1177

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1177:: پنجشنبه 20 بهمن ماه 1390

www.mobin-group.com

چند نکته!

با سلام به همه شما خوانندگان عزیز روزانه

1- خوشحالم که این هفته بدقولی نکردم و شماره جدید روزانه دقیقا سر موقع منتشر شد.

2- از همه دوستانی که چه از طریق ایمیل و چه از طریق صفحه فیس بوکم، فوت پدر عزیزم را تسلیت گفته بودند بی نهایت سپاسگذارم.

3- از چند هفته پیش متاسفانه دولت آمریکا سایت محبوب مگاآپلود(Megaupload.com) را مسدود کرد و مدیر این سایت یعنی آقای  کیم اشمیتز ملقب به کیم دات کام را بازداشت نمود. این کار توهینی بود به بیش از 150 میلیون کاربر این سایت محبوب که بیش از 4 درصد ترافیک کل اینترنت را به خود اختصاص داده است. پس از این اتفاق، برخی دیگر از وب هاستینگ های اشتراک گذاری فایل از ترس چنین برخوردی از سوی دولت آمریکا، سرویسهای خود را فعلا غیرفعال کرده اند (از جمله: فایل سونیک، فایل سرو، دبیلیو آپلود و ...). که متاسفانه مشکلات زیادی را بوجود آورده، از طرفی متاسفانه اعتراضات کاربران اینترنت هم تا حالا راه به جایی نبرده و دولت آمریکا و پلیس فدرال(FBI) همچنان روی تصمیم خود پافشاری می کنه. به همین دلیل من فعلا فایلهایی که برای دانلود در مجله می ذارم را فقط روی سرور رپیدشر قرار داده ام، تا ببینیم چی میشه (لینکهای قبلی هم که همشون از کار افتاده اند). البته اگر این قانون جدید SOPA و PIPA در کنگره آمریکا تصویب بشه که دیگه واویلا هست و فاتحه اینترنت آزاد را باید خوند! (البته تا اینجا شرکتهای بزرگ کامپیوتری مثل گوگل، فیس بوک، توویتر، یاهو، ویکی پدیا، موزیلا و ... به این قانون اعتراض نموده اند).

4- بخاطر استقبال گسترده شما دوستان عزیزم از قسمت دانلود مجلات خارجی، در این شماره از روزانه  بجای یک مجله، چهار مجله (در چهار زمینه: فشن، دکوراسیون، آشپزی و علمی) را برای دانلود قرار داده ام (برو حالشو ببر!).

5- چون هفته آینده به مسافرت خواهم رفت، به همین دلیل پنج شنبه هفته آینده روزانه منتشر نخواهد شد. با این حساب شماره بعدی روزانه (1178) روز 4 اسفند (23 فوریه) منتشر می شود ... پس تا اون روز .... مواظب خودتون باشید!

باقی بقایتان
mobin_s2004

--------------------------------------------------
موخره: خداییش این شماره از روزانه از اون شمارهایی شده که حسابی به دلم نشسته .... تا نظر شما چی باشه؟
 

مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاویری دیدنی از سال نو چینی
  • تصاویر: مرتفع ترین هتل دنیا در برج خلیفه افتتاح شد
  • تصاویر متحرک جالب و دیدنی
  • مجموعه بینظیر کدهای مادر تمام رسیورهای دنیا
  • کاغذ دیواریهای زیبا برای آیفون شما
  • پیش ثبت نام سیم کارتهای رایتل در تهران آغاز شد
  • آخرین وضعیت فهرست اصلاحات در تهران؛ پیوند مردم‌سالاری و خانه کارگر
  • دانلود فیلم: Johnny English Reborn 2011
  • دانلود مستند: Planet Dinosaur 2011
  • دانلود انیمیشن: Puss in Boots 2011
  • دانلود سريال وضعیت سفید
  • آلبوم جديد و فوق العاده زيبا و شنيدني علي لهراسبي به نام تصميم
  • آهنگ بسیار زیبای «ایران من» با صدای هژیر مهر افروز
  • آهنگ بسیار زیبای Sun of Mecca (خورشید مکه) باصدای طه حسنی
  • دانلود نرم افزار استودیوی دیجیتال جهت ویرایش و تدوین فیلم ها و کلیپ های با کیفیت
  • نرم افزار موبایل دیکشنری دو زبانه انگلیسی و فارسی جاوا
  • دانلود Angry Birds Seasons v2.2.0 بازی پرندگان خشمگین فصول
  • وونن پادشاه ایران و اسب سپید
  • ماجرای ایرانی‌ای که کارمند آمریکایی را مات کرد!
  • جرا مردها نباید مشاور ازدواج باشند؟
  • دانشمندان به فناوری غیب کردن اجسام دست یافتند
  • شکاف دیجیتال: آمریکایی‌های نالان از سرعت پایین و هزینه بالای اینترنت!
  • توضیح در مورد "DC" انتهای نام شهر واشینگتن دی سی
  • وزن زمین هر روز سبک تر می شود! دلیل این کاهش وزن چیست؟
  • پنج موهبتی که دنیای اینترنت از ما گرفت!
  • جديدترين شماره از ماهنامه های Fashion Journal,Kitchen and Bath Ideas,BBC Good Food,Popular Science
  • ضبط نامحسوس و باکیفیت تصاویر پیرامونتان با یک عینک
  • دانلود کتاب شهر سنگی (اکستازی)
  • ۳۰ قانون جهانی موفقیت
  • طنز: مجلس آرام
  • سرویس بهداشتی ۴ ستاره یعنی این!
  • بدون جراحی، بدون آرایش لبهایتان را برجسته کنید!!
  • برای رفتن به سالن ورزش چگونه لباس بپوشید ؟!
  • لیست موادغذایی که موجب چربی آوردن شکم می‌شوند!
  • گیاهان ضدسرطان را بشناسید
  • یک جفت گوش دیجیتالی؛ راه هایی برای انتخاب یک هدفون مناسب
  • حرف هایی که نباید به زنی که همسر شماست بگویید!
  • درگذشت جان مك‌كارتي، پدر هوش مصنوعي
  • با نفوذترین خانواده های ایرانی در دبی چه کسانی هستند؟
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


نمایی زیبا از برج آزادی تهران

 



 

 


www.mobin-group.com

ویژه نامه سالروز ولادت پیامیر اکرم(ص)
ویژه نامه دهه فجر و 22 بهمن
تصاویری دیدنی از سال نو چینی
تصاویر: مرتفع ترین هتل دنیا در برج خلیفه افتتاح شد
سایت جدید استاد حورایی راه اندازی شد
تصاویر زیبایی از یخبندان بی سابقه در سرتاسر اروپا
تصاویر متحرک جالب و دیدنی
جالبه: در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی «آدم» باشیم!
50 شخصیت کارتونی محبوب تاریخ انیمیشن!
ندای حقیقت؛ سایتی برای روشنگری فعالیت‌های مجاهدین خلق
مجموعه بینظیر کدهای مادر تمام رسیورهای دنیا
اینفوگرافیک: ۱۰ ویژگی جدید ویندوز ۸
تصاویری از نمایش معروف Tunning در مسکو
آرشیوی جامع از اسناد هسته ای ایران
کاغذ دیواریهای زیبا برای آیفون شما
پوشش لحظه به لحظه اخبار انتخابات

 

 

www.mobin-group.com

پیش ثبت نام سیم کارتهای رایتل در تهران آغاز شد

پیش ثبت نام سیم کارت های دیتا و دائمی نسل سوم تلفن همراه از امروز در تهران آغاز شد.
اپراتور سوم تلفن همراه که در آذرماه پیش ثبت نام سیم کارتهای خود را در کرج آغاز کرده بود، این بار اعلام کرد که پیش ثبت نام سیم کارت های دیتا و دائمی نسل سوم رایتل با امکان انتخاب شماره دلخواه توسط مشتریان در شهر تهران آغاز شده است.
براساس اطلاعیه این اپراتور، شهروندان تهرانی می توانند با مراجعه به وب سایت رایتل به نشانی www.rightel.ir ، دفاتر منتخب پستی و پیشخوان دولت الکترونیک که نشانی آنها در وب سایت این اپراتور درج شده با ثبت اطلاعات خود شامل آدرس و کدپستی معتبر در شهر تهران نسبت به انجام پیش ثبت نام سیم کارت های دائمی و دیتای نسل سوم اقدام کنند.
براین اساس تکمیل ثبت نام و واگذاری سیم کارتهای رایتل به تدریج و همزمان با افتتاح رسمی پروژه نسل سوم موبایل روز 29 بهمن ماه جاری در شهر تهران انجام خواهد شد.
در این مرحله از ثبت نام سیم کارتهای اپراتور سوم، شماره های دائمی با پیش شماره های 092030 و 092033 قابل انتخاب است و متقاضیان سیم کارتهای دیتا نمی توانند شماره مورد نظر خود را انتخاب کنند.
به گزارش مهر، در مرحله پیش ثبت نام، متقاضیان سیم کارت های رایتل، مشخصات خود را وارد کرده و در زمان واگذاری سیم کارت ها در اولویت قرار خواهند گرفت هر متقاضی در این مرحله فقط یکبار مجاز به پیش ثبت نام است و امکان پیش ثبت نام نیز فعلا برای اشخاص حقیقی فراهم شده است.
اپراتور تامین تله کام اعلام کرده که پوشش شبکه برای استفاده از خدمات و سرویس های نسل سوم تلفن همراه در حال حاضر در محدوده شهرهای تهران و کرج است و این اپراتور با سرعت هرچه بیشتر درحال افزایش گستره پوشش به تمامی استان ها و شهرهای کشور است.
نرخ سیم کارتهای دائمی رایتل 120هزار و سیم کارتهای دیتای آن 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
طبق گفته مسئولان اپراتور سوم واگذاری سیم کارتهای رایتل از یک ماه گذشته در کرج آغاز شده اما بسیاری از ثبت نام کنندگان این سیم کارتها در کرج عنوان می کنند که هنوز موفق به دریافت سیم کارتهای خود نشده اند.
 

آخرین وضعیت فهرست اصلاحات در تهران؛
پیوند مردم‌سالاری و خانه کارگر

رئیس جبهه مردم سالاری در تشریح آخرین وضعیت چینش لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: منتظریم تا جمعه 21 بهمن ماه بحث تأیید صلاحیت اصلاح‌طلبانی که ثبت‌نام کرده‌اند مشخص شود، سپس درباره لیست انتخاباتی تصمیم‌گیری می‌کنیم.
مصطفی کواکبیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب، در پاسخ به اینکه آیا شنیده‌ها مبنی بر حضور "سیدحسین هاشمی (نماینده مردم میانه از مجلس چهارم تا کنون)" در سرلیست اصلاح‌طلبان تهران صحت دارد، گفت: هنوز درباره سرلیست‌ها بحث نکرده‌ایم. سیدحسین هاشمی قطعاً در لیست تهران جبهه مردمسالاری قرار دارد اما بعداً مشخص می‌شود سرلیست مردمسالاری در تهران چه کسی است.
دبیرکل حزب مردمسالاری چندی پیش از ارزیابی برای ارائه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان از تهران در عرصه رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم خبر داده و گفته بود: ارزیابی داوطلبان اصلاح‌طلب انتخابات مجلس نهم در تهران نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان می‌توانند با لیست انتخاباتی 15 نفره در تهران به میدان بیایند.
مصطفی کواکبیان خاطرنشان کرده بود: این 15 نفر از میان نمایندگان فعلی مجلس، نمایندگان ادوار مجلس، اساتید دانشگاه و متخصصان متعهد و مطلع از اوضاع سیاست، جهان، حقوق و جامعه‌‎شناسی هستند.
به گزارش مهر، علاوه بر جبهه مردمسالاری به ریاست مصطفی کواکبیان، خانه کارگر به دبیرکلی علیرضا محجوب نیز از دیگر احزاب شناخته‌شده اصلاح‌طلب است. محجوب با اعلام اینکه خانه کارگر قطعاً لیست انتخاباتی می‌دهد، گفته است: خانه کارگر تصمیم دارد که در تهران و سراسر کشور لیست انتخاباتی ارائه دهد.
در صورتی که خانه کارگر با جبهه مردمسالاری در تهران ائتلاف کند لیست انتخاباتی واحد از سوی اصلاح‌طلبان در پایتخت منتشر می‌شود، در غیراینصورت لیست‌های جداگانه مردمسالاری و خانه کارگر در یک سطح با یکدیگر و در سطحی دیگر با اصولگرایان به رقابت خواهند پرداخت.
البته محمد زارع فومنی، دبیرکل ائتلاف جوانان ایران نیز از دیگر افرادی است که با برگزاری همایش بزرگ اصلاح‌طلبان وارد عرصه میدان‌داری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شده است. هر چند این میدان‌داری الزاماً به معنای ارائه لیست انتخاباتی دیگر نیست اما در هر صورت احتمال تعدد بیشتر لیست‌های انتخاباتی از سوی اصلاح‌طلبان را قوت می بخشد.

بیانیه نمایندگان مجلس
در حمایت از قطع صادرات نفت به ‌اروپا

نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت قاطع خود از اقدامات منطقی مقابله‌ای وزارت نفت برای قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا، اعلام کردند: ایران منتظر فرا رسیدن زمان تحریم خرید نفتی نمی‌ماند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از اقدام وزارت نفت در قطع رابطه نفتی با شرکت‌هایی که به تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران پیوستند، حمایت کرد.
متن کامل این بیانیه که محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:
جمهوری اسلامی ایران خواستار روابط مطمئن در قالب تعهدات دوجانبه است و مسیر روابط دوجانبه باید متکی بر اطمینان‌های دوسویه و بدور از تنش‌های سفارشی از بیرون باشد، همچنین روابط تاریخی و سنتی میان ایران و اروپا نیازمند اعمال دقت نظر در روابط اقتصادی با این کشورهاست.
جمهوری اسلامی ایران زمانی خود را متعهد به تأمین امنیت انرژی مردم اروپا می‌داند که متقابلاً کشورهای اروپایی خریدار نفت نیز نسبت به امنیت منابع درآمدی ایران متعهد باشند.
استفاده‌های ابزاری از تجارت و انرژی که غربی‌ها شروع‌کننده آن بودند، رویه‌های نامطلوبی را در سطح بین‌المللی ایجاد می‌کند و امنیت طرفین مبادله به اصول تجارت آزاد را زیر سؤال می‌برد.
درصورت تداوم سیاست‌های غیرمنطقی سران اتحادیه اروپا، طبیعی است که ایران به دنبال کشورهای جایگزین برای فروش نفت خود خواهد بود و منتظر فرا رسیدن زمان تحریم نخواهد ماند.
موج سرمایی که اروپا را فرا گرفته و صدها بی‌خانمان را به دلیل عدم توانایی در تأمین سوخت برای گرم شدن به کام مرگ کشانده است، نشان‌دهنده بی‌توجهی این کشورها به وضعیت معیشتی و نوعی نقض حقوق بشر توسط اتحادیه اروپاست.
همچنین با توجه به افزایش قیمت سوخت و کاهش ذخایر نفتی، مسئولیت عواقب و پیامدهای فشارهای اقتصادی و نارضایتی‌های عمومی با مسئولان کشورهای تحریم‌کننده است.
مجلس شورای اسلامی با حمایت قاطع از اقدامات منطقی مقابله‌ای تدارک دیده شده توسط وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار جایگزین کردن خریداران نفت ایران در اروپا با کشورهای دیگر است.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Johnny English Reborn (2011)
جانی انگلیش دوباره متولد می شود
2011

ژانر: اکشن، کمدی، دنباله دار و تریلر
مدت زمان فیلم: ۱ساعت و ۴۱ دقیقه
تاریخ اکران: ۲۱ اکتبر ۲۰۱۱
درجه بندی سنی :MPAA PG به خاطر کمی خشونت و نوع الفاظ
لوکیشن فیلم برداری: بریتانیای کبیر
محصول: ایالات متحده امریکا
کارگردان: الیور پارکر
 

خلاصه داستان:
یکبار دیگر دنیا در خطر افتاده. تروریست هایی قصد جان نخست وزیر چین را کرده اند و هیچ کس برای ماموریت نجات جان نخست وزیر چین مناسب نیست به جز... جانی انگلیش(با بازی فوق العاده ی روآن اتکینسون همان مستر بین خودمان!). او یک مامور واقعی است. با مهارت. جدی. دوست داشتنی و عجیب! ماموریت به او سپرده می شود و او با جدیت به سمت انجام این ماموریت می رود تا صحنه های شاد بسیاری را برای شما خلق کند. این فیلم تقلیدی طنزآمیز از سری فیلم های جیمزباند می باشد و در واقع دنبال کننده و ادامه دهنده ی جانی انگلیش محصول سال ۲۰۰۳ است. از تماشای این فیلم کمدی اکشن لذت ببرید.
 

- براي مشاهده تریلر اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


لينک دانلود مستقیم

لينک دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با کیفیت 720p BR)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت رپیدشر مي باشند.

 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

Planet Dinosaur 2011

شش قسمت از مستند دیدنی سیاره دایناسورها که محصول BBC می باشد را در زیر برای دانلود قرار داده ام.
 

لينکهاي دانلود غیرمستقیم (MKV Version)

01.01._Lost_World.mkv
01.02._Feathered_Dragons.mkv
01.03._Last_Killers.mkv
01.04._Fight_for_Life_HDTV.mkv
01.05._New_Giants_HDTV.mkv
01.06_The_Great_Survivors_HDTV.mkv

رمز فايل: Hoverfly

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سایت رپیدشر می باشند
.


 دانلود انيميشن

Puss in Boots (2011)
گربه ی چکمه پوش
2011

ژانر: اکشن، انیمیشن، کمدی و علمی تخیلی
تاریخ اکران: ۴ نوامبر ۲۰۱۱
درجه بندی سنی :MPAA PG
محصول: ایلات متحده امریکا
کارگردان: کریس میلر

خلاصه داستان:
یک انیمیشن جذاب و دیدنی برای انیمیشن دوستان عزیز. شرک رو که به خاطر دارین؟ اون غول سبز زشت با اون الاغ دیوونش یه دوست دیگه داشتن که هر وقت می خواست کارشو جلو ببره جوری توی چشماتون نگاه می کرد که حسابی دلتون واسش می سوخت و فکر می کردین مظلوم ترین گربه ی دنیاست. بله داستان این فیلم هم راجع به همون گربه هستش. این انیمیشن دوست داشتنی داستان زندگی گربه ی چکمه پوش هست قبل از آشناییش با شرک! فکر می کنید قبل از آشنایی با شرک زندگی این گربه ی ملوس چطور بوده؟ زندگی قبل از آشنایی با شرک جذاب تر بوده یا بعد از آشنایی؟ رفتار این گربه ی شیطون با خانوما چطوریه؟ بهتره این انیمیشن دوست داشتنی که به صورت سه بعدی هست رو ببینید و ازش حسابی لذت ببرید.

 

- براي مشاهده تریلر اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

 

لينک دانلود مستقیم

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت رپیدشر مي باشند.
 

 دانلود سریال

سريال وضعیت سفید

داستان سريال وضعيت سفيد درباره موشكباران است و روايت‌گر خانواده‌اي متشكل از چند خواهر و برادر است كه به اتفاق مادر پيرشان به حاشيه تهران مي‌روند و درگير ماجراهايي مي‌شوند. به هنگام شروع موشك باران تهران از زمستان 1366 اعضاي خانواده‌‌اي پرجمعيت كه تقريباً همه با هم قهر هستند و اختلاف دارند براي دوري از حملات دشمن ساكن باغ مادرشان در روستايي واقع در حومه تهران مي‌شوند. روستايي كه مدرسه اصلي آن تبديل به محل اسكان بخشي از اهالي جنگ زده شده است. استقرار اين خانواده در باغ و هم‌جواري آنها با مردم روستا كه در اوج همدلي بسر مي‌برند، حوادث گوناگوني را براي خانواده رقم مي‌زند كه باعث درك آنها از مشكلات يكديگر و ريشه‌هاي بي‌اهميت اختلافاتشان مي‌شود. آنها در طي اين ماجراها درمي‌يابند كه استعداد كمك و ياري به يكديگر را دارند و...
 

لينکهاي دانلود (غیرمستقیم)

https://rapidshare.com/files/3285290135/vaziyateSefid_p1.wmv
https://rapidshare.com/files/3314994777/vaziateSefid_p2.wmv
https://rapidshare.com/files/1349247638/vaziyateSefid_p3.wmv
https://rapidshare.com/files/1106607863/vaziyatSefid_p4.wmv
https://rapidshare.com/files/2986876518/vaziyatSefid_p5.wmv
https://rapidshare.com/files/918166066/vaziyatSefid_p6.wmv
https://rapidshare.com/files/1594286780/vaziyatSefid_p7.wmv
https://rapidshare.com/files/425911979/vaziyatSefid_p8.wmv
https://rapidshare.com/files/1156053649/vaziyatSefid_p9.wmv
https://rapidshare.com/files/1101190869/vaziyatSefid_p10.wmv
https://rapidshare.com/files/920948824/vaziyatSefid_p11.wmv
https://rapidshare.com/files/567604458/vaziyatSefid_p12.wmv
https://rapidshare.com/files/2107485653/vaziyatSefid_p13.wmv
https://rapidshare.com/files/2810216325/vaziyatSefid_p14.wmv
https://rapidshare.com/files/3656521070/vaziyatSefid_p15.wmv
https://rapidshare.com/files/267170/vaziyatSefid_p16.wmv
https://rapidshare.com/files/3488912852/vaziyatSefid_p17.wmv
https://rapidshare.com/files/1635365004/vaziyatSefid_p18.wmv
https://rapidshare.com/files/3899670239/vaziyatSefid_p19.wmv
https://rapidshare.com/files/143383623/vaziyatSefid_p20.wmv
https://rapidshare.com/files/3216589499/vaziyatSefid_p21.wmv
https://rapidshare.com/files/246380711/vaziyatSefid_p22.wmv
https://rapidshare.com/files/3179847203/vaziyatSefid_p23.wmv
https://rapidshare.com/files/4278213050/vaziyatSefid_p24.wmv
https://rapidshare.com/files/2126437279/vaziyatSefid_p25.wmv
https://rapidshare.com/files/1237501955/vaziyatSefid_p26.wmv
https://rapidshare.com/files/2748555414/vaziyatSefid_p27.wmv
https://rapidshare.com/files/1681565281/vaziyatSefid_p28.wmv
https://rapidshare.com/files/454971842/vaziyatSefid_p29.wmv
https://rapidshare.com/files/3810851689/vaziyatSefid_p30.wmv
https://rapidshare.com/files/2045782610/vaziyatSefid_p31.wmv
https://rapidshare.com/files/963380626/vaziyatSefid_p32.wmv
https://rapidshare.com/files/3500568247/vaziyatSefid_p33.wmv
https://rapidshare.com/files/3656509858/vaziyatSefid_p34.wmv
https://rapidshare.com/files/1730694472/vaziyatSefid_p35.wmv
https://rapidshare.com/files/548390919/vaziyatSefid_p36.wmv
https://rapidshare.com/files/3201896192/vaziyatSefid_p37.wmv
https://rapidshare.com/files/942825691/vaziyatSefid_p38.wmv
https://rapidshare.com/files/84219705/vaziyatSefid_p39.wmv
https://rapidshare.com/files/2605059308/vaziyatSefid_p40.wmv
https://rapidshare.com/files/26189011/vaziyatSefid_p41.wmv
https://rapidshare.com/files/2155985651/vaziyatSefid_p44_Last_.wmv

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشند.

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

تصمیم
باصدای علی لهراسبی

آلبوم جديد و فوق العاده زيبا و شنيدني علي لهراسبي به نام تصميم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

آهنگ بسیار زیبای «ایران من»
با صدای هژیر مهر افروز


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

تک موزيک

آهنگ بسیار زیبای Sun of Mecca (خورشید مکه)
باصدای طه حسنی


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

متن شعر:

Sun of Mecca you, Ya Mustafa
Moon of Medina, Ya Mustafa
Best of the men you Mustafa
True trustee Ya Mustafa
Mustafa

Anta nabi-ol- Ameen
انت النبی الامین
Wa sayed ol morsaleen
و سیدالمرسلین
Rahmatal lel3alameen
رحمه للعالمین
Je3ta bel haghel Yaghin
جئت بالحق اليقين

You are the source of the light of all heart
The fountain of love
The cause of my sight
Stars and Earth and all those upon it
But servants are to the last prophet

All are of you Ya Mustafa
All are for you Ya Mustafa
Ya Mustafa

Anta nabi-ol- Ameen
انت النبی الامین
Wa sayed ol morsaleen
و سیدالمرسلین
Rahmatal lel3alameen
رحمه للعالمین
Je3ta bel haghel Yaghin
جئت بالحق اليقين

Sun of Mecca you, Ya Mustafa
Moon of Medina, Ya Mustafa
Moon of Medina, Ya Mustafa
Best of the Men you Mustafa
True trustee Ya Mustafa
Mustafa

Taha Hosna
Sun of Mecca
 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Sony Vegas Movie Studio HD Platinum v11.0.293
نرم افزار استودیوی دیجیتال جهت ویرایش و تدوین فیلم ها و کلیپ های با کیفیت

مونتاژ ویدویی، میکس صدا و خلق منو برای DVD ها اعمالی هستند که در یک محصول قدرتمند و منحصر به فرد گردهم آمده اند. Vegas Movie Studio HD Platinum نرم افزاری است که تمام نیازهای شما را برای تولید فیلم های با کیفیت بالا، کلیپ ها و دی وی دی های جشن های مختلف و... فراهم می سازد. شما در کنار تدوین راحت ویدئو های خود قادرید تا حاصل کار خود را در هر فرمتی حتی High-definition HDV و Sony AVCHD تولید کنید. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا با ترکیب کلیپ ها، تصحیح رنگ ها و ترکیب صداها به فیلم مورد نظر خود در این استودیو دست یابید و همچنین با مجتمع کردن تکنیک های ویژه برای DVD ها و در اختیار قرار دادن خروجی های چندگانه حتی برای ارسال به صورت آنلاین، پروژه خود را همانطور که متقاضی می خواهد تحویل دهید.
نرم افزار Vegas Movie Studio در عین سادگی ویدئوهای شما را ویرایش می کند. و بهتر از همه، این نرم افزار یک ادیتور کاملاً real-time است. در این نرم افزار اصلاً مهم نیست که شما چه تغییراتی روی فیلم ها و عکس های خود ایجاد کرده اید چرا که اصل مدیای شما بدون هیچ تغییر و افزودن افکتی باقی می ماند. Vegas Movie Studio این آزادی را به شما می دهد تا بدون داشتن دلهره نسبت به رخ دادن اشتباهات، تجربه لذت یک مونتاژ ویدئویی را داشته باشید.

:: کپچر آسان
در این برنامه شما به راحتی قادرید تا فیلمها و عکس های دیجیتالی خود را به داخل رایانه منتقل کنید. Vegas Movie Studio خیلی سریع مدیاها را به داخل خود وارد می کند و بنابراین شما می توانید به سرعت پروژه خود را برای تدوین شروع کنید.

:: تدوین ساده
با یک drag and drop ساده قادرید تا فیلم و آلبوم تصویری با افکت ها و جلوه های زیبا به همراه موسیقی زمینه ایجاد نماید.

:: به اشتراک گذاری آسان
در این برنامه با وجود ابزارهای مفید این امکان را خواهید داشت که فیلم های خود را مستقیماً بر روی CD یا DVD رایت کنید و یا آنها را با فرمت های WMA و QuickTime برای ارسال در سایت های اشتراک گذاری ویدئویی در اختیار سایرین قرار دهید.

:: از کاربردهای این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- افزودن جلوه های ویژه، ترنزیشن ها، title ( افزودن متن به فیلم ) و موسیقی به فیلم های خانگی در حد Hollywood-style
- ایجاد زوم، چرخش و حرکت به تصاویر ثابت در فیلم ها
- DVD هایی با منوهای متحرک و دکمه های کاربردی و سفارشی ایجاد کنید.
- رویدادهای ویژه زندگیتان مانند جشن ها و مراسم عروسی را به راحتی در این برنامه تدوین زده و به یادگار بگذارید.
- تیزرهای تجاری در حد کاملاً حرفه ای و مهیج تولید کنید.

:: قابلیت هاى كلیدى نرم افزار Sony Vegas Movie Studio HD Platinum:
ویژگیهای عمومی:
- کار کردن آسان با تنظیمات ترسیمی در تایم لاین
- قرار دادن دکمه تنظیمات افکت ها و... بر روی track های فیلم و صوت برای دسترسی سریع تر
- قابلیت Snap کردن track، تکنیکی در تدوین با توجه به متمایز کردن آنها نسبت به هم از لحاظ رنگ ظاهریشان به سادگی و بدون اشتباه
- trackهای ویرایش مدیا در تایم لاین حالت دو منظوره صدا و تصویر پیدا کرده است.
- مدیاها در تایم لاین به سادگی قابل جابجایی یا drag-and-drop می باشند.
- اضافه کردن خودآموز برای چگونگی کار با بخش های مختلف نرم افزار با نام Show Me How
- ویرایش کاملاً Real-Time آنی و بدون نیاز به رندر مدیاها در هنگام پخش در خروجی برنامه
- پشتیبانی از تمام رزولیشن های تصویری با ابعاد مختلف مانند 4:3 ، 16:9 و...
- پشتیبانی کامل از چندین فرمت ویدئویی با نرخ فریم متعدد
- لحاظ کردن قابلیت نمایش تنظیمات و... به صورت Explorer در محیط برنامه
- اضافه کردن Bin (پوشه) جهت تفکیک مدیاها از هم
- وجود علامت Mark و ناحیه کاری برای مدیاها در تایم لاین
- استفاده از undo/redo بصورت نامحدود

:: ویژگی های ویدئوها در برنامه:
- تصاویر را می توان به صورت تمام صفحه در پنجره جداگانه تماشا کرد.
- تصاویر را می توان حتی با وجود اضافه کردن افکت و ترنزیشن و... به صورت کاملاً Real-Time و بدون نیاز به رندر در خروجی برنامه داخل مونیتور نگاه کرد.
- وجود ابزار تصحیح رنگ برای ویدئو هایی که در هنگام تصویربرداری رنگشان طبیعی ضبط نشده
- پشتیبانی کامل از فرمتهای MPEG 1& 2
- قابلیت تبدیل نرخ فریم های تصویری به یکدیگر(15 - 25 و 29)
- توانایی ایجاد متن به صورت متحرک یا به صورت رول بر روی تصاویر
- وجود پنجره نمایش خروجی پروژه در برنامه
- قابلیت ویرایش تراک های تصاویر با تکنیک Ripple در تایم لاین

:: ویژگی های صدا در برنامه:
- استفاده از موتورهای چندگانه برای پخش و استفاده از صداهای مختلف
- توانایی کار با صداهایی با کیفیت 16bit و 44.1kHz
- وجود ابزار برای تنظیم بلندی و بالانس صدا در هنگام تدوین
- نمایش طول مدت زمان صدا
- توانایی نرمال سازی صدا
- قابلیت استخراج CD های Audio و با فرمت Wave به طور مستقیم از روی CD
- همزمان سازی تصویر با صدا و توانایی تصحیح آن چنانچه این همزمانی بهم خورده باشد ( صدا و تصویر پس و پیش شده باشد)
- پشتیبانی از پلاگین DirectX برای صدا
- پشتیبانی از افکت صوتی VST
- پشتیبانی از درایوهای ASIO
- توانایی ضبط صدا از نوار کاست
- وجود ابزار تصحیح صدا
- وجود ابزارهایی برای تنظیمات افکت های صدا در تراک های صوتی داخل تایم لاین

:: ترنزیشن ها و افکت ها:
- دارا بودن بیش از 185 ترنزیشن دو بعدی و سه بعدی با قابلیت تنظیم
- وجود نزدیک به 300 افکت ویژه با قابلیت تنظیم
- توانایی اضافه کردن متن های متحرک یا ثابت و یا به صورت رول (از پایین به بالا)
- وجود ابزار تصحیح رنگ چشم (Red-eye)
- دارا بودن افکت های مربوط به کروماکی با پرده سبز رنگ (Green screen)
- داشتن افکت هایی برای متحرک کردن عکس ها و تصاویر ثابت و یا حذف قسمتی از آنها
- طول مدت زمان صدا و تصویر خود را در هر لحظه قادرید که مشاهده کنید.

:: کپچر و وارد کردن مدیا به داخل برنامه:
- توانایی وارد کردن Cd های Audio و Gracenote MusicID
- وارد کردن مدیا از هندی کم Sony DVD به طور مستقیم
- توانایی کپچر همزمان صدا و تصویر از تمام دستگاه هایی که با پورت DV به سیستم متصلند.
- جهت کپچر می توان از طریق ورودی FireWire, i.LINK یا IEEE-1394 دستگاه ها را به کامپیوتر متصل کرد.
- وارد کردن عکس با فرمت های BMP, GIF, JPG و PSD
- وارد کردن فیلم با فرمت های AVI, DV, SWF و MPEG 1 & MPEG 2
- وارد کردن صدا با فرمت های WAV, MP3, AIF, CD Audio و PCA
- خروجی گرفتن از محیط برنامه و ویژگی های سخت افزاری
- توانایی رایت پروژه تدوین، بصورت VCD و مولتی مدیا سی دی از داخل خود برنامه
- توانایی خروجی گرفتن از پروژه با چندین فرمت جهت استفاده در وب یا ذخیره کردند آن بر روی هارد دیسک
- شما می توانید تنها با یک کلیک پروژه خود را در ACIDplanet.com منتشر کنید
- پشتیبانی از تصاویر با مشخصه 1920×1080 AVCHD (مخصوص Vegas Movie Studio Platinum )
- و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 150 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: RAIn59

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشند.
 

دنياي موبايل

نرم افزار موبایل دیکشنری دو زبانه
انگلیسی و فارسی جاوا

این دیکشنری از بهترین دیکشنری های موجود برای موبایل های جاوا است که هم اکنون در دو نسخه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی توسط دانش آموزان، دانشجویان و افراد علاقمند به زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته است. این دیکشنری در موبایل های جاوا مانند نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ و... نصب می شود.

قابلیت های نرم افزار:
- در دو نسخه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی 
- تبدیل لغات انگلیسی به فارسی
- تبدیل لغات فارسی به انگلیسی
- موتور جستجوی سریع (کمتر از یک ثانیه)
- بسیار سبک و رابط کاربری آسان
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود یک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

روی لینک فوق کليک سمت راست کرده و سپس گزينه Save Target As را انتخاب نمائید.

نکته: فايل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Angry Birds Seasons v2.2.0
بازی پرندگان خشمگین فصول

به دنیای پرماجرای بازی پرندگان خشمگین بروید!

بازی Angry Birds Seasons یا پرندگان خشمگین فصول، بازی مخصوصی از سری باز های پرندگان خشمگین می باشد که شامل قسمت های هیجان انگیزی برای مناسبت ها و جشن های ویژه می باشد. قسمت های مختلف این بازی به روز هالووین، کریسمس، روز ولنتاین، روز St.Patrick، جشن تابستانه و فستیوال نیمه ماه پاییز چینی ها اختصاص داده شده و مراحل چالش برانگیزی را برای شما فراهم می کند. این مراحل جذاب به شما انگیزه ی بیشتری برای کشتن خوک های نفرت انگیز و بدست آوردن تخم مرغ طلایی، می دهد.

داستان بازی در نوع خود بسیار جالب است، شما در نقش پرندگانی ظاهر می‌شوید که تخم ‌مرغ ‌های شما توسط چند خوک بدطینیت دزدیده شده و شما نیز با تمامی بستگان خود که شامل انواع پرنده می ‌شود، برای آزاد کردن تخم ‌مرغ‌ های خود و از بین بردن این حیوانات بدجنس به آنها حمله می‌کنید.
دشمنان این پرندگان که همان خوک ‌ها باشند، هر چه‌قدر که دارای تجهیزات جانبی بیشتری ـ همانند کلاه‌خود ـ باشند، شما باید دفعات بیشتری به آنها آسیب وارد کنید تا از بین بروند و معمولاً در آخر هر فصل شما باید خوکی با تاجی بر سر را از بین ببرید که بسیار مشکل خواهد بود.
برای این کار، شما باید با استفاده از منجنیق، پرندگان خود را به سوی ساختمان‌ های نامتعادل خوک‌ها پرتاب کنید تا بتوانید تخم ‌مرغ‌ های دزدیده شده خود را پس بگیرید.
هر چقدر که شما بتوانید با تعداد کمتری پرتاب، خوک‌ها را از بین ببرید، دارای امتیاز بالاتر و در نتیجه ستاره‌های بیشتری خواهید شد. البته در این میان نباید نقش تخم‌مرغ‌های طلایی را از یاد ببرید.
در بازی یک سری تخم‌مرغ طلایی هم مخفی شده است که شما با یافتن آنان دارای امتیاز بالاتر و اچیومنت‌های بیشتری خواهید بود.

شما در بازی دارای چند نوع پرنده خواهید بود:
پرنده قرمز: دسته اول پرنده‌ها که به رنگ قرمز بوده و در حقیقت نماد بازی پرندگان خشمگین نیز هست، فقط به صورت مستقیم حرکت می‌ کند و البته بعدها برادر بزرگ‌ترش هم به جمع او اضافه می ‌شود که به مراتب ویران‌گر‌تراست.
پرنده آبی: این پرنده که کوچک‌ ترین پرنده در میان هم‌ نوعان خود است، در هنگام پرتاب، با اشاره انگشت شما به سه قطعه تقسیم شده و در نتیجه خسارت بیشتری وارد می ‌کند.
پرنده زرد: این پرنده نیز همانند پرنده قرمز است؛ با این تفاوت که با اشاره شما سرعت خود را بیشتر کرده و در نتیجه خسارت بیشتری نسبت به پرنده قرمز وارد می‌ کند و بسیار مناسب برای ساختمان‌های چوبی است.
پرنده سیاه: که می‌توان آن را خطرناک ‌ترین پرنده دانست، مانند بمب هیدروژنی عمل کرده و شما باید آن را مانند بمب بر روی عمارت خوک‌ها پرتاب کنید که بعد از چند ثانیه منفجر می‌ شود که باعث تخریب کلی خواهد شد.
پرنده سفید: این پرنده به وسیله تخم خود باعث صدمه دیدن عمارت خوک‌ها می‌شود و به محض اشاره شما، تخم خود را رها می‌کند و بهتر است این پرنده در ارتفاع پایین عملیات خود را انجام دهد تا خود پرنده نیز مفیدتر باشد.
پرنده بوم‌رنگی: این پرنده را که در ادامه بازی شما باید آن را از قفس آزاد کنید تا به لشگریان شما بپیوندند، دارای حرکت بوم‌رنگی است به این صورت که با اشاره شما به صورت بوم‌رنگ حرکت بازگشتی داشته و به بسوی شما بازمی‌گردد و به درد مکان‌هایی می‌خورد که تخریب آن به صورت مستقیم ممکن نباشد.

ویژگی های بازی Angry Birds Seasons:
- شامل قسمت های مختلف برای مناسبت های گوناگون
- مراحل جذاب و پی در پی برای هر قسمت
- از بین بردن خوک های نفرت انگیز
- تلاش برای هدف گیری صحیح
- و...
 


لينک دانلود غیرمستقیم (حجم فايل حدود 56 مگابایت مي باشد)

رمز فايل: senseman

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشد.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

کاریکاتور
alimerikhi@yahoo.com

وزیر نفت: فروش نفت به اروپا را قطعا قطع میکنیم !

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

عاقبت سبک شمردن نماز

قال رَسُولُ اللّهِ (صَلَّي اللّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): لا تُضَيِّعُوا صَلاتَكُمْ، فَإنَّ مَنْ ضَيَّعَ صَلاتَهُ، حُشِرَ مَعَ قارُونَ وَ هامانَ، وَ كانَ حَقّاً عَلي اللّهِ أنْ يُدْخِلَهُ النّارَ مَعَ الْمُنافِقينَ.
«وسائل الشّيعة، ج 4، ص 30»

رسول خدا (صلي الله عليه و آله) فرمودند:
نماز را سبك و ناچيز مشماريد، هر كس نسبت به نمازش بي اعتنا باشد و آنرا سبك و ضايع گرداند همنشين قارون و هامان خواهد گشت و حقّ خداوند است كه او را همراه منافقين در آتش داخل نمايد.

 

 

اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

دوستای گلم سلام
امیدوارم حالتون خوب خوب باشه و ایام به کام
بسیار خوشحالم که باز روزانه منتشر می شه و می تونم باز با اس ام اس های زیباتون در خدمتون باشم.
این مدت دوستان واقعا محبت داشتن و مجله رو از یاد نبرده بودن.. مرسی دوستان... به علت حجم زیاد اس ام اس های دریافتی ممکنه یه کمی طول بکشه که متن ارسالیتون توی ستون نوشته بشه که من قبلش ازتون پوزش می طلبم.

2561 - سبدي هست در اندیشه من كه پر از گل بدهم هدیه به تو،غافل از آنكه تو خود ناب تري،يك جهان گل بخورد غبطه به تو (6929-0912)

2562- سال 1391 را پیشاپیش تبریک میگوییم انجمن خیلی جلو افتاده های ذهنی (3279-0935)

2563- زنده جاو ید کیست کشته شمشیر دوست/کآب حیات قلوب دردم شمشیر اوست/گربشکافی هنوز خاک شهیدان عشق/آید ازآن کشتگان زمزمه دوست دوست/عاشق دیداردوست اوست که همچون حسین/زردی رخساراو سرخ زخون گلوست (1614-0912)

2564- زنده‎ بودن‎ را‎ به‎ بيداری‎ بگذرانيم‎ چون‎ سالها‎ به‎ اجبار‎ خواهيم‎ خفت‎!(در شريعتی)‎ (7921-0935)

2565- روي تو را ز چشمه نور آفريده اند / لعل تو ز شراب طهور آفريده اند / خورشيد هم به روشني طلعت تو نيست / آﺋينه تو را ز بلور آفريده اند / پنهان مكن جمال خود از عاشقان خويش / خورشيد را براي ظهور آفريده اند (2237-0914)

2566- روشن ترين روزها در انتظارت خواهد بود، چون من آفتاب را براى تو آرزو كردم! (4435-0935)

2567- روزگارت برمراد لحظه هايت شادشاد آسمانت بی‎ ‎غبار سهم چشمانت بهار قلبت ازهرغصه دور بزم عشقت پرسرور بخت وتقدیرت قشنگ عمرشیرینت بلند سرنوشتت تابناك جسم وروحت پاك پاك (9651-0917) (4388-0912)

2568- دیگران را ببخش نه به این خاطر که آنها سزاوار بخشش اند، به این دلیل که تو سزاوار آرامشی. (5021-0914)

2569- دوستان خوب مثل كوه هستند هرچه از آنها دور میشويم عظمت آنها آشكار میشود (1094-0912)

2570- دلتنگ تو امروزشدم تا فردا، فردا شد و گفتى به زبانت فردا، امروز دلم مانده و يك دنيا حرف، "يك" "هيچ" به نفع دل تو تا فردا. (4435-0935)

2571- دلبرا باز خماريم به جامى بنوازخاطر خسته ما را به سلامى بنوازگر ميسر نشود بگذرى از كوچه ماگاه گاهى دل ما را به پيامى بنواز (4435-0935)

2572- دعايم کن که:بعد از ديدار تو باشد وقت پايانم...(2447-0936)

2573- دریا باش تابعضی ازباتوبودن لذت وبرخی که لیاقت توراندارند درتوغرق شوند. (7862-0915)

2574- درعمق آرزوي من است كه دروجودت خانه اي داشته باشم حتي به مساحت يك ياد! (0959-0915)

2575- درد من تنهايي نيست؛بلكه مرگ ملتي است كه گدايي را قناعت، بي عرضگي را صبر، و با تبسمي بر لب اين حماقت را حكمت خداوند مي نامند (6121-0915)

2576- درپی تو روان شوم تا درخانه واکنی/چه میشود اگردمی نظر به زیرپا کنی/گدای مسکین توام نشسته ام به راه تو/چه کم شود زلطف تو نگه به این گدا کنی/بس که گنه نموده ام دعا اثرنمی کند/سزدبرای آمدن؛خودت کمی دعا کنی (2237-0914)

2577- در مهربانی همچون باران‏‎ ‎‏باش كه درترنمش علف هرز و گل سرخ يكي است. (9048-0938)

2578- در این جهان نیاز به دوست داشتن و ستایش شدن بیش از نیاز به نان است....... (6351-0912)

2579- خستگی راتوبه خاطر مسپار،که افق نزدیک است،وخدایی بیدار،که تورا می بیند،وبه عشق توهمه حادثه هامی چیند،که تویادش افتی، وبدانی که همه بخشش اوست،وهمینش کافیست... (8878-0912)

2580- خدايا،حكمت قدمهاى راكه برايم برميدارى برمن آشكاركن،تادرهايى راكه به سويم ميگشايى،ندانسته نبندم ودرهايى كه به رويم ميبندى ،به اصرارنگشايم (6606-0916)

شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
 
 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

شکیبایی در عصر غیبت

ابهام‏های موجود در زمینه فلسفه و چرایی غیبت آخرین حجّت حق، حضرت مهدی(عج)، از یك سو، و سختی‏ها و ناگواری‏ های بسیاری كه در دوران غیبت و حضور نداشتن امام(علیه السلام) در جامعه به مردم روی می‏آورد، از سوی دیگر، گاه موجب می‏شود كه گروهی زبان به گلایه یا، خدای نخواسته، اعتراض بگشایند كه: مگر ظلم و بی‏عدالتی و فساد و فحشا به نهایت خود نرسیده است، پس چرا خداوند وعده خود را محقّق نمی‏سازد و حجّتش را آشكار نمی‏كند؟ آیا دیگر زمان رهایی انسان‏های در بند فرا نرسیده است؟ آیا دیگر زمان آن نشده كه به دوران دیرپای ظلمت و تاریكی در كره زمین پایان داده شود؟ چرا امام مهدی(عج) این همه ظلم و فساد را می‏بیند، امّا ظهور نمی‏كند؟ و...
قطعاً توان، درك و ظرفیت تحمل مردم متفاوت است و چه بسا كه با افزون شدن امواج ناملایمات و سرعت گرفتن توفان فتنه‏ها گروهی به گرداب یأس و ناامیدی دچار شوند و به انكار اصل وعده ظهور منجی موعود بپردازند؛ از این روست كه پیشوایان معصوم امّت(علیهم السلام) در موارد متعددی از مردم خواسته‏اند كه با دعا و التجا به درگاه خداوند از او بخواهند كه به آنها پایداری، شكیبایی و استواری عطا كند تا بتوانند در مقابل فتنه‏ها و آشوب‏های عصر غیبت مقاومت كنند و ایمان و اعتقاد راستین خود را تا زمان ظهور حفظ نمایند. از آن جمله می‏توان به این بخش از زیارت حضرت صاحب‏الزّمان(عج) اشاره كرد:
خداوندا! مرا بر دین خود پایدار دار و به طاعت خود وادار ساز. قلبم را برای ولی امرت نرم كن و مرا از آنچه آفریدگانت را با آن می‏آزمایی معاف فرما و به طاعت ولی امرت ثابت قدم بدار. همو كه از آفریدگانت نهانش داشتی و به اذن تو از دیده‏ها پنهان شد و فرمان تو را انتظار می‏كشد.
تو دانایی به وقتی كه به صلاح ولی امر توست تا اجازه‏اش دهی امرش را آشكار كند و پرده [غیبت]اش را بردارد، بی آنكه تو را معلمی باشد. پس مرا بر این امر شكیبا ساز تا دوست نداشته باشم تعجیل در آنچه را كه تو به تأخیر انداخته‏ای و تأخیر در آنچه تو تعجیلش را خواسته‏ای و پرده برداشتن از آنچه تو پوشیده‏اش داشته‏ای و كاوش در آنچه تو نهانش داشته‏ای و به ستیز برنخیزم با تو در آنچه كه تدبیر فرموده‏ای و نگویم:«برای چه، چگونه و چرا ولی امر ظهور نمی‏كند، با اینكه زمین از ستم پر شده است؟» و همه كارهایم را به تو وامی‏گذارم.
آرزو می‏كنیم كه خداوند به همه توفیق شكیبایی در ناملایمات، پایداری در سختی‏ها و استواری در انجام وظیفه عطا كند، تا بتوانیم با ایمانی پسندیده و اعمالی شایسته به خدمت ولی و صاحب خود حاضر شویم و پاداش صبر و بردباری خود را از دست آن امام بزرگوار دریافت كنیم. آمین یا رب العالمین.
همچنین در دعای دیگری كه از ناحیة مقدّس خود حضرت، توسط نایب ایشان در زمان غیبت كبری صادر شده است، می‌خوانیم:
خدایا... مرا در اطاعت از ولیّ امر خود كه او را از خلق خویش پنهان ساخته‌ای، ثابت قدم بدار. او با اجازة تو از مخلوقات غایب شده و در انتظار امر تو است.(1)
اللهم عجل لولیک الفرج

پی‌نوشت‌:
1. جمال الاسبوع، فصل 47، ص 316.
 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

وونن پادشاه ایران و اسب سپید

روزی اسب سپیدی را تقدیم پادشاه ایران "وونن" يكم پادشاه اشکانی نمودند و گفتند این اسب توسط بهترین سوارکاران آموزش دیده ، بدنی ورزیده دارد و بسیار باهوش است. یکی از مشاوران دربار گفت اسب سفید برای پادشاه ایران خوب نخواهد بود. وونن پرسید چرا؟ و آن رایزن پیر گفت چون اسب سپید مرکب ارواح است. پادشاه ایران خندید و سوار بر اسب شد.
دانای ایرانی ارد بزرگ می گوید: سخن بدون پشتوانه ، یعنی گزاف گویی.
گفته می شود اسب سپید چندین بار جان پادشاه ایران را نجات بخشید و درنهایت آن اسب توسط یکی از جاسوسان رومی مسموم شد...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

مین!

گم شدم
گروه تجسس هم پیدایم نکرد
حت بعد سال های بی قراری!
و مین ها در دلم یکی یکی خنثی می شود
هر بار جمعه ها،
تا مرز مجنون
نه ، مرز جنون پیش می روم
فانوسقه هایت را می بندم
شاید نشکند کمرم!
*شهادت پرواز کردن نیست پروانه شدن است*

ـــــــــــــــــــــــــــــ

ترکش پست:
ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) تبریک..
ایام الله دهه فجر گرامی باد..
دیروز ۲ نفر از کسانی که مین خنثی می کردند پرواز کردند.. خوش به سعادتشان

epelak.net
یاشهید

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
m.asadikheirabad

مرگ بهترین ابتکار زندگی است. او مامور تغییر آن است.
سخنانی از استیو جابز در دانشگاه استنفرد سال ۲۰۰۵

هیچ کس نمی خواهد بمیرد. حتی افرادی که می خواهند به بهشت بروند حاضر نیستند به خاطر آن بمیرند. و همچنین مرگ مقصدی است که همه ی ما در آن شریک هستیم. هیچکس تا به امروز از آن فرار نکرده است. و باید هم چنین باشد. چرا که مرگ بهترین ابتکار زندگی است. او مامور تغییر آن است. او افراد قدیمی را از صحنه پاک می کند تا راهی برای افراد جدید باز شود. در حال حاضر فرد جدید شما هستید٬ البته نه خیلی دور از زمان حال٬ شما به آن فرد قدیمی تبدیل شده و می بایست که از صحنه پاک شوید. متاسفم که انقدر دراماتیک صحبت کردم. اما این یک واقعیت است.
زمان شما محدود است٬ پس سعی نکنید زندگی فرد دیگری را انجام دهید. به دام عقاید متعصبانه نیافتید – چرا که زندگی کردن با نتایج عقاید دیگران است. نگذارید صدای ناهنجار نظرات دیگران صدای شما را از بین ببرد. و مهم تر از هر چیز دیگری٬ شجاعت آن را داشته باشید که دنبال آن چیزی که قلب و بینش تان می گوید بروید. آنها یک جورایی همیشه می دانند که شما به دنبال چه چیزی هستید. همه ی چیزهای دیگر در درجه دوم قرار دارند.
 

 
goleroz_red

ماجرای ایرانی‌ای که کارمند آمریکایی را مات کرد!

همین چند هفته پیش بود که یک ایرانی داخل بانک در منهتن نیویورک شد و یک بلیط از دستگاه گرفت.
وقتی شمارش از بلندگو اعلام شد بلند شد و پیش کارشناس بانک رفت و گفت که برای مدت دو هفته قصد سفر تجاری به اروپا را داره و به همین دلیل نیاز به یک وام فوری بمبلغ ۵۰۰۰ دلار داره.
کارشناس نگاهی به تیپ و لباس موجه مرد کرد و گفت که برای اعطای وام نیاز به قدری وثیقه و گارانتی داره.. و مرد هم سریع دستش را کرد توی جیبش و کلید ماشین فراری جدیدش را که دقیقا جلوی در بانک پارک کرده بود را به کارشناس داد و رئیس بانک هم پس از تطابق مشخصات مالک خودرو بالاخره با وام آقا موافقت کرد آنهم فقط برای دو هفته.
کارمند بانک هم سریع کلید ماشین گرانقیمت را گرفت وماشین به پارکینگ بانک در طبقه پائین انتقال داد.
خلاصه مرد بعد از دو هفته همانطور که قرار بود برگشت ۵۰۰۰ دلار + ۱۵٫۸۶دلار کارمزد وام رو پرداخت کرد.
کارشناس رو به مرد کرد و از قول رئیس بانک گفت :” از اینکه بانک ما رو انتخاب کردید متشکریم” و گفت ما چک کردیم ومعلوم شد که شما یک مولتی میلیونر هستید ولی فقط من یک سوال برام باقی مانده که با این همه ثروت چرا به خودتون زحمت دادین که ۵۰۰۰ دلار از ما وام گرفتید؟
ایرونی یه نگاهی به کارشناس بیچاره کرد و گفت: تو فقط به من بگو کجای نیویورک میتونم ماشین ۲۵۰٫۰۰۰ دلاری رو برای ۲ هفته با اطمینان خاطر و با فقط ۱۵٫۸۶ دلار پارک کنم؟!
 

 
saghiwonderland

جرا مردها نباید مشاور ازدواج باشند؟

مشاور عزیز
امیدوارم بتوانید به من کمک کنید. چند روز پیش من از خانه خارج شدم تا به سر کارم بروم. هنوز از خانه دور نشده بودم که ماشینم خراب شد و مجبور شدم تا خانه پیاده برگردم. وقتی وارد خانه شدم نتوانستم آنچه را می بینم باور کنم. دختر همسایه توی بغل شوهرم بود!
من 32 ساله هستم، شوهرم 34 ساله است و دختر همسایه فقط 19 سال دارد. ما 10 سال است که ازدواج کرده ایم. شوهرم اعتراف کرد که از شش ماه پیش با دختر همسایه رابطه دارد.
مشاور عزیز. من نگران و دل شکسته هستم و شدیداً به کمک شما نیاز دارم. لطفاً به من کمک کنید.
ارادتمند، شیلا


پاسخ مشاور:
شیلای عزیز
من درد شما را می فهمم. خراب شدن ماشین مشکل بزرگی است. با توجه به آنچه که توضیح دادی، احتمال می دهم مشکل از موتور باشد. لوله های بنزین را چک کن که آشغال تویشان گیر نکرده باشد. اگر تمیز هستند، شاید پمپ بنزین اشکال پیدا کرده باشد. اگر آن هم نبود باید انژکتور را چک کنی. امیدوارم توانسته باشم به تو کمک کنم.
ارادتمند، مشاور

 

 
arash

دانشمندان به فناوری غیب کردن اجسام
دست یافتند

سرعت رشد و پیشرفت تکنولوژی در عرصه‌های مختلف، گاهی به قدری بالا می‌رود که می‌تواند بخشی از رویاهای موجود در ذهن هر انسان را به واقعیت تبدیل کند. خیلی از ما در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دیده‌ایم که گاه، شخصیتی از داستان خود را از دید دیگران پنهان می‌کند تا بتواند ماموریت خود را بدون ایجاد مشکلی انجام دهد. اما حالا این موضوع فقط در فیلم‌های تخیلی اتفاق نمی‌افتد چرا که گروهی از فیزیکدانان موفق به انجام این کار در ابعاد آزمایشگاهی شده‌اند.
فناوری ابداع شده توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه Cornell در نیویورک می‌تواند هر گونه پدیده‌ای را از دید انسان مخفی نگاه دارد. تکنولوژی به‌کار گرفته شده در این شیوه قادر است تا تابش پرتو نور را به شکلی خاص تغییر دهد.
مجله Nature در این‌باره نوشته است که با استفاده از این فناوری می‌توان لحظه وقوع رویدادها را به‌مدت کسری از ثانیه از دید ناظران پنهان کرد. این‌طور به‌نظر می‌رسد که پنتاگون در نظر دارد تا از این تکنولوژی ابداع شده توسط دانشمندانش برای استتار ادوات جنگی استفاده نماید.
دستاورد دانشمندان این پروژه بر اساس یک قانون فیزیک کار می‌کند که در آن طیف رنگ‌ها با فرکانس‌ها و سرعت‌های مختلفی حرکت می‌نمایند. این فناوری که به‌نوعی، یک پوشش زمانی و ایجاد وقفه در زمان به‌حساب می‌آید، در حال حاضر بسیار کوتاه‌مدت و در حد ۵۰ پیکو ثانیه است. اما گام بعدی برای دانشمندان این فناوری، بررسی عملی بودن ساخت این پوشش و بعد، افزایش مدت زمان آن در حد میکروثانیه و سپس میلی‌ثانیه است.
مدیریت این پروژه پیشرفته، به عهده آژانسی است که یکی از افتخارات آن، ایجاد دراپانت (نسخه اولیه اینترنت کنونی) است. دیگر شاید دور از ذهن نباشد که در سال‌های آتی بتوانیم شاهد غیب شدن پدیده‌های اطرافمان باشیم و طبیعتا، این دستاورد می‌تواند به همان اندازه که مفید است، در کارهای مضر دیگری نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد!

 
 
soruosh_ghili

برترين های دنيا

مرتفع ترين پايتخت جهان
مرتفع ترين پايتخت جهان، شهر لاپاز، در بوليوي است.اين شهر 12 هزار پا از سطح دريا ارتفاع دارد

بلندترين صداي جهان
بلندترين صداي جهان، صداي گردش زمين به دور خودش مي باشد و آنقدر شديد است که اگر ما بشنويم فورآ خواهيم مرد

زيباترين و بلندترين ساختمانها
ساختمان هاي شهر نيويورک در کشور آمريکا،زيباترين و بلندترين ساختمان هاي جهان معرفي شده اند

بلندترين کوه هاي جهان
عموما فکر مي شود که بلندترين کوه هاي جهان در تبت قرار دارد . ولي اگر خاطرات مسافران به قطب جنوب بررسي شود، آنان از کوه هايي صحبت کرده اند که بسيار بلندتر از اورست است

بلندترين بادگير
بلندترين بادگير در ايران در شهرستان ابرکوه در استان يزد قرار دارد. اين بادگير زيبا به صورت يک بادگير بزرگ در پايين و يک بادگير کوچکتر برروي آن مي باشد.اين بادگير در خانه آقازاده قرار دارد و مربوط به عصر قاجار مي باشد

بلندترين جرثقيل سيار
جرثقيل 810 تني مارک "روزن کرانزک 10001" بلندترين جرثقيل سيار در جهان است. قدرت بالابري ( حداکثر وزن بار ) آن 984 تن و طول بازوي متحرک آن 202 متر است

بلندترين طناب
براي مسابقات طناب کشي که در جشنواره سالانه ناهاسيتي ( در اوکيناواي ژاپن ) در اکتبر 1995 برگزار شد، طنابي به طول 172 متر و قطر 1/54 متر از الياف گياه برنج تهيه گرديد.وزن اين طناب عظيم الجثه 26/73 تن بود

بلندترين مجتمع آپارتماني
ساختمان 100 طبقه موسوم به جان هنکاک سنتر در شهر شيکاگو، با 343/5 متر ارتفاع، بلندترين مجتمع آپارتماني در جهان به شمار مي رود

بلندترين ساختمان بانک
ساختمان 72 طبقه فرست بانک تاور بانک مونترال در شهر تورنتو در کانادا با 284/98 متر ارتفاع، بلندترين ساختمان بانک در دنيا است

بلندترين شمع
بلندترين شمع جهان در نمايشگاه استکهلم در سال 1897 به نمايش گذاشته شد که ارتفاعش 24/38 متر و قطرش 2/59 متر بود
 

 

alirezamajidi

شکاف دیجیتال: آمریکایی‌های نالان از سرعت پایین و هزینه بالای اینترنت!

سایت مشیل مطلب جالبی منتشر کرده است، با عنوان شکاف دیجیتال.
بسیار جالب است که شهروندان آمریکایی از وضعیت دسترسی خود به این اینترنت راضی نیستند و خود را در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه‌یافته، عقب‌افتاده می‌بینند.
در این مقاله بر اهمیت دسترسی به اینترنت پهن‌باند تأکید شده است و گفته شده است که در شرایطی که ۲۱ درصد رشد اقتصادی در کشورهای پیشرفته مرهون اینترنت است، مردم این کشور باید مبالغ غیرمنصفانه‌ای برای دسترسی به اینترنتی که آشکارا کندتر از اینترنت سایر کشورهای پیشرفته است، بپردازند و همین مسئله باعث ایجاد یک شکاف دیجیتال بین داراها و ندارها در آمریکا شده است.
در این مقاله از تفاوت کیفیت دسترسی به اینترنت در مناطق شهری و روستایی انتقاد شده است و گفته شده است که به این ترتیب نوعی تبعیض نژادی دیجیتال هم ایجاد می‌شود.

در انتها، اینفوگرافیکی منتشر شده است که به بعضی از نکات مهم آن در اینجا اشاره می‌کنم:
- ۱۰۰ میلیون آمریکایی دسترسی به اینترنت پهن‌باند ندارند. البته طبیعی است که منظور از اینترنت پرسرعت در آمریکا، اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت نیست!!
- ۴۶ درصد خانوارهای فقیر، کامپیوتر ندارند.
- کمتر از ۴۵ درصد خانواده‌های فقیر با درآمد کمتر از ۲۵ هزار دلار در سال، دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند، در حالی که آنهایی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، در ۹۵ درصد موارد اینترنت پرسرعت دارند.
- دسترسی سفیدپوستان به اینترنت پرسرعت ۷۲ درصد است، در حالی که سیاه‌پوست‌ها، در ۵۵ درصد موارد به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
- در مناطق روستایی، از هر ۱۰ نفر آمریکایی، یکی به هیچ عنوان نمی‌تواند به اینترنت پرسرعت متصل شود.
- آمریکا از لحاظ میزان دسترسی مردم به اینترنت کشور دوازدهم جهان و از لحاظ میزان دسترسی به اینترنت پرسرعت، کشور چهاردهم جهان است.

- در پایان هم بهای دسترسی به اینترنت در آمریکا با کشورهای دیگر مقایسه شده است: آمریکایی‌ها ۲٫۵ برابر ساکنان آمستردام، پنج برابر ساکنان پاریس و شش برابر ساکنان هنگ‌کنگ برای دسترسی به اینترنت، پول پرداخت می‌کنند.
- از لحاظ ارزانی اینترنت، کره جنوبی، ژاپن، تایوان و هنگ‌کنگ، سوئد، بریتانیا، دانمارک، کانادا و فنلاند، همه وضعیت بهتری دارند.
اما امروز مطلب جالب دیگری هم در مورد وضعیت دسترسی به اینترنت در کشورهای دیگر خواندم، مطلب این بار در مورد روسیه بودم که شاید خیلی‌ از ماها فکر کنیم، در مقایسه با دیگر کشورهای توسع‌یافته، وضعیت قابل اعتنایی نداشته باشد.
در حالی که خدمات‌دهندگان سرویس‌های موبایل در اروپا و آمریکای شمالی، از هیچ کاری برای محدود کردن میزان اطلاعات دانلود شده توسط مشتری‌هایشان، خودداری نمی‌کنند، روسیه خدمات‌دهنده‌ای به نام مگافوندارد که می‌خواهد طعم واقعی پهنای باند نامحدود را به مشتری‌هایش بچشاند.
این شرکت به مشتری‌هایی که در عرض یک هفته، بیشترین میزان دانلود را داشته باشند، تا یک میلون روبل، معادل ۳۳ هزار دلار جایزه داده است.
به آن دسته از مشتری‌هایی که بین یک نوامبر تا ۳۱ ژانویه از مگافون مودم ۳G خریدند، پیشنهاد شد که هر میزان که می خواهند دانلود کنند.
برنده نخست، ۴۱۹ گیگ در عرض یک هفته دانلود کرده بود، برنده‌های دوم و سوم ساکن شهرهای کوچک روسیه بودند، که این مسئله نشان می دهد مگافون از عهده رساندن اینترنت پرسرعت به مناطق دورافتاده هم برمی‌آید و می‌تواند به آنها اینترنت ۲۱ مگابیت بدهند.

مگافون، هم‌اکنون ۸۰ درصد مناطق شمال غربی روسیه را تحت پوشش قرار داده است.
به نظر می‌رسد، در روسیه نامحدود واقعا نامحدود باشد، در امریکا و بریتانیا معمولا به دو گیگ در ماه برای مشترکان ۳G، نامحدود گفته می‌شود.
در سال ۲۰۰۹ شایع شده بود که مگافون علاقه‌مند به حضور در بازار ایران است، اما این شایعه توسط مقامات این شرکت تکذیب شد.
برای پیدا کردن عکس برای این نوشته، مشغول گوگل کردن بودم که سایت جالب Digital Divide Simulator یاشبیه‌ساز شکاف دیجیتالی را پیدا کردم، این سایت نمودار جالبی دارد که در اینجا می‌بینید و البته ممکن است به روز نباشد.

از آنجا که سواره از پیاده هیچگاه خبر ندارد، شاید شمایی که اینترنت ADSL دارید که کسی که مجبور است با اینترنت دیال آپ سر کند، خبر نداشته باشید، مگر اینکه چند صباحی وضع اینترنت شما به هم بریزد. به شیوه مشابه آن کسی که اینترنت چندمگابیتی هم دارد، ممکن است فراموش کند که اینترنت ۵۱۲ کیلوبیتی چه طعمی دارد.
سایت Digital Divide Simulator به کاربرش نشان می‌دهد که اگر اینترنت کُند داشته باشد، بارگزاری سایت‌هایی مثل یاهو چقدر طول می‌کشد و چه میزان عذاب‌آور است.

 

 
mason_yab

توضیح در مورد "DC" انتهای نام شهر
 واشینگتن دی سی

بارها دیده شده و شنیده شده که در برخی همایشها و به تبع آن در بسیاری از وبلاگها گفته و نوشته شده که "دی سی" انتهای نام شهر واشینگتن دی سی به معنای "دیمون کل" یعنی پایتخت شیطان است!
البته شنیده شده که در همین رابطه تاکید شده تا همین اواخر خود امریکاییها (دقیقاً چه کسانی؟) می گفته اند "DC" یعنی "دیوید کپیتال" به معنای پایتخت داوود (ع)...
حالا از این که این "خود آمریکایی ها" چه کسانی بوده اند و و این فرمایشات را دقیقاً در کجا مطرح کرده اند ، در این سخنرانی ها و همایشها نامی به میان نیامده! اما در برخی از این سخنرانی ها گفته میشده که "ضمناً گفته میشود این دو حرف مخفف دو کلمه ی منطقه ی کلمبیا نیز هستند که احمقانه و غیر منطقی است..."
در مورد نام شهر و ایالت واشنگتن که با کوچکترین اطلاع از تاریخ ایالات متحده میتوان حدس زد این نام به یاد جرج واشینگتن (رهبر استقلال طلبان و اولین رئیس جمهور ایالات متحده) بر آن گذاشته شده.

اما دو کلمه ی "D و C" واقعاً به چرا بکار میروند ؟
دی سی انتهای نام شهر واشینگتن دی سی برای این ‌که شهر واشینگتن با خود ایالت واشینگتن اشتباه نشود همواره در انتهای نام آن می آید. دی سی در واقع مخفف لقب این ایالت است و واشنگتن دی سی یعنی "واشنگتن زیر مجموعه ی دی سی" که در اینجا منظور همان ایالت واشنگتن است.
برای روشن تر شدن موضوع ذکر این نکته ضروریست که حتی سایت رسمی این ایالت با آدرس www.dc.gov در دسترس است!

اما خود "دی سی" واقعاً مخفف چیست؟
دی سی به اختصار به منطقه ی کلمبیا (District of Columbia) اشاره دارد. این منطقه از امریکا زیر نظر کنگره امریکا و خارج از حاکمیت تمامی ۵۰ ایالت این کشور قرار دارد.

اما چرا منطقه ی کلمبیا؟
در این باره در مقاله ی واکاوی نمادگرایی در عمارت کنگره ایالات متحده، به تفصیل سخن رفته. بطور خلاصه در بالای کنگره ی ایالات متحده ی امریکا واقع در ناحیه ی کلمبیا مجسمه ای قرار داده شده به نام کلمبیا که به همین موضوع اشاره دارد :

اين پيکره تمثالي از خداي آمريکا و نمونه اي از تنديس اسطوره آمريکائيست. نام او کلمبيا است. کلمبیا الهه ی جنگ است. به همین سادگی!
ضمناً تصویری از کلمبیا هم در زیر این گنبد (در داخل ساختمان) مو جود است که آنرا در ادامه میبینید:


کلمبيا در حال بيرون راندن فرمانروايان ستمگر.

در پایان هم باید تاکید کرد کلمبیا به صورت Columbia نوشته میشود و نه بصورت Colombia که نام کشوریست در آمریکای جنوبی. ضمناً نامهای مشابه دیگر مثل نام دانشگاه معروف کلمبیا هم اشاره به همین Columbia دارد.
واقعاْ سرزدن چنین اشتباهاتی از کسانی که کباده ی تخصص در این زمینه ها را میکشند و در دانشگاههای معتبر کشور سخنرانی میکنند بعید است.

 

 
reza.naghshband

وزن زمین هر روز سبک تر می شود!
دلیل این کاهش وزن چیست؟

سالیانه 40 هزار تن زباله فضایی وارد سیاره ما می شود. با این وجود، زمین در طول همین مدت 50,000 تن سبک تر می شود. چرا زمین همه ساله وزن خود را از دست می دهد؟ آیا زمین رژیم سرسختی برای کاهش وزن خود گرفته و یا باز هم خرابکاری انسان بر روی زمین، موجب کاهش وزن آن شده است؟ در ادامه دلایل سبک شدن سالیانه زمین را بررسی می کنیم.
با یک حساب سرانگشتی می توانیم دلایل کاهش وزن زمین را محاسبه کنیم. توجه کنید که در این محاسبه، میزان رشد جمعیت و ارسال موشک ها و ماهواره ها به فضا، در وزن کلی زمین تاثیر ندارد. چراکه انسان ها خود بخشی از وزن زمین محسوب می شوند. از طرفی موشک و ماهواره هایی که از زمین به فضا پرتاپ می شوند، مجددا به زمین باز می گردند و در محاسبه وزن کلی زمین تاثیر چندانی ندارد.
در ادامه ابتدا دلایل افزایش وزن و سپس کاهش وزن زمین را مشاهده خواهید کرد.

:: اضافه شدن وزن زمین
تا اینجای کار همه ساله 40160 تن به وزن زمین اضافه می شود.
ایی را به دلیل جاذبه ای که دارد به خود جذب می کند. این زباله ها مواد سطح زمین را تشکیل می دهند.
ناسا اعلام کرده وزن زمین همه ساله به دلیل گرم شدن دما، 160 تن زیاد می شود. در واقع زمین با گرم شدن، انرژی بیشتری جذب می کند. توجه کنید که اگر انرژی به سیستمی اضافه شود، جرم ماده در آن سیستم بالا می رود.
تا اینجای کار 40,000 تن وزن زباله فضایی و 160 تن نیز به دلیل گرم شدن زمین که در مجموع سالیانه 40,160 تن به وزن زمین اضافه می شود.

:: کاهش وزن زمین
هسته زمین دائما در حال از دست دادن انرژی است. در واقع هسته زمین مشابه یک رآکتور هسته ای عظیم است که از سوخت های مختلف استفاده می کند. از دست دادن انرژی به معنی از دست دادن جرم زمین است. 16 تن جرم زمین همه ساله از دست می رود که در مقایسه با جرم هایی که زمین همه ساله به دست می آورد ناچیز است.
همه ساله 95,000 تن هیدرژن و 1,600 تن هلیوم از سطح زمین خارج می شوند. این دو ماده بسیار سبک هستند و به همین دلیل جاذبه زمین نمی تواند آنها را برای خود نگه دارد. پس این مواد به فضا پرواز می کنند. بنابراین زمین همه ساله 96600 تن از وزن خود را از دست می دهد.
با یک حساب سرانگشتی مشاهده می کنید که زمین سالیانه 40 هزار تن وزن بدست می آورد و در مقابل 96 هزار تن از دست می دهد. بنابراین سالیانه حدود 50 هزار تن از وزن خود را از دست می دهد. در واقع وزن زمین همه ساله 0.000000000000001% نسبت به سال قبل خود، کاهش می یابد.

:: آیا انسان ها باید نگران کاهش وزن زمین باشند؟
میزان هیدروژن در سطح زمین آنقدر زیاد است که تریلیون ها سال طول می کشد تا هیدروژن زمین تخلیه گردد. بنابراین نیازی به نگران بودن برای هیدروژن نیست.
ولی میزان هلیوم در کره زمین به اندازه هیدروژن نیست. این ماده تنها 0.00052% از حجم زمین را تشکیل داده است و در واقع درحال نایاب شدن است.
هلیوم که طی یک فرایند طبیعی به نام تقطیر جز به جز حاصل می شود، در صنعت پزشکی خصوصا در دستگاه های MRI استفاده می شود. از این گاز همچنین برای سرد کردن مگنت ها و رشد سیلیکون و پرورش کریستال های ژرمانیتوم برای تولید تیتانیون و زیرکونیوم استفاده می شود.

 

 
omidhosseini80

در چشم باد

انصافا باید از صدا و سیما به خاطر این سیستم دیجیتال تشکر کنیم. هم به خاطر کیفیتش و هم به خاطر تنوع شبکه‌ها و برنامه‌ها. من خودم بیشتر شبکه نمایش و پرس‌تی‌وی را می‌بینم، گاهی هم آی فیلم. چند تا از سریال‌ها و فیلم‌های خوبی را هم که قبلا ندیده بودم، الان دارم می‌بینم. مثل همین سریال «در چشم باد»
راستش دو سه سال پیش که این سریال پخش می‌شد فقط چند قسمت آخرش را دیده بودم و قسمت‌های اول را که درباره میرزا کوچک خان و قیام جنگلی‌ها بود، از دست داده بودم.
دیشب و پریشب که
 «در چشم باد» را دیدم، دوباره فیلم یاد هندوستان کرد! کلا نقطه‌ی ضعف من همین چیزهاست. یکی وقتی یاد گیلان و شهر و محله‌ی دوران کودکی‌ام می‌افتم، با کلی خاطرات و قصه‌ها و غصه‌ها و دردها و نواهای محلی. یکی هم نوستالژی‌های دهه ۶۰ یعنی این جور مواقع بدجوری احساساتی می‌شوم.
«در چشم باد» هم همین حس و حال را در من زنده کرد. مخصوصا قسمت دوم، وقتی خبر سقوط رشت به جنگلی‌ها رسید و عروسی عباس بهم خورد و ساز و دهل عروسی به نغمه‌ی غمگینی تبدیل شد که برای مظلومیت میرزا کوچک خان می‌خواند.
من این صحنه‌ها را ندیده‌ام ولی شنیده‌ام. از مادربزرگم و مادرِ مادربزرگم که وقتی کم سن و سال بودم برای ما –نوه‌ها و نتیجه‌ها- قصه‌های بدبختی و سیاهی و زندگی پر از مصیبت دوران کودکیشان را تعریف می‌کردند و از میرزا می‌گفتند و از اشعار و نوحه‌هایی که آن روزها به یاد میرزا می‌خواندند.
این دو سه شب که مظلومیت میرزا را دیدم دوباره دلم گرفت. مخصوصا وقتی دیدم که سر بریده‌اش را در خیابان‌های رشت می‌گردانند و عده‌ای دور و برش می‌رقصند! حیف که عبرت نمی‌گیریم!

البته داستان میرزا و نهضت جنگلی‌ها یکی از ده‌ها و صدها مورد از قیام‌های تاریخی ملت ایران است. نهضت‌هایی که در سخت‌ترین شرایط در راه استقلال این کشور و رهایی از زیر بار استعمار و استکبار براه افتادند و هر یک سهمی در پیروزی نهایی ملت ایران در بهمن ۵۷ داشتند.
ولی در همان روزها هم بودند آدم‌های کوچک و بزرگی که نه تنها برای نجات کشور و مردم کاری نکردند، که حتی خیانت هم کردند. تاریخ صدسال اخیر ایران پر است از این صحنه‌های دردناک خیانت دوستان و هم‌رزمان. آنهایی که اسیر دنیا شدند و به قیمت پست و مقامی و یا عنوان و لقبی بریدند و به مردم پشت کردند.
تازه این‌ آدم‌ها اهل مبارزه بودند که بعدا پشیمان شدند. آدم‌های دیگری هم بودند که تنها چیزی که برایشان اهمیت نداشت منافع ملی، استقلال کشور و خدمت به مردم ایران بود. یا نوکر روس بودند و یا مزدور انگلیس. اگر در کتاب‌ها و اسناد تاریخی دقت کنیم، می‌بینیم که بیشتر اختلافات سیاسی و دعواهای جناحی (مثلا در مجلس برای انتخاب نخست وزیر) بر سر این بود که فلانی وابسته به انگلیس است یا روسیه! طرفداران روسیه به کاندیدای مورد حمایت انگلیس رای نمی‌دادند و یا باعث برکناریش می‌شدند و برعکس!
در چنان شرایطی بود که آدم‌هایی مثل میرزا و مدرس، یا کاشانی و مصدق و … قد علم کردند و در برابر همه –شاه، سلطنت، روس و انگلیس- ایستادند …
ما امروز در کتاب‌های تاریخی و یا در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی درباره گذشته مطالبی را می‌خوانیم و یا می‌شنویم، صرفا در حد خاطرات و یا پاس کردن واحد‌های دانشگاهی! و متاسفانه کم‌کم همه چیز به افسانه تبدیل می‌شود. (حتی امروز در خود گیلان هم ماجرای میرزا کوچک خان چیزی شبیه افسانه است!)
البته سیاست‌های حکومت پهلوی هم در فراموشی این قهرمان‌های ملی بی‌تاثیر نبود. به هرحال بسیاری از این مبارزین با پهلوی اول و دوم می‌جنگیدند. طبیعی بود که بعد از سرکوب آنها، دستگاه‌های تبلیغاتی شاه همه چیز را وارونه کنند و از آنها به عنوان یاغی و راهزن و یا مرتجع سرخ و سیاه یاد کنند! (ابراهیم فخرایی نویسنده کتاب سردار جنگل، در ابتدای کتابش نظرات تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی وقت را علیه میرزا و قیام جنگل منعکس کرده است. جالب اینکه بسیاری از آنها از رجال مهمی بودند که هنوز هم محترمند!)

*****

همیشه با خودم فکر می کنم که اگر من در آن روزگار زندگی می‌کردم، آیا حاضر بودم برای آرمان‌هایم بجنگم؟ آیا این احتمال وجود داشت که من هم یکی از همان خائنین به میرزا باشم؟ مثل خالو قربان؟ احسان الله خان؟ و یا رضا اسکستانی که سر میرزا را برید؟! اصلا آیا خالوقربان و اسکستانی فقط مربوط به همان دوران بودند؟ بعدها دوباره پیدا نشدند؟
البته که همیشه بودند و هستند و خواهند بود همان طوری که
 قهرمان‌های ایران هم همیشه هستند و خواهند بود. خوبیِ «در چشم باد» علی رغم همه ضعف‌هایش این است که سیر تاریخی مبارزات مردم ایران را از صد سال پیش به این طرف نشان می‌دهد. از میرزا آمد و به رزمندگان و بسیجیانی رسید که خون میرزا و یاران میرزا در رگهایشان جاری بود و همچنان در برابر همان دشمن ایستاده بودند. همان دشمن! همان دشمنی! همه چیز مثل گذشته. بدون کمترین تغییری در نوع دشمنی!
حالا ما مدیون خون تک تک این آدم‌ها هستیم. چه آنهایی که معروف و مشهورند و چه آنهایی که غریب و گمنامند و اصلا نام و نشانی از آنها بر جای نیست. یاد و خاطره‌ی همه آنها گرامی باد…


این دو عکس خیلی شبیه هم هستند. هم به خاطر لبخند روی صورت هر دو شهید و هم به خاطر راه و رسمشان. سمت راستی که میرزا هست و سمت چپی هم شهید حسین املاکی قائم مقام لشگر قدس گیلان


---------------------------------------------------

لینک مرتبط :

دانلود نسخه صوتی کتاب سردار جنگل

 

 
mr.arjmandy

پنج موهبتی که دنیای اینترنت از ما گرفت!

بسیاری از ما نمی توانیم بدون اینترنت سر کنیم چرا که جامعه مدرن ما طوری رشد کرده که در بیشتر امور به آن متکی است. ما هر روز بخشی از عمر خود را در شبکه آنلاین و دنیای مجازی می گذارنیم و برخی از جوانان با اینترنت بزرگ شده و آنقدر به آن خو گرفته اند که هرگز متوجه اثراتی که اینترنت بر زندگی آنان می گذارد نخواهند شد. ناگفته پیداست، اینترنت برای این به وجود آمده که به بشریت خدمت کند و به ما اجازه دهد تا همیشه به راحتی با بقیه جهان در ارتباط باشیم.
با این وجود، این موهبت چندان هم بی هزینه نبود. بد نیست اگر گاهی با خود خلوت کنیم و از خود بپرسیم در این راه چه چیزهایی را قربانی کرده ایم. به این ترتیب، می توانیم چشم انداز مناسب تری از شرایط کنونی خود بدست آورده و به اینترنت با رویکرد محتاطانه تری بپردازیم تا اطمینان حاصل شود که بیش از آنچه به دست می آوریم هزینه نمی پردازیم.

۱-خلوت و حریم خصوصی
این چیزی است که همه ما کاربران اینترنت احتمالا از فقدان و محدود شدن آن کم و بیش آگاه هستیم، به خصوص اگر در برخی از سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک عضو باشیم. در گذشته سارقان اطلاعات مجبور بودند برای بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی یک فرد ثروتمند متوسل به زور و اعمال خشونت فیزیکی شوند تا از آن فرد حرف کشیده و از او سرقت کنند. اما اکنون، با اتکای روز افزون ما به اینترنت برای استفاده از محتوای سرگرمی، خرید کالا، استفاده از اطلاعات، و غیره دیگر توسل به زور یا گروگانگیری ضروری نیست. چنین وابستگی معمولا بدین معناست که ما باید به منظور داد و ستد جزئی ترین اطلاعات شخصی خود را در سایت ها وارد کنیم (مثلا جزئیات مربوط به شماره تماس ، شماره کارت اعتباری ، علاقه مندی ها، و غیره). در نتیجه حریم خصوصی می تواند به راحتی به خطر بیافتد ، و سارقان در کمین از نقاط ضعف امنیتی ما به خوبی برای پیشبرد مقاصد خود استفاده خواهند کرد.
حتی اگر تا کنون در هیچ شبکه اجتماعی عضو نشده و به هیچ وجه در هیچ یک ثبت نام نکرده باشید، عکس های شما و یا هر نوع اطلاعات دیگر در مورد شما ممکن است هنوز در فیس بوک در دسترس عموم قرار داشته باشد. می پرسید چگونه؟ خوب، تا زمانی که دوستانی دارید که از فیس بوک یا هر یک از این سایت ها استفاده می کنند، همیشه امکان دارد چیزهایی در مورد شما منتشر کنند که در دید سایر مردم جهان و کاربران قرار بگیرد. مثلا تصویر شما را در حالی که در وضعیت نامناسبی قرار داشته اید دوربین تلفن همراه دوستتان شکار می کند و بعدا صرفا برای اینکه مایه خنده و سرگرمی دیگر دوستانش در شبکه اجتماعی را فراهم کند عکس شما را روی فیس بوک ارسال می کند و بقیه هم می توانند آن را به اشتراک گذاشته و منتشر کنند!
علاوه بر این ، احتمالا اطلاعات خاص خود را به برخی از شرکت های اینترنتی درحین ثبت نام برای دریافت خبرنامه، یا هنگام خرید آنلاین محصولات و غیره داده اید، و اگر دقت کرده باشید همه انها می گویند که اطلاعات دریافتی از شما محرمانه نگه داشته می شوند. آیا این چنین است؟ تا کنون از خود نپرسیده اید که فرستندگان ایمیل های اسپم و هرزنامه ها چگونه شما را پیدا کرده و برایتان ایمیل فرستاده اند؟ همچنین در داخل سایت ها کوکی های خاصی تعبیه شده اند که قادرند حرکت موس بازدید کننده را ردیابی کرده طوری که گردانندگان سایت ها بتوانند از نتایج آن برای اهداف بازاریابی و نمایش تبلیغات به اصطلاح مورد علاقه کاربر استفاده کنند، و یا حتی برای دولت ها برای رد یابی و شناسایی کاربر از این ابزار استفاده می کنند.
آیا به نظرتان در فضای مجازی ما تحت نظارت شدید نیستیم؟

۲- اطمینان به صحت و سقم اطلاعات
با وجود میلیون ها وبلاگ و وب سایتی که روی شبکه فعالیت می کنند، یکی از سؤالاتی که اغلب از خود یا دیگران می پرسیم این است که اطلاعاتی که آنها فراهم می کنند چقدر دقیق و قابل اعتماد است. با توجه به راحتی و هزینه کم راه اندازی و گرداندن یک وبلاگ یا یک وب سایت، به نظر می رسد در قبال آنچه منتشر می شود حس مسئولیت پذیری وجود ندارد یا بسیار اندک است. سهولت اصلاح نمودن مطالب انتشار یافته به شکل آنلاین (در مقایسه با نشریات آفلاین و نوشتاری مانند کتاب ها و روزنامه ها) باعث می شود قرار گرفتن اطلاعات نادرست روی خروجی سایت های اطلاع رسانی برای گردانندگان سایت ها به هیچ وجه یک اشتباه غیر قابل بخشش محسوب نگردد. او همیشه می تواند اشتباهات خود را بدون هیچ هزینه ای اصلاح کند.روزنامه نگاران حرفه ای که بیان اخبار موثق و با منبع معتبر متعهد بودند حالا جای خود را به وبلاگ نویسانی داده اند که ممکن است از نکات ظریف ژورنالیستی اطلاع چندانی نداشته باشند. نتیجه این می شود که شما تعداد گسترده ای از نسخه های مختلف از یک خبر را پیش رو دارید و بدتر از آن اینکه هیچ راهی برای تایید صحت هر یک با اتکا به منبعی قابل اعتماد وجود ندارد (به عنوان مثال با استناد به یک سایت خبری) چرا که معمولا منبعی برای مطلب قید نمی گردد. در بدترین حالت، برداشت های مختلفی که از خبری توسط خوانندگان آن خبر می شود ممکن است نامناسب تعبیر شده و این تعبیر با شیوه یک کلاغ، چل کلاغ! به عنوان یک حقیقت خدشه ناپذیر در سایت های شبکه های اجتماعی گسترش یابد.

زمانی که ما کاربران اینترنت حس می کنیم شایعاتو پچ پچ ها به عنوان حقایق متقن و بسان وحی منزل منتشر می شوند و احدی هم حق شک کردن در ان را ندارد، کم کم در هر چه می بینیم یا می شنویم در فیس بوک یا وبلاگ های خبری تردید می کنیم و آن را دیر باور می کنیم. این امر، به تدریج سبب خلق نسل جدیدی ازبد بینی و سوظن در میان کاربران اینترنت در جهان می شود، که به اطلاعات انتشار یافته در اینترنت که سریع ترین ابزار انتشار اطلاعات است در بهترین حالت به چشم اخبار غیر قابل اعتماد و متزلزل می نگرند.

۳- مالکیت معنوی (کپی رایت)
در حالی که برخی از وبلاگ نویسان خود دستی در نوشتن دارند و به صحت اطلاعات خود توجه می کنند، وبلاگ نویسان زیادی هم سراغ داریم که به سادگی مطلب یا مقاله ای را از منابع دیگر کپی برداری کرده و ادعا می کنند مقاله از آن خودشان است! اقتباس از آثار ادبی بدون کسب اجازه از صاحب اثر، که به اصطلاح Plagiarism نامیده می شود، در فضای مجازی بسیار شایع است. شما احتمالا محتوای مشابهی را در وب سایت های مختلف ندیده اید که بدون اشاره به منبع اصلی منتشر شده اند؟ دلیل اینکه چرا بسیاری از به صاحبان وب گاه ها به انجام این کار روی آورده اند شاید به مفهوم اینترنت بر می گردد که فکر می کنیم سهولت و آزادی در دسترسی به محتوا به معنای انتشار آن بدون اجازه صاحب اثر و یا قید کردن منبع مطلب اصلیست.
چنین طرز فکری آنقدر در برخی از کاربران ریشه دوانده که تاثیر مشابهی بر دیدگاه ما در مورد هزینه کردن برای استفاده از سرگرمی دارد. از زمان ظهور سرویس نپستر (Napster)، خرید آلبوم های موسیقی برای ما غیر ضروری شده است چرا که با سهولت می شد آخرین آلبوم خواننده مورد علاقه خود را به راحتی از نت دانلود کرد. سپس این ماجرا به فیلم ها، کتاب های الکترونیکی ، برنامه های کاربردی و بازی ها گسترش یافت، تمام این محتوا را می شد به طور غیرقانونی از طریق سرویس های به اشتراک گذاری فایل و برنامه هایی مثل بیت تورنت دانلود کرد و کلی هم لذت برد!
به هر حال چه شما از مقوله توزیع آزاد اطلاعات و کالاهای دیجیتالی مانند موسیقی و غیره حمایت کنید یا خیر، حق انحصاری یا به عبارتی مالکیت معنوی یک اثر هرگز قبل از در دسترس شدن اینترنت به این شدت نقض نشده بود.

۴- ارتباط چهره به چهره انسانی
یک روی سکه، اینترنت ارتباطات را تسهیل می کند به گونه ای که تا پیش از این هیچ فن آوری دیگر بشری قادر به انجامش نبوده: ایمیل و مسنجر های گپ و گفتگو ارمغان اینترنت بود، که به ما اجازه می دهد تا با هر کسی در هر کجای این جهان پهناور مادامی که هر دو آنلاین هستیم در تماس باشیم. از این لحاظ، کاربران اینترنت مثل من و شما به ابزاری مجهز شده ایم که سبب دسترسی بی سابقه ای به هم در هر ساعت از شبانه روز و در مواقع ضروری هستیم. با این حال ارتباطات، چیزی فراتر از در دسترس بودن یا قابلیت تماس با یکدیگر است. به خاطر اتصال به یکدیگر، اینترنت کیفیت و شاید ، ارتباط واقعی انسانی را قربانی نموده، و این روی دیگر سکه است.
ارسال پیام ها به شکل متنی می تواند سخت بودن تفسیر و درک صحیح نظر فرستنده توسط گیرنده را به دنبال داشته باشد. بسیاری از ما که سوء تفاهم های معمول را که از ابهام در خواندن ایمیل ها و یا چت آنلاین بوجود می آیند تجربه نموده ایم. برای جبران فقدان ارتباطات چهره به چهره و حرف زدن عامیانه که در زندگی واقعی هر فرد با آن سر و کار دارد، شکلک های بامزه ای به طور طبیعی برای به حداقل رساندن سردرگمی بوجود آمده و مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، هنوز هم برای بسیاری سخت است که هنگامی که چیزی را از طریق آنلاین می شنوند، همان احساسی را داشته باشند که در زندگی واقعی از فردی به صورت چهره به چهر می شنوند. با این حال ، چنین ارتباطات با کیفیت بالا که همانا ارتباط واقعی انسانی هستند روز به روز جای خود را به ارتباط آنلاین می دهند. باز هم ، این امر به وابستگی ما به اینترنت وابسته است.
افراد خجالتی ممکن است ارتباطات سطحی آنلاین را به عنوان نجات دهنده خود در حوزه زندگی اجتماعی بدانند و از آن استقبال کنند. از این منظر، می گویم اینترنت شروع خوبی برای این دست افراد در زمینه شناخت سایر مردم فراهم آورده. اما برای اینکه هر رابطه دوستانه پیشرفت بیشتری کند، هنوز هم نیاز به ملاقات حضوری و حقیقتا ارتباط فیزیکی و رو در رو می باشد، اتفاقی که در این مورد برای افراد خجول می افتد این است که این افراد تا پایان بر ارتباطات آنلاین تکیه می کنند که این می تواند آنها را بیش از حد متکی به ارتباطات آنلاین کند، به طوری که از هدف اولیه که تسهیل در ارتباط رو در رو بوده غافل و دور کند.
زندگی اجتماعی آنلاین مجازی هنوز هم یک شبه زندگیست.

۵- توازن بین کار کردن و زندگی کردن
همانطور که در دسترس بودن، اتصال پیوسته وقابلیت ارتباط با ظهور و رواج اینترنت بهبود پیدا کرده، انتظارات کاری کارفرما از کارمندان خود بالاتر رفته است. مشتریان انتظار دارند شرکت ها و نهاد ها در ۲۴ ساعت شبانه روز به شکل آنلاین در دسترس بوده و پاسخگوی نیازشان باشند، که این امر بدان معنی است که یک وب سایت کاملا کاربردی لازمه هر نهاد، سازمان و شرکت بزرگ و کوچکیست. مفهوم چنین انتظار عمومی آن است که کارکنان آن نهاد باید به ایمیل یا حساب کاربری خود در طول مدت پس از ساعات اداری نیز دسترسی داشته و در مواقع ضروری کار انجام دهند. پس مرز بین زمان کار و زمان پس از کار که معمولا به سایر امور زندگی اختصاص می یابد روز به روز مبهم تر می گردد.
حتی بدون در نظر داشتن انتظار رو به افزایش جامعه از نیروی کار در سطح کلان ، صرف توجه به این واقعیت که اینترنت ۲۴ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در دسترس است خود به این معنی است که شما می توانید ایمیل های خود را هر زمان خارج از محل کار بررسی کنید. کارفرمایان شما از این واقعیت به خوبی آگاهی دارند و می کوشند از آن به نفع خود استفاده کنند، آنهم با ارسال کار اضافی برای شما در طول تعطیلات آخر هفته! دلیل آنها چیست؟ همه کارفرمایان در دنیا این کار را انجام می دهند، پس از شما انتظار می رود تا همگام با بقیه کارمندان جهان وظایف محوله را به خوبی انجام دهید!
اما البته، ممکن است دقیقا اتفاق بالا نیافتد به این خاطر که بستگی به فرهنگ و سیاست های شرکت در مورد دورکاری و انجام کار در خانه داشته باشد. چیزی که می خواهم بگویم این است که همیشه این وسوسه در بسیاری از محل های کار وجود دارد که از قابلیت دسترسی عالی به اینترنت برای وارد کردن کار به فضای شخصی کارمندان جهت به اصطلاح بهره وری بالاتر استفاده گردد. گاهی اوقات حتی کارکنان خود داوطلب می شوند که کار را به خانه ببرند چون می دانند که می توانند آن در تعطیلات آخر هفته و به دور از تنش های محیط کار انجام دهند.
اگر شما می خواهید توازن کار / زندگی را رعایت و حفظ کنید، گاهی اوقات لازم است بین اوقات کاری و استراحت خود یک خط کشیده و آنها را از هم جدا کنید و پا روی خط نگذارید.

چیزی که اینترنت هرگز از ما نگرفته است: خلاقیت!
با همه بحث های بالا، یک چیز باقی مانده که اینترنت از ما نگرفته و احتمالا هرگز نخواهد گرفت: خلاقیت و ابتکار!
به نظر می رسد که نتوان هیچ پایان برای خلاقیت انسانی تصور کرد. این مسئله به ویژه زمانی خود را نشان می دهد که به این نکته توجه کنیم که محتوای تولید شده توسط کاربران یک مشخصه اصلی اینترنت محسوب می گردد. با نگاهی بهویدیوهایی که هر روز در یوتیوب منتشر می شود، مطالب خنده دار وبلاگ های طنز، پادکست ها، و پست های فیس بوک و توئیتر و غیره ، کاملا روشن است که اینترنت همراه با خلاقیت نامحدود انسان در حال تکامل است. نکته زیبا در مورد اینترنت، توانایی آن برای برقراری ارتباط با جهان است، جایی که هر کس از دیگری الهام می گیرد یا الهام بخش گروهی دیگر می شود و اطلاعات را با هر کس دیگر به اشتراک می گذارد. به جای تضعیف خلاقیت، اینترنت آن را پرورش داده و ما جهانیان را با وجود خود متحد می کند.

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2011  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

20 بهمن ماه / 9 فوریه / 16 ربیع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 20 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
بيستم بهمن؛ آزاد شدن ايران خاوري از سلطه عباسیان

يعقوب ليث مبارز خستگي ناپذير راه تجديد استقلال و يکپارچگي ايران، حاکميت ملّي ايرانيان و قهرمان ميهن كار آزادكردن هرات، باميان، بلخ، كابل، غزنه و بُست از سلطه عباسیان را نهم فوريه سال867 مصادف با 20 بهمن تكميل كرد. يعقوب در طول يازده سال بعد نيشابور، گرگان، كرمان، فارس و خوزستان را هم از چنگ عباسیان خارج ساخت و در جریان پیشروی به سوی بغداد در ناحیه دیرالعاقول (کنار دجله) با سپاه اعزامی حکومت عباسیان رو به رو شد و به نبرد پرداخت. یعقوب پیشنهاد سازش خلیفه را رد کرد. وی درخوزستان خود را برای لشکرکشی دیگری به سوی بغداد آماده می کرد که براثر بيماري قولنج درگذشت و در همانجا مدفون شده است.

 

غفلت بود، يا خيانت؟!

دولت وقت تهران در بهمن سال 1291 هجري خورشیدی (فوريه 1913) به فاصله يك هفته امتياز ايجاد راه آهن آذربايجان و استخراج معادن طرفين آن را به روسيه و عينا چنين امتيازي را درخوزستان به علاوه اسكله ها و باراندازهاي خرمشهر به انگلستان واگذار كرد كه آغاز جنگ جهاني اول در سال بعد، استفاده از هر دو امتياز را دچار مشكل ساخت و در سال 1917 دولت تزاري روسيه از ميان رفت و همه امتيازهاي اكتسابي آن دولت ابطال شد. مورخان بکاررفتن عبارت "استخراج معادن طرفین خطوط راه آهن" را بدون تعیین طول و عرض محدوده، غفلت و یا خیانت مقامات مربوط وقت ذکر کرده و نوشته اند که این امتیازها که به دلیل تغییر وضعیت جهان عملی نشد نه تنها مغایر منافع ملی بلکه خارج از وظایف یک و یا چند مقام دولتی بود.

 

روزي که نخجوان منطقه خود مختار اعلام شد و...

منطقه نخجوان كه طبق قرارداد ترك مخاصمه ايران و روسيه در سال 1828 موسوم به «تركمن چاي» از ايران جدا شده است نهم فوريه سال 1924 از سوي دولت مسكو به صورت يك منطقه خود مختار اعلام شد. در قديم، نخجوان «نكزوانا» و «نكزوان Naxuan» تلفظ مي شد و از زمان تاسيس كشور ايران به دست كوروش بزرگ تا 1828 گوشه اي از خاك اصلي ايران بود. قرارداد ننگين ترکمن چاي هم بمانند قرارداد گلستان با پادرمياني انگلستان به سران ناآگاه و حرمسرادار مغول تبار وقت تهران قبولانده شده بود. در سال 1991 و در پي فروپاشي شوروي که برجاي امپراتوري روسيه نشسته بود، بسيار از ميهندوستان ايراني انتظار داشتند که دولت ايران ولو به صورت سمبوليک دو قرارداد مورد بحث را لغو و کان لم کن اعلام دارد زيرا که طرف دوم قرارداد، ديگر وجود نداشت.

 

مذاكرات نفت، راديو دهلي و بي اعتمادي ايرانيان به رسانه هاي كشور - قضيه "خودي" و "ناخودي - بي خودي" در وطن ما!

فعاليت هاي مربوط به نفت ايران در سراسر بهمن 1332( ژانويه و فوريه 1954 و چهار - پنج ماه پس از براندازي 28 امرداد) به اوج خود رسيده بود. دولت وقت (معروف به دولت كودتا) يك خارجي را به عنوان كارشناس و مشاور نفتي خود استخدام كرده بود تا مردم باور كنند كه در معاملات با كنسر سيوم مغبون! نخواهند شد.
نمايندگان و كارشناسان کمپاني هاي نفتي بلوک غرب - تشكيل دهنده كنسرسيوم نفت ايران! در طول بهمن ماه ميان تهران و مناطق نفتي جنوب در رفت و آمد بودند.
ايرانيان كه تجربه دوران حكومت دكتر مصدق و وجود نشريات و احزاب مستقل و فعاليت هاي سياسي آزاد آنان را نسبت به گذشته روشنتر و به مسائل وطن حساس كرده بود به گزارشهاي منتشره در رسانه هاي تهران اعتماد نداشتند و شبها اخبار را از بخش فارسي راديوهاي دهلي و مسكو مي شنيدند. كودتاگران پس از برانداختن حكومت دكتر مصدق، سلاخي گسترده اي در نشريات به راه انداخته بودند و نشريات باقيمانده تهران به افراد مورد اعتماد دولت وقت (خودي ها) تعلق داشتند. قضيه "خودي" و "ناخودي - بي خودي" مسئله قديمي ايران بوده است و تا کنار گذارده نشود تحولي به چشم نخواهد خورد.
به سبب حكومت نظامي در تهران، اصفهان و شهر هاي بزرگ ديگر و منع اجتماع غير مجاز بيش از سه نفر، شبي نبود كه ماموران به چند خانه كه همسايگان و دوستان براي گوش كردن به اخبار راديو دهلي جمع مي شدند حمله ور نشوند و آنان را دستگير و راديو را ضبط نكنند. بخش فارسي راديو دهلي در آن زمان وسيعا و به صورت بي طرفانه اخبار مربوط به ايران را پخش مي كرد و « نهرو » زير بار فشار سانسور آن نمي رفت. بسياري از رهبران سياسي وقت هند علنا گفته بودند که ژنرال زاهدي نماينده ايرانيان نيست که از جانب آنان سخن بگويد و از ما بخواهد که مطالب راديو دهلي را محدود کنيم. تا زماني که ايرانيان بخواهند و به اين راديو گوش کنند اين رسانه به همين صورت به کار خود ادامه خواهد داد.

 

آغاز خانه سازي در نارمك از سوي دولت - اراضي واگذاري دولت تا سالها قابل انتقال نبود

در اين روز در سال 1333(فوريه 1955) كار خانه سازي در اراضي نارمك واقع در شرق تهران كه به اقساط و به متري چهل ريال (چهار تومان = 40 قران) به كارمندان دولت و معلمان تهران فروخته شده بود از سوي بانك ساختماني (بانک مسکن امروز) متعلق به دولت آغاز گرديد و در مدتي كمتر از 3 سال، هزار خانه دو و سه اطاقه ويلايي در اين اراضي ساخته شد و به اقساط در اختيار صاحبان همان اراضي قرار گرفت. اين خانه ها به سبك خانه سازي در آمريكا فاقد ديوار (حصار) بود. انتقال (فروش) اين اراضي و ساختمانها تا سالها ممنوع بود. به علاوه، تا ده سال سند قطعي به صاحب زمين داده نشده بود.
     در آن زمان نارمك يك شهرك مدرن در حاشيه تهران بود که شهردار آن را هم بانك ساختماني تعيين مي کرد.

 

شكايت عراق از ايران به شوراي امنيت سازمان ملل در فوريه 1974 و حمايت مسکو

نهم فوريه 1974 (20 بهمن 1352) دولت مسکو که از اپریل 1972 با عراق پیمان دوستی همه جانبه داشت ضمن انتقاد از دولت وقت ایران اعلام داشت که از شکوائیه عراق علیه ایران در شورای امنیت دفاع خواهد کرد و اگر بغداد تقاضاکند ناوگان به خلیج فارس خواهدفرستاد. روز پیش از آن (هشتم فوریه) بغداد عليه تهران به شوراي امنيت سازمان ملل شكايت برده و مدعي شده بود كه نه تنها ايران واسطه انتقال پول، اسلحه و كمكهاي ديگر آمريكا به كُردهاي عراقي براي ادامه جنگ با دولت عراق شده است بلكه نيروهاي مسلح ايران به حمايت از كُردها و همچنين در نقاط مرزي ديگر وارد خاك عراق شده، جمعا بيش از 30 نظامی عراقي را كشته و زيانهاي مالي وارد ساخته اند. در شکوائيه آمده بود که در يك مورد تانکهای ايران تا عمق پنج كيلومتري وارد خاك عراق شده و تخریب ایجاد کرده بودند.
در پی حمایت مسکو از متحد خود ـ عراق، شورای امنیت كار رسيدگي به شکایت را آغاز کرد.
کتاب خاطرات هنري كيسينجر ـ مقام وقت دولت آمريكا که دو دهه بعد انتشار یافت نشان داد که اعتراض ها و شکایت دولت عراق از دولت وقت ایران بي مورد نبود. طبق خاطرات کيسينجر، دولت پهلوی دوم كمكهاي آمريكابه كردهاي عراقي را كه با دولت اين كشور در حال جنگ بودند منتقل می کرد، رابط دو طرف بود و بعدا به مصطفي بارزاني اجازه داده بود كه در ايران [شهرستان کرج] سكونت و از اينجا مبارزه و ضدیّت با حكومت بغداد را رهبري كند.

Mobin_s2004@yahoo.com
 9 فوریه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
دوستويفسكي (داستایفسکی)
 و 32 داستان از رنج انسان

Dostoevsky

فئودور دوستويفسكي (تلفظ انگلیسی: داستایفسکی) نويسنده روس (طبق تقویم میلادی گریگوری) نهم فوريه 1881 در 59 سالگی درگذشت. وی 11 نوامبر 1821 در مسکو به دنیا آمده بود و پدرش يك پزشك بود كه كشته شد. فئودور قلم و مهارت خود را در شرح و توصيف رنج انسانها بكار برد. 32 تالیف او که به زبانهای مختلف ترجمه شده اند با اینکه در حال و هوای قرن نوزدهم و توصیف دردها و طرز تفکر و روانشناسی روسهای آن زمان نگاشته شده اند نفوذ شگرف در روحیه ملل قرن بیستم داشته اند. او در نوشته هایش با مهارت تمام نقش ناآرامی های سیاسی ـ اجتماعی را در تغییرات روانی و روانشناسی انسان ترسیم کرده است که براین پایه از نیمه قرن بیستم تاکنون در روزنامه ها ستون و صفحات «کاتکست» دایر شده است. فئودور مهندسی خوانده بود ولی خدمت به انسان را در «نوشتن» تشخیص داد. نوشته های او عمدتا داستان هستند. او درعین حال روزنامه نگار و مقاله نویس بود.
     فئودور دوستويفسكي با داشتن پدری ثروتمند داراي افكار سوسياليستي توام با صوفیسم بود و به محافل «مدینه فاضله سازان» رفت و آمد داشت که تزار وقت آنان را دشمن خود می پنداشت و محافلشان را کانون توطئه می خواند. انتشار داستان «مردم فقیر» در سال 1846 بر دشمنی تزار نسبت به فئودور افزود و از آن پس زیر نظر قرارگرفت و در سال 1848 دستگير و به اعدام محکوم شد ولی مجازات او به زندان تبدیل شد و در پي ماندن 4 سال در محبس اورا تبعيد كردند. محصول اين دوران كتاب «خانه مردگان» بود. ديدار دوستوفسكي از آلمان، انگلستان، فرانسه و ايتاليا جهان بيني اورا گسترش داد. او لندن آن زمان را پايتخت كاپيتاليسم جهان ناميد.
     مهمترين داستانهاي دوستويفسكي عبارتند از: مضاعف، کتک خورده و تحقیرشده، یادداشتهایی از زیر زمین، جنايت و مجازات، شبهاي سفيد، قمارباز، ابله، دزد روراست، موجر، قهرمان کوچولو، تمساح، ماجرای منحوس و برادران كارامازوف. خاطرات دوستويفسكی ازجمله تالیفات اوست که وسیعا مورد بررسی و اظهار نظر پژوهشگران قرن 20 قرارگرفته و این نتیجه حاصل شده است كه زندان و مجازات سخت، تفكرات انديشمندان را تيزتر و آنان را مقاوم مي كند. به علاوه، هدف از زندان متنبّه ساختن و اصلاح فرد است كه در مورد اصحاب فكر مصداق ندارد. باتوجه به همین نظریه بوده است که بسیاری از دولت ها مخالفان فکری (منتقدان) خودرا به جای زندان منزوي می كنند و ضمن بازگذاردن راه مصالحه تنها رفت و آمدشان را محدود می سازند.

 

سالمرگ ایلیوشین

سرگئی ایلیوشین Sergey Vladimirovich Ilyushin طراح معروف هواپیما نهم فوریه 1977 در 83 سالگی درگذشت. وی طراح جنگنده و بمب افکن های ایلیوشین و هواپیماهای مسافربر و باری ایلیوشین 18 و ایلیوشین 62 است. شکاری ایل ـ 2 و بمب های های ایل ـ 4 ساخت سرگئی ایلیوشین در طول جنگ جهانی دوم از عوامل پیروزی شوروی بر آلمان بودند. وی عضو آکادمی علوم شوروی و دارنده عنوان قهرمان کار سوسیالیستی و ستاره سرخ بود.
    

 

ژول ميشله مورخ فرانسوي؛ تالیفات، اندیشه ها و روش تاریخنگاری و توصيه هاي او به تاريخنگاران، دولتمردان و ...

Jules Michelet

نهم فوريه سالروز درگذشت «ژول ميشله Jules Michelet» مورخ فرانسوي است كه در سال 1874 در 75 سالگي فوت شد. او كه در 1798 به دنيا آمده بود فرزند يك چاپخانه دار پاريسي بود كه آرزو داشت پسرش كار مهم انجام دهد.
     كار بزرگ ميشله نگارش «تاريخ فرانسه» در چندین جلد است که هفت جلد آن مربوط به انقلاب فرانسه است. ميشله براي اين كار سي سال وقت صرف كرد. در اين كتاب، وي جزئيات تحولاتي را كه به ساخت ملت فرانسه منجر شد به رشته تحرير كشيده و كيفيت و روحيه فرانسويان را از ديدگاهي ميهندوستانه منعكس ساخته است. تالیف دیگر میشله «انقلاب ژوئیه» عنوان دارد که در لابلای آن خصلت و ماهیت انواع بپاخیزی ها را شرح داده است. ميشله در كتاب «مقدمه اي بر تاريخ» نوشته است كه در نگارش تاريخ، به رقم زدن اسناد خشك و پشت سر هم قرار دادن آنها نبايد اكتفا شود، بلكه مورخ ضمن ارائه حقايق، باید آنها را تحليل كند تا كتابهاي تاريخ، مشابه هم نباشند و هرتاليف نسبت به ديگري كاري نوين و تازه باشد و مكمّل يكديگر. وي از اين كه كتاب هاي تاريخ كه بايد به مردم و دولتمردان درس بدهند و تجربه گذشتگان را بياموزند رونوشت (المثناء) يكديگر شده اند ابراز تاسف و ناخرسندي كرده است. مورخ بايد برود و ببيند كه يك مقام چه كرده است، نه اين كه چه كسي و از چه فاميلي بوده است. آنچه كه مهم است خدمات اين فرد و ميزان وفاداريش به ملت و ميهن، و محافطت از حقوق مردم و تامين غرور، رفاه و آسايش آنان است. بزرگترين توصيه ميشله به تاريخنگاران اين بوده است كه هنگام آغاز به تحقيق و نوشتن، فريب شهرت يك مقام را نخورند، زيرا شهرت ممكن است به خاطر «خدمت» نباشد. او گفته است كه در قديم مقاماتي بودند كه به مردم ظلم، ولي به شعراء و نویسندگان خوبي و کمک مالی مي كردند و اينان بودند كه آنان را مشهور ساخته اند؛ نه خدماتشان. میشله اطلاق عنوان «سیاستمدار = پالیتیشن» به افراد را ردّ می کند و می گوید که تلاش این افراد عمدتا برای دستیابی به قدرت و نفوذ و بهره برداری از آن است. 
     مفسران افکار ميشله نوشته اند كه بزعم این مورخ و اندیشمند بزرگ، انتظار و توقع از يك مقام عمومی خدمت كردن خالصانه و بیطرفانه به جامعه است و فرق نمي كند كه این مقام انتخابي موقّت يا درازمدت باشد. این مفسران میشله را یک ناسیونالیست فرانسوی وانمود کرده اند که تاریخ را با برداشت خود از هر رویداد درهم آمیخته و نوشته است. به باور مفسران افکار میشله، این قدرت جویان هستند که هر اعتراض معمولی مردم را رنگ سیاسی می دهند و دامن می زنند تا شهرت بیشتری یابند، برسر زبانها افتند و احیانا به قدرت برسند و «شهرت وسیع» برخی را بیش از «مقام بالا» اقناع و راضی می سازد. 
    ميشله به كساني كه مي خواهند روزي يك چهره ملي و نامدار شوند اندرز داده است كه از جواني مراقبت كنند كه نقطه ضعف نداشته باشند كه با يك اتهام و شايعه كوچك هم مي شود تاريخ يك فرد را خراب كرد.
     اين تاريخ نگار مي گويد: خدمت بزرگ يك فرد (هركس) به همنوعان اين است كه اواخر عمر بنشيند و اشتباههايي را كه در طول زندگي مرتكب شده است بنويسد و يا به همگان بگويد، تا اشتباه كردن از جامعه رخت بربندد. مجموعه اشتباهات مردم، يك جامعه را خراب و مسئله دار مي كند. قدرشناسي عامل مهمي در يك جامعه است كه اعضاي آن را به انجام كارهاي خوب و مهم كه پيشرفت جامعه به آنها بستگي دارد ترغيب و دلگرم مي كند. مورخ بايد نخست تحقيق كند كه در دوره مورد نظر، وضعيت قدرداني از افراد و همچنین روال تشويق و تنبيه چگونه و تا چه حد بوده است. اگر تشويق و حمايت در كار نباشد، هيچگونه پيشرفتي حاصل نخواهد شد. «تاريخ» همه اش شرح كارهاي سلاطين و شاهزادگان (سران كشورها و مديران جامعه) نبايد باشد كه مي دانيم بيش از نيمي از آن كارها دروغ است و يا اين كه به آن صورت نبوده است و سبيل نخستين نويسنده (مبلّغ) را كه رقم زننده دست اول و منبع استناد ديگران بوده قبلا چرب كرده بودند.

 

انقلاب شهر رم بر ضد پاپ و پايان حکومت پاپها

انقلاب مردم شهر رم که درچارچوب انقلابات سال 1848 اروپا صورت گرفته بود نهم فوریه 1849 با فرار پاپ (پی نهم) از مقرّ خود به نتیجه رسید و جمهوری روم به همان صورت دو هزار سال پیش و یک هیات رئیسه سه نفری احیاء شد. انقلاب شهر رم را سختگیری و خشونت های وزیر دادگستری پاپ وقت (به نام پلگرینو رسی) باعث شده بود که به قتل او انجامید. انقلاب از پانزدهم نوامبر 1848 آغاز شده بود. پس از فرار پاپ وقت با لباس مبدّل و پناه بردن به یک دژ نظامی، رهبران انقلاب و شهردار رم انتخابات عمومی برگزارکردند و مجمع ملی تشکیل دادند و این مجمع ضمن تدوین یک قانون اساسی، یک هیات سه نفری مرکب از یک فیلسوف (مازینی)، یک حقوقدان (آرملینی) و یک سیاستمدار مذهبی وابسته به پاپ (به نام سافی) را برای ریاست برجمهوری انتخاب کرد، آزادی مذهب و بیان عقیده داد و مجازات اعدام را لغو کرد. مجمع ملی رم پاپ را تنها به عنوان رئیس کل کلیساهای کاتولیک و روحانی شماره یک دنیای مسیحیت پذیرفت. پاپ ها از ده قرن پیش از آن عملا حکومت می کردند. پاپ که همچنان در دژ نظامی بود تشکیل و نیز مصوّبات مجمع ملّی را رد کرد و با ارسال نامه از سران کشورهای کاتولیک خواست که نیرو بفرستند و به جمهوریت رم پایان دهند که تنها فرانسه و اسپانیا درخواست پاپ را اجابت کردند؛ فرانسه 9 هزار و اسپانیا 4 هزار نظامی با چند کشتی توپدار فرستادند. عوام الناس که مدافعان جمهوریت بودند مسلح شدند و دست به دفاع زدند که مقاومت آنان چهارماه بیشتر طول نکشید و با عقب نشینی از رم و افتادن شهر به دست نظامیان فرانسه، عملا عمر جمهوری رومی قرن نوزدهم پایان یافت البته پاپ هم دیگر نتوانست حکومت کند و نیروهای وحدت ایتالیا که گروهی دیگر (جدا از انقلابیون شهر رم) بودند و در شمال این کشور پای گرفته بودند با راندن فرانسویان از شهر رم وحدت ایتالیا را در 1861 تامین کردند و قلمرو پاپ ها منحصر به واتیکان شد.

 

درباره «اوا براون»

Eva Braun

سرگذشت «اوا براون Eva Braun» زني كه تنها چند ساعت همسر قانوني هيتلر بود در كنار او وارد تاريخ شده است. «اوا» ششم فوريه سال 1912 در مونيخ به دنيا آمد و كار پدرش «تدريس» بود. وي 13 سال مِترس هيتلر بود. هيتلر 29 اپریل اورا زوجه قانوني خود كرد و روز بعد هر دو خودكشي كردند و اجساد آنان را در كنار هم آتش زدند تا به دست سربازان شوروي نيافتند.
    اوا براون منشي عكاسخانه اي در مونيخ بود كه هيتلر از ديرزمان مشتري آن بود و در آنجا باهم آشنا شده بودند. وي بعدا كار چاپ عكسها را بر عهده گرفت و چون روي عكسهاي هيتلر بيش از اندازه دقت مي كرد مورد توجه او قرار گرفت.
     در سال 1932 هنگامي كه «اوا» 20 ساله بود، هيتلر از وي خواست كه باهم زندگي كنند و «اوا» با وجود مخالفت پدرش دعوت هيتلر را كه هنوز يك مقام حزب ناسيونال سوسياليست كارگران آلمان (نازي) بود پذيرفت و از آن پس تا آخرين لحظه عمر با هم بودند. هيتلر «اوا» را در امور دولتي و سياست مداخله نمي داد و به ندرت اورا در مراسم با خود مي بُرد. 
    علاقه هيتلر به «اوا» وقتي بيشتر شد كه پس از نجات هيتلر از يك توطئه ژنرالها، «اوا» در نامه اي كه به او نوشت با جملاتي زيبا وفاداري هميشگي خودرا اعلام داشت. هيتلر مايل به بردن «اوا» با خود به پناهگاه زيرزميني نبود كه «اوا» گفت كه مايل است با او بميرد.
    سي ام آوريل سال 1945 كه پناهگاه هيتلر از نزديك زير آتش ارتش سرخ بود هيتلر پيش از آن كه با شليك گلوله خودكشي كند به «اوا» داروي كشنده داد تا خودرا بكشد و وصيت كرد كه پس از مردن، اجساد آنها را با بنزين آتش بزنند. با وجود اين، سربازان شوروي بقاياي اجساد نيمسوخته را به دست آوردند. «اوا» تنها 33 سال عمر كرد.

اوا با هيتلر

 

آندروپوف؛ طرح ایجاد کنفدراسیونی از دوستان مسکو و حمایت او از یک جنگ اتمی با غرب

Yuri Andropov

نهم فوريه سال 1984 يوري آندروپوف پس از 15 ماه حكومت بر شوروي در 70 سالگي از بيماري كليوي مزمن درگذشت و پنج روز بعد چرننكو 72 ساله جاي اورا گرفت. بیماری برژنف در سالهای آخر عمر و افراط در مصرف الکل امور اتحاد جماهیر شوروي را که زیر ضربات بی امان تبلیغاتی و دسته بندی های بلوک غرب قرارداشت مختل کرده بود که بیماری کلیوی اندروپوف نیز مانع از اصلاح نسبی اوضاع بدست او شد و چرننكو هم كه حكومتش كوتاه بود به علت ضعف جسمانی موفق به بازگرداندن امور به مسیر اصلی خود ـ سوسیالیسم نشد.
     آندروپوف قبلا 15 سال و بیش از هرمقام دیگر مسئول امور امنيتي شوروي بود. وی در جلسات سران حزب حاکم از مخالفان کوتاه آمدن خروشچف درجریان بحران موشکی کوبا در اکتبر 1962 بود و هروضعیت پس از آن درجهان را نتیجه تصمیم خروشچف به سازش با جان اف. کندی بر سر بحران موشکی آن سال می دانست. وی عقیده داشت که آمریکاییان مطلقا نمی خواهند که در یک جنگ اتمی جزغاله شوند و لذا، در آخرین لحظه کوتاه می آیند. اندروپوف و سوسلوف [تئویسین حزب حاکم] از اندیشه یک درگیری اتمی میان شرق و غرب حمایت می کردند زیراکه گذشت زمان را به زیان بلوک شرق می دیدند. ایندو بارها در جلسات سران حزب گفته بودند که ابزار شوروی در جنگ سرد [ژورنالیسم شوروی] دربرابر غرب هیچ است و ما بازنده این جنگ خواهیم بود. آندروپوف که شاهد شورش مجارستان در دهه 1950 بود و تجربه بپاخیزی دهه 1960 در چک اسلواکی را داشت، در دهه 1970 ایجاد یک جامعه مشترک المنافع مرکب از کشورهای عضو پیمان ورشو را درجلسات کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی مطرح کرده بود و بارها با تاکید گفته بود که جماهیریه شوروی هم باید به صورت فدراسیونی مشابه ایالات متحده آمریکا درآید تا جمهوری های عضو که «دست ساخت» هستند ادعای استقلال نکنند. طبق طرح او، شوروی [امپراتوری پیشین روسیه] باید به صورت یک فدراسیون درمی آمد و با کشورهای عضو پیمان ورشو و نیز یوگوسلاوی و افغانستان یک کنفدراسیون (نوعی جامعه مشترک المنافع) تشکیل می داد و کشورهایی را که با مسکو قرارداد دوستی بسته بودند ـ صرف نظر از نظام حکومتی آنها ازجمله عراق، سوریه، لیبی و کوبا دعوت به عضویت وابسته به این کنفدراسیون می کرد با تاکید بر دفاع مشترک، قانون اساسی شوروی بازنگری می شد و ارتش به جای «شورای عالی = هیات رئیسه» پاسدار قانون اساسی می شد. به تفسیر مورّخان، اگر طرح اندروپوف عملی شده بود مسیر تاریخ و وضعیت جهان به صورتی دیگر بود.
     اندروپوف در طول حكومت کوتاه خود يك بار شديدترين اخطاررا در مورد مداخله در اوضاع افغانستان به آمريكا داد كه در پي آن احتمال مي رفت به پاكستان كه مركز آموزش نظامي مخالفان حكومت كمونيستي افغانستان شده بود حمله موشكي كند.
     اندروبوف در طول زمامداري [باتوجه به پیرشدن گارد قدیم و تجربه اش از بستری بودن طولانی برژنف] تلاش کرد چند مقام جوانتر حزبي را ارتقاء مقام دهد و یکی از این حزبی های جوانتر میخائیل گورباچف بود و همين ها بعدا فریب رونالد ریگان و مارگارت تاچر و مشاورانشان را خوردند و باعث فروپاشي بلوک شرق و شوروي شدند. پدر آندروپوف یک کوزاک و مادرش یک روس آلمانی تبار بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 9 فوريه

  • 1361:   پاپ از سران كشور هاي مسيحي خواست كه متفقا مانع تسلط تركان عثماني بر قسطنطيه ( استانبول ) شوند.

  • 1640:   سلطان مراد چهارم امپراتور عثماني كه براي جنگ با ايران وارد بغداد شده بود در اين شهر در گذشت . حكومت او بر عثماني هفت سال طول كشيده بود.

  • 1932:   خطوط هوايي شوروي ــ آئروفلوت ــ آغاز بكار كرد.

  • 1934:   اتحاديه بالكان بدون مشاركت بلغارستان و آلباني تشكيل شد و به همين دليل نتوانست كاري از پيش ببرد.

  • 1972:   شيخ نشين راس الخيمه به اتحاديه امارات عربي خليج فارس پيوست.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     16 ربیع الاول
    Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    3 
    9

    اهواز

    12 
    21

    تبريز

    -2 
    6

    شيراز

    2 
    16

    مشهد

    1 
    9

    بندرعباس

    12 
    23

    کرمان

    4 
    19

    اصفهان

    1 
    12

    يزد

    7 
    18

    کرمانشاه

    -1 
    8

    اراک

    -4 
    1

    رشت

    3 
    8

    دبی

    15 
    24

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    2450 تومان
    1850 تومان
    2950 تومان
    2330 تومان
    500 تومان
    520 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان: 
    درهم امارات:

    820000 تومان
    400000 تومان
    200000 تومان
    830000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح قديم:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

     اذان ظهر : 12:18
    اذان مغرب : 17:57
    اذان صبح فردا : 5:33
    طلوع آفتاب فردا : 6:58
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Fashion Journal
    فوریه 2012

    جديدترين شماره از ماهنامه Fashion Journal
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد

    تاريخ انتشار: فوریه 2012
    تعداد صفحات مجله: 56
    حجم فايل: 18 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.

    Kitchen and Bath Ideas
    آوریل 2012

    جديدترين شماره از ماهنامه Kitchen and Bath Ideas
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه دکوراسیون

    تاريخ انتشار: آوریل 2012
    تعداد صفحات مجله: 148
    حجم فايل: 95 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.

    BBC Good Food
    فوریه 2012

    جديدترين شماره از ماهنامه BBC Good Food
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه آشپزی

    تاريخ انتشار: فوریه 2012
    تعداد صفحات مجله: 192
    حجم فايل: 114 مگابايت

    لينک دانلود

    789967895.part1.rar
    789967895.part2.rar

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.

    Popular Science
    مارس 2012

    جديدترين شماره از ماهنامه Popular Science
    از معتبرترین مجلات علمی دنیا

    تاريخ انتشار: مارس 2012
    تعداد صفحات مجله: 92
    حجم فايل: 65 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.


     

     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ضبط نامحسوس و باکیفیت تصاویر پیرامونتان
    با یک عینک

    همه ما دوست داریم لحظات مهم زندگی خود را ضبط کنیم تا بعدا قابل دستیابی و مشاهده باشند. تصور کنید که امکان داشته باشد، لحظاتی از سفرهای دوران خردسالی یا کلاس‌های درس دوره ابتدایی‌تان را ببینید. اگر چنین ویدئوهایی وجود داشتند، چقدر حاضر بودید برای آنها پول پرداخت کنید؟
    اگر می‌توانستیم بدون دردسر و بدون اینکه نیاز باشد که دوربین یا گوشی را به دست بگیریم و به سمت سوژه‌ها بچرخانیم و اگر می‌توانستیم همان تصاویری را که با دو چشم، می‌بینیم، ضبط کنیم، خیلی خوب می‌شد!
    مایکروسافت سال‌های زیادی با پروژه MyLifeBits روی دیجیتالی کردن زندگی کار کرده است، پیش از این هم شرکت‌های سونی و ViconRevue، عینک‌های ویژه‌ای درست کرده بوده بودند که با کمک آنها می‌شد، تصاویر پیرامون را بدون دردسر ضبط کرد.
    اما به تازگی شرکت ZionEyez، عینک ویژه‌ای ساخته است که ضبط تصاویر را با کیفیت ۷۲۰P برایتان انجام می‌دهد. این دوربین دوربین کوچک دارد و مجهز به پردازشگر، بلوتوث و وای‌فای هم است.
    البته استفاده از دوربین ممکن است مشکلات قانونی و تهدید حریم خصوصی افراد را هم در بر داشته باشد و کاربر این وسیله باید به خوبی با قوانین محل سکونت خود آشنا باشد تا به دردسر نیفتد.
    نمونه اولیه این عینک، فقط فضای ذخیره‌سازی ویدئو دارد، اما شرکت‌ سازنده در حال کار روی نمونه‌های پیشرفته‌تری است که امکان پخش جاری ویدئوها را هم می‌دهند. به علاوه نمونه نهایی شیک‌تر هم خواهد بود و اندازه‌اش از یک عینک «ری بن» بزرگ‌تر نخواهد بود.
    این عینک با یک کابل USB شارژ می‌شود و می‌تواند با هر بار شارژ بین دو تا سه ساعت، ویدئو ضبط کند.
    هنوز تاریخ عرضه این محصول به بازار مشخص نیست، قیمت محصول ۱۹۹ دلار خواهد بود.
     

    تلویزیون های اپل در 3 سایز روانه بازار میشوند
    از جمله 33 و 55 اینچی

    اپل اعلام کرده که در حال آماده سازی برای عرضه تلویزیون هایی با برند خود میباشد که در ۳ سایز عرضه میشوند از جمله ۳۳ و ۵۵ اینچ
    در این تلویزیون پردازنده جدید آیپد ۳ بکار برده خواهد شد و همچنین در آن برنامه سیری قرار خواهد داشت که دستگاه با کمک صوت فرامین را اجرا کند و به طور مستقیم با آیفون و آیپد ارتباط برقرار کند. این تلویزیون فرا هوشمند در سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه رقابت تلویزیون های دیگر برنده ها میگذارد.
    بنا به گزارش هایی که از ژآپن حاصل شده اند این تلویزیون از تلویزیون های شرکت های سامسونگ و ال جی هوشمند تر خواهد بود و کیفیتی برتر خواهند داشت و در آن OLED بکار رفته است که کیفیتی فوق العاده و بالاتر از حالت HD به نمایش خواهد گذاشت.
    Gene Munster ادعا میکند که این تلویزیون هوشمند در سال ۲۰۱۲ عرضه میشود.
     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    دانلود کتاب شهر سنگی (اکستازی)

    نویسنده:
    دکتر رضا کشاورز

    معرفی:
    شهر سنگي كه جديدا به چاپ رسيده است كتابي است داستاني كه در مورد عوارض قرصهاي روانگردان تحت عنوان قرص اكس يا اكستازي توسط دكتر رضا كشاورز نوشته شده است . اين كتاب داستان جذاب شخصي است كه پس از خوردن قرص اكس وارد دنياي ديگري شده كه شبيه دنياي پس از مرگ است و پس از طي مراحلي به دنياي واقعي بر ميگردد.


    لينک دانلود (حجم حدود 2 مگابايت)

    براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    ۳۰ قانون جهانی موفقیت


    ۱) قانون علت و معلول
    هر چیز به دلیلی رخ می دهد. برای هر علتی معلولی است و برای هر معلولی، علت یا علت های به خصوصی وجود دارد، چه از آن ها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید. چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد. در زندگی هر کاری را که بخواهید می توانید انجام دهید به شرط آن که تصمیم بگیرید که دقیقا چه می خواهید و سپس عمل کنید.

    ۲) قانون ذهن
    شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره آن بیشتر فکر می کنید. پس همیشه درباره چیزهایی فکر کنید که واقعا طالب آن هستید.

    ۳) قانون عینیت یافتن ذهنیات
    دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درون شماست. کار اصلی شما در زندگی این است که زندگی مورد علاقه خود را در درون خود خلق کنید. زندگی ایده آل خود را با تمام جزییات آن مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند حفظ کنید.

    ۴) قانون رابطه مستقیم
    زندگی بیرونی شما بازتاب زندگی درونی شماست. بین طرز تفکر و احساسات درونی شما، و عملکرد و تجارب بیرونی تان رابطه مستقیم وجود دارد. روابط اجتماعی، وضعیت جسمانی، شرایط مالی و موفقیت های شما بازتاب دنیای درونی شماست.

    ۵) قانون باور
    هر چیزی را که عمیقا باور داشته باشید به واقعیت تبدیل می شود. شما آن چه را که می بینید که قبلا به عنوان باور انتخاب کرده اید. پس باید باورهای محدودکنتده ای را که مانع موفقیت شما هستند شناسایی کنید و آن ها را از بین ببرید.

    ۶) قانون ارزش ها
    نحوه عملکرد شما همیشه با زیر بنایی ترین ارزش ها و اعتقادات شما هماهنگ است. آن چه که ارزش هایی را که واقعا به آن اعتقاد دارید بیان می کند ادعاهای شما نیست بلکه گفته ها، اعمال و انتخاب های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است.

    ۷) قانون انگیزه
    هر چه می گویید یا انجام می دهید از تمایلات درونی، خواسته ها و غرایز شما سرچشمه می گیرد. پس برای رسیدن به موفقیت باید انگیزه ها را مشخص کرد تا با یک برنامه ریزی اصولی به هدف رسید.

    ۸) قانون انتظار
    اگر با اعتماد به نفس، انتظار وقوع چیزی را در جهان پیرامونتان داشته باشید آن چیز به وقوع می پیوندد. شما همیشه هماهنگ با انتظارات تان عمل می کنید و این انتظارات بر رفتار و چگونگی برخورد اطرافیانتان تاثیر می گذارد.

    ۹) قانون تمرکز
    هر چیزی را که روی آن تمرکز کرده و به آن فکر کنید در زندگی واقعی، شکل گرفته و گسترش پیدا می کند. بنابراین باید فکر خود را بر چیزهایی متمرکز کنید که واقعا طالب آن هستید.

    ۱۰) قانون عادت
    حداقل ۹۵ درصد از کارهایی که انجام می دهیم از روی عادت است. پس می توانیم عادت هایی را که موفقیت مان را تضمین می کنند در خود پرورش دهیم؛ و تا هنگامی که رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیر ارادی انجام نشود، تمرین و تکرار آگاهانه و مداوم آن را ادامه دهیم.

    ۱۱) قانون انتخاب
    زندگی ما نتیجه انتخاب های ما تا این لحظه است. چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستیم، کنترل کامل زندگی و تمامی آن چه برایمان اتفاق می افتد در دست خودمان است.

    ۱۲) قانون تفکر مثبت
    برای رسیدن به موفقیت و شادی، تفکر مثبت امری ضروری است. شیوه تفکر شما نشان دهنده ارزش ها، اعتقادات و انتظارات شماست.

    ۱۳) قانون تغییر
    تغییر، غیر قابل اجتناب است و ما باید استاد تغییر باشیم نه قربانی آن.

    ۱۴) قانون کنترل
    سلامتی، شادی و عملکرد درست از طریق کنترل کامل افکار، اعمال و شرایط پیرامونمان به وجود می آید.

    ۱۵) قانون مسوولیت
    هر چه و هر کجا که هستید به خاطر آن است که خودتان این طور خواسته اید. مسوولیت کامل آن چه که هستید، آن چه که به دست آورده اید و آن چه که خواهید شد بر عهده خود شماست.
     

    ۱۶) قانون پاداش
    عالم در نظم کامل به سر می برد و ما پاداش کامل اعمالمان را می گیریم. همیشه از همان دست که می دهیم از همان دست می گیریم. اگر از عالم بیشتر دریافت می کنید به این دلیل است که بیشتر می بخشید.

    ۱۷) قانون خدمت
    پاداش هایی را که در زندگی می گیرید با میزان خدمت شما به دیگران رابطه مستقیم دارد. هر چه بیشتر برای بهبود زندگی و سعادت دیگران کار کنید و توانایی های خود را افزایش دهید، در عرصه های مختلف زندگی خود بیشتر پیشرفت می کنید.

    ۱۸) قانون تاثیر تلاش
    همه امیدها، رویاها، هدف ها و آرمان های ما در گرو سخت کوشی است. هر چه بیشتر تلاش کنیم؛ موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد.

    ۱۹) قانون آمادگی
    در هر حوزه ای موفق ترین افراد، آن هایی هستند که وقت بیشتری را صرف کسب آمادگی برای انجام کارها می کنند. عملکرد خوب نتیجه آمادگی کامل است.

    ۲۰) قانون حد توانایی
    شاید برای انجام همه کارها وقت کافی وجود نداشته باشد ولی همیشه برای انجام مهم ترین کارها وقت کافی هست. هر چه بیشتر کار کنیم کارایی بیشتری پیدا می کنیم. اما باید اموری را بر عهده بگیریم که در حد توانمان باشد.

    ۲۱) قانون تصمیم
    مصمم بودن از ویژگی های اساسی افراد موفق است. در زندگی هر جهشی در جهت پیشرفت هنگامی حاصل می شود که در موردی تصمیم روشنی گرفته باشیم.

    ۲۲) قانون خلاقیت
    ذهن ما می تواند به هر چیزی که باور داشته باشد دست یابد. هر نوع پیشرفتی در زندگی با یک ایده آغاز می شود و چون توانایی ما در خلق ایده های جدید نامحدود است آینده نیز محدودیتی نخواهد داشت.

    ۲۳) قانون استقامت
    معیار ایمان به خود، توانایی استقامت در برابر سختی ها، شکست ها و ناامیدی ها ست. استقامت ویژگی اساسی موفقیت است. اگر به اندازه کافی استقامت کنیم، طبیعتا سرانجام موفق خواهیم شد.

    ۲۴) قانون صداقت
    خوشبختی زمانی سراغ ما می آید که تصمیم بگیریم هماهنگ با والاترین ارزش ها و عمیق ترین اعتقادات خود زندگی کنیم. همواره باید با آن بهترین بهترین ها که در درون مان وجود دارد صادق باشیم.

    ۲۵) قانون انعطاف پذیری
    در تعیین اهداف خود قاطعیت داشته باشید، اما در مورد روش دست یابی به آن ها انعطاف پذیر باشید. در عصر تحولات سریع و رقابت شدید، اتعطاف پذیری.

    ۲۶) قانون خوشبختی
    کیفیت زندگی ما را احساس مان در هر لحظه تعیین می کند و احساس ما را تفسیر خودمان از وقایع پیرامونمان مشخص می سازد، نه خود وقایع. هرگز برای این که تجربه خوشی از دوران کودکی داشته باشید دیر نیست. کافی است گذشته را مرور کنید و روشی را که برای تفسیر تجربیات خود داشته اید تغییر دهید.

    ۲۷) قانون تعجیل
    ما همواره دوست داریم که هر چه زودتر به آرزوهایمان برسیم، به همبن دلیل است که در تمام عرصه های زندگی بی قراریم.

    ۲۸) قانون فرصت
    بهترین فرصت ها اغلب در معمولی ترین موقعیت های زندگی مان به وجود می آید. پس بزرگ ترین فرصت ها به احتمال زیاد همیشه در دسترس ماست.

    ۲۹) قانون خود شکوفایی
    شما می توانید هر چه را که برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود به آن نیاز دارید بیاموزید. آن هایی که می آموزند توانا هستند.

    ۳۰) قانون بخشندگی
    هر چه بیشتر، بدون انتظار پاداش، به دیگران خدمت کنید، خیر و نیکی بیشتری به شما می رسد. آن هم از جاهایی که اصلا انتظار ندارید. شما تنها در صورتی حقیقتا خوشبخت خواهید شد که احساس کنید به دلیل خدمت به دیگران انسان با ارزشی هستید.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    مجلس آرام

    عباس احمدی


    مُردم ز شلنگ تخته اندازی تو
    از وعده بیجا و زبان بازی تو
    کی می شود ای عزیزِ ناراضی من
    تا وصل شوم به دخترِ راضی تو

    ***

    دوباره مترو را از دست دادم
    و واگن دو را از دست دادم
    بلیطم حیف شد...عیبی ندارد
    چه بد شد که تو را از دست دادم!

    ***

    دیدی که چه زود خامِ شهرام شدیم
    رامِ کمک و هدیه و وام شدیم
    ما در مجلس سر و صدا می کردیم
    شهرام خریدمان و آرام شدیم

    ***

    ایام شباب باده باید بخوریم
    لاجرعه و بی اراده باید بخوریم
    ما را ندهد کفاف پیمانه و پیک
    نوشابه خانواده باید بخوریم!

    ***

    آرامش کوه را به هم خواهم زد
    افراد گروه را به هم خواهم زد
    ای جفتِ خَرم! اگر سوارم نکنند
    من کشتی نوح را به هم خواهم زد!

    ***

    خیام چه شاعر عمیقی بوده‌ست
    وین کوزه چه صنعت دقیقی بوده‌ست
    این دسته که بر گردن او می بینی
    دستی است که در جیب رفیقی بوده‌ست!
     

     

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    سرویس بهداشتی ۴ ستاره یعنی این!

    امروزه در بسیاری از آپارتمان ها و خانه ها فضای مناسبی برای سرویس بهداشتی خانه در نظر گرفته می شود. در اغلب این سرویس های بهداشتی حمام، توالت و روشویی در یک جا متمرکز هستند و به این ترتیب امکان دسترسی به همه آن ها در یک فضا فراهم است. همه اعضای خانواده در طول روز ممکن است بارها از سرویس بهداشتی استفاده کنند. اگر در طول روز به رفت وآمد اعضای خانواده تان به سرویس بهداشتی دقت کنید خواهید دید که این محل یکی از پررفت وآمدترین محل ها در خانه است و بی تفاوت رد شدن از ظاهر و بهداشت آن کاری نادرست و غیرحرفه ای است.


    ● از نورهای متعدد استفاده کنید
    نورپردازی در خانه هایی که سرویس بهداشتی آن ها حمام، توالت، روشویی و فضایی برای اصلاح یا انجام دیگر فعالیت های شخصی و بهداشتی است دارد. اهمیت زیادی پیدا می کند. زیرا افراد بخش زیادی از کارهای شخصی خود را در این فضا و به صورت روزانه انجام می دهند. بنابراین داشتن نوری مناسب برای انجام فعالیت های آرایشی و بهداشتی به ویژه در جایگاهی که میزتوالت یا آینه روشویی قرار گرفته است، اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، روشن نگاه داشتن زاویه ها و گوشه های دیگر این فضا نیز به ایجاد محیطی آرام برای اعضای خانه کمک می کند در ضمن قرار دادن شمع یا روشنایی های با نور زردرنگ در زوایای مختلف سرویس بهداشتی به بزرگ تر به نظر رسیدن این فضا کمک می کند.


    ● گیاهانی که طراوت می آورند
    از دیدگاه کارشناسان کاربرد گیاهان طبیعی در فضای سرویس بهداشتی به دلایل مختلف لازم و ضروری است. سرویس بهداشتی معمولا اولین و آخرین مکانی است که افراد در طول روز در منزل از آن استفاده می کنند و آرامش بخش بودن و طراوت آن می تواند تاثیر زیادی در روحیه افراد برای آغاز یک روز و حتی برای آماده شدن برای خواب، باشد. یکی از دلایل استفاده از گل و گیاه طبیعی در این بخش افزایش زیبایی و شادابی در سرویس بهداشتی است. از آنجا که افراد خانواده ممکن است در روز چند بار به این فضا بروند، شایسته است با محیطی زیبا و با طراوت روبه رو شوند. وجود گل و گیاه در این فضا از سویی هم به تصفیه هوای موجود کمک می کند و انرژی های نامناسب در این محیط را تعدیل کرده و فضایی با نشاط در سرویس بهداشتی به اعضای خانواده هدیه می کند.

    ● تضمین سلامت با نظافت
    بهداشت و نظافت سرویس بهداشتی خانه، دست شویی، حمام و روشویی در حفظ سلامت اعضای خانواده به ویژه فرزندان اهمیت زیادی دارد. از آن جا که محیط سرویس بهداشتی در غالب موارد به دلیل استفاده از حمام و دست شویی فضای مرطوب و گرم دارد، امکان رشد و زنده ماندن باکتری ها و آلودگی ها در این فضا نسبت به دیگر بخش های خانه بیشتر است. از این رو رعایت بهداشت این مکان در طول روز و شست وشو و ضدعفونی کردن آن هر هفته یک بار از جمله ضروری ترین کارهایی است که باید در برنامه هفتگی خانم های خانه دار قرار گیرد.


    ● سفید و گرم
    استفاده از رنگ سفید در حمام و تمامی اجزای آن از جمله وان، توالت، کاشی ها، حوله ها، پرده ها و حتی رنگ دیوار سرویس بهداشتی تاثیر زیادی در افزایش فضا و بزرگ تر به نظر رسیدن آن دارد. علاوه بر این، استفاده از رنگ سفید یا رنگ های روشن و گرم در این محل تاثیر زیادی در جلوه این مکان خواهد داشت. ضمن این که وجود این رنگ موجب می شود تا آلودگی ها و کثیفی هایی که در این فضا وجود دارد زودتر در زمینه سفید رنگ آن خودنمایی کرده و افراد برای تمیز کردن آن اقدام کنند.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    بدون جراحی، بدون آرایش
    لبهایتان را برجسته کنید!!

    هر چند که از قدیم الایام نماد چهره ی یک زن ایرانی در ذهن تمامی ملل و اقوام، یک صورت ظریف مینیاتوری با چشمانی درشت و خوش حالت و لبهایی غنچه و زیبا که با متانت خاص خود همراه بوده است، شناخته می شد اما متاسفانه چند صباحی است که بعضی از دختران و خانمهای ایرانی بی دلیل و بدون توجه به مدلهایی که پا به فرهنگ ما گذاشته اند و اصل و اساس الگو شدنشان نامعلوم بوده و بسیار با فرهنگ ما تفاوت دارند را پذیرفته اند که حتی عده ای هم براین باورند که هرچه با عنوان نام ساده ی مد وارد فرهنگ ما شود حتما زیبا خواهد بود تا گاهی دست به جراحیهای غیر قابل جبران بزنند که البته آمار آنها در ایران کم هم نیست.
    با تمامی این تفاسیر بهتر است حتی اگرجزو آن دسته از خانمهایی هستید که شدیدا از مد پیروی می کنید و دوست دارید با هر تغییری آن راامتحان کنید راههای بی ضرر و بی خطر را انتخاب کنید تا علاوه برکم هزینه بودنشان اگر گاهی پشیمان شدید راه برگشت را برای خودتان باز گذاشته باشید.
    یکی از عملهایی که اخیرا مد شده و بعضی از خانمها بدون در نظر گرفتن اینکه این عمل زیبایی روی صورت آنها زیبایی می آفریند یا خیر برجسته کردن لبهاست که با عمل جراحی و گذاشتن پروتز انجام می شود و ناگفته نماند که اکثر افرادی که این عمل را انجام داده اند چهره ای بسیار مصنوعی و متفاوت اززیبایی و ظرافت پیدا کرده اند و اینکه خود تا چه اندازه رضایت خاطر داشته باشند نزد خودشان محفوظ خواهد ماند.
    برای آن دسته از عزیزانی که دوست دارند با یک روش کاملا طبیعی و موقت به سادگی به این امر برسند و حتی در صورت پشیمان شدنشان جای هیچ نگرانی برایشان نداشته باشد روش زیر را پیشنهاد می کنیم که برگرفته از یک مقاله ی علمی آرایشی در این زمینه است :
    یک کپسول ویتامین E را باز کنید و محتویاتش را روی لبها و اطراف دهان بمالید. این کار را قبل از خواب انجام داده و صبح بشویید .لبهای شما به طرز جالبی برآمده و متورم به نظر خواهند رسید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    برای رفتن به سالن ورزش
    چگونه لباس بپوشید ؟!

    ایجاد انگیزه لازم برای رفتن به سالن ورزش خودش به اندازه کافی مسئله ساز است، نوع پوشش در این موقعیتها نیز می تواند کاملا موثر باشد. شیک پوشیدن و به روز بودن می تواند نقش به سزائی در ایجاد انگیزه برای رفتن به سالنهای ورزشی ایفا کند. اگر از نوع پوشش خود راضی باشید آنگاه در تمرینهای خودتان نیز از اعتماد به نفس کافی برخوردار خواهید بود.


    1- بستن موها
    بستن موها با یک باندانا(دستمال بلند طرح دار) اگر چه ظاهر زیباتری به شما می دهد اما تنها برای زیبایی نیست. استفاده از باندانا یا دستمال عرق گیر باعث می شود که به هنگام تمرین قطره های عرق وارد چشم نشده و موهایتان نیز اذیتتان نکند.


    2- استفاده از رنگهای متنوع
    لازم نیست حتما لباسهای ورزشی ساده بپوشید، بهتر است هنگام تمرین کردن از لباسهایی با رنگهای مورد علاقه تان استفاده کنید. می توانید از یک تاپ ، شورت ورزشی یا حتی کفش اسپرت با رنگبندی های متنوع استفاده کنید.


    3- عضلاتتان را به رخ بکشید!
    اگر برای داشتن بدنی متناسب و زیبا زحمت می کشید پس در به رخ کشیدن آن به هنگام ورزش تردید نکنید. استفاده از لباسهایی که عضلات را کاملا در معرض دید قرار می دهند علاوه بر راحتی باعث می شود به هنگام تمرین حرارت بدنتان بیش از حد افزایش پیدا نکند.


    4- استفاده از لباسهای ورزشی با مدلهای مجلسی
    شرکتهای تولید کننده لباس به خوبی می دانند که خانم ها مایلند به هنگام ورزش هم راحت بوده و هم ظاهر مطلوبی داشته باشند. لباسهای اسپرتی طراحی شده که برگرفته از مدلهای مجلسی است اما کاملا راحت بوده و به هنگام ورزش مشکلی ایجاد نمیکند اما بسیار شیک و جذاب هستند. این لباسها با الیاف مخصوص خود عرق بدن را به خود جذب کرده و با حالت استریچی که دارند اندام را کاملا محکم نگاه می دارد.

    5- استفاده از حوله
    وقتی به سالن ورزش می روید حتما حوله خود را همراه داشته باشید. همیشه عرق روی بدنتان را خشک کنید؛ جهت حفظ بهتر بهداشت وسایلی را که با آنها کار کرده اید را خشک و تمیز کنید. این کار نشانه دقت و شخصیت شماست.


    6- شلوار شل و ول نپوشید
    به هنگام ورزش می توانید از شلوار یوگا یا اسپندکس استفاده کنید، بگذارید عضلات قوی پاهایتان دیده شوند. به علاوه، لباسهای اینچنینی کاملا به بدن شما می چسبند و به هنگام تمرین از آزادی عمل بیشتری برخوردار خواهید بود. همچنین وقتی در هوای آزاد قصد تمرین دارید شلوارهای یوگا گزینه مناسبی برای ماههای سرد سال خواهند بود.


    7- ژاکت اسپورت بپوشید
    هنگام رفتن به سالن یا پس از تمرین برای گرم نگاه داشتن بدنتان از یک ژاکت زیبای اسپرت استفاده کنید. وقتی خیس عرق هستید و بیرون هم نسیم خنکی می وزد آنگاه قدر این ژاکت را می فهمید!


    8- موهایتان را جمع کنید
    موهایتان را بالا یا پشت سرتان جمع کنید تا هنگام تمرین راحت باشید. اینکار باعث می شود عرق، موهایتان را خیس نکند تا بعد از تمرین معطل خشک کردن و سشوار کشیدن نباشید. با یک کش مو خیلی ساده موهایتان را پشت سر جمع کنید تا ظاهری زیبا و ساده داشته باشید.
     

     

     

     

     

     
      u سلامتي و تناسب اندام


    لیست موادغذایی
    که موجب چربی آوردن شکم می‌شوند!

    غذاهای چرب چاقتان می‌کند: به همین سادگی؟ همه چیز به همین سادگی نیست. بعضی از مواد غذایی قادرند کالریشان را به بعضی قسمت‌های خاص بدن شما بفرستند. دوست دارید بدانید چه غذاهایی شکمتان را چاق می‌کنند؟
    به ‌نظرتان چیزی عذاب ‌آورتر از رفتن روی ترازو و نگاه کردن به وزنی که نشان می‌دهد وجود دارد؟ شاید هم چون شکمتان جلوی دیدتان را گرفته نتوانید صفحه نمایشگر ترازو را ببینید. اشکالی ندارد، زندگی همین است. باید قیمت هر چیز را بپردازید—حتی برای چیزی اینقدر پاک و لذت‌ بخش مثل خوردن! زندگی هیچ غذایی را بدون کالری‌های ناخواسته، بدریخت شدن اندام، بیماری، احساس گناه و پایین آمدن اعتمادبه‌ نفس از آن شما نمی‌کند.
    بعضی از موادغذایی هستند که کارشان فقط چاق کردن ماست! درست در همان قسمت‌هایی که بیشترین استرس و خجالت را نصیبمان می‌کند: یعنی ران‌ها، بازوها، غبغب و از همه اینها بدتر، شکم!


    * لیست موادغذایی که موجب چربی آوردن شکم می‌شوند
    اگر به دنبال لیست موادغذایی هستید که باعث بزرگ شدن شکمتان می‌شود باید بدانید که نمک، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها بزرگترین متهمان پرونده هستند. وقتی می‌گوییم کربوهیدرات و چربی، منظورمان فقط بعضی از انوع کربوهیدرات و چربی است. کربوهیدرات‌های ساده که هضم آنها آسان است (مثل قندهای تصفیه‌ شده، گلوکز، فراکتوز و ساکاروز) و چربی‌های اشباع و ترانس که متهمان ردیف اول هستند. اما اجازه بدهید ببینیم این موادغذایی چطور دور کمر و شکمتان را بزرگتر می‌کنند.
     

    * چربی‌های اشباع و ترانس
    چربی‌ها مهمترین منبع انرژی بدن هستند اما چربی اضافه ‌ای که بعد از سوختن مقدار نیاز بدن باقی می‌ماند است که ما را دچار مشکل می‌کند. از آنجا که این چربی‌ها وقتی در دمای اتاق نگهداری شوند میل به جامد شدن دارند، می‌توانیم تصور کنیم که وقتی در جایی از بدن ذخیره شوند، دسترسی به آنها و سوزاندن آنها بعنوان سوخت بدن کار سختی خواهد بود. بیشتر منابع غذایی غیرگیاهی حاوی میزان بالایی چربی اشباع است و البته برخی چربی‌های گیاهی و روغن‌ها هم شامل آن می‌شوند. این چربی‌ها کلسترول زیادی را وارد بدن می‌کنند و این کلسترول‌های زیان‌بار بر کلسترول مفید در بدن غلبه می‌کنند. هرچه مقدار این کلسترول زیان‌بار بیشتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی هم در فرد بیشتر می‌شود. جای تعجب نیست که چاقی و حمله‌ قلبی با هم ارتباط مستقیم دارند. موادغذایی حاوی چربی ترانس عبارتند از:
    فست ‌فود
    اسنک‌های سرخ‌شده غیرخانگی
    شیرینی‌ها
    مافین‌ها
    پاپکرن غیرخانگی کره‌ای
    چیپس
    برگرها
    پیتزا
    موادغذایی کنسرو شده مثل سیریال، پاستا، سوپ
    سس‌های بسته‌ بندی شده
    غذاهای پخته شده در رستوران
    موادغذایی فریزشده
    لبنیات پرچرب
    کره
    گوشت گاو/خوک/مرغ

    اکثر مواقع وجود روغن‌های هیدروژنه در آماده‌ سازی این غذاهاست که مشکل‌ساز می‌شود. این روغن‌ها مدت نگهداری این محصولات را بالا برده و درنتیجه تولیدکننده‌ ها به وفور از آنها در محصولاتشان استفاده می‌کنند. چربی‌های ترانس نوعی از چربی‌های اشباع هستند.
     

    * کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده
    هضم این کربوهیدرات‌ها آسان است به همین دلیل منبع بسیار خوبی از انرژی فوری به حساب می‌آیند. اما اگر این کربوهیدرات‌ها زیاد استفاده شوند، به چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره می‌شود، مخصوصاً در ناحیه میان‌ تنه. موادغذایی که سرشار از کربوهیدرات‌های ساده هستند مثل شیرینی‌ها، دسرها، شکلات و از این قبیل از جمله مهمترین موادغذایی هستند که موجب چربی آوردن ناحیه شکم در خانم‌ها می‌شوند چون خانم‌ها بسیار بیشتر از آقایان از این تنقلات استفاده می‌کنند. موادغذایی اصلی که تحت این دسته نامگذاری می‌شوند عبارتند از:
    شکلات
    شیرینی
    بیسکویت
    کیک
    مافین
    برنج سفید
    آرد تصفیه ‌شده
    بستنی
    قهوه یا چای (درصورت استفاده از قند یا شکر تصفیه‌شده)
    نوشیدنی‌های قنددار و نوشابه
    قند و شکر
    سیریال‌های قنددار
    نمک

    متعجبید که چطور نمک باعث چاق شدنتان می‌شود؟ مولکول‌های سدیم موجب می‌شوند که آب دور سلول‌های چربی ذخیره در بدن را احاطه کرده و از این طریق آنها را مستحکم‌تر و البته متورم‌تر می‌کنند. این انباشتگی آب حالت بادکردگی به بدن داده و به سایز کلی بدن اضافه می‌کند. بیشتر موادغذایی کنسرو شده و غذاهای نمک‌ دار حاوی نمک یا سدیم هستند. درکنار اینها، موادغذایی دیگری که نمک فراوان دارند عبارتند از:
    پنیر
    گوشت
    آرد ذرت
    نخود
    سس‌ها
    چاشنی‌ها
    ترشیجات
    صدف
    همانطور که می‌بینید، فقط غذاهای قنددار و چربی‌دار نیستند که قطر دور شکمتان را اضافه می‌کنند. نمک هم یک متهم اصلی است. درنتیجه، دفعه بعدی که خواستید ظرف نمکدان را برداشته و روی غذایتان نمک اضافی بپاشید یادتان باشد که این دانه‌های سفیدرنگ تا چه حد موجب چاق شدنتان می‌شود.
     

     

     

     

     

     

     
      u خواص خوراکی ها


    گیاهان ضدسرطان را بشناسید

    زردچوبه، گیاه جینکو، صبرزرد و غیره جزو گیاهانی هستند که با سرطان مقابله می‌کنند. شاید ندانید که از این گیاهان در داروهای شیمی درمانی و داروهای قدیمی استفاده می‌شود. این گیاهان مفید از عود بیماری نیز پیشگیری می‌کند.

    * زردچوبه سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد
    پودر زردچوبه رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی را محدود می‌کند. Curcuma رنگدانه‌ی زرد رنگ زردچوبه است که آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب محسوب می‌شود و از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. برای همین این آنتی اکسیدان پتانسیل بسیار قوی برای مقابله با سرطان دارد. این ماده مانع تشکیل رگ‌های خونی جدید می‌شود که تومورها را تغذیه می‌کنند و به این ترتیب تومورها را نابود می‌کند.
    البته دقیقاً به همین دلیل نیز می‌تواند مزاحم عملکرد داروهای ضدسرطانی باشد، به همین دلیل از زردچوبه در طول شیمی‌درمانی استفاده نمی‌شود. زردچوبه قدرت این را دارد که با انواع سرطان‌ها مقابله کند.

    روش مصرف: می‌توانید از کپسول‌های تهیه شده از Curcuma استفاده کنید و یا اینکه زردچوبه را 3 تا 4 مرتبه در هفته به غذاهای خود اضافه کنید.
    توجه داشته باشید در ایام شیمی‌درمانی از این ادویه استفاده نکنید. مصرف زیاد زردچوبه برای زنان باردار نیز توصیه نمی‌شود.


    * جین‌سینگ قرمز رشد سرطان را محدود می‌کند
    جین‌سینگ قرمز با خستگی و کسالت ناشی از داروهای ضدسرطان مقابله می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
    به علاوه این گیاه کُره‌ای سرشار از ترکیبی به نام ژرمانیوم germanium است که باعث اکسیژن رسانی به سلول‌ها می‌شود و به همین دلیل به سلول‌های سرطانی که معمولاً در خلأ هوا و اکسیژن زیست می‌کنند آسیب می‌رساند.
    گیاه جین‌سینگ قرمز با تمام سرطان‌ها و به ویژه با سرطان سینه مقابله می‌کند.

    روش استفاده: به منظور پیشگیری یا برای کمک به درمان‌های ضدسرطانی، 3 تا 6 کپسول عصاره‌ی ریشه‌ی گیاه جین‌سینگ را به مدت 3 ماه مصرف کنید. اگر پزشکتان لازم ببیند می‌توانید این مدت را تمدید کنید.
    مصرف این گیاه برای افراد باردار و شیرده و همچنین افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.


    * گیاه صبر زرد با سرطان کبد مقابله می‌کند
    گیاه صبرزرد از سرطان پیشگیری و با آن مقابله می‌کند. نتایج یک پژوهش ژاپنی نشان می‌دهد مصرف صبرزرد تعداد سلول‌های سرطانی را در ناحیه‌ی کبد کاهش می‌دهد.
    این گیاه باعث پاک‌سازی بدن شده و نتایج خوبی در پیشگیری از سرطان دارد.
    گیاه صبرزرد با سرطان کبد و همچنین انواع دیگر سرطان مثل سرطان پروستات، ریه، کولون و معده مقابله می‌کند.

    روش مصرف: برای پیشگیری و درمان این سرطان‌ها 60 میلی گرم آب خالص صبرزرد را با 500 میلی گرم عسل مخلوط کنید. روزانه 3 مرتبه، پانزده دقیقه قبل از غذا یک قاشق غذاخوری از این شربت را میل کنید.
    هر ماه ده روز این کار را تکرار کنید؛ و اگر لازم بود چند ماه دیگر نیز ادامه دهید.
    مصرف این گیاه برای زنان باردار، شیرده و همچنین برای کودکان توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.

    * جینکوبیلوبا از پیشرفت تومورها پیشگیری می‌کند
    جینکو حاوی ترکیباتی است که آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شوند که خواص ضدسرطانی دارند.
    این گیاه نیز همانند زردچوبه با ممانعت از تشکیل رگ‌های خونی، تومورها را از بین می‌برد.
    جینکو با انواع سرطان‌ها به ویژه با سرطان سینه مقابله می‌کند.

    روش مصرف: برای پیشگیری یا بعد از شیمی‌درمانی روزانه دو تا سه کپسول از عصاره‌ی برگ‌های جینکو را به مدت سه الی شش ماه استفاده کنید.
    مصرف این گیاه برای زنان باردار، کودکان، افراد هموفیلی و افرادی که قصد انجام عمل جراحی دارند توصیه نمی‌شود.
    توجه داشته باشید که گیاهان داروهای بی‌خطری نیستند و لازم است که قبل از مصرف به پزشک مراجعه کنید.


    * چای سبز با سرطان ریه مقابله می‌کند
    بر اساس نتایج یک پژوهش تایلندی چای سبز خواص ضدسرطانی دارد. نتایج این پژوهش نشان داده است افرادی که چای سبز مصرف نمی‌کنند پنج برابر بیشتر افرادی که روزانه حداقل یک فنجان چای می‌نوشند در معرض سرطان ریه قرار می‌گیرند.
    چای سبز حاوی پولیفنول است که آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی محسوب می‌شود. این چای ضدالتهاب است و برای همین می‌تواند از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند. چای سبز با سرطان ریه و همچنین با سرطان‌هایی مثل سرطان روده، پروستات، پوست و سینه نیز مقابله می‌کند.

    روش مصرف: روزانه دو تا سه فنجان چای سبز خاصیت پیشگیرانه‌ای در مقابل سرطان‌ها و به ویژه سرطان ریه دارد.
    مصرف چای سبز برای افرادی که از کم خونی یا زخم معده رنج می‌برد توصیه نمی‌شود.


    * گیاه اسپیرولینا تعداد تومورهای سرطانی را کاهش می‌دهد
    اسپیرولینا یک جلبک سبز آبی میکروسکوپی است که تومورهای سرطانی را از بین می‌برند و با برخی از سرطان‌ها مقابله و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.
    نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان داده است این گیاه توانسته است در مورد سرطان پوست موثر عمل کند و تومورها را از بین ببرد.
    گیاه اسپیرولینا خواص آنتی اکسیدانی دارد که با رادیکال‌های آزاد مقابله و سلول‌های مقابله کننده با سرطان را تقویت می‌کند.
    این گیاه با انواع سرطان پوست، تیروئید، پانکراس و ریه مقابله می‌کند.

    روش مصرف: قبل از غذا یک عدد کپسول تهیه شده از عصاره‌ی گیاه اسپیرولینا را به مدت یک ماه مصرف کنید. توصیه می‌کنیم اگر قرص خاصی می‌خورید قبل از مصرف این کپسول‌ها با پزشک مشورت کنید.
     

     

     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    یک جفت گوش دیجیتالی

    -- راه هایی برای انتخاب یک هدفون مناسب --

    سر کار هستیم، خیلی هم خسته هستیم هیچ چیز هم مثل یک موسیقی آرامش بخش نمی چسبد و خستگی را از تنمان بیرون نمی آورد. آهنگ مورد علاقه مان را پخش می کنیم، اما از هر گوشه ای صدایی به نشانه اعتراض بلند می شود و ضد حال بدی می خوریم و مجبور می شویم که صدایش را تا حد امکان کم کنیم. اما به این شکل هم که نمی شود، هم اطرافیان مان از صدایی که پخش می شود ناراضی هستند هم خودمان لذت کافی را نمی بریم. چاره کار خرید یک هدفون مناسب و با کیفیت است که آن را با خیالی راحت روی گوش هایمان بگذاریم و با لذتی فراوان از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه مان به یک دنیای دیگر سفر کنیم. مسلما داشتن یک هدفون در بسیاری از مواقع به کار ما خواهد آمد و ما را از شر شنیدن صداهایی که دوست نداریم بشنویم، راحت خواهد کرد. در این هفته برای شما توصیه هایی داریم تا با کمک آن ها بتوانید یک هدفون مناسب و با کیفیت بخرید.


    ● پول زیادی خرج نکنیم
    عده ای از مردم بیش از هر چیزی به ظاهر وسیله ای که می خواهند بخرند توجه می کنند. مثلا اگر آن وسیله ظاهری زیبا یا به اصطلاح دهن پرکن داشته باشد در خرید آن لحظه ای درنگ نمی کنند و حاضرند که پول زیادی را برای آن بدهند تا بتوانند چیزی برای فخر فروختن به اطرافیان شان داشته باشد. اما خوب است که در مواقع خرید دقت بیشتری داشته باشیم و به تکنولوژی های متفاوتی که در ساخت وسایل به کار رفته است توجه کنیم و پولمان را با انتخاب یک هدفونی که فقط زیبایی دارد هدر ندهیم. هدفون ها اگر به فناوری ضد نویز مجهز شده باشند، از ورود صداهای مزاحمی که در محیط اطرافمان وجود دارند، به گوش جلوگیری خواهند کرد. البته خوب است که بدانید این دسته از هدفون ها به دو دسته کلی اکتیو و پسیو تقسیم می شوند.


    ● هدفون های پسیو
    حتما هدفون هایی را دیده اید که دارای یک پوشش پلاستیکی هستند که درون گوشتان قرار می گیرد و به خوبی باعث می شود که صداهای اطرافتان را نشنوید. این دسته از هدفون ها صداهای با فرکانس ثابت و متغیر را کنترل کرده و با آن ها مقابله می کنند. وقتی پوشش پلاستیکی درون گوش شما قرار می گیرد، احساس می کنید که موسیقی را با کیفیتی بالاتر و از فاصله ای نزدیک تر می شنوید، ولی ممکن است که به اندازه کافی از این دسته از هدفون ها راضی نباشید، چون اگر پوشش پلاستیک نویزگیر هدفون، قالب گوش شما نباشد تمامی صداهای موجود در محیط اطراف را به گوش شما منتقل خواهد کرد و لذت کافی هنگام استفاده از آن را نمی برید.

    ● هدفون های اکتیو
    این دسته از هدفون ها، همان هایی هستند که ممکن است شما را وسوسه کنند به خاطر ظاهر زیبایی که دارند، پول زیادی را بابت آن ها بدهید. در این دسته از تکنولوژی مهار نویزهای موجود در محیط استفاده می شود و هدفون هایی که از این سیستم استفاده می کنند یک میکروفن و پردازنده صدا هم دارند. هدفون های اکتیو بیشتر صداهایی را از محیط اطرافمان خنثی می کنند که فرکانس ثابتی داشته باشند. مثلا اگر در قطار هستید و صدای قطار باعث سردردتان می شود یا این که برایتان آزار دهنده است می توانید به سادگی با یکی از این هدفون ها مشکل تان را رفع کنید و با گوش کردن به چیزی که دوست دارید از صداهای محیط اطرافتان فرار کنید.


    ● هر چه قدر پول بدهید، آش می خورید
    همان قدر که توصیه می کنیم برای ظاهر زیبای یک وسیله پول اضافه خرج نکنید، همان قدر هم تأکید می کنیم که برای خرید یک وسیله خوب که تا مدت ها برای تان به درستی کار کند، خساست به خرج ندهید و کمی بیشتر سر کیسه را شل کنید. مسلما هر چه قدر که پول بیشتری خرج کنید وسیله ای با امکانات و کیفیت بیشتری خواهید داشت، فقط حواستان باشد که با انجام تحقیقات کافی و مشورت با افراد متخصص بهترین وسیله ای را انتخاب کنید که با بودجه ای که در نظر گرفتید سازگاری دارد.
    هدفون هایی که از تکنولوژی اکتیو استفاده می کنند، ارزان تر هستند و نیازهای عادی و روزمره شما را برآورده می کنند. اما اگر هدفون را برای کاری تخصصی تر احتیاج دارید یا این که وسواس خاصی در انجام خریدتان دارید می توانید یک هدفون نویزگیر پسیو خریداری کنید. این دسته از هدفون ها برای کسانی پیشنهاد می شود که عادت دارند یا این که دوست دارند مدت زمان زیادی را صرف گوش کردن به موسیقی کنند. با خرید یکی از این هدفون ها صدایی با کیفیت بالا بدون تأثیر پذیری از محیط اطراف به گوشتان خواهد رسید. این نکته را هم فراموش نکنید که هدفون های اکتیو برای افرادی مناسب هستند که دنبال هدفون های کوچک و جمع و جور می گردند و دوست ندارند که وسیله ای دست و پا گیر داشته باشند.


    ● چه کسی مهم تر از خودم؟
    با تمامی صحبت هایی که کردیم باز هم در هنگام خرید، نظر هیچ فردی مهم تر از نظر خودتان نیست و این شمایید که باید در نظر بگیرید که با چه ابزاری احساس راحتی بیشتری می کنید یا این که بیشتر به کارتان می آید. این به شما بستگی دارد که از خریدتان چه هدفی را دنبال می کنید و یک ابزار را به چه دلیلی می خرید. فقط به اندازه کافی توجه داشته باشید، وسیله ای که می خرید حتما گارانتی داشته باشد تا اگر مشکلی برایش به وجود آمد بتوانید از خدمات مربوط به گارانتی اش به خوبی استفاده کنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    حرف هایی که نباید به زنی که
    همسر شماست بگویید!

    هر زن و مردی که تشکیل یک خانواده را می دهند باید بتوانند درباره همه چیز با هم صحبت کنند بدون آنکه ترسی داشته باشند. اما این آزادی مرزی هم دارد ؟!
    بعضی از زوج ها در ملاقات های اول اونقدر مراقب و محتاط هستند که مبادا درباره همسر و یا نامزد سابقشان صحبت کنند که در تمام مدت ملاقات عصبی هستند.
    رو راستی و راستگویی جز حیاتی هر رابطه ای است اما زوجها همواره می بایست مراقب آنچه که به هم می گویند باشند و این مراقبت را هرگز قطع نکنند . کلمات می توانند آسیب برسانند و حرفهای نسنجیده می تواند نزدیکترین زوجها را از هم دور کند .
    ما مدافع دروغ گفتن به هم نیستیم ولی بروز و افشای هر حقیقتی که در سرتان جرقه می زند را هم توصیه نمی کنیم .
    در اینجا به ذکر ۵ حقیقت می پردازیم که بهتر است برای همیشه نزد خود نگه داشته و آن را افشا نکنید،اگر که می خواهید رابطه ای شکوفا و موفق داشته باشید.


    ۱) از نظر شما دوست همسرتان جذاب است
    این مهم نیست که شما هرگز با دوست همسرتان فتح باب رمانتیکی نداشته اید . مسئله این نیست . مسئله مهم این است که مقایسه یک جانبه همسرتان با زنی که به او نزدیک است به شدت احساسات او را جریحه دار خواهد کرد. اعتراف جزیی شما می تواند موقتاً بین او و دوست مورد بحث تفرقه ایجاد کند اما بدانید آنچه بر اثر این اعتراف شما خراب می شود ، رابطه او با خود شماست .


    ۲) او می بایست بیشتر آرایش کند
    تشویق همسر به داشتن آرایش بیشتر معادل این است که به او بگویید زشت است . آرایش الزاماً یک نوع ماسک است در حالی که ممکن است او سخت کوش بودن را به زیبا بودن ترجیح دهد. علاقه نشان دادن به ظاهر همسر خوب است . به عنوان مثال اگر که می خواهد در انتخاب لباس کمکش کنید .
    زنها وقتی خسته هستند دوست ندارند آرایش کنند چرا که آقایان متوجه خستگی پنهان شده در پس این چهره آماده شده می شوند . با این حال آنها آرایش می کنند تا زیباتر به نظر آیند . با این وجود رفتاری اتخاذ نکنید که به نظر برسد شما سعی دارید او را به آن چیزی که نیست تبدیل کنید و این یعنی پاشیدن تخم نا امنی .


    ۳) یک زمانی قصد داشتید او را ترک کنید
    روابط موفق بر مبنای این فرضیه خوش بینانه که شما همدیگر را دوست دارید ساخته می شود . این حقیقت حباب امنی ایجاد می کند که رابطه تان در آن می تواند رشد کند و شکوفا گردد . اقرار می کنید که" یک زمانی قصد داشتید این رابطه را بر هم بزنید" و آن حباب امن را می ترکد و از آن لحظه به بعد همسر شما مرتبا از خود می پرسد که" آیا او واقعاً با من خوشحال است ؟!"

    ۴) هر چیزی درباره زندگی جنسی با همسر سابقتان
    امکان دارد فکر کنید که شما و همسرتان خوشحال هستید و اونقدر در کنار هم احساس امنیت می کنید که گاه گاهی" در مورد کارهایی که در روابط قبلیتان انجام داده اید صحبت کنید و بخندید ". مسئله این نیست . مسائل جنسی موضوعی است که با شک و ناامنی همراه است و به محض اینکه درباره نوع رابطه خود با همسر سابقتان صحبت کنید نا امنی های همسرتان در زندگی فوران خواهد کرد.
    رابطه جنسی مسئله ایست کاملا خصوصی که فقط به خلوت شما و همسرتان مربوط می شود نه هیچ کس دیگر . به محض باز کردن پای شخص ثالث به محدوده مسائل جنسی این پیمان نقض می گردد و صمیمیت از بین می رود.
    در حقیقت باید هر گونه صحبت درباره همسر سابقتان را تا جایی که ممکن است محدود نمایید . شاید این مسئله کمی بغرنج و پیچیده گردد اگر که مجبور باشید بعد از طلاق به خاطرحمایت از فرزندان تعاملاتی جزئی با همسر سابقتان داشته باشید اما اجازه ندهید این تعاملات حالت احساسی به خود بگیرد . تحسین و یا انتقاد از همسر سابق برای رابطه حال حاضر تان جزءخبرهای بد می باشد .


    ۵) او خیلی حرف شما را قطع می کند
    اغلب آقایان از زیاد صحبت کردن خانمها گله دارند، اما دلیل این موضوع این است که آنها به این کار علاقه دارند و با آن سرگرم می شوند . او از مصاحبت با شما لذت می برد .
    اگر بخاطر این کارش از او انتقاد کنید الزاماً دارید به او می گویید که برای حرف زدن با شما خاموش باشد .
    از اینکه مانند بعضی زوجها که ساکت می نشینند و با غذایشان بازی می کنند نیستید و خانه شما همیشه پر از انرژی است خوشحال باشید.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    درگذشت جان مك‌كارتي،
    پدر هوش مصنوعي

    جان مک‌کارتی در حوزه علوم کامپیوتر ركني اساسي محسوب مي‌شد و پایه‌گذار و ستون اصلی حوزه هوش مصنوعی بود. و این «بود» برای فعالان این حوزه‌ها دردناک‌تر از همیشه است. جان مک‌کارتی در چهارم سپتامبر سال 1927 در بوستون به دنیا آمد و در24 اكتبر سال 2011 در سن 84 سالگي درگذشت پدرش مهاجری ایرلندی و مادرش از اهالی لیتوانی بود. استعداد او در زمینه ریاضیات از همان دوران مدرسه آشکار بود. در دوران دبیرستان با مطالعه کتاب‌های ریاضی کالتک Caltech (سرنام California Institute of technology) ریاضیات پیشرفته را بدون استاد و کلاس آموخت و با همین جدیت و علاقه در 16 سالگی وارد کالتک شد. در فرم درخواست او تنها یک جمله نوشته شده بود: «من می‌خواهم استاد ریاضیات شوم.» در دوران تحصیل در کالتک و با حضور در یکی از سخنرانی‌های جان فون‌نویمان بود که مک‌کارتی دقیقاً فهمید برای آینده‌اش چه برنامه‌ای را دنبال خواهد کرد. او مجذوب کامپیوترها شده بود.
    پس از فارغ‌التحصیلی از کالتک، مک‌کارتی به پرینستون رفت تا تحصیلاتش را در مقطع دکترای ریاضی کامل کند. پس از فارغ‌التحصیلی به مدت دو سال (1951 تا 1953) در همان‌جا به عنوان آموزشیار مشغول‌کار شد. پس از آن به عنوان استادیار به دانشگاه استنفورد رفت. دو سال بعد، یعنی در سال 1955 استنفورد را به مقصد کالج دارتموث ترک‌کرد و از آن‌جا هم به MIT رفت. او در نهایت در سال 1962 به عنوان استاد تمام به استنفورد بازگشت و تا زمان بازنشستگی (2001) در این دانشگاه ماند. تمام این گشت و گذارها و جابه‌جایی‌ها نه تنها بر موفقیت حرفه‌ای مک‌کارتی تأثیر منفی نداشت، بلکه او در همه این مکان‌ها ردی از هوش و نبوغ سرشار خود به جای گذاشته بود؛ به گونه‌ای که تمام دنیای محاسبات مدرن امروزی نیز مدیون و مرهون کارهای او هستند.
    در سال 1955 هنگامی که در دارتموث بود، پیشنهادی را برای یک کنفرانس تحقیقاتی دو ماهه 10 نفره ارائه داد که در آن برای نخستین بار واژه هوش مصنوعی را به کار برده بود. به این ترتیب بود که مک‌کارتی ایجاد این اصطلاح و اندکی بعد این حوزه جدید دنیای محاسبات را به نام خود ثبت‌کرد. نكته جالب توجه این‌که با گذشت بیش از پنجاه سال و به رغم همه پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه هوش مصنوعی، او در مصاحبه‌های اخیرش هم بارها گفته بود که هنوز راه بسیاری در پیش است و دانشمندان این حوزه هنوز درک درستی از فرآیندهای تفکر ندارند.
    سال 1957 او با همکاری ماروین‌مینسکی غول دیگر حوزه هوش مصنوعی، آزمايشگاه‌هاي هوش مصنوعی MIT را پایه‌گذاری کردند. یک سال بعد او دومین زبان برنامه‌نویسی دنیا (به لحاظ قدمت) را با عنوان Lisp (سرنامList Processing Language) ابداع کرد. او این زبان را برای حل مسائل مربوط به هوش‌مصنوعی و تولید برنامه‌هایی که بتوانند نمونه ساده رفتار یا تفکر انسانی را در تصمیم‌گیری‌ها شبیه‌سازی کنند، به‌وجود آورد. Lisp هنوز هم زبان اول مورد استفاده در حوزه هوش مصنوعی است. لیسپ از برخی جهات با تمام زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر تفاوت دارد. در این زبان ساختار و نحوه نگارش کدها و داده‌های برنامه یکی است. به عبارت دیگر، کدهای یک برنامه می‌تواند «داده‌های ورودی» یک برنامه دیگر باشد یا خروجی یک برنامه، خود می‌تواند برنامه‌ای جدید محسوب شود. پیتر نورویگ مدیر تحقیقات گوگل، در این مورد به وایرد می‌گوید: «او نخستین کسی‌بود که جان‌مایه و روح محاسبات را در یک زبان برنامه‌نویسی‌ساده خلاصه کرد.»

    در همین دوران او که دیگر به‌واسطه حضور دائمی و رابطه عمیقی که با دانشجویان داشت در MIT «عمو جان» لقب گرفته بود، برای برطرف کردن مشکلات لیسپ و افزایش کارایی آن نخستین سازوکارهای Garbage Collection را در یک زبان برنامه‌نویسی پیاده‌سازی‌کرد. این سازوکارها اکنون دیگر به استانداردی برای تمام زبان‌های برنامه‌نویسی به ویژه زبان‌های شیء‌گرا، تبدیل شده است. در اواخر دهه 1950 میلادی، مک‌کارتی ایده کامپیوترهای اشتراک زمانی (Time-Sharing) را مطرح و اندکی بعد آن را عملی کرد. اگرچه استفاده از این ایده در آن سال‌ها به افزایش بهره‌وری کامپیوترهای گران‌قیمت آن دوره انجامید، اما کاربردهایی که مک‌کارتی برای آن در نظر داشت، بسیار جلوتر از زمان خودش بود.
    «عمو جان» در یکی از سخنرانی‌هایی که در MIT داشت، این ایده را مطرح کرد که با استفاده از سیستم‌های اشتراک زمانی، می‌توان «قدرت محاسباتی» را نیز همانند آب و برق و سایر تسهیلات و خدمات شهری میان مردم یک شهر توزیع کرد. ایده‌ای که اگرچه در اواسط دهه 1960 به فراموشی سپرده شد، اما به سادگی می‌توان آن را نطفه اولیه محاسبات ابری، سیستم‌های توزیع‌شده، نرم‌افزار به عنوان سرویس و بسیاری اصطلاحات فناورانه ابتدای هزاره کنونی دانست.
    در سال 1962 و پس از بازگشت به استنفورد، او آزمايشگاه‌هاي هوش مصنوعی استنفورد را نیز به راه انداخت. جایی که تا آخر عمر به فعالیت در آن‌ها مشغول بود. در سال 1966 بود که در همین آزمايشگاه‌ها دست به عملیاتی زد که در حوزه هوش مصنوعی بی‌سابقه بود. او یک دوره مسابقه شطرنج را بین کامپیوترها و برنامه‌هایش با حریفانی از روسیه ترتیب داد. این مسابقات که شامل چهار بازی همزمان بود، از راه دور و از طریق خطوط تلگراف به انجام رسید. گرچه نخستین رویارویی انسان و ماشین در شطرنج چندان موفق نبود و ماشین‌های مک‌کارتی دو مسابقه را واگذار کردند، اما توانستند در دو دوره نیز به تساوی دست یابند. این تلاش‌ها در واقع پایه‌های رویارویی‌های بعدی انسان وماشین بودند که در نهایت با ظهور دیپ‌بلو در IBM به نفع ماشین‌ها پایان یافت.
    پس از تمام این تجربه‌ها مک‌کارتی تمرکز خود را به سمت و سویی تازه هدایت‌کرد. او می‌خواست برنامه‌هایی دارای «حواس عمومی انسانی» ایجاد‌کند. تلاشی که بعدها به تولید نخستین سیستم کامپیوتری «دست-چشم» منجر شد. کامپیوتری که می‌توانست یک بلوک سه بعدی را از طریق یک دوربین ویدیویی ببیند و یک بازوی مکانیکی را برای انجام اعمال ساده‌ای نظیر گرفتن یا مرتب کردن بلوک کنترل کند. این تلاش‌ها و نوآوری‌ها جوایزی را هم برای او به ارمغان آورد که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه تورینگ در سال 1971، جایزه کیوتو در سال 1988، مدال ملی دانش امریکا در رشته ریاضیات در سال 1991 و مدال بنجامین فرانکلین در حوزه کامپیوتر و علوم شناختی اشاره کرد. نام او در فهرست مشاهیر سیستم‌های هوشمند IEEE و همچنین مشاهیر موزه تاریخ کامپیوتر ثبت شده است. در کنار استعداد و خلاقیت شگفت‌انگیزش، بارزترین خصوصیت اخلاقی او که بیشتر دوستان و همکارانش به آن اشاره می‌کنند، تمرکز فوق‌العاده روی کارهایش بود. زمانی که با او در مورد موضوعی که مورد علاقه‌اش نبود، صحبت می‌شد به سادگی و بدون هیچ جوابی از بحث کناره می‌گرفت و این درواقع راهی برای حفظ تمرکز بود. او به عنوان یک دانشمند ریاضی به عرصه‌ای (در آن زمان) جدید به نام محاسبات وارد شد و تأثیری عمیق در آن برجای گذاشت و بنیان‌گذار روش‌ها و سیستم‌هایی بود که به هیچ شکل نمی‌توان آن‌ها را ارزش‌گذاری کرد. جان مك‌كارتي، ‌در 24 اكتبر امسال در سن 84سالگي دار‌فاني را وداع گفت او تا آخر عمر شیفته ریاضیات ماند و این عشق و علاقه را می‌شد از برچسبی که روی خودرو شخصی‌اش چسبانده بود، دریافت. او رمان كوتاهي با نام «روبات و كودك» نيز از خود به جاي گذاشته‌است. او در اين رمان در پي پاسخ به اين پرسش است كه آيا روبات‌ها بايد احساسات داشته باشند ياخير؟

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    با نفوذترین خانواده های ایرانی در دبی چه کسانی هستند؟

    حاکم دبی چگونه ایرانیان را جذب کرد؟

    در یکی از اسناد ویکی لیکس به حضور موثر ایرانیان در دبی اشاره شده است. این سند در 27/6/2007 توسط جیلیان برنز، رئیس دفتر منطقه ای ایران در دبی تنظیم شده است.
    در این سند ویکی لیکس آمده است: دبی یکی از مراکز اصلی ایرانیان خارج از کشور از لحاظ تعداد زیاد و حضور در جامعه اقتصادی است.
    مهاجران ایرانی، چه کسانی که قبل و چه کسانی که پس از انقلاب اسلامی به دبی آمدند، نقشی قابل توجه در موفقیت اقتصادی دبی بازی کرده اند.
    دبی همچنان پذیرای مهاجران ایرانی است که در همه ی حوزه های اقتصادی فعالیت می کنند. البته، تنش بین دو کشور و افزایش فشار بین المللی در مورد ایران باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای جامعه اقتصادی دبی شده است.
    به گفته ی اتاق تجارت و صنعت دبی، ایرانیان و غالبا تاجران این کشور، در بین اولین بیگانگانی هستند که در امارات متحده ی عربی فعالیت اقتصادی را اغاز کردند.
    در ادامه ی این سند آمده است: از زمان دهه 1950 که ایران پویاترین اقتصادی منطقه را داشت، بازار دبی، اول از همه متوجه ایران بود.
    حاکم دبی، شیخ راشد به ایرانیان مشوق هایی مثل زمین رایگان، محافظت شخصی و معافیت از پرداخت گمرگ ارائه کرد.
    با فشارهای اقتصادی غرب علیه ایران پس از انقلاب 57 ، دبی نقشی جدی به عنوان مرکز صادرات برای ایران بازی کرد.
    این تلگراف بر روی حضور اقتصادی ایران در امارات تمرکز دارد. در ذیل نگاهی جامعه شناختی به جامعه ی ایرانیان ساکن دبی شده است:
    امارات در فاصله ی کمتر از 100 مایلی خلیج فارس واقع شده و بزرگترین شریک تجاری ایران است. دبی به عنوان روزنه ای از سوی ایران استفاده می شود تا فعالیت اقتصادی این کشور با دنیای خارجی از طریق حمل بارها توسط کشتی های بزرگ و لنج ادامه یابد.
    اتاق تجارت و صنعت دبی ادعا می کند که در سال 2006، تجارت غیرنفتی ایران و دبی به 8 میلیار دلار رسیده بود.
    همچنین ارزش تجارت کامل ایران - دبی به حدود 11 میلیارد دلار رسید.
    همانطور که در رسانه های داخلی گزارش داده شد، کنسولگری ایران در دبی اعلام کرد که صادرات و واردات به ایران به 7 میلیارد دلار در سال 2006 رسید و صادرات ایران به امارات نزدیک به 3 میلیارد دلار بود. انتظار می رود که به 3.5 میلیارد دلار در سال 2007 برسد.
    مسئول تجاری کنسولگری ایران در دبی اعلام کرده است که ایران ماشین الات و تجهییزات سنگین، میوه، سبزی ، غذا، مصالح ساختمان و محصولات پتروشیمی به امارات صادر می کند.
    به نوشته ی سایت دولتی ایسنا، در پایان سال 2006، مجموع سرمایه ایرانیان در دبی نزدیک به 300 میلیارد دلار است.
    بسیاری از خانواده های ایرانیان فعال اقتصادی در دبی به وضعیت برجسته ی رسیده اند. اما مهاجران قدیمی ایرانی در جامعه دبی بیشتر شناخته شده اند. البته انها هم اکنون شهروند امارات هستند.
    حتی برخی از انها وارد دولت امارات شده اند و پست وزارتی نیز گرفته اند.

    .:. خانواده های مشهور ایرانی
    خانواده های با نفوذ ایرانی در دبی عبارتند از: گله داری، گرگاش، العقیلی و رفیقدوست .
    این افراد چندین فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری دارند و نمونه ی فرصت های کاری موجود در دبی هستند.
    خانواده گله داری، البته با مقداری پسرفت مواجه شده اند ولی سابقه ی طولانی در فعایت های سازمانی و تجاری از دهه 1940 دارد.
    وی اصلتا اهل شهر گله دار در ایران است. سه بردار گله داری اولین هتل مدرن دبی را ساختند که شامل هتل اینترکانتیننتال و هیتات رجینسی در اواسط دهه 1970 می شود.
    یکی از بزرگرترین چهارراه های دبی عبدالوهاب گله داری نام دارد که به خاطر نزدیکی به محل نمایشگاه ماشین معروقش یعنی گله داری موتورز است.
    عبدالوهاب همچننین روزنامه گلف تایمز را راه اندازی کرد و یکی از فرزندانش سردبیر روزنامه خلیج تایمز بود.
    امروز، یکی دیگر از فرزندان گله داری، عصام مدیرعامل توسعه دهندگان بین المللی عمار هستند که برج دبی را می سازد و قرار است که بزرگترین برج جهان باشد.
    همچنین خانواده های بزرگ دیگری مثل العقلیلی روابط تجاری قابل توجهی با امریکا و ایران دارند. البته العقیلی با پسرفت هایی در حوزه سرمایه گذاری در ایران مواجه شده است.


    .:. ایرانیان در تمام حوزه ها پخش شده اند
    امروز، ایرانیان دبی در طیف گسترده ای از فعالیت های اقتصادی مشغول به کار هستند و به نظر نمی اید که بر روی بخش خاصی در فعالیت های اقتصادی متمرکز شده اند.
    دولت ایران، مرکزی تجاری در دبی دارد که همایش های بین الملی تجاری برگزار می کند و شورای مستقل تجارت ایران، آن محل را اداره می کند تا ایرانیان فعال اقتصادی را کمک کند.
    بر اساس مقاله ای که در ژانویه سال 2007 در میدل ایست انلاین منتشر شد، اتاق تجارت و صنایع دبی اعلام کرده است که هشت هزار و پنجاه شرکت ایرانی در دبی ثبت شده اند. این در حالی است که شورای تجارت ایران این تعداد را نزدیک به 10 هزار شرکت عنوان کرده است.


    .:. لهحه ی لاری پلیس امارات
    دیگر ایرانیان به عنوان، معلم، استاد، مسئولان بانکی و پزشک در امارات فعالیت می کنند.بسیاری از پلیس های امارات اصالتا متعلق به قسمت جنوبی ایران و بلوچستان هستند.
    برای مثال، یک چهارم افسران پلیس در ساختمان مرکز تجارت جهانی دبی، محل ساختمان کنسولگری، به لاری سخن می گویند که گویشی فارسی است.
    همچنین برخی از اماراتی های قدیمی، زبان فارسی را به صورت محدود صحبت می کنند، چراکه زمانی زبان فارسی زبان بازار داخلی دبی بود.

    .:. منافع دولت ایران
    دولت ایران از دو حوزه در خصوص جامعه تجارت ایرانیان در دبی نفع می برد.
    در ادامه این سند به منافعی که ایران از تجارت با امارات می برد اشاره شده است: برعکس کردن جریان سرمایه از ایران و هدایت دوباره آن به ایران و حفظ ارتباط اقتصادی بین دو کشور مخصوصا در حالی که تهدید تحریم های بیشتر افزایش پیدا کرده است.
    همچنین مقامات ایرانی معمولا سفرهایی به دبی می کنند که نمی توان فهمید که این قدم، به بهبودی اوضاع کمک کرده است یا خیر.
    احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در تاریخ 13 می سال 2007 به دبی سفری کرد که اولین سفر رئیس دولت ایران به امارات از زمان اتحاد امارات بود.
    او دیدارهایی محرمانه ی با فعالان اقتصادی داشت که افراد برجسته ای هم در میان انان بودند.
    در ادامه ی سند ویکی لیکس آمده است: ما از چندین نفر شنیده ایم که جامعه ی ایرانیان دبی در گردهمایی بزرگ رئیس جمهور ایران در استادیوم فوتبال باشگاه ایران حضور یافته اند.
    در کنار رئیس جمهور، اخیرا، وزیر تجارت و رئیس بانک مرکزی چندین بار به دبی سفر کرده اند.
    به گزارش رسانه ها، وزیر تجارت در جلسه ای با شورای تجارت ایران حضور یافت و در پاسخ به درخواست برخی از اعضا، قول به انجام اقداماتی در جهت تسهیل تجارت امارات واعضا داد.
    به نوشته ی این سند ویکی لیکس، منابع ما اشاره کردند که دولت ایران به دنبال استفاده از نفود بیشتر در شورای تجارت ایران است.
    یکی از دلایل اهمیت روابط این دو کشور، حضور حمید اصفی ، یکی از ارشدترین دیپلمات های ایرانی، سخنگوی سابق و معاون وزیر خارجه را به عنوان سفیر ایران در امارات است.
    کنسول ایران در دبی دیدارهای مرتبی با شیوخ دبی در مورد روابط تجاری دارد.
     

    توضیح تنظیم کننده ی سند: فضای تقریبا باز اقتصادی دبی و جو اجتماعی با محدویت کمتر این کشور به جذب ایرانیان که هم اکنون 10 درصد جمعیت امارات را تشکیل می دهند ادامه می دهد.
    همچنین تسهیل کردن انتقال محموله ها به ایران از دبی خط، عرضه ای مهم برای خدمات و واردات محموله به ایران است که شامل فعالیت خود ایرانیان برای دور زدن تحریم امریکا و سازمان ملل می شود.
    در پایان توضیحات این سند آمده است: تصویر فرود هواپیمای احمدی نژاد در ماه می در امارات و خروج همزمان دیک چنی معاون رئیس جمهور امریکا از این کشور، نشان دهنده ی مشکلات سهمگین امارات برای ارتباط با دو کشور ایران و آمریکاست و همچنین سخت است که امارات دو کشور را نادیده بگیرد.