به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1150 :: شنبه 13 شهريورماه 1389

www.mobin-group.com

آشنایی با مجتمع
Sands SkyPark

علیک سلام!
سخن مبین شماره امروز در مورد Sands SkyPark پارک آسمانی و ترسناک ترین استخر جهان در سنگاپور  می باشد.
مجتمع پارک شنی آسمانی Sands SkyPark به مساحت 12 هزار و چهارصد مترمربع دارای 250 نوع مختلف درخت و 650 نوع گیاه که یکی از گرانترین کازینوهای جهان را در خود جای داده است 24 ژوئن در سنگاپور گشایش یافت. این پارک برای پذیرش 4 هزار نفر گنجایش داشته و در ارتفاع 200 متری بر بام سه برج 55 طبقه هتل – آسمان خراش Marina Bay Sands قرار گرفته و این سه برج را بهم متصل می کند ضمن اینکه ترسناک ترین استخر جهان نیز در آن قرار دارد که در بالای طبقه ۵۵ است و نمای شهر به زیباترین حالت در حال شنا قابل مشاهده است.
مساحت این پارک برابر با مساحت سه زمین فوتبال است و استخری به طول 152 متر را در خود جای داده که بزرگترین و ترسناک ترین استخر روباز جهان در چنین ارتفاعی است. طول این استخر ۱۵۲ متر است و همانطور که در تصاویر می بینید دارای لبه نیست و اگر شما به کناره ها بروید به جای اینکه به پایین سقوط کنید به درون یک حوضچه می افتید که دور تا دور این استخر را فرا گرفته و نقش دیگر آن پمپ کردن آبی است که از کناره های استخر به پایین می ریزد و برگرداندن دوباره آن به داخل استخر است. این پارک توسط Moshe Sadie طراحی شده. هزینه ساخت این مجتمع بمبلغ 8 میلیارد دلار توسط سرمایه گذاران تامین شده است و سرمایه گذار اصلی آن، شرکت Las Vegas Sands آمریکاست.

- دانشنامه گرافیکی Sands SkyPark
- مجموعه تصاویر دیدنی از  Sands SkyPark
- سایت رسمی Marina Bay Sands
 


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • آشنایی با مجتمع Sands SkyPark
  • تصاویر دیدنی از دبی
  • 30 نمونه شگفت انگیز از هنر بازتاب در عکاسی
  • 100 کاغذ دیواری زیبا برای iPhone
  • ویژه نامه ای برای خرید عینک آفتابی
  • قوی‌ترین احتمال قیمت بنزین در مهرماه
  • معرفي و دانلود فيلم : Grown Ups 2010
  • دانلود انيميشن : Shrek Forever After 2010
  • ویدئو شصت و دومین دوره‌ی مراسم جوایز امی
  • آلبوم فوق العاده زیباي محمد علیزاده با نام سورپرایز
  • تصنیف «مولا» باصدای استاد علیرضا افتخاری
  • نرم افزار ذخیره سازی نقشه های گوگل
  • برنامه چت کردن از طریق بلوتوث Dhingra Bluetooth Chat v0.1 j2me
  • بازی جذاب Pro Cycling Manager Season 2010 ENG Full
  • خطر محبوب‌بودن نزد مردم
  • نقش ایرانیان در استقلال هندوستان
  • یوتیوب بالاخره هزینه خریدش را به گوگل برگرداند!
  • پاکستان را دریابید...
  • “کعبه” زیر سایه ی ساعت بزرگ
  • پولسازترین زنان سینمای ایران
  • جديدترين شماره از مجله Columbia Valley Homes
  • کانن EOS 60D: ویدیوی فوق العاده و تصویر 18 مگاپیکسلی
  • به عنوان هدیه كتاب نخرید!
  • زیبا سازی منزل با رعایت اصول ساده طراحی داخلی
  • چگونه می توانم ماندگاری برق لبم را بیشتر کنم ؟
  • چگونه لباسهای خاکی رنگ را ست کنیم؟
  • مقایسه روغن‌های مایع خوراکی
  • راهنمای خرید دستمال کاغذی
  • وقتی شوهرتان با شما قهر می کند چگونه رفتار کنید؟
  • Blu-Ray (بلو-ری) چیست؟
  • فروش زمین توسط فلسطینیها
  • سنگاپور؛ از شیره‌كش‌خانه‌های دیروز تا فن‌آوری پیشرفته امروز
  • اسامی 30 میلیاردر ایرانی
  • و ....

 


 

 

www.mobin-group.com


نمایی زیبا از هواپیمای بوئینگ 747

 



 

 


www.mobin-group.com

تصاویر دیدنی از دبی
ویژه نامه جامع «قدس»
تصاویر دیدنی از آبشارهای آمازون
محاسبه قد و وزن ايده آل
30 نمونه شگفت انگیز از هنر بازتاب در عکاسی
عکسهای تایم از سفره افطار در سراسر جهان
معجزه آرایش؛ 35 عکس از یک نفر!
100 کاغذ دیواری زیبا برای iPhone
تصاویری از حملات حیوانات به انسانها
مادران زیبا روی جهان!
تصاویری از قربانیان سیل پاکستان
جدیدترین طراحی های روز برای حمام
جدول ایجاد کشورهای جهان به ترتیب قدمت
ویژه نامه ای برای خرید عینک آفتابی
ابوتراب؛ سایت تخصصی امیرالمومنین حضرت علی (علیه السّلام)
عکس استثنایی از زمین و ماه از فاصله ی دور
آیا تا به حال به این اندیشیده اید که زمین و ماه از فاصله دور چگونه به نظر میرسند؟ این عکس فوق العاده را حدود سه ماه پیش ربات فضایی Messenger در نزدیکترین فاصله اش از خورشید و از نزدیکی سیاره تیر از زمین و ماه گرفته است

 

 

www.mobin-group.com

قوی‌ترین احتمال قیمت بنزین در مهرماه

کمتر از یک ماه به وعده دولتمردان برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها باقی مانده است.در این راستا آنچه بیش از دیگر کالاها باعث نگرانی جامعه شده میزان افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در کشور است.
به گزارش «خبر آنلاین»، برخی از مسئولان در حدس و گمان‌هایی از حفظ دو نرخی بودن قیمت بنزین و ثبات سهمیه بندی بنزین سخن می‌گویند و برخی دیگر نیز از تک نرخی عرضه شدن این فراورده با یک قیمت مشخص خبر می‌دهند.
در این بین آنچه بیش از دیگر حدس و گمان‌ها بر ان پافشاری می‌شود نظر اخیر رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است.
وی به تازگی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرآنلاین» درباره تعیین و تکلیف قیمت بنزین در نیمه دوم امسال تاکید کرد:در صورت اخذ هر تصمیمی سخنگوی دولت آن را اعلام خواهد کرد. رویانیان در عین حال در مواجه با این سوال که قیمت مناسب برای بنزین در نیمه دوم امسال چه رقمی تشخیص داده شده تنها به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر عرضه هر لیتر بنزین به نرخ 400 تومان بسیار منطقی است.
برهمین اساس است که کارشناسان با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که بر آزادسازی قیمت بنزین و گازوئیل در مدت 5 سال تاکید دارد پیش بینی می‌کنند نیمه دوم امسال بنزین به صورت تک نرخی و با قیمت 400 تومان عرضه شود.اما همچنان عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت ادامه خواهد داشت.
در این بین براساس اظهارات مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی،در حال حاضر قیمت تمام شده هر لیتر بنزین در ایران در حدود 700 تومان است.
این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد طی سه ماهه گذشته میانگین قیمت هر لیتر بنزین معمولی به نرخ فوب خلیج فارس حدود 515 تومان بوده است.
در عین حال میانگین قیمت هر لیتر بنزین معمولی با هزینه نگهداشت، انتقال و مالیات بر ارزش افزوده برای ایران حدود 824 تومان درآمده است.
این د حالی است که هر لیتر بنزین معمولی در قالب سهمیه بندی طی این مدت 100 تومان عرضه شده و در عین حال هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای و بدون سهیمه بندی نیز 400 تومان عرضه شده است.همان رقمی که از نظر رویانیان مردم به خرید بنزین به این رقم عادت کرده‌اند و در صورت تک رقمی شدن قیمت بنزین به نرخ 400 تومان مشکلی پیش نخواهد آمد.
در این بین قیمت هر لیتر بنزین سوپر در فوب خلیج فارس تفاوت چندانی با قیمت بنزین معمولی نداشته و طی سه ماه گذشته به طور میانگین حدود 525 تومان خریدو فروش شده که با احتساب هزینه‌های نگهداشت،انتقال و مالیات بر ارزش افزوده در نهایت 841 تومان هر لیتر این بنزین برای شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی رقم خورده است.در حالیکه در شرایط فعلی هر لیتر بنزین سوپر سهمیه بندی حدود 150 تومان در کشور بفروش می‌رسد.
در این بین تاکید می‌شود قیمت بنزین و گازوئیل برای نیمه دوم امسال تا روزهای پایانی شهریورماه اعلام نخواهد شد و حدس و گمان‌ها همچنان در خصوص تعیین و تکلیف قیمت این فراورده‌ها در نیمه دوم امسال ادامه خواهد داشت.
 

راه‌اندازی سایت رسمی کمیته بازاریابی شبکه‌ای

سایت رسمی «کمیته بازاریابی شبکه‌ای» وزارت بازرگانی، برای گرفتن مجوز شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به طور رسمی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، این سایت که زیرمجموعه پایگاه اطلاع‌رسانی وزرات بازرگانی است، ویژه نام نویسی متقاضیان فعالیت‌های شبکه‌ای است؛ این افراد با مراجعه به این پایگاه، در عین آشنایی با مراحل نام نویسی و روند بررسی مدارک و صدور مجوز فعالیت، امکان نام نویسی نیز برایشان فراهم است.
در راهنمای این سایت، عناصر اصلی فرآیند صدور مجوز، نظارت بر فعالیت‌های بازاریان شبکه‌ای و فعالیت آنها به این شرح آورده شده است:
- کمیته نظارت
- مرکز امور اصناف و بازرگانان
- حسابدار رسمی
- شرکت بازاریابی شبکه و این فرآیند نیز به شش مرجله کلی بخش شده است.
علاقه‌مندان به فعالیت قانونی بازاریابی شبکه‌ای می‌توانند به نشانی http://www.networkmarketing.moc.gov.ir/Default.aspx مراجعه کنند.



 

بيش از 1000سايت مهم دولت انگليس، آمريكا
و فرانسه توسط گروه آشيانه هك شد

گروه آشيانه طي 2 روز گذشته بيش از 1000سايت مهم دولت انگليس، آمريكا و فرانسه را هك كرد.
بهروز كماليان مدير گروه آشيانه در گفت‌وگو با خبرنگار "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، اعلام كرد: باتوجه به روز مبارزه با تروريسم و سالروز شهادت مظلومانه شهيد رجايي و باهنر اين گروه در اعتراض به اقدامات ضد بشري حاميان تروريسم و در راس آنها آمريكا و انگليس با روشي نو به مقابله برخاسته و اقدام به هك و تغيير صفحه بيش از هزار سايت آنان كرد.
كماليان اظهار داشت: بر روي صفحه اصلي سايت‌هاي هك شده عكسي با نماد ايران و در بالاي آن عكس‌هايي از شهيدان رجايي و باهنر و متني 2 زبانه به زبان فارسي و انگليسي كه شامل اعتراض اين گروه به آمريكا، انگليس و فرانسه بوده قرار گرفته است.
بنابراين گزارش در اين متن آمده است: "تروريسم از اساسي‌ترين معضلات كنوني جامعه جهاني و به ويژه در يكصد سال اخير ريشه مهم‌ترين تهديدها بر ضد ملت‌ها و امنيت جهاني بوده است و يكي از كشورهايي كه خود قرباني ترورهاي بسياري بوده و شمار زيادي از انديشمندان خود را در راه آرمان‌هاي ديني و ملي خود از دست داده، جمهوري اسلامي ايران است.
هشتم شهريورماه يادآور يكي از هولناك‌ترين حادثه‌هاي تروريستي است، حادثه‌اي كه در آن خادم‌ترين دولت‌مردان جمهوري اسلامي ايران، شهيدان رجايي و باهنر مظلومانه به شهادت رسيدند.
اينك ما در اعتراض به اقدامات ضد بشري حاميان تروريست و در راس آنها آمريكا و انگليس با روشي نو به مقابله برخاسته‌اييم تا جهانيان بدانند ما براي اثباب عقيده و احقاق حقوق مستضعفان جهان لحظه‌اي درنگ نخواهيم كرد. "
كماليان در ادامه تاكيد كرد: اين پروژه از روز شنبه آغاز شد و تا صبح روز دوشنبه 8 شهريور ادامه پيدا كرد و در اين مدت موفق شديم بيش از هزار سايت دولتي آمريكا، انگليس و فرانسه را هك كنيم كه از مهم‌ترين اين سايت‌ها سايت رسمي ايالت Louisiana آمريكا و شوراي شهر Pevensey انگليس، شركت امنيتي محافظت از وب‌ هاست‌هاي فرانسه، شركت خدمات اينترنتي LogMeIn انگليس و غيره مي‌باشد.
وي ادامه داد: كليه اين سايت‌ها در سايت zone-h.org ثبت شده است كه لينك‌هاي زير نمونه‌هايي از آن است:
www.zone-h.org/mirror/id/11329216
www.zone-h.org/mirror/id/11328683


 

کارلا برونی: تک‌همسری حوصله‌ام را سر می‌برد

کارلا برونی همسر رییس‌جمهور فرانسه در حالی از روسپی نامیدنش توسط رسانه‌های ایرانی متعجب شده که براساس گزارش بی‌بی‌سی، وی پیش از این گفته بود که تک‌همسری حوصله‌اش را سر می‌برد
به گزارش شبکه ایران، برخی روزنامه‌های انگلیسی در واکنش به اشاره برخی رسانه‌های ایرانی به شخصیت واقعی کارلا برونی همسر نیکلا سارکوزی رییس‌جمهور فرانسه اعلام کردند: ایران، کارلا برونی را یک "فاحشه" خوانده است
دیلی‌تلگراف در گزارشی با اشاره به این موضوع اعلام کرد: کارلا برونی پس از آنکه بیانیه حمایت از آزادی سکینه محمدی آشتیانی در ایران را که به خیانت به همسر خود و معاونت در قتل او متهم شده است امضا کرد، از سوی ایران مورد حمله قرار گرفت
این روزنامه مدعی شد: روزنامه دولتی کیهان کارلا برونی و ایزابل آجیانی را که این بیانیه را امضا کرده بودند، در سرمقاله خود فاحشه خواند و تلویزیون دولتی ایران نیز برونی را به فساد اخلاقی متهم کرد
براساس گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌میل نیز، کاخ الیزه هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده اما یک منبع داخلی در کاخ الیزه اعلام کرده که کارلا برونی به شدت از این موضوع شوکه شده است!

* تایید تلویحی فاحشه بودن برونی از سوی رسانه‌های غربی
شگفت‌زدگی "بانوی اول" فرانسه از فاحشه نامیدنش در حالی است که رسانه‌های غربی پیش از این، با بررسی سوابق گسترده وی در امور غیراخلاقی، تلویحاً این عنوان را برای وی تایید کرده‌اند
روزنامه انگلیسی دیلی‌میل پیش از این در گزارشی آورده بود: کارلا برونی زمانی با "میک جاگر" خواننده انگلیسی روابط مخفیانه جنسی برقرار کرده بوده و این در حالیست که میک جاگر در آن زمان، با "جری هال" یک زن آمریکایی زندگی می‌کرد و حتی از وی 4 فرزند داشت
پایگاه خبری شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی انگلیس نیز در پروفایل یا پرونده شخصی بانوی اول فرانسه در وب‌سایت خود آورده است: در لیست روابط جنسی کارلا برونی، نام‌هایی همچون میک جاگر، کوین کاستنر، وینسنت پرز، دونالد ترامپ و حتی لورانت فابیوس نخست‌وزیر سابق انگلیس دیده می‌شود!
بی‌بی‌سی در ادامه، در بیان سابقه روابط کارلا برونی آورده است: در سال 2001 و در حالی که برونی به زندگی با "ژان پائول آنتوان" نویسنده فرانسوی مشغول بود، روابط غیراخلاقی مخفیانه‌ای را با پسر او رافائل که 10 سال از خودش کوچکتر بود، آغاز کرد! و این رابطه باعث آن شد که رافائل از "جاستین لاوی" همسر خود جدا شود
جاستین لاوی نیز در واکنش به این اقدام غیراخلاقی برونی، بیکار ننشست و در سال 2004 با انتشار رمانی در خصوص زن جوانی که شوهرش توسط یک "زن گستاخ با لبخندی مخرب" فریفته می‌شود، این اقدام برونی را افشا کرد.
برونی بعدها در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که حتی یک بار هم با آنتوان به عنوان همسر قانونی‌اش رابطه جنسی نداشته است
کارلا برونی در سال 2001 از رافائل صاحب یک فرزند پسر شد اما در سال 2007 و در حالی که رافائل اعلام داشت که برونی به زندگی متعهد نیست، از یکدیگر جدا شدند

* برونی؛ سمبل خیانت به همسر
این زن بوالهوس ایتالیایی‌الاصل که به خاطر نژاد و اقداماتش، مورد محبوبیت مردم فرانسه نیز قرار ندارد، پیشتر اعلام کرده بود که در جریان یک میهمانی شبانه در سال 2007 میلادی، با نیکلا سارکوزی که آن زمان با همسر دومش زندگی می‌کرد، روابط پنهانی برقرار کرده و این مسئله یک سال بعد به طلاق سارکوزی از همسر دومش و ازدواج با برونی به عنوان همسر سوم منجر شده است
بی‌بی‌سی در ادامه افزوده است: کارلا برونی همچنین سال گذشته در گفتگو با نشریه زنان فیگارو، به راحتی اعلام کرده است که "تک‌همسری حوصله من را سر می‌برد"! و "این عشق است که زمان طولانی می‌ماند و هوس آتشین، دو یا سه هفته بیشتر دوام نمی‌آورد."
"بانوی اول" فرانسه تنها یک سال پس از اینکه به کاخ الیزه راه پیدا کرد، به سارکوزی نیز خیانت کرد و بر اساس گزارش نشریه فرانسوی "لو‌ ژورنال دودیمانش" در ماه مارس، با "بنژامین بیولای" یک خواننده جوان فرانسوی روابط نامشروعی برقرار کرد که این، باعث رنجش خاطر مردم فرانسه، افت محبوبیت سارکوزی و افزایش انتقادات به وی به خاطر انتخاب چنین شخصیتی به عنوان همسر رییس‌جمهور فرانسه شد
این روزنامه در ادامه آورده بود: کارلا برونی از چندین سال پیش، از دوستان صمیمی بیولای بوده و اکنون نیز به رغم اینکه اصطلاحاً همسر سارکوزی است اما به طور غیررسمی با این خواننده فرانسوی در پاریس زندگی می‌کند.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Grown Ups (2010)

نام فیلم: Grown Ups
تاریخ نمایش: June 25, 2010
کارگردان: Dennis Dugan
بازیگران: Adam Sandler , Chris Rock , Rob Schneider , David Spade , Salma Hayek , Kevin James
تهیه کننده: Sony Pictures
سبک فیلم: Comedy
زمان فیلم: 102 minutes

پنج نفر از دوستان قدیمی که از دوران کودکی با یکدیگر بوده اند. پس از مدتها با همسران و بچه هایشان دوباره برای تعطیلات آخر هفته دور یکدیگر جمع شده اند و خاطرات شاد گذشته را دوباره زنده می کنند.

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت R5 XViD)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

ویدئو شصت و دومین دوره‌ی مراسم جوایز امی

جایزه امی (Emmy Award) یک جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی است، که عموماً به عنوان معادل اسکار برای تلویزیون دانسته می‌شود.
جایزه امی توسط سه سازمان مرتبط اما مستقل از هم به برندگان اعطا می‌شود:
آکادمی هنرها و علوم تلویزیون، جایزه ملی امی را به برنامه‌های اول وقت (primetime) غیر ورزشی تلویزیون‌های آمریکا می‌دهد،
آکادمی ملی هنرها و علوم تلویزیون، جایزه امی را به برنامه‌های روزانه ورزشی، خبری و مستند تلویزیون‌های آمریکا می‌دهد،
آکادمی بین‌المللی هنرها و علوم تلویزیون جایزه امی را به برنامه‌های تلویزیونی تولید شده در خارج از آمریکا اعطا می‌کند.
دو جایزهٔ اول از شهرت بیشتری برخوردار هستند و تحت عنوان «جوایز هنرهای خلاق امی» (Creative Arts Emmys) شناخته می‌شوند.
سابقه جایزه امی به سال ۱۹۴۹ میلادی باز می‌گردد، اما به تدریج جوایز متنوع‌تر شده‌است. به عنوان نمونه، جایزه مربوط به برنامه‌های روزانه، اولین بار در سال ۱۹۷۲ اعطا شده و از سال ۱۹۷۴ به طور مستقل برگزار می‌شده ‌است.

شصت و دومین جوایز امی در تاریخ ۲۹ آگوست ۲۰۱۰ توسط آکادمی هنرها و علوم تلویزیون آمریکا در سالن نوکیا تئاتر شهر لوس آنجلس به میزبانی جیمی فالون، مجری برنامه آخر شب با جیمی فالون برگزار گردید و توسط شبکه ان بی سی به صورت به صورت مستقیم پخش شد. مردان دیوانه برای سومین سال پی در پی برنده بهترین سریال داستانی شد و خانواده امروزی جایزه بهترین سریال کمدی را گرفت. آرچی پنجابی با بازی در مجموعه همسر خوب برنده بهترین بازیگر زن نقش مکمل در سریالهای داستانی شد.
در نگاه کلی، بزرگترین شکست در امی از آن سریال «لاست» بود. «لاست» با ۵ نامزدی در زمینه‌های گوناگون به هیچ جایزه‌ای دست نیافت و آن‌ها را به Mad Men و Dexter واگذار کرد.

در اینجا ویدئو مراسم امسال امی را با کیفیت HDTV برای دانلود قرار داده ام.
 

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


 دانلود انيميشن

Shrek Forever After (2010)

ژانر: انیمیشن, ماجرایی, کمدی, خانوادگی, فانتزی
کیفیت: TS
زمان: ۹۳ دقیقه
تاریخ انتشار: ۲۱ May 2010
کارگردان: Mike Mitchell
بازیگران: Mike Myers, Eddie Murphym, Cameron Diaz, Antonio Banderas, Julie Andrews …

خلاصه داستان: شرک احساس میکنه که اهلی شده. صدای غرشش رو از دست داده. غرشی که تا بوجود میومد همه روستاییان پا به فرار میگذاشتن. برای اینکه قدرت غول بودن و جذبه اش را دوباره بدست بیاره به مقابله با Rumpelstiltskin میره اما روش درستی انتخاب نکرده. الاغه صاحب پیدا کرده و گربه چاق و تنبل شده و فیونا…


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت TS XviD)

http://rapidshare.com/files/415064957/i-shrek4-Sherif.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/415064958/i-shrek4-Sherif.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/415064956/i-shrek4-Sherif.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/415064955/i-shrek4-Sherif.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

سورپرايز
باصداي محمد علیزاده

آلبوم فوق العاده زیباي محمد علیزاده با نام سورپرایز 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

تصنیف «مولا»
باصدای استاد علیرضا افتخاری


لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Allallsoft Google Maps Downloader v6.30
نرم افزار ذخیره سازی نقشه های گوگل

کمپانی Google را همه می شناسند. بزرگترین موتور جستجوی جهان که در میان تمامی کاربران اینترنت دارای محبوبیت می باشد. این کمپانی بزرگ از بخش های متعددی تشکیل شده است و ابزار و نرم افزارهایی را به کاربران عرضه می کند که در نوع خود بی نظیر و کاملا جدید می باشند. همچنین وب سایت این کمپانی نیز خود دارای امکانات مختلف و گوناگون می باشد. از این دسته امکانات و نرم افزارها می توان به GoogleMaps که ابزاری برای مشاهده نقشه جهان با ویژگی های متعدد می باشد، Google Translator که ابزاری برای ترجمه وب سایت ها به زبان های مورد نظر است، Google Earth که یکی از معروف ترین برنامه های این شرکت می باشد و به وسیله آن می توان تمامی نقاط کره زمین را به وسیله عکس های ماهواره ای مشاهده نمود وبسیاری دیگر از برنامه هایی که این شرکت برای کاربران خود به صورت منحصر به فرد قرار داده است. در میان این ابزار به GoogleMaps اشاره کردیم. این ابزار از آدرس http://maps.google.com برای تمامی کاربران در دسترس می باشد. به وسیله این برنامه شرکت گوگل کاربران می توانند نقشه کاملی از کره زمین، کشورها و شهرهای مورد نظر خود را داشته باشند و به صورت Online و تمرکز بر نقطه مورد نظر خود در این ابزار اطالاعات لازم خود را کسب کنند. همچنین در قسمت دیگری از این برنامه کاربران این اختیار را دارند تا از حالت نقشه خارج شده و منطقه مورد نظر را به صورت واقعی و با کمک عکس های ماهواره ای مشاهده نمایند که این ویژگی در قسمتی به نام Satellite قرار داده شده است.
دیگر ویژگی این نرم افزار ترکیب دو قسمت Map و Satellite با یکدیگر است، بدین صورت که می توان مسیر ها و اسم شهرهایی را که بر روی نقشه قرار دارند بر روی عکس های ماهواره ای منطبق نمود. این برنامه ابزاریست تحت وب، یعنی کاربران می بایست برای استفاده از امکانات این برنامه به صورت Online و در اینترنت نیاز های خود را برطرف سازند. همین موضوع برای بسیاری از کاربران ایجاد مشکل می کند به خصوص در کشور ما که بیشتر کاربران از خطوط خانگی و کم سرعت برای استفاده از اینترنت بهره می برند. شاید این فکر به ذهن شما خطور کند که بعد از یک بار بارگذاری مسیر نقشه و عکس ماهواره ای دلخواه اقدام به ذخیره سازی آن نمایید تا در آینده نیز بتوانید از آن استفاده کنید، اما این امر امکان پذیر نیست زیرا قابلیت ذخیره سازی عکس ها در این برنامه وجود ندارد و همه چیز به صورت Online در اختیار کاربر قرار می گیرد. برای رفع این مشکل نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که به وسیله آن به راحتی می توانید عکس بارگذاری شده مورد نظر خود را ذخیره سازی نمایید.
Google Maps Images Downloader نام نرم افزار کوچکی می باشد که وظیفه ذخیره سازی عکس های GoogleMaps را بر عهده می گیرد و کاربران به کمک آن می توانند عکس مورد نظر خود را در کمترین زمان دریافت کنند. با کمک این نرم افزار پس از ذخیره سازی عکس ها شما می توانید بدون نیاز به اینترنت و با ابزار موجود در نرم افزار عکس ها را مشاهده نمایید و دیگر لازم نیست تا برای هر بار مشاهده تصاویر به اینترنت متصل شوید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، پس از کليک بر روي لينک فوق، در صفحه باز شده روي گزينه Download کليک کنيد تا لينک مستقيم دانلود ظاهر گردد.
 

دنياي موبايل

برنامه چت کردن از طریق بلوتوث
Dhingra Bluetooth Chat v0.1 j2me

امروز نرم افزار Bluetooth Chat را برای شما آماده دریافت کرده ایم که به شما اجازه می دهد از طریق بلوتوث با سایر افراد چت کنید. این نرم افزار یک نرم افزار پیام رسانی از طریق بلوتوث هست و به دلیل جاوا بودن آن قابل نصب و استفاده در اکثر گوشی های موبایل نیز است. با این نرم افزار قادر به صحبت کردن با سایر دوستانتون و فرستادم مسیج به صورت خصوصی یا دسته جمعی هستید.
برای این کار باید دوست شما هم این نرم افزار رو روی گوشیش نصب داشته باشه. دقت داشته باشید که برای برقراری ارتباط فقط یک نفر اقدام به جستجوی بقیه افراد بکنه. چون اگر به طور همزمان این کار انجام بگیره شما قادر به پیدا کردن همدیگه نخواهید بود.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، پس از کليک بر روي لينک فوق، در صفحه باز شده روي گزينه Download کليک کنيد تا لينک مستقيم دانلود ظاهر گردد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
بازی جذاب
Pro Cycling Manager Season 2010 ENG Full

بازی جذاب مسابقات دوچرخه سواري (فصل 2010)


حداقل سیستم مورد نیاز:

Processor: Pentium 4 2.2 Ghz or Athlon XP 2800 +
Memory: 1 GB of RAM on Windows XP or 2 GB on Windows 7
Graphics card: Nvidia GeForce 6600 or ATI Radeon X700 or better with 128 MB of RAM
Hard drive space: 6 GB free
Sound card: any device compatible with DirectX 9.0



 

لينکهاي دانلود

Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part01.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part02.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part03.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part04.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part05.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part06.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part07.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part08.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part09.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part10.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part11.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part12.rar
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part13.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part14.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part15.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part16.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part17.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part18.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part19.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part20.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part21.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part22.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part23.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part24.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part25.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part26.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part27.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part28.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part29.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part30.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part31.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part32.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part33.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part34.rar 
Pro.Cycling.Manager.2010.CLONEDVD.PC.part35.rar 

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

ساخت و ساز مسكن!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

خطر محبوب‌بودن نزد مردم


من مواعظ علي بن الحسين (عليه السلام):
وقال له رجلٌ: إنّي لأحبّك في اللّه حبّاً شديداً، فنكس عليه السلام ثمّ قال: الّلهم إنّي أعوذبك أن اُحَبّ فيك وأنت لي مبغض ثمّ قال له: أحبّك للذي تحبّني فيه.
(تحف العقول صفحه 282)


نكته اساسى كه در اين بيان وجود دارد و درس بزرگى براى ما است، توجه فورى به خطرى است كه در برابر چنين پديده‏اى (محبوب بودن نزد مردم بخاطر خدا) انسان را تهديد ميكند. لذا وقتى آن مرد به حضرت عرض مى‏كند كه شما را براى خدا دوست دارم نمى‏فرمايند: از تو متشكرم، يا خدا را بر اين محبوبيت سپاس ميگويم، بلكه مى‏فرمايند: «پرودگارا پناه به تو مى‏برم از اين كه مردم مرا به خاطر تو دوست داشته باشند ولى تو مرا دشمن داشته‏باشى» و اين خطر بزرگى است براى ما، نكند كه مردم فكركنند ما مخلصانه براى خدا كارمى‏كنيم و در راه او قدم مى‏زنيم اما حقيقتاًً ما اينطور نباشيم، و ظاهر و باطنمان يكى نباشد و يا با اعمال خود موجبات غضب الهى را در خود بوجود آورده باشيم. و در اين صورت است كه مردم به خاطر خدا ما را دوست‏ دارند ولى خداوند - نعوذ باللّه - دشمن ما مى ‏باشد.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2311- اگر اى دوست تحمل بنمايى،همچون خارى كه شود همدم گل، با تو تا مرز شكفتن، با تو تا سبز شدن، انطرفتر حتى... با تو تا زرد شدن میمانم. (4435-0935)

2312- امشب اين دل يادمولاميكند ليلة القدراست واحياميكند بشنويداي گوش دلهابيصدا، نغمه فزت ورب الكعبه را. (7314-0915)

2313- امشب رحمت دوست جاريستمانند رود.. نه مانند باران.. اگر دلتان لرزيد بغضتان تركيد كسى اينجا محتاج دعاست..‎(9227-0935)

2314- آن لحظه كه قلبت به خدانزديك است،آن لحظه كه ديده ات زاشكي خيس است، يادآرمراكه محتاج دعايت هستم. (0934-0937)

2315- اين روزها كه طعم عطش را خوب مىفهميم و در انتظار افطاريم تا آب بخوريم؛شايد كلام امام زمانمان را بهتر بفهميم
«اگر شیعیان ما،به اندازه آب خوردنی ما را می خواستند،غیبت و دوران انتظار اینقدر طولانی نمیشد» (2237-0914)

2316- باتمام وجودگناه کردیم،نه نعمتهایش راازما گرفت ونه گناه مارافاش کرد،اگراطاعتش کنیم چه میکند. (7314-0915)

2317- جمعه و روزه و افطار؛دلم ميسوزد/ آه از اين دورى دلدار؛دلم ميسوزد/ رمضان است و سرخوان خدا يار كجاست/ آه از اين درد دل آزار؛دلم ميسوزد (2237-0914)

2318- حافظه ی رایانه وگوشیهای همراه خودرادراین شبهای مبارک ازانچه خدانمیپسنددپاك كنيم (7314-0915)

2319- خالق تو را شاد آفريد، آزاد آزاد آفريد، پرواز کن تا آرزو، زنجير را باور نکن (1614-0912)

2320- در اين شبها اگر باران چشمانت فرو ريخت كوير قلب ما را هم دعا كن (3627-0918)

2321- روزه هجر تو از پاي بينداخت مرا//كي شود با رطب وصل تو افطاركنم.التماس دعا (6139-0919)

2322- شب عفو است و محتاج دعایم ز عمق دل دعایی کن برایم اگر امشب به معشوقت رسیدی خدا را در میان اشک دیدی کمی هم نزد او یادی ز ما کن کمی هم جای ما او را صدا کن بگو یارب فلانی رو سیاه است دو دستش خالی و غرق گناه است التماس دعا (4435-0935)

2323- شب قدر است و من قدري ندارم خدايا توشه قبري ندارم... التماس دعا (4282-0914)

2324- چراغ دوستي تو هميشه در قلب من روشنه حتي در ساعات اوج مصرف (2447-0936)

2325- مشكلات خود را با مداد بنويس و پاك كن را در اختيار خدا بگذار (9911-0936)

2326- مهدى جان دل بشكسته به دست توشود باز درست/اى كه در پنجه مهرتو دلم چون موم است/اى هما،بر دل ويرانه ماسايه فكن/تا كه ريزدغم دنيا كه چوجغدى شوم است/صبح اميدتوئى درشب ظلمانى ما/يادتو مايه تسكين دل مظلوم است (2237-0914)

2327- مىدونى الان دارم چى میخورم؟ حسر ت يه لحظه ديدنتو. (2447-0936)

2328- ميخوام قلكمو بشكنم بانصفش نازتوبخرم بانصف ديگش مدادرنگى بخرم نازتوبكشم (1250-0918)

2329- هميشه تلخترين لحظه را كسي ميسازد كه قشنگترين لحظه را با او باور داشتي (1250-0918)

2330- بزرگی می گوید : گاهی برای آنکه دوستش می داری نشانه ای بفرست تا به یادش بیاوری قلبی برایش می تپد و این آن نشانه است (0214-0911)

شماره برای ارسال مسیج : 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

دعاهای نجات بخش

مورد دیگر از دعاهای نجات بخش و مورد استفاده در زمان غیبت به جهت تجدید عهد ولایت و ایمان، دعایی است که در اعمال روز عید غدیر از امام صادق(ع) نقل شده است. در انتهای آن چنین می خوانیم:
« اللهم إنی أسئلک... أن تبارک لنا فی یومنا هذا.. و تَمُنَّ علینا بنعمتک و تجعله عندنا مستقراً ثابتاً و لاتسلبناه ابداً و لاتجعله عندنا مستودعاً. فَإنّکَ قُلتَ:«فَمستقَرٌ و مستودعٌ»(1) فاجعلهُ مستقرّاً ثابتاً.(2)
خدایا، من از تو درخواست می کنم... که امروز ما را بر ما مبارک سازی... و با نعمت خود بر ما منت گذاری و آن (امامت و ولایت) را نزد ما مستقر و ماندنی قرار دهی و هیچ گاه آن را از ما نگیری و ان را نزد ما به صورت عاریه قرار ندهی. همانا تو خود گفتی: «آن گاه به مستقر و مستودع تقسیم شدید». پس آن را مستقر و ماندگار(تا هنگام مرگ) قرار ده.

پی نوشت: 1ـ انعام،98 /// 2- بحارالانوار، ج98، ص307، ح2؛ اقبال الاعمال

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

نقش ایرانیان در استقلال هندوستان  


رابیندرانات تاگور با نمایندگان مجلس ایران 1932

در سال 1940 (هفت سال قبل از استقلال هندوستان) یکی از افسران بلند پایه انگلیس به رابیندرانات تاگور (شاعر برجسته هندوستان) گفت: در زیر سایه حاکمیت و قیومیت بریتانیای کبیر هندوستان افتخاری دارد، تلاش های آدمهایی نظیر گاندی، هندوستان را به گدایی و دریوزگی خواهد انداخت. تاگور خندید و گفت: «من از نخستین باری که در سال ۱۹۱۵ در شانتی‌نیکتان میهمان ماهاتما گاندی بودم چندین بار از خصلت ها و آداب مردم ایران از او چیزهایی شنیده بودم تا اینکه هشت سال پیش ایران رفتم، مردم آزاده ایی را دیدم که برای استقلالشان جان می دهند و هیچ وقت در برابر کشورهای مهاجمی همچون انگلیس سر خم نکرده اند، من با گاندی موافقم و می دانم آزادی مردم هندوستان بیش از افتخاری که شما برای ما در نظر گرفته اید ارزش دارد».
در متن گویاست که ایرانیان چه تاثیر شگرفی بر باورها و مبارزات مردم هندوستان و بخصوص ماهاتما گاندی داشته اند ارد بزرگ اندیشمند کشورمان در مورد او می گوید : بارزترین و گرامی ترین گرایش گاندی، میهن پرستی او بود.
یک سال پس از این گفتگو تاگور درگذشت اما مردم هند به رهبری ماهاتما گاندی در ۱۵ آگوست ۱۹۴۷ برای همیشه کشورشان را از یوغ استعمار پیر انگلیس نجات بخشیدند.

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 


لیاقت

امام صادق (ع) می فرمایند: "چنانکه اعضایت را با آب پاک می کنی، قلبت را با نور تقوی و یقین پاک گردان."
بعضی وقتها متوجه می شوم که چقدر از قافله عقب ماندم. نه! اصلا توی قافله نیستم. یا بهتر بگویم راهم نمی دهند. جای هر کسی که نیست، لیاقت می خواهد که جزو قافله باشی، چه رسد به اینکه شهید شویم.
خدایا! به ما گوشه ای از آن شناختی که شهیدان به تو داشتند، به فضل و کرمت عطا فرما.
خدایا! تو گفتی که دعا کنید، من هم می دانم که لیاقت ندارم، ولی به امید، به تو وصل شدم، نا امیدم نفرما.

از دستنوشته های شهید


epelak.blogfa.com


 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الملك آيات: 30 محل نزول: مکه

 
فَلَمَّا رَأَوْهُ زُلْفَةً سِيئَتْ وُجُوهُ الَّذِينَ كَفَرُوا وَقِيلَ هَذَا الَّذِي كُنتُم بِهِ تَدَّعُونَ 27 قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَهْلَكَنِيَ اللَّهُ وَمَن مَّعِيَ أَوْ رَحِمَنَا فَمَن يُجِيرُ الْكَافِرِينَ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ 28 قُلْ هُوَ الرَّحْمَنُ آمَنَّا بِهِ وَعَلَيْهِ تَوَكَّلْنَا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ هُوَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ 29 قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَن يَأْتِيكُم بِمَاء مَّعِينٍ 30
سورة القلم

 
ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ 1 مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ 2 وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ 3 وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ 4 فَسَتُبْصِرُ وَيُبْصِرُونَ 5 بِأَييِّكُمُ الْمَفْتُونُ 6 إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ 7 فَلَا تُطِعِ الْمُكَذِّبِينَ 8 وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ 9 وَلَا تُطِعْ كُلَّ حَلَّافٍ مَّهِينٍ 10 هَمَّازٍ مَّشَّاء بِنَمِيمٍ 11 مَنَّاعٍ لِّلْخَيْرِ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ 12 عُتُلٍّ بَعْدَ ذَلِكَ زَنِيمٍ 13 أَن كَانَ ذَا مَالٍ وَبَنِينَ 14 إِذَا تُتْلَى عَلَيْهِ آيَاتُنَا قَالَ أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ 15

 

ترجمه فارسي مکارم

هنگامى كه آن (وعده الهى) را از نزديك مى‏بينند، صورت كافران زشت و سياه مى‏گردد، و به آنها گفته مى‏شود: «اين همان چيزى است كه تقاضاى آن را داشتيد»! «27» بگو: «به من خبر دهيد اگر خداوند مرا و تمام كسانى را كه با من هستند هلاك كند، يا مورد ترحم قرار دهد، چه كسى كافران را از عذاب دردناك پناه مى‏دهد؟!» «28» بگو: «او خداوند رحمان است، ما به او ايمان آورده و بر او توكل كرده‏ايم; و بزودى مى‏دانيد چه كسى در گمراهى آشكار است!» «29» بگو: «به من خبر دهيد اگر آبهاى (سرزمين) شما در زمين فرو رود، چه كسى مى‏تواند آب جارى و گوارا در دسترس شما قرار دهد؟!» «30»

سورة القلم
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
ن، سوگند به قلم و آنچه مينويسند، «1» كه به نعمت پروردگارت تو مجنون نيستى، «2» و براى تو پاداشى عظيم و هميشگى است! «3» و تو اخلاق عظيم و برجسته‏اى دارى! «4» و بزودى تو مى‏بينى و آنان نيز مى‏بينند، «5» كه كدام يك از شما مجنونند! «6» پروردگارت بهتر از هر كس مى‏داند چه كسى از راه او گمراه شده، و هدايت‏يافتگان را نيز بهتر مى‏شناسد! «7» حال كه چنين است از تكذيب‏كنندگان اطاعت مكن! «8» آنها دوست دارند نرمش نشان دهى تا آنها (هم) نرمش نشان دهند (نرمشى توام با انحراف از مسير حق)! «9» و از كسى كه بسيار سوگند ياد مى‏كند و پست است اطاعت مكن، «10» كسى كه بسيار عيبجوست و به سخن چينى آمد و شد مى‏كند، «11» و بسيار مانع كار خير، و متجاوز و گناهكار است; «12» علاوه بر اينها كينه توز و پرخور و خشن و بدنام است! «13» مبادا بخاطر اينكه صاحب مال و فرزندان فراوان است (از او پيروى كنى)! «14» هنگامى كه آيات ما بر او خوانده مى‏شود مى‏گويد: «اينها افسانه‏هاى خرافى پيشينيان است! «15»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
par_619

از پرده برافتد غم پنهانی قدس
آخر به سر آید شب ظلمانی قدس
با سامریان بگو که مهدی (عج) برسد
آزاد کند یوسف زندانی قدس

 

 
h_mohammadi8725

برداشتن پسورد کاربر جاری بدون دانستن آن

اگه یه موقع پشت کامپیوتری نشستید که کلمه عبورشو بلد نبودید با این ترفند پسوردشو بردارید و هرچی خواستید جاش بزارید.

1| از منوی استارت به گزینه Run برید و توش عبارت control userpasswords2 رو تایپ کنید بعدش اینتر رو بزنید.
2| تو پنجره ظاهر شده یوزر مورد نظر رو انتخاب کنید و Reset Password کلیک کنید تا پسوردش برداشته بشه و بعد OK رو کلیک کنید.

 

 

farnoosh_z66

ازدواج

وقتی بچه بودم، می خواستم پاسدار بشم. آخر تلویزیون همه اش فیلم انقلابی و جنگی پخش می کرد. به مامان که گفتم، مسخره ام کرد و گفت که دخترها پاسدار نمی شن.
کلاس سوم که رفتم، معلممان گفت برایش انشا بنویسیم که در آینده می خواهیم چه کاره شویم. هیجان زده شدم و در عرض چند دقیقه نوشتم که می خواهم آتش نشان شوم.
بابا می گفت که این بچه خیلی روحیه اش خشنه. مامان برایم کتاب های عاشقانه می خرید. چند تا از ورقهایش را پاره کردم و رویشان شکلهای عجیب و غریب کشیدم. اصلا نقاشی بلد نبودم.
دبیرستان که رفتم، موهایم را با نمره 2 کوتاه کردم. بابا محکم زد پس سرم و گفت احمق. این ادا و اصولها چیه که در میآری؟ مامان نگاهم نکرد. دیگر از دستم خسته شده بود.
دانشگاه قبول شدم. خودم مهندسی معدن را دوست داشتم. مامان ولی مجبورم کرد، مهندس کامپیوتر شوم. خدا دختر خاله لیلا را بکشد. حالم ازش بهم می خورد.
لیسانسم را که گرفتم، دختر خاله لیلا ازدواج کرد. بابا دیگر نگاهم نمی کرد. مامان مجبورم کرد که آشپزی یاد بگیرم. موهایم را بلند کردم. ابروانم را برداشتم. پسر همکار بابا آمد خواستگاری ام. پسر خوش تیپی بود. تک پسر بود و فقط یک خواهر داشت. خواهرش درس نخوانده بود و هیچ کار هنری هم بلد نبود. خوشم اومد.
پسر همکار بابا شد، شوهرم !
برایش غذا میپختم. وقتی که می رفت سر کار، خانه را مرتب می کردم. ظرف می شستم. لباس می شستم. آرایش می کردم. عطر می زدم. خواهر شوهرم می آمد. می خوابیدیم. کاش پسر همکار بابا، زودتر آمده بود خواستگاریم.

فرنوش زنگوئی

 

 
ababill.ir

پاکستان را دریابید...

هر کس صدای کمک خواهی مسلمانی را بشنود و بی تفاوت باشد، مسلمان نیست

پیامبر اکرم – صل الله علیه و آله

 

 

mehdi_baqir

... جدّی نگیرید!

همه اش به شغل و اهداف اکادمیک (Academic) نچسپید. اهدافی را در نظر بگیرید که سامان دهنده ی زندگی متعادل و موفق باشد. من کلمه «متعادل» (Balanced) را قبل از موفقیت به کار بردم، چون متعادل بودن زندگی یعنی سلامتی کامل ‘(Good Health)روابط خوب (Sweet Relationship)و آرامش فکری (Mental peace)و......؛
هیچ هم لذت بخش نیست اگر ذهن آدم آشفته و تحت فشار باشد.
زندگی مثل یک مسابقه دویدن (Race)زمان کودکستان(Nursery School) است، جایی که شما باید «قاشقی پراز سنگریزه» را در دهان گرفته، بدوید. اگر سنگریزه افتاد، معلوم است که هیچ امتیازی نصیب شما نمی شود، زندگی همین است. سلامتی و روابط خوب مثل همان سنگریزه است که در دهان زندگی قرارگرفته است. تلاش شما آن موقع ارزشمند خواهد بود که زندگیتان توازن داشته باشد. وگرنه، ممکن است شما موفق هم بشوید امّا آن جرقّه ‘(Spark)حسّ هیجان Feeling of) (Excitement و زنده ماندن، روبزوال خواهد بود....؛
یک چیز جهت تغذیه آن جرقه : زندگی را بیش از حد جدّی نگیرید. زندگی برای جدی گرفتن نیست، ما اینجا موقّتا آمده ایم، ما مثل «کارت پیش پرداخت با اعتبار محدود» (Pre-Paid Card with limited validity)هستیم. اگر خیلی خوش شانس باشیم 50 سال دیگر زنده می مانیم و 50 سال یعنی فقط 2500 تعطیل آخر هفته (Weekends)!!!
حالا فکر کنید....
آیا واقعا ما نیازی به این همه پدر سوختگی داریم؟؟؟
پس!!! می شود بعضی وقت ها درس را هم ول کرد، معدّل را هم نادیده گرفت، مصاحبه ی پرازاشتباه داشت، از کار مرخصی گرفت، با دوستان شادی کرد، عشق ورزید، با افراد مورد علاقه تان حتی مشاجره داشت.
ما انسانیم، «ابزار برنامه ریزی شده» نیستیم.
بیش از حد جدّی نباشید، راست نما باشید.
 

 
hakkakmn

«غربت شاه ولا»

امشب دلم به غربت شاه ولاگریست
چشمم دوباره از ستم اشقیا گریست
برسینه ام دوباره غم مرتضی نشست
این چشم من دوباره برآن ماجراگریست
جور فزون ز امت اسلام شد بر او
جنّ وملک زماتم ومرغ هوا گریست
سجاده ای زداغ امامش به خون نشست
محراب هم زخون سرمرتضی گریست
شد مأذنه به داغ مؤذن سیاه پوش
مسجدمگربه ماتم خون خدا گریست
برکودکان بی پدرامشب چه ماتم است
درهرطرف یتیمی ازاین غمسرا گریست
ویرانه ها به سوگ علی گریه می کنند
آن پیرمرد گوشه ویران بجا گریست
خون علی به دامن محراب شد روان
زینب چوشد به داغ پدر مبتلا گریست
گویاحسن بجای پدر برنماز خاست
رخت عزا نموده به تن مجتبی گریست
خونین بوددوچشم حسین ازغم پدر
این پنجمین خسمه آل عبا گریست
عباس هم به سوگ پدرسوگوار گشت
بنشسته مه به برج قمردرعزاگریست
واویلتاکه کوفه ازاین غم نشدخراب
زیراجهان به ماتم کوفه روا گریست
خونین بود ز نوع بشر دیده زین عزا
حکاک هم به سوگ علی درمساء گریست

 

 

peiro

حقیقتی کوچک برای آنانی که می خواهند زندگی خود را 100% بسازند

اگر
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
برابر باشد با
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
(تلاش سخت) Hard work
H+A+R+D+W+O+ R+K
8+1+18+4+23+ 15+18+11= 98%

*
(دانش) Knowledge
K+N+O+W+L+E+ D+G+E
11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5=96%
*
(عشق) Love
L+O+V+E
12+15+22+5=54%

خیلی از ما فکر میکردیم اینها مهمترین باشند مگه نه؟!!!
پس چه چیز 100% را میسازد؟؟؟

(پول) Money
M+O+N+E+Y
13+15+14+5+25= 72%
*
(رهبری) Leadership
L+E+A+D+E+R+ S+H+I+P
12+5+1+4+5+18+ 19+9+16=89%
*
پس برای رسیدن به اوج چه کنیم؟
(نگرش) Attitude
1+20+20+9+20+ 21+4+5=100%
*
اگر نگرشمان را به زندگی، گروه و کارمان عوض کنیم زندگی 100% خواهد شد.
نگرش همه چیز را عوض میکند،
نگرشت را عوض کن همه چیز عوض میشود...

 

 

alirezamajidi

یوتیوب بالاخره هزینه خریدش را به گوگل برگرداند!

یکی از سؤالاتی که همیشه در ذهن داشتم این بود که آیا یوتیوب برای گوگل سودآوری دارد یا نه! آخر آدم شک می‌کند که سود کلیک بر آگهی‌ها بیشتر از هزینه پهنای باند ویدئوها باشد.
یادم می‌آید که زمانی که در سال ۲۰۰۶، گوگل با مبلغ ۱٫۶۵ میلیارد دلار، یوتیوب را خرید، برخی تصور می‌کردند که این خرید از لحاظ اقتصادی توجیهی ندارد.
اما نیویورک تایمز امروز اعلام کرد که امسال گوگل ۴۵۰ میلیون دلار درآمد از محل یوتیوب نصیب خود خواهد کرد و به این ترتیب با احتساب درآمد سال‌های قبل، هزینه خرید این سایت، جبران خواهد شد.
گرچه در طی سه سال گذشته، هر سال، میزان سود‌دهی یوتیوب، دو برابر شده است، اما هنوز درآمد حاصل از این سایت اشتراک ویدئو با درآمد که گوگل از محل تبلیغات در موتور جستجوی خود درمی‌آورد، قابل مقایسه نیست. گوگل تنها در ربع دوم سال میلای جاری ۱٫۸۴ میلیارد دلار درآمد خالص داشته است.
خبر داغ دیگر در مورد یوتیوب، مذاکره مقامات گوگل با استودیوهای هالیوود برای راه‌اندازی سرویسی است که در آن هر کاربر به ازاری پرداخت پول می‌تواند فیلم‌های مورد نظر را به صورت جاری (استریم) مشاهده کند. پیشبینی می‌شود که این سرویس در انتهای سال میلادی جاری، افتتاح شود.

 

 

saghiwonderland

حقايقي که به ما نمي گويند....!!

آیا می دانید :
• ماده اولیه کالباس از سویاست که سودازا و مضر است و موجب کم حافظگی می شود. بنابر شواهد عینی زایدات گوشت و گوشت های غیرقابل استفاده برای ساخت سوسیس و کالباس استفاده می شود، قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است (زیر دندان خود حس کرده اید؟)
• گوشت گاو به گفته بو علی سینا عامل 16 بیماری مهلک می باشد که اولین آن سرطان و دوم آن مالیخولیا و سومی آن بواسیر می باشد. جنون گاوی ویروس و میکروب نیست بلکه پروتئین گاو است. گوشت مرغ و ماهی پرورشی با هورمون ها هستند که عوارض متعدد به بار می آورند
• در شیر پاستوریزه فقط 2% چربی حذف شده و به جای هزینه پاستوریزاسیون ماده نگهدارنده بنزوات سدیم زده می شود که خطرناک و سرطان زا است؟ در شیر استرلیزه که امکان نگهداری 6 ماه در خارج از یخچال را دارد غلظت بنزوات سدیم بیشتر است؟
• در ماکارانی 20% کنوتن صنعتی استفاده می شود که سرطان زا است و در بسیاری از کارخانه ها نان خشک کپک زده به جای آرد در ماکارانی استفاده می شود و ماکارانی یبوست زاست؟
• سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانس های علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود. سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند. سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است.
• در نان باگت برای متخلخل شدن از پودر بکینگ یا جوش شیرین زیاد استفاده می شود که در گمرک ها با علامت مرگ وارد می شود؟ نان های مصرفی به دلیل فاقد سبوس بودن از مهمترین قسمت ریز مغذی که گروه ویتامین های (ب) می باشد محرومند و نان باگت بدترین نان هاست؟
• ساندیس ها، نوشابه ها، بیسکویت ها، کیک ها و... از قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه است، رنگ های افزودنی در نوشابه ها، ساندیس ها، کیک ها، ادامس ها و... سرطان زاست
• ماده مخدر به نام COLA (پپسی کولا، کوکا کولا و...) در اکثر نوشابه ها وجود دارد که کافنین و کارامل از این دست هستند. نوشابه ها موجب آسیب دیدگی سلول های کبدیف بیقراری، نا منظمی ضربان قلب به علت وجود بنزوات سدیم و کافئین می شود. مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندان ها می شود؟ (دندان شکسته داخل نوشابه، پس از 7 ساعت حل می شود.
• قیمت روغن های مایع مثل آفتاب گردان اگر واقعی باشند حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهند بود ولی الان در بازار از 800 الی 900 تومان است؟ (این رقم از یک کیلو تخمه آفتاب گردان نیز ارزان تر است) بیشتر محلول های روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاه های نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است
• سرکه های صنعتی از اسید استیک محلول در آب بعلاوه اسانس ها و رنگ ها هستند که همگی بسیار مضرند
• جهت براق شدن خیار گلخانه ای از روغن مالی استفاده و خیار گلخانه ای به دلیل ندیدن نور خورشید سرطان زا و خطرناک است؟
• در اگثر کارخانه های آب لیمو صنعتی حتی یک لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از "آب کاه" بعلاوه برخی اسانس ها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب تولید مرض و یبوست زاست؟
• کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها از فضولات تنسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار "کره مارگارین (گیاهی) دوست قلب شما" فریب افکار عمومیست
• پفک بر اساس تحقیقات علمی انجام شده در کشور انگلستان موجب عقیمی و ناباروری می شود.

 

 

1memar

“کعبه” زیر سایه ی ساعت بزرگ

احتمالا” خبر از ساخت بزرگ ترین ساعت های جهان در مکه دارید، ساعت هایی که در اولین روز از ماه رمضان در جوار محوطه ی کعبه ساخته شد کار خود را شروع کرده و در بسیاری از سایت ها صحبت از ابعاد و اندازه های عجیب و غریب آن است. اول شاید بهتر باشد بدانید این ابعاد و اندازه ها را : این چهار ساعت بزرگ که کار یک شرکت آلمانی-سوییسیست بر روی یک برج ۵۷۷ متری قرار گرفته اند که فاصله اش تا محوطه ی اطراف کعبه تنها ۵۰ متر است و تا کنون تقریبا” ۸۰۰ میلیون دلار برای آن ها هزینه شده. قطر هر کدام از این ۴ ساعت که فعلا” فقط یکی از آنها به کار افتاده تقریبا” ۴۵ متر است که قرار است با ۲ میلیون LED کاملا” روشن و واضح به دید زیارت کنندگان برسد – جالب است! ساعتی ۴۵ متری در کنار بنایی که بلندی آن تنها ۱۵ متر و هر ضلعش تقریبا” ۱۲ متر است -. در بالای این ساعت هم عبارت الله نوشته شده که ۲۱٫۰۰۰ LED دیگر برای روشن کردن آن به کار میرود.
اما دلایلی که برای نشان دادن زائد بودن این بنا وجود دارد تا اندازه ای زیاد است که اصلا” نیاز نیست چیزی از معماری بدانید یا آدمی مذهبی ای باشید و رگ غیرتتان بزند بیرون، مثل من که نه چیزی از معماری میدانم و نه مذهبی هستم! اولا” جدای از تمامی بحث های نظری، اگر بخواهیم صرفا” از دید معمارانه به این برج نگاه کنیم،شاید یک تقلید مضحک از ساعت Big Ben لندن بهترین جمله ای باشد که بتوان گفت. حتی نمیشود گفت این بنا بومی شده ی ساعت Big Ben است! تنها نشانه هایی که شاید بشود از معماری عربستان در آن دید قوس ها و طاق هاییست که ناشیانه در انتهای برج کار گذاشته شده.

نکته ی بعدی که از همان اول هم کاملا” مشخص است، به کل فراموش کردن عبارت “حفظ حریم یک بنای تاریخی” است. تنها فکر کنید در حال طواف به دور کعبه باشید و مدام یک چیز بدشکل و نوک تیز توی دیدتان باشد. مطمئنا” حس خوبی به آدم دست نمیدهد!

حتی نوع کاربری هایی که برای این برج هم انتخاب شده جالب توجه است: یک محل کنفرانس، هتلی لوکس و بقیه ی بنا تماما” فضاهای تجاری. البته این اولین بار نیست که یک مکان مذهبی با یک عملکرد تجاری ترکیب میشود، به عنوان مثال مسجد شاه تهران حیاطی دارد که دور تا دورش را حجره ها احاطه کرده، ولی تسلط یک برج با چنین عملکردی، حتی بر مناره های مقدس ترین مکان مذهبی مسلمانان، واقعا” طنزی تلخ است.

 

 
star200620071988

گناه کبیره و صغیره چیست؟

در پاسخ توجه به چند نكته اساسي ضروري به نظر مي رسد:
1ـ گناه به معني خلاف است و در اسلام هر كاري كه بر خلاف فرمان خدا باشد، گناه است، مخالفت امر خدا، هر اندازه كوچك باشد، چون در پيشگاه عظمت الهي واقع مي شود، بزرگ است. صغير شمردن شدن آن ها نسبت به گناهان ديگري است كه كبيره دانسته شده اند.
از اين منظر كه گناه نافرماني حق تعالي است، نمي توان هيچ گناهي را كوچك شمرد، چه اين كه كه كوچك شمردن گناه، از گناهان كبيره است (كه در صورت عدم توبه) بخشيده نمي شود.
از پيامبر اكرم(ص) روايت شده كه به كوچكي گناه منگريد، بلكه به بزرگي كسي بنگريد كه نسبت به او گستاخي كرده ايد.
2ـ علماي اسلام با استفاده از آيات و روايات، گناهان را در مقايسة با خود آن ها و آثار و نتايج آن، به دو دستع صغيره و كبيره تقسيم كرده اند.
اين كه ملاك و معيار در شناخت گناه صغيره از كبيره چيست، ميان علما اختلاف نظر وجود دارد. امور زير را به عنوان ملاك گناه كبيره ذكر كرده اند:
الف) هر گناهي كه در قرآن بر آن وعدة عذاب داده شده است.
ب) هر گناهي كه در اسلام براي آن حدّ تعيين شده است، مثل شرابخواري، زنا و....
پ) هر گناهي كه بيانگر بي اعتنايي و بي حرمتي به دين و مقدّسات ديني است.
ت) هر گناهي كه از طرف شرع مقدّس، با شدت و تهديد از آن نهي شده باشد.
ث) هر گناهي كه در قرآن يا سنّت پيامبر اكرم و ائمه اطهار(ع) به كبيره بودن آن تصريح شده است.
3ـ در روايات، شمار گناهان كبيره متفاوت ذكر شده است. در بعضي روايات هفت گناه و در برخي نوزده گناه. همين طور علماي اسلام آن را هفت و برخي ده و برخي بيست و بعضي سي و چهار و بعضي چهل و برخي بيشتر ذكر كرده اند. از مجموعة روايات و كلمات بزرگان دين مي توان فهميد آن چه ذكر شده، به عنوان نمونه ها و مصاديقي از گناهان كبيره است.
جهت آگاهي بيشتر به كتاب گناه شناسي اثر استاد محسن قرائتي كه توسط آقاي محمد محمدي اشتهاردي تنظيم و نگارش يافته، يا كتاب كيفر گناه و آثار و عواقب خطرناك آن تأليف سيد هاشم رسول محلاتي و كتاب گناهان كبيره آيت الله دستغيب مراجعه شود.
امام خميني گناهان زير را به عنوان گناهان كبيره مطرح كرده است:
1ـ نوميدي از رحمت خدا 2ـ ايمني از مكر الهي 3ـ دروغ بستن به خدا و پيامبر 4ـ قتل 5ـ عاق پدر و مادر 6ـ خوردن مال يتيم7ـ نسبت زنا دادن 8ـ فرار از جنگ و جهاد 9ـ قطع رحم 10ـ سحر و جادو 11ـ زنا 12ـ لواط 3ـ سرقت 14ـ قسم دروغ 15ـ كتمان شهادت 16ـ شهادت به ناحق دادن 17ـ عهد شكستن 18ـ بيش از ثلث وصيت كردن 19ـ شراب نوشيدن 20ـ ربا خوردن 21ـ براي كار حرام مزد گرفتن 21ـ قمار بازي 22ـ خوردن گوشت مردار و خوك و خون و ميته 24ـ در وزن خيانت كردن 25ـ هجرت به جايي كه انجام وظيفه ديني ممكن نيست 26ـ كمك به ظالم 27ـ اعتماد به ظالم 28ـ حبس حقوق مردم 29ـ دروغ 30ـ تكبّر 31ـ اسراف 32ـ خيانت به امانت 33ـ غيبت 34ـ سخن چيني 35ـ سرگرمي به لهو و لعب 36ـ سبك شمردن حج 37ـ ترك نماز 38ـ ندادن زكات 39ـ اصرار بر گناهان بزرگ.

 

 

ahalizadeh2000

برخی از واژه‌ها و عبارات مصطلح در زبان فارسی

آیا می‌دانستید که اصل و نسب برخی از واژه‌ها وعبارات مصطلح در زبان فارسی در واژ‌ه‌ها عبارتی از یک زبان بیگانه قرار دارد و شکلدگرگون شده آن وارد زبان عامه ما شده است؟

به نمونه‌های زیر توجه کنید:

زِ پرتی:واژة روسی Zeperti به معنی زندانی است واستفاده از آن یادگار زمان قزاق‌های روسی در ایران است در آن دوران هرگاه سربازی بهزندان می‌افتاد دیگران می‌گفتند یارو زپرتی شد و این واژه کم کم این معنی را بهخود گرفت که کار و بار
کسی خراب شده و اوضاعش دیگر به هم ریخته است.

هشل هف: مردم برایبیان این نظر که واگفت (تلفظ) برخی از واژه‌ها یا عبارات از یک زبان بیگانه تا چهاندازه می‌تواند نازیبا و نچسب باشد، جملة انگلیسی (I shall have به معنی منخواهم داشت) را به مسخره هشل هف خوانده‌اند تا بگویند ببینید واگویی اینعبارت چقدر نامطبوع است! و اکنون دیگر این واژة مسخره آمیز را برای هر واژة عبارتنچسب و نامفهوم دیگر نیز (چه فارسی و چه بیگانه) به کار می‌برند.

چُسان فُسان: از واژةروسی Cossani Fossani به معنی آرایش شده و شیک پوشیده گرفته شدهاست.

شِر و وِر: از واژة فرانسوی Charivari به معنی همهمه،هیاهو و سرو صدا گرفته شده است.

فاستونی: پارچه ای است که نخستین بار در شهر باستون Bostonدر امریکا بافته شده است و بوستونی می‌گفته‌اند.

اسکناس: از واژةروسی Assignatsia که خود از واژة فرانسوی Assignat به معنی برگة دارای ضمانت گرفتهشده است.*

*فکسنی: از واژة روسی Fkussni به معنی بامزه گرفته شدهاست و به کنایه و واژگونه به معنی بیخود و مزخرف به کار برده شده است.

لگوری (دگوری هم می‌گویند): یادگار سربازخانه‌هایایران در دوران تصدیسوئدی‌ها است که به زبان آلمانی (Lagerhure) به فاحشة کم بها یا فاحشه نظامی می‌گفتند

نخاله: یادگار سربازخانه‌های قزاق‌های روسی در ایراناست که به زبان روسی بهآدم بی ادب و گستاخ می‌گفتند.
 

 

h_mohammadi8725

پولسازترین زنان سینمای ایران

ستاره‌ها جذاب‌ترین پدیده هنر سینما در سرتاسر جهان هستند نشان به آن نشان که لوران بارت در مورد اودری هپبورن مقاله می‌نویسد و همین چند روز پیش راجر ایبرت در نقد فیلم «سالت» بخش عمده‌ای را به تحسین ویژگی‌های ظاهری بازیگر نقش اصلی این فیلم پرداخته بود. با این اوصاف تکلیف مخاطبان عامتر سینما کاملا روشن است که اغلب برای دیدن چهره‌های محبوب خود به سینما می‌روند.
کشور ایران هم با قواعد غریب خودش جزئی از این دهکده کوچک جهانی است و سینمایش به اندازه خود ستاره‌هایی دارد که برای مردم جذاب هستند و تنور سینمای ایران را گرم می‌کنند. اما اینکه کدام ستاره محبوبتر است و کدام پولسازتر، همیشه بحث جذابی بوده و هست.
در یک نظر سنجی اینترنتی هدیه تهرانی با قاطعیت آرا (۵۱,۹ درصد کل آرا) به عنوان محبوبترین بازیگر زن ایرانی انتخاب شده است. در حالی که مهناز افشار با ۲۴,۴ درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد و الناز شاکردوست با ۱۰٫۲ درصد آرا در رتبه سوم ایستاده است.
این نظر سنجی توسط سایت روزنامه بانی فیلم صورت گرفته است. نتیجه این نظر سنجی نشان از آن دارد که هدیه تهرانی به‌رغم کم کاری‌اش و به‌رغم اینکه در پنج سال اخیر مشغول به هر کاری بوده جز حضور در یک فیلم تجاری و به‌رغم اینکه از رحیم‌مشایی و وام دولتی برای برپایی نمایشگاه عکس کمک می‌گیرد، همچنان محبوب است. این هم رخ دیگری از جادوی سینماست.
هدیه تهرانی «هفت دقیقه تا پاییز» را بر پرده سینماها دارد که در اواخر زمان اکران خود به سر می‌برد و چیزی نزدیک به ۴۵۰ میلیون تومان فروخته است که با توجه به لحن تراژیک آن فروش نسبتا خوبی است. هدیه تهرانی در حال حاضر در انزوا به سر می‌برد و چندی پیش هم به واسطه عدم‌حضور در مراسم فرش قرمز فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» درگیر حواشی شده بود. تهرانی با فیلم «سلطان» ساخته مسعود کیمیایی وارد عالم سینما شد و در همان اولین فیلمش نقش شخصیت اول زن فیلم را بازی کرد و این‌گونه قدم اول را بسیار محکم برداشت.
نکته جالبی که در این نظر سنجی وجود دارد حضور نیکی کریمی در رتبه چهارم است. کریمی که روزگاری رقیبی سرسختی برای تهرانی محسوب می‌شد امروز با ۷٫۶ درصد آرا در رتبه چهار ایستاده تا هدیه تهرانی با بیش از ۱۵ سال حضور در سطح اول سینمای ایران همچنان بانوی اول سینمای ایران باشد. رتبه پنجم این فهرست به مهتاب کرامتی تعلق دارد که تصور می‌رفت موقعیت بهتری در جدول ستاره‌ها داشته باشد. کرامتی با ۵٫۶ درصد آرا در رتبه پنجم ایستاده.
نکته جالب دیگری که در این نظر سنجی وجود دارد به لیلا اوتادی مربوط می‌شود که پیش تر گفته بود گران ترین بازیگر زن ایران است ولی در میان پنج ستاره محبوب سینمای ایران جایگاهی ندارد.
چندی پیش همین سایت نظرسنجی مشابهی را در مورد بازیگران مرد انجام داده بود و در آن در کمال تعجب شهاب حسینی به عنوان محبوبترین بازیگر مرد ایرانی بالاتر از ستاره‌های دیگر ایستاده بود. شهاب حسینی با کسب ۴۴ درصد آرا در رتبه اول، محمدرضا گلزار با ۲۸ درصد آرا نفر دوم، امین حیایی با ۳, ۱۱ درصد آرا سوم، بهرام رادان با کسب ۵, ۱۰ درصد از آرا رتبه چهارم و محمدرضا فروتن نیز با ۹٫۵ درصد آرا در رده پنجم مردان محبوب سینمای ایران قرار گرفته بودند.
این گونه نظر سنجی‌ها را شاید نتوان به عنوان معیار دقیقی برای میزان محبوبیت ستاره‌ها در نظر گرفت، اما تا حدودی جایگاه ستاره‌ها و محبوبیتشان را تصویر می‌کند.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 شهريور / 4 سپتامبر / 24 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
 13 شهريور هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و در پي شكست بزرگ ارتش روم از ايرانيان

تصوير شاپور دوم بر سكه اش

چهارم سپتامبر سال 363 ميلادي، 69 روز پس از مرگ ژوليان امپراتور روم كه با 14 لژيون (لشكر رومي) به جنگ شاپور دوم (ذوالاكتاف) شاه ساساني ايران شتافته بود، جانشين او "ژوويان" با صرفنظر كردن از متصرفات روم در آسياي صغير و غرب فرات موافقت شاپور را به صلح به دست آورد تا بتواند باقيمانده لژيونرها را زنده به كشورشان بازگرداند. ژوليان براي تصرف تيسفون از فرات گذشته بود.

تصوير ژوليان بر سكه اش

يكي از شرايط صلح اين بود كه ژوويان در عقب نشيني به ساحل مديترانه به هر شهر كه برسد بايد به دست خود پرچم ايران را بر فراز شهر به اهتزاز درآورد، و او به اين تعهد عمل كرد.
ژوليان 26 ژوئن سال 363 در جريان عقب نشيني از برابر ارتش توانمند ايرانيان زخمي شده بود و اواخر همان شب از همين جراحت در گذشته بود. واحدهاي ارتش ايران دست از تعقيب لژيونرها رومي برنداشتند و همين امر ژوويان را كه پس از مرگ ژوليان، از سوي ژنرالهاي رومي موقتا تا تصويب سناي روم جانشين ژوليان شده بود مجبور به دادن پيشنهاد صلح به شاپور دوم كرد. با اين پيروزي درخشان، ايران بار ديگر بر روم برتري يافت.

تصوير ژوويان بر سكه اش

پس از بازگشت ژوويان به "رم"، با اين كه سنا بر امپراتور شدن او صحه گذارد نتوانست از سرزنش رومي ها خود را رهايي دهد و در چند مورد بر ضد او كه باعث تحقير روم شده بود شورش شد و بالاخره همين وضعيت سبب شد كه يك سال پس از امضاي قرارداد صلح با شاپور دوم، از فرط غصه دق كند. پس از مرگ ژوويان، سناي روم ژنرال والنتيان را به امپراتوري برگزيد.

 

روزي كه طغرل سلجوقي در «ري» درگذشت

طغرل سلجوقي که با غلبه برغزنويان، ايران خاوري و سپس همه ايران و نيز بغداد را تصرف و تا سوريه و گوشه هايي از آناتولي پيش رفته بود چهارم سپتامبر 1063 ميلادي در «ري» درگذشت و چون فرزند نداشت آلپ ارسلان (به معناي شير شرزه) برادرزاده اش (پس از يك درگيري خانوادگي) برجاي او نشست. طغرل (طعرل بيگ) در آخرين سال عمر خود (72 سالگي) «سيده» دختر خليفه اسمي بغداد را به عقد نكاح خود درآورده و به ري منتقل كرده بود تا در اينجا عروسي كند كه درگذشت.
     طغرل كه قبلا اتحاديه اي از ترکمانان مهاجر به فرارود را تشکيل داده بود پس از درگذشت محمود غزنوي و احساس ضعف در پسرش مسعود، تعرض خود را آغاز کرده بود. طغرل كه تعرض عمومي خودرا از سال 1034 ميلادي آغاز كرده بود تا سال 1037 همه خراسان (خراسان بزرگ) را متصرف شده بود. طغرل پس از پيروزي سال 1038 در دندانقان (ميان سرخس و مرو) بر سلطان مسعود غزنوي به نيشابور رفته و در باغ «شادياخ» پادشاهي خود را اعلام داشته بود. تصرف ساير ايالت هاي ايران از جمله آذربايجان توسط طغرل 18 سال طول كشيد. وي با تصرف ايران به حكومت دودمانهاي ايراني ازجمله بوئيان كه بغداد را هم تحت كنترل داشتند پايان داد.

 

... و تايپيست اخبار راديو باعث تشديد اختلاف مصر و ايران و جنگ رادیویی چند ساله دو کشور شد!

ناصر

شاید همگان ندانند که یک اشتباه تایپی باعث تشدید جنگ سرد (جنگ رسانه ای ـ جنگ الفاظ) مصر و ایران شد که از سپتامبر 1961 (شهريور 1340) تا سپتامبر 1970 (درگذشت جمال عبدالناصر در 1349) ادامه داشت. تيرگي روابط مصر با ايران از چند سال پيش از آن، و زماني آغاز شده بود كه شاه اعلام كرده بود كه برسميت شناخته شدن اسرائيل از سوي ايران تازگي ندارد و ما از همان آغاز اسرائيل را شناخته بوديم. قضیه از این قرار است: مصر و سوريه قبلا با هم يكي شده و جمهوري متحد عرب را تشكيل داده بودند كه بعدا يمن هم به آنها پيوسته بود. سوری ها در سپتامبر 1961 وحدت خود با مصر را که از فوریه 1958 تحقق یافته بود لغو کردند و دولت اردن تقريبا بلافاصله استقلال جمهوري سوريه را به رسميت شناخت. خبرگزاري پارس (ايرنا ـ که تا تابستان سال 1350 اخبار خود را مستقيما و بلاواسطه از راديوي دولتی سراسري پخش مي كرد) اين خبر را از آژانسهاي خبري گرفته و پس اديت سردبیر، آن را براي ارسال به راديو جهت پخش به تايپيست مي دهد تا تايپ كند. تايپيست تازه کار که همان هفته استخدام شده بود کلمه "اردن" از دستخط سردبیر را "ايران" مي خواند و "ايران" تايپ مي کند و مصحّح مسئول مقابله متن با تايپ هم متوجه اين اشتباه تايپي نمي شود، زيرا كه خبر دير واصل شده بود و به ساعت پخش اخبار فوری و کوتاه 4 بعداز ظهر چيزي باقي نمانده بود. خبر به همان صورت از راديو ايران پخش مي شود و مانیتورینگ رادیو قاهره آن را ضبط و بی درنگ به عبدالناصر منعکس می کند. دولت مصر اندکي بعد بدون اين که منتظر دريافت گزارش رسمي و اظهار نظر تهران شود سريعا و شديدا نسبت به عمل ایران (که چنین عملی صورت نگرفته بود) واکنش نشان مي دهد و دولت ايران (که قصد شناسايي جمهوري سوريه را در روزهاي بعد داشت)، با توجه به حمله شديد راديو مصر و ناسزاگویی به شخص شاه، در برابر امر انجام شده قرار مي گيرد و به جاي اعلام واقعيت (اشاره به اشتباه تايپي)، در برسميت شناختن سوريه تعجيل و روز بعد تصميم خود را اعلام مي دارد و جنگ رسانه اي دو کشور وارد مرحله شديد خود مي شود و ادامه می یابد که بخشی از تاریخ خاور میانه است.

 

داستان دولتي شدن شركت واحد اتوبوسراني تهران

در اين روز در سال 1346 (سپتامبر 1967) شهرداري تهران به دلايل بسيار از جمله زيان دهي، از خير شركت واحد اتوبوسراني گذشت و از دولت خواست كه آن را تحويل بگيرد. افزايش بهاي بليت باعث تظاهرات دانشجويان دانشگاه تهران شده بود و دولت آن را لغو كرده بود. اتوبوسراني تهران تا سال 1336 توسط شركتهاي غيردولتي
     23 گانه اداره مي شد كه اين خطوط از نخستين روز سال 1337 يكي پس از ديگري دولتي شدند. نخستين رئيس شركت واحد اتوبوسراني تهران ژنرال علوي مقدم رئيس وقت شهرباني بود.
    شركتهاي غير دولتي اتوبوسراني تهران تلاش بسيار كردند كه دولتي نشوند، ولي موفق نشدند مخصوصا كه اقساط اتوبوسهاي مرسدس بنزي را كه دولت وارد كرده بود و در اختيار آنها گذارده بود پرداخت نكرده بودند و براي افزايش بهاي بليت كه يك ريال بود دستاويزي به عنوان "ادامه خط" و "خط فرعي" اختراع كرده بودند و به اين بهانه از مسافر نيم ريال (ده شاهي) بيشتر مي گرفتند.
    دولت قرار بود كه به جاي اموال شركتهاي خصوصي اتوبوسراني، به آنها از سهام شركت واحد بدهد كه بالاخره اين وعده عملي نشد. مديران شركتهاي غير دولتي سابق دولت را متهم مي كردند كه به منظورهاي سياسي دست به ملي كردن شركتهاي آنها زده است و مي خواهد به اين ترتيب كنترل رفت و آمد در شهر را به دست داشته باشد و از اعتصابات آينده جلوگيري كند. بعضي از صاحبان اين شركتها به دليل كمك به كودتاي 28 مرداد حتي انتظار اين كار را از دولت نداشتند و تا آخرين لحظه آن را باور نمي كردند.

 

روز بزرگداشت ابوريحان بيروني

13 شهريور - ايران در هر دوره اي بزرگترين شخصيتهاي علمي و ادبي را كه برخي از آنها در شمار شخصيتهاي بزرگ جهاني هستند به خود ديده است. در رديف اين افراد و بالاترين آنها نامهايي چون ابوعلي‌سينا، محمدزكرياي رازي، فردوسي و بالاخره بيروني به چشم مي خورد.
ابوريحان شخصيتي كم‌نظير و ماندگار است كه جهان از قرن 19 به بعد او را شناخت. ابوريحان مردي است كه به اكثر علوم زمان خود احاطه داشته است. او از اولين كساني است كه به پيداكردن وزن مخصوص بسياري از اجسام مبادرت ورزيد و آن‌چنان وزن مخصوص اين اجسام را دقيق محاسبه كرده كه اختلاف آنها با وزن مخصوصهايي كه دانشمندان قرون اخير با توجه به تمام وسايل جديد خود تهيه كرده‌اند بسيار ناچيز است. ابوريحان در طول عمر خود به شهرهاي مختلفي سفر مي‌كرد و به اندازه‌گيري طول و عرض جغرافيايي آن شهرها مي‌پرداخت و سپس موقعيت هر شهر را روي يك كره مشخص مي‌‌كرد و پس از سالها توانست آن نقاط را روي يك نقشه مسطح پياده كند و اين مقدمه علم كارتوگرافي بود كه اين‌كار با ابوريحان شروع شد.
ابوريحان در طول 72 سال زندگي خود حدود 143 كتاب نوشت (كه از مهمترين كتابهاي وي مي‌توان به التفهيم، آثارالباقيه، قانون مسعودي، و تحقيق ماللهند و … اشاره كرد) اين تعداد، اوراق نوشته شده به وسيله او را به 12 هزار برگ مي رساند.
اين مرد بزرگ و دانشمند در بامداد پنج‌شنبه سوم ذي‌الحجه سال 362 ه.ق مطابق مهر روز 16 شهريور
ماه 342 يزدگردي و 972 م. در بيرون يعني حوالي خوارزم ديده به جهان گشود و با تولد او (در شهر بيرون كه امروزه يكي از شهرهاي كوچك ازبكستان كنوني است و در شمال شرقي اورگنج و در سمت راست رود جيحون قرار دارد) ايران يكي ديگر از بزرگترين مفاخر جهان را به خود ديد.
ابوريحان در طول عمر پربار خود هميشه به‌دنبال كشف حقايق بود و هيچ چيز را در دنيا بر آن ترجيح نمي داد و با اينكه مسلمان بود و به مذهب تشيع اعتقاد داشت، به ايرانيان علاقه فراواني نشان مي‌داد.
ابوريحان در طول عمر خود با قناعت زندگي مي‌كرد و به تجملات و ظواهر دنيا اهميتي نمي‌داد و زماني كه در غروب شب جمعه دوم رجب 440 ه.ق برابر با 1048 م. در غزنه چشم از جهان فروبست، ثروت زيادي را براي خانواده‌اش باقي نگذاشت و ثروت خانواده‌اش همان نام نيك ابوريحان بود كه هميشه براي آنها جاودان ماند.
با رفتن ابوريحان، هر يك از دانشمندان هم‌عصر او چه ايراني و چه غير ايراني كه او را مي‌شناختند و با او برخورد داشتند، در نوشته‌هاي خود در مورد او چنين مي‌گويند.
ادوارد ساخائو درباره زبان‌داني و لغت‌شناسي او مي‌گويد: تاليفات ابوريحان به دو زبان است، عربي و پارسي، و از مطالعه كتب او معلوم مي‌شود كه ابوريحان زبان سانسكريت و زبان عربي و سرياني را مي‌دانسته است.
و ادوارد براون از قول ساخائو مي افزايد: كه اگر در دوران ما كسي بخواهد با استفاده از ادبيات و علوم جديد زبان سانسكريت و فرهنگ هنر را مورد مطالعه قرار دهد بايد سالها بكوشد تا بتواند چون ابوريحان بيروني با دقت و تعمق كامل به ماهيت تمدن باستاني هند پي ببرد و حق مطلب را ادا كند.
و عبدالحميد دجيلي درباره بيروني چنين مي‌گويد: اگرچه ابوريحان معمولا آثار خود را به عربي و سانسكريت مي‌نوشت، اما از لحاظ فارسي داراي تسلط كامل بود تا آنجا كه كتاب التفهيم وي كه به دو زبان پارسي و تازي نوشته شده است هم‌اكنون به عنوان يك مرجع لغت فارسي مورد توجه دانشمندان و ادباي فارسي است و مي‌افزايد هنگامي كه ايشان از بابت تسلط ابوريحان بر فلسفه، تاريخ، طب، و هندسه آگاه مي‌شود و از آن سخن مي‌گويد نمي‌تواند بپذيرد كه وي اديبي ممتاز نيز بشمار مي‌آمده است.
صاحب اعيان‌الشيعه در مورد او مي‌گويد: كه محاسباتش در علوم رياضي آنچنان دقيق بود كه با اندازه‌گيريهاي زمان ما هيچ‌گونه اختلافي نشان نمي‌دهد و عنوان مي‌كند كه برتري بيروني بر ديگران آن است كه نوشته‌هاي خود را با خطوط و اشكال همراه مي‌كرده است تا خواننده كتاب، افكار او را نه تنها از طريق نظري بلكه از راه عملي آن بخوبي دريابد و فراگيرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 4 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز لس آنجلس

چهارم سپتامبر سالروز استقرار 44 مهاجر اسپانيايي زبان در دره "دود" در جوار يك دهكده سرخپوستي در جنوب كاليفرنيا در سال 1781 است كه نامش را (El Pueblo de Nuesta... Los Angeles) گذاردند که پس از ضميمه شدن کاليفرنيا به قلمرو دولت واشنگتن "لس آنجلس" ناميده شده است كه اينك دومين شهر پرجمعيت آمريكاست و صدها هزار ايراني را در خود جاي داده، به گونه اي كه به "تهران جلس" شهرت يافته است. ايرانيان اين شهر براي خود داراي رسانه هاي متعدد به زبان فارسي هستند و تابلوهاي فروشگاه هاي آنان بيشتر دو زبانه است و در اداره امور شهر مشاركت دمكراتيك دارند.

 

واحدهاي نظامي آمريكا در 1918 در يك بندر روسيه - بازگشت روسيه به نقطه اي كه 90 سال پيش بود!

سوم سپتامبر سال 1918 چند واحد نظامي آمريكا براي كمك به سركوب دولت نوپاي بلشويكي روسيه، در بندر "آرخانگل" مستقر شدند و ده ماه در آنجا بودند. فرمانده نيروهاي سرخ كه مانع پيشروي آنان به داخل روسيه شده بود يك كارگر معدن زغال سنگ بود. در جريان جنگ داخلي روسيه كه پس از انقلاب بلشويكي اكتبر 1917 رويداد چند واحد نظامي آمريكا نيز باهدف كمك به ضد انقلابيون روسيه در بندر ولادي وستوك (سيبري) استقرار يافته بودند و تا سال 1920 در آنجا بودند.

پوتين در سوم سپتامبر 2008

ولاديمير پوتين رئيس دولت و رهبر حزب حاكم روسيه 90 سال بعد و در همان روز (سوم سپتامبر) با اشاره به افزايش كشتي هاي نظامي آمريكا در درياي سياه گفت كه قطعا به اين عمل پاسخ داده خواهد شد. وي گفت: اين سئوال از ذهن من دور نمي شود كه كشتي هاي نظامي آمريكا در آبهاي گرجستان چه مي كنند و چرا به اينجا آمده اند. كمك انساندوستانه را كه با كشتي موشكدار نمي رسانند ـ آن هم كشتي مجهز به تازه ترين موشكها. شمار كشتي هاي نظامي بيگانه در درياي سياه، طبق قراردادهاي بين المللي ناظر برتنگه هاي تركيه محدود است.
    از پوتين سئوال شد كه پاسخ روسيه به استقرار پنج كشتي نظامي غرب در درياي سياه چه خواهد بود؟و او با تكان دادن سر گفت: صبر كنيد، آن را خواهيد ديد. پوتين قبلا از اين كه نشست اتحاديه اروپا در قبال اقدام روسيه مبني بر شناسايي استقلال آبخازيا و اوستياي جنوبي «عقل سليم» بكار برده بود ابراز خرسندي كرده بود.
    تفسيرنگاران مخالف سلطه گري غرب گفته اند كه اگر روسيه به آن آساني نيروهاي نظامي خود را از آلمان، لهستان، چك و... خارج نمي ساخت و در برابر عضويت سه كشور بالتيك كه هركدام، و بويژه استوني اقليت هاي بزرك روس دارند سكوت نمي كرد با وضعيت امروز كه دوباره از اول شروع كند رو به رو نمي شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 4 سپتامبر

  • 476:   رومولوس آگوستوس آخرين امپراتور بخش غربي روم (روم غرب) برکنار شد.

  • 1553:   کورنليادا نوماتالشينو Corneliada Nomatalcino کشيش کاتوليک که يهودي شده بود به حکم يک محکمه مذهبي به مرگ محکوم و آتش زده شد.

  • 1886:   آخرين جنگ بزرگ دولت واشنگتن با سرخپوستان (بوميان آمريکا) طايفه آپاچي به رياست Geronimo پايان يافت. (تفصيل رويداد در سايت پنجم سپتامبر)

  • 1888:   دوربين عکاسي که با فيلم نواري (حلقه فيلم) کار کند توسط موسسه جورج ايستمن ساخته شد.

  • 1924:   ميان روسيه شوروي و آلمان قراردادي مبني برفروش نفت ازجانب روسيه به آلمان امضاشد.

  • 1933:   يک هواپيما به رکورد پرواز هرساعت 300 مايل (480 کيلو متر) رسيد.

  • 1937:   به دستور هيتلر همه باشگاههاي روتاري (Rotary Clubs ) در آلمان بسته شدند.

  • 1951:   نخستين برنامه خبري تلويزيوني مستقيم (اصطلاحا: زنده) پخش شد. اين گزارش خبري از نشست مربوط به امضاي قرارداد صلح با ژاپن تهيه شده بود که در شهر سانفرانسيسکو برپا شده بود. گزارش، مستقيما در سراسر ايالات متحده پخش شده بود.

  • 1962:   سازمان جهاني عمران که يک آژانس دولتي آمريکاست از سوي اين دولت تاسيس شد.

  • 1974:   جورج بوش (پدر) با سمت "سفير آمريکا در چين" به اين کشور فرستاده شد. وي نخستين سفير آمريکا در جمهوري توده اي چين بوده است.

  • 1979:   کردهايي که برضد جمهوري اسلامي شورش کرده بودند از مهاباد بيرون رانده شدند.

  • 1982:   نيروي هوايي عراق (در جريان جنگ عراق و ايران) دو کشتي نفتکش را در آبهاي جزيره خارک هدف حمله قراداد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     24 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    یافت نشد!

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    23
    34

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    23
    35

    شيراز

    20
    34

    مشهد

    14
    34

    بندرعباس

    29
    38

    کرمان

    19
    37

    اصفهان

    16
    33

    يزد

    21
    34

    کرمانشاه

    19
    38

    اراک

    17
    33

    رشت

    23
    30

    دبی

    32
    42

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1356 تومان
    1051 تومان
    1640 تومان
    1238 تومان
    278 تومان
    287 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    312500 تومان
    157000 تومان
    79500 تومان
    320000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح قديم:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:11
    طلوع خورشيد : 06:39
    اذان ظهر : 13:03
    غروب خورشيد : 19:26
    اذان مغرب : 19:46
    نيمه شب شرعي : 00:19
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Columbia Valley Homes
    2010-2011

    جديدترين شماره از مجله
    Columbia Valley Homes

    تاريخ انتشار: 2010-2011
    تعداد صفحات مجله: 36
    حجم فيل: 12 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    براي دانلود، پس از کليک بر روي لينک فوق، در صفحه باز شده روي گزينه Download کليک کنيد تا لينک مستقيم دانلود ظاهر گردد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    آینده روزنامه: وعده دیدار با
     نمایشگرهای انعطاف پذیر جدید ال جی

    شرکت LG تا پایان امسال دو نمایشگر جدید را روانه بازار خواهد کرد. اما اینها مانیتور نیستند. آنها ساخته میشوند تا آینده مطبوعات چاپی باشند. یک ‪گا‬م بعد از کتابخوان های الکترونیک. ‏
    ‏ اگر چه کمپانی های مختلفی که تا کنون تصمیم به ساخت صفحات نمایشگر منعطف الکترونیکی داشته اند اما اکثر آنها به این نتیجه رسیدند که این کار ارزش صرف وقت و منابع را ندارد. اما ظاهراً کمپانی LG عقیده دیگری دارد. این کمپانی نه تنها ساخت این محصول را متوقف نکرده بلکه نوآوری هایی نیز در این زمینه دارد. از جمله در نظر دارد دو نوع محصول متفاوت را روانه بازار کند. ‏
    ‏ اولی نمایشگری ۹.۷ اینچی است که برجسته ترین خصوصیت آن پشتیبانی از رنگ است؛ شرکت ال جی یک واحد تحقیقاتی مستقل را برای اضافه کردن رنگ به صفحه های سیاه و سفید با فناوری E‪-‬Ink برپا کرده است و حالا به نظر میرسد که در مرحله تجاری کردن این فناوری است. این نمایشگر به احتمال زیاد نسل بعدی کتابخوان ها را هدف قرار خواهد داد. البته همه چیز بستگی به بازار تقاضای کتابخوان ها دارد. ‏
    ‏ اختراع دیگر این کمپانی نمایشگر یا به نوعی می توان گفت کاغذ الکترونیکی انعطاف پذیر ۱۹ اینچی (۴۰۰*۲۵۰ میلیمتر) با ضخامت ۰.۳ میلیمتر و ۱۳۰ گرم وزن است. این صفحه نمایش احتمالاً شبیه همان چیزی است که ژانویه امسال خبرهایی در مورد آن منتشر شد. اندازه این نمایشگر دقیقاً هم سایز یک صفحه روزنامه است و با در دست داشتن آن احساسی شبیه به داشتن یک روزنامه واقعی به شما دست خواهد داد. ‏
    ‏ در نگاه اول ممکن است این طور تصور شود که صفحه ای با این قد و قواره تا چه اندازه می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما اگر اینگونه بیاندیشیم که صفحاتی نظیر این با اندکی تغییر و با اضافه کردن ورودی لمسی و اجزای دیگر می تواند تبدیل به نسل جدید روزنامه ها گردد ماجرا کاملا فرق می کند. ‏
    ‏ متاسفانه زمان دقیق ورود این دو محصول به بازار به طور دقیق اعلام نشده ولی شرکت LG امیدوار است بتواند تا پایان سال ۲۰۱۰ آنها را روانه بازار کند.

    کانن EOS 60D: ویدیوی فوق العاده و تصویر 18 مگاپیکسلی    

    شرکت کانن سرانجام دوربین جدیدی از سری EOS را معرفی کرد. مدل 60D یک دوربین 18 مگاپیکسلی DSLR است که جایگزین مدل 50D میشود. و برای کسانی که حاضر به پرداخت قیمت گران مدل 7D نیستند انتخاب مناسبی محسوب می شود. ‏
    ‏ این دوربین دارای یک سنسور 4 کاناله برای ReadOut است و می تواند با کیفیت 1080p فیلم برداری کند به همراه یک نرم افزار ویرایش فیلم داخلی. در کنار آن می تواند میزان صدا را با تنظیمات خود دوربین تعیین کرد. کانن در دوربین جدیدش سراغ استفاده از کارت های حافظه SDXC رفته است. ‏
    نمایشگر ۳ اینچی دوربین متحرک است و می توانید با ISO بین 100‪-‬6400 عکاسی کنید. این حساسیت تا 12800 هم امکان افزایش دارد. نکته جالب دیگر این است که دوربین جدید می تواند خودش کار پردازش عکس های RAW را انجام بدهد. ‏
    در بررسی تصاویر گرفته شده با این دوربین متوجه می شوید که کیفیت تصاویر در حالت تبدیل شده به JPEG تا حد زیادی شبیه دو مدل 7D و T2i است. و این دوربین هم از نظر قیمت بین این دو مدل قرار میگیرد. اما از نظر کیفیت فیلم برداری پیشرفت محسوسی داشته است و کافی است که نمونه ویدیوهای گرفته شده با آن را نسبت به بقیه دوربین های DSLR مقایسه کنید. ‏
    ‏ مدل جدید از نظر قیمت 200 دلار نسبت به مدل T2i گران تر است و بدنه خالی با قیمت 1100 دلار فروخته خواهد شد. بنابراین اگر به دنبال دوربینی هستید که از نظر امکانات بهتر باشد و البته بدنه محکم تری نسبت به T2i داشته باشد این دوربین انتخاب مناسبی است. ‏
    ‏ کانن دوربین 60D اش را از ماه سپتامبر یعنی چند روز دیگر به بازار ارایه خواهد کرد. ‏
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    به عنوان هدیه كتاب نخرید!

    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: «سرانه مطالعه كتاب در ایران 18دقیقه است!»، در همین راستا یكی از كارشناسان كه سرانه مطالعه اش 18 ثانیه در روز هم نبود علت اصلی عدم مطالعه كتاب را گران بودن این كالای فرهنگی دانست، ایشان گفت: «آخه چقدر گرونی؟! چقدر تورم؟! الان یه كتاب معمولی سه چار هزار تومنه، خب حیف نیست آدم این همه پول بده برای یه كتاب؟! در صورتی كه با همین مقدار پول می تونه یه پیتزا بخوره؟!»
    یكی دیگر از كارشناسان نیز گفت:«سرانه مطالعه كتاب در دنیا 45 دقیقه است كه علت بالا بودن مطالعه كتاب در دنیا به این خاطر می باشد كه اصولا خارجی ها كلا بیكار هستند و وقت زیادی دارند، خب می نشینند و هی كتاب می خوانند، كتاب نخوانند چیكار كنند؟! فكر می كنید به مانند ما تلویزیونشان سریال های توپی همچون فاصله ها و زیرهشت و... پخش می كند؟! جالب است بدانید آن بیچاره ها حتی برنامه 90 هم ندارند!»
    این كارشناس همچنین در مورد افرادی كه بر این عقیده هستند ما در بخش محتوایی كتاب مشكل داریم گفتند:«محتوا پحتوا(!)‍ كتابامون خیلی هم خوبه! و اصلا در این زمینه مشكلی نداریم، همین كتاب پنیر منو كی برداشت و چگونه غورباقه را قورت بدهیم و در سه سوت مدیر بشیم خیلی كتاب های باحالی هستند، مخصوصا كتاب های ونوسی ها و مریخی ها و آموزش برخی روابط(!) كه خودم این آخری را شصت بار خوانده ام!»
    البته یك خبر خوشحال كننده هم اینكه در سال گذشته سرانه‍مطالعه ایرانی ها 10 دقیقه در روز بوده است و این پیشرفت 8 دقیقه ای خودش خیلی خیلی زیاد است، هر چند بدون ارائه‍این آمار نیز خودمان با نگاهی به خودمان و دوستان و آشنایانمان متوجه‍رشد هشتاد درصدی(!) سرانه مطالعه در كشور می شدیم و نیازی به این اطلاع رسانی و ارائه آمار هم نبود!
    در پایان ذكر این نكته ضروری است كه كتاب چندان چیز خوبی هم نیست و به شما توصیه می كنیم جوگیر نشده و برای بالا رفتن سرانه مطالعه در كشور دست به اقدامات انتحاری نزنید! و بدانید اینكه می گویند كتاب بهترین هدیه است كلا حرف الكی ای است، باور ندارید این بار به جای دستبند و گردنبد در روز تولد همسرتان برایش دو سه تا كتاب بخرید!!
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    آشنایی با مدیر عصبانی!

    برخورد با مدیران همیشه عصبانی یا بداخلاق تجربه ای است که برخی افرادی که مشغول فعالیت در حوزه های اداری هستند با آن روبه رو هستند. تحقیقات نشان می دهد در مدیریت توأم با عصبانیت و خشم در سیستم ارتباطی کارفرما با کارمند، هر دو نفر نقش داشته و با شناخت شخصیت و کسب مهارت مدیریت های ارتباط با دیگران و مدیریت استرس به کنترل درآوردن اوضاع آسان می شود.
    در نخستین روزها پس از آشنایی با یک سیستم مدیریتی جدید، برقراری ارتباط با کار فرما باید با دقت و زیرکانه انجام شود. شناخت شخصیت و دیدگاه مدیران و تطبیق پیدا کردن با قوانین جدید احتمالی که وضع می شود در مدیریت بحران و رفتار با مدیر خشمگین مؤثر است. از این رو تا دست نیافتن به این مهارت و شناخت سلایق کارفرما انتخاب گزینه سکوت و گوش دادن به سخنان مافوق مؤثر ترین شیوه است.
    مدیریت خشم یکی از دیگر نکاتی است که کارگزاران باید به آن توجه کنند. در سیستم های مدیریتی، عمل کردن از روی احساس و پرخاشگری در مقابل رفتارهای مدیران، در بهبود اوضاع نفعی نخواهد داشت و فضا را بحرانی تر می کند.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    زیبا سازی منزل با رعایت اصول ساده طراحی داخلی

    یکی از نکات بسیار مهم در طراحی داخلی خانه، نقاشی فضای داخلی خانه است که به طور وسیعی در تغییر دکوراسیون منزل موثر است. شما می توانید بنا به سلیقه و خواست خودتان از رنگ های مختلفی برای رنگ کردن دیوارها استفاده کنید.اگر فضای شما کوچک و محدود است بهتر است از رنگ های روشن تر بهره بگیرید چون رنگ های سفید، خنثی یا کم مایه، نور را به بهترین وجه منعکس می کند و از لحاظ بصری دیوارها رابه عقب می راند و فضا را بزرگ تر نشان می دهد.
    بهترین حالت، استفاده از رنگ روشن به طور غالب در کنار رنگ های تیره است تا با ایجاد تضاد، فضا را از یکنواختی خارج کند.هم چنین شما می توانید یکی از دیوارهای مهم خانه را با رنگ متفاوت تری از بقیه دیوارها رنگ و سعی کنید در این مورد از رنگی استفاده کنید که با رنگ اثاثیه منزل شما هماهنگ باشد چون باعث می شود فضای خانه شما بزرگ تر جلوه کند.از رنگ های روغنی برای درها و پنجره هایتان استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های روشن برای درها استفاده کنید تا فضای شما را بزرگ تر نشان دهد. نوع چینش اسباب و اثاثیه و مبلمان خانه را تغییر دهید.از گل و گیاه برای تزئینات داخلی خانه استفاده کنید شما می توانید از انواع گل ها و درختچه ها برای زیبا کردن فضای داخلی خانه استفاده کنید، به این صورت که با نصب یا آویزان کردن آن ها به فضای خانه حال و هوای تازه و دلچسب تری بدهید.هم چنین می توانید از درختچه های بزرگ تر برای گوشه و کنار اتاق نشیمن استفاده کنید.
    لوازم اضافی و دست و پاگیر را از جلوی دید بردارید. ایجاد هماهنگی گاه با حذف برخی از وسایل و گاه تنها با تغییر دادن رنگ لوازم حاضر امکان پذیر است.به جای انتخاب رومبلی های یک رنگ با طرح های درشت از پارچه های مورد علاقه خود کوسن های کوچک و رنگی تهیه کنید تا هم به فضا رنگ ببخشد و هم جای زیادی را اشغال نکند. استفاده از طرح ها و رنگ های شلوغ و غالب در اتاق های کوچک باید با احتیاط انجام شود.

    ● نکته هایی برای نگهداری دارو در منزل
    داروهای بدون برچسب یا داروهای فله ای را هرگز در منزل یا محل کار نگه ندارید و آن ها را دور بیندازید. حداقل هر ۳ ماه یک بار همه داروهای موجود در منزل را از نظر تاریخ مصرف بررسی کنید و داروهای تاریخ گذشته را دور بیندازید. هرگز دارویی را در جعبه داروی دیگری نگذارید. به شرایط نگهداری دارو که روی جعبه دارو یا در بروشور آن ذکر شده است، توجه کنید.باقی مانده محلول سرم، قطره و شربت هایی که به طور ناقص مصرف شده است، قابل نگهداری نیست و باید به طور حتم دور ریخته شود.
    داروها را در محلی مناسب و دور از گرما، رطوبت و نور مستقیم آفتاب قرار دهید. این محل باید دور از دسترس کودکان باشد.بهتر است فهرستی از داروهای موجود در منزل تهیه و در محل نگهداری داروها نصب شود و هر چند وقت یک بار این فهرست بازبینی شود. می توان تاریخ انقضای هر دارو را هم در این فهرست نوشت.دارویی را که نمی شناسید، در منزل نگه ندارید. این گونه داروها را می توان به هلال احمر یا موسسات خیریه اهدا کرد. داروها را به افراد فقیر و محتاج ندهید زیرا ممکن است داروها را خودسرانه مصرف کنند و خطرهایی متوجه آن ها شود.به یاد داشته باشیم که مصرف خودسرانه دارو یا تجویز دارو برای دیگران مجاز نیست. برای استفاده از داروهای موجود در منزل، هر بار با پزشک خود مشورت کنیم. سرنگ یا دستکش استریل نیز تاریخ انقضای مصرف دارد، پس از پاره شدن کاغذ پوشش سرنگ یا دستکش در صورت استفاده نکردن، آن را دور بیندازید.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    چگونه می توانم ماندگاری برق لبم را
    بیشتر کنم ؟

    اول از همه، ‌به دنبال برق لب ماتی باشید که به جای نرم و ملایم بودن، چسبنده بوده و ماندگاری بیشتری داشته باشد. این فرمولها از پلیمرهای خاصی ساخته شده اند که ماندگاری بیشتری دارند. لیر کردن نیز ماندگاری را زیاد می کند. ابتدا خط لب بکشید و با مدادی به رنگ طبیعی لبهایتان روی لب ها را پررنگ کنید. این کار سطح ملایمی را ایجاد می کند که از خونریزی لبها جلوگیری می کند و برق لب را ثابت تر نگه می دارد. سپس از یک برق لب روشن استفاده کنید. می توانید حتی از فرچه ی مخصوص برق لب نیز استفاده کنید یا روغن طبیعی روی انگشت دستتان نیز می تواند رنگ و ضخامت برق لب را تغییر دهد. حتی می توانید برق لبهایی بخرید که بیشتر روی لب می مانند.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    چگونه لباسهای خاکی رنگ را ست کنیم؟

    لباسهای خاکی با ارتشی رنگهایی هستند که از قدیم مورد توجه و استفاده عموم قرار میگرفته و هیچگاه از مد نیفتاده. در این مقاله توصیه هایی به شما برای نحوه پوشیدن این لباسها داریم.

    • یک شلوار خاکی رنگ که در قسمت کناری آن روبان دوزی شده و یک روبان هم در قسمت کمر آن بسته شده، با یک تی شرت رنگ تیره و همرنگ روبان دوخته شده بر روی شلوارتان، و یک جفت صندل، برای مهمانی ها و برای افراد متاهل هم مناسب است.

    • یک شلوار برمودای خاکی رنگ با یک جفت صندل پاشنه بلند، و یک تاپ لمه، قابل ست کردن است.

    • لباسهای خاکی رنگ اندام را لاغرتر نشان می دهد و برای تابستان رنگ مناسبی است. همچنین لباسهای خاکی رنگ بسیار راحت هستند مخصوصا اگر شلوار جین خاکی رنگ را با یک بلوز راحت و یک کفش اسپورت بپوشید. یک بلوز آستین بلند طرح دار با یک شلوار برمودا و یک جفت کفش تخت و مسطح قابل ست کردن است.

    • یک شلوار راسته خاکی رنگ، با یک کت خاکی رنگ که در قسمت کمر آن کمربندی قرار گرفته با یک کیف با طرح پلنگی و یک صندل پاشنه بلند زیبا به نظر می رسد.

    • اگر مایل نیستید شلوار جین بپوشید، یک شلوار پارچه ای نسبتا تنگ برموردای خاکی رنگ با یک تونیک آستین بلند بپوشید.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    مقایسه روغن‌های مایع خوراکی

    هر چند که بیماری‌های ناشی از شیوه زندگی در سراسر دنیا رتبه اول را دارند، اما هنوز آگاهی مردم برای پیشگیری از بیماری‌ها چندان كافی نیست؛ برای مثال، در چند سال اخیر موج عظیمی برای مصرف نکردن روغن‌های جامد که در بروز بسیاری از بیماری‌ها نقش دارند به راه افتاد و اگرچه تا اندازه‌ای مفید بود، ولی در این هشدارها به این نکته مهم کمتر پرداخته شد که: «فقط مایع بودن روغن کافی نیست، بلکه ما با انواع روغن‌های مایع خوراکی روبه‌رو هستیم که نحوه استفاده‌شان با هم متفاوت است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع ممکن است با مشکل مواجه شویم.»
    در حال حاضر، رایج‌ترین روغن‌های مصرفی مایع، گیاهی بوده و شامل کانولا، آفتابگردان، زیتون، سویا، ذرت و هسته انگور هستند.
    درباره این روغن‌ها دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با یک نگاه کلی می‌گوید: «از آنجا که این روغن‌ها همگی از فرآورده‌های گیاهی و به اصطلاح عوام روغن مایع هستند، بر روغن‌های جامد به دلیل سرشار بودن از اسید‌های چرب اشباع ارجحیت دارند. اما در میان روغن‌های فوق، ترکیب اسیدهای چرب کمی با یكدیگر متفاوت است و در دانش تغذیه حفظ یک نسبت متعادل بین دریافت این اسیدهای چرب توصیه شده است.»


    ¤ کانولا، مقاوم‌ترین روغن
    كانولا، روغنی است كه با برخورداری از مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب غیر اشباع، نه تنها باعث افزایش كلسترول خون نمی‌‌شود، بلكه می‌تواند در كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی نیز موثر باشد.
    دکتر ابوالفتح شجاعی، فوق تخصص میکروبیولوژی مواد غذایی می‌گوید: این روغن دارای ویتامین E فراوانی است. از آنجا که این روغن بدون کلسترول بوده و اسیدهای چرب غیر اشباع دارد، برای كاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است.
    علاوه بر این ها، نقطه دود این روغن 220 درجه سانتی‌گراد است، طوری كه تا 200 درجه سانتی‌گراد حرارت، هیچ‌گونه پراكسیدی تولید نمی‌‌شود و در بین روغن‌های گیاهی موجود در برابر حرارت دوام بیشتری دارد.


    ¤ روغن زیتون، نگهبان قلب
    اگر از آن دسته افرادی هستید که به جای سس، از روغن زیتون برای طعم و مزه سالاد خود استفاده می‌کنید، دکتر کشاورز، مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران به شما می‌گوید:«به این طریق شادابی و طراوت پوست، سلامتی قلب و عروق خود را افزایش می‌دهید. این روغن، عملکرد محافظتی برای معده داشته و این ارگان را از زخم و التهاب مصون نگه می‌دارد. ناگفته نماند كه این روغن سبب افزایش ترشح صفرا و هورمون‌های لوزالمعده می‌‌شود، در نتیجه می‌‌تواند از تشکیل سنگ‌های صفراوی نیز جلوگیری کند.»
    به تازگی نتایج تحقیقی نشان داده است که در روغن زیتون نوعی آنتی‌اکسیدان وجود دارد که گلبول‌‌های قرمز خون را از صدمه محافظت می‌‌کند.
    اما به رغم تمامی این فواید بهتر است از حرارت دادن زیاد روغن زیتون پرهیز کنید. دکتر کشاورز تاکید می‌کند مواد غذایی حاوی روغن زیتون، باید با حرارت ملایم و آرام پخته شوند. اما در كل نباید فراموش كرد که روغن زیتون (از هر نوعی که باشد)، در مقایسه با روغن‌های دیگر، بهترین است.


    ¤ روغن آفتابگردان مثل روغن زیتون
    این روغن برای سرخ کردن و پخت و پز مواد غذایی، کاربرد گسترده‌ای دارد و حاوی 5 تا 16 درصد اسیدهای چرب اشباع شده است و بر همین اساس برخی متخصصان قلب و عروق آن را در كنار روغن زیتون، از بهترین روغن‌ها برای پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی می‌دانند. اما متاسفانه مصرف زیاد از حدش نیاز به ویتامین E را بالا می‌برد، بنابراین نباید تنها روغن مصرفی خانواده‌ها باشد.


    ¤ روغنی از سویا
    اگر می‌خواهید از فواید روغن سویا بهره ببرید، از آن برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده نکنید، بلكه آن را برای دم کردن برنج، پختن موادغذایی با حرارت پایین و برای سالاد مصرف كنید. دکتر کشاورز می‌گوید:«تحقیقات مشخص کرده اند که مصرف غذاهای حاوی سویا و فرآورده‌هایش، موجب پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق، سرطان‌ها از جمله سرطان‌های وابسته به هورمون نظیر پستان و پروستات می‌شود.» بنابراین چه بهتر كه روغن این گیاه نیز در برنامه غذایی روزانه تان، سهمی داشته باشد.


    ¤ روغن‌ هسته انگور
    منبع روغن هسته انگور که از تفاله میوه تهیه می‌شود، شامل ساقه، هسته‌ها و پوست دانه انگور است. دکتر کشاورز می‌گوید: «روغن هسته انگور منبع خوبی از اسیدهای چرب غیر اشباع به شمار می‌رود و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و فشار خون را کاهش می‌دهد.» این روغن سرشار از ویتامین E است، بنابراین با مصرفش احتمال بروز سکته، سرطان و بیماری‌های قلبی کم می‌شود. این روغن کلسترول ندارد، HDL (کلسترول خوب) را افزایش و LDL (کلسترول بد) را کاهش می دهد.


    ¤ روغن ذرت
    از سال‌ها قبل، روغن ذرت نیز به‌عنوان ماده كاهش دهنده كلسترول شناخته شده، ولی نكته اینجاست كه روغن ذرت هر دو جزء بد و خوب كلسترول یعنی HDL و LDL را كاهش می‌دهد، یعنی به اصطلاح كلسترول کل را كم می‌كند، در حالی كه HDL جزء مفید كلسترول است و چه بهتر كه كاهش داده نشود.
    علاوه بر این ها، روغن ذرت برای درمان اگزما و بیماری‌های پوستی نیز مفید است. یادتان نرود كه این روغن دارای پایداری زیادی نسبت به اكسیداسیون بوده و برای مصارف مختلفی از جمله پخت و پز، سرخ كردن و سالاد گزینه مناسبی بوده و دارای مقاومت نسبتا خوبی در برابر حرارت است.

    در پایان، تمامی متخصصان فوق بر این نكته تأكید داشتند كه نباید در مصرف روغن‌ها، زیاده روی كرد، زیرا به هر حال انرژی زیادی دارند و به راحتی موجب افزایش وزن می‌شوند. به علاوه در حین مصرف شان باید به اصل تنوع و تناسب توجه داشت و هرگز نباید فقط یك روغن خاص را هر چند سالم است، مورد استفاده قرار داد.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید دستمال کاغذی

    در شرایطی که براساس تحقیقات برخی کارشناسان مسایل بهداشتی، ایرانیان در مصرف دستمال های کاغذی بالاترین رتبه را در مقایسه با کشورهای منطقه دارند، سرانه مصرف کاغذهای بهداشتی، به طور کلی، در کشورمان بسیار کمتر از کشورهای توسعه یافته است. در حال حاضر سرانه مصرف این کالاها در ایران حدود ۲۰۰ گرم و این سرانه در کشورهای پیشرفته تا ۳۵ کیلوگرم است اما متاسفانه بیش از ۲۵ درصد تولیدات داخلی، غیربهداشتی و غیراستاندارد است که برخی از آنها به دلیل استفاده از سفیدکننده های نوری، حامل بیماری های خطرناک پوستی هستند. البته امروزه در برخی کشورهای پیشرفته جهان، تولید دستمال کاغذی های ضدویروس در دستور کار کارخانجات تولید کاغذهای بهداشتی قرار گرفته است که استفاده از آنها موجب کاهش شیوع ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی می شود.


    ● دستمال کاغذی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟
    دستمال کاغذی در کشورمان از تنوع نسبتا بالایی برخوردار است و تقریبا در تمام مغازه ها انواع آن شامل دستمال کاغذی های ساده و طرح دار ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ عددی (دولا)، دستمال های مرطوب آرایشی و بهداشتی و دستمال های مرطوب و خشک عطری، دستمال های جیبی، رولی (یک قلو و دوقلو) و حتی فله ای دیده می شود که البته بسته به نوع کالا، کشور و کارخانه تولیدکننده و چگونگی بسته بندی قیمت های مختلفی دارند.
    یکی از نکات پراهمیت در استفاده از دستمال های کاغذی، کیفیت آن است. دستمال کاغذی مرغوب و مناسب به دستمال کاغذی ای گفته می شود که بعد از خیس شدن، پودر و ریزریز نشود و بعد از چند دقیقه به حالت اولیه خود برگردد. همچنین دستمال کاغذی هایی که بوی نامطبوعی دارند و روی آنها لکه مشاهده می شود از انواع مرغوب به شمار نمی روند. در عین حال، دستمال کاغذی باید از خمیر الیاف سلولزی و به رنگ سفید یا الوان باشد. ویژگی مهم دیگر کرپ شدن آن است. منظور از کرپ، چین خوردگی های سطح دستمال کاغذی است که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می شود، به طوری که هنگام تماس با آب و مایعات بعد از حداکثر نیم ساعت حالت اولیه را به دست می آورد. از طرف دیگر یک دستمال کاغذی استاندارد سالم، فاقد پرز، الیاف خرد شده، سوراخ و اجسام خارجی است و هنگامی که یک برگ آن را مقابل نور قرار می دهید باید پراکندگی الیاف به طور یکنواخت دیده شود. رنگ به کار رفته در ساخت دستمال های کاغذی هم باید از رنگ های مجاز و ثابت و با رنگ بسته بندی تقریباهم رنگ یا متناسب باشد.
    گاهی دیده می شود که در صورت کشیدن یک برگ دستمال کاغذی همه برگ ها بیرون می ریزند اما هنگام خرید باید به این نکته دقت کنید که دستمال کاغذی استاندارد در بسته باید به طور تا خورده به نحوی بسته بندی شود که به راحتی و تک تک بتوان آنها را از بسته خارج کرد. هنگام خرید باید به نکات زیر توجه کنید:

    ▪ نام کارخانه تولیدکننده دستمال کاغذی و آدرس باید روی جعبه وجود داشته باشد.

    ▪ تاریخ تولید و انقضا و شماره سری و پروانه ساخت روی جعبه حک شده باشد.

    ▪ مشخصات محتوای داخل جعبه شامل تعداد ابعاد برگ ها (مثلا ۲۰×۵/۲۰ سانتی متر)، جنس دستمال (مثلا عبارت ۱۰۰ درصد کاغذ تیشو درجه یک) و علامت استاندارد باید روی جعبه کاملا واضح دیده شود و تمام این موارد ذکر شده روی جعبه باید با محتویات داخل آن مطابقت داشته باشد.

    ▪ برگ های دستمال کاغذی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و طی مراحل حمل و نقل، شکل ظاهری خود را از دست ندهد.

    ▪ برگ های دستمال باید در یک بسته و با ابعاد یکسان بسته بندی شوند و تعداد ورق ها نباید کمتر از تعداد مشخص شده روی بسته باشد.

    ▪ دستمال کاغذی های فله ای (چه به صورت کیلویی و چه در تعداد زیاد با قیمت های پایین) از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و به همین دلیل خانواده ها باید برای خرید این محصولات بهداشتی هزینه و بودجه مناسبی را اختصاص دهند تا به همان نسبت سلامت خود را تضمین کنند.

    ▪ اگر از کیفیت محصولات خارجی مطمئن نیستید، از تولیدات داخلی با نشان استاندارد استفاده کنید.

    نوع دستمال کاغذی را براساس نیاز خود انتخاب کنید. دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش صرفا برای همین منظور تولید می شوند و استفاده دیگری ندارند. دستمال های مرطوب کودک استانداردهای خاص خود را دارند و نباید از دستمال های دیگری برای کودکان استفاده کرد. دستمال های آشپزخانه و توالت نسبت به دستمال کاغذی های دیگر جنس محکم و استحکام بیشتری دارند و در موارد دیگر نباید مورد استفاده قرار گیرند.
    دکتر مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه «استفاده صحیح از دستمال کاغذی حین بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار حایز اهمیت است»، می گوید: «متاسفانه بیشتر افراد وقتی سرما می خورند و آب ریزش بینی دارند، دستمال های آلوده خود را هر جایی می اندازند و از این طریق آلودگی را منتقل می کنند. در عین حال، استفاده از دستمال کاغذی غیراستاندارد باعث بروز آلرژی، سرفه، مشکلات پوستی و... می شود و به همین دلیل، توصیه می شود که خانواده ها هنگام خرید از باکیفیت بودن محصول، مطمئن شوند. نکته مهم دیگر اینکه این دستمال های کاغذی یک بار مصرف هستند و در صورت کثیف شدن نباید در جیب یا دست نگه داشته شوند و با مخاط بدن تماس یابند. به همین دلیل، هنگام سرماخوردگی حتما باید دستمال کاغذی جیبی به همراه داشته باشید و از تماس مستقیم آنها با چشم، دهان و ناحیه تناسلی جدا خودداری کنید.»
     

     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    وقتی شوهرتان با شما قهر می کند چگونه رفتار کنید؟

    تفاوت جنسیت زن و مرد در زندگی احساسی دارای اهمیت است ولی در زندگی های کنونی چندان به آن اهمیتی داده نمی شود زیرا این مطلب ثابت شده که تفاوت انگیزه پنهان عامل بسیاری از هم پاشیدن های زندگی مشترک است.
    یک نمونه از اتفاقات چگونگی برداشت زن و شوهر از برخوردهای احساسی را ذکر می کنیم. به طور مثال زنان به واسطه حساسیت های درونی شان بیشتر دچار دلخوری می شوند و این گله کردن ها چیزی است که آقایون به شدت از آن فراری هستند.
    یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیا می گوید: شوهران همگی از اختلاف خانوادگی ناراحت و منزجرهستند، درحالی که همسرانشان زیاد به آن اهمیت نمی دهند. دلیل اینکه مردها به قهر پناه می برند این است که می خواهند خود را از طغیان احساسات حفظ کنند. او به این نتیجه رسیده است که وقتی مردها قهر را شروع می کنند تعداد ضربان قلبشان حدود ۱۰ ضربه در دقیقه آرام تر می شود و نوعی احساس انفعالی رهایی به وجود می آورد اما تناقضی که اینجا دیده می شود این است که زنان ضربان قلبشان بالاتر می رود و این مساله بسیار جالب است و جای تامل دارد. این واکنش احساسی که هر کدام از دو جنسیت از راههای متضادی در جست و جوی راحت شدن هستند باعث جهت گیری های کاملا متفاوت در مقابل برخوردهای احساسی هر یک از این دو جنسیت می شود.
    اما به خاطر داشته باشید وقتی شوهران قهر می کنند باعث تحریک طغیان در زنان می شوند که کاملا احساس بیچارگی به آنها دست می دهد و این حالت تکرار دوره جنگ های خانوادگی را به آسانی بالا می برد، و ممکن است که خیلی زود از کنترل خارج شوند. راه حل پیشنهادی ما به شما این است که زمانی که همسرتان بعد از یک نزاع به حالت قهر سکوت می کند و به لاک خود می رود او را تنها بگذارید تا هم او به آرامشی نسبی برسد و هم خودتان بتوانید با منطق و به دور از طغیان احساسات زودگذر با هم مشکلات زندگی تان را حل کنید.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    Blu-Ray (بلو-ری) چیست؟


     

    » Blu-Ray چیست؟
    BD یا همان Blu-Ray Discs نسل آینده ی تکنولوژی دیسک های نوری است که با همکاری بزرگ ترین شرکت های IT به تولید رسیده است. برخلاف دستگاه های رایت دیسک های DVD که از نور مادون قرمز استفاده می کنند دیسک های بلوری به وسیله ی نور فرا بنفش (که دارای طول موج کمتری است) نوشته می شوند. این موجب می شود تا علاوه بر کیفیت و دقت بالاتر در مراحل رایت حجم دیسک ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد؛ به گونه ای که یک دیسک DVD یک لایه 4.7 گیگابایت و دو لایه 8.5 گیگابایت اطلاعات ذخیره می کند در حالی که دیسک های جدید بلوری یک لایه 25 گیگابایت و دولایه 50 گیگابایت توانایی ذخیره اطلاعات را دارا می باشند.
    اما این فضای وسیع ذخیره سازی به چه کار می اید؟ همانطور که می دانید رابطه ای مستقیم بین کیفیت تصاویر ویدئویی و حجم انها برقرار است. پس برای داشتن فیلم هایی با کیفیت تر نیاز به فضایی بیشتر خواهیم داشت که با تشکر از تکنولوژی بلوری این فضا مهیا گردیده است. فیلم های سینمایی غالبا به وسیله دوربین های 35 میلی متری فیلم برداری می شوند. اما فرمت 35 میلی متری به گونه ای نیست تا بتوان فیلم ها را در قالب ان توزیع کرد. تنها راه ممکن تبدیل نگاتیو های اصلی به فرمتی رایج تر و ارزان تر است. در جریان این تبدیل بخشی از جزئیات تصاویر از بین خواهند رفت چرا که تبدیل فرمت فیلم با فشرده سازی آن همراه است. با افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات نیاز به فشرده سازی کاهش می یابد و این به معنای افزایش کیفیت و جزئیات تصاویر است. ظهور دیسک های بلوری این امکان را فراهم کرده است تا فیلم های سینمایی در قالب فرمت وضوح بالا (High Definition) ارائه گردند.

    سایزهای استاندارد BD-Rip ها عبارتند از:

    720p : 1280x720
    1080p: 1920x1080

    در حالیکه ابعاد استاندارد DVD عبارتند از:

    480p: 720x480
    576p: 720x576

    » «وضوح بالا» (HD) چیست؟
    تصاویر ویدئویی با حاصلضرب پیکسل های تشکیل دهنده ی شان شناخته می شوند. به عبارت ساده تر حاصلضرب پیکسل های موجود در طول و عرض یک تصویر (رزولیشن) بیانگر میزان دقت و کیفیت ان است. رزولیشن تصاویر تبدیل شده به فرمت DVD معادل 720*480 می باشد در حالی که رزولیشن تصاویر "وضوح بالا" که روی دیسک های بلوری عرضه می گردند تا 1920*1080 قابل دسترسی است. و این به معنای کیفیتی چندین برابر است. وقتی شما فیلمی را با فرمت "وضوح بالا" می بینید جزئیاتی را مشاهده خواهید کرد که قبلا به هیچ وجه تجربه نکرده اید، چرا که هیچ دستگاهی توان نشان دادن ان ها را نداشته است.


    » برای دیدن یک فیلم بلوری به چه امکاناتی نیاز داریم؟
    دیسک های بلوری نیاز به دستگاه های پخش کننده ی خاص خود دارند. این دستگاه ها در حال حاضر در مقایسه با دستگاه های پخش DVD از قیمت بالایی برخوردارند. اما نگران نباشید شما هم با DVD درایو خود می توانید فیلم بلوری ببینید. کافی است تا یک فیلم با فرمت BD-Rip تهیه کنید. این فرمت نسخه کپچر شده ی دیسک های بلوری می باشد. که به نسبت دارای همان کیفیت می باشد ولی به راحتی روی دیسک های DVD قابل ذخیره سازی است.
    یکی از بهترین نرم افزار هایی که می توانند در پخش فیلم های BD-Rip به کمک شما بیایند VLC است. این نرم افزار را از اینجا می توانید دریافت کنید.
    علاوه بر امکان مشاهده فیلمهای BD-Rip با کامپیوتر، تعدادی از دستگاه های پخش نیز این فرمت را پشتیبانی می کنند که در اکثر آنها باید هارددیسک یا فلش مموری به دستگاه پخش کننده متصل شود. WD TV و Seagate FreeAgent Theatre دو نمونه از این دستگاه ها هستند.


    » جمع بندی:
    اگر یک بار فیلمی را با فرمت "وضوح بالا" و روی دیسک های بلوری ببینید؛ اگر یکبار شعله های اتش انفجار را از نزدیک لمس کنید و وحشت کنید؛ و اگر یکبار با دور شدن قطار قرار گرفتن چین و چروک اندوه را روی چهره مادری که در ایستگاه دست تکان می دهد ببینید و اشک در چشمان تان حلقه بزند دیگر تجربه ی دیدن فیلم های "وضوح بالا" را فراموش نخواهید کرد.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    فروش زمین توسط فلسطینیها


    برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک نمائید


    .: سوال:
    لطفا در مورد فروش زمین توسط فلسطینیها که این روزها در موردش زیاد صحبت میشه توضیح دهید؟
     

    .: پاسخ:
    پشایعه ای که این روزها در توجیه اقدامات وحشیانه صهیونیستها در غصب سرزمینهای فلسطینیان مطرح است، مساله فروش این سرزمین ها توسط خود فلسطینیان است. نویسنده در مقاله ای کوتاه با استفاده از آمار ثابت می‌کند که تنها چند درصد ناچیز - و آنهم نه با طیب خاطر و توسط خود فلسطینیان - فروش زمین مطرح بوده است و تعمیم ان به کلیه سرزمینهای غصب شده از دیگر توطئه های استعماری و صهیونیستی می‌باشد. مطمئنیم که این سخن را شما نیز شنیده اید که "فلسطینیها خودشان زمین‌هایشان را به یهودیان فروخته‌اند." حال نکاتی در این باره بیان می‌گردد.
    زمینهایی که یهودیان تا قبل از شروع استعمار انگلستان بدست آوردند عبارت بود از: 56/1 درصد از کل خاک فلسطین. بدست آوردن این زمینها به آسانی صورت نگرفت. آنها برای تصاحب این زمینها از فساد دستگاه اداری دولت عثمانی (پرداخت رشوه) بیشترین بهره را بردند. توجه به این نکته ضروری است که همه این زمینها از اراضی دولتی عثمانی بودند.
    با شروع استعمار انگلیس بر فلسطین (1948- 1917) شاهد افزایش نفوذ یهودیان در فلسطین هستیم. استعمار انگلیس با سیاستهای شوم خود شرایطی را فراهم آورد تا یهودیان راحت‌تر بتوانند زمینهای فلسطینیان را غصب کنند. زمینهای تملک شده توسط یهودیان در دوران استعمار بدین شرح است:

    1- بخشی از این اراضی را انگلیسیها به یهودیان هدیه دادند. این سرزمینها در دو مرحله در اختیار یهودیان قرار گرفت. مرحله اول نماینده انگلیس در فلسطین 325 هزار دونم زمین معادل 20/1% از اراضی فلسطین را به آژانس بخشید.
    مرحله دوم نماینده انگلیس در فلسطین 175 هزار دونم زمین معادل 64/0% اراضی فلسطین را به قیمت ناچیزی به آژانس یهود اجاره داد.

    2- در دوره عثمانی مرزی بین فلسطین و لبنان و سوریه وجود نداشت. به همین دلیل مقداری از اراضی فلسطین توسط فئودال‌های لبنانی و سوری خریداری شده بود. بعد از فروپاشی عثمانی و توطئه فرانسه و انگلیس بین مناطق فوق مرزبندی صورت گرفت. فئودال‌ها که دیگر به زمین‌هایشان دسترسی نداشتند، منتظر فرصتی بودند که زمین‌هایشان را در فلسطین بفروشند. یهودیان از این فرصت استفاده کردند و زمینهای آنان را با پرداخت ارقام نجومی صاحب شدند. به این ترتیب 625 هزار دونم یعنی 31/2 % از خاک فلسطین در اختیار یهودیان قرار گرفت.
    3_ زمینهایی که توسط فلسطینیان فروخته شد 264000 دونم یعنی 96/0% از کل فلسطین بود. مردم فلسطین افرادی که زمین خود را به یهودیان می‌فروختند را خائن محسوب می‌کردند.
    جدول زیر چگونگی تصاحب زمینهایی که یهودیان تا قبل از سال 1947 در اختیار گرفتند نشان می‌دهد.

    - چگونگی دستیابی به این زمین‌ها و درصد این زمین‌ها نسبت به مساحت کل فلسطین:
    در دوران دولت عثمانی و آغاز حکومت نظامی انگلستان بر فلسطین 55/1 %
    نماینده انگلستان به یهودیان اجاره داد 64/0 %
    حکومت نظامی بریتانیا به یهودیان واگذار کرد 20/1%
    از مالکان بزرگ غیرفلسطینی خریداری شده است 31/2%
    از مالکان بزرگ فلسطینی خریده شده‌ اند 96/0%
    مجموع این زمین ها 6/6 %

    امروزه زمینهایی که رژیم اشغالگر قدس در اختیار گرفته است با توسل به قدرت نظامی می‌باشد و تعمیم چگونگی تصاحب بخش کوچکی از فلسطین به کل سرزمین آن تحت عنوان فروش زمین شایعه‌ای بیش نیست.
     

     

     

     

     

     
      u گردشگري


    سنگاپور؛ از شیره‌كش‌خانه‌های دیروز
    تا فن‌آوری پیشرفته امروز

    سنگاپور شیره‌كش‌خانه‌ها، لنج‌های مروارید‌یاب و ریكشا‌های بخاری خود را با برج‌های بتونی و شیشه‌ای تاخت زده است؛ در نگاه اول، سنگاپور اعجاب‌آورانه مدرن و ناشناخته است، اما این شهر انكار‌ناپذیر آسیایی، جایی كه سنت‌های چینی‌، مالایی و هندی، از فنگ‌شویی گرفته تا نیاكان‌پرستی، چشم‌اندازهای رنگارنگ و متباین روزانه را خلق می‌كنند، زنده و پر طراوت است.
    سنگاپور جزیره و دولتی كوچك در جنوب شرقی آسیا و یكی از بزرگترین مراكز تجاری داد و ستد كالا در جهان است. سنگاپور توسط پل‌های ترانزیت با مالزی مرتبط است. سنگاپور ابتدا به عنوان یك مستعمره بریتانیایی، و در سال ۱۸۱۹، بنیان نهاده شد. از زمان استقلال به یكی از پررونق‌ترین كشور‌های جهان تبدیل شده و امروز پر ترافیك‌ترین بندر دنیاست. مخلوط آسمان‌خراش‌ها و متروی نوین، آمیخته با سنن قدیمی منطقه، با غذاهای لذیذ، فروشگاه‌های عالی و زندگی شبانه پر طراوت؛ این باغ‌شهر زیبا، اقامتی دلپذیر را مژده می‌دهد.


    ±شهر سنگاپور
    یکی از زیباترین و تمیزترین پایتخت های دنیا در جهان، که گویا از اول با یک مدل معماری شهری به دنیا آمده، پایتخت سنگاپور است.
    ساختمان ها به دلیل محدودیتهای کنترل ترافیک هوایی نباید بیشتر از ۲۸۰ متر ساخته شوند و این باعث به وجود آمدن ساختمان های بلند (البته نه خیلی بلند) و سازگار از نظر ارتفاع و مدل شده است که افق آنرا بی همتا کرده است: سه ساختمان با ارتفاع دقیق ۲۸۰ متر و ۵ ساختمان دیگر با ارتفاع بالای ۲۰۰ متر در این پایتخت زیبا به چشم می آید.
    ساختمان ها عموما به رنگ روشن هستند و پهنای وسیعی از فضاهای سبز در اطراف مرکز شهر وجود دارد.
    این شهر جنوب شرق، قطعا در نوع خود بی نظیر است. جمعیت ۳.۸ میلیون نفری سنگاپور به عنوان ساکنان شهری بزرگ هم اکنون میزبان گردشگران بسیاری هستند.
    سنگاپور که تا چندی پیش مرکز کشاورزی و قطب تولید چای در جنوب آسیا مطرح بود امروزه مهمترین مرکز جهانگردی دنیا محسوب می شود.


    ±جاذبه‌ها
    سنگاپور آمیزه جذاب و غریبی از فرهنگ‌ها، دوران‌ها و محیط طبیعی است. شهری برای تماشا و تجربه‌های جدید؛ منطقه براس باسا با موزه‌ها و ساختمان‌های دیدنی، بوی ادویه‌ها در هند كوچك، آرامش خیابان عرب‌ها در تضاد با شوریدگی تجارت در چایناتاون، سواحل گیرای سنتوسا و جزایر جنوبی، باغ‌ها و پارك‌ها با پرندگان، پروانه‌ها و گیاهان یكتا، معابد و مساجد، آسمان‌خراش‌ها، بازارها و خرید و خرید و خرید.
     

    ±جزيره سنتوسا
    به معناي صلح و آرامش در زبان مالايي مي باشد. اين جزيره در فاصله 20 كيلومتري از مركز شهر واقع شده است و يكي از مهمترين مراكز توريستي سنگاپور محسوب مي شود. آكواريوم معروف و ديدني آن با بيش از 2500 ماهي از 260 گونه مختلف، پارك و باغ وحش، زمين هاي گلف و ورزشهاي آبي، برنامه نمايش دلفين ها و اصلي ترين بخش جزيره، رقص فواره ها با جذابيت خاص و جادويي نمايش بسيار ويژه و فراموش نشدني براي جهانگردان و بازديدكنندگان به ارمغان مي آورد.


    ±پارك شبانه روزي سافاري
    تجربه بازديد از حيات وحش در شب شايد براي كمتر كسي امكان پذير باشد. پارك شبانه روزي سافاري Nightsafari اولين پارك جيات وحش شبانه در جهان است كه بازديدكنندگان مي توانند نادرترين گونه هاي حيوانات جهان را در اين محل مشاهده كنند. سافاري شبانه يكي از معروفترين مجموعه هاي حيات وحش در جنوب شرق آسيا محسوب مي شود.
    اين مركز شامل قسمت هاي جالبي از قبيل آكروباتيك، عكس گرفتن در كنار حيوانات وحشي، سفر با قطار، پياده روي در جنگل هاي وحشي به همراه توضيحات مربوط به هر بخش توسط راهنمايان مجرب پارك و شوي حيوانات دست آموز مي باشد.
     

    ±محله چینی ها
    این مکان در سال 1821 هنگامی که اجناس ارزان قیمت چینی از شهر Xiamen Fujian چین وارد سنگاپور شد بازگشایی شد. مسافرین که از چین آمده بودند و همگی مرد بودند در اطراف جنوب رودخانه سنگاپور که به Telok Ayer معروف است مسكن گزیدند.


    ±پارک مرلیون
    این پارک به عنوان نماد هیئت توریسم سنگاپور در سال 1964 طراحی شده بود که مجسمه شیر با پیکر ماهی که بر امواج قرار گرفته است در آن قرار دارد که تمثیل سنگاپور نسبت به کل جهان می باشد.


    ±سنتوزا و دنیای زیر آب
    در این مجموعه می توان با تله کابین به سمت سنتوزا حرکت کرد و منظره با شکوه آسمان سنگاپور و بندر تجاری جهانی سنگاپور را از چشم پرندگان مشاهده کرد. هنگام ورود تصاویری که نمایانگر تاریخچه سنگاپور هستند را مشاهده می نمائید.این تصاویر نقاشی شده مومی هرگز جذابیت و زیبایی خود را از دست نمی دهند. در بخش دیگر معرفی جشن های نژادی سنگاپور با تصاویر، صدا و بو می باشد. و بخش بعدی دنیای زیر آب است که در این بخش می توان بیش از 6.000 موجود دریایی در انواع و اندازه های مختلف مشاهده کرد.


    ±دریاچه دلفین های سنتوزا
    دلفین های این دریاچه که از تایلند به این مکان آورده شده است به دلیل اینکه رنگ پوستشان به صورتی گرویده است معروف هستند. 6 دلفین این دریاچه در تانکی به عمق 5/4 متری حاوی آب دریا و مشابه زیستگاه طبیعی این دلفین هاست زندگی می کنند. در کنار نمایش جالب دلفین ها شما می توانید با کمک راهنما و نیز آموزش ویژه وارد این استخر شوید و دلفین ها را با دست لمس کنید. ساعات نمایش از 11 صبح تا 1.30 بعد از ظهر به غیر از روزهای بارانی می باشد.

    ±باغ وحش
    اين باغ وحش باشكوه با مساحت 90 هكتار در برگیرنده بیش از 2.000 حیوان از سراسر جهان می باشد که بسیاری از این حیوانات آزاد هستند و تنها با حفاظ های طبیعی از قبیل آب یا بوته ها نگهداری می شوند. در این مکان می توانید صبحانه ای دلپذیر مشتمل بر نان تست و تخم مرغ و کرنفلکس و اقسام میوه های گرمسیری (به صورت اختیاری) میل نمائید کما اینکه بعید نیست در این حین اوان گوتانی به شما هنگام صرف صبحانه بپیوندد!!



     

    ±باغ پرندگان
    اين پارک با مساحت 20 هکتار شما را با دوستان پردار انسانها رو در رو میکند. این پارک مشتمل بر بیش از 7.000 پرنده جالب و عجیب است و متنوع ترین پارک پرندگان در جهان می باشد. میتوان در این پارک نمایش شکار سلطان آسمان (عقاب) را مشاهده نمود.


    ±خیابان ارچاد - ارکید
    این جاده که 5/2 کیلومتر می باشد بیشترین فروشگاه ها و مراکز خرید را در خود جای داده است. این جاده که به طور طبیعی درختچه های جوز و فلفل در آن وجود دارد دربرگیرنده شیک ترین فروشگاه ها و رستوران ها و هتل های لوکس می باشد. معروف ترین مراکز خرید این مجموعه شامل Ngee Ann City، Tangs Department Stor، Wisma Atria، Heeren و Centrepoint می باشد. با این وجود هنوز برخی قسمت ها ی این جاده از دسترس بلدوزر در امان بودند و مربوط به اوایل قرن بیستم می باشند مخصوصاً مغازه های peranakan نزدیک Emerald Hill از نمونه این نوع ساختمان ها می باشد.


    ±اسکله قایق
    یکی از بهترین نقاط سنگاپور رستوران های روباز آن می باشد. این مکان که مملو از افراد بومی و خارجی ها و توریست ها می باشد در برگیرنده کافه های شیک، رستوران های رو باز و گسترده و میکده های مختص جوانان و گالری های مد می باشد. در این مکان علاوه بر تجارت بار کشتی ها در کنار رودخانه میزهای متعددی جهت صرف غذا در فضای آزاد تعبیه شده است. این مکان که مانند نقاشی زیبا می باشد با وجود شلوغی دارای منظره چشم نواز از رودخانه سنگاپور و املاک مستعمره نشین می باشد.


    ±باغ گیاهشناسی
    این باغ که در ماموریتی جهت پرورش گیاهان به دلایل اقتصادی در سال 1859 تاسیس گشته است در برگیرنده مساحت 52 هکتار می باشد.سال 1877 پرورش اولین درختان کائوچو مالزیایی و اندونزیایی نقطه تاریخی برای این باغ محسوب می شود. امروزه این پارک با داشتن بیش از 600.000 گونه گیاه مختلف، بزرگترین باغ گیاهی جهان محسوب می شود. این پارک تنوع فراوانی از گوناگونی و وضعیت گیاهان ارائه می دهد و هر نوع گیاهی از چمن زارهای پیچیده و تابیده، باغ های ارکیده تا گیاهان جنگل های استوایی در این منطقه دیده می شود. دیگر جذابیت های این مکان باغ ارکیده طبیعی، مرکز بازدیدکنندگان، چایخانه، باغ های ادویه و دریاچه ای بومی است.


    ±موزه تاریخ
    در این موزه می توانید وقایعی را که از قرن چهاردهم سبب شکل گیری سنگاپور تا کنون شده است را دنبال کنید. این موزه به مانند شهر فرنگی است که در آن فرهنگ و تاریخ غنی مردم سنگاپور، ریشه اجدادی و تعدد مذهبی و نژادی و جنگ ها ونزاع های تاریخی ملت سنگاپور را کشف می کنید. فراموش نکنید که جواهرات و طلاهای Javanse متعلق به قرن چهاردهم که مربوط به دوران قبل از استعمار سنگاپور است را مشاهده کنید.


    ±اسکله کلارک
    این مکان که مجموعه ای از مغازه های زنجیره ای قرن نوزدهم بوده است، هم اکنون دربرگیرنده بیش از 50 مغازه و فروشگاه می باشد که عرضه کننده انواع لباس های ابریشمی و پارچه های طرح دار تا مبلمان و عتیقه جات می باشد. در هنگام شب این منطقه تبدیل به کارناوالی زنده از رستوران های، میکده ها، بار ها و رستوران های روباز می شود. برای صرف غذای محلی این مکان که کباب مالزی می باشد باید به Clarke Quay Satay Club مراجعه کنید. در این مکان قایق سواری از اسکله تا دهانه رودخانه سنگاپور میسر می باشد.


    ±کلیسای سنت ژوزف
    این کلیسا دراوایل دهه سال 1800 توسط "فرانسیسکو دو سیلوا ماله " تاسیس شده است. پس از اینکه این کلیسا در سال 1906 فرسوده و کهنه گشت، تصمیم گرفته شد که در این مکان کلیسایی جدید ساخته شود. و این امر منجر به تکمیل این کلیسا در سال 1912 شد. این کلسیا مشتمل بر یک گنبد هشت گوشه و دو گنبد دیگر مجاور این گنبد اصلی می باشد. حیاط این کلیسا در جمعه ها مملو از عبادت کنندگان می شود که ممکن است برخی به علت کمبود جا به بالکن بلوک های آپارتمانی اطراف بروند. اگر جمعه در این مکان حاظر شوید می توانید در مراسم مذهبی یادآوری مصلوب شدن حضرت عیسی نیز شرکت داشته باشید.


    ±باغ های Tiger Balm
    خوبی مسبب خیر و بدی مسبب شر است" این گفته ها و آموزه ها وآداب و رسوم اجدادی و افسانه های چینی بارها و بارها در این پارک انبوه و دست نخورده بازگو می شود و یکی از سرگرمی ها در این پارک است. در این پارک بیش از 5.000 تصویر از اسطوره های چینی و بیش از 1000 مجسمه و 150 تابلو بزرگ برجسته وجود دارد. تئاتر و فیلم نمایش های کلاسیک چینی و نمایش مجلل تاریخی وعروسک های خیمه شب بازی از تاریخ چین، افسانه ها و قهرمانان چینی از دیگر جذابیت های این پارک است. سواری به درون شکم اژدها و بازدید از صحنه های ده بارگاه جهنم را نباید در این پارک از دست داد. کما اینکه سواری های متعددی در این پارک میسر می باشد.


    ±ویزای سنگاپور
    اتباع برخی كشورها جهت بازدید از سنگاپور می‌توانند روادید تا سقف ۳۰ روز را در هنگام ورود به سنگاپور دریافت نمایند. اما اتباع برخی كشور‌ها برای دریافت ویزا به دعوتنامه نیاز دارند. اتباع ایران نیز شامل این قانون می‌شوند. جهت اخذ روادید سنگاپور به مدارك زیر نیاز دارید:
    اصل و كپی گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
    تكمیل فرم به همراه یك قطعه عكس كه به این فرم الصاق می‌گردد
    اصل و كپی شناسنامه و یا كارت شناسایی
    دعوتنامه از طرف یك ساكن و یا شهروند سنگاپور
    بلیط رفت و برگشت
    مداركی كه نشان‌دهنده توانایی مالی شما برای سفر است هزینه صدور روادید بازدید ۶۰ دلار سنگاپور است. ویزای سنگاپور از طریق سفارتخانه‌های سنگاپور، مرزهای ورودی و همچنین از طریق درخواست الكترونیكی (SAVE) قابل دریافت است. دولت سنگاپور در ایران سفارت ندارد و برای دریافت روادید سنگاپور به نمایندگی‌های این كشور در سایر ملل مراجعه نمایید. هزینه‌ صدور روادید در صورت رد تقاضا و یا انصراف غیر قابل استرداد می‌باشد.


    ±اطلاعات ضروري
    طول پرواز از تهران تا سنگاپور حدود 5/6 ساعت مي باشد.
    اختلاف ساعت: سنگاپور حدود سه ساعت و نيم از تهران جلوتر مي باشد.
    واحد پول سنگاپور: دلار سنگاپور
    مراكز خريد در شهر سنگاپور: فروشگاه رابينسون- خيابان اورچاد- فروشگاه OG و Lucky Plaza
    ولتاژ برق: 220 ولت مي باشد.
    آب لوله كشي قابل شرب نمي باشد.
    كد تلفن سنگاپور 00656 مي باشد.
    مراكز ديدني شهر سنگاپور: تالاز شهرداري- محله چينيها – مبد هندو- باغ پرندگان- موزه بنيان گذاران سنگاپور
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    اسامی 30 میلیاردر ایرانی

    خیلی ها موفقیت را داشتن موقعیت شغلی مناسب و برخورداری از رفاه کامل می دانند، اگرچه بسیاری ثروتمند بودن را به عنوان نوعی ارزش، شاید شبیه به موفقیت نمی دانند، اما در بسیاری از کشورهای دنیا چنین است. از همین راهروی فکری هم هست، که ثروتمند ترین مردان و زنان دنیا، آنجا که سامانه مالیاتی درستی هم وجود دارد، با افتخار سر خود را بالا می گیرند و از ثروت مشروعی می گویند که البته قانونمد و شفاف به دست آمده است و کم نیستند لیست های ثروتمند ترین افراد یک کشور یا جهان که در نشریات مطرح می شوند.
    در "ایران سال 1389 "اما ، موضوع مثل خیلی از مقولات دیگر متفاوت از دنیاست. در اینجا، پولدار بودن همان است که در «به کجا چنین شتابان؟» و «دارا و ندار» نشان داده می شود ؛ اگرچه این سریال محصول ماه های اخیر است، اما فیلمنامه آن در ذهن بسیاری از افراد جامعه ما از خیلی سال ها پیش نقش بسته است. سال هایی که گنج قارون ساخته شده بود.
    بر اساس این تفکر است که: «اولا پولدار ها خبیث هستند و هیچ راهی به جز بالا کشیدن حق فقرا نداشتند تا پولدار شوند. ثانیا، پولدارها معمولا امراضی نظیر سرطان خون (خاص مرفهان بی درد) دارند و اگر این را هم نداشته باشند، حتما از حرص پول سکته می کنند. بچه هایشان هم که اگر ایدز نداشته باشند(که این ایدز هم سوغات یک سفری خارجی و بی بندوباری است) حتما معتاد و الکلی هستند.»
    با این پاراگراف کوتاه، چه کسی حاضر می شود بگوید من ثروتمندترین ایرانی هستم؟ بهتر آنکه چیزی رو نشود. از طرف دیگر هم، خانواده 8 نفری که نان شب شان به زحمت در می آید، پای تلویزیون ال سی دی قسطی(وارد شده توسط یکی از آن ثروتمندان ایدزی) بنشینند ، وقتی که نوک پاهایشان به خاطر تنگی جا به هم می خورد، 500 تومان تخمه آفتابگردان بشکنند و به عاقبت ثروتمندان بدبخت نگاه کنند و خدا را هزار مرتبه شکر کنند که اگر پولدار نیستند و قسط خرید وسایل منزل و اجاره خانه و شهریه دانشگاه عقب افتاده و پول خرید گوشت ندارند و شیر یارانه ای گیرشان نمی آید و زیر کفششان هزار بار وصله شده، لااقل بچه هایشان ایدز ندارند، دست به قتل نمی زنند، از اعتیاد کمرشان نشکسته و...!
    از بحث دور نشویم، به لطف سامانه های مالیاتی و مالی کشورمان ایران، دو دسته ثروتمند وجود دارند. دسته اول که همیشه هم بحث برانگیز بودند، رانتی هستند و زمین خوار و ... اینها را کسی نه می شناسد، نه دیده، نه حساب هایشان معلوم است. لااقل 5 سالی هم هست که اسمشان از نوک زبان، به بیان نرسیده و هنوز مردم منتظر شنیدن نامشان هستند و مدارک ثروت نامشروعشان.در ضمن وقتی نام شان از نوک زبان بزرگان به مقام بیان نرسیده، انتظار زیادی است که از قلم ما بچکد!
    پس اجازه بدهید سراغ دسته دوم برویم، همان ها که ثروتمند هستند، اما شناخته شده اند و به خاطر شناخته شده بودنشان، مالیات می دهند. مالیاتی که کوچه های شهرمان را با آن اسفالت می کنند، صدا و سیمای مان را با آن می چرخانند و... برای پیدا کردنشان باید کمی بگردیم.
    در فهرست زیر، هرجا که دیدید، نام شرکت یا کارخانه ای آمده است، بدانید که در آن بنگاه اقتصادی، اشخاص زیادی کار می کنند و به واسطه تولید، چرخ اقتصاد خانواده شان می چرخد؛ پس قابل احترام هستند.

    ***

    1- علاء ميرمحمدصادقي: الان 79 سال دارد و متولد اصفهان است. كسي كه همه او را به‌عنوان پدر گچ و سيمان كشور مي‌شناسند.
    اولين صندوق قرض‌الحسنه انقلابي را 38 سال پيش در مسجد لرزاده تأسيس كرد.
    او بنيانگذار سازمان اقتصاد اسلامي است كه روزي قرار بود بانك خصوصي بازاري‌ها باشد اما با تهديد به استعفاي 7 عضو كابينه دولت موقت، به محاق تعليق رفت تا سرانجام در دولت احمدي‌نژاد به بانك قرض‌الحسنه تبديل شد.
    میرمحمد صادقی رئیس انجمن صنایع و معادن گچ کشور، رئیس خانه معدن کشور، بنیانگذار و رئیس هیات مدیره اتاق های مشترک این و کانادا، ایران و افغانستان، کمیته مشترک ایران و کره، شورای مشترک ایران و بحرین، و ایران و عربستان، اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات معدنی، عضو هیات مدیره شرکت کشتی سازی نوح، شرکت صنایع گچ خوزستان، شرکت صادراتی بنادر جنوب، شرکت پخش سیمان کشور و عضو هیات رئیسه اتاق تهران است.

    2- سید حمید حسینی: حضور اشخاصی مثل صفایی فراهانی در مجلس ترحیم پدر وزیر ارشاد برای بسیاری سوال برانگیز بود.
    پاسخ سوال را باید در فعالیت های اقتصادی برادر وزیر ارشاد جست، بالاخره برادر وزیر ارشاد با صفایی فراهانی همکار است.
    52 ساله است و اهل رفسنجان. رئیس هیات مدیره گروه بین المللی مذاکرات و مدیر عامل شرکت پالایشگاه نفت سروش است.

    3- محسن خليلي‌عراقي: مديرعامل شركت بزرگ بوتان. همین بوتان کافی است تا دامنه فعالیت های او مشخص شود.
    رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بوتان است، رئیس هیات مدیره انجمن مدیران صنایع ایران، رئیس هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران، دبیر کل کانون عالی کارفرمایان ایران، رئیس هیات مدیره شورای صنایع لوازم خانگی ایران، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان توزیع کننده گاز مایع ایران است. عراقی متولد 1308 در تهران است.

    4- شاهرخ ظهيري: حتما لااقل یکبار سس های او را تجربه کردید، به او سلطان سس هم می گویند ؛ پيشگام صنايع غذايي در كشور و بنيانگذار كارخانه‌هاي مهرام است.
    علاوه بر این، ظهیری 80 ساله عنوان های دیگری نظیر: نایب رئیس اتاق های مشترک ایران و روسیه، ایران و استرالیا، ایران و ارمنستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عضو هیات رئیسه اتاق ایران و کانادا، رئیس کمیسیون کشاورزی در صنایع و بسته بندی اتاق ایران، عضو هیات رئیسه انجمن مدیران، نایب رئیس کنفدراسیون صنایع غذایی ایران را نیز در کارنامه دارد.
    سلطان سس ایران ، متولد تهران است.

    5- مهدي جارياني: هربار که حمام بروید یا دست هایتان را بشویید، شاید به یاد جاریانی بیفتید. جاریانی متولد تهران است و 62 سال سن دارد. جاریانی مدیر عاملی شرکت های: پاکسان، انتباه، تولی پرس، پخش عظیم، کالا مصرفی، تولید مواد اولیه داروپخش(تماد) را در کارنامه دارد.

    6- علينقي خاموشي: متولد تهران است، اما چه کسی نمیداند که او اصالتا مشهدی است؟
    بالاخره دوران زیادی را به صندلی ریاست اتاق های بازرگانی تکیه زده و از سابقه دار هاست.
    به کت و شلوار عادیش نگاه کنید و با خودتان فکر کنید که در روزگاری نه چندان دور، هر مردی در شب دامادیش یکی از محصولات آقای مدیر را به تن می کرد.
    درست متوجه شدید، خاموشی 71 ساله، این عنوان ها را در کارنامه دارد(به جهت فزونی تعداد شرکت هایی که به واسطه ریاستش در بنیاد در آنها نیز نفوذ داشته است از ذکر بسیاری از آنها در اینجا خودداری شده است): رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ایران، رئیس هیات مدیره شرکت های: ریسندگی و بافندگی مطهری و پوشاک جامعه، مدیر کل شرکت های: ریسندگی و بافندگی مقدم و تیم، مدیر تولید نساجی ممتاز، عضو شورای عالی پول و اعتبار و رئیس بنیاد مستضعفان.

    7- اسداله عسگراولادي: همین یکی –دو هفته قبل، جوابیه معترضانه ای را به یکی از روزنامه های کثیر الانتشار فرستاده بود، از آنها گله کرده بود که چرا از وی با عنوان «حاجی ترانسفر» نام برده اند.
    عسگراولادی اهل تهران است و چه کسی است که او را نشناسد. بر اساس روایتی پیر مرد خوش قلب در جریان نگرانی بخش خصوصی از واگذاری نمایشگاه بین المللی تهران با آن وسعت در آن نقطه اعیان نشین تهران در جمع هیات نمایندگان اتاق چنین گفته بود: جناب رئیس(آل اسحاق) اگر اجازه می دهید، بنده به عنوان یک «کاسب جزء» همین حالا چک خرید نمایشگاه را بکشم!
    این اظهار نظرش در مقابل دیدگان حیرت زده خبرنگاران در زمان خودش کم سر و صدا نکرد!
    از اعضاي بنام مؤتلفه، رئيس اتاق مشترك ايران و چين، دارنده شركت بزرگ «حساس» كه در عرصه صادرات خشكبار و به خصوص پسته ايران در سطح جهان صاحب نام است. چند هفته قبل هم گفته شد دو بانک چینی را خریده، البته بعدا متذکر شد که کل بانک ها را نخریده ، بلکه سهام آنها را خریداری کرده است.

    8- فاطمه مقیمی: اهل رشت است. به روسری و مزدای صورتی رنگش نگاه نکنید، راننده کامیون های زیادی آخر برج چشمشان به دست خانم رئیس دوخته شده است.
    موسس و مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین الملل است و در کارگروه های مرتبط با موضوع حمل و نقل همکاری های زیادی دارد.
    داستان زندگیش هم خالی از لطف نیست. مقیمی قرار بوده مترجم یا معلم زبان باشد. ماجرا از جایی شروع شده که مترجم یک شرکت حمل و نقل بین المللی شده است و بعد وقتی صحبت های روسایش را ترجمه می کرده، فکر کرده که چرا خودش مدیر نشود. همین می شود که یک شرکت راه می اندازد و باقی ماجرا!

    9- محمد مهدی رئیس زاده: مشهدی 52 ساله انگار برای مدیریت در این دنیا حاضر شده: عضو هیات مدیره و مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت تسهیلات بازرگانی صنعتی، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بازرگانی صنایع ملی ایران، رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سیمان کرمان، عضو هیات مدیره شرکت سیمان ممتازان، عضو هیات مدیره گروه تولیدی لاستیک بارز، نایب رئیس هیات مدیره شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و... .

    10- احمد اميراحمدي: 71 ساله است، اما خیلی جوان مانده، به گوش های شکسته و پف کرده اش که نگاه کنید ظاهرا رمز جوانیش را دریافتید، کشتی گیر با سابقه ای است. البته کیست که نداند کار و پول خوب هم آدمی را جوان نگه میدارد! كشتي‌گير قديمي با گوش‌هاي شكسته كه به‌عنوان پدر سرب و روي كشور شناخته مي‌شود اهل تهران است.
    علاوه بر سرب و روی، در صنعت شیشه و بلور هم کم فعالیت نکرده است. عناوینی چون: رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت شیشه و بلور استان تهران، و شرکت تعاونی تولید کنندگان شیشه و بلور و انجمن تخصصی صنایع همگن شیشه وبلور تهران، نایب رئیس خانه صنعت و معدن تهران و... را هم یدک می کشد.

    11- تقي بهرامي نوشهر: فکر نکنید چون شهرتش به نوشهر ختم می شود شمالی ست. دو کلمه که حرف بزنید متوجه لهجه دلنشین اذریش خواهید شد.
    متولد 1324 در اردبیل است. اگر سر و کارتان به بازار آهن و ... خورده، احتمالا میخواهید بدانید چه کسی فی این بازار را مشخص می کند. با پدر خوانده فولاد كشور آشنا شوید! مؤسس چندين شركت بزرگ فولاد و فعال اين صنعت است.
    او موسس شرکت های گروه صنعتی نورد نوشهر، ذوب آهن اردبیل و سبلان و سهند، کارخانه قطعه سازی دینام و استارت اردبیل، سیمان خلخال، کاغذ سازی اترک اصفهان، رئیس انجمن فولاد کشور، دبیر کل خانه صنعت و معدن، رئیس هیات مدیره شرکت کشتیرانی لنگر است.

    12- محمد صدر هاشمي‌نژاد: از مؤسسان اولين بانك خصوصي كشور و رئيس هيأت‌مديره همان بانك، مدیر عامل شركت توانمند ساختماني استراتوس، كسي نمي‌داند او چقدر ثروت دارد، اما در زمينه ساختمان‌سازي و بازرگاني از بزرگان به شمار مي‌رود. صدر هاشمی متولد 1329 در شهر کرمان است.

    13- پدرام سلطاني: شخصي كه با وجود جوان بودن به‌عنوان يكي از بزرگان بخش خصوصي پتروشيمي معروف است.

    41 سال سن دارد و متولد زاهدان است. رئیس هیات مدیره گروه شرکت های پرسال، عضو هیات مدیره و دبیر کل اتحادیه صادر کنندگان فرآرده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، موسس، عضو هیات مدیره و مدیر عامل صندوق توسعه صادرات فرآرده های نفتی ایران است.

    14- علی شمس اردكاني: مديرعامل يك شركت بزرگ خودروسازي و از فعالين بنام صنعت خودروسازي خصوصي در كشور. سوابق اجرای شمس اردکانی کم نیست که بتوان در چند خط تمام آنها را گفت. رئیس مجمع ایران برای فردا، مشاور وزارت نفت، عضو هیات مدیره بانک مسکن در امور بازرگانی و مالی در اردن، رئیس هیات مدیره شرکت های گروه سرمایه گذاری و تبدیل گاز به مایع نارکنگان، رئیس اجرایی هیات مدیره شرکت های آسیای آرام و صنایع خودرو کویر و گروه بین المللی ساروج بوشهر، دبیر کل اتاق بازرگانی ایران، عضو بنیانگذار منطقه آزاد قشم و.... شمس اردکانی متولد 1322 در اصفهان است.

    15- عباسعلي قصاعي: از بازماندگان خاندان بزرگ سرمايه‌دار قصاعي و از بزرگ‌ترين فعالان صنعت چيني در كشور است. به سال1326 در نطنز به دنیا آمده و تا امروز نامش را با چینی و بلور در ذهن بازار ثبت کرده است. قصاعی 63 ساله مدیر شرکت های صنایع چینی قصایی، چینی زرین ایران، چینی یاسمن، صنایع بسته بندی زرین بان و رئیس انجمن صنایع چینی ایران است.

    16- محسن بهرامي ارض اقدس: بیشتر سمت های دولتی داشته مثل معاونت وزیر بازرگانی و مشاور وزارت نفت داشته است، اما این باعث نمی شود که ارض اقدس مشهدی چیزی از سایرین کم داشته باشد، چراکه در حال حاضر او مدیرعامل و عضو هیات مدیره ده ها شرکت صنعتی بزرگ است. ارض اقدس 54 ساله است.

    17- احمد پورفلاح: از اقتصادی های خوش تیپ «خیر» به شمار می رود. متولد کرج است و حالا 65 ساله شده. مديرعامل شركت بزرگ تأسيساتي سكو ايران است علاوه بر این عناوینی چون: قائم مقام رئیس هیات مدیره اتاق ایران و ایتالیا، نایب رئیس اتاق ایران و استرالیا، عضو شورای مرکزی ICC، عضو هیات امنای موسسه خیریه محک و... را نیز یدک می کشد.

    18- مسعود دانشمند: 61 سال دارد و اهل زاهدان است. دارنده يك شركت بزرگ حمل و نقل دريايي است. اما شاید دوستی اش( با وجود کراواتی که همیشه به گردن دارد) با علینقی خاموشی هم جزو عناوینش باید ذکر شود. البته از دور دستی هم بر آتش هتلداری یا چیزی شبیه گردشگری و سفر و... دارد!

    19- هوشنگ ادهمی: همشهری روسای اتاق های ایران و تهران است، یک زنجانی 58 ساله. عناوینی چون: مدیر عامل شرکت مبنای خاورمیانه(اکنون)، مدیرعامل سیمان فارس خوزستان، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه معادن روی، مدیر گروه سیمان سازمان صنایع ملی ایران را در کارنامه اش دارد.

    20- اکبر برادر هریسچیان: تبریزی 70 ساله است. فرش تبریز را چه کسی نمی شناسد؟ در اطراف تبریز هم منطقه ای وجود دارد به نام هریس، شاید نام فامیلش را از آن منطقه اخذ کرده باشد که اتفاقا اگر در ایران فرش تبریز مشهور است، در تبریز هم فرش هریس. او هم در این هنر-فن صاحب نام است.
    هریسچیان مدیر عامل و رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرش ایران است.

    21- محمدرضا بهرامند: تهرانی 61 ساله، بی مقدمه بگذارید برخی از سمت هایش را مرور کنیم: عضو هیات مدیره شرکت های: تولید و فراوری مواد معدنی ایران، گدارسنگ، سنگاب همدان، معدنی پیرتاک، فراسنگ محلات، منطقه ای، معادن آذربایجان، فصلنامه سنگ، اروم کانسار، مدیر عامل و عضو هیات مدیره: فرامز تهران، مجتمع معادن نی ریز، سنگاب آذرشهر، معدنی ایران سنگ، مدیر مسئول مجله سنگ و معدن، عضو کمیته ملی برگزاری بیستمین کنگره جهانی معدن، مشاور وزیر معادن و فلزات در ستاد سیاست گذاری توسعه صادرات سنگ کشور- نایب رئیس کنونی کمیسیون معادن اتاق ایران و... .

    22- مهدی پورقاضی: دوباره نوبت به اصفهانی ها رسید، اینبار یک اصفهانی 53 ساله. با عناوینی مثل: مدیر عامل شرکت نیرومند پلیمر و شرکت فرافن گاز تهران.
    او در صنعتی فعال است که مردم کوچه و بازار به آن می گویند پلاستیک.

    23- احمد ترک نژاد: درست 50 ساله است. متولد الشتر . ترک نژاد از جهادگران سال های قبل بوده و از اقتصادیان امروز! نام بانک خصوصی در کشورمان با پارسیان گره خورده، عناوینی مثل: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان، رئیس هیات مدیره شرکت تجاری بین المللی راهبرد پارسیان، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه سیستم های حمل و نقل راه ابریشم، نایب رئیس هیات مدیره شرکت پارسیان اینترنشنال، عضو هیات مدیره شرکت گشترش هتل های لوتوس پارسیان را در کارنامه دارد.

    24- محمدرضاجابر انصاری: 61 ساله، اهل تهران، ایجاد یا مشارکت در تاسیس شرکت های: دژ پاد، صنایع فلزی سبک، گروه صنعتی سپاهان، آهن و فولاد اصفهان، ساخته های فلزی اصفهانیان، سرمایه گذاری صنایع ایران، سرمایه گذاری ساختمانی سخت آژند، زراعی محمدآباد، آجر ماشینی سه ام، بار آهن سپاهان، آژند سازه اسکان و مهر آژند، انبوه سازان اسکان، عضو موسس شرکت های عام و تشکل های صنفی موسسه اعتباری کارآفرینان، بانک کارآفرینان، فروسیلیس ایران، بیمه کارآفرین، اتحادیه صنایع فلزی سبک و... را یدک می کشد.

    25- غلامرضا حمیدی انارکی: بالاخره نوبت به سمنان هم رسید، 66 ساله است و عناوینی مثل: رئیس کارگاه شرکت پارادیس، عضو هیات مدیره شرکت سرب و روی، مدیر عامل شرکت های: باریت ایران، ایران کان آرا، تولید و فراوری مواد معدنی ایران، معدنی آهن آجین، فولاد زاگرس، مواد نسوز بیرجند، مدیرعهامل تهیه و تولید مواد نسوز کشور-رئیس کنونی کمیسیون معادن اتاق ایران و... را یدک می کشد.

    26- محمدرضا حیدری: درست 60 ساله شده است، کردی از خطه کرمانشاه، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سیمان فارس و خوزستان و 50عضویت در هیات مدیره بیش از 50 شرکت بزرگ بورسی را در کارنامه دارد.

    27- مسعود خوانساری: بازهم یک اصفهانی، 56 ساله است و موسس و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتی سامان .

    28- جمشید عدالتیان شهریاری: 55 ساله و اهل تهران، بسیار خوشتیپ و البته مدیر، تحصیلاتش را در آلمان ادامه داده و مدیر عامل شرکت کمپاس ایران و سرپرست منطقه 7 کمپاس بین الملل، رئیس هیات مدیره شرکت صنایع فراورده های غذایی پدیده دیناوند است.

    29- فرهاد فزونی: تهرانی 63 ساله مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت های گروه سرزمین سبز است.

    30- توفیق مجد پور: تبریزی 60 ساله، رئیس هیات مدیره شرکت کشتیرانی فرادریا و شرکت برادران مجدپور است.

    ... و البته میلیاردرهای ایران به همین فهرست ختم نمی شوند.