1175

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1175:: پنجشنبه 19 آبان ماه 1390

www.mobin-group.com

روزانه برگشت!

سلام عرض می کنم به همه شما دوستان عزیزم، مخاطبان محترم روزانه
از آخرین شماره روزانه که در 2 تیرماه منتشر شد تا کنون حدود چهار و نیم ماه می گذره، یعنی چهار و نیم ماه انتشار روزانه که مدتی هست بصورت هفتگی منتشر می شد، متوقف شده بود.
اولا از همه شما مخاطبان روزانه بخاطر این وقفه صمیمانه پوزش می طلبم. و اما علت این وقفه چی بود؟
اگر یادتون باشه از خرداد ماه، ساب دومین مربوط به عکسهای مجله فیلتر شده بود و عکسهای مجله باز نمی شد. بعد از پیگیریهای زیاد بالاخره تونستم همون تیرماه، این ساب دومین مهم را رفع فیلتر نمایم. اما فقط چند روز بعد از رفع فیلتر، مشکل بزرگ دیگری پیش آمد و اینکه شرکت کانادایی که هاستینگ مجله از آنجاست، بخاطر مسائل تحریم، سایت را کلا از کار انداخت! و در یک اقدام غیرحرفه ای حتی اجازه دسترسی به فایلهای خودمون را هم نداد! که باعث شد کلی با مشکل روبرو بشم.
از طرفی در این چهار ماه گذشته، دو اتفاق خیلی مهم در زندگی شخصی ام رخ داد (البته برعکس سال گذشته این دفعه کاملا مثبت و خیر بودند!) و همه این مسائل دست در دست هم دادند که روزانه به مدت چهار و نیم ماه منتشر نشود.
از روزی که شروع به تهیه این شماره روزانه کردم، خدا شاهده چقدر ذوق و شوق داشته و دارم، و الان بی نهایت خوشحالم که مجدا می تونم روزانه را منتشر کنم.
امیدوارم مشکلات قبلی (فیلترینگ داخل و خارج!) دیگه تکرار نشه و بتونم روزانه را بطور مرتب منتشر کنم. لازم به توضیح هست روزانه مثل قبل فعلا بصورت هفتگی و در آخر هر هفته (پنج شنبه ها) منتشر خواهد شد.
همتون را دوست دارم، امیداورم روزانه این شماره بتونه رضایت شما عزیزان را جلب کنه، و کماکان منتظر دریافت پیشنهادات و انتقادات شما در مورد مجله خودتون (روزانه) هستم.

باقی بقایتان
مبین

مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • روزانه برگشت!
  • تصاویر دیدنی از مسابقان پان امریکن 2011
  • مشاهده آنلاین ترافیک هوایی نقاط مختلف جهان
  • تصاویری از فشن شو پائیز و زمستان 2011
  • نمای زیبا اورست را بصورت زنده توسط بلندترین وب کم تماشا کنید
  • بازهم ماجراي بقايي
  • معرفي و دانلود فيلم : The Change-Up 2011
  • دانلود فیلم مستند: استیو جابز چگونه جهان را متحول نمود؟
  • دانلود انيميشن :Barbie A Perfect Christmas 2011
  • دانلود سريال: سه پنـچ دو
  • آلبوم جدید و بسيار زیبای شهرام ناظري با نام امير كبير
  • قطعه جدید سامی یوسف با عنوان «سرچشمه»
  • Mozilla Thunderbird v8.0 نرم افزار مدیریت ارسال و دریافت ایمیل
  • قفل گذاری روی برنامه های موبایل
  • دانلود نسخه ۲۰۱۲ بازی PES
  • پسرم كفترباز است!
  • ستاره‌ای که هسته‌ای از الماس دارد
  • پنج حقه سرگرم‌کننده در جستجوگر گوگل
  • تمام شماره اس ام اس های مهم
  • اسرائیل، کودکی ضعیف در برابر ایران
  • جديدترين شماره از ماهنامه T3
  • معماری مجتمع رسانه ها در قلب تهران
  • دانلود کتاب آموزش مکالمه ترکی استانبولی
  • چگونه موفقیت را به یک عادت تبدیل کنیم؟
  • کنکور آزمایشی- فرمایشی!
  • گرمای منزل در دام ابتکار شما
  • چگونگی شاداب کردن پوست در فصل پاییز
  • انتخاب مختلف پوشش در مناسبتها
  • چرا زنان باید خوش اندام باشند؟
  • انار؛ میوه‌ای بهشتی
  • راهنمای خرید SSD
  • کودک نابغه شما این ۱۰ نشانه را دارد؟!
  • و ...

 


 

 

www.mobin-group.com


تصویری زیبا از هواپیمای خطوط هوایی امارات
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید

 



 

 


www.mobin-group.com

تصاویر دیدنی از مسابقان پان امریکن 2011
ویژه نامه عید غدیرخم
مشاهده آنلاین ترافیک هوایی نقاط مختلف جهان
تصاویری از نمایشگاه خودرو در مسکو
تصاویری از فشن شو پائیز و زمستان 2011
50 تصویر دیدنی از حیوانات
تصاویر تاریخی و دیدنی از مکه
آموزش فتوشاپ (فارسی)
لباسهای شنای عجیب و غریب!
بهره مندی از روشنایی زیبا بدون نگرانی از هزینه برق
اینم از دختران شکلاتی!
Screenfly؛ یه سایت عالی برای تست قالب وبلاگ/سایت در رزولیشن‌های مختلف
تصاویری از افتتاح اولین شعبه خاورمیانه ای هتلهای زنجیره ای لوکس Rocco Forte در ابوظبی امارات
تصاویری جالب از گسترش جنبش «اشغال وال استریت»
 در سرتاسر دنیا
یادش بخیر تابستون!
نمای زیبا اورست را بصورت زنده توسط بلندترین وب کم تماشا کنید

این وب کم در ارتفاع 5,675 متری و برروی کوه های Kala Patthar در هیمالیا نصب شده، اگر آب و هوا طوفانی نباشد این دوربین نمای بسیار زیبای از قله 8,848 متری اورست را نمایش می دهد. دوربین قرار داده شده در این پروژه نوعی از M12 است که توسط یک شرکت آلمانی با نام Mobotix ساخته شده است. این دوربین می بایست یکی از سرسخت ترین دوربین های دنیا نیز باشد چرا که این دوربین باید در دمای -30 درجه سانتی گراد فیلم برداری کند. انرژی مورد نیاز این دوربین از طریق یک پنل خورشیدی تامین می شود.

 

 

www.mobin-group.com

بنزین تک‌ نرخی می‌شود

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه سیاست بلندمدت دولت تک نرخی کردن عرضه بنزین است، از احتمال حذف سهمیه برخی از موتور سیکلت‌ها و خودروها خبر داد و گفت: فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها نداریم.
عبدالله جلالی درباره آخرین تصمیمات دولت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای اعمال تغییراتی در قیمت و سهمیه بنزین خودروها گفت: پیش بینی می شود برای آذر ماه امسال تغییری در سهمیه و قیمت بنزین خودروها اعمال نشود
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه سیاست بلند مدت دولت تک نرخی عرضه بنزین است، تصریح کرد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها و قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت سوخت باید در بلند مدت عرضه بنزین در کل کشور با یک قیمت واحد عرضه شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عرضه تک نرخی و آزادسازی کامل قیمت بنزین بر اساس قوانین جاری کشور به دولت تکلیف شده است، اظهارداشت: آزادسازی کامل قیمت دستاوردهای متعدد اقتصادی به همراه دارد.
وی با بیان اینکه به حداقل رسیدن قاچاق بنزین یکی از مهمترین دستاوردهای آزادسازی قیمت این فرآورده نفتی است، بیان کرد: اما برای آنکه هزینه ارائه خدمات حمل و نقل متاثر از این آزادسازی نشود این آزادسازی به صورت مرحله به مرحله و تدریجی انجام خواهد شد.
جلالی که در حاشیه برگزاری جشنواره کودک و انرژی با خبرنگار مهر گفتگو می کرد، همچنین از احتمال حذف سهمیه بنزین برخی از خودروها و متورسیکلتها خبر داد و افزود: در حال حاضر برنامه ریزی گسترده ای برای برقی کردن موتورسیکلتها در دستور کار دولت قرار گرفته است.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه برقی کردن موتورسیکلتها و پیک های موتوری ضروری به نظر می رسد، تاکید کرد: برای گرایش مردم به استفاده از موتورسیکلتهای برقی حذف و کاهش سهمیه بنزین موتورسیکلتها لازم است.

مجازات سنگین برای آنهایی که داور را کتک زدند

آنهایی که در دیار چوکا و شهرداری دزفول از سری مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور داور را کتک زدند تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
به گزارش جهان، رای اولیه دیدار جنجالی فوتبال کشور که هفته گذشته میان دو تیم چوکای تالش و شهرداری دزفول برگزار شد و دراواخر آن داور مسابقه از سوی برخی افراد ناشناس و تعدادی از بازیکنان و مربیان تیم میزبان مورد ضرب و شتم قرار گرفت اعلام شد و براساس آن تیم میزبان سه بر صفر بازنده و مسابقات این تیم فعلا بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.
یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر به خبرنگار جهان گفت: «قرار است رای نهایی متخلفان این پرونده اوایل آذرماه اعلام شود که رای قاطعی خواهد بود.»
ضمنا خبر می رسد که افراد لباس شخصی ضارب سعید شمس، داور مذکور نیز از روی فیلم شناسایی شده و تحت پیگرد هستند.

- برای مشاهده فیلم این کتک کاری، روی این لینک کلیک کنید

بازهم ماجراي بقايي

در حالي كه اختلافات ميان دولت و قوه قضائيه بر سر بقايي معاون رئيس‌جمهور ادامه دارد، با پيشنهاد جديد احمدي‌نژاد مبني بر اينكه پرونده وي به شوراي عالي حل اختلاف ميان قوا فرستاده شود، اين مسئله وارد فاز جديدي شده است.
در عين حال اين اختلافات ميان دستگاه قضايي و دولت از زماني كه بقايي اتهامات خود را نپذيرفته و وارد فاز جنجال‌هاي لفظي با مقامات قضايي شد، اهميت بسياري پيدا كرد. در عين حال قوه قضائيه و دولت هر کدام بر نظر خود در اين باره اصرار مي‌کنند. دستگاه قضايي بر مجرم بودن بقايي تاکيد دارد ولي دولت نظر دستگاه قضايي را نپذيرفته است.
احمدي‌نژاد پيش از اين کابينه را «خط قرمز» خود اعلام کرده بود، اما مقامات قضايي اعلام داشتند که کابينه نمي‌تواند به عنوان خط قرمز مطرح شود. در حين اين درگيري‌هاي لفظي، ديوان عدالت اداري حكم انفصال 4 سال از خدمات دولتي بقايي را صادر نمود. حكمي كه با مقاومت بقايي و دولت مواجه شد و آنان اساسا هر گونه حكم عليه بقايي را تكذيب كردند.
چندي بعد اميد غنيمي، مديرکل حقوقي سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري اعلام کردکه حکم انفصال حميد بقايي توسط شعبه تشخيص ديوان عدالت اداري نقض شد. هر چند اين خبر در اکثر رسانه‌ها منتشر شد، اما ديوان عدالت اداري در توضيحاتي اعلام کرد که حکم انفصال از خدمت بقايي به اشتباه نقض شده است.
برخي مقامات دولتي بر اين عقيده هستند که پرونده بقايي سياسي شده است. اما حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري رئيس ديوان عدالت اداري در پاسخ به چنين ادعاهايي گفته است: متاسفانه برخي از مقامات عالي اجرايي کشور گفتند قوه قضائيه پرونده را سياسي کرده که بايد در پاسخ بگويم پناه مي‌بريم به خدا که چنين تصوري از دستگاه قضا داريد ولي بدانيد که ما از هيچ چيز نمي‌ترسيم. با اين اوصاف پيشنهاد جديد محمود احمدي‌نژاد نشان مي‌دهد كه اولا دولت صدور حكم را پذيرفته است و ثانيا اين پيشنهاد جديد نشان از عزم جدي و پيگيري وافر دستگاه قضايي براي برخورد با متخلفين دولتي مي‌باشد. گفتني است آيت‌الله شاهرودي در مرداد امسال طي حکمي از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان رئيس «هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه» منصوب شد.



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

The Change-Up (2011)

ژانر: کمدی
مدت زمان فیلم: ۱ساعت و ۴۱ دقیقه
تاریخ اکران: ۵آگوست ۲۰۱۱
درجه بندی سنی :MPAA R
لوکیشن فیلم برداری: آتلانتا، جورجیا، امریکا
محصول: ایالات متحده امریکا
کارگردان: دیوید دبکین
بازیگران: ریان رینولدز، جیسون بتمن، لسی مان، اولیویا وایلد، آلن آرکین
 

خلاصه داستان:
میچ و دیو دو دوست بسیار صمیمی هستند که از بچگی باهم بزرگ شدند. اما در طول سال ها مشکلات زندگی این دو را کمی از هم دور کرده است. دیو حالا ازدواج کرده و پدر سه بچه است و کاملا در گیر شغل پر دردسر و وقت گیر وکالت است. و میچ شغلی نیمه وقت دارد و هنوز مجرد است. از آنجایی که همیشه مرغ همسایه غاز است این دو گمان می کنند که زندگی آن یکی، یک زندگی رویایی است. میچ حسرت زندگی دیو را می خورد که همسری زیبا و فوق العاده به همراه سه فرزند و شغلی پر درآمد دارد و دیو حسرت زندگی میچ را می خورد که زندگی بدون استرس و رها دارد. ناگهان شبی بعد از آنکه هر دو بسیار مست کرده اند وقتی از خواب بیدار می شوند می بینند که جای آنها باهم عوض شده و در بدن همدیگر قرار دارند. و شروع می کنند به تجربه ی زندگی جدیدی که به نظر آنقدر ها هم جذاب نیست.

- براي مشاهده تریلر اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


لينک دانلود مستقیم



لينک دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با کیفیت UNRATED BRRIP XVID)

The.Change.Up.2011.UNRATED.BRRIP.XVID-AbSurdiTy.avi

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود، غيرمستقيم و از سايت رپیدشر مي باشند.

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

استیو جابز چگونه جهان را متحول نمود؟
iGenius How Steve Jobs Changed the World

استیو پاول جابز (Steven Paul Jobs) (زاده ۲۴ فوریه ۱۹۵۵- درگذشت ۵ اکتبر ۲۰۱۱) کارآفرین، مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای شرکت اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود.
جابز به همراه استیو وزنیاک با تاسیس شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ و ارائهٔ رایانهٔ اپل II، به مورد پسند عام قرار گرفتن مفهوم رایانهٔ خانگی کمک بسیار کرده‌است. بعدها، او یکی از اولین افرادی بود که به ارزش تجاری بالقوهٔ واسط گرافیکی کاربر و موشواره‌ای که در مرکز تحقیقات شرکت زیراکس در پالوآلتو ساخته شده بود، آگاه گشت و بر افزوده شدن این فناوری‌های نوین به رایانه‌ٔ اپل مکینتاش نظارت کرد. در سال ۱۹۸۵ از شرکت کناره گیری کرد و شرکت نکست را تاسیس کرد. همچنین او نائب‌رئیس و مدیر عامل استودیوی پویانمایی پیکسار و به عنوان عضو هیئت مدیره والت دیزنی نیز بوده‌است. شرکت پیکسار یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ٔ تولید محصولات سینمایی‌ای است که از پویانمایی رایانه‌ای استفاده می‌کنند.پس از ادغام پیکسار و والت دیزنی استیو تهیه کنندگی داستان اسباب‌بازی (۱۹۹۵) را بر عهده می‌گیرد. در ۲۴ ژانویه ۲۰۰۶، شرکت والت دیزنی تمامی سهام شرکت پیکسار را به مبلغ ۷٫۴ میلیارد دلار (به شکل سهام در دیزنی) خریداری نمود.

پس از کسب موفقیت در بازار نرم افزار در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل را خریداری کرد.و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ به عنوان مدیرعامل در این شرکت مشغول بود. جابز به نجات‌دهندهٔ اصلی این شرکت معروف شده‌است. خصوصاً پس از به نتیجه رسیدن آی‌پاد، ایده‌ای که وی اصرار و علاقه‌ای شخصی به آن داشته‌است.در۲۴ اوت، ۲۰۱۱، جابز، استعفای خود را به عنوان مدیر عامل اپل اعلام کرد. در نامه استعفای خود به شدت تاکید می‌کند که اپل طرح‌های اجرایی خود را دنبال می‌کند و از تیم کوک به عنوان جانشین خود نام برد. در ۵ اکتبر، ۲۰۱۱، اپل خبر فوت استیوجابز را اعلام کرد. او در سن ۵۶ سالگی در اثر سرطان لوزالمعده در گذشت.


لينکهاي دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با کیفیت XviD)

iGENIUS.How.Steve.Jobs.Changed.the.World.720p.HDTV.x264-CHD.part01.rar 
iGENIUS.How.Steve.Jobs.Changed.the.World.720p.HDTV.x264-CHD.part02.rar 
iGENIUS.How.Steve.Jobs.Changed.the.World.720p.HDTV.x264-CHD.part03.rar 
iGENIUS.How.Steve.Jobs.Changed.the.World.720p.HDTV.x264-CHD.part04.rar 
iGENIUS.How.Steve.Jobs.Changed.the.World.720p.HDTV.x264-CHD.part05.rar 
iGENIUS.How.Steve.Jobs.Changed.the.World.720p.HDTV.x264-CHD.part06.rar 
iGENIUS.How.Steve.Jobs.Changed.the.World.720p.HDTV.x264-CHD.part07.rar 
iGENIUS.How.Steve.Jobs.Changed.the.World.720p.HDTV.x264-CHD.part08.rar 
iGENIUS.How.Steve.Jobs.Changed.the.World.720p.HDTV.x264-CHD.part09.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت «هات فایل» مي باشند
.

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


 دانلود انيميشن

Barbie A Perfect Christmas (2011)


لينک دانلود غیرمستقیم

 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت «رپیدشر» مي باشند.

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

 دانلود سریال

سريال سه پنـچ دو

سال: ۱۳۹۰
بازیگران: سیاوش خیرابی ، رامین ناصر نصیر ، شهره لرستانی ، رضا رویگری ، امیر حسین رستمی و …
کارگردان: حسین سهیل زاده

خلاصه: ماشاالله خان بزرگ خاندان سوری پس از مرگ همه ثروت خود را به برادر زاده اش حشمت خان می بخشد وحشمت خان وخانواده اش که بیش از این یک زندگی معمولی داشتند، تصمیم می گیرند با خرید باشگاه ورزشی تحولی بزرگ در زندگی خود ایجاد کنند، غافل از اینکه ...

 

لينکهاي دانلود (غیرمستقیم)

https://rapidshare.com/files/3464108524/se5do_p1.wmv
https://rapidshare.com/files/3863111116/se5do_p2.wmv
https://rapidshare.com/files/184353844/se5do_p3.wmv
https://rapidshare.com/files/1473680611/se5do_p4.wmv
https://rapidshare.com/files/371815752/se5do_p5.wmv
https://rapidshare.com/files/1435234059/se5do_p6.wmv
https://rapidshare.com/files/1282452452/se5do_p7.wmv
https://rapidshare.com/files/1756731148/se5do_p8.wmv
https://rapidshare.com/files/3183877784/se5do_p9.wmv
https://rapidshare.com/files/1065668270/se5do_p10.wmv
https://rapidshare.com/files/1851358073/se5do_p11.wmv
https://rapidshare.com/files/4117773613/se5do_p12.wmv
https://rapidshare.com/files/245180617/se5do_p13.wmv
https://rapidshare.com/files/1929758405/se5do_p14.wmv
https://rapidshare.com/files/3111084267/se5do_p15.wmv
https://rapidshare.com/files/1223098235/se5do_p16.wmv
https://rapidshare.com/files/588079222/se5do_p17.wmv
https://rapidshare.com/files/2156855536/se5do_p18.wmv
https://rapidshare.com/files/1718434556/se5do_p19.wmv
https://rapidshare.com/files/2348916693/se5do_p20.wmv
https://rapidshare.com/files/2570468284/se5do_p21.wmv
https://rapidshare.com/files/1282979299/se5do_p22.wmv
https://rapidshare.com/files/3250712696/se5do_p23.wmv
https://rapidshare.com/files/1644296024/se5do_p24.wmv
https://rapidshare.com/files/463612694/se5do_p25.wmv
https://rapidshare.com/files/3106949534/se5do_p26.wmv
https://rapidshare.com/files/450466730/se5do_p27.wmv
https://rapidshare.com/files/1669205288/se5do_p28.wmv
https://rapidshare.com/files/2189837225/se5do_p29.wmv
https://rapidshare.com/files/3108102218/se5do_p30.wmv
https://rapidshare.com/files/722729629/se5do_p31.wmv
https://rapidshare.com/files/1303795041/se5do_p32.wmv
https://rapidshare.com/files/2720034808/se5do_p33.wmv
https://rapidshare.com/files/1896545245/se5do_p34.wmv
https://rapidshare.com/files/3517319775/se5do_p35.wmv
https://rapidshare.com/files/2166408534/se5do_pLast.wmv
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشند.

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

قطعه جدید سامی یوسف با عنوان «سرچشمه»


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Mozilla Thunderbird v8.0
نرم افزار مدیریت ارسال و دریافت ایمیل

Thunderbird در لغت به معنای "مرغ افسانه اى موجد رعد وبرق"
نرم افزار ویژه موزیلا برای مدیریت ایمیل، این برنامه به همراه خود سرعت و ایمنی را برای شما به ارمغان می آورد. این نرم افزار اصولاً برای مقابله با ویروس ها و اسپم ها طراحی شده است با نصب این نرم افزار از شر هرزنامه ها و ایمیل های تبلیغاتی راحت شوید، فیلتر کردن هوشمند هرزنامه ها، ذخیره نتایج جستجو، پشتیبانی از RSS و حفاظت از حریم شخصی از ویژگی های برتر این نرم افزار می باشد. چنانچه از مایکروسافت آوت لوک خسته شده اید این نرم افزار جایگزین مناسبی می باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Mozilla Thunderbird:
- دارای رابط گرافیكی ساده و قدرتمند
- شناسایی خودكار دیگر برنامه‌های میل‌كلاینت نصب شده در سیستم و قابلیت Import و انتقال كامل، دفترچه آدرس و نامه‌های الكترونیكی كاربر به برنامه
- پشتیبانی از‌RSS و‌ Newsgroup با استفاده از RSS این برنامه می تواند تازه‌های هر سایت مانند اخبار یا آخرین نوشته های ارسال شده را بدون جستجوی تك تك در هر سایت مرور كنید. زبان RSS برای كسانی كه روزانه مطالب جدید چندین وب سایت را دنبال می‌كنند و زمان زیادی را باید صرف مرور تازه‌های هر سایت نمایند بسیار مناسب است.
- قابلیت ایجاد ابزار حساب برای گروه های خبری
- قابلیت شناسایی و مبارزه با ‌‌JunkMail ها جهت جلوگیری از ورود هرزنامه‌ها ایمیل های تبلیفاتی ناخواسته
‌- پشتیبانی از پروتكل‌های ‌SSL و‌ PGP
- پشتیبانی از امكاناتی همچون امضای‌ دیجیتال و رمزنگاری داده‌ها در ارسال و دریافت نامه‌ها
- قابلیت غیر فعال نمودن اجرای كدهای جاوا‌اسكریپ و تصاویر مشكوك موجود در متن نامه ها
- پشتیبانی كامل از یونیكد UTF 8 و زبان فارسی، چنانچه ویندوز شما فارسی باشد و یا فونت‌های فارسی در آن نصب شده باشد،Thunderbird قادر به نمایش نامه ها و متون فارسی می باشد!
- دارای اكستنشن ها و پلاگین های مفید و كاربردی ( به عنوان مثال ‌Bidi UI یك اكستنشن است كه پس از نصب, مشكل كاربران فارسی در تایپ نامه های فارسی راست به چپ را برطرف می سازد)
- دارای ابزارهای متنوع و كاربردی جهت دسته‌بندی و متمایز ساختن ایمیل‌های مورد نظر با استفاده از برچسب ها
- قابلیت سوییچ نمودن سریع بین حساب های كاربری مختلف در برنامه
- قابلیت فیلتر نمودن نامه ها با توجه به تاریخ دریافت یا ارسال، نام فرستنده، موضوع و ...
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 14 مگابايت مي باشد) 

رمز فايل: ندارد

روی لینک فوق کليک سمت راست کرده و سپس گزينه Save Target As را انتخاب نمائید.
 

دنياي موبايل

قفل گذاری روی برنامه ها

با این برنامه می توانید روی فایل های نصبی توسط شما یا فایل های اصلی کارخانه قفل گذاری کنید، اگر کسی سعی کند تا وارد برنامه شود و بعد از زدن چند پسور اشتباه گوشی به مدتی غیر قابل اجرای پسورد می باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود یک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

روی لینک فوق کليک سمت راست کرده و سپس گزينه Save Target As را انتخاب نمائید.

نکته: فايل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

دانلود نسخه ۲۰۱۲ بازی PES
محبوبترین، پرطرفدارترین، حرفه ای ترین،
جذاب ترین، طبیعی ترین بازی فوتبال

بالاخره انتظارها به پایان رسید و Pro Evolution Soccer 2012 منتشر شد! کونامی امسال تصمیم گرفت تا به طرفداران بازی فوتبال یک بازی واقع گرایانه، شناور و زیبا را تقدیم کند. Shingo "Seabass" Takatsuka یک تهیه کننده خلاق است و ار خلاقیت خود به صورت مدام و بدون توقف برای نزدیک کردن بازی های دیجیتال به دنیای واقعی استفاده می کند تا طرفداران بتوانند حسی واقعی در هنگام بازی داشته باشند. تمامی عناصر ماندن دفاع ، حمله ، هوش مصنوعی ، پنالتی ها ، آفساید و البته گرافیک در این بازی تست شده است. نتیجه یک بازی به شدت واقع گرایانه با مشخصه های ویژه می باشد.

امکانات :
- هوش مصونی هم تیمی ها در هنگام حمله و دفاع به واقعیت بسیار نزدیک تر شده است و تیم شما بسار روان تر بازی می کند.
- کنترل بهتر روی توپ : شما حتی در موقعیت های از دست رفته نیز کنترل خوبی روی موقعیت ها برای مدیریت استزاتژی تیم و جای گیری دفاع دارید.بازیکنان می توانند بیشتر به دفاع برای باز شدن فشار بیاورند.
- تشخیص برخورد برای یک بازی با کیفیت فوتبال در این گیم بکار رفته است.
- گرافیک آپدیت شده ، حرکات ، ظاهر و عکس العمل های بازیکنان در این بازی نسبت به نسخه های قبل بسیار بهتر و زیباتر شده است.
 


لينکهای دانلود (حجم کل فايلها حدود 6 گیگابایت مي باشد)

http://safelinking.net/d/3b415cd1ef/Pes12.rld.1GB.by.rg_kales.part1.rar
http://safelinking.net/d/96a8244ed8/Pes12.rld.1GB.by.rg_kales.part2.rar
http://safelinking.net/d/8d3a1e9544/Pes12.rld.1GB.by.rg_kales.part3.rar
http://safelinking.net/d/d3b3faa1fd/Pes12.rld.1GB.by.rg_kales.part4.rar
http://safelinking.net/d/d2844aefa9/Pes12.rld.1GB.by.rg_kales.part5.rar
http://safelinking.net/d/74f296956c/Pes12.rld.1GB.by.rg_kales.part6.rar
http://safelinking.net/d/ec3505159f/Pes12.rld.1GB.by.rg_kales.part7.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهای دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشد.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

کاریکاتور
alimerikhi@yahoo.com

گزارش ضدایرانی آژانس انرژی اتمی!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

برترين عيد امت

ققال رسول الله(ص):
يوم غدير خم افضل اعياد امتى و هو اليوم الذى امرنى الله تعالى ذكره فيه بنصب اخى على بن ابى طالب علما لامتى، يهتدون به من بعدى و هو اليوم الذى اكمل الله فيه الدين و اتم على امتى فيه النعمة و رضى لهم الاسلام دينا. امالى صدوق: 125، ح 8.

رسول خدا(ص) فرمود:
روز غدير خم برترين عيدهاى امت من است و آن روزى است كه خداوند بزرگ دستور داد; آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب كنم، تا بعد از من مردم توسط او هدايت‏ شوند، و آن روزى است كه خداوند در آن روز دين را تكميل و نعمت را بر امت من تمام كرد و اسلام را به عنوان دين براى آنان پسنديد.

--------------------------------------

منبع:
کتاب چهل حدیث غدیر
http://www.imamalinet.net/k/qadir/index.htm

 

 

اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2581- ما طعم شيرين يافتن را تازه در طعم تلخ از دست دادن پيدا مىكنيم (2520-0916)

2582- یارو به يخ نگاه ميكنه ميگه خدايا كجاش سوراخه كه چكه ميكنه؟ (0068-0918)

2583- لذت داشتن يك دوست خوب توي اين دنيا مثل خوردن يك فنجان قهوه گرم زير برفه درسته كه هوا رو گرم نميكنه ولي ادمو دلگرم مي كنه . (9534-0912)

2584- گفت:ازدوست چه ديدي كه چنين مسروريگفتم: ازدوست همين بس كه ز ما ياد كند (4435-0935)

2585- گر همچو من افتاده اين دام شوی ای بس كه خراب باده وجام شوی ما عاشق و رند و مست وعالم سوزيم با ما منشين اگرنه بد نام شوی (8734-0937)

2586- گاهی گمان نمیکنی و میشود، گاهی نمیشود که نمیشود، گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است، گاهی ناگفته قرعه به نام تو میشود، گاهی گدای گدائی و بخت با تو نیست، گاهی تمام شهر گدای تو میشود...!!!! (6062-0919)

2587- گابریل گارسیا مارکز : زندگی آنچه زیسته‌ایم نیست. بلکه آن چیزی است که بیاد می‌آوریم تا روایتش کنیم. (9853-0938)

2588- کودک فال فروشی راپرسیدم چه میکنی؟گفت:به آنان که در دیروز خود مانده اند ، فردا را میفروشم! (8528-0919)

2589- کلاغهاگرچه سیاهند وآوازشان خوش نیست اماآنقدرباوفایند که شاخه های خشک درختان رادرفصل سرد زمستان تنها نمی گذارند. (9534-0912)

2590- کاش یادت نرودروی آن نقطه پررنگ بزرگ بین بی باوری آدم ها یک نفرمیخواهدکه توخندان باشی....نکندکنج هیاهو ی زمان بروم ازیادت...... (1813-0938) (4991-0936)

2591- قفسم رانشكن تومكن ازادم،گر رهايم سازى به خداخواهم مرد،من به زنجيرتوعادت دارم،بارهادرپى اين فكركه درقلب توام،باتواحساس سعادت كردم،به خداخوشبختم تومحبت كن وبگذارتاكه عمريست بمانم چواسيرى به حريم قفست. (1813-0938)

2592- عمريست که از حضور او جامانديم،درغربت سردخويش تنها مانديم،اومنتظرست تاکه مابرگرديم،ماييم که درغيبت کبري مانديم . (1614-0912)

2593- ضعیف ترین کلمه حسرت است آن رانخور؛ سست ترین کلمه غرور است آنرابشکن؛ لطیف ترین کلمه لبخند است آن راحفظ کن ؛ صمیمی ترین شخص دوست (من)هستم فراموشم نکن (8528-0919)

2594- صد بار گفتم با اين دل ديوانه ام از درد دل و از آرزوهايم از در و ديوار و آدم و عالم و فرشته و خدا پرسيدم کي رسم من به آرزويمهمه گفتند چه بود آرزويت؟گفتم يک کلام و بس:مرگ (2447-0936)

2595- سلامت را كسى پاسخ نخواهد گفت، سرها در گريبان است،اگر دست محبت سوى كسى ارى، به اكراه اورد دست از بغل بيرون، كه سرما سخت سوزان است، زمستان است... (4435-0935)
2596- سلام"نبودن" هيچ كس سخت نيست،فراموش كردن يك "بودن" سخت است... (0407-0912)

2597- سلام*تفاوت نبوغ و حماقت اينست كه نبوغ حد دارد. (0407-0912)

2598- سلام*به دري كه بسته شده جشم ندوزتاازدرهايي كه بازمي شود،غافل نشوي (0407-0912)

2599- سلام عزيزم خوبي از ديشب تا حالا داشتم فقط به U فکر ميکردم وتمام فکر و ذهنم درگير U بود امشب هم ميخوام به Vو Wو Xو Zفکر کنم (2447-0936)

2560- سر سبز ترین بهار تقدیم توباد اواز خوش هزار تقدیم تو باد صدها گل مریم و هزاران سوسن با تهنیت ودرود تقدیم تو باد (1923-0918)

شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
 
 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

رجعت‏ سبز

اى آفتاب مهر! افزون بر یك هزاره است كه خورشید جمالت‏بر ایوان هستى ما نتابیده و ما منتظران شیفته تو چشم بر آسمان ولایت دوخته و به انتظار طلوع آفتاب عدالت نشسته‏ایم .
مولاى من! دلسوختگان وادى عشقت، دشت‏هاى طلب و معرفت و عشق را درنوردیده و بر آستانه فنا رسیده‏اند . بر ما تشنگان وادى فنا، جرعه‏اى از ساغر مهر تو عین بقاست . ما باده پرستان میخانه عشق، در انتظار پیمانه‏اى از دست دلبریم .

به غیر از راه میخانه، رهى دیگر نداند دل
كه مست از جام عشق است و بسى مستانه مى‏سوزد
بگردان دور مشتاقان، سبوى عشق را ساقى
ز شور و جذبه آن مى، لب و پیمانه مى‏سوزد
حجاب از چهره بگشاى و دمى از حجله بیرون آ
زلیخاى دل ما بین، چه سان دیوانه مى‏سوزد

اى زیباترین گلواژه دیوان عشق! تو چون غزال رمیده در غزل رام گشته و مطلع یك شعر خوب و عاشقانه خواهى شد . تو تفسیر واژه «عشق‏» گردیده و در دیوان عشق براى همیشه جاودانه خواهى ماند .
اى ماه من! چه زیباست هر شب با خیال روى تو آرمیدن و هر نیمه شب آفتاب دیدن .
چه زیباست نقد جان را با عشق تو سودا نمودن و نرد عشق با تو باختن!
چه زیباست كشته مسلخ عشق تو بودن و بر آستان مهر تو جان سپردن!
اى غمگسار غمزدگان!
گویند كه ماواى تو در دل شكستگان است .
اى دوست! خراب‏آباد دل ما، جز با حضور سبز تو آباد نمى‏شود و ما ویرانه‏نشینان كوى عشق در انتظار «رجعت‏سبز» توایم .
 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

گستاخی رومیان

اردوان يكم در آذر ماه سال 126 پیش از میلاد دستور آزادی سه هزار اسیر رومی را داد. آنها با لباس مبدل برای ایجاد هرج و مرج و جاسوسی از مرزها گذشته و خود را به شهرهای ایران رسانیده بودند. بعضی از این اسیران بیش از 10 سال در زندان بودند آنها براحتی به زبان پهلوی (زبان آنروز ایرانیان) سخن می گفتند روزی که اسرا از پایتخت ایران خارج می شدند یکی از آنها مغرورانه به نوجوانی ایرانی که به آنها نگاه می کرد گفت خورشید ما را از شرق به غرب کشاند و ما آزاد شدیم . نوجوان هم خندید و گفت آخر خورشیدها در مشت پادشاهان ایران هست ! و آنها شما را پیاپی به غرب می بخشند!
دانای ایرانی ارد بزرگ می گوید: در کاخ های ویران شده نامداران سرزمینمان ایران می توان هزاران هزار چشمه جاری دید ...می توان فریادهای دادگستر آنها را شنید ... و تنهایی را از یاد برد.
این پرسش در ذهن ایجاد می شود آیا آن اسرا پیام مهر ایرانیان را حس کردند ؟!
خیر
پس از سال ها توطئه، پنجاه سال بعد از این حادثه دهها هزار رومی وارد ارمنستان و آذربادگان ایران شدند.
مهر و سخاوت ایرانیان به شرق و غرب، شمال و جنوب چه بازده ایی داشت؟ جز پررویی، گستاخی و زیاده خواهی ؟...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

پسرم كفترباز است!

وي اولين اعزام چهارده ساله بود. قبولش نمي‌كردند. دست برد توي شناسنامه‌اش و براي اين‌كه لو نرود، آن را هم با خودش برد.
بيچاره مادرش، براي گرفتن كوپن استشهاد محلي جمع كرد كه شناسنامه‌اش گم شده‌. از آن به بعد او دو جلد شناسنامه داشت.

***

يواشكي رفته بود ثبت نام. وقتي براي تحقيق آمده بودند، مادرش كه فهميده بود، خانه‌ي روبرويشان را نشان داده بود و گفته بود آن همه كبوتر را مي‌بينيد؟ براي پسر من است. او اصلا آدم درست‌ و حسابي نيست؛ كفترباز است. آنها هم قبولش نكردند.
وقتي فهميد، رفت بسيج و توضيح داد؛ ولي ديگر دير شده بود. ماند تا اعزام بعدي.

***

با پدرش رفته بود جبهه. آن‌قدر كوچك بود كه هر كس مي‌رسيد، نازش مي‌كرد. چند بار هم مي‌خواستند برگردانندش. به بهانه‌ي فراري بودن از خانه؛ پدرش نگذاشت.

***

پدرش اجازه نمي‌داد برود. يك روز آمد و گفت: «پدر جان! مي‌خواهيم با چند تا از بچه‌ها برويم ديدن يك مجروح جنگي.» پدرش خيلي خوشحال شد. سيصد تومان هم داد تا چيزي بخرند و ببرند.
چند روزي از او خبري نبود... تا اين‌كه زنگ زد و گفت من جبهه‌ام. پدرش گفت: «مگر نگفتي مي‌روي به يك مجروح سر بزني؟» گفت: «چرا؛ ولي آن مجروح آمده بود جبهه.»
پدرش فقط پشت تلفن گريه كرد.
 

epelak.net
یاشهید

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
1reza

ستاره‌ای که هسته‌ای از الماس دارد

۵۰ سال نوری آن‌طرف‌تر از کره زمین، ستاره‌ای به نام لوسی وجود دارد که هسته‌اش تبدیل به الماس شده است. هسته‌ی این ستاره در واقع بزرگترین الماس در کهکشان است. وزن این الماس ۱۰ میلیارد تریلیون تریلیون قیراط است؛ که مسلما حتی تصور چنین چیزی برای بشر دشوار است. سنگین‌ترین الماسی که بر روی زمین وجود دارد الماسی است به وزن حدودا ۵۰۰ قیراط.

زمانی که سوخت ستاره‌ای، معمولا هیدورژن، به پایان می‌رسد منجربه ایجاد هسته‌ای بلور شده و داغ می‌شود. برای سال‌ها محققان بر این عقیده بودند که هسته ساخته شده از کربن به الماس تبدیل می‌شود، اما این یک فرض است و مدرکی برای دفاع از آن وجود ندارد.
اما در ۲۰۰۴، منجمان مشخص کردند که لوسی حقیقتا هسته‌ی بسیار بزرگی از الماس دارد و مدلی از آن را ارایه کردند، ببینید:

از اینجا

 

 
saghiwonderland

فرار به سوی خدا

حکایتی از حاج محمد اسماعیل دولابی

می‌گویند پسری در خانه خیلی شلوغ‌کاری کرده بود.
همه‌ی اوضاع را به هم ریخته بود.وقتی پدر وارد شد،
مادر شکایت او را به پدرش کرد.
پدر که خستگی و ناراحتی بیرون را هم داشت، شلاق را برداشت.
پسر دید امروز اوضاع خیلی بی‌ریخت است، همه‌ی درها هم بسته است،
وقتی پدر شلاق را بالا برد، پسر دید کجا فرار کند؟ راه فراری ندارد!
خودش را به سینه‌ی پدر چسباند. شلاق هم در دست پدر شل شد و افتاد.
شما هم هر وقت دیدید اوضاع بی‌ریخت است به سوی خدا فرار کنید. «وَ فِرُّوا إلی الله مِن الله»(۱)
هر کجا متوحش شدید راه فرار به سوی خداست.
به نقل از حاج محمد اسماعیل دولابی

 

 
soruosh_ghili

گرم كردن ناگهاني بدن در سرما باعث تخريب بافت پوست مي‌شود

يك متخصص پوست اظهار كرد: گرم كردن ناگهاني بدن و ماساژ دادن موجب تخريب بافت پوستي مي‌شود كه بايد از اين كار خودداري شود.
دكتر مهديه گفت: قرار گرفتن در معرض سرماي دائم باعث بروز لكه و برجستگي‌هاي قرمز رنگ متمايل به بنفش به خصوص در انگشتان دست و پا شده كه اگر اين علائم شديد باشد،‌ منجر به سياه شدن بافت پوست مي‌شود.
ميرزايي افزود: خشكي، قرمزي و ترك خوردگي پوست از شايع‌ترين مشكلات پوستي در فصل زمستان است كه با محافظت و پوشش آن به وسيله دستكش و لباس‌هاي گرم،‌ استفاده از صابون‌هاي ملايم و كرم‌هاي مرطوب كننده مي‌توان از آسيب‌هاي آن جلوگيري كرد. همچنين بايد از شست و شوي زياد پوست در اين فصل خودداري شود.
وي تاكيد كرد:‌ اشعه خورشيد در روزهاي برفي ممكن است منجر به آفتاب سوختگي شود كه حتما در چنين روزهايي بايد از كرم‌هاي ضد آفتاب استفاده كرد. همچنين برخي از لوازم آرايشي و عطرها در برابر نور آفتاب، ‌پوست را تحريك كرده و منجر به ايجاد لك مي‌شوند.
 

 
r_rad99

زمین و زمان

فقط تصور كنيد كه بتوانيم سن زمين را كه غير قابل تصور است ، فشرده كنيم و هر صد ميليون سال آن را يك سال در نظر بگيريم !
در اينصورت كره زمين مانند فردي 46 ساله خواهد بود!
هيچ اطلاعي در مورد هفت سال اول اين فرد وجود ندارد و در باره ي سالهاي مياني زندگي او نيز اطلاعات كم و بيش پراكنده اي داريم !
اما اين را ميدانيم كه در سن 42 سالگي ، گياهان و جنگلها پديدار شده و شروع به رشد و نمو كرده اند.
اثري از دايناسورها و خزندگان عظيم الجثه تا همين يكسال پيش نبود !
يعني زمين آنها را در سن 45 سالگي به چشم خود ديد و تقريبا 8 ماه پيش پستانداران را به دنيا آورد .
در اوايل هفته ي پيش ميمون هاي آدم نما به آدمهاي ميمون نما تبديل شدند!
و آخر هفته گذشته دوران يخ سراسر زمين را فرا گرفت .
انسان جديد فقط حدود 4 ساعت روي زمين بوده و طي همين يك ساعت گذشته كشاورزي را كشف كرده است !!!
بيش از يك دقيقه از عمر انقلاب صنعتي نمي گذرد و...
حالا ببينيد انسان در اين يك دقيقه چه بلائي بر سر اين بيچاره ي 46 ساله آورده است !!!
او از اين بهشت يك آشغالداني كامل ساخته است ..
او خودش را به نسبتهاي سرسام آوري زياد كرده ، و نسل 500 خانواده از جانداران را منقرض كرده است!
سوختهاي اين سياره را مال خود كرده و همه را به يغما برده است!
و الان هم مثل كودكي معصوم و بي تقصير ايستاده و به اين حمله ي برق آسا نگاه ميكند !!
 

 
mirzayipoor
بسم الله
سلام خدمت دوستان

رهبر انقلاب در دیدار اخیری که با شعرای آئینی داشتند به درخواست یکی از این شعرا بیتی را برای سرودن درباره «جانباز شهید» مطرح کردند و این شعر مورد استقبال مردم عزیز کشورمان قرار گرفته است. این بیت این است: «رندانه آخر ربودی، جامی ز خمخانه دل - خونین چو برگ شقایق، رنگین چون افسانه‌ی دل»
بخشی از اشعار زیبای سروده شده در این باره را می توانید در این لینک مشاهده نمایید. یکی از شعرها که به نظرم واقعاً زیبا بود را انتخاب کرده ام و خدمتتان تقدیم می کنم. التماس دعا

بر فرش قرمز نهادي پا را به كاشانه دل
آرام و چابك نشستي كنج نهانخانه دل

با دست خود جام صهبا كردي عطا بر رفيقان
وانگه بر امد به بستان آواز مستانه دل

بر چهره گل نشاندي شبنم به صبح دعايت
از خنده ات شكرستان شد كنج غمخانه دل

در بسترت ياس و نرگس در هم تنيده به هر سو
شرمنده گرديده بلبل در صحن گلخانه دل

تير دعايت رسيده تا اوج آن بي نهايت
انگشت حيرت گزيده اين پير فرزانه دل

چون نور شمع وجودت ساطع سوي كهكشان شد
از غصه گرديده پرپر پرهاي پروانه دل

بر روي بال فرشته كردي سفر سوي دلدار
شد جاي خالي مهرت در صدر ميخانه دل

چون پير ميخانه آگه از هجرت قاصدك شد
بر سينه ميگساران زد نقش پيمانه دل

"رندانه آخر ربودي جامي ز خمخانه دل
خونين چو برگ شقايق رنگين چو افسانه دل "

تقديمي از غلامرضا هاشمي از اراك.

 

 

alirezamajidi

پنج حقه سرگرم‌کننده در جستجوگر گوگل

عادت کرده‌اید که همیشه کلیدواژه‌ها را وارد سرویس جستجوی گوگل کنید، روی نتایج کلیک کنید و پی کارتان بروید؟ تصور می‌کنید که نمی‌شود در همین سرویس جستجوی گوگل، چیزهای سرگرم‌کننده‌ای پیدا کرد؟
نه! در این پست ۵ حقه کوچک را با هم مرور می‌کنیم که بی‌شک دقایقی سرگرمتان خواهد کرد.
نخست، شما باید با کلیک بر روی آیکون چرخ‌دنده در بالا و سمت راست صفحه جستجوی گوگل، ویژگی جستجوی بی‌درنگ یا instant search را خاموش کنید. توجه کنید که در همه موارد زیر باید روی I’m feeling lucky کلیک کنید.

۱- جاذبه گوگلی: جستجو کنید: Google gravity

2- گوگل اریب می‌شود: جستجو کنید: Askew

3- بزرگ شدن فونت گوگل: جستجو کنید: Epic Google

4- کوچک شدن گوگل: جستجو کنید: Weenie Google

4- هک شدن گوگل: جستجو کنید: Google Hacker

 

5- کاری کنید که گوگل برایتان پشتک وارو بزند: این بار جستجو کنید : do a barrel roll و صحنه را شاهد باشید! در این مورد خاص روی I’m feeling lucky کلیک نکنید و همان جستجوی ساده را بکنید.

برای آگاه شدن از باقی این حقه‌های کوچک گوگلی به ویکی‌پدیا بروید.

 

 
rafiei_z88

قدر داشته های مان را بدانیم

قصاب با دیدن سگی که به طرف مغازه اش نزدیک می شد حرکتی کرد که دورش کند اما کاغذی را در دهان سگ دید .کاغذ را گرفت.روی کاغذ نوشته بود" لطفا ۱۲ سوسیس و یه ران گوشت بدین " . ۱۰ دلار همراه کاغذ بود.قصاب که تعجب کرده بود سوسیس و گوشت را در کیسه ای گذاشت و در دهان سگ گذاشت .سگ هم کیسه راگرفت و رفت .
قصاب که کنجکاو شده بود و از طرفی وقت بستن مغازه بود تعطیل کرد و بدنبال سگ راه افتاد .
سگ در خیابان حرکت کرد تا به محل خط کشی رسید . با حوصله ایستاد تا چراغ سبز شد و بعد از خیابان رد شد.قصاب به دنبالش راه افتاد. سگ رفت تا به ایستگاه اتوبوس رسید نگاهی به تابلو حرکت اتوبوس ها کرد و ایستاد .قصاب متحیر از حرکت سگ منتظر ماند .
اتوبوس امد, سگ جلوی اتوبوس امد و شماره انرا نگاه کرد و به ایستگاه برگشت .صبر کرد تا اتوبوس بعدی امد دوباره شماره انرا چک کرد اتوبوس درست بود سوار شد.قصاب هم در حالی که دهانش از حیرت باز بود سوار شد.
اتوبوس در حال حرکت به سمت حومه شهر بود وسگ منظره بیرون را تماشا می کرد .پس از چند خیابان سگ روی پنجه بلند شد و زنگ اتوبوس را زد .اتوبوس ایستاد و سگ با کیسه پیاده شد.قصاب هم به دنبالش.
سگ در خیابان حرکت کرد تا به خانه ای رسید .گوشت را روی پله گذاشت و کمی عقب رفت و خودش را به در کوبید .اینکار را بازم تکرار کرد اما کسی در را باز نکرد.
سگ به طرف محوطه باغ رفت و روی دیواری باریک پرید و خودش را به پنجره رساند و سرش را چند بار به پنجره زد و بعد به پایین پرید و به پشت در برگشت.
مردی در را باز کرد و شروع به فحش دادن و تنبیه سگ و کرد.قصاب با عجله به مرد نزدیک شد و داد زد :چه کار می کنی دیوانه؟ این سگ یه نابغه است .این باهوش ترین سگی هست که من تا بحال دیدم.
مرد نگاهی به قصاب کرد و گقت:تو به این میگی باهوش ؟این دومین بار تو این هفته است که این احمق کلیدش را فراموش می کنه !!!

نتیجه اخلاقی :
اول اینکه مردم هرگز از چیزهایی که دارند راضی نخواهند بود.
و دوم اینکه چیزی که شما آنرا بی ارزش می دانید بطور قطع برای کسانی دیگر ارزشمند و غنیمت است .
سوم اینکه بدانیم دنیا پر از این تناقضات است.
پس سعی کنیم ارزش واقعی هر چیزی را درک کنیم و مهمتر اینکه قدر داشته های مان را بدانیم

 

 
ali_reza_mo

تمام شماره اس ام اس های مهم

گرفتن خلافي ماشين :30005151 ( عدد عمودي كنار كارت رو بفرستيد)

گزارش اطلاع دادن تخلف تاكسي: 30004246 (شماره پلاك ماشين متخلف رو بفرستيد)

رهگيري نامه پستي : 2000441 (ابتدا حرف Rرا بنويسيد و بعد شماره روي رسيد پستي رو )

مشكلات شهري (شهرداري) : 3000137

اعلام نتيجه كنكور شب قبل از قرارگرفتن در سايت سنجش : 2000000 (شماره داوطلبي رو بفرستيد)

با خبر شدن از اخبار انجمن فارغ التحصيلان دانشگاه : 10001336

ديكشنري : 1000384 يا 1000370 (لغت مورد نظر رو بفرستيد) اول بايد در سايت عضو بشيدwww.sms2him.com بعدش لغت مورد نظر رو بنويسيد

لغت نامه آريان پور : 2000444 Word-to-translate

ايجاد پست در پرشين بلاگ : 300072
گرفتن قبض موبايل : 30009 ( با فرمت زير بنويسيد : تاريخ شروع ؛ تاريخ انتها مثلا 860123 ؛ 860101 يعني از اول سال 86 تا 23 فرودين ماه)

خدمات بانك ملت : 200033

خدمات بانك اقتصاد نوين : 200050

خدمات بانك سپه:200020 – 200021-200022

خدمات بانك كشاورزي : 2000911- 200093

خدمات بانك سامان : 20000

خدمات بانك صادرات :200060

خدمات بانك تجارت : 200070
(توجه داشته باشيد براي استفاده از خدمات بانك ها اول بايد در شعب درخواست رو پر كنيد)

اطلاعات پرواز : 2000444 : ( با اين فرمت : پرواز Filight-code)

نرخ ارزهاي رايج : 2000444 با اين فرمت : Currency-name

اطلاعات هوا : 1000305 ( پيش شماره شهر مورد نظر بدون صفر رو بفرستيد)

ساعت كشورها : 1000392 (نام كشور رو بفرستيد)

مكان هاي ديدني هر شهر : 1000394

مسافت بين شهر ها : 1000396

آخرين بازي هاي كامپيوتري : 1000400

جديدترين نرم افزار ها : 1000401

اطلاع از اينكه دامين مورد نظر رجستر شده يا خير : 1000355

بورس – نرخ سهام يك شركت : 2000444 ---بنويسيد : Bourse sompany -id

بورس – بيشترين افزايش قيمت : 2000444 ---بنويسيد : Bourse high

بورس- كمترين افزايش قيمت : 2000444 ( بنويسيد : Bourse low)

اوقات شرعي : 2000916

 

 
lailee_2000

تفاوت

آینده:
یـک زن تــا زمانیکه ازدواج نکرده نگران آینده است. یک مرد تا زمانیـکـه ازدواج نـــکرده هــــرگز نگران آینده نخواهد بود

دست خط:
مردها زیاد به دکوراسیون دست خطشان اهمیت نمیدهند. آنها از روش "خرچنگ غورباقه" استفاده میکنند. زنان از قلم های خوشبو و رنگارنگ استفاده کرده و به "ی" ها و ن" ها قوس زیبایی میدهند. خواندن متنی که توسط یک زن نوشته شده، رنجی شاهانه است. حتی وقتی می خواهد ترکتان کند، در انتهای یادداشت یک شکلک در انتها آن میکشد

اسامی مستعار:
اگر سارا، نازنین، عسل و رویا با هم بیرون بروند، همدیگر را سارا، نازنین، عسل و رویا صدا خواهند زند. اگر بابک، سامان، آرش و مهرداد با هم بیرون بروند، همدیگر را یلا، بادام زمینی، تانکر و لاک پشت صدا خواهند زد

حمام:
یک مرد حداکثر 6 قلم جنس در حمام خود دارد - مسواک، خمیر دندان، خمیر اصلاح، خود تراش، یک قالب صابون و یک حوله. در حمام متعلق به یک زن معمولی بطور متوسط 437 قلم جنس وجود دارد. یک مرد قادر نخواهد بود اغلب این اقلام را شناسایی کند

خواروبار:
یک زن لیستی از جنسهای مورد نیازش را تهیه نموده و برای خریدن آنها به فروشگاه میرود. یک مرد آنقدر صبر میکند تا محتویات یخچال ته بکشد و سیب زمینی ها جوانه بزنند. آنگاه بسراغ خرید میرود. او هر چیزی را که خوب بنظر برسر می خرد

بیرون رفتن:
وقتی مردی میگوید که برای بیرون رفتن حاضر است، یعنی برای بیرون رفتن حاضر است. وقتی زنی میگوید که برای بیرون رفتن حاضر است، یعنی 4 ساعت بعد وقتی آرایشش تمام شد، آماده خواهد بود

گربه:
زنان عاشق گربه هستند. مردان میگویند گربه ها را دوست دارند، اما در نبود زنان با لگد آنها را به بیرون پرتاب میکنند

آینه:
مردها خودبین و مغرور هستند، آنها خودشان را در آینه چک میکنند. زنان بامزه اند، آنها تصویر خود را در هر سطح صیقلی بازدید میکنند -- آینه، قاشق پنجره های فروشگاه، برشته کننده ها، سر طاس آقای زلفیان

تلفن:
مردان تلفن را به عنوان یک وسیله ارتباطی برای ارسال پیامهای کوتاه و ضروری به دیگران در نظر میگیرند. یک زن و دوستش می توانند به مدت دو هفته با هم باشند و بعد از جدا شدن و رسیدن به خانه، تلفن را برداشته و به مدت سه ساعت دیگر با هم شروع به صحبت کنند

آدرس یابی:
وقتی یک زن در حال رانندگی احساس میکند که راه را گم کرده، کنار یک فروشگاه توقف کرده و از کسی که وارد است آدرس صحیح را میپرسد. مردان این را به نشانه ضعف میدانند. آنها هرگز برای پرسیدن آدرس نمی ایستند و به مدت دو ساعت به دور خودشان میچرخند و چیزهایی شبیه این میگویند: "فکر کنم یه راه بهتر پیدا کردم،" و "میدونم که باید همین نزدیکی باشه، اون مغازه طلا فروشی رو میشناسم

پذیرش اشتباه:
زنان بعضی اوقات قبول میکنند که اشتباه کردند. آخرین مردی که اشتباهش را پذیرفته 25 قرن پیش از دنیا رفته است

فرزند:
یک زن همه چیز را در مورد فرزندش می داند: قرارهای دکتر، مسابقات فوتبال، دوستان نزدیک و صمیمی، قرارهای رمانتیک، غذاهای مورد علاقه، اسرار آرزوها و رویاها. یک مرد بطور سربسته و مبهم فقط میداند برخی افراد کم سن و سال هم در خانه زندگی میکنند

لباس شیک پوشیدن:
یک زن برای رفتن به خرید، آب دادن به گلهای باغچه، بیرون گذاشتن سطل زباله و گرفتن بسته پستی لباس شیک می پوشد. یک مرد فقط هنگام رفتن به عروسی و یا مراسم ترحیم لباس رسمی برتن میکند

شستن لباسها:
زنان هر چند روز یک بار لباسهایشان را میشویند. مردها تک تک لباس های موجود در کمد، حتی روپوش و اونیفرم جراحی هشت سال پیش خود را می پوشند و هنگامیکه لباس تمیزی باقی نماند، یک لباس کثیف بر تن نموده و کوه ایجاد شده از لباسهای چرک خود را با آژانس به خشک شویی منتقل میکنند

عروسی:
هنگام یاد کردن از عروسی ها، زنان در مورد "مراسم جشن" صحبت میکنند، مردان درباره "میهمانی های دوران مجردی

اسباب بازی:
دختران کوچک عاشق عروسک بازی هستند و وقتی به سن 11 یا 12 سالگی میرسند علاقه شان را از دست میدهند. مردان هیچگاه از فکر اسباب بازی رها نمیشوند. با بالا رفتن سن آنها اسباب بازی هایشان نیز گران قیمت تر و پیچیده تر میشوند. نمونه های از اسباب بازیهای مردان: تلویزیون های مینیاتوری و کوچک، تلفنهای اتومبیل، مخلوط کن و آب میوه گیری، اکولایزرهای گرافیکی، آدم آهنی های کنترلی، گیمهای ویدئویی، هر چیزی که روشن و خاموش شده، سر و صدا کند و حداقل برای کار کردن به شش باتری نیاز داشته باشد.

گل و گیاه:
یک زن از شوهرش میخواهد وقتی مسافرت است به گل ها آب دهد. مرد به گلها آب میدهد. زن پنج روز بعد به خانه ای پر از گلها و گیاهان پژمرده برمیگردد. کسی نمیداند چرا این اتفاق افتاده است

سبیل:
بعضی از مردان مانند هرکول پوآرو با سیبیل خوش تیپ میشوند. هیچ زنی وجود ندارد که با سبیل زیبا بنظر برسد

پرداخت صورتحساب میز:
وقتی صورتحساب را می آورند، با اینکه کلا 15هزار تومان شده، بابک، سامان، آرش و مهرداد هر کدام 10 هزار تومان روی میز میگذارند. وقتی دختران صورتحساب را دریافت میکنند، ماشین حسابهای جیبی خود را بیرون می آورند.
 

 
omidhosseini80

اسرائیل، کودکی ضعیف در برابر ایران

در روزهای گذشته تبلیغات رسانه‌‌های غربی درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران زیاد شده، اما شرایط منطقه و دنیا به سمتی پیش می‌رود که ادعای حمله‌ی اسرائیل به ایران علاوه بر اینکه برای ما ایرانی‌ها خنده‌دار و تکراری است، برای افکار عمومی دنیا (حتی خود اسرائیلی‌ها) هم خنده‌دار و مضحک شده است.
«یوری آونری» تحلیل‌گر سکولار و منتقد اسرائیلی چند روز پیش مقاله‌ای درباره این جاروجنجال رسانه‌ای نوشت و با ادبیاتی جالب سیاست‌های اسرائیل را به تمسخر گرفت. وی مقاله‌اش را با تمثیل جالبی شروع می‌کند که نشان دهنده جایگاه ایران و اسرائیل در نگاه یک اسرائیلی‌ است :
«همه ما در مدرسه این صحنه را دیده‌ایم که پسربچه‌ای کوچک و ضعیف با پسری بزرگ و قوی درگیر می‌شد. بعد به دوستانش می‌گفت که مرا بگیرید تا استخوان‌هایش را نشکنم! حالا حکایت دولت ما (اسرائیل) با ایران، مثل همین داستان است. هر روز در همه شبکه‌ها فریاد می‌زند که قصد دارد استخوان‌های ایران را خرد کند!»
مقاله آونری نکات جالب دیگری هم دارد. وی به صراحت تاکید می‌کند که اسرائیل هرگز به ایران حمله نخواهد کرد! آونری برای اثبات عقیده‌اش دلائلی را ذکر می کند. اولین دلیل او این است که اسرائیل بعد از ماجرای کانال سوئز در سال ۱۹۵۶، هیچگاه بدون رضایت و چراغ سبز آمریکا اقدام به حمله نظامی نکرده است.
وی همچنین به یک حقیقت بزرگ اعتراف می‌کند که شنیدن آن از زبان یک اسرائیلی (هرچند اسرائیلی ملایم و به ظاهر چپ کرده و طرفدار صلح) شیرین است. در حالی که آمریکا و اسرائیل همیشه از انزوای ایران دم می‌زنند، آونری به صراحت به انزوای اسرائیل در دنیا اشاره می‌کند و می‌نویسد که تنها حامی قابل اعتماد اسرائیل در دنیا، آمریکاست! وی سپس به طنز می‌نویسد «البته شاید در کنار فیجی و میکرونیزیا و جزایر مارشال و پالائو (جزائری کوچک در اقیانوس آرام!)»
آونری در ادامه نتایج این جنگ احتمالی را بسته شدن تنگه هرمز، قطع منبع انرژی دنیا و همچنین باران موشک بر سر اسرائیل، آنهم از سه جهت (ایران، حزب‌الله و حماس) می‌داند و می‌نویسد ایران کشور پهناوری است و خیلی راحت می‌تواند تاسیسات هسته‌ای خود را در مناطق مختلف و در اعماق زمین پنهان کند!
وی توضیح می‌دهد زمانی که اولین هواپیمای اسرائیلی وارد حریم هوایی ایران شود، تنگه هرمز هم بسته می‌شود. نیروی دریایی ایران دارای کشتی‌ها و قایق‌های موشکی زیادی است، اما به آنها نیازی نیست. حذف تقریبا یک پنجم از نفت کشورهای صنعتی به فاجعه‌ای منجر می‌شود که تصورش هم سخت است! آیا در حال حاضر آمریکا و ناتو توانایی این هزینه را دارند؟
آونری همچنین با اشاره به انقلاب‌های مردمی در منطقه و تبعات سیاسی حمله‌ی احتمالی به ایران می‌نویسد «ممکن است برخی کشورهای اسلامی با ایران مشکل داشته باشند، اما حمله اسرائیل به این کشور مهم اسلامی، همه مسلمان‌ها شیعه و سنی را از مصر و ترکیه و پاکستان و … با هم متحد و اسرائیل را به ویلایی در میان یک جنگل در حال سوخته شدن تبدیل می‌‌کند!» (این یعنی اعتراف به نفوذ، محبوبیت و جایگاه معنوی ایران در میان مسلمانان دنیا)

*****

آونری کیست؟
«یوری آونری» در سال ۱۹۲۳ در یک خانواده‌ی یهودی آلمانی به دنیا آمد و با به قدرت رسیدن هیتلر، به فلسطین مهاجرت کرد. از پانزده سالگی به جنبش مسلحانه‌ی صهیونیستی برای تشکیل دولت اسرائیل پیوست. در جنگ‌های اعراب و اسرائیل حضور داشت و دوبار مجروح شد. در سال ۱۹۵۲ خواستار حمله به مصر شد به این بهانه که اعراب ممکن است به اسرائیل حمله کنند! از سال ۶۵ الی ۷۴ میلادی و از سال ۷۹ تا ۸۱، عضو مجلس رژیم صهیونیستی (کنست) بود. در سال ۸۲ میلادی در بیروت با یاسر عرفات دیدار کرد که در آن زمان، به عنوان اولین اسرائیلی که با رهبر ساف دیدار می‌کرد، معروف شد.

وی در سال ۱۹۹۳ جنبش “Gush Shalom” (بلوک صلح یا کتلة السلام) را تاسیس کرد که ظاهرا جنبشی طرفدار صلح با فلسطینی‌ها است! جنبش آونری از منتقدین سیاست تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و طرفدار تشکیل دولت مستقل فلسطین در کنار اسرائیل است. وی همچنین از مخالفان سرسخت سیاستهای فعلی توسعه طلبانه آمریکا و جناح محافظه کار می باشد.
در سال ۲۰۰۱، آونری و همسرش، جایزه‌ی جنبی صلح نوبل را به خاطر تلاش‌های صلح‌جویانه، دریافت کردند. در نظرسنجی یکی از وب‌سایت‌های اسرائیلی درباره ۲۰۰ شخصیت برتر این رژیم، آونری به عنوان صدو بیست و هشتمین اسرائیلی تاریخ شناخته شد! وی همچنین از مخالفین جنگ وحشیانه اسرائیل علیه غزه و لبنان بود. به هرحال فعالیتهای آونری به سمتی پیش رفت که در سال ۲۰۰۶ رسما به مرگ و ترور تهدید شد.
آونری در معرفی خود و تفکراتش نوشته: «من صددرصد یک آدم بی‌خدا و ملحد هستم و از این بابت نارحتم که جنگ اسرائیل و فلسطین که همه زندگی ما را گرفته، به یک نزاع مذهبی تبدیل شده است!» «با من درباره تروریسم صحبت نکنید. خود من یک تروریست بودم!» و یا «من را یک پست‌- صهیونیستم بدانید. من صهیونیسم و اهمیت آنرا می‌دانم اما اعتقاد دارم که فصل آن در تاریخ به پایان رسیده و اکنون زمان فراتر رفتن از آن است»
البته هدف از انعکاس نظرات آونری تایید او به عنوان یک «اسرائیلی اشغالگر خوب!» نیست، بلکه نظرات وی به عنوان یک صاحب‌نظر اسرائیلی که سوابق زیادی هم چه در جنگ و چه در عرصه روزنامه‌نگاری و رسانه‌ها دارد، برای من جالب بود.

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2011  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

19 آبان ماه / 10 نوامبر / 13 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
 19 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز گشايش آبراه درياي سرخ به رود نيل كه به تصميم داريوش بزرگ ساخته شد

دهم نوامبر سال 518 پيش از ميلاد كار ساختن آبراه ميان درياي سرخ و رودنيل به منظور عبور كشتي هاي ايران از خليج فارس به مديترانه تكميل شد. این روز پس از محاسبات تقویمی به دست آمده است
سنگنبشته هاي به دست آمده در طول این آبراه نشان مي دهد كه پس از اتمام كار هر قسمت از اين آبراه، جزئيات كار بر سنگ حك و در محل نصب مي شد كه مشروح آن دركتاب «تاريك و روشن هاي مصر باستان» تاليف مصرشناس آلماني «كارول ميسليويك» آمده است که اين کتاب توسط ديويد لورتن به انگليسي ترجمه شده و دانشكاه «كرنل» آمريكا آن رامنتشر ساخته است.
به نوشته «ديودوروس سيكولوس»، اين آبراه به تصميم داريوش بزرگ و عمدتا با هدف نظامي ساخته شده بود، که باستانشناسان و مورخان متفق القول؛ آن را از كارهاي بزرگ بشر در قرون قديم اعلام داشته اند. داریوش بزرگ پس از تکمیل آبراه شخصا از آن بازدید کرد و ضمن دیدار از گور پادشاهان مصر و نوشته ها و بناهای آنان دستور جمع آوری تاریخ مصر را در یک مجموعه داد که باقی مانده است. خشايارشا نيز چنين آبراهي را در يونان ساخت كه با حفاري هاي دهه گذشته به دست آمده است.
مصر بسال 525 پيش از ميلادتوسط كامبوزيا (كمبوجيا، کمبوجیه، كامبيز) پسر و جانشين كوروش بزرگ تصرف شد و تا سال 404 پيش ازميلاد (به مدت 121 سال) يك ساتراپي (ايالت) ايران بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
 10 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز دو مخترع معروف روس: توپولف و كالاشنيكوف

Andrei Tupolev

«اندري توپولفAndrei Tupolev» طراح و مخترع بيش از يكصد نوع هواپيما دهم نوامبر سال 1888 در روسيه به دنيا آمد، در مهندسي مكانيك و تكنولوژي دكترا گرفت و دست به كار ساخت هواپيما زد و يكي از موسسان انستيتوي علوم هوايي ـ فضايي وطنش بود. معروفترين هواپيماهايي كه توپولف طراحي كرد توپولف هاي 134 و 154 (TU) هستند. وي با ساختن بمب افكن دور پرواز توپولف ـ 95 كه قادر بود كره زمين را دور بزند شهرت جهاني يافت. بسياري از كشورها ازجمله انگلستان و آمريكا، صرف نظر از كمونيست بودن توپولف، اورا عنوان عضويت افتخاري آكادمي هاي علوم خود دادند. توپولف كه خدمت شايان به وطن خود كرده بود در سال 1972 درگذشت. پسر او كه در علوم تكنولوژي دكترا دارد کار پدر را دنبال کرده و از طراحان معروف هواپيما در جهان بشمار مي رود. وي كه جاي پدررا در صنايع هواپيماسازي روسيه گرفته است طراح جت مافوق سرعت صوت توپولف 144 است.

كالاشنيكوف با تفنگ معروفAK _47

* طراح بزرگ ديگر روسيه كه او هم در دهم نوامبر به دنيا آمده است مهندس ميخائيل كالاشنيكوفMikhail kalashnikov است. وي كه در سال 1919 به دنيا آمده، در سال 2010 نود و يک ساله شده هنوز سرگرم دادن نظر به تكميل جنگ افزار است. تفنگهای ساخت او از «آ. ک ـ 47» تا «آ. ک _ 74» معروفترین تفنگهای جهان بشمار می روند و در 60 سال منتهي به سال 2010 بیش از هر تفنگ دیگر تولید و توزیع شده اند.

کالاشنيکوف در نود و يکمين زادروزش در کرملين

كالاشنيكوف نيز مهندس ميكانيك بود كه جنگ جهاني دوم آغاز شد و به عنوان فرمانده تانك به جبهه رفت و در آنجا در سال 1941 شديدا مجروح شد. همين جبهه رفتن، او را سازنده اسلحه كرد. هنوز در بيمارستان بود كه يك اختراع خود را اعلام داشت و آن دستگاه خودكار شمارش فشنگهايي بود كه يك تانك شليك مي كرد. كالاشنيكوف سپس به ساختن يك تفنگ خودكار همه كاره پرداخت و در سال 1947 آن را به اتمام رسانيد كه به تفنگ AK - 47 (آفتومات كالاشنيكوف ساخت 1947) معروف است. كالاشنيكوف سپس به تكميل تفنگ خود ادامه داد و مسلسل «آر.پي.ك.» را ساخت. او كه به كار تفنگ سازي ادامه داده بود دو بار از دولت شوروي مدال قهرمان سوسياليستي گرفت. كالاشنيكوف نيز يك كمونيست است. پس از فروپاشي شوروي، اصحاب صنايع اسلحه سازي آمريكا از او به كشور خود دعوت كردند و پذيرايي مفصل بعمل آوردند تا به اتفاق در آمريكا تفنگ كالاشنيكوف را بسازند كه وي نپذيرفت و گفت كه اگر يك كشور كوچكتر چنين پيشنهادي بدهد ممكن است با نظر مثبت آن را بررسي كند.

تفنگهاي کالاشينکوف از آ. ک ـ 47 تا آ.ک ـ 74

 

 

سازش هلند و انگلستان - ماجرای تبدیل نام نیو آمستردام به نیویورک

دهم نوامبر 1674 با امضای سازشنامه وست مینستر میان هلند و انگلستان، نيو آمستردام در آمریکای شمالی به انگلستان تعلق گرفت. مهاجران هلندی سالها پیش از آن زمينی را در دهانه رود هادسن به مبلغی معادل 24 سكه طلا از سرخپوستان خريداري كرده و در آنجا شهري بندری به نام نیو آمستردام براي خود ساخته بودند که آن را به انگليسي ها باختند و انگليسي ها نام این شهر را به «نيويورك» تغيير دادند كه اينك بزرگترين شهر ايالات متحده است. نيو آمستردام قبلا مورد تهديد چهار كشتي توپدار انگليسي قرار گرفته بود. هلندي ها كه تنها يك كشتي مسلح و دويست تفنگدار داشتند تسليم شده بودند. در قرون هفدهم و هجدهم میلادی میان هلند و انگلستان که باهم رقابت استعماری داشتند چهار جنگ روی داده بود. پیش از این دو؛ پرتغال، اسپانیا و جمهوری ونیز برتری دریایی داشتند و قدرت های استعمارگر اروپایی بودند. الیزابت اول پادشاه انگلستان برای این کشور ناوگانی نیرومند به وجود آورد و در یک نبرد به برتری دریایی اسپانیا پایان داد که بعدا با رقیبی همچون هلند رو به رو گردید و ....

 

سرانجام نوه ملكه ويكتوريا - آخرين قيصرآلمان - كه از انگلستان و سياست خارجي آن متنفر بود

ويلهلم دوم

دهم نوامبر سال 1918، ويلهلم دوم قيصر آلمان كه دو روز پيش از آن كناره گيري كرده بود و وارد هلند شده بود از اين دولت درخواست پناهندگي كرد كه پذيرفته شد و تا پايان عمر ( چهارم ژوئن سال 1941) در آن كشور بسر برد و دو كتاب خوب نوشت. نخستين كتاب او كه در 1922 انتشار يافت «خاطرات 1878 تا 1914» عنوان دارد كه حاوي راههايي است كه به جنگ جهاني اول منجر شد. در اين كتاب، قيصركوشيده است ثابت كند كه منظور او يك جنگ محدود بود كه پس از آغاز شدن، از كنترل خارج شد و جهاني گرديد. كتاب دوم قيصر شرح افكار و كارهاي ايام جواني او و تمايلات ناسيوناليستي اش است.
ويلهلم دوم با اين كه از جانب مادر نوه ملكه ويکتوريا پادشاه انگلستان بود بيش از هر كس ديگر از انگلستان متنفر و از سياست خارجي آن دولت منزجر بود و تحت تاثير همين بيزاري دست به ساختن ناوگان بزرگي براي آلمان زد كه بتواند كمر انگلستان را بشكند.
او كه در سال 1859 به دنيا آمده بود در سال 1888 قيصر همه آلمان شده و دو سال بعد بيسمارك صدر اعظم آن كشور را بركنار كرده بود كه خود در کتابش به اين اشتباه اعتراف كرده است. ويلهلم با حكومت پارلماني و نيز سوسياليسم هردو مخالف بود و در مورد آلمان، هر دو را مانع از ابر قدرت شدن وطنش مي دانست. ويلهلم دوم با پارلمانها به صورتی که بودند مخالف بود و می گفت که اعضای پارلمان در هر قدمی که بر می دارند منافع خودرا در نظر می گیرند. با همین طرز فکر،از مذاكرات و بحثهاي طولاني مجلس چنان بيزار بود كه اجازه نمي داد روزنامه هاي حاوي اين مطالب را روي ميز او بگذارند. اين مذاكرات را اتلاف وقت ملت مي دانست.
وي در مصاحبه با ديلي تلگراف چاپ لندن كه مشروح آن در شماره 28 اكتبرسال1908 اين روزنامه به چاپ رسيد دشمني خود با انگلستان را با دفاع از ايجاد يك بحريه نيرومند براي آلمان علني ساخت.او ضمن دفاع از عمل خود گفته بود كه خاور دور در حال بيدار شدن از خواب و قدرت گرفتن است و آلمان براي حفظ منافع جهاني خود ناچار است يك نيروي دريايي وسيع داشته باشد كه بتواند در درياهاي دور دست وارد عمل شود. ويلهلم دراين مصاحبه مشهور كه به اتحاديه سازي ها در اروپا دامن زد پيش بيني روزي را كزده بود كه چين بيدار شود و قدرت را بگيرد.
ويلهلم كه تاريخ از او به عنوان يك ناسيوناليست آلماني ياد مي كند آنقدر زنده ماند كه قدرت گيري دوباره آلمان شكست خورده را به چشم ببيند و شاهد پيروزي هاي نظامي آن در سالهاي اول جنگ جهاني دوم باشد. با وجود اين گفته بود که تا سلطنت اعاده نشود وي به آلمان باز نخواهد گشت. ويلهلم در منطقه "دوم Doom " هلند عمارتي را با اراضي اطرافش براي سکونت خود خريداري کرده بود و براي اين که دچار ضعف جسماني نشود هر روز به بريدن درخت مي پرداخت و تا زمان مرگ نزديک به چهل هزار درخت را قطع کرده و اراضي اطراف ساختمان را عريان ساخته بود. دولت هلند در سال 1945 محل سکونت قيصر پيشين آلمان را ملي اعلام کرد و اينک از آن به عنوان موزه استفاده مي شود و براي بازديد عموم باز است . مقابل اين عمارت مجسمه ويلهلم قرار داده شده است.

آخرين قيصر آلمان 23 سال در اين خانه در « دوم » هلند زندگي كرد

 

هاری پهلوان (روز قهرمانان) در اندونزی

امروز در اندونزی روز «هاری پهلوان» یعنی روز قهرمانان است. پهلوان واژه ای پارسی است که از طریق هند در اندونزی رایج شده است. دهم نوامبر 1945 و سه ماه پس از اینکه میهندوستان اندونزیایی اعلام استقلال کردند، استعمارگران هلندی با کمک نیروهای انگلیسی در جاوه شرقی پیاده شدند تا بساط سابق را پهن کنند که در شهر «سورابایا» با مقاومت قهرمانانه میلیشیای دولت ملی رو به رو، متوقف و به عقب رانده شدند. استقلال اندونزی که قبل از جنگ جهانی دوم مستعمره هلند بود هفدهم آگوست 1945 اعلام شده بود. در جریان جنگ جهانی دوم، ژاپنی ها اندونزی را از دست هلند خارج ساخته بودند که پس از تسلیم شدن ژاپن در نیمه آگوست، ناسیونالیست ها اندونزی اعلام استقلال کرده و برای جلوگیری از بازگشت استعمار به ایجاد میلیشیا دست زده بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 10 نوامبر

  • 745: مطابق تقويم ميلادي، امام موسي كاظم (ع) امام هفتم شيعيان در اين روز چشم به جهان گشود و در چهارم سپتامبر سال 799 به اشاره هارون الرشيد مسموم شد.

  • 1483: مارتين لوتر بنياد گذار الماني پروتستانيسم به دنيا آمد.

  • 1837: در چنين روزي اعلام شد كه برده داران آمريكايي «اليجاه لاجوي»را كه از برده داري انتقاد كرده بود و مالكيت انسان بر انسان را گناه خوانده بود دو روز پيش از ان كشته بودند.

  • 1864: فرانسه و ساير قدرتهاي اروپايي كه از قدرت گيري و توسعه ايالات متحده نگران شده بودند براي پيشگيري از تصرف بقيه اراضي مكزيك توسط دولت واشنگتن، ماكسيميلين، دوك بزرگ اتريش را امپراتورمكزيك كردند كه اين سياست هم به جايي نرسيد.

  • 1924: براي نخستين بار مردم تكزاس آمريكا كه قبلا يك جمهوري مستقل بود يك زن را به رياست (فرماندار) اين ايالت انتخاب كردند و او «ماريام فرگوسن» بود.

  • 1928: استقاده از سويج خودكار ويژه كه تيتر اول روزنامه ها را پيش از انتشار به صورت روشن و خاموش كردن لامپ در اطرف ساختمانهاي بلند نشان دهد در شهر نيويورك آغاز شد.

  • 1951: براي نخستين بار تلفن مستقيم راه دور(بدون كمك اپراتور) به كار افتاد.
     

  • 1975: مجمع عمومی سازمان ملل دهم نوامبر 1975 ضمن تصویب قطعنامه 3379 صهیونیسم را نوعی نژادپرستی اعلام کرد. همین مجمع در دسامبر 1991 تحت فشار جورج بوش (پدر) رئیس جمهور وقت آمریکا با تصویب قطعنامه دیگری که به شماره 4686 ثبت شده است موضوع قطعنامه 3379 را لغو کرد. قطعنامه تازه 111 رای موفق و 25 رای مخالف داشت. بسیاری از نمایندگان کشورهای عضو غیبت داشتند!.

  • 1977: يك هواپيماي شركت هواپيمايي ساترن آمريكا با مسافرانش در آسمان اين كشور ربوده شد و ربايندگان تصميم داشتند آن را بر لابراتوار اتمي آمريكا بكوبند كه در پي مذاكرات طولاني راديويي از اين عمل منصرف شدند و هواپيما را به كوبا بردند.
    ــ سال 1977: پاپ براي نخستين بار در تاريخ كليساهاي كاتوليك، تكفير زنان كاتوليك مطلقه آمريكايي را كه دوباره شوهر كنند ممنوع كرد. وي به كشيشهاي كاتوليك دستور داد كه از ادامه اين عمل خودداري كنند و تنها بر طلاق و ازدواج مجدد يك زوج كاتوليك صحه نگذارند و ازدواج مجدد صرفا «مدني» باشد. اين دستور به تدريج جهاني شده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     13 ذی الحجه
    Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    4
    10

    اهواز

    10
    23

    تبريز

    1
    8

    شيراز

    3
    18

    مشهد

    1
    12

    بندرعباس

    19
    28

    کرمان

    1
    17

    اصفهان

    -2
    14

    يزد

    6
    16

    کرمانشاه

    2
    14

    اراک

    -1
    8

    رشت

    11
    17

    دبی

    23
    27

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1855تومان
    1332 تومان
    2180 تومان
    1690 تومان
    355 تومان
    365 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    610000 تومان
    297000 تومان
    151000 تومان
    620000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح قديم:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11:48
    اذان مغرب : 17:21
    اذان صبح فردا : 5:09
    طلوع آفتاب فردا : 6:36
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    T3
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه T3
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه تکنولوژی و فناوری

    تاريخ انتشار: اکتبر 2011
    تعداد صفحات مجله: 150
    حجم فايل: 74 مگابايت

    لينک دانلود:

    filesonic.com

    رمز فايل: ندارد

    لينکهاي دانلود غيرمستقيم ميباشند.


     

     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    رونمایی هالیوودی کانن:
    دوربین سینمایی C300

    کانن مشتاقانه تصمیم دارد راهی به دنیای پر زرق و برق هالیوود باز کند. برای همین استودیو پارامونت را برای معرفی محصول جدیدش به صدها نفر از خبرنگاران و کارکنان صنایع فیلم سازی انتخاب کرد. البته میهمان ویژه این مراسم هم مارتین اسکورسیزی بود. کانن برای عکاسان حرفه ای به هیچ عنوان نام ناشناسی نیست. اما در دنیای فیلم سازی هنوز راه زیادی تا رسیدن به غول هایی همچون RED EPIC دارد. کانن C300 البته ممکن است روی کاغذ به شکل خارق العاده ای قدرتمند به نظر نرسد. قابلیت هایی همچون امکان سوار شدن EF یا PL (و نه هر دو)، فیلمبرداری 1080p، یک جفت اسلات کارت حافظه CF، خروجی HD-SDI و امکان تایم کد. اما بر اساس ویدیوها و مقالات منتشر شده باید به گونه دیگری درباره آن قضاوت کرد.
    سنسورهای این دوربین به شکل خارق العاده ای قدرتمند هستند و فاکتورهای تنوع و تطبیق پذیری، شانس موفقیت آن را تا حد فراوانی بالا می برند. این دوربین به صورت ویژه ای برای باز تولید دقیق رنگ ها بهینه سازی شده است. به ویژه تونالیته رنگی پوست صورت در این دوربین به خوبی حفظ می شود. این دوربین خوش دست و با کیفیت دارای یک سنسور سوپر ۳۵ میلیمتری CMOS است که رزولوشن 4K را برای تان فراهم می آورد. شما هم تنها کافی است ۲۰هزار دلار از جیب مبارک برای داشتن آن بپردازید. البته با این مبلغ، علاوه بر دوربین، دو لنز ۶۰ - ۱۴۰۵ میلیمتری و دو لنز ۳۰۰ - ۳۰ میلیمتری هم در اختیار خواهید داشت. البته می توانید از لنز های ۲۴ میلیمتری، ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری EF prime هم بر روی این دوربین استفاده کنید.
    سنسور این دوربین برای رنگ های آبی و قرمز ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و برای رنگ سبز ۱۹۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را تولید می کند. البته زمان ارائه این دوربین به بازار اواخر ژانویه ۲۰۱۲ است. لطفا کمی صبر داشته باشید.
     

    معماری مجتمع رسانه ها در قلب تهران

    چند روز پیش سایت ArchDaily به معرفی پروژه ای پرداخت که معماران آن ایرانی هستند و محل اجرای آن در تهران است. دفتر معماری CAAT که عهده دار طراحی این مجتمع بوده، اطلاعات و تصاویر این مجموعه را در اختیار رسانه ها قرار داده و در قدم اول بسیاری از نگاه ها را معطوف به خود کرده است.

    مجتمع رسانه ها یا Media Complex همان طور که از نام اش پیداست مجموعه ای است در ارتباط با مدیا. پس استدیو موسیقی، دپارتمان رسانه، استدیو عکاسی، گالری عکس، محلی برای ورک شاپ های آموزشی، دفاتر اداری، رستوران و کافی شاپ مجموعه ای از فضاهایی است می توانید در این ساختمان پیدا کنید. بر روی سقف هم یک آمفی تئاتر قرار گرفته است.
    «مهدی کامبوزیا» و «هلنا قنبری» به عنوان معماران این مجتمع، آن را در زمینی به مساحت 32,400 متر و با زیربنایی در حدود 4 هزار متر مربع طراحی کرده اند. البته اگر به شناسنامه این پروژه مراجعه کنید نام معماران دیگری را هم که در طراحی این پروژه به همکاری پرداخته اند خواهید یافت.

    هنوز شرکت یا مجموعه ای به عنوان کارفرما یا به زبان ساده تر سفارش دهنده‏ی این پروژه معرفی نشده و بنابراین نمی توان از اجرایی شدن نهایی آن اطمینان داشت اما محل اجرای آن در بلوار آفریقا یا همان جردن سابق است. در سایت پلان می توانید شاهد آن باشید که این مجموعه در تپه ها یا اراضی عباس آباد واقع شده، پس اگر قرار باشد چنین مجتمعی در عمل ساخته شود احتمالا شهرداری تهران کارفرمایی اش را به عهده خواهد داشت.
    پیش از این هم شهرداری تهران به ساخت مجموعه ای سینمایی با معماری خاص اقدام کرده است. پروژه قبلی در کنار بوستان ملت است و به نام پردیس سینمایی ملتنام گرفته. معماران آن مجموعه «رضا دانشمیر» و «کاترین اسپریدونف» هستند و پیش از آن ساخت سینما آزادی با طراحی «بابک شکوفی» در محل سابق سینما شهر فرنگ. و حالا مجتمع مدیا که در جنوب پارک آب و آتش واقع شده است.

    اما هدف معماران از طراحی مجموعه ای با چنین سازه و حجمی، نشان دادن خود انسان و اعمال و کُنش ها و واکنش های آن به عنوان یک رسانه است. در تصویر زیر می توانید ایده اولیه را در روند طراحی شاهد باشید.
     


     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    دانلود کتاب آموزش مکالمه ترکی استانبولی

    نویسنده:
    آتیلا

    معرفی:
    ترکی استانبولی (Türkçe و یا Türkiye Türkçesi) یکی از زبان‌های شاخه جنوب غربی یا گروه اوغوز، زبان‌های ترکی است که ۸۳،۰۰۰،۰۰۰ نفر در سراسر جهان به عنوان زبان مادری به آن تکلم می‌کنند. این زبان رایج‌ترین زبان از شاخه‌ی زبان‌های ترکی می‌باشد. جغرافیای آن شامل ترکیه و قبرس شمالی و قسمت‌های کوچکی در عراق، یونان، بلغارستان، جمهوری مقدونیه، کوزوو، آلبانی و دیگر قسمت‌های شرقی اروپا را شامل می‌ود. سالانه جمعیت بسیاری نیز از ترکیه به غرب اروپا و علل الخصوص آلمان مهاجرت می‌کنند که موجب تکلم ترکی در آن مناطق می‌گردد.
    ریشهٔ زبان ترکی را می‌توان در آسیای مرکزی جست. با گسترش قلمرو امپراتوری عثمانی این زبان که زبان ِرسمی آن‌ها بود اصلاحات بسیاری می‌یافت. به طور مثال در سال 1928، آتاتورک در سال‌های رییس‌جمهوری ترکیه، الفبای عثمانی را با الفبای آوایی لاتین جایگزین نمود و کلمات بیشمار عربی، فارسی و... را از این زبان حذف نمود.
    حروف الفبای ترکی استانبولی، از بیست و نه حرف از حروف لاتین تشکیل شده است. که با تغییرات جزئی بصورت الفبای ترکی در آمده است. تغییر خط و جایگزینی حروف لاتین به جای حروف عربی با قانون شماره ۱۳۵۳ که در سال ۱۹۲۸ به تصویب رسید و مقرر گردید که حروف الفبای عربی، از مجموعه سازمانی الفباء و زبان کشور ترکیه نسخ و به جای آن ۲۹ حرف از حروف لاتین جایگزین گردد. بدین طریق سیستم نوشتاری ترکیه از ترکی عثمانی به ترکی لاتین (Latince yazılan türkçe) تغییر یافت.
    کتاب آماده شده شما را با مکالمات روزمره این زبان آشنا میکند.


    لينک دانلود (حجم حدود 2 مگابايت)

    براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چگونه موفقیت را به یک عادت تبدیل کنیم؟

    بسیاری می خواهند موفق باشند اما نمی دانند چگونه. گاهی هم می دانند چگونه می توان موفق بود اما نمی توانند به آنچه می دانند جامه عمل بپوشانند. این هفته می خواهیم نسخه ای برای آنها بپیچیم. اگر شما هم جزو این افراد هستید، به این نسخه عمل کنید...


    ● گذری به گذشته
    اول به گذشته خودتان سری بزنید و تمام راهکارهایی که قبلا به کار برده اید، فهرست و بعد جدولی درست کنید. راهکارهایی را که برای موفقیت به کار برده اید، دسته بندی کنید و به آنها امتیاز دهید. برای بهترین راهکار ۵ نمره در نظر بگیرید و به همین ترتیب به روش های ضعیف تر امتیاز دهید تا به عدد یک برسید.
    در مورد هرکدام از راهکارهایی که امتحان کرده اید، فکر و درمورد آنها منصفانه قضاوت کنید تا متوجه شوید آیا روش تان از بیخ و بن اشتباه بوده یا اگر وقت بیشتری می گذاشتید، می توانستید با آن به موفقیت دست یابید. بعد فکر کنید که آیا راهکارتان برای زندگی امروز مناسب است یا نه.
    شاید راهکار شما برای ۲ سال پیش خوب بوده اما درحال حاضر کارایی نداشته باشد. به طور مثال اگر می خواستید در امور اقتصادی موفق باشید، شاید تا سال قبل از راه ساخت و ساز می شد به این هدف رسید اما حالا این کار امکان پذیر نیست یا شاید رشته ای که انتخاب کرده اید برای سال ها پیش رشته مناسبی برای ادامه تحصیل بوده اما در حال حاضر این گونه نباشد.


    ● فکری درباره اهداف گذشته
    باز هم به عقب برگردید و این بار نه خود راهکار و نه رسیدن و نرسیدن به آن، بلکه هدف هایتان را مرور کنید. آنها را بسنجید و ببینید آیا توانسته اید به هدف هایی که داشته اید برسید؟ شاید هم به اهدافتان نزدیک شده اما نتوانسته اید به آنها برسید و نمی دانید علت چیست. اصلا کمی فکر کنید و ببینید آیا اهدافتان ارزش تلاش کردن داشته اند یا نه؟ شاید باید از آنها دست بکشید و اهداف دیگری برای خودتان تعیین کنید. چه بسا غیرممکن و خیالی بودن هدف?تان باعث شده تا به آن دست نیابید.


    ● به کجا می خواهید برسید؟
    همین الان به خودتان تلنگر بزنید که هر چند رسیدن به هدف شیرین و نرسیدن به آن ناکامی و تلخ است اما در پیچ و خم این مسیر، ایجاد اعتماد به نفس و تکامل شما مهم است.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    کنکور آزمایشی- فرمایشی!


    1- مدیر کل روابط‌ عمومی صداوسیما اعلام کرد: "مشایی، بقایی، قالیباف، فرهادی، معتمدآریا و بنی‌اعتماد ممنوع‌التصویر نیستند."
    الف. یعنی بقیه هستن؟!
    ب. حالا کی گفت هستن؟!
    ج. اگه ممنوع التصویر نیستن، پس چرا نیستن؟!
    د. عجب!


    2- صفارهرندی گفت: " ... سینما باید ... خورد."
    الف. برای- تاسف
    ب. در- چیپس
    ج. در- حسرت یک فیلم خوب را
    د. برای- خون دل
    راهنماییی: گزینه ی دال صحیح است!


    3- خواننده شدند!
    الف. علیرضا افتخاری(!)
    ب. رادان
    ج. اون یکی رادان!
    د. همون یکی رادان و فروتن!
    راهنمایی: رادان و فروتن خواننده شدند.


    4- سراغ شبکه ای دیگر می رود!
    الف. اگر بالای پشت بامش دیش داشته باشد!
    ب. اگر بی معرفت باشد!
    ج. اگر از برنامه های تکراری ما خوشش نیاید!
    د. اگر طی 15 ثانیه نتوانیم مخاطب را جذب کنیم.
    راهنمایی: مدیر شبکه یک گفت: "اگر طی 15 ثانیه نتوانیم مخاطب را جذب کنیم به سراغ شبکه‌ای دیگر می‌رود."


    5- کارگردان «نابرده رنج» گفت: "..."
    الف. من اصلاً اخراجی های 1 را ندیده ام!
    ب. می خواهم بعد از نابرده رنج، اخراجی های 2 را بسازم! چی؟! قبلاً ساخته شده؟! کی ساخته اش؟! واقعـــاً؟!
    ج. بعید می‌دانم دوباره یک کار دهه‌ 60جنگی بسازم.
    گزینه ی دال نداریم، همون گزینه ی قبلی صحیح بود!


    6- داریوش مهرجویی: "در حال تبدیل شدن به ...های سینمایی هستیم."
    الف. دایناسورهای
    ب. گودزیلا(!)
    ج. داراکولا
    د. غول
    راهنمایی: اولی درسته!


    7- سایت ایسنا؛  در خصوص از شایعه‌ی بازداشت سجادپور نوشت: "مصلحت نیست فعالیت 2 روز گذشته‌ام رسانه‌یی شود."
    خبرگزاری مهر؛ سجادپور در گفتگو با مهر: "پیگیر آزادی بازیگران بازداشت شده بودم؛ بازداشت نبودم."
    و بعد در ایسنا می خوانیم که شمقدری در جمع خبرنگاران گفته است: "سجادپور برای حل مشکل سینماگران به اوین هم سر زده‌ است."
    الف. تکلیف ما رو روشن کنین! الان رسانه ای نشد دیگه؛ آره؟!
    ب. می خواستین ریا نشه؟! درسته؟!
    ج. نکنه دیدن سریال "فرار از زندان" تاثیر گذاشته؟! نقشه رو پشتتون که خالکوبی نکردین؟! منشوری می شین ها!!
    د. خبرنگار ایسنا سره کار بوده؟! همه چیز رو مهر نوشته بود که!


    8- خبرگزاری مهر نوشت: «"بفرمایید افطار" با حضور هنرمندان در شبکه آموزش!»
    الف. حالا یه خلاقیتی توی اسمش به خرج می دادین به جایی بر نمی خورد!
    ب. ماه رمضون تموم شد چیکار می کنین؟! نکنه این برنامه به اسم "بفرمایید شام(!)" تغییر نام بده و ادامه پیدا کنه!
    ج. بعد که افطاری رو خوردن به آشپزش امتیاز هم می دن؟!
    د. همه می دونن اول ما این برنامه رو استارت زدیم بعدش اون شبکه بفرمایید شام رو کلید زد!! اصلا هم الگو برداری از شبکه های ماهواره ای نیست!!
     

     

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    گرمای منزل در دام ابتکار شما

    حفظ گرما و جلوگیری از هدررفتن آن در هر خانه‌ای می‌تواند نقش قابل‌توجهی در صرفه‌جویی اقتصادی داشته باشد.
    بد نیست بدانید با استفاده از ساده‌ترین ابزار و به خرج‌دادن کمی ابتکار، می‌توانید در فصل زمستان و با مصرف انرژی کمتر، بیشترین گرما را در منزل خود داشته باشید. ـ استفاده از درزگیرها به شدت توصیه می‌شود. معمولاً در بسیاری از خانه‌ها و به جهت وجود فواصل میان یراق‌آلات پنجره‌ها گرمای قابل‌توجهی از منزل خارج می‌شود،
    استفاده از درزگیر‌ها جلوی این هدررفتن را می‌گیرد.
    ـ کانال‌های کولر را بپوشانید. بستن دریچه کانال کولر کافی نیست چون گرمای اشباع شده در بالای اتاق به‌راحتی خارج خواهد شد. با استفاده از پوشش کاغذی و ترجیحا پلاستیکی دریچه کولر را به خوبی بپوشانید.
    ـ پهن کردن قالیچه روی سرامیک. البته این برای حس کردن بیشتر گرما در منزل به‌هنگام راه رفتن بر روی کف منزل است. وجود سرامیک موجب انتقال حس سرما به بدن می‌شود. پس پهن کردن قالیچه‌ای کوچک می‌تواند عایق خوبی در انتقال سرما به بدن شما باشد.
    ـ شیشه‌های دوجداره فراموش نشود. گرچه در بسیاری از منازل استفاده از شیشه‌های دوجداره رایج شده اما هنوز هم بسیاری از افراد به آن اعتقاد ندارند. این شیشه‌ها به جهت داشتن هوا در حدفاصلشان، عایق خوبی برای حفظ گرما هستند.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    چگونگی شاداب کردن پوست در فصل پاییز

    پوست یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ارگان‌های بدن است که وظیفه حفاظت از تمام اعضای داخلی بدن را نیز بر عهده دارد. علاوه بر این، برای داشتن ظاهری زیبا و بانشاط باید به فکر مراقبت از پوست و حفظ سلامت آن باشیم. شاید به همین دلیل است که افراد هزینه‌ زیادی برای مراقبت از پوستشان می‌پردازند و به هر طریق سعی دارند شفافیت و نشاط آن را تامین کنند. با این حال با فرا رسیدن فصل سرما به دلیل کاهش رطوبت هوا و وزش باد، ممکن است با مشکل خشکی پوست روبه‌رو شویم. خشکی پوست نه تنها موجب داشتن ظاهری نازیبا می‌شود، بلکه می‌تواند بیماری‌ها و مشکلاتی جدی را به وجود آورد.
    دکتر زهره نیکبخت، متخصص بیماری‌های پوست و مو در گفت‌وگو با «جام‌جم» با اشاره به این نکته که افراد ممکن است در طول فصل‌‌های سرد سال با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند، توضیح می‌دهد: اگر افراد بدانند چگونه می‌توان از پوست در این روزها و ماه‌های سرد سال محافظت کرد، به طور حتم همیشه می‌توانند پوستی سالم، شفاف و مرطوب داشته باشند. به گفته وی، در فصل‌‌ سرد سال به دلیل کاهش رطوبت هوا، خشکی پوست شدت بیشتری پیدا می‌کند و به همین دلیل باید به فکر مراقبت‌های ویژه‌ پوست باشیم. دکتر نیکبخت یادآور می‌شود: در این فصل حتما باید از کرم‌های مرطوب استفاده کرد. البته کرم‌های مرطوبی که در فصل سرما استفاده می‌شود، باید کمی هم چربی داشته باشد.


    .:. لب‌ها را فراموش نکنید
    شاید شما هم گاهی دیده یا حتی خودتان هم این شرایط را تجربه کرده باشید که لب‌ها در فصل پاییز چنان خشک می‌شود و ترک می‌خورد که هر لحظه ممکن است خون بیاید. برای این‌که با چنین مشکلاتی روبه‌رو نشوید، بهتر است به فکر محافظت از لب‌ها باشید.
    دکتر نیکبخت در این زمینه توضیح می‌دهد: برای این‌که لب‌ها نیز از خشک شدن و ترک خوردن در امان باشد، به خصوص هنگامی که از خانه بیرون می‌روید باید حتما از کرم‌های مخصوص لب کمک بگیرید. این کرم‌ها باید همراهتان باشد و هر چند ساعت یک بار، از آنها استفاده کنید.


    .:. استفاده از آب داغ، ممنوع!
    با این‌که حمام با آب داغ در هوای سرد خیلی لذت‌بخش است، اما باید دقت داشته باشید که این کار می‌تواند سلامت پوست را به خطر اندازد. دکتر نیکبخت با تاکید بر کاهش استفاده از آب خیلی گرم برای شستشو، می‌گوید: بهتر است تعداد دفعات شستشو در این فصل کاهش یابد و از آب خیلی گرم استفاده نشود. پس از حمام نیز حتماً باید از لوسیون‌های مخصوص بدن استفاده کنید. این لوسیون‌ها بر اساس خشک یا مرطوب‌بودن پوست، می‌تواند نرمال یا همراه با مقداری چربی باشد.
    به گفته وی پس از حمام نباید بدن را کاملا با حوله خشک کرد و فقط باید خیسی پوست را گرفت. زمانی که هنوز رطوبت در سطح پوست وجود دارد، باید از لوسیون استفاده کرد تا این رطوبت در سطح پوست حفظ شود.

    .:. رژیم غذایی و فضای داخل خانه هم موثر است
    پوست وظیفه حفاظت از اعضای داخلی بدن را نیز بر عهده دارد. در صورتی که مشکلی برای پوست ایجاد شود، ممکن است بر اعضای داخلی بدن نیز تاثیر بگذارد. دکتر نیکبخت با اشاره به این نکته می‌گوید: برای محافظت بیشتر از پوست در فصل‌های سرد سال، حتما باید از شوینده‌های ملایم‌تری استفاده کنید. همچنین باید مایعات بیشتری بنوشید؛ به طوری که توصیه می‌شود حداقل روزی 8 تا 9 لیوان مایعات مصرف کنید.
    به گفته این پزشک متخصص، فضای داخل خانه نباید خیلی گرم باشد و وسایل گرمازا نیز نباید در فاصله خیلی کمی با افراد قرار گیرد. وی می‌افزاید: استفاده از دستگاه‌های بخور، به خصوص بخور سرد در صورتی که رطوبت کافی فضا را تامین کند نیز مفید است.
    دکتر نیکبخت با تاکید بر این که برای حفظ پوست باید به رژیم غذایی مناسب دقت داشت، می‌افزاید: در این فصل‌ باید سبزیجات و مایعات بیشتری مصرف کنید تا آب کافی برای اعضای داخلی بدن و پوست تامین شود.
    با توجه به اهمیت حفظ سلامت پوست، در صورت روبه‌رو شدن با مشکلی خاص باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه و برای درمان اقدام کنید.
    دکتر نیکبخت با اشاره به شرایطی که به رسیدگی بیشتری نیاز دارد، می‌گوید: علائم ابتدا با خشکی پوست و سپس پوسته‌پوسته شدن و ترک‌های پوستی به خصوص کف دست و پا نمایان می‌شود که گاهی با خارش شدید همراه است و به شدت فرد را آزار می‌دهد.


    .:. ضد آفتاب را کنار نگذارید
    بسیاری از افراد به محض تمام شدن فصل تابستان، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را کنار می‌گذارند و تصور می‌کنند در پاییز و زمستان نیازی به این کرم‌ها ندارند. دکتر نیکبخت ضمن اشتباه دانستن این شیوه، یادآور می‌شود: در فصل پاییز و زمستان هم اشعه ماورای بنفش وجود دارد و در نتیجه حتماً باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرد.
    به گفته این پزشک متخصص، کرم‌های ضدآفتاب مناسب برای این فصل‌ها، کرم‌هایی همراه با رطوبت است.
    در نهایت باید توجه داشته باشید که در فصل‌های سرد سال می‌توانید با مصرف مایعات بیشتر، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب ‌و اجتناب از قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد سلامت و شادابی پوست را حفظ کنید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    انتخاب مختلف پوشش در مناسبتها

    نکاتی در مورد بایدها و نبایدهای جدید در نوع پوشش در مناسبتهای مختلف

    * مناسبت: ازدواج
    رسم قدیمی: قرمز، سفید یا مشکی یکدست نپوشید.
    رسم جدید: مشکی و قرمز کاملا قابل قبول هستند اما رنگ سفید هنوز در مراسم عروسی مورد پذیررش قرار نمی گیرد.
    چه بپوشیم: حتما زمان، فصل و نوع دعوت را مد نظر قرار دهید. اگر از نزدیکان عروس هستید می توانید نظر خود او را جویا شوید یا از اطرافیانش بپرسید. به نظر لورن راتمن، موسس استایل آوتور که در زمینه طراحی و مشاوره مد در واشنگتن فعالیت دارد، اگر مراسم در روز برگزار شد پس می تواند زیاد رسمی نباشد، بنابراین از پوشیدن لباسهای خیلی تشریفاتی و پر از منجوق و پولک خودداری کنید.
    در عوض می توانید از لباسهای نخی نیمه بلند استفاده کنید که تا زانو می آید؛ در آب و هوای گرمتر پیراهنهای دکلته و کفشهای بندی کاملا مناسب خواهند بود. به گفته امی لیندکویست، رئیس مرکز مشاوره مد در میناپولیس، کلاههای ساده نیز جلب توجه خاصی خواهد داشت. اگر مراسم بعدازظهر برگزار می شود و تاحدی نیمه رسمی است و البته نمی خواهید جلب توجه پوشش عروس کم شود می توانید از صورتی کم رنگ استفاده کنید.
    قبلا برای رسمی بودن خانم ها مجبور بودند لباس های بلندی بپوشند که حتی روی زمین کشیده می شد اما اکنون دیگر چنین الزامی وجود ندارد و لباسهای کوتاه تا روی زانو کاملا مورد پسند است و می تواند مثلا از جنس ابریشم یا ترکیبی از آن باشد. گاهی اوقات بعضی از مکانها دارای قوانین خاص خود می باشند و پوشیدن لباسهای آستین حلقه یا دکلته دارای محدودیتهایی می باشد پس بهتر است از قبل در این مورد مطمئن شوید.
    لیزی پست، از مسئولان موسسه امیلی پست و نویسنده می گوید:"اگر به مراسم های شام قبل از مراسم اصلی ازدواج دعوت شده اید حواستان باشد که این نوع مناسبتها کاملا متفاوت بوده پس از مکان و شرایط آن دقیقا اطلاع حاصل کنید". به عقیده جوزف ویلیامسون ،طراح مد در نیویورک، وقتی به مهمانی های جانبی مراسم ها دعوت می شوید سعی کنید لباس اصلی مراسم را نپوشید اما سعی کنید شیک ظاهر شوید. یک پیراهن و ژاکت می تواند گزینه خوبی باشد. به خاطر داشته باشید کسی که باید بدرخشد شما نیستید!


    * مناسبت: عصرانه یا جشنهای خودمانی
    رسم قدیمی: لازم نیست کسی را سورپیرایز کنید، ساده باشید.
    رسم جدید: لباسهای اینگونه مهمانی ها معمولا مد روز هستند اما شما گزینه های دیگری هم دارید.
    چه بپوشیم: امروزه اینجور مراسم ها می تواند مربوط به یک گردهم آیی یگ گروه اجتماعی یا چند دوست باشد که برای خوش گذراندن اوقات شان جشنی را برپا می کنند. اما اغلب اوقات این مهمانی ها قدری می تواند رسمی باشد پس باید در انتخاب لباس دقت کنید. خیلی هم ساده نپوشید. یک تاپ چسب کشمیر یا پشمی زیبا با دامن ساتن بلند ، کفش پاشنه دار، گوشواره و چند عدد النگو می تواند برای این مهمانی ها مناسب باشد. سو فاکس، نویسنده،ژاکت و شلوار ست را پیشنهاد می کند و اگر طبق دستورالعمل او پوشیده شود خیلی رسمی به نظر نخواهد رسید؛زیر ژاکت یک تاپ بپوشید و سعی کنید رنگ بندی آن مناسب با مهمانی عصر باشد.

     

    * مناسبت: مهمانی شام
    رسم قدیمی: لباسی تیره با کفش های پاشنه دار
    رسم جدید: پوششی متناسب با مهمانی
    چه بپوشیم: به نظر سو فاکس،با توجه به تعداد زیاد متغیرها(شخصیت میزبان، چه موقع از سال باشد،به مناسبت خاصی باشد یا نه) نمی توان مدل ثابتی را معرفی کرد. اگر رسمی نباشید ممکن است نوعی توهین به میزبان تلقی شود و اگر خیلی شیک و رسمی بپوشید ممکن است دیگران یا حتی میزبان دیگر احساس راحتی و برابری نکند.به گفته لورن لاورن،مشاور مد، بهترین راه حل این است که از خود میزبان مشورت بگیرید.اگر باز هم می ترسید متناسب با نوع مهمانی نباشید به توصیه لیزی پست برای اینکه خیالتان راحت تر باشد چند گوشواره یا یک روسری زیبا در کیفتان همراه داشته باشید تا در موقع لزوم استفاده کنید.

    * مناسبت: یک شام کاری یا مهمانی شرکت
    رسم قدیمی: در مناسبتهای کاری همانند دیگر مواقعی که سرکار هستید لباس بپوشید.
    رسم جدید: ظاهری حرفه ای داشته باشید اما می توانید همراستا با نوع مناسبت برگزار شده باشید.
    چه بپوشیم: وقتی به منظور کار لباس می پوشید باید فرهنگ محیط کاری و جو آن را مدنظر داشته باشید. به نظر جوزف ویلیامسون، طراح مد، در جوی محافظه کار شما هم باید به همان میزان در لباس پوشیدن دقت کنید.به عقیده فاکس، به هرحال مهم نیست چقدر فضای کاری شما آزاد است سعی کنید طوری لباس بپوشید که در محیط کاری جدی گرفته شوید.
    برای یک شام کاری لباسهای اداری شما مناسب است :شلوار، ژاکت راسته و ساده یا یک بلوز و ژاکت اسپرت.له اینگرام، مشاور مد پیشنهاد میکند، اگر قرار است مستقیما از سر کار به یک مهمانی کاری بروید می توانید یک بالاپوش تیره رنگ بپوشید یا یک دست لباس ست داشته باشید با کفشهایی مثلا با رنگهای متالیک. همچنین میتوانید تعدادی از جواهرانت درشت خود مانند یک گردنبند زیبا بیاویزید. برای یک پیک نیک که از طرف شرکت می روید می توانید شلوارک و تاپ یا یک لباس ساندرس با صندل بپوشید. لباسهای چاک دار، ریش ریش یا دکلته مناسب نخواهد بود.


    * مناسبت: مصاحبه استخدام
    رسم قدیمی: یک دست لباس تیره خیلی بی روح.
    رسم جدید: پوشیدن یک لباس ست اشکال ندارد اما این تنها گزینه نیست.
    چه بپوشیم: در شرکتهای بزرگ و قدیمی هنوز هم لباس رسمی تائید می شود. به گفته کیم ماینز،مدیر یک موسسه حقوقی ،چیزی را نمیتوان جایگزین لباس رسمی کرد، کسی که این لباس را می پوشد این مفهوم را می رساند که خود را برای این کار آماده کرده است.
    هرچند در زمینه های خلاقانه تر و هنری(طراحی، رسانه، بازاریابی، فن آوری) می توان کمی از این قالب در آمد: یک روپوش زیبا با کمربندی پهن و یک ژاکت پشمی یا دامن نوک مدادی با بلوز و ژاکت. پائول هاولات ، صاحب موسسه هنری می گوید: وقتی می خواهم کسی را استخدام کنم دوست دارم فردی که مراجعه می کند با نوع پوشش به من نشان دهد که سلیقه زیبایی دارد.
    البته به این معنی نیست که برای رفتن به مصاحبه باید خیلی راحت و بی دقت لباس بپوشید. پری هانسن، همکار یک موسسه تحقیقاتی در لوس آنجلس توصیه می کند طوری لباس نپوشید که انگار مطمئنید کار را به دست آورده اید. وقتی در مورد نوع پوشش تردید دارید بهتر است با معاون امور استخدام مشورت کنید. این میزان اهمیتی را که به موضوع می دهید را ثابت می کند. همیشه سعی کنید لباسهایتان تمیز، اتوکشیده واندازه باشد.

    * مناسبت: مراسم مذهبی یا جشن تکلیف
    رسم قدیمی: لباسهای رسمی مناسب مراسم مذهبی را بپوشید، حتی الامکان دستکش و کلاه یادتان نرود!
    رسم جدید: با پوششی شیک و متناسب و نه خشک به مراسم احترام بگذارید.
    چه بپوشیم: به گفته لیزی پست، تازه کارها بهتر است لباس رسمی متداول مناسبتها و مکانهای مذهبی را بپوشند.البته به نوع مراسم هم باید توجه داشته باشید، مثلا برای مراسم تولد فرزند یکی از بستگانتان لازم نیست خیلی خشک و رسمی بپوشید.

    * مناسبت: خاکسپاری یا سوگواری
    رسم قدیم: در سوگواری ها فقط مشکی بپوشید.
    رسم جدید: لازم نیست حتما مشکی بپوشید؛کافیست طوری ست کنید که حرمت مجلس حفظ شود.
    چه بپوشیم: مهمترین چیز این است که این گونه مراسم ها را جدی بگیریم و به توصیه له لینگرام با انتخاب رنگهای تقریبا خنثی مثل مشکی، قهوه ای و سبز تیره می توان پوشش مناسب و مورد پسندی اختیار کرد. جواهرات و تزئینی های دیگری نیز مانند گوشواره و دستبند هم می توان اضافه کرد که البته باز هم نوع و رنگ آنها نباید زننده باشد؛به خاطر داشته باشید این مراسم ها محل مناسبی برای نمایش زینت آلات شما نیست.


    * مناسبت: یک شب در سالن تئاتر یا کنسرت
    رسم قدیمی: با لباسهایتان تا می توانید فخر بفروشید!
    رسم جدید: لازم نیست رسمی و مجلسی بپوشید فقط شیک باشید.
    چه بپوشیم: زمانی در این مراسم ها رسم بر این بود که بهترین لباسهای رسمی را بپوشیم اما امروزه می توانید خیلی راحت تر با یک شلوار جین و تی شرت به تئاتر و کنسرت بروید. البته این گفته بدین معنی نیست که چون کسی توجه خاصی به شما ندارد پس می توانید در پوشش خود بی دقت باشید. به نظر امی لیندکوئیست ، مشاور مد، وقتی برای چنین مناسبتهایی هزینه می کنید پس چرا لذت آن را با انتخاب پوششی مناسب دو چندان نکنید.
    اگر سطح کنسرت یا نمایشی که می روید در سطح بالایی برگزار می شود می توانید لباس های مجلسی و مجلل خود را استفاده کنید اگر هم تمایلی به این کار ندارید می توانید همانند یک مهمانی عصرانه لباس خود را انتخاب کنید: یک دست لباس ست یا یک پیراهن و شلوار دست دوز و کفش پاشنه بلند. البته فضای فرهنگی مکانی را که هستید نیز در نظر داشته باشید. دست آخر هم اگر می خواهید جین بپوشید پس سعی کنید حتی الامکان ساده و بدون طرح های زننده باشد.


    * مناسبت: اولین ملاقات یا دیدار
    رسم قدیمی: یک دست لباس رسمی و سنگین و دامن؛ برای نشان دادن وقار زنانه
    رسم جدید: خودتان باشید؛البته خیلی هم ریسک نکنید!
    چه بپوشیم: مهمترین موضوع این است که با سبک انتخابی تان احساس کنید خود واقعی تان را نشان می دهید. به نظر جوزف ویلیامسون، تیپی بزنید که احساس خوشایندی به شما می دهد. اگر رنگی هست که خیلی به شما می آید یا شلواری دارید که قبلا خیلی ها از آن تعریف کرده اند حتما استفاده کنید. نکته: همانطور که قدیمی ها می گویند شما دیگر هیچ وقت آن فرصت ملاقات اول را به دست نخواهید آورد پس سعی کنید تعجب مخاطبتان را برنیانگیزید. به توصیه لورن راتمن، لباس خیلی کوتاه یا تنگ نپوشید و سعی نکنید هر چه لباس و کفش مارک دار دارید استفاده کنید! برای اولین ملاقات سبکی را انتخاب کنید که دارای رنگبندی زیبا و زنده باشد تا در ذهن مخاطب ماندگار شود.
    یک تیپ ساده اما هماهنگ برای جشن مدرسه یا مانند آن یک پیراهن اندامی کشمیر یا شلوار و ژاکت می تواند باشد.به توصه لیز پست، وقتی قرار است خویشاوندان همسرتان را برای اولین بار ملاقات کنید حتما نظر او را در مورد انتظارات و سلایق آنها جویا شوید تا آمادگی لازم را داشته باشید.


    * مناسبت: جشن
    رسم قدیمی: در این مورد استثنائا جدیدا میزبانان با وضع یک سری مقررات مهمانها را متعحب می کنند.
    رسم جدید: بهترین لباس خود را بپوشید و فقط لذت ببرید و شاد باشید.
    چه بپوشیم: به عقیده سو فاکس، جشن یعنی اینکه شاد بپوشیم.گزینه های زیادی دارید، از تاپ وشلوار خوش ژست گرفته تا یک پیراهن با رنگبندی جذاب یا طرح دار. می توانید یک دست لباس تقریبا تیره با چند النگو یا گوشواره زیبا نیز بپوشید.
     

     

     

     

     

     
      u سلامتي و تناسب اندام


    چرا زنان باید خوش اندام باشند؟

    وقتی به تابستان فکر می‌کنیم، بیشتر ما یاد تفریح کردن خارج از خانه می‌افتیم. اگر اینطور باشد یعنی باید در طول تابستان وزنمان پایین بیاید نه اینکه بالا رود.
    اما در واقعیت، تابستان فقط در والیبال ساحلی، شنا و آفتاب گرفتن خلاصه نمی‌شود. خیلی از فعالیت‌های تابستانی برخلاف تلاش ما برای حفظ وزن سالم عمل می‌کنند. خوشبختانه اگر بدانیم که دنبال چه هستیم، خیلی راحت می‌توانیم از بروز مشکل جلوگیری کنیم.
    در زیر به 5 راه برای جلوگیری از اضافه‌وزن تابستان اشاره می‌کنیم.

    1. هدف داشته باشید.وقتی برنامه نداشته باشیم، غلتیدن از روی کاناپه به پشت کامپیوتر و سر زدن‌های مدام به سر یخچال خیلی راحت است. با داشتن هدف برای تابستانتان سعی کنید از بروز این وضعیت جلوگیری کنید.

    2. برنامه بریزید.حالا که مدرسه تمام شده است، برنامه روزانه ‌تان به هم می‌خورد. اگر یک شغل خاص ندارید که تابستانتان را ه سر کار بروید، امکان دیر بیدار شدن از خواب، تماشای زیاد تلویزیون و خوردن تنقلات بیشتر از حد معمول زیاد می‌شود. سعی کنید روزهای تابستانتان یک ساختار مشخص داشته باشند—مثلاً هر روز سر یک ساعت معین از خوابی بیدار شوید و سر یک ساعت مشخص غذا بخورید. برای انجام بعضی فعالیت‌ها مثل ورزش کردن قبل از صبحانه برنامه داشته باشید. اگر وقتتان دست خودتان است، سعی کنید چند شب در هفته خودتان شام درست کنید تا کنار خانواده از با هم بودن لذت ببرید.

    3. خودتان را مشغول کنید.وقتی حوصله‌ تان سر برود، دست از فعالیت می‌کشید و انرژیتان پایین می‌آید. وقتی برنامه روزانه‌ تان را پر کنید هم وقت کمتری خواهید داشت که دنبال خوردن تنقلات چاق‌‌کننده بروید و هم باعث می‌شود از وقتتان لذت بیشتری ببرید. زمان تماشای تلویزیونتان را به دو ساعت در روز محدود کنید—این شامل بازی‌های کامپیوتری و وقت گذرانی در اینترنت هم می‌شود.

    4. با گرما مقابله کنید. اجازه ندهید گرمای تابستان جلوی ورزش کردن شما را بگیرد. تمرینات و ورزش‌هایتان را به داخل بیاورید. اگر نمی‌توانید به باشگاه بروید، می‌توانید تمریناتی را در خانه انجام دهید. اگر عاشق ورزش در هوای آزاد هستید، می‌توانید به استخر رفته یا زمان فوتبال بازی کردن یا ورزش‌های دیگرتان را به اول صبح یا آخر شب که هوا خنک‌تر است منتقل کنید.

    5. به چیزهایی که می‌خورید خوب فکر کنید. تابستان یعنی پیک ‌نیک رفتن و آتش و کباب، فعالیت‌هایی که معمولاً حول یک عالمه خوراکی و تنقلات می‌چرخد. خودتان کنترل خوردوخوراکتان را داشته باشید. موادغذایی فصلی و سالم مثل میوه‌ ها را به جای دسرهای پرکالری و پرقند انتخاب کنید. سعی کنید هدف وقت‌گذراندن با دوستان و خانواده ‌تان باشد نه خوردن. یک نکته خوب دیگر درمورد تغذیه تابستان این است که خوردنی‌های یخی مثل بستنی را به هفته ‌ای یکبار محدود کنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u خواص خوراکی ها


    انار؛ میوه‌ای بهشتی

    طبیب بزرگ ابوعلی سینا در کتاب قانون خود نوشته انار از میوه‌هایی است که تمامی قسمت‌های آن خواص دارویی دارد؛ گل انار خونریزی را بند آورده، لثه‌ها را تقویت می‌کند و از پوست درخت انار برای درمان زخم‌ها
    و آب انار برای کم‌خونی، سرفه و بیماری‌های التهابی کبد استفاده می‌شده است.
    نام میوه‌ی انار در قرآن سه مرتبه در سوره‌های الرحمن(آیه 68) و انعام(آیه‌های 99 و 141) ذکر شده است. قرآن از انار به عنوان میوه‌‌ای یاد کرده است که در بهشت در دسترس مؤمنان قرار می‌گیرد.
    85 درصد انار آب و 10 درصد آن را قندهای ساده تشکیل می‌دهد. 5‌/‌1 درصد پکتین دارد که حاوی چند نوع فیتواستروژن و برای دستگاه گوارش مفید است. انار منبع خوبی از ویتامین‌های B1، B2، B9 و ویتامین‌های C و K می‌باشد.
    انار منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که نتایج تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد مصرف میوه انار و انگور قرمز و سبزیجات که حاوی پلی‌فنولیک هستند به میزان قابل‌توجهی از میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سکته‌های مغزی و سرطان‌های مختلف می‌کاهند. مواد آنتی‌اکسیدان از طریق تخریب رادیکال‌های آزاد حاصل از متابولیسم در بدن تأثیرات مفید خود را اعمال می‌کنند. در سال‌های اخیر مطالعات فراوانی در زمینه تأثیر بالقوه آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنولیک در مجامع علمی مختلف انجام شده که نتایج این مطالعات مزایای فراوان مصرف میوه‌هایی که دارای رنگدانه قرمز هستند را نشان می‌دهد. انار، انگور قرمز و توت‌فرنگی ازجمله این میوه‌ها به شمار می‌روند. انار در این میان به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از این ترکیبات پلی‌فنولیک بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
    فولات یا ویتامین B9 در برگ سبزیجاتی مانند اسفناج یا حبوبات مانند عدس و لوبیا و آب پرتقال وجود دارد. اخیراً انار و آب انار هم به عنوان منبعی غنی از فولات شناخته شده است. فولات نام شیمیایی این ویتامین و به شکل‌های شیمیایی مختلف وجود دارد. اسیدفولیک، پایدارترین شکل فولات است که به صورت مکمل یا افزوده ‌شده در غذاهای غنی‌شده وجود دارد. نقش این ماده در بدن مهم است. فولات به تکامل طبیعی لوله‌های عصبی جنین در ماه‌های اول دوران حاملگی و همچنین به رشد سریع سلول‌های عصبی در دوران کودکی و دوران حاملگی کمک می‌کند. همچنین این ویتامین برای تشکیل تمام سلول‌های بدن ضروری است چون به صورت کو آنزیم در تولید DNA که مولکول حاوی خصوصیات توارثی است نقش دارد و به جلوگیری از جهش و تغییرات DNA کمک کرده و از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. فولات برای تشکیل هموگلوبین و تولید گلبول قرمز خون لازم و ضروری است. کمبود فولات باعث کم‌خونی و کمبود گلبول‌های قرمز می‌شود. فولات برای از بین رفتن غلظت هموسیستین خون مورد نیاز است.
    هموسیستین یک نوع اسیدآمینه است که در خون وجود دارد و افزایش آن باعث تنگ یا گشادشدن دریچه قلب، سکته قلبی و بیماری‌های قلبی می‌شود. کمبود فولات باعث بروز برخی ناراحتی‌های روحی ـ روانی مانند زودرنجی، فراموشی و برخی ناراحتی‌های گوارشی و بی‌اشتهایی می‌شود.
    فولات همراه با ویتامین B12 و ویتامین C به هضم غذا کمک کرده و قدرت مغز را در سالمندان تقویت می‌کند. طی تحقیقاتی افزایش فولات در رژیم غذایی سالمندان از آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کند.
    * ترکیبات پلی‌فنولیک انار 15 تا 30 برابر در از بین بردن و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد موفق‌تر عمل می‌کند به همین سبب انار در مقایسه با انگور و چای سبز تا 3 برابر بیشتر موثر است.
    * همچنین برخی میوه‌ها مانند انار حاوی فرم طبیعی آسپیرین و سالیسیلات هستند. به این ترتیب خطر تشکیل لخته خون، سکته و تصلب شرایین را کاهش می‌دهند و برای کاهش حملات قلبی مفیدند.
    * انار در پیشگیری بیماری‌های قلبی ـ عروقی موثر است. نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه انار در افرادی که به درجاتی از تنگی و گرفتگی شریان کاروتید یا عروق کرونر دچار بوده‌اند طی چند سال، 30 درصد کاهش در ضخامت چربی عروقی داشته‌اند.
    * انار به علت خاصیت ضدالتهابی در کاهش فشار خون نیز مفید است. در مطالعه‌ای مصرف انار به کاهش 20 درصد فشارخون منجر شده است.
    * انار به علت وجود مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف روی پیشرفت سرطان و پیشگیری از سرطان نیز موثر است. محققان در یک مطالعه که در نشریه معتبر سرطان چاپ شده به تعدادی از افراد مبتلا به سرطان پروستات روزانه یک لیوان آب انار دادند. با اندازه‌گیری P.S.A آنتی‌ژن اختصاصی پروستات نتایج دلگرم‌کننده‌ای به دست آمد. این افراد از درمان دیگری استفاده نمی‌کردند. دکتر پن توک، اورولوژیست و رئیس تیم تحقیقاتی اظهار امیدواری کرد شاید در آینده وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد از بروز سلول‌هایی از جمله با اتصال به DNA از ایجاد تأثیرات سرطانی شدن جلوگیری کند.
    * در بیماران دیابتی احتمال بروز بیماری‌های قلبی و تصلب شرایین بسیار بالا است. نتایج تحقیقات در بیماران دیابتی نشان داد مصرف انار با وجود 10 درصد مواد قندی که دارد نه‌تنها باعث افزایش قند خون نمی‌شود بلکه در بهبود وضعیت قلبی ـ عروقی و پیشگیری از صدمات ناشی از قند خون بالا و اکسیداسیون چربی خون عروق نیز مفید است. افراد دیابتی می‌توانند روزانه یک لیوان آب انار را جزو برنامه غذایی خود داشته باشند.

    دانشمندان برای انار خواص و آثار ذیل را برشمرده‌اند:
    1- مصرف انار شیرین برای معالجه ضعف و لاغری شدید بسیار مفید است.
    2- جوشانده پوست و گل انار به علت داشتن تانن قابض است و لذا در مورد اسهال خونی و خونریزی‌های شدید استعمال می‌شود.
    3- انار به علت داشتن پتاسیم و منیزیم در شستشوی خون موثر است و چون فعالیت کبد را زیاد می‌کند، در احتقان کبد موثر بوده و در رفع اوره و کلسترول و دفع سموم و تعادل مایعات بدن به خصوص خون نقش مهمی ایفا می‌کند.
    4- انار ضد سرماخوردگی است.
    5- انار به عنوان مفرح مصرف می‌شود.
    6- انار اشتهاآور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود.
    7- مصرف انار بوی بد دهان را از بین می‌برد.
    8- مصرف انار در معالجه راشیتیسم (نرمی استخوان)، کم خونی و ضعف اعصاب موثر است و به بدن نیرو می‌بخشد.
    9- پوست و ریشه انار برای دفع کرم کدو مفید است. جوشانده پوست یا ریشه انار را برای دفع انواعی از کرم‌ها می‌توان مصرف کرد به این صورت که سه مرتبه در روز خورده شود، البته باید قبلاً 24 ساعت آن را در آب خیس کرد. انتخاب ریشه تر یا خشک تفاوتی ندارد.
    10- مصرف انار شیرین تقویت کننده کبد و در معالجه یرقان (زردی) مفید است.
    11- مصرف انار شیرین صدا را صاف می کند و سرفه را تسکین می‌دهد.
    12- مصرف انار ترش و شیرین باعث تسکین خارش‌های بدن می‌شود. البته زیاده‌روی در مصرف انار ترش ایجاد زخم معده می‌کند.
    13- مصرف انار ترش زخم‌های دهان را درمان می‌کند، برای این منظور باید روزی چند بار آب انار ترش را در دهان نگاه داشت.
    14- رب انار از آب انار قوی‌تر و بهتر است و غم و اندوه را برطرف می‌کند.
    15- رب انار بر طرف کننده تشنگی شدید و رفع کننده التهاب افراد تب دار می‌باشد.
    16- گل انار، اسهال ساده را درمان می‌کند، برای این منظور باید گل انار را به صورت جوشانده یا دم کرده تهیه نمود و مانند چای با کمی شکر روزی سه مرتبه، یک فنجان میل نمود.
    17- مالیدن جوشانده یا دم کرده گل انار برای التیام جراحات موثر است.
    18- مصرف و دم کرده یا جوشانده برگ انار به صورت مصرف چای، ضد استفراغ، اشتها آور و مقوی معده است.
    19- درد نیمه سر(میگرن) با خوردن دم کرده یا جوشانده برگ درخت انار درمان می‌شود.
    20- مصرف دم کرده یا جوشانده برگ انار مانند چای، کم خونی، ضعف شدید پس از بیماری‌ها و خستگی شدید را بر طرف می‌کند.
    21- انار خون را تصفیه می‌کند و تقویت کننده قلب است و اگر پیش از غذا خورده شود اشتها باز می‌شود.
    22- خوردن انار از ابتلا به بیماری قند جلوگیری می‌کند.
    23- خوردن انار باعث تصفیه و معتدل ساختن کبد می‌شود.
    24- انار ترش و شیرین حرارت معده و غلیان و فشار خون را فرو می‌نشاند.
    25- برای درمان صفرا، ناراحتی معده، تب‌های صفراوی، یرقان، خارش و ناراحتی‌های پوستی می‌توان آب انار ترش و شیرین را با پیه آن و شکر خام بهم بمالند و معجونی تهیه کنند که مقدار 5 تا10سیر آن برای مداوای امراض فوق بسیار مفید است.
    26- گل انار جهت درمان خونریزی لثه‌ها و زخم‌های دهان مفید است.
    27- خوردن آب انار شیرین مخلوط با شکر و نشاسته برای درمان درد سینه و سرفه کاملاً موثر است.
     

     

     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید SSD

    این روزها رشد SSD در بازارهای جهانی به میزان چشم گیری افزایش پیدا کرده است و قیمت آنها نسبت به قبل مقرون به صرفه تر شده. ولی اگر در مقرون به صرفه بودن آنها شک دارید، باید بدانید که آنها نسبت به هارد درایوهای قدیمی، برق کمتری مصرف می کنند، بدون صدا هستند، عمر بیشتری دارند، سرعتشان از پر سرعت ترین هارد درایوها هم بیشتر است و ریسک از دست رفتن اطلاعات در SSD به مراتب کمتر است.
    اگر قصد دارید یکی از آنها را برای کامپیوترتان تهیه کنید، بهتر است قبل از هر کاری در ادامه مطلب با نارنجی همراه شوید.


    »» اجزای یک SSD
    با محبوب شدن SSDها، تعداد تولید کننده های آنها نیز افزایش یافته است. در حال حاضر بیشتر از ۲۰ تولید کننده در این زمینه فعالیت می کنند و درایوهایی را متناسب با نیاز و جیب شما تولید می کنند.
    زمانی که می خواهید یک درایو انتخاب کنید، بهتر است به اجزای داخلی آن دقت کنید. اعداد و ارقامی که فروشنده به شما می گوید، تنها اعدادی تجاری هستند که دستیابی به آنها در شرایط خاص امکان پذیر است.
    درایو SSD را می توان از لحاظ ساختاری همچون حافظه های فلش USB دانست. با این تفاوت که آنها سرعت بیشتری دارند و بیشتر جیب شما را خالی می کنند. به دلیل ساختار ویژه و عدم وجود قطعات مکانیکی، این درایوها بی صدا هستند و گرمای کمتری نسبت به هارد درایوها تولید می کنند.
    یک درایو SSD از ذخیره کننده NAND و کنترلر حافظه تشکیل شده است. وجود این ۲ جزء در کنار هم باعث می شود که این درایوها به راندمانی رویایی دست بیابند و گاهی اوقات تا ۱۰۰ برابر یک هارد درایو قدیمی سرعت داشته باشند.
    بعضی از چیپست ها راندمان خواندن و نوشتن به صورت تصادفی بالایی دارند و بعضی ها راندمان ترتیبی بهتری دارند و به عنوان مثال SandForce و intel یکی از بهترین تولید کنندگان کنترلر درایوهای SSD هستند و می توان از Samsung و Toshiba به عنوان بهترین تولید کنندگان چیپست NAND نام برد.
    .به خاطر داشته باشید که در کنار هم قرار دادن این اجزا بر حسب نیاز شما، در انتخاب SSD به شما کمک خواهد کرد.


    »» برای حجم تصمیم گیری کنید
    بعد از اینکه از قیمت SSDها یکه خوردید، حالا زمان آن رسیده تا با حجم آنها کنار بیایید. حجم های رایج در بازار بین ۴۰ تا ۲۵۶ گیگابایت است که بر اساس نیاز می توانید از بین آنها یکی را برگزینید.
    نکته مهمی را که باید در نظر داشته باشید، این است که بر خلاف هارد درایوها، این درایوها ممکن است در هر حجمی موجود باشند و این موضوع بستگی به استراتژی فروش شرکت تولید کننده دارد که درایو ۴۰ گیگابایتی تولید کند یا درایو ۵۸ گیگابایتی.
    حالا که تصمیم دارید از SSD استفاده کنید، بهتر است اطلاعات خود را بهینه ذخیره کنید. SSD جایی برای آرشیو ۵۰۰ گیگابایتی موسیقی و یا فیلم شما ندارد. بهتر است آنها را در هارد درایو خود نگهداری کنید.
    در درایو جدیدتان تنها اطلاعاتی را ذخیره کنید که هر روز قرار است به آنها دسترسی داشته باشید. برای بهبود راندمان کلی سیستم، سیستم عامل و برنامه های آن باید در SSD قرار بگیرند و بقیه اطلاعات حجیم را بر روی یک هارد اکسترنال قرار دهید. کامپیوتر دسکتاپ خود را می توانید به طور همزمان به HHD و SSD مجهز کنید.
    به خاطر داشته باشید که با افزایش حجم SSD که می خرید، جیب شما بیشتر خالی می شود. بهتر است اطلاعات اضافی را دور بریزید و کمی اقتصادی تر فکر کنید.


    »» راندمان SSD
    SSD ها، درایوهایی هستند که برای سرعت و بازدهی بالا طراحی شده اند، ولی به راستی چه عواملی را به عنوان بازدهیSSD می شناسند ؟
    علاوه بر سرعت در نوشتن و خواندن اطلاعات به صورت تصادفی و ترتیبی، میزان تاخیر در دسترسی به اطلاعات در SSDها به نسبت HDDها به مراتب پایین تر است و این به افزایش راندمان آنها کمک شایانی می کند. میزان تاخیر در دسترسی به اطلاعات در یک SSD حدودا یک دهم میلی ثانیه است و این در حالی است که در یک هارد دیسک با سرعت 7200rpm (دور در دقیقه) این عدد حدودا ۱۴ میلی ثانیه است.

    »» سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی یا تصادفی؟
    خواندن و نوشتن اطلاعات در تجهیزات ذخیره سازی به ۲ شیوه ترتیبی و تصادفی انجام می شود. روش ترتیبی در هنگام کپی کردن یک فایل، باز کردن موسیقی، فیلم و یا عکس رخ می دهد و عملیات تصادفی در زمان باز کردن برنامه ها، بوت شدن سیستم عامل و یا خاموش شدن آن رخ می دهد.
    نرخ انجام عملیات تصادفی با IOPS سنجیده می شود که نمایانگر تعداد عملیات IO انجام شده در مقیاس ثانیه است. زمانی که قصد خریداری SSD را دارید لازم است به این عدد توجه کنید. زیرا هر چه میزان این عدد بیشتر باشد، سرعت بوت شدن سیستم عامل، باز شدن نرم افزارها و دسترسی به فایلها بیشتر خواهد شد.
    سرعت مناسب برای SSD در خواندن تصادفی یک بلوک ۴ کیلوبایتی از اطلاعات، باید حدودا 35000 IOPS یا بیشتر از آن باشد و برای نوشتن تصادفی می بایست حداقل 6500 تا 9000 IOPS باشد.
    درباره راندمان خواندن و نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی موضوع کمی فرق می کند و این راندمان بر اساس مگابایت بر ثانیه سنجیده می شود. به خاطر داشته باشید که این سرعت تاثیر چندانی در بهبود راندمان سیستم شما نخواهد داشت و فقط سرعت کپی کردن اطلاعات شما را افزایش می دهد.
    یک سرعت مناسب برای خواندن اطلاعات در حالت ترتیبی حدودا ۲۵۰ مگابایت در ثانیه است و برای نوشتن، سرعت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگابایت در ثانیه برای اکثر کاربران کفایت می کند.


    »» توان مصرفی
    اگر SSD را برای لپ تاپ خود تهیه می کنید، باید به خاطر داشته باشید که میزان توان مصرفی آنها با یکدیگر متفاوت است. لذا توجه به این نکته باعث می شود تا شما از باتری لپ تاپ خود به بهترین نحو استفاده کنید و انرژی را بیهوده هدر ندهید.
    بهتر است به دنبال درایوی باشید که در حالت بی کار حدودا ۷۵ میلی وات و در حالت کار حدودا ۱۵۰ میلی وات انرژی مصرف کند و بالاترین میزان مصرف آن از ۲/۵ وات تجاوز نکند.
    به خاطر داشته باشید که عموما درایوهایی که توان مصرفی بالاتری دارند، گرمای بیشتری هم تولید می کنند.


    »» پشتیبانی از TRIM
    زمانی که شما قسمتی از اطلاعات را پاک می کنید، SSD شما درگیر پاک کردن آن قسمت می شود و سعی می کند آن اطلاعات را به صورت یک جا و در همان لحظه پاک کند، اما TRIM به شما این امکان را می دهد تا از درگیر شدن SSD جلوگیری کند.
    به محض اینکه قسمتی از اطلاعات پاک می شود، سیستم عامل با ارسال فرمان TRIM به درایو می گوید که دیگر به آن بلوک از اطلاعات نیازی ندارد و SSD می داند چگونه با این موضوع کنار بیاید و در پشت صحنه، اطلاعات را مدیریت کند و فضا را برای ذخیره کردن اطلاعات بعدی آماده کند.
    پشتیبانی از این قابلیت نیازمند پشتیبانی سیستم عامل هم می باشد، این قابلیت در ویندوز ۷ برای اکثر درایو های SSD وجود دارد.
    از آنجایی که SSDها عمر مفیدی در تعداد دفعات خواندن نوشتن اطلاعات دارند، این قابلیت به شما کمک می کند تا به عمر SSD خود بیافزایید.


    »» سخن آخر
    قبل از اینکه اقدام به خرید SSD کنید، در اینترنت جستجو کنید، بررسی های سایت های معتبر را بخوانید و سعی کنید منطقی تصمیم بگیرید. به خاطر داشته باشید اعداد و ارقامی که تولید کنندگان بر روی محصولاتشان می زنند، بیشتر جنبه تجاری داشته و در شرایط آزمایشگاهی قابل دستیابی هستند و سعی کنید آزمایش های انجام شده در دنیای واقعی را بررسی کنید.

    می توانید برای بررسی دقیق تر SSD ها از سایت های زیر کمک بگیرید.
    www.anandtech.com
    www.tomshardware.com
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    کودک نابغه شما این ۱۰ نشانه را دارد؟!

    بسیاری از پدران و مادران پیشاپیش رویای پیشرفت کودک خردسال خود را در سر می پرورانند اما بیشتر کودکان فقط از نظر والدین خود نابغه هستند. با وجود این برخی کودکان واقعا بااستعداد هستند؛ آیا کودک شما نیز جزء این گروه است؟ دستورالعمل های محدودی هستند که نبوغ و استعداد کودکان را نشان می دهند که در ادامه به ۱۰ مورد از آنها اشاره می شود:

    ▪ دامنه لغات پیشرفته: این که کودک زود به حرف بیاید به تنهایی نمی تواند نشانه نبوغ و استعداد او باشد، اما اگر او از لغات و جملات پیشرفته استفاده کند، احتمالا به همان باهوشی است که فکرش را می کنید. یک کودک ۲ ساله معمولی می تواند جمله ای مانند «یک سگ آنجاست» را به زبان بیاورد اما یک کودک نابغه این جمله را می گوید: «یک سگ قهوه ای در حیاط پشتی است و دارد گل ها را بو می کند.»

    ▪ درک مفاهیم پیچیده: کودکان بسیار باهوش می توانند مفاهیم پیچیده را درک کنند، از روابط گوناگون سر در بیاورند و انتزاعی فکر کنند. آنها مشکلات را عمیقا می فهمند و به راه حل ها می اندیشند.

    ▪ توجه به جزئیات: یک کودک نابغه اشتیاق فراوانی نسبت به جزئیات نشان می دهد. کودکان بزرگ تر ممکن است بخواهند درباره جزئیات و چگونگی عملکرد یک وسیله اطلاعاتی داشته باشند اما یک کودک خردسال نابغه می تواند یک اسباب بازی را دقیقا سر جای خودش قرار دهد و اگر چیزی در جای اصلی خودش قرار نگرفته باشد، متوجه می شود.

    ▪ طیف وسیع علاقه مندی ها: کودکان با استعداد به موضوعات گوناگونی علاقه نشان می دهند. یک ماه ممکن است از دایناسور ها خوش شان بیاید و ماه بعد به سراغ مباحث فضایی و... بروند.

    ▪ حفظ اطلاعات: اصطلاح «این گوش در و آن گوش دروازه» در مورد بسیاری از کودکان صدق می کند و کودکانی که جزء این گروه نیستند، قادر به حفظ دامنه گسترده ای از اطلاعات بوده و می توانند بعد ها نیز آنها را به خاطر بیاورند. از جمله نمونه های مشاهده شده در این زمینه می توان به کودک ۶ ساله ای اشاره کرد که پس از یک گردش تفریحی در موزه فضایی توانست یک راکت فضایی را دقیقا به تصویر بکشد.

    ▪ استعداد در زمینه هنر و موسیقی: کودکانی که استعداد غیرعادی در زمینه هنر و موسیقی از خود نشان می دهند اغلب با استعداد و نابغه هستند. کودکان خردسالی که با رعایت پرسپکتیو (تناسب دور و نزدیک) نقاشی می کشند،کارشان عالی است یا درک بالایی از رشته های گوناگون هنری دارند، در زمره کودکان با استعداد قرار می گیرند.

    ▪ حافظه خوب و قوی: بعضی از کودکان بااستعداد می توانند وقایعی را از گذشته (دوران طفولیت) خود به یاد بیاورند. مثلا یک کودک ۲ ساله نابغه ممکن است اتفاقی را که در ۱۸ ماهگی برای او روی داده به یاد بیاورد.

    ▪ توانایی خواندن و نوشتن در سنین پایین: اگر کودک شما به طور غریزی باهوش باشد، احتمالا خیلی زود بدون این که آموزش رسمی دیده باشد، توانایی خواندن و نوشتن را پیدا می کند.

    ▪ تمرکز بالا و طولانی مدت: کودکان را با بی دقتی و بی توجهی می شناسند اما گروه نابغه می توانند به مدت طولانی تمرکز خود را حفظ کنند.