  • مروز بر «ابربازی» این روزها: Grand Theft Auto IV
  • نامه ای به قوم برگزیده خداوند! صهیونیست های عزیز! جهت عرض تبریک!
  • سود پرستي٬بنياد اقتصاد آزاد
  • قالب‌هاي يخ در گرماي خورشيد
  • توضیحی بر دایره قدرت
  • جديدترين شماره از ماهنامه PC Magazine
  • سوزن کاشتنی داخل تومورهای سرطانی
  • تاريخ علم كلام و مذاهب اسلامی
  • عمل و عكس‌العمل!!
  • چند توصیه برای دکوراسیون اتاق خواب
  • يهود چگونه به ايران آمد؟
  • طبابت در بيمارستان گوگل!
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (935) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com



لحظه برخورد صاعقه با آتشفشان چايتن در شيلي از فاصله 30 كيلومتري شمال اين آتشفشان. آتشفشان چايتن پس از هزاران سال دوباره فعال شده است. (عکس از REUTERS)

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ایده های خلاقانه
مجموعه اخبار و گزارشات ويژه: يوم النکبة
عکسهای ترکیبی بسیار دیدنی
سنگهای بزرگ و مرموز در شمال روسیه
تصاويري از جشن تولد سي سالگي حسين رضازاده
گزارش كامل مناظره سلیمی نمین و صادق زیباكلام
آب نمای ابتکاری
چگونگی پیدایش گردباد
قبرستان تانکها
انتشار اولین عکسهای عروسی دختر بوش توسط کاخ سفید
مشروح نشست خبري رئيس‌جمهور
با خبرنگاران داخلي و خارجي

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

استيضاح وزير بازرگاني به تعويق افتاد

يكي از طراحان استيضاح وزير بازرگاني گفت: استيضاح آقاي ميركاظمي يك هفته به تعويق افتاد و در نهايت اين استيضاح در مجلس هفتم انجام خواهد شد.
الياس نادران نماينده تهران در مجلس در گفت‌‌وگو با فارس با بيان اينكه تعدادي از طراحان استيضاح امشب به مدت سه ساعت با مسعود ميركاظمي وزير بازرگاني در محل هيئت رئيسه مجلس جلسه داشتند گفت: طراحان استيضاح سؤالات و محورهاي استيضاح را با وزير بازرگاني مطرح كردند كه پاسخ‌هاي وزير در بسياري از موارد قانع‌كننده نبود.
وي افزود: به دليل اشتباه هيئت رئيسه مجلس در چاپ اسامي كل استيضاح‌كنندگان و از آنجا كه تعدادي از افراد امضاي خود را پس گرفتند، قرار شد تا متن استيضاح با تعداد بيشتري از امضاها فردا مجدداً تقديم هيئت رئيسه مجلس شود و پس از آن نيز در جلسه فردا اعلام وصول خواهد شد.
عضو فراكسيون اكثريت مجلس تأكيد كرد: استيضاح مسعود ميركاظمي وزير بازرگاني با يك هفته تأخير انجام خواهد شد و اين استيضاح تا قبل از پايان عمر مجلس هفتم در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.
استيضاح وزير بازرگاني هفته پيش با 26 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شد. پس از آن تعدادي از نمايندگان امضاهاي خود را پس گرفتند و در نهايت قرار شد كه تا اين استيضاح در دستور كار صبح فرداي مجلس قرار گيرد.
محمدرضا باهنر نائب رئيس اول مجلس در پايان جلسه علني امروز سه‌شنبه مجلس اعلام كرده بود كه اگر اتفاق خاصي نيفتد طرح استيضاح وزير بازرگاني در دستور كار فردا چهارشنبه مجلس قرار مي‌گيرد.

«مرد هزار چهره»
به کشورهاي حاشيه خليج فارس رفت

در حالي که کمتر از دو ماه از پخش سريال مهران مديري از تلويزيون مي گذرد، اخبار رسيده از حاشيه جنوبي خليج فارس حاکي از آن است که «مرد هزارچهره» به کشورهاي اين منطقه رسيده است. به گزارش ايسنا، اين سريال با عنوان « آقاي شصتچي» با زيرنويس عربي براي ساکنان آن سوي خليج فارس و در کشورهاي کويت، قطر، بحرين و امارات متحده عربي ترجمه شده است. اين گزارش مي افزايد؛ در کويت و امارات بيش از چهار هزار نسخه از اين سريال ايراني که دوماه پيش از سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد تا هفته گذشته به فروش رفته است. از قطر و بحرين نيز خبر مي رسد اين سريال ساخته مهران مديري با استقبال خوبي در اين کشورها روبه رو شده است. مصطفي شهروند بحريني که اين سريال را از طريق ماهواره قبلاً ديده است در همين رابطه مي گويد؛ با اينکه اين سريال را ديده بودم اما با تهيه سي دي آن دوباره آن را با خانواده مي ديدم و مي خنديدم. وي گفت؛ بسياري از شهروندان بحريني و قطري دوست دارند اين سريال و ديگر فيلم و سريال هاي ايراني را به زبان فارسي بشنوند. در همين حال از اين کشورها خبر مي رسد سريال ايراني «وفا» ساخته محمدحسين لطيفي نيز که مضموني ضدصهيونيستي دارد در امارات متحده عربي با زيرنويس فارسي به فروش مي رسد و اين درحالي است که سي دي اين سريال در کويت با ممنوعيت پخش روبه رو شده است. به گزارش ايسنا ، در بازار فروش فيلم ها و سريال هاي ايراني در کشورهاي خليج فارس استقبال از انيميشن هاي راهنمايي و رانندگي ايران موسوم به «داود خطر» و «سيا» هنوز به چشم مي خورد به ويژه اينکه اين انيميشن هاي کوتاه با زبان عربي در اين کشورها توزيع مي شود. در کشورهاي عربي خليج فارس سيا و هوتن را «جاسم» و «سالم» نام گذاشته اند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

آنجا نيستم
I'm Not There

کارگردان: تاد هاينس. فيلمنامه: تاد هاينس، اورن موورمن بر اساس داستاني از هاينس. مدير فيلمبرداري: ادوارد ‏لاچمن. تدوين: جي رابينوويتز. طراح صحنه: جودي بکر. بازيگران: کريستين بيل[جک/ جان واعظ]، کيت ‏بلانشت[جاد]، مارکوس کارل فرانکلين[وودي]، ريچارد گير[بيلي]، هيث لجر[روبي]، بن وايشاو[آرتور]، شارلوت ‏گينزبورگ[کلر]، ديويد کراس[آلن گينزبورگ]، بروس گرين وود[خبرنگار]، جولين مور[اليس فابيان]، ميشله ‏ويليامز[کوکو رايوينگتن]. 135 دقيقه. محصول 2007 آمريکا، آلمان. نام ديگر: ‏I'm Not There، ‏I'm Not There: ‎Suppositions on a Film Concerning Dylan‏. نامزد جايزه اسکار بهترين بازيگر زن نقش مکمل/بلانشت، ‏نامزد جايزه بهترين بازيگر انتخاب منتقدان از مراسم انجمن منتقدان رسانه ها، برنده قورباغه برنز/ادوارد لاچمن از ‏مراسم ‏Camerimage، برنده جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل/بلانشت از انجمن منتقدان شيکاگو، برنده جايزه ‏گولدن گلاب بهترين بازيگر زن نقش مکمل/بلانشت، نامزد جايزه بهترين فيلم از مراسم گاتام، برنده جايزه رابرت آلتمن ‏و نامزد جوايز بهترين فيلم-بهترين بازيگر مرد و زن نقش مکمل/بلانشت و فرانکلين از مراسم روحيه مستقل، نامزد ‏جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل از مراسم ساتلايت، نامزد جايزه بهترين بازيگر زن نقش مکمل از مراسم اتحاديه ‏بازيگران، برنده جايزه ‏‎'CinemAvvenire'‎‏ بهترين فيلم، جايزه ويژه داوران، جايزه بهترين بازيگر زن و نامزد شير ‏طلايي جشنواره ونيز. ‏
يک پسرک 11 سياه پوست آمريکايي به نام وودي که موسيقي و نوشتن ترانه هاي محلي را کشف مي کند، يک خواننده ‏آوازهاي محلي به نام جک رولينز که بعدها واعظي پيشه مي کند تا از ترانه هايش را در راه خدا استفاده کند، يک ‏بازيگر فيلم هاي هاليوودي به نام روبي کلارک که پس از مدتي هرزه گردي تبديل به مرد خانواده مي شود، جاد کويين ‏يک نوازنده مشهور گيتار آکوستيک که با تغيير سبک خود از ‏folk‏ به ‏folk rock‏ طرفدارانش را مي رنجاند، و يک ‏بازيگر مسن که در فيلمي به نقش بيلي د کيد ظاهر شده. پنج آدم متفاوت که هر کدام به نوعي بازتاب گوشه هايي از ‏زندگي باب ديلن را به نمايش مي گذارند، البته در کنار ششمين نفر-آرتور رمبو- که پذيرفته به سوال هايي درباره گذشته ‏خود پاسخ دهد...‏

چرا بايد ديد؟
رابرت آلن زيمرمن يا با نام يهودي اش زوشه بن آوراهام متولد 1941 آوازخوان، نويسنده، آهنگساز و شاعر، يکي از ‏چهرهاي شاخص موسيقي آمريکا به مدت پنج دهه است. دوستدارانش او را به نام باب ديلن مي شناسند. آوازهايش در ‏متجاوز از 200 فيلم شنيده شده و خودش نيز چندباري در مقابل دوربين ظاهر شده که شاخص ترين آنها پت گرت و ‏بيلي د کيد به کارگرداني سام پکين پا است. هنرمندي که حضور طولاني اش و افت و خيزهاي زندگي هنري و شخصي ‏اش باعث شده تا همواره سوژه داغ روزنامه نگاران و حتي فيلمسازان باشد. کتاب ها متعددي درباره اش منتشر شده و ‏چند فيلم مستند نيز از زندگي ساخته اند. اما آنجا نيستم که نامش را از يکي از آوازهاي خود او گرفته، چيز ديگري است.‏
محصولي هنرمندانه از کارگرداني خوش ذوق که براي تسيم پيچيدگي هاي ذهني و شخصيتي ديلن از 5+1 نفر براي ‏بازي در نقش او استفاده کرده است. اتفاقي که بعد از ميل مبهم هوس بونوئل و بازي دو هنرپيشه در نقش يک زن واحد ‏به خودي خود اتفاقي مهم در سينماست. ‏
تاد هاينس متولد 1961 لس آنجلس از دانشگاه براون در رشته نشانه شناسي فارغ التحصيل شده و با ساختن آدم کش ‏ها:فيلمي درباره ارتور رمبو[1985] شروع به فيلمسازي کرده است. شهرت خود را مديون فيلم ‏Velvet Goldmine‏ ‏و دور از بهشت است که جوايز متعددي نيز برايش به ارمغان آورده ند. آنجا نيستم که با فاصله اي 5 ساله از فيلم پيشين ‏وي –دور از بهشت- ساخته شده است. فيلم ساختاري اپيزوديک دارد و غير از آرتور رمبو اشخاص ديگري نيز در ‏برابر دوربين به سوال هايي در مورد ديلن پاسخ مي دهند. از جمله اليس فابيان[جوآن بائز] که جان کلام را دو بار از ‏زبان وي مي شنويم‎ ‎‏"او اين استعداد را داشت که وقايع جهان پيرامون خودش را ببيند و آنها را به شکلي عالي در ‏آوازهايش نشان بدهد".‏
آنجا نيستم يک زندگينامه معمولي از ديلن نيست. بلکه با الهام از زندگي و آوازهاي وي شکل گرفته و بيشتر به حساسيت ‏هنرمند در برابر وقايع دنياي پيرامونش اشاره دارد. نمي خواهم ارج فيلم را با استفاده از کلمات قالبي چون رسالت ‏هنرمند پايين بياورم، اما هدف هاينس تلنگري به همه هنرمندان است تا با ديدن گوشه هايي از زندگي يک اسطوره زنده ‏دنياي هنر به ضرورت عکس العمل نشان دادن در برابر اتفاق هاي پيرامون خود فکر کنند. چيزي که سينماي آمريکا ‏هر لحظه بيشتر و بيشتر از آن دور مي شود. البته عشاق باب ديلن-که بسيارند- با تماشاي فيلم و شنيدن آوازهاي برگزيده ‏اش لذت بيشتري خواهند برد، اما براي کساني که هاينس و ديلن را نيز نمي شناسند تماشاي آنجا نيستم يک تجربه ناب ‏است. بهترين اپيزود متعلق به کيت بلانشت است که به شکل سياه و سفيد فيلمبرداري شده است. ‏
ژانر: زندگي نامه، درام، موسيقي. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/77161557/dmt-notthere-xvid.part01.rar
http://rapidshare.com/files/77161428/dmt-notthere-xvid.part02.rar
http://rapidshare.com/files/77161783/dmt-notthere-xvid.part03.rar
http://rapidshare.com/files/77161709/dmt-notthere-xvid.part04.rar
http://rapidshare.com/files/77161808/dmt-notthere-xvid.part05.rar
http://rapidshare.com/files/77161611/dmt-notthere-xvid.part06.rar
http://rapidshare.com/files/77161575/dmt-notthere-xvid.part07.rar
http://rapidshare.com/files/77161470/dmt-notthere-xvid.part08.rar
http://rapidshare.com/files/77161628/dmt-notthere-xvid.part09.rar
http://rapidshare.com/files/77161594/dmt-notthere-xvid.part10.rar
http://rapidshare.com/files/77161473/dmt-notthere-xvid.part11.rar
http://rapidshare.com/files/77161578/dmt-notthere-xvid.part12.rar
http://rapidshare.com/files/77161791/dmt-notthere-xvid.part13.rar
http://rapidshare.com/files/77161465/dmt-notthere-xvid.part14.rar
http://rapidshare.com/files/77161670/dmt-notthere-xvid.part15.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

تاريخچه هک
The History Of Hacking

فيلم مستند "تاريخچه هک"
محصول کانال ديسکاوري

لينکهاي دانلود

رمز فايل: calek

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Trigun

سري کارتون زيباي Trigun در 26 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/9998962/trigun01.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998960/trigun02.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998925/trigun03.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998959/trigun04.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998968/trigun05.rmvb
http://rapidshare.com/files/9999008/trigun06.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998970/trigun07.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998992/trigun08.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998967/trigun09.rmvb
http://rapidshare.com/files/9999016/trigun10.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998985/trigun11.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998973/trigun12.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998999/trigun13.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998933/trigun14.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998980/trigun15.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998993/trigun16.rmvb
http://rapidshare.com/files/9999002/trigun17.rmvb
http://rapidshare.com/files/9999010/trigun18.rmvb
http://rapidshare.com/files/9999036/trigun19.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998976/trigun20.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998938/trigun21.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998972/trigun22.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998940/trigun23.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998942/trigun24.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998997/trigun25.rmvb
http://rapidshare.com/files/9998987/trigun26.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

95/08 Exitos
Enrique Iglesiasباصداي

آلبوم جدید و زیبای Enrique Iglesias با نام 95/08

 

Track

دانلود با
کیفیت 192
دانلود با
کیفیت 64
1.  Experiencia religiosa

دانلود

دانلود

2. Si tu te vas

دانلود

دانلود

3. Por amarte

دانلود

دانلود

4. Enamorado por primera vez

دانلود

دانلود

5. Quizas

دانلود

دانلود

6. Solo en ti (Only you)

دانلود

دانلود

7. Nunca te olvidare

دانلود

دانلود

8. Bailamos

دانلود

دانلود

9. Ritmo total

دانلود

دانلود

10. Heroe

دانلود

دانلود

11. Mentiroso

دانلود

دانلود

12. Dimelo

دانلود

دانلود

13. Donde estan corazon

دانلود

دانلود

14. Alguien Soy Yo

دانلود

دانلود

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي خورشيد خواهد درخشيد
باصداي رضا صادقي

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نرم افزاري برای دیدن دوربین های زنده دنیا
از طریق اینترنت

نرم افزار جالب و جدید H264WebCamPro2.4 با این نرم افزار شما قادر خواهید بود از طریق دوربین های زنده مکان های جالبی رو ببینید این نرم افزار به سرعت بالا نیاز ندارد و با دیال اپ معمولی شما را قادر به دیدن تمام دوربین ها میسازد در کل یکی از نرم افزار های نسل جدید و بسیار جالب هست.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

جاسوسی مکالمات با SPYCALL

این برنامه برای ضبط مکالمات در حین تماس بکار می رود.شما می توانید هم بصورت اتوماتیک و هم دستی در حین تماس برنامه را فعال کنید.برای فعالسازی برنامه هر کدی را می توانید بکار ببرید.

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی علیه السلام فرمودند:
بِکَثرَةِ الصَّمتِ تَکون الهَیبَهُ، وَ بِالنَّصَفَهِ یَکثُر المُوَاصِلونَ

کثرت سکوت موجب ابهت و بزرگی است و انصاف مایه فزونی دوستان است.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

زن : به نظرت من چند سالمه؟
مرد : گفتنش مشکله ، اما دقیق که می شم می بینم اصلا بهت نمی یاد.


پسر بچه با ناراحتی وعجله وارد خانه شد و به پدرش که داشت روزنامه می خواند گفت: بابا جان مامان با ماشین توی تعمیرگاهه ، می گه پول تعمیر را شما می دین یا خودش بده؟
پدر: پول تعمیر ماشین رو؟
پسر : نه باباجون پول تعمیر ساختمان تعمیرگاه رو !!


روزی مردی به همسرش می گوید : آهوی من حا لت چه طوره؟
همسرش جواب می دهد : خوبم، ولی تو که همیشه می گفتی غزال من، این دفعه چه طور شد عوضش کردی؟
مرد با خونسردی جواب داد :مگه فرقی هم می کند؟ حیوون ، حیوونه دیگه !!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

تشنۀ دیدار

در مقابل طوفان سر بلند کرده ام تا بیایی و پناهگاهم باشی. در برابر مرگ مقاومت کرده ام تا بیایی و انتظار به پایان رسد. در برابر غم ها و جدایی ها ایستاده ام تا بیایی و مرهمی بر زخمهایم گذاری. در برابر سرکوبهای دیگران و نفس، محکم و استوار ایستاده ام تا بیایی و خستگی را از تنم بیرون کنی. در برابر خورشید سوزان ایستاده ام تا بیایی و رفع عطشم باشی.
پس بیا و مرهمی بر تن خسته ام باش؛ آقای من!
زمانه تو را می طلبد و انتظارت را می کشد، چون ناحقی زمانه را فراگرفته و زور و کفر بر دنیا سایه افکنده. دیگر زمانه این ظلم ها را بر نمی تابد. پس تو را صدا می زند که بیایی و این دنیای دگرگون شده را از بیراهه نجات دهی.
مولایم! چشمان منتظرمان را از انتظار بیرون آر.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

داستانک: آخرین دیدار

حیدرپاشا مرز ماست. مرز آسیایی بودن من و تعلق تو به جایی دیگر. با قطار آسیا از تهران آمدیم. با هم. و هنگامی که می رفتی، باد موهایت را شانه می زد. و بسفر عطر گیسوانت را استشمام می کرد. و آفتاب، پشت سرت غروب می کرد.
شاهزاده بیزانس! ماههاست که بسفر عطر گیسوانت را می طلبد!

...

حیدرپاشا آخرین ایستگاه قطار تهران به استانبول است که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

موسیقی و سازهای آن همواره حامل و ناقل ژرفترین ارزش های فرهنگی و اندیشه های یک جامعه به شمار می روند و با شناخت سازها می توان به اهمیت میراث موسیقی بشر و اعتقادها و نحوۀ زندگی جوامع سنتی و گذشته پی برد.
یک ساز همواره در فراخنای تاریخ، علاوه بر ایجاد نواهای دلنشین و همراهی کنندۀ رقص و آواز، وسیله ای برای بیان سنت های شفاهی، اسطوره ها، متل ها، حماسه ها، و آیین های شفابخشی و نمادین و وسیله هایی برای به هیجان آوردن افراد به ویژه جوانان در صحنه های نبرد به شمار می آید. سازها در آیین های مذهبی و غیرمذهبی مانند مراسم بزم و هنگامۀ نبرد، همواره نقشی برجسته داشته اند.

شاهنامۀ فردوسی در برگیرندۀ مجموعۀ ارزشمندی از سازهای قدیمی ایران است. برخی از این سازها مانند عود، کرنا و دف هنوز هم رواج دارند و هنوز هم در گوشه و کنار ایران نواخته می شوند و برخی متروک شده و جز نامی از آنها به جای نمانده است. هر یک از این سازها بیانگر مراسمی، جشنی، سوری، سوگی یا نبردی سهمگین بوده است.
فردوسی بزرگ چنان با مهارت و استادی به توصیف چگونگی نواختن، کاربرد و جنس سازها پرداخته که با خواندن حماسه هایش، گویی صدای آن هندی درای پر جوش و خروش، آن طبل و کوس که بر پیل نهاده اند و در غبار و گرد پای اسبان و سپاهیان به صدا در آمده، آن دف و چنگ در جشن های خسروانی و آن رود که باربد می نوازد و آنگاه در سوگ مرگ خسرو آن را می سوزاند، می شنوی. در شاهنامه رامشگران، زنان چنگ نواز، گودرز و گیو و طوس و خسرو پرویز، همه با بوق و کرنا و دف و چنگ و گاودم و ... سرو کار دارند و گاهی ما را به بزم گاه و زمانی به رزم گاه فرا می خوانند. به جرات می توان گفت که در این یادنامۀ شاعر طوس کمتر می توان مبحثی یافت که در آن سازی به کار نرفته باشد، حتی در سوگ سیاوش اش. (2)

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّور آيات: 64 محل نزول: مدینه

 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ وَمَن يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَا مِنكُم مِّنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَن يَشَاء وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 21 وَلَا يَأْتَلِ أُوْلُوا الْفَضْلِ مِنكُمْ وَالسَّعَةِ أَن يُؤْتُوا أُوْلِي الْقُرْبَى وَالْمَسَاكِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 22 إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ 23 يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ 24 يَوْمَئِذٍ يُوَفِّيهِمُ اللَّهُ دِينَهُمُ الْحَقَّ وَيَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ 25 الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ أُوْلَئِكَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ 26 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتًا غَيْرَ بُيُوتِكُمْ حَتَّى تَسْتَأْنِسُوا وَتُسَلِّمُوا عَلَى أَهْلِهَا ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ 27

 

ترجمه فارسي مکارم
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از گامهاى شيطان پيروى نكنيد! هر كس پيرو شيطان شود (گمراهش مى‏سازد، زيرا) او به فحشا و منكر فرمان مى‏دهد! و اگر فضل و رحمت الهى بر شمانبود، هرگز احدى از شما پاك نمى‏شد; ولى خداوند هر كه را بخواهد تزكيه مى‏كند، و خدا شنوا و داناست! «21» آنها كه از ميان شما داراى برترى (مالى) و وسعت زندگى هستند نبايد سوگند ياد كنند كه از انفاق نسبت به نزديكان و مستمندان و مهاجران در راه خدا دريغ نمايند; آنها بايد عفو كنند و چشم بپوشند; آيا دوست نمى‏داريد خداوند شما را ببخشد؟! و خداوند آمرزنده و مهربان است! «22» كسانى كه زنان پاكدامن و بى‏خبر (از هرگونه آلودگى) و مؤمن را متهم مى‏سازند، در دنيا و آخرت از رحمت الهى بدورند و عذاب بزرگى براى آنهاست «23» در آن روز زبانها و دستها و پاهايشان بر ضد آنها به اعمالى كه مرتكب مى‏شدند گواهى مى‏دهد! «24» آن روز، خداوند جزاى واقعى آنان را بى‏كم و كاست مى‏دهد; و مى‏دانند كه خداوند حق آشكار است! «25» زنان ناپاك از آن مردان ناپاكند، و مردان ناپاك نيز به زنان ناپاك تعلق دارند; و زنان پاك از آن مردان پاك، و مردان پاك از آن زنان پاكند! اينان از نسبتهاى ناروايى كه (ناپاكان) به آنان مى‏دهند مبرا هستند; و براى آنان آمرزش (الهى) و روزى پرارزشى است! «26» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! در خانه‏هايى غير از خانه خود وارد نشويد تا اجازه بگيريد و بر اهل آن خانه سلام كنيد; اين براى شما بهتر است; شايد متذكر شويد! «27»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

amir_nanosoft@yahoo.com

گفتم ای یارا ببارای بر سرم
مردم زتنهای ای سرورم

دیدم که خیس شد زسرم
سرم را بالا کردم دیدم کودکیست برسرم

 

 

komeil_fa84@yahoo.com


 

15 مي، سالگرد
شصت سال مقاومت و شهادت / شصت سال ترور و جنايت


 

 

rahimi_parvaneh@yahoo.com

يک ايميل دريافتي

salam va khaste nabashid khedmate shoma
mer30 az matalebe jalebetun.
dar shomare 931 dar morede hoghughe modiran matlabi gozashtid, jaleb bud
ama fekr mikonam hoghughe ( albate be name hoghugh) modiran va vazir vozaraye keshvare khodemun raghami gheyre ghabale moghayese ba in maghadir bashe!
ama khob in hoghugha hich vaght jorate matrah shodan ro nadaran.
va ma bayad be khod beghabulanim ke onha chon mardome adi be andaze hoghugh daryaft mikonan.
movafagh bashid.

 

 

ulduz_tabrizli@yahoo.com

Pet Therapy

دبير انجمن حمايت از حيوانات در تهران گفت:كارگاه آموزشي دو روزه"پت تراپي"(درمان انسان بوسيله حيوانات)درمحل دانشكده دامپزشكي تهران برگزار شد.
دكتر "رضا جوالچي" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، هدف از برگزاري اين دوره را ارائه آموزش هاي جديد در روانپزشكي و ارتقاي سطح علمي دامپزشكان و آشنايي آنها با ارتباط علم دامپزشكي و روانپزشكي عنوان كرد.
وي اظهارداشت:دراين كارگاه آموزشي دو روزه كه با حضور بيش از ‪۴۰۰‬ نفر از دامپزشكان و پزشكان برگزار شد، سخنرانان از دانشكده دامپزشكي و متخصصان روانپزشكي به بررسي تاثيرات درماني نگهداري از حيوانات در بهبود برخي مشكلات روحي - رواني انسان پرداختند.
وي افزود: در اين كارگاه آموزشي همچنين مباحثي از قبيل رفتارشناسي حيوانات، تغييرات رفتاري ناشي ازتغييرات محيط و برخي بيماري هاي رواني در انسان شامل اضطراب، افسردگي، "سايكوز" و برخي اختلال هاي شخصيتي مطرح شد.
دبيرانجمن حمايت ازحيوانات درتهران گفت: بررسي تاريخچه اي از بحث درمان توسط حيوانات، مكانيزم هاي بيماريزايي افسردگي در انسان و نقش مسئوليت پذيري و نگهداري از حيوانات در رفع علل اصلي اين نوع بيماري‌ها از ديگر مباحث مطرح شده در اين كارگاه آموزشي بود.
وي، بررسي و ارائه تجارب روانپزشكان در زمينه تجويز نگهداري از حيوانات در درمان بيماران، گونه هاي خاص حيوانات از جمله پرندگان، پستانداران و جوندگان، بررسي اختلاف بين گونه هاي جانوري درتاثيرات درماني برروي انسان را بخش ديگري از موضوعات مطرح شده در اين كارگاه آموزشي عنوان كرد.
جوالچي افزود:"پت تراپي" يك شيوه درماني جديد است كه در سال هاي اخير در كشورهاي اروپايي و آمريكايي براي درمان برخي بيماري هاي رواني در انسان مورداستفاده قرارمي گيردو توانسته جايگزين برخي داروهاي شيميايي خاص شود

 

 

tinaaa_mp@yahoo.com

بهترین قلب دنیا

روزی مردجوانی وسط شهری ایستاده بود وادعا می کرد که زیباترین قلب دنیا را در تمام آن منطقه دارد.جمعیت زیادی جمع شدند. قلب او کاملا سالم بود وهیچ خدشه ای بر آن وارد نشده بود. پس همه تصدیق کردند که قلب او به راستی زیباترین قلبی است که تاکنون دیده اند.
مرد جوان در کمال افتخار و وبا صدایی بلندتر به تعریف از قلب خود می پرداخت. ناگهان پیرمردی جلو جمعیت آمد و گفت: اما قلب تو به زیبایی قلب من نیست. مرد جوان وبقیه جمعیت به قلب پیرمرد نگاه کردند . قلب او با قدرت تمام می تپید. اما پر از زخم بود. قسمت هایی از قلب او برداشته شده و تکه هایی جایگزین آنها شده بود، اما آنها به درستی جاهای خالی را پرنکرده بودند وگوشه هایی دندانه دندانه درقلب او دیده می شد . دربعضی نقاط شیارهای عمیقی وجود داشت که هیچ تکه ای آنها را پرنکرده بود .مردم با نگاهی خیره به اومی نگریستند وبا خود فکر می کردند که این پیرمرد چطور ادعا می کند که قلب زیباتری دارد. مردجوان به قلب پیرمرد اشاره کرد و خندید و گفت: تو حتما شوخی می کنی ! قلبت رابا قلب من مقایسه کن، قلب تو تنها مشتی زخم و خراش وبریدگی است . پیرمرد گفت درست است . قلب تو سالم به نظر می رسد اما من هرگز قلبم را با قلب تو عوض نمی کنم. می دانی هرزخمی نشانگر انسانی است که من عشقم را به او داده ام . من بخشی از قلبم را جدا کرده ام وبه او بخشیده ام . گاهی او هم بخشی از قلب خود را به من داده است که به جای آن تکه بخشیده شده قرار داده ام ، اما این دو عین هم نبوده اند.
گوشه هایی دندانه دندانه بر قلبم دارم که برایم عزیزند ، چرا که یادآور عشق میان دو انسان هستند . بعضی وقتی ها بخشی از قلبم را به کسانی بخشیده ام اما آنها چیزی از قلب خود را به من نداده اند این ها همین شیارهای عمیق هستند گرچه دردآورند، اما یادآورعشقی هستند که داشته ام. امیدوارم که آنها هم روزی بازگردند و این شیارها ی عمیق را با قطعه ای که من در انتظارش بوده ام پر کنند پس حالا می بینی که زیبای واقعی چیست ؟ مرد جوان بی هیچ سخنی ایستاد . در حالی که اشک از گونه هایش سرازیر می شد به سمت پیرمرد رفت . از قلب جوان و سالم خود قطعه ای بیرون آورد و با دست های لرزان به پیرمرد تقدیم کرد. پیرمرد آن را گرفت و در قلبش جای داد و بخشی از قلب پیر و زخمی خود را در جای زخم قلب مرد جوان گذاشت . مرد جوان به قلبش نگاه کرد، سالم نبود ولی از همیشه زیبا تر بود .

 

 

baderhan62@yahoo.com

باربَد!
و «سی لحن» او به روایت نظامی

اصل باربد از جهرم یا مرو بوده است و در فنون بربط نوازی و سرود گویی و نوا آفرینی همانند نداشته است. عصر طلایی موسیقی ایرانی با او و در زمان پادشاهی خسرو دوم آغاز می شود.
باربد عنوان او بود نه نام او. «بار» به معنی رخصت دادن و «بد» به معنی صاحب و دارنده است، چرا که خسروپرویز به او اذن دخول در همه ی مجالس و موارد داده بود.
پرده های برخی از الحان باربد تا مدّتها پس از برچیده شدن شاهنشاهی ساسانیان به همان اسامی در میان ایرانیان رواج داشت و منوچهری در شعرش از آنها نام برده است.
از میان نواهای باربد تعدادی در مدح پادشاه و در باب گنجهای او بوده است مانند: باغ شیرین، سرودخسروانی، گنج بادآورد، تخت طاقدیسی ... و نیز نواهایی در بزرگداشت و یادکرد قهرمانان و شاهان قدیم بر الحان خویش افزوده است مانند : آیین جمشید ، کین سیاوش ، نوروز کیقباد ... و برخی ترانه ها در باره ی طبیعت و زیبایی های عیش و خرّمی مانند: نوروز بزرگ ، گل نوش، سبز در سبز ...
نام اغلب الحان وی هم اکنون نیز با اندکی تغییر در گوشه ها و دستگاه های کنونی موسیقی ایرانی یافت می شوند مانند: خسروانی، نهفت، زیرافکن، نوروز بزرگ ...
بر خلاف بعضی از تصوّرها که تقسیم بندی الحان موسیقی قدیم ایران را منحصر به سی لحن باربد می دانند با استناد به ابیاتی از خسرو و شیرین نظامی بیش از سی لحن می یابیم:
در آمـد بـاربد چون بلـبل مست گرفته بربطی چون آب در دست
ز صد دستان که او را بود در ساز گـزیده کرد سی لحن خوش آواز
گفته اند باربد برای هر روز ماه و هرروز هفته نغمه ای ساز کرده بود و مصنّفات او به تعداد روزهای سال بود.
به روایت نظامی وقتی خسرو پس از مرگ بهرام چوبین به بزم می نشیند دلش هوای شیرین می کند و آنچنان دلتنگ می شود که از باربد چاره ی کار را می طلبد. باربد سی لحن از صد لحن خود را بر می گزیند و برای خسرو می نوازد. نظامی آن سی لحن را که هر یک را در بیتی گنجانیده اینگونه بر می شمارد: گنج بادآورد،گنج گاو، گنج سوخته، شادروان مروارید، تخت طاقدیس، ناقوسی، اورنگی، حقه کاوس، ماه بر کوهان، مشکدانه، آرایش خورشید، نیمروز، سبز در سبز، قفل رومی، سروستان، سرو سهی، نوشین باده ، رامش جان، ساز نوروز، مشکویه، مهرگانی، مروای نیک، شبدیز، شب فرّخ، فرّخ نوروز، غنچه ی کبک دری، نخجیرگان، کین سیاوش، کین ایرج، باغ شیرین.
در قسمت های دیگر از داستان خسرو و شیرین نقش باربد در جایی آشکار تر است که شیرین از شاپور می خواهد که نکیسا را از دربار خسرو به نزد او ببرد تا از زبان شیرین برای خسرو ترانه ای بسراید و بدین ترتیب نکیسا از زبان شیرین و باربد از زبان خسرو ترانه هایی در عشق و عذرخواهی و تهدیدهای ظریف عاشقانه در برابر هم می سرایند و می نوازند. البته از این قبیل مناظره های موسیقی در میان «آشیق» های آذربایجانی تحت عنوان « دِئییشمَه» به چشم می خورد.
باربد از عجایب روزگار بوده است، بسیار موقع شناس و هوشمند و همیشه همدم خسرو بوده است، درخواستها و شکایات مردم را به زبان ترانه به گوش خسرو می رسانده و در لحظات بُحرانی شنیدن خبرهای ناگوار را بر شاه آسان می کرده است چنانکه هیچ یک از درباریان یارای دادن خبر مرگ شبدیز( اسب خسروپرویز) را به خسرو نداشتند که باربد در میان ترانه ای به نام مرگ شبدیز آنرا به شاه آشکار ساخت.
باربد فردی نیکدل و مردم دار بود با پایمردی او شاه گناهکاران را می بخشید.
نظامی پایان کار او را با روایات تاریخی وفق می دهد و می گوید:
قلم زانگشت رفته باربد را بریده چون قلم انگشت خود را
و فردوسی اینگونه می نویسد: وقتی خسرو به دست پسرش شیرویه در بند شد باربد هنوز زنده بود و به سبب عشقی که به خسرو پرویز داشت به حضور شاه بی تخت و تاج رفت و برای او آوازی غمناک خواند، سپس در بازگشت چهار انگشت دست خود را قطع کرد و با دست سالمش عود را گرفته و به خانه رفت و آتشی بر افروخت و تمام سازهایش را شکست و در آتش سوزاند تا دیگر هیچگاه و برای هیچ کس نتواند نواخت!
دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی
بابک آذرشب

 

.

alirezamajidi@gmail.com

مروز بر «ابربازی» این روزها:
Grand Theft Auto IV

مروز بر «ابربازی» این روزها: Grand Theft Auto IV
بازی Grand Theft Auto IV که به صورت اختصاری به آن GTA IV یا GTA 4 هم گفته می‌شود، این روزها مبدل به بازی خبرسازی شده است و توجه منتقدان را به خود جلب کرده است.
این ویدئوگیم حادثه‌ای ساخته شرکت Rockstar North است و نهمین بازی در سری بازی‌های Grand Theft Auto و نخستین بازی نسل چهارم این سری از بازی‌هاست.

 Grand600.jpg

چند روزی بیشتر از عرضه جهانی این بازی برای پلی‌استیشن 3 و ایکس باکس 360 نمی‌گذرد، در نخستین روز فروش در بریتانیا 609 هزار کپی از این بازی به فروش رسید و به این ترتیب این بازی توانست رکورد فروش روز نخست را در بریتانیا جابجا کند.
حوادث بازی در یک شهر تخیلی به نام شهر آزاد Liberty City رخ می‌دهند، البته این شهر تخیلی بر اساس شهر نیویورک طراحی شده و به صورت دیجیتالی بنا شده است. شهر آزاد محله‌هایی دارد که کاملا بر اساس محله‌های نیویورک مثل بروکلین و دوکس ساخته شده‌اند.
شخصیت اصلی GTA 4، کاراکتری به نام نیکو بلیچ Niko Bellic است، او یک کهنه‌سرباز صرب است که در جنگ بوسنی شرکت داشته و جرایمی مثل قتل و قاچاق انسان مرتکب شده است، او قصد دارد با ورود به شهر آزاد، زندگی جدیدی را شروع کند، او هم مثل همه آمریکایی‌ها در این سرزمین به دنیال «رؤیای آمریکایی» است. ترغیب‌کننده اصلی مهاجرت نیکو به نیویورک پسرعموی او -رومن- است، او در ایمیل‌هایی که به نیکو زده بود، به دروغ نوشته است که زندگی توأم با رفاه زیاد در آمریکا پیدا کرده است.
در عین حال بعد از مدتی معلوم می‌شود که هدف دیگری که نیکو در امریکا دارد این است که شخص خیانت‌کننده به گروهی از سربازان صرب را پیدا کند.
150 برنامه‌نویس بازی، تهیه GTA 4 را به عهده داشتند، این گروه 150 نفره اکثرا همان هسته مرکزی تیمی بودند که
GTA 3 را ساخته بودند. «دان هوزر» -مؤسس شرکت راک استار- داستان GTA 4 را نوشته است. اعضای گروه سازنده GTA 4 برای اینکه بتوانند تصور بهتری از شهر آزاد داشته باشند، دو سفر به شهر مدل یعنی نیویورک انجام دادند، یکی از این سفرها در شروع کار انجام شد و سفر دیگر در طی مراحل ساخت بازی به انجام رسید، در عین حال یک تیم تحقیقی مستقر در نیویورک در همه وقت اطلاعاتی مثلا در مورد طرح‌های ترافیکی شهر نیویورک را به تیم اصلی می‌داد.
به یاری موتورهای بازی RAGE و Euphoria، این بازی به هیچ عنوان حالت یک انیمیشن از پیش‌نوشته شده را ندارد و حرکات بازیگران در آن واقع‌گراست.

 4283-gta-iv-gtanet-exclusive-screenshot.jpg

هسته اصلی بازی GTA 4 شبیه نسخه‌های قبلی آن است: یک بازی سوم شخص که در آن کاربر باید کاراکتری را به حرکت درآورد و او را وادار به تیراندازی و رانندگی در شهری شلوغ کند. بازی روال خطی ندارد و در آن بازی‌کننده می تواند تصمیم بگیرد که از چه طریقی به هدف خود برسد، البته برای رسیدن از مرحله‌ای به مرحله دیگر حتما باید بازی‌کننده مأموریت‌های خاصی را به پایان رسانده باشد.
اما فقط وجه دیداری این بازی نیست که نظرها را به خود جلب می‌کند، در ساندترک این بازی 200 ترانه متعلق به دهه‌های مختلف گنجانده شده است و در آن می‌توان ترانه‌هایی مثلا از آر کلی، التون جان، گروه آر ای ام و یا مثلا بری وایت را شنید. اگر بازی را تهیه کردید، هر وقت سوار اتوموبیل شدید، رادیو را روشن کنید، یکی از 18 ایستگاه رادیوی شهر آزاد را انتخاب کنید و شروع کنید به گوش کردن موسیقی! جالب اینجاست که حتی در انتخاب مجری‌های رادیو هم دقت فراوانی شده است و از افراد اکثرا مشهوری استفاده شده است.

شخصیت پردازی و انسان‌شناسی خلاقانه
بازی
GTA 4 تصویر دقیقی از وضعیت جوامع در شهرهای مدرن امروز در جلوی چشم علاقمندان بازی قرار می‌دهد، خصوصیات رؤیای آمریکایی را می‌توان به وضوح در صحنه صحنه بازی دید و لمس کرد.
نیویورک تایمز می‌نویسد که ستاره اصلی این بازی خود شهر است، شهر تخیلی این بازی، ظاهر و صدایی مثل نیویورک دارد و حس و حال در نیویورک بودن را به بازی‌کننده منتقل می‌کند و حتی می‌توان بوی شهر را هم از ورای آن احساس کرد!

 4375gtaiv-screenshot.jpg

کاراکترهای بازی با دقت طراحی شده‌اند، بعضی‌ها دوست‌داشتنی هستند و بعضی‌ها پست و زبون هستند، دله‌دزدها، قاچاقچی‌ها، اعضای خانواده‌های ایتالیایی و ایرلندی، گنگسترهای روسی، افسرهای پلیس رشوه‌گیر همه و همه در این بازی حضور دارند.

GTA 4 و منتقدین
یک مطلب جالب دیگر این است که تا قبل از اینکه بازی راهی بازار شود، شرکت راک‌استار، کپی‌های آن برای هیچ یک از مجله های بازی و یا منتقدین نفرستاد، کسانی که مابل بودند بازی را ارزیابی و نقد کنند، مجبور بودند در دفاتر شرکت راک‌استار یا هتل‌های تحت حفاظت! بازی را تست کنند.
نمراتی که این بازی از سوی وب‌سایت‌ها و  مجلات تخصصی بازی کسب کرده، مایه تعجب و نشاندهنده کیفیت بازی است، Official Xbox Magazine، IGN ، GameSpot، PlayStation Official Magazine به این بازی نمره 10 از 10 داده‌اند، نیویورک تایمز به آن نمره 5 از پنج داده است و دیلی استار آن را ستوده است!
با توجه به نمره 99 از 100ی که این بازی در سایت متاکریتیک به دست آورده است، نباید در استقبال خوب منتقدین از آن شک کرد.

GTA 4 و جابجا کردن رکوردها
تخمین زده می‌شود 9.5 میلیون نسخه از این بازی که قیمت هر نسخه آن 60 دلار است، در هفته اول به فروش برسد و درآمدی به میزان 466 میلیون دلار برای راک‌استار به همراه بیاورد. پیشبینی‌های دیگر حاکی از آن هستند که تا پایان سال 2008، میزان فروش 11 تا 13 میلیون کپی برسد که در این صورت این بازی به تنهایی 3.2 درصد از کل فروش بازار نرم‌افزار آمریکا و اروپا را به خود اختصاص خواهد داد!

 capt.ea986be5e9514e27b6aa656ecf5710f8.grand_theft_auto_iv_caps107.jpg

GTA 4 و آرای مخالف
به خاطر صحنه‌های خشونت‌آمیز و نامناسبی که در این بازی وجود دارد، بعضی از افراد تلاش‌هایی را برای ممنوعیت فروش آن به کودکان انجام داده‌اند. در عین حال مقامات شهر نیویورک که شهر آزاد این بازی با الهام از آن ساخته شده است، معتقدند فیلم به صورت درستی جرم و جنایت‌های این شهر را به تصویر نمی‌کشد. یک گروه از مادران هم که فعالیت‌هایی برای مبارزه با رانندگی حین مستی انجام می‌دهد، شکایت کرده‌اند که این بازی صحنه‌هایی نامناسب از این حیث دارد و خواستار درجه‌بندی سفت و سخت‌تری برای این بازی شده‌اند.
در عین حال تنها ساعاتی بعد از آغاز فروش بازی، بعضی از کسانی که با پلی‌استیشن و ایکس باکس بازی را شروع کردند، شکایت‌هایی را در وبلاگ‌هایشان منعکس کردند مبنی بر اینکه بازی در همان مراحل اولیه مشکلات تکنیکی دارد که باعث اصطلاحا «فریز» شدن سیستم می‌شود.

منابع: نیویورک تایمز، متاکریتیک، ویکی‌پدیا

 

 

elyas220@yahoo.com

نامه ای به قوم برگزیده خداوند!
صهیونیست های عزیز!
جهت عرض تبریک!

بدينوسيله شصتمين سال تاسيس رژيم مهربان و اهل گفتگوي صهيونيستي را به تمامي مدعيان انسانيت به طور عام و مدعيان مسلماني به طور خاص تبريك عرض مي كنم و اميدوارم كه همه حكام مرتجع و چاق و چله عرب و حكام داخلي مدافع گفتگوي تمدن ها! و امت هميشه در عشق و حال ايران و تمامي سكوت كردگان دنيا در خوشحالي وصف ناپذير باشند و وافورهاشان پر از نئشه جات باد و پياله هاشان پر مي.
به صهيونيست هاي عزيز تبريك مي گويم چرا كه اگر نظام ما فقط سي سال است كه كه تاسيس شده نظام آنها دو برابر ما عمر كرده است. صهيونيست هاي عزيز! واقعآ خوش به حالتان كه تمامي دنيا طرفدار شماست و هيچ دولتي از كمك به شما دريغ نمي كند. كشور ما خيلي بدبخت است چون بسياري از كشورهاي دنيا ازجمله جناب پادشاه یعنی امریکا و سایر کشورها با او دشمن اند و او را تحريم مي كنند. صهيونيست هاي عزيز! خوش به حالتان كه صدها بمب اتم و كلاهك هسته اي داريد ولي ما براي داشتن چند سانتريفيوژ و غني سازي اورانيوم دست و پا مي زنيم. صهيونيست هاي عزيز! حق با شماست به هر حال هر چه باشد شما قوم برگزيده خداوند هستيد و تمام بشريت بايد در خدمت شما باشد. تمام حكام عرب و حكام جهان بايد گوش به فرمان شما باشند و ما هم تنها چيزي كه مي توانيم در طبق اخلاص بگذاريم و تقديم تان كنيم همين گفتگوي تمدن هاي ناقابل است كه اميدواريم به كرمتان از ما قبول كنيد. راستي پرچم تان خيلي زيباست. گاهي فكر مي كنم از نيل تا فرات براي شما خيلي كم است شما لياقت تان خيلي بيشتر از اينهاست. شايد هنوز نتوانسته باشيد از سمت خاورميانه، نيل تا فرات را به طور كامل صاحب شويد ولي به شما از صميم دل تبريك مي گويم چرا كه اگر از رودخانه نيل آغاز كنيم و از آن سمت دنيا به قصد فرات دور بزنيم و از اروپا و امريكا و استراليا گذركنيم تقريبآ توانسته ايد كل دنيا را تصاحب كنيد. واقعآ بايد به هوش سرشار شما غبطه خورد. شما از نيل تا فرات را از آن ور دنيا به چنگ آورديد. راستي! نوشابه هاي كوكاكولايتان طعم خوبي دارد و موبايل هاي نوكيايتان هم خيلي خوب آنتن مي دهد. خوب خيلي عجيب نيست چون همان طور كه گفتم شما قوم برگزيده ايد. گرچه مي دانيم كه جمعيت شما يهودي ها فقط 15 ميليون نفر است كه از اين جمعيت تنها پنج، شش ميليون در سرزمين هايي كه به حق تصرف كرده ايد، سكونت دارند ولي همين پنج، شش ميليون به كل جمعيت ميلياردي ما مسلمانان احمق و ترسو شرف دارد. بخوريد و بياشاميد كه دنيا براي شماست. شما حق داريد چون در تاريخ به شما ظلم هاي فراوان شده است. شما را در كوره هاي آدم سوزي مي انداخته اند و هميشه شما را از خود مي رانده اند. حال اين حق مسلم شماست كه كه ديگران را قتل عام كنيد و انتقام بلايي كه اروپايي ها به سرتان آورده اند را از فلسطيني هاي بيچاره بگيريد. اصلآ تقصير خود ماست كه هميشه گفته ايم ((ملت مظلوم فلسطين)). اين قدر اين مظلوميت را تكرار كرده ايم كه خودشان نيز باور كرده اند كه بايد مظلوم باشند. اصلآ فلسطيني هويتش را از مظلوم بودن مي گيرد. درست مانند فمينيست ها كه از بس دم از مظلوميت زنان زده اند خودشان نيز باور كرده اند كه جنس دوم اند. ما جز گريه كردن براي مظلومين جهان كار ديگري بلد نيستيم و اگر هم بخواهيم اقدام جدي تري انجام بدهيم، تنها مي توانيم، محكوم كنيم. پس با خيال راحت مشغول آدم كشي و انجام وظيفه خود باشيد و همه مردم غزه و همه مردم فلسطين را قتل عام كنيد و به شما قول مي دهم كه ما وقتي تصاويرتان را از تلويزيون ديديم، فقط محكوم تان كنيم. تازه همين كمك هاي ناچيز هم صداي خيلي از مردم ما را درآورده و معتقدند كه قيمت گوجه فرنگي در ايران گران شده است و بايد فقط به فكر قيمت گوجه فرنگي خودمان باشيم. در ضمن يادتان باشد گرچه ما و شما در كشور هم سفارتخانه نداريم ولي ما شما را به رسميت شناخته ايم. همين كه مي گوييم : ((مرگ بر اسرائيل)) يعني اسرائيلي وجود دارد كه بايد بر آن مرگ فرستاد و خودمان هم بهتر از شما مي دانيم كه اينها همش شعاره و يا همش نواره و نوار كه پا نداره و خيالتان راحت باشد كه به حرف گربه سياه باران نمي آيد. اصلآ همين كه من دارم اين متن را مي نويسم به همين دليل است كه شما را به رسميت شناخته ام و برايتان ارزش قائل شده ام. البته منظورم اين نيست كه شما خيلي بزرگ هستيد. منظورم اين است كه ما خيلي حقيريم و در برابر حقير بودن ماست كه شما بزرگ به نظر مي رسيد. راستي يادم رفت به خاطر حمايت هاي ناچيزي كه از مردم فلسطين مي كنيم از شما معذرت خواهي كنم. به هرحال ما حامي تروريست هستيم و وظيفه ما هم همين است و وظيفه محمد الياس در وبلاگ واژگون هم شايد نوشتن همين نامه بود. چرا که اساتید دانشکده مان همواره یادآوری می کنند که مطالعات فرهنگی رشته ای انتقادی است و من فکر می کنم که انتقاد فقط به گوجه فرنگی ختم نمی شود و اصولآ انتقاد حد و مرز نمی شناسد.
صهیونیست های عزیز! پرچم تان را با حسی متناقض و سرشار از نفرت و افتخار در اينجا به اهتزاز در می آورم و با حسی عجیب به آن نگاه می کنم و در این نگاه تصور می کنم روزی را که در تل آویو ندای الله اکبر اذان بلند می شود و میلیون ها مسلمان به نماز جماعت می ایستند.

 

 

محفوظ

از کنار روزنامه های رو میز که رد شدم با اعتماد به نفس کامل تهران تایمز رو برداشتم. چند دیقه بعد از اینکه هنوز رو موبایلم دیکشنری نریختم اعصابم ریخته بود به هم! یه دفعه یه چیزی نگام رو جذب خودش کرد، یه تیتر گنده وسط برگهای کاهی گنده روزنامه کیهانی که تو دست یه آقاهه دو تا صندلی جلوتر بود "قران و موجودات فرازمینی" منم که این چند وقته جو گیر این حرفام! با سماجت یه کیهان از مهماندار گرفتم و با کنجکاوی شروع کردم به خوندن...به دو دقیقه نکشید که از خنده روده بر شدم....خدا عمرشون بده بساط تفریح ما رو در 5/1 ساعت پرواز بدون پنجره محیا کردن. بدون هیچ کم و کاستی 3 پاراگراف از این مقاله که در کیهان ،روزنامه اطلاع رسانی ملی، سه شنبه 17 اردیبهشت 1378 درج شده رو اینجا می یارم. توصیه میکنم متن رو کامل گیر بیارین و بخونید، میگن چند دقیقه خنده تو روز واسه سلامتی لازمه
*
به خوبی روشن است که انسان واقعی از خاک و گل نیست بلکه عناصری که از آن پدید آمده است همان عناصری موجود در خاک و گل است. هم چنین جنیان همانند بشر از همین ماده عنصری زمینی تشکیل شده اند و از لطافت بیش تری برخوردارند. از این رو آنان می توانند انسان زمخت بر آمده از عنصر گل و خاک را ببینند ولی انسان ناتوان از دیدن انرژی با چشم غیر مسلح است؛ ولی همان گونه که انسان توانست با ابزارهای خاص عناصر ناپیدا و ناهویدای زمینی را ببیند و حتی آن را تحت مهار وکنترل خویش در آورد می تواند در آینده با ابزارهای خاصی جنیان را مشاهده کند و رویت نماید.(اینجا پیش خودم گفتم خوب حالا یه چی گفته ببین نقیه اش چیه حالا بیخیال سوتی داده!)
*
دانش امروزی نشان داده است که انسان که از عنصر خاک است می تواند از عقل و هوش خویش بهره بردارد و آن را در راستای تکامل خویش و بهره گیری از عناصر طبیعت و آبادانی زمین و زمان به خوبی استفاده کند. جنیان که آنان از انرژی ساخته و پرداخته شده اند همانند رایانه های امروزی هستند که از هوش و ذکاوت خاصی برخوردار می باشند. از این روست که سرعت انتقال داده ها و حتی حرکتی در جنیان بسیار بالاست و آنان به بیرون از جو و فضا سفر کرده و مطالبی را دریافت می کنند ولی این بدان معنا نیست که آنان تیزهوش تر و عاقل تر از انسان هستند.
به هر حال جنیان همانند انسان ها از موجودات زمینی به شمار می آیند و نمی توانند از فضای زمین بیرون روند و در صورت خروج با انرژی که از سوی شهاب سنگ ها و جاذبه ها وعوامل دیگری که از آن ها ساطع می شود مورد تهدید قرار گرفته و ممکن است جان خویش را از دست دهند.
(بله؟!)
*
نمونه دیگر تجسم یابی هاروت وماروت است که در بابل می روند و به مردمان آن جا سحر وجادو می آموزند. آنان یا از فرشتگان زمینی بودند یا از فرشتگان ملکوتی و یا امری .با این همه آنان مدتی بسیار در میان مردم به شکل انسانی زیستند و برای رهایی مردمان آموزش هایی را برای خنثا سازی جادو و سحر می دهند که البته چون آموزش کلی بوده است هر کسی می توانست در خیر وشر از آن بهره گیرد مانند دانش هسته ای که می توان در درمان یا در کشتار مردم از آن سود جست
اگه راه داشت همین جا وسط متن یه تیتر میزد: انرژی هسته ای حق مسلم ماست!
بقیه اش رو هم حال ندارم تایپ کنم برید خودتون بخونید هر هر بخندید

 

 

mohammadvalavi@gmail.com

سود پرستي٬بنياد اقتصاد آزاد

گرانی بیش از حد اجناس در موقعيت فعلي يكي از فشارهای عمده ای است که بر ما  وارد مي آيد.البته ما اين فشارها را از سر رضا و تسليم تحمل ميكنيم و نه تنها مال٬كه جان و فرزندانمان را نيز فدا خواهيم كرد تا اسلام پايدار بماند و پرچم بلند شريعت محمدي(ص) در همه جهان به اهتزاز درآيد.قصد حقير طرح مشكلات نيست بلكه مي خواهيم از ديدگاه علم اقتصاد در اين مطلب تحقيق كنيم که چرا اجناس گران شده است. روشن است كه قيمت اجناس تابعي است كه في مابين عرضه و تقاضا وجود دارد و هنگامي كه عرضه با تقاضا متناسب نباشد قيمت ها افزايش پيدا ميكند.خوب٬حالا به همين سوال از نظرگاه اخلاق اسلامي جواب بدهيم.آيا صرف نظر از رابطه عادلانه اي كه بين نيازهاي حقيقي و عرضه كالا وجود دارد٬علت اصلي گراني اجناس سود پرستي محتكران از خدا بي خبر و واسطه هاي نامسلمان و ولع مسرفانه عده اي از مردم زياده طلب نيست ؟
در قوانين علم اقتصاد وقتي سخن از تقاضا مي گويند هرگز بين نيازهاي حقيقي انسان و نيازهاي كاذب مسرفانه او تفاوتي قائل نمي شوند٬حال آنكه كميت و كيفيت تقاضا دقيقا با اسراف و قناعت و زهد و حرص و آز تناسب مستقيم دارد. بحث از تقاضا يك بحث كاملا اخلاقي است٬اما در علم اقتصاد "مطلق تقاضا" مطرح مي شود و اصلا سخني از اين موضوع به ميان نمي آيد كه آيا اين تقاضا حقيقي است و يا كاذب٬آيا اين تقاضا از نيازهاي طبيعي و انساني سرچشمه گرفته است يا ريشه در خواسته هاي حيواني و حرص و ولع و اسراف و زياده طلبي دارد... و قس علي هذا.

قواعد علوم انساني غرب همه در اين خصوصيت مشترك هستند. ممكن است بپرسند كه : ((خوب! فرض كنيم سخن شما درست باشد. چه تفاوتي مي كند ؟)) تفاوت كار در اينجاست كه در تعيين خط مشي سياسي و اقتصادي و اجتماعي صرفا بايد براي آن نيازها و تقاضاهايي قائل به اصالت شد كه حقيقي است و اگر اينچنين شود٬ديگر قواعدي كه علم اقتصاد و ديگر علوم انساني بر آن بنا شده اند فقط در شرايط خاصي درست است و نه در همه شرايط... و قاعده اي كه اينچنين باشد ديگر قانون نيست و ارزش علمي ندارد. قانون علمي قاعده اي است كه در همه شرايط درست باشد.
براي روشن تر شدن مطلب ناگريز از آوردن مثال هستيم. در قرآن مجيد در آياتي كه به علل سقوط و زوال اقوام و تمدنها پرداخته است مي بينيم كه فساد اقتصادي از جمله مفاسدي است كه به نزول بلا و نابودي اقوام و تمدن ها منجر مي شود. حضرت شعيب(ع) پيامبري است كه بر قوم مدين مبعوث شده است و آنچنان كه در آيات مباركه آمده٬فسادي كه در ميان آن قوم رايج است جنبه اقتصادي دارد. حضرت شعيب به آنها مي فرمايد :
اوفوا الکیل ولا تکونوا من المخسرین وزنوا بالقسطاس المستقیم ولا تبخسوا الناس اشیاءهم ولا تعثوا فی الارض مفسدین واتقوا الذی خلقکم والجبلة الاولین
اين احكام در عين حال كه اقتصادي است٬اخلاقي است. در اينجا مرزي ميان قواعد اقتصادي و اخلاقي وجود ندارد و اقتصاد امري كاملا اخلاقي است. چه چيزي قوم مدين را به كم فروشي و كسب حرام كشانده است؟ اگر ما اكنون در ميان قوم مدين زندگي مي كرديم و اقتصاد رايج در ميان آنان را به صورت قواعدي علمي ! تنظيم مي كرديم٬آن قواعد چه ارزشي مي توانست داشته باشد ؟!
مسلما رعايت آن قواعد اقتصادي مي توانست ما را در كسب سود بيشتر و جمع مال و پولدار شدن موفق بدارد. در چنين شرايطي اگر حضرت شعيب ما را از اين قواعد بازمي داشت٬آيا ايشان رامتهم نمي كرديم كه : ((شما مسائل اخلاقي را با قواعد اقتصادي قاطي كرده ايد... آخر اخلاق چه ارتباطي به اقتصاد دارد؟))
مي گويند : (( ما اكنون در ميان قوم مدين نيستيم.)) مي گويم : ((مگر نه اين است كه اكنون بنيان نظام بانكداري جهاني بر ربا خواري و كسب سود هرچه بيشتر از هر راه ممكن قرار گرفته است ؟ مگر بنيان اقتصاد سرمايه داري كه بر همه جهان حكم مي راند بر سود پرستي نيست ؟ آيا اين سودپرستي محدود به مقيدات اخلاقي است ؟ در اقتصاد امروز وقتي از تناسب في مابين سود و سرمايه سخن مي رود٬آيا حكم در تحت شرايط اخلاقي و مذهبي صادر مي شود يا مطلق است ؟...)) قواعد اقتصاد تنها در شرايطي درست در مي آيد كه جلوي سودپرستي انسان ها از هرطريق شرعي و غيرشرعي باز باشد
هستند  آقاياني كه وقتي صحبت از اقتصاد اسلامي به ميان مي آيد مي گويند : ((اقتصاد كه اسلامي و غير اسلامي ندارد. قواعد اقتصادي در همه جاي دنيا و در همه اجتماعات يكسان است و همين قواعدي است كه در كتاب هاي علمي اقتصاد گفته اند. منتها اسلام مي كوشد كه اين قواعد را به محدوده مقيدات اخلاق وبكشاند...)) و البته ظاهر اين حرف بسيار به حقيقت شبيه است٬غافل از آنكه همه مباني و تعاريف اقتصادي وقتي در نظام اقتصادي اسلام بررسي مي شوند كاملا ديگرگونه مي شوند. في المثل اگر اقتصاد را همانگونه كه غربي ها تعريف كرده اند ((مطالعه روشهايي كه انسان براي برآورده ساختن نيازهاي خويش بااستفاده از منابع محدود به كار مي گيرد)) بدانيم ٬ از همان آغاز با تقسيم نيازها به مادي و معنوي٬حقيقي و كاذب٬سير انديشه اقتصاد اسلامي طريقي مخالف علم رسمي اقتصاد مي پيمايد و در همين ادامه پرروشن است كه همه مفاهيم اقتصادي و تناسب في مابين آنها مودي به نظام آقتصادي ديگري مي شوند كه مي توان آن را ((اقتصاد اسلامي)) خواند.

توسعه و مباني تمدن غرب٬سيد مرتضي آويني

 

 

hakkakmn@yahoo.com

دايره قدرت

بسمه تعالي
مطالب جناب آقاي عليرضا احمدي نژاد درشماره 931وجناب آقاي اميركمالي رادرشماره 933مجله روزانه خواندم وازمطلب اول بسيار متأسف وازدومي به لحاظ بيان روان همراه باواقعيت مطالب مطروحه قدري به تفكر فرورفتم كه پس چاره كار دركجا ودرمان اين زخم كهنه وچركين ومتعفن چيست ؟
يكي ازمسايلي كه فرياد عدالتخواهي علما ء معزز ومعظم كشور ودررأس آنان حضرت امام خميني رحمته الله عليه را برانگيخت همين افراط دراستفاده ازقدرت توسط خاندان فاسد پهلوي بود،آنان همه چيز مملكت رامال خودشان ميدانستند ومردم را رعيت خود به حساب مي آوردند،حتي اعمال ورفتار وحركات مردم رانيز تا آنجائيكه بانظريات آنها مخالفت نداشت مجاز ميدانستندوهرحركتي راكه مخالف رأي ونظر خود ميدانستند به شدت سركوب وازآن جلوگيري ميكردندحتي بازنداني نمودن ويا كشتن فرد عامل .
اما فرياد تظلم خواهي ملت به رهبري امام راحل (ره) وهمراهي وهمكاري مراجع معظم تقليد وروحانيت معظم ودانشگاهيان متدين وبازاريان وكسبه مؤمن وديگر اقشارباايمان كشور كه ازستمگريها وفسادها وجنايات بيشمار وروزافزون خاندان مفسد پهلوي به ستوه آمده بودند بعداز15سال رنج ومقاومت وزندان وشكنجه و شهادتهاي فراوان به ثمر نشست وانقلاب سلامي به پيروزي رسيد ودست خائنان واربابانشان ازكشور اسلامي مان كوتاه گرديد.
رهبر معظم انقلاب حضرت امام(ره) باانديشه وتدبيري كه مخصوص خود آن بزرگوار بود حكومتي مردمي را با برگزاري رفراندوم عمومي پايه ريزي وبنيان نهادند وبا ايجاد ارگانهايي مانند كميته انقلاب اسلامي وسپاه پاسداران انقلاب اسلامي وبسيج مستضعفين امنيت رادر كشور حاكم وراههاي نفوذو لطمه زدن دشمنان داخلي وخارجي به انقلاب وحكومت نوپاي اسلامي رابستند .
بابرگزاري انتخابات مجلس خبرگان وتدوين وتصويب قانون اساسي جمهوري اسلامي تمامي آنچه راكه يك ملت مترقي نيازمندوطالب آن ميباشدپيش بيني نمودند.
واما همه مسن ترها به ياددارند كه باحمله استكبارجهاني به عامليت رژيم بعثي عراق وبه فرماندهي صدام حسين معدوم روندحركت به سوي اجراي نيات خوشبختي آفرين حضرت امام(ره)متوقف ومردم وحكومت نوپا ناچار شدند بجاي پياده كردن واجراي منويات حكيمانه رهبر حكيم ومدبر انقلاب پابه عرصه دفاع ازدست آوردهاي انقلاب اسلامي خود بگذارند .كه اگر نبود پيشبينيهاي امام راحل(ره)درتشكيل سپاه وبسيج معلوم نبودچه به سركشورمي آمد،دراين دوران هشت ساله بود كه عده اي خام طمع وسست ايمان به فكر ثروت اندوزي افتاده وبدنه اصلي امت اسلامي راكه بابدنهاي پاك ومطهر خود سد راه پيشروي متجاوزان گرديده بودند به كلي ازياد بردند وزمينه رابراي سوء استفاده وچپاول اموال مملكت وحقوق ملت مساعد ديدند وبااحتكار اجناسيكه دولت نوپا باهزار زحمت ومشقت تهيه نموده كه باسهميه بندي(كوپني)دراختيار مردمي كه همه اندوخته هاي خودرابه پاي انقلاب ريخته واكنون دچار جنگي غافلگيرانه ونابرابرگرديد بودندقراردهد،جيبهاي پرنشدني خود راپرساخته وهرروزحريص تر ميشدند بطوري كه درپايان جنگ تحميلي رزمندگاني كه باخون خود دشمن متجاوز راوادار به عقب نشيني ومستكبران جهان راسرخورده ومأيوس نموده وعزت وكرامت رابه مملكت بازگردانده بودند وبه انقلاب اسلامي نسبت به هرگونه گزندي مصونيت بخشيده بودنداكنون باداغ عزيزان شهيد وپيكرهاي مجروح ودردمند خود برسر سفره هاي خالي ازهرگونه غذاي لذيذنشسته وصبوري وصيانت وحراست ازانقلاب اسلامي را بدون هيچ گونه چشم داشتي پيشه خودساخته بودندوازآن طرف ثروت اندوزان برروي خونهاي پاك اين عزيزان ازخود گذشته كاخهاي عظيمي رابنانهادندوثروتهاي نامشروع فراواني اندوختندتاجائيكه به بعضي ازمسئولين امور پيشنهادرشوه هاي كلان جهت سوءاستفاده بيشتر خود ميدادند وسوءاستفادهاي ملياردي ازبانكها صورت مي گرفت .
همه اينها باعث شد كه حرامخواري دركشور قبح خود راازدست بدهدتاجائيكه كسبه خورده پانيز دست به گرانفروشي وسوءاستفاده ازاجناس سهميه اي توزيع شده ازطرف دولت بزنند ويك كالا رادرهر مغازه به نرخي بفروشند.
واين مسابقه پولدار شدن همچنان ادامه دارد وروزبه روز گسترده تر مي شود ودولت هم حكم ارباب راپيدا كرده وازاين ميان سهم خود راميگيرد.
وچنانچه دولت خدمت گزار بخواهد بااين معضل ريشه دار وقوي شده مقابله نمايد راهي نيست جز اين كه درگام نخست: ازخود شروع كند وراهاي سوء استفاده راباثابت نگاه داشتن نرخهاي خدمات خود ببندد چون وقتي كه دولت بهاي آب وبرق وگاز تلفن رادر سال 86 نسبت به سال 85چندبرابر ميكند وبنزين آزاد بانرخ4000ريال توزيع مينمايد بايد بداند كه مجوزي مي شودكه كليه اجناس به يكباره تاچند برابرگران شوند، وشهرداريها نيز با افزودن روزبه روزعوارضهاي گوناگون خود بدون توجه به درآمدن افراد باعث روي آوردن مردم به گرانفروشي وبدست آوردن درآمدهاي نامشروع ميگردند چون چنين شد راه براي سوءاستفاده كنندگان بازوبازتر مي شود وكسي هم نمي تواند چيزي بگويد،چراكه اگرمعلم گفت (لِ) نميتواند به شاگرد بگويد بگو(رِ) زيرااو هرآنچه مي شنود تكرار مي كند.
در گام دوم: نظارت رادر جامعه نهادينه نمايند كه مستضعفين جامعه از عدم نظارت دولت در امور و عدم مجازاتهاي شديد براي متخلفين و هنجار شكنان جامعه از هر قشري رنج مي برند، كه اگر نظارت بر اجراي قوانين جاري و پياده نمودن بندبند قانون اساسي سرلوحه كار دولت و مجلس هشتم قرار گيرد مطمئناً روز به روز مفاسد رو به كاهش خواهد گذارد تا روزي حكومتي اسلامي چنانيكه جناب دكتر حدادعادل در ابتداي مجلس هفتم قول آن را داده بودند طعم شيرين خود را به كام مردم بريزد و نيازي هم به آمدن پول نفت بر سر سفره نيازمندان نباشد و در اين راه چنانچه دولت نمي تواند قانون اساسي را بطور كامل ازطريق ارئه لوايح لازم به مجلس به مرحله اجرا بگذارد مي تواند از حمايتهاي بي دريغ رهبر معظم انقلاب كه از اول تشكيل دولت نهم آشكار بوده استفاده نمايد و راه را بر زياده خواهان ببندد. بايد بدانيم كه راه از پاي درآوردن سوء استفاده كننده هاي بزرگ همين مهره هاي كوچك هستند كه با كنترل اينها راه تغذيه آنان نيز بسته شده و خود بخود مضمحل مي گردند. به اميدآنروز
والسلام علي عبادالله الصالحين
محمد نجاتي

 

 

king_of_world_888@yahoo.com

قالب‌هاي يخ در گرماي خورشيد

در سال هاي اخير، رسانه ها از قول دانشمندان و همچنين رهبران جهان نسبت به گرم شدن کره ي زمين، و به ويژه آب شدن يخ هاي قطبي هشدار داده اند و اين نگراني ها همواره تکرار و تأکيد مي شود. واقعيت گرم شدن کره ي زمين و ذوب يخ-هاي قطبي را مي توان استعاره و نماد و تمثيلي از ذوب قالب هاي يخ تمدن غرب دانست.

دايره امنيت اجتماعي
در سال‌هاي اخير، رسانه‌ها از قول دانشمندان و همچنين رهبران جهان نسبت به گرم شدن کره‌ي زمين، و به ويژه آب شدن يخ‌هاي قطبي هشدار داده‌اند و اين نگراني‌ها همواره تکرار و تأکيد مي‌شود. واقعيت گرم شدن کره‌ي زمين و ذوب يخ-هاي قطبي را مي‌توان استعاره و نماد و تمثيلي از ذوب قالب‌هاي يخ تمدن غرب دانست. چه اينکه کشورهاي مختلف تمدن غرب؛ هريک جدا‌گانه مانند يک قطعه بلوک يخ که در معرض گرماي خورشيد آب مي‌شود، در اثر کاهش جمعيت بدليل پايين آمدن زاد و ولد به مرور آب مي‌شوند و آب مي‌روند.
در ماه‌هاي اخير، انديشمندان غربي در هشدارهاي متعدد به افکار عمومي، سران كشورهاي مغرب زمين و يا حتي به پاپ بنديکت، پيش‌بيني کرده‌اند که اگر کاهش زاد و ولد در قاره‌ي اروپا ادامه يابد، اين قاره در اثر مهاجرت مسلمانان، در سال 2050 به يک تمدن اسلامي تبديل خواهد شد.
از اين رو در آخرين يک‌شنبه‌ي سال 2007، جمعيت عظيمي در شهرهاي مختلف اسپانيا براي تأکيد بر ضرورت توجه به خانواده، اقدام به برگزاري يک راهپيمايي گسترده نمودند که مردم رم پايتخت ايتاليا نيز در ميدان مرکزي واتيکان از طريق تلويزيون‌هاي بزرگ ديواري در تظاهرات اسپانيايي‌ها مشارکت نمودند. روزنامه‌ي اسپانيايي «ال‌پائيس» نيز چند روز بعد، در خصوص فروپاشي و فقدان نهاد خانواده در آينده‌ي نزديک در اروپا هشدار داد.
در اين ميان ولاديمير ‌پوتين رئيس‌جمهور روسيه در سخنراني تاريخي خود در آخرين روزهاي سال 2007، شعار کشوري دولت روسيه براي سال 2008‌ ميلادي را «خانواده» و بازگشت به ارزش‌هاي خانواده و همچنين افزايش زاد و ولد نام نهاد. دليل اينکه سال 2008 در روسيه سال خانواده ناميده شد، گزارش منتشره در اواخر زمستان 2007 -19 ‌اسفند 1385- از سوي مراکز مطالعات استراتژيک روسيه بود. بر اساس اين گزارش تا سال 2015 يعني در کمتر از 8‌ سال، 10 ‌ميليون نفر از جمعيت اين کشور کاسته مي‌شود و به سقوط هراس‌آور 136‌ ميليون نفر خواهد رسيد. در همان تاريخ، دولت روس از زنان اين کشور درخواست كرد که بچه‌دار شوند. حتي در برخي مناطق روسيه، مسئولين شهري روزهاي پنج‌شنبه‌ي آخر هر ماه را تعطيل نموده و از آن روز به عنوان روز بچه‌دار شدن و خانواده نام مي‌بردند، تا زوج‌ها فرصت بيشتري براي در کنار هم بودن داشته باشند.
وضعيت ساير کشورهاي غربي نيز بهتر ‌از روسيه نيست. آلمان 82 ‌ميليون نفري نيز با رشد منفي جمعيت روبروست و در نتيجه دولت آن کشور اقدامات حمايتي گسترده‌اي را براي نجات ‌آلمان شروع کرده است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در پيامي به مناسبت آغاز سال 2008 اعلام نمود که طرح «تأمين مالي والدين» را به اجرا خواهد گذاشت. اين طرح به زن يا مرد خانواده‌اي که صاحب نوزاد شده‌اند امکان مي‌دهد به طور متناوب براي يک سال در خانه بماند و درآمد و مزاياي كامل شغلي خود را از دولت بگيرد. سياست مركل اين است كه با انجام اين طرح، هم ميزان زاد و ولد افزايش يابد، و هم مردان در امر بچه‌داري و مراقبت از کودکان سهم بيشتري را عهده‌دار شوند. گسترش کودکستان‌ها نيز يکي از طرح‌هاي دولت آلمان براي ارتقاء وضعيت خانواده است.
در اوايل دهه‌ي 1990 به منظور ترغيب دختران غربي براي بچه‌دار شدن، از عروسک باربي کمک گرفتند، و مدلي از اين عروسک را روانه‌ي بازار کردند که حامله بود. دختر بچه‌ها در بازي با آن، نقش «ماما» را ايفاء نموده و به مرور به بچه‌دار شدن در جواني خود راغب مي‌شدند. اما اين تدبير نيز نتيجه نداد، و کاهش جمعيت تمدن غرب همچنان ادامه يافت.
آزموده را دوباره به اجرا گذاردند و در هفته‌ي دوم سال ‌2008 رسانه‌هاي غربي با نمايش «نيکول کيدمن» هنرپيشه‌ي استراليايي-آمريکايي، خبر «حامله» بودن وي را به جهان مخابره کردند، تا شايد دختران و زنان غربي از اين مدل انگلوساکسن الگو بگيرند و آبستن شوند.
پرسشي که باقي مي‌ماند اين است که آيا اين سياست‌ها مي‌تواند جلو ذوب شدن يخ تمدن غرب را بگيرد؟!
پاسخ منفي است، زيرا گرماي انديشه‌ي فردگرايي Individualism و حرارت فرهنگ لذت‌گرايي Hedonism شديد‌تر از آن است که يخ جمعيتي غرب بتواند در برابر آن مقاومت کند.
واقعيت اين است که در پايان قرن ‌21 ميلادي، تمدن غرب، بدون وقوع جنگ هسته‌اي يا بدون فراگير شدن بيماري مرگباري چون وبا يا طاعون، و تنها در اثر کاهش جمعيت، پايان مي‌يابد. فرجامي که نه تنها در غرب، که در شرق کره‌ي زمين نيز، کشورهايي چون ژاپن، کره جنوبي و چين را به انتظار نشسته است.

 

 

amkamalis@yahoo.com

توضیحی بر دایره قدرت

 نام خدا و با سلام به همه دوستان
دوست عزیزما آقای محمد علی پ لطف کردند و متن بنده را شایسته پاسخ دانستند که از لطف ایشان سپاسگذارم. اما در مورد نوشته بنده، ظاهرا ضعف قلم حقیر باعث شده که نتوانم منظورم را درست برسانم و چون نمی خواستم با توضیح بیشتر متن را طولانی کنم مطلب درست به ایشان منتقل نشده. امیدوارم مطلب امروز مفید واقع بشود
اول: بنده متن قبل را نه در پاسخ به نوشته آقای احمدی نژاد نوشتم بلکه در مورد موضوعی که ایشان مطرح کرده بودند حرفهای خودم را نوشتم. اگر دقت کرده باشید در آن متن و معدود نوشته های دیگری که برای روزانه فرستاده ام بسیار از عبارت "به نظر من" یا امثال آن استفاده کرده ام به این امید که به دوستان نشان دهم که این تنها نظر من است که می تواند غلط یا ناقص باشد و هرگز آن نظر را کاملا درست و خدشه ناپذیر نمی دانم. خلاصه اینکه متن قبل تنها نظر بنده بود
دوم: دوست من، نوشته بودید : "این که حلقه قدرت از افراد انقلابی تشکیل شده چه کمکی به تکمیل مطلب علی رضا میکنه ؟ ایشون فقط گفتن که یه کسانی مخالف اصلاح امور هستن و این که این افراد چه کسانی هستن در نفس عمل هیچ تغییری ایجاد نمیکنه ." اگر اجازه بدهید یک کم با این نظر مخالفم. ببینید اگر ما تنها بخواهیم با افراد مذکور بطور شخصی برخورد کنیم حرف شما درست است و بی ملاحظه و تنها به خاطر جرمی که مرتکب شده اند شایسته برخوردند حتی اگر در گذشته خدمات درخشانی هم انجام داده باشند. این کار نه تنها درست است که لازم هم هست. از این بالاتر به نظر بنده جای چنین برخوردهای بی رودربایستی به شدت در نظام ما خالی است. اما تا اینجا فقط مربوط به برخورد با اشخاص بود اما اگر بخواهیم فکری برای پیشگیری تکرار این عمل در آینده بکنیم شاید شما هم با من موافق باشید که این برخورد شخصی کافی نیست. این دقیقا مانند نحوه مقابله با بیماریها در قدیم بود که چون هنوز جزئیات نحوه عمل بیماری در بدن مشخص نبود لذا در صورتی که یک اپیدمی بروز میکرد تنها راه، قرنطینه محل و مثلا سوزاندن اجساد و خانه و اثاث افراد بیمار بود به این امید که بیماری کنترل شود. یعنی عملا برای بعضی بیماریها کاری نمی شد کرد و مبتلایان باید از بین میرفتند تا مشکل موقتا حل شود. برگردیم به مطلب خودمان، دوست من شما هم حتما موافقید که مهمتر از برخورد با متهمین فعلی، لازم است اگر روندی باعث تبدیل آن افراد به مجرم شده این روند نیز شناسایی و با آن مقابله شود. پس خیلی مهم است که بدانیم افرادی که در حلقه قدرت هستند کی هستند و چه مراحلی را از سر گذرانده اند تا کارشون به اینجا کشیده. به این دلیل است که با کلام شما که فرمودید "و این که این افراد چه کسانی هستن در نفس عمل هیچ تغییری ایجاد نمیکنه ." موافق نیستم. بگذارید راحتتر بگویم به نظر من اگر با افراد قدرت طلب مبارزه شود (حتی به فرض موفقیت) اما با روند تولید افراد قدرت طلب جدید مقابله نشود دقیقا آب در هاون کوبیدن است و خودمان را مسخره کرده ایم. حال اگر سوال اینجاست که راه مقابله با چنین روندی چیست به نظر حقیر راه درست آن نظارت دقیق بر افراد در همه رده ها، دوری از کشیدن حصار تقدس به دور مسئولین اجرایی، پرهیز از بکار بردن ادبیات هیجانی و احساسی توسط مسئولین اجرایی ، دوری از اغراق در ستایش از خدمات افراد و بزرگ نکردن بیش از حد آنها و حاکمیت منطق و قانون در امور اجرایی کشور است. نمونه این افراط در ستایش یا انتقاد از افراد را بسیار سراغ داریم. مثلا قسمتی از همین مشکلی که بر سر حظور آقای رضا زاده در تبلیغات برای دبی پیش آمد زیر سر افراط در تبلیغ موفقیتهای ایشان بود. چه خوب بود که در موقع پیروزیهای ایشان کمی کمتر روی این عزیز مانور تبلیغاتی داده میشد تا اگر موقعی (به اقتضای اینکه به هر حال آدم است و جایز الخطا) مرتکب عمل نادرستی شود در جمع و جور کردن قضیه مشکل نداشته باشیم.
دوست من شما بهتر از من میدانید که نقل شده که در دولت حضرت قائم (عج)، ایشان نسبت به کارگزاران خود بسیار سخت گیر هستند. امیدوارم شما در دوران ما که همه داعیه ولایت ایشان را داریم بتوانید موارد نظیر این سخت گیری با کارگزاران را ببینید اما متاسفانه بنده به دلایل نامعلوم بسیار از لاپوشانی و به اصطلاح ماست مالی و سرپوش بر بیعرضگی دیده و شنیده ام. خلاصه راه مقابله با قدرت طلبی برخورد بی پرده و کنترل دقیق نه تنها بر عوام بلکه صد برابر آن بر مسئولان و شفافیت و اطلاع رسانی صریح است
سوم: دوست من، نوشته بودید : "در ثانی چطور به این نتیجه میرسید که همه افراد این مملکت اگه به قدرت برسن دیگه علاقه ای به ترک اون ندارن . اگه همه افرادی که تا حالا وارد این حلقه شدن به سلامت از اون خارج نشدن باز هم نمیشه یه همچین نتیجه ای گرفت". باز هم ضعف قلم بنده باعث سوء تفاهم شده من نگفتم که بهتر است که همین افراد باشند بلکه گفتم اول باید یک فکری به حال عدم تکرار گذشته کرد. اگر در مخزن آبی حفره ای وجود دارد که باعث خروج آب میشود اول باید آنرا مصدود کرد تا جلوی تکرار خروج آب گرفته شود و سپس مخزن را دوباره پر کرد در غیر اینصورت اگر تنها مخزن را تند و تند پر کنیم کاری از پیش نمی رود. این حرف حقیر اصلا برای ناامید کردن کسانی که پیگیر تخلفات گذشته هستند نیست بلکه برای هشیاری برای عدم تکرار گذشته است. در ضمن هنوز عقیده دارم کسانی که به دایره قدرت (که منظورم همان است که گاهی هزار فامیل قدرت و ثروت خوانده میشود) تعلق دارند آنرا ترک نخواهند کرد. توجه کنید که بنده به مراکز پنهان و عمدتا نا مشروع قدرت طلب اشاره می کنم نه لزوما به قدرت رسمی کشور. پس این مثلا شامل به قدرت رسیدن امام زمان (عج) نمی شود.
چهارم: و اما فرموده بودید که حرفم را شفافتر بزنم. فکر کنم در متن قبل هم گفته بودم که ریشه ایجاد چنین حلقه قدرتی اجتماعی و فرهنگی است. اصلا سیاست یک پوسته و لایه نازک بر روی فرهنگ است. اگر مشکلی را ریشه دار میدانید باید درمان آنرا در تصحیح فرهنگ همین مردم کوچه و بازار بجوییم و نه تنها در تغییر گروه سیاسی حاکم و حتی نه در تغییر کل یک نظام سیاسی. دوست من، بنده در طی چند سالی که کارمند دولت بودم به وضوح روند شکل گیری بعضی مدیریتهای ضعیف را بارها دیدم. و همین مدیریتهای ضعیف است که زمینه سوءاستفاده و فساد همین مدیران یا دیگران را فراهم میکند. این مدیران که بعضی ضعیف هستند از بین همین کارمندان و مردم عادی آمده اند و نه از یک کره دیگر و رفتارهای آنها هم چندان با دیگران فرق ندارد. تنها عده خیلی کمی هستند که واقعا از اول به اصطلاح عوام "جنسشان شیشه خورده داره" و خیلی های دیگر مانند همان آقای شصت چی خودمان اقلا در ابتدا آدمهای معمولی هستند. پس شاید معنی دار باشد اگر ریشه انحراف آشکار بعضی ها را در همین ایرادات ظاهرا کوچک خود بدانیم. دوست من حتما دیده اید که همیشه مردم تمایل دارند تا حد ممکن خود را از چیزهایی که غلط میدانند مبرا کنند. مثلا عده ای مشکلات را به گردن اقوام دیگر (مثلا ترکها به گردن فارسها و فارسها به گردن ترکها)، عده ای به گردن نسلهای دیگر (مثلا جوانان به گردن پیران و پیران به گردن جوانان)، عده ای به گردن جنسیت دیگر (مثلا پسران به گردن دختران و دختران به گردن پسران) و عده ای به گردن تفکر سیاسی دیگر می اندازند. همین باعث میشود که به مرور خود را از عیب مبرا دانسته و اگر گاهی دستمان به جایی بند شد اعمال خود را کاملا درست بدانیم. همین ریشه بروز فساد و سوء استفاده است
با تشکر از همه دوستان
امیر کمالی

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 ارديبهشت / 14 مي / 8 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
25 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
فرانسه در تلاش براي عقد قرارداد دوستي با ايران عهد صفويان

لويي چهاردهم

لويي چهاردهم

پانزدهم مه 1665 يك هيات فرانسوي مركب از پنج نفر كه از سوي لويي چهاردهم پادشاه وقت فرانسه جهت عقد يك قرارداد مودت با شاه عباس دوم به اصفهان فرستاده شده بود وارد اين شهر شد كه پايتخت ايران بود. اين هيات در آن زمان موفق به امضاي قرارداد مورد نظر نشد، سال بعد شاه عباس دوم در 35 سالگي درگذشت و چنين قراردادي ميان ايران و فرانسه در زمان شاه سلطان حسين بسته شد.
     طبق اين قرارداد كه از جالبترين معاهدات قرون جديد است، دولت فرانسه متعهد شد در كشورهاي ديگر از اتباع ايران حمايت كند و كشتي هاي فرانسوي محموله تجار و نيز مسافران ايراني را در رسانيدن به مقصد، بر اتباع ساير كشورها مقدم بدارند.
    لويي چهاردهم معروف به لويي بزرگ دهها سال و تا 1715 بر فرانسه سلطنت کرد و سلطنت شاه سلطان حسين از سال 1694 ميلادي تا 1722 ادامه داشت.

 

لغو امتياز تنباكو به فتواى
آيت الله ميرزاى شيرازى

25 ارديبهشت 1270 - لغو امتياز تنباكو به فتواى آيت الله ميرزاى شيرازى

نـاصـر الدين شاه سه سفر به اروپا كرد. در سومين سفرش ـ در تاريخ 12 شعبان 1306 ه‍ . ق مـطـابـق بـا 1889 ميلادى از راه روسيه به انگلستان رفت . در اين سفر كه به ترغيب صدر اعـظـم امـيـن السـلطـان بـود، شـاه در اثـر ولخـرجـى هـاى زيـاد و عـيـاشـى هـا، پـول هـايـش تـمـام شد و چون ديگر پولى در بساط نداشت امتيازى را در زمينه كشت ، توزيع و فـروش تـوتـون و تـنـبـاكـو بـه يـك نـفـر انـگـليسى به نام ((ماژور تالبوت )) مى دهد و در مقابل مقدارى پول مى كرد تا خرج عياشى هاى خود در خارج كند.
شخص امتياز گيرنده از مشاوران و نزديكان نخست وزير انگلستان بود. مذاكره در شهر ((برايتن )) شـروع شـد. در ايـن مـذاكـره اعـتـمادالسلطنه و تالبوت به توافق رسيدند و وقتى شاه به ((برايتن )) آمد، تالبوت توانست با دادن رشوه هايى به درباريان از جمله امين السلطان نظر مـوافـق شـاه را بـه دادن انـحـصـار دخـانـيات ، در مقابل دريافت 25 هزار ليره جلب كند. بعد از بـرگـشـتن شاه به ايران تالبوت نيز براى شروع كار به ايران آمد. طبق قرارداد ياد شده ، شـركـت طـرف قـرارداد (كـمـپـانـى رژى ) بايد سالانه 15 هزار ليره به صندوق دولت ايران واريز مى كرد و در عوض كشت و فروش توتون و تنباكو را در انحصار خود مى گرفت ، يعنى از زارعان ارزان مى خريد و گران مى فروخت .
سـياستى كه استعمار پير انگلستان در اين گونه موارد به كار مى برد بدين گونه بود كه هـيـچ گـاه خودش امتيازى را از كشورى نمى گرفت ، بلكه شخصى را رابط قرار مى داد كه آن شـخص امتيازى بگيرد و اگر ضررى متوجه وى مى شد دولت انگلستان پشتيبان وى بود؛ اما در اصل امتياز از آن انگلستان بود.
بـعد از اينكه قرارداد امضا شد، كاركنان شركت انگليسى وارد ايران شدند و در شهرها پراكنده گـرديـدنـد؛ امـا مـردم از ورود آنـان بـه داخـل شـهـرهـا جـلوگـيـرى كـردنـد. واكـنـش مـردم در قبال اين قرارداد ننگين در شهرهاى عمده آن روز ايران به شرح زير بود:
شيراز:
بـه عـلت مـخـالفـت مـردم بـا ورود كـاركـنـان شـركـت بـه داخـل شـهـر، حـاكـم شـيـراز دستور تبعيد يكى از علماى برجسته شيراز به نام ((سيد على اكبر فـال اسـيرى ))، را صادر كرد. در پى صدور اين دستور مردم تظاهراتى صورت دادند و حاكم شيراز براى مقابله با آنان دستور به گلوله بستن مردم را صادر كرد. در اين جريان عده اى از مردم كشته شدند و در نتيجه نمايندگان كمپانى توانستند وارد شهر شوند.
تبريز:
بـه عـلت تـظاهرات مردم در اطراف قصر وليعهد، شاه دستور داد كه افراد كمپانى از خود مردم انـتـخـاب شـونـد، اما مردم كه هدفشان لغو قرارداد بود، به رهبرى ((حاج ميرزا جواد آقا مجتهد)) به مخالفت خودشان ادامه دادند.
اصفهان :
به علت سختگيرى هاى ظل السلطان ـ پسر ناصرالدين شاه ـ علماى شهر به رهبرى ((حاج شيخ محمدتقى آقا نجفى )) به مخالفت با ورود كاركنان كمپانى به شهر پرداختند. آقا نجفى براى اوليـن بـار حـكـم تـحـريـم تـنـبـاكـو را صـادر كـرد. مـردم اسـتـقـبـال فراوانى كردند و كار كمپانى مختل شد، از طرف حكومت تلگرافى به آقا نجفى زده شـد كـه دسـت از مخالفت بردارد، ظل السلطان براى اجراى اين برنامه با علما وارد مذاكره شد، اما آنها جواب رد دادند تا جايى كه بر اثر سختگيرى هاى
زياد حكومت ، عده اى از علما شهر را ترك كردند.
تهران :
در تهران ، رهبرى مردم به دست ميرزاى آشتيانى بود. جمعى از علماى تهران از ميرزاى شيرازى كه در نجف اقامت داشت به وسيله نامه خواستند كه اقدامى بكند.
در ايـن مـوقـع سـيـد جـمـال الديـن اسـدآبـادى بـه پـيـشـنـهـاد سـيـد عـلى اكـبـر فـال اسـيـرى كـه در تـبـعيد بود، نامه اى به ميرزاى شيرازى نوشت كه اين نامه بيانگر درك عـمـيـق سـيـد جـمـال از وضـعـيـتى است كه مردم در جامعه آن زمان داشتند و بيان مى كند كه ميرزاى شـيـرازى بـه خـاطـر مـوقعيت خاص خود، چه مسؤ وليت سنگينى برعهده اش است ، به خاطر اهميت نامه ، خلاصه اى از آن در اينجا نقل مى شود:
((حق را بگويم ، من دوست داشتم اين نامه را به همه دانشمندان تقديم كنم ، چون دانشمندان در هر نـقـطه اى طلوع نموده و هر نحوى كه رشد كرده ، در هر كجا كه يافت بشوند، جانى هست كه در پيكر دين محمد(ص ) دميده شده است .))
((پـيـشـواى دين ! پرتو درخشان انوار ائمه ، پايه تخت ديانت ! زبان گوياى شريعت ، جناب حاج ميرزا محمدحسن شيرازى ...)) يا در جاى ديگر مى گويد: ((تو وارث پيامبرانى )).
مـى بـينيم كه چگونه نقش ميرزاى شيرازى را به عنوان ادامه دهنده راه انبياء مشخص مى كند. همان ولايت عالم فقيه بر جامعه .
بعد مى گويد: ((حال اگر ملت را به حال خود گذاشته ... افكارشان پريشان مى شود... چون تـوده نـادانـان در معتقدات خود جز استقامت و ثباتى قدمى كه طبقه دانا در عقايدش نشان مى دهد، دليلى ندارد.))

Mobin_s2004@yahoo.com
14 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پاپ مجوز شكنجه كردن صادر كرد!

اينوسنت چهارم

در چنين روزي در ماه مه سال 1252 ميلادي پاپ وقت، اينوسنت چهارم با امضاء يك فرمان، مجوز شكنجه كردن كساني را كه منكر وجود خدا بودند صادر كرد. اين فرمان سبب رواج شكنجه در دنياي كاتوليك شد، به گونه اي كه هركس را كه مي خواستند شكنجه كنند، انگ خدا نشناسي مي زدند. اينوسنت چهارم كه يك روحاني ايتاليايي بود از سال 1243 تا 1254 مقام پاپي را به دست داشت و رئيس كل كليساهاي كاتوليك جهان بود.

 

نخستين تيربار و اشاره اي كوتاه به تاريخچه آن

 تيربار گاتلينگ

تيربار گاتلينگ

«جيمز پاكل» انگليسي 15 ماه مه سال 1718 اختراع خود، تفنگ خودكار را در لندن به ثبت رسانيد. اين تفنگ كه به «پاكل گان» معروف شد تنها مي توانست 9 گلوله پياپي شليك كند و سپس نياز به فشنگ گذاري داشت. از اين تيربار كه از لحاظ وزن، سنگين بود عمدتا در كشتي استفاده مي شد.
    ساخت تيربار از دير زمان مورد توجه اصحاب صنايع نظامي بود، زيرا كه برتري تسليحات نظامي، همچنان از عوامل اصلي قدرت يك كشور است. در سده نخست ميلادي، كمانگران كماني را ساخته بودند كه قادر به پرتاب بيش از يك تير بود. در نيمه قرن يكم پيش از ميلاد، در زمان سپهسالاري «سورنا» سرفرمانده ارتش امپراتوري ايران زوبين انداز و سنگ انداز مكانيكي مسلسل ساخته بودند كه در جنگ «كارهه» از آنها استفاده شد. در قرن پانزدهم ميلادي، لئوناردو دا وينچي تلاش بسيار كرد كه تفنگ خودكار بسازد و در اين زمينه به پيشرفتهايي هم نائل آمد. مسئله او اين بود كه هنوز فشنگ اختراع نشده بود.
    پس از اختراع جيمز پاكل، تيربار واقعي تر در سال 1861 و در جريان جنگ داخلي آمريكا توسط «ريچارد كاتلينگ» ساخته شد و از سال بعد در نيروي زميني و نيروي دريايي بكار گرفته شد. تيربار كاتلينگ برقي و سنگين بود. در سال 1883 «هيرام ماكزيم» تيرباري ساخت كه مشابهت فراوان به تيربارهاي امروز داشت و همين تيربار ماكزيم كه در انواع سبك و سنگين ساخته شده بود رو به تكامل گذارد و آلماني ها در دوران جنگ جهاني اول، نوع بهتر آن را ساختند. تلاش نهايي اين بود كه سلاحهاي انفرادي (تفنگ و تپانچه) هم خودكار شوند و از تك تيرزني بيرون آيند كه جنگ دوم جهاني اين كار را ميسر ساخت و ميخائيل كالاش نيكوف روسي كاملترين تفنگ خودكار را در سال 1947 تحويل ارتش شوروي داد و ....

Mobin_s2004@yahoo.com
8 جمادي الاول هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com
نداريم!

 

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

تهران

18
28

اهواز

27
42

تبريز

9
22

شيراز

17
32

مشهد

16
31

بندرعباس

26
38

کرمان

14
31

اصفهان

14
29

يزد

21
33

کرمانشاه

11
29

اراک

13
26

رشت

14
19

دبی

30
38


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1435 تومان
931 تومان
1815 تومان
895 تومان
250 تومان
254 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

237000 تومان
103500 تومان
52500 تومان
205000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان ظهر : 13:01

اذان مغرب : 20:22

اذان صبح فردا : 4:20

طلوع آفتاب فردا : 6:01
 

 

 

 

 

 

Ãهديه روزانه

دانلود مجلات و کتب خارجي

PC Magazine
ماه ژوئن

جديدترين شماره از ماهنامه
PC Magazine

تاریخ انتشار: ژوئن 2008
تعداد صفحات مجله: 124
حجم فایل: 23 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



 

 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه

سوزن کاشتنی
داخل تومورهای سرطانی

امروزه متد های پرتو درمانی و اشعه درمانی جز متداولترین روشها در درمان تومور های سرطانی بدن در سراسر دنیا محسوب می شود. اما در اکثر موارد در اثر عکس العملی که تومور ها در نقاط مختلف بدن در حین پرتو درمانی از خود نشان می دهند کمی جابه جا شده و خود را به سمت حفره های داخلی و تحتحانی اندام روانه میکنند. این حرکت مانع از دریافت میزان دوز لازم از پرتو مد نظر به تومور خواهد شد.اخیرا یکی از هموطنانمان در دانشگاه purdue
موفق به دستیابی به پروتوتایب مربوط به نوعی سوزن کلینیکال شده است. آقای بابک ضیایی توانست نوعی سوزن کاشتنی wireless را که از نوع micro-dosimeter می باشد برای تزریق در تومور طراحی کند. این سوزن کاشتنی در اندام حاوی تومور کاشته می شود. به سرعت مسیر حرکت به سمت تومور را شناسایی کرده و در آنجا مستقر می شود. به محض شروع پروسه درمانی پرتو گرافی میزان دوز پرتو مد نظر را که توسط تومور دریافت شده است به صورت داده در خود ذخیره کرده و در پایان آن را به اطلاع پزشک میرساند. این روش پزشکان معالج را در تجویز میزان پرتو و نیز تعریف کردن بازه زمانی لازم جهت درمان یک تومور یاری میسازد. این سوزن کاشتنی از سال 2010 وارد لابراتوار های درمانی خواهد شد. امیدواریم که هر روز شاهد پیشرفت پزشکان و محققین هموطنمان در سراسر دنیا باشیم.

منبع

تابستان منتظر لپ تاپ 8.9 اینچی
Dell باشید. با قیمت 499 دلار

فکر میکنم تیتر مطلب کاملا موضوع را رسانده است. شرکت دل هم وارد عرصه ی رقابت در تولید لپ تاپ های کوچک و ارزان شده است. این موضوع توسط آقای مایکل دل نیز تایید شده است که این شرکت به زودی لپ تاپی با نمایشگر Wide 8.9 اینچی به بازار ارایه خواهد کرد تا با محصولات مشابه ارزان قیمت شرکت های ASUS و HP رقابت کند.
تا مدتی قبل لپ تاپ های سبک که جزو شاخه ی Ultra Portable طبقه بندی میشدند جزو گران ترین لپ تاپ های موجود در بازار محسوب میشدند. اما از وقتی که شرکت ASUS مدل EEE Pc را با قیمتی ارزان به بازار عرضه کرد و با استقبال زیاد خریداران مواجه شد شرکت های رقیب هم به فکر رقابت افتادند. و البته رقابت همیشه مفید و باعث پیشرفت بوده است چرا که هنگامی که این لپ تاپ در تابستان امسال به بازار عرضه شود میتوانید آن را با قیمت 499 دلار بخرید.
هنوز مدل و مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ اعلام نشده است.

منبع
 

 

 

 

 

 

 Ãکتاب روزانه


تاريخ علم كلام و مذاهب اسلامی

عموماً، محققين پيدايش علمی به نام كلام را نتيجه ی تحولات فكری و فرهنگی نيمه ی دوم قرن اول هجری و اوائل قرن دوم هجری می دانند.
حتی برخی معتقدند. كه نقطه ی شروع اين علم را بايد در قرن سوم و چهارم هجری جستجو كرد. عليرغم همه ی اين اظهار نظرها اين واقعيت را نمی توان ناديده گرفت كه هر چند علمی به نام كلام در اواخر سده ی اول يا اوائل سده ی دوم هجری شكل گرفته است، اما مباحثی كه در اين علم مطرح است به اشكال مختلف قبل از پيدايش اين علم وجود داشته و مطرح بوده است.
علم کلام اسلامی چیست و چگونه به وجود آمده است؟ علل و عوامل شکل گیری این علم در میان مسلمانان چه بوده است؟ نقش و جایگاه امامت در رشد مباحث کلامی تا چه اندازه ای است؟ و ...
نوشتار حاضر در صدد است تا پاسخ هایی برای این پرسش ها بیابد.
فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

● مقدمه
كلام يعنی چه و منظور از علم كلام چيست؟
وجوه تسميه ی علم كلام

● تاريخ تحول و تطور علم كلام
پيدايش علم كلام در اسلام
پيدايش علم كلام در اسلام معلول چه عواملی است؟
سقيفه ی بنی ساعده نقطه شروع اختلافات مسلمين
تفرقات مسلمين و وضعيت مباحث كلامی در دوره ی خلفای راشدين.

● نقش امامت و رهبری در ايجاد اختلاف و رشد مباحث كلامی
1ـ وجوب نصب امام
2ـ جواز امامت مفضول با وجود افضل
3ـ عصمت
4ـ اصل و نسب در مسئله امامت
5 ـ قيام
6ـ روش تعيين امام

● مرتكب كبيره كافر است يا مؤمن


دانلود کتاب:


لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

 

 

 

 

 

 

Ãطنز روزانه

عمل و عكس‌العمل!!

بني آدم اعـضـــاي يكديگــرند"
كه برخي از آنها به باقي سرند!

كمي از پزشكان از آن دسته‌اند
كه به كسب قدرت كمر بسته‌اند

"چو عضوي به درد آورد روزگار"
در آرنــــد از روزگـــارش دمـــــار!

پس از حال و احوال با دردمند
رقم‌ هاي بالا طلب مي ‌كنند!

مريضي اگر سرفه بنمود سخت
به تجويز ايشان ضروريست تخت-

- بخوابد شبي توي دارالشفا
دو ميليون بسُلفد بـــراي دوا !

به سركيسه كردن شدند اوستاد
بدا! آنكه كارش به ايشان فـتاد

اگر مشكلي بود، حل مي‌كنند
به هر نحو باشد، عمل مي‌كنند

و گر مشكلي حل شود با دوا
"عمل" مي‌كنندش در آن راستا!

به قدري بيايد به اعضا فشار
" كه عضو دگـــر را نماند قرار" !

شود مستمند او به انواع وام
به پايان رسيد اين سخن، والسلام!

...

لــذا ، اي مدير عامل بانكِ ما!
سر كيسه‌ي وام را شُل نما!

اگر شل نكردي سرش را كمي
"نشايد كه نامت نهند آدمي"!
 

 

 

 

 

 

Ãدانستنيهاي روزانه

 خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

چند توصیه برای
دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب جایی است برای آسودن و کسب آرامش و انرژی مجدد برای یک روز کاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان آن کمک زیادی به کسب این آرامش و استراحت واقعی می‌کند.
یکی از اصول اولیه چیدمان در اتاق‌ خواب می‌گوید محل تخت باید به گونه‌ای انتخاب شود که پنجره نورگیر حتما در سمت راست آن قرار گیرد.
استفاده از کوسن‌های فراوان بر روی تخت‌هایی که لبه بالایی بلندی دارند، بر زیبایی تخت می‌افزاید. در سبک‌های کلاسیک بهتر است که این کوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختی باشند.
به هماهنگی موجود در بین اشیا و مبلمان بیشتردقت کنید. بافت‌های روتختی و والان‌های پرده بهتراست از یک نوع، از یک طرح و از یک طیف رنگی انتخاب شودو حتی رول‌بوردهای (نوارهای تزیینی دیواری) در قسمت بالایی دیوارها نیز از همان طیف رنگی باشد.
هماهنگی میان بافت‌ها یک سبک کلاسیک به محیط اتاق می‌دهد. البته اگر در میان این هماهنگی، گاهی یکی از بافت‌ها و رنگ‌ها، کاملا متضاد و مکمل دیگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دکور اتاق افزوده شده و آن را از یکنواختی در‌ می‌آورد.
توجه داشته ‌باشید استفاده از روتختی‌های زیبا تنها ملاک زیبایی و راحتی اتاق نیست بلکه باید به نرمی و لطافت آن هم توجه کنید. همه این موارد منجر به افزایش حس آسایش و راحتی در اتاق خواب می‌شود.
فرض کنید:رنگ زمینه اتاق، کرم شکلاتی و گلبهی است. استفاده از دکورهای چوبی تیره و متمایل به زرشکی، مکمل رنگ فضای زمینه است. استفاده از روتختی براق، مانند هر بافت براق دیگر، علاوه بر اینکه نوعی حس تجمل‌گرایی را به ببیننده القا می‌کند، با قرار گرفتن در کنار دکور چوبی تیره باعث می‌شود زیبایی این نوع چیدمان جلوه‌ای چند برابر بیابد. رنگ و طرح بافت‌های پارچه‌ای نیز مابین رنگ زمینه اتاق و دکور چوبی آن است.
همین امر سبب شده است تا در محیط، تعادل برقرار شود. یادتان باشد که یکی از ویژگی‌های سبک کلاسیک، استفاده از بافت‌های براق در کنار دکور چوبی تیره است.
هر چه پهنای قاب تابلوها بیشتر باشد آن تابلو با دکور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهنای قاب کمتر باشد، تنها نقاشی یا سایر آثار داخل قاب جلوه بیشتری خواهد داشت.
همچنین، استفاده از تک‌مبل کمک می کندتا فضایی صمیمی و دلنشین در قسمتی از اتاق فراهم آید. برای تفکیک این فضا در کنار تک‌مبل می توان از نور موضعی (آباژور) استفاده کرد. بهترین آباژورها درکنار تک مبل‌ها، آباژورهایی هستند که نورشان به سمت پایین باشد.
به این ترتیب فضایی مناسب برای مطالعه واستراحت در شب پدید می‌آید. هر چه تعداد نورهای موضعی در داخل اتاق بیشتر باشد، تفکیک فضاهای داخلی بیشتر شده و به نظر می‌رسد که رعایت این نکته برای اتاق خواب، مناسب است.
استفاده از چراغ‌های آباژور کوتاه بر روی پاتختی‌ها، میتواندفضایی رومانتیک‌ به وجود آورد و ضمنا این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوانید قبل از خواب به مطالعه بپردازید.
استفاده از فضای سبز (گلدان، فلاور باکس و . . .)، قاب‌عکس‌های شخصی و تابلوهای خط یا نقاشی مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزایش نشاط و روحیه‌تان شده و روبه‌رو شدن با این عناصر به ویژه در آغاز هر روز می‌تواند انگیزه‌ شروع یک روز کاری را دو چندان کند.
بهتراست قاب عکس و تابلو نیز مطابق با دکورچوبی اتاق،چوبی انتخاب شود و همین امر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای داخلی اتاق می شود. استفاده از قاب‌های فلزی متعدد در اتاق‌هایی که دکور فلزی و فرفورژه دارند کاملا مناسب است و توصیه می‌شود. معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت‌های دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده کنید.
اگر دوست دارید که با یک تابلو و یا تنها یک قاب عکس، دیوار بالایی تخت را تزیین کنید ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب کنید. ولی اگر می‌خواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده کنید، مناسب‌تر این است که از تابلوهای طولی یعنی تابلوهایی با عرض کم و طول زیاد استفاده کنید.
 

 

 

 

 

 

 

Ãپرسش از اسلام

 zahra4066@yahoo.com

يهود چگونه به ايران آمد؟


سوال:

يهود چگونه و چه زماني به ايران آمده اند و با زرتشتيان چه رابطه‌اي برقرار كردند؟
 

پاسخ:

در رابطه با تاريخ ورود يهود به ايران با بررسي آثار باستاني به جاي مانده از يهوديان مي‌توان رد پاي آنان را در استر آباد گرگان و دره موسي در انتهاي تپه‌هاي آب علي، دهكده گيلعاد دماوند و ده‌ها، قصبه و جايگاه‌هاي ديگر كه با نام مسجد سليمان، بارگاه سليمان، تخت سليمان، دكان داوود، مقبره دانيال، مقبره استر و مردخاي و ديگر نام‌هاي موجود در كشور، پي‌ گرفت كه اينها دلالت بر گستردگي وجود اين قوم در ايران داشته است.
آن چه مسلّم است اين كه مهاجرت اين قوم به ايران در عهد باستان و در قبل از ميلاد مسيح بوده و آن هم سه بار، و تقريباً تمام مهاجرت‌ها اجباري و توسط حكومت‌هاي منطقه بين النهرين بوده است.
اولين كوچ اجباري اين قوم در بين سال‌هاي 741 تا 749 قبل از ميلاد، در روزگار حكومت تيگلات پلاسر، پادشاه آشور بوده؛ زيرا آشوريها پس از تسلط بر اورشليم مردم آن سرزمين را به صورت اسير به سمت ايران مي‌فر‌ستند كه‌ در مناطق غربي و بخش‌هاي جنوب غربي درياي خزر و دامنه‌ كوه‌هاي قفقاز ساكن مي‌شوند. در عهد باستان مردمان آن روزگار، كرانه‌هاي درياي خزر و كوه‌هاي قفقاز را پايان دنيا به حساب مي‌آوردند. اصطلاح كوه قاف را امروزه نيز مردم براي اشاره به دورترين نقطه عالم استعمال مي‌كنند. و آن از كلمه قفقاز، گرفته شده است.[1] به گمان آشوريان، فلسطين را مركز جهان و كوه‌هاي قفقاز را پايان آن مي‌دانستند كه با تبعيد يهوديان به آن ديار، خواسته‌اند براي هميشه مركز جهان را از اين قوم پاك سازي كنند.
شهر گيلعاد كه امروزه گيليارد خوانده مي‌شود، داراي گروه كثيري يهودي بوده و سنگ‌هاي قبر آنجا گواه اين مدعا است. سنگ‌هاي مذكور تا قبل از تصرف املاك يهوديان آن ناحيه توسط سيد نقيب زاده مشايخ، در 1929م بر سر قبرهاي آنجا باقي بود.[2]
دومين مرحله از ورود اجباري يهوديان به مرزهاي ايران، بيست سال پس از فرمانروايي تيگلات پلاسر، در روزگار فرمانروايي شلمانصر پنجم ( 722ـ 728) پادشاه ديگر آشور صورت گرفت. وي پس از ويراني كشور يهود آن قوم را به خابور (موصل كنوني) تبعيد كرد.[3]
سومين مرحله تبعيد يهود، در زمان سلطنت بخت النصر، پادشاه بابل بود. وي در سال 597 قبل از ميلاد، فلسطين را تصرف كرد و حاكم يهودي اورشليم را با افراد خانواده‌اش به اسارت گرفته و به بابل آورد. 9 سال بعد يهوديان شورش كردند و لشكريان بخت النصر وارد اورشليم شدند و پس از قتل و غارت شهر 50 هزار نفر از يهوديان را به اسارت گرفته و آنها را به سمت بابل به تبعيد فرستادند. كه تا زمان كوروش در آن شهر در اسارت بودند.[4]
رابطة يهوديان با زرتشتيان:
هخامنشيان، دين و آيينشان زرتشتي بود و از تعليمات زرتشت پيروي مي‌نمودند. و يهوديان از حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ تبعيت مي‌كردند، اما با بررسي تاريخ آن زمان و مد نظر قرار دادن اديان آن دوره متوجه مي‌شويم كه آشوريان و سومريان و ديگر اقوام آن دوره داراي مذهب چند گانه‌ پرستي بوده اند و خدايان مختلفي را پرستش مي‌كرده اند. فلذا تنها اديان توحيدي آن روزگار آيين زرتشت و يهود بوده كه طبيعتاً باعث ايجاد علقه‌اي ديني و اشتراك معنوي و مذهبي در بينشان مي‌شده و با توجه به اين كه اين دو دين از اديان (با قبول پيامبر بودن زرتشت) الهي بوده‌اند، ناخود آگاه اشتراكات عقيدتي و توحيدي در ميانشان به وجود مي‌آمده است. فلذا آن چه كه در كتب تاريخ نمود پررنگي يافته است، نجات قوم يهود به دست كوروش بوده، كه شايد انگيزه اين اقدام نيز جنبه ديني داشته است. از اينرو در تورات و كتب مذهبي يهوديان از كوروش به نيكي ياد شده.
خداوند به مسيح خويش، يعني كوروش، كه دست راست او را گرفتم تا امّت‌ها را به حضور وي گشاده گردانم، و دروازه‌ها ديگر بسته نشود چنين مي‌‏فرمايد:
«كه من پيش روي تو خواهم خراميد و جا‌هاي ناهموار را، هموار خواهم ساخت، و درهاي برنجين را شكسته، پشت بندهاي آهنين را خواهيم بريد، و گنج‌هاي ظلمت و گنجينه‌هاي پنهاني را به تو خواهم بخشيد، تا بداني كه من، يهوه كه تو را به نام‌ات خوانده‌ام خداي اسرائيل مي‌باشم.[5]»
همان طور كه اشاره شد در سومين تبعيد يهوديان به بابل پس از حدود هفتاد سال، با ظهور كوروش پادشاه هخامنشي و حمله وي به بابل، يهوديان به اسارت گرفته شده توسط بخت النصر، از اسارت آزاد مي‌شوند.
موقعي كه بخت النصر به استقلال يهوديان خاتمه داد و آنها را به اسارت برد. در بين اسرا مردان فاضل و صاحب قلم و سياسي و آشنا و مؤمن به مذهب حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ زياد وجود داشت، به همين جهت توانستند توجه كوروش و سلاطين بزرگ بعدي هخامنشي را به خود معطوف و آنها را متوجه نفع كشور پارس در تجديد استقلال يهود بنمايند و در نتيجه بعد از يك پراكندگي 48 ساله عده‌اي از آنها به كشور اجدادي مراجعت نمودند.[6]
به همين دليل يهوديان كوروش را منجي خود مي‌دانند و همواره خود را مديون كوروش و پارسيان مي‌دانند، و حتي امروز نيز زرتشتيان و پارسيان نسبت به ساير اديان و اقوام، مورد احترام يهوديان مي‌باشند.
معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. ايرانيان يهودي، علي اصغر مصطفوي و آتوسا مصطفوي.
2. تاريخ يهود ايران، دكتر حبيب لوي.
3. يهوديان و اليگارشي يهودي، عبدالله شهبازي.

------------------------------------------
[1] . مصطفوي، علي اصغر، سرزمين موعود، تهران 1360، ص66 ـ 67.
[2] . لوي، حبيب، تاريخ يهود ايران، ج3، ص192.
[3] . هادي، خزران در منابع اسلامي، نشريه دانشكده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران، شماره 47 ـ 48، سال 68، ص87.
[4] . مصطفوي، علي اصغر، ايرانيان يهودي، انتشارات بامداد، 1369، ص26.
[5] . اشعيا، عهد عتيق،4ـ1: 45، قائمي، محمد، هخامنشيان در تورات، ص1.
[6] . دكتر لوي، تاريخ يهود ايران، ص16.
 

 

 

 

 

 

Ãخوردنيهاي شفابخش

مهدى نراقى

گوجه فرنگى

گوجه فرنگى چه خواصى دارد، در چه مواردى به كار مى رود و بهترين راه استفاده از آن چيست ؟ طرز تهيه چند نوع غذا، مربا، شربت و ترشى با گوجه فرنگى .
بيش از دويست سال نيست كه در دنياى تمدن گوجه فرنگى را شناخته اند و به خواص آن پى برده اند قبل از اين تاريخ هم گوجه فرنگى را مصرف مى كردند ولى مصرف آن تواءم با احتياط و ترس بود.
زيرا در قرون وسطى گوجه فرنگى را گياهى سمى مى دانستند و كيمياگران آن زمان از آن پمادى درست مى كردند و مثل مرهم بر روى زخم مى گذاشتند و يا وقتى مريضى احتياج به دواى قى آورى داشت برگ و جوانه هاى بوته گوجه فرنگى را خرد مى كردند و به مريض مى خورانيدند و همچنين وقتى احتياج به يك دواى سقط جنين داشت آن را به زنان حامله مى دادند تا بچه خود را سقط كنند.
مصرف ميوه گوجه فرنگى در كشورهاى متمدن اروپا وقتى معمول شد كه توانستند گوجه فرنگى را از صورت وحشى خودرو در آورند و آن را كشت و زرع كنند.
بسيارى از تاريخ نويسان عقيده دارند كه مورخين و گياه شناسان عصر قديم از زمانهاى بسيار قديم گوجه فرنگى را مى شناخته اند و به زراعت آن آشنايى داشته اند. آنها مى نويسند گوجه فرنگى در چين قديم ، در هند و چين و بعد از آن در مصر و عربستان كشت مى شده است و بعدها در ژاپن كشت آن معمول شده و انواع و اقسام مختلفى از آن به وجود آمده است . حتى خيال مى كنند كه خرمالو پيوندى از گوجه فرنگى و انار و به است كه امروز ما آن را به نام خرمالو مى شناسيم . بعضى از تاريخ نويسان دورتر رفته و به نوشته هاى ((پلين )) گياه شناس اشاره مى كنند و مى گويند: او از گوجه فرنگى اطلاعاتى داشته و ميوه آن را گاهى به نام فلفل و گاهى بادنجان اسم برده و آن را در آن رديف طبقه بندى كرده است .
((شارل پلينوس )) كه در سالهاى 1707 تا 1778 ميلادى مى زيسته است گوجه فرنگى را به خوبى شناخته و خواص آن را براى غذا و دوا شرح داده است و از زمان اوست كه گوجه فرنگى به خوبى شناخته شده و مصرف آن در دنيا تعميم يافته است .
در ايران هم گوجه فرنگى بيش از صد و پنجاه سال نيست كه شناخته شده و كشت آن تعميم شده است . در صد سال پيش به جاى گوجه فرنگى به آن بادنجان فرنگى مى گفتند و ((شليمر))در كتاب خود آن را بادنجان فرنگى نوشته است .
گوجه فرنگى سرشار از ويتامين ((آ)) و ((ب )) و ((ث )) و داراى آهن ، املاح معدنى بى شمار و مخصوصا فسفور و بروم است .
گوجه فرنگى اشتها آور و خنك است و بدن را در مقابل امراض عفونى و كمبود ويتامين ((ث )) حفظ مى كند.
چون گوجه فرنگى از غذاهاى ممتاز است و مصرف آن نيرو و نشاط مى بخشد بايد در فصل گوجه فرنگى آن را به عنوان عصرانه با نان و پنير به بچه ها بدهيد تا آن را خام و مثل سيب درختى بخورند و به اين ترتيب پوست و دانه هاى آن به هضم غذا كمك مى كند و مثل جارو مدفوعات روده ها را وادار به تخليه مى كند.
گوجه فرنگى خام كاملا نرسيده ، كمى ثقيل است و براى هر معده اى مناسب نيست ولى براى اين كه با خوردن گوجه فرنگى خام دچار دل درد نشويم بايد رسيده و شيرين آن را بخوريم .
توصيه شده است كه گوجه فرنگى را نبايد در روغن زياد سرخ كنيم و بپزيم زيرا سنگين مى شود و بايد در اين مورد آن را در آب جوش بپزيم و يا روى آتش زغال ، به سيخ بزنيم و كباب كنيم و اگر احتياج بود موقع مصرف كمى كره روى آن بگذاريم و بخوريم .
مدت زمان درازى گوجه فرنگى را براى اشخاصى كه مبتلا به رماتيسم ، نقرس ، سنگ كليه و مثانه بودند منع مى كردند چون معتقد بودند مقدار زيادى اسيد ((اوكساليك ))دارد ولى اخيرا با آزمايشهاى دقيقى معلوم كردند كه در يك كيلو گوجه فرنگى بيش از سه ميلى گرم اسيد اوكساليك وجود ندارد و اين مقدار به هيچ وجه قابل توجه نيست . اگر در روز چند ليوان كوچك آب گوجه فرنگى خام را بخورند ادرار آور مفيدى است و اگر آن را به اندازه مساوى با آب كرفس مخلوط كنند نوشابه اى مقوى و نيروبخش به دست خواهند آمد. گوجه فرنگى رسيده و خام به عنوان غذاى اشتها آور مصرف مى شود و شما مى توانيد آن را با خيار و سبزيهايى هم به صورت سالاد تهيه و مصرف كنيد.
 

 

 

 

 

 

Ãمقاله روزانه

نکاتي در مورد جستجو در يکي از بزرگترين جستجوگرهاي اينترنتي
طبابت در بيمارستان گوگل!

چند سال است که موتور جستجوي گوگل حرف اول را در زمينه جستجو در اينترنت مي‌زند و ساير موتورهاي جستجو مانند ياهو، MSN و آلتاويستا فاصله زيادي با گوگل گرفته‌اند. حتما بارها از همکاراني که به دنبال يافتن مطلبي در زمينه پزشکي يا موضوعات ديگر در اينترنت بوده‌اند، شنيده‌ايد که : «نه، در اينترنت چنين مقاله‌اي نيست»، «هر کار کردم، چيزي پيدا نکردم.»
گوگل بيش از 8 ميليارد صفحه اينترنتي را تحت پوشش خود قرار داده و يا به‌اصطلاح ايندکس کرده است، بنابراين گرچه ممکن است حقيقتا در اينترنت موضوع خاصي وجود نداشته باشد اما در بيشتر موارد مشکل، مربوط به تکنيک جستجوي ما است.


چه كنيم تا جستجوي پزشكي بهتري در اينترنت داشته باشيم؟

انتخاب کلمات کليدي مناسب:
بي‌شک كليدي‌‌ترين فن يک جستجوي موفق، انتخاب كلمات كليدي مناسب است. کلمات کليدي يا کليدواژه‌هايي که به گوگل يا هر موتور جستجوي ديگر مي‌دهيد، بايد بسيار سنجيده و متناسب با سوالي که در ذهن داريد، انتخاب شوند. هيچ‌گاه از اضافه کردن تعداد واژه‌هاي جستجو شده نهراسيد. براي مثال، اگر به دنبال جستجوي «راهکارهاي درمان زنان حامله مبتلا به بروسلوز» هستيد و اگر تنها «بروسلوز» يا «درمان بروسلوز» را جستجو کنيد، به نتيجه مطلوب نمي‌رسيد.
هيچ‌گاه جستجوي محاوره‌اي نداشته باشيد. لازم نيست كلمات كليدي به‌صورت يک جمله مرتب شده باشند. براي مثال، لازم نيست اين‌گونه جستجو كنيد:‏
What is the differential diagnosis and treatment of hypochromic anemia?‎‏ ‏
كافي است جستجو كنيد:‏
differential diagnosis treatment hypochromic anemia
اين کار علاوه بر اينکه کار شما را آسان مي‌کند، موجب مي‌شود به نتايج بهتري دست پيدا کنيد.
حتما شرح مختصر هر نتيجه جستجو را مرور کنيد: هر وقت جستجويي در گوگل انجام مي‌دهيد، گوگل مجموعه‌اي از نتايج را در اختيار شما قرار مي‌دهد. اما واقعا کدام يک از اين صفحات اينترنتي به کار شما مي‌آيد؟ آيا شما بايد حتما تک‌تک صفحات را باز کنيد؟ گرچه گوگل مي‌کوشد با هوشمند‌تر کردن الگوريتم‌‌هاي جستجوي خود، متناسب‌ترين نتايج جستجو را ارايه دهد و بر حسب اين تناسب، نتايج جستجو را مرتب کند اما شما با خواندن خلاصه‌اي از هر يک از نتايج جستجو که به دنبال هر کدام از آنها مي‌آيد، ‌مي‌توانيد به آساني پي ببريد که صفحه مفروض حاوي اطلاعات مفيد براي شما هست يا نه.

از google scholar استفاده كنيد‌:
 اين سرويس گوگل، جستجويش را به سايت‌ها و اسناد معتبر علمي محدود مي‌كند. در نتيجه كمتر هنگام جستجوي آن به سايت‌هاي تجاري، بي‌‌اعتبار يا غيرتخصصي هدايت مي‌‌شويد. نشاني: http://www.scholar.google.com

از گوگلcoop استفاده کنيد:
گوگل همواره از پيشنهادها و فکرهاي نو استقبال مي‌کند، به همين دليل مقامات اين شرکت وقتي در يکي از شماره‌هاي مجله پزشکي بريتانيا BMJ، به مقاله‌اي با عنوان «چگونه گوگل، پزشکي را تغيير مي‌دهد؟»، برخوردند که در آن پيشنهاد ايجاد يک سرويس مستقل پزشکي شده بود، نتوانستند از کنار اين پيشنهاد جالب بي‌تفاوت عبور کنند و تنها در عرض چند ماه، شالوده چنين سرويسي را بنا نهادند.
چيزي که موجب توانمندي گوگل در «صنعت» موتورهاي جستجو شده است، الگوريتم‌هاي بي‌نظير آن است که به آنها در‌اصطلاح «عنکبوت‌هاي وب‌خز»، گفته مي‌شود. همين الگوريتم‌‌ها هستند که در هنگام جستجوي يک کليد واژه، متناسب‌ترين صفحات وب را به شما معرفي مي‌کنند و آن صفحات را در صدر نتايج جستجو قرار مي‌دهند. با اين همه، در تعيين سودمندي و درستي يک سايت و صفحه، به خصوص اگر آن صفحه مربوط به موضوع مهمي‌ مانند پزشکي باشد، هيچ‌چيز به پاي قدرت پردازش ذهن آدمي‌ نمي‌رسد.
گوگل در ابتکاري جالب در سرويس تازه خود، سعي کرده است از توانمندي الگوريتم‌هاي جستجوي خود و قدرت تفکيک انساني به صورت يکجا استفاده کند. به اين منظور از دانشگاه‌ها و موسسات معتبر پزشکي خواسته است، سايت‌هاي پزشکي مفيد را به صورت موضوعي، طبقه‌بندي و يا در‌اصطلاح برچسب‌گذاري کنند. تعدادي از اين دانشگاه‌ها و موسسات به شرح زير هستند:
کتابخانه ملي پزشکي آمريکا، مرکز کنترل و مبارزه با بيماري‌هاي آمريکا يا به صورت مخفف CDC، مايوکلينيک، دانشکده پزشکي هاروارد، دانشگاه کاليفرنيا، Health On the Net Foundation، Kaiser Premanente.
تفاوت يک جستجوي معمولي با جستجو در بخش سلامت گوگل
هنگامي‌که در بخش سلامت گوگل جستجو مي‌کنيد، نخستين تفاوت را در بالاي صفحه جستجو مشاهده مي‌کنيد. گوگل با ايجاد لينک‌هايي، جستجوي کاربر را محدودتر و دقيق‌تر مي‌کند، براي مثال وقتي «آسم» را جستجو مي‌کنيد، لينک‌هايي معرفي مي‌شوند که کاربر را به سايت‌هايي حاوي اطلاعات درمان، علايم باليني، تشخيص، پژوهش‌هاي کلينيکي و اطلاعات مخصوص بيماران درباره آسم، راهنمايي مي‌کند.
تفاوت دوم، بي‌شک در دقت جستجوست. با «گوگل سلامت» باز هم دقت جستجوي گوگل در موضوعات پزشکي بيشتر مي‌شود. «گوگل سلامت» در حال حاضر در مراحل اوليه خود به سر مي‌برد و به تدريج کامل‌تر خواهد شد.


آدرس بخش سلامت گوگل‌:
http://www.google.com.coop/topics/health

سرويس جستجوي عكس گوگل:
يكي از بهترين منابع براي پيدا كردن تصاوير پزشكي، سرويس جستجوي عكس گوگل است. تفاوتي ندارد كه در ‏كدام رده و در كدام رشته‌ پزشكي به فعاليت مي‌پردازيد، هر زمان كه خواستيد عكسي براي كنفرانس، ارايه درس يا ‏آموزش مطلبي پيدا كنيد، به اين سرويس مراجعه كنيد. ‏
نشاني: ‏http://www.images.google.com

جستجوي پيشرفته در گوگل: براي دست يافتن به نتايج بهتر از جستجوي پيشرفته گوگل هم مي‌توانيد استفاده کنيد، به قسمت سمت راست کادر جستجوي گوگل دقت کنيد و روي Advanced Search کليک کنيد تا وارد اين قسمت شويد.
حتما برايتان پيش آمده که يک عبارت چند کلمه‌اي مانندamnesia in CVA را جستجو کرده‌ايد و به صفحاتي راهنمايي شده‌ايد که اين سه کلمه به صورت پراکنده در آنها وجود داشته است و به جواب خود نرسيده‌ايد. براي پيدا کردن صفحاتي که عبارت مورد جستجوي شما به‌طور دقيق به همان صورت و ترتيب آمده باشد، کافي است آنها را در قسمت جستجوي پيشرفته در کادر خالي روبروي with the exact phrase قرار دهيد.
اگر قصدتان از جستجو، پيدا کردن يک فايل خاص مرتبط با موضوع جستجويتان است، براي مثال يک فايل با فرمت PDF يا يک فايل پاورپوينت، کافي است در همين قسمت جستجوي پيشرفته، در جلوي عبارت File Format، نوع فايل را انتخاب کنيد.
اگر مي‌خواهيد مطلب خاصي را در «يک سايت» پيدا کنيد و سايت مورد نظر موتور جستجوي داخلي ندارد، آدرس سايت را در جلوي عبارت Domain بنويسيد و بعد جستجو کنيد.
گوگل در مواردي که شما مرتکب اشتباه تايپي در نوشتن کليدواژه شده‌ايد و يا املاي درست يک کلمه را نمي‌دانيد به شما کمک مي‌کند، در اين موارد گوگل پس از انجام جستجو در بالاي نتايج جستجو املاي درست کلمه را به شما يادآوري مي‌کند.


از موتورهاي جستجوي ديگر هم استفاده كنيد
الف) سايت ‏cluster med: بيشتر دانشجويان پزشكي و پزشكان با سرويس ‏pubmed‏ آشنايي دارند، اما سايت ‏cluster med‏ ضمن اينكه بيشتر ‏ويژگي‌هاي ‏pubmed‏ را دارد، ويژگي جالبي به نام ‏cluster‏ يا خوشه هم دارد. در اين سايت هر وقت چيزي را جستجو ‏مي‌كنيد، در كنار صفحه‌ نتايج فهرستي از كليدواژه‌هاي مناسب نيز براي دقيق‌تر كردن جستجو به شما پيشنهاد ‏مي‌شود. براي مثال، وقتي در اين سايت ‏avian flu‏ را جستجو مي‌كنيد، كلمات كليدي مانند پاندمي، اپيدمي، واكسن، تشخيص ‏و درمان به شما پيشنهاد مي‌شود كه با كليك برروي هر يك، مي‌توانيد نتايج مرتبط را ببينيد. ‏
نشاني:http://www.clustermed.info

ب) سايت ‏biometacluster‏: به كمك اين سايت مي‌توانيد در تعداد قابل توجهي از سايت‌هاي پزشكي جستجو كنيد. سايت‌هايي كه اين سايت در ‏آنها جستجو مي‌كند، طيف گسترده‌اي دارند؛ از ‏pubmed‏ گرفته تا ‏FDA‏ و از ويكي‌پديا گرفته تا بخش اخبار ‏سايت‌هاي خبري مهم.
 ‏نشاني: http://www.biometacluster.com

‏پ) سايت ‏health line: اين سايت همه جستجوي خود را به سايت‌هاي معتبر پزشكي منحصر مي‌كند. ‏نشاني:
http://www.healthline.com/index.jspت) سايت ‏kosmix: اين سايت هم موتور جستجوي خوبي است كه به‌وسيله‌ پزشكان هندي راه‌اندازي شده است.
‏نشاني: http://www.kosmix.com/index_health.html
 

 

 

 

 

 

 

Ãتبريک روزانه

faranegah@gmail.com 

تولدتان مبارک

نام و نام خانوادگی

ایمیل

محل سکونت

روز تولد

ماه تولد

سال تولد

امير مسعود فدائي

amfadaei

تهران

14

2

1364

ayoob mahmoudi

ayoob_mahmoodi

 

15

2

1359

ayoob mahmoudi

smit_max

 

15

2

1359

Navid akar

roxette.1989

karaj

15

2

1368

zahra feraghi

z_feraghi

Tehran

16

2

1360

مجتبي شه ستا

milad49

 

19

2

1349

مهدی طلاوری

mehpar_tall

اهواز

20

2

1359

Jila azimifard

azimifard2000

tabriz

20

2

1361

شيما گل نظر

ebi.yousefnejad

ايران

22

2

1361

Sepideh

s_khalili

 

22

2

1356

اكبر انصاري

parandeye_koki

 

23

2

1364

اكبر انصاري

parandeye_koki

مشگين شهر

23

2

1364

Meysam hossein nia

any_maryt

shomal

23

2

1360

ایمان میرفرهودی

zahra_sky2

مشهد

24

2

1360

ایمان میرفرهودی

zahra_sky2

 

24

2

1360

امیر حسین زرین فرد

amir.zarrinfard

تهران

24

2

1367

mehri hakimzadeh

mehr_hakim2002

 

24

2

1352

noushin hajian motlagh

nuheli30

 

25

2

 

shiva joneid

joneidshiva

 

25

2

1362

مهناز سيد سرابي

mah2005_sarabi

تهران - خ آزادي

25

2

1350

سارا معینی جزنی

mina_moeinijazany

تهران

26

2

1365

مهدی امیری مقدم یزدی

zahra_sky2

تهران

26

2

1363

kimia ziaeyfard

kimia3267

tehran

26

2

1358

behrooz Jahangir

Behijg

 

26

2

1362

negin

negin_982000

 

26

2

1365

گلی جعفری

dokhtare_bala34

بجنورد

26

2

1366

فرخنده فلاح

farkhondeh.fallah

تهران

27

2

1363

الهام غلامي

m10147

تهران

27

2

1365

 

پيوندتان مبارک

نام و نام خانوادگی

ایمیل

محل سکونت

روز ازدواج

ماه ازدواج

سال ازدواج

سمیرا

samira_sep2002

تهران

14

2

1385

azimifard Jila

azimifard2000

tabriz

16

2

1384

Linda

mahnaz_
mohamadiyekta

tabriz

16

2

1385

آمنه عبدی

ameneh_12000

tabriz- تبریز

18

2

1375

محمد جليلي

m_jalili_2004

 

20

2

1386

kamran hajinia

manoyadet20

 

20

2

1386

علی نجفی

alinajaf85

تهران

25

2

1370

سميرا ربيع پور

Uranus_2004pm

تهران

25

2

1384



 

با سلام
چند وقتي است بخش در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گرديده. بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد.
 

نام :

نام خانوادگی :

جنسیت :

محل سکونت :

هجری شمسی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

میلادی

روز تولد :

ماه تولد :

سال تولد :

وضعیت تاهل :

ID yahoo :

Email :

نوع فعالیت :

عکس دوران کودکی :

 

سالروز ازدواج

روز :

ماه :

سال :

لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
با تشکر