944

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 944 :: پنجشنبه 9 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

سلام عرض شد
اگر از علاقه مندان پیگیری شرکتهای به اصطلاح وب2 هستید از سایت intruders نباید غافل بشید. گردانندگان این سایت به هر کنفرانس و گردهمایی سر میزنند و با موسسین و مدیرعامل استارتاپها مصاحبه می کنند. هرکسی برای خودش داستانی داره. از میان ویدئوها حتما توصیه می کنم مصاحبه با علی پرتوی رو از دست ندید. علی که مشخصه بچه خیلی باهوشی هست به همراه برادرش حسابی تو دنیای کارآفرینی جا افتاده و واسه خودش گردن کلفت است.
علی موسس شرکت ilike هست که یک سایت موسیقی مي باشد. این سایت با توجه به ژانرهای موسیقی که شما و دوستانتون گوش میدید به صورت هوشمند بهتون گروه موسیقی و شعر معرفی می کنه که طبیعتا قراره به سلیقه شما بخوره. اما یک جا در مصاحبه توضیح میده که چطور وقتی اپلیکیشن فیس بوکشون رو در اختیار عموم قرار دادن یهو منحنی رشد بازدید از صفحه شرکت درحال انفجار میشه و وقتی سرور کم میارن مجبور میشن تو دره سیلیکون درب تک تک شرکت ها رو بزنن و بگن ببخشید یه دونه سرور دارید به ما قرض بدید! و این طوری یک کامیون سرور از در و همسایه جمع کردن تا بتونن به داد سایت برسن و سایت بر اساس تعداد زیاد بازدید کننده نخوابه!

-----------------------
موخره:
در قسمت دنياي هنر و تصوير شماره امروز روزانه، فيلم بازي فينال ليگ قهرمانان اروپا (منچستريونايتد-چلسي) را براي دانلود قرار داده ام که توصيه مي کنم از دست نديد!
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ۱۴ تبلیغ زیبا و هوشمندانه
  • فیلم: مهران مدیری در مثلت شيشه اي
  • دکوراسيون عجيب يک اداره!
  •  پیام ریاست لاریجانی و افول نفوذ پدرخوانده
  • معرفي و دانلود فيلم : ناقوس غواصي و پروانه
  • دانلود فيلم ورزشي: فينال ليگ قهرمانان اروپا (2008) چلسي - منچستر يونايتد
  • دانلود انيميشن : Snow White and the Seven Dwarfs
  • آلبوم جدید و زیبای اسکوتر به نام Jumping All Over The World
  • آهنگ زیبای دل آرا باصداي حسام الدين سراج 
  • بسته ی حفاظتی قدرتمند Eset Smart Security Business Edition 3.0.650
  • بازی کشتی کج با فرمت جاوا
  • Frontlines: Fuel of War
  • لغات متشابه در انگليسي(5)
  • یک ملاقات آسمانی
  • گل من گریه مکن
  • برترین عکس این روزهای اینترنت
  • يک رئيس جمهور شگفت انگيز!
  • اعدام به روش کليساي کاتوليک: آتش زدن محکوم!
  • جديدترين شماره از هفته نامه Nature
  • دوش حمام با قابلیت چرخش زاویه ای
  • نیمه شرافتمندانه زندگی
  • نکات کلیدی برای پرورش گیاهان آپارتمانی
  • حجاب و چرائي آن
  • چشم‏های بازمانده در گور؛  گزارشی از خودکشی سه کارگر ايراني
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (943) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com



هند - تاج محل

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

۱۴ تبلیغ زیبا و هوشمندانه
پخش زنده مراسم ویژه ايام فاطمیه
دنیای واقعی با لگو
عکس هایی از کشتی تفریحی صدام حسین
سايت زيباي رنگ خدا
تبدیل قسمتی از رودخانه به دریاچه در اثر زلزله‌ی چین
فیلم: مهران مدیری در مثلت شيشه اي
نقاشیهای کودکان از واقعیات زندگی
مجموعه كليپ سفرهاي استاني رئيس جمهور براي موبايل
دکوراسيون عجيب يک اداره!
تصاويري از نظاميان آمریکا در عراق

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 پیام ریاست لاریجانی و افول نفوذ پدرخوانده

مجلس هشتم در نخستین جلسه علنی سرانجام هیئت رئیسه موقت خود را شناخت. هیئت رئیسه موقت تا پایان تصویب اعتبارنامه منتخبان، اداره مجلس را برعهده خواهد داشت.
لاريجاني تنها نامزد سمت رياست موقت مجلس هشتم بود که توانست از 263 رأي منتخبان، 232 رأي کسب کند. وی در حالی برای ریاست مجلس کاندیدا شد که عصر یکشنبه در جلسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با 160 رأی در مقابل 50 رأی حدادعادل به عنوان گزینه اصولگرایان برای ریاست مجلس برگزیده شده بود.
ریاست لاریجانی در حالی با 232 رأی رقم خورد که 4 سال قبل در نخستین جلسه علنی مجلس هفتم، حدادعادل با ‌١٩٦ رأي از 267 رأی به عنوان رييس موقت مجلس هفتم انتخاب شده بود.
از نکات جالب انتخابات هیئت رئیسه ديروز مجلس، افول جایگاه و نفوذ باهنر بود. باهنر در حالی که با توجه به نتیجه انتخابات فراکسیون اصولگرایان پیش بینی می شد بار دیگر به عنوان نایب رئیس اول مجلس برگزیده شود، با 167 رأی نایب رئیس دوم شد تا محمدحسن ابوترابی چهره آرام و اخلاقگرای مجلس با 223 رأی نایب رئیس اول شود.
اگرچه به نظر می رسد پس از تصویب اعتبارنامه ها و انتخاب هیئت رئیسه یکساله، ابوترابی در مقام نیابت اول رئیس مجلس باقی نخواهد ماند اما افزایش قابل توجه آراء وی در مقابل کاهش آراء باهنر به نحوی است که آراء ابوترابی نسبت به 4 سال قبل با افزایش 35 درصدی رسیده است اما آراء باهنر با کاهش 11 درصدی مواجه شده است.
افول قابل توجه نفوذ باهنر در مجلس هشتم در شرایطی است که در مجلس قبل از وی به عنوان پدرخوانده یاد می شد و اثرگذاری او در بسیاری از طرح ها، لوایح، سؤال و استیضاح از وزرا مشهود بود. با این حال، چرخش وی به سمت مخالفان دولت در انتخاب رئیس مجلس و اظهارات ضددولتی او در جلسه ماهانه شنبه شب جامعه اسلامی مهندسین که در آن با ادعاهای عجیب و غریب به رئیس جمهور نیز توهین کرد، در این افول سیاسی بی تأثیرنبوده است.
این در حالیست که رئیس جمهور نیز امروز پس از پایان جلسه هیئت دولت تلویحاً از انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس مجلس استقبال کرد و او را از نخبگان بسیار خوب کشور خواند.
به هر حال، پس از فراز و نشیب های مجلس هفتم و دولت نهم در قبال یکدیگر که به ویژه در ماههای آخر با هدایت هیئت رئیسه وقت به مچ گیری های تبلیغاتی که اتفاقاً اثر معکوس داشت، انجامید، مجلس هشتم با انتخاب لاریجانی و تضعیف جایگاه باهنر پیامی از جنس تعامل و بی توجهی نسبت به پدرخواندگی های مرسوم و بازیهای سیاسی چند نبش که تنها به تضعیف جایگاه مجلس منجر می شود، ارسال کرده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

ناقوس غواصي و پروانه
The Diving Bell and the Butterfly

کارگردان: جولين شنابل. فيلمنامه: رونالد هاروود بر اساس داستاني از ژان دومينيک بائوبي. موسيقي: پل کانته لون. ‏مدير فيلمبرداري: يانوش کامينسکي. تدوين: ژوليت ولفلينگ. طراح صحنه: مايکل اريک، لوران اوت. بازيگران: ماتيو ‏آمالريس[ژان دومينيک بوبي]، امانوئل سينيه[سلين دسمولن]، ماري ژوزه کروز[هنريت دوران]، آن کونسيني[کلود]، ‏پاتريک شسنه[دکتر له پاژ]، نيلز ارشتروپ[روسن]، اولتاز لوپز گارمنديا[ماري لوپز]، ژان پي ير کسل[پدر لوسين]، ‏ماريان هنز[ژوزفين]، مکس فون سيدو[پاپينو]. 112 دقيقه. محصول 2007 فرانسه، آمريکا. نام ديگر: ‏The Diving ‎Bell and the Butterfly‏. نامزد اسکار بهترين فيلمبرداري-کارگرداني-تدوين و فيلمنامه اقتباسي، نامزد جايزه بافتاي ‏بهترين فيلم خارجي و بهترين فيلمنامه، برنده جايزه بهترين فيلمبرداري-کارگرداني و بهترين فيلم خارجي از مراسم ‏انجمن منتقدان بوستون، برنده جايزه بهترين فيلم خارجي از مراسم انجمن منتقدان رسانه ها، برنده جايزه طلاي بهترين ‏فيلمبرداري از مراسم ‏Camerimage، برنده جايزه بهترين کارگرداني-جايزه تکنيک براي کامينسکي و نامزد نخل طلا ‏از جشنواره کن، نامزد 7 جايزه اصلي از مراسم سزار، برنده جايزه گولدن گلاب بهترين کارگرداني-بهترين فيلم ‏خارجي و نامزد جايزه بهترين فيلمنامه و...‏
ژان دومينيک بوبي 43 ساله، سردبير يکي از مشهورترين مجلات مد دنيا-‏‎ Elle‎‏- زندگي مرفه و شادي را مي گذراند. ‏اما در 8 دسامبر 1995 ناگهان قرباني يکي از نادرترين بيماري هاي دنيا مي شود. بوبي کنترل تمامي عضلات خود به ‏استثناي پلک چشم چپ را از دست داده و فلج مي شود. چشم و مغر وي کار مي کند، اما ظاهراً راهي براي ارتباط با ‏دنياي پيرامون وجود ندارد. تا اينکه هنريت درمانگر وي شروع به آموزش الفباي خاص ابداعي اش به وي مي کند، تا با ‏بوبي بتواند با کمک پلک چشم چپ خود با ديگران ارتباط برقرار کند. اين کار 14 ماه به طول مي انجامد و بوبي تلاش ‏مي کند تا از اين طريق داستان زندگي خويش را اندک اندک-با کمک يک دستيار- به نگارش در آورد. ‏

چرا بايد ديد؟
يقين دارم بسياري از سينما دوستان، فيلم هايي خوبي درباره عظمت اراده و روح آدمي ديده اند. نمونه هاي دم دستي مثل ‏پرواز بر فراز آسمان ها[لوئيس گيلبرت] درباره داگلاس بادر که با وجود از دست دادن پاهاي خود توانست بهترين ‏خلبان جنگنده بريتانيا در دوران جنگ جهاني دوم شود، هنوز فراموش نشده اند. اما حکايت مردي موفق از هر نظر که ‏در اوج کارنامه شغلي خويش به سر مي برد و ناگهان خود را همچون غواصي گرفتار در ناقوس غواصي مي بيند که ‏اجازه صحبت، تماس و هر گونه رابطه اي با دنياي پيرامون را از وي سلب کرده است، چيز ديگري است. او پروانه اي ‏است که ياد مي گيرد افسوس خوردن به حال خويش را رها کرده و با دو چيزي که به غير از آن چشم چپ برايش به ‏جاي مانده، يعني قدرت تخيل و خاطرات اش آواز قوي خود را سر دهد. بوبي با استفاده از همين عناصر کتاب زندگي ‏نامه اش با نام ناقوس غواصي و پروانه را تاليف مي کند و فقط دو روزپس از انتشار آن در سال 1997 فوت مي کند. ‏
جولين شنابل متولد 1951 بروکلين، از نقاشان مشهور نو اکسپرسيونيت آمريکاست که از 1996 با ساختن فيلم بسکوايت ‏‏-درباره نقاشي جوان به نام ژان ميشل بسکوايت- شروع به فيلمسازي کرد. فيلم جوايزي گرفت و مورد توجه منتقدان نيز ‏واقع شد، اما دومين فيلمش به نام پيش از آن شب فرا رسد[2000] با شرکت خاوير باردم در نقش شاعر و نويسنده ‏همجنسگراي کوبايي رينالدينو آره ناس او را به عنوان مولفي اصيل به جهانيان شناساند. ناقوس غواصي و پروانه ‏سومين فيلم اوست که با فاصله 7 سال از دومين فيلمش به نمايش در آمده و بار ديگر زندگي يک هنرمند را به تصوير ‏کشيده است. فيلمبرداري فوق العاده بديع کامينسکي که اغلب از نقطه ديد بوبي صورت گرفته از نقاط قوت اثر محسوب ‏مي شود. رقيبي سرسخت براي ديگر نامزدهاي امسال مراسم اسکار که بيرون کردنش از ميدان کار ساده اي نيست!‏
ژانر: درام، زندگي نامه.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/96503801/dmt-diving.part1.rar
http://rapidshare.com/files/96503760/dmt-diving.part2.rar
http://rapidshare.com/files/96503825/dmt-diving.part3.rar
http://rapidshare.com/files/96503791/dmt-diving.part4.rar
http://rapidshare.com/files/96503925/dmt-diving.part5.rar
http://rapidshare.com/files/96503799/dmt-diving.part6.rar
http://rapidshare.com/files/96503769/dmt-diving.part7.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند و ورزشي

فينال ليگ قهرمانان اروپا (2008)
چلسي - منچستر يونايتد
 


همانطور که قول داده بودم، فيلم مسابقات جذاب ورزشي را هم از اين پس در مجله قرار خواهم داد. و اما امروز فيلم کامل بازي فينال ليگ قهرمانان اروپا که بين تو تيم انگليسي منچستر يونايتد و چلسي در مسکو برگزار شد را همراه تصاويري از حواشي اين مسابقه، در زير قرار داده ام (بصورت جداگانه).

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


 

دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

Jumping All Over The World
باصداي اسکوتر

آلبوم جدید و زیبای اسکوتر به نام Jumping All Over The World

 

01 - The Definition [192] [128]
02 - Jumping All Over The World [192] [128]
03 - The Question Is What Is The Question [192]  [128]
04 - Enola G-ay [192] [128]
05 - Neverending Story [192]  [128]
06 - And No Matches [192] [128]
07 - Cambodia [192] [128]
08 - Im Lonely [192] [128]
09 - Whistling Dave [192] [128]
10 - Marian (Version) [192] [128]
11 - Lighten Up The Sky [192] [128]
12 - The Ha-rdc-ore Massive [192] [128]
13 - The Greatest Difficulty [192] [128]

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ زیبای دل آرا
باصداي حسام الدين سراج 

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بسته ی حفاظتی قدرتمند
Eset Smart Security Business Edition 3.0.650

پیش نوشت:
محصولات سری جدید 3.X شرکت Eset با محیط کاربر پسند و ایجاد امنیتی پایدار تر، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کرده است، این محصولات به صورت دوره ی آزمایشی - Trial Priod در اختیار کاربران قرار می گیرد و کاربران فرصتی 60 روزه برای آزمایش قدرت امنیتی آن دارند پس از 60 روز نرم افزار غیر فعال می شود و شما باید برای ادامه استفاده، باید آن را خریداری کنید. از آغاز انتشار تا کنون روش های نصب متفاوتی، برای حذف محدودیت زمانی این نرم افزار ارائه شده است که اکثر آنها بسیار پیچیده و همراه با راهنماهای طولانی بوده است که غالب کاربران عادی از انجام آن ناتوان بوده و یا پس از چندی دیگر قابل استفاده نبوده اند. آنچه در اینجا پیش روی شما قرار دارد ESET Smart Security 3.0.650 Business Edition می باشد. که به صورت آسان نصب می شود و احتیاج به مراحل مختلف و پیچیده برای حذف محدودیت ندارد، مدت زمان دوره ی آزمایشی آن 24721 روز (معادل تقریباً 67 سال) و به بیانی دیگر بدون محدودیت زمانی می باشد.
ESET Smart Security بسته ی امنیتی که برای حمایت از کامپیوتر در برابر انواع آلودگی ها و حملات اینترنتی طراحی شده است. البته ESET Smart Security علاوه بر این دو قابلیت، قابلیت های بیشتری را نیز ارائه می دهد که امنیت کامل کامپیوتر را در برابر انواع خطرات اینترنتی تامین می کند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Eset Smart Security Business Edition 3.0.650:
- دارای Firewall و Antispam جامع و کامل
- بهتر شدن محیط گرافیکی نرم افزار
- دارای 2 حالت عملیاتی مختلف برای کاربران معمولی و پیشرفته
- بهبود و خودکارسازی عملیات پاک کردن
- آپدیت های همیشگی
- تنظیمات Export / Import

ESET Smart Security بر پایه 3 رکن ساخته شده است:

- ESET NOD32 Antivirus + Antispyware:
این قسمت در حقیقت نسخه بهینه سازی شده محبوب ترین نرم افزار ESET یعنی NOD32 Antivirus v2.7 می باشد
این بهینه سازی باعث ایجاد تغییرات زیر شده است:
- افزایش سرعت جستجو، پاک کردن انواع آلودگی ها. هم اکنون آنتی ویروس این بخش به طور هوشمندانه ای و بدون نیاز به عکس العمل  کاربران انواع آلودگی ها را تشخیص داده و آنها را از بین می برد
- قابلیت Scan کردن کامپیوتر در background و اشغال کردن درصد کمتری از منابع سیستمی برای پایین نیامدن کارایی سیستم در هنگام کار کردن با آن
- قابلیت جستجوی فایل های Archive  شده
- بهینه سازی قسمت آپدیت. کمتر شدن حجم آپدیت ها نسبت به نسخه 2.7
- محافظت از ایمیل ها برای کاربران Outlook Express

ESET Personal Firewall:
دارای فایروالی قدرتمند که تمامی ترافیک های رد و بدل شده بین کامپیوتر محافظت شده و دیگر کامپیوتر ها را در یک شبکه محلی زیر نظر می گیرد
برخی از کارایی های این فایروال:
- مرور همیشگی برنامه هایی که از پروتکل های HTTP و POP3 استفاده می کنند (این پروتکل ها برای وبگردی ،  گرفتن و فرستادن ایمیل مورد استفاده قرار می گیرند) برای آلودگی ها
- جلوگیری از حملات در شبکه های سطح پایین که امنیت کمتری دارند
- فیلتر کردن اطلاعات ورودی و خروجی بر اساس قوانینی که کاربر وضع می کند
- زیر نظر گرفتن همیشگی تغییرات صورت گرفته در فایل های اجرایی

ESET Anti Spam:
این قسمت برای جلوگیری از رسیدن ایمیل های ناخوسته کاربرد دارد قابلیت های این قسمت عبارتند از:
- پشتیبانی از فرمت RCF ایمیل ها
- قابلیت ایجاد Blacklist و Whitelist
- قابلیت کنترل چندین پیام به صورت همزمان
- یکپارچگی کامل با نرم افزار Microsoft Outlook

راهنما:
- در صورتی که قبلاً این نرم افزار را به روی سیستم خود نصب کرده اید ابتدا آن را Uninstall کرده سیستم خود را Restart کنید و سپس اقدام به نصب کنید.
- پس از نصب از اینجا یک User & Password جدید دریافت کنید و با آن اقدام به آپدیت کردن نرم افزار کنید، پس از اولین آپدیت، مدت زمان 24721 روز در قسمت About نرم افزار قابل مشاهده خواهد بود.
- این نرم افزار محدودیت زمانی ندارد ولی برای آپدیت آن باید همواره User & Password جدید به منظور آپدیت آنتی ویروس را از اینجا دریافت کنید.
- این نسخه از نرم افزار در تاریخ 2008.05.26 کاملاً تست شده است و علاوه بر نداشتن محدودیت زمانی قابلیت آپدیت کامل را دارا می باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 19 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

بازی کشتی کج با فرمت جاوا

بازی Smackdown VS Raw جدیدترین و مهیج ترین بازی کشتی کج می باشد که برای گوشی های موبایل عرضه شده است. این بازی تحت فرمت جاوا بوده و در 3 سایز مختلف برای انواع گوشی های موبایل منتشر شده است.

لينک دانلود مستقيم

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

دانلود بازيهاي کامپيوتري

Frontlines: Fuel of War

در آينده اي نزديک تنها يک منطقه بر روي زمين باقي مي ماند که داراي ذخاير نفت مي باشد و اين آغازيست براي شروع جنگي عظيم. اين منطقه جايي نيست جز روسيه. کشوري که در داستان بازي هاي بسياري حضور داشته و خواهد داشت. اينبار روسيه و چين متحد شده اند تا به اهداف سياسي خود برسند ولي آمريکا و دولت هاي غربي نيز بيکار نشسته و با برنامه اي دقيق ، قصد دارند حمله اي بزرگ ترتيب دهند. اين داستان مربوط به سال 2024 ميلاديست. در اين سال دولت هاي نام برده شده براي رسيدن به نفت ، جنگ جهاني سوم را آغاز مي کنند. بازي در سه کشور تاجيکستان ، قزاقستان و روسيه جريان دارد. داستان بازي به موضوعي پرداخته که بارها آن را از رسانه هاي مختلف ديده و خوانده ايم. معرفي اين داستان به مخاطب از طريق نمايش cutscene هاي(ميان پرده) از پيش رندر شده اي مي باشد که براي ساخت آن ها از همان Engine ، مدل ها و ديگر اجزاي بازي استفاده شده. روايت اين داستان نيز بر عهده ي خبرنگاريست که نقش اصلي بازي هم مي باشد.
تاکنون هيچ کدام از بازي هاي Battlefield بخش يک نفره و داستاني خوبي نداشته اند. مي توان گفت استوديوي Kaos احساس مسئوليتي نسبت به اين موضوع داشته و برخود ديده اند که اين کار را اجرايي کنند. مي توان گفت در اين کار نسبتا موفق بوده اند و بخش يک نفره ي بازي Frontlines Fuel of War از کيفيت مناسبي برخوردار است. در کل اين بخش از هفت قسمت اصلي تشکيل شده که هر يک در منطقه ي متفاوتي جريان دارد. هرکدام از اين هفت قسمت شامل چندين ماموريت مي باشد. تخريب تجهيزات و بدست گرفتن کنترل مناطق دشمن ، اين ماموريت ها را تشکيل مي دهند. اکثر کارهايي که بايد انجام دهيد تکراري و خسته کننده هستند. با اين حال وجود نقشه هاي بسيار بزرگ و آزادي عملي که براي انجام اين ماموريت ها وجود دارد ، اندکي از اين خستگي مي کاهد. هنگامي که وارد مرحله اي از بازي مي شويد چندين ماموريت بر روي نقشه نمايش داده مي شوند که براي انجامشان مجبور به رعايت ترتيب خاصي نيستيد و به دلخواه مي توانيد به هر يک رسيدگي کنيد. مانند بازي Battlefield يا Quake Wars مي توانيد از وسايل نقليه مختلفي که در محيط وجود دارند استفاده کنيد و استراتژي خاص خودتان را براي طي کردن مراحل به کار گيريد. تنها ايرادي که مي توان به بخش تک نفره گرفت ، کوتاهي مدت زمان به پايان رساندن آن مي باشد. البته بازي هاي موفق جديد ديگري مانند Call of Duty 4 نيز همين ايراد را به همراه داشته اند و به نظر مي رسد سازندگان مانند گذشته ديگر درصد بيشتري از وقت خود را در ساخت بازي هاي اول شخص صرف بخش يک نفره ي آن نمي کنند.
در بخش چند نفره ، 64 نفر همزمان مي توانند در نقشه هاي بسيار وسيع به بازي بپردازند که در نوع خود جالب است. اين نقشه ها به اندازه اي وسعت دارند که هر يک از چندين بخش تشکيل شده اند و براي جابجايي ميان اين بخش ها بايد مسافتي نسبتا طولاني را طي کنيد. حتي با وجود اين تعداد بالا از بازيکننده ها در بخش چند نفره ، باز هم نقشه ها شلوغ به نظر نمي رسند! در اين نقشه ها تعداد زيادي ابزارهاي جنگي و وسايل نقليه از جمله هواپيما ، تانک ، هليکوپتر و جيپ هاي جنگي وجود دارد و در کل بخش چند نفره ي بازي تجربه ي خوبي براي بازي کننده ها به همراه دارد.
تعداد بازي هايي که از Unreal Engine 3 استفاده مي کنند بيشمار است. Frontlines نيز با استفاده از اين Engine قدرتمند جلوه هاي بصري خوبي را خلق کرده. محيط بازي وسعت بسياري دارد و جزئيات بکار رفته در طراحي نقشه ها نيز فوق العاده است. يکي از مشکلاتي که نسبت به ديگر بازي ها با شدت بالايي به چشم مي آيد ، وجود چهره هاي تکراري در داخل بازي و ميان پرده هاي آن است. در لحظات بسياري ، قدرت بالاي تخريب پذيري انواع تجهيزات و اجزاي محيط نمايان مي شود. در کل با طراحي واقع گرايانه محيط گرافيک Frontlines قابل قبول است.
اگر از طرفداران سبک و شيوه ي خاص بازي Battlefield هستيد ، Frontlines نيز تجربه ي خوبي براي شما خواهد بود.

جداقل سخت افزار مورد نياز:

OS: Windows XP SP2 / Windows Vista
Processor: 2.8 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent
RAM: 512 MB (1GB Windows Vista)
Hard Drive: 15 GB of uncompressed free hard drive space
Video Card: NVidia GeForce 7300 or ATI RAdeon X850 or equivalent
Drive: DVD-ROM 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمودند:

إنَّ السَّعيدَ كُلَّ السَّعيدِ، حَقَّ السَّعيدِ مَنْ أحَبَّ عَليّاً فى حَياتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ.

همانا حقيقت و واقعيّت تمام سعادت ها و رستگارى ها در دوستى علىّ (عليه السلام) در زمان حيات و پس از رحلتش خواهدبود.


شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد: ج 2، ص 449 مجمع الزّوائد: ج 9، ص 132.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

پسر بچه با صورت پر از خون وارد خانه شد . پدرش با دیدن او پرسید :کدام فلان فلان شده تو رو به این روز در اورده؟ بگو برم حسابشو بزارم کف دستش .
پسر بچه با گریه گفت: پسر همون مردی که دیروز با شما دعواش شد و شما فرار کردید.


بچه : عمو جون برای هدیه ای که بهم دادین تشکر می کنم .
عمو: عزیزم تشکر لازم نیست این که ارزشی نداره .
بچه : می دونم عمو جون که مفت هم نمی ارزه ،ولی مامان مجبورم کرد که ازتون تشکر کنم!


پدر: پسرم اگر داخل اتوبوس پای آقایی را لگد کنی چکار می کنی؟
پسر: فورا معذرت می خوام .
پدر: و اگراون آقا از معذرت خواهی تو خوشش اومد و یک صد تومانی بهت داد چه می کنی؟
پسر: خب معلومه فورا اون یکی پاشو هم لگد میکنم.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مصحف فاطمة (س) ارمغان قائم آل محمد(عج)

مصحف فاطمه(س) كتاب مخصوصي است با مطالبي كه آن مطالب از ناحيه فرشته مخصوص يا جبرئيل به حضرت فاطمه(س) القاء شده و حضرت علي(ع) آن را نوشته و تدوين كرده است و مشتمل بر حوادث غيبي آينده و اسرار آل محمد(ص) است، و در نزد امامان(ع) دست به دست مي گشته، و اكنون در نزد حضرت مهدي(عج) است و هنگام ظهور آن را آشكار مي سازد.
شيخ كليني به سند خود از ابوعبيده نقل مي كند: كه يكي از اصحاب از امام صادق(ع) پرسيد : مصحف فاطمه(س) چيست؟ امام صادق(ع) پس از سكوت طولاني فرمود: فاطمه(س) 75 روز بعد از رسول خدا(ص) زنده بود و در اين ايام از فراق پدر، بسيار غمگين بود. جبرئيل نزد فاطمه(س) مي آمد و او را دلداري مي داد و احوال و مقام هاي پدرش را براي او بيان مي كرد و از حوادث آينده و غيبي در مورد ظلم هاي دشمنان به فرزندانش به او خبر مي داد، حضرت علي(ع) آن مطالب را مي نوشت و آن مجموعه نوشته شده، همان مصحف فاطمه(س) است.(2)
بر خلاف تصور عده اي كه مي پندارند حضرت قائم پس از ظهور قرآني ديگرگون ارايه خواهند داد و آن نيز همان مصحف فاطمه است بايد گفت: قرآني كه اكنون در دسترس است، تحريف و كم و زياد نشده، بلكه همان قرآني است كه با املاي پيامبر اكرم(ص) نوشته شده (3)و تنظيم گشته است و شخص پيامبر(ص) در نام گذاري سوره ها و تقسيم قرآن به 114 سوره، و تنظيم آن به همين صورت فعلي نظارت كامل داشته است. از اينرو مصحف فاطمه(س) هيچ گونه تضادي با قرآن ندارد.

منبع: 1- بحار الانوار ج 26 ص 18 ح 1 * 2- اصول كافي، ج1، ص241، حديث50 * 3- بصائر الدرجات ص 152 ح 3

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

در استرالیا: به جرم تجاوز اول او را اعدام کردند، سپس عذر خواستند!

از این مرد که 86 سال قبل به اتهام تجاوز به یک دختر جوان اعدام شده بود عذر خواسته شد!
دولت استرالیا بخاطر اعدام این مرد در 86 سال قبل به اتهام تجاوز و قتل یک دختر جوان، عذرخواهی کرد. دیوید د – کرستر والی ایالت ویکتوریا بخاطر مشکوک بودن این اتهام که باعث اعدام کولین کمپل رز در سن 28 سالگی و در سال 1922 شده بود از قربانی و نوادگان وی عذرخواهی نمود!
دادستانها در آنزمان در اقامه دعوای خود گفته بودند کولین که صاحب یک بار بوده است در آغاز سال نوی 1921 به دختر جوانی به نام تریشکه ابتدا الکل خورانده و بعد از تجاوز به وی با فشار دادن گلویش وی را کشته است. تنها دلیل مجرم شناخته شده متهم وجود مو در لحاف وی عنوان شده بود. وکلای مدافع عنوان کرده بودند نمونه مو به تریشکه تعلق دارد.
به گزارش حریت، در حالی که شاهدان ماجرا گفته بودند در آنزمان در محل حضور نداشته و به همین سبب چیزی ندیده اند کولین رز 4 ماه بعد اعدام شد.

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

از سازهايی که ايرانيان در هنگام شادمانی و جشن‌های خود به کار می‌بردند می توان از، چنگ و‌نی، دف، دايره، بربط، زنگوله، دايره زنگی، کمانچه، سورنا، رباب، نبيد را می‌توان نام برد.
فردوسی در شاهنامه، بيشتر از چنگ و نی، دف، رباب، نبيد، ورود و عود ياد ‌کرده است.
فردوسی در داستان بيژن و منيژه می‌آورد:
"در آن خانه سيصد پَـرستنـده بود
همـه با رباب و نبيـد و سـرود"
و هنگاميکه رستم برای آوردنِ کيقباد به البـرز کوه می‌رود، اينچنين می‌نويسد
بــرآمد خـروش از دلِ (زير‌و‌بم)
فـراوان شده شـادی، انـدوه کم
نشستنـد خـوبـان ِ بَـربط نـواز
يکی عـود‌سوز و يکی عـود‌ساز
سـراينده‌ای اين غـزل ساز کرد
دف و چنگ و نی را هماواز کرد
که امـروز روزيست با فَـر و داد
که رستـم نشسته‌‌است با کي قبـاد
ز ابـريشم و چنـگ آوای رود
سـراينده اين بيت‌ها می‌ســرود"

اگر فردوسی از زير و بم سخن می‌گويد منظور دو‌سيم "زير" و "بم" تنبورهای اوليه است که يک سيم آوای ِ "زير" و سيمِ ديگر آوایِ بم" داشته‌اند ولی در زمان‌های پس از آن تنبور، دارای سيم‌های بيشتری شد.
فردوسی از سويی می‌نماياند عودسازان که همان بربط‌ سازان بودند،‌ نوازندگانی زبردست نيز بوده‌اند. از سويی يادآور می‌شود که سيم‌های چنگ از جنسِ ابريشم بوده‌است و آن‌را "وتر" نيز می‌ناميده‌اند.
بهرامِ گور از پادشاهانی بود که به موسيقی و خنياگری و خنياگران ارزش والايی بخشيد و مقام و مرتبه آنان را چندين برابر گذشته بالا برد. حمداله مستوفی می‌نويسد:
"در زمانِ بهرام گور کار مطربان بالا گرفت، چنانچه مطربی به روزی سد ‌دِرم قانع نمی‌شد."

در زمانِ اين پادشاه، مردم از آسايش کافی برخوردار بودند چون به دستور او مردم بايد نيمی از روز را کار و نيمِ ديگر را به شادی بگذرانند.
بهرامِ گور ‌همچنين دستور داد تا نگهبانان رسيدگی‌کنند که ‌مردم در تنگدستی زندگی نکنند. مشهور است که در زمانِ پادشاهیِ او هيچکس در سختی زندگی نمی‌کرد. فردوسی در اين‌باره می‌نويسد:
"که آزاد بينيــم رویِ زميــن
بهـر جای پيوسته شـد آفـرين
مگـر مـرد درويش کز شهريار
ننـالد همـی از بـدِ روزگـار
که چون می گسارد توانگر همی
به سر بر ز گل دارد افسر همی
به آواز رامشگـران می خورند 





"به نزديکِ شَنگل فرستاد کس

چنين گفت کای شاه فريادرس

از آن لوليان برگزين ده هزار

نر و ماده بر زخم بربط سوار

که استـاد بر زخم دستان بود

وز آواز او رامـشِ ِ جان بود


چو نامه به‌نزديکِ شَنگل رسيد

سرِ فخر بر چرخِ کيوان کشيد

هم آنگاه شَنگل گزين کرد زود

ز لوری کجا شاه فرموده بود"

ادامه دارد ....

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الفرقان آيات: 77 محل نزول: مکه

 
وَاتَّخَذُوا مِن دُونِهِ آلِهَةً لَّا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ وَلَا يَمْلِكُونَ لِأَنفُسِهِمْ ضَرًّا وَلَا نَفْعًا وَلَا يَمْلِكُونَ مَوْتًا وَلَا حَيَاةً وَلَا نُشُورًا 3 وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هَذَا إِلَّا إِفْكٌ افْتَرَاهُ وَأَعَانَهُ عَلَيْهِ قَوْمٌ آخَرُونَ فَقَدْ جَاؤُوا ظُلْمًا وَزُورًا 4 وَقَالُوا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ اكْتَتَبَهَا فَهِيَ تُمْلَى عَلَيْهِ بُكْرَةً وَأَصِيلًا 5 قُلْ أَنزَلَهُ الَّذِي يَعْلَمُ السِّرَّ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِنَّهُ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا 6 وَقَالُوا مَالِ هَذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعَامَ وَيَمْشِي فِي الْأَسْوَاقِ لَوْلَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مَلَكٌ فَيَكُونَ مَعَهُ نَذِيرًا 7 أَوْ يُلْقَى إِلَيْهِ كَنزٌ أَوْ تَكُونُ لَهُ جَنَّةٌ يَأْكُلُ مِنْهَا وَقَالَ الظَّالِمُونَ إِن تَتَّبِعُونَ إِلَّا رَجُلًا مَّسْحُورًا 8 انظُرْ كَيْفَ ضَرَبُوا لَكَ الْأَمْثَالَ فَضَلُّوا فَلَا يَسْتَطِيعُونَ سَبِيلًا 9 تَبَارَكَ الَّذِي إِن شَاء جَعَلَ لَكَ خَيْرًا مِّن ذَلِكَ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَيَجْعَل لَّكَ قُصُورًا 10 بَلْ كَذَّبُوا بِالسَّاعَةِ وَأَعْتَدْنَا لِمَن كَذَّبَ بِالسَّاعَةِ سَعِيرًا 11

 

ترجمه فارسي مکارم
آنان غير از خداوند معبودانى براى خود برگزيدند; معبودانى كه چيزى را نمى‏آفرينند، بلكه خودشان مخلوقند، و مالك زيان و سود خويش نيستند، و نه مالك مرگ و حيات و رستاخيز خويشند «3» و كافران گفتند: «اين فقط دروغى است كه او ساخته، و گروهى ديگر او را بر اين كار يارى داده‏اند» آنها (با اين سخن،) ظلم و دروغ بزرگى را مرتكب شدند «4» و گفتند: «اين همان افسانه‏هاى پيشينيان است كه وى آن را رونويس كرده، و هر صبح و شام بر او املا مى‏شود» «5» بگو: «كسى آن را نازل كرده كه اسرار آسمانها و زمين را مى‏داند; او (هميشه) آمرزنده و مهربان بوده است!» «6» و گفتند: «چرا اين پيامبر غذا مى‏خورد و در بازارها راه مى‏رود؟! (نه سنت فرشتگان را دارد و نه روش شاهان را!) چرا فرشته‏اى بر او نازل نشده كه همراه‏وى مردم را انذار كند (و گواه صدق دعوى او باشد)؟! «7» يا گنجى (از آسمان) براى او فرستاده شود، يا باغى داشته باشد كه از (ميوه) آن بخورد (و امرار معاش كند)؟!» و ستمگران گفتند: «شما تنها از مردى مجنون پيروى مى‏كنيد!» «8» ببين چگونه براى تو مثلها زدند و گمراه شدند، آن گونه كه قدرت پيدا كردن راه را ندارند! «9» زوال ناپذير و بزرگ است خدايى كه اگر بخواهد براى تو بهتر از اين قرار مى‏دهد: باغهايى كه نهرها از زير درختانش جارى است، و (اگر بخواهد) براى تو كاخهايى مجلل قرارمى‏دهد «10» (اينها همه بهانه است) بلكه آنان قيامت را تكذيب كرده‏اند; و ما براى كسى كه قيامت را تكذيب كند، آتشى شعله‏ور و سوزان فراهم كرده‏ايم! «11»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

maryambano2040@yahoo.com

حکايت

مارمولكي رفت پيش ماري كه چشم پزشك بود. از او خواست برايش عينكي تهيه كند.
مار گفت:"عينك به چه درد تو مي خورد؟ مگر با عينك و بي عينك فرقي مي كند؟ تو كه جايي را نمي بيني."
مارمولك گفت:"عينك كه بزنم ديده مي شوم"

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لينک

- گفتگو با شهریار زرشناس درباره ی سید مرتضی آوینی لینک
با
پیروزی انقلاب اسلامی اراده سیاسی شبه مدرنیسم نابود شد اما اراده اقتصادی شبه مدرنیسم و نهادهای اجتماعی فرهنگی باقی مانده، در واقع رسالت انقلاب اسلامی هم اکنون این است که ما را از این غرب زدگی شبه مدرن به سمت یک چشم انداز دینی و معنوی ببرد.

- یک مکالمه بیسیم تاریخی لینک
حاج احمد كاظمی با تيپ نجف زده به شهر و وارد خرمشهر شده و وقتی سردار
غلامعلی رشيد با بيسيم باهاش تماس می‌گيره، حاج احمد اعلام می‌كنه كه وارد شهر شده و 6000 نفر هم اسير گرفته! باور این موضوع برای سردار رشيد سخته، ولی کاریست که شده!

- پدر شهیدی که سیما نمی‌پسندد لینک
گفت از حرف‌های پیرمرد. از انتقاداتش به قوه‌ی قضاییه، به پولدارانی که
چند حج می‌روند، به …؛ و البته با حسرت تعریف می‌کرد تلاش دست‌پاچه‌ی مجری برنامه را برای قطع کلام مرد...

- تا حالا فیلمی از شهید مغنیه دیده اید؟ لینک راستی پیروزی سیاسی حزب الله تبریک عرض می شود!

 

 

shahram_mtd@yahoo.com

باسلام
مدتی است که فکری ذهنم را مشغول کرده است که گفتم بهتر است آن را با شما هم در میان بگذارم وآن ابتکاری است که در محیطهای با فرهنگ و باکلاسی مثل دانشگاهها دیده می شود. بنده شخصا این ابتکار را در دودانشگاه مشاهده کرده ام یکی در دانشگاه محل تحصیلم یعنی دانشگاه گیلان در سرویسهای داخلی آن ودر دانشگاه صنعتی اصفهان در سرویسهای داخل شهر ومطمئن هستم که این نو آوری وابتکار در دانشگاههای دیگری هم وجود دارد. در این ابتکار این قشر علمی وبافرهنگ یعنی دانشجویان بر خلاف روال عادی در جامعه آقایون در عقب وخانمها در جلو اتوبوس سوار می شوند.
این دلیل این موضوع مدتی ذهن مرا مشغول کرده بود تا اینکه مدتی پیش در این زمینه فکری به ذهنم خطور کرد واحتمال دادم که شاید آقایون بجهت راحتی بیشتر دست به این ابتکار زده اند وجای خانومها را اشغال کرده اند به این صورت که در این حالت دیگر لازم نیست که آقایون به سر وگردن خود زحمت بدهند و مدام برگردند وپشت سر خود را نگاه کنند وخیلی راحت ودر کمال آرامش بهمان صورتی که نشسته اند می توانند به کار خود برسند البته امیدوارم که برداشت من از این موضوع را حمل بر توهین وتهمت به این قشر ومحیط با کلاس دانشگاهی و آینده ساز جامعه ما ندانید من در این فقره فقط نظرم را گفتم ودر خواست من از دوستان این است که اگر نظری در این مورد دارند بفرستند تا بهتر بتوان در این مورداظهار نظر کرد

 

 

helia_k48@yahoo.com

لغات متشابه در انگليسي (5)

frequently غالبا
subsequently متعاقبا
consequently نتیجتا
.
fatal کشنده
fetal جنینی
.
palpitation طپش
palpation لمس
.
the other day چند روز پیش
every other day یک روز در میان
every other week یک هفته در میان
.
swell ورم کردن
swallow-پرستو-بلع
.
proof غیر قابل نفوذ-دلیل
reasen دلیل
roof پشت بام
ceiling سقف
floor کف
flour آرد
.
argue جرو بحث
discuss جرو بحث همینجوری
.
in other words بعبارت دیگر
on the other hand از طرف دیگر
.
voice صدای انسان
sound صدای هر چیزی
.
bowl کاسه
bowel روده

 

 

ahmadak_110@yahoo.com

یک ملاقات آسمانی

بسم الله                  
ساعت ۳۵/۱۰ دقیقه به اتفاق محمد و حمید وارد بیت شدیم.
بعد از پذیرایی با شربت و شیرینی راهنمایی شدیم به سالن ملاقات.
از حدود ۱۰۰ نفر مهمان تقریبا همه آمده بودند.
ساعت ۱۳/۱۱ حضرت آقا وارد سالن شدند و همه جمعیت بی اختیار از جا برخاسته و با صلواتی به استقبال ایشان رفتند.
سید مهدی هاشمی، سرپرست وزارت كشور و  محمد علي انصاري هنگام ورود در معيت رهبر بودند.
اولين چيزي كه توجه ام را جلب كرد اين بود كه حضرت آقا به نسبت بازديد قبلي بسيار شكسته تر شده بودند. اين را ميشد در چشم همه ديد.
بعد از گزارش آقاي انصاري، حضرت آقا شروع به ايراد سخنانشان كردند.
ÑåÈÑí

**********************************************
 
* ما از ارتباط دنيا با رهبرانشان بعد از فوت آنها مطلع هستيم. اما اين ارتباط موجود ميان آحاد ملت با امامشان است در دنيا بي سابقه بوده.
* در تمام سفرهاي ما در دوره رياست جمهوري به كشورهاي ديگر و آمدن مهمانان خارجي به ايران شاهد بوديم كه نام امام پيشاپيش نام كشور به دنيا صادر شده است.
* اين مغناطيس تمام نشدني امام، هرساله مردم را از تمام ايران به مراسم سالگردش مي كشاند.
* انقلابهايي كه در دنيا اتفاق افتاده از عدم حفظ حريم هويت ضربه خورده اند.
* اگر هويت و حريم هويت انقلاب را بخواهيم مبناي نگاه قرار دهيم امام در مركز دايره قرار دارد.
* قصد نداريم از امام به نوعي صحبت كنيم كه تداعي شود مي خواهيم يك شخصيت دست نيافتني بسازيم.
* امام همان شخصيتي بود كه امامان و پيامبران از ما خواسته اند همچون او باشيم.
ÑåÈÑí
* ورود عناصر بيگانه موجب كجروي هويت انقلاب است.
* يك معيار مهم براي جلوگيري از نفوذ بيگانگان واژه سازي براي انقلاب است.
* حركت انقلابي امام و منشاء انقلاب در حركت امام و كلمه جمهوري اسلامي نوآوري بود.
* مساله ولايت بجاي حكومت و سلطنت و ملوكيت نيز يك نو آوري بود از سوي اسلام.
* مرزهاي سياسي اگر كمرنگ شود و برجستگي و حساسيتهاي خود را از دست داد باعث ميشود مرزهاي اعتقادي آسيب ببيند كه اين اتفاق بر اثر غفلت ما رخ داده.
*  امام وقتي وارد ايران شد ۸۰ سال سن داشت و از يك پير مرد ۸۰ ساله چقدر انتظار كار مي توان داشت. اما اين تحرك امام براي ما تعجب آوربود.
* اين نظام در درون خود زاينده است همانند خورشيد كه انرژي از درون آن ميجوشد.
* تحليلها اين است كه ايران در امريكا، لبنان، فلسطين، عراق، افغانستان، منطقه خاورميانه، افكار عمومي جهان پيروز شده و اين را خود رسانه هاي ابرقدرتها اعتراف ميكنند.
* امام اتفاقي بود كه در تاريخ ايران ديده نشده و نخواهد شد.
۸۷/۳/۱

 

 

salarilaleh@yahoo.com

گل من گریه مکن

گل من گریه مکن
که در اینه ی اشک تو غم من پیداست
قطره ی اشک تو داند که غم من دریاست
گل من گریه مکن
سخن از اشک مخواه
که سکوتت گویاست
از نگه کردنت احوال تو را می دانم
دل غربت زده ات
بی نوایی تنهاست
من و تو می دانیم
چه غمی در دل ماست
گل من گریه مکن
اشک تو صاعقه است
تو به هر شعله ی چشمان ترم می سوزی
بیش از این گریه مکن
که بدین غمزدگی بیشترم می سوزی
من چو مرغ قفسم
تو در این کنج قفس بال و پرم می سوزی
گل من گریه مکن
که در ایینه ی اشک تو غم من پیداست
قطره ی اشک تو داند که غم من دریاست
دل به امید ببند
نا امیدی کفرست
چشم ما بر فرداست
ز تبسم مگریز
در دندان تو در غنچه ی لب زیباست
گل من گریه مکن

مهدی سهیلی

 

.

alirezamajidi@gmail.com

برترین عکس این روزهای اینترنت

برترین عکس این روزهای اینترنت که در تعداد بی‌شماری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها در موردش نوشته شده است، بی‌شک این عکس است:

 phx_lander_516-387.jpg

این دو لکه سفید چه چیزی می‌توانند باشند؟!

در این عکس سطح‌نشین فنیکس در حالی دیده می‌شود، که چترش را باز کرده و در حال فرود روی سطح سیاره مریخ است. این عکس به کمک دوربین با وضوح بالای مدارگرد مریخ گرفته شده است.

در طول تاریخ فضانوردی و اکتشاف سیارات، این برای نخستین بار است که مراحل فرود یک فضاپیما توسط یک فضاپیمای دیگر شکار می‌شودو به تصویر کشیده می‌شود.

مدارگرد مریخ که 310 کیلومتر از سطح مریخ فاصله دارد، توانسته عکس جالبی بگیرد که در آن چترهای با عرض 10 متر فنیکس به خوبی پیداست. خود فنیکس در این عکس بیشتر از یک پیکسل اندازه ندارد. هر پیکسل این عکس، معادل 0.76 متر است. اگر خوب دقت کنید، حتی می‌توانید، طناب‌هایی که فنیکس را به چتر متصل می‌کنند، ببینید.

فنیکس در حالی چترهایش را گشود که 12.6 کیلومتر از سطح مریخ فاصله داشت و در آن زمان، سرعتی معادل 1.7 برابر سرعت صوت داشت.

زمان گرفتن عکس سه روز پیش، یعنی 25 می، در ساعت 4:36 بعد از ظهر به وقت پاسیفیک بود.

اگر می‌خواهید آخرین عکس‌ها و ویدئوهای مربوط به فنیکس را ببینید، به اینجا بروید.

فنیکس در توییتر و فیس‌بوک!
چرا اخبار مربوط به فنیکس را در توییتر دنبال نمی‌کنید! و چرا این کار را در فیس‌بوک انجام نمی‌دهید! می‌بینید که حتی فنیکس هم آلوده به توییتر شده است!

 

 

salman_yavar@gmail.com

يک رئيس جمهور شگفت انگيز!

شبکه فاکس نيوز آمريکا زماني از محمود احمدي نژاد، رييس جمهور ايران پرسيد: «زماني که شما هنگام صبح به آينه نگاه مي کنيد چه چيزي به خودتان مي گوييد؟» و احمدي نژاد پاسخ داد: «من شخصي را در آينه مي بينم و به وي مي گويم به خاطر داشته باش، شما فردي بيش از يک خدمتگزار کوچک نيستي، امروز مسئوليت سنگيني پيش روي شماست و آن خدمتگزاري به ملت ايران است.»
هفته نامه ساندي آيلند، چاپ سريلانکا، در گزارشي با بيان اين مقدمه به بررسي ساده زيستي رييس جمهور ايران پرداخت و نوشت: "احمدي نژاد زماني که به مسند رياست جمهوري تکيه زد با اهداي کليه فرش هاي گران قيمت دفتر رياست جمهوري به يکي از مساجد تهران و جايگزيني آن با فرش هاي معمولي و ارزان قيمت باعث شگفتي خيلي ها شد."
وي همچنين با مشاهده يک اتاق بسيار تجملاتي و پرزرق و برق براي استقبال از شخصيت هاي بسيار مهم دستور داد در اين اتاق بسته شود و در مقابل از مسوولان تشريفات خواست يک اتاق معمولي برخوردار از صندلي هاي چوبي را براي اين منظور آماده کنند.
علاوه بر اين رييس جمهور ايران هر زمان تحت مسووليت خود به انتصاب وزيري اقدام مي کند از وي يک سند امضاشده دريافت مي کند که در آن تاکيد شده سطح زندگي وزير مورد نظر نبايد اشرافي باشد، حساب هاي شخصي وي و بستگانش تحت نظر خواهد بود و روزي که اين فرد وزارت خانه را ترک مي کند بايد از وي به نيک نامي ياد کنند. از اين رو وي و بستگانش اجازه نخواهد داشت از هرگونه مزاياي پست وزارت استفاده کنند.
به نوشته ساندي آيلند احمدي نژاد در زمان به قدرت رسيدن اول از همه ميزان دارايي هاي خود را اعلام و عنوان کرد: وي صاحب يک خودرو پژو 504 مدل 1977 و يک خانه قديمي است که 40 سال قبل از پدرش در يکي از مناطق فقيرنشين تهران به وي ارث رسيده است.
همچنين تنها پولي که به حساب وي واريز مي شد مربوط به حقوق وي از استادي دانشگاه بود که اين مبلغ تنها در حدود 250 دلار در ماه بوده است.


اين گزارش مي افزايد: "محض اطلاع شما رييس جمهور ايران همچنان در همان خانه قبلي ساکن است و اين در حالي است که وي رييس جمهور کشوري است که از نظر استراتژيکي، اقتصادي، سياسي و با توجه به ذخاير نفت خود يکي از مهم ترين کشورهاي دنيا محسوب مي شود."
وي حتي حقوق شخصي خود از رياست جمهوري را با اين استدلال که همه دارايي ها متعلق به ملت ايران است و شخص وي حافظ ملت محسوب مي شود، دريافت نمي کند.
به نوشته ساندي آيلند يکي از مسائلي که تاکنون کارکنان ستاد رياست جمهوري را تحت تاثير قرار داده، کيف احمدي نژاد است که هر روز آن را به محل کار خود مي آورد. اين کيف حاوي صبحانه وي، تعدادي ساندويچ يا نان همراه روغن زيتون و پنير است که توسط همسرش آماده شده و رييس جمهور آن را با لذت تناول مي کند.
همچنين از مسائل ديگري که احمدي نژاد در مورد تغيير آن اقدام کرد به هواپيماي شخصي رييس جمهور مربوط مي شد که احمدي نژاد به منظور صرفه جويي در هزينه هاي خزانه عمومي مملکت دستور تعويض آن را صادر و اعلام کرد: وي با يک هواپيماي عادي سفرهاي خود را انجام خواهد داد.
علاوه بر اين برگزاري نشست هاي گاه و بيگاه با وزرا يکي از برنامه هاي احمدي نژاد محسوب مي شود که وي به اين منظور پست مدير دفتري رياست جمهوري را از ميان برداشت تا هر وزيري بتواند بدون واسطه وارد دفتر وي شود و احمدي نژاد از ميزان فعاليت و کارايي اين وزير مطلع شود.
رييس جمهور ايران در اقدامي ديگر از تشريفات پرهزينه مراسم استقبال از شخصيت هاي خارجي کاست.
اين گزارش اضافه مي کند: "احمدي نژاد هر زمان قصد اقامت در هتل را دارد جهت اطمينان از مسوولان درخواست مي کند از دادن اتاقي با تختخواب بزرگ به وي خودداري کنند چرا که او ترجيح مي دهد بر روي يک تشک ساده با پتو و بر روي زمين استراحت کند."
ساندي آيلند در پايان نوشت: "هنگام نماز مي توان مشاهده کرد که احمدي نژاد در صف اول نمي ايستد و ترجيح مي دهد در صفوف بعدي به اقامه اين فريضه بپردازد."

 
 

armanshafie@yahoo.com

لحظه های زندگی

تو زندگي لحظه هايي هست که احساس مي کني دلت واسه يکي تنگ شده
اونقدر که دلت مي خواد اونارو از روياهات بگيري و واقعا بغلشون کني.

وقتي که در شادي بسته ميشه، يه در ديگه باز ميشه ولي اغلب اوقات ما
اينقدر به در بسته نگاه مي کنيم که اون دري رو نمي بينيم که واسمون باز شده!

دنبال ظواهر نرو، اونا مي تونند گولت بزنند دنبال ثروت نرو،
چون براحتي از کفت ميره دنبال کسي برو که خنده رو رو لبت ميشونه.
چون فقط يه لبخند ميتونه کاري کنه که يک شب تاريک روشن به نظر برسه.

اوني رو پيدا کن که باعث ميشه قلبت لبخند بزنه خوابي رو ببين که آرزوشو داري
اونجايي برو که دلت مي خواد بري اوني باش که دلت مي خواد باشي

چون تو فقط يه بار زندگي مي کنی
و فقط يه فرصت واسه انجام تمام کارهايي که دلت مي خواد انجام بدي داري.
بذار اونقدر شادي داشته باشي که زندگيتو شيرين کنه
اونقدر تجربه که قويت کنه اونقدر غم که انسان نگهت داره
و اونقدر اميد که شادت کنه.

شادترين مردم لزوما بهترين چيزا رو ندارن اونا فقط از
چيزايي که سر راهشون مياد بهترين استفاده رو مي کنن.

روشنترين آينده ها هميشه بر پايه يه گذشته فراموش شده بنا ميشه
تو نميتوني تو زندگي پيشرفت کني مگه اينکه اجازه بدي
خطاها و رنجهاي روحي گذشتت از ذهنت بره

وقتي به دنيا اومدي، گريه مي کردي
و هر کسي که اطرافت بود مي خنديد
يه جوري زندگي کن که آخرش
تو کسي باشي که ميخندي و هر کسي که اطرافته گريه کنه

لطفا اين پيغامو واسه همه کسايي بفرست که واست يه
معنايي دارن (من که اين کارو انجام دادم).

واسه اونايي که يه جورايي تو زندگيت پا گذاشتند
واسه اونايي که تو رو ميخندونن وقتي که بهش نياز داري

واسه اونايي که باعث ميشن بخش روشنتر قضايا رو ببيني
وقتي که واقعا دلتنگي.
سالها رو نشمر ـ ـ خاطره ها رو بشمر...
مقياس عمر تعداد نفسهايي نيست که فرو ميبريم
بلکه لحظه هاييست که نفسمونو بيرون ميديم.

 

 

firef0x2@yahoo.com

چای یا فنجان ؟1

گروهى از فارغ‌التحصيلان قديمى يک دانشگاه که همگى در حرفه خود آدم‌هاى موفقى شده بودند، به اتفاق هم به ملاقات يکى از استادان قديمى خود رفتند. پس از خوش و بش اوليه، هر کدام از آن‌ها در مورد کار خود توضيح مي‌داد و همگى از استرس زياد در کار و زندگى شکايت مي کردند. استاد به آشپزخانه رفت و با يک کترى بزرگ چاى و انواع و اقسام فنجان‌هاى جور واجور، از پلاستيکى و بلور و کريستال گرفته تا سفالى و چينى و يکبار مصرف بازگشت و مهمانانش را به چاى دعوت کرد و از آن‌ها خواست که خودشان زحمت چاى ريختن براى خودشان را بکشند.
پس از آن که تمام دانشجويان قديمى استاد براى خودشان چاى ريختند و صحبت‌ها از سر گرفته شد، استاد گفت: اگر توجه کرده باشيد، تمام فنجان‌هاى قشنگ و گران قيمت برداشته شده و فنجان‌هاى دم دستى و ارزان قيمت، داخل سينى برجاى مانده‌اند. شما هر کدام بهترين چيزها را براى خودتان مي‌خواهيد و اين از نظر شما امرى کاملا طبيعى است، اما منشاء مشکلات و استرس‌هاى شما هم همين است. مطمئن باشيد که فنجان به خودى خود تاثيرى بر کيفيت چاى ندارد. بلکه برعکس، در بعضى موارد يک فنجان گران قيمت و لوکس ممکن است کيفيت چايى که در آن است را از ديد ما پنهان کند.
چيزى که همه شما واقعا مي‌خواستيد يک چاى خوش عطر و خوش طعم بود، نه فنجان. اما شما ناخودآگاه به سراغ بهترين فنجان‌ها رفتيد و سپس به فنجان‌هاى يکديگر نگاه مي‌کرديد. زندگى هم مثل همين چاى است. کار، خانه، ماشين، پول، موقعيت اجتماعى و .... در حکم فنجان‌ها هستند. مورد مصرف آنها، نگهدارى و دربرگرفتن زندگى است. نوع فنجاني که ما داشته باشيم، نه کيفيت چاى را مشخص مي‌کند و نه آن را تغيير مي‌دهد. اما ما گاهى با صرفا تمرکز بر روى فنجان، از چايي که خداوند براى ما در طبيعت فراهم کرده است لذت نمي‌بريم.
خداوند چاى را به ما ارزاني داشته نه فنجان را. از چايتان لذت ببريد. خوشحال بودن البته به معني اينکه همه چيز عالى و کامل است، نيست. بلکه بدين معني است که شما تصميم گرفته‌ايد آن سوى عيب و نقص‌ها را هم ببينيد. در آرامش زندگى کنيد، آرامش هم درون شما زندگى خواهد کرد

 

 

trash_young2001@yahoo.com

الکساندر فلمينگ

کشاورزی فقير از اهالی اسکاتلند فلمينگ نام داشت. يک روز، در حالی که به دنبال امرار معاش خانواده‌اش بود، از باتلاقی در آن نزديکی صدای درخواست کمک را شنيد، وسايلش را بر روی زمين انداخت و به سمت باتلاق دويد...
پسری وحشت زده که تا کمر در باتلاق فرو رفته بود، فرياد می‌زد و تلاش می‌کرد تا خودش را آزاد کند.
فارمر فلمينگ او را از مرگی تدريجی و وحشتناک نجات داد...
روز بعد، کالسکه‌ای مجلل به منزل محقر فارمر فلمينگ رسيد.
مرد اشراف‌زاده خود را به عنوان پدر پسری معرفی کرد که فارمر فلمينگ نجاتش داده بود.
اشراف زاده گفت: «می‌خواهم جبران کنم شما زندگی پسرم را نجات دادی.»
کشاورز اسکاتلندی جواب داد: «من نمی‌توانم برای کاری که انجام داده‌ام پولی بگيرم.»
در همين لحظه پسر کشاورز وارد کلبه شد.
اشراف‌زاده پرسيد: «پسر شماست؟»
کشاورز با افتخار جواب داد: «بله»
- با هم معامله می‌کنيم. اجازه بدهيد او را همراه خودم ببرم تا تحصيل کند. اگر شبيه پدرش باشد، به مردی تبديل خواهد شد که تو به او افتخار خواهی کرد...
پسر فارمر فلمينگ از دانشکدة پزشکی سنت ماری در لندن فارغ التحصيل شد و همين طور ادامه داد تا در سراسر جهان به عنوان سِر الکساندر فلمينگ کاشف پنسيلين مشهور شد...
سال‌ها بعد، پسر همان اشراف‌زاده به ذات الريه مبتلا شد.
چه چيزی نجاتش داد؟ پنسيلين!

 

 

yazynh@yahoo.com

جلوگيري از تحريف نظرات امام توسط منافقين؟!

يكي از نويسندگان محترم و مومن گروه كه خداوند ايشان را در ياري دينش موفق بدارد، ايميلي به بنده زدند و از مطلب بنده عليه روزنامه كيهان انتقاد كردند. از آن جايي كه ايشان به بنده به طور شخصي ايميل زده بودند و در روزانه مطلب ننوشته بودند، در نظر داشتم بدون معرفي نام، ايميل ايشان را نوشته و پاسخ خود را نيز در ادامه آن بياورم و به ايشان نيز گفتم كه پاسخ را در روزانه خواهم داد. اما ديدم كه ايشان حالا به دليل پيش دستي كردن و يا چيز ديگري خود ظاهرا عجولانه متن ايميل به بنده را فرستادند و اين مساله عجله در باقي ماندن كلماني مانند DeleteReplyForward در مقاله ايشان به نظر مي‌رسيد. علي اي حال، بنده ديگر متن ايميل ايشان را ننوشته و مستقيما پاسخ را مي‌دهم و همچنان منتظر مي‌مانم كه ايشان اگر جوابي دارند ما را از آن بهره‌مند سازند و البته مستقيم به روزانه بفرستند و نه به ايميل بنده؛ تا مانند اين بار ما مجبور نباشيم متن ايميل ايشان را در مقاله ارسالي خود كپي كرده و وقت خود را تلف نماييم و بعد ايشان اين كار را به هدر داده و خود مقاله را به روزانه بفرستد!
و اما در پاسخ ايشان نكات زير را بيان مي‌كنيم:
1- تنها مرجع تصميم‌گيري نهايي در مورد تحريف يا عدم تحريف سخنان امام (ره) موسسه تنظيم و نشر آثار ايشان است كه به سفارش مرحوم سيداحمد آقا (ره) و تاييد مقام معظم رهبري (حفظه الله) مسوول آن انتخاب شده است و اگر در مقاله شماره 932 اينجانب خوانده باشيد، اين موسسه اعلام كرد كه تا به حال هيچ كس به جز روزنامه كيهان نظر امام را تحريف نكرده است و متن مصاحبه نيز در مقاله اينجانب آمده است.
2- اظهار نظر آيت‌الله العظمي صانعي در مورد اجاي حدود يك اظهار نظر فقهي است و نه باد هوا و تشخيص اين كه اظهار نظر فقهي است يا نه نيز با فقيه است نه يك روزنامه‌نگار! مباني فقهي اين مساله در مقاله‌اي به ياري خدا خواهد آمد.
3- اما اين كه آيا نظر آيت‌الله العظمي صانعي (حفظه الله) با نظر امام در تضاد است يا نه چيزي است كه اتفاقا به دانش فقهي نياز دارد و نه تنها زبان فارسي. بنده در مقاله ديگري به خواست خدا نظر آيت‌الله العظمي صانعي و ساير فقها را در مورد اجراي حدود خواهم آورد. مطمئنم كه حضرت عالي گمان مي‌كنيد آيت‌الله العظمي صانعي مخالف اجراي حدود در زمان غيبت هستند و امام موافق! در صورتي كه چنين نيست و آيت‌الله العظمي صانعي موافق اجراي حدود منتها فقط با احراز شرايط ويژه‌اش هستند كه نظر امام (ره) نيز همين بود. حال متوجه شديد كه اظهار نظر در مورد اين مسايل تنها دانستن زبان فارسي نمي‌خواهد و نيازمند دانش فقهي است؟! چرا كه اگر تنها دانستن زبان فارسي مورد نياز بود، شما يا حسين شريعتمداري كه قطعا بر زبان فارسي تسلط داريد، به اشتباه گمان نمي‌كرديد نظر آيت‌الله العظمي صانعي تعطيل كردن احكام اسلام و يا حدود است.
4- اگر يك مرجع تقليد حرف اشتباهي را بزند، يك روزنامه‌نگار در حدي نيست كه بخواهد از وي انتقاد كند و بزرگتر از وي در اين مملكت وجود دارند، كه در حد مباحثه و يا انتقاد از يك مرجع تقليد باشند.
5- مطلب آخر آن كه كسي كه به گفته يك مرجع موثق (موسسه تنظيم و نشر) بارها نظر امام راحل را تحريف كرده است، چگونه مي‌تواند جلوي تحريف نظرات امام را بگيرد و يا حتي از آن انتقاد كند؟! به فرموده امام علي (ع) در خطبه متقين (همام) هر كه گناهي انجام دهد و به ديگران بگويد آن را انجام ندهد، منافق است و علاوه بر گناهي كه مرتكب شده اين نهي از منكر او گناه نفاق را نيز در پي دارد. (شرح آيت‌الله العظمي مجتبي تهراني (حفظه الله) در كلاس اخلاق، پاييز 86)
عَرَّفَنَا اللهُ مَعالِمَ دينِهِ

 

 

gharibeh_ashena57@yahoo.com

پیرمرد عدالت
استاد میر مصطفی عالی نسب

می گفت بدون بسم الله هیچ کاری را آغاز نکردم.
همه چیز برایش توحیدی بود. نسبتی داشت عالی از تبار علوی.
قلبش برای انقلاب می تپید. عاشق روح الله بود و عامل و عالم به فرامینش.
پدر صنعت می گفتندش. به «اقتصاد اسلام» معتقد بود و متعصب به «اقتدار ملی».
روزگاری «صنایع نفت سوزش»، نفت ملی را آفرید و روزگار دیگر «تدابیر فقرسوزش» اقتصاد جنگ را ره ساخت. ضد فقر بود. اما فقرا را دوست داشت. به پابرهنگان عشق می ورزید و به میراث داران انقلاب وفادار. زاغه نشینان و بیغوله نشینان را دهک پایین درآمدی نمی دانست و برای کوخ نشینان قداستی از جنس گفتمان روح الله قائل بود.
سیدمصطفی عالی نسب، الگوی اقتصاد ملی بود. آرمان انقلابی مردان خدمت و عدالت. عدالت را علماً می دانست و عاملا پی می ساخت.
روزگاری دهها برابر هژبر یزدانی ها ثروت داشت و پایان عمر تنها خانه ای به قدر عافیت داشت که آن نیز به نام ضعفا بود.
مدرسه ساز پرتلاش دیار بی بضاعتان بود.
سالانه حداقل 50 مدرسه به دستان توانمند و با دل دردمند این پیرمرد ساخته می شد.
اقتصاد را جدای از اجتماع و فرهنگ و تمدن نمی گفت و نمی فهمید.
اسلام را تنها یک متغیر دراقتصاد نمی دانست و به دنبال «اقتصاد اسلام» بود و نه حتی «اقتصاد اسلامی». خروشی از عدالت و قیامی بود برای احیای فرهنگ خمینی.
توسعه توحیدی، مکتب و مرام تاریخیش بود.
اقتصاد ملی و اسلامی پیام روح بخش انسانیش و عدالت و صلابت جان زندگی پربرکتش بود.
عالی نسب در اوج سادگی وسلامت زیست و در نهایت مظلومیت رفت.
انقلاب به امثال سیدمصطفی عالی نسب و حاج عبداله والی فخر می کند تا «دولت خدمت» به همت سیرت این بزرگان اقتدا کند.
و در آخر این تاریخ است که بر ساحت انسانیت و بشریت، نام آوری سیدمصطفی ها و حاج عبداله ها را حک می کند. علاالدین، سماور و چراغ عالی نسب از یادگارهای آن پیر عاشق است که چون سمبل همت و استقامت و تلاش درذهن تاریخی این سامان و مردمان باقی مانده است.
یاد ونامش گرامی و روحش با اولیاء خدا قرین باد.
---------------------------------------------

استاد میر مصطفی عالی نسب علاوه بر فعالیت در بخش صنعت ایران در نقاط عطف تاریخی و سرنوشت ساز کشور، از جمله نهضت ملی مبارزات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، حضور فعال داشته و همچنین نقش مهمی در تدوین سیاست های اقتصادی دوران جنگ تحمیلی داشت و توانست در این دوران، خدمات ارزنده ای را به کشور ارایه کند. وی که از نزدیکان و همفکران علامه امینی، آیت الله بروجردی، آیت الله دکتر بهشتی و استاد محمدتقی جعفری بود، به همراه جمعی از همفکران خویش مدارس متعددی در مناطق محروم روستایی احداث کرده است
عالی نسب در دولت آیت الله مهدوی کنی، شهید باهنر و مهندس میرحسین موسوی به عنوان مشاور شورای اقتصاد و مشاور اقتصادی رییس جمهور و نخست وزیر فعالیت کرده است. قبل از انقلاب نیز از اطلاعات اقتصادی وی در محافل مختلف اقتصادی از جمله بانک مرکزی استفاده می شد. نزدیکان او معتقدند عالی نسب هم از نظر دانش نظری و هم از نظر دانش علمی در سطح بالایی قرار داشته و در واقع دانش و تجربیات علمی وی از تمام کسانی که عهده دار امور اقتصادی کشور هستند ،بیشتر بوده و کمتر کسی است که در این مساله تردید داشته باشد و یا آن را مورد نقد قرار دهد.
وی در کمیته استقبال امام(ره) نیز فعالیت داشته و به همراه جلیل خسروشاهی هر کدام 500 هزار تومان نذر کرده بودند تا هواپیمای امام(ره) صحیح و سالم به زمین بنشیند. او پس از انقلاب به عضویت شورای طرح های انقلاب نیز درآمد و علاوه بر این که از اعضای هیأت مؤسس سازمان صنایع ملی بود، به عنوان مشاور چند تن از وزیران اقتصادی نیز فعالیت می کرد، به طوری که حتی مرحوم بازرگان تأکید داشته که وی مسوولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی را به عهده بگیرد، اما به مهندس بازرگان اعلام کرده که اگر وزیر شود فقط باید به کارهای همان حوزه بپردازد و نمی تواند در نهادهای دیگری مانند شورای پول و اعتبار، شورای اقتصاد، سازمان صنایع ملی و غیره فعالیت کند و به همه ارکان اقتصادی نظام جمهوری اسلامی کمک های فکری داشته باشد.
پس از گذشت تنها چند روز از پیروزی انقلاب اسلامی بحران بزرگی در شرکت ایران ناسیونال (ایرانخودرو فعلی) به وجود آمده بود و با اصرار فراوان دولتمردان با حفظ تمام سمت ها در نهادهای اقتصادی به عنوان مدیرعامل این شرکت نیز منصوب شد تا بحران به وجود آمده را برطرف کند.
عالی نسب در جایی اعلام کرده، با راه اندازی دوباره شرکت ایران ناسیونال حدود صد مورد نامه تهدید به قتل دریافت کرده ولی با این وجود در سال 58 به دلیل افزایش کیفیت محصولات این شرکت، پیکان 58 به مدل عالی نسب معروف شد.
عالی نسب تا زمان نخست وزیری شهید رجایی تمام این مسوولیت ها را به عهده داشته و رابطه بسیار دوستانه و قدیمی بین آن ها وجود داشته و از این حیث شهید رجایی از وی خواسته است با وجود تمام مسوولیت های قبلی به عنوان مشاور اقتصادی نخست وزیر به وی کمک کند. عالی نسب نیز به دلیل شرایط خاص آن دوره در محل نخست وزیری استقرار یافت تا بتواند همفکری بیشتری با شهید رجایی داشته باشد. عالی نسب از جمله کسانی بود که در آن دوره به همراه بهزاد نبوی برای ملاقات نخست وزیر نیاز به وقت قبلی نداشتند به طوری که شهید رجایی در جایی گفته بود; «حتی اگر من در جلسه سری هم باشم و این دو نفر نیاز پیدا کنند که با من دیدار کنند، ایرادی ندارد، چون من چیزی ندارم که از آقای _عالی نسب پنهان کنم. بنابراین ایشان اجازه دارند اگر اراده کردند در جلسات سری هم من را ببینند..» از جمله عرصه های حضور فعال او در مشکلات اقتصادی می توان به شوک معکوس نفتی سال های 64 و 65 اشاره کرد. این اتفاق در هیاهوی جنگ تحمیلی به وجود آمده بود و درآمد ارزی ایران را به حدود شش میلیارد دلار رسانده بود. عالی نسب هر روز از ساعت 9 صبح به ساختمان نخست وزیر می آمد و تا ساعت 23 یا 24 شب فعالانه در تمام جلسات شرکت می کرد و در تمام صحنه های تصمیم گیری نیز حضوری فعال داشت.
در همان دوران جنگ نیز شوک دیگری به اقتصاد ایران وارد شد، به طوری که از طرفی عرضه کل اقتصاد به سمت کاهش متمایل شد و از سوی دیگر دولت به صورت اجتناب ناپذیری باید برای تأمین مخارج جنگ اقدام به انتشار اسکناس بدون پشتوانه میکرد که در نهایت استمرار جنگ و تأمین مایحتاج مردم زمینه بروز ناهنجاری های تغذیه ای و بهداشتی را فراهم می کرد که به پیشنهاد شهید بهشتی مسوولیت اجرایی این امر به عالی نسب واگذار شد.
عالی نسب همچنین عضو هیأت 15 نفری مشاوران اقتصادی دکتر مصدق بوده و در زمان تحریم واردات از انگلیس، وی مسوولیت راه اندازی شرکتی به نام صنایع نفت و گازسوز را برعهده گرفت، ضمن آن که حمایت تعرفه ای دولت مصدق را مبنی بر ممنوعیت ورود کالا در راستای افزایش بهره وری، کاهش ضایعات و ایجاد رقابت نپذیرفت و در زمان کودتا به نشانه اعتراض به دولت کارخانه خود را تعطیل کرد.
عالی نسب تمام مکاتب اقتصادی را مطالعه کرده بود و از زمان رضا شاه در زمینه مسایل اقتصادی فعالیت داشته است. تاثیر حضور وی در دولت های بعد از انقلاب به حدی بوده است که مهندس میرحسین موسوی گفته بود اگر عالینسب نبود، ایران در زمان جنگ از نظر اقتصادی شکست می خورد و سقوط می کرد. موسوی این سخنان را چندین بار در جاهای مختلف عنوان کرده است. به نظر می رسد، تفکرات عالینسب در مباحث اقتصادی دولت های گذشته جایگاه ویژه ای داشته است، به طوری که روغنی زنجانی گفته است، میرمصطفی عالینسب برای دولت میرحسین موسوی نقش «انگلیس» را داشت.
در زمانی هم که آیت الله خامنه ای به ریاست جمهوری رسیدند، عالینسب مأمور تشکیل شورای صادرات غیرنفتی شد. او هم این شورا را به سرعت تشکیل داد و برنامه ای را برای توسعه صادرات غیرنفتی تدوین و به رییس جمهور ارایه داد. عالی نسب در عین حال نزد امام (ره) جایگاه ویژه ای داشته است، به طوری که هر وقت تصمیمات شورای اقتصاد به امام (ره) عرضه می شد در مواردی می گفتند، اگر نظر عالی نسب هم این گونه است ایرادی ندارد. زمانی هم که روس ها قرار بود، ذوب آهن اصفهان را احداث کنند، از نجف خبر آورده بودند که امام (ره) از عالی نسب خواسته اند تا نظرش را در این خصوص اعلام کند که این مسأله نیز نشان از اعتماد امام (ره) نسبت به مرحوم عالی نسب بود. وی طرح 180 جلدی آمایش سرزمین را نیز مطالعه کرده و برای روستاهای ایران حدود 35 هزار فیش صادر کرده بود که شامل اطلاعاتی در رابطه با امکانات، محرومیت ها و وضعیت بهداشتی و آموزشی روستاها بود.
میرمصطفی عالی نسب در سال 1296 هجری شمسی به دنیا آمد و تحصیلات آکادمیک خود را در زمینه حسابداری صنعتی پیشرفته گذرانده بود و طی سال های 1314 - 1316 مطالعات خود را در حوزه اقتصاد اسلامی و سپس مطالعات مکاتب اقتصادی انجام داده بود. کتاب خاطرات وی در 300 صفحه به نام «پرچم دار اقتصاد ملی» به چاپ رسیده است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

9 خرداد / 29 مي / 23 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
9 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نبرد سرنوشت ساز تيسفون: شكست روميان و كشته شدن امپراتور روم

شاپور دوم

بيست و نهم ماه مه سال 363 ميلادي (هشتم ارديبهشت) در كنار دجله، در محلي كه اينك در آنجا شهر بغداد واقع شده است و نه چندان دور از شهر تيسفونCtesiphon (مدائن) پايتخت امپراتوري ايران، جهان باستان شاهد نبرد سخت 60 هزار لژيونر رومي با 65 تا 80 هزار سرباز ايراني به فرماندهي سپهبد «مرناMerena» بود. فرماندهي روميان را ژوليان (فلاويوس كلوديوس ژوليانوسFlavius Claudius Julianus) امپراتور روم شخصا برعهده داشت. ميدان اين جنگ، شش فرسنگي (36 کيلومتري) شمال تيسفون نوشته شده است.
مارسه ليوس Marcellinus مورخ يوناني (متولد 330 و متوفا در 391 ميلادي) كه به عنوان يك افسر ارتش روم ناظر صحنه هاي جنگ بود شرح نبرد، علل و نتايج آن را برنگاشته است. به نوشته وي، پس از درگذشت كنستانتين دوم در سوم نوامبر 361 در Tarsusترسوس كه در قسطنطنيه دفن شد ژوليان جانشين او وارث مساعي او براي پيشگيري از ادامه تصرف قلمرو روميان در مشرق زمين توسط شاپور دوم (ذوالاكتاف) شاه وقت ايران از دودمان ساساني شده بود. وي پنجم مارس سال 363 ميلادي از فرصت دور بودن شاپور از پايتخت استفاده كرد و با 90 هزار لژيونر عازم ايران شد. شاپور دوم براي سركوب كردن باقيمانده طوايف «هون» به آن سوي ورارود (آسياي ميانه) رفته بود. شاپور قبلا دوبار دست به حمله نظامي به قلمرو كنستانتين دوم زده و دست روميان را از مناطق متعدد در آسياي غربي كوتاه كرده بود.
ژوليان در رسانيدن خود به پشت ديوارهاي پايتخت ايران به قدري شتاب كرد كه منتظر پيوستن 30 هزار تن از نظاميانش نشد كه آنان را قبلا روانه ارمنستان ساخته بود. شاپور دوم پس از آگاه شدن از لشكركشي ژوليان، با عجله عزم بازگشت به پايتخت كرد و تا رسيدن خود با واحدهاي اصلي ارتش، سپاه سپهبد «مرنا» را مامور متوقف ساختن ژوليان كرده بود. سپهبد مرنا در نبرد بيست و نهم ماه مه موفق به متوفق ساختن ژوليان شد كه قصد او تصرف پايتخت ايران زمين بود. افسران ژوليان كه متوجه نزديك شدن شاپور دوم با سواره نظام زره پوش و به نوشته مارسه ليوس، داراي زره و سلاحهايي به شكل «كاتافراكتCataphract (يوناني) و كليباناريClibanarii(رومي) و واحدهاي فيل سوار زوبين انداز شده بودند از ژوليان خواستند كه تا رسيدن 30 هزار سرباز كمكي به «سامرا» عقب نشيني كند كه پذيرفت، ولي شاپور و «مرنا» از تعقيب او دست برنداشتند و 26 ژوئن (27 روز بعد) در حاشيه سامرا نيروهاي رومي را پيش از اين كه به صورت هلال آرايش يابند به محاصره درآوردند.

ژوليان

در جريان جنگ، يك سرباز ايراني زوبين (نيزه كوتاه ـ سر نيزه كه از دور به سوي دشمن پرتاب مي شد) به سوي ژوليان پرتاب كرد كه بر پهلوي او نشست و چند ساعت بعد درگذشت. در پي در گذشت ژوليان، ژنرالهاي رومي ژوويان را به سمت امپراتور موقت انتخاب كردند كه وي چون توان و استعداد جنگيدن در نيروهاي رومي نديد با شاپور صلح كرد و از پنج منطقه بزرگ در شرق مديترانه و هرگونه ادعاي روم در ارمنستان صرف نظر كرد و متعهد شد كه شخصا به مناطق پنجگانه مراجعه كند و به دست خود پرچم ايران در آنجا برافرازد كه چنين كرد و اين عمل در تاريخ امپراتوري روم يك تحقير خوانده شده است. شاپور دوم كه 70 سال بر ايران حكومت كرد و شهر نيشابور را در خراسان ساخت به روش شاپور اول، دستور داد كه مجسمه هايي بسازند كه كشتگان رومي را در زير پاي سواره نظام ايران نشان دهد تا اين پيروزي هرگز فراموش نشود و به سان شاپور اول، اسيران رومي را هم براي كار كشاورزي به خوزستان فرستاد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

09/03/58
آغاز درگيري مسلحانه در خرمشهر با شليك پياپي سرنشينان يك پيكان سواري در ساعت 4 صبح ؛ سنگربندي عناصر سازمان سياسي خلق عرب در خيابان‌ها ؛ حمله به ساختمان شهرباني ؛ اعلام وضعيت فوق‌العاده ؛ حمله به پاسگاه‌هاي مرزي ، نيروي دريايي و اداره بند ؛ ايجاد آتش‌سوزي‌هاي متعدد ، تصرف مراكز مختلف و بازپس‌گيري آنها ؛ منع عبور و مرور از ساعت 10 شب و برقراري آرامش نسبي ؛ آمار مجروحين و كشته‌شدگان .

جوسازي ، تهديد و مظلوم‌نمايي سازمان سياسي خلق عرب و شيخ شبير خاقاني در مورد درگيري‌هاي خرمشهر ؛ مصاحبه شيخ شبير با خبرنگاران داخلي و خارجي و متهم كردن دولت به كشتار اعراب و تهديد به وخيم‌تر شدن اوضاع در صورت عدم تفاهم دولت ؛ انتشار اعلاميه شيخ شبير و متهم كردن استاندار خوزستان به كارشكني در جهت برقراري صلح بين طرفين منازعه ؛ بزرگنمايي اظهارات و اعلاميه‌هاي شيخ شبير در رسانه‌هاي خارجي .
بروز اغتشاش و درگيري در آبادان و اهواز همزمان با وقوع درگيري در خرمشهر ؛ تظاهرات موافقين و مخالفين گروه‌هاي درگير در اهواز و بروز درگيري بين آنها ؛ تقويت پاسداران انقلاب در اهواز و استقرار عده‌اي از آنها در اطراف راديو و تلويزيون ؛ بروز درگيري در آبادان بين عناصر خلق عرب با پاسداران انقلاب اسلامي ؛ تظاهرات مخالفين در ايستگاه 8 و 10 و آتش زدن تأسيسات و خودروهاي دولتي و كشته و مجروح شدن چند نفر .

بازتاب حوادث امروز خوزستان در گزارش گروه كمونيستي “ سازمان رزمندگان آزادي طبقه كارگر “ و تحليل وقايع مطابق مشي و منافع خود .
گزارش مفصل نشريه كار با عنوان “ چگونگي وقايع خرمشهر “ در حمايت از عملكرد جريان‌هاي قومي و سياسي .

تحركات نظامي نيروهاي عراقي در نزديكي مرز همزمان با اوج‌گيري درگيري در خوزستان ، از جمله : تقويت پاسگاه‌هاي مرزي ، پرواز هلي‌كوپترهاي عراق بر فراز پاسگاه‌هاي ايران ؛ اطلاعيه دولت موقت درباره كمك به مهاجمين از آن سوي مرز و اظهارات استاندار خوزستان در خصوص نقش راديوهاي عراق و كويت در تحريك و تشويق درگيري در خوزستان .
درگيري مسلحانه در روستاي نظرخاني از توابع گنبد كاووس و كشته و مجروح شدن 5 نفر ؛ حضور حجت الاسلام نورمفيدي نماينده امام خميني و نماينده وزارت كشور براي بررسي واقعه و دستور بازداشت چند تن از اعضاي كميته خان‌ببين ؛ اطلاعيه كانون فرهنگي ـ سياسي خلق تركمن و اعلام عزاي عمومي در منطقه .

پايان نخستين دوره آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پادگان سعد آباد ؛ گزارش روزنامه جمهوري اسلامي از مراسم پاياني و تشريح نوع آموزش اين دوره
بيانات مبسوط امام خميني در ديدار جماعتي از مردم درباره مسئوليت روحانيت و دست اندركاران حكومت اسلامي به دليل ارتباط طرفين حكومت با حيثيت اسلام و همچنين ضرورت نظارت عمومي بر اين مسئله . امام : اگر من يك پايم را كنار گذاشتم ، كج گذاشتم ، ملت موظف است كه بگويند پايت را كج گذاشتي خودت را حفظ كن .

گزارش سفارت آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه آن كشور با عنوان “ قانون اساسي جديد ايران” و بررسي نقطه‌نظرهاي دكتر مفتح از اعضاي شوراي انقلاب و حاج سيد جوادي وزير كشور درباره عدم تشكيل مجلس مؤسسان و برپايي مجلس كوچكي به نام مجلس خبرگان .
09/03/66
توافق عراق و تركيه پيرامون عبور دومين خط لوله نفتي عراق از تركيه
بررسي جنگ ايران و عراق توسط اعضاي دائمي شوراي امنيت با حضور دكوئيار

اعزام سه مين جمع كن توسط شوروي به خليج فارس به دعوت آمريكا
09/03/67
ورود رزمناو آمريكايي وينسنس به خليج. (هواپيماي مسافربري ايرباس توسط اين رزمناو مندم شد.)
كنفرانس فرماندهان 8 ناو جنگي امريكا در بحرين پيرامون نحوه مقابله با حملات ايران.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
29 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
اعدام به روش کليساي کاتوليک: آتش زدن محکوم!

Gerome de Prague

سي ام مه 1416 يك دادگاه مذهبي «جروم پراگGerome de Prague» انديشمند 51 ساله را كه از سوي كليساي كاتوليك تكفير شده بود مرتد شناخت و به مرگ محكوم كرد كه همان روز در ملاء عام به يك تير چوبي بسته و آتش زده شد. وي كه يك چك (بوهمي) بود به سرزمين هاي مختلف از جمله خاور ميانه مسافرت و در انگلستان، فرانسه و آلمان تحصيل كرده بود. جروم از هواداران آزادي بيان و از منتقدان روشهاي كليساي كاتوليك از جمله فروش عفو مجازات گناهكاران از سوي كشيش ها بود. وي در دادگاه مذهبي اتهام ارتداد را رد كرد و گفت كه تنها گفته است: آنان كه نظري مغاير نظرات كليسا دارند حق دارند آن را بيان دارند و اين، به معناي حمايت از اين افكار نيست، و تنها دفاع از آزادي بيان و انديشه و بحث و جدل است. ولي استدلال او كه مرتد نيست مورد قبول واقع نشد و به مرگ محكوم شد.
     جروم سالها از انديشه «يان هاس John Huss (هوس)» مبني بر لزوم اصلاحات در وضعيت و طرز كار كليساي كاتوليك حمايت كرده بود و هنگام اعدام يان هاس دست به تظاهرات و اعتراض زده بود. يان هاس ششم ژوئيه سال 1415 به حكم شوراي كليساي كاتوليك در آلمان آتش زده شده بود. با اعدام اين دو تن اين صدا خاموش نشد و قرن بعد به پيدايش پروتستانيسم انجاميد.جان فاكس در كتابي كه در اين زمينه منتشر ساخته يان هاس و جروم دو پراگ را شهيد خوانده است. وي در همين كتاب جزئيات اعدام از طريق آتش زدن به حكم شوراي كليساي كاتوليك را شرح داده است. فاكس پشت جلد كتاب خود را با تصويري از چگونگي آتش زدن جروم دو پراگ مزين كرده است كه كليشه اين تصوير در زير آمده است.
    طرز اعدام محكومان كليسا در آن زمان از اين قرار بود كه محكوم را در يك ميدان عمومي و يا محوطه مقابل كليسا به تيري قطور مي بستند و در اطرافش چوب و هيزم قرار مي دادند و آتش مي زدند. اگر ماموران اعدام (جلادان) انصاف داشتند چوبها را دور از محكوم قرار مي دادند تا قبل از سوختن با آتش، از استنشاق دود فوت شود و زجر سوختن را تحمل نكند و چنانچه كينه شخصي از محكوم داشتند چوبها را در قطعات كوچك و با شاخه درخت نزديك به او قرار مي دادند تا بدنش بسوزد و به تدريج و با زجر جان بدهد.
    مجازات افراد مرتد و جادوگران از طريق آتش زدن كه از سال 1184 ميلادي متداول شده بود توسط انقلاب فرانسه محكوم و متروك شد. اين نوع مجازات قبلا از سوي رومي ها در مورد پيروان مسيحيت اعمال مي شد كه كليساي كاتوليك 8 ـ 9 سده بعد آن را در مورد تكفير شدگان و افراد مرتد دوباره متداول ساخت.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 30 مي

  • 1265:   دانته شاعر، نويسنده و انديشمند فلورانسي به دنيا آمد.

  • 1727:   پتر بزرگ تزار روسيه شد، قلمرو آن را گسترش داد و اين كشور را به صورت يك امپراتوري درآورد كه تا 1991( از جمله 7 دهه به نام اتحاد جماهير شوروي) دوام داشت.

  • 1814:   اعضاي اتحاديه اي كه ناپلئون را شكست داده و به جزيره الب تبعيد كرده بودند با امضاي يك اعلاميه مشترك مرزهاي فرانسه را محدود به خطوط سال 1792 كردند و همين امر باعث برانگيخته شدن خشم فرانسويان شد كه راه را بر بازگشت ناپلئون باز كرد.

  • 1871:   مقاومت كمون پاريس پايان يافت و تمامي شهر در كنترل دولت قرار گرفت.

  • 1903:  

    الکساندر
  • الكساندر ابرونويچ پادشاه صربستان كه ازدواج او با يك بيوه با مخالفت افكار عمومي رو به رو شده بود در اين روز با همسرش در كاخ سلطنتي ترور شد. وي در عين حال متهم شده بود که آزادي ها و حقوق اتباع كشور، مندرج در قانون اساسي را ناديده انگاشته و راه استبداد و خودکامگي در پيش گرفته بود.

  • 1913:   نخستين جنگ بالكان در قرن 20 با شكست عثماني پايان يافت و طبق قرارداد لندن، آلباني استقلال خود را به دست آورد.

  • 1941:   نيروهاي نظامي آلمان جزيره «كرت» در مديترانه را تصرف كردند.

  • 1942:   شهر كلن آلمان توسط 1000 بمب افكن انگليسي به مدت 90 دقيقه بمباران شد. در اين حمله نزديك به نيمي از هواپيماهاي انگليسي سرنگون شدند و به شهر نيز آسيب فراوان وارد آمد.

  • 1967:   در پي كشف نفت درجنوب شرقي فدراسيون نيجريه، به تشويق كمپاني هاي نفتي بين المللي يك سرهنگ محلي، اين منطقه را به نام «بيافرا» از فدراسيون نيجريه جدا ساخت كه اين عمل يك جنگ خونين داخلي را به دنبال داشت.

  • 1982:   اسپانيا عضو شانزدهم ناتو ( سازمان دفاعي اتلانتيک شمالي) شد.

  • 1998:   زلزله شمال افغانستان بيش از 5 هزار تن را بي جان ساخت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    23 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     رحلت «حضرت عبدالمطلب» جدّ بزرگوار پيامبر گرامي اسلام

    23 جمادي الاول 40 - «حضرت عبدالمطلب» جدّ بزرگوار پيامبر گرامي اسلام رحلت فرمودند. آن حضرت كه از بزرگان قريش بود ابتدا سَيبا خوانده مي‏شد اما چون عمويش مطلب ابن مناف او را پس از مرگ هاشم براي دستياري خويش به مكه آورد نزد عامه به عبدالمطلب معروف گرديد. ايشان در ميان قبايل مختلف نفوذ و احترام بسيار داشت و به خرد و فصاحت شهره بود. آن حضرت سقايت و رفادت خانه كعبه يعني تهيه آب و آذوقه زائران كعبه را به عهده داشت. بنابر قول مشهور حضرت عبدالمطلب چاههاي متعددي حفر كرد كه در آن زمان وجود آنها براي زندگي قبايل ضروري بشمار مي‏رفت. ايشان پس از رحلت مادر گرامي حضرت محمد (ص) سرپرستي آن بزرگوار را تا هنگام وفات بعهده داشت.

     

    به توپ بستن مجلس در پي اعلام مخالفت محمد عليشاه قاجار با مجلس شوراي ملي توسط لياخوف فرمانده روسي

    23 جمادي الاول 1326در پي اعلام مخالفت محمد عليشاه قاجار با مجلس شوراي ملي لياخوف فرمانده روسي بريكاد مركزي قواي قزاق مجلس را به توپ بستند. پس از اعلام مخالفت شاه قاجار با مجلس، دسته‏هاي قزاق متشكل از سواره نظام و پياده نظام به فرماندهي صاحب منصبان روسي اطراف مدرسه سپهسالار و مجلس را محاصره كردند. در مقابل قزاقان، بسياري از مشروطه طلبان مسلح در اطراف مجلس صف آرايي كردند و در اندك مدتي ميان طرفين جنگ درگرفت. ابتدا پيروزي با قواي مشروطه خواه بود اما بدستور لياخوف نيروي كمكي و توپخانه وارد ميدان شده مجلس را به توپ بستند. بدين ترتيب عده‏اي از نمايندگان مجلس بازداشت شدند و برخي از آراديخواهان و روزنامه نگاران از جمله ملك المتكلمين و ميرزا جهانگير خان شيرازي بدار آويخته شدند. بدين ترتيب دوره كوتاه استبداد صغير آغاز شد.

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    32

    اهواز

    28
    44

    تبريز

    16
    29

    شيراز

    19
    36

    مشهد

    19
    36

    بندرعباس

    27
    38

    کرمان

    19
    35

    اصفهان

    17
    33

    يزد

    25
    38

    کرمانشاه

    14
    32

    اراک

    17
    30

    رشت

    20
    23

    دبی

    31
    39


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1451 تومان
    925 تومان
    1817 تومان
    880 تومان
    250 تومان
    254 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    238000 تومان
    106500 تومان
    54500 تومان
    211000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:02

    اذان مغرب : 20:34

    اذان صبح فردا : 4:07

    طلوع آفتاب فردا : 5:50
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    22 مي

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Nature

    تاریخ انتشار: 22 مي 2008
    تعداد صفحات مجله: 170
    حجم فایل: 23 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    دوش حمام با قابلیت چرخش زاویه ای

    تا حالا دوش حمام چرخنده ندیده بودیم! اغلب اوقات همه دوش های حمام به صورت عمودی طراحی می شوند و تنها ممکن است حرکاتی مختصر داشته باشند. اگر ساکن آپارتمان در ساختمان های چند طبقه باشید زمان دوش گرفتن تقریبا بیجاره هستید! فشار آب کم از یک طرف , ارتفاع جالب دوش آب هم از طرف دیگر مزید بر علت شده و احتمالا اشکتان را در می آورد. اما مثل اینکه آقای Rone arab موفق به طراحی نوعی دوش آب شد که به صورت افقی بر روی دیوار نصب می شود و آب را با زاویه180 درجه پرتاب می کند. در این طرح جالب از دوش حمام حتی اگر فشار آب کم باشد صافی های ریز تعبیه شده آب را به صورت پودر در آورده و با سرعت در زوایایی بین 0 تا 180 درجه پرتاب خواهد کرد. تصورش هم آکنده از هیجان است. احتمالا احساسی شبیه  به زمانی که زیر فواره پارک ها خیس می شویم بهمان دست میدهد.
    منبع

    مدل جدیدی از لپ تاپ Eee Pc
    به بازار عرضه شد

    برای اینکه کاملا در جریان ماجرا قرار بگیرید موضوع را از اول شرح میدهم. در نمایشگاه CES امسال شرکت ASUS لپ تاپی جدیدی را به بازار ارایه کرد که طرفداران بسیاری پیدا کرد. این لپ تاپ که در اصل یک Ultra Portable Laptop است Eee Pc نام دارد. و مشخصات سری اول آن به این شرح بود :
    نمایشگر 7 اینچی
    هارد 4 گیگابایت از نوع فلش
    اسپیکر - پورت شبکه و وایرلس به همراه وب کم
    وزن 900 گرم
    پردازشگر سلرون 900 مگاهرتز
    رم 512 مگابایت
    سه ورودی USB2
    طول عمر باطری سه و نیم ساعت
    سیستم عامل لینوکس

    و قیمتی معادل 400 هزار تومان. هر چند که این لپ تاپ فاقد درایو CD یا DVD بود اما به دلیل قیمت بسیار ارزان و وزن کم به شدت مورد توجه قرار گرفت و با طراحی زیبا به فروش بالایی دست یافت به طوری که دیگر شرکت های رقیب مانند HP و Dell نیز در حال عرضه ی مدل های مشابه ای هستند.
    مدتی بعد شرکت ASUS لپ تاپ Eee PC را ارتقا داد و هارد آن را به 8 گیگابایت و RAM را به یک گیگا بایت تغییر داد و سیستم عامل ویندوز XP هم به آن اضافه شد. و قیمت آن حدود 50 دلار افزایش یافت. شاید بزرگترین عیب این لپ تاپ نمایشگر کوچک 7 اینچی آن بود که خواندن صفحات وب روی آن بسیار سخت بود.
    حالا شرکت ASUS با ارایه مدل جدیدی از این لپ تاپ به نام Eee PC 900 مشکل نمایشگر را حل کرده است. مدل جدید دارای نمایشگر 8.9 اینچی است و حافظه ی آن نیز به 20 گیگابایت از نوع SSD ارتقا پیدا کرده. وزن آن یک کیلوگرم شده و تاچ پد آن نیز به فناوری Multitouch مجهز شده است.
    و اما چه خبر از قیمت؟ قیمت مدل جدید 650 دلار است. چیزی نزدیک به 600 هزار تومان. این مدل تا 14 روز دیگر برای فروش عرضه خواهد شد.

    بررسی کامل مدل جدید در سایت
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    آموزه‏ هاى بنيادين علم اخلاق
     جلد سوم: رابطه انسان با خود

    نويسنده: محمد فتحعلى خانى

    مجموعه کتاب های آموزش های بنیادین علم اخلاق در چهار جلد شامل بخش های زیر است:
    1- مقدمه علم اخلاق که به بررسی و تعریف علم اخلاق و تفاوت های آن با فلسفه اخلاق و عرفان می پردازد.
    2- رابطه انسان با خدا که مواردی چون ایمان، توکل، صبر، شكر، رضا، گناه، توبه و ... را در رابطه انسان با خدا مورد توجه قرار می دهد.
    3- رابطه انسان با خود که سرفصل هایی از قبیل غريزه، حقيقت جوئى، غفلت، گرايشهاى غريزى، گرايش اخلاقى، اراده و ... را مورد مداقه قرار می دهد.
    4- رابطه انسان با محیط که به بررسی مواردی چون تربيت فرزند، نيكى به پدر و مادر، اخلاق تعليم و تربيت، روابط عام اجتماعى، عوامل و موانع سازگارى، خود بزرگ بينى و تكبر و ... می پردازد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● ضرورت خوشناسی

    ● خود شناسى

    ● غريزه

    ● حقيقت جوئى

    ● غفلت

    ● گرايشهاى غريزى

    ● گرايش اخلاقى

    ● اراده


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    نیمه شرافتمندانه زندگی

    هنوز هم بعد از این همه سال چهره ویلان را از یاد نمی برم. در واقع در طول سی سال گذشته همیشه روز اول ماه که حقوق بازنشستگی را دریافت می کنم به یاد ویلان می افتم. ویلان پتی اف کارمند دبیرخانه اداره بود، آدمی مفلس و بدبخت که مادرش را در اثر اعتیاد و پدرش را در اثر اعدام از دست داده بود و از مال دنیا جز حقوق اندک کارمندی هیچ عایدی نداشت. ویلان آدمی بود بزدل و در عین حال شجاع که به یک زندگی مضحک عادت کرده بود، او مانند هیچ کدام از کارمندان زندگی نمی کرد، یعنی زندگی یکنواخت بخور و نمیر نداشت به قولی آرزوهایی در سر داشت. همه فکر می کردند او دیوانه است! از همان هایی که زندگی حقوق بگیری و کارمندی شان در طول مدت سی سال خدمت، کوچکترین تغییری نمی کرد و دچار هیچ تحولی نمی شد.
    ویلان اول ماه که حقوق می گرفت و جیبش پر می شد، شروع می کرد به حرف زدن و نقشه کشیدن برای بازنشسته شدن زودهنگام. بی پروا به همه فحش می داد. اگر کاری به او پیشنهاد می شد به راحتی رد می کرد. رییس اداره و نمایندگان سنا و نخست وزیر و رییس جمهور را نقد می کرد و به روزنامه های چپی و دست راستی و تکنوکرات و حزب کارگر و سازمان ملل متحد دری وری می گفت و هشدار می داد اسامی کسانی که زندگی او را نابود کرده اند افشا خواهد کرد. پتی اف در تمام مدتی که من می شناختمش پیرهنی می پوشید آبی رنگ مثل پیرهن افسران نیروی هوایی که دو جیب داشت! همیشه روز اول ماه و هنگامیکه که از بانک به اداره برمی گشت به راحتی می شد برآمدگی جیب سمت چپ اش را تشخیص داد که تمام حقوق اش را در آن چپانده بود. ویلان از روزی که حقوق می گرفت تا روز پانزدهم ماه که پول اش ته می کشید آدمی بود شاد و سرزنده که در مدت پانزده روز دست کم ده بار به خواستگاری می رفت اما به محض تمام شدن پول تا آخر ماه سگی بود در بند محافظه کاری که لحظه ای جز برای مستراح رفتن از اتاق خود خارج نمی شد!
    و این آغاز بزدلی مرد شجاع پانزده روز اول ماه بود. مردی که نیمی از ماه سیگار برگ می کشید و نیمی دیگر چای خشک. مردی که نیمی از ماه مست بود و سرخوش و نیمی دیگر هشیار و خار. مردی که نیمی از ماه مردم او را آقا خطاب می کردند و نیمی از ماه مردیکه مفنگی! من یازده سال با ویلان همکار بودم. بعد ها شنیدم او سی سال آزگار به همین نحو گذران روزگار کرده است و حتی یک بار در روز نخست ماه می ازدواج کرده است که البته همسرش را در روز بیست و نهم ماه ژوئن به دستور دادگاه طلاق داده است. یکی از دوستان می گفت عاقبت او را زمانی پیش از نیمه ماه بازنشسته کردند تا شرش از سر اداره کم شود. حالا سی سال است که من هم بازنشسته شده ام. روز آخر که من از اداره منتقل می شدم، ویلان روی سکوی جلوی دبیرخانه نشسته بود و سیگار برگ می کشید. به سراغ اش رفتم تا از او خداحافظی کنم. کنارش نشستم و بعد از کلی حرف مفت زدن عاقبت پرسیدم که چرا سعی نمی کند زندگی اش را سر و سامان بدهد تا از این وضع نجات پیدا کند. هیچ وقت یادم نمی رود، همین که سوال را پرسیدم به سمت من برگشت و با چهره ای متعجب آن هم تعجبی طبیعی و اصیل پرسید: «کدام وضع؟»
    بهت زده شدم. همین طور که به او زل زده بودم، بدون این که حرکتی کنم ادامه دادم: «همین زندگی نصف اشرافی نصف گدایی، همین وضع دو جور مضحک.»
    ویلان با شنیدن این جمله همان طور که زل زده بود به من ادامه داد: «تا حالا سیگار برگ اصل کشیدی؟»
    گفتم: «نه»
    گفت: «تا حالا تاکسی دربست گرفتی؟»
    گفتم: «نه»
    گفت: «تا حالا با یه دختر خوشگل قرار گذاشتی؟»
    گفتم: «نه»
    گفت: «تا حالا غذای فرانسوی خوردی؟»
    گفتم:«نه»
    گفت: «تا حالا یه هفته مسکو موندی خوش بگذرونی؟»
    گفتم: «نه»
    گفت: «خاک بر سرت، تا حالا زندگی کردی؟»
    گفتم: «آره...نه...نمی دونم.»
    ویلان همین طور نگاهم می کرد، نگاهی تحقیر آمیز و سنگین، به نظر حالا که خوب نگاهش می کردم مردی جذاب بود و سالم. به خودم که آمدم ویلان جلویم ایستاده بود و تاکسی رسیده بود. ویلان سیگار برگی تعارفم کرد و بعد جمله ای را گفت که مسیر زندگی ام را به کلی عوض کرد، ویلان پرسید: «می دونی تا کی زنده ای؟»
    جواب دادم: «نه»
    ویلان گفت: «پس سعی کن دست کم نصف ماه رو زندگی کنی!» 

    رضا ساکی
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    نکات کلیدی
    برای پرورش گیاهان آپارتمانی

    تکنیک‌های نگهداری از گیاهان گلدانی و پاسیویی بسیار مهم است. سعی کنید به هنگام استفاده از اسپری‌های حشره‌کش روی گیاهان و گل‌های آپارتمانی خود پارچه سبک انداخته تا مانع از مرگ دردآور آنها شوید. اگر در پای گل‌های حساس و حتی پاسیوی خود نشانه‌هایی از علف‌های هرز مشاهده کردید، هرگز بی‌تفاوت نباشید چون آنها موجب مرگ سریع گیاهانتان خواهند شد.
    در این صورت از آب دادن به گیاه خود فعلاً خودداری کرده و به محض مشاهده کامل این علف‌های هرز مقداری مایع علف‌کش جلبک یا خزه دریایی خریداری کرده و پس از مخلوط کردن آن با مقدار مناسبی ‌آب، مخلوط را به زیر گیاه ریخته و به زودی شاهد مرگ علف‌های هرز خواهید بود. اگر در منزل خود پاسیو دارید، توجه کنید که قسمت نورگیر آن همیشه تمیز باشد و هر از چند گاهی سری به پشت‌بام زده و شیشه نورگیر را کاملاً تمیز کنید تا نور کافی به گیاهان پاسیو برسد. آنهایی که در منزل خود پاسیو دارند همواره به میزان رطوبت نسبی‌ خاک توجه کنند چون خشک ماندن طولانی‌ مدت خاک، بازگرداندن گیاه به شادابی‌ اولیه را مشکل خواهد کرد.
    یکی از مشکلات دیگری که در مهندسی پرورش گیاهان آپارتمانی با آن مواجه می‌شوید، عدم استفاده صحیح از ابزارآلات باغبانی به هنگام منتقل‌کردن گیاه از گلدان به پاسیو و فراهم کردن امکان رشد بهتر آن است. در این خصوص حتماً با استفاده از بیلچه کوچک و با درنظرگرفتن فاصله لبه تیز آن با ساقه و ریشه گیاه اقدام به خاکبرداری از گلدان کنید چون در صورت وارد آمدن ضربه به ریشه یا ساقه، رشد گیاه در پاسیو راحت و با سرعت طبیعی نخواهد بود. اگر در پاسیوی خود گیاهی دارید که رشد قابل توجهی داشته هرگز آن را به حال خود رها نکرده و با استفاده از ریسمانی محکم و اتصال ملایم آن با گیاه، ادامه را آسان‌تر کنید.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    حجاب و چرائي آن


     

    سوال:

    لطفاً در مورد حجاب و چرائي آن توضيح دهيد.
     

    پاسخ:

    لباس و پوشش پديده‎اي است كه به اندازه طول تاريخ بشر سابقه و به قدر پهنة جغرافيايي زمين گسترش دارد و از ديرباز در اقوام و ملل مختلف نوعي پوشش وجود داشته است.[1]
    و متأسفانه در غرب با گسترش تفكر ليبراليسم جنسي و رواج كاميابي نامشروع، «برهنگي» فراگير شده كه امروزه شاهد پي‎آمدهاي منفي آن هستند.
    لباس و پوشش جداي از حفظ بدن و آراستگي آن داراي آثار فلسفه‎اي عميق است و رابطة مستقيمي با فرهنگ مردم دارد. در هر جامعه‎اي نوع و كيفيت لباس زنان و مردان علاوه بر آن كه تابع شرايط اقتصادي و اجتماعي و اقليمي آن است قوياً تابع جهان‎بيني و ارزش‎هاي حاكم بر فرهنگ آن جامعه و حتي مبين آن جهان‎بيني است.[2]
    لذا مذاهب مختلف در نوع لباس مردم نقش مؤثري داشتند و در اسلام نيز بر لزوم پوشيدگي و حجاب به ويژه براي زنان تأكيد شده و در قرآن كريم[3] بر رعايت آن تصريح گرديده است.

    فلسفه حجاب زن:
    براي روشن شدن فلسفه حجاب زن و راز تفاوت آن با پوشش مردان توجه به مطالب ذيل لازم است.
    1ـ توجه به رابطه پوشش با فرهنگ ديني:
    براساس فرهنگ اسلامي، انسان موجودي است كه براي رسيدن به كمال و معنويت خلق گرديد. لذا اسلام با تنظيم و تعديل غرايز به ويژه غريزة جنسي و توجه واقعي به هر يك از آنها در حدّ حاجت طبيعي، سبب شكوفايي همه استعدادهاي انسان شد و او را به سوي كمال سوق داده است.
    2ـ توجه به ساختار فيزيولوژي انسان:
    نوع پوشش زن و تفاوت آن با لباس مرد رابطه‎اي مستقيم با تفاوت‎هاي جسمي و روحي زن و مرد دارد در تحقيقات علمي در فيزيولوژي و روان شناسي زن و مرد ثابت شده مردان نسبت به محرك‎هاي جشمي شهوت‎‎انگيز حساس‎ترند و چون برد حس بينايي زياد است و چشم از فاصلة دور و در ميدان وسيعي قادر به ديدن است و از سوي ديگر ترشح هورمون‎ها در مرد صورتي يك نواخت و بدون انقطاع دارد، مردان به صورتي گسترده‎تر تحت تأثير محركهاي شهواني قرار مي‎گيرند، اما زنان نسبت به حس لمس و درد حساس‎ترند و به محركهاي حسّي پاسخ مي‎دهند و حس لامسه برد زياد ندارد و فعاليتش محدود به تماس از نزديك است و از اين گذشته هورمون‎هاي جنسي زن به صورت دوره‎اي ترشح مي‎شوند و به طور متفاوت عمل مي‎كنند تأثير محركهاي شهواني بر زن صورتي بسيار محدود دارد و نسبت به مردان بسيار كمتر است.[4] بر مطالب فوق قدرت شگرف غريزة جنسي ميان غرايز را نيز اضافه كنيد.[5]
    با دقت بر مطالب فوق فلسفه حجاب به خوبي روشن مي‎شود حجاب در اسلام از يك مسأله كلي و اساسي ريشه گرفته اسلام مي‎خواهد انواع التذاذهاي جنسي چه بصري و لمسي و چه نوع ديگر به محيط خانوادگي و در كادر قانوني اختصاص يابد و اجتماع تنها براي كار و فعاليت باشد برخلاف سيستم غربي كه كار و فعاليت را با لذت‎جويي جنسي به هم مي‎آميزد، اسلام قايل به تكليف ميان اين دو محيط است و براي تأمين اين غرض پوشش و حجاب را توصيه نموده است زيرا بي‎بندباري در پوشش به معناي عدم ضابطه در تحريك غريزه و عدم محدوديت در روابط جنسي است كه آثار شوم آن بر كسي پوشيده نيست.
    رعايت حجاب اسلامي آثار زير را به ارمغان مي‎آورد:
    1ـ بهداشت رواني اجتماع و كاهش هيجان‎ها و التهاب‎هاي جنسي، و سبب كاهش عطش‎سيري‎ناپذير شهوت است.
    2ـ تحكيم روابط خانوادگي و برقراري صميميت كامل زوجين، با رواج بي‎حجابي و جلوه‎گري زن، جوانان مجرد، ازدواج را نوعي محدوديت و پايان آزادي‎هاي خود تلقي مي‎كنند و افراد متأهل هر روز در مقايسه‎اي خطرناك كه ميان آن چه دارند و ندارند قرار مي‎گيرند كه اين مقايسه‎ها، هوس را دامن زده و ريشه زندگي را مي‎سوزاند.
    3ـ استواري اجتماع و حفظ و استيفاد نيروي كار و فعاليت، دختر و پسري كه در محيط كار و دانشگاه، تحريك شهواني شدند از تمركز و كارايي آنها كاسته مي‎شود و حكومت شهوت بر اجتماع سبب هرز رفتن نيروي فكري و كاري است.
    4ـ بالا رفتن ارزش و امنيت زن و جبران كننده ضعف جسماني او حربه حيا و عفاف و حجاب مي‎تواند در نفش عاطفي او و تأثيرگذاري بر مرد مؤثر باشد لباس زن سبب تقويت تخيّل و عشق در مرد است.[6] و اين حريم نگه داشتن يكي از وسايل مرموز در حفظ مقام و موقعيت زن در برابر مرد است.[7]
    اسلام حجاب را براي محدوديت و حبس زن نياورده، بلكه براي مصونيت او توصيه نموده است زيرا اسلام راضي به حبس و ركود و سركوبي استعدادهاي زن نيست بلكه با رعايت عفاف و حفظ حريم اجازه حضور زن را داده است[8] و از سوء استفاده شهواني و تجاري او منع كرده است.
    اما مغرب زمين با آشكار ساختن هر چه بيشتر اعضاي متحرك جنسي در عكس، فيلم و... در گردابي مهلك گرفتار شده و امروز آمار[9] كودكان نامشروع، سقط جنين، طلاق و انواع انحرافات و بيماري‎هاي جنسي روز به روز بيشتر شده و آنان را گرفتار مشكلات پيچيده‎اي نموده است.

    منابع براي مطالعه بيشتر:
    1ـ مسأله حجاب شهيد مطهري، ص 1 الي 120.
    2ـ نظام حقوق زن در اسلام شهيد مطهري، ص 122، 157 تا 176.
    3ـ فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي، حداد عادل، تمام كتاب.
    4ـ در حريم حجاب، محمد قدسي، حاوي نامه‎ها و حكايات از خانم‎ها پيرامون حجاب.
    5ـ مقدمه‎اي بر روان شناسي زن، مجتبي كاوندي هاشمي، ص 197، 249.
    6ـ زن در آيينه جلال و جمال، آيت الله جوادي آملي.

    -----------------------------------------
    [1] . شهيد مطهري، مرتضي، مسأله حجاب، ج 42، ص 21، صدرا قم، سال 1374 و هم‎چنين هاشمي كاوندي، مجتبي، روان شناسي زن، چاپ سوم، نشر شفق، قم، سال 1378، ص 213.
    [2] . حداد عادل، غلامعلي، فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي، چاپ هفتم، نشر سروش، تهران، سال 1376، ص 9.
    [3] . سورة نور، آية 31، سورة احزاب، آية 59، 60.
    [4] . دكتر محمود بهزاد، مقاله تفاوتهاي زن و مرد از نظر فيزيولوژي و روان شناسي، به نقل از فرهنگ برهنگي و...، ص 64 و همچنين رجوع شود به كتاب نظام حقوق زن در اسلام، از شهيد مطهري، ص 165، 171.
    [5] . ويل دورانت، لذات فلسفه، چاپ هشتم، نشر دانشجويي، تهران، سال 1373، ص 95.
    [6] . ويل دورانت، لذات فلسفه، ص 157، 223.
    [7] . براي اطلاع بيشتر پيرامون آثار حجاب رجوع شود به كتاب مسأله حجاب، شهيد مطهري، ص 78، 95، و به كتاب مقدمه‎اي بر روان شناسي زن، ص 197، 203.
    [8] . مسأله حجاب، ص 221، 250، و كتاب زن در آيينه جلال و جمال، ايت الله جوادي آملي، ص 395، 397.
    [9] . رجوع شود به كتاب سيماي زن در جهان، زن در آمريكا، جليل روشندل، چاپ اول، نشر برگ زيتون، سال 1377، ص 35، 36، 97.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    موسير
    چه خاصيتى دارد
    و در تقويت نيروى جوانى تا چه حد موثر است؟

    بسيارى از فرهنگهاى قديمى نام ((موسير)) را به اشتباه منسوب به شهرى مى كنند كه معروف به ((آسكالون )) در فلسطين بوده است و عقيده داشته اند كه موسير ابتدا در آن شهر بوده و از آنجا به نقاط ديگر عالم پراكنده شده است .
    اين اشتباه از ((پلين )) گياه شناس معروف روم قديم شروع شده است كه او به نقل قول از((تئوفر است )) گفته است كه ، موسير منسوب به شهر اسكالون هست . اين گفته هم كه جنگجويان صليبى موسير را از شهر آسكالون به اروپا آوردند، درست نيست ... در حقيقت موسير به حالت وحشى نه در فلسطين و نه در جاى ديگرى پيدا نشده است و كشت آن از قرنها قبل و شايد از قرن اول ميلادى معمول شده است و اكنون بيش از دو هزار سال است كه آن را مى كارند. موسير شبيه به سير و پياز است ولى سير و پياز نيست .
    چون برخلاف پياز گلهاى آن تخم نمى دهد و داراى پيازچه هاى زيادى مى شود.
    سير نيست زيرا بوى آن مطبوع است و برعكس سير زياد سخت نيست ، لطيف و نرم است و زود كوبيده و له مى شود. موسير گونه هاى زيادى دارد كه بهترين آن رنگ قرمز مسى دارد كه آن را خشك مى كنند و مى سايند و در ادويه طباخى وارد مى كنند.
    گرد موسير به غذاها مخصوصا سوسهاى بى مزه طعم خوبى مى دهد.
    از دو هزار سال پيش ، يعنى از ظهور حضرت مسيح به اين طرف يونانيان و روميان موسير را در اغذيه خود مصرف مى كردند.
    ((اويد)) در كتاب خود، موسير را از ادويه اى كه نيروى جنسى را تقويت مى كند نام برده است .
    موسير در دوران قرون وسطى و دوره رنسانس در فرانسه به گياهى معروف شده بود كه معده راه تقويت مى كند، به عمل هضم كمك مى كند و سنگ و شن كليه را دفع مى سازد.
    پزشكان مكتب ((سالرن )) موسير را بيشتر جزو ادويه معطر براى غذا مى دانستند و زياد به خواص دارويى آن توجه نداشتند و عقيده داشتند كه مصرف موسير اشتها را زياد مى كند عمل هضم را آسان مى سازد و دفع عرق بدن را افزايش مى دهد و در حقيقت سموم خون را از بدن خارج مى سازد.
    در قرون چهاردهم ((تايلوان )) در كتاب طباخى خود كه درباره غذاهاى گوشتى نوشته است ، گرد موسير را در سوس و انواع غذاهاى گوشتى وارد كرده است .
    ((لورى )) كه در قرن هجدهم مى زيست و از پزشكانى بود كه در ريشه طب و بهداشت غذايى تخصص داشت ، موسير را اشتها آور دانسته و مصرف آن را براى دفع سنگ كيسه صفرا و كليه و مثانه و باز شدن ادرار مفيد دانسته است ... او مصرف موسير را در مواقعى كه هوا اختلال دارد و اشتها كم مى شود، براى مبارزه با اختلال هوا و تحريك اشتها توصيه كرده است .
    بعضى از نويسندگان هم در معايب موسير عقيده دارند كه مصرف آن حرارت بدن را زياد مى كند و عطش را افزايش مى دهد و موجب توليد سردرد مى شود.
    امروز موسير گياهى است كه در رديف ادويه غذايى جا گرفته است و اهميت زيادى براى خود جلب كرده است زيرا، مصرف آن طعم اغذيه را لذيذ مى كند.
    موسير در اغذيه موجب تقويت معده مى شود و عمل هضم را آسان مى سازد. آشپزهاى ماهر فرانسوى از موسير براى لذيذ كردن ماهيهايى كه بى مزه هستند، استفاده مى كنند و مخصوصا ماهى قزل آلا را با آن تهيه مى كنند.
    استادان آشپز فرانسوى موسير را براى سوسهاس غذا مخصوصا براى گوشت خرگوش و دلمه گوجه فرنگى و بادنجان بكار مى برند. در آشپزخانه خانمهاى كدبانو، موسير مقام والايى دارد و خانمهاى فهميده گرد موسير را در سالاد سيب زمينى و همچنين در سركه سالادهاى سبزى مى ريزند و به اين وسيله طعم و مزه مخصوص به سالادها مى دهند كه همه آن را دوست دارند.
    موسير در عين حال كه معده را تقويت مى كند، خواص اشتها آورى دارد كه با رنگ قرمز مسى خود طعم مخصوصى به غذا مى دهد و سوسهاى بى مزه را، مطبوع و لذيذ مى سازد.
    براى كاشتن موسير بايد پياز آن را در بهار خريد و در زمينى كه خاك آهكى دارد كاشت .
    موسيرهاى كوچك را براى كنسرو و موسيرهاى درشت را براى طباخى مصرف مى كنند.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

     گزارشی از خودکشی سه کارگر ايراني
    چشم‏های بازمانده در گور

    روزنامه کارگزاران در گزارشی با عنوان "چشم‏های بازمانده در گور"، به بررسی چندین مورد خودکشی در میان کارگران پرداخته است. نظر به اهمیت گزارش برای اطلاع و اقدام مسوولین، "مبين" آن را بازنشر می‏کند.

    اسماعیل محمدولی می‏نویسد: در این گزارش خودكشی سه كارگر را روایت می‌كنم. هر كدام از این وقایع با فواصل زمانی و در نقاط مختلف كشور رخ داده‌اند و در زمان خود به صورت گزارش‌های مستقلی منتشر شده‌اند. حالا پس از گذشت سال‌ها با مدد گرفتن از حافظه و نوشته‌های قدیمی سعی می‌كنم آنها را در آلبومی كنار هم بچینم و از میان‌شان تصویری مشترك نمایش بدهم. آنچه به عنوان «تصویر مشترك» برای روایت انتخاب كرده‌ام نشان می‌دهد كه این سه كارگر (در حكم نمونه) ماه‌ها بدون حقوق و در فقر كامل زندگی كرده‌اند، گرسنگی كشیده‌اند و شاهد رنج عزیزان‌شان بوده‌اند اما فقط وقتی تصمیم به خودكشی گرفته‌اند كه وجود انسانی‌شان را در خطر نابودی دیده‌اند. شرم مثل عصب است. وقتی هنوز بدن را به واكنش وامی‌دارد یعنی بدن زنده است. شرم از مهمانان غریبه، شرم از دختربچه هفت ساله‌ای كه شوق خریدن روپوش مدرسه را دارد، شرم از دیدن پینه‌های دست فرزند، شرم از پسر سربازی كه به خاطر كرایه ماشین هشت ماه به مرخصی نیامده و حتی حقوق ناچیز سربازی‌اش را هم برای خانواده‌اش می‌فرستد. اینها نهایت طاقت انسانی است كه شرم را می‌شناسد. از این مرز جلوتر رفتن، انكار جایگاه انسانی است. این مرز را باید با معیار شرافت شناخت. در این گزارش از خودكشی این مردان شریف دفاع نمی‌كنم، اما می‌كوشم آن را درك كنم.


    تصویر اول؛ وقتی به كارخانه نساجی رسیدم دو ساعتی می‌شد كه جنازه‌اش را از طناب دار جدا كرده بودند. كسی، شاید یكی از همكارانش بالاخره او را به بیمارستان رساند. همه می‌دانستیم كه مرده است. سرش تقریبا از بدنش جدا شده بود و تنها به نسوج گردنش وصل بود. اما همكارش اصرار داشت كه او را به بیمارستان برساند. من اطراف سوله‌ای خالی كه كارگر 40 ساله نساجی خود را حلق‌آویز كرده بود با معدود كارگرانی كه از تعدیل نیرو باقی مانده بودند صحبت می‌كردم. این كارگران را پس از تعطیلی كارخانه نگه داشته بودند تا از ابزار تولید محافظت كنند اما شش ماهی می‌شد كه هیچ حقوقی به آنها پرداخت نكرده بودند. ماجرا به اردیبهشت سال 83 باز می‌گردد. دقیقا وقتی كه ته مانده‌های صنایع نساجی یكی پس از دیگری نابود می‌شدند، این صنایع قرار نبود تولید داشته باشند چون قیمت پارچه‌های چینی كه از طریق قاچاق وارد كشور می‌شدند از قیمت مواد اولیه تولید پارچه یعنی نخ ارزان‌تر بودند. مشخص بود كه تولید سودی ندارد و این كارخانه‌ها باید تعطیل شوند. اما دولت نمی‌خواست هزینه اخراج هزاران كارگر نساجی را متحمل شود پس كارخانه‌ها را به بخش خصوصی واگذار كرد تا آنها به ازای مالكیت رایگان زمین و ابزار تولید، دولت را از شر هزینه‌های سیاسی و اجتماعی اخراج نیروی كار این واحدها خلاص كنند. به ماجرای كارگری كه سرش هنوز به رگ و پی گردنش وصل بود بازگردیم. همكارش می‌گفت وقتی از اتاق مدیر كارخانه بازگشت من داشتم چای درست می‌كردم. صدایش زدم بیاید. گفت تا انبار می‌روم و برمی‌گردم. یك ساعت گذشت اما خبری نشد. رفتم دنبالش دیدم جنازه‌اش توی هوا تاب می‌خورد. با نردبان شش متر بالا رفته بود و طناب را به حفاظ سقف بسته بود. از آن فاصله كه خودش را رها كرد، گردنش طاقت وزن بدنش را نیاورد و كار تمام شد. كارگران هنوز نمی‌دانستند چرا این‌طور غیرمنتظره خودكشی كرده است. مدیر كارخانه بلافاصله پس از مطلع شدن از خودكشی كارگر، كارخانه را ترك كرده بود. یكی از كارمندان دفتری می‌گفت به سراغ مدیر آمده بوده تا بخشی از حقوق معوقه‌اش را بگیرد. حتی التماس می‌كرد در حد 10 هزارتومان به او قرض بدهند. كارگری كه جنازه‌اش را پیدا كرده بود هم می‌گفت چند ساعت قبل از این اتفاق، همسرش تماس گرفته بود خبر بدهد كه در خانه مهمان دارند. دو روز بعد از حادثه با همسرش صحبت كردم. هنوز داغ‌دار بود و انگار من بازجویی، چیزی باشم پاسخم را می‌داد؛ «من بهش حرفی نزدم. فقط گفتم از شهرستان مهمان آمده. موقع برگشت یك چیزی بگیر كه جلوی غریبه‌ها آبروداری كنیم. توی خانه چیزی نداشتیم. نمی‌شد غذایی كه خودمان می‌خوریم را جلوی مهمان رودربایستی‌دار بگذاریم. نمی‌دانستم می‌خواهد چنین بلایی سر خودش بیاورد وگرنه لال می‌شدم اگر می‌گفتم.»


    تصویر دوم؛ روستای فدشك یك جایی وسط كویر است. حدود 45 كیلومتر با بیرجند فاصله دارد؛ پرت و دورافتاده و متروك. فردای روزی كه كارگر معدنی در حیاط خانه‌اش خودسوزی كرد به آنجا رفتم. توی حیاط هنوز بوی گوشت سوخته می‌آمد. شب قبل خانواده‌اش هم نه از صدای فریاد مردی كه در آتش می‌سوزد، بلكه از بوی سوختن گوشت آدم زنده از خواب پریده بودند. با دكتر كشیك بیمارستان امام رضا هم كه حرف می‌زدم برایش عجیب بود كه چطور این مرد در هشیاری بیشتر از یك دقیقه سوختن بدنش را تاب آورده اما فریاد نزده است. همسرش، پیرزنی كه گریه صدایش را بریده بود، با كمك پسرش فهماند كه مرد كاملا ناامید شده بود. 17 ماه حقوقش را نداده بودند و او هیچ از دستش بر نمی‌آمد. هربار كه به سراغ طلبش از معدن می‌رفت او را به یكی از نهادها و سازمان‌هایی می‌فرستادند كه او حتی نمی‌توانست تابلوی سردر ساختمانش را بخواند، چه رسد به كاغذبازی‌های بیهوده‌ای كه او را بیشتر از پیش گیج می‌كردند و ناامید. درك نمی‌كرد چرا بعد از 30 سال كاركردن در معدن باید برای گرفتن حقش از این اتاق به اتاق دیگر برود و حرف‌های عجیب و غریب بشنود و آخر سر هم جواب سربالا بگیرد. پسر 16 ساله این مرد هم كنار كوره‌های آجرپزی كار می‌كرد یا برای پیمانكاری از كوه سنگ می‌كند و این قبیل كارها. می‌گفت: «دست‌هایم را از پدرم قایم می‌كردم. حرص می‌خورد وقتی پینه‌های دستم را می‌دید.» این مرد روز آخر زندگی‌اش به معدن رفته بود. همسرش كه او را همراهی كرده بود، می‌گفت وقتی داشتیم می‌رفتیم دخترم بهانه می‌گرفت كه یك ماه دیگر باید به مدرسه برود و روپوش ندارد. او به دخترم قول داد كه برایش روپوش مدرسه بخرد. به محل كارش كه رسیدیم به مالك معدن التماس كرد كه لااقل 50 هزار تومان از طلبش را بدهند. گفتند فردا بیا. از این فرداها زیاد شنیده بود. موقع برگشتن می‌گفت «خدا هم به این جور زندگی كردن من رضا نیست.»


    تصویر سوم؛ در خردادماه 86، كارگر كنف‌كار رشت پس از گذراندن یك نیم روز سرشار از تحقیر و كتك، به اندازه پول تاكسی از همكارش قرض گرفت تا سریع‌تر خود را به كارخانه برساند، طنابی به لوله‌های سقف گره بزند و باقی ماجرا. مالك خصوصی صبح آن روز با كمك نیروهای انتظامی، كارخانه را از ابزار تولید خالی كرده بود. كارگران 11 ماه بدون هیچ حقوقی سركرده بودند و اینك تنها امیدشان با فروش ابزار تولید كارخانه نابود می‌شد. همه می‌دانستند كار تمام است اما تنها كسی كه به وضوح پایان كار را دید، او بود. جنازه او را حوالی ساعت یك بعدازظهر پیدا كردند. در آن وقت كه خبر را به خانواده‌اش رساندند همسرش در مزرعه همسایه كارگری می‌كرد، پسرش سرباز بود و چون پول مسافرت نداشت هشت ماه به مرخصی نیامده بود و از پادگان خارج نشده بود. خانه نیز در اجاره نهضت سوادآموزی بود. درآمد این خانواده از كارگری موقت زن، ماهی پنج شش هزار تومان حقوق سربازی پسر و ماهی 15 هزار تومان اجاره تنها اتاق خانه به نهضت سوادآموزی تامین می‌شد. دو روز پس از خودكشی كارگر كنف‌كار كه به سراغ خانواده‌اش رفتم، همسرش وقتی اوضاع را شرح می‌داد بی‌مقدمه از من پرسید؛ «می‌دانی سیب زمینی كیلویی 600 تومان است؟» با یك حساب سرانگشتی می‌شد فهمید كه این خانواده بعد از 25 سال كاركردن حتی از عهده سیركردن شكم‌شان هم بر نمی‌آیند. این كریه‌ترین چهره فقر است.
    همسرش می‌گفت؛ «یك وقت‌هایی در را كه باز می‌كردم می‌دیدم جلوی در ایستاده. خجالت می‌كشید در بزند و داخل شود. صبح‌ها كه می‌رفت دنبال حق و حقوقش می‌گفت؛ ان‌شاءالله امروز می‌شود. بعدازظهر دست خالی برمی‌گشت و جلوی در می‌ایستاد.» آنچه فهمیدم این بود كه از زمان واگذاری كارخانه كنف‌كار به بخش خصوصی، در حدود سه سال این كارگران را در بلاتكلیفی نگه داشته بودند. 16 ماه بیمه بیكاری و وعده و وعید كه امروز و فردا كارخانه دوباره راه می‌افتد، پس از آن هم این كارگران 11 ماه بدون حقوق سپری كرده بودند تا اینكه متوجه شدند ابزار تولید كارخانه در حال فروش است. من می‌گویم ابزار تولید، شما هم می‌خوانید، اما ابزار تولید برای كارگری كه به امید كاركردن با آن زنده است فقط «كلمه» نیست، همه زندگی است. شاید آخرین گفت‌وگوی تلفنی كارگر كنف‌كار با پسرش، دو روز پیش از خودكشی برای درك «ابزار تولید» به ما كمك كند؛ «روز پنج‌شنبه از پادگان با پدرم صحبت كردم. از پشت تلفن معلوم بود كه حالش بد است. بریده بود انگار. می‌گفت شنبه می‌خواهند دستگاه‌ها را ببرند. مادرت صبح تا غروب توی مزرعه مردم كار می‌كند، من هم هر روز می‌روم استانداری اما هیچ كس به ما جوابی نمی‌دهد. می‌گفت كار تمام است... هیچ كسی به داد ما نمی‌رسد. گفت دفترچه‌های تامین اجتماعی 11 ماه است كه تمدید نشده. اگر خواهرت مریض بشود كجا ببرمش؟ بعد گفت؛ من چه كار كنم با 48 سال سن؟ زمین دارم كه كشاورزی كنم؟ دیگر كجا كار كنم؟ به جوان‌ها كار نمی‌دهند، به من كار می‌دهند؟ هی می‌گفت من چه كار كنم از این به بعد؟»
    درست در همین لحظه عجیب‌ترین واكنشی كه انتظارش را می‌كشم به غلیان افتادن احساسات لطیف مخاطبان این گزارش‌ها است. بی‌چارگی چاه بی‌ته است. وقتی آدم بی‌پناهی در آن می‌افتد، می‌تواند سال‌ها فرو برود و همچنان زنده باشد. آنكه تصمیمی برای نجاتش می‌گیرد، هر تصمیمی، مستحق ترحم من و شما نیست. این اوج میان‌مایگی است كه علت خودكشی را تنها در فقر این آدم‌ها خلاصه كنیم و برای‌شان دل بسوزانیم. حتی برقراری ارتباطی میان خودكشی یك كارگر و خودكشی متعارف یكی از ما (آدم‌های طبقه متوسط یا مرفه) می‌تواند نوعی از بدفهمی رایج و البته عامدانه برای شانه خالی كردن از بار مسوولیت باشد. نه. خودكشی این كارگران از روی انفعال و شاید ملال نیست. آنها تا جایی كه مرز انسان بودنشان مخدوش نشود، هرگز تصمیم به چنین اقدامی نمی‌گیرند.
     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    تولدتان مبارک

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز تولد

    ماه تولد

    سال تولد

    امير مسعود فدائي

    amfadaei

    تهران

    14

    2

    1364

    ayoob mahmoudi

    ayoob_mahmoodi

     

    15

    2

    1359

    ayoob mahmoudi

    smit_max

     

    15

    2

    1359

    Navid akar

    roxette.1989

    karaj

    15

    2

    1368

    zahra feraghi

    z_feraghi

    Tehran

    16

    2

    1360

    مجتبي شه ستا

    milad49

     

    19

    2

    1349

    مهدی طلاوری

    mehpar_tall

    اهواز

    20

    2

    1359

    Jila azimifard

    azimifard2000

    tabriz

    20

    2

    1361

    شيما گل نظر

    ebi.yousefnejad

    ايران

    22

    2

    1361

    Sepideh

    s_khalili

     

    22

    2

    1356

    اكبر انصاري

    parandeye_koki

     

    23

    2

    1364

    اكبر انصاري

    parandeye_koki

    مشگين شهر

    23

    2

    1364

    Meysam hossein nia

    any_maryt

    shomal

    23

    2

    1360

    ایمان میرفرهودی

    zahra_sky2

    مشهد

    24

    2

    1360

    ایمان میرفرهودی

    zahra_sky2

     

    24

    2

    1360

    امیر حسین زرین فرد

    amir.zarrinfard

    تهران

    24

    2

    1367

    mehri hakimzadeh

    mehr_hakim2002

     

    24

    2

    1352

    noushin hajian motlagh

    nuheli30

     

    25

    2

     

    shiva joneid

    joneidshiva

     

    25

    2

    1362

    مهناز سيد سرابي

    mah2005_sarabi

    تهران - خ آزادي

    25

    2

    1350

    سارا معینی جزنی

    mina_moeinijazany

    تهران

    26

    2

    1365

    مهدی امیری مقدم یزدی

    zahra_sky2

    تهران

    26

    2

    1363

    kimia ziaeyfard

    kimia3267

    tehran

    26

    2

    1358

    behrooz Jahangir

    Behijg

     

    26

    2

    1362

    negin

    negin_982000

     

    26

    2

    1365

    گلی جعفری

    dokhtare_bala34

    بجنورد

    26

    2

    1366

    فرخنده فلاح

    farkhondeh.fallah

    تهران

    27

    2

    1363

    الهام غلامي

    m10147

    تهران

    27

    2

    1365

     

    پيوندتان مبارک

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز ازدواج

    ماه ازدواج

    سال ازدواج

    سمیرا

    samira_sep2002

    تهران

    14

    2

    1385

    azimifard Jila

    azimifard2000

    tabriz

    16

    2

    1384

    Linda

    mahnaz_
    mohamadiyekta

    tabriz

    16

    2

    1385

    آمنه عبدی

    ameneh_12000

    tabriz- تبریز

    18

    2

    1375

    محمد جليلي

    m_jalili_2004

     

    20

    2

    1386

    kamran hajinia

    manoyadet20

     

    20

    2

    1386

    علی نجفی

    alinajaf85

    تهران

    25

    2

    1370

    سميرا ربيع پور

    Uranus_2004pm

    تهران

    25

    2

    1384



     

    با سلام
    چند وقتي است بخش در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گرديده. بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد.
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر