960

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 960 :: يکشنبه 9 تير 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

ويدئوي کامل: اعترافات وحشتناک دختر آمريکايي در حضور شوهرش!

عليک سلام
اگر يادتون باشه در شماره 926 روزانه در همين قسمت سخن مبين در مورد مسابقه «لحظه حقیقت» (Moment of Truth) يکسري توضيحاتي را داده و سپس بخشي از ويدئوي مربوط به يکي از قسمتهاي اين مسابقه را براي دانلود قرار داده بودم (يا عنوان: اعترافات وحشتناک دختر آمريکايي در حضور شوهرش!). دوستاني که بخاطر نمي آورند و يا تازه به جمع ما پيوسته اند مي توانند با مراجعه به شماره 926 روزانه مطلب مذکور را (با جزئيات کاملش) مطالعه کنند.
و اما غرض از نوشتن اين چند سطر، امروز مي خوام ويدئوي کامل اون مسابقه را براي دانلود قرار بدم، چون ويدئويي که در شماره 929 براي دانلود قرار داده بودم فقط بخشي از مسابقه مذکور بود (و با کيفيت نه چندان خوب) اما امروز ويدئوي کامل اون مسابقه (حدود 47 دقيقه) و با کيفيت بالا را در زير براي دانلود قرار داده ام.
لازم به توضيح است اين مسابقه در مورخه 25 فوريه 2008 برگزار شده و Episode پنجم از Season اول مسابقه Moment of Truth مي باشد.
ضمنا اگر دوستان مايل باشند مي توانم ويدئوي کامل ديگر قسمتهاي اين مسابقه را هم براي دانلود قرار دهم.

باقي بقايتان!
مبين
mobin_s2004@yahoo.com
 

لينکهاي دانلود (حجم فايل حدود 207 مگابايت)

The.Moment.of.Truth.S01.E05.part1.rar
The.Moment.of.Truth.S01.E05.part2.rar
The.Moment.of.Truth.S01.E05.part3.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (959) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • فتوکاتور: جام در قاره سبز
  • انیمیشن تاریخچه‌ی امپراطوری‌های خاورمیانه در5000 سال گذشته
  • هیچ عشقی ممنوع نیست!
  • پاليزدار «نيازي» را رفتني كرد
  • معرفي و دانلود فيلم : غير قابل انتشار
  • دانلود فيلم مستند : صد رکورد برتر گينس (2008)
  • دانلود انيميشن : Nabari no Ou
  • آلبوم زيباي جاويد تبريزلي
  • آهنگ زيباي سلسلة موي تو باصداي محمدرضا شجريان
  • فونت نستعلیق + فونتهای فارسی
  • مسنجر nimbuzz برای ورود به چت روم های ایرانی
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: قلعه روسادر
  • این هم فرست لیدی ایران!
  • پیامدهای سیاسی و اقتصادی گرمایش جهانی و آب و هوا
  • مسابقه‌ی بیست سئوالی خاورمیانه
  • «ربا» زير سايه سكوتی بيست و چند ساله
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • پایه ای عجیب برای نگه داری انواع دیگ ها و قابلمه ها!
  • تصوف و شريعت
  • هفت ‌آسمان مجاز و فرهنگ و هنر (35)
  • اکسیرهای جوانی
  • كليساي شيطان يعني چه؟
  • سفر به دنیای مجازی با Surface مایکروسافت
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

شیوه‌های مختلف گره زدن بند کفش!
سايت جديد: اسلام در اروپا
به زبان فارسي
فتوکاتور: جام در قاره سبز
گزارش تصويري سريال يوسف پيامبر
انیمیشن تاریخچه‌ی امپراطوری‌های خاورمیانه در5000 سال گذشته
در 90 ثانیه داستان ظهور و سقوط امپراطوری‌ها را در این منطقه‌ی پرآشوب ببینید
نقشه: تغييرات محدوده مرزي ايران در قرن 19 و 20
عکس: هیچ عشقی ممنوع نیست!
فیلم کشتن عمدی یک مجروح عراقی توسط هلی‌کپتر آپاچی
خلبان پس از تکه‌تکه کردن دو نفر گزارش می‌دهد که نفر سوم مجروح شده و بعد دستور این است که بزنش!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پاليزدار «نيازي» را رفتني كرد

پس از بالا گرفتن موضوع پرونده عباس پاليزدار و كشيدن موضوع به اختلاف ميان قوا، محمد نيازي از رياست سازمان بازرسي كل كشور رفتني شد.
به گزارش خبرنگار «تابناك»، روابط عمومي قوه قضاييه با انتشار خبري رسمي اعلام كرد: ماموريت حجت‌الاسلام ‌والمسلمين محمد نيازي در سازمان بازرسي كل كشور پايان يافت و به موجب ابلاغ مورخه 8 تيرماه 87 رئيس قوه‌ قضاييه، حجت‌الاسلام محمد نيازي به عضويت معاونت ديوان عالي كشور منصوب شد.
وي در دوران خاتمي رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح بود و از همين رو، پس از افشاي قتل‌هاي زنجيره‌اي، بررسي اين پرونده و بازجويي از متهمان آن به او واگذار شد كه البته با حواشي زيادي همراه بود.
اخيرا هم برخي سايتها ادعاهايي درباره شکنجه شديد مامورين وزارت اطلاعات در پرونده قتلهاي زنجيره‌اي دادسراي نظامي نيروهاي مسلح که تحت مديريت نيازي بوده، مطرح کرده بودند.
در موضوع اخير نيز اندکي پس از بازداشت عباس پاليزدار، مسئول حوزه رياست سازمان بازرسي کل کشور نيز دستگير شد که گويا اسناد تحقيق و تفحص از دستگاه قضايي از طريق وي به عوامل هيأت تحقيق و تفحص واگذار شده بود.
گفتني است، نيازي در دوران خود سازمان بازرسي را قوي‌تر و فعال‌تر كرد و به‌ويژه نمود رسانه‌اي فعاليتهاي گسترده سازمان متبوعش آشكارا گسترش يافت.

* چگونگي دسترسي به اطلاعات نظامي توسط پاليزدار
يک منبع آگاه در گفتگو با «تابناک»، جزئيات تصاحب اسناد نظامي توسط باند پاليز دار را تشريح کرد.
بنابر اظهار وي، پس از معرفي پاليزدار از سوي فاطمه آجرلو، نماينده مجلس به سازمان بازرسي کل کشور، به عنوان دبير هيات تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه، با هماهنگي با قائمي نسب، مديرکل حوزه رياست سازمان بازرسي کل کشور، آنان در جهت به دست آوردن پرونده هاي اين سازمان اقدام مي‌كنند.
وي ادامه داد: پاليزدار با برقراري ارتباط با قائمي نسب، از وي به عنوان وسيله براي دسترسي به ساير اطلاعات محرمانه کشور استفاده کرده و برهمين اساس قائمي نسب در نامه اي، تقاضا مي‌کند اسناد برخي قراردادهاي سري نظامي جهت بررسي سازمان بازرسي کل کشور به اين سازمان ارسال شود.
وي که همزمان مديريت روابط عمومي بازرسي کل کشور را هم دراختيار داشته است، بدون آن که اين سازمان نيازي به اسناد نظامي داشته باشد، آنها را گرفته و در اختيار پاليزدار قرار داده است.
بنابر بررسي هاي انجام شده، تاکنون بيش از 20هزار برگ اوراق اصل و کپي توسط همراهان پاليزدار از سازمان بازرسي کل کشور خارج شده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

غير قابل انتشار/سانسور شده
Redacted


نويسنده و کارگردان: برايان د پالما. مدير فيلمبرداري: جاناتان کليف. تدوين: بيل پنکاو. طراح صحنه: فيليپ بارکر. ‏بازيگران: پاتريک کارول[رنو فليک]، راب دويني[مک کوي]، ايزي دياز[آنخل سالازار]، مايک فيگه روا[گروهبان ‏جيم واسکز]، تاي جونز[سرگروهبان سوييت]، کل اونيل [گيب بليکس]، دانيل استوارت شرمن [بي. بي. راش]، پل ‏اوبراين[پدر بارتون]. 90 دقيقه. محصول 2007 آمريکا، کانادا. نامزد ريل طلايي بهترين تدوين صدا از انجمن ‏تدوينگران صدا آمريکا، برنده جايزه شير نقره اي بهترين کارگرداني و جايزه فيلم بلند ديجيتالي و نامزد شير طلايي ‏جشنواره ونيز. ‏
يک جوخه از سربازان آمريکايي در نزديکي سامرا. آنخل سالازار به شکل تفنني از اعضاي جوخه فيلم مي گيرد. او ‏آرزو دارد تا پس از خروج از ارتش وارد دانشکده سينمايي کاليفرنياي جنوبي شود. از طريق فيلم هاي او با ديگر ‏اعضاي گروه آشنا مي شويم. سرگروهبان سوييت که به افرادش دستور مي دهد تا از معاشرت با بچه هاي عراقي ‏خودداري کنند، چون آنها چشم و گوش شورشي ها محسوب مي شوند. رنو فليک متعصب، بي. بي. راش چاق و چله و ‏مک کوي وکيل که مرتبا در حال خواندن رمان است. پس از حادثه اي در پست بازرسي که منجر به کشته شدن زني ‏عرب و باردار بر اثر تيراندازي دو نفر از سربازان آمريکايي مي شود، افراد محلي تصميم به انتقام مي گيرند. خشونت ‏بالا مي گيرد و دو سرباز نيز بقيه جوخه را وادار مي کنند تا دست به عمليات خصوص و انتقام جويانه اي بزنند. ‏سالازار نيز که دوربين را در کلاه خودش جاسازي کرده از تجاوز آنها به دختر پانزده ساله عراقي و سپس قتل او و ‏خانواده اش فيلم مي گيرد. ‏

چرا بايد ديد؟
برايان راسل د پالماي 68 ساله زاده نيوجرسي از فيلمسازاني است که با فيلم هاي مستقل شروع کرده و حالا از ‏کارگردان هاي مشهور آمريکا به شمار مي رود. از توفيق اوليه اش در 1973 با فيلم خواهران تا سانسور شده راه ‏زيادي پيموده، با فيلمنامه نويسان معتبري چون پل شرايدر، جان فريس و اليور استون کار کرده، يکي از بهترين اقتباس ‏ها را از داستان هاي استون کينگ[کري] کارگرداني کرده و فيلم پر فروشي چون تسخير ناپذيرها را از فيلمنامه ديويد ‏ممت ساخته است. ارادت غريبي به هيچکاک دارد، از ‏Split screen‏ بسيار استفاده مي کند و برداشت هاي بلندش به ‏عنوان نمونه در شيوه کارليتو در تاريخ سينما جايگاهي خاص دارند. اما خودش بارها گفته که "سينما هميشه دروغ مي ‏گويد، آن هم 24 دفعه در ثانيه". بنابراين ديدن فيلمي چون سانسور شده که قصد دارد نگاهي مستندگونه و از زواياي ‏مختلف به حادثه اي واحد را عرضه کند، در حکم نوعي نقيضه است. ‏
شايد همين ويژگي آن باعث شده تا تماشاگر آمريکايي دوستدار فيلم هاي د پالما به آن پشت کند. البته شکست تجاري فيلم ‏کم هزينه چون سانسور شده[تنها 5 ميليون دلار بودجه] نمي تواند لطمه اي به کارنامه استاد وارد کند که جوايزي هم ‏پشت قباله اش دارد. با اين وجود بايد اعتراف کنم که شخصاً ترجيه مي دهم يک مستند واقعي را تماشا کنم تا يک ‏مستندنمايي خسته کننده که بسياري آن را انتقاد آميز نيز خوانده اند. در حالي که د پالما چندان دل نگران عراقي ها ‏نيست. تنها ايده ممکن در نزد او و بسياري فيلمسازان ليبرال آمريکايي نيش زدن به دولت است که مانع پخش اخبار به ‏شکل سانسور نشده هستند. اين يعني اصرار بر اصلاح سيستم و بس! کاري که اليور استون سرآمد آن است. فيلم چندان ‏به عمق حوادث نمي رود. همه چيز چون گزارش هاي خبري يا فيلم هاي خانگي در سطح باقي مي ماند، در حالي که د ‏پالما نيز از دستکاري در حقيقت[مخصوصاً عکس هاي پاياني فيلم] براي تاثير گذاري بيشتر روي گردان نيست. اين هم ‏يک دليل ديگر براي اثبات حرف خود او درباره دروغ گويي سينما و اين که حقيقت اولين تلفات هر جنگي است!‏
ژانر: جنايي، درام، جنگي. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/69667603/alli-redacted.xvid.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/69667243/alli-redacted.xvid.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/69667244/alli-redacted.xvid.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/69671153/alli-redacted.xvid.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/69667262/alli-redacted.xvid.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/69667211/alli-redacted.xvid.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/69667584/alli-redacted.xvid.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/69664094/alli-redacted.xvid.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

صد رکورد برتر گينس (2008)
Guinness World Records 2008 Top 100

مستند «صد رکورد برتر گينس (2008)»

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/98857590/Guinness.WR.2008.Top.100.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/98867086/Guinness.WR.2008.Top.100.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/98876359/Guinness.WR.2008.Top.100.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/98884729/Guinness.WR.2008.Top.100.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/98894238/Guinness.WR.2008.Top.100.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/98907667/Guinness.WR.2008.Top.100.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/98919841/Guinness.WR.2008.Top.100.part7.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

دانلود انيميشن

Nabari no Ou

Genres: action, comedy, drama, supernatural

Plot Summary: Rokujou Miharu is a boy who has a hijutsu (hidden technique) living inside of him. This hijutsu is the power of creation. Many ninja clans are seeking it as the one who possesses it becomes the ruler of the ninja world. Rokujou's classmate Kouichi started a nindou ("Way of the Ninja") club at school with Kumohira, his English teacher. Both Kouichi and Kumohira are secretly ninjas. They tried to persuade Rokujou to join the ninjutsu club. At first, he was reluctant, but after being attacked by group of ninjas trying to get his hijutsu, he joins. He must become the Ruler of Nabari in order to survive. 

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/109686548/_Rumi__Nabari_no_Ou_01.part1.rar
http://rapidshare.com/files/109703644/_Rumi__Nabari_no_Ou_01.part2.rar
http://rapidshare.com/files/109711394/_Rumi__Nabari_no_Ou_01.part3.rar

http://rapidshare.com/files/109729949/_Rumi__Nabari_no_Ou_02.part1.rar
http://rapidshare.com/files/109794428/_Rumi__Nabari_no_Ou_02.part2.rar
http://rapidshare.com/files/109795184/_Rumi__Nabari_no_Ou_02.part3.rar

http://rapidshare.com/files/109797475/_Rumi__Nabari_no_Ou_03.part1.rar
http://rapidshare.com/files/109799081/_Rumi__Nabari_no_Ou_03.part2.rar
http://rapidshare.com/files/109799975/_Rumi__Nabari_no_Ou_03.part3.rar

http://rapidshare.com/files/111434122/_Rumi__Nabari_no_Ou_04.part1.rar
http://rapidshare.com/files/111450981/_Rumi__Nabari_no_Ou_04.part2.rar
http://rapidshare.com/files/111459911/_Rumi__Nabari_no_Ou_04.part3.rar

http://rapidshare.com/files/113497541/_Rumi__Nabari_no_Ou_05.part1.rar
http://rapidshare.com/files/113526897/_Rumi__Nabari_no_Ou_05.part2.rar
http://rapidshare.com/files/113538697/_Rumi__Nabari_no_Ou_05.part3.rar

http://rapidshare.com/files/115371949/_Rumi__Nabari_no_Ou_06.part1.rar
http://rapidshare.com/files/115399877/_Rumi__Nabari_no_Ou_06.part2.rar
http://rapidshare.com/files/115411510/_Rumi__Nabari_no_Ou_06.part3.rar

http://rapidshare.com/files/117462928/_Rumi__Nabari_no_Ou_07.part1.rar
http://rapidshare.com/files/117485133/_Rumi__Nabari_no_Ou_07.part2.rar
http://rapidshare.com/files/117495640/_Rumi__Nabari_no_Ou_07.part3.rar

http://rapidshare.com/files/118797098/_Rumi__Nabari_no_Ou_08.part1.rar
http://rapidshare.com/files/118840006/_Rumi__Nabari_no_Ou_08.part2.rar
http://rapidshare.com/files/118801141/_Rumi__Nabari_no_Ou_08.part3.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: آذري

آلبوم زيباي جاويد تبريزلي

آلبوم قديمي اما بسيار زيباي جاويد تبريزلي
 

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

با تشکر از همکاري خوب دوست عزيزم emrah_gozali
 

تک موزیک

آهنگ زيباي سلسلة موي تو
باصداي محمدرضا شجريان

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

فونت نستعلیق + فونتهای فارسی

پکیج فونت نستعلیق + فونتهای فارسی از گروه نرم افزاری رویال.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 50 مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود و خارج کردن از حالت زيپ، روي يک سي.دي رايت کنيد.

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

مسنجر nimbuzz برای ورود به چت روم های ایرانی

مدت ها پیش هنگامی که به user room های یاهو مسنجر سری می زدید room های زیادی را مشاهده می کردید که توسط خود کاربران با نام هایی مانند ( تهرانی ها – شاهرودی ها – پسر ها – دختر ها و …… ) ساخته شده بود و افراد زیادی هم به این روم ها وارد می شدند . تفاوت user room با yahoo room در این بود که user room ها توسط خود کاربران با اسم های متفاوت ساخته می شد به گونه ای که اگر شما تهرانی بودید با ورود به user room (تهرانی ها) به راحتی می توانستید همشهریان خود را در درون این دنیای مجازی پیدا کنید. اما شرکت یاهو بنا به دلایل و شکایت های خصوصی که از این شرکت شده بود مجبور به بستن و block کردن تمام این user room ها شد. با بسته شدن user room ها یاهو و چت حال و هوای خود را از دست داد.
مسنجری که امروز قصد معرفی آن را داریم مسنجری است با قابلیت داشتن user room. تمامی این روم ها توسط افرادی که به این مسنجر وارد می شوند ساخته می شود و جالب اینجاست که با اینکه کاربران خارجی هم از این نرم افزار استفاده می کنند اما حدودا 50% کاربران این مسنجر را ایرانی ها و از شهرهای مختلف تشکیل می دهند. به خاطر گله و نارحتی بازدیدکنندگان عزیز که واقعا هم به جا و درست و به حق بود این نرم افزار را برای تمام سیستم عامل ها ( جاوا – s603rd - s60 ) قرار می دهیم. جالب اینجاست که این نرم افزار از تمامی سرویس های زیر پشتیبانی می کند.

نکته مهم : پس از ورود به نرم افزار برای اولین بار هم می توانید یک اکانت برای خود ایجاد کنید و از طریق آن آنلاین شوید و به user room ها سر بزنید و هم می توانید توسط آیدی یاهو خود آنلاین شوید و وارد چت روم ها شوید .
نکته مهم : دوستانی که گوشی های با سیستم عامل s60 و s603rd دارند از نصب نسخه جاوای این نرم افزار خودداری کنند چون نسخه های s60 و s603rd این نرم افزار ظاهری شیک تر دارند و کامل تر شده اند.
لازم  به توضيح است هر سه نسخه ( جاوا – s603rd و s60) در داخل فايل زيپ زير قرار دارد.

قابل نصب بر روی گوشیهای :
3230 , 3600 , 3620 , 3650 , 3660 , 6260 , 6600 , 6620 , 6630 , 6670 , 6680 , 6681 , 6682 , 7610 , 7650 , N70 , N90 ,Panasonic X600 , Panasonic X700 , Panasonic X800 , Sendo X , Sendo X2 , Siemens SX1 , Siemens SX2 , Lenovo P930 , Samsung D730 , N-Gage , N-Gage QD

N71 , N73 ,N73 Music Edition , N75 , N76 , N77 , N80 , N80 IE , N81 ,N81 8GB , N82 , N91 ,N91 8GB , N92 , N93 , N93i , N95 , N95 8GB , E50 , E51 , E60 , E61 , E61i , E62 , E65 , E70 , E90 , x 5700 , 6110 Navigator , 6120 Classic , 6121 Classic , 6290

منبع


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

قلعه روسادر
Stronghold Crusader 

بازی قلعه روسادر یک بازی جالب و زیبا برای طرفداران بازی های استراتژیک می باشدو شما در این بازی ابتدا با ارتشی که در اختیار دارید باید تمام سعیتان را در حفظ قلعه و سربازانتان انجام دهید. سپس با راههای کسب در آمدی که برایتان در نظر گرفته شده نظیر دریافت مالیات، زراعت،فروختن اسلحه و ... ارتش خود را تجهیز کنید و راهی فتح قلعه های دشمن شوید.

ناشر: Gamecock
کمپانی سازنده: FireFly Studios
تاریخ انتشار: 13 می 2008

سیستم مورد نیاز:
System: Pentium III 500 MHz or equivalent
RAM: 128 MB
Hard Drive Space: 850 MB
Other: Windows XP/Vista

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/122442423/shcedafr.part1.rar  
http://rapidshare.com/files/122431163/shcedafr.part2.rar  
http://rapidshare.com/files/122420359/shcedafr.part3.rar  
http://rapidshare.com/files/122402870/shcedafr.part4.rar  
http://rapidshare.com/files/122389388/shcedafr.part5.rar  
http://rapidshare.com/files/122376743/shcedafr.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/122365859/shcedafr.part7.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام باقر(ع) فرمودند:

من عَبَد الله حق عبادته آتاه الله فوق امانیه و كفایته

هر كه خدا را، آنگونه كه سزاوار اوست، بندگى كند، خداوند بیش ازآرزوها و كفایتش به او عطا مى كند.

(بحارالانوار،ج۷۱ص۱۸۳)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي اگر ريشه هاى يک درخت جوان صنوبر را به هم وصل کنيم طول آن به دو يا سه متر خواهد رسيد. در حالى که طول ريشه هاى يک ساخه گندم به 600 متر و طول ريشه هاى نيشکر به 20 کيلو متر ميرسد.
  • آيا مي دانستيد که آب داغ زود تر از آب سرد يخ مي زند.
  • آيا مي دانستي که چک قبل از پول وجود داشت ، شواهد و اسناد نشان مي دهد که چک حداقل هزار سال قبل از سکه وجود داشته و در بين بابلي ها متداول بوده است ، آن ها براى نوشتن چک از لوح هاى سفالي استفاده مي کردند.
  • آيا مي دانستي که از يک درخت معمولي ميشود بين پانصد تا هزار کيلو کاغذ توليد کرد.
  • آيا مي دانستي که آهن فلزي ست که بيشترين مصرف را در بين فلزات در جهان را داراست.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

سكوت تا چند

براي ستاره ها ازطلوع ماه گفتم تا از تاريكي شب دلتنگ نشونداما افسوس كه ستاره ها به تاريكي آسمان دلخوش كرده بودند وبه جلوه در تاريكي مي انديشيدندآنگاه كه من در گوشه اي سرد از دوري ماه سوسو مي زدم
وچه تاريكي وحشتناكي است براي ستاره اي كه رنگش با رنگ ديگر ستاره ها فرق داشته باشد و نخواهد همرنگ با ديگر ستاره ها باشد.
چه سخت است تحمل تاريكي وقتي كه از ماه پشت ابر نور بگيري و ستاره هاي اطرافت به غلط زدن در دل تاريكي دلخوش كرده باشند،نه به ماه توجه كنند،نه به ابري كه جلوي جلوه ماه را مي گيرد .
اي ستاره هاي آسمان دنيا،سكوت تا چند،تاريكي تا صبح بيشتر نمي ماند.
اگر صبح شود در روشنايي كه بي جلوه مي شويد هيچ،در روز كه گم مي شويدهيچ، نيست مي شويد.
اي ستاره ها، اگر دست در دست هم دهيد، اگر ابر را به ياري هم كنار زنيد، اگر همه تبديل به يك نور شويدديگرهيچ دلخسته اي در تاريكي نمي شكند.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

مطلب روزنامه حریت ترکیه درباره همسر احمدی نژاد:
این هم فرست لیدی ایران!

کسی نیست که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران را نشناسد. اما برای اولین بار احمدی نژاد به همراه زنش دیده شد!
این عکس کم سابقه از محمود احمدی نژاد 51 ساله در حین یک کنفرانس گرفته شده است. اما با این وجود شناختن زن احمدی نژاد بسیار مشکل است! فرست لیدی ایران که در داخل یک چادر سیاه قرار گرفته است یک عینک آفتابی نیز به چشمهایش زده است.
از سوی دیگر اسم زن احمدی نژاد و سن و سالش نیز برای مردم معلوم نیست.
به گزارش روزنامه حریت، احتمال می رود خانوم احمدی نژاد هم همچون همسرش رشته مهندسی را تمام کرده باشد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

ویرانیها و کشتارهای هراسناک مغولان اندک اندک سرآمدان ایرانی را به اندیشه بازسازی یک شاهنشاهی یکپارچه ایرانی بر پایه نمونه ساسانیان انداخت، که این اندیشه پس از کشاکشهای فراوان با برآمدن صفویان به بار نشست، که اگرچه سومین نوزائی ملی ایرانیان را به انجام رسانیدند و یگان سیاسی یکپارچه‌ای پدید آوردند که مرزهای آن کمابیش همان مرزهای شاهنشاهی ساسانی بود، ولی ایران و ایرانیان را دچار آسیبهای ژرفی نیز نمودند، که فرهنگِ اندیشه در ایران هنوز گریبان خود را از آنها رها نکرده است. بدیگر سخن، برآوردن آرزوی ایرانیان و به انجام رسانیدن "آرمان ایرانشهری" بدست کسانی افتاد که خود آنرا بدرستی درنیافته بودند و خشت نخست را چنان کج نهادند که تا به امروز این دیوار از کژی رهائی نیافته است.

به شاهنامه بازمی گردیم. بنیانگذار دودمان صفوی که خود از پدری قزلباش (شیخ حیدر) و مادری یونانی تبار (مارتا) به جهان آمده بود (1)، اگرچه پادشاهی خو را بر پشتیبانی ترکمانان کوچیده از آناتولی و عراق و شام (ایل بزرگ شاملو نام خود را از شام، و ایل روملو از روم گرفته است، از شام یا روم+لو که پسوند وابستگی است) استوار کرده بود،
پس از نشستن بر تختِ شاهی گروهی از نگارگران و خوشنویسان چیره دست را به پایتخت فراخواند، تا شاهنامه را نگارگری و بازنویسی کنند. این کار با نگاه به تبار شاه اسماعیل و نیروهای پشتیبان او که همه ترکزبان بودند، بخودی خود نشان دهنده جایگاه ارجمند شاهنامه در کیستی ایرانی است و همچنین بازگو کننده این نکته که بازسازی یک یگان یکپارچه و استوار سیاسی بدون بهره گیری از یک سامانه اسطوره شناسی استوار و به هم پیوسته شدنی نیست.
شاه اسماعیل با همه پایورزی و خشک مغزی دینی اش این را دریافته بود و گماشتن دهها هنرمند بر بازنویسی و نگارگری شاهنامه ریشه در همین آگاهی داشت (2).
دلبستگی شاه اسماعیل به شاهنامه را از نامهای فرزندان او نیز بخوبی می‌توان دریافت: از چهار پسر شاه اسماعیل، سه تن از آنان نامهای شاهنامه‌ای (تهماسب، سام، بهرام) دارند و او همچنین دختری نیز بنام "پری" داشته است. (3) شاهزاده سام میرزا همانی است که "تذکره تحفه سامی" را در نثر پارسی از خود بیادگار گذاشته است.

1. مارتا دختر اوزون حسن و کایرا کاتارینا دختر کالویوآنس از شاهزادگان ترابوزانی بود. شیخ حیدر خود نیز از سوی مادر تباری نیمه یونانی داشت. بنگرید به "تشکیل دولت ملی در ایران" والتر هینتس. برگ 89

2. سرایندگان پارسی زبان در پایبندی به آرمان ایرانشهری همیشه پادشاهان سرزمین خود را، حتا اگر فرمانروای سرزمینی کوچک می‌بودند، شاه ایران می‌خواندند، اینکار بازگو کننده همان "آرزو"ی بازسازی ایران است. اسماعیل ولی نخستین کسی بود که خود را پادشاه کشور ایران خواند. در همین راستا فیروزشاه زرین کلاه نیای بزرگ شیخ صفی خوانده شد، که گویا از نوادگان امام هفتم شیعیان بود، که او نیز خود نبیره زین العابدین امام چهارم شیعیان بود. در دنباله این تبارنامه سازی بود که تاریخسازان صفوی شاهزاده خانمی ایرانی بنام بی بی شهربانو را که می‌گفتند دختر یزدگرد سوم است، به همسری امام حسین درآوردند و زین العابدین را میوه این پیوند خواندند، تا به هر نیرنگی که هست، تبار صفویان را به ساسانیان برسانند. بر این همه پنداربافی استادانه چیزی جز آفرین نمی‌توان گفت!

3. شاهزاده سام میرزا همانی است که "تذکره تحفه سامی" را در نثر پارسی از خود بیادگار گذاشته است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الشعراء آيات: 227 محل نزول: مکه

 
مَا أَغْنَى عَنْهُم مَّا كَانُوا يُمَتَّعُونَ 207 وَمَا أَهْلَكْنَا مِن قَرْيَةٍ إِلَّا لَهَا مُنذِرُونَ 208 ذِكْرَى وَمَا كُنَّا ظَالِمِينَ 209 وَمَا تَنَزَّلَتْ بِهِ الشَّيَاطِينُ 210 وَمَا يَنبَغِي لَهُمْ وَمَا يَسْتَطِيعُونَ 211 إِنَّهُمْ عَنِ السَّمْعِ لَمَعْزُولُونَ 212 فَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ فَتَكُونَ مِنَ الْمُعَذَّبِينَ 213 وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ 214 وَاخْفِضْ جَنَاحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ 215 فَإِنْ عَصَوْكَ فَقُلْ إِنِّي بَرِيءٌ مِّمَّا تَعْمَلُونَ 216 وَتَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ 217 الَّذِي يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ 218 وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ 219 إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ 220 هَلْ أُنَبِّئُكُمْ عَلَى مَن تَنَزَّلُ الشَّيَاطِينُ 221 تَنَزَّلُ عَلَى كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ 222 يُلْقُونَ السَّمْعَ وَأَكْثَرُهُمْ كَاذِبُونَ 223 وَالشُّعَرَاء يَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ 224 أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِي كُلِّ وَادٍ يَهِيمُونَ 225 وَأَنَّهُمْ يَقُولُونَ مَا لَا يَفْعَلُونَ 226 إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَكَرُوا اللَّهَ كَثِيرًا وَانتَصَرُوا مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُوا وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ 227

 

ترجمه فارسي مکارم

اين تمتع و بهره‏گيرى از دنيا براى آنها سودى نخواهد داشت! «207» ما هيچ شهر و ديارى را هلاك نكرديم مگر اينكه انذاركنندگانى (از پيامبران الهى) داشتند «208» تا متذكر شوند; و ما هرگز ستمكار نبوديم! (كه بدون اتمام حجت مجازات كنيم) «209» شياطين و جنيان (هرگز) اين آيات را نازل نكردند! «210» و براى آنها سزاوار نيست; و قدرت ندارند! «211» آنها از استراق سمع (و شنيدن اخبار آسمانها) بركنارند! «212» (اى پيامبر!) هيچ معبودى را با خداوند مخوان، كه از معذبين خواهى بود! «213» و خويشاوندان نزديكت را انذار كن! «214» و بال و پر خود را براى مؤمنانى كه از تو پيروى مى‏كنند بگستر! «215» اگر تو را نافرمانى كنند بگو: «من از آنچه شما انجام مى‏دهيد بيزارم!» «216» و بر خداوند عزيز و رحيم توكل كن! «217» همان كسى كه تو را به هنگامى كه (براى عبادت) برمى‏خيزى مى‏بيند; «218» و (نيز) حركت تو را در ميان سجده‏كنندگان! «219» اوست خداى شنوا و دانا «220» آيا به شما خبر دهم كه شياطين بر چه كسى نازل مى‏شوند؟! «221» آنها بر هر دروغگوى گنهكار نازل مى‏گردند; «222» آنچه را مى‏شنوند (به ديگران) القا مى‏كنند; و بيشترشان دروغگو هستند! «223» (پيامبر اسلام شاعر نيست;) شاعران كسانى هستند كه گمراهان از آنان پيروى مى‏كنند «224» آيا نمى‏بينى آنها در هر وادى سرگردانند؟ «225» و سخنانى مى‏گويند كه (به آنها) عمل نمى‏كنند؟! «226» مگر كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام مى‏دهند و خدا را بسيار ياد مى كنند، و به هنگامى كه مورد ستم واقع مى‏شوند به دفاع از خويشتن (و مؤمنان) برمى‏خيزند (و از شعر در اين راه كمك مى‏گيرند); آنها كه ستم كردند به زودى مى‏دانند كه بازگشتشان به كجاست! «227»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

shahram_mtd@yahoo.com

با سلام خدمت همه دوستان در روزانه
قصد من از نوشتن این نامه فقط رفع یک ابهام از ذهن آقای غفاری است.
چون مدتی است که ایشان افرادی را که در نوشته ها یشان ایشان را خطاب قرار داده بودند منتقدین خود خوانده بود.
می خواستم خدمت ایشان عرض کنم که اگر من دیگر دوستان شمارا خطاب قرار داده ایم هدفمان نقد کردن حرفهای شما نبوده بلکه هدفمان پاسخ به تراوشات یک ذهن بیمار بوده که فقط از روی غرض می نویسد واطراف خود را با یک عینک سیاه می بیند.چون قاعدتا حرفهای مفت را نقد نمی کنند وایشان خودش را یک مقدارجدی گرفته وباورش شده که علی آباد شهر است.
همچنین یک سوال هم از ایشان داشتم واینکه ایشان با کدام روش آماری از طرفداران خود آمار گرفته ومتوجه شده است که طرفداران زیادی دارد. وهمچنین یک در خواست
شما گفته بودید که منتقدین شما بواسطه شما عرصه ابراز وجود پیدا می کنند از شما درخواست می کنم که دیگر چیزی ننویسید که کسی امکان ابراز وجود پیدا نکند
باتشکر

 

 

balabolandha@yahoo.com

جوابيه: فقط به پول‌ندارها(!) یارانه می‌دهیم

 اگر شما جزو افراد كم درامد هستيد چرا خوشحال مي شويد به حال شما كه اتفاقي نيفتاده فقط پول دارها كمي بيشتر بايد خرج كنند و ككشان هم نمي گزد و فراموش نكنيم كه آنها سرمايه داران هستند و مي توانند محصولات خود را كمي گران تر كنند(كه ميكنند) وجبران آن را بكنند و با اين كار باز هم افراد كم درامد متضرر مي شوند چون افراد كم درامد همان مصرف كنندگان سرمايه داران هستند. پس با يك فرمول ساده ميتوان محاسبه كرد كه
حذف يارانه سرمايه داران = افزايش قيمت كالاهاي توليدي و وارداتي = فشار به قشر كم درامد

 

 

sh_hedy@yahoo.com

ba salam
mazerat mikham ke pinglish type kardam. vali lotfan bekhoonid
aghaye salman fekr nemikonid kami dar morede aghaye khatami kami bi ensafi kardin. kami aghelane tar biandishid. hadaghal kami tahghigh mikardin va be in nokte ham eshare mikardin ke dar zamane ghaye khtami naft boshkei faghat 7dollar bood va alan naft boshkei 120dollar. kami miane mardome addi bashin. hatta oon bisavadi ke ba delo jan rafte bood be ahmadi nejhad raay dade bood alan boro bebin nazaresh chie. har dolati ke miad rooye kar gharar nis ke moshkelatesho bendaze roo koole yeki dige. mage vaghty aghaye khatami dolat ra az aghaye rafsanjani tahvil gereftan in moshkelat voojood nadasht. va ta oonjaee ke man midoonam kasi az dolate aghaye khatami narazi nabood. hamin alanam agar biad candid beshe motamen bashid dobare 20million ray miare. inke ye dolat bekhad hame chizo bendaze gardane digaran va khodesho pako masoom bedoone vaghean maskharast. byayeed cheshmanoo rooy vagheiiat nabandim.
dar payan bayad be in nokte eshare konam ke motaassefane tazegia dar yahoomail nemishe email ro farsi daryaft kard. be hamin khater mamnoon misham age pinglish javabamo bedin.
ahaye mobin az shoma ham khaheshmandam ke in ra dar roozaaneh bezarid.
Eradatmand e Shoma
Hedieh

 

 

fear.game@yahoo.com

اگه یکی رو دیدی که ...

اگه یکی رو دیدی که وقتی داری رد می شی بر میگرده و نگات میکنه بدون براش
مهمی.

اگه یکی رو دیدی که وقتی داری می خندی بر میگرده و نگات می کنه بدون واسش
قشنگی.

اگه یکی رو دیدی که وقتی داری گریه می کنی می یاد باهات اشک میریزه
بدون دوست داره.

اگه یکی رو دیدی که وقتی داری با یه نفر دیگه حرف میزنی ترکت می کنه بدون
عاشقته

 

 

shahsavani.shahriar@gmail.com

آدمی چیست برزخ جامع
صورت خلق وحق در او واقع
ظاهرش خشک لب به ساحل فرق
باطنش در محیط دریا غرق
«جامی»

لئوناردو داوینچی موقع کشیدن تابلو شام آخر دچار مشکل بزرگی شد.او می بایست نیکی را به شکل ((عیسی ))و بدی را به شکل ((یهودا))یکی از یاران عیسی که هنگام شام تصمیم گرفت به او خیانت کند تصویر می کرد.کار را نیمه تمام رها کرد تا مدل های آرمانی اش را پیدا کند .روزی در یک مراسم همسرایی تصویر کامل مسیح را در چهرهِ یکی از آن جوانان همسرا یافت. جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره اش اتودها و طرح هایی برداشت.
سه سال گذشت،تابلو شام آخر تقریبا به اتمام رسیده بود اما داوینچی هنوز برای یهودا مدل مناسبی پیدا نکرده بود.کاردینال مسئول کلیسا کم کم به او فشار می آورد که نقاشی دیواری زودتر تمام کند.پس از روزها جست و جو جوان شکسته و ژنده پوش و مستی را در جوی آبی یافت. از دستیارانش خواست که او را به کلیسا بیاورند چون دیگر فرصتی برای برداشتن طر ح از او نداشت.گدا که به درستی نمی دانست چه خبر هست به کلیسا آوردند.دستیاران سرپا نگهش داشتند و در همان وضع داوینچی از خطوط بی تقوایی ،گناه و خود پرستی که به خوبی در آن چهره نقش بسته بودند نسخه برداری کرد.
وقتی کار تمام شد گدا که دیکر مستی کمی از سرش پریده بود چشمهایش را باز کرد ونقاشی پیش رویش را دید وبا آمیزه ای از شگفتی و اندوه گفت:
((من این تابلو را قبلا دیده بودم.))
داوینچی شگفت زده پرسید :
((کجا؟))
سه سال قبل،پیش از اینکه همه چیزم را از دست بدهم،موقعی در یک گروه همسرایی آواز می خواندم ،زندگی پر از رویایی داشتم وهنرمندی از من دعوت کرد تا مدل نقاشی چهره عیسی بشوم.
نتیجه:
به دنیا پا نهاده ای درست مانند کتابی بازو ساده و نا نوشته.باید سرنوشت خود را رقم زنی،
خود و نه کس دیگر ،چه کسی می تواند چنین کند؟چرا؟مجبوری سرنوشت خود را بنویسی.
خالق سر انجام خود باشی .با «خود» آماده و قالب یافته به دنیا نیامده ای.همچون بذرزاده شده ای ومی توانی همان بذر بمانی و بمیری اما می توانی گل باشی و بشکفی ،می توانی درخت باشی و ببالی «اوشو»

 

 

ali.khoshsima@yahoo.com

تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير

تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير، تفاوت قدمت آنها نيست
براي مثال كشور مصر بيش از 3000 سال تاريخ مكتوب دارد و فقير است!
اما كشورهاي جديدي مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه 150 سال پيش وضعيت قابل توجهي نداشتند، اكنون كشورهايي توسعه يافته و ثروتمند هستند.
تفاوت كشورهاي فقير و ثروتمند در ميزان منابع طبيعي قابل استحصال آنها هم نيست.
ژاپن كشوري است كه سرزمين بسيار محدودي دارد كه 80 درصد آن كوه هايي است كه مناسب كشاورزي و دامداري نيست اما دومين اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمريكا را دارد. اين كشور مانند يك كارخانه پهناور و شناور ميباشد كه مواد خام را از همه جهان وارد كرده و به صورت محصولات پيشرفته صادر ميكند.
مثال بعدي سويس است.
كشوري كه اصلاً كاكائو در آن به عمل نمي آيد اما بهترين شكلاتهاي جهان را توليد و صادر ميكند. در سرزمين كوچك و سرد سويس كه تنها در چهار ماه سال ميتوان كشاورزي و دامداري انجام داد، بهترين لبنيات (پنير) دنيا توليد ميشود.
سويس كشوري است كه به امنيت، نظم و سختكوشي مشهور است و به همين خاطر به گاوصندوق دنيا مشهور شده است (بانكهاي سويس).
افراد تحصیلکرده اي كه از كشورهاي ثروتمند با همتايان خود در كشورهاي فقير برخورد دارند براي ما مشخص ميكنند كه سطح هوش و فهم نيز تفاوت قابل توجهي در اين ميان ندارد.
نژاد و رنگ پوست نيز مهم نيستند. زيرا مهاجراني كه در كشور خود برچسب تنبلي ميگيرند، در كشورهاي اروپايي به نيروهاي مولد تبديل ميشوند.

پس تفاوت در چيست؟
تفاوت در رفتارهايي است كه در طول سالها فرهنگ و دانش نام گرفته است.
وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهاي پيشرفته و ثروتمند را تحليل ميكنيم، متوجه ميشويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي ميكنند:

1. اخلاق به عنوان اصل پايه
2. وحدت
3. مسئوليت پذيري
4. احترام به قانون و مقررات
5. احترام به حقوق شهروندان ديگر
6. عشق به كار
7. تحمل سختيها به منظور سرمايه گذاري روي آينده
8. ميل به ارائه كارهاي برتر و فوق العاده
9. نظم پذيري

اما در كشورهاي فقير تنها عده قليلي از مردم از اين اصول پيروي ميكنند.
ما ايرانيان فقير هستيم نه به اين خاطر كه منابع طبيعي نداريم يا اينكه طبيعت نسبت به ما بيرحم بوده است.
ما فقير هستيم براي اينكه رفتارمان چنين سبب شده است.
ما برای آموختن و رعايت اصول فوق كه (توسط كشورهاي پيشرفته شناسايي شده است) فاقد اهتمام لازم هستيم.
اگر شما اين نامه را براي ديگران نفرستيد:
اتفاقي براي شما نمي افتد،
گربه شما نمي ميرد،
از محل كارتان اخراج نمي شويد،
هفت سال بدبختي بر سرتان آوار نمي شود
و مريض هم نخواهيد شد.
اما اگر ميهن خود را دوست داريد،
اين پيغام را به گردش بياندازيد تا شايد تعداد بيشتري از هموطنانمان مانند شما آن را بفهمند، تغيير كرده و عمل كنند .

 

.

alirezamajidi@gmail.com

پیامدهای سیاسی و اقتصادی گرمایش جهانی
و آب و هوا

گرمایش جهانی آب و هوا، شاید تا امروز بیشتر برای دانشمندان و فعالان اجتماعی‌ای که اثرات درازمدت آن را پیشبینی می‌کردند، مهم بوده است. شاید به خاطر اینکه دولت‌ها و شهروندان کمتر شاهد اثرات جدی آن روز زندگی روزمره بوده‌اند. اما این پدیده شوم که بی‌شک انسان‌ها مسئول آن هستند، به زودی به طور جدی بر زندگی ما تأثیر خواهد گذاشت.
امروز در خبرها خواندم که امسال آب شدن یخ‌های قطبی به حدی خواهد رسید که اقیانوس منجمد شمالی، قابل کشتیرانی خواهد شد و مسیری کوتاه و مقرون به صرفه برای گذر از اقیانوس اطلس به اقیانوس آرام باز خواهد شد. این موضوع شاید یکی از معدود اثرات مثبت این پدیده باشد.
با گذشت چند سال و استفاده همگانی از این خطوط کشتیرانی جدید، کشورهای کانادا و دانمارک که در حاشیه این معبر جدید هستند، بیشترین سود اقتصادی را خواهند برد و حتی این نگرانی وجود دارد که چالش‌های ارضی بین این دو کشور ایجاد شود. این دو کشور سابقه چنین اختلافاتی را قبلا و در مورد جزیره کوچک «هانس» هم تجربه کرده‌اند.

منبع: io9 و Live Science

 

 

vista1975@gmail.com

مسابقه‌ی بیست سئوالی خاورمیانه

یک مسابقه‌ی بیست‌سئوالی در مورد منطقه‌ی مورد علاقه‌ی‌ آمریکا یعنی خاورمیانه. اجازه دهید آزمون را با موضوع سلاح‌های هسته‌ای شروع کنیم:

س. کدام کشور خاورمیانه واقعا دارای سلاح‌های هسته‌ای است؟
ج. اسرائیل

س. کدام کشور خاورمیانه از امضای موافقت‌نامه‌ی منع تولید و گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) سرباز زده است؟
ج. اسرائیل

س. کدام کشور خاورمیانه به ناظران بین‌المللی اجازه بازدید از تاسیسات هسته‌ایش را نمی‌دهد؟
ج. اسرائیل

س.‌ کدام‌یک از کشورهای خاورمیانه درخواست کرده‌اند که خاورمیانه تبدیل به منطقه‌ی عاری از هرگونه سلاح هسته‌ای شود؟
ج. کشورهای عربی و ایران

س. کدام کشور خاورمیانه سرزمین‌های متعلق به مردم دیگر را اشغال کرده است و در اشغال خود دارد؟
ج. اسرائیل.

س. کدام کشور خاورمیانه بیش از 60 سال است که به آواره شدگان اجازه‌ی بازگشت به خانه‌هایشان را نمی‌دهد و از پرداخت هرگونه غرامت به آن‌ها بابت املاکی که از دست داده‌اند خودداری می‌کند؟
ج. اسرائیل

س. کدام کشور خاورمیانه جاده‌هایی دارد که در آن‌ها شهروندان «عرب» اجازه‌ی راندن ندارند، یا برنامه‌های توسعه‌ی مسکنی دارد که در آن‌ها عرب‌ها نمی‌توانند زندگی کنند؟
ج. اسرائیل

س. کدام کشور خاورمیانه بیشترین سرپیچی‌ها از قطع‌نامه‌های سازمان ملل داشته است؟
ج. اسرائیل.

س. کدام کشور خاورمیانه در گذشته توسط مردانی رهبری شده است که روزگاری تروریست‌های تحت تعقیب بوده‌اند که برای دستگیریشان جایزه تعیین شده بود؟
ج. اسرائیل.

س. کدام کشور خاورمیانه رسما و علنا از روش‌های ترور (سوء قصد) برای حذف دشمنان سیاسی‌اش استفاده می‌کند؟
ج. اسرائیل.

س. آمریکا نفت‌اش را از کدام کشورها می‌خرد؟
ج. 5 صادر کننده‌ی اصلی نفت به آمریکا عبارتند از کانادا، عربستان سعودی، مکزیک، نیجریه و ونزوئلا.

س. کدام کشور خاورمیانه سالیانه هدیه‌ای به مبلغ 3 میلیارد دلار از کنگره‌ی آمریکا دریافت می‌کند؟
ج. اسرائیل.

س. از میان دریافت‌کنندگان کمک‌های مالی از آمریکا، کدام کشور است که اجازه دارد کل کمک را به صورت یک‌جا دریافت کند و بعد بخشی از آن را در سیستم خزانه‌داری آمریکا (U.S. Treasuries) سرمایه‌گذاری می‌کند تا مالیات دهندگان آمریکایی حتی بابت هدیه‌ای که به او داده‌اند سود پرداخت کنند.
ج. اسرائیل.

س. کدام کشور خاورمیانه قوی‌ترین لابی (گروه فشار قانونی) در آمریکا را دارد؟
ج. اسرائیل

س. کدام کشور خاورمیانه است که اغلب سیاست‌مداران، روزنامه‌نگاران و نخبگان دانشگاهی آمریکا از انتقاد کردن از آن هراس دارند؟
ج. اسرائیل

س. آمریکا به نمایندگی از کدام کشور جهان، بیشترین تعداد وتو را در سازمان ملل داشته است؟
ج. اسرائیل

س. مردم خاورمیانه کدام کشور جهان را به عنوان بزرگترین منافق (یا ریاکار) (hypocrite) می‌شناسند؟
ج. ایالات متحده‌ی آمریکا

س. کدام‌یک از کشورهای خاورمیانه به کشتی‌های آمریکایی در آب‌های بین‌المللی حمله کرده‌اند؟
ج. عراق و اسرائیل.

 

 

newsbaran@yahoo.com

«ربا» زير سايه سكوتی بيست و چند ساله

قسمت اول


امين صبحي    

قانون بانكداری بدون ربا فقط برای 5 سال طراحی شده بود كه با گذشت 24 سال از آن همچنان مسكوت مانده است و كسی پاسخ‌گوی اين سكوت نيست؛ سكوتی كه زمينه‌های زيان‌های اقتصادی فراوانی را برای مردم به وجود آورده است.
مسايل اقتصادی و معيشتی همواره مورد توجه اسلام و دستورات الهی بوده است؛ حكومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ايران نيز برپايه شرع، قرآن و فقه شيعی بنيان گذاشته شده است.
برپايه آيات صريح قرآن، «ربا» مطلقاً حرام است و اين كتاب آسمانی، تفاوتی بين نوع كاربرد سود قرض قائل نشده است؛ بنابراين حرمت «ربا» از مواردی است كه به دليل تاكيد مصحف شريف و احكام شرعی، شكی در آن نيست.
از آن‌جائی‌كه آموزه‌های قرآن بايد پايه بحث‌ها و احكام اقتصادی قرار گيرد، قوانين بانكداری نيز بايد مطابق با اين احكام تنظم و اجرا شود؛ اما متاسفانه به‌دليل ورود تعاريف متضاد غربی با مسايل اسلامی در قوانين بانكی، به بانكداری بدون «ربا» در كشور بی‌توجهی و قوانين اين بخش مسكوت گذاشته شده است كه از جمله مهم‌ترين اين مسايل، اخذ جرائم ديركرد وام‌های بانكی است.
برخی فقها تعيين نرخ برای بازگرداندن وام را «ربا» می‌دانند و آنچه در اين گزارش به آن پرداخته می‌شود دريافت جريمه ديركرد توسط بانك‌هاست كه چنانكه گفته شد عموم مراجع بر «ربا» بودن آن تاكيد دارند.
متاسفانه امروز «ربا» در اقتصاد به امری عادی و بلكه باعث رونق بازار شده است و برای برخی، تنها دليل سرمايه‌گذاری در بانك‌ها به حساب می‌آيد.
بانك‌ها با جمع‌آوری اين سرمايه‌ها ـ كه اغلب ناچيز هستند ـ زمينه اجرای پروژه‌های بزرگ و كوچك را فراهم می‌كنند يا از طريق كارت‌های اعتباری چك‌پول يا اسناد ديگری كه بيانگر يك اعتبار ريالی است و به‌واسطه جمع‌آوری همين سرمايه‌های اندك، يك قدرت خريد غير واقعی را برای مصرف محصولات و توليدات توليد كنندگان به‌وجود می‌آورند.
با اين اوصاف اقشار متوسط جامعه كه برای رفع مشكلات اقتصادی خود از تسهيلات بانكی بهره‌می‌برند، به شدت از جريمه ديركرد ناراضی هستند و معتقدند وام و قرض بيرون از نظام بانكداری بعضاً راحت‌تر و به كرات شامل بهره كمتری نسبت به تسهيلات دولتی است.
آنان معتقدند بابت پولی كه خارج از نظام بانكداری دريافت می‌كنند چيزی را به عنوان جريمه ـ آن هم به شدتی كه در بانك‌ها رايج است ـ پرداخت نمی‌كنند.
اقشار نيازمند كه اقدام به دريافت تسهيلات بانكی می‌كنند اغلب از اقشار كم‌درآمد جامعه‌اند كه شايد با پرداخت اقساط خود دچار مشكل شوند كه البته مبالغی را در جهت كارمزد تعيين‌شده و درصدی را نيز به عنوان جريمه ديركرد و تاخير به بانك بپردازند.
اين در حالی است كه مراجع تقليد، جرائم ديركرد سود تسهيلات اعطايی از بانك‌ها را صراحتاً به عنوان مصداق «ربا» می‌دانند؛ اما اين امر در قوانين بانكداری با بی‌توجهی مواجه شده است.
اگر 2 يا 3 قسط وام و تسهيلات دريافتی عقب بيفتد، جرائم آن به صورت تصاعدی بالا رفته و زندگی فرد را با مشكل مواجه می‌كند.
هر چند در عين حال استفاده‌كنندگان از تسهيلات اين‌چنينی بر اين اعتقادند كه پولی كه به بوی «ربا» آغشته شود بركت ندارد و با اعتقادات دينی افراد نيز در تعارض است، اما بانك‌ها طبق ابلاغيه و راهكار مشخص‌شده توسط بانك مركزی، موظف به دريافت جرائم ديركرد بازپرداخت وام‌های بانكی هستند و تاكيد دارند كه اين جرائم درباره تسهيلات اعطايی بازرگانی و خدماتی تفاوت‌هايی دارد.
اعتراض مراجع عظام تقليد به گسترش «ربا» در نظام بانكداری كشور
اين بی‌توجهی آن‌قدر گستردگی داشته كه در نهايت اخيراً آيت‌الله نوری همدانی در ديدار برخی از مسئولان بانكی استان قم به گسترش «ربا» در نظام بانكداری كشور اشاره كرده و انتقادات خود را دراين باره به آنان گوشزد كردند.
همچنين آيت‌الله مكارم شيرازی در ديدار با طهماسب مظاهرى، رئيس بانك مركزى اظهار كرده است: مشكل مهم بانكدارى فعلى اين است كه نظام كنونى يك نظام وارداتى غربى است كه از آغاز بر اساس رباخوارى بنا شده و آنها كه براى اصلاح آن كوشيدند، به‌جاى اينكه نظام مزبور را از ريشه دگرگون كنند، به اصلاح صورى آن پرداختند.
آيات عظام «مكارم شيرازی»، «نوری همدانی»، «سيستانی» و «فاضل لنكرانی(ره)» از مراجع عظام تقليد شيعه در پاسخ به استفتاء خبرگزاری قرآنی در اين‌باره متفق‌القول بودند و اخذ جرائم ديركرد اقساط بانكی را دارای اشكال شرعی دانستند.
‌آيت‌الله «نوری همدانی» در پاسخ به سؤال «حكم اخذ جرايم ديركرد اقساط وام بانك‌ها چيست؟» تأكيد كرد: «در جواب سوالی كه مطرح شد، ما بارها نوشته و حتی در ديدار با مسئولان محترم بانك‌ها هم اعلام كرده‌ايم كه اين جرايم اخذ شده در قبال ديركرد اقساط بانكی، حكم «ربا» دارد و حرام مسلم است و اميدواريم كه بانك‌های ما از حرام، پاك و منزه باشند.
آيت‌الله «مكارم شيرازی» با تأكيد بر غيرمجاز بودن دريافت اين جرايم تصريح كرد: «بارها در جواب اينگونه سؤال‌ها نوشتيم و گفتيم كه دريافت جرايم ديركرد اقساط از سوی بانك‌ها جايز نيست.»
وی همچنين ضمن درباره انتقاداتی درباره «كارمزد وام‌های قرض‌الحسنه» گفت: «ظاهراً قرض‌الحسنه در نظام بانكداری دنيای امروز وجود ندارد؛ چراكه در تمام وام‌ها بهره و سودی وجود دارد، در حالی‌‌كه، قرض‌الحسنه آن است كه هيچ بهره و سودی نداشته باشد و اين يك امر صددرصد اخلاقی است كه در نظام مادی بانكداری كنونی دنيا جايی ندارد، ولی در بانكداری اسلامی اين خدمت وجود دارد.»
مكارم شيرازی تصريح كرد: «بانك، درصدی از موجودی حساب‌های جاری يا قرض‌الحسنه را به اين امر اختصاص می‌دهد و مبلغی را با شرايطی ـ كه نوعاً سخت است ـ در اختيار متقاضيان قرار می‌دهد.»
همچنين حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به استفتای خبرگزاری «ايكنا» درباره‌ جرايم ديركرد ربوی‌ بانك‌ها فرمودند: «عمليات بانكى كه به تصويب مجلس شوراى اسلامى و تأييد شوراى محترم نگهبان رسيده است، بى‌اشكال است.»
اين در حالی است كه مهم‌ترين تجربه بانكداری اسلامی و استفاده از ابزارهای مالی اسلامی پس از انقلاب اسلامی ايران رخ داد كه چهار اقدام اساسی يعنی ملی شدن بانك‌ها، ادغام بانك‌ها، تغيير در نحوه اداره امور بانك‌ها و حذف «ربا» و اسلامی شدن عمليات بانكی بود كه در سال 62 به عنوان قانون بانكداری بدون «ربا» به تصويب مجلس رسيد.
سايه سنگين 20 و چند ساله «ربا» در نظام بانكداری كشور
محمد اپهری، فروشنده لوازم ورزشی كه با قرض وام توانسته است مبلغی را به عنوان پول پيش برای اجاره مغازه‌ای در ميدان شهدا تهيه كند می‌گويد:‌ اين درست نيست كه من برای كسب درآمد حلال پس از طی مراحل سخت‌ اداری، مبلغی را به عنوان تسهيلات بگيرم و در نهايت بيشتر وقت خود را در دوران جوانی برای بازپرداخت اين پول صرف كنم.
وی اظهاركرده است: چه‌طور امكان دارد تحت چنين شرايطی آزاده باشيم و فرصتی برای تفكر و ارتقای مسائل روحی و فكری خود داشته باشيم.

ادامه دارد ...

 

 

fatemeh466@yahoo.com

نامه ی یک فرهنگی یزدی به وزیر آموزش و پرورش در واکنش به بخشنامه چارچوب ساماندهي و مديريت نيروي انساني

قسمت دوم و پاياني

سخن سوم با نمایندگان محترم استان در مجلس شواری اسلامی
امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود فرمودند:((اینجانب هیچ گاه نگفته و نمی گویم كه امروز در این جمهوری به اسلام بزرگ با همه ابعادش عمل می شود و اشخاصی از روی جهالت و عقده وبی انضباطی برخلاف مقررات اسلام عمل نمی كنند؛ لكن عرض می كنم كه قوه مقننه و قضاییه و اجراییه با زحمات جانفرسا كوشش در اسلامی كردن این كشورمی كنند))
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید نقش نظارتی خود را ایفا کنند نباید سال تحصیلی تمام شود و سرانه مدرسه مانده باشد، نباید بازنشسته آموزش و پرورش برای دریافت پاداش بازنشستگی خود هر روز در سازمان تحصن کند ، داد بزند ، فریاد بزند ، گریه کند ! و کسی صدایش را نشنود نباید افزایش حقوق اینقدر ناچیز باشد و اگر پلکانی است نباید اینقدر پله ها کوتاه باشند !
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر امروز از وزیر آموزش و پرورش سوال نپرسید فردا از شما سوال خواهد شد !
سخن چهارم با استاندار محترم و رییس شورای آموزش و پرورش استان

شما هم آمده اید که خدمتگزار باشید، پس وظیفه دارید برای احقاق حق فرهنگیان تلاش کنید، مهم نیست که چقدر تلاش کرده اید مهم این است که کاری انجام نشده است .
شما هم شاهد مشکلات بازنشستگان بوده اید ، اما آیا شاهد حل مشکل آنها هم بوده اید ؟
از شما انتظار می رود با هماهنگی نمایندگان و تلاش پی گیر مشکل را حل کنید.
جناب آقای استاندار پیشنهاد می کنم قبل از آنکه از استان یزد به فارس بروید ( بر اساس شنید ه ها ) در جلسات آینده شورای آموزش و پرورش با حضور نمایندگان استان به تحلیل دستورالعمل های جدید جناب آقای علی احمدی وزیر محترم بنشینید و عواقب هر کدام را بررسی کنید ، نباشد که خدای نکرده وزیر بگوید نیروها یی که درخواست بازنشستگی پیش از موعد داده اند اگر از انگشتانشان طلا می ریزد هم ، بازنشست شوند و بعد فشار بیاورند و این نیروهای با تجربه را به آسانی از دست بدهیم ! و بعد چه کنم جه کنم راه بیاندازیم .
اگر امروز عوامل کاهش دهنده انگیزه در عرصه کار را بررسی نکنیم فردا با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد .
می گویند وزیر دفاع چین درخواست بودجه کرده بود که موافقت نشده بود، درخواست وقت برای دفاع کرد که گفتند وقت نمی دهیم ، گفت فقط 5 دقیقه ، درست به او 5 دقیقه وقت داده شد.
وزیر در جایگاه قرار گرفت و گفت : یک مرد چینی برای اینکه در مصرف شمع صرفه جویی کند تصمیم گرفت شبها یک ساعت زود تر بخوابند و این باعث شد در پایان سال یک فرزند اضافه داشته باشد ! و همین دفاع چند دقیقه ای بودجه وزرات دفاع را افزایش داد.
جناب آقای استاندار هیچ کس به جای شما کاری نخواهد کرد و هیچ کس بیشتر از شما با مشکلات استان آشنا نیست فقط یاد آور می شوم فردا دیر است .
سخن پنجم ریاست محترم سازمان آموزش و پرورش
البته و صد البته که شما در پیش آمدن مشکلات پیش آمده مقصر نیستید و می دانم که برای حل آنها تلاش می کنید ، ولی صحبت من این است مشکل حل نشده است ، همین !
پس معلوم است باید کاری کرد و این را بدانید کارمندان اداری و آموزشی استان از شما انتظار دارند برای احقاق حقوق آنها تمام تلاش خود را بکار بندید نه فقط شما در استان یزد بلکه بنده پیشنهاد می کنم روسای آموزش و پرورش در سطح کشورعکس العمل های بهتری داشته باشند خانه ی آخرش عزل شما می باشد به نظر می رسد در این فضا اگر قصد داشته باشند اینگونه ادامه دهند و کوتاه نیایند و به پیشنهادهای دلسوزانه روسا توجهی نکنند رفتن بهتر از ماندن است ! اما رفتن ها باید مثل دانش جعفری باشد، پررنگ و پر محتوا و به یاد ماندنی !
سخن آخر با همکاران فرهنگی
می گویند پرنده ای در مزرعه ی گندمی لانه داشت، روزی جوجه های خود را ناراحت دید، دلیل آنرا جویا شد جوجه ها با ترس و وحشت گفتند کشاورز به دیدن مزرعه آمده و گفته قرار است فردا با همسایگان خود بیاید و گندمها را درو کند ، پرنده به جوجه ها گفت نگران نباشید هیچ اتفاقی نمی افتد ! و همین هم شد تا اینکه چندروز بعد دوباره کشاوز آمد و گفت فردا با فرزندانم می آیم و گندم ها را درو می کنم و باز پرنده به جوجه ها گفت نگران نباشید اتفاقی نمی افتد و این بود تا اینکه یک روز کشاورز گفت فردا خودم می آیم و گندمها را درو می کنم ، پرنده به جو جه هایش گفت باید از اینجا برویم چرا که
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!
از جامعه فرهنگی انتظار می رود فعال تر و زنده تر ازاین باشند با نمایندگاه مجلس در ارتباط باشند راهکار بدهند ، بی تفاوت نباشند ، اگر دولت می خواهد جلو هزینه بر بودن آموزش و پروش را بگیرد و بودجه آنرا به صورت بهینه مصرف کند شما بله شما که در صف مقدم هستید بهترین راهکارهارا می توانید ارائه دهید، نگاه به بخشنامه چارچوب ساماندهي و مديريت نيروي انساني بیاندازید ( اینجا دانلود کنید فایل ضمیمه ) در بسیاری از موارد هم نقطه قوت دارد خوب نقاط ضعفش را نقد کنید و انعکاس دهید این که بگوییم توجه نمی کنند و هرکارمی خواهند می کنند همین می شود که می گوییم بنده به اندازه خود قدمی کوچک با قصد اصلاح برداشتم و سعی می کنم باز هم بردارم ، شما هم به اندازه خود تلاش کنید انشاالله .
ختم کلام
شاید خواننده ای باخود فکر کند نویسنده برای احقاق حق خود مطالبی را نوشته است، که خدا می داند این چند کلمه نوشته نشد مگر احساس تعلق سازمانی و نگرانی برای آموزش و پرورش کشورعزیزم ایران اسلامی ، در پایان شعر مجتبی کاشانی را که در حال بیماری سروده ، تقدیم شما عزیزان می کنم باشد که بیشتر از خود نگران وطنمان و ارزشهایمان باشیم :

تو مپندار كه در فكر تنم
نگران سرطان وطنم
او كه بيمار شود ما همه نيز
من كه بيمار شوم يك بدنم
وطنم از تن من خسته تر است
درك كن درد مرا از سخنم
من شفا مي‌طلبم بهر وطن
نه شفاي بدن خويشتنم
علیرضا جلالی – کارشناس ارشد تعلیم و تربیت

عضو کوچکی از خانواده بزرگ فرهنگیان
یزد فردا

 
 

babakn_naseri10@yahoo.com

آنوسی چیست؟

قسمت سوم و پاياني


6- از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و اعراب به مردم فلسطین انتقاد کرده و می‌گویند چرا کشورهایی که خود محتاج امکانات و دارایی خود هستند و بدهی‌های بین‌المللی دارند، ثروت‌شان را صرف نیازهای داخلی خود نمی‌کنند و برای فلسطینیان هزینه می‌کنند؟ این آنوسی‌‌ها و روشنفکرنماهای دنباله‌رو ‌آنان هرگز نمی‌پرسند که چرا جامعه سرمایه‌داری غرب با تمام امکانات به یهودیان برای سرکوب فلسطینیان و ضدیت علیه مسلمانان کمک می‌کند؟

7. ‌آنوسی‌ها به هنگام شدت یافتن وحشی‌گری‌های اسراییل علیه فلسطینیان مبارز، احساساتی شده و رمانتیک حرف می‌زنند و ضمن عدم اشاره به راه حل صرفاً صورت مسئله را پاک کرده و مثلاً می‌گویند: به هر حال بهتر است اعراب و اسراییل به نحوی با هم کنار بیایند! چون هر دو انسان‌اند!

8. یهودیان آنوسی دارای گرایشات باستان پرستانه بعضاً افراطی هستند، همواره کورش و داریوش را به نیکی یاد کرده و وسیعاً می‌کوشند تا کورش را همان ذوالقرنین قرآن جا بزنند.

9. آنان فیلم «تختگاه هیچ‌کس» را که مستندی در باب نیمه کاره بودن تخت جمشید است، دروغ و جعل معرفی می‌کنند، افراد را به ندیدن آن فرا می‌خوانند، مراکز رسمی دولتی را از نمایش عمومی آن بازمی‌دارند، آن را بدون هیچ دلیلی، رد و غیر قابل اعتنا می‌نامند و مورد تمسخر قرار می‌دهند.

10. موضوع وقوع رخ‌داد پوریم را که نسل‌کشی همه جانبه بنی اسراییل در منطقه ایران و عراق و ترکیه کنونی است، رد کرده و ذکر ماجرای آن در بخش تواریخ تورات را اشتباه چند خاخام می‌دانند و منکر وقوع آن هستند، اما اگر تحت شرایطی ناچار به پذیرش این واقعیت شوند، آن را محدود دانسته و منکر توقف حیات بشری درآن مقطع می‌شوند و در مورد نبود هیچ اثری از تمدن‌هایی نظیر عیلام و اکد و آشور و بابل و سارد و لیدی و فینیقیه و ...، ادعا می‌کنند که آن‌ها در تمدن فرضی هخامنشی مستحیل شده‌اند و نه این که نابود شده باشند و دلیل این استحاله را هم قدرت یا تمدن برتر هخامنشیان می‌دانند، در حالی که هیچ سندی برای این برتری غیر عادی در منطقه وجود ندارد.

11. آنوسی‌های ایران، مثل همه یهودیان جهان از اعراب نفرت دارند، آن‌ها را وحشی و بی‌دین و بی‌تمدن و نابود کننده تمدن موهوم ساسانی می‌دانند، اما در عین حال معتقدند که ایرانیان موفق شده‌اند از همان افراد بی‌دین، دین اسلام را به صورت صحیح و کامل أخذ کنند.

راه‌های دیگر شناسایی یهودیان آنوسی:
راه‌های کم اهمیت‌تر دیگری نیز برای شناخت آنوسی‌ها وجود دارد که قابلیت استناد زیادی ندارند، اما به هر حال می‌توانند مؤثر باشند. نکته ظریف در این خصوص این است که چنین نشانه‌هایی، در عین در حاشیه قرار گرفتن‌، گاه می‌توانند آغازگر ظن و گمان در مورد یهودیان آنوسی باشند. در ذیل به بعضی از این راه‌ها اشاره می‌شود.
آنوسی‌ها معمولاً در اطراف خود از لوازمی استفاده می‌کنند که به نوعی با ستاره داود مرتبط باشد، مثلاً از قاب عکس‌هایی با ستاره 6 و 8 پر استفاده می‌کنند که تصویر دو مربع و یا دو مثلث هم اندازه است که با چرخشی 45 درجه ای و 180 درجه ای، بر روی هم قرار گرفته‌اند.
یک راه دیگر شناسایی آن‌ها بر اساس نام فامیل است، زیرا که برخی از نام‌های خانوادگی در انحصار آن‌هاست و در روابط داخلی آنان همانند یک کد شناسایی عمل می‌کند. متأسفانه تاکنون هیچ محققی به فکر تدوین چنین فرست اسامی نیفتاده است، اما گروهی از القاب و عناوین و صفت‌ها و الفاظ وجود دارند که با پیشوند و پسوندهای مختلف به عنوان نام خانوادگی در میان آنوسی‌ها، از قدیم الیام رواج داشتند، ولی چون ممکن است برخی از خانواده‌ها اینک فقط میراث بر آن اسامی باشند نه آنوسی، لذا از ذکر آن‌ها خودداری می‌شود. اما ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که این اسامی، بار معنایی خاصی نیز دارند. به علاوه خانواده‌های آنوسی دارای یک نام خانوادگی معمولاً مشابهت‌هایی نیز با هم دارند. مثلاً برخی از نام‌های خانوادگی مخصوص آنوسی‌های دارای گرایشات شدید مذهبی است، برخی دیگر اشاره به مشاغل محبوب آنان چون طب و مطربی دارد. این قبیل آنوسیان در هر کجای ایران که باشند، صفات یکسانی را بروز می‌دهند و برخی دیگر از اسامی نیز اشاره به قومیت ظاهری فرد آنوسی دارند و مثلا نشان دهنده زندگی فرد در بخش ترک یا کرد یا لرنشین ایران هستند.

اهداف آنوسیان:
آنوسی‌ها اهداف متعددی دارند که در این جا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.
عمده‌ترین هدف آن‌ها ایجاد چند دستگی و اختلاف در میان مسلمین و بازی با اجناس و قیمت کالاهای مورد نیاز جوامع مسلمان است. آن‌ها با اختیار داشتن سرمایه مخفی و این روزها علنی، تقریباً تمام درآمد مسلمین را به صورت ربا و نظایر آن از آنان پس می‌گیرند و به جیب خود می‌ریزند تا مسئله رشد اجتماعی در بین مسلمین متوقف بماند و کیسه یهودیان بدون زحمت متورم‌تر شود. طبق قرارهای داخلی، یهودیان درآمد خود را به کنیسه می‌رسانند و در صورت بروز هر مشکلی نیز از طرف آن‌ها حمایت می‌شوند.

راه‌های مقابله با آنوسیان:
برای مقابله با این افراد، گام نخست آگاهی از اهداف آنان است که البته بخش کوتاهی از اهداف مهم آن‌ها ذکر شد. لذا با اطلاع از نقش عمده‌ی آنان در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، لازم است تا در مسیر خلاف آن حرکت کنیم. بدین لحاظ، به نظر می‌رسد که شروع این امر منوط به ایجاد تحولی در بین علمای اعلام اسلام در سراسر سرزمین‌های اسلامی است تا با بررسی صحت و سقم اطلاعات عمده‌ترین و اصلی‌ترین منابع اسلامی، در اصول و فروع که موجد اختلافات مذهبی است و تعیین تکلیف با آن‌ها، مسلمین را از دشمنی بی‌جهت با یکدیگر باز دارند و با شناخت مزاحمان و مانع‌تراشان بر سر راه اتحاد دوباره اسلامی، نقاب را از چهره دشمنان واقعی مسلمین یعنی آنوسیان بردارند.

آنوسی‌های مشهور:
برخی از آنوسی‌ها با پوشش اسلام‌نمایی خود خدمات شایانی به قوم یهود انجام داده‌اند. عمده‌ی اینان دارای فعالیت‌های مذهبی به ظاهر اسلامی بوده‌اند و اقدامات بسیار بزرگی در ایجاد تفرقه و ساخت انواع فرقه‌های منتسب به اسلام همچون بهاییت داشته‌اند. متأسفانه به دلیل احتمال ایجاد بعضی التهابات و ایراد اتهامات صرفاً احساساتی و متعصبانه و بدون پشتوانه مستدل و منطقی، از ذکر اسامی این فرقه‌ها صرف نظر شده و خوانندگان علاقه‌مند به کتاب «فرزندان استر» ارجاع داده می‌شوند.
در این جا تنها به اسامی چند تن از آنوسیان غیر مذهبی اشاره کوتاهی می‌شود، با این توضیح که فهرست مفصل‌تر اسامی آن‌ها در منبع فوق‌الذکر موجود است:

فیلسوف:
ابن کمونه، 1284 م.
ملا الازار همدانی (قرن 19 و 20)، معروف به لاله زاری، مترجم کتاب گفتار در روش رنه دکارت

موسیقی:
مرتضی خان نی‌داوود

ادبیات:
سید جمال الدین واعظ که از سران مشروطه بود و پسر وی سید محمد علی جمال زاده، نویسنده مشهور ایرانی
سید اشرف الدین قزوینی، مدیر مسئول روزنامه نسیم شمال
سلیمان حییم، مؤلف فرهنگ انگلیسی به فارسی حییم
علی معلم، مؤلف فرهنگ انگلیسی به فارسی پزشکی

تاریخ:
خواجه رشید الدین فضل الله، نویسنده جامع التواریخ
سعد الدوله صفی بن هیبت الله، وزیر ارغون خان ایلخان مغول که به جرم جاسوسی برای مسلمانان کشته شد

سیاست:
قوام السلطنه، نخست وزیر
محسن (هاخام رابی)، نماینده مجلس در زمان محمد رضا شاه پهلوی

اقتصاد:
مراد اریه، نماینده مجلس در زمان محمد رضا شاه که خانواده اریه صاحبان کارخانه کاشی‌سازی ایرانا بودند
حاج حبیب القانیان، مؤسس شرکت پلاستیک‌سازی پلاسکو و کارخانجات صنعتی و تولیدی مرکب در ایران

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

9 تير / 29 ژوئن / 25 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
9 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اخراج آلمانيها از ايران در جريان جنگ جهاني اول

سي ام ژوئن 1916 (نهم تيرماه و در جريان جنگ جهاني اول) نيروهاي انگليسي (عمدتا هندي) به فرماندهي ژنرال سر «پرسي سايكس (که براي ما تاريخ هم نوشت و دهها سال، حتي در دانشکده هاي ما به دانشجويان تلقين مي شد که به کتاب او استناد کنند!!)» به نام راندن آلمانيها و نيروهاي هوادارشان از منطقه تحت نفوذ انگلستان در ايران (جنوب و جنوب شرقي كشور) در وارد شهر كرمان شدند و آلمانيها كه مورد حمايت نيروي ژاندارم و گروهي از مردم محل بودند منطقه را تخليه كردند. نظاميان ژنرال پرسي سايکس قبلا با کشتي از هند به بندر عباس منتقل شده بودند.
    آلمانيها كه به منظور كوتاه كردن دست انگلستان از ايران و سپس هند، از آغاز جنگ جهاني اول دست به جمع آوري هوادار در ايران و غرب هند زده بودند,در ايران از عنوان دلنشين «همنژادي» و، اين كه انگليسي ها عامل و باعث همه بدبختي هاي ايرانيان بوده اند براي نفوذ در قلبها استفاده مي كردند و در نقاط ديگر، مخصوصاً در ميان مسلمانان شبه قاره هند (پاكستان فعلي) حتي رواج داده بودند كه ويلهلم دوم امپراتور آلمان مسلمان شده، به مكه رفته و او را «حاجي ويلهلم!» خطاب مي كردند و مدعي بودند كه در اين جنگ، آلمان متحد نظامي خليفه مسلمين (سلطان عثماني) است، و انگليسي ها به منظور خنثي كردن تأثير اين تبليغ (پروپاگاندا)، مي گفتند كه خليفه مسلمين بايد از خاندان نبوت باشد و سلطان عثماني از نژادي ديگر است.
    در كرمان، سيلر Seiler، زوگماير Zugmayer و گريزينگر Gerizinger گردانندگان هوادارن آلمان بودند كه كنسول انگلستان در اين شهر را مجروح كرده و شعبه بانك شاهي (بانك متعلق به انگلستان) را مصادره كرده بودند.
    در اصفهان، رياست آنان با پوگين Pugin بود كه كنسول روسيه را كشته بودند و در شيراز سرهنگ «او كونور O;Conor» انگليسي را ربوده بودند.
    مغز اصلي بسيج ايرانيان بر ضد نيروهاي متحدين (روسيه و انگلستان) يك اعجوبه آلماني به نام «واسموس Vassmus» بود كه در تهران با زرنگي و دادن رشوه و وعده هاي شيرين سياستمداران (نمايندگان مجلس و سران احزاب و معتمدان محلي) را به حمايت از آلمان جلب مي كرد و افسران سوئدي ژاندارمري ايران را در كنار آلمان قرار داده بود و ايرانيان مخالف انگلستان و روسيه را مسلح ساخته و تحت فرماندهي ژنرال «كاونيتس Kaunitz» آتاشه نظامي آلمان در تهران قرار داده بود كه در عمليات نظامي ژاندارمهاي ايران بر ضد سواره نظام روسيه در كرمانشاه ناپديد شد.
    ايران در آستانه جنگ جهاني اول اعلام بيطرفي كرده بود، ولي توان نظامي قابل ملاحظه اي نداشت كه از ورود نيروهاي دو اتحاديه متخاصم به وطن جلوگيري كند. عثماني كه در كنار آلمان بود 15 ژانويه 1915 تبريز را تصرف كرد كه روسيه نيرو فرستاد و عثماني را اخراج كرد. تازه ميان آلمان و عثماني (تركيه) هم توافق نظر نبود. عثماني خواهان رسانيدن خود به آسياي ميانه و ايجاد اتحاديه « پان تركيسم» بود و آلمان نقشه تصرف ميدانهاي نفتي ايران و پالايشگاه آبادان از يك طرف و رخنه به هند و طرد انگلستان از اين سرزمين پهناور را از سوي ديگر، در سر داشت. روسيه و انگلستان هم نيات مختلف داشتند؛ انگلستان «فرمانفرما» را كه دوست خود بود نخست وزير مي كرد و روسيه او را بر مي داشت و سپهسالار را كه هواخواهش بود بر جاي او مي نشاند و ....
    جمع نيروهاي اشغالي روسيه شش هزار و انگلستان چهار هزار تن بود و ايران نيرويي به اين شمار نداشت كه حاكميت و امنيت داخلي خود را حفظ كند. در پايان سال 1916 روسيه و انگلستان به نفوذ آلمان و عثماني در ايران پايان دادند . انگلستان به منظور دور ساختن عثماني از ميدانهاي نفتي , در عراق نيرو تازه نفس پياده كرد و به سوي بغداد پيش رفت و ....

 

محمد عليشاه قاجار و آخرين زورآزمايي

نهم تير ماه 1288 هجري خورشيدي محمدعلي شاه قاجار به «سلطنت آباد» نقل مكان كرد و براي دفاع از خود دستور ايجاد استحكامات و استقرار توپ داد. به دستور او حتي در قلهك و دروس هم توپ مستقر ساخته بودند.
     در همين روز، محمدعلي شاه براي اين كه حمايت كاركنان دربار و دولت را از دست ندهد از بانك استقراضي روسيه در تهران وام گرفت و مواجب آنان را پرداخت كرد. در آن زمان، كشور ما هنوز درآمد نفت كه تازه يكي دو چاه آن به نفت رسيده بود نداشت و به دليل ضعف دستگاههاي اجرايي و قدرت فئودالها كه هركدام به جايي وابستگي داشتند درآمد مالياتي هم نزديك به صفر بود.
     در اين شرايط، محمدعلي شاه براي اين كه اتهام «ضد مشروطيت (دمكراسي محدود)» را از خود دور سازد دهم تير ماه هياتي را مامور كرد تا نظامنامه تازه انتخابات پارلمان را بر اساس انجام دو مرحله اي آن تهيه كنند. ولي اين تمهيدات سلطنت او را بيش از دو هفته حفظ نكرد، زيرا انگليسي ها مايل به ادامه آن نبودند كه با روس ها متحد بود، برايشان خطر داشت و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

09/04/58
حمله افراد مسلح به فرودگاه آبادان براي دومين بار و پرتاب نارنجك به سوي آن و آسيب ديدن يك هواپيماي دو موتوره .

گروهي با عنوان « فداييان سازمان سياسي عرب عربستان » با انتشار اخطاريهاي تهديد به عمليات نظامي عليه نيروها و تأسيسات دولتي كرد .
اظهارات دادستان انقلاب اسلامي خوزستان مبني بر دستگيري 100 نفر در ماهشهر كه قصد رفتن به عراق براي آموزش نظامي و سياسي داشتند . خبر فرمانده سپاه خرمشهر در مورد دستگيري عوامل عراقي در خرمشهر كه سلاح توزيع ميكردهاند .

گزارش مرزباني خرمشهر از تحركات خودروهاي عراقي در داخل خاك ايران .
طاهر توفيق عضو رهبري حزب بعث عراق : ايران سياست ضد نژادي و تجاوزكارانه در قبال عراق در پيش گرفته است … ؛ گزارش راديو صوت الجماهير از تلگراف سازمانهاي حزبي و حرفهاي عراق به مهندس بازرگان و نكوهش ادعاهاي تعلق بحرين و سه جزيره به ايران .

آيت الله صدر در يك گفتوگوي تلفني از نجف با كيهان ، نگراني خود را از حال علماي اخراج شده اعلام كرد وي پيامهايي در پاسخ به تلگراف امام خميني و آيت الله گلپايگاني فرستاد در پيام به امام ، ضمن اعلام در محصور بودن خود ، براي امام آرزوي موفقيت كرد .
تجاوز چند هواپيماي عراقي به فضاي شهر مريوان ؛ درخواست “ سازمان حقوق بشر عراق ” از دبير كل سازمان ملل براي جلوگيري از آزار و محدوديت اعراب در ايران .

لايحه قانون انتخابات مجلس خبرگان در 41 ماده به تصويب شوراي انقلاب رسيد . اظهارات وزير كشور درباره اين لايحه ، زمان انتخابات ، شرايط انتخابكنندگان و انتخاب شوندگان و تعداد نمايندگان هر استان .
مصاحبه وزير خارجه با يونايتدپرس درباره : مشكلات روابط ايران و آمريكا ، نپذيرفتن سفير جديد آمريكا ، ورود هيئت آمريكايي به ايران براي باز خريد سلاحهاي اضافي و دستگاههاي نظامي ايران از جمله هواپيماهاي جنگي ، موشكهاي هدايت شونده و رادار .

09/04/61
گزارش "لشكر 5 نصر" دربارة وضعيت عمومي منطقه بوبيان، كاهش شش شدت آتش دشمن، ادامه تبادل آتش سلاحهاي سبك، شهادت هشت تن از برادران بسيجي و زخمي شدن هشت تن ديگر از اين برادران در منطقه مهران براثر انفجار مين دشمن.
امروز 78 كاميون حامل تجهيزات نظامي از مرز كويت و 11 كاميون نيز از مرز اردن وارد عراق شدند. چهل تن از مردم خرمشهر و آبادان براثر آتش سنگين توپخانه هاي عراق كشته و يا مجروح شدند.

عراق ادعا كرد كه ايران مناطق مسكوني بصره را گلوله باران كرده است. ارسال پيام ويژه رئيس جمهور لبنان براي امام و رئيس جمهور؛ رئيس جمهور در ديدار سفير لبنان: ما با تمام گرفتاريها به لبنان نيرو فرستاديم ولي كشورهاي عربي هيچ اقدامي نكردند.

ادامة جنگ در صورت تحقق نيافتن شرايط جمهوري اسلامي، همچنين نحوة فعاليت و حضور نيروهاي ايران در لبنان با توجه به اوضاع عمومي دنياي عرب، مهمترين مسائلي بود كه در مصاحبه مطبوعاتي آقاي "ميرحسين موسوي" نخست وزير، مطرح شد.

عراق خواستار حضور نيروهاي بين المللي در مرز خود با ايران شد. وزارت خارجه ايران: اين اقدام عراق فريبكارانه است. وقتي عراق به ايران تجاوز كرد، به هيچ سازمان بين المللي مراجعه نكرد، حالا چه شده كه به سازمانهاي بين المللي متوسل شده است!؟

اظهار نظر جامعه اقتصادي اروپا، شوروي، حزب كارگر انگليس، وزيرخارجه مالزي در بارة عقبنشيني عراق: اعضاي جامعة اقتصادي اروپا خواستار برقراري آتشبس در جنگ ايران و عراق شدند. اين تصميم در پي تشكيل اجلاس سران كشورهاي عضو اين جامعه اتخاذ شد. جامعه اقتصادي اروپا: اين جنگ براي هر دو كشور ويرانگر و امنيت منطقه را شديداً در معرض خطر قرار ميدهد. استقبال شوروي از عقبنشيني نيروهاي عراقي: اقدام عراق بيانگر نيت آن كشور براي دستيابي به راه حل سياسي است. رهبر حزب كارگر انگليس از اقدام عراق تجليل كرد. وزيرخارجه مالزي نيز عقبنشيني عراق را گامي بزرگ براي تحقق صلح خواند. تفسير آسوشيتدپرس از دلايل عقبنشيني عراق: صدام براي فرار از شكست، به عقبنشيني تاكتيكي به عنوان يك حركت آبرومندانه مبادرت كرده است.

09/04/65
عمليات كربلاي 1 – آزادسازي مهران با رمز مبارك «يا ابالفضل العباس ادركني »
09/04/67
ريچارد مورفي: تا زمانيكه ايران از پذيرش قطعنامه 598 سرباز مي‌زند هيچگونه مناسبات عادي ميان ايران و آمريكا برقرار نخواهد شد.
ناظران مسائل سياسي در بغداد: پيروزي‌هاي عراق ممكن است با يك توافق ضمني در مورد برگشت به مرزهاي بين‌المللي و پذيرش قطعنامه باشد

همكاري مصر و عراق و آرژانتين ساخت موشك با برد 560-435 مايل
ريچارد مورفي: آمريكا مصمم است در خليج فارس باقي بماند و از كشتيهاي تجاري در منطقه حراست كند.

ديويد ملور (معاون وزارت خارجه انگليس): انگليس آماده است مناسبات سازنده‌تري را با ايران آغاز كند.
حركت 2 ناوشكن انگليسي براي پيوستن به ناوگان انگلستان در خليج فارس

Mobin_s2004@yahoo.com
29 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که «بر باد رفته» انتشار يافت

مارگارت ميچل

نخستين چاپ داستان «بر باد رفته» كه برنده دو جايزه ادبي بزرگ شده است سي ام ژوئن سال 1936 انتشار يافت و به توزيع داده شد.
     «برباد رفته» پرخواننده ترين داستاني است كه تا كنون در آمريكا نوشته شده است. اين داستان كه در زمينه جنگ داخلي خونين و ويرانگر آمريكاست به چهل زبان ديگر ترجمه و در سراسر جهان انتشار يافته و بر پايه آن يك فيلم سينمايي موفق ساخته شده است.
نويسنده اين اثر بانو «مارگارت ميچل (پگي)» است كه كار نوشتن آن را از سال 1926 آغاز كرده بود. هدف نويسنده كه خود از مردم جنوب آمريكا و متولد شهر آتلانتا است كه در جريان جنگ داخلي ويران شد اين بود كه چنان مصائب اين برادركشي را در قالب داستان بيان دارد كه در هيچ نقطه اي تكرار نشود.
     اين داستان آن چنان دلچسب و نافذ بوده است كه از آن زمان تا كنون هر سال يك تا چند بار تجديد چاپ شده است. اين تنها اثر مشهور مارگارت بود، زيرا نويسنده داستان 16 اوت 1949 ، پيش از آن كه 49 ساله شود درگذشت. وي چند روز پيش از آن هنگام عبور از يک خيابان در شهر اتلانتا با يک تاکسي تصادف کرده و دچار خونريزي مغزي شده بود. هنگام تصادف، راننده تاکسي مست بود و به همين دليل به 40 سال زندان محکوم شد. بانو مارگارت 8 نوامبر سال 1900 به دنيا آمده بود.

مادر مارتين لوتر کينگ را در كليسا كشتند

در پي قتل دكتر مارتين لوتر كينگ رهبر جنبش حقوق مدني سياهپوستان آمريكا ، سي ام ژوئن 1974 يك مرد مسلح وارد كليسايي در شهر اتلانتاي آمريكا شد و در حالي كه فرياد مي زد كه از اين سروصداها (منظور ادامه كار جنبش) خسته شده است بناي تيراندازي را گذارد. در اين تيراندازي مادر دكتر كينگ و دو تن ديگر كشته و گروهي هم مجروح شدند.
    تيرانداز كه توسط حاضران در كليسا دستگير شد به پليس گفت كه قصد كشتن پدر دكتر كينگ را داشت كه گلوله به مادر او اصابت كرد!!.

برخي ديگر از رويدادهاي 30 ژوئن

  • 1834:   كنگره آمريكا تصويب كرد كه اكلاهما سرزمين سرخپوستان رانده شده از ايالتهاي شرقي باشد . با وجود اين ، بعدا مهاجران اروپايي اين منطقه را هم از چنگ سرخپوستان خارج كردند.

  • 1871:   كشاورزان گواتمالا براي احقاق حق دست به انقلاب زدند.

  • 1894:   شبه جزيره كره كه قبلا تابع چين بود اعلام استقلال كرد.

  • 1948:   آزمايشگاه فيزيك « بل » اعلام كرد كه ترانزيستور اختراع كرده كه در راديو و دستگاههاي مشابه جاي لامپ را مي گيرد.

  • 1950:   هري ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا دستور انتقال نيرو به كره جنوبي را براي جنگ صادر كرد.

  • 1960:   كنگو ، مستعمره بلژيك، اعلام استقلال كرد ، ولي گرفتار اقسام دشواريها ، جنگهاي داخلي و انواع توطئه خارجيان شده است كه تا سال 2003 هم ادامه داشته اند.

  • 1962:   رواندا و بروندي استقلال يافتند ، ولي اين دو سر زمين افريقايي همسايه كنگو هم وضعي بهتر از كنگو نداشته اند ، زيرا استعمار اروپا بدون در نظر گرفتن قلمرو سنتي قبايل، آنها را ميان دوكشور تقسيم كرده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    25 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت « نورُ الدّين عليّ بن عَبدُ‌العالي» معروف به محقق ميسي عاملي

    25 جمادي الثاني 938 - «نورُ الدّين عليّ بن عَبدُ‌العالي» معروف به محقق ميسي عاملي ازبزرگان علماي اماميه بدرود حيات گفت. به نوشته حُرّعاملي محقق ميسي درشماربزرگترين و معروفترين علماي جَبَل عامل بود. وي ازاستادان شهيد ثاني محسوب مي شد و اثري با عنوان «شرح جعفريه و رسايلي درباره عقود، ايقاع، عبادات و فروع دين» نوشت.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    37

    اهواز

    33
    49

    تبريز

    11
    26

    شيراز

    24
    41

    مشهد

    13
    23

    بندرعباس

    28
    41

    کرمان

    21
    37

    اصفهان

    22
    39

    يزد

    28
    41

    کرمانشاه

    21
    38

    اراک

    20
    37

    رشت

    16
    24

    دبی

    19
    24


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1455 تومان
    931 تومان
    1845 تومان
    860 تومان
    250 تومان
    255 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    107000 تومان
    56000 تومان
    212000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:03
    طلوع خورشيد : 05:51
    اذان ظهر : 13:08
    غروب خورشيد : 20:24
    اذان مغرب : 20:47
    نيمه شب شرعي : 00:13

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    28 ژوئن

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 28ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 154
    حجم فایل: 2 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    پایه ای عجیب برای نگه داری
    انواع دیگ ها و قابلمه ها!

    با استفاده از این دیگپایه ناامیدی را از آشپزخانه خود بیرون بیاندازید. این دیگپایه به شکل مردی است که بر روی زمین دراز کشیده و ظرف داغ شما را بر روی خود تحمل می کند. نگاه کردن به این ابزار کمی برای من ناراحت کننده است! این ابزار از فولاد بادوامی که توانایی نگه داری ظروف سنگین را دارد ساخته شده است. این ابزار در دو رنگ قرمز و نقره ای و به قیمت حدود 27 دلار در دسترس است.
    منبع  – اطلاعات بیشتر

    هدست بلوتوث با حافظه ی فلش 

    هر تکنولوژی که وارد بازار می شود دیر یا زود طرفداران خاص خودش را پیدا می کند. هدست های بلوتوث مربوط به تلفن همراه یکی از آن فن آوریهایست که این روزها به داد خیلی ها میرسد. اما با همه سهولت و راحتی که برای مصرف کنندگان به دنبال دارد کمی به نظر من عجیب است. البته این نظر شخصی من است! شبیه کسی است که با خودش حرف میزند! اما مثل اینکه گجت ها هم مجتمع می شوند. شرکتBluetrek Bizz در اقدامی جالب موفق به ساخت یک هدست بلوتوث دو منظوره شد. اگر شما هم مثل من همیشه عادت به همراه داشتنFLash drive خود دارید. می توانید از این محصول دوکاره استفاده کنید. زمانیکه پد مخصوص گوشی از این وسیله جدا می شود پورتUSB زیبایی برای اتصال حافظه های جانبی تعبیه شده است. این پورت برای کارت هایی از نوعmicroSD کاربرد دارد.تنها با پرداخت 55$ می توانید صاحب هدست بلوتوث و حافظه فلش جانبی شوید.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    تصوف و شريعت


    نويسنده: على آقانورى
     

    معرفی کتاب:
    نوشتار حاضر به گزارش و بررسى ديدگاه بزرگان تصوف و عرفان نسبت به شريعت و احكام عملىِ دين مى‏پردازد. مراد از صوفيان در اين نوشتار بزرگان و افراد برجسته تصوف و عرفان مى‏باشد؛ افرادى كه رشد و رواج تعاليم صوفيه وامدار آنان بوده است و مورد قبول صوفيان نيز مى‏باشند. بررسى رفتار و گفتار منسوبان و پيروان اين راه و رسم و كسانى كه ظاهر درويشى را به ارث برده‏اند تحقيقى جدا مى‏طلبد و طبعا نتايج ديگرى نيز در پى خواهد داشت.
    فهرست مطالب

    ● مقدمه

    ● فصل اول: جايگاه شريعت از ديدگاه صوفيان
    1. تأكيد بر پيروى از كتاب و سنت و ضرورت آگاهى از تعاليم شريعت و مسائل فقهى
    2. التزام عملى به تكاليف شرعى فقهى
    3 . نفى و طرد اباحى‏گرى از ساحت تصوف
    4. رابطه شريعت و طريقت و حقيقت
    4-1. جدايى‏ناپذيرى اين مراتب
    4-2. تاكيد بر باطن شريعت و تقدم آن بر ظاهر
    4-3. تفكيك قلمرو دانش اهل شريعت از فهم ارباب طريقت و حقيقت:

    ● فصل دوم: سقوط تكليف شرعى از نگاه صوفيان
    طرح اين انديشه از زبان صوفيان
    پاسخ صوفيان
    الف: عدم خطاب تكليف شرعى در مقام فنا و بى‏خودى
    ب: تغييرماهيت تكليف در مقام فنا
    ج. آسانى و شيرينى انجام تكاليف براى عارفان واصل
    د. تكيه بر زبانى ويژه


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    هفت ‌آسمان مجاز و فرهنگ و هنر (35)

    در هفته‌هایی که گذشت، یک نفر چیزهایی گفت که همه محکومش کردند، اما کسی تکذیب نکرد؛ یک نفر دوباره به دوربین زل زد و دروغ گفت؛ یک نفر به او گفت که دروغ می‌گوید و جمع شد؛ یک نفر هم برای برگشتن خودش شرط‌هایی گذاشت، که چون کسی تحویلش نگرفت دیگر نیامد.


    یکم: رابطه‌ی ناپدید شدن استاد با ترکیدن سایت دل‌آواز
    کنسرت استاد شجریان و گروه شهناز، با موفقیت کامل اجرا شد؛ پس از فروش موفقیت‌آمیز بلیت‌های اینترنتی و ترکیدن سایت دل‌آواز، استاد که معمولا در این مواقع ناپدید می‌شوند، با ورود به صحنه‌ی تالار بزرگ کشور بارها مورد هجوم استقبال هواداران و فریادهای موسیقایی «استاد دوستت داریم!» قرار گرفتند و با قطع صدا و قطع برق در تالار و قهر استاد، موسیقی برای لحظاتی در تعلیق فرو رفت. یکی از آگاهان درباره‌ی این که چرا استاد هرگز درباره‌ی فروش فجیع بلیت‌ها نظری ندارند، نظری نداشت و خودش را گم کرد. هنوز برنامه‌ی ناپدید شدن استاد به خبرگزاری‌ها ارسال نشده است.


    دوم: شاعر درآمدزا
    دعوا بر سر میراث احمد شاملو ادامه دارد؛ اخیرا پسر شاملو خودش مزایده‌‌ی اموال مرحوم شاعر را برگزار کرد و خودش همه‌ی اموال را خرید، تا دست‌کم تنوعی در شعر فارسی ایجاد کند. عده‌ای از هنرمندان که آثار خود را به شاملو داده بودند، به مزایده اعتراض کردند. قرار شده است مزایده‌ای هم برای آن‌ها برگزار شود تا اموال‌شان را بخرند و دوباره به فرزند شاملو هدیه کنند. اصولا معلوم نیست چرا همه اعتراض دارند ولی با هم چای هم می‌خورند.


    سوم: عکس نباید ضد نور باشد
    روزنامه‌ی «تهران امروز» با استناد به قانون مطبوعات، به‌علت نداشتن صاحب مشخص و به‌دلیل انتشار یک ویژه‌نامه‌ی مشکوک و به‌خاطر عذرخواهی فوری‌اش جمع‌آوری شد؛ برای توضیح بیشتر، چندبار این دو خط را بخوانید.


    چهارم: ما را که برد خانه؟
    «کتاب‌فروشی بزرگ شهر کتاب مرکزی در تهران، شنبه یکم تیر، با حکم تخلیه‌‌ی مرجع قضایی بسته شد. شهرداری تهران که مالکیت این ساختمان را برعهده دارد، آن را به صورت اجاره‌ای در اختیار موسسه‌ی شهر کتاب قرار داده بود، اما پنج سال زودتر از موعد مقرر، به‌دلیل تبدیل ساختمان فروشگاه به بخش اداری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، ساختمان را پس گرفته است. فروشگاه کتاب شعبه‌ی مرکزی موسسه شهرکتاب از معدود کتاب‌فروشی‌هایی بود که در آن کتاب‌های خارجی نیز عرضه می‌شد. مدیرعامل مؤسسه گفته این فروشگاه را به ساختمان دیگری منتقل خواهند کرد»؛ یکی از مسؤولان این فروشگاه که فعلا مشغول دست‌فروشی کتاب در میدان انقلاب است، با اعلام امیدواری نسبت به اتمام ماجرای پرونده‌ی هسته‌ای به نفع ملت ایران، توسط ماموران سد معبر شهرداری جمع‌آوری و منتقل شد.


    پنجم: عدالت در ما
    معاون فرهنگی ارشاد اعلام کرده است که طولانی بودن روند صدور مجوز کتاب، برای رعایت عدالت در این کار است؛ با اعلام این خبر افشاگرانه بسیاری از ناشرانی که در سال‌های اخیر مورد عدالت‌ورزی این نهاد قرار گرفته‌اند، از وزارت ارشاد و وزارت دیگر تشکر کردند و خواستار پیدا شدن کتاب‌های گم‌شده‌ی خود شدند.


    ششم: دی‌برگ و تو همسایه‌ی دیوار به دیوار
    انتشار افتخارآمیز آلبوم پاپ گروه آریان با همکاری کریس دی‌برگ، جان تازه‌ای در بازار موسیقی پاپ ایران دمید و باعث شد عده‌ی بیشتری به موسیقی سنتی روی بیاورند. سفر خبرساز دی‌برگ به ایران و ذوق‌زدگی وی از شب‌های بلامانع تهران، امیدها را برای صدور مجوز کنسرت وی در ایران بیشتر کرده است؛ یکی از آگاهان خبر داد که دی‌برگ قرار است علاوه بر ساخت آهنگی درباره‌ی شب‌های تهران و توصیف بستنی‌فروشی‌ها و داروخانه‌‌های شبانه‌روزی پایتخت ایران، چند آهنگ هم درباره‌ی جنگ تحمیلی، آمریکای جهانخوار و افتتاح سد کارون چهار بسازد و تا پیش از آمدنش بخواند.


    هفتم: پاسخ به نامه‌ها نداریم!

    جلال سمیعی
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    اکسیرهای جوانی

    اگر می خواهید جوانی خود را حفظ کنید، مصرف این چهار نوع ماده غذایی را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید:

    ۱) روغن زیتون: چهار دهه پیش محققان هفت کشور به این نتیجه دست یافتند که چربی های اشباع نشده تک ظرفیتی در «زیتون» بطور بارزی باعث کاهش سرعت ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان می شود. اکنون ما می دانیم که «روغن زیتون» دارای پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های قوی می باشد که مانع ابتلا به بیماری های مرتبط با سن فرد می شود.

    ۲) ماست: در دهه۷۰میلادی شایع شد که تعداد افراد بالای صد سال در کشور «جورجیا» بیشتر از سایر کشورها است و آن زمان اعلام می کردند که علت طول عمر آنها خوردن «ماست» است. غذایی که در تمام رژیم های غذایی مردم «جورجیا» وجود دارد. در حالیکه بطور مستقیم قدرت معجزه آسای ماست هنوز ثابت نشده بود. «ماست» منبع غنی از کلسیم است که مانع ابتلا به «استئو پروسیز» می شود و کمک موثری در حفظ سلامت دستگاه گوارش است و خطر ابتلا به بیماری های گوارشی مرتبط با سن را کاهش می دهد.

    ۳) ماهی: سی سال پیش محققان مطالعه در مورد علت عدم ابتلای بومیان آلاسکا به بیماری های قلبی را آغاز کردند. اکنون دانشمندان می دانند که علت این امر مصرف فوق العاده زیاد ماهی توسط آنها بوده است. «ماهی» منبع فراوان از روغن امگا۳ است که مانع رسوب کلسترول در شریان ها و آریتمی قلبی می گردد.

    ۴) شکلات: در بین مردم «کنا» از جزیره «سان بلاس»، دور از سواحل «پاناما»، سرعت ابتلا به بیماری های قلبی ۹برابر کمتر از مردم خود «پاناما» می باشد. و اما دلیل؟! مردم «کنا»، نوعی نوشیدنی که سرشار از کاکائو می باشد به مقدار زیاد مصرف می کنند.
     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    كليساي شيطان يعني چه؟


     

    سوال:

    كليساي شيطان يعني چه؟ و نام چه فرقه اي است؟

     

    پاسخ:

    پيدايش كليساي شيطان گروهي از مردم در روستايي واقع در منطقة Friuli (فريولي) در ايتالياي قرن 16 و 17 ميلادي كه خود را Benenduntil يا (روندگان خوب) مي ناميدند، پيدا شده و مدعي بودند كه هر چند وقت يكبار، شبها از بدن خود خارج شده و در مكاني در جنگل با جادوگران بر سر محصولات كشاورزي مي جنگند، و اگر در اين جنگ پيروز شوند، محصول آن سال خوب و اگر مغلوب مي شدند، آن سال قحطي مي شد. اينها طبق باورهاي خود، شيطان را مي پرستيدند و در مراسمي كه به Sabbat و يا Sabbath معروف بود، همان شنبه يا يكشنبه يهوديان و مسيحيان به مراسم خاصي مي پرداختند ابتدا به رقص و پايكوبي پرداخته و بعد به صليب و مقدسات ديگر مسيحيان بي احترامي كرده و انواع و اقسام كارهاي پليد را انجام مي دادند.[1]
    گروه ديگري از طرفداران اين فرقه كه امروزه در اروپا زياد هستند. معتقدند كه آنها نيز خداپرست هستند ولي از طريق شيطان خدا را مي پرستند. آنها اعتقاد دارند كه شيطان در مقابل آدم سجده نكرد، و گفت من فقط در مقابل معبود خود سجده مي كنم و به همين علت از درگاه خدا، رانده شد. آنها شيطان را به خاطر اين كارش پرستش و ستايش كرده و معتقدند از اين طريق به خدا نزديك مي شوند.[2]
    به جهت اينكه رهبران اين فرقه مسيحي بوده و اين فرقه را در مقابله با كليسا و علماي مسيحي، ايجاد كرده بودند، فرقه خود را «كليساي شيطان» ناميدند.
    پاره اي از اعتقادات و نيايش فرقة شيطان:
    مراسم نيايش اين گروه و اعتقادات آنها در مناطق مختلف با همديگر تفاوت جزئي داشته و با هم فرق مي كنند. ولي مشتركات نيايش و اعتقادات آنها كه بين همة مناطق مشترك است بدين شرح مي باشد:
    1. رهبران اين گروه ادعا دارند كه شيطان را فراخوانده و با او به گفتگو مي پردازند و شيطان همة خواسته هاي آنان را برآورده مي كند.
    2. اعضاي اين گروه به گورستان رفته و اجساد مردگان را از قبرها بيرون آورده و صليب شكسته و ستارة شش پر[3] را در بدن اجساد فرو كرده و سپس براي تقرب به شيطان دور آنها مي گردند.
    3. يكي از آئين هاي كليساي شيطان، قرباني كردن براي شيطان است. قرباني آنها عبارت است از ذبح گربة‌ ماده يا سگ... اينها بعد از كشتن حيوان، خون آن را به صورت ها و دست هاي خود مي مالند و در يك دايره مي چرخند تا شيطان از آنها راضي شود. اگر حيوان براي ذبح پيدا نكنند، دست خود را بريده و خون آن را به دست و صورت خود مي مالند.
    4. بعد از اتمام قرباني جهت اهانت به قرآن، نسخه اي از قرآن را پاره پاره مي كنند و... .
    5. نواختن موسيقي مشهور به ارگ و استعمال مواد مخدر و حشيش از ديگر برنامه هاي اين گروه مي باشد.
    6. علامت اين گروه يا فرقه، عبارت است از دايره اي كه درون آن ستاره هاي وارونه، صليب شكسته و ستارة‌ داوود قرار دارد.
    7. در اعتقاد اين فرقه دختران جوان نقش مهمي دارند. چون يكي از اصول اعتقادي اين گروه بر اساس لذت جنسي، استوار است. و در نظر آنها دختران جوان مظهر لذت جنسي هستند و تنها فايدة وجودي آنها، تجاوز و آميزش قهر آميز با آنهاست. آنها عقيده دارند كه لحظة تجاوز جنسي به دختران جوان، بهترين لحظه مجسم شدن شيطان در درون پيكر انسان است. و مسائل ديگر كه قلم از ذكر آنها شرم دارد.[4] ولي آنچه مي توان به طور خلاصه نسبت به فرقة شيطان و كليساي شيطان ذكر كرد، اين است كه اساس اعتقاد آنها، ارتكاب پليدي ها و بدترين و زشت ترين جرائم و اعمال است كه در باور آنها،‌ انجام اين اعمال موجب تقربشان به شيطان مي شود.
    البته ذكر اين نكته لازم است كه اين فرقه، با فرقة يزيديه تفاوت داشته و با آن يكي نيست.
    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. سايت www.howzeh.net مقالة مجلات فصلنامه مكتب اسلام، شمارة‌4.
    2. سايت حوزه مجلة اخبار اديان سال اول شمارة 3، مرداد 82، ص 38 تا 40.

    ----------------------------------
    [1] .http://www.persianblogger.com
    [2] . www.charch...of...satan.persianblog.com
    [3] . ستارة شش پر، سمبول صهيونيست ها و نشانة تشكيل دولت موعود يهودي است.
    [4] . اقتباس از سايت www.hawzah.net مكتب اسلام، ش 4، عنوان مقاله، كليساي شيطان.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    ماست


    بهترين درمان براى روده ها كه سلامت و طول عمر نيز ارزانى مى دارد
     

    به نظر مى رسد كه خواص ماست از زمانهاى بسيار قديم شناخته شده است . در تورات آمده است كه ابراهيم به فرستادگان خدا نان پخته در خاكستر آتش و شير شيرين و شير ترش داد.
    شير ترش كه در تورات نام برده شده است شير خمير شده بوده و جد اعلاى ماستى است كه اكنون در تمام كشورها آن را تهيه كرده و استفاده مى كنند. پيشرفت صنايع لبنيات سازى در تهيه ماست هم تاءثير گذارده ، بطورى كه اكنون ماست در مقياس بزرگى تهيه و در اختيار مصرف كنندگان قرار دارد.
    ((هومر)) و ((هزيود)) از شعراى يونان باستان در آثار خود نقل مى كنند كه يونانيها و روميان در آخر ضيافتهاى مجلل خود كه غذاهاى چرب و سنگينى خورده بودند نوعى شير بسته مى نوشيدند تا غذاى آنها را تحليل برد و هضم كند. ماست كه از تخمير شير درست مى شود و در مشرق زمين زياد معمول بود به وسيله جنگجويان صليبى از شرق به غرب برده شد و در اروپا رواج يافت . مى گويند فرانسواى اول پادشاه فرانسه مريض شد و اطبا از معالجه او درماندند تا اين كه او پزشكى را از قسطنطنيه احضار كرد. اين پزشك كه يك يهودى بود بيمارى فرانسواى اول پادشاه فرانسه را با ماست معالجه كرد و شفا بخشيد.

    ارزش غذايى ماست
    ماست غذايى است كه از بستن شير به وسيله نوعى ميكروب كه به آن ((ياسيليس بلغارى )) مى گويند به دست مى آيد.
    دكتر گيلورد هاوزر غذاشناس نامى جهان در كتابهاى خود طول عمر مردم بلغارستان را در اثر مصرف ماست مى داند. شايد به همين علت بسيارى از چوپانهاى بلغارستان كه زياد ماست مى خوردند سالم و با نشاط هستند و در صد سالگى مثل جوانها فعاليت دارند. خواص غذايى ماست مثل شير است ولى همين شير بسته كه ماست را به وجود مى آورد زودتر از شير هضم مى شود و بعلاوه داراى خاصيت ضد عفونى كننده روده ها نيز هست.
    ماست در روده هاى ما كه ستونهاى ميكروب جمع شده اند و هر روز حداقل هشتاد گرم از اين ميكروبها با تخليه فضولات دفع مى شود مثل جارويى است كه آنها را پاك مى كند زيرا باكترى هاى مفيد ماست در روده ها زياد مى شوند و به جنگ ميكروبهاى مضر برمى خيزند.
    آميوليتها يا ساكاروليتها كه تغيير شكل داده و به مواد هضم شدنى هيدرات دوكربن ، نشاسته و مواد قندى تبديل مى شوند مثل ميكروبها مفيد هستند و حتى اگر به مقدار زيادى هم باشند توليد اختلال نمى كنند ولى برعكس ‍ پروتئوليتها كه به مواد پروتئينى غذا حمله مى برند علت پيدايش بسيارى از اختلالات روده ها هستند كه افزايش و ازدياد شديد آن كه به اصطلاح به آن ((پرتريد)) مى گويند موجب بيمارى اسهال مى شود.
    از اين رو كسانى كه غذايشان بيشتر مواد سفيده اى گوشتى است بايد ميوه و سبزى بخورند تا تعادل برقرار شود، والا ميكروبهاى مضر در روده ها زياد خواهد شد. ماست در تغذيه اين نقش را بازى مى كند كه براى روده هاى ما ميكروبهاى مفيدى توليد مى كند كه آن ميكربهاى مفيد به جنگ ميكروبهاى مضر روده ها مى روند.
    باسيل بلغارى كه در ماست وجود دارد اين مزيت را دارد كه در مقابل عمل مخمرهاى هاضمه مقاومت مى كند و فعاليت خود را در محيط روده ها گسترش مى دهد.
    مچنيكوف زيست شناس معروف كه تحقيقات و مطالعات قابل توجهى درباره مخمر هاضمه كرده است عقيده دارد ماست بهترين درمان روده هاست .

    مصرف ماست به چه كسانى تجويز مى شود؟
    مصرف ماست به همه ، حتى بچه هاى كوچك كه به هشت يا ده ماهگى رسيده اند، تجويز مى شود. كسانى كه نمى توانند شير را هضم كنند و در مقابل موادى كه از شير ساخته مى شود حساسيت دارند اغلب ماست را مى توانند تحمل كنند و هضم نمايند. بعضى به اشتباه معتقدند كه ماست كلسيم بدن را كم مى كند و به اصطلاح ضعف مى آورد، حال آنكه اين نظر به هيچ وجه درست نيست و برعكس ماست سرشار از كلسيم و املاح معدنى است و مثل شير داراى خواص نيروبخش است .
    مصرف ماست براى اين اشخاص كاملا ضرورت دارد:
    تمام كسانى كه روده هاى عليل دارند. وقتى به طور مرتب ماست بخورند از حوادث ناگوارى كه در اثر غذاى گوشتى و تحريكات روده اى پيش مى آيد در امان خواهند بود.
    كسانى كه هضم كندى دارند و يا يبوست ، اسهال ، آپانديس ، كوليت ، انسداد روده ها، كولى باسيلوز، نفس بدبو، بى خوابى و ضعف عصبى دارند چون اين امراض در اثر اختلال روده ها پديد مى آيد به آنها توصيه مى شود كه حتما ماست مصرف كنند.
    همچنين به كسانى كه به ناچار تحت معالجه با آنتى بيوتيكها قرار گرفته اند، چون قارچهاى ميكروسكوپى آنتى بيوتيك ، فلور روده اى آنها را خراب مى كند و ماست از غذاهايى است كه در جهت مساعدى دوباره فلور روده اى را مى سازد توصيه مى شود.

    چه ماستى بايد انتخاب كرد؟
    ماستى كه به طريق پاستوريزه تهيه مى شود خوب است ولى خودتان هم در خانه مى توانيد ماست تهيه كنيد. ترتيب تهيه آن اين است كه شير را بجوشانيد وقتى نيم گرم شد در همان ظرف كمى ماست به آن بزنيد. بعد در آن را بگذاريد و روى آن حوله اى يا پارچه اى بيندازد تا كم كم سرد شود و ماست ببندد.
    از ماست در ايران خوراكيهاى متنوعى درست مى كنند كه از آن جمله آش ‍ ماست ، ته چين بره و خورش ماست است . خورش ماست را بايد از ماست شير بز يا ميش تهيه كرد تا در موقع جوشيدن نبرد و تكه تكه نشود. همچنين ماست را با آب مخلوط كرده و از آن دوغ درست مى كنند.
    حكيم موفق هروى در كتاب خود راجع به ماست و دوغ چنين مى نويسد: ((ماست از شير سردتر است ، حرارت بشكند و روزى كه رنج رسيده بود، مرد را اندر گرما چون ناشتا بخورد نيك بود و دوغ سردتر از ماست است . معده گرم و گرمى داران را موافق باشد وليكن عصب را زيان كند.)).
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    سفر به دنیای مجازی
    با Surface مایکروسافت

    نويسنده میثم لطفی

    Surface که ظاهری شبیه به میز دارد، از فناوری "چند لمسی" (multi-touch) استفاده می‌کند تا کاربر بتواند با استفاده از انگشتان خود و بدون به‌کارگیری هرگونه ماوس یا صفحه‌کلید، برنامه‌های داخلی آن استفاده کند.
    شرکت مایکروسافت که برای سال‌های طولانی حاکمیت بازارهای جهانی نرم‌افزار را در اختیار داشته، از این پس به عنوان یک رقیب اصلی برای تولیدکنندگان بزرگ سخت‌افزار محسوب می‌شود. این شرکت چندی پیش کامپیوتر جدید خود را با نام Surface به بازار معرفی کرد تا یک گام از رقبای خود پیشی بگیرد.
    در اوایل سال ۲۰۰۱ استیو باتیچ از بخش سخت‌افزار مایکروسافت به همراه اندی ویلسون از مرکز تحقیقاتی این شرکت، نظرات خود را برای ساخت کامپیوتری با ظاهری شبیه به میز ارایه دادند. آنها با این کار می‌خواستند دنیای حقیقی و مجازی را با یکدیگر ادغام کنند و ابزاری کاربردی و کارآمد را در اختیار مردم قرار دهند.
    در اوایل سال ۲۰۰۳ این تیم ایده خود را به بیل گیتس مدیرعامل این شرکت ارایه دادند و چند ماه بعد، نخستین نمونه عملی این طرح تولید شد که به یک میز بزرگ شباهت داشت و روی آن را یک صفحه کاغذی‌شکل پوشانده بود. زیر این صفحه حفره نسبتا بزرگی قرار داشت که تصاویر از داخل آن پخش می‌شد. به اعتقاد برخی کارشناسان غول نرم‌افزاری جهان، تولد Surface را باید به این زمان نسبت داد.
    گروه سخت‌افزاری شرکت مایکروسافت در مراحل اولیه ساخت این کامپیوتر را یک بازی می‌دانستند و آن را جدی نمی‌گرفتند. اما پس از گذشت مدتی تصمیم گرفتند توانایی شناخت اشیاء را به این محصول اضافه کنند. این مهم‌ترین محرک برای تکمیل هرچه بیشتر Surface در آینده بود. این کامپیوتر که ظاهری شبیه به میز دارد، از فناوری "چند لمسی" (multi-touch) استفاده می‌کند تا کاربر بتواند با استفاده از انگشتان خود و بدون به‌کارگیری هرگونه ماوس یا صفحه‌کلید، برنامه‌های داخلی آن استفاده کند.
    کاربر در این ابزار شگفت‌انگیز به‌راحتی می‌تواند با استفاده از دست، نقشه‌ها و سایت‌های اینترنتی را جست‌وجو کند و اندازه تصاویر را همانند اجسام واقعی با دست تغییر دهد. یکی از نمونه‌های پر سروصدای چنین ابزارهایی iPhone شرکت اپل است که گفته می‌شود تا پایان ماه جاری میلادی به بازار می‌آید. شرکت HP نیز در زمینه گسترش فناوری چند لمسی فعالیت‌های ارزنده‌ای را تاکنون انجام داده است و انجام تحقیقات علمی گسترده را نیز در زمینه فناوری‌های multi-touch راهبری می‌کند.
    مایکروسافت معتقد است، تنها ابزارهایی در دنیای رقابتی امروز موفقیت بیشتری را به همراه خواهند داشت که سنخیت بیشتری با زندگی روزمره مردم داشته باشند. این تفکر مهم‌ترین عاملی بوده است که مایکروسافت را به ساخت این کامپیوتر جدید با ظاهری شبیه به میز که در همه منازل یافت می‌شود، وادار کرده است.
    صفحه‌نمایش Surface به گونه‌ای طراحی شده است که هر یک از افراد می‌توانند وضعیت تصاویر را با انگشتان خود تغییر داده و آنها را به جلووعقب حرکت دهد. این صفحه‌نمایش همچنین امکان نقاشی‌های مجازی را برای ما مهیا می‌کند تا بتوانیم دنیای مجازی و حقیقی را در هم ادغام کنیم. باید توجه داشت که Surface یک کامپیوتر عادی با پردازنده Pentium ۴ با توان سه گیگاهرتز، RAM دو گیگابایتی، کارت گرافیک ۵۱۲ مگابایتی، صفحه‌نمایش ۳۰ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل و سیستم‌عامل ویندوز ویستا است.
    Surface مجهز به نرم‌افزار "کاربرد موردی" است. این نرم‌افزار به ۵ دوربین بسیار حساس مجهز شده و از این طریق حرکات اجسام را ثبت و با استفاده از تابشگرهای مادون قرمز ‌آنها را شناسایی می‌کنند. این فرآیند به Surface کمک می‌کند تا ماهیت اجسامی را که روی سطح آن قرار می‌گیرند، تشخیص دهد.
    این رایانه مجهز به سیستم بارکدخوان و یک سری مولفه‌های بی‌سیم است. با این سیستم‌ها کامپیوتر می‌تواند ۵۲ نقطه مختلف را روی صفحه‌نمایش خود تشخیص داده و در مقابل هر یک از آنها عکس‌العمل مناسب نشان دهد. با قراردادن یک دوربین دیجیتال روی سطح Surface می‌توان با استفاده از فناوری‌های بی‌سیم، تصاویر را از دوربین به داخل کامپیوتر انتقال داد و بلافاصله آنها روی صفحه نمایشگر مشاهده کرد.
    شرکت مایکروسافت که دفتر مرکزی آن در ایالت ردموند آمریکا واقع شده، ادعا می‌کند که محصول جدید آنها در مغازه‌ها در فروش محصولات مختلف و متنوع به فروشندگان یاری خواهد رساند و در هتل‌ها در خدمات لابی، فروش محصولات و سرویس‌های دیجیتالی یا رستوران‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    کامپیوتر Surface که در حال حاضر به دلیل فقدان برنامه‌های جانبی مفید برای مصرف‌کننده عام هنوز به بازار عمومی وارد نشده است، بین ۵ هزار تا ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. مایکروسافت زمان عرضه عمومی این محصول را بین ۳ تا ۵ سال آینده اعلام کرده است و پیش‌بینی می‌کند که نسخه‌های کنونی آن را تا ماه دسامبر از سال جاری میلادی در اختیار مراکز یاد شده قرار دهد.
    قرار است نسخه‌های عمومی این محصول که طی پنج سال آینده روانه بازار می‌شوند حدود هزار دلار قیمت داشته باشند تا همه کاربران بتوانند آن را خریداری کنند. مایکروسافت پیش‌بینی می‌کند که این رده محصولات در آینده نزدیک صاحب بازار چند میلیارد دلاری در سراسر جهان خواهند شد و استفاده از آنها در آینده از روی میزها و پیشخوان فروشگاه‌ها به داخل خانه‌ها گسترش خواهد یافت.
    با این وجود این شرکت احتمال می‌دهد که تنها گروه کوچکی از افراد قادر خواهند بود همزمان از رایانه Surface استفاده کنند. در ماه‌های اخیر فروش محصولات این شرکت بزرگ نرم‌افزاری فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است. در حالی که فروش کنسول بازی Xbox ۳۶۰ مایکروسافت در ماه‌های اخیر موفقیت‌آمیز بوده، دستگاه پخش‌کننده موسیقی این شرکت موسوم به Zune همچنان با فاصله زیادی از iPod اپل عقب مانده است.
    مایکروسافت از شش سال پیش به فکر ساخت این کامپیوتر توانمند افتاده بود و برای رسیدن به این هدف قوی‌ترین نظریه‌پردازان دنیای IT به‌کار گرفت. فعالیت بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزار دنیا برای ساخت یکی از بی‌نظیر سخت‌افزارهای جهان در ابتدا چندان جدی گرفته نمی‌شد، اما از سال ۲۰۰۴ به بعد مایکروسافت از ساخت این کامپیوتر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خود یاد کرد و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را روی آن انجام داد.
    از اولین مشتریان این محصول می‌توان به گروه هتل‌های استاروود (Starwood Hotels ) که مجموعه هتل‌هایی با نام شرایتون را در تمام دنیا اداره می‌کند، T- Mobile و سازنده ماشین‌های خودکار International Game Technology اشاره کرد. اگر چه مایکروسافت طراحی Surface را به اتمام رسانده و آن را در مرحله تولید انبوه قرار داده است، بررسی و تحقیق روی این کامپیوتر بی‌نظیر همچنان ادامه دارد. مایکروسافت پیش‌بینی می‌کند که در آینده نزدیک این کامپیوتر در تمام فضاهای مختلف تفریحی، تجاری، تحصیلی، پزشکی و حتی در منازل مورد استفاده قرار گیرد. شاید در حال حاضر تصور این مطلب اندکی دور از ذهن به‌نظر برسد، اما غول نرم‌افزاری جهان روزهایی را پیش‌بینی می‌کند که Surface به عنوان دیوار منازل و یا یخچال خریداری و استفاده می‌شود.
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان