483

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 483 :: چهارشنبه 21 تیرماه 1385

Mobin_s2004@yahoo.com


يک مطلب محرمانه

با سلام به همه شما عزيزان
همانطور که دوستان گروه مبين در جريان هستند، از هفته گذشته «خبرنامه مبين» بعد از حدود يک ماه تعطيلي مجددا راه اندازي شد. اوايل هفته همزمان با راه اندازي مجدد خبرنامه، مي خواستم يک مطلبي را بهتون بگم که بعدا پشمون شدم! اما بعد از کلي فکر و بررسي، بالاخره تصميم گرفتم بصورت علني بگم.
علت اينکه هفته گذشته از گفتن اين مطلب پشمون شدم، راستش شايد گفتن اين مطلب باصطلاح موجب بشه خفتگان هم بيدار شوند و ممکنه عواقب نه چندان خوبي براي من داشته باشه! اما  تصميم گرفتم دلم را به دريا بزنم و بگم (البته با حفظ مسائل امنيتي! و نيز اينکه تقريبا 40 روزي از اون اتفاق گذشته و باصطلاح تقريبا آبها از آسياب افتاده)
و اما ماجرا اينه که:
دوستاني که خوانندگان هميشگي «خبرنامه» هستند، به احتمال زياد يادشون هست که حدود چهل روز پيش در خبرنامه روز […] يک گزارشي را نوشته و در داخل آن در مورد تخلفات آقاي […] مطالبي را عنوان کرده بودم. اين گزارش را من به همراه چند تن از دوستان تهيه کرده بوديم و دو عکس مرتبط هم تهيه و در کنار گزارش قرار داده بودم. حدود دو هفته بعد از انتشار اون گزارش، از يک منبع موثق خبر دار شدم که اون گزارش به دست مراجع ذيصلاح رسيده و در همان روزها فرد مذبور برکنار و شخص ديگري انتخاب گرديده. البته منظورم اين نيست که فقط بخاطر گزارش ما اون فرد برکنار شده، بلکه يکي از دلايل تاثير گذار در برکناري اون فرد، گزارش منتشر شده در «خبرنامه مبين» بود. جالب است بدانيد از سالها قبل تلاشهاي زيادي براي برکنار اين فرد متخلف شده بود، اما بخاطر حمايتهاي زياد برخي گروهها، اين فرد همچنان در پست خود باقي مانده بود، تا اينکه سه هفته پيش از کار «برکنار» شد و الان خود اون آقا و طرفدارانش در به در دنبال مسببين اين «برکناري» هستند! که البته هفته گذشته هم درگيري مختصري هم با برخي هواداران اين آقا داشتم که فعلا به خير گذشته!
من شخصا بسيار خوشحالم که «خبرنامه مبين» به عنوان يک رسانه تونسته در جامعه تاثيرگذار باشه و البته اين يک نمونه و البته بارزترين نمونه از تاثير گذاري «خبرنامه» در اين مدت بود.
مجله الکترونيکي «روزانه» (همين ايميل حاضر) و «خبرنامه مبين» هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند. اما مخاطبان و خوانندگان «خبرنامه مبين» تخصصي تر و حرفه اي تر هستند. مسئولين چند مجله کاغذي (با گستره توزيع محدود و بعضا سراسري)، دو راديو در سوئد و کانادا و بسياري از گروههاي اينترنتي، وبلاگها و سايتها، مطالب خبرنامه را زماني که منتشر مي شد بطور مرتب دنبال مي کردند و در رسانه خود مورد استفاده قرار مي دادند.
«خبرنامه مبين» از نظر ظاهري و محتوايي با نمونه هاي مشابه دو تفاوت مهم دارد که باعث شده طرفداران پروپاقرصي داشته باشد. از نظر شکل ظاهري با توجه به اينکه همه اخبار در يک صفحه هست و براي خواندن يک خبر لازم به کليک کردن و باز شدن صفحه ديگري نيست، باعث شده مخاطب در خواندن «خبرنامه مبين» احساس راحتي بيشتري کند. همچنين از نظر محتوايي بخاطر اينکه تمامي تلاش من اين بوده که اولا بدون جبهه گيري عليه شخص و يا گروه خاصي مطالب نوشته بشه و از تعريف بيش از حد و نيز تخريب افراد و گروهها خودداري کنم. دوما اينکه برعکس خيلي از سايتها اصلا دوست ندارم خبر دروغ بنويسم!
البته تهيه «خبرنامه مبين» و اينکه هم آخرين اخبار را شامل باشد و هم اينکه صبح زود به دست مخاطب فارسي زبان در سرتاسر دنيا برسد، واقعا سخت هست. تهيه خبرنامه دو مرحله داره، 1- تهيه اخبار 2- صفحه چيني. که هر دو مرحله زمانبر هست و به همين دليل انتشار آن مخصوصا اين چند ماه گذشته نامنظم بوده و حدود يک ماهي هم بود که تعطيل شده بود، اما از هفته گذشته انتشار خبرنامه مجددا آغاز شده و اميدوارم اينبار منظم تر از گذشته بتونم منتشر کنم. شما دوست عزيز مي تونيد هر روز صبح زود، از طريق گروه «مبين» خبرنامه را دريافت کنيد و از آخرين اخبار داغ ايران و جهان، اخباري که کمتر در ديگر رسانه ها مي بينيد و مي شنويد، با خبر شويد (توجه: خبرنامه فعلا فقط در گروه «مبين» منتشر مي شود).
به عنوان نمونه، براي مشاهده شماره امروز «خبرنامه مبين» اينجا را کليک کنيد.

راستي به دلیل استقبال بیش از حد دوستان از آزمون «کمکهاي اوليه و امداد»، زمان برگزاری آزمون تمدید شد. جهت کسب اطلاعات بيشتر به بخش «کمکهاي اوليه و امداد» در روزانه امروز مراجعه کنيد.


mobin_s2004@yahoo.com

عناوين برخي از  مطالب اين شماره از مجله الکترونيکي «روزانه»

  • این هم یه نوع ماشین عروس!
  • نهضت مشروطيت به روايت تصوير
  • معرفي فيلم: V به نشانه انتقام
  • دانلود فيلم: House Of Wax
  • آلبوم جدید و زیبای Yuru Yuregim
  • دو موزيک بسيار زيبا از دی جی بهنام
  • نرم افزاري متشكل از 20 ابزار مفيد براي بهبود كارايي ويندوز
  • Happy Birthday
  • ناپاك ترين فرد
  • سیّد مرتضی آوینی
  • نگاهي به بازيهاي کامپيوتري Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


این هم یه نوع ماشین عروس!

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

علی دایی: اسطوره‌ای بر فراز یک قرن!!!!!!!
عکسی بسیار جالب؛ نماز خواندن احمدی‌نژاد کنار جاده و به تنهایی
نهضت مشروطيت به روايت تصوير

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

روزنامه سان نيز خبر نحوه درگيري را تائيد كرد:
ماتراتزي زيدان را فرزند تروريسم خطاب قرار داده است

روزنامه انگليسي سان تاييد كرد كه ماركو ماتراتزي، مدافع تيم ملي فوتبال ايتاليا در ديدار برابر فرانسه با دادن دشنام ركيك، زيدان را فرزند تروريسم ناميده است.
به گزارش روزنامه سان، اين روزها بيشتر روزنامه ها و رسانه هاي جمعي جهان اخبار فراواني را به درگيري زين الدين زيدان، هافيك تيم ملي فوتبال فرانسه با ماركو ماتراتزي، ‌مدافع تيم ملي ايتاليا در ديدار پاياني جام جهاني 2006 مخابره مي‌كنند.
روزنامه سان در صفحه اول خود با چاپ مطلبي، دليل درگيري زيدان با ماتراتزي را دشنام دادن و تروريست‌ خطاب كردن زيدان از سوي مدافع ايتاليايي دانسته است.
اين روزنامه انگليسي در اين مطلب نوشته است: ماتراتزي بازيكن ديوانه‌اي است كه با دادن دشنام به زيدان، خشم وي را برانگيخت تا جواب محكمي از وي دريافت كند.
مدير برنامه‌هاي زيدان اعلام كرده كه در روزهاي آينده وي راجع به صحبت هاي ماتراتزي به مردم فرانسه و جهان توضيحات لازم را خواهد داد. وي بيان كرده كه مدافع ايتاليايي حرف‌هاي خطرناكي در اين خصوص عنوان كرده است.
ماتراتزي در دفاع از خود واژه تروريست را رد كرده و مدعي شد كه معني واژه تروريست را نمي‌داند و فقط به زيدان دشنام ركيكي داده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

V به نشانه انتقام
V for Vendetta

 کارگردان: جيمز مک تيگ. ٿيلمنامه: اندي و لري واچووسکي بر اساس شخصيت هاي خلق شده توسط آلن مور و ديويد لويد. موسيقي: داريو ماريانللي . مدير ٿيلمبرداري: آدرين بيدل. تدوين: مارتين والش. طراح صحنه: اوئن پاترسون. بازيگران: ناتالي پورتمن[ايوي]، هوگو ويوينگ[ويليام روکوود/ V]، استيون رئا[ٿينچ]، استيون ٿراي[ديتريش]، جان هارت[آدام سيوتلر]، تيم پيگوت اسميت[کريدي]، روپرت گريوز[دومينيک]. ١٣٢ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ امريکا، آلمان.
زماني آينده، آلمان در جنگي جهاني پيروز شده و انگلستان تحت حکومتي توتاليتر قرار دارد. دختر جواني به نام ايوي توسط مردي نقاب دار معروٿ به V از مرگ نجات پيدا مي کند. V که در هنر رزم مهارت دارد، از هم وطنان خود مي خواهد تا براي رهايي از ظلم و ٿشار حاکمان براي انقلاب به او بپيوندند. ايوي به زودي موٿق به کشٿ گذشته اسرار آمير V شده و همزمان به رازهايي درباره گذشته خود نيز دست مي يابد. او براي بازگرداندن استقلال و آزادي به جامعه اي که در آن زندگي مي کند، با V متحد شده و شروع به طرح ريزي براي انقلابي گسترده مي کنند.

چرا بايد ديد؟
V به نشانه انتقام يا بهتر بگويي الٿ به نشانه انتقام يکي از آخرين برگردان هاي داستان هاي مصور به ٿيلم محسوب مي شود و در مقايسه با بسياري از آنها مانند مرد عنکبوتي، در مقامي بالاتر مي ايستد. شخصيت هاي خلق شده توسط مور و لويد در ١٩٨٨ قرار بود قبل از ساخته شدن سري ماتريکس توسط برادران واچووسکي به روي پرده منتقل شوند، اما راه اٿتادن چرخ هاي سنگين توليد اين پروژه باعث تاخيري خوش يمن گرديد و اينک دستيار کارگردان ثابت اين سري با حمايت براداران واچووسکي بخت آن را ياٿته تا براي اولين بار در صندلي کارگردان بنشيند. سرکار اسميت سري ماتريکس نيز در نقش جنگجوي نقابدار ٿيلم ظاهر شده و قرار است تا آزادي را براي انگلستان و اروپا به ارمغان بياورد، البته در سايه انقلاب نه چندان کم هزينه.
جيمز مک تيگ که V به نشانه انتقام را با سرمايه ٥٠ ميليون دلار کارگرداني کرده، غير از سري ماتريکس در ٿيلم هاي مطرحي چون بدون راه ٿرار، جنگجوي خياباني، هيولا، جاده بهشت، شهر تاريک و جنگ ستارگان:اپيزود دوم، حمله کلون ها دستيار کارگردان بوده و تجربيات خوبي در زمينه ٿيلمسازي کسب کرده است. حاصل کار او در اولين تجربه مستقل به راحتي با تمام ٿيلم هاي اين گونه برابري مي کند و توانايي او را در خلق هيجان و حادثه به نمايش مي گذارد. اما آن چه اهميت دارد، تم ٿيلم [جستجو براي آزادي و استقلال] است که وحشت جوامع غربي را از نضج گرٿتن توتاليتاريسم و ٿاشيسم نشان مي دهد و براي از ميان بردن آن به راه هاي کلاسيکي چون انقلاب هاي آنارشيستي بها مي دهد. يقين دارم تجربه تماشاي V به نشانه انتقام براي هيچ تماشاگري ٿراموش شدني نخواهد بود. البته اگر به برادران واچووسکي علاقه داريد، دلايل موجه و زيادي براي ديدن آخرين ساخته آنها [در مقام تهيه کننده] داريد و نيازي به توصيه من نيست. با اين حال دوستداران قصه هاي مصور نيز خود براي ديدن آخرين قهرمان سينمايي اين نوع آماده کنند.


دانلود فيلم

 House Of Wax

اینم Hous Of Wax
خیلی با حال هست هم از نظر موضوع هم از نظر صحنه های وحشتناک
در 2 cd که لینکهای دانلود در زیر آمد

لينکهای دانلود فيلم:
CD1
Download Part 1: http://www.megaupload.com/?d=40LW8IOP
Download Part 2: http://www.megaupload.com/?d=20FB8J58

CD2
Download Part 1: http://www.megaupload.com/?d=20CTXAEG
Download Part 2: http://www.megaupload.com/?d=40K1RY01

لینکهاي بالا غیر مستقیم می باشند.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه ایرانیان عزیز خارج کشور !
باطلاع می رساند از این پس روزهای جمعه و ایام تعطیل با همکاري دوست بسیار عزیزم «Benz223@gmail.com» یک فیلم سینمائی ایرانی برای مشاهده و دانلود در این قسمت معرفی خواهد شد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: ترکی

آلبوم جدید و زیبای Yuru Yuregim
(با صدای Gokhan Tepe)

براي دانلود، روي هر یک از لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.
 


 

تک موزیک

دو موزيک بسيار زيبا از دی جی بهنام

لينک دانلود 1 | لینک دانلود 2
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

XP Tools 5.95 نرم افزاري متشكل از 20 ابزار مفيد براي بهبود كارايي ويندوز

XP Tools نام مجموعه ي نرم افزاري قدرتمنديت كه از ابزارهاي گوناگوني براي تعمير سيستم عامل شما بالا بردن كارايي و سرعت آن تهيه شده است . اين مجموعه متشكل از 20 ابزار مفيد است كه در كمتر از 1 دقيقه و طي چند كليك ساده به شما امكان تصحيح مشكلات سيستم و رفع آن ها را مي دهد . با هم با ابزارهاي مختلف و گوناگون موجود در نرم افزار قدرتمند XP Tools بيشتر آشنا مي شويم :

Clean Disk : ابزاري براي خلاصي از شر فايلهاي اضافي و زايد سيستم

Clean Registry : ابزاري براي پاكسازي و بهبود توانايي رجيستري ويندوز كه موجب بالا بردن كارايي سيتسم مي شود .

Organize StartUp : مديريت و كنترل Statup ويندوز و برنامه هاي آن .

Optimize Memory : ابزاري براي بهينه سازي, بازيابي و خالي كردن حافظه ي زايد اشغال شده ي حافظه ي اصلي RAM شما .

Repair Shortcuts : تعمير كليد هاي ميانبر ناقص و بدون مقصد در ويندوز .

Hide Folder : ابزاري براي مخفي كردن فايل ها و پوشه ها .

Clean Tracks : پاكسازي تمامي رد پاهاي بجامانده از فعاليت هاي شما .

Exe Password : ابزاري مفيد براي پسورد گذاري روي تماي فايلهاي اجرايي و نرم افزارها .

Clean IE Tracks : ابزاري براي پاكسازي تمامي اطلاعات اينترنت اكسپلورر و مديريت آدرس هاي تايپ شده و ...

Clean BHO : ابزاري براي نابودي نرم افزار هاي مخرب اينترنت اكسپلورر .

Shred Files : نابود كردن فايلهاي ناخواسته به گونه اي غير قابل بازگشت .

Manage Process : مديريت پروسه ها و فايلهاي در حال اجرا .

Protect IE : محافظت از نرم افزار اينترنت اكسپلورر و تنظيمات آن .

XP Uninstaller : نرم افزاري مناسب براي حذف كامل نرم افزار هاي نصب شده

System Information : كسب اطلاعات و جزييات مختلف در مورد سخت افزار و نرم افزار سيستم شما با يك كليك .

Auto Shutdown : مديريت Power سيستم و تنظيم بندي براي زمان Shutdown,ReStart و Logoff.

Backup Driver : گرفتن Backup و نسخه ي پشتيبان از درايور هاي نصب شده ي سخت افزارهاي سيستم.

Folder Size : دادن اطلاعات كامل در مورد حجم فولدرهاي مختلف و سنگين هارد شما .

XP Shell : يك سري ابزارهاي مفيد اين مجموعه .

و ....

جزييات كامل تر در مورد اين محصول ......

XP Tools را مي توانيد از اينجا :

دانلود كنيد نسخه ي 5.95 را با حجم 4.0 مگابايت

تصويري از محيط نرم افزار

English Explanations

شماره سريال مورد نياز نرم افزار XP Tools Pro 5.95 :
Name: BRD
Serial: 365C-0D94-4F23-5430



 

نرم افزار موبایل

Happy Birthday

   

 با استفاده از این برنامه می توانید روز تولد دوستانتون را هیچوقت فراموش نکنید

 لینک دانلود برنامه
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


گر من از باغ تو یک میوه بچینم چه شود

گر من از باغ تو یک میوه بچینم چه شود
یا رب اندر کنف سایه آن سرو بلند
آخر ای خاتم جمشید همایون آثار
واعظ شهر چو مهر ملک و شحنه گزید
عقلم از خانه به دررفت و گر می این است
صرف شد عمر گران مایه به معشوقه و می
خواجه دانست که من عاشقم و هیچ نگفت

 

پیش پایی به چراغ تو ببینم چه شود
گر من سوخته یک دم بنشینم چه شود
گر فتد عکس تو بر نقش نگینم چه شود
من اگر مهر نگاری بگزینم چه شود
دیدم از پیش که در خانه دینم چه شود
تا از آنم چه به پیش آید از اینم چه شود
حافظ ار نیز بداند که چنینم چه شود

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

alireza62_2000@yahoo.com

آنکس که مي گفت دوستم دارد عاشقي نبود که به شوق من آمده باشد رهگذري بود که روي برگهاي خشک پاييزي راه مي رفت صداي خش خش برگها همان آوازي بود که من گمان مي کردم ميگويد: دوستت دارم

 

 

shahram_aiival@yahoo.com

من کوتاه مي گم، ولي با معني:

اين نيز مي گذرد

 

 

red_jaguar_96@yahoo.com

agar be khoda biandishi ....khodai,
agar be khak biandishi ..... khaki ,
be rasti hamani ke mi andishi ,
zira be simaye andisheat dar miaii

 

 

viski_601@yahoo.com

انسان با سه بوسه تکميل مي شود

انسان با سه بوسه تکميل مي شود 1-بوسه مادر که با آن با يه عرصه خاکي مي گذاري 2- بوسه عشق که يک عمر با ان زندگي مي کني 3- بوسه خاک که با ان با به عرصه ابديت مي گذاري

 

 
prndhmhjr@gmail.com

عشق يعني خاطرات بي غبار
دفتري از شعر و از عطر بهار

عشق يعني يك تمنا ، يك نياز
زمزمه از عاشقي با سوز و ساز

عشق يعني چشم خيس مست او
زير باران دست تو در دست او

عشق يعني ملتهب از يك نگاه
غرق در گلبوسه تا وقت پگاه

عشق يعني عطر خجلت ....شور عشق
گرمي دست تو در آغوش عشق

عشق يعني "بي تو هرگز ..."پس بمان
تا سحر از عاشقي با او بخوان

عشق يعني هر چه داري نيم كن
از برايش قلب خود تقديم كن

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

تصوير، كندن روسری از سر دختر جوان،
مقابل در مدرسه

اروپايي هاي مدعي آزادي و حقوق بشر وقتي به حقوق مسلمانان مي رسند، قوانين ضداسلامي و ناحق خود را بر آنان تحميل مي كنند و آن گونه كه در تصوير مي بينيد روسري را از سر دختري مسلمان بخاطر قصد ورود به حياط مدرسه خود از سر او برداشته و ضمن اهانت و تحقير وي , او را به زشت ترين شكل ممكن و بر خلاف ميل وي كشف حجاب مي نمايند , چرا كه به زعم آنان پوشيدن حجاب توسط زنان مسلمان در غرب اهانت و دهن كجي به قوانين اروپا تلقي مي شود.

 

 

elyas_bamarefat204@yahoo.com

تصاوير زيبائي از طبيعت

لينکهاي زير تصاوير زيبائي از طبيعت هستند، براي ديدن هر يک، روي لينکها کليک کنيد.

http://www.imagecage.net/uploads/30206b70b1.jpg
http://www.imagecage.net/uploads/24023941fd.jpg
http://www.imagecage.net/uploads/8a64f09f1b.jpg
http://www.imagecage.net/uploads/1e4690477d.jpg
http://www.imagecage.net/uploads/4602702446.jpg
http://www.imagecage.net/uploads/029661e50a.jpg
http://www.imagecage.net/uploads/7d855446f6.jpg
http://www.imagecage.net/uploads/ef37ae10c1.jpg
http://www.imagecage.net/uploads/40ea8d6013.jpg
http://www.imagecage.net/uploads/e88fdeaad0.jpg

 

 

esmat1359@yahoo.com

خداوند آنقدر نور در اختیارمان قرار داده است که حتی اگر ولخرجی کنیم ،باز تمام نمی شود.

می توانید همه ی دنیا را به حساب بانکی خود واریز کنید ،اما بخشایش خداوند را هرگز نمی توانید. بنابراین ،تمامی حساب های بانکی شما بی ارزش اند.

هیچ غمی بزرگتر از این نیست که نتوانی کسی را برای گفتگو پیدا کنی.

بعضی از آدم ها از یک چیز اساسی بی بهره اند، دلی حساس که رنج را
لمس می کند.

وانمود می کنند که حقیقت را می خواهند، اما اگر حقیقت را با صداقت و روشنی به آنها بگویی تو را می کشند.دنیای شگفتی داریم ما!!!!!
بسیاری از آدم ها ،در آستانه ی گام نهادن به دنیا،روح خویش را می فروشند.

 

 

sweetanim074@yahoo.com

نامه هایی برای تمام زنان جهان .... 49

سلام بانو....
چیزی نمانده !
نه گلی برای یک باغبان ؛
نه کتابی برای ورق زدن در تنهایی
بر چشم ها و برگ ها می باری
.... بر دهان ها و کلمات
.... بر سر و بالش
بر سیگار و انگشتانم

وقتی شبانه با من می رقصیدی ؛
اتفاق غریبی افتاد
احساس کردم ستارهء سوزانی
از مدارش در آمد و به قلب من پناهنده شد !
احساس کردم جنگلی انبوه
.... زیر لباس هایم قد کشید
احساس کردم یک کودک سه ساله
می تواند بخواند و مدرسه برود
.... و مشق هایش را بر پیراهن من بنویسد

هرگز نمی رقصیدم ؛
.... ولی آن شب
خود ِ رقص بودم ؛
..... نه رقصنده

«نزار قبانی»

 

 

behzad_s1361@yahoo.com

زبان

متن حديث:
عَنْ نافِعِ عَنْ ابْن عُمَرَ، قالَ، قَال رَسُولُ الله(ص): رَحِمَ عَبْداً تَكَلَّمَ فَغَنِمَ، اَوْ سَكَتَ فَسَلِمَ. اِنَّ اللِّسانَ اَمْلَكُ شَىْء لِلاِْنْسانَ، اَلا وَ اِنَّ كَلامَ الْعَبْدِ كُلَّهُ عَلَيْهِ، اِلاّ ذِكْرُ اللهِ تَعالى، اَوْ اَمْرٌ بِمَعْرُوف، اَوْ نَهْىٌ عَنْ مُنْكَر، اَوْ اِصْلاحٌ بَيْنَ الْمُؤْمِنينَ. فَقال لَهُ مُعاذُ بْنُ جَبَل: يا رَسُولَ اللهِ، اَنُؤاخَذُ بِما نَتَكَلَّمُ؟ فَقالَ: وَ هَلْ يَكُبُّ النّاسَ عَلى مَناخِرِهِمْ فِى النّارِ، اِلاّ حَصائِدُ اَلْسِنَتِهِمْ، فَمَنْ اَرادَ السَّلامَةَ، فَلْيَحْفَظْ ما جَرى بِه لِسانُهُ... .(1)

ترجمه حديث:
نافع از ابن عمر روايت مى كند كه پيامبر(ص) فرمود: خدا بيامرزد بنده اى را كه از گفتارش سود ببرد و يا سكوت كند تا سالم بماند. زبان بيش از هر چيز ديگرى بر انسان حاكميت دارد. آگاه باشيد تمام سخنانى كه از انسان صادر مى شود به ضررش است، مگر ياد و ذكر خدا، امر به معروف، نهى از منكر و اصلاح بين مؤمنان.
(يكى از اصحاب به نام) معاذ بن جبل گفت: اى رسول خدا! سخن گفتن هم چيزى است كه انسان براى آن مجازات مى شود؟!
فرمود: آيا چيزى به جز درويده (محصول هاى) زبان، انسان را با صورت به جهنم مى افكند؟ پس هركس مى خواهد سالم بماند (و در امان باشد); بايد مراقب زبان و گفته هايش باشد.

شرح حديث:
در اينجا پيامبر(ص)، به مسأله زبان اشاره مى كند و مى فرمايد: «خدا رحمت كند عبدى را كه از گفتارش بهره ببرد، و يا سكوت كند تا سالم بماند.» در اين حديث دو مطلب مهم وجود دارد:
1- زبان انسان بيش از هر چيز ديگر بر او حاكميّت دارد. خصوصيّات منحصر به فردى كه زبان دارد در هيچ يك از اعضاى بدن و موجودات ديگر نيست.
الف- زبان هميشه در اختيار انسان است و گاهى براى تشبيه مى گويند: سخن گفتن براى او «مثل آب خوردن» است; باز آب خوردن نياز به مقدماتى دارد، اما سخنگويى، مقدّماتى را نمى طلبد.
ب- خطرات زبان، قابل مقايسه با هيچ يك از اعضاى ديگر نيست. گناهان كبيره اى كه با زبان انجام مى شود به بيست يا سى گناه مى رسد.
ج- قبح گناهان زبان، نزد مردم كم است، وقتى چنين بود، خطرات و آلودگى به آن نيز بيشر مى شود. اگر - نعوذ بالله - كسى مرتكب عمل شنيع زنا شود در نظر مردم كار زشتى كرده است، ولى غيبت - كه در روايات داريم از زنا و شرب خمر بدتر و عقوبتش سخت تر است - معمولا در نظر آنان قبح اندكى دارد و يا اصلا قبحى ندارد.
سپس رسول خدا(ص) مى فرمايد: تمام سخنانى كه از انسان صادر مى شود، به ضرر او است، مگر چهار سخن - حصر در اينجا حصر حقيقى است و مبالغه اى در كار نيست.
ذكر الله تعالى; امر به معروف; نهى از منكر; اصلاح بين مؤمنين.
بايد كارى كنيم كه همه سخنان زندگى ما منحصر به همين چهار موضوع باشد و اگر از اين دايره بيرون رفت، انسان ضرر مى كند.
در ذيل حديث، تعبير جالب و تكان دهنده اى آمده و آن اينكه بعد از سخنان پيامبر(ص) معاذ بن جبل گفت: «اى رسول خدا! سخن گفتن هم چيزى است كه انسان براى آن مؤاخذه شود!؟»
پيامبر(ص) فرمود: «اصلا آيا چيزى جز ثمرات زبان، انسان را با صورت به جهنّم وارد مى كند؟»
معلوم مى شود گناهانى كه به سبب آنها انسان با صورت، به جهنّم مى رود، سينه يا پا و يا دست نيست، بكله دست آوردهاى زبان است ، شايد چنين عقوبتى براى اين باشد كه وقتى كسى را به سبب گناهى به آتش جهنّم مى افكنند با آن عضوى كه گناه كرده مى اندازند و لذا چون با زبان گناه كرده، با صورت او را به جهنّم، مى افكنند، تا اين كه اوّل زبانش با آتش بسوزد، چون همين زبان، آتش ها بر افروخته، و توهين و اذيّت ها كرده است. بايد هر روز صبح كه از خواب بيدار مى شويم از خدا بخواهيم ما را از شرّ زبان حفظ كند و شب هم وقتى به بستر مى رويم استغفار كنيم از گناهانى كه ممكن است با زبان انجام شده باشد، زيرا واقعاً انسان به سبب زبان در خطر عظيمى قرار دارد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. بحار، ج 74، ص 178.

 

 

avaaa_82@yahoo.com

میدونی دوستت دارم من
تو رو که یه جائی هستی
یا که دوری یا که نزدیک
همیشه تو یادم هستی
میدونی که عاشقونه
واسه چشات میمردم
واسه اون لبخنده گرمت
واسه سادگیت میمردم
واسه اون دستای پر مهر
که واسه من تکیه گاه بود
واسه اون نگاه پاکت
که مثله یه تیکه ماه بود
یادته یه روز میگفتی
که با تو دنیا قشنگه
اگه تو یه روز نباشی
تکلیف قلبم چی میشه؟
یادته با مهربونی
دستاتو تو دست گرفتم
با نگاه پر ز شرمم
قلبتو ازت گرفتم
اما تو رفتی و امروز
من و تو تنها گذاشتی
رفتی اما ندونستی
که دلت و جا گذاشتی
رفتی و من واسه چشمات
هنوزم میخوام بمیرم
پای اون طعم لباتم
تا که جون دارم میمونم
اما کاش یه روز میدیدی
که یکی اینجا اسیره
یکی هست که مینویسه
تو رو دوست داره همیشه

نغمه

 

 

aafagh_m51@yahoo.com

سفر بخير

به كجا چنين شتابان؟-
.گون از نسيم پرسيد

،دل من گرفته زينجا-
هوس سفر نداري
ز غبار اين بيابان؟

همه آرزويم ، اما-
...چكنم كه بسته پايم

به كجا چنين شتابان؟-

.به هر آن كجا كه باشد به جز اين سرا سرايم-

سفرت به خير! اما، تو و دوستي، خدا را-
،چو از اين كوير وحشت به سلامتي گذشتي
،به شكوفه ها، به باران
.برسان سلام ما را

از شفيعي كدكني

 

 

matin_tab59@yahoo.com

هرگز هيچ حسرتي در دنيا
اين چنين يک جا جمع نمي شود
که در اين سه واژه
(( او دوستم ندارد))

 

 

alin_evil@yahoo.com

این عکس می تواند عکس قرن باشد. عکس جنین 21 هفته ای به نام ساموئل الکساندر که در داخل رحم مادر احتیاج به عمل جراحی پیدا کرد و اگر از رحم خارج می شد ممکن نبود زنده بماند. دکتر برنر جراح این عمل بزرگ بودند و جنین را در داخل رحم مورد جراحی قرار دادند. در حین عمل جراحی جنین دست کوچکش را از شکافی که دکتر ایجاد کرده بود بیرون آورد و انگشت پزشک معالجش را فشرد و عکاس این صحنه ناباورانه را در تاریخ ثبت کرد. دست پسرک کوچکی که برای حس قدرشناسی از رحم بیرون آمد و انگشت دکتر را به خاطر تشکر، فشرد

 

 

alireza2000_217@yahoo.com

سنگ مرمر

این نوع سنگ دارای انرژی های بسیار قوی است که جهت درمانهای زیر مفید است:
- درمان بیماری های کلیوی و کبدی و از بین بردن رسوبات درون آنها (بجز سنگ ها )
- آرامش بخشیدن و درمان استرس ، اضطراب و بیماری های عصبی و روحی و روانی
- تحریک نمـودن نیروهای درونی ، پیشرفت فرد و باز شدن برخی چا کرا ها
- آرامش بخشیدن

درمان بیماری های کلیوی و کبدی و از بین بردن رسوبات درون آنها (بجز سنگ ها )
طریقه استفاده :
یک تکه سنگ مرمر طبیعی (برش نخورده) کوچک را درون ظرفی که قبلا مقداری آب و تعدادی برگ درخت توت داخل آن ریخته اید ، گذاشته و به مدت ده دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید . سپس سنگ را بر روی کبد و یا کلیه و دو عدد از برگ ها را نیز برروی چشم سوم خویش به مدت پانزده دقیقه قرار داده و پس از آن سنگ را درون یک لیوان آب سرد بگذارید . این روش را روزی یک بار تکرار کنید . چنانچه آب درون لیوان گرم و یا ولرم گشت ، معلوم می شود که انرژی ها ی منفی را جذب نموده و اگر سرد باقی ماند ، دلیل بر عدم جذب انرژی منفی می باشد . این سنگ بسیار حساس است و خیلی سریع انرژی های منفی اطراف را جذب می کند بنا بر این باید آن را همیشه درون آب و در آفتاب بگذارید تا انرژی های منفی خارج گشته و از انرژی های مثبت شارژ شود و جهت درمان در دفعات بعد مورد استفاده قرار گیرد .
چنانچه دو بار آب لیوان هنگام قرار گرفتن سنگ درون آن گرم شود ، عمل انرژی درمانی بخوبی انجام شده است . عمل انرژی درمانی پس از این مرحله می بایستی قطع گردد .

آرامش بخشیدن و درمان استرس ، اضطراب و بیماری های عصبی و روحی و روانی
طریقه استفاده :
ابتدا فرد انرژی درمان می بایست یک قطعه سنگ مرمر را بر روی چشم سوم بیمار قرار داده و به او انرژی دهد . سپس سنگ را درون یک لیوان آب سرد به مدت ده دقیقه بگذارد و پس از آن آب را دور ریخته و سنگ را دوباره بر روی چشم سوم بیمار قرار دهد و از طریق پا های او انرژی دهد . مدت انرژی دوم نباید بیشتر از پنج دقیقه باشد . چرا که پس از این مدت انرژی های منفی درون سنگ آزاد شده و وارد بدن بیمار می شود . ( توجه داشته باشید که سنگ مرمر مورد استفاده حتما باید همیشه درون آب و در آفتاب باشد تا انرژی های مفید ساطع کند .)

تحریک نمـودن نیروهای درونی ، پیشرفت فرد و باز شدن برخی چا کرا ها
طریقه استفاده :
در اتاقی نیمه تاریک و آرام به حالت لوتوس ( چهار زانو ) بمدت ده دقیقه بنشینید و در این مدت یک قطعه سنگ مرمر کوچک را که در آب بوده ، بر روی چشم سوم خویش قرار دهید . هنگامی که احساس تکان خوردن و چرخش کردید ، بدانید که نیروهای درونی شما شروع به حرکت نموده و چاکراهای شما نیز در حال باز شدن هستند . این روش را فقط روزی یک بار تکـرار نموده و بیش از پنج بار انجام ندهـید ؛ چـرا که انجام بیشتر آن صـلاح نمی باشد .

آرامش بخشیدن
طریقه استفاده:
باقراردادن یک قطعه سنگ مرمر کوچک بر روی چشم سوم ،نیروی موجود در آن آزادگشته و جهت آرامش بخشیدن مفید است . (توجه داشته باشید که سنگ باید حتما قبلا در آب قرار داشته وبلافاصله مورد استفاده قرار گیرد.)

توصیه ها:
- افراد مبتلا به میگرن ، تیک های عصبی و اختلالات مغزی باید از تماس با سنگ مرمر اجتناب نمایند ؛ چرا که بیماری آنها تشدید و گاه نیز تثبیت می گردد . هنگامی که یک بیماری در فرد تثبیت شود ، بیماری به سختی بهبود می یابد و گاه نیز هرگز بهبودی حاصل نمی شود.
- کودکان زیر 5 سال از تماس با سنگ مرمر (مخصوصا خیس ) اجتناب کنند.

نکته:
هنگامی که سنگ مرمر از درون آب بیرون آورده می شود ، نوعی انرژِی ترکیبی در آن بوجود می آید که هر چه مدت زمان بیرون ماندن سنگ بیشتر شود ، این انرژی شدید تر گردیده و استفاده از آن باعث از هم گسیختگی انرژی ها و نیروهای درونی افراد می شود . بنابر این از نیرو های مثبت سنگ باید بلا فاصله پس از خارج نمو دن از آب استفاده شود .
هاله سنگ مرمر : این هاله به صورت آتشین است و دائما اشعه هایی ساطع می کند . این نوع هاله موجی و کوتاه ، اغلب به رنگ های گرم : مانند قرمز ، نارنجی ، صورتی ، زرد و گاه کرمی می باشد .

 

 

hafez_asadi_tehran@yahoo.com

اسلام و شمشیر (12)


نوشته:
استاد ناصر پورپیرار
pirna44@yahoo.com

 


منظور من از تدبر و تحقیق در آیاتی که آشکارا درس نامه ای الهی است برای اصلاح و ترفیع خلق و خو و ظرائف رفتاری و گفتاری و دمیدن یقین و پرهیز از لغزش و حتی تنظیم امورات معمول زندگی رسول الله، تبیین این مطلب است که راز رسوخ قرآن عظیم در قلوب این همه مردم دور از هم، که حامل فرهنگ هایی نه چندان همطرازند و رمز و سرّ شادابی و سرزندگی همیشگی این متن متین و فاخر، در این است که کتاب خدا امانت و آموزش نامه ی سلیم و سترگی است تا نه فقط رسول او، بل تمامی گردانندگان معمول امورات مدیریتی دنیا، از مسلم و غیر آن، بدانند که تطهیر بی دلیل و سرپوش گذاری پنهان کارانه بر ندانم کاری و عیوب کارگزاران و نمایندگان و استان داران و نان خوران و فرمان بران، نه تنها خلاف آموزه های قرآن است، بل بر سلامت روابط میان حاکم و تابع اثر می گذارد و اگر قرآن در جزییات هم، نظارت الهی در روابط با برگزیده ترین رسول را، به صدای بلند آیات بر همگان می خواند، پس هر صاحب مقامی که در پستو با همکاران خویش می نشیند و از آوار نا به سامانی ها و ندانم کاری ها و ستم های جاری بر خلق خدا می گوید، اما خلاف الگوی بزرگ قرآن، در آشکار و به هنگام ادای خطابه های رسمی و مصلحتی با مردم، می کوشد تا ناشایست و ناشی ترین عوامل خویش را، به خصالی بیاراید که در خمیره ی آن ها نیست، پس راه او از راه خدا جداست و جزایی خواهد برد که قرآن عظیم به ظالمین و طغیان کنندگان و ضالین وعده داده است.
«ستم کاران و از قماش آنان را، با مقتدای شان، که به جای خدا گرفته اند، گرد آورید، باز دارید و به درک بفرستید، تا بدانند که مسئول اعمال خویش اند». (صافات، ۲۲-۲۴)
پس عقوبت و مرحمت الهی را جدی بگیریم، به وظایف این جهانی خویش، برابر آموزه های قرآن وفادار و پایدار بمانیم و اگر در مسند قبول مسئولیت مردم نشسته ایم، شک نداشته باشیم که چنان قدرتی ناظر بر جزیی ترین اعمال ماست، که کم ترین ملاحظه کاری را حتی در باب پیامبر خویش مراعات نکرده است و در ابواب جمعی خود بدمیم که خداوند حامی سالکان ایمان است و چنان که خواهم آورد، دستور می دهد که بی ترس و بیم و اندوه و حزن و بی کم و کاست، همیشه و در هر زمان و همه جا، راه مستقیم تبعیت از قرآن جاویدان را گزینش کنیم.
«به همراه کسانی که تابع تو شده اند، چنان که امر کرده ام ثابت قدمی کنید، سرکش مباشید و بدانید که خداوند ناظر بر اعمال شماست. به ستم کاران مایل نشوید و به آتش نروید، مقامی را برتر از خدا نیانگارید، که بی یاور می مانید، در آغاز و انجام روز و زمانی از شب را نماز بگزارید که اعمال نیک بدی ها را خواهد سترد». (هود، ۱۱۲- ۱۱۴)
این خطاب صریح و بدون سفارش خداوند به پیامبر و نیز نخستین گروندگان و ایمان آورندگان به آیات الهی است. ذره ای ملاحظه کاری نوپایی مومنین در آن نمی بینیم، از تذکرات نه چندان با زبان خوش سرشار است، به توبیخ می ماند و این نه توبیخی در خفا، که قرار گرفته در مسیر چشم و گوش و قضاوت دوست و دشمن است و اگر آیات بسیاری را بخوانیم که خداوند، لاینقطع و حتی در مدینه، پیامبر را به دل داری و امید به آینده مستقیم و مطمئن نگه می دارد، آن گاه معلوم می شود که ایمان و انتظار بی چشم داشت به اسلام و قبول جان فشانی تمام در راه آن، که از پس نزول کامل قرآن، تا روزگار ما، این همه پاک باز و سرسپرده، که بی کم ترین واهمه و یا رعایت خان و خانه و ایل و تبار و ضیاع و عقار، جان و مال خویش در ستیز با دشمن مشرک و غدار و حریص به آسانی نثار می کنند، پرتوی از ایمان و اثری از قبول مطلق آیات کامل قرآن اند و صریح حرف خود را بیاورم که پیامبر خدا هم تا رسیدن به مقامی که خدا و فرشتگان و مومنین به پیشگاه او صلوات بفرستند، راه درازی پیموده و آیه به آیه تربیت و تکمیل شده است:
«خدا و فرشتکان اش بر پیامبر صلوات می فرستند. ای ایمان آورندگان، بر او با خلوص و قبول تمام سلام کنید و صلوات فرستید». (احزاب، ۵۶)
بی فوت فرصت بار دیگر بگویم که نگاه مورخانه و سخت گیر، که تابع و سرسپرده ی مقلدانه ی داده های موجود نباشد و از لباس و مکاسب پیروی نکند، به قاری و مقید قرآن اجازه نمی دهد قبول کند خداوند برترین آیه ی ستایش از پیامبر والا را، در همان سوره ای قرار داده باشد که در آغاز و میانه ی آن، سخت ترین انذارهای عتاب آلود به پیامبر نیز مندرج است! پس رجوع و رسیدگی عالمانه به کتاب الهی، این اساس نامه ی ایمان به ملکوت و شناس نامه ی رجوع به تاریخ و هویت اسلام را، خصوص اگر ادعای سرپرستی دینی و فرهنگی مسلمین داریم، در شمار وظایف روز مره ی خویش گذاریم، به کتاب خدا پشت نگیریم، سرسری نیانگاریم، قدر قرآن کامل و شامل را بدانیم، راه نما قرار دهیم، برداشت از آن را به غرض دنیا نیالاییم، مظاهر و مقامات و نعم روزگار فریب مان ندهد، فرامین الهی را اسباب ارتزاق و عوام فریبی نپنداریم، خود را در جای مستحق جزا و عذاب الهی نگذاریم و بی واهمه به وظیفه ی امروزین هر مدعی زعامت امورات مسلمین گردن گذاریم که در تارک آن رسیدگی به درستی و نادرستی اسنادی می نشیند که هزار سال است اتکای متعصبانه به آن ها جز جدایی روز افزون و آلوده به خصومت و خشم نسبت به مومنی دیگر، ثمری نداده است و آدمی در می ماند که کدام دست این اوراق به راستی ضاله را، که کم و بیش با صفت اسرائیلیات می شناسیم، همچنان در مجامع و مکاتب و مدارس اسلامی به عنوان مستنداتی در موضوع شناخت تاریخ و تمدن و فرهنگ دین مبین زنده نگه می دارد و اجازه ی اخراج نهایی آن ها صادر نمی شود؟!!
باری چند گامی دیگر در این بررسی ها مرا همراه شوید، تا به هنگام برداشت نهایی از فرموده ها و فرامین قرآن، زمینه های نسبی هماندیشی فراهم باشد و بدون گره زدن بر ابرو و بی دنبال کشی و توسل به عتاب تعصب آلود، قادر شویم به قدر خردلی راه بازگشت به قرآن و گذر به جنت و اقتدار اتحاد دوباره ی اسلامی را بگشاییم و از آن مسیر خارج شویم که باری تعالی، به صراحت و مکرر، عبور از آن را وصول به دایره ی کفر و شرک می شمارد:
«کار آنان که در دین تفرقه می اندازند و شعبه شعبه می کنند با خداست تا به تبعات آن آگاه شان کند. (انعام، ۱۵۹) منادی او و پرهیز کار و نماز گزار باشید و در زمره مشرکین نشوید که دین را فرقه فرقه و شعبه شعبه می کنند و هر یک به داشته های خویش دل خوش اند». (روم، ۳۱ و ۳۲)
چرا چنین خطاب های روشن بی ابهامی پشت هیچ یک از ما را نمی لرزاند و از خیال مان گذر نمی کند که اشاره ی الهی متوجه حال و روزگار ماست؟ آیا آن چه که امروز در میان مسلمین می گذرد منطبق با آیاتی از سوره ی روم و انعام نیست که در نقل های فوق آمده است؟ آیا مگر تفرقه و شعبه گرفتن در دین جز این است که هر فرقه ای خود را تابع نام هایی می داند، که در سالم ترین صورت خود دون خداوندند؟ و آیا خداوندی که برترین رسول خود را فقط در قدر و اندازه ی آدمیان دیگر به رسمیت می شناسد، ما را بدون مجازات می گذارد اگر به اقتدای کسانی، نه دون خداوند، که دون رسول او هم رضایت می دهیم. به نام هایی رجوع کنید که تابعین هر شعبه ی دین، خود را دنباله رو و مومن و مرید آنان می شمارند، آیا جز آدمیان اند و مگر قرآنی به همراه آورده اند؟!! ابتلای رعب آور و سقوط به سافلینی که امروز مسلمین بدان دچارند، در این بینه معلوم است که آیات قرآن مایه ی وحدت را، آن هم با تعبیر و تفسیر و ترجمه هایی که جان مایه ی قرآن از آن جداست، علیه یکدیگر و در گسترش اختلاف به کار می برند!!!
سخن دیگران تو را به حزن دچار نکند تمام عزت از آن خداست که شنوا و داناست. (یونس، ۶۵)
بر تو حکایات رسولان و انبیا را می خوانیم تا قوی دل شوی و این کتاب بر حق برای موعظه و تذکر به مومنین است. (هود، ۱۲۰)
به آن چه مامور شده ای با صراحت اعلام کن و از مشرکین دور شو. مسخره کنندگان را به ما واگذار. گرچه می دانیم از گفتار آنان دل تنگی. به ستایش پروردگار بپرداز و بر او سجده بیاور و خدا را بندگی کن تا زمانی که به یقین برسی. (حجر، ۹۲ به بعد)
به مدد الهی صبور باش، دل تنگ مشو و از مکر آن ها خود را در تنگی مگیر. (حجر، ۱۲۷)
صبر کن که وعده ی الهی درست است، از گناهان خود استغفار کن و بامداد و شامگاه به تسبیح و ستایش خداوند باش. (مومن، ۵۵)
در همین چند آیه تامل کنید که به تصادف گزیده ام و مشابه بسیار دارد، تا آن سخن من گواهی بیابد که هیچ دون خدایی مقام متابعت ندارد و اگر بخواهیم قضاوتی برابر قرآن کنیم، باید به این قبول بگراییم که پیامبر والا مقام نیز در اجرای فرامین الهی و در برابر مکاری ها و شگردها و وعده های بت پرستان و مشرکین و یهودیان و نصاری، به طور دائم و پیوسته نیازمند دل داری و اطمینان و قوت قلبی بوده است که مضمون گروهی از آیات را تشکیل می دهد، آیاتی که به روشنی سایه ای از تردید و ترس را در قلب رسول الله منعکس می کند. تردید و ترسی که تنها به قدرت قرآن، نه فقط در سینه ی پیامبر خدا باقی نمی ماند، بل به روزگار ما، کم ترین ردی از آن، در ضمیر کودکی نیست که به تانک دشمن آزادی و دین، سنگ پرتاب می کند.
پس معلوم بدانید که قرآن راه نما به اشخاص نمی پردازد، کسی را بر دیگری برتر نمی گوید و به تعدد و تکرار توجه می دهد که دون خداوند جز آفریده ای نیست و مقامی ندارد، مگر به تقوی و اسلام و تزکیه و انفاق و پاکی و صلوة و رعایت حق دیگران، و اطاعت و پیروی و پرستش را خاص ذات باری می داند، در این مسئله میان فرشته و انسان و رسول و تابع تفاوتی قرار نمی دهد، چنان که اجابت درخواست ها را با مراجعه ی مستقیم به درگاه خود میسر می داند، کسی را واسطه ی مراحم الهی نمی شناسد و شفاعت دون خویش را در جای علم و آگاهی وحدانی نمی گذارد و وجود شفیع را در آستان حساب رسی قیامت نفی می کند.
«آن کس از میان بشر که به او کتاب و فرمان و نبوت داده ایم، در اندازه ای نیست که بگوید به جای خداوند مرا بپرستید و انبیاء و فرشتگان را خدا بپندارید، این دعوت به کفر پس از قبول اسلام است». (آل عمران، ۷۹ و ۸۰) «به آنان که از روز حشر و حضور در پیشگاه الهی هراسان اند یاد آوری کن که تقوی پیشه کنند زیرا جز خداوند یاور و شفیعی نخواهد بود». (انعام، ۵۱)
راستی که قرآن عدالت مطلق است و می توان گواهان بسیار از میان آیات احضار کرد تا بر عدل بی ارفاق و استثنا و خاصه شماری خداوند شهادت دهند. بندگان، از دیدگاه الهی، عناصری خام و ناآزموده و با طبیعت مستعد لغزش اند و پروردگار در مراتب متعدد توجه می دهد که غرض از رسالت و نبوت، کاستن از عیوب آدمیان و ارائه ی آموزش است، مهربانانه راه بازگشت به حق را گشوده می گذارد و توبه را، به لفظ و به کردار، نافی انحرافات ناخواسته و از روی نادانی می داند، چنان که قبول نمی کند کسی پس از ایمان و علم و اعتقاد به اسلام، از راه درست برگردد، زیرا که او را فاسق و در ضلالت آگاهانه می داند و نه خطا کاری جاهل و مستحق ارفاق.
«از آن ها که پس از ایمان، منکر شدند و بر کفر خود افزودند، توبه قبول نمی شود و در زمره ی گم راهان قرار می گیرند». (آل عمران، ۹۰)
این تاکید الهی مبین آن است که در دیدگاه خداوند، قبول اسلام مندرج در قرآن، وصول به آگاهی مطلق است و باز گشت از این ایمان، انکار مغرضانه و کافرانه ی کلام خداست. پس مسلمان را راه نمایی جز قرآن نیست، اطاعت از فرامین مستقیم الهی باید که فرض او باشد و بداند که کتاب خدا سرشار از بیان دسیسه هایی است که عامل آن ها را یهودیان معرفی می کند تا آن جا که قرآن را به درجاتی می توان یک کتاب انذار و پرهیز از یهود و نصاری گرفت، چنان که سر انجام و پس از بارها دعوت به گفت و گو و مراجعه به اسناد پیشینیان و یاد آوری اشتراکات، آن گاه که زمینه های هدایت را در میان صاحبان پیشین کتاب منتفی می بیند و آن ها را دشمنی آگاه و غرض ورز و خبیث می یابد، سرانجام فرمان نهایی خداوند صادر می شود و یهود و نصاری را در زمره ی مشرکان نجس و ملزم به پرداخت جزیه قرار می دهد.
«ای ایمان آورندگان مشرکان نجس اند و بعد این سال به مسجد الحرام وارد نشوند... با اهل کتابی که به خدا و روز بازگشت ایمان نمی آورند، حرام خدا و رسول اش را قبول ندارند و دین حق را نمی پذیرند، ستیزه کنید، تا به مذلت جزیه دهند. یهود عزیر و نصاری عیسی را پسر خدا می دانند. این گفتار با سخن کافران پیشین برابر است. خدا جان شان را بستاند که ایجاد انحراف می کنند. رهبانان و احبار، دون خداوندی چون مسیح پسر مریم را به خدایی می گیرند و حال آن که حکم شده بود فقط خداوند سبحان بی شریک را بپرستند. چنان است که بخواهند نور خدا را با دهان شان خاموش کنند». (توبه، ۲۸-۳۲). (ادامه دارد)

 

 

مشکان
hra62302@yahoo.com

چهارشنبه: ترفندهای کامپیوتر

کلیدهای میان بر در ويندوز

Windows + F= باز کردن صفحه جستجو
Ctrl + Windows + F= باز کردن صفحه جستجو برای یافتن رایانه در شبکه
Windows + E= باز کردن برنامه Explorer
Windows + U= باز کردن پنجره Utility Manager
Windows + R= باز کردن پنجره Run
Windows= باز شدن منوی Start
Application= مانند کلیک راست روی آیتم انتخاب شده است
Windows + D= پنجره Minimize, Restore
Windows + L = کار Switch کردن بین User ها در ویندوز
Windows + U + U= خاموش کردن رایانه
Windows + U +R= راه اندازی مجدد رایانه
Windows + U + S= بردن رایانه در حالت Stand By
Windows + F1= راهنما یا Help

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

افراد گشاده ذهن نمی گویند:" می خواهم همه چیز داشته باشم." آنان می گویند:" همه چیز دارم اما می توانم ترقی کنم."
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

21 تیر / 12 جولاي / 16 جمادی الثانی

Mobin_s2004@yahoo.com
21 تیر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
لشكركشي غير ضروري ايران به سوي روم شرقي

12 ژوئيه سال 605 ميلادي، ارتش ايران به تصميم خسرو پرويز ، شاه وقت ، براي جنگ با روم شرقي از دو سمت - شرق و غرب - به سوي قلمرو اين كشور به حركت درآمد. واحد هاي اين ارتش پس از تصرف سوريه و ارمنستان، در سال 608 (دو سال پيش از بعثت پيامبر اسلام) از كوههاي « تاروس» گذشتند تا به سوي قسطنطنيه (استانبول امروز) پيش تازند.
     « تاريخ » از اين لشكر كشي به عنوان جنگ غير ضروري كه باعث تضعيف هردو امپراتوري و بعدا ازميان از ميان رفتن هر دو دولت ــ يكي پس از ديگري شد نام برده است .
     اين تجربه تاريخي در قرون معاصر سبب شد كه بسياري از ملل از جمله ايالات متحده آمريكا در قوانين اساسي خود « جنگ غير لازم » رامنع كنند. بسياري از اصحاب نظر لشکر کشي آمريکا به عراق و تصرف اين کشور در بهار سال 2003 ميلادي را يک جنگ غير ضروري خوانده اند.
    

 

حسين علاء و خليل ملکي درگذشتند

حسين علاء

حسين علاء 21 تيرماه 1343 ( 1964 و در آن سال ؛ 12 ژوئيه ) در هشتاد سالگي در گذشت . علاء تقريبا هيچگاه بدون مقام نبود . يا سفير و وزير بود و يا نخست وزير و وزير دربار . يك بار به قصد کشتن ، به او حمله شده بود.
    مروري برتاريخ 180 ساله اخير ؛ خواننده را در برابر اين سئوال قرار مي دهد كه چرا مقامهاي كشوري ما تنها در انحصار افرادي کم و معين بود و در هر تغييري تنها مهره ها جا به جا مي شدند ، آيا در ايران افراد شايسته ديگري نبودند؟!.
    اين وضعيت كه زماني اختصاص به كشورهايي همچون ايران داشت در دهه هاي آخر قرن 20 به ساير كشورها از جمله ممالك پيشرفته هم سرايت كرده و اصالت دمكراسي را كه اين همه در باره مزايايش نوشته اند ، ولي هنوز از مرحله فرضيه خارج نشده است زير سئوال قرار داده است، كه با ثابت ماندن و يا مختصر جا به جايي مقامهاي انتخابي و انتصابي ؛ چه فرقي است ميان حكومت انتخابي و غير انتخابي؟!.
 

  فاجعه خونين مسجد گوهرشاد

[21 تير 1314] - سالروز فاجعه خونين مسجد گوهرشاد
نقش شيخ بهلول واعظ در ماجراى مسجد گوهرشاد
مـن تـعـجـب مـى كـنـم كـه دسـتـگـاه رضاخان مرا متهم كردند كه وابسته به انگليسى ها بوده ام وانـگـليـسى ها مرا بردند. در صورتى كه دليل خلاف ودروغ بودن آن بسيار روشن است . وقتىخبر رسيد كه مرحوم آيت الله حاج آقا حسين قمى كه آن روز در مشهد، مرجع دينى بزرگ بود، درتـهـران بـه دستور رضاخان محبوس شده ، من با مشورت مرحوم آقا شيخ مرتضى آشتيانى وآيت الله زاده خراسانى بناى مقاومت گذاشتيم وگفتيم تا آيت الله قمى آزاد نشود، دست از تحصن درمـسـجـد گـوهـرشـاد برنمى داريم . در يك حمله ماءمورين به مردم 23 نفر كشته و67 نفر زخمى شدند، هفت نفر سرباز هم به مردم پيوستند. در اين حمله سربازان شكست خوردند وعقب نشستند.
17 تفنگ از سربازان به غنيمت گرفتيم ، 10 تا 15 تفنگ ديگر هم مردم داشتند. خبر رسيد كه جمعيت زيادى از خارج شهر به كمك ما مى آيند.
وقتى ماءمورين متوجه اين وضع شدند، اعلام كردند كه آرام باشيد. آقاى حاج آقا حسين را آزاد مى كـنـيـم . اسـلحـه اى كـه از سـربـازان گـرفـتـه ايـد،تحويل دهيد. ولى ما گفتيم باور نمى كنيم وتا روز يك شنبه صبر مى كنيم .
سـحـرگـاه شـب جـمـعـه مـاءمـورين حمله كردند. ما هم چهار در مسجد گوهرشاد را بسته ودر اختيارداشتيم . ولى يك در مسجد كه در اختيار نواب احتشام رمضانى بود، چون دولت با وى وارد مذاكرهشـده بـود كـه اگـر در را بـاز كـنـد تـا مـاءمـورين وارد شوند، اورا به مقام توليت آستانه مى رسـانـنـد، به ما خيانت كرد، وسربازان از همان راه وارد مسجد شده وبه مردم هجوم آوردند. ما كه ديـديـم سـربـازان دست به قتل عام مردم مى زنند، بنا گذاشتيم فرار كنيم . تا افراد بيشترى كـشـتـه نـشـونـد. مـن تـعجب كردم كه چطور درباره من ترديد كرده اند. چون خود ماءمورين پس ازكـشـتـار مـردم مرتب فرياد مى زدند ((مردم از مسجد خارج شويد)) من هم عمامه وقبا را درآوردم ودربين جمعيت از درى خارج شدم .
بـا هـفت نفر از همراهان به خانه اى رسيديم ، خانمى در را باز كرد وما را به خانه برد. وبعدچـنـد سـاعـت از كـوچه پس كوچه عبور داد تا به خارج شهر رسيديم . در آن جا از رفقا جدا شدم و قصد مرز افغانستان كردم . چون يك دولت متعصب اسلامى بود به اميدى كه مرا تحت حمايت خودقرار دهد.
در مـرز دسـتـگـيـر شـدم وچـون داخـل افـغانستان بردند، خودم را معرفى كردم كه براى دفاع ازاسـلام قـيام كرده ام واز شما تقاضاى پناهندگى سياسى دارم . آن ها ترتيب اثر به كار دينى مـن نـدادنـد ومـرا زنـدانى نمودند وجمعاً 31 سال در زندان هاى مختلف افغانستان به سر بردم .اخيراً كه آزاد شدم به مصر رفتم واز آنجا به عراق آمدم .

 

كودتاى نافرجام نوژه

[21 تير 1359] - سالروز كودتاى نافرجام پايگاه شهيد نوژه

Mobin_s2004@yahoo.com
12 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو دموکراسي

دمكراسي ايتاليايي!

برلوسکني

برلوسکني

دوازدهم ژوئيه 1996 «سيلويو برلوسكني» سرمايه دار ايتاليائي و صاحب يك امپراتوري رسانه اي در اين كشور تحت تعقيب قضايي قرار گرفت . وي قبلا نخست وزير ايتاليا بود و پس از اين اتهام ! دوباره نخست وزير شد، و اين بار پارلمان ايتاليا راي داد تا زماني كه برلوسكني نخست وزير باشد ، پرونده هاي كيفري او مسكوت بماند!!. اين وضعيت دمکراسي در يک کشور غربي - کشوري که از پيش از ميلاد دمکراسي بوده است ، تحقق دمکراسي طبق فرضيه ها ي انديشمندان سه - چهار قرن اخير اروپا را دور انتظار نشان مي دهد و ثابت مي کند که اين دمکراسي هنوز در مرحله فرضيه است و همه مردم آماده براي رعايت دقيق آن نشده اند تا هنگام دادن آراء خود احساسات و منافع شخصي و آني را کنار بگذارند و تنها به جامعه و منافع آن بيانديشند و عمل کنند.

ساير ملل

اشاره به اظهارات سزار در باره هوش سرشار ايرانيان , به مناسبت زادروز او

ژوليوس سزار، امپراتور روم كه 12 ژوئيه سال 100 پيش از ميلاد( روزي چون امروز ) به دنيا آمد و پانزدهم مارس سال 44 پيش از ميلاد در سناي روم ترور شد، در همين روز در سال 47 پيش از ميلاد سناي روم را مجبور به قبول اين باور خود كرده بود كه ايران را به دليل هوش سرشار و وطندوستي مردمش از برنامه لشكر كشي هاي آينده او حذف كند. وي در آن جلسه سنا گفته بود كه به نظر او ايران قدرتي پايدار و هميشگي است . شرح اين مذاکرات سناي روم تا به امروز باقي مانده است.
    سزار كه از سوي سنا براي ده سال ديگر به رياست قوه مجريه سراسر روم برگزيده شده بود، سالها پيش از آن در جريان تعقيب رقيب خود " پمپي " و تصرف مصر ، كه از اينجا به منظور قلع و قمع دست نشاندگان پمپي به سوريه رفته بود، در شمال سوريه ( جنوب تركيه امروز ) با دسته اي از سپاهيان ايراني به فرماندهي پسر شاه وقت ايران در گير و مصاف داده بود و با روحيه و تاكتيك جنگي ايرانيان آشنا شده بود. با اين كه دولت وقت ايران قبلا وعده كمك نظامي به پمپي داده بود سزار حاضر نشد بيش از مصافي كه ذكر شد با ايران درگير شود.
    اصرار سناي روم در جلسه 12 ژوئيه سال 47 پيش از ميلاد به سزار كه با ايران وارد جنگي تمام عيار شود ؛ گرفتن انتقام شكست كراسوس در جنگ سال 53 پيش از ميلاد از ايران بود. سزار كه در جريان يك درگيري داخلي روميان با از ميان برداشتن رقيبان خود برسر كار آمده بود در طول حكومتش به فتوحات بزرگي در شمال آفريقا از جمله مصر و در اروپا از جمله فرانسه ، اسپانيا و بريتانيا نايل آمده بود .
    سزار با اين كه كمتر از سران قبلي روم به اصول دمكراسي روميان اعتناء مي كرد براي « فوروم » محل تازه اي ساخت تا جاي بهتري براي بحث و سخنراني هاي عمومي در دسترس باشد و سناي روم را هم به همين محل نقل مكان داد. ماه جاري ميلادي را كه سزار در دوازدهم آن به دنيا آمده بود به افتخار او « ژوئيه ــ جولاي » ناميده اند كه هنوز به همين نام باقي است. از كارهاي ژوليوس سزار دستور اصلاح تقويم اروپا بود.
    

 

ازدواج هنري هشتم با همسر ششم!

هنري هشتم پادشاه انگلستان 12 ژوئيه در سال 1543 با ششمين زن خود «كاترين پار» ازدواج كرد! . کاترين که يک بيوه بود آخرين همسر هنري هشتم بود . اين پادشاه انگلستان که به سبب مخالفت پاپ با ازدواجهاي پي در پي اش و ابطال اين ازدواجها ،كليساي انگلستان را از حيطه قدرت پاپ جدا كرده و خود را رئيس آن اعلام داشته بود در تاريخ به گردن زدن مخالفان شهرت يافته است . وي به جاي طلاق ، پاره اي از همسران خود را هريک به بهانه اي به دست جلاد سپرده بود تا گردن بزند.
    پاپ کلمنت هفتم در 11 ژوئيه 1533 هنري هشتم را تهديد کرده بود که اگر به همسر مطلقه خود "کاترين اراگون" بازنگردد اورا تکفير خواهد کرد. کليساي انگلستان از زمان هنري هشتم، جدا از دستگاه پاپ عمل مي کند.

 

حساسيت پايان ناپذير انگلستان نسبت به خاور ميانه

12 ژوئيه 1941 زد و خورد نيروهاي انگليسي با نيروهاي دولت « ويشي » فرانسه در سوريه پايان يافت. سوريه بعد از جنگ جهاني اول و شكست عثماني سهم فرانسه از غنائم شده و تحت الحمايه اين دولت بود و چون دولت فرانسه با آلمان سازش كرده بود ، انگلستان كه نسبت به خاور ميانه حساسيت پايان ناپذير داشته است به سوريه نيرو فرستاد تا اين سرزمين را به اين بهانه كه دولت فرانسه با آلمان سازش كرده ، و ديگر دوست انگلستان به حساب نمي آيد تصرف كند!.
    اين لشكر كشي در حالي بود كه انگلستان در شمال آفريقا زير حملات نيروهاي مشترك آلمان و ايتاليا قرار داشت و به نيروهايش در اين منطقه بيش از سوريه نياز داشت.

 

تمايل كارتر به بمب نوترون ، چرا؟

12 ژوئن 1977 جيمي كارتر رئيس جمهوري وقت آمريكا تمايل خود را به ساخت بمب نوترئن ابراز داشت. وي دليل اين تمايل را چنين بيان كرد كه بمب نوتروني به تاسيسات ( نه مردم و جانداران ) آسيب كمتري وارد مي آورد!!. كارتر که مشهور به دفاع از حقوق بشر و استقرار دمكراسي بوده با چنين استدلالي، بسيار از هواداران خود را از دست داد و مفسران وقت نوشتند که کارتر با اين گفته خود نشان داد که " تاسيسات و اشياء " را بر جان انسانها ترجيح مي دهد!.

 

قطع جريان برق در شهر نيويورک و غارتگري متعاقب آن

ساعت 21 و 34 دقيقه 13 ژوئن سال 1977 جريان برق شهر نيويورك قطع شد و بخش بزرگي از اين شهر در تاريكي فرو رفت ، غارت شد و... . وسعت غارت به حدي بود كه پليس بيش از سه هزار غارتگر را دستگير كرد. اين رويداد پر معنا مدتها از لحاظ كشف علل و اسباب تحت بررسي جامعه شناسان بود كه چرا در نيمه دوم قرن 20 و در شهر نيويورك كه مقر سازمان ملل است چنين قانون شكني روي داده بود. اين وضعيت ،تمدن و قانونمندي بشر معاصر را زير سئوال برد که خود را کاملتر از همنوعنان گذشته مي خواند.

 

آغاز رفت و آمد عادي کشتي ها در آبراه پاناما

12 ژوئيه سال 1920 آبراه پاناما كه ميان دو اقيانوس اطلس و آرام حفر شده است، به روي رفت و آمد عادي كشتي ها باز شد. اين آبراه كه در كنترل دولت آمريكا بود اخيرا به دولت پاناما واگذار شده است، ولي نيروهاي نظامي آمريكا هنوز در آنجا هستند. اين آبراه قبل از اين تاريخ يک بار اسما افتتاح شده بود ، ولي آغاز کار عادي آن از 12 ژوئيه سال 1920 است.

 

يلتسين پلكان خود ، حزب كمونيست ، را به دور افكند!

در اين روز در سال 1990 در جريان كنگره بيست و هشتم حزب كمونيست شوروي ، بوريس يلتسين از عضويت اين حزب كناره گيري كرد. وي كه يك كارگر ساختماني در سيبري بود و تحصيلات دانشگاهي نداشت با استفاده از پلكان حزب كمونيست كه او خود را مومن به آن ايدئولوژي نشان داده بود بالا آمده بود و آخرين سمت حزبي او رئيس حزب كمونيست مسكو و عضو دفتر سياسي حزب بود. يلتسين كه ديداري از آمريكا بعمل آورده بود از سوي پراودا متهم شده بود كه در طول ديدار از آمريكا در نوشيدن ودكا افراط كرده بود.
    يلتسين سپس كوشيد در اطراف خود هياهو بپا كند تا توجه مردم نسبت به او جلب شود وي با تبليغات رسانه هاي غرب موفق شد که به رياست جمهوري روسيه دست يابد. او يكي از سه نفري است كه شوروي را منحل كرد و همه تلاشهاي هفتاد و 4 ساله چند نسل را براي پياده کردن سوسياليسم و برابري اقتصادي - اجتماعي مردم برباد داد و غرور روسها را به عنوان يك ابر قدرت شكست و .... اخرين كار يلتسين پيش از كناره گيري معرفي " پوتين " به جانشيني خود بود تا نه تنها راهش را ادامه دهد بلکه از او محافظت کند و مانع دستگيري ،محاکمه و مجازاتش شود. يلتسين اعتياد شديد به مصرف الکل دارد و همين اعتياد از دير زمان به قلب او آسيب وارد ساخته بود.

 

بازگشت عرفات به فلسطين

12 ژوئن سال 1994 ياسر عرفات رئيس شوراي عالي فلسطين پس از 27 سال دوري از فلسطين به غزه بازگشت و در فلسطين استقرار يافت . عرفات جواني را در مصر بسر برده و در آنجا تحصيل كرده بود. عرفات با وعده اي كه درباره ايجاد يك كشور فلسطيني در جوار اسرائيل به او داده شده بود به فلسطين بازگشت،ولي تا به امروز (ژوئيه 2004 ) نه تنها موفق به تحقق آن نشده بلکه در اقامتگاهش تحت نظر نيروهاي اسرائيلي قرار دارد و تضميني به حفظ جان او نيز در کار نيست.

برخي ديگر از رويدادهاي 12 جولای

  • 1799:   تاسيس انجمن هاي سياسي در انگلستان ممنوع شد.

  • 1806:   ناپلئون بناپارت تحت حمايت فرانسه از 12امير نشين آلماني منطقه« راين» از جمله باواريا ، ماينز و بادن يك كنفدراسيون به وجود آورد.

  • 1902:   حكومت استراليا كه در طول يك قرن پيش از اين از مهاجران انگليسي و غيره پس از نابودي بسياري از بوميان به وجود آمده بود مهاجرت به آن سرزمين پهناور را محدود كرد !!. دسته هاي اول مهاجران انگليسي به استراليا عمدتا از زندانيان و محكومان و... آن كشور بودند.

  • 1960:   دولت فرانسه پذيرفت كه به مستعمرات آفريقايي خود نيژر ،چاد ، ساحل عاج ، ولتاي عليا ، كنگو (برازاويل ) ، افريقاي مركزي و داهومي استقلال دهد.

  • 1993:   يك زمين لرزه شديد صدها تن را در شمال ژاپن كشت . امواج دريا ناشي از اين زلزله به شهرهاي ساحلي آسيب فراوان رساند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    16 جمادی الثانی هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « اِبن دَرّاج قَسطَلي» شاعرو كاتب آندلسي

    [16 جمادي الثاني 421] - « اِبن دَرّاج قَسطَلي» شاعرو كاتب آندلسي درگذشت. ابن درّاج ازتواناترين شاعران آندلس و نماينده اعتلاي شعرعربي درآندلس بشمارمي رود. او كه دراواخر قرن4و اوايل قرن5 هجري قمري مي زيست احياگر شكلي جديد ازسبك كهن شعردرآندلس بود و اشعارش علاوه برداشتن ارزش ادبي و هنري منبع درخور توجهي درباره حوادث آن زمان اسپانيا محسوب مي شود.

     

     درگذشت «اَبوالبَرَكات كمالُ الدّين، مُبارك بن اَحمدِ بن حَمدان موصِلي» معروف به اِبن شَعّار

    [16 جمادي الثاني 654] - «اَبوالبَرَكات كمالُ الدّين، مُبارك بن اَحمدِ بن حَمدان موصِلي» معروف به اِبن شَعّار اديب و مورخ عرب درگذشت. ابن شعّار 50 سال به گردآوري شرح احوال شاعران و گزيده اشعارآنان پرداخت. او گاه براي جمع آوري شرح احوال شاعران وبزرگان عصرخويش به ديدارشان مي رفت و اززبان آنان شرح حالشان را مي شنيد و سپس آنها را به صورت كتاب تحرير مي كرد. ازمهمترين آثار ابن شَعّار «كتابهاي تُحفَةُ الوَزراء و عُقورُ الجُمان» را مي توان برشمرد.

     

     

     

     

    گفتنيهاى تاريخ


    ناپاك ترين فرد

    عمر بن عبدالعزيز گفته است اگر هر ملت و امتى ناپاك ترين فرد خود را بياورد و ما فقط حجاج را بياوريم در مسابقه بر همه آنان پيروز مى شويم :
    يكصدو بيست هزار تن بوده اند!! (اين عدد اضافه بر كسانى كه در جنگها به دست او كشته شده اند.)

    منبع:
    نهايه الارب ج 6 ص 262.

     

     

     

     

     

     

    فارسي شکر است

    amirrousta52@yahoo.co.uk

    كاريكلماتور
    مرحوم پرويز شاپور

    عنكبوت هر جا برود نردبانش را همراه مي برد.
     


    قند و نمك

    مرحوم جعفر شهري
    ضرب المثلهاي تهراني
    (به زبان محاوره)

    آدم گوزي رو ميخواد براي روزي
    جواب دندان شكن به مناسبت دادن، حرف و عيب و راز كسي را براي روز مبادا نگه داشتن.
     

     

     

     

     

     

     

    معرفي کتاب

    ghazal_sarmast@yahoo.com

    قصص الانبیاء (قصص القرآن)

    نویسنده(گردآورنده):سید نعمت الله جزائری
    ناشر:فرحان
    تعداد صفحات:880
    قیمت:2000
    مترجم:فاطمه شیخ
    محدوده سنی:تمامی سنین
    نوع کتاب:سرگذشت پیامبران و قصه های قرآنی
    زبان:فارسی

    سلام!
    امروز با یه کتاب دینی در خدمتتون هستم.این کتاب کتاب بسیار مفیدیست که زندگانی 14 معصوم (ع) و قصه های قرانی و سرگذشت اکثر پیامبران را به تفضیل بیان کرده است.
    کتاب بسیار مفیدی برای اطلاعات علمی، دینی و تاریخی شماست.
    مطمئنا کتاب مفید وآموزنده ای برای شما واقع خواهد شد.
    برای من که این چنین بود مخصوصا برای تحقیق های معارفم!

    پیروز و سرافراز باشید
    Ghazal Sarmast

     

     

     

     

     

     

     

    کمکهای اولیه و امداد
    First Aid and Relief

    motlagh3d@yahoo.com


    تمديد شد!

    به دلیل استقبال بیش از حد دوستان زمان برگزاری آزمون تمدید شد.
    کلیه علاقه مندان می توانند برای دریافت پاسخنامه حداکثر تا ساعت 24 روز چهارشنبه اقدام نمایند.
    قابل توجه دوستانی که پاسخنامه برایشان ارسال شده است: تا ساعت 24 روز چهارشنبه برای تحویل آن مهلت دارند.
    پاسخ آزمون شماره یک برای کلیه افرادی که در آزمون شرکت کرده باشند ارسال می گردد.


    براي دريافت سوالات اينجا را کليک کنيد.

     جهت دریافت پاسخنامه آزمون مشخصات خود را به آدرس زیر بفرستید. emdadgar_2109@yahoo.com
     

     

     

     

     

     

     

     

    این قسمت
    سیّد مرتضی آوینی

    آدم ها روی آن مسیر مستقیم خطرناک راه می رفتند. کسی که جلو می رفت عاشق بود. شاید پیشقدم شده بود... شاید فرصت را غنیمت شمرده بود تا... تا... تا شاید پایش روی مین برود...
    اینجا فکه... مین های کاشته شده در خاک... دست نخورده... عمل نکرده...
    آدم ها روی آن مسیر مستقیم خطرناک... پا روی جاپای نفر جلویی می گذاشتند... نفر هفتم مرتضی آوینی بود... با نگاههای تیز سوژه ها را شکار می کرد... ((احمد تو از اینجا فیلم بگیر))... ((قاسم از این عکسبرداری کن))... ((بچه ها بمانید کمی استراحت کنیم))... یا اینکه ((وسایل را آماده کنید تا فیلم بگیریم))...


    رسیدند به سیم های خاردار... یکی از بچه ها تکه آهن بلندی پیدا می کند و روی سیم خاردار می اندازد تا بقیه از روی آن رد شوند... پیکر شهیدی کمی آن طرف تر افتاده است... بی جان و خشکیده... با پلاکی بر گردن و کاغذی - وصیت نامه ای - در دست... سید مرتضی گفت: عکس بگیر!
    قطار آدم ها راه می رفت... ((فکه)) بکر را کشف می کرد... هر جا شهیدی خوابیده بود... نه در دل خاک... بلکه میهمان سطح داغ بیابان فکه... با آن درختچه های گز... لاله های سرخ... نخل های پابرچا اما اندک... آدم ها روی مسیر مستقیم خطرناک... فکه پر از مین... سید مرتضی آوینی هفتمین نفر است...
    پیش می روند... سید مرتضی کم کم از آنچه در بیابان است رو بر می گرداند... آسمان فکه آبی است با ابر های پرپشت... نور در میانشان تلالو می کند... باد بهار با خودش رایحه ای برای دشت می آورد... سید مرتضی بو می کشد... عمیق بو می کشد... ناگهان غمی بر دلش می نشیند... روزی بود که این دشت پر از سر و صدا بود... بر آنهایی که اینجا گرفتار شده بودند چه گذشت... فکه اسیر شده بود... نمی شد رهایش کرد... فکه ماند بی آنکه راهی برای بازگشت پیدا شود... رزمندگان ماندند و از تشنگی مردند... از عطش...
    سید مرتضی جرعه ای از قمقمه آب نوشید... شور بود! ... مرتضی تعجب کرد... به زمین انداختش... چشم هایش را بست... سرش گیج رفت... کسی در ذهنش فریاد کشید: یاااااااااا علی..... !!
    مرتضی قدم آخر را محکم تر از همیشه برداشت... پایش را روی مین والمری گذاشت... ضامن رها شد... دشت صدای انفجار را شنید... سید مرتضی بر زمین افتاد... یک لحظه آسمان را نگاه کرد... لبهایش را به داخل کشید و با زبان خیسشان کرد و... چشم هایش را بست...
    ***
    پایش قطع شده... از زانو... فقط به پوست بند شده... بدنش... ...
    امیدی به زنده ماندنش نیست؟...
    آوینی زنده است ... تا همیشه... روایتگر فتح...
    ***
    سید مرتضی عاشق همسرش بود...
    هر روز سلام و پرسش و خنده
    هر روز قرار ِ روز ِ آینده
    مرتضی برای آخرین بار همسرش را دید...
    - باید سه روز دیگر برگردیم فکّه... کار ناتمامی داریم...
    - مرتضی وقتی برگشتی...
    مرتضی رویش را برگرداند...
    نمی خواست که بر گردد... نمی توانست که برگردد
    عمر آیینه بهشت اما... آه...
    بیش از شب و روز ِ تیر و دی کوتاه...
    سید مرتضی زخمی شده...
    اینها سواران دشت امیدند... پیش به سوی فتح...
    مرتضی آوینی شهید شده است... مرتضی... مرتضای هنرمند... دیگر میان ما نیست...
    از زبان همسرش شعر می تراود...
    اکنون دل من شکسته و خسته ست...
    زیرا یکی از دریچه ها بسته ست...
    سید مرتضی راوی سفر های دیگران بود...
    دوکوهه... کردستان... دشت های جنوب... شلمچه... خرمشهر...
    راوی سفر سید مرتضی کیست...؟ ... خود او...
    آن طرف تر ... روی کلوخه های بیابان... جوانی نشسته است... پوتین به پا... چفیه به گردن... دوربین به دست... نشسته بر بالین مرتضی آوینی...
    می گوید... زیر لب... : نه مهر فسون، نه ماه جادو کرد... نفرین به سفر که هر چه کرد او کرد...
     

     

     

     

     

     

     

    راهبرد
    دشمن شناسي (فصل اول: نظامي)

    shahram_38@yahoo.com

    قسمت هفدهم

    تعداد افراد نيروهاي مسلح [1]

    كل نيروهاي مسلح

    نيروهاي فعال  

     در حدود 500/163 ( از اين تعداد 500/107 نفر سرباز وظيفه هستند )

    مدت خدمت وظيفه

    48ماه ، ديگر درجات 36ماه ، زنان 21ماه ( فقط براي يهوديان و دروزي ها ؛ البته ، مسحيان ، چركس ها ومسلمانان درصورت تمايل مي توانند داوطلب خدمت شوند ) مردان به صورت نيروهي ذخيره تا 41 سالگي آموزشهاي نظامي سالانه را مي گذرانند . براي افراد  متخصص (نظامي ) آموزشهاي مذكور تا سن 54 سالگي ادامه پيدا مي كند. اين آموزشها براي زنان ،تا سن 24 سالگي يا تا هنگام ازدواج ادامه مي يابد.

    نيروهاي ذخيره

     425 هزار نفر ( 85 هزار نفر نيروي وظيفه اعم از مزدوران ) حدود 530 هزار نفر نيروي احتياط ، سه قرار گاه فرماندهي منطقه اي، يك قرار گاه فرماندهي  غير نظامي ها ،سه قرارگاه فرماندهي سپاه ة سه لشكر زرهي ( دو لشكر زرهي ، يك تيپ توپخانه ، يك لشكر زرهي ،يك تيپ پياده مكانيزه احتياط) دو قرارگاه لشكر (كنترل عمليات  واحد هاي ضد انتفاضه )سه قرار گاه منطقه اي لشكر پياده ، چهار تيپ مكانيزه پياده ( شامل يك تيپ چتر باز )، يك گردان موشك زمين به زمين لانس ، سه گردان توپخانه با توپهاي خودكششي 203 ميلي متري .

    نيروي زميني

    120 هزار نفر ( 85هزارنفر نيروي وظيفه اعم از مرد وزن ) حدود 530هزار نفر نيروي احتياط ، 3 قرار گاه  فرمانده منطقه اي ، يك قرار گاه فرماندهي  غير نظامي ها ،سه قرارگاه فرماندهي سپاه ، سه لشكر زرهي ( دو لشكر زرهي ، يك تيپ توپخانه ، يك لشكر زرهي ،يك تيپ پياده مكانيزه احتياط) دو قرارگاه لشكر (كنترل عمليات  واحد هاي ضد انتفاضه )سه قرار گاه منطقه اي لشكر پياده ، چهار تيپ مكانيزه پياده ( شامل يك تيپ چتر باز)، يك گردان موشك زمين به زمين لانس ، سه گردان توپخانه با توپهاي خودكششي 203 ميلي متري .

    نيروي ذخيره

     8 لشكر زرهي ( ويا سه لشكر زرهي ، يك تيپ پياده مكانيزه ، يك تيپ توپخانه ، يك لشكر هوارو ، يك لشكر پياده مكانيزه ( سه تيپ ذخيره )،10 تيپ پياده منطقه اي ( هريك در منطقه خاص )

    نيروي درياي

     در حدود 500/6 نفر (500/2 نفر نيروي و وظيفه )500/11 نفر نيروي احتياط .

    پايگاه ها

     حيفا ، اشدود ، ايلات.

    نيروي هوايي

    37 هزار نفر ( 20هزار نفري نيروي  وظيفه ، عمدتا" در بخش پدافند هوايي )،57 هزار نفر نيروي احتياط.

     

    چگونه بسيج نيروهاي ذخيره

    " ارتش اسراييل به نيرو هاي ذخيره متكي است . نيروهاي ذخيره بايد حداقل يك ماه در سال در ارتش خدمت كنند ، خواه با شركت در دوره هاي آموزشي و خواه  با انجام عمليات  دفاعي جاري . آنان بايد در مواقع اضطراري به نيروهاي دفاعي بپيوندند . نتيجه اين امر ، ايجاد يك ارتش ثابت ، دائمي ونسبتا" كوچك است كه عمدتا" وابسته به مردان وزنان جواني است كه براي خدمت اجباري احضار مي شوند و بخش بزرگ تر نيروهاي دفاعي ر واحد هايي ذخيره تشكيل مي دهند . اين نيروها جواناني هستند كه خدمت وظيفه اجباري خود را در ارتش به پايان رسانده اند .[2]

     

    وابستگي پرسنل به گروههاي قومي ، نژادي ،زباني

    در سال 1999 " اليعزار گلدبرگ " رئيس سازمان بازرسي كل كشور گزارش  نهايي خود را درباره عملكرد سازمان  ها ومؤسسات دولتي اسراييل منتشر كرد . بخشي از اين گزارش مربوط به ارتش وسيستم دفاعي است كه خلال آن بيش از هر چيزي به مسأله اهمال وسستي در جذب و ادغام بكار گيري مهاجران تازه وارد سالهاي اخير پرداخته شده ؛ افزون بر آن ،بر محورهايي چون بكار گيري اندك جوان مهاجر در ارتش وهمچنين برخورد نادرست   باسربازان مهاجر تأكيد شده است . گزارش بازرسي كل اسراييل را نشان دهد در سال 1998 در حدود 7 هزار سرباز مهاجر مرد و639 سرباز مهاجر زن درارتش خدمت مي كرده اند .

    از اين ميان ،2257 نفر متعلق به كشورهاي آسيايي ميانه و 718 نفر متعلق به اتيوپي وبقيه از ساير كشورها بوده اند .بيش از 50 درصد از اين سربازان نيازمند آموزش  زبان عبري بوده اند ؛ اما به علت كمبود ظرفيت دوره يا فقدان دوره هاي آموزشي صدها تن از آنان از هر گونه آموزشي  در اين زمينه محروم شدند . هم چنين شواهد نشان مي دهد كه تعداد بيشتري از سربازهاي مهاجر نسبت به سربازهاي سابرا( بومي ) قبل از اتمام دورة خدمت وظيفه از ارتش ترخيص شده اند .

    اين گزارش نشانگر آن است كه حدود چهل درصد از كل مشمولان اتيوپيايي كه در سال 1994 به خدمت احضار شده بودند ، همچنين 34 درصداز مشمولان مهاجر اهل  كشورهاي اتحاد  شوروي سابق به خدمت احضار ودر همان سال ،بدون آن كه دوره خدمت خود را به پايان رسانده باشند مسئولان نظامي آنان را مرخص كرده اند . اين مسئله در باره سربازان سابرا در همان سال فقط 16 درصد گزارش شده است . عمده ترني دلايل ترخيص اين سربازان  در پرونده هاي مربوطه " كاهش بودجه" ، " غير واجد شرايط بودن " و" دلايل پزشكي " ذكرشده است . اين گزارش ، همچنين حاكي از آن است كه سربازان مهاجر به ويژه آنان كه از كشورهاي آسيايي ميانه آمده اند ، بيشتر درپستهاي رانندگي واداري وكمتردر رده هاي تكنولوژيكي ارتش به خدمت مي شوند . به گزارش گلدبرگ ،26 درصد از سربازان مهاجر حاضر در ارتش كم سن وسال هستند در حالي كه اين مسأله دربين سربازان سابرا تنها 2 درصد است . 38 درصد از سربازان مهاجر از مشكلات وكمبود ها ونارسائيهاي خدماتي ووضعيت خاص خود در دوره  سربازي رنج مي برند ع در حالي كه تنها 4 درصد ازسربازان سابرا با اين مشكل ر سال گذشته روبه رو بوده اند .

    يكي از عمده ترين موانعي كه در راه يابي مهاجر به دوره هاي تكنولوژيك پيشرفته نظامي وجود دارد ضعف در مهارتهاي زباني و عدم تسلط به زبان عبري استراتژيك . گزارش بازرسي كل اسراييل هم چنين حاكي از آن است كه احضار سالانه 39 روزه يا “ Shlav Ber” براي خدمت در يگانهاي احتياط ارتش ، مهاجران را شامل نمي شود . براي مثال در سال 1997 از 161 نفر يهودي اسراييلي كه بايد به دوره احتياط فراخوانده مي شدند ،در حدود 880 نفر يعني 76 درصد از آنان به خدمت احتياط احضار شدند.[3]


     

    [1] - The Military Balance 2001-2002,pp.135-36.

    [2] -Ze;ev Sshiff, “ the Role of Israel Defence Forces” Middle East Journal,vol53,No.3,Summer1999,pp,434-442.

    [3] -Jerusalempost,6 october 1999(www.jpost.com).

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

    نگاهي به بازيهاي کامپيوتري

    Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent

    سازنده: Ubisoft Montreal
    توسعه دهنده: Ubisoft
    سبک: ماجراجويي اكشن/مخفي كاري مدرن
    گروه سنی: نا معين
    تاریخ انتشار: 4 مهر 1385
    دستگاه ها: PC, PS2, PS3, Xbox, Xbox 360, Gamecube

    نظري كلي بر اكشن مخفي كاري
    آيا تابحال سري بازي هاي معروف Splinter Cell و سبك Intelligence را تجربه كرده ايد؟ امروزه صنعت داغ بازيهاي ويديويي براي بيان درگيري سياسي، ديپلماسي و تروريستي براي تحقق مفاهيمي چون Peace و Independence بازيسازان را بر آن داشت تا سبكي بنام اكشن مخفي كاري را در دنياي بازيها خلق نمايند كه از جمله اين بازيها ميتوان به بازيهاي Splinter Cell و Metal Gear Solid اشاره نمود كه پايه و اساس اين سبك بشمار ميروند.

    نگاهي گذرا بر سري Splinter Cell
    اولين بازيي كه درسبك Action/Stealth روانه بازار شد، بازي بياد ماندني Metal Gear Solid 1 بود كه در سال 1998 تنها توسط گروه 20 نفره هيدئو كوجيما براي كنسول ps ساخته شد و در آن زمان طوفاني به پا كرد كه به عنوان پايه اي براي طرفداران اين بازي تا كنون مبدل شد و بعد از 2 سال براي PC منظور گشت. اين بازي به هشت سال قبل كه هنوز صنعت بازي پيشرفت نكرده بود بر مي گردد. پس از گذشت چندين سال و زمان نسبتا طولاني كه سبك ناب اكشن/مخفي كاري در حال نابودي بود، توسط كمپاني نام آشنا و مشهور Ubisoft احيا گشت. اينبار Ubisoft آمده بود تا دنياي بازيهاي كامپيوتري با ابر بازي اي به نام Splinter Cell متحول سازد كه اولين شماره اين بازي را در سپتامبر سال ميلادي 2002 براي PC به بازار روانه كرد كه با استقبال ويژه اي همراه شد و توانست عنوان Marvelous Game (بازي حيرت آور) را براي خود رقم بزند .شخصيت اول بازي فردي به نام Sam Fisher بود كه يكي از ماهرترين و زبده ترين ماموران ويژه سازمان NSA بشمار ميرفت. اين بازي با گرافيك و نورپردازي عالي خود حس واقعي جاسوسي را به آدمي القا مي نمود.
    در اولين نسخه‌ي اين بازي گرافيگ و مخصوصا نورپردازي كه بصورت Preparatory HDR بود يكي از نقاط قوت بازي به شمار مي رفت. بعد از موفقيت شماره‌ي يك اين بازي Ubisoft تصميم گرفت كه نسخه دوم اين بازي را براي PC توليد و بسط و گسترش نمايد و سرانجام در سال 2004 ميلادي اين بازي با نام Splinter Cell Pandora Tomorrow روانه‌ي بازار شد و توانست مدال ويژه Editors Choice را به خود اختصاص دهد وثابت كرد كه سري بازيهاي Splinter Cell هميشه موفق بوده و خواهد بود. نورپردازي بازي بسيار پيشرفت كرده بود و توانسته بود عنوان HDR Average را به خود اختصاص دهد. نورپردازي بازي به قدري قوي و زيبا كار شده بود كه نظر همه‌ي منتقدان بازي را به خود جلب كرد و در اين زمينه با ابر بازي هاي زمان خود مانند Doom 3 به جدال پرداخت. هم چينين صدا گذاري اين بازي بصورت دالبي (dolby) ضبط شده بود كه هر چه بيشتر به زيبايي صداي اين بازي مي افزود.
    در اين نسخه از بازي قسمت Multiplayer بازي تغييرات چنداني نكرده بود ولي توانست در قسمت Single Player افتخارات متعددي بدست آورد. نبود Multiplayer مناسب بازي باعث شده بود تا هواداران اين بازي در نمايشگاه E3 2004 از دست Ubisof ناراضي باشند.
    بالاخره بعد از يك سال يعني در 2004 ميلادي قسمت سوم اين بازي هم منتشر شد تا به همه بفهماند Splinter Cell چيزي فراتر از واقعيت است. نمايش اين بازي در نمايشگاه بين الملليE3 همه را شگفت زده كرد زيرا اين بار يوبي سافت بيبشتر بر روي Multiplayer بازي كار كرده بود تا Single Player.
    اينبار يوبي سافت آمده بود تا شكست نسخه هاي قبلي را جبران كند و نارضايتي هاي را پايان بخشد. قسمت Multiplayer بازي كه در نسخه ي دوم تغيير خاصي نكرده بود، در اين نسخه يك موفقيت بزرگ بدست آورد. همچنين اينبار Ubisoft كار ساخت بازي را تعويض و به استدوديوي تازه كار Ubisoft Montreal سپرده بود. در اين بازي توانايي بازي كردن آنلاين تا سقف 4 نفر وجود داشت كه ويژگي هاي بسيار جالب و خارق العاده اي را در بر مي‌گرفت. همچنين صداي بازي بسيار زيبا بود كه بصورت 24 بيت توسط گروه Creative كار شده بود. اين بازي بيان واضحي از كارهاي هسته اي سري و هوايي ژاپن و چين بر عليه آمريكا و ساير كشورها براي به راه انداختن جنگ جهاني سوم بود. در صورتي كه اين بازي آنطور كه بايد و شايد نتوانست نمره ي عالي بگيرد، ولي بهترين نسخه از سري اين بازي ها شد.
    و حالا بعد از يك سال سام فيشر با چهره اي دگرگون و سري تراشيده با Splinter Cell Double Agent مي آيد تا بفهماند اين بازي چيزي از بازي هاي هم طراز خود كم ندارد و مي آيد تا نام بازي هايي را كه در اين سبك قرار دارند از دنياي مجازي بازي پاك سازد. شركت Ubisoft پس از ساخت قسمت سوم اين بازي به فكر افتاد تا قسمت چهارم بازي را در قالبي خاص و متفاوت تر از ساير نسخه هاي اين بازي توليد نمايد كه در نهايت به تغيير شكل كلي داستان انجاميد كه به بررسي آن مي پردازيم.

    داستان
    Tom Clancy نويسنده‌ي معروف سري بازي هاي Splinter Cell به طور قطع توانست با سناريو و داستان نويسي بازيهاي سبك جاسوسي و تروريستي مانند Rainbow Six به اوج شهرت خود برسد. شركت Ubisoft باور اين را نداشت كه بتواند به اين زودي داستان نسخه‌ي چهار اين بازي را پيدا و تكميل نمايد. تام كلنسي با ارائه‌ي خط داستاني زيبا و پر معما توجه همه سايتهاي بازي را به خود جلب نمود بطوري كه توانست با راي 25 درصدي بهترين خط داستاني اين سبك را رقم زند. داستان بازي بر اساس گفته هاي آقاي Julian Gerighty كه يكي از اعضاي Ubisoft Montreal مي باشد ، از اين قرار است:
    شخصيت بازي يعني Sam Fisher كه در گروه Third Echelon مشغول فعاليت بود پس از مرگ دخترش Sara بر اثر تصادف كه بوسيله يك گروه تروريستي بنام JBA اعمال شده بود بسيار افسرده و غمگين مي‌شود و چون سازمان پليس آمريكا كه قادر به انحدام اين گروه ها نبود، باعث شد تا سازمان NSA طرحي در مورد ورود به تشكيلات سري اين گروه بكشد و در نتيجه Sam Fisher را با بهانه قرار دادن مرگ دخترش بوسيله گروه JBA ترغيب نمود تا بعنوان يك جاسوس مخفي در اين گروه نفوذ و آنرا از درون نابود سازد. در حقيقت سام تنها فردي است كه مي تواند از پس اين ماموريت بسيار خطرناك و خطير برآيد. در نهايت سام فيشر با ارتكاب جرم هايي مانند دزدي، آدم ربايي و ... در تلاش براي ساخت مدارك جرم قلابي و سابقه خرابي بود تا از اين طريق به زندان افتاده و با فردي بنام Jamie Washington كه در گروه JBA فعاليت ميكرده و اكنون به زندان افتاده ارتباط برقرار نمايد تا بتواند در سازمان تروريستي JBA نفوذ كند. پس از اين ارتباط Jamie با همكاري سام فيشر موفق به گريز از زندان مي شوند. پس از فرار از زندان جيمي به او پيشنهاد ميكند تا به گروه JBA ملحق شود. از اين به بعد سام وارد گروه JBA ميشود؛ اما Moss كه رييس گروه است براي اعتماد هر چه بيشتر از او ميخواهد تا يك خلبان بيگناه را به قتل برساند. از اين به بعد مفهوم مامور دوجانبه معني مي يابد. از حالا كار سام شروع ميشود و روند داستاني بازي ديگر دست شماست. داستان بازي با پيچيدگي خاص خود زيبايي بخصوصي به بازي داده است. داستان بازي همينجا پايان مي يابد و تا آمدن بازي داستان قطعي و حقيقي آن روشن نمي‌شود.

    سازمان ها و تشكيلات سري
    اكنون به بررسي سازمان ها و گروه هاي سري اين بازي ميپردازيم.
    سازمان NSA: اين سازمان كه در واقع خلاصه شده National Security Agency (سازمان امنيت ملي) مي‌باشد، از جمله مهترين سازمانهاي سري و جاسوسي كشور آمريكا بشمار مي‌رود كه متشكل از باهوش ترين هكر ها و قدرتمند ترين جاسوسان كار آموخته و همچنين زبده ترين مهندسان ماهواره اي و كامپوتري مي‌باشد كه داراي چندين شاخه و زير مجموعه است. مهمترين گروه اين سازمان Third Echelon بوده كه Sam Fisher در آنجا فعاليت مي‌كند و از جمله افراد Splinter Cell به شمار مي‌رود
    تشكيلات تروريستي JBA: اين سازمان كه خلاصه شده‌ي John Brown Army ميباشد از ماهرترين و زيرك ترين و در عين حال خطرناكترين افراد تروريستي تشكيل يافته است. در رأس اين سازمان Carson Moss و افرادي چون Jamie Washington و Enrica قرار دارند كه Sam Fisher هم بعدا به اين گروه ملحق مي‌شود. اين گروه از خطر ناكترين افراد تروريست تشكيل شده است و اين سازمان با داشتن عواملي در ستاد اجرايي قوانين، قوانين را نقص و به سود خود به پايان مي رساندند.
    گروه TE: اين گروه كه خلاصه شده Third Echelon مي باشد از ماهرين ومتخصصين جاسوسي، ماهواره‌اي و هكرها تشكيل شده است كه كار امنيت آمريكا را برعهده دارند. رييس اين گروه فردي بنام Colonel است كه در طي ماموريت‌ها به شما دستورات لازم را مي دهد. افراد ديگر در اين گروه عبارتند از: William ، Sam Fisher ، Anna و Hisham Hamza. بدست آوردن و محافظت از اطلاعات سري مهمترين ركن اين گروه ميباشد.در واقع اين گروه اركان اصلي NSA و عامل اجرايي سازمان ميباشد .
    افراد Splinter Cell: مطمئنا تا بحال پيش آمده است كه از خود بپرسيد معني Splinter Cell چيست؟! در سازمان NSA زيرك ترين و قدرتمندترين افراد در زمينه هاي جاسوسي با نام Splinter Cell خوانده مي‌شوند كه سام فيشر نيز جزو اين افراد است و نام بازي هم برگرفته از همين زمينه مي باشد.

    شخصيت هاي بازي
    در اينجا به بررسي جامع و كوتاهي در مورد شخصيتهاي بازي ميپردازيم.
    Sam Fisher: شخصيت اصلي سري داستانهاي Splinter Cell مي‌باشد كه در گروه TE فعاليت مي‌كند . او زبده ترين و قدرتمندترين و كارآزموده ترين فرد در كل تشكيلات NSA مي‌باشد كه بيشتر عمر خود را در راه جاسوسي براي تأمين امنيت آمريكا گذرانده است. او در اين بازي پيرتر با سري تراشيده، ولي در عين حال ماهر تر و زيركتر شده است.
    Anna : اين فرد يكي از سه شخصيت زن بازي ميباشد كه در گروه TE فعاليت ميكند. اين شخص در طول برخي مأموريت هاي تان با بدست آوردن اطلاعات جاسوسي و هك رايانه ها به شما كمك خواهد كرد.
    Colonel : اين فرد يكي از دو رئيس شما دربازي خواهد بود .در حقيقت او رئيس سازمان TE مي باشد. او تجارب بسياري دارد و همچنين فردي بسيار باهوش و زبده است و در قديم يكي از افراد Splinter Cell بوده است. اينك نيز يكي از بزرگترين رؤساي سازمان NSA ميباشد.
    Hisham Hamza : اين فرد يكي از دوستان شما در بازي مي‌باشد كه در انجام برخي مأموريت هاي خطرناك به ياري شما خواهد آمد. اين فرد نيز عضو افراد Splinter Cell بوده و كمك بسزايي به شما خواهد كرد.
    William: اين فرد نيز از اعضاي TE مي باشد كه بسيار باهوش و زبده است. او در بخش فناوري سلاح ها كار ميكند و مي تواند در انتخاب اسلحه ها به شما راهنمايي هايي ارزنده اي داشته باشد.
    Jamie Washington : او يكي از افراد تيز سازمان JBA و از اصلي ترين مهره هاي بازي مي باشد كه در بعضي مراحل بخصوص در فرار از زندان شما را ياري خواهد كرد. در حقيقت او يكي از سه نفري است كه دربازي با او پيشروي خواهيد كرد.
    Enrica : او هم يكي سه شخصيت زن بازي مي باشد كه از اعضاي گروه JBA مي باشد و مراحل معدودي را هم با اين فرد پيشروي خواهيد كرد . چنين بنظر مي رسد كه سام فيشر در طول ماموريت هاي خود به تدريج عاشق اين فرد تبهكار مي شود.
    Carson Moss : اين فرد هم يكي از دو رئيس شما در بازي مي‌باشد كه بسيار زيرك، قد بلند و در عين حال قدرتمند مي باشد كه تأمين امنيت سازمان JBA را بر عهده دارد و در اواخر بازي به شما شك مي كند، آيا مأموريت سام فيشر لو مي رود؟! جواب اين سوال هنوز معلوم نيست و يوبي سافت هنوز اطلاعات زيادي در اين مورد نداده است.
    sara : او دختر مهربان Sam Fisher بود كه 25 سال داشت و در اوايل بازي به دلايل نامعلومي به قتل مي رسد. علت مرگ سارا هنوز معلوم نيست و بايد تا آمدن بازي صبر كنيم. او نيز مانند پدرش اهل آمريكا بود وپس از مرگ مادرش تنها باپدرش زندگي ميكرد.

    روند بازي و هوش مصنوعي دشمنان
    همانطور كه ميدانيد اين بازي بصورت سوم شخص مي‌باشد و به گفته سازندگان راه هاي گوناگوني را براي اجرا و پايان رساندن بازي خواهيد داشت . مناطق بازي بسيار بزرگتر و زيباتر شده اند و در بازي براي انجام دادن ماموريت هاي خود دو راه را ميتوانيد انتخاب كنيد: اولي Aasault Package مي باشد كه در اين صورت بايد افراد را در طول ماموريت تان بكشيدكه باعث حملات پرسرو صدايي مي شود كه انتخاب عاقلانه اي نيست، چون كه در محوطه هاي زندان بيش از 100 نفر وجود خواهند داشت. گزينه دومي Stealth Package مي باشد كه با انتخاب اين گزينه مي توانيد عمليات را بدون كوچكترين صر و صدايي و بدون كشتن افراد پيش بريد كه انتخاب عاقلانه اي است.
    در اين بازي ماموريت هاي شما درمناطق بسيار مختلفي همچون آفريقا، آمريكا، آسيا، اروپا، قطب جنوب، نيويورك، شانگهاي چين وديگر مناطق انجام مي شود كه اين تنوع بسيار جذاب باعث بالا رفتن هيجان بازي خواهد بود. در قسمتهايي از بازي كه هوا مه آلود يا تاريك است كمك زيادي در روند بازي خواهد داشت و شما با حركت كردن در سايه ها مي توانيد از ديد دشمن در امان بمانيد. در بازي تاثيرات آب و هوايي نيز مانند تند باد، طوفان و برف و باران وجود خواهد داشت كه پيشروي را كمي مشكل خواهد ساخت.
    شما در بازي بايد به حرفهاي دو رئيس تان نيز عمل كنيد و در حالي كه ماموريت اصلي خود را انجام ميدهيد، بايد به حرفهاي Moss نيز عمل نماييد تا به شما شك نكنند. در بازي حس همكاري به وضوح ديده وي شود و در زندان نيز بايد با همكاري جيمي نگهبانان زندان را فريب دهيد. مثلا در حالي كه Jamie خود را به نگهبانان تسليم و با اين كار سر آنها را گرم ميكند شما نيز بايستي از فرصت استفاده كرده و نگهبانان را از پشت غافلگير نماييد.
    AI يا هوش مصنوعي يك بازي از اركان اصلي بازي بشمار ميرود كه در بيشتر بازيها كمبود آن احساس مي شود ولي در سري بازيهاي Splinter Cell هميشه هوش دشمنان در بالاترين حد خود قرار داشته است. در اين بازي نيز شاهد دشمناني با هوش بالا خواهيد بود كه بسيار حساس مي باشند و نسبت به كوچكترين صداي ايجاد شده، درهاي باز شده وحتي نور ليزر تفنگ شما واكنش نشان مي دهند كه حاكي از اين است Ubisoft بر روي هوش دشمنان برنامه ريزي هاي بسياري كرده است.

    اسلحه و تجهيزات بازي:
    در اين نسخه سلاح ها پيشرفت چشمگيري داشته بطوري كه علاوه بر سلاح هاي قبلي كه sc20k و sc pistol كل اسلحه هاي شما را تشكيل مي داد ، سلاح ها و ابزارهاي جديدي مانند: وينچستر، mp5 ، niper را در اختيار خواهيد داشت كه اين سلاح ها مربوط به سازمان JBA مي‌باشد. از جمله سلاح ها و تجهيزاتي كه سازمان NSA در اختيار شما خواهد گذاشت يكي sc pistol و ديگري سلاح sc20k با امكانات sticky camera (دوربين دقيق)، sticky shocker (شوك سخت)، emf (نيروي برقراني) و wall mine (حفر ديوار) و ابزارهايي مانند: Wave Vision (ديد موجي) و Laser Mic (ميكرفن ليزري) خواهد بود كه ابزار Night Vision (شب بين) وHeat Vision (گرما بين) كه مخصوص مخفي كاري و جاسوسي مي باشد و در طول بازي كمك بسزايي به شما خواهد كرد در بيشتر مراحل وجود نخواهد داشت و بايد بيشتر بر پايه‌ي استفاده ار نورهاي محيط اطراف خود تكيه كنيد. همچنين در اين بازي مانند نسخه‌ي قبلي چاقو نيز خواهيد داشت كه در شكستن قفل و بريدن چادرهاي افراد و سيم هاي ارتباطي دشمن به شما كمك خواهد كرد.

    تكنيك هاي فني Sam Fisher
    در اين بازي Sam Fisher با تجارب و مهارتهايي فراوان مي آيد تا تكنيك هاي زيباي خود را دوباره به نمايش بگذارد. تكنيك هايي مانند آويزان شدن از ميله، گروگانگيري، باز كردن 180 درجه اي پا بين دو ديوار، با لارفتن از طناب، غلت و چرخ خوردن بر روي زمين، شنا كردن، چتر بازي و حتي خلباني كه همگي توانايي و مهارت بالاي سام فيشر را نشان مي دهند. همچنين در اين بازي مي توانيد به لوله‌ي زيرين ماشين بچسبيد و همراه ماشين به حركت در آييد، در زير يخهاي سرد قطبي داخل آب بمانيد و هنگام عبور دشمن از آنجا او را غرق نماييد ، افراد را زير آب خفه نماييد و علاوه بر اين ها مي توانيد محل فرود خود با چتر را نيز مشخص نماييد و به هر طرف كه دلتان ميخواهد شنا كنيد كه همه و همه نشان دهنده‌ي افزايش مهارت و تاكتيك هاي سام فيشر مي باشد.

    گرافيك و نور پردازي
    تريلر هايي كه يوبي سافت در نمايشگاه بين المللي E3 پخش نمود حاكي از گرافيك فوق العاده‌ي بازي بود كه پيشرفت بسيار زيادي داشته است. همچنين نور پردازي بازي باز هم ترقي نموده بود كه از تكنيك Advanced HDR بصورت ديناميك و پويا بهره مي برد. يوبي سافت هنوز اطلاعات زيادي در اينباره آشكار نكرده است ولي بنظر مي رسد اين بازي مانند ساير نسخه هايش از موتور فيزيكي قدرتمند Ragdoll Physies Engine استفاده كند.

    صداگذاري
    صداگذاري بازي كه همچنان بصورت dolby است برعهده گروه Creative مي باشد. اين گروه در ساير نسخه هاي بازي عالي كار كرده بود و با صداگذاري مخصوص و زيبايي بر هيجان بازي مي افزود. صداي گذاري سام فيشر نيز دوباره برعهده‌ي Michael Ironside (مايكل آيرون سايد) هست كه با صداي فراگير خود توانست نظر يوبي سافت را به خود جلب نمايد تا سري بازيهاي Splinter Cell با صداي او جان بگيرند. در اين گونه بازيها صداگذاري از اهميت بالايي برخوردار است به همين دليل Ubisoft بيشتر تلاش خود را صرف صداگذاري و افكت هاي صوتي اين بازي كرده است و در واقع بايد اعتراف كنيم كه يوبي سافت در تمام نسخه هايش در ارتباط با صداگذاري سنگ تمام گذاشته است.

    قسمت Single Player و Multiplayer
    حال به بررسي قمست تك نفره و چند نفره بازي مي رسيم. قسمت تك نفره‌ي بازي براي تمام كنسول ها يكسان خواهد بود و تنها تفاوت آن در اين قسمت گرافيك هر كنسول مي باشد كه براي هر يك جداگانه طراحي گرديده است. در اين قسمت تمامي امكانات و تكنيك هاي سام فيشر را بدست خواهيد داشت. قسمت چند نفره بازي نيز داراي امكاناتي مانند CO-OP وmode versus مي باشد كه در بخش CO-PO توانايي بازي انجام بازي بصورت دونفره و در بخش mode versus توانايي انجام بازي بصورت 4 نفر را خواهيد داشت.

    كلام آخر
    شركت Ubisoft اينبار آمده است تا سبك Action/Stealth بازي زيباي Splinter Cell Double Agent را دگرگون سازد. اين بازي نسبت به ساير نسخه هايش تغييرات زيادي كرده است و تمام فاكتورهاي يك بازي خوب را دارا مي باشد و با داستان زيباي خود مي‌تواند رقيبان خود را كنار بزند و از جمله بازيهايي مي باشد كه طرفداران بسيار زيادي را داراست. تنها رقيب سرسخت اين بازي ، بازي MGS4 مي باشد كه توسط شركت Konami در حال ساخت است. بازي Splinter Cell با عنوان مامور دوجانبه (يا همان Double Agent) در سپتامبر 2006 براي PC و كنسولهاي ps3 ، x360 ، ps2 ، GC و xbox منتشر خواهد شد. بايد منتظر اين بازي زيبا ماند و ديد كه آيا خواهد توانست تمام آرزوهاي طرفداران اين بازي را برآورده سازد يا خير؟!