1120

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1120 :: سه شنبه 28 مهرماه 1388

www.mobin-group.com

شبکه های اجتماعی در آینده
به چه شکلی در خواهند آمد؟

باسلام
سخن مبين امروز مطلبي خیالیست که شاید در ۵۰ سال آینده به حقیقت بپیوندد اما در حال حاضر فکر کردن به آن نیز کمی سخت است . این روزها همه با شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک , توییتر , فرندفید و … آشنا هستیم . روزانه ما فعالیت ها , علایق و اتفاقات روزانه ای که برایمان میفتد را تو این شبکه ها وارد می کنیم . صبح از خواب بیدار میشیم و توییت می کنیم چقدر از هوای ابری بدم میاد , میریم تو فیس بوک مثل بعضی ها یهویی وضعیت روابطمان را از Single به in a relationship در میاریم و سپس سراغ فرندفید میریم و درباره علایقمان با دوستان بحث می کنیم. اما با این همه اطلاعاتی که از خودمان در اینترنت به اشتراک می گذاریم آینده شبکه های اجتماعی به چه صورت خواهد بود ؟

Philip Langley طرحی از آینده شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در زندگی  در اختیارمان قرار داده که در اینجا به آن اشاره ای می کنیم . در این پست ما به دستگاهی شبیه دوربین برخورد می کنیم که در آینده ممکن است اختراع شود , این دستگاه که داری مکان یاب و فابلیت اتصال به شبکه  های اجتماعی را نیز دارا است کارهای زیر را انجام می دهد :

فکر کنید در کتابخانه نشستید و فردی رو به روی شما می نشیند و چشم شما رو می گیرد ! خب الان کسی خواستار شروع دوستی  بدین شکل باشه , برای مثال میگه , اوه چه قدر هوای کتابخونه گرمه امروز یا مثلا چقدر صدای مگس داره میاد یا حرف هایی از این دست , به هر حال برای شروع صحبت همه می دانند چه باید بگویند . اما این دستگاه به ما کمک می کند تنها با اسکن کردن صورت شخص مقابل به تمامی اطلاعات وی که از فیس بوک و توییترش گرفته شده دسترسی پیدا کنید. در تصویر بالا مشاهده می کنید تصویر اسکن شده نشان داده که فرد مذکور اسمش John Ngavi , بیست و هفت ساله , متاهل و همسر Megan Ngavi هست , جان در یک آزمایشگاه کار می کنه و مسئول تولید است . اطلاعات به اینجا ختم نمیشه اکنون ما میدونیم که جان به فیلم جنگ ستارگان علاقه داره و سیاست براش اهمیتی نداره , خب الان ما شناخت خوبی روی فرد مقابل داریم و برای مثال دیگر نمی آییم برای شروع بحث با این فرد , در مورد انتخابات صحبت کنیم ! یا اینکه  می دانیم برای یک مهره سوخته نباید وقت زیادی بگذاریم !

حال مثال دیگری می زنیم , به خانه دوستی دعوت شدید که اطلاعات زیادی از آن دوست ندارید , در اینجا این دستگاه شگفت انگیز را از جیبمان بیرون آورده و با اتصال با ماهواره های مکان یاب , مکان خانه مورد نظر را وارد دستگاه می کنیم , دستگاه با اسکن تصویر خانه , مشخصات صاحب خانه های تمامی خانه های اسکن شده را به ما می دهد و حتی به ما می گوید در موقعیتی که قرار داریم خانه یکی از دوستانمان هم در این محدوده است , یا حتی در خیابان در حال قدم زدن هستیم و خانه ای شیک را مشاهده می کنیم , شاید بارها برای شما هم این سوال پیش اومده باشه که وای یعنی این خونه خوشگل برای کی میتونه باشه , دیگه با این دستگاه نیاز به فکر کردن نیست , تنها یک اسکن ساده و فهمیدن تمامی مشخصات صاحب خانه در کمتر از چند ثانیه , جالبه نه ؟ فکر کنم این دستگاه بهترین وسیله برای ارضا حس کنجکاویست

اما کار این وسیله جالب به همین جا ختم نمیشه , به یک قرار عمومی دعوت شدیم و با جمعیت زیادی برخورد می کنیم , افراد دسته دسته با توجه به دوستی هایی که با هم دارند چند تا چند تا کنار هم جمع شدند و در حال صحبت کردن هستند و ما شناخت چندانی از نظرات آنها نداریم . علایق و سلایق و نظرات بعضی ها را از چهره شان می شود تشخیص داد , بعضی خاصیت ها در صورت همیشه برای ما یادآور یک سری ویژگی های خاص است . اما این دستگاه به ما کمک می کند با اسکن کردن تصاویر این افراد از آخرین نظراتشون و توییت هاشون با خبر بشیم . برای مثال ما یک پرسپولیسی هستیم و دیروز بازی دو تیم استقلال پرسپولیس بوده , یک اسکن سریع انجام میدیم و با توجه به توییت های افراد تمامی پرسپولیسی های  جمع را شناسایی و به آن ها می پیوندیم . از این دستگاه مسلما استفاده های خیلی زیادی میشه کرد که حتما تا الان به ذهن خودتون هم رسیده , بله بله , منظورم دقیقا همین هست ! اگر همچین دستگاهی اختراع شود که همچین دور از ذهن هم نیست چه اتفاقی برای حریم خصوصی ما خواهد افتاد؟!



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • بهترین عکس های سال 2009
  • ویژه دختران؛ ويژه نامه ميلاد حضرت معصومه عليها السلام
  • نرخ جديد نان تعيين شد
  • 14 میلیون دلار جایزه برای دادن یک خبر موثق ودقیق
  • پرده بکارت یک بار مصرف چيني هم به بازار آمد!
  • معرفي و دانلود فيلم : مسافران
  • مستند ديدني در مورد شيرها و ديگر حيوانات وحشي آفريقا
  • دانلود انيميشن: Curious George 2 Follow That Monkey
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای مهدی اسدی با نام استثنایی
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای گروه آریان با نام صدای پای امید
  • نرم افزار رایت و شبیه ساز Alcohol 120% 1.9.8.7612
  • نسخه جديد بازي Pro Evolution Soccer 2010 براي موبايل
  • بازی بسیار جذاب تنیس
  • دلمشغولی های شاه سلطان حسین
  • دعاي خالصانه يك بچه!
  • پیش بینی سردار شوشتری از شهادتش در سیستان
  • اندر آداب مترو سواری
  • روايتي محرمانه از ناگفته‌هاي ژنو
  • دوربینی، برای ثبت همه لحظات زندگی
  • چهار تأمل «انعکاسی» در باب فتنه
  • مقدمه ای بر شیطان پرستی
  • ويکی ریدر، ویکی پدیای آفلاین
  • چگونه مثبت اندیش باشیم؟
  • ۶ نکته درباره خانه‌آرایی در فصل پاییز
  • روش هایی برای از بین بردن موهای زائد صورت
  • چگونه با لباس های مختلف، طلا استفاده کنیم؟
  • خوردنی‌هایی كه نباید از آنها غافل ماند
  • راهنماي خريد کفش
  • خانواده همسرتان را دوست بدارید
  • نمايشگرها نازک و انعطاف پذير ميشوند
  • بالاخره عضو گلدکوئست بشوم یا نه؟
  • تاثیر دیدن فیلم های مستهجن +جزئیات مجرمانی که کارهای غیر اخلاقی کرده‌اند
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

بهترین عکس های سال 2009
متن کامل قرآن کريم، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه بصورت آنلاين
10 نمونه از پیشرفته ترین داشبوردهای اتومبیل
ستارگان هاليوود اگه سيبيل داشته باشند، چه شکلي مي شن؟
سایت رسمی فایرفاکس فارسی
مدل هاي مو به شکل حيوانات!
تصاويري از Miss Indonesia 2009
تصاوير بسيار ديدني از پائيز در انگلستان
زمین و مشتری در یک نما
عکسی که از مریخ گرفته شده
ویژه دختران
ويژه نامه ميلاد حضرت معصومه عليها السلام

 

 

www.mobin-group.com

نرخ جديد نان تعيين شد

رئیس انجمن صنفی نانوایی‌های تهران نرخهای جدید نان سنتی را با توجه به افزایش وزن نان و در جهت ارتقای كیفیت آن اعلام كرد.
به گزارش عصر ایران، یوسف احمدی در پاسخ به این سوال كه دلیل نابسامانی قیمت نان در شهر تهران چیست؟ اظهار داشت: در حال حاضر قیمت‌های اعلام شده برای نرخ نان سنتی برای نانوا مقرون به صرفه نیست به همین دلیل ما شاهد قیمت‌های متنوعی در نان هستیم.
وی افزود: از رئیس جمهور تشكر می‌كنیم كه در گفت و گو با كارشناسان اقتصادی به مشكل نانوایان اشاره كرد و گفت كه قیمت نان با این وضعیت برای نانوا مقرون به صرفه نیست.
رئیس انجمن صنفی نانوایان تهران گفت: كاهش وزن چانه نان یكی از مواردی است كه منجر به كاهش كیفیت نان شده است به همین دلیل نرخ نامه جدیدی همراه با وزن چانه اعلام شده است كه این نرخ‌نامه به نفع نانوا نیست، بلكه در راستای ارتقای كیفیت نان و منافع مصرف كننده صادر شده است.
وی افزود: تصمیماتی كه در خصوص قیمت نان گرفته می‌شود باید به نحوی باشد كه نانوا هم متضرر نشود چرا كه در حال حاضر حقوق و دستمزد كارگر نانوایی پایین‌تر از یك كارگر ساده و معمولی است.
احمدی در خصوص قیمتهای جدید این نرخ نامه گفت: باید توجه داشته باشیم كه آرد دولتی با دو نرخ متفاوت 75 ریال و 450 ریال بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود.
وی افزود: نان لواش با وزن چانه 190 گرمی و آرد 75 ریالی به قیمت 30 تومان و با وزن چانه 210 گرمی و آرد 450 ریالی به قیمت 35 تومان، نان بربری با وزن 650 گرم با آرد 75 ریال و 120 تومان و با آرد 450 ریال 150 تومان، نان سنگگ با وزن چانه 750 گرمی با آرد 75 ریالی 150 تومان و آرد 450 ریالی 175 تومان اعلام شده است.
رئیس انجمن صنفی نانوایان تهران گفت: عده‌ای به اسم نان صنعتی با استفاده از همین روش پخت، نان سنتی را به قیمت كیلویی 750 تومان می‌فروشند در حالیكه قیمت واقعی آن كیلویی 200 تومان است و این در حالیست كه این واحدها هزار كیلوگرم سهمیه دریافت می‌كنند ولی نانوایی‌ها 400 كیلوگرم سهمیه می‌گیرند.

14 میلیون دلار جایزه
برای دادن یک خبر موثق ودقیق

به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» بنیاد جهانی پیگیری پرونده امام موسی صدر با ایجاد یک سایت اینترنتی با نام 14 میلیون (www.14000000.com) اعلام امادگی کرده است به هر گونه خبر موثق و دقیق که به روشن شدن سرنوشت پرونده امام موسی صدر کمک نماید جایزه خواهد داد .
این بنیاد خود را یک بنیاد غیر انتفاعی معرفی کرده و ابراز داشته به هیچ سازمان سیاسی و دولتی وابستگی ندارد و تنها یک بنیاد خیریه میباشد .
این بنیاد همچنین اعلام داشته است این حرکت ، اولین اقدام عملی در این خصوص میباشد و در اینده اقدامات دیگری را نیز در دستور کار خود قرار خواهد داد . این سایت هم اکنون به زبان فارسی میباشد و در اینده نزدیک به زبانهای انگلیسی و عربی به فعالیت خواهد پرداخت .
بنیاد جهانی پیگیری پرونده امام موسی صدر از همه ازادیخواهان خواسته است با فشار بر دولت لیبی این دولت را وادار به ادای توضیح در خصوص روبوده شده امام موسی نمایند.
شایان ذکر است امام موسي صدر در روز 14 خرداد سال 1307 هجري شمسي در شهر مقدس قم ديده به جهان گشود. پدر ايشان مرحوم آيت الله سيد صدرالدين صدر، جانشين مرحوم آيت الله شيخ عبدالكريم حائري مؤسس حوزه علميه قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. جد پدري ايشان مرحوم آيت الله سيد اسماعيل صدر، جانشين مرحوم آيت الله ميرزا حسن شيرازي و مرجع مطلق زمان خود، و جد مادري ايشان مرحوم آيت الله حاج آقا حسين قمي، جانشين مرحوم آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني و رهبر قيام مردم مشهد بر عليه رضا خان بود.
امام موسي صدر در اواخر سال 1338 و به دنبال توصيه هاي حضرات آيات بروجردي، حكيم و شيخ مرتضي آل ياسين، وصيت مرحوم آيت الله سيد عبدالحسين شرف الدين رهبر متوفي شيعيان لبنان را لبيك گفت و به عنوان جانشين آن مرحوم، سرزمين مادري خود ايران را به سوي لبنان ترك نمود.
امام موسي صدر در 3 شهريور سال 1357 و در آخرين مرحله از سفر دوره اي خود به كشورهاي عربي، بنا بر دعوت رسمي معمر قذافي وارد ليبي، و در روز 9 شهريور ربوده گرديد. دستگاههاي قضايي دولتهاي لبنان و ايتاليا، و همچنين تحقيقات انجام شده از سوي واتيكان، ادعاي رژيم ليبي مبني بر خروج امام از آن كشور و ورود ايشان به رم را رسما تكذيب نمود. مجموعه اطلاعات آشكار و پنهاني كه طي دو دهه پيش بدست آمدند، تماما دال بر آن هستند كه امام موسي صدر هرگز خاك ليبي را ترك نگفته است !
اکنون دولت لیبی و شخص معمر قذافی متهم اصلی این پرونده به شمار می آیند.

آرایش شوم ابرها
مردم روسیه را از یک حمله فضایی ترساند

اگر شما این چنین چیزی را بالا سرتان می دیدید چه فکری می کردید؟ فضایی ها آمده اند تا نابودمان کنند، یا عذاب الهی نازل شده؟ اما ظاهرا این ابر های عجیب که اخیرا در مسکو دیده شده اند فقط یک پدیده طبیعی هستند و به گفته یک کارشناس هواشناسی شهر مسکو در اثر برخورد توده های هوا ایجاد شده اند.
جریان دقیق از این قرار است که چند جبهه هوا با خیال راحت در حال عبور از آسمان مسکو بوده اند که یک جبهه هوای مربوط به قطب شمال بهشان حمله می کند پس از مدتی خورشید نیز وارد عمل می شود و میدان نبرد را گرم تر می کند، تمام این عوامل دست به دست هم می دهند و باعث ایجاد این پدیده طبیعی می شوند.
کارشناس هواشناسی تصریح کرد: "این یک پدیده کاملا بصری و در عین حال تاثیر برانگیز است."
پس بنابراین در دنیای واقعی این ها فقط ابر هستند، اما اگر در یک فیلم این ها را دیدید شک نکنید که این ابر یک کشتی فضایی است و از حفره وسط آن اشعه لیزر بیرون می آید.

پرده بکارت یک بار مصرف چيني هم به بازار آمد!

پایگاه خبری الجوار نوشت:‌ چین كه یكی از بزرگترین تولید كنندگان محصولات مختلف در سراسر جهان است، اخیرا "پرده بكارت مصنوعی" تولید كرده كه آن را "پرده بكارت یك بار مصرف"‌ نامیده اند. گفته می شود قیمت هر یك از این كالا حدود 15 دلار است.
تولیدكنندگان این كالای مصنوعی می گویند،‌ بیشترین كشور عربی - اسلامی كه از این محصول استقبال كرده، مصر است. تعداد زیادی از بازرگانان مصری برای گرفتن نمایندگی رسمی این محصول، به این شركت تولید كننده رفته و رقابت میان آنان شدت گرفته است.
گفته می شود این كالا قرار بود اوایل ماه مبارك رمضان وارد مصر شود، اما مخالفت شدید برخی علما و چهره های دینی این كشور با وارد كردن آن در این ماه مبارك، موجب شد كه بازرگانان و واردكنندگان مسأله را به بعد از ماه رمضان موكول كنند. اما دسته ای دیگر از علما و چهره های دینی در كل با وارد كردن این نوع كالا به شدت مخالفند و آن را موجب نشر فحشا و فساد در جامعه می دانند.
این ابزار در واقع به افراد مرتكب عمل نامشروع، این امكان را می دهد كه طرف مقابل را فریب دهند.
در همین راستا شیخ "عبدالمعطی البیومی" عضو مجمع پژوهش های اسلامی دانشگاه الأزهر و نماینده سابق كمیته دینی در پارلمان مصر با صدور فتوایی ضمن انتقاد شدید از ورود این كالا به كشورش، خواستار محاكمه و قصاص واردكنندگان آن شد.
از سوی دیگر شیخ "یوسف بدری" دیگر عضو مجمع پژوهش های اسلامی الأزهر حمایت كامل خود از فتوای شیخ "البیومی" را اعلام كرده و گفت: بنده 100% این فتوا را درست می دانم و از آن دفاع می كنم. به اعتقاد بنده علاوه بر اینكه وارد كنندگان این كالا باید قصاص شوند، استعمال كنندگان آن نیز باید مورد قصاص قرار گیرند. فكر می كنم 10 ضربه شلاق یا تبعید و حبس برای هر یك از استعمال كنندگان خوب باشد. شیخ "مصطفی شكعه" نیز در فتوایی مشابه خواستار اجرای شدید قانون در این باره شد زیرا استعمال این كالا را فریب مردان توسط زنان كه كاری حرام است دانست.
گفتنی است شیخ "محمود عاشور" از اعضای سابق دانشگاه الأزهر پس از صدور این فتوا توسط "البیومی" و تأیید شدن آن از سوی "بدری"، آن را رد كرده و گفت: اینگونه اظهار نظرات یك اجتهاد شخصی است. به نظر بنده به جای قصاص واردكنندگان، باید آنان را جریمه كرد تا دست از واردات آن بردارند.

همكاری دو عكاس فراری "فارس"
با صدای آمريكا

جواد مقيمی و حسين سلمان زاده دو عكاس فراری خبرگزاری فارس به آمريكا همكاری خود با رسانه های ضد ايرانی از جمله صدای آمريكا را آغاز كردند.
به نقل از تابناك ، پس از دستگیری مجید سعیدی و ساتیار امامی دبیر گروه عكس خبرگزاری فارس و دبیر گروه عكس روزنامه جام جم در جریان اغتشاشات اخیر و مشخص شدن همكاری برخی عكاسان با آنها در ارسال عكس های قابل استفاده در مستند سازی محكومیت ایران در مجامع جهانی در اعترافات ایشان، حسین سلمان زاده جانشین گروه عكس فارس و جواد مقیمی عکاس خبرگزاری فارس با سفر مخفیانه به تركیه به سفارت آمریكا در این كشور پناهنده شدند.
آنان سپس پنجم مهرماه از سوی آمریكا به عنوان پناهنده پذیرفته شده و با هزینه سفارت آمریكا در تركیه به این كشور سفر كردند.
پس از خروج جواد مقیمی گروهك غیرقانونی مرز پرگهر اعلام كرد كه وی از اعضای فعال این گروه بوده كه هیچگاه از سوی وی تكذیب نشد.
عكس منتشره از سوی نشریه تایم در دوره اغتشاشات تهران نیز به صورت مخفیانه از سوی او گرفته شده بود.
جواد مقیمی و حسین سلمان زاده شب گذشته در برنامه "میهمان اول" صدای آمریكا در واشنگتن حضور یافتند و رسماً پناهنده شدن به آمریكا و آغاز همكاری خود با صدای آمریكا را اعلام كردند.
جواد مقیمی در این برنامه در خصوص چگونگی فرار از ایران گفت: مدیر خبرگزاری فارس به من هشدار داد: «متوجه شده ایم که دو تن از عکاسان ما مخفیانه عکس گرفته و آن ها برای رسانه های خارجی فرستاده اند. ما منتظر اطلاعات بیشتر هستیم و به زودی با آنان برخورد می کنیم.»
در جریان اعترافات مجید سعیدی دبیر سابق سرویس عكس فارس در دادگاه مشخص شده بود برخی عكس های مراسمات داخلی و نظامی كشور از سوی ایشان به رسانه های خارجی فروخته شده است.

اعلام اسامی 31 کاریابی خارجی مجاز

وزارت کار و امور اجتماعی لیست 31 کاریابی غیر دولتی خارجی دارای مجوز فعالیت سراسر کشور را منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار گزارش فعالیت شبکه بزرگ کاریابیهای غیردولتی خارجی غیرمجاز در کشور و سوء استفاده از جوانان و متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور، وزارت کار و امور اجتماعی لیست کاریابیهای خارجی دارای صلاحیت را منتشر کرد.
کاریابیهای خارجی مجاز در حال حاضر در 8 استان تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، کردستان و گیلان مستقر هستند. بدیهی است که تمام دفاتر مشاور شغلی، مهاجرتی و کاریابی با ادعای فعالیت بین المللی غیر از مواردی که اسامی آنها اعلام خواهد شد در حال حاضر غیرمجاز و غیرقانونی شناخته می شوند.
وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده است با موسساتی که خارج از چارچوب قانونی و عدم رعایت آئین نامه فعالیت کاریابیها و همچنین بدون مجوز اقدام به جذب افراد، انتشار آگهی و اطلاع رسانی می کنند متخلف شناخته و برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
از تعداد 31 کاریابی غیر دولتی مجاز خارجی، 19 کاریابی در تهران، 1 مورد آذربایجان شرقی، 1 مورد آذربایجان غربی، 1 مورد اصفهان، 4 مورد خراسان رضوی، 2 مورد فارس، 1 مورد کردستان و 2 کاریابی نیز در گیلان قرار دارند.
کاریابی های آبگینه برتر، ارشیا، ایران کاریاب، برین کار، پیروزگل، روزبه، سامانده، سلامت، شهرزاد پاسارگاد، کارجو، کارسازان، آرین پارس، مژده آوران فردا، گسترش کار پایتخت، آینده سازان، پیشگام، پیشتازان کار، یونس، سبزفام، بزرگمهر، بابک، کارآرا، کار، پارس، زرین کار، کارگستر مشهد، کارآفرینان، پیشه وران، رهسپار، نوید، آویژه گیلان و تدبیر سبز، 31 کاریابی غیردولتی خارجی دارای مجوز از وزارت کار و امور اجتماعی هستند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

مسافران
Passengers


 

کارگردان: رودريگو گارسيا. فيلمنامه: روني کريستينسن. موسيقي: اد شيرمور. مدير فيلمبرداري: ايگور جدو ليلو. ‏تدوين: تام نوبل. طراح صحنه: ديويد بريسبين. بازيگران: آن هاتاوي[کلر سامرز]، پاتريک ويلسون[اريک]، اندره ‏برافر[پري]، سليا دووال[شانون]، ديويد مورس[ارکين]، دايان ويست[توني]، ويليام بي ديويس[پدربزرگ اريک]. ‏محصول 2008 آمريکا. ‏
پس از سقوط يک هواپيما، روان درمانگري به نام کلر سامرز مامور مي شود تا با 5 نجات يافته از حادثه ملاقات کرده ‏و در بهبود وضعيت روحي آنها بکوشد. اما زماني که بازماندگان به يادمانده هاي خود از حادثه را با وي در ميان مي ‏گذراند، تناقض ها رخ مي نمايد. چند نفر از مسافران از آتش گرفتن يکي از بال هاي هواپيما بر اثر انفجار سخن مي ‏گويند، در حالي که شرکت مسافربري هوايي اصرار دارد اين حادثه صرفا بر اثر بي احتياطي خلبان اتفاق افتاده است. ‏همزمان يکي از مسافران به نام اريک تصميم به ايجاد ارتباط عاطفي با کلر مي گيرد. اما کلر اصرار دارد که ارتباط ‏شان از دايره روابط شغلي خارج نشود. ولي سماجت هاي اريک سبب مي شود تا کلر نيز علاقه اي نزد خود به اريک ‏احساس کند. کلر همزمان به تعقيب ماجراي سانحه هواپيما ادامه مي دهد، چيزي که باعث خشم يکي از مسئولين شرکت ‏هوايي مي شود. از طرف ديگر غريبه اي مرموز در اطراف نجات يافتگان مي پلکد و گويي آنها را تحت نظر دارد. ‏وقايعي که با ناپديد شدن يک به يک نجات يافتگان چهره اي مرموزتر به خود مي گيرد...‏

چرا بايد ديد؟
رودريگو گارسياي 49 ساله و اهل کلمبيا بدون پسوند نامش شايد برايتان آشنا نباشد، ولي او فرزند نام آورترين نويسنده ‏آمريکاي لاتين-گابريل گارسيا مارکز- است.او نيز مانند پدرش در زمينه فيلمسازي درس خوانده، ولي فرجام حضورش ‏در عالم سينما خوش تر از پدرش بوده است. اشاره ام به فيلم هاي مستقل متعدد يا متفاوت مانند 9 زندگي است که ‏جوايزي ارزنده برايش به ارمغان آورده اند. يا جايزه بخش نوعي نگاه که براي فيلم چيزهايي که فقط مي تواني با نگاه ‏کردن به او بگويي نصيب اش شده است. تجربه هايي گسترده او در زمينه فيلمبرداري، تهيه کنندگي، نويسندگي و ... ‏سبب شده تا بر رسانه تسلطي معقول پيدا کند، اما سرنوشت مالي خوبي در انتظار آخرين کارش نيست. ‏
مسافران به رغم بودجه معقول 25 ميليون دلاري و ظاهر شسته رفته اش، يک ديگران تازه است که ارواح سرگردانش ‏بي آزارند و مي خواهند همديگر را قانع کنند تا به سوي آن دنيا بشتابند. فيلمنامه روني کريستينسن به رغم دکوپاژ خوب ‏گارسيا قادر به حفظ تعادل ميان پيرنگ هاي فرعي نيست. گاه بعضي سرنخ ها فراموش مي شوند و گاه هرگز دنبال نمي ‏شوند. انتخاب بد آن هاتاوي نيز مانع از جذب بيننده مي شود، شيمي ميان صاحب درشت ترين چشم هاي سينماي آمريکا ‏با يکي از بازيگران خوش آتيه هرگز شکل نمي گيرد. ‏
فيلم هاي با مايه هاي متافيزيک بايد واجد ويژگي هايي باشند تا بتوانند در اذهان باقي بمانند. هراس آورباشند يا نشاط ‏آور، جدي باشند يا کمدي؛ ولي مسافران تنها مي خواهد هيجان آفريني کند و چيزي جز ادامه دست چندم فيلم هايي مانند ‏حس ششم يا ديگران نيست. وقتي به مرده بودن شخصيت هاي فيلم پي مي بريم، تنها چيزي که بر جاي مي ماند افسوس ‏بر وقت تلف شده است. اگر نام گارسيا در عنوان بندي فيلم نبود، مي شد آن را به راحتي منتسب به يکي از کارچرخان ‏هاي هاليوود کرد، ولي حيف!‏
ژانر: ترسناک، مهيج. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/281804195/vk674n6iSpbpKJ_psngr.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/281805340/vk674n6iSpbpKJ_psngr.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/281802255/vk674n6iSpbpKJ_psngr.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/281802402/vk674n6iSpbpKJ_psngr.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/281802315/vk674n6iSpbpKJ_psngr.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/281802419/vk674n6iSpbpKJ_psngr.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/281803567/vk674n6iSpbpKJ_psngr.part7.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Africas Lions And Wildebeests

مستند ديدني در مورد شيرها و ديگر حيوانات وحشي آفريقا
محصول کانال ديسکاوري (
HD)

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Curious George 2 Follow That Monkey

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVD Rip)

aaf-cgeorge2.part1.rar
aaf-cgeorge2.part2.rar
aaf-cgeorge2.part3.rar
aaf-cgeorge2.part4.rar
aaf-cgeorge2.part5.rar
aaf-cgeorge2.part6.rar
aaf-cgeorge2.part7.rar
aaf-cgeorge2.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

استثنائي
باصداي مهدي اسدي

آلبوم جدید و بسیار زیبای مهدی اسدی با نام استثنایی
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای گروه آریان
با نام صدای پای امید

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

نرم افزار رایت و شبیه ساز
Alcohol 120% 1.9.8.7612

Alcohol 120% بی شک یکی از بهترین ها در کلاس خود می باشد، این برنامه با شبیه سازی و ضبط انواع CD و DVD در نوع خود بی نظیر است، این نرم افزار با بهره گیری از جدیدترین فناوری روز همواره در حال پیشرفت و گسترش است و هر روزه ویژگی های جدیدی به آن افزوده می شود، توسط این برنامه شما می توانید با Image (ذخیره کردن کل اطلاعات در قالب یک فایل روی هارد دیسک) گرفتن از سی دی هایی که مرتب از آنها استفاده می کنید، بدون قرار دادن CD در CD-ROM از آنها استفاده کنید، تنها یک کلیک لازم است تا Image با سرعتی در حدود 200X اجرا شود!
این نرم افزار همچنین یکی از قویترین نرم افزار های در زمینه رایت انواع CD و DVD میباشد و توانایی خواندن سی دی های خش دار و کپی برداری از سی دی های قفل دار (دارای بد سکتور) را نیز دارا می باشد.
نرم افزار Alcohol 120% یكی از نرم افزار های معروف در زمینه كپی رایت انواع سی دی و دی وی دی محسوب می شود . این نرم افزار قادر است اكثر سی دی و دی وی دی هایی كه قفل شده اند را كپی رایت نماید . این مهم ترین خاصیت این نرم افزار محسوب می شود. Alcohol 120% با پشتیبانی از اكثر فرمت ها می تواند تا خواسته های كاربران را تا حدود زیادی برآورده سازد. ساخت 6 درایو مجازی به صورت همزمان قابلیت مهم دیگری است كه این نرم افزار در خود جای داده است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Alcohol 120% 1.9.8.7612:
- رایت انواع سی دی و دی وی دی
- پشتیبانی از اكثر فرمت ها mds,ccu,ccd,bwt,iso,nrg و ...
- قابلیت ساخت 6 درایو مجازی به صورت همزمان
- قابلیت پاك كردن اطلاعات از روی سی دی و دی وی دی
- قابلیت ساخت ایمیج از سی دی و دی وی دی
- رایت هرگونه قفل سی دی و دی وی دی
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا و ویندوز 7
- و ...

لينک دانلود (حجم فايل حدود 8 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نسخه جديد بازي
Pro Evolution Soccer 2010

نسخه جديد بازي Pro Evolution Soccer 2010 كه به تازگي توسط كمپاني Konami ارائه شده است. كه داراي گرافيكي بسيار بالا نسبت به نسخه هاي قبلي اين بازي ميباشد .اين بازي تحت فرمت جاوا ميباشد و ويژگی های بسيار مهم اين بازی می توان به قابليت 2 نفره بازی کردن توسط بلوتوث اشاره كرد كه در ميان طرفداران بازيهاي فوتبال از محبوبيت خاصي برخوردار ميباشد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی بسیار جذاب تنیس
International Tennis Pro

بازی فوق العاده جذاب International Tennis Pro که برگرفته شده از ورزش بسیار مفرح تنیس می باشد می تواند لحظاتی شاد را برای هرکاربری فراهم کند. این بازی جذاب که از گرافیک مناسبی هم بهره می برد از GamePlay قدرتمند بهره می برد که کمک می کند تا جذابیت انجام بازی چند برابر شود. از امکانات این بازی جذاب می توان به قابلیت انجام بازی به صورت چند نفره ، امکان انجام مسابقات قهرمانی و همچنین بهره گیری از تمامی قوانین ورزش تنیس اشاره نمود.
داور این بازی که دقت بسیار بالایی دارد حرکات بازیکنان و مکان هایی که توپ بر زمین اصابت می کند را زیر نظر دارد تا هیچ گونه اشتباهی پیش نیاید ؛ تورنومنت های جالب بازی نکته ای دیگر از امکانات International Tennis Pro به شمار می رود، زمین های چمن و خاکی ، ورزشگاه های زیبا که بسیاری زیبا شبیه سازی شده اند به زیباترشدن بازی کمک می کنند. جالب است که بازیکنان و حرکات آن ها هم دقیقا مطابق با آنچه در واقعیت صورت می گیرد شبیه سازی شده اند ، یعنی برای مثال در زمان زدن سرویس دقیقا حرکات یه بازیکن واقعی صورت می گیرد و البته مهم اینجاست که کاربر باید طوری این بازیکنان را هدایت کند تا بتواند برنده تمامی مسابقات شود.

قابلیت های کلیدی بازی International Tennis Pro :
- گرافیک مناسب بازی
- ورزشگاه ها ، زمین بازی ، داور و بازیکنان که بسیار نزدیک به واقعیت هستند
- وجود تورنومنت های مختلف با جام های قهرمانی متعدد
- دقت بالای داور در طول بازی
- بهره گیری از تمامی قوانین بازی تنیس
- امکان انجام بازی به صورت تک نفره ، دو نفره و یا چند نفره
- مناسب برای سنین مختلف
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا و ویندوز محبوب 7
- و ...

تذکر : برای نصب و انجام بازی کافیست پس از خارج سازی بازی از حالت فشرده فایل Setup.bat را اجرا نمائید. دقت کنید ابتدا یک نسخه کپی از فایل های اصلی ذخیره کنید چون پس از اجرا بازی در همان پوشه نصب خواهد شد. ضمنا این بازی به صورت فشرده شده در آمده است تا ساده تر بتوانید آن را دریافت نمائید.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 43 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

استفاده از نعمتها

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
وجاءَهُ رجل بِلَبَن وعسل لِيَشربُهُ، فقال صلى الله عليه وآله وسلّم: شرابان يُكتَفى بأحدهما عن صاحبه لا أَشربُهُ ولا اُحرّمُه ولكنّي أتواضَعُ للّه، فانّه مَن تواضع للّه رفعهُ اللّه ومن تَكبّر وضعَهُ اللّه ومَنِ اقْتصد في معيشته رزقَهُ اللّه ومن بَذّر حرمهُ اللّه ومن أكثر ذِكْر اللّهِ آجرهُ اللّه.
(تحف العقول صفحه 46)

چون ممكن است برخى اينطور فكركنند كه عدم استفاده معصوم «عليه السلام» از بعضى نعمتها به معناى تحريم است و لذا پيامبر صلى الله عليه وآله وسلّم فرمودند: من خود نمى‏خورم ولى تحريم هم نمى‏كنم، چون نمى‏خواهم از همه نعم حلال استفاده نمايم. و مراد از «رفعت» هم، رفعت معنوى است گرچه ممكن است رفعت ظاهرى هم باشد ولى قدر مسلم رفعت روحى و معنوى است، يعنى اگر كسى براى خدا تواضع كند، خداوند روحاً و خُلقاً او را بالا برده و مشمول كرامات خود قرار مى‏دهد. همچنين قدر مسلم از «وضع»، تنزّل معنوى است، گرچه ممكن است تنزّل اجتماعى و موقعيتى هم منظور باشد.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2031- ميگن خدابه اندازه دل ادمابهشون ميده مگه دل من چقدربزرگه كه خدادوستى مثل توبهم داد (7308-0917)

2032- ميگن تنها چيزي كه عادلانه تقسيم شده، عقله.چون كسي نميگه عقل من كمه! (3057-0914)

2033- میدونی وقتی خداداشت بدرقت میکردبهت چی گفت؟گفت:جائیکه میری مردمی داره که میشکننت،نکنه غصه بخوری؟من همه جاباهاتم; توتنهانیستی،توی کوله بارت عشق میذارم که بگذری،قلب میذارم که جابدی،اشک میدم که همراهیت کنه،ومرگ که بدونی برمیگردی پیشم.... (8878-0912)

2034- میدونی صفای ما پا برهنه ها چیه؟ اینکه ریگی به کفشمون نیست (3394-0935)(1842-0919)

2035- ميدوني بني ادم اعضاي يكديگرند يعني چي؟يعني مثلا من جيگر توام. (1548-0912)

2036- میخ نگاهت لاستیک دلم راپنچرکرد

الهی میدان بشی وانت بشم دورت بگردم (3377-0937)

2037- میتوانستیم باهم آسمان راهم بلرزانیم،پس چراکشتی توهم مانندمن بغض رسایت را؟توهمینی،سرکش ومغرور،شاید موج،شایدکوه،درهیاهوی سکوت خویش می پیچی صدایت را (8878-0912)

2038- مي دوني كوچكترين ذره كه تودنياكشف شده چيه؟دل منه چون برات يه ذره شده! (8335-0936)

2039- موج گرچه خواب دريا را پريشان مي كند/ بيشه بيدار است از بانگ سپيداران هنوز/ با خليج فارس اي شيخ عرب شوخي مكن!/ شير دريا خفته در آغوش نيزاران هنوز/ (3057-0914)

2040- مهم نیست که قشنگ باشی قشنگه که مهم باشی حتی برای یک نفر.(دوستت دارم) (1250-0918)

2041- مهر دل ما مدام تقديم شما/عمري كه شود به كام تقديم شما/پيدا نشد آن هديه كه در شأن شماست/يك باغ گل سلام تقديم شما.. (7708-0911)

2042- من كاغذتم احساساتتو روم بنويس عصبانيتتو روم خط خطي كن اشكاتو بام پاك كن سردت شد منو بسوزون اما هرگز دورم ننداز٠ (2469-0913)

2043- من غریب دیروز،آشنای امروز فراموش شدہ فردایم، پس در آشنایی امروز می نویسم تا درفراموشی فردا یادم کنی.. (5077-0919)

2044- من عاشق آن دیده چشمان سیاهم بیهوده چه گویم که پریشان نگاهم گر مستی چشمان سیاه تو گناه است من طالب آن مستی و خواهان گناهم... (7610-0918)

2045- من سرراه تو دامي ازعشق پهن كردم ولي تو به سرعت از كنار ان رد شدي و گفتي:ميگ ميگ. (7340-0918)

2046- من بیشمارمرغ گرفتار دیده ام،امایکی چنان تو اسیرقفس نبود،من سرگذشت تلخ فراوان شنیده ام،امابه تلخکامی توهیچکس نبود.‎‎(8878-0912)

2047- من اهنگ غريب روزگارم غمي در انتهاي سينه دارم تمام هستي ام يک قلب پاک است كه ان را زير پايت مي گذارم ‎ (3057-0914)

2048- من الان توتعميرگاهم ,‏ميدوني چرا?‏‏‏‏‏‏‏چون خرابتم!! (0544-0917)

2049- من از یاد عزیزانم دمی غافل نمیمانم نمیدانم عزیزانم زمن یادی کنند یا نه (9829-0918)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

اویس زمان

حضرت آیت ا... اراکی(قدس سره) می فرمود: مکاشفه ای برای مرجع عالیقدر مرحوم آیت ا... آقا نورالدین اراکی رخ داد. ایشان در آن مکاشفه با حضرت ولی عصر(عج) ملاقات کرد.
حضرت مهدی(ع) نسبت به ایشان ملاطفت و مهربانی بسیار کرده، در چهره ی وی تبسم فرمود و به او اظهار محبت مخصوص کرد. از جمله این که در خطاب به آن عالم بزرگوار فرمود:
«إنک أویس الزمن»؛ «تو اویس زمان می باشی»
آن مرحوم جریان این مکاشفه را در ضمن اشعاری سروده و به خط در این اشعار به صراحت به شرفیابی و لطف و مهربانی مخصوص امام زمان(ع) و خطاب پر افتخاری که ایشان فرموده، اشاره شده و الان در دسترس است.
شاید این که او را اویس زمان خطاب کرده اند به این جهت باشد که آن عالم بزرگ مانند اویس قرنی اهل عبادت و گریه و زاری در شب بوده است به طوری که حضرت آیت ا... اراکی آن مرحوم را بکاء در شب ها و سحرها نامیده اند.(1)

پی نوشت:
1ـ انتظار خورشید ولایت، عبدالرحمان انصاری، ص164؛ دیدار با امام زمان(عج)، سید محمد میرسلطانی، ص18

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

دلمشغولی های شاه سلطان حسین

فرمانروای شهر از دیدار شاه سلطان حسین صفوی باز می گشت . بزرگان و ریش سفیدان شهر به دیدار سالار شهر خویش رفته و از حالا شاه ایران زمین جویا می شدند .
فرمانروای شهر گفت : شاه شاداب و آسوده هستند در زمانی که من در مجلس گفتگوی ایشان با بزرگان بودم دیدم ایشان ریز امور کشور را در اختیار دارند قیمت همه اجناس ، سود بازآریان ، میزان خمس ، تعداد مسافران سفر حج ، مشهد و کربلا را به خوبی می دانند و از زندگی خصوصی فرمانروایان شهرهای ایران آگاهند . به این مجموع آگاهی ایشان را از زندگی خصوصی و درس علما را نیز بیفزایید ، این نشان می دهد کشور هیچ مشکلی ندارد .
یکی از ریش سفیدان خردمند از جای برخواسته و گفت خدا خودش این کشور را نگهدارد . پادشاهی که چنین سرگرم اندرون کشور است کی به برون آن می نگرد .
سخن آن پیر خیلی زود آشکار شد . دودمان صفویه بدست تعدادی راهزن سرنگون گشت . اندیشمند یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید : آدمی تنها زمانی دربند رویدادهای روزمره نخواهد شد که در اندیشه ایی فراتر از آنها در حال پرواز باشد .
شاه سلطان حسین به روزمرگی دچار بود تمام هوش خود را برای نگهداری و نگهبانی از چیزهای خرد و بی ارزش بکار گرفته و بیشتر انباردار خوبی بود تا فرمانروایی که باید نظر به آینده کشور داشته باشد .

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

 

برای اینکه خدا , لطفش و رحمتش و آمرزشش شامل حال ما بشه , باید اخلاص داشته باشیم.و برای اینکه ما اخلاص داشته باشیم یک سرمایه می خواهد که از همه چیزمون بگذریم. و برای اینکه از همه چیزمون بگذریم . باید شبانه روز دلمون و وجودمون و همه چیزمون با خدا باشه. اینقدر پاک باشیم که خدا کلاً ازمون راضی باشه. قدم برمی داریم برای رضای خدا. قلم برمی داریم برای کاری برای رضای خدا. حرف می زنیم برای رضای خدا. شعار می دهیم برای رضای خدا. می جنگیم برای رضای خدا. همه چیز , همه چیز , همه چیز خاص خدا باشه. که اگر شد پیروزی نزدیک است. چه بکشیم چه کشته بشیم اگر اینچنین باشیم. پیــروزیـم.و هیچ ناراحتی نداریم وشکست معنا نداره برای ما. چه بکشیم چه کشته بشیم . پیــروزیـم. اگر اینچنین باشیم....

شهيد همت

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الرحمن آيات: 78 محل نزول: مدینه
 
فِيهِمَا فَاكِهَةٌ وَنَخْلٌ وَرُمَّانٌ 68 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 69 فِيهِنَّ خَيْرَاتٌ حِسَانٌ 70 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 71 حُورٌ مَّقْصُورَاتٌ فِي الْخِيَامِ 72 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 73 لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ 74 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 75 مُتَّكِئِينَ عَلَى رَفْرَفٍ خُضْرٍ وَعَبْقَرِيٍّ حِسَانٍ 76 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 77 تَبَارَكَ اسْمُ رَبِّكَ ذِي الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ 78

سورة الواقعة

 
إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1 لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ 2 خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ 3 إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجًّا 4 وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا 5 فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثًّا 6 وَكُنتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً 7 فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ 8 وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ 9 وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ 10 أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ 11 فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ 12 ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ 13 وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ 14 عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ 15 مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ 16

 

ترجمه فارسي مکارم

در آنها ميوه‏هاى فراوان و درخت خرما و انار است! «68» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «69» و در آن باغهاى بهشتى زنانى نيكو خلق و زيبايند! «70» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «71» حوريانى كه در خيمه‏هاى بهشتى مستورند! «72» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «73» هيچ انس و جن پيش از ايشان با آنها تماس نگرفته (و دوشيزه‏اند)! «74» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «75» اين در حالى است كه بهشتيان بر تختهايى تكيه زده‏اند كه با بهترين و زيباترين پارچه‏هاى سبزرنگ پوشانده شده است «76» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «77» پربركت و زوال‏ناپذير است نام پروردگار صاحب جلال و بزرگوار تو! «78»

سورة الواقعة
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
هنگامى كه واقعه عظيم (قيامت) واقع شود، «1» هيچ كس نمى‏تواند آن را انكار كند! «2» (اين واقعه) گروهى را پايين مى‏آورد و گروهى را بالا مى‏برد! «3» در آن هنگام كه زمين بشدت به لرزه درمى‏آيد، «4» و كوه‏ها در هم كوبيده مى‏شود، «5» و بصورت غبار پراكنده درمى‏آيد، «6» و شما سه گروه خواهيد بود! «7» (نخست) سعادتمندان و خجستگان (هستند); چه سعادتمندان و خجستگانى! «8» گروه ديگر شقاوتمندان و شومانند، چه شقاوتمندان و شومانى! «9» و (سومين گروه) پيشگامان پيشگامند، «10» آنها مقربانند! «11» در باغهاى پرنعمت بهشت (جاى دارند)! «12» گروه زيادى (از آنها) از امتهاى نخستينند، «13» و اندكى از امت آخرين! «14» آنها ( مقربان) بر تختهايى كه صف‏كشيده و به هم پيوسته است قراردارند، «15» در حالى كه بر آن تكيه زده و رو به روى يكديگرند! «16»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
ahalizadeh2000   

دعاي خالصانه يك بچه!

خدای مهربون
لطفاً برای خانمای فقیری که
توی کامپیوتر بابام هستن
لباس بفرست!

 

 

ch_msd

سبز یعنی یک نشان افتخار سبز یعنی کهنه عشق ماندگار سبز یعنی انتهای فصل سرد سبز یعنی سیدی از اهل درد سبز یعنی یک جهان مظلومیت سبز یعنی صبر بر محرومیت سبز یعنی یک رسانه، یک پیام سبز یعنی سیدی والامقام سبز یعنی یک نماد زندگی صلح و ایمان، عدل و دین، آزادگی سبز یعنی مهرورزی بر همه سبز یعنی راه پاک فاطمه سبز یعنی اعتقاداتی قوی سبز یعنی میرحسین موسوی سبز یعنی رهنوردی پرتوان سبز یعنی ملتی، پیر و جوان سبز یعنی سبزی خضرای دوست سبز یعنی موسوی را دار دوست سبز یعنی عشق آن پیر خمین سبز یعنی راه مولامان حسین سبز یعنی انحلال خشم و کین بازگشتی سبز بر آیین و دین سبز یعنی ماجراجویی تمام بازگشتن بر ره سبز امام سبز یعنی سادگی، فرزانگی هشت سال ِ جنگ و خون ، مردانگی سبز یعنی استواریِّ امام در دفاع از موسوی و والسّلام سبز یعنی مرد فرهنگ و هنر از سرانگشتش بود صدها اثر سبز یعنی مرد ایمان و عمل سبز یعنی نه دروغ و نه دغل سبز یعنی دوربرگردان بس است حرف بس باشد چو در خانه کس است سبز یعنی بر زمستان والسلام بر بهارنو به آزادی سلام طالب سبزم، نه ارکان ریا بهر حفظ موسوی مهدی بیا

 

 

hussein_rfa   

پیش بینی سردار شوشتری
از شهادتش در سیستان

پیش بینی سردار شوشتری از شهادتش در سیستان

سردار شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ابتدای سال 88 به عنوان فرمانده قرارگاه قدس انتخاب شده بود شهادت خود را پیش بینی کرده بود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پرچم: وی که به همراه چند تن از فرماندهان سپاه و تعدادی از سران قبایل در عملیاتی تروریستی به شهادت رسید چندی پیش در محفلی با حضور دوستانش گفته بود که "از خدا خواسته ام اینجا محل شهادتم شود و دلم گواهی می دهد که خداوند آرزوی مرا برآورده خواهد کرد. بعد از احمد کاظمی و دیگر یاران من تنها شده ام و به همین خاطر انتظار شهادتم را می کشم. امیدوارم خداوند با شهادت من مشکلات این منطقه و معضلات آن را حل کند. "
بنا بر این گزارش، سردار شوشتری از زمان انتصاب خود به سمت فرمانده قرار گاه قدس علی رغم مسئولیت سنگینش در تهران همواره در منطقه سیستان و بلوپستان و در میان مردم فقیر حضور داشت و اقدامات متعدد فرهنگی و حتی فعالیت های متعددی در زمینه حل مشکلات معیشی مردم منطقه می کرد. حضور این شهید سرفراز تابدانجا بود که خانواده و نزدیکانش به سختی موفق به دیدن وی می شدند اما کپر ها و چادرهای قبایل منطقه مامن مناسبی برای حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود.
گفتنی است که سردار شوشتری گردهمآیی های متعددی برای وحدت شیعه و سنی برگزار کرده بود که در آخرین گردهمآیی توسط دشمنان نظام اسلامی و وابستگان به بیگانه به فیض شهادت رسید.
بنا بر اعلام مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این حادثه تروریستی که حدود ساعت 8 صبح امروز در محل برگزاری پنجمین نشست سران قبایل و طوایف در منطقه پیشین بلوچستان روی داد یکی از مزدوران استکبار جهانی با انفجار مواد منفجره همراه خود، موجب به شهادت رسیدن این فرماندهان سپاه شد. همچنین، بیش از 20 تن از مردم منطقه نیز در این حادثه زخمی شدند.

 

 

mastoor_313

اندر آداب مترو سواری

شما کدامیک از عنوان های زیر را برای واژه غریب و نامنحوس مترو جایگزین مناسبی می دانید؟
1)فروشگاه زنجیره ای سیار
2)ماشین لاغری با متد پرس

به نظر شما چه چیز در مترو بیشتر از همه به درد انسان می خورد؟
1)یک مثقال تمدن و فرهنگ
2)هنر تسخیر صندلی
3)اشراف به فنون کشتی کج

به نظر شما مشاهده صحنه جدال ملت هنگام خروج از قطار انسان را به یاد چه چیزی می اندازد؟
1)قرض های بابایش
2)فیلم دارودسته نیویورکی ها
3)راز بقا

به نظر شما وقتی درهای مترو باز می شوند افرادی که می خواهند به داخل واگن بروند باید چه کنند؟
1)کنار بایستند تا اول مسافران داخل واگن پیاده شوند سپس یکی یکی داخل بروند.
2)در حالیکه با هر دو دست لبه در واگن را چسبیده اند از روی سرو کله همدیگر رد شوند ومسافرانی که می خواهند پیاده شوند را به انتهای واگن برانند.

به نظر شما وقتی واگن از شدت پر بودن در حال انفجار است افرادی که قصد سوار شدن به داخل واگن را دارند باید چه کنند؟
1)پنج دقیقه صبر کنند تا قطار بعدی که خلوت تر است بیاید.
2)چند قدم عقب رفت و بعد از یک دورخیز جمعیت درون واگن که دست و پایشان از در بیرون مانده را به داخل واگن هل بدهند و خودشان را به هر طریق بچپانند.
3)با داد و فریاد راه انداختن به مردم بگوید داخل واگن بمب کار گذاشته شده است و پس از خالی شدن واگن در نهایت تشخص روی هر صندلی که مایل است بنشیند

به نظر شما وقتی واگن لبریز از جمعیت است و اکسیژنی برای تنفس وجود ندارد،مناسب ترین شیوه برخورد با این موقعیت چیست؟
1)چند دقیقه تحمل تا در ایستگاههای بعدی بخشی از جمعیت پیاده شوند و جا باز شود.
2)بستن چشمها در وهله اول، گشودن دهان در وهله دوم و ارائه دادن یک سری اطلاعات درباره اعضای مونث خانواده هم دیگر در وهله سوم.
3) از بیان این گزینه به علت دارا بودن مشکلات اخلاقی معذوریم.

 

 
rahpooyanejavan

روايتي محرمانه از ناگفته‌هاي ژنو

هوالحکیم

همزمان با ارائه بسته پیشنهادی ایران به کشورهای 5+1، فضای رسانه ای شدیدی علیه برنامه هسته ای ایران شکل گرفت مبنی بر اینکه آخرین مهلت ایران برای انجام مذاکره با غرب تنها تا پایان سپتامبر 2009 میباشد. اما در پشت پرده این تبیلغات، اتفاقات دیگری در جریان بود. خاویر سولانا، دبیر کل اسبق ناتو و مسوول فعلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با آقای دکتر سعید جلیلی دبیر شورایعالی امنیت ملی تماس گرفت تا با القای فضای رسانه ای غرب، ایران را به انجام مذاکرات در سپتامبر درباره "پرونده هسته ای" وادار نماید. جلیلی با اعلام اینکه اولا برنامه کاری اش در ماه سپتامبر پر است و وقت ندارد و ثانیا موضوع مذاکرات نباید پرونده هسته ای ایران باشد زیر بار تعیین تکلیف سولانا نرفت. بالاخره سولانا پذیرفت که مذاکرات در اکتبر و با موضوع بسته پیشنهادی ایران برگزار شود.
در دور نخست مذاکرات هر بار که هیئت 1+5 بر خلاف توافق قبلی، درباره پرونده هسته ای سخن می گفت، جلیلی قلم بر زمین گذاشته، نگاهشان می کرد تا نشان دهد نسبت به خروج از محور مذاکرات ناخرسند است. این برخورد مدبرانه با واکنش شش کشور خصوصا نماینده انگلیس مواجه شد که با اعتراضی تند، روند مذاکرات را در حال بازگشت به نقطه صفر دانست. جلیلی در پاسخ به این اعتراضات با ذکر این نکته که نماینده انگلیس سومین نفری است که به نمایندگی از انگلیس در طول مسوولیتش با او مذاکره کرده است او را تازه کار در مذاکرات و بی خبر از روند گذشته خطاب می کند و اظهار می دارد که اتفاقا ایران به دنبال بازگشت به نقطه صفر نیست. ایران روندی را در شش سال گذشته طی نموده و به دستاوردهایی رسیده است که حاضر نیست از آن عدول کند و درباره اش مذاکره نماید. جلیلی چند روزنامه انگلیسی زبان را - که بیانیه 239 نماینده مجلس شورای اسلامی در اعلان هشدار به 1+5 و حمایت از برنامه های هسته ای را تیتر کرده است - به طرفهای مذاکره نشان می دهد. او سخنان چندی پیش اوباما را که گفته بود "باید به نمایندگی از مردم صحبت کرد" بدون ذکر نام اوباما بر سر نمایندگان 1+5 می کوبد و خود را نماینده ملت ایران در مذاکرات اعلام می کند. ملتی که انرژی هسته ای را حق مسلم خود می داند.
پس از این اظهارات، طرف مقابل درخواست تنفس می کند که دکتر جلیلی موافقت کرده، برای استراحت به فضای سبز بیرون محل اجلاس می رود و می نشیند. پس از مدتی قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس که کشورش میزبان اجلاس است با شتاب به سراغ جلیلی آمده، با حرارت خبر مهمی می دهد: "نیکلاس برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا شما را به مذاکره ای دوجانبه دعوت کرده است." دکتر جلیلی بی اعتنا به هیجان او، می گوید نیازی به این کار نیست و نماینده آمریکا سخنش را در جمع و در دور بعدی نشست مطرح کند. مقام سوئیسی پس از اصرار مجدد با واکنش تند جلیلی مواجه می شود که او را تنها به انجام وظیفه میزبانی نشست دعوت می کند. پس از او خاویر سولانا می آید و در ضرورت بهره برداری از این فرصت تاریخی سخن می سراید و حتی دست جلیلی را گرفته او را به رفتن برای مذاکره تشویق می کند اما با پاسخ قاطع منفی جلیلی مواجه می شود که به کنایه می گوید ما می خواهیم این فرصت تاریخی را از دست بدهیم .ضمن اینکه سایر اعضای نشست اغیار نیستند و نماینده آمریکا بهتر است در حضور جمع صحبت کند.
با ایستادگی چند باره جلیلی، این بار خود نیکلاس برنز می آید و درخواست مذاکره می کند که همان پاسخ را می شنود. برنز اصرار می کند که حرفهای دیگری دارم که بگویم. جلیلی از برنز می خواهد در همان محل سخن بگوید و بعد به سمت محل پذیرایی وعده ناهار شروع به قدم زدن می کند و برنز هم به دنبالش راه افتاده، از جلیلی می خواهد که لااقل بایستد و گوش دهد که جلیلی می پذیرد و حدود 45 دقیقه در فضای سبز با او گفتگو می کند. این فرآیند در حالی اتفاق می افتد که نمایندگان پنج کشور روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس به همراه سولانا از بالکن ساختمان با حیرت در حال نظاره گفتگوی جلیلی و برنز هستند. گفتگویی که در آن جلیلی پرونده هسته ای ایران را راستی آزمایی شده، حل شده و مختومه می داند.
پس از پایان این مذاکره، سولانا به سمت جلیلی می آید و نتیجه را جویا می شود که جلیلی با ذکر اینکه نماز نخوانده و ناهار هم نخورده است، محل را ترک می کند. در حین صرف غذا، سولانا به جلیلی اعلام می کند که 1+5 آماده است پس از ناهار مذاکرات را ادامه دهد. جلیلی می گوید باید فکر کند و در محوطه بیرون اقدام به قدم زدن می کند و این کار را 15 دقیقه ادامه می دهد. سولانا به سراغش آمده می گوید: "تو با قدم زدن در حال تمرکز کردن هستی ولی تمرکز ما را به هم می زنی!"
بالاخره دور بعدی مذاکره بطور مختصر برگزار می شود و طرفین توافق می کنند که روند مذاکرات را مثبت بدانند و شرایط را برای مذاکرات کارشناسی فراهم کنند تا کارشناسان پیشنهاداتی برای آینده مذاکرات هفت جانبه تهیه کنند.

 

 

alirezamajidi

دوربینی، برای ثبت همه لحظات زندگی

چقدر برای ثبت خاطرات خود ارزش قائل هستید؟ آیا شما هم جزو آن دسته از مردم هستید که دوست دارند هر جا می‌روند، عکس بگیرند، خاطرات روزانه‌شان را بنویسند و حتی نشریات کاغذی را که می‌خوانند، بایگانی کنند؟
دو سال قبل برایتان در مورد یکی از پروژه‌های مایکروسافت به نام MyLifeBits نوشتم. مایکروسافت با این پروژه قصد داشت که راهی برای دیجیتالی کردن همه خاطرات آدم‌ها پیدا کند.
اگرچه تعداد کسانی که چنین عادت و علاقه‌ای دارند، کم نیست، اما ما تا به حال سخت‌افزارهای مناسبی برای عملی کردن این هدف نداشتیم. مسلما محققان و مخترعان بیکار ننشسته‌اند و ما در سال‌های آینده حتما شاهد به بازار آمدن گجت‌هایی با قیمت مناسبی خواهیم بود که این آرزو را محقق خواهند کرد.
در خبر جالبی که نیوساینتیست منتشر کرده، در مورد دوربینی توضیح داده شده که می‌تواند یکی از نخستین محصولاتی باشد که چنین کارایی را دارند.
یک شرکت‌ انگلیسی دوربینی با نام
ViconRevue ساخته است که به زودی خریدارانش خواهند توانست با آویزان کردن آن از گردنشان، همه لحظات عمر خود را جاودانه کنند.
البته هدف اولیه سازندگان این دوربین، کمک به بیماران دچار بیماری آلزایمر بود، ولی در آینده ممکن است مردم از این دوربین برای آرشیو کردن زندگی خود و اصطلاحا ایجاد
lifelog استفاده کنند. شرکتی که این دوربین را ساخته، فناوری این گوشی را از شرکت مایکروسافت خریده است. تا به حال این دوربین بیشتر مورد توجه نورولوژیست‌ها قرار گرفته بود، چرا که پژوهش‌های علمی آنها نشان داده بود، مرور اتفاقات روزانه توسط بیماران مبتلا به دمانس یا زوال حافظه، با استفاده از دیدن عکس‌، می‌تواند اثر مثبتی روی حافظه بلندمدت این بیماران داشته باشد. هفته قبل هم این وسیله در نشست دانشمندان عصب‌شناس در شیکاگو، به نمایش درآمد.

 

وقتی کسی این دوربین را از گردنش آویزان می‌کند، دوربین به صورت خودکار هر ۳۰ ثانیه یک بار، یک عکس می‌گیرد. البته این دوربین مجهز به شتاب‌سنج و حس‌گرهای نور هم هست، در نتیجه هر وقت یک نفر از محیطی وارد محیط دیگر شود، مثلا از خانه به بیرون برود یا از خیابان وارد دفتر کارش شود، دوربین متوجه می‌شود و عکس جدید می‌گیرد. به علاوه گوشی حس‌گر فروسرخ هم دارد که می‌تواند گرمای بدن شخصی را که جلوی دارنده دوربین قرار می‌گیرد، تشخیص دهد و منجر به گرفتن تصویر جدید شود. حافظه یک گیگابایتی‌ این گوشی، گنجایش ذخیره ۳۰ هزار عکس را دارد.

 
نمونه عکسی که  دوربین ViconRevue می‌گیرد، عکس‌های وضوح ۶۴۰×۴۸۰ دارند.

این دوربین که فعلا بیشتر از ۵۰۰ نمونه از آن ساخته نشده، حدود ۸۲۰ دلار قیمت دارد و گمان می‌رود که در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شود و مورد استفاده مردم عادی قرار بگیرد. کسی چه می‌داند، شاید روز و روزگاری، وسایلی از این دست، جزو وسایل روتین زندگی‌مان شوند.

 

 

aghamir

به یه نفر ميگن: با «آجر» جمله بساز، ميگه با آجر كه جمله نميسازن،‌ ديوار ميسازن!
به یه نفر ميگن: با «ابريشم» جمله بساز، ميگه: هوا ابريشم خوبه!
به یه نفر ميگن: با «اختاپوس» جمله بساز. ميگه: اوخ، تا پوستم نسوخته برم تو سايه!
به یه نفر ميگن: با «بنزين» جمله بساز. ميگه: خوش به حال شماها كه سوار بنزين!
به یه نفر ميگن: با «تلاش» جمله بساز،‌ ميگه: مادرم رفت بازار طلاشو فروخت!
به یه نفر ميگن: با «جام جم» جمله بساز. ميگه: صبح كه از خواب پاميشم جامو جم مي‌كنم!
به یه نفر ميگن: با «حميد و فريد» جمله بساز. ميگه: شما با هميد؟ چند نفريد؟
به یه نفر ميگن: با «خرچنگ» جمله بساز، ميگه:‌ كره خر چنگ نزن!
به یه نفر ميگن: با «رادار» جمله بساز ميگه: از اينجا به خونه ما را داره!!
به یه نفر ميگن: با «زنبور و خر و گاو» جمله بساز،‌ ميگه: زنبور خره، گاو منه!
به یه نفر ميگن: با «ستيز» جمله بساز، ميگه: موبايل سفت ايز آف (mobile set is off)!!!
به یه نفر ميگن: با «سينا» جمله بساز. ميگه: با عباس‌اينا رفتيم بيرون!
به یه نفر ميگن: با «شمشير» جمله بساز، ميگه: فدات شم شير مي‌خوري؟!
به یه نفر ميگن: با «شيشه» جمله بساز،‌ ميگه: ساعت يك ربع به شيشه!
به یه نفر ميگن: با «صداقت» جمله بساز، ميگه: داشتم با تلفن صحبت مي‌كردم صدا قطع شد!
به یه نفر ميگن: با «عدس» جمله بساز، ميگه: اگه امشب نياي اَدست دلخور ميشم!
به یه نفر ميگن: با «علي» جمله بساز. ميگه: صندلي
به یه نفر ميگن: با «قيمت» يك جمله بساز، گفت: مامان بدو تو آشپزخونه كه خورشت قيمت سوخت.
به یه نفر ميگن: با «كار و كوشش» جمله بساز، ميگه: شلوار كار من كوشش ؟!
به یه نفر ميگن: با «كشور» جمله بساز،‌ ميگه: با كش ور رفتم خورد به چشمم!
به یه نفر ميگن: با «كيشميش» يك جمله بساز، گفت: من پسر عموش ميشم، تو كيش ميشي؟
به یه نفر ميگن: با «گوهر» يك جمله بساز، گفت: توي گو،هر موقع به من ميرسي ميگي يه جمله بساز.
به یه نفر ميگن: با «لوبيا» جمله بساز، ميگه: كوچولوبيا!
به یه نفر ميگن: با «ماشين» جمله بساز. ميگه: چقدر خوبه كه شما بياييد همسايه ماشين!
به یه نفر ميگن: با «محمد دوعايه» (دروازه بان تيم فوتبال عربستان) يك جمله بساز، گفت: من يك آيه از قرآن حفظ كردم، محمد دوآيه
به یه نفر ميگن: با «ممه» جمله بساز. ميگه: گرممه
به یه نفر ميگن: با «مناجات» يك جمله بساز، گفت: مونا جات رو بنداز بخواب.
به یه نفر ميگن: با «مينا» جمله بساز. ميگه: با قاسم‌اينا رفتيم بيرون!
به یه نفر ميگن: با «نجيب» جمله بساز. ميگه: يه شلوار خريدم نه جيب جلو داره نه جيب عقب!
به یه نفر ميگن: با «نخ سوزن» جمله بساز، ميگه: اين بچه‌هاي تيم ملي واقعا زحمت مي‌كشند، نخسوزن علي دايي!
به یه نفر ميگن: با «هندونه» جمله بساز. ميگه: هند اونه كه بغل پاكستانه!
به یه نفر ميگن: با «ريلکس» جمله بساز.ميگه:رفتيم باغ وحش با گوريل عکس گرفتیم!!!
به یه نفر ميگن: با «لجن» جمله بساز ميگه همه تو ايران با ما لجن!!!
به یه نفر ميگن: با «کشور» جمله بساز ميگه بچه با کش ور نرو!!!
به یه نفر ميگن: با «ماست» جمله بساز مي گه بربري در انتظار ماست!
به یه نفر ميگن: يه جمله بساز كه توش مرده: باشه مي گه آمبولانس !!
 
 

mtymeta

چهار تأمل «انعکاسی» در باب فتنه

سال 1388 هجری شمسی... نه! سال 36 هجری قمری است! در آستانهی جنگ جمل. عدهای از صحابه و یاران قدیمی که به قدرت نرسیدهاند، «پیراهن عثمان» را عَلَم کردهاند برای انتقامجویی. ابوموسی اشعری -فرماندار کوفه- نمیخواهد وارد جنگ بین «دو گروه از مسلمین» شود و میگوید «باید از آن کناره گرفت»! امیر مومنان -علیهالسلام- در نامهای به او، شرایط زمانه و مختصات فتنه را تبیین میکند: 
...مَا هِيَ بِالْهُوَيْنَى اَلَّتِي تَرْجُو وَ لَكِنَّهَا اَلدَّاهِيَةُ اَلْكُبْرَى يُرْكَبُ جَمَلُهَا وَ يُذَلَّلُّ صَعْبُهَا وَ يُسَهَّلُ جَبَلُهَا فَاعْقِلْ عَقْلَكَ وَ اِمْلِكْ أَمْرَكَ وَ خُذْ نَصِيبَكَ وَ حَظَّكَ فَإِنْ كَرِهْتَ فَتَنَحَّ إِلَى غَيْرِ رَحْبٍ وَ لاَ فِي نَجَاةٍ.(نهج البلاغه / نامه 63)

...حوادث جاری کشور آنچنان آسان نیست که تو فکر می‏کنی، بلکه حادثهی بسیار بزرگی است که باید بر مرکبش سوار شد، و سختی‏های آن را هموار کرد، و پیمودن راه‏های سخت و کوهستانی آن را آسان نمود، پس فکرت را بهکار گیر، و مالک کار خویش باش، و سهم و بهره‏ات را بردار، اگر همراهی با ما را خوش نداری کناره گیر، بیآنکه مورد ستایش قرارگیری یا رستگار شوی... 

یک - وجود
قدیمها هم عدهای تحلیلها و هشدارهای بصیرتمند را توهم توطئه میدانستند!
...اِنَّ الْفِتَنَ اِذا اَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ، وَ اِذا اَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ. يُنْكَرْنَ مُقْبِلات، وَ يُعْرَفْنَ مُدْبِرات. يَحُمْنَ حَوْمَ الرِّياحِ، يُصِبْنَ بَلَداً وَ يُخْطِئْنَ بَلَداً... (نهج البلاغه / خطبه 93)
...فتنه ها آنگاه كه روی آورند با حق شباهت دارند، و چون پشت كنند حقيقت چنانكه هست، نشان داده می شود، فتنهها چون میآيند شناخته نمیشوند، و چون میگذرند، مورد شناسايی قرار میگيرند، فتنهها چون گردبادها میچرخند، از همه جا عبور میكنند، در بعضی از شهرها حادثه میآفرينند و از برخی شهرها میگذرند... 

انعکاس یک
بعضی هنوز هم عمق فتنهای که اتفاق افتاد را متوجه نشدهاند و آن را موضوعی پیش پا افتاده میدانند که خیلی راحتتر از اینها میتوانست حل شود! شاید اگر با مدیریت و تدبیر بینظیر رهبر انقلاب، کمر این فتنهی عظیم نمیشکست، امروز نیاز به توضیحی در این باب نبود و همه آن را قبول داشتند! و قاعدتاً ما هم در این نوشته از «جمهوری اسلامی» با فعل ماضی بعید یاد میکردیم!
به نظر می
رسد همین سرگردانی «خواص» در تشخیص مختصات این فتنه، بهترین دلیل است برای عمق و پیچیدگی آن. آفتاب آمد دلیل آفتاب! اجرای موبهموی دستورالعملهای مشخص انقلاب رنگی چیزی نیست که بتوان آن را اتفاقی دانست. آنچه بعد از انتخابات 22 خرداد رخ داد، مطابق همان سناریوی وارداتی و کاملاً قابل پیشبینی بود. چنانکه چند روز قبل از انتخابات در نامهای سرگشاده به مهندس موسوی، پس از برشمردن شواهد و قرائن اجرای این پروژهی آمریکایی در کشورمان، وقایع پس از انتخابات را پیشبینی کرده بودیم: «...مطالعه‌ی پروژه‌ی آمریکایی انقلاب مخملی در گرجستان و اوکراین، حاکی از تطابق نشانه‌های فوق‌الذکر با روند این انقلاب‌ها دارد. و حتی صحبت‌هایی از رابطه‌ی برخی طراحان این برنامه‌ها در کشور، با بنیاد آمریکایی سوروس -که مجری انقلاب‌های مخملی در جهان است- وجود دارد... جناب آقای مهندس موسوی! می‌توان حدس زد که این فرایند چه هدفی را دنبال می‌کند و به کجا می‌انجامد. جریانی سعی دارد در صورتی که مردم ایران کسی جز جنابعالی را برای خدمت در مسند ریاست‌جمهوری دهم انتخاب نمایند، کشور را دچار آشوب و ناامنی کرده، و اهداف مخالفان نظام را تحقق بخشد... از شما که بارها پیروی خود از خط امام را اعلام نموده‌اید، انتظار می‌رود با محکوم کردن اقدامات آشوب‌طلبانه این جریان، و نفی قاطعانه‌ی القائات دشمن پیرامون عدم سلامت انتخابات، نگرانی موجود در بین ملت ایران را به طور کلی رفع نمایید. هرچند همه می‌دانند که نظام اسلامی امروز بسیار مستحکم‌تر از آن است که این قبیل اقدامات بتواند خللی در آن ایجاد کند» (نامهی سرگشادهی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر - 19 خرداد 88).

دو - ماهیت
منشأ فتنه کجاست؟ و چه سیری را میپیماید؟
اِنَّما بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ اَهْواءٌ تُتَّبَعُ، وَ اَحْكامٌ تُبْتَدَعُ (نهج البلاغه / خطبه 50)
همواره آغاز پديد آمدن فتنهها، پیروی از هوای نفس، و بدعتگذاری در احكام است.
...تَبْدَأُ فى مَدارِجَ خَفِيَّة، وَ تَؤُولُ اِلى فَظاعَة جَلِيَّة. شِبابُها كَشِبابِ الْغُلامِ، وَ آثارُها كَآثارِ السَّلامِ (نهج البلاغه / خطبه 151)
... [فتنه] به رهگذرهای ناپيدا درآيد، و به زشتی و رسوايی انجامد، آغازش چون دوران جوانی خوش و دلربا، و آثارش چون آثار باقيمانده بر سنگ خارا زشت و ديرپاست.

انعکاس دو
نامزد شکستخوردهی انتخابات در همان شب روز رأیگیری و قبل از آنکه صندوقها برای شمارش آرا باز شده باشند، خبرنگاران را دعوت، و -با کمال شگفتی- اعلام پیروزی قطعی در انتخابات میکند! روز بعد که آراء صندوقها شمارش و اعلام میشوند، آشوبها در تهران شروع میشود. اعلام ریز آراء صندوقها -برای اولین بار در تاریخ انتخاباتهای کشور- فرصتی بیبدیل را فراهم میسازد برای شناسایی و رسیدگی به کوچکترین ادعاهای تخلف. اما راه اعتراض قانونی را به صرفه نمیبینند! کلیگویی را پیش میگیرند که تنها چاره است برای مشخص نشدن واقعیت! حتی هنوز که چندماه از انتخابات گذشته، از شواهد دقیق و قابل بررسی ادعاهای تقلب و لیستی از این صندوقهای مورد اعتراض خبری نیست. قبول نکردن شکست توسط کسی، انتقام از نظام به خاطر احساس بیآبرو شدن -درست یا غلط- توسط کسی، و... هواهای نفسانی است که قطعاً عاملی اساسی در این حوادث بوده است. اما اینها همه -دانسته یا ندانسته- قطعات پازل کسی دیگر بودند. «هوای بزرگ» را باید جای دیگری جستجو کرد؛ نزد «شیطان بزرگ»، که دشمنیاش با جمهوری اسلامی -این ثمرهی همه مجاهدتهای انبیا و اولیا در طول تاریخ- امری است روشن و غیرقابل تردید. ریشهی طراحی این سناریوی پیچیده را نیز باید در ظهور جمهوری اسلامی به عنوان قطب جدید قدرت در تعاملات جهانی جستجو کرد. ایران -این جوان سرکش در برابر حاکمان خودخواندهی جهان- باید جوری متوقف میشد، چون علیرغم تمام فشارها و تحریمها، در زورآزمایی پروندهی هستهای در برابر تمام قدرتمندان جهان، بدون عقبنشینی پیروز شده بود. زمین بازیاش دیگر نه خیابانهای تهران، که عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین و آمریکای لاتین، و حتی خود آمریکا (مثلاً: دانشگاه کلمبیا) بود! تهدیدات جدی نظامی در سال 87 تسلیماش نکرده بود. حتی ارادهاش در جنگ غزه (دی ماه 87) بر ارادهی تمام «دنیا» چربیده بود؛ نبردی که –بعد از شکست سنگین در جنگ با حزبالله لبنان- در واقع دومین جنگ جهان غرب (و حکّام خائن عربی تابعشان) در این چند سال اخیر بود با شاخهای از درخت انقلاب، پس از ناامیدیشان از امکان پیروزی در جنگ نظامی با تنهی اصلی این درخت تنومند. همهی اینها را اضافه کنید به پیشرفتهای چشمگیر ایران در حوزههای مختلف، و نیز اقبال پیوستهی ملت ایران در انتخاباتهای اخیر به جریاناتی که به آرمانهای انقلاب اسلامی نزدیکتر و به دشمنی با مستکبران مصرترند. راهی دیگر برای مقابله با ایران باید تجربه میشد... موسسهی تحقیقات استراتژیک دموکراتهای آمریکا در گزارش خود پس از بررسی تفصیلی و دقیق تمام راههای ممکن، به سوال «Which Path to Persia?»، این طور جواب داد : «انقلاب مخملی»!

سه - فایده
... آمدهاند پیش رسول خدا :
...وَمِنْهُمْ مَنْ یقُولُ ائْذَنْ لِی وَلَا تَفْتِنِّی (سوره توبه / آیه 49)
بعضی از آنها میگویند: «به من اجازه بده به جنگ نیایم ، و مرا با بردن در صحنه جهاد به فتنه مینداز!».
این حرف منافقان است! اما عالم را سنتی دیگر است:
أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یتْرَكُوا أَنْ یقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یفْتَنُونَ  وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَیعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِینَ صَدَقُوا وَلَیعْلَمَنَّ الْكَاذِبِینَ (سوره عنکبوت / آیات 2و3)
آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها میشوند و در فتنه (آزمایش) نخواهند شد؟!  ما کسانی را که پیش از آنان بودند را مورد «فتنه» (آزمایش) قرار دادیم (و اینها را نیز امتحان میکنیم)؛ باید علم خدا درباره کسانی که راست میگویند و کسانی که دروغ میگویند تحقق یابد!

انعکاس سه
علمای لغت نوشتهاند: «در اصل، فتنه به معني گداختن زر در بوته است براي به دست آوردن عيار آن». هر ماده را در آتش «فتنه»، آستانهی تحملی است -چنانکه هر انسان را-. طلای ناخالص را در آتش میبرند تا ناخالصیهایش -که تاب کمتری دارند در مقابل حرارت- ذوب شوند و فلز، کوچکتر ولی خالصتر گردد. انقلاب اسلامی، طلای ناخالص زمانه است که این روند خالصسازی را در این 30 سال با سرعتی باورنکردنی طی کرده است. این صحنههای گوناگون و پشت سر هم فتنه، که مرحله به مرحله مقداری از ناخالصیهای «چسبیدهتر» به طلای انقلاب را از آن جدا کرد، گویی دورهی فشردهی روندی بوده به طول قرنها. هر بار امتحانی پیچیدهتر، آمیختهتر شدن باطل به حق، سختتر شدن تشخیص ظاهر و باطن دین، سقوط عدهای از خواص، و بالا رفتن عیار طلای انقلاب. کمربندها را محکم ببندیم که این روند همچنان ادامه خواهد داشت. «با علی در بدر بودن شرط نیست، ای مسلمان نهروان در پیش رو ست»... جدا شدن عدهای از انقلاب، اقتضای فتنه است، و فتنه خود اقتضای گلچین شدن مردان ناب –بدون ناخالصی-، برای آن اتفاق بزرگ آخرالزمان که تمام هویت انقلاب اسلامی زمینهسازی برای آن است. فتنه را این طور هم باید دید؛ «او» منتظر بالا رفتن عیار ماست...

چهار - وظیفه
جبهه را باید شناخت، که شناختن اتفاقی که در فتنه میافتد، لازمهی تعریف صحیح مبارزهی مقتضی است؛
...فَتَزيغُ قُلُوبٌ بَعْدَ اسْتِقامَة، وَ تَضِلُّ رِجالٌ بَعْدَ سَلامَة، وَ تَخْتَلِفُ الاَْهْواءُ عِنْدَ هُجُومِها، وَ تَلْتَبِسُ الاْراءُ عِنْدَ نُجُومِها... (نهج البلاغه / خطبه 151)
...[در فتنه] قلبهايی پس از استواری میلغزند، و مردانی پس از درستی و سلامت، گمراه میگردند، و افكار و انديشهها به هنگام هجوم اين فتنهها پراكنده، و عقايد پس از آشكار شدنشان به شك و ترديد دچار میگردد...

انعکاس چهار
اعلام جنگ -مطابق قانون اساسی- از وظایف ولی فقیه و فرمانده کل قوا است. و بودن کشور در شرایط جنگی –جنگ نرم- اعلام شده است. دنبال صدای توپ و تانک نباشیم که جنگ نرم را مختصاتی دیگر است. باید همین سکوت را شنید و سرزمینهای تسخیر شده توسط دشمن را آزاد کرد. کدام سرزمین؟ قلبها و ذهنهای جمعی از مردم. هر جا یقینی به شک تبدیل شده، هر جا محبتی به بغض، هر جا امیدی به یأس،...
این ویژه نامه ی نشریه ی انعکاس، به مثابه ی عملیاتی است در صحنه ی این جنگ نرم که برای آزادسازی بخشی از سرزمین اذهان و قلوبی که به تسخیر رسانه های دشمن درآمده، طراحی شده است؛ با تأسی از بزرگ بسیجی عرصه ی روشنگری و دفاع از ولایت –عمّار یاسر-، و با رمز عملیات «یا حق»!

-------------------------------------------

* : این مقاله، در ویژه نامه ی حوادث پس از انتخابات نشریه ی «انعکاس» بسیج دانشجویی امیرکبیر به عنوان سرمقاله منتشر شده است.

 

 

sepidroy

مرگ نامهای تجاری معروف ایرانی - 2


نساجی مازندران
در کنار فروشگاه های کفش ملی، فروشگاه های نساجی مازندران حتی در دور افتاده ترین شهرستان های کشور نمایندگی داشت. اگرچه هنوز فروشگاه های کفش ملی و بلا در شهرستان ها زنده مانده اند اما نمایندگی های فروش نساجی مازندران و حتی تابلوی سردر آن مغازه ها کاملاً از بین رفته اند. نساجی مازندران به غیر از فروشگاهی زیر 100 متری در خیابان ساری (امیر مازندرانی) قائمشهر دیگر در کشور شعبه یی ندارد. این کارخانه در سال 1336 در زمینی به مساحت تقریبی 30 هکتار در شرق قائمشهر (شاهی سابق) ایجاد شد تا منسوجات پرده یی، ملحفه یی، پیراهنی، فاستونی و... را به تولید برساند. هزینه این واحد تولیدی بزرگ صنعتی از محل اعتبارات دولتی تامین شد. نساجی مازندران از سه کارخانه شماره یک، دو و سه تشکیل شده بود. در شماره یک واحد چیت سازی بود. در شماره دو منسوجات پرده یی، ملحفه یی، پیراهنی، فاستونی و... به تولید می رسید و کارخانه شماره سه که در سال 1356 از محل سرمایه شرکت و با مشارکت بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید، برای تولید نخ و منسوجات نخی و مصنوعی به کار گرفته شد. نساجی مازندران که روزگاری شمال کشور را به قطب نساجی کشور تبدیل کرده بود، در حال حاضر بخشی از آن به انبار شرکت سایپا تبدیل شده تا همواره خودروسازان مشتری پر و پا قرص برندهای شکست خورده ایران شوند و در کمین بمانند تا از سوله های آن که برای صدها نفر شغل ایجاد می کرد، به عنوان انبار خودرو با چند نفر نگهبان استفاده کنند. نساجی مازندران قائمشهر را که روستایی بیش نبود، تبدیل به شهری بزرگ کرد تا به غیر از مازندرانی ها کارگرانی از سراسر کشور به این شهرستان هجوم آورده و در آنجا سکنی گزینند تا به برکت وجود این کارخانه روزی خود و خانواده شان را دشت کنند. روند حرکت تولیدی در نساجی مازندران به گونه یی بوده که با فرسودگی ماشین آلات بخش های مختلف این سه کارخانه تعطیل شده و همواره قائمشهر را به محل اعتراض کارگران کارخانه نساجی تبدیل کرده است. شاید کمتر خانواده یی را در این شهرستان بتوان پیدا کرد که عضوی از آن در کارخانه نساجی فعالیت نداشته است. این کارخانه هم اکنون تنها گونی و کفن به تولید می رساند تا عملاً برند نساجی مازندران همچون دیگر برندهای به جا مانده از اوایل انقلاب به چشم خویش ببیند که جانش می رود.
نساجی مازندران که می توانست در بین تولیدکنندگان این صنعت در دنیا جایگاهی کسب کند اینک به شرکتی تبدیل شده که مدیرعامل آن باید هر روز به اعتراضات کارگری رسیدگی کند، ماشین آلات قدیمی را از خط تولید خارج کند و برای جایگزینی آن کاسه چه کنم چه کنم در دست گیرد و همچنین از دامی که شرکت های خودروساز و سایر سرمایه داران برای زمین های وسیع این کارخانه چیده اند راهی برای فرار بجوید. براساس اعلام وزارت صنایع و معادن قرار است سرمایه گذاران ترک برای احیای این برند راهی یک از عالی ترین استان های کشور شوند. که این موضوع نیز با اما و اگرهایی مواجه شده است. بخش خصوصی داخلی مدعی است سرمایه گذاران ترک برای احیای این واحد تولیدی دلاری را به ایران نمی آورند اما دولت می گوید ترک ها قرار است 100 میلیون دلار پول نقد با خود به کشورمان بیاورند تا برند نساجی مازندران را دوباره زنده کنند. نساجان داخلی مدعی اند که بخش خصوصی داخلی به راحتی می تواند این کارخانه را به روزگار خوش تولید بازگرداند. حال اینکه دولت چنین فرصتی را از آنها گرفته است. مرگ برند در صنعت نساجی تنها به نساجی مازندران ختم نشده است، کارخانه چیت ری (بافکار) نیز که یکی از قدیمی ترین واحدهای نساجی کشور به شمار می آید، دو سال پیش کاملاً تعطیل شد تا بنیاد جانبازان و مستضعفان که این کارخانه را به تصرف خود در آورده بود، اینک نه از محل تولید بلکه از محل فروش زمین های وسیع این کارخانه در حوالی بزرگراه بعثت درآمدی را کسب کند.

ارج
علینقی عالیخانی وزیر اقتصاد ایران (1348 - 1341) در کتاب خاطراتش می گوید؛ «در آخرین سفری که به شوروی کردم به آقای نوویکو نایب نخست وزیر شوروی که قائم مقام کاسیگن نخست وزیر وقت شوروی بود، یک یخچال ایرانی (ارج) هدیه دادم. او فوق العاده خوشحال شد و به من تاکید کرد راننده خودش می آید تا یخچال را ببرد و تاکید کرد مبادا یخچال را به دفترش بفرستم.» یخچال ایرانی در آن زمان به قدری شهرت یافته بود که یکی از بالاترین مقام های اجرایی آن کشور بزرگ از تصاحب آن ذوق زده شده و درخواست می کند محصولی را که ساخت ایران بر رویش درج شده، برای استفاده خانواده اش به منزل ببرد.
روزی که سیروس ارجمند در سال 1316 اولین و بزرگ ترین کارخانه تولید کننده لوازم خانگی ایران را وارد عرصه صنعت و اقتصاد کشور کرد، شاید نمی دانست 70 سال بعد مدیران وقت کشور تصمیم می گیرند زمین های این کارخانه را در جاده مخصوص کرج برای فعالیتی دیگر (!؟) در نظر بگیرند و این کارخانه را به شهرکی صنعتی در گرمسار استان تهران منتقل کنند. ارج که یکی از برندهای خوشنام ایران طی هفت دهه گذشته بوده، در سال 1316 با ساخت ابزار صنعتی به چرخه تولید گام نهاد و با تولید کولر آبی و یخچال به سوی ساخت لوازم خانگی پیش رفت. میرخانی رشتی درباره این شرکت می نویسد؛ «مدیرعامل ارج ایده مهندسی- صنعتی داشت و با روش های مهندسی کار می کرد.» شاید به همین سبب بود که محصولات ارج نسبت به سایر رقبایش در بازار اقبال بیشتری به دست آورد. ارج پس از آنکه مصادره شد، به مانند سایر شرکت های مصادره یی زیرمجموعه سازمان صنایع ملی شد. در دهه 70 مدیران دولتی این شرکت با اختلاس 20 میلیارد تومانی پرونده مالی این شرکت را به فساد کشیدند تا برای مدتی ارج با حاشیه هایی روبه رو شود. پس از آن اختلاس ارج هرگز ارج نشد تا اینکه امروز به وضعیتی رسیده که قصد انتقال کارخانه آن را به سمنان دارند. ارج که بزرگ ترین برند لوازم خانگی کشور است، در حالی که می توانست بازارهای اروپایی را نیز به تسخیر خود درآورد، امروز به شرکتی تبدیل شده که حتی در داخل کشور جایگاه خود را رفته رفته از دست می دهد تا این برند در کنار سایر برندهای مرده به مجروحی بیمارستانی تبدیل شود که اگر پرستاران به او نرسند، این شرکت نیز به سرنوشت کفش های ملی، بلا و وین و نساجی مازندران و چیت ری تبدیل خواهد شد. ارج که روزگاری در بالاترین سطح فناوری محصول تولید می کرد امروز به شرکتی تبدیل شده که همان محصولات قدیمی خود را با تغییراتی به تولید رسانده و روانه بازار می کند.
در کنار ارج کارخانه آزمایش نیز که یکی از برندهای قدیمی کشور به شمار می آید، دچار چنین وضعیتی شده است. انگار فلسفه یی است تا شرکت های مصادره یی هرگز روز خوش نبینند. شاید پیشنهاد مدیرعامل یکی از این شرکت های مصادره یی مبنی بر سپردن برندها به وارثان بتواند پایانی بر این فلسفه شوم باشد.

پارس الکتریک
حاج محمدهاشم برخوردار سومین فرزند حاج محمدحسین در خانواده یی که چند نسل آن در یزد به تجارت مشغول بودند، در سال 1308 به دنیا آمد. خانواده برخوردار فوق العاده سنتی و مذهبی بودند. حاج محمدهاشم با توجه به سرمایه یی که سال ها از محل تجارت به دست آورد، از سال 41 تا 56 به همراه برادرش به سرمایه گذاری های صنعتی روی آوردند. کارخانه های پارس توشیبا، پارس شهاب، پارس الکتریک، باتری پارس، لوازم خانگی پارس و چندین واحد صنعتی را بنیانگذاری کردند تا هشت هزار نفر در این کارخانه ها مشغول کار شوند. پارس الکتریک نیز مصادره شد تا از طریق سازمان صنایع ملی به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) واگذار شود. از بین شرکای تجاری این شرکت تنها گروندیگ آلمان که در بین برندهای صوتی و تصویری برند درجه سوم اروپا به شمار می آمد، با این شرکت همکاری اش را ادامه داد.
گروندیگ چند سال پیش برای همیشه مرد و پارس الکتریک نتوانست مرده این برند را خریداری و به نام خود ثبت کند. از این رو برای تولید تلویزیون دست نیاز خود را به سمت کارخانه های کره یی (به غیر از برندهای معروف) دراز کرد که با یکی از قدیمی ترین برندهای صوتی و تصویری آسیا همکاری کند. پارس الکتریک در حالی که می رفت علاوه بر تولید تلویزیون های ال سی دی، لپ تاپ ایرانی را نیز وارد بازار کند، با تغییر ناگهانی مدیرعاملش مواجه شد تا مثل سایر برندها با آینده یی نامعلوم روبه رو شود. مدیرعامل این شرکت طی سال های گذشته چندین بار تغییر یافته که این عدم ثبات باعث شده 300 نفری که از خانواده هشت هزار نفری پارس باقی مانده همچنان برای آینده این شرکت نگران باشند. برندهایی که نام برده شد تنها چند نمونه از برندهای معروف کشور هستند که مرگ آنها نزدیک شده است. در کنار این برندها چندین نام بزرگ دیگر که می توانستند نام ایران را در صدر صنعت دنیا قرار دهند، امروز قرار است تغییر کاربری دهند یا احتمالاً برای کارکنان کارخانه یی دیگر به آپارتمان تبدیل شوند. هپکو اراک نمونه بارز این برند است که توسط برادران رضایی در دهه 50 پایه گذاری شد تا ماشین آلات معدنی مورد نیاز را برای استخراج معادن مس سرچشمه و کرومیت اسفندقه تامین کند. پس از انقلاب هپکو با بهره گیری از شرکایی همچون ولوو سوئد، کوماتسو ژاپن و لیبهر و... به همکاری خود ادامه داد تا به سبب تحریم ها تنها از همکاری با کاترپیلار باز بماند. برادران رضایی که از ایران رفتند، هپکو مانند سایر خودروسازان زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شد. این شرکت که یکی از شاهرگ های حیاتی صنعت در استان مرکزی است با اجرای اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد تا بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت اصلاحات بر صدر این شرکت مدیریت کند. حساسیت انتصاب این مدیر اصلاح طلب تا آنجا بالا بود که یکی از بزرگ ترین پیمانکاران قراردادهای خرید خود را از هپکو لغو کرد تا مورد غضب دولت نهم قرار نگیرد. هپکو با از دست دادن این مشتری انحصاری و بزرگ روزبه روز با مشکلات مالی عدیده یی مواجه شد و هرگز نتوانست کشتی به گل نشسته خود را به ساحل نجات برساند. هپکو که چهار برابر ولوو سوئد مساحت دارد پس از واگذاری به بخش خصوصی عملاً به برندی در حال احتضار تبدیل شد که این روزها نه می تواند محصولی به فروش برساند و نه اینکه آینده یی امیدوارکننده پیش روی خود ببیند. این شرکت در حالی می تواند رشد و توسعه خود را جشن بگیرد که معادن و راه سازی در کشور توسعه یابد. رکود آن فعالیت ها باعث شد بزرگ ترین و تنها سازنده ماشین آلات سنگین خاورمیانه روزگار خوشی نداشته باشد و بیم آن می رود با کاهش تولید، شمارگان تولیدش به چیزی در حد صفر کاهش یابد.در کنار هپکو، تراکتورسازی تبریز نیز از دیگر برندهایی است که تولید آن در حال حاضر به یک چهارم سال قبل کاهش یافته و با پنج هزار محصول به فروش نرفته همراه شده است. بیسکویت گرجی، کاشی ایران، کاشی سعدی، بینالود و شرکت پارس مینو از دیگر برندهای نامی کشور هستند که همچون سایر برندهای معتبر دیگر آینده نامعلوم خود را به نظاره نشست .

 

 
hamed.1360  

-- قسمت اول --

مقدمه ای بر شیطان پرستی

نکته ای که لازم است در ابتدای مقاله ذکر شود این است که: سعی کرده ام تا این مقاله کامل و جامع باشد. لذا اگر در خواندن هر یک از قسمتهای آن خسته شدید می توانید موقتا آن را رها کرده به مطالعه ی قسمت های بعدی بپردازید.
پیشاپیش لازم است به خاطر حرف های کفر آمیزی که به ناچار و برای روشن شدن بیشتر موضوع در این مقالات طرح شده اند از خوانندگان گرامی عذر خواهی کنم .
« انما ذلکم الشیطان یخوف اولیاءه فلا تخافوهم وخافون ان کنتم مومنین »
« در واقع این شیطان است که دوستانش را می ترساند پس اگر ایمان دارید از آن نترسید و از من پروا کنید.» (سوره مبارکه آل عمران آیه 175) امام صادق علیه السلام می فرمایند: « العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس.»
« هرکس عالم به زمانش باشد مورد هجوم حوادث ناگوار قرار نمی گیرد.» با این روایت امام معصوم علیه السلام مشخص می گردد که تا چه اندازه آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه مهم و اساسی است. زیرا ممکن است انسان در گرداب مفاسد اجتماعی و انحرافات فکری و مکتبی گرفتار شده، و لی خود از آن غافل باشد. لذا باید تمامی حواس انسان متوجه این مطلب گردد که در جامعه امروزی مسلح به سلاح علم و بصیرت باشد تا مبادا قربانی امیال شوم طاغیان اعتقادی و فکری نشود. در این گذار یکی از معضلات فکری و مکتبی امروز جوامع که متأسفانه با سرعت سرسام آوری در جوامع شایع شده و جوامع اسلامی خصوصاً کشور عزیز ما ایران را نیز درنوردیده است، مکتب تغییر شکل داده Satanism / سیطنیسم (شیطان پرستی) است. غفلت از این موضوع زمانی اثرات خود را عیان می نماید که کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی افراد مسن تر را نیز آلوده کرده و دیگر شاید برای جبران آن دیر شده باشد. بنابراین باید اقدام پیشگیرانه صورت پذیرد. هر چند که اکنون نیز زمان بسیاری را از دست داده ایم. زیرا آثار شوم این مکتب پلید هم اکنون پدیدار شده و حتی بسیاری از دستگاههای فرهنگی کشور را نیز آلوده کرده است. مطالعه این مجموعه شما را با وضعیت کنونی جهان آشنا کرده و در صدد است چهره واقعی شیطان را در عصر حاضر نمایان ساخته و ابزار او را برای مقابله با انسان و انسانیت، معرفی کند. خوشبختانه همیشه شیطان با افراطی گری، ضعفهای خود را نمایان ساخته و هر انسان آگاه و با بصیرت، می تواند با آن به مقابله برخاسته و او را از صحنه زندگی خود خارج ساخته و نابود کند. چنانکه در زندگی ائمه معصومین علیهم السلام می بینیم، شیطان با تمام تلاشی که انجام داد، نتوانست حتی کوچکترین خللی در زندگی این بزرگواران ایجاد کند. در احوالات امام سجاد علیه السلام می خوانیم، شخصی نزد حضرت رضا علیه السلام آمد و از ایشان درباره لقب سید الساجدین سوال کرد. حضرت رضا علیه السلام فرمودند: روزی جدم حضرت سجاد علیه السلام مشغول نماز بودند. ناگهان از گوشه ای مار عظیم الجثه ای به سمت حضرت آمد و انگشتان پای ایشان را نیش زد. امام سجاد علیه السلام برافروخته شد و مشخص بود که بسیار متألم شده اند، اما تغییری در اذکار و حالت امام علیه السلام مشاهده نشد. مار بسیار حضرت را آزار داد. ناگهان صاعقه ای از آسمان آمد و به مار اصابت کرد. آنگاه مار به حال اولیه خود باز گشت، که همان شیطان بود. کنار حضرت ایستاد و گفت: حقیقتاً که تو سرور عبادت کنندگان هستی. و چنین نامی شایسته شماست. آنگاه از نظرها ناپدید شد.آری، او از به انحراف کشـاندن امام معصوم علیه السلام هم نا امید نبود. اما مقاومت امام عزیز را ببینید که چگونه شیطان را درمانده و مستأصل می کند و او را منکوب می نماید. لذا یکی از راههای مقابله با شیطان، اصرار بر عبادت و ذکر خداوند است. «کجاست طلب کننده جگرهای انبیاء. کجاست طلب کننده خونهای بی گناه ریخته شده.» به امید روزی که در هیچ نقطه دنیا اثری از پلیدی یافت نشود. به امید روزی که منکوب کننده شیطان رخ نماید و زمین از لوس وجود شیطان و شیطان صفت پاک گردد. در این راستا آنچه که از حقیر بر می آید، دادن اطلاعاتی هر چند کم و ناقص در این باره است. شاید راهگشای محققین و دردمندان جامعه بشری قرار گرفته و فکری به حال این معضـل پیـچیده اجتماعی و عقیدتی و فکری بشود. امید است با همکاری تمامی کسانی که درد دین و دنیای مردم را دارند و به فکر اصلاحات سازنده هستند، در این زمینه اقدام نموده و با مساعدت های فکری دست در دست هم به جهاد و مقابله با این پدیده برآییم. طی این مرحله بی همرهی خضر مکن / ظلمات است بترس از خطر گمراهی
اشتباه نکنید! شیطان پرستان به خدا اعتقاد دارند. فقط نمی خواهند او را بپرستند. حال اگر مجبور باشند به هر موجود پست دیگری تن داده و او را به عنوان معبود انتخاب کنند. از حیوانات و گیاهان و اشیاء طبیعی گرفته، تا آلت تناسلی و... همگی جزء معبودان بشر قرن بیست و یکم است. قرنی که به قرن اطلاعات معروف گشته، ولی از آگاهی بشر، جز خرافه و پوچی چیزی باقی نمانده است.

شیطان، نخستین كسى بود كه بعضى كارها را مرتكب شد و پیش از او كسى آنها را انجام نداده بود. و آنها از این قرارند:
- اولین كسى كه قیاس نمود و خود را از حضرت آدم علیه السلام برتر و بالاتر دانست و گفت : من از آتشم و او از خاك در حالى كه آتش از خاك بالاتر است .
- اولین كسى كه در پیشگاه با عظمت الهى تكبر نمود و به دستور خالق خود عمل نكرد.
- اولین كسى كه كه معصیت و نافرمانى خدا را كرد و آشكارا با او مخالفت نمود.
- اولین كسى كه به دروغ گفت : خدا گفته از این درخت نخورید، چون درخت جاوید است و اگر كسى از آن بخورد تا ابد زنده مى ماند و با خدا شریك مى شود.
- اولین كسى كه كه قسم به دروغ خورد و گفت : من شما را نصیحت مى كنم .
شیطان اولین كسى است كه صورت هاى مجسمه و بت را ساخت
- اولین كسى كه نماز خواند و یك ركعت آن چهار هزار سال طول كشید.
- اولین كسى كه كه غنا و آواز خواند، همان زمانى كه آدم علیه السلام از درخت نهى شده خورد.
- اولین كسى كه نوحه خواند و گریست ؛ چون او را به زمین فرستادند، به یاد بهشت و نعمتهاى آن نوحه و گریه كرد.
- اولین كسى كه لواط كرد آنگاه که به میان قوم لوط آمد. - اولین كسى كه دستور ساختن منجنیق را داد تا حضرت ابراهیم علیه السلام را با آن در آتش اندازند.
- اولین كسى كه دستور ساختن نوره را در زمان حضرت سلیمان داد، براى این كه موهاى اضافى پاى بلقیس پادشاه سبا را از بین ببرند.
- اولین كسى كه دستور ساختن شیشه را داد تا حضرت سلیمان علیه السلام آن را روى خندق گذارد و بلقیس را آزمایش كند.
- اولین كسى كه عبادت و بندگى او، فرشتگان را به تعجب در آورد!
- اولین كسى كه به خداى خود اعتراض كرد.
- اولین كسى كه شبیه شدن به دیگران را مطرح و مردم را به آن تشویق كرد.
- اولین كسى كه كه سحر و جادو كرد و آن دو را به مردم یاد داد.
- اولین كسى كه براى زیبایى ، زلف گذاشت .
-اولین كسى كه شبیه شدن به دیگران را مطرح و مردم را به آن تشویق كرد.
- اولین كسى كه نقاشى كرد و چهره كشید.
- اولین كسى كه آتش حسدش شعله ور شد.
- اولین كسى كه به ناحق مخاصمه و جدال كرد.
- اولین كسى كه خداى تعالى به او لعنت نمود( و از ناراحتى فریاد كشید.
- اولین كسى كه به خدا كفر ورزید.
- اولین كسى كه گریه دروغى نمود.
- اولین كسى كه عبادت و خلقت خود را ستود.
- اولین كسى كه صورت هاى مجسمه و بت را ساخت . روزگار عجیبی است؛ هر گوشه، در هر خیابان یا بین دوستان را که نگاه می‌کنی درباره این کلمه می‌شنوی؛ به خصوص در بین کسانی که ادعای متال‌بازی و گوش دادن به موسیقی متال به خصوص سبک بلک‌متال را یدک می‌کشند. چیزی که الان در جامعه مشاهده می‌شود باب شدن شیطان پرستی و انداختن "پنتاگرام" در گردن است. بلک‌متال Darkthrone ، مریلین مانسن ، نیروانا ، آنتون لاوی، کلیسای شیطان ، satanic bible ، آدم خواری ، skull-n-bone .... احتمالا حداقل یکی از این کلمات تاکنون شنیده‌اید، آدمهای عجیبی را هم دیده‌اید که خودشان را طرفدار این نام‌ها و گروه‌ها می‌دانند! موسیقی‌های آنها را گوش می‌دهند، گاه‌گاه لباس‌های عجیب غریب می‌پوشند، علامت‌های خاصی بین خودشان دارند و به قول خودشان "تیریپ خفن می‌زنن!"
از اینها که بگذریم حتما زیاد هم شنیده‌اید که در فلان کشور یک عده‌شیطان پرست یک آدم را تکه‌تکه کردند یا خوردند یا فلان جنایت را انجام دادند. لذا بر آن شدیم تا در مورد شیطان‌پرستی و شیطان‌پرستان تحقیقی اجمالی به عمل آوریم.
شیطان پرستی به معنی پرستش شیطان به عنوان قدرتی فوق العاده قوی و بسیار قویتر و موثرتر از نیروهای خوب دنیوی همچون خدا است. در شیطان پرستی شیطان به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین، قدرتی به عنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد و این دنیایی را که به عنوان دوزخ برشمرده می‌شود را قانونمند می‌کند. در شیطان پرستی، غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق از نیروها و اجنه و روح های پلید و شیطانی نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌شود؛ و در نهایت معنای شیطان پرستی؛ پرستش قدرت پلیدی است.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 مهر / 20 اکتبر / 1 ذي القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
 28 مهر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تاريخنگار ارتش روم و آمار تلفات جنگ ايران و روم- نگاهي به يادداشت برداري از رويدادهاي روز

شاپور دوم بر سکه اش

مورخ ارتش روم در ذيل روز 20 اكتبر سال 351 ميلادي (اين روز را از انطباق تقويم ها به دست آورده اند) به صورت مبهم چنين نوشته است :
     كل تلفات جنگ نخست امپراتور كنستانتينوس دوم با ايران (منظور؛ جنگ سال 348 ميلادي با شاپور دوم مشهور به ذوالاكتاف است) 50 هزار و 231 نفر و تلفات كل جنگ دوم با ايران (منظور جنگ سال 350 ميلادي) 39 هزار و12 نفر. اين مورخ شايد به دليل عرق ملي روشن نساخته است كه اين ارقام، جمع تلفات دوكشور و يا به تنهايي ـ روم بوده است. از آنجا كه فاتح هر دو جنگ، ايران بود و طرف مغلوب نمي تواند كشتگان فاتح را شمارش كند به احتمال بسيار زياد اين تلفات سنگين را روميان تحمل كرده بودند. مورخ ارتش روم در زير اين ارقام نوشته است كه اين آمار نهايي را فرماندهي كل ارتش براي سناي روم تهيه كرده است و سپس توضيحات ديگر....

توسيديدس

نتيجه دو شكست و عقب نشيني رومي ها در دو جنگي كه در بالا اشاره شد، وقوع شورشهاي مسلحانه در قلمرو روم در آلمان، گل (فرانسه)، ايلريا (يوگوسلاوي)، اسپانيا و حتي بريتانيا شد كه سالها بعد، نخست به تقسيم آن امپراتوري به دو حوزه حكومتي و سپس تجزيه كامل و اضمحلال انجاميد.
    ارتشها از زمان اسكندر مقدوني داراي مورخ موظف شده اند كه رويدادهاي روزانه را يادداشت مي كند و در پايان فصل و يا سال با مروري بر آنها يك گزارش تاريخي مي نويسد كه تا ربع قرن در آرشيو ارتش و از آن پس براي هميشه در آرشيو ملي نگهداري مي شود تا در دسترس محققان باشد. به احتمال زياد، اين روش از توسيديدس كه يك ژنرال بود و تاريخ جنگهاي «پلوپونز» را نوشت اقتباس شده است.
در پاره اي از كشورهاي پيشرفته اين كار اينك فراتر از ارتش رفته و سازمانهاي ديگر را در بر گرفته كه مروري بر چنين گزارشها؛ پسرفتها و پيشرفتهاي سازمان در فاصله زماني معين را نشان مي دهد. در تنظيم اي گزارشها نهايت دقت و امانت بكار مي رود و به همين دليل است كه انجام آن را به كسي كه در اين رشته تحصيل و مطالعه كرده ومهارت داشته باشد واگذار مي كنند و كار آن درست عكس روابط عمومي است.

 

اعدام نخستين دسته از
افسران كمونيست ايران

كمتر از دوماه پس از كشف شبكه نظامي حزب توده، نخستين دسته افسران كمونيست كه در محكمه نظامي وقت محكوم شده بودند در روزي چون امروز در سال 1333(اكتبر 1954) تير باران شدند.
     اسامي افسران و يك غيرنظامي كه در اين روز تير باران شدند از اين قرار است : سرهنگ مبشري، سرهنگ سيامك (افسر ژاندارم)، سرهنگ نميني، سرگرد عطارد، سرگرد واعظ قاسمي، سرگرد وزيريان، سروان مدني، سروان شفا، ستوان افراخته و غير نظامي مرتضي كيوان. اين عده پيش از تيرباران شدن شاه را خائن به وطن خوانده و شعار پيروز باد مردم ايران را سرداده بودند. محاكمه سومين دسته افسران كمونيست ايران 29 مهرماه1333 آغاز شد.

 

عمليات والفجر 4

28 مهر 1362 - عمليات والفجر4 با رمز ياالله ياالله ياالله براي آزادسازي بخشي ازميهن اسلامي آغازشد. عمليات والفجر4 ازمحورهاي شمال غربي سردشت تا غرب مريوان شروع شد و با آزادسازي ارتفاعات مهم و استراتژيك رستم آلان، مارو، جاده مرزي سردشت به بانه و پاسگاه چومان خاتمه يافت. عده كشته شدگان و مجروحان دشمن را درعمليات والفجر4 بيش از 18000تن اعلام كردند.

Mobin_s2004@yahoo.com
 20 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تنها زني كه بر امپراتوري مقدس رياست كرد

ماري ترز

20 اكتبر سال1740 ماريا ترزا (ماري ترز، ماريا تريسيا) رئيس امپراتوري مقدس شد و وي تنها پادشاه امپراتوري مقدس (بيشتر سرزمين هاي كاتوليك نشين اروپا به پايتختي وين كه مورد حمايت پاپ بودند) در طول تاريخ بود. ماري ترز همچنين تنها زني از خانواده هابسبورگ اتريش بود كه امپراتور شده بود. او كه چهل سال بر اين امپراتوري پهناور حكومت كرد 23 ساله بود كه پادشاه شده بود. ماري ترز زني مقتدر بود كه موفق شد بر اين امپراتوري از پراگ تا بوداپست و تا اسپانيا و ايتاليا و ايالات جنوبي و شرقي آلمان و نيز اتريش و بسياري از قسمت هاي يوگوسلاوي حكومت كند و مخالف و معارض نداشته باشد.

 

حكومت شگون ها بر ژاپن

20 اكتبر سال 1600 ميلادي در جنگ داخلي ژاپن، معروف به جنگ«سگيك هاري»
    قبيله توكوگا پيروز شد و «ليا سو» رئيس اين قبيله خود را شگون خواند و مرد مقتدردولت ژاپن شد. اين قبيله تا سال 1865 ميلادي امور دولتي ژاپن را به دست داشت.

 

بيستم اکتبر، روزي که خاک ايالات متحده از هر سوي گسترش يافت

توماس جفرسون

« 20اكتبر» را در تاريخ ايالات متحده آمريكا مي توان روز گسترش خاك اين اتحاديه خواند. در اين روز در سال 1803 سناي امريكا بر معامله خريد لوييزيانا از فرانسه به مبلغ 15 ميليون دلار صحه گذارد و معامله درست دو ماه بعد انجام شد و با اين معامله، وسعت ايالات متحده يكشبه تقريبا دوبرابر شد. در آن زمان سراسر دره «مي سي سي پي» را لوييزيانا مي خواندند كه متعلق به فرانسه و وسعت آن 828 هزار مايل مربع (نزديك به وسعت ايران) بود. اين معامله در پي مذاكرات طولاني نمايندگان توماس جفرسون رئيس جمهوري وقت آمريكا با ناپلئون بناپارت انجام گرفت. جفرسون به دليل اقامت طولاني در فرانسه مي دانست كه ناپلئون سياست «تايلران» را كه مي خواست يك امپراتوري فرانسوي در قاره امريكا به وجود آورد رها ساخته و علاقمند به توسعه فرانسه در اروپاست. لذا مذاكرات خريد را آغاز كرد. چون در اين ميان ناپلئون براي تامين نياز مالي جنگهاي خود بيش از پيش به پول نيازمند شد، مخالفت اسپانيا را كه نگران همسايه شدن ايالات متحده با مكزيك خود بود ناديده گرفت و معامله انجام يافت. به اين حساب، اگر اين معامله انجام نشده بود، امروز قدرتي به نام ايالات متحده وجود نداشت.
    در همين روز در سال 1818 سرخپوستان «چيكاسو» اراضي خود در جنوب تنسي را به دولت ايالات متحده فروختند.
    در پي تعرضات نيروهاي ژنرال جكسون به اراضي فلوريداي اسپانيا مذاكراتي ميان ايالات متحده و اسپانيا آغاز شده بود كه پس از چهار ماه ، دولت اسپانيا 20 اكتبر 1818 موافقت كرد كه متصرفات خود در شرق رود «مي سي سي پي» از جمله فلوريدا را به مبلغ 5 ميليون دلار به ايالات متحده بفروشد و دولت واشنگتن بعدا به جاي پرداخت اين پول به اسپانيا، آن را به اتباع خود كه در دادگاههاي مختلف برضد اسپانيا اقامه دعوا كرده بودند داد تا پرونده ها بسته شود!.
    همچنين 20 اكتبر 1818 ميان انگلستان كه مالك كانادا بود و دولت ايالات متحده قراردادي به امضا رسيد كه به موجب آن مرز ايالات متحده و كانادا، مدار 49 درجه عرض جغرافيايي تعيين شد كه از لحاظ ارضي به سود ايالات متحده بود. دولت واشنگتن سپس انگلستان را راضي كرد كه مشتركا بركشور اورگون (ايالت فعلي آمريكا واقع در شمالغربي اين كشور) كه تا آن زمان در دست انگلستان بود حكومت كنند كه قرارداد مربوط نيز 20 اكتبر 1820 امضاء شد و بعدا انگلستان آن ايالت را كلا به ايالات متحده واگذار كرد.
    خريد الاسكا در 30 مارس سال 1867 از روسيه به مبلغ هفت ميليون و200 دلار انجام شد كه پس از تصويب مقاوله نامه مربوط در سناي آمريكا و تامين پول، اين سرزمين وسيع و حساس 18 اكتبر همين سال ( 19اكتبر به وقت مسكو) از جانب روسيه پس از دريافت پول به دولت آمريكا تحويل داده شد. در همين روز ( 20 اكتبر ) در سال 1903 مرز كانادا با آلاسكا برغم اعتراض كانادايي ها به سود آمريكا تعيين شد ( كانادا ميان آلاسكا و ايالات متحده قرار گفته است). دولت واشنگتن تكزاس جنوبي و ايالات جنوب غربي و غربي ديگر را از طريق جنگ با دولت مكزيك و پورتوريكو و گوام را نيز با جنگهاي ديگر از اسپانيا متصرف شد و سالها بعد هاوايي هم به ايالات متحده ضميمه گرديد. ضميمه شدن پورتوريکو هم در ماه اکتبر(هجدهم اين ماه) صورت گرفت.

 

بررسي انگيزه ازدواج ژاکلين کندي با ارسطو اوناسيس

ژاكلين و و شوهرش جان اف كندي

ژاكلين كندي 20 اكتبر 1968 پنج سال پس از ترور شوهرش جان اف كندي رئيس جمهوري وقت آمريكا با «ارسطو اوناسيس» ثروتمند يوناني ـ آرژانتيني متولد عثماني (تركيه) كه قبلا ازدواج كرده و داراي فرزند بود و با زنان متعدد از جمله ماريا كالاس «خواننده اپرا » رفت و آمد داشت و 23 سال از او بزرگتر بود ازدواج كرد! و جهانيان را در تعجب فرو برد، به گونه اي كه چند جامعه شناس و روانشناس بزرگ به تحقيق در اين زمينه پرداختند و اعلام داشتند كه ژاكلين به شهرت و ثروت اعتياد يافته و اين ازدواج نامتناسب براي رفع اين اعتياد بوده است. اوناسيس كه تحصيلاتي نداشت در جواني با ازدواج با دختر مردي كه داراي چندين كشتي بود موفق به ايجاد يك شركت نفتكش از آن خود شده و با خريد يك قمارخانه بزرگ در مونت كارلو و ايجاد شركت هواپيمايي المپيك داراي ثروت و شهرت و همنشين دولتمردان و سياستمداران بنام گرديده بود كه نه تنها به آنان هديه گرانبها مي داد بلكه به جزيره اختصاصي خود دعوت مي كرد و با كشتي تفريحي اش به گردش مي برد و ....

 

ادامه مسئله توليد ترياک در افغانستان

شبكه تلويزيوني «اي. بي . سي» آمريكا در اكتبر 2005 يك گزارش مصور از ادامه كشت خشخاش در افغانستان را پخش كرد كه نظرات چند كارشناس را هم به آن اضافه كرده بود. اي بي سي گفت كه با وجود فشارهاي جهاني، كشت خشخاش در افغانستان ادامه دارد و برآورد شده است كه امسال (سال 2005) محصول ترياك افغانستان از چهار هزار و دويست تن تجاوز كند. اين ترياك عمدتا براي ساخت هروئين و مرفين مورد نياز معتادان بكار مي رود. طبق گزارش رسمي سال 2005 سازمان ملل، 78 درصد هروئين جهان در سال ماقبل (2004) از ترياك افغانستان به دست آمده بود.
اي بي سي گفت كه ادامه كشت ترياك در افغانستان را عمدتا بوروكراسي پيچيده و قديمي و فساد اداري در اين كشور باعث مي شود.
در سالهاي بعد گزارش ها حکايت از افزايش محصول ترياک افغانستان داشت.

برخي ديگر از رويدادهاي 20 اكتبر

  • 1827:   ناوگان مشترك قدرت هاي اروپايي مركب از انگلستان، روسيه و فرانسه در جنگ دريايي «ناوارينو» ناوگان عثماني را نابود كرد و اين رويداد به استقلال يونان انجاميد كه قرن ها در كنترل عثماني بود. يونان از زمان فيليپ پدر اسكندر مقدوني، ديگر استقلال نداشت و به ترتيب توسط مقدوني ها، رومي ها و رومي هاي شرقي (دولت قسطنطيه) اداره مي شد و پس از نشستن دولت عثماني برجاي روم شرقي، يونان بمانند ساير مناطق قلمرو اين دولت به دست عثماني ها افتاده بود.

  • 1944:   استالين و چرچيل رهبران شوروي و انگلستان در مذاکرات مسکو موافقت كردند كه پس از پايان جنگ جهاني دوم، اروپاي شرقي به صورت مناطق نفوذ ميان دو دولت قسمت شود. «تاريخ» نشان داد كه پس از جنگ، استالين همه اروپاي شرقي را زير نفود شوروي قرار داد كه نتيجه اش ناميده شدن شوروي و اقمارش از سوي چرچيل به «پرده آهنين» و آغاز جنگ سرد بود.

  • 1944:   انقلاب گارگران و دانشجويان در گواتمالا برضد ديكتاتوري پيروز شد.

  • 1944:   بر اثر انفجار يك مخزن گاز مايع در شهر كليوكند آمريكا 130 تن كشته شدند و ساختمانهاي واقع در 30 خيابان ويران شدند و يا آسيب ديدند.

  • 1960:   اجراي تصميم دولت آمريکا نسبت به تحريم اقتصادي كوبا که قبلا اتخاذ شده بود از چنين روزي آغاز شد كه هنوز ادامه دارد.

  • 1975:   نخستين معامله گندم و نفت ميان امريكا و شوروي انجام شد. پنج ميليون تن گندم در برابر 10 ميليون نفت. روسيه از سال 2000 به اين سوي داراي مازاد گندم شده و به صورت يك صادر كننده گندم در آمده است.

  • 1977:   بيشتر اعضاي يك گروه موسيقي آمريكايي، از خواننده تا نوازنده و رئيس اركستر در يك سانحه هوايي در ايالت ميسي سيپي اين كشور كشته شدند.

  • 1990:   در 20 شهر آمريكا بر ضد جنگ احتمالي اين دولت با عراق که کويت را متصرف شده بود تظاهرات صورت گرفت. تاريخ نشان داد كه به اين اعتراض ها توجه نشد و جنگ 3ماه بعد آغاز گرديد.
        
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     1 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     ولادت حضرت معصومه (س)

    1 ذي القعده 173 - ولادت حضرت معصومه (س)
    پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: هر کس حضرت معصومه را در قم زيارت کند, مثل اين است که مرا زيارت کرده است.

     

    «عَبدِ مَنافِ بن عَبدُالمُطَّلِب»مُلَقّب به« ابوطالب»عموي پيامبرگرامي اسلام و پدرمولا علي (ع) ديده ازجهان فروبست.

    1 ذي القعده - «عَبدِ مَنافِ بن عَبدُالمُطَّلِب»مُلَقّب به« ابوطالب»عموي پيامبرگرامي اسلام و پدرمولا علي (ع) ديده ازجهان فروبست. ابوطالب پس ازدرگذشت عبدالمطلب سرپرستي حضرت محمّد(ص) را بعهده گرفت و به ايشان توجهي خاص مبذول داشت. درزمان بعثت حضرت محمّد(ص) و آغازتوطئه‎هاي آشكارو نهان قريش عليه رسول گرامي اسلام ابوطالب همچون گذشته دردفاع و حمايت ازپيامبر(ص) استوارماند. بطوريكه درمحاصره اقتصادي سه ساله قريش عليه حضرت رسول اكرم(ص) درشِعب اَبي طالب نيزبا رسول خدا بود. گفتني است كه حضرت خديجه (س) و حضرت ابوطالب همزمان درسال سوم قبل ازهجرت ديده ازجهان فروبستند ازاين رو حضرت محمّد(ص) آن سال را «عامُ الحُزن يا سال اندوه» ناميدند.

     

     « شريك بن سنان فخحي كوفي» ملقّب به ابوعبدالله ازدانشمندان و محدثان شيعي صدراسلام وفات يافت.

    1 ذي القعده 177 - « شريك بن سنان فخحي كوفي» ملقّب به ابوعبدالله ازدانشمندان و محدثان شيعي صدراسلام وفات يافت. وي ازنوادگان مالك اشترو ازفقيهان بزرگ عصرخويش بشمارمي‎رفت؛ بطوريكه درزمان خلافت عباسي به قضاوت كوفه و سپس اهوازمنصوب شد. ابوعبدالله ازمردم بخارا بود و ازدوستداران خاندان علي (ع) محسوب مي‎شد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    12
    22

    اهواز

    21
    36

    تبريز

    9
    23

    شيراز

    11
    27

    مشهد

    6
    20

    بندرعباس

    23
    34

    کرمان

    7
    22

    اصفهان

    7
    24

    يزد

    13
    25

    کرمانشاه

    8
    26

    اراک

    7
    21

    رشت

    15
    21

    دبی

    26
    33

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1481 تومان
    993 تومان
    1615 تومان
    1100 تومان
    266 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    253000 تومان
    126000 تومان
    64000 تومان
    251000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:50
    طلوع خورشيد : 06:15
    اذان ظهر : 11:49
    غروب خورشيد : 17:22
    اذان مغرب : 17:42
    نيمه شب شرعي : 23:06
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Ultimate PC and Web Workshops
    زمستان 2009

    جديدترين شماره از مجله
    Ultimate PC and Web Workshops

    تاريخ انتشار: زمستان 2009
    تعداد صفحات مجله: 108
    حجم فایل: 43 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ويکی ریدر، ویکی پدیای آفلاین

     

    سه عدد کلید و سه ميليون موضوع. اکنون ویکی پديا در کف دست شما جای گرفته است.
    شرکت OpenMoko یک ويکی خوان ساخته که امکان دسترسی شما را به نسخه آفلاین ويکی پدیا فراهم می سازد. اين ویکی خوان، دارای کارت حافظه از نوع SD است که تمام اطلاعات را بر روی آن نگه داری می کند.
    به راحتی می توانید با مراجعه به سایت این محصول نسخه های به روز رسانی شده ویکی پدیا را دانلود کرده و بر روی کارت SD دستگاه ذخیره کنید. یا اینکه با پرداخت ۳۰ دلار در سال، ۴ نوبت نسخه به روز شده را بر روی کارت حافظه جدید تحویل بگیرید.
    صفحه نمايشگر این محصول سياه و سفيد و از نوع لمسی است. همچنین برای تایپ موضوعات مورد جستجو می توان از صفحه کلید لمسی مجازی آن استفاده نمود. 2 عدد باتری AAA می تواند شارژ لازم جهت فعاليت چندین ماه را فراهم کند.
    این ویکی خوان، متاسفانه دارای قابلیت نمايش تصاویر نيست. قیمت تمام شده اين محصول در حال حاضر 99$ اعلام شده.

    منبع

    رولتاپ، لپ تاپی که لوله می شود

    این لپ تاپ، یک طرح مفهومی از اُرکین دیزاین با نمایشگر لمسی OLED انعطاف پذیر است.
    جالب اینجاست که این فقط یک لپ تاپ ۱۳ اینچ نیست، بلکه اگر کامل باز شود، می تواند به یک تبلت و یا حتی یک قاب دیجیتال ۱۷ اینچ هم تبدیل شود.
    اگر ویدئوی مربوط را در ادامه مطلب ببینید حتماً شیفته این لپ تاپ می شوید.
    شما هم دوست دارید یک لپ تاپ داشته باشید که آن را مانند یک رول کاغذ جمع کنید؟ نگران نباشید، این آرزو آنقدرها هم دور از ذهن نیست.
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u فال روزانه


    فال امروز

     28 مهر - 20 اکتبر
     

    از صبح امروز تا پایان شب بر شما چه خواهد گذشت؟!...


    فروردین: شما امروز خیلی دلتان می‌خواهد پیشرفت كنید، اما همیشه سخت گرفتن به خود بهترین استراتژی نیست. به جای اینكه با عجله به سراغ كار و فعالیت بعدی خود بروید، زمانی را صرف كرده و كارهایی كه قبلاً انجام داده‌اید را بررسی كنید. حتی اگر در شروع كار حوصله تان هم سر برود، ولی باید بدانید كه امروز با كندتر كردن سرعت خود چیزهای بیشتری به دست خواهید آورد.


    اردیبهشت: شما امروز نسبت به حرف‌هایی كه قبلاً به دوست‌تان زده‌اید بیش ازحد حساسیت نشان می‌دهید. باوجود اینكه شما منظور خاصی نداشتید، ولی احساس می‌كنید صحبت‌های شما بیشتر از این كه مشوق دوستتان بوده باشد، منتقدانه بوده است. به جای اینكه همه حرف‌ها را به خودتان نسبت بدهید، سعی كنید نسبت به گفتگوهایی كه دور و بر خود می‌شنوید بی تفاوت تر باشید.


    خرداد: امروز باوجود اینكه ماه نشانه تان را ترك می‌گوید، شما با احساسات قبلی خود وداع نمی‌كنید. به جای اینكه فكر كنید وقار و متانت خود را از دست می‌دهید، باور خود را عوض كرده و رفتارهایتان را تغییر دهید. اگر ازشما خواسته شد فردی كه بهتان نیاز دارید را تحت حمایت و سرپرستی خود قرار دهید، فراتر از قوه بدنی و احساسی خود عمل كنید و مطمئن باشید كه در آینده‌ای نه چندان دور همه این تلاشها به نفع خودتان خواهد بود.


    تیر: امروز ماه در نهایت قدرت خود در نشانه شما حضور دارد، بنابراین حوادثی رخ خواهد داد كه خاطرات مربوط به دوارن كودكی تان را زنده خواهد كرد. ابتدا شاید فكر كنید دلتنگ گذشته شده‌اید، ولی بعد خیلی زود تصویر زمان حال برایتان روشن و شفاف می‌شود. فكر نكنید كه به آخر خطر رسیده‌اید، برای اینكه در طول روز احساسات شما مدام در حال تغییر كردن است.


    مرداد: امروز ماه در دوازدهیمن خانه تان یعنی خانه رازها حضور دارد و نشان دهنده این است كه شما بیشتر از آن چیزی كه به چشم خود می‌بینید كار برای انجام دادن دارید. به جای اینكه طبق انتظارات افراد دیگر رفتار كنید، باید بدانید كه ابراز كردن احساسات‌تان بیشتر بهتان امكان می‌دهد به نفع خودتان كار كنید. ولی تا موقعی كه با كسی احساس راحتی نكرده‌اید، رویاها و تخیلات خود را كه هر لحظه پررنگ تر می‌شوند را بر زبان نیاورید.


    شهریور: شما امروز خیلی ناراحت هستید، چرا كه دوستان صمیمی ‌و خانواده‌تان احساسات و علایق شما را درك نمی‌كنند. اما سرزنش كردن آنها به خاطر عدم توجه‌شان كاری اشتباه است. خواه شما به خاطر ترس از واكنش دیگران به اندازه كافی آنها را در جریان احساسات خود قرار ندهید و خواه بیش از حد در مورد احساسات خود صحبت كنید تا جایی كه این بی پرده گویی‌ها جنجال به پا كند، هیچ فرقی نمی‌كند، شما الان فقط باید نقش خود را در شرایط اخیر به خوبی نشان داده و وظایف خود را انجام دهید.


    مهر: با وجود اینكه خودتان می‌دانید چه چیزی به نفعتان است، ولی باز بهتان توصیه می‌كنیم زمانی را برای شناختن نیازهای افراد دیگر در نظر بگیرید. اگرچه شما همیشه تابع اصول و مقررات نیستید، ولی امروز نمی‌توانید بدون صحبت كردن با كسانی كه از نزدیك با شما كار می‌كنند برای خود برنامه‌ریزی كنید. در نظر گرفتن نیازهای دیگران بهتان كمك می‌كند كه به آسانی و بدون دردسر در كارتان موفق شوید.


    آبان: قبول كردن مسئولیت‌های خیلی زیاد ابتدا ممكن است دیگران را تحت تاثیر قرار دهد، اما اگر شما نتوانید كارهایی كه شروع كرده‌اید را تمام كنید همه چیز تغییر خواهد كرد. خوشبختانه شما هم اكنون می‌توانید وظایف خود را به كارهای كوچكتر تبدیل كرده و به صورت جداگانه روی هر كدام از آنها تمركز كنید. اگر چه یكسره كار كردن شما را خسته می‌كند، اما اگر همین الان مرحله به مرحله كارتان را انجام دهید بعداً راحت خواهید بود.


    آذر: اگر شما تازگی‌ها با كسی دوست شده‌اید، ممكن است امروز كمی ‌با هم اختلاف پیدا كنید. مشكلاتی كه برایتان به وجود آمده در حدی است كه شما آرزو می‌كردید كاش جور دیگری رفتار كرده بودید و حالا نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید كه آیا به رابطه خود ادامه بدهید یا نه. البته در هر حال حاضر بهتر است به جای صحبت كردن در مورد این موضوع تصمیمی‌ عاقلانه بگیرید.


    دی: اگر امروز كارهایتان خیلی كند پیش می‌رود زیاد ناراحت نشوید. فقط در حالی كه سرعت خودتان را بیشتر می‌كنید از كار كردن نیز لذت ببرید. اگر شما سعی كنید كه خیلی سریع برنامه‌هایتان را مرتب كنید ممكن است ناامید بشوید، برای اینكه در عین حال كه احساس خستگی می‌كنید انرژیتان نیز تحلیل می‌رود. در حال حاضر سعی كنید كه نكات مبهم را برای خود از بین ببرید تا همه چیز خوب به نظر برسد؛ شما بعداً هم می‌توانید به كارهایتان برسید.


    بهمن: حالا كه ماه وارد ششمین خانه شما یعنی خانه نیازهای منظم روزانه تان شده است، واقعاً لازم است كه برنامه‌ریزی‌های خود را مدیریت كنید. شما كارهای زیادی برای انجام دادن دارید، پس باید از مسیر اصلی خود خارج نشوید. بیشتر توجه كردن به جزئیات باعث می‌شود در آینده راهتان هموارتر گردد.


    اسفند: شما به سوی تغییراتی شدید و هیجان انگیز پیش می‌روید، اما باوجود اینكه برای ریسك كردن آمادگی دارید، به خاطر ترس ممكن است از آن دوری كنید. شما اعتقاد دارید كه همه چیز خیلی سریع اتفاق می‌افتد، تا جایی كه از كنترلتان خارج است. از فراموش كردن آینده نترسید، چراكه شما را برای به آینده آماده می‌كند.
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    مالیات خود را بپردازید!

    عباس حسین نژاد

    در روزگاری دور یك شهر دورتری بود كه مردمش در صلح و صفا و مهرورزی بیش از اندازه با هم زندگی خوش و خرمی داشتند.
    مردم این سرزمین از پا شانس آورده‌بودند كه خدا همه جور نعمت مادی و معنوی را بهشان داده‌بود.
    یك شهرداری داشتند كه در مهربانی لنگه نداشت و خیلی مدیر و مدبر و جان سخت بود.
    درخت‌های عجیب با شاخه‌های خوش‌تراش و خوش‌سوز و محكم در آن شهر پیدا می‌شد كه به آنها می‌گفتند: درخت هیزم!
    این درخت‌ها به درد هیزم نمی خوردند ولی خیلی سریع‌الرشد بودند و هر كجایشان را كه می‌زدی، ظرف مدت دو ساعت و بیست دقیقه جایش عین همان را درمی‌آورد حتا خوشگل‌تر و بهتر از قبلی!
    مهم‌ترین كاركرد درختان در صنعت تركه‌‌سازی و افزایش تربیت كودكان بود، حتماً شما هم تعجب كرده‌اید كه چطور در افزایش تربیت كودكان تاثیر دارد؛ همین‌اش جالب است كه اگر با تركه این درخت، بچه‌ای حتی یك‌بار هم تنبیه می‌شد چنان با تربیت و سر به زیر و با محبت می‌شد كه نگو و نپرس!
    یك‌بار كه یك دانش‌آموز فلك شده‌بود، عصر آن روزش با اینكه كف پایش به این هوا() ورم كرده‌بود، یك پیرزن ِ چاق را روی كولش گرفت و برد در مركز خرید پایتخت، تا خریدش را بكند و او را تا درب محل رساند!
    به دلیل افزایش بی‌تربیتی در بین كودكان جهان، همه شهرداران سرزمین‌های دیگر سعی می‌كردند خودشان را به شهردار یا یكی از سران آن مملكت نزدیك كنند.
    شهردار یك مشاور باهوش، دانشمند، خبیث، كاردان و علاقه‌مند به ازدواج مجدد داشت.
    و شهردار برای اینكه بتواند بر اوضاع درخت‌ها كه در جای‌جای آن كشور در آمده‌بودند نظارت كند، با مشورت مشاور خود، آن را جزو اموال عمومی اعلام كرد.
    تخم درخت را هم در زیر نگین انگشتر خود كه مجهز به یك كولر ریزپردازنده بود، طوری جاسازی كرد كه كسی نتواند به فرمول تخم دست پیدا كند و درخت هیزم از انحصار سرزمین خارج شود.
    شهردار سه دختر داشت كه هر كدام از یكی دیگر زیباتر بودند و كلی هم خواستگار داشتند كه نه دختر و نه خواستگارها فعلاً هیچ ربطی به داستان ما ندارند!
    یك روز پیكی از كشورهای دورتر از سرزمین دور با چمدانی پر از چك پول قابل نقد در همه‌ی بانك‌های جهان از طریق یك راه مخفی با یك هواپیمای جاسوسی- خبرنگاری پیش مشاور آمد، همراه نامه‌ای كه شیوه‌ی اجرای توطئه‌ای را برای مشاور شرح دادند.
    نتیجه آن چمدان آن شد كه هفته‌ی بعد، پس از كلی رایزنی توانست شهردار را قانع كند كه هر كسی كه نگاهش به اموال عمومی افتاد باید مالیات بدهد و از آنجا كه درخت هیزم در اقصا نقاط كشور هم درآمده‌بود همه مجبور بودند كه مالیات بدهند.
    و از آنجا كه مردم باصفایی بودند كسی اعتراضی نكرد و افكار عمومی با رضایت به بحث مالیات پرداختند و حتا مردم به صورت خودجوش یك ویژه‌نامه سه زبانه‌ی تمام گلاسه‌ای در فواید مالیات چاپ و منتشر كردند...
    و بدین ترتیب اولین توطئه‌ی براندازی مشاور نگرفت !
    مشاور كه طعم چمدان به زیر دندانش مزه كرده‌بود دوباره رفت به دفتر شهردار و شروع كرد به رایزنی مجدد برای افزایش مالیات.
    در این هنگام یك پرنده از جلوی پنجره‌ی اتاق شهردار رد شد كه ربط زیادی به این قسمت از ماجرا نداشت.
    مشاور توانست شهردار را راضی كند مالیات را دو و نیم برابر كند و به همشهریان گرامی اعلام كند.
    باز هم اتفاقی نیفتاد از لحاظ اعتراض.
    مالیات چهار برابر و نیم شد ولی باز هم صدای كسی درنیامد!
    هشت برابر شد باز هم كسی چیزی نگفت و همه سر وقت پرداخت می كردند.
    ده برابرش كردند مالیات را و دریغ از كوچك ترین اعتراضی از سوی نهادهای غیردولتی، مطبوعات و نیروهای خودجوش مردمی!
    قضیه فقط برای شما جالب نشده، این موضوع توجه شهردار را هم جلب كرد كه چه قدر این مردم نجیب هستند و به شهردار اعتماد دارند.
    شهردار این بار خودش دست به كار شد و اعلام كرد: علاوه بر یازده و نیم برابر شدن مالیات، مردم باید به شهردار، معاونان، مشاوران و سایر عوامل و خدمتگزاران در شهرداری «كولی» هم بدهند!
    و این درست زمانی بود كه چله تابستان بود و بورس هندوانه و خربزه با افزایش صدوبیست درصدی مواجه شده-بود كه البته ربطی به این قسمت داستان ما ندارد.
    این پُلتیك هم كارگر نیفتاد، مردم نجیب شهر مالیات یازده و نیم برابر را همراه با كولی، با رضایت تمام می دادند گه ناگهان:
    «آقا این چه وضعیه!»
    برای چند ثانیه كل شهر و شهرداری و عوامل شهرداری به حالت اسلوموشن(Slow Motion) درآمدند و در همان حالت، شهردار كه از ذوق نیش‌اش تا گوش باز شده‌بود، دستور داد كه صاحب صدا را به دفترش بیاورند!
    چای و انواع میوه و آب معدنی و مخلفات آوردند خدمت مرد معترض!
    شهردار دستور داد همه بیرون بروند و از مرد پرسید: خب عزیزم برای چی «این چه وضعیه!»
    مرد شروع كرد از بدبختی‌های زندگی‌اش گفتن و گرفتن دیپلم و لیسانس و دكترا و فوق دكترا گرفتن‌اش تا ازدواج و سه‌قلو بچه‌دار شدن و طلاق، شیوع ایدز در آفریقا، بحران خاورمیانه، بحث دختران فراری، تورم روزافزون، نایاب شدن گوجه‌فرنگی، قاچاق فیلم‌های تولید داخل، دعوای رسانه‌ای برای ازدواج موقت، سهمیه‌ای شدن بنزین، لت و پار كردن اراذل و اوباش، پخش سریال جواهری در قصر و... و... و...
    گفت و گفت و گفت، تا اینكه همان پرنده‌ی قبلی، دوباره از جلوی پنجره‌ی دفتر شهردار رد شد و یك وقّی كرد كه چرت‌شان را پاره كرد و از امواج مشكلات بیرون آمدند؛ چشم شهردار افتاد به ساعت كه 8 شب شده بود و انبوه دستمال كاغذی‌هایی كه در آن غرق شده بودند به اتفاق مرد معترض!
    شهردار گفت: خب!
    مرد گفت: خب ندارد شهردار عزیزجان! با این همه معضل و مشكل و فكر و خیال، ما دچار كمبود وقتیم، بنابراین كسانی را كه كولی می‌گیرند افزایش دهید تا مردم در این گرما اینقدر توی صف منتظر نمانند!
    شهردار به حسن ظن و كیاست و ذهن زیبا و سخنوری و مهرورزی و وطن‌دوستی مرد، داشت آفرین می‌گفت كه در همین هنگام یكی از دختران شهردار كه برای كاری به دفتر باباجان آمده‌بود، چشمش به مرد معترض افتاد كه چشم‌ها و دماغش از گریه سرخ شده‌بود و درست مثل فیلم‌های سینمایی، یك دل نه صد دل عاشق او شد و همان‌جا قرار ازدواج را گذاشتند.
    و مرد معترض كه دكترای امور اقتصاد از یك دانشگاه خارجی از راه دور داشت، متصدی امور مالیاتی شد و یك طرحی داد كه كسانی كه حوصله ایستادن را توی صف ندارند دوازده‌ونیم برابر مالیات بدهند تا هم به كار خودشان برسند و هم فرد مفیدی برای جامعه خود باشند.
    مشاور شهردار هم كه فهمید نمی‌تواند از طریق سنگ اندازی مالیاتی، مردم را ناامید كند، استعفا داد و به كره‌جنوبی رفت و با انتخاب یك دختر 18 ساله‌ی كره‌ای به فرزندخواندگی، زندگی تازه‌ای را شروع كرد!


    ما از این داستان نتیجه می‌گیریم:
    1. مشكلات و معضلات هر چه زیاد باشد در عوضش مالیات چیز خوبی است.
    2. مردم باید مالیات خود را بپردازند چه یك وجب چه صد وجب!
    3. مشاور چیز خوبی است چه جوان، چه پیر!
    4. اعتراض به مالیات ممكن است به ازدواج مجدد منجر شود!
    5. مالیات و عشق رابطه مستقیم دارند!
    6. كره‌جنوبی چرا یعنی؟!!
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چگونه مثبت اندیش باشیم؟

     

    همانطور که گفته‌ شد افکار از چنان قدرتی برخوردارند که می‌توانند سازنده یا ویرانگر باشند، بنابر‌این باید به خود و فرزندانمان بیاموزیم که افکارمان را هوشمندانه کنترل کنیم تا در زندگی به موفقیت‌ها و کامیابی‌های بزرگی دست یابیم.

    ۱) نسبت به خودمان احساس خوبی داشته باشیم و خود را خوب، توانا و با ارزش بدانیم.

    ۲) لیستی از صفات مثبت خود تهیه کنیم و راه‌های تقویت آنها را بیابیم و تجربه کنیم.

    ۳) لیستی از افکار منفی خود در طی روز تهیه و سعی کنیم برای هر فکر منفی یک فکر مثبت معادل بیابیم تا به کمک آن بتوانیم با افکار منفی مقابله کنیم.

    ۴) سعی کنیم در گفتار و برخوردهای روزانه از کلمات و جملات مثبت استفاده کنیم، مثلاً در ملاقات با دیگران بجای استفاده از کلمه «خسته نباشید» که دارای بار منفی و القای حس خستگی است، بگوییم «خدا قوت»، «شاد باشید» و یا «پر انرژی باشید»

    ۵) افکار خود را متوجه خوبی‌ها و جنبه‌های مثبت زندگی کنیم تا به مرور مثبت‌نگر شویم.

    ۶) با خوش‌بینی سعی کنیم، دستوراتی به ذهن خود بدهیم که اندیشه‌های جدید مثبت شکل گیرند.

    ۷) هر روز صبح که از خواب بر می‌خیزیم با نگاه کردن به منظره ی یک تابلوی نقاشی زیبا و یا اسما‌ء‌الله روز خود را با نشاط و خوش‌بینی آغاز کنیم.

    ۸) از افراد منفی‌نگر یا موقعیت‌هایی که باعث ایجاد افکار ناخوشایند و منفی می‌شوند دوری و یا سعی کنیم کمتر با آنها برخورد داشته باشیم.

    ۹) به مشکلات به عنوان محکی برای ارزیابی توانایی‌های خود نگاه کنیم و هرگز نتیجه ی بدی را پیش‌بینی نکنیم، زیرا مشکلات فقط به اندازه‌ای مهم هستند که ما آنها را مهم می‌پنداریم.

    ۱۰) به لحظات و خاطرات زیبا و دوست داشتنی گذشته ی خود فکرکرده و سعی کنیم آنها را تکرار نماییم.

    ۱۱) از تردید و دودلی دوری کرده و کارها را با جدیّت دنبال کنیم.

    ۱۲) به ندای منفی درونی خود و تلقین‌های مخرب و نگران کننده‌ی دیگران بی‌توجه باشیم و سعی کنیم عکس آنها را انجام دهیم.

    ۱۳) به قدرت بی‌کران خداوند ایمان داشته باشیم و با خود تکرار کنیم که من لیاقت بهترین‌ها را دارم و با لطف خدای بزرگ به آنها خواهم رسید.

    ۱۴) از میان اهداف خود هدفی را انتخاب کنیم که امید بیشتری به موفقیت آن داریم و در تلاش برای تحقق آن، به فکر تأیید یا تکذیب دیگران نباشیم.

    ۱۵) در توصیف احوال و زندگی خود از کلمات مثبت استفاده کنیم.

    ۱۶) در تعریف از افراد خانواده یا دوستان از کلمات مثبت و روحیه بخش استفاده کنیم (فلانی شخص بسیار شریف و بزرگواری است.)

    ۱۷) از چشم و هم‌چشمی و حسادت که باعث ایجاد افکار منفی می‌شود دوری و سعی کنیم روش زندگی خود را خودمان انتخاب کنیم.

    ۱۸) هرگز شعار خواستن، توانستن است را فراموش نکنیم و بدانیم که در سایه ی سعی و تلاش به آنچه بخواهیم می‌رسیم.

    ۱۹) قدر لحظات زندگی را بدانیم و از آنها به ‌خوبی استفاده کنیم، زیرا هرگز تکرار نخواهد شد.

    ۲۰) برای تغییر اوضاع و شرایط نامساعد اقدام کنیم و مطمئن باشیم که می‌توانیم آنها را از بین ببریم.

    ۲۱) از خود انتظار بیش از حد نداشته باشیم و خود را همه فن حریف ندانیم، به عبارت دیگر از کمال گرایی مطلق که باعث اضطراب و احساس عجز و ناتوانی می‌شود خودداری کنیم.

    ۲۲) خود را از قید و بندهای آزاردهنده رها ساخته و ساده زندگی کنیم تا فکر و خیال آسوده‌ای داشته باشیم.

    ۲۳) از انزوا و گوشه‌گیری که باعث ایجاد افکار منفی می‌شود دوری کرده و اوقات خود را در جمع خانواده، فامیل و دوستان سپری کنیم.

    ۲۴) هر وقت احساس کردیم که افکار منفی سراغمان آمده است، وضعیت خود را تغییر دهیم و به کاری سرگرم شویم.

    ۲۵) ممکن است هنگام خواب در رختخواب افکار منفی به سراغمان بیاید، تا خسته نشده‌ایم به رختخواب نرویم.

    ۲۶) هرگز به هیچ وجه خود را بدبخت، ناتوان و درمانده احساس نکنیم.

    ۲۷) اعتماد به نفس خود را در هر شرایطی حفظ کنیم و هرگز به دیگران اجازه ندهیم که آن را متزلزل کنند. باید متوجه باشیم که اعتماد به نفس کلید خلق تفکر مثبت است.

    ۲۸) خندیدن را فراموش نکنیم. خندیدن باعث می‌شود تا افکار ناراحت کننده و منفی‌ جای خود را به افکار مثبت و شاد بدهند.
     
    اجرای راهکارهای تقویت مثبت هیچ هزینه‌ای ندارند و به سن و سال افراد نیز مربوط نمی‌شوند.
    فقط باید این شعار را فراموش نکنیم:
    ▪ اگر افکارمان را کنترل کنیم، زندگی‌مان متحول می‌شود.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۶ نکته درباره خانه‌آرایی در فصل پاییز

    ۱) با شروع فصل پاییز، بهتر است در چیدمان خانه تغییراتی انجام دهید و قدم اول بالابردن روشنایی خانه است. می‌توانید با اضافه کردن چند لامپ‌ در گوشه و کنار خانه، کمبود نور خورشید را در فضای خانه جبران کنید. اضافه کردن انواع لامپ‌ها و لوسترها به فضای خانه باعث گرم شدن این محیط می‌شود.

    ۲) می‌توانید برای ایجاد تنوع دکوراسیون خانه با دیگر فصل‌های سال روی بوفه و یا دکوری که در دسترس است، آباژور کوتاهی قرار دهید و یا اینکه می‌توانید لوستری را در مقابل پنجره‌ای آویزان کنید با این‌کار فضای پنجره را نمایان‌تر کرده‌اید.

    ۳) این فصل از سال بهترین زمان برای اضافه کردن پرده و نوارهای تزئینی طرح‌دار به پوشش‌های پنجره است، این‌گونه جلوه پنجره هم بیشتر می‌شود و پرده‌ها به صورت عایق گرمایی برای خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و از هدر رفتن انرژی گرمایی جلوگیری می‌شود.

    ۴) در این فصل پارچه‌هایی را که برای پوشش پنجره انتخاب می‌کنید، بهتر است از انواع سنگین با بافت ضخیم باشند. برای مثال می‌توانید از پارچه‌های مخملی و یا مخمل‌کبریتی و پار‌چه‌های کانوادوزی شده استفاده کنید.

    ۵) رنگ پرده‌ها را می‌توانید با فضای دکوراتیو خانه هماهنگ کنید، این فصل نیاز به رنگ خاصی ندارد، چرا که بافت ضخیم و وزین پرده‌ها خود نمادی از این فصل هستند. با به‌کاربردن بافت‌های ضخیم برای پرده باید از نوار نگهدارنده محکم‌تری نسبت به قبل استفاده کنید تا به راحتی بتوانید، پرده‌ها را به هر سمتی از پنجره که می‌خواهید جمع‌ کنید.

    ۶) یکی از بهترین ایده‌های تزئینی در این فصل استفاده از گلدان‌هایی است که مملو از گل‌های خشک و میوه‌های خشک زینتی هستند. برای فراهم کردن این فضای زیبای دکوراتیو در خانه تنها به یک گلدان شیشه‌ای، مقداری گل کاج، چند میوه خشک درخت سدر(همان‌هایی که مانند زالزالک و یا آلوبخارا هستند) گل‌های خشک، برگ‌ها و شاخه‌های کوتاه خشک‌شده نیاز دارید. نسبت به فضایی که قرار است این گلدان در آن قرار گیرد و محوریت تزئینی آن فضا را به عهده دارد می‌توانید اندازه و سایز گلدان را تغییر دهید. برای تزئین و محوریت بخشیدن در فضای بزرگ، بهتراست سایز گلدان را بزرگ انتخاب کنید و همچنین بالعکس.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    روش هایی برای از بین بردن
    موهای زائد صورت

    در برخی خانم ها موهای صورت بیش از حدِ طبیعی است و از نظر زیبایی مشکل آفرین می باشند. افزایش غیرطبیعی موی صورت می تواند به علل گوناگونی باشد، از جمله می توان به بیماری های غدد داخلی، کیست تخمدان و مصرف بعضی داروها اشاره نمود.
    در زمان حاملگی موهای ظریفی در پشت لب بالا، چانه و گونه ها رشد می کند که چند ماه پس از زایمان خود به خود از بین می روند.
    بنابراین وجود آنها در زمان حاملگی نباید موجب نگرانی شود. در هنگام یائسگی نیز در برخی خانم ها موهای صورت زیاد می شوند که برای درمان آنها باید با پزشک متخصص زنان مشورت کرد تا در صورت لزوم قرص های استروژنی تجویز نماید.
    برای از بین بردن موهای اضافی صورت روش های مختلفی وجود دارد: بی رنگ کننده ها، کـِرِم های موبر، سوزاندن، تراشیدن، بند انداختن، استفاده از موم ، اشعه ایکس، استفاده از موچین.


    ۱- رفع علت
    اگر افزایش موی صورت به عللی باشد که قبلاً گفتیم ، باید علت آن برطرف شود. مثلاً اگر به علت آسیب تخمدان یا بیماری غدد داخلی موهای صورت افزایش یابند، باید با مراجعه به پزشک و درمان ناراحتی ، علت این افزایش را ریشه کن کرد. به این ترتیب موهای زائد صورت نیز برطرف می گردند.
    اگر رشد اضافی موهای صورت به دلیل مصرف بعضی داروها باشد، باید مصرف آن دارو را با صلاحدید پزشک مربوطه متوقف نمود.


    ۲ - بی رنگ کننده
    بی رنگ کردن یا دکلره کردن، ساده ترین راه درمان موهای اضافی است. برای این منظور می توانید از کِرم های مخصوص که با پودرهای ویژه ای مخلوط می شوند و یا از آب اکسیژنه استفاده کنید. پوست را با آب و صابون به خوبی بشویید تا چربی آن پاک شود ، سپس بی رنگ کننده را روی آن قرار دهید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید. لازم به ذکر است که بی رنگ کردن ، بیشتر برای موهای ظریف و کرک ها مناسب است.


    ۳- تراشیدن
    این روش سریع ، ساده و بدون درد است. بسیاری از خانم ها از این روش برای پاها و زیر بغل استفاده می کنند. این روش برای صورت نیز کاربرد دارد ولی خانم ها ترجیح می دهند این راه را برای صورت به کار نگیرند ، زیرا در آنها تداعی مردانه بودن می کند.
    توجه: تصور اضافه شدن رشد موها و ضخیم شدن آنها به دنبال تراشیدن امری واهی و بی اساس است؛ قسمت بالایی مو که از سطح پوست بیرون آمده است هیچگونه ماده ی زنده ای ندارد و تنها از ماده کراتین ماده ساخته شده است و به همین علت بریدن یا تراشیدن نمی تواند سبب زبرتر ، ضخیم تر یا تیره تر شدن آن شود. این اشتباه شاید ناشی از آن باشد که موهای کوتاه بعد از تراشیدن حالت سیخ سیخ دارد ، تا حدودی نسبت به طول خود ضخیم بوده و انتهای آن بریده است. با طویل تر شدن این موها حالت تیغ مانند آن از بین می رود.


    ۴ - موم، موچین و بند انداختن
    این ها در گروه روش هایی هستند که مو را از ریشه در می آورند. کندن مداوم می تواند به ریشه ی مو آسیب هایی وارد سازد اما در اکثر موارد این کار هیچ تأثیر سویی بر ریشه مو ندارد . این مسئله در مورد ابروها صادق نیست و از بین بردن ابروها به هر شکل بخصوص با این روش ها می تواند با رشد بسیار دیر هنگام یا حتی عدم رشد دوباره ابروها همراه باشد. بنابراین باید از کندن غیرضروری و نامناسب ابروها اجتناب شود.


    ۵ - کرم های موبر
    این کرم ها را معمولاً باید به مدت ده دقیقه بر روی موضع قرار داد و سپس موها را مالش داد و بعد از آن شست. به این ترتیب موهای اضافی از بین می روند. اما اگر پوست شما حساس باشد و در اثر مصرف این کرم ها دچار سرخی و التهاب یا خارش شود، نباید از آنها استفاده کنید.


    ۶ - سوزاندن یا الکترولیز
    در این روش ریشه مو را به وسیله جریان ضعیف الکتریسیته می سوزانند. اگر تعداد موهای زائد صورت اندک و پراکنده باشد، بهترین راه درمان آن، سوزاندن است. این عمل باید توسط فردی مجرب انجام شود تا ریشه مو کاملاً سوزانده شود و از رشد مجدد آن جلوگیری به عمل آید. ممکن است برای سوزاندن تمام این موهای زائد نیاز به چند جلسه مراجعه باشد. روش کار به این شکل است که سوزن مخصوصی درون فولیکول مو قرار می گیرد و تا ریشه مو پایین می رود . سپس با برقراری جریان الکتریسیته ( که ممکن است مستقیم یا متناوب باشد ) ریشه مو سوزانده می شود و برای همیشه از بین می رود.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    چگونه با لباس های مختلف،
    طلا استفاده کنیم؟

    با وجود این که ممکن است طلای زرد شما خیلی شیک و گران باشد اما با این وجود نمی توانید با هر رنگ ، یا بافت لباسی از آنها استفاده نمایید .
    آیا می دانید با چه لباس هایی باید از طلاهای زرد و یا از طلای سفید استفاده کنید تا شیک تر و زیباتر به چشم بیاید ؟
    لباس هایی با رنگ های و بافت های متفاوت وجود دارند ، با بعضی از لباس های باید طلاهای و زیور آلات زردتان را بیاندازید و با بعضی دیگر باید طلاهای یا زیور آلات سفید را استفاده نمایید . با وجود این که ممکن است طلای زرد شما خیلی شیک و گران باشد اما با این وجود نمی توانید با هر رنگ ، یا بافت لباسی از آنها استفاده نمایید .
    طلاهای زرد : طلای زرد به علت رنگ بخصوصی که دارد به شما اجازه نمی دهد تا هر لباسی را که دوست دارید , بپوشید زیرا هارمونی و ترگیب رنگ طلایی با هر رنگی شیک و زیبا نمی شود .
    موارد استفاده ی طلای زرد در روز و شب تفاوت دارد : در روز بهتر است از طلاهای زیر استفاده کنید تا شیک تر و زیبا تر به نظر برسید : انگشتر ظریفی از جنس طلای زرد با نگین های کوچکی را می توانید استفاده کنید زیرا در روز و برای انجام دادن فعالیت های روزمره بهتر است از انگشتر هایی استفاده کنید که ساده باشند تا به هنگام انجام کارهای تان اذیت نشوید
    اگر شما از آن دسته خانم هایی هستید که به طلا های زرد علاقه دارید ، دوست دارید که طلاهای تان را برای بقیه نیز نمایش دهید می توانید از دست بند نیز استفاده کنید . زیرا دست بند بیشترین طلایی است که در دست شما به چشم می آید حتی بیشتر از انگشترهایی که شما به دست دارید .
    اگر می خواهید از گردن بند استفاده کنید پیش نهاد می کنیم با توجه به لباسی که به تن دارید گردن بند تان را انتخاب کنید برای مثال اگر تاپی به تن دارید که دارای یقه ی باز می باشد بهتر است از گردن بند های بلند استفاده کنید ، اگر از لباس هایی استفاده می کنید که دارای یقه های بسته ، یقه اسکی هستند بهتر است گردن بند خود را نیاویزید ، زیرا با این مدل یقه های خاص اصلا گردن بند شما مشخص نمی شود . با لباس های دکلته هم می توانید از طلای زرد استفاده کنید و هم از طلای سفید ، بستگی به میل و خواسته ی شما دارد که به کدام یک از این جواهرات تمایل دارید . گردن بند متفاوت با رنگ های مختلف را استفاده نکنید ، مثلا گردن بند های زرد و سفید را با هم نیندازید . ; حتی چند گردن بند را با وجود این که دارای یک رنگ مثلا طلای زرد هستند ، باز هم با یکدیگر نیندازید ، اگر شما فردی چاق هستید با انجام این کار چاقی شما افزایش می یابد و بیشتر به چشم می آید.
    برای لباس هایی که شب هنگام و برای مهمانی های با طلای زرد می توانید استفاده کنید : دکلته هایی با رنگ مشکی و با یقه های باز می باشد . به موضوع بعدی که می پردازیم شامل این موضوع می باشد که چه رنگ های را با طلای زرد می توان استفاده کرد : قهوه ای ، مشکی ، نارنجی ، رنگ هایی که دارای ترکیب قرمز می باشند ، قرمز ، شرابی و .. . .
    اکنون به طلاهایی با رنگ سفید می پردازیم : طلای سفید بیشتر مورد توجه و پسند افراد جوان می باشد ، افرادی که جوان هستند بیشتر به جای استفاده از طلا های زرد ترجیح می دهند که از طلا های سفید استفاده کنند . طلای سفید دارای مزیت هایی بیشتری نسبت به طلای زرد می باشد ، طلای سفید را شما با لباس هایی با رنگ هایی متفاوت می توانید بپوشید . زیرا با پوشیدن لباس های با رنگ های متفاوت می توانید زیبایی خود را با جواهرات و طلا های سفید افزایش دهید .
    در روز بهتر است از طلاهایی استفاده کنید که شما را در فعالیت های روزمره تان دچارمشکل نسازد . حتی شما می توانید برای این که جلوه ی بیشتری داشته باشید ، شیک تر به نظر برسید از جواهرات یا زیور آلاتی با رنک های دیگر نیز استفاده کنید ، با طلای سفید خود بیاویزید . اما به خاطر دارید که این امکان برای استفاده از طلاهای زرد وجود نداشت .
    چه رنگ های را با طلای سفید می توان استفاده کرد : طلای سفید به دلیل خاصیت براقیتی که دارد برای مهمانی های شبانه فوق العاده مناسب می باشد بالخصوص با لباس های مشکی بیشتر برق می زند و جلوه می کند . با رنگ هایی مانند : قرمز ، فیروزه ای ، می توانید از طلای سفید استفاده کنید ،; با رنگ هایی مانند : مشکی ، خاکستری و سفید اطلای سفید فوق العاده زیبا می شود .
    نکته مهمی که در این جا وحود دارد و لازم به ذکر می باشد بدین ترتیب است : هنگامی که لباس هایی به رنگ نارنجی را می پوشید بهتر است از طلای سفید استفاده نکنید و به حای آن از طلای زرد استفاده کنید.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    خوردنی‌هایی كه نباید از آنها غافل ماند

    دانشمندان معتقدند مصرف این خوردنی‌ها مانند معجزه‌ای برای حفظ جوانی و طول عمر عمل می‌كند.

    شكلات سیاه: تحقیقات نشان داده است كه كاكائو عملكرد رگ‌های خونی را تسهیل كرده و ضمن سالم نگهداشتن قلب از بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع دوم، فشار خون و بیماری‌های كلیوی پیشگیری می‌كند.

    تمشك سیاه: آنتی‌اكسیدانت‌های موجود در این میوه نه تنها خاصیت ضد سرطانی دارند،بلكه از تخریب سلول‌ها بر اثر آزاد شدن رادیكال های آزاد جلوگیری می‌كنند و به این ترتیب موجب افزایش طول عمر می‌شوند.

    ماهی: ماهی دوست قلب است. مصرف ماهی مانع افزایش كلسترول خون و بیماری‌های قلبی می‌شود.

    آجیل: آجیل منبع خوبی از چربی‌های غیر اشباع،ویتامین،مواد معدنی و آنتی اكسیدانت است و مصرف روزانه و متعادل آن برای بدن مفید خواهد بود.

    روغن زیتون: كشور‌هایی كه سرانه مصرف روغن زیتون در آنها بالاتر است به همان نسبت آمار پایین‌تری از مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی و سرطان دارند.از سویی دیگر روغن زیتون با بیماری‌های مربوط به كهولت سن مبارزه می‌كند.

    ماست: كلسیم موجود در ماست از پوكی استخوان جلوگیری می‌كند.همچنین باكتری‌های مفیدی در ماست وجود دارد كه برای سلامتی بدن سودمند است.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنماي خريد کفش

    خريد يک جفت کفش، شايد کار ساده و آساني به نظر برسد. لابد با خودتان مي‏گوييد به فروشگاه مي‏رويد و از بين انواع کفش در رنگ و طرح و مدل‏هاي مختلف، هر کدام که بيشتر خوش‏تان آمد و به دلتان نشست انتخاب مي‏کنيد و مي‏خريد، اما موضوع به همين آساني هم نيست. براي خريد يک جفت کفش مناسب، بايد به نکات مهمي توجه کرد.
    کفش‏ها بيش از ساير لباس‏ها و پوشش‏ها در راحتي، شادابي و سلامت شما موثرند، بنابراين ارزش دارد که کمي‏بيشتر وقت صرف کنيد و اين کار را جدي بگيريد.


    Ùکفش مناسب
    مناسب‌ترين کفش براي آقايان که بيشتر ساعات روز کفش به پا دارند، کفش چرم با منافذي براي پيشگيري از تعريق پا و کفي نرم و قابل انعطاف با پاشنه‌اي کمتر از 3 سانتيمتر براي راحتي بيشتر است. خانم‏ها هم بهتر است از کفش‏هايي که پاشنه آن کمتر از 3 سانتي‌متر است، استفاده کنند. پوشيدن کفش‏هاي نوک تيز و پاشنه بلند براي مهماني، هر چند وقت يک بار و به مدت کم اشکالي ندارد، اما به طور کلي توصيه مي‏شود پاشنه کفش بيشتر از 5 سانتي‌متر نباشد. هنگام خريد کفش براي بچه‏ها، علاوه بر موارد فوق و سليقه خود بچه، دقت کنيد بتوانند به راحتي خودشان کفش شان را بپوشند و از پايشان در بياورند. اين موضوع در ايجاد حس استقلال و اعتماد به نفس شان خيلي مهم است.


    Ùخطر کفش ‏هاي پاشنه بلند
    گاهي وقت‏ها با پوشيدن يک کفش پاشنه بلند آن قدر از بلند قد شدن کاذب و موقت مان احساس رضايت مي‏کنيم که يادمان مي‏رود پوشيدن اين کفش ممکن است به سلامتي مان آسيب برساند.
    ضمن اينکه پوشيدن کفش نامناسب، تنگ و پاشنه بلند فقط به پاها آسيب نمي‏رساند، بلکه به زانو، کمر، استخوان‏هاي ستون فقرات و لگن هم آسيب وارد مي‏کند.
    وقتي شما کفش پاشنه بلند مي‏پوشيد، کمر براي جبران فشار وارد شده به پاها، قوس زيادي به خود مي‏گيرد و از حالت طبيعي خارج مي‏شود. در اين حالت فشار زيادي به ديسک‏هاي بين مهره‏اي ستون فقرات و مفصل زانو وارد مي‏شود.
    مقدار اين فشار به ارتفاع پاشنه ي کفش بستگي دارد و هر چه پاشنه کفش بلندتر باشد، فشار بيشتري به عضلات، استخوان‏ها و مفاصل وارد مي‏شود.
    در مقايسه با کفش‏هاي پاشنه کوتاه، کفشي با پاشنه‏اي حدود 2/5 سانتي‌متر 22 درصد، کفشي با پاشنه 5 سانتي‌متر 57 درصد و کفشي که پاشنه 8 سانتي‌متري دارد 76 درصد به ديسک‏هاي بين مهره‏اي و زانو بيشتر فشار وارد مي‏کند.
    به علاوه کفش‏هاي پاشنه بلند، عضلات پشت ساق پاها را فشرده و منقبض مي‏کنند و عمليات خون‌رساني در اين عضلات را مختل مي‏کنند. همچنين کفش‏هاي تنگ و پاشنه بلند پوست پا را از حالت طبيعي خارج کرده و پس از مدتي آن را ضخيم کرده و پينه ايجاد مي‏کنند. پينه‏هاي پا، اغلب دردناک بوده و پا را بد شکل مي‏کنند.

    Ùنکات زير را هنگام خريد کفش در نظر بگيريد:

    1- براي پاي بزرگ‌تر کفش بخريد. در بعضي افراد اندازه هر دو پا کاملا يکي نيست و ممکن است يکي از پاها بزرگ‌تر از ديگري باشد. براي پاي بزرگ‌تر کفش بخريد و اگر لازم بود براي پاي کوچک تر از کفي استفاده کنيد.

    2- صبح خريد نرويد. بعد از ظهر و ساعات پاياني روز بهترين زمان براي خريد کفش است. اندازه پاها در طول روز تغيير مي‏کنند. پاها در پايان روز و بعد از چند ساعت راه رفتن و ايستادن، اندازه بزرگ‌تري نسبت به ساعات اوليه روز دارند.

    3- اول کفش را بپوشيد، بعد بخريد. ممکن اندازه پاها تغيير کند. براي خريد کفش حتما خودتان برويد و آن را در مغازه بپوشيد و امتحان کنيد و صرفا به خاطر اينکه کفشي اندازه کفش قبلي تان است، آن را نخريد.

    4- به پنجه کفش دقت کنيد. پنجه کفش نبايد باريک و تيز باشد. انگشت‏ها بايد راحت بوده و روي هم قرار نگيرند. دقت کنيد انگشت شست به اندازه کافي جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند. کفش نبايد آن قدر گشاد باشد که هنگام راه رفتن پاشنه پا از کفش بيرون بيايد.

    5- کفشي با رويه مناسب بخريد. جنس رويه کفش بايد نرم و قابل انعطاف باشد. کفش‏هاي چرمي‏، مناسب ترين جنس رويه هستند. کفش‏هايي با رويه پلاستيکي مناسب نيست و موجب تعريق و بوي بد پا مي‏شود. کفش‏هاي پارچه‌اي و برزنتي هم براي فصول گرم سال انتخاب مناسبي هستند.

    6- قسمت بيروني و خارجي کف کفش که با سطح زمين تماس دارد، بايد از جنس محکم و با دوام بوده و سطح آن هم صاف و ليز نباشد. قسمت داخلي کفي بايد نرم باشد تا پا در آن احساس راحتي کند.

    7- کفش‏هاي پاشنه بلند و همچنين تخت نخريد. کفش‏هاي پاشنه کوتاه آسيب کمتري به پاها مي‏رسانند، اما کفش‏هاي بدون پاشنه با کفي تخت مناسب نيستند. بهتر است پاشنه کفش کمتر از 3 و بيشتر از 5 سانتي‌متر نباشد
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    خانواده همسرتان را دوست بدارید

    از آن جا که همسر شما در خانواده دیگری بزرگ و تربیت شده است برای یافتن راه های تفاهم و پیدا کردن مشترکات خانوادگی بهتر است اطرافیان وخانواده او را به خوبی بشناسید.
    اما خیلی ها از این موقعیت استفاده نمی کنند و از ابتدا مقابل خانواده همسرشان موضع می گیرند و کم کم با خانواده همسرشان مشکل پیدا می کنند .
    در این مطلب از «CNN»، به چند نکته درباره ایجاد یک رابطه خوب با خانواده همسر اشاره و خواندن آن ها را به همه خانم ها توصیه می کنیم.

    ۱) آشنایی محبت ایجاد می کند؛ هرچه بیشتر همدیگر را ببینید، بیشتر می توانید ارتباط عاطفی برقرار کنید.
    بنابراین به جای دوری از همدیگر، نزدیکی و رفت و آمد بیشتری داشته باشید تا شاید رابطه بین عروس و خانواده شوهر بهتر شود.

    ۲ ) بر رفتار خود مسلط باشید؛ قبل از این که رو به روی خانواده شوهر قرار بگیرید، در خود آرامش ایجاد کنید و یا حداقل این طور وانمود کنید. اگر با حالت عصبی، تهاجمی و یا مشکوک وارد شوید، علاوه بر برانگیختن کنجکاوی دیگران، احساس ناخوشایند اطرافیان را تحریک می کنید. اگر بی خیال باشید، از سخنان دیگران آزرده نمی شوید.

    ۳) از دعوا و جر و بحث پرهیز کنید؛ اگر مدام با خانواده همسرتان درخصوص موضوعاتی مانند سیاست و... بحث می کنید، سعی کنید با آن ها کنار بیایید، آیا می توانید عقیده سیاسی و یا اجتماعی پدر شوهر ۷۵ ساله تان را عوض کنید؟ علاوه بر آن از ایراد گرفتن از بقیه دست بردارید زیرا دور از ادب است و این رفتار از آنجا که خوشایند نیست موثر نخواهد بود.

    ۴) به ارزش های خود احترام بگذارید؛یکی از رازهای بزرگ انسان ها، این است که هنگامی که ما خود را قبول داریم بقیه نیز ما را باور دارند در غیر این صورت، مورد اذیت بقیه قرار می گیریم. اگر برای ارزش های خود اهمیت قائلید و براساس آن ها زندگی می کنید، حرف های کنایه آمیز دیگران، شما را کمتر آزار خواهد داد.

    ۵) حق پدر و مادر بزرگ ها فراموش نشود؛ به یاد دارم هنگامی که کوچک بودم و شب خانه مادربزرگ می ماندم او برای من تنقلات می خرید و می گذاشت تا دیروقت تلویزیون تماشا کنم. آیا این کار به من ضرری رساند؟ نه و هنگام بازگشت به خانه توقع چنین کاری را از والدین خود نداشتم. پس بگذارید پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نوه های خودشان را کمی لوس کنند.

    ۶) حق والدین فراموش نشود؛ شاید حساسیت والدین درخصوص بستن کمربند خودرو، مصرف نکردن چربی های مضر، خودداری از تماشای برنامه های خشونت آمیز، آلرژی، ساعت خواب و... زیاد باشد اما واقعیت این است که والدین دوست دارند کار درست را برای بچه های خود انجام دهند و اگر احساس کنند به این نظراتشان احترام نمی گذارید مشکل ساز خواهد شد.

    ۷) به اولویت های یکدیگر احترام بگذارید؛ اگر با هم مشکل دارید از خود بپرسید، برای مادر و پدرشوهرم چه اهمیت دارد؟ ما باید خودمان مشکلات را با هم فکری رفع کنیم.

    ۸) به همسر و فرزند خود فکر کنید؛رابطه شما با خانواده شوهرتان به دلیل وابستگی همسر و بچه ها که از همه چیز برای شما ارزشمندترند باید همراه با احترام و رعایت حقوق متقابل و به دور از هرگونه تنش باشد اگر مشکلی دارید بهتر است به این تنش پایان دهیداگر در وضعیت نامناسبی قرار گرفته اید موضوع صحبت را عوض کنید. از قرارگرفتن در وضعیت های دشوار پرهیز کنید.جلوی زبان خود را بگیرید و ساعت های کسالت بار همراهی را با آن ها تحمل کنید.

    ۹) روی موضوعات مثبت تمرکز کنید؛ راه هایی برای قدردانی از خانواده شوهر بیابید بالاخره آن ها والدین همسر و مادر و پدربزرگ بچه های شمایند.

    شاید با خود می گویید این راهکارها به شما روش کنار آمدن را با خانواده شوهر نشان نمی دهد بلکه به نوعی تربیت کردن خودتان است واقعیت آن است که این شمایید که می توانید خودتان را عوض کنید، هیچ گاه سعی نکنید دیگران را تغییر دهید.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    نمايشگرها نازک و انعطاف پذير ميشوند

    نگاهي به روند تکاملي صفحه هاي نمايش تلويزيون ها

    فناوري OLED امروزه مورد توجه بسياري از توليدکنندگان صفحات نمايشگر و تلويزيون ها قرار گرفته است و به نظر مي رسد اين فناوري بتواند در بازار تلويزيون ها جايگاه مهمي پيدا کند.OLED مخفف عبارت «ديود آلي گسيل کننده نور» است. اين فناوري امکان ساخت صفحه هاي نمايشگرهاي رنگي با توانايي تابش نور را ميسر مي سازد. نمايشگرهاي OLED در مقايسه با نمايشگرهاي کريستال مايع (LCD)، براي درخشيدن نيازي به قطعات اضافي ندارند و خودشان نور توليد مي کنند، درحالي که نمايشگرهاي کريستال مايع براي تابش نور به يک منبع نور خارجي نياز دارند. اين قابليت، ساخت نمايشگرهاي بسيار نازک و انعطاف پذير را امکان پذير مي کند و همچنين براي عملکرد به حداقل انرژي نياز دارند. به دليل ماهيت دستکاري کردن لايه هاي ماده آلي، نمايشگرهاي OLED به روشي آنالوگ تنها در يک جهت به طرف يک ديود، جريان برق را هدايت مي کنند. به دليل خاصيت الکتروتابناک برخي از مواد آلي که در سال هاي اخير کشف شده اند، نمونه هاي اوليه نمايشگرهايOLED گامي فراتر از نمونه هاي آزمايشي برنداشتند. مدل هاي اوليه اين نمايشگرها از نظرساختاري بسيار ساده بودند به طوري که اين صفحات تنها از يک لايه پوشيده از ماده آلي که بين دو الکترود آند و کاتد قرار گرفته بود، تشکيل مي شدند. با اتصال شدت بالا ميان دو الکترود، جريان الکتريکي از لايه ارگانيکي عبور مي کرد و به اين ترتيب نور گسيل مي شد (شدت 100 ولت). اين نوع از الکترودها به دليل مصرف بالاي انرژي براي استفاده تجاري چندان کاربردي نبودند. اولين نمايشگرهاي با راندمان بالا و شدت پايين را «چينگ تانگ» و «استيو وان اسلايک» در سال 1987 ارائه کردند. اين نمايشگرها از دو لايه آلي استفاده مي کردند؛ يکي براي دريافت فضاهاي خالي و ديگري براي دريافت الکترون ها. به اين ترتيب امکان ساخت نمايشگرهاي با نوردهي بالا و شدت جريان پايين فراهم شد. شدت جريان اين نمايشگر حدود 10 ولت بود. در جولاي 2008 خبر تولد يک کنسرسيوم تجاري ميان سوني، توشيبا و ماتسوشيتا براي توليد نمايشگرهاي OLED اعلام شد.


    »ويژگي هاي فني
    نمايشگرهاي OLED ويژه پخش کننده هاي MP3 محصول Creative Technology نمونه يي از اين نمايشگرها هستند. در اين مورد، ماده آلي يک پليمر هادي الکتروتابناک شبيه به پلاستيک است. به اين ماده پليمر POLED (ديود آلي ساطع کننده نور) گفته مي شود. نبايد فراموش کرد لايه هاي آلي تنها توانايي تابش نور سفيد را دارند، اما مي توانند با کمک ترکيب هاي الکتروفسفرسان نور قرمز، سبز يا آبي را توليد کنند. با اين رنگ هاي اصلي مي توان به روشي آنالوگ تمام رنگ هاي طيف مرئي را ترکيب کرد. هر نقطه از يک تصوير از سه ميکرونمايشگر ساخته شده است که به ترتيب نورهاي قرمز، سبز و آبي را توليد مي کنند که چشم انسان از دور، ترکيبي از اين سه ميکرونمايشگر را همانند يک نقطه واحد مي بيند.


    »ساختار
    يک نمايشگر OLED از لايه هاي مختلفي تشکيل شده است. اولين لايه شفاف است که عملکرد پرتوافکني دارد. لايه دوم نيز شفاف بوده و توسط آند هدايت مي شود. سه لايه آلي وجود دارد. يکي براي تزريق فواصل خالي، يکي براي انتقال الکترون ها و سه ماده الکتروتابناک قرمز، سبز و آبي نيز يک لايه واحد را تشکيل مي دهند و سرانجام يک لايه منعکس کننده وجود دارد که با کاتد هدايت مي شود.


    »محدوديت ها
    فناوري OLED مزاياي بسياري دارد که از آن جمله مي توان به شدت پايين انرژي، کنتراست عالي و درخشش رنگ ها اشاره کرد. با وجود اين هنوز محدوديت هاي بسياري در راه تکميل اين نمايشگرها وجود دارد. مهم ترين اين محدوديت ها هزينه بالاي فرآيند توليد است. محدوديت دوم طول عمر نمايشگرهاي OLED است که هنوز بسيار کمتر از نمايشگرهاي کريستال مايع و نمايشگرهاي پلاسمايي است. در حقيقت، ماده آلي که در اين نمايشگرها استفاده مي شود توانايي تابش نور را کمي پس از ده هزار ساعت استفاده از دست مي دهد و نمايشگر از عملکرد خارج مي شود.


    »تکامل فناوري
    در سال 2002 «فيليپس» اولين نمايشگرهاي OLED را براي استفاده تجاري آزمايش کرد. اين نمايشگرها سياه و سفيد بودند. در سال 2003 «کداک» اولين دوربين عکاسي ديجيتالي مجهز به نمايشگر OLED را عرضه کرد. در سال 2004 «سامسونگ» تلفن همراه
    SGH-E700 را عرضه کرد که اين تلفن همراه به يک نمايشگر OLED خارجي با 256 رنگ و وضوح تصوير 64 در 96 پيکسل مجهز بود. در مه 2005 نمونه آزمايشي نمايشگر OLED در ابعاد 40 اينچ معرفي شد. در آوريل 2006 دانشگاه بروانشينگ آلمان، فناوري جديدي را معرفي کرد که ظرف دو سال آينده اولين نمايشگرهاي OLED شفاف با استفاده از فناوري TFT را عرضه خواهد کرد. در سپتامبر 2006 گروهي از محققان دانشگاه کورنل يک نوع جديد از نمايشگرهاي OLED انعطاف پذير را ايجاد کردند که همانند نوعي از پيل هاي فتوولتائيک عمل مي کنند و بنابراين از نور، برق توليد مي کنند. به گزارش مهر، همزمان شرکت «سوني» ژاپن اعلام کرد که براي بازار اين کشور از سال 2007 تلويزيون هاي برپايه فناوريOLED را عرضه خواهد کرد.XEL-1 اولين مدل تلويزيون OLED محصول اين شرکت است. اين تلويزيون 11 اينچي،وضوح تصوير 940 در 540 پيکسل و کنتراست يک ميليون بر يک دارد. از ديگر امکانات اين تلويزيون مي توان به کارت شبکه اترنت (نوعي سيستم شبکه که امکان حمل اطلاعات سمعي و بصري را همانند داده کامپيوتري فراهم مي آورد)، پورت HDMI و پورت USB اشاره کرد.
    OSRAM شرکت مالک «زيمنس» در سال 2008 اولين لامپ OLED را در نمايشگاه Early Future عرضه کرد. همچنين «سوني» در سال 2008 يک تلويزيون OLED در ابعاد 31 اينچي با وضوح تصوير Full HD را عرضه کرد. «سوني» در سال جاري اعلام کرد 140 ميليون يورو در عرصه فناوري OLED سرمايه گذاري مي کند. «پاناسونيک» نيز عرضه تجاري تلويزيون هاي 40 اينچي OLED را از سال 2011 آغاز مي کند. همچنين در نمايشگاه محصولات الکترونيکي برلين 2009 شرکت «ال جي» اعلام کرد که از سال 2010 عرضه تجاري بزرگ ترين تلويزيون OLED را آغاز مي کند. ضخامت نمايشگر اين تلويزيون که TV AMOLED نام دارد، دو ميليمتر و وضوح تصوير آن 1366 در 768 پيکسل است. همچنين نمايشگاه محصولات الکترونيکي مصرفي Ceatec2009 در ژاپن در حال برگزاري است. در اين نمايشگاه سوني يکسري از صفحات نمايشگر انعطاف پذير را عرضه کرده است. «سوني» حدود دو سال قبل نمونه آزمايشي اولين نمايشگرهاي انعطاف پذير خود را معرفي کرد، اما اين نمونه هاي جديد بيشتر مورد توجه قرار گرفته اند. بخصوص که «سوني» قصد دارد از اين نمايشگرها در نوت بوک هاي «وايو»، پخش کننده هاي واکمن و کتاب هاي الکترونيک «ريدر» استفاده کند. تمام اين نمايشگرها با کمک فناوري OLED ساخته شده اند و ضخامت آنها تنها 2/0 ميليمتر است. در حال حاضر در بازار نوت بوک ها، قدرت در دست نمايشگرهاي ال سي دي است و اين اولين بار است که «سوني» در نوت بوک هاي «وايو» از اين نمايشگرهاي ديود آلي گسيل کننده نور بهره مي گيرد.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    بالاخره عضو گلدکوئست بشوم یا نه؟

    .: سوال:

    داستان شرکتهای هرمی ماجرای جدیدی نیست. بلکه هر روز به شکلی نو، ظهور می‌کند. اما در این میان برای تمام کسانی که در آن شرکت می‌کنند این سوال پیش می‌آید که آیا این تجارت آسیبزاست یا نه؟ و سوالی مخصوص متشرعین که آیا از نظر شرعی درست است یا نه؟
     

    .: پاسخ:

    در این نوشتار توجه شما به پاسخ این دو سوال جلب می‌کنیم. ابتدا بررسی نظر فقها و مراجع محترم تقلید:

    سوال1: تجارت الکترونیک و کسب مال از طریق عضویت در شرکتهای تجاری گلد کوئست و گلد ماین و شرکتهای مشابه داخلی مانند طرح کارگشایان و ... چه حکمی دارد؟

    پاسخ :

    آیت الله خامنه‌ای: این معامله اکل مال به باطل است و جایز نیست.

    آیت الله فاضل لنکرانی: شرکت در این طرحها جایز نیست و سود حاصله حکم مجهول المالک را دارد.

    آیت الله وحید خراسانی: جایز نیست و حرام است.

    آیت الله اردبیلی: عمل شبهه ناک است و اجتناب شود.

    آیت الله نوری همدانی: جایز نیست و غیرقانونی است.

    آیت الله بهجت: جایز نیست و حرام است.

    آیت الله شبیری زنجانی: جایز نیست و حرام است.

    آیت الله سیستانی: جایز نیست و تصرف و در پول آن حرام است.

    آیت الله صافی گلپایگانی: اشکال دارد و حرام است.

    آیت الله مکارم شیرازی: حرام است زیرا:
    1- اصل معامله باطل است و جنس معامله شده آن مقدار ارزش ندارد.
    2- این کار فریب دادن مردم است و کلاهبرداری محسوب می شود و بخت آزمایی نام می گیرد.


    سؤال 2: تکلیف پولى که از طریق معامله با شرکت گلدکوئیست و مانند آن به دست آمده چیست؟

    پاسخ:
    همه مراجع: اگر صاحبان اصلى پول را مى‏شناسد باید به آنها برگرداند و در غیر این صورت از طرف آنان با اجازه مجتهد جامع شرایط به فقیر صدقه بدهند.
    تبصره. آیات عظام تبریزى، خامنه‏اى، سیستانى، فاضل، مکارم و وحید اجازه از مجتهد جامع‏الشرایط را احتیاط واجب مى‏دانند.


    استفتاء از آیت الله العظمی خامنه‌ای:
    سؤال: معاملات شبکه‌اى و زنجیره‌اى وجود دارد (مثل گلدکوئیست و الماس) که شرکت اقدام به فروش طلا یا الماس از طریق بازاریابى شبکه‌اى کرده است به این صورت که شخص مبلغى به حساب آنان واریز مى‏کند و سپس براى شرکت بازاریابى مى‏کند و به ازاى هر چند مشترى که بواسطه این فرد ثبت نام کرده و براى خرید الماس یا طلا پیش پرداخت بدهند و زنجیره به حد نصاب برسد، مبلغى به عنوان کمیسیون به حساب وى واریز مى‏شود و یا امتیاز خرید سایر محصولات شرکت به وى داده مى‌شود معامله به این شیوه چه حکمى‏ دارد؟
    جواب : معامله به شیوه مذکور صورت شرعى ندارد و جایز نیست.
    منبع:بخش استفتاآت پایگاه ولایت


    استفتاء از آیت الله العظمی مکارم شیرازی :
    سلام علیکم:
    1- به نظر حضرت عالی حکم شرعی فعالیتهای شرکتهایی که به صورت زنجیره ای بازاریابی می کنند چگونه است؟
    2- آیا استفتائی که به نقل از حضرت عالی راجع به حلیت فعالیت شرکتهای مزبور در سایتها و نشریات این شرکتها منتشر می‌گردد معتبر است ؟
    جواب:
    1- این مؤسّسات به ظاهر اقتصادى که گاه چهره واقعى خود را زیر پوشش هاى ایجاد اشتغال یا تخصیص قسمتى از درآمد خود به مراکز خیریه پنهان مى کنند مؤسّسات مرموز و خطرناکى هستند که کار آنها شبیه به نوعى قمار یا لاتار است کلاه از سر عدّه زیادى برمى دارند و بر سر عده معدودى مى گذارند و قسمت عمده درآمد را خودشان مى برند و غالباً به خارج منتقل مى کنند بى آن که هیچ گونه کار مثبتى انجام داده باشند و عمل آنها مصداق بارز اکل مال بباطل است که قرآن مجید با صراحت از آن نهى کرده است.
    این مؤسسات نخست به نام «پنتاگونو» در بعضى از شهرها آشکار شد و هنگامى که مقامات قضائى و اطّلاعاتى متوجّه کارهاى خلاف آنها شدند جلوى آن را گرفتند سپس شرکتهای دیگری با نامهای گلد کوئیست ، گلد ماین، الماس، بیزینس، کارگشا و غیره تاسیس شده و با ظاهری دیگر ( ولی در حقیقت به همان صورت قبل) شروع به فعّالیت کردند. و آن هم بعد از کارشناسى مقامات قضائى ممنوع شد و اخیراً به صورت «معامله الماس» همان برنامه به شکل تازه اى دنبال مى شود و در هر جا ممکن است به صورتى درآید نشانه همه آنها بازاریابى هاى زنجیره اى با درآمدهاى کلان است. چندی قبل که این مؤسّسات استعمارى در خارج شروع به فعّالیت کرده بودند بعضى از مسلمانان خارج سؤالى به این صورت براى حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى فرستادند که در کشور اتریش به عنوان «بدون دردسر صاحب 30 میلیون دلار شوید» فرم‌هاى خاصّى که به صورت زنجیره اى مشترى معرفى مى شود در اختیار متقاضیان قرار مى داد و آن را به طور مشروح در سؤال خود بیان کرده بودند ایشان درجواب نوشتند:
    "شرکت در این کار حرام و پول عاید از آن مباح نیست و در واقع نوعى کلاهبردارى مرموز براى تصاحب اموال دیگران است."
    این سؤال و جواب در کتاب استفتائات جدید معظم له، جلد اوّل، صفحه 150 آمده است.

    اکنون مى بینیم که همان ها به اشکال دیگر در کشورهاى اسلامى ظاهر شده است. مسلمانان باید به هوش باشند و آلوده این پول هاى حرام نشوند و ثروت مسلمین را به باد ندهند. و اگر کسانى نادانسته پولى از این طریق به دست آورده اند چنانچه صاحبان آن را مى شناسند به آنها برسانند یا لااقل به مالباخته هاى ردیف هاى آخر بدهند و اگر نمى شناسند به اشخاص نیازمند صدقه بدهند.

    2- استفتاء مزبور جعلی بوده و فاقد هر گونه اعتبار میباشد.
    والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاتة
    دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی / بخش استفتائات
    منبع: پایگاه امیرالمومنین (مربوط به دفتر آیت الله مکارم)


    استفتاء از آیت الله صافی گلپایگانی :
    سؤال : نظر جنابعالی در مورد درآمد حاصل از بازاریابی شبکه‌ای و مخصوصاً شرکت گلد کوئیست چیست؟
    جواب:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    بازاریابی به شکلی که در گلد کوئیست و امثال آن است حرام و درآمد حاصل از آن نیز حرام است و الله العالم.
    لطف الله صافی

    استفتائی دیگر از ایشان :
    سؤال : یک شرکت داخلی فروش کتاب، برای عضویت مبلغی دریافت می کند و در ازای آن کتابهای درخواستی را با پست مجانی ارسال می کند، همچنین اگر هر عضو، افراد دیگری را به عضویت شرکت ترغیب کند، به ازای هر دو نفر و با شرایط خاص مبلغ دوهزار تومان به شخص معرفی کننده به عنوان حق بازاریابی پرداخت می کند.عضویت افراد به صورت شبکه‌ای ثبت می‌شود و هر شخص، دارای دو نفر زیر مجموعه می‌گردد. در صورت تشکیل یک زوج به عنوان زیر مجموعه یک شخص، دو هزار تومان به او و همه افرادی که بالاتر از او می‌باشند پرداخت می گردد. ضمن ارائه پایگاه اینترنتی این شرکت، تقاضا دارم نظر خود را درباره این مبلغ که به عنوان حق بازاریابی پرداخت می‌شود بفرمایید.
    جواب :
    بسم الله الرحمن الرحیم
    این نوع معامله صورت شرعی ندارد و اکل مال به باطل است چه به صورت کتاب باشد چه طلا چه غیره و وجوهی که شرکت یا اشخاص از این طریق بدست می آورند نمی توانند در آنها تصرف کنند چون مالکش نیستند.
    منبع: پایگاه دفتر معظم له ( saafi.net)

    × × × × ×


    اما از جهت اقتصادی و یا نگاه کارشناسی چرا فعالیت شرکت گلدکوئیست و یا گلدماین اینترنشنال صحیح نمی‌باشد؟
    شرکت گولدماینداینترنشنال، اگرچه نسبت به گلدکوئست از شرایط مناسبتری برخوردار است. اما توجه به چند نکته حایز اهمیت است:
    1- منع قانونی و یا حرمت شرعی گاهی با توجه به ضرر شخصی است و گاهی با توجه به نابسامانی اجتماعی است.از این رو برخی فعالیتهای اقتصادی چه بسا موجب جهت دادن نیروهای فعال جامعه به کارهای ضد تولیدی و هدر دادن سرمایه های مملکت شود. از این رو در مجلس منع قانونی آن صادر می‌شود و یا مرجع تقلید حرمت آن را اعلام می‌دارد.
    2- با توجه به اینکه این فعالیتهای اقتصادی روح ضد تولید دارد و امروزه با مشاهده پیامدهای آن به خوبی می‌توان به این تحلیل رسید که نیروی انسان جوان ما فرصت جوانی و نیروی فکری خود را مشغول خرید کالایی می‌کنند که تنها ارزش دکوری و کلکسیونی دارد. و به طور یقین ادامه این روش در میان تحصیل کرده‌ها ضایعه جبران ناپذیری خواهد داشت.
    3- اگرچه شرکت مزبور ثبات قیمت جهانی را با تضمین معتبر بر عهده گرفته است اما با نگاهی کلان به اقتصاد کشور سرمایه‌های مردم صرف خرید جنسی می‌شود که در زندگی مصرفی و نیازهای ضروری آنها هیچ‌گونه نقشی ندارد بلکه با ملاحظه زنجیره طولانی تنها پول جیب به جیب می‌شود و در این میان درصدی به عنوان پورسانت به واسطه داده می‌شود و درآمد هنگفتی نصیب شرکت اصلی می‌شود. و این همان نقطه اصلی فساد اقتصادی است. در نگاه کلان است که موجب منع قانونی و حرمت شرعی شده است.
     

     

     

     

     

     
      u مقاله روزانه

    تاثیر دیدن فیلم های مستهجن!

    +جزئیات مجرمانی که کارهای غیر اخلاقی کرده‌اند

    دکتر " ویکتور کلاین " با پژوهش بر روی تعداد زیادی از افراد دریافت که موارد فساد و فحشا مانند فیلمهای مستهجن به سهولت و به وفور در دسترس مردم قرار می‌گیرد و برخی افراد مبالغ هنگفتی را برای آنها پرداخت می‌کنند.
    وی همچنین متوجه شد تماشای شبکه های مستهجن ماهواره ای نتایج وخیمی را به بار می‌آورد، مانند رفتارهای جنسی کودکان با خواهرهای کوچکتر و تجاوز جنسی به آنها.
    او همچنین دریافت چه بسا بسیاری از متجاوزین بد اخلاقی و یا عمل بدی از آنها بطور واضح سر نزند و فردی موفق از خود در جامعه جلوه دهد به عنوان مثال رئیس شرکت و فردی خیرخواه که بعدا مشخص شد او با چاقو یا اسلحه در دو منطقه وینکس و توسون به زنان تجاوز کرده است و تنها انگیزه این عمل وی تماشای فیلمهای مستهجن و غیر اخلاقی بوده است.
    سازمان اطلاعات امریکا از 24 مجرم زندانی که متهم به قتل و تجاوز بودند سوالاتی نمود و دریافت که 81 درصد از آنها فیلمهای مستهجن دیده و پس از آن اقدام به انجام همان اعمال با دیگران کرده اند مانند مردی بنام «ارتور گری بیشوب» که به 5 کودک تجاوز کرده و سپس آنها را به قتل رسانده بود و کوچکترین قربانی وی 4 سال داشت بنام دنی دیویس و وی چنان به این جرایم عادت کرده بود که از انجام آنها واهمه‌ای نداشت.
    مثلا یکی از کودکانی را که کشته بود در ماشین گذارده و به سرکار می‌رود و ناهار خود را خورده و سپس که سرش خلوت شده بود جسد را در جایی رها می‌کند.
    یکی دیگر از قربانیانش «کیم پترسون» 11 ساله بود وی ابتدا او را با شلیک گلوله به قتل رسانده و سپس به وی تجاوز می‌کند یکی از افسران که این مرد را دیده بود عنوان می‌کند وی مردی بسیار آرام و مهربان و خوش برخورد و ساده به نظر می‌رسد و اصلا چنین نشان نمی‌دهد.
    وی بعد از دستگیری و محکوم شدنش اعتراف می‌کند: گر چه در کودکی قادر به چنین اعمالی نبودم ولی همیشه آرزو و اشتیاق رابطه جنسی و چنین جرایمی را داشتم تا به آنها تحقق بخشم.
    درمورد ابزار و وسائل مستهجن گفت : اثر آنها بر من بسیار وحشتناک بود و من اکنون هم جنس باز و متجاوز به کودکان و قاتل هستم و هیچکدام از اینها انجام نمی‌گرفت اگر آن امکانات نبود.
    مثال دیگر آدم کش خونخواری است که در تمام امریکا مشهور شده بود بنام «تد باندی» وی مرد قانون، زیبا، جذاب و خوش اخلاق بود.
    وی را بعد از اینکه 40 زن را مورد تجاوز قرار داده و کشته بود دستگیر کردند وی تنها به شکنجه، خفه کردن و تجاوز به قربانیانش اکتفا نمی کرد بلکه انواع جنایتهای وحشتناک را بر روی آنها اعمال می‌کرد او آنها را گاز می‌گرفت و گوشتشان را می‌خورد و دیگران را با چاقو پاره پاره می‌کرد.
    کوچکترین قربانی او کودکی 10 ساله بود او را ابتدا ربود و شکنجه داد و تجاوز کرد و گوشتش را خورد و بعد از دار آویزانش کرد و جسدش را رها کرد تا در تعفن خوکها بگندد.
    وی بعد از اینکه جای دندانهایش بر روی جسدی کشف شد محکوم گردید او به مدت زیادی ادعای بیگناهی می‌کرد بطوریکه حتی اغلب افراد حرف او را باور کرده بودند ولی به گناهان خود اعتراف و به دار آویخته شد و در پایان گفت : شما مرا می‌کشید و جامعه را از شر من رها خواهید کرد ولی مادامی که تصاویر مستهجن و سکس در دسترس مردم باشد افرادی مثل من زیاد هستند و شما نمی‌توانید این مشکل را حل کنید.
    همچنین او گفت: در ابتدای تماشای صحنه های مبتذل دیدن صحنه‌های مستهجن را محکوم می‌کنیم تا اینکه کار سختتر و سختتر می‌شود و بالاخره به حد بالای تحریک می‌رسی تا جاییکه دیگر این تصاویر تو را اشباع و ارضا نمی‌کند و آن وقت با خودت می‌گویی می‌توان همین اعمال را خود حتی بهتر از آن فیلمها و صحنه ها انجام داد و خود را ارضا کرد؟!
    از این موارد که افراد به خاطر تماشای فیلم یا مجله و یا شبکه های ماهواره ای مبتذل به چنین اعمالی دست می‌زنند فراوانند و ما به همین بسنده می‌کنیم.


    Òعواقب فساد و فحشا و تاثیر آن بر جامعه
    بنابر آمار وزارت دادگستری امریکا انتشار و فراوانی موارد فساد و فحشا چون فیلمهای مبتذل باعث گسترش دیگر جرایم در جامعه می شود.
    در تحقیقی که در فینیکس اریزونا در سال 1979 انجام شد مشاهده شد مناطقی که به تجارت موارد فساد و فحشا مشغول بودند جرایم مالی آنها به نسبت 40 درصد و جرایم تجاوز به نسبت 500 درصد بیشتر از دیگر مناطق است.
    همین تحقیق در تگزاس نشان داد که در اینگونه مناطق ارتکاب به جرایم جنسی بین 177 درصد تا 482 درصد در مقایسه با دیگر مناطق است.
    اغلب کسانیکه پخش کننده و توزیع کننده و یا به عبارتی تاجر این موارد هستند در دیگر جرایم نیز دست دارند.
    همانطور که گفتیم ارتکاب به اعمال ضد اخلاقی باعث از هم پاشیدگی خانواده ها و گسترش زنا و دیگر عواقب ناپسند در خانه و جامعه می‌گردد.
    آمارها نشان می‌دهند 33 درصد ار تجاوز شدگان به خودکشی فکر می‌کنند و یا خود کشی می‌کنند.
    80 درصد از پسرانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند معتاد به مواد مخدر و یا مشروبات الکلی می‌شوند.
    50 درصد از آنها به خودکشی فکر می‌کنند و 23 درصد از آنها اقدام به خودکشی می‌کنند و 70 درصد باقی عمرشان را با مشکلات روانی سر می‌کنند.
    اغلب کسانی که به موارد مستهجن معتاد هستند به مواد مخدر و مشروبات نیز معتادند.
    عمق این فاجعه اجتماعی غیر قابل اندازه گیری است اغلب قربانیان مجرم را می‌شناسند، او یا محرم و یا دوست نزدیک او و یا دوست خانوادگی آنهاست و گاهی این تجاوزات مدتها ادامه می‌یابد بطوریکه حد متوسط آن به 6 یا 7 سال نیز می‌انجامد در حالیکه اولین تجربه تجاوز شان در 6 سالگی بوده است.
    محققی بنام «دیوید ویت »از دانشگاه اکرون اوهایو درباره انتشار و گسترش فحشا دربین جوانان 16 تا20 ساله از 1940 تا 1990 پرداخت و این نتایج حاصل گردید :
    زنان        مردان    سال
    20درصد 40 درصد 1940
    21 درصد 42 درصد 1950
    25 درصد 60 درصد 1960
    40 درصد 60 درصد 1970
    64 درصد 77 درصد 1980
    70 درصد 85 درصد 1990

    درباره زنای افراد ازدواج کرده آمده که 50 درصد از مردان و 25 درصد از زنان به زنای بعد از ازدواج اعتراف کرده اند.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان