1181

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1181 :: پنجشنبه 5 بهمن ماه 1391

www.mobin-group.com

برگشتم!


عکس کاملا نامربوط به متن می باشد و صرفا جهت جلب توجه قرار داده ام!

باسلام به همه شما دوستان گلم .... البته اگر نگید چه سلامی؟ چه علیکی؟!!!
البته هر چی بگید حق با شماست و من همنیجا از شما دوستان مهربانم پوزش می طلبم.
مدت نسبتا زیادی هست که مجله الکترونیکی روزانه منتشر نمی شود. آخرین شماره ای که از روزانه منتشر شده مربوط میشه به 25 خرداد! (هفت ماه پیش!) البته قبل از اون تاریخ هم روزانه نامنظم منتشر می شد. شاید بیش از یکسال هست که روزانه خیلی نامنظم منتشر میشه.
این انتشار نامنظم روزانه دلایل متعددی داره. مثلا سال گذشته که آذرماه پدرم فوت کردند، یه مدت تاخیر افتاد. و امسال هم بنا به دلایلی روزانه اینقدر نامنظم منتشر شده (یا بهتره بگم تقریبا منتشر نشده!)
فیلتر شدن صفحه اصلی گروه در یاهو (groups.yahoo.com/group/mobin-group) یکی از اتفاقاتی بود که اوایل امسال اتفاق افتاد. البته قبلا هم سایت مجله فیلتر شده بود اما بعد از مدتی پیگیری رفع فیلتر می شد. اما این دفعه که از اوایل امسال آدرس گروه در یاهو فیلتر شد، هر چقدر تلاش و پیگیری کردم دیگه نتونستم رفع فیلتر کنم!

سخت تر شدن فضا برای فعالیت در اینترنت و افزایش فشارها و نظارتها بر روی گروهها، همچنین هزینه بالای هاستینگ که مجبور بودم از هاستهای رایگان استفاده کنم و اونا هم مشکلات خاص خودشان را دارند، گرفتاریها و مشغله های شخصی و ... همه و همه از دلایلی بود که انتشار روزانه را به تاخیر انداخت. البته باید اقرار کنم تنبلی هم یکی دیگر از دلایل بود. البته شاید اسمش را بذارم دلسردی و یا هر چیز شبیه این! (صحبت در اینباره زیاده ... بگذریم!)

اما هر چه بوده گذشت ... البته برخی از مشکلات حل شده و برخی دیگر هنوز حل نشده اما دیگه بیش از این نتونستم طاقت بیارم (مخصوصا دوری و جدایی از شما دوستان خوبم برام سخت بود) و همین شد که تصمیم گرفتم روزانه را هر طوری شده منتشر کنم. فعلا اگر خدا بخواد بصورت هفته نامه و اونم روزهای پنجشنبه!

البته در این مدت از طریق صفحه فیس بوکم fb.com/mobin.s2004 با عده قلیلی از اعضای گروه در ارتباط بودم و در اونجا فعالیت می کردم و همچنان می نمایم! همچنین یک صفحه نقلی هم در فیس بوک زده ام با عنوان «دکوراسیون روزانه» و در اونجا هر روز تصاویری از دکوراسیونهای لوکس و مدرن آمریکایی و اروپایی را قرار می دهم. آدرسش هم اینه: fb.com/deco.roozaaneh اگر خواستید تشریف بیاورید، قدمتان روی چشم!

حرف زیاده اما برای ایندفعه دیگه کافیه، فقط یک نکته مهم را در پایان عرض کنم و اینکه:

سحرگاه روز اول بهمن ماه 1391 (20 ژانویه 2013) حدود ساعت 4:40 صبح آدرس ایمیل اصلی من (mobin_s2004@yahoo.com) توسط عده ای از خدا بی خبر! هک گردید و در همان زمان بلافاصله ایمیل نامناسبی با عنوان "سکسی ترین و باحال ترین گروه اینترنتی" به همه شما اعضا گروه ارسال شده بود و در این ایمیل از اعضا خواسته شده بود عضو یک گروه کذایی تازه تاسیس به نام NaNaaz شوند.
بعد از اینکه صبح متوجه شدم گروه هک شده، بلافاصله اقدامات امنیتی لازم را انجام دادم و توانستم در کمتر از 7 ساعت ایمیل و گروه را از کنترل هکرها خارج کنم. خوشبختانه مشکل کاملا حل شده و جای نگرانی برای اعضا محترم وجود ندارد.
فقط دوستانی که اون ایمیل هکرها را دیده و سپس عضو اون گروه شده اند لطفا هر چه سریعتر از عضویت آن گروه خارج شوند، چون ممکن هست ایمیلهای آلوده ای توسط آن گروه به مخاطبانش ارسال شود. برای لغو عضویت از آن گروه کذایی می توانید یکی از دو روش زیر عمل کنید:
1- به آدرس http://groups.yahoo.com/group/NaNaaz/join مراجعه کرده و در صفحه باز شده روی گزینه Leave Group کلیک نمائید.
2- یک ایمیل خالی به آدرس NaNaaz-unsubscribe@yahoogroups.com بفرستید، سپس بلافاصله یک ایمیل تائیده دریافت خواهید کرد که فقط کافیست اون ایمیل را reply کنید (هیچ توضیحی لازم نیست بنویسید).
با انجام یکی از این دو روش، دوستانی که به عضویت اون گروه کذایی در آمده اند می توانند لغو عضویت نمایند.
 

باقی بقایتان
مبین
mobin_s2004
 

مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • برگشتم!
  • 33 عکس از ویکتوریا فشن شو 2012
  • برترین تصاویر نشنال جئوگرافیک در سال 2012
  • کاغذ دیواریهای زیبا برای آیفون5 و گلکسی S3
  • اینفوگرافیک: چگونه از تبلت استفاده کنیم؟
  • استیضاح شیخ‌الاسلامی اعلام وصول شد
  • 17 میلیون نفر مشمول دریافت کارت معیشت
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال در دربی ۷۶
  • ضوابط جدید فروش و پیش‌فروش خودرو / نرخ مگان و ال90
  • معرفي و دانلود فيلم : The Bourne Legacy میراث بورن 2012
  • ویدئوی مراسم جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ۲۰۱۲
  • دانلود انيميشن: Wreck-It Ralph رالف خرابکار 2012
  • آلبوم عاشقانه ها باصدای احسان خواجه امیری
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای سیاوش قمیشی به نام پرواز
  • دانلود Internet Download Manager v6.14 Build 5 قدرتمندترین نرم افزار مدیریت دانلود
  • پزشک همراه
  • دالنود یک بازی جدید و جذاب: F1 Race Stars
  • اگر تشنه امام زمان بودی ...
  • ژاپن تا سال 2050 آسانسور فضایی می سازد‍!
  • ساده‌ترین راه برای دانلود اپلیکیشن‌ها از «گوگل پلی»: برنامه Real APK Leecher
  • چگونه خوش‌عکس باشیم؟
  • جشن تولد ۲۰ سالگی اس‌ام‌اس
  • تکنیکهای شستشوی مغزی و راههای مقابله با آن
  • مزایای کار در ۱۲ شرکت برتر اینترنتی
  • نتیکت‌: آداب معاشرت فضای مجازی
  • گوگل با کارت و حلقه هوشمند به جنگ رمز عبور می رود
  • دانلود کتاب معرفی قطعات الکترونیک
  • ۱۲ دروغی که دیگر به خود نگویید!
  • شوخی با حافظ
  • راه از بین بردن بوی سوختگی
  • با این تکنیک های آرایشی 10 سال جوان شوید!
  • همه آنچه می‌خواستید درباره ست کردن شلوار جین با سایر لباس‌هایتان بدانید
  • دانلود مجلات:  BBC Top Gear , T3 , Clean Eating , PC World , Architectural Digest , IPad Tips Tricks Apps & Hacks , Elle , Astronomy , Harper's Bazaar , Kitchens & Bathrooms Quarterly , NZ Weddings , Reader's Digest , Travel + Leisure , National Geographic , Crochet , What Satellite & Digital TV , The Economist , MuscleMag , Stitch
  • و ...

 


 

 

www.mobin-group.com


Cappadocia

خیابان شیخ زاید (در منطقه بر دبی) که به منهتن دبی هم مشهور هست معروف ترین خیابان دبی می باشد که اطراف آن را برج های سر به فلک کشیده تشکیل می دهند. کل منطقه «بر دبی» از جمله همین خیابان شیخ زاید، فقط در 20 سال ساخته شده است!

 



 

 


www.mobin-group.com

33 عکس از ویکتوریا فشن شو 2012
ویژه نامه: آداب یک زندگی موفق
تصاویری از مراسم روز ملی امارات در دبی
برترین تصاویر نشنال جئوگرافیک در سال 2012
روزهای مانده به مرگ ویندوز ایکس پی را در این سایت ببینید
خلاقیت و نوآوری و کمی عجیب !
آنلاین بازی کنید؛ ویژه نامه بازی های آنلاین
ویژه نامه سالروز ولادت پیامبر اعظم و هفته وحدت
نقاشی های فیگوراتیو
تصاویری از افراد مشهور و دختران آنها
کاغذ دیواریهای زیبا برای آیفون5 و گلکسی S3
تصاویر ماهواره ای زیبای زمین از مدار
ویژه نامه شناخت بهائیت
اینفوگرافیک: چگونه از تبلت استفاده کنیم؟
تصاویری جالب از دیروز و امروز دبی
درمان تومورهای سرطانی با روبات سایبرناف
در بیمارستان تخصصی بیکن (چراغ امید)

 

 

www.mobin-group.com

استیضاح شیخ‌الاسلامی اعلام وصول شد
مرتضوی وزیر کار را به یک قدمی بیکاری برد

دیروز چهارشنبه طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجلس با ۷ بند و ۱۸ امضا اعلام وصول شد.
 علی مطهری، تاجگردون، حیدرپور، هاشم زهی، پزشکیان، احمد توکلی، مصباحی‌مقدم، نادران، غلامرضا نوری، بهروز نعمتی، دهدشتی و عبدالکریم حسین زاده و شش نفر دیگر این استیضاح را امضا کرده اند.

17 میلیون نفر مشمول دریافت کارت معیشت

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد بسیج‌ اقتصادی با توجه به زیرساخت‌های موجود در اختیار، مسئول توزیع کارت معیشت به دهک‌های پایان درآمدی شده است، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد 17 میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت کارت معیشت خانوار قرار گیرند.
یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر، با اشاره به تصمیم جدید دولت و مجلس برای ارتقای قدرت خرید مردم در ایام پایانی سال گفت: ستاد بسیج اقتصادی کشور با توجه به زیرساختهای در اختیار خود از زمان توزیع کالاهای کالابرگی، مسئولیت توزیع کارت معیشت خانوار را به عهده خواهد گرفت.
وی افزود: قرار بر این است که در گام اول، برنج، روغن و قند و شکر در اختیار دو دهک پایین درآمدی قرار گیرد؛ اما هنوز در مورد توزیع مرغ و گوشت جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است.
به گفته وی، پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که 17 میلیون نفر از جمعیت کشور، مشمول دریافت کارت معیشت خانوار قرار گیرند.
وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیرباز مسئولیت توزیع کالاهای کالابرگی را به عهده داشته است، اما بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها توزیع کالاهای کالابرگی متوقف شده است که گویا با طرح مشترک دولت و مجلس برای افزایش قدرت خرید مردم در ایام پایانی سال، قرار است مجدد سیستم توزیع کالاهای کالابرگی در میان اقشار کم‌درآمد راه‌اندازی شود.
این در شرایطی است که در مقاطعی قبل از اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها، ارایه کارت‌های الکترونیکی به جای کالابرگی از جمله گزینه‌های جدی پیش روی وزارت بازرگانی سابق بود که بر این اساس با توجه به فراهم بودن زیرساختهای لازم، به نظر می‌رسد که این طرح هم اکنون مجدد از آرشیو بیرون آمده و قرار است عملیاتی شود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال در دربی ۷۶

ترکیب احتمالی دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی ۷۶ تا حدود زیادی مشخص شده است.
 دربی 76 ساعت 15 روز جمعه در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. این دیدار را از نظر فنی مورد ارزیابی قرار داده‌ایم و اینکه دو تیم احتمالا با کدام ترکیب به میدان می‌آیند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:
نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، پروویچ، مهدی مهدوی‌کیا، محمد نوری، غلامرضا رضایی و کریم انصاری‌فرد

ترکیب احتمالی استقلال:
مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، حسن اشجاری، جواد نکونام، مجتبی جباری، ساموئل، خسرو حیدری، آرش برهانی و فرزاد حاتمی

در صورتیکه امیر قلعه‌نویی و یحیی‌ گل‌محمدی تیم‌شان را با این ترکیب به میدان بفرستند در آن صورت شاهد چنین دوئل‌های دیدنی و فنی بین بازیکنان در میدان خواهیم بود. برخی از این جنگ‌های تن به تن به شرح زیر است؛
*سید جلال حسینی با فرزاد حاتمی
*آرش برهانی با محسن بنگر
*خسرو حیدری با مهرداد پولادی
*حسین ماهینی با حسن اشجاری
*رضا حقیقی با مجتبی جباری
*جواد نکونام با محمد نوری
*امیرحسین صادقی با غلامرضا رضایی
*حنیف عمران‌زاده با کریم انصاری‌فرد
اندیشه‌ تاکتیکی یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی پایه‌گذار موفقیت تیم‌شان است اما در واقع این بازیکنان هستند که خواسته‌های فنی و تاکتیکی را در زمین اجرا می‌کنند و هر تیمی که بازیکنانش از نظر روحی و روانی در شرایط مناسبی باشد و با تمرکز بیشتر بازی کند، پیروز می‌شود. به همین دلیل می‌گویند در دربی بازیکنان باتجربه‌ تاثیرگذارترین نفرات میدان هستند. آنهایی که به اصطلاح «دربی‌باز» هستند.
بازیکنان استقلال تجربه زیادی در دربی دارند و شاید فرزاد حاتمی و حسن اشجاری تنها بازیکنان ترکیب آبی‌پوشان باشند که تاکنون دربی را تجربه نکرده‌اند.
اما در پرسپولیس بازیکنان تاثیرگذار این تیم مثل رضا حقیقی و پروویچ اولین دربی‌های خود را تجربه می‌کنند.
در روی نیمکت استقلال هم بازیکنی مثل فرهاد مجیدی حضور دارد که حضورش در میدان می‌تواند هیجان بیشتری به سکوهای آبی بدهد اما در پرسپولیس غیبت علی کریمی خلأ بزرگی است. سرخپوشان حتی روی نیمکت هم بازیکنی هم‌وزن مجیدی ندارند که بتواند با حضورش در نیمه دوم تاثیرگذاری فراوانی از نظر روحی و روانی بر تیم و تماشاگران داشته باشد.

ضوابط جدید فروش و پیش‌فروش خودرو

نرخ مگان و ال90

عضو کمیته خودرو با اعلام ضوابط جدید پیش‌فروش و فروش نقدی خودرو گفت: برای خریداران مگان و ال90 با استاندارد یورو4، اگر موعد تحویل خودرو یک بهمن ماه به قبل باشد، قیمت به روال قبلی و اگر از یک بهمن ماه جاری به بعد باشد، قیمت به میزان مصوب روز کمیته خودرو تعیین خواهد شد.
شهرام میرآخورلو در گفتگو با مهر با اشاره به ضوابط جدید فروش نقدی و پیش‌فروش خودرو در بازار گفت: بر اساس ضوابطی که برای فروش خودرو در نظر گرفته شده است، قیمت فروش خودرو یا به صورت قطعی است که بر این اساس، قیمت در نظر گرفته شده به قیمت فعلی یا روز است و تحویل نیز به صورت 15 روزه صورت خواهد پذیرفت.
عضو کمیته خودرو افزود: اما اگر خودرو به صورت پیش‌فروش فروخته شود، دو ضابطه بر آن حاکم است، به این معنا که 10 تا 90 درصد قیمت به صورت ودیعه در زمان ثبت نام پرداخت می‌شود؛ در عین حال سود مشارکت به دارنده خودرو تعلق نمی‌گیرد و زمان تحویل نیز 3 تا 9 ماه پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: در این شرایط، قیمت خودرو در زمان تحویل، همان قیمتی خواهد بود که در زمان ثبت‌نام به مشتری اعلام شده است و هیچگونه تغییری براساس نوسانات روز نخواهد داشت، ضمن اینکه اگر این خودرو دیرتر از زمان مقرر تحویل داده شود، به ازای هر ماه، 2.5 درصد جریمه تاخیر به مشتری پرداخت خواهد شد.
میرآخورلو، شرایط دوم پیش‌فروش خودروها را نیز اعلام کرد و گفت: بر این اساس، مشتری در زمان ثبت‌نام 10 تا 90 درصد از مبلغ خودرو را به صورت ودیعه پرداخت کرده؛ زمان تحویل 3 تا 9 ماهه خواهد بود و سود مشارکت حداقل 19 درصد به صورت سالانه است.
وی اظهار داشت: البته در این روش، ذکر خواهد شد که مشتری باید قیمت خودرو را براساس قیمت روز تصویب شده در کمیته خودرو در زمان تحویل، بپردازد. در چنین شرایطی اگر در قرارداد ذکر شده باشد که شیوه پیش‌فروش به این صورت است که قیمت در زمان تحویل براساس قیمت روز کارخانه، هرچقدر که مصوب باشد، تعیین شود، آنگاه مشتری حق اعتراض نخواهد داشت.
میرآخورلو در پاسخ به این سئوال که هم اکنون بیشتر نمایندگی‌های فروش خودرو، نوع دوم پیش‌فروش را به عنوان قرارداد به مشتری اجبار می‌کنند، تا سود بیشتری نصیب آنها شده و قیمت به روز محاسبه شود، تصریح کرد: خودروسازان حق اجبار انعقاد یک نوع قرارداد به مشتری را ندارند و مشتری باید خود آزادانه انتخاب کند و به صورت دقیق ضوابط پیش‌فروش و خرید خودروی خود را بداند.
عضو کمیته خودرو خاطرنشان کرد: در مورد خودروهایی همچون ال90 و مگان که قرار است تولید آنها با استاندارد یورو 4 باشد، تصمیم جدید بر این است که قیمت این دو خودرو برای افرادی که موعد تحویل خودروی آنها از اول بهمن ماه به قبل باشد، خودرو به قیمت قبلی تحویل داده شود.
وی ادامه داد: آن دسته از خریدارانی که قیمت خودروی آنها از اول بهمن ماه به بعد باشد، قیمت مورد محاسبه به صورت قیمت روز مصوب کمیته خودرو خواهد بود.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

The Bourne Legacy (2012)

میراث بورن 2012

ژانر: جنایی،معمایی،تریلر
تاریخ اکران: ۱۰ اگوست ۲۰۱۲
درجه بندی سنی: PG -13
توزیع کننده: Universal Pictures
کارگردان: تونی گیلروی
بازیگران: جرمی رنر، ریچل وایس، ادوارد نورتون، جان الن، اسکار ایزاک، دیوید استراتارین، البرت فینی، لوییس اوزاوا چانگچین، اسکات گلن، دونا مورفی، استیسی کیچ، زلجکو استول، دیوید اسمار، جان آرسیلا، لو ولوسو
 

خلاصه داستان:
«میراث بورن» چهارمین قسمت از مجموعه فیلمی است که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده اند. همان زمان گفته شد این فیلم رقیبی جدی برای مجموعه فیلم «جیمز باند» است. در سه گانه قبلی این فیلم با بازی مت دیمون “جیسون بورن”همیشه دنبال هویت اصلی خود بود و برای این کار دائما با مامورینی که از طرف دولت برای از بین بردن او می امدند مبارزه میکرد…
مت دیمون در سه قسمت فیلم (که با استقبال بالای تماشاگران و منتقدان سینما روبرو شد) در نقش یک مامور ضدجاسوسی به نام جیسون بورن بازی کرد.
قسمت جدید فیلم به احیای این مجموعه فیلم می‌پردازد و مت دیمون در آن حضور ندارد. «جرمی رنر» جای او را در این قسمت از فیلم گرفته است.
اما در فیلم “میراث بورن ۲۰۱۲″ این بار “جرمی رنر” برای تبدیل شدن به یکی از ماموران نخبه دولتی حاضر میشود به موسسه ای که بورن را در ان اموزش داده بودند برود…اما در انتها او نیز باید برای حفظ زندگی اش فرار کند….
 

- براي مشاهده تریلر اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


لينکهای دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با فرمت BRRip و حجم 700 مگابایت)

http://ul.to/isfjweb1
http://ul.to/xdz4d05o  

رمز فايل: ندارد

لينکهای دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

MTV Video Music Awards 2012
ویدئوی مراسم جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ۲۰۱۲

مراسم انتخاب بهترین موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ۲۰۱۲، با مجری گری کوین هارت ، در روز پنجشنبه ۶ سپتامبر ۲۰۱۲ ، به افتخار بهترین نماهنگ ها از سال گذشته برگزار شد. جوایز در استیپلز سنتر در لس آنجلس اهدا شد. نامزدها در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۲ اعلام شدند. ریانا و دریک نامزد ۵ جایزه شدند در حالی که کتی پری و بیانسه نامزد ۴ جایزه شدند.
وان دایرکشن بزرگترین برنده آن شب با برنده شدن هر ۳ جایزه نامزد شده بود. و در ادامه ریانا برنده جایزه بهترین ویدئوی سال شد.
 


تیلور سوئیفت بر روی دستان هوادارنش / در حاشیه مراسم
 

ویدئوی سال
ریانا (به همراه کالوین هریس) - "ما عشق را یافتیم"

بهترین ویدئوی مرد
کریس براون - Turn Up the Music

بهترین ویدئوی زن
نیکی میناژ - سفینه فضایی

بهترین هنرمند جدید
وان دایرکشن - چیزی که تو رو زیبا می کنه

بهترین ویدئوی پاپ
وان دایرکشن - چیزی که تو رو زیبا می کنه

بهترین ویدئوی راک
کلدپلی - Paradise (بهشت)

بهترین ویدئوی هیپ هاپ
دریک (به همراه لیل وین) - HYFR

بهترین نماهنگ الکترونیک
کالوین هریس - "Feel So Close"

بهترین کارگردانی در یک ویدئو
ام.آی.ای. - "Bad Girls"

بهترین طراحی رقص در ویدئو
کریس براون - "Turn Up the Music"

بهترین جلوه های ویژه در ویدئو
اسکریلکس - "First of the Year "

بهترین کارگردانی هنری در یک ویدئو
کیتی پری - کاملاً هوشیار

بهترین ویرایش در یک ویدئو
بیانسه - Countdown

بهترین فیلمبرداری در یک ویدئو
ام.آی.ای. - "Bad Girls"

بهترین ویدیو با یک پیام
دمی لواتو - Skyscraper

بیشترین اشتراک گذاری ویدیوئی
وان دایرکشن - چیزی که تو رو زیبا می کنه
 

لينکهاي دانلود غیرمستقیم

http://ul.to/njs7gqq6
http://ul.to/qeeg35mi
http://ul.to/0o4knizn
http://ul.to/6psxpdll
 http://ul.to/vwt3g7je
http://ul.to/e7hfe6b0
http://ul.to/h1e1bie3
http://ul.to/ab7fl0h2
http://ul.to/hfhewqvd 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.


 دانلود انيميشن

Wreck-It Ralph (2012)
رالف خرابکار 2012

جدید ترین محصول شرکت والت دیزنی با عنوان رالف خرابکار(ویرانگر) انیمیشنی 3 بعدی است که هم اکنون در حال پخش در سینماهای امریکا می باشد.
طبق گزارش Box office هزینه ساخت این انیمیشن کمدیک 165،000،000 دلار تخمین زده می شود و در هفته آغازین اکران با رکوردی بی سابقه در 3752 پخش مبلغ 49،038،712 دلار فروش را به عنوان پرفروش ترین فیلم آخر هفته استودیو والت دیزنی از ان خود نموده است.
موضوع داستان در ارتباط با یک شخصیت شرور و کومیک از بازیهای ویدئویی آرکد می باشد که همیشه در بازیهای کامپیوتری نقش خرابکار را دارد و از انجائیکه که رالف دیگر از این شخصیت منفی خسته و آزرده خاطر می باشد برای تبدیل شدن به یک آدم مثبت و قهرمان و به دنبال رویاهای خود جهت تغییر و تحول شخصیتش ماجراها و درگیریهایی را در زندگی و پیرامون خویش بوجود می آورد که حال باید دید که آیا رالف در پیمودن این مسیر جدید موفق می گردد؟ یا …
 

لينک دانلود غیرمستقیم  (نسخه اورجینال با فرمت TS XViD و حجم 700 مگابایت)

http://ul.to/hm53tdza

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.
 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

عاشقانه ها
باصدای احسان خواجه امیری

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای احسان خواجه امیری به نام عاشقانه ها

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

آهنگ جدید و بسیار زیبای سیاوش قمیشی به نام پرواز


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

دانلود Internet Download Manager v6.14 Build 5 قدرتمندترین نرم افزار مدیریت دانلود

Internet Download Manager يكي از قدرتمند ترين نرم افزارهاي مديريت دانلود ميباشد. شتاب دهنده دانلود اين دانلود منيجر يكي از بي رغيب ترين ها ميباشد. كه با آن شما ميتوانيد با سرعت فوق العاده بالا و با سرعتي باورنكردي از اينترنت دانلود كنيد. شما با اين نرم افزار با تمامي مروگر ها و تمامي سيستم عاملهاي موجود سازگاري كامل را دارد و شما ميتوانيد با نصب اين دانلود منيجر به راحتي از سايتهاي YouTube, Google Video, MySpaceTV به راحتي بدون نياز به نرم افزار خاص در اين زمينه دانلود كنيد. اين نرم افزار ميتوانيد سرعت دانلود را تا %500 افزايش مي دهد. بر خلاف ديگر دانلود منيجر ها که قبل از شروع به دانلود فايل ها را قطعه قطعه مي کنند IDM در هنگام دانلود و بسته به سرعت اينترنت يا ... File ها را قطعه قطعه کرده و دانلود مي کند که اين عمل باعث بهبود سرعت دانلود و دريافت File خواهد شد از ويژگي هاي اين نرم افزار مي توان به ظاهري ساده، پشتيباني از اکثر مرور گرهاي محبوب، نصب آسان، قابليت ادامه يافتن دانلود بعد از قطع اتصال از اينترنت، زمانبدني دانلودها و ... اشاره کرد.برنامه هاي مديريت دانلود يكي از ابزار مهم اينترنتي براي ما كاريران ايراني ميباشد بيشتر قريب به اتفاق ما كاربران اينترنت از اينترنت ديال آپ براي اتصال شدن به اينترنت استفاده ميكنيم و براي دانلود فايلهاي حجيم يه يك دانلود منيجر خوب احتياج داريم كه فايلهاي دانلود ما را تكه تكه كرده و به بخشهاي كوچك تقسيم كرده تا سرعت دانلود فايلها بيشتر شود. چنانچه در هنگام دانلود فايل اينترنت شما قطع گردد و يا مشكلي براي دانلود فايل بوجود آيد. اين امكان را داريد كه ادامه دانلود را انجام دهيد. و فايل دانلود شده شما از ميان نمي رود اگر شما بدون يك برنامه مديريت دانلود اين كار را انجام دهيد مجبور خواهيد شد فايل را از ابتدا دانلود كنيد. با استفاده از اين نرم افزار شما ميتوانيد به راحتي سرعت دانلود فايل و مقدار دانلود شده و زمان باقي مانده خود را مشاهده نماييد. با بهينه سازي سرعت دانلود شما ميتوانيد در هنگام دانلود كردن فايل به مشاهده سايتهاي اينترنتي خود بپردازيد و اين نرم افزار به صورت هوشمند از سرعت خود كاسته و دوباره با سرعت بالا به دانلود فايل ميپردازد تا شما بتوانيد از گشت و گذار در اينترنت لذت كافي را درهنگام دانلود ببريد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Internet Download Manager:
- سازگاری با انواع مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، نت اسکیپ، اپرا MSN Explorer,AOL,Mozilla,Mozilla Firefox, Mozill Firebird,Avant Browser,MyIE2 و دیگر مرورگر های محبوب برای اجرا نمودن خودکار برنامه به منظور مدیریت دانلود فایلها
- قابلیت ادامه دانلود های نیمه تمام از جایی که ارتباط اینترنتی شما بنا به دلایلی قطع شده است
- دانلود فایل های ویدیویی FLV از سایت های YouTube, Google Video, و MySpaceTV
- پشتیبانی از انواع پروکسی سرورها مانند Microsoft ISA, FTP proxy servers
- نصب سریع و آسان نرم افزار
- ویژگی Speed Limiter برای محدود کردن سرعت دانلود یک فایل مشخص
- توانایی دسته بندی فایل ها با توجه به سلیقه شخصی
- بهبود رابط کاربری نگارش جدید برنامه
- ویروس یابی انواع و اقسام فایل های دانلود شده
- قابلیت کشیدن و رها کردن - Drag & Drop لینک ها
- پشتیبانی از فایل های ZIP و اجرای آنها بعد از دانلود
- پشتیبانی از پروتکل های HTTP, FTP, MMS و HTTPS
- جلوگیری از دانلود فایل های تکراری که قبلا دانلود شده اند
- افزایش پنج برابری سرعت دانلود بر اساس جدیدترین تکنیک ها
- پشتیبانی از اکثر زبان های زنده دنیا از جمله زبان شیرین فارسی
- سازگاري كامل با تمامي مرورگرهاي وب
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...
 

لينک دانلود مستقیم (حجم فایل حدود شش مگابایت)

رمز فایل:  www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

دنياي موبايل

پزشک همراه

center

این برنامه در دو فرمت جاوا و اندروید برای شما جمع آوری شده است.
موضوعات کتاب پزشک همراه:

پزشکی:
تعریف پزشکی
تاریخچه پزشکی
شاخه های پزشکی
بیوگرافی مشاهیر پزشکی
دانشگاه های علوم پزشکی ایران
کمک های اولیه:
تاریخچه کمک های اولیه
بیماری های شایع
بیماری های مناطق آسب
درمانهای خانگی
آموزش کمک های اولیه
(سوختگی، مسمومیت، زخم ها و خونریزیها ، خفگی و غرق شدگی ، صدمات استخوانی و عضلانی ، سرما زدگی و گرما زدگی ، شوک و غش و صرع و ...)
و در آخر لیست بیش از 400 بیماری به ترتیب حروف الفبا که در آنها:
(شرح بیماری ، علایم شایع ، علل، عوامل افزایش دهنده خطر، پیشگیری، درمان، داروها، رژیم غذایی و...) مورد بررسی قرار گرفته است.
 

لينک دانلود (حجم فایل حدود 2 مگابایت می باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

توجه: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip و يا Rarمیباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

یک بازی جدید و جذاب:
F1 Race Stars

بازی F1 Race Stars یکی از جدیدترین بازیهایی است که در زمینه ماشین سواری توسط کمپانی نام آشنای Codemasters که خالق عنوانهایی همچون بازی dirt است روانه بازار شد .F1 Race Stars فضایی کارتونی دارد و خیلی از پیست‌های مسابقه‌ای معروف دنیا در آن شبیه سازی شده‌اند.هم‌چنین مسابقه دهندگان فرمول یک در دنیای واقعی نیز با چهره‌ای کارتونی در F1 Race Stars حضور دارند.در این بازی شما به عنوان یک راننده فرمول ۱ باید سعی کنید در مسابقات تور جهانی که در ایالتهای مختلف آمریکا برگزار میشود پیروز شده و رتبه اول را در دنیا کسب کنید . این بازی عنوانی خانوادگی محسوب می‌شود که حال و هوایی شبیه به Mario Kart دارد. برخی از پیست‌های معروف دنیا در این بازی وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پیست موناکو اشاره کرد.

سیستم مورد نیاز بازی :

OS: Windows XP SP3, Windows Vista/7
CPU : Intel Core 2 Duo 2.4GHz or AMD Athlon X2 5400
RAM: 2 GB RAM
Hard Disk Space: 5 GB of free space
Video Card: MD HD2600 or NVIDIA Geforce 8600
DirectX®: DirectX 9.0
 

لينک دانلود غیرمستقیم  (حجم فایل حدود 700 مگابایت)

http://ul.to/0zsfkmn6

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

کاریکاتور
alimerikhi@yahoo.com

تصویب قانون ممنوعیت برای دو شغله ها!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

هركه برای خدا تواضع كند،
رفعت معنوی از آن اوست

رح حديث « و جاءَهُ رجل بِلَبَن و عسل لِيَشربُهُ، فقال صلى الله عليه و آله وسلم: شرابان يُكتَفى بأحدهما عن صاحبه لا أَشربُهُ و لا اُحرّمُه ولكنّى أتواضَعُ للّه، فانّه مَن تواضعَ‌للّه رفعهُ‌اللّه و من تَكبّر وضعَهُ‌اللّه و مَنِ اقْتصد فى معيشته رزقَهُ اللّه ومن بَذّر حرمهُ اللّه و من اكثر ذِكْر اللّهِ آجرهُ اللّه‌ » مربوط به حضرت رسول اكرم (ص) ؛ تحف العقول صفحه 46.

چون ممكن است برخى اينطور فكركنند كه عدم استفاده معصوم عليه السلام از بعضى نعمتها به معناى تحريم است و لذا پيامبر صلى الله عليه و آله وسلم فرمودند: من خود نمى‌خورم ولى تحريم هم نمىككنم، چون نمى‌خواهم از همه نعم حلال استفاده نمايم و مراد از رفعت هم، رفعت معنوى است گرچه ممكن است رفعت ظاهرى هم باشد ولى قدر مسلم رفعت روحى و معنوى است، يعنى اگر كسى براى خدا تواضع كند، خداوند روحا و خُلقا او را بالا برده و مشمول كرامات خود قرار مى‌دهد، همچنين قدر مسلم از وضع، تنزل معنوى است، گرچه ممكن است تنزل اجتماعى و موقعيتى هم منظور باشد.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

اگر تشنه امام زمان بودی ...

جوانی خدمت عارفی رسید و گفت: می خواهم امام زمان(عج) را ببینم!عارف گفت: بر این امر بسیار پا فشاری داری؟جوان نیز خود را تشنه ی امام زمان(عج) دانست و طلب راهکاری برای تحقق این امر کرد.عارف نیز گفت مقدار زیادی نمک بگیر و بخور تا بیست و چهار ساعت آبی ننوش،بعد از آن امام زمان(عج) را خواهی دید!

جوان هم نمک ها را خورد و عطش به سراغش آمد؛ گاهگاهی می خواست که آب بخورد اما وقتی به فکر دیدار با حضرت(عج) می افتاد از خوردن آب صرف نظر می کرد.با خود گفت برای درک نکردن تشنگی می خوابم و خوابید.اما همین که خوابید خواب آب و آبشار و رودخانه دید.دوباره نیز خوابید و خواب دید پای خود را در آب گوارا و خنک گذاشته.بار بعد که خوابید خواب دید که منطقه وسیعی پر از آب است و صدای آب همه جا را فرا گرفته.

خلاصه بر تشنگی خود غلبه کرد و تا بیست و چهار ساعت آبی ننوشید ولی بر خلاف گفته ی عارف ،امام زمان(عج) را هم ندید.سریع به پیش عارف آمد و گله و شکایت کرد که چرا امام زمان(عج) را ندیده.عارف گفت:مگر می شود؟ یعنی اصلا تو در طول این بیست و چهار ساعت چیز عجیبی ندیدی؟ جوان گفت بله در این مدت تا می خوابیدم خواب آب می دیدم. عارف گفت خوب همین است تو تشنه آب بودی خواب آب را می دیدی،اگر تشنه ی امام زمان(عج) بودی خواب او را می دیدی!
 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

مهمترین پشتوانه فرمانروایان

ارد بزرگ اندیشمند سرشناس کشورمان می گوید : تنها کسانی از آرزوهای نیک جوانان واهمه دارند که بر جایگاه خویش بیمناکند . سخن ارد بزرگ در دل تاریخ ایران در رفتار بسیاری دیده می شود و از جمله امیرفاتح خان حاکم خیوه ! (خیوه شهری در نزدیکی خوارزم و در کشور فعلی ازبکستان)
پس از پاک سازی خیوه از اشرار فاتح خان بدست با کفایت پادشاه ایران زمین نادرشاه افشار حاکمرانی آنجا به طاهرخان سپرده شد .
چون طاهرخان فرمانروای خیوه ، بدنبال آدم با کفایت برای دستگاه دیوانی گشت دید هیچ کس در خیوه مناسب کار نیست . چون از پیران بپرسید گفتند امیرفاتح خان ، کسی را اجازه درس و بحث نداده و همه را به کشاورزی ، باغداری و دامداری تشویق می نمود ! در حالی که بسیاری از جوانان در آرزوی کسب دانش و معرفت بودند . طاهر خان به آنها گفت اگر امیرفاتح جوانان باهوش دیار خویش را به کسب دانش و خرد بیشتر تشویق می نمود شاید همچنان بر کرسی ریاست شهر تکیه داشت ...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

در دلم گذشت

شهید، اعتقادی راسخ به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) داشت.
برایم تعریف کرد که دخترم فاطمه تازه به دنیا آمده بود.من به ماموریت رفتم.نبرد سختی بود.
بسیار مقاومت کردیم تا این که دیدم نیروها شهید شده اند و اشرار هم از مقابل می آیند، در دلم گذشت که "یا فاطمه زهرا (سلام الله علیها)" ،فاطمه ی من هنوز بابا نگفته است".
در همین موقع گویا صدایی به من گفت:"به پشت سرت نگاه کن".
دیدم که نیروهای کمکی نزدیک می شوند و اشرار هم با دیدن آنها پا به فرار گذاشتند.
به اطرافم نگاه کردم کسی را ندیدم.

خاطره ای از شهید محمدرضا امینی/ سرداران سپیده، ص45

epelak.net
یاشهید

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
khalil_250

از یه معلم شنیدم!

یه روز رفتم عینک سازی گفتم اون عینک مارک پلیس چنده!؟ فروشنده گفت: 85 هزار تومان... کمی با خونسردی تمام گفتم با کارت بیمه طلایی هم میتونم از این عینکاتون خرید کنم!؟ فروشنده با تعجب و خنده: گفت آقای محترم کارت بیمه طلایی مال عینکای طبی هستن و هیشکی نمیتونه با اونا خرید غیر پزشکی کنه...! با نگاهی حق به جانب و خونسرد بهش گفتم: اگه ما ایرانی هستیم میتونیم با کارت طلایی عینک آفتابی بخریم! اینو گفتم و از مغازه بیرون رفتم!
هفته ی بعد در حالی که داشتم با همون عینک 85 تومانی از جلو مغازه رد میکردم یه سری به فروشنده زدم و گفتم ایرانی ها تو همه چی خودکفا شدن حتی عینک خارجی...
...
 http://anamisiha.blogfa.com
باتشکر......... مهرداد (آنامیسی ها)
 

 
angelinaqueen2006

نصرالدین

در نزدیکی ده ملا مکان مرتفعی بود که شبها باد می آمد و فوق العاده سرد می...شد.دوستان ملا گفتند: ملا اگر بتوانی یک شب تا صبح بدون آنکه از آتشی استفاده کنی در آن تپه بمانی, ما یک سور به تو می دهیم و گرنه توباید یک مهمانی مفصل به همه ما بدهی.
ملا قبول کرد, شب در آنجا رفت وتا صبح به خود پیچید و سرما را تحمل کرد و صبح که آمد گفت: من برنده شدم و باید به من سور دهید.گفتند: ملا از هیچ آتشی استفاده نکردی؟ملا گفت: نه, فقط در یکی از دهات اطراف یک پنجره روشن بود و معلوم بود شمعی در آنجا روشن است. دوستان گفتند: همان آتش تورا گرم کرده و بنابراین شرط را باختی و باید مهمانی بدهی.
ملا قبول کرد و گفت: فلان روز ناهار به منزل ما بیایید. دوستان یکی یکی آمدند, اما نشانی از ناهار نبود گفتند: ملا, انگار نهاری در کار نیست. ملا گفت: چرا ولی هنوز آماده نشده, دو سه ساعت دیگه هم گذشت باز ناهار حاضر نبود. ملا گفت: آب هنوز جوش نیامده که برنج را درونش بریزم. دوستان به آشپزخانه رفتند ببیننند چگونه آب به جوش نمی آید. دیدند ملا یک دیگ بزرگ به طاق آویزان کرده دو متر پایین تر یک شمع کوچک زیر دیگ نهاده.گفتند: ملا این شمع کوچک نمی تواند از فاصله دو متری دیگ به این بزرگی را گرم کند. ملا گقت: چطور از فاصله چند کیلومتری می توانست مرا روی تپه گرم کند؟شما بنشینید تا آب جوش بیاید و غذا آماده شود.

نکته:
با همان متری که دیگران را اندازه گیری میکنید اندازه گیری می شوید
 

 
malekmohammadi_2012

ژاپن تا سال 2050 آسانسور فضایی می سازد‍!

شما در سالن سینما ننشسته یا بر روی مبل راحتی تان لم نداده اید، این هم فیلم پیشتازان فضا یا هر فیلم علمی تخیلی دیگری با آن همه ربات و صفینه و این داستانها نیست! حقیقت آن است که دوستان چشم بادامی مان در حال ساخت یک آسانسور فضایی کاملاً واقعی هستند و امید می رود تا سال 2050 آن را افتتاح کنند!
نا به خبر منتشره در روزنامه یومیوری ژاپن، شرکت ساختمانی اوبایاشی قول داده تا نیمه قرن جاری آسانسوری به ارتفاع 36,000 کیلومتر را به بهره برداری برساند.
این کمپانی قصد دارد تا از لوله های کربن نانو که 20 برابر محکم تر از فولاد هستند، برای ساخت کابل مورد نیاز این آسانسور بهره ببرد. قرار است در ساخت این دستگاه از کابلهایی به طول کلی 96,000 کیلومتر برای بالا و پایین بردن اتاقک آسانسور استفاده شود. بدین ترتیب طول کابل مصرفی چیزی در حدود یک چهارم فاصله زمین تا ماه خواهد بود.
از این گذشته اتاقک این آسانسور ظرفیت 30 نفر را خواهد داشت و با سرعتی در حدود 200 کیلومتر در ساعت مسافت 36,000 کیلومتری بین مبداء و مقصد را طی خواهد کرد. در همین رابطه یکی از اعضای شرکت اوبایاشی اعلام کرده است که:
در حال حاضر نمی توانیم رقم دقیقی از هزینه کلی این پروژه را محاسبه و اعلام نماییم. با این وجود، تمام توان خویش را صرف تحقق این رویا خواهیم نمود.
البته با پشتکاری که از دوستان ژاپنی مان سراغ داریم هیچ بعید نیست پیش از تاریخ اعلامی بتوانند آسانسور علمی تخیلی خود را بسازند. ولی نباید از یاد ببریم که بالا و پایین رفتن با این آسانسور نه تنها قدری برای جیب ما گران تمام می شود که احتمالاً باید در صف انتظار طولانی چند صد کیلومتری نیز بیایستیم!

 

 
srndipitis

انتخاب

با آدم ضعیف تر از خودتون تا حالا پینگ پونگ بازی کرده اید؟
منظورم اینایی هستن که تازه راکت بدست شده اند و چند ساعتی مربی داشته
اند و تازه از استایل والیبال اومده اند تو تنیس روی میز (با راکت اسبک میزنند)
خیلی عجیبه که اینها چون بد بازی میکنند ، نمیتونی ببریشون و اصلا هم مهم
نیست مهارتت ! طرف عملا یه بازی دیگه میکنه و توهم زده که پینگ پونگ داره
بازی میکنه...من و تو هم عملا تو این توهم وقتمون حروم میشه واتفاق بدتر اینه که وقتی با یه آدم حسابی میشینی پای بازی میبینی مهارتت خیلی کم شده و طول میکشه تا برسی به سطح بازی اصلی خودت!
اینها را نوشتم تا بگم حرف اصلیم را
وقتی با یه آدم کم فهم معاشرت میکنی یا آدمی که خودش را به نفهمی میزنه
وقتی با یه آدم خاله زنک دم به دم میشی
وقتی با آدم احمق دمخور میشی که قضاوتهای عجیب غریب و خرافی داره و تحملش میکنی ،
وقتی با یه آدم روبرو میشی که دغدغه هایش) مسکن ورستوران و لباس برند و(!...
دیگه انتظار نداشته باش که
از حروم شدن وقتت غصه بخوری
از درجا زدنت هم خجالت نمیکشی
از تجمع برنامه ای نصفه عمل شده و کارهای نیمه تمامت هم ککت نمیگزه
از نخواندن آخرین مقاله تخصصی رشته ات ، بهت بر نمیخوره
یا ندیدن فلان دانشمند و بلد نبودن مفاهیم بلند حافظ و مولوی و ....دردت نمیاره
داری بی غیرت میشی عزیزم
به مردنت ادامه بده
یا مثل یه بزرگمرد از این وضعیت بیا بیرون و نذار
زنده به گور بشی و بشی یه مرده متحرک...

دکتر علیرضا شیری
 

 
eslamisareh

چمن مصنوعی و ضرورت استفاده از آن

در زمان وجهانی که زندگی می کنیم و با رشد جمعیت استفاده از تکنولوژی جهت افزایش بهره وری از ضروریات است بخصوص حال که رشد اماکن و فضاهای ورزشی همپا با رشد جمعیت توسعه نیافته ، بهره وری مطلوب از ظرفیت های موجود امری اجتناب ناپذیر است . به این جهت بکارگیری دستاوردهای توسعه تکنولوژیک جهت افزایش ظرفیتها ضروری است . این ضرورت در ورزش امری حیاتی به شمار می رود .
با توجه به توسعه امر ورزش به خصوص فوتبال و استفاده از تکنولوژی چمن مصنوعی نقش بسیار مهمی را در بهروری فضاهای ورزشی ایجاد نموده که این امر موجب پیشرفت و توسعه صنعت چمن مصنوعی شده است که با بهره وری بالا و هزینه های پایین به راحتی قابل نصب و نگهداری می باشد.
صنعت چمن مصنوعی از هنگام ورود خود به بازار تا کنون، به دلیل مزایای قالب بر چمن طبیعی توانسته است نقش خود را در بازار مصرف بطور فزاینده ای رشد دهد و همچنان پیشتاز باشد از این محصول میتوان در پوشاندن زمینهای فوتبال، هاکی، گلف، تنیس،سوارکاری و تیراندازی و ...استفاده کرد.
علاوه بر کاربردهای ورزشی این محصول در انواع تزیینی نیز ارائه می گردد که در طراحی فضای سبز، روف گاردنینگ، پوشاندن فضای دور استخرها و اتلیه های عکاسی و کف زمین بازی کودکان مورد استفاده بسیاری دارند

در تعریف از تکنولوژی چمن مصنوعی می توان به مزیت ها و کیفیت آن در مقابل چمن طبیعی اشاره کرد:

مشکل خاک
یکی از اولین مزایای چمن های مصنوعی این است که در هر نوع خاک و سطحی قابل نصب است.
همانطور که می دانید بسیاری از چمن ها قابلیت کاشت و رشد در زمین های غیر حاصلخیز و در مکان های خشک و غیر مرطوب را ندارد ، که این یک مشکل اساسی است. حتی امکان رشد چمن در محیط هایی که در سایه کامل است نیز دشوار می شود. اما چمن مصنوعی را حتی در روی شن نیز می توان نصب کرد.

نگهداری
یکی دیگر از مزایای چمن مصنوعی نگهداری راحت و ساده آن است . چمن مصنوعی نیاز به رسیدگی خیلی زیادی ندارد.
همچنین نیاز به چمن زنی و کوتاه کردن و آبیاری به صورت منظم و دوره ای را نیز ندارد.
ازین جهت است که کاربرد این چمن برای محل هایی که به دلایلی امکان رسیدگی و نگهداری زیاد را ندارند مورد توجه قرار می گیرد ، مانند کناره های جاده های شلوغ و فرودگاه ها

تراکم
به طور کلی که چمن مصنوعی که به طور تافتینگ تولید می شود دارای تراکم بالایی است . همچنین این تراکم برای مکان های سرد که شرایط هوایی خوبی ندارد مناسب است . چرا که می تواند نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک داشته باشد. این تراکم تا حد زیادی موحب عدم رشد علف های هرز در سطح چمن مصنوعی خواهد شد و همچنین باعث دوام بیشتر
دوام
دوام برای یک چمن مصنوعی بسیار مهم است. چمن مصنوعی می تواند ترافیک آمد و شد بسیار بالا را تحمل کند به همین علت است که امروزه چمن های مصنوعی توان پوشش دادن زمین های فوتبال را دارند و می توانند در زیر استوک هکای محکم بازیکنان که که دائماً در حال دویدن و تکل و سرخوردن روی چمن هستند به خوبی مقاومت کنند.
 

 

alirezamajidi

ساده‌ترین راه برای دانلود اپلیکیشن‌ها از «گوگل پلی»: برنامه Real APK Leecher

یکی از دوستان سوال پرسیده بود که چگونه می‌شود از «گوگل پلی» دانلود کرد.
خب! ما در ایران برای خودمان دردسرهای خاص خودمان را داریم! اصولا یکی از ساده‌ترین کارها باید دانلود از گوگل پلی باشد، اما عملا برای ما این کار ساده نیست.
گرچه بازارهای بسیار متنوعی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید بسیار آسان اپلیکیشن اندروید دانلود کنید، اما به دلایلی اینها جانشین مطمئنی برای گوگل پلی نیستند:
۱- بازارها حاوی اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای عموم کاربران هستند و شما اگر نیاز به دسته خاصی از اپلیکیشن‌ها داشته باشید، ممکن پیدایشان نکنید.
۲- اپلیکیشن‌های تازه یا به‌روزرسانی‌های تازه، مدتی طول می‌کشند تا به بازارهای دیگر راه پیدا کنند.
۳- و مهم‌تر از همه: مشکلات امنیتی را نباید فراموش کنید. آیا از نظر تئوریک امکان ندارد که اپلیکیشن‌های دستکاری شده وارد یک بازار شوند؟
بنابراین ما باید همیشه ترفندهایی برای دانلود مستیم اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی داشته باشیم. ترفندهای این کار بسیار متنوع هستند.
اما شخصا چند وقتی است که نرم‌افزار جاوای Real APK Leecher برای دانلود اپلیکیشن استفاده می‌کنم و از آن بسیار راضی هستم. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید نام اپ مورد نیاز خودتان را جستجو کنید و به سادگی با فرمت APK دانلودش کنید.

بعد از دانلود نرم‌افزار، تنظیماتی را باید اعمال کنید، یکی از آنها به دست آوردن آی‌دی وسیله اندرویدی‌تان است که کار بسیار ساده‌ای است و در صفحه اپ توضیح داده شده است.

 

 
elli_alizadeh99

چگونه خوش‌عکس باشیم؟

اگر به دنبال راه هایی برای خوش‌عکس‌تر بودن می گردید به شما توصیه می کنم که این مطلب را مطالعه کنید.
همه ما از اینکه در برخی عکس ها بد عکس هستیم، گله داریم. با نگاهی به این 9 کلید طلایی قادر خواهید بود از این به بعد در تمام عکس هایتان خوش عکس باشید.

1. به سمت راست خود نگاه کنید
بر طبق مطالعات اخیر محققان دانشگاه ویک فورست آمریکا، نیمرخ چپ صورت نسبت به نیمرخ راست جذابیت بیشتری دارد. این موضوع به این دلیل است که این بخش از صورت احساسات شخص را بهتر بروز می دهد. برای اینکه عکس پروفایلتان عالی باشد، صورت خود را کمی به سمت راست بچرخانید. این ترفند باعث می شود افرادی با صورت های گرد، لاغرتر به نظر برسند.

2. مهمترین ویژگی ظاهری خود را برجسته کنید
برای اینکه خوش عکس باشید، سعی کنید مهمترین ویژگی ظاهری خود را برجسته کنید تا زیباتر به نظر برسید.

3. به لنز دوربین نگاه نکنید
هیچکس نمی خواهد در عکسی که همه در آن خوب افتاده اند، با چشمانی قرمز دیده شود. برای این که چنین اتفاقی نیفتد، مستقیم به لنز دوربین نگاه نکنید. کمی بالاتر یا پایین تر از لنز را نگاه کنید. نگاه مستقیم به لنز باعث می شود که نور پس از برخورد با شبکیه چشم منعکس شود و در نتیجه چشم در عکس به رنگ قرمز درمی آید. اگر فاصله خود را با دوربین حفظ کنید، از خطر چشمک زدن هم دور خواهید شد.

3. جلوگیری از قرمزی چشم در عکس
دلیل اینکه چشمان شما در عکس قرمز می شود، انعکاس نور خیلی کمی از پشت پلک شما به لنز دوربین است. افرادی که چشمان درشتی دارند بیشتر از سایرین از این موضوع ناراحت هستند. اگر با نگاه نکردن به لنز دوربین نتوانستید این مشکل را حل کنید، ما ترفند دیگری را به شما معرفی می کنیم. برای جلوگیری از داشتن چشمانی قرمز در عکس، مطمئن شوید که محیط عکاسی از نور کافی برخوردار است. یا اینکه می توانید تنها چند لحظه قبل از اینکه عکاس عکس بگیرد، به یک منبع نور که روشنایی کمی دارد، نگاه کنید تا مردمک های چشم تان کوچک تر دیده شوند.

4. غبغب را حذف کنید
هیچ چیز بدتر از این نیست که در عکسی غبغب شما کاملا مشخص باشد. اما متاسفانه این مشکل برای همه ما پیش آمده است. برای اینکه این مشکل در عکس هایتان به وجود نیاید، مطمئن شوید که دوربین کمی بالاتر یا هم سطح چشمان تان قرار داشته باشد. همچنین سعی کنید سرتان را کمی به سمت بالا نگه دارید و فک تان را کمی به سمت بیرون بدهید. بهتر است ابتدا این شیوه را جلوی آینه تمرین کنید و ببینید که طبیعی به نظر می رسد یا خیر.

5. از نور مستقیم دوری کنید
شاید همیشه این امکان وجود نداشته باشد که عکاس شرایط نوری مناسبی را فراهم آورد. بهتر است به خاطر بسپارید که نور مستقیم از بالا می تواند روی صورت شما سایه بیندازد و سایه های زیر چشمان شما را برجسته تر کند، در نتیجه سیاهی پایین چشمانتان در عکس بیشتر می شود. مکان هایی با نورهایی ملایم را برای عکاسی انتخاب کنید.

7. ژستی حرفه ای بگیرید
اگر می خواهید عکس تمام قد بیندازید، ژستی کلاسیک به خود بگیرید ، در حالی که یکی از شانه های خود را به دوربین نزدیک تر کرده اید و یکی از پاهایتان جلوی پای دیگرتان قرار دارد،، سه چهارم از بدن خود را به سمت دوربین بچرخانید. این ژست باعث می شود که در عکس لاغرتر به نظر برسید. سعی کنید کمر خود را راست نگه دارید و شکم تان را تو بدهید. (فقط سعی کنید خیلی در اینگونه ژست گرفتن افراط نکنید، قرار نیست کسی را گول بزنید.)

8. قشنگ ترین لبخندتان را به نمایش بگذارید
بسیاری از ما زمانی که می خواهیم بخندیم، خیلی روی شکل دهان و لب هایمان تمرکز می کنیم. این در حالی است که محققان بر این باورند که خنده چشمان شما خیلی مهمتر از تمرکز بر روی خنده لبان شماست. برای اینکه لبخند طبیعی تری داشته باشید به چیزی که شما را خوشحال می کند، فکر کنید. شاید با توجه به ویژگی های ظاهری که خاصِ خودتان است، بتوانید با لبخندتان تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشید.
مثلا افرادی که دندان های زیبایی دارند، بهتر است طوری لبخند بزنند که دندان هایشان معلوم باشد و چهره بشاش آنها مخاطب را جذب کند. این در حالی است که لبخندی ملایم چشمان تان را درشت تر و لب هایتان را برجسته تر نشان می دهد.

9. گرفتن ژست خاصی را برای عکاسی تمرین کنید
اگر واقعا علاقمند هستید که خوش عکس باشید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که ژست های خود را از قبل تمرین کنید. در زوایای مختلف از بدن، صورت و لبخندتان عکس بیندازید تا زمانی که متوجه شوید در کدام حالت خوش عکس تر هستید. می توانید این کار را مقابل آینه یا با دوربین خودتان انجام دهید. با رعایت این نکات مطمئن باشید در عکس هایتان عالی به نظر خواهید رسید.
 

 
hamidreza_nikdel

جشن تولد ۲۰ سالگی اس‌ام‌اس

ده حقیقت تعجب‌آور در مورد پیام‌های کوتاه

در سال ۱۹۹۲ نوکیا ۱۰۱۱، یکی از اولین گوشی‌های موبایل با شکل ساده (Candy Bar)، تنها امکان ۶۰ دقیقه مکالمه به کاربر می‌داد. حافظه این گوشی فقط برای ذخیره ۹۹ شماره مخاطب کافی بود و یک صفحه‌نمایش کوچک سیاه و سفید داشت. مقایسه آن با Lumia 800 امروز مثل مقایسه خودروی فورد مدل T با شاتل فضایی در تمامی زمینه‌ها است؛به استثناء یک مورد:امکان تایپ و ارسال پیام
امسال بیستمین سالگرد تولد پیام کوتاه است که بر خلاف دیگر فناوری‌های کاربردی به ندرت در طی دو دهه گذشته تغییر کرده است. برای جشن گرفتن تأثیر حیرت‌انگیز پیام کوتاه بر دنیا، ده حقیقت تعجب‌آور در مورد پیام‌های کوتاهدر این مطلب ذکر می‌شود:

یک: پدر اس‌ام‌اس ماتی ماکونن، یک مهندس فنلاندی است. او در سال ۱۹۸۴ در یک پیتزا فروشی در کپنهاگ، وقتی برای شرکت در کنفرانسی در مورد آینده ارتباطات موبایلی به دانمارک آمده بود، ایده سرویس پیام‌رسانی برای گوشی‌های دیجیتال GSM به ذهنش خطور کرد. متأسفانه او هرگز برای این کار پیشگامانه دستمزدی دریافت نکرد، زیرا حق امتیاز این ایده را به ثبت نرسانده بود.

دو: یک سال بعد، فرمت ۱۶۰ کاراکتری توسط محققی در زمینه ارتباطات به نام فریدهام هیلبرند تعیین شد. او در حالی که سعی می‌کرد این فناوری را استاندارد کند و به تلفن‌های همراه امکان انتقال و نمایش پیام‌ها را بدهد، متوجه شد که میانگین جملات یا سوالات تنها به ۱۶۰ کاراکتر نیاز دارد.

سه: اولین اس‌ام‌اس در سال ۱۹۹۲ توسط بریت نیل پاپ‌وُورس به مدیر اپراتور وُدافون، ریچارد جرویس در مهمانی کارمندان در شب کریسمس ارسال شد که متن آن این بود: “کریسمس مبارک”. پاپ‌وورس سرویس ارسال پیام کوتاه یا همان اس‌ام‌اس را از کامپیوتر محل کار خود به یک گوشی موبایل اوربیتل ۹۰۱ ارسال کرد.

چهار: امروز ارسال پیام بیشترین استفاده را در میان سرویس‌های انتقال اطلاعات توسط تلفن همراه دارد؛ به طوری که ۷۴ درصد از همه موبایل‌های سراسر جهان را شامل می‌شود یا به عبارت دیگر،۲٫۴ میلیارد از ۳٫۳ میلیارد مشترک از طریق ارسال پیام ارتباط برقرار می‌کنند.

پنج: در سال ۲۰۱۰ مردم رقم اعجاب‎‌انگیز ۶٫۱ هزار میلیارد پیام کوتاه ارسال کردند؛ یعنی ۱۹۲ هزار پیام کوتاه در هر ثانیه! میزان درآمد صنعت در ارسال پیام‌های کوتاه ۱۱۴ میلیارد و ششصد میلیون دلار در سال بوده است.

شش: تحقیقات نشان می‌دهد که اس‌ام‌اس بازی هنگام رانندگی دو برابر خطرناک‌تر از رانندگی در حالت غیرعادی است. یک نمونه از حواس‌پرتی هنگام رانندگی در سال ۲۰۰۸ در انفجار قطار در ChatWorth کالیفرنیا اتفاق افتاد که جان ۲۵ نفر را گرفت. طی تحقیقات مشخص شد که راننده قطار درست قبل از حادثه ۴۵ پیام کوتاه ارسال کرده بود.

هفت: ارسال پیام زبان ویژه و جدیدی ایجاد کرده است که هدف آن کوتاه کردن تعداد کاراکترها است. محققان زبانشناس بر این عقیده‌اند که استفاده از زبان‌های عامیانه و اختصاری مانند چیزی که در زبان اس‌ام‌اس می‌بینیم در آینده منجر به تضعیف ادبیات و غلط دیکته‌ای و هجی کردن نادرست کلمات در میان کودکان شود.

هشت: از دلایل اصلی موفقیت ‌اس‌ام‌اس این است که با همه گوشی‌ها ‌می‌توان پیام کوتاه ارسال کرد و فعال کردن آن نیاز به چیزی ندارد.اس‌ام‌اس مقرون‌به‌صرفه‌ و ارزان‌تر از تماس تلفنی و استفاده از آن راحت است وامکان ارسال در تمامی شبکه‌هارا فراهم می‌کند. به این معنی که لازم نیست کاربران بدانند شخصی که برای او پیام ارسال می‌کنند از کدام شبکه موبایل استفاده می‌کند.

نه: مردم هم به طور اعجاب‌انگیزی در این شیوه‌یبرقراری ارتباط تبحر پیدا کرده‌اند. در سال ۲۰۰۵ سونجا کریستیانسن از نروژ رکورد سریع‌ترین تایپیست پیام کوتاه را به ثبت رساند. معنی این پیام این بود: “پیرانای تیزدندان از گونه سراسالموس و پیگوسنتروس، وحشی‌ترین ماهی‌ آب شیرین در دنیا است. در واقع، آنها به ندرت به انسان‌ها حمله می‌کنند.” رکورد کنونی ۳۷٫۲۸ ثانیه است.

ده: تایپ پیام منجر به عارضه تنوسینوویتز می‌شود که نوعی التهاب انگشت شست دست است و در اثر تایپ مداوم پیام ایجاد می‌شود. (شبیه آسیب آرنج است اما کوچکتر و کمتر ورزشی است.)

اگرچه پیام‌رسانی تغییرات بسیار کمی داشته است، اما راه درازی را طی بیست سال گذشته طی کرده است. گذشت آن روزها که پیام کوتاه به عنوان یک قابلیت غیرضروری به حساب می‌آمد و هرگز کسی سرو کارش به آن نمی‌افتاد. امروزه خیلی از ما بدون آن نمی‌توانیم زندگی کنیم.
 

 
motarjem.javan

تکنیکهای شستشوی مغزی و راههای مقابله با آن

ممکن است تصور کنید هیچ گاه مورد شست و شوی مغزی قرار نمی گیرید. اما باید بدانید که همه روزه به صورت خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر اقداماتی قرار می گیرید که از نظر اخلاقی پسندیده نیستند و به نحوی شست و شوی مغزی محسوب می شوند. شاید اگر راه هایی که انسان را مورد هدف شست و شوی مغزی قرار می دهند را بدانید بتوانید با آنها مقابله کنید. در ادامه به معرفی و بررسی این روش ها می پردازیم.

نخست بیایید تعریفی از واژه ی شستشوی مغزی ارائه کنیم. اگر به دانشنامه آنلاین ویکیپدیا مراجعه فرمایید، خواهید دید که تعریف ذیل تحت عنوان شستشوی مغزی ارائه شده است:
کنترل ذهن که به شستشوی مغزی، اقناع اجباری، سوء استفاده از اذهان، کنترل افکار و یا تغییر نحوه ی اندیشیدن نیز تعبیر می شود، عبارتست از روندی که در آن فرد یا گروهی به صورت هدفمند مخاطبان را به قبول ایده هایشان ترغیب می کنند. شست و شوی مغزی اغلب برای مخاطب بینوا ضررهای مادی یا معنوی خاصی را در پی خواهد داشت.
brain-washing-85اساساً، شستشوی مغزی را می توانیم نوعی از دستکاری افراطی ذهنی در نظر بگیریم. جالب اینکه اکثر ما تصور می کنیم این پدیده تنها در موارد موضوعات دینی و قومی کاربرد دارد، حال آنکه می توان نشانه های بارزی از آن را در زندگی روزمره مان نیز بیابیم. امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله بتوانید تکنیک های شستشوی مغزی را در مقیاس وسیعی در امور روزمره ای چون تبلیغات بازرگانی رسانه ها، برنامه های شبکه های خبری، مباحثات داغ سیاسی و سایر اموری از این دست درک کنید.
الکس لانک، یکی از نویسندگان و منتقدان سایت Null Byte در مطلبی که اخیراً منتشر کرده است، به برشمردن برخی از مهمترین روشهای شستشوی مغزی پرداخته است. در ادامه بعضی از جالب توجه ترین موارد این فهرست بلندبالا را اعلام کرده ایم:
ارائه انتخاب های متعددی که همگی دارای یک نتیجه نهایی است. در این حالت شما تصور می کنید انتخاب های شما وسیع هستند ولی خبر ندارید که آش دیگری برای شما پخته شده و نهایتا نتیجه این انتخاب ها، به یک مورد ختم می شود.
ایده یا عبارتی یکسان آنچنان تکرار می شوند تا به مرور در ذهن مخاطب نشست کرده و ملکه می شوند.
تکنیک های کاهش هوشمندی و بمباران اطلاعاتی چنان صورت می گیرد که حافظه مخاطب را کم ظرفیت کرده و احساس سرخوشی کاذبی از دانستن به وی القا شود.
دستکاری احساسی در ذهن مخاطب برای بالابردن احساسات فردی و کمرنگ تر کردن بکارگیری عقل سلیم در وی. از مهمترین نشانه های این حالت می توان به بروز احساس ترس، عصبانیت و اضطراب اشاره نمود.
زمانی که این فهرست را مطالعه می کنید، احتمالاً برخی از نمونه های کاربردی به ذهنتان می رسد. به طور مثال آگهی دهندگان علاقه وافری به ارائه انتخاب هایی دارند که نهایتاً به محصولات مورد نظر آنها ختم می شوند. از این گذشته دستکاری های احساسی نیز بیشتر در برخی سخنرانی های پرشور، فیلم های تبلیغاتی و سینمایی و یا سایر رسانه هایی از این دست رایج است.
این تکنیک ها را می توانید در همه جا بیابید. هدف اصلی این روشها تبدیل شما به موجودات وحشتناکی چون زامبی های خونخوار نیست! اما مطمئناً بر نحوه ی اندیشیدن و تصمیم گیری و انتخاب های شما تاثیرات بسزایی را خواهد داشت. خوشبختانه اگر فردی فعال از نظر ذهنی باشید می توانید با بکارگیری تمرینات ساده ای از این حملات جان سالم به در ببرید.


چگونه در دام تکنیکهای شستشوی مغزی نیافتیم
avoid-washing-brain-2یکی از مهمترین روشهای مقابله با تکنیکهای شستشوی مغزی همانا دوری از محیط های آلوده است. برای مثال می توانید با تغییر شبکه تلویزیونی از تماشای آگهی های تبلیغاتی امتناع کنید. البته هرگز نمی توان به طور قطع و یقین اطمینان داشت که می توان از چنین موقعیت هایی در امان بود، ولی در صورت مواجهه بهتر است رویکردی متناسب، متعادل و متوازن را در پیش گرفته و بالطبع به میزان تلاشی که می کنید، قادر خواهید بود از شست و شوی مغزی فرار کنید. برای کسب دید متوازن در چنین توفیقات اجباری می توانید خود را به سلاح دانش مسلح نمایید. بدین ترتیب:
بهتر است هوشمندانه به شناسایی پیامهای دستکاری شده ی دریافتی بپردازید.
پیام های مخالف را دریافته و تلاش کنیم تا مفاهیمی بدون جانبداری و تعصب از دل آنها استخراج کنیم.
اطلاعات تزریقی را با منابع اطلاعاتی امن و مورد اطمینان خویش مقایسه کرده و حس القا شده را بسنجید.
فرقی نمی کند که تحت تاثیر چه درجه و میزانی از شستشوی مغزی قرار گرفته باشیم؛ کم یا زیاد فرقی نمی کند، هر چه که اطلاعات و بصیرتمان کمتر باشد بیش از پیش تحت تاثیر موارد القا شده قرار گرفته و ممکن است راه را گم کنیم. پس بهتر است انزوا را رها کرده و خویش را به منابع اطلاعاتی موثقی مسلح نماییم؛ تا هر آنچه که می آید را حقیقت نپنداشته و با بهره از ذهن جستجوگر خویش راه را از چاه بازیابیم.
در صورتی که به موضوع مطرح شده علاقمند شده اید می توانید با مطالعه سایر مقالات مرتبط دیدگاه خویش را در این زمینه بسط و گسترش دهید. بدین منظور می توانید عبارات «دستکاری در تبلیغات»، «دستکاری احساسی» و «القای فکری» را در گوگل جست و جو کنید.

 

 
mostafa.lame

مزایای کار در ۱۲ شرکت برتر اینترنتی

 مفهوم مزایای شغلی در محیط‌های کاری مختلف متفاوت است اما در بیشتر مواقع شامل بیمه تا‌مین اجتماعی و مرخصی‌های مقطعی می‌شود. در دنیای فن‌آوری و مخصوصا شرکتهایی که در حوزه اینترنت فعال هستند واژه مزیت می‌تواند مفهوم متفاوتی داشته باشد. در این نوشته با مزایای کار کردن در ۱۲ شرکت معروف فعال در حوزه اینترنت آشنا خواهیم شد.

Google
از این شرکت و محیط کاری آن کم و بیش شنیده‌ایم. شرکتی که دفتر اصلی آن بیش از ۴۶۰۰۰ متر مربع است و برای بازدید از آن باید مبلغ ۵۰۰۰ دلار بپردازید که البته این رقم به خیریه اختصاص داده شده است. یکی از مزایای اصلی کسانی که در دفتر کالیفرنیا کار می‌کنند این است که می‌توانند هر وقت که به برف نیاز داشتند از آن استفاده کنند به عبارت دیگر گوگل برای این تعداد از کارمندان خود برف مصنوعی هم تولید کرده است. علاوه بر برف٬ کارمندان از کافی‌شاپی استفاده می‌کنند که غذاهای آن از موادی تهیه شده است که به صورت طبیعی و ارگانیک در گوگل پرورش داده می‌شوند. از دیگر مزایای کار در گوگل می‌توان به زمین بازی والیبال٬ دوچرخه٬ استخر آب‌گرم٬ تعویض روغن ماشین٬ کارواش٬ خشکشویی٬ ماساژ٬ باشگاه ورزشی٬ آریشگاه٬ کلاسهای تناسب اندام٬ تعمیر دوچرخه و سرسره‌هایی در محیط داخلی گوگل نام برد.

علامه بر تمام این مزایا کارمندان گوگل در سال ۱۲٬۰۰۰ دلار بابت کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند و این کمک هزینه تا زمانی که دانشجو در هر درسی دست‌کم نمره B دریافت کند پرداخت خواهد شد. همچنین کارمندان می‌توانند ۵٬۰۰۰ دلار در مواقع اضطراری برای مراقبت از فرزندانشان دریافت کنند. می‌توانید تصاویری از شرکت گوگل را در این نوشته ببنید.

Twitter
کارمندان توییتر در سانفرانسیسکو هر روز از صبحانه و نهار بسیار با کیفیتی برخوردار خواهند شد. مساحت این دفاتر بیش از ۲۰٬۰۰۰ متر مربع است. همچنین کارمندان توییتر از کلاسهای هفتگی یوگا در محیط کارشان برخوردار شده و از تخفیفاتی هم برای استفاده از سرویس‌ شرکتهای مختلف برخوردار هستند.

Facebook
کار کردن در فیس‌بوک نیز برای خودش مزایای خاصی دارد. کارمندانی که دارای فرزند هستند می‌توانند از ۴ ماه مرخصی با حقوق٬ کمک هزینه برای مراقبت‌های روزانه و ۴٬۰۰۰ دلار برای فرزند تازه وارد دریافت می‌کنند.
علاوه بر این مزایا٬ کارمندان فیس‌بوک از غذای رایگان استفاده می‌کنند و همچنین به آشپزخانه‌هایی دسترسی دارند که پر است از خواراکی. در این نوشته هم می‌توانید تصاویری از دفاتر فیس‌بوک ببینید.


غذا در فیس بوک غذا در فیس‌بوک

Drop Box
دراپ باکس خود را با شعار " جای بسیار خوبی برای کار کردن" معرفی کرده است. کارمندان همه از ۳ وعده غذای مجانی برخوردار هستند. علاوه بر اینها می‌توانند در تمام روز از انواع تنقلات و نوشیدنی‌ها به صورت رایگان استفاده کنند.
همچنین در دفتر دراپ‌باکس می‌توانید از استودیوی موسیقی بسیار مجهز و اتاق‌های بازی استفاده کنید.

Stumble Upon
در این شرکت هم کارمندان از صبحانه و نهار مجانی برخوردار هستند. علاوه بر این می‌توانند از انواع میوه‌٬ نوشیدنی و تنقلات استفاده کنند. در کنار این همه خوراکی کارمندان می‌توانند از کمک هزینه ورزشی شرکت برای حفظ تناسب اندام نیز استفاده کنند.
همچنین کارمندان می‌توانند به صورت دوره‌ای برای سفرهای گروهی برنامه‌ریزی کرده و یا از برنامه‌های هنری استفاده کنند. همچنین امکان برنامه‌ریزی برای ماساژ در محیط کار نیز وجود دارد.

Pinterest
این شبکه اجتماعی که تازه وارد نیز محسوب می‌شود یک مزیت متفاوت دارد و آن امکان بازدید از فروشگاه‌های اپل در ساعات کاری شرکت است. برای افرادی که علاقه‌مند به اپل هستند کار کردن در این شرکت به نظر مناسب می‌رسد.

Automattic
علاوه بر مزایای معمول کارمندان این شرکت می‌توانند هر موقع که دوست داشتند و تا هر اندازه که لازم بود سفر کنند. همچنین کارمندان می‌توانند برای خودشان ساعات کاری تعریف کنند.

دفتر اصلی شرکت در سانفرانسیسکو قرار دارد اما کارمندان از هر جایی که مایل باشند کار خود را انجام می‌دهد و دست‌کم یک بار در سال همدیگر را ملاقات می‌کنند.

Ask.com
این شرکت معتقد است که کار افراد را نمی‌توان با زمانی که در محل کار می‌گذرانند سنجید و تنها باید به نتیجه کاری که انجام می‌دهند توجه کرد به همین دلیل هر کسی می‌تواند هر زمانی که لازم بود به سفر رفته و از زندگی لذت ببرد. همچنین کارمندان از صبحانه رایگان نیز برخوردار هستند.

Zynga
کارمندان این شرکت هم از نهار٬ شام و تنقلات رایگان بهره‌مند هستند. در این شرکت نیز هر موقع لازم بود کارمندان می‌توانند کار را تعطیل کرده و از مسافرت استفاده کنند. همچنین در محیط این شرکت می‌توانید از محیط‌های مخصوص بازی نیز استفاده کنید که این مطلب برای شرکتی که در حوزه بازی فعالیت می‌کند عجیب به نظر نمی‌رسد. در این اتاق‌های بازی می‌توانید با نینتندو٬ Xbox و PS3 تفریح کنید. ماساژ در محل کار و آریشگاه نیز از دیگر مزایای کار در زینگا است.
همراه داشتن حیوانات خانگی نیز در این شرکت آزاد است.

Yammer
آشپزخانه‌ای با امکان انتخاب انواع متنوعی صبحانه اولین نکته‌ای است که می‌توان به آن اشاره کرد. همچنین آوردن حیوانات خانگی نیز مجاز است. در مورد تعطیلات نیز هر چقدر دوست داشتید می‌توانید به تعطیلات بروید.

ورزش در محیط کار و دوچرخه برای استفاده روزانه نیز از دیگر مزایای کار در این شرکت است.

Eventbrite
گردش‌های گروهی٬ صبحانه رایگان و دوچرخه سواری را می‌توان از اولین مزایای این شرکت نامید. علاوه بر اینها تنقلات هم به صورت رایگان و نامحدود در اختیار کارمندان قرار دارد. همراه آوردن حیوانات خانگی و استفاده از لگو نیز در این شرکت ممکن است.

Airbnb
این شرکت با مزایایی که دارد کارمندان را بیشتر تشویق به کارکردن در بیرون از شرکت و حتی بیرون از شهر می‌کند. در سال ۲۰۰۰ دلار به هر کارمند به عنوان کمک هزینه برای سفر اختصاص داده شده است.
آوردن حیوانات خانگی٬ قایق‌رانی٬ پینگ پنگ٬ کلاسهای هفتگی یوگا و نهار ارگانیک از دیگر مزایای کار در این شرکت است.

 

 
Nastaranfarmanian

نتیکت‌: آداب معاشرت فضای مجازی

«نتیکت» یا «آداب معاشرت شبکه‌ای»، مجموعه باید‌ها و نباید‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات آن‌لاین وجود دارد.
قانون طلاییِ آداب معاشرت اینترنتی هم مثل زندگی اجتماعی‌ست. یعنی آن‌که باید مراقب گفتار خود باشیم تا کسی را آزار ندهیم.
وقتی روبروی مانتیور نشسته ایم و انگشتان‌مان بر روی کیبورد است، خیلی طبیعی‌ست که داشتنِ هوای آن‌هایی را که آن طرف هستند و آن‌ها را نمی بینیم کمی سخت‌تر می‌شود.
اگر این مساله دغدغه شما بوده که چه کنیم که این آزردگی که در لحظه اول خود را نشان نمی‌دهد کمتر رخ بدهد و این عمل ناشایست از طرف ما صورت نگیرد، درست کلیک کرده‌اید. این مطلب درباره قواعدی‌ست که همین هدف را دنبال می‌کند.
تا به حال شده که از فردی که می‌شناخته‌اید، رفتاری در فضای مجازی دیدید که شما را شوکه کرده و آزرده؟
این یک مساله‌ی مهم در زندگی آن‌لاین است که چطور می‌توانیم آزردگی را در فضای مجازی به حداقل ممکن برسانیم.
برخی قوانین مهم در این رابطه را که می‌تواند یاری دهنده ما باشد تا شخصیت خود را در فضای مجازی بیشتر حفظ کنیم در پی‌آید، این‌ها سوزن هایی‌ست که بهتر است به خودمان بزنیم تا کسی با جوالدوز روبرو نشود!

نخست- نخستین قانون، همان‌قدر که مورد تازه ای نیست، مهم است؛ احترام به دیگران و دغدغه‌هایشان.

این احترام معادل ساکت بودن شما نیست. بلکه به این معناست که می‌بایست به شخصیت آن‌لاین هر کاربری احترام گذاشت. هر کس به واسطه‌ی کاربر بودنش، شایسته احترامی‌ست. پس در سخن گفتن با او و برخوردهایی که در پست الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌های پیام رسانی و امثال آن داریم بهتر است حواس‌مان به «حق آزادی عمل، حق رفتار آزادانه در چارچوب حقوق دیگران و گفتار» او باشد.

دوم- تا جایی که می‌توانید و خطری شما را تهدید نمی‌کند. از نام حقیقی خود استفاده کنید. با این‌کار، مسوولیت حرف‌هایی که می‌زنید را بر عهده بگیرید. این موجب می‌شود کسی به هویت شما شک نکند و احترام شما هم بیشتر حفظ شود.

سوم- شهروند پاسخ‌گوی دنیای دیجیتال باشیم. چه فرقی می‌کند این را چطور تعبیر کنیم ؟ این‌که حتما پاسخ هر ایمیلی را هرچند کوتاه، لازم است بنویسیم یا برای مثال، این‌که نسبت به رفتار و عمل خود در شبکه‌های اجتماعی پاسخگو باشیم. هر دوی این‌ها لازم است و به بالا رفتن اعتبار ما در فضای مجازی کمک می‌کند.

چهارم- اگر می‌خواهیم یک کاربر معتبر باشیم و البته خودمان هم مرعوب اعتبار سایت‌ها و فضاهای مختلف آن‌لاین نشویم، لازم است در هر محیطی که وارد می‌شویم، نخست «قوانین» آن را بخوانیم. این قوانین که ویژه آن محیط خاص است،‌ به طور معمول با عنوان «Policy» مشخص شده اند. هر گاه ایمیلی باز می‌کنیم، از سرویس تازه‌ای استفاده می‌کنیم یا عضو شبکه‌ای اجتماعی می‌شویم، فرض بر این است که ما این قوانین را پذیرفته‌ایم. آگاهی نداشتن ما از سازو کارها و هنجار ها و آداب این سایت‌ها می تواند برای خودمان بسیار گران تمام شود. اگر ناخوانده امضا شوند، حکم چک‌های سفید-امضایی را دارند که هر لحظه می‌توانند ما را به خاک سیاه بنشانند. خاکی سیاهی شاید به قیمت از دست دادن آدرس اینترنتی‌ که سال‌ها از آن استفاده می‌کنیم یا زیر سوال رفتن هویت آن‌لاین ما در شبکه‌هایی مانند فیس بوک.

پنجم- شوخی خوب است، اما گاهی شوخی‌ها به طعنه می‌ماند. از این نوع شوخی‌ها حذر کنیم. ممکن است وقتی با یک نفر شوخی می‌کنید، مشکلی به وجود نیاید اما گاهی که در فیس بوک،‌ مشغول شوخی کردن با دیگران هستیم، این از سوی خواننده‌های آن صفحه، می‌تواند به عنوان طعنه تلقی شده و او را آزار دهد. بهتر است از شوخی‌هایی که حالت متلک می‌گیرند، تا حد امکان پرهیز کرد.

ششم- راز مگو، گفتن ندارد. خیلی از ما در فضای مجازی از راز و رمز همدیگر خبر داریم.
اما دلیل نمی‌شود تا آن‌ها را در محیطی که دیگران وجود دارد افشا کنیم. از این گذشته باید از اشاره به آن‌ها طوری که تنها خود فرد آن را بفهمد هم خودداری کنیم. رازدار باشیم. چرا که ممکن است هرگونه اشاره‌ای برای طرف مقابل تبعاتی داشته باشد که ما از آن بی‌خبر باشیم.

هفتم- در شبکه‌های اجتماعی، هر کامنت جایی و هر لایک، زمانی دارد. افرادی که به صفحه‌ای می‌آیند تا چیزی بخوانند، توقع ندارند کامنت شما درباره مورد دیگری باشد. دقت کنید که درست همان چیزی که سوال شده را جواب می‌دهید یا پرسش خود را جایی مطرح می‌کنید که مخصوص همان بحث‌ است. لایک‌های خود را هم نخوانده پای چیزی نگذارید. مطالب را به دقت بخوانید. اگر فردی درباره دوستی پیام اندوهناکی گذاشته و عکس او را هم گذاشته، شاید او در کما باشد و این به صراحت نوشته نشده باشد، دلیلی ندارد پای این عکس درباره تکنیک عکاسی صحبت شود و نیازی نیست درباره کچلی سرِ فردی که نمی‌شناسیم نظر بدهیم.

هشتم- اختیار صفحات شخصی شما با خودتان است. می‌توانید هرچقدر می‌خواهید در آن محتوای تجاری بگذارید. اما از صفحات دیگران به عنوان فرصتی برای کسب درآمد استفاده نکنید. این روزها خیلی پیش می‌آید که ‌موسسات و کمپانی‌های کوچک یا خسیس، زمانی که می‌‌خواهند بر روی شبکه‌های اجتماعی تبلیغات کنند آن‌ها را به افرادی می‌سپارند که در کامنت‌های دیگران پیام تبلیغاتی مشخصی را منتشر کنند. چنین نقشی را هیچ‌وقت بر عهده نگیرید. چنین کاری نه به نفع شماست و نه به نفع شرکت تبلیغ کننده. فکر نمی‌کنم هیچ کس راضی به دیدن پیام‌های ناخواسته‌ی شما باشد و یا از دیدن آن‌ها حس خوبی به او دست بدهد. ضد تبلیغ، گاهی به همین سادگی اتفاق می‌افتد و اعتبار تبلیغ کننده را هم زیر سوال می‌برد.

نهم- امکانات و سرعتِ اینترنت را فراموش نکنید. اگر خارج از ایران هستید و طرف مقابل شما کاربری داخل ایران است، طبیعی‌ست که نتوان از او انتظار داشت پاسخ پیام‌های فیس بوک خود را به سرعت پاسخ بگوید، این حق را برای او به رسمیت بشناسیم که دسترسی غیرقابل پیش‌بینی ای به اینترنت دارد. اگر کمی پاسخ دادنش دیر شد، به حساب پاسخگو نبودن یا بی توجهی‌اش نگذاریم.

دهم- کوتاه، زیباست. در اینترنت همه عجله دارند، اگر توییتر موفق است به خاطر ۱۴۰ کاراکتری بودن پیام‌هایی ست که از طریق آن منتشر می‌شود. دیگر دوران طولانی نویسی مطبوعات چاپی و طومار نویسی که هیچ، حالا دیگر کمتر کسی حال و حوصله خواندن وبلاگ‌هایی با نوشته‌هایی حدود ۶۰۰-۷۰۰ کلمه را هم دارد. تا می‌توانید کوتاه و مختصر بنویسید. تا خوانده شوید و واکنش‌های خوبی بگیرید.

یازدهم- این روزها دیگر بیشتر اقوام و آشنایان ما در شبکه‌های اجتماعی عضوند. روزی نیست که پیر یا نوجوانی پا به شبکه‌های اجتماعی نگذارد. افراد از سنین مختلف هر روز بر شمار کاربران می‌افزایند.

توقع بی‌جایی‌ست اگر بخواهیم همه از این قواعد و آداب معاشرت با خبر باشند. اگر زمانی این والدین ما بودند که به ما آداب معاشرت فضای اجتماعی اطراف‌مان را آموختند، حالا نوبت ما است که به سنین بالاتر این آداب را بیاموزیم. یادمان نرود که در اثر اشتباهات ما، آن‌ها راهی جز «بخشش» پیش روی خودشان نگذاشتند. اگر از افراد دیگر، مواردی دیدیم که آزارنده بود، کافی‌ست در پیامی خصوصی این را به آن‌ها یادآور شویم.

و اما:
موارد بالا را رعایت کرده‌اید؟ همیشه بهتر است که پیش از زدن روی دکمه‌ی «ارسال» یک بار دیگر همه جملات‌مان را بخوانیم، شاید چیزی از قلم افتاده باشد.

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2013  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

5 بهمن ماه / 24 ژانویه / 12 ربیع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
5 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اهميت مطالعه تاريخ: اندرز عباس ميرزا فراموش شد و ايران آسيب ديد

25 ژانويه سال 1815 ميلادي عباس ميرزا وليعهد وقت كه مردي دورنگر و ميهندوست بود هنگام اعلام ايجاد رسته در ارتش ايران به سبك ارتشهاي اروپايي ازجمله رسته پياده ، توپخانه و ... خطاب به فرماندهان هنگهاي 11 گانه تازه گفت: خيال نكنيد كه خطر روسيه و عثماني پايان يافته است. ما بازهم در همين نقطه اي كه ايستاده ايم( تبريز) شاهد تجاوز نظامي آنها خواهيم بود و بايد از امروز خود را با آن تجاوز كه معلوم نيست در چه زمان صورت گيرد آماده سازيم و تنها اجساد متجاوزان به خاكمان را پس بدهيم. بايد بدانيد كه كسي براي مردن و از دست دادن جان به خاك كشور ديگر تجاوز نمي كند و .... درست صد سال بعد، و در 25 ژانويه 1915 (بهمن 1293 خورشيدي ) در تبريز ميان نيروهاي روسيه كه با نقض بي طرفي ايران در قبال جنگ جهاني اول، ازطريق قفقاز وارد ايران شده بودند با نيروهاي عثماني كه قبلا در آذربايجان استقرار يافته بودند نبرد آغاز شد كه پس از هفت روز با شكست عثماني ها پايان يافت و روسها در سراسر آذربايجان مستقر شدند و تعرض به نقاط ديگر را آغاز كردند. علت ورود اين دو نيرو و متعاقب آنها، انگليسي ها به ايران به چه جراتي بود؟، ضعف نظامي و به فراموشي سپردن اندرز عباس ميرزا.

 

کناره گيري قوام، کتک خوردن فروغي، مرگ وثوق الدوله ، حکم اعدام خسرو گلسرخي و ...

چند رويداد چشمگير ايران در طول زمان در پنجم بهمن (25 ژانويه) از اين قرارند:

  • در اين روز در سال 1301 خورشيدي ( 25 ژانويه 1923) قوام السلطنه دو روز پس از انتشار مقاله روزنامه قيام كه با اهانت به سلطان احمد شاه قاجار به او پرخاش كرده بود كه با اين همه مخالفت و نارضايي، چرا و به چه دليل قوام السلطنه را از نخست وزيري عزل نمي كند كنار گيري كرد. مخالفان قوام السلطنه روز افزون شده بودند و ظرف يك هفته چند تن از مخالفان او به انتشار روزنامه دست زده و عرصه را بر او تنگ كرده بودند. مجلس كه در انتظار كناره گيري قوام بود نسبت به نخست وزيري ميرزا حسن مستوفي تمايل خود را اعلام داشت. يك هفته بعد هم احمد شاه از تعقيب ناشر روزنامه اقدام صرف نظر كرد.
        

  • پنجم بهمن 1314 (25 ژانویه1936) علي منصور متهم شد که در زمان وزارت از يك شركت خارجي مقاطعه كار راه سازي در ايران رشوه گرفته است. در پي اين اتهام وزارت دادگستري براي او پرونده تشكيل داد و كار تحقيق از او را آغاز كرد. علي منصور پيش و بعد از شهريور 1320 بارها وزير و نخست وزير و سفير شده بود. علی منصور در سال 1320 نخست وزیر بود و در حساسترین لحظه که نیروهای خارجی وارد کشور شده بودند ـ سوم شهریور 1320 ـ کنار گیری کرد و ....
        

  • پنجم بهمن سال 1320 (25 ژانويه1942)

    فروغي

    محمدعلي فروغي نخست وزير وقت هنگام دفاع از لايحه دولت مبني بر امضاي پيمان اتحاد با انگلستان و شوروي (دو دولتي كه ايران را اشغال نظامي كرده بودند) درمجلس شوراي ملي، توسط يك تماشاگر كتك خورد و اگر نمايندگان به كمك او نشتافته بودند كشته شده بود. با وجود اين، لايحه وي در جلسه بعدي مجلس (ششم بهمن ماه) به تصويب رسيد و ايران رسما به صف كشورهاي درحال جنگ با آلمان، ايتاليا و ژاپن پيوست. در این جلسه تنها 13 نماينده به لایحه راي مخالف داده بودند و گفته بودند كه در طول تاريخ بستن پيمان اتحاد یک دولت با دولت هايي كه آن كشوررا در اشغال نظامي داشتند بي سابقه بوده است (اتحاد غالب با مغلوب!). اين دو دولت [لندن و مسکو]، نخست بايد نيروهاي خود را خارج سازند، عذرخواهي كنند، غرامات وارده را بپردازند و سپس موضوع اتحاد بررسي شود. پيمان اتحاد نهم بهمن ماه ميان نمايندگان سه دولت به امضاء رسيد. همين اتحاد سبب شد كه ايران بعدا (پس از جنگ جهاني دوم) از اعضاي سازمان ملل متحد (متحدان در جنگ با آلمان و ژاپن و فاتحان جنگ جهاني دوم) شود ـ سازماني كه در 60 سال و اندي عمر خود، تنها در خدمت و ابزاري در دست پنح دولت فاتح جنگ بوده است و كوچكترين گام عملي در اجراي اعلاميه حقوق بشر و گسترش فرهنگ عمومی برنداشته است.
    «محمدعلي روشن» ضارب محمدعلي فروغي در جریان مذکرات مجلس، با صدای بلند و فریاد فروغي را متهم كرده بود كه عامل انگلستان بوده و ژنرال نخجوان را كه مانع دفاع ارتش از وطن شده بود كه رسالت ميهني آن بود به جاي محاكمه و اعدام، دوباره وزير جنگ كرده بود.
        

  • پنجم بهمن 1329وثوق الدوله كه در زمان رئيس الوزرايي خود بادريافت رشوه از انگلستان با امضاي قرار داد ننگ آور سال 1919 با تحت الحمايه انگلستان شدن ايران موافقت كرده بود و با وجود اعتراف به گرفتن رشوه و پس دادن آن بعدا هم داراي مقام داراي مقام دولتي شده بود! در 78 سالگي درگذشت.
        

  • جان فاستر دالس J. F. Dulles وزير امور خارجه وقت آمريكا

    Dulles

    كه وارد تهران شده بود از پنجم بهمن 1336 (25 ژانویه 1958) مذاكرات خود را با مقامات ارشد ايران آغازكرد كه عمدتا سرّي و در راستاي چگونگي مبارزه با كمونيسم و محاصره شوروی بود . قبلا نيز سلوين لويد وزير امور خارجه انگلستان به ايران آمده بود. رادیو مسکو همان وقت به دولت تهران هشدارداد که برای ماندن چندروزه بر اریکه قدرت ایرانیان را به کشتن ندهد. وارد توطئه غرب شدن علیه همسایه دیوار به دیوار، خیانت به ملت است زیرا اگر درگیری روی دهد این مردم ایران هستند که آسیب خواهند دید. آیا مقامات تهران وقت کرده اند بیاندیشند که درصورت وقوع درگیری، غرب با کدام وسیله و امکانات خواهد توانست به کمک ایران بشتابد؟. ما همسایه شما هستیم و غرب تا شما هزاران کیلومتر فاصله دارد و بخاطر شما هم خطر جنگ اتمی را برخود هموار نخواهد کرد.
        

  • پنجم بهمن 1352 (25 ژانويه 1974) رادیو ایران گزارش کرد که محكمه تجديد نظر ارتش حكم اعدام پنج تن از چپگرايان را كه متهم به تباني براي آسيب زدن به جان خانواده شاه شده بودند تاييد كرده است. اين پنج نفر؛ خسرو گلسرخي (روزنامه نگار و شاعر)، عباس سماكار، محمدرضا علامه زاده، طيفور بطحايي و كرامت دانشيان بودند. ساير متهمان اين پرونده به زندان (از سه سال تا دائم) محكوم شده بودند. رای محکمه تجدید نظر در مورد محکوم شدگان برای اظهار نظر شاه به دفتر وی ارسال شده بود. طبق معمول (و اصطلاحا برای خالی نبودن عریضه)، انجمن هاي بين المللي مدافع حقوق بشر به اين حكم اعتراض كردند و ....

  •  

    نخستين انتخابات رياست جمهور در ايران

    پنجم بهمن سال 1358 نخستين انتخابات رياست جمهوري ايران برگزار شد. در اين انتخابات پنج نفر اول به اين ترتيب اعلام شده بودند: ابوالحسن بني صدر، احمد مدني كرماني (دریادار)، حبيبي، دكتر سامي و داريوش فروهر. بني صدر رئيس جمهور شد و مدني که ميليونها راي آورده بود به نتيجه انتخابات اعتراض كرد. وي در استانهاي كرمان، كردستان، سيستان و بلوچستان، بندر عباس و زنجان اول شده بود. سبب اعتراض او اين بود كه برغم منع قانونی، در 24 ساعت پيش از راي گيري هم تبليغات له بني صدر و عليه او ادامه يافته بود و موارد ديگر. قطب زاده كه بيش از نامزدهاي ديگر براي خود تبليغ كرده بود تنها 25 صدم درصد آرا را به دست آورده بود.

    Mobin_s2004@yahoo.com
     24 ژانویه ميلادي
    Mobin_s2004@yahoo.com
    چرا امپراتور كاليگولا را كشتند؟

    در اين روز در سال 41 ميلادي كاليگولا امپراتور روم در چهارمين سال حكومت به دست افراد گارد محافظ خود كشته شد. وي در سال 37 ميلادي پس از ژرمانيكوس امپراتور شده بود. ژرمانيكوس در سال 36 ميلادي با اردوان سوم شاه ايران پيمان صلح امضاء كرده بود. بنابراين، كاليگولا كار مهمي نداشت، جز ظلم كردن.
        كاليگولا يك بار يك سناتور را كه با پيشنهاد او مخالفت كرده بود قطعه ــ قطعه و يك سناتور ديگر را با اره دو نيمه كرده بود. يك ژنرال گفته بود كاليگولا ارتش را براي تصرف مجدد بريتانيا تا دريا (درياي مانش) پيش برد ولي در آنجا به جاي دستور حمله، به سربازان گفت كه در ساحل دريا گوش ماهي(سي شل) جمع كنند. كاليگولا اين ژنرال را پس از اطلاع از اين سخن او، زبان بريد و سپس به داخل قفس شيرها افكند. وي چند روز پس از اينکه ادعاي خدايي ترور شد . يكي از افسراني كه در ترور او شركت داشت در دادگاه گفت كه كاليگولا چون جبّار شده بود و قانون روم كه اختيارات امپراتور را محدود كرده است زير پا گذارده بود در توطئه قتل وي شركت كرد.

     

    تاسيس «جامعه ملل» که بهتر از «سازمان ملل» بود

    جامعه ملل در اين ساختمان در ژنو مستقر بود

    تاريخ تاسيس جامعه ملل را 25 ژانويه سال 1919 و روزي نوشته اند كه در مذاكرات ورساي با پيشنهاد تاسيس آن موافقت شد، ولي نخستين مجمع عمومي آن يك سال بعد كار خود را آغاز كرد . مقرّ اين جامعه كه ايران ازاعضاي اوليه آن بود شهر ژنو در كشور بي طرف سويس بود. اين جامعه كه در آن امتيازي ميان كشورهاي عضو نبود و حق رد (وتو) وجود نداشت بر پايه اصول 14 گانه «وودرو ويلسون» رئيس جمهور وقت امريكا كه يك دانشگاهي بود تاسيس شده بود تا حافظ صلح و حقوق اعضاء باشد. باوجود این، سناي امريكا در آن زمان با عضويت اين كشور در جامعه ملل موافقت نمي كرد، زيرا که نمي خواست درگير مسائل ساير كشورها شود. نخستين اجلاس اين جامعه دهم ژانويه 1920 تشكيل شده بود.
         خروج بعضي از كشورها از اين جامعه آن را بيش از پيش تضعيف كرد. اين كشورها هركدام به دليلي مورد اعتراض جامعه ملل قرارگرفته بودند. از 1933 تا 1940 اين كشورها از عضويت جامعه خارج شدند:
         ژاپن، المان، پاراگوئه، شيلي، ونزوئلا، اسپانيا، پرو، مجارستان و روماني. جامعه ملل در 1939 شوروي را به دليل حمله نظامي به فنلاند از عضويت خود بركنار كرد. دارايي هاي اين جامعه در سال 1946 به سازمان ملل انتقال يافت كه به ابتكار سران آمريكا و انگلستان برپايه اتحاد كشورهاي در حال جنگ با آلمان و ژاپن (متحدین) تشكيل شده است و پنج كشور فاتح جنگ جهاني دوم در آن نسبت به ساير اعضاء داراي امتيار و برتري هستند و مجمع عمومي سازمان كه نماينده همه كشورهاي عضو است نقش اجرايي، جز انتخاب دبيركل و پذيرش عضو جديد و ایراد نطق ندارد.

     

    ال ـ کاپون گانگستر آمریکایی و اصطلاح «مانی لاندری Money Laundry»

    Al - Capone

    ال ـ کاپون Al - Capone گانگستر معروف آمریکایی که درباره اش صدها کتاب تالیف و فیلمهای سینمایی متعدد ساخته شده است 25 ژانویه 1947 درگذشت. پدر و مادر او از ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده بودند و او در نیویورک به دنیا آمده بود ولی پایگاه خودرا برای ارتکاب جرم و قانونشکنی در شیکاگو قرارداده بود. ال (مخفف الفانسو) کاپون در شیکاگو یک باند گانگستری تشکیل داده بود و دست به جرایم سازمان یافته Organized Crime، باجگیری، ایجاد قمارخانه، فاحشه خانه و مراکز تولید مشروبات الکلی قاچاق، کرایه دادن کتک زن و ... می زد. باوجود این تنها دو بار به زندان افتاده و بار دوم به جرم مخفی کردن درآمد خود از دولت و ندادن مالیات این درآمد (تقلب در پرداخت مالیات). در دادگاه وقتی از او پرسیده بودند پولهایی را که هر روز به بانک واریز می کرده از کجا می آورده پاسخ داده بود "از کارگاههای لباسشویی اش" که لباسشویی به آن صورت (سکه ای) «لاندری» خوانده می شود و این مطلب در رسانه ها انتشاریافت و از آن پس در سطح جهان، انتقال و تبدیل غیر قانونی پول (ارز) را «مانی لاندری Money Laundry» و عمل چنين تبديل مجرمانه اي را Money Laundering می گویند که «پولشویی» ترجمه درستی برای آن نیست. ال ـ کاپون که یک فرزند داشت تنها 48 سال عمر کرد.

     

    عمل تعويض قلب بدون خارج ساختن قلب از كار افتاده

    بارنارد

    دكتر كريستيان بارنارد Chritiaan Barnard پيشتاز عمل پيوند قلب در جهان، 25 ژانويه سال 1974 در كيپ تاون فدراسيون آفريقاي جنوبي بدون خارج كردن قلب ازكارافتاده يك بيمار، يك قلب سالم در بدن او پيوند زد ـ كاري كه بعدا هم تكرار نشده است. در آن زمان هنوز داروي جلوگيري از ردّ عضو خارجي توسط بدن، ساخته نشده بود و بارناد دست به اين تجربه زد تا اگر قلب پيوندي از سوي بدن ردّ شود قلب پيشين ـ گرچه معيوب ـ باعث ادامه حيات بيمار شود. دكتر بارنارد هفت سال پيش از آن در سوم دسامبر سال 1967نخستين عمل پيوند قلب در جهان را انجام داده بود كه اينك به صورت يك عمل جراحي عادي درآمده است . وي كه در اكتبر 1922 در يك خانوده چوپان به دنيا آمده بود در دوم سپتامبر سال2001 درجريان سفر به قبرس در اين جزيره دچار مرگ ناگهاني شد. بارنارد از سال 1983 به سبب توّرم مفاصل دست، از عمل جراحي دست كشيده بود. يكي از بيماران او با قلب پيوندي 23 سال عمر كرد.

    لوئيس واشکانسکي نخستين پيوند قلبي جهان و دکتر بارنارد پنج روز پس از عمل پيوند قلب

     

    ... و به این سان یک پشتون از «سیا» انتقام گرفت!

    ميرأيمال

    بامداد 25 ژانویه 1993 در آخرین چهارراه مانده به مقرّ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ـ سیا ـ واقع در ایالت ویرجینیا (حاشیه شمال غربی شهر واشنگتن ـ لانگلی) مرد جوانی از خودرو خود پیاده شد و با یک تفنگ خودکار کالاشنیکوف به سوی اتومبیلهایی که مقصدشان مقرّ «سیا» بود و پشت چراغ راهنمای ترافیک متوقف بودند آتش گشود و سپس فرار کرد. در این تیراندازی دو کارمند «سیا» کشته و سه تن دیگر مجروح شدند. یکی از مقتولین پزشگ تحلیلگر وضعیت مزاجی سران کشورها و مقامات ارشد دولتهای دیگر بود و دیگری یک مامور عملیات مخفی.
        برپایه مشخصات اتومبیل، تیرانداز شناخته شد ولی او که یک پشتون به نام میرأیمال کاسی 29 ساله از طایف کاسی و متولد شهر کویته پاکستان بود قبلا بلیت هواپیما به مقصد این کشوررا تهیه کرده بود و از آمریکا خارج شده بود. دولت آمریکا برای معرفی او و دادن نشانی مخفیگاهش یک جایزه نقدی هنگفت تعیین کرد و همین پول باعث شد که اورا که در نقطه ای در مرز افغانستان ـ پاکستان بسر می برد لو دهند؛ دستگیر، به آمریکا منتقل و در اینجا محاکمه و اعدام شود. میرأیمال گفته بود که پدرش که اطلاعات کامل از امور افغانستان و منطقه داشت برای سازمات اطلاعات آمریکا (سیا) کار می کرد ولی این سازمان وقتی که تاریخ مصرف او به پایان رسید رهایش ساخت و روسهای مستقر در افغانستان که متوجه همکاری قبلی او با «سیا» شده بودند وی را کشتند. میرأیمال افزوده بود که با تیراندازی به کارکنان «سیا» انتقام خون پدرش را گرفت. وی که قبلا مدتی در آمریکا زندگی می کرد همچنین گفته بود که مخالف سیاست های دولت واشنگتن در آسیای غربی و جنوبی است. میرأیمال 12 نوامبر 2002 اعدام شد.
        قبل از دستگیری، برخی از روزنامه ها نوشته بودند که میرأیمال ـ خود از عوامل «سیا» بود که برکنار شده بود!.

     

    قانون اساسی آمریکا و مسئله آدولف هیتلر خردسال! - کودکان را به خاطر نام از پدر و مادر جدا کردند!

    قانون اساسی آمریکا در اصلاحیه اول خود آزادی های فردی از جمله آزادی بیان را تضمین کرده است. دیده شده است که افراد با استفاده از این حقوق تضمین شده خود، بر بدنه اتومبیلشان هرچه را که خواسته اند نوشته اند و حتی پلاک اتومبیلشان حاوی واژه های بازتاب دهنده عقاید آنان است. هیث کمبل Heath Campbell ـ مردی از ساکنان شهرک هلند Holland Township ایالت نیوجرسی با توجه به این حق، نام اول پسر خود را که (در ژانویه 2010) چهار ساله شده است آدولف و نام میانی اورا هیتلر و اسم میانی دخترش را که در زانويه 2010 به سي و پنج ماهگي رسيده است «آرین Joyce Lynn Aryan» گذاشت و تا ماه ژانویه 2009 مسئله ای نبود. هفته دوم ژانويه 2009 که زادروز (آدولف هیتلر Adolph Hitler) پسر این خانواده بود. والدین کودک برای جشن تولد او به قنادی سوپرمارکت Shop Rite شهرک سفارش درست کردن کیک دادند و خواستند که روی کیک نام کودک: «آدولف هیتلر کمبل» نوشته شود. متصدی قنادی زیر بار نرفت. هیث کمبل اعتراض کرد و این جر و بحث به گوش مقامات محل رسید، و این مقامات جریان را به مقامات دولتي اطلاع دادند و چند ساعت بعد ماموران آژانس مربوط (سرویس کودکان و خانواده ها) در سازمان خدمات اجتماعی منطقه به خانه «هیث» رفتند و نه تنها این دو کودک؛ بلکه فرزند سوم خانواده را که شیرخوار و چندماهه بود با خود بردند و به جای دیگری سپردند!. ظاهرا اسامی آن دو کودک نه تنها ضد یهود بلکه (شاید) باتوجه به سیاهپوست بودن رئیس جمهور آمریکا حاکی از نژاد پرستی (برتری آرین ها) تلقی شده بود.
         هیث کمبل به هرجا که متوسل شد که فرزندانش را پس بگیرد موفق نشد. چهاردهم ژانویه 2009 به دادگاه دادخواست داد که این دستگاه پاسدار حق، قانون و عدالت که 15 ژانویه را به عنوان وقت رسیدگی تعیین کرده بود، بعدا بطور غیر منتظره جلسه رسیدگی به این قضیه عاطفی و فوری را به بعد (!) موکول کرد.

    آرين در 23 ماهگي

    بزعم این خانواده، این وضعیت نتیجه نفوذ یهودیان در آمریکا و ملاحظه عمومی (به تعبیری ترس) از آنان بوده که قانون اساسی را هم تحت الشعاع قرارداده است. بیشتر وکیلان دعاوی در آمریکا از جامعه یهودیان این کشورند و همچنین مقامات تاثیرگذار در رسانه ها!.
         هیث می گوید: کجا هستند این مدافعان حقوق مدنی که ... و چه شده است آن اعلامیه حقوق بشر که پیشنویس آن را هم یک یهودی فرانسوی نوشته بود. چرا وجدان انسانها به خواب رفته است که از شنیدن ناله های من که بچه هایم را از مادر جدا کرده و معلوم نیست به کجا سپرده اند آشفته و دردناک و همصدایم نمی شود. این بچه ها چه گناهی کرده بودند که آنان را از پدر و مادر جدا ساختند. چه خطری کودکان را در آغوش والدینشان تهدید می کند. کجای دنیا برای کودک بهتر و امن تر از آغوش مادرش است؟.

    روزي که هيتلر خردسال در آغوش پدر و مادر بود

    برخي ديگر از رويدادهاي 25 ژانويه

  • 1918:   لنين اعلام كرد كه روسيه از اين پس يك جمهوري ساويت (شورايي) خواهد بود تا شوراها کشوررا اداره کنند.

  • 1922:   مجلس شوراي ملي تصويب كرد كه 60 دانشجوي ايراني با هزينه دولت جهت تحصيل به اروپا اعزام شوند.

  • 1940:   ژنرال احمد نخجوان كفيل وزارت جنگ ايران براي خريد 60 هواپيماي نظامي با انگلستان وارد مذاكره شد. وي يكي از مقامهايي است كه 18 ماه بعد درجريان حمله نظامي روسيه و انگلستان به ايران سربازان پادگانها را مرخص كرد و وطن به اشغال نظامي بيگانه درآمد.

  • 1955:   دولت شوروي به حالت جنگ با آلمان پايان داد.

  • 1955:   دانشگاه كلمبيا يك ساعت اتمي ساخت و اعلام كرد كه اين ساعت هر 300 سال ممكن است يك ثانيه جلو و يا عقب برود.

  • 1956:   داگ هامرسكولد (هامر شولد) دبيركل وقت سازمان ملل ژنجم بهمن ماه 1334 وارد تهران شد.

  • 1972:   درجريان يك كودتا در شيخ نشين شارجه، امير آن كشته شد و پسرش جاي او را گرفت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     12 ربیع الاول
    Mobin_s2004@yahoo.com
    میلاد حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله به روایت اهل سنت (52 سال قبل از هجرت) - آغاز هفته وحدت

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    3
    16

    اهواز

    8
    22

    تبريز

    -2
    12

    شيراز

    -1
    18

    مشهد

    0
    16

    بندرعباس

    12
    24

    کرمان

    -1
    18

    اصفهان

    3
    17

    يزد

    3
    20

    کرمانشاه

    -2
    15

    اراک

    0
    10

    رشت

    14
    24

    دبی

    14
    24

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد



    نرخ ها مربوط به عصر روز چهارنشبه 4 بهمن می باشد

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12:16
    اذان مغرب : 17:42
    اذان صبح فردا : 5:43
    طلوع آفتاب فردا : 7:10

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    BBC Top Gear

    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از ماهنامه BBC Top Gear
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه خودرو

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 228
    حجم فايل: 184 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    T3
    فوریه 2012

    جديدترين شماره از ماهنامه T3
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه
    تکنولوژی

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 156
    حجم فايل: 120 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    Clean Eating
    ژانویه/فوریه 2013

    جديدترين شماره از دوماهنامه Clean Eating
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه آشپزی

    تاريخ انتشار: ژانویه 2012
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فايل: 51 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    PC World
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله PC World
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه
    کامپیوتر

    تاريخ انتشار: فوریه 2012
    تعداد صفحات مجله: 108
    حجم فايل: 101 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    Architectural Digest
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از مجله Architectural Digest
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه معماری

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 186
    حجم فايل: 136 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    IPad Tips, Tricks, Apps & Hacks

    ویژه نامه
    IPad Tips, Tricks, Apps & Hacks
    همه آنچه که باید درباره «آیپد» بدانید!

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 180
    حجم فايل: 100 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    Elle
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از مجله Elle
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و لباس

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 254
    حجم فايل: 194 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    Astronomy
    ژانویه 2012

    جديدترين شماره از ماهنامه Astronomy
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه نجوم

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 84
    حجم فايل: 89 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Harper's Bazaar
    ژانویه و فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Harper's Bazaar
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و لباس

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 228
    حجم فايل: 49 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    Kitchens & Bathrooms Quarterly
    شماره 3

    جديدترين شماره از مجله
    Kitchens & Bathrooms Quarterly
    ازمعتبرترین مجلات دنیا در زمینه آشپزخانه و حمام

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 412
    حجم فايل: 30 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    NZ Weddings
    شماره 43

    جديدترين شماره از مجله NZ Weddings
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و عروسی

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 212
    حجم فايل: 70 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Reader's Digest (US)
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از مجله معتبر
    Reader's Digest

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 168
    حجم فايل: 139 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Travel + Leisure
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از مجله Travel + Leisure
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه تفریح و مسافرت

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 124
    حجم فايل: 53 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    National Geographic
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از مجله National Geographic
    از معتبرترین مجلات علمی دنیا

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 162
    حجم فايل: 173 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    Crochet!
    زمستان 2012

    جديدترين شماره از مجله Harper's Bazaar
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و لباس

    تاريخ انتشار: زمستان 2012
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فايل: 48 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    What Satellite & Digital TV
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از مجله
    What Satellite & Digital TV
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه تلویزیون و ماهواره

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 132
    حجم فايل: 106 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    The Economist
    19 ژانویه 2013

    جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
    از معتبرترین مجلات خبری دنیا

    تاريخ انتشار: 19 ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 116
    حجم فايل: 107 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    MuscleMag
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله MuscleMag
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه
    بدنسازی

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 224
    حجم فايل: 113 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    Stitch
    بهار  2013

    جديدترين شماره از مجله Stitch
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه آموزش کارهای هنری و دوخت و دوز

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 150
    حجم فايل: 62 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

     

     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    گوگل با کارت و حلقه هوشمند
    به جنگ رمز عبور می رود

    آینده رمزهای عبور اینترنتی ممکن است حلقه ای دور انگشت شما باشد. به نظر عجیب می رسد ولی این چیزی است که گوگل برای جایگزین کردن یک صف طولانی حروف و اعداد و گاه علامت ها در نظر دارد. در آینده ممکن است شما هرگز به یک رمز جدید احتیاج نداشته باشید، جذاب نیست؟
    رئیس بخش امنیتی گوگل آقای اریک گروس و مهندس این تیم مایاناک اوپادهیای در نسخه جدید مجله IEEE Security & Privacy Magazine که در ادامه این ماه میلادی منتشر خواهد شد، درباره این ایده صحبت کرده اند. سناریو ها برای جایگزینی رمز های عبور عبارت هستند از جاسازی یک کارت مخفی در پورت USB یا تأیید مجوز عبور از طریق نزدیک کردن حلقه دور انگشت به کامپیوتر.
    چنین مواردی از حفظ کردن رمز عبور بهتر به نظر می رسند ولی آیا از هر نظر مناسب تر هم هستند؟ گوگل در حال حاضر با بهینه سازی کروم و استفاده از یک YubiKey روش اول یعنی استفاده از USB برای جایگزینی رمز عبور را عملیاتی کرده. بخش جالب قضیه عدم نیاز به نرم افزار مجزا است. کافی است کارت را وارد پورت کنید و به طور خودکار وارد حساب گوگل خود شوید. ایده کلی این است که یک روش تأیید هویت برای همه چیز داشته باشید، چیزی شبیه شاه کلید.
    مدیر گوگل می گوید: «ما دلمان می خواهد تلفن هوشمند یا حلقه دارای کارت هوشمند شما برای تأیید مورد استفاده قرار بگیرد آن هم با یک تپ ساده و حتی در حالتی که اتصال مخابراتی تلفن تان قطع است.»
    آقای گروس می گوید ایده های گوگل به طور کلی رمز های عبور را نادیده نمی گیرد و هنوز به PIN پشتیبان نیاز هست ولی مسلماً این یک شروع برای کاری بزرگ تر است. ایده ای که اگر به حقیقت بپیوندد سایر سایت ها هم باید پشتیبانی برای آن را در مقیاسی وسیع ارائه کنند.
    هر چند این ایده در مراحل اولیه است، ولی باید پرسید آیا شما کاربران اینترنت به خداحافظی با رمز های عبور فکر می کنید یا برای آن آماده هستید؟ ‬
     

    اعلام ورشکستگی آتاری در امریکا و تلاش برای ادامه حیات در دنیای بازی های موبایل

    کمپانی فرانسوی Infogrames که سهامدار اصلی آتاری بود، در سال 2008 با مبلغ 11 میلیون دلار این شرکت امریکایی را به طور کامل به تملک خود در آورد تا با حفظ تیم مدیریتی قبل، آن را به شرکتی سود آور تبدیل کند.
    اما حالا آتاری که یکی از نام های اصیل در دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می رود و خیلی از ما با آن خاطراتی قدیمی داریم، در نیویورک اعلام ورشکستگی می کند تا کسب و کار بخش امریکای خود را جدای از شرکت مادر در فرانسه (یعنی Atari SA که قبلاً Infogrames نام داشت) اداره نماید. هدف ادامه حیات با تمرکز بر دنیای دیجیتال و بازی های موبایل است.
    آتاری امریکا در واقع می خواهد تمام دارایی های خود شامل لوگوهای متعلق به این برند و حق امتیاز بازی های معروفی مثل Pong ،Asteroids ،Missile Command و Tempest را به فروش بگذارد و همزمان در صدد دریافت 5.25 میلیون دلار کمک مالی برای اداره امور جاری خود با حداقل مشکل است.
    کسب و کار آتاری در دوران جدید به حوزه دیجیتال وارد شد و با دوری گزیدن از مدل بازی های سنتی، روی به توسعه بازی های خود برای پلتفرم های موبایل و ارائه حق لیسانس های مختلف آورد. این تغییرات با فراهم کردن درآمد از طریق دانلودها و تبلیغات، Atari Inc امریکا را تبدیل کرد به موتور رشد Atari S.A فرانسه. ولی حالا قرار است که با اعلام ورشکستگی آتاری در امریکا، چرخه تأمین مالی این دو از هم جدا شود و آتاری امریکا بدون وابستگی به آتاری فرانسه به کارش ادامه دهد.
     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    دانلود کتاب معرفی قطعات الکترونیک

    نویسنده:
    رضا ابراهیمی ذاکری

    معرفی:
    در حال حاضر الکترونیک کلید فتح شگفتیهای جهان است و با تمام علوم و فنون موجود به نحوی پیوند خورده است . از وسائل ساده خانگی تا پیچیده ترین تکنیک های فضایی همه جا صحبت از تکنولوژی فراگیر الکترونیکی است و امروز صنعت مدرن بدون الکترونیک و تکنولوژی های وابسته به آن عملا مطرود و از کار افتاده است . در این کتاب با ساختمان و کاربرد انواع قطعات الکترونیکی به همراه تصاویر مربوطه آشنا خواهید شد. قطعاتی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند عبارتند از: انواع مقاومت، انواع دیود، انواع ترانزیستور، انواع سلف و انواع خازن.


    لينک دانلود (حجم فایل حدود یک مگابايت)
     

    براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


     

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    ۱۲ دروغی که دیگر به خود نگویید!

    بدترین دروغ دروغی است که ناخودآگاهانه به خودمان می گوییم، در ذهنمان ریشه می دواند و تأثیرات بیرونی بد و تفکرات منفی بر جای می گذارد. پس دفعه بعدی که تصمیم گرفتید زندگیتان را خانه تکانی و دور و برتان را خلوت کنید از ذهن شروع کنید ، دروغ های قدیمی و حدیث نفس های منفی را که با خود می گفتید از فکرتان بیرون کنید.
    دروغ گفتن اشتباه است اما دروغ گفتن به خود گناهی است نابخشودنی!
    در ادامه به ۱۲ مورد از این دروغ های مخرب که هر چه زودتر باید ترک شود اشاره می کنیم


    ۱) هنوز دلیلی برای شادی در زندگی ام ندارم
    در هر اشتباه یا درگیری ای پیامی نهفته است. بعضی از مردم پیام را در نمی یابند چون یا در حال پرخاشگری با خودشان هستند که چرا اشتباه کرده اند یا از آن مسئله و درگیری بیش از حد ناراحت شده اند. وقتی از نداشتن ها در زندگی عصبانی می شوی در واقع خود را از لذت آن چه داری محروم می کنی. شادترین مردم لزوماً خوشبخت ترین آن ها نیستند و از هرچیزی بهترینش را ندارند آن ها فقط از آن چه دارند نهایت استفاده را می برند. دلیل آن که بسیاری از مردم دست از تلاش و کوشش می کشند آن است که یا به آن چه از دست رفته خیره شده اند! یا به درازی راهی که در پیش دارند فکر می کنند درحالیکه می توانند به حال و مسافتی که پیموده اند بیاندیشند.


    ۲) رؤیاها غیر ممکن اند!
    هرگز اجازه ندهید کسانی که خودشان دست از رؤیاهایشان کشیده اند شما را تحت تأثیر قراردهند. بهترین کاری که می توانی انجام دهی آن است که پیرو قلبت باشی! ریسک کن! به دنبال انتخاب های امن و راحت نباش، از آن چه ممکن است اتفاق بیافتد نهراس. هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. اگر به راهت ادامه دهی به آن چه می خواهی می رسی. بگذار رؤیاهایت بزرگتر از ترس هایت باشند و عملت از سخنت گویاتر. هرروز کاری انجام بده که بعدها به خاطرش از خودت ممنون باشی.


    ۳) افرادی هستند که مرا آزار می دهند
    زندگی کوتاه است. مراقب خودت باش. اگر کسانی هستند که دائماً آزارت می دهند باید آنقدر برای خودت ارزش قائل باشی که آن ها را ترک کنی. ممکن است در ابتدا ضربه بخوری ولی درست خواهد شد. گاهی دوری گزیدن نه تنها نشانه ضعف نیست بلکه نشانه ی نهایت قدرت است. دور نشده ای که دیگران ارزشت را بدانند، از آن ها دور شده ای چون سرانجام خودت ارزش خودت را دانسته ای.


    ۴) ناکامی هایم همه اتلاف وقت بوده اند
    افرادی هستند که در زندگی تو نگنجیده اند، اما هیچ کدام از آن ارتباطات اتلاف وقت نبوده. اگر آن چه می خواسته ای از آن ها به دست نیاورده ای در عوض آن چه نمی خواسته ای را به تو آموخته اند. دوستانمان را از دست نمی دهیم فقط کم کم یاد می گیریم که چه کسانی به دردمان می خورند. هرگز کسی را وادار نکن که جایی برایت در زندگی اش باز کند چون اگر ارزشت را بداند خودش مطمئناً این کار را خواهد کرد. به خاطر داشته باش وقتی شرایط خوب است دوستان تو را می شناسند و هنگامی که اوضاع ناجور می شود این تو هستی که دوستان واقعی ات را می شناسی.


    ۵) شرایط هرگز بهتر نمی شود
    هیچ انسانی در دنیا وجود ندارد که بدون هرگونه اشتباهی با همه مسائل زندگی روبرو شود. اصلاً شیوه ی آفرینش ما این گونه نیست. در عوض انسان برای عصبانیت، ناراحتی، آزار، خطا و زمین خوردن ساخته شده است. این ها همه بخشی از زندگی هستند، رویارویی با مشکلات، آموختن، دگرش و حل آن مشکلات. در گذر زمان این ها چیزهایی هستند که سرانجام آن چه باید باشیم را از ما می سازند.
    وقتی خودت را در تنهایی محبوس می بینی و نمی توانی خودت را از ظلمت رها کنی به خاطر داشته باش که آن ظلمت همانند مکانی است که بال های کرم ابریشم در آن رشد می کند و پروانه می شود. امروز روز خوبی نیست این به این معنی نیست که فردا نمی تواند بهترین روز زندگیت باشد. فقط باید بخواهی تا به آن برسی.


    ۶) شکست بد است
    گاهی باید بارها شکست بخوری تا سرانجام پیروز شوی. مهم نیست چندبار اشتباه کرده ای یا چقدر آرام به جلو می روی تو از تمام کسانی که تلاش نمی کنند جلوتر هستی.
    وقتی شکست می خوری آن چنان درگیر آن نشو که فرصت های بعدی را هم از دست بدهی. ایده هایی که به کار نمی آیند سنگریزه هایی هستند در مسیر ایده ای که به بار خواهد نشست. و به خاطر داشته باش شکست زمین خوردن نیست شکست یعنی زمین نشستن درحالیکه می توانی بلند شوی و ادامه دهی. همیشه سریع بلند شو و به راهت ادامه بده!

    ۷) اتفاقات خوب بدون هیچ تلاشی رخ خواهند داد!
    همانی هستیم که انتخاب می کنیم باشیم! قرار نیست کسی ما را نجات دهد، خودت ناجی خودت باش. قرار نیست چیزی به ما بدهند، باید بیرون بروی و آن را بدست آوری. هیچ کس جز خودت نمی داند چه می خواهی و اگر به دستش نیاوری هیچ کس به اندازه ی خودت شرمگین نمی شود. کلید خوشبختی را در جیب دیگران نگذار و منتظر نباش دیگران زندگی رؤیائیت را بسازند. معمار و نگهبان شادکامیت باش. هرچه بیشتر در مقابل گذشته و حال مسئول باشی به همان اندازه قادر خواهی بود آینده ی دلخواهت را بسازی.


    ۸) گذشته ام ۱۰۰ درصد گواه بر آینده ام است
    همه ی ما در برهه هایی از زندگی اشتباهاتی کرده ایم. گاهی به دیگران اجازه می دهیم از ما سوء استفاده کنند یعنی پذیرفته ایم که بی ارزش باشیم، سنگفرش دیگران شده ایم از ما عبور کرده اند و به راحتی فراموش شده ایم. ولی نباید از هیچ لحظه ی آن پشیمان یا شرمگین باشیم، زیرا از هریک از انتخاب های غلطمان نکته ای آموخته ایم. یاد گرفته ایم که به چه کسانی اعتماد کنیم و از چه کسانی روی گردان باشیم، معنای دوستی را آموخته ایم بلدیم با دروغ گوها چگونه رفتار کنیم! و با دوستان مخلص چگونه کنار بیاییم. می دانیم چگونه خودمان باشیم میدانیم چگونه از افراد بزرگ و اتفاقات نیک در زندگیمان استقبال کنیم. اگرچه چیزهایی هستند که هرگز درنمی یابیم، اکنون برای دفعه بعد و آن چه در آینده رخ خواهد داد آماده تر هستیم.


    ۹) نیازی به ملاقات با افراد جدید نیست
    شاید این تفکر آزاردهنده باشد اما نمی توانیم تا ابد همه ی دوستانمان را حفظ کنیم. افراد و همچنین اولویت های ما دگرش می یابند. برخی ارتباطات رنگ می بازند و برخی جان می گیرند و رشد می کنند. به استقبال ارتباطات جدید برو و بگذار افراد قدیمی که دیگر به کارت نمی آیند دورتر و دورتر شوند. به قضاوت هایت اعتماد کن. با آغوش باز به آدم های جدید در زندگیت خوشامد بگو و بدان با این کار به قلمروهای جدید و ناشناخته پا می گذاری! بیاموز! برای مقابله با چالش های پیش رو آماده باش و آماده باش روزی کسی را ملاقات کنی که زندگی ات را برای همیشه تغییر خواهد داد.


    ۱۰) بدون رفتگانم نمی توانم به زندگی ادامه دهم
    اگر کسی وارد زندگیت شد و حضورش اثرات مثبتی داشت ولی به علتی در کنارت نماند بیش از حد عجز و لابه نکن! خوشحال و شکرگزار باش که برای مدتی مسیر زندگیتان در هم گره خورده است و از حضورش لذت برده ای حتی اگر این مدت کوتاه بوده است. زندگی یعنی دگرش. مردم می آیند و می روند برخی بازمی گردند و برخی نه! و باز هم همه چیز آرام و عادی است. چون یک نفر بازگشته است دلیلی ندارد که بقیه افرادی که در کنارت هستند را فراموش کنی و نبینی. قدر آن چه داری را بدان و به خاطراتت لبخند بزن.


    ۱۱) آماده نیستم! هنوز به اندازه ی کافی خوب نیستم
    وقتی فرصتی به انسان رو می کند بدان که هیچ کس ۱۰۰ درصد آماده ی بهره برداری از آن نیست. زیرا بیشتر فرصت ها در زندگی، ما را به رشد و نمو در فضاهایی غیر از راحتی و آرامش وامیدارند. و این یعنی در زمان رویارویی با آن فرصت آرامشی وجود ندارد. خودت را سرزنش نکن همه چیز در آینده درست خواهد شد. به استقبال این رشد و تعالی برو! اینکه در آینده بهتر می شوی به این معنی نیست که الان خوب نیستی این یعنی اینکه در آینده پیشرفت خواهی کرد، خودت را عاشقانه دوست خواهی داشت و به زندگی خواهی پرداخت. باید قلبت را مداوا کنی ذهنت را بازتر و بازتر کنی و آن چه داری با دیگران تقسیم کنی. تو آماده ای! فقط شروع کن!


    ۱۲) هنوز وقت هست
    در پایان از انجام آن چه انجام داده ای به اندازه ی آن چه انجام نداده ای اظهار ندامت نکن. به این خطوط اعتماد کن. به عقب برگرد و بگو “باور کردنی نیست! من انجامش دادم!” نه “ای کاش…” همیشه بگو” چه خوب…” نه ” اگر…”. چه بهتر که عمری داشته باشی سراسر خطا و از هر خطا تجربه و درسی گرفته باشی تا اینکه قلبی داشته باشی پر از ندامت و خالی از رؤیاهای زیبا!
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    شوخی با حافظ

    پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت
    من یکی با نظرش سخت موافق هستم

    تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
    علی الخصوص اگر عضو بیمه هم باشی

    مدعی خواست که آید به تماشاگه راز
    خانمش زنگ زد و گفت شلوغ است نرو

    منم که شهره‌ی شهرم به عشق ورزیدن
    ولی قیافه‌ی من می‌خورد به معتادان

    درویش را نباشد، برگ سرای سلطان
    زیرا که اصولا، کوبیده دوست دارد

    گر ز مسجد به خرابات شدم خرده مگیر
    بوی جوراب مرا سمت خرابات کشید

    پیام داد که خواهم نشست با رندان
    دو هفته بعد اراذل شد و گرفتندش

    دریغ و درد که در جستجوی گنج حضور
    چقدر رنج کشیدم حقیر چون گالیور

    ای عروس هنر از بخت شکایت منما
    برو یک راست در خانه‌ی مادر شوهر

    بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر:
    صنف کفن فروشان خیلی گران فروشند

    بر سر تربت من با می و مطرب بنشین
    مطربش کاش فقط خواجه امیری باشد

    حافظم در مجلسی دردی کشم در محفلی
    خود تو می‌دانی که من رند دهن سرویسی‌ام

    چراغ صاعقه‌ی آن سحاب روشن باد
    که نور داشت چنان لامپ‌های ال ای دی

    دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای
    نیفتی و بلوتوست شبانه پخش شود

    من از آن حسن روز افزون که یوسف داشت دانستم
    گریمش کرده‌اند انگار قبل از فیلم‌برداری

    چو با حبیب نشینی و باده پیمایی
    عجب مدار که من با رحیم بنشینم

    شکر فروش که عمرش دراز باد چرا
    به او که مشتری‌اش بود صد گرم کم داد

    گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت
    خاصه آن گل که به ماشین عروسش بزنند

    مژدگانی بده ای خلوتی نافه گشای
    چه سمند خفنی برده‌ای از بانک سپه

    چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی
    ولی افسوس که گشت آمد و ما در رفتیم

    این همه شهد و شکر کز سخنم می ریزد
    همه از خاصیت قیمت رانی هلوست


    آسمان بار امانت نتوانست کشید
    زنگ زد باربری گفت تریلی بفرست

    قد بلند تو را تا به بر نمی‌گیرم
    قدم شده است خدایی چو مردم لی لی پوت

    ای دل ار سیل فنا بنیاد هستی برکند
    نام این موجود بنیان کن بدان سونامی است

    مهل که روز وفاتم به خاک بسپارند
    مرا ببر وسط قطعه‌ی هنرمندان

    از قیل و قال مدرسه حالی دلم گرفت
    مادر! چه‌قدر مدرسه‌ی دولتی بد است

    دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما
    در به در دنبال دزد کفش‌های خویش بود

    باده نوشی که در او روی و ریایی نبود
    بهتر آن است که نوشابه فروشی بزند

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
    زعمق دل بزند زور مثل ژان والژان


    چشمه‌ی آب حیات است دهانت اما
    نظر بنده بر این است که مسواک بزن

    در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کآن‌جا
    با خط بد نوشته گردش به راست ممنوع

    دیری است که دل‌دار پیامی نفرستاد
    من فکر کنم گوشی او شارژ ندارد

    از نامه‌ی سیاه نترسم که روز حشر
    همراه خویش لاک غلط گیر برده‌ام


    ---------------------------------------------
    سعید بیابانکی
     

     

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    راه از بین بردن بوی سوختگی

    برای از بین بردن بوی سوختگی در منزل راهکارهای ساده ای وجود دارد.
    ابتدا، ماده سوخته را به بیرون از خانه منتقل کنید.
    پنکه یا کولر را روشن کنید تا به تهویه کمک کند.
     ۱۵ تا ۲۰ عدد میخک یا دارچین را در کمی آب در قابلمه ای به مدت نیم ساعت بجوشانید. این کار باعث از بین رفتن بوی سوختگی می شود. همچنین می توانید ۲ پیمانه سرکه سفید را با مقداری آب بجوشانید. این امر باعث جذب بوی سوختگی می شود. درگوشه هایی از منزل نیز پنبه آغشته به این مواد را قرار دهید.
    لیموترش را نازک برش بزنید و بگذارید در آب بجوشد تا بوی سوختگی از بین برود.
    اگر مایکروفر بوی سوختگی گرفته است، پس از تمیز کردن آب، پودر قهوه را در مایکروفر به مدت یک شب قرار دهید.
    برش های پیاز را در کاسه حاوی آب در چند قسمت منزل قرار دهید تا بوی سوختگی را به خود جذب کند.
    زغال جذب کننده بو است. بنابراین می توانید چند تکه از آن را در جاهای مختلف منزل قرار دهید.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    با این تکنیک های آرایشی
     10 سال جوان شوید!

    30 سالگی برای خانم‌ها از آن سن‌های مرزی است. تعداد زیادی از خانم‌ها در اوایل دهه سوم زندگی‌شان دچار بحران می‌شوند و احساس می‌کنند که در حال سپری کردن دوران جوانی و ورود به دنیای میانسالی هستند، خیلی از خانم‌ها سراغ جراحی‌های زیبایی و درما‌ن‌های جوان‌کننده می‌روند تا بتوانند اثر گذشت زمان را از روی چهره خود پاک کنند و جوان‌تر از سن‌شان به نظر برسند.
    اما هستند خانم‌هایی هم که به هر دلیل تمایلی به انجام جراحی‌های زیبایی ندارند، مثلا ممکن است نخواهند هزینه زیادی بکنند یا از عوارض چنین جراحی‌‌هایی ‌می‌ترسند یا... حتی ممکن است جراحی کرده‌‌ ولی نتیجه مطلوب‌شان را نگرفته باشند. اما شکی در این وجود ندارد که همه با زیباتر و جوان‌تر شدن مشکلی ندارند و از اینکه بتوانند بدون دردسر چهره‌ای جوان‌تر داشته باشند، استقبال هم می‌کنند. اما جوان ‌شدن بی‌دردسر یعنی چه؟ یعنی اینکه تنها با چند ماده آرایشی و چند تکنیک خاص صورت‌تان را جوان کنید و حداقل 10 سال جوان‌تر به نظر برسید، البته اشتباه نکنید منظور آرایش زیاد نیست؛ منظور گریمی است که فقط ایرادها و نشانه‌های پیری را از روی صورت پاک می‌کند و اصلا جلب توجه هم نخواهد کرد.


    .: لک‌ها را به راحتی از بین ببرید
    با افزایش سن روی پوست لک‌های زیادی به وجود می‌آید که به زیبایی آن لطمه وارد می‌کند و پوست را پیرتر نشان می‌دهند اما شما می‌توانید با چند کرم ساده این لک‌ها را بپوشانید (البته توصیه می‌کنیم مشکل لک‌ها را با یک متخصص پوست هم در میان بگذارید).
    اگر لك قرمز باشد: باید رنگ فون با پایه رنگ سبز استفاده کنید و بعد روی رنگ فون زمینه، کرم‌پودری رنگ پوست‌تان بزنید.
    اگر لک‌بنفش باشد: به وسیله رنگ زرد گرفته می‌شود یعنی باید کرم‌پودر شما پایه زرد داشته ‌باشد.
    برای كبودی زیر چشم: كمی قرمز و نارنجی را با هم مخلوط كرده و زیر چشم بزنید.
    خال و لک سیاه: با فوندیشن و کرم گریم می‌توانید آن را بپوشانید. بهتر است با انگشت کرم گریم را کاملا پخش كنید تا خط فاصله‌ای ایجاد نشود و صورت 2 رنگ نشود.
    برای پوشاندن لک‌های بزرگ: بعد از زدن فوندیشن کرم گریم، مواد پوشاننده را روی لک بمالید و مجددا لایه نازکی از فوندیشن را روی آن بزنید و سپس تمام صورت را به طور یکنواخت پودر بزنید.


    .: گونه‌هایتان را رنگ دهید
    خانم‌های مسن معمولا ترجیح می‌دهند برای گونه‌ها از رنگ‌های کدر و نه چندان درخشان استفاده کنند، چون از رنگ می‌ترسند. حقیقت این است که رژگونه‌های درخشان می‌تواند چهره‌ را جوان‌تر و پرانرژی‌تر نشان دهد و کمک کند که گونه‌ها برجسته‌تر به نظر بیایند. پیشنهاد می‌کنیم برای رژ‌گونه به دنبال رنگ‌هایی چون قهوه‌ای خاکی رنگ، صورتی و سرخ با حالتی کرمی باشید، رژگونه‌هایی که کمی حالت کرمی دارند بهتر از پودرها روی صورت پخش می‌شوند و پوست را مرطوب نیز می‌کنند. وقتی می‌خواهید رژگونه بزنید، اول از همه برس را گوشه بالای گونه بگذارید وبعد رنگ را به سمت پایین پخش کنید. با این روش می‌توانید مطمئن باشید چهره‌تان همان‌گونه می‌شود که می‌خواهید.
    اگر می‌خواهید ظاهر پوست‌تان را صاف ، هموار و یکدست کنید به جای پودر از یک کرم‌پودر مایع سبک استفاده کنید، بهتر است از کرم‌پودرهایی استفاده کنید که به سرعت جذب پوست می‌شوند.نکته دیگر اینکه کرم‌پودرهای حاوی مرطوب‌کننده نسبت به انواع دیگر پودرها بهتر روی پوست می‌خوابند؛ به اندازه یک سکه کوچک کرم‌پودر در کف دست‌تان بریزید و بعدمانند مرطوب‌کننده با نوک انگشتان به صورت بمالید.

    .: رژگونه‌های تیره‌تان را دور بریزید
    وقتی روی کرم‌پودر روشنتان رژگونه‌های ملایمی به رنگ‌های صورتی یا گلبهی می‌زنید چهره‌تان را ملیح و شفاف نشان می‌دهد. اما مشکلی که بسیاری از خانم‌های مسن دارند این است که از رژگونه‌های تیره و کرم‌پودرهای پررنگ استفاده می‌کنند. رنگ‌های تیره اصولا خطوط چهره شما را از آنچه که هست عمیق‌تر نشان می‌دهد.


    .: به این روش به گونه حالت دهید
    بعد لپ را به طرف داخل جمع می‌كنیم،و از طرف گونه به شکل مثلث رژگونه می‌زنیم نقطه‌ای كه مشخص می‌شود نقطه خط رژگونه است. اگر صورت كشیده باشد به طرف گوش می‌كشیم و اگر صورت گرد باشد به طرف بالاتر از گوش می‌كشیم.


    .: این موها شما را جوان می‌کند
    جلوی موهایتان را کوتاه کنید. این کار به‌خصوص برای خانم‌های بالای 50 سال بسیار مفید است. به جای یکدست کردن و بستن موی خود از پشت، موهای قسمت جلوی سرتان را کوتاه کنید و یک سشوار سطحی هم بکشید. اثر این کار در چهره‌تان را می‌توانید در اولین مهمانی‌ای که شرکت کردید، ببینید.


    .: به رنگ موهایتان توجه کنید
    متاسفانه خانم ها در سنینی که بیشترین احتیاج را به یک رنگ مناسب دارند آن را فراموش می‌کنند. رنگ موی مناسب برای خانم‌های بالای 50 سال، رنگ‌های زیتونی و نسکافه‌ای است. این رنگ‌ها شما را موقر نشان می‌دهند. گذشته از آن هرگز اجازه ندهید موهای سفیدتان از ریشه بیرون بزنند چون ظاهر شما هرقدر مرتب باشد تارهای مویی که از ریشه بیرون می‌زند می‌تواند آن را از بین ببرد.
     

    .: مش‌های استخوانی و نقره‌ای هرگز
    دور مش‌ و‌ های‌لایت‌های سفید، صدفی، استخوانی و نقره‌ای را خط بکشید. اگر به مرور زمان و با بالا رفتن سن رنگ موها‌یتان به رنگ‌های روشن تغیر یافت و شما آن رنگ را می‌پسندید که هیچ؛ اما انتخاب کردن رنگ‌های خیلی‌ روشن مثل صدفی یا نقره‌ای به منزله مسن‌تر به نظر رسیدن برای یک خانم است. حالا انتخاب با خودتان است. اگر می‌خواهید 10 سال پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید، این رنگ‌ها را برای موها‌یتان برگزینید!


    .: موهایتان را کوتاه نگه دارید
    با بالا رفتن سن موها حالت خود را از دست می‌دهند و کمی وز و خشک می‌شوند. علاوه بر آن خانم‌ها در این سنین آنطور که باید حوصله مراقبت و سشوار کشیدن ندارند. پس بهتر است موهایتان را کوتاه نگه دارید. این‌کار دو حسن دارد اول اینکه موی کوتاه سن شما را پایین‌تر نشان می‌دهد و دوم اینکه همیشه می‌توان موی کوتاه را مرتب و آراسته نگه داشت.

    .: دندان‌های زرد سن را زیاد نشان می‌دهد
    دندان‌های خود را سفید کنید. هر‌قدر دندان‌های سفید و براق در شاداب به چشم آمدن چهره موثر است، به همان میزان هم دندان‌های زرد و کدر در زیاد نشان دادن سن تاثیر‌گذار است. شما می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه‌ای اندک، دندان‌هایی زیبا و درخشان و در نتیجه چهره‌ای شاداب و بشاش داشته باشید.


    .: این ریمل‌ها مژه‌ها را خراب می‌کنند
    استفاده از ریمل‌های ضدآب برای خیلی‌ها وسوسه کننده‌است، چون کمتر می‌ریزند در نتیجه زیر چشم سیاه نمی‌شود ولی باید بدانید این ریمل‌ها به دلیل اینکه فرمول قوی‌تری دارند می‌توانند مژه‌ها را خشک کنند و به دلیل همین خشک شدن وقتی سن بالا می‌رود مژه‌‌ها نازک و شکننده می‌شوند.اما چاره چیست؟اگر می‌خواهید مژ‌ه‌هایتان پرتر و زیباتر به نظر برسد اول از همه روی محل رویش مژه‌ها را مدادی قهوه‌ای بکشید تا مژه‌هایتان ضخیم‌تر و پرتر جلوه کنند در قدم بعدی با یک ریمل سبک و ملایم و نه ضدآب مژ‌ه‌هایتان را حالت دهید.


    .: با دارچین به لب‌ها حجم دهید
    با افزایش سن لب‌ها نیز حجم خود را از دست می‌دهند و باریک می‌شوند اما می‌توانید به راحتی این حجم از دست رفته را به لب‌ها بازگردانید، اول از همه بگوییم برای ضخیم به نظر رسیدن لب‌ها، برای خود لب جدیدی نکشید چون اینکار چهره شما را غیرطبیعی می‌کند، شاید اگر یک خط خیلی باریک بالای لب بکشید، چندان بد نشود اما باز هم می‌گوییم این خط باید خیلی ظریف و کم‌رنگ باشد. از یک رژ لب خیلی کم‌رنگ و حتی تا حد ممکن رنگ لب استفاده کنید، هر چقدر رژ لب پررنگ‌تر باشد، لب‌ها را کوچک‌تر نشان می‌دهد و در نهایت با براق‌کننده خیلی کم‌رنگ به لب‌ها کمی حجم دهید. جالب است بدانید با مواد طبیعی نیز می‌توانید به لب‌ها حجم دهید مثلا استفاده از دارچین، جریان خون را در لب‌ها افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که حجیم‌تر به نظر برسند البته اگر بتوانید مزه تند آن را روی لب‌ها تحمل کنید کافی است قبل از رژ کمی دارچین روی آن بمالید البته اثرش موقت است.


    .: همه ایراد‌ها را با چند خط از بین ببرید
    لب نسبت به چهره کوچک است و لب بالا با لب پایین فرق دارد و پشت لب بلند است: لبی را که کوچک‌تر است باید بزرگ‌تر کنیم در نتیجه شکاف یا هفت لب بالا را اضافه کرده و پشت لب را سایه تیره می‌زنیم.
    افرادی که شکاف لب دارند ولی حجم لب آنها کوچک است (دهن گشاد است ولی لب کوچک) باید از اطراف به لب اضافه کنیم.
    افرادی که لب‌هایشان گوشه‌های افتاده دارد: گوشه لب بالا را که افتادگی دارد پر می‌کنیم و گوشه‌های پایین را با سایه روشن پر می‌کنیم.
    افرادی که لب‌های نازک و قیطانی و بدون حجم دارند: ابتدا کل لب را فون می‌زنیم سپس بر اساس خود لب به لب بالا و پایین اضافه می‌کنیم.
    افرادی که لب بالای آنها با لب پایین‌شان فرق می‌کند: از دو رنگ رژ لب استفاده می‌کنیم. لبی که کوچک است از رژ لب تیره و لبی که بزرگ است از رژ لب روشن استفاده می‌کنیم، رنگ‌ها در یک تن باشند.
     

     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    همه آنچه می‌خواستید درباره ست کردن شلوار جین با سایر لباس‌هایتان بدانید

    یکی از لباس‌هایی که بین بیشتر افراد مشترک است و حتی در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف در هر کمد و کشوی لباسی پیدا می‌شود شلوار جین است. زن و مرد و کوچک و بزرگ هم ندارد. جنس محکم و تنوع زیادی که امروزه شلوارهای جین دارند باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند و جزو یکی از پرفروش‌ترین لباس‌هایی به حساب روند که در فروشگاه‌های لباس ارائه می‌شود. با این حال نکات زیادی در انتخاب شلوار جین و همچنین ست کردن آن برای مکان‌ها و سنین مختلف وجود دارد. اگر میخواهید با این نکات آشنا شوید و از بین گزینه‌های متنوع موجود در فروشگاه‌ها خرید بهتر و مناسبتری داشته باشید خواندن این نکات را به شما توصیه می کنیم.


    :: ساده اما سخت!
    شاید یکی از دلایلی که باعث می‌شود شلوار جین طرفداران زیادی داشته باشد این است که امروزه هم می‌توان آن را برای مهمانی‌های دوستانه در نظر گرفت و هم گزینه راحت و خوبی است برای این که هنگام رفتن به محل کار، دانشگاه یا خرید آن را بپوشید. یکی دیگر از دلایلی که ما را برای خرید این لباس تشویق میکند این است که آن را میتوان با طیف زیادی از تی‌شرت‌ها، پیراهن‌ها، کفش‌ها و کیف‌ها ست کرد. اما این قضیه درست همانطور که به عنوان یک مزیت حساب میشود، گاهی کار را سخت میکند زیرا این تصور که شلوار جین با بیشتر لباسها ترکیب خوبی میسازد، ممکن است ما را به اشتباه بیندازد و نتیجه چیزی نباشد جز ظاهری ناهماهنگ، ناموزون و ناشکیل.


    :: قابل توجه خانم‌ها!
    دخترانه و غیررسمی: شلوار جین همراه با یک تاپ یا تی‌شرت ساده با رنگ‌های شاد یا طرحهای گرافیکی روی آن برای دخترانی که در سنین نوجوانی یا سالهای ابتدایی دوره جوانی هستند میتواند انتخاب خوبی باشد. همچنین این افراد میتوانند از شلوارک‌های جین نیز برای یک مهمانی دوستانه و صمیمی استفاده کنند. برای انتخاب کفش نیز میتوان روی یک صندل یا کفش بدون پاشنه که رنگ آن با تی‌شرت یا تاپ انتخاب‌شده هارمونی داشته باشد حساب کرد. با این که استفاده از رنگهای مختلف در پوششی که برای اینگونه مراسم در نظر میگیرید ظاهر زیبایی به شما خواهد داد اما بهتر است لباسهایی که به کار میبرید نهایتا در سه رنگ باشد و اجازه ندهید رنگهای مختلف به شما ظاهر شلخته‌ و نازیبایی بدهد.
    شیک و مجلسی: بهتر است برای مهمانی‌های رسمی از شلوارهای پارچه‌ای استفاده کنید اما اگر اصرار دارید شلوار جین بپوشید میتوانید آن را با یک تاپ رسمی و غیراسپرت که روی آن گلدوزی شده یا پولک و نگین کار شده باشد ست کنید. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که برخلاف مهمانی دوستانه، در اینجا بهتر است لباسهایی با رنگهای شاد را کنار گذاشته و از لباسی با رنگهای تیره یا خنثی استفاده کنید. برای انتخاب یک ظاهر کلاسیک‌تر میتوانید از بلوز آستین کوتاه یا سه‌ربع و یک کمربند نیز استفاده کنید.
    انتخاب زینت‌آلات و به ویژه یک گردن‌بند بلند نیز میتواند لباس شما را از حالت غیررسمی درآورده و به آن جلوه خاصی ببخشد. برای تکمیل این ترکیب هم میتوانید بنا به سلیقه و البته بلندی یا کوتاهی قدتان از کفش پاشنه بلند یا کفش تخت غیراسپرت استفاده کنید. برای فصلهای سرد سال نیز میتوانید روی چکمه‌های ساق بلند حساب کنید اما باید حواستان باشد که تناسب لباس و کفشی که میپوشید از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که پوشیدن یک تاپ تابستانی با چکمه یا برعکس پوشیدن یک لباس یا حتی جلیقه گرم با یک صندل ترکیب نامناسبی خواهد ساخت.
     


    :: آقایان بخوانند
    پسرانه و اسپرت: استحکامی که شلوار جین دارد باعث میشود برای پسرانی که زمان زیادی را بیرون از خانه هستند و بیشتر روز را در محیطهای درسی یا کاری سپری میکنند انتخاب مناسبی باشد. برای انتخاب بلوز نیز طیف وسیعی از انتخابها روبه‌روی شما قرار دارد و میتوانید تی‌شرتهای ساده یا طرحدار ترجیحا آستین کوتاه بپوشید یا این که شلوارتان را با پیراهن‌های اسپرت آستین کوتاه یا بلند ساده یا طرحدار ست کنید. اگر پیراهن آستین بلندتان کلاسیک و رسمی است میتوانید با تا زدن آستین، آن را از حالت رسمی درآورید.
    تناسب شلوار و کفشتان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بهتر است پوشیدن کفشهای چرمی مردانه با این لباسها را به کلی از سرتان بیرون کنید و به فکر یک کفش ورزشی باشید. اگر به خاطر قیمت بالای برندهای معروف نخواستید یکی از کفشهای ورزشی آنها را انتخاب کنید، میتوانید به سراغ انواع آل استار با قیمتهای مناسب موجود در بازار بروید. کوله پشتی یا کیفی که آن را کج بیندازید هم برای این تیپ مناسب است.
    مردانه و رسمی: مسلما بهتر است برای کنفرانسها، قرارهای اداری مهم و غیردوستانه کت و شلوار بپوشید ولی اگر به هر دلیلی نخواستید این کار را بکنید و به پوشیدن شلوار جین اصرار داشتید می‌توانید آن را با کت و بلوزهای رسمی ست کنید. نکته‌ دیگری هم که خوب است در نظر داشته باشید این است که برای مراسم رسمی‌، شلوارهای جین با رنگ‌های تیره مناسب‌تر از رنگ‌های روشن یا سنگ‌شورشده است. در پاییز و زمستان یک کت مخمل کبریتی به ویژه با رنگهای مشکی، قهوه‌ای، سدری یا شتری با شلوار جین ترکیب خوبی میسازد و در تابستان پیراهن‌های مردانه کلاسیک و ساده با رنگ‌هایی که شاد و پررنگ نباشند یا پیراهن‌های راه‌راه یا چهارخانه ریز مناسب به نظر می‌رسد. پوشیدن کفش براق یا نوک‌تیز را فراموش کنید و استفاده از کیف با بند بلند یا کوله‌پشتی هم ممنوع!


    :: کدام شلوار برای کدام هیکل؟
    نکات ظریفی نیز وجود دارد که ممکن است تا کنون نسبت به آن غافل بوده باشید و دانستنش برایتان مفید واقع شود. یکی از این نکات این است که هنگام خرید شلوار جین بهتر است به فرم بدنتان توجه داشته باشید درغیر اینصورت هرچقدر هم که شلوارتان زیبا، طبق مد روز یا محصول یک شرکت معروف باشد باز هم در خوش‌تیپ شدن شما تاثیری نخواهد داشت.
    اولین نکته‌ این است که برای کسانی که شکم بزرگی دارند، پوشیدن شلوارهای پاچه گشاد توصیه می‌شود و بهتر است این افراد از پوشیدن شلوارهای تنگ اجتناب کنند. نکته دیگر این که پوشیدن شلوار جین با کفش پاشنه بلند باعث میشود لاغرتر نشان داده شوید. همچنین پوشیدن شلوارهای پاچه گشاد به کسانی که پاهای لاغری دارند توصیه میشود. اگر شما هم پاهای لاغری دارید ولی بنا به اقتضای مد روز یا سلیقه دلتان نمیخواهد شلوار پاچه گشاد بپوشید، بهتر است شلوار راسته را انتخاب کرده و ترجیحا شلوار تنگ را فراموش کنید. کسانی هم که لاغر بوده و می‌خواهند پایین تنه خود را بزرگتر جلوه دهند بهتر است شلوارهایی بپوشند که جیب پشتی آن لبه‌دار بوده یا روی آن تزیینات وجود داشته باشد. آنهایی که پاهای کوتاهی دارند نیز خوب است شلوار پاچه تنگ بپوشند تا قدشان مقداری بلندتر به نظر برسد. این را هم بدانید که شلوارهایی که پایینشان بند داشته و جمع میشوند قد را کوتاهتر از آنچه هست نشان میدهند.


    :: کدام رنگ را انتخاب کنیم؟
    با این که امروزه شلوارهای جین در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است اما به طور کلی توصیه میشود اگر میخواهید شلواری را انتخاب کنید که مدت زمان زیادی آن را داشته باشید و برای مناسبتهای مختلف بتوانید از آن استفاده کنید بهتر است نوع ساده و کلاسیک آن را بخرید تا زود از مد نیفتد و در مراسم بیشتری کاربرد داشته باشد. شلوارهای جین آبی یا دودی در طیف‌های متنوع و از کمرنگ گرفته تا پررنگ شلوارهایی هستند که بدون این که دغدغه از رده خارج شدن آنها را داشته باشید میتوانید مدت زمان زیادی از آنها استفاده کنید. این را هم در نظر داشته باشید که شلوارهای جین روشن‌ و گلدوزی‌شده و طرح‌دار برای نوجوانان و جوانان مناسب است و برای افرادی با سنین بالاتر و همچنین برای مراسم رسمی‌تر بهتر است از جین‌های تیره‌ و ساده‌ استفاده شود.