570

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 570 :: جمعه 12 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

تبر، من و بت!

.... تبر بده که من خودم بت بزرگ خودم ام
بالاخره تو بت کرده بايد يکي خليل باشه ....

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (569) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • هنرنمایی با کاغذ
  • معرفي فيلم: کشور زيبا
  • دانلود فيلم: دردان دريائي کارائيب 2 (دوبله فارسي)
  • دانلود آلبوم: پسران آفتاب III
  • آهنگ زیبای از غم دوست در این میکده فریاد کشم با صدای محمد اصفهانی
  • نسخه ي نهايي از مديا پلير ويندوز ويست کمپاني مايکروسافت عرضه شد ! Windows Media Player 11 Final
  • Photo Caller ID v 1.0
  • گلي در گلدان نبود
  • ما كمربندها را محكم بسته ايم؛
  • >>دستور آشپزی هفته گمردآش (بی بزه دو)
  • اسم من «ازگيل» است !
  • Toshiba : L25-S119
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر اینجا را کلیک کنید

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

گزارش تصويري آغاز رزمايش پيامبر اعظم(ص) 2
رزمايش پيامبر اعظم(ص) 2 با شليك دهها فروند موشك بهينه سازي شده صبح ديروز آغاز شد
هنرنمایی با کاغذ
با استفاده از تکیه کلام های جورج بوش ، برایش متن سخنرانی بسازید

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

چين نيز با اعمال تحريم عليه ايران مخالفت كرد

پس از روسيه چين نيز با پيش نويس قطعنامه پيشنهادي سه كشور اروپايي براي تحريم ايران مخالفت كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، وانگ گوانگ‌يا، سفير دائم چين در سازمان ملل روز پنج شنبه گفت همچنان بر سر نوع اقدامي كه شوراي امنيت بايد تحت شرايط كنوني عليه ايران اتخاذ كند، اختلاف نظر وجود دارد.
وانگ گفت مسئله اصلي در حال حاضر اين است كه برخي اعضا خواهان تحريم هاي شديد مشابه آنچه در قطعنامه 14 اكتبر عليه كره شمالي بخاطر آزمايش اتمي آن اعمال شد، هستند.
وي اضافه كرد:«به نظر من وضعيت و مورد (ايران با كره شمالي) تفاوت دارد. البته مسئله اصلي هسته اي است اما كره شمالي دست به آزمايش اتمي زده بود اما ايراني ها همواره گفته اند برنامه هسته‌ايشان مقاصد صلح آميز دارد. علاوه بر اين برخلاف كره شمالي، ايران پيمان منع گسترش تسليحات اتمي(ان‌پي‌تي) را امضا كرده است.»
روسيه و چين هر دو براي پيشبرد گفت و گو با ايران به جاي تحريم هاي سازمان ملل تلاش مي كنند. اين دو كشور اعتقاد دارند متن پيش نويس سه كشور اروپايي بيش از حد قوي است.
سرگي لاوروف، وزير امورخارجه روسيه چهارشنبه شب ضمن مخالفت با پيش نويس قطعنامه شوراي امنيت كه از سوي انگليس، فرانسه و آلمان تنظيم شده، گفت:«قطعنامه سه كشور اروپايي بسيار فراتر از چارچوب توافقات بين شش كشور پيشنهاد دهنده بسته پيشنهادي به ايران و مذاكرات چندجانبه در ازاي توقف غني سازي اورانيوم مي رود.»
لاوروف در عين حال گفت:«بر روي متن پيش نويس در حال كار هستيم و سعي داريم تمركز آن را بر مسائل مطرح شده در گزارش رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دهيم.»
وي تاكيد كرد: روسيه به عنوان يكي از اعضاي دائم شوراي امنيت كه حق وتو دارد، «كاملاً مصمم است كه گفت و گو با ايران را درباره برنامه هسته اي آن برقرار كند.»
اظهارات لاوروف صريح ترين مخالفت روسيه با متن پيشنهادي پيش نويس اروپا محسوب مي شود كه حاكي از اختلاف نظرهاي اساسي است كه شش قدرت جهان با آن مواجه هستند.
طبق پيش نويس پيشنهادي سه كشور اروپايي همكاري كشورهاي جهان با ايران در زمينه هسته اي و موشكي ممنوع و عليه مقامات ايراني مسئول و دخيل در برنامه هسته اي محدوديت سفر اعمال مي شود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

کشور زيبا
The Beautiful Country

کارگردان: هانس پيتر مولاند. فيلمنامه: سابينا موري بر اساس داستاني از خودش و لينگارد جروي. موسيقي: زيبيگنيف پرايزنر. مدير فيلمبرداري: استورات دراي بورگ. تدوين: وايبک رونست. طراح صحنه: کارل يوليوسون. بازيگران: ديمين نگوين[بين]، باي لينگ[لينگ]، نيک نولتي[استيو]، تيم راث[کاپيتان اوه]، تمورا موريسون[Snakehead]. ١٣٧ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ آمريکا، نروژ. نامزد جوايز بهترين فيلم و فيلمنامه از مراسم آماندا، نامزد خرس طلاي جشنواره برلين و نامزد بهترين فيلمنامه از مراسم Independent Spirit.
سال ١٩٩٠. بين، پسر ويتنامي ١٧ ساله مجبور مي شود خانه روستايي مادربزرگش را پس از ازدواج مجدد خاله اش ترک کند. او براي يافتن سرپناهي در جستجوي مادرش به سايگون مي رود، مادري که از کودکي او را نديده و در خانه اي اشرافي به پيشخدمتي مشغول است. بين مادرش را در حالي مي يابد که از رابطه پنهانش با پسر صاحبخانه صاحب پسر کوچکي به تام شده است. بين نيز به نوکري در همان خانه مشغول مي شود. به نظر مي رسد که همه چيز سر و سامان گرفته است و بين فکر پدرش، سربازي آمريکايي به نام استيو کول، را از سر به در کرده است. اما حادثه اي منجر به مرگ زن صاحبخانه شده و بين مجبور مي شود به همراه تام از ويتنام فرار کند. مادرش از او مي خواهد تا به آمريکا رفته و پدرش را پيدا کند. اما بين در سواحل مالزي دستگير و به اردوگاه پناهندگان فرستاده مي شود. در آنجا با دختري چيني به نام لينگ آشنا مي شود. شرايط زندگي در اردوگاه جهنمي است و پس از کشته شدن يک پناهجو، بين و تام با کمک لينگ از آنجا فرار کرده و سوار کشتي قاچاقچيان انسان مي شوند تا به آمريکا بروند. در طول راه رابطه اي عاطفي ميان بين و لينگ برقرار مي شود، اما لينگ که از اردوگاه ياد گرفته براي به دست آوردن هر چيز از دم دست ترين راه- يعني همخوابگي با ديگران- استفاده کند، باعث سرخوردگي بين مي شود. در ادامه راه به خاطر از دست دادن آذوقه و نبود امکانات؛ بسياري از مهاجران از جمله تام خردسال مي ميرند. لينگ و بين در حالي پا به خاک آمريکا مي گذراند که براي دادن پول به قاچاقچيان انسان، بايد شب و روز کار کنند. تا اين که يک روز بين درمي يابد تمامي مشقت هايي را که براي رسيدن به آمريکا متحمل شده، بيهوده بود و با اتکاء به اين که فرزند يک سرباز آمريکايي است مي توانسته با اولين هواپيما به رايگان خود را به آمريکا برساند. بين سرانجام محل اقامت پدرش را در هوستون مي يابد و او را در حالي ملاقات مي کند که بينايي اش را از دست داده و در يک مزرعه دورافتاده کار مي کند.

چرا بايد ديد؟
يکي ديگر از داستان هايي که به پس لرزه هاي جنگ ويتنام و سرنوشت بازماندگان آن مي پردازد و اين بار فرزند يک سرباز آمريکايي در راس داستان قرار دارد. او به دنبال کسي است تا سرپناهي به وي دهد، اما مي پندارد که پدرش- همان گونه که مادرش گفت- يک روز او را رها کرده و هرگز بازنگشته است. اما حقيقت تلخ بزرگي در انتظار اوست، استيو در اثر انفجار نابينا شده و زماني که چشم باز کرده خود را در آمريکا يافته و با برنگشتن خود، در عمل فداکاري بزرگي در حق مادر بين و او مرتکب شده؛ چون هرگز نخواسته مسئوليت همزمان مراقبت از شوهر نابينا و کودکي خردسال را بر دوش همسرش بگذارد. از اين روست که در پايان فيلم به نظر مي آيد بين مانند يک شرقي خوددار هرگز هويت خود را به او فاش نکرده و همچون دوستي وفادار از او مراقبت خواهد کرد. بنابر اين کشور زيبا درباره ظرافت هاي دو فرهنگ است که توانسته اند نکات مشترکي براي خود بيابند و اين در زمانه ما که سخن رايج برخورد فرهنگ هاست، سخن- و در واقع فيلم- ارزشمندي است.
کشور زيبا همان گونه از نامش برمي آيد مي تواند بيننده را مانند بسياري از شخصيت هايش به اين تصور وادار کند که مراد از اين کشور زيبا، آمريکاست. اما زماني که استيو به او مي گويد کشور زيبا، براي او ويتنام بوده، بين متوجه مي شود که با وجود فقر و بدبختي حاکم بر کشورش، زندگي در آنجا آن قدرها بد نبود. اما جستجوي هويت و يافتن خانواده بر همه اين احساسات فائق شده و بين به آمريکا آمده است. کشور زيبا براي کساني که روياي آمريکا را در سر مي پرورانند مي تواند، فيلمي هشدار دهنده باشد و شرايط سخت و مرگبار رسيدن به روياي آمريکايي[استثمار شدن در نيويورک توسط قاچاقچيان انسان، آن هم در سرزمين وفور نعمت!] را به وضوح در برابر چشمان سوادزده آنها تجسم ببخشد. اتفاق هايي مانند مرگ در اثر بيماري، گرسنگي، تن فروشي اجباري و حتي کشه شدن با گلوله هاي سربازان محافظ کمپ هاي پناهندگي. . .
همه اينها در دل فيلمي خوش ساخت با موسيقي سحر آميز زيبيگنيف پرايزنر-يار هميشگي کيسلوفسکي- توسط هانس پيتر مولاند، فيلمساز مشهور نروژي روايت مي شود. کسي که پيتر کاوي نويسنده انگليسي او را ريدلي اسکات نروژ خوانده است. مولاند-متولد ١٩٥٥ اسلو- که با ساختن آگهي هاي تلويزيوني و کسب جوايز بيشماري در اين زمينه به شهرت رسيد، در ١٩٩٣ با ساختن آخرين ستوان کارنامه سينمايي خود را آغاز کرد. در ١٩٩٥ با فيلم Zero Kelvin موفق شد جايزه تماشاگران جشنواره فيلم هاي نورديک و جايزه ويژه جشنواره سن سباستين و جايزه بهترين فيلم جشنواره آماندا را از آن خود کند. سومين فيلمش Aberdeen [٢٠٠٠] شش جايزه بين المللي دريافت کرد و نام او را به سينما دوستان جدي شناساند. پس از کارگرداني اپيزودي از فيلم Folk flest bor i Kina در سال ٢٠٠٢ فيلم United We Stand را ساخت که بيش از ١٢ جايزه بين المللي از جمله جايزه فيپرشي جشنواره مانهايم-هايدلبرگ را دريافت کرد. بعد از اين اتفاق ها بود که ترنس ماليک و چند نفر ديگر مايل به سرمايه گذاري در پروژه کشور زيبا شدند، البته نوع نگاه طبيعت گرايانه مولاند در اين ماجرا بسيار دخيل بود. و اينک قصه سفر پر ماجراي يک Bui Doi[در زبان ويتنامي بي ارزش تر از غبار] براي يافتن خانواده و هويت خويش توانسته توجه منتقدان را به خود جلب کند. لذت ديدار کشور زيبا با وجود لحظات تلخي که دارد، براي آشنا شدن با يکي از استعدادهاي برخاسته از اسکانديناوي، که مي رود همچون برادران کوريسماکي، تبديل به هنرمندي جهاني شود، وصف ناشدني است. مولاند هم اکنون سرگرم به پايان رساندن آخرين فيلم خود Pedersen: High-School Teacher است. پس عجالتاٌ تا زمان ديدن آن با کشور زيبا لحظاتي مفيد را براي خود رقم بزنيد!
ژانر: درام.

 

دانلود فيلم

دردان دريائي کارائيب 2 (دوبله فارسي)

فیلم جدید و بسیار زیبای دزدان دریایی کراییب۲ دوبله شده به زبان فارسی


لینکهاي دانلود فيلم

قسمت اول     سرور 1      سرور 2
قسمت دوم     سرور 1      سرور 2

لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
هر هفته در روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي دانلود گذاشته مي شود

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

پسران آفتاب III
Sun Boys III

آلبوم فوق العاده زیبا و شنیدنی پسران آفتاب ۳ کاری متفاوت از گروه پسران آفتاب با صدای یاسر محمودی و اشکان شاملو با دو کیفیت

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

آهنگ زیبای از غم دوست در این میکده فریاد کشم
با صدای محمد اصفهانی


 لینک دانلود آهنگ
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نسخه ي نهايي از مديا پلير ويندوز ويست کمپاني مايکروسافت عرضه شد ! Windows Media Player 11 Final

 

با نزدیک شدن به پایان سال 2006 تمامی علاقمندان به رایانه منتظر حقیقی شدن وعده کمپانی مایکروسافت در زمینه ی عرضه نسخه ی نهایی ویندوز ویستا هستند و برای آن تاریخ روزشماری می کنند . طبق عادات سال های پیشین کمپانی مایکروسافت با نزدیک شدن به تاریخ عرضه ی هر نسخه ی جدید، نرم افزارهای محبوب و قدرتمند درونی سیستم عامل ویندوز نیز نسخه ی جدید و پرقدرت خود که در نسخه ی جدید  از آنها استفاده شده است را ارائه می کنند . چندی پیش مایکروسافت نسخه ی نهایی مرورگر مطرح وب خود یعنی Internet Explorer 7.0 Final را عرضه کرد و در روزهای اخیر نیز نسخه ی نهایی جدید پخش کننده ی مطرح و محبوب کمپانی مایکروسافت با نام Windows Media Player 11 که نسخه ی استفاده شده در ویندوز ویستاست و خبر بسیار خوبی برای علاقمندان این نرم افزار کاربردی قدرتمند است.

سادگی بسیار استفاده از نرم افزار

تمامی سرگرمی های رایانه ای صوتی، تصویری، ویدیویی، رادیویی، تلویزیونی و ...در قالب یک نرم افزار

پخش تمامی ویدیو های با کیفیت خود از طریق این نرم افزار در تمامی نمایشگر ها و تلویزیون های مختلف خود در خانه.

صدای فراگیر و تصویر بسیار با کیفیت دی وی دی نرم افزار .

قابلیت های اضافی برای جذاب کردن هرچه بهتر محیط نرم افزار :

پوسته های مختلف و بسیار زیبا

Visualization ها و افکت های بسیار زیبای متنوع تصویری هنگام پخش موزیک .

افزودن پلاگین های مختلف برای افزایش قابلیت نرم افزار مانند پلاگین های افکت صوتی، Playback دی وی دی و ...

و بسیاری ویژگی های آشنا و غیر آشنای دیگر .

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

نسخه ی نهایی Windows Media Player 11 را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی 11 فاینال را با حجم حدود 24 مگابایت

English Explanations

 


 

دنیای موبایل

Photo Caller ID v 1.0

 لینک دانلود
براي دانلود، کافي است فقط روي لينک بالا کليک کنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


به غیر از آن که بشد دین و دانش از دستم

به غیر از آن که بشد دین و دانش از دستم
اگر چه خرمن عمرم غم تو داد به باد
چو ذره گر چه حقیرم ببین به دولت عشق
بیار باده که عمریست تا من از سر امن
اگر ز مردم هشیاری ای نصیحتگو
چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست
بسوخت حافظ و آن یار دلنواز نگفت

 

بیا بگو که ز عشقت چه طرف بربستم
به خاک پای عزیزت که عهد نشکستم
که در هوای رخت چون به مهر پیوستم
به کنج عافیت از بهر عیش ننشستم
سخن به خاک میفکن چرا که من مستم
که خدمتی به سزا برنیامد از دستم
که مرهمی بفرستم که خاطرش خستم

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

fatemeh313@yahoo.com

منتظران را به لب آمد نفس
اي شه خوبان تو به فرياد رس

ما همه موريم سليمان تو باش
ما همه جسميم بيا جان تو باش

 

 

y_baran_1998@yahoo.com

agar raftam to yadam kon agar mordam to khakam kon agar mandam dar in donya be mehre khod to shadam kon

 

 

gh_natgod@yahoo.com

عجب روزگاري است اين روزگار
كه ما را ز خود بي خبر مي گذارد ولي
هميشه به ما بازگو مي كند
كه از خانه پشت پستوي همسايه مان
خبر آورم ،هر كجا، هرجه هست؟
نه از بهر همراهي و ياريش
كه از بهر گفتن ميان همان جمع ياران غافل
كه هر چند گاه
به قرباني وقت ما دل خوشند.

قهرمان رضايي دانشگاه شيراز

 

 

didar_bkh@yahoo.com

من خویشاوند نزدیک هر انسانی هستم. نه ایرانی را به غیر ایرانی ترجیح می دهم نه نا ایرانی را به ایرانی .من یک لر بلوچ کرد فارس .یک فارس زبان ترک.یک افریقایی اروپایی استرالیایی امریکایی آسیایی ام .یک سیاه پوست زرد پوست سرخ پوست سفیدم .
که نه تنها با خودم و دیگران کمترین مشکلی ندارم بلکه بدون حضور دیگران وحشت مرگ را زیر پوستم احساس می کنم .
من انسانی هستم میان انسانهای دیگر بر سیاره ی مقدس زمین که بدون دیگران معنایی ندارم .

 

 
saeid_moh@yahoo.com

گلي در گلدان نبود

250 سال پيش از ميلاد در چين باستان شاهزاده اي تصميم يه ازدواج گرفت با مرد خردمندي مشورت کرد و تصميم گرفت تمام دختران جوان منطقه را دعوت کند تا دختري سزاوار را انتخاب کند .
وقتي خدمتکار پير قصر، ماجرا را شنيد بشدت غمگين شد چون دختر او مخفيانه عاشق شاهزاده بود ، دخترش گفت او هم به آن مهماني خواهد رفت . مادر گفت : تو شانسي نداري ، نه ثروتمندي و نه خيلي زيبا .
دختر جواب داد : مي دانم هرگز مرا انتخاب نمي کند ، اما فرصتي است که دست کم يک بار او را از نزديک ببينم .
روز موعود فرا رسيد و شاهزاده به دختران گفت : به هر يک از شما دانه اي مي دهم ، کسي که بتواند در عرض 6 ماه زيباترين گل را براي من بياورد ، ملکه آينده چين مي شود .
دختر پيرزن هم دانه را گرفت و در گلداني کاشت .
سه ماه گذشت و هيچ گلي سبز نشد ، دختر با باغبانان بسياري صحبت کرد و راه گلکاري را به او آميختند ، اما بي نتيجه بود ، گلي نروييد
روز ملاقات فرا رسيد ، دختر با گلدان خالي اش منتظر ماند و ديگر دختران هر کدام گل بسيار زيبايي به رنگها و شکلهاي مختلف در گلدان هاي خود داشتند .
لحظه موعود فرا رسيد شاهزاده هر کدام از گلدان ها را با دقت بررسي کرد و در پايان اعلام کرد دختر خدمتکار همسر آينده او خواهد بود .
همه اعتراض کردند که شاهزاده کسي را انتخاب کرده که در گلدانش هيچ گلي سبز نشده است . شاهزاده توضيح داد : اين دختر تنها کسي است که گلي را به ثمر رسانده که او را سزاوار همسري امپراتور مي کند : گل صداقت ...
همه دانه هايي که به شما دادم عقيم بودند ، امکان نداشت گلي از آنها سبز شود .

برگرفته از کتاب پائولو کوئليو

 

 

ashoora63@yahoo.com

ما كمربندها را محكم بسته ايم؛
همه چيز براي عمليات در خليج فارس آماده است

اين روزها كه مانور نظامي آمريكا و برخي كشورهاي عربي در خليج فارس، وحشت عجيبي در بزدلان و دين به دنيا فروشان انداخته است، اين جملات را چراغ راه يافتم ...
حضرت روح الله درباره خليج فارس و جولان بيگانگان در آن، اينچنين به ما آموخته است :
"چه خوب است که بعضي سران سرسپرده کشورهاى اسلامى به اربابان و خدايان زر و زور و تزوير خود، اين نکته را جدى گوشزد کنند که اينقدر از منافع خود در خليج فارس سخن نگوييد، براى اينکه همين مسئله موجب حساسيت شديد مردم منطقه است که امريکا و فرانسه و انگليس چه منافعى در آبهاى خليج فارس دارند تا پاى دخالت نظامى و جنگ هم مى خواهند آن را حفظ کنند؟
البته سياست ما در مورد خليج فارس از اول تاکنون صريح و روشن بوده است.
جمهورى اسلامى ايران به امنيت در خليج فارس اهميت زيادى مى دهد و به همين دليل و عليرغم فراهم بودن همه نوع امکانات دريايى و هوايى و زمينى در بستن تنگه هرمز و صدمه وارد کردن به کشتيها و نفتکشها و منافع و مراکز صدور نفت و پالايشگاهها و بنادر منطقه تا به حال از سياست صبر و انتظار و جلوگيرى از گسترش جنگ پيروى نموده است و فقط در حد نشان دادن مقدار کمى از قدرت و حضور و توانايى خود و مقابله به مثل وارد عمل گرديده است.
و دنيا به اين حقيقت رسيده است که ناامنى در خليج فارس فقط به ضرر ايران تمام نمى شود، بلکه قويترين قدرتها و ابرقدرتها هم اگر مثل امريکا تمامى امکانات هوايى و دريايى و جاسوسى - خبرى خود و هم پيمانان خود در منطقه را بسيج کنند، که حتى يک کشتى را بدون خطر، اسکورت و حفاظت نمايند، از اين خطر و ضرر مصون نخواهند ماند و در اين گرداب ناامنى غرق مى شوند.
و على رغم آنهمه مقدمات و تمهيدات و جار و جنجالهايى که درجهان امريکا برپا نموده است و دهها خبرنگار و فيلمبردار را به منطقه گسيل داشته اند تا خبر موفقيت نقشه هاى شوم امريکا را مخابره کنند، خداوند زمينه رسوايى و زبونى امريکا را به دست غيب خود فراهم مى آورد و اقتدار معنوى پرچم لااله الا اللّه را بر پرچم کفر به نمايش مى گذارد و دل بندگان خالص خويش را شادمان مى سازد.
و چه بهتر که امريکا و ريگان از مسير سياست مينگذارى شده خليج فارس که کوس رسوايى آنان را در جهان به صدا درآورده است مجددا عبور نکند و بر مرکب غرور و جهلى که تا به حال دهها بار صاحب خود را بر زمين کوبانيده است، سوار نشود و لااقل شبح قدرت و قدرتنمايى خود را پيش نوکران خود مثل کويت حفظ کند و بيش از اين آنان را از شکست و خفت خود شرمسار و سرافکنده نسازد و مطمئن باشند که ادامه جولان در خليج فارس منطقه را به کانون خطر و بحران ناخواسته عليه خود آنان سوق مى دهد.
و دنيا اگر خودش را آماده بحران نفت و به هم خوردن همه معادلات اقتصادى و تجارى و صنعتى کرده است، ما هم آماده ايم و کمربندها را محکم بسته ايم و همه چيز براى عمليات آماده است.
و حتما امريکا بايد به اين نکته برسد که دخالت نظامى در خليج فارس صرفا يک آزمايش نيست که يک دام بزرگ و يک بازى خطرناک است و ما و همه مسلمانان منطقه خليج فارس، حضور نظامى ابرقدرتها را نقشه و مقدمه تهاجم و حمله به ممالک اسلامى و کشور جمهورى اسلامى ايران و در ادامه حمايت از صدام تلقى مى کنيم.
مسلمانان جهان با همراهى نظام جمهورى اسلامى ايران عزم خود را جزم کنند تا دندانهاى آمريکا را در دهانش خرد کنند و نظاره گر شکوفايى گل آزادى و توحيد و امامت جهان نبى اکرم باشند.
البته لازم است اين نکته را براى چندمين بار به سران کشورهاى اسلامى حاشيه خليج فارس بازگو کنم که القاى شبهه و بزرگ جلوه دادن خطر اسلام و انقلاب و جمهورى اسلامى ايران براى کشورهاى منطقه همان ترفند قديم و جديد جهانخواران بوده و است، که از اين طريق از پيدايش جو تفاهم و همکارى مسالمت آميز جلوگيرى نمايند و احساس نياز کشورها را به شرق و غرب تشديد کنند.
جمهورى اسلامى ايران مايل است بر اساس حفظ وحدت و حمايت از منافع کشورها و ملتهاى اسلامى آنان را در مشکلات يارى نمايد و در بروز حوادث تحميلى سياسى - نظامى از ناحيه استکبار جهانى با قدرت و نفوذ خود، آنها را رفع و در جهت کنترل و نفى سلطه سياسى شرق و غرب برنامه اى قوى و دقيق ارائه دهد ... "

صحيفه نور، جلد ۲۰ ، صفحه ۱۷۲ .... ۶ مرداد ۱۳۶۶

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
گمردآش (بی بزه دو)

با سلام خدمت دوستان عزیز خودم
این هفته می خواهم بهتون یک غذای محلی خوشمزه معرفی کنم توی منطقه کمربن که یه روستای دیدنی و قشنگ توی جاده چالوس هست به این غذا می گن گمردآش اما بعضی ها هم به این غذا می گن بی بزه دو؛ گمرد به معنای سفت؛ بی بزه دو به معنای دوغی است که در آن سیر کوبیده شده با نمک نعنا و گیشنیز ساطوری شده می ریزند است.

گمردآش ( بی بزه دو)

مواد لازم:
برنج: یک پیمانه و نیم
شوید پاک شده و خرد شده: 250گرم
گشنیز پاک کرده و خرد شده: 350 گرم
نمک و فلفل: به میزان لازم
دوغ: 1کیلو گرم
نعناع خشک: 1قاشق
روغن: 1قاشق

طرز تهیه:
برنج خیس کرده را می گذاریم تا حسابی بپزد و نرم شود پس از اینکه آب برنج کشیده شد شوید و نصف گشنیز را به آن اضافه می کنیم ومی گذاریم تا کمی با برنج بپزد آب برنج و سبزی که کاملا کشیده شد آن را در ظرف مناسبی ریخته و می گذاریم تا سرد شود
سپس سیر را با نمک می کوبیم( سیر را با نمک می کویند که هم خوب له شود و هم به اطراف نپرد) سپس ادامه گشنیز و نعناع را به سیر اضافه می کنیم و می کوبیم بعد از اینکه حسابی با هم مخلوط شدند مواد کوبیده شده را با کمی روغن تفت می دهیم و به دوغ می افزاییم سپس آن را روی برنج و سبزی ریخته و سرو می کنیم 
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

ali_mahdavi2006ok@yahoo.com

يكي ديوانه اي آتش بر افروخت
در آن هنگامه جان خويش را سوخت
همه خاكسترش را باد مي برد
وجودش را جهان از ياد مي برد
تو همچون آتشي اي عشق جانسوز
من آن ديوانه مرد آتش افروز
من آن ديوانه آتش پرستم
در اين آتش خوشم تا زنده هستم
بزن آتش به عود استخوانم
كه بوي عشق برخيزد ز جانم
خوشم با اين چنين ديوانگي ها
كه مي خندم به آن فرزانگي ها
به غير از مردن و از ياد رفتن
غباري گشتن و بر باد رفتن
در اين عالم سرانجامي نداريم
چه فرجامي ؟ كه فرجامي نداريم
لهيبي همچو آه تيره روزان
بساز اي عشق و جانم را بسوزان
بيا آتش بزن خاكسترم كن
مسم در بوته هستيي زرم كن

 

.

sheytonak_pk@yahoo.com

سلام به همه دوستان!
من همچنان دارم به وظیفه خطیر خودم که باید جای دوستان عزیزی که به درگاه ایزد منان پناهنده شدند ایمیل بدم عمل می کنم!اما خوب منم خسته میشم بابا!نمی دونم چی شد یه دفعه همه پر پر شدند! خوب حالـــــــــــا بی خیال! میل امروز در مورد اینه که واقعیت های ازدواج چی هستند! بخونید و لذت ببرید!

1- شما نميتوانيد فردي را مجبور كنيد تا شما را دوست داشته باشد و هيچ كس توانايي خوشبخت ساختن صد در صد شما را ندارد.
2- هر چه ميخواهيد تلاش كنيد، شما هيچگاه قادر نخواهيد بود شريك خود را تغيير دهيد، هر چند اگر شما خود را تغيير دهيد، ممكن است شريك شما نيز تغيير كند.
3- اشخاص با اشخاص ازدواج نميكنند، بلكه آنها با توهمات و خيالپردازيهاي خودشان ازدواج ميكنند.
4- يك ازدواج حقيقي درست از نقطه اي آغاز ميگردد كه توهمات پايان مي يابند. چالش يك ازدواج آن است كه كشف كنيم با چه كسي ازدواج كرده ايم.
5- عشق تنها يكي از عللي است كه ما شريك خود را بر ميگزينيم. (برخي اوقات مهمترين فاكتور نميباشد)
6- به احتمال زياد، خصلتها و صفات موجود در شريكتان كه ديوانه وار خشم شما را برمي انگيزند، همان صفاتي هستند كه در ابتدا شما را مجذوب شريكتان كرده بوده اند.
7-اين غير ممكن است كه شما بدون تجربه كردن دوران درد و تنهايي يك رابطه را پشت سر بگذاريد.
8-بزرگترين هديه اي كه ميتوانيد به فرزندانتان اعطا كنيد يك ازدواج محبت آميز ميباشد.
9-موفقيت زماني در يك ازدواج حاصل ميگردد كه هر كدام از ما به اين واقعيت پي ببريم كه نيازهاي شريكمان حداقل به اهميت نيازهاي خودمان ميباشد.
10- ازدواج بهترين فرصت براي رشد و بالندگي، غلبه بر حس خودخواهي و آموزش عشق ورزي ميباشد.
محمد-ص (24ساله – دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد واحد قزوین)
راستی کسی نیست که دانشگاه آزاد واحد قزوین درس بخونه که اقلا یکی باشه که دانشگاه ببینمش! اگه کسی بود و دوست داشت واسم میل بده! خوشحال میشم!

 

 

morteza2004s@yahoo.com

موبايل

يكي روي پالان خر چون نشست
تيليفون همراه بودش به دست

به بقال زنگي زد از روي خر
كه از وضع من نيستي با خبر

براي تو آورده ام باقلا
ندادي به من پول اي ناقلا

به من كرده اي ظلم وجور وستم
نيارم براي تو ديگر كلم

خَرَم كاه مي خواهد و پول نيست
بفرما كه حرف حساب تو چيست

در اين بين خر از عقب تيز داد
بگفتم كه خط روي خط اوفتاد

صدا ها چو با يكدگر گشت جفت
نفهميدم آن مرد ديگر چه گفت

شنيدم كه طياره اي در فضا
گرفتار شد بر بلاي قضا

به ناچار بنشست اندر كوير
در آن دشت موحش خلايق اسير

يكي گفت ما را كند پاره گرگ
يكي گفت باشد خدايت بزرگ

يكي زآن ميان صاحب جاه بود
به دستش تليفون همراه بود

چنين داد پيغام بر اهل فن
رهانيد من را و ياران من

تليفون همراه در آن محل
رهانيد جمعي زچنگ اجل

دريغا كه اين صنعت پر بها
كه ارزنده تر باشد از كيميا

فتاده ست در چنگ صاحب الاغ
چو كوري كه در دست دارد چراغ

شعر از: س . م .ص

 

 

ebi2959@yahoo.com

 چند خبر

*آغازبه کار پانزدهمین نمایشگاه تخصصی-بین المللی کاشی وسرامیک
پانزدهمین نمایشگاه تخصصی- بین‌‏المللی كاشی و سرامیك صبح امروز با حضور مدیركل توسعه صنایع غیرفلزی وزارت صنایع و مدیر عامل شركت سهامی نمایشگاه‌‏های بین‌‏المللی در محل دائمی نمایشگاه‌‏های بین‌‏المللی تهران آغاز به‌‏كار كرد.

*مدیرمسئول شرق باوسیقه 10 میلیون تومانی آزادشد
جلسه بازپرسی رسیدگی به پرونده روزنامه توقیف‌‏شده شرق به مدیرمسوولی مهدی رحمانیان صبح امروز در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای كاركنان دولت، برگزار و مدیرمسوول این روزنامه با قرار كفالت ۱۰ میلیون تومانی آزاد شد.

*اقدام انقلابی دولت درمقابل شهریه دانشگاه آزاد
شهریه دانشگاه آزاد بحثی است كه با وجود گذشت بیش از یك ماه از سال تحصیلی و دو ماه از زمان ثبت‌نام هنوز مطرح است، دانشجویان این دانشگاه از دریافت شهریه به صورت علی‌الحساب می‌گویند هرچند كه رئیس دانشگاه آزاد تاكید دارد كه هنوز هیچ افزایش شهریه‌ای لحاظ نشده است.

*سردرگمی مردم درپی سردرگمی دولت وبانکها برای ساعت آغاز به کار
براساس مصوبه شورای هماهنگی بانكهای استان قم، از ۸ آبان ۸۵، پرسنل بانكهای این استان راس ساعت 30/۷ در محل كار خود حاضر شدند.ازسایر استانها نیز اخبار مشابهی مبنی بر تختی ازساعت مقرر به گوش میرسد.همچنان طرح بدون مطالعه تغییر کاربانکها برای آزمایش سه ماهه دوم دردستورکاردولت قراردارد.احتمالا ادامه این طرح را درتهران ولغو آن رادرشهرستانها شاهد خواهیم بود.

*هواپیمای تشریفاتی وبی ام و ضدگلوله کجاست؟
این موضوع هنوز از حافظه کوتاه مدت مردم پاک نشده است که دولت جناب رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد و حامیان آن در اوایل تکیه بر مسند، موج گسترده‌ای از انتقاد به دولت‌های گذشته با هدف اثبات سوءاستفاده‌های مالی و ریخت و پاش‌های هنگفت «درباری»! را به راه انداختند. آن هنگام برای اثبات این مدعیات دو شاهد اساسی ارایه می‌شد. نخست؛ هواپیمای تشریفاتی خریداری شده توسط دولت قبلی برای سفرهای مهم مقامات عالی کشور. و دوم؛ خرید سه دستگاه خودروی ضدگلوله.

 

 

prndhmhjr@yahoo.com

شب در رسیدو وحشت آن چشم بی گناه
چون لرزه های مرگ تنم را فرا گرفت
در ژرفنای خاطر من جستجو کنان
دستی فرو خزید و مرا آشنا گرفت
در پنجه های وحشی او ماندم از خروش
فریاد من زوحشت او در گلو شکست
چشم ستاره ای بدرخشید و نور ماه
چون تیر در سیاهی چشمم فرو نشست
یک لحظه آسمان و درختان و ابرها
در هم شدند و محو شدند و نهان شدند
یک لحظه آن دو چشم گنهکار دوزخی
از پشت پرده های سیاهی عیان شدند
چون پرده ای که رنگ برآن می دود به خشم
گیتی پر از غبار شدو تیرگی گرفت
یک لحظه هر چه بود خموشی گزید و مرد
گفتی هراس مرگ بر او چیرگی گرفت
تنها دوچشم سرخ ، دو چشمی که می گداخت
نزدیک شد گداخته شد شعله بر کشید
اول دو نقطه بود که در تیرگی شکفت
وانگه دو نور سرخ از آن هردو سر کشید
گفتی زچشم مرگ زمان قطره قطره ریخت
در قطره های دم به دم اش زندگی فسرد
در نور آن دوچشم که لرزید و خیره ماند ،
باز آن دو دست سرد ، گریبان من فشرد
در پنجه های وحشی او ماندم از خروش
فریاد من زوحشت او در گلو شکست
چشم ستاره ای بدرخشید و نور ماه
چون تیر در سیاهی چشمم فرو نشست
نالیدم از هراس و در آفاق بی فنا
گم شد صدای زیر و بم ناله های من
ظلمت فرارسید نسیم از نفس فتاد
بشکست در گلوی خموشی صدای من

نادرپور

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

آخرالزمان و نشانه‌هاي ظهور

اشاره:
از آذر 1384 مؤسسة فرهنگي موعود اقدام به برگزاري سلسلة نشست‌هاي ماهانه فرهنگ مهدوي با حضور صاحب نظران حوزة مهدويت، در پنجشنبة آخر هر ماه نمود كه با اين اقدام با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان مباحث مهدوي روبرو شد، تا آنجا كه لوح‌هاي فشرده اين سلسله نشست‌ها بارها تكثير و عرضه شد.
هدف از برگزاري اين سلسلة نشست‌ها ارائة مباحث مهم و كليدي حوزه مهدويت از زبان اساتيد فن و صاحب‌نظران اين حوزة در قالبي جديد و به روز بوده است كه اميدواريم در اين زمينه موفق شده باشيم.
با توجه به درخواست تعداد زيادي از خوانندگان مجله، از اين پس تلاش خواهيم كرد كه متن بازنويسي شده نشست‌هاي ياد شده را در شماره‌هاي مختلف مجله عرضه كنيم تا عزيزاني كه مايل به پي‌گيري مباحث اين نشست‌ها هستند، با سهولت بيشتري به اين مطالب دسترسي پيدا كنند.
آنچه در پي خواهد آمد سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين علي اكبر مهدي‌پور است كه در سومين جلسه از سلسله‌نشست‌هاي ماهانة فرهنگ مهدوي ارائه شده است. اميد كه مورد قبول شما واقع شود.
«آخرالزمان» واژه‌اي است با سابقة طولاني كه قدمت آن به روز ولادت پيامبر اكرم(ص) مي‌رسد. ايشان در روايتي فرمودند:
من و رستاخيز مانند دو انگشت دست با يكديگر مقارن هستيم.
به همين جهت است كه از آن حضرت، به «پيامبر آخرالزمان» تعبير مي‌كنند.
اگر آينده را با گذشته‌اي كه از زمان حضرت آدم(ع) آغاز شده مقايسه كنيم، آينده زمانش طولاني‌تر مي‌شود. در روايات ما عمر دنيا به صدبخش تقسيم شده كه بيست درصد آن، از آن دشمنان اهل بيت(ع) است و بقيه‌اش به اهل بيت(ع) اختصاص دارد.
مدت حكومت حضرت مهدي(ع) پس از ظهور سيصد و نه سال خواهد بود. البته در روايات اهل سنت تعبير هفت سال و نه سال آمده و در منابع ما هم هر جا چنين ارقامي گفته شده، از آنها نقل كرده‌اند. بعد از پايان يافتن حكومت حق ايشان، رجعت اتفاق مي‌افتد. اول امام حسين(ع) رجعت مي‌كنند. پس از پنجاه‌هزار سال حكومت ايشان، حضرت علي(ع) مي‌آيند و چهل و چهار هزار سال حكومت مي‌كنند و پس از ايشان هم ائمه(ع) به ترتيب بازمي‌گردند تا نوبت به بازگشت حضرت بقية‌الله(ع) مي‌رسد و ايشان آخرين كسي هستند كه در دوران رجعت از دنيا مي‌رود. چهل روز پس از وفات ايشان رستاخيز مي‌شود. با اين ترتيب آخرالزمان شامل محدودة زماني وسيعي مي‌شود كه همة روايات مربوط به نشانه‌هاي ظهور را در برمي‌گيرد.
آخرالزمان را مي‌توان به سه مقطع زماني تقسيم كرد:
1. از روز تولد رسول اكرم(ص) تا ظهور حضرت بقيةالله(ع)؛
2. از ظهور حضرت مهدي(ع) تا پايان حكومت حق آن بزرگوار كه سي‌صد و نه سال است؛
3. از آغاز رجعت تا پايان دنيا.
موضوع بحث امروز ما مقطع اول است و به دو مقطع ديگر كاري نداريم.
هرچند دربارة جزئيات آخرالزمان، آينده‌پژوهي، آينده‌نگري و آينده‌انديشي در ميان انديشمندان جهان اختلافات فراواني مشاهده مي‌شود ليكن در حالت كلي همة اديان و به ويژه دين مبين اسلام گفته شده كه آينده‌اي روشن در انتظار ماست. البته پيش از آمدن اين آيندة روشن، مجموعه‌اي حوادث جانسوز و دردناك وجود خواهد داشت و آن‌قدر تاريكي‌ها گسترش مي‌يابد كه تمام تاريكي نمود پيدا كند. در اين شرايط آقا بقيةالله(ع) به ناگاه ظهور مي‌كنند و همة مشكلات را از بين مي‌برند و تمام آن تاريكي‌ها را به نور مبدل مي‌سازند.
در منابع، نشانه‌هاي فراواني براي آخرالزمان بيان شده است. قديمي‌ترين منبعي كه به اين موضوع پرداخته و الآن در اختيار ما وجود دارد كتاب الفتن نعيم بن حماد مروزي (اوايل قرن سوم) است. لازم به يادآوري است كه پيش از اين اثر، كتاب‌هاي زيادي در اين زمينه نوشته شده‌اند ليكن غالباً در كشاكش زمان از بين رفته‌اند.
مؤلف اين كتاب يكي از شخصيت‌هاي برجستة اهل سنت است كه در اين مجموعه، دوهزار و چهار حديث نقل كرده و در هر كدام از اين احاديث يك يا چند عنوان از نشانه‌هاي ظهور بيان شده است. به عبارت ديگر هزاران عنوان نشانه و توصيف براي ويژگي‌هاي آخرالزمان، در دسترس داريم.
كتاب ارزشمند نوائب الدهورفي علائم الظهور، تأليف مرحوم آيت‌الله ميرجهاني هم كه در زمان ما نوشته شده است متن پانصد و پنج حديث كامل را در خود گنجانده است. و بالاخره در كتاب معجم الفتن و الملاحم آيت‌الله سيد محمود دهسرخي ضمن چهار جلد، هزارو هشت سطر مدخل را آورده‌اند.
در ميان اين چند هزار نشانة ظهور، تنها پنج نشانه‌اند كه حتمي هستند و قطعاً اتفاق خواهند افتاد و بقيه ممكن است اتفاق بيفتد و ممكن است اتفاق نيفتد. اين پنج نشانة حتمي همگي در آستانة ظهور حضرت بقيةالله(ع) اتفاق مي‌افتند و با وقوع هر كدام از آنها به طور طبيعي دل‌هاي بيشتري مجذوب و شيفتة ايشان مي‌شود.
نكتة مهمي كه لازم است در اينجا بيان كنم اين مطلب است كه بنابر اعتقاد قطعي و مسلم ما، احدي حق ندارد زماني براي ظهور مشخص كند. ائمة هدي(ع) نه تنها خود هيچ زماني را براي ظهور مشخص نكرده‌اند بلكه حتي به ما هم اجازة تحقيق و تفحص و صحبت از اين موضوع را نداده‌اند.
بسياري از بزرگان عقيده دارند، وقت ظهور تنها نزد خداوند مشخص است و چون در لوح محفوظ نيامده، فرشتگان و اولياي الهي نمي‌توانند از آن باخبر شوند؛ و لذا آنچه بعضي از افراد ادعا مي‌كنند تنها ادعايي دروغين است و نه بيشتر. در اصول كافي احاديث فراواني داريم كه فرموده‌اند از تكذيب كساني كه براي ظهور زمان تعيين مي‌كنند هرگز بيمناك نباشيد!1 به عبارت ديگر هر چقدر هم اين آدم بزرگ باشد تفاوتي نمي‌كند.
اگر ادعا كنيم تا كنون بيش از نود درصد از نشانه‌هاي ظهور اتفاق افتاده‌اند ادعاي گزافي نيست؛ با اين حال ما فقط مي‌توانيم بگوييم ظهور نزديك شده است بي‌آنكه بتوانيم زماني را براي آن مشخص كنيم. تصور كنيد شخصي براي اولين بار در جاده‌اي در حال رانندگي است و مي‌خواهد به مقصدي مشخص برسد. تابلوهاي راهنمايي متعدد و متنوع در طول مسير هر كدام بيانگر نزديك شدن به تونل، پمپ بنزين و امثال آن هستند. و برخي از آنها دقيقاً فاصلة ما را با آن مقصد و محل مشخص بيان مي‌كنند. چند هزار نشانة ظهور هم اگر اتفاق بيفتند همانند آن تابلوهاي راهنمايي عمل مي‌كنند كه نزديك شدن به زمان ظهور را براي ما بيان مي‌كنند. اولين تابلوي شمارش معكوس با خروج سفياني نمايان مي‌شود. با خروج او معلوم مي‌شود كه هشت ماه به آغاز ظهور باقي مانده است. در اينجا ديگر «كذب الوقاتون»2 معنا ندارد.3
نشانة حتمي دوم كه مقارن و هم‌زمان با نشانة اول اتفاق مي‌افتد خروج يماني است. نشانة سوم در شب بيست و سوم ماه رمضان به شكل يك بانگ آسماني شنيده مي‌شود و پس از آن هم بعد از حدود يك ماه «خسف بيدا» واقع مي‌شود [و ضمن آن سپاهيان سفياني در سرزمين بيدا فرو مي‌روند]. و حدود دو ماه بعد هم در بيست و پنجم ماه ذي‌الحجة نفس زكيه به شهادت مي‌رسد كه اين دو مورد آخر را در واقع ما بايد نشانه‌هاي قيام بدانيم نه نشانه‌هاي ظهور؛ چون ظهور ايشان بدون ترديد در بيست و سوم ماه رمضان اتفاق مي‌افتد و قيام جهاني حضرت هم در روز عاشورا يا دهم محرم‌الحرام خواهد بود. بين اين دو، سه ماه و ده روز فاصله است. در اين مدت همه با آقا آشنا مي‌شوند و فرهنگ و سيره و منطق ايشان را مي‌شنوند و سپس با بصيرت يا آن را قبول مي‌كنند يا رد.
گفتيم كه نشانه‌هاي غير حتمي ممكن است اتفاق نيفتند مثلاً اينكه گفته شده دو سوم مردم زمين پيش از ظهور از بين مي‌روند احتمال دارد به واسطة تضرع و زاري مردم رفع شود و همين طور طاعون فراگير پيش از ظهور.4 در احاديث، بسياري از گناهان زمينه‌ساز مشكلات و حوادث بيان شده‌اند و در واقع هرچه بر سر ما مي‌آيد نتيجة اعمال خود ماست چه خوب باشد چه بد.
آينده را به چند شكل مي‌توان پيشگويي كرد:
ـ بعضي سعي مي‌كنند آن را با روش علمي پيشگويي كنند كه اين سبك كارايي چنداني ندارد و با وقوع يك حادثه به راحتي تمام معادلات آنها برهم مي‌خورد؛
ـ بعضي ديگر هم مي‌خواهند بر اساس روش كاهنانه آينده را پيش‌بيني كنند كه در ضمن آن عده‌اي شياد خود را [كاهن و منجم] جا كرده و بسياري از حوادث دروغين را به خورد مخاطبان خود مي‌دهند به نحوي كه حتي اگر در لابه‌لاي آنها حادثة قابل اعتمادي هم وجود داشته باشد ديگر شنونده به آن اعتنايي نمي‌كند؛
ـ برخي هم بر اساس فلسفة تاريخ مي‌خواهند نسبت به انجام اين موضوع اقدام كنند حتي براساس روش هگلي آن هم اين روش پاسخگو نيست؛
و بالاخره بايد اذعان كنيم به رغم تحريف‌هايي كه در كتب اديان پيش از اسلام رخ داده باز هم با اين حال مطمئن‌ترين پيش‌بيني‌ها آنهايي است كه براساس وحي انجام شده باشند. اين روش هنوز هم كاربرد دارد؛ چون بسياري از مطالب گفته شده بالاتر از فهم شنوندگان آن دوره بوده است؛ به عنوان مثال وقتي گفته‌اند هرات5 با مارهاي بال‌دار نابود مي‌شود تشبيه زيبايي است از موشك و آنها كه مارها را از نزديك ديده‌اند شباهت فرود آمدن موشك را بر زمين و پايين آمدن مار را به خوبي درك مي‌كنند. يا اينكه گفته‌اند عراق را عرج اشغال مي‌كند لازم است بدانيم اين لفظ براي كافر معمولي به كار نمي‌رود و به سركرده كفار اطلاق مي‌شود.
وجود مقدس آقا رسول الله(ص) فرمودند:
بايد امر به معروف و نهي از منكر كنيد و الا خداوند بدترين شما را بر شما مسلط خواهد كرد و نيكان شما هر چه دعا كنند دعايشان مستجاب نخواهد شد.
متأسفانه امروز به چشم خود مي‌بينيم به هر كس تذكر مي‌دهيم مي‌گويد به من ربطي ندارد مشكل ديگري است.
هيچ قومي نيست كه ربا در ميان آنها شايع شود جز اينكه به حالت غفلت و بي‌خبري مبتلا شوند؛ و هيچ قومي نيست كه رشوه در ميان آنها رواج پيدا كند مگر اينكه به خوف و ترس و وحشت گرفتار آيند؛ وقتي فحشا در ميان مردم ظاهر شود؛ رانش زمين به وجود مي‌آيد. هنگامي كه با اهل پيمان حيله شود، دشمن غلبه پيدا مي‌كند. وقتي گناه زنا در ميان مردم فراوان شود مرگ ناگهاني زياد مي‌شود تا جايي كه فرصت نخواهند داشت پاهاي شخص را [پيش از مرگ] رو به قبله كنند و يا از او درباره حساب و كتاب و اموراتش بپرسند.
بيش از ده سال قبل بود كه خواندم حداقل دو هزار نفر در هر ماه به واسطة ايست قلبي در بهشت زهرا(س) مدفون مي‌شوند.
هر قوم و جامعه‌اي كه از حد خود تجاوز كند و فساد را پيشة خود سازد حتماً با قهر طبيعت مواجه خواهد شد.
حوادثي نظير سونامي‌ها و كاتريناها سرآغاز آن خشم است و تنها خداوند است كه مي‌داند سرانجام آن چه خواهد شد.
در آستانة ظهور، مرگ سرخ و سپيد خواهد بود.
وقتي از معناي اين دو تعبير پرسيدند، فرمودند:
مرگ سفيد طاعون است و مرگ سرخ جنگ و خون‌ريزي.
نخستين نشانه‌ها، صاعقه‌هايي است كه فرو مي‌ريزند.
حال يا منظور صاعقه‌هاي آسماني است يا موشك‌هايي كه بر سر مردم فرود مي‌آيند: در روايت آمده است:
قيامت برپا نمي‌شود تا اينكه در بعضي از صحراهاي حجاز آتش روان شود؛
هزار سال پيش كسي نمي‌توانست تصور كند روان شدن آتش يعني چه؟ ولي امروز همة ما مي‌دانيم كه اگر يكي از چاه‌هاي نفت منفجر شود، نفت آن روي زمين جاري مي‌شود و آتش جريان پيدا مي‌كند. و در ادامه فرموده‌اند:
آب در نجف روان مي‌شود.
كه ظاهراً با توجه به اقداماتي كه انجام داده‌اند به زودي در نجف كه در بلندي قرار دارد آب جريان پيدا خواهد كرد.
ظهور هنگامي به وقوع مي‌پيوندد كه دو ثلث مردم از بين بروند. شخص هر صبح و شام آرزوي مرگ مي‌كند تا شايد از بحران‌هايي كه با آنها دست به گريبان است خلاصي يابد و از شر مردمان درنده‌خو رها شود.
اميرمؤمنان(ع) بياني دارند كه مي‌فرمايند:
كجا مي‌توانند فرار كنند هنگامي كه سر كردة كفار بيايد؛ همان كسي كه ترش‌روي و تندخوي است. جاي خود را امن و مرزها را ناامن مي‌كند.
حوادثي كه امروز در عراق مشاهده مي‌كنيم يكي از مظاهر و مصاديق اين احاديث شريف است. باز آمده است:
قرآن‌ها را زيبا چاپ مي‌كنند و مساجد را آراسته مي‌سازند. مناره‌ها را بلند نموده و قرآن را با الحان مي‌خوانند و ديگر [اين تلاوت] خشيتي ندارد و بر دل‌ها اثر نمي‌كند. مساجد آنها از حيث بنا آباد است ولي از لحاظ معارفي كه بايد در ميان آنها مشاهده شود، خرابند. با شبهه‌هاي دروغين حرام‌ها را حلال مي‌كنند: اسم شراب را عوض كرده و آن را مي‌نوشند؛ رشوه را به نام هديه مي‌گيرند؛ ربا را به عنوان تجارت و مضاربه مي‌خورند... . دروغ همه جا را فرا مي‌گيرد و راستي كم مي‌شود. همه با زبان به هم اظهار دوستي و محبت مي‌كنند ولي در دل‌هايشان به هم كينه مي‌ورزند. گناه را براي هم حسب و نسب قرار مي‌دهند. اسلام وارونه مي‌شود همانند پوستيني كه آن را وارونه بپوشند.
اگر بخواهيم همة اين احاديث را بخوانيم حدود هفت، هشت جلسه زمان مي‌خواهد. امروز به كتاب مقدس مراجعه كردم به جملة جالبي برخوردم. در آنجا از پترس رسول باب 3 / بند 13ـ7 نقل شده كه گفت:
آمدن آن روز خدا را انتظار بكشيد. آن را بشتابانيد.6 كه در آن آسمان‌ها سوخته و از هم متفرق خواهد شد و عناصر از حرارت، از هم گداخته خواهد گرديد. ولي به حسب وعدة او منتظر آسمان‌ها و زمين‌هايي جديد هستيم كه در آنها عدالت ساكن خواهد شد.
اين تعابير براي من خيلي جالب بود؛ چون حدود دو هزار سال پيش نوشته شده و اصلاً اين مفاهيم براي كسي قابل درك نبوده كه بخواهد آنها را جعل كند.
در برخي ديگر از روايات مربوط به آخرالزمان آمده است كه:
روي پل بغداد هفتاد هزار نفر كشته مي‌شوند. در بغداد، بصره و جاهاي ديگر رانش‌ها و زلزله‌ها پديد مي‌آيد. خون‌ها ريخته مي‌شود. خانه‌ها ويران مي‌گردد و اهل آنها فاني و نابود مي‌شوند. اهل عراق دچار ترسي مي‌شوند كه همة آنها را فرا مي‌گيرد. رانشي در دمشق پيش مي‌آيد كه صدهزار نفر در آن كشته مي‌شوند. حوادث جانكاهي رخ مي‌دهد كه موها را سپيد مي‌كند. فلزهاي سخت و سنگين حركت داده مي‌شود.7 به زودي خواهد آمد كه در بغداد كافر سركرده‌اي از بني قنطوره احاطه پيدا مي‌كند و با يك سلسله افراد كه رحمت از دل آنها ربوده شده پسران را مي‌كشند و زنان را حلال مي‌شمرند، آتش آنها شام را نيز مي‌سوزاند. واي بر اهل حلب از محاصره‌اي كه خواهند شد. سپس وارد بعلبك مي‌شوند و در همه جاي لبنان حوادث حلول مي‌كند.
بيشترين نشانه‌ها مربوط به بني قنطوره است كه مالك عراق مي‌شوند و اطراف شام را در دست مي‌گيرند و پس از آن بحث كشته شدن صدهزار نفر در نيم روزي در باب الفيل، مسجد اعظم كوفه، مسائل بصره وبعد آذربايجان شوروي كه آنجا هم شعله‌ور مي‌شود.
از ارمنستان «شروسي» خروج مي‌كند و مي‌خواهد ايران و عراق را از بين ببرد. بين او و «مروزي» حادثه‌اي سخت رخ مي‌دهد و ميليون‌ها نفر در آن كشته مي‌شوند. هر يك به شمشيري آراسته متمسك مي‌شوند كه بر فراز آنها پرچم‌هاي سياه برافراشته است. و اين همان جنگي است كه مرگ سرخ و طاعون بزرگ در آن واقع مي‌شود. از كوفه صدهزار نفر كه مابين شرك و نفاق هستند خارج مي‌شوند.8 بي‌آنكه هيچ مانع و رادعي پيش روي آنان باشد.
لازم به ذكر است پس از اتمام سخنراني حجت‌الاسلام مهدي‌پور به سؤالات حاضران در جلسه پاسخ دادند كه به اميد خدا در شماره‌هاي بعدي مجله تقديم حضور شما خواهد شد. البته لوح فشردة كامل اين نشست نيز موجود است و علاقه‌مندان مي‌توانند جهت تهية آن با دفتر مؤسسه تماس بگيرند.

پي‌نوشت‌ها:
1. لاتخافن أن تكذبه.
2. تعيين‌كنندگان وقت دروغ گفتند.
3. [منظور آقاي مهدي‌پور اين است كه با توجه به آن كه بيان كنندة اين مطلب خود معصومين(ع) هستند ديگر تكذيب تعيين‌كنندگان وقت و زمان براي ظهوردر اينجا مصداق پيدا نمي‌كند و از آن قاعدة كلي به طور طبيعي استثنا مي‌شود.]
4. برخي از اهل تحقيق معتقدند اين آنفولانزاي پرندگان نوعي طاعون است كه از زنده كردن سلول‌هاي بعضي از افرادي كه با طاعون از بين رفته‌اند آغاز شده و اگر خداي نكرده فراگير شود بيش از صد و پنجاه ميليون نفر را به كام مرگ خواهد كشاند.
5. منطقه‌اي در افغانستان.
6. يعني با خواستن و طلب كردن از خدا در پي شتاب بخشيدن به آن باشيد.
7. مي‌گويند روزانه چند تن بمب بر سر مردم مي‌ريزند. هزار سال پيش چنين تعبيري را پيش‌گويي كردن جز با منطق وحي امكان ندارد.
8. روزي كه حضرت امير(ع) اين مطالب را مي‌فرمودند، صحبت‌هايشان حتي يك مصداق هم در كوفه نداشت؛ چون كوفه شهر جديدالتأسيسي بود كه اندكي قبل سلمان و حذيفه آن را در سال 17 هجري ساخته بودند.

ماهنامه موعود شماره 68

 

 

bahram.attractive@gmail.com

كوچه خاموش...؟

سر آن كوچه خاموش غريبانه نشستم
راه آن كوچه به هرعابردل سوخته بستم
تن به ديوار فرو كوفتم وسربشكستم
گفتم:آخرتومي آيي،تومي آيي،تو مي آيي
يادم افتاد به آن پيوند گسسته،يادم افتادبه پيمان شكسته
يادم افتاد به آن روز جدايي، يادم افتاد كه ديگر نمي آيي
پيش چشمم همه خاطره ها بال گشودند
يادم آمد شب مهتابي گرمي،دست در دست هم از آن كوچه گذشتيم
يادم افتاد كه گفتي!سر سكوي بزرگي بشينيم و نشستيم
دست در دست نهاديم وديده بستيم
كوچه ازخاطره پر بار،سينه ازوسوسه سرشار،شهرازهمهمه پرسو
توبرانگشت من انگشت گره كردي وگفتي:
گره اي راكه من امروززدم كس نگشايد
هيچ پيماني از اين بيش نباشد
برگي از شاخه اي افتاد،كمي زمزمه سر داد
آشنايي هم از آن كوچه گذر كرد
به سراپاي توهرگشت ونظر كرد
تو پريشان شدي و لب بگذيدي
نرم چون سايه به آغوش من از ترس خزيدي
من صداي تپش قلب تو را مي شنيدم
ترس را آنگاه در چشم توديدم
ماه مي ريخت به راه من و تو،ما دو عاشق،گنهكار
گاه بيداروگاهي خواب گذشتيم
زيرباراني ازآن تقره مهتاب
نرم چون آب گذشتيم،بازشدپنجره هاي نرم
وكس گفت كه هستيد؟!
ما گذشتيم وبه لبخندجوابي نداديم
گفت:پيداست كه هستيد!
بسته شد پنجره ما نيز بگذشتيم
سر آن كوچه منفور نشستيم
ولب از زمزمه بستيم
راست مي گفت كه ان مردك عيلر،راست مي گفت كه هستيم
حال اين كوچه مان هست
همان عطر،همان بو،همان رنگ،همان رو
پنجره اماهمچنان گردگرفته،همچنان دست نخورده
مانده خاموش وافسرده
ديرگاهي است برآن نقش سرانگشت نيست
نكنه يار مرده
سالها رفت ولي كوچه همانجاست هنوز
همه برجاست همه باقيست......ولي
كوچه آن كوچه دگرنيست،سالهارفت چوباد
پانزده وبيست و سي،من غريبانه نشستم يك عمر
بر سكوي آن كوچه ننگ،يكي انداخت برايم گل،آن ديگرسنگ
من نه ازسنگ رميدم نه ازسنگ خنديدم،نه ازآن سنگ زنان رنجيدم
آن قدر ماندم وماندم كه چون برگ برسرتنهايي خودخشكيدم
نجوان بودم واين كوچه گذرگاهم بود
كوچه خاطره ها،زمزمه ها،كوچه ساكت ودلخواهم بود
ولي امروزكه زين كوچه بيرون مي آيم
نجوان رفته وپيرمي آيم،بادلي سوخته وغرق به خون مي آيم
كس ندانست ونداندكه چه آمدبه سرم،اين همه سال تونيزنگرفتي خبرم
همگان پندارندمن راه افتادم
من دل ازكف داده وراه گم كرده ورهگذرم
واي به حال دلم،سر اين كوچه نشستم سي سال
ولي امروزغريب وطن خويشتنم
تو كجاي كه بيايي كه ببيني كه هنوز
ره نشين اين كوچه خاموش منم
راستي تو كجاي كه بيايي كه ببيني كه هنوز
ره نشين اين كوچه خاموش منم

 

 

dsp_777777@yahoo.com

160 نكته در مديريت
(قسمت دوم)


81- اشتباهات زيردستان را بيش از حد لازم به آنها گوشزد نكنيد.
82- امين و رازدار افراد باشيد.
83- روي اشتباهات خود پافشاري نكنيد و بي‌تعصب خطاهاي خود را بپذيريد.
84- با عبارات كنايه‌آميز و نيشدار به ديگران درس عبرت ندهيد.
85- با آرامش و خونسردي به حرفهاي ديگران گوش كنيد و براي صرفه‌جويي در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نكنيد.
86- روش محاسبات مالي را تا حدي ياد بگيريد تا قادر به تجزيه و تحليل‌هاي گزارشات مالي سازمان باشيد.
87- در جلسات دائماً به ساعت خود نگاه نكنيد.
88- به نحوه پوشش و ظاهر خود توجه كنيد.
89- تا صحت و سقم مسأله‌اي روشن نشده، كسي را مؤاخذه نكنيد.
90- معاشرين چاپلوس خود را جدي نگيريد.
91- نكات جالب و پندآموز كتابهايي را كه مي‌خوانيد، در دفتري يادداشت كنيد و در موارد مناسب آنها را به كار ببريد.
92- انعطاف‌پذير باشيد.
93- بدون توهين به عقايد ديگران، با آنها مخالفت كنيد.
94- نسبت به قول خود پايبند باشيد.
95- در موقعيت‌هاي بحراني بر خود مسلط باشيد و نگذاريد زيردستان از اضطراب شما آگاه شوند.
96- براي حرف زدن زيباترين و خوش‌آهنگ‌ترين الفاظ را انتخاب كنيد.
97- ريسك‌‌پذير باشيد.
98- نحوه استفاده از نرم‌افزارهاي مرتبط با كار خود را بياموزيد.
99- براي ثبت ايده‌هاي درخشاني كه ناگهان به ذهن مي‌رسند، هميشه يك قلم و كاغذ به همراه داشته باشيد.
100- كتابخانه سازمان را به روز كنيد و اسامي كتابهايي را كه اضافه مي‌شود به صورت ليست منتشر شده در اختيار كارمندان قرار دهيد.
101- مطمئن شويد ابراز رضايت شغلي افراد به سبب ترس از توبيخ مسئولين و سرپرستان نيست.
102- به واسطه مدير بودن خود، از ديگران توقع بيجا نداشته باشيد.
103- در اولين فرصت در خاتمه دادن به مشاجرات و كدورتهايي كه بين كارمندان پيش مي‌آيد، حكميت كنيد و برقرار كننده صلح و آشتي باشيد.
104- در مصاحبه‌ استخدامي افراد به سوابق كاري آنان توجه و به خاطر داشته باشيد كارمند موفق كارنامه‌اي پربار به همراه دارد.
105- از انحصاري كردن خدمات رفاهي سازمان پرهيز كنيد و اجازه دهيد همه سطوح از اين خدمات بهره‌مند شوند.
106- زمان دقيق پياده‌سازي تصميمات اخذ شده را پيدا كنيد، چون ممكن است اجراي يك نقشه خوب، در زمان نامناسب با شكست روبه‌رو شود.
107- براي حفظ اطلاعات سازماني، از بهترين و پيشرفته‌ترين سيستم حفاظتي استفاده كنيد.
108- زبده‌ترين كادر بازاريابي را گردآوري كنيد و حتي زماني كه سوددهي سازمان در وضع مناسبي قرار دارد، از آنان بخواهيد ريتم فعاليت‌هاي خود را كند نكرده و همچنان به صورت جدي ادامه دهند.
109- به منظور جلوگيري از تك‌روي و رقابت‌هاي ناسالم، روحيه انجام كار گروهي در سازمان را تقويت كنيد.
110- از عنوان كردن فرامين غيرقابل اجرا و غيرمنطقي احتراز جوييد، زيرا جز خدشه‌دار كردن شخصيت حرفه‌اي شما پيامدي ندارد.
111- عملكرد افراد را در زمان اضافه‌كاري كنترل كنيد تا بدينوسيله از سوء استفاده افراد ناشايست كه به عنوان اضافه‌كاري در سازمان به انجام كارهاي شخصي يا اتلاف وقت مي‌پردازند، جلوگيري شود.
112- از نگارش واژه‌اي كه از صحت املاي آن اطمينان نداريد، پرهيز كنيد و براي حصول اطمينان از نگارش صحيح لغاتي كه فراموش كرده‌ايد، هميشه يك فرهنگ لغت در دسترس داشته باشيد.
113- وقتي در مورد موضوعي محرمانه صحبت مي‌كنيد، مراقب استراق سمع ديگران باشيد.
114- اموال مهم سازمان را بيمه كنيد.
115- در سلام كردن و ايجاد ارتباط دوستانه پيشقدم باشيد.
116- مراقب سلامتي خود باشيد و هرگز از ياد مبريد عقل سالم در بدن سالم است.
117- مطمئن شويد كادر مالي شما به موقع در پرداخت صورت حساب‌ها اقدام مي‌كنند و پرداختها بنا به دلايل غيرموجه، به تعويق نمي‌افتد. چون تأخير در پرداخت‌ها به اعتبار مالي شما لطمه جبران‌ناپذيري وارد مي‌كند.
118- عيب‌جو و بهانه‌گير نباشيد و اجازه ندهيد اين دو خصلت در شما به عادت مبدل شود.
119- هرگز از خاطر نبريد انسان، اشرف مخلوقات است و با درايت و پشتكار مي‌تواند براي هر مشكلي، راه حل مناسبي پيدا كند.
120- برخي از بازنشستگان پس از بازنشستگي تمايل به ادامه كار دارند، اگر مي‌خواهيد اين افراد را به كار بگيريد توجه داشته باشيد توانايي و انرژي و يا انگيزه‌ كافي جهت نيل به اهداف سازماني در اين افراد وجود داشته باشد و درخواست كار آنها صرفاً به دليل رفع نياز مالي نباشد.
121- همواره هوشيار باشيد كسي در سازمان جهت حفظ عنوان شغلي و موقعيت خود به عنوان ترمز براي نيروهاي فعال و پرانرژي عمل نكند.
122- از اشتباهات خود درس بگيريد و آن را به ديگران نيز درس بدهيد.
123- حتي وقتي موردي پيش آمده كه به شدت ترسيده‌‌ايد، اجازه ندهيد اطرافيان از اين حس شما مطلع شوند.
124- افراد متخصص سازمان را براي اخذ نشريه‌هاي تخصصي آبونه كنيد.
125- هيچكس را دست كم نگيريد.
126- حامي ضعيفان باشيد و اجازه ندهيد حق كسي ضايع شود.
127- اگر در جمعي هستيد كه موضوع مورد بحث را نمي‌دانيد و روشن شدن اين امر به اعتبار علمي شما لطمه خواهد زد، لازم نيست با اظهار نظر در مورد آن، عدم آگاهي خود را عيان سازيد. مي‌توانيد سكوت كنيد تا در اولين فرصت به تكميل اطلاعات خود بپردازيد.
128- آرام و شمرده صحبت كنيد.
129- زماني كه از كسي اشتباهي سر مي‌زند، با رفتار صحيح و منطقي او را شرمنده كنيد، نه با توهين و ناسزا.
130- به اندازه كافي استراحت كنيد و اجازه ندهيد خستگي و استرس به سلامت روحي شما لطمه وارد كند.
131- هر از چند گاهي جلسه‌اي به منظور پرسش و پاسخ با حضور سرپرستان ترتيب دهيد تا از صحبت عملكرد و برنامه‌هاي آنان مطمئن شويد.
132- سرپرستان و مسئولين، پل ارتباطي مديريت و كارمندان هستند، تا از استحكام اين پل مطمئن نشده‌ايد بي‌محابا گام برنداريد، چون در غير اين صورت ممكن است سقوط كنيد.
133- كارمندان را تشويق كنيد تا با ابتكار در انجام كارهايشان راههايي براي صرفه‌جويي و پايين آوردن هزينه‌ها پيدا كنند.
134- كتاب قانون تجارت را در دسترس داشته باشيد.
135- با توجه بيش از حد به افراد خاص، حسادت ديگران را برانگيخته نكنيد.
136- به ديگران فرصت جبران اشتباهاتشان را بدهيد.
137- نقاط ضعف و قوت خود را كشف كنيد.
138- مطمئن شويد هيچ منبع انرژي، بيهوده به هدر نمي‌رود. براي مثال كسي را موظف كنيد تا از خاموش بودن چراغها و بسته بودن شيرهاي آب پس از اتمام ساعات اداري و خروج نيروها اطمينان حاصل كند.
139- با اولين برخورد، در مورد كسي قضاوت نكنيد.
140- حس ششم خود را ناديده نگيريد.
141- هر كسي را فقط با خودش مقايسه كنيد، نه ديگران.
142- براي هر بخش، يك جعبه كمك‌هاي اوليه تهيه كنيد.
143- اعجاز عبارات تأكيدي و مثبت را ناديده نگيريد.
144- راحت‌ترين مبلمان و چشم‌نوازترين وسايل را براي اتاق خود تهيه كنيد و براي استفاده بهينه از فضا و زيبايي محيط از طراحان داخلي كمك بگيريد.
145- پنجره‌ها را مسدود نكنيد، اجازه دهيد همگان از نور و هواي تازه كه ارزانترين موهبتهاي الهي هستند، بهره‌مند شوند. گاهي وزش يك نسيم مي‌تواند آرامش چشمگيري براي محيط به ارمغان بياورد.
146-از انجام هر جابه‌جايي براي نيروي انساني در محيط كار، نمي‌توان نتيجه مطلوب گردش شغلي را حاصل نمود. اگر جابه‌جايي كارمندان اصولي و حساب شده نباشد، باعث افت راندمان كاري و دلزدگي آنان از كارشان مي‌‌شود.
147- مراقب باشيد و اجازه ندهيد سرپرستان و مسئولان براي پياده‌سازي نظرات شخصي و اجراي فرامين خود، خودسرانه دستوري را به اسم شما اعلام كنند، زيرا در اين صورت اگر اين دستورات صحيح و قابل اجرا نباشد، از حسن شهرت و محبوبيت شما كاسته خواهد شد.
148- سرمايه‌هاي مالي، وقت و انرژي نيروي انساني را با آموزشهاي غيرضروري به هدر ندهيد. براي هر كسي آموزشي را تدارك ببينيد تا بتواند از آن در بهبود بخشيدن كارهايش استفاده كند. در غير اين صورت وقتي فرصتي براي استفاده از اين آموخته‌ها دست ندهد، خيلي زود به ورطه فراموشي سپرده مي‌شود و هرگز تبديل به يك مهارت نمي‌شود.
149- بي‌طرفانه راجع به مسائل تصميم‌گيري كنيد تا زاويه ديد شما وسعت پيدا كند.
150- با هر نوع بي‌انضباطي مبارزه كنيد.
151- روز خود را با خوردن صبحانه‌اي مقوي آغاز كنيد.
152- از ايمن بودن آسانسورها و ساير وسايل مهم اطمينان حاصل كنيد و اگر احتياج به تعبير يا تغيير دارند، بدون فوت وقت اقدام كنيد.
153- حتي اگر سن شما از كارمندان كمتر است، آنچنان دلسوزانه با مسائلشان برخورد كنيد تا لقب "پدر سازمان" را كسب كنيد.
154- جهت حفظ سلامتي و چالاكي هر روز حداقل 15 دقيقه نرمش كنيد.
155- در برخي از برنامه‌ريزي‌ها و اخذ تصميمات از كاركنان نيز نظرخواهي كنيد تا با اين مشاركت صميميت بيشتري بين مديريت و كاركنان برقرار گردد و حس مسئوليت‌پذيري افراد افزايش يابد.
156- از كاركنان بخواهيد اگر با مشكلي روبه‌رو مي‌شوند ضمن اعلام آن مشكل چند راه حل مناسب نيز ارائه دهند.
157- گاهي اوقات بدون اطلاع قبلي وارد اتاق كاركنان شويد و شخصاً با آنان به گفت‌وگو بپردازيد.
158- با برقراري امنيت شغلي در محيط روحيه كاري افراد را بهبود ببخشيد.
159- اگر به افراد شخصيت بدهيد و با برخوردهاي نادرست عزت نفس آنان را پايمال نكنيد آنان به مثابه اهرم عمل مي‌كنند و قادر خواهند بود مسئوليت‌هايي كه به عهده آنان است بدون استرس و فشار روحي و با كيفيت بهتري به انجام برسانند.
160- مشوق و ترويج‌دهنده كار تيمي باشيد تا هماهنگي و همسويي كاركنان جايگزين رقابت‌هاي ناسالم شود.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

اخطار!
همه چيز درباره شرکتهاي هرمي

قسمت پنجم

دلايل شرعی:

استفتاء از آیت الله صافی گلپایگانی :

سؤال : نظر جنابعالی در مورد درآمد حاصل از بازاريابی شبكه‌ای و مخصوصاً شركت گلد كوئيست چيست؟
جواب:
بسم الله الرحمن الرحیم
بازاريابي به شكلي كه در گلد كوئيست و امثال آن است حرام و درآمد حاصل از آن نيز حرام است و الله العالم.
لطف الله صافی

سؤال : یک شرکت داخلی فروش کتاب، برای عضویت مبلغی دریافت می کند و در ازای آن کتابهای درخواستی را با پست مجانی ارسال می کند، همچنین اگر هر عضو، افراد دیگری را به عضویت شرکت ترغیب کند، به ازای هر دو نفر و با شرایط خاص مبلغ دوهزار تومان به شخص معرفی کننده به عنوان حق بازاریابی پرداخت می کند.عضویت افراد به صورت شبکه ای ثبت می شود و هر شخص، دارای دو نفر زیر مجموعه می گردد. در صورت تشکیل یک زوج به عنوان زیر مجموعه یک شخص، دو هزار تومان به او و همه افرادی که بالاتر از او می باشند پرداخت می گردد. ضمن ارائه پایگاه اینترنتی این شرکت، تقاضا دارم نظر خود را درباره این مبلغ که به عنوان حق بازاریابی پرداخت می شود بفرمایید.
جواب :
بسم الله الرحمن الرحیم
این نوع معامله صورت شرعی ندارد و اکل مال به باطل است چه به صورت کتاب باشد چه طلا چه غیره و وجوهی که شرکت یا اشخاص از این طریق بدست می آورند نمی توانند در آنها تصرف کنند چون مالکش نیستند.

منبع :
http://www.saafi.net/farsi/new/02.htm

استفتاء از آیت الله صانعی:
محضر مبارك حضرت آيت الله العظمى صانعى دامه بركاته
سلام علیکم
احتراما به استحضار عالى ميرساند اخيرا توسط برخى شركت ها مانند Gold Quest ، با توجيه برآورده كردن احتياجات مردم ( مشتركين آن شركتها ) طرح هايى تهيه و مبالغى هر چند اندك از مشتركين دريافت ميشود. ( كه متعلق به يكى از اين شركت ها ميباشد ) هر كدام از افراد با اراده و اختيار تام ميتوانند با واريز مبلغ شش هزار تومان ( يك هزارتومان به حساب بانكى شركت، يك هزارتومان به حساب بانكى مشترك رديف 6 و چهار هزار تومان به حساب بانكى مشترك رديف 12 ) به عضويت شركت درآيند.
در مرحله بعدى هر عضو می تواند با مراجعه به دو نفر ديگر، از آنها درخواست عضويت در شركت را بنمايد كه آنها نيز می توانند هركدام مبلغ شش هزار تومان ( جمعا دوازده هزار تومان ) بپردازند. مطابق روش فوق الذكر، از اين مبلغ، يكهزار تومان به حساب بانكى شركت، يكهزارتومان به حساب بانكى مشترك رديف 6 و چهار هزار تومان به حساب بانكى مشترك رديف 12 واريز مي شود و عضو قبلی، شش هزار تومان خود را كه به اين نحو پرداخته بود، طبق مقررات شرکت از این دوازده هزار تومان برداشت می کند. به این ترتیب مسئله روندی تسلسلى پيدا كرده و به تدريج با افزايش تعداد مشتركين به حسابهاى نفرات رديف 6 و 12 مبالغى واريز ميشود. نفرات 1 ، 2 ،3 و... نيز به تدريج با افزايش تعداد مشتركين به رديف هاى 6 و 12منتقل گرديده و به حساب آنها نيز مبالغى مطابق روش فوق واريز خواهد شد . بنابراين با درنظر گرفتن شرايط فوق الذكر، خواهشمند است نظر مباركتان را در خصوص مطابقت يا عدم مطابقت اين گونه طرحها با شرع مقدس اسلام جهت استفاده خواهران و برادران دينى اعلام فرماييد.

جواب:
اين گونه كارها شبهه قمار دارد و حرام است و اكل مال به باطل است و موجب عدم رشد استعدادها مى باشد و بايد از آن اجتناب نمود و به دنبال تلاش و فعاليت هاى اقتصادى از راه هاىمشروع رفت .

منبع :
http://www.saanei.org/fa/page.php?pg=showistifta&id=428

ادامه دارد...
 

 

 

مشکان
info@moshkan.com

جمعه: داستان راستان

علی و عاصم

علی - عليه‏السلام - بعد از خاتمه جنگ جمل ( 1 ) وارد شهر بصره شد . در خلال ايامی كه در بصره بود ، روزی به عيادت يكی از يارانش ، به نام " علاء بن زياد حارثی " رفت . اين مرد خانه مجلل و وسيعی داشت . علی‏ همينكه آن خانه را با آن عظمت و وسعت ديد ، به او گفت : " اين‏ خانه به اين وسعت ، به چه كار تو در دنيا می‏خورد ، در صورتی كه به خانه‏ وسيعی در آخرت محتاجتری ؟ ! ولی اگر بخواهی می‏توانی كه همين خانه وسيع‏ دنيا را وسيله‏ای برای رسيدن به خانه وسيع آخرت قرار دهی ، به اينكه در اين خانه از مهمان پذيرايی كنی ، صله رحم نمايی ، حقوق مسلمانان را در اين خانه ظاهر و آشكار كنی ، اين خانه را وسيله زنده ساختن و آشكار نمودن‏ حقوق قراردهی ، و از انحصار مطامع شخصی و استفاده فردی خارج نمايی " .
علاء : " يا امير المؤمنين ، من از برادرم عاصم پيش تو شكايت دارم " ( 2 ) .
- " چه شكايتی داری ؟ "
- "تارك دنيا شده ، جامه كهنه پوشيده ، گوشه گير و منزوی شده همه‏ چيز و همه كس را رها كرده".
- " او را حاضر كنيد ! "
عاصم را احضار كردند و آوردند . علی " ع " به او رو كرد و فرمود : " ای دشمن جان خود ، شيطان عقل تو را ربوده است ، چرا به زن و فرزند خويش‏ رحم نكردی ؟ آيا تو خيال می‏كنی كه خدايی كه نعمتهای پاكيزه دنيا را برای‏ تو حلال و روا ساخته ناراضی می‏شود ، از اينكه تو از آنها بهره ببری ؟ تو در نزد خدا كوچكتر از اين هستی " .
عاصم : " يا اميرالمؤمنين ، تو خودت هم كه مثل من هستی ، تو هم كه به‏ خود سختی می‏دهی و در زندگی بر خود سخت می‏گيری ، تو هم كه جامه نرم‏ نمی‏پوشی و غذای لذيذ نمی‏خوری ، بنابراين من همان كار را می‏كنم كه تو می‏كنی ، و از همان راه می‏روم كه تو می‏روی " .
- " اشتباه می‏كنی ، من با تو فرق دارم ، من سمتی دارم كه تو نداری ، من در لباس پيشوايی و حكومتم ، وظيفه حاكم و پيشوا وظيفه ديگری است . خداوند بر پيشوايان عادل فرض كرده كه ضعيفترين طبقات ملت خود را مقياس زندگی شخصی خود قرار دهند . و آن طوری زندگی كنند كه تهيدستترين مردم زندگی‏ می‏كنند . تا سختی فقر و تهيدستی به آن طبقه اثر نكند ، بنابراين من‏
وظيفه‏ای دارم و تو وظيفه‏ای " ( 3 ) .

پاورقی :
1ـ جنگ جمل در نزديكی بصره بين اميرالمؤمنين علی - عليه‏السلام - از يكطرف و عايشه و طلحه و زبير از طرف ديگر واقع شد به اين مناسبت جنگ‏ جمل ناميده شد كه عايشه در حالی كه سوار بر شتر بود سپاه را رهبری می‏كرد ( جمل در عربی يعنی شتر ) . اين جنگ را عايشه و طلحه و زبير بلا فاصله ، بعد از استقرار خلافت بر علی - عليه‏السلام - و ديدن سيرت عادلانه آن حضرت‏ كه امتيازی برای طبقات اشراف قائل نمی‏شد ، به پاكردند . و پيروزی با سپاه علی - عليه‏السلام – شد
2ـ اين داستان را ابن ابی‏الحديد در شرح " نهج البلاغه " جلد 3 ، صفحه‏ 19 ) چاپ بيروت ) نقل می‏كند ، ولی به نام ربيع بن زياد نه علاء بن زياد . و ربيع را معرفی می‏كند در مواطنی و بعد ميگويد : " و اما العلاء بن‏ زياد الذی ذكره الرضی فلا اعرفه و لعل غيری يعرفه "
3ـ نهج البلاغه ، خطبه . 207

 


 
arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

مردم دو دسته اند: مومن و جاهل، مومن را آزار نرسان و راه علم آموختن را بر جاهل نبند که مثل او شوی.
امام محمدباقر (ع)

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

12 آبان
ما به طور خصوصی با خدا حرف می زنیم و اسم آن را نماز می گذاریم. پس چرا شنیدن جواب از آن سو این قدر بعید به نظر می رسد، بویژه اگر معتقدیم که شعوری بر جهان حکمفرماست که ما نشانه آن هستیم؟
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 آبان / 3 نوامبر / 11 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
12 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز ايجاد شهر قزوين به دستور شاپور اول

سوم نوامبر سال 245 ميلادي شاپور اول شاه وقت ايران از دودمان ساساني كه در دوران زمامداري خود ايران را ابرقدرت اول جهان كرد دستور بناي شهر قزوين را صادر كرد .كار ايجاد اين شهر سه سال طول كشيد و در اكتبر( جشن هاي مهرگان) سال 248 ميلادي پايان يافت. نام قزوين از طايفه اي به همين نام گرفته شده و يونانيان و روميان باستان و اينك جهانيان درياي مازندران را به نام اين طايفه درياي « كاسپين » مي خوانند ، زيرا كه منطقه محل سكونت اين طايفه آريايي تا سواحل غربي آن دريا امتداد داشته است.
    شاپور اول در طول حكومت خود چند شهر تازه ساخت كه نام او با پيشوند و پسوندهايي بر آنها گذارده شد اما دستور داد كه شهرتازه ساز به نام طايفه اي كه در آن منطقه سكونت داشت « كسپين» ناميده شود كه اين نام به مرور زمان به صورت قزوين در آمده است..
    قزوين در سال 644 ميلادي به دست اعراب مسلمان افتاد . در قرن 16 ميلادي پايتخت ايران شد و شاه طهماسب صفوي عمارات فراوان در آنجا ساخت ؛ تا اين كه شاه عباس در سال 1598 ميلادي پايتخت را از قزوين به اصفهان ـ شهر مركزي ايران منتقل ساخت. يكي از علل انتقال پايتخت از قزوين به اصفهان اين بود كه درآن شهر ، سران قزلباش مادر شاه عباس را كشته و جسدش را به بيابان افكنده بودند و اقامت در قزوين باعث مي شد كه هر لحظه قتل فجيع مادر در ذهن او تداعي و وي را متاثر كند.
    قزوين در جريان دو جنگ جهاني اول و دوم به اشغال خارجي درآمد و در سپتامبر 1941 توسط هواپيماهاي شوروي بمباران شد . رضاخان مير پنج( سرتيپ ) از همين شهر عزم تسخير تهران و برانداختن دولت ( كودتا ) كرد. اين شهر تاريخي اخيرا مركز استاني به همين نام شده است.

شاپور اول كه ايران را ابرقدرت اول جهان باستان كرد و شهر قزوين را ساخت. والريانوس امپراتور روم كه در جنگ به اسارت ارتش ايران درآمده بود در برابر او به زانو در آمده و التماس مي كند

شاپور اول كه ايران را ابرقدرت اول جهان باستان كرد و شهر قزوين را ساخت. والريانوس امپراتور روم كه در جنگ به اسارت ارتش ايران درآمده بود در برابر او به زانو در آمده و التماس مي كند

 

صدور دستور انتخابات مجلس موسسان براي تعيين نظام حكومتي ايران

12 آبان 1304 خورشيدي ( 3 نوامبر 1925 ميلادي ) ، سه روز پس از خلع دودمان قاجار از سلطنت ، دستور انتخاب اعضاي مجلس موسسان براي اصلاح قانون اساسي و تعيين تكليف نظام حكومتي ايران كه جمهوري باشد و يا سلطنت صادر شد . هنوز رضا خان پهلوي كه از سه روز پيش به رياست موقت كشور تعيين شده بود تمايل خودرا به شاه شدن علني نساخته بود . وي قبلا چند بار از جمهوري شدن ايران سخن به ميان آورده و از اين فكرحمايت كرده بود.

 

ايران به " نظام متريك " پيوست

 در همين روز درآبان 1311 (سوم نوامبر سال 1932 ) ايران به نظام « متريك » پيوست .
    ازاين روز جاي « مثقال » ، «سير» ، « من » و « خروار » را گرم ، كيلو گرم و تن ، و جاي « گز ــ ذرع » و « فرسنگ » را متر و كيلو متر گرفت.

 

وقايع دفاع مقدس در چنين روزي

12/8/59
ادامه درگيريها در جبهه آبادان و بازتاب شكست عراق در ورود به شهر ، در راديو لندن آتش دشمن در اهواز ، پل نادري ، سوسنگرد و حميديه .

جبهه مياني : حملات محدود خودي در مهران و سومار . جبهه شمالي : همكاري عراق و نيروهاي ضدانقلاب داخلي . عمليات هوايي خودي و دشمن در خارك ، جبهههاي جنوب و سدّ دوكان .

بازگو كردن نقشه شوراي عالي دفاع در حمايت از جنگ و عدم دخالت در فرماندهي و توضيح پيرامون آخرين جلسه اين شوراي توسط نخست وزير ( رجايي ) . انتقاد از روند جنگ و نحوهپشتيباني از جبههها توسط نماينده اول تهران در مجلسه شوراي اسلامي ( فخرالدين حجازي ) و اشاره تلويحي به نقاط ضعف فرماندهي جنگ توسط رئيس مجلس ( هاشمي رفسنجاني ) .

اطلاعيه دولت دربارة وزير نفت ( تندگويان ) و بازتاب آن در خبرگزاريها ، مقامات و نشريات عراقي .

تحليل گروگانگيري و تبعات آن توسط امام خميني در جمع « دانشجويان مسلمان پيرو خط امام » .

12/8/63
ادامه فعاليتها جهت آمادگي براي عمليات آتي مانند شناسايي و تهيه و تدارك تجهيزات مورد نياز از جمله درخواست تعداد بيشتري از نفربرهاي خشايار از ارتش توسط فرماندهي كل سپاه ادامه جريان تسليميها و اعلام كمبود نيرو در كردستان طي پيامي از مريوان براي فرماندهي كل سپاه دو گزارش متفاوت دربارة ارتش خبرنگار اعزامي بيبيسي به ميمك: بين روحانيون و ارتش كشمكش شديد بر سر ادامه جنگ وجود دارد.

سخنان صدام در جلسه افتتاح مجلس ملي عراق، تأكيد بر مشاركت گسترده مردم عراق در انتخابات عليرغم وجود جنگ و مقايسه آن با انتخابات اخير ايران و نيز اشاره به نقش زنان در اين انتخابات؛ انتخاب سعدون حمادي به رياست مجلس.

تلاش ايران براي قرار دادن طرح اخراج اسرائيل از سازمان ملل در دستور كار اجلاس وزراي خارجه كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي؛ تلاش كشورهاي عربي جهت خارج كردن ابتكار عمل در اين خصوص از دست ايران.

12/8/65
آقاي هاشمي در ديدار با فرماندهان لشكر27 ضمن تحليل وضعيت كنوني جنگ و اشاره به كاهش حمايت حاميان صدام از او و آسيبپذيري عراق از داخل، خواستار استمرار عمليات آتي تا يكسره شدن كار دشمن در سال جاري شد.

اقدامات عراق در منطقه عمومي خرمشهر به منظور جلوگيري از هجوم غافلگيرانه خودي. تجمع زرهي و احتمال تك دشمن از منطقه عينخوش.

نيروي دريايي ارتش 13 كشتي خارجي را در خليجفارس بازرسي كرد.
 

 

 درگذشت ميرزا حسين خان خضوعي مشهوربه ساعت ساز

[12 آبان 1323] - ميرزا حسين خان خضوعي مشهوربه ساعت ساز از استادان آوازو موسيقي ايران بدرود حيات گفت. ساعت سازبه موسيقي علمي و عملي زمان خود مسلط بود و با نواختن تارنيزآشنايي كامل داشت. ميرزا حسين ساعت سازبا هنرمندان عرصه آواز ايران چون مرحوم بنان و طاهرزاده مجالست داشت و همواره بين آنان برسرموسيقي ايراني و تغييرو تحول آن بحث و مناظره مي‎شد. ميرزا حسين خان ساعت ساز علاوه برصدايي زيبا و دلنشين؛ خلقي خوش و اخلاقي پسنديده داشت و آنچه مي‎دانست بي‎دريغ و سخاوتمندانه دراختيارشاگردانش قرارمي‎داد.

 

وفات آيت الله حاج ميرزا ابوالحسن شَعراني تهراني

[12 آبان 1352] - آيت الله حاج ميرزا ابوالحسن شَعراني تهراني ازحكيمان و فيلسوفان بزرگ ايراني بدرود حيات گفت. آيت الله شعراني ازچهره‎هاي درخشان ديني و علمي معاصركشورمان بشمارمي‏‎رود. ايشان به زبانهاي فرانسوي، عربي و انگليسي تسلط كامل داشت و ازدانش گسترده خويش دراين سه زبان درترجمه و تأليفاتش استفاده فراوان كرد. ازآثارآيت الله شَعراني مي‎توان «راه سعادت و نفايسُ الفنون» را ذكر كرد. آيت الله شعراني درعلوم رياضي، نجوم و ادبيات نيزاستادي توانا بود و درحوزه علميه قم سالها تدريس مي‎كرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
3 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

نگاهي کوتاه به کارها و تاليفات آندره مالرو به مناسبت زادروز او

آندره مالرو

آندره مالرو Andre Malraux نويسنده ، هتر شناس و انديشمند فرانسوي سوم نوامبر 1901 به دنيا آمد و 75 سال عمر كرد.
    مالرو در طول تحصيل در پاريس با زبانهاي مشرق زمين آشنا شد و به آسيا سفر کرد و در هندوچين به مخالفان استعمار که اروپاييان اعمال مي کردند پيوست و جنبش جوانان " آنام " را سازمان داد و روزنامه اي تحت عنوان " هند و چين در زنجير " منتشر ساخت.
    وي در بازگشت به فرانسه چهار کتاب برضد استعمار نوشت که عناوين آنها از اين قرار است: فاتحان ، راه و رسم سلطنتي ، سرنوشت انسان ، فريبکاري غرب.
    مالرو سپس به حمايت از جمهوريخواهان اسپانيا برخاست و به دولت فرانسه اصرار کرد که به آنها که سرگرم جنگ با سلطنت طلبان به رياست ژنرال فرانکو بودند هواپيماي نظامي بفروشد. پس از اين که تعداد هواپيماهاي فروخته شده به 20فروند رسيد به يافتن داوطلب براي خلباني آنها سرگرم شد و 20 خلبان داوطلب به دست آورد.
    آنگاه به آمريکا رفت و به جمع آوري اعانه براي جمهوريخواهان اسپانيا پرداخت. وي کتاب تازه خود " اميد بشر " را به اين موضوع اختصاص داده است که فيلم سينمايي شده است.
    مالرو در جريان جنگ جهاني دوم وارد سازمانهاي مقاومت فرانسه شد . يک بار توسط آلماني ها دستگر و نزديک بود اعدام شود.
    پس از پايان جنگ به سمت وزير اطلاع رساني و سپس وزير امور فرهنگي فرانسه منصوب شد. کتابهاي معروف ديگر او عبارتند از : صداهاي سکوت ، روانشناسي هنر و .... مالرو 23 نوامبر 1976 در گذشت.
    

 

روشنگر مردم در انتخاب رئيس جمهوري درگذشت

پروفسور« ريچارد نوستات » كه كوشيد با انتشار كتاب و ايراد سخنراني، به مردم اهميت يك رئيس كشور براي جامعه را بياموزد و حصوصيات يك رئيس جمهوري خوب را تشريح كند و به راي دهندگان گوشزد سازد كه مهمترين خدمت آنان به خودشان و جامعه ، همانا انتخاب يك رئيس جمهوري شايسته است پدوم نوامبر 2003 در 84 سالگي درگذشت .
    وي كه يك استاد تاريخ بود و مدرسه آموزش علم حكومت را در هاروارد تاسيس و مديريت كرده بود تاكيد بر آن داشت كه مردم بايد چشم و گوش خود را باز كنند و با حواس جمع و مطالعه كامل راي پر بهاي شان را براي انتخاب يك رئيس جمهوري به صندوق اخذ آراء بدهند و احساس كنند كه كوتاهي در اين زمينه آسيب رساني به همه جامعه است و متوجه مسئوليت خود باشند. شورا ها و مجالس گروه هستند ، ولي رئيس كشور يك فرد است كه هنگام انتخاب او بايد به نقش نابغه و فرد در پيشبرد جامعه توجه كرد ، لذا بايد «تاريخ عمومي» را به ياد داشت. در ميان تاليفات اين استاد كتاب « سياست ها و رهبري » در زمينه خصوصيات يك رئيس جمهوري و هنر حكومت كردن و روش درست راي دادن جامع تر از ساير آثار اوست . روساي جمهوري آمريكا از حزب دمكرات ـ از ترومن و كندي تا كلينتون ـ از مشورت و اندرزهاي دكتر نوستات برخوردار شده بودند.

در قلمرو ادب

زادروز « لوكان » شاعر و نويسنده لاتين در دوران باستان

ماركوس لوكانوس ( لوكان ) شاعر و نويسنده بزرگ دنياي لاتين در دوران باستان سوم نوامبر سال 39 ميلادي از پدر و مادري رومي در شهر كردوبا ( قرطبه ) اسپانيا به دنيا آمد . وي خواهر زاده « سنكا » فيلسوف برجسته آن زمان بود . لوكان از جواني ساكن شهر رم شد. ده كتاب نظم و نثر از او به جاي مانده است از جمله كتاب « در باره جنگ داخلي » كه شرح نزاع سزار و پمپي بر سر امپراتورشدن است . وي در اين اثر خود، جاه طلبي و هزينه كردن جان مردم براي رسيدن به سود فردي را به طرزي عبرت آموزي سرزنش و محكوم كرده است.
    بسياري از مورخان را عقيده بر اين است كه « استوار نويسي » با لوكان متولد شده است ؛ زيرا كه نوشته هاي وي عاري از لفاظي است و در بيان حقايق به ندرت فعل مجهول به كار برده و يا اين كه « غير مستقيم » نويسي كرده و به ملاحظه كاري پرداخته است.
    لوكان كه به صراحت لهجه شهرت يافته بود ، نخست مورد علاقه و توجه نرون امپراتور وقت قرار گرفته بود ، ولي بعدا كه در مجالس و محافل بر ضد كار هاي نرون سخن گفت از چشم او افتاد و حتي متهم به مشاركت در توطئه برضد نرون شد و از ميان
    متهمان كه در ملاء عام اعدام شدند وي تنها فردي بود كه به او تكليف خودكشي شد تا با بي احترامي مدفون نشود كه پذيرفت و خود راكشت. وي حاضر به انكار اتهام نشد ، ولي گفت كه با شخص نرون مخالفتي نداشته بلكه از كارهاي او متنفر بوده است.
    

ساير ملل

مخالفت كرد و تجزيه شد

سوم نوامبر سال 1903 پاناما كه قبلا بخشي از كشور كلمبيا بود اعلام استقلال كرد و كشتي هاي نظامي ايالات متحده كه به دستور تئودور روزولت رئيس جمهوري وقت اين كشور به ابهاي پاناما فرستاده شده بودند مانع از مداخله ارتش كلمبيا براي جلوگيري از تجزيه اين كشور شدند.
    دولت وقت آمريكا قبلا پاره اي از اصحاب نفوذ را در پاناما ترغيب به اعلام استقلال كرده بود ؛ زيرا دولت كلمبيا به آمريكا اجازه نداده بود كه طرح خود براي ايجاد آبراهي ميان دو اقيانوس اطلس و آرام را در منطقه پاناما اجرا كند و كنترل كشتيراني را در آن تا مدتهابه دست گيرد .
    دولت تازه استقلال يافته پاناما اندكي پس از آغاز بكار ؛ با اجراي طرح آمريكا موافقت كرد . 
    

 

سگي به نام لايكا در مدار زمين

دانشمندان فضايي شوروي سوم نوامبر سال 1957 با ماهواره «سپوتنيك ــ 2 » سگي به نام لايكا را در مدار زمين قراردادند. ماهواره اسپوتنيك ــ 2 دومين سفينه فضا پيماي شوروي بود كه در مدار زمين قرار گرفته بود و در ارتفاع 937 مايلي هر يك ساعت و 42 دقيقه يكبار كره زمين را دور مي زد و وضعيت سگ به زمين مخابره مي شد .
    اين ماهواره همچنين او ضاع جوي را به زمين مخابره مي كرد . اخبار مربوط به فعاليت اين ماهواره مردم امريكا را نگران ساخته بود كه آيزنهاور رئيس جمهوري وقت براي رفع نگراني انان مجبور شد اعلام كند كه پيشرفت فضايي شوروي و پيشي گرفتن ان بر امريكا از اين لحاظ فاقد ارزش نظامي است .
    

 

پيشرفت صنعت خودروسازي چين توده اي

دوم نوامبر 2003 «كيث بردشر» روزنامه نگار آمريكايي در گزارشي پيش بيني كرد كه چين ظرف چهار سال آينده از لحاظ ساخت خودرو ، آلمان را پشت سر خواهد گذارد و بر جاي آن كه مقام سوم را در جهان پس از آمريكا و ژاپن حائز است قرار خواهد گرفت و سه تا چهار سال بعد از آن ژاپن را هم پشت سر گذارده و به پاي آمريكا خواهد رسيد. چين در سال2002 سه ميليون و 800 هزار خودرو توليد مي كند كه عمدتا در داخل اين كشور بفروش مي رسند زيرا كه چينيان به سرعت با دوچرخه وداع مي كنند و صنعت خودروسازي كشورهايي نظير كره جنوبي و مكزيك هنگامي توسط رقيب تازه ـ چين ـ آسيب خواهند ديد كه مصرف داخلي اين كشور به آستانه اشباع برسد.
     چين 25 سال پيش با كفش و اسباب بازي وارد بازارهاي جهان شد ، سپس بازار راديو ـ تلويزيون ، فاكس ، تلفن ، رايانه و ساير وسايل زندگاني را از دست رقباء خارج ساخت و اينك دارد بازار هاي اتومبيل ، هواپيما ، كشتي و دارو را هم از آنها مي گيرد و به صدور مواد غذايي هم پرداخته و در حال حاضر از صادر كنندگان ماهي به آمريكا است.
    يكي از دلايل پيروزي چين در تسخير بازارهاي جهان ، عرضه كالا ـ ارزانتر از رقباء است.
    

 

خطر جفت گيري ملخها براي انسان !

در سودان هجوم ملخ سياه و يا به رنگ قرمز پررنگ كه در مركز اين كشور مشاهده شده است تا سوم نوامبر 2003 باعث مرگ 11تن و بستري شدن بيش از شش هزار نفر شده بود.
    پزشكان اعلام داشته اند كه اين ملخ ها هنگام جفت گيري هورموني را در هوا پراكنده مي سازند كه ايجاد نوعي آسم كشنده مي كند و راه جلوگيري از آن بكار بردن ماسك و يا خارج نشدن از خانه و در خانه هم پوشانيدن دهان و بيني با پارچه ضخيم است.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 3 نوامبر

  • 1916:   انگلستان به تصميم خودش ! از اين روز صاحب اختيار «قطر» يكي از امارات خليج فارس شد كه مردم آن عمدتا از راه ماهيگيري امرار معاش مي كردند. قطر كه چند دهه پيش استقلال به دست اورده و از سرزمين هاي صادر كننده نفت و گاز طبيعي بشمار مي ايد تقريبا 4 هزار مايل مريع وسعت دارد و اخيرا به آمريكا حق برخورداري از تسهيلات نظامي داده است.

  • 1918:   لهستان از فرصت پايان جنگ جهاني اول و درگيري روسها با اوضاع پس از انقلاب خود استفاده كرد ، از روسيه جدا شد و اعلام استقلال كرد .

  • 1930:   وطن ما ازچنين روزي در سال 1309 خورشيدي داراي قانون حفظ آثار ملي با ضمانت اجرايي سختگيرانه شد .

  • 1947:   دولت مجارستان خبرنگار خبرگزاري اسوسييتد پرس (آمريكا) در آن كشور را متهم به جاسوسي كرد واخراج كرد.
        

  • 1955:   ( 1334 خورشيدي )احمد بهمنيار كرماني استاد زبان و ادبيات فارسي و مولف دستورنوين زبان فارسي درگذشت.

  • 2004:   در انتخابات اوكراين نامزد هواداري از اتحاد اين كشور و روسيه كه قرنها با هم امپراتوري روسيه را تشكيل مي دادند آراء بيشتري آورد، گو اين كه اين انتخابات به دور دوم كشانده شد. در انتخابات 31 اكتبر2004، يانوكويچ نامزد هواداري از اتحاد فشرده با روسيه 40 و 12 دهم درصد و نامزد هوادار ادامه راه غرب و پيوستن به اتحاديه اروپا 39 درصد و 18 دهم آراء را به دست آورد.

  • 2004:   آژانس دولتي دارو و غذا در آمريكا تصويب كردكه عرضه كنندگان روغن زيتون در اين كشور برچسبي بر شيشه ها و قوطي ها حاوي اين محصول بزنند كه خواص آن از جمله محافظت از قلب و عروق را به زباني ساده يادآور شود. بيشتر روغن زيتون مصرفي آمريكا از كشورهاي حوزه مديترانه واردمي شود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    11 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     « احمدبن اَسَدبن سامان خُدات »سرسلسله سامانيان درگذشت. او اميرفَرغانه و سَمرقند بود.

    [11 شوال 250] - « احمدبن اَسَدبن سامان خُدات »سرسلسله سامانيان درگذشت. او اميرفَرغانه و سَمرقند بود. احمد بن سامان اهل دانش بود و مردي پاكدامن نيك سيرت، دادگر و كاردان توصيف شده است. درپايان دوره‎ هارون كه رافع بن ليث درخراسان خروج كرد فرزندان اسد بن سامان به ياري هَرثمه به سركوبي رافع فرستاده شدند، ازاين رو مأمون فرزندان اسد ازجمله احمد را بسيارعزيز و گرامي مي‎داشت. بدين ترتيب احمدبن اسد بن سامان به حكومت فَرغانه منصوب شد و درسال227هجري قمري حكومت سمرقند نيزبدو سپرده شد. احمد با عدل وداد برمردم فَرغانه و سمرقند حكم مي‎راند و بعد ازمدتي حكومت سمرقند را به پسرش نصرواگذاركرد.

     

     «ابوبكرمحمدبن عبدالله بن محمدبن صالح» مشهور به اَبهري درگذشت.

    [11 شوال 375] - «ابوبكرمحمدبن عبدالله بن محمدبن صالح» مشهور به اَبهري درگذشت. ابهري فقيه و محدث مالكي مذهب بود و درسال 287هجري قمري بدنيا آمد. او دراوايل جواني اززادگاهش ابهربه بغداد رفت و سالها بود رياست پيروان مذهب مالكي دربغداد به او منتهي شد. ابهري مورد اعتماد و احترام بزرگان بغداد بود و گاه پيروان شافعي و حنبلي نيزبراي برخي از مسائل ديني به او مراجعه مي‎كردند. ابهري ازپذيرفتن منصب قضاوت خودداري كرد اما 60سال ازعمرخود را به تدريس سپري كرد. ابهري درجامع المنصور بغداد تدريس مي‎كرد و شاگردان زيادي ازسرزمينهاي مختلف اسلامي درجلسات درس او حاضرمي‎شدند. «شَرحُ المُختَصَرُ الكَبير، و اَلفَوائِدُ المُنتَقاهُ الغَرائِب» ازآثارابهري بشمارمي‎روند.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    اى دل

    بس در زلف بتان جا كردى اى دل
    ما را ميان خلق رسوا كردى اى دل .
    بيرون مرا از فكر فردا كردى اى دل
    تا از كجا ما را تو پيدا كردى اى دل .
    روزم سيه حالم تبه كردى تو كردى
    اى دل بسوزى هر گنه كردى تو كردى .
    اى دل بلااى دل بلا اى دل بلائى
    اى دل سزاوارى كه دائم مبتلائى .
    از مائى آخر خصم جان ما چرائى
    ديوانه جان آخرچه اى كار كجائى .
    مجنون شوى ديوانه ام كردى تو كردى
    از خويشتن بيگانه ام كردى تو كردى .
    يا كمتر اندر دام خوبان مبتلا شو
    يا ناز و كم كن مرد ميدان بلا شو.
    با بى وفايان يا دلاكم آشنا شو
    سا آشنا خواهى شدن رو بى وفا شو.
    ديگر وفا اى دل خريدارى ندارد
    كم گو از اين كالا كه بازارى ندارد.
    اى آبرو ريز اى دل ديوانه من
    اى از قرار و صبر دين بيگانه من
    اى از تو پر خون جام مى پيمانه اى دل
    اى از تو ورد هر زبان افسانه من
    تا چند هر شب تا سحر بيدار باشى
    با مرغ شب دمساز و با غم يار باشى
    تاكى بزلف دلبران پابندى اى دل
    تاكى به اميد وفا خرسندى اى دل
    تا چندى اى دل راستى تا چندى اى دل
    وقت است كه از بگذشته پندى گيرى اى دل
    هر كس كه باشد همچو تو اى دل دل او
    آسان نگردد تا ابد يك مشكل او
     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    امپرازول (OMEPRAZOLE)
    نام تجاری : Losec

    گروه دارویی : مهار کننده پمپ هیدروژن
    گروه درمانی : ضد ترشح اسید معده
    شکل دارویی : کپسول
    موارد مصرف : درمان زخم معده یا افزایش ترشح اسید ، ترش کردن ، زخم روده
    میزان مصرف :در زخم روده 1تا 2 قرص روزانه به مدت 4 هفته و در زخم معده تا 8 هفته
    موارد منع مصرف : حساسیت های شدید دارویی ، نارسایی کبد و نارسایی کلیه
    عوارض جانبی مهم : سردرد و سرگیجه ، بیقراری ، تاری دید.
    شرایط نگه داری : در محیط خشک و دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- دارو قبل ا زصبحانه میل شود .
    2- این دارو قبل از غذا و می تواند به همراه آنتی اسید میل شود.
    3- ممکن است با درد عضلانی یا مفصلی همراه باشد.

    ****************

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    اسم من «ازگيل» است !

     سينه را نرم مى كنم
    عطش را فرو مى نشانم و ضد صفرا هستم .
    ضماد من جوش هاى بدن را از بين مى برد.
    از خاك اره چوب من براى جلوگيرى از خونريزى استفاده كنيد...

    نام تركى من ازگيل است ، در گيلكى به من كنوس مى گويند. در شناسنامه ايرانى من شهرتم را طبرى (مازندرانى ) و در شناسنامه فرنگيم ژرمانى (آلمانى ) قيد كرده اند و در كتب گياه شناسى قديم مرا زعرور كبير دانسته اند و كنوس طبرى خوانده اند.
    زادگاه اوليه ى من ايران و نواحى معتدل آسيا و اروپا است . در بيشتر خواص ‍ با زالزالك يكسانم . داراى ويتامين ((آ)) به صورت جوهر هويج و ويتامين هاى ((ب )) و ((ث )) سرشار از تانن بوده ، و ميوه و برگ من به عنوان قابض و رفع التهاب امعاء توصيه و تجويز شده است . ميوه ى رسيده من داراى قند و جوهر ليمو است .
    اگر مى خواهيد مرا براى معالجه ى اسهال خونى بخوريد، به طور صبحانه دويست تا سيصد گرم مرا بدو پوست ميل نماييد. و نيز مى توانيد يك كيلو ميوه مرا با كمى شكر به صورت شربت در آورده ، و چهار روز متوالى ، روزى يك چهارم آن را نوش جان نماييد.
    هسته ى زالزالك به علت داشتن كمى اسيد سيانيدريك ، عنصرى سمى است و خوردن آن خطرناك اس ، ولى هسته ى من از اين سم خيلى كمتر داشته ، و خوراكى است . آن را بكوبيد و گرد آن را به مقدار يك قاشق چايخورى با چاى يا شربت ريشه جعفرى بخوريد تا سنگ هاى كليه و مثانه را از بين ببرد.
    قلندران و درويشان از قديم چوبدستى و چماق خود را از چوب ما درست مى كردند، و معتقد بودند كه در دست داشتن چوب ما، خواص زيادى دارد و اخيرا يكى از پزشكان سرشناس اروپا معتقد است كه اگر زنان باردار گردن بندى از چوب ازگيل به گردن آويزان نمايند، از سقط جنين آنها خوددارى خواهد شد و براى اين كار آمار زيادى نشان داده است .
     

     

     

     

     

     

     

    تاريخ اجتماعى ايران
    از آغاز تا مشروطيت

    دكتر عزت الله نوذرى


    قسمت چهل و هشتم
    دولت غزنويان (5)

    منابع پنج گانه ى درآمد غزنويان
    توضيح ، اين منابع پنج گانه به شرح زير مى باشند:
    1 - املاك خالصه و دارايى هاى خصوصى سلاطين غزنوى :
    در دولت غزنوى تشكيلاتى دو بخشى وجود داشت كه بخشى از آن ، ديوان وكالت بود كه املاك خالصه را اداره مى نمود و بر جنبه ى مالى امور حرم سلطان نيز نظارت داشت . ديوان وزير كه زير نظارت سلطان بود، عمده ترين ديوان مالى كشور و دخل و خرج اموال ، با اين ديوان بود و ديوان فرعى آن يعنى ديوان استيفا، مامور بود تا معاملات را در دفاتر كل ثبت نمايد و علت آن را بنويسد.
    درآمدى كه از دارايى هاى سلطان حاصل مى شد، جدا از آن چه كه دقيقا خرج حرم مى گرديد، ظاهرا از طريق ديوان هاى وزير و مستوفى نيز به مصرف مى رسيد.
    وكيل خاصه ، مباشر املاك خصوصى تمامى خاندان غزنوى بود؛ اما گاه ممكن بود پاره اى از املاك ويژه به زيردستان نيز واگذار شود.
    به نظر مى رسد كه محل ديوان غزنه ، پيوسته در پايتخت قرار داشت حال آن كه ديوان هاى عمده ى دولت ثابت نبوده و در سفرهاى جنگى و پيشروى هاى سلطان همراه او بودند.
    اوقاف خاندان غزنوى ، مباشر يا كدخدايى خاص داشت سلاطين غزنوى علاوه بر زمين ، مستغلات ، دارايى هاى ديگرى نيز داشتند كه از آن جمله بود، خيل هاى اسب ، رمه هاى گوسفند، شتر، گاو، گاوميش كه نگهدارى آن ها احتياج به گله داران و كدخدايان بسيار داشت .
    2 - درآمد سلاطين غزنوى ، حق الملك دارايى هاى بى وارث و مصادرات بود. سلطان ، وارث مايملك كسانى بود كه ورثه اى براى دارايى آنان يافت نمى شد. يعنى دارايى غلامان خاصه و خواجه سرايان نصير الدين طوسى اين گونه درآمدها را طيارات مى خواند، كه به معنى اقلامى از درآمد است كه به تصادف حاصل مى شود.
    سلطان از ميان اموال متصرفاتى ، از اين قبيل ، دارايى هاى منقول و غلامان شخصى را در ميان خاندان شاهى تقسيم مى كرد و مستغلات و غلامان لشكرى را به سپاهسالاران ديگر مى بخشيد هرگاه سلطان ، غلامى از غلامان خود را آزاد مى ساخت ، حق ديگرى ، به نام حق ولى ، وجود داشت كه اين غلامان آزاد شده را هم چنان به آزادكننده خود وابسته مى كرد، بنابراين حق ، در صورت فوت آنان ، سلطان وارث تركه ى آنان بود. (219)
    3 - خراج و هداياى پادشاهان دست نشانده واليان ، يكى ديگر از منابع درآمد حكومت غزنوى بود حكام تحت الحمايه ى حكومت غزنه ، حكومت هاى برخى نواحى زير پوشش امپراتورى ، شاهزاده نشين هاى ماوراى جيحون ، ختلان و چغانيان ، خراج ساليانه خود را به نام مال ضمان يا مال مواضعه به معنى خراج مقرر بر طبق قرارداد يا توافق مى پرداختند.
    4 - غنايم فراوان مناطقى نظير جلگه ى شمالى هند و ايران غربى ، عامل موثرى بود در ساختن امپراتورى غزنوى ، به عنوان پوياترين قدرتى كه از بعد از فتوحات اعراب در ايران شرقى پيدا شد ارتش حرفه اى غزنويان ارتشى مزدبگير بود كه مى بايستى پيوسته موجود باشد و نمى توانست در ايام فترت ميان سفرهاى جنگى ، اسلحه خود را به زمين گذاشته و به كارهاى ديگر پردازد. در پرداخت مستمرى به سپاه درآمد منظم ماليات گيرى بيش ترين اهميت را داشت . اما به اين مستمرى ، غنايم جنگى نيز افزوده مى شد. از اين گذشته ، علاوه بر حقوق ثابت گونه هايى ، از اجناس نظير: جنگ افزارها، هداياى پربها و بردگان نيز ميان سربازان قسمت مى شد.
    5 - يكى ديگر از منابع درآمد غزنويان ، ماليات ويژه (يا غير معمول ) يا خراج و ماليات بر زمين ها و فرآورده هاى كشاورزى بود كه در آن قسمت از امپراتورى غزنوى ، كه مستقيما تحت حكومت دولت غزنه بود، وضع مى شد و براى جمع آورى آن ، عمال سلاطين غزنوى با توده ها و تماس ‍ مستقيم بودند احتمالا غير از اين گونه ماليات هاى مرسوم ، باج هاى متعدد كوچك تر نيز وجود داشت ، نظير اسمار يا مالياتى كه بر آذوقه مى بستند، كه البته اطلاعات ما از آن بسيار اندك است . علاوه بر اين ، ماليات هاى منظم و حضور سلطان و لشكريانش در بخشى از امپراتورى كه مختصر شورشى در آن جا بروز كرده و يا تاخيرى در پرداخت ماليات ها حادث شده بود، معمولا منجر به تحميل ماليات هاى غير معمول و مطالبه ى به عنف آن مى گرديد، كه اقدامى مفاتيح العلوم به حساب مى آمد.
    ماليات البقايا كه بدهى از پيش مانده ى توده ها بود، خود شرحى مفصل دارد. به هر حال بنا به گفته بيهقى ، مردم توان پرداخت ماليات جارى (مال لرواج ) را نداشتند، تا چه رسد به ماليات البقايا خراج جمع آورى شده را عاملان به ديوان ولايتى مى آوردند و در آن جا به حساب آنان رسيدگى مى شد. اين عاملان و كارگزاران مالى ، در ولايات معمولا مستمرى خود را از روى ماليات هاى گردآورى شده برداشت مى كردند و باقى را به ديوان ولايتى يا ديوان مركزى مى فرستادند.

    ادامه دارد ....

     

     

     

     

     

     

     

     

    نقد، مرور و انتخاب

    Toshiba : L25-S119

    مدل Satellite L25-S119 از نوت بوک های توشیبا، علاوه بر دارا بودن تجهیزات مورد نیاز، از فیمتی مناسب نیز برخوردار است، خصوصا برای آن دسته از کاربران که برای اولین بار تصمیم دارند نوت بوک خریداری نمایند.


    از مشخصات اصلی این دستگاه می توان به صفحه نمایش 15 اینچی TruBrite ، پروسسور Intel Celeron، درگاه ارتباطی Wireless، حافظه با ظرفیت بالا، هارد 60 گیگا بایتی 5400rpm و وزنی معادل 2.7 کیلوگرم اشاره نمود. به علاوه یک کمبو درایو که قابلیت پخش DVD ، CD و رایت انواع سی دی ها را داراست از دیگر ویژگیهای این نوت بوک است.
    از مشخصات ظاهری این نوت بوک می توان به طراحی ساده، زیبا و رنگ مشکی - نقره ای آن اشاره کرد. صفحه کلید آن نیز به گونه ای طراحی شده که کاربر در استفاده از آن کاملا راحت است.

    نرم افزارها
    - Office 2003 (به صورت Trial شصت روزه)
    - EZFirewall (به صورت Trial)
    - McAfee Virus Scan (به صورت Trial نود روزه)
    - McAfee Security Center
    - InterVideo WinDVD
    - Quicken 2005
    - Microsoft Works
    - RealPlayer
    - Sonic RecordNow

    مشخصات
    پردازنده: Intel Mobile Celeron سرعت 1.5 گیگا هرتز
    حافظه : 256 مگا بایت که تا 2 گیگا بایت قابل افزایش است
    هارد دیسک : 60 گیگا بایت
    حداکثر زمان شارژ باتری : 1.5 ساعت
    درایو: DVD/CD-RW Combo
    ابعاد : ارتفاع : 1.44 اینچ، طول : 13.1 اینچ، عرض : 10.6 اینچ
    وزن : 2.7 کیلوگرم
    سیستم عامل : Microsoft Windows XP
     
     

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه
    RooZaaNe SMS

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستان عزيز سلام ..
    حالتون چطوره ..
    به علت حجم بالاي مسيج ها تصميم گرفتم روزهاي جمعه هم در خدمتتون باشم ..
    خب بريم سراغ مسيج ها ..

    41- ديگه از چشمام افتادي ... ليز خوردي افتادي تو قلبم .. ( 9646-0912)

    42- سلام . چه بلايي سر گوشيت اومده ؟ از صبح خيلي سعي كردم تماس بگيرم .. اما هر چي شمارتو مي گيرم مي گه مشترك مورد نظر در قلب شماست . ( 9646-0912)

    43-اين اس ام اس صرفا براي دويدن شما به طرف موبايلتون بوده و هيچ ارزش ديگري ندارد .(2530-0912)

    44-همواره فرق ميان در خلوت بودن و تنها بودن را به خاطر بسپار . خلوت قله ي تجربه است و تنهايي دره ..خلوت نور در خود دارد ، يك شعله اما تنهايي تاريك است و سرد . تنهايي وقتي است كه ديگران را آرزومندي و خلوت وقتي كه از خدا لذت مي بري ( 9188-0913)

    45- فرقي نمي كنه كه گودال آبي كوچيك باشي يا درياي بيكران . زلال كه باشي آسمان در توست ( 0276-0913 امين )

    46-سنگي كه طاقت ضربه هاي تيشه رو نداره تنديس زيبا نمي شه . فقط يه بار فرصت داري كه از وجودت تنديس بسازي . پس از زخم تيشه خسته نشو ( 9188-0913)

    47-روزي بود روزگاري نداشت . جنگلي بود كه درخت نداشت .شكارچي بود كه تفنگ نداشت .روزي اين شكارچي با تفنگش كه فشنگ نداشت آهويي شكار كرد كه سر نداشت ..انداختش توي كيسه اي كه ته نداشت . اين شعر شاعري است كه اسم نداشت اگر چه اين شعر سر و ته نداشت ولي ارزش سر كار گذاشتن تو رو نداشت . (0380-0911)

    48-بين من و تو هر چي بوده تموم شد . باهات كاري ندارم . ديگه هم نمي خوام ببينمت . اينم عكست كه پيشم بوده .
    ..
    .
    .
    ,****,
    ( @..@)
    "(--)"
    (0380-0911)

    49 – زندگي مثل شطرنجه . اگه بازي نكني مي گن بلد نيست . اگه خوب بازي كني همه مي خوان شكستت بدن . ( 7263-0912)

    50-از كسي كه دوست داري ساده دست نكش .. شايد ديگه هيچكس رو مثل اون دوست نداشته باشي . و از كنار كسي كه دوست داري بي تفاوت عبور نكن . چون شايد هيچوقت هيچكس رو مثل اون دوست نداشته باشي. ( 0792-0912)


    خب دوستان .. چند تا sms هم از سايت http://koochegard.blogfa.com/ براتون جمع آوري كردم ...

    * با سيم ناز مژه هات يه عمر گيتار ميزنم /نگاهتو كوك نكني من خودمو دار ميزنم
    چشمات اگه رو پنجره طرح ستاره نزنن/دست خودم نيست دلمو به درو ديوار ميزنم

    * قوری ز قلم قلم زقوری تو عشق منی گوگوری مگوری

    * می دونی دوست یعنی چی؟
    د:داشتن
    و:اونیکه
    س:ستایش کردنش
    ت:تمومی نداره

    * من تورو فقط 15 تا دوست دارم!!!به اندازه 7 آسمون 7 دريا و يک دنيا

    * تورا چون آرزوهایم همیشه دوست خواهم داشت به شرطی که مرا در آرزوی خویش نذاری

    * آیا فكر می‌كنید بی‌عرضه هستید؟ فكر می‌كنید به درد هیچ كاری نمی‌خورید؟ فكر می‌كنید بی‌مصرف هستید؟ به خدا درست فكر می‌كنید!

    * بچه:مامان نهار چي داريم؟ مادر با عصبانيت:زهر مار بچه:آخ جون از شر املت راحت شديم

    * اگه یه سیب گاز زدی و دیدی یه کرم درسته توش بود اصلا" ناراحت نشو
    اگه یه سیب گاز زدی و دیدی یه کرم نصفه توش هست اونوقت ناراحت شو

    * من خیلی دوستت دارم اگه می خوای بهت محبت کنم نقطه ها رو دنبال کن..................
    ................................................
    .................................................
    ........................................................
    ..حالا دیدی کمبود محبت داری.

    * يه بابايي سوار هواپیما می شه می بینه هر کی با یه چیزی کلاس میاد یکی لب تابشو باز کرده جلوش یکی موبایلشو یکی ..... می خوادکم نیاره دستمال کاغذی رو برمی داره میذاره تو جیبش که یه گوشش بیرون باشه بغل دستیش میگه ببخشید این چیه میگه ای وای کی به من فاکس زده؟؟؟!!!!

    *از بینی ام تا دست من راهی به جز انگشت نیست

    *دلخوش به دستمالم نکن هیچ چی مث انگشت نیست!!

    *حرف دخترا رو باور نکن حرف پسرا رو اصلا گوش نکن

    خب دوستان .. روز خوبي داشته باشيد
    منتظر مسيج هاي قشنگتون هستم . اميد c u
    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان