940

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 940 :: سه شنبه 31 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

قرار است ایران این شکلی شود!

عليک سلام!
این نقشه ای که می بینید، کاری است از برنارد لوییس، پیامبر نومحافظه کاران یا نئوکان های آمریکایی که با رسالت و الوهیتی که برای خود قائل هستند، سعی در تغییر دادن منطقه و جهان دارند. مطلبی که درباره برنامه آن ها دارم کار می کنم مفصل است و به زودی همین جا می آورمش اما این نقشه را دلم نیاید نبینید، شاید با دیدن این نقشه خیلی از چیزهایی که از رادیو و تلویزیون می شنوید، معنای دیگری پیدا کند، چیزهایی مانند «خاورمیانه بزرگ» و یا نقشه جدید خاورمیانه و یا نقشه راه و یا مناطق امن و ناامن و خلاصه خیلی چیزهای دیگر. اگر هم خطوط انتقال انرژی را در آن لحاظ کنید که دیگر فوق العاده است.

اما نکته ها:
- اگر دقت کنید، نام ایران به «پرشیا» که همان نام باستانی است ثبت شده و البته حتی نام جدید آن هم آمده و «ایرانستان» خوانده شده است. قرار است از جنوب شرقی ایران کم شده و از جنوب غربی پاکستان هم همین طور، که کشوری تازه به نام، «بلوچستان» ساخته شود. افغانستان هم کمی می بخشد و شرمنده، اما چین هم باید کنار بیاید تا «پشتونستان» هم ایجاد شود تا اقوام پشتون افغانستان که خیلی نگران نژآد خود هستند، به این منطق کوچ کنند. از شمال غربی ایران فعلی یا همان گربه خودمان، قرار است هم جمهوری آذربایجان حالش را ببرد و سر ايران را به خود ملحق کند و هم این که بخش هایی  به کردستان واگذار شود تا بالاخره کردها صاحب سرزمین خود شوند. 

- اگر به دریای خزر خودمان در این نقشه نگاه کنید، می بینید که شاید دیگر سهمی از این دریا قرار باشد نبریم و یا این که سهمی در حدود سه درصد. من یا یاد حرف های منوچهر متکی، وزیر خارجه خودمان انداخت که گفته بود سهم سه درصدی. خاطره تلخی بود به هر حال.

- مرزهایی که با خاکستری کشیده شده، مرزهای پیشنهادی آقای لوییس است. مرزهای پررنگ تر، مرزهای فعلی هستند. در ادامه بذل و بخشش ها، می بینید که منطقه ای هم در جنوب ایران واگذار شده به نام «عربستان» که لفظ آن البته Arabistan  است و با عربستان سعودی و یا Saudi Arabia  متفاوت است. عربستان این جا، یعنی منطقه عرب نشین. در نتیجه در کل این قضیه خلیج فارس و جزایر و این ها همگی حل شده است و رفته است کنار.

نکته تر و یا جالب تر:
در کل این نقشه فقط مصر و عربستان سعودی دست نخورده باقی می مانند. جالب تر شد، نه؟
با این حساب از سمت راست که بیاییم، شرمنده پاکستان که باید دو منطقه را بدهد، یکی بشود بلوچستان و یکی پشتونستان. افغانستان که اصولا حرفی ندارد، شاید خوشحال هم بشود. ایران این وسط حلال همه مشکلات است، از یک باریکه می ماند وسط، از بالا می شود ترکمنستان بزرگ و آذربایجان بزرگ و از پایین می شود بلوچستان و عربستان. می رود عراق که دو منطقه شیعه و سنی می شود. همه هم خوش و خرم و خوشحال در کنار هم زندگی می کنیم و دیگر همه ملی گرایی و افراط گرایی و پان بازی و همه را هم می گذاریم کنار و می شویم حسابی متمدن و دوست داشتنی.
تاکید آمریکا بر نشان دادن جنگ عراق میان شیعه و سنی، تاکید بر تقویت عربستان سعودی و کشورهای عربی و خیلی از حرکت هایی که فعلا رسانه ایی هستند، شوخی نیست. اینجا می توانید نسخه بزرگتر این نقشه را ببینید.

پي نوشت: اينم سه لينک تکميلي:
http://www.theatlantic.com/doc/200801/goldberg-mideast

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=viewArticle&code=NAZ20061116&articleId=3882

http://www.daanspeak.com/IranAttack03Eng.html

منبع:
thousanddots

-------------------
موخره:  چند روز پيش بمناسبت 15 مي، سالروز تاسيس اسرائيل، کانال BBC مستندي به نام  «The Birth of Israel» (تولد اسرائيل) را پخش کرد. و اما در شماره امروز روزانه در قسمت «دانلود فيلم مستند» اين فيلم مستند را، براي اولين بار در بين سايتهاي اينترنتي از طريق سرورهاي رپيدشر، براي دانلود قرار داده ام. با توجه به مقتضيات BBC مستند نسبتا منصفانه اي مي باشد.
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • قرار است ایران این شکلی شود!
  • عجيب ترين ساختمان هاي دنيا
  • تصاویری از گرایش زنان ایرانی به ورزش
  • معرفي و دانلود فيلم : خون روان خواهد شد
  • دانلود فيلم مستند : تولد اسرائيل
  • دانلود انيميشن : Zoids: Fuzors
  • آلبوم زیبای محسن يگانه به نام ته خط
  • آهنگ زيباي خورشيد شبستان: باصداي عليرضا افتخاري
  • آنتی ویروس قوی با قابلیت آپدیت براي موبايل
  • دانلود بازيهاي کامپيوتري: Iron Man
  • دیگه غصه خوردنم سیرم نمی کنه !
  • مرگبارترين حوادث جهان در 40 سال اخير
  • انكار 30 ماه مسئوليت اقتصاد كشور!
  • آب در هاون نکوبید؛ مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست
  • چطور باید دفاع از فلسطین را در ایران جذاب‌تر کرد
  • جديدترين شماره از دوماهنامه Taste of Home Magazine
  • تزیین دیوار ها با کاغذ دیواری هوشمند
  • نهضت ترجمه
  • اندر احوالات مجري‌هاي تلويزيوني آن‌ور آبی!
  • سلامت پروستات
  • چرا شيعيان نماز را در سه وقت مي خوانند؟
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (939) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تعادل
عجيب ترين ساختمان هاي دنيا
گنجینه عکسهای صد ساله از تاریخ، هنر، فرهنگ، مشاهیر و مردم ایران زمین
کنگره بزرگداشت آيت الله ميزا جواد ملکي تبريزي
فردوسی‌پور و قرمزها!
سايتي براي زبان فارسي
موزیک ملوان ( آقای مسعودزادگان)، هدیه بقای ملوان در لیگ
به سایت ملوان بروید و به این موسیقی گوش کنید
آمار قتل و غارت‌های اسراییل به نقل از موسسه‌ی حقوق بشر اسراییلی بت سلم
شمشیربازی سالمندان!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جزئیات جدید از موارد اتهامی فرمانده بازداشتی ناجا

زمین خواری و سوءاستفاده از عوارض پرداختی خودروهای توقیف شده موارد دیگری از اتهامات فرمانده بازداشتی نیروی انتظامی است.
به گزارش رجانیوز، در پرونده سردار زارع، فرمانده سابق پليس استان تهران که سال گذشته پس از تعقیب و مراقبت بازداشت شد، علاوه بر ارتکاب اعمال منافی عفت، تبانی با یک تعاونی مسکن و زمین خواری به همراه سوء استفاده مالی از عوارض پرداختی توسط مالکان خودروهای توقیف شده در برخی پارکینگ های ناجا وجود دارد.
بنا بر این گزارش، در این سوءاستفاده های مالی یک فعال سیاسی نیز که قصد کاندیداتوری در انتخابات دور بعد را هم دارد، شریک بوده است.
این در حالیست که فرمانده بازداشتی ناجا برای مورد اتهامی عمل منافی عفت ضمن اعتراف به آشنایی با طرف این عمل از طریق چت اینترنتی، عقدنامه موقتی تهیه کرده و همسر دائم وی نیز این مسئله را تصدیق کرده است.
گفتنی است ضابطين طی مدتي تعقیب و مراقبت این نظامی متخلف، در نهایت با دستور آیت الله شاهرودی وی را بازداشت کردند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

خون روان خواهد شد
There Will Be Blood

کارگردان: پل تامس اندرسون. فيلمنامه: پل تامس اندرسون بر اساس داستاني از اپتن سينکلر. موسيقي: جاني گرين وود. ‏مدير فيلمبرداري: رابرت الزويت. تدوين: ديلن تيچنور. طراح صحنه: جک فيسک. بازيگران: دانيل دي-لويس[دانيل ‏پلينويو]، پل دانو[الاي ساندي]، کوين جي. اوکانر[هنري]، کياران هيندز[فلچر]، ديلان فريزير[اچ. دابليو. پلينويو]، ‏سيدني مک آليستر[مري ساندي]، ديويد ويليس[ايبل ساندي]، ديويد وارشاوفسکي[اچ. ام. تيلفورد]، کالتون ‏وودوارد[ويليام بندي]، کولين فوي[مري ساندي بزرگسال]، راسل هاروارد[اچ. دبليوي بزرگسال]. 158 دقيقه. محصول ‏‏2007 آمريکا. نام ديگر: ‏Oil!‎‏. نامزد جايزه اسکار بهترين طراحي صحنه-بهترين فيلمبرداري-کارگرداني-تدوين-تدوين ‏صدا- بهترين فيلم-بهترين بازيگر نقش اول مرد-بهترين فيلمنامه اقتباسي، نامزد جايزه بهترين تدوين از انجمن تدوينگران ‏فيلم آمريکا، نامزد جايزه بهترين فيلمبرداري از انجمن فيلمبرداران آمريکا، نامزد بهترين طراحي صحنه از اتحاديه ‏طراحان صحنه، نامزد جايزه بافتا براي بهترين فيلمبرداري-بهترين کارگرداني-بهترين فيلم-بهترين بازيگر نقش اول ‏مرد-بهترين موسيقي-بهترين فيلمنامه اقتباسي-بهترين صدابرداري-بهترين بازيگر مرد نقش مکمل/دانو و بهترين ‏طراحي صحنه، نامزد حزس طلاي جشنواره برلين، برنده جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد-بهترين موسيقي و نامزد ‏جايزه بهترين فيلم از مراسم انجمن منتقدان رسانه ها، برنده جايزه بهترين بازيگر مرد از انجمن منتقدان فيلم مرکز ‏اوهايو، برنده جايزه بهترين بازيگر و نامزد جوايز بهترين فيلمبرداري-کارگرداني-موسيقي-فيلمنامه اقتباسي و بهترين ‏فيلم از مراسم انجمن منتقدان سينمايي شيکاگو، برنده جايزه بهترين بازيگر از مراسم انجمن منتقدان سينمايي دالاس ‏فورت ورث، نامزد جايزه بهترين کارگرداني از اتحاديه کارگردان هاي آمريکا، برنده جايزه بهترين بازيگر از مراسم ‏انجمن منتقدان سينمايي فلوريدا، برنده جايزه گولدن گلاب بهترين بازيگر نقش اول مرد و نامزد گولدن گلاب بهترين ‏فيلم، برنده جايزه بهترين فيلم از انجمن منتقدان کانزاس سيتي، نامزد جايزه بهترين بازيگر-کارگرداني-بهترين فيلم و ‏بهترين فيلمنامه نويس از انجمن منتقدان فيلم لندن، برنده جايزه بهترين بازيگر-کارگرداني-بهترين طراحي صحنه و ‏بهترين فيلم از مراسم انجمن منتقدان سينمايي لس آنجلس، برنده جايزه بهترين بازيگر-بهترين فيلمبرداري-بهترين ‏کارگرداني وبهترين فيلم از مراسم انجمن ملي منتقدان سينمايي، برنده جايزه بهترين بازيگر-بهترين فيلمبرداري از ‏مراسم انجمن منتقدان سينمايي نيويورک، برنده جايزه بهترين بازيگر از مراسم انجمن منتقدان سينمايي فونيکس، نامزد ‏جايزه بهترين فيلمبرداري از مراسم ساتلايت، برنده جايزه بهترين بازيگر از مراسم انجمن بازيگران سينما، برنده جايزه ‏بهترين بازيگر از مراسم انجمن منتقدان سينمايي ساوت وسترن، نامزد جايزه بهترين فيلمنامه اقتباسي از مراسم اتحاديه ‏نويسندگان آمريکا. ‏
سال 1898، نيومکزيکو. دانيل پلينويو در معدن نقره خود سرگرم کار است. اما زماني که رگه اي از نقره مي يابد، در ‏پي سانحه اي پايش مي شکند و مجبور مي شود تا سينه خيز به شهر برود. او چند کارگر اجير کرده و با خود به معدن ‏مي برد. يکي از کارگران با خود کودک بي مادري همراه دارد. کار روي رگه نقره، تصادفاً منجر به کشف نفت مي ‏شود و پلينويو را از يک صاحب معدن تبديل به مردي داراي چاه نفت مي کند. هنگام حفاري پدر کودک در پي سانحه ‏اي کشته مي شود و پلينويو بچه را به فرزندي پذيرفته و تام اچ. دابليو. را به او مي دهد. 9 سال بعد پلينويو هر چند ‏فردي موفق اما هنوز ثروتمند خرده پا است. تا اين که يک شب پسر جواني به نام پل ساندي به محل کار وي آمده و ‏نشاني منطقه اي نفت خيز در يک ملک خصوصي در کاليفرنيا را به وي مي فروشد. پلينويو و اچ. دبليو. به آنجا مي ‏روند و زمين را در ازاي 10 هزار دلار از ايبل-پدر پل- خريداري مي کنند. اما ايلاي برادر دو قلوي پل تنها به شرط ‏ساختن يک کليسا زمين را قابل واگذاري مي دادند. ايلاي واعظي جوان ولي پر طرفدار است و از اين راه قصد دارد تا ‏نفوذ خود را گسترش دهد. اما پلينويو اين شرط را رد مي کند. پس از استقرار کارگران و شروع حفاري، پلينويو متوجه ‏مي شود که انتقال نفت خام به دليل نبود خط آهن در محل بسيار گران تمام خواهد شد. تنها راه خريداري زمين هاي ‏اطراف و کشيدن لوله است. اما يکي از زمين داران به نام باندي حاضر به واگذاري مزرعه خويش نيست. مزاحمت ‏هاي ايلاي نيز مزيد بر علت شده و رابطه اي طوفاني ميان او و پلينويو برقرار است و کشته شدن کارگري حين حفاري ‏بر دامنه اختلافات آنها دامن مي زند. بالاخره چاه به نفت مي رسد، ولي انفجار گاز باعث مي شود تا اچ. دبليو کر شود. ‏مدتي بعد مردي به نام هنري که خود را بردار پلينويو اعلام مي کند بر در خانه وي ظاهر مي شود. اما دردسر واقعي با ‏از راه رسيدن پيشنهادي مبني بر خريد زمين و چاه هاي نفت وي به قيمت 1 ميليون دلار از سوي ديگر ثروتمندان منطقه ‏آغاز مي شود....‏

چرا بايد ديد؟
پل تامس اندرسون متولد 1970 کاليفرنياست. در 18 سالگي با فيلم داستان ديرک ديگلر-يک مستند ساختگي درباره يک ‏بازيگر فيلم هاي پورنو- توجه منتقدان را به خود جلب کرد. قصه اين فيلم چند سال بعد گسترش يافت و تبديل به شب ‏هاي عياشي شد و اندرسون را به اوج قله هاي موفقيت رساند. اما تا قبل از آن روز فيلم کوتاهي به نام سيگار و قهوه و ‏اولين فيلم بلندش را به نام سيدني يا جفت چهار ساخت. جفت چهار با وجود سوژه تازه اش در زمان نمايش خود توجه ‏زيادي جلب نکرد، اما شب هاي عياشي و سپس ماگنوليا نشان داد که اندرسون فيلمسازي گران قدر و وارث کارگردان ‏هايي چون افولس، رنوار، تروفو، اسکورسيزي، فليني، ولز، برسون و... است که در هر سه فيلم انگشت بر روي تباهي ‏نسل دهه 1980 و 90 آمريکا گذاشته و تم اصلي هر سه فيلمش خانواده جايگزين است. شب هاي عياشي و ماگنوليا ‏براي وي جوايز فراوان، ستايش منتقدان و نامزدي اسکار بهترين فيلمنامه و کارگرداني را به دنبال آورد. اما فيلم ‏Punch-Drunk Love‏ در سال 2002 با وجود مقبوليت اش در ميان بسياري از منتقدان، از کارهاي پيشين وي به ‏شدت دور بود. اينک پس از شش سال وقفه پنجمين فيلم بلند وي به نمايش در آمده و موفق به کسب نامزد چندين اسکار ‏شده است. البته اندرسون در اين سال ها به شدت سرگرم ساختن فيلم هاي کوتاه ويديوي يا تلويزيوني بوده، اما مي توان ‏تمامي آنها را تجديد قوا براي ساخت يک شاهکار حماسي به نام خون روان خواهد شد ارزيابي کرد.‏
اين شاهکار حماسي درباره حرص و آز آدمي بر خلاف تصور فقط با 25 ميليون دلار ساخته شده و تا اين لحظه ‏نتوانسته در گيشه موفقيت زيادي کسب کند. فيلم اقتباسي کاملاً آزاد و حتي غير وفادارانه به از کتاب سينکلر است. قصه ‏اي ظاهراً درباره يک جوينده ثروت، کسي مانند جويندگان طلاي قرن نوزدهم آمريکا که در ابتداي قرن تصادفاً تبديل به ‏جوينده نفت مي شود. اشتباه نکنيد، اين فقط پوسته ظاهري فيلمي است که دو شخصيت محوري دارد. يکي پلينويو و ‏ديگري واعظي شياد به نام ايلاي ساندي که هر دو به نوعي قرباني طمع خويش مي شوند. البته ديگران هم قرباني ‏حرص آنها خواهند شد. اندرسون اين بار بر فروپاشي انسان ها در پروسه ثروت و ايمان دست گذاشته و مطالعه اي ‏موردي در تاريخ معاصر آمريکا را به تصوير کشيده است. اين همان روياي آمريکايي است که حرص و باورهاي غلط ‏آن را به نابودي مي کشاند. يک گنج هاي سي يرا مادره به روزتر که شخصيتي چون دراکولا وار در راس آن قرار ‏دارد. مردي که ثروت را براي گريز از ديگر انسان ها مي خواهد!‏
خون روان خواهد شد در مقايسه با ديگر نامزدهاي اصلي اسکار فيلمي باشکوه تر، قوي تر و ماندگارتري است. يک ‏همشهري کين ديگر که بايد از سوي اعضاي آکادمي به آن دقت شود! از بازي دانيل دي لوئيس، فيلمبرداري الزويت و ‏موسيقي جاني گرين هر چه بگويم، کافي نخواهد بود. فقط توصيه مي کنم آن را چند بار ببينيد. ‏
ژانر: درام. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part01.rar 
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part02.rar 
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part03.rar 
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part04.rar 
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part05.rar 
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part06.rar 
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part07.rar 
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part08.rar 
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part09.rar 
There.Will.Be.Blood_2007_DvDrip_Eng_-aXXoo.part10.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Zoids: Fuzors

سري کارتون زيباي Zoids: Fuzors در 26 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/39358065/Zoids_Fuzors_01.rmvb
http://rapidshare.com/files/39359824/Zoids_Fuzors_02.rmvb
http://rapidshare.com/files/39361648/Zoids_Fuzors_03.rmvb
http://rapidshare.com/files/39363145/Zoids_Fuzors_04.rmvb
http://rapidshare.com/files/39396109/Zoids_Fuzors_05.rmvb
http://rapidshare.com/files/39398029/Zoids_Fuzors_06.rmvb
http://rapidshare.com/files/39400131/Zoids_Fuzors_07.rmvb
http://rapidshare.com/files/39401919/Zoids_Fuzors_08.rmvb
http://rapidshare.com/files/39404098/Zoids_Fuzors_09.rmvb
http://rapidshare.com/files/39406075/Zoids_Fuzors_10.rmvb
http://rapidshare.com/files/39408126/Zoids_Fuzors_11.rmvb
http://rapidshare.com/files/39410235/Zoids_Fuzors_12.rmvb
http://rapidshare.com/files/39412229/Zoids_Fuzors_13.rmvb
http://rapidshare.com/files/39414107/Zoids_Fuzors_14.rmvb
http://rapidshare.com/files/39416419/Zoids_Fuzors_15.rmvb
http://rapidshare.com/files/39418420/Zoids_Fuzors_16.rmvb
http://rapidshare.com/files/39420449/Zoids_Fuzors_17.rmvb
http://rapidshare.com/files/39422575/Zoids_Fuzors_18.rmvb
http://rapidshare.com/files/39424791/Zoids_Fuzors_19.rmvb
http://rapidshare.com/files/39426957/Zoids_Fuzors_20.rmvb
http://rapidshare.com/files/39429050/Zoids_Fuzors_21.rmvb
http://rapidshare.com/files/39432047/Zoids_Fuzors_21.rmvb
http://rapidshare.com/files/39434211/Zoids_Fuzors_22.rmvb
http://rapidshare.com/files/39436381/Zoids_Fuzors_23.rmvb
http://rapidshare.com/files/39438712/Zoids_Fuzors_24.rmvb
http://rapidshare.com/files/39441106/Zoids_Fuzors_25.rmvb
http://rapidshare.com/files/39443751/Zoids_Fuzors_26.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

ته خط
باصداي محسن يگانه

آلبوم زیبای محسن يگانه به نام ته خط

 

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي خورشيد شبستان
باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود نرم افزار PC

درباره ايران
About Iran


CD کم حجم و جالب در رابطه با ایرانگردی به زبان انگلیسی. این سیدی شامل تاریخچه، تصاویر و…. می باشد که کاری از سازمان ايران گردي و جهانگردي ایران است.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 66 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

آنتی ویروس قوی با قابلیت آپدیت
Jiangmin AntiVirus For Symbian S60v3

این هم یک آنتی ویروس دیگر برای گوشی های سری 60 نسخه سوم ، با قابلیت آپدیت در ایران از طریق اینترنت موبایل و دارای لیستی بالغ بر 370 نوع ویروسی که برای موبایل نوشته شده و مقابله با آن ویروس ها که امیدوارم لذت ببرید .

 قابل نصب روی:
نوکيا :
3250/5500/E50/E60/E61
E62/E70/N71/N73/N75/N80
N80 IE/N91/N91 8GB/N92/N93/N95
و دیگر گوشی های S60v3 ...
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

دانلود بازيهاي کامپيوتري

Iron Man

باززي Iron Man به تازگي به موازات نسخه هاليوودي فيلم «مرد آهني» منتشر شده است. قهرمان بازي لباس آهني بر تن مي‌كند تا با پرواز در يك دنياي بزرگ خيالي و مبارزه با دشمنان، جلوه‌هاي گرافيكي بازي Iron Man را به رخ بكشد و پيش‌زمينه منفي بازي‌هايي كه براساس يك فيلم ساخته مي‌شوند را پاك كند...

سايت رسمي بازي: http://ironmanthegame.marvel.com
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/113279355/Z.C.part01.rar
http://rapidshare.com/files/113279531/Z.C.part02.rar
http://rapidshare.com/files/113279693/Z.C.part03.rar
http://rapidshare.com/files/113279904/Z.C.part04.rar
http://rapidshare.com/files/113280138/Z.C.part05.rar
http://rapidshare.com/files/113280311/Z.C.part06.rar
http://rapidshare.com/files/113280503/Z.C.part07.rar
http://rapidshare.com/files/113280634/Z.C.part08.rar
http://rapidshare.com/files/113280822/Z.C.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/113280942/Z.C.part10.rar
http://rapidshare.com/files/113281049/Z.C.part11.rar
http://rapidshare.com/files/113281191/Z.C.part12.rar
http://rapidshare.com/files/113281297/Z.C.part13.rar
http://rapidshare.com/files/113281437/Z.C.part14.rar
http://rapidshare.com/files/113281570/Z.C.part15.rar
http://rapidshare.com/files/113281727/Z.C.part16.rar
http://rapidshare.com/files/113281825/Z.C.part17.rar
http://rapidshare.com/files/113281944/Z.C.part18.rar
http://rapidshare.com/files/113282067/Z.C.part19.rar
http://rapidshare.com/files/113282206/Z.C.part20.rar
http://rapidshare.com/files/113282330/Z.C.part21.rar
http://rapidshare.com/files/113282441/Z.C.part22.rar
http://rapidshare.com/files/113282591/Z.C.part23.rar
http://rapidshare.com/files/113282711/Z.C.part24.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمودند :
 
عَبْدُ اللّهِ بْنِ مَسْعُود، فالَ: أتَيْتُ فاطِمَةَ صَلَواتُ اللّهِ عَلَيْها، فَقُلْتُ: أيْنَ بَعْلُكِ؟ فَقالَتْ(عليها السلام): عَرَجَ بِهِ جِبْرئيلُ إلَى السَّماءِ، فَقُلْتُ: فيما ذا؟ فَقالَتْ: إنَّ نَفَراً مِنَ الْمَلائِكَةِ تَشاجَرُوا فى شَيْىء، فَسَألُوا حَكَماً مِنَ الاْدَمِيّينَ، فَأَوْحىَ اللّهُ إلَيْهِمْ أنْ تَتَخَيَّرُوا، فَاخْتارُوا عَليِّ بْنِ أبي طالِب (عليه السلام)

عبد اللّه بن مسعود گويد: روزى بر فاطمه زهراء(عليها السلام)وارد شدم و عرضه داشتم: همسرت كجا است؟ فرمود: همراه جبرائيل به آسمان عروج نموده است، گفتم: براى چه موضوعى؟! فرمود: بين عدّه اى از ملائكه الهى مشاجره اى شده است; و تقاضا كرده اند يك نفر از آدم ها بين ايشان حكم و قضاوت نمايد; و خداوند به ملائكه وحى فرستاد: خودتان يك نفر را انتخاب نمائيد; و آن ها هم حضرت علىّ بن ابى طالب (عليه السلام) را برگزيدند.

اختصاص شيخ مفيد: ص 213، س 7، بحارالأنوار: ج 37، ص 150، ح 15.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

کودک اولی به دومی : ببینم تو چند شنبه به د نیا اومدی؟
کودک دوم : جمعه .
اولی : ولی جمعه که تعطیله ؟
کودک دوم : نمیدونم ، شاید نگرم داشتند روز شنبه بازم کردند !!


علی : من پدرم خیاط است وگفتم یک دست لباس حسابی برات بدوزه .
حمید : امیدوارم پدر من هم برایت خدمتی انجام دهد .
علی : مگه پدر تو چه کاره است؟
حمید : پدرم قبر کن است !!


پسر بچه ای فقیری دنبال کار می گشت از مغازه داری تقاضای کار کرد مغازه دار گفت: بچه جان تا حالا فرو شندگی کردی؟
بچه : بله آقا ، همین دیروز همه لباسهایم را فروختم


مادر : بچه جان این جا آروم بشین و دست به کبریت نزن
کودک : نه مامان جون ، خودم فندک دارم

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

شناخت

فضیل بن یسار گوید: از امام صادق(ع) در مورد کلام خدای تبارک و تعالی پرسیدم: « روزی که هر مردمی را به امامشان فرا می خوانیم.»(1) فر مود: « ای فضیل! امام خود را بشناس که هر گاه امام خود را شناختی، مقدم و مؤخر شدن این امر[ظهور حضرت ولی عصرعجل ا... تعالی فرجه] به تو زیانی نمی رساند؛ و کسی که امامش را بشناسد و پیش از قیام صاحب الامر بمیرد، همتای کسی است که در لشکرگاه آن حضرت نشسته باشد؛ نه، بلکه همتای کسی است که در زیر پرچمش نشسته باشد.»(2) معرفت امام عصر(عج)، وظیفۀ محوری و اصلی انسان هاست، تا آن جا که رسول خدا(ص) فرمود: «من مات لا یعرف إمام زمانه مات میتة الجاهلیة»(3)
این معرفت، درجات دارد و یکی از ملاک هایی که برای تفاوت درجۀ اجر و پاداش اعمال بیان شده، تفاوت درجۀ معرفت است. در حدیث شریف می خوانیم: «المعروف بقدر المعرفة»(4)
از این رو، هر چه بیشتر در جهت کسب معرفت بکو شیم و در طلب آن از خدای عزو جل اصرار کنیم، به درجات بالاتری می رسیم و از گمراهی، بیشتر دور می شویم.
چنانچه در دعایی که از ناحیۀ مقدسۀ امام عصر(عج) تعلیم شده می خوانیم:
«اللهم عرفنی حجتک، فإنک إن لم تعرفنی حجتک ظللت عن دینی.»(5)
یکی از ثمرات معرفت، آن است که انسان به ظهور دولت حقه چشم می دوزد و به انجام وظیفه در هر جا و در هر شرایط می اندیشد، و تقدم و تأخر ظهور، مانع او از انجام تکالیف الهی نمی شود.
اطاعت از امام هر زمان و حجت حی الهی در هر دوران، وظیفه و تکلیف امت در هر حال- زمان غیبت یا ظهور- است. تمام عبادات دیگر، در پرتو این عبادت رنگ می گیرد و معنا می یابد. غیبت و ظهور، به اذن و ارادۀ الهی است. اما وظیفۀ ما در هر زمان، عمل به وظیفه است و «معرفت و اطاعت امام عصر» در هر زمان، در سر لوحۀ و ظایف قرار دارد و وظایف دیگر را برای ما روشن می کند. هر کس توفیق عمل به این عبادت را دریافت، غیبت و ظهور- از این جهت- برایش یکسان است.
پی نوشت: 1- اسراء، آیۀ 71 /// 2- کافی، ج1، ص371 /// 3- بحارالانوار، ج23، ص89؛ « هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است» /// 4- بحارالانوار، ج44، ص196: «معروف به اندازۀ شناخت و معرفت فرد می باشد.» /// 5- بحارالانوار، ج53، ص187:« پروردگارا، حجتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجتت را به من نشناسانی، از دین و آیینم گمراه خواهم شد.»

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

برای اولین بار در تاریخ: مسلمانان در اعتراض به سیاستهای آمریکا، جلوی کاخ سفید نماز جماعت برپا کردند

در حالی که جرج بوش در خاورمیانه به سر می برد برای اولین بار در طول تاریخ گروه اندکی از مسلمانان برای اعتراض به سیاستهای دولت آمریکا مقابل کاخ سفید نماز جماعت برپا کردند. در یکی از پلاکاردهای تظاهرکنندگان نوشته شده است: تروریست واقعی، ماشین جنگی اسرائیل - آمریکا است.

منبع خبر و عکس: حریت ترکیه

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

موسيقی در 
دوره ساسانيان



يکی از شکوهمندترين دوره‌های تاريخ موسيقی ايران باستان، موسيقی دوره ساسانی است. به راستی می‌توان گفت آنچه که در موسيقی کنونیِ ما ايرانيان برجای مانده است، بازمانده هنر " باربد" ها و "سرکش"‌ها و خواستگاهِ هنرپرور آن زمان می باشد.
پايه ‌ريزی هنرها و به ويژه موسيقی ـ يا خنياـ بطوری که‌از کتابهای دوران پس از اسلام بر می‌آيد، به اندازه‌ای پر بار و بنيادين بوده‌است که تا چهارسدسال پس از يورش اعراب و سپری شدن دوره ساسانی نيز، فرهنگ آن برجای مانده بود و آوازهای خنياگران گذشته، سينه به سينه نقل و انگيزه ای برای برجای ماندنِ گنجينه‌های شعر، ادب و موسيقی برای زمان‌های آينده و آيندگان گرديد.
به گونه ای که از کتاب‌های نويسندگان خارجی و به ويژه عرب زبانان بر می‌آيد. هنرِ خنيا يا موسيقی در نزدِ پادشاهانِ ساسانی از ارزش بسيار زيادی برخوردار بوده‌است.
مسعودی در کتابِ "مروج‌الذهب" می‌نويسد که خنياگران دربار شاهپورِ اول که از بهترين و زبردست‌ترين نوازندگانِ زمان بشمار می‌رفتند، در جایِ ويژه ای که برایِ آنان برگزيده شده‌بود به نوازندگی می ‌پرداختند. نامبرده همچنين می‌افزايد، هنگامی که اردشيـرِ بابکان نخستين پادشاه ساسانی، درباريان و سرانِ لشگری و کشوری را که هر يک از مقام ويژه‌ای نيز برخوردار بودند به بارگاه می‌پذيرفت، دستور می‌داد تا خنياگران نيز که در رده ی برگزيدگان او در دربار به شمار می‌رفتند در دربار و در کنارِ ديگر ميهمانان جای گيرند.
در زمان اردشير، ارزش موسيقيدان دوچندان بود. او افزون بر پشتيبانيش از موسيقی و موسيقی دانان، خود نوازند بود و تنبور می‌نواخت. در اين باره و در کتابِ "کارنامه اردشير بابکان"، آمده‌است:
"روزی اردشيرِ جوان به ستورگاه نشسته و تنبور می‌نواخت، کنيزکی او را ديد و بر او عاشق شد."
در رساله ديگر بنامِ "خسرو گواتان‌وريدک"، يا خسرو قبادان وريدک، آمده است که انوشيروان در باره خنياگری از "ريدک" پرسشهايی می‌کند و "ريدک" در پاسخ انوشيروان اشاره به سازهای گوناگون مانندِ تنبور، بربط و نای می‌کند. انوشيروان می‌گويد:
"از همه بهتر چنگ سـرای است که کنيزکی در شبستان با آوایِ تيز چنگ آوازی را همراهی کند."

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النّور آيات: 64 محل نزول: مدینه

 
يُقَلِّبُ اللَّهُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَعِبْرَةً لِّأُوْلِي الْأَبْصَارِ 44 وَاللَّهُ خَلَقَ كُلَّ دَابَّةٍ مِن مَّاء فَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى بَطْنِهِ وَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى رِجْلَيْنِ وَمِنْهُم مَّن يَمْشِي عَلَى أَرْبَعٍ يَخْلُقُ اللَّهُ مَا يَشَاء إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 45 لَقَدْ أَنزَلْنَا آيَاتٍ مُّبَيِّنَاتٍ وَاللَّهُ يَهْدِي مَن يَشَاء إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ 46 وَيَقُولُونَ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالرَّسُولِ وَأَطَعْنَا ثُمَّ يَتَوَلَّى فَرِيقٌ مِّنْهُم مِّن بَعْدِ ذَلِكَ وَمَا أُوْلَئِكَ بِالْمُؤْمِنِينَ 47 وَإِذَا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ إِذَا فَرِيقٌ مِّنْهُم مُّعْرِضُونَ 48 وَإِن يَكُن لَّهُمُ الْحَقُّ يَأْتُوا إِلَيْهِ مُذْعِنِينَ 49 أَفِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ أَمِ ارْتَابُوا أَمْ يَخَافُونَ أَن يَحِيفَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَرَسُولُهُ بَلْ أُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ 50 إِنَّمَا كَانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ إِذَا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ أَن يَقُولُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 51 وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَخْشَ اللَّهَ وَيَتَّقْهِ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ 52 وَأَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَئِنْ أَمَرْتَهُمْ لَيَخْرُجُنَّ قُل لَّا تُقْسِمُوا طَاعَةٌ مَّعْرُوفَةٌ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ 53

 

ترجمه فارسي مکارم
خداوند شب و روز را دگرگون مى‏سازد; در اين عبرتى است براى صاحبان بصيرت! «44» و خداوند هر جنبنده‏اى را از آبى آفريد; گروهى از آنها بر شكم خود راه مى‏روند، و گروهى بر دو پاى خود، و گروهى بر چهار پا راه مى‏روند; خداوند هر چه را بخواهد مى‏آفريند، زيرا خدا بر همه چيز تواناست! «45» ما آيات روشنگرى نازل كرديم; و خدا هر كه را بخواهد به صراط مستقيم هدايت مى‏كند! «46» آنها مى‏گويند: «به خدا و پيامبر ايمان داريم و اطاعت مى‏كنيم!» ولى بعد از اين ادعا، گروهى از آنان رويگردان مى‏شوند; آنها (در حقيقت) مؤمن نيستند! «47» و هنگامى كه از آنان دعوت شود كه بسوى خدا و پيامبرش بيايند تا در ميانشان داورى كند، ناگهان گروهى از آنان رويگردان مى‏شوند! «48» ولى اگر حق داشته باشند (و داورى به نفع آنان شود) با سرعت و تسليم بسوى او مى‏آيند! «49» آيا در دلهاى آنان بيمارى است، يا شك و ترديد دارند، يا مى‏ترسند خدا و رسولش بر آنان ستم كنند؟! نه، بلكه آنها خودشان ستمگرند! «50» سخن مؤمنان، هنگامى كه بسوى خدا و رسولش دعوت شوند تا ميان آنان داورى كند، تنها اين است كه مى‏گويند: «شنيديم و اطاعت كرديم!» و اينها همان رستگاران واقعى هستند «51» و هر كس خدا و پيامبرش را اطاعت كند، و از خدا بترسد و از مخالفت فرمانش بپرهيزد، چنين كسانى همان پيروزمندان واقعى هستند! «52» آنها با نهايت تاكيد سوگند ياد كردند كه اگر به آنان فرمان دهى، (از خانه و اموال خود) بيرون مى‏روند (و جان را در طبق اخلاص گذارده تقديم مى‏كنند); بگو: «سوگند ياد نكنيد; شما طاعت خالصانه نشان دهيد كه خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است!» «53»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

niceboy_1380@yahoo.com

بدون شرح!

 

 

firef0x2@yahoo.com

دیگه غصه خوردنم سیرم نمی کنه !

شدم مثل کویر تشنه یی که ابرای سیاه خسته ی باریدنشن
مثل یه آوازی که گوشای بی تفاوت براش نقش دروازه رو دارن
مثل مزه ی تکراری آب واسه سنگای رودخونه !

درست مثل همون کوهی که هر روز دم غروب خورشید و پشتش قایم می کنه
مثل یه پل کهنه که روزی هزار تا عابر بی خبر از روش رد می شن ...
بدبختی ما آدما اینه که عادت کردیم به عادت کردن
و این تنها دلیل بی تفاوتیه

 

 

hamed.1360@yahoo.com

در عزاداري ایام فاطمیه چه كنيم؟

آيت‌الله جوادي آملي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قم ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) رهنمودهايي درباره عزاداري در اين ايام بيان كرد كه چكيده آنها به قرار زير است :

ــ ايام فاطميه نبايد تنهابه عزاداري خلاصه شود بلكه بايد بخشي را هم به تدريس و تبيين خطبه‌هاي آن حضرت پرداخت.

ــ بخشي از خطبه‌هاي حضرت فاطمه زهرا (س) هم‌سطح با خطبه‌هاي حضرت علي (ع) درنهج البلاغه است ؛ لذا بايد بيش از اين، به اين خطبه‌ها توجه شود.

ــ البته در سال‌هاي اخير خطبه حضرت فاطمه هاي زهراء(س) مورد توجه قرار گرفته و عده اي به شرح و حفظ آن پرداخته‌اند ؛ اما عزاداري‌هاي ايام فاطميه هم نبايد تنها در عزا و مرثيه‌سرايي خلاصه شود بلكه بايد درس‌هايي از خطبه‌هاي حضرت فاطمه (س) را براي مردم بيان كرد.

ــ بايد در مورد برخي سخنان آن حضرت تحقيق و پژوهش علمي صورت گيرد و خطبه هاي حضرت فاطمه زهرا(س) در مراكز علمي كشور تدريس شود.

ــ در فضاي عمومي فعلي جامعه، تنها بايد بخشي از ايام فاطميه را به روضه‌خواني اختصاص داد و قسمت ديگري از اين زمان را به تدريس و تبيين اين خطبه‌ها پرداخت.

ــ اگر جريان فاطميه احيا شود همه مناسبت‌هايي كه در زير مجموعه وجود مقدس حضرت زهراء (س) انجام مي‌شود به مقصد خواهد رسيد.

 

 

shahram_mtd@yahoo.com

داستان کشور کار

این داستان کشوری است که بسیار بد آب وهوا ونا امن است وزندگی در آن بسیار سخت ومشقت بار است ومحدودیتهای زیادی در آن وجود دارد ولی بر عکس از نظر کسب کار ودر آمد
یک مکان خاص واستثنایی است وموقعیتهای بسیار خوب وطلایی بای کسب وکار وجود دارد ولی هر کس فقط یک بار آن هم با یک ویزای محدود می تواند در آن کشور زندگی وکار کند وبعد از باید به کشور خود باز گردد ودر کشور خود با ثروتی که در انجا اندوخته استیک زندگی خوب ورویایی را شروع کند زیرا در غیر از آن کشور هیچ موقعیتی برای کار در کشور خودشان وجود ندارد . اساسی ترین نکته زندگیدر آن کشور این است که افرادی که در آن کار می کنند در آمد خود را فقط از طریق حساب بانکی می توانند به حساب خود در کشورشان واریز کنند زیرا بر اساس قوانین آن کشور هیچ کس نمی تواند چیزی جز یکدست لباسی که بز تن دارد از آن کشور خارج کند وهر چیزی غیر از آن را با خود داشته باشد در فرود گاهای آن کشور توقیف می شود واین اشتباهی است که اکثر افرادی که در آن کشور کار می کنند مرتکب می شوند واین قانون کلی را فراموش می کنند ومی خواهند همه در آمد خود را بصورت طلا وپول واجناس مختلف از آن کشور خارج کنندکه همه آنها در فرودگاه توقیف می شود وفقط با یکدست لباس راهی شهر ودیار خود می شوند وباید بقیه عمر خود را با فقر ودر آتش حسرت فرصتهای از دست رفته بگذرانند
این داستان زندگی ما در این دنیاست که محدود است ولی آن را نامحدود تصور می کنیم سخت است ولی شیرین تصور می کنیم فرصت انوختن است ولی آنرا هدر می دهیم. وبرای زندگی اصلی و جاودانه خود هیچ نمی اندوزیم .تا در آخرت سر افراز وسر بلند باشیم واین قانون کلی را فراموش می کنیم که از این دنیا جز یک کفن نمی توانیم ببریم در حالی که هزاران با ر با چشم وگوش تن دیده وشنیده ایم ولی هیچ گاه با چشم وگوش جان ندیده ایم وفراموش می کنیم هر آنچه در این دنیا می اندوزیم مال همین دنیاست وفقط اعمال ماست که می ماند چه خوب وچه بد و چه خوب است که خوب باشد وبماند
 

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

مرگبارترين حوادث جهان در 40 سال اخير
این است گوشه‌ای از غضب الهی

فهرست مرگبارترين حوادث طبيعي دنيا در 40 سال اخير اعلام شد. اين حوادث به ترتيب زمان وقوع به شرح زير است:

ـ مي 2008 ؛ زلزله 9/7 ريشتري در استان سيچوان چين که هزاران نفر را به کام مرگ فرستاد.

ـ مي2008؛ توفان ناگهاني ميانمار که باعث کشته شدن بيش از 30 هزار نفر و مفقود شدن 30 هزار نفر ديگر شد.

ـ اکتبر2005 ؛ زلزله 6/7 ريشتري شمال پاکستان که باعث از بين رفتن 78 هزار نفر شد.

ـ آگوست 2005 ؛ توفان شديد کاترينا که باعث کشته و مفقود شدن بيش از 1600 نفر شد.

ـ دسامبر 2004؛ تسونامي اقيانوس هند با زلزله 9 ريشتري که باعث کشته شدن 230 هزار نفر در کشورهاي ساحلي اين سونامي شد.

ـ دسامبر 2003 ؛ زلزله 5/6 ريشتري جنوب شرقي ايران که 26 هزار نفر را به کام مرگ فرستاد.

ـ آگوست 1999؛ زلزله 4/7 ريشتري غرب ترکيه با بيش از 17 هزار قرباني.

ـ اکتبر1998؛ توفان آمريکاي مرکزي با 9 هزار کشته.

ـ آوريل 1991؛توفان بنگلادش با 140 هزار کشته.

ـ ژوئن1990 ؛ زلزله 7/7 ريشتري شمال غرب ايران با 50 هزار کشته.

ـ ژوئيه 1976؛ زلزله 2/8 ريشتري شمال شرقي چين با 240 هزار کشته که گروهي آن را، 665 هزار کشته تخمين زده‌اند.

ـ نوامبر 1970؛ توفان بنگلادش با 300 هزار کشته که مرگبارترين توفان ثبت شده تاريخ بوده است.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

براي چندمين بار پس از بركناري؛
انكار 30 ماه مسئوليت اقتصاد كشور!

وزير سابق امور اقتصادي و دارايي براي چندمين بار پس از بركناري از اين مسئوليت در يك برنامه تلويزيوني كوشيد مسئوليت تمام مشكلات اقتصادي كشور در طول بيش از 30 ماه مسئوليت خود را متوجه ديگران كرد و مسئوليت هيچ موردي را به صورت صريح نپذيرفت.
داود دانش جعفري در برنامه اي تلويزيوني كه جمعه شب از شبكه تهران سيما پخش شد، در پاسخ به پرسش هاي مكرر و مشابه مجري برنامه درباره دليل افزايش نرخ تورم به گونه اي پاسخ داد كه گويا طي اين مدت اساساً هيچ مسئوليت دولتي نداشته و تنها به عنوان يك كارشناس و منتقد اقتصادي كه دستي از دور بر آتش دارد، اظهار نظر مي كند.
وي همچنين در بخش هايي از اين برنامه تشكيلات برنامه ريزي شده اي به نام مافياي اقتصادي براي تحت تأثير قرار دادن شاخص ها و برنامه هاي اقتصادي دولت را رد كرد.
دانش جعفري همچنين درخصوص تغيير مديران بيمه ايران ادعا كرد پيش از اين به وي تذكري داده نشده بود و خبر عزل مديران اين شركت را از صداوسيما شنيده است. اين در حاليست كه رئيس جمهور خردادماه سال گذشته در جمع طلاب حوزه علميه قم تأكيد كرد:
«باید بیمه را هم به فضل الهی اصلاح کنیم. یک سال و نیم دنبال کردم. بیش از 40 بار تذکر دادم. بارها نوشتم که آنجا وضع خراب است. نمی خواهم خرابی ها را بشمارم مکدر می شوید، از پول بیت المال، شبکه هایی درست شده از سیستم بیمه ای، پول مردم را می کشد، می برد. تذکر، یادداشت؛ دیدیم اصلاً یک نوع کوتاهی دارد اتفاق می افتد. من نمی توانم بنشینم نگاه کنم. گفتيم باید کنار برود. یک فضایی در کشور درست شد كه احمدی نژاد تصمیمات غیرکارشناسی می گیرد، باید با خبره ها مشورت کند. یک سال و نیم تذکر دادیم. مگر یک دولت چقدر عمر دارد؟ تازه احساس کوتاهی می کنیم. عوض اینکه بروند یقه متخلفان رابگیرند، آمدند یقه کسی که گزارش داده را گرفتند! جوری صغری کبری می چینند که انگار عقل و برنامه ای در کار نبوده است. اگر سریع تصمیم بگیری یک جور فضاسازي مي كنند، اگر تصميم نگيري نوع دیگر.»
وزير سابق اقتصاد در حالي در يك برنامه تلويزيوني به انتقاد از عملكرد اقتصادي دولت پرداخت كه پيش از اين نيز در مراسم توديع و معارفه خود صدر تا ذيل سياست هاي اقتصادي دولت را زير سؤال برده بود. با اين حال، وي تاكنون پاسخ روشني به اين سؤال نداده است كه در صورت عدم اعتقاد به برنامه هاي اقتصادي دولت چرا در همان ماههاي نخست اقدام به كناره گيري از دولت نكرده و بر خلاف مردان ديگر جدا شده از كابينه دولت نهم، ترجيح مي دهد پس از ماهها شنا در خلاف جهت آب، بركناري پرحاشيه خود را با طفره رفتن از پذيرش مسئوليت عملكرد اقتصادي دولت و معضلات موجود در حوزه بانكها، بيمه، گمرك و ماليات همراه ساخته است؟

 

.

alirezamajidi@gmail.com

شخصیت‌های تأثیرگذار جهان از نگاه تایم
قسمت سوم: بیماران تأثیرگذار

در ادامه بررسی افرادی که توسط تایم به عنوان افراد تأثیرگذار سال انتخاب شده‌اند، امروز دو فرد دیگر را معرفی خواهم کرد که مثل لانس آرمسترانگ و اسکار پیستوریوس، کسانی هستند که علیرغم داشتن بیماری توانسته‌اند، هر یک از جهاتی خبرساز و تأثیرگذار باشند.

ژیل بولت تایلور
سکته مغزی حادثه ناتوان‌کننده و توأم با تنش در زندگی بیماران است، برخلاف بسیاری از بیماری‌های دیگر ناتوانایی‌ ناشی از این بیماری به صورت تدریجی ظاهر نمی‌شود. بیماری که پیش از دچار شدن به سکته مغزی سالم بوده و در زمینه شغلی و اجتماعی فعال بوده است، ناگهان خود را ناتوان می‌بیند و مشاهده می‌کند که قادر نیست حتی کارهای شخصی‌اش را به درستی انجام بدهد.
خانم ژیل بولت تایلور 48 ساله، نوروآناتومیست (کالبدشناس دستگاه عصبی) و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا است. او در سال 96، وقتی 37 ساله بود، دچار خونریزی مغزی شد. بیماری او AVM (نقص ساختاری شریانی وریدی) بود. یک هفته بعد او تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک توده دچار خونریزی به اندازه یک توپ گلف از مغز او برداشته شد که بر مرکز مسئول پردازش گفتار در نیمکره چپ مغزش فشار می‌آورد.

 Tinypic

در طی یک دهه او با بیماری‌اش مبارزه کرد و سعی کرد توانایی‌های از دست رفته‌اش را مجدد پیدا کند. و به علاوه به توانست به هدف مهم‌تری هم دست پیدا کند: آشنا کردن مردم و بیماران با مغز و اعمال آن و بیماری سکته مغزی.
او در سال 2006 کتابی با عنوان A Stroke of Insight منتشر کرد و در آن درباره ساختار مغز و تجربه‌اش از بیماری نوشت.
از طریق نوشته‌ها و سخنرانی‌هایش او شاید بیش از هر شخص دیگری هم به افراد سالم و هم مبتلایان سکته درباره ماهیت سکته مغزی توضیح داده است.
اما آنچه به شناخته‌شده تر شدن خانم تایلور کمک کرد، سخنرانی کم‌نظیرش در کنفرانس TED و انتشار متن و ویدئوی این سخنرانی هم در سایت کنفرانس TED و هم در سایت‌های اشتراک ویدئویی همچون یوتیوب بود. این ویدئو تا به حال صدها هزار بار دانلود و تماشا شده است.
شما می‌توانید این ویدئو را در اینجا در یوتیوب ببینید و یا از اینجا به حجم 70 مگابایت دانلود کنید. متن کامل سخنرانی را هم می توانید در اینجا بخوانید.
بیماران مبتلا به سکته مغزی یا بیماری‌ها ناتوان‌کننده دیگر، نیازی به دلسوزی ندارند، آنچه آنها نیازمند آن هستند، کمک و فهم درست است.
وب سایت رسمی دکتر تایلور

-------------------------

رندی پاش Randy Pausch

رندی پاش، در حال مرگ است اما در همین حال به میلیون ها نفر درس زندگی می‌دهد.
رندی پاش 47 ساله است و سه فرزند 2، 3 و 6 ساله دارد، او استاد علوم کامپیوتر دانشگاه کارنیگی ملون Carnegie Mellon است. زمینه کاری که او بیشتر در آن تخصص دارد، «دنیاهای مجازی» است. وی همکاری‌هایی با والت دیسنی و Electronic Arts هم داشته است و به گوگل هم در زمینه طراحی رابط کاربری کمک کرده است.
سپتامبر سال قبل به رندی گفته شد که مبتلا به سرطان پانکراس شده است و با وجود آنکه یک برنامه درمانی سفت و سخت را دنبال کرد، عمل جراحی کرد و تحت برنامه‌های شیمی‌درمانی تحقیقاتی هم قرار گرفت، ولی در ماه آگوست به او گفته شد که سرطان به کبد و طحال متاستاز پیدا کرده است و او فقط 3 تا 6 ماه فرصت دارد. پزشکان اکنون تخمین می‌زنند که او برای 3 تا 6 ماه دیگر هم می‌تواند به زندگی ادامه بدهد.

 randy_pausch2.jpg

هر کسی با این حقیقت مواجه شود، دچار افسردگی می‌شود ولی رندی از این فرصت برای آموزش درس زندگی استفاده کرد. سخنرانی مشهور وی با عنوان «آخرین سخنرانی» توانست چیزهایی به دانشجویان بیاموزد که در برنامه درسی معمول، یاد نمی‌گرفتند. این سخنرانی در 18 سپتامبر سال 2007 انجام شد، در حالی که او انتظار نداشت در هوای گرم ماه سپتامبر بیش از 150 نفر از سخنرانی‌اش استقبال کنند، سالن کنفرانس پر شده بود و 400 نفر وقتی سخنرانی او شروع شد، برای دقایقی به صورت ایستاده او را تشویق کردند.
او سخنرانی‌اش را با نشان دادن تصاویر سی‌تی اسکن شکمش نشان داد و پس از آن گفت که قصد ندارد در این سخنرانی در مورد بیماری‌اش صحبت کند، بلکه دوست دارد در مورد اهمیت رؤیاهای کودکی و راه‌های رسیدن به آنها توضیح دهد. او در سخنرانی 70 دقیقه‌ای‌اش از حضار خواست در مورد جاه‌طلبی‌های خود فکر کنند، او به مدعوین گفت که دیوارها و موانع برای متوقف کردن ساخته نشده‌اند، آنها به این منظور ساخته شده‌اند که درجه تلاش و سرسختی افراد مقاوم را به رخ بکشند و ثابت کنند.
در طی چند هفته، این سخنرانی بازتاب گسترده‌ای در اینترنت و بین مردم پیدا کرد، طوری که متن آن به چندین زبان
از جمله چینی، عربی، آلمانی و ایتالیایی ترجمه شد. رندی به شوی «اپرا وینفری» دعوت شد، ABC News او را یکی از سه شخصیت برتر هفته انتخاب کرد و هزاران بلاگر در مورد آن نوشتند.
او انتظار نداشت که سخنانش در مورد آرزوهای کودکی‌اش در مورد کاپیتان کیرک مجموعه تلویزیونی Star Trek و جاذبه صفر مخاطبی بیش از آن چند صد نفر حاضر داشته باشد، ولی به لطف یوتیوب و سایت‌های اشتراک ویدئو، حدود 10 میلیون نفر تا به حال سخنرانی‌اش را دیده‌اند.
بعد از این سخنرانی او کتابی با عنوان The Last Lecture نوشت که بسیار پرفروش شد. سال‌ها قبل همسر رندی از او خواسته بود که نصیحت‌هایش را در قالب کتابی برای او و فرزندانش به رشته تحریر در آورد ولی او آن موقع از این ایده استقبال نکرده بود، اما بعد بیماری تصمیم گرفت این ایده را عملی کند. او به شوخی در مورد این کتاب می‌گوید که این کتاب تنها کتابی در دنیا است که در صفحه سپاسگزاری‌اش از داوری شیمی درمانی Gemcitabine هم تشکر شده است!

اما مردم آمریکا هم بیکار ننشستند و با اقدامات تحسین‌برانگیزی سعی کردند بعضی از آرزوهای رندی را در دوران کودکی برآورده کنند: اعضای یک تیم فوتبال حرفه‌ای فوتبال آمریکایی به نام Pittsburgh Steelers بعد از اینکه متوجه شدند یکی از آرزوهای دوران کودکی رندی، بازی کردن در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی موسوم به NFL بوده است به او پیشنهاد کردند که یک روز در تمرین آنها شرکت کند. به علاوه وقتی تهیه‌کنندگان فیلم استار ترک متوجه علاقه او به این مجموعه در دوران کودکی شدند، از او درخواست کردند که در آخرین قسمت این فیلم نقش کوتاهی بازی کند. رندی هم این پیشنهاد را پذیرفت، او در این فیلم یک خط دیالوگ هم دارد!
رندی در حال حاضر تحت شیمی‌درمانی تسکینی است، درمانی که صرفا سرعت رشد تومور را کاهش می‌دهد. رندی، تلاش می‌کند از شهرت غیرمنظره خود برای افزایش توجه رسانه‌ها و مردم در مورد نبود سرمایه‌گذاری کافی در پژوهش‌های مربوط به بیماری سرطان پانکراس استفاده کند.

لینک‌های مفید:
- مشاهده سخنرانی 76 دقیقه‌ای رندی پاش در یوتیوب

- دیدن این ویدئو در گوگل ویدئو
- دانلود این سخنرانی با فرمت پاورپوینت
- دانلود متن سخنرانی با فرمت pdf
- مشاهده ویدئوی برنامه رندی پاش با اپرا وینفری
- سایت رندی پاش

 

 

shady_e60@yahoo.com

و سؤالي كه هر روز در دانشگاه شنيده ميشود...كي مي ري

چقدر به خود غره ميشدم، وقتي از تو برايم ميگفتند! شانه هايم را به عقب مي دادم و ابروانم را به بالا و تصور ميكردم كه من نيز اسطوره اي خواهم شد براي تو! تا تو باقي بماني و نامت! ........چه با هيجان به مادرم گوش ميكردم كه در اوج كنجكاوي ها و اشتياق كودكي هايم، شبها از تو برايم ميگفت ...از رستم و سهراب، زال و سيمرغ، فرهاد كوه كن و از مرزهاي گسترده تو....و وقتي به قاجار ميرسيد با حرصي نهان از خاك به تاراج رفته ات سخن ميگفت و من با چشم هاي كنجكاوم در تاريكي شب از درخشش چشم هايش ميديدم كه به تو عشق ميورزد!......چه شيرين بود كلاس هاي درس تاريخ، و كمي هم جغرافي! ساعت هاي كلاس چه سريع ميگذشت و معلم تاريخ چه شيرين و با اشتياق از تو ميگفت... از تو، خاك تو و آدم هايي كه آمدند و رفتند..... و من با چشم هاي باز و دستي كه در زير چانه داشتم ساعت ها گوش ميكردم و فكر ميكردم كه من نيز براي تو گام خواهم برداشت، براي تو...تا تو بماني و نامت! .....معلم تاريخ، مادرم، هم كلاسي هاشان....اينان عشق تو در رگهايشان جاري بود!... با غروري آشكار در چشم هاشان و لب هايي كه لرزشي از شور در آن نهفته بود، ميخواندند
اي ايران، اي مرز پر گوهر
اي خاكت سرچشمه هنر
دور از تو اي انديشه بدان
پاينده ماني و جاودان
آه اي ايران! اي مرز پر گوهر من! اي شور و عشق دوران بچگي من! چه كسي ديگر با هيجان و شور شناساندنت، گوش هاي گربه اي ات را بروي كاغذ به كودكش نشان خواهد داد؟ چه كسي ديگر با حوصله و اشتياق در كلاس از سلسله جبال البرز كه همچون سدي درياي خزر را ازفلات ايران جدا ساخته و از كوه هاي زاگرس كه از شمال غربي به جنوب شرقي امتداد يافته سخن خواهد گفت؟ ....هرآن كس كه عشقي از تو در سينه داشت، به خاك تو پيوسته يا آن را زير خروارها دلهره و ترس فراموش كرده....هر كس كه در كودكي شوري در سينه داشت تا اسطوره اي بشود براي بودن تو...جاويد ماندن تو...اكنون شناسنامه اي خارج از مرزهاي تو در كف دارد!.....آه اي ايران! اي مرز پر گوهر من! اي افتخار كودكي هايم! اي كه در هراس و بار آزاد شدن بنزين، گران شدن مسكن، فرار مغزها، حمله آمريكا ديگر از اسطوره هايت سخن نمي گويند! اي كه فرزندان نوپايت امروز، درياي سبز و مواج جنوب را با نام خليج عرب خواهند شناخت و درياي خزر را چند متر موج كه در حاشيه شمالي ات قرار دارد! اي كه خاك پدرت را در آب زمين هاي زراعي بايد جست و نام فرزندانت مولوي و بو علي سينا را در تملك حيرت آور كساني كه فرزندان فراموشكار امروز فرزندان قديم تواند! به من بگو....بگو بمانم يا بروم

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

آب در هاون نکوبید؛
مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست

همه از اقتصاد حرف می زنند؛ خصوصا کسانی که بعد از سوم تیر ۸۴ شکست سنگینی خوردند. آنها حالا پوستین حمایت از مردم بر تن کرده اند و مشکلات اقتصادی به حق مردم را سکویی برای رسیدن خود به قدرت یافته اند.
اما چاره کار غر زدن نیست. باید چاره ای اندیشید...
فکر میکنم به جای غر زدن و تخریب کردن، همه باید دست در دست یکدیگر بدهیم و ریشه فساد اقتصادی را بخشکانیم. ریشه مفسده های اقتصادی کسانی که از هر فرصتی برای پر کردن بیشتر و بیشتر جیب های خودشان استفاده می کنند.
همان کسانی که با زر و زور و تزویر در مقابل همه اقدامات دولت ایستاده اند؛ حتی مثبت ترین اقدامات.
باید کاری کرد... خصوصا زمانی که همه قدرتهای زورگوی جهانی کمر به قتل انقلاب ما بسته اند و تمام تلاششان در جهت متلاشی کردن اقتصاد ماست ...
دیگر نباید خفت... دیگر وقت آسایش نیست. اگر میخواهیم مبارزه کنیم، نباید از فشار اقتصادی بهراسیم. چرا که مبارزه با رفاه طلبی هیچ گاه سازگار نبوده و نیست.
ما مبارزه میکنیم و وسیله آسایش ملت از خود گذشته و فداکار ایران را می پردازیم. اما حساب مرفهان بی درد از مردم جداست...
چاره کار، مبارزه با مرفهین بی درد و گردن كلفتهاي مفت خور، زالوصفت، استثمارگر، زراندوز و بيدرد جامعه است...

حضرت امام خمینی (روحی فداه): مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست

جان و روحمان فدای حضرت روح الله که به ما آموخت:
" امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استكبار، و جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده است... 
كسی مدعی آن نیست كه طبقات محروم و ضعیف و كم درآمد و خصوصا اقشار كارمند و اداری، در تنگنای مسائل اقتصادی نیستند، ولی آن چیزی كه همه مردم ما فراتر از آن را فكر می كنند مسئله حفظ اسلام و اصول انقلاب است
مردم ایران ثابت كرده اند كه تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شكست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت. ملت شریف ایران همیشه در مقابل شدیدترین حملات تمامی جهان كفر علیه اصول انقلاب خویش مقاومت كرده است كه در اینجا مجال ذكر همه آنها نیست
آیا ملت دلاور ایران در مقابل جنایات متعدد امریكا در خلیج فارس اعم از حمایت نظامی و اطلاعاتی به عراق و حمله به سكوهای نفتی و كشتیها و قایقها و سرنگونی هواپیمای مسافربری مقاومت نكرده است؟
آیا ملت ایران در جنگ دیپلماسی شرق و غرب علیه خود و ایجاد بازیهای سیاسی مجامع بین المللی مقاومت نكرده است؟
آیا ملت شجاع ایران در مقابل جنگ اقتصادی، تبلیغاتی، روانی و حملات ددمنشانه عراق به شهرها و موشكباران مناطق مسكونی و بمبارانهای مكرر شیمیایی عراق در ایران و حلبچه ، مقاومت نكرده است؟
آیا ملت عزیز ایران در مقابل توطئه منافقین و لیبرالها و زراندوزی و احتكار سرمایه داران و حیله مقدس مابان مقاومت نكرده است؟
آیا همه این حوادث و جریانات برای ضربه زدن به اصول انقلاب نبوده است؟
كه اگر نبود حضور مردم، هر یك از این توطئه ها می توانست به اصول نظام ضربه بزند. كه خدا را سپاس می گزاریم كه ملت ایران را موفق نمود تا با قامتی استوار به رسالت خود عمل كند و صحنه ها را ترك نگوید
ملت عزیز ما كه مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافته اند كه مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست، و آنها كه تصور می كنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه اند
و آنهایی هم كه تصور می كنند سرمایه داران و مرفهان بی درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان كمك می كنند آب در هاون می كوبند
بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی ، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است كه هرگز با هم جمع نمی شوند
و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند كه درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی كه ممكن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ كنیم
مسئولین نظام ایران انقلابی باید بدانند كه عده ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر كس را كه بخواهد برای فقرا و مستمندان كار كند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فورا او را كمونیست و التقاطی می خوانند از این اتهامات نباید ترسید
باید خدا را در نظر داشت، و تمام هم و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و كمك به فقرا به كار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید...

 

 

masih_kord_mohebat@yahoo.com

salam.0midvaram ke hale shoma khob bashe.khodavande ma isaye masihdar(yohana:8.3ta110)mifarmaiad;dar in hengam olamaye din va farisian zani ra dar heine zena gereftar shode bod avardand va ora dar miane mardom be pa dashte be isa goftan:ostad in zan dar heine zena gereftar shodeast.mosa dar shariat be ma hokm karde kein gone zanan sangsar shavand;hal to che migoey?in ra goftan ta masih ra biazmayand va moredi baraye motaham kardan masih biaband.ama masih sar be zir afkande,ba angosht khod bar zamin minevesht.vali chon anha hamchonan az masih soal mikardand, masih sar boland kard vabedishan farmod(az miane shoma har ankas ke bigonah ast sang aval ra be an zan bezanad)va baz sar be zir afkand bar zamin minevesht. ba shenidane in sokhan anha kebeyek az bozorg shoroe karde anja ra tark karde va isatanha be ja mand ba an zan ke dar mian istade bod.angah sar boland karde va be zan goft ey zan ishan kojayand?hich kas tora mahkom nakard. pasokh dad hich kas sarvaram.masih farmod(man niz tora mahkom nemikonam.boro va digar gonah makon).

 

 

tinaaa_mp@yahoo.com

بهترین قلب دنیا

روزی مردجوانی وسط شهری ایستاده بود وادعا می کرد که زیباترین قلب دنیا را در تمام آن منطقه دارد. جمعیت زیادی جمع شدند. قلب او کاملا سالم بود وهیچ خدشه ای بر آن وارد نشده بود. پس همه تصدیق کردند که قلب او به راستی زیباترین قلبی است که تاکنون دیده اند.
مرد جوان در کمال افتخار و وبا صدایی بلندتر به تعریف از قلب خود می پرداخت. ناگهان پیرمردی جلو جمعیت آمد و گفت: اما قلب تو به زیبایی قلب من نیست. مرد جوان وبقیه جمعیت به قلب پیرمرد نگاه کردند . قلب او با قدرت تمام می تپید. اما پر از زخم بود. قسمت هایی از قلب او برداشته شده و تکه هایی جایگزین آنها شده بود، اما آنها به درستی جاهای خالی را پرنکرده بودند وگوشه هایی دندانه دندانه درقلب او دیده می شد . دربعضی نقاط شیارهای عمیقی وجود داشت که هیچ تکه ای آنها را پرنکرده بود .مردم با نگاهی خیره به اومی نگریستند و با خود فکر می کردند که این پیرمرد چطور ادعا می کند که قلب زیباتری دارد. مردجوان به قلب پیرمرد اشاره کرد و خندید و گفت: تو حتما شوخی می کنی ! قلبت رابا قلب من مقایسه کن، قلب تو تنها مشتی زخم و خراش وبریدگی است . پیرمرد گفت درست است . قلب تو سالم به نظر می رسد اما من هرگز قلبم را با قلب تو عوض نمی کنم. می دانی هرزخمی نشانگر انسانی است که من عشقم را به او داده ام . من بخشی از قلبم را جدا کرده ام وبه او بخشیده ام . گاهی او هم بخشی از قلب خود را به من داده است که به جای آن تکه بخشیده شده قرار داده ام ، اما این دو عین هم نبوده اند.
گوشه هایی دندانه دندانه بر قلبم دارم که برایم عزیزند ، چرا که یادآور عشق میان دو انسان هستند . بعضی وقتی ها بخشی از قلبم را به کسانی بخشیده ام اما آنها چیزی از قلب خود را به من نداده اند این ها همین شیارهای عمیق هستند گرچه دردآورند، اما یادآورعشقی هستند که داشته ام. امیدوارم که آنها هم روزی بازگردند و این شیارها ی عمیق را با قطعه ای که من در انتظارش بوده ام پر کنند پس حالا می بینی که زیبای واقعی چیست ؟ مرد جوان بی هیچ سخنی ایستاد . در حالی که اشک از گونه هایش سرازیر می شد به سمت پیرمرد رفت . از قلب جوان و سالم خود قطعه ای بیرون آورد و با دست های لرزان به پیرمرد تقدیم کرد. پیرمرد آن را گرفت و در قلبش جای داد و بخشی از قلب پیر و زخمی خود را در جای زخم قلب مرد جوان گذاشت . مرد جوان به قلبش نگاه کرد، سالم نبود ولی از همیشه زیباتر بود .

 

 

vipnad12@yahoo.com

خليج هميشه......

خسته بودم از مترو كه پياده شدم
از خستگي تلوتلو مي خوردم شوخي
نيست از صبح تاكسي مترو اتوبوس
همه را چندين بار سوار شده بودم
و حالا هم يك تاكسي بايد سوار
مي شدم و يك اتوبوس تا به سر
كارم مي رسيدم آنهم ساعت
دوازده ونيم كلي هم خريد كرده
بودم و ديگر بازوهايم توان بر
داشتن آن بارها را نداشت وقتي
بالاخره اتوبوس خليج هميشه
فارس را سوار شدم و بارها را
جلو خودم تلنبار كردم نفسي
براحتي كشيدم و به خودم نهيب
زدم كه آخ جون تا آخر خط مي
توانم آرام بخوابم راستي يادم
نرفته بگويم كه براي مبارزه با
بو هاي بد داخل اتوبوس راهي
پيدا كرده ام و آن اينكه يك
شيشه ادكلن هميشه همراهم بر مي
دارم البته كوچك آنرا و هر وقت
سوار اين اتوبوسها ميشوم
مقداري از آن را روي خودم خالي مي كنم .
مسافرين اتوبوس سوار شدند و
راه افتاد من هم از موقعيت
استفاده كردم و تكاني به خودم
داده و جا بجا شدم تا آرام و
آسوده تا آخر خط بخوابم بايد يك
ايستگاه به آخر خط مانده پياده
شوم و تا آنجا راه زيادي است به
ايستگاه اول رسيديم مردم زيادي
بالا آمدند و دو پيرمرد پشت سر
من جا گرفته و نشستند و شروع به
صحبت كردند آنها آذري بودند و
ابتدا از ده صحبت مي كردند از
شيرينكاريهاي خودشان نمونه ها
مي آوردند و بلند بلند و قاه
قاه مي خنديدندو صحبتهاي آنها
جالب بود و بلندي صداي آنها
چنان بود كه راننده هم كاملا
صداي آنها را مي شنيد و او هم
همراه ديگر مسافرين زير لب مي
خنديد از آنجا كه صحبت از
شيرينكاري بود من هم توجه ام
جلب شده بود براي مدتي خواب
اتوبوسي را فراموش كرده بودم
ولي كم كم پلك هايم سنگين شده
بود و اوقاتم تنگ كه نمي
توانستم بخوابم صحبت دو همشهري
هم از ده و شيرينكاري حالا
رسيده بود به محله با صفاي خليج
هميشه فارس
يكي مي گفت كوپي اوغلي آمده به
من ميگي كه يك طبقه هم بالاي
خانه ات بساز بده من من در عوض
سي مليون تومان به تو ميدم يكي
نيست به اين پيدر سگ بگي كه آخي
آدام نامرد يك آپارتمان بيسازم
بيدم بيتو آونوقت اين چيندير
غاز را بگيرم گده اونوقت به من
چي ميگن نميگن من خر بودم زدم
توي سرش گفتم برو پيدر سگ خر
ديگه گير بيار ما خر نمي شيم
ديگري مي گفت آره مشدي مي دوني
كه پيسر حاج آقا هيروئيني شده
آره ديگه ديروز اصلا داشت پيلي
پيلي مي رفت آن يكي جواب داد
حقيشه اون پدرش حاجي رو مي گم
سر تا سر سال كم فروشي مي كنه
گيران فروشي مي كنه سر مردم
كلاه ميزاره اونوقت شب عاشورا
يه گوسفند و دو تا گوني بيرينج
ميدي تكيه اونوقت بايد هم
پيسرش اينجوري باشه ديگه حالا
نمي دوني كه دختر اون يكي چي
شده عروسي نكرده بود كي وقتي
شكم بالا آمده بودي مجبور شدند
اون پسره رو كه از همه جا بي خبر
بودي پيدا كردند و دختره رو
بارش كردند پيسره هم كه وقتي
فهميد گفت نمي توانم زندگي كنم
كلي هم از مهريه و فلان بهمان
داد تا از يقه اش دست كشيدند
نه بابا خوب پس اين پژوئي كه
دختر ه سوار ميشي از اونجاست
خوب بله ديگه مردم زيرنگ تشريف
دارند ديگه
خوب كبلائي تو چيكار كردي
دخترا رو ميگم چند تاشو عروس
كردي چند تا موندند
والا تو كه ميدوني خرج و مخارج
گراني دو تاشو رد كردم ولي هنوز
سه تا مونده ديگه تو چي
من كه پسر دارم دو تا ولي كاش
بجاي اين دو تا پيسر يه دانا بز
داشتم لا اقل سر سال مي دونستم
يه دو كيلو قزيل (پشم بز )دارم
آخي چي فايده دارند اله ميرند
مياند ميگند بابا پول بدي يك
مبايل بخرم فرداش مي گند افتاد
شكست باز هم پول بدي لا الله
الاالله پدر سوخته ها چند تا
چند تا دوست دختر دارند من
نميدانم اين دوخترها كار
ندارند زندگي ندارند اله شب و
روز به اين پيسرها نميدونم اس
مس ميزنن اينا هم هي مي خندند
بابا آخرش مي ترسم اينا ديوانا
بشند ها
در همان حالتي كه چشمانم را
بسته بودم تا خوابي آسوده
داشته باشم صحبتهاي دو پيرمرد
همشهري چنان جالب بود كه متوجه
شدم به ايستگاهي كه بايد پياده
شوم رسيده ام و بايد پياده بشوم
ولي هنوز رشته صحبتها را دنبال
مي كردم و بلند شدم تا نزديك
درب هم آمدم ولي ايستاده بودم
كه آخر صحبتهاي آنها را شنيده
باشم و از غافله عقب نمانم و
سرنوشت اين دو پسر را داشتم
دنبال مي كردم كه راننده فرياد
زد آقا پياده مي شي يا برم
به خودم خنده ام گرفت و با دست
پاچگي رفتم پائين و اتوبوس رفت
و من مانده بودم حاج و واج كه
اين دو پير مرد تمام زندگي خود
را در اتوبوس آنهم با صداي بلند
براي همديگر تعريف مي كردند يا
براي ديگران كه تمام اسرار
زندگي خودشان و ديگران را فاش و
برملامي كردند تازه متوجه شدم
بابا اينجا خليج هميشه فارس
نيست بلكه يكي از محله هاي
تهران است بنام خليج ......

نريمان 22/2/87

 

 

chehrzad332@yahoo.com

چطور باید دفاع از فلسطین را در ایران جذاب‌تر کرد

وقتی که دیدم گروه کیوسک در یکی از آهنگهایش اصل ایده‌ی جمهوری اسلامی، یعنی ترکیب دین و دموکراسی را با تشبیه آن به پیتزا و قورمه سبزی مسخره می‌کند و بعد هم حمایت ایران را از مردم فلسطین و همینطور برنامه‌ی اتمی ایران را تحقیر و استهزا می‌کند، تقریبا حدس زدم که عاقبتشان به کجا ختم خواهد شد: عباس میلانی و موسسه‌ی هوور دانشگاه استنفورد
اشتباه نکنید. من هیچ مشکلی ندارم که «کیوسک» یا هر گروه درجه‌ی هشتی بیاید و مواضع وزارت خارجه‌ی آمریکا را در موزیک قلابی تقلیدی‌اش بگنجاند و صفحه‌هایش را حتی در ایران منتشر و پخش کند و آزادانه کنسرت بدهد و اینها. ولی از این عصبانی‌ام که جمهوری اسلامی با این همه پول و امکانات انسانی‌ای که دارد نمی‌تواند حتی از مواضع برحق خودش، مثل همین حمایت از مقاومت مردم فلسطین دربرابر حکومت استعماری و نژادپرست اسراییل، درست و حسابی دفاع کند و با همین ابزار کیوسک با تفکر آنها مبارزه کند.

البته نمی‌خواهم مثل برخي ها که در عمل دیدگاه بچه‌باحال‌های شمال شهری تهران را به کل مردم ایران تعمیم می‌دهد، بگویم که هیچکس در ایران دلش با فلسطین نیست و همه ته دلشان از آنها متنفرند و از روی این تنفر دلشان با اسراییل است. ولی متاسفانه در ایران هر چه آدم‌ها جوان‌تر، پولدارتر و درس‌خوانده‌ترند این نگاه را به مساله‌ی اسراییل و فلسطین دارند و این خطری بالقوه است.

جمهوری اسلامی خیلی خوب توانسته است اکثریتی بزرگ از مردم ایران را در این دیدگاه‌ها با خود همراه کند و تصادفی نیست که هنوز اکثریت مردم ایران دلشان با فلسطین است و از حمایت حکومت‌شان از این ستمدیده‌ترین مردم دنیا راضی‌اند. نباید یادمان برود که اتفاقا حمایت از فلسطین بر اساس قانون اساسی وظیفه‌ی جمهوری اسلامی است و این قانون اساسی هم تا حالا دوبار (پس از انقلاب و پس از جنگ در بازنگری قانون اساسی) از اکثریت قاطع مردم ایران رای آری گرفته است. (اصل دوم قانون اساسی می‌گوید که ایران موظف است با تمام امکاناتش سیاست خارجی‌اش را طوری تنظیم کند تا بتواند از تمام مستظعفان دنیا بی‌دریغ حمایت کند.)


پیدایش و گسترش اسراییل در این شصت سال تنها با نیروی نظامی ممکن شده است

مساله این است که بخشی از آن اقلیت کوچک که همراه با این اصول نیست بخاطر دسترسی بیشترش به ثروت و آموزش، در ده، پانزده سال آینده نفوذی چندین برابر آن اکثریت خواهد داشت و این خطری است برای جمهوری اسلامی که بخشی موثر از نخبگانش به اصول مبنایی‌اش بی‌اعتقاد باشند.

راحت بگویم: جمهوری اسلامی مواضع برحقش را، از جمله دفاعش از فلسطین، «سکسی‌تر» ارایه کند. نمی‌گویم که کل سیستم فرهنگ‌سازی‌اش را عوض کند، چون این سیستم فعلی برای اکثریت بزرگی از مردم جواب می‌دهد. ولی همین سیستم فعلی برای این اقلیت کوچک نخبه نه تنها جواب نداده و نمی‌دهد، بلکه تاثیر معکوس گذاشته و خواهد گذاشت. یعنی نه تنها در میان این اقلیت نتوانسته همدلی با فلسطین ایجاد کند، بلکه روش‌هایش نتیجه‌ی معکوس داده و همدلی با اسراییل ایجاد کرده است.

خود من با شرمندگی تمام سالهای سال جزو همین گروه اقلیت بوده‌ام و خوب می‌توانم این تاثیر معکوسی را که می‌‌گویم درک کنم. من تا وقتی که از آن فضای تبلیغاتی بیرون نیامدم و ندیدم که چقدر آدم‌های کاردرست و درس خوانده‌ی بقول ما خارجی و حتی یهودی هستند که صدها بار بیشتر از من مخالف اسراییل و مدافع فلسطین هستند، مثل بسیاری از هم‌نسلانم همدلی زیادی با فلسطین و موضع رسمی جمهوری اسلامی در قبال آن نداشتم.

راجر واترز: اسراییل از فلسطین زندانی بزرگ ساخته است

البته خواندن بیشتر و تفکر بی‌طرفانه‌ی بیشتر هم در این تغییر آرام بی‌تاثیر نبود، ولی، خودمانی بگویم، تا وقتی ندیدم که طرفداری از فلسطین در انحصار مردان ریشوی عصبانی و زنان چادری سبیلوی دنیا نیست، سراغ آن نوشته‌ها و تفکرات تازه نرفتم. تا وقتی در خود اسراییل ندیدم که چقدر جوان‌هایشان بیشتر از من از ظلم و نژادپرستی و جنایت‌های حکومتشان شرمنده و خشمگین‌اند، این تلنگر به ذهن من نخورد. تا وقتی ندیدم در قلب همین اروپا، دختران سکسی و اهل پارتی و خوش‌گذران برزیلی و انگلیسی و نروژی و ایتالیایی و فرانسوی و اتریشی و آمریکایی صدها مرتبه از من پر ادعا بیشتر با ضعیفان دنیا همدلی می‌کنند و با افتخار چفیه دور گردنشان می‌اندازند و به راهپیمایی‌های ضداسراییلی می‌روند و مثلا استارباکس نمی‌روند چون صاحبش صهیونیست است و میلیون‌ها دلار در سال به اسراییل صدقه می‌دهد، این تکان به من وارد نشد.

بهرحال ما همه انسانیم و انگیزه‌هایمان برای کارهای مختلف آن‌قدر که خودمان فکرمی‌‌کنیم عقلانی نیست و بسیاری از آن به چیزهای خیلی کوچکی مثل یک عکس، یا یک رنگ یا بو یا خاطره یا آهنگ و اصولا حس‌هایمان برمی‌گردد تا قدرت تعقلمان. این چیزی است که جمهوری اسلامی با اینکه می‌فهمد و خوب هم برای آن اکثریت اجرا کرده است، به دلایل مختلف نتوانسته برای این اقلیت جوان درس‌خوانده‌تر و اصطلاحا امروزی‌تر عملی کند.

همین پتانسیل خطرناک است که عباس میلانی و رفقایش در هوور یعنی لری دایموند (که از مهمترین آدم‌های NED هم هست) و رابرت مک فال -- که از مهمترین مشاوران حکومت آمریکا برای طراحی روش‌های سرنگونی غیرنظامی ایران هستند -- دنبال موزیک پاپ و وبلاگ‌ها و سکس و حقوق زنان و جامعه مدنی در ایران راه انداخته است.

 جودیت باتلر: نقد اسراییل نه تنها بر اساس یهودیت ممکن، بلکه لازم است

مثلا همین هفته‌ی پیش یک آگهی در روزنامه‌ی هرالد تریبیون چاپ شد که در آن تعدادی از باحال‌ترین آدم‌های فرهنگی و هنری غیر مسلمان و غیر عرب دنیا به اسراییل بخاطر جشن شصت سالگی‌اش تاخته بودند و خلاصه گفته بودند که شصت سال رقصیدن بر گور هزاران هزار فلسطینی که شما مملکتتان را روی آن ساخته‌اید مایه‌ی شرم است، نه جشن. آدم‌هایی از راجر واترز (که بخاطر پینک فلوید در ایران این همه کشته و مرده دارد) و کن لوچ (فیلمساز یهودی و انگلیسی) و ایان پیس (موسیقی‌دان انگلیسی و یهودی موزیک کلاسیک) تا جودیت باتلر (فیلسوف یهودی آمریکایی و ضد صهیونیست و همجنسگرا و مدافع حقوق زنان) و جیانی واتیمو (فیلسوف همجنسگرای ایتالیایی) و نایومی والاس (نمایشنامه‌نویس یهودی آمریکایی). (نسخه‌ی پی.دی.اف آن را ببینید.)

چه می‌شد اگر مثلا شبکه‌ی سوم یا چهارم یا شبکه‌ی تهران تلویزیون شروع می‌کرد و مثلا در یک برنامه‌ی ده قسمتی با این جور آدم‌های مصاحبه می‌کرد یا نظراتشان را درباره‌ی دلایل‌شان برای دفاع از فلسطین و مخالفتشان با اسراییل پخش می‌کرد؟

سخنرانی ایلان پاپه درباره‌ی پاکسازی نژادی فلسطینیان توسط اسراییل

یا مثلا راجر واترز و دمیس رسوس (او هم بیانیه را امضا کرده است) و مارسل خلیفه را به تهران دعوت می‌کرد و در همین سالروز شصت‌سالگی اشغال فلسطین برایشان در سه شب در ورزشگاه آزادی به همراه چه میدانم محمد اصفهانی و محسن نامجو و علیرضا عصار و اینها کنسرت می‌گذاشت و میلیون‌ها جوان پاک‌دل ایرانی را که همیشه بر اساس فرهنگ ایرانی طرفدار ستمدیدگان بوده است با چهره‌ای دیگر از طرفداران فلسطین آشنا می‌کرد، و همزمان هم بطور مستقیم آن را در شبکه‌ی سوم پخش می‌کرد؟ یا اصلا خرج این کنسرت را می داد و در دوبی برگزارش می‌کرد و بعد از شبکه‌ی سوم مستقیم پخشش می کرد؟

یا مثلا ایلان پاپه‌، نویسنده‌ی اسراییلی شدیدا منتقد اسراییل و مدافع فلسطین را دعوت می‌کرد به ایران و برایش در دانشگاه‌ها تور سخنرانی می‌گذاشت و نشان می‌داد که چطور حتی خود اسراییلی‌ها هم از این ظلم ناراضی‌اند و حق را به فلسطینیان می‌دهند؟ چطور آمریکایی‌ها برای شیرین عبادی تور می‌گذارند که برود این طرف و آن طرف دنیا و بریند به جمهوری اسلامی؟ چرا ایران از این مقابله به مثل‌ها نمی‌کند؟

جمهوری اسلامی تنها کشور دنیا است که با گفتار و کردارش صادقانه پشت این ملت ستمدیده ایستاده است و میلیاردها نفر از مردم جهان ایران را به این دلیل می‌ستایند. آن وقت یکی، دو میلیون جوان ایرانی را در همین ایران نمی‌تواند قانع کند که چرا باید به این دفاع و مقاومت افتخار کنند؟

منظور من از سکسی کردن مقاومت بر ضد استعمار و سلطه‌ی آمریکا و اروپا و اسراییل همین است و یکی از اهداف من برای بازگشت به ایران نیز همین است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

31 ارديبهشت / 20 مي / 14 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
31 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيشنهاد تقسيم ايران از سوي داماد چرچيل، و اين بار در عصر سازمان ملل!

D. E. Duncan - Sandys

21 ماه مه 1952 (ارديبهشت 1331و 14 ماه پس از ملي شدن نفت ايران) دانكن سندز (ساندز) سياستمدار، دولتمرد انگليسي و داماد وينستون چرچيل نخست وزير وقت پيشنهاد كرد كه آسانترين راه حل مسئله اي به نام «ايران» كه به وجود آمده است اين است كه ايران بارديگر ميان دولتهاي لندن و مسكو قسمت شود!. وي كه در پارلمان انگلستان سخن مي گفت، اضافه كرده بود: «محاصره اقتصادي ايران موثر واقع نخواهد شد. مروري بر تاريخ ايران نشان مي دهد كه چگونه ايرانيان ياد گرفته اند كه در جريان سختي ها خود را با هر وضعيت روز تطبيق و بدون خم آوردن به ابرو به زندگاني عادي ادامه دهند. آنان بدون صادرات و واردات هم مي توانند دوام يابند؛ به همان گونه كه در يك سال اخير (سال 1951) زندگاني عادي خود را ادامه دادند و به گزارش روزنامه نگاراني كه از ايران ديدار كرده اند سرزنده و مبارزطلب هم شده اند. بنابراين، به زانو در آمدن دولت ايران از راه محاصره اقتصادي و انزواي سياسي، تصوري بيهوده است. تبليغ رسانه اي بر ضد دولت ايران (دولت مصدق)، با هدف تغيير تفكر مردم نسبت به آن نيز سودي ندارد، زيرا كه اولا اين تبليغات به گوش عوام الناس ايران كه شيفته سخنان دكتر مصدق شده است نمي رسد و ثانيا، طبقه متوسط ايران كه تبليغات ما را مي شنود و يا مي خواند ذاتا متمايل به ناسيوناليسم ايراني است و سخني جز به سود وطن به گوشش فرو نمي رود.».
     سندز افزوده بود: «مشاهده درهم شكسته شدن ناسيوناليسم ايراني؛ آرزوي مشترك ما (غرب) و شوروي است و آسانترين راه وصول به آن، مذاكره با مسكو براي تقسيم مجدد ايران، ميان ما دو دولت به دو منطقه نفوذ است، تقريبا با همان فرمول 1907(قرارداد سن پترز بورگ) و يا هر شكلي ديگر».
     وي تاكيد كرده بود كه اگر به ناسيوناليسم ايراني فرصت ادامه حيات داده شود، فردا از يك سوي در صدد احياء ايرانزمين بر خواهد آمد و به استناد اطلس جغرافياي تاريخي ادعاي ارضي نسبت به چندين كشور خواهد كرد و از سوي ديگر به حمايت شيعيان در كشورهاي عربي برخواهد خاست كه براي غرب و شوروي، هردو، درد سري بزرگ و پايان ناپذير خواهد بود.
    دانكن سندز گفته بود كه بايد از فرصت جنگ كره (گرفتاري آمريكا و چين - آمريكا در آن زمان رقابت با انگلستان بر سر نفوذ در خاور ميانه را آغاز كرده بود) براي رسيدن به آن هدف استفاده كنيم و ....
    دانكن سندز (سنديز - ساندز) شوهر ديانا دختر چرچيل سالها نماينده پارلمان و وزير وزارتخانه هايي از جمله دفاع، مستعمرات، ساپلاي (تداركات) و خانه سازي بود. وي بود كه اعلام كرد عصر هواپيماهاي شكاري و بمب افكن به پايان رسيده و بايد روي موشك سازي تمركز كرد و چون «قدرت» از اين پس ناشي از تسليحات اتمي است، بايد پا به پاي آمريكا و شوروي بمب اتمي ساخت كه دست كم سلاحي بازدارنده است و هر دو انديشه خود را به اجراء گذارد.
    دانكن در عين حال از حاميان اصلي تشكيل اتحاديه اي از اروپاييان غير اسلاو (روسيه، لهستان، يوگوسلاوي و ...) بود تا قدرتي در برابر مسكو و واشنگتن باشد و به علاوه ممالك اروپايي وارد جنگ ديگري با خود نشوند.
     برخي مطبوعات وقت تهران بعدا به اين پيشنهاد داماد چرچيل اعتراض و از آن انتقاد كردند و نوشتند كه محافظه كاران انگلستان هنوز در رؤياهاي قرون 18 و 19 هستند و تحولات تازه جهان را درك نكرده اند. روزنامه هاي آمريكا نيز تفسيرهاي انتقاد آميز بر پيشنهاد «سندز» منتشر ساختند كه همين سر و صدا، توجه مورخان را جلب كرد و متن اظهارات داماد چرچيل را در تاريخ ضبط كرده اند. اين مورخان اظهار نظر كرده اند كه اين پيشنهاد مآلا فشار ديگري به دولت واشنگتن بود تا تسليم خواست لندن مبني بر براندازي دولت دكتر مصدق شود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

31/02/58
اعتراض وزارت خارجه ايران به موضعگيري سني امريكا در رابطه با انقلاب اسلامي و تلقي آن بعنوان مداخله در امور داخلي ايران (اعتراض امريكا به اعدامها در ايران.)


تشكيل جلسات طولاني مقام‌هاي سياسي ـ امنيتي ، نميندگان سازمان خلق عرب و طبقات مختلف مردم خرمشهر بري پيدا كردن شيوه مناسبي جهت تخليه مسالمت‌آميز ساختمان‌هاي دولتي در آخرين مهلت تعيين شده و نيافتن راه‌حل .
پيام شيخ شبير خاقاني از قم به مردم خوزستان و درخواست حفظ آرامش و اعلام خبر اعزام برادرش و يكي از روحانيان حوزه علميه قم براي رسيدگي به مشكلات و مسائل جاري منطقه .

بازتاب و بزرگنميي امتناع سازمان‌هاي سياسي خلق عرب از تخليه اماكن دولتي و تحصن اعضاي آنها در ساختمان‌هاي تحت تصرف در خبرگزاري‌ها و راديوهاي خارجي .
مصاحبه اختصاصي نشريه پيكار ( ارگان سازمان پيكار در راه آزادي طبقه كارگر ) با عزالدين حسيني درباره حقوق خلق‌هاي ايران ، خودمختاري كردستان و سانسور در راديو تلويزيون و مطبوعات .

گزارش مطبوعات از كشته شدن فجيع يكي از همراهان هيئت حسن نيت استانداري آذربايجان غربي به دست عوامل ضد انقلاب و اعتراض مردم بانه به اين اقدام .
تلفنگرام آوارگان ترك نقده خطاب به امام خميني ، نخست وزير ، استاندار آذربايجان غربي و مطبوعات و درخواست اعزام گروهي براي رسيدگي به وضع آنها و تهديد به اعتصاب غذا .

مصاحبه مطبوعاتي دكتر يزدي وزير امورخارجه و اظهار نظر درباره رويه سناي آمريكا و دخالت آن در امور داخلي ايران ؛ لغو قراردادهي به جاي مانده از رژيم گذشته ؛ نقل قسمتي از نامه وزير خارجه آمريكا و تأكيد بر ينكه قطعنامه سني آمريكا خدشه‌ي در دوستي دو دولت ايران و آمريكا وارد نخواهد ساخت و تشكيك در صلاحيت و مسئوليت يت الله خلخالي به عنوان رئيس دادگاه‌هي انقلاب و …
واكنش تند آيت الله خلخالي در مورد مصاحبه دكتر يزدي و تكذيب خبر بركناري وي از رياست دادگاه‌هاي انقلاب ، تأكيد بر خط‌مشي ملت و امام خميني در ضرورت اعدام شاه و جنايتكاران رژيم گذشته .

بازتاب گسترده درخواست ايران براي تأخير در اعزام سفير جديد آمريكا به ايران در رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي بين‌المللي ؛ واكنش وزارت امور خارجه آمريكا در مورد اين اقدام .
پيشنهادهاي قرارگاه سيا در تهران به رئيس سازمان سيا در واشنگتن بري برقراري ارتباط با جريان‌ها و اشخاص ميانه‌رو در ايران و يافتن كانال مخفي با آيت الله شريعتمداري و …

گزارش مؤسسه بين‌المللي تحقيقات استراتژيك لندن درباره تأثير سياست‌هي آمريكا در سقوط شاه ايران از جمله گسترش فساد ، توزيع ناعادلانه ثروت ، فقدان وسيله ابراز عقيده سياسي ، سركوب شديد مخالفان و …
مصاحبه مطبوعاتي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا درباره اقدامات آن كشور براي نزديكي با دولت موقت ايران ، مشكلات موجود بر سر راه گسترش مناسبات دو كشور و ابراز اميدواري براي موفقيت دولت موقت در بهتر شدن زندگي مردم ايران .

31/02/63
عمليات امام علي و امام مهدي (عج)

عمليات امام علي (ع) محور شوش – سوسنگرد.
31/02/64
ديدار هيات بلندپايه نظامي فلسطيني طرفدار عرفات از بغداد و جبهه‌هاي جنگ
آغاز نزديكي رسمي بين تهران و رياض (در پي سفر سعودالفيصل وزيرخارجه سعودي) يك پيروزي براي ميانه‌روهاي ايران.
 

 هتک حرمت اماكن مقدس و متبرك شهرهاي نجف و كربلا

31 ارديبهشت 1370 - ارتش بعثي عراق اماكن مقدس و متبرك شهرهاي نجف و كربلا را هدف گلوله هاي خود قرارداد. دراين حادثه مرقَد مطهّرسيّد الشّهداء حسين بن علي(ع) و همچنين بارگاه حضرت ابوالفضل(ع) دركربلا به شدت آسيب ديد؛ و عده اي اززايران آن بزرگوارن به شهادت رسيدند. دراين رويداد تلخ بخش مركزي شهركربلا شاهد جنگي تمام عيارميان گارد رژيم بعثي عراق و مردم بود. گفتني است كه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي به مناسبت اين حادثه تلخ عزاي عمومي اعلام كردند.

Mobin_s2004@yahoo.com
20 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيروزي بزرگ هانيبال

21ماه مه سال ۲۱۶ پيش از ميلاد نيروهاي كارتاژ به فرماندهي هانيبال كه وارد شمال ايتاليا شده بود، در اين منطقه ارتش روم را شكست دادند. در اين جنگ بيش از 45 هزار سرباز رومي كشته شدند. هانيبال قبلا اسپانيا و قسمتي از فرانسه را گرفته بود.

 

اصلاحات نظامي «ماريوس» بر پايه تشکيلات ارتش ايران باستان

ژنرال «گايوس ماريوس» فرمانده ارتش روم، در اين روز در ماه مه سال ۱۰۷ پيش از ميلاد سياستمداران و دولتمردان رومي را قانع كرد كه اين كشور ارتشي مشابه ارتش ايران دوران هخامنشيان لازم دارد تا ابر قدرت واقعي و دائمي شود.
    تا آن زمان ارتش روم مركب از مردان داوطلب طبقات اول و دوم جامعه اين كشور بود كه بدون دريافت دستمزد، و صرفاً به منظورخدمت به وطن به جنگ مي رفتند و پس از پايان هر جنگ، ديگر عملاً ارتشي وجودنداشت. ماريوس كه تاريخ هخامنشيان ، نوشته مورخان يوناني ، را خوانده و در يك جنگ نيز با ايرانيان روبه رو شده بود عقيده داشت كه روم به ارتشي دائم مركب از همه داوطلبان از طبقه پايين تا بالا لازم دارد كه سپاهيگري را شغل و منبع درآمد قرار دهند و به مدت ۲۰ سال، شب و روز آماده خدمت باشند و در سربازخانه ها بسر برند. اين پيشنهاد ژنرال ماريوس به تصويب رسيد و روم در سايه آن داراي يك ارتش دائمي نيرومند شد و ابر قدرت گرديد. اين رويداد در تاريخ عهد باستان «رفورم نظامي ماريوس» عنوان گرفته است.

 

آغاز حمله نظاميان به کمون پاريس

در اين روز در سال 1871حمله نظاميان فرانسوي به كمون پاريس آغاز شد كه در اين جنگ خياباني و تن به تن خونين و طولاني بيش از 20 هزار كمونارد كشته و 38 هزار تن ديگر اسير شدند. بسياري از كموناردها را كه مدتي بر پاريس حكومت كردند زنان تشكيل داده بودند. پايتخت فرانسه از زمان شکست ارتش اين کشوراز آلمان عملا در کنترل کمون پاريس بود که خيابانها و کوچه ها را براي دفاع، به صورتي که در عکس ديده مي شود سنگربندي کرده بودند.

 

تا ماه مه 2005 بوميان ماساچوست قانونا حق ورود به شهر بوستون را نداشتند!

پارلمان ايالت مشترك المنافع ماساچوست آمريكا 19 مه 2005 يك قانون مصوب سال 1675 (335 ساله) اين ايالت را لغو كرد. طبق اين قانون كه از 335 سال پيش به قوت خود باقي بود، بوميان آمريكا (سرخپوستان) حق ورود به محدوده شهر بوستون را نداشتند. گرچه اين قانون سالها عملا رعايت نمي شد ولي بوميان دو قبيله «پنوب سكات» و «نيپ نوك» كه در نزديكي بوستون سكونت دارند با ترس و لرز وارد اين شهر مي شدند و مي كوشيدند كاري نكنند كه پليس مداخله كند و به اين قانون قديمي استناد شود و مجرم شناخته شوند.
     اين قانون در زماني به تصويب شوراي مهاجران محل و تاييد دادگاه انگليسي مهاجر نشين ماساچوست رسيده بود كه بوميان مي كوشيدند اروپاييان مهاجر را كه مهاجم شناخته شده بودند از اراضي نياكان خود اخراج كنند و براي رسيدن به اين هدف آماده هرگونه فداكاري از جمله كشته شدن در جنگ با مهاجران بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 21 مي

  • 1951:   در سال 1330 خورشيدي تهراني ها در ميدان بهارستان بر ضد مداخلات انگلستان و در همين روز درسال 1358(درست 28 سال بعد) بر ضد مداخلات آمريكا وسيعا تظاهرات كردند!.

  • 2003:   در الجزاير در يك زمين لرزه شديد بيش از 2 هزار تن كشته شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    14 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    صدور فرمان مشروطيت توسط مظفرالدين شاه قاجار

    14 جمادي الاول 1285 - مظفرالدين شاه قاجار فرمان مشروطيت را صادر كرد.انقلاب مشروطه نخستين حركت جديد ايران بود براندازي حكومت استبدادي و تشكيل دولت مشروطه انجاميد.عوامل مذهبي,سياسي,فرهنگي و اقتصادي مهمترين عوامل شكل دهنده اين جنبش بودند.در اين ميان هدايت و رهبري روحانيان متعهد و مبارز از جمله مهمترين علل پيروزي در برقرار كردن مشروطه در ايران محسوب ميشود ؛وآيات و عظام سيد محمد طباطبايي و سيدعبدالله بهبهاني و هم چنين شيخ فصل الله نوري به مدد نفوذ كلامشان رهبري جنبش مشروطيت را بدست گرفتند.نخستين اقدامات براي دستيابي به مشروطيت در زمان فتحعليشاه قاجار آغاز شدودر دوران ديگر حاكمان بي كفايت قاجار شدت يافت زيرا حاكمان قاجار با واگذار كردن امتيازات متعدد به بيگانگان كشور ايران را هرروز بيش از پيش در اختيار بيگانه قرار ميداند.صدور فرمان مشروطه نقطه عطفي در تاريخ ملت ايران است و بيانگر اين مطلب كه در سايه رهبري روحانيان و وحدت مردم ميتوان به اهداف عالي و انساني دست يافت.پس از صدور فرمان مشروطيت و برگزاري انتخابات,مجلس گشايش يابت و قانون اساسي اساسي تهيه,تدوين و تصويب شد.گفتني است كه پس از انحراف نهضت مشروطه علما به مخالفتت با آن برخاستند و از آن كناره گرفتند.

     

     تصرف شهر اصفهان توسط قواي روسيه

    14 جمادي الاول 1334 - شهر اصفهان به تصرف قواي روسيه درآمد . در زمان جنگ جهاني اول در ايامي كه ايران توسط نيروهاي روسي ، انگليسي و آلماني اشغال شده بود ، سپاهيان روسيه خود را به مركز ايران رسانده ، شهر اصفهان را كه مركز فعاليتهاي سياسي ـ نظامي آلمان بود ، تصرف كردند در اين هنگام آلماني ها هنوز در جنوب ايران قدرت داشتند از اين رو دولت انگلستان براي حفظ صنايع نفتي كه نهايت استفاده را از آن مي‏برد ، و براي رفع شورش‏هاي ضد انگليسي هئيت نظامي به فرماندهي ژنرال سر پرسي سايكس به جنوب ايران فرستاد . سايكس نيز بدون جلب رضايت دولت ايران دسته تفنگداران جنوب ايران را براي سركوبي ساكنان مظلوم اين منطقه تشكيل داد ، و شهر‏هاي كرمان ، شيراز و يزد را تصرف كرد . قابل توجه است پس از اين درگيريها ، محمد ولي خان سپهدارتنكابني پس از تصدي مقام نخست وزيري ، كنترل ماليه و نظام ايران را به انگليسي‏ها سپرد . در كميسيوني كه مأمور اجراي اين كار بود علاوه بر 2تن نماينده دولت ايران ، روس و انگليس نيز هر كدام يك نماينده داشتند . اين كار در گيري ميان مردم ايران و روس‏ها و انگليسي‏ها را شدت بخشيد . سر انجام در پايان جنگ جهاني اول دولت انگليس پليس جنوب را به ايران واگذار كرد .

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    29

    اهواز

    27
    43

    تبريز

    13
    26

    شيراز

    19
    34

    مشهد

    18
    33

    بندرعباس

    26
    38

    کرمان

    17
    36

    اصفهان

    14
    31

    يزد

    22
    36

    کرمانشاه

    13
    31

    اراک

    14
    26

    رشت

    18
    21

    دبی

    31
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1438 تومان
    929 تومان
    1810 تومان
    885 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    238000 تومان
    104000 تومان
    54000 تومان
    208000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:01

    اذان مغرب : 20:27

    اذان صبح فردا : 4:14

    طلوع آفتاب فردا : 5:55

     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Taste of Home Magazine
    ژوئن/جولاي

    جديدترين شماره از دوماهنامه
    Taste of Home Magazine

    تاریخ انتشار: ژوئن/جولاي 2008
    تعداد صفحات مجله: 72
    حجم فایل: 7 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    تزیین دیوار ها با کاغذ دیواری هوشمند

    برای تنظیم نور اتاق ها و منازل خود چه تدابیری می اندیشید؟! سلایق افراد متفاوت است. عده ای فضای روشن و عده ای دیگر فضای تاریک را می پسندند. یک طراح ماهر به نام آقای  Jonas Samson موفق به طراحی نوعی  دستگاه تولید کننده طرح های کاغذ دیواری فانتزی برای محیط های نسبتا تاریک شد. از این پس می توانید برای تزئیین و تنظیم نور اتاق های پذیرایی خود از این دستگاه هوشمند با طر ح های زیبای آن استفاده کنید. طرح کاغذ دیواری های موجود در این دستگاه  نیز قابل تغییر بوده و علاوه بر جذابیت بی شک برق مصرفی کمتری نسبت به لوسر های مجلل خواهد داشت. از قیمت تمام شده این محصول خبری در دسترس نیست اما به زودی می توانید سراغ آن را در مغازه های فروش اقلام فانتزی منزل بگیرید.
    منبع  Engadget  

    پلیور مخصوص کار با لپ تاپ

    اگر شما هم مثل من از دست هرچی آنتی ویروسه خسته شدید و دیگر تحمل به روز رسانی ها و ارتقا دادن ورژن هایشان را ندارید می توانید برای حفظ امنیت اطلاعات خود در محیط های نا امن از این روش استفاده کنید. نیاز به توضیح ندارد. خوشبختانه همه چیز واضح است. کافیست کمی مهارت بافتنی داشته باشید تا این پلیور زیبا را برای لپ تاپ خود تهیه کنید. به نظر من با این روش شاید امنیت داده هایمان تضمین شود اما ممکن است امنیت جانی خودمان به خطر افتد!

    منبع engadget
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    نهضت ترجمه

    نويسنده: فاطمه جان احمدى

    در اين کتاب نگارنده تلاش دارد تا ضمن معرفى هرچه بهتر و دقيق تر نهضت بزرگ علمى جهان اسلام - نهضت ترجمه - تلاش هاى راستين محققان طراز اول و دانشوران سازنده آن دوره را بيان نمايد. در اين عرصه به برخى ويژگى هاى فرهنگى عصر زرين فرهنگ و تمدن اسلامى نيز اشاره خواهد شد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● حركت علمى مسلمانان در قرون نخستين اسلامى

    ● نهضت ترجمه در عصر طلايى عباسيان

    ● معرفى ادوار نهضت ترجمه در عصر عباسيان

    ● نهضت ترجمه در اندلس

    ● دلايل توجه مسلمانان به ترجمه

    ● روش هاى ترجمه كتاب

    ● نتايج و پيامدهاى نهضت ترجمه


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    اندر احوالات مجري‌هاي تلويزيوني
    آن‌ور آبی!

    اصولا خانم‌ها مي‌توانند در مورد همه چيز اظهار نظر كنند، چي؟! من را به نوشتن مطلبي فمنيستي متهم مي‌كنيد؟ صبر كنيد …  منظورم از خانم‌ها، خانم‌هاي آن‌ور آبي بود، در ثاني مگر بد است كه يك نفر بتواند در مورد همه‌چيز اظهار نظر كند؟!
     

      
    1- شبكه قابلمه فروشي:
    نام برنامه: «همدم من سنگ صبور غم‌هام!»

    توضيح ضروري: اصولا در آن طرف آب‌ها براي وقت مردم خيلي اهميت قائل هستند، مثلا اگر يك نفر بخواهد دكترا بگيرد لازم نيست برود چند سال درس بخواند، بلكه به طور كيلويي به او اين مدرك را مي‌دهند!
    بيننده برنامه: سلام خانم دكتر روانشناسيان، من يه مشكلي دارم، مي‌تونم از شما كمك بخوام؟
    خانم روانشناسيان: آره عزيزم، فقط اولش بگو امروز ظاهرم چطوره؟ خوشگل شدم؟
    بيننده برنامه: مثل هميشه خوشگل هستيد.
    خانم روانشناسيان (با ناراحتي): نه عزيزم، دقت كن، يه فرق بزرگي كردم!
    بيننده برنامه: ناخن‌هاتون رو لاك زديد؟
    خانم روانشناسيان(با گريه): نه عزيزم، تو چطور متوجه نشدي؟ بيني‌ام رو عمل كردم... حالم رو گرفتي  (بسته قرصي را از جيبش در مي‌آورد و سه-چهارتايي قرص را در دهانش مي‌گذارد) ... من شرايط روحي‌ام خوب نيست ... ديگه برنامه امروز رو ادامه نمي‌دم ... ! 

     

    2- شبكه صداي ضعيفه‌ها:
    نام برنامه: «ضعيفه‌ها ضعيفه نيستند، مردان از ضعيفه‌ها ضعيفه ترند!»

    مجري برنامه (نازي نازدار): آهاي زنان جهان متحد شويد، تا وقتي اين شكاف بين ما هست، مردان سوار ما مي شوند و به ما دستور مي‌دهند، اين آقايان عادت كرده‌اند كه مدام مسائل و مشكلات كاري را به خانه مي‌آورند، بهانه‌گيري مي‌كنند، و هي يك چيز كوچيك را در خانه بزرگ كرده و توي سر ما مي‌زنند، زنان جهان متحد شويد و از حقوق خود دفاع كنيد.
    مهمان برنامه (شهره شيرين بيان): درسته نازي جون، و ما بايد براي رسيدن به هدفمون از طريق فرهنگ و فرهنگ‌سازي پيش بريم.
    مجري برنامه (نازي نازدار): من هم با شما هم عقيده‌ام، شما راه‌كاري براي رهايي زنان از زنجير اسارت شوهران‌شان داريد؟
    مهمان برنامه (شهره شيرين‌بيان): بعله، مخلوط سه عنصر ملاقه، كف‌گير و پاشنه‌كفش معجزه مي‌كنه، البته توي دوزها و مقدار استفاده‌اش زياده روي نكنين تا يه وقتي مثل من براي هميشه آزادِ آزاد نشين!!


     

    3- شبكه اول از آخر
    نام برنامه:«توپ تانك فشفشه!»

    مجري برنامه: آهاي خانم‌ها، من ديشب يه فكري به ذهنم رسيد، تا بدين وسيله اين رژيم رو سرنگون كنيم، شما بايستي تا مي‌تونيد آرايش كنيد، با بالا رفتن آمار استفاده از مواد آرايشي مشروعيت نظام زير سئوال ميره، البته من به شما مواد آرايشي «گوگولي مگولي» رو پيشنهاد مي‌كنم، چون با استفاده از اون هم خوشگل‌تر مي‌شين و هم بيشتر مشروعيت زير سئوال مي‌ره! و تنها در اين صورت است كه امريكا متقاعد مي‌شه بياد به كشور عزيزمون حمله كنه!! در ضمن تشكر مي‌كنم از اسپانسر برنامه‌مون مواد آرايشي «گوگولي مگولي»!!

     

    4- شبكه قلقلي
    نام برنامه:«چطور صبح تا شب بخوريم و باربي بمانيم؟!»

    مجري برنامه (خانم خوش‌فرميان): بيننده‌هاي عزيز اگه مي‌خواين بخورين و لاغر بمونين، اگه مي‌خواين نخورين و چاق بشين، اگه مي‌خواين هر گونه تغييري در [...] [...] و [ ...تون!] بديد، با من تماس بگيريد تا راهنمايي‌تون كنم، اِ ... آخ جون ... يه نفر تلفن زد، سلام عزيزم.
    بيننده: سلام خانم خوش‌فرميان، شما تحصيلات و اطلاعاتي در اين زمينه داريد؟
    مجري برنامه (خانم خوش‌فرميان):من ده - دوازده تا دكترا در امر تغذيه صحيح از دانشگاه‌هاي معتبر خارجي دارم، شما مشكلت رو بگو.
    بيننده: مي‌خواستم بدونم پس چرا خودتون بالاي 150 كيلو وزن داريد؟
    مجري برنامه (خانم خوش‌فرميان): اولا اين فضوليا به شما نيومده، بعدش هم من از عمد ‌‌اين‌قدر چاق شدم كه هر كي اومد مطب‌ام بهش بگم اگه به دستورات من عمل نكني، مثل من چاق مي‌شي!
    بيننده: به شما پيشنهاد مي كنم به شبكه قابلمه فروشي زنگ بزنيد و با خانم روانشناسيان صحبت كنيد.
    مجري برنامه (خانم خو‌‌‌ش‌فرميان): چلغوز، من كه مي‌دونم از كي پول گرفتي تا به من زنگ بزني!!
     

     

    5- شبكه اكس مكس!
    نام برنامه:«دارم ميام به ايرون»

    مجري برنامه (تارا توهم): ديروز من نود ميليون ايميل داشتم كه توش نوشته بودند منتظر حضور من در كشور هستند، من اطلاعاتي دارم و قول ميدم تا همين ساعت 24 امشب همشون رفتني هستند، من از همين جا به تمام هوادارام مي‌گم فردا ساعت 7 صبح صبحانه رو بالاي برج ميلاد با هم مي‌خوريم، لطفا اگه مي خوان براي صبحانه فردا تداركي ببينند، من تخم مرغ مي‌خورم، لطفا زياد سفت نشه و عسلي باشه ... ببخشيد من زياد حالم خوب نيست ... (مجري از حال مي رود)
    يك نفر از پشت صحنه وارد مي شود: اي بابا ... چرا غش كردي؟ ... مگه بهت نگفتم قبل از هر برنامه فقط يك دونه اكس بنداز بالا ... تو چرا هر چي تو قوطي بود رو خورده بودي؟!

    ارژنگ حاتمي
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    سلامت پروستات

    پروستات توده ای از غدد است که شکل حلقه ای (مانند دونات) دارد. و در پایین مثانه بین مقعد و پایه آلت مردی قرار گرفته است و مجرای ادرار را احاطه کرده است. غده به اندازه گردو، و بیشتر مایع موجود در منی را ترشح می کند.
    سه مشکل عمده پروستات عبارتند از: عفونت پروستات، بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات.


    ● عفونت پروستات
    بعضی از مواقع عفونت پروستات به طور ناگهانی بروز می کند و نشانه هایی از این قبیل دارد:
    ▪ تب و لرز
    ▪ درد و سوزش به هنگام ادرار و انزال منی
    ▪ احساس داشتن ادرار به دفعات زیاد و به شدت، ولی فقط مقدار کمی ادرار دفع می شود.
    ▪ درد شکم
    ▪ دیدن خون در ادرار
    اگر هر کدام از این نشانه ها را داشتید فوراً به دکتر خود مراجعه کنید این گونه عفونت ها با آنتی بیوتیک می توانند درمان شوند.
    ▪ بزرگ شدن پروستات
    در بعضی از مردها، یکی از نشانه های پیری بزرگ شدن پروستات با گذشت زمان است. اگر چه این یک بیماری نیست اما همچنان که این غده بزرگ می شود، به مجرای ادرار فشار بیشتری وارد می کند و می تواند موجب بروز مشکلات دفع ادرار شود. بعضی از این مشکلات عبارتند از :
    ▪ دفع ادرار همراه با درد
    ▪ احساس می کنید مقدار ادرار شما زیاد شده است.
    ▪ کاهش فشار ادرار در هنگام دفع
    ▪ دفع ناقص ادرار
    ▪ مشکل داشتن در شروع دفع ادرار و متوقف کردن آن
    اگر دفع ادرار برای شما سخت شده است و این نشانه ها را مشاهده کردید حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا راههایی را برای درمان و کنترل بزرگ شدن پروستات به شما ارائه دهد. بعضی از مردها منتظر می مانند و مشاهده می کنند که این علائم شدت بیشتری پیدا کند. اما داروهایی هست که به شما در بهبود این مشکلات کمک می کنند.


    ● سرطان پروستات
    هیچ کس علت دقیق سرطان پروستات را نمی داند. متخصصین نمی دانند که چرا سرطان پروستات در بعضی از مردها پیشرفت می کند و چرا در بعضی این گونه نیست. تحقیقات نشان داده است که عوامل مشخصی وجود دارد که مردان را مستعدخطر سرطان پروستات می کند. به طوریکه سرطان در آنها پیشرفت می کند. این عوامل عبارتند از:
    ▪ پیری: داشتن سن ۵۰ سال و بیشتر
    ▪ سابقه خانوادگی: داشتن برادر، پدر یا پسری که سرطان پروستات داشته است.
    ▪ رژیم غذایی: خوردن غذاهای پرچرب و نوشیدن مشروبات الکلی خطر ابتلا را بالا می برد.
    ▪ نژاد: نژاد آمریکایی آفریقایی بیشترین استعداد ابتلا را دارند.
    متخصصین امر توصیه می کنند که مردان به خصوص در سن بالا و کسانیکه سابقه خانوادگی داشته اند مرتباً (سالی یکبار) آزمایشهای لازم را انجام دهند چون تشخیص زود هنگام سرطان پروستات می تواند به درمان مؤثرتر و حفظ جان مریض کمک کند.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    چرا شيعيان نماز را در سه وقت
    مي خوانند؟


     

    سوال:

    ما شیعه ها چرا نماز را سه وقت می خوانیم در حالی که در قرآن پنج وقت امر شده علت نخواندن پنج وقت چیه؟
     

    پاسخ:

    برای پرداختن به این که ما شیعیان چرا در سه وقت نماز می خوانیم، ابتدا لازم است اوقات نماز را بشناسیم.

    اوقات نمازهای پنج گانه:
    معیار در اوقات نماز، طلوع و غروب خورشید است بر این اساس:
    اول وقت نماز صبح، زمانی است که شب به پایان رسیده و سفیدیی که در طرف مشرق در آسمان رو به بالا حرکت می کند کم کم پهن و گسترده شود و آخر وقت نماز صبح موقعی است که آفتاب بیرون می آید.[1] در این زمان وقت نماز صبح به پایان رسیده و نماز صبح قضاء می شود.[1]
    در مورد نمازهاى ظهر و عصر و نمازهاى مغرب و عشا این است كه هر يك از نمازهاى ظهر و عصر و نمازهاى مغرب و عشا، يك وقت خاص دارند و يك وقت مشترك:
    وقت خاص نماز ظهر، از آغاز ظهر شرعى ( وقت زوال ) است تا مقدار زمانى كه چهار ركعت نماز خوانده مى شود، در اين مدت محدود تنها نماز ظهر را مى توان بجاآورد.
    وقت خاص نماز عصر، زمانى است كه از آن لحظه تا وقت غروب، تنها به اندازه مدت خواندن نماز عصر فرصت باشد.
    وقـت مشترك بين دو نماز ظهر و عصر، از انتهاى وقت خاص نماز ظهر،تا ابتداى وقت خاص نماز عصر است. در تمام اين وقت مشترك مى توانيم نماز ظهر و عصر را با هم و بدون فاصله بخوانيم.
    وقـت خـاص نـماز مغرب، از آغاز مغرب شرعى است تا مقدار زمانى كه سه ركعت نمازخوانده شود و در اين مدت محدود، تنها نماز مغرب را مى توان ادا نمود
    وقـت خاص نماز عشا، زمانى است كه از آن لحظه تا نيمه شب شرعى، تنها به اندازه خواندن نماز عشا فرصت باشد. در اين مدت كوتاه، تنها نماز عشا را مى توانيم بجا آوريم .
    وقـت مشترك بين دو نماز مغرب و عشا، از انتهاى وقت خاص نماز مغرب تا ابتداى وقت خاص نماز عشا ادامه دارد. در طول اين مدت مشترك، مى توانيم نماز مغرب و عشا را با هم و بدون فاصله بـخـوانـيم.
    ولى اهل تسنن معتقدند: از اول ظهر شرعى ( وقت زوال )تا آنگاه كه سايه هر چيز بـه انـدازه خـود آن چـيـز گـردد به نماز ظهر اختصاص دارد و نبايد نماز عصر , در اين مدت خوانده شود و از آن پس تا موقع مغرب به نماز عصر اختصاص دارد و نمى توان نماز ظهر را در آن وقت بجا آورداز اول غروب تا هنگام زوال شفق ازمغرب، به نماز مغرب اختصاص دارد و نبايد نماز عشا در اين مدت خوانده شود و از هـنـگـام زوال شـفق از مغرب تا نيمه شب شرعى،به نماز عشا اختصاص دارد ونمى توان نماز مغرب را در آن وقت بجا آورد .
    نتيجه اين كه: بنابر نظريه شيعه، پس از فرا رسيدن ظهر شرعى، مى توانيم نمازظهر را بخوانيم و بـلافـاصـله به خواندن نماز عصر بپردازيم، يا نماز ظهر را تانزديك اول وقت خاص نماز عصر، به تـاخير اندازيم بگونه اى كه نماز ظهر را پيش ازفرا رسيدن وقت خاص نماز عصر به پايان رسانيم و سـپـس نـماز عصر را بخوانيم و بدين سان، بين نماز ظهر و عصر، جمع نماييم، گرچه مستحب است نماز ظهر را پس اززوال و نماز عصر را هنگامى كه سايه هر چيز به اندازه خود آن گردد، بجا آوريم. هـم چنين مى توانيم به هنگام فرارسيدن مغرب شرعى،نماز مغرب را ادا نماييم وبلافاصله پس از آن، به خواندن نماز عشا بپردازيم و يا نماز مغرب را تا نزديك وقت خاص نماز عشا به تاخير اندازيم بـطـورى كـه نـماز مغرب را پيش از فرا رسيدن وقت خاص نماز عشا، به پايان رسانيم و سپس به خواندن نماز عشا مبادرت ورزيم و بدين سان، بين نماز مغرب و عشا جمع كنيم، گرچه مستحب است نماز مغرب را پس از مغرب شرعى و نماز عشا را بعد از زوال شفق از جانب مغرب بجا آوريم. ايـن بود نظريه شيعه،ليكن اهل سنت، جمع بين دو نماز ظهر و عصر و يا دو نمازمغرب و عشا به اين نحو را بطور مطلق در همه جا و همه وقت، جايز نمى دانند. بنابراين،محل بحث، عبارت است از جمع ميان دو نماز در همه زمان ها و مكان ها، بطورى كه هر دو نماز , در وقت يكى از آنها ادا شود.

    نقطۀ اشتراک و افتراق:
    الف- جمع بین دو نماز مزدلفه وعرفه[1]: همه فقها جمع بین این دو نماز را افضل می دانند چه شیعه و چه سنی.
    ب- جمع بین دو نماز در سفر: بیشتر فقهاء اهل سنت (جز ابو حنیفه و حسن و نخعی) قائل به جواز جمع بین دو نماز در سفر هستند.[1].
    ج- جمع بین دو نماز در غیر سفر به خاطر عذر: که مشهور جواز جمع بین مغرب و عشاء را قائل هستند فقط ابوحنیفه جمع را مطلقا جایز ندانسته است مگر در حج در عرفه و مزدلفه.
    د- جمع بین دو نماز اختیاراً: علماء امامیه اتفاق نظر دارند که این مسئله جایز است اگر چه جدا خواندن بهتر است خوب در این چهار مسئله در سه مسئله نظر شیعه با اهل سنت موافق است (جز ابوحنیفه که با نظر بقیه فقها در دو مسئله مخالف بود) و در مسئله چهارم اختلاف نظر دارد و جمع را واجب نمی داند.
    اما این که این کار ما حجیّت شرعی دارد یا نه، سوالی است که آیات و روایات به آن پاسخ می دهند.
    دلائل جواز نماز در اوقات سه گانه:

    الف- قرآن:
    هرچند قرآن کریم در موارد متعددی[2] از اصل وجوب نماز بحث کرده وبه جزئیات نپداخته ولی در مورد اوقات نماز می فرماید: نماز را از زوال خورشید (هنگام ظهر) تا نهایت تاریکی شب ( نیمه شب‏) برپا دار؛ و همچنین قرآن فجر (نماز صبح) را؛ چرا که قرآن فجر، مشهود (فرشتگان شب و روز) است.[3] بنابراین در قرآن کریم سه وقت برای نماز ذکر شده است نه پنج وقت[4]

    ب- سنت:
    1- در روایتی آمده است که پیامبر اکرم (ص) بین نماز ظهر و عصر جمع کرد. و همینطور بین نماز مغرب و عشاء.از او در این مورد پرسیدند فرمود: اینگونه عمل کردم تا حرج و مشقت بر امتم نباشد[5].

    2- همچنین نقل شده است که پیامبر جمع بین ظهر و عصر و مغرب و عشاء کرد. در حالی که نه خوف و نه سفری در کار بود.[6]

    3- امام صادق علیه السلام می‏فرماید: هنگامی که خورشید به حد زوال رسید وقت نماز ظهر وعصر فرا می‏رسد؛ جز آنکه نماز ظهر قبل از نماز عصر انجام می‏گیرد. آنگاه تو آزادی که آن دو را در هر وقتی خواستی بخوانی تا زمانی که خورشید غروب کند.[7]

    4- امام باقر علیه السلام می‏فرماید: آنگاه که خورشید از وسط آسمان رد شد وقت انجام دادن نماز ظهر و عصر فرا می‏رسد و آنگاه که خورشید غروب کرد هنگام انجام نماز مغرب و عشاء خواهد بود.[8]

    5- مـسـلم روايت مى كند پـيـامـبر گرامى جمع بين نمازها را در مسافرت خود در غزوه تبوك انجام داد وبين نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشا جمع نمود . سـعـيد بن جبير مى گويد: از ابن عباس سبب آن را پرسيدم ؟ گفت : پيامبر مى خواست كه امت خود را در رنج و سختى نيندازد.[9]
    و البته روایات فراوانی از پیامبر اکرم (ص) و علمای اهل سنت در جواز جمع بین دو نماز حتی در غیر سفر و خطر وارد شده است.[10]
    جمع بندی بحث: مسلما خواندن نماز در پنج نوبت افضل است، ولي برخلاف ديدگاه اهل سنت اين مسأله واجب نيست. سبب اختلاف در اوقات نمازها، اختلاف در طريق اخذ احكام است؛ زيرا مطابق رواياتي كه از ائمه اهل‏بيت(ع) رسيده، و همچنين بر طبق اطلاق آيه شريفه «اَقم الصلاة لدلوك الشمس الي غسق الليل» وقت نماز ظهر و عصر از اول ظهر شرعي تا غروب آفتاب است و در تمام اين وقت خواندن نماز ظهر و عصر پشت سر هم يا با فاصله جايز است. ولي براي هر يك از ظهر و عصر يك وقت فضيلت است كه خواندن نماز در اوقات فضيلت خودشان مستحب است. وقت فضيلت نماز ظهر از اوّل ظهر است تا وقتي كه سايه شاخص بعد از ظهر به اندازه «دو هفتم» خودش اضافه شود و فضيلت عصر هنگامي است كه سايه شاخص به اندازه خودش اضافه شود و اگر كسي در اول ظهر نافله ظهر و نماز ظهر را بخواند بهتر است بلافاصله نماز عصر و نافله آن را بخواند.طبق روايات رسول خدا و اهل بيت(ع) مستحب است نمازهاي يوميه در پنج وعده خوانده شود ولي با هم خواندن هم جايز است. اختلاف شيعيان با اهل تسنن بر سر جواز اين مسأله است؛ يعني، آنها مي گويند ظهر و عصر و مغرب و عشا جايز نيست با هم خوانده شود ولي شيعيان مي گويند جايز است، گرچه مستحب در جدا خواندن است.

    ------------------------------------------
    [1] اقتباس از سؤال 532 (سایت: ۵۸۰).
    [2] قرآن کریم در 82 آیه از مسئله نماز یاد می کند، مثل آیات 3، 43، 45، 83 بقره و بقره، 110، 125، 153، 177، 238، 277 و سوره های دیگر قرآن.
    [3] أَقِمِ الصلَوةَ لِدُلُوکِ الشمْسِ إِلی غَسقِ الَّیْلِ وَ قُرْءَانَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْءَانَ الْفَجْرِ کانَ مَشهُوداً؛ سوره الاسراء آیه 78، اقتباس از سؤال 2083 (سایت: ۲۱۳۴).
    [4] .نک، القرطبی، محمد بن رشد، بدایه المجتهد، ج 1، ص 170، تحت عنوان الفعل الثانی فی الجمع و ص 173-174، همان ج 2، ص 374 ، دار المعرفة ، بیروت 1403 ه ق؛ صحیح مسلم، ج 4 ،ص 39 –42، باب حجه النبی (ص)، دار الاحیاء التراث العربی، بیروت؛ الشوکانی، محمد بن علی بن محمد، نیل الاوطار، ج 3، ص 213، دار الکتب العلمیة، بیروت. تفسیر کبیر، ج 21، ص 27.
    [5]«جمع النبی‏صلی الله علیه و آله و سلم بین الظهر و العصر وبین المغرب و العشاء فقیل له فی ذلک فقال صنعت هذا لئلا تحرج أمتی» شرح زرقانی بر موطأ مالک، ج 1 ، باب جمع بین دو نماز در حضر و سفر، ص 294.
    [6] النووی، ابوزکریا، شرح صحیح مسلم النووی، ج 5، ص 213-218، باب الجمع بین الصلوتین فی الحضر، دار القلم، بیروت، 1407 ه ق.
    [7] «إذا زالت الشمس فقد دخل وقت الظهر و العصر جمیعا إلا ان هذه قبل هذه، ثم أنت فی وقت منهما جمیعا حتی تغیب الشمس» وسائل الشیعه:ج4، أبواب مواقیت، باب 4، روایت 4 و 6. نرم افزار جامع الاحادیث.
    [8] «إذا زالت الشمس دخل الوقتان الظهر و العصر و إذا غابت الشمس دخل الوقتان المغرب والعشاء الآخره» وسائل‏الشيعة ج 4 ، ص183 باب 17- همان ج : 4 ص : 126 أبواب مواقیت، باب 4، روایت 1. نرم افزار جامع الاحادیث.
    [9] ان رسول اللّه - صلى اللّه عليه [ و آله ] و سلم - جمع بين الصلاه فى سفره سافرها فى غزوه تبوك فجمع بين الظهر و العصر , و المغرب و العشاء . قال سعيد :فقلت لابن عباس : ما حمله على ذلك ؟ قال : اراد ان لا يحرج امته . الصراط المستقيم، ج : 3 ، ص : 291 چاپ : انتشارات كتابخانه حيدريه، نجف اشرف‏، نوبت چاپ : اول‏، سال انتشار : 1384 هجرى‏
    [10]نک، سبحانی، جعفر، الانصاف فی مسائل دام فیها الخلاف علامه جعفر سبحانی، جزء اول (ج اول)، بحث الجمع بین الصلوتین، ص 275 -322، موسسة الامام الصادق (ع)، چاپ اول، قم، 1381 ه ش.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    شاهى يا ترتيزك


    گياهى كه سرشار از املاح معدنى
    و مانع رشد سلولهاى سرطانى است

    از سبزيهايى كه با آمدن بهار در دسترس ما قرار مى گيرد ترتيزك است .
    از زمانهاى بسيار قديم ، سبزى ترتيزك معروف بوده و خواص خود را به عنوان غذا و دواى انسانها ثابت كرده است . اكتشافات جديد علمى هم اين خواص را تاءييد كرده و عقايد گذشتگان را درباره اين سبزى مفيد، تصديق نموده است .
    پروفسور لئون بينه ، شيره شاهى را گرفته و به صورت انژكسيون به بدن موشهايى كه به سرطان مبتلا بوده اند تزريق كرده و مشاهده كرده است كه اين كار، رشد سلولهاى سرطانى را در اين موشها متوقف كرده است .
    پروفسور بينه ثابت كرده است كه يك گرم شاهى اگر در هر روز به موشهايى كه دچار كمبود ويتامين ث شده اند داده شود، خيلى زود عوارض كمبود ويتامين ث را در بدن آنها برطرف كرده و سلامتى كامل آنها را باز خواهد گردانيد.
    شاهى يا ترتيزك ، علاوه بر ويتامين ث داراى مقدار زيادى ويتامين آ و ب 1 و ب 2 است .
    شاهى همچنين داراى مقدار زيادى كاروتن است به طورى كه از اين حيث با هويج كوس برابرى مى زند.
    شاهى را وقتى از سبزى فروش مى خريد بايد به دقت پاك كنيد و با آب جارى خوب بشوييد تا گل و لاى آن بكلى پاك شود.
    شاهى داراى روغنهاى مايع گوگرد دار است كه براى مخاط دستگاه تنفسى ما مفيد است . كسانى كه برونشيت دارند يا سرفه هاى سختى مى كنند و يا به سياه سفره و يا سل ريوى مبتلا شده اند هر روز شصت تا صد و پنجاه گرم شيره ترتيزك را كه به آن چكيده ترتيزك مى گويند مصرف نمايند.
    مصرف چكيده ترتيزك علاوه بر معالجه امراض دستگاه تنفسى ، كرمكش ‍ نيز مى باشد.
    املاح معدنى ترتيزك عبارتند است از: آهن ، كلسيم ، فسفر، ارسنيك ، منگنز، مس ، روى و گوگرد.
    شاهى با اين املاح معدنى كه دارد غذايى است كه براى اشخاص كم خون و كسانى كه مبتلا به آسم هستند فوق العاده مفيد است .
    ترتيزك ، اشتها آور، مقوى ، تصفيه كننده خون و ادرار آور است و در عين حال ثقل معده و كبد را هم برطرف مى سازد.
    كسانى كه شن و سنگ كليه و مثانه دارند يا مبتلا به اگزما و امراض پوستى شده اند يا مرض قند دارند و يا درد گوش گرفته اند مصرف ترتيزك براى آنها توصيه شده است .
    در تمام اين موارد ترتيزك را به طور خام و يا به صورت سالاد بايد خورد، كسانى كه نمى توانند اين سبزى را خام بخورند بايد آب آن را بگيرند و به صورت چكيده بخورند.
    در اينجا باز هم بايد تصريح كنم كه بسيارى از خانمها و دخترها گاه به گاه مى بينند كه بى جهت از لثه هاى آنها خونريزى مى شود. براى دفع اين خونريزى بايد برگهاى شاهى تازه را بخورند و فرو دهند. جويدن برگهاى تازه ترتيزك لثه ها را محكم و سالم مى كند.
    خانمهايى كه دچار ريزش موى سر شده اند بايد آب شاهى را به پوست سر خود بمالند و آن را مالش دهند.
     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    تولدتان مبارک

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز تولد

    ماه تولد

    سال تولد

    مجتبی اژدری

    mojtabaajdary

    یزد

    28

    2

    1361

    علي جاوداني

    asemaneazadi

    نيشابور

    28

    2

    1360

    mohammad beyzaee

    mobiz981

    mashhad

    28

    2

    1359

    ميلاد كلانتري

    m.kalantary

    تهران

    28

    2

    1363

    حسين جوادي

    hossein_javadi_modam

    تبريز

    28

    2

    1357

    reza bahrami

    reza_bahrami20

     

    28

    2

    1363

    محسن دانادیمان

     

    کرج

    29

    2

    1361

    سيد مهدي سيد حجازي

    SMS.Hejazi

    تهران

    30

    2

    1363

    aziz safari

    paez_2007

    tehran

    31

    2

    1360

    فرزانه طربي

    ftarabi

     

    31

    2

    1357

    راضیه نگهبانی

    razieh.negahbani

    تهران

     

    2

    1359

    عليرضا عبدالحميد

    a.abdolhamid

    تهران

     

    2

    1360

    صهیب ابتهاج عبیدی

    afghaneco

    اسلام اباد پاکستان

     

    2

    1364

    پیمان هاشمی آذر

     

    تبریز

    1

    3

    1353

    محبوبه مخبری

    monir57b

    شیراز

    1

    3

    1357

    حميد نكوئي

    Hamid.Nekuie

    اصفهان

    1

    3

    1355

    محمدرضا مرادپور

    tanhatarin662

     

    1

    3

    1362

    mehdi rezaei

    shervin_8060

    tehran

    1

    3

    1360

    Sepehr

    sepehr_darya_del

     

    1

    3

    1347

    mahdui rahmani

    mahdinordan

     

    2

    3

    1360

    هومن خسروی

     

     

    2

    3

    1384

    فاطمه اميني

    karim_fadaei

    اصفهان

    3

    3

    1362

    Oscurita

    oscurita_2004

     

    3

    3

    1362

     

    پيوندتان مبارک

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز ازدواج

    ماه ازدواج

    سال ازدواج

    شبنم دوستدار

    shabnam_today

    تهران

    31

    2

    1383

    نیکو تقی زاد

    idmailnikoo_taghizad

    تهران

    31

    2

    1383

    شاهرخ تهرانی

    Tehrani1343

    تهران

    1

    3

    1366

    محمد بنی آدم

    mbbaniadam

    آباده

    3

    3

    1374



     

    با سلام
    چند وقتي است بخش در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گرديده. بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد.
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر