954

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 954 :: چهارشنبه 29 خرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

5 مرورگر برتری که مظلوم واقع شدند

سلام عرض شد
اینترنت اکسپلورر ، فایرفاکس و سافاری سه مرورگر عمده‌ی کاربران اینترنتی هستند که در حال حاضر نزدیک به 97 درصد بازار مرورگرهای اینترنتی را به خود اختصاص داده اند و البته بخش بزرگی از این موفقیت را به پیشفرض بودن مرورگر سیستم عامل های اصلی مدیون می باشند علی الخصوص IE و Safari.
اما باور کنید دنیای مرورگرها به همینجا ختم نمیشود و مطمئنم برایتان عجیب خواهد بود اگر بگویم چیزی در حدود 100 مرورگر در دنیای اینترنت امروزی به فعالیت می پردازند.
در زير به معرفی 5 مرورگر اینترتی میپردازم که نه IE نه Safari و نه FireFox جز آنها خواهد بود.

5- Sunrise : یک مرورگر کوچک سریع با رابط کابری ساده برای کاربران مکینتاش میباشد اما در حین سادگی ویژگی های قابل توجهی دارد که از جمله میتوان به جمع و جور بودن تولبارش نسبت به سافاری ، قابلیت Auto-resize و تنظیم شفافیت پنجره ها نام برد. قشنگ ترین مزیتی که من ازش خوشم آمد داشتن توانایی با عنوان Visual bookmarks بود که به کاربرانش این امکان را میدهد تا بتوانند جلوه ای از بوکمارهای خود را بصورت بصری ذخیره کنند. نمایی از این مرورگر را در اینجا میتوانید مشاهده نمایید.

4 - Shiira : پروژ‌ه ‌ای با طراحی و رابط کاربری بسیار زیبا که این زیبای را از تلفیق هنر ژاپنی و اپل به ارث برده است و توسعه دهندگان آن با جاه‌طلبی فراوان سعی میکنند تا با به رخ کشیدن توانایی های مرورگر خود سافاری را از میدان رقابت کنار بزنند که البته فکر میکنم دور از دسترس هم نباشد. پیشنهاد میکنم حتما صفحه مربوط به اسکرین شات ها (خصوصاً Page transition effect ) و تم های آن را مشاهده کنید تا همانند من از نبود Shiira برای ویندوز و نداشتن اپل مکینتاش حسرت بخورید.

3 - Songbird : اگر شما هم عاشق وبگردی همراه با گوش دادن به موسیقی هستید Songbird برای شما ساخته شده است ! Songbird درواقع تلفیقی از دو نرم افزار محبوب FireFox و iTunse است که به این شکل ظهور پیدا کرده ، حرکتی خلاقانه که یک مدیا پلیر را در لباس مرورگر جای داده است.
اگر در حال کاوش یک وبلاگ موسیقی هستید Songbird میتواند تنها با یک کلیک mp3 های آن را پخش کند ، ذخیره کردن آهنگ ها از این هم راحت تر خواهد بود چون فقط نیاز به یک drag and drop ساده دارد.
این پرنده خوش آوز یک جلوه‌ی مشکی رنگ خیره کننده و بسیار دوست داشتنی دارد، و با اینکه فعلا نسخه 0.5 آن ارائه شده اما تم و افزونه های اختصاصی زیادی بهره میبرد که تجربه‌ی استفاده از آن را بر روی ویندوز/لینوکس/مک لذت بخش تر میسازد.

2 - Flock : اسم این یکی رو قطعن شنیده‌اید. Flock یک مرورگر بی نقص برای معتادان شبکه های اجتماعی ، فیس بوک ، تویتر ، فلیکر ، یوتوب و ... است. مرورگری که در یک مدت کم پیشرفت بسیار خوبی داشته است چون بنظرم توسعه دهندگانش هدف درستی را برای آن انتخاب کردند و از این پس باز هم از آن خواهید شنید. بالاخره هر چه باشد فرزند خلف فایرفاکس است دیگر.

1 - Opera : واقعا در مورد این یکی نمیدانم باید چی بنویسم چون فکر نمیکنم به هیچ عنوان احتیاجی به معرفی من داشته باشد! با اینکه یکی از قدیمی های این عرصه محسوب میشود ولی نمیدانم چرا علیرغم توانایی های بالایی که دارد در بین کاربران اینترنتی مخصوصن ایرانی محجور و ناشناخته باقی مانده است. اپرا هم اکنون بعنوان مرورگر پیش فرض Nintendo DS و Wii قرار گرفته است و بخش بزرگی از بازار مرورگرهای موبایل را نیز تصاحب کرده است.
بسیاری از کاربران متعصبش حتی بر این باورند که توانایی های اپرا از فایرفاکس نیز بیشتر است و ویژگی های که فایرفاکس در نسخه های جدید اضافه کرده را آنها مدتهاست در اپرا تجربه میکنند.
البته این مرورگر در نسخه های پیشینش میانه خوبی با زبان فارسی نداشت که خوشبختانه جدیدن این مشکل نیز مرتفع شده و میشه از این به بعد روش حساب کرد.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (953) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • اتومبیل روسای جمهور کشورهای مختلف دنیا
  • 25 مکانی که باید در زندگی بیبنید
  • سري جديد تبلیغاتهاي بسیار دیدنی
  • معرفي و دانلود فيلم : فهرست آرزوها
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : زندگي خونسردها
  • دانلود انيميشن : Kamen no Maid Guy
  • آلبوم زیبای راستين به نام سيمرغ با دو کيفيت
  • قدرتمندترين نرم افزار ضد جاسوس افزار دنيا Spyware Doctor 5.5.1.322
  • بازی بوکس بر روی موبایل
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: Splinter Cell: Chaos Theory
  • شنای اسلامی در سواحل ترکیه
  • امشب دلم بار گریه دارد
  • روزه‌ سكوت وزير‌علوم كي باز مي‌شود؟
  • سایتی برای اشتراک ویدئوهای جراحی
  • زنگ موبایل اسلامی (تهلیل)
  • آتاتورک را دوست ندارد، خمینی را دوست دارد!!
  • نقش اینترنت در زندگی
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader’s Digest
  • کیف دستی مجهز به سیستمGPS
  • پايان تاريخ و واپسين انسان
  • به گور پدرم خندیده‌ام!
  • فرصتی را به مهرورزی اختصاص دهید
  • خود ارضایی
  • جنبشي که ناگزير بود
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

اتومبیل روسای جمهور کشورهای مختلف دنیا
ویژه نامه اي براي بنی صدر
بوفالوهاي زيبا
عکسهایی از گدشته و حال افراد در همان ژست!
سری سوم مجموعه کلیپ سفرهای استانی رئیس جمهور
25 مکانی که باید در زندگی بیبنید
شگفتیهای آفریقا
سري جديد تبلیغاتهاي بسیار دیدنی
شیهای رنگارنگ روی ساختمان
مریخ پیمای فینکس در حال کندن سطح مریخ
گزارش تصويري: مرحله طلاكاري ضريح جديد امام حسين(ع)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

هتل‌هاي لاله 1200ميليارد ريال فروخته شد

هتل‌هاي بين‌المللي لاله به قيمت 1200ميليارد ريال به صورت نقدي به يك سرمايه‌‌دار ايراني فروخته شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، هتل‌هاي بين‌المللي لاله كه متعلق به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور بوده‌اند در راستاي تحقق سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي به بخش خصوصي فروخته شد.
گروه هتل‌هاي لاله شامل هتل لاله يزد، سرعين و تهران و آب درماني سبلان است كه به بالاترين قيمت پيشنهادي به سرمايه‌دار ايراني فروخته شد.
مناقصه فروش گروه هتل‌هاي لاله صبح امروز با حضور مقامات ذي‌صلاح كشوري، مسئولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و سازمان بازرسي كل كشور برپا شد.
اين در حالي است كه آگهي فروش هتل‌هاي لاله طي ماه‌هاي گذشته در جرايد منتشر شد و سرمايه‌داران متعددي از كشورهاي مختلف چون تركيه، مالزي و ... علاقمند به خريد اين هتل‌ها بودند و امروز گروه هتل‌هاي لاله به يك سرمايه‌دار ايراني فروخته شد.
تنها ساختمان هتل‌هاي لاله فروخته شده است و زمين آن متعلق به شركت توسعه ايرانگردي و جهانگردي است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

فهرست آرزوها
The Bucket List


کارگردان: راب راينر. فيلمنامه: جاستين زيکهم. موسيقي: مارک شيمن. مدير فيلمبرداري: جان شوارتزمن. تدوين: ‏رابرت ليتون. طراح صحنه: بيل برژسکي. بازيگران: جک نيکلسون[ادوار کول]، مورگان فريمن[کارتر چمبرز]، ‏شوت هيز[تامس]، بورلي تاد[ويرجينيا چمبرز]، آلفونسو فريمن[راجر]، روويتا کينگ[آنجليکا]، راب مارو[دکتر ‏هالينز]. 97 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نامزد جايزه ريل طلايي بهترين تدوين صدا از انجمن تدوينگران صداي ‏آمريکا. ‏‎ ‎
ادوارد کول ميليونر و کارتر چمبرز کارگر مکانيک هيچ نکته مشترکي با هم ندارد جز بيماري علاج ناپذيري که ‏گرفتارش شده اند و مجبور مي شوند اتاقي در بيمارستان را با هم تقسيم کننند. کول که از حضور کارتر در اتاق ‏ناراضي است، کم کم به بودن وي عادت مي کند. اما بعد از آزمايش هاي متعددي که روي هر دوي آنها انجام مي شود، ‏کول و کارتر متوجه مي شوند که مدت زيادي براي استفاده از نعمت هاي زندگي در اختيار ندارند. از اين رو پس از ‏تنظيم ليستي از کارهايي که هميشه دل شان مي خواسته آنها را انجام دهند، از بيمارستان فرار مي کنند. اين سفر مشترک ‏در هوا و زمين باعث مي شود که به همديگر انس گرفته و يکديگر را تسلي دهند، اما مهم تر از دوستي به وجود آمده ‏ميان اين دو مرد درک لذت زندگي توسط آنهاست...‏

چرا بايد ديد؟
راب راينر فيلمساز خوش ذوقي است. متولد 1947 برانکس که تهيه کنندگي، فيلمنامه نويسي و کارگرداني فيلم هايي به ‏ياد ماندني چون چند آدم خوب، ميزري، وقتي هري با سالي ملاقات کرد را مديون او هستيم. به همين خاطر ديدن فيلمي ‏متوسط و بهتر بگويم خيلي دور از اندازه هاي او براي من باور نکردني است. فهرست آرزوها هر چند دو بازيگر قدر ‏دارد که نقش هايي اين چنين در کارنامه خود کم ندارند و به راحتي قابل پذيرش و همدلي هستند. شايد به خاطر حضور ‏آنهاست که فهرست آرزوهاي 45 ميليون دلاري هم موفق شده تا 67 ميليون دلار در گيشه آمريکا به دست آورد. اما فيلم ‏غير از چند ديالوگ نه چندان درخشان چه نشاني از سينماي راب راينر دارد؟
علت را بايد در فيلمنامه آن جست و جو کرد که جناب زيکهم ادعا دارد آن را فقط در طول دو هفته نوشته است و جاي ‏تعجب هم ندارد. چون دقيقاً از روي فيلم آلماني خوب در بهشت را زدن دزديده شده و متاسفانه نتوانسته به درصدي از ‏وقار و زيبايي آن دست يابد. البته آمريکايي کردن ايده اصلي نيز يکي از موارد اتهامي فيلمنامه نويس و کارگران است ‏که از واقع گرايي به شدت دور است. کايل اسميت منتقد نيويورک پست در يک جمله تکليف فيلم را روشن کرده است، ‏بنابر اين با وي همکلام مي شوم: فيلم ساختن درباره مرگ راحت است و كمدي دشوار. اما كمدي‌هايي كه درباره مرگ ‏هستند از همه دشوارترند!‏
ژانر: ماجرا، کمدي، درام.  ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم، روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
The.Bucket.List.2007.DVDRip.XviD-FLAiTE.part1.rar
The.Bucket.List.2007.DVDRip.XviD-FLAiTE.part2.rar
The.Bucket.List.2007.DVDRip.XviD-FLAiTE.part3.rar
The.Bucket.List.2007.DVDRip.XviD-FLAiTE.part4.rar
The.Bucket.List.2007.DVDRip.XviD-FLAiTE.part5.rar
The.Bucket.List.2007.DVDRip.XviD-FLAiTE.part6.rar
The.Bucket.List.2007.DVDRip.XviD-FLAiTE.part7.rar
The.Bucket.List.2007.DVDRip.XviD-FLAiTE.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

زندگي خونسردها
Life In Cold Blood

مستند «زندگي خونسردها»
محصول BBC

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

دانلود انيميشن

Kamen no Maid Guy/Masked Maid Guy

Genres: comedy

Plot Summary: Fumiwara Naeka is a granddaughter of a billionaire and the heir to his fortune. She is pursued by those who desire her inheritance. In order to protect her from them, an agent is dispatched in the form of a male maid, who looks like a masculine samurai wearing a mask and has teeth like a shark's. Wearing a maid uniform, Kogarashi gives his best effort to serve Naeka. His noisy and pushy services make her daily life exciting. 

 

لينکهاي دانلود
Kamen_no_Maid_Guy_-_01.part1.rar
Kamen_no_Maid_Guy_-_01.part2.rar
Kamen_no_Maid_Guy_-_01.part3.rar

Kamen_no_Maid_Guy_-_02.part1.rar
Kamen_no_Maid_Guy_-_02.part2.rar

Kamen_no_Maid_Guy_-_03.part1.rar
Kamen_no_Maid_Guy_-_03.part2.rar

Kamen_no_Maid_Guy_-_04.part1.rar
Kamen_no_Maid_Guy_-_04.part2.rar

Kamen_no_Maid_Guy_-_05.part1.rar
Kamen_no_Maid_Guy_-_05.part2.rar

Kamen_no_Maid_Guy_-_06.part1.rar
Kamen_no_Maid_Guy_-_06.part2.rar

Kamen_no_Maid_Guy_-_07.part1.rar
Kamen_no_Maid_Guy_-_07.part2.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

سيمرغ
با صداي راستين

آلبوم زیبای راستين به نام سيمرغ با دو کيفيت

01 - Gole Man [24Kps] [128Kps]

02 - Hesadat [24Kps] [128Kps]

03 - Na Dige Man [24Kps] [128Kps]

04 - Raghs Dar Roya [24Kps] [128Kps]

05 - Zalem [24Kps] [128Kps]

06 - Khosh [24Kps] [128Kps]

07 - Mojeze [24Kps] [128Kps]

08 - Yare Hafez [24Kps] [128Kps]

09 - Simorgh [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای زيباترين
باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

قدرتمندترين نرم افزار ضد جاسوس افزار دنيا
Spyware Doctor 5.5.1.322

قويترين نرم افزار ضد جاسوس افزار دنيا که محصول شرکت pctools مي باشد. با وجود استفاده از آنتي ويروس حتما توصيه مي کنم از اين نرم افزار ضدجاسوس افزار در کامپيوتر خود استفاده کنيد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 17 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی بوکس بر روی موبایل

شرکت فرانسوی Gameloft برای علاقه مندان به مسابقات مشت زنی بازی KO Legends رو در دو سایز عمومی برای گوشی های با پشتیبانی جاوا منتشر کرد .
 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Splinter Cell: Chaos Theory

بالاخره داستان پر جنجال این بازی هم به پایان رسید. Sam Fisher از اعماق تاریکی ها اما با آهستگی می آید … او باز هم برای نجات دنیا از فلاکتی دیگر در نسخه سوم بازی به همراهی شما خواهد پرداخت. آیا او خواهد توانست از پس این کار همچون همیشه بر آمده و توانایی ها و قابلیت های خود را بار دیگر به اثبات برساند ؟
به طور قطع کمپانی Ubisoft با آفرینش بازی Splinter Cell و شخصیت Sam Fisher توجه بسیاری از دوستداران بازی های کامپیوتری به ویژه طرفداران سبک Stealth Action را به سوی خود جلب کرد و هم اکنون اگر قرار باشد بهترین های این سبک را معرفی کنیم با اطمینان یکی از این بازی های برتر Splinter Cell خواهد بود. بازی با نسخه اول خود توانست طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرد. نسخه دوم بازی اگرچه به غیر از بخش Multiplayer نوآوری قابل توجه دیگری را نداشت اما همچنان محبوبیت و زیبایی های خود را حفظ کرد و به عنوان یک بازی موفق شناخته شد. اگرچه نسخه دوم ( Pandora Tomorrow ) توسط خیلی از افراد با شور و شوق فراوانی انجام شد و هیجان بسیار زیادی را برای آنان به همراه داشت اما به دلایل گوناگون از جمله نبود نوآوری مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و طرفدارانش قرار گرفت. Ubisoft به این انتقادها توجه نکرد تا اینکه در نمایشگاه E3 سکوت خود را شکست و نسخه سوم بازی را به نمایش در آورد. تیم سازنده نسخه سوم همان تیم سازنده نسخه اول بازی بوده و توجه زیادی به نظرات و خواسته های طرافدارن خود در این نسخه کرده اند. طبق گفته سازندگان ، بازی از هر لحاظ پیشرفت خواهد کرد. یکی از این پیشرفت ها را می توان در هوش مصنوعی دانست. به عنوان مثال دشمنان شما در شرایط نامناسب جوی به دنبال مکانی برای پناه گرفتن خواهند بود و حتی شما در بخش هایی از بازی شاهد تعویض افرادی که کشیک می دهند می باشید و آنان با دقت هرچه تمام به بازرسی محیط پرداخته و در صورت وقوع کوچکترین اشتباهی از سوی شما شاهد عکس العمل سریع دشمنان خواهید بود.
یکی دیگر از نوآوری های بازی ، در آزادی عمل شما به شمار می رود. شما در نسخه های قبل برای اتمام هر مرحله با یک راه مواجه بودید چه بسا در نسخه جدید برای به پایان رساندن مراحل قادر به استفاده از راه ها و روش های مختلف می باشید که از جمله ویژگی های جالب این نسخه به شمار می رود. در این نسخه بیش از پیش می توانید به دشمنان خود نزدیک بشوید و از آنان اطلاعات کسب کنید که کمک بسیار زیادی در جهت به پایان رساندن هر مرحله به شما خواهد کرد. در عین حال شما می توانید بدون آنکه از اسلحه استفاده کنید و یا دشمنی را بکشید یک مرحله را به اتمام برسانید. از جمله نقاط قوت بازی را می توان در حرکات جدید Sam دانست. او در این نسخه قادر است که چاقو را به سمت دشمن پرتاب کند و در واقع سازندگان دقت زیادی را برای طراحی انجام حرکات مختلف که هنوز بعضی از آنها فاش نشده اند ، می کنند. به هر حال اکثر بازی های سبک Stealth Action همانطور که همیشه اشاره کرده ام نیازمند تمرکز و دقت بسیار زیادی در طول بازی می باشند و در اکثر مراحل بازی بايد به آرامي و در پناه سايه ها حركت كنيد زيرا دشمنان حتي بوسيله صداي پا نيز مي توانند برايتان دردسر ايجاد كنند به ویژه در این نسخه که هوش آنان افزایش یافته و از دقت بالایی بهره مند خواهند شد.
همانطور که اکثر شما مطلع هستید دو نسخه پیشین دارای داستان قابل توجهی نبودند و این مساله از جمله نقاط ضعف بازی به شمار می رفت. داستان این نسخه از بازی در سال 2008 و در کره شمالی می گذرد. Sam این بار باید گروه تروریست کره ای که قصد حاکمیت دنیا را دارد خنثی کند. در قسمت Multiplayer بازی نیز بخش Co-OP افزوده خواهد شد و شما با دوستان خود و با کمک آنان قادر به پایان رساندن هر مرحله خواهید بود. گرافیک بازی نیز در سطح بسیار موفقی قرار خواهد داشت. سازندگان سعی کرده اند تا افکت های جدیدی را به بازی بیافزایند. وجود Rogdoll در بازی نیز باعث می شود تا شما با عکس العمل های متفاوت در مواقع مختلف از سوی دشمنان مواجه شوید که قوه واقع گرایی بازی را افزایش می دهد.
گرافيک بازي هم به طور قطع يکي از هنرمندانه ترين گرافيکهاي طراحي شده ي سال خواهد بود و در طراحي تک تک جزييات دقت شده است . نورپردازي بازي بسيار عالي صورت گرفته که ميتوان با مشاهده دموهاي بازي به اين نکته رسيد . به طور کلي موتور گرافيکي استفاده شده در بازي و نورپردازي داراي هيچ مشکلي نخواهد بود و بدون نقص است . صداگذاري بازي فوق العاده عالي است و بازي از صداي 24 بيتي بهره مي برد . گروه Creative نيز در تنظيم صداي بازي همكاري خواهد كرد و انتظار يك صداي فوق العاده جذاب براي SC3 مي رود .صداگذاري شخصيت نيز بسيار خوب است و صداها و صحبت ها با حرکات لب شخصيتها همخواني كاملي را دارد.

حداقل سيستم مورد نياز:

Windows 98/ME/200/XP (XP recommended)
2GHz Pentium III or AMD Athlon processor (2.4 GHz or faster recommended)
256 MB Ram (512 highly recommended)
64 MB video card (128 recommended), ATI 8500 or GeForce 3 or better DirectX 8.1 (DirectX 9.0 included on disc)
DirectX 8.1 compliant sound card (EAX-compliant card recommended)
8X CD-ROM or faster
3GB Hard Drive Space


صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

Tom_Clancy_s_Splinter_Cell_Chaos_Theory.part1.rar  
Tom_Clancy_s_Splinter_Cell_Chaos_Theory.part2.rar  
Tom_Clancy_s_Splinter_Cell_Chaos_Theory.part3.rar  
Tom_Clancy_s_Splinter_Cell_Chaos_Theory.part4.rar  
Tom_Clancy_s_Splinter_Cell_Chaos_Theory.part5.rar  
Tom_Clancy_s_Splinter_Cell_Chaos_Theory.part6.rar  
Tom_Clancy_s_Splinter_Cell_Chaos_Theory.part7.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق(ع) می فرمایند:

اِنَّ النّاسَ يَستَغنونَ اِذا عُدِلَ بَينَهُم وَ تُنزِلُ السَّماءُ رِزقَها وَ تُخرِجُ الاَرضُ بَرَكَتَها بِاِذنِ اللّه‏ِ تَعالى

اگر در ميان مردم عدالت برقرار شود، همه بى‏نياز مى‏شوند و به اذن خداوند متعال آسمان روزى خود را فرو مى‏فرستد و زمين بركت خويش را بيرون مى ‏ريزد.

كافى، ج 3، ص 568، ح 6

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که مار ماهي يکبار پوست اندازى مي کند.
  • آيا مي دانستي کدام حيوان زنده بزرگترين تخم را دارد. البته شترمرغ . ولي آيا مي دانستي که تخم اين حيوان ، دو هزار برابر کوچکترين تخم که متعلق به مرغ مگس خوار است، حجم دارد.
  • آيا مي دانستي که يک سال کره مريخ 687 روز است.
  • آيا مي دانستي از 59 ميليون انگليسي ، ده ميليونش سيگارى هستند.
  • آيا مي دانستي که نيکوتين سيگار، تنباکو به سرعت جذب جريان خون مي شود و ظرف سي ثانيه به مغز مي رسد و روي سلول هاي عصبي آن اثر مي گذارد .

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

انفجار مهیب

ماه مبارک رمضان بود. موقع افطار صدای مهیبی همه ما را از جا بلند کرد. با عجله خود را به پایین پله ها رساندیم. فرزندم بر اثر انفجار ترقه به سختی مجروح شده بود. سوختگی اش آنقدر شدید بود که صورتش قابل شناسایی نبود. نگران و ناراحت او را به بیمارستان شهید مطهری رساندیم. آن شب مجبور شدم به خانه برگردم. صبح که به بیمارستان رفتیم، او را نشناختم. سر و صورتش را پانسمان کرده بودند.
چند روز بعد رئیس بیمارستان، دکتر کلانتری به من گفت:« بیمار شما وضع وخیمی دارد. درصد سوختگی او خیلی بالاست که متأسفانه امکان زنده ماندن فرزندتان بسیار کم است!»
او را به خانه بردیم در حالی که دل از همه جا و همه کس کنده و تنها دست نیاز به حلقۀ اتصال الهی گره زده بودیم. دو هفته بود که او را با سرم تقویت می کردیم و از او پاستاری می نمودیم. فرزندم هر روز ضعیف تر می شد و همۀ وجودش رفته رفته آب می شد. برای شفای فرزندم گوسفندی را نذر امام زمان(ع) کردم. خواهرم که همسر شهید است در خواب، آقا امام زمان(عج) را دید که حضرت به ایشان فرموده بود:«من مریض شما را به اذن خدا شفا می دهم. نگران نباشید!» دل سپرده بودیم به دم عیسایی و ید بیضایی آخرین ستارۀ فروزان آسمان تشیع، حضرت مهدی(عج). این خواب، امید را به جان ما و حیات را به جسم مجروح بیمار ما دوانده بود.
کم کم حال فرزندم رو به بهبود گذاشت؛ در حالی که دکترها جوابمان کرده بودند، آقا امام زمان(ع) بچه ام را شفا داد.(1)

پی نوشت: 1- دفتر ثبت کرامات مسجد مقدس جمکران، شمارۀ 38، مورخ 20/3/ 73

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

شنای اسلامی در سواحل ترکیه


خدمات هتل و گردشگری برای مسلمانانی که نمی خواهند با بیکینی به ساحل بروند جدیدا به صنعت پررونقی در ترکیه تبدیل شده است.
در عکس صحنه هایی از شنای زنان مجحبه در ساحل زیبای آنتالیا را مشاهده می کنید. این محل شنا از آن هتل پنج ستاره و بسیار مدرن "شاه این پارادایز" است که به شیوه اسلامی مدیریت می شود، دارای نمازخانه است و پنح وقت نماز جماعت اقامه می شود و به هنگام اذان صدای اذان در اتاقها پخش می شود، نوشیدن مشروبات الکلی در آن ممنوع است و کلا به شیوه اسلامی اداره می شود.

آدرس این هتل برای ایرانیانی که می خواهند با حجاب شنا کنند: شاه این پارادایز

منبع: روزنامه وطن ترکیه

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

در بخش چهلم سیاستنامه خواجه نظام الملک و در "حکایت لقب خواستن سلطان محمود از خلیفه"، می خوانیم که محمود بر خاقان سمرقند رشک می برد و بارها خلیفه را نکوهش می کند که: «... هندوستان و خراسان و عراق مرا مسلم شد و ماوراءالنهر را بگرفتم و به نام تو شمشير مي‌زنم و خاقان که امروز از مطيعان و دست‌نشاندگان من است او را سه لقب فرموده‌ای»
خلیفه عباسی برای دلجوئی از محمود می نویسد: «... اما بدان که خاقان کم دانش است و تُرک٬ التماس او را از جهت کم‌دانشی وفا کرديم »! آیا می توان پنداشت که خلیفه برای دلجوئی از بزرگترین و توانمندترین همپیمانش زبان و تبار او را به ناسزا بگیرد؟ غزنویان گرایش بسیار نیرومندی به فرهنگ ایرانی داشتند و شاهان این دودمان برای فرزندان خود نامهائی چون "فرخزاد"،"بهرام شاه"، "شیرزاد"، "خسروشاه" و "خسرو ملک" برمی گزیدند.
پس ریشه های دشمنی سلطان محمود با فردوسی را باید در جای دیگری جُست که بی گمان سخنان کودکانه ای چون "جنگ ترک و فارس" در آن جایی ندارند. این جان آزاده فردوسی و روان بلند او بود که او را چهل سال از دربار شاه بدور می داشت و "سلطان غازی" این آزادگی را برتافتن نمی توانست. واگر نه نگاهی گذرا به سروده های دیگر سخنوران دربار غزنوی نشان می دهد که آنان نیز همه از دیدگاه ملت سازان قبیله گرا "ترک ستیز و پانفارسیست" بودند!

این همه تنها آغاز کار شاهنامه بود. دنبال کردن تک تک نمونه های تاریخی ارزش و جایگاه شاهنامه در پندار ملی ما ایرانیان چارچوب این جُستار را خواهد شکافت و از همین رو من تنها به آوردن نمونه هائی که مشتی از خروار باشند بسنده می کنم، تا دانسته شود که دشمنی قبیله گرایان و نژادپرستان جدائی خواه با فردوسی و شاهنامه او تنها و تنها در راستای گسستن از کیستی ایرانی و "ملت سازی" و بدنبال آن براه انداختن جنگ و برادرکشی در ایران است، تا بتوانند با بهره جوئی از پشتیبانی امپریالیستها ماهی خود را از آب گل آلوده بگیرند و بریش پیروان ساده دل خود بخندند.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الشعراء آيات: 227 محل نزول: مکه

 
فَلَمَّا تَرَاءى الْجَمْعَانِ قَالَ أَصْحَابُ مُوسَى إِنَّا لَمُدْرَكُونَ 61 قَالَ كَلَّا إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ 62 فَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنِ اضْرِب بِّعَصَاكَ الْبَحْرَ فَانفَلَقَ فَكَانَ كُلُّ فِرْقٍ كَالطَّوْدِ الْعَظِيمِ 63 وَأَزْلَفْنَا ثَمَّ الْآخَرِينَ 64 وَأَنجَيْنَا مُوسَى وَمَن مَّعَهُ أَجْمَعِينَ 65 ثُمَّ أَغْرَقْنَا الْآخَرِينَ 66 إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُم مُّؤْمِنِينَ 67 وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ 68 وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ إِبْرَاهِيمَ 69 إِذْ قَالَ لِأَبِيهِ وَقَوْمِهِ مَا تَعْبُدُونَ 70 قَالُوا نَعْبُدُ أَصْنَامًا فَنَظَلُّ لَهَا عَاكِفِينَ 71 قَالَ هَلْ يَسْمَعُونَكُمْ إِذْ تَدْعُونَ 72 أَوْ يَنفَعُونَكُمْ أَوْ يَضُرُّونَ 73 قَالُوا بَلْ وَجَدْنَا آبَاءنَا كَذَلِكَ يَفْعَلُونَ 74 قَالَ أَفَرَأَيْتُم مَّا كُنتُمْ تَعْبُدُونَ 75 أَنتُمْ وَآبَاؤُكُمُ الْأَقْدَمُونَ 76 فَإِنَّهُمْ عَدُوٌّ لِّي إِلَّا رَبَّ الْعَالَمِينَ 77 الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ 78 وَالَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَيَسْقِينِ 79 وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ 80 وَالَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ 81 وَالَّذِي أَطْمَعُ أَن يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ 82 رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ 83

 

ترجمه فارسي مکارم

هنگامى كه دو گروه يكديگر را ديدند، ياران موسى گفتند: «ما در چنگال فرعونيان گرفتار شديم!» «61» (موسى) گفت: «چنين نيست! يقينا پروردگارم با من است، بزودى مرا هدايت خواهد كرد!» «62» و بدنبال آن به موسى وحى كرديم: «عصايت را به دريا بزن!» (عصايش را به دريا زد،) و دريا از هم شكافته شد، و هر بخشى همچون كوه عظيمى بود! «63» و در آنجا ديگران ( لشكر فرعون) را نيز (به دريا) نزديك ساختيم! «64» و موسى و تمام كسانى را كه با او بودند نجات داديم! «65» سپس ديگران را غرق كرديم! «66» در اين جريان، نشانه روشنى است ولى بيشترشان ايمان نياوردند! (چرا كه طالب حق نبودند) «67» و پروردگارت شكست‏ناپذير و مهربان است! «68» و بر آنان خبر ابراهيم را بخوان، «69» هنگامى كه به پدر و قومش گفت: «چه چيز را مى‏پرستيد؟!» «70» گفتند: «بتهايى را مى‏پرستيم، و همه روز ملازم عبادت آنهاييم» «71» گفت: «آيا هنگامى كه آنها را مى‏خوانيد صداى شما را مى‏شنوند؟! «72» يا سود و زيانى به شما مى‏رسانند؟!» «73» گفتند: «ما فقط نياكان خود را يافتيم كه چنين مى‏كنند» «74» گفت: «آيا ديديد (اين) چيزهايى را كه پيوسته پرستش مى‏كرديد «75» شما و پدران پيشين شما، «76» همه آنها دشمن من هستند (و من دشمن آنها)، مگر پروردگار عالميان! «77» همان كسى كه مرا آفريد، و پيوسته راهنمائيم مى‏كند، «78» و كسى كه مرا غذا مى‏دهد و سيراب مى‏نمايد، «79» و هنگامى كه بيمار شوم مرا شفا مى‏دهد، «80» و كسى كه مرا مى‏ميراند و سپس زنده مى‏كند، «81» و كسى كه اميد دارم گناهم را در روز جزا ببخشد! «82» پروردگارا! به من علم و دانش ببخش، و مرا به صالحان ملحق كن! «83»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

محفوظ

سلام اقا مبين عزيز
در اخرين شماره مبين
چيزي خواندم كه مجبور شدم چند سطري براي شما و بقيه خوانندگان محترمتان بنويسم
راستش موضوعات زيادي شايد باشد كه بخواهم اظهار نظر كنم ولي از خيرش ميگذرم ولي اين يكي به نوعي شايد واجب بود
يكي از دوستان عزيز در قبال تحصن دانشگاه زنجان عنوان از دانشگاه سهند برده بود كه من به عنوان يك فرد كاملا مطلع از قضيه موجود در سهند ان را به كلي تكذيبم ميكنم نميدانم اتفاق دانشگاه زنجان چي بوده و لي قطعا ان جور كه دوستان فكر ميكنند در سهند خبري نبوده
صرف ادعاي يك دختر تحت درمان بيماري اعصاب كه من از همان اول در جريان كارش بودم نه ميتواند معيار عمل باشد نه چيزي
اين موضوع را به اطلاع دست اندركاران سايت تابناك هم رساندم ولي متاسفانه وقعي ننهادند
من حاضرم هر جا لازم باشد اين موضوع را بگويم و با هر كسي كه لازم باشد بحث كنم
لطفا ميل من را در متن نشريه نياوريد زيرا ميل اصلي من است
با تشكر
خدا به همه ما قدرت تفكر عنايت كند
امين

 

 

mahsa_eshgh2007@yahoo.com

امشب دلم بار گریه دارد

باز امشب دلم بار گریه دارد. علت نمیدانم. سبب نمیدانم. ولی حال را میدانم. حال عجیبی دارم امشب. غم غریبی دارم امشب. بی جهت دلم خونم ، بی جهت غمگینم . دلم میخواهد بگریم. غریبانه بگریم. بی کسانه بگریم.
دلم پر است از این دنیای وا نفسا ، دلم پر است از این عادت ها ی زشت. دلم پر است از صدای شور شهر نشینی ، دلم پر است از مزه بلند با هم نشینی. می خواهم امشب تنها باشیم. من و تو ، من و عشق ، من وما.
دستم بی اختیار می دود بر روی کاغذ، زبانم بی صدا می خواند از روی سطر های نوشته قلبم. اه امشب چگونه شبی است؟
صدایی از دور نوایی غمگین زمزمه می کند. نوایی پر شور ، پر درد ، پر عشق.
تاب امشب ندارم. امشب عجیب ترین شب زندگی ام است. امشب غم عجیبی دارم. باز امشب دلم بار گریه دارد.

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

-به به آقای گیر سه پیچ خوبی ... هیچ معلومه کجایی مرد مومن ... نا سلامتی یه زمانی عضو فعال گروه بودی ..
- بابا دست رو دلم نذار .... این قدر گرفتار درس و مچق شدم که این یه ذره مو هم روی سرم بود ریخت ..
- ها ها پس یعنی کجل شدی .. ] هر هر [
- زهر مار .. به خودت بخند مرتیکه ....
- شرمنده .. خب بگو ببینیم چه خبرا ....
- ای سلامتی ... تو خوبی
- مرسی
- بهش برسی .....
- خب بگو ببینیم امروز چی داری برامون
- آها .. چون یه مدتی دست به قلم نشده بودم برای اینکه راه بیفتم فعلا چیزی برای گفتن ندارم اما ....
- ها .. اما چی ؟
- اما در عوض براتون جی جی آوردم
- به به .. آخه خجالت نمی کشی برای من با این همه ریش و سیبیل می گی جی جی آوردی .. حالا ببینم چی هست .. ؟
- هیچی .. یه فایل صوتی که توی این لینک گذاشتم برو دانلود کن حالشو ببر
راستی گوینده ی این اثر هم خلیل جوادیه ... نگین که طرف کپی رایت رو اعمال نم کنه
- خب گیر جان چیزی حرفی ..
- نه عزیز.... فقط مثل سابق قربون خودم تا بعد

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

روزه‌ سكوت وزير‌علوم كي باز مي‌شود؟

با وجود گذشت بیش از سه روز از اتفاق تاسف برانگیز اخير در دانشگاه زنجان، كه مي توان آن را در زمره بدترين و تاسف بارترين مشكلات دانشگاههای دولتی! بعد از انقلاب دانست، متاسفانه مسئولین وزرات علوم ترجیح داده اند كماكان در این زمینه سکوت اختیار کنند." این در حالی است که اعتراضات دانشجویی نسبت به این واقعه تاسف بار و محکومیت آن توسط جامعه دانشگاهی و تشکلهای دانشجویی نظیر بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشگاه زنجان همچنان ادامه دارد.
متاسفانه این واقعه دردناک نیز مانند بسیاری از مسائل دیگر دستخوش تحلیل های افراطی از سوی جریانات داخلی و اپوزسیون ضد انقلاب قرار گرفته است. تا جایی که گروهی آن را یک توطئه و پروژه جدید برای به آشوب کشیدن دانشگاهها! تلقی می کنند، و گروهی دیگر سعی دارند با تعمیم آن به کل فضای نظام آموزشی، از آن بهره برداری سیاسی نمایند.
به نظر می رسد وقت آن رسیده که افکار عمومی بدون قداست بخشیدن به افراد و قائل شدن جایگاههای ویژه برای آنها، برخورد با متخلف را در هر لباس و مقامی مطالبه نماید، چرا که این امر موجب پالایش و پویایی جامعه از لوث افراد سوء استفاده گر خواهد شد.و مسلماً افراد منحرف تحت لوای دین و جایگاه خاص قادر به تخلفات اینچنینی نخواهند بود.
اما توصیه ای به مسئولان وزارت علوم : یقیناً شان جامعه فرهیخته اساتید و دانشجویان، با تخلف عده ای افراد منحرف خدشه دار نخواهد شد و بهتر است به جای توجیه مساله و یا سکوت در برابر آن، اقدام به برخورد شدید و قاطع با خاطیان این حادثه شود، تا درس عبرتی باشد برای کسانی که با سوء استفاده از جایگاه معلم و دانشجو امیال حیوانی خویش را دنبال می کنند.

 

 

simakhalily@gmail.com

خودشناسي از روي امضاء

کساني که به طرف عقربه هاي ساعت امضاء مي کنند ،انسانهاي منطقي هستند .
کساني که بر عکس عقربه هاي ساعت امضاء مي کنند ،دير منطق را قبول مي کنند و معمولاً غير منطقي هستند .
کساني که از خطوط عمودي استفاده مي کنند لجاجت و پافشاري در امور دارند .
کساني که از خطوط افقي استفاده مي کنند انسانهاي منظمي هستند .
کساني که با فشارامضاء مي کنند ، در کودکي سختي کشيده اند .
کساني که پيچيده امضاء مي کنند آدمهاي شکاکي هستند .
کساني که در امضاي خود اسم و فاميل مي نويسند خودشان را در فاميل برتر مي دانند.
کساني که در امضاي خود فاميل مي نويسند داراي منزلت هستند .
کساني که اسمشان را مي نويسند و روي اسمشان خط مي زننداحتمالاً شخصيت خود را نشناخته اند.
کساني که به حالت دايره و بيضي امضاء مي کنند ، کساني هستند که مي خواهند به قله برسند

 

 

alireza_zare21@yahoo.com

در جهنم!!!

این محل که در نزدیکی شهر کوچک "درواز" در ازبکستان قرار دارد، توسط افراد محلی "در جهنم" خوانده می شود.
داستان در جهنم به 35 سال قبل برمی گردد: هنگامی که زمین شناسان در جستجوی گاز حفاری می کردند، به حفره ای زیر زمینی رسیدند که بسیار بزرگ بود و همه تجهیزات حفاری و چادرهای کاوشگران را در خود فرو برد. از آنجایی که حفره را گاز پر کرده بود، کسی جرات رفتن به عمق غار را پیدا نکرد و آنان حفره را آتش زدند تا از انتشار گازهای سمی جلوگیری کنند. از آن زمان، این حفره برای 35 سال است که بدون وقفه می سوزد.

عکس1
عکس2
عکس3

 

.

alirezamajidi@gmail.com

سایتی برای اشتراک ویدئوهای جراحی

117989main_image_feature_347_ys_full2.jpg

می‌توانم با اطمینان بگویم که برای هر سرویس وب دویی، یک کلون پزشکی هم درست شده است. خیلی وقت‌ها به تصور اینکه این سایت‌ها علاقه‌مند عام ندارند، چیزی در موردشان نمی‌نویسم، اما شاید برآوردم در مورد مطالب این چنینی چندان درست نباشد.
سایتی که امروز به شما معرفی می‌کنم، سایتی است برای اشتراک ویدئوهای جراحی. این سایت SurgyTec نام دارد و به تازگی افتتاح شده است.
این سایت حاصل ابتکار یک جراج پلاستیک مقیم روتردام هلند به نام دکتر جروم استیونس است. هدف اصلی این پزشک از برپا کردن این سایت اشتراک تجربیات و تکنیک‌های ابنکاری بین جراحان است. او قصد دارد با این سایت، این اشتراک اطلاعات و تجارب را که پیش از این دشوار و هزینه‌بر بود، ساده و مقرون به صرفه کند.
اما دیدن ویدئوهای این سایت شاید برای هر بیمار، فرد کنجکاو و یا پزشکی جالب باشد.
برای دیدن ویدئوها باید در سایت، ثبت‌نام کنید. برای دانلود ویدئوها می‌توانید از نرم‌افزار orbit downloader استفاده کنید.

 

 

am.karami@yahoo.com

پس تا كي .... بشنويم و دلخوش باشيم
كه درست ميشود

مادري را ميشناسم كه هنوز با وجود كوله باري از خاطرات تلخ و تني درد مند و رنجور، با پشتي خميده از بار روزگار با عشقي سرشار عكس پسر درگذشته اش را هر روز پاك ميكند .
با شوقي فراوان از بامدادان تاپاسي از شب از شوهر زمينگيرش نگهداري ميكند . با آن دستان خسته و ناتوان اورا كشان كشان از بستر به حمام ميرساند ، و غذاي ساده و مختصري را كه توانسته تهيه كند به او ميدهد ....
ميگويد سي سال قبل وقتي ديد فرزندش عقب مانده است گفت خدايا راضيم به رضاي تو و سي سال فرزندش را به دندان كشيد و درجواب همه دلسوزان عاقل كه مراكز نگهداري را توصيه ميكردند ، لبخندي معنا دار زد .
تا اينكه عكس اين فرزند روي ديوار رنگ و رو رفته اتاق صاحب نواري سياه شد .
شايد عده اي كه خود را منطقي ميدانستند گفتند بالاخره راحت شد ، اما نميدانستند كه اين مادر چه در سينه دارد.
حالا يكسال است شوهر اين زن در اثر سكته مغزي در بستر است . از رنج مريض داري و هزينه هاي بيمارستان و تكريم بي دريغ ارباب رجوع كه بگذريم ، نايابي داروهاي روتين و معمولي را نيز به حساب نياوريم ، لطف بي دريغ بيمه در پاس كاري پيرزني دلخسته را هم كه نديد بگيريم ، اما از اين يكي نميتوان گذشت :
ميخواهند خانه سي و سه متري اش را حراج كنند ، چون اقساطش عقب افتاده است ، ده سال پيش براي وام اقدام كرد ، هفت سال قسط داد بدون يكروز دير كرد ، و حالا .....
ميگويند در تمام كشورها كه بانكداري توام با ربا دارند وام مسكن ميدهند با سود كمتر از پنج درصد ، حتي بعضي ميگويند در جايي دور دست به نام دبي وام مسكن براي شهروندان تا صد در صد قيمت منزل و سود دو درصد است . هرچند من باور ندارم مگر ميشود در سرزمين .......... چنين چيزي باشد و ما نداشته باشيم .
تازه ميگويند وقتي به كسي مصيبتي وارد شد اولين اتفاق اجتماعي بخشودگي ديون است ، آقاي احمدي نژاد اين چه بانكداري اسلاميست كه تا كنون دو برابر وام را پس گرفته اند و حالا براي باقي سود خانه را حراج ميكنند ، چرا امروزه كه در تمام دنيا تسهيلاتي براي دردمندان در نظر ميگيرند هنوز در مملكت اسلامي ما حتي با اين واژه ها آشنا نيستند . سي سال بدبختي و درد و رنج حتي كوچكترين همراهي از سوي مسوليني كه وظيفه شان همين است و خود را خادم ملت ميدانند در بر نداشته است .
ميگويند رهبر انقلاب گفته خانواده اي كه مريضي دارد به جز رنج مريض داري درد ديگري نبايد داشته باشد.
مديران ارشد ، اين مادر رنجور ايراني درد مريض داري آخرين درديست كه قلب عاشقش را تكه تكه ميكند .
آيا واقعا هيچ راهي براي كاستن از مصائب اين زن نيست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

 

yazynh@yahoo.com

دو مقاله كوتاه

در مسجد مقدس جمكران
از نيمه شبستان مسجد به سمت محراب ديگه به راحتي نمي‌شه رفت و بايد دايم خودت را كج كني تا به اين و اون نخوري و گاهي هم كاري از دستت بر نمي‌ياد و مي‌خوري. اين بار كه با خاله‌زاده رفته بوديم، پلاستيكي حاوي چند جلد كتاب دستم بود. گفتم «با اين پلاستيك نمي‌تونيم تا نزديكي محراب بريم، خيلي شلوغ است. پلاستيك را پيش خانواده بذاريم و با دست خالي بريم.» گفت «بيا! ان شاء الله مي‌ريم.» به نزديكي محراب رسيدن واقعا مشكله. ديگر چه برسه به نماز خوندن در داخل محراب! شانس آورديم و به زحمت خودمون را تا نزديكي محراب رسونديم و از خوش شانسي داخل محراب هم ناگهان جا پيدا كرديم. اما پسرك لنگ لنگان با عصاي خود اومد تا دم محراب. خود را به داخل محراب انداخت. قربان صدقه امام زمان (عج) مي‌رفت. همه متوجه اون شده بودند. ناگهان با گريه به حضار گفت: «وقتي دم در مسجد رسيدم گفتم آقا امشب هوس كردم داخل محراب نماز بخونم. بعد گريه كردم و گفتم مگه من دل ندارم. لياقت نماز خواندن تو محرابت را ندارم؟! گفت هاشم من بدتر از تو را هم به محرابم راه داده‌ام. يك دفعه راه برام باز شد. ديدين چقدر شلوغه. تا دم محراب كسي نمي‌تونه بياد. اما من با اين پاي شل و با اين عصا راه همين جور خودش برام باز مي‌شد. همين جور باز شد تا رسيدم به محراب و اومدم تو.» هميشه مي‌گفتم يعني چي كه بعضي‌ها تو زيارت مي‌گن راه باز مي‌شد و كسي بهمون كاري نداشت و مي‌رفتيم جلو؟! اين بار خودم به چشم ديدم كه يك پسر عليل تنها با عصا چگونه راه براش باز شده بود و خودش را به محراب رسانده بود. همه ديگه حالا گريه مي‌كردن و بهش التماس دعا مي‌گفتن. نمي‌دونم بين اون و آقا چي گذشته بود كه گريه مي‌كرد و مي‌گفت: «آقا من از تو شفا خواستم؟ من كي از تو شفا خواستم؟ گفتم اگه خودت دوست داري شفام بده، همين. من شفا مي‌خوام چي كار؟» شروع كرد به نماز خوندن. تو نماز هي مي‌گفت «يا صاحب الزمان». اومدم طبق عادت هميشه كه اين مسايل و مسايل ديگه را تو نماز به نمازگزارها تذكر مي‌دم، بهش بگم كه پسر جان! نماز باطل مي‌شه اگه توش امام را صدا بزني! فقط مي‌توني بر امام صلوات بفرستي. ناگهان خجالت كشيدم و منصرف شدم. از خودم شرمنده شدم. فقط احكام را بلديم و دايم به ديگران هم تذكر مي‌ديم، اما دريغ از يك ذره معرفت! قربون نماز خوندن باحال اين پسر كه توش امام زمان (عج) را صدا مي‌زنه و نمازش را باطل مي‌كنه، اما ما با همه آداب و مستحباتش به جا مي‌ياريم و هيچ حالي هم بهمون دست نمي‌ده! خدا كنه آقا يه نظر عنايتي هم به ما بندازه و راه رسيدن به خودش را برامون به همين راحتي باز كنه.
اتفاق افتاده در مسجد مقدس جمكران در شب چهارشنبه مورخ 21/3/87 حدود ساعت 11 شب در مقابل چشمان نگارنده حقير

پاسخي به جاهلان به خيال خود عالم!
نيازي به اين نيست كه تاريخ شمسي ولادات و شهادات را در اختيار قرار دهيد. شيعيان تنها به تواريخ مذهبي قمري اهميت مي‌دهند. زيرا سيره معصومين در طي ساليان سال اين بوده كه روز ولادات و شهادات قمري تنها مراسم مي‌گرفتند. اگر به جاي اين كار ابتدا از كساني كه آگاه بودند، مي‌پرسيديد لازم به اين همه زحمت نبود!
در زبان فارسي بينوا صفت بدي نيست، بلكه صفتي است كه از روي دلسوزي به كسي مي‌گويند و اين دلسوزي هم از اين باب بود كه گفتيم شايد كسي مورد تمسخر قرار گرفته و لذا براي او دلي سوزانديم. و اما روان‌پزشك را به گمانم كساني بايد بروند كه براي همه شمشير از رو بسته و خود را نخود هر آشي مي‌نمايند و هر كه در اين مجله مطلبي مي‌نويسد، گويي بايد از زير تاييد ايشان بگذرد! انگار خوانندگان خود به تنهايي نمي‌توانند بفهمند كه نويسنده چه مي‌گويد و آيا درست مي‌گويد يا غلط و وي بايد تفسير و توضيح دهد!
مگر شما پيامبريد كه از جانب خدا حكم مي‌آوريد و تشخيص مي‌دهيد چه چيزي احترام به يك امامزاده است و چه چيزي نيست؟! چه چيزي شخصيت يك مسلمان است و چه چيزي نيست؟! اگر قرار بود هر از راه رسيده‌اي در مورد مسايل ديني اظهار نظر كند، خدا چه نيازي به پيامبران داشت؟! اين تنها نظر يك نويسنده بي‌اطلاع از مسايل ديني است كه كاملا نيز از نظر اسلام اشتباه است! ان شاء الله به سوريه كه مشرف شديد به چشم خود تشرف بي‌حجابان را به حرم حضرت زنب (س) خواهيد ديد. مگر ما در كشور خود كم داريم مسلماناني كه به حجاب اهميت نمي‌دهند؟! و اما امامان و امامزاده‌ها هميشه براي همه حاجت بده بوده‌اند. نمونه آن را در عاشورا مي‌بينيد. ارامنه‌اي كه در روز عاشورا با توسل به امام حسين (ع) حاجت روا شده‌اند و هر سال نذري مي‌دهند. شما يا در اين كشور زندگي نمي‌كنيد و يا خود را به جهل و غفلت زده‌ايد!
تعجب مي‌كنم كه ما اين همه مرجع تقليد و عالم مي‌خواهيم براي چه، هنگامي كه مردمانمان اين قدر در دين عالمند كه حتي احكام وقف را نيز مي‌دانند!
آن كس كه نداند و نداند كه نداند
در جهل مركب ابدالدهر بماند
آن كس كه در عين بي‌عقلي و بي‌سوادي خيال مي‌كند عاقل است و ديگران بي‌عقل و باعث شرمندگي، بي‌عقل‌ترين انسان و هم او باعث شرمندگي نوع بشر در نزد پروردگار است.

 

 

amir0801@yahoo.com

همسران پادشاه

روزی ، روزگاری پادشاهی 4 همسر داشت. ...
او عاشق و شیفته همسر چهارمش بود. با دقت و ظرافت خاصی با او رفتار می کرد و او را با جامه های گران قیمت و فاخر می آراست و به او از بهترین ها هدیه میکرد. همسر سومش را نیز بسیار دوست می داشت و به خاطر داشتنش به پادشاه همسایه فخر فروشی می کرد. اما همیشه می ترسید که مبادا او را ترک کند و نزد دیگری رود. همسر دومش زنی قابل اعتماد، مهربان، صبور و محتاط بود. هر گاه که این پادشاه با مشکلی مواجه می شد، فقط به او اعتماد می کرد و او نیز همسرش را در این مورد کمک می کرد. همسر اول پادشاه، شریکی وفادار و صادق بود که سهم بزرگی در حفظ و نگهداری ثروت و حکومت همسرش داشت. او پادشاه را از صمیم قلب دوست می داشت، اما پادشاه به ندرت متوجه این موضوع می شد .
روزی پادشاه احساس بیماری کرد و خیلی زود دریافت که فرصت زیادی ندارد. او به زندگی پر تجملش می اندیشید و در عجب بود و با خود میگفت " من 4 همسر دارم ، اما الان که در حال مرگ هستم ، تنها مانده ام ."
بنابراین به همسر چهارمش رجوع کرد و به او گفت" من از همه بیشتر عاشق تو بوده ام. تو را صاحب لباسهای فاخر کرده ام و بیشترین توجه من نسبت به تو بوده است. اکنون من در حال مرگ هستم، آیا با من همراه میشوی؟ " او جواب داد "به هیچ وجه !" و در حالی که چیز دیگری میگفت از کنار او گذشت. جوابش همچون کاردی در قلب پادشاه فرو رفت. پادشاه غمگین، از همسر سوم سئوال کرد و به او گفت "در تمام طول زندگی به تو عشق ورزیده ام، اما حالا در حال مرگ هستم. آیا تو با من همراه میشوی؟" او جواب داد " نه، زندگی خیلی خوب است و من بعد از مرگ تو دوباره ازدواج خواهم کرد ." قلب پادشاه فرو ریخت و بدنش سرد شد. بعد به سوی همسر دومش رفت و گفت " من همیشه برای کمک نزد تو می آمدم و تو همیشه کنارم بودی. اکنون در حال مرگ هستم. آیا تو همراه من می آیی؟ او گفت " متأ سفم! در این مورد نمیتوانم کمکی به تو بکنم، حداکثر کاری که بتوانم انجام دهم این است که تا سر مزار همراهت بیایم ". جواب او همچون گلوله هایی از آتش پادشاه را ویران کرد. ناگهان صدایی او را خواند، "من با تو خواهم آمد، همراهت هستم، فرقی نمی کند به کجا روی، با تو می آیم ." پادشاه نگاهی انداخت، همسر اولش بود ! او به علت عدم توجه پادشاه و سوءتغذیه، بسیار نحیف شده بود. پادشاه با اندوهی فراوان گفت: ای کاش زمانی که فرصت بود به تو بیشتر توجه می کردم .
در حقیقت، همه ما در زندگی کاری خویش 4 همسر داریم . همسر چهارم ما سازمان ما است. بدون توجه به این که تا چه حد برایش زمان و امکانات صرف کرده ایم و به او پرداخته ایم، هنگام ترک سازمان و یا محل خدمت، ما را تنها می گذارد . همسر سوم ما، موقعیت ما است که بعد از ما به دیگران انتقال می یابد . همسر دوم ما، همکاران هستند . فرقی نمی کند چقدر با هم بوده ایم، بیشترین کاری که می توانند انجام دهند این است که ما را تا محل بعدی همراهی کنند . همسر اول ما عملکرد ما است. اغلب به دنبال ثروت، قدرت و خوشی از آن غفلت مینماییم. در صورتی که تنها کسی است که همه جا همراهمان است . همین حالا احیاءش کنید، بهبودش ببخشید و مراقبش باشید.

 

 

mirajiasl@gmail.com

زنگ موبایل اسلامی (تهلیل)

برای دانلود کلیک کنید:

زنگ موبایل لااله الا الله

از أمیرالمؤمنین علیه السّلام روایت است که چون وارد قبرستان شدی بگو: بِسْمِ اللَهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَی أَهْلِ لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ مِنْ أَهْلِ لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ یَا أَهْـلَ لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ بِحَقِّ لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ کَیْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ مِنْ لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ. یَا لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ بِحَقِّ لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ اغْفِرْ لِمَنْ قَالَ لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ وَ احْشُرْنَا فِی زُمْرَةِ مَنْ قَالَ لاَ إلَهَ إلاَّ اللَهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَهِ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللَهِ (بحارالانوار ج22 ص 302 ).

دعاى گنج العرش
در بعضى از كتب اين دعا رااز حضرت رسول صلى الله عليه و آله نقل و براى آن خواص و اثراب زيادى نوشته اند و ازآن جمله است كه به خواننده اين دعا خداى تعالى سه چيز مرحمت فرمايد. اول بركت درروزى ، دوم از غيب روزى او مى رسد، سوم دشمن او نابود شود و هر كس آن را بخواند ياپيش خو نگاهدارد از شر شيطان و بليات زمين و آسمان محفوظ ماند و اگر اين دعا را هرروز بخواند به شخص بيمارى كه اطباء از معالجه او مايوس شده اند بدمد خداوند از فضلخود او را با شفاى عاجل عنايت فرمايد و اگر شخصى داراى اولاد نباشد و اين دعا را بامشك و زعفران بنويسد و سى و يك روز نزد خود نگاهدارد خداوند عالم او را صاحب اولادفرمايد و اميد هست كه دارنده اين دعا در قيامت درجه و مقام عالى داشته باشد.ازخواص دعاى مزبور به همين قدر اكتفا شده هر كه خواهد به آنها مراجعه نمايد.
بسم اللّه الرحمن الرحيم لا اله الا اللّه سبحان الملك القدوس لا اله الا اللّه سبحان العزيز الجبار لا اله الا اللّه سبحان الروف الرحيم لا اله الا اللّه سبحان الغفور الرحيم لا اله الا اللّه سبحان الكريم الحكيم لا اله الا اللّه سبحان القوى الوفى لا اله الا اللّه سبحان اللطيف الخبيرلا اله الا اللّه سبحان الصمد المعبود لا اله الا اللّه سبحان الغفور الودود لا اله الا اللّه سبحان الوكيل الكفيل لا اله الا اللّه سبحان الرقيب الحفيظ لا اله الااللّه سبحان الدائم القائم لا اله الا اللّه سبحان المحى المميت لا اله الا اللّه سبحان الحى القيوم لا اله الا اللّه سبحان الخالق البارى لا اله الا اللّه سبحان العلى العظيم لا اله الا اللّه سبحان الواحد الاحد لا اله الا اللّه سبحان المومن المهيمن لا اله الا اللّه سبحان الحسيب الشهيد لا اله الا اللّه سبحان الحليم الكريم لا اله الا اللّه سبحان الاول القديم لا اله الا اللّه سبحان الاول الاخر لااله الا اللّه سبحان الظاهر الباطن لا اله الا اللّه سبحان الكبير المتعال لا اله الا اللّه سبحان القاضى الحاجات لا اله الا اللّه سبحان الرحمن الرحيم لا اله الااللّه سبحان رب العرش العظيم لا اله الا اللّه سبحان ربى الاعلى لا اله الا اللّه سبحان البرهان السلطان لا اله الا اللّه سبحان السميع البصير لا اله الا اللّه سبحان الواحد القهار لا اله الا اللّه سبحان العليم الحكيم لا اله الا اللّه سبحان الستار الغفار لا اله الا اللّه سبحان الرحمن الديان لا اله الا اللّه سبحان الكبيرالاكبر لا اله الا اللّه سبحان العليم العلام لا اله الا اللّه سبحان الشافى الكافىلا اله الا اللّه سبحان العظيم الباقى لا اله الا اللّه سبحان الصمد الاحد لا اله الا اللّه سبحان الارض و السموات لا اله الا اللّه سبحان الخالق المخلوقات لا الهالا اللّه سبحان من خلق الليل و النهار لا اله الا اللّه سبحان الخالق الرزاق لااله الا اللّه سبحان الفتاح العليم لا اله الا اللّه سبحان العزيز الغنى لا اله الااللّه سبحان الغفور الشكور لا اله الا اللّه سبحان العظيم العليم لا اله الا اللّه سبحان ذى الملك و الملكوت لا اله الا اللّه سبحان ذى العزه و العظمه لا اله الااللّه سبحان ذى الهيبه و القدره لا اله الا اللّه سبحان ذى الكبرياء و الجبروت لااله الا اللّه سبحان الستار العظيم لا اله الا اللّه سبحان العالم الغيب لا اله الااللّه سبحان الحميد المجيد لا اله الا اللّه سبحان الحكيم القديم لا اله الا اللّه سبحان القادر الستار لا اله الا اللّه سبحان السميع العليم لا اله الا اللّه سبحان الغنى الرحمن لا اله الا اللّه سبحان القريب الحسنات لا اله الا اللّه سبحان الولىالحسنات لا اله الا اللّه سبحان الصبور الستار لا اله الا اللّه سبحان الخالق النورلا اله الا اللّه سبحان الغنى المعجز لا اله الا اللّه سبحان الفاضل الشكور لا اله الا اللّه سبحان الغنى القديم لا اله الا اللّه سبحان ذى الجلال المبين لا اله الااللّه سبحان الخالص المخلص لا اله الا اللّه سبحان الصادق الوعد لا اله الا اللّه سبحان الحق المبين لا اله الا اللّه سبحان ذى القوه المتين لا اله الا اللّه سبحان القوى العزيز لا اله الا اللّه سبحان الحى الذى لايموت لا اله الا اللّه سبحان العلام الغيوب لا اله الا اللّه سبحان الستار العيوب لا اله الا اللّه سبحان المستعان الغفور لا اله الا اللّه سبحان رب العالمين لا اله الا اللّه سبحان الرحمن الستار لا اله الا اللّه سبحان الرحيم الغفار لا اله الا اللّه سبحان العزيز الوهاب لا اله الا اللّه سبحان القادر المقتدر لا اله الا اللّه سبحان ذى الغفران الحليم لا اله الا اللّه سبحان الملك الملك لا اله الا اللّه سبحان البارى ء المصور لا الهالا اللّه سبحان العزيز الجبار لا اله الا اللّه سبحان الجبار المتكبر لا اله الااللّه سبحان اللّه عما يصفون لا اله الا اللّه سبحان القدوس السبوح لا اله الااللّه سبحان رب الملائكه و الروح لا اله الا اللّه سبحان ذى الالاء و النعماء لااله الا اللّه سبحان الملك المقصود لا اله الا اللّه سبحان الحنان المنان لا الهالا اللّه سبحان ادم صفى اللّه لا اله الا اللّه نوح نجى اللّه لا اله الا اللّه ابراهيم خليل اللّه لا اله الا اللّه اسمعيل ذبيح اللّه لا اله الا اللّه موسى كليم اللّه لا اله الا اللّه داود خليفه اللّه لا اله الا اللّه عيسى روح اللّه لا اله الا اللّه محمد رسول اللّه و صلى اللّه على خير خلقه و نور عرشه افضل الانبياء والمرسلين حبيبنا و سيدنا و شفيعنا و مولينا محمد و على اله و اصحابه اجمعين برحمتك يا ارحم الراحمين .

 

 

mtymeta@gmail.com

آتاتورک را دوست ندارد، خمینی را دوست دارد!!

پیشنهاد می‌کنم مطلب زیر را بخوانید. برداشت‌های مفیدی را از قسمت‌‌های مختلف آن می‌توانید داشته باشید.
ماجرا مربوط است به موضوع ابطال مصوبه‌ی مجلس ترکیه مبنی بر لغو ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ها، توسط دادگاه قانون اساسی ترکیه. و برنامه‌ای تلویزیونی (در تاریخ 20 خرداد) راجع به این موضوع، که
روزنامه‌ی وطن ترکیه با عنوان دیالوگ شرم‌آور از آن یاد کرده است!
...در میزگرد تلویزیونی با حضور 2 دختر محجبه و 2 دختر بی‌حجاب، مجری برنامه از دختر محجبه می پرسد "آیا در سایت
facebook ، صفحه داری؟" پس از تأیید دختر، مجری انگار که کشفی کرده باشد، به دختر محجبه می‌گوید "در صفحه‌ی facebook تو، عکس آیت الله خمینی وجود دارد. درست است؟" دختر تأیید می‌کند. مجری می پرسد "چرا؟" و دختر می‌گوید "چون دوستش دارم و به او احترام می‌گذارم". مجری جواب می‌دهد "اما او شیعه است." جواب می شنود "خب شیعه باشد!" بحث ادامه پیدا می‌کند و مجری در حالی که می خندد، از علاقه ی دیگر دختر محجبه به امام خمینی می پرسد و وقتی می شنود "معلوم است"، می‌پرسد که "آتاتورک را دوست داری؟" او کمی مکث می کند و بعد جواب می‌دهد "آتاتورک را... مگر حق دوست نداشتن آتاتورک در جمهوری ترکیه وجود دارد؟! اگر بلایی به سرم نمی‌آید، نه! دوستش ندارم".
توجه داشته باشید که حتی همین دختر مسلمان، امروز برای ورود به دانشگاه، باید جلوی در دانشگاه، روسری را از سرش بردارد تا اجازه دهند که وارد شود. برای کار در ادارات، تحصیل در مدرسه و... نیز اوضاع به همین منوال است.
در همین موضوع، یک سایت خبری طرفدار انقلاب اسلامی، در
مقاله‌ای با عنوان "لائیک‌ترین و دموکراتیک‌ترین تصمیم" این مسئله را با مسلمانان ترکیه مطرح کرده که تا موقعی که مبنای خواسته ها و مبارزات، "حق دموکراتیک" باشد به جای "امر الهی" پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
آن‌چه در ادامه می‌آید، ترجمه‌ی کامل
مقاله‌ی مجری این برنامه است پیرامون مسائل مطرح شده در این میزگرد. گفتنی است مجری این برنامه، همزمان از نویسندگان سیاسی ترکیه و از طرفداران پروپاقرص نظام لائیک این کشور است.

"آتاتورک را دوست ندارد، خمینی را دوست دارد!!"

فاتح آلتای‌لی

 شوک‌هایی که دیشب در برنامه‌ی تلویزیونی "رو در رو" به من وارد شد، برای قلب پیر من آن‌قدر سنگین تمام شد که تا صبح نتوانستم بخوابم. هدفم بحث کردن با دانشجویان دختر درباره‌ی موضوع حجاب در دانشگاه‌ها بود. از مهمان‌هایم، 2 نفر محجبه بودند و 2 نفر غیرمحجبه.
از غیرمحجبه‌ها، یکی خود را لیبرال و دیگری خود را کمالیست (طرفدار کمال آتاتورک) معرفی می‌کرد. هر 4 دختر در انجمن‌های نزدیک به نظرات خود، فعال بودند.
مطمئن باشید که تا کنون هیچ‌یک از برنامه‌های "رو در رو" تا این اندازه من را شوکه نکرده بود.
"نورای" که از سال 1999 یکی از فعالین طرفدار حجاب در ترکیه است، در حالی که از حق آموزش در عین محجب بودن بر مبنای آزادی عقیده دفاع می‌کرد، می‌گفت این حق نباید محدود به آموزش باشد و باید شامل محیط‌های دیگر از جمله ادارجات رسمی نیز بشود. به این حرف‌ها دیگر عادت کردیم. تمام فعالین محجبه این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. حتی تغییراتی که حزب عدالت و توسعه در قانون اساسی انجام داده و توسط دادگاه قانون اساسی لغو شده، موجب اقناع این‌ها نمی‌شد. این معلوم بود. ولی نورای مطالبات دیگری را هم طرح کرد.
از نورای پرسیدم: "چه کسی تضمین می‌کند این طور نشود که شما فردا با ادعای الزامات عقیدتی، نظام حقوقی موجود را نپسندیده، خواهان نظام قضایی مورد اعتقاد خود شده و دادگاه شریعت (بر اساس احکام اسلام) بخواهید؟" او خیلی صریح جواب داد: "هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند. حتی می‌خواهیم. چرا انسان بر اساس حقوق منطبق با عقاید خود، اداره نشود؟"
شوکه شده بودم. پرسیدم "این به معنی دوگانگی در نظام حقوقی کشور است. در یک دموکراسی چنین چیزی چه‌جور امکان‌پذیر است؟!" جواب داد "چرا نباشد؟"
پس از آن سوالی از دیگر دختر محجبه –به نام "کوثر"- مطرح کردم: "تو می‌گویی که رژیم اختناق ایران، الگوی اسلامی نمی‌تواند باشد. در حالی که در صفحه‌ی
facebook خود، عکس‌های خمینی را گذاشته‌ای!". جواب داد "بله. آن‌جا عکس‌های خمینی هست. و خمینی را خیلی دوست دارم." گفتم "اما مگر بنیان‌گذار رژیم ایران او نیست؟" گفت "رژیمی که او تأسیس کرد را تحریف کردند" (توضیح مترجم: البته چنین جمله‌ای در فیلم این میزگرد و حتی متن دیالوگ‌های منتشر شده توسط خود آن سایت وجود ندارد و معلوم نیست که مجری برنامه آن را از کجا آورده!) پرسیدم "خب خمینی را خیلی دوست داری. آیا آتاتورک را هم دوست داری؟" گفت "او نظامی موفقی بوده است". تأکید بر نظامی‌گری آتاتورک دقت‌ام را جلب کرد. این دقیقاً همان خط "میلی گوروش" (جریان نجم‌الدین اربکان) بود.
همین سوال را از نورای هم پرسیدم. او هم خمینی را خیلی دوست داشت. از او هم پرسیدم "آیا آتاتورک را هم دوست داری؟" اول تعجب کرد. نمی‌دانست چه بگوید. سپس گفت "آیا اگر آن‌چه اعتقاد دارم را بگویم، جرم نیست؟" و با صراحتی عمیق گفت "نه. آتاتورک را اصلاً دوست ندارم". گفتم :"چرا؟" گفت "برای این‌که مصائبی که 85 سال است می‌کشیم، مسبب‌اش اوست". گفتم "اما آن کسی که تو او را دوست نداری، ترکیه را از اشغال شدن توسط انگلیس، فرانسه و یونان نجات داده. در سایه‌ی او، یک ملت مستقل شدیم. اگر او نبود، شاید الآن در یوغ کشوری دیگر زندگی می‌کردیم و مستعمره بودیم". اما نورای مصمم بود. گفت "جنگ آزادی‌بخش را نه آتاتورک، بلکه مسلمان‌های معتقد شروع کردند. جنگ آزادی‌بخش به خاطر دست‌درازی به حجاب یک زن مسلمان در شهر ماراش (مرعش) شروع شد. ربطی به آتاتورک ندارد". گفتم "آتاتورک اگر این جنگ را سازماندهی نمی‌کرد، در ماراش یا شهرهای دیگر، این‌گونه واکنش‌ها خفه می‌شد و از بین می‌رفت". نورای برای آن هم جوابی داشت "شاید بهتر می‌شد. شاید در یوغ خارجی‌ها، زندگی بهتری بر اساس عقایدمان می‌توانستیم داشته باشیم و آزادی بیشتری داشتیم".
خوانندگان محترم! جمهوری ترکیه با چنین وضعی مواجه است. مطالبات این است. اگر امروز هم مطرح نشود، مطالبات فردا همین‌هاست. واکنشی که به تصمیم دادگاه قانون اساسی نشان می‌دهند، علت‌اش همین است. انتقامی که از جمهوری ترکیه می‌خواهند بگیرند، این است. آزادی‌خواهی، دمکراسی و لیبرالیزم پوششی است که برای این کار مورد استفاده قرار می‌دهند. اگر شد که شد. نشد با زور این کار را انجام می‌دهند. این‌چنین می‌گویند...

پی‌نوشت 1: پس از اتمام برنامه، دختری که در این جو آزاد نظرات‌اش را بدین شکل بیان داشت، وقتی تبریکات هم‌فکران خود را که با تلفن او تماس می‌گرفتند را می‌شنید، خیلی خوشحال به نظر می‌رسید.

پی‌نوشت 2: بعد از این برنامه، خیلی ترسیدم از آن‌چه که در انتظار ترکیه است. خیلی دلم می‌خواست "هولیا افشار" که چند روز پیش، آن مصاحبه را با نخست‌وزیر انجام داده بود، این برنامه را می‌دید.

 
 

alireza1384@gmail.com

نقش اینترنت در زندگی

قسمت اول

امروزه اینترنت با قدمتی که در حدود بیش از یک دهه از فراگیرشدن آن در عرصه جهان می گذرد تبدیل به یکی از نیازهای حیاتی و اساسی هر جامعه ای گشته است، بطوریکه شاهدیم بعضا قطع خطوط اینترنت که به صورت کابلهای فیبر نوری از زیردریاها و اقیانوسها گذشته و کشورهای مختلف را به شبکه وصل نموده است، به یکباره خبرساز شده و مبدل به خبر داغ تمام خبرگزاریها می گردد. هرچند این قطع خطوط در مدت کوتاهی ترمیم و اصلاح می گردد، لیکن در این مدت کوتاه باعث اختلال در تمام کشورهای آن محدوده گردیده و نگرانی عموم مردم آن کشورها را در بردارد. قبل از هر چیزبرای آشنایی با چگونگی شکل گیری اینترنت بهتر است مروری بر تاریخچه اینترنت و روند شکل گیری آن در سطح جهان و سپس ایرن داشته باشیم.

تاریخچه اینترنت
آمریکایی‌ها در زمان جنگ سرد در پاسخگویی به تهدیدات روس‌ها, موسسه پروژه های تحقیقی پیشرفته “ARPA” را به ‌وجود آوردند.اتحاد جماهیر شوروی درآن زمان موشکی با نام «اسپونیک» (Spotnik) را به فضا فرستاده و نشان می دهد دارای قدرتی است که می‌تواند شبکه های ارتباطی آمریکا را توسط موشک‌های بالستیک و دوربرد خود از بین ببرد. هدف از تاسیس چنین موسسه ای پژوهش و آزمایش برای پیدا کردن روشی بود که بتوان از طریق خطوط تلفنی، کامپیوترها را به هم مرتبط نمود. به طوری که چندین کاربر بتوانند از یک خط ارتباطی مشترک استفاده کنند. در اصل شبکه‌ای بسازند که در آن داده ها به صورت اتوماتیک بین مبدا و مقصد حتی در صورت از بین رفتن بخشی از مسیرها جابه‌جا و منتقل شوند. در اصل هدف “ARPA” ایجاد یک شبکه اینترنتی نبود و فقط یک اقدام احتیاطی در مقابل حمله احتمالی موشک های اتمی دوربرد بود. در همان دوران سیستم‌هایی بوجود آمده بودند که امکان ارتباط بین کامپیوترهای یک سازمان را از طریق مختص همان سازمان فراهم می نمودند طوریکه کامپیوتر های موجود در بخش‌ها یا طبقات مختلف با یکدیگر تبادل اطلاعات نموده و امکان ارسال نامه بین بخش‌های مختلف سازمان را فراهم می کردند که اکنون به این سیستم ارسال نامه پست الکترونیک (Email) می گویند. اما برای اتصال و ارتباط دادن این شبکه‌های کوچک و پراکنده که هر کدام به روش و استاندارد های خودشان کار می‌کردند استانداردهای جدید و مشخصی که همان پروتکل ها "Protocol" هستند توسط کارشناسان وضع شد. سرانجام درسال ۱۹۶۱ تعداد ۴ کامپیوتر در ۲ ایالت مختلف باموفقیت ارتباط بر قرار کردند و با اضافه شدن واژه نت "Net" به طرح اولیه نام آرپانت "ArpaNet" برای آن منظور شد. در دهه ۱۹۷۰ با تعریف پروتکلهای جدیدتر از جمله "TCP" که تا به امروز رواج دارد و نیز مشارکت کامپیوترهای میزبان "Host" بیشتر به آرپانت وحتی گسترده شدن آن به برخی نواحی فراتر از مرزهای ایالات متحده، آرپانت شهرت بیشتری یافت وایده اینترنت همراه با جزییات بیشتر راجع به شبکه‌های کامپیوتری مطرح گشت تا اینکه طی سالهای پایانی دهه ۱۹۷۰ شبکه‌های مختلف تصمیم گرفتند به صورت شبکه‌ای با یکدیگر ارتباط بر قرار نمایند و آرپانت را به‌عنوان هسته اصلی انتخاب کردند
طرح این بود که کامپیوترهای موجود در شهرهای مختلف ( در آن زمان چیزی بنام کامپیوتر شخصی وجود نداشت بلکه سازمانهای بزرگ و دانشگاهها و مراکز دولتی معمولاً دارای سیستم‌های کامپیوتر بزرگ "MainFrame" بودند) که هر کدام اطلاعات خاص خود را در آن ذخیره داشتند بتوانند در صورت نیاز با یکدیگر اتصال بر قرار نموده "Connect" و اطلاعات را به یکدیگر منتقل کرده "Communicate" و یا در صورت ایجاد بستر مناسب اطلاعات را در حالت اشتراک "Share" قرار دهند. هر چند اکثر دانش امروزی ما درباره شبکه به‌ طور مستقیم از طرح آرپانت “ARPPA NET” گرفته شده است. شبکه ای که همچون یک تار عنکبوت باشد و هر کامپیوتر آن از مسیرهای مختلف بتواند با کامپیوترهای دیگر ارتباط داشته باشد واگر یک یا چند کامپیوتر روی شبکه یا پیوند بین آنها از کار بیافتد بقیه باز هم بتوانند از مسیر های تخریب نشده با هم ارتباط بر قرار کنند.
این ماجرا با وجودی که بخشی از حقایق به‌ وجود آمدن اینترنت را بیان می‌کند اما نمی‌تواند تمام واقعیات مربوط به آن را تشریح کند. درواقع افراد مختلفی در تشکیل اینترنت سهم داشته اند آقای “Paul Baran” یکی از مهمترین آنهاست. آقای باران که در دوران جنگ سرد زندگی می‌کرد می ‌دانست که شبکه سراسری تلفن آمریکا توانایی مقابله با حمله اتمی شوروی سابق را ندارد. مثلا اگر رییس جمهور وقت آمریکا حمله اتمی متقابل را دستور دهد، باید از یک شبکه تلفنی استفاده می‌کرد که قبلا توسط روس‌ها منهدم شده بود. در نتیجه طرح یک سیستم مقاوم در مقابل حمله اتمی روس‌ها ریخته شد.آقای باران (Baran) تشکیل و تکامل اینترنت را به ساخت یک کلیسا تشبیه کرد و معتقد بود، طی سال های اخیر هر کس سنگی به پایه ها و سنگ های قبلی بنا اضافه می کند و انجام هر کاری وابسته به کارهای انجام شده قبلی است. بنابراین نمی توان گفت، کدام بخش از کار مهمترین بخش کار بوده است و در کل پیدایش اینترنت نتیجه کار و تلاش گروه کثیری از دانشمندان است. داستان پیدایش اینترنت با افسانه و واقعیت در هم آمیخته شده است.
در اوایل دهه ۶۰ میلادی آقای باران طی مقالاتی پایه کار اینترنت امروزی را ریخت. اطلاعات و داده‌ها به صورت قطعات و بسته های کوچکتری تقسیم و هر بسته با آدرسی که به آن اختصاص داده می‌شود به مقصد خاص خود فرستاده می‌شود. به این ترتیب بسته‌ها مانند نامه‌های پستی می توانند از هر مسیری به مقصد برسند. زیرا آنها شامل آدرس فرستنده و گیرنده هستند و در مقصد بسته‌ها مجددا یکپارچه می‌شوند و به صورت یک اطلاعات کامل درمی‌آیند.
آقای باران (Baran) طی مقالاتی این چنینی ساختمان و ساختار اینترنت را پیش‌گویی کرد. او از کار سلول های مغزی انسان به عنوان الگو استفاده کرد، او معتقد بود: وقتی سلول‌های مغزی از بین بروند، شبکه عصبی از آنها دیگر استفاده نمی کند و مسیر دیگری را در مغز انتخاب می‌کند. از دیدگاه وی این امکان وجود دارد که شبکه‌ای با تعداد زیادی اتصالات برای تکرار ایجاد شوند تا در صورت نابودی بخشی از آن،همچنان به صورت مجموعه ای به هم پیوسته کار کند. تا نیمه دهه ۶۰ میلادی کسی به نظرات او توجه‌ای نکرد. تا اینکه در سال ۱۹۶۵ نیروی هوایی آمریکا و«آزمایشگاه های بل» به نظرات او علاقه‌مند شدند و پنتاگون با سرمایه‌گذاری در طراحی و ساخت شبکه ای براساس نظریات او موافقت کرد.
ولی آقای باران (Baran) بنابر دلایلی حاضر با همکاری با نیروی هوایی آمریکا نشد. در این میان دانشمندی با نام تیلور (Tailon) وارد موسسه آرپا (ARPA) شد. او مستقیما به آقای هرتسفلد رییس موسسه پیشنهاد کرد: (ARPA) آرپا هزینه ایجاد یک شبکه آزمایشی کوچک با حداقل چهار گره را تامین کند که بودجه آن بالغ بر یک میلیون دلار می‌شد. با این پیشنهاد تیلور تجربه ای را آغاز کرد که منجر به پیدایش اینترنت امروزی شد. او موفق شد در سال ۱۹۶۶, دو کامپیوتر را در شرق و غرب آمریکا به هم متصل کند. با این اتصال انقلابی در نحوه صدور اطلاعات در دنیای ارتباطات رخ داد که نتیجه آن را امروز همگی شاهد هستیم. این شبکه به بسته هایی (packet) از داده ها که به وسیله کامپیوتر های مختلف ارسال می شدند اتکا داشت. پس از آنکه آزمایشها، سودمندی آنرا مشخص کردند سایر بخش های دولتی و دانشگاهها پژوهشی تمایل خود را به وصل شدن به آن اعلام کردند . ارتباطات الکترونیکی به صورت روشی موثر برای دانشمندان و دیگران به منظور استفاده مشترک از داده ها در آمد. در همان زمان که ARPAnet در حال رشد بود تعدادی شبکه پوشش محلی (LAN) در نقاط مختلف آمریکا به وجود آمد. مدیران LAN ها نیز به وصل کردن کامپیوتر های شبکه های خود به شبکه های بزرگتر اقدام کردند . پروتوکل اینترنت ARPAnet IP زبان استاندارد حکمفرما برای برقراری ارتباط کامپیوتر های شبکه های مختلف به یکدیگر شد.تاریخ تولد اینترنت به طور رسمی اول سپتامبر ۱۹۶۹ اعلام شده است. زیرا که اولین “IMP” در دانشگاه “UCLA” واقع در سانتاباربارا در این تاریخ بارگذاری شده است. . بعدها در سال ۱۹۹۳ نام اینترنت "Internet" روی این شبکه بزرگ گذاشته شد. وب یا همان "www"که مخفف "WorldWideWeb" " تار جهان گستر" می‌باشد توسط آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات Cern بخاطر نیاز آنها به دسترسی مرتب تر و آسان تر به اطلاعات موجود روی اینترنت ابداع گشت. در این روش اطلاعات به صورت مستنداتی صفحه‌ای "Page" بر روی شبکه اینترنت قرار می گیرند و به ‌وسیله یک مرورگر وب " WebBrowser " قابل مشاهده هستند و هم اکنون کارکردهای بسیاری دارند.از اوایل دهه ۱۹۹۰ رشد استفاده از اینترنت به صورت تصاعدی افزایش یافت . یکی از علل چنین استقبالی ابزار جستجویی مانند Gopher و archie بوده است اما اینها در سال ۱۹۹۱ تحت تاثیر word wide web قرار گرفتند که به وسیله CERN یا آزمایشگاه فیزیک هسته ای اروپا ساخته شد . با آنکه اینترنت از ابتدا طوری بود که مبادله اطلاعات برای تازه واردان بسیار ساده باشد. بزرگترین جهش در وب در سال ۱۹۹۳ با عرضه نرم افزار موزاییک mosaic که نخستین برنامه مرورگر وب گرافیکی بود به وجود آمد.
برنامه موزاییک محصول تلاش دانشجویان و استادان بخش “مرکز ملی کاربردهای ابر کامپیوتر ” در دانشگاه ایلینویز آمریکا بود. برای نخستین بار موزاییک امکانات اشاره و کلیک (به وسیله موس) را فراهم کرد. کاربران می توانستند صفحات وب (web page) یا مجموعه ای از متن و گرافیک را کنار هم بگذارند تا هر کسی که میخواست آنها را بتواند روی اینترنت ببیند. وقتی با موس روی کلمه ها یا تصاویر خاصی که hyper link نامیده می شد کلیک میکردند برنامه موزاییک به طور خودکار یک صفحه دیگر باز میکرد که به کلمه یا تصویر خاص و کلیک شده اختصاص داشت. بهترین بخش این سیستم آنجا بود که hyper link ها میتوانستند به صفحاتی روی همان کامپیوتر یا هر کامپیوتر دیگر اینترنت با خدمات وب اشاره کنند. صفحات وب هر روز متولد می شدند و مفهوم موج سواری یا surfing روی وب متولد شد. اواسط سال ۱۹۹۴ سه میلیون کامپیوتر به اینترنت وصل شده بود و در آن هنگام اجرای عملیات آهسته نشده بود. صفحات جدید وب که شامل همه چیز از اسناد دولتی تا مدارک شرکت ها و مدل های جدید لباس بود در سراسر دنیا چندین برابر شد . موزاییک و جانشینان آن مانند navigator محصول شرکت ” نت اسکیپ ” اینترنت را از قلمرو علمی به میان مردم آوردند. طبق آخرین آمار ۵۱ درصد کاربران بعد از سال ۱۹۹۵ وارد این محیط شده اند. میلیون ها انسانی که از اینترنت استفاده می کنند نیازی ندارند که نکات فنی مانند TCP/IP را بدانند . امروزه شرکتهای خدمات دهنده اینترنت یا ISP این کار را به عهده دارند.رشد روز افزون آن و ساده تر شدن استفاده آن همچنان ادامه دارد . هر چه تعداد مردم بیشتری به اینترنت رجوع کنند تعداد شرکت های سازنده برنامه های اینترنت بیشتر می شود.با آنکه بعضی از علاقه مندان افراطی اینترنت آن را نوعی شیوه زندگی میدانند. در نظر بیشتر کاربران منبع سرگرمی اطلاعات است ولی بیشترین مصرف آن پست الکترونیکی یا همان email است که یکی از ابزار های ارتباطی کار آمد به شمار می رود. پیامها از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر با سرعت پرواز میکنند و منتظر میمانند تا شخص فرصت خواندن آنها را پیدا کند . وب امکانات خوبی برای کپی از نرم افزارهای مجاز از لحاظ کپی فراهم میسازد.وقتی که می بینیم که در مدت کوتاهی اینترنت به چنین رشدی نایل آمده است, مطمئنا دشوار خواهد بود که آینده آنرا پیش بینی کنیم. طبق نظر کارشناسان ماهانه ۱۰ درصد به تعداد کاربران اینترنت افزوده می‌شود ولی تعداد دقیق کاربران که روزانه از آن استفاده می کنند مشخص نیست. هرچند که پاره ای از کارشناسان تعداد آنها را تا ۹۰۰ میلیون نفر حدس می ‌زنند. تعداد رسمی کاربران اینترنتی را در سال ۲۰۰۰ کارشناسان ۵۰۰ میلیون نفر اعلام کرده بودند.قطعا در سال های آینده تحولات شگرفی را در زمینه شبکه های اینترنتی شاهد خواهیم بود. به ‌وسیله اینترنت انسان به راه های جدیدی دست پیدا کرد. در کنار این شانس جدید توسط اینترنت، باید بگوییم خطراتی نیز در رابطه با سیاست و اقتصاد و علم به دنبال خواهد داشت. فرم امروزی اینترنت مدیون همکاری تمام کاربران اینترنت در سرتاسر گیتی است که با این تصور که اطلاعات موجود در سطح جهان را به راحتی با یکدیگر مبادله کنند. این تصوری بود که آقای باران(Baran) از اینترنت داشت و قطعا در آینده نیز تکامل اینترنت در این مسیر خواهد بود.

ادامه دارد ....

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 خرداد / 18 ژوئن / 14 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
29 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سرآغاز نفود انگلستان در ايران كه ايرانيان خاطرات بسياري بدي از آن دارند

تصوير «رابرت شرلي» كه دستاري به سبك قزلباش بر سر نهاده است!

رابرت و آنتوني شرلي (دو برادر انگليسي) 19 ژوئن سال 1598 ميلادي (روزي چون امروز در 409 سال پيش) در شهر قزوين ـ پايتخت وقت ايران ـ با شاه عباس اول ديدار كردند كه به نوشته مورخان، با اين ديدار نفوذ و سپس مداخله انگستان در امور ايران آغاز شد كه ايرانيان خاطرات بسياري بدي از آن دارند. اين دو برادر همراه با چند انگليسي ديگر سيزدهم ژوئن وارد قزوين شده و درخواست ملاقات با شاه عباس را كرده بودند كه پس از شش روز انتظار به آن موفق شدند.
     ميانجي گري در تنظيم قرارداد تركمنچاي به سود روسيه، جدا كردن افغانستان و به ويژه منطقه هرات از ايران، سلطه بر خليج فارس، امضاي قرارداد سال 1907 سن پترزبورگ با روسيه و تقسيم وطن ما ميان خود ( طرفين قرارداد) و تاسيس واحد نظامي انگليسي «اس.پي.آر.» در منطقه نفوذ انگلستان در ايران، تحميل قراردادهاي متعدد و گرفتن امتيازهاي فراوان از جمله نفت، و نشر و رواج اسكناس، آوردن و بردن دولتها و خريدن بسياري از مقامات، رجال و ناشران روزنامه ها با دادن پول و وعده و حمايت؛ چند نمونه از مداخلات انگلستان در ايران از دهه سوم قرن نوزدهم بوده است.
     انگلستان با هدفهاي استعماري، پيش از شاه عباس هم درصدد نفوذ درايران بر آمده بود، ولي موفق نشده بود. شاه عباس كه قصد عقب راندن عثماني را از مرزهاي غربي ايران و اخراج پرتغالي ها را از خليج فارس و نيز تاسيس يك ارتش ملي و مدرن و خلاص كردن دولت از دست قزلباش (قشون ايلات و عشاير) را داشت در ژوئن 1598 از پيشنهادهاي برادران شرلي استقبال كرده بود.
     353 سال بعد در همان روز (19 ژوئن)، ايرانيان در يك مورد موفق به نجات خود از دست انگلستان شدند. در اين روز (29 خرداد) در سال 1330خلع يد از انگلستان در نفت ايران تكميل شد و روز بعد از آن (سي ام خرداد 1330) دكتر محمد مصدق رئيس دولت گزارش آن را به مجلس داد و پايان يك تجاوز استعماري دهها ساله به حقوق ايرانيان را اعلام داشت و خواست كه گزارش تصويب شود. اين گزارش تنها با مخالفت يك نماينده تصويب شد.
     از تحولات شش سال اخير (در عراق و افغانستان) چنين بر مي آيد که انگليسي ها در قبال خاورميانه، هنوز در همان انديشه هاي سابق خود هستند. در مارس 2003 در حمله نظامي به عراق مشاركت كردند، اما تنها در منطقه بصره مستقر شدند كه نبض نفت را به دست داشته باشند و بارديگر جاي پاي خود را در منطقه نفت محكم كنند!.

 

با هدف دفاع از آسمان ايران

دولت وقت ايران، با هدف دفاع از آسمان وطن 29 خرداد 1303 (19 ژوئن 1924ميلادي) ده نظامي جوان (وابسته به نيروي زميني) را براي فرا گرفتن فنون خلباني در آموزشگاههاي شوروي روانه مسكو كرد. در بازگشت اين عده به وطن، نيروي هوايي ايران با آرم «بلند آسمان جايگاه من است» به وجود آمد و آسمان ايران داراي دفاع شد. اين نيرو در شهريور 1320 بدون توجه به بخشنامه سرلشكر نخجوان كه خود افسر نيروي هوايي بود، تا آخرين قطره بنزين از آسمان كشور دفاع كرد و براي خود تاريخ ساخت.

 

 

 به عهده گرفتن اموراجرايي شركت نفت ايران توسط هيئتي ايراني

29 خرداد 1330 - پس از تصويب قانون ملي شدن صنعت نفت ، هيئتي اموراجرايي شركت نفت ايران را به عهده گرفت . اين هيئت به پيشنهاد آيت الله كاشاني و دكتر مصدق؛ وبه تصويب مجلسين ، امور شركت نفت را به دست گرفت و از شركت انگليسي خلع يد كرد . به اين ترتيب روز 29 خرداد روز خلع يد نام گرفت و به دنبال آن كاركنان خارجي شركت نفت كه بيش از 450 تن بودند به طور دسته جمعي استعفاء دادند و از ايران خارج شدند . در اين زمان از جانب دولت انگليس عليه ايران تهديدهاي نظامي وسيعي به عمل آمد .

 

در گذشت دکتر علي شريعتي

29 خرداد 1356 - دكتر علي شريعتي جامعه شناس ، مورخ و دانشمند مسلمان معاصر كشورمان به طرز مرموزي در لندن به شهادت رسيد . وي از اهالي مزينان خراسان بود و بعد از تحصيلات متوسطه به دانشگاه تهران راه يافت . او كه از مبارزان سالهاي سياه ديكتاتوري پهلوي بود در سال 1326 شمسي دستگير و زنداني شد، ولي بعد از آزادي به قصد ادامه تحصيل به فرانسه رفت و در آنجا مبارزه عليه ظلم را با پيوستن به سازمان آزادي بخش الجزاير ادامه داد. سرانجام پس از اخذ درجه دكتري در رشته هاي جامعه شناسي و تاريخ اسلام به ايران مراجعت نمود و مبارزه با ظلم ستمشاهي پهلوي را با برگزاري جلسات سخنراني و بحث در حسينيه ارشاد دنبال كرد. امااين شيوه مبارزاتي چندان به طول نيانجاميد و مأموران رژيم شاه مانع از برگزاري اين جلسات شدند. از دكتر شريعتي بيش از200 اثر شامل كتاب ، مقاله و سخنراني باقي است . تشيع سرخ ؛ تاريخ تمدن ؛ اسلام شناسي ؛ علي تنهاست ؛ و حسين وارث آدم ؛ از جمله اين آثار گرانقدر و ارزشمند به شمار مي روند

Mobin_s2004@yahoo.com
18 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين اندازه گيري محيط زمين و زمان وقوع رويدادها

Eratosthenes

اراتوستنس Eratosthenes دانشمند يوناني تبار عهد باستان 19 ژوئن سال 240 پيش از ميلاد اندازه گيري محيط زمين را بر پايه علم هندسه به پايان برد. وي در اسكندريه مصر و در لحظه اي كه خورشيد در اوج بود (ظهر) فاصله آن را بر اساس احتساب زاويه برآورد كرد.
     اراتوستنس كه بسال 267 پيش از ميلاد در سيرن واقع در شمال آفريقا (ليبي امروز) به دنيا آمده بود 72 سال عمر كرد. وي نخستين رياضيدان و فضا شناسي است كه به اندازه گيري محيط زمين پرداخته بود. او با محاسبات خود، زمان نسبتا دقيق وقوع رويدادهاي مهم تاريخ قرون قديم را به دست آورده بود كه در قرون معاصر پس از تطبيق با تقويم ميلادي تازه اعلام شده اند.

 

رسانه ها در آمريکا و تاسيس اف.سي.سي

19 ژوئن1934 كميسيون ارتباطات فدرال آمريكا (FCC) براي نظارت و تنظيم امور راديو، تلفن و تلگراف كه بعدا تلويزيون هم بر آنها اضافه شده است آغاز بكار كرد ولي اجازه نيافت در امور رسانه هاي چاپي (Press) كه قانون اساسي اين كشور آزادي آنها را تضمين كرده است مداخله كند. در آمريكا انتشار روزنامه نياز به دريافت پروانه ندارد، ولي براي تاسيس راديو تلويزيون بايد از اف.سي. سي. پروانه گرفت. پروانه ها يكساله هستند و هر سال قبل از انقضاي اعتبار بايد تجديد شوند. شرط دريافت پروانه، تجربه و مهارت در كار و داشتن سرمايه كافي (حد اقل معادل هزينه يك سال اداره موسسه مورد درخواست) است. در آمريكا كمك مالي دولت به رسانه هاي داخلي نوعي رشوه تلقي مي شود كه جرم است مگر انتشارات دولتي (به صورت بروشور) و نشريات دانشگاهي (كه رايگان توزيع مي شوند و حق گرفتن اعلان ندارند) و همچنين مجلات تخصصي، و كمك دولت به مجلات تخصصي صرفا به صورت خريد قسمتي از نسخه هاي آنها و توزيع ميان كتابخانه هاي عمومي و مدارس است. راديو صداي آمريكا (اخيرا راديو تلويزيون) كه از بودجه دولت استفاده مي كند حق پخش برنامه براي داخل آمريكا را ندارد و ويژه مخاطبان خارجي است. به اين ترتيب رسانه هاي عمومي و جامع (حرفه اي) در ايالات متحده آمريكا غيردولتي هستند و درآمد آنها صرفا از اعلان و فروش تامين مي شود. سه خبرگزاري از كل چهار خبرگزاري عمومي آمريكا نيز هركدام از طريق سرمايه گذاري و مشاركت يك دسته از روزنامه ها تاسيس شده اند كه پس از عموميت يافتن اينترنت اين خبرگزاري ها هم اهميت سابق را از دست داده اند زيرا كه هركس و هر موسسه با ايجاد وب سايت مي تواند منبع خبر (شنيده ها، ديده ها و نظراتش) براي رسانه ها باشد. «خبرگزاري» رسانه نيست، نوعي دستگاه كمكي به رسانه ها است.

 

اعدام امپراتور اتريشي مكزيك
 شرح مراسم اعدام

ماكسيميلين

19 ژوئن سال 1867 گرانددوك اتريشي ماكسيميلين پس از سه سال و اندي كه امپراتور مكزيك بود در اين كشور اعدام شد. وي قبلا همسرش كارلوتا (شارلوت) را به اتريش فرستاده بود تا ضمن در امان ماندن از گزند، تلاش كند سران اروپا براي او كمك بفرستند.
    ماكسيميلين از خانواده هابسبورگ و برادر فرانتس ژوزف امپراتور وقت اتريش بود كه در اثناي جنگ داخلي ايالات متحده به خواست محافظه كاران مكزيك و حمايت ناپلئون سوم امپراتور فرانسه قبول كرد امپراتور مكزيك شود تا در اين كشور جمهويخواهان بار ديگر برسركار نيايند و به علاوه، ايالات متحده (دولت واشنگتن) تعرض ديگري به مكزيك نكند. ايالات متحده قبلا چند ايالت مكزيك از جمله كاليفرنيا را ضميمه قلمرو خود ساخته بود.
    ماكسيميلين كه برادرش اجازه نداده بود بيش از فرماندهي نيروي دريايي و حكومت ونيز و لمبارديا مقام بالاتري داشته باشد پذيرفت كه به مكزيك برود و امپراتور اين كشور شود. ناپلئون سوم يك سپاه فرانسوي را با او به مكزيك فرستاد .
    در مكزيك، جمهوريخواهان به رهبري «بنيتو هوارز» با او بناي مخالفت گذاردند و ماكسيميلين كه به دليل پرورش اروپايي خود خواست محافظه كاران را برآورده نساخته بود پس از سه سال حكومت در وضعي قرار گرفت كه نه محافظه كاران مكزيك جانب او را داشتند و نه جمهوريخواهان از جنگ با او دست بر مي داشتند . اندكي بعد هم ناپلئون سوم ــ احتمالا تحت فشار ايالات متحده آمريكا كه از جنگ داخلي خود رهايي يافته بود ــ نيروهايش را از مكزيك احضار كرد و طولي نكشيد كه ماكسيميلين از نيروهاي مخالف شكست خورد و با دو تن از ژنرالهايش دستگير و اعدام شد. ماكسيميلين هنگام اعدام 35 ساله بود.
    مراسم اعدام او به اين صورت در تاريخ ضبط شده است :
    ماكسيميلين را بامداد 19 ژوئن با دوتن ديگر به روي تپه اي بردندتا اعدام كنند. روحيه اش را نباخته بود. به افراد جوخه اعدام سكه طلا داد و گفت كه از آنان كينه اي به دل نخواهد داشت و خواست كه به صورتش تير نزنند كه پس از رسيدن جنازه او به اتريش، مادرش يك بار ديگر بتواند روي او را ببيند. وي همچنين خواست كه افراد جوخه اعدام قلب او را هدف قرار دهند كه آرام و سريع بميرد و براي اين كار دستمال قرمز رنگي را روي ناحيه قلب خود قرار داد كه آنجا را نشانه بگيرند و سپس فرياد زد: زنده باد مكزيك كه گلوله ها شليك شد و جنازه او با يك ناو جنگي به اتريش فرستاده شد تا در وطن دفن شود.

 

قتل عام موروها (مسلمانان فيليپيني) به دست ژنرال پرشينک در ژوئن 1913

Pershing

15 ژوئن سال 1913 افراد يك تيپ پياده آمريكا به فرماندهي ژنرال جوزف جي. پرشينگ (فرماندار وقت منطقه مسلمان نشين ميندانائو فيليپين، متولد 1880 و متوفا در 1948) در جريان عمليات از ميان برداشتن مقاومت موروها (مسلمانان فيليپيني)، در ناحيه «بودباگساك» بيش از دو هزار مرد، زن و كودك فيليپيني را كشتند كه اين رويداد در تاريخ آمريكا به قتل عام «بودباگساك» معروف شده است. ژنرال پرشينگ (در آن زمان يك سرتيپ) كه از 1909 تا 1913 فرماندار ميندانائو بود بعدا در دفاع از اين عمل گفته بود كه موروها در دژي سنگي كه در ارتفاع ده هزار متري ايجاد كرده بودند، مقاومت شديد داشتند و خطر بزرگي براي نيروهاي او به وجود آورده بودند. در همين عمليات كه چهار روز طول كشيده بود، براي نخستين بار سلاح كمري «كلت 45» آزمايش شد. فيليپين از سال 1898 و پس از شكست اسپانيا در نبرد دريايي خليج مانيل، به مدت 48 سال در كنترل دولت آمريكا قرارداشت.

 

اعدام «روزنبرگ» ها در نيويورک

زن و شوهر در پشت ميله ها، پيش از اعدام

19 ژوئن 1953در نيويورك( زندان سينگ ــ سينگ) يك زن و شوهر آمريكايي به نام ژوليوس و اتل روزنبرگ Julius & Ethel Rosenberg به جرم همكاري اتمي با شوروي كه دادستاني آمريكا بر آن عنوان « جاسوسي اتمي! » گذارده بود اعدام شدند. مراحل بازجويي و محاكمه اين زوج دو سال طول كشيده بود. اعدام اين زن و شوهر با صندلي الكتريك و به صورت علني صورت گرفت. مقامات مسكو اين قضيه را انكار كرده و گفته بودند كه قبلا راههاي علمي توليد بمب اتم را به دست آورده بودند كه آمريكاييان، خود ، از طريق دانشمندان ساير كشورها به ويژه آلماني ها بر آن وقوف يافته بودند. برخي مورخان نوشته اند كه انگيزه همكاري ژوليوس و اتل با شوروي اين بود كه نمي خواستند انحصار سلاح هسته اي در دست آمريكا باشد و باج خواهي كند . اين مورخان هم پذيرفته اند كه دانشمندان فيزيك شوروي سالها قبل از آن بر اسرار ساخت سلاح هسته اي واقف شده بودند. سلاح اتمي شش دهه پس از بكار رفتن آن در جنگ، هنوز عامل قدرت در جهان بشمار مي رود و برخي دولتهاي دارنده آن نمي خواهند اين انحصار را از دست بدهند و ساير ملل هم بر اين سلاح مظهر قدرت ( بازدارنده هرگونه تصور حمله نظامي ) دست يابند و زير بار زور و سلطه نروند.

 

استقلال كويت و آغاز مسئله

19 ژوئن 1961 انگلستان به شيخ نشين كويت كه تحت الحمايه اش بود استقلال داد و چون عراق مدعي شد كه كويت پيش از استعمار انگلستان گوشه اي از خاك آن كشور بوده و آن را تصرف خواهد كرد، دولت انگلستان تعهد سپرد كه از تماميت كويت دفاع كند و اين وضعيت سر آغاز مسئله اي ديگر در منطقه شده است.
    کويت در 1990 از سوي عراق تصرف شد که ادامه اين اشغال نظامي، چند ماه بعد منجر به لشكركشي آمريکا به منطقه و جنگ با عراق شد و تصرف عراق در سال 2003 از سوي آمريکا دنباله همان جنگ است و .... مورخان بر اين باورند كه اگر عراق قبلا درگير جنگ با ايران نبود و تصرف كويت، پيش از عقب نشيني گورباچف از برابر غرب صورت گرفته بود، تاريخ جهان اينك مسيري ديگر داشت.
    مسئله کويت از سال 1961 به اين سوي، وسيله مناسبي به قدرت هاي غرب داده است تا به بهانه دفاع از آن و امارت هاي نسبتا کوچک ديگر که ساکنان خارجي آنها بر بومي ها مي چربند و تامين امنيت انتقال نفت آنجا را محل استقرار نيرو قرار دهند، سياست هاي خود در منطقه را آسانتر تنظيم و به اجرا درآورند و به مطامع نفتي شان دست يابند.

برخي ديگر از رويدادهاي 19 ژوئن

  • 1862:   در سراسر ايالات متحده آمريكا داشتن برده امر خلاف قانون اعلام شد.
        

  • 1903:   نخستين مسابقه اتومبيلراني مسافت زياد به پايان رسيد و اتومبيل برنده مسابقه در سه ماه از سانفرانسيسكو خود را به نيويورك رساند . امروزه اتومبيلها اين مسافت را به صورت عادي سه روزه طي مي كنند.

  • 1917:   در اين روز كه انگلستان با آلمان در جنگ بود، خانواده سلطنتي انگلستان كه اصلا آلماني هستند نام خانوادگي و القاب آلماني خود را رها ساختند و نام خانوادگي «ويندزر Windsor» بر خود نهادند.

  • 1951:   خلع يد از انگلستان در نفت ايران 29 خرداد 1330 تكميل شد و دكتر محمد مصدق نخست وزير وقت سي ام خرداد 1330 گزارش آن را به مجلس داد و پايان يك تجاوز استعماري به حقوق ايرانيان و برخورداري انحصاري انگلستان از نفت ايران را اعلام داشت که اين گزارش همان روز به تصويب مجلس رسيد.

  • 1935:   در اين روز در سال 1314 خورشيدي در تهران اعلام شد كه از اول تيرماه ، صرف نظر از وسعت كشور و قرار گرفتن نصف النهارها، ساعت رسمي در همه نقاط يكنواخت خواهد بود.
        

  • 1951:   بنياد فورد در آمريکا در گزارشي آغاز دوران فرهنگ تلويزيوني و نفوذ در اذهان از طريق اين رسانه را اعلام کرد.

  • 1951:   در انتخابات پارلماني فرانسه کمونيستها اول و سوسياليستها سوم شدند و به اين ترتيب جناح چپ انتخابات را برد.

  • 1963:   بانو « ترشكوا » سرهنگ دوم شوروي و نخستين زني كه با سفينه فضايي (وستوك ـ 6) چند بار كره زمين را دور زد به زمين باز گردانده شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    14 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت حاج ملّا احمد نراقي ازعلما و مؤلفان برجسته شيعه

    14 جمادي الثاني 1185 - حاج ملّا احمد نراقي ازعلما و مؤلفان برجسته شيعه وفات يافت. نراقي دربيشتر رشته هاي علوم ومعارف ديني آثاري ازخود بجاي گذاشته كه خود دليلي برگستردگي دانش اين عالم فاضل است. كتاب « تجريد» ازمهمترين آثاراوست. اين اثرشرحي بركتاب پدرش حاج ملّا مهدي نراقي است و درعلم اصول بسيارمورد استفاده طلاب و دانش پژوهان علوم ديني قرارمي گيرد. ازآثارديگر او به «معراجُ السَّعاده، مِنهاجُ الاصول و اساس الاحكام » مي توان اشاره كرد.

     

    درگذشت آيت الله ميرزا حبيب الله رشتي عالم و مرجع بزرگ شيعه

    14 جمادي الثاني 1312 - آيت الله ميرزا حبيب الله رشتي عالم و مرجع بزرگ شيعه وفات يافت. ايشان پس ازفوت استاد خود شيخ محمد مرتضي انصاري دررديف مراجع برجسته حوزه نجف قرارگرفت. «كتابهاي بدايِعُ الافكار، بدايِعُ الاصول در فقه و تعادل و تراجيع» ازجمله آثار اين عالم بزرگ است.

     

     صدور فرمان مشروطيت درنتيجه كوششهاي دليرانه و حكيمانه دوعالم بزرگ سيد عبدالله بهبهاني و سيد محمد طباطبايي

    14 جمادي الثاني 1324 - درنتيجه كوششهاي دليرانه و حكيمانه دوعالم بزرگ سيد عبدالله بهبهاني و سيد محمد طباطبايي ويارانشان، مظفّرالدّين شاه قاجار فرمان مشروطيت را صادركرد. نهضت مشروطه نخستين حركت جديد مردم ايران بود كه به براندازي حكومت استبدادي و تشكيل دولت مشروطه انجاميد. اين جنبش سياسي ازمهمترين رويدادهاي تاريخ ايران بشمارمي آيد كه با پيروزي آن دوران تازه اي درتاريخ كشورمان آغازشد. اين روزكه نقطه عطفي درتاريخ سرزمين ماست گواه اين مطلب است كه درسايه رهبري منسجم و يكپارچه روحانيون و وحدت و يگانگي مردم مي توان به مقصود رسيد. چند روز پس ازصدور فرمان مشروطيت مجلس شوراي ملي افتتاح شد و به رتبه و تدوين قانون اساسي پرداخت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    21
    36

    اهواز

    30
    45

    تبريز

    17
    7

    شيراز

    23
    39

    مشهد

    20
    34

    بندرعباس

    29
    36

    کرمان

    21
    38

    اصفهان

    20
    38

    يزد

    28
    42

    کرمانشاه

    19
    38

    اراک

    19
    34

    رشت

    19
    26

    دبی

    29
    36


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1445 تومان
    935 تومان
    1830 تومان
    855 تومان
    252 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    235000 تومان
    105000 تومان
    55000 تومان
    205000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 03:59
    طلوع خورشيد : 05:48
    اذان ظهر : 13:05
    غروب خورشيد : 20:23
    اذان مغرب : 20:46
    نيمه شب شرعي : 00:11

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Reader’s Digest
    ماه مي
     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Reader’s Digest
     

    تاریخ انتشار: مي 2008
    تعداد صفحات مجله: 214
    حجم فایل: 34 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    شرکت AMD پردازشگرهای
    6 و 12 هسته ای را معرفی کرد

    احتمالا تعدادی از خواننده های این مطلب در حال پس انداز پول هستند تا با آن یک CPU جدید 4 هسته ای بخرند. کار خوبی است! اما فقط جهت اطلاع عرض میکنم که ظرف دو سال آینده پردازشگرهای 12 هسته ای هم به بازار خواهد آمد.
    شرکت AMD که تاکنون بر روی پردازشگر های 8 هسته ای کار میکرد اعلام کرده که به این نتیجه رسیده که ساخت پردازشگر های 6 و 12 هسته ای مقرون به صرفه تر از 8 هسته ای است و بنابراین کار بر روی پردازشگر 8 هسته را متوقف کرده است.
    این دو پردازشگر که با اسم رمز Sao Paulo برای 6 هسته ای و  Magny-Cours برای 12 هسته ای مشغول طراحی هستند تا سال 2010 به بازار ارایه خواهند شد. و البته این خبری مهم برای اینتل خواهد بود که اعلام کرده تا اواخر امسال پردازشگر 8 هسته ای خود را با نام Nehalem را به بازار خواهد فرستاد. به هر حال ما از رقابت این دو شرکت خوشحال هستیم. چون برای بالا آمدن ویندوز کمتر معطل میشویم.
    منبع 
     

    کیف دستی مجهز به سیستمGPS

    هیچ وقت برایتان اتفاق افتاده که کیف دستیتان ربوده شود؟ شرکتMarilyn در یک طرح جالب تعدادی کیف دستی مجهز به سیستم GPS را ساخته و به بازار عرضه کرده است. سیستم مکانیابی این کیف بعد از خرید آن ابتدا به مدت 2 ماه به صورت رایگان پشتیبانی می شود. بعد از آن نیز تنها با پرداخت 15$ به عنوان شارژ ماهیانه می توانید از این سیستم مکانیابی برای مواقعی که کیف شما مفقود و یا ربوده شده است استفاده کنید. قیمت این کیف 30$ است. خب. بالاخره فکری هم برای کیفهای مسروقه شد. اما هنوز فکری برای محتویات داخل آنها که در همان لحظه اول سرقت می شوند نشده است!
    منبع

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    پايان تاريخ و واپسين انسان
     


    نويسنده: محمد مددپور
     

    معرفی کتاب:
    "اكنون كه همه ی تمدن های جهانی در منجلاب تمدن مدرن و روح مدرنيته غرق می شوند و هويت های شرقی در حال اضمحلال در برابر فرهنگ يكسان ساز جهانی و اقتصاد قدرتمند و بی رحم بورژوازی جهانی است، بسياری روشن فكران منفعل شرقی به تنها چيزی كه نمی انديشند، احيا و بازسازی تمدن و فرهنگ شرقی در برابر فرهنگ غربی است. برای آن ها حتی وجود تمدن شرقی و غربی بی وجه است. اساساً تمدن تنها يك تمدن است و آن هم تمدن مدرن و غالب غربی است. ما فقط از آن ها عقب مانده ايم و آموزه های كهن و سنّتی، ما را از قافله ی تمدن دور كرده است، بايد با كار و كوشش و زحمت به اين قافله نزديك شد و به تاريخ غرب پيوست در قله و رأس اين قافله قرار گرفت چنان كه ژاپن، چين و كره به اين نقطه رسيده يا در حال رسيدن اند."
    "محمد مددپور در این نوشتار با نگاهی منتقدانه به این اندیشه ظهور انقلاب اسلامی را آغاز احیای تمدن اسلامی و تمدن معنوی دینی می داند. وی در این نوشتار با نگاهی به وضعیت فعلی تمدن غرب و نظریه جنگ تمدن ها می گوید:
    در اين ميان آن چه اساسى است درك وضعيت عصر غيبت آخرالزمانى است كه از سويى تمدن غرب را به فعليت رساند و ديگر آن كه تمدن اسلامى را به حالت بالقوگى درآورده و حقايق اسلام را مستور كرده است و سرانجام وضع بينابينى دوگانه ما كه از يكسو تسليم شونده و منفعل غرب گرايى و مصادره ى اسلام به نفع غرب در برابر تمدن غربى است و از سوى ديگر اراده ى هويت جويى معطوف به آماده گرى و انتظار موعود و عملی متناسب با اين انتظار را در ما به صورت انقلاب اسلامی برمی انگيزد. در اين اوضاع و شكاف هاى تمدنى ميان اسلام و غرب، مراقبت بسيار مى طلبد كه در دام نيافتيم و بعد از بيست سال تجربه ى دينى پس از انقلاب اسلامى و يك گام به پيش دو سه گام به پس نرويم."
    وی در پایان ضمن برشماری گزینه های پیش روی جامعه ی اسلامی، آن را به روی آوری به سمت تفکر معنوی و خود آگاهی نسبت به تفکر تکنیکی فرامیخواند و می گوید:
    "راه ديگر چنان كه اشاره كرديم روى آورى به تفكر معنوى است و خودآگاهى نسبت به تفكر تكنيكى، در اين خودآگاهى مى توان تكنيك را چون يك امر حقيقى مورد تفكر قرار داد و از تفكر مخاطب آن گذشت اين تاريخى با انقلاب اسلامى آغاز شده است. اين انقلاب با احياى تفكر و راه معنوى مى تواند بى آن كه به گزينش اجبارى تكنيك دست زند، روح و جوهر تمدن جديد را به تسخير خود در آورد نه آن كه با جسم آن در آويزد و از ذات غيرتكنولوژيك تكنيك غافل بماند."
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● پايان تاريخ غرب و يكسان سازى جهانى

    ● تئورى برخورد تمدن ها در برابر يكسان سازى تمدنى

    ● «ادوارد سعيد» و انكار برخورد تمدن ها

    ● نظريه ى پايان تاريخ «فوكوياما»

    ● تديّن دوم «اشپينگلر»

    ● پارادايم برخورد تمدن ها و مشكلات درونى آنها

    ● انقلاب اسلامى خاستگاه زايش تئورى برخورد تمدنها

    ● فوكوياما و پايان تاريخ غرب

    ● گسست در تئورى پايان تاريخ

    ● بحران تمدن غربى و نظريه ى برژينسكى

    ● دوگانگى شرق و غرب: پارسايى و ناپارسايى

    ● انتقال دين از تديّن دوم به تديّن اول و اوضاع بحرانى جهان شرق و غرب

    ● امكان رجعت به اصل شرقى و ظهور«بقية الله»(عج) و پايان تاريخ از نگاه شيعه

    ● آينده ى جهان اسلام و احياگرى تمدن معنوى يا ويرانگرى

    ● دو راه آينده: وضع موجود و وضع موعود

    ● پي نوشت ها

    ● فهرست منابع و مآخذ فارسى



    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    به گور پدرم خندیده‌ام!

    چندی پیش مصاحبه‌ی جامعی با باراک اوباما در یکی از نشریات فرانسوی به چاپ رسید که بسیاری از زوایای تاریک  او را روشن نمود! در ادامه، تنها قسمتی از این مصاحبه را می‌خوانید.
    «...
    - اجازه بدهید که از این زوایای تاریک یعنی انتخابات بگذریم و برویم سراغ شایعاتی که این روزها در مورد سفر شما به ایران شنیده می‌شود.
    - راستش من واقعا قصد داشتم به ایران و به بوشهر بروم و آنجا را ببینم ولی...
    - قصد بازدید از تاسیسات هسته‌ای بوشهر را داشتید؟
    - نخیر، من را چه به این جینگولک بازی‌ها! می‌خواستم ببینم کجا متولد شده‌ام.
    - یعنی شما نمی‌دانستید که کجا متولد شده‌اید؟
    -چرا، ولی انقدر گفتند و گفتند که من کم کم باورم شد.
    - و سفرتان چه شد؟
    - پس از کمی تامل در این مورد نتیجه گرفتم که به گور پدرم خندیده‌ام اگر بروم!
    - چطور به این نتیجه رسیدید؟
    - از وقتی اعلام کردم که می‌خواهم در پی ادعای یک روزنامه‌ی ایرانی به این کشور سفر کنم هزار جور حرف و شایعه‌ی دیگر برایم درآورده اند. مثلا هفته‌ی پیش یک روزنامه‌ی ونزوئلایی نوشته بود که اوباما کودکی‌اش را در محله‌ای فقیر نشین در کاراکاس به «واکس‌زنی» مشغول بوده. ساعتی بعد به من خبر دادند که مادر واقعی من در تلوزیون ملی ونزوئلا با هوگو چاوز برنامه زنده اجرا کرده! چند روز پیش هم شنیدم مجله‌ی «موفقیت» که در  مغولستان منتشر می‌شود علت موفقیت من را پایبندی به سنت های جدم، چنگیزخان دانسته است! از زیمبابوه هم خبر آمده که من پسر عمه‌ی رابرت موگابه هستم! دیروز هم برایم فکسی رسید که از رسیدن به مرحله پایانی ساخت مستندی از زندگی من خبر می‌داد...
    - مگر این مستند در کجای امریکا فیلمبرداری شده؟
    - نکته‌ی جالب قضیه هم همینجاست. تمام این مستند در دهلی نو ساخته شده و آمیتا باچان هم با همان ریش پروفسوری معروفش نقش بنده را ایفا کرده!...
    (در همین لحظه نامه‌ای به دست اوباما رسید. او آن را باز کرد و پس از خواندن آن ادامه داد...)
    - بفرمایید. این هم یک مورد تازه!
    - می‌توانم بپرسم داخل نامه چه بود که شما را متعجب کرد؟
    - البته! اصلا من خودم این نامه را برای شما می‌خوانم.
    - بفرمایید
    - فرستنده: بوتسوانا، کیلومتر بیست باتلاق ماریکاری، خیابان دوم، شماره  هجدهم، بابی و جسی. دایی باراک! سلام! نمی‌دانیم از کجا شروع بکنیم. گلویمان بغض‌گرفته می‌باشد. از بس خوشحالیم، امانمان پاره پاره و بریده بریده می‌باشد. مامی همیشه داستان تو را برای ما تعریف می‌کرد. او از دلاور بودن و نترس بودن تو در دعوا با قبیله‌ی آدمخوارها می‌گفت و ما هر شب بیشتر از شب قبل عاشقت شده هستیم. پاپا پنج سال پیش برای پیدا نمودن تو تمام صحرای کالاهاری را گردید ولی نمی‌دانیم چرا کریسمس پارسال زیرشلوارش را از دهان یک کوسه در سواحل تایلند پیداکردند! از وقتی پاپا کشته شد، پدر بزرگ با ما زندگی می‌کند و چشمش را به راه گذاشته تا تو برگردی...
    - چه جالب و چقدر عجیب! پس شما به خاطر این مسائل بود که به ایران سفر نکردید؟
    - دقیقا!
    - حالا اگر موافق باشید برویم سراغ بقیه زوایای تاریک شما! یعنی بقیه زوایای تاریک شخصیت شما!
    - من پایه ام برویم!...»

    محمد رازقی
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    فرصتی را به مهرورزی اختصاص دهید

    هنگامی که چند سال پیش برای نخستین بار به این موضوع فکر کردم، آن را به عنوان موضوعی با ارزش به حساب آوردم. بعد فکر کردم اگر من آدم مهربانی هستم، پس چرا باید برای مهرورزی، برنامه زمان بندی شده ترتیب بدهم. با این وجود آن را امتحان کردم. در کمال تعجب، دریافتم اگر می خواهم مهربان تر و آرام تر شوم استفاده از این روش برای من بسیار مفید خواهد بود. این فکر اساساً مشاهدات مرا به این جهت کشاند که گاهی به آسانی اسیر دنیای کوچک خود می شوم و فراموش می کنم زمانی را به تمرین رفتارهای مهربان (که می خواهم به طور منظم در زندگی من باشد) اختصاص بدهم.
    بدیهی است که هدف بسیاری از ما اینست که در تمام (یا بیشتر) اوقات مهربان باشیم. اما حقیقت این است که وقتی در تقویم خود زمانی را به مهرورزی اختصاص می دهیم این حالت به طور عادی و بدون تلاش به سایر قسمت های زندگی ما نیز سرایت می کند.
    اجرای این روش تقریباً آسان است. با نگاهی به تقویم خود، زمان کوتاهی (ده دقیقه، نیم ساعت، یک ساعت یا هر چه میل خودتان است) را به طور منظم به این امر اختصاص دهید و مانند هر یک از قرار ملاقات های جدول برنامه های خود بر اجرای آن تأکید داشته باشید. طی این مدت، کارهای دیگر را کنار بگذارید و توجه خود را کاملاً به آن متمرکز نمایید.
    این زمان مهربانی، زمانی است برای انجام هر کاری برای شخص دیگر. کاری که با فکر قبلی صورت گیرد. گاهی من از این فرصت برای مواردی از قبیل نوشتن نامه ای که احساسات قلبی مرا به شخص مورد علاقه ام نشان دهد یا نوشتن چکی برای یک مرکز خیریه و یا شاید تلفن کردن به یک نفر فقط برای گفتن «دوستت دارم» ( و نه به دلیل دیگری) استفاده می کنم. در اوقات دیگر، روش هایی که می توانم به اجتماع خود به نحوی مؤثرتر کمک کنم را بررسی می کنم. یا به راه هایی که در مورد ارائه کمک های مثبت و مؤثر به زندگی شخص دیگر وجود دارد، فکر می کنم. یا برنامه ای را به اجرا دی می آورم و یا به اجرای آن کمک می کنم. مثلاً تهیه غذا برای فقرا، جمع آوری زباله، راهپیمایی به نفع بیماران ایدزی، یا هر کار دیگری در این زمینه. یا خیلی راحت چشمان خود را می بندم و در مورد مردم افکار خوبی را از ذهنم می گذرانم. اینجا اینکار به خود شما بستگی دارد. هیچ روش صحیح یا اشتباهی برای تمرین این استراتژی وجود ندارد. تنها نکته مهم در این امر، نیت مهرورزی شماست. این روش در زندگی من خیلی مؤثر بوده و به من در متمرکز بودن بر هدف هایم و منحرف نشدن از آنها کمک می کند. امیدوارم این رفتار ( نه تنها در حرف، بلکه در عمل) در اولویت های ما قرار گیرد. انجام این تمرین به ما کمک می کند تا این هدف را دائماً مدنظر داشته باشیم. این وقتی است که در مورد صحت مسیر زندگی ام تأمل کنم، و چنانچه در مسیر صحیحی پیش نمی روم، تلاش کنم تا متعادل و موزون شوم. تصور می کنم شما با آزمایش این روش از این که مهربانی و عشق در تمام جنبه های زندگی شما وارد شده است، به نحوی خوشایند متعجب شوید.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    خود ارضایی
     

    سوال:

    دلیل حرمت خود ارضایی چیست؟ آیا واقعا این کار از نگاه علم طب، مضر است؟

     

    پاسخ:

    يکي از بيمارهاي اخلاقي و انحرافات جنسي بنام استمناء يا خود ارضايي است که عده اي بدون آگاهي از عواقب خطرناک آن مبتلا شده اند و هر روز که بر آنها مي گذرد چند قدم به نقطه فنا و نيستي سرمايه هاي جسمي و روحي خود نزديک‌تر مي‌شوند که به طور اجمالي به حقيقت و ماهيت شوم و ويرانگر استمنا (خودارضايي) از نظر اسلام و روانشناسي مي پردازيم تا قدمي در روشنگري نسل جوان جامعه برداشته باشيم.

    1. از نظر اسلام، استمنا(خود ارضايي) از گناهان کبيره است و شرعاً حرام مي باشد خداوند متعال در سوره مومنون، شخص استمنا کننده را به عنوان متجاوز به حدود الهي معرفي نموده و مي فرمايد: «فمن ابتغي و راء ذلک فاولئک هم العادون ؛ پس هرکه فراتر از ازدواج، به ارضاي جنسي بپردازد آنان تجاوز کاران به حدود الهي هستند».
    پيامبر اکرم(ص) نيز نفرت و انزجاز خود را از عمل زشت استمناء بيان نموده ومي فرمايد: لعنت خدا و فرشتگان و مردم همگي بر کسي باد که استمناء(خود ارضايي) کند.
    و در سخن بسيار تکان دهنده فرموده اند: ملعون است کسي که خود ارضايي کند.
    معلوم مي شود کسي که به عادت زشت استمناء روي مي آورد در حقيقت مرز حدود الهي را زير پا گذاشته است.

    2.بر اساس تحقيقات روانشناسي و مطالعاتي که بر روي گروهي از مبتلايان به استمناء صورت گرفته، ثابت شده است که موضوع استمنا را نبايد ساده تلقّي نمود. استمناء مخرب ترين و ويرانگرترين انحراف جنسي است که جسم و روح را به اختلال مي کشاند موجب اختلال در رشد کامل جنسي، لاغري، ضعف شخصيت، ضعف اراده،کمي قدرت، و تقليل نيروي رواني مي گردد و ممکن است تا آخر عمر فرد مبتلا را از يک ازدواج و زناشويي موّفق محروم کند، استمنا گاه چنان سيستم اعصاب و روان را به هم مي‌زند که موجب بروز ناهنجاريهاي رفتاري شده، شخص مبتلا را مرز خود کشي پيش مي برد.
    تعداد قربانيان اين راه در ميان جوانان کم نيستند و تعداد کساني که پس از بيداري از خواب گران خود، دردناگترين تأسف و ندامت را بر روح خود احساس مي کنند نيز فراوانند، و هستند کساني که با آثار شوم اين بيماري و عدم رهبري صحيح تا پايان عمر خويش دست بگريبان مي باشند.

    دراينجا به دو نمونه از نامه هاي مبتلايان به بيماري استمناء اشاره مي شود تا بلکه موجب

    پند و بيداري باشد :
    نامه اول: جواني هستم 23 ساله و محصل، از روزي که پا به دوره بلوغ گذاشتم بر اثر نداشتن تربيت صحيح و عدم مراقبت و بي اطلاعي به يک نوع انحراف جنسي مبتلا شده ام و بدبختانه هفت سال آنرا ادامه داده ام اکنون به اين بلاي خانمانسوز مبتلا هستم .... چشمم ضعيف شده، ضعف اعصاب، کم خوني، لرزش بدن، لاغري و پرمردگي مرا بيچاره کرده است، استعدادم کم شده و مطالب را درست درک نمي کنم .... کاسه صبرم لبريزو جانم به لب رسيده به من رحم کنيد و راه نجاتي نشان دهيد.
    نامة دوم: جواني هستم 17 ساله و محصل چهارم دبيرستان که تمام دوران ابتدايي شاگر د ممتاز بوده ام، ولي به محض رسيدن به دوران پر آشوب بلوغ به يک دام (استمناء) افتادم. اکنون به طوري که خودم حس مي کنم قسمتهاي عمده بدن من يعني قلب و اعصابم دچار اخلال شده، و بدتر از همه اراده ام را نيز به تعداد زيادي از دست داده ام، دائماً احساس حقارت مي کنم، به خوبي مي دانم که آينده خوبي نخواهم داشت....؟
    خود قضاوت آيا از شنيدن نامه اين قربانيان نبايد قلب بشدت بلرزد.
    بدبختانه ـ مسئله جنسي جوانان در زماني که بر اثر بدآموزيهاي فراواني که به وسيله فيلمهاي سکسي، و پخش عکسهاي شهوت انگيز، و اعمال سوداگران ديگري از اين قماش وارد مرحله بسيار خطرناکي شده است .
    يکي از قربانيان استمناء گفته است: مي خواهم خون گريه کنم اما قطره اشکي مژگان مرا مرطوب نمي‌کنند؟ مي خواهم فرياد بکشم اما آه هم از سينه برنمي خيزد......؟
    آري لحظه‌اي تعلّل و غفلت از درمان و ترک بيماري خطرناک استمناء به حکم عقل ، شرع و وجدان آگاه جايز نيست، بايد کمر همّت بست و با يک اراده جدي آن را ترک نمود، براي ترک استمناء اين برنامه توصيه مي‌شود.
    بايد با رعايت اين نکات اين دوران را پشت سر بگذرايد:

    1. اجتناب از هر گونه تحريک مصنوعي، از تماشاي فيلم‌هاي مبتذل و مطالعة رمان‌هاي عشقي و تماشاي عکس‌هاي شهوت‌انگيز اجتناب کنيد و به جاي آن از برنامه‌هاي صحيح ورزشي فردي و دسته‌جمعي استفاده کنيد.

    2. تهية برنامة فشرده و تمام وقت تا بيکار نباشيد.

    3. تلقين و تقويت اراده.

    4. از معاشرت و همنشيني با افراد منحرف بپرهيزيد.

    5. از نيروي ايمان و عقايد مذهبي کمک بگيريد و مواظب باشيد که اسير وسوسه‌هاي شيطاني نگرديد. ممکن است شما دچار اختلالات هورموني شده باشيد لذا در اسرع وقت به يک پزشک متخصصّ در اين باره مراجعه فرماييد.

    6. از روي آوردن به استمناء جداً بپرهيزيد زيرا هم حرام و هم از گناهان کبيره شمرده مي‌شود و هيچ عادتي ويرانگرتر از اعتياد به استمناء و خودارضايي نيست.

    7. تماشاي هر صحنه و فيلمي که مهيج و محرّک شهوت جنسي باشد شرعاً حرام است

    8. از ارتباط با نامحرم به طور جدّي بپرهيزيد و بدانيد ارتباط با نامحرم خارج از چهارچوب عقد شرعي و صحيح ازدواج، حرام مي‌باشد.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

     جنبشي که ناگزير بود
    «مصلحت نظام» يا «ارزش‌هاي انقلاب»؛ مسئله اين است



    بقلم استاد عبدالله شهبازي

    دکتر عباس پاليزدار، دبير کميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه، در هفته‌هاي اخير سير و سفري تاريخي را آغاز کرده و سخنراني‌هاي افشاگرانه مهمي در مجامع دانشجويي برخي شهرها، از جمله تبريز و همدان و شيراز و اصفهان، ايراد نموده است. فيلم سخنراني او در تالار دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه شيراز را ساعتي پيش ديدم. صادقانه سخن مي‌گفت و آگاهانه نوعي از شهادت يا «انتحار» را برگزيده بود. راهي را آغاز کرده که مي‌تواند سرآغاز حرکتي بزرگ باشد.
    سخنان دکتر پاليزدار در جمع دانشجويان همدان (شنبه، 14 ارديبهشت 1387)، شهري که قريب به دو دهه در چنبره اقتدار بلامنازع کانون و خانواده و فرد معيني بوده است، بازتاب گسترده يافت. [1، 2، 3] اين سخنراني منجر به تعطيل فعاليت جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سيناي همدان شد [4] و مرتضي قهرماني، دبير «جبهه پيروان خط امام» و دبير «حزب مؤتلفه اسلامي» استان همدان، گفت: «امثال دکتر عباس پاليزدار مي‌خواهند پر و بال مقام معظم رهبري را بزنند تا نظام جمهوري اسلامي از بين برود.» [5]
    من پيش‌تر درباره برخي موارد عمده مندرج در گزارش کميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه و سخنان دکتر پاليزدار سخن گفته بودم؛ يکي «مافياي سنگ ايران» است [6] و ديگري ماجراي واگذاري انحصار قلع‌و‌قمع قريب به سه هزار کيلومتر مربع از جنگل‌هاي هيرکاني شمال ايران به پسر رئيس وقت قوه قضائيه و تبديل آن به کاغذ. [7] معهذا، در هر دو مورد «جسارت» بيان نام افراد فوق را نداشتم. شادم که اينک فردي باشهامت پديد شد که «پيشگام» و «صف شکن» شود. اميد که تکاپوي کانون‌هاي مافيايي در سه حوزه مهم نفت و گاز [8]، مواد مخدر [9] و قاچاق آثار باستاني [10] نيز مورد توجه جدّي جنبش عدالت‌خواهي قرار گيرد.
    بدون افشا و مبارزه با شبکه‌هاي مافيايي شکل گرفته در دو دهه اخير، جنبش عدالت‌خواهي شير بي يال و دم و اشکمي است که کانون‌هاي فاسد زراندوز خواستار آن‌اند. بدون مقابله با کانون‌هاي مافيايي، جنبش عدالت‌خواهي حرکتي است «مهار شده» و «بي خطر» که چند صباحي دانشجويان و جوانان دلبسته به آرمان‌هاي انقلاب را سرگرم مي‌کند تا موج کنوني از سر بگذرد! براي مهار اين جنبش و جلوگيري از ورود آن به «عرصه‌هاي ممنوعه» قطعاً تاکنون عوامل خود را به درون آن وارد کرده‌اند. جنبشي فاقد استراتژي روشن و شناخت اولويت‌ها، که به دنبال موج‌هاي جنجالي، ولي مقطعي و زودگذر، و سراب‌هاي بي‌حاصل به هر سو کشيده شود، قطعاً محکوم به شکست است.
    برخلاف گفته مدعيان همداني، ارتقاء جنبش عدالت‌خواهي به مرحله مقابله صريح و بي مجامله با کانون‌هاي فاسد و زراندوز قدرت ضرورت رشد و اعتلاي انقلاب اسلامي و شرط بقا و تداوم نظام جمهوري اسلامي ايران است. اين جنبشي است ناگزير که بايد بسيار زودتر از اين آغاز مي‌شد. دير آغاز شد ولي بهرروي آغاز شد. زماني آغاز شد که دلسوختگان انقلاب و آرمان‌هاي خميني ديگر تاب شان به پايان رسيده بود.
    اينک، «صاحبان انقلاب»، طبق تعريفي که رهبري به دست داده‌اند، بر سر دو راهي سرنوشت سازي قرار دارند: حفظ و تداوم «وضع موجود»
    (status quo)، که لاجرم به تبديل ايران به «جمهوري اسلامي پاکستان دوّم» خواهد انجاميد، يا «نوسازي جمهوري اسلامي». راهي جز انتخاب ميان اين دو گزينه نيست: مماشات با فساد نهادينه شده و فاسدان قدرتمند به بهانه «مصلحت نظام» يا مبارزه براي ريشه کن
    کردن آن و تحقق ارزش‌هاي انقلاب و آرمان‌هاي امام خميني (ره). به‌گفته شکسپير، «بودن يا نبودن؛ مسئله اين است.»

     

     

     

     

     

     

    Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com

    تولدتان مبارک!

     

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    محل سکونت

    روز تولد

    ماه تولد

    سال تولد

    هانيه سرپرست

    hanieh200

    تهران

    25

    3

    1353

    nazila hassanabadi

    nazi66_pink

    shiraz

    25

    3

    1367

    Elham

    elhamm_1985

     

    25

    3

    1365

    آتوسا پياده روي مقدم

    neeyaz_m2002

    كرج

    25

    3

    1369

    Neusha

    h.talebi@bankmellat.ir

     

    26

    3

     

    Nikta Alishahi

     

     

    26

    3

    1380

    نسیم قاسمی

    nasim_gh_m

    اصفهان

    28

    3

    1365

    توحيد نديمي

    tohid_eng

    تهران

    28

    3

    1357

    jalal kazempour

    kazempour

     

    29

    3

    1364

    زهره احمدي

    mhh2636

    اصفهان

    31

    3

    1335

    Marzieh

    masi_rosa

     

    31

    3

    1363

    سید محمد احسان   تکیه ای

    gharbeh_ashena57

    تهران

    31

    3

    1355

    علیرضا راهنمائی

    rahnamaei

    تهران

     

    3

    1359

     

    پيوندتان مبارک!

    نام و نام خانوادگی

    ایمیل

    فعالیت

    روز ازدواج

    ماه ازدواج

    سال ازدواج

    پریدخت قاضی زاده

    pariran2001

    خانه دار

    31

    3

    1352





     

    با سلام
    چند وقتي است بخش در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گرديده. بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد.
     
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :


    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان