به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1071 :: چهارشنبه 21 اسفند 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

11 نرم افزار آزاد و متن باز برای طراحان

عليک سلام!
همانطور که در شماره قبلي روزانه (1070) که هفته پيش منتشر شده بود، گفته بودم، بخاطر مسئوليت برگزاري يک دوره ده روزه، چند روزي انتشار مجله روزانه متوقف شده بود. خب و اما از امروز مجددا انتشار روزانه را از سرميگيرم.
سريع برم سراغ مطلب امروز:

یکی از بزرگترین مشکلات موجود بر سر راه مهاجرت به سوی متن‌باز، یافتن نرم‌افزارهای معادل و جایگزین برای برنامه‌های تخصصی همچون نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی است که طراحان را در این زمینه دست خالی میگذارد ولی امروزه با توسعه روزبه‌روز نرم افزارهای آزاد این خلع ها پر شده است و اکنون کمتر برنامه ای را پیدا میکنید که معادل متن باز نداشته باشد.
در زیر به معرفی 11 برنامه رایگان و متن باز مفید که بعنوان جایگزین نرم افزارهای غیر رایگان برای طراحان، گرافیست ها و انیماتور ها قابل استفاده اند میپردازیم.

Jahshaka جایگزین Adobe After Effects
قدرت تدوین و افکت گذاری فیلم‌ها را در یک محیط متن باز به شما میدهد. شما میتواند به سرعت و با انعطاف پذیری زیاد بصورت همزمان بر روی ویدیو ها افکت بگذارید و از تمام ویژگی هایش در طراحی و ساخت انیمیشن روی فیلم استفاده کنید. این نرم افزار با تمامی فرمت ها و رزولیشن ها سازگاری کامل دارد . از آنها پشتیبانی میکند.

CinePain جایگزین Adobe Photoshop
برای رتوش و دستکاری فیلم و عکسبرداری حرفه‌ای بکار میرود. این برنامه فرمتهای تصویری و کانال های رنگ (8-bit, 16-bit, 32-bit) زیادی را پشتیبانی میکند.

Amaya جایگزین Adobe Dreamweaver
یک ادیتور صفحات وب است که تمام ابزار مورد نیاز برای ساخت و ویراش صفحات اینترنتی و وب سایت ها را در اختیارتان میگذارد.

Open Office Draw جایگزین Microsoft Visio
کشیدن یک نقشه ساده یا یک طرح پیچیده با draw امکان پذیر است. ساخت طرح های گرافیکی و دیاگرام ها تا سایز 300 در 300 سانتی‌متر این برنامه را برای انجام کارهای عمومی و تخصصی مناسب کرده است.

Blender جایگزین Autodesk 3ds Max
یک نرم‌افزار متن باز 3D است که اگر از نرم‌افزار های معمول قوی تر نباشد ، کمتر هم نیست و بر روی انواع پلتفروم ها قابل اجراست.

Imgv جایگزین ACDSee
برنامه مدیریت تصویر منحصر به فردی است که بصورت پرتابل برای ویندوز، لینوکس، BSD و OSX ساخته شده، هر چند ممکن است از لحاظ ظاهری چنگی به دل نزند اما تمامی امکانات مورد نیاز یک برنامه مدیریت تصاویر را دارا میباشد.

Inkscape جایگزین Adobe Illustrator
ویرایش کننده تصاویر وکتوری متن باز است که امکانات شبیه به Illustrator, CorelDraw دارد و از قابلیتهای بسیار زیاد و گسترده ای استفاده میکند که ان را به یک نرم‌افزار حرفه ای بدل ساخته.

Gimp جایگزین Adobe Photoshop
نیاز به معرفی ندارد ، نرم‌افزار متن باز قدرتمندی که جایگزین مناسبی برای فوتوشاپ است و با ویژگی ها و امکانات خوبی که دارد سعی میکند در مقابل فوتوشاپ چیزی کم نداشته باشد و کاربرانش را راضی نگه دارد.

Xara XL جایگزین CoralDRAW
برنامه Xara Xtreme for Linux یک نرم‌افزار قدرتمند گرافیکی برای پلتفورم Unix (همچون لینوکس، BSD، OSX)است که با ظاهری ساده امکانات قدرتمندی به کاربران میدهد.

Avidemux جایگزین Final Cut Pro
ویرایشگر ویدیوی رایگان که برای کارهای ساده مانند بریدن، فیلتر گذاری و … طراحی شده است، فرمتهای زیادی از قبیل AVI, DVD, MPEG, MP4, ASF و کدک های جورواجور را پشتیبانی میکند .

Pencil جایگزین Toon Boom Studio
پِنسل یک نرم‌افزار طراحی انیمیشن برای سیستم های لینوکس، ویندوز و مک است که با استفاده از bitmap و vector های گرافیکی شما را قادر به ساختن انیمیشن های کارتونی میسازد.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1070) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • زیباترین ایستگاه های مترو در دنیا
  • باده بیلدینگم!
  • تصاوير ديدني از سرزمين قرقيزها
  • مهندس ميرحسين موسوي با صدور بيانيه‌اي رسماً اعلام كانديداتوري كرد
  • دستگیری سکسی کاران ایرانی در تهران پارس
  • معرفي و دانلود فيلم : با زوهان در نيفت‎‎‏‎‎‏‎‎‏
  • فيلم 81امين مراسم اسکار  + تصاوير هنرمندان روي فرش قرمز
  • دانلود انيميشن : Angel Wars: The Messengers
  • آلبوم جديد و زيباي امير يگانه با نام بي تو تنهام
  • آهنگ جديد و زيباي آرش با نام Always
  • برنامه پخش فايلهاي مولتي مديا  Cowon JetAudio 7.1.9.4030 Plus
  • نرم افزار قدم شمار، کالری سنج و مسافت سنج نوکیا برای موبایل شما !
  • بازي تفریح شاد  Beach Party Craze
  • چشم انتظاری...
  • مي توانيد سرنوشت خود را عوض كنيد
  • «در ساعت پنج عصر» با صدای شاملو
  • چه سرنوشتي در انتظار الواح گلي هخامنشي است؟
  • شعر نیما دهقان در همایش موج سوم (دعوت از خاتمی)
  • موضوع شگفت انگيز از زندگي آلبرت انيشتن، كه شما هيچ گاه آنان را نمي دانستيد
  • افتضاح مافیای فوتبال
  • جديدترين شماره از ماهنامه TIME Magazine
  • کيبوردي با طعم شکلات شیری
  • موضوع انشاء: «فرهنگ را توصیف كنید!»
  • ۶ عدد که زندگی شما را حفظ خواهند کرد
  • چرا بعضي از آدم‌ها هميشه به فكر مسائل جنسي هستند؟
  • مقایسه رشد تورم در دولت های موسوی،هاشمی،خاتمی و احمدی نژاد
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

زیباترین ایستگاه های مترو در دنیا
عصاره خلقت
ويژه‌نامه آغاز امامت امام زمان عليه السلام
30 درختچه تزیینی زیبا
چند روز، ساعت، دقيقه و ثانيه به تحويل سال مانده؟
باده بیلدینگم!
پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
اتفاق دست ما نيست اما مي توانيم آن را جبران كنيم
تبلیغات و طرحهای ابتکاری جالب با استفاده از اتوبوس
اولين وبلاگ: جنبش دعوت
مبلمانهای جالب
سايتي جالب درباره برخي آمار جهاني
تصاوير ديدني از سرزمين قرقيزها (قرقيزستان)
هيئتي ويژه جوانان (رم - ايتاليا)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

مهندس ميرحسين موسوي با صدور بيانيه‌اي
رسماً اعلام كانديداتوري كرد

مهندس میرحسین موسوی با صدور بیانیه ای به صورت رسمی برای شركت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام كاندیداتوری كرد.
در این بیانیه که از انتخابات با عنوان بزرگترین جشنواره جمهوریت یاد شده، باز شناسی آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) و تکیه بر اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) مورد تاکید قرار گرفته و دلیل حضور در انتخابات وضعیت کنونی کشور، ظرفیت های موجود و همان دلایلی که در گذشته به عدم حضور فرامی خواندند اعلام شده است.
مهندس میرحسین موسوی در بیانیه اعلام حضور خود مستضعفان را آماده ترین قشر برای اصلاح گری و پایبند ترین پشتوانه برای اصول گرایی نامیده و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را حاصل جوشش های جوانان اندیشمند و آزاداندیش دانسته است.
در این بیانیه همچنین از آزادی، به عنوان آرمانی که خرازی ها، باقری ها و باکری ها در پای آن جان دادند، یاد شده و آمده است :« ما را چه می‌شود كه به كمترین بهانه خانۀ آرزوهای همت را خراب می‌كنیم تا به جایش برج‌هایی از جاه‌طلبی خود بسازیم؟»
کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه ضمن تاکید بر نیرومند شدن اقتصاد کشور و رونق گرفتن فضای کسب و کار و حمایت همه جانبه از نیروی های مولد و تولید ملی، قانون شکنی های گسترده را تقبیح و آن را نقض عهد با ملت و انکار خرد جمعی برشمرده است. وی همچنین قانون اساسی را واجد ظرفیت عظیمی ذکر کرده که اگر به فعلیت برسد، راهبردهای ارزشمندی همچون اصول 43 و 44 قانون اساسی می تواند از هدردادن منابع جلوگیری کند.
مهندس موسوی خواست عمومی برای تجدید نظر در سیاست ها و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی و تکیه بر ارزشهای بنیادین را ضامن تحول جامعه دانسته و در بیانیه خود آورده است : « يك قدم پيشرفت كه واقعا محقق شود بر آرزوهاي درازي كه جامه‌ی عمل نمي پوشند برتري دارد.»
در بخش پایانی این بیانیه میرحسین موسوی رعایت احترام دولت را لازم و انتقادات را تنها در صورت مستدل ، دلسوزانه و نه با قصد تخریب مجاز شمرده و صراحتا اعلام کرده ستاد اینجانب حق چاپ و تکثیر عکس مرا نخواهد داشت و طرفدارانش را از الگوهای تبلیغاتی مسرفانه برحذرداشته و رعایت اخلاق اسلامی و حفظ وحدت را ضرورت فضای با نشاط انتخاباتی برشمرده است.

براي مشاهده متن كامل اين بيانيه روي اين لينک کليک کنيد

دستگیری سکسی کاران ایرانی در تهران پارس

تعدادی از هنرپیشگان آماتور فیلم های مستهجن (پورنوگرافیک) در خانه ای در منطقه ی تهران پارس در شرق تهران دستگیر شده اند.
یک مقام آگاه در معاونت اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار فرارو گفت که این هنرپیشگان سکسی کار که بیشترشان را زنان جوان و زیبا روی تشکیل می دادند، در خانه ای در یکی از محلات منطقه ی تهران پارس ، فیلم های پورنو می ساختند.
این باند ، تا کنون موفق به تولید چند فیلم مستهجن و عرضه ی آنها به بازار غیر قانونی در ایران شده است.
اعضا و گردانندگان این باند پورنو کار، پس از عملیات اطلاعاتی نیروی انتظامی ، شناسایی ، دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شده اند.
صنعت پورنو ، یکی از کم هزینه ترین و سودآور ترین صنایع جهان است که مرکز آن در امریکا و اروپا قرار دارد.هنرپیشگان (قربانیان) اصلی فیلم های پورنو ، زنان جوان هستند.
به گزارش مجله تجاري اخبار فيلم‌هاي ويدئويي بزرگسالان، در سال 2005 صنعت پورنو در آمريكا سودی 12/6 ميليارد دلاري داشته است.
براساس آماری که پایگاه اطلاعاتی " تاپ تن ریویوز" منتشر کرده است ، مردم جهان در هر ثانیه بیش از سه هزار دلار در عرصه پورنوگرافی هزینه می کنند . کاربران اینترنتی نیز در هر ثانیه ،بیست و هشت هزار و دویست و شصت سایت پورنو را می بینند. بر اساس این گزارش ، کاربران اینترنتی ، همچنین در هر ثانیه ، سیصد و بیست و هفت واژه ی سکسی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند.
جالب آن که فقط در امریکا ، به طور میانگین در هر سی و نه دقیقه ، یک ویدئوی جدید پورنو تولید و روانه ی بازارهای داخلی و خارجی می شود.
جمعیت جوان ایران با توجه به وجود موانع جدی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در برابر روابط سالم جنسی و ازدواج به هنگام دختران و پسران، سوداگران هنجارشکن را به تولید ، تجارت و توزیع محصولات مبتذل و مستهجن ترغیب کرده و می کند.

تورم ايران: ششم جهان، دوم خاورميانه

گزارش آژانس اطلاعاتي مرکزي امريکا درباره نرخ تورم در جهان نشان مي دهد ايران جزء شش کشور داراي تورم بالا در جهان است.
آژانس اطلاعاتي مرکزي آمريکا (سيا) در گزارشي به رتبه‌بندي کشورها با محوريت تورم در سال 2008 ميلادي پرداخت.
اين رتبه بندي با استناد به نرخ تورم رسمي اعلام شده از سوي کشورها صورت گرفته و در آن نرخ تورم در 225 کشور يا دولت احصا شده است.
بر اساس گزارش سيا، در ميان 225 کشور ايران در رتبه 219 قرار گرفته که اين جايگاه نشان مي دهد ايران ششمين کشور پر تورم دنيا است.
البته در اين رتبه بندي نرخ تورم ايران به صورت ميانگين 17 درصد در نظر گرفته شده است و اگر تورم نقطه‌اي ايران که تصوير ملموس‌تري از وضعيت فشار تورمي به مردم نشان مي‌دهد مبناي محاسبه فرض مي‌شد، ايران در جمع سه کشور پر تورم دنيا قرار مي‌گرفت. برابر اعلام بانک مرکزي رقم ميانگين تورم در سال جاري 22 درصد بوده و تورم نقطه‌اي در مرز 26 درصد بوده است.
اما فارغ از هر تحليلي اگر رتبه ششم ايران هم در ارزيابي‌ها مبنا قرار گيرد، نکات قابل تاملي در گزارش سازمان سيا که از سوي سايت اصولگراي الف وابسته به احمد توکلي رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس منتشر شده، به چشم مي‌خورد. گزارش سازمان سيا نشان مي‌دهد ايران در ميان کشورهاي خاورميانه پس از عراق که درگير تنش‌هاي داخلي و حضور نيروهاي خارجي در کشور خود است، دومين کشور پر تورم خاورميانه است به طوري که تورم ايران از افغانستان نيز بالاتر است. در رتبه بندي سال 2007، کشور افغانستان از نظر بالا بودن نرخ تورم در رتبه بالاتري از ايران قرار داشت اما امسال با افزايش نرخ تورم در ايران، نرخ تورم در افغانستان نيز کمتر از ايران شده است. به اين ترتيب در ميان 24 کشور حوزه سند چشم انداز، اکنون فقط نرخ تورم کشور عراق بيشتر از ايران است و ديگر کشورها نرخ تورمي کمتر از ايران دارند.در گزارش رتبه بندي سال 2007 ايران با داشتن نرخ تورم 7/15 درصد، در رتبه 219 جهاني قرار داشت. ايران سال گذشته نيز از سوي صندوق بين المللي پول جايگاه پنجم دنيا و اول خاورميانه را از لحاظ تورم بالا به خود اختصاص داده بود البته در اين گزارش عراق از فهرست کشورها حذف شده بود.در فهرست ارائه شده از سوي سازمان سيا نام کشورهايي بعد از ايران به چشم مي خورد که به رغم ظرفيت هاي کمتر در مقايسه با ايران مردم آن از ايرانيان با کاهش قدرت خريد کمتري روبه رو هستند.
گزارش رتبه بندي کشورها از نظر نرخ تورم در سال 2008 ميلادي همچنين نشان مي دهد ژاپن و پنج کشور ديگر با داشتن نرخ تورم صفر و زير صفر، داراي کمترين تورم در سال 2008 بوده اند.
جديدترين رتبه بندي جهاني درباره تورم همچنين نشان مي دهد در سال 2008 ميلادي، از ميان 224 کشور جهان(به استثناي ايران)، تنها 14 کشور تورم بالاي 15 درصد و فقط 29 کشور تورم دورقمي داشته اند. به بياني ديگر 210کشور نرخ تورمي زير 15 درصد دارند و نرخ تورم در 195 کشور تک رقمي شده است.
گرچه نرخ تورم پايين، شاخص اصلي ارزيابي قدرت اقتصادي محسوب نمي شود، اما در دهه هاي اخير قدرت هاي اقتصادي جهاني همواره از نرخ تورم کنترل شده و تک رقمي برخوردار بوده اند زيرا تورم موجب کاهش قدرت خريد مردم خواهد شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

با زوهان در نيفت‎‎‏‎‎‏‎‎‏
You Don't Mess with the Zohan

کارگردان: دنيس دوگان. فيلمنامه: آدام سندلر، رابرت اسمايگل، جاد آپتاو. موسيقي: روپرت گرگسون ويليامز. مدير ‏فيلمبرداري: مايکل بارت. تدوين: تام کوستين. طراح صحنه: پري اندلين بليک. بازيگران: آدام سندلر[زوهان دوئير]، ‏جان تورتورو[شبح]، امانوئل شريکي[داليا]، نيک سواردسون[مايکل]، لين کازان[گيل]، ايدو موسري[اوري]، راب ‏اشنايدر[سليم]، ديو متيوز[جيمز]، مايکل بافر[والبريج]، شارلوت رئا[خانم گرين بوش]، سعيد بدريه[حمدي]، داود ‏حيدامي[ناسي]، کوين نيلون[کوين]، رابرت اسمايگل[يوسي]، دايانا دورون[مادر زوهان]، شلي برمن[پدر زوهان]. ‏‏113 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. ‏
زوهان دوئير مامور کارکشته موساد در زمينه مبارزه با تروريسم از کار خود خسته شده و آرزو دارد تا به شغل محبوب ‏خود آرايشگري بپردازد. وقتي بعد از تعطيلاتي نيمه تمام به ماموريتي تازه براي از ميان بردن مشهورترين و خطرناک ‏ترين تروريست فلسطيني معروف به شبح فراخوادنه مي شود، موقعيت را مناسب يافته و ترتيب مرگ ساختگي خود را ‏مي دهد. سپس مخيفانه و قاچاقي به نيويورک مي رود تا نزد آرايشگر محبوبش پل ميچل شاگردي کند. او براي اين کار ‏نيازمند هويتي تازه است، از اين رو نام همسفران اجباري خود-دو سگ به نام هاي اسکراپي و کوکو- را به عنوان ‏هويت تازه خود اختيار مي کند. ولي با راه نيافتن به تشکيلات ميچل ناچار مي شود با کمک يکي از طرفدارانش به نام ‏يوري کاري کوچک در آرايشگاه زني عرب تبار به اسم داليا قبول کند. زوهان خيلي زود استعداد خود را در زمينه ‏آرايشگري و ارضاي تمنيات جنسي زنان مسني که به آرايشگاه مي آيند، ثابت کرده و شهرتي نسبي مي يابد تا جايي که ‏پل ميچل از وي به کار دعوت مي کند. اما زوهان دعوت او را رد مي کند، چون به داليا علاقمند شده است. غافل از ‏اينکه داليا خواهر شبح معروف است. تروريستي که مانند زوهان به نيويورک آمده و شغلي ديگر-رستوران هاي زنجيره ‏اي –پيشه کرده است. چون اعراب و اسرائيلي ها در حال آتش بس هستند و تروريسم مشتري ندارد. ولي سليم يکي از ‏کساني که در گذشته توسط زوهان مورد حمله قرار گرفته و بزش به سرقت رفته، زوهان را شناسايي کرده و تصميم ‏دارد تا از وي انتقام بگيرد و براي اين کار به سراغ شبح مي رود. همه اين حوادث با حملاتي که از سوي افراد ناشناس ‏به مغازه هاي اعراب و يهوديان منهتن مي شود، همزمان شده و زوهان را وادار مي کند تا از مهارت هاي پيشين خود ‏براي حل مسئله کمک بگيرد…‏

چرا بايد ديد؟
اگر قرار باشد با زوهان در نيفت را در يک جمله معرفي کنم آن را کمدي پسا يازده سپتامبري خواهم ناميد. عنواني که ‏شايد براي اين فيلم اندکي سخاوتمندانه باشد، اما بي ربط نيست. اين عنوان سخاوتمندانه را در حالي به اين فيلم مي دهم ‏که نه از طرفداران سينه چاک آدام سندلر به عنوان يک کمدين هستم و نه مدافع کارنامه دنيس دوگان به عنوان فيلمساز!‏
اما بياييد منصفانه قضاوت کنيم و پيام ساده و راه حل ساده لوحانه آن را که فلسطيني ها و اسرائيلي ها را قرباني سرمايه ‏دارها و سرمايه داري مي داند کمي جدي بنگريم. سندلر و دوگان در قالب يک کمدي بزن بکوب که شايد براي اخلاق ‏گرايان قابل تحمل نباشد[مخصوصاً به خاطر تاکيد بر شوخي هاي جنسي] از مشکل بزرگي سخن مي گويد که نيم قرن ‏است خاورميانه را به آتش و خون کشيده است. ‏
با زوهان در نيفت نه فقط از تمايل زوهان دوئير به آرايشگر شده، رقص هاي ديسکويي، سکس و ... سخن مي گويد، ‏بلکه همين را براي شبح و آدم هاي جبهه مخالف نيز تسري مي دهد. شبح نيز مثل او از شهرتش به خاطر تروريست ‏شماره 1 بودن چندان خشنود نيست. او هم ترجيح مي دهد با درآمد رستوران هاي زنجيره اي اش که نامي احمقانه هم ‏دارند با زن ها خوش بگذارند و آهنگ هاي ماريا کري را گوش کند. و ححتي زماني که به ديدار ماريا کري نائل مي ‏شود تمايل باطني خود را نسبت به همخوابگي به او در حالي که آلتش سيخ شده، با تعريف از آوازهايش پنهان کند. ‏
فيلمنامه و کارگردان با شوخي و خنده انگشت روي موضوعي مي گذراند که نه فقط از چشم بسياري پنهان مانده، بلکه ‏خيلي ها از جمله خود همين اعراب و يهوديان سعي در مخفي نگاه داشتن و انکار آن دارند(چيزي که يوري به آن اشاره ‏اي به جا مي کند). يعني اينکه هر دو دسته متعلق به نژاد سامي هستند و ريشه زبان شان يکي است و حتي از چشم ‏آمريکايي ها فرقي با هم ندارند و به راحتي با هم اشتباه گرفته مي شوند، اگر لباس هاي سنتي خود را بر تن نداشته ‏باشند. ‏
فيلم دعوت به درک، صلح و اتحاد يا بهتر بگوييم همزيستي مسالمت آميز است. چيزي که رويايي دست نيافتني به شمار ‏نمي آيد. شايد اين فيلم قدمي واقعاً ناچيز در اين راه بتواند بردارند که در آن زمان بايد به آدام سندلر دست مريزاد گرفت ‏که تهيه کننده، فيلمنامه نويس و بازيگر اصلي فيلم است و نوک تيز پيکان انتقادش را بيشتر به طرف يهوديان نشانه رفته ‏است. ولي در قالب يک فيلم و اثر هنري، با زوهان درنيفت در کنار شوخي با اسطوره مامور مخفي، چيز دندان گيري ‏ندارد. شوخي ها خيلي تازه نيستند و کليشه هاي فراوان در فيلم حضور دارند. بسياري شوخي هاي نيز به مدد تکيه بر ‏جنسيت به موفقيت مي رسند، در حالي که تاکيد بيشتر فيلمنامه نويس و کارگردان بر عادات رفتاري دو طرف مثل تمايل ‏يهوديان به تجارت و فروش اجناس قلابي از هر نوع مخصوصا صوتي و تصويري يا حضور اعراب و شرقي ها به ‏عنوان راننده تاکسي در نيويورک و اغذيه فروشي ها مي توانست فيلم را تا يک سند قوم شناختي طنزآميز ارتقا دهد. ولي ‏ناشکر نيستم و در همين شکل فعلي نيز با وجود سطح پايين بودن فيلم آن را بهترين کار سندلر مي دانم و تماشايش را ‏توصيه مي کنم. ‏
دنيس دوگان متولد 1946 ويتون، ايلينويز و تا امروز ثمره دوباره همکاري او با آدام سندلر[‏Big Daddy‏- و حالا شما ‏را چاک و لري اعلام مي کنم]نامزد دريافت بدترين کارگرداني از مراسم تمشک طلايي بوده است. خود او در مورد فيلم ‏هايش چنين مي گويد: "تماشاگراني که به ديدن فيلم هاي من مي روند، به دنبال پيام نيستند. آنها ديدگاه مرا نسبت به ‏زندگي نمي خواهند يا خواستار اين نيستند که روحم را در برابرشان عريان کنم. آنها فقط مي خواهند بخندند!" ‏
دوگان بازيگر، فيلمنامه نويس و کارگردان متوسط و موفقي است[تا معيار موفقيت چه باشد؟ در اينجا نظر استوديوها و ‏سرمايه گذران شرط است] و از ابتداي دهه 1970 خود را به دنياي سينما و تلويزيون پرتاب کرده است. از 1987 ‏کارگرداني در تلويزيون را آغاز کرده و با فيلم بچه پردردسر در 1990 وارد عرصه سينما شده است. سال 1996 و ‏فيلم ‏Happy Gilmore‏ نقطه تلاقي کارنامه او و آدام سندلر است که براي هر دو با توفيق تجاري همراه است و بعدها با ‏Big Daddy، و حالا شما را چاک و لري اعلام مي کنم و با زوهان در نيفت ادامه يافته است. دوگان در طول سال هاي ‏گذشته ضمن بازي و کارگرداني سريال هاي متعدد، فيلم هاي سينمايي اهداکنندگان مغز، نيجاي بورلي هيلز، نجات ‏سيلورمن، ‏National Security ‎‏[در فيلم نام يک موسسه حفاظتي است] و نيمکت گرم کن ها را نيز ساخته که اغلب در ‏گونه کمدي قرار مي گيرند. ‏
فيلم از بودجه اي 90 ميليون دلاري سود برده و کريس راک(بازيگر و کمدين)، ماريا کري(خواننده)، جان مک ‏انرو(تنيس باز)، جورج تاکي(بازيگر) و بروس ويلنچ(کمدي نويس) نقش هاي کوتاه و افتخار در آن ايفاء کرده اند. فيلم ‏در طول دو ماه نمايش اش در آمريکا بيش از 93 ميليون دلار به دست آورده و نمايش اش هنوز ادامه دارد. برخورد ‏منتقدان با فيلم خيلي دوستانه نبوده، اما بعضي ها نقدهاي مثبتي نيز بر آن نوشته و از خنده تماشاگران تعريف کرده و آن ‏را نشانه موفقيت سندلر و دوگان دانسته اند. چيزي که پي بي راه نيست و گاه مي شود در ميان تلي از زباله قطعه اي با ‏ارزش-نه لاجرم جواهر- کشف کرد!‏
ژانر: اکشن، کمدي. ‏
 

لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

You_Dont_Mess_With_ZohanDvDrip.part1.rar 
You_Dont_Mess_With_ZohanDvDrip.part2.rar 
You_Dont_Mess_With_ZohanDvDrip.part3.rar 
You_Dont_Mess_With_ZohanDvDrip.part4.rar 
You_Dont_Mess_With_ZohanDvDrip.part5.rar 
You_Dont_Mess_With_ZohanDvDrip.part6.rar 
You_Dont_Mess_With_ZohanDvDrip.part7.rar 
You_Dont_Mess_With_ZohanDvDrip.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

فيلم 81امين مراسم اسکار
 + تصاوير هنرمندان
روي فرش قرمز

The 81st Annual Academy Awards Show
+ Red Carpet Arrivals

راقه عمر، گزارشگر کانال بی بی سی ۴ به تهران می آید تا مستندی متفاوت از جامعه ایرانی تهیه کند. این مستند ۹۰ دقیقه ای نمایی روشن تر از ایران کنونی رسم می کند که با دیگر برنامه های تهیه شده در مورد ایران به کلی متفاوت است. راقه که خود مسلمانی سنی است در کنار رییس جمهور ایران نماز می خواند و از جنوب تا شمال تهران را به تصویر می کشد. این مستند به دلیل تقاضای زیاد تاکنون ۳ بار از بی بی سی پخش و تکرار شده است

لينکهاي دانلود

81st.Academy.Awards.2009.DSR.XviD.part1.rar
81st.Academy.Awards.2009.DSR.XviD.part2.rar
81st.Academy.Awards.2009.DSR.XviD.part3.rar
81st.Academy.Awards.2009.DSR.XviD.part4.rar
81st.Academy.Awards.2009.DSR.XviD.part5.rar
81st.Academy.Awards.2009.DSR.XviD.part6.rar
81st.Academy.Awards.2009.DSR.XviD.part7.rar
81st.Academy.Awards.2009.DSR.XviD.part8.rar

هنرمندان بر روي فرش قرمز:

the.81st.annual.academy.awards.red.carpet.arrivals.hdtv.xvid-2hd.avi

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Angel Wars: The Messengers


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

kart3l-awtm.part1.rar
kart3l-awtm.part2.rar
kart3l-awtm.part3.rar
kart3l-awtm.part4.rar
kart3l-awtm.part5.rar
kart3l-awtm.part6.rar
kart3l-awtm.part7.rar
kart3l-awtm.part8.rar

رمز فايل: AlexisRod


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

بي تو تنهام
باصداي
امير يگانه

آلبوم جديد و زيباي امير يگانه با نام بي تو تنهام
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جديد و زيباي آرش
با نام Always

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

برنامه پخش فايلهاي مولتي مديا
Cowon JetAudio 7.1.9.4030 Plus


با نرم افزار JetAudio که آشنا هستید، تنها نرم افزاری که شما با داشتن آن احتیاج یه هیچ نرم افزار دیگری برای پخش فایل های صوتی و تصویری ندارید! این برنامه جامع از اکثر فورمت های صوتی و تصویری پشتیبانی میکند و شما میتوانید فایلهای صوتی و تصویری خود را با هر فورمتی در این برنامه بشنوید و مشاهده کنید، توانایی ضبط صدا و ذخیره سازی به فورمت های مختلف، تغییر فورمت فایلهای صوتی، تبدیل سی دی های صوتی به فورمت های مختلف، ساعت آلارم و رایت سی دی از قابلیتهای این نرم افزار ویژه میباشد. شما با استفاده از اين برنامه و آخرين متدهاي روز برنامه نويسي در ضمينه مولتي مديا ميتوانيد شاهد تماشاي فيلم هاي با كيفيت و موزيك هاي با كيفيت بالا باشيد بدون آنكه احتياج به خريد يك پلير خانگي باشد!

قابلیت های کلیدی نرم افزار Cowon JetAudio 7.1.9.4030 Plus :
- پخش موزیک و فایل های ویدیویی
- رايت سي دي و ضبط كردن صدا و تبديل فايلهاي مختلف به يكديگر
- امكان ايجاد راديو اينترنتي
- پشتیبانی صداهای خروجی چند کاناله
- مجهز بودن به Skin های مختلف و زیبا
- امكان ضبط صدا با كيفيت بالا و با انواع فرمت هاي روز به روش هاي ديجيتال و آنالوگ
- تبديل بسيار سريع و قدرتمند فايلهاي صوتي و تصويري
- قابليت نصب پلاگين هاي مختلف
- ساخت و ذخیره ی آلبوم های مورد علاقه شما
- اضافه شدن پوسته هاي زيبا براي سليقه هاي متفاوت
- قابليت بخش انواع فرمتهاي WAV, MP3, MP3Pro,OGG, WMA, MPG, AVI, WMV, MIDI, RM, and video, and audio CD"
- بازخواني مجدد آهنگ
- تبدیل فرمتهای صوتی به یکدیگر و همچنین تبدیل فرمت Audio CD به فرمتهای رایج
- افکتهای صوتی گوناگون و زیبا
- امکان استفاده از گزینه های Bookmark (ذخیره سازی مکان هر فایل)
- تاریخچه (لیست فایل های جدید)
- مجهز به Equalizer و تایمر و Alarm
- پشتیبانی از سیستم "کنترل از راه دور" (مانند دستگاههای کنترل MCE و StreamZap)
- سیستم جدید مدیریت فایل های صوتی تصویری (Album Manager + Explorer + Device Manager)
- ظاهري بسيار زيبا مناسب با سليقه هاي امروز
- پشتيباني از همه نسخه هاي ويندوز از جمله ويندوز ويستا
- و ...

تغییرات جدید صورت گرفته در نسخه ۷:
- بازخوانی مجدد آهنگ AB
- امکان استفاده از گزینه های Bookmark
- تاریخچه (لیست فایل های جدید)
- پشتیبانی از سیستم کنترل از راه دور مانند دستگاههای کنترل MCE و StreamZap
- سیستم جدید مدیریت فایل های صوتی تصویری Album Manager + Explorer + Device Manager
- و...

تفاوت های نسخه ی Plus و Basic در نرم افزار Jetaudio :
شرکت Cowon همزمان 2 نسخه ی Plus و Basic را عرضه نموده است ، که نسخه ی Basic رایگان می باشد و تمامی ویژگی های نسخه ی Plus را دارا نمی باشد.
نسخه ی Basic ویژگی های Encoding فایلهای MP3/MP3Pro را دارا نمی باشد . در نسخه ی Plus افکتهای صوتی بسیار مفیدی گنجانده شده است . از لحاظ ضبط و بخش Recording نسخه ی Plus امکانات بسیار گوناگونی را داراست . نسخه ی Plus دارای ابزارهای جانبی بسیار مفیدیست که نسخه ی Basic از آن بی بهره است.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 25 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار قدم شمار، کالری سنج
و مسافت سنج نوکیا برای موبایل شما !

نرم افزاری که امروز خدمتتان معرفی می کنم یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای نوکیا در زمینه شتاب سنج هست و اگر شما هم یکی از گوشی های N95, N95 8GB, N82, N93i, 6210, N79, N85, N96 و ۵۸۰۰ نوکیا را دارید توصیه می کنم حتما این نرم افزار را به روی گوشیتان نصب نمایید.
اما کار این نرم افزار این است که به وسیله شتاب سنج گوشی , تعداد قدم های شما را محاسبه و بر این اساس میزان کالری مصرفی شما در طول روز / هفته و ساعت های مختلف و همینطور میزان مسافتی که شما راه رفته اید را نشان می دهد . نحوه محاسبه این آمار و ارقام بر اساس تکانه هایی که شما هنگام قدم زدن دارید می باشد بدین صورت که این تکانه ها به گوشی شما منتقل شده و این نرم افزار به صورت هوشمند تعداد قدم ها را محاسبه می نماید. البته شما برای محاسبه دقیق میزان کالری مصرفی وزن خود را به نرم افزار داده تا با تخمین میزان کالری بر اساس وزنتان عدد دقیق تری به شما دهد. ضمنا همانطور که در عکس های بالا می بینید این نرم افزار آمار خود را به صورت شماتیک و نموداری ارائه می دهد و برای مثال به شما می گوید در کدام روز از هفته انرژی بیشتری مصرف کرده اید و یا قدم های بیشتری زده اید .


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي تفریح شاد
Beach Party Craze

اينم یک بازی خیلی ناز بنام Beach Party Craze که خيلي از دوستان درخواست کرده بودند که اميدوارم خوشتون بياد.

حداقل سيستم مورد نياز:
• Windows 2000/XP/Vista
• DirectX 9
• 600 MHz
• 256 MB RAM
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 45 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

علي آبادي: نه قانون دوشغله‌ها را قبول دارم، نه کنار می‌روم!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی (ع) می فرمایند:
حُبُّ الدُّنيا يُفسِدُ اعَقلَ وَ يُصِمُّ القَلبَ عَن سَماعِ الحِكمَةِ وَ يوجِبُ اَليمَ العِقابِ.

علاقه به دنيا، عقل را فاسد مى‏كند، قلب را از شنيدن حكمت ناتوان مى‏سازد و باعث عذاب دردناك مى‏شود

غررالحكم، ح 4878

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که بزرگترين غار دنيا به اندازه 30 ميدان فوتبال است .
  • آيا ميدانستي اولين جام جهاني در سال 1930 ميلادى در اروگوئه برگذار شد .
  • آيا ميدانستي که اگر انسان ميخواست با يک هواپيماى جت آخرين سيستم به سوى خورشيد پرواز کند نوزده سال به طول مي انجاميد تا به خورشيد برسد .
  • آيا ميدانستي حرارت سطحي خورشيد 6093 درجه سانتيگراد و دماى دروني آن بيش 15 ميليون درجه سانتيگراد تخمين زده ميشود. حرارت و تشعشات نورى آن نتيجه تبديل اتم هاى ئيدروژن به هليوم ميباشد .
  • آيا ميدانستي که سيب زميني و گوجه فرنگي حدود 500 سال پيش به اروپا وارد شد .
     

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

خوشبختی
عقل رادر عقل (ضرب) وهمدلي وعشق راباحاصل آن (جمع) كنيد خودپرستي را از آن (تفريق) و حاصلش رابر دوكه (تقسيم) كنيد آنچه (مي ماند) فقط (خوشبختي) است.


بیادتم رفیق
در ذهن اگر نيافرينمت ميميرم
از شاخه اگر نچينمت مي ميرم
اى عادت چشمان كم حوصله ام
يك لحظه اگر نبينمت مى ميرم


قاچ و ماچ
هندونه بده قاچ كنيم لوپتو بده ماچ كنيم


یه لیوان چای
من يه ليوان چاي داغ رو به تو ترجيح مي دم . چون چاي فقط زبونم رو مي سوزونه . ولي تو دلمو


بسی رنج بردم در این سال سی
"بسی رنج بردم در این سال سی"
نشد خر برای عروسی، کسی!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چشم انتظاری...

بی عمر زنده ام من و این بس عجب مدار
روز فراق را که نهد در شمار عمر ؟
ما حیات را بی حضور تو ، حیات نمی شمریم .
ما تا وصول فصل ظهورت ، زندگی نمی کنیم . آنچه می کنیم، تنها تمرین زندگی است .
این که نامش را نفس نهاده اند ، شخص منتظری است که دمی آرام نمی گیرد و قرار نمی پذیرد . دمی که تا دم مرگ از پا نمی نشیند و پیوسته و مدام از دهلیز تاریک خانه دل بر می خیزد ودوان دوان خود را به پنجره انتظار و آستانه دیدار می رساند و دمی دیگر ، محزون و حسرتبار باز بر می گردد .
پس این نه تنفس که هر روز هر وله هزار باره انتظار است.
هر که از ما آب می نوشد و غذا می خورد تنها از این روست که تن را تا تلاقی گامهای ظهورت ، بی توشه نگذارد و استوار نگه دارد .
هر که از ما اگر روانه میدان جنگ می شود ، نمی رود که بجنگد ، می رود که تمرین رزم کند تا برای حضور در سپاه تو آبدیده شود .
هر که از ما اگر به زخم و جراحت ، تن می سپارد ،تلاش می کند که درد کشیده تو باشد و هر که از ما اگربه استقبال شهادت می رود ، جان می دهد که برای حضور در رکاب تو کار کشته شود .
پس ، این زندگی نیست که ما می کنیم ، حیات عاریتی است .
ما اگر تاکنون در این دیار دوام آورده ایم و در این خانه سکنی گزیده ایم از این روست که مستأجر یاد تو بوده ایم .
وقتی که تنها همین نسیم نام تو حیات آفرین است و تنها همین پناهگاه یاد تو آرام بخش ، ظهورت با هستی چه خواهد کرد و حضورت چه آرامشی در جان جهان خواهد ریخت ؟
بیا که هستی ، حیات بیابد و جهان ، قرار و آرام بگیرد .

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الشوري آيات: 53 محل نزول: مکه
 
وَمِنْ آيَاتِهِ الْجَوَارِ فِي الْبَحْرِ كَالْأَعْلَامِ 32 إِن يَشَأْ يُسْكِنِ الرِّيحَ فَيَظْلَلْنَ رَوَاكِدَ عَلَى ظَهْرِهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ 33 أَوْ يُوبِقْهُنَّ بِمَا كَسَبُوا وَيَعْفُ عَن كَثِيرٍ 34 وَيَعْلَمَ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِنَا مَا لَهُم مِّن مَّحِيصٍ 35 فَمَا أُوتِيتُم مِّن شَيْءٍ فَمَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ وَأَبْقَى لِلَّذِينَ آمَنُوا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ 36 وَالَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ وَإِذَا مَا غَضِبُوا هُمْ يَغْفِرُونَ 37 وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ 38 وَالَّذِينَ إِذَا أَصَابَهُمُ الْبَغْيُ هُمْ يَنتَصِرُونَ 39 وَجَزَاء سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ 40 وَلَمَنِ انتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُوْلَئِكَ مَا عَلَيْهِم مِّن سَبِيلٍ 41 إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ أُوْلَئِكَ لَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ 42 وَلَمَن صَبَرَ وَغَفَرَ إِنَّ ذَلِكَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ 43 وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن وَلِيٍّ مِّن بَعْدِهِ وَتَرَى الظَّالِمِينَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذَابَ يَقُولُونَ هَلْ إِلَى مَرَدٍّ مِّن سَبِيلٍ 44

 

ترجمه فارسي مکارم

از نشانه‏هاى او كشتيهايى است كه در دريا همچون كوه‏ها به نظر مى‏رسند! «32» اگر او اراده كند، باد را ساكن مى‏سازد تا آنها بر پشت دريا بى‏حركت بمانند; در اين نشانه‏هايى است براى هر صبركننده شكرگزار! «33» يا اگر بخواهد آنها را بخاطر اعمالى كه سرنشينانش مرتكب شده‏اند نابود مى‏سازد; و در عين حال بسيارى را مى‏بخشد «34» كسانى كه در آيات ما مجادله مى‏كنند بدانند هيچ گريزگاهى ندارند! «35» آنچه به شما عطا شده متاع زودگذر زندگى دنياست، و آنچه نزد خداست براى كسانى كه ايمان آورده و بر پروردگارشان توكل مى‏كنند بهتر و پايدارتر است «36» همان كسانى كه از گناهان بزرگ و اعمال زشت اجتناب مى‏ورزند، و هنگامى كه خشمگين شوند عفو مى‏كنند «37» و كسانى كه دعوت پروردگارشان را اجابت كرده و نماز را برپا مى‏دارند و كارهايشان به صورت مشورت در ميان آنهاست و از آنچه به آنها روزى داده‏ايم انفاق مى‏كنند، «38» و كسانى كه هرگاه ستمى به آنها رسد، (تسليم ظلم نمى‏شوند و) يارى مى‏طلبند! «39» كيفر بدى، مجازاتى است همانند آن; و هر كس عفو و اصلاح كند، پاداش او با خداست; خداوند ظالمان را دوست ندارد! «40» و كسى كه بعد از مظلوم‏شدن يارى طلبد، ايرادى بر او نيست; «41» ايراد و مجازات بر كسانى است كه به مردم ستم مى‏كنند و در زمين بناحق ظلم روا مى‏دارند; براى آنان عذاب دردناكى است! «42» اما كسانى كه شكيبايى و عفو كنند، اين از كارهاى پرارزش است! «43» كسى را كه خدا گمراه كند، ولى و ياورى جز او نخواهد داشت; و ظالمان را (روز قيامت) مى‏بينى هنگامى كه عذاب الهى را مشاهده مى‏كنند ميگويند: «آيا راهى به سوى بازگشت (و جبران) وجود دارد؟!» «44»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mehdi_1686@yahoo.com

قيمت نان سنگگ

سلام باتشكر از سايت خوبتان
بنده در تاريخ 05/12/87 اين تصاوير رو از نانوائي سنگكي تهران واقع در خيابان جمهوري ، باستان شمالي ، بالاتر از تقاطع گرفته ام كه انگار پيشاپيش به استقبال طرح تحول اقتصادي رفته اند لطفا به گونه اي در سايتها منعكس فرمائيد

براي مشاهده فايل ويدئويي مربوطه روي اين لينک کليک کنيد

 

 

qhn_prof@yahoo.com

با عرض سلام و خسته نباشید

من طراح و برنامه نویس سایت http://AjaxDic.com هستم و هم اکنون نسخه جدید اونو آمده کردم
می خواستم اگر براتون مقدور هست اینو در مجلتون معرفی کنین.

برخی از مشخصه های این دیکشنری:
چند زبانه بودن
هوشمند بودن
تشخیص خودکار زبان
غلط گیر خودکار بر اساس تشخیص آوا
تلفظ برای حدود 70 هزار لغت و تصویر برای همه لغات
استفاده از آخرین متدها و تکنولوژی روز
C#.NET 3.5 SQLServer 2008 IIS7.5
و بزودی با ابزار های بسیار کاربردی دیگه ای نیز تجهیز خواهد شد.

ممنون میشم این لطف رو انجام بدین
قاسم نوبری
دانشجوی دکتری رشته کامپیوتر سنگاپور

 

 

a_f_57@yahoo.com

جوابيه

با سلام
دوست عزیز در شماره 1069 مجله مطلبی درج شده بود با عنوان راز بی اخلاقی مسلمانان که محبت بفرمایید حتما جواب بنده را در شماره بعدی مجله درج بفرمایید

با سلام خدمت دوستان گرامی
دیروز بنده با خواندن مطلبی با عنوان راز بی اخلاقی مسلمانان بر آن شدم که نوشته ای در جواب این دوست عزیز بگذارم و قضاوت را بر عهده دوستان عزیز بگذاریم
به باور این بنده ناچیز خدا منشا همه احکام اخلاقی از باور به حقوق "دیگری" آغاز میشود و جنبه جهانشمول و کلیت و عمومیت میابد. سنگ بنای اولیه همه احکام اخلاقی قاعده طلائی یا گلدن رول است: " هر چه بر خود نمیپسندی بر دیگران مپسند"یا در تعبیر مثبت آن " با دیگران چنان کن که خوش داری با تو همان کنند" " Golden rule"
در مطلب مذکور از خواجه نصیر طوسی که شاید بیان مطلب به طریق گفتگو و دیالوگ فرضی است -چون دسترسی به اصل منبع نبود و ای کاش رفرنس با شماره صفحه و دقیقتر ذکر میشد- خواجه به ما میفهماند که احکام اخلاقی وقتی اخلاقی هستند که استثنا ناپذیر باشند و اگر چنانچه طبق امیال و سلیقه و نگرشهای متنوع ما قابل استثنا و تبصره خوردن شود دیگر بجای آنکه با یک حکم اخلاق جهانشمول و کلی روبرو شویم با توجیهات ابزار گرایانه مواجه شده ایم که هر جا هر گونه خواستیم آزادانه و غیر مسئولانه عمل کنیم و این دیگر اخلاق نیست بی بلکه عین بی اخلاقی است اخلاق فی الواقع " دیگر دوستی است " - نوع دوستی است اخلاق ما را به تدریج از خود پرستی به دیگر دوستی وعشق به هم نوع و طبیعت و جهان پیرامون می کشاند "به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست " و این عین پروسه اخلاقی شدن است .
انسان اخلاقی انسان عاشق است ، انسان ایثار گر است ، انسان خدمتکار و فداکار نسبت به هم نوع است و در دین مبین اسلام و همه ادیان آسمانی و در کلام آموزه همه مصلحان بشری " گلدن رول " منشاء تمام احکام اخلاقی است .

در این زمینه شما را ارجاع می دهم به مطلب اصل زرین از اين سايت

 

 

mamaam110@yahoo.com

مي توانيد سرنوشت خود را عوض كنيد

تو چون خود كني اخترخويش را
بد مدارا زفلك چشم نيك اختري را

شكسپير گفته است دنيا صحنه است و ما بازيگران آن هستيم . اگر اين حرف درست باشد،ما نسبت به بازيگران بسيار خوش اقبال تريم ، چرا كه مي توانيم نقش خود را به دلخواه تغير دهيم و نمايشنامه ديگري براي خود بنويسيم.نمايشنامه اي نيست كه دست و پايمان را ببندد ، و نبايد تقدير خود را محتوم بدانيم. در واقع هنگام به پايان رساندن اين كتاب بايدبراي بقيه زندگي خود تقدير جديد و مثبت تري بنويسيم .

ولي قبل از اين كار بايد :
1- پي ببريد كه چرا از لحاظ مالي آنقدر كه مي خواهيد موفق نبوده ايد
2- از پيش پا برداشتن موانع را يادبگيريد
3- چند شگرد ساده كسب پول را به كار ببريد
4- تصوير بهتري ازخودو زندگيتان بسازيد تا بتوانيد از ثروتي كه كسب كرده ايد لذت برده ، زندگي موفقي داشته باشيد.

هرچه نسبت به آنچه واقعا مي خواهيم آگاهتر شويم و بيشتر بدانيم كه چگونه قواي خود را به كار گيريم و پي ببريم كه براي دستيابي به زندگي شادتر و سالمتر و موفقتر چه مقدار آزادي داريم ، بهتر مي توانيم تقدير خود را از نو رقم بزنيم و زندگي خود را با انتظارات خود از زندگي منطبق تر كنيم .اين شما هستيد كه سرنوشت خود را مي سازيد ، پس سرنوشتي طبيعي و مثبت براي خود بسازيد تا بتوانيد بيش از پيش بر زندگي خود تسلط پيدا كنيد.

 

 

kesler3000@yahoo.com

Salam Mr. mobin omidvaram haletoon khoob bashe

man ye khabar dagh daram dar zamineye moosighi
ke 1 sale ke hame montazeran in etefagh biyofte
mamnoon misham agar in tooye majalatoon bezarid ta hame estefade konan
va kasaee ke az in etefagh ba khabar nistan ba khabar beshan
ghorbane shoma : keslersina


pa 500 sample shod

salam be tamame baro bache haye goroohe ravak
man keslersina hastam va saze aslim piano vali dar kenaresh keybord ham mizanam khastam be etelae kasani ke keyborde korg pa500 daran beresoonam ke in dastgah tooye torkiye sample shode va dare varede iran mishe va hamchenin borde mp3 ham barash oomade yani dige ehtiyaj nist ke shoma sequenser ba format MIDI pakhsh konin ba formate mp3 pakhash mikonin va karaeiye dj ro azash migirin in dastgah ba emkanati ke barash oomade va sorate balash too rooshan shodan va load kardan ritm zade roo daste pa800
va in ke hang nemikone va kheyli ham soratesh balae
man khodam nemoonasho daram vali alan too iran faghatborde mp3 hast
va kasaee ke mikhan in karo roo dastgaheshoon anjam bedan lotfan ba in shomare teli ke paeene safhe hast tamas begiran va man beheshoon begam ke bayad che kar konan
chon hata khode sherkate korgiran in karo nemikone be khatere manafeye shakhsiye khodesh chon agar in dastgah ba in emkanat va ba in gheymate varede bazar beshe kasi dige pa50 va 80 nemikhare va roo dastesh mimoone pas ba man tamas begirin ta man rahnamaeetoon konam ghorbane shoma keslersina
09354928238 keslersina

 

 

silasjasmin@yahoo.com

کار مورد علاقه

معروف است ادیسون بسیار سخت کوش و فعال بود. به طوری که گاهی 16 ساعت از شبانه روز را در آزمایشگاه خود صرف مطالعه و تحقیق و انجام آزمایش­های علمی می­کرده و در برابر این سؤال که آیا از این همه فعالیت خسته نمی­شود؟! گفته است: که من 16 ساعت کار نمی­کنم، بلکه 16 ساعت در حال تفریح هستم.
ما اهداف خود را در قالب کار و شغلی که برمی­گزینیم، دنبال می­کنیم. هدف و شغلی که انتخاب می­شود باید باعث برآورده شدن عمیق­ترین نیازهای درونی و کسب بالاترین درجات شادمانی گردد. به کاری مشغول شوید که به آن علاقه دارید یا به آنچه تاکنون مشغولید علاقمند شوید. هیچ دستورالعملی مانند این، موفقیت شما را در زندگی تضمین نخواهد کرد.
در بسیاری از اوقات در محیط کار خسته می­شیم. اکثر اوقات اینه که به کاری که داریم انجام می­دیم علاقه­ای نداریم. به خاطر همین حتی موفق نمی­شیم کارمون رو به درستی انجام بدیم. می­شه یک کاری کرد. به قول جبران خلیل جبران:
و اکنون به تو بگویم که کار با عشق چیست؟ کار با عشق آن است که پارچه­ای را ببافی بدین امید که معشوق تو آن را بر تن می­کند. کار با عشق آن است که خانه­ای را با خشت محبت بنا کنی، بدین امید که محبوب تو در آن زندگی کند. کار با عشق آن است که دانه­ای را با لطف و مهربانی بکاری و حاصل آن را با لذت درو کنی چنانکه گویی معشوق تو آن را تناول می­کند. و بالاخره کار با عشق آن است که هر چیز را با نفس خویش جان دهی و بدانی که پاکان و قدیسان عالم به تو می­نگرند.

پس با عشق کار کنید و به ما هم سر بزنید:
http://living-with-god.blogfa.com

مخلصیم
سیلاس

 

 

mrgir3pich@gmail.com

گير3پيچ

خب .. خوبین .. ها ... خب بابا علیک السلام ..
امیدوارم که مشکلات هر چه زودتر برطرف بشه و روزانه رو به همت مبین جان هر روز داشته باشم ... کمک خواستی برادر بگی ها حتما ..
این مدت ما هم رفتیم قدری در دنیای عجایب قدمی زدیم و دیدیم چه چیزایی که فک محترممان را بر صفحه ی کیبورد پهن نمود .. این از خدا بی خبران – البت از دید ما – چه اکتشافات و اختراعاتی کردند و چه عجایب از خود به در نمودند که هوش از سر مبارکمان هر دو می پرید و سه فاز می زدیم اساسی ...
بگذریم ..
بریم سر حرف خودمون ... چند روز پیش بود که تیلیفیزیون ییهو خبر جالبی رو پخشید ..
ایران به همت متخصصای جوونش تونست یه ماهواره در مدار زمین قرار بده .. فکرش رو بکن ... ایرانی که تحریمه ... اون قدر هم ازش بد گفتن که اون ور دنیا فکر می کنن ما در عصر بربریسم هستیم حالا یه چشم تو فضا داره که همه جا رو می پاد ... همون قضیه ی فک محترم و کیبورد اینجا هم تکرار شد .. البت اینجا فک و کف خونه بود .. .
احساس غرور ملی چیز هیجان انگیزی بود که کمتر برام پیش اومده بود .. خبرگزاری های اونوری ها باز شروع کردن به اراجیف گفتن خودشون و کابیت ( دری وری ) در کردن ...
اینا همش به کنار .. اصل موضوع که می خوام بهش برسم چیز دیگه ایه ..
بعد از اینکه خبر امید پخش شد و همه فهمیدن – نمی دونم بگم ذوق بگم چی – ایرانی جماعت به کار افتاد و سیل اس ام اس ها – همون پیامک سوسولی – توی محابرات و گوشی ها به جریان افتاد ...
بابا این چه کاریه آخه ... تا کی باید ما هر دستاورد یا پیشرفتی رو به مسخره بگیریم ... تا کی باید روحیه ی دسته جمعی رو به باد فنا بدیم .. فکرش رو بکن از اون دسته اس ام اسا به دست بر و بچ امیدی برسه چقدر تو ذوقش می خوره .. چقدر راحت این موضوع رو گرفتیم به مسخره ... قضیه ی رویانا و موسسه ی رویان رو که یادتونه ... سر اون موضوع هم چقدر چرت و پرت بین مردم پخش شد ..
می میری به جای اینکه این دری وری ها رو ، این ناباوری رو بین ملت پخش کنی دیگه این حلقه رو ادامه ندی ، روحیه دادن و بالابردن امید دست جمعی پیشکشت نخواستیم ، لااقل چو عسل نمی دهی نیش مزن ..
از اون وری ها اصلا انتظاری نیست .. گرچه اونا هم با ناباوری از پیشرفت ایران می گفتن ولی تو چرا آخه؟ هر کس به طریقی دل ما می شکند / بیگانه جدا دوست جدا می شکند ....
نمی دونم از بچه های امیدی کسی روزانه خون هست یا نه .. ولی من به سهم خودم می خواستم ازتون بابت این شاهکار تشکر کنم ... مرسی که یه بار دیگه یادمون آوردین ایران هنوزم یه ابرقدرته ..

فعلا قربون خودم تا بعد ( برم ببینم امید کجاست )

 

.

alirezamajidi@gmail.com

«در ساعت پنج عصر» با صدای شاملو

«در پنج ساله آخر عمر خویش، «لورکا» کمتر به سرودن شعری مستقل پرداخت. می‌توان گفت مهم‌ترین شعر پیش از مرگ او و شاهکار تمامی دوران سراینده‌گیش مرثیه عجیبی است که در مرگ فجیع دوست گاوبازش «ایگناسیو سانچز مخیاس»، نوشته و از لحاظ برداشت‌ها و بینش خاص او از مرگ و زندگی، با تراژدی‌هایی که سال‌های آخر عمر خود را یکسره وقف نوشتن و سرودن آنها کرده بود، در یک خط قرار می‌گیرد. یعنی سخن از سرنوشت ستمگر و گریزناپذیری به میان می‌آورد که قاطعانه در ساعت پنج عصر لحظه احتضار و مرگ ایگناسیو را اعلام می‌کند.


ایگناسیو سانچز مخیاس

در باب مرگ ایگناسیو گفته‌اند، لحظاتی پیش از آنکه برای آخرین بار در میدان حضور یابد خورشید ناگهان به سیاهی درنشسته بود. آنگاه دستیاران گاوباز سایه بسیار عظیم کرکسی را دیده بودند بال‌گشوده، که بر سرتاسر میدان گذاشته بود و این حادثه را همچون اخطاری شوم از جانب سرنوشت تلقی کردند. مربی پیر ایگناسیو، نیز هنگامی که او را تا دری که به میدان گشوده می‌شد، بدرقه می‌کرد، ناگهان وحشت‌زده بر جای ایستاد، چرا که بی‌سبب، بوی تند شمع سوخته در مشامش پیچیده بود، اما به هیچ وجه متوانست گاوباز را از حضور در میدان منصرف کند.

اکنون دیگر
مرگ به گوگرد پریده‌رنگش فروپوشیده
رخسار مرد گاوی مغموم بدو داده بود.

این اثر شامل چهار پخش است، در چهار وزن، که یک سال پیش از مرگ خود لورکا، سروده شده و متأثر از سنت مرثیه‌سرایی در اسپانایست و به قولی «زیباترین شعری است که تا امروز در این زبان سروده شده»، اما بی‌گمان تأثیر عاطفی شگرف آن هنگامی به اوج خود رسید که خبر مرگ جنایتکارانه خود او همچون شیونی دردناک در سراسر اسپانیا پیچید.»
سی‌دی دکلمه شاملو از اشعار لورکا را امروز بعد از مدت‌ها به صورت تصادفی پیدا کردم. فکر کردم بد نیست، قطعات صوتی را جایی آپلود کنم ، تا شما هم بشنوید.
می‌توانید در ساعت پنج عصر و تعدادی دیگر از اشعار لورکا را با صدای شاملو از لینک‌های زیر دانلود کنید و گوش کنید. ترجمه این اشعار را خود شاملو انجام داده است.

از رپیدشیر: قسمت اول - قسمت دوم
از ۴shared.com: قسمت اول - قسمت دوم

هر قسمت تقریبا ۱۰ مگابایت اندازه دارد. زمان هر قسمت تقریبا ۲۹ دقیقه است.

 

 

 

محفوظ

در مورد پاسخ به مطلب خاتمی وموضوع هسته ای پاسخ به دوست aseman-2303

با سلام
من برخود لازم میدانم قبل از پاسخگویی به این دوست گرامی موضع خود را مشخص نمایم که من طرفدار چپ و هیچوقت هم به نفع یا علیه هیچکدام صحبتی نکرده ام چون به این موضوع معتقد هستم که نه چپ و نه راست ذلشان برای کسی نسوخته بلکه جیبی برای خودشان دوخته اند وکلاهی برای مردم به همین خاطر من دست روی کاه خود گذاشته تا کسی ان را برندارد نه درایران بلکه درتمام جهان اینگونه است ابدا با ادعای خدمتگذاری سپس به نفع گروه خود وجیب خودشان کار میکنند واگر در این پاخ طرفداری میکنم فقط به خاطر پاسخگویی به این دوست گرامی که یکطرفه به قاضی رفته اند و فکر کرده اند اصلاح طلبان فرشته و بری از هر گونه عیب و اصولگرایان چپاولگر هستند
1- به نظر من اصلاح طلبان اینقدر هم نجیب ودستوپابسته نبودند که درقبال تخریب مخالفان زبان ببندند وفکر میکنم بکاربردن کلمه نجیبانه کمی مسخره است در صورتی که من خودم دیدم در زمان اقای خاتمی که در دانشگاه درحال پاسخگویی به سوالات بودند در جواب دانشجویی که به مخالفت ایشان سوالی راپرسید ومورد هجمه سایرین قرار گرفت ایشان به طرفداری مهاجمان سخن گفته وایشان را فردی مامور از طرف مخالفان معرفی نموده درصورتی که میتوانست با سعه صدر براحتی پاسخ ان رابدهد
این فقط یک مورد بود که من در تلویزیون دیدم وازاین موارد بسیاراست که مجالی برای ان نیست ولی یاد اوری میکنم در هیچ دولتی به اندازه احمدی نژاد رییس جمهور مورد اهانت وهجو مخالفان قرار نگرفته فکر کنم الان چند مورد از این توهینها در موبایل خود شما باشدو اگر اخبار انتخابات را پیگیری کنید میبینید اخیرا در یکی از استانهای غربی یکی از طرفداران اقای خاتمی (رمضانی ) چگونه به احمدی نژاد توهین کرده یا اینکه مقاله ای که در چند وقت پیش در روزنامه اعتماد ملی بر علیه رییس جمهور نوشته بود و موارد بسیار دیگر
2- فرمودید شما ورییس جمهورتان ... به نظر شما هر شخصی که بارای مردم بر مسند ریاست جمهوری مینشیند نماینده یک کشور ویک ملت نیست عجیب است درتمام کشورهای دنیا هر فردی که رییس جمهور شد مخالفان دیگر سکوت کرده وتلاش میکنند به اوکمک کنند چرا که او نماینده یک ملت است وهرگونه توهین به او اهنت به شخص نیست بلکه اهانت به یک ملت است یعنی ایشان رییس جمهور مخالفان نیستند
3- میتوانید بفرمایید دستاورد اقای خاتمی در مورد موضوع هسته ای چه بوده است غیر از لو دادن اطلاعات هسته ای و تعطیلی ان دوست داشتم فقط یک مورد از پیشرفت هسته ای در زمان ایشان را مینوشتید
شما کاملا صحیح میفرمایید اگر هر چه انها بخواهند وما انجام دهیم و فقط بگوییم چشم و بر روی انها لبخند بزنیم مطمئن باشید که با ما کاری ندارند و حتی مارا متمدن و پیشرفته میدانند میتوانید نمونه ان را درهمسایگان عربی خود ببینیم که کاری به خیر وشر کسی ندارند و هر اتفاقی در کشورهای دیگر وهمسایه یا درکشور خودشان بیفتد کاری ندارند و انها را کشوری پیشرفته ومتمدن میدانند به نظر شما ای واقعا این چنین لست یاخیر؟اگر در محله اتان فرد قلدری اسایش را از شما سلب نماید و شما هیچ واکنشی نشان ندهید ایا شما را فردی صلح طلب میگویند؟
4- فرمودید قلدری کردن در برابر افراد ثروتمند و قدرتمند حماقت محض است پس تمام ازادگان جهان که هستی خود را برای دفاع از مظلوم ومبارزه با ظالم فدا کردند احمقانی بیش نبودند یعنی شما تایید میکنید هر کس قدرتمند بود بایددر برابر او سرتعظیم فرود اورد
5- فرمودید قوم گرایی در این دولت بیداد میکند کاش یک دولت را مثال میزدید که این مورد دران وجود نداشته باشد زمانی ایراد بگیرید که خود از ان عیب مبرا باشید اگر اجازه بدهید یک مطلب کوچک از پارتی بازی در زمان اقای خاتمی بنویسم البته ناگفته نماند باز میگویم این موضوع درتمام دولتها عمومیت دارد و مختص دولت اقای خاتمی وکسان دیگر نیست قبل از تصدی پست ریاست جمهوری اقای خاتمی در یزد بر سر مالکیت زمینی بین چند نفر که تعدادی از انها از اقوام اقای خاتمی بودند اختلافی وجود داشت که انها محکوم به خلع ید بودند ولی پس از تصدی این پست حکم هم تغییر کردالبته من قصد ندارم اینها را به اقای خاتمی نسبت بدهم چون اشتباه است که هر موردی را به رییس حکومت نسبت دهی ولی موارد زیاد است چه در زمان خاتمی یا هاشمی یا کسان دیگر ابتدا گفتم جیبی برای خودشان دوخته اند اگر شما هم به این پست برسید که امیدوارم برسید مطمئن باشید شما هم چنین خواهید بود ان کسی که از این عیبها مبرا بود حضرت علی (ع) بود
چند نفر را سراغ دارید که عضو ستاد انتخاباتی اقای خاتمی بودند و به پست ومفقام رسیدند
اگر سراغ ندارید بفرمایید من نام وادرس انها را بدهم
6- فرمودید که از احساسات پاک مردم استفاده وانها را به خیابانها میکشانند به نظر شما کسانی که مثل من یا شما که به خیابانها نمیاییم جنسمان خرده شیسشه دارد بهنتر نیست که هرموقع مردم با شما مخالفت میکنند به انها توهین نکنید مثلا به افرادی که پیشواز رییس جمهور میامدند بعنوان دلفینهای گرسنه معرفی شدند ایا این توهین به یک ملت نیست بهتر نیست هر موقع ملت از شما روی گرداند با سعه صدر تحمل نموده تا دوباره به شما روی اورند
در اخر هم باز میگویم فقط فکر کلاه خودتان باشید نه اینوریها و نه اونوری ها قرار نیست برای شما کاری بکنند
پس بیخود همه را خائن به ملت نخوانید
عزت عالی مستدام

 

 

siavash_shadow@yahoo.com

چه سرنوشتي در انتظار الواح گلي هخامنشي است؟

سال‌ها پس از كشف الواح خشتي هخامنشي در تخت جمشيد و انتقال آن‌ها به آمريكا، اين الواح هنوز به ايران بازگردانده نشده‌اند و سرنوشت نامعلومي در انتظار آن‌هاست.
به گزارش ايسنا، «آسوشيتد‌پرس» در گزارشي به بررسي شرايط الواح خشتي ايراني كه از سال‌ها پيش از آمريكا نگهداري مي‌شوند، پرداخت.


محل كشف الواح هخامنشي در سال 1939 ميلادي ـ تخت جمشيد

در بخشي از اين گزارش مي‌خوانيم: «پروفسور باستان‌شناس در را باز مي‌كند و به اتاق وارد مي‌شود. در دستان او جعبه‌اي است كه حامل الواح خشتي چندهزار ‌ساله‌ي ايراني است كه يادگارهايي از امپراطوري ايران باستان‌اند. پروفسور مت استالپر (Matt Stolper)، چند دهه از عمر خود را صرف بررسي اين لوح‌هاي خشتي كوچك كرده كه برخي از آن‌ها از كف دست يك انسان بالغ نيز كوچك‌ترند و به بسياري از راز‌هاي آن‌ها پي برده است.

پروفسور استالپر
او مي‌گويد كه ترجمه‌ي كامل اين الواح خشتي مي‌تواند دريچه‌اي را به كشف راز‌هاي تخت جمشيد، پايتخت امپراطوري هخامنشي كه هزاران سال پيش توسط اسكندر مقدوني غارت و سپس به آتش‌ كشيده شده است، باز كند.
اين الواح خشتي از سال‌ها پيش در دانشگاه شيكاگو نگهداري مي‌شوند و در جريان كاوش‌هاي انجام‌شده در سال 1939 ميلادي در كاخ داريوش در مجموعه‌ي تاريخي تخت جمشيد كشف شده‌اند و تاريخ ساخت آن‌ها حدود سال 490 پيش از ميلاد مسيح (ع) تخمين زده شده است.
اين الواح، يادگار مردمي هستند كه امپراطوري آن‌ها، زماني تنها امپراطوري اين كره‌ي خاكي بوده و علاوه بر ايران، بخش‌هايي از هندوستان، تركيه و مصر فعلي را نيز تحت حاكميت خود داشته است. حال با گذشت سال‌ها از كشف اين الواح و انتقال آن‌ها به آمريكا براي مطالعات علمي، معلوم نيست كه چه سرنوشتي در انتظار الواح گلي هخامنشي است.
با وجود آن‌كه در تعلق اين آثار به كشور ايران هيچ ترديدي وجود ندارد و دولت ايران بارها برگرداندن آن‌ها را خواسته است، ولي دادگاهي در شهر واشنگتن آمريكا با متهم كردن دولت ايران به دست داشتن در بمب‌گذاري انتحاري در بيت‌المقدس، به پرداخت غرامت به بازماندگان اين حادثه از طريق فروش اين الواح رأي داد.
هرچند اين حكم تاكنون اجرا نشده است، ولي معلوم نيست كه چه اتفاقي خواهد افتاد. در اين شرايط، دولت ايران نيز خود را يكي از قربانيان اصلي تروريسم در جهان معرفي كرده است. اكنون بايد منتظر بود و ديد كه اين الواح در نهايت، چه سرنوشتي خواهند داشت.

 

 

fatooo.1478@yahoo.com

شعر نیما دهقان در همایش موج سوم
(دعوت از خاتمی)

سلام آقا محمد با ارادت و عرض احترام از روی عادت
به رسم خوب ایام رفاقت نوشتم نامه تا گیرم سراغت
نوشتم نامه ای با عشق و امید اگر خطم بده لطفاً ببخشید
گمانم برده ای مارا ز یادت؟ منم ... «کبلا مرادو» از ولایت
چه ایام خوشی با هم سپردیم چه بحث و گفتمان‌هایی که کردیم ...
حدوداً دوم خرداد بودا ... دل مردم ز غم آزاد بودا ...
مث برق و مث توفان گذشت‌ها ... به یادت هست که؟ هفتاد و هشت‌ها ...
کجایی مشتی؟ اینجا جات خالی‌ست بدون تو تو ده صلح و صفا نیست
به این شدت که نه ... اما خدایی محمد خاتمی! ... جداً کجایی؟
تو یاهو وقتی on هستم که نیستی کلوب و سیصدوشصتم که نیستی ...
نه اخبار و نه بیست و سی میایی هنوز چپ می‌زنی؟ یا با اونایی؟
دل مردم براتان تنگه تنگه ... «حتی خاطرات تلختم واسه ما ... خیلی قشنگه!»
(زیادی شد اگر این مصرع فوق ولیکن شد پر از احساس و از ذوق! (با تشکر از گروه سون)
همه اینجا سلامی می‌رسانند اگرچه اکثراً چندی‌ست خوابند
ولی شکر خدا این کدخدائه می‌گن قلبش طلاس ... دستش شفائه ...
اصن دست روی هر چی که می‌ذاره طلا می‌شه ... سه سوت! ردخور نداره
خدا مرگم بده ...کافر شدم باز چرا این‌گونه شد این نامه آغاز؟
به قول شاعر رند نظرباز(؟!) بدون نام او کی نامه شد باز؟

«به نام حضرت باری تعالی»
( بدین صورت شروع شد نامه ... حالا!)
محمد خاتمی ... حالت چطوره؟ بگو دانم که احوالت چطوره؟
هنوز کیفیت به کوکه ... شاده جونت؟ هنوز سبزه سرت؟ سرخه زبونت؟
دماغت چاقه؟ اوضات خوبه سید؟ هنوز جنس عبات مرغوبه سید؟
هنوز هم بی‌جهت می‌خندی یا نه؟ به نافت گفتمان می‌بندی یا نه؟ (در صورت حذف بیت زیر جایگزین شود لطفاً)
هنوز دل به همه می‌بندی یا نه؟ به ریش جامعه می‌خندی یا نه؟
هنوزم طالب اصلاح هستی؟ به قول کدخدا ... گمراه هستی؟
اگر از حال ماها هم بخواهی سلامت ... شادمانی ... روبه راهی
تمام مردم ده خوب خوبند زنان مثل قدیم ... در رفت و روبند
و مردان مثل سابق گرم کارند نه معتادند و نه دیگر خمارند ...
جوونای ده پایین و بالا ... همه دنبال تحصیلن به مولا!
نه ماهواره نه علافی ... نه هیزی ... نه کوکائین ... نه شیشه ... نه مریضی
از اون روزی که رفتی از ده ما از این رو شد به اون رو کل اوضا(ع)
خلاصه از جلو ... پایین و بالا به ما خوب می‌رسن ... الحمدللا
کریم اوقلی که گاوش شیر می‌داد! همون که سهم آب و دیر می‌داد ...
درست شد وام تعمیرات خونه‌اش ... جواد هم زن گرفته نوش جونش!
خودت دیدی که ده چی بود ... چی شد زن اوستا غلام هم ساکشنی شد!
می‌گن جراحی کرد هفتاد و نه بار ... حالا باید ببینیش ... روم به دیوار!
پس از یک دوره فعل و انفعالات ... هزار الله اکبر ... از کمالات!
همه خوشحال و شادیم و غمی نیست دگر بحث حضور خاتمی چیست؟
تمام گاوها ... گوساله‌ها خوب عموها ... عمه‌ها و خاله‌ها خوب
مراتع سبز ... شالی‌ها به سامان هوا عالی ... بهاری ... ناز ... مامان!
می‌گم راستی رضاتون چونه؟ سید؟ هنوزم درسشو می‌خونه سید؟
می‌خواست دکتر بشه از اون قدیما؟ تهش شد یا که زایید زیر درسا؟
نوشتی توی آن دستخط پیشی می‌خواد دکتر شه ... می‌گفتی: «نمی‌شی!»
یه دانشگاه زده آکسفورد اینجا که مدرک می‌ده مفتی ... ده تا ده تا!
به زیرک‌ها ... به دانشجوی باهوش ... مگه کردان نیومد؟ خوب اونم روش!
رفیقت بود که یک ذره تپل بود ... مشاور بود اگرچه، عقل کل بود!
دماغش چاقه؟ فوله گیگا بایتش؟ هنوز چیز می‌نویسه توی سایتش؟
فرامرز بچه مش اصغرآقا براش کامنت می‌ذاره ... روزی صدتا
آخه پهنای باند ما زیاده ... یه جورایی سر شیرش گشاده
خدا قوت بگو به این رئیسا ... چه حالی داد به این وب‌لاگ نویسا ...
پروکسی و مروکسی ما نداریم صدا داریم ولی سیما نداریم!
همه چی اینورا آزاد و مفته اینو بی‌بی توی اخبار شنفته
رسیور این طرف‌ها هم حلاله arab sat این وری ... سمت شماله!
می‌گن ارزونی بی‌سابقه است این انیشتینه؟ خدایا! نابغه است این؟
اصن دنیا به یک هو زیر و رو شد شنیدی بوش چطور بی‌آبرو شد؟
شنیدی چیزی از طرحای تازه؟ (قلندر خوابه و شب هم درازه؟)
جلو قاچاق خشخاشو گرفتن شنیدی کل اوباشو گرفتن؟
خدا خیرش بده ما که رضاییم نباشه، دسته جمعی کله پاییم
ز وضع قوت گر خواهی بدانی پریم تا خرخره از شادمانی
اگر یک دو نفر هم شکوه دارند از آن مزدورهای جیره خوارند
ملالی نیست اینجا طبق آمار به جز دوری تو آن هم نه بسیار ...
برنج و نان و گندم هست کافی می‌گم راستی توهم با قالیبافی؟!
ببینم توی دوری از ریاست ... خبرهایی شنیدی از سیاست؟
شنیدی گنجی و آزاد کردن؟ به شدت مردم و ارشاد کردن؟
شنیدی توی دانشگاه زنجان ... شنیدی چیزی از الهام و کردان؟
شنیدی برج میلاد و فروختن؟ شنیدی می‌شه چند تایی گرفت زن؟
خلاصه وضع ما که بی‌مثال است گرانی؟ چی؟ تورم؟ نه ... محال است
«برنج آنجا کیلویی خون باباست؟» برو سید، اینم از اون جواباست
برنج اینجا نهایت صد تومان است مرامی، بهترین جای جهان است
خیار و سیب‌زمینی مفت مفت است همان‌طوری که در آمار گفته است ...
تورم یک دو در صد «رشد» کرده ... گرانی سوی مردم «پشت» کرده ...
تساهل معنی تازه گرفته ... نمونه‌اش قافیه در مصرع فوق!!
تمام شد جیره کاغذ ولیکن حکایت همچنان باقی‌ست عمراً
خلاصه می‌کنم ای خاتمی جان ببین من چه خوشم: «آخ جانمی جان!!»
همه خوشحال و شادیم و غمی نیست نیازی به حضور خاتمی نیست
به جان تو خوشیم بسیار سید! حالا می‌خوای بیای چی کار سید؟
برو هر جا که حال کردی سفر کن اصولاً فکر ده از سر به در کن ...
برو ایتالیا ... قسطنطنیه ولایت را دودر کن کی به کیه؟
فقط رفتی اگر از این بیابان سلامم را رسان لطفاً به باران ...
در آخر این تو و این وضع ایران ...
حالا می‌خوای بیا ... می‌خوای بپیچان

 

 

merlin360@yahoo.com

موضوع شگفت انگيز از زندگي آلبرت انيشتن،
كه شما هيچ گاه آنان را نمي دانستيد

همگي ما مي دانيم كه انيشتن اين فرمول[e=mc2] را كشف كرد. اما واقعيت آن است كه چيز هاي كمي در مورد زندگي خصوصي اش مي دانيم .او با سر بزرگ متولد شد :
وقتي انيشتن به دنيا آمد او خيلي چاق بود و سرش خيلي بزرگ تا آنجايي كه مادر وي تصور مي كرد، فرزندش ناقص است،اما بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه هاي طبيعي بازگشت .

اوخیلی دیر زبان باز کرد:
یکی دیگر از مشهورترین جنبه‌های کودکی اینشتین این است که او خیلی دیرتر از بچه‌های معمولی صحبت کردن را آغاز کرد. طبق ادعای خود اینشتین، او تا سن سه سالگی حرف زدن را آغاز نکرده بود و بعد از آن هم حتی تا سنین بالاتر از نه سالگی به سختی صحبت می‌کرد. به دلیل پیشرفت کند کلامی اینشتین، و گرایش او به بی‌توجهی به هر موضوعی که در مدرسه برایش خسته کننده بود و در مقابل توجه صرف او به مواردی که برایش جالب بودند باعث شده بود که برخی همچون خدمه منزل اینشتین او را کند ذهن بدانند. البته در زندگی اینشتین، این اولین و آخرین باری نبود که چنین انگ‌ها و نظرات آسیب شناسانه‌ای به او نسبت داده می‌شد.

حافظه اش به خوبي آنچه تصور مي شود نبود :
مطمئنا انيشتن مي توانسته كتابهاي مملو از فرمول و قوانين را حفظ كند،اما براي به ياد آوري چيز هاي معمولي واقعا حافظه ضعيفي داشته است. او يكي از بدترين اشخاص در به ياد آوردن سالروز تولد عزيزان بود و عذر و بهانه اش براي اين فراموشكاري، مختص دانستن آن [تولد ]براي بچه هاي كوچك بود.یا بطور مثال انیشتین سرعت صوت را از حفظ نمیدانست و وقتی از وی دراین مورد سوال میکردند میگفت اینها چیزهایی است که همه آنرا میدانند پس من وقتم را برای دانستن آنها تلف نمیکنم!

او ازداستانهاي علمي-تخيلي متنفر بود :
انيشتن از داستانهاي تخيلي بيزار بود. زيرا كه احساس مي كرد ،آنها باعث تغيير درك عامه مردم ازعلم مي شوند و در عوض به آنها توهم باطلي از چيز هايي كه حقيقتا نمي توانند اتفاق بيفتند ميدهد.
به بيان او "من هرگزدر مورد آينده فكر نمي كنم،زيراكه آن به زودي مي آيد. به اين دليل او احساس مي كرد كساني كه بطور مثال بشقاب پرنده ها را مي بينّند بايد تجربه هايشان را براي خود نگه دارند.
او در آزمون ورودي دانشگاه اش رد شد
درسال 1895 در سن 17 سالگي،انيشتن كه قطعا يكي از بزرگترين نوابغي است،كه تا كنون متولد شده،در آزمون ورودي دانشگاه فدرال پلي تكنيك سوييس رد شد.
در واقع او بخش علوم ورياضيات را پشت سر گذاشت ولي در بخش هاي باقيمانده، مثل تاريخ و جغرافي رد شد.وقتي كه بعدها از او در اين رابطه سوال شد؛او گفت:آنها بي نهايت كسل كننده بودند، و او تمايلي براي پاسخ دادن به اين سوالات را در خود آحساس نمي كرد.علاقه اي به پوشيدن جوراب نداشت :
انيشتن در سنين جواني يافته بود كه شصت پا باعث ايجاد سوراخ در جوراب مي شود.سپس تصميم گرفت كه ديگر جوراب به پا نكند و اين عادت تا زمان مرگش ادامه داشت.
علاوه بر اين او هرگز براي خوشايند و عدم خوشايند ديگران لباس نمي پوشيد، او عقيده داشت يا مردم اورا مي شناسند و يا نمي شناسند.پس اين مورد قبول واقع شدن[آن هم از روي پوشش] چه اهميتي ميتواند داشته باشد؟
او فقط يكبار رانندگي كرد :
انيشتن براي رفتن به سخنراني ها و تدريس در دانشگاه، از راننده مورد اطمينان اش كمك مي گرفت. راننده وي نه تنها ماشين اورا هدايت مي كرد، بلكه هميشه در طول سخنراني ها در ميان،شنوندگان حضور داشت.
انيشتن، سخنراني مخصوص به خود را انجام مي داد و بيشتر اوقات راننده اش، بطور دقيقي آنها را حفظ مي كرد.
يك روز انيشتن در حالي كه در راه دانشگاه بود، باصداي بلند در ماشين پرسيد:چه كسي احساس خستگي مي كند؟
راننده اش پيشنهاد داد كه آنها جايشان را عوض كنند و او جاي انيشتن سخنراني كند،سپس انيشتن بعنوان راننده او را به خانه بازگرداند.
عدم شباهت آنها مسئله خاصي نبود.انيشتن تنها در يك دانشگاه استاد بود، و در دانشگاهي كه وقتي براي سخنراني داشت، كسي او را نمي شناخت و طبعا نمي توانست او را از راننده اصلي تمييز دهد.
او قبول كرد، اماكمي ترديد در مورد اينكه اگر پس از سخنراني سوالات سختي از راننده اش پرسيده شود، او چه پاسخي خواهد داد، در درونش داشت.
به هر حال سخنراني به نحوي عالي انجام شد، ولي تصور انيشتن درست از آب در آمد.دانشجويان در پايان سخنراني انيتشن جعلي شروع به مطرح كردن سوالات خود كردند.
در اين حين راننده باهوش گفت "سوالات بقدري ساده هستند كه حتي راننده من نيز مي تواند به آنها پاسخ گويد"سپس انيشتن از ميان حضار برخواست وبه راحتي به سوالات پاسخ داد،به حدي كه باعث شگفتي حضار شد.الهام گر او يك قطب نما بود :
انيشتن در سنين نوجواني يك قطب نمابه عنوان هديه تولد از پدرش دريافت كرده بود.
وقتي كه او طرز كار قطب نما را مشاهده مي نمود، سعي مي كرد طرز كار آن را درك كند. او بعد از انجام اين كار بسيار شگفت زده شد.بنابر اين تصميم گرفت علت نيروهاي مختلف در طبيعت را درك كند .
راز نهفته در نبوغ او :
بعد از مرگ انيشتن در 1955 مغز او توسط توماس تولتز هاروي براي تحقيقات برداشته شد.
اما اينكار بصورت غير قانوني انجام شد.بعدها پسر انيشتن به او اجازه تحقيقات در مورد هوش فوق العاده پدرش را داد.
هاروي تكه هايي از مغز انيشتن را براي دانشمندان مختلف در سراسر جهان فرستاد. از اين مطالعات دريافت مي شود كه مغز انيشتن در مقايسه با ميانگين متوسط انسانها،مقدار بسيار زيادي سلولهاي گليال كه مسئول ساخت اطلاعات هستند داشته است.همچنين مغز انيشتن مقدار كمي چين خوردگي حقيقي موسوم به شيار سيلويوس داشته، كه اين مسئله امكان ارتباط آسان تر سلولهاي عصبي را بايكديگر فراهم مي سازد.
علاوه بر اينها مغز او داراي تراكم و چگالي زيادي بوده است و همينطور قطعه آهيانه پاييني داراي توانايي همكاري بيشتر با بخش تجزيه و تحليل رياضيات است.

 

 

محفوظ

افتضاح مافیای فوتبال

وقتی جایی پول باشد- خیلی هم باشد- خواه ناخواه پای فساد و باج‌گیری هم به میدان می‌آید. این را از تیتر گاه عجیب روزنامه‌ها و اینکه حتّی وقت قهرمانی کشتی‌گیران هم تیتر فوتبالی می‌زدند، می‌شد فهمید. ماجرا از تماس تلفنی یک خبرنگار با داریوش مصطفوی آغاز شد که قصد تلکه‌کردن او را داشت و تهدید می‌کرد که در صورت واریزنشدن پول  به حسابش، روزنامه‌اش( الف= ابرار یا البرز) علیه پرسپولیس موضع تندی خواهد گرفت؛ مصطفوی با تیزهوشی مکالمه را ضبط کرد و برای سعیدلو فرستاد و این نوار، رفت و رفت تا به دست احمدی‌نژاد رسید و وقتی او دستور پی‌گیری داد، پای نهادهای امنیّتی از جمله مأموران اطّلاعات ناجا هم به میان کشیده شد. 
تا
جایی که جست‌وجو کردم، پس از شکایت برخی ورزشکاران و مدیران( از جمله ساکت و واعظ آشتیانی)
ناصر احمدپور( سردبیر روزنامه خبر ورزشی)، مهدی هژبری( مدیر اجرایی روزنامه نود)، حامد قاسمی (نویسنده روزنامه البرز ورزشی) و احد علوی( خبرنگار روزنامه‌ی گل) تا کنون دستگیر شده‌اند و فردی به نام الف. ظ (آرش ظلّی‌پور؟) که در اجرای یکی از برنامه‌های ورزشی( ورزش از نگاه دو) هم دستی داشته و از کار برکنار شده است.
گله‌گزاری‌های امیر عابدینی از داوری‌ها را که به خاطر دارید؟ جهان ورزش
نوشته است: با این که در ماجرای دستگیری روزنامه‌نگاران هنوز پای داوران به میان نیامده، امّا گفته می‌شود داوری‌های جهت‌دار و غیرمنصفانه در لیگ فوتبال توسط چند نفر از ورزشی‌نویسان پرنفوذ برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود. در ابتدای لیگ گذشته یکی از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری در گفت‌وگویی خصوصی از این امر شکایت داشت. او که تیمش یکی از مدعیان قهرمانی بود، می‌گفت جدولی از خدمات پشت پرده‌ی داوری در اختیار او قرار گرفته که در قبال مبالغ بسیار بالا قضاوت بازی‌ها به نفع یک تیم مشخص انجام شود. جالب این که در این جدول اشاره شده بوده که حتی برای سوت نزدن مغرضانه علیه تیم هم باید مبلغی پرداخت شود!
همین هفته فرهاد کاظمی( کسی که بیشتر افراد دوپینگی از تیم‌های او بوده‌اند) در برنامه‌ی نود در حالیکه برافروخته شده بود، می‌گفت من اگر بگویم به ورزشکار بیا ناندرولون بزن او هم باید بزند؟ خوب طبعاً او اسم دوپینگ را نمی‌آورد بلکه به اسم ویتامین و مواد مکمّل چنین کاری را می‌کرد؛ شاه‌حسینی تا خوب جایی پیش رفته بود و به صراحت گفته بود که دست از سر کاظمی و مربّی بدنساز معروفش که استاد تزریق‌های مشکوک بود، برنمی‌دارد ولی با آمدن شریفی ظاهراً همه نفسی به راحتی کشیده‌اند.
داوری‌های عجیب، گل نزدن‌ یا خوب بازی نکردن برخی بازیکنان در بعضی بازی‌های خاص، دلّال‌های بی‌نام و نشانی که سودهای چندصدمیلیونی می‌برند، فوتبال را به تجارتی سیاه بدل کرده‌اند. یکی از همین دلّال‌ها( خشایار محسنی) که با کلاه‌گذاشتن سر هدایتی و پروین از ایران گریخته بود و می‌گفتند پروین به خونش تشنه است، تیم دی استرادای اسلوواکی را در اختیار گرفته و الآن محمّد پروین در همان تیم بازی می‌کند! گروهی از بازیکنان دیپورت شده‌ی فوتبال ایران مانند ساها بازیکن سابق پرسپولیس هم در همان تیم هستند و البتّه مربّی چنین نوابغی کسی جز ورنر لورانت (مربّی فراری سابق سایپا) نمی‌تواند باشد.
از فوتبالی که جادوگران را برای برد و باخت به خدمت می‌گیرد
 و مدیرانش در دروازه‌ی استقلال- در بازی دربی- به دنبال سر خروس ( راز گل نخوردن طالب لو!) می‌گردند، بیش از این انتظار نمی‌رود. دو سه سال پیش شاهد افتضاح در لیگ ایتالیا بودیم؛ باید منتظر شد و دید که نظام قضایی ایران تا چه حد شجاعت و امکان پیش‌روی و افشاگری مفاسد فوتبال ایران را دارد. ایران‌دخت نوشته است که یکی از بازیکنان پرسپولیس گفته از وقتی بگیربگیرها شروع شده، تماس‌های خبرنگاران باج‌گیر هم قطع شده است. 

پ. ن: باید دید که به فردوسی‌پور و برنامه‌ی نود این هفته، اجازه‌ی پرداختن به این موضوع را می‌دهند یا نه؛ گرچه شاید به دلیل ادامه‌داشتن تحقیقات و بازپرسی و صادرنشدن حکم، طرح آن در یک برنامه‌ی تلویزیونی مقدور نباشد.

 

 

malekiha_h@yahoo.com

پاسخ به مطلب خاتمی و موضوع هسته ای
در شماره 1069 مجله روزانه

احتراما در پاسخ به نظر دوستی که در خصوص خاتمی و موضوع هسته اعلام نظر نموده بودند مطالبی رو خدمت دوست گرامی و هم نظرانشون تقدیم کنم البته مد نظر اینجانب بیشتر در خصوص مسائل هسته ای و سیاسی هست.
ابتدا در مورد کمک ایران به گروههایی مانند حزب الله و حماس میخوام بگم فکر میکنید این گونه سرمایه گذاریها و اقدامات هیچ جای دنیا انجام نمیشه ؟ مثلا چرا آمریکا ور دل ما تو عراق و افغانستان نیرو و تجهیزات انباشته کرده؟ یا گرجستان پایگاه نظامی داره؟ چرا القاعده ایجاد شد و عربستان شدیدا داره حمایت مالی و تسلیحاتی ازش میکنه ؟ راستی عبدالمالک ریگی از کجا پیدا شد؟ سپر دفاعی بلوک غرب و ناتو برای چی تشکیل شد؟ چرا بعد از گذشت سی سال هنوز کشور عرب و ملخ خور امارات مساله سه تا جزیره رو عنوان میکنه ؟ واقعا چرا سر خودمونو میکنیم زیر برف ؟ چرا خودمونو به بی خبری میزنیم ؟ حتی کوچکترین و خردترین کشورها مثل امارات و بحرین هم هر کدوم به نوعی یه مساله رو بهونه کردن و ما باید ایراد بگیریم به تسلیح دو تا حزب که دیوار به دیوار اسرائیل هستن . رژیمی که به صراحت و راحتی تهدید میکنه . یادمون رفته خیلی راحت به سوریه حمله کرد؟ راستی سوریه چیکار کرد؟ چرا خیلی ساده از کنار بوجود امدن گروههای تروریستی مثل القاعده و ریگی و غیره به راحتی میگذریم ولی تجهیز دو تا جنبش رو آب ریختن به آسیاب دشمن میدونیم ؟ باید منظر باشیم تا با خاک یکسانمون کنن تا به خودمون بیایم؟ اونوقت نمیگین واقعا چه حکومت ( حالا حتی اگه ظالم هم که باشه) بی خیال و بی عرضه ایه؟ یعنی ترس ما تا این حده که نکنه یه وقت ما رو تحریم کنن؟ دیگه از این بالاتر هم مگه چیزی داریم؟ اینو خیالمون راحت باشه ما برای فتح کل دنیا که برامون هیچ ارزشی نداره هیچ نیازی به لشکر کشی نداریم فقط کافیه یه نگاهی به برخورد مردم دنیا با مسئولین کشورمون در تمامی دوره ها بندازیم ... میتونیم تفاوت فاحش اون رو با استقبالهای جانانه ای که از روسای جمهور امریکا و برخی کشورهای اروپایی میشه ببینیم البته ما دلمونو به اینجور چیزا خوش نمیکنیم ما انقلاب رو صادر میکنیم بدون حتی یک عملیات نظامی و نمونه هاشو خودتون بهتر میدونید ... حزب الله , حماس, کشورهای امریکای لاتین ... صدور انقلاب به این معنی نیست که اونا بیان تشهد بخونن و مسلمون بشن .
در مورد نظر کشورهای اورپایی و آمریکا میخوام ببینم مگه قرار ما بشینیم ببینیم اونا در مورد ما چی میگن ؟ مگه قرار ما بشینیم به حرف اونا گوش کنیم ؟ واقعا اونا چقدر به حرف ما گوش کردن ؟ در دوره آقای خاتمی ما 2 سال تعلیق کردیم ... چی شد ؟ به به و چه چه کردن؟ مشکلمونو حل کردن ؟ هیچی ... به غیر از این که ما 2 سال از همه چیزمون عقب افتادیم ... واقعا در دوره آقای خاتمی چقدر پیشرفت کردیم ؟ آقای خاتمی در نهایت صداقت داشت گفتگوی تمدنها رو پیشنهاد میداد و پیگیر کارهاش بود ... دستش دردنکنه ولی اونایی که داعیه صلح جهانی و مبارزه با تروریسم رو داشتن تو همون ایام طرح گفتگوی تمدنها اول به افغانستان تو مرز شرقی و بعدش به عراق تو مرز غربی حمله کردن و دیدید که چکارها نکردن که هنوز هم ادامه داره ... بله البته اونا برای گفتگوی تمدن آقای خاتمی پشیزی ارزش قائل نشدن و همه با هم از آمریکا و اروپا و کشورهای شرق آسیا و البته کشورهای عربی به اتفاق هم 2 تا جنگ خانمانسوز رو شروع کردن که البته با اومدن دولت نهم رشته های دولتهای غربی پنبه شد . مساله هسته ای چیزی نیست که اونا به راحتی با ما کنار بیان ... خیالتون راحت باشه که مساله هسته ای فقط یه بهونس ... شاهدش هم این که همونا همین چند مدت پیش گفتن ایران باید تمامی مطالعات هسته ایش رو کنار بذاره ... راستی واقعا فکر کردید چرا؟ چرا نباید ایران پیشرفت علمی داشته باشه ؟ البته این فقط شامل حال ایران نیست و هر کشور دیگه ای هم مثل ایران قدم تو این راه برداره به سرنوشت ایران دچار میشه ... حالا چرا اونا نمیخوان کشور علمی در این منطقه وجود داشته باشه ... خوب آخه اونا اینجا بازار فروش اسلحه دارن ... سالانه میلاردها دلار اینجا فروش تسلیحاتی دارن ... اونا فکر اینده هستن ... میدونید که نفت پایان پذیره و در مدت کوتاهی در اینده همه به فکر استفاده از انرژی هسته ای می افتن خب حالا کی باید نیروگاه و سوخت و نیرو و ... چیزای دیگشونو تامین کنه ... کاملا مشخصه اونا میخوان بازار سالهای آینده دست خودشون باشه و این وسط ایرانه که اگه بتونه به جایی برسه صد در صد بازار رو دستش میگیره ... برادر من اونا فکر چند ده سال بعد رو میکنن و ما تو فکر گفتگوی تمدنها هستیم و از تسلیح حزب الله و حماس ایراد میگیریم ... ما حزب الله را به این شکلی که فکر میکنید تسلیحش کردیم ولی دیدید که راحت 33 روز در مقابل پنجمین ارتش قوی دنیا ایستاد )
و اما در خصوص پیشرفتهایی که در حال حاضر شاهد ان هستیم باید گفت که باید اینگونه اقدامات رو از منظر دیگران ببینیم . اگه مراجعه مختصری به سایتهای خارج از کشور داشته باشیم میتونیم عمق پیشرفت رو مشاهده کنیم . تجزیه وتحلیلهایی رو که سردمداران و اصحاب رسانه ها و مسئولین مملکتی کشورهای خارجی میکنن خیلی واضحه . واقعا اگه کمی اهل جستجو و پیگیری باشیم میبینیم که با زبون بی زبونی دارن اعتراف به پیشرفت ایران میکنن . حالا یکی قصد داره واقعیت رو بگه یکی واقعا قصد داره از این فرصت استفاده کنه و از ایران یه هیولا بسازه و کشورهای منطقه و خاورمیانه و حتی فراتر از منطقه رو , رو در روی ایران قرار بده . من تو سایتهای داخلی به مطالبی برخوردم که از خوندن بعضیهاش واقعا شرمنده شدم که در کشور ما کسانی هستن که به مراتب وقیح تر از دشمنانمون هستن . به عنوان مثال تو یکی از سایتها از ماهواره امید به عنوان زباله فضایی یاد شده بود !!!!! چرا باید اینطوری باشه؟ به نظر شما مردم کشورهای دیگه هم با موارد علمی و پیشرفتهاشون اینطوری برخورد میکنن؟مطمئنا جوابتون منفی هست. ما با تمامی مشکلاتی که داریم تونستیم به این مرحله برسیم و صددرصد جا برای رشد هست ولی برخی فقط و فقط و فقط از سر لجاجت با حکومت و رئیس جمهور و از اینجور مسائل هست که حاضر به قبول این پیشرفتها نیستن در حالی که همه دنیا این رو قبول داره. راستی میدونید چرا الان بین اکثر کشورهای اروپایی دیگه حرف از حمله و تحریم و ... این جورچیزا نیست و بحث بیشتر سر مذاکرس؟ چون این براشون جا افتاده که باید ایران هسته ای رو قبول کنن و دست از مخالفت بردارن . چون نفع خودشون هم تو همینه و همشون از جنگهای بی نتیجه خسته شدن و دنبال بهونه میگردن تا کمی نفس بکشن و حالا اینجا اوباما این بهونه رو به دستشون داده و از فرصت استفاده کردن و همشون دم از مذاکره میزنن که البته مطمئنا اگه دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی بوده این وضعیت رو نداشتیم و اونا به مراتب به اهدافشون رسیده بودن .
اما در مورد خود اقای احمدی نژاد این مطلب به نظرم میرسه که حداقل این آقا دم از عدالت و عدالت ورزی میزنه . قبلیا چیکار میکردن؟ آیا به نظر شما بانشستن در کاخ سعد اباد و دستور صادر کردن میشه کشور رو کنترل کرد؟ همه این رو قبول داریم که کسی میتونه درد مردم رو بفهمه که در میون اونا باشه و از نزدیک با درد و رنجشون اشنا بشه . یعنی همین کاری که این آقا داره انجام میده . سفرهای استانی حداقل نتیجش اینه که هیئت دولت از نزدیک با مشکلات روبرو میشه و بودجه ها و اعتبارات رو به طور مستقیم در اختیار پروژها قرار میده نه این که از فرسنگها فاصله به شهرها نظارت کنه و پول مملکت رو بده به استاندار و فرماندار و غیره و غیره که معلوم نشه کجا داره خرج میشه . یه پیشنهاد میکنم این که اگه تونستید که بعید میدونم امکان پذیر باشه ولی میدونم که با همه مخالف بودنتون این مطلب براتون تا حدودی قابل قبوله که احتمالا اگه اقای احمدی نژاد کاندید بشه از شهرستانها و حتی روستاها بیشترین آراء رو خواهد داشت. چرا ؟ چون این آقا میگه مگه همه ایران تو تهران خلاصه شده ؟ یا تو مراکز استانها خلاصه شده؟ یادتونه تو فیلم مستند پیگیری مصوبات هیئت دولت افتتاح یه جاده 10 کیلومتری رو نشون میدادن . یادتونه اون پیر زنه گریه میکرد و میگفت 50 ساله که جد و آبادمون و بچه هامون تو گل و لای زمستون و گرد و خاک تابستون این مسیر و میرفتن و میومدن ولی حالا در مدت 2 ماه این مسیر 1 کیلومتری اسفالت شده و ما دیگه این مشکل رو نداریم . به نظرت رای اون خانوم کی میتونه باشه؟ خاتمی یا احمدی نژاد؟ بد نیست یه سفر به چند تا استان برید نمیگم داخل شهرها و فقط همین بیرون شهرها و توی جاده ها میتونید کارهای در دست اقدام برای تعمیر و تعریض معابر و جاده هارو ببینید . میدونید یکی از خصائل احمدی نژاد چیه ؟ ساده و بی غل و غش بودنشه . یادتونه او اوائل چه چیزایی میگفتن؟ ذوالجناح به جای سمند ... جدا کردن مرد و زن تو پیاده رو ها و ... چرا راه دور بریم همین الان فیلم یوسف داره پخش میشه . خداوکیلی چقدر جک در مورد احمدی نژاد ساختن؟ آیا تا حالا از خودش و یا اطرافیانش اعتراضی شنیدید؟ همین صعه صدر اون یکی از ویژگیهاشه . یادتونه آقای خاتمی به چند تا اعتراض دانشجوها تو مراسم 16 آذر (روز دانشجو) چه جور پاسخ داد؟ بد نیست به جراید اون زمون مراجعه کنید تا تفاوت زمین تا آسمانی خاتمی رو با احمدی نژاد ببینید . راستی اگه خاتمی تو دانشگاه کلمبیا بود با رئیس دانشگاه کلمبیا چیکار میکرد؟
فرموده بودید ملت ایران کوچکترین ارزشی برای اینان ندارند . یاد صحبت آقای احمدی نژاد در مراسم استقبال یکی از شهرها افتادم که گفت : شنیدم رئیس جمهور یکی از کشورهای اروپائی گفته ما احمدی نژاد رو در کشورمون قبول نمیکنیم . میخوام بگم که من اصلا نیازی به دیدن شماها ندارم و ارزش همین بچه های کوچیک و ساده کشور خودم رو از همه اونا بیشتر میدونم و خاک پای ملت ایران رو میبوسم.
راستی از دهها سال قبل مگه اونا برای ما ارزش قائل بودن که حالا دیگه نباشن؟ مگه بی ارزش بودن ملتها فقط شامل حال ایرانه ؟ یعنی اونا عاشق ملت ترکیه و عراق و عربستان و مصر و روسه و ... و... هستن و فقط ما رو بی ارزش میدونن؟ نخیر برای اونا فقط ملتی ارزش داره که منافع اونا رو تامین کنه و اگه قدمشو سر سوزنی کج برداره از همون لحظه دیگه بی ارزش میشن .
ببخشید زیاد حرف زدم با این که شاید این قطره ای از نظریاتم بود ولی در آخر میخوام بگم که هیچ کس ادعا نکرده که این دولت بهترینه و اگه کسی چنین ادعایی که دروغ محضه . فقط میشه گفت در بین دولتها دولتی بوده بی ادعا و رک و صاف و البته خیلی از گفته هاش رو نتونسته عمل کنه ولی اون چیزی که مشهوده تلاش خودش رو کرده و با این همه فشار خارجی و بدتر از اون مخالفتهای بسیار احمقانه برخی عوامل داخلی تونسته کار رو تا اینجا برسونه . رئیس جمهور اگه بتونه حتی فقط 40 درصد هم از گفته هاش و مصوباتشو به عمل برسونه ما شاهد پیشرفتهای زیادی خواهیم بود و نکته آخر این که بد نیست همه چیز و همه کس رو از روی انصاف نقد کنیم و نه از روی لجاجت و عناد.

موفق و موید باشید ... حسین ملکی

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

21 اسفند / 11 مارس / 13 ربيع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
21 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
فراري داده شدن پارسي زبانان به بدخشان

76 سال پيش از ميلاد ، اواخر زمستان ، طوايفي كه در منتهي اليه شمالغربي چين مي زيستند با استفاده از فرصت احضار واحدهاي ايراني مستقر در مرز منطقه اي كه امروزه در آنجا اويغور ها زندگي مي کنند و در آن زمان محل سكونت پارسي زبانان بود به اين منطقه هجوم آوردند و پارسي زبانان را به بدخشان ( شمالشرقي افغانستان امروز ــ تاجيكستان ) فراري دادند و بر جايشان نشستند. با وجود اين ، آثار فرهنگ ايراني و بسياري از واژه هاي فارسي براي مثال ؛ كاريز ( قنات ) در آنجا تا به امروز باقي مانده است. مهرداد شاه اشكاني ايران در سال 82 پيش از ميلاد همه نيروهاي رزمي ايران حتي ار دورترين نقاط امپراتوري را احضار كرده بود تا قدرت روم را بشكند كه روميان كه چنين ديدند حاضر به صلح شدند و شكستن قدرت روم در شرق به بعد موكول شد و در سال 53 پيش از ميلاد به دست ژنرال سورنا انجام گرفت.

 

نگراني بهرام كرمانشاه از مرزهاي شرقي ايران

11 مارس سال 388 ميلادي‌(بيستم اسفند ) پس از درگذشت شاپور سوم - شاه ايران از دودمان ساسانيان - بهرام برادر او و حكمران خطه كرمان ، شاه ايران زمين شد و به دليل علاقه اي كه به كرمان داشت در همه عمر لقب « كرمانشاه » را براي خود حفظ كرد . مورخان رومي نيز در كتاب هاي خود اورا بهرام كرمانشاه نوشته اند . از كارهاي مهم او امضاي يك معاهده صلح با امپراتوري روم است . اين شاه به دليل آگاهي هاي فراوان از مناطق آن سوي مرزهاي خاوري ايران ، استانداران استانهاي خاوري را از ميان ژنرالهاي ارتش انتخاب كرد و كابل را پايگاه سپاه سوم ايران قرار داد . اين اقدام بهرام كرمانشاه بدعتي شد كه تا زمامداري خسرو انوشيروان ادامه داشت . توسعه و به صورت شهر در آوردن کرمانشاه نيز در زمان اين پادشاه انجام شد که به نام وي خوانده مي شود.

 

تاجگذاري شاه اسماعيل صفوي

تصوير شاه اسماعيل يکم

شاه اسماعيل صفوي 11 مارس سال 1502 (در آن سال مصادف با بيستم اسفند) در تبريز تاجگذاري كرد و اعلام داشت كه شيعه اثني عشري مذهب رسمي ايرانيان خواهد بود. وي در خطبه اي كه ايراد كرد خودرا به عنوان فرزندزاده امام حسين (ع) و شهربانو (دختر يزدگرد سوم)، مسئول و مكلّف به ترويج مذهب شيعه و نيز احياء امپراتوري ايران و نجات ايرانيان از وضعيت نابساماني كه از زمان حمله مغول داشتنند اعلام كرد. شاه اسماعيل تا توانست به وعده هايي كه در اين خطبه داده بود جامه عمل پوشاند.

 

دستگيري 47تن ازدانشجويان ايراني مشغول تحصيل دراِمريكا

21 اسفند 1358 -  پس ازپيروزي انقلاب اسلامي درايران، مردم و دولت ايران با اقدامات كينه توزانه دولت اِمريكا روبرو شدند. ازجمله اين اقدامات دستگيري 47تن ازدانشجويان ايراني مشغول تحصيل دراِمريكا بود كه درچنين روزي صورت گرفت.

Mobin_s2004@yahoo.com
11 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
بازگشت جهان به وضعيتي بدتر، تنها با يك گزينش نادرست - انتخاب گورباچف به جانشيني چرننكو

چرننكو

يك روز پس از درگذشت «كنستانتين چرننكو» رهبر 73 ساله شوروي، گردانندگان حزب كمونيست اين كشور يازدهم مارس 1985 «ميخائيل گورباچف» 54 ساله دستيار يوري آندروپوف رهبر اسبق را در جاي او قراردادند و رهبر شوروي _ يکي از دو ابرقدرت جهان کردند. درگذشت سه رهبر سالخورده شوروي ــ برژنف ، آندروپوف و چرننكو ـ به فاصله دو سال و نيم، در انتخاب گورباچف كه مردي ميانسال بود موثر بود، زيرا حزب نمي خواست كه چند ماه بعد باز هم يك مراسم تدفين ديگر برگزار كند، ولي انتخاب گورباچف آغاز پايان عمر اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي، حاكميت حزب كمونيست، و فروپاشي بلوك شرق بود (كه ايجاد اين بلوك به بهاي خون 27 ميليون تن از مردم شوروي تمام شده بود) و طولي نکشيد که بدون سر و صدا، جنگ و بکارگيري سلاح اتمي و موشک؛ نظام و وضعيتي تازه بر جهان حاكم شد كه جز براي اروپاي غربي و نيز كورپوريشن هاي بزرگ آمريكا و سرمايه داران برخي از ممالك، بهتر از گذشته نبوده است و بنابراين، تاريخدانان متفقا انتخاب گورباچف در 11 مارس 1985 را نقطه بازگشتي در تاريخ جهان به شمار آورده اند. «تاريخدانان» فروپاشانيدن كنفدراسيون يوگوسلاوي، بي ثبات كردن افغانستان و پاكستان، اشغال نظامي عراق و استقرار نظامي آمريكا در منطقه خليج فارس، بي خاصيت كردن اتحاديه عرب و سازمانهاي جهاني ديگر، گسترش اتحاديه اروپا با هدف بستن راه اروپا به روي مسكو، گسترش ناتو و حضور آن در نقاطي جز اروپا و آمريكا با اين منظور كه ژاندارم جهان شود، سنگ اندازي برسر راه ساير ملل كه مي خواهند «قدرت» شوند، گلوباليزاسيون اقتصاد و استثمار مللي كه به فقر كشانده مي شوند و ... را نتيجه همين يك انتصاب غلط (انتصاب گورباچف) مي دانند و مي گويند كه گورباچف تعمد نداشت، اشتباه و سادگي كرد و فرد شايسته و متناسب با مقام، كمتر مرتكب اشتباه مي شود كه توجه به اين نكته درسي است بزرگ براي همه ملل.
    گورباچف تصور مي كرد كه اگر كمي دريچه را به روي باد - آن چه كه در غرب آزادي سياسي گويند باز كند و اولويت را به جاي تقويت بنيه نظامي و اهميت ارتش، (طبق توصيه مستشاراني که غرب به او معرفي کرده بود) به «اقتصاد» بدهد چهره شوروي دفعتا! تغيير خواهد كرد. بنابراين، در نخستين نطق خود از «تغيير» سخن به ميان آورد.
    دو روز بعد از انتصاب، گورباچف پس از شركت در مراسم تدفين چرننكو با جورج بوش معاون ريگن رئيس جمهوري وقت آمريكا كه به همين منظور به مسكو آمده بود ملاقات كرد و ضمن مذاكره اي طولاني با او پيام ريگن را كه پيشنهاد ملاقات داده بود دريافت كرد. در پايان اين ديدار اعلام شد كه طرفين خواهان تشنج زدايي و قطع مسابقات تسليحاتي هستند.
    گورباچف كه به نظر قريب به اتفاق مفسران - مردي زودباور بود، شايستگي رهبري کشور پهناوري چون شوروي را نداشت و در كار سياست سادگي مي كرد بعدا در ملاقاتهاي متعدد با سران آمريكا (که برنامه آنها با دقت تمام در واشنگتن تهيه شده بود) حضوريافت، وعده هاي فراوان شنيد و به راهي گام گذارد که همه چيز را برباد داد و مهمتر از همه، آرزوهاي مردمي که به سوسياليسم و تامين برابري و شادماني بشر چشم اميد دوخته بودند.

يكي از ديدار هاي گورباچف و ريگن

 

ازدواج وكالتي ناپلئون با شاهزاذه خانم اتريشي

ناپلئون بناپارت امپراتور انتخابي فرانسه پس از طلاق گفتن ژوزفين در سناي اين كشور و علي رغم مخالفت پاپ ، از شاهزاده خانم اتريشي « ماري لوئيز » خواستگاري كرد ولي به پدر او امپراتور اتريش اطلاع داد كه براي آمدن به وين وقت ندارد و عقد نكاج به صورت وكالت بايد انجام شود و عروس به فرانسه اعزام گردد و دراينجا مراسم كليسايي آن بر گزار گردد.
    امپراتور اتريش چاره اي جز قبول پيشنهاد نداشت و عقد نكاح وكالتي 11 مارس سال 1810 در كاخ سلطنتي وين انجام گرفت و عروس و همراهان روانه پاريس شدند و روز اول آوريل به محض ورود آنان به پاريس مراسم مذهبي عقد انجام گرفت ، ولي از ترس پاپ هر كشيشي حاضر به اجراي مراسم نبود . بسياري از كشيشها تمارض كرده بودند و يا به مرخصي رفته بودند. ماري لوئيز مادر تنها فرزند ناپلئون است.

برخي ديگر از رويدادهاي 11 مارس

  • 222:   « واريوس باسيانوس» پس از چهار سال رياست بر امپراتوري روم درگذشت . وي در سوريه به دنيا آمده بود.

  • 1302:   به نوشته شكسپير ، رومئو و ژوليت در اين روز با هم ازدواج كردند.

  • 1918:   لنين پايتخت روسيه را از سن پترزبورگ به مسكو انتقال داد.

  • 1924:   ( 1302 خورشيدي ) : نيروي هوايي ايران با هفت هواپيما آغاز بكار كرد . سه فروند از اين هواپيماها ساخت آلمان و چهار فروند ديگر ساخت روسيه بود.

  • 1966:   ژنرال سوهارتو در اندنزي كودتا كرد.

  • 1970:   حزب سوسياليست بعث عراق ملت كرد اين كشور را برسميت شناخت.

  • 1977:   مسلمانان حنفي در شهر واشنگتن با تصرف سه ساختمان عده اي زا به گروگان گرفتند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    13 ربيع الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    9
    22

    اهواز

    14
    22

    تبريز

    2
    9

    شيراز

    11
    22

    مشهد

    9
    26

    بندرعباس

    18
    31

    کرمان

    7
    24

    اصفهان

    4
    21

    يزد

    11
    27

    کرمانشاه

    3
    10

    اراک

    4
    15

    رشت

    8
    13

    دبی

    21
    28


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1258 تومان
    996 تومان
    1420 تومان
    1050 تومان
    268 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    223000 تومان
    115000 تومان
    57500 تومان
    219000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:56
    طلوع خورشيد : 06:20
    اذان ظهر : 12:14
    غروب خورشيد : 18:08
    اذان مغرب : 18:27
    نيمه شب شرعي : 23:32

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    TIME
    9 مارس

    جديدترين شماره از ماهنامه
    TIME Magazine

    تاریخ انتشار: 9 مارس 2009
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 1 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    کيبوردي با طعم شکلات شیری

    شاید هر روز همه چیز مثل همیشه خوب پیش نرود. طبق عادت پشت ميز کار خود مي نشینید و کامپیوتر روميزي خود را روشن کرده تا مثل هر روز زندگي مجازی خود را با یک کليک آغاز کنيد. ناگهان موس در دستتان قطره قطره آب مي شود! تصورش را بکنيد...
    اين هم يک کیبورد خوشکل برای علاقمندان به شکلاتهاي شیری. خوردن گجتها و وسايل الکترونیکی هم خالي از لطف نیست. شيريني پزی و آشپزی هم فرصت خوبي است براي ارائه ايده در ساخت گجتها. بي شک با این ايده های خوشمزه زندگی مجازيمان شیرینتر و لذت بخش تر خواهد شد.
    اگر شما باشید اول کدام کلید را می خورید؟
    منبع 

    لپ تاپ ضد ضربه Dell Latitude E6400 XFR 'مقاوم ترین در جهان'  

    شرکت دل لپ تاپ ضد ضربه جدید خود برای استفاده در شرایط سخت را E6400 XFR نامیده است. این لپ تاپ برای کار کردن در شرایط نظامی، کارهای اورژانسی، در خطوط مقدم و کلا هر کسی که دوست دارد لپ تاپش 13 خصوصیت ساخته های نظامی را داشته باشد، ساخته است.
    کامپیوتر جدید دل قادر است سقوط از ارتفاع 1.2 متری را به صورت خاموش از هر زاویه ای به خوبی تحمل کند. در دماهای بالا و یا شدیدا سرد کار کند، در زیر آب و رطوبت و بخار دوش بگیرد و حتی در برابر انفجار مقاومت کند.
    شرکت دل گفته که در بدنه این لپ تاپ از ماده ویژه ای استفاده کرده که آن را «سیستم محافظ بالستیک» نامیده است. از این ماده در صنایع نظامی برای ساختن هواپیما و ... استفاده می شود. و این خصوصیت باعث شده که دل ادعا کند این کامپیوتر نسبت به تمام لپ تاپ های ضد ضربه موجود 25 درصد مقاوم تر باشد.
    نمایشگر 14.1 اینچی این لپ تاپ در مقابل نور مستقیم خورشید کاملا قابل استفاده است و با پردازشگر Core 2 Duo و وزن 3.8 کیلوگرم با قیمت اولیه 4299 دلار فروخته می شود.
    در ویدیوی کوتاه پایین می توانید شرایط زندگی سخت این لپ تاپ را ببینید. توصیه می کنم آن را از دست ندهید.
    منبع و اطلاعات بیشتر  
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    روايت دريا


    نويسنده: محمد محمديان‌

    معرفی کتاب:
    پيامبر اكرم (ص) در طول حيات خود، بارها امام علی (ع) را وصی و جانشين پس از خود اعلام كرد. ولیاعلان رسمیاين امر مهم، در روز عيد غدير و درحضور جمعيت بسياری انجام شد.
    اين واقعه به طور متواتر توسط مورخانو محدثان اهل سنت و اهل تشيع نقل شده است. با اين وجود، متأسفانه پس ازپيامبر اكرم (ص)، امام علی (ع) از حقمسلم خود در ولايتبر مسلمين محروم شد. ناديده گرفتن اينحق به وسيلهعده ‌ای قدرت طلب، سبب شد كه امام علی (ع) 25 سال در جهت مصلحت امت اسلامی سكوت كند. بااين حال، در مواردمتعددی ايشان خود احياگر حديث غدير ومتذكر حق تضييع شدهخويش بودند. اين امر را می توان درگفتگو های وی با خليفه اول، شواری خلافت پس از مرگ خليفه دوم، در مسجدالنبی و در روزگار عثمان و …، مشاهده نمود.
    در كتاب حاضر كه يكی از مجموعه “از چشم اندازامام علی (ع)” می باشد، سعی شده بهمواردی كهاميرالمؤمنين (ع) در اثبات حقانيت خويشبه حديث غدير استناد كرده است، اشارهشود.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه
    ● خطبه وسيله، هفت روز پس از وفات پيامبر (ص)
    ● گفتگويی در خلوت با خليفه اول
    ● شورای خلافت، بعد از مرگ خليفه دوم
    ● مسجد النّبی، روزگار عثمان
    ● ميدان جنگ جَمَل، سخنی با طلحه
    ● نامه ای منظوم در جواب معاويه
    ● قبل از عزيمت به صفّين
    ● صفيّن، گفتگو با فرستادگان معاويه
    ● ميدان شهر كوفه
    ● مسجد كوفه، استشهاد به حديث غدير
    ● كتمان ‌كنندگان حديث غدير
    ● عيد غدير، خطبه غديريّه
    ● نامه ای به شيعيان در واپسين روزهای زندگی
    ● ده مورد ديگر
    ● سخن آخر
    ● پي نوشت
    ● فهرست منابع


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    موضوع انشاء: «فرهنگ را توصیف كنید!»

    ارژنگ حاتمی

    پیش مامانی رفتم و موضوع انشا رو بهش گفتم، مامانی گفت: «از نشانه های با فرهنگ بودن این است كه همیشه شیشه های خونه تمیز باشه، و از اونجا كه شیشه ها فقط با روزنامه كاملا تمیز میشن، اگر دیدی یك نفر در خیابان بود و دستش روزنامه بود یعنی اینكه آدم بافرهنگی است.»، از مامانی پرسیدم: «پس آدم های بی فرهنگ شیشه هاشون رو با چی پاك می كنن؟»، مامان گفت: «مثل عمه ی بی فرهنگت با لنگ!»
    من داشتم حرفهایی كه مامان می زد رو توی دفتر انشام می نوشتم كه نازنین(خواهر كوچولوم) اومد و گوشه ی دفترم رو پاره كرد و فرار كرد، منهم كیفم رو به طرفش پرت كردم ... متاسفانه به دلیل عدم تمرین هدف گیری ام بد شده، كیف به جای سرش با گردنش اثابت كرد ... مامان كه این كار من رو دید گفت: «یكی دیگر از مشخصه های آدم بافرهنگ این است كه چیزی رو به سمت كسی پرتاب نمی كنند، مثلا تماشاگران بی فرهنگ توی ورزشگاه ها به داخل زمین چمن صندلی و نارنجك و بطری نوشابه پرتاب می كنند.»
    موضوع انشا رو به بابایی گفتم و بابایی گفت: «حتما خانوم معلمتان خیلی بافرهنگ است كه چنین موضوع های انشایی رو انتخاب میكنه!»، اما نمی دونم چرا مامان به بابایی چشم غره رفت و بابایی هم گفت: «یادته توی اتوبوس بودی و اون آقاهه بهت گفت بی فرهنگ؟ به خاطر این حرف رو زد كه تو داشتی پوست تخمه ات رو می ریختی كف اتوبوس.»، به بابایی گفتم: «خب پول تو جیبی ام رو زیاد كنین تا برم مغز پسته بخرم تا پوست نداشته باشه و با فرهنگ بشم!»، نمی دونم چرا بابایی بحث رو عوض كرد و گفت: «اصلا یه مثال دیگه برات می زنم آدمهای بافرهنگ به حقوق دیگران احترام می گذارند و توی محیط های عمومی و سربسته سیگار نمی كشند!»، به بابایی گفتم: «یعنی شما بی فرهنگ هستید؟»،بابایی كمی هول شده بود و نمی دونم چرا داشت ابروهاش رو به سمت بالا و پایین می برد و انگشت اشاره اش رو روی دماغش گذاشته بود، من حرفم رو ادامه دادم: «پس چرا شما دیروز توی خونه ی عمو اینا شما سیگار كشیدی؟ اونجا هم عمومی بود و هم سربسته.»، نمی دونم چرا بعد از صحبت های من مامان به طرف بابا ملاقه پرت كرد، البته برخلاف هدف گیری من هدف گیری مامان خیلی خوب است، دقیقا ملاقه به كله ی بابایی اثابت كرد، به مامانی گفتم: «مگه شما نگفته بودی آدمهای با فرهنگ چیزی رو پرتاب نمی كنند؟»، مامانی جواب داد: «ملاقه استثنا است و در ضمن خیلی هم فرهنگی است!»، یادم باشه برای خودم یه ملاقه بگیرم تا از این به بعد مثل آدم های بافرهنگ عمل كنم و نازنین رو با ملاقه بزنم!!
    پیش داداشی رفتم و ازش در مورد فرهنگ پرسیدم، داداشی گفت: «فرهنگ رو نمی دونم چیه، اما در مورد بی فرهنگی یكم اطلاعات دارم، راستش فكر كنم موتور گازی نشانه ی بی فرهنگی باشه، چون وقتی سوار موتور گازی بودم یه نفر بهم گفت بی فرهنگ.»، به داداشی گفتم: «خب شاید به خاطر چیز دیگه ای بهت گفته بی فرهنگ»، داداشی گفت: «نه! مطمئن هستم به خاطر موتور گاز بود، چون كار دیگه ای نكردم كه بهم بگن بی فرهنگ، مثل همیشه در حالی كه داشتم با یه دستم تخمه می خوردم از چراغ قرمز رد شدم.»، من خندیدم و گفتم: «من فهمیدم چرا بهت گفته بی فرهنگ، چون پوست تخمه رو داشتی می ریختی روی زمین!»، نیم ساعتی برای داداشی در مورد فرهنگ توضیح دادم، حتی بهش گفتم كه پرت كردن چیزی دلیل بر بی فرهنگ بودن آدم است، اما وقتی شكلاتش رو از روی میزش برداشتم و فرار كردم مثل بی فرهنگ ها یه روزنامه رو لوله كرد و به طرفم پرت كرد!، یادم باشه به جای یكی دو تا ملاقه بگیرم تا در این گونه مواقع بتونم پاسخ دندان شكن ِ فرهنگی به داداشی بدم!
    ما از این انشا نتیجه می گیریم كه ملاقه چیز خوبی است و آن آقا كلاغه هم كه با ملاقه زد توی كله ی الاغه در حقیقت داشته كارفرهنگی انجام میداده!
    با تشكر از پدر و مادر و برادرم كه در نوشتن این انشای فرهنگی به من كمك كردند!
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ۶ عدد که زندگی شما را
    حفظ خواهند کرد

    ۶ اندازه‌گیری که می‌تواند به شما بگوید که بدنتان در مقابل حملات قلبی چگونه است. ۳ عدد از این ۶ عدد را خودتان می‌توانید اندازه بگیرید. فقط به یک مداد و وسیله‌ی اندازه‌گیری نیاز دارید. بقیه را می‌توانید از دکترتان بپرسید. این اعداد را بنویسید و همیشه آن‌ها را چک کنید. آن‌ها درباره‌ی میزان سلامتی قلب شما صحبت می‌کنند.


    ۱. نیاز کالری روزانه
    واقعا چقدر غذا می‌خورید؟ در یک حالت مطلوب، شما فقط همان‌قدر می‌خورید که نیاز بدنتان تامین شود. اما در واقع، بسیاری از ما در بیشتر روزهای هفته بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری بیش از آن‌چه نیاز داریم می‌خوریم. این مساله باعث افزایش وزن شما شده و افزایش وزن بدترین مورد برای قلب شماست.
    عده‌ی کمی از مردم می‌دانند به چقدر کالری در طول روز نیازمندند؛ ولی شما وزنتان به کیلوگرم را در بین ۲۸ تا ۳۳ ضرب کنید که به میزان فعالیت شما بستگی دارد. بسیاری از خانم‌ها به کمتر از ۲۰۰۰ کالری در طول روز نیازمندند؛ آقایان هم معمولا به حدود ۲۵۵۰ کالری نیاز دارند. این مقدار یعنی ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری برای صبحانه، ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری برای ناهار، ۶۰۰ تا ۷۰۰ کالری برای شام و ۲ یا ۳ میان وعده که هرکدام ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری درنظر گرفته می‌شود.
    ولی اندازه‌گیری سخت‌گیرانه‌ی کالری بهترین راه برای ایجاد تعادل بین نیاز به انرژی بدن شما و مقدار غذایی که می‌خورید نیست. خیلی بهتر است که نوع غذایی که می‌خورید را عوض کنید. تقریبا غیرممکن است که شما با خوردن میوه و سبزیجات کالری بیش از حدی به دست آورید. همچنین داشتن یک رژیم به این معنی است که ویتامین‌ها و مواد ضروری برای سلامت قلب را به دست می‌آورید.
    پیام مهم آن است که بزرگسالان باید آگاه باشند که هر روز چه میزان غذا باید بخورند که برای سلامتی، انرژی و وزن آن‌ها مناسب باشد.


    ۲. سایز دور کمر
    در میان تمامی راه‌های اندازه‌گیری مواردی که روی سلامتی شما تاثیرگذارند، سایز دور کمر از بهترین‌هاست. حتی یک محاسبه‌ی بهتر، نسبت کمر به اندام است. این نسبت با تقسیم محیط کمرتان در باریک‌ترین قسمت به محیط اندامتان در طولانی‌ترین قسمت به دست می‌آید. نسبت بیش از ۰.۹۰ در آقایان یا بیش از ۰.۸۵ در خانم‌ها ممکن است نمایانگر سندرم متابولیک باشد، گروهی از فاکتورهای خطر که ممکن است به بیماری قلبی بیانجامد.
    در آسیا خطر سلامتی برای خانم‌های با دور کمر بیش از ۸۰ سانتی‌متر افزایش یافته است. همچنین برای آقایان، این خطر با سایز بیش از ۹۰ سانتی‌متر افزایش می‌یابد. هر دو هفته یک‌بار سایز دور کمرتان را چک کنید.


    ۳. میزان کلسترول
    مهم است بدانید که در مجموع چقدر کلسترول دارید؛ همچنین مهم است که بدانید چقدر کلسترول بد LDL و چقدر کلسترول خوب HDL دارید. وقتی برای آزمایش خون به دکترتان مراجعه می‌کنید، گزارش آزمایشگاه ممکن است دارای اطلاعات مربوط به این دو نوع و حتی نسبت آن‌ها باشد.
    به طور کلی برای کلسترول مجموع مقدار کمتر از ۵ میلی‌مول در هر لیتر خون، LDL کلسترول مقدار کمتر از ۳.۵ میلی‌مول در هر لیتر خون و برای HDL مقدار مناسب و بیشتر از ۱ میلی‌مول در هر لیتر خون مطلوب است. شما برای ۸ تا ۱۲ ساعت قبل از آزمایش خون باید روزه بگیرید. اگر کلسترول مجموع شما بیشتر از ۶ تا ۶.۵ میلی‌مول در هر لیتر خون باشد، دکترتان برای شما تغییراتی در شیوه زندگی‌تان و شاید یک‌سری درمان در نظر می‌گیرد.


    ۴. فشار خون
    فشار خون، در طول روز به طور طبیعی بالا و پایین می‌رود. اگر در مقدار بالایی بماند، شما فشار خون بالایی دارید و این یعنی خطر بیشتر بیماری قلبی.
    فشار خون ۱۴۰ و ۹۰ میلی‌متر جیوه یا بیشتر به عنوان فشار خون بالا شناخته می‌شود. اگر فشار خونتان روی ۱۲۰ و ۸۰ تا ۱۳۹ و ۸۹ میلی‌متر جیوه است هم ممکن است در خطر باشید و باید مراحل پیشگیری از فشار خون بالا را درنظر بگیرید.
    از دکترتان بخواهید در هر ویزیت فشار خونتان را اندازه بگیرد. شما همچنین می‌توانید یک اندازه‌گیر فشار خون خانگی بخرید، ولی این مورد جایگزین ویزیت پزشک نمی‌شود.


    ۵. تری‌گلیسیرید
    تری‌گلیسیریدها از چربی‌ها و کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید ساخته می‌شوند، که بتوانند در سلول‌های چربی ذخیره شوند. تری‌گلیسیریدها بین وعده‌های غذایی زمانی که بدن نیاز به انرژی دارد آزاد می‌شوند. طبیعی است که مقداری تری‌گلیسیریدها در خونتان داشته باشد، ولی مقادیر بالای آن به ویژه در خانم‌ها می‌تواند به عنوان اخطار درنظر گرفته شود.
    وقتی شما تری‌گلیسییرد بالا با HDL کم دارید، خطر مقاومت انسولین و سندرم متابولیک در شما افزایش می‌یابد. مقدار طبیعی تری‌گلیسیرید کمتر از ۱.۵ میلی‌مول در یک لیتر خون است. یک چک گلیسیرید معمولا بعد از نمونه‌خونی که باری آزمایش کلسترول می‌دهید انجام می‌شود.
    دکترتان به شما خواهد گفت که هر چند وقت یک‌بار تری‌گلیسیریدتان را چک کنید.


    ۶. نبض
    نبض شما تعداد دفعات ضربانی است که قلب شما در یک دقیقه می‌زند. برای مثال، مقدار طبیعی نبض بین ۶۰ تا ۹۰ در هر دقیقه است. اگر شما مرتب ورزش نمی‌کنید و ضربان قلبتان پایین است، به دکترتان بگویید، می‌تواند علامتی از بیماری قلبی باشد.
    ماهی یک‌بار نبضتان را صبح چک کنید. می‌توانید چک کنید زمانی که ورزش می‌کنید، توقف کنید و ببینید چقدر طول می‌کشید که ضربان قلبتان به حالت عادی برسد. هرچقدر این مدت‌زمان کمتر شود، به این معنی است که شما تندرست‌تر هستید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    چرا بعضي از آدم‌ها هميشه
    به فكر مسائل جنسي هستند؟

    سوال:
    چرا بعضي از آدم‌ها هميشه به فكر مسائل جنسي هستند؟ درمان چيست؟
     

    پاسخ:
    بي شك يكي از نيرومند‌ترين غرايز در انسان، نيروي جنسي و تظاهرات حياتي آن است. اين نيرو كه از ابتداي تولد در وجود انسان به وديعه نهاده شده است، تا زمان ظهور جوانه‌هاي بلوغ همچنان دوران آرام و بي تحركي را پشت سر مي‌گذارد. اما به محض شروع دوران نوجواني آرام، ‌آرام زمان بيداري و شكفتگي آن فرا مي‌رسد و رفته رفته تمامي وجود نوجوان را در بر مي‌گيرد افرادي كه از تربيت مذهبي قوي برخوردارند مي‌توانند تا حدودي اين نيروي دروني سركش را كنترل و مهار نمايند تا در زمان مناسب از راه مشروع ارضا شود اما افرادي را هم سراغ داريم كه قادر به كنترل و مهار غريزة جنسي نيستند لذا هميشه به فكر مسايل جنسي مي‌باشند و چه بسا به مرور زمان به انحرافات جنسي و انواع بيماري‌هاي رواني نيز مبتلا مي‌شوند. اما علت اين‌كه بعضي آدم‌ها هميشه به فكر مسايل جنسي هستند يا به تعبير ديگر به انحرافات جنسي كشيده مي‌شوند، معمولاً به يكي از عوامل زير بستگي دارد:
    1. مساعد نبودن شرايط خانوادگي و عدم توجه والدين به تربيت جنسي فرزندان
    نقش خانواده در سلامت رواني و حيات جنسي فرزندان از ساير عوامل چشمگير‌تر و حسّاس‌تر است. رعايت موازين اخلاقي و تربيتي در روابط والدين با يكديگر، به ويژه در رابطه زناشويي به عنوان عامل زير بنايي قابل توجه است و در مرحلة بعدي كيفيت روابط والدين با فرزندان خود، حايز اهميت ويژه‌اي است. از همين رو است كه در برخي از احاديث آمده است كه بايد والدين حتي از انجام آميزش با يكديگر در حالي كه كودكي خردسال در آن مكان به خواب رفته است.[1] پرهيز نمايند. چرا كه فرزند متوجه والدين در اين حالت مي‌شود و مستعد گرايش به مسايل انحراف‌آميز جنسي مي‌گردد. اگر والدين رعايت نكنند ممكن است كودك متوجه شود و در دوران نوجواني و بلوغ آن تصاوير و خاطرات را بازسازي نموده دايم مسايل جنسي ذهن او را اشغال كند. در تحقيقي كه بر اساس 400 نامه ارسالي از نوجوانان و جوانان به راديو (به عنوان برنامة آينده سازان) به عمل آمده است.[2] در موارد متعددي نوجوانان و جوانان، علت اصلي انحرافات جنسي خود را در جريان قرار گرفتن مسايل خاص والدين و يا مشاهدة اين عمل ذكر كرده‌اند به گونه‌اي كه ضربات جبران ناپذيري بر سلامت رواني و اخلاقي آنها از اين طريق وارد شده و از آن پس هميشه به فكر مسايل جنسي بوده‌اند.
    2. دوستي‌هاي آلوده و مشكوك يكي از عواملي كه باعث مي‌شود برخي از افراد به خصوص جوانان و نوجوانان هميشه به فكر مسايل جنسي باشند، دوستي و روابط آنان با افراد ناباب و مشكوك است. در سنين بلوغ نجواها و صحبت‌هاي آهسته و در گوشي بين نوجوانان بيشتر مي‌شود و محور اين گفتگوها غالباً مسايل جنسي است، نوجوانان به صورت مخفيانه و دور از نظر بزرگترها به تبادل اطلاعات جنسي با يكديگر مي‌پردازند و از خود حرص و ولع خاصي در اين باب نشان مي‌دهند، لذّت و نشاطي كه از صحبت پيرامون اين مسايل حاصل مي‌شود، باعث مي‌گردد كه هميشه اين راه انحرافي را ادامه داده و به فكر مسايل جنسي باشند.
    3. تأثير‌پذيري از تهاجم فرهنگي شرايط فرهنگي و اجتماعي به گونه‌اي است كه همة اقشار جامعه به خصوص نوجوانان در معرض تهاجم فرهنگي كشورهاي غربي و اروپايي قرار دارند. رسانه‌ها ابزار اصلي تهاجم فرهنگي است كه نقش فراگير و گستردة آن در تأثير گذاري بر رفتار و عقايد افراد، براي هيچ كس قابل انكار نيست. فيلم‌هاي سينمايي وارداتي، سريالهاي خارجي مغاير با فرهنگ اسلامي، نوارهاي ويدئو و كاست، عكس‌ها و آلبوم‌هاي مبتذل و ساير ابزار تبليغ كه در دست دشمنان اين جامعه، به طور مؤثري عليه ما به كار گرفته شده است، مجموعاً ايجاد كنندة محيط محرك جنسي براي نوجوانان اين مرز و بوم است و توانسته است تا حدودي ذهن و فكر عده‌اي از افراد را به خود مشغول كند.[3]
    4. نگاه حرام و مشاهدة صحنه‌هاي تحريك آميز جنسي يكي ديگر از عواملي كه باعث مي‌شود انسان هميشه به فكر مسايل جنسي باشد، نگاه حرام است. اگر بگوييم كه چشمان انسان دروازة ورود تصورات و انديشه‌هاي انسان است، گزاف نگفته‌ايم. در بيشتر موارد ابتدا چيزي را مي‌بينيم و پس از آن مدّتها در آن زمينه فكر مي‌كنيم و تخيّلات خود را بر آن اساس مي‌پروريم. امام صادق ـ عليه‌السلام ـ فرمود: «اي بسا نگاه نامناسبي كه رنج و اندوه بي پايان بدنبال دارد.»[4] نگاه حرام، مواد اوليه و مصالح لازم تصورات و تخيّلات بعدي را فراهم مي‌كند، آنگاه نوجوان با استفاده از مناظر تحريك آميزي كه مشاهده نموده است، سفر بي‌پايان و خطر‌ناكي را آغاز مي‌كندو به نتايج نامطلوبي مي‌رسد. مقدمة تمامي رنجهاي روحي و افكار انحرافي در مسايل جنسي نگاه كنترل نشده و شهوت آلودي است كه افراد را به مصيبت‌هاي بيشتري مبتلا مي‌كند. امام صادق ـ عليه‌السلام ـ دربارة نگاه حرام مي‌فرمايد: «النظراةُ سهمٌ من سهام ابليس»[5] نگاه حرام تيري از تيرهاي شيطان است.» بديهي است كساني كه چشمان آنها هرزه گرد و بدون كنترل باشد هميشه ذهن و فكر آنان آلوده و درگير مسايل جنسي خواهد بود. با شرح عواملي كه گذشت، اينك سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه چگونه مي‌توان از انحرافات جنسي و فكر كردن دربارة مسايل جنسي پيشگيري نمود؟ در تكميل پاسخ سوال شما دوست گرامي، لازم مي‌بينيم راههاي اصلي پيشگيري و درمان انحرافات جنسي را ياد آور شوم.
    راههاي پيشگيري و درمان فكر كردن دربارة مسايل جنسي 1. آموزس كافي به والدين؛ ضروري است كه والدين در زمينة تربيت جنسي فرزندان توجيه شوند.
    2. آموزش جامع به مربيان؛ در فرصت‌‌هاي مناسبي كه پيش مي‌‍آيد بايد مربيان دربارة مسايل تربيتي به ويژه مسايل ارتباطي دانش‌آموزان و دانش‌جويان بيشتر توجيه شوند.
    3. آسيب زدايي محيط؛ از تحريك كننده‌هاي جنسي يكي از عوامل مؤثر در اين كه افراد به فكر مسايل جنسي نباشند، آسيب زدايي محيط آنان از تحريك كننده‌هاي جنسي است.
    4. پرورش معنويت؛ اصلي‌ترين عامل در اين‌كه افراد به فكر مسايل جنسي نباشند، اين است كه معنويت و ايمان مذهبي را در آنها تقويت كنيم.
    5. تسهيل و تسريع ازدواج؛ يكي ديگر‌‌ از راه حلها اين است كه زمينه ازدواج اينگونه افراد فراهم شود تا از راه صحيح و معقول ارضا شوند.
    منابع براي مطالعه بيشتر
    1. سيد محمد شفيعي، پرورش روح، جلد دوم، دفتر تبليغات اسلامي، 1370.
    2. سيد مجيد حسني، گناه و ناهنجاري، عوامل و زمينه‌هاي آن، دارالغدير، 1379.
    3. كوچتكف، روان شناسي و تربيت جنسي، ترجمة محمد تقي‌ زاد، انتشارات بنياد، 1369.


    -----------------------------------
    [1] . براي اطلاعات بيشتر و روايات در اين خصوص مراجعه شود به: فلسفي، گفتار فلسفي (كتاب كودك)، ج2، ص386ـ 351.
    [2] . عباس رحيمي نژاد، مديريت تحقيقات و آموزش امور تربيتي وزارت آموزش و پروزش،‌دي ماه1367 (به نقل از: محمد رضا شرفي، دنياي نوجوان، انتشارات تربيت، 1376، ص192).
    [3] . مقام معظم رهبري در ديدار با مسؤلان آموزش و پرورش و مديران رسانه‌هاي گروهي (21/ 5/ 71) روي اين مطلب تأكيد نمودند در بخشي از كلما‌ت‌شان آمده است، «آنها (اروپاييها) فقط بي‌بند و باري‌هاي جنسي را وارد كشور ما كردند.» به نقل از: اميرحسيني‌بانكي‌پور‌فرد، تعليم و تربيت از ديدگاه مقام معظم رهبري، نشر تربيت، 1380، ص106.
    [4] . شيخ حر عاملي، وسايل الشيعه، ج14، ص138.
    [5] . همان.

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane.sms@gmail.com

    1532- ببخشيد که اين موقع مزاحم شدم خواستم ببينم هابيل با بيل قابيل کشت يا قابيل با بيل هابيل کشت (7311-0918)

    1533- ببين من اصلاً حالم خوب نيست تصادف کردم الان بيمارستانم خوردم به مرامت چپ کردم. (1748-0912)

    1534- بهترين راه دوست داشتن لبخند زدن است

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    نيشتو ببند:-ایکبيری (6156-0935)

    1535- چه اسارت بی افتخاريست در بند حرفه اين و آن بودن! (9238-0915)

    1536- چيزی که حوا نتوانست به آدم بگويد که من تورو آدم کردم از شوهراي مردم ياد بگير چرا پولهاتو دادی مامانت مامنم اينا! به کی نگاه کردی (1442-0935)

    1537- در نگاهه آنان که پرواز را نميفهمند هر چه اوج بگيری کوچکتر ميشوی . . . (0535-0918)

    1538- درجه ی ديوانگی:يک گيج دو خنگ سه کودن 4 پپه 5 يول 6شاسگول 7 اوني که اين اس ام اسو تا ته بخونه!(1442-0935)

    1539- وقتی کسی تو قلبته، يه چيزه قيمتی داری.ديگه به چشمت نمياد اگر که ثروتی داری(6642-0912)

    1540- دستتو بزار روی قلبت،اين ساعته عمرته که داره تيک تيک ميکنه.جالبه همونی که بهت زندگی ميده شمارشه معکسو برات شروع کرده...(2877-0912)



    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

    Ãگزارش روزانه

    مقایسه رشد تورم در دولت های موسوی،هاشمی،خاتمی و احمدی نژاد

    بررسی سری زمانی نرخ تورم در فاصله سال های 1360 تا 1387 نشان می دهد که در دوران دو دولت هاشمی رفسنجانی، دولت سازندگی به طور متوسط بالاترین نرخ تورم را اقتصاد ایران تجربه کرده است. همچنین در دوران نخست وزیری میر حسین موسوی، کابینه جنگ 8 ساله، میانگین نرخ تورم بیش از دوره 4 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی ن‍‍ژاد بوده است. در این فاصله زمانی بررسی شده دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، دولت اصلاحات، پایین ترین میانگین نرخ تورم را ثبت کرده است.
    میرحسین موسوی در سال 1360 مدیریت اقتصاد ایران را پس از شروع جنگ با تورم 23 درصدی تحویل گرفت. هر چند در اولین سال نخست وزیری او نرخ تورم 2 دهم درصد رشد کرد ولی او توانست در قالب یک سیر نزولی نرخ تورم را تا سال 1364 به کمتر از 10 درصد یعنی حدود 6 درصد برساند. بدین ترتیب افتخار ثبت نرخ تورم تک رقمی به نام دولت موسوی رقم خورد. اما یک سال بعد نرخ تورم تا نزدیکی 23 درصد صعود کرد. دو سال پایانی دولت او نیز شاهد رخداد نرخ تورم بیش از 28 درصد بود.
    کارشناسان در توضیح علت رشد جهشوار نرخ تورم در سال های پایانی دولت میرحسین موسوی بر این امر تاکید می کنند که از سال 1365 به بعد جنگ ایران و عراق از نظر اقتصادی وارد یک نقطه عطف شد. یک مساله این بود که قیمت هر بشکه نفت که در سال های 57 و 58 حول و حوش 42 و43 دلار رسیده بود در سال‌های 65 و 66 و 67 تنها به بشکه‌ای 5 و 6 دلار رسید. این یعنی افت شدید در درآمدهای نفتی.
    نکته دوم این بود که از سال 1365 استراتژی عراق انهدام تاسیسات اقتصادی ایران بود. یعنی جمع‌بندی رژیم وقت عراق این بود که ایران تا زمانی که به لحاظ اقتصادی بتواند جنگ را مدیریت کند، تسلیم نخواهد شد و به همین دلیل عراق به جای اینکه تاسیسات سیاسی-نظامی ایران را محور حمله قرار دهد مراکز اقتصادی را مورد حمله قرار داد.
    در گزارشی که سازمان برنامه و بودجه وقت تحت عنوان «برآورد خسارت‌های جنگ تحمیلی‌» منتشر کرد، تصریح شده است که میزان خسارت‌هایی که به ایران از منظر زیربناهای اقتصادی در سال 66 تحمیل شده از کل خسارت‌های شروع جنگ تا این زمان بیشتر بوده است.
    در مجموع نخست هشت ساله وزیری میرحسین موسوی با میانگین نرخ تورم 2/19 درصدی در سال 1368 پایان یافت.
    در سال اول ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی که با اتمام جنگ 8 ساله آغاز شد، نرخ تورم تا حدود 18 درصد پایین آمد. نرخ تورم بلافاصله در سال 1369 به کمتر از 9 درصد رسید تا دولت سازندگی نیز افتخار حصول نرخ تورم تک رقمی را به دست آورده باشد.
    در سال های اول پس از جنگ با وجود تزریق بالای منابع ارزی و ریالی به اقتصاد ایران به واسطه تجربه رشد دو رقمی اقتصاد و رونق کم سابقه اقتصادی نرخ تورم سیر نزولی داشت. ولی با کاهش قیمت نفت به دلیل پایان حمله عراق به کویت و بروز عدم تعادل های جدی در اقتصاد ایران که در نتیجه اجرای شتابان سیاست های تعدیل اقتصادی نرخ تورم در پی آ‍زادسازی های صورت گرفته در سیستم قیمت های دولتی به یادگار مانده از دوره جنگ، افزایش یافت. به طوری که در قالب یک سیر صعودی به 5/49 درصد در سال 1374 رسید تا دولت سازندگی بیشترین نرخ تورم اقتصاد ایران را نیز تا کنون به نام خود ثبت کرده باشد. با آغاز سیاست های تثبیت اقتصادی و توقف اصلاح ساختار قیمت ها که تحت فشار منتقدان محافظه کار آن روز و اصولگرای امروز صورت گرفت، نرخ تورم در سال 1375 به حدود 23 درصد کاهش یافت تا بحث اصلاح ساختار قیمت ها و حذف یارانه ها که روزگاری جفا به مستضعفان قلمداد می شد تا پیروزی اصولگرایان در انتخابات نهم به تعویق بیفتد.
    پیروزی محمد خاتمی با شعار اصلاحات در انتخابات هفتم ریاست جمهوری توام بود با اجرای طرح ساماندهی اقتصادی او برای التیام آن چه که اقتصاد بیمار می خواند. دولت خاتمی همچنین برنامه سوم توسعه اقتصادی را با هدف اصلاح ساختار اقتصادی تدوین و اجرا کرد. مشی اقتصادی دولت او که تلفیقی از نهادگرایی و دیدگاه های افراطی تر لیبرالیسم اقتصادی نسبت به مکتب نهادگرایی بود. اصلاح آرام ساختار قیمت ها را به همراه اصلاح ساختار اقتصاد ایران و به وجود آوردن ترتیبات نهادی لازم برای آزادسازی قیمت ها پیش برد. در دوران 8 ساله ریاست جمهوری خاتمی شتاب رشد نقدینگی به عنوان عامل افزایش نرخ تورم در اقتصاد ایران با تمهیداتی همچون تاسیس حساب ذخیره ارزی و محدود کردن هزینه کردهای ارزی دولت کاهش یافت.
    خاتمی در سال اول ریاست جمهوری اش که مصادف بود با سقوط قیمت هر بشکه نفت تا 9 دلار، نرخ تورم را حدود 6 درصد کاهش داد. دولت او بیشترین نرخ تورم را در سال 78 تجربه کرد که 20 درصد بود. اما دو سال بعد نرخ تورم به حدود 11 درصد رسید ولی دولت اصلاحات نتوانست رکورد تورم تک رقمی را ثبت کند.
    دولت خاتمی با بروز انحراف برداشت از حساب ذخیره ارزی که در پی رشد قیمت نفت رخ داد، سه پایانی خود را با تورم 15 درصدی سپری کرد تا متوسط نرخ تورم در دوره اصلاحات به 7/15 درصد برسد که پایین ترین متوسط نرخ تورم در میان دولت های موسوی، هاشمی و احمدی ن‍ژاد به شمار می رود.
    محمود احمدی نژاد با شعار آوردن سر سفره فقرای پول نفت که با ظهور او شتاب بی سابقه قیمتی گرفت، در انتخابات دور نهم ریاست جمهوری پیروز شد. او دولت را با تورم 4/10 درصدی از خاتمی تحویل گرفت. دولت اوصولگرا برای تحقق شعار انتخاباتی اش توزیع گسترده دلارهای نفتی در میان مردم آغاز کرد و حتی برداشت های مکرر از حساب ذخیره ارزی هم توان پاسخگویی به عطش دلارهای نفتی که ایجاد شده بود، نداشت. بدین ترتیب حجم نقدینگی در سه سال اول ریاست جمهوری احمدی ن‍ژاد در مقایسه با حجم پول ایجاد شده در تاریخ اقتصاد ایران 100 درصد رشد کرد. هر چند او و اعضای کابینه اش اعتقادی به رابطه نرخ تورم و حجم نقدینگی ندارند ولی نرخ تورم در 4 سال ریاست جمهوری او از حدود 12 درصد در سال 84 تا 9/25 درصد در سال 87 صعود کرد. نرخ تورم هر چند در سال 84 تا 1/21 درصد کاهش یافت اما در دو سال بعد به ترتیب تا 6/13 و 4/18 درصد صعود کرد. دولت او در فاصله چهار سال میانگین نرخ تورم 5/17 درصدی را ثبت کرد. تا پس از دولت خاتمی پایین ترین میانگین نرخ تورم را در میان دولت های پس از انقلاب دستاوری کند. بدین ترتیب همچنان دو دولتی(موسوی و هاشمی) که افتخار حصول نرخ تورم تک رقمی را دارند، بالاترین میانگین نرخ تورم را نیز در اختیار دارند.
     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان