به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 938 :: يکشنبه 29 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

تلسکوپ جهان گستر مایکروسافت،
آسمان گوگل را به زمین آورد

با سلام به همه شما دوستان عزيز،
قبل از هر سخن، دومين قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر که بقول يکي از دوستان، قهرماني دانش و اميد است را به همه طرفداران فوتبال تبريک مي گم.

پس از ماهها انتظار، مسئولان شرکت مایکروسافت به وعده خود برای طراحی نرم افزار آسمان نما جامه عمل پوشاندند و نسخه ابتدایی این نرم افزار را با نام تلسکوپ جهان گستر (World Wide Telescope) برای استفاده عموم مردم بر روی شبکه وب قرار دادند.
آنچه در ابتدا، پس از نصب این برنامه به چشم می خورد، بدون شک برتری تمام جانبه قابلیتهای این آسمان نما، نسبت به آسمان نمای شرکت رقیب مایکروسافت با نام گوگل اسکای یا همان آسمان گوگل در محیطی دلنشین و زیبا است.
دارا بودن مجموعه ای بی نظیری از بیش از 200 تصویر تلسکوپ فضایی هابل، بیش از 50 تصویر تلسکوپ فضایی اسپیتزر (در ناحیه فروسرخ) ، نزدیک به 30 تصویر تلسکوپ فضایی چاندرا (در ناحیه پرتوهای ایکس)، به همراه مجموعه ای از تصاویر پیمایش آسمان در بخش های فروسرخ، ریزموج و رادیویی، این آسمان نمای آن لاین را منحصر به فرد کرده است.
علاوه بر آن داشتن مجموعه صورتهای فلکی، مجموعه نام ستارهها، مجموعه نام اجرام اعماق آسمان و مجموعه اجرام مسیه، در کنار جستجوی پیشرفته آن در منابع قوی ترین پایگاه دادههای اجرام سماوی جهان با نام سیمباد (SIMBAD)، هم بر راحتی دسترسی آن نسبت به باقی آسمان نماهای آن لاین افزوده شده و هم این نرم افزار را تبدیل به آسمان نمای مورد استفاده حرفه ای ها کرده است.
آسمان گوگل یا گوگل اسکای بیشتر مورد استفاده حرفه ای های نجوم آماتوری قرار می گرفت ولی تلسکوپ جهان گستر مورد استفاده تحصیل کرده های دانشگاهی علم نجوم نیز قرار می گیرد. تلسکوپ جهان گستر برای نخستین بار در جهان علاوه بر قابلیت نمایش آسمان با استفاده از قوی ترین منابع داده ای جهان مانند SDSS و DSS در ناحیه مرئی، امکان نمایش تمام آسمان را در نواحی غیر مرئی رادیویی، ریزموج، فروسرخ، ماورا بنفش، ایکس و گاما را در چند زیرمجموعه فراهم کرده است.
قابلیت رصد آسمان، مشاهده سیارات و زمین از فضا و همچنین دید پانورامای مریخ نوردهای روح و فرصت از سطح مریخ، به همراه امکان بزرگنمایی از دیگر مشخصات ویژه این آسمان نما است. امکان مشخص کردن منطقه رصدی در هر نقطه دنیا با قابلیت مشخص کردن میدان دید تلسکوپی و دوربین نجومی متصل به آن نیز در کنار امکان هدایت تلسکوپ قرار گرفته و از این رو تصویربرداری از اجرام سماوی را برای منجمان راحتتر از پیش کرده است.
با وجود همه این امکانات بی نظیر برای آسمان نمای آن لاین، مایکروسافت برای حذف رقیب خودش، آسمان گوگل، اقدام به قراردهی امکان عضویت گروههای نجومی مشهوری همچون مجله آسترونمی (Astronomy)، مجله اسکای اند تلسکوپ (Sky & Telescope) و گروه طرفداران شرکت مید (Meade 4M) کرده است.
پس از آن مایکروسافت بازهم دست از کار نکشیده و اقدام به ساخت گشتهای آموزشی نجوم در داخل آسمان نمای تلسکوپ جهان گستر کرده است. گشتهای این آسمان نما از آموزش همین نرم افزار و آلودگی نوری در زمین تا مفاهیم کیهان شناسی مانند ماده تاریک را شامل می شود. شما هم می توانید در صورت تمایل در داخل این آسمان نما گشتی در میان اجرام سماوی با صدا و موسیقی مورد علاقه تان بسازید.
شما برای دریافت این نرم افزار با حجم 20.8 مگابایت، می توانید به وبگاه رسمی تلسکوپ جهان گستر (WorldWideTelescope.org) مراجعه کنید.
برای نصب و اجرای این برنامه، نیاز به حداقل رایانه ای با سرعت پردازش دو گیگاهرتز، یک گیگابایت رم، یک گیگابایت حافظه خالی، کارت گرافیکی 128 و نمایشگر با قابلیت نمایش 1024 در 768 یا بالاتر در محیط ویندوز اکس پی با بسته خدماتی 2 و یا در محیط ویندوز ویستا است. اتصال به اینترنت نیز بنابر اعلام شرکت مایکروسافت بایستی حداقل 56 کیلوبیت در ثانیه باشد.
بخش پژوهش شرکت مایکروسافت (Microsoft Research)، آسمان نمای تلسکوپ جهان گستر را طراحی کرده است. حال باید منتظر بود و دید که شرکت گوگل چه طرحی در برابر این حرکت مایکروسافت دارد.

------------------
پي نوشت:
اگر دوستان در دانلود نرم افزار مربوطه مشکل داشتند، به من اطلاع بدهند تا اين نرم افزار را روي سرور خودمان قرار دهم.

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • والپیپرهای واقعا زیبای مجله اسمشینگ
  • عطر ياس
  • ویدئوی کنسرت استاد شجریان در آمریکا
  • شيرهاي قطبي نصف جهان را فتح كردند
  • معرفي و دانلود فيلم : گنجينه ملي: کتاب اسرار
  • دانلود فيلم مستند : آخرين شيرهاي هندوستان
  • دانلود انيميشن : Xenosaga: The Animation
  • آلبوم جدید و زیبای احمد آزاد به نام خاتون
  • آهنگ جديد زيباي براش ميميرم باصداي عرفان و فرزين
  • بانک اطلاعات داروهای ژنریک ایران
  • انتقال اعتبار از یک سیم کارت به یک سیم کارت دیگر
  • ترک ها ملکه الیزابت را هم مسلمان کردند!
  • قهرمان، پرچم های سرخ
  • سال ۲۰۰۸ میلادی سال بزرگداشت ملا نصر الدین
  • دیگر نگوییم چرا شعار مرگ بر اسرائیل اثر ندارد
  • نقش رنگ در طراحی داخلی
  • جديدترين شماره از ماهنامه World Trade Magazine
  • نخستین تلویزیون سه بعدی جهان
  • صهیونیسم جهانی
  • منتقدی از عالم برزخ
  • چگونه یک سخنرانی خوب ارائه کنیم
  • فدک در طول تاريخ
  • آنديو
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (937) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

والپیپرهای واقعا زیبای مجله اسمشینگ
عطر ياس
ويژه نامه شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها
تصاویری دیدنی از پارک کوکنهوف هلند
قيمت مسکن شکسته شد!
تصاویر برگزیده نشنال جئوگرافیک
متن کامل کتاب: پژوهشى در اسراف
آشنايي با «ادوارد زهرابیان» طراح آرم هما
آيين نامه جديد معاينه و معافيت پزشكي
و جدول بيماريهاي مشمولان نظام وظيفه
گزارش تصويري مسابقه پرسپوليس و سپاهان (فارس)

گزارش تصويري جشن قهرماني پرسپوليس (فارس)

در حاشيه ديدار پرسپوليس و سپاهان (فارس)

گزارش تصويري مسابقه پرسپوليس و سپاهان (مهر)

جشن قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی (مهر)

در حاشیه قهرمانی پرسپولیس - 1 (مهر)

در حاشیه قهرمانی پرسپولیس - 2 (مهر)


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شيرهاي قطبي نصف جهان را فتح كردند

در هفته پاياني ليگ برتر فوتبال تيم پرسپوليس با غلبه بر سپاهان اصفهان بر بلنداي قهرماني اين مسابقات ايستاد.
در هفته سي و چهارم ليگ برتر ايران تيم هاي پرسپوليس و سپاهان از ساعت 16:30 دقيقه در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه در نهايت سرخپوشان با نتيجه دو بر يك به پيروزي دست يافتند.
در نيمه نخست اين بازي دو تيم به تساوي يك بر يك رضايت دادند. در نيمه دوم تيم پرسپوليس در وقت اضافه توسط سپهر حيدري گل برتري را به ثمر رساند تا قهرماني خود را در ليگ برتر مسجل كند.
اين مسابقه به قضاوت سعيد مظفري زاده انجام شد.
از تيم پرسپوليس حسين كعبي و عليرضا نيكبخت واحدي و از تيم سپاهان مسعود همامي، ابراهيم لوينيان، هادي جعفري، حسين كاظمي، احسان حاج صفي، ابوالهيل، عماد رضا و محسن حميدي كارت زرد دريافت كردند.
از تيم پرسپوليس مسعود زارعي در وقت اضافه با كارت قرمز روبه رو شد.
گل هاي تيم پرسپوليس را در اين بازي محسن خليلي در دقيقه 17 و سپهر حيدري در دقيقه 90+6 و تك گل سپاهان را احسان حاج صفي در دقيقه 29 به ثمر رساندند.
پرسپوليس با 59 امتياز به قهرماني هفتمين دوره ليگ برتر فوتبال دست يافت و سپاهان با 58 امتياز در رده دوم قرار گرفت.
اسامي پرسپوليس:
مهدي واعظي، نصرتي( 46 نيكبخت)، حيدري، زارعي، باقري ها، باقري، آقايي(62 ماته)، آشوبي، كعبي(80 بادامكي)، نوري و خليلي
سرمربي: قطبي
اسامي سپاهان:
همامي، عقيلي، عزيز زاده، لوينيان، جعفري، كاظمي، كاظم، حاج صفي، ابوالهيل(79 پاپي)، سيد صالحي(73 حميدي)، عمادرضا( 88 مجيري)
سرمربي: ويرا


قطبي: مثل منچستر يونايتد قهرمان شديم

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: مسابقه امروز مانند شطرنج بود و مثل منچستر يونايتد قهرمان شديم.
افشين قطبي پس از كسب عنوان قهرماني در ليگ برتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازي امروز برابر سپاهان صحنه‌هاي رويايي زيادي داشت. تمام ايراني‌ها و حتي طرفداران تيم استقلال از اين پيروزي لذت بردند. امروز مثل اول فصل بهترين بوديم و توانستيم خيلي از ركوردها را بشكنيم.
وي افزود: به اين تيم افتخار مي‌كنم و سرمايه‌هاي اصلي ما مردم هستند. بازي در خانه خيلي سخت بود و ما فقط برد مي‌خواستيم. سپاهان مي‌توانست مانع پيروزي ما شود. اين تيم در آسيا و ايران مقام دارد.
سرمربي پرسپوليس تاكيد كرد: ديدار امروز مانند يك بازي شطرنج بود و صبر كرده و عجله نكردم. موقعيت‌هاي زيادي براي گل‌زني داشتيم، ضمن آنكه محسن خليلي مي‌توانست بازي را در نيمه اول دو بر صفر به سود ما كند. داور نيز يك پنالتي را روي حسين كعبي نگرفت.
مربي سابق تيم ملي كره جنوبي خاطرنشان ساخت: سپاهان روي ضد حملات خطرناك بود؛ اما در نهايت اين تيم ما بود كه قهرمان شد. اين بازي مانند فينال سال 1999 ليگ قهرمانان اروپا بود كه بين دو تيم منچستر يونايتد و بايرن مونيخ برگزار شد. در آن ديدار نيز منچستر در لحظات آخر بايرن را شكست داد و قهرمان شد. امروز نيز ما مانند منچستر قهرمان شديم.
وي افزود: از مسئولان پرسپوليس تشكر مي‌كنم كه مرا فراموش نكردند و اين برد را به پدر، مادر و همسرم تقديم مي‌كنم. اين قهرماني هديه‌اي بود به جامعه فوتبال ايران.
 



 

گل قهرمانی را خدا زد

مدافع گلزن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: گل قهرمانی پرسپولیس را من نزدم بلکه خدا آن را به ثمر رساند.
سپهر حیدری پس از به ثمر رساندن گل قهرمانی پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: لطف خدا بود که من در این دیدار گل زدم.
وی ادامه داد: من ایمان داشتم که در این بازی گل می زنم زیرا تجربه گلزنی در چنین دیدارهایی را دارم. چند فصل پیش ذوب آهن با گل من قهرمان لیگ شد و امروز هم توانستم با گلزنی برای پرسپولیس به قهرمانی این تیم کمک کنم.
مدافع گلزن تیم فوتبال پرسپولیس همچنین تاکید کرد: خدا در این فصل به ما خیلی کمک کرد که پس از آن دو پیروزی به لیگ برگشتیم و در نهایت با ادامه این روند قهرمان لیگ برتر شدیم.
حیدری در پایان گفت: اگر حاشیه ها در تیم وجود نداشت خیلی زودتر قهرمان لیگ برتر می شدیم. مطمئنا اگر از هر تیمی 6 امتیاز کم می کردند کمرش می شکست اما ما با قدرت به بازی های خود ادامه دادیم و توانستیم با قهرمانی در لیگ این فصل سخت را با خاطره خوش به پایان برسانیم.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

گنجينه ملي: کتاب اسرار
National Treasure: Book of Secrets

کارگردان: جان ترتلتاب. فيلمنامه: ماريان و کورمک وابلرلي بر اساس داستاني از گرگوري پواريه، تد اليوت، تري ‏روزيو، ماريان و کورمک وابلرلي با الهام از شخصيت هاي خلق شده توسط جيم کاوف، اورن آويو، چارلز سگرز. ‏موسيقي: تره ور رابين. مدير فيلمبرداري: امير مکري، جان شوارتزمن. تدوين: ويليام گولدنبرگ، ديويد رني. طراح ‏صحنه: دومينيک واتکينز. بازيگران: نيکلاس کيج[بن گيتز]، جاستين بارتا[رايل پوول]، دايان کروگر[ابيگيل چيس]، ‏جان وويت[پاتريک گيتز]، هلن ميرن[پروفسور اميلي اپلتن]، اد هريس[ميچ ويلکينسون]، هاروي کايتل[مامور ‏سادوسکي]، بروس گرينوود[رئيس جمهور]. 124 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نامزد جايزه تمشک طلايي براي ‏بدترين بازيگر مرد/نيکلاس کيج و بدترين بازيگر مرد نقش مکمل/جان وويت. ‏
بن گيتز در يک جلسه اطلاعاتي تازه درباره جان ويلکز بوث قاتل آبراهام لينکلن و دفترچه خاطرات او که يکي از ‏صفحاتش گمشده، ارائه مي کند. مردي از ميان مدعوين که خود را ميچ ويلکينسون معرفي مي کند، برخاسته و صفحه ‏گمشده دفترچه خاطرات را به او عرضه مي کند. در اين صفحه از جد گيتز يعني تامس گيتز نام برده شده و ظن آن مي ‏رود که در ترور لينکلن دست داشته است. بن براي پاک کردن نام جدش به جست و جو برمي خيزد و در جريان جستجو ‏از وجود گنجينه اي بزرگ يقين پيدا مي کند. از اين گنج در کتاب ها و يادداشت هاي به جا مانده به عنوان شهر طلايي ‏نام برده شده است. بن براي يافتن ردي از اين گنج به همراه دوستش رايلي و سپس محبوب سابقش ابيگيل راهي سفر مي ‏شود. آنها پس از نفوذ به قصر باکينگهام، موفق به کشف کشوي مخفي ملکه شده و در مي يابند براي اطلاع دقيق از ‏محل گنجينه بايد به کتابچه اسرار روساي جمهور آمريکا دست يابند. اما دستيابي به اين کتابچه کار راحتي نيست، چون ‏از داخل کشوي ميز مشابه خود در کاخ سفيد جابجا شده و فقط رئيس جمهور وقت به آن دسترسي دارد. و تنها راه حلي ‏که به نظر گيتز مي رسد، دزديدن رئيس جمهور است. آيا او با اين کار مي تواند نام خانوادگي اش را تطهير کند، آيا ‏موفق به کشف گنجينه اي ملي خواهد شد؟ يا سندي درباره جدش به دست خواهد آورد که ارتباط وي با قتل لينکلن را ‏ثابت مي کند؟

چرا بايد ديد؟
به قول عشاق نرم افزارهاي رايانه اي! نسخه ‏‎2.0‎‏ محصول اوليه[گنجينه ملي، 2004] که با حفظ تمامي عوامل دست ‏اندرکار قرار است يک محصول موفق ديگر از کارخانه جري بروکهايمر باشد، اما نيست. اشکال عمده آن همين عوامل ‏هستند و ايده ايندياناجونزي آن که اين بار به شکلي مسري يقه رئيس جمهور آمريکا را هم گرفته است.‏
نيکلاس کيج يکي از بازيگران خودساخته و با استعداد هاليوود است که اين اواخر انتخاب هاي غلط وي براي حضور ‏در پروژه هاي پول پارو کن کارنامه هنري اش را دچار مخاطره کرده است. البته نبايد انرژي منفي ساطع شده از فيلم ‏فعلي را تنها متوجه او دانست، بلکه فيلمنامه نويسان و کارگردان نيز با شبيه کردن قسمت دوم با رمز داوينچي در اين ‏سقوط سهيم اند. و افزودن بازيگران متشخصي چون هلن ميرن و اد هريس که حکم دوپينگ کردن را داشته اند نيز قادر ‏به نجات فيلم نيست. البته اينها نمي تواند تماشاگر نوجوان را به تفکر وادارد يا او را از سالن فراري دهد، بلکه ارجاع ‏سازندگان به تاريخ معاصر آمريکا و نشانه هاي آن مانند تصوير حجاري شده چهار رئيس جمهور در کوهستان راشمور ‏و اينکه رئيس جهمور آمريکا نيز عقده ايندياناجونز شدن دارد[بازي هريسون فورد در نقش رئيس جمهور فيلم هواپيماي ‏رياست جمهوري يادتان هست؟!]، باعث شده تا همين نوجوان ها سخاوتمندانه دست به جيب برده و 187 ميليون دلار تا ‏اين لحظه نصيب سازندگان فيلم کنند. ‏
از حوادث بدون منطق فيلم قبلي در اين يکي هم نمونه هاي بسيار خواهيد يافت و اين بار پيچيده تر و با سهل انگاري ‏بيشتر... بيشترين ضعف فيلمنامه در صحنه هاي فلاش بک فيلم نهفته که قرار است موتور محرکه فيلم باشد و تماشاگر ‏هرگز ارتباط منطقي ميان قتل لينکلن به دست بوث و گنجينه طلا پيدا نمي کند. اينها همه بهانه است تا پاي رئيس ‏جمهورهاي پيشين را به اين جست و جوي گنج بکشانند و بس!‏
جاناتان چارلز ترتلتاب متولد 1963 فارغ التحصيل مدرسه سينما و تلويزيون است. از سال هاي آغازين دهه 1990 ‏شروع به فيلمسازي کرده و از کارگردان هاي تجاري ساز و همه فن حريف هاليوود به شمار مي رود. از فيلم هاي او ‏مي شود به داري ديوونه ام مي کني، 3 نينجا، وقتي تو خواب بودي، پديده و پسربچه اشاره کرد. کتاب اسرار دومين ‏طبع آزمايي پوساز وي با شخصيت گيتز است. بهترين نمونه براي کساني که موقع تماشاي فيلم هاي مهيج دکمه ‏‎"off"‎‏ ‏ذهن خود را فشار مي دهند و دنبال منطق روايي نمي گردند!‏
ژانر: اکشن، ماجرا، راز آميز، ميهج. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
National.Treasure.2-Book.Of.Secrets_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part6.rar 
National.Treasure.2-Book.Of.Secrets_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part3.rar 
National.Treasure.2-Book.Of.Secrets_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part4.rar 
National.Treasure.2-Book.Of.Secrets_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part8.rar 
National.Treasure.2-Book.Of.Secrets_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part1.rar 
National.Treasure.2-Book.Of.Secrets_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part5.rar 
National.Treasure.2-Book.Of.Secrets_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part2.rar 
National.Treasure.2-Book.Of.Secrets_2007_DvDrip_Eng_-aXXo.part7.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

رمز فايل: calek

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Xenosaga: The Animation

سري کارتون زيباي Xenosaga در 30 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/10135745/Xenosaga_-_12.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135737/Xenosaga_-_11.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135740/Xenosaga_-_10.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135741/Xenosaga_-_09.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135804/Xenosaga_-_08.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135773/Xenosaga_-_07.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135790/Xenosaga_-_06.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135780/Xenosaga_-_05.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135744/Xenosaga_-_04.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135733/Xenosaga_-_03.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135730/Xenosaga_-_02.rmvb.html
http://rapidshare.com/files/10135728/Xenosaga_-_01.rmvb.html

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

خاتون
باصداي احمد آزاد

آلبوم جدید و زیبای احمد آزاد به نام خاتون
 

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جديد زيباي براش ميميرم
باصداي عرفان و فرزين

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بانک اطلاعات داروهای ژنریک ایران

نرم افزار بسیار کامل بانک اطلاعات داروهای ژنریک ایران کاملا فارسی با امکان جستجو نوع بیماری اسم دارو کاربرد و عوارض دارو شناخت تمامی داروهای ایران،کاربرد اسان و سریع،جستجو بر اساس تمامی پارامتر های موجود برای پزشکان - دندانپزشکان - پرستاری و عموم افراد علاقمندکه همراه کتابش در بازار عرضه میشود ، در عکسهای بالا طرز کار برنامه رو میبینید و میتونید ببنید که برای داروی Accutane,A-Cnotren,Decutan چه اطلاعات کامل و جامعی ارائه داده، سی دی به صورت رایگان همراه کتاب ارائه میشود ولی دارای قفل سنگینی است که معمولا قفل مانع اجرای درست نرم افزار شده و در هنگاه کار هم سی دی را لازم دارد، ایمیج اپلود شده در درایو مجازی قابل استفاده هست و بسیار بهتر از خود سی دی اصلی جواب میده.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 96 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

دنياي موبايل

ترفند مخفی ایرانسل:
انتقال اعتبار از یک سیم کارت به یک سیم کارت دیگر

باتوجه به طرحهای مختلف و مخفی ایرانسل و کدهای متنوع آن، حتماً تا به حال به این موضوع فکر می کردید که آیا راهی برای انتقال اعتبار از یک سیم کارت ایرانسل به سیم کارت دیگر ایرانسل وجود دارد ؟
با ترفندی که امروز قصد معرفی آن را داریم قادرید تا تنها با ارسال یک پیام کوتاه، مقدار اعتبار دلخواه خود را به سیم کارت ایرانسل دیگری انتقال دهید!
تصور کنید اعتبار سیم کارت اعتباریتان رو به پایان است و نیاز به شارژ سیم کارت دارید، در حالی که دسترسی به کارت شارژ نیز ندارید.
در چنین مواقعی بهترین گزینه انتقال اعتبار دلخواه از سیم کارت دوستتان به سیم کارت شما است. کافی است با وی تماس بگیرید تا اعتبار دلخواه خود را برایتان ارسال کند.
برای این مظور کافی است ابتدا با سیم کارتی که قصد دارید تا از آن اعتبار بگیرید یک پیام کوتاه به صورت زیر و به شماره 1112 ارسال کنید:

مبلغ مورد نظر به ریال:شماره سیم کارت مقصد

به طور مثال فرض کنید قصد داریم تا از سیم کارتی به شماره فرضی 09351111111 به شماره 09352222222 ، مبلغ 1000 تومان اعتبار انتقال دهیم .
بدین منظور کافی است از سیم کارت اول یک پیام کوتاه به شماره 1112 ارسال کنید که در متن آن ابتدا شماره سیم کارت مقصد را نوشته و سپس علامت دو نقظه گذاشته و سپس مبلغ مورد نظر را به ریال وارد کنید.

09352222222:1000

یعنی :
پس از انجام عمل فوق و ارسال متن پیام به شماره 1112 ، به صورت اتوماتیک برای هر دو سیم کارت یک پیام کوتاه با مضمون انتقال موفقیت آمیز اعتبار ارسال خواهد شد .
لازم به ذکر است حداقل مبلغ برای انتقال اعتبار 100 تومان می باشد و بابت انتقال مبلغ 50 تومان کارمزد از سیم کارت مبداء کسر خواهد شد.

توجه: با توجه به ترفند فوق زین پس بیشتر مراقبت سیم کارت های اعتباری ایرانسل خود باشید و از در اختیار گذاشتن تلفن همراه خود به افراد ناشناس خودداری کنید چرا که تنها چند ثانیه کافی است تا وی اعتبار سیم کارت شما را به سیم کارت خود منتقل نماید.

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام رضا (ع) فرمودند:
اَحسِنِ الظَّنَّ بِالله فاِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَل یَقولُ : اَنَا عِندَ ظَنِّ عَبدی بِی فَلا یَظُنَّ بی الّا خَیراً.

گمان نیکو به خداوند داشته باش زیرا خداوند عز و جل می فرماید: من در نزد گمان بنده ام حاضرم پس بنده ام جز گمان خیر به من نداشته باش.

(جهاد با نفس، ح 147)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

کودک : مامان چرا بابا تو خواب پت پت می کنه؟
مادر: عزیزم از موقعی که نون ماشینی می خوره اینطور شده.


مادر رو به کودک : آه ، بچه چرا فازمترو کردی تو هندوانه؟
کودک : می خوام ببینم قرمزه یا نه ؟


پدری رو به د خترش گفت : دخترم وقتی چیزی خوردی نگو خوردم ،بگو صرف کردم و وقتی کسی آمد ، نگو آمد ، بگو تشریف آورد.
بعد از چند لحظه صدای آخ آخ دختر از حیاط شنیده شد .
پدر گفت : چی شد دخترم ؟
دختر جواب داد : هیچی پدر، زمینو صرف کردم و از دماغم خون تشریف آورد .


پدر رو به پسر : پسرم برو گلها رو آب بده.
پسر: آخه بارون می یاد .
پدر: خب پسرم بارونیتو بپوش !!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چشمهای منتظر

چشمهایی منتظر برجاده خیره مانده است؛ شاید، مردی از غیب برون آید و کاری بکند.
دلتنگم و می دانم که تو نیز دلتنگی، نه تنها دلتنگ شیعیان، که دلتنگ همۀ مردمی. چرا که تو تنها امام شیعیان نیستی، بلکه حجت خدا برای همۀ اهل زمینی.
آقا جان! به هر گوشه که نگاه می کنم نشانه های آخر الزمان را می توانم به وضوح ببینم. چهرۀ تک تک آدمها، تمام لحظه هایی که می گذرند، باد، باران، خشکسالی، گرسنگی، فقر، فساد، همه و همه نشان آمدنت را می دهد. اما هنوز هم چشمهایی منتظر خیره بر جاده مانده است؛ شاید مردی از غیب برون آید و کاری بکند.
چشمهایم را باز می کنم، تا تو را پیدا کنم. به اطرافم می نگرم. اول شهر خودم را بررسی می کنم. تو را که نمی بینم، هیچ، آدمهایی را می بینم که همسایۀ منند، اما فکرشان، اعمالشان و نیاتشان چقدر گوناگون است. آقا جان مفهوم جاهلیت آخر الزمانی را حالا باور می کنم. اگر در عصر جاهلیت مردم بت هایی را می ساختند و آنها را آراسته و می پرستیدند، حالا خود مردم، بتِ خود شده اند. چهره هایی را می بینم که به رنگهای مختلف آراسته و به نمایش می گزارند و جامه هایی که دل آدم را می سوزاند. همانگونه که جدت فرمود: مردها مثل زن شده اند و زنها مانند مردها جامه می پوشند. اصلا انگار نه انگار که شما بارها فرموده اید: ای زنان مسلمان! چادر مهریۀ مادر من است، آن را بی ارزش نکنید، آن را کنار نگذارید.
313 پرچم سبز را می بینم که رویشان نوشته شده« هل مِن ناصر ینصرنی»، ولی کو313 نفر یاری رسان؟! بغض می کنم. هوای شهرم دلم را می شکند. می خواهم خود را از این تنگنا نجات دهم. از شهر خارج می شوم. اما آنطرف تر انگار هوا سنگین تر است. دود می بینم و آتش و کودکانی که مانند عموی شش ماهه ات پرپر شده اند، زنانی را می بینم که مانند عمه زینبت داغدارند و... دلم می گیرد، چرا اسلام اینقدر مظلوم شده است، که مسلمانان تنها به جرم مسلمانی آزار شوند؟. آنجا که بیگانگان از دستشان می آید برای خرد کردن اسلام می کوشند و جایی که دست بیگانه نمی رسد، خود ما مسلمانان اسلام را نابود می کنیم.
دورتر می روم، آنجا که دیگر معیار دین نیست. گروهی را می بینم که از فرط سیری، هر شب خوابهای هولناک می بینند و فردا درصدد تعبیر آن، برای دنیا تصمیم می گیرند و کمی آنسوتر کودکانی را می بینم که بعد از چند روز گرسنگی در صفی طویل جای گرفته اند تا نان خشک بگیرند و شکمهای گرسنه را سیر کنند.
دلتنگم آقا جان و می دانم که تو نیز دلتنگی، نه تنها دلتنگ شیعیان که دلتنگ همۀ مردمی.
ای منجی عادل! برگرد که هر روز چشمهایی منتظر بر جاده خیره مانده است؛ شاید مردی از غیب برون آید و کاری بکند.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

ترک ها ملکه الیزابت را هم مسلمان کردند!

ملکه الیزابت دوم، ملکه انگلستان در شهر بورسای ترکیه طبق برنامه به مسجد سبز و زیارت تربت سبز رفت.
ملکه هنگام ورود به مسجد برای احترام، کفشهایش را در آورد، پلاستیک سفیدی روی جورابهایش پوشید و روسری به سر کرد.
ملکه الیزابت در مسجد سبز به طور متواضعانه ای روی صندلی نشست و سوره حمد در حضور او و همراهان قرائت شد.
به گزارش ملیت، تلاوت سوره حمد به مدت ده دقیقه توسط پروفسور دکتر محمت امین آی استاد الهیات دانشگاه اولوداغ صورت گرفت. به هنگام تلاوت آیات سوره حمد، ترجمه انگلیسی سوره نیز برای ملکه الیزابت قرائت می شد.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم فردوسی

بیست و پنجم اردیبهشت ماه هر سال روز بزرگداشت شاعر و حماسه سرای ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی است. حماسه سرایی که بخش های مهمی از روایات اساطیری ایران را در قالب اثر ماندگار خود شاهنامه جاودانه نمود.
قصه های باستانی و اساطیر گذشته مه گرفته تاریخ هر ملتی هستند . وقتی به ادوار مختلف حیات ملل نظر میکنیم متوجه می شویم که هیچ ملتی به وجود نیامده و به تحصیل استقلال و تحکیم مبانی ملیت توفیق نیافته است مگر آنکه اعصار و دوره های خطر را گذرانده و به اعمال پهلوانی دست زده باشند و بزرگان و
پهلوانانی از آن پدید آمده باشد که در ذهن آن ملت اثری بزرگ بر جای گذارد.(1)
در حقیقت اقدام فردوسی تلاش در عرصه پویایی تفکر نیز بوده است. به تعبیر استاد ادیب برومند فردوسی پس از شکست در برابر شمشیر مهاجمان به این نکته رسیده بود که برای پیروزی بر دشمنان ملیت و استقلال ایران باید به جای سلاح برنده یعنی شمشیر به سلاح رونده ی قلم دست یازید. (2)
فردوسی در حقیقت راوی روح حماسی نژاد پارسی است و اگر پارسیان به وی علاقمندند علاوه بر اهمیت کار وی افتخاری است که به روح حماسی گذشتگان اساطیری خود دارند! البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که تنظیم منظوم روایات اساطیری منحصر به فردوسی نبوده است !
فردوسی با ذکر سرگذشت پهلوانان و شهریاران ایرانیان را به بازشناسی پیشینه پرافتخار خود فرا خواند .شاهنامه مرور حماسه های زیبای پارسی است و فردوسی گر چه رنج سی ساله ای را متحمل شد تا عجم را بدین افتخارات زنده نماید اما بدون شک پرداختن وی به این مقوله در زنده ماندن نامش بسیار مؤثر بود.
فردوسی شاهنامه و گفتمان غرور انگیز آن حلقه هایی هستند که روح ایرانی را در عرصه های مختلف به پیشینه پر افتخار پارسی متصل می نمایند...
پس از روزگار فردوسی گاه و بی گاه شاهد بی مهری هایی بر فردوسی و شاهنامه بوده ایم. گروهی برای کتمان افتخارات پارسی یکسره برانکار دوران پر افتخار باستان و شواهدی از آن دوران و به دنبال آن شاهنامه بوده اند و البته در مقاطعی نیز افرادی برای چشم پوشی از افتخارات ایران دوره اسلامی سعی در بزرگنمایی بیش از حد و استفاده ابزاری از شاهنامه و فردوسی داشته اندبدون اینکه در حقیقت اعتقادی به این افتخارات داشته باشند. اما فردوسی و شاهنامه فارغ از این برخوردهای افراطی و تفریطی همواره باقی مانده است.
تاریخ رود در جریانی است که از دوران اساطیر آغاز می شود و در منزلگاه های مختلف همواره چیزهایی بدان افزوده می شود . فردوسی خاطراتی شیرین از ایستگاههای قبلی این رود جاری را برای ما جاودانه ساخت و مزد او جاودانگی نامش تا ایستگاه آخر است .

پی نوشت ها :
1- ذبیح الله صفا : حماسه سرایی در ایران / صفحه 13
2- ادیب برومند : حماسه سرای ملی /مقاله در ایرانمهر شماره 12 / صفحه 42

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّور آيات: 64 محل نزول: مدینه

 
وَأَنكِحُوا الْأَيَامَى مِنكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِن يَكُونُوا فُقَرَاء يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ 32 وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى يُغْنِيَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَالَّذِينَ يَبْتَغُونَ الْكِتَابَ مِمَّا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ فَكَاتِبُوهُمْ إِنْ عَلِمْتُمْ فِيهِمْ خَيْرًا وَآتُوهُم مِّن مَّالِ اللَّهِ الَّذِي آتَاكُمْ وَلَا تُكْرِهُوا فَتَيَاتِكُمْ عَلَى الْبِغَاء إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنًا لِّتَبْتَغُوا عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَن يُكْرِههُّنَّ فَإِنَّ اللَّهَ مِن بَعْدِ إِكْرَاهِهِنَّ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 33 وَلَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ آيَاتٍ مُّبَيِّنَاتٍ وَمَثَلًا مِّنَ الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلِكُمْ وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ 34 اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاء وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 35 فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ 36

 

ترجمه فارسي مکارم
مردان و زنان بى‏همسر خود را همسر دهيد، همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را; اگر فقير و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى‏نياز مى‏سازد; خداوند گشايش‏دهنده و آگاه است! «32» و كسانى كه امكانى براى ازدواج نمى‏يابند، بايد پاكدامنى پيشه كنند تا خداوند از فضل خود آنان را بى‏نياز گرداند! و آن بردگانتان كه خواستار مكاتبه (قرار داد مخصوص براى آزاد شدن) هستند، با آنان قرار داد ببنديد اگر رشد و صلاح در آنان احساس مى‏كنيد (كه بعد از آزادى، توانايى زندگى مستقل را دارند); و چيزى از مال خدا را كه به شما داده است به آنان بدهيد! و كنيزان خود را براى دستيابى متاع ناپايدار زندگى دنيا مجبور به خود فروشى نكنيد اگر خودشان مى‏خواهند پاك بمانند! و هر كس آنهارا (بر اين كار) اجبار كند، (سپس پشيمان گردد، ) خداوند بعد از اين اجبار آنها غفور و رحيم است! (توبه كنيد و بازگرديد، تا خدا شما را ببخشد! ) «33» ما بر شما آياتى فرستاديم كه حقايق بسيارى را تبيين مى‏كند، و اخبارى از كسانى كه پيش از شما بودند، و موعظه و اندرزى براى پرهيزگاران! «34» خداوند نور آسمانها و زمين است; مثل نور خداوند همانند چراغدانى است كه در آن چراغى (پر فروغ) باشد، آن چراغ در حبابى قرار گيرد، حبابى شفاف و درخشنده همچون يك ستاره فروزان، اين چراغ با روغنى افروخته مى‏شود كه از درخت پربركت زيتونى گرفته شده كه نه شرقى است و نه غربى; (روغنش آنچنان صاف و خالص است كه) نزديك است بدون تماس با آتش شعله‏ور شود; نورى است بر فراز نورى; و خدا هر كس را بخواهد به نور خود هدايت مى‏كند، و خداوند به هر چيزى داناست «35» (اين چراغ پرفروغ) در خانه‏هايى قرار دارد كه خداوند اذن فرموده ديوارهاى آن را بالا برند (تا از دستبرد شياطين و هوسبازان در امان باشد); خانه‏هايى كه نام خدا در آنها برده مى‏شود، و صبح و شام در آنها تسبيح او مى‏گويند «36»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

majid_m432@yahoo.com

با سلام به تمامي عزيزان
من زياد وقت شما را نميگيرم و فقط ميخواستم به اقا الياس عزيز بگم كه متن شما خيلي زيبا نوشته شده بود ولي حقايق را نديد آري اگر گوجه درايران گران است از سر لطف اسراييل نيست بلكه از سر لطف حماس و حزب اله است كه هم به ملت به قول شما مظلوم فلسطين است هم ملت باز هم به قول شما احمق ايران كه فقط تماشاگران با انظباط ارسال پولهاي ميلياردي به حزب اله و حماس و.....بقيه دوستان ميباشيم
آري من كوكاكولا ميخورم و موبايل من هم نوكيا است و از اين بابت به هيچ عنوان احساس شرم نميكنم و از اينكه با پول من ملت فلسطين كشته شوند ناراحت نيستم بلكه از اين ناراحت هستم كه ما ايرانيان فقط حرف ميزنيم مثل آن رود مه قرار شد اب وبرق و نفت مجاني باشد ولي چه شد؟

 

 

hakkakmn@yahoo.com

« دُرّ عفاف »

هفت گردون را،یگانه شمس اظهرفاطمه(س) است
کهکشان راه دین را بدر انور فاطمه(س) است

دُرّ دریای کرامت گوهر بحر عفاف
بحر هستی را فقط یکدانه گوهر فاطمه(س) است

شاخ طوبای نبوّت گوهر آویز است از او
بر گلستان ولا صد برگ احمر فاطمه(س) است

گلشن ختم رُسل را گلبن حجب حیاست
ارغوان و یاس و نسرین پیمبر فاطمه(س) است
نزد اصحاب کساء چون جان شیرین جاگرفت
رکن ایمان را گرامی شاخه و بر فاطمه(س) است

هردو عالم را به یمن مقدمش آراستند
زیب هستی جان نثار راه داور فاطمه(س) است

جان شیرین پدر امّ ابیها شد خطاب
حافظ دین خدا همراه همسر فاطمه(س) است

مهربان یار، وصی خاتم پیغمبران
غمگسار و یاور سقّای کوثر فاطمه(س) است

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

حیرونم از کار آدما .... هیچ وقت نمی شه بگی که من این طرف رو کامل می شناسم ......
آقا ما برای کارمون مجبور شدیم بریم به جای کامپیوتر رومیزی لب تاپ بخریم .... خب اونایی که دستشون تو کاره می دونن که هرچی که پول بدی آش می خوری البته خیلی کمتر
دیگه منم هر چی مایه تیله داشتم جمع کردم و رفتم یه سیستم خوبی در حد دو و نیم خریدم ...
اما قضیه ی اصلی :
چند روز بعد که رفتم دانشگاه و از کوچولو رونمایی شد حس کردم رفتار بچه ها یه جوری شده ...تیکه ها و متلک ها شروع شد ..... من همون آدم قبلی بودم ولی بچه ها این طور فکر نمی کردن .... خب خریدن یه لب تاپ چرا باید چنین چیزی رو باعث بشه ....
به نظر شما چرا این جوری شد ؟

 

 

sorkhpoosh@yahoo.com

قهرمان، پرچم های سرخ

همه چیز کامل بود ....... پرسپولیس، پرچم های سرخ ، قهرمانی شنبه ، 6 سال قبل که در اوج ناامیدی تیم قهرمان شد فقط 30 ،40 هزار نفر لذت قهرمانی رو در استادیوم آزادی تجربه کردن ولی شنبه همه بودن علی پروین ،احمد عابدزاده ،ممد پنجعلی ، 100 هزار نفر عاشق ،میلیون ها دل ، بالا سلطان بود و پایین امپراتور تازه وارد ،همه چیز آماده یک اتفاق بزرگ بود ،یک جشن باشکوه ولی حادثه ای که اتفاق افتاد فراتر از پیش بینی بود گل دقیقه 95 ......انفجارررررررررررررررررر
شنبه 28 فروردین 1387 در تاریخ ورزش ایران برای همیشه ثبت شد وهمچنین نام سرمربی این تیم قهرمان حماسه ساز ، لیاقت افشین قطبی فقط چنین قهرمانی باشکوه ای بود، یک مربی جریان ساز و محبوب که نشون به اون نشون منی که روزاول به شدت منتقد او وتیمش بود این گونه تبدیل به دوستدار شدم او یک قهرمان واقعی بود.
راستی یه نکته ای که اینجا باید اشاره کنم اینه که اسمه تیم ، پرسپولیسه ،نه پیروزی و هیچ کسی نیمیتونه به این هویت اجتماعی با اسامی دیگه خدشه وارد کنه .
همه به احترام پرسپولیس، به احترام30 میلیون طرفدار به احترام پرچم های سرخ ،خبرررردارررررررر!

www.sorkhpoosh.com

 

 

m_sepanta_sh@yahoo.com

مادر مضطر من!
توکه در مزرعه خیس برنج
پای درگل می نشانی بوته های گل رنج
وز غم ماندن من درزنجیر
میفشانی زدوچشمان نحیفت گل اشک.
روزوشب نیست ترا صبروقرار
نکندجلوه ترا،بوی بهار
قلب مجروح ترا مرحم نیست
هیچ عطرگل وآوای هزار.
مادرمضطرمن!
حاصل رنج توفردا که نشیندبه ثمر
میدهدخوشه زرین برنج
شایدآنروزکه تاراج برندت محصول
خیل علاف وطلبکار قروض
شایدآن روز سیاه
تن تبدارمرا همچو برنج
به چپاول ببرد توده سرب!
مادر مضطر من!
تودرآنروزعزا،نکنی موی پریش!
نزنی مشت به سر
نکنی چهره غمین
نکشی ضجه خونین زجگر
که مرا وسوسه دیدن خورشید
بدین ورطه کشاند. 1352

برگرفته از کتاب رنج وبرنج سروده اباذر غلامی

 

 

myringofpower2002@yahoo.com

چند سوال از شما

چرا ما مردم ايران به جايي رسيديم كه گمان مي كنيم سعدي و حافظ و مولانا متعلق به ويترين فرهنگي خانه و مملكتمان است و در ضمير ناخودآگاهمان مي انگاريم كه استفاده عملي از گفته هاي آنها فقط مخصوص قشر خاصي از جامعه است؟ چرا روحمان انقدر مسموم شده كه ديگر شنيدن نواهاي دل انگيز موسيقي ايراني برايمان خسته كننده است و استدلال تكراري بودن آن را پيش مي كشيم در حاليكه به نواهايي پر از كوبش و ريتم هاي تكراري و بي محتواي موسيقي بي هويت جديد با لذت گوش مي دهيم؟ چرا همه ما از بردن نام شجريان و ديگر بزرگان موسيقي احساس افتخار مي كنيم ولي نمي دانيم چرا؟!!!!! چرا حافظ در خانه همه ايرانيان هست و مايه افتخار ماست ولي اگر از كسي علت واقعي محبوبيت آن را جويا شويم جوابي شايسته نخواهيم شنيد؟ چرا به تابلو هاي نگارگري، جعبه هاي خاتم كاري، فرش هاي نفيس دستباف ايران فقط به عنوان پز فرهنگي نگاه مي كنيم در حاليكه يك بار از خود نپرسيده ايم كه بر نياكان ما چه گذشته كه اينچنين نقش هاي زيبا را در هم تنيده اند كه حتي ما با اين ارواح مسموم شده مان نواي شيرين عشق و آرامش و تپش و حركت جريان هستي را از آن مي شنويم؟ آيا از خودمان پرسيده ايم حافظ چه كسي بوده است؟ يا اصلا فكر مي كنيم حافظ از اول هم يك كتاب بوده كه در كتابخانه هر خانه اي يافت مي شده ؟ حتما بايد زمان مرگمان فرا برسد و به پبري برسيم تا ترس ترك دنيا ما را به فكر وا دارد؟
تو اي عزيزي كه اين مطلب را مي خواني بدان كه شرايط فرهنگي ما امروز ناشي از خود ماست و در آينده فرزندان ما همه مردم اين زمان را به خاطر از دست دادن اصالت ها و ارزش هاي سرزمينشان مقصر خواهند شمرد.
دوست دارم نظرات شما خوانندگان را درباره اين مطالب در صورت تمايل بدانم . پست الكترنيكي من myringofPower2002@yahoo.com  هست و منتظر مطالب و نظرات شما هستم.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پرسپولیس قهرمان شد: پیروزی دانش و امید

- این نوشته ساعاتی قبل از آغاز بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان نوشته شده است!

گرچه سبک نقاشی‌های همسرش، باعث می‌شد نقاشی او شباهت کمی با چهره‌اش داشته باشد، اما قطعا همسرش در به تصویر کشیدن یک چیز نهایت دقت را به عمل آورده بود: تنهایی او روی نیمکت رهبری تیم سرخ‌پوش!

 Tinypic

مشکلات قطبی برای مربی‌گری در ایران از قبل از ورودش آغاز شده بود، یک تشابه اسمی، عرصه را بر «سید افشین قطبی» فرزند «سید محمد» و «سکینه» تنگ کرده بود، گروهی علیرغم تکذیب مکرر نمی‌خواستند این عدم وابستگی را باور کنند و در تاکسی‌ها صحبت از شباهت ظاهری چهره او با آن زن می‌کردند!
مرد شیک‌پوش و جنتلمنی که هیچگاه دشواری سرمربی‌گری را در جایی که روابط و وظایف و اختیارات چندان تعریف‌شده نیست، تجربه نکرده بود، علیرغم همه حرف و حدیث‌ها کارش را در تیمی شروع کرده که چندین سال بود، موفقیتی کسب نکرده بود و بدتر از آن فوتبال تماشاگرپسندی هم ارائه نمی‌کرد.
شاید بعضی انتظار داشتند با او «زوبل»‌وار برخورد کنند و بعد از چند بازی عذرش را بخواهند، اما او به تزریق چیزی به پیکره یک تیم خسته فکر می‌کرد که مدت‌ها بود فراموش شده بود: روحیه، پیکار تا دقیقه 95 و شیردل بودن.
چقدر درست گفته بودم که فوتبال هر کشور را می‌توان مدلی از کل جامعه آن دانست و چقدر درست گفته بودند که تاریخ تکرارپذیر است و این بار زمان اصلاحات و تحول به فوتبال رسیده بود. نشانه‌های چنین تحولی شاید قبل از قطبی شروع شده بود، زمانی که یک معلم علاقمند به برنامه‌های رایانه‌ای تحلیل فوتبال، پاس تهران را قهرمان ایران کرد، این بار اما، نوبت قطبی رسیده بود که هم مادر و هم پدرش معلم بودند.
دانش‌آموخته مهندسی الکترونیک UCLA و دستیار گاس هیدینگ و دیک ادووکات، گمان می‌کرد که می‌تواند با تکیه و تأکید بر قوانین فوتبال حرفه‌ای حتی «یاغی»‌های تیم را تحت کنترل درآورد، اما تا فرابگیرد که در فوتبال لمپن‌پرور ایران، چیزی که پیدا نمی‌شود احترام به حرفه‌ای‌گری است، باید ضربات زیادی را از پشت تحمل می‌کرد: جلسات مخفی، مافیای نهانی، مصاحبه‌های کذایی و حتی شکسته شدن «مک‌بوک»ی که آن شب به «نود» آورده بود و با «کی‌نوت»ش جلوه‌گری می‌کرد.
لبخند بامعنای او را بعد از پذیرش گل چهارم از تیم اهوازی، پایان همه چیز پنداشتیم، اما جبران 7 امتیاز اختلاف با تیم اصفهانی و اصلا جرأت فکر کردن به جبران چنین فاصله‌ای، که در ذهن ما مانند گراند کانیون پرنشدنی تصور می‌شد، چیزی بود که تنها از قطبی برمی‌آمد، همان نوجوانی که وقتی در برهه‌ای کوتاه، روزنامه می‌فروخت و باغبانی می‌کرد، رؤیاپردازی می‌کرد و بیمی از آن نداشت که رؤیاپردازش بخوانند.

 Tinypic

سال‌ها بود که فوتبال اسما حرفه‌ای ایران را می‌دیدیم و با دیدن نگاه‌های بی‌روحیه و ساق‌های پراحتیاط بازیکنان تیم سرخ‌پوش پایتخت، گمان می‌کردیم که ورود پول به فوتبال یعنی خروج تعصب. حتی سلطان چشم‌تیله‌ای قرمزها، بارها نالیده بود که علیرغم همه صحبت‌های بین دو نیمه!، از تزریق تعصب و غیرت به این بازیکنان عاجز شده، اما به راستی قطبی با کاپیتان ساده‌دل تیمش چه کرده بود که در پیرانه‌سری عمر ورزشی، بهتر و بی‌پرواتر از روزهای جوانی بازی می‌کرد؟

 Tinypic

امروز، روز خوبی برای فوتبال «ایران» بود.

 

 

neusha_24@yahoo.com

تست سرقت سمند و پراید
توسط سارقان حرفه ای

بچه‌هاي ايران‌خودرو كه به تازگي خودروهاي توليدي‌شان را به قفل‌هاي ضدسرقت مزين كرده بودند، بر آن شدند تا براي عرض اندام هم كه شده كاركشته‌ترين سارقان خودرو را (با هماهنگي پليس آگاهي) فرا بخوانند و توليدات ملي را كه ما هم به آنها افتخار مي‌كنيم در معرض آزمايش قرار دهند.
اولين خودروي مورد آزمايش «سمند» بود، چرا كه ايران‌خودرويي‌ها بر اين باور بودند كه كمالات اين ماشين با نصب قفل ضد سرقت تكميل شده و حتما سربلند از آزمايش بيرون مي‌آيد.
اما آن طرف ماجرا همكاران اداره آگاهي و سارقان حرفه‌اي بودند كه با پليس همكاري مي‌كردند. لحظات همراه بيم و اميد سپري شد و دست سارق موردنظر به قفل سمند متبرك شد. ايران‌خودرويي‌ها مطمئن از ابتكارشان يك سو نظاره‌گر بودند و در دل به سارقي كه ژست حرفه‌اي گرفته بود پوزخند مي‌زدند، اما دزد ماشين بي‌توجه به اين واكنش، قفل را برانداز مي‌كرد.
يك، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، به هشت ثانيه نرسيد كه قفل باز شد، بله باز کردن قفل سمند توسط آقا دزده فقط ۸ ثانیه طول کشید .
جالب اينكه در عرض يك دقيقه و ۳۰ ثانيه سارق اتومبيل را به حركت انداخت. اين بار او پوزخند زد و ايران‌خودرويي‌ها كه مطمئن بودند اشتباهي رخ داده به دليل‌تراشي روي آوردند. اما سارقان كه براي ‌قفل های ضدسرقت خودروي شيك و پيك ايران‌خودرو (پژو ۲۰۶) انرژي را در سرانگشتانشان ذخيره كرده بودند، با پاسخ ايران‌خودروهايي‌ها خشكشان زد: «نه نمي‌شود ۲۰۶ آبروي ماست.»
از سارقان اصرار و از ايران‌خودرويي‌ها انكار، از آنها الحاح و از اينها بهانه. خلاصه بعد از كلي چانه زدن سارقان متقاعد كه نه، قبول كردند دست از خودروي نور چشمي ایران خودرو بكشند و با آبروي كسي بازي نكنند ولي نوبتي هم باشد نوبت پرايد است، خودرويي كه به گفته سردار رويانيان رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور ناامن‌ترين خودروي توليد ايران است.
ايران خودرويي‌ها كه خودروهاي توليدي‌شان را بالاتر از اين مي‌دانند كه با توليدات كارخانه‌اي چون سايپا مقايسه شوند، باد به غبغب انداخته و از سارق خواستند در مورد نحوه سرقت پرايد جمله‌اي بگويد.
البته سارق مورد نظر چون مي‌دانست پاسخي كه مي‌دهد به احتمال زياد به مذاق سايپايي‌ ها خوش نمي‌آيد، سكوت كرد ولي از ايران خودرويي‌ ها اصرار و از سارق الحاح، از آنها پافشاري و از او بهانه. ولي سارق بالاخره به حرف آمد و با قطع ديالوگ و در حالي كه بسيار با اطمينان صحبت مي‌كرد، گفت: «فقط كافي است من از كنار پرايد رد بشوم و يك سوت بزنم، آن وقت مثل سگ دنبالم راه مي‌افتد.»

 

 

alireza1384@gmail.com

سال ۲۰۰۸ میلادی
 سال بزرگداشت ملا نصر الدین

ترکیه پس از بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی، که در سال گذشته برگزار شد سال ۲۰۰۸ میلادی را به بزرگداشت از ملا نصر الدین اختصاص داده است.
ملا نصرالدین در کشورهای افغانستان، ایران، ترکیه، ازبکستان و جمهوری آذربایجان از شخصیت های مهم بذله گویی و فکاهی شناخته می شود و این کشورها در مورد انتساب این شخصیت با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
اما ملا نصرالدین در افغانستان چه جایگاهی دارد و مردم او را چگونه می شناسند؟ کمتر کسی در افغانستان پیدا می شود که نام ملا نصرالدین و فکاهه های او برایش آشنا نباشد. مردم این کشور در زندگی روزمره خود بارها از این نام و فکاهی های متعلق و یا منسوب به او، برای خنداندن همدیگر استفاده می کنند.

شخصیت حقیقی؟
ملا نصرالدین واقعا کی بود؟ آیا او دارای شخصیت حقیقی است و یا این که با گذشت زمان، مردم چنین شخصیتی را از خود ساخته و پرداخته اند؟
دکتر عبدالغفور آرزو، محقق ادبی و نویسنده کتاب "سیاه سپید اندرون" بر این نظر است که ملا نصرالدین ممکن است شخصیتی حقیقی بوده باشد ولی در طول زمانها و در مناطق مختلفی از جهان از یک شخصیت واحد، چندین شخصیت ساخته شده است. به گفته آقای آرزو، دلیل چنین امری موجودیت استبداد و نظام های اقتدارگرا در جوامعی بوده است که مردم نمی توانستند خواست های مشروع خود را به گوش مسئولان برسانند.
او می گوید: "این روایتگری و انتساب همه دردهای ناگفته به راویان ناشناخته، نتیجه استبداد است. یکی از ویژگی های جوامع استبدادی چنین است: "من نمی گویم، دیگران گفته اند."

ملا – نصر – دین
این محقق افغان به این باور است که نام ملا نصرالدین هم با چنین ترکیبی (ملا – نصر – دین) به شکل تصادفی مطرح نشده است.آقای آرزو می گوید: "ملا نصرالدین هم ملا است، یعنی فهم فقاهتی دینی دارد به صورت متعادل و اندک و هم نشاندهنده واژه نصر، یعنی پیروزی است."
ملا نصرالدین بنا به روایتی در سال ۱۲۰۸ در خراسان و در زمان حکومت سلجوقیان متولد شد. برخی منابع او را هم عصر تیمور دانسته ‌اند.

ملا نصرالدین؛ از شرق تا غرب
در نزدیک آق‌شهر از توابع قونیه محلی است که با قفلی بزرگ بسته شده و می‌گویند که قبر ملانصرالدین در آنجاست.
مجسمه منسوب به ملا نصرالدین در شهر بخارا در ازبکستان امروز قرار دارد (تصویر فوق) ضمن اینکه در مسکو نیز مجسمه ای از او ساخته شده که در محوطه مقابل ایستگاه مترو "مالادوژنایا" واقع در غرب مسکو نصب شده است.
ملا نصرالدین را برخی پژوهشگران به عنوان عارف و صوفی شوریده حال نیز معرفی کرده اند ولی این جنبه از شخصیت او کمتر شناخته شده و معروف است.
صداها کتاب از فکاهه های ملانصرالدین به زبان های مختلف جهان از جمله انگلیسی، روسی، آلمانی، عربی و چینیی تا حالا منتشر شده است. از این شخصیت مهم طنز و بذله گویی، چندین فیلم و نمایشنامه نیز در آمریکا، چین و هند ساخته شده است.
یک روانشناس آمریکایی در دانشگاه برکلی بر اساس داستانی از ملا نصرالدین، نظریه جدیدی را در روانشاسی مطرح کرده که به نام "تئوری ملانصرالدین در مورد نارسیسم" شهرت جهانی یافته است.
ملا نصرالدین را در کشورهای مختلف به نام های خاصی می شناسند، در ترکیه به نام "هوجا نصرتین" معروف است و در میان عرب زبانان به "حجا" و یا "خواجه" شهرت دارد.
ترکیه که در نظر دارد امسال به مناسبت هشتصدمین سال تولد ملا نصرالدین مراسم ویژه ای را در مورد این شخصیت نماد طنز و فکاهی برگزار کند، نشان ویژه ای را نیز به این مناسبت تهیه کرده است.

 

 

alireza1384@gmail.com

تشخيص به موقع موسوي به نجات جان يک انسان

در یک گاردن پارتی خانم ژولی پایش به سنگی خورد وبا پشقاب غذا در دستش به زمین خورد، علت زمین خوردنش کفش جدید ش بود که هنوز به آن عادت نکرده بود. دوستان کمک کرده و او را از زمین بلند و بر نیمکتی نشاندند و جویای حالش شدند.جواب داد حالش خوب است وناراحتی ندارد. مهماندار پشقاب جدیدی با غذا به ایشان داد. خانم ژولی بعد از ظهر خوبی را به اتفاق دوستانش گذراند و بسیار راضی به اتفاق همسرش به خانه برگشت. چند ساعت بعد همسر ژولی به دوستانی که در گاردن پارتی بودند تلفن کرد و اطلاع داد که ژولی را به بیمارستان برده اند. خانم ژولی در ساعت 18 همان روز در بیمارستان فوت کرد و پزشگان علت مرک را سکته مغزی A..V.C (Accident vasculaire cöébral) تشخیص دادند.
چند لحظه از وقت خود را به مطالبی که در پی می آیند معطوف کنید، شایدروزی شما با چنین اتفاقی برخورد کنید و بتوانید زندگی شخصی را نجات دهید یک متخصص اعصاب (نرولوگ ) می گوید:
بعد از یک ضربه مغزی که منجر به خون ریزی رگی در ناحیه مغز شده،اگر شخص ضربه دیده را در زمانی کمتر از سه ساعت به بیمارستان برسانند امکان بر طرف کردن حادثه و نجات شخص بسیار زیاد است. ولی همواره باید قادر به تشخیص حادثهبود و این عمل بسیار ساده است.
پزشک متخصص می گوید مهمترین وظیفه تشخیص حادثه خون ریزی مغزی است و بعد از تشخیص و قبل از سه ساعت باید شخص را به پزشک رساند.
متخصص می گوید یک شاهد حادثه با آشنا بودن به علائم خون ریزی مغزی می تواند با سه سئوال ساده از مریض به سهولت او را نجات دهد.اگر در آن گاردن پارتی یک نفر سئوالهای زیر را از ژولی کرده بود حتما" ژولی زیبا و جوان اکنون زنده بود..

1 ــ از بیمار یا شخص ضربه مغزی خورده بخواهید بخندد.

2 ــ از بیمار یا شخص ضربه خورده بخواهید دو دستش را بالا نگه دارد.

3 ــ از بیمار یا شخص ضربه خورده بخواهید یک جمله ساده را تکرار کند.
مثلا" بگوید خورشید در آسمان بسیار خوب می درخشد.
اگر بیمار یا شخص ضربه خورده قادر به انجام یکی از این کارها نباشد باید فوری اورژانس را خبر کرده و بیمار را به بیمارستان منتقل کرده و به مسئول مربوطه عدم اجرای یک یا چند اعمال فوق را اطلاع داده تا ایشان پزشک را در جریان گذارد.
یک متخصص قلب و یا اعصاب می گوید اگر کسی این ایمیل را دریافت کند و حداقل آنرا برای ده نفر دیگر ارسال دارد،مطمئن باشد که در زندگی اش جان یک یا چند فرد را نجات داده است.
توجه کنید، تعداد افرادی که این روزها با اینترنت کار میکنند در دنیا چقدر است و اگر ده نفر به ده نفر دیگر این ایمیل را ارسال دارند،تعداد افراد آشنا با این سئوالها به صورت تابع نمایی در کمتر از یک ماه به میلیونها نفر خواد رسید.

 

 

ashouri.pooya@mapnaturbine.com

مصاحبه با مهندس حسين ثابت
حق الناس را دست نزن. مصمم باش. عاشق تصمیمت باش. آن وقت است که محال پا به فرار می گذارد.

شخصی است که در جهان هتلداری چهره ای موفق است و از معدود ایرانیانی است که توانسته خود را در میان هتلداران جهان مطرح کند . وي داراي بيش از 5000 تخت در جزاير قناري اسپانيا و چندين هتل و پارك مدرن در ايران است.
او مهندس حسين ثابت است.
متولد مشهد . نمی توانی سنش را حدس بزنی . یک پارچه انرژی است با حافظه ای قوی . شعر بلند عقاب دکتر خانلری را با شور و احساسی میهن پرستانه می خواند . در مشهد درس خوانده . نهج البلاغه را خوب می شناسد . از قرآن نمونه می دهد و به شش زبان زنده دنیا حرف می زند . او یک ایرانی مسلمان است که به ذره ذره این خاک اهورایی عشق می ورزد .
اتاقش جمع و جور است و مثل تمامی هتل بزرگ داریوش روح ایرانی به وسیله ، نقش برجسته ها و تصاویر هخامنشی موج می زند . حسین ثابت شعر می خواند . از عرفان می گوید و از ایران .
حسین ثابت ابتدا اقدام به ساخت هتل بزرگ داریوش نمود (این هتل مجلل ترین هتل کشور است)
سوئیت های ان در زمان های عادی سال هر شب 400 هزار تومان و در ایام عید نوروز و .. تا 700 – 800 هزار تومان هر شب اجاره داده میشود.
وی پس از ان اقدام به ساخت پارک دلفین ها و پارک شیرها و چندین پروژه تفریحی دیگر در کیش نمود.
پس از مدت یکسال از فعالیت پروژه هایش تصمیم گرفت تنها هتل دار کیش شود و اقدام به خرید 6 هتل آماده دیگر کرد با قیمت های تقریبی هر هتل 8 -9 میلیارد تومان به بالا
البته برخی هتل داران زیر بار این کار نرفته و وی نتوانست به این آرزوی خود برسد.
حسین ثابت در این زمان موفق شد چند هتل نیز در جزایر قناری اسپانیا تاسیس کند و هم اکنون نیز بزرگترین شرکت هتل داری اسپانیا را صاحب است و خود وی نیز در یکی از دو جزیره اختصاصی خود در اسپانیا زندگی می کند.

می پرسم: آقای ثابت هتل داریوش با این همه مجسمه ، نقش برجسته و تصاویر بزرگ و کوچک ، تخت جمشید کوچک و مدرنی است در دل آبهای خلیج فارس. در این هتل دو مورد مد نظر بوده یکی مساله اقتصاد و دیگری مطرح کردن فرهنگ و هنر ایرانی . من با اقتصادش کاری ندارم اما قسمت دوم را نمی دانم که "ثابت" در مطرح کردن هویت ایرانی ، سیاسی کار است یا عاشق ؟
ثابت : همانطور که خودتان گفتید ساختن هتل دو وجه دارد . یکی سرمایه گزاری و بازدهی آن و دیگری هویت بخشی به یک فرهنگ است . فرهنگ ایرانی .

مي پرسم: ثابت عاشق ایران است یا دیدگاه سیاسی دارد. که البته هر دو به یک سرچشمه بر می گردد . جنبه سیاسی و عشقی به یک فرهنگ ؟
ثابت: او دفترچه راهنما ی هتل داریوش را که عکسی از 21 سالگی اش را در تخت جمشید در صفحه اول چاپ شده نشان می دهد و شعری می خواند، میگوید : عشق . عشق ناممکن را ممکن می سازد . من در 21 سالگی گفتم روزی تخت جمشید را می سازم . امروز آن را در قالب یک هتل ساخته ام که یک مقام عالی رتبه اسپانیا می آید و مقابل آن فرهنگ زانو می زند و آن را ستایش می کند.

ثابت برای اثبات حرفش از گنجینه شعر فارسی به خوبی استفاده می کند . بیشتر نمونه هایی که می دهد عاشقانه و اجتماعی است .

مي پرسم: شما که در خارج ایران آدم موفقی هستند چرا پس از موفقیت به ایران توجه کردید ؟
ثابت: هشت سال جنگ را ما نبودیم . جوانان ما جنگیدند و نگذاشتند حتی یک سانتی متر از مملکت از دست برود . ما چه کار کردیم ؟ من امروز آمده ام برای خدمت به ایران ، به فرهنگ ایرانی ، به فرهنگ اسلامی . انتظاری هم ندارم . نمی خواهم حتی یک دسته گل برای من بیاورید . من می خواهم همانطور که جوانان ، ایران را نگاه داشتند من هویت ایران را به جهان بشناسانم . من کلکسیونی شامل 30،000 پروانه که برخی از آنها نسلشان منقرض شده برای ایران خریده ام که می دانم تا سیصد سال دیگر هم سرمایه اولیه اش بر نمی گردد ، اما این پروانه ها در یک موزه می تواند انگیزه ای باشد برای جلب توریست . من حاظرم این مجموعه ی بی نظیر را به ایران تقدیم کنم اما در جایی که با این رنگ ها ، دانش ، نوع زندگی و ارزش آن ها همامنگی داشته باشد.

می پرسم : من می خواستم بپرسم آیا شما تنها از طریق هتل و هتلداری می خواهید به هویت بخشی و گسترس آن بپردازید یا برنامه های دیگری هم دارید ؟
ثابت: نه . فقط به هتل و هتلداری فکر نمی کنم . شما می بینید که در کیش کنار 7 هتل مطرح و مدرن پارک دلفین ها را ساخته ام . پارکی با وسعت 640000 متر مربع که برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شده با مجموعه ای از پرندگان و گیاهان نایاب دنیا و نمایش دلفین هایی که مربیان ایرانی دارند، یا در همین رابطه برای نمایش هزاران پرنده از گونه های مختلف بزرگترین قفس دنیا را به ابعاد ( 550 * 400 متر ) مطابق با محیط زیست طبیعی زندگی اشان ساخته ایم . این مجموعه دیدنی از طرف دیگر 2 تا 3 درجه دمای جزیره را پایین آورده است .

مي پرسم: آقای ثابت من بر می گردم روی هویت ایرانی که شما بیشتر به آن پرداخته اید و آن فرهنگ و هنر قبل از اسلام است . برای بعد از اسلام چکار کردید ؟
ثابت : اسلام یک دین برتر است . من نهج البلاغه را حفظ هستم . نهج البلاغه دنیایی از ادب ، فلسفه و ترتیب است . قرآن که جهانی دیگر دارد . ایران قبلا فرهنگ و هنر خودش را داشته و بعد اسلام را پذیزفته چون به فرامین و مقررات آن نیازمند بوده است . حضرت محمد (ص) هم انسانی والا بوده که خداوند بر اساس توانایی هایش او را به پیامبری برگزید . او به امر اقتصاد در کنار تعالیم دینی توجه داشت و حج توانست از همان آغاز تا امروز وضعیت مادی و اقتصادی مکه و در نتیجه عربستان را بهبود بخشد . اما ما در ایران تفکر اسلامی را مثلا در مورد زیارت امام رضا انجام ندادیم. اسلام از اشخاص دعوت می کند که به حج بیایند که استطاعت مادی داشته باشند و در نتیجه پول خرج کنند . در حالی که ما زیارت امام رضا را حج فقرا می نامیم و رویش تبلیغ می کنیم .

مي پرسم: چرا شما که مشهدی هستید برنامه هایی برای مشهد ندارید ؟
ثابت: داشتم و دارم . از سالهای گذشته سعی داشتم کار بزرگی در مشهد انجام دهم . اما برنامه هایم بنا به دلایلی مورد تصویب قرار نگرفت . امروز هم برای فردوسی برنامه دارم . همین امروز با یک آلمانی معدن شناس قرار ملاقات دارم تا بزرگترین سنگ را به مشهد حمل کنیم ، برای ساختن مجسمه فردوسی ، کسی که زبان و هویت ایرانی را زنده نگاه داشت . امیدوارم بتوانم برنامه هایم را برای فردوسی به پایان برسانم و مسئولین در این امر کمک کنند .

مي پرسم: میانه شما با روزنامه نگاران چگونه است ؟
ثابت: من 700 صفحه خاطره دارم . در آلمان که درس می خواندم برای گذران زندگی روزنامه می فروختم ولی بعد همان روزنامه را خریدم . از روزنامه نگاری اطلاعی نداشتم . منتقدان من این را مطرح کردند . من بهترین مفسران وخبره های هر بخشی را دور هم جمع کردم و از آنها آموختم و تجربه کسب کردم . اعتقاد دارم تجربه از علم و ثروت بالاتر است .

مي پرسم: حرف آخرتان ؟
ثابت: وقتی با انگشت به طرف دیگری نشان می روید، توجه کنید که سه انگشت خودتان را نشان می دهد . اول باید تکلیف خودتان را مشخص کنید . عمر دنیا کوتاه است . عشق آن نیست که غم بر در غمخواری برد .
این را در سردر دفتر آلمانم نوشته ام : " حق الناس را دست نزن . مصمم باش . عاشق تصمیمت باش . آن وقت است که محال پا به فرار می گذارد " برخی می گویند خوب است آدم فقیر باشد اما سالم باشد . اما من اعتقاد دارم آدم باید هم سالم باشد و هم ثروتمند.
 

 

 

gerdbad@gmail.com

دیگر نگوییم چرا شعار مرگ بر اسرائیل اثر ندارد

"به كمک زنان يهودى، مردان غيريهودى را در عشرتكده‌ها و محلهاى عياشى به فساد اخلاقى مى‏كشانيم و آنها را از جاده عفت و پاكدامنى منحرف مى‏سازيم. من اين جامعه را كه به دست زنها به فساد كشانده مى‏شود، جامعه زنان نام مى‏نهم زيرا در فساد و تجمل‏ پرستى بی‌همتا هستند."

بخشی از پروتکل اول صهیون نوشته عجاج نهیوض
 

فکر می‌کنید چرا صهیونیسم و اسراییل بعد از گذشت نیم قرن هنوز به حیات نامبارک خویش ادامه می‌دهد؟ آیا بخاطر داشتن سومین ارتش منظم دنیاست؟ یا بخاطر داشتن صدها کلاهک هسته‌ای؟ برای پی‌بردن به جواب این سوال کمی به دور و بر خود نگاه کنیم و سر و وضع خویش را نظاره‌گر باشیم.
قریب به 60 سال از تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی می‌گذرد؛ دهها و صدها کنفرانس و اجلاس و نشست و همایش در جهان اسلام! برگزار شده و هزارها قطعنامه و اعلامیه و بیانیه و طومار صادر گشته و خدا می‌داند چند بار رژیم اسرائیل محکوم شده است؛ اما...
اما هنوز نام این رژیم بر نقشه‌ها خودنمایی می‌کند و بر سر زبانها می‌چرخد و در کشورهای دنیا سفارتخانه و در سازمانهای جهانی حق رأی دارد و دائما در سازمان ملل قطعنامه صادر می‌کند و علیه این کشور و آن کشور موضع می‌گیرد و... و هر روز حلقه محاصره را بر ملت مظلوم فلسطین تنگتر و روز به روز نسل‌کشی مردمان ستمدیده این سرزمین را بیشتر و خانه‌هایشان را خراب و فرزندانشان را آواره می‌کند و... می‌دانید چرا؟
گوشی‌های "نوکیا" Nokia و "موتورولا" Motorola جیبهای ما را اشغال کرده است؛ موسیقی از ام‌پی‌تری پلیرهای "آی‌پاد" IPod به گوش ما می‌رسد؛ سی‌پی‌یوهای "اینتل" Intel تجارت و اقتصاد و فرهنگ و سیاست ما را می‌گرداند و اطلاعات آنها را پردازش می‌کند؛ پرینترهای "اچ‌ پی" HP مطالب ما را به چاپ‌ می‌رساند؛ اوقات سرگرمی‌مان با فیلمهای هیجانی "هالیوود" Hollywood که در کمپانی بزرگ "فاکس قرن بیستم" Fox 20 Century تولید شده، پر می‌شود.
برای کودکانمان کارتون‌های معروف "والت دیزنی" Disney را با تلویزیونهای "پایونیر" Pioneer نمایش می‌دهیم؛ در هنگام سفر این دوربین‌های "کوداک" Kodak هستند که لحظات زیبای ما را ماندگار می‌کنند؛ این مجریان اخبار شبکه "سی‌ان‌ان" CNN و خبرنگاران مجله هفتگی "تایم" TIME هستند که اخبار دنیا را به گوش ما می‌رسانند.
بچه‌هایمان با شیرخشک‌های خوشمزه‌ی "سرلاک" Cerelac بزرگ می‌شوند و شکلات‌های "مگی" Maggi و "کیت‌کت" KitKat و "اسمارتیز" Smarties می‌خورند؛ بعد از وعده‌های غذایی‌مان هیچ‌چیز به اندازه نوشابه‌های "کوکاکولا" Coca Cola و "پپسی" PEPSI و "فانتا" Fanta و "میریندا" Mirinda نمی‌چسبد و آنچه که خستگی را بعد از یکروز کاری از تن آدم به‌در می‌کند یک "نسکافه"ی Nescafe مخلوط با "کافی‌میت" Coffee Mate است.
البته ناگفته نمی‌ماند که صورتهایمان را با "ژیلت" Gillette اصلاح می‌کنیم، مسواک‌هایمان "اورال بی" Oral-B است، سیگار "مارلبرو" Marlboro بر گوشه لبمان نشسته و خودکار "بیک" BIC و روان‌نویس "پارکر" Parker در جیبمان یافت می‌شود.
و البته بگذریم از تیشرت‌های رنگ و وارنگ "باس" BOSS که گاهگاهی به تن می‌کنیم و بارانی‌های خوش‌دوخت "نایک" Nike که بدن ما را از برف و باران حفظ می‌‌کند و کفشهای خوش‌پای "تیمبرلند" Timberland که در گرما و سرما همراه ماست و لباسهای ورزشی "چامپیون" Champion که ما را در افتخارات ملی و محلی همراهی می‌کند و... .
دیگر نگوییم چرا شعار مرگ بر اسرائیل اثر ندارد! دیگر نگوییم چرا این همه اعلامیه و قطعنامه و تظاهرات به ثمر نمی‌نشیند؛ تا وقتی که مسئولین ما قراردادهای نفتی را با شرکت چند ملیتی "شل" Shell امضا می‌کنند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک "بنتون" Benton مد را به ما عرضه می‌دارند و محصولات غذایی "نستله" Nestle در یخچال‌های ما جاخوش کرده‌اند اوضاع همین است که هست.... شاید بگویید چرا؟
به گواهی اسناد و مدارک، هر ریالی که بابت خرید و مصرف این محصولات می‌پردازیم گلوله‌ای می‌شود در قلب کودک فلسطینی، و بمبی بر سر خانه‌اش، و عاملی برای ویرانی سرزمین و آوارگی هموطنان او؛ و بگذریم از اینکه ریال‌های ما، بودجه سالانه دولت اسرائیل را افزایش و موجبات رفاه زندگی شهروندان آن را فراهم و روزگار را به کام مردم آن می‌گرداند.
لازم به ذكر است تمامی شركتها و كارخانه هائی كه نامشان امد متعلق به یهودیان ساكن اسرائیل است این تازه اول قضایاست و اگر نگاهی به تورات و تلمود و قباله(کتابهای مقدس یهودیان) و پروتکلهای 24 گانه صهیونیسم بیندازید خواهید فهمید که قضایا پیچیده‌تر از این حرفهاست و اسرائیل این پدیده شوم قرن بیستم نه تنها داعیه‌دار حکومت بر سرزمین فلسطین و بعد از آن کل منطقه خاورمیانه است، بلکه مدعی حکومت بر تمامی جهان می‌باشد. گلدامایر نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی می‌گفت "هر جا که یک یهودی هست آنجا مرزهای اسرائیل بزرگ است".
در کتاب قبّاله می‌خوانیم "1- کشتن غیر یهودی و غصب کردن و دزدیدن مال او بر یهودی، در صورتیکه مقدور باشد، جائز، بلکه واجب است. 2- برای آنکه سلطنت و آقایی تنها برای یهودیان باقی بماند، لازم است هر فرد یهودی، تمام نیرو و امکاناتش را صرف بدست آوردن مال و ثروت، و منع دیگر ملتها از اندوختن زر و سیم و سیادت و آقایی نماید. 3- از آنجا که افراد یهودی در عزت الهی با هم شریک و مساوی هستند، پس دنیا و مظاهر آن مال آنهاست و حق بهره‌برداری از آنها را دارند و دزدیدن مال یهودی برای همکیشان او جائز نیست.
ولی دزدیدن مال غیر یهودی مانعی ندارد بلکه اصلا نام دزدی نباید روی آن گذارد؛ این عمل در حقیقت استرداد مالی است که در دست دیگران است و دین آنرا برای یهودی مباح ساخته است؛ اموال غیر یهودی مانند اموال بی‌صاحب یا ریگهای کنار دریا است که هر کس زودتر دست روی آنها بگذارد، مالک آنها خواهد شد.
بنی اسرائیل در مثل مانند زنی است که در خانه نشسته و شوهرش از راه کار و کوشش، مال و ثروت فراهم می‌کند و او بدون آنکه در رنج کارگری با او شریک باشد، با مرد سهیم است و حق بهره‌برداری از دست‌رنج او را دارد. 4- برای یهود سوگند دروغ خوردن مخصوصا هنگام معامله با دیگر ملتها جایز است، زیرا اصل سوگند برای از بین بردن نزاع قرار داده شده ولی درباره غیر یهودی که عبارت باشند از حیوانات ناطق این سوگند اعتبار ندارد!"
بگذارید دیگر اشاره‌ای به پروتکلهای صهیونیسم که مجموعه قوانین مصوب نزد علمای قوم یهود است نکنم، که هوش را از سرتان خواهد برد؛ بگذارید نگویم که رژیم خبیث صهیونیستی معتقد است غیر یهودی، اعم از مسلمان و مسیحی و زرتشتی، همگی حیوانات ناطقی هستند که خداوند برای بهره‌کشی قوم یهود از آنان، خلق کرده است و انسان برتر فقط و فقط یهودی‌ها هستند.
بگذارید نگویم که غاصبان فلسطین جان و مال و ناموس غیر یهودی را بر خود مباح می‌دانند؛ و... (توصیه می‌کنم حتمن پروتکلهای 24 گانه یهود را مطالعه بفرمایید.) نتیجه آنکه هر ریالی را که بابت خرید و مصرف کالاهای صهیونیستی پرداخت می‌کنیم، در واقع با دست خود گوری برای خویش کنده‌ایم.

 

 

ghanbarloo@yahoo.comm

نقش رنگ در طراحی داخلی

همگان می دانیم که افراد مختلف به رنگ های خاصی تمایل نشان می دهند. استفاده از این تمایل اشخاص به عنوان وسیله ای برای تشخیص شخصیت آنها موضوع بحث انگیزی است، چرا که افراد با یکدیگر تفاوت دارند. هر یک از ما خصوصیات شخصی خاص خود را داریم و احساساتمان را به سبک و سیاق خاص خود بیان می کنیم. در جهان نمی توان دو نفر را یافت که در ابراز احساساتشان پیرو شیوه یکسانی باشند. از طرف دیگر احساسات افراد به طرق مختلف قابل تضعیف و تحریک است و مثلا با تغییر محیط ای که در آن زندگی می کنند، به سبب الگوهای روانشناسی به نتایج بهتری در ایجاد شادابی، صمیمیت، آرامش افراد خانواده دست یافت. ویژگی های خیابان و کوچه ای که خانه ما قرار دارد، ترکیب حجمی، نورگیری، تقسیم بندی فضاهای داخلی، مبلمان داخلی، نحوه رنگ بندی و حتی مقیاس به کار رفته همه و همه به عنوان فاکتورهای مهمی برای تعریف یک مسکن مناسب عمل می کنند. ویژگی های فرهنگی، نوع روابط خانوادگی و حریم های اجتماعی و غیره از جمله عواملی هستند که نیاز های روحی و جسمانی ساکنین را تعریف می کنند و وظیفه یک طراح داخلی است که تعاملی محکم بین موارد یاد شده با جنبه های عملکردی فضا، برقرار سازد .
رنگ عاملی مهم در طراحی فضا: رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی بنیادین در زندگی بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر احساسات اشاره کرد. جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیا را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند. هر کدام به سبب ویژگی های شیمیایی و روانشناسانه ای که دارا هستند، منبع مهمی از انرژی، در جهت فزونی سلامت و نشاط روح و روان در انسان ها به شمار می روند. جهانی تک رنگ، با تونالیته های محدودی را با طبیعت اطراف خویش مقایسه کنید و یا خود ساکن شهری سیاه و سفید بدانید، بدون هیچ کنتراستی و هیجانی. معنای زندگی تغییر یافته و سردی و مردگی بر همه جا حاکم می شود. فضایی بی روح و عاری از هر جنب و جوشی که تشنه جرعه ای رنگ است. مساله رنگ به سبب تاثیرات مهم روانشناسانه اش، در مقوله شهر و فضاهای معماری امری مهم به شمار می رود؛ تا بدانجا که تخصصی با عنوان رنگ بندی و رنگ شناسی فضاهای شهری در بین هنرمندان مطرح شده است. هماهنگی در رنگ مثل هماهنگی در نت های موسیقی است و از اهمیت ویژه ای در ایجاد هارمونی مناسب و چشم نواز به مانند قطعه موسیقی برخوردار است. برای رسیدن به اهدافی همچون کارکرد مناسب، زیبایی بصری، هارمونی فضایی، و تأثیر محیطی و روانی مؤثر و مثبت در طراحی داخلی، مستلزم استفاده هماهنگ، منسجم، معنی‎دار و زیبا از عناصر طراحی است. در یک طرح مطلوب همه عناصر و اجزاء در نسبت به تاثیرات کیفی و معنایی که به فضا اعمال می کنند در ارتباطی تنگاتنگ با هم قرار دارند. بر این اساس، موفقیت هر طرح بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سه‎بعدی فضا دارد. تجربه سالیان دراز کار با رنگ ثابت کرده است که رنگ ها نیز مثل انسان ها، از جهات مختلف با یکدیگر مرتبط اند و سلیقه ها و صفات مشترکی دارند و یا برعکس ناهموان و متضاد یکدیگرند. شاید تصور كنید كه نارنجی و سرخ متضاد همند، در حالی كه در دایره رنگ كنار هم قرار می گیرند و دارای هارمونی هستند. خریدن یك دایره رنگ، كه در آن نحوه ارتباط رنگ ها و چیدمان آنها و رنگ های مكمل مشخص شده است و در اكثر فروشگاه های لوازم هنری وجود دارد، با ارزش است تا قبل از خریدن زرد گریپ فوروتی و سبز زیتونی برای رنگ كردن اتاق خواب، نگاهی به آن بیندازیم.
رنگ بندی اتاق ها و استفاده از مصالحی که بتواند خصوصیات رنگی و بافت مورد نظر ما را برآورده سازد بسیار مهم و در عین حال قدرت اعمال نفوذ بر تغییرات کالبدی فضا را نیز داراست؛ کارهایی که برای تعدیل و تقسیم بندی دیواره های رنگی انجام می گیرند می تواند به عنوان ایده ای برای تعیین کالبد فیزیکی فضای نیز عمل کند و جنبه های کاربردی طراحی را با معیارهای زیباشناختی همراه سازیم. به عنوان مثال مساله روشنایی و استفاده از نور طبیعی در طراحی یک اتاق بسیار مهم است ولی نحوه کنترل نور، انتخاب رنگ و مصالحی که نور را از خود عبور می دهند به خلاقیت و قدرت طراح در ایجاد هماهنگی که وی بین کارکرد روشنایی اتاق و مطلوبیت فضا بستگی دارد.
استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود. استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.
چنین عواملی در انتخاب رنگ برای بناها، دکوراسیون داخلی و مبلمان فضا، رویکرد های مختلفی را در طراحی ایجاد می کند. رنگ یکی از عوامل تعیین کنند سبک و سیاقی است که بدان طریق با محیط پیرامون خود ارتباط بر قرار می کنیم و بیشتر از هر عامل مستقل دیگری می تواند فضای کسالت بار و یکنواخت اطراف را به مکانی روح بخش مبدل سازد. عوض کردن رنگ دیوار ها می تواند بیش از تغییر مبلمان یا حتی ساختار یک اتاق، نتایج چشم گیری به بار آورد. تا كنون خانه های بسیاری به رنگ بژ و كرمی و تنالیته های آن رنگ آمیزی شده اند و رنگ استاندارد معمول برای خانه های جدید مگنولیایی است اما باید تصور نمود که در شرایط مختلف اجتماعی و به خصوص اقلیمی، چگونه باید از این رنگ ها استفاده کرد و یا دیوار هایی به رنگ های ملایم و نامحسوس مثل استخوانی، برای زندگی كردن بسیار مناسبند؛ اما ایجاد كنتراست در آنها با انتخاب رنگ های خاص در لوازم جانبی منزل و روكش ها و رومبلی ها باعث روح بخشی به فضا می شود.
برای آنکه بتوانیم ارتباطی درست میان طبیعت خود با دکوراسیون داخلی خانه برقرا سازیم، باید بیاموزیم که ترس از متفاوت بودن با سایرین را از خود برانیم؛ مشکلی که امروزه بسیار با آن در گیریم و بسیاری از طراحی های معماری و داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد. نمی توان در جامعه ای سیاه و سفید، تفکری رنگی داشت و فردایی بهتر را تصور کرد. غالبا خود را در حصاری از رنگ هایی به تحمیل عرف و جامعه «معقول» و «بی روح» و بی رمق قرار می دهیم، رنگ هایی که مانع از بروز احساسات و نمایان شدن خود واقعی ما می گردد.به منظور کمک برای ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین در محیط زندگی خود و بهره گیری هر چه بهتر از رنگ ها، لازم است اطلاعات گسترده تری درباره ارتباطات فردی خویش با رنگ ها نایل شویم و مواردی را درک کنیم که علاقه مندی یا بیزاری به رنگ های خاص را در مورد ما آشکار می سازد. با بذل توجه بیشتر به قدرت رنگ ها در خانه های خود ممکن است از آنچه به واسطه این کار نمایان می شود به شکلی خوشایند یا ناخوشایند غرق حیرت شویم. رسیدن به ترکیب رنگ مناسب در اتاق، لباس و یا هر مورد دیگر، نه فقط جلب توجه می کند که حالتی از اطمینان و آرامش را نیز القا می کند.
کار موثر با رنگ بیش از همه به تحریک حس خلاقیت نیازمند است. به دست آوردن یک ترکیب رنگ مناسب که درست با منظور و هدف فرد، منطبق باشد خود به نوعی «آفرینش» محسوب می شود.
برای بدست آوردن چیدمانی مناسب از رنگ ها در فضاهای داخلی گام های اولیه زیر ضروری است:
1- آن مطلبی را که با زبان رنگ می خواهید به بیننده بگویید در اندیشه خود آماده داشته باشید.
2- یگ رنگ اصلی که سخن گوی پر قدرتی برای بیان آن مطلب باشد، پیدا کنید.
3- رنگ های دیگری که در اطراف آن می چینید، باید در هماهنگی کامل باشد.
4- آنگاه به عنوان یک رهبر طرح وارد شده و این بار سلیقه هنری خود را در چیدن این ابزار های فنی دخالت دهید.
به کاربردن رنگ در فضاها و یا مبلمانی ساده معمولا نیازمند مهارت زیاد و گران قیمت نیست. یک طراح معماری خوب می تواند بسیاری از نیاز های محرک روانی با استفاده از مطالبی که گفته شد و اندکی خلاقیت در جهت رفاه مصرف کنند گان به کار گیرد؛ مخصوصابه وسیله گوناگونی و اجتناب از تک رنگ بودن.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 ارديبهشت / 18 مي / 12 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
29 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اعلاميه دولت آمريكا در خودداري از معامله نفت
با ايران

19 ماه مه سال 1951 دولت وقت آمريكا تحت فشار شديد انگلستان اعلام كرد كه شركتهاي نفتي آمريكا در شرايط موجود كه اختلاف ايران و انگلستان بر سر نفت ادامه دارد مايل به مشاركت در فعاليتهاي نفتي ايران ازجمله بستن قرارداد خريد نيستند و درصدد آن برنخواهند آمد. اين اعلاميه غير منتظره كه در پي ديدار يك هيات انگليسي از واشنگتن صادر شده بود دولت وقت ايران را متوجه فروش نفت خود به كشورهاي كوچكتر نظير ايتاليا ساخت كه عملي هم نشد. دولت انگلستان كه عامل بزرگي در بازارهاي بين المللي نفت بوده است اخطار كرده بود كه نمي گذارد نفت ايران صادر شود.

 

ميزان حقوق کارمندان دولت
در سال 1332 خورشيدي

اشل ترميم شده حقوق پايه (بدون مزايا، از جمله دستمزد كار اضافي كردن) كارمندان دولت ايران در سال 1332 (استخدام رسمي ها) سي ام ارديبهشت اين سال جهت پرداخت به خزانه داري كل ابلاغ شد . در اين اشل، حقوق كارمند پايه يك (تازه استخدام) 150 تومان (1500 قران و كمتر از يك پانصدم چنين دستمزدي در سال 1383) تعيين شده بود. طبق اين جدول، حقوق آخرين پايه آن زمان (پايه 9) ششصد و نود و دو تومان بود.

 

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

29/02/58
درخواست استاندار خوزستان از وزير كشور براي واگذاري فرماندهي نيروهاي مسلح مستقر در استان به وي براي مقابله با آشوبگران در سطح شهر و مرز ، بر حسب نياز .

مصاحبه مطبوعاتي عزالدين حسيني در تهران و پاسخ وي به سؤالات خبرنگاران درباره نتايج مذاكرات با امام و دولت موقت ، هدف سفر هيئت حسن نيت به تهران ، قانون اساسي و حقوق خلق‌هاي ايران ، خودمختاري كردستان ، ترور سرلشكر قره‌ني ، حدود و ثغور كردستان خودمختار ، ارتباط با كُردهاي عراق ، شوراي انقلاب ، دخالت ارتش در وقايع نقده و …
انتشار بيانيه مشترك “ جنبش ملي مجاهدين “ و “ جاما “ و اعلام اتخاذ مواضع مشترك ضد استبدادي ، ضد ارتجاعي و ضد استعماري از اين تاريخ به بعد .

اعلاميه سازمان مجاهدين خلق ايران در حمايت از بيانات ضد آمريكايي امام خميني و اعلام روز چهارم خرداد ـ روز شهادت بنيانگذاران سازمان ـ به عنوان روز اعتراض به قطعنامه سناي آمريكا .
برگزاري مراسم سالروز تولد دكتر مصدق در زمين چمن دانشگاه صنعتي شريف به دعوت جبهه دمكراتيك ملي و سخنراني دكتر شايگان در اين مراسم و تأكيد بر لزوم حفظ آزادي و رفع سانسور ؛ قرائت پيام‌هاي جبهه دمكراتيك ، سازمان چريك‌هاي فدايي خلق و قطعنامه مراسم شامل تأكيد بر ضرورت آزادي مطبوعات ، سخن و انديشه ، عدم انحصار راديو تلويزيون و وحدت نيروهاي آزادي‌خواه …

مصاحبه سرتيپ عزيز الله امير رحيمي فرمانده دژبان مركز با روزنامه اطلاعات درباره دستور دادستان ارتش مبني بر تحويل كليه متهمان نظامي زنداني در زندان قصر و انتقال آنها به زندان پادگان امام خميني ( جمشيديه سابق ) و گزارش اين روزنامه از اجتماع خانواده‌هاي نظاميان زنداني در مقابل پادگان امام خميني و درخواست اجراي هر چه سريعتر دستور مزبور .
واكنش منفي اقتصادي كشورهاي عراق ، كويت ، عربستان ، امارات و قطر عليه مصر در پي امضاي پيمان صلح مصر با اسرائيل ؛ بهبود روابط تسليحاتي آمريكا و مصر .

29/02/62
اجلاس شوراي همكاري‌هاي خليج فارس در رياض.

29/02/64
ورود سعود الفيصل وزيرخارجه عربستان به تهران و ملاقات وي با ميرحسين موسوي نخست وزير و حجت‌الاسلام خامنه‌اي – هاشمي رفسنجاني و ولايتي.

رد پيشنهاد سعودالفيصل براي ميانجيگري در جنگ از سوي ايران.

29/02/67
نامه سرگشاده آيت‌الله مرعشي و گلپايگاني به امام براي پايان جنگ و صحه گذاشتن جامعه مدرسين بر اين نامه
 

 

 ورود حضرت آيت الله خميني به دهكده جماران

29 ارديبهشت 1359 - آيت الله خميني رهبر فقيد انقلاب اسلامي ايران عازم دهكده جماران شدند. ايشان در ميان استقبال پرشكوه مردم به جماران واقع درمنطقه شميران تهران رفتند. آيت الله خميني مدت9سال درجماران اقامت داشتند و تاهنگام رحلتشان درخانه اي بسيار ساده بسر بردند.

Mobin_s2004@yahoo.com
18 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز ملکم ايکس

ملکم ايکس

مالك شباز (در افواه معروف به: ملكم ايكس) رهبر جنبش ناسيوناليستي سياهان آمريكا و بنيادگذار «ملت اسلام» در ايالات متحده 19 ماه مه 1925 به دنيا آمد و با مبارزات پيگير خود در سياهپوستان اين كشور كه بيش از سي ميليون نفرند غرور، هويت سياسي و تشخص اقتصادي ايجاد كرد كه آنان را به زندگاني بهتر و پيشرفت رهنمون شد. وي در 21 فوريه 1965 در نيويورك در مراسم نخستين روز هفته برادري ملي به قتل رسيد!.

 

سالگرد مرگ سرهنگ لورنس (عربستان) كه اعراب را به دام استعمار انگلستان افكند

سرهنگ لورنس

19 ماه مه 1935 سرهنگ تي. اي. لورنس (شاو) معروف به لورنس عربستان در 46 سالگي جان سپرد. وي چند روز پيش از آن در «دورست» انگلستان بر اثر افتادن از موتوسيكلت دچار ضربه مغزي شده بود. وينستون چرچيل پس از آگاه شدن از مرگ سرهنگ لورنس گفته بود: از دست رفتن لورنس به امپراتوري انگلستان چنان آسيبي زده است كه تا سالها جبران نخواهد شد. من اميدوار بودم كه در روزهاي بحراني كه دارند دوباره در افق آشگار مي شوند، لورنس را در كنارمان مي ديدم. از مغز بزرگ او خيلي كارها بر مي آمد. او از چهره هاي بزرگ امپراتوري ما بود.
     چرچيل مي دانست كه لورنس در جريان جنگ جهاني اول با چه مهارتي اعراب را به دام استعمار انگلستان انداخت، دامي كه به نظر مي رسد هنوز كاملا برچيده نشده است و اعراب هنوز با همان آتشي كه لورنس برافروخته مي سوزند. در نيمه جنگ جهاني اول، پس از توافق 15 مه 1916 انگلستان و فرانسه (معروف به قرارداد محرمانه سايكس ـ پيكوت كه لنين پس از پيروزي انقلاب روسيه آن را فاش ساخت و باعث آبروريزي انگلستان و فرانسه شد) بر سر اداره سرزمين هاي عربي امپراتوري عثماني و تقسيم آنها ميان خود در صورت شكست عثماني در جنگ، لورنس كه در قاهره افسر اطلاعاتي انگلستان بود و اطلاعات زياد در باره اعراب عربستان و سرزمين هاي آنان داشت مامور برانگيختن شان برضد عثماني شد و به حجاز و نجد رفت، زيرا كه در توافق انگلستان و فرانسه، جز سوريه و لبنان بقيه سر زمين هاي عربي شرق سوئز و حوزه نيل سهم انگلستان شده بود. لورنس موفق شد اعراب عربستان را ترغيب به قيام مسلحانه برضد عثماني كند و با كمك آنان عثماني را براند و بعدا پيش نويس نقشه خاور ميانه از جمله تاسيس كشور اردن و انتقال خانواده هاشمي به آنجا و نصب امير فيصل (پسر شريف حسين) به حكومت سوريه و ... را تهيه كرد و در مذاكرات مارس 1921 قاهره به وينسون چرچيل وزير وقت مستعرات و «سر پرسي كاكس» معروف به قبولاند از جمله انتصاب امير فيصل كه سوري ها او را اخراج كرده بودند به پادشاهي كشور عراق كه اين كشور هم با نقشه كاكس و لورنس خلق شده بود. وقايع بعدي تا به امروز نتيجه همين تغييرات بوده است. لورنس پس از پيدايش هيتلر نگران بقاء امپراتوري استعماري انگلستان شده بود و اصرار داشت كه انگلستان براي حفظ قدرت خود تا مي تواند نيروي هوايي اش را تقويت كند و شخصا داوطلب كمك به انجام اين طرح شده و به نيروي هوايي منتقل گرديده بود. وي بود كه
    دولت انگلستان را تشويق به برسميت شناختن استقلال كشور سعودي (اعلاميه جده مورخ ماه مه 1927) كرده بود و ....

برخي ديگر از رويدادهاي 19 مي

  • 1536:   هنري هشتم پادشاه انگلستان به جاي طلاق دادن كه منع مذهبي داشت، همسر دوم خود آن بولين را به جلاد سپرد و گردن زده شد.

  • 1649:   قانون كامان ولت (مشترك المنافع) شدن انگلستان به تصويب پارلمان اين كشور رسيد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    22
    31

    اهواز

    28
    42

    تبريز

    12
    23

    شيراز

    20
    34

    مشهد

    16
    31

    بندرعباس

    27
    39

    کرمان

    16
    35

    اصفهان

    16
    32

    يزد

    23
    36

    کرمانشاه

    15
    31

    اراک

    15
    29

    رشت

    17
    20

    دبی

    30
    39


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1440 تومان
    930 تومان
    1812 تومان
    885 تومان
    251 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    238000 تومان
    105000 تومان
    54000 تومان
    208000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:01

    اذان مغرب : 20:25

    اذان صبح فردا : 4:17

    طلوع آفتاب فردا : 5:56
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    World Trade Magazine
    ماه مي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    World Trade Magazine

    تاریخ انتشار: مي 2008
    تعداد صفحات مجله: 33
    حجم فایل: 52 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    صفحه نمایشگر دوقلو 

    شرکت سامسونگ موفق به ساخت مانیتور دوقلو شد! اگرچه این دو صفحه نمایشگر دوقلو هستند ولی هیچ شباهتی با هم ندارند. صفحه نمایشگر بزرگ تر دارای سایز 22 اینچ با رزولوشن 1680*1050 می باشد . بازویی متحرک از قسمت پشت این نمایشگر وظیفه حمل صفحه نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن 800*450 را دارد. به گفته سازنده هدف از دو منظوره بودن این محصول آن است که دیتاهایی که بایستی مکرر و بدون هیچ وقفه مانیتور شود جداگانه روئیت شده و اخلالی با دیگر کارهای روزانه یک کاربر نداشته باشد. این محصول با قیمتی حدود 550$ در بازار موجود خواهد بود.

    منبع

    نخستین تلویزیون سه بعدی جهان
    به بازار عرضه شد ا

    به قول نویسنده ی انگجت این چیزی است که 50 سال منتظر آن بودیم. بله شرکت هیوندا اولین تلویزیون 46 اینچی سه بعدی را به بازار عرضه کرد. این تلویزیون فعلا در ژاپن برای فروش عرضه شده. برای دیدن تصاویر سه بعدی این تلویزیون باید از عینک مخصوص آن استفاده کنید. تصاویر این تلویزیون از نوع stereoscopic و با رزلوشن 1920 در 1080 نشان داده میشوند. این تلویزیون قادر است تصاویر سه بعدی که از طریق کانال BS11 ارسال میشوند را نشان دهد. البته ژاپنی ها نباید نگران نبود شبکه ی تلویزیونی سه بعدی باشند چرا که شرکت Nippon چند ماهی است که ارسال تصاویر سه بعدی را روی این کانال آغاز کرده است. لازم به ذکر است که این تلویزیون تصاویر دو بعدی معمولی را هم به خوبی نشان میدهد. این تلویزیون با قیمت معادل 4857 دلار عرضه میشود.
    ورود نمایشگر های سه بعدی میتواند بازار جدیدی را برای تولید و رقابت آغاز کند. شاید تا چند سال دیگر به این نمایشگر های دو بعدی فعلی بخندیم.

    منبع  

    اطلاعات بیشتر در مورد stereoscopy در ویکی پدی
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    صهیونیسم جهانی

    صهیونیسم نام یک جنبش فعال سیاسی در سده اخیر می‌باشد که به ‌واسطه گستردگی فعالیت‌های آن نام آن هر روزه در رسانه‌ها شنیده می‌شود. با توجه به عدم آشنایی افکار عمومی و بسیاری از اهل فن با ماهیت این جریان سیاسی و خلط این موضوع با مباحث اسرائیل که فقط یکی ازدستاوردهای صهیونیسم است این نوشتار بر آن است تا حد امکان یک معرفی اجمالی و گذرا از صهیونیسم ارائه نماید و زمینه‌های شکل‌گیری آن را که ریشه در بستر زمان دارد را مورد کنکاش قرار دهد
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یهود در اروپا
    تاریخچه حضور یهودیان در اروپا
    دیدگاه اروپاییان نسبت به یهودیان

    ● ماهیت صهیونیسم
    زمینه‌های شکل‌گیری تفکر صهیونیسم
    فعالیت رسمی سازمان صهیونیسم
    فضایابی صهیونیست‌ها در اروپا

    ● سازمان‌های صهیونیستی
    سازمان جهانی صهیونیسم
    کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک)
    شورای اروپایی جوامع یهودی

    ● تلاش های صهیونیسم جهانی
    صیانت از مبانی و پشتوانه‌های صهیونیسم
    انسجام بخشیدن به سازمان‌های یهودی در قالب مجامع بین‌المللی
    حفظ و سازماندهی جوامع یهودیان در هر کشور
    بهره‌گیری اطلاعاتی و جاسوسی از جامعه یهودیان
    گسترش و اشاعه فساد و فحشا در جهان
    کنترل رسانه‌های ارتباط جمعی
    کنترل و تسلط بر منابع پولی و اقتصادی در جهان

    ● رابطه بین صهیونیسم و اسرائیل

    ● نتیجه‌گیری


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    منتقدی از عالم برزخ

    جان خارین معلم سی و یک ساله دبیرستان احساس بدی داشت! دهانش تلخ شده بود و سرش گیج می رفت! اعضای هیئت مدیره دبیرستان را که روبرویش نشسته بودند به شکل انگشت شست هایی می دید که حرکت می کردند. جان یک بار دیگر نیرویش را جمع کرد و در حالی که سعی می کرد منطقی و آرام جلوه کند، گفت: «آقایون توجه داشته باشند که همین دیروز دو نفر از دانش آموزان با هم وارد دستشویی شدند! متوجه هستید که، با هم وارد دستشویی شدند.»
    یکی از اعضای هیئت مدیره که قیافه اش شبیه سارقان سابقه دار بازنشسته بود در حالی که می خندید، گفت: «آفرین جانی، داریم به نتیجه می رسیم، براوو پسر برو رو این مسائل کار کن، فیزیولوژی بدن دانش آموزان دبیرستان و انحنای کمر در اثر حمل کیف مدرسه، برات متاسفم که اینجا یه مدرسه پسرونه اس ای کاش لااقل یه شیفت دختر داشتیم» و با دست به پهلوی یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره زد و خندید.
    جان خارین که انگار دنیا دور سرش می چرخید، دستانش را روی میز گذاشت و با لحنی بغض آلود مثل کسی که می خواهند خبر مرگ عزیزی را به کسی بدهد، گفت: «آقایون ما تو دبیرستان دانش آموزان دو جنسه و خراب داریم! البته دو جنسه فقط یکی، ولی کسانی که به دستشویی رفت و آمد می کنن زیادن! آقایون مواد مخدر فقط مسئله ما نیست، مسئله اینه که عرض کردم.»
    رییس هیئت مدیره آقای واوانی لاکرز سرهنگ بازنشسته که کنار مادام باربارا راب نشسته بود و از اول جلسه مثل برج پیزا به طرف مادام تغییر جهت داده بود با دست چپ خود به جان خارین اشاره کرد و با صدای نسبتا بلندی گفت: «آقای معلم چرا یه گزارش تهیه نمی کنی و این موارد رو به منطقه گزارش نمی کنی؟ چطوره در مورد معلم های دیگه و اعضای هیئت مدیره هم بنویسی؟ ها؟ ها خانم باربارا راب؟ نظر شما چیه؟»
    جان خارین نمی دانست چرا ولی واقعا احساس می کرد دست راست لاکرز روی پای مادام راب است حتی حس کرد لاکرز بعد از گفتن این جمله ران مادام راب را فشار داد چون کمر مادام راب مثل کسی که ویشگونش گرفتی باشند کمی راست شد! جان خارین حتی فکر می کرد بارها دو تن از اعضای هیئت مدیره را با هم در دستشویی دیده است. حاضر بود قسم بخورد اما چه فایده؟ نه انگار واقعا دیوانه شده بود. فکر می کرد در آن دبیرستان دارد اتفاقاتی می افتد. به همه چیز مشکوک بود، اما مگر خودش در دستشویی حشیش پیدا نکرده بود. یقیین داشت که والتر کاراس دانش آموز سال دوم سیگار می کشد. با خودش می گفت ای کاش کلاسش مشرف به دستشویی مدرسه نبود! پس جریان آن روژ لب چه بود؟ نکند روژ لبی که پشت درختان چنار حیاط کوچک مدرسه پیدا کرده بود، متعلق به مادام راب است. اگر روژ لب مال مادام راب است پس حتما آن بسته هم متعلق به یکی از آقایان هیئت مدیره است. به راحتی می توانست از مادام راب بپرسد که آیا روژ لب گم کرده است یا نه؟ یا روژ لب را نشان بدهد و سوال کند، اما به هیچ وجه نمی توانست از آقایان در مورد آن بسته بپرسد. نه نمی توانست، دست کم تا مادام راب آنجا بود از پرسش شرم داشت. واوانی لاکرز یک بار دیگر سوالش را تکرار کرد. جان خارین که به زحمت روی پا ایستاده بود از جمع عذر خواهی کرد و نشست و ادامه داد: «آقایون من فکر می کنم کمی بیمار هستم و نیاز به یک مرخصی طولانی مدت دارم. دست کم تا اواخر عمر، تا نظر شما چی باشه؟»
    آقای لاکرز با شنیدن این حرف تقریبا نیم خیز شد و پرسید: «می خواین استعفا بدین؟ این عالیه!» و برای اولین بار در طول جلسه جان خارین دست راست سرهنگ بازنشسته را دید که توی هوا تکان می خورد مثل پرنده ای که تازه از آشیانه بیرون آمده باشد!
    یک هفته بعد جان خارین در حالی دبیرستان را ترک می کرد که در مراسم خداحافظی آن قدر در مورد رشد آموزش و پرورش در کشور یاوه گفته بود و از سلامت، امنیت و بهداشت مدارس تعریف کرده بود که اعضای هیئت مدیره را انگشت به دهان کرده بود! یک هفته بعد جان خارین معلم سی و یک ساله بازنشسته به جرم نوشتن مقاله ای با عنوان «فساد در مدرسه» به جرم تشویش اذهان عمومی دستگیر شد و به زندان افتاد! یک هفته بعد که جان با فساد موجود در زندان مواجه شد! شب نامه ای علیه ریاست زندان منتشر کرد که در آن از فساد موجود در زندان به شدت انتقاد کرده بود! یک هفته که جان خارین را از سلول انفرادی به سمت دادگاه می بردند ناگهان قولنجش گرفت و ماموران مجبور شدند تا بهبودی او را در بیمارستان بستری کنند! یک هفته بعد هنگامی که پزشک مرگ او را تایید کرد، یک سایت اینترنتی مقاله ای از خارین فقید منتشر کرد که در آن به وضوح از وضع بد بیمارستان ها و مناسبات حاکم بر آن انتقاد شده بود! یک هفته بعد کشیش کنستانتین در حضور پاپ روح فردی به نام جان خارین را مستوجب آتش دوزخ دانست و آن را تا ابد لعن کرد! به گفته ی یکی از کشیشان نزدیک به پاپ، جان خارین مدتی به خواب پاپ می آمده است و از وضع موجود در عالم برزخ و رفتار برخی از ارواح به شدت گله می کرده است!

    رضا ساکی
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    چگونه یک سخنرانی خوب
    ارائه کنیم

    چه در حضور یک نفر و چه در حضور یک جمعیت پنجاه نفره، می‌توان بر ترس و خجالت ناشی از سخنرانی غلبه کرد. سخنرانی مهارتی است که همه می‌توانند با تمرین، آن را بیاموزند.
    یک ارتباط چشمی خوب کمک می‌کند تا مخاطب احساس آرامش بیشتری نماید و در توانایی‌هایی کلامی شما نیز اعتماد به وجود می‌آورد.
    ارتباط چشمی خود را (پیوسته) حفظ کنید؛ برای این کار باید آنقدر بر متن سخنرانی خود تسلط داشته باشید که فقط هرازگاهی نیاز به نگاه کردن به متن خود پیدا کنید.
    - چند چهره صمیمی را، که به مضمون سخنان شما واکنش نشان می‌دهند، در بین حضار پیدا کنید و سخنرانی خود را با تمرکز بر روی آنان انجام دهید. در هر نوبت، ارتباط چشمی خود را چهار تا پنج ثانیه حفظ کنید و سپس به سراغ نفر بعدی بروید.
    - صحیح ایستادن نشان دهنده‌ی اعتماد به نفس است. محکم بایستید. حرکات بیش از حد ممکن است حواس شنوندگان را پرت کند. طبیعتا در هنگام ایستادن دستان خود را در کنار بدن قرار می‌دهید. برای تاکید بر روی نکات مهم، از حرکاتی استفاده کنید که آهسته و دقیق و در عین حال طبیعی باشند.
    - به عاداتی که ممکن است داشته باشید، توجه کنید؛ عاداتی مثل دست روی دست انداختن، تکیه دادن به دیوار یا با خودکار به جایی زدن. این کارها نیز می‌تواند حواس مخاطبان شما را پرت کند یا به آنها بگوید که شما (نسبت به موضوع) بی‌علاقه و یا اینکه دستپاچه‌اید.
    - سخنرانی خود را در مقابل آینه تمرین کنید تا نحوه‌ی اجرا و حرکات بدن خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید. شیوه‌های متفاوتی را مورد آزمایش قرار دهید تا در مجموعه حرکات و ژست‌های خود به آن هماهنگی که با آن احساس راحتی می‌کنید، برسید و همان را در برابر حضار به کار ببرید.
    - وجود صمیمیت در حالت و حرکات چهره‌ کمک می‌کند تا رابطه‌ای گرم و مثبت با مخاطبان خود به وجود آورید. خنده‌ای که شما به چهره دارید به مخاطب می‌فهماند که شما هم یک انسان و (در نتیجه) قابل اعتمادید، و بدین ترتیب به آنان این فرصت را می‌دهد که نظرات شما را بپذیرند.
    - حالت چهره‌ی شما (در حقیقت) بیانگر حال و هوای سخنان شماست و مخاطبتان را (در سخنرانی) درگیر می‌کند.
    - انتخاب خوب لباس کمک می‌کند تا برای مخاطب خود احترام قایل شوید. قبل از حضور در محل سخنرانی، نظر دیگران را در رابطه با نحوه انتخاب لباس و نیز تناسب آن با مناسبت مربوطه جویا شوید.
    - گاهی آهنگ و لحن کلام اثری به مراتب قوی‌تر از محتوای آن دارد. با تمرین کردن، احساس و انرژی را به صدای خود بیفزایید....
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    فدک در طول تاريخ


     

    سوال:

    رفتار زمامداران اسلامي در طول تاريخ با فدك چگونه بوده است؟
     

    پاسخ:

    سرنوشت فدك با رفتار متفاوت حاكمان
    بررسي تاريخي پيرامون مسئله فدك در دوران خلافت زمامداران و حاكمان و رفتار متفاوت آنها نسبت به آن، بسياري از مطالب و حقايق تاريخي را براي ما روشن مي‏كند كه لازم است دانسته شوند، چون از طرفي اهميت فدك را بلحاظ ارزش فوق العاده مادي و اقتصادي و سياسي آن تبيين مي‏كند و از طرفي هم بيانگر رفتار متفاوت و متناقض حاكمان است كه هر يك طريقه و سليقه خاصي را نسبت به آن اعمال كردند و عملكرد حاكمان قبلي را ناديده گرفتند و روش و نظر آنها را كنار گذاشتند در نهايت به راه صواب رفتند و بعضي هم خطا كردند.
    بررسي عملكرد حاكمان و رفتار متناقص آنها با مسأله فدك نمايانگر اين است كه آنها سند و مدرك مورد اعتناء و اتكاء نداشتند (سند و مدرك معتبر نداشتند) و قول و عمل بعضي از آنها را در اينكه سرزمين فدك مال دولت و حكومت و از آنِ همه مسلمين است نه مال خصوصي دختر پيامبرصلي الله عليه وآله، قبول نداشتند و خلاف دستور و نظر پيامبر ـ صلي الله عليه وآله ـ مي‏دانستند، پس هر كدام با سليقه شخصي با آن رفتار كرده‏اند.
    اكنون لازم است در جواب از سؤال، رفتار و عملكرد حاكمان اسلامي را به سه دوره تقسيم كنيم و برخورد هر يك از افراد در اين سه دوره را توضيح دهيم.
    الف) دوران سه خليفه اول
    ب) دوران بني اميه
    ج) دوران بني عباس

    فدك در ايام خلفاء سه گانه:
    1ـ خليفه اول (ابوبكر) سرزمين فدك را از دست زهراء ـ عليها السلام ـ دختر پيامبر ـ صلي الله عليه وآله ـ گرفت و او را از ملك خويش محروم ساخت و آنرا جزء درآمد عمومي دولت و بيت المال قرار داد و از ثروت عظيم آن در ايام سلطنت خويش استفاده كرد.[1]
    2ـ خليفه دوم (عمر بن خطاب) با اينكه در سمت مشاوري ابوبكر، اصرار زياد بر تصرف فدك و ممانعت از ارجاع آن به دختر پيامبر ـ صلي الله عليه وآله ـ داشت و نگذاشت ابوبكر آن را به صاحبش برگرداند،[2] در ايام زمامداريش آن را به وارثان و فرزندان زهرا ـ عليها السلام ـ برگرداند.[3]
    به نظر مي‏رسد اين تصميم خليفه دوم در بازگرداندن سرزمين فدك به خاندان پيامبر و وارثان دخترش ـ با اينكه خودش در ماجراي غصب آن نقش اساسي ايفاء كرد ـ از روي ناچاري و تعديل افكار عمومي باشد. چون در زمان خلافت ابوبكر به دليل ظلم و ستمي كه در حق خاندان پيامبر ـ صلي الله عليه وآله ـ بعمل آمد و مال شخصي آنها را غصب كردند، افكار عموم مردم كه از طرفي ناظر بر اين اذيت و آزارها و از طرفي هم متوجه حقيقت و واقعيت مطلب بودند، نسبت به خليفه بدبين گشت.
    3ـ خليفه سوم (عثمان بن عفان) كه در ايام خلافتش دوباره اين سرزمين را غصب كرده و درباره آن حتي از روش خليفه اول هم تعدي كرده بجاي اينكه آن را از بيت المال قرار دهد، به مروان بن حكم واگذار كرد، مروان هم تا پايان خلافت عثمان از آن استفاده مي‏كرد.[4]
    بعد از پايان يافتن ايام خلافت عثمان، آنچه كه از مجموع كتابهاي تاريخ برداشت مي‏شود اين است كه، علي بن ابيطالب ـ عليه السلام ـ سرزمين فدك را از دست مروان بن حكم گرفت و با اقتدا به پيامبر ـ صلي الله عليه وآله ـ آن را از اموال شخصي فاطمه ـ عليها السلام ـ دختر پيامبر بشمار آورد و به عنوان ميراث، خود و اولادش آن را در اختيار گرفتند و درآمدش را به صلاحديد مصرف مي‏نمودند.[5]

    فدك در ايام خلافت حاكمان بني اميه:
    1ـ معاويه بن ابوسفيان در دوران زمامداريش سرزمين فدك را از فرزندان زهرا ـ عليها السلام ـ گرفته و به تصرف خويش درآورد و آنرا بين سه نفر تقسيم كرد، يك سوم آن را به مروان بن حكم و يك سوم آن را به عمر بن عثمان و يك سوم آن را به پسرش يزيد بخشيد، بعد از آنها به مرور زمان همه آن سرزمين در اختيار عمر بن عبدالعزيز درآمد.[6]
    2ـ عمر بن عبدالعزيز در دوران سلطنتش، تصميم گرفت اين سرزمين را به صاحبانش برگرداند. به استاندارش در مدينه نامه‏اي نوشت كه فدك را به فرزندان فاطمه ـ عليها السلام ـ تحويل نمايد اما متأسفانه اطرافيانش در اين تصميم بر او ايراد گرفته و او را تحت فشار قرار دادند كه اين عمل بر خلاف روش خليفه اول و ديگر خلفاء گذشته است و تهديد كردند كه عدول از طريقه آنها جايز نيست. پس به ناچار سرزمين فدك را نگه داشت ولي درآمد آن را به فرزندان فاطمه ـ عليها السلام ـ تحويل مي‏داد.[7]
    3ـ بعد از عمر بن عبدالعزيز، يزيد بن عبدالملك در زمان حكومتش، چشم طمع به فدك پردرآمد انداخته و آن را در اختيار گرفته و از سودهاي بدست آمده از آن استفاده مي‏كرد و بر خلاف عمر بن عبدالعزيز راضي نشد درآمد آن را هم به اولاد فاطمه ـ عليها السلام ـ برساند و آنها را از حقشان محروم كرد.
    و اين ظلم و تعدي به عترت پيامبر و غصب حق آنها تا پايان حكومت بني اميه ادامه پيدا كرد.[8]
    فدك در ايام خلافت حاكمان بني عباس:
    1ـ ابوالعباس سفاح هنگاميكه به حكومت رسيد شايد بخاطر تثبيت موقعيت خود و جلب نظر بعضي از هاشميين، يا به دلايلي ديگر فدك را به عبداللَّه بن حسن از نوادگان امام حسن ـ عليه السلام ـ رد كرد.[9]
    2ـ منصور عباسي در ايام زمامداريش فدك را از اولاد امام مجتبي ـ عليه السلام ـ گرفته و به تصرف خويش درآورد و تضييع حق آنها كرد.[10]
    3ـ پس از منصور، مهدي عباسي است كه در ماجراي فدك به راه صواب رفته، آن را به صاحب حق برگرداند.
    4ـ موسي بن مهدي عباسي بعد از پدرش متأسفانه بناء را بر ظلم و تعدي گذاشته، سرزمين فدك را غصب كرد و از آن استفاده مي‏كرد. پس از او هم ماجراي فدك بهمين منوال توسط ديگر خلفاء بني عباس ادامه پيدا كرد تا اينكه زمان حكومت مأمون فرا رسيد.[11]
    5ـ مأمون عباسي يكي از حاكمان بني عباس است كه در ماجراي فدك به راه صواب مشي كرد كه چون حقيقت مطلب را مي‏دانست و از اساس ماجرا اطلاع داشت به استاندارش در مدينه نوشت:[12] فدك از آنِ فاطمه دختر پيامبر ـ صلي الله عليه وآله ـ بوده كه پدرش به او بخشيده بوده است و حق او ضايع شده است. تا اينكه گفته: اين مطلب روشن و مسلم است و تاريخ آن را گواهي مي‏دهد. پس الان لازم است به صاحبانش برگردد و به دستور او بازگردانده شد.
    6ـ متوكل عباسي در ايام حكومت ظالمانه‏اش، اين سرزمين را از وارثان دختر پيامبر ـ صلي الله عليه وآله ـ گرفته به شخصي به نام عبداللَّه بن عمر بازيار واگذار كرد تا از آن استفاده كند. عبداللَّه بن عمر هم به مردي به نام بشر بن بني اميه دستور داد يازده درختي كه در اين سرزمين توسط پيامبر ـ صلي الله عليه وآله ـ غرس شده را قطع كند پس بشر هم آنها را قطع كرد و اعضايش فلج گشت.[13] بعد از متوكل هم احدي از حاكمان آن را به اولاد فاطمه برنگرداند و ماجراي غم انگيزش بصورت ظلم و تعدي ادامه پيدا كرد.[14]
    اين خلاصه‏اي بود از سير تاريخي فدك در دوران حاكمان تاريخ كه رفتار متفاوت آنها نمايانگر است.
    منابعي ديگر براي مطالعه بيشتر:
    1ـ شرح نهج البلاغه ابن الحديد، ج 16.
    2ـ فدك في التاريخ للصدر، ص 20 الي 25.
    3ـ الفدك، للموسوي القزويني.

    --------------------------------------------------
    [1] . نهج البلاغه، ابن ابي الحديد، ج 16، ص 16 ـ فدك في التاريخ، للصدر، ص 21.
    [2] . سيره حلبي، ج 3، ص 391 ـ كشكول السيد حيدر آمدي ـ الفدك للموسوي القزويني، ص 175.
    [3] . فدك في التاريخ، للصدر، ص 21.
    [4] . فدك في التاريخ، للصدر، ص 22.
    [5] . فدك في التاريخ، للصدر، ص 22.
    [6] . فدك في التاريخ، للصدر ـ نهج البلاغه، ابن ابي الحديد، ج 16، ص 216
    [7] . فدك في التاريخ، للصدر، ص 23 ـ فدك للموسوي القزويني، ص 57.
    [8] . فدك في التاريخ، للصدر، ص 23.
    [9] . نهج البلاغه، ابن ابي الحديد، ج 16، ص 217 ـ فدك في التاريخ، للصدر، ص 23.
    [10] . فدك في التاريخ، للصدر، ص 24 ـ نهج البلاغه ابن ابي الحديد، ج 16، ص 217.
    [11] . فدك في التاريخ، للصدر، ص 24.
    [12] . نهج البلاغه، ابن ابي الحديد، ج 16، ص 217 ـ وفاء الوفاء، سمهودي، ج 2، ص 160 ـ فدك في التاريخ، للصدر، ص 24.
    [13] . نهج البلاغه، ابن ابي الحديد، ج 16، ص 217 ـ فدك في التاريخ، للصدر، ص 24.
    [14] . فدك في التاريخ، للصدر، ص 24.

     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    آنديو

    سبزى كه كشت آن تازه در ايران معمول شده است سالاد اين سبزى كبد، كليه و معده را تقويت مى كند
    «آنديو» از سبزيهايى است كه با ترجمه كتاب «گذرنامه براى يك زندگى نوين » و كتاب «چه بايد خورد و چگونه بايد پخت » اثر دكتر «گيلورد هاوزر» غذاشناس معروف جهان به ايرانيان عصر حاضر معرفى گرديد و در اثر اين معرفى كشت آن در ايران رواج يافت و محصول آن به بازار آمد. امروز اگر به فروشگاههاى مدرن مواد غذايى برويد در قسمتهاى سبزى و ميوه آنديو را هم خواهيد ديد كه مى فروشند و خواستاران زيادى هم دارد.
    آنديو گياهى است از خانواده كاسنى داراى برگهاى دراز و تكه تكه و گاهى مجعد و تابدار (فرى ) كه در باغهاى سبزيكارى و در جاليز صيفى مى كارند و وقتى بخواهند رنگ برگهاى آن سفيد مايل به زرد بماند همينكه ساقه و برگهاى آن بالا آمد روى آن را يك گلدان مى گذارند تا از نور هوا محروم شود و برگهاى آن سبز نگردد و يا آن را در گودالى فرو مى كنند و يا روى آن را شن و ماسه مى ريزند.
    آنديو را در سالاد بطور خام و يا پخته مى خورند. اين سبزى براى كبد و تصفيه خون بسيار مفيد است . طعم و مزه آن كمى تلخ و شبيه به مزه ساقه كرفس است .
    در استانهاى شمالى فرانسه آنديو زياد به عمل مى آيد و ريشه آن را در بلژيك به مقدار زياد خشك كرده و به فرانسه ، آلمان و چكوسلواكى صادر مى كنند كه به مصارف دارويى مى رسد.
    اصل آنديو از چين و ژاپن است و از آنجا به كشورهاى ديگر رفته است . اخيرا در ايران هم آن را كاشته اند و مصرف آن مورد توجه قرار گرفته است .
    بهترين نوع آنديو از بلژيك به دست مى آيد. در اين كشور كشت آن بى اندازه رواج دارد و محصول فراوانى براى صدور به كشورهاى خارج به دست مى آيد كه به آن كاسنى بروكسل مى گويند.
    نام ديگر آنديو (ريش بز) و «ويتلوف » است .
    اگر آنديو را وقتى از زمين در آمد، نور و هوا ندهند برگهاى آن سفيد و بى اندازه لطيف و شكننده مى شود. فصل آنديو از مهر ماه شروع و تا آخر زمستان ادامه پيدا مى كند ولى با اصول جديد كشاورزى مى توانند آن را در تمام فصول سال به عمل آورند.
    آنديو را خام در سالاد مى ريزند و مى خورند و يا آن را به طريقه هاى مختلف پخته و مصرف مى كنند.

    دو طريقه براى پختن آنديو:
    طريقه اول - آنديو را برگ برگ كنيد و بشوييد ولى توجه داشته باشيد كه مدت زيادى در آب بماند. بهترين طرز شستن آن اين است كه آن را زير آب شير بگيرند تا از گل و شن پاك شود.
    بعد از آن را در ظرف لعابى و كلفت بگذاريد. اگر آنديو پانصد گرم است سى گرم كره ، يك گرد نمك ، يك چهارم ليموترش و يك دسى ليتر آب در آن بريزيد و در ظرف را گذاشته و روى آتش قرار دهيد تا با آتش ملايم بپزد. پختن آنديو با آتش ملايم معمولا بيش از 45 دقيقه طول نمى كشد.
    طريقه دوم - برگهاى آنديو را كه جدا كرده ايد و شسته ايد در ظرف مخصوص سبزيهاى بخار پز بريزيد. پنجاه گرم كره ، يك گرد نمك و چند قطره آب ليموى ترش را به آن اضافه كنيد و آتش آن را روشن كنيد تا با بخار بپزد.
    مدت پختن آنديو در ظرف بخارپز بيش از 45 دقيقه وقت نمى خواهد.
    از آنديو پخته پوره آنديو و كوكوى آنديو درست مى كنند كه طرز تهيه آن اين طور است :

    پوره آنديو
    آنديو را با آب و يا بخار بپزيد (دستور پختن آن را قبلا به تفصيل شرح داديم (بعد آن را در آسياى سبزيها بگذاريد به صورت پوره در آوريد و سپس آن را در ظرفى بيزيد و گرم كنيد و كمى كره يا كرم به آن اضافه كنيد.
    براى اين كه پوره آنديو كامل شود مى توانيد چند قاشق (سوس بشامل ) و يا پوره سيب زمينى به آن اضافه كنيد.

    كوكوى آنديو
    آنديو پخته را به مقدار دويست و پنجاه گرم به صورت پوره در آوريد. سه عدد زرده تخم مرغ را در آن انداخته و آنقدر بزنيد تا مخلوط يكسانى به دست دهد، بعد نمك ، فلفل و گرد جوز هندى را به آن اضافه كنيد و دوباره بزنيد تا خوب مخلوط شود. آخر سر سفيده سه تخم مرغ را كه خوب زده ايد و سفيد شده است در آن بريزيد و دوباره خوب بزنيد كه مخلوط شود، بعد ظرف كوكو را با روغن چرب كنيد و مخلوط كوكوى آنديو را در آن بريزيد و ظرف آن را در فر بگذاريد از پانزده تا هجده دقيقه بپزد و بلافاصله آن را سر سفره بياوريد و صرف كنيد.

    سالاد آنديو
    براى تهيه سالاد آنديو بايد برگهاى آنديو را جدا كرد و با آب بشوييد و برگهاى پلاسيده آن را دور بريزيد و هر برگ را از درازا به دو قسمت كنيد. در ظرف سالاد روغن زيتون ، آب ليمو يا سركه و نمك و فلفل را به اندازه كافى با هم مخلوط كنيد و برگ هاى بريده آنديو را در آن بريزيد و به هم بزنيد و نوش جان كنيد. به جاى سوس معمولى سالاد مى تواند سوس مايونز به كار ببريد. هم چنين آنديو پخته را هم مى توانيد مثل آنديو خام سالاد كنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    1286- بزرگترين مانع بر سر راه رسيدن به خوشبختی، در انتظار خوشبختی بسيار بزرگ نشستن است(8770-0912)

    1287- دم همه ی اونايی که تو خونه تکوني دلشون ما رو دور نريختن گرم،ما هم سعی ميکنيم زياد جا نگيريم(5940-0912)

    1288- دلم ميخواست به دلت بگه که خيلی دلش برای دلت تنگ شده . چون موبايل نداشت به من گفت اس ام اس بزنم! تو هم اينو واسیه دلت بخون (4435-0935)

    1289- ديدی دلم شکست؟ديدی که اين بلوره درخشان عمر من،بازيچه بود؟ديدی دلم شکست؟از دسته کودکی که ندانست قدر ان؟ (8878-0912)

    1290- سايت گوگل اسم خليج فارسو به خليج عربی تغيير داده،اگر يک ميليون نفر اعتراض خودشنو به اين آدرس بفرستن گوگل مجبور به برگرداندن خليج فارس ميشود
    www.Petitiononline.Com/sos02082/petition.html
    (1361-0917) (9238-0915)

    1291- صداقت خواستم داشتی..يه رنگی خواستم داشتی..عشق خواستم داشتی..محبت خواستم داشتی.
    قور قوری جون گل کشتی هر چی که خواستم داشتی (8701-0912)

    1292- زندگی حکایت مرد یخ فروشی است که گفتند فروختی؟گفت: نخریدند تمام شد! (0149-0935)

    1293- بهار اومد و همه چيز رو تازه کرد، سال رو، ماه رو، روزها رو، هوا رو، طبيعت رو ولی فقط يه چيز کهنه ميشه که به همه اون تازگی مي عرضه. دوستيمون (4435-0935)

    1294- گلها جواب زمانی اند به سلام آفتاب، نه زمستانی باش که بلرزانی نه تابستانی که بسوزنی بهاری باش تا برويانی (6094-0915)

    1295- مهم نيست چند بهار زندگی کنيم،مهم اينه که يک لحظه زندگی را بهاری کنيم (8878-0912)


    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    تولدتان مبارک

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز تولد

    ماه تولد

    سال تولد

    مجتبی اژدری

    mojtabaajdary

    یزد

    28

    2

    1361

    علي جاوداني

    asemaneazadi

    نيشابور

    28

    2

    1360

    mohammad beyzaee

    mobiz981

    mashhad

    28

    2

    1359

    ميلاد كلانتري

    m.kalantary

    تهران

    28

    2

    1363

    حسين جوادي

    hossein_javadi_modam

    تبريز

    28

    2

    1357

    reza bahrami

    reza_bahrami20

     

    28

    2

    1363

    محسن دانادیمان

     

    کرج

    29

    2

    1361

    سيد مهدي سيد حجازي

    SMS.Hejazi

    تهران

    30

    2

    1363

    aziz safari

    paez_2007

    tehran

    31

    2

    1360

    فرزانه طربي

    ftarabi

     

    31

    2

    1357

    راضیه نگهبانی

    razieh.negahbani

    تهران

     

    2

    1359

    عليرضا عبدالحميد

    a.abdolhamid

    تهران

     

    2

    1360

    صهیب ابتهاج عبیدی

    afghaneco

    اسلام اباد پاکستان

     

    2

    1364

    پیمان هاشمی آذر

     

    تبریز

    1

    3

    1353

    محبوبه مخبری

    monir57b

    شیراز

    1

    3

    1357

    حميد نكوئي

    Hamid.Nekuie

    اصفهان

    1

    3

    1355

    محمدرضا مرادپور

    tanhatarin662

     

    1

    3

    1362

    mehdi rezaei

    shervin_8060

    tehran

    1

    3

    1360

    Sepehr

    sepehr_darya_del

     

    1

    3

    1347

    mahdui rahmani

    mahdinordan

     

    2

    3

    1360

    هومن خسروی

     

     

    2

    3

    1384

    فاطمه اميني

    karim_fadaei

    اصفهان

    3

    3

    1362

    Oscurita

    oscurita_2004

     

    3

    3

    1362

     

    پيوندتان مبارک

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز ازدواج

    ماه ازدواج

    سال ازدواج

    شبنم دوستدار

    shabnam_today

    تهران

    31

    2

    1383

    نیکو تقی زاد

    idmailnikoo_taghizad

    تهران

    31

    2

    1383

    شاهرخ تهرانی

    Tehrani1343

    تهران

    1

    3

    1366

    محمد بنی آدم

    mbbaniadam

    آباده

    3

    3

    1374



     

    با سلام
    چند وقتي است بخش در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گرديده. بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد.
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر