945

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 945 :: شنبه 11 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

با هر جواب درست،
۲۰‬ دانه برنج به گرسنگان جهان اهدا كنيد!
+ سايت گروه هم راه افتاد!

با سلام به همه دوستان عزيزم
اولا: بعد از قضاياي بسته شدن اکانت و تغيير سرور که در هفته گذشته اتفاق افتاد، و چند روزي انتشار مجله روزانه متوقف شده بود، که از روز دو شنبه هفته گذشته مجددا انتشار مجله از سرگرفته شد اما سايت گروه (www.mobin-group.com) همچنان مشکل داشت. اما از روز جمعه با تلاشهاي خوبي که دوست عزيزم ساقور انجام دادند سايت گروه نيز بطور کامل راه اندازي شد و از اين پس مي توانيد همچون گذشته از طريق سايت هم به مجله روزانه دسترسي داشته باشيد.
ضمنا جا داره از mrt عزيز هم بخاطر تلاشهايي که در زمينه جذب تبليغات از گوگل انجام داده تشکر ويژه اي داشته باشم، که توانسته ايم جزو معدود سايتهاي ايراني باشيم که تبليغات گوگل را بصورت قانوني در سايت خودمان قرار دهيم.

مطلب دوم اينکه: سايت freerice.com‬ با حمايت انجمن‌هاي خيريه بين‌المللي از جمله انجمن جهاني تغذيه براي گرسنگان وسايت ‪اقدام به اجراي يك برنامه آموزشي و در عين حال خيرخواهانه كرده است.
در اين برنامه، كاربران با مراجعه به سايت ياد شده و با جواب دادن به سوالات مربوط به‌آشنايي بامعاني لغات انگليسي مي‌توانند در تغذيه رايگان گرسنگان جهان شريك باشند.
در صفحه اول اين وب سايت، يك سوال چهار گزينه‌اي به چشم مي‌خورد كه كاربر با انتخاب صحيح گزينه مربوط به معني لغت انگليسي مورد سوال، ‪ ۲۰‬دانه برنج به گرسنگان جهان اهدا مي‌كند.
با اين كار هم دامنه آشنايي با لغات انگليسي شما افزايش مي‌يابد و از طرفي ديگر سايت‪ freerice‬ به ازاي هر پاسخ صحيح شما‪ ۲۰‬ دانه برنج به افراد گرسنه هديه مي‌كند. سوالات اين وب سايت به مرور زمان مشكل تر مي‌شود و دانش بيشتري را در زمينه لغات انگليسي مي‌طلبد.
جالبه بدونيد سايت‪ freerice‬ توانست از ماه اكتبر تا نوامبر سال گذشته حدود يك بيليون دانه برنج به گرسنگان هديه كند.
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • ویدئوی اولین آهنگ کریس دی برگ و آریان
  • تصاویری از ویندوز 7
  • جزييات افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان
  • معرفي و دانلود فيلم : مغول
  • دانلود فيلم مستند : هيروشيما
  • دانلود انيميشن : Doctor Strange - The Sorcerer Supreme
  • دانلود آلبوم: بي تو با تو گروه آريان
  • تیتراژ زيباي مثلث شیشه ای باصداي مانی آرام
  • تبدیل Pdf فارسی به Word
  • تغییر فونت فارسی و انگلیسی در گوشیهای نوکیا
  • دانلود بازيهاي کامپيوتري Turning Point: Fall of Liberty
  • راز زندگی عجیب یک زن ژاپنی!
  • با دانلود فایرفاکس، رکورد گینس را بشکنید
  • دستور آشپزی هفته آبگوشت کشک
  • سه ماه زندگی در اسرائیل در دوران دانشجویی
  • سوتی ها و شایعه های عشقولانه در گوگل و یاهو: امید کردستانی و سوزان دکر
  • چه غذاهایی بخوریم تا لاغر شویم
  • جديدترين شماره از ماهنامه Electronic Gaming Monthly
  • چای ساز هوشمند برای افراد تنبل!
  • مترو حیوان نجیبی است
  • چگونه کمتر بخوریم
  • ما چگونه به اسرائیل کمک می‌کنیم؟
  • و ....

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (944) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ویدئوی اولین آهنگ کریس دی برگ و آریان
مجموعه کليپهاي ويدئوي دکتر حسن عباسي
تصاویری از ویندوز 7
ویندوز بعد از ویستا
خطای دید جالب در کف آسانسور
نشريه الکترونيکي پرسمان
تصاویری از اختلالات پزشکی که در هیچ کتاب پزشکی، نمی‌توانید پیدا کنید!
ايده جالب براي نترسيدن کوکان از دندانپزشک!
به نظر شما 21 نفر آدم چطور سوار يک ماشين مي شوند؟!
يک رکورد جديد جهاني!
گزار تصويري: حضور رييس جمهور در تمرين تيم ملي فوتبال
دوچرخه های عجیب

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جزييات افزايش حقوق كارمندان
و بازنشستگان

هيئت وزيران به منظور ايجاد بستر لازم براي اجراي كامل قانون مديريت خدمات كشوري و در راستاي اجراي قانون بودجه ‪ ۱۳۸۷‬كل كشور و با هدف منطقي كردن حقوق و مزاياي كاركنان خود، ضريب حقوق كارمندان شاغل، بازنشستگان و مستمري بگيران را تعيين كرد.
به گزارش رجانيوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، در مصوبه جديد هيئت وزيران ضمن افزايش ‪ ۱۰‬درصدي حداقل حقوق كارمندان دولت، ضريب حقوق كارمندان شاغل از ‪ ۴۵۴‬به ‪ ۴۹۰‬ريال افزايش يافته و فوق‌العاده تعديل سال ‪ ۸۶‬كارمندان نيز به طور مقطوع به سرجمع فوق‌العاده جذب آنها افزوده شده و حقوق تمام بازنشستگان و وظيفه بگيران كشوري و لشكري نيز ‪ ۱۰‬درصد افزايش يافته است.
بر اساس اين مصوبه بخش‌هايي از قانون مديرت خدمات كشوري كه اكنون قابليت اجرا دارد و براي كارمندان بازنشستگان اعمال شده و بستر لازم براي عملياتي كردن ساير بخش‌هاي قانون كه نياز به آيين نامه و يا دستورالعمل دارد ، نيز فراهم خواهد شد.
مصوبه اخير دولت موجب اجراي فصل سيزدهم قانون مديريت خدمات كشوري و تطبيق بازنشستگان با مفاد اين قانون شده كه نتيجه آن رفع ناهماهنگي، تبعيض و بي عدالتي ايجاد شده در گذشته در مورد بازنشستگان كشوري و لشكري شده و از اين پس حقوق آنان با شرايط مشابه يكسان و هماهنگ پرداخت خواهد شد.
در مصوبه دولت، با ايجاد تنوع در روش‌هاي پرداخت پاداش پايان خدمت افرادي كه در اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت و ساير قوانين بازنشسته مي‌شوند، پيش بيني شده است كه پرداخت اين پاداش، به صورت نقدي و واگذاري سهام با روش‌هاي بسيار مطلوب براي جلوگيري از كاهش ارزش آن با رشد تورم و برخورداري از سود سهام واگذار شده امكان پذير مي‌شود.
اين تصميم دولت ساز و كاري مناسب براي جبران كمبود منابع لازم براي اجراي قانون مديريت خدمات كشوري بوده و نيز از آثار تورمي ناشي از تزريق پول نقد به جامعه جلوگيري خواهد كرد.
بر اين اساس ، كارمنداني كه بازنشسته شده و با انتخاب خود سهام دريافت مي كنند، از تخفيف ‪ ۱۰‬درصدي در محاسبه قيمت سهام و يا افزايش ‪ ۳۰‬درصدي در ارزش سهام با دريافت مبلغ اقساطي پنج ساله آن برخوردار خواهند شد.
با اجراي اين مصوبه ساز و كار لازم براي جلوگيري از توقف نظام اداري كشور و بلاتكليفي دستگاه‌هاي اجرايي و متضرر شدن كاركنان دولت به دليل لغو قوانين و مقررات قبلي و عدم امكان اجراي آن بخش از قانون مديريت خدمات كشوري كه مستلزم تدوين آيين نامه‌هاي مختلف است و پيش بيني شده از جمله برخورداري كاركنان از افزايش حقوق سالانه و ساير امتيازات اداري و استخدامي، به اين ترتيب كه تا تصويب و اجراي آيين نامه‌ها و دستورالعمل هاي قانون، مقررات قبلي پايدار باشند.
بر اساس مصوبه هيئت وزيران كه در جلسه مورخ ‪ ۸۷/۲/۲۹‬بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور تصويب شده، بابت افزايش يك‌باره حقوق بازنشستگان، وظيفه بگيران يا مستمري بگيران تا پايان شش ماهه اول سال‪ ،۱۳۸۷‬سهام دولتي در بنگاه‌هاي اقتصادي مشمول بند (ج) سياست هاي اصل (‪ (۴۴‬قانون اساسي، به روش خارج از بورس با قيمت توافقي و با تصويب هيئت عالي واگذاري، در اختيار صندوق‌هاي بازنشستگي ذيربط قرار خواهد گرفت تا نسبت به اعطاي اين سهام به بازنشستگان اقدام كنند.
هيئت وزيران همچنين با توجه به قانون مديريت خدمات كشوري، صندوق‌هاي بازنشستگي را موظف كرد حقوق بازنشستگي كارمنداني را كه از تاريخ لازم الاجرا شدن قانون مديريت خدمات كشوري بازنشسته شده يا مي‌شوند نيز كماكان براساس حقوق و مزايايي كه ملاك كسور بازنشستگي يا حق بيمه (حسب مورد) آنان بوده است، تعيين و پرداخت كنند.
بر اين اساس، پاداش پايان خدمات مشمولين اين بند براساس آخرين حقوق و فوق العاده‌هاي دريافتي كه ملاك كسور بازنشستگي يا حق بيمه (حسب مورد) است، محاسبه و به وزارت امور اقتصادي و دارايي اعلام مي‌شود.
همچنين بر اساس اين مصوبه هيئت وزيران، وزارت اقتصاد مكلف شد معادل پاداش پايان خدمت كارمنداني كه با سنوات خدمت كامل بازنشسته شده و دستگاه اجرايي ملزم به بازنشسته نمودن آنان است، سهام دولتي در بنگاه‌هاي اقتصادي مشمول بند (ج) سياست‌هاي اصل (‪ (۴۴‬قانون اساسي را به روش خارج از بورس با قيمت توافقي و با تصويب هيئت عالي واگذاري در اختيار صندوق‌هاي بازنشستگي ذي ربط قرار دهد تا اين صندوق‌ها نسبت به پرداخت پاداش پايان خدمت استحقاقي هر يك از مشمولين به صورت نقدي اقدام كنند.
چنانچه كارمند بابت پاداش پايان خدمت خود تمايل به دريافت سهام داشته باشد، صندوق ذي ربط موظف است معادل اين پاداش سهام با قيمت ده درصد كمتر به وي واگذار كند. در صورت توافق كارمند صندوق مربوط مي‌تواند معادل پاداش پايان خدمت وي سهام بدون تخفيف واگذار نموده و به ميزان سي درصد ارزش سهام واگذار شده، سهام اضافي به صورت اقساطي پنج ساله به وي بفروشد، به نحوي كه پرداخت اولين قسط يك سال پس از دريافت سهام صورت پذيرد و در صورتي كه قيمت سهام واگذارشده به كارمند از قيمت توافقي صندوق با وزارت امور اقتصادي و دارايي كمتر شود، اين وزارتخانه موظف است معادل تفاوت حاصله، به صندوق سهام واگذار كند.
بر اساس اين مصوبه، موافقت دستگاههاي اجرايي با درخواست بازنشستگي كارمنداني كه با استفاده از تسهيلات قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت تقاضاي بازنشستگي دارند و همچنين ساير كارمنداني كه حايز شرايط بازنشستگي هستند ، موكول به توافق آنان در مورد دريافت پاداش پايان خدمت براساس ساز و كارهاي مندرج در قانون يا موافقت صندوق بازنشستگي ذي ربط با پرداخت نقدي اين پاداش براساس بند اخيرالذكر مي‌باشد.
هيئت وزيران دستگاه‌هاي اجرايي را موظف كرد با استفاده از ساز و كار مقرر در اين بند نسبت به بازخريدي كارمندان خود بر اساس قانون اقدام كنند.
بر اين اساس، وزارت امور اقتصادي و دارايي موظف است مطالبات صندوق‌هاي بازنشستگي بابت حقوق بازنشستگي و نيز كسور بازنشستگي يا حق بيمه سهم كارمند و كارفرما نسبت به سنوات ارفاقي موضوع اين قانون را با استفاده از ساز و كار مقرر در قانون برنامه چهارم توسعه، تسويه نمايد.
هيئت وزيران همچنين ضريب حقوق شاغلين از ابتداي سال ‪ ،۱۳۸۷‬را به ميزان چهارصد و نود (‪ (۴۹۰‬ريال تعيين كرد.
گفتني است، ضريب حقوق كاركنان دولت عددي است كه همه ساله با توجه به شاخص هزينه زندگي تعيين و به تصويب هيات وزيران مي‌رسد. افزايش سنواتي نيز ضريبي است كه همه ساله بر اساس ارزشيابي كاركنان تعيين مي‌شود و از ‪ ۳‬تا ‪ ۵‬درصد متفاوت است.
بر اساس اين مصوبه هيئت وزيران، از ابتداي سال ‪ ،۱۳۸۷‬معادل مبالغي كه در سال ‪ ۱۳۸۶‬تحت عنوان - فوق‌العاده تعديل> به شاغلين پرداخت شده است، به صورت مقطوع صرفا به سرجمع فوق‌العاده جذب آنان افزوده و فوق‌العاده تعديل از احكام اين افراد حذف مي‌شود.
طبق اين مصوبه، از ابتداي سال ‪ ،۱۳۸۷‬مبلغ مقطوع- فوق‌العاده تعديل> در مورد مشمولين طرح طبقه بندي معلمان آموزش و پرورش، مربيان آموزش فني و حرفه‌اي و مشمولين طرح طبقه بندي رسته بهداشتي و درماني به ميزان بيست و پنج درصد و در مورد ساير شاغلين دستگاه‌هاي اجرايي به ميزان پنجاه درصد افزايش مي‌يابد.
هيئت وزيران همچنين تصويب كرد كه حقوق بازنشستگي و وظيفه تمام بازنشستگان و وظيفه بگيران و مشتركان صندوق‌هاي بازنشستگي كشوري و نيروهاي مسلح كه تا پايان سال ‪ ۱۳۸۶‬برقرار شده است، از تاريخ ‪ ۱۳۸۷/۱/۱‬به ميزان ده درصد افزايش يابد.
بر اساس اين مصوبه، در صورتي كه حقوق بازنشستگي، وظيفه يا مستمري افرادي كه از ابتداي سال ‪ ۱۳۸۶‬تا پايان اين سال بازنشسته، از كارافتاده يا فوت شده اند، از افراد نظير كه با بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري تطبيق يافته اند، كمترشود، از ابتداي سال ‪ ۱۳۸۷‬به همان ميزان افزايش مي‌يابد.
هيئت دولت، معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور را موظف كرد اقدامات لازم براي تهيه و تنظيم آيين نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ساز و كارهاي مورد نياز براي اجراي قانون مديريت خدمات كشوري را انجام دهد.
بر اساس يكي ديگر از بندهاي اين مصوبه ، مبلغ ‪۵۰‬ميليارد ريال در اختيار معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور قرار مي‌گيرد تا براي انجام مطالعات، بررسي‌ها و ساير اقدامات مربوط به استقرار اين قانون هزينه كند.
هيئت وزيران در اين مصوبه وزارت رفاه، وزارت دفاع ، وزارت اقتصاد، معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور را موظف كرد حسب مورد گزارش عملكرد خود در اجراي اين تصويب نامه را به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور به منظور جمع بندي و ارايه به هيئت وزيران ارسال نمايند.
اين مصوبه در تاريخ 87/3/8 ‪‬توسط پرويز داودي معاون اول رييس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم
مغول
Mongol

کارگردان: سرگئي بودروف. فيلمنامه: عارف عليف، سرگئي بودروف. موسيقي: توماش کاته لينن. مدير فيلمبرداري: ‏روگيه اشتوفرز، سرگئي تروفيموف. تدوين: والديس اسکارسدوتير، زاخ اشتينبرگ. طراح صحنه: داشي نامداکوف. ‏بازيگران: تادانوبو آسانو[تموچين]، هونگلي سون[جاموکا]، خولان چولون[بورته]، اودنيام اودسورن[تموچين جوان]، ‏آماربولد توينبايار[جاموکاي جوان]، بايارتستسگ اردنبات[بورته جوان]، آمادو مامادکوف[تارگوتاي]، با سن[اسوگي]، ‏بو رن[تايچار]. 120 دقيقه. محصول 2007 آلمان، قزاقستان، روسيه، مغولستان. نام ديگر: ‏Mongol‏. نامزد اسکار ‏بهترين فيلم خارجي، برنده جايزه عقاب طلايي بهترين طراحي لباس/کارين لوهر و بهترين تدوين صدا/استفان کونکن ‏مراسم آکادمي روسيه. ‏
تموجين فرزند يکي از خان هاي مغول، پس از نامزد کردن دخترکي به نام بورته شاهد قتل پدرش اسوگي و تاراج ثروت ‏وي مي شود. تموچين که به اسارت تارگوتاي در آمده، چند سال بعد موفق به فرار مي شود و تصميم مي گيرد تا با ‏دشمنان خود جنگيده و مقام خاني را به چنگ آورد. او که بورته را نيز فراموش نکرده، به سراغ وي مي رود. پس از ‏بازگشت به همراه بورته، بار ديگر دشمنان بر او تاخته و اين بار بورته را نيز از چنگ وي خارج مي کنند.‏‎ ‎تموچين ‏ناچار به سراغ تنها دوستش جاموکا مي رود تا با کمک وي بورته را نجات دهد. جاموکاي و افرادش به تموچين در ‏رهانيدن بورته از دست مرکيت ها کمک مي کنند. اما رفتار سخاوتمندانه تموچين در تقسيم غنايم با افراد، سبب مي شود ‏تا آنها جاموکاي را رها و با تموچين همراه شوند. مدتي بعد تموچين بار ديگر اسير و زنداني مي شود. اين بار بورته که ‏توسط راهبي پير از محل وي آگاه شده، براي رهانيدن وي عازم مي شود.‏‎ ‎تموچين با کمک بورته از زندان مي گريزد، ‏و اين بار تنها نقشه اي که در سر دارد متحد کردن قوم مغول و دستيابي به کشورهاي بسيار است...‏

چرا بايد ديد؟
فيلم با ضرب المثلي مغولي آغاز مي شود: هرگز از يک توله متنفر نباش، چون ممکن است بچه يک ببر باشد. ‏
جان کلام سازندگان مغول يا آخرين نسخه سينماي زندگي نامه چنگيزخان نيز گويا همين ضرب المثل بوده و تصميم به ‏ساخت فيلم حماسي و باشکوه از زندگي اين مرد داشته اند. فراموش نکنيم که طولاني قصه درباره اين شخصيت ‏خونخوار تاريخي نيز در دوره استيلاي استالين توسط واسيلي يان روسي نوشته شده - چنگيزخان[1939]، باتو[1941] ‏و به سوي آخرين دريا[1954]- که قرار بوده همچون چنگيزخان دنيا را فتح کند. بي شباهت هم نبودند چون هر دو بر ‏اساس ياساي خويش هر کاري را فقط با مرگ پاداش مي دادند!‏
از دو نسخه سينمايي زندگي نامه چنگيز[تا جايي که من به ياد دارم] با شرکت جان وين!!! و عمر شريف!! مي گذرم که ‏هر دو جزو بدترين فيلم هاي سازندگانشان هستند. متاسفانه فيلم 1998 ساي فو و ليسي ماي-محصول چين و مغولستان، ‏برنده 8 جايزه معتبر- را هم نديده ام. تنها فيلم نزديک به واقعيت، سريالي دهه هشتادي بود که از تلويزيون ايران هم به ‏نمايش در آمد و مانند همين يکي مي خواست چنگيزخان را به چنگيزجان تبديل کند. خان زاده بخت برگشته اي که پدر و ‏محبوب را از دست داده و براي باز پس گرفتن همسر و سروري پدر تصمي به جنگيدن مي گيرد. سرنوشتي پر از ‏نامردي و خيانت و بدبختي که مي تواند با کمک حس همذات پنداري از اين شخصيت، خونخواري نازنين و محق بسازد. ‏تنها تفاوت مجموعه قبلي و فيلم فعلي در ابعاد آنهاست. مغول با سرمايه اي 20 ميليون دلاري ساخته شده و قرار است ‏اولين بخش از يک سه گانه باشد. فيلمي که از سوي قزاقستان[چرا مغولستان نه ؟!] به آکادمي ارائه شده و هر چند در از ‏شانس زيادي برخوار نيست، اما محصولي عطيم است که مي تواند براي سينماي آن کشور اعتبار به همراه آورد. ‏
بايد اعتراف کنم که چنگيزخان بر خلاف تصور ما که تاريخ کشورمان مملو از روايت هاي خونريزي مغولان است، از ‏سوي مردم بسياري کشورها و حتي مورخين شان يک فاتح و مردي بزرگ قلمداد مي شود. شخصيتي کاريزماتيک مانند ‏هيتلر که هنوز دوستداران بسيار دارد. بديهي است زندگي نامه او به عنوان قصه اي که به دفعات روايت نشده و هنوز ‏تازگي خود را حفظ کرده، مورد توجه فيلمسازان قرار گيرد. سرگئي بودروف در اولين بخش از تريلوژي خود تنها به ‏دوره جواني و آغاز شکل گيري امپراطوري مغول پرداخته است. فيلم در قزاقستان و چين فيلمبرداري شده و پر از ‏صحنه هاي چشمگير نبرد است و از تموچين قهرماني منصف و همسر نواز تصوير مي کند. او اولين مغولي است که به ‏خاطر يک زن جنگ مي کند. اگر مدتي است فيلمي حماسي و بزرگ نديده ايد، مغول همه چيز دارد. فراموش کنيد که ‏اين مرد بعدها موسس امپراطوري هزار ساله اي مي شود که نيمي از جهان را زير فرمان خود داشته و خون هاي ‏زيادي مي ريزد. مغول تاکنون در کشورهاي اندکي از جمله روسيه[نزديک به يک 8 ميليون دلار در آمد] به نمايش در ‏آمده، اما نامزدي اسکار بهترين فيلم خارجي راه را براي پخش جهاني آن باز خواهد کرد.‏
سرگئي ولاديميروويچ بودروف متولد 1948 خاباروفسک از فيلمسازان مشهور روسيه و دنياست که از ميانه دهه ‏‏1970 به کارگرداني اشتغال دارد. معروف ترين فيلم هاي او آزادي بهشت است[1989]، اسير قفقازي[1996]، ‏Running Free ‎‏[1999] و بوسه خرس[2002] است. ‏
ژانر: درام، تاريخي. ‏


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/102686848/Slimbo.Mon-07.zip
http://rapidshare.com/files/102693822/Slimbo.Mon-07.z01 
http://rapidshare.com/files/102700418/Slimbo.Mon-07.z02 
http://rapidshare.com/files/102721413/Slimbo.Mon-07.z03 
http://rapidshare.com/files/102725025/Slimbo.Mon-07.z04 
http://rapidshare.com/files/102989441/Slimbo.Mon-07.z05  
http://rapidshare.com/files/102989470/Slimbo.Mon-07.z06 
http://rapidshare.com/files/102989459/Slimbo.Mon-07.z07 
http://rapidshare.com/files/102805751/Slimbo.Mon-07.z08 
http://rapidshare.com/files/102823527/Slimbo.Mon-07.z09 
http://rapidshare.com/files/102823712/Slimbo.Mon-07.z10 
http://rapidshare.com/files/102838073/Slimbo.Mon-07.z11 
http://rapidshare.com/files/102856116/Slimbo.Mon-07.z12 
http://rapidshare.com/files/102856876/Slimbo.Mon-07.z13

 رمز فايل: Slimbo


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

هيروشيما
Hiroshima

مستند «هيروشيما» در مورد بمباران اتمي هيروشيما توسط آمريکا
محصول BBC

لينکهاي دانلود

رمز فايل: calek

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

دانلود انيميشن

Doctor Strange - The Sorcerer Supreme


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

بي تو با تو
گروه آريان

چهارمین اثر گروه آریان با نام بی تو با تو منتشر شد. اين آلبوم دراي 14 قطعه صوتی و 4 قطعه تصویری تهیه شده است و در این آلبوم، کریس دی برگ بعنوان خواننده میهمان در قطعه ای با نام " نوری تا ابدیت" ( دوستت دارم ... ) با گروه آریان همکاری کرده.  14 قطعه صوتی اين آلبوم را مي توانيد از طريق لينکهاي زير دانلود کنيد.

 

01 - Ghasedak [24Kps] [128Kps]
02 - Tab [24Kps] [128Kps]
03 - Nori Ta Abadiat (Dostet Daram) [24Kps] [128Kps]
04 - Lahzeha [24Kps] [128Kps]
05 - Ki Be Joz Man [24Kps] [128Kps]
06 - Hanoz Baram Hamoni [24Kps] [128Kps]
07 - Bi To Ba To [24Kps] [128Kps]
08 - Man Age Jaye To Boodam [24Kps] [128Kps]
09 - Nagoo [24Kps] [128Kps]
10 - Sahel [24Kps] [128Kps]
11 - Khabe Naz [24Kps] [128Kps]
12 - Ey Javidan Iran [24Kps] [128Kps]
13 - Oon Rooza [24Kps] [128Kps]
14 - Nagoo (Remix) [24Kps] [128Kps]

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

تیتراژ زيباي مثلث شیشه ای
باصداي مانی آرام

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبدیل Pdf فارسی به Word
توسط PdfGrabber

حتما تا بحال با برنامه های مختلف شانس خودتان را برای تبدیل فایلهایPDF فارسی به WORD امتحان کرده اید اما تا چه اندازه تلاش و جستجوی شما نتیجه ای در بر داشته ؟
این مسئله خیلی وقت است که به یکی از اساسی ترین سوالات کاربران تبدیل شده و نرم افزارهای مختلفی هم برای حل این مشکل معرفی شده اند که فکر نمیکنم هیچکدام نتیجه دلخواه را به شما داده باشد.
فعلا آخرین پیشنهاد دانشمندان ایرانی استفاده از برنامه OCR فارسی و Adope Acrobat Reader ME (middel east) که بعلت حجیم بودن ، دریافت آنها برای کاربران براحتی مقدور نمیباشد. اما فکر میکنم دریافت این برنامه 4 مگابایتی ارزش امتحان کردن را داشته باشد.
نرم افزارPdf Grabber یک مبدلPDF است که میتواند فایلهایPDF شما را بدون احتیاج به نصب (بصورت پرتابل) به فرمتهای Excel ، RTF/Word ، DXF/CAD ، XML ، PowerPoint و Text تبدیل نماید.
هرچند که این برنامه نیز ضعف هایی در تبدیل Pdf های فارسی دارد اما در حال حاضر خیلی بهتر از دیگر نرم افزارها جواب میدهد، امتحانش ضرری ندارد !
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 4 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل زيپ قرار دارد)

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

تغییر فونت فارسی و انگلیسی در گوشیهای نوکیا
و زیباتر شدن محیط گوشی شما!

همانطور که می دانید ۲ چیز در گوشی های موبایل شکل ظاهری گوشی را زیبا می کنند , یکی Theme گوشی و دیگری فونت مورد استفاده در گوشی . اما بسیاری از دارندگان گوشی های نوکیا سری ۹.۱ و ۹.۲ نظیر گوشی های سری N از فونت گوشی خود (فارسی و انگلیسی ) راضی نیستند. امروز با معرفی یک نرم افزار و یک ترفند شما به راحتی می توانید فونت گوشی خود را عوض کرده و با فونت های جدید گوشی خود را زیباتر کنید. ضمنا در اینجا به معرفی دو پکیج فونت می پردازیم که شامل دو فونت فارسی و دو فونت انگلیسی زیبا می باشد.
در ابتدای کار باید برنامه FontRouter را از طريق لينکي که در انتهاي همين مطلب قرار داره دانلود و روی گوشی خود و در مموری کارت نصب نمایید . توجه نمایید که این نرم افزار نیاز به ساین کردن دارد که مسلما دوستانی که گوشی های سری ۹.۱ و ۹.۲ نوکیا دارند با اصطلاح و طریقه ساین کردن آشنا هستند.با نصب این نرم افزار از این به بعد شما می توانید به راحتی فونت گوشی خود را عوض و یا سایز آن را کوچکتر و یا بزرگتر نمایید. بعد از نصب این برنامه روی گوشی اکنون نوبت نصب فونت های مورد دلخواهتان می باشد. شما می توانید از فونت های TTF که در ویندوزتان هم موجود است استفاده کنید اما این کار توصیه نمی شود و ترجیحا بهتر است فونت هایی که توسط دوستان عزیز ویژه موبایل تهیه شده استفاده نمایید.

۱- فونت سام ۲
این فونت که شامل فونت فارسی خودکار نیز می باشد نمای بسیار جالبی به گوشی شما و خصوصا بخش اس ام اس های آن می دهد و بیشتر به دوستان اس ام اس باز توصیه می شود. فونت فارسی این پکیج فونت دست نویس خودکار می باشد . برای نصب این فونت روی گوشی کافی است که این فایل را (از طريق لينکي که در انتهاي همين مطلب قرار داره) دانلود و بعد از اکسترکت کردن فایل های درون آن که شامل ۲ فایل FontRouter.ini و فایل فونت می باشد آن را به مسیر E:/Data/Fonts درون گوشی خود انتقال داده و سپس گوشی خود را یک بار خاموش و روشن نمایید. بعد از روشن شدن گوشی مشاهده خواهید کرد که فونت های گوشی شما در تمامی قسمت ها به صورت زیر در آمده است و همانطور که مشاهده میکنید فونت فارسی و انگلیسی گوشی شما عوض شده است:

۲- فونت Pyan
این فونت علاوه بر دارا بودن یک فونت زیبا و خوانا و در عین حال فانتزی انگلیسی شامل فونت زیبا و خوانای هما می باشد که می تواند بهترین گزینه هم برای خواندن متون در موبایل و هم برای خواندن اس ام اس ها باشد. هر دو فونت انگلیسی و فارسی این پکیچ بسیار خوانا بوده و به هیچ عنوان چشم شما هنگام خواندن متون با این دو فونت خسته نمی شود. برای نصب این فونت روی گوشی پس از دریافت آن (از طريق لينک زير)  به مانند مراحلی که درباره فونت قبل توضیح داده شد عمل نمایید. یعنی ابتدا فایل های اکسترکت شده که شامل فایل فونت و فایل FontRouter.ini  می باشد به مسیر E:/Data/Fonts  در مموری کارت گوشی خود انتقال داده و سپس گوشی خود را یک بار خاموش روشن نمایید. پس از این کار شکل و نمای گوشی شما در تمامی بخش ها به صورت زیر در خواهد آمد:

- نکته  مهم : توجه داشته باشید که حتما نرم افزار FontRouter روی مموری کارت خود نصب نمایید و از نصب آن روی حافظه داخلی گوشی بهتر است پرهیز کنید.

 

لينک دانلود مستقيم

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

دانلود بازيهاي کامپيوتري

Turning Point: Fall of Liberty

تاکنون بازي هاي بسياري با مضمون جنگ جهاني دوم ساخته شده اند و بسياري از آن ها تنها تقليدي از عنوان هاي موفق و پرطرفدار اين سبک ، براي اهداف مالي ناشران و سازندگانش بود. اخيرا بازي Company of Heroes توانست با نوآوري و خلاقيت هاي خاص خود روح تازه اي به اين سبک ببخشد. باز هم جنگ جهاني دوم ، اما اينبار از نگاهي ديگر. نام بازي Turning Point يا نقطه تحول ، دقيقا اشاره به اتفاقي در تاريخ دارد که با تحريف آن توسط نويسنده ي داستان ، موجب تحولي در تاريخ و رخدادهاي جنگ حهاني دوم شده است. در 13 دسامبر 1931 يعني هشت سال قبل از شروع دومين جنگ جهاني بود که وينستون چرچيل(رهبر انگلستان در جنگ جهاني دوم) ، با يک تاکسي تصادف کرد و زنده ماند. اما در داستان Fall of Liberty ، اين تصادف منجر به مرگ وي مي شود و همين حادثه باعث شد تا انگلستان به دليل نداشتن رهبري مقتدر مقابل آلمان ها در جنگ شکست بخورد و اروپا نيز به تدريج تسليم اين کشور شود. در سال 1951 آمريکا مورد هجوم ناگهاني نيروهاي نازي قرار گرفت و توسط آن ها تصرف شد. دن کارسون که کارگر ساختماني در شهر نيويورک بود ، راهي جز مبارزه براي بقا نداشت و بدون هيچ تجربه ي نظامي به دفاع در برابر حمله ي نيروهاي نازي پرداخت. همانطور که خوانديد اينبار با داستاني جديد روبرو هستيد و خوشبختانه ديگر خبري از فتح برلين و داستان هاي تکراري جنگ جهاني دوم در اين بازي نيست.
گيم پلي Turning Point با ديگر بازي هاي اول شخص کمي تفاوت دارد. همانطور که گفته شد دن کارسون تجربه اي در استفاده از اسلحه ندارد اما به اقتضاي شغل خود ، بدن ورزيده اي دارد و با استفاده از نيروي بدني خود مي تواند به خوبي با نازي ها درگير شود. همچنين او مي تواند از دشمنان به عنوان سپر استفاده کند که در اين حالت دوربين بازي ، از حالت اول شخص به سوم شخص تغيير مي کند. اين قابليت در برخي صحنه هاي شلوغ که با تعداد زيادي از سربازهاي نازي مواجه مي شويد کاربرد دارد. همچنين يکي ديگر از قابليتهاي جالب که Instant Kill ناميده مي شود ، از بين بردن دشمن در زماني بسيار کوتاه با فشار دکمه ي مخصوص است که از محيط اطراف براي انجام آن مي توانيد استفاده کنيد. به عنوان مثال مي توانيد دشمنان را از پنجره به بيرون پرتاب کنيد. اين قابليت ها هنگامي که در شرايط سختي گرفتار شويد و مهمات يا زمان کافي براي تعويض خشاب نداشته باشيد به شما کمک مي کنند. برخي از اسلحه هاي Turning Point در ديگر بازي هاي اين سبک وجود نداشتند و از اين نظر بازي تنوع نسبتا خوبي دارد.
يکي از مراحل بازي در شبي مه آلود ، پايين يکي از برج هاي لندن آغاز مي شود و تا انتهاي آن برج و رسيدن به بالون نازي ها ادامه دارد که در اين مرحله با انواع ماشين هاي جنگي از قبيل تانک ها ، خودروهاي زرهي و بالون هاي بزرگ روبرو مي شويد. علاوه بر لندن و نيويورک ، يکي از بخش هاي بازي در ويرانه هاي کاخ سفيد در شهر واشنگتن جريان دارد که در نوع خود جالب است. در کل ، بازي از 8 مرحله تشکيل شده و مدت زمان به اتمام رساندن آن بسيار کوتاه است.
دشمنان بازي شامل شورشيان ، افراد امنيتي ، سپاهيان ، افسران و فرمانده بالون هاي جنگي مي شود که مسلح به انواع تفنگ هاي نيمه خودکار و موشک اندازها هستند. در طول بازي تقريبا همه ي شخصيت ها شما را که يک کارگر ساختمان هستيد مي شناسند! هوش مصنوعي ياران و دشمنان ، افتضاح است. در جاهاي مختلف گير مي کنند ، مسير را به درستي تشخيص نمي دهند ، اگر پشتشان به شما باشد و با سر و صداي زيادي نزديکشان شويد هم متوجه حضورتان نمي شوند!
گرافيک بازي با اينکه از Unreal Engine 3 بهره مي برد ، نسبت به بازي هاي روز حرفي براي گفتن ندارد و بافت مدل ها حتي براي مدل کاراکتر اصلي بازي هم بي کيفيت است. انيميشن شخصيت ها هم جالب نيستند ولي نورپردازي و سيستم ذرات بازي مانند گرد و غبار ، رضايت بخش است. در کل Turning Point از گرافيک تقريبا ضعيفي برخوردار است و شامل مشکلات بسياري است. مي توان گفت بازي نيمه کاره منتشر شده!

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 
 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فرمودند:

إلهى وَ سَيِّدى، أسْئَلُكَ بِالَّذينَ اصْطَفَيْتَهُمْ، وَ بِبُكاءِ وَلَدَيَّ فى مُفارِقَتى أَنْ تَغْفِرَ لِعُصاةِ شيعَتى، وَشيعَةِ ذُرّيتَى

خداوندا، به حقّ اولياء و مقرّبانى كه آن ها را برگزيده اى، و به گريه فرزندانم پس از مرگ و جدائى من با ايشان، از تو مى خواهم گناه خطاكاران شيعيان و پيروان ما را ببخشى.


كوكب الدّرىّ: ج 1، ص 254.

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

پسری به دوست پدرش گفت: من شما رو می شناسم .
دوست پدرش گفت : از کجا مرا می شناسی؟
پسر: از روی اداهایی که پدرم از شما در می یاره


دکتر: چه موقع احساس می کنی اشتها نداری؟
مریض : درست بعد از خوردن غذا .


پزشک معروفی برای عده ای از مردم در شهر لندن سخنرانی میکرد و میگفت : من بیست و پنج سال است که طبابت میکنم و طی این مدت نشنیده ام ، هیچکس از کارم شکایت کند ، حالا به نظر شما این موضوع چه حقیقتی را اثبات میکند ؟
مردی از میان جمعیت گفت : این حقیقت را که به قول مکزیکی ها مرده سخن نمی گوید !


روزی حضرت عزرائیل نزد خداوند بزرگ رفته و زمین ادب بوسه داد و گفت :
خدایا ، دکتری پیدا شده که روزانه جان صد نفر را گرفته و روانه گورستان میکند ، یا اجازه فرمائید که جانش را بگیرم و یا اینکه مرا به کار دیگری امر فرمائید !!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

واي بر ما ...

دلم یارای نالیدن ندارد. آخر از کجای این دنیای پر درد بنالد، از مردم بی درد یا از فقیران پر درد. از دلهای بی غصه یا از دلهای پر غصه، از آشیانه های گرم یا از خانه های سوخته و ویرانه. یکی کاخ نشین شده و یکی خاکستر نشین، یکی آنچنان حب جاه و مال و مقام بر دیدگانش پرده انداخته که فهم حال درماندگان و بیچارگان برایش دشوار می نماید، یکی از فراوانی مال به خود مغرور شده و احساس بی نیازی از خالق می کند و یکی از فقر کافر شده و سراغی از خدا نمی گیرد.
مهدی جان! دنیای اینچنین دروغین و کوچکی تنها تو را می طلبد تا بیایی و چون علی(ع) حق را اگر چه کابین زنان شده باشد به صاحبان حق بازگردانی، نگو که هنوز زمان آمدنت فرا نرسیده است. نگو که باید بیش از این کاخ نشینان بر انبوه کاخهایشان بیفزایند و خاک نشینان خاکستر نشین شوند تا بیایی. نگو که باید دنیایمان بیش از این تباه گردد و فاسد شود تا تو بازگردی. نگو که...
به راستی وای بر ما و وای بر فرداهای ما اگر قرار باشد شاهد چنین روزهای پر درد و چنین لحظه های رنج آوری باشیم.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

راز زندگی عجیب یک زن ژاپنی!

یک زن ژاپنی که مخفیانه وارد خانه یک نفر دیگر شده بود یک سال تمام به طور مخفیانه در کمد منزل وی زندگی کرد!
این مهمان ناخوانده عاقبت در فوکواوکا، شهری در جنوب ژاپن به دام افتاد! بر اساس گزارش پلیس، تاتسوکو هوریکاوا زن 58 ساله ژاپنی یک سال قبل دور از چشم صاحبخانه وارد منزل وی شد و در کمد منزل وی زندگی کرد!
به گزارش حریت، صاحب خانه که از ناپدید شدن غذاهای داخل یخچالش متعجب شده بود در منزل دوربین مخفی نصب کرد و مهمان ناخوانده که در زمان غیبت صاحبخانه براحتی در منزل رفت و آمد می کرد توسط دوربین مخفی گیر افتاد!
پلیس دوروز پیش با مشاهده فیلم گرفته شده توسط دوربین مخفی منزل را مورد بررسی قرار داد و زن ژاپنی را از مخفیگاه کوچکش بیرون آورد.
این زن بیخانمان ژاپنی در طول یک سال حتی تختخواب نیز در مخفیگاهش جاسازی کرده بود!

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الفرقان آيات: 77 محل نزول: مکه

 
إِذَا رَأَتْهُم مِّن مَّكَانٍ بَعِيدٍ سَمِعُوا لَهَا تَغَيُّظًا وَزَفِيرًا 12 وَإِذَا أُلْقُوا مِنْهَا مَكَانًا ضَيِّقًا مُقَرَّنِينَ دَعَوْا هُنَالِكَ ثُبُورًا 13 لَا تَدْعُوا الْيَوْمَ ثُبُورًا وَاحِدًا وَادْعُوا ثُبُورًا كَثِيرًا 14 قُلْ أَذَلِكَ خَيْرٌ أَمْ جَنَّةُ الْخُلْدِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ كَانَتْ لَهُمْ جَزَاء وَمَصِيرًا 15 لَهُمْ فِيهَا مَا يَشَاؤُونَ خَالِدِينَ كَانَ عَلَى رَبِّكَ وَعْدًا مَسْؤُولًا 16 وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَقُولُ أَأَنتُمْ أَضْلَلْتُمْ عِبَادِي هَؤُلَاء أَمْ هُمْ ضَلُّوا السَّبِيلَ 17 قَالُوا سُبْحَانَكَ مَا كَانَ يَنبَغِي لَنَا أَن نَّتَّخِذَ مِن دُونِكَ مِنْ أَوْلِيَاء وَلَكِن مَّتَّعْتَهُمْ وَآبَاءهُمْ حَتَّى نَسُوا الذِّكْرَ وَكَانُوا قَوْمًا بُورًا 18 فَقَدْ كَذَّبُوكُم بِمَا تَقُولُونَ فَمَا تَسْتَطِيعُونَ صَرْفًا وَلَا نَصْرًا وَمَن يَظْلِم مِّنكُمْ نُذِقْهُ عَذَابًا كَبِيرًا 19 وَما أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ مِنَ الْمُرْسَلِينَ إِلَّا إِنَّهُمْ لَيَأْكُلُونَ الطَّعَامَ وَيَمْشُونَ فِي الْأَسْوَاقِ وَجَعَلْنَا بَعْضَكُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَتَصْبِرُونَ وَكَانَ رَبُّكَ بَصِيرًا 20

 

ترجمه فارسي مکارم
هنگامى كه اين آتش آنان را از مكانى دور ببيند، صداى وحشتناك و خشم آلودش را كه با نفس‏زدن شديد همراه است مى‏شنوند «12» و هنگامى كه در جاى تنگ و محدودى از آن افكنده شوند در حالى كه در غل و زنجيرند، فرياد واويلاى آنان بلند مى‏شود! «13» (به آنان گفته مى‏شود:) امروز يك بار واويلا نگوييد، بلكه بسيار واويلا بگوييد! «14» (اى پيامبر!) بگو: «آيا اين بهتر است يا بهشت جاويدانى كه به پرهيزگاران وعده داده شده؟! بهشتى كه پاداش اعمال آنها، و قرارگاهشان است» «15» هر چه بخواهند در آنجا برايشان فراهم است; جاودانه در آن خواهند ماند; اين وعده‏اى است مسلم كه پروردگارت بر عهده گرفته است! «16» (به خاطر بياور) روزى را كه همه آنان و معبودهايى را كه غير از خدا مى‏پرستند جمع مى‏كند، آنگاه به آنها مى‏گويد: «آيا شما اين بندگان مرا گمراه كرديد يا خود آنان راه را گم كردند؟!» «17» (در پاسخ) مى‏گويند: «منزهى تو! براى ما شايسته نبود كه غير از تو اوليايى برگزينيم، ولى آنان و پدرانشان را از نعمتها برخوردار نمودى تا اينكه (به جاى شكر نعمت) ياد تو را فراموش كردند و تباه و هلاك شدند» «18» (خداوند به آنان مى‏گويد: ببينيد) اين معبودان، شما را در آنچه مى‏گوييد تكذيب كردند! اكنون نمى‏توانيد عذاب الهى را برطرف بسازيد، يا از كسى يارى بطلبيد! و هر كس از شما ستم كند، عذاب شديدى به او مى‏چشانيم! «19» ما هيچ يك از رسولان را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه غذا مى‏خوردند و در بازارها راه مى‏رفتند; و بعضى از شما را وسيله امتحان بعضى ديگر قرارداديم، آيا صبر و شكيبايى مى‏كنيد (و از عهده امتحان برمى‏آييد)؟! و پروردگار تو همواره بصير و بينا بوده است «20»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ahkh20032000@yahoo.com

dorood bar mobin azizam
omidvaram ke khob va salama bashi , bazam babat zahamati ke mikeshi khili mamnoonam va omidvaram ke movafagh bashi va pirooz . linke zir adrees yek site radio online hast ke besorat 24 saateh mosighi sonnati va ghadim irani pakhsh mikoneh .ke feker mikonam baraye alaghemandan in bakhsh mofid bashe . chanche lazem midani baraye baghi dostan dar goroh va majaleh ersal befarmaeed. ba dorood va sepas faravan
http://www.radiogolha.com/

 

 

nini_gandomi@yahoo.com

مطلبی جالب

نمی دونم که این کلیپ را دیدید یا نه اما به دیدن دوباره اش هم می ارزد
تا الان فکر می کنم همه مایکل جکسون را با همه جنس و ملیتی دیده اند اما این مایکل جکسون با همه مایکل جکسون ها متفاوت می باشد
این کلیپ از برنامه (بریتانیا دارای استعاد می باشد) گرفته شده است
حتما ببنید چون در چند هفته اخیر یکی از پر بیننده ترین کلیپ ها در یوتوپ بوده با 7,343,744بار تماشا شدن
این شما و این مایکل جکسون هندی
مایکل جکسون
(یا برروی اسم بالا" کنترل+ کلیک کنید "یا به لینک زیر مراجعه کنید)
http://uk.youtube.com/watch?v=KA2B5X0LhMY
 

 

 

mafhh.m@gmail.com

به نام خدا
با سلام و عرض خسته نباشيد خدمت شما
لطفا اگر امکان دارد مطلب زير را با نام (درسهايي از تاريخ) در مجله روزانه خود منتشر کنيد.
http://nokteha.ParsiBlog.com/523734.htm
با تشکر

 

 

daryaman2002@yahoo.com

با سلام خدمت شما وخوانندگان گرامی
در شماره 942 مجله وزین شما به مطلبی از فرنوش خانم برخورد کردم برایم جالب بود اخه این اتفاقات بصورت خیلی زیاد در گوشه وکنار این مملکت داره میافته که واقعا خیلی درد ناکه و باعث میشه که جوانان ما به جای امدن به سمت دین از ان فراری بشوند من خواستم خدمت این خواهر گرامی و دیکر خوانندکان محترم عرض کنم که هر چند این واقعیت کشور ما است ولی حقیقت دین ما نیست هر چند ما با اعمال خودمان چهره دین را زشت نشان میدهیم ولی دین اسلام چهره زیبایی دارد (اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب است از مسلمانی ماست) امیدوارم روزی برسد که با اعمال خودمان ترویج دین کنیم
ارادتمند
اکرمی

 

 

samsam_518@yahoo.com

درد و دل

سلام به همه دوستان
من يك جوان 35 ساله هستم كه قرباني بخش خصوص يا به قولي قراردادهاي موقت هستم كه پس از 11 سال كار در راه آهن هنوز موفق نشدم استخدام شوم بله من كارمن راه آهن هستم كه در در هر برهه از زمان و در دوره هر رياست جمهوري با بخشنامه هاي عجيب روبرويشويم
جناب آقاي ريئس جمهور : ميخو استم از شما و ديگر اعضاي و دست اندركارن دولت عدالت گستر و مهر پرور يك سئوال كنم
اگر كسي جانباز و آزاده و خانواهده شاهد و شهدا نباشد نبايد كار كند نبايد نان بخورد و يا حق زندگي كردن نداشته باشد آيا ما كه خودمان از تبيض در كشورها ي ديگر صحبت ميكنيم اين تبيض اشكار در جامعه اسلامي ايرانمان را چگونه تعبير ميكنيد؟ من و امثال من كه كسي از رجال سياسي را در دستگاههاي دولتي ندارند و تنها حامياشن بارتعالي است بايد چه كنند؟ آيا عدالت علي اين بود آيا عدالتي كه بايد گسترده شود اين است؟ آيا مهر پروري و دست بي كسان را گرفتن يعني اين ؟ پس فرق دولت شما با دولتهاي قبلي در چيست ؟ آيا در دولت شهيد رجايي دست اندركاران دولت و روساي ادارات هم اينگونه عمل ميكرند ؟ جناب آقاي رئيس جمهور عزيز ماز شما چشم ياري داشتيم ؟ نگذاريد اميدمان از شما قطع شود اين حرفها درد دلهاي بسياز جوانان امثال من است كه در وابسته به هيچ كدام از اقايون و يا جانباز و خانواده شهدا نيستند و در عين تلاش شما براي گسترش عدالت در بي عدالتي مديران و روساي ادارات دولتي گرفتار شده اند
ميدانم هيچ وقت اين نامه منتشر نمي شود اما شايد با نوشتن اين جملات اندكي از غصه هايمان كم شود
از طرف يكي از دوستداران شما

 

 

nadja_mirghasemi@yahoo.se

ba salam!
Dastham milarze va ashg didam ro moshgel karde. engar shok tamame
vojodam ro az bonyan va bonyad be tofan keshide.
zabanam qader nist ehsasam ro bayan kone. Mokhtasar migam ke khalesane
dasthaye Pihanmeshkie_7 ro mibosam. Be onvane yek ensan ke hanoz boye
ensaniyat mide che farghi mikone ke ishan mard astand ya zan. Vali har
ke hast dahanash golbaran bad.
Khyal mikardam vatane man, keshvari ke az eslam, din va taqados dam
mizanad alode nist. Palidiha ro enkar nemikardam, zeshtiha ro ham az dor o
nazdik lams karde bodam. vali na ta in had o in mizan. Khodaya bekoja
residehim? Aya az ensaniyat joz yek name abaki va nakhales chizi
baghist? Qader be bayane digari nistam, joz inke man ham ba boghze gerye
tekrar konam "KHAK BAR SARE MA".
Nadia

 

.

alirezamajidi@gmail.com

با دانلود فایرفاکس، رکورد گینس را بشکنید

وبلاگ موزیلا نوشته است که فایرفاکسی‌ها قصد دارند، در اقدامی جالب، رکورد تعداد دانلود یک نرم‌افزار را در 24 ساعت بشکنند و با این کار نسخه سوم فایرفاکس را در کتاب رکوردهای جهانی گینس، ثبت کنند.
هنوز تاریخ دقیق، عرضه نسخه سوم فایرفاکس مشخص نشده، اما اگر به اینجا بروید و ملیت و آدرس ایمیل خود را وارد کنید، هر وقت نسخه نهایی فایرفاکس، برای دانلود آماده شد، به شما اطلاع داده خواهد شد. شما با پر کردن آن فرم، در واقع التزام اخلاقی می‌دهید که در روز نخست، فایرفاکس را دانلود کنید.
اگر به این صفحه بروید، می‌توانید تعداد کاربران کشورهای مختلف جهان را ببینید که قصد شرکت در این برنامه دارند. تا این لحظه از ایران تنها 207 نفر، فرم التزام را پر کرده‌اند و تصمیم به شرکت در این برنامه گرفته‌اند. در کل دنیا این تعداد 97,752 نفر است.

 firefox world record.gif

اگر وبلاگ می‌نویسید، می توانید با رفتن به اینجا، یکی از بنرهای تبلیغ در این نهضت را دریافت کنید و در وبلاگتان بگذارید.

همراه شو عزیزتنها نمان به درد
کین درد مشترک هرگز جدا جدا / درمان نمی شود
دشوار زندگی هرگز برای ما /
بی رزم مشترک آسان نمی‌شود

 

 

alinajaf85@yahoo.com

سلام ، سلامي به گرمي محبت دلها
خيلي وقته كه ميخواهم برايتان ميلي بفرستم و از اين همه خوبي و صفا و صميميت شما دوستان تشكركنم.
احسنت به شما با اين مجله الكترونيكي كه واقعا بي نظير است.
بنده به نوبه خودم از شما و كليه عزيزان زحمت كش نهايت تشكر و قدرداني را دارم و آرزوي موفقيت روزافزون براي شما و مجله تان از خداوند منان مسئلت دارم.
مطالب زيبا و حكايت هاي آموزنده و دانستنيهاي مفيد و جالب داريد. هر كدام به نوبه خود قابل تحسين است.
هر روز بيصبرانه در انتظار شماره جديد هستم تا حدود يكساعتي از وقتم را صرف آن كنم. . استفاده از عكسها و سوژه هاي روز قابل تقدير است.
استفاده از مسائل روز مملكت و مشكلات حادي كه هركسي به نوعي گريبانگير آن هست و بيان آن و ارائه راهكار از شاهكارهاي شماست.
گاها مطالبي ديده ميشود كه انسان را به وجد مي آورد و روحيه آدمي را به شادي مي گراياند ولي افسوس و صد افسوس گاها هم (همين شماره اخير 943)مطلب درخصوص فروش دختران خردسال مشاهده ميشود كه بدن هر انساني را ميلرزاند و متاسف از اين كه اين چنان واقعيت هايي اتفاق مي افتد. البته بايد واقعيتها گفته شود هرچند كه تلخ باشد.
از خداوند متعال خواهانم كه نسل اينگونه افراد را از روي زمين بردارد. وقاهت و پستي و نامردي و كثافت هم حدي دارد انسان چطور ميتواند اينقدر رذيل و پست باشد.
به هرحال از همه شما نهايت تشكر و قدرداني را دارم.
يا حق
قربانتان - علي نجف نژاد از تهران 39 ساله

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
آبگوشت کشک

مواد لازم:
گوشت گوسفند با استخوان:500 گرم
نخود و لوبیا سفید خیس کرده: 1 لیوان
پیاز : یک عدد
کشک جوشانده: 1 تا 2 لیوان
بادمجان کوچک سرخ شده: 6 عدد
سیب زمینی: 3 عدد

طرز تهیه:
گوشت را با مقداری آب می گذاریم روی حرارت تا شروع به جوشیدن کند و مرتب کف روی آب گوشت را می گیریم، کمی که گوشت نیم پز شد و پیاز را خرد کرده همراه با نخود و لوبیا و فلفل و زردچوبه می گذاریم تا کاملا بپزد.
دقت داشته باشید که نمک را بهتر است که در اواخر غذا اضافه کنید تا گوشت سفت نشود
بعد از پخته شدن گوشت و حبوبات سیب زمینی را به آن اضافه می کنیم و فرصت می دهیم تا سیب زمینی ها هم کاملا بپزد این غذا باید کم آب باشد پس اجازه بدهید تا آب گوشت کاملا به خورد غذا برود حالا بادمجان و کشک را اضافه کنید کمی غذا را بچشید اگر نمک کشک برای غذا کافی نبود کمی نمک اضافه کنید و آبگوشت را خوب بکوبید تا کاملا نرم شود می توانید کمی کشک نیز باز به این غذا اضافه کنید تا بنا بر سلیقه خود شما نرم تر شود می توانید چند ورقه از بادمجانها را نکوبیده نگهدارید و روی غذا برای تزئین بگذارید.

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

johood_studies@yahoo.com

شنیده نشده ای از زندگی ابوالحسن بنی صدر
سه ماه زندگی در اسرائیل در دوران دانشجویی

مئیر عزری، متولد 1922 اصفهان، از سال 1958 تا 1973، نماینده (سفیر) رژیم صهیونیستی در تهران بوده است. او که در حال حاضر در فلسطین اشغالی زندگی می کند در سال 2000 میلادی خاطرات زندگی اش در ایران را در کتابی با عنوان «یادنامه» منتشر کرده است. «یادنامه» که در اورشلیم (بیت المقدس) منتشر شده است، کتابی دو جلدی است و مجموعا حدود 710 صفحه دارد. برخی از موسسات پژوهشی در ایران، نسخه هایی از این کتاب خواندنی را دارند که اگر جوینده باشید می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. البته مدتی پیش هم روزنامه کیهان در صفحه پاورقی اش، فرازهایی از یادنامه را به همراه نقد و شرحی منتشر کرد. امیدوارم که به زودی کسی همتی کند و این کتاب روشنگر را در ایران، البته به همراه نقدی درست و جاندار بر آن منتشر کند.
یکی از فرازهای جالب توجه خاطرات عزری، آنجایی است که او به بنی صدر، اولین رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره می کند. وقتی این فراز از خاطرات عزری را خواندم سخت حیرت کردم که چرا تاکنون چنین مطلبی را در مورد بنی صدر نشنیده یا نخوانده بودم. حالا که در سالگرد فتح خرمشهر، بحث خیانت یا نفهمی و بی لیاقتی بنی صدر در گرفته است، مناسب دیدم این فراز کمتر یا اصلا شنیده نشده از زندگی بنی صدر را به نقل از مئیر عزری در اینجا بیاورم، بلکه کمکی در قضاوت در مورد بنی صدر باشد.
 عنوان فصل بیست و هشتم از خاطرات عزری، «بازدیدهای دو سویه جوانان و دانشجویان» است. در این فصل است که او به بنی صدر اشاره می کند. البته واضح است که عزری ضمن افشای قسمتی از واقعیتها در مورد بنی صدر، سعی در تبرئه و پنهان کردن ارتباط او با صهیونیستها در دوران رئیس جمهوری اش نیز دارد. عزری پس از اشاره به سفر برخی گروههای دانشجویی وابسته به جبهه ملی در دوران پهلوی به فلسطین اشغالی می نویسد:

 

«ابوالحسن بنی صدر که به آیت الله خمینی پیوست و نخستین رئیس جمهور وی شد، یکی از نخستین دانشجویان ایرانی از همین گروهها بود که از اسرائیل دیدار کرد.
آرمان بنی صدر، بر هم آمده ای از باورهای حزب توده، گرایشهای مذهبی و مرام مائوئیستهای چین بود. شاه و دستگاههای دولتی می خواستند دانشجویانی مانند او را با گرایشهای ایرانی، آرمان و فرهنگ میهن دوستی بیشتر آشنا کنند. بنی صدر سه ماه در اسرائیل بود و با گروههای گوناگون دانشجویی و سازمان جوانان (اسرائیل) دیدار کرد. برخوردهای وی در این دوره بسیار پسندیده بود و در بازگشت به ایران با دانشجویان و دوستانش از نکته های سازنده مردم اسرائیل و پشتکار و هنر و بردباری این مردم سخن می گفت. ولی با نزدیک شدن به موج دگرگونیهای بیست سال پیش (منظور عزری، انقلاب 1357 است) ناگهان راه تازه ای در پیش گرفت و دگرگونه شد.

پیرو گرفتاریهایی که میان بنی صدر و دوستان پیشینش (گروه آیت الله خمینی)، در تهران پیش آمد، شنیده شد که چادر به سر از پایتخت گریخته و به فرانسه گریخته است. برخی از دوستانش آن روزهای پر تب و تاب سر زبانها انداخته بودند که: «ابوالحسن ماهها در اسرائیل دوره دیده.» آنها با شاخ و برگ دادن به گفته های خشماگینشان می افزودند: «اسرائیل بنی صدر را از ایران گریزانده تا اسرار پشت پرده جمهوری اسلامی را به مزدوران فرانسوی شان بفروشد.» گفتنی اینکه بنی صدر کم و بیش یک سال پس از دیدارش از اسرائیل، هرگز هیچگونه پیوندی (ارتباطی) با اسرائیل نداشته است.» (عزری، مئیر، «یادنامه»، دفتر دوم، ترجمه ابراهام حاخامی، اورشلیم، 2000م، صفحه 16)

 

 

ye_rahgoozar@yahoo.com

با سلام خدمت دوستان من رهگذر هستم

مثل همه ی دوستان علاقه مند به مبین تا امروز من تمام مطالب دوستان رو فقط میخوندم و گاهی هم پیش خودم

تجزیه تحلیل میکردم اما در اخرین شماره ی مبین به مطلب جالبی بر خوردم کم اوردن یا به قولی بد بیراه گفتن به یکی از دوستان که به هر دلیل نظر خوبی چه به اسلام چه برادران عرب ندارن واقعا چرا ما نمیتوانیم نظری مخالف را تحمل کنیم و خیلی سریع بگوییم اقا تو عمله ی جوری پول میگیری حرف میزنی برای دشمن کار میکنی از این حرفها یا به او میگوییم شما احمق هستی چرا راحت زود جبهه میگیریم چرا نمیتوانیم این هموطن را تحمل کنیم یا او را قانع کنیم با دلیل و مدرک عقلی یا با درایت کمی به حرفهایش فکر کنیم

قومی متفکرند دز مذهب و دین
جمعی متحیرند در شک و یقین
ناگاه بر اورد منادی زکمین
کای بیخبران راه ن انست و نه ای

خیام
من میگویم هرگز ا ز کسی که موافق نظر ماست هیچ چیز زیاد تری یاد نخواهیم گرفت
چرا ما میخواهیم همه مثل ما فکر کنن یا شیعه باشد یا هیچ برادر چرا نمیای تاریخجه ی شیعه را برامون بگی
شاید ما هم شیعه شدیم چرا هنوز نمیتونیم با روشهای عقلی با هم رو به بو بشی م که هنوز نفهمیدیم
جرا نمیخوای درباره ی مذهب که بهش ا عتقاد صحبتی بشه مگه خود شما در مورد انسان شناسی تخصص داری که در باره یک انسان ازاد یا به قول شما بی اعتقاد نطر میدی محکومش میکنی سپس اعدام
مگه شما خدایی این مجله برای همه جا داره بی خدا با خدا شیعه یا سنی یا مسیحی وقتی کار گفتگو به دعوا و توهین میکشه حتما ایراد از دو طرفه گفتکو هست مگه اینکه یکی از طرفین انقدر بزرگ باشه که به طرفش احترام بذاره و اگه نمیتونه با دلیل عقلی قانعش کنه که اون یه امر دیگه است
چرا روش عقلی بین ما ایرانی ها منسوخ شده چرا من و شما هر چی میخواهیم بگوییم میگوییم طبق فلان کتاب یا طبق گفته ی فلان شخصیت بزرگ پس خودمون چی ما باید تا به کی بگیم چون پس بقیه قدیما گفتن ما نگیم
این عقل رو خدا برای چی داده به ما که دنباله رو باشیم با عقل بقیه فکر کنیم چون فلان بودن یا بهمان بودن
چیز های به روزی که نگفتند چی حتما از فلان بزرگوار بپرسیم
اینه نو اوری که من تعطیل باید پیرو باشم اگه اشتباه باشه چی چی میخوای به خدا بگی که فلانی گفت یا توی فلان کتاب نوشته بود مگه همه ی چیز های این دنیا توی کتاب ها نوشته شده
پس حرمت عقل قدرت تصمیم گیری انسان چی ایا انوقت با یه روبات از پیش برنامه ریزی شده چه فرقی داریم
خدا وقتی گفته اگه تو مثلا فلان کار و نکنی میبرمت جهنم شما مجبوری انجام چون میگه اگه نکنی میری جهنم
پس چرا اومدیم توی همون بهشت میموندیم امتحان معنی پیدا نمیکنه وقتی اجبار هست
یا توی یه کتابی نوشته بود اگه شما انسان خوبی باشی برای خانوم شما یه نفر قلمان داریم برای خود شما یه زن زیبا خدا جه کارهایی نمیکنه برای جلب رضایبشر
فقط من یه تقا ضا دارم از کسانی که میخوان جبهه بگیرن کمی فکر کنن به حرفهای کفر امیز من
بعد اعدام بشم در ضمن برای بنده از اهالی عراق و عربستان دلیل نیارن خودشون کمی فکر کنن با عقل منطق دلیل بر انحرافی بودن من بیارند
کمی هم از خودتون از دلتون از عقلتون کمک بگیرین تا به کی میخای بگی فلان عرب گفت
بگو من میگم به نظر من
این لازم بود من برای اقا احسان غفاری و پور چیستا و بقیه ی دوستان ارزوی صبر دارم
یه_رهگذر

 

 

chehrzad332@yahoo.com

سوتی ها و شایعه های عشقولانه در گوگل
و یاهو: امید کردستانی و سوزان دکر

در چند ماه اخیر در سایتهای اینترنتی امریکایی بویژه در سایت جنجالی ولی وگ  مطلب جالبی در باره زندگی خانوادگی امید کردستانی (مدیر ارشد مالی گوگل با ثروتی حدود ۲ میلیارد دلار) و خانم سوزان (سوزی) دکر Sue Decker  پرزیدنت سایت یاهو منتشر شده .
خانم بکر که در سال گذشته میلادی ( 2007 ) مجموع حقوق و مزایای سالانه اش در یاهو به یکباره  29 درصد افزایش یافته و از 850 هزار دلار به 1.1 میلیون دلار رسید و مخالفت شدیدی با پیشنهاد 44 میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید یاهو داشت و می خواست که یاهو را مستقل نگهدارد (اما بعد از مخالفت سهامداران یاهو مجبور به کناره گیری از صحنه و دوری از رسانه ها شد) اخیرا ، با وجود داشتن سه فرزند که کوچکترینشان در سال   2002 متولد شده،  از همسرش ، اقای مایکل دو وی Michael Dovey  که شغلش سرمایه گذاری بانکی است، طلاق گرفته. مدارک دادگاهی این طلاق ، که علنی و در دسترس عموم است، نشانگر اینست که آقای مایکل دو وی هیچ نفقه و پولی از خانم بکر درخواست نکرده و مثلا غرور مردانه اش را حفظ کرده و گفته که خودم به اندازه کافی ثروتمند هستم نیازی به پول همسرم ندارم...عکسی از خانم بکر و تصویری از او و همسر سابقش را می بینید..

 

اما در مورد امید کردستانی  Omid Kordestani  و همسر ایرانی اش خانم بیتا دریابری  Bita Daryabari : از ماه نوامبر سال 2007  (آبان 1387) شایعاتی مبنی بر گرایش عاطفی آقا امید به یکی از خانم های فرانسوی همکارش در دپارتمان مالی گوگل در نیویورک بنام خانم ژیسل هیزکاک  Gisel Hiscock  ( عکس سیاه سفید سمت راست) در سایتهای اینترنتی ( ابتدا در سایت ولی وگ) منتشر و اعلام شد که  ظاهرا امید و بیتا که دو فرزند هم دارند اختلاف پیدا کرده اند و حتی خانم ژیسل هیزکاک  قراره که برای نزدیکی بیشتر با امید از نیویورک به کالیفرنیا منتقل بشه .
انتشار این مسئله در اینترنت باعث ایجاد بحثهای زیادی در بین کاربران اینترنتی بویژه ایرانیهای مقیم امریکا شد و بحثها به جاهای باریک هم کشیده شد و اینکه آیا مردهای ایرانی بهترند یا زنها و یا اینکه آیا اصلا  شهرت و ثروتمندی امثال آقای امید کردستانی آیا باعث میشه که پس هر کاری در زندگی می کنند هم قابل دفاع هست یا نه؟....  
همکلاسان سابقش میگویند که در دانشگاه همیشه معدل نمراتش یعنی GPA او 4 ( از 4 ) - یعنی عالی- بوده، اما آیا این دلیلی بر صحه گذاشتن بر تمامی کارها و تصمیماتش میشود؟.. ضمن اینکه جزییات دو طرفه مسایل خانوادگی کردستانی و بیتا دریابری هم هنوز معلوم نیست تا کاربران بتوانند قضاوت کامل و عادلانه ای داشته باشند.. این شایعه ها وسیعا روی اینترنت هست. و برای آدمهای معروف و سوپر ثروتمند هم مسئله ای عادی است.
امید کردستانی ، دوازدهمین کارمندی که گوگل استخدام کرد،   فعالیتهای غیر بیزینسی هم دارد و از جمله بنیانگزار بنیاد صلح طلبی PARSA Community Foundation  برای ترویج همزیستی و دوستی بین دولتهای ایران و امریکا است و معتقد است که ترافیک اینترنتی  که جوانان ایرانی در درون ایران بوجود آورده اند نه تنها بازار فوق العاده ای برای امثال گوگل است بلکه بتدریج باعث بازتر شدن فضای سیاسی  در ایران هم خواهد شد. او از قبل از انقلاب که پس از فوت پدرش بخاطر سرطان، همراه با مادر و برادرش به امریکا مهاجرت کردند تابحال به ایران باز نگشته اما عاشق ایران است. مادرش در امریکا با شغل پرستاری ، امید و برادرش را بزرگ کرد. امید کردستانی در امریکا در یک دبیرستان کاتولیک بنام سانتا کلارا Santa Clara (که آنوقتها اسمش بوچسر یا باچسر  Buchser    بود)   درس خوانده .   
اما کمی هم در مورد خانم بیتا دریابری: او یک ایرانی است و از دانشگاههای امریکا مدارک لیسانس و فوق لیسانس داره و در شرکتهای کامپیوتری و مخابراتی امریکایی کار کرده و ضمنا یک فعال سیاسی و فعال حقوق زنان هم هست: بنیانگزار بنیاد زن نمونه     unique zan foundation      و  همچنین در بنیاد سیاسی  iranian american pac    هم فعالیت می کنه ...( پک  PAC ها در امریکا به گروههای غیر دولتی و غیر انتفاعی متشکل از افراد مختلف برای لابی گری سیاسی و غیره گفته میشه) ..  و در بعضی نهادهای فرهنگی و ادبی ایرانی در امریکا هم فعال است و حتی اخیرا ( دو ماه پیش در دانشگاه استنفورد امریکا) هم به خانم سیمین بهبهانی (شاعر) جایزه ای داده...

 

 

v_mahsa@yahoo.com

چه غذاهایی بخوریم تا لاغر شویم

قسمت 1

تعریف چاقی بر اساس ایندکس جرمی بدن:
فرمول محاسبه ی ایندکس جرمی بدن Body Mass Index BMI

وزن (کيلو گرم) / قد *2 (متر)
وزن (بر حسب کيلوگرم) تقسيم بر مربع قد (بر حسب متر)
18.5 > : لاغر
18.5 – 24.9 : وزن مطلوب
25- 29.9 : اظافه وزن
30 – 34.9 : چاق
35- 39.9 : چاق مرگبار


غذاهاي دارای کالری منفی چه غذاهایی هستند؟

نخست به تعریف واژه کالری می پردازیم:

کالری واحد استاندارد اندازه گيری مقدار انرژی موجود در مواد غذايی می باشد.
تمامی انواع غذا ها حاوی مقاديری کالری می باشند. در حقیقت هيچ گونه ماده ی غذايی به جز آب وجود نداشته که کاملا عاری از هرگونه کالری باشد.
واژه ی غذا های دارای کالری منفی در حقيقت به غذا هايی اطلاق می گردد که بدن برای هضم و جذب و نیز استفاده از آنها، به صرف مقادير بالاتری از انرژی در مقايسه با محتوای انرژی موجود در اين غذا ها، نيازمند می باشند. که اين در نهايت موجب سوختن مقداری انرژی توسط بدن می گردد.
بدن برای هضم و جذب غذا ها و نيز استفاده از ويتامين ها، مواد معدنی و نيز ديگر فاکتور های تغذيه ای موجود در مواد غذايی، به صرف انرژی نياز مند می باشد. هر چه بدن راحت تر قادر به تجزيه، و نيز استفاده از مواد مغذی موجود در يک ماده ی غذايی باشد، سلول های بدن، به منظور هضم و جذب آن ماده ی غذايی، نيازمند به صرف مقدار انرژی کمتری خواهند بود. و برعکس، هرچه استخراج ترکیبات مغذی موجود در يک ماده ی غذايی مشکل تر باشد، سلولهای بدن برای هضم و جذب و نيز استفاده از ترکيبات موجود در آن ماده ی غذايی، نيازمند به صرف مقدار انرژی بیشتری خواهند بود.

غذاهای دارای کالری منفی

اينها در واقع غذاهايی هستند که مقدار انرژی مورد نياز برای هضم و نيز جذب آنها توسط بدن انسان، به مراتب بالاتر از مقدار انرژی موجود در این غذاها می باشد. در حقيقت، استفاده از کالری های موجود در اين دسته از غذاها برای بدن انسان دشوار بوده، و بنا بر اين بدن به منظور هضم و جذب اين دسته از مواد غذايی نيازمند صرف مقادير زيادی از انرژی می باشد.

در نتيجه:
بدن برای هضم و جذب غذاهای دارای کالری منفی نيازمند به صرف مقادير بيشتری انرژی در مقايسه با محتوای انرژتيکی موجود در اين غذا ها می باشد، که اين به نوبه ی خود منجر به افزايش انرژی مصرفی بدن و در نتيجه منجر به کمک به کاهش وزن می گردد. به همین دلیل، غذاهای کالری منفی به غذا های چربی سوز نيز معروف می باشند.

به عنوان مثال:
يک قاچ کيک دارای حدودا 500 کالری می باشد، و سلول های بدن نيز به منظور هضم و جذب اين قاچ کيک نياز مند به صرف حدودا 200 کالری می باشند. در نهايت، پس از پايان تمامی پروسه های متابوليکی توسط بدن، و هضم و جذب غذا توسط دستگاه گوارشی، مقدار 300 کالری اظافی در نتيجه ی مصرف اين قاچ کيک باقی خواهد ماند. اين کالری ها نيز به نوبه ی خود به تجمع چربی در بدن، و نيز به افزايش وزن کمک کرده، و در نهايت منجر به ایجاد مشکل اضافه وزن می گردند.
حال آنکه، اگر غذاي مصرفی دارای 100 کالری بوده و بدن نیز برای هضم و جذب آن به صرف 150 کالری نيازمند باشد، در واقع به مانند اين است که با خوردن اين غذا بدن نه تنها کالری ای مصرف ننموده بلکه 50 کالری نيز سوزانده است.
به عنوان مثال بدن برای هضم و جذب يک ظرف 100 گرمی کلم بروکلی نيازمند به صرف حدودا 100 کالری می باشد، حال آنکه اين مقدار کلم دارای فقط چيزی در حدود 25 کالری می باشد.
پس بنابر اين هرچه مقدار بيشتری از اين کلم را مصرف نماييم، بدن نیز برای متابوليسم و هضم و جذب آن مقدار بيشتری کالری خواهد سوزاند.

غذا های مختلف حاوی مقادير متفاوتی از کالری، کربوهيدراتها، چربی ها، پروتيين، مواد معدنی، ويتامين ها و دیگر ترکیبات می باشند.
بدن انسان برای هضم و جذب مواد غذايی مختلف، و نیز به منظور انجام واکنش های مختلف متابوليکی، نيازمند به انواع گوناگونی از آنزيم ها می باشد.
غذا های کالری منفی در حقيقت حاوی انواع ويتامين ها، مواد معدنی، و نيز ديگر مواد مورد نياز بدن می باشند. که این ويتامين ها و مواد معدنی برای تولید، و نيز فعاليت بسياری از آنزيمهای بدن مورد نياز می باشند. بدين ترتيب نیز، غذا های کالری منفی، به واسطه ی نقش خود در فراهم آوردن ويتامين ها و مواد معدنی مورد نياز بدن، به بدن در تجزيه و نیز متابوليسم مواد غذايی مصرفی کمک می نمايند.

در واقع مقدار ويتامين ها و مواد معدنی موجود در اين دسته از گياهان در حدی است که نه تنها به بدن در تجزيه و سوخت کالری های موجود در اين غذاها کمک می کند، بلکه به بدن در سوخت کالری های موجود در ديگر انواع غذاهای مصرف شده نيز کمک می نمايد. همچنين اين دسته از گياهان حاوی مقادير بالايی از فيبر (سلولز) و نيز آب می باشند. بديهی است که آب دارای هيچگونه کالری نمی باشد و سلولز نيز قابل جذب توسط بدن نبوده و به تجمع چربی و افزايش وزن نخواهد انجاميد. به علاوه، محتوای سلولزی اين گياهان به عملکرد دستگاه گوارشی کمک نموده و دفع مواد زايد توسط روده ها را افزايش خواهد داد که اين امر نيز به نوبه ی خود به کاهش وزن کمک چشمگيری می نمايد.

فهرستی از غذا های دارای کالری منفی

سبزيجات:
کدو، کلم، اسفناج، شلغم، کلم برگ، کرفس، فلفل قرمز، خيار، سير، مارچوبه، کلم بروکلی، کلم گل، لوبيا سبز، پياز، گوجه فرنگی، پيازچه، تره فرنگی.
ميوه ها:
سيب، گريپ فروت، ليمو، پرتقال، توت فرنگی، نارنگی، آناناس، مانگو، آلو.

غذا های کالری منفی تماما از ميوه ها و نیز سبزيجات بوده، و همان طور که قبلا نيز ذکر شد اين غذاها حاوی مقادير بالايی از سلولز و آب می باشند. آب دارای هيچ گونه کالری ای نمی باشد. به علاوه، سلولز نيز به علت فقدان آنزيم سلولاز در بدن انسان، قابل جذب توسط بدن نبوده و بنابر اين بدن قادر به متابوليسم سلولز و نيز استفاده از کالری های موجود در اين ماده ی غذا يی نمی باشد. حيواناتی از قبيل گاو، و گوسفندان قسمت عمده ی کالری های مورد نياز بدن خود را از مصرف سلولز، که در گياهان و علف موجود می باشد به دست مي آورند.

ادامه دارد ....

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد.

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

11 خرداد / 31 مي / 25 جمادي الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
11 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اگر شاه ايران به اندرز امپراتور چين توجه كرده بود...

«ليو بانگ» كه به نام «گائو زو» امپراتور چين شده بود در مي سال 198 پيش از ميلاد ايران را به اتحاد با چين دعوت كرد. «گائو زو» در نامه خود كه به اردوان سوم چهارمين شاه ايران از دودمان اشكاني تسليم شد پيش بيني كرده بود كه اگر هم دولت آنتيوكوس سوم در انتاكيه (از جانشينان اسكندر) از ميان برود جايش را دولت ديگري از غرب (روميان) خواهند گرفت و شرق را آسوده نخواهند گذارد مگر اين كه متحد شود. اردوان كه سخت درگير جنگ با آنتوكوس سوم بود به واقعيتي كه گائو زو در نامه اش نوشته بود توجه نكرد و مناسبات ايران و چين در همان سطح سابق باقي ماند. در آن زمان آنتيوكوس سوم كه مردي جاه طلب بود دست به جهانگشايي و توسعه قلمرو زده بود به گونه اي كه دو دولت محلي واقع در آناتولي از روميان استمداد كرده بودند كه خود در صدد تصرف يونان و مقدونيه و همسايه شدن بي واسطه با ايران برآمده بودند و اين استمداد بهانه خوبي به دست روميان تازه به قدرت رسيده داد كه متوجه شرق شوند. گائو زو موسس دودمان «هان» در چين كه بر جاي دودمان شين (چين) نشسته بود از سال 202 تا سال 195 پيش از ميلاد امپراتور چين بود و يكم جون اين سال (2 هزار و 201 سال پيش) درگذشت. «تاريخ» او را مردي با تدبير و دورانديش مورد قضاوت قرارداده است. اگر اردوان سوم به نامه گائو زو توجه كرده بود شايد درگيري 800 ساله ايران و روم صورت نمي گرفت.

 

روزي كه شهرستان انبار (عراق) «پيروزشاپور» نام گرفت

در پي پيروزي بر گورديان سوم امپراتور روم، شاپور يكم شاه ساساني ايران اول ژوئن سال 243 ميلادي شهر «انبار» واقع در 60 كيلومتري غرب بغداد امروز را به شهر «پيروز شاپور» تغيير نام داد. چندي پس از آن شكست، گورديان به دست افرادش كشته شد و فيليپ را به امپراتوري روم برداشتند كه با شاپور صلح كرد و امتيازات فراوان به او داد. در برخي نوشته ها آمده است كه شاپور «انبار» را پس از عمران و آبادي و انتقال جمعيت بيشتر به مركز شهرستان، «پيروز شاپور» ناميده بود. توافق بر سر صلح در همين محل حاصل آمده بود. به درستي دانسته نيست كه از چه زماني اين منطقه كه اينك ايالت الانبار (عراق) خوانده مي شود به نام قديمي خود بازگشت داده شده است.
     شاپور يكم كه در سال 242 شاه ايرانيان شده بود جنگ با روميان را از پدرش، اردشير، به ارث برده بود. شاپور يكم پس از پيروزي بر گورديان سوم و امضاي قرارداد صلح با فيليپ، عازم شمال خاوري ايران شد و در طول همين سفر بود كه از عقايد «ماني» آگاه گرديد و براي مدتي كوتاه به پشتيباني از او برخاست.

Mobin_s2004@yahoo.com
31 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و مردم فرانسه دوگل را باز گردانيدند

شارل دوگل

فرانسويان كه از ناامني ها، خودسري ها، گراني ها، بيكاري ها و ... به جان آمده بودند سر انجام براي نجات خود، يك بار ديگر دست به سوي شارل دوگل دراز كردند و او را از بازنشستگي خارج و يكم ژوئن 1958 رئيس دولت فرانسه كردند تا به اوضاع سر و سامان دهد و او با اين شرط كه قانون اساسي (جمهوري چهارم) را اصلاح كند و شش ماه نيز كشور را به اراده خود و از طريق صدور بخشنامه (به جاي مصوبه پارلمان) اداره كند با باز گشت به قدرت موافقت كرد.
    در توسل به دوگل، رهبران همه احزاب جز فرانسوا ميتران شركت كرده بودند. دوگل از آن روز تا 28 آوريل سال 1969 بر فرانسه حكومت كرد و در اين مدت فرانسه را وارد باشگاه اتمي ها ساخت، مركز ناتو را از فرانسه بيرون انداخت و فرانسه را از فعاليت هاي نظامي اين اتحاديه بيرون كشيد، با شوروي و آلمان دوستي ويژه برقرار كرد، با اصلاح قانون اساسي جمهوري پنجم فرانسه را ساخت، تا زنده بود مانع ورود انگلستان به بازار مشترك اروپا (پدر اتحاديه اروا) شد، به مستعمرات فرانسه استقلال داد و .... وي يك سال پس از كناره كيري در 81 سالگي و در همان ماهي كه به دنيا آمده بود درگذشت. دوگل مشكلات فرانسه تا ژوئن 1958 را ضعف مديريت و كمبود مدير خوب اعلام كرده بود. وي يك مينهدوست تمام عيار بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 1 ژوئن

  • 193:   ميلادي ماركوس ديديوس امپراتور روم در شصت و ششمين روز زمامداريش در كاخ امپراتوري ترور شد.

  • 1845:   يك كبوتر نامه بر پس از 55 روز پرواز و طي 11 هزار كيلومتر مسافت خود را از آفريقاي جنوب غربي ( ناميبياي امروز ) به لندن رسانيد.

  • 1869:   توماس اديسون ماشيني را كه براي تسهيل امر راي گيري در انتخابات ساخته بود به ثبت داد. با اين كه از اختراع اين ماشين 136 سال گذشته است روشهاي اخذ راي ماشيني (از مكانيكي تا الكترونيك) همواره مورد ايراد و اعتراض بوده اند و هنوز هيچ روشي در دقت، و دادگاه پسند بودن جاي نوشتن ورقه راي با دست و انداختن آن به صندوق را نگرفته است. در برخي از كشور ها از هر دو روش به موازات هم استفاده مي كنند كه اگر به شمارش آراء كه از طريق ماشين اخذ شده اعتراض شود، شمارش آرايي كه با قلم نوشته و يا علامت گذاري شده و به داخل صندوقهاي تماما شيشه اي انداخته شده ( که هرکس بتواند حجم اوراق راي را به چشم ببيند و از خالي بودن صندوق پيش از راي گيري مطمئن شود) آغاز شود كه اين دوباره شماري وقت گير، اما معتبر است.

  • 1949:   نخستين مجله به صورت «مايكرو فيلم( يا مايكرو فرم )» انتشار يافت كه ادامه اين روش از زمان پيدايش اينترنت و مطالب « آن لاين » ضرورت نداشته است.

  • 1958:   مردم فرانسه كه از خودسري ها، گراني ها، بيكاري ها و ... به جان آمده بودند شارل دوگل را از بازنشستگي خارج و رئيس دولت كردند تا به اوضاع سر و سامان دهد و او با اين شرط كه شش ماه كشور را با تصميمات و بخشنامه هاي خود اداره كند با باز گشت به قدرت موافقت كرد.

  • 1971:   نظاميان سابق آمريكايي (وتران ها) كه در جنگهاي خاوردور شركت كرده بودند جملگي از دولت اين كشور خواستند كه به جنگ غير ضروري و بيهوده و پرهزينه ويتنام پايان دهد.

  • 1979:   در جريان استعمار زدايي، نام رودزيا به جمهوري زيمبابوه تغيير يافت.
        

  • 1990:   سران آمريكا و شوروي قرارداد دوجانبه منع توليد سلاحهاي شيميايي را امضاء كردند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    25 جمادي الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت آيت الله علامه ميرزا محمد حسين نائيني از بزرگترين فقيهان ومراجع

    25 جمادي الاول 1355 - آيت الله علامه ميرزا محمد حسين نائيني از بزرگترين فقيهان ومراجع د رگذشت . آيت الله نائيني به واسطه اطلاعات وسيعش در علوم رياضي ، حكمت ، فلسفه و عرفان و كليات فقه مقام شامخي در ميان علماي حوزه نجف يافت ، دقت نظر و تحقيقات علمي آيت الله نائيني ايشان رامحور حركت علمي در حوزه علمي نجف اشرف قرار داد .از مهمترين آثار ايشان « تنبيه الامّه و تنزيه المّله» را مي توا ن نام برد اين كتاب درباره انواع استبداد و حكومت خود كامه شاهان مستبد ووظايف فقها و روحانيون درخصوص دين واوضاع ايران در دوره قاجار است .

     

    تولد حاج ميرزا محمد فيض قمي از علما,مراجع و استادان برجسته

    25 جمادي الاول 1370 - حاج ميرزا محمد فيض قمي از علما,مراجع و استادان برجسته قرن متولد چهاردهم هجري قمري در قم شد و پس از به پايان رسيددن تحصيلات متوسطه به تهران آمد و به تحصيل ادامه داد.ميرزا محمد فيض قمي تحصيلات عالي را در نجف سپري كردوسرانجام جزو مدرسان حوزه علميه سامرا شد .وي بعد از بازگشت به ايران به زادگاهش قم عزيمت كردو به تدريس و تربيت طلاب علوم ديني اهمام ورزيد.آيت الله قمي حجره هاي مدرسه فيضيه قم را براي اسكان و پرورش اهل علم آماده كردوخودنيز در همان مكان به تدريس پرداخت.

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    22
    33

    اهواز

    29
    44

    تبريز

    14
    27

    شيراز

    21
    36

    مشهد

    18
    29

    بندرعباس

    27
    40

    کرمان

    18
    37

    اصفهان

    18
    33

    يزد

    24
    36

    کرمانشاه

    16
    33

    اراک

    16
    30

    رشت

    19
    22

    دبی

    31
    39


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1465 تومان
    937 تومان
    1830 تومان
    877 تومان
    252 تومان
    257 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    240000 تومان
    107000 تومان
    55000 تومان
    210000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:02

    اذان مغرب : 20:35

    اذان صبح فردا : 4:06

    طلوع آفتاب فردا : 5:50
     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Electronic Gaming Monthly
    ماه جولاي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Electronic Gaming Monthly

    تاریخ انتشار: جولاي 2008
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 18 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    چای ساز هوشمند برای افراد تنبل!

    صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است. ولی همیشه به دلیل تنبلیمان نادیده گرفته می شود. دیر از خواب بیدار می شویم و آنقدر عجله داریم که دیگر صبحانه را فراموش می کنیم. اما اگر از قبل به فکر باشیم و یک عدد چای ساز که هوشمند است خریداری کنیم می توانیم از اتلاف زمان جلوگیری کرده و حدالقل صبح ها یک استکان چای گرم بنوشیم. این چای ساز زیبا را که در تصویر مشاهده می کنید بر طبق یک بر نامه که در حافظه داخلی آن لود شده است می تواند چای را برای ساعت معینی برایمان آماده کند. سیستم نرم افزاری آن احتمالا چیزی شبیه به ماکروفر است. کافیست زمان مد نظرمان را به دستگاه وارد کنیم و محفظه چای آن را پر از چای خشک کنیم. حتی می توانیم مدت زمانی را که می خواهیم چایمان دم بکشد  را تنظیم کرده و بعد از آن زمانی را برای گرم نگه داشتن چای به آن اعلام کنیم. بعد از رفتن همه اعضای منزل به صورت اتو ماتیک خاموش شده و پروسه طبخ چای به پایان می رسد! کلیه تنظیمات زمانبندی مذکور به دو صورت دستی و  یا با کمک ریموت کنترلر صورت می گیرد. حجم محفظه آب آن می تواند برای تعداد 2 تا 12 فنجان چای پر شود. از قیمت تمام شده این محصول خبری در دسترس نبود اما اگر جایی آن را دیدید و خریدید حتما یک چای گرم را در یک فنجان " نارنجی" به یاد ما بنوشید!
    منبع

    از نمایشگرهای لمسی خسته شده اید؟ وقت چلاندن آنها فرا رسیده


    محققین شرکت مایکروسافت در حال کار بر روی فناوری جدیدی هستند که قرار است باز هم از تعداد دکمه های دستگاه های پرتابل کم کنند و آن ایده ی جدید اعمال فشار بر دستگاه دیجیتالی در جهت های متفاوت است.

    بر اساس این فناوری شما میتوانید با اعمال فشار های مختلف بر دستگاه  کارهای مختلفی را انجام دهید. این اعمال شامل پیچاندن / خم کردن / کشیدن و چلاندن دستگاه میشود! این حرکات توسط حسگر هایی که در دستگاه تعبیه شده حس و به دستگاه منتقل میشود.

    از طریق این حرکات میتوان برای مثال صفحه ی کتاب در حال خوانده شدن را ورق زد یا بین نرم افزار ها حرکت کرد. البته این فشار ها در عمل تغییری در شکل دستگاه به وجود نمی آورند و فقط توسط حسگر ها حس و دریافت میشوند. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که این فناوری جایگزین نمایشگر های لمسی یا Multi touch نیست و در کنار آنها قرار خواهد گرفت. و البته مشخص است که این ایده جدید قطعا به ضرر دکمه های دستگاه ها است. نمیدانم این دکمه ها چه ظلمی در حق بشر کرده اند که تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از دست آنها خلاص شود.

    یک نمونه اولیه از این ایده بر روی یک UMPC ساخت شرکت سامسونگ پیاده شده که آنرا در عکس ملاحظه میکنید.

    نظر شخصی من این است که این فناوری میتواند خیلی هیجان انگیز باشد ولی احتمالا آمار خرد شدن دستگاه های دیجیتالی پرتاپل را بالا خواهد برد. تصور کنید که هنگام اعمال حرکت پیچاندن برای تغییر صفحه دستگاه فقل کند و شما عصبانی شوید و فشار وارده را کمی بیشتر کنید...

     

    منابع:  گیزمودو - BBC
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    آموزه‏ هاى بنيادين علم اخلاق
     جلد سوم: رابطه انسان با محيط

    نويسنده: محمد فتحعلى خانى

    مجموعه کتاب های آموزش های بنیادین علم اخلاق در چهار جلد شامل بخش های زیر است:
    1- مقدمه علم اخلاق که به بررسی و تعریف علم اخلاق و تفاوت های آن با فلسفه اخلاق و عرفان می پردازد.
    2- رابطه انسان با خدا که مواردی چون ایمان، توکل، صبر، شكر، رضا، گناه، توبه و ... را در رابطه انسان با خدا مورد توجه قرار می دهد.
    3- رابطه انسان با خود که سرفصل هایی از قبیل غريزه، حقيقت جوئى، غفلت، گرايشهاى غريزى، گرايش اخلاقى، اراده و ... را مورد مداقه قرار می دهد.
    4- رابطه انسان با محیط که به بررسی مواردی چون تربيت فرزند، نيكى به پدر و مادر، اخلاق تعليم و تربيت، روابط عام اجتماعى، عوامل و موانع سازگارى، خود بزرگ بينى و تكبر و ... می پردازد.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● دنیا

    ● قناعت

    ● روابط محيطى انسانى

    ● تربيت فرزند

    ● نيكى به پدر و مادر

    ● اخلاق تعليم و تربيت

    ● روابط عام اجتماعى

    ● عوامل و موانع سازگارى

    ● خود بزرگ بينى و تكبر

    ● حسد

    ● دروغ

    ● غيبت

    ● بهتان

    ● سخن چينى

    ● عيب‏جويى

    ● يارى و همكارى

    ● امر به معروف و نهى از منكر


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    مترو حیوان نجیبی است!

    تصور کنید پنجاه سال پیش از کودکان دبستانی در یک دهکده دور در ایران خواسته‌اند که درباره‌ی مترو انشا بنویسند. در ضمن معلم برای آنان توضیح داده است که مترو گونه‌ای از حمل و نقل است که در زیر زمین جریان دارد. چند نمونه از انشاهای نوشته شده را در زیر می‌خوانیم.

    1- من در ابتدا باید بگویم که مترو حیوان مفیدی است. مترو حیوانی است که در زیر زمین زندگی می‌کند و آدم‌ها برای بارکشی و سواری از آن استفاده می‌کنند. حتی این حیوان آنقدر مفید است که شیر و پهن آن هم در شهرهای خارج استفاده می‌شود. حتی مردم خارج برای شخم‌زدن زمین‌هایشان آن را به خیش می‌بندند.
    مترو حیوان نجیبی است چون می‌گویند مردم چند نفری پشت حیوان می‌نشینند؛ ولی آخش هم در نمی‌آید. نه مثل خر مش عباس که دیروز ما سه نفری پشتش نشسته بودیم، آنقدر نانجیبی و لگدپرانی کرد که هر سه‌تامان بر روی زمین افتادیم. پدرم می‌گوید اگر مترو به روستای ما بیاید تمام علوفه‌مان را یک روزه می‌خورد. ولی عوض آن با گوشتش می‌شود همه‌ی مردم شهر را سیر کرد. پدرم می‌گوید خوردن گوشت مترو مکروه است. حکم گوشت خر را دارد. من به پدرم می‌گویم بیا گاوهایمان را بفروشیم و مترو بخریم.
    پدرم می‌گوید چیزی که زیر زمین راه برود؛ به دردمان نمی‌خورد و به درد همان خارجی‌ها می‌خورد که هیچ چیزشان شبیه آدمیزاد نیست. ما از این انشا نتیجه می‌گیریم که مترو حیوان خوب و به درد بخوری است و هر کس یک جفت از آن را باید داشته باشد.

    2- بر همگان واضح و مبرهن است که مترو یک نوع کرم خاکی بزرگ است که در زیر زمین تونل می‌کند. شاید هم یک نوع جانور موذی که در قنات‌های خارج وجود دارد. مردم آنجا پول می‌دهند تا سوار این جانور شوند؛ ممکن است یک روز مترو زمین ما را بکند و از روستای ما سر در بیاورد. ما آن وقت باید با بیل آنقدر مترو را بزنیم یا بمیرد و فرار کند؛ چون مترو زمین‌های کشاورزی ما را خراب می‌کند و احتمال دارد آب قنات را نجس کند.
    پدرمان می‌گوید من اگر مترو را ببینم، می‌فرستمش خانه‌ی کدخدا را خراب کند که خانه خرابمان کرد. ننه‌مان می‌گوید مرد این حرف‌ها را نزن، یک وقت به گوشش می‌رسد. پدرمان می‌گوید من توی خانه‌ی خودم هم نمی‌توانم حرف بزنم؛ آخر از کجا می‌شنود. ما آرزو داریم اگر یک وقتی مترو به روستای ما آمد؛ خانه‌های بین خانه‌ی ما و خانه‌ی حسن اینها را خراب کند تا ما با هم همسایه شویم. ما از این انشا نتیجه می‌گیریم که مترو جانور موذی و به درد نخوری است و روستاها را خراب می‌کند.

    3- من باید در مورد مترو بگویم که آنچه بر همگان واضح و مبرهن است این است که این جانور مال از ما بهتران است که در زیر زمین زندگی می‌کند. و ما نباید به آن فکر کنیم؛ چون از ترس شبها خوابمان نمی‌برد و حتی نمی‌توانیم شب‌ها تنهایی دست به آب برویم. اجنه‌ها شب‌ها سوار مترو می‌شوند و تمام زیر زمین را می‌گردند و اگر کسی شبها آب جوش به زمین بریزد؛ مترو را می‌سوزاند و اجنه هم او را نفرین می‌کنند و او دیوانه می‌شود.
    مش حسن می‌گوید یک شب در دره‌ی جنی باغش را بیل می‌زده که یک دفعه بیلش به مترو گیر می‌کند و مترو از زمین بیرون می‌آید و او را تا ده دنبال می‌کند. مش حسن مترو را به ظفر جنی قسم می‌دهد که او را ول کند و مترو هم به او می‌گوید که دفعه‌ی آخرش باشد که شبها باغش را بیل می‌زند. مش حسن می‌گوید از آن شب به بعد هر شب خواب متروی عصبانی را می‌بیند که دنبالش می‌کند. مش حسن ما را نصیحت می‌کند که دست از سر مترو برداریم و انشایش نکنیم. ما به او می‌گوییم که این موضوع را آقا معلممان داده. مش حسن می‌گوید آقا معلمتان غلط کرده با تو! مرتیکه فکر می‌کند حالا که از شهر آمده می‌تواند هر چه خواست توی کله‌ی بچه‌های ما فرو کند.
    ما از این انشا نتیجه می‌گیریم که درباره‌ی مترو نباید انشا بنویسیم. چون اگر این کار را بکنیم از ما بهتران ما را اذیت می‌کنند و حتی اگر معلممان هم گفت، این کار را نباید بکنیم... 

    علیرضا لبش
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    چگونه کمتر بخوریم

    برای جلوگیری از افزایش وزن ، باید کمتر بخورید و بیشتر فعالیت کنید. در واقع شما باید کالری مازادی که به بدنتان می رسد را با ورزش و فعالیت بسوزانید.
    رعایت نکات زیر کمک زیادی به شما می کند:
    ۱) یک هدف و برنامه بلندمدت و منطقی برای کاهش وزن خود انتخاب کنید، مثلا تصمیم بگیرید هفته ای نیم کیلو از وزن خود بکاهید البته با به اندازه خوردن و ورزش کردن.
    ۲) بکوشید میزان هر وعده غذایتان را کمتر و از نشاسته و چربی کمتری استفاده کنید.
    ۳) به هیچ وجه غذا را به طور کامل از رژیم خود حذف نکنید.
    ۴) از مواد غذایی کم کالری و البته مغذی مانند انواع سبزیهای خام و میوه ها استفاده کنید.
    ۵) غذاهای سرشار از فیبر مانند نانهای سبوس دار، غلات ، حبوبات را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهید، زیرا این مواد خود باعث سوزاندن کالری بدن می شوند.
    ۶) بکوشید تمام مواد غذایی را که در روز مصرف می کنید یادداشت کنید. این کار به شما کمک می کند عادتهای غذایی خود را بشناسید. لطفا صادقانه برخورد کنید زیرا در غیر این صورت یک برنامه غذایی قلابی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.
    ۷) در رژیم غذایی خود همه انواع مواد مغذی و سالم را بگنجانید تا به سلامت خود لطمه ای وارد نکنید.

    ● چقدر و از چه غذایی بخورم تا وزنم را کنترل کنم؟
    ▪ میوه و سبزیها : ۵ بار در روز شامل میوه و سبزیهای تازه یا کنسروی و خشک
    ▪ نان و غلات: ۵ بار در روز، شامل انواع نان سبوس دار، کیکها و بیسکویت های کم چربی و غلات
    ▪ لبنیات: ۲ بار در روز، برای زنان باردار و شیرده بیش از ۳ بار در روز
    ▪ گوشت قرمز و سفید: ۲ تا ۳ بار در روز شامل برشهای کوچک ماهی ، مرغ بدون پوست و تخم مرغ

    ● مواردی که باید میزان مصرف آنها را کاهش دهید:
    ▪ شیرینی ها، تنقلات مانند چیپس ، پاپ کورن ، سس سالاد، کره و روغن جامد.
    پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل باید بکوشید برای حفظ سلامت و زیبایی اندام ، وزن خود را کنترل کنید. کار سختی است ، اما محال نیست.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    با اين همه ظلم چرا امام زمان ظهور نمي کند؟


     

    سوال:

    شنیده ام که یکی از علائم ظهور، شیوع ظلم و ستم در جهان می باشد با نگاهی اجمالی به علائم ظهور و ستمی که در جهان حاکم است، پس چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کنند؟

     

    پاسخ:

    توجه به چند نکته شما را در دستیابی به پاسخ یاری می رساند:

    1. عبارتی که در روایات فراوانی دیده می شود این است : "یملأ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا"[1] ( زمین را پر از عدل و داد می کند همانطور که پر از ظلم و ستم شده است) آنچه از این روایت فهمیده می شود آن است که ظهور حضرت و فراگیر شدن عدالت او در زمانی است که ظلم و جور در جهان شیوع پیدا کرده است یعنی ممکن است بعد از این که سالهای زیادی از شیوع ظلم در جهان گذشت حضرت ظهور کنند. به عبارت دیگر این روایات بیان می کنند که گسترش و توسعه ی عدالت و ریشه کن شدن ظلم و ستم فقط توسط امام زمان(عج) انجام می گیرد؛ و در صدد بیان علایم ظهور نیست و نمی خواهد بیان کند که هر گاه جهان پر از ظلم شد حضرت ظهور خواهد کرد.

    2. فراگیر شدن ظلم یک امر نسبی است یعنی می توان گفت از زمان حضور بشر در زمین ظلم همراه همیشگی انسانها بوده است و همواره عده ای ظالم و عده ای مظلوم بوده اند. پس نمی توان ادعا کرد تنها در این دوره ظلم فراگیر شده است و قبل و بعد از آن به این شدت نبوده و نمی باشد.

    3. فراگیر شدن ظلم اگر به عنوان علائم باشد به معنای علت تامه برای ظهور نیست بلکه به نحو اقتضا می باشد و علائم و علت های دیگری نیز در این امر دخالت دارند و باید همه ی علائم و علل تحقق یابند تا امام زمان(عج) ظهور کنند.
    بنابر این نتیجه می گیریم که به صرف وجود ظلمهای بسیار در عالم نباید توقع قطعی داشت که حضرت به زودی ظهور خواهد کرد هرچند با توجه به مطالبی که در روایات آمده است وظیفه داریم دائما چشم انتظار حضرت بوده و با فراهم کردن مقدمات ظهور نزدیک تر شدن صبح ظهور را دعا کنیم.

    ----------------------------------

    [1] این عبارت در بسیاری از روایات وجود دارد مثل روایات کافی، ج 1، ص 338؛ و ج 1 ، ص526.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    اسفناج


    سبزى ارزان و مفيدى كه ضد كم خونى است، قلب را
    تقويت مى كند و جاروى دستگاه هاضمه بشمار مى رود.


    برگهاى لطيف اسفناج را همانطور كه خام است با روغن زيتون و كمى سركه و نمك به صورت سالاد ميل كنيد و به طعم آن عادت كنيد و بدانيد كه سالاد مطبوع و خوشمزه اى يافته ايد.
    اسفناج از سبزيهايى است كه از نظر داشتن آهن و يك ماده مخمر كه براى هضم آن لازم است غنى است . بايد به اسفناج اعتماد كامل داشته باشيم زيرا مصرف اين سبزى در غذا آهن مى آورد كه به نام ((فريتين )) معروف است . چيزهاى ديگرى كه اسفناج دارد عبارت است از: گوگرد كه خون را قليايى مى كند، آهك كه براى استحكام استخوان و عضلات بدن ما لازم است . آرسنيك كه تقويت كننده است . مواد لعابى كه براى مخاط و مفاصل بدن لازم است . مواد نشاسته اى كه توليد حرارت بدن مى كند و يد كه با آهن به خوبى جذب بدن شده و با كمك مواد صابونى كه اسفناج دارد ترشح عصير دستگاه هاضمه را آسان كرده و جذب املاح آهكى را در روده ها آسان مى سازد.
    ماده سبز رنگ اسفناج كمبود املاح معدنى بدن ما را جبران مى كند بنابراين اسفناج سبزى گرانبهايى است كه طبيعت در دسترس ما گذاشته است تا به كمك آن انرژى عضلات قلب و كمبود مواد خون و تقويت غذايى خود را تاءمين كنيم .
    مسلم است كه اگر بخواهيم از تمام مزاياى اسفناج استفاده كنيم بايد برگهاى لطيف و سبز و تازه اسفناج را به همان صورت اصلى يعنى نپخته به شكل سالاد مصرف نماييم .
    وقتى ما يك مشت اسفناج را در يك ديگ آب مى جوشانيم و بعد آب آن را دور مى ريزيم و به آن هم اكتفا نكرده و بقيه آب موجود اسفناج را هم با فشار خارج مى كنيم چيزى به نام تفاله اسفناج در دست ما مى ماند كه آن را مصرف مى كنيم .
    پس بايد حتى الامكان اسفناج را تازه و به شكل سالاد خام مصرف كنيم زيرا با پختن آن مقدار زيادى از عناصر حياتى آن از دست مى رود.
    شايد وقتى ما در اينجا مى گوييم اسفناج تازه را به صورت سالاد مصرف كنيد طعم آن را در ابتدا به ذائقه شما غريب يا ناگوار باشد ولى وقتى به خواص غذايى آن اعتقاد داشتيد رفته رفته ذائقه شما به آن عادت خواهد كرد و از مصرف غذايى سالاد خام اسفناج لذت خواهيد برد.
    براى سالاد اسفناج بايد از كمى روغن زيتون و سركه و نمك دريايى استفاده كنيد و يا از سوسهايى كه دوست داريد تهيه كنيد و با آن مصرف نماييد.

    آخرين مطالعات علمى درباره اسفناج
    در آخرين مطالعات علمى كه درباره اسفناج به عمل آمده است معلوم شده است كه اسفناج داراى مقدار زيادى املاح معدنى است . در تجزيه علمى از صد گرم اسفناج نيز دريافته اند كه اين گياه مفيد 510 ميلى گرم سديم ، 375 ميلى گرم پتاسيم ، 46 ميلى گرم كلسيم ، چهل تا پنجاه ميلى گرم آهن ، 37 ميلى گرم فوسفور، 37 ميلى گرم منيزيوم ، 29 ميلى گرم گوگرد، 6/0 ميلى گرم منگنز، 45/0 ميلى گرم روى ، 13/0 ميلى گرم مس ، يد و آرسنيك دارد. همچنين ويتامين هاى ((ب )) و ((ث )) و كاروتن و ويتامين ((ب 9)) كه به نام اسيدفوليك خوانده مى شود و ويتامين ((ب 12)) كلروروفيل ، اسپى تاسين مركب از ماده (آرژى نين وليزين ) موسيلاژ (مواد لعابى )، گلوسيد 7 گرم ، پروتيدها 2 گرم و ليپيدها كمتر از 5/0 گرم در اسفناج وجود دارد.
    بطور خلاصه اين سبزى كمبود املاح معدنى بدن را جبران مى كند، ضد كم خونى است و قلب را تقويت مى كند و جاروى مجارى دستگاه هاضمه است .
    خانم ((دونپورت )) كه صد و يازده سال عمر كرد عمر طولانى خود را در اثر سه عامل : 1- خوشحالى . 2- تنفس عميق . 3- مصرف اسفناج ، مى دانست .

    اسفناج را در موارد زير مصرف كنيد:
    1- به صورت خام به شكل سالاد كه در ابتدا شرح آن را داديم .
    2- اگر مبتلا به ضعف بدن و يا اعصاب هستيد چند روز صبح يك ليوان آب اسفناج و آب شاهى را مخلوط كرده و بنوشيد.
    3- تخم اسفناج را اگر به مقدار پنج تا ده گرم در يك فنجان آب جوش دم كنيد و بنوشيد چنانچه مبتلا به يبوست باشيد آن را درمان خواهد كرد.
    4- برگهاى اسفناج را اگر در روغن زيتون بپزيد و آن را به صورت پماد روى زخمهاى سوختگى ، جرب و زخمهاى جلدى بگذاريد خيلى زود التيام خواهد يافت .
    5- آب اسفناج پخته را به جاى چوب پاناما براى شستشوى لباسهاى پشمى سياه به كار مى برند كه هم آن را بطور كامل پاك مى كند و هم برق و جلاى خاصى به آن مى دهد.

    چه كسانى نبايد اسفناج بخوردند؟
    1- كسانى كه از كبد مى نالند و بيمارى كبدى دارند.2- كسانى كه رماتيسم دارند.3- كسانى كه درد مفاصل دارند.4- كسانى كه سنگ يا شن كليه دارند. 5- كسانى كه ورم روده و يا معده دارند.
    چون اسفناج به علت داشتن اوكسالات دوپتاس و آهك براى اين اشخاص ‍ مضر است .
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    متن سخنرانی مهمی که هیچ کجا منتشر نشد!
    «ما چگونه به اسرائیل کمک می‌کنیم؟»

    متن ذیل، مشروح سخنرانی دکتر محمد صادق کوشکی در همایش "ما چگونه با اسرائیل کمک می‌کنیم...؟ " می‌باشد. (برای آشنایی بیشتر با دکتر کوشکی بر روي اين لينک کليک کنيد).
    این همایش، در تاریخ 23 اردیبهشت 87 در تالار فردوسی این دانشکده برگزار گردید.
    «مبين»، وظیفه خود دید، با توجه به نکات کلیدی و مهم این سخنرانی، آن ‌را منتشر کند و البته انتظار می‌رود دیگر رسانه‌های مستقل نیز، که دیدگاهی واقع‌گرایانه به مسائل روز جامعه ملی و بین‌المللی خود دارند، موضوع این سخنرانی را پیگیری نمایند.
    در پایان این مقدمه یادآور می‌شویم، حق پاسخ‌گویی و اظهار نظر در مورد این سخنرانی برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این سخنرانی به آنها اشاره شده است، محفوظ بوده و با کمال میل پذیرای آن می‌باشیم.
    متن این سخنرانی به صورت کامل:

    «به نام او»
    امروز سومين روزی است كه در غزه، نان پيدا نمی‌شود، چون تمام نانوايی‌ها بسته‌اند، چون سوخت نيست و سوخت اضطراری بيمارستانهای غزه ديشب به اتمام رسيد و حال بايد آنها به چنين فضايی عادت كنند، و آدم بايد پدر يا مادر باشد كه بفهمد چه حسی دارد كه فرزند بيمارش در بيمارستان بدون برق، در حال مرگ است.
    عرض كنم حضور شما كه احساس چنين شرايطی برای كسی كه پدر باشد يا مادر و كسی كه انسان باشد خيلی سخت نيست و كافيست كه لااقل مثل انسان دوست‌های آمريكايی و لامذهب، رگ انسان دوستی‌مان گل كند و ببينيم كه چه اتفاقی در حال وقوع است و ما در كجای اين اتفاق قرار داريم ...
    سالهای سال است كه برای بسته شدن آب بر روی امام حسين(ع) و يارانش گريه می‌كنيم و كسانی را كه در اين ميان نظاره كردند و ساكت بودند لعنت(لعن) می‌كنيم، كساني‌كه اسرجت و الحمت و تنقبت لقتالك... كساني‌كه اسهبار از اين كردند و كسانی كه تداركات را آماده كردند تا آب بروی امام حسين(ع) بسته شد و روزگاری تاريخ و بشريت كسانی را كه اسرجت و الجمت و تنقبت برای مردم غزه را لعنت خواهد كرد، كسانی كه تداركات و پشتيبانی را برای بستن حيات بر روی مردم غزه فراهم كردند و ما كجای اين قضيه هستيم؟!
    تنها كشور شيعی جهان، كشوری با ادعای بزرگ و ادعای ام القری جهان اسلام، مثل همه كشورهای مسلمان ديگر، به شدت محكوم می‌كنيم، ما حتی حاضريم در هر نوبت، سخنگوی وزارت امور خارجه يكبار را براي ابراز نگرانی كند، دوبار محكوم نمايد و يكبار هم به شدت محكوم نمايد...؟! همان كاری كه مسئولين عربستان و پادشاه اردن انجام می‌دهند، همان كاری كه بان كي مون دبيركل سازمان ملل انجام می‌دهد، کاری كه همه روسای دنيا می‌كنند، ما هم اظهار نگرانی می‌كنيم و محكوم می‌كنيم و البته اين خيلي خوب است و حواسمان نيست كه در زمره كسانی قرار گرفتيم كه داريم تداركات و پشتيبانی را برای رژيم صهيونيستی فراهم مي‌كنيم ... خواسته يا ناخواسته...؟! بدون هيچ تعارفی.
    اين در حالی است كه ادعاهای ضد صهيونيستی ما گوش دنيا را پر كرده است. يكي ... يكي.
    رئيس جمهور ما افتخارش اين است كه بعد از سالهای سال، بعد از 16 سال پشت تريبونی قرار گرفته است و از قول امام راحل گفته كه اسرائيل بايد از بين برود و آن جمله از قول امام (ره) ديگر تكرار شد و تلويزيون ما هم پخش نكرد چون خطر داشت و به صرفه هم نبود!
    افتخارش اين است كه ماجرای هلوكاست را مطرح كرده است و افتخارمان اين است كه روز قدس راهپيمايی برگزار كنيم و بدين وسيله وجدانهای خويش را تسكين دهيم و ابراز همدردی نمائيم با مردم مظلوم فلسطين... ؟!
    بعد از نماز جمعه روغن ريخته را نذر امام‌زاده می‌كنيم و از آنجا كه امت حزب ا... از سمت ميدان فلسطين به سمت منازلشان در حال حركتند، پلاكاردهايی به دستشان می‌دهيم تا محاصره غزه را براي هزارمين بار محكوم كنيم و حاضريم ده هزار بار ديگر هم جنايات اسرائيل را محكوم كنيم، ابراز نگرانی كنيم، مجلس ختم نمادين برگزار كنيم؛ چون هزينه‌اي ندارد.
    اما يك اتفاقی در حال وقوع است،‌ همان‌طوری‌كه بسياری از مردم كوفه، با وجدان‌هايی درد گرفته شاهد بسته شدن آب به روی خاندان اهل بيت بودند ما هم با وجدان‌های درد گرفته شاهد بسته شدن رگهای حيات به روی يك و نيم ميليون نفر انسان، نه برادر دينی... و نه مسلمان و... نه مظلوم، كه اگر مظلوم باشد: كل سمع رجلاً ينادي يا للمسلمين... و اگر مسلمان باشد: فقصد لهيتم به امور المسلمين و... در هر حال يك و نيم انسان و موجود زنده با رگهای حيات غزه در حال بسته شدن است و ما نه تنها تماشاچی هستيم كه تداركاتچی هم هستيم و بايد يك زماني و يك روزی جوابگو باشيم همان‌طور كه مردم كوفه در طول تاريخ دارند محاكمه مي‌شوند.
    و وزير ارشاد ما بايد جواب دهد كه آقای وزير ارشاد دولت اصولگرا؛ آقای صفار هرندی، برای سومين سال پياپي است كه شركت 50 درصد سهام وابسته به شركت نستله اسرائيل، ساپورتر [پشتیبانی کننده] مالی جشنواره فجر است و در آنجا غرفه برپا می‌كند و به سينمای ويژه دست اندركاران نسكافه رايگان ارائه می‌دهد با افتخار تمام...؟! و هزار بار تذكر داده می‌شود اما هيچ اتفاقی نمی‌افتد و هر سال با شكوهتر از سال گذشته، در سينمای ويژه دست اندركاران چه بسيار روزنامه‌نگاران و كسانی‌كه برای گرفتن نسكافه رايگان، از حامی جشنواره فجر صف می‌بندند و آن‌هم در دولت اصولگرای نهم، كه وزيرش آقای صفار هرندی است!
    در عصر اطلاعات، در عصری كه همه می‌دانند كه اين شركت چه نسبت و پيوندی با رژيم صهيونيستی دارد، حتی خواجه حافظ شيراز هم می‌داند، اما آقای صفارهرندی نمي‌دانند، چون اگر بدانند و اين كار را كرده باشند خيلي بد می‌شود...
    مسئولين نوشابه سازی مشهد ان‌شاء ا... كه نمی‌دانند یا البته خودشان بر روی شيشه‌های نوشابه، مي‌نويسند : تحت ليسانس كوكاكولای نيويورك! ولی احتمالاً نمی‌دانند كه نيويورك كجاست؟! و كوكاكولا چی هست؟! و احتمالاً از رژيم صهيونيستی هم چيزي نشنيده‌اند؛ ما حمل بر صحت می‌كنيم كه اگر شنيده باشند و بدنند كه...
    تاريخ، تداركاتچی‌های رژيم صهيونيستی را لعنت خواهد كرد!
    اسرائيل با افتخار تمام به شركتهای حامی خودش، جايزه می‌دهد و آنها معرفی می‌نمايد و ما با افتخار تمام، اجازه فعاليت می‌دهيم و كار اقتصادی می‌كنيم و از سوی ديگر اسرائيل را هم محكوم می‌كنيم؛ پس هم دنيا را داريم و هم آخرت را، چه چيزي از اين بهتر...؟! و اگر وای اگر از پس امروز بود فردايي... قيامتي باشد و در قيامت جايی كه سر قاضی آن‌را نمی‌شود كلاه گذاشت، جايی كه قاضی آن لفاظی را قبول نمی‌كند و جايی كه به قاضی آن نمی‌شود گفت كه مسائل پشت پرده را نمی‌دانيد، جايی كه نمی‌شود گفت: كار اجرايی نكرده‌ای؟!
    آنجا اگر پرسيده شود كه آقای جمهوري اسلامی، آقای هاشمی رفسنجانی، آقای خاتمی، آقاي احمدی‌نژاد، قانونی در اين مملكت تصويب شد در جهت تحريم شركتهای حامی اسرائيل، ممانعت از ورود كالاهايی كه از طرف اين شركت تهيه می‌شوند و ممنوعيت هرگونه كمك غيرمستقيم مالی به رژيم صهيونيستی، و هيچ‌كدامتان اجراء نكرديد.
    نه هاشمی رفسنجانی [که] نويسنده اولين كتاب درباره قضيه فلسطين، كسيكه سرقفلی تمام خطبه‌های نماز جمعه، بيست ساله روز قدس براي ايشان بوده است و نه آقای خاتمی، كه حتماً داغدار فرزندان مظلوم فلسطين است و با آنها ابراز همدردی مي‌كند و نه آقای احمدی‌نژاد؛ دارنده اولين امتياز مقابله با صهيونيسم در قرن 21.
    19 ارديبهشت سال 1369، مجلس شورای اسلامی ايران قانونی را تصويب می‌كند كه راه را برای هرگونه كمك غيرمستقيم و مستقيم از طرف اقتصاد جمهوري اسلامی به اقتصاد حاميان رژيم صهيونيستی بسته باشد و اين قانون تصويب می‌شود، اما هيچ‌وقت اجرايی نمی‌گردد و ان‌شاء الله كه آقای هاشمی نمی‌دانست، چون اگر می‌دانست و كاری نمی‌كرد... ان‌شاء ا... كه آقای خاتمی نمی‌دانست و ان‌شاء ا... كه آقای احمدی‌نژاد كه مشغول كار عمرانی و سفرهای استانی هستند، اين نكته كوچك يادشان رفته است، ان‌شاء كه وزير ارشاد و وزير بازرگانی هم يادشان رفته و وزير صنايع هم نمی‌دانستند و آستان قدس رضوی هم همين‌طور و همه ماها كه برای زيارت امام رضا(ع) به مشهد می‌رويم و برای تكميل زيارتمان نوشابه مشهد را می‌خوريم هم، نمی‌دانيم.
    الناس علي دين ملوكهم، ما كه نمی‌توانيم كاتوليک‌تر از پاپ شويم، دولت جمهوری اسلامی ايران اجازه داده است پس طيباً طاهرا، حال يا آستان قدس توليد میكند و يا شركت نماينده ايرانی نستله، می‌خوريم والبته مرگ بر اسرائيل هم می‌گوئيم!
    مردم كوفه يك اشتباه تاكتيكی داشتند، می‌خواستند دنيا و آخرت را با هم داشته باشند اما به هيچ‌كدامشان نرسيدند و ملعون دنيا و آخرت شدند.
    چرا و با چه رويی زيارت عاشورا می‌خوانيم و كسانی را كه و شايعت و بايعت و تنقبت علي قتالك را لعن میي‌كنيم در حالی كه ما اين كار را می‌كنيم، لوازم آرايشی خود را از شركتهاي حامی صهيونيسم خريداری می‌كنيم، شركتهايی كه تابلو دارند!
    و اينجا سندی است كه من خجالت می‌كشم بخوانم كه وقتي يك آدم بيكار و علاف به دولت جمهوري اسلامي اعتراض می‌كند كه چرا محصولات شركتهاي حامی صهيونيزم وارد مي‌شود و اجازه فعاليت دارد و شركت خوشگوار مشهد را مثال مي‌زند، جواب رسمی دولت جمهوری اسلامی اين است:
    «ما تحقيق كرديم شركت خوشگوار مشهد در اسرائيل ثبت نشده، پس اسرائيلی محسوب نمی‌شود و فعاليتش اشكالي ندارد»!!
    من اميدوارم كه چنين جوابی در محضر دادگاه الهی كه اگر وجود داشته باشد پذيرفته شود و اگر پذيرفته نشود، وای اگر از پس امروز بود فردايي؟!
    آقای احمدی‌نژاد در يك بخشنامه رسمی، نوشابه را ممنوع كرد و دوغ را جايگزين آن نمود، اين قانون اندازه يك دوغ و نوشابه هم برای دولت احمدی‌نژاد ارزش نداشت، چرا بايد اين قانون متروك بماند.
    هزاران بار، از مطبوعات اصولگرا خواستيم كه مطلبی در اين‌مورد به چاپ برسانيم، در پاسخ گفتند كه آقای احمدی‌نژاد به اندازه كافی درگيری دارند، حال شما ديگر مزيد بر علت نگرديد و دعا كنيد كه مردم فلسطين را خداوند نجات بدهد، ولي نجات نداد... ؟! ان الله لا يغير بقوم ...

    از پا حسين افتاده و ما برپای بوديم
    زينب اسيری رفت و ما بر جای بوديم
    از دست ما بر ريگ صحرا لعن كردند
    دست علمدار خدا را قطع كردند

    از دست ما؟! يعنی ما كمك كرديم، اگر شهيد مطهری 60 سال پيش فرياد می‌زند كه شمر امروز ما موشه دايان است پس جبهه مقابل آن می‌شود سپاه امام حسين(ع).
    موشه دايان آن زمان شمر بود يعنی الان دان هالودز شمر است، الان وزير دفاع رژيم صهيونيستی شمر است پس جبهه مقابلش جبهه امام حسين است ولی در اين ميان نقش ما چيست؟ و كجاست؟! چرا بايد فلان شركت سيگارسازی حامی صهيونيسم 150 ميليون دلار در ايران فروش كند. چرا؟!
    بايد تكليف خودمان را روشن كنيم اگر قرار است رژيم صهيونيستی را به عنوان دشمن استراتژيک خودمان بشناسيم كه حتماً اين‌گونه است، و هر چه كه بر سرمان می‌آيد به خاطر دشمنی با رژيم صهيونيستی است، دنيا با ما چه مشكلی دارد، عمده مشكلاتی كه جهان كفر و استكبار با ما دارد اين است كه مبنای اعتقادات ما بر اين است كه اسرائيل بايد از بين برود، دشمنی آنها با ما سر اين جمله است كه اگر اين‌را پس بگيريم، همه چيز حل می‌شود؛ انرژی هسته‌ای آزاد می‌گردد؛ مثل پاكستان و... چون اين كشورها براي نابودی اسرائيل شعاری و اقدامی نمی‌كنند بنابراين انرژی هسته‌ای ايشان هم الحاقي و NPT نيست و حق مسلمشان است!؟
    اگر واقعاً اين است؛ بايد بدانيم كه اعتقاد به شی، اعتقاد به لوازم آن‌را هم در پی دارد. اين خيلي عجيب است كه بگوئيم اسرائيل دشمن استراتژيك ماست ولی از سوی ديگر ده ها ميليون دلار به شركتهای حامی اسرائيل كمك نمائيم.
    هيچ كس نمي‌گويد كه احمدی‌نژاد از اسرائيل پول گرفته، هاشمی رفسنجانی طرفدار اسرائيل است، هيچ كس نمی‌گويد كه خاتمی دشمن فلسطين است... نه... !
    مگر مردم كوفه دشمن امام حسين (ع) بودند؟ همه پشت سر ايشان نماز می‌خواندند و به عنوان امام جماعت عادل ايشان را قبول داشتند و اصلاً نامه نوشتند كه ايشان در كوفه حاكميت نمايد، دشمن امام حسين نبودند.
    تاريخ ثبت كرده است كسانی كه در سپاه عمر سعد بودند زمانی‌كه بر علی‌اصغر تير مي‌زدند اشك‌هايشان جاری می‌شد و بر مظلوميت امام و يارانش می‌گريستند ولی همين‌ها، ملعونند، ملعون كسی است كه اين صحنه را می‌بيند ولی در سپاه يزيد باقی می‌ماند و می‌جنگد.
    وزارت محترم امور خارجه در پاسخ به اظهارات شورانگيز شما دانشجويان، اسامی 500 شركت اسرائيلی را از اينترنت بدست آورده است كه در اسرائيل ثبت شدند و هيچكدامشان در ايران شعبه ندارد! اصلاً اين قانون نمی‌گويد شركتهای اسرائيلی، متن قانون می‌گويد كه كمپانی‌ها و موسسات و شركتهای وابسته به صهيونيزم، تمامی صهيونيستها كه الزاماً اسرائيلی نيستند، جرج بوش يك صهيونيست است ولی آمريكايی است و اسرائيلی نیست، خيلي از اين صهيونيستها، هلندي هستند مثل Shell , Nike.
    انگيزه اين صحبتها اين بود كه حداقل مثل مردم كوفه نباشيم و مثل افرادی باشيم كه بعد از واقعه عاشورا توبه كردند و به خونخواهی حسين(ع) دست به قيام عليه باطل زدند و راهشان را مشخص كردند.
     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    تولدتان مبارک

     

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز تولد

    ماه تولد

    سال تولد

     nader

    n_mohajer2003

     

    11

    3

    1356

    Sara

    shytoonak_21

    tehran

    12

    3

    1362

    زهرا قشقايي

    z_matin2005

     

    12

    3

    1355

     دریا

    daryaj_2006

     

    13

    3

    1356

    فریبا N

    yalda_asemani63

    یزد

    13

    3

    1363

    خ س

    kh_s444

     اميديه

    14

    3

    1361

    mohammad reza nazari

    mornazari143

    tehran

    14

    3

    1364

    yalda. Ahmadi

    yalda.20052007

     

    14

    3

    1368

     زهرا مرادي

    saranaz3000

    شيراز

    15

    3

    1357

    zary d

    khafan_j

    shiraz

    15

    3

     

    نفيسه رسولي

    ghoroob_t

    تهران

    16

    3

    1358

    مصومه عبدی

    masomehabdi

    مشهد

    16

    3

    1359

    alireza ahmadi

    ali_ahmadi_nadoshan

     

    17

    3

    1355

    seid hossein musavian

    hovalmahbob2004

     

    17

    3

    1364

     

    پيوندتان مبارک

     

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز ازدواج

    ماه ازدواج

    سال ازدواج

    پیمان هاشمی آذر

     

    تبریز

    11

    3

    1386

    لاله روشناس

     laleh_rushenass

    تبریز

    11

    3

    1386

     محمد حسين بناء بازي

    mh_banabazi

     كرج

    12

    3

    1373

     سيد مسعود موحد

    masoud.movahhed

    تهران

    12

    3

    1384

    hadi barati

    barati1

     

    17

    3

    1371

    javad jabraeilzadeh

    jabraeilzadeh

    boroon

    17

    3

    1383



     

    با سلام
    چند وقتي است بخش در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گرديده. بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد.
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان