1176

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1176:: پنجشنبه 13 بهمن ماه 1390

www.mobin-group.com

سلام به همه شما دوستان عزیزم!
باز هم «روزانه» بعد از یک وقفه مجددا منتشر شد، این وقفه های چند وقت اخیر اونقدر زیاد شده که دیگه خودم را هم خسته کرده، چه برسه به شما!
اواخر آبانماه بود که آخرین شماره روزانه منتشر شد و این شماره روزانه که پیش رو دارید، قرار بود پنجشنبه سوم آذرماه منتشر شود، اما دقیقا همانروز متاسفانه حال پدر عزیزمم وخیم شد و روز بعدش فوت کردند و من رو تنها گذاشتند (بعد از 20 ماه دست و پنجه نرم کردن با بیماری مهلک سرطان خون). و این شد که این تاخیر تقریبا دو ماهه در انتشار روزانه پیش آمد. (البته از طریق صفحه فیس بوکم برخی از دوستان در جریان موضوع قرار گرفته بودند).
الان خوشحالم که تونستم روزانه را مجددا منتشر کنم. ایشالا قرار ما مثل همیشه پنج شنبه هر هفته با روزانه .... فعلا حرف دیگری نیست ....

باقی بقایتان
mobin_s2004

 

مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • پدرم ...
  • برترین تصاویر نشنال جئوگرافیک در سال 2011
  • تصاویری از کنسرت بریتنی اسپرز در ابوظبی امارات
  • درمان سرطان با سایبرنایف
  • دستورالعمل جدید فروش ارز مسافرتی ابلاغ شد
  • طراحان سئوال از احمدی‌نژاد قانع نشدند؛ رئیس‌جمهور اسفند‌ماه احضار می‌شود
  • یارانه نقدی هفته آینده واریز می‌شود
  • معرفي و دانلود فيلم : Conan the Barbarian
  • دانلود ویدئو مسابقات «موتو جی پی» استرالیا 2011
  • دانلود انيميشن :Scooby Doo And The Ghosts
  • دانلود سريال توطئه فامیلی
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای علیرضا عصار به نام محتسب
  • آهنگ محلی کردی با عنوان ایران باصدای جمشید عزیزخانی
  • Ashampoo Undeleter v1.10 نرم افزار بازیابی اطلاعات پاک شده
  • قطع مکالمات در زمان دلخواه
  • بازی FIFA 12 نهایت جذابیت در بازی فوتبال
  • چگونگی اطلاع مردم از ظهور
  • فرگون زیبا و برترین گنج زندگی
  • صدايش مي‌زدند "نيم وجبي"
  • ریشه لغات
  • آهویی دارم خوشگله…
  • تحولات دوربین‌های گوشی‌های موبایل در سال ۲۰۱۲
  • همه چیز درباره خواص عسل
  • جديدترين شماره از دوماهنامه Harper's Bazaar
  • دوربینی برای گرفتن تصاویر بزرگ سه‌بعدی از حشرات
  • دانلود کتاب دانستنی های جنسی
  • نوشتن لیست کارها برای مدیریت بهتر زندگی
  • پایانِ پنجم!
  • دکوراسیون زمستانی
  • رازهايي كه هر خانمي بايد د‌رباره حالت‌د‌اد‌ن موها بد‌اند‌
  • چی را کجا بپوشیم؟
  • زودتر لاغر شوید؛ با مصرف زنجبیل روند کاهش وزن خود را تندتر کنید!
  • 4 درمان طبیعی سردرد
  • نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال باید بدانید
  • همسرمان مهم تر است يا پدر و مادرمان؟
  • چند ابزار برای حفظ امنیت اطلاعات حیاتی و فعالیت های مهم کاری
  • و ....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

برترین تصاویر نشنال جئوگرافیک در سال 2011
ویژه نامه دهه فجر
تصاویری از شو معروف Victoria Secret Fashion Show 2011
به این لينک بريد، بعد سعي کنيد با موس بريد روي دماغ اون يارو!
مجموعه تصاویر: حقایقی در مورد «لیدی گاگا»
درمان سرطان با سایبرنایف
بیمارستان تخصصی سرطان بیکن در مالزی: درمان تومور مغزی، سرطان ریه، تومور ریه، سرطان پروستات، سرطان کبد و ....
تصاویری از کنسرت بریتنی اسپرز در ابوظبی امارات
تصاویر: میانگین جهانی صورت خانم ها!
ویژه نامه: لاغری بدون رژیم!
مکانهای شگفت انگیزی در دنیا که باید رفت و دید!
جشنواره عروس ها!
من رای نخواهم داد!
تصاویر دیدنی از یک خانه 12 میلیون دلاری!
شما ناگزیز نیستید پله پله بالا بروید!
تصاویری دیدنی از جنبش اشغال وال استریت در هفته هفتم!
نگاهی ۳۶۰ درجه به اتاق کنترل شاتل فضایی
آخرین پرواز شاتل فضایی جمعه گذشته ‏ با موفقیت انجام شد و هم اکنون به همراه ۴ مسافرش در فضا به سر می برد. اما اگر دوست دارید اتاق کنترل این گجت بسیار بزرگ! را ببینید می توانید به ‏ این صفحه ‏ مراجعه کنید و به صورت ۳۶۰ درجه در آن چرخ بزنید. برای دیدن اش باید کمی صبر کنید تا فلش ۴ مگابایتی روی کامپیوترتان دانلود بشود.

 

 

www.mobin-group.com

دستورالعمل جدید فروش ارز مسافرتی ابلاغ شد

براساس اطلاعیه بانک مرکزی سهمیه جدید فروش ارز مسافرتی از 400 تا 1500 دلار است.
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای پیرو بخشنامه شماره 1032/60 مورخ 6/11/1390 درخصوص فروش ارز مسافرتی ( موضوع بند 1 از قسمت «ب» بخشنامه شماره 1029/60 مورخ12/10/1390 ) اعلام کرد:
1- فروش ارز مسافرتی برای هر یک از مسافران هوایی (به استثناء سوریه ، عراق ، آذربایجان ، ارمنستان ، پاکستان، افغانستان ، امارات متحده عربی و عربستان سعودی) به مقصد کشورهای ترکیه ، ترکمنستان ، کویت ، قطر، بحرین و عمان به میزان 1000دلار و یا معادل آن به سایر ارزها و در مورد سایر کشورها به میزان 1500 دلار به نرخ رسمی (مرجع) خواهد بود.
2- فروش ارز مسافرتی به هر یک از مسافران هوایی به مقصد کشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، پاکستان، افغانستان و امارات متحده عربی به میزان 400 دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی(مرجع) خواهد بود .
3- مسافرانی که قبلا" از ارز مسافرتی هوایی استفاده نموده اند، می توانند در دو نوبت از ارز مسافرتی بابت سفر به سوریه ، عراق یا عربستان (عمره مفرده) استفاده نمایند.
بدیهی است فروش ارز مسافرتی هوایی به مسافرانی که دو نوبت از ارز مسافرتی مربوط به سوریه ، عراق یا عربستان (عمره مفرده) استفاده نموده‌اند، نیز مجاز خواهد بود.

طراحان سئوال از احمدی‌نژاد قانع نشدند؛ رئیس‌جمهور اسفند‌ماه احضار می‌شود

سخنگوی طراحان سئوال از رئیس جمهور اعلام کرد: در نشستی که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد اکثریت طراحان سئوال از رئیس جمهور اعلام کردند نسبت به پاسخ های دریافتی از نمایندگان دولت درباره سئوالات مطرح در این طرح قانع نشده‌اند.
مصطفی رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، از برگزاری جلسه صبح امروز چهارشنبه طراحان سئوال از رئیس جمهور قبل از برگزاری جلسه علنی مجلس خبر داد و گفت: در این جلسه بحث های مختلفی صورت گرفت اما آنچه روشن بود این نکته بود که طراحان سئوال از رئیس جمهور از پاسخ هایی که از نمایندگان دولتی شنیده اند رضایت نداشتند و نمایندگان دولت نتوانستند پاسخ های قانع کننده ای به سئوالات بدهند.
وی ادامه داد: بیش از 40 نفر از طراحان سئوال از رئیس جمهور حضور داشتند و قرار شد روز شنبه در جلسه دیگری مشخص شود کدامیک از سئوالات اهمیت بیشتری دارد تا برای ارائه در صحن به هیئت رئیس مجلس ارائه شود و رئیس جمهور با حضور در مجلس پاسخگوی این سئوالات باشد.
رضا حسینی در پاسخ به این سئوال که در زمان کنونی احتمال می دهد کدامیک از سئوالات به صحن مجلس کشیده شود، گفت: آنچه مشخص است تاکید مجلس و طراحان سئوال از رئیس جمهور، پیگیری تخلفات قانونی در حوزه دولت است. مهمترین بحث از مباحث مطرح شده در کمیسیون های تخصصی در خصوص طرح سئوال از رئیس جمهور بحث مربوط به عدم اعتبارات مترو و 11 روز خانه نشینی رئیس جمهور است که در این موارد صراحتا قانون را زیر پا گذاشت.
وی گفت: با توجه به اینکه در شرایط خاصی به سر می بریم اولویت بندی بین سئوالات برای ما مهم است بنابراین مقرر شد روز شنبه نسبت به این موضوع تصمیم گیری کنیم و گزارشی به رئیس مجلس ارائه کنیم تا بر اساس آن زمان حضور رئیس جمهور در مجلس مشخص شود.
به گزارش مهر، در صورت ارائه گزارش به صحن مجلس و درخواست طراحان برای حضور رئیس جمهور در صحن علنی، رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد تا در صحن مجلس حاضر شود و به سئوالات پاسخ دهد.
طبق آیین نامه مجلس اگر در هفته آینده این درخواست به رئیس جمهور ابلاغ شود احتمالا نیمه دوم اسفند زمان حضور رئیس جمهور در مجلس خواهد بود.
 

اسامی مذاکره‌کنندگان باهاشمی
درباره حکم دانشجو

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام اسامی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای مذاکره با رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد انتخاب شده اند، گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مذاکره با رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اقدام می کنند.
حسین کچوئیان در پاسخ به پرسش مهر افزود: ۳ نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی شامل حجت الاسلام محمد محمدیان، دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر محمدرضا مخبر دزفولی با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و درباره صدور حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد مذاکره می کنند.
وی گفت: حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین المللی دفتر مقام معظم رهبری نیز این تیم را همراهی می کند.
به گزارش مهر، پیش از این دکتر منصور کبگانیان دیگر عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره جلسه شب گذشته شورایعالی انقلاب فرهنگی و تصمیم درباره امضای حکم فرهاد دانشجو از سوی ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به مهر گفته بود: براساس آنچه در جلسه امشب این شورا اتفاق افتاد، مقرر شد تعامل و مذاکرات بیشتری با هیأت امنای دانشگاه آزاد و رئیس آن در زمینه صدور حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد صورت گیرد.
کبگانیان تاکید کرد: در صورتی که رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تا یک ماه آینده حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد را صادر نکند، شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد عمل می شود.
 

ادامه زلزله‌های استان مرکزی تا 2 هفته آینده؛
 2 گسل منشاء زلزله های اراک

معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله، با بیان اینکه از 18 روز گذشته تاکنون در استان مرکزی 52 زلزله رخ داده است، و گفت: احتمال می رود که این زلزله ها تا 2 هفته آینده ادامه داشته باشد.
دکتر مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه زلزله اراک به صورت فوج گونه از 18 روز قبل آغاز شده است، افزود: طی 18 روز (تا امروز) تعداد 52 زلزله با بزرگای بین 2.5 تا 4.3 در حد فاصل شمال خاوری شهر اراک و جنوب باختری شهر آشتیان رخ داده است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی، مهمترین زلزله رخ داده شده در 18 روز را زلزله در چهاردهمین روز از این مجموعه زلزله ها دانست و اظهار داشت: این زلزله با بزرگای 4.3 در ساعت 16 و 10 رخ داده است.
وی با تاکید بر اینکه زلزله های فوج گونه در بسیاری از مناطق زاگرس مشاهده می شود، توضیح داد: در ایران مرکزی در "قم" و "گرمسار" دو منطقه فعال و لرزه خیز به دلیل وجود گنبدهای نمکی در سطح زمین لرزه ها به صورت فوج گونه و مجموعه ای از زمین لرزه ها رخ می دهد.
زارع گنبدهای نمکی را لایه های نامقاوم زمین معرفی کرد و توضیح داد: ویژگیهای این گنبدها این است که وجود آنها در ساختار منطقه باعث می شود که شکستگی ها و جا به جایی گسل ها به صورت ناگهانی نباشد بلکه به صورت تدریجی و به آهستگی رخ می دهد.
وی با تاکید بر اینکه در منطقه اراک گنبدهای نمکی در سطح زمین وجود ندارد، خاطر نشان کرد: با اطلاعاتی که از نقشه های زمین شناسی منطقه در دست داریم حدس زده می شود که لایه های نامقاوم گنبدهای نمکی در این منطقه در درون پوسته زمین در شمال شرقی اراک قرار دارد که منجر به وقوع زمین لرزه های فوج گونه شده است.
زارع همچنین تاکید کرد: اگر قرار بود که این تعداد زلزله در یک لحظه رخ می داد انتظار داشتیم که زلزله ای با بزرگای بیشتر از 6 در منطقه رخ دهد.

منشا زلزله های اراک
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله، استان مرکزی را منطقه ای لرزه خیز توصیف کرد و یادآور شد: گسل "تلخاب" و "توزلو" محدوده گسلی هستند که باعث این زلزله ها شده است. گسل توزلو گسلی است که از شمال باختری مخلص آباد تا جنوب دریاچه نمک کویر میقان امتداد دارد و گسل تلخاب در شمال شرقی اراک واقع است و از روستای دستجرد عبور می کند.
نصب شبکه لرزه نگاری در هفته گذشته
وی با اشاره به آغاز زلزله های در استان مرکزی، اضافه کرد: با آغاز زلزله های فوج گونه در این منطقه و احتمال ادامه آن تا هفته های آینده اقدام به نصب شبکه لرزه نگاری در این منطقه کردیم که مطالعات در این زمینه ادامه دارد.

قطعی نبودن رخ دادن زلزله بزرگ در استان مرکزی
زارع با بیان اینکه هیچ مدلی تایید نمی کند که بر اثر زلزله های کوچک زلزله بزرگ رخ دهد، اظهار داشت: در حال حاضر پیش از آنکه زلزله ها مساله مهم ما باشد، لرزه خیزی منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه زلزله های اخیر نشاندهنده فعال بودن منطقه است، گفت: در مقطعی از زمان سکوت لرزه ای در منطقه بوده است و زلزله ای رخ نداده ولی الان با نصب شبکه لرزه نگاری در استان مرکزی توانستیم لرزه خیزی منطقه را مورد مطالعه قرار دهیم.
زارع همچنین یادآور شد که احتمال می رود که این زلزله ها تا 2 هفته آینده ادامه داشته باشد.

یارانه نقدی هفته آینده واریز می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه روز جهانی گمرک گفت:‌ یارانه نقدی هفته آینده به حساب مردم واریز می‌شود، همچنین امکان انجام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده وجود دارد.
سید شمس‌الدین حسینی امروز در همایش روز جهانی گمرک افزود: در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها جلسات مستمری با رئیس جمهور برگزار و ابعاد آن بررسی شد و اما اینکه رئیس جمهور و ستاد طرح تحول چه تصمیمی بگیرد به هر حال امکان انجام هر چیز خوب هم برای امسال وجود دارد و هم به آینده امیدوار هستیم.
حسینی یادآور شد: نرخ ارز به صورت تک‌نرخی درآمده و برای بازار ارز رسمی کشور ارز تک نرخی وجود دارد در حالی که در چند ماه گذشته دو بازار رسمی اصلی و فرعی با دو نرخ وجود داشت اما اکنون یک بازار رسمی و یک نرخ مرجع در کشور وجود دارد و به نرخ های دیگر ارز توجه نداریم.
وی افزود: همانگونه که در بازار دارو به بازار ناصرخسرو توجه نمی شود در بازار ارز نیز مراد بازار رسمی است و به نرخ‌های دیگر توجه نداریم و برخی از این افراد از خودشان ارز خریده و به خود می‌فروشند اما تمام نقل و انتقال ارزی کشور به صورت رسمی و در داخل یک شبکه الکترونیکی و یک شبکه یکپارچه وجود دارد و دیری نمی‌پاید آنهایی که ارز در اختیار دارند باید در بانک سپرده‌گذاری کنند و برای مصرف آن نیز در خارج کشور خرج کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد تصمیم شورای پول و اعتبار در مورد نرخ سود سپرده ها گفت:‌به طور معمول وقتی نرخ سود تسهیلات به صورت علی‌الحساب حداقل 21درصد تعیین شده هیچ بانکی نمی‌تواند بیش از این رقم به سپرده های مردم سود بپردازد و بنابراین نرخ سود سپرده‌ها نیز بین ۷ تا ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.
سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: نرخ تعرفه موثر گمرکی از ۱۰.۸ درصد به ۱۱.۷ درصد افزایش یافته و همچنین نرخ رسمی دلار برای واردات از ۱۰۳۳ تومان سال گذشته به ۱۰۷۴ تومان افزایش یافته یعنی ۱۲ درصد از محل ارزش دلار و نرخ تعرفه موثر بر قیمت واردات افزوده شده است.
وزیر امور ا قتصاد و دارایی در مورد یکی از بانکهای خصوصی که نرخ سود سپرده‌ها را ۲۵ درصد در روزنامه‌ها آگهی کرده بود گفت: این خلاف سابقه شورای پول و اعتبار است و به عنوان تخلف این مسئله پیگیری می‌شود.
حسینی تاکید کرد: نرخ سود سپرده‌ها که بین ۷ تا ۲۰ درصد تعیین شده برای سه ماهه به صورت روزشمار ۷ درصد، سپرده یکساله ۱۷ درصد و ۵ ساله ۲۰ درصد در نظر گرفته شده و برای زمان‌های بین این ارقام دست خود بانک است.
وی تاکید کرد:‌نباید مقررات شورای پول و اعتبار از طرف برخی از بانک ها نقض شود و قراردادهایی که برخی بانک‌های خصوصی برای پرداخت سود ۲۵ درصد به سپرده‌ها منعقد کرده‌اند لغو می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به آمار بانک جهانی گفت:‌ایران از نظر شاخص قدرت برابری خرید جزو ۲۰ کشور برتر دنیاست همچنین براساس گزارش بانک جهانی ایران یکی از دو قطب رشد اقتصادی خاورمیانه به شمار می‌رود.
حسینی با اشاره به آمار ۱۰ ماهه گمرک گفت: در سال جاری ۸۴.۵ میلیارد دلار صادرات نفت و میعانات گازی و در مجموع کل صادرات نفت و غیرنفتی ۱۱۰ میلیارد دلار بوده و در مقابل ۵۰.۴ میلیارد دلار کالا وارد شده یعنی گمرک به عنوان یک سازمان دولتی در سال جاری بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار کالا را از نظر صادرات و واردات مدیریت کرده است.
وزیر اقتصاد یادآور شد: همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری ۸ میلیون تن کالا به ارزش ۲۷ میلیارد دلار از ۱۶۴ کشور ازطریق ایران گذشته و به ۱۰۳کشور دیگر ترانزیت شده است و صادرات غیرنفتی ۳۲ درصد و ترانزیت ۲۲ درصد رشد کرده است.
وی با اشاره به التهابات اخیر بازار ارز گفت:‌در این قضیه مشخص شد یک کاستی در نظام اقتصادی وجود دارد که سازمان توسعه تجارت و گمرک گرچه با هم همکاری دارند اما گویی همفکری ندارند که در جلسات برگزار شده قرار شد این نقیصه برطرف شود.

شرایط استخدام قراردادی‌ها در ادارات دولتی

مشاور و مدیرکل روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در خصوص اجرای قانون تغییر قرار دادهای شرکتی به قرار دادهای مستقیم توضیحات تکمیلی را ارایه دادند.
حبیب الله مهری در گفتگو با قدس در زمینه لزوم اجرای قانون قرار دادهای شرکتی به قرار دادهای مستقیم اظهار داشت: سال ۸۸ بحث ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای متخصص، کارشناسان و نیروهای دفتری که علیرغم تصویبنامه های مکرر هیات وزیران به صورت شرکتی در دستگاهها مشغول به کار شده بودند مطرح شد و دولت تصمیم به پی گیری این موضوع گرفت.
مشاور و مدیرکل روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی رییس جمهور تصریح کرد:تقریبا تا پایان سال گذشته با نیروهای متخصص شرکتی لغو قرار داد شد و آنها به صورت قرار داد کار معین در دستگاههای دولتی به کار گرفته شدند.و در حال حاضر ضرب الاجلی برای دستگاهها برای انجام این مصوبه گذاشته شده است.
وی افزود:اما آنچه در حال حاضر دولت بر آن تاکید دارد ساماندهی نیروهای خدماتی - شرکتی که عمدتا از اقشار آسیب پذیر و زحمت کش جامعه هستند، نیروهای پشتیبانی موجود در دستگاهها و سایر نیروهایی است که به اشکال و عناوین مختلف به صورت شرکتی در دستگاهها مشغول به خدمت میباشند، است.
مهری خاطر نشان می کند :در حال حاضر حقوق این نیروها به شرکتها داده می شود و بخشی از آن توسط شرکت برداشته و بخشی دیگر به نیروهای خدماتی پرداخت می شود با حذف شرکتها تمام حقوق این نیروها مستقیما به خود افراد داده می شود و بدین ترتیب نه تنها از حقوق بیشتر برخوردار شده بلکه از امنیت شغلی و روانی بالاتری نیز برخوردار می شوند.
وی یادآور شد: تنها مشکلی که ممکن بود به وجود بیاید ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری بود که برای گرفتن نیروهای کار معین سقف گذاشته شده بود.
اما حالا طبق جزء الف بند یک این قانون دقیقا تصریح شده است که تعداد کارمندان موضوع این بند به سقف پستهای مصوب دستگاه اضافه می شوند و بدین ترتیب مشکل قرار داد با این نیروها حل می شود.
وی علاوه بر این در خصوص مغایرت تصمیم دولت مبنی بر کوچک سازی ادارات دولتی و افزودن نیروهای شرکتی به بدنه دولت میگوید: هدف دولت کوچک سازی نبوده بلکه متناسب سازی بوده و به هر حال این نیروها تا کنون هم به دولت وصل بوده اند و بستن قرارداد کار معین با این نیروها باعث چاق شدن دولت نمی شود.
مهری در ادامه افزود: البته این مصوب مشمول نیروهای شرکتهایی که در طرح های عمرانی بصورت مزایده یا مناقصه با مجموعه های دولتی قرار داد دارند و همچنین شرکتها و موسساتی که براساس قانون اصل ۴۴ به بخش خصوص واگذار و یا در حال واگذاری می باشند نمی شود.
وی تصریح کرد: این قانون همچنین شامل نیروهایی که در قالب قراردادهای طرح های عمرانی ولی درحال خدمت در فعالیتهای جاری دستگاه و با سابقه ۳ سال فعالیت بوده اند خواهد شد.
گفتنی است قدس انلاین آمادگی جمع اوری مشکلات و مسایل افراد مشمول این قانون و پیگیری ان را دارد.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Conan the Barbarian (2011)

ژانر: اکشن/حادثه ای، اقتباس و فانتزی
مدت زمان فیلم: ۱ساعت و ۴۵ دقیقه
تاریخ اکران: ۱۹ آگوست ۲۰۱۱
درجه بندی سنی :MPAA R به علت خشونت بالا، کمی محتوای جنسی و برهنگی
لوکیشن فیلم برداری: صوفیه، بلغارستان
محصول: ایالات متحده امریکا
کارگردان: مارکوس نیسپل
بازیگران: جیسون موموا، راشل نیکولاس، استفان لانگ، رز مک گوان، سعید تاقماویی
 

خلاصه داستان:
فرزند انتقام، فرزند خشم، کنان زندگی اش را برای انتقام و نجات قومش از دست شیاطین و هواداران شیاطین در دستانش گرفته. او تنها امید قوم و مردمش می باشد. او به مبارزه ی اهریمنان می رود تا نامش را در تاریخ جاودانه کند و مردمش را آزاد. این فیلم داستان دلاوری های این قهرمان بربریست. او این راه را ابتدا برای خواباندن آتش انتقام خود آغاز می کند اما آنهنگام که می بیند چشم امید مردمش به اوست، در راه آزادی آنها جانفشانی می کند. این فیلم به صورت سه بعدی ارائه شده است و گفته می شود مشابه فیلم با بازی آرنولد شوارتزنگر در همین نقش است. نکته جالب در باره ی این فیلم مدت طولانی است که این فیلم طی کرده تا به مرحله ی تولید برسد. این فیلم هفت سال دست به دست گشته است تا اینکه کارگردان آن در سال ۲۰۰۹ فیلم را در دست گرفت و پس از آن بازیگران و دست اندر کاران فیلم گرد هم آمدند. و در ۱۵ مارس ۲۰۱۰ بلاخره فیلم برداری آغاز شد. به علاقمندان به فیلم های اسطوره ای و تاریخی تماشای این فیلم حماسی را پیشنهاد می کنیم.

- براي مشاهده تریلر اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


لينک دانلود مستقیم



لينک دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با کیفیت BRRip.XviD)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت رپیدشر مي باشند.

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

MotoGP 2011 Australia
مسابقات «موتو جی پی» استرالیا 2011


 

لينکهاي دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با کیفیت 480p HDTV x264 )

MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part01.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part02.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part03.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part04.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part05.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part06.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part07.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part08.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part09.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part10.rar
MotoGP.2011.Australia.720p.HDTV.x264-WHEELS.part11.rar

رمز فايل: JTL

لينکهاي دانلود غيرمستقيم مي باشند
.

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


 دانلود انيميشن

Scooby Doo And The Ghosts (2011)


لينکهای دانلود غیرمستقیم

Scooby.Doo.And.The.Ghosts.2011.DVDRip.XviD.ViP3R.part1.rar 
Scooby.Doo.And.The.Ghosts.2011.DVDRip.XviD.ViP3R.part2.rar 
Scooby.Doo.And.The.Ghosts.2011.DVDRip.XviD.ViP3R.part3.rar 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت «رپیدشر» مي باشند.

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

 دانلود سریال

سريال توطئه فامیلی

«توطئه فامیلی»، ماجرای رحمانی، صاحب شرکتی را روایت می کند که در آستانه مرگ قرار گرفته است. وی تصمیم می گیرد نیمی از اموالش را، به پسر شریک سابقش بدهد اما اتفاقاتی مانع این اجرای تصمیم می شود. اما لادن نوه او و پوران عروس‌اش با تصمیم رحمانی مخالف هستند و می‌خواهند به هر نحو ممکن مانع محقق شدن خواسته رحمانی شوند و…

»توطئه فامیلی» سریال پر بازیگری است. از سعیدپور صمیمی و گوهر خیراندیش گرفته تا امیر جعفری و آناهیتا همتی. همچنین آناهیتا همتی، جمال اجلالی، مریم امیرجلالی، خسرو احمدی، سحر دولتشاهی و… در این سریال ایفای نقش کرده اند.
سایر عوامل این پروژه عبارتند از:
نویسنده: فلورا سام، مدیر تصویربرداری: محسن فلاحی، صدابردار: میرحسین رسولی، طراح گریم: کیان اولاد وطن، طراح صحنه و لباس: مهدی دیلمی، مدیر تولید: عباس دقاقی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: رضا عاطفی و عکاس: فریال اوجی.
 

لينکهاي دانلود (غیرمستقیم)

https://rapidshare.com/files/2746072513/toteaFamily_p1.wmv
https://rapidshare.com/files/4255085487/toteaFamily_p2.wmv
https://rapidshare.com/files/1101987329/toteaFamily_p3.wmv
https://rapidshare.com/files/3942649785/toteaFamily_p4.wmv
https://rapidshare.com/files/2471868242/toteaFamily_p5.wmv
https://rapidshare.com/files/1460122613/toteaFamily_p6.wmv
https://rapidshare.com/files/2134255999/toteaFamily_p7.wmv
https://rapidshare.com/files/4154266853/toteaFamily_p8.wmv
https://rapidshare.com/files/796212197/toteaFamily_p9.wmv
https://rapidshare.com/files/3804235893/toteaFamily_p10.wmv
https://rapidshare.com/files/2181053073/toteaFamily_p11.wmv
https://rapidshare.com/files/2266915012/toteaFamily_p12.wmv
https://rapidshare.com/files/4025038937/toteaFamily_p13.wmv
https://rapidshare.com/files/3075708903/toteaFamily_p14.wmv
https://rapidshare.com/files/1265372175/toteaFamily_pLast.wmv

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشند.

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

محتسب
باصدای علیرضا عصار

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای علیرضا عصار به نام محتسب

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

آهنگ محلی کردی با عنوان ایران
باصدای جمشید عزیزخانی


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Ashampoo Undeleter v1.10
نرم افزار بازیابی اطلاعات پاک شده

دیگر هرگز دردسر پاک شدن اشتباه فایل ها را نخواهید داشت!
در زندگی امروزی احتمال اینکه بلایای گوناگونی بر سر کامپیوترهای کوچک و بزرگ ما بیاید چندان دور از انتظار نیست. آن ها مزاحمند. به عنوان مثال یک تصویر زیبا، یک پرونده مهم و یا یک آهنگ مورد علاقه گم بشود یا به طور تصادفی پاک شود
اینجاست که نرم افزار Undeleter محصولی از کمپانی Ashampoo به فریاد شما می رسد و شما را از بند این مصیبت می رهاند.
توسط نرم افزار Undeleter فایل های پاک شده در مدت زمان کوتاهی بازیابی می گردند.
بنابراین اگر شما به طور تصادفی یک آهنگ را از کامپیوتر خود پاک کردید، دیگر این موضوع یک فاجعه برای شما به حساب نمی آید. کافیست تا از قابلیت جستجوی موثر در این نرم افزار برای پیدا کردن و بازگرداندن فایل مورد نظر خود تنها با فشار یک کلیک استفاده کنید.
بازیابی اطلاعات توسط نرم افزار Ashampoo Undeleter فقط محدود به هارددیسک نمی شود. شما می توانید اطلاعات پاک شده دستگاه های یو.اس.بی خارجی، فلاش ها و سایر رسانه های دارای حافظه را نیز از این طریق بازیابی کنید.

سایر ویژگی های نرم افزار Ashampoo Undeleter:
- قابلیت بازیابی از درایوها با فرمت هایی چون NTFS وFAT 12, 16, 32.
- بازیابی از فرمت های NTFS در حالت فعال NTFS compression و NTFS encryption.
- قابلیت بازیابی نامحدود (فایل ها وشاخه ها)
- رابط کاربری با کارآیی سریع
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 9 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: RAIn59

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشند.
 

دنياي موبايل

قطع مکالمات در زمان دلخواه

توسط نرم افزار CutMyCalls زمان مكالمات خود را كنترل كنيد.فقط كافيست كه تنظيمات نرم افزار كه خيلي هم ساده هست را اعمال كنيد تا بتوانيد زمان مكالمات خود را ببينيد و در زماني كه دوست داريد مكالمات شما قطع شوند.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود یک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

روی لینک فوق کليک سمت راست کرده و سپس گزينه Save Target As را انتخاب نمائید.

نکته: فايل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی FIFA 12 نهایت جذابیت در بازی فوتبال

همیشه یک سری بازی های ورزشی هستند که طبق زمان بندی ارائه شده از سوی شرکت سازنده به بازارها عرضه می شوند تا کاربران به صورت مجازی ورزش های خاصی نظیر ورزش محبوب فوتبال را تجربه کنند. یکی از محبوب ترین و در عین حال قدیمی ترین سری از بازی های رایانه ای که چند سالی است به عنوان بهترین بازی ورزشی جهان شناخته می شود EA FIFA نام دارد. FIFA که محصول شرکت EA جدی ترین رقیب PES محسوب می شود. نسخه 2012 از این بازی جذاب در همان پیش نمایش توانست تمامی جوایز را درو کند و تمامی مجلات و کارشناسان و منتقدان اعلام کردند که FIFA 12 جز بهترین بازی های ورزشی بوده که تا به حال عرضه شده است. ورزشگاه ها به صورت کاملا طبیعی در این نسخه طراحی شده اند ، این طراحی آنقدر دقیق بوده که تمامی اجزای ورزشگاه ها دقیقا شبیه به آن چیزی است که در واقعیت وجود دارد ، حتی نوع لباس پوشیدن تماشاگران در ورزشگاه ها متفاوت است.
Game Play فوق العاده این بازی باعث شده تا کاربران جذب این بازی شوند ، گرافیک فوق العاده بهبود یافته و حرکات بازیکنان و دیگر اجزای بازی آنقدر جذاب شبیه سازی شده اند که کاربر احساس نخواهد کرد که در حال انجام بازی فوتبال به صورت مجازی است. اکثر لایسنس های معتبر لیگ های اروپایی و آمریکای جنوبی خریداری شده تا کاربران بتوانند جام های قهرمانی در پس از طی یک دوره بازی بالای سر ببرند. تاکتیک هر تیم با تیم دیگر متفاوت بوده و بازیکنان تکنیک های مختص به خود را دارند؛ سیستم جدید پاس کاری در FIFA 12 کمک زیادی می کند تا کاربر به صورت دقیق تر به انجام بازی بپردازد ، هرچند کار سخت تر می شود اما جذابیت انجام بازی ها به صورت دو یا چند نفره افزایش پیدا خواهد کرد. افزایش و بهبود هوش مصنوعی در بازی فوق العاده احساس می شود؛ دروازه بان ها ، مدافعان و دیگر اجزای بازی طوری طراحی شده اند تا کاربر با یک هوش مصنوعی قدرتمند به انجام بازی بپردازد.
 


لينکهای دانلود (حجم کل فايلها حدود 6 گیگابایت مي باشد)

https://www.rapidshare.com/files/160629167/rld_fi12.iso.part3.rar  
https://www.rapidshare.com/files/4112585004/rld_fi12.iso.part7.rar  
https://www.rapidshare.com/files/2590038412/rld_fi12.iso.part6.rar  
https://www.rapidshare.com/files/3168761400/rld_fi12.iso.part1.rar  
https://www.rapidshare.com/files/546168667/rld_fi12.iso.part8.rar  
https://www.rapidshare.com/files/1868076313/rld_fi12.iso.part4.rar  
https://www.rapidshare.com/files/2897708010/rld_fi12.iso.part5.rar  
https://www.rapidshare.com/files/1489361523/rld_fi12.iso.part2.rar  

رمز فايل: ندارد

لينکهای دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشد.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

کاریکاتور
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

ديده ‏هاى خندان

قال رسول الله (ص): يا فاطمة! كل عين باكية يوم القيامة الا عين بكت على مصاب الحسين فانها ضاحكة مستبشرة بنعيم الجنة.

پيامبراكرم (ص) فرمود: فاطمه جان! روز قيامت هر چشمى گريان است، مگر چشمى كه در مصيبت و عزاى حسين گريسته باشد، كه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمتهاى بهشتى مژده داده می ‏شود.

بحارالانوار،ج 44، ص293

 

 

اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

دوستای گلم سلام
امیدوارم حالتون خوب خوب باشه و ایام به کام
بسیار خوشحالم که باز روزانه منتشر می شه و می تونم باز با اس ام اس های زیباتون در خدمتون باشم .
این مدت دوستان واقعا محبت داشتن و مجله رو از یاد نبرده بودن .. مرسی دوستان... به علت حجم زیاد اس ام اس های دریافتی ممکنه یه کمی طول بکشه که متن ارسالیتون توی ستون نوشته بشه که من قبلش ازتون پوزش می طلبم .

2561 - سبدي هست در اندیشه من كه پر از گل بدهم هدیه به تو،غافل از آنكه تو خود ناب تري،يك جهان گل بخورد غبطه به تو (6929-0912)

2562- سال 1391 را پیشاپیش تبریک میگوییم انجمن خیلی جلو افتاده های ذهنی (3279-0935)

2563- زنده جاو ید کیست کشته شمشیر دوست/کآب حیات قلوب دردم شمشیر اوست/گربشکافی هنوز خاک شهیدان عشق/آید ازآن کشتگان زمزمه دوست دوست/عاشق دیداردوست اوست که همچون حسین/زردی رخساراو سرخ زخون گلوست (1614-0912)

2564- زنده‎ بودن‎ را‎ به‎ بيداری‎ بگذرانيم‎ چون‎ سالها‎ به‎ اجبار‎ خواهيم‎ خفت‎!(در شريعتی)‎ (7921-0935)

2565- روي تو را ز چشمه نور آفريده اند / لعل تو ز شراب طهور آفريده اند / خورشيد هم به روشني طلعت تو نيست / آﺋينه تو را ز بلور آفريده اند / پنهان مكن جمال خود از عاشقان خويش / خورشيد را براي ظهور آفريده اند (2237-0914)

2566- روشن ترين روزها در انتظارت خواهد بود، چون من آفتاب را براى تو آرزو كردم! (4435-0935)

2567- روزگارت برمراد لحظه هايت شادشاد آسمانت بی‎ ‎غبار سهم چشمانت بهار قلبت ازهرغصه دور بزم عشقت پرسرور بخت وتقدیرت قشنگ عمرشیرینت بلند سرنوشتت تابناك جسم وروحت پاك پاك (9651-0917) (4388-0912)

2568- دیگران را ببخش نه به این خاطر که آنها سزاوار بخشش اند، به این دلیل که تو سزاوار آرامشی. (5021-0914)

2569- دوستان خوب مثل كوه هستند هرچه از آنها دور میشويم عظمت آنها آشكار میشود (1094-0912)

2570- دلتنگ تو امروزشدم تا فردا، فردا شد و گفتى به زبانت فردا، امروز دلم مانده و يك دنيا حرف، "يك" "هيچ" به نفع دل تو تا فردا. (4435-0935)

2571- دلبرا باز خماريم به جامى بنوازخاطر خسته ما را به سلامى بنوازگر ميسر نشود بگذرى از كوچه ماگاه گاهى دل ما را به پيامى بنواز (4435-0935)

2572- دعايم کن که:بعد از ديدار تو باشد وقت پايانم...(2447-0936)

2573- دریا باش تابعضی ازباتوبودن لذت وبرخی که لیاقت توراندارند درتوغرق شوند. (7862-0915)

2574- درعمق آرزوي من است كه دروجودت خانه اي داشته باشم حتي به مساحت يك ياد! (0959-0915)

2575- درد من تنهايي نيست؛بلكه مرگ ملتي است كه گدايي را قناعت، بي عرضگي را صبر، و با تبسمي بر لب اين حماقت را حكمت خداوند مي نامند (6121-0915)

2576- درپی تو روان شوم تا درخانه واکنی/چه میشود اگردمی نظر به زیرپا کنی/گدای مسکین توام نشسته ام به راه تو/چه کم شود زلطف تو نگه به این گدا کنی/بس که گنه نموده ام دعا اثرنمی کند/سزدبرای آمدن؛خودت کمی دعا کنی (2237-0914)

2577- در مهربانی همچون باران‏‎ ‎‏باش كه درترنمش علف هرز و گل سرخ يكي است. (9048-0938)

2578- در این جهان نیاز به دوست داشتن و ستایش شدن بیش از نیاز به نان است ....... (6351-0912)

2579- خستگی راتوبه خاطر مسپار،که افق نزدیک است،وخدایی بیدار،که تورا می بیند،وبه عشق توهمه حادثه هامی چیند،که تویادش افتی، وبدانی که همه بخشش اوست،وهمینش کافیست... (8878-0912)

2580- خدايا،حكمت قدمهاى راكه برايم برميدارى برمن آشكاركن،تادرهايى راكه به سويم ميگشايى،ندانسته نبندم ودرهايى كه به رويم ميبندى ،به اصرارنگشايم (6606-0916)

شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
 
 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چگونگی اطلاع مردم از ظهور

از سوى پیامبر(صلى الله علیه وآله) و امامان معصوم(علیهم السلام) علامت ها و نشانه هایى براى ظهور آن حضرت ذكر شده است كه مردم با دیدن آن علائم و نشانه ها، از ظهور امام مهدى (عج) با خبر مى شوند. این علائم، از یك حیث، دو گونه اند:

1- علائم خاص:
این علامت ها، خاص و مختص وجود پر بركت حضرت صاحب الامر(علیه السلام)است و حضرت بدان وسیله مى داند كه خداوند او را اذن و اجازه ى ظهور داده است.
در روایتى طولانى، ابى بن كعب از پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) درباره ى علامت هاى ظهور امام مهدى(علیه السلام)سؤال مى كند. آن حضرت مى فرماید:
او (امام مهدى) (عج) پرچمى دارد كه چون وقت ظهورش فرا رسد، خود به خود باز مى شود و خداى تعالى آن را به سخن مى آورد و عرض مى كند: «یا ولى الله فاقتل اعدالله; اى ولىّ خدا! دشمنان خدا را بكش!». و این دو علامت است (اوّلى باز شدن پرچم، دومى، صدایى است كه از پرچم بر مى آید.
و نیز او شمشیرى دارد كه در غلاف است و چون هنگام ظهور حضرتش فرا رسد از غلاف بیرون مى آید و خداوند آن را به سخن مى آورد و صدا مى زند: «اخرج یا ولىّ الله! فلایحل لك أنْ تقعَد فی أعداء الله; اى ولىّ خدا! قیام كن كه دیگر جاى درنگ نیست و نشستن براى تو روا نیست كه از دشمنان خدا دست بردارى». پس حضرت خروج مى كند و قیام مى كند و دشمنان خدا را هر كجا كه بیابد به قتل مى رساند...».(1)

2- علائم عامه:
علائم عامه، علامت هایى هستند كه جنبه ى عمومى دارد و براى مردم ظاهر خواهد شد و هر كس از عوام و خواص، در طول زندگى خود، برخى از آن ها را خواهد دید. این علامت ها بسیار است. در این جا به برخى از مهم ترین آن ها اشاره مى شود:
1- خروج سفیانى.
2- گرفتن خورشید در نیمه ى ماه مبارك رمضان.
3- گرفتن قرص ماه در آخر ماه مبارك برخلاف عادت.
4- فرو رفتن زمین «بیداد» كه سرزمینى است میان مكه و مدینه.
5- فرو رفتن زمین یا جمعیتى در مشرق.
6- توقّف خورشید از آغاز ظهر تا وسطِ وقت عصر.
7- طلوع خورشید از مغرب.
8- كشته شدن نفس زكیه كه سیّدى است هاشمى در پشت كوفه ـ یعنى: نجف ـ با هفتاد نفر از صالحان.
9- خراب شدن دیوار مسجد كوفه.
10- نمایان شدن پرچم هاى سیاه از طرف خراسان.
11- خروج یمانى از طرف یمن.
12- فرود آمدن ترك ها در جزیره (شمال عراق كنونى).
13- ورود رومیان در رمله.
14- پیدا شدن سرخى شدید در آسمان كه در اطراف آن پراكنده شود.
15- پیدایش آتش در طول مشرق كه تا سه روز یا هفت روز در هوا بماند.
16- عربان استقلال پیدا كنند و كشورگشایى كنند و از زیر بار و نفوذ دیگران بیرون روند.
17- اهل مصر، فرمانرواى خود را بكشند.
18- شام خراب شود و سه پرچم در آن جا پدیدار گردد.
19- رودخانه ى فرات طغیان كند یا شكافته شود، به حدّى كه آب در كوچه هاى كوفه داخل شود.
20- پلى در بغداد در كنار محله (كرخ) ساخته شود.
21- ترسى عمومى و مرگى سریع و همگانى، همه ى اهل عراق و مردم بغداد را فرا گیرد كه قرار و آرام یا راه فرار نداشته باشند.
22- صدایى از آسمان بلند شود كه همه ى مردم روى زمین آن را به زبان خود بشنوند.(2)

علامت ها و نشانه هاى دیگرى نیز هست كه در كتاب هاى مبسوط، مانند بحارالأنوار، (جلد پنجاه و دوم) ذكر شده است و ما، در این قسمت، به برخى از این احادیث كه شامل چندین علامت است، اشاره مى كنیم.
1- امام صادق(علیه السلام) فرمود: «پنج اتّفاق قبل از ظهور قائم(علیه السلام) اتفاق مى افتد: قیام یمانى; خروج سفیانى; منادى كه از آسمان ندا مى كند; فرو رفتن زمین در بیدا; كشته شدن نَفْسِ زكیه.».(3)
2- از امام باقر(علیه السلام) نقل شده است: «... در آخرالزمان، نشانه هایى هست. از آن جمله است: دابّه الأرض; دجال; نزول حضرت عیسى; طلوع خورشید از مغرب.»(4)
3- در حدیثى طولانى، صعصعه بن صوحان از امیرالمؤمنین على (علیه السلام) در مورد خروج دجّال كه از علائم ظهور امام مهدى(عج) است، مى پرسد. آن حضرت مى فرماید: «... علامت خروج دجال، این است كه نماز را سبك شمارند و امانت را ضایع كنند و دروغ را حلال بدانند و ربا بخورند و رشوه بگیرند و ساختمان ها را بلند سازند و دین را به دنیا بفروشند و سفیهان را به كار گیرند و با زنان مشورت كنند و قطع رحم كنند و از هواهاى نفسانى تبعیت كنند و خون ریزى را سبك شمارند و حلم، ضعف شمرده شود و ظلم فخر باشد و حاكمان، فاجر و وزیران، ظالم باشند و عارفان ضعیف و قاریان، فاسق باشند و شهادت دروغ آشكار شود و فسق و فجور و بهتان و گناه و طغیان علنى شود و قرآن ها، تزیین شود و مساجد آراسته گردد و مناره مرتفع شود .... زنان با شوهران خود به خاطر حرص دنیوى، در تجارت شریك شوند و...»(5)
بنابراین، علامت ها و نشانه هاى فراوانى براى ظهور امام زمان(علیه السلام) وجود دارد كه مردم با دیدن آنها به ظهور امام زمان(عج) پى خواهند برد، لكن باید توجّه داشت كه برخى از این علائم، نشانه ى نزدیكى ظهور است و برخى دیگر، نشانه ى وقوع ظهور. به عنوان مثال علامت هایى كه حضرت على(علیه السلام) در این حدیث بیان داشتند، نشانه هاى نزدیك شدن ظهور است، امّا خروج سفیانى، متّصل به ظهور امام زمان(عج) است و او با آن حضرت جنگ خواهد كرد. امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: «... زمانى كه سفیانى مالك مناطق پنج گانه ى شام: (دمشق، حمص، فلسطین، اردن، قنسرین) شد، در آن زمان، متوقع فرج باشید... .»(6)


-------------------------------------------------------
پی نوشت ها:
[1]. بحارالأنوار، ج 52، ص 310 و 311.
[2]. زمینه سازان انقلاب جهانى مهدى(علیه السلام)، ص 22 تا 27; ارشاد، شیخ مفید، ص 356 ـ 358، چاپ بیروت.
[3]. بحارالأنوار، ج 52، ص 203.
[4]. همان، ج 52، ص 181.
[5]. بحارالأنوار، ج 52، ص 193.
[6]. بحارالأنوار، ج 52، ص206.
 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

فرگون زیبا و برترین گنج زندگی 

آروشا همسر یکی از مهتران دربار سلجوقی به فرگون (زیباترین زن زمانه خویش) همسر ملک شاه گفت : اگر گوش بر هر دیواری بگذاری ، از اهالی آن خانه خواهی شنید فرگون زیبا بزرگترین گنج گیتی را در اختیار دارد کلید دار خزانه ایران در واقع اوست و خندید . فرگون دستی بر موهای کودک زیبایش کشید و گفت گنج من همین کودک است . فرزند من بزرگترین داشته من است و همین برای من بس است آروشا تا خواست به حرفهای قبلی خود ادامه دهد دید فرگون بانوی نجیب و پاک نژاد ایرانی در حال دور شدن است . ارد بزرگ فیلسوف برجسته معاصر که خود از تبار فرزندان ملک شاه و فرگون است می گوید : مادر و پدر ، زندگیشان را با فروتنی به فرزند می بخشند .
در واقع بانوی زیبای ایران "فرگون" به زن ایرانی می آموزد بزرگترین گنج گیتی در آغوش اوست و او باید نگهبان بدن ، روان و اندیشه او باشد .

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

صدايش مي‌زدند "نيم وجبي"

الاغمان را برداشتم بردم بيابان تا براي زمستان گوسفندانمان علف جمع كنم. فرصت خوبي بود. حداقل تا شب كسي منتظر من نبود. الاغ خودش راه خانه را بلد بود. رهايش كردم و رفتم جبهه.
نمي‌دانم آن سال زمستان، گوسفندها چه مي‌خوردند؟

***

جثه‌اش خيلي كوچك بود. اوايل كه توي سنگر مي‌خوابيد، بعضي شب‌ها توي خواب و بيداري مي‌گفت: «ماماني! آب... ماماني! آب...»؛ بچه‌ها مي‌خنديدند و يك ليوان آب مي‌دادند دستش. صبح كه بيدار مي‌شد و بچه‌ها جريان را مي‌گفتند، انكار مي‌كرد.

***

رفت ثبت نام. گفتند سن‌ات قانوني نيست. شناسنامه‌اش را دست‌كاري كرد. گفتند رضايت‌نامه از پدر. رفت دست به دامن يك حمال شد كه پاي رضايت‌نامه را انگشت بزند. بيست تومان هم برايش خرج برداشت. بعدها فكر مي‌كرد چرا خودش زير رضايت‌نامه را انگشت نزده بود؟

***

صدايش مي‌زدند "نيم وجبي". ژ-٣ اش را كه مي‌گذاشت كنارش روي زمين، كمي از آن بزرگ‌تر بود.

epelak.net
یاشهید

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
rsaba_baby

این روزها که می گذرد
احساس می کنم خیلی نزدیکتری
نمی دانم تو به زمین نزدیک تر شدی
یا من اوج گرفته ام به سوی تو
هرچه هست قرابت دلنشینی ست
کاش تمام نشود

 

 
tparsajou

رنگين پوست

این شعر کاندیدای شعر برگزیده سال 2005 شده .
توسط یک بچه آفریقایی نوشته شده و استدلال شگفت انگیزی داره:

وقتی به دنیا میام، سیاهم، وقتی بزرگ میشم، سیاهم
وقتی میرم زیر آفتاب، سیاهم، وقتی می ترسم، سیاهم
وقتی مریض میشم، سیاهم، وقتی می میرم، هنوزم سیاهم
و تو، آدم سفید
وقتی به دنیا میای، صورتی ای، وقتی بزرگ میشی، سفیدی
وقتی میری زیر آفتاب، قرمزی، وقتی سردت میشه، آبی ای
وقتی می ترسی، زردی، وقتی مریض میشی، سبزی
و وقتی می میری، خاکستری ای
و تو به من میگی رنگین پوست؟؟؟
 

 
m.asadikheirabad

ریشه لغات

مرد از مُردن است . زیرا زایندگی ندارد . مرگ نیز با مرد هم ریشه است.
زَن از زادن است و زِندگی نیز از زن است .
دُختر از ریشه « دوغ » است که در میان مردمان آریایی به معنی« شیر « بوده و ریشه واژه ی دختر « دوغ دَر » بوده به معنی « شیر دوش » زیرا در جامعه کهن ایران باستان کار اصلی او شیر دوشیدن بود . به daughter در انگلیسی توجه کنید . واژه daughter نیز همین دختر است . gh در انگلیس کهن تلفظی مانند تلفظ آلمانی آن داشته و « خ » گفته می شده.در اوستا این واژه به صورت دوغْــذَر doogh thar و در پهلوی دوخت .
دوغ در در اثر فرسایش کلمه به دختر تبدیل شد . آمده است.
اما پسر ، « پوسْتْ دَر » بوده . کار کندن پوست جانوران بر عهده پسران بود و آنان چنین نامیده شدند.
پوست در، به پسر تبدیل شده است .در پارسی باستان puthra پوثرَ و در پهلوی پوسَـر و پوهر و در هند باستان پسورَ است
در بسیاری از گویشهای کردی از جمله کردی فهلوی ( فَیلی ) هنوز پسوند « دَر » به کار می رود . مانند « نان دَر » که به معنی « کسی است که وظیفه ی غذا دادن به خانواده و اطرافیانش را بر عهده دارد .»
حرف « پـِ » در « پدر » از پاییدن است . پدر یعنی پاینده کسی که می پاید . کسی که مراقب خانواده اش است و آنان را می پاید .پدر در اصل پایدر یا پادر بوده است . جالب است که تلفظ « فاذر » در انگلیسی بیشتر به « پادَر » شبیه است تا تلفظ «پدر» !
خواهر (خواهَر) از ریشه «خواه » است یعنی آنکه خواهان خانواده و آسایش آن است . خواه + ــَر یا ــار در اوستا خواهر به صورت خْـوَنــگْـهَر آمده است .
بَرادر نیز در اصل بَرا + در است . یعنی کسی که برای ما کار انجام می دهد. یعنی کار انجام دهنده برای ما و برای آسایش ما .
«مادر » یعنی «پدید آورنده ی ما» .

 

 
saghiwonderland
يك فيلم عشقي به روايت هندي:
دوتا پسر سر يك دختر دارن دعوا ميكنند و هم ديگرو رو جر ميدن كه يك دختر پاك و نجيب (كه معلوم نيست چرا با اين پاكي به دوتا پسر پا داده) داره گريه ميكنه و ميگه تو رو خدا بس كنين كه يكي از پسر متوجه خال توي دماغ اون يكي پسره ميشه و داد ميزنه"دادش" اونم خال توي دماغ او يكي رو ميبينه و با چشمي گريان داداششو بقل ميكنه و ميگه "باورم نميشه بعد از اين همه سال پيدات كردم.
در اين زمان يك پير زن كور وارد صحنه ميشه و ميفته زمين و سرش به سنگي ميخوره و بيناييشو بدست مياره و يهو داد ميزنه:بچه هاي گلم، توي اين نقطه حساسه كه دو پسر و دختره همه ميگن "مامان!" و همگي ميفهمن كه خواهر برادرن....اين فيلم اين پيام اخلاقي رو به ما ميده كه دعوا كردن سر دختر خوب نيست و از اين جور حرفا.

يك فيلم عشقي به روايت ايراني از نوع ایرانی:
خانواده پسر به خواستگاري ميرن و چون هردو خانواده فاكتور ايمان براشون مهمه به راحتي به توافق میرسند .بعد يه حياط رو نشون ميده كه چراغوني شده و يه عده آدم بيكار توش نشستن و دارن سيب ميخورن (چون ميخواستن فيلم كم خرج دربياد ميوه ديگه اي دركار نيست!)و وقتي دادماد مياد تازه ميفهمين كه مثلا مراسم عروسيه! صبح كه ميشه براي اينكه بدآموزي نداشته باشه عروس از يك اتاق مياد بيرون و داماد هم از يك اتاق ديگه، خلاصه يه روز تازه عروس يهو حالش بهم ميخوره و همه ميفهمن كه حامله شده و باز اين سوال پيش مياد "اينا كه شبا كنار هم نمي خوابيدن پس احتمالا يا كار امداد غيبي بوده يا كار كارگردان" و زندگي به خوبي و خوشي ادامه پيدا ميكنه البته با كلي پيام اخلاقي

فيلم عشقي به روايت هاليودي:
فيلم از توي اتاق خواب و زير پتوي دو معشوقه شروع ميشه، صحنه بطوري رمانتيك و خفنه كه شما خشكتون ميزنه و با خودتون ميگين كه چرا رفيقتون بهتون نگفته بود فيلمش صحنه داره كه با فرياد مامان از جا ميپرين و بر خلاف ميل باطني مجبور ميشين اين صحنه رو رد كنين، خلاصه دختره كه خيلي شوهرشو دوست داره ميره بقالي سر محله كه بقال محله ازش خوشش مياد و بلههههههه بازم مجبور ميشين براي اينكه صداي مامان در نياد صحنه رو رد كنين و مامان هم داره قر ميزنه كه اينا اون دنيا چه جوري ميخوان جواب خدارو بدن؟ بازهم خلاصه خانم براي اينكه شوهرشو غافلگير كنه سفارش ميده تا براي شوهرش پيتزاي مورد علاقشو بيارن كه از يارو پيتزايي هم خوشش مياد و دوباره بلهههههه و شما هم موظفين كه اين صحنه هارو تند تند رد كنين، خلاصه از اول تا آخر فيلم اين خانوم مشغول كاراي بد بد كردن يا همون دكتر بازي خودمون با اين و اونه بطوريكه فقط با خواجه حافظ شيرازي كاراي بي ادبي نميكنه. تا اینکه در يكي از همين صحنه هاي مبتذل شوهر سر ميرسه و زن گريه ميكنه و ناراحت ميشه و از شوهرش معذرت خواهي ميكنه و شوهر هم كه آدم فهميده اي هست با متانت از اينكه سر زده وارد شده معذرت ميخواد و ميگه"عزيزم چون عشق من و تو يك عشق واقعيه ميدونم از اين كار منظور بدي نداشتي و من هنوز دوست دارم"
و در آخر فيلم با پيام اخلاقيه سيب زميني بودن و عشق واقعي تموم ميشه.

 
 
zahrahb

آهویی دارم خوشگله…

* یه چیزهایی تو زنهای قدیمی هست که ما خودمون رو بکشیم نمیتونیم مثل اونا باشیم. نمیدونم واقعا مدرن بودن این بلا رو سرمون آورده یا ربطی نداره و اینا از مشخصات بودن در این سن هستش. کسی چه میدونه شاید اونام وقتی هم سن و سال ما بودن، مثل ما دختر امروزی زمان خودشون بودن. منظورم دقیقا یه حس مادرانه هست. انگار مادر بودن تو خونشونه. دقت کردید؟ بغلشون شفابخشه انگار. خیلی مامانن…

* دیشب توی اتوبوس یه خانم جوون کنار من نشسته بود. خانمه خیلی سن و سال کمی داشت. یه بچه توپول هم بغلش بود. بچهه خیلی بی تابی میکرد. خانمه هم بچه رو هی تکون تکون میداد گاها تکونهای شدید و بدون اینکه چیزی بگه یه موبایل از این مدلای اسباب بازی در آورد که توی موبایله یه بچه با صدای بلند میخوند: آهویی دارم خوشگله. خلاصه هیچکدوم از اینکارها باعث نمیشد، بچهه از گریه کردن و سر و صدا دست برداره.

* تا اینکه یه خانم حدودا ۵۰ ساله از عقب اتوبوس پا شد اومد جلو و بچه خانمه رو گرفت و در حالیکه با نوایی مادرانه بچه رو ناز میداد و آروم تکون میداد به خانم جوون گفت: بچه رو باید یواش تکون بدی. حتما تازه غذا خورده. چرا اینقدر پیچوندیش؟ درسته هوا سرده ولی بخاری اتوبوس که روشنه. کمی کلاشو کنار میذاشتی بچه هوا بخوره. هرچه بیشتر اینطوری بارش بیاری مقاومت بدنش کمتره. بعد گفت: بشین خودت یواشکی با بچه حرف بزن. چیه این صدای موبایل که بلند میخونه؟ بچه چی حالیشه که آهو چیه؟ موبایل چیه؟ ولی صدا و بغل مادرشو میشناسه.

* بعد بچه رو همینطوری یواشکی تکون میداد و در حالیکه لب پائین بچه رو با انگشتش نوازش میداد، و یه چیزهایی برای ناز دادن میگفت، اونو آروم کرد. شاید باور نکنید، بچه ظرف ۵ دقیقه کاملا آرومه آروم شده بود. بعد موبایله رو از دست خانوم جوون گرفت و در حالیکه تو چشمهای بچه نگاه میکرد و میخندید موبایله رو یواشکی جلوی صورتش تکون تکون میداد، بچه هم باهاش میخندید:
آهویی دارم خوشگله / فرار کرده ز دستم/ دوریش برام مشکله
کاشکی اونو می بستم/ ای خدا چی کار کنم/ آهو مو پیدا کنم

 

 

alirezamajidi

تحولات دوربین‌های گوشی‌های موبایل
 در سال ۲۰۱۲

ما عاشق مستند کردن زندگی خود هستیم، اگر این طور نبود، اینقدر در فیس‌بوک فعال نبودیم و عکاسی با دوربین‌های گوشی‌های موبایل یک پدیده جدی در زندگی ما نبود.
در سال ۲۰۱۱ بیش از یک چهارم کل عکس‌هایی که مردم دنیا گرفتند با دوربین‌های گوشی‌های موبایل گرفته شدند و حالا دیگر عکاسی با موبایل آنقدر جدی گرفته می‌شود که عکاسان حرفه‌ای هم عکاسی با آی‌فون را جدی قلمداد می‌کنند.
با بهتر شدن، حسگرها، نرم‌افزارها و لنزهای دوربین‌های گوشی‌های موبایل، آنها رفته رفته کیفیتی پیدا می‌کنند که زمانی از دوربین‌های اختصاصی عکاسی، سراغ داشته‌ایم، ما با رنسانس این دوربین‌ها روبرو هستیم.
اما شما اگر تصور می‌کنید که به جز افزایش وضوح این دوربین‌ها و اضافه شدن مگاپیکسل‌ها، دیگر جای زیادی برای پیشرفت باقی نمانده و احتمالا این دوربین‌های پیشرفت اساسی نخواهند کرد با خواندن این پست، احتمالا در تصور خود تجدید نظر خواهید کرد.
در این پست به پیشرفت‌ها و تحولاتی اشاره خواهیم کرد که در سال ۲۰۱۲ دوربین‌های گوشی‌های موبایل را ارتقا خواهند داد.


۱- فناوری جدید حسگرها: 
ما غالبا با گوشی‌ها در نور کم و نامناسب عکس می‌گیریم و همین مسئله کیفیت عکس‌ها را کاهش می‌دهد. اما به تازگی شرکت سونی حسگر CMOS تازه‌ای ساخته است که کیفیت خوبی برای ثیت عکس و ویدئو در نور نامناسب دارد.

سونی با استفاده از ۲ فناوری این حسگرهای جدید را ساخته است: ۱- کدگذاری RGBW  که با اضافه کردن پیکسل‌های سفید به حسگرها، حساسیت حسگر را در نور کم افزایش می‌دهد. ۲- ضبط ویدئوها به شیوه HDR که دو فیلم به صورت همزمان با سطح ISO مختلف می‌گیرد.
در اواسط سال میلادی جاری، این حسگرها با وضوح ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی وارد بازار خواهند شد.
آی‌فون ۴S در حال حاضر حسگرهای ۸ مگاپیکسلی دارد که توسط سونی ساخته می‌شود و محتمل است که حسگرهای جدید وارد آی‌فون پنج هم بشوند.
 

۲- نوکیا در ماه‌های آینده گوشی Lumia 900 را روانه بازار خواهد کرد که مانند Lumia 800 توجه زیادی به کیفیت عکسبرداری با آن کرده است. این شرکت ترجیح می‌دهد که توجه زیادی روی لنزها داشته باشد و از لنزهای با کیفیت Carl Zeiss استفاده کند. نخستین بار در سال‌های میانی قرن نوزدهم میلادی این لنزها در میکروسکوپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما سپس راه خود را به سینما و عکاسی هم باز کردند.


 

۳- در حال حاضر وضوح ۸ مگاپیکسل استاندارد دوربین‌های گوشی‌ها موبایل شده است. در انتهای سال ۲۰۱۱ شاهد گوشی‌های بودیم که همگی دوربین ۸ مگاپیکسلی داشتند. اما در این میان گوشی‌ها هم با وضوح بیشتر را شاهد هستیم، مثلا سونی در CES امسال، گوشی ‌ Xperia S را معرفی کرد که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارد، گوشی جالب دیگر در این زمینه، گوشی Titan II شرکت HTC بود که دوربین ۱۶ مگاپیسکلی دارد.
اما همان طور که پیشتر در یکی از پست‌های «یک پزشک» برایتان نوشتم، مگاپیکسل بیشتر لزوما به معنای کیفیت بهتر عکس نیست و بهتر است به جای تمرکز بر مگاپیکسل بیشتر، بخواهیم بر ضبط بیشتر و کارآمدتر پرتوهای نور تمرکز کنیم.
از این لحاظ Lytro دوربین منحصر به فردی محسوب می‌شود، کار منحصر به فرد این دوربین این است که می‌توان بعد از گرفتن یک عکس با آن، روی نقاط مختلف عکس فوکوس کرد، به عبارتی برعکس دوربین‌های دیگر که در آنها پیش از گرفتن عکس باید تعیین کرد که روی کجا باید تمرکز صورت بگیرد، با این دوربین می‌شود عکسی گرفت و بعد مشخص کرد که روی کدام قسمت عکس فوکوس صورت بگیرد. این دوربین می‌تواند ۱۱ میلون شعاع نور را ثبت کند.
استیو جابز پیش از مرگش در آرزوی متحول کردن سه چیز بود: تلویزیون، کتاب‌های درسی و عکاسی. با iBooks 2 که هفته پیش در همایش اپل معرفی شد، ما شاهد تحقق یکی از آرزوهای جابز بودیم، تا پایان سال هم اپل تی‌وی‌های جدید را که شاید بتوان آنها را «سیری» کنترل کرد، شاهد خواهیم بود، اما جالب است بدانید که در واپسین ماه‌های جابز با مؤسس Lytro یعنی «رن ان‌جی» Ren Ng تماس گرفته بود، تا در مورد فناوری این شرکت و امکان استفاده از آن در محصولات اپل صحبت کنند.


رن ان‌جی با یک دوربین Lytro

ان‌جی ۳۲ ساله که یک دانشمند برجسته علوم کامپیوتر است و در این زمینه از استنفورد درجه دکترا گرفته است، روزی بعد از تماس تلفنی جابز، شخصا با پالو آلتو رفت تا دموی Lytro را شخصا به جابز نشان بدهند
فناوری استفاده شده در دوربین Lytro ، فناوری lightfield نام دارد و شاید به زودی این فناوری را در گوشی‌های موبایلمان هم ببینیم.


۴- ارتقای نرم‌افزاری دوربین‌ها: 
بعضی از شرکت‌ها توجه ویژه‌ای به جنبه نرم‌افزاری دوربین‌های گوشی‌هاشان می‌کنند، مثلا در گوشی Rezound شرکت HTC، کاربر می‌تواند به آسانی ISO، میزان نوردهی و توازن را مشخص کند و به علاوه از ۱۳ فیلتر مختلف شبیه فیلترهای اپلیکیشن اینستاگرام هم استفاده کند، این ویژگی‌ کار با دوربین این گوشی را شبیه دوربین‌های حرفه‌ای می‌کند.

شرکت‌های دیگر هم این امکان را می‌دهند که کاربران متناسب با نیازشان بتوانند در نور شب عکسبرداری کنند یا عکس پانوراما بگیرند و یا از اجسام در حال حرکت عکس بگیرند. در این میان بی‌شک اپلیکیشن‌های مرتبط با عکاسی که اجازه ویرایش حرفه‌ای عکس‌ها را در همان محیط گوشی می‌دهند، اهمیت دارند.
انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۲ دوربین‌های گوشی‌های موبایل به صورت استاندارد کیفیت ضبط ویدئوی ۱۰۸۰p با ۶۰ فریم در ثانیه داشته باشند، اگر کیفیت ضبط ویدئو مقداری بیشتر شود و آنها بتوانند ۱۲۰ فریم در ثانیه ویدئو ضبط کنند، در این صورت حتی می‌شود ویدئوهای با دور آهسته ضبط کرد که تحولی دیگر محسوب می‌شوند.
در این میان شاید گوشی‌های دیگری را به جز پیشگامانی مانند LG Optimus ببینیم گه امکان عکسبرداری و فیلمبرداری سه بعدی با کیفیت بیشتر بدهند.

منبع: + و +

 
 
rafiei_z88

سلام اي سرخ، اي رنگ شهادت
سپيد آيين سبزستان غيرت
سلام اي آسمان عشق و ايمان
سلام اي سرزمين پاک ايران

دوباره تير را اندر کمان کن
دوباره آرشي ديگر عيان کن
بتازان رخش را از بيشه هايت
بزايان رستمي از ريشه هايت

سلام اي دشت هاي باز و روشن
سلام اي چشمه سار اي عطر گلشن
سلام اي کوه هاي سخت و سرکش
سلام اي آبي درياي بي غش

بتابان شمس عشق مولوي را
بخوان ني نامه هاي مثنوي را
شکوفا کن شکوه شرقي ام را
مداوا کن غم بي دردي ام را

سکوتم را به فريادي بدل کن
تمام حرفهايم را غزل کن
به مردانت بگو از نسل نورند
بگو آزادگان از بند دورند

بگو از سوزها و سازهايت
فداي مستي آوازهايت
بگو اهريمنان با تو چه کردند
بگو خون در دل صد پاره کردند

بيدار باش و هوشيار
اي سرزمين رستگار
آيين تو آزادگي
رستن ز بند بندگي

پاينده باشي اي وطن
ايران من، ايران من...

تا قلّه ها پرواز کن
راهي به فردا باز کن
بالا بلند استوار
آتشفشان عشق يار

نفرين به بدخواهان تو
لعنت به دژخيمان تو
چشم بد از تو دور باد
اهريمن تو کور باد

پاينده باشي اي وطن!
ايران من! ايران من!

برای دانلود آهنگ زیبا و شنیدنی این شعر با صدای هژیر مهر افروز
روی این لینک کلیک نمائید

 

 
mjsmohammad

چقدر خنده داره

چقدر خنده داره
که یک ساعت خلوت با خدا دیر و طاقت فرساست، ولی 90 دقیقه بازی یک تیم فوتبال مثل باد می‌گذره!

چقدر خنده داره
که صد هزارتومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه اما وقتی که با همون مقدار پول به خرید می‌ریم کم به چشم میاد!

چقدر خنده داره
که یک ساعت عبادت در مسجد طولانی به نظر میاد اما یک ساعت فیلم دیدن به سرعت می‌گذره!

چقدر خنده داره
که وقتی می‌خوایم عبادت و دعا کنیم هر چی فکر می‌کنیم چیزی به فکرمون نمیاد تا بگیم اما وقتی که می‌خوایم با دوستمون حرف بزنیم هیچ مشکلی نداریم!

چقدر خنده داره
که وقتی مسابقه ورزشی تیم محبوبمون به وقت اضافی می‌کشه لذت می‌بریم و از هیجان تو پوست خودمون نمی‌گنجیم اما وقتی مراسم دعا و نیایش طولانی‌تر از حدش می‌شه شکایت می‌کنیم و آزرده خاطر می‌شیم!

چقدر خنده داره
که خوندن یک صفحه و یا بخشی از قرآن سخته اما خوندن صد سطر از پرفروشترین کتاب رمان دنیا آسونه!

چقدر خنده داره
که سعی می‌کنیم ردیف جلو صندلی‌های یک کنسرت یا مسابقه رو رزرو کنیم اما به آخرین صف نماز جماعت یک مسجد تمایل داریم!

چقدر خنده داره
که برای عبادت و کارهای مذهبی هیچ وقت زمان کافی در برنامه روزمره خود پیدا نمی‌کنیم اما بقیه برنامه‌ها رو سعی می‌کنیم تا آخرین لحظه هم که شده انجام بدیم!

چقدر خنده داره
که شایعات روزنامه ها رو به راحتی باور می‌کنیم اما سخنان قرآن رو به سختی باور می‌کنیم!

چقدر خنده داره
که همه مردم می‌خوان بدون اینکه به چیزی اعتقاد پیدا کنند و یا کاری در راه خدا انجام بدند به بهشت برن!

چقدر خنده داره
که وقتی جوکی رو از طریق پیام کوتاه و یا ایمیل به دیگران ارسال می‌کنیم به سرعت آتشی که در جنگلی انداخته بشه همه جا رو فرا می‌گیره اما وقتی سخن و پیام الهی رو می‌شنویم دو برابر در مورد گفتن یا نگفتن اون فکر می‌کنیم!

خنده داره
اینطور نیست؟
دارید می‌خندید؟
دارید فکر می‌کنید؟
این حرفا رو به گوش بقیه هم برسونید و از خداوند سپاسگزار باشید که او خدای دوست داشتنی است.
آیا این خنده دار نیست که وقتی می‌خواهید این حرفا را به بقیه بزنید خیلی‌ها را از لیست خود پاک می‌کنید؟ به خاطر اینکه مطمئنید که اونا به هیچ چیز اعتقاد ندارند.
این اشتباه بزرگیه اگه فکر کنید دیگران اعتقادشون از ما ضعیف تره
 

 
soruosh_ghili

شما راست دست هستید یا چپ دست؟

شهرزاد: نوزاد انسان نه «راست دست» و نه «چپ دست» است، ولی در ماههای اول زندگی کم کم به یکی از دستها تمایل بیشتری را نشان می‌دهد. در شش ماهگی اکثر نوزادان دو دست را بطور مساوی بکار می‌برند و در پایان سال اول زندگی تمایل به یکی از دستها قابل مشاهده و تشخیص است. در طی دومین سال نیز کودکان گاهی دست اصلی خود را به دیگری تغییر می‌دهند، ولی تعداد این تغییر کمتر از سال اول است و بطوری که تعداد تغییر در سومین سال زندگی کمتر از سال دوم می‌شود تا این که در شش سالگی دیگر تقریبا ترجیح دستی ثابت باقی می‌ماند.

راست دستی یا چپ دستی
برتری یکی از دستها بر دیگری بهتر از وجود تردید در کودک است. برقراری برتری در یکی از دستها موجب احساس ثبات و اطمینان و کسب مهارتهای کامل حرکتی در فعالیتها می‌شود، اما جواب به این سوال که «برتری کدام بهتر است؟» به فرهنگ جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، بستگی دارد. دلیل قاطع و روشنی وجود ندارد که بگوییم «راست دستها» بر «چپ دستها» برتر هستند؛ اما سنت موجود این است که «راست دستی» را ترجیح می‌دهند و در فرهنگ ایران نیز همین ترجیح وجود دارد.
در واقع «راست دستی» یک قرارداد « فرهنگی ــ اجتماعی » است که بیشتر مردم به حفظ آن متمایلند.

برتری راست دستی در کودکان
برای کودک بین « سه تا پنج سالگی » سالهای مهمی از نظر چپ دست یا راست دست شدن است. در این مدت کودک رفته رفته در بکار بردن یکی از دستها تاکید بیشتری می‌کند. اگر کودک را به حال خود رها کنیم، ممکن است خودبه‌خود راست دست شود، ولی این امکان وجود دارد که وی عادت به چپ دستی بکند. به همین سبب باید کودک را در بکار بردن دست راست تشویق کرد. متاسفانه این دیدگاه در میان مردم حتی افراد تحصیلکرده وجود دارد که راست یا چپ دستی ارثی است و نباید در انتخاب یکی از دستها بر دیگری دخالت کرد و باید کودک را مطلقا به اختیار خود واگذار کرد. آنان از این می‌ترسند که اکر دخالتی در این مورد شود، ممکن است به اختلالات جسمی یا روانی نظیر لکنت زبان منجر شود، ولی باید گفت که این ترجیح دستی ارثی نیست و باید کودک را با تشویق در جهت مورد نظر هدایت کرد.

شیوع راست دستی
از زمانی که تمدن بوجود آمده و انسانها وسائل و ابزاری برای خود درست کرده‌اند، این طور احساس شده است که یکی از دستها باید نقش اول را در انجام دادن کارها به عهده بگیرد و دست دیگر آنرا کمک کند. به عللی نامشخص دست راست در همان زمانها مقدم شده است و نسلهای بعد این تقدم را به عنوان یک رسم و سنت پذیرفته‌اند. در نتیجه در تمام دنیا تعداد راست دستها بیشتر است، به گونه‌ای که بیش از نود و پنج درصد افراد راست دست هستند.

چپ دستی
با وجود آنکه جهان ما راست دست گرا است و تمام وسایل و ابزارها برای راست دستها ساخته شده‌اند، ولی تعداد چپ دستها نیز در جوامع کم نیست و این باعث شده که آنها در بکار بردن ابزار و وسایل اشکالات و مشکلاتی داشته باشند. علاوه بر این ، از همان زمانهای دور چپ دستی ناپسند بوده است و باید اقرار کرد که این ناپسندی در بین اکثر مردم هنوز به قوت خود باقی مانده است. بنابراین کودک چپ دست همیشه شرمسار و خجالت زده است و این ناراحتی زمانی به اوج خود می‌رسد که پیوسته به او توصیه شود که دست دیگر خود را بکار برد. این گونه ناراحتی‌ها در چپ دستها سبب بی علاقگی ، ترس و احتمالا حسادت به راست دستها می‌شود. بنابراین وظیفه والدین این است که به این ناراحتی‌های کودک چپ دست آگاه باشند و به او گرمی‌های لازم را ارائه نمایند. کودک چپ دست نباید احساس کند که به علت چپ دستی طرد خواهد شد، یا دیگر کسی او را دوست نخواهد داشت.

علت شناسی راست دستی و چپ دستی
نظریه توارث: این عقیده وجود دارد که راست یا چپ دستی وراثتی است و چنانچه بخواهند به زور آن را تغییر دهند، ممکن است کودک به اختلالات عصبی ، مانند لکنت زبان دچار شود. همچنین گفته شده که علت راست دستی در بزرگتر و قویتر بودن نیمکره چپ مغز است. اما تحقیقات انجام شده این نظریه را رد می‌کند. یکی از روان شناسان در مورد این قضیه گفته است که: « ارثی دانستن راست دستی یا چپ دستی بدان علت بوده که تا امروز توضیح و توجیه بهتری ارائه نشده است. »

نظریه یادگیری :
مطالعات دقیق نشان می‌دهد که بکار بردن دست راست یا چپ تابع قوانین یادگیری است و مانند سایر عادتها و رفتارها در نتیجه تمرین و تکرار بدست می‌آید. علاوه بر این ، تجربه نشان داده است که کودکان و بزرگسالان می‌توانند مهارتهای تازه‌ای با یکی از دو دست فرا بگیرند، بدون آنکه توجهی به نوع ترجیح دستی خود داشته باشند ( مانند یادگیری رانندگی ) و این موضوع به هیچ وجه موجب اختلالات عاطفی در آنان نخواهند شد.

تغییر چپ دستی
تغییر از چپ دستی به راست دستی امکان پذیر است، ولی نباید فراموش کرد که هر چه دیرتر اقدام شود، به همان نسبت نیز دشوارتر خواهد بود. باید توجه داشت که این تغییر احتمالا باعث ناراحتی و هیجانی شدن کودک خواهد شد و هنگامی که این تغییر با زور و اجبار باشد، ممکن است سبب لکنت زبان نیز بشود. البته این بدان معنی نیست که اگر بخواهیم چپ دستی را به راست دستی تغییر دهیم، دچار لکنت زبان خواهیم شد، بلکه تاثیر ناراحتی و هیجانهای همراه است که باعث این اختلالات می‌شود و معمولا پس از آنکه تغییر صورت گرفت و ناراحتی و هیجان کاهش پیدا کرد، این اختلالات نیز از بین می‌رود. نکته مهمی که در تغییر چپ دستی وجود دارد، این است که نباید در این کار اجبار وجود داشته باشد. بخصوص زمانی که کودک شدیدا به حفظ چپ دستی خود تمایل دارد، نباید دخالتی کرد و بهترین کار آزادی در استفاده از دست چپ است. اگر به کودک اجبار شود، یا مقاومت او را در حفظ چپ دستی نادیده بگیریم، ممکن است که آسیبهای جسمی و روانی جبران ناپذیری به او وارد سازیم.
 

 
goleroz_red

همه چیز درباره خواص عسل

عسل چربی های اطراف قلب را آب می کند

عسل يك واژه عربي است كه در فارسي آن را انگبين مي‌گويند و عبارت است از شهد گل‌ها كه زنبور عسل توسط خرطوم كوچك خود آن را مكيده و از راه دهان به كيسه بسيار كوچك خود موسوم به كيسه عسلي وارد مي‌كند. وقتي ميزان شهد جمع‌آوري شده به حدود "40" ميلي‌گرم رسيد، گل‌ها را رها كرده و به سمت كندو پرواز مي‌كند. جالب اينكه براي تهيه يك كيلو عسل، زنبور بايد شهد "20" ميليون گل را جمع و به كندو حمل كند. جالب‌تر اين است كه زنبور عسل خاصيت ثابت گلي دارد، يعني تا وقتي كه مشغول جمع آوري شهد يك گل است، روي ساير گل‌ها نمي‌نشيند.

خواص و مواد موجود در عسل:
عسل از قديمي ترين و نخستين شيرين كننده هايي است كه انسان استفاده كرده است و شامل قندهايي چون گلوكز، فروكتوز، مواد معدني همچون منيزيم، پتاسيم، كلسيم، كلريدسديم، گوگرد، آهن و فسفات است. در ضمن اينكه ويتامين هايي همچون B1 ، B2 ، B6 ، B3 ، B5 و C نيز براساس كيفيت و نوع عسل به نسبت هاي متفاوت در آن ديده مي شود.
علاوه بر موارد ذكر شده در حد كمي مس، يد و روي نيز در عسل وجود دارد. به همين جهت در حال حاضر زنبورهاي عسل يكي از بخش هاي اساسي و اصلي اقتصاد كشاورزي سالم به حساب مي آيند. از ويژگي هاي مهم عسل خاصيت ميكروب كشي آن است. عسل يك ضدعفوني كننده طبيعي است. تحقيقات انجام شده در سال هاي اخير نشان مي دهد كه گذاشتن آن بر روي زخم ها مانع عفونت مي شود. از آنجايي كه عسل حاوي مواد آنتي باكتريايي است مي تواند بخوبي باعث بهبود زخم ها شود.
زنبور عسل پيش از رسيدن به كندو در بين راه مقداري از آب شهد را جذب مي‌كند و چون شهد گل‌ها حاوي "50" تا "80" درصد آب است،‌ با اين عمل ميزان رطوبت عسل را به حدود 17 تا حداكثر25 درصد مي‌رساند، يعني حدودا از هر سه گرم شهدي كه زنبور عسل به كندو مي‌آورد، يك گرم عسل به دست مي‌آيد. البته عسل مناطق شمالي كشور به علت بالا بودن رطوبت هوا از آب بيشتري برخوردار است و لذا آبكي مي‌باشد، ولي عسل مناطق كوهستاني از آب كمتري برخوردار مي‌باشد.
زنبور عسل نوعي از آنزيم دياستاز به نام انورتاز را نيز به شهد اضافه مي‌كند كه اين آنزيم به همراه مواد قندي و نشاسته‌اي كه چهار پنجم وزن عسل را تشكيل مي‌دهند، عامل اصلي متبلور شدن يا شكرك ‌زدن عسل به شمار مي‌روند. لذا اين باور كه عسل غيرطبيعي شكرك مي‌زند صحيح نيست، بلكه دليل متبلور شدن و رسوب دادن عسل طبيعي وجود دياستاز و همچنين كربوهيدرات ها مي‌باشد. دياستاز، ‌ذرات خيلي ريز عسل را به خود جذب كرده و باعث ته‌نشين شدن آن مي‌شود. مقدار گلوكز عسل هر چه بيشتر باشد، زودتر متبلور و ته‌نشين مي‌شود. اين خاصيت فقط در عسل‌هاي طبيعي و غيرتقلبي ديده مي‌شود، زيرا تنها عسل‌هاي طبيعي حاوي دياستاز هستند. مدت زمان شكرك زدن يا متبلور شدن عسل بسته به نوع گل متفاوت است و حتي در مورد عسل اقاقيا به چهار سال هم مي‌رسد. در كشورهاي اروپايي عسل سفت شده و متبلور شده را بيشتر مي‌پسندند.
تشخيص عسل طبيعي و غيرطبيعي از طريق مزه كردن غيرممكن است. براي مصرف كننده يك راه بيشتر وجود ندارد و آن هم استفاده از ابزارهايي است كه بدن در اختيارش گذاشته است. با چشمانش شكل ظاهري عسل را ارزيابي مي‌كند، با بيني‌اش آن را بو مي‌كند و با زبانش آن را مزه مي‌كند.
اگر مجموعه خصوصيات باب طبعش بود و اگر عسل عطر و طعم گل‌ها را داشت، آن عسل واقعي است و ارزش آن را دارد كه بهايش را در حد معقول بپردازد. لازم به ذكر است مزه، عطر، طعم، رنگ و بوي عسل فقط مربوط به گل هر منطقه مي‌باشد و به نژاد زنبور عسل بستگي ندارد. نوع نژاد فقط در پركاري و كم‌كاري تاثير دارد.
همان طور كه قبلا اشاره شد چهار پنجم وزن عسل را كربوهيدرات‌ها تشكيل مي‌دهند و بقيه آن عبارت است از: پروتئين، املاح معدني، عناصر معطر، آنزيم‌ها، ويتامين‌ها، گرده گل و آب .
هر 100 گرم عسل 330 كيلوكالري انرژي توليد مي‌كند. لذا عسل، غذايي مقوي و انرژي‌زاست و به كمك دياستازهايش چربي‌هاي اطراف قلب را آب مي‌كند. به همين دليل مصرف آن به سالخوردگان و بيماران قلبي توصيه مي‌شود.

چگونه عسل در درمان زخم ها مؤثر است؟
زماني كه عسل با رطوبت بدن تماس پيدا مي كند. آنزيم گلوكز اكسيداز كه توسط زنبورها در عسل ايجاد شده است به آرامي آزاد مي شود و پراكسيد ئيدروژن ضد عفوني كننده به ميزان زيادي آزاد مي شود و مي تواند در حدي كه به خود بافت آسيب نرساند، باكتريها را نابود كند. در ادامه با جذب مايعات و مواد مقوي به منطقه آسيب ديده باعث رشد سلولي و جلوگيري از خشك شدن زخم مي شود.
فعاليت استميك عسل باعث حضور يك لايه از مايع بين بافتها و بانداژ مي شود و باعث مي شود در هنگام نياز بدون درد جابه جا شود و سلولهاي جديد پاره نشود. به همين جهت در برخي بيمارستانهاي دنيا براي درمان زخم بستراز تركيبات آن استفاده مي شود.

ويژگي های منحصر به فرد:
1_ به راحتي هضم مي شود: مولكول هاي قند موجود در آن مي توانند به راحتي به ساير قندها تبديل شوند، به همين جهت حتي حساس ترين معده ها نيز مي تواند آن را به سادگي هضم كند.
2_ منبع بسيار خوبي از آنتي اكسيدان است: نقش بزرگي در جلوگيري از سرطان و همچنين بيماريهاي قلبي دارد.
3_ سطح كالري آن پايين است: در مقايسه با ساير مواد قندي ۴۰% كمتر كالري دارد، هرچند انرژي آن بسيار بالاست، اما به وزن بدن شخص اضافه نمي كند.
4_ به سرعت در خون پخش مي شود: وقتي با ميزان مناسبي آب مخلوط شود. پس از ۷ دقيقه در جريان خون پخش مي شود و با آزادسازي ملكول قند به عملكرد بهتر مغزكه اصلي ترين مصرف كننده قند در بدن است، كمك مي كند و مانع بروز خستگي مي شود.
5_ در سلامت و ساخت عوامل خوني مؤثر است: بخش مهمي از انرژي مورد نياز براي اين مورد تأمين مي كند، به علاوه باعث تميز شدن خون مي شود.

دارچين و عسل را با هم بخوريد :
مخلوط عسل و دارچين درمان كننده بسياري از بيماري ها در زمان قديم و حال مي باشد.
امروزه دانشمندان بر اين عقيده هستند كه عسل با وجودي كه شيرين است، اما اگر در مقدار معين مصرف شود حتي براي بيماران ديابتي هم مضر نمي باشد.
مجله معروفي در كانادا به نام Weekly World تعداد 95 نوع بيماري كه توسط عسل و دارچين درمان شده اند را نام برده است.
در اين مقاله با عسل و دارچين، درمان كننده بسياري از بيماري ها آشنا مي شويم.

ورم مفاصل
- يك قسمت عسل را در 2 قسمت آب گرم حل كرده و به آن 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين بيافزاييد. خمير حاصله را روي محل درد به آرامي بماليد. درد بعد از 15 دقيقه از بين خواهد رفت.
- همچنين بيماران دچار ورم مفاصل مي توانند، 1 فنجان آب داغ را با 2 قاشق عسل و 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين مخلوط كرده و بنوشند. اين عمل را هر روز بايد انجام دهند تا بيماري شان معالجه شود.
- مطالعات انجام شده روي اين بيماران نشان داده است كه، اگر اين بيماران قبل از صبحانه مخلوط 1 قاشق غذاخوري عسل با 4/1 قاشق چاي خوري پودر دارچين را ميل كنند، درد آنها بعد از 1 ماه از بين خواهد رفت. بيماران مورد مطالعه نمي توانستد راه بروند اما بعد از استفاده از اين روش، توانستند به راحتي شروع به راه رفتن بدون درد كنند.

جلوگيري از ريزش مو
- قبل از حمام كردن، 1 قاشق غذاخوري عسل به همراه با 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين مخلوط كرده و روي سر خود بماليد و 5-15 دقيقه صبر كنيد و سپس موهاي خود را بشوئيد.

عفونت مثانه
- 2 قاشق غذاخوري عسل به همراه با 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين را در 1 ليوان آب گرم حل كرده و آن را بنوشيد. اين روش باعث مي شود كه ميكروب هاي مثانه را از بين برود.

درد دندان
- 5 قاشق چايخوري عسل به همراه با 1 قاشق چاي خوري پودر دارچين مخلوط كرده و خمير حاصله را روي دندان خراب بماليد. اين عمل را 3 بار در روز انجام دهيد تا دندان خراب و دردناك درمان شود.

كلسترول
- 2 قاشق غذاخوري عسل به همراه با 3 قاشق چاي خوري پودر دارچين را در مقداري برابر 2 ليوان چاي حل كرده و آن را بنوشيد. بدين وسيله بعد از 2 ساعت كلسترول خون به اندازه 10درصد پايين مي آيد.
- تحقيقات اخير نشان داده است كه مصرف عسل خالص در درمان بيماران مبتلا به كلسترول بسيار مفيد است.

سرماخوردگي
- به مدت 3 روز از مخلوط 1 قاشق غذاخوري عسل گرم با 4/1 قاشق چايخوري پودر دارچين استفاده كنيد. اين روش براي درمان سرفه مزمن، سرماخوردگي و سينوزيت به كار مي رود.
- عسل محتوي مواد مفيد طبيعي است و به اين ترتيب از آنفلوآنزا و سرماخوردگي جلوگيري مي كند.

ناباروري , باردار شدن
- زنان مي توانند از پودر دارچين براي باردار شدن استفاده كنند.
- زنان نابارور مقداري پودر دارچين را با 2/1قاشق چاي خوري عسل مخلوط كرده و آن را به طور مرتب در روز روي لثه يا دهان خود قرار دهند. اين كار باعث مي شود كه مخلوط حاصل از طريق بزاق وارد بدن شود.
- مردان 2 قاشق غذاخوري عسل را قبل از خواب ميل كنند تا اين مشكل برطرف شود.

معده درد
- مخلوط عسل و پودر دارچين ، درمان كننده درد معده، زخم معده و نفخ مي باشد.

بيماري قلبي
- خمير عسل و پودر دارچين را تهيه كنيد و آن را بر روي نان به جاي مربا قرار دهيد. اين روش را به طور مرتب به عنوان صبحانه ميل كنيد.
- اين روش باعث پايين آوردن كلسترول، كاهش ضربان قلب، به راحتي نفس كشيدن، بهتر شدن جريان خون و جلوگيري از بيماري قلبي مي شود.

بهبود سيستم ايمني
- استفاده روزانه از عسل و دارچين باعث حفاظت بدن از باكتري و ويروس مي شود.
- عسل، محتوي مقدار زيادي ويتامين و آهن مي باشد و بدن را مقاوم مي كند.
- استفاده روزانه از عسل، باعث عملكرد بهتر گلبول هاي سفيد خون مي شود و درنتيجه بهتر با ويروس ها و باكتري هاي وارد شده به بدن مي جنگد.

سوء هاضمه
- قبل از هر وعده غذا، پودر دارچين را روي 2 قاشق غذاخوري عسل بريزيد. اين كار باعث مي شود كه اسيد معده ترشح شود و غذاي وارده به معده را هضم كند و از سوء هاضمه جلوگيري كند.

تاول
- 3 قاشق غذاخوري عسل با 1 قاشق غذاخوري پودر دارچين مخلوط كرده و قبل از خواب، روي تاول بگذاريد و صبح مخلوط ماليده شده بر روي تاول را با آب گرم بشوييد. اگر اين كار را به مدت 2 هفته هر روز انجام دهيد، تاول را از ريشه از بين خواهيد برد.

عفونت پوستي
- تمام عفونت هاي پوستي و اگزما با استفاده از عسل و پودر دارچين درمان مي شوند.

كاهش وزن
- 1 فنجان آب،عسل و پودر دارچين را هر روز و قبل از صبحانه با معده خالي بنوشيد.
- اگر مخلوط گفته شده را هر روز بنوشيد، از تجمع چربي در بدن جلوگيري كرده و باعث كاهش وزن مي گردد.

سرطان
- عسل و دارچين، درمان كننده سرطان هاي معده و استخوان شناخته شده است.

 

 
star200620071988

هفتاد گناه زبان !

در روایت آمده بیشترین افرادی که به جهنم می روند به خاطر زبانشان است. هفتاد گناه پای زبان می نویسند. این هفتاد گناه چیست ؟

خداوند در قرآن کریم به نعمت زبان اشاره فرموده و می فرماید: «الرَّحْمنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ خلق الانسان عَلَّمَهُ الْبَیانَ»1
زبان عمده ترین وسیله ای است که مردم به کمک آن با یکدیگر ارتباط فکری برقرار می کنند و ایجاد تفاهم و انتقال مفاهیم از طریق زبان صورت می گیرد. در یک جمله زبان ملاک ارزش و معرف شخصیت انسان و ترازوی عقل اوست.
حضرت علی ـ علیه السلام ـ می فرماید: «المرءُ مخبوء تحت لسانه؛2 شخصیت هر کس در پی زبان اوست» زبان با تمام فوائدی که برایش ذکر می شود مفاسد و آفاتی نیز دارد که باید آنها را شناخت تا با کنترل زبان، از ابتلاء به آن آفات پیشگیری و اجتناب ورزید.
در قرآن کریم آمده است: ای کسانی که ایمان آورده اید نباید قومی قوم دیگر را مسخره کند، شاید آنها از اینها بهتر باشند، و نباید زنانی زنان دیگر را مسخره کنند، شاید آنها از اینها بهتر باشند.از یکدیگر عیب مگیرید، و به همدیگر لقبهای زشت مدهید، چه ناپسندیده است نام زشت پس از ایمان. و هر که توبه نکرد آنان خود ستمکارند.»3
خداوند در آیه دیگر می فرماید: وای بر هر بدگوی عیبجویی.« وَیْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ.» 4

راه نجات در چیست ؟
در روایتی داریم که حضرت رسول ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: «هر که متعهد شود محافظت آنچه میان دو فک اوست که زبان باشد، و آنچه میان دو پای اوست، من از برای او بهشت را متعهد می شوم.»5
شخصی به آن حضرت عرض کرد که: راه نجات چیست؟ فرمود: زبان خود را نگاه دار.6 و دیگری عرض کرد که: از چه چیز بیشتر بر من ترسیده شود؟ زبان او را گرفت و فرمود: این و فرمود بیشتر چیزی که مردمان را داخل جهنم می کند زبان است و شهوت.7
حضرت علی ـ علیه‎ السلام ـ می فرماید:«به خدا سوگند، باور نمی کنم بنده ای زبانش را حفظ نکند تقوائی سودمند به دست آورد.»8
پیامبر اکرم می فرماید: «بیشترین مردم به خاطر گناه و آفت زبان به جهنم می روند.» که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم.9
در روایتی داریم که حضرت رسول ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: «هر که متعهد شود محافظت آنچه میان دو فک اوست که زبان باشد، و آنچه میان دو پای اوست، من از برای او بهشت را متعهد می شوم»

گناهان زبان :
1. غیبت. 2. نمیمه. 3. دروغ. 4. دو زبانی. 5. بهتان و افتراء. 6. قذف. 7. افشاء اسرار مؤمن. 8. دشنام 9. لعن و نفرین. 10. طعن و شماتت. 11. سُخریه و استهزاء. 12. مدح. 13. اظهار غضب. 14. غنا. 15. کثرت مزاح و خنده. 16. مراء و جدال. 17. خصومت.18. سؤال عوام از امور مشکله. 19. تکلم بدون علم. 20. تکلم بی فایده. 21. منکر خدا شدن. 22. غیر خدا را پرستش کردن. 23. دروغ بستن به خدا. 24. تکذیب آیات خدا. 25. کفران نعمت. 26. از خدا شکوه کردن. 27.
اظهار ناامیدی کردن از خداوند. 28. به خداوند دشنام دادن. 29. نسبت فرزند به خدا دادن. 30. نسبت بی عدالتی به خدا. 31. ادعای خدائی کردن. 32. از خدا درخواست بیجا کردن. 33. دعای خیر برای ستمگران. 34. نفرین کردن. 35. چون و چرا کردن در کار خدا. 36. خدا را متهم کردن که به قتل امام حسین راضی بوده. 37. با دشمنان خدا اظهار دوستی کردن. 38. منکر رسالت پیامبر شدن. 39. پیامبر را مجنون خواندن. 40. اسرار امامان معصوم را فاش کردن. 41. از سخن امام عیب گرفتن. 42. برای ظهور امام زمان وقت تعیین کردن. 43. ادعای امامت کردن. 44. حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال دانستن. 45. احکام را با قیاس سنجیدن. 46. به ناحق شهادت دادن. 47. تفسیر به رأی کردن قرآن. 48. مؤمن را خوار کردن. 49. فاسق را عزیز شمردن. 50. مؤمن را ترساندن. 51. اظهار فقر و تنگدستی کردن. 52. راز خود را به دیگران گفتن. 53. به پدر و مادر اُف گفتن. 54. عیبجوئی کردن. 55. نسبت زنا به کسی دادن. 56. خلافکار را تشویق کردن. 57. مؤمنان را با القاب زشت خواندن. 59. به مال و منال دیگران غبطه خوردن. 60. وعدة دروغ دادن. 61. صفات نیک زنان را به نامحرمان گفتن. 62. با زن نامحرم شوخی کردن. 63. فال بد زدن. 64. عذرتراشی برای ظلم ظالمان. 65. سخن برادر مسلمان خود را قطع کردن. 66. پیشگویی و کهانت. 67. منّت کشیدن. 68. با خواندن قرآن کسب روزی کردن. 69. امر سلاطین را امر خدا دانستن. 70. در کیفیت خدا سخن گفتن.10


----------------------------------------------------------------------------------------
معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
1. معراج السعاده، احمد نراقی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ص 527.
2. گناهان زبان، محمدعلی صفری، تهران، چاپ فرهنگ، 1361.

پی نوشت ها :
[1]. الرحمن/ 4-1.
[2]. نوری، مستدرک الوسائل، قم، موسسه آل البیت ـ علیه السلام ـ ، 1408 ق، ج9، ص 22.
[3] . حجرات/ 11.
[4]. همزه/1.
[5] . کنزل العمال، ج 15، ص 806، ح 43205.
[6] . جامع السعادات، ج 2، ص 341.
[7] . الغزالی، محمد، احیاء العلوم، بیروت، انتشارات دارالقلم، ج 3، ص 94.
[8] . نهج البلاغه، ص 183، خطبه 176.
[9] . نراقی، احمد، معراج السعاده، ص 527.
[10] . صفری، محمدعلی، گناهان زبان، تهران، چاپ فرهنگ، چاپ اول، شهریور 1361.

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2011  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 بهمن ماه / 2 فوریه / 9 ربیع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 13 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نظر «ژوستي ني ان» درباره ايرانيان

ژوستي ني ان امپراتور روم

«پروكوپيوس» مورخ رومي متولد فلسطين در يادداشتهاي روزانه خود ، در ذيل روزي كه بعدا باتطبيق تقويم ها معلوم شده دوم فوريه سال 553 ميلادي است نوشته است : امروز نسخه اصلي ( دستخط خودش ) تاريخي را كه نوشته ام و عنوانش را « جنگها » قرار داده ام به امپراتور « ژوستي ني ان » دادم . پس از مروري كوتاه گفت : گرچه به سود ما ــ روميان ــ نيست و باعث تزلزل روحيه مي شود ، اما جا داشت كه مي نوشتي كه « ژوستي ني ان » عقيده دارد كه در خون پارسيان (سربازان ايراني ) يك ماده اختصاصي وجود دارد كه باعث مي شود ترس نداشته باشند ، بي باك و مغرور باشند و تسليم نشوند . اگر هم احيانا اسير شوند ، برخلاف سربازان ساير ملل دربرابر فاتح زانو نزنند و عجز و لابه نكنند. بازور نمي شود اسير ايراني را به بيگاري وادار كرد و يا با شكنجه غرور و شخصيتش را شكست . من نمي دانم ايران چه آبي دارد كه بذر « نهايت ميهندوستي » را در جان مردمش پرورش مي دهد و....
    پروكوپيوس تاريخ « جنگها » را در هشت كتاب نوشته و عمدتا شرح جنگهايي است كه خود شاهد عيني آنها بوده و سه بخش از اين تاريخ اختصاص به سه جنگ «ژوستي ني ان» با ايران دارد. بخشهاي ديگر مربوط به جنگهاي روم با « گوتها » و جنگهاي شمال آفريقاست. پروكوپيوس در همه جنگهايي كه ژنرال « بلي ساريوس » در آنها شركت داشت همراه او بود.
    با اين كه اين مورخ كوشيده است تا ضعف روميان را ظاهر نسازد ، در چندين مورد از انضباط و ايستادگي سربازان ايران ستايش كرده و نوشته است ؛ سرباز ايراني بدون تصميم فرمانده خود محال است دست به عقب نشيني و فرار بزند . وي در باره تاكتيك واحدهاي ارتش ايران نوشته است كه ايرانيان تلاش مي كنند كه ميدان جنگ را گسترده كنند. آنان پيادگان را در دسته هاي كوچك در سنگرها مستقر مي كنند و سواران نيز در دسته هاي كوچك و متعدد مي كوشند كه سرباز طرف ديگر را به كمينگاه پيادگان بكشانند و در دست آنان رها سازند . روميان از اين تاكيتيك بيزارند و اصولا از ميدان جنگ كه گستردگي زياد داشته باشد واهمه دارند و....
پروكوپيوس تاريخ جنگها را به سبك توسيديدس نوشته است تا هرودوت.
اين مورخ قسمتهايي از يادداشتهاي روزانه و خاطرات شخصي كه آنها را بدون رعايت ملاحظات تهيه كرده در كتاب ديگرش تحت عنوان « تاريخ محرمانه » نقل كرده است . نوشته هاي اين مورخ به زبان يوناني است. 
ژوستي ني ان همعصر خسرو انوشيروان بود.

مجسمه پروكوپيوس و صفحه اي از تاريخ محرمانه او

 

يك نمونه از رادمردي كريم خان زند

كريم خان

مورخاني كه تاريخ زنديه را نوشته اند شكست محمدحسنخان رئيس وقت ايل مغولي قاجار را در جنگ با شيخ علي خان زند 13 بهمن سال 1136 هجري (2 فوريه 1758) ذکر کرده اند. در اين جنگ كه در مازندران، ناحيه اشرف (بهشهر) روي داد محمدحسنخان كشته شد و فتنه شمال پايان يافت.
     شيخ علي خان سر بريده محمدحسنخان را به شیراز نزد كريمخان فرستاد كه اين رادمرد از اين عمل به خشم آمد و ضمن ارسال يك نامه توبيخ براي شيخ علي خان، دستور داد كه سر محمدحسنخان را با گلاب شستند و با تشريفات ويژه به خاك سپردند و برايش مراسم ترحيم رسمی (با شرکت مقامات) برپاداشتند.

 

استقرار كميته دفاع ملي در كرمانشاه در 1916

13 بهمن 1294 (2 فوريه 1916و درجريان جنگ جهاني اول) اعضاي كميته دفاع ملي كه با نزديك شدن نيروهاي روسيه به اراك، ازقم و اصفهان رهسپار كرمانشاه شده بودند تا باكمك عثماني و آلمان در برابر نيروهاي متجاوز انگلستان و روسيه از وطن دفاع كنند وارد كرمانشاه شدند و والي ايالت را كه دست روي دست گذارده و براي دفاع در برابر تجاوز ساكت نشسته بود بيرون كردند. در همين روز نماينده آلمان با آنان در كرمانشاه ملاقات كرد و از ورود ژنرال «پرسي سايكس» با نيروي تازه نفس از هند به بندر عباس آگاهشان ساخت. در آن زمان عراق قسمتي از امپراتوري عثماني بود و عثماني كه در كنار آلمان و اتريش با روسيه و انگلستان و فرانسه در جنگ بود در آنجا نيروي نظامي داشت.

 

مكاتبات تند مسكو و تهران
و موضوع مصطفي بارزاني

مصطفي بارزاني

دولت وقت ايران 13 بهمن 1326 (2 فوريه 1948) به يادداشت اعتراضيه شديد اللحن مسكو پاسخ داد و منكر عقد قرارداد نظامي محرمانه با آمريكا شد و مضافا گله كرد كه مقامات مسكو مخالفان تماميت ارضي ايران از جمله مصطفي بارزاني و ... را در خاك خود پناه داده اند.
     مسكو در يادداشت خود به دولت ايران نوشته بود كه همكاري نظامي ايران با آمريكا امنيت شوروي را تهديد خواهد كرد و اين دولت را ناچار خواهد ساخت كه بر پايه مفاد قرارداد 1921 دو دولت عملا به مقابله برخيزد.
     همين دولت وقت ايران، در دهه هاي بعد و پس از بازگشت مصطفي بارزاني از شوروي به عراق و درگير شدن با دولت بغداد، به خواست دولت آمريكا انواع کمک را به او مي رسانيد و کمکهاي نظامي آمريکا از راه ايران براي بارزاني ارسال مي شد و سرانجام نيز به وي در شهرستان كرج پناه داده بود!. مصطفي بارزاني در ماجراي مهاباد، همدست «قاضي محمد» بود كه با ورود ارتش ايران به آنجا به شوروي فرار كرده بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
 2 فوریه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و بالاخره هوگو چاوس پیروز شد و چهره آمریکای لاتین تغییریافت

Hugo Chavez

دوم فوريه 1999 هوگو رافائل چاوس (چاوز) فرياس صاحب فرضیه سوسیالیسم قرن 21 كار خودرا به عنوان رئيس جمهوري ونزوئلا آغاز كرد. چاوس در 1992 زماني كه سرهنگ و فرمانده نيروي ویژه [چترباز] ونزوئلا بود براي خارج ساختن قدرت از دست «كارلوس اندرس پرز» رئيس جمهوري وقت ـ که اورا دست نشانده دولت واشنگتن، عامل کمپانی های نفتی، حامی سرمایه داری و بی اعتناء به رفاه توده ها اعلام کرده بود ـ دست به كودتا زده بود، ولي شكست خورده بود و مدتي را در زندان گذرانيده بود. او هفت سال بعد با شعار تامين زندگي بهتر براي طبقه نادار، برچيدن هرگونه فساد از جامعه وطن و پایان دادن به نفوذ دولت واشنگتن در ونزوئلا در انتخابات شركت كرده و با راي جوانان، كارگران، چپها و تنگدستها به پيروزي دست يافته بود. چاوس بنیادگذار حرب سوسیالیست متحد با 6 میلیون عضو که در سال 2005 برای بار دوم بریاست جمهوری ونزوئلای ثروتمند سی میلیونی انتخاب شد با اصلاح قانون اساسی محدودیت انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان را لغو کرده است. در طول 11 سال منتهی به دوم فوریه 2010 مخالفان وی با صندوق آراء، با کودتای نظامی و با انواع تحریک و مخالف تراشی موفق به شکست دادن او نشدند. چاوس که دو اتحادیه از ملل آمریکای لاتین، یک شبکه تلویزیونی و یک بانک سراسری در این منطقه بوجود آورده، با مسافرت ها و سیاست های خود کوشیده است که روسیه و چین و دولتهای دیگری ازجمله ایران جای دولت واشنگتن را در آمریکای لاتین بگیرند، و با تشویق و حمایت های او چپها و بومیان در منطقه به قدرت رسیده و هاوانا میعادگاه آنان شده است. چاوس با توجه به تجربه حاصل از نظام هاي سوسياليستي قرن 20 و با ایجاد تغییرات متناسب با شرایط قرن 21 در فرضيه هاي سوسياليستي مطرح، و مخلوط ساختن آنها با عقايد «سيمون بولیوار» فرضیه سوسياليسم قرن 21 را به میان آورده است که داراي چهار ستون اصلي است:
    1 ـ توزيع عادلانه درآمد و تامین رفاه و فرصت ها. 
     2 - دمکراسي خلق [انتخابات چند مرحله ای و مشارکت گسترده با چشم باز].
     3 - استقلال اقتصادي و خودکفا بودن یک جامعه از این لحاظ.
     4 - بازگشت به انسانيت [اخلاقیات] و پايان هرگونه فساد.
     چاوز که 28 ژوئيه 1954 به دنيا آمده است تاکنون چند بار از تهران دیدار داشته است.
    

 

دولت واشنگتن 7 ايالت این کشور به وسعت ایران را از مکزیک به 15 میلیون دلار خرید!

طبق قراردادي كه دوم فوریه 1848 ميان دولت واشنگتن و دولت مکزیک امضاء شد، این دولت که در طول دو سال جنگ (جنگهای 1846 ـ 1848) شکست خورده و عقب نشینی کرده بود از مناطق کالیفرنیا، نوادا، آریزونا، یوتا، ویومینگ، نیومکزیکو، کلرادو و جنوب تکزاس (تا رود ریو گرانده) صرف نظر كرد و اين مناطق به وسعت یک میلیون و سیصد هزار کیلومتر مربع (چهار پنجم وسعت ایران) از آن زمان به مالكيت دولت واشنگتن در آمده و هفت ایالت این کشوررا تشکیل می دهد . مكزيك اين مناطق را از اسپانيا به ارث برده بود.
     با شکست واحدهای مکزیک در تکزاس جنوبی، نيروهاي نظامی دولت واشنگتن تا شهر مکزیکو سیتی پايتخت مكزيك پیشروی و اين شهر را هم تصرف كرده بودند که دولت مکزیک حاضر به امضای قرارداد تسلیم مناطق مذکور در بالا شد. از آنجا که قسمتی از این اراضی واگذار شده در منطقه جنگ دو کشور قرار نداشت، دولت واشنگتن حاضر شد که 15 میلیون دلار بابت بهای آنها به مکزیک بپردازد که 3 میلیون و پانصد هزار دلار آن به آن دسته از اتباع آمریکا داده شد که قبلا، و بعضا در دهه های نخست قرن نوزدهم برضد دولت مکزیک به دادگاه شکایت کرده و غرامت خواسته بودند. در قرارداد دو دولت که به سازشنامه «گوادالوپ هیداگو» معرف است، دولت واشنگتن متعهد شد که اسناد مالکیت اتباع مکزیک را که از آن پس اتباع آمریکا محسوب می شدند برسمیت بشناسد. مرور زمان نشان داد که مهاجران آمریکایی اعتنایی به این اسناد نکردند.
    در همان دهه روس ها هم مهاجرنشین خود در کالیفرنیای شمالی را به صاحب آمریکایی یک کمپانی استخراج طلا فروختند. مهاجران روس که دهها سال در کالیفرنیای شمالی بسر برده بودند در فوریه سال 1812 در 33 کیلومتری سانفرانسیسکو یک دژ نظامی ساخته بودند که هنوز به همان نام «فورت روس» معروف است. این دژ را «ایوان کوسکوف» به دستور تزار وقت در ساحل خلیج بودگا (سونوما کاونتی امروز) ساخته بود. در آن زمان آلاسکا یک مهاجرنشین روس بود که سه دهه بعد به دولت واشنگتن فروخته شد. هنوز یک رودخانه در کالیفرنیا که در امتداد بزرگراه 101 جاری است و به اقیانوس آرام می ریزد، رودخانه روسی نام دارد و این نام تغییر داده نشده است.
    نخستين كشتي مهاجران چيني نیز دوم فوریه 1848 در بندرگاه سانفرانسيسكو پهلو گرفت. اين مهاجران عمدتا مرد بودند و مي گفتند كه براي كار آمده اند، ولي ديگر بازنگشتند.

 

روزي كه «فرديناند پورشه» سازنده فولكس واگن و تانك ببر درگذشت

دكتر پورشه

دكتر « فرديناند پورشه » سازنده فولكس واگن ،و تانك ببر در اين روز در سال 1951 در 75 سالگي در گذشت .وي كه در يك خانواده آلماني در« بوهم» به دنيا آمده بود دكتراي مهندسي گرفت و ضمن تدريس به كار طراحي اتومبيل پرداخت و تا سال 1929 با كارخانه بنز آلمان همكاري داشت و در اين سال ،خود كارخانه خود رو ساري تاسيس كرد . نخستين اتومبيلي را كه طراحي كرد در سال 1900 ساخته شد.
     از سال 1934 ، دكتر پورشه تصميم به ساخت اتومبيلي گرفت كه با هوا خنك شود و مقاومت بدنه آن در برابر هواكم و هزينه ساخت آن پايين باشد تا همه بتوانند آن را خريداري كنند. وي مدل چنين اتومبيلي را تهيه و اواخر سال 1935 به هيتلر رهبر وقت آلمان ارائه داشت و با تصويب وي و كمك مالي دولت آلماني به ساخت آن كه « فولكس واگن به معناي خود رو مردم » نام گرفت اقدام كرد و اين اتومبيل كه باهمه خود روهاي موجود آن زمان فرق داشت و داراي سيلندرهاي افقي بود در سال 1936 ساخته شد و رو به تكامل گذارد كه جنگ جهاني دوم آغاز شد و پورشه براي كمك به تقويت بنيه دفاعي وطن خود به طراحي دو نوع تانك اقدام كرد و تانكهاي ببر و پلنگ او هنگهاي پانزر آلمان را موفق به پيشروي هاي سريع در جبهه ها كرد. پورشه سپس به ساخت موتور محركه بمبهاي پرنده آلمان و موتور هواپيماهاي نظامي كمك كرد . او در عين حال از كشاورزي هم غافل نبود و به ساخت تراكتور اقدام كرد . پورشه با استفاده از طرح فولكس واگن يك نوع جيپ نظامي هم ساخت.
    فولكس واگن نوع قورباغه طرح او پس از جنگ محبوبتري اتومبيل جهان شد و در دهه هاي 1960 و 1970 بيش از 15 ميليون دستگاه از آن به فروش رفت . پس از فوت پورشه پسرش دنباله كار او را گرفت و نوعي اتومبيل دونفره ساخت و آن را به نام پدرش «پورشه» ناميد. 

اتومبيلي كه پورشه در 1900 ساخت 

 

دكتر پورشه در سال1935 مدل فولكس واگن را به هيتلر ارائه مي دهد 

 

فولكس واگن ساخت 1936 

 

شكست آلمان در جنگهاي خياباني استالينگراد و نقطه بازگشت

فيلد مارشال پاولوس تسليم مي شود

دوم فوريه 1943 با خلع سلاح آخرين واحد ارتش ششم آلمان، جنگ خياباني و خونين استالينگراد پايان يافت كه نقطه بازگشت در جنگ جهاني دوم بود.فيلد مارشال پاولوس فرمانده ارتش ششم آلمان با وجود دستور هاي مكرر و موكد هيتلر مبني بر ادامه مقاومت، 31 ژانويه تصميم به تسليم شدن گرفت و با اعضاي ستاد و 15 ژنرال از زيرزمين يك فروشگاه متروك كه قرارگاه او بود بيرون آمد و به يك ستوان ارتش سرخ كه قرارگاه او را زير آتش قرار داده بود تسليم شد. پس از تسليم شدن پاولوس، سي ساعت طول كشيد تا نيروهاي او در محله هاي شمالي شهر اسلحه زمين بگذارند. هيتلر درجه پاولوس را به فيلد مارشالي ترفيع داده بود كه تا آخرين نفس مقاومت كند و به او تاكيد كرده بود كه تاريخ به ياد نداشته كه يك فيلد مارشال آلماني زنده تسليم شود. 
     از 31 ژانويه تا دوم فوريه نزديك به سيصد هزار نظامي آلماني در استالينگراد و حواشي شهر خود را به ارتش سرخ تسليم كردند. محاصره و جنگهاي خياباني استالينگراد شش ماه و چند روز طول كشيد و يكصد هزار نظامي آلماني تنها در جنگ تن به تن در اين شهر جان باختند. در بسياري از ساختمانهاي اين شهر، يك طبقه ساختمان در دست سربازان روس و طبقه ديگر در دست آلماني ها بود.
حمله به استالينگراد يك اشتباه بزرگ ديگر هيتلر بود. به باور مورخان، اگر هيتلر دستور حمله به استالينگراد را صادر نكرده بود، ارتش ششم او قفقاز و منابع نفت آن را متصرف شده بود، ايران را از اشغال نظامي خارج و عراق را متصرف و انگليسي ها را از هند فراري داده بود و.... ظاهرا هيتلر و اطرافيانش سختي جنگ شهري را حدس نزده بودند. 
نظاميان آلماني از 40 روز پيش از تسليم شدن از گوشت اسبان سوار نظام رومانيايي تغذيه مي كردند. در حمله به استالینگراد ـ شهری در کناره غربی رود ولگا که به ولگوگراد تغییر نام داده شده است ـ 270 هزار نظامی آلمانی و متحدان اروپای شرقی آلمان از جمله رومانی شرکت داشتند. تلفات این نبرد 743 هزار تن گزارش شده است. 
 كارشناسان نظامي علل تسليم شدن مارشال پاولوس را كاهش مهمات و خوار بار و سرماي شديد از يك طرف و رسيدن نيروهاي تازه نفش شوروي به فرماندهي ژوكف از سوي ديگر و به حد اقل رسيدن ضعف روحيه آلماني ها دانسته اند. مشكلات آمريكا قبلا در شهرهاي عراق و اينک در مناطق مسکوني افغانستان نمونه بسيار كوچكي از سختي جنگهاي خياباني را منعكس مي كند.

اعضاي ستاد فيلد مارشال پاولوس در انتظار آمدن يك ستوان ارتش سرخ براي انتقال آنان به بازداشتگاه هستند

 

استالينگراد در آخرين روزهاي جنگ خياباني و تن به تن

 

درآمد ركوردشكن يك كمپاني نفتي آمريكا - شمار خانوار و تعداد خودرو در ايالات متحده در سال 2007

درآمد خالص كمپاني نفتي آمريكايي اكزان ـ موبيل (پس از كسر همه هزينه ها) در سال 2007 چهل ميليارد و ششصد ميليون دلار بود كه دوم فوريه 2008 رسما اعلام شد. اين بالاترين درآمد خالص سالانه يك كورپوريشن آمريكايي در طول تاريخ اين كشور بوده است. اين كمپاني كه كار آن فروش و توزيع نفت ديگران است در سال 2006 سي و نه ميليارد و پانصد ميليون دلار سود خالص داشت. تأمل روي اين درآمد هنگفت، ريشه گراني بنزين در جايگاههاي فروش آن در آمريكا را كه در ژانويه 2008 هر گالن سه دلار بود به دست مي دهد. آمريكاي 303 ميليوني در پايان سال 2007 داراي 243 ميليون دستگاه اتومبيل (شماره گذاري شده) بود. شمار گواهينامه هاي رانندگي صادر شده در آمريکا در اين سال نزديک به دويست ميليون بود و با توجه به اين که شمار خانوار در ايالات متحده در سال 2007 بالغ بر 107 ميليون بود قايسه اين ارقام نشان مي دهد که در اين کشور هرخانوار بيش از دو خودرو دارد. در سال 2001 شمار خودروهاي جهان اندکي بيش از 450 ميليون دستگاه بود که نسبت به سال 1970 دو برابر شده بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 2 فوريه

  • 404:   مسابقات غير انساني گلاديا تورها در رم پس از پنج قرن متوقف و ممنوع شد. گلادياتورها كه در اين مسابقات بايد يكديگر را مي كشتند تا سران امپراتوري و اعضاي خانواده هايشان در جايگاههاي ويژه لذت ببرند عمدتا از ميان افسران اسير در جنگها انتخاب مي شدند.

  • 1848:   نخستين كشتي مهاجران چيني در بندر گاه سانفرانسيسكو پهلو گرفت . اين مهاجران عمدتا مرد بودند و مي گفتند كه براي كار آمده اند، ولي ديگر بازنگشتند.

  • 1901:   بوئر ها (مهاجران سفيدپوست هلندي نژاد افريقاي جنوبي) به فرماندهي يان سموتس در منطقه ترانسوال نيروهاي انگليس را شكست دادند. دولت آلمان رقيب انگلستان به بوئرها اسلحه مي رسانيد.

  • 1933:   هيتلر در سومين روز صدر اعظمي خود پارلمان آلمان را منحل كرد و اعلام داشت كه اعضاي پارلمان به جاي خدمت ، تنها حرف مي زنند و با هم رقابت و مشاجره دارند و وقت ملت را مي گيرند و از پيشرفت باز مي دارند.

  • 1978:   در حالي كه درهر گوشه ازايران تظاهرات برپا بود، شاه براي ديدار از هند به اين كشور رفت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     9 ربیع الاول
    Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    -1 
    9

    اهواز

    4 
    18

    تبريز

    -11 
    -1

    شيراز

    -2 
    11

    مشهد

    -1 
    11

    بندرعباس

    13 
    25

    کرمان

    -2 
    16

    اصفهان

    -4 
    11

    يزد

    0 
    17

    کرمانشاه

    -7 
    4

    اراک

    -11 
    2

    رشت

    0 
    5

    دبی

    18 
    26

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    2400 تومان
    1800 تومان
    2800 تومان
    2300 تومان
    490 تومان
    505 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان: 
    درهم امارات:

    785000 تومان
    395000 تومان
    200000 تومان
    795000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح قديم:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

     اذان ظهر : 12:18
    اذان مغرب : 17:51
    اذان صبح فردا : 5:38
    طلوع آفتاب فردا : 7:03
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Harper's Bazaar
    دسامبر 2011 / ژانویه 2012

    جديدترين شماره از دوماهنامه Harper's Bazaar
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد

    تاريخ انتشار: دسامبر 2011
    تعداد صفحات مجله: 312
    حجم فايل: 105 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.


     

     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    دوربینی برای گرفتن تصاویر بزرگ سه‌بعدی
    از حشرات


    عکاسی به نام «فرانس فوتوپا» یک وسیله عکاسی مخصوص برای عکسبرداری از حشرات اختراع کرده است، با کمک این وسیله می‌شود از حشراتی که در حال پرواز هستند، عکس‌های سه‌بعدی گرفت.
    با کمک این وسیله دیگر لازم نیست حشره‌ای را پیدا کنیم، به آهستگی روی آن فوکوس کنیم و سپس عکس بگیریم، چرا که وسلیه دو نشانگر لیزری دارد و به کمک آنها فوکوس روی سوژه به سرعت ممکن می‌شود.
    به علاوه اصلا لازم نیست، وقتی فوکوس انجام شد، کسی دکمه شاتر را بفشارد، چرا که این کار هم به صورت خودکار انجام می‌شود.
    اتر انتخاب‌شده در این وسیله می‌تواند در ۳٫۳ هزارم ثانیه باز و بسته شود و عکسبرداری از این موجودات کوچک را ممکن کند. دوربین‌های استفاده شده در وسیله D200 و D300‌ هستند که به دو لنز ویژه متصل شده‌اند.
    اگر می‌خواهید از نحوه ساخت این وسیله عکسبرداری بیشتر مطلع شوید، اینجا و اینجا را ببینید.
     

    قدرت پردازش ۱۰ برابر:
    طراحی جدید GPU از ARM

    وقتی انویدیا در مورد قدرت پردازشگرهای جدید تگرا 3صحبت می کند دلیل نمی شود که شرکت رقیب یعنی ARM بیکار نشسته است. حالا آنها در مورد معماری جدید جی پی یو صحبت می کنند و می گویند Mali-T658 تا ده برابر نسبت به نسل قبلی قدرتمند تر عمل می کند. و آن را از نظر توانایی با کنسول های بازی مقایسه می کنند.
    آنها می خواهند در بازار رقابت پرسرعت سی پی یوهای موبایل، پردازشگرهای گرافیکی را هم مطابق با آنها بکنند و معماری جدید قرار است یک تحول بزرگ گرافیکی برای تلفن های هوشمند و تبلت ها به همراه داشته باشد.
    «ای آر ام» می گوید معماری جدید تا دو سال دیگر در تلفن های هوشمند به کار گرفته می شود. و به تلفن ها اجازه می دهد تا ۸ هسته پردازش گرافیکی داشته باشه.
    اگر در مورد قدرت بپرسید شرکت ARM می گوید که معماری جدید اش تا دو سال دیگر به تلفن هوشمند شما قدرت پردازش گرافیکی به اندازه کنسول پلی استیشن ۳ سونی می دهد!
    البته چنین قدرت خارق العاده ای قرار نیست فقط برای بازی ها استفاده بشود و طیف گسترده ای از کاربردها مانند سیستم تشخیص صدا و پردازش تصاویر برای تشخیص هویت و… از آن کمک می گیرند. اما چیزی که مشخص است این است که تلفن های هوشمند نه تنها کامپیوترهای شخصی را تهدید می کننده بلکه بازار کنسول های بازی را هم به شدت تهدید می کنند. ممکن است تا چند سال دیگر کافی باشد که تلفن را به تلویزیون خانه متصل کنید و بازی کنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    دانلود کتاب دانستنی های جنسی

    نویسنده:
    شهناز چوپانکاره

    معرفی:
    تهداشت جنسی، یکی از ضروریات زندگی با سعادت زناشوئی است. چه بسیار زناشوئی ها که در نتیجه عدم رعایت بهداشت جنسی، یا نفرت و اکراه و خیانت زن و شوهر انجامید، و یا به طلاق و جدائی منجر گشته است. همانگونه که اگر قلب و معده و کبد خوب کار کند، شخص از سلامت خود لذت می برد در امور جنسی نیز اگر رعایت آئین خاص و پراهمیت آن بشود و بهداشت مربوط بدان مرعی گردد، زن و شوهر از ادامه زندگی جنسی با همدیگر لذت می برند و زندگی فکری دو همسر و شرکتشان در سایر جزئیات و کلیات امور حیاتی نیز به خوبی و خوشی می گذرد. در صورتیکه اگر روابط جنسی یک زن و شوهر، بر پایه توافق و تعادل صحیح نباشد و بهداشت جنسی رعایت نگردد، هرگز آن نور امید که باید از چشمان دو شریک زندگی بتابد، هرگز آن روشنی و درخشندگی که باید بر محیط زناشوئی حکمفرما باشد، در خانه دو شریک و همسر زندگی دیده نمی شود. بسیار کسان هستند که هرگز قائل به اهمیت امور جنسی نبوده و آنچه را که از راه غریزه صرف و سابقه امر و طبیعت عمل، می دانند و انجام می دهند، کافی می شمارند در صورتیکه امور جنسی و زندگی جنسی، کمال اهمیت را در زندگی بشر دارد و خیلی حساس تر و دقیق تر و عملی تر از آنست که کسانی بخواهند زمام آنرا بدست همان خواهش های آنی و اعمال کورکورانه غریزی بسپارند و دیگر ندانند که «جنسیت» در زندگی روحی و جسمی و حتی در حیات عقلانی و فکری و اجتماعی ایشان، چه تاثیرات فوق العاده دارد.


    لينک دانلود (حجم حدود 2 مگابايت)

    براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    نوشتن لیست کارها
    برای مدیریت بهتر زندگی
     


    چیزی لذت بخش تر تیک زدن یک کار انجام شده در لیست کارها (To-do list) نیست. تیک می زنید که این کار انجام شد! تمام شد و رفت پی کارش! ماموریت با موفقیت به اتمام رسید! از سوی دیگر، چه بسیار روزهایی هستند که بدون تیک زدن و انجام کار مفیدی، پشت سر گذاشته می شوند. به راستی چرا این اتفاق می افتد؟ چرا چنین روزهایی بدون انجام کار به پایان می رسند؟ جواب به «تودو لیست» (لیست کارها) بر می گردد. یک تودو لیست خوب می تواند یک ابزار راهنمای خوب برای انجام کارها باشد، در حالی که یک ستون دراز و شلوغ از کارهای انجام نشده جز شماتت کردن شما و یاداوری عدم توانایی تان برای انجام کارها، فایده دیگری ندارد. همه این تفاوت ها بستگی به این دارد که شما چگونه یک تودو لیست را «بنویسید.» پس اگر موافق باشید، در ادامه به راهنمای چگونگی نوشتن یک تودو لیست خوب بپردازیم. مهارتی که لازم است هر کسی آن را به خوبی بلد باشد.
    برای شروع باید فکر کنید، تودو لیست شما یک دستورالعمل است تا رئیس درون شما را از کارگر درون تان، جدا کند. مانند یک کد برنامه نویسی، اگر این دستورالعمل و حریم های آن، واضح، مشخص و کاملا مجزا از یکدیگر باشند، آن کد را باید طلا گرفت، قاب کرد و به دیوار زد. اما اگر کد شلوغ و فاقد صفات بالا باشد، موجب نتایج ناخواسته مانند ترس، طفره رفتن، به تعویق انداختن، بی میلی و نفرت از انجام آن می شود. پس هنگام نوشتن تودو لیست موارد زیر را با دقت انجام دهید تا انجام کارهایتان آسان شود، دقیقا مثل آب خوردن.


    :: شما رئیس و کارگر خودتان هستید
    در هر لحظه ای از روز شما در یکی از حالات روبرو هستید: حالت فکر کردن (که در آن حالت یک رئیس به حساب می آید) و حالت عمل (که مانند یک کارگر آن را انجام می دهید). زمانی که یک پروژه یا کار به شما داده می شود، ابتدا به چگونگی انجام آن فکر می کنید. در این زمان شما در حالت فکر کردن / رئیس هستید. کسی که دستور می دهد. تودو لیست شما در واقع لیست دستورات آقای رییس است که بعدا توسط آقای کارگر دانه دانه انجام می شود.
    زمانی که شما کلاه ریاست بر سر می گذارید، باید دستورات تان را به گونه ای بنویسید تا کارگرتان بدون اینکه لازم باشد به آنها فکر کند (و استرس فکر کردن را بکشد)، بتواند آنها را انجام دهد. فکر کردن هنگام انجام کار بسیار مشکل تر از فکر کردن زمانی است که در جایی نشسته اید و کلاه ریاست بر سر دارید. پس خارج کردن فرایند «فکر کردن هنگام انجام کار» یکی از بهترین راه ها برای اتمام و به پایان رساندن آسان، تودو لیست است.


    :: چگونه به خودتان دستور بدهید
    زمانی که قصد اضافه کردن کاری به تودو لیست دارید، توصیه های ایمنی زیر را جدی بگیرید!
    فقط مواردی را در لیست قرار دهید که واقعا قابل انجام هستند
    گاهی بعضی از کارها وجود دارند که اکنون زمان انجام آنها نیست. به این کارها «اهداف شرطی» گفته می شود. به عبارت دیگر به کارهایی گفته می شوند که هنوز زمان انجام آنها فرا نرسیده است. برای مثال زمانی که یک آپدیت کوچک برای وبسایت تان می آید، می توانید همان لحظه آن را اعمال کنید. اما با توجه به اینکه این کار معمولا زمان بر و مشکل است، شاید لازم نباشد هر آپدیت کوچکی را اعمال کنید. مثلا می توانید سایت را در دوره های شش ماهه آپدیت کنید.
    نوشتن چنین کارهایی که اکنون نمی توانید آنها را انجام دهید و موعد انجام شان مثلا شش ماه دیگر است، در تودو لیست جز اینکه لیست شما را شلوغ کند و یک فضا از آن را اشغال کند، فایده دیگری ندارد. این موارد را در یک لیست مجزا مثلا با نام «کارهای آینده» بگذارید. پس در تودو لیستی که برای کارگر وجودتان می نویسید، فقط مواردی را قرار دهید که هم اکنون، بدون هرگونه فکری و تنها با کار فیزیکی قابل انجام هستند.


    :: کارها را خرد کنید
    نوشتن یک کار بزرگ و مبهم در لیست، مهمترین علت برای انجام ندادن آن کار است. برای مثال اگر شما در تودو لیست تان عبارت «تمیز کردن اتاق» را بنویسید، من تضمین می کنم، این کار آخرین کاری است که طرفش می روید. توجه کنید که پروژه ها، کار نیستند. پروژه مجموعه ای از کارها است. تفاوت قایل شدن بین این دو بسیار مهم است. سعی کنید به خودتان عادت بدهید تا بین این دو تفاوت قایل شوید، زیرا تودو لیست شما، لیست پروژه هایتان نیست. هرگز یک پروژه چند قسمتی مانند «تمیز کردن اتاق» را در آن وارد نکنید. پروژه را به قسمت های کوچکتر، آسان تر، قابل فهم تر و کارهایی که نیاز به فکر ندارند تقسیم کنید. مثلا تمیزکردن اتاق را به پاک کردن کابینت ها، پاره کردن و دور ریختن کاغذهای قدیمی، بسته بندی و قرار دادن کتاب های اضافه در انبار یا کتابخانه تقسیم کنید. در این زمان کارگر وجودتان به راحتی می داند که چه کند. اما زمانی که رئیس وجودتان بگوید «اتاق را تمیز کن»، کارگر وجودتان نمی داند که چه کند و این کار به راحتی قبل، قابل انجام نیست.
    هرچه کاری به قسمت های کوچکتر و اتمی تقسیم شود، احتمال انجام آن بالاتر می رود. (اتم در لغت به چیزی گفته می شود که قابل تقسیم نیست.) سارک (از نویسندگان بزرگ) توصیه می کند کارها را به قسمت های پنج دقیقه ای تقسیم کنید. او نام آنها را «میکروحرکت» گذاشته است. وی می گوید: «هر یک از این میکروحرکت ها کوچک هستند و از طریق این پله های کوچک است که می توانید کارهای بزرگ زندگی تان را به انجام برسانید. من زمان و توجه زیادی روی کارهایم ندارم، بنابراین با اختراع میکروحرکت های پنج دقیقه ای راهی برای اتمام پروژه ها پیدا کرده ام. من همیشه احساس می کنم، می توانم هر کاری را در پنج دقیقه انجام دهم.»
    برای تقسیم کارها به اجزای کوچک، باید قبل از نوشتن کارها در لیست، با دقت فکر کنید. در ادامه یک تودو لیست مبهم را می آوریم که به مانند یک مانع بزرگ در برابر انجام کارها قد علم می کند. سپس یک تودو لیست قابل انجام را نیز برای مقایسه کنارش می آوریم.


    :: تودو لیست مبهم ///// تودو لیست قابل انجام
    پیدا کردن یک دندان پزشک ///// ایمیل به احسان و پرسیدن اینکه پیش کدام دندان پزشک می رود

    تعویض شیشه شکسته روی میز ///// اندازه گیری ابعاد میز. تلفن به شیشه سازی ....... با شماره ……. ، گفتن اندازه ها و دادن سفارش

    یادگیری زبان ایتالیایی ///// جستجو و پیدا کردن یک سایت آموزش زبان ایتالیایی. ثبت نام در آن.

    همان طور که می بینید، شکستن کارها به اعمال کوچک تر، یک پروژه مبهم را به چند مورد معمول در تودو لیست تبدیل می کند. مثلا جایگزین کردن شیشه شکسته روی میز شامل اندازه گیری ابعاد میز، تلفن و سفارش یک شیشه جدید، رفتن، برداشتن و آوردن آن به خانه است.


    :: فقط روی کار بعدی تمرکز کنید
    زمانی که کاری چند قسمتی (مانند جایگزین کردن شیشه یک میز) دارید، فقط کار بعدی را در داخل تودو لیست وارد کنید. زمانی که آن کار انجام شد، به لیست پروژه تان (که در یک لیست مجزا قرار دارد) مراجعه کنید و کار بعدی را از آن به تودو لیست وارد کنید. در واقع، تودو لیست شما باید در هر لحظه فقط کارهای بعدی هر یک از پروژه هایتان را داشته باشد، نه یک کار شرطی که برای انجام آن نیاز به انجام کار دیگری باشد.
    تصور کنید، پشت میزتان نشسته اید. شما ۱۰ دقیقه تا قرار ملاقات تان، زمان اضافه دارید. اگر یک «تودولیست مبهم» روبروی شما باشد، آیا می توانید در همین ۱۰ دقیقه یک دندان پزشک پیدا کنید یا ایتالیایی یاد بگیرید؟ نه. اما در این زمان می توانید یک کار از «تودو لیست قابل انجام تان» به پایان برسانید. مثلا یک ایمیل به دوست تان بزنید و آدرس دندان پزشک اش را بپرسید یا یک سایت آموزش ایتالیایی پیدا کنید.


    :: از افعال دقیق که نشان دهنده یک عمل هستند، استفاده کنید
    زمانی که از کارگر وجودتان می خواهید کاری انجام دهد، به او دستور بدهید. برای مثال زمانی که می نویسید «چک کردن حساب»، یک دستور مبهم داده اید. پس دقیق دستور دهید: «به راب تلفن بزن و موجودی حساب را بپرس». توجه کنید در اینجا می توانستم به جای «تلفن بزن» از «تماس بگیر» هم استفاده کنم، اما کلمه تماس بگیر کمی ابهام دارد، تماس گرفتن به معانی تلفن زدن، اس ام اس، ایمیل یا چت می باشد. پس فعل هایتان را با حالت دستوری و به دقیق ترین شکل ممکن انتخاب کنید. اصطلاحا گفته می شود، تصور کنید یک خدمت کار جدید استخدام کرده اید و امروز اولین روز وی است. شما باید به شفاف ترین شکل ممکن دستورات خود را بدهید.
     

    :: تا آنجا که امکان دارد اطلاعات بیشتر بدهید
    زمانی که در حال نوشتن تودو لیست هستید، وظیفه رئیس وجودتان این است که دستورات را به ساده ترین شکل و کامل ترین توضیحات برای کارگر وجودتان بنویسد. برای مثال، اگر می خواهید یک تلفن بزنید، نام یا شماره او را نیز به تودو لیست وارد کنید. به جای «فروش اثاثیه کهنه»، بنویسید «تلفن به مرتضی برای تعیین زمان بردن وسایل کهنه به شماره ……… ». همیشه تمام اطلاعات را در لیست بنویسید، شاید در جایی امکان دسترسی به سایر اطلاعات وجود نداشته باشد. مثلا اگر در صف انتظار مطب یک دکتر نشسته باشید، مطمئنا نمی توانید «اثاثیه کهنه را بفروشید»، اما اگر شماره تلفن را در لیست نوشته باشید، مطمئنا می توانید یک تلفن بزنید. پس رئیس خوبی باشید. به کارگر وجودتان کمک کنید و تمام اطلاعات لازم برای انجام کارهایش را در اختیارش بگذارید. او را مجبور به انجام کاری که وظیفه رئیس بوده (مثلا پیدا کردن شماره تلفن) نکنید.


    :: لیست را کوتاه نگه دارید
    ما در نارنجی لیست های کوتاه را دوست داریم. هر چند این یک مطلب بلند است! همان طور که هیچ کس دوست ندارد اینباکسی با ۲۳۸۷ ایمیل ناخوانده داشته باشد، هیچ کس به یک تودو لیست بی انتها نیز علاقه ندارد. دقیقا مانند یک تونل است که روشنایی ای در ته آن دیده نمی شود. آیا مایل هستید به چنین تونلی وارد شوید؟ پس همیشه تعداد موارد تودو لیست را کمتر از ۲۰ عدد نگه دارید. (امروز صبح، تودو لیست من تنها ۱۷ مورد داشت و من خودم را شخصی کاملا پرکار و شلوغ می دانستم.) آیا به نظر شما این لیست کوتاه است؟ به خاطر داشته باشید «تودو لیست شما زباله دانی پروژه هایتان نیست» یا «مکانی برای آرزوهای آینده». تمامی مواردی که وارد آن می شوند باید در آینده بسیار نزدیک قابل انجام باشند. تودو لیست باید کوتاه باشد و انجام کل موارد آن زمان زیادی نبرد، تا در میانه انجام آن نیاز نباشد تصمیم بگیرید، انجام سریع تر کدام یک از آنها مهم تر است.


    :: کارها را بر اساس اهمیت مرتب کنید
    اگرچه تودو لیست شما ممکن است ۲۰ مورد داشته باشد، اما در واقع امروز مجبور به انجام چند مورد از آنها هستید (با فرض اینکه کارهایی مانند برخاستن از رخت خواب، دوش گرفتن، قهوه درست کردن،‌ رفتن به محل کار و… را ننوشته باشید و نباید هم بنویسید). بنابراین چند کار مهم امروز را، در بالای لیست قرار دهید. اگرچه شما باید فقط کار بعدی در هر یک از پروژه هایتان را در تودو لیست وارد کنید، اما همیشه نیم نگاهی به کار بعدی در لیست پروژه ها نیز داشته باشید.


    :: لیست شما باید مرتب تغییر کند
    اگرچه تودو لیست من فقط ۲۰ مورد دارد، اما هر روز عوض می شود. هر روز، دو تا پنج مورد از آن تیک می خورد و به جایشان دو تا پنج مورد دیگر اضافه می شود. به خاطر داشته باشید، تودو لیست شما یک نوشته است که همیشه روی آن کار می کنید، نه یک عهدنامه که به دیوار بزنید، به همه نشان دهید و به مرور خاک رویش بنشیند. زیرا تغییر نکردن این لیست به معنی عدم انجام هیچ کاری توسط شما است.


    :: هر هفته لیست تان را بازنویسی کنید
    علاوه بر اینکه کارها را بر اساس اهمیت مرتب می کنید، باید آنها را بر اساس قدمت نیز مرتب کنید. کدام مورد در لیست شما از همه قدیمی تر است؟ زمانی که کاری در لیست مدت زیادی باقی می ماند، به علت حس منفی و ممانعت ذهنی نسبت به آن، شانس انجام آن کاهش می یابد. در این هنگام، شما باید با تعیین یک جایزه این مانع را بشکنید وگرنه ممکن است تا ابد طرف آن کار نروید. البته همیشه به این هم فکر کنید که «آیا واقعا انجام این کار لازم هست!؟» (به خاطر داشته باشید! حذف کردن یک کار از تودو لیست همیشه بهتر از انجام آن است! زیرا با حذف کردن مقداری زمان و انرژی برای انجام کارهایی که واقعا باید انجام شوند و قابل حذف نیستند، ذخیره می کنید.)
    مانند یک رئیس که هر چند وقت یک بار یک جلسه با کارمندان اش می گذارد، شما نیز هر پنج شنبه یا جمعه بعد از خواندن نارنجی یک جلسه ۲۰ دقیقه ای با خودتان برای مرور و بررسی تودو لیست، لیست پروژه ها و لیست آرزوهای آینده کنار بگذارید. از این زمان برای بازنویسی کارهایی که کم کم دارد مدت انجام نشدن شان طولانی می شود، استفاده کنید. موارد نامربوط را پاک کنید. مرحله بعدی کار را از لیست پروژه ها به تودو لیست انتقال دهید.


    :: لیست تمامی کارهای انجام شده را در جایی ثبت کنید
    مانند یک کارگر خوب و کاردان، باید ارزش تان را به رئیس نشان دهید. پس در یک لیست مجزا تمام کارهایی را که انجام می دهید را ثبت کنید، تا هر زمان که به آن نگاه می کنید، از کارکرد خودتان لذت ببرید. در ضمن این لیست زمانی که قصد به خاطر آوردن کاری در گذشته را دارید به کارتان می آید. از طرف دیگر لیست کارهای انجام شده یک شاخص خوب برای کارا بودن یا نبودن تودو لیست شما است. پس اگر دو روز گذشت و هنوز موردی به لیست کارهای انجام شده تان اضافه نکرده اید، حتما به تودو لیست تان مراجعه کنید و علت این مسئله را جویا شوید. شاید لازم باشد، تودو لیست را بازنویسی کنید.


    :: تمرین بهترین آموزگار است
    شاید این راهنما برای کار ساده ای چون نوشتن تودو لیست بلند به نظر برسد. اما در واقع ۹۰ درصد یک پروژه نقشه کشی، طراحی چگونگی انجام آن است، چیزی که در نظر اکثر افراد، کاری بسیار راحت و ناچیز است. مانند هر عادت خوب دیگر، تمرین بهترین راه برای آموزش «خوب برنامه ریزی کردن» است. هرچه بیشتر «هنر خلق یک تودو لیست موثر» را تمرین کنید، دفعه بعد، طرح آن برایتان سریع تر و آسان تر می شود، کارهای بیشتری تیک می خورند و هنگام خروج از محل کار آن احساس لذت بخش تمام کردن کارها را بیشتر حس می کنید. 

    باور بکنید یا نه، تسلط به موارد گفته شده در این مطلب تاثیر فوق العاده ای در انجام کارها توسط شما خواهد گذاشت. برای تسلط نیاز است که آن را چندین بار مطالعه کنید و با تمرین بارها در آینده به این مقاله مراجعه کنید.
    برای رسیدن به حد اعلای برنامه ریزی برای کارها حتی مطلب طولانی بالا نیز کافی نیست. پس اگر با انجام روش های بالا موفق نشدید لیست های طولانی کارهای مانده را به اتمام برسانید، کتاب های Getting Things Done و Lifehacker: The Guide to Working Smarter, Faster, and Better را امتحان بفرمایید. اکثر مطالب گفته شده در این مقاله، چکیده ای از کتاب اول هستند. اگر هم دوست دارید لیست کارهایتان را آنلاین درست کنید می توانید سایت Remember the Milk را امتحان کنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    پایانِ پنجم!

    ارژنگ حاتمی


    فرشاد آیدا را دعوت به یک کافی شاپ کرد ...

    پایان اول:
    فرشاد به آیدا نگاه کرد و گفت: من دیگه مطمئن هستم، می خوام باهات ازدواج کنم، فردا میام خواستگاریت.
    در همین لحظه صدای وزیدن باد به گوش رسید، شمع خاموش شد، آیدا سفیدی چشمانش محو و کل چشمانش سیاه شد.
    فرشاد با تعجب پرسید: لنز زدی آیدا؟! چرا یکهو چشمات اینطوری شد؟!
    آیدا سری به حالت تاسف تکان داد و گفت: IQ! من که روبروت نشستم چطوری یه دفعه لنز زدم؟! یعنی الان متوجه نشدی من یه روح پلید هستم و آیدا نیستم؟!
    فرشاد: خب؟!
    آیدا: خب تو الان باید جیغ بکشی و فرار کنی!
    فرشاد: چرا؟!
    آیدا: خب من روحم دیگه، باید از من بترسی.
    فرشاد: برو بینیم بابا! من از اجاره خونه و هزینه های زندگی مشترک نترسیدم و خواستم ازدواج کنم، حالا بیام از تو بترسم؟! برو بینیم باد بیاد! این شمع رو هم که خاموش کردی روشنش کن.
    آیدا وقتی دید که دیگر کسی از او نمی ترسد ضایع شد و به همان جایی برگشت که از آنجا آمده بود و دیگر سعی نکرد انسانی را بترساند!

    ***

    پایان دوم:
    فرشاد به دقت در حال نگاه کردن آیدا بود و سپس آینه ای از داخل کیفش برداشت و به خودش نگاه کرد.
    فرشاد: ما خیلی شبیه هم هستیم.
    آیدا: کجا شبیه هم هستیم؟! من اگه شبیه تو بودم خودکشی می کردم.
    فرشاد: من عکس های قدیمی تو رو پیدا کردم، تو ده دوازده بار روی خودت عمل جراحی به اصطلاح زیبایی(!) انجام دادی.
    فرشاد عکسی را از توی کیفش در آورد، عکس خیلی شبیه خودش بود و یا به عبارت بهتر عکس یه جورایی دقیقا تصویر ِخودش بود که یک روسری سرش داشت!
    فرشاد: این عکسه قدیمیه تویه.
    آیدا: خب زشت بودم، جرم که نکردم عمل زیبایی انجام دادم.
    فرشاد: فکر نمی کنی من و تو بیش از حد به هم شبیه بودیم؟!
    آیدا: راست می گی، چرا به ذهن خودم نرسیده بود.
    فرشاد: راستی فامیل تو چیه؟!
    آیدا: «خوبی»
    فرشاد: آره خوبم، میگم فامیلت چیه؟!
    آیدا: «خوبی»، فامیلم خوبیه!
    فرشاد: تو خواهر گم شده ی من هستی، خیلی خوشحالم پیدات کردم.
    آیدا: خیلی خوشحالم داداش! اما پدر و مادرمون چرا ما رو از هم جدا کردن؟!
    فرشاد: ما دو قلو بودیم و زمان تولدمون طرح هدفمندی یارانه ها اجرا شد، مامان بابامون ترسیدن نتونن شکم هر دومون رو سیر کنن و هر کدوممون رو دادن به یه خانواده!
    آیدا: برادر ...
    فرشاد و آیدا متوجه شدند خواهر و برادر هم هستند و سپس تصمیم گرفتند به کمک همدیگر مادر و پدر واقعی شان را پیدا کنند اما آیدا به دلیل عوارض ناشی از جراحی های زیبایی از دیار فانی به مقصد دیار باقی راهی سفر شد!

    ***

    پایان سوم:
    فرشاد نگاهی به آیدا کرد و در حالیکه اشک در چشمانش جمع شده بود گفت: آیدا، من خیلی دوسِت دارم، اما ما نمی تونیم ازدواج کنیم.
    آیدا: چرا؟!
    فرشاد: آخه من نه خونه دارم، نه ماشین و نه حتی شغل.
    آیدا: اشکالی نداره، اینا از نظر من مهم نیست. اگه هر جوونی بخواد همه ی اینا رو با هم داشته باشه و بعدش ازدواج کنه که سن ازدواج 120 سال از اینی که هست بالاتر می ره!
    فرشاد: من حتی سربازی هم نرفتم، فقط یه لیسانس دارم که فکر نکنم به دردی بخوره.
    آیدا: لیسانس هم نداشتی زنت می شدم.
    فرشاد: بابام هم مایه دار نیست.

    آیدا: این حرف ها رو ول کن، من دوسِت دارم فرشاد، می خوام زنت بشم، مهریه ام هم یه شاخه گل از توی همین پارک سرکوچه!
    فرشاد: تو سرت به جایی خورده آیدا؟! دارم خواب می بینم یا اینکه پایان این داستان خفن علمی-تخیلیه!!
    آیدا: آره! تخیلیه! راستش من از کره ی مریخ اومدم! اونجا با بحران کمبود شوهر روبرو شدیم!
    فرشاد و آیدا با همدیگر ازدواج کردند و بعد از مدتی از یکدیگر طلاق گرفتند! البته علت طلاق مسائل مالی و اینطور چیزا نبود، اصولا این دوتا از نظر فرهنگی بهم نمی خوردن! خودتون تصور کنین، یک مریخی با یک زمینی!!

    ***

    پایان چهارم:
    آیدا اصلا آرایش نکرده و مدل موهای فرشاد نیز معمولی بود..
    فرشاد: آیدا، من به این نتیجه رسیدم دوستیه من و تو از همون اول اشتباه بود، ما نباید بدون اطلاع خانواده هامون با هم آشنا می شدیم.
    آیدا: آره، منم یه دفعه به همین نتیجه رسیدم. پدر و مادرهای ما خیر و صلاح ما رو می خوان، ما باید به حرف هاشون گوش بدیم.
    روی آیدا و فرشاد آب به صورت باران (قطره قطره) ریخته می شود.
    آیدا: چه بارونی میاد، چه رمانتیک! باورت می شه؟ حتی توی کافی شاپ داره بارون میاد.
    فرشاد: تابلو نکن! این بارون نیست، بالای سرت رو نگا، شلنگ آبه، آب بستن به طرح!
    آیدا: طرح؟!
    فرشاد: اوهوم، گویا ارژنگ تصمیم گرفت داستانش رو تبدیل به یک طرح تلویزیونی کنه و بهمین خاطر سعی کرده داستانش پر بشه از پیام های اخلاقی!
    فرشاد با خانواده اش به خواستگاری آیدا رفت و این دو کبوتر عاشق به سلامتی با یکدیگر ازدواج کردند.

    ***

    پایان پنجم:
    آیدا: ده دقیقه است خیره شدی به من؟! چیزی می خوای بهم بگی؟!
    فرشاد: راستش ...
    آیدا: راستش چی؟!
    فرشاد: می خوام بهت پیشنهاد ازدواج بدم، اما نمی دونم از چه کلماتی استفاده کنم که حتما این داستان توی یک جشنواره ی داستان نویسی برنده بشه!
    آیدا لبخندی زد و گفت: هر چی می خوای بگو، کلا داوریه جشنواره ها سلیقه ایه، داورها از قیافه ی نویسنده ی داستان خوششون بیاد داستان برنده می شه، اگه هم خوششون نیاد که هیچی، هیچ ربطی هم به این دیالوگ نداره ...
    نویسنده ی داستان تا متوجه شد برای برنده شدن داستانش داشتن تیپ مناسب در اولویت است سریع به آرایشگاه مراجعه کرد و کلا بیخیال رسالت فرهنگی و فرشاد و آیدا و به اتمام رساندن داستان شد. او پایان پنجمش را نیمه تمام گذاشت ... و در حال حاضر آیدا و فرشاد دور همان میز، در همان کافی شاپ، بدون هدف نشسته اند ...
     

     

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    دکوراسیون زمستانی

    تاثیر بافت، رنگ، نقش و طرح بر فضای زندگی ما انکارناپذیر است. با تغییرات کوچکی در رنگ و طرح می‌توانید فضایی مناسب با فصل را به وجود آورید. در فصل سرد هر خانه‌ای احتیاج به فضای گرم برای گپ زدن و دورهم جمع شدن دارد که در آن احساس آرامش و گرمای کافی وجود داشته ‌باشد. کافی است که در هر فصلی از سال یک یا چند عنصر چیدمان را تغییر دهید تا به یک چیدمان دلخواه و متناسب برسید...
    با اضافه کردن چند کوسن با رنگ‌های تیره و تند روی کاناپه‌ها و تخت‌خواب‌ها می‌توانید فضای‌نشیمن گرمی را خلق کنید و همچنین به فضای اتاق خواب‌ها گرما ببخشید. بهترین گزینه‌های انتخابی می‌تواند رنگ‌هایی از قبیل قرمز، نارنجی، قهوه‌ای، گلبهی و مسی باشد که فضایی گرم‌تر نسبت به دیگر فصل‌ها خلق می‌کنند.
    استفاده از آباژورها و چراغ‌های رومیزی در اتاق‌ها می‌تواند نوری زیبا را به محیط اضافه کند. با استفاده از نورهای زرد در فصل زمستان می‌توانید به حس القای گرما در فضا بیشتر کمک ‌کنید.
    با استفاده از پارچه‌های طبقه‌بندی شده روی مبلمان و میز و همچنین پرده‌های چندلایه در خانه به حفظ دمای محیط کمک ‌کنید. اگر می‌خواهید انرژی گرمایی داخل خانه‌تان به طرز بهتری حفظ و نگهداری شود چند لایه پارچه‌ را که دارای بافت ضخیم است به رومیزی و رومبلی‌ها اضافه کنید.
    برای تغییر دکور آشپزخانه، بهتر است پرده، دستگیره و یا حوله‌ای به رنگ زرد آفتابگردانی را جایگزین وسایل جانبی قبلی کنید تا نور و انرژی از دست رفته در این فصل به فضای آشپزخانه بازگردد.
    چنانچه فرش‌ها ‌و قالیچه‌ها را جمع‌آوری کرده‌اید، بهتر است آنها را دوباره پهن کنید تا عایقی برای حفظ گرمای خانه باشند. همچنین فرش‌ها و موکت‌های ضخیم باعث خلق حس امنیت و آرامش در فضای اطراف می‌شوند.
    اگر می‌خواهید فضایی کاملا متفاوت با دیگر فصل‌های سال داشته باشید می‌توانید یکی از دیوارهای خانه را که در معرض دید بیشتری است و بر محیط اطراف تاثیر‌گذارتر است، به رنگ گرم و تند در بیاورید. بهترین گزینه‌های انتخابی می‌تواند رنگ نارنجی، گلبهی، صورتی تیره و زرد درخشان باشد.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    رازهايي كه هر خانمي بايد
     د‌رباره حالت‌د‌اد‌ن موها بد‌اند‌

    وقتي خود‌مان مي‌خواهيم موهاي‌مان را حالت د‌هيم معمولا زمان زياد‌ي طول مي‌كشد‌ و خيلي اوقات آن گونه هم نمي‌شود‌ كه د‌وست د‌اريم ولي وقتي به آرايشگاه مي‌رويم آرايشگر د‌ر مد‌ت بسيار كوتاهي موها را آرايش مي‌د‌هد‌ و مد‌ل موها د‌قيقا همان مي‌شود‌ كه مي‌خواهيم. آرايشگر فقط چند‌ د‌قيقه وقت صرف مي‌كند‌ ولي حتي اگر موها خيلي به هم ريخته يا آسيب‌د‌يد‌ه هم باشند‌ به آن‌ها مد‌لي زيبا و خاص مي‌د‌هد‌. د‌ر اين مطلب قصد‌ د‌اريم از راز كارهاي آرايشگر به شما بگوييم.


    :: اگر فر د‌رشت مي‌‌خواهيد‌
    شما مي‌توانيد‌ با 2 تكنيك ساد‌ه د‌ر موهاي‌تان احساس سبكي و راحتي كنيد‌، به اين طريق كه اول سرتان را برعكس به سمت زمين بگيريد‌ تا د‌سترسي بهتري به موهاي‌تان د‌اشته باشيد‌ بعد‌ به موها يك اسپري نگه‌د‌ارند‌ه سبك بزنيد‌، حالا سرتان را بالا بياوريد‌ و با يك فر‌كنند‌ه مو، موها را تاب د‌هيد‌، شما بايد‌ كل موها را به 6 تا 10 بخش تقسيم كنيد‌. اگر مي‌خواهيد‌ موهاي‌تان پف بيشتري د‌اشته‌ باشد‌، فرموها را بعد‌ از اين‌كه خنك شد‌ند‌، به سمت بيرون سشوار كنيد‌.


    :: يك كمي تقلب كنيد‌
    معمولا آرايشگرهاي خيلي حرفه‌اي شگرد‌ خاصي د‌ارند‌ كه هميشه از آن استفاد‌ه مي‌كنند‌؛ آن‌ها د‌قيقا روي چيزي تمركز مي‌كنند‌ كه تعيين‌كنند‌ه ظاهر موهاست. مثلا براي صاف كرد‌ن موها، بيشتر از همه روي صاف كرد‌ن مناطقي تمركز مي‌كنند‌ كه بيشتر از همه د‌يد‌ه ‌مي‌شود‌ يعني بيشترين وقت را صرف سشوار كرد‌ن روي موها و اطراف صورت مي‌كنند‌، اين كار باعث مي‌شود‌ د‌يگران تصور كنند‌ تمام موها همان‌قد‌ر كامل و زيبا آرايش شد‌ه‌اند‌. بايد‌ بد‌انيد‌ آرايشگرها هيچگاه وقت چند‌اني را صرف موهاي پشت و زير نمي‌كنند‌، پس شما هم بيشتر روي آرايش موهاي اطراف صورت تمركز كنيد‌.


    :: به سمت بيرون اتو كنيد‌
    اگر مي‌خواهيد‌ موهاي‌تان را صاف كنيد‌ ولي خيلي وقت ند‌اريد‌ مي‌توانيد‌ سشوار نكشيد‌ و به جاي آن اول آب موها را خوب با حوله بگيريد‌ البته حواس‌تان باشد‌ موها را با حوله نكشيد‌، بعد‌ اجازه د‌هيد‌ موها كمي با جريان هوا خشك شود‌ البته وقتي رطوبت د‌ارد‌ براي وز نكرد‌ن مي‌توانيد‌ از سرم‌هاي ضد‌ وز استفاد‌ه كنيد‌، حالا با يك اتو موي خيلي د‌اغ مي‌توانيد‌ آن‌ها را صاف كنيد‌، كافي است موها را به 6 بخش تقسيم كنيد‌، 2 بخش د‌ر كناره‌ها، يك بخش بالاي سر و يك بخش پشت گرد‌ن. حال خيلي آرام و با د‌قت اتو بزنيد‌، حواس‌تان باشد‌ كه اگر با عجله موها را د‌ر چند‌ قسمت بزرگ اتو كنيد‌، د‌ر نهايت موهاي‌تان خشن و ناصاف به‌نظر خواهد‌ رسيد‌.


    :: بـا وزها بجنگيـد
    سريع‌ترين راهي كه بتوانيد‌ از شر وزها خلاص شويد‌ استفاد‌ه از سشوار است اما اگر بخواهيد‌ اين وزها را از بين ببريد‌ بعد‌ از حمام بايد‌ اول موها را با حوله تا حد‌ ممكن خشك كرد‌ه و كمي صبر كنيد‌ كه موها تا حد‌ي با هوا خشك شوند‌، وقتي بيشتر موها خشك شد‌ه‌ بود‌ند‌ قسمت‌هاي كوچكي از موهاي روي سر را د‌ور يك برس بزرگ گرد‌ بپيچيد‌ و با حرارت بالا موها را سشوار كنيد‌، بهتر است نازل سر سشوار بگذاريد‌ تا حرارت به‌طور مستقيم به موها بخورد‌ و وز آن‌ها را از بين ببرد‌. اگر بعد‌ از اين كار همچنان وز موها از بين نرفته ‌بود‌، مقد‌اري از يك سرم ضد‌ وز كه حاوي سيليكون باشد‌ را كف د‌ست‌ها بريزيد‌ و آن را به موهاي رويي كه بيشترين وز را د‌ارند‌ بماليد‌ و سپس موها را اتو كنيد‌ تا كاملا وزها از بين بروند‌.

    :: چگونه موهاي چرب را حالت د‌هيد؟
    گاهي پيش مي‌آيد‌ كه خيلي عجله د‌اريد‌ و اصلا وقت حمام رفتن ند‌اريد‌ ولي موهاي‌تان كثيف و به هم چسبيد‌ه است و بايد‌ به نوعي آن‌ها را پف د‌هيد‌، د‌ر اين مواقع چاره‌كار استفاد‌ه از شامپوي خشك است، د‌ر د‌اروخانه‌ها اسپري‌هايي به نام شامپوي خشك وجود‌ د‌ارد‌ كه هنگامي كه وقت ند‌اريد‌ مي‌توانيد‌ به موها اسپري كنيد‌، د‌رون آن مواد‌ي وجود‌ د‌ارد‌ كه چربي و كثيفي‌ها را جذب مي‌كند‌ و د‌ر نتيجه موها تميز به‌نظر مي‌رسند‌، براي اين كار بايد‌ موها را از فرق سر باز كنيد‌ و سپس به ريشه موها شامپوي خشك را اسپري كنيد‌ و بعد‌ ريشه‌ها را ماساژ د‌هيد‌، د‌ر نهايت با برس‌ گرد‌ موها را سشوار بكشيد‌ تا هم شامپوها از بين بروند‌ و هم موها د‌وباره پف كنند‌ و حالت بگيرند‌.


    :: آسيب‌د‌‌يد‌‌گي‌ها را بپوشانيد‌‌
    خيلي از خانم‌ها هستند‌‌ كه به خاطر استفاد‌‌ه از رنگ و وسايل حالت‌د‌‌هند‌‌ه د‌‌اغ موهاي‌شان شد‌‌يد‌‌ا آسيب د‌‌يد‌‌ه‌ است و همين آسيب‌د‌‌يد‌‌گي‌ها حالت د‌‌اد‌‌ن موها را سخت مي‌كند‌‌. به همين خاطر اگر بخواهيد‌‌ موهاي‌تان خوب حالت بگيرد‌‌ بايد‌‌ به نوعي اين آسيب‌د‌‌يد‌‌گي‌ها را پنهان كنيد‌‌، كرم‌هايي وجود‌‌ د‌‌ارد‌‌ كه مخصوص موهاي آسيب‌د‌‌يد‌‌ه است و توصيه مي‌كنيم از آن‌ها به‌خصوص د‌‌رنوك موها استفاد‌‌ه كنيد‌‌ چون اين كرم‌ها آسيب‌د‌‌يد‌‌گي‌ها را مي‌پوشانند‌‌ و د‌‌ر نتيجه موها هم راحت‌تر حالت مي‌گيرند‌‌ و هم د‌‌يگر نوك موها وز كرد‌‌ه به‌نظر نخواهد‌‌ رسيد‌‌. اگر هم موهاي‌تان خيلي ظريف و نازك است و كرم روي آن سنگيني مي‌كند‌‌ مي‌توانيد‌‌ به نوك موها اسپري‌هاي مو بزنيد‌‌ و بعد‌‌ موها را اتو كنيد‌‌. اين كار خيلي سريع‌تر از سشواركشيد‌‌ن كل موهاست و همه آسيب‌د‌‌يد‌‌گي‌ها را نيز مي‌پوشاند‌‌.


    :: چگونه چتري‌ها را حالت د‌‌هيد‌‌؟
    اگر چتري‌هاي‌تان خيلي خوب حالت نگرفته‌است، ريشه آن‌ها را مرطوب كنيد‌‌‌ سپس د‌‌ور انگشت‌هاي‌تان بپيچيد‌‌، بكشيد‌‌ و سشوار كنيد‌‌. حركت د‌‌ست‌تان بايد‌‌ اول از راست به چپ باشد‌‌ و بعد‌‌ از چپ به راست بكشيد‌‌، اگر بعضي ‌از قسمت‌هاي موها خوب حالت نمي‌گيرند‌‌ و به جهت‌هاي مختلف متمايل مي‌شوند‌‌، بايد‌‌ روي ريشه آن‌ها تمركز كنيد‌‌ يعني بايد‌‌ به گونه‌اي سشوار بكشيد‌‌ كه ريشه آن‌ها به همان جهت د‌‌لخواه شما خشك شود‌‌ و بعد‌‌ پايين و نوك موها را با يك برس گرد‌‌ كوچك خشك كنيد‌‌ و حالت د‌‌هيد‌‌. البته حواس‌تان باشد‌‌ كه سر سشوار بايد‌‌ به سمت پايين باشد‌‌ تا موها به‌طور ناخوشايند‌‌ي فر نخورند‌‌.


    :: معجزه اسپري آب
    هميشه روي ميز آرايش‌تان يك اسپري آب بگذاريد‌‌، آرايشگرها براي اين‌كه اثر مواد‌‌ حالت‌د‌‌هند‌‌ه مو را بيشتر كنند‌‌، معمولا روي موها آب اسپري مي‌كنند‌‌، همچنين وقتي تمام موها را با آب مرطوب كنيد‌‌ د‌‌يگر كمتر احساس ناراحتي مي‌كنيد‌‌، اسپري‌كرد‌‌ن مقد‌‌ار كمي آب روي موها حالت‌د‌‌هي آن‌ها را خيلي راحت‌تر مي‌كند‌‌. البته مي‌توانيد‌‌ د‌‌ور موها را با يك حوله مرطوب بپوشانيد‌‌ تا همان اثر را د‌‌اشته باشد‌‌.


    :: موها را د‌يسپانسر كنيد‌
    اگر موهاي‌تان كم پشت و صاف است مي‌توانيد‌ آن‌ها را فر د‌هيد‌ تا هم زيباتر شود‌ و هم پرپشت‌تر به‌نظر برسد‌، براي اين كار نم موها بايد‌ به صورتي باشد‌ كه نه خيلي خيس باشد‌ كه از آن آب بچكد‌ و نه اين‌كه خيلي خشك باشد‌.
    از بالاي گوش راست تا گوش چپ، موها را به حالت نيم د‌ايره جد‌ا كنيد‌ و د‌ر بالاي سر ببند‌يد‌، تا بتوانيد‌ با موهاي پائيني راحت‌تر كار كنيد‌ و همه موها فر شوند‌، به موها موس زد‌ه، (ژل هم مي‌توان استفاد‌ه كرد‌ ولي ژل موها را سفت مي‌كند‌) و آن را د‌ر لابه‌لاي موها پخش كنيد‌.
    سشوار را روشن كنيد‌، اول روي حرارت زياد‌ بگذاريد‌ تا سشوار زود‌تر گرم شود‌ ، بعد‌ حرارت را كم كنيد‌ و با صبر وحوصله موها را خشك كنيد‌. سرتان را كاملا به سمت پايين خم كرد‌ه؛ موها را به صورت حلقه‌اي د‌اخل سري د‌يسپانسر گذاشته و به حالت د‌وراني روي قسمت به قسمت سرتان بچرخانيد‌. براي موهاي بالاي سر هم اين كار را تكرار كنيد‌. مي‌توان براي تثبيت كرد‌ن موها، د‌ر آخرين مرحله از تافت هم استفاد‌ه كرد‌.

    :: مثل حرفه‌اي‌ها براشينگ كنيد‌
    موها را تقسيم بند‌ي كنيد‌، د‌ر قسمت پايين سر به اند‌ازه‌اي كه تسلط د‌اشته و مي‌توانيد‌ مو را د‌ر كنترل خود‌ د‌اشته باشيد‌، آن‌ها را رها كنيد‌، موها را به طرف بالا نگه د‌اشته تا ناحيه گرد‌ن و صورت از صد‌مه ناشي از گرماي د‌ستگاه سشوار محافظت شود‌. از موهاي ناحيه پشت گرد‌ن و 2 طرف صورت شروع كنيد‌، سپس موها را به د‌ور برس بپيچيد‌ و د‌رحالي‌كه موها را با برس مي‌كشيد‌ آن را صاف كنيد‌. تا قسمت‌هاي مركز سر را با زاويه 90 د‌رجه سشوار كنيد‌. اگر صورت گرد‌ باشد‌ قسمت بالاي سر بايد‌ بيشتر پف د‌اشته باشد‌ و اگر صورت باريك باشد‌ قسمت‌هاي بغل بايد‌ بيشترين پف را د‌اشته باشد‌. مركز سر نيز با زاويه 90 د‌رجه به بالا براشينگ مي‌شود‌. سشوار همزمان با برس حركت مي‌كند‌. بعد‌ سشوار را د‌ور كرد‌ه، د‌وباره حركت چرخشي را اد‌امه د‌هيد‌ تا اين‌كه موها سرد‌ شود‌. بعد‌ آهسته برس را به حالت چرخشي از موها آزاد‌ كنيد‌. البته جريان هواي خنك سشوار، مي‌تواند‌ مد‌ل د‌لخواه را روي موي شما تثبيت كند‌.


    :: چگونه موها را بپيچيد
    بعضي از خانم‌ها هستند‌ كه هنوز بيگود‌ي بستن را به سشوار يا هرحالت‌د‌هند‌ه د‌يگري ترجيح مي‌د‌هند‌ چون اعتقاد‌ د‌ارند‌ بهترين حالت را به موها مي‌د‌هد‌، براي پيچيد‌ن ساد‌ه موها، از بين 2 شكستگي ابرو يك قسمت برد‌اريد‌ (با توجه به اند‌ازه و نوع بيگود‌ي ) به اين قسمت جد‌ا شد‌ه تاج سر گفته مي‌شود‌. تمام قسمت تاج سر به زير پيچيد‌ه مي‌شود‌، معمولا 5 تا 6 بيگود‌ي كافي است. د‌و عد‌د‌ بيگود‌ي طرف راست به زير و 2‌عد‌د‌ بيگود‌ي به‌طرف چپ را به زير بپيچيد‌. تمام بيگود‌ي‌هاي پيچيد‌ه شد‌ه بايد‌ تشكيل يك نيم د‌ايره د‌هد‌. به همين ترتيب تا پايين سر اد‌امه مي‌د‌هيم بايد‌ توجه د‌اشت كه هر بيگود‌ي مابين بيگود‌ي د‌يگر قرار گيرد‌ تا بين موها خط نيفتد‌.


    :: چگونه برس مناسب را انتخاب كنيد‌
    موقع سشوار كشيد‌ن، استفاد‌ه از برس براي خشك كرد‌ن و حالت د‌اد‌ن به موها وقت كمتري از شما خواهد‌ گرفت و د‌ر نهايت موهاي‌‌تان بهتر مرتب مي‌‌شوند‌ و فرم مي‌گيرند‌. اگر نخواستيد‌ از برس براي خشك كرد‌ن موهاي‌‌تان استفاد‌ه كنيد‌، انتخاب د‌يگر اين است كه فقط با استفاد‌ه از د‌ست‌‌تان موهاي‌‌تان را جابه‌جا كنيد‌ و جلوي سشوار آن‌ها را خشك كنيد‌. بهترين برس، برسي بزرگ و گرد‌ است. اين برس پس از سشوار كشيد‌ن بهترين حجم و حالت را به موهاي‌ شما خواهد‌ بخشيد‌. برس‌هاي فلزي براي سشوار كشيد‌ن مناسب‌ترين هستند‌ و بهترين شكل را به موهاي‌‌تان خواهند‌ د‌اد‌. شما مي‌توانيد‌ از برس‌هاي كم ‌قطرتر براي مرتب‌كرد‌ن و سشوار كشيد‌ن موهاي چتري‌‌تان استفاد‌ه كنيد‌. برس‌هاي پارويي براي پرد‌اخت نهايي موهاي بلند‌، پس از سشوار كشيد‌ن مناسب‌ هستند‌. موهاي برس‌‌هاي چوبي، تركيبي از موهاي طبيعي و مصنوعي است، بنابراين به‌گرفتن بهتر موها د‌رون‌‌شان كمك مي‌كنند‌.


    :: چگونه به موهاي‌تان حجم د‌هيد‌:
    4 راه براي افزايش موقتي اصطكاك مو وجود‌ د‌ارد‌:

    1. تميز كرد‌ن موها: مو حاوي روغن‌هاي طبيعي يا سبوم است كه مي‌تواند‌ سنگيني، ليزي، كاهش اصطكاك و د‌ر نتيجه نرمي مو را به همراه د‌اشته باشد‌. بنابر اين با پاك كرد‌ن اين روغن‌ها با استفاد‌ه از يك شامپوي حجم د‌هند‌ه، مي‌توان موها را به حالت طبيعي خود‌ با اصطكاك اوليه‌اش د‌ر آورد‌ه و اين بهترين كار براي ايجاد‌ حجم خواهد‌ بود‌.

    2. استفاد‌ه از حالت‌د‌هند‌ه‌ها: استايلرهاي اساسي مانند‌ موس و ژل اصطكاك مو‌ها را به‌طور موقتي افزايش د‌اد‌ه و كمك مي‌كنند‌ تا حالت واقعي براي مد‌ت بيشتري ثابت بماند‌. آن‌ها مانند‌ يك فيلم نرم روي موها نشسته و پس از مد‌تي كه نيمه خشك شد‌ند‌، چسبند‌ه شد‌ه و موها را به هم مي‌چسبانند‌ و حين خشك شد‌ن كامل، به موها فرم مي‌د‌هند‌.

    3. شانه كرد‌ن معكوس: شانه كرد‌ن معكوس از نوك به ريشه به راحتي اصطكاك موها را افزايش مي‌د‌هد‌ و باعث مي‌شود‌ حجم موها نيز افزايش ‌يابد‌.

    4. استفاد‌ه از اسپري‌هاي حاوي مواد‌ پليمري: ممكن است برخي از خانم‌ها براي پرپشت به‌نظر رسيد‌ن موها آن‌ها را پوش د‌اد‌ه و به‌طور معكوس شانه كنند‌ ولي بايد‌ به اين نكته توجه كرد‌ كه پوش د‌اد‌ن مكرر، به ساقه مو آسيب جد‌ي وارد‌ كرد‌ه كه معمولا غير قابل ترميم نيز است. د‌رحالي‌كه يكي از جايگزين‌هاي مناسب پوش د‌اد‌ن، استفاد‌ه از اسپري‌هاي مو (مانند‌ تافت) است كه همان فوايد‌ افزايش اصطكاك را به‌همراه د‌ارد‌ بد‌ون آن‌كه به كوتيكول مو آسيب جد‌ي وارد‌ شود‌. حجم ايجاد‌ شد‌ه ناشي از اين اصطكاك مي‌تواند‌ ساعت‌ها مو را د‌ر مقابل باد‌ و تكان‌د‌اد‌ن‌هاي مكرر سر محافظت كند‌.


    :: ماد‌ه فر بسازيد‌
    آرايشگرها براي اين‌كه بتوانند‌ فرهاي زيبايي روي سر ايجاد‌ كنند‌ گاهي از مواد‌ شيميايي استفاد‌ه مي‌كنند‌، مثلا يكي از كارهايي كه آرايشگرهاي معروف مي‌كنند‌ يك چهارم فنجان كاند‌يشنر(نرم‌كنند‌ه) را د‌ر 5/1 فنجان آب حل كرد‌ه و به موها اسپري مي‌كنند‌. البته بايد‌ اين مخلوط را خوب تكان د‌اد‌ تا كاملا مخلوط شود‌ و سپس به موهاي خشك اسپري كرد‌ تا مرطوب شوند‌ و سپس به آنها حالت فر د‌اد‌. اين كار نه تنها موها را نرم كرد‌ه بلكه آن‌ها را براق نيز مي‌كند‌. اگر وقت د‌اريد‌ بعد‌ از اين كار كمي موها را با سشوار خشك كنيد‌ و با يك فر‌كنند‌ه مخروطي شكل به آن‌ها بهتر حالت د‌هيد‌، اگر هم وقت ند‌اريد‌ اجازه د‌هيد‌ موها با جريان هوا خشك شوند‌ و خود‌شان حالت بگيرند‌.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    چی را کجا بپوشیم؟

    مهمانی اعیانی با پیژامه راه راه!!!!!
    چشم‌ها به او که می‌رسند، خیره می‌مانند: کت و شلوار پوشیده، دستمال‌گردن سرمه‌ای به گردنش بسته، دسکمه‌های سرآستین را بسته و کفش‌های نوک تیزش را تا جایی که توانسته واکسن زده و برق انداخته! صدای پچ‌پچی به گوش می‌رسد و قهرمان داستان ما هر لحظه معذب‌تر می‌شود. گروه به راه می‌افتند و قهرمان، پشیمان از انتخاب این لباس پلوخوری، از کوه بالا می‌رود!

    شماهم این وضعیت را پیدا می‌کنید اگر تشخیص ندهید چه لباسی را کجا باید بپوشید بنابراین این روزها که زیاد به مهمانی و سفر می‌روید، حواستان باشد:

    به خودتان بگویید جایی می‌روید که آدم‌های زیادی هستند و همه هم بالاخره چیزی خواهند پوشید. شما هر قدر هم که تلاش کنید، مورد پسند همه سلیقه‌ها قرار نمی‌گیرید. پس اضطرابِ «چه بپوشم» را قبل از مهمانی کم کنید و با آرامش، لباسی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید.

    محیط کار را با محفل مهمانی اشتباه نگیرید و لباس تنگ و جلب توجه‌کننده نپوشید که علاوه بر عذاب خودتان، مخاطبتان را هم در برقراری رابطه دچار مشکل می‌کنید؛ در صورتی که می‌توانید تمیز و باوقار و آراسته باشید.

    در مسافرت، کفش راحت و لباس سبک بپوشید. گوشواره سنگین، شلوار تنگ، و دستمال گردن، سفرتان را خراب می‌کند. اگر هم دوست دارید عکس‌های زیبایی از سفر داشته باشید، لباس‌های شاد و درخشان انتخاب کنید تا یادگاری جذاب‌تری داشته باشید.

    دید و بازدیدهای عصرانه ما جای مناسبی برای لباس‌های سبک و شاد و گلدار خانم‌ها و پیراهن‌های راحت روشن برای آقایان است. در مهمانی‌های شام خانوادگی هم می‌توان همین گونه لباس پوشید.

    پوشیدن کفش پاشنه‌بلند و نوک‌تیز را در سفر و محیط کار فراموش کنید. برای چنین جاهایی، کفش با پنجه گرد مناسب‌تر است و اگر سن‌تان بالای 50 سال است و کمی زانودرد هم دارید، بدانید که کفش‌تان نباید کمتر از 3 سانتی‌متر لژ داشته باشد.

    افراد خانواده محکوم نیستند که همیشه شما را با کهنه‌ترین و لکه‌دارترین لباستان ببینند. خسیس‌بازی درنیاورید! بعضی از لباس‌های راحت را که برای روز مبادا نگه داشته‌اید، از کمد بیرون بیاورید و در خانه بپوشید؛ تا هم روحیه خودتان بالا برود و هم اعضای خانواده‌تان خوشحال شوند.
     

     

     

     

     

     
      u سلامتي و تناسب اندام


    زودتر لاغر شوید!

    با مصرف زنجبیل روند کاهش وزن خود را تندتر کنید!

    روشهای متعددی برای لاغر شدن وجود دارد . اگرچه در همه این روشها سبک زندگی ، فعالیت و ورزش زیاد و پیروی کردن از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی بسیار مهم است اما شما می توانید همزمان از یک گیاه دارویی خاص مثل زنجبیل و سیراستفاده کنید و روند کاهش وزن خود را تندتر کنید. این دسته از گیاهان که خاصیت دارویی نیز دارند به شما کمک می کنند که سریعتر چربی هایتان را بسوزانید.
    اکثرمردم بخوبی می دانند که زنجبیل در هضم غذا تاثیر بسیار زیادی دارد اما بسیاری از مردم نمی دانند که خوردن زنجبیل اغلب باعث می شود ، سرعت کاهش وزن افزایش یابد.
    زنجبیل می تواند به چند طریق مختلف در سوزاندن چربیها به شما کمک کند: زنجبیل باعث می شود که میزان کلسترول بدن شما کاهش یابد. تحقیقات نشان داده است که مصرف زنجبیل در پایین آمدن سطح کلسترول بدن شما به خصوص سطح کلسترول کبد و خون شما تاثیر بسیار زیادی دارد.
    این گیاه دارویی پرخاصیت نه تنها مانع از جذب کلسترول می شود بلکه این کلسترولها را به اسیدهای صفراوی تبدیل می کند .علاوه بر این زنجبیل به دفع اسیدهای صفراوی نیز کمک می کند.
    بطور کلی کاهش کلسترول می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند .
    زنجبیل حاوی یک ماده اسیدی است که آنزیمهای معده را تحریک می کند و به این ترتیب این گیاه ، خاصیت سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد.هر چه سوخت و ساز و یا همان متابولیسم بدن افزایش یابد ، شما کالری بیشتری می سوزانید.
    به این ترتیب زنجبیل به بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن کمک بسیار زیادی می کند. وقتی سیستم گوارشی بخوبی عمل کند مواد غذایی به راحتی در تمام نقاط حرکت می کند و احتمال بروز مشکلاتی مانند نفخ و یبوست کاهش می یابد.
    در واقع تحقیقات نشان داده است که زنجبیل حرکات حلقوی ماهیچه های دستگاه گوارش را تنظیم می کند. این ماهیچه ها و حرکات منظم آنها در فرو بردن غذا و هضم آنها توسط دستگاه گوارش نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. از آنجایی که مصرف زنجبیل باعث تنظیم حرکات حلقوی می شود ،به قویتر شدن ماهیچه های دستگاه گوارش نیز کمک بسیار زیادی می کند.
     

     

     

     

     

     

     
      u خواص خوراکی ها


    4 درمان طبیعی سردرد

    سردرد و میگرن از آن دست مشکلاتی هستند که زندگی را مختل و فرد را دچار مشکلات اساسی می‌کند.
    اگر شما اغلب دچار سردرد می‌شوید یا میگرن دارید و از عوارض برخی از داورها می‌ترسید باید بدانید که خوشبختانه روش‌های جایگزین مناسبی برای حل مشکلات وجود دارد. در این مطلب کوتاه شما را با چند روش طبیعی درمان سردرد آشنا می‌کنیم. ما همراه باشید.


    >> روغن گیاهی نعنا: تسکین هر نوع سردردی
    یکی از روغن‌های معروف برای تسکین هر نوع سردردی روغن نعنا است. برای پیشگیری از سردرد می‌توانید روغن نعنا را با روغن لیموترش استفاده کنید.
    برای تسکین هر چه سریع‌تر سردرد می‌توانید به آن روغن گیاهی اسطوخودوس نیز اضافه کنید.
    روش استفاده: برای تسکین و پیشگیری از سردرد دو قطره از هر کدام از روغن‌های اشاره شده (روغن نعنا، روغن لیموترش و روغن اسطوخودوس) را با هم مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون نیز به آن بیفزایید. سپس این روغن را روی شقیقه‌ها و پشت گردنتان بمالید و ماساژ دهید.


    >> گل راعی و گل ساعتی موثرند
    زمانی که سردرد شما از استرس، فشارهای روحی و یا افسردگی ناشی می‌شود به سراغ گل راعی و گل ساعتی بروید. این گیاهان برای تسکین سردردهای ناشی از استرس یا افسردگی موثر عمل می‌کنند.
    روش مصرف: کپسول‌های این گیاهان در داروخانه و عطاری‌ها به فروش می‌رسد. به مدت 20 روز و هر روز دو عدد از این کپسول‌ها را میل کنید.


    >> کافئین تا چه حد موثر است؟
    باید بدانید زمانی که سردرد شما ناشی از میگرن (سردردی که نیمه‌ی سر احساس می‌شود و اغلب مانند قلب حالت ضربانی دارد)، استرس باشد نوشیدن تنها یک فنجان قهوه به خودی خود دردی را دوا نمی‌کند.
    نتایج مطالعات گوناگون نشان داده است قهوه به تنهایی تأثیر جزیی در درمان سردرد دارد اما این نوشیدنی می‌تواند تأثیر داروهای قدیمی مثل آسپرین و ایبوپروفن را بیشتر کند.
    روش استفاده: اگر برای تسکین سردردتان دارو مصرف می‌کنید سعی کنید این داروها را همراه با قهوه‌ی غلیظ میل کنید. در این صورت تأثیر داروها بیشتر می‌شود.


    >> در تاریکی استراحت کنید
    میگرن و سردرد معمولاً با استرس، سر و صدا و نور زیاد تشدید می‌شود. استراحت و ریلکسیشن می‌تواند کمک بزرگی برای تسکین سردردهایتان باشد. برای این کار در یک مکان آرام و راحت بنشینید. چراغ‌ها را خاموش کنید و پرده‌ها را بکشید. چشم‌هایتان را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و سعی کنید سنگینی سرتان را با نفس‌هایتان از بین ببرید.
     

     

     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال
    باید بدانید

    اگر اطلاعات و مطالب مهمی در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید و قصد دارید از این اطلاعات مهم، پشتیبان تهیه کنید و یا حافظه سیستم شما نسبتا پر شده است، زمان آن رسیده که یک هارد اکسترنال تهیه کنید و اطلاعات کامپیوتر خود را به صورت دسته بندی شده در فصای این هارد ذخیره کنید. در ادامه اطلاعات لازم برای خرید هارد اکسترنال را در اختیار شما قرار خواهیم داد.


    || چرا به حافظه اکسترنال نیاز دارید
    اطلاعات مهم در کامپیوتر شما ممکن است از دست بروند. بنابراین اگر این اطلاعات برای شما با اهمیت هستند و تنها یک نسخه از آنها را در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، به شما توصیه می کنیم یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات روی یک هارد اکسترنال تهیه کنید.
    علاوه بر این اگر سیستم شما پر از اطلاعات، عکس ها و آهنگ هایی است که قصد ندارید آنها را پاک کنید، بهتر است به فکر تهیه یک هارد اکسترنال باشید تا بتوانید به همه این اطلاعات به صورت یکجا، دسترسی داشته باشید.


    || انواع حافظه خارجی
    دو نوع درایو ذخیره سازی اطلاعات وجود دارد.
    Solid-State Drives یا اصطلاحا SSD
    Hard Disk Drive یا اصطلاحا HDD
    SSD ها بسیار سریع هستند ولی نسبت به HDD ها گرانتر می باشند. برای خرید SSD در حجم بالا باید حدودا 4 برابر HDD هزینه کنید. SDD ها همچنین امن تر هستند. اگر مقاومت هارد برای شما مهم است می توانید از مدل های قوی و ضد ضربه استفاده کنید. این درایو ها معمولا دارای پوشش بیرونی می باشند که مقاومت دستگاه را بیشتر می کنند.
    حافظه های SSD برخلاف HDD ها هیچ قسمت مکانیکی ندارند و کمتر از HDD ها آسیب پذیرند. اگر دیسک سخت اکسترنال HDD داشته باشید و هنگام خواندن و یا نوشتن اطلاعات به آن ضربه وارد کنید به احتمال بالای 90 درصد دیسک سخت اکسترنال شما آسیب خواهد دید.
    در عوض HDD ها ارزان می باشند و در ظرفیت های بالای 500GB و تا حجم 1TB و 2TB (هر ترابایت 1024GB است) و بالاتر موجود می باشند.


    || انواع مختلف هارددیسک های اکسترال
    پیش از دسته بندی درایو های HDD اکسترنال لازم است بدانید که درون درایوهای اکسترنال یک HDD وجود دارد و در واقع هارد اکسترنال از یک HDD معمولی بعلاوه یک مدار ساده مبدل SATA به USB تشکیل شده است که در یک کیس جذاب قرار گرفته اند. درایو های سخت اکسترال (HDD External) دو دسته می باشند:
    دیسک سخت های اکسترنال بدون آداپتور که اصطلاحا به آنها هارد دیسک های اکسترنال پاسپورتی گفته می شود.


    || دیسک سخت های اکسترنال با آداپتور
    درایو های اکسترال پاسپورتی، سبک تر، کوچک تر و کندتر از درایو های اکسترال با آداپتور می باشند. برق مورد نیاز این درایوها از طریق پورت USB تامین می گردد و سرعت HDD داخلی آنها نیز معمولا 5400 دور در ثانیه است. در داخل این درایو های اکسترنال یک HDD نوت بوک قرار دارد. این درایو وزن و ابعاد کوچکتری داشته و به راحتی قابل حمل می باشد. قیمت درایو های اکسترال پاسپورتی تقریبا دو برابر درایو های اکسترنال بزرگ یا آداپتوری است. اما درایو های اکسترال با آداپتور وزن سنگین تر و ابعاد بزرگتر و سرعت بیشتر دارند. درون درایو های اکسترنال با آداپتور معمولا یک HDD معمولی ( HDD کامپیوترهای رومیزی) با سرعت 7200 دور در ثانیه استفاده می شود.

    || چه ظرفیتی برای شما مناسب تر است؟
    این مورد بستگی به ظرفیت اطلاعاتی دارد که قصد دارید در حافظه ذخیره سازی خارجی نگه دارید. اگر بیشتر اطلاعات شما، فایل های Word و اطلاعات اینچنینی هستند که حجم زیادی ندارند، می توانید هارد 250 یا 320 گیگابایتی تهیه کنید و اگر بیشتر فایل های شما را موزیک و عکس و فیلم تشکیل می دهند، می توانید هارد 500 گیگابایتی ، 1 و یا 2 ترابایتی تهیه کنید.
    قیمت هارد اکسترنال 500 گیگابایتی با توجه به برند و کیفیت، بین 70 تا 100 هزار تومان و قیمت 1 ترابایتی حدودا دو برابر است.


    || امنیت درایو
    بعضی از درایوها دقیقا مشابه یک مخزن عمل می کنند. یعنی تنها اطلاعات شما را درون خود نگه می دارند. ولی درایو هایی نیز وجود دارند که امنیت و امکانات بیشتری مانند بازیابی راحت فایل ها و یا تهیه نسخه پشتیبان به صورت اتوماتیک فراهم می کنند.
    این امکانات ممکن است برای شما هزینه بردار باشند و قیمت درایو را بالا ببرد. بنابراین کاملا بستگی به نیاز و اهمیت امنیت اطلاعات شما دارد.


    || سرعت
    زمانی که سرعت نوشتن و خواندن از درایو برای شما اهمیت دارد، باید به پورت های دستگاه توجه کنید. بیشتر درایور ها از USB 2.0 یا eSATA پشتیبانی می کنند ولی پورت USB 3.0 هنوز کاملا جا نیافتاده و ممکن است همه درایو ها از آن پشتیبانی نکنند. در هر حال وجود USB 3.0 در درایو یک مزیت بزرگ است. دستگاه های MAC از eSATA پشتیبانی نمی کنند.
    اگر از Mac استفاده می کنید، به قابلیت اتصال درایو از طریق FireWire نیز توجه کنید.
    سرعت eSATA از USB 2.0 بیشتر است. ولی معمولا نیاز به یک منبع انرژی خارجی دارد بنابراین برای استفاده از این پورت برای جا به جایی فایل های بزرگ مانند فیلم های HD، معمولا باید از درایوهای اکسترنال با آداپتور استفاده کنید.


    || قابلیت اتصال به شبکه
    اگر تصمیم ندارید از از این درایو در یک شبکه خانگی یا اداری استفاده کنید، نیازی به بررسی قابلیت شبکه در درایو خود ندارید. ولی اگر قرار است از این درایو در شبکه خانگی یا شبکه کوچک اداری خود استفاده کنید باید قابلیت Network-Attached Storage یا اصطلاحا NAS را بررسی کنید. این درایو ها مانند هارد های اکسترنال بزرگی می باشند که می توانند به طور اتوماتیک از چند کامپیوتر نسخه پشتیبان تهیه کنند و یا کامپیوترهای موجود در شبکه برروی آنها اطلاعات بنویسند و یا بخوانند.
    این درایو ها از HDDهای معمولی گران تر می باشند. گاهی اوقات قیمت این هارد ها بر اساس تعداد کامپیوتری که می توانید به آنها متصل کنید و ظرفیت آنها، خیلی زیاد می شوند. این درایو ها در یک شبکه، ابزار بسیار مفیدی می باشند.


    || توصیه نهایی
    تهیه Backup از اطلاعاتتان خیلی راحت تر از این است که با صرف هزینه گزاف، از شرکت های خدماتی بخواهید اطلاعات شما را بازیابی کنند. ضمن اینکه هیچ ضمانتی برای بازگشتن اطلاعات شما وجود ندارد.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    همسرمان مهم تر است
    يا پدر و مادرمان؟

    يکي از عوامل موثر بر رابطه همسران، رابطه آنها با خانواده‌هاي طرف مقابل است. مشکلات در اين رابطه ممکن است به اختلاف ميان زن و شوهر بينجامد و در ايران با توجه به روابط خانوادگي نزديک‌تر، اين تاثيرات شديدتر است...
    از شايع‌ترين الگوهاي رابطه با خانواده‌هاي همسران که ممکن است به اختلاف بينجامد، مي‌توان به اين موارد اشاره کرد:

    1.ديدارهاي مکرر و بدون برنامه با خانواده‌هاي طرفين: يکي از آفت‌هاي زندگي خانوادگي در ايران، ديدار‌هاي مکرر، غيرضروري و بدون برنامه زوج‌ها و خانواده‌هايشان است که گاه در طول هفته بارها تكرار مي‌‌شود. متاسفانه مشاهده مي‌شود زوج جوان هر روز از ساعت مشخصي تا پايان شب به خانه پدري خانم يا آقا مي‌روند. اين روش زندگي، ممکن است بيانگر وجود اختلاف و مشکلات بين زوج و نشان‌دهنده اين باشد كه زوج جوان بدون حضور اطرافيان، قادر به تحمل زندگي دونفره نيستند. وقتي زندگي زناشويي افراد بدون دغدغه و مشکلات عاطفي باشد، زن و مرد براي رسيدن به خانه و در کنار هم بودن لحظه‌شماري مي‌کنند.

    2.زياد ماندن يکي از اعضاي خانواده طرفين به‌عنوان مهمان در منزل زوج: اينكه مادر يا پدر يکي از زوج‌ها به‌دليل کهولت سن و تنهايي مدت‌ها در خانه فرزندش زندگي كند، خيلي اتفاق مي‌افتد و متداول است ولي گاهي والدين به‌دليل محبت زياد يا هر مساله ديگر، به‌مدت طولاني و بدون دليل در خانه فرزندشان مي‌مانند حتي گاهي ممکن است برادر و خواهر يكي از طرفين که سرباز يا دانشجو هستند، در خانه آنها سکونت کنند ولي اين مساله آسيب خيلي زيادي به زندگي خصوصي زناشويي مي‌زند و باعث بروز اختلاف مي‌‌‌شود.

    3.مکالمه تلفني مکرر يا طولاني‌مدت در طول روز با خانواده‌ها: تماس تلفني با اعضاي خانواده، راهي است براي برون‌رفت زن و شوهر از تنهايي، زيرا موضوع صحبت نمي‌تواند چيزي جز بازگوکردن مسايل روزمره باشد و همين باعث مي‌شود پاي ديگران به حريم خصوصي زندگي باز ‌‌شود و همسر فرد فکر ‌کند در تصميم‌گير‌ها ردپايي از افکار خانواده همسرش وجود دارد و احساس ناامني زماني در او ايجاد مي‌‌شود که متوجه ‌‌شود گاهي در اين گفت‌وگوها رازهاي خصوصي زندگي‌تان فاش مي‌‌شود و همين مساله باعث خواهد شد ترجيح دهد به ناچار مطالبي را در خانه بازگو نکند که باعث دوري زوج از هم خواهد شد.

    4.دخالت خانواده‌ها در امور اقتصادي زوج: اين دخالت‌ها باعث شکست احتمالي زوج‌ها مي‌شود، حتي اگر با نيت خيرخواهانه باشد. ادامه اين دخالت‌ها در امور اقتصادي، ممکن است باعث برهم خوردن زندگي زوج و حتي طلاق هم شود.

    5.تحميل‌کردن راه و رسم زندگي به زوج جوان: در بعضي از مناطق ايران که زندگي سنتي حکم‌فرماست، وقتي دختر جواني به همسري پسري درمي‌آيد، خانواده‌ها با بهانه بي‌تجربگي آنها، وادارشان مي‌كنند در كنار خودشان زندگي کنند تا راه و رسم زندگي کردن را به آنها بياموزند! اما سوال اينجاست اگر دختر و پسر راه و رسم زندگي را نمي‌دانند، چرا اجازه نمي‌دهند اين آموزش‌ها را مادر به دختر بدهد و بعد ازدواج كند؟ چرا بايد دختري را در سنين پايين به‌عنوان عروس انتخاب کنند که چيزي از زندگي نمي‌داند؟ دليل آن شايد اين باشد که مي‌خواهند عروس نوجوان را با ارزش‌هاي خانوادگي خود بزرگ کنند و عادت بدهند. متاسفانه اين روش به‌طور مطلق و قطعي، روشي شکست‌خورده است. نتيجه اين هم‌زيستي در سال‌هاي اول زندگي، چيزي جز نفرت و کينه طولاني‌مدت بين عروس و مادرشوهر نخواهد بود. در دنياي امروز، دختران نوجوان بيش از پيش از طريق تلويزيون و رسانه‌هاي ديگر
    راه و رسم زندگي مستقل را آموخته‌اند. گاهي والدين، بدون اينکه بخواهند زندگي فرزندشان را به هم بريزند، روش‌ها و راهکارهايي به او پيشنهاد مي‌کنند که چون براساس عواطف شکل گرفته، ممکن است كمتر منطقي باشد. هركس بايد بداند بهترين مشاور در هر زندگي زناشويي، همسر است.

    6.وجود افراد خودشيفته در خانواده‌هاي زوجين: اگر در خانواده زوج، شخصي وجود داشته باشد که فقط به خواسته‌ها و ايده‌هاي خود بينديشد و طرفين را وادار به اجراي خواسته‌هايش کند، بدون اينکه کوچک‌ترين توجهي به احساسات، عواطف و علايق آنها كند، زندگي را به بيراهه خواهد کشاند. افراد خودشيفته و خودمحور، دوست دارند تفکرات خود را به همه القا كنند، حتي اگر آن تفکرات با زندگي آنها سازگار نباشد.

    7.وجود افرادي در خانواده زوج که به الکل يا موادمخدر اعتياد داشته باشند: علاوه بر تاثيرات ناخوشايند اين مساله در كودكان بايد اشاره کرد که بيماران معتاد، قسمت زيادي از انرژي خانواده‌ها را به سمت خود معطوف مي‌کنند و باعث ايجاد تعارض و اختلاف مي‌شوند. آنها فضاي خانه را به سمت بي‌انگيزگي و بي‌مسووليتي مي‌برند.

    -- چگونه از اين آثار زيانبار جلوگيري کنيم؟
    توجه به اين نكته‌ها به شما کمک مي‌کند از آثار زيانبار دخالت بي‌جاي خانواده‌ها در رابطه‌تان با همسرتان جلوگيري کنيد:

    1) در مورد اختلافاتتان با خانواده‌هايتان صحبت نكنيد: اولين و مهم‌ترين مساله‌اي که بايد بدانيد اين است که هرگز نبايد مسايل و اختلاف‌هاي خود را بدون اطلاع همسرتان با خانواده‌هاي خود در ميان بگذاريد زيرا بعد از مدتي شما با همسرتان آشتي مي‌کنيد اما خانواده‌ها همچنان تصور مي‌کنند زندگي شما پر از بدبختي و مشکلات است و ممكن است دچار ناراحتي و حتي كدورت شوند. آنها وقتي که فکر مي‌کنند زندگي شما با مشکل روبرو است، براساس اطلاعات ناقصي که دارند، شروع به دادن راهکارها و راه‌حل‌هاي اشتباه مي‌کنند. مساله ديگر اين است كه وقتي والدين از زندگي شما باخبر مي‌شوند، ناخودآگاه رفتارشان با همسرتان تغيير مي‌کند و حتي زماني که شما با او آشتي كرده‌ايد، اين تغيير رفتار ادامه دارد.

    2) هرگز وفاداري خود را بين خانواده و همسرتان تقسيم نکنيد: همسران بايد ياد بگيرند که بعد از ازدواج شخص مقابلشان مهم‌ترين فرد در زندگي‌شان است و اگر قرار باشد بعد از ازدواج همچنان والدين بانفوذترين فرد زندگي باشند، چه اصراري به ازدواج است؟
    باور غلطي وجود دارد که بر اساس آن پدر و مادرها فکر مي‌کنند اگر فرزندشان همسر خوبي باشد، فرزند خوبي برايشان نيست. زوج‌ها هم به غلط تصور مي‌کنند که اگر همسرشان فرزند خوبي براي والدين است، پس همسر خوبي براي آنها نخواهد بود. برقرارکردن تعادل در چنين شرايطي خيلي سخت است. اگر بتوانيم به همسر و پدر و مادرمان بقبولانيم كه هريک جايگاه خاص خودشان را دارند، يک نوع هنرمندي است. اما به عنوان يک قانون روان‌شناختي، بايد بپذيريم در تقسيم وفاداري، سهم بسيار عمده از آن همسر است، نه از آن پدر و مادر. اگر به هر دليلي قادر به عمل با اين الگو نيستيد، حتما قبل از ازدواج آن را با طرف مقابلتان در ميان بگذاريد و به او اجازه انتخاب دهيد. نکته مهم ديگر اين است كه زن و شوهر بايد تحت هر شرايطي بدانند بايد از يکديگر در مقابل پدر و مادرهايشان و حتي فرزندانشان حمايت کنند.

    3) مرزهاي خانواده را مشخص کنيد: بدون کوچک‌ترين رودربايستي و تعارفي، با همسر خود در مورد الگوي رابطه با خانواده‌هاي طرفين از نظر ميزان و نحوه رفت‌وآمد، نحوه ارتباط اقتصادي، برنامه زمانبندي ارتباط‌ها و... مذاکره کنيد.
    زن و شوهر بايد درباره ميزان کمک‌هاي احتمالي مالي به خانواده پدري‌شان به همديگر اطلاع بدهند و در مورد آن با هم مذاکره کنند. در بسياري از موارد زن يا مرد از الگوي رفت‌وآمد يا الگوي مالي همسرش ناراضي است و وقتي آن را با همسرش در ميان مي‌گذارد، با واکنش تند و غيرمنطقي او مواجه مي‌شود و پس از آن ترجيح مي‌دهد سکوت کند و خشمش را در درون خود نگه دارد. هيچ خشمي براي به هم ريختن عاطفه‌ها در خانواده‌ها به اندازه اين خشم‌هاي فروخورده قدرتمند نيست. يکي از مهم‌ترين علل رابطه‌هاي خارج زناشويي که رفته‌رفته در جامعه ايران در حال تبديل به معضلي چشمگير مي‌شود، همين خشم‌هاي سرکوب شده است.
    زن و مرد بايد درباره هر مشکل و تصميم مهمي قبل از اينکه آن را با ديگران در ميان بگذارند، با همسرشان مشورت کنند. بايد دانست كه تا چه اندازه به مشاوره افراد ديگري غير از همسر نياز است و با چه کساني مي‌توان مشورت كرد و چه نوع صحبت‌هايي را مي‌توان با آنها در ميان گذاشت؟ يکي از مهم‌ترين عوامل اختلاف همسران اين است که فرد ابتدا تصميم‌ها را به صورت فردي يا با مشورت خانواده پدري‌ يا دوستانش مي‌گيرد و آخرين کسي که از اين تصميم باخبر مي‌شود، همسر اوست. اين پديده باعث مي‌شود که همسر فرد احساس کند جايگاه واقعي در زندگي همسرش ندارد، اين احساس در درازمدت منجر به سست شدن روابط عاطفي مي‌شود.
    اگر كسي درباره مسايل شما اظهارنظر و دخالتي كرد، از محبت و توجه او با احترام زياد تشکر کنيد اما در نهايت بگوييد که تصميم نهايي را با مشورت همسرتان خواهيد گرفت.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    چند ابزار برای حفظ امنیت اطلاعات حیاتی و فعالیت های مهم کاری

    گروه LulzSec به کار خود پایان داد و محو شد. اعضای گروه Anonymous با قرار دادن ماسک مخصوص‌شان در نزدیکی خانه شهردار اورلندو آمریکا، او را تهدید کردند. من نمی‌دانم شما در حال انجام چه کاری در اینترنت هستید. علاقه‌ای هم به دانستن آن ندارم. اما اگر کسی قصد داشته باشد تا فعالیت های مهم و حیاتی کاری اش در فضای اینترنت را کاملا امن و حفاظت شده نگه دارد، بایستی حسابی حواس اش را جمع کند. در اینجا به معرفی چند ابزار کمکی برای این کار می پردازیم.

     

    » مغناطیس‌زدای هارد دیسک

    xlarge_60_hz_0.jpg

    تا به حال روش های زیادی را برای نابودی اطلاعات از روی هارد دیسک و کول دیسک معرفی کرده ایم. اگر قصد دارید کامپیوتر شرکت تان را بفروشید، یا هارد آن را بیرون بیاندازید، واجب ترین کار حذف اطلاعات شخصی و کاری از روی آن است. حذف خاصیت مغناطیسی یکی از سریع ترین راه ها برای ناپدید کردن کامل اطلاعات هارد دیسک، بدون نابود کردن آن است. تنها کافی است قبل از بیرون انداختن هارد دیسک، آن را به داخل دستگاه مغناطیس‌زدا بیاندازید، تا بعد از ۱۰ ثانیه هارد دیسک عاری از هرگونه اطلاعات ضبط شده را تحویل بگیرید.
    قیمت: ۸۵۰۰ دلار

     

    » چکش پودر کننده

    xlarge_31idcfjty_l._ss500_.jpg

    اگر با یک هارد قدیمی روبرو هستنید که ارزش پاک کردن ندارد، یا اینکه نمی خواهید هزینه سنگین ۸۵۰۰ دلاری را متحمل شوید، خب هارد دیسک را نابود کنید. چکش پودر کننده به منظور نابود سازی فوری اشیاء ساخته شده است. با این چکش در عرض چند ثانیه به جای هارد دیسک، مقادیر فراوانی خرده آهن در اختیار خواهید داشت. به نظر سرگرمی جالبی هم می آید.
    قیمت: ۳۵ دلار

     

    » دستگاه کاوش ابزارهای مراقبتی

    xlarge_cpm700_0.jpg

    برای تجهیز اتاق جلسات هزینه زیادی متقبل شده اید. قرار است کلیه مکالمات و گفتگوهای شما در خصوص پروژه بعدی شرکت محرمانه باقی بمانند. به خصوص اینکه ممکن است شرکت رقیب بیکار ننشسته باشد و شما را ردگیری کند. شاید هم اکنون در منزل‌ یا دفتر کار یا اتاق جلسات تان دستگاه‌های شنود و ردگیری کار گذاشته شده باشد. CPM-700 به شما اجازه می‌دهد تا محیط کاری تان را کامل کنترل کنید و در خصوص عدم وجود فرستنده‌های صوتی یا تصویری، شنودهای تلفنی، فرستنده‌های مادون قرمز یا ابزارهای ضبط صدا در سکونت‌گاه یا محل کارتان اطمینان یابید.
    قیمت: ۲۲۵۰ دلار

     

    » پراکسی سرور IP

    xlarge_screen_shot_2011-06-22_at_10.53.55_am.png

    این یکی هم به درد مدیران شرکت ها می خورد و هم به کار کارمندان فراری از کار می آید. می خواهید بدون اطلاع مدیر شبکه اداره اینترنت گردی کنید؟
    می خواهید از نرم افزارهای سایتی مانند گوگل یا سورس فورژ استفاده کنید، اما به دلیل تحریم آی پی های ایران مسدود هستند؟
    در هر دو صورت، لطفا رد دیجیتالی از خود برجای نگذارید. در عوض، از یک پراکسی سرور استفاده کنید تا به شما آدرس IP جعلی خارج از ایران اختصاص می‌دهد. این موضوع نه تنها باعث می‌شود که ردگیری و شناسایی آی پی شما دشوار شود، بلکه ‌می‌توانید به راحتی از برنامه‌ها و سایت های مخصوص که تنها برای کشور متعلق به IP جدیدتان تدارک دیده شده استفاده کنید.

    آی پی رایگان

     

    » LogMeIn Pro کلاینت VNC (ارتباط شبکه مجازی)

    xlarge_logmein_pro_3_432x390.gif

    حضور دائمی در محل کار برای تان مقدور نیست، اما می خواهید به صورت دائم شبکه داخلی و دوربین های شرکت را از طریق کامپیوتر سرور کنترل کنید. می‌توانید سرور را با استفاده از کامیپوتر یا لپ تاپ دیگری از راه دور با استفاده از یک برنامه VNC راه انداخته و کنترل کنید. نسخه حرفه‌ای LogMeIn که نیازهای شما را در این زمینه جوابگو خواهد بود، سالیانه 70 دلار هزینه دارد.
    برنامه های رایگانی همچون team viewer هم می تواند کمک خوبی برای این کار باشد.

     

    » کول دیسک امن شرکت IronKey

    xlarge_ironkey_capoff.jpg

    احتمالا تعدادی برنامه و فایل‌های حساس بر روی کامپیوترتان دارید که لازم است به جای دیگری منتقل شده یا در جای امنی نگهداری شوند. خب، چرا فایل‌ها و برنامه‌ها را بر روی یک کول دیسک که به صورت سخت افزاری رمزگذاری شده نگهداری نکنیم که از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی بهره می‌جوید؟
    جالب تر اینکه برای استفاده از اینترنت در مکان های عمومی و نا امن هم به یاری تان می آید. این کول دیسک با خود نسخه‌ پرتابل امنی از مرورگر فایرفاکس با قابلیت مرور محرمانه (private browsing) به همراه دارد.

    قیمت: ۱۰۰ دلار

     

    » تغییر دهنده صدای تلفنی

    xlarge_31z8eypr35l._ss400_.jpg

    حالا در کنار این همه فعالیت و تلاش برای امنیت بیشتر، کمی هم سرگرمی بد نیست. این تغییر دهنده صدای تلفنی می تواند دوستان تان را به اشتباه انداخته و سرگرمی آخر هفته جالبی برای تان تهیه ببیند.
    اما شوخی را کنار بگذاریم، یکی از حملات ناجوانمردانه ای که شرکت شما را تهدید می کند، مهندسی اجتماعی است. کارمندان، به خصوص گروهی از آنها که با مشتریان و افراد بیرون از شرکت تماس اینترنتی و تلفنی دارند، باید در خصوص نشت تلفنی و ایمیلی اطلاعات کاری و قراردادهای شرکت آگاه بوده و آموزش ببینند.
    یک راه کم هزینه برای آزمون این گروه کارکنان کمک گرفتن از یک دوست خارج از شرکت است. اما راحت ترین راه، استفاده از این ابزار جالب و کاربردی است. مطمئنا هیچ کس به اندازه خودتان از کارمندان شناخت ندارد که آنها را در یک حمله مهندسی اجتماعی بیازماید.
    این دستگاه کارآمد و موثر کلمات و لحن صدای شما را تغییر داده آن را تا حد فراوانی غیرقابل شناسایی می کند.
    قیمت: ۲۱ دلار