571

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 571 :: شنبه 13 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

آن چيزهای خصوصی

آن چيزهای خصوصی ، آن زوايای شخصی را نمی توان عمومی کرد. آن چيزها وقتی از مرز گوش خود انسان مي گذرند ديگر ارزش رمزگونه خود را از دست می دهند. و برای آدمی که بنيانی از جنس انسان و نه حيوان دارد شکستن سکوت رازهايش و برملا شدن گوشه تنهائيش حکم مرگ را دارد. آن چيزهای خصوصی ، آن زوايای شخصی ، همان چيزهايي که هدايت می گويد: \"چيزهايي در زندگی انسان هست که...\"

آری، اين چيزهای خصوصی ،چيزهای کوچکی نيستند.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (570) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • هنرنمایی با کاغذ
  • معرفي فيلم: کشور زيبا
  • دانلود فيلم: دردان دريائي کارائيب 2 (دوبله فارسي)
  • دانلود آلبوم: پسران آفتاب III
  • آهنگ زیبای از غم دوست در این میکده فریاد کشم با صدای محمد اصفهانی
  • نسخه ي نهايي از مديا پلير ويندوز ويست کمپاني مايکروسافت عرضه شد ! Windows Media Player 11 Final
  • Photo Caller ID v 1.0
  • گلي در گلدان نبود
  • ما كمربندها را محكم بسته ايم؛
  • >>دستور آشپزی هفته گمردآش (بی بزه دو)
  • اسم من «ازگيل» است !
  • Toshiba : L25-S119
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


تصوير روز

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

بزرگ ترین ماشین حفاری جهان
سلام به 800 زبان
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 


 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

کوکب سياه
The Black Dahlia

کارگردان: برايان د پالما. فيلمنامه: جاش فرايدمن بر اساس رماني از جيمز الروي. موسيقي: مارک ايشام. مدير فيلمبرداري: ويلموش زيگموند. تدوين: بيل پنکاف. طراح صحنه: دانته فره تي. بازيگران: جاش هارتنت[دوايت بليکرت]، اسکارلت جوهانسون[کي ليک]، آرون اکهارت[لي بلنچارد]، هيلاري سوانک[مدلين لينسکات]، ميا کرشنر[اليزابت شورت]، مايک استار[راس ميلارد]. ١٢١ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آلمان، آمريکا. نامزد شير طلايي جشنواره ونيز.
دهه ١٩٤٠، لس آنجلس. جسد دختري به نام اليزابت شورت در حالي که از وسط به دو نيم شده، يافته مي شود. دوايت بليکرت و لي بلنچرد کارآگاهان پليس مامور تحقيق درباره اين پرونده مي شوند. دوايت در جستجوهايش به دختري جذاب و شبيه به اليزابت به نام مدلين لينسکات برخورد کرده و عاشق وي مي شود. همزمان لي که دوست دختري زيبا به نام کي دارد، کشته مي شود. دوايت که دريافته لي و بسياري ديگر از مامورين پليس فاسد هستند، تصميم دارد تا راز مرگ اليزابت را به تنهايي کشف کند. او به زودي درمي يابد که مدلين و خانواده او در ماجراي مرگ اليزابت دخيل هستند، اما رابطه پر حرارت ميان او و مدلين و از سوي ديگر عشق بر زبان نيامده اش نسبت به کي همه کارها را بيش از پيش براي دوايت سخت تر مي کند.

چرا بايد ديد؟
به جرات مي توان گفت آخرين ساخته استاد برايان دپالما که حاصل بيش از چهار دهه فيلمسازي است، يکي از بهترين فيلم هاي امسال است که هر عاشق سينمايي را به وجد مي آورد. کوکب سياه که بر اساس پرونده مشهور و همچنان گشوده مرگ اليزابت شورت در سال ١٩٤٧ و کتاب جيمز الروي به همين نام- منتشر شده در ١٩٨٦- ساخته شده، به يکي از سياه ترين و بدنام ترين حوادث قرن بيستم آمريکا مي پردازد. اين واقعه که تا به امروز يک نسخه سينمايي ديگر[اعتراف هاي حقيقي، ١٩٨١، اولو گروسبارد] يک فيلم مستند[دختري از مدفورد، کايل جي وود] و يک فيلم تلويزيوني[کيست اين کوکب سياه؟، ١٩٥٧، رابرت لينسکي]ساخته شده، در دستان سازنده روش کارليتو تبديل به فيلمي نمونه اي در ژانر نوآر شده است. جيمز الروي که بر اساس داستان هاي او تا امروز فيلم هاي پليسي/جنايي معروفي چون محرمانه:لس آنجلس ساخته شده، بر خلاف پيشگامان و استادان خود قهرمانش را نه از ميان کارآگاهان خصوصي، بلکه از ميان مامورين پليس انتخاب کرده و از اين رهگذر نگاهي از درون به فساد در تشکيلات پليس مي اندازد.
کوکب سياه که با سرمايه ٥٠ ميليون دلار تهيه شده، از نظر طراحي صحنه، لباس و موسيقي در نوع خود کم نظير است و حال و هواي دهه ١٩٤٠ آمريکا را به خوبي زنده مي کند. اما انتخاب جاش هارتنت و بازي کم جان او از تاثير روايت و کوشش هاي ديگر عوامل به شدت کاسته و تنها زيبايي نفس گير خانم جوهانسون است که در کنار بازي سوانک به نقش يک زن مرگبار[که جايگزين اوا گرين و فيروزا بالک شد]، فيلم را سر پا نگاه مي دارد. تماشاگر با ديدن هارتنت يقيناً بر نبود هنرپيشگاني چون بوگارت يا رالف ميکر افسوس خواهد خورد. اما اين انتخاب غلط نمي تواند دستاورد دپالما را کلاً زير سوال ببرد، حتي اگر در گيشه موفقيت مالي زيادي به چنگ نياورده باشد. البته اين پروژه در دستان ديويد فينچر-که به شدت علاقمند ساختن فيلمي سه ساعته و سياه و سفيد بر اساس اين ماجرا بود - فيلم مدرن تر و پر تحرک تري از کار در مي آمد. کوکب سياه يک محله چيني هاي ديگر نيست، اما يک فيلم حرفه اي به معناي کاملاً کلمه است که ديدن آن به دوستداران فيلم هاي جنايي/پليسي و فيلم هاي دپالما توصيه مي شود.
ژانر: جنايي، درام، راز آميز، تريلر.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

باغ بلور
با صداي مجيد

آلبوم جدید و زیبای مجید به نام باغ بلور با دو کیفیت

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

دو تا آهنگ جدید و بسیار زیبا از کیارش

هوس

به حال و روزت میخندم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

System Mechanic Professional 6.0u

اینهم نسخه جدید برنامه سیستم مکانیک که واقعا محشره ! این بسته ی نرم افزاری قدرتمند شامل ابزارهایی برای نابود سازی جاسوس ها , ویرس کشی معتبر , دیوار آتشی قدرتمند و ابزاری برای بازگرداندن اطلاعات پاک شده , محافظت از اطلاعات در مقابل خطر های سخت افزارها و همچنین دزدی های اینترنتی , نابود سازی اطلاعات ناخواسته به گونه ای غیر قابل بازگشت , ابزار برای بهتر Defrag نمودن درایو ها , تعمیر ایراد های ویندوز که سبب کندی سرعت سیستم شده اند , افزایش سرعت اینترنت , بهینه سازی Ram و رجیستری ویندوز , پاک سازی رد پاها , جلوگیری از Pop-up ها , تعمیر ایراد های امنیتی ویندوز , جلوگیری از اجرای نرم افزار های خطرناک ؛سریعتر بالا آمدن ویندوز و بسیاری امکانات دیگر.

 لینک دانلود نرم افزار
براي دريافت کرک اينجا را کليک کنيد.

 


 

دنیای موبایل

Top Gun Gulf Crisis

اين بازي زيبا براي گوشيهاي سوني اريکسون مي باشد!

 لینک دانلود
براي دانلود، کافي است فقط روي لينک بالا کليک کنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم

زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم
می مخور با همه کس تا نخورم خون جگر
زلف را حلقه مکن تا نکنی دربندم
یار بیگانه مشو تا نبری از خویشم
رخ برافروز که فارغ کنی از برگ گلم
شمع هر جمع مشو ور نه بسوزی ما را
شهره شهر مشو تا ننهم سر در کوه
رحم کن بر من مسکین و به فریادم رس
حافظ از جور تو حاشا که بگرداند روی

 

ناز بنیاد مکن تا نکنی بنیادم
سر مکش تا نکشد سر به فلک فریادم
طره را تاب مده تا ندهی بر بادم
غم اغیار مخور تا نکنی ناشادم
قد برافراز که از سرو کنی آزادم
یاد هر قوم مکن تا نروی از یادم
شور شیرین منما تا نکنی فرهادم
تا به خاک در آصف نرسد فریادم
من از آن روز که دربند توام آزادم

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

fatemeh313@yahoo.com

 

 

y_baran_1998@yahoo.com

agar raftam to yadam kon agar mordam to khakam kon agar mandam dar in donya be mehre khod to shadam kon

 

 

gh_natgod@yahoo.com

عجب روزگاري است اين روزگار
كه ما را ز خود بي خبر مي گذارد ولي
هميشه به ما بازگو مي كند
كه از خانه پشت پستوي همسايه مان
خبر آورم ،هر كجا، هرجه هست؟
نه از بهر همراهي و ياريش
كه از بهر گفتن ميان همان جمع ياران غافل
كه هر چند گاه
به قرباني وقت ما دل خوشند.

قهرمان رضايي دانشگاه شيراز

 

 

didar_bkh@yahoo.com

دوستت می دارم بی آنکه بخواهم ات
سال گشتگی ست این
که به خود در پیچی ابروار
بغری بی انکه بباری ؟
سال گشتگی ست این
که بخواهی اش بی آنکه بیفشاری اش؟
سال گشتگی ست این ؟
خواستن اش
تمنای هر رگ
بی انکه در میان باشد خواهشی حتی ؟
نهایت عاشقی ست این ؟
آن وعده ی دیدار در فراسوی پیکرها؟

ا.بامداد

 

 
saeid_moh@yahoo.com

گلي در گلدان نبود

250 سال پيش از ميلاد در چين باستان شاهزاده اي تصميم يه ازدواج گرفت با مرد خردمندي مشورت کرد و تصميم گرفت تمام دختران جوان منطقه را دعوت کند تا دختري سزاوار را انتخاب کند .
وقتي خدمتکار پير قصر، ماجرا را شنيد بشدت غمگين شد چون دختر او مخفيانه عاشق شاهزاده بود ، دخترش گفت او هم به آن مهماني خواهد رفت . مادر گفت : تو شانسي نداري ، نه ثروتمندي و نه خيلي زيبا .
دختر جواب داد : مي دانم هرگز مرا انتخاب نمي کند ، اما فرصتي است که دست کم يک بار او را از نزديک ببينم .
روز موعود فرا رسيد و شاهزاده به دختران گفت : به هر يک از شما دانه اي مي دهم ، کسي که بتواند در عرض 6 ماه زيباترين گل را براي من بياورد ، ملکه آينده چين مي شود .
دختر پيرزن هم دانه را گرفت و در گلداني کاشت .
سه ماه گذشت و هيچ گلي سبز نشد ، دختر با باغبانان بسياري صحبت کرد و راه گلکاري را به او آميختند ، اما بي نتيجه بود ، گلي نروييد
روز ملاقات فرا رسيد ، دختر با گلدان خالي اش منتظر ماند و ديگر دختران هر کدام گل بسيار زيبايي به رنگها و شکلهاي مختلف در گلدان هاي خود داشتند .
لحظه موعود فرا رسيد شاهزاده هر کدام از گلدان ها را با دقت بررسي کرد و در پايان اعلام کرد دختر خدمتکار همسر آينده او خواهد بود .
همه اعتراض کردند که شاهزاده کسي را انتخاب کرده که در گلدانش هيچ گلي سبز نشده است . شاهزاده توضيح داد : اين دختر تنها کسي است که گلي را به ثمر رسانده که او را سزاوار همسري امپراتور مي کند : گل صداقت ...
همه دانه هايي که به شما دادم عقيم بودند ، امکان نداشت گلي از آنها سبز شود .

برگرفته از کتاب پائولو کوئليو

 

 

ashoora63@yahoo.com

ما كمربندها را محكم بسته ايم؛
همه چيز براي عمليات در خليج فارس آماده است

اين روزها كه مانور نظامي آمريكا و برخي كشورهاي عربي در خليج فارس، وحشت عجيبي در بزدلان و دين به دنيا فروشان انداخته است، اين جملات را چراغ راه يافتم ...
حضرت روح الله درباره خليج فارس و جولان بيگانگان در آن، اينچنين به ما آموخته است :
"چه خوب است که بعضي سران سرسپرده کشورهاى اسلامى به اربابان و خدايان زر و زور و تزوير خود، اين نکته را جدى گوشزد کنند که اينقدر از منافع خود در خليج فارس سخن نگوييد، براى اينکه همين مسئله موجب حساسيت شديد مردم منطقه است که امريکا و فرانسه و انگليس چه منافعى در آبهاى خليج فارس دارند تا پاى دخالت نظامى و جنگ هم مى خواهند آن را حفظ کنند؟
البته سياست ما در مورد خليج فارس از اول تاکنون صريح و روشن بوده است.
جمهورى اسلامى ايران به امنيت در خليج فارس اهميت زيادى مى دهد و به همين دليل و عليرغم فراهم بودن همه نوع امکانات دريايى و هوايى و زمينى در بستن تنگه هرمز و صدمه وارد کردن به کشتيها و نفتکشها و منافع و مراکز صدور نفت و پالايشگاهها و بنادر منطقه تا به حال از سياست صبر و انتظار و جلوگيرى از گسترش جنگ پيروى نموده است و فقط در حد نشان دادن مقدار کمى از قدرت و حضور و توانايى خود و مقابله به مثل وارد عمل گرديده است.
و دنيا به اين حقيقت رسيده است که ناامنى در خليج فارس فقط به ضرر ايران تمام نمى شود، بلکه قويترين قدرتها و ابرقدرتها هم اگر مثل امريکا تمامى امکانات هوايى و دريايى و جاسوسى - خبرى خود و هم پيمانان خود در منطقه را بسيج کنند، که حتى يک کشتى را بدون خطر، اسکورت و حفاظت نمايند، از اين خطر و ضرر مصون نخواهند ماند و در اين گرداب ناامنى غرق مى شوند.
و على رغم آنهمه مقدمات و تمهيدات و جار و جنجالهايى که درجهان امريکا برپا نموده است و دهها خبرنگار و فيلمبردار را به منطقه گسيل داشته اند تا خبر موفقيت نقشه هاى شوم امريکا را مخابره کنند، خداوند زمينه رسوايى و زبونى امريکا را به دست غيب خود فراهم مى آورد و اقتدار معنوى پرچم لااله الا اللّه را بر پرچم کفر به نمايش مى گذارد و دل بندگان خالص خويش را شادمان مى سازد.
و چه بهتر که امريکا و ريگان از مسير سياست مينگذارى شده خليج فارس که کوس رسوايى آنان را در جهان به صدا درآورده است مجددا عبور نکند و بر مرکب غرور و جهلى که تا به حال دهها بار صاحب خود را بر زمين کوبانيده است، سوار نشود و لااقل شبح قدرت و قدرتنمايى خود را پيش نوکران خود مثل کويت حفظ کند و بيش از اين آنان را از شکست و خفت خود شرمسار و سرافکنده نسازد و مطمئن باشند که ادامه جولان در خليج فارس منطقه را به کانون خطر و بحران ناخواسته عليه خود آنان سوق مى دهد.
و دنيا اگر خودش را آماده بحران نفت و به هم خوردن همه معادلات اقتصادى و تجارى و صنعتى کرده است، ما هم آماده ايم و کمربندها را محکم بسته ايم و همه چيز براى عمليات آماده است.
و حتما امريکا بايد به اين نکته برسد که دخالت نظامى در خليج فارس صرفا يک آزمايش نيست که يک دام بزرگ و يک بازى خطرناک است و ما و همه مسلمانان منطقه خليج فارس، حضور نظامى ابرقدرتها را نقشه و مقدمه تهاجم و حمله به ممالک اسلامى و کشور جمهورى اسلامى ايران و در ادامه حمايت از صدام تلقى مى کنيم.
مسلمانان جهان با همراهى نظام جمهورى اسلامى ايران عزم خود را جزم کنند تا دندانهاى آمريکا را در دهانش خرد کنند و نظاره گر شکوفايى گل آزادى و توحيد و امامت جهان نبى اکرم باشند.
البته لازم است اين نکته را براى چندمين بار به سران کشورهاى اسلامى حاشيه خليج فارس بازگو کنم که القاى شبهه و بزرگ جلوه دادن خطر اسلام و انقلاب و جمهورى اسلامى ايران براى کشورهاى منطقه همان ترفند قديم و جديد جهانخواران بوده و است، که از اين طريق از پيدايش جو تفاهم و همکارى مسالمت آميز جلوگيرى نمايند و احساس نياز کشورها را به شرق و غرب تشديد کنند.
جمهورى اسلامى ايران مايل است بر اساس حفظ وحدت و حمايت از منافع کشورها و ملتهاى اسلامى آنان را در مشکلات يارى نمايد و در بروز حوادث تحميلى سياسى - نظامى از ناحيه استکبار جهانى با قدرت و نفوذ خود، آنها را رفع و در جهت کنترل و نفى سلطه سياسى شرق و غرب برنامه اى قوى و دقيق ارائه دهد ... "

صحيفه نور، جلد ۲۰ ، صفحه ۱۷۲ .... ۶ مرداد ۱۳۶۶

 

 

didar_bkh@yahoo.com

من خویشاوند نزدیک هر انسانی هستم. نه ایرانی را به غیر ایرانی ترجیح می دهم نه نا ایرانی را به ایرانی .من یک لر بلوچ کرد فارس .یک فارس زبان ترک.یک افریقایی اروپایی استرالیایی امریکایی آسیایی ام .یک سیاه پوست زرد پوست سرخ پوست سفیدم .
که نه تنها با خودم و دیگران کمترین مشکلی ندارم بلکه بدون حضور دیگران وحشت مرگ را زیر پوستم احساس می کنم .
من انسانی هستم میان انسانهای دیگر بر سیاره ی مقدس زمین که بدون دیگران معنایی ندارم .

 

 

alirezamajidi@gmail.com

چگونه بی‌دردسر فیفا 2007 را unlock کنیم؟

کسانی که این چند ساله بازی فیفای شرکت EA را بازی کرده‌اند ، می‌دانند که بعضی از ویژگی‌های خوب این بازی به طور پیش‌فرض قفل شده‌اند و بازیگر باید به تدریج و با کسب امتیازات زیاد ، آنها را اصطلاحا unlock کند ، اما چه کسی این روزها وقت این همه بازی را دارد؟!
از جمله ویژگی‌های هیجان‌انگیز قفل شده ، تیم‌های کلاسیک ستارگان کنونی جهان و ستارگان قدیمی جهان هستند ، هر کسی مشتاق می‌شود یا این تیم‌ها هم بازی کند.
چاره کار چیست؟
خیلی راحت یک فایل کوچک 6 کیلوبایتی را دانلود و
unzip کنید ، بعد در My Document خودتان فولدر FIFA 07 را پیدا کنید ، در درون این فیل ، فولدر دیگری موسوم به A. Profiles وجود دارد که حاوی فایلی به نام A. Profiles است. حالا فایل A. Profiles را که دانلود کرده‌اید جایگزین فایل قدیمی کنید.
البته برای احتیاط از فایل قدیمی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
پس از این کارها اگر بازی را اجرا کنید ، می‌بینید که بازی کاملا
unlock شده است.
محض اطلاع!

دکتر عليرضا مجيدي

 

.

bahram.attractive@gmail.com

حالا که عادتم دادي به غصه هاي شاعري
زير قرارت زيديوميگي دلت ميگه مي خواد بري؟
حالا که دلمو نمي دمش دست کسي
مي خواي بري يه جاي ديگه به آرزوهات برسي؟
حالا که مردمم ديگه قصه ما رو مي دون
دلت مي خوات بقيه قصه رو هرگزنخونن؟
حالا که من تنها شدم با عطر بوته ياس
از جون چشام چي مي خواي دوست دارم يا التماس؟
حالا که من به خاطرت قيد سفرهاموزدم
تو تازه يادت افتاد که حيفي چون خيلي بدم؟
حالا که لحظه هاي من به خاطرت هدر شدن
بهونه هاي رفتن و مي ذاريشون تقصير من؟
حالا که از راه رسيد يکي با چشمان درشت
بگو کي بود ميگفت چشماي نازت من راکشت؟
حالا که پایيز هم نشسته پشت پنجره
بهتره هرکي نمي خواد بمونه خيلي زود بره
حالا که فال حافظ هم نکرده ديگه معجزه
بهتره بازنده بشه دلم تو اين مبارزه
حالا که شرجيه هوا توآسمون سرنوشت
حالا که ديگر نمي شه باهم بريم بهشت
حالا که ثابت شده تو نموندي پاي وعدها
برو منم ميگذرم از کرده ها و نکرده ها
اما بدون اگه خوردي يک روز به يک صخره سرد
هر کاري دوست داري بکن ولي پيش من بر نگرد

 

 

morteza2004s@yahoo.com

موبايل

يكي روي پالان خر چون نشست
 

 

 

ebi2959@yahoo.com

 چند خبر

*آغازبه کار پانزدهمین نمایشگاه تخصصی-بین المللی کاشی وسرامیک
پانزدهمین نمایشگاه تخصصی- بین‌‏المللی كاشی و سرامیك صبح امروز با حضور مدیركل توسعه صنایع غیرفلزی وزارت صنایع و مدیر عامل شركت سهامی نمایشگاه‌‏های بین‌‏المللی در محل دائمی نمایشگاه‌‏های بین‌‏المللی تهران آغاز به‌‏كار كرد.

*مدیرمسئول شرق باوسیقه 10 میلیون تومانی آزادشد
جلسه بازپرسی رسیدگی به پرونده روزنامه توقیف‌‏شده شرق به مدیرمسوولی مهدی رحمانیان صبح امروز در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای كاركنان دولت، برگزار و مدیرمسوول این روزنامه با قرار كفالت ۱۰ میلیون تومانی آزاد شد.

*اقدام انقلابی دولت درمقابل شهریه دانشگاه آزاد
شهریه دانشگاه آزاد بحثی است كه با وجود گذشت بیش از یك ماه از سال تحصیلی و دو ماه از زمان ثبت‌نام هنوز مطرح است، دانشجویان این دانشگاه از دریافت شهریه به صورت علی‌الحساب می‌گویند هرچند كه رئیس دانشگاه آزاد تاكید دارد كه هنوز هیچ افزایش شهریه‌ای لحاظ نشده است.

*سردرگمی مردم درپی سردرگمی دولت وبانکها برای ساعت آغاز به کار
براساس مصوبه شورای هماهنگی بانكهای استان قم، از ۸ آبان ۸۵، پرسنل بانكهای این استان راس ساعت 30/۷ در محل كار خود حاضر شدند.ازسایر استانها نیز اخبار مشابهی مبنی بر تختی ازساعت مقرر به گوش میرسد.همچنان طرح بدون مطالعه تغییر کاربانکها برای آزمایش سه ماهه دوم دردستورکاردولت قراردارد.احتمالا ادامه این طرح را درتهران ولغو آن رادرشهرستانها شاهد خواهیم بود.

*هواپیمای تشریفاتی وبی ام و ضدگلوله کجاست؟
این موضوع هنوز از حافظه کوتاه مدت مردم پاک نشده است که دولت جناب رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد و حامیان آن در اوایل تکیه بر مسند، موج گسترده‌ای از انتقاد به دولت‌های گذشته با هدف اثبات سوءاستفاده‌های مالی و ریخت و پاش‌های هنگفت «درباری»! را به راه انداختند. آن هنگام برای اثبات این مدعیات دو شاهد اساسی ارایه می‌شد. نخست؛ هواپیمای تشریفاتی خریداری شده توسط دولت قبلی برای سفرهای مهم مقامات عالی کشور. و دوم؛ خرید سه دستگاه خودروی ضدگلوله.

 

 

hamid_freeboy@yahoo.com

متاسفانه در مملكت ما علي الخصوص در مشاغل دولتي تنها چيزي كه لحاظ نمي شود تخصص و صلاحيت علمي مديران است. اين امر بخصوص در سطوح مديران مياني و علي الخصوص در شهرستانها بيشتر نمود پيدا مي كند . مطالبي كه براي روزانه مي فرستم از منابع معتبر و بيشتر در مورد علم مديريت نوين و استفاده از فرصتها و منابع انساني بصورت درست  مي باشد. اميد كه تلنگري باشد بر اشخاصي كه از مديريت فقط پشت ميز نشستن ، صدور اوامر و تصميم گيري هاي غلط و مغرضانه و نيز پافشاري بر اشتباهات خود را درك كرده اند

برخي از تفاوت هاي يك رهبر و يك مدير 

مهمترين ويژگي هاي يك مدير

مهمترين ويژگي هاي يك رهبر

مدير، امور را درست انجام مي دهد

رهبر، امورِ درست را انجام مي دهد

مدير وضعيت موجود را مي پذيرد

رهبر سعي در تغيير وضعيت موجود و بهبود آن دارد

مدير زاويه ديد محدود دارد

رهبر زاويه ديد گسترده دارد

مديـر درباره چگونگي و چه زماني سوال ميكند

رهبر درمورد چه چيز و چرا مي پرسد

مدير به نتيجه نگاه مي كند

رهبر به افق مي نگرد

مدير از تغييرات استقبال نمي كند

رهبر آنها را ايجاد مي كند

مدير كنترل مي كند

رهبر خلق مي كند

مدير دستور مي دهد

رهبر هدايت مي كند

مدير دخالت مي كند

رهبر ارشاد مي كند

مدير قضاوت مي كند

رهبر طبابت مي كند

مدير تفويض ناظرانه انجام مي دهد

رهبر تفويض آگاهانه مي كند

مديركار را از طريق ديگران انجام مي دهد

رهبركار را با مشاركت ديگران انجام مي دهد

مدير نگاه درون سازماني دارد

رهبر نگاه فراسازماني دارد

مهم است كه در حضور ايشان چه كاري انجام مي شود

مهم است كه در عدم حضور ايشان چه كاري انجام مي شود

مهم است كه كار به هر قيمتي انجام شود

مهم است كه كار به چه قيمتي انجام شود

مدير كارِ كلاسيك  مي كند

رهبر الهام  مي بخشد و تأثير مي گذارد

مدير وظيفه مراقبت وپائيدن افراد را برعهده دارد

رهبر به توانمندسازي مي انديشد

مدير نگه مي دارد

رهبر توسعه مي دهد

مدير به مانند سرگروه بوفالوهاست

رهبر به مانند سردسته غازها عمل مي كند

تفكر مدير : اين همان چيزي است كه ما را تا به اينجا رسانده است!؟

تفكر رهبر : آيا ما را تا جايي كه مي خواهيم ، مي رساند!؟

مدير همواره در فكر موقعيت خويش است

رهبر به فكر موقعيت همكاران خود مي باشد

 

 

 

mobina2006x@yahoo.com

سلام به تمام مارشالي هاي عزيز و دوست داشتني مطلب زير را من در يك وبلاگ گردي يافتم :
سال 48 تو زندون اوین یه شاعر حبس بود. دم دمای عید یه شعری تو ذهنش اومد و سریع یادداشتش کرد. اون شاعر عمران صلاحی بود. شاعر متعهد انقلاب و باقی قضایا. این شعر رو بعد ها در یادداشتهای دکتر شریعتی بعد فوتش پیدا کردن. منافقا این شعر رو تو زندونای ساواک می خوندن. توده ایها تو قصر و اوین این شعرو می خوندن.
من دیدم بد نیس الان که شب عیده این شعر خونه باهارو براتون بنویسم.
بعضی شعرها و ترانه ها موندگارن. الان دوره ترانه منفی خوندنه! خیلی مسخرس! تف به مرامت عوضی! الهی برنگردی! خدا بزنه تو کمرت! آره! اینا اسم چن تا ترانه از خواننده های مدرن ماس! ولی واسه دل من همین یه ترانه بسه! خونه باهار کدوم وره؟...
کمک کنین هلش بدین چرخ ستاره پنچره
رو آسمون شهری که ستاره برق خنجره
گلدون سرد و خالی رو بذار کنار پنجره
بلکه با دیدنش یه شب وا بشه چن تا حنجره
به ما که خسته ایم بگو خونه باهار کدوم وره
*****************************
تو شهرمون آخ بمیرم چشم ستاره کور شده
برگ درخت باغمون زباله سوپور شده
مسافر امیدمون رفته از اینجا دور شده
کاش تو فضای چشممون پیدا بشه یه شاپره
به ما که خسته ایم بگو خونه باهار کدوم وره
*****************************
کنار تنگ ماهیا گربه رو نازش می کنن
سنگ سیاه حقه رو مهر نمازش می کنن
آخر خط که می رسیم خطو درازش می کنن
آهای فلک که گردنت از هممون بلن تره
به ما که خسته ایم بگو خونه باهار کدوم وره...

 

 

mosafer_kocholo612003@yahoo.com

مرا در یاب با یک قطره لبخند
(قسمت اول)

ای دوست
مرا در یاب با یک قطره لبخند:
با سلامی دیگر،به همه آن هایی که تو را میخوانند
باتو خواهم گفت بر من چه گذشت ست رفیق
که دگر فرصت دیدار شما نیست مرا
نوبت من چو رسید،رخصت یک دم دیگر چو نبود
مهربانی آمد،دفتر بودن در بین شما را آورد
نام من را خط زد وبه من گفت که باید بروم
من به او می گفتم،کارهایی دارم،ناتماند هنوز
او به آرامی گفت:فرصتی دیگر نیست
وبه لبخندی گفت:وقت تمام است ورق ها بالا
هر چه در کاغذ این عمر نوشتی ،تو،بس است
وقت تمام است عزیز،بره ات راتو بده
منتظر باش که تا خوانده شود،نمره ات را تو بگیر
من به او میگفتم:مادرم راتوببین،نگران است هنوز
تاب دوری مرا،اوندارد هرگز
خواهرم،نام مرا میگوید،پدرم اشک به چشمش دارد
نیمی از شربت دیروز درون شیش ست
شاید آن شربت فردا،ویا قرص جدید
معجزاتی بکنند،حال من خوب شود
بگذریم از همه این ها،راستی یادم رفت
کارهایی دارم،ناتمامند هنوز
من گمان می کردم
نوبت من به چنین سرعت وزودی نرسد
من حلالیت بسیار که باید طلبم
من گمان می کردم،مثل هر دفعه قبل
باز برمیخیزم،من از این بستر بیماری وتب
راستی یادم رفت،من حسابی دارم که نپرداخته ام
قهرهایی بوده است،که مرا فرصت آشتی نشده است
می توانی بروی؟چند صباحی دیگر فرصتی رابدهی؟
او به آرامی گفت:این دگر ممکن نیست
واگر هم بشود،وعده دیدار بعدی تو باز
بارتو سنگین تر وحسابی بسیار،که نپرداخته ای
دم در منتظرم،زودتر راه بیوفت
روح مهمان تنم،چمدانش برداشت
گونه کالبدم را بوسید
پیکر سردم بر جای گذاشت
رفت تاروز حساب،نمره اش را بدهند
چشم من خیره به دیوار بماند
دست من از لبه تخت به پائین افتاد
قلبم آرام گرفت،نفسی رفت ودگر باز نیامد هرگز
دکتری هم آمد،با چراغی که به چشمم انداخت
گوشی سرد که بر سینه فشرد وسکوتی که شنید
خبر رفتن من را،به عزیزانم داد
وه چه غوغایی شد،یک نفر جیغ کشید
خواهرم پنجره را بست که سردم نشود
یک نفر گفت:خبر باید دا که فلانی هم رفت
مادرم گوشه تخت زانو زد،سر من را به بغل سخت فشرد
چشم هایم را بست،گفت ای طفلک مادر اکنون،می توانی
که بخوابی آرام
یاد آن بچگی ام افتادم،که مرا میخواباند
با خواباند مرا،گرچه بی لالایی
پدرم دست مرا سخت فشرد،وخداحافظی تلخی کرد
خواهر اشک به چشم،ساک من را می بست
رادیویی کوچک،ولباسی که خودش هدیه نمود
شیشه قرص ودوا،وبه تردیدی،انگشتری ام را نستاند
جانمازم بوسید،گوشه ساک نهاد
وبرادر آمد،کاش یک ساعت قبل آمده بود
قبل از آنکه مادر،چشم هایم را بست
او صدایم میکرد،که چرا خوابیدم،اندکی برخیزم
تاکه جبران کند او
اشک برروی پتو می بارید
گل مهریدیگر،به چنین بارش ابر
فرصت رویش برسینه ندارد،افسوس
یک نفر آمد او را برداشت وبه او گفت تحمل باید
راستی هم که برادر خوب است
من که مدت ها بود گرمی دست برادر را،
احساس نمی کردم هیچ
باورم شد که مرا میخواند ودلش سخت مرا میخواهد
یک نفر تسلیتی داد ،ومرا برد که برد
صبح فردا همگی جمع شدند،با لباسان سیاه ونگاهانی
سرخ پیکرم را بردند وسپردند به خاک
خاک این موهبت خالق پاک
چه رفیقان عزیزی که بدین راه دراز
برشکوه سفر آخرتم افزودند
اشک در چشم،کبابی خوردند
قبل نوشیدن چای،همه از خوبی من میگفتند
ذکر اوصاف مرا،که خودم هیچ نمی دانستم
نگران بودم من،که برادر به غذا میل نداشت
دست بر سینه دم در استاد وغذا هیچ نخورد
راستی هم که برادر خوب است
گرچه دیر است،ولی فهمیدم
که عزیز است برادر،اگر ازدست برود
وسفر بید کرد تابدانی که تو را میخواهند
دستتان درد نکند،ختم خوبی که بجا آوردید
اجرتان پیش خدا
عکس اعلامیه هم عالی بود،کجی روبان هم ایده نابی بود
متن خوبی که حکایت می کرد
که من خوب عزیز
ناگهانی رفتم وچه ناکام ونجیب
دعوت از اهل دلان،که بیایند بدان مجلس سوگ
روح من شاد کنند وتسلی دل اهل حرم
ذکر چند نام درآن برگه پرسوز وگداز
که بدانند همه،ما چه فامیل عظیمی داریم
رخصتی داد حبیب،که بیایم ان جا

ادامه در شماره بعد

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

همه چيز درباره تسخير لانه جاسوسى آمريکا

بـا پـيـروزى انـقـلاب اسلامى ، باران توطئه ها باريدن گرفت .شيطان بزرگ با دخالت هاى آشكار و پنهان سعى در ايجاد جريانهاى انحرافى در نهضت داشت تا آنكه بذر رهنمودهاى باغبان پير وهوشيار نهضت در ضمير پاك فرزندان دلير امت جوانه زد و در قلب خـزان در 13 آبـان سـال 1358، بـه شـكـوفـه نشست . گروهى ازپـاك تـريـن و آگـاه تـريـن فـرزنـدان امـام بـا رهـنـمـود ولايـت امراسـمـاعيل وار با عزم شهادت ابراهيم گونه تبر را نه بر شانه ،كه بر فرق ((بت اعظم )) كوبيدند.
دانـشـجـويـان پـيـرو خـط امـام شـيـشـه عـمـر ((ديـو كـاخ سـفـيـد))((غـول آمـريـكـا)) را بـر سـنـگ اراده الهى كوبيده و لانه جاسوسى آمريكا را فتح كرده و حماسه عظيمى را مى آفرينند كه امام (ره ) آنرا بـه حـق ((انـقـلاب دوم )) و انـقـلابـى بـزرگ تـر از انـقـلاب اول مـى نـامـنـد و فـريـاد بـر مى آورند:(صحيفه نور، جلد 10، ص157 ـ 148، 16/8/1358.)
شـمـا مـى بـيـنـيـد كـه الان مـركـز فساد آمريكا را جوان ها رفته اندگرفته اند و آمريكايى ها هم كه در آنجا بودند گرفتند و آن لانه فـسـاد را بـه دسـت آوردنـد و آمـريـكا هيچ غلطى نمى تواند بكند وجوان ها مطمئن باشند كه آمريكا هيچ غلطى نمى تواند بكند.
سفارتخانه هاى آمريكا كانون هاى اصلى جاسوسى سازمان سيا دركـشـورهـاى خـارجـى هـسـتـنـد. آشـنـايـى بـا شـيـوه جاسوسى در اين سفارتخانه ها در كشورهاى جهان بسيار درخور توجه است . سازمان سـيـا از بـدو بـه وجـود آمـدن خـود در 1947 داراى سـه واحـدمستقل بوده است . اين سه واحد عبارتند از:
1ـ سرويس جمع آورى اطلاعات خارجى .
2ـ سرويس عمليات جاسوسى و ضد اطلاعاتى .
3ـ سرويس مداخلات مخفى در كشورهاى خارجى .
تـاءسيس دو سرويس اول رسماً در كنگره آمريكا به هنگام بررسى طـرح تـاءسـيس سازمان سيا مورد تاءييد و تصويب قرار گرفت ،امـا سرويس سوم همواره مخفى ماند و به طور نامرئى و غير رسمى در كـشـورهـاى خـارجـى بـه كـار خـود ادامـه داد. تـمـام آشـوب هـا وكـودتـاهـاى آمـريـكايى در كشورهاى خارجى كه با تلاش ماءمورين سفارتخانه هاى آمريكا صورت مى گيرد بدون استثنا توسط اداره مـزبور رهبرى مى شود. ماءموران سيا در كشورهاى خارجى معمولاً درپـوشـش ديـپـلمـاتـيـك فـعاليت دارند. اينان مسئوليت نفوذ در احزاب سـيـاسـى ، گـروه هـاى دانـشـجـويـى ، اتـحـاديـه هـاى كـارگرى ،وسـايـل ارتـبـاط جـمـعـى ، مـراكز ادارى و نظامى را عهده دار هستند وآنـقـدر كـه مـاءمـوران سـيـا سعى مى كنند در ارتش اين كشورها نفوذكـنند، وابستگان نظامى آمريكا در سفارتخانه هاى از چنين وظيفه اى بـرخـوردار نـيـسـتـنـد! اسناد بدست آمده از لانه جاسوسى آمريكا درتـهـران نشان مى دهد كه در سفارتخانه هاى آمريكا، واحدى به نام((مـراكـز عـملياتى )) وجود دارد. رؤ ساى اين مراكز رهبرى عمليات گـونـاگـون جـاسوسى در كشورهاى حوزه ماءموريتشان را بر عهده دارنـد. ايـن گـونـه افـراد نـيز عموما در پوشش ديپلماتيك فعاليت دارند و از مصونيت هاى ديپلماتيك برخوردار هستند.
در سـفـارتـخانه هاى آمريكا، دفترى براى ثبت فعاليت ماءمورانى كـه زيـر نـظـر سـفـارتـخـانـه بـه كـار جـاسـوسـى اشـتغال دارند، وجود دارد. در اين دفتر تمام عمليات موفق و ناموفق ماءموران و عوامل نفوذى آمريكا در مراكز دولتى يا نظامى با حروفو عـلائم رمـز ثـبـت و بـه وزارت خـارجه آمريكا تلكس مى شود. اين دفـتـر از جـمله اسنادى است كه سفارتخانه هاى آمريكا در جهان به محض احساس خطر مبادرت به مخفى كردن و يا انهدام آن مى كنند.
سـفـيـران آمـريـكـا در خـارج از كشور الزاماً ماءمورين سيا نيستند، اماهـرگـاه كـشـورى از نظر اوضاع سياسى يا اقتصادى رو به وخامت بگذارد، آمريكا ماءموران ورزيده سيا را جايگزين سفيران مى كند تابتواند از هر موقعيتى به نفع سياست هاى خود سود جويد. انتصاب((هـارى شـوارمـن )) در ونزوئلا هنگام تشديد فعاليت گروه هاى چپ در اواخـر سـال 1956، انـتـصـاب ((ريـچـارد هـلمـز)) در ايـران(قبل از ويليام سوليوان ) كه به هنگام بروز ناآرامى هاى سياسىدر ايـران صـورت گـرفـت و انـتـصـاب ((دونـالدسـى ليـدل )) در بـحـريـن بـه هـنـگـام بـحـرانى شدن اوضاع در خليج فـارس (در خرداد 63) نمونه هايى از اين واقعيت هستند. همچنين هلاكت حـداقـل هـفـت عـضـو سـازمـان سـيا در جريان انفجار سفارت آمريكا دربـيـروت از جمله ((روبرت اميس )) مدير شعبه خاورميانه اى سازمانمـزبـور، نـمـايـان گر حضور فعال ماءموران سيا در كشور بحرانى لبنان بوده است . يكى از كارشناسان آمريكايى اخيراً گفته است :اطـلاعـات و گـزارش هـايى كه همواره از طرف ماءموران غير رسمى سفارتخانه هاى آمريكا در كشورهاى جهان پيرامون اوضاع سياسى كشورها به ستاد مركزى سيا و وزارت امور خارجه آمريكا مى رسد،نقشى به مراتب مؤ ثرتر از ذوق و علاقه شخصى مقامات آمريكا درتعيين سياست خارجى اين كشور دارد. وى مى گويد: ((اصولاً سياست خـارجـى آمـريـكـا در تـمـامـى ابـعاد اقتصادى و سياسى و نظامى راتـئوريـسين ها و مشاوران كاركشته اى تعيين مى كنند كه كمتر صاحب مشاغل عمده دولتى هستند و اين گونه افراد غالباً در خدمت سرويسهـاى امـنـيـتـى ايـالات مـتـحـده هـسـتـنـد و كارشناسان زبده را در تمام سفارتخانه هاى خود در جهان به كار گمارده ايم .))
((ويـليـام كـيـسـى )) رئيـس پيشين سيا، در اسفند 1361 گفته بود:سـازمـان سـيـا در تـمـامـى كشورهايى كه براى آمريكا اهميت حياتى داشـتـه بـاشـد، فـعـاليـت هـاى جـاسـوسـى شـديـدى را بـه منظورارزيـابـى مـيـزان ثـبـات سـيـاسـى و اقـتـصـادى ايـن كـشـورهـااعـمـال مى كند. وى ((جيمى كارتر)) رئيس جمهور اسبق آمريكا را به خـاطـر عـدم آگـاهـى و اتـخـاذ تـدابير لازم به منظور جلوگيرى ازسـقـوط شـاه در ايـران مـورد نـكوهش قرار داد و گفت : ((چنين اتفاقى عليه منافع آمريكا در هيچ كجاى جهان اتفاق نخواهد افتاد.))
تصرف لانه جاسوسى
در زمـان دولت مـوقـت در سرتاسر كشور، به ويژه در دانشگاه ها وكارخانه ها توسط ايادى آمريكا حركت هايى مى شد تا جو سياسى جـامـعـه را هـرچه بيشتر پيچيده كرده و به نفع آمريكا پيش ببرند.بـعـدهـا مـعـلوم شـد كـه مركز تمامى اين جريانات ضد انقلابى درسـفـارت آمريكا در تهران بوده است . در حالى كه موضع منافقان آمـريـكـا نـسـبـت به انقلاب اسلامى مانع از روشن شدن چهره واقعى آمريكا در ميان مردم گرديده بود.
در چنين شرايطى امام خمينى (ره ) بيانات قاطعى عليه ابرقدرت هاو بـه ويـژه آمـريـكـا ابـراز فـرمودند و به ويژه ورود شاه را بهآمـريـكـا بـه عـنـوان سرفصلى تازه براى يك تهاجم سنگين عليه آمـريـكـا اعـلام كـرده و فـرمـان مـقـابـله را بـه تمامى دانش آموزان ،دانشگاهيان و طلاب علوم دينى صادر نمودند:(صحيفه نور، جلد 10،ص 97، 10/8/1358.)
بـر دانـش آمـوزان ، دانـشـگـاهـيـان و مـحصلين علوم دينيه است كه باقـدرت تـمـام حـمـلات خـود را عـليـه آمـريـكـا واسـرائيـل گـسترش داده و آمريكا را وادار به استرداد اين شاه مخلوع جـنـايـتـكـار نـمايند و اين توطئه بزرگ را بار ديگر شديداً محكوم كنند.
دانشجويان مسلمان دانشگاه ها با درك فرمايش امام (ره ) و توجه به اين نكته كه امام (ره ) فرموده بودند: ((همه گرفتارى كه ما داريم از دست آمريكا داريم .)) به عنوان لبيك به فرمايش ايشان و واداركـردن آمـريـكـا بـه اسـتـرداد شـاه و امـوال مـلت ايـران تـصميم بهاشـغـال سـفـارت آمـريـكـا گـرفـتـنـد. بـه دنبال آن دانشجويان دانشگاه تهران ، پلى تكنيك ، صنعتى شريف ،شهيد بهشتى و... گرد هم آمده و طى يك راهپيمايى تا سفارت آمريكا در نهايت شجاعت به سفارت حمله كردند و على رغم مقاومت آمريكايى هـا و مـحـافـظـيـن ، سـفـارت بـه تـصـرف كـامـل درآوردنـد. حـتـى بـعـضـى از آمـريـكـايـى هـا را كـه در جريان اشغال گريخته بودند تعقيب كرده و دستگير كردند. پس از تسخيرلانـه جـاسـوسـى بـه سـرعـت و بـا درايـت كامل از نابود كردن بقيه اسناد توسط آمريكايى ها جلوگيرى شدو ضـمـن جـلوگـيـرى از نـفـوذ عـنـاصـر انـحـرافـى بـه داخـل بـراى نـگـهـدارى گـروگـان هـا بـرنـامـه هاى روشنى تنظيم گرديد.
بـه مـحـض انـتـشـار خـبـر، بـسـيـارى از مـردم بـا شـور و اشـتـياق ،مقابل جاسوسخانه تجمع كرده و با دقت جريان را تعقيب مى كردند.بـا بـرنـامه هاى توجيهى دانشجويان براى مردم يقين پيدا شد كه دانشجويانى كه در لانه اند، دانشجويان مسلمان دانشگاه ها هستند.
دانشجويان مسلمان با دقت تمام سعى كردند كه گروهك هاى چپ و چپ نـمـا از ايـن حركت سوء استفاده نكنند و اين حركت نهايتاً در دست همان مسلمانانى باشد كه واقعاً عليه آمريكا مبارزه مى كردند، نه كسانى كه ظاهرا شعار ضد آمريكايى سر مى دادند اما عملاً راه نفوذ آمريكارا هموار مى كردند. گروهك هاى چپ و چپ نما كه خود را از قافله عقب مى ديدند به انحاى مختلف خواستند يا جريان لانه را ساختگى جلوه دهـنـد و يـا بـه نـحـوى خـود را در آن سـهـيم كنند كه البته اقدامات احـتـيـاطـى دقـيـق مـانـع از سـوء اسـتفاده تمامى جريانات انحرافى گرديد.
دربـاره تـصـرف لانه جاسوسى موضع گيرى ها و اظهار نظرهاى گوناگونى به وجود آمد، به ويژه دولت موقت و نخست وزير وقتكـه تـا آن زمـان مورد حمايت امام (ره ) بود، با اين حركت مخالفت مى كردند. از آنجا كه سرنوشت گروگان ها با سرنوشت كشور بى ربـط نبود، در ميان اظهار نظرهاى گوناگون ، همه منتظر نظر امام(ره ) بودند. نحوه موضع گيرى امام (ره ) بسيار تعيين كننده بود،چرا كه رفت و آمدهاى بسيارى براى خارج كردن دانشجويان از لانه جاسوسى انجام مى شد. فرداى همان روز امام (ره ) حركت دانشجويان را تاءييد كردند. كلام بلند و والاى امام (ره ) چنين بود: ((در ايران انـقـلاب اسـت ، انـقـلابـى بـزرگـتـر از انـقـلاب اول )) و پـس از ايـن كـه احـتمال حمله نظامى آمريكا به ايران مطرح گـرديـد، حـضرت امام (ره ) با صلابت و قاطعيت فرمودند:(صحيفه نور، جلد 10، ص 157 ـ 148، 16/8/1358.)
شـمـا مـى بـيـنـيـد كـه الان مـركـز فساد آمريكا را جوان ها رفته اندگـرفـتـه اند و آمريكايى ها را هم كه در آنجا بودند گرفتند و آن لانـه فـسـاد را بـه دسـت آوردنـد و آمريكا هم هيچ غلطى نمى تواندبـكـنـد و جـوان هـا مـطـمـئن بـاشـند كه آمريكا هيچ غلطى نمى تواندبكند... مگر آمريكا مى تواند دخالت نظامى در اين مملكت بكند، امكان بـرايش ندارد. تمام دنيا توجهشان الان به اينجاست ... غلط مى كنددخـالت نـظـامـى بـكند. نترسيد و نترسانيد. هم اين تعبير كه جوانهـاى ما از روى باز احساسات جوانى كردند كه اگر چنانچه آمريكابـخواهد دخالت نظامى بكند ما چه خواهيم كرد، اصلاً اين اگر را هم نبايد بگويند، آمريكا عاجز از اين است كه دخالت نظامى بكند ما چه خـواهـيـم كـرد... اگـر آنها مى توانستند دخالت نظامى بكنند شاه رانگه مى داشتند.
آمـريكا هرگز در طول حياتش اين چنين تحقير نشده بود. ابهت و هيبتآمريكا را اين سخنان بزرگ مرد تاريخ اسلام در هم شكست . امام (ره) خـود حـامـى و هدايت گر جريان لانه جاسوسى شد و مساءله سفارت در آن مـقـطـع ، بـه عـنـوان مـهم ترين مساءله كشور مطرح گرديد وآمـريـكـا نـيـز فعاليت هاى جدى خويش را عليه گروگان گيرى درايران آغاز كرد.
بـا فـتـح لانـه جـاسـوسـى ماهيت چهره هاى سازشكار كه در صحنه سـيـاسـى كـشـور ظـاهر شده بود، افشا گرديد و روحيه بيدارى وهـوشـيـارى و وحـدت و هـمـبـستگى در امت دميده شد. عمليات جاسوسى آمريكا در منطقه برملا و پايگاه جاسوسى اش برچيده شد و از همه مـهـم تر، ابهت پوشالى آمريكا در جهان شكسته شد. مردم قهرمان وانـقـلابـى ايـران 444 روز كـاركـنـان جاسوس سفارت را در پنجه قـدرتمند خود نگهداشته و در مقابل تمامى فشارها ايستادگى كرده و هياءت حاكمه آمريكا ((ابر قدرت قرن )) را به خفت كشاندند.
اقدام هاى آمريكا عليه تسخير لانه جاسوسى
مـهـم تـريـن اقـدام هـاى آمريكا در مقابله با اين حركت اسلامى عبارتبود از:
ـ فـشـار آوردن بـه دولت مـوقـت كـه بـا استعفاى نخست وزير منتفى گرديد.
ـ اعـزام هـيـاءت نـمـايـنـده ويـژه كـارتـرمتشكل از ((رمزى كلارك )) و ((وليام )) به ايران ، كه پيام امام (ره )كـار آنـان را مـتـوقـف كـرد. در ايـن پـيـام ضـمـن اعلام امتناع ايشان ازمـلاقـات با آنان ، ملاقات شوراى انقلاب اسلامى و تمامى مسئولين را بـا آن هـيـاءت بـه شـرطـى مـمـكـن شـمـرد كـه شـاه راتـحـويـل بـدهـنـد، كـه در نـتـيـجـه هـواپـيـمـاى حامل آمريكايى ها در آسمان مسير خود را به سمت تركيه تغيير داد.
ـ تـمـاس هـاى آمـريـكـا بـا بـعـضـى از غربزدگانى كه گمان مى كـردنـد، مـى تـوانـند در جهت آزادى گروگان ها اقدامى بكنند، مانندبنى صدر و قطب زاده .
ـ اعـزام مـيـانـجـى از اشـخـاص و يا كشورهايى كه مى توانستند بامسئولين كشور ما صحبت كنند، مانند كشور پاكستان ، فلسطينى ها ويا ((حَسنين هيكل )) روزنامه نگار مصرى و در نهايت پاپ .
ـ فـشـار آوردن آمـريـكـا به مجامع بين المللى تحت نفوذ خود در جهت مـحـكـوم كـردن و يـا اتـخـاذ تـصـمـيـم عـليـه ايـران ، مـانند سازمان ملل متحد و دبيركل وقت آن ((كورت والدهايم ))، شوراى امنيت سازمان مـلل ، سـازمـان كـنـفـرانـس كـشورهاى اسلامى ، بازار مشترك اروپا،ديوان لاهه و صليب سرخ جهانى .
ـ نامه كنگره آمريكا به مجلس شوراى اسلامى .
ـ تـبـليـغـات مـنفى عليه دانشجويان مسلمان مستقر در لانه جاسوسى(مـبـنـى بـر كـمـونـيـسـت بودن آنها و يا اين كه با گروگان ها باخـشـونـت رفـتـار مـى گـردد و اتـهـام هـاى بـى پـايـه اى از ايـنقبيل )
ـ زمـيـنه سازى در ملت آمريكا براى انجام اقدام و عمليات احتمالى ونـيـز تـبـليـغـات مـنـفى عليه ايران براى موجه جلوه دادن حركت هاى جاسوسى شيطان بزرگ .
پـس از بـى ثـمـر ماندن اين قبيل اقدام ها، آمريكا به اقدام هاى جدىترى پرداخت كه بعضى از آنها عبارتند از:
ـ محاصره اقتصادى جمهورى اسلامى ايران .
ـ بلوكه كردن دارايى هاى ايران توسط آمريكا.
ـ قطع كامل روابط آمريكا با ايران .
ـ و بـالاخـره تـهـديـد نـظـامـى و مـانـورهـا ونقل و انتقالات ناوگان آمريكا جهت مرعوب ساختن ملت مسلمان ايران !!
عـدم تـاءثير تمامى اين شگردها كه اعتبار جهانى آمريكا را مخدوش كرده بود منجر به اعمال آخرين حربه يعنى نقشه دخالت نظامى وربودن گروگان ها گرديد كه جنود الهى در كوير دور افتاده طبس تمامى آن را نابود و نقشه شيطانى را بى اثر كرد و باعث سرورو شادى امت قهرمان ايران و ياءس و خوارى مستكبرين جهان گرديد.
از طـرف ديـگـر رژيـم آمـريـكـا در قـبـال مـسـاءله شـاه سـخـت بـه انـفـعـال افـتـاد و با دستپاچگى به دنبال يافتن پناهگاهى براى اوبـه جـسـت و جـو مـشـغـول شـد كـه بـالاخـره او را بـه پـانـامـامـنتقل و چون با عكس العمل مردم پاناما مواجه شد در نهايت با ذلت وخوارى به مصر منتقل كرد.
دستاوردهاى داخلى تسخير لانه جاسوسى آمريكا
الف ) رشد، كمال و استحكام انقلاب :
آشـنـا شـدن هـرچـه بـيـشـتـر مردم مسلمان و انقلابى با ماهيت بزرگتـريـن دشـمن خود يعنى آمريكا، تاءثير مهمى بر استحكام و شكست نـاپـذيـرى انـقـلاب خـواهـد داشت . به هر ميزان كه ملت ما نسبت به دشمن اصلى خويش آشنايى داشته باشد، به همان ميزان در برابرجريان هاى انحرافى و ترفندهاى شيطان بزرگ هوشيار و استوارخـواهـد بـود. هـمـچـنـيـن مواجه شدن امت اسلام با خطرهايى بزرگ واسـتـقـامـت در بـرابـر تـمـامـى آنـهـا، خـود بـاعـث افـزونـى روحـيه ايـثـارگـرى و بـيـزارى از قـدرت هـاى دنـيايى و تكيه بر خداوندتبارك و تعالى است .
ب ) تثبيت خط امام به عنوان خط سازس ناپذير با غرب و ضربه مهلك به ضدّ انقلاب :
در شـرايـط قبل از تسخير لانه جاسوسى ، جريان هاى چپ و چپ نما بـا ژست هاى به اصطلاح ضدّ امپرياليستى ، جوانان حزب اللهى و مؤ من را به عنوان مرتجع و غير انقلابى مى كوبيدند و به ويژه عـمـلكـرد نـادرسـت و ليبرالى و موضع گيرى هاى ناصحيح دولتموقت و آزادى هاى بى رويه ، باعث تجرّى آنان در خطوط انحرافى و حـمـله بـه دولت و نـظام مى شد. تظاهرات ، تحصن ها، كارشكنى هـا، تـحريكات مليّت هاى گوناگون به نام انقلابى بودن و ضدآمـريكايى توسط جريان هاى ضدّ انقلاب و به قصد ضربه زدنبـه نظام ، رو به فزونى بود. با تصرف جاسوسخانه آمريكا،آنـان بـهـانـه هاى تحريكات و حركت هاى ضدّ انقلابى را به نحوچـشـم گـيـرى از دسـت داده و مـوج پـرشـور هـمـه گير انقلاب چونان اوايـل پـيـروزى ، ضـدّ انـقـلابـيـون و چـپ ها و منافقين را به ذلت ،بـيـچـارگـى و يـاءس كـشـانـد و ثـابت كرد كه تنها امام و پيروان صـديق او هستند كه مردانه در عمل ، با غرب با سركردگى آمريكامى ستيزند.
ج ) سقوط دولت موقت :
آشـكـار شـدن نـاهـم سـانـى تـفـكـر و مـشـىليـبـرال هـا و دولت مـوقـت بـا تـفكر و مشى رهبرى انقلاب كه موجب سقوط فورى دولت موقت گرديد.
د) اسناد لانه جاسوسى و افشاى آنها:
شـايـد بـه جـراءت بـتوان گفت اسنادى كه در جاسوسخانه آمريكابـه دسـت دانـشـجـويان افتاد، به لحاظ كمى و كيفى در تاريخ كم نظير و يا بى نظير باشد! حجم اسنادى كه از آمريكا به دست ملت افـتـاد در طول حيات قدرت هاى استكبارى بى سابقه است . گرچه جـاسـوسـان آمـريـكـا در تـهـران به محض اطلاع از حمله دانشجويان مـسلمان به جاسوسخانه ، به سرعت و با آمادگى قبلى و با روشهـاى سريع ، شروع به نابودى اسناد مهم كردند، ليكن با سرعت عمل و هوشيارى دانشجويان مسلمان باعث حفظ و باقى ماندن بسيارى از آنها و امكان بازسازى بسيارى ديگر گرديد. افشاى اسناد باعث شـد كـه مـلت مسلمان نسبت به ماهيت بسيارى از جريان ها و چهره هاى سياسى موجود در جامعه ، آگاهى و اطلاع پيدا كنند.
از بـدو امـر بـا ايـن كـه بـسـيـارى ازليـبـرال هـا و جـريـان هـاى انـحرافى ديگر به انحاى گوناگون قـصـد مـخـدوش جـلوه دادن ايـن اسـنـاد را داشـتـنـد، امـا بـه فضل الهى و هوشيارى دانشجويان مسلمان مستقر در لانه جاسوسى ومسئولين دلسوز، صحت اسناد منتشره بر همگان روشن شد. اين اسناددر زمـيـنـه هـاى مـخـتـلف سياسى ، اقتصادى ، نظامى ، فرهنگى و...كشور، همچنين در مورد بعضى از كشورهاى ديگر منطقه و نهضت هاى اسـلامـى بـوده و از اهـمـيـت ويـژه اى بـرخـوردار اسـت ، و تـا بـه حـال مـجـلدات زيـادى از اين اسناد منتشر گرديده است كه به نوبه خود در افشاگرى چهره آمريكا مؤ ثر بوده است و جاى تقدير دارد.
ح ) بر هم خوردن شبكه هاى اطلاعاتى و جاسوسى آمريكا:
تـسـخـيـر مركزيت شبكه اطلاعاتى و جاسوسى آمريكا را در تهران مـتـلاشى كرد. سازماندهى سفارتخانه آمريكا در تهران به نحوى بـود كـه از دو بـخـش وزارت خـارجـه و سـيـات شكيل شده بود. بخش سيا از محل كاملاً مجهز و امنى برخوردار بودو در راءس ايـن بـخـش يـكـى از ورزيـده تـريـن عـنـاصـر سـازمـان اطـلاعـاتـى آمـريـكـا كـه سـاليـان سـال در سـركـوبـى مـلت ها دركـشـورهـاى ديـگـر نـقـش اسـاسـى داشـت ،مـشـغـول بـه تـنـظـيم برنامه هاى ويژه بود. بديهى است با حذف مـركـزيـت ، قـدرت بـهـره گـيـرى آمـريـكـا از مـنـابـع جـاسوسى واطـلاعـاتى داخلى ، ضربه اى جدى خورد، به نحوى كه تا مدت هاحـتـى راديـوهـاى خـارجـى اخـبار ايران را از صداى جمهورى اسلامى ايران نقل مى كردند. البته نبايد با ساده انديشى ، از سازماندهى مجدد اين نيروها غافل بود.
دستاوردهاى خارجى تصرف لانه جاسوسى
تسخير لانه جاسوسى اثر مهمى بر روش ها و سياست هاى آمريكا ونـيـز افـكار عمومى جهان داشت كه فقط به ذكر بعضى از موارد آنمى پردازيم :
الف ) افـشـا شـدن مـاهـيـت اطـلاعـاتى و جاسوسى سفارتخانه هاى آمريكا.
ب ) كـم شـدن تـمـاس و ارتـبـاط افـراد ((منبع )) با آمريكايى ها وبـالعـكس ، در كشورهاى تحت سلطه ، از ترس تكرار وقايعى چون تسخير لانه .
ج ) كم شدن حجم اسناد نگهدارى شده در سفارتخانه هاى آمريكا درجهان و تحميل هزينه اى كلان براى حفاظت بيشتر.
د) مرعوب شدن كارمندان جاسوس سفارتخانه هاى آمريكا در جهان واحساس اينكه دولت آمريكا قادر به حفظ آنها نيست .
شكستن بت ابرقدرت ها
قـيام و انقلاب مردم مسلمان ما در دفاع از شرافت و هويت اسلامى برتـارك مـبـارزات ضـدّ استكبارى درخشيد و رهگشاى شكست هيبت دروغين آمـريـكـا شـد. عـدم تـوانـايـى اسـتـكـبـار درحـل بـحـران ، طـلسـم بـت ابـرقـدرت ها را شكست و رهگشايى براىمبارزان و مجاهدان در سراسر عالم شد.
بـه واسـطه تسخير لانه ، خط دفاعى آمريكا، كه هميشه به وسيله آن رعب و وحشت ايجاد مى كرد، فرو ريخت و شكست هاى پياپى آمريكادر بـعـد حـركـات نـظـامـى و ديـپـلماسى براى نجات گروگان ها،اسـطـوره غـير قابل نفوذ بودن آمريكا را در هم ريخت و نشان داد كه آمـريكا را مى توان با حركت گسترده و اتكا به مردم شكست داد. اين كـلام گوهربار امام (ره ) كه ((آمريكا هيچ غلطى نمى تواند بكند))عـيـنـيـت يـافـت ، چـشـم امـيـد تمامى رنج ديدگان تاريخ به انقلاب شـكـوهـمـنـد اسـلامـى دوخـتـه شـد و ايـران مـاءمـن و كـعـبـه آمال تمامى آزادگان و مبارزان جهان گرديد.'

 

 

salman_yavar@yahoo.com

اخطار!
همه چيز درباره شرکتهاي هرمي

قسمت ششم و پاياني

قسمت دوم:" رد دلایل موجود مبنی بر عدم آگاهی مراجع"
بیان دو نکته به نظر ضروری می رسد؟
1- عده زیادی از دوستان عضو در این شبکه ها، بیان می کنند که این احکام جعلی و ساختگی نیست و ابتدا مراجع فعالیت در این شرکت ها را حلال نموده و سپس برای آن حرمت قائل شده اند؟
می توان این موضوع را از دو منظر دید:
الف) از ابتدا مراجع چنین احکامی نداده اند.
ب) واقعا این طور بوده و مراجع احکام خود را عوض کرده اند.
الف) از ابتدا مراجع چنین احکامی نداده اند.
در صورت اول که بحثی باقی نیست؛ در مورد آقای مکارم این مورد برقرار است که حکم ایشان که در بالا آورده شده است.
ب) واقعا این طور بوده و مراجع احکام خود را عوض کرده اند.
در صورت دوم که مراجع احکام خود را عوض نموده اند دو نکته قابل بحث می باشد.
1- سوالاتی که در استفتائات اولیه خود کرده اند اشتباه بوده و به صورت کامل و دقیق اتفاقات را بیان نکرده اند که حق با مراجع عظام بوده و با سوالاتی که بعدا طرح شده و مختصات اتفاق بیان شده حکم حرمت آن را داده اند. (به صورت منصفانه صورت سوالات احکام منصوب به مراجع که در انتهای کاتالوگ است را مطالعه نمایید ببینید اتفاقات را به صورت کامل تشریح نموده است؟ اگر مراجع در جواب همین سوالات نیز حکم حرمت داده بودن آیا کوستی ها نمی گفتند این سوالات نشان دهنده اتفاقات افتاده در سیستم نیست؟)
2- سوالات دقیق بوده و اطلاعات درست به آنها منتقل شده است اما بعد ها به دلیل دادن اطلاعات نادرست احکام را عوض نموده اند. سوال بنده این است آیا مرجعی وجود دارد که جوابی غیر حرمت داده باشد؟
گیرم به یکی یا دو تا یا حتی سه تا از مراجع اطلاعات اشتباه داده باشند آیا می شود به تمام مراجع اطلاعات اشتباه داده باشند آن هم مراجعی که روی حکم دادن به شدت حساس هستند. (چرا در قرآن داریم « و من لم یحکم بما انزل الله فأولئک هم الظالمون و من لم یحکم بما انزل الله فأولئک هم الکافرون و من لم یحکم بما انزل الله فأولئک هم الفاسقون » یعنی هر کس حکم خدا را عوض کند ظالم و کافر و فاسق است) و به همین دلیل است که شما می بینید در مورد یک چیز احکام متفاوت است. مثلا داریم حرام، مطلقا حرام یا جایز نیست یا ... همه اینها یک منظور را می رساند و آن حرمت موضوع است اما به دلیل حساسیت؛ مراجع سعی می کنند طوری مسئله را بیان کنند که شرط احوط بیان شود.
همچنین با فرض اینکه تمام اطلاعاتی که بعدا به همه مراجع داده شده اشتباه است.
سوالی که پیش می آید چرا دوستان گلدکوئستی پیش این علما نمی روند و به آنها اطلاعات درست را نمی گویند؟ احتمالا در جواب این سوال سه جواب خواهید شنید.
1-اینکه فلانی رفته پیش فلان مرجع و به ایشان توضیح داده و مراجع گفته اند که اگر این طور است پس حلال است به این دوستان بگویید مستند صحبت کنید و حکمی را که گرفته را به شما نشان دهد، دقت کنید حتما اصل باشد. مطمئن باشد چنین نخواهند کرد و چنین حکمی برای شما نخواهند آورد، اگر چنین حکمی برایتان آوردند پیشنهاد می کنم ابتدا کمی وقت گذاشته به دفتر آن مجتهد رفته و حکم را نشان دهید و صحت و سقم آن خبردار شوید و در صورت درست بودن آن را برای من بفرستید تا من هم در اين شبکه عضو شوم.
2 -فلانی قرار است برود؛ تا چند روز دیگر حتما رفته و با دست پر برمی گردد؛ شما وارد شوید حکم را تا چند روز دیگر به شما نشان خواهیم داد و از این قبیل حرف ها. پیشنهاد می کنم به آنها بگویید من منتظر می مانم و تا وقتی که حکم را نیاورید حرف شما را نمی پذیرم.
3 -ما به دفتر مراجع رفته ایم اما آنها جوابمان را نمی دهند. در پاسخ به این موضوع باید بگویم اصلا درست نیست چرا که بنده خود بیش از 3 مورد سراغ دارم که به راحتی به دفتر آقایان مراجعه کرده و حتی یکبار با خود آقای مکارم صحبت نمودند به آنها بگویید این مشکل شماست و اگر در کارتان واقعا راسخ هستید این موانع برای شما نباید مهم باشد کمی سعی کنید حتما می توانید آنها را ببینید.
مطلب دیگر این است که اکثرمطلعین حوزه فقه می دانند که اگر روی حکمی اتفاق نظر بود نشان از قطعی بودن آن حکم دارد و نشان دهنده این است که این حکم برای تمام مراجع واضح می باشد و نکته ی عمده ای که موجب تغییر حکم گردد به صورت مجهول برای آنها وجود ندارد.

در انتها باید بگوییم همانطور که دوستان کوئستی مثال هایی مانند شطرنج، تلویزیون یا ... را مثال هایی می دانند که ابتدا مراجع برای آنها حرمت قائل شده اند و بعدا با افزایش اطلاعاتشان آن را عوض نموده اند (هر چند به همین سادگی که می گویند نیست)؛ چرا ذره احتمال این را نمی دهند که احکامی که مراجع ابتدا اعلام کردن نادرست بوده و بر اساس کمبود اطلاعاتشان بوده است و بعد ها با بالارفتن اطلاعاتشان این احکام را عوض نموده و برای شرکت هایی مانند گلدکوئست، مای سون دایموند، ای بی ال، گلد ماین و ... حرمت قائل شده اند.
بايد بدانيد که در اين جلسات به شما خواهند گفت که با کسی مشورت نکنيد زيرا ديگران از اين کار اطلاعی ندارند و فقط نظر شما را منفی ميکنند. اما شما بدون توجه به اين گفته با کسانی که به آنها اعتماد داريد مشورت کنيد. در ضمن بدانيد که تنها اين مورد که افراد درگير در کاری تحصيل کرده هستند، دليل درستی اين کار نيست.

پايان
 

 

 

مشکان
info@moshkan.com

شنبه: خبر

چگونه يك معتاد اينترنت را بشناسيم؟

مطالعات جديد در آمريكا نشان مي‌دهد علايم اعتياد به اينترنت و الكل به هم شبيه است.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاری سلام، طبق مطالعات انجام شده توسط محققان دانشكده پزشكي دانشگاه استنفورد، در يك هشتم از دو هزار و پانصد و سیزده بزرگسال مورد آزمايش، حداقل يكي از علايم استفاده نادرست اينترنت مشاهده شده است
الياس ابوجاده (Elias Aboujaoude) باني اين مطالعات و مدير كلينيك كنترل اختلالات ناگهاني استنفورد اظهار داشت: تاكيد بسياري بر فوايد اينترنت شده اما در مورد مشكلاتي كه ممكن است براي دسته‌اي از استفاده‌كنندگان به وجود آورد، كمتر صحبتي به ميان آمده است.
آنچه او را بيش‌تر نگران كرده است، شباهت رفتاري معتادان به اينترنت و الكلي‌هاست. زيرا آنان از اينترنت همانند الكل در مواقع غيرضروري و براي فرار از افسردگي استفاده مي‌كنند.
وي مي‌گويد: در مواردي نيز اينترنت براي خوددرماني استفاده مي‌شود. طبق اين مطالعات براي 7/13 درصد آزمايش‌شوندگان چند روز دور ماندن از اينترنت سخت بود. 7/8 درصد استفاده غيرضروري از اينترنت را كتمان كردند، 9/5 درصد احساس مي‌كردند استفاده افراطي از اينترنت روابط‌شان را دچار مشكل كرده است و 2/8 درصد از اينترنت براي فراموش كردن مشكلات يا وضعيت بد روحي استفاده مي‌كردند
البته با تمامي اين اوصاف، ابوجاده اعتياد به اينترنت را اختلالي باليني نمي‌داند.
وي در اين زمينه تصريح كرد: اين مساله نوعي بيماري نيست و هنوز تحقيقات ما كامل نشده، اما اين مطالعات ما را به تشخيص‌هاي باليني موثري خواهد رساند. NetAlert تشكلي وابسته به دولت استرالياست كه افراد را در زمينه سلامت اينترنتي راهنمايي مي‌كند و علاقه‌مندان مي‌توانند اطلاعات مورد نياز خود را با تماس با شماره (1800880176) به دست آورند
اين انجمن گفت‌وگوها (چت) و بازي‌هاي اينترنتي را اعتيادآور مي‌داند. بازي‌هاي آنلاين خشم مخالفان را برانگيخته است، مخصوصا پس از مرگ نوجوان 13 ساله چيني در ماه مه كه والدينش اظهار داشتند وي پس از 36 ساعت بازي مداوم آنلاين Warcraft خود را از بالاي يك ساختمان بلند پايين انداخت
دنياي بازي warcraft يكي از عوامل اصلي اعتياد اينترنتي محسوب مي‌شود. يكي از معتادان بهبود يافته بازي world of warcraft اعتراف كرد كه در دنياي بازي، زندگي و دوستان جديدي پيدا كرد كه زندگي طبيعي‌اش را تحت تاثير قرار داده بود
وي در يك وبلاگ نوشته «اين بازي‌ها دنيايي مجازي به وجود مي‌آورند كه مي‌تواني در آن خودت نباشي. اين موضوع بسياري از خانواده‌ها و دوستي‌ها را از بين برده است و اثر مخرب آن از كليه مواد مخدري كه هم‌اكنون در بازار وجود دارد، بيش‌تر است
وي مي‌نويسد: زماني كه بازي كردن را شروع كردم، هدفم ايجاد شرايط بهتر زندگي بود. حال پس از گذشت يك سال وزنم 30 پوند بيش‌تر شده است. پيش از اين اوقات فراغت خود را با نوشتن و نواختن موسيقي مي‌گذراندم اما حالا بيش‌تر از يك سال است كه دستم به گيتار نخورده است.» وي همچنين از ساختار بي‌پايان برخي بازي‌ها ابراز نگراني مي‌كند و مي‌گويد: «اكثر بازي‌ها به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه به سادگي در آن موفق نخواهيد شد و تنها راه بهتر بازي كردن بيش‌تر بازي كردن است

 


 
arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

اگر از محارم خدا چشم بپوشی عابدی و اگر به رزق خدا راضی باشی ثروتمندی.
امام حسن (ع)

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

13 آبان
هر چه خودت را بیشتر بشناسی، بیشتر متوجه می شوی که هم می توانی با روند زندگی همراه شوی، هم با آن بجنگی و هر بار که با چیزی می جنگی، ضعیف تر می شوی.
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

13 آبان / 4 نوامبر / 12 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
12 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
ورود نيرو به خوزستان و پوزش خواهي خزعل

خزعل

13آبان سال 1303 خورشيدي (4 نوامبر1924 ميلادي) واحدهاي هنگ نادري تهران، تيپ اصفهات و تيپ فارس با توپخانه و تداركات لازم رهسپار خوزستان شدند و به تيپ لرستان و واحدهاي لشكر آذربايجان نيز اماده باش داده شد تا به محض دريافت دستور به حركت در آيند.
     همزمان، سردار سپه ژنرال رضاخان پهلوي نيز از طريق اصفهان و شيراز عازم اهواز شد. قبلا به شيخ خزعل اخطار شده بود كه ماليات معوقه خود را به خزانه داري كل واريز كند. خزعل 9 روز بعد تقاضاي عفو كرد و يك روز پس از آن تسليم شد.
     پس از رسيدن واحدهاي اعزامي به مقصد، كار خلع سلاح آغاز شد و در خوزستان مقررات حكومت نظامي بر قرار گرديد. خزعل به مجلس شورا نامه نوشت كه فريب خورده بود و پوزش خواسته بود كه بعدا با دوپسرش تحت الحفظ به تهران منتقل شدند. رسيدن سواره نظام اذربايجان ظرف چهار روز به خوزستان از نكات جالب اين عمليات بود كه در ان زمان امري بي سابقه بود.
    در پي همين عمليات بود كه فرماندهي نيروهاي مسلح از سلطان احمدشاه قاجار سلب شد. 

 

ترور هژير در مسجد سپهسالار

هژير که زماني هم نخست وزير بود

13 آبان 1328 خورشيدي (4 نوامبر 1949 ميلادي) عبدالحسين هژير وزير دربار وقت در مسجد سپهسالار هدف حمله قرارگرفت و روز بعد جان سپرد.وي براي شركت در روضه خواني دربار سلطنتي به اين مسجد رفته بود.
    حسين امامي ضارب او، از فدائيان اسلام، به عمل خود اعتراف كرده و در بازجويي، ادامه حيات هژير را براي وطن زيان آور خوانده بود كه محاكمه و پنج روز پس از وقوع رويداد اعدام شد. او پس از محكوم شدن در دادگاه بدوي درخواست تجديد نظر نداده بود.
    در همان روز وقوع اين رويداد، درتهران حكومت نظامي اعلام شد، دكتر مصدق به احمد اباد تبعيد گرديد و جمعي ديگر بازداشت شدند و انتخابات نيز متوقف گرديد. 

 

دستگيري و تبعيد آيت الله خميني

در شـب 13 آبـان 1343 ،صـدهـا كـماندو و چتر باز مسلح به همراه مزدوران ساواك به سرپرستى سرهنگ مولوى (رئيس ساواك تهران) بـيـت حـضـرت امـام را در محاصره در آوردند و از بام و ديوار واردمـنـزل شـدنـد و پـس از ضـرب و شـتـم خـادمـيـن مـنـزل امـام (ره ) را دسـتـگـيـر و بـه تـهـران انـتقال دادند. و با يك هواپيماى نظامى از فرودگاه مهرآباد كردندتـهـران بـه تـركـيـه مـنـتـقـل گـرديـدنـد و اطـلاعـيـه اى به شرح ذيل از رسانه ها پخش گرديد:
((طـبـق اطـلاع موثق و شواهد و دلايل كافى چون رويه آقاى خمينى وتـحـريـكـات مـشـاراليـه عـليـه مـنـافـع مـلت و امـنـيـت واستقلال و تماميت ارضى كشور تشخيص داده شد، لذا در تاريخ 13آبان ماه 1342 از ايران تبعيد گرديد)).
شـهـرهـاى قـم ، تـهـران ، مـشـهـد بـه حـالت تعطيل درآمدند و در بسيارى از شهرها تظارهرات انجام شد. طوفان خـشـم مـردم رژيـم را وادار بـه دسـتـگـيرى فرزند برومند امام (ره )شـهـيد حاج آقا مصطفى و تعداد بسيارى از علما و وعاظ و سخنرانان كـشـور كـرد شـهيد حاج آقا مصطفى نيز به تركيه تبعيد شدند اماسرانجام نهال خشم ملت در ضمير فدايى ولايت و سرباز دلاور ملت شـهـيـد مـحـمـد بـخـارايـى بـه بـار نـشـسـت و در روزاول بـهـمن سال 1343 در مقابل مجلس شوراى ملى با گلوله آتشى بـه زنـدگـى نـنـگـيـن حـسـنـعـلى مـنـصـور نـخست وزيرى كه لايحه كاپيتولاسيون را به مجلس برده بود خاتمه داد.

 

به خاک و خون کشيده شدن تظاهرات اعتراض آميز دانشجويان و دانش‎آموزان تهران

[13 آبان 1357] -  تظاهرات اعتراض آميز دانشجويان و دانش‎آموزان تهران دردانشگاه تهران و خيابانهاي اطراف آن بدست عوامل شاه به خون كشيده شد. دراين روزكه با سالروز تبعيد حضرت امام خميني)ره( به تركيه مقارن بود، اجتماع عظيمي ازمردم به نشانه محكوم كردن اين عمل ننگين دردانشگاه تهران گردآمدند كه با اوج گرفتن هيجانات مردم و فرياد مرگ برشاه آنان عوامل شاه به حريم مقدس دانشگاه يورش بردند و بسياري ازجوانان دانشجو و دانش‎آموز را به شهادت رساندند. ازاين رو اين روز درصفحات تاريخ انقلاب اسلامي به نام روز دانش‎آموز ثبت شد. درنخستين سالگرد روز دانش‎آموز، دانشجويان مسلمان پيرو خط امام با برپاكردن تظاهرات باشكوهي لانه جاسوسي اِمريكا را تسخيركردند. رهبركبيرانقلاب اسلامي حضرت امام خميني ضمن تحسين و تأييد اين عمل شجاعانه فرمودند:" فتح لانه جاسوسي، انقلابي به مراتب عظيم‎تر از انقلاب اول بود."

 

تصرف سفارت امريکا در تهران و گروگانگيري کارکنان آن

 «دانشجويان پيرو خط امام» در اين روز در سال 1358 ساختمان سفارت آمريكا در تهران رامتصرف شدند و كاركنان آمريكايي حاضر در ساختمان را به گروگان گرفتند و آنجا را لانه جاسوسي ناميدند . آنان خواهان استرداد شاه شدند كه در آمريكا بستري بود . تصرف سفارت آمريکا و گروگانگيري کارکنان آن که 444 روز طول کشيد از رويداد هاي مهم ربع قرن آخر سده بيستم بود. در جريان محاصره سفارت کاردار سفارت با چند عضو ارشد به وزارت امور خارجه پناهنده و شماري هم پنهان شدند که بعدا معلوم شد به سفارت کانادا پناه برده بودند.

محاصره سفارت

محاصره سفارت

 

 

 وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

13/08/58
عمليات منتفي شده سد دوكان.

اشغال لانه جاسوسي توسط دانشجويان پيرو خط امام.

اعزام ... كلارك (مخالف سياست امريكا در حمايت از شاه) به ايران براي حل مسئله لانه جاسوسي.

13/08/59
جبهه جنوبي : آتش دشمن در اهواز ـ حمله ايذائي خودي در شوش ـ

فعاليت تبليغي دشمن در بستان با همكاري عناصر جبهه التحرير .

توجيه تبليغاتي عدنان خيرالله وزير دفاع عراق در مورد شكست اين كشور در حمله به آبادان :كوشش ايران براي درهم شكستن محاصره آبادان ، اقدام احمقانه اي بود كه با نابودي نظاميان درگير ، شكست خورد .

درگيريهاي ايذايي در جبهه مياني .

تحركات ضدانقلاب داخلي با كمك عراق .

پيروزي ريگان در انتخابات رياست جمهوري آمريكا و بهره برداري بني صدر از آن در جدالهاي داخلي و اظهارات تازة امريكايي ها مبني بر اينكه در پاسخ به مجلس ايران شتابي در كار نيست .

اعلام لغو تحريم اقتصادي ايران در صورت آزادي گروگانها ، توسط وزراي خارجه كشورهاي عضور بازار مشترك اروپا و اظهار نظر كيسينجر مبني بر اينكه اگر آمريكا شرايط ايران را بپذيرد در منطقه تحقير خواهد شد .

دفاع سخنگوي شوراي عالي دفاع از رسميت آخرين جلسه اين شورا به رياست نخست وزير ( رجائي ) .

رئيس مجلس ( هاشمي رفسنجاني ) : فرماندهان نظامي در محضر امام قبول كردند كه آبادان را كاملاً تقويت كنند و ما اين را پيگيري ميكنيم .

نماينده سميرم در مجلس ( بشارت ) : چرا سلاحهاي لازم در اختيار پاسداران غيور و مردمي كه براي جهاد به جبهه هاي جنگ ميروند ، قرار نميگيرد ؟

سخنراني صدام حسين در مجلس ملّي عراق : هر وقت ضرورت اقتضا كند ، به هر هدفي كه بخواهيم ميرسيم ـ ترجيح ميدهيم جنگ يك هفته طول بكشد ، مشروط بر اينكه در يك هفته حقوق كامل ما بدست آيد ـ سياست ما توسعه طلبي نيست ، مازمين آنها را در مقابل اعتراف به حقوق كامل خود پس ميدهيم .

مفسر راديو اسرائيل : حقوق عراق همان اروند رود ، قصرشيرين ، محمره و ساير نقاط ايران است كه البتّه عراقيها آنرا اعلام نميكنند ، ولي در نظر دارند .

ايران راهي جز مقاومت نظامي آن هم خيلي سخت و خونين ندارد . بنابراين بايد تناقضات موجود در صف رهبران دولت بر طرف شود .

گزارش تايمز ژاپن : توافق عربستان ، كويت ، قطر و امارات براي جبران كاهش توليد نفت ناشي از جنگ .

صدور دستور تعطيلي نشريات وابسته به سازمان مجاهدين خلق توسط دادستاني به خاطر اخلال در امر جنگ و برگزاري اولين جلسه محاكمه محمدرضا سعادتي به جرم تماس و برقراري رابطه سياسي ، اطلاعاتي و جاسوسي با شوروي .

13/08/60
حمايت عرفات از طرح فهد.

درخواست فهد از شوروي براي عهد‌ه‌دار شدن برقراري صلح در خاورميانه.

13/0863/
ترميم و تقويت خطوط پدافندي عراق در جبهه مياني.

ادامه شناسايي نيروهاي خودي براي عمليات آتي.

تحركات ايذايي ضدانقلاب و احتمال حمله به راه آهن قطور.

تلاش حزب دمكرات براي تداوم سلطه بر كردستان.

گزارش خبرگزاري رويتر در مورد اوضاع مناطق كردنشين و جريان تسليميها.

حضور يك خبرنگار ايتاليا با حفاظت حزب دمكرات در منطقه براي تهيه گزارش روزنامه اطلاعات از پيشرفت كارهاي مقدماتي راكتور هسته اي اصفهان.

اظهارات يك اسير آزاد شده ايراني در مورد: عدم بيطرفي صليب سرخ در قبال اسراي ايراني.

آزار و شكنجه اسرا توسط مأمورين عراقي و نيز فرستادن تعدادي از اسرا به اردن.

ادامه توجه محافل خبري جهان به مسئله اسرا در جهت منافع عراق و بي توجهي به مظلوميت اسراي ايراني و تخلفات رژيم عراق.

تفسير راديو امريكا از وضعيت اقتصادي ايران و عراق با تأكيد بر وضع اميدواركننده اقتصاد عراق در آينده .

گزارش روزنامه لويدزليست چاپ لندن از نارضايتي كاركنان كشتي هاي انگليسي از كار در منطقه جنگي خليج فارس.

سخنان امام جمعه تهران (آقاي خامنه اي) به دنبال بيانيه وزارت خارجه به مناسبت 13 آبان، در مورد حق ايران در زدن ضربه و مقابله به مثل، در صورت ادامه سياستهاي امريكا در قبال ايران.

گزارش راديو امريكا از هوشياري واحدهاي نظامي امريكا در قبال حملات احتمالي.

برگزاري مراسم ويژه 13 آبان مقابل لانه جاسوسي آمريكا و پيام دفتر تحكيم وحدت به اين مناسبت.

تأكيد به رهبري امام خميني و هدايتگري روحانيت و در رأس آنها آيت الله منتظري، حمايت از دولت مهندس موسوي، ادامه جنگ تا رسيدن به پيروزي نهايي و لزوم فعاليت دانشجويان در دو بعد علمي و سياسي.

سخنان آقاي موحدي كرماني در مراسم 13 آبان.

بازتاب مراسم 13 آبان در خبرگزاري آلمان غربي: اميد به اين كه بنيادگرايان اسلامي از اسب بلند خود پياده شده باشند و اختلافاتشان را با عراق به طور مسالمت آميز حل كنند همچنان نابجاست.

13/08/65
گزارش و تحليل آقاي هاشمي در مراسم 13 آبان درباره جريان سفر مخفيانه مك فارلين.

تلاش آمريكا براي برقراري رابطه با ايران.

متوسل شدن آمريكا به ايران براي آزادي گروگانهايش در لبنان و ...

گزارش تلويزيون اي.بي.سي. درباره سفر مك فارلين به تهران.

بحث درباره تغييرات طرح مانور عمليات بزرگ آتي، اقدامات شناسايي، فعاليتهاي دشمن و تلاشهاي آماده سازي در جلسه امروز فرماندهان سپاه در قرارگاه مركزي.

در جلسه اي با حضور فرمانده نيروي زميني سپاه، مسئول مهندسي نيرو و فرماندهان قرارگاههاي تابعه، طرح مانور قرارگاهها، مشكلات موجود و مأموريت واحد مهندسي بررسي شد.

مانور و آتش تانكهاي دشمن در منطقه باويسي و خسروي.

يك گروه گشتي ژاندارمري در منطقه كوهتپه دهلران به كمين دشمن افتادند.

اعزام نيروهاي رزمي از همدان و نيروهاي فرهنگي از باختران به جبهه ها.

جلب مشمولان غايب و فراري از چند استان.

مواضع و شعارهاي دفتر تحكيم وحدت در مراسم 13 آبان عليه عربستان، كويت، انگليس، آلمان، فرانسه و ژاپن.

سخنان پيش از دستور نماينده تهران در مجلس، در حمايت از مواضع تحكيم وحدت.

اطلاعيه وزارت خارجه به مناسبت سالروز تسخير لانه جاسوسي.

دادستان كل كشور به مناسبت 13 آبان، در جمع گروهي از دانشجويان پيرو خط امام شيوههاي نفوذ شيطان در انسان و چگونگي نفوذ شيطان بزرگ آمريكا را در انقلابها بيان كرد و مقابله با آمريكا را جوهره انقلاب اسلامي خواند.

فرانسه براي حفظ موقعيت خود در بين حاميان عراق، سعي در توجيه بهبود رابطه با ايران را دارد.

تفسير لوكوتيدين و فايننشالتايمز درباره مذاكرات ايران و فرانسه.

يك مؤسسه وابسته به وزارت جنگ آمريكا اعلام كرد كه عراق 20 خلبان خارجي استخدام كرده است و در تهاجم اخير به جزيره سيري از 23 خلبان فقط دو تن عراقي بوده اند.

وزير خارجه مصر: تهديدهاي ايران عليه عراق، عليه امنيت و حاكميت كشورهاي خليج فارس نيز هست.

سه خبرنگار مصري پس از بازگشت از ايران به هموطنان خود توصيه كردند براي درك واقعيات انقلاب اسلامي و تحولات عظيم در ايران به گزارشهاي خبرگزاريهاي بين المللي اعتماد نكنند.

در پي توافق ايران با صليب سرخ، يك هئيت از صليب سرخ براي ملاقات با اسيران عراقي به تهران مي آيد.

نامه جمعي از ايرانيان پناهنده به عراق درباره نابساماني و بدرفتاري رژيم عراق با آنان.

بررسي وضعيت اقتصادي عراق، بدهيها و ميزان صادرات نفت اين كشور، در يك روزنامه ژاپني.

يك نماينده مجلس بي توجهي به توزيع و قاچاق مواد مخدر را ضربه به انقلاب و جنگ دانست.

13/08/66
عمليات منتفي شده سد دوكان.
 

 

 

قضيه سفر مك فارلين به تهران و فروش اسلحه

ريگن اعتراف کرد

چهارم نوامبرسال 1986 ميلادي فاش شد كه مك فارلين مشاور ويژه امنيت ملي رونالد ريگن رئيس جمهوري امريكا با چهار آمريكايي ديگر به طور محرمانه وارد تهران شده بودند و مذاكراتي انجام داده بودند. ريگن رئيس جمهوري وقت آمريكا حاضر نشد جزئيات قضيه را فاش سازد. وي از اين اقدام خود (فروش اسلحه به ايران ) دفاع كرد. وي در عين حال گفت که در اين زمينه اشتباهاتي هم روي داده است.
گزارشهاي رسانه ها حكايت از آن داشت كه هواپيماي حامل مك فارلين حامل مقداري اسلحه بود. درپي افشاي اين قضيه، پرونده اي كه به «ايران ــ كنترا» معروف شده بود تشكيل شد و مدتها بحث روز بود. اين قضيه در گرما گرم جنگ ايران و عراق اتفاق افتاد. 
اين موضوع براي نخستين بار در يک نشريه لبناني افشاءشده بود.

 

Mobin_s2004@yahoo.com
4 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
يك نمونه از «بده ــ بستان» سرزمين هاي ديگر توسط اروپاييان

پس از چهارماه چانه زدن، چهارم نوامبر سال 1911 ميلادي ميان آلمان و فرانسه قرار دادي امضاء شد كه به موجب آن، دولت وقت آلمان اين حق !!!!! را به دولت فرانسه داد كه سرزمين مراكش (مغرب) را تحت الحمايه خود قراردهد !. در عوض دولت فرانسه 96 هزار مايل مربع از اراضي شمال كنگوبرازاويل را كه هم مرز كامرون بود به آلمان بخشيد كه قبلا خود را مالك كامرون اعلام كرده بود!. به اين صورت قرنها بود كه دولتهاي اروپايي حتي بدون تحمل كوچكترين زحمت و تنها در سايه اسلحه نظامي برتر و بي اعتنا بودن به اخلاقيات و حقوق ديگران سرزمين هاي واقع در قاره هاي ديگر را مالك مي شدند!.
     با سازشي كه ذكر آن رفت اختلاف نظر آلمان و فرانسه برطرف شد و فرانسويان خرسند بودند كه با تصاحب رايگان سرزمين مراكش، يك امپراتوري در شمال افريقا كه شامل تونس، الجزاير و مراكش بود تشكيل مي دادند. در ان زمان ايتاليا مالك ليبي و انگلستان صاحب مصر بود و در سراسر شمال قاره آفريقا حتي يك وجب زمين كه متعلق به قدرتهاي اروپايي نباشد به دست نمي آمد.
     باوجود اين كه در اين داد وستد، المان معادل وسعت خودش زمين مفت به دست آورده بود روزنامه هاي اين كشور از روز بعد دست به اعتراض زدند كه در اين داد وستد مغبون شده اند و فرانسويان سرشان كلاه گذارده اند ! بدبختي دنيا را ببين.
    اين معامله كه حتي مردم كنگو برازاويل از آن آگاه هم نشدند سبب شد كه وسعت وطنشان براي هميشه كوچك شود!.

 

خود سوزي آمريكاييان مخالف جنگ ويتنام. اقدامي كه سابقه نداشت

در اين روز در سال 1965 ميلادي يك آمريكايي 32 ساله به نام «نورمن موريسون» كه مخالف جنگ ويتنام بود و صداي اعتراضش موثر نمي افتاد مقابل ساختمان وزارت دفاع آمريكا در حاشيه جنوبي شهر واشنگتن خودرا اتش زد و در ميان شعله ها جان سپرد. وي پدر سه كودك بود كه هنگام آتش زدن خود دختر يك ساله اش را در بغل داشت كه پس از كشيدن كبريت اورا پايين گذارد. دو روز بود كه در اين محل تظاهرات ضد جنگ برگزار مي شد و آمريكاييان به بيهودگي جنگ ويتنام اعتراض مي كردند و آن را غير منصفانه مي خواندند.
     كار خود سوزي امريكاييان معترض به جنگ ويتنام با مرگ نورمن موريسون پايان نيافت. نهم نوامبر (پنج روز بعد) يك آمريكايي 27 ساله به نام«راجر لاپورت» كه يك كاتوليك بود خودرا به نشانه مخالفت با ادامه جنگ ويتنام در مقر سازمان ملل در شهر نيويورك آتش زد.
     بايد دانست كه خود سوزي با هدف جلب توجه جهانيان به مخالفت با جنگ ويتنام، ازسال 1963 و شهر سايگون شروع شده بود. در ان سال يك روحاني بودايي در برابرچشم مردم و دوربين هاي فيلم و عكسبرداري خود را آتش زده و سوزانده بود.
     سوم دسامبر سال 1965 شوراي كليساهاي آمريكا به ادامه جنگ ويتنام اعتراض كرد و اين اعتراضها به صورتهاي مختلف ادامه يافت ازجمله در 21 نوامبر سال 1965 در شهر نيويورك چهار جوان كه به سربازي احضار شده بود اوراق احضاريه را در ملاء عام سوزاندند و به تدريج مخالف و تظاهرات به محوطه دانشگاههاي آمريكا كشانده شد و.... 

تظاهرات ضد جنگ ويتنام در برابر پنتاگون (ساختمام وزارت دفاع آمريكا)

تظاهرات ضد جنگ ويتنام در برابر پنتاگون (ساختمام وزارت دفاع آمريكا)

 

صدام حمله نظامي آمريکا را باور نمي کرد

طارق عزيز مقام برجسته دولت صدام حسين كه در بازداشت آمريكاست در بازجويي گفته است كه صدام باور نمي كرد كه آمريكا تهديدخود به حمله نظامي را عملي سازد و از تماسهايي كه با روسيه و فرانسه داشت به اين نتيجه رسيده بود كه مسئله در چارچوب سازمان ملل حل شود. روسيه به صدام گفته بود كه بهتر است تفويض اختيارات كند و كناربرود تا بشود آمريكا را از حمله نظامي منصرف ساخت زيرا كه آمريكا براي انتقال نيرو هزينه سنگين متحمل شده است و به آساني دست بردار نخواهد بود.
    اين مطلب سوم نوامبر 2003 افشاء شده است.
    

تانك آمريكايي و سه نوجوان عراقي در فالوجه (سوم نوامبر 2003)

تانك آمريكايي و سه نوجوان عراقي در فالوجه (سوم نوامبر 2003)

 

برخي ديگر از رويدادهاي 4 نوامبر

  • 1921:   «تاكاشي هارا» نخست وزير ژاپن به دست يك كره اي با ضربه چاقو کشته شد. وي نخستين مقام ارشد ژاپن نبود كه پس از تصرف شبه جزيره كره از سوي ژاپني ها، به دست کره اي ها به هلاکت مي رسيد. قبلا هم چنين ترورهايي صورت گرفته بود. «تاكاهاشي» جاي نخست وزير مقتول ژاپن را گرفت.

  • 1945:   كشورهاي عربي سنگ تاسيس جامعه عرب را برزمين نهدند تا ازطريق آن به صورت گروهي مانع ايجاد كشوري در فلسطين براي يهوديان شوند.
        

  • 1980:   رونالد ريگن 69 ساله فرماندار پيشين كاليفرنيا و رئيس اسبق كانون بازي گران صنعت سينما جيمي كارتر را در انتخابات شكست داد و به رياست جمهوري امريكا بر گزيده شد. اصحاب نظر درگيري كارتر با اوضاع ايران و مسئله گروگان گيري كاركنان سفارت امريكا در تهران را كه 444 روز طول كشيد، عامل عمده شكست كارتر دانسته اند.

  • 1995:   اسحق رابين 72 ساله ژنرال بازنشسته و نخست وزير وقت اسرائيل به دست يك جوان يهودي افراطي ترور شد. 

  • 2003:   دكتر «پال كالابرسي» سرپژوهشگر درمان بيماري سرطان و رئيس سابق شوراي ملي مشورتي سرطان ( آمريكا ) در 73 سالگي پيش از اين كه بتواند درمان قطعي براي سرطان به دست آورد ، خود قرباني سرطان شد و بر اثر سرطان زبان درگذشت. راه درمان محدود سرطان پروستات و سرطان سينه و نيز ابتكار بكاربردن توام كيمو تراپي و اشعه براي جلوگيري از تكثير سلولهاي سرطاني از اوست.وي در ايتاليا به دنيا آمده و به آمريكا مهاجرت كرده بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    « ابراهيم بن هلال صابي» ازبزرگان ادبا و شعراي قرن چهارم هجري قمري بدرود حيات گفت.

    [12 شوال 384] -  «ابراهيم بن هلال صابي» ازبزرگان ادبا و شعراي قرن چهارم هجري قمري بدرود حيات گفت. كنيه او ابواسحاق و زادگاهش بغداد بود. اين اديب عرب درفنون شعري بلاغتي خاص داشت و درلغت عرب، كتابت و انشا استاد بود. وي دررياضيات، هيئت، نجوم و هندسه نيزدانش فراوان داشت و درحُسن خط سرآمد عصرخود بشمارمي‎رفت. هلال صابي كتاب تاجُ المَآثِررا بنام عَضُدُالدّوله ديلمي نوشت. صابي كتابي هم درمثلثات نگاشته و رساله‎اي نيزدرجواب سؤالات علماي نجوم و هيئت ازوي بجاي مانده است. شايان توجه است كه هلال صابي نزد سيدرضي، سيد مرتضي و صاحب بن عَبّاد ازاحترامي ويژه برخوردار بود بطوريكه آنان بعد ازوفات وي قصائدي دررَثايش سرودند.

     

    - وفات شيخ بهايي حكيم، فقيه، عارف، منجم و رياضيدان عصرصفوي

    [12 شوال 1030]  شيخ بهايي حكيم، فقيه، عارف، منجم و رياضيدان عصرصفوي دراصفهان بدرود حيات گفت. اين شخصيت برجسته اسلامي درشهربعلبك درخانواده‎اي دانش دوست و متقي بدنيا آمد. پدرش ازرهبران و مشايخ نامي قرن دهم هجري بود. شيخ بهايي درسال6 هجري قمري همراه خانواده‎اش به ايران آمد و ضمن مسافرتهاي بسياربه شهرهاي ايران، به تحصيل نيزادامه داد. او درعلوم نجوم و هيئت استاد مسلم زمان بود و درشعر، ادب و تاريخ و مهارتي خاص داشت. همچنين درعلوم و معارف ديني چون فقه و حديث عالمي والامقام بود. شيخ بهايي كتابهاي ارزشمندي درعلوم خود به يادگارگذاشته كه بالغ برصدجلد كتاب و رساله است. وي نخستين كسي بود كه يكدوره فقه غيراستدلالي بصورت رساله عملي به زبان فارسي نوشت و اين اثربنام جامِع عَباسي مشهوراست. ازديگرآثاراين دانشمند بزرگ اسلامي كه وسعت مطالعات و معلومات وي را دررديف توابع جهان قرارداده «جبرو مقابله و حَلُ حروف القرآن» را مي‎توان نام برد.)(بهاء الدين محمد بن عزالدين حسين بن عبدالصمد بن شمس الدين محمد بن حسن بن محمد بن صالح حارثي همداني عاملي جبعي (جباعي) معروف به شيخ بهائي در سال 953 ه.ق 1546 ميلادي در بعلبك متولد شد. او در جبل عامل در ناحيه شام و سوريه در روستايي به نام "جبع" يا "جباع" مي زيسته و از نژاد "حارث بن عبدالله اعور همداني" متوفي به سال 65 هجري از معاريف اسلام بوده است.
    ناحيه "جبل عامل" همواره يكي از مراكز شيعه در مغرب آسيا بوده است و پيشوايان و دانشمندان شيعه كه از اين ناحيه برخاسته اند، بسيارند. در هر زمان، حتي امروزه فرق شيعه در جبل عامل به وفور مي زيسته اند و در بنياد نهادن مذهب شيعه در ايران و استوار كردن بنيان آن مخصوصاً از قرن هفتم هجري به بعد ياري بسيار كرده و در اين مدت پيشوايان بزرگ از ميان ايشان برخاسته اند و خاندان بهائي نيز از همان خانواده هاي معروف شيعه در جبل عامل بوده است.
    بهاءالدين در كودكي به همراه پدرش به ايران آمد و پس از اتمام تحصيلات، شيخ الاسلام اصفهان شد. چون در سال 991 هجري قمري به قصد حج راه افتاد، به بسياري از سرزمينهاي اسلامي از جمله عراق، شام و مصر رفت و پس از 4 سال در حالي كه حالت درويشي يافته بود، به ايران بازگشت.
    وي در علوم فلسفه، منطق، هيئت و رياضيات تبحر داشت، مجموعه تأليفاتي كه از او بر جاي مانده در حدود 88 كتاب و رساله است. وي در سال 1031 ه.ق در اصفهان درگذشت و بنابر وصيت خودش جنازه او را به مشهد بردند و در جوار مرقد مطهر حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام جنب موزه آستان قدس دفن كردند.
     

     

     ميرزا نورالله بن عبدالله متخلص به عمّان و مشهور به عمّان ساماني ازعارفان بنام دوران قاجار درسامان درگذشت

    [12 شوال 1322] - ميرزا نورالله بن عبدالله متخلص به عمّان و مشهور به عمّان ساماني ازعارفان بنام دوران قاجار درسامان درگذشت و درواديُ السلام نجف بخاك سپرده شد. عمّان ساماني ازنوابغ كم نظيرادب فارسي و شاعري توانا، زبردست و بديهه سرا بود كه دربيان تشبيهات و تلميحات ادبي بسيارتوانمند بود. ازاين رو وي را ازگنجينه‎هاي ادب فارسي و ازبزرگان بنام شيعه برشمرده‎اند. ازاين شاعر نامدار ديوان مفصلي مشتمل برقصائد، غزليات و قطعات شعرموجود است كه بارها به زيورطبع آراسته شده است. اين كتاب ارزشمند، گنجينةُ الاسراراست كه درآن، شاعرتصاويري ازخلقت جهان و ظهور عشق و امانت الهي را ارائه مي‎دهد و دربيان واقعه عاشورا صحنه‎هاي بي‎نظير و عرفان كربلا را به شكلي شيوا و دلنشين به نظم كشيده است.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    لطيفه

    يك خرى را به عروسى خواندند
    خر بخنديد و شد از قهقه سست .
    گفت من رقص ندانم بسزا
    مطربى نيز ندانم بدرست .
    بهر حمالى خوانند مرا
    كآب نيكو كشم و هيزم چست .
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    من «سدر» هستم !

     سينه را نرم مى كنم
    عطش را فرو مى نشانم و ضد صفرا هستم .
    ضماد من جوش هاى بدن را از بين مى برد.
    از خاك اره چوب من براى جلوگيرى از خونريزى استفاده كنيد...

    نام تركى من ازگيل است ، در گيلكى به من كنوس مى گويند. در شناسنامه ايرانى من شهرتم را طبرى (مازندرانى ) و در شناسنامه فرنگيم ژرمانى (آلمانى ) قيد كرده اند و در كتب گياه شناسى قديم مرا زعرور كبير دانسته اند و كنوس طبرى خوانده اند.
    زادگاه اوليه ى من ايران و نواحى معتدل آسيا و اروپا است . در بيشتر خواص ‍ با زالزالك يكسانم . داراى ويتامين ((آ)) به صورت جوهر هويج و ويتامين هاى ((ب )) و ((ث )) سرشار از تانن بوده ، و ميوه و برگ من به عنوان قابض و رفع التهاب امعاء توصيه و تجويز شده است . ميوه ى رسيده من داراى قند و جوهر ليمو است .
    اگر مى خواهيد مرا براى معالجه ى اسهال خونى بخوريد، به طور صبحانه دويست تا سيصد گرم مرا بدو پوست ميل نماييد. و نيز مى توانيد يك كيلو ميوه مرا با كمى شكر به صورت شربت در آورده ، و چهار روز متوالى ، روزى يك چهارم آن را نوش جان نماييد.
    هسته ى زالزالك به علت داشتن كمى اسيد سيانيدريك ، عنصرى سمى است و خوردن آن خطرناك اس ، ولى هسته ى من از اين سم خيلى كمتر داشته ، و خوراكى است . آن را بكوبيد و گرد آن را به مقدار يك قاشق چايخورى با چاى يا شربت ريشه جعفرى بخوريد تا سنگ هاى كليه و مثانه را از بين ببرد.
    قلندران و درويشان از قديم چوبدستى و چماق خود را از چوب ما درست مى كردند، و معتقد بودند كه در دست داشتن چوب ما، خواص زيادى دارد و اخيرا يكى از پزشكان سرشناس اروپا معتقد است كه اگر زنان باردار گردن بندى از چوب ازگيل به گردن آويزان نمايند، از سقط جنين آنها خوددارى خواهد شد و براى اين كار آمار زيادى نشان داده است .
     

     

     

     

     

     

     

    * نمایش اقتدارایران درساخت وپرتاب موشک دوربرد
    سپاه پاسداران ایران دررزمایش عظیم پیامبراعظم(2)موشکهای 2000 کیلومتری شهاب3 وموشکهای کوتاه بردشهاب2 باقابلیت حمل کلاهک خوشه ای رابه نمایش گذاشت.موشکهای بابردفراهزارکیلومتری توان هدف قراردادن تمام خاک اسرائیل وپایگاه های نظامی آمریکا درخلیج فارس رادارا می باشند. همینطور موشکهای باتوان حمل کلاهک خوشه ای با انهدام بر سرهدف وتقسیم شدن به 1400 بمب مجزا رادارگریز بوده وتوان انهدام هدفهای وسیع همچون ناو های متحرک را دارا می باشد.

    *افزایش تولید آهن داخلی تاسقف 16میلیون تن
    درپی افزایش بی سابقه قیمت آهن آلات در8 ماه منتهی به مهر امسال دولت تصمیم به افزایش تولید آهن تاسقف 16 میلیون تن گرفته است.افزایش چشم گیرقیمت آهن موجب افزایش قیمت مسکن نیزگردیده است.قیمت هرشاخه آهن نمره ای درمهرماه امسال درمقایسه با مهرماه سال گذشته به بیش از دوبرابرافزایش یافته که نشان ازبی برنامگی دولت درکنترل قیمت این کالای اساسی دارد.آهن آلات درحدود یک چهارم تا یک پنجم قیمت ساختمان ها راشامل می شود وافزایش بی برنامه آن موجب گرانی مسکن ورکودبازار مسکن می شود.قیمت هرشاخه آهن نمره 18 درمهرماه گذشته 88 هزارتومان ودرمهرماه امسال به بیش از180 هزارتومان رسیده است.جالب اینجاست که قیمت این کالا درازای هرشاخه روزانه حدود 5 هزارتومان درنوسان است.

    *سمند بیشترین نوسان قیمت رادرسال 85 داشته است
    درسال 85 خودرو پراید با افزایش 300 هزارتومانی ازسوی کارخانه سازنده اولین خودرونوسان سازبازار به شمارمی رفت ولی با افزایش 700 هزارتومانی قیمت سمند ازسوی ایران خودروبیشترین نوسان ازآن خودروسمند شده است .هم اینک سمند باقیمت11میلیون و600 هزارتومان ازکارخانه تولید وخودرو پرایدباقیمت 7 میلیون 200 هزارتومان ازکارخانه تولید می شود.جالب اینکه درهفته های اخیرپراید باقیمت زیرقیمت کارخانه دربازار آزاد خریدوفروش می شود یعنی با قیمتی درحدود6 میلیون 850 هزارتا 7 میلیون معامله می شود.

    جوابیه کوتاه برای Hra62302@yahoo.com
    دوست عزیزتعطیلات نابجا واعلام نشده عید فطر اگرچه ازدیدبرخی افراد به جا بود ولی واقعاً کارناآگاهانه دولت به شمارمی رود.ضررمالی وارده بر دولت ونیازبه بودجه اضافی ازبیت المال مردم برای جبران ضرر وصفوف کیلومتری مردم دربانکها وادارات درروزشنبه وساعات کارنامناسب بانکها ومشکلات عابربانکها درروزهای تعطیلی ومتوقف شدن کاراقتصادی درمملکت به صورت غیرمنتظره ووووووو ده ها دلیل دیگه برهانی برنابجا بودن تعطیلات عیدفطربود.متاسفانه دردولت جدید شاهد اجرای بسیاری ازطرح های غیر کارشناسی وتوجیه ناپذیرهستیم که فرجام خوشی برای مملکت ما نخواهد داشت.

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    هشدار
    آيا اکستازي را مي شناسيد؟

    تا به حال نام اكستاسي را شنيده ايد؟ شايد هم در بين دوستان شما كساني باشند كه اسم اين ماده را شنيده اند يا آن را مصرف كرده باشند؟! اين ماده در قالب قرص هاي شادي بخش به طاعون خفته عصر ما تبديل مي شود...

    اكستاسي چيست؟
    تركيب MDMA يا 3 و 4 متيلن دي اكسي مت امفتامين كه به نام هاي اكستاسي، اكستازي، XTC، E (اي) ، X (اكس) نيز معروف است، در ايران به نام قرص شادي هم شناخته مي شود. اين ماده در 1914 در آلمان به عنوان كم كننده اشتها مورد استفاده قرار گرفت كه به علت اثرات آن از رده مصرف خارج شد. در دهه 70 ميلادي اين دارو كاربرد مجدد يافت و در روان درماني براي كمك به بيان احساسات بيماران استفاده شد كه در 1984 با اثبات اثرات آن روي مغز حيوانات آزمايشگاهي، از رده خارج شد. در 1985 در آمريكا، مصرف آن ممنوع اعلام شد.
    در سال هاي اخير مصرف آن در آمريكا، به شدت افزايش يافته كه باعث نگراني دولت آمريكا شده است. در دوره زماني خاصي در اروپا، مصرف اين مواد انرژي زا و شادي بخش براي كاهش مصرف ساير مواد مخدر مثل هروئين تشويق شد به طوري كه مصرف آن در اروپا در 1995 از 500 هزار قرص در سال به 30 ميليون قرص در دو سال بعد رسيد.
    2 درصد مردم امريكا حداقل يك بار اين تركيب را مصرف كرده اند. حداقل يازده و هفت دهم درصد دانش آموزان سال آخر دبيرستان در امريكا يك بار «اكس» مصرف كرده اند. مصرف اين قرص ها در ايران به خصوص در يك سال اخير به شدت افزايش يافته است. جوانان تحصيل كرده و مرفه، مصرف كنندگان اصلي اين داروها هستند بنابراين لازم است عموم مردم و پزشكان با اثرات سوء مصرف اين دارو آشنا شوند.
    همچنان كه ذكر خواهد شد مشكل اصلي در مصرف اين ماده، عوارض مزمن آن است. عوارض حاد مصرف، بيشتر در مرتبه اول مصرف و در صورت تداخل با بعضي داروهاي ضد افسردگي پيش مي آيد.

    تركيب شيميايي
    MethylendioxyMethAmphetamine 4,3 ياN, Alpha, DiMethy1 1,3 Benzodiazoxide 5 Ethamine
    با فرمول C11H15N2O كه به نام هاي MDMA يا اكستاسي معروف است.

    اشكال رايج دارويي
    دارو در آمريكا به صورت قرص هاي خوراكي و جويدني، كپسول و مواد تدخيني و تزريقي موجود است.
    قيمت هر قرص بين 10 تا 30 دلار است ولي در ايران به قيمت كمتري به خريداران ارائه مي شود (با چه هدفي؟) كه با مارك هاي مرسدس بنز و ميتسوبيشي، $، KO و صليب، موجود است و به علت قابليت ساخت آن كه به راحتي انجام مي شود در لابراتورهاي داخلي هم ساخته مي شود كه خطر وجود مواد اضافي در آن و عوارض آن است. هر قرص خوراكي حاوي 80 تا 160 ميلي گرم MDMA است. پس از بلعيدن، اثرات قرص پس از 20 تا 90 دقيقه بعد ظاهر مي شود و حدود 2 تا 3 ساعت اثرات آن در يك حد حفظ شده و بعد افت مي كند و از 3 تا 24 ساعت اثرات آن باقي است.

    نحوه اثر در مغز
    آمين هاي مغز به ويژه نوراپي نفرين و سرتونين نوروترانسيمترهاي مسيرهايي هستند كه كارشان بروز خلق است. با توجه به فرضيه آميني،
    كاهش عملكرد اين آمين ها باعث افسردگي خواهد شد و افزايش فعاليت آنها باعث بالا رفتن خلق مي شود.
     MDMA  از طرقي كه ذكر خواهد شد باعث افزايش خلق و احساس نشاط مي شود.
     
    فرضيه تأثير MDMA (اكستاسي) بر مغز:
    1- افزايش آزادسازي سروتونين در سيناپس هاي مغزي
    2- بلوك باز جذب سروتونين
    3- افت ميزان سروتونين مغز
    4- اثرات غيرمستقيم بر ميزان دوپامين مغز

    سلول مغزي طبيعي
    سلول مغزي تحت تأثير اكستاسي
    عوارض پس از مصرف اكستاسي
     
    اثرات مثبت:
    ● افزايش شديد احساس خوب بودن در فرد
    ● افزايش انرژي در فرد
    ● احساس تمايل براي ارتباط با ديگران و احساس تعلق و نزديكي به ديگران
    ● احساس عشق و سرخوشي
    ● دست و دلبازي
    ● افزايش هوشياري و درك موسيقي
    ● افزايش حس هاي بويايي و چشايي
    ● احساس تجربيات و حالات روحي جديد در زندگي
    ● احساس روشنايي
    ● تمايل به در آغوش گرفتن و بوسيدن ديگران
    ● به علت افزايش انرژي در افراد، مصرف كنندگان تمايل به فعاليت شديد و رقص هاي طولاني دارند.
    ● يك تجربه: الكساندر شوگيلين بيوشيميست آمريكايي كه براي اولين بار روي عوارض اين دارو كار مي كرد پس از يك بار مصرف اكستاسي مي نويسد كوهي كه نزديك منزلم بود و هر روز آن را مي ديدم پس از مصرف اكستاسي طوري به نظرم مي آمد كه دوست داشتم ساعت ها آن را تماشا كنم؟!
     
    اثرات منفي:
    ● كاهش اشتها
    ● تغييرات بينايي
    ● گشاد شدن مردمك ها (ميدرياز)؛ افراد مصرف كننده در محل هاي مصرف مثل ميهماني هاي دوستانه! با وجود كم بودن نور مجبور به استفاده از عينك هاي آفتابي در شب هستند كه علت آن تحريك پذيري با نور است.
    ●حركات غيرطبيعي چشم (نيستاگموس)
    ● توهم بينايي (هالوسيناسيون)
    ● افزايش ضربان قلب و فشارخون (تاكي كاردي و هيپرتانسيون)
    ● تغيير در نظم حفظ دماي بدن
    ●فك زدن هاي طولاني (افراد مصرف كننده براي جلوگيري از حالت قفل شدن فك مجبور به مصرف آدامس هستند، تا ساعت ها پس از مصرف ، اين حالت فك زدن هاي غيرطبيعي موجود است).
    ● لرزيدن، عصبي شدن، عدم تمايل به استراحت
    ● تمايل شديد به مصرف مجدد اين ماده پس از افت تأثير اوليه

    كساني كه از داروهاي ضدافسردگي مثل فنلزين، ترانيل سيپرومين و ضدافسردگي هايي مثل پروزاك و زولوفت (Zoloft) هم استفاده مي كنند به هيچ وجه نبايد از اكستاسي استفاده كنند. موارد مرگ ناشي از مصرف همزمان اين داروها با اكستاسي گزارش شده است.

    اثرات منفي شديد:
    ● اثرات شديد احساسي ، اختلال خواب ، كابوس هاي شبانه ، حملات ناگهاني اضطراب (Panic Attack)، ديوانگي (Psychosis)
    ● انقباض شديد فك و پارگي زبان در اثر فك زدن هاي طولاني (Trisma) در صورت بروز اين حالت بايد از آمپول ديازپام و يا قرص هاي خوراكي آن استفاده كرد.
    ● عدم تمركز، فراموشي، اختلال در يادگيري (Confusion)
    ● افزايش دماي بدن و كاهش آب بدن (در پارتي هايي كه اين دارو مصرف مي شود افراد مجبور به مصرف آب فراوان و مكرر هستند و اين مسئله خطرات خاص خود را به دنبال دارد).
    ● اختلال در مكانيسم نعوظ و نرسيدن به ارگاسم
    ● تهوع و استفراغ
    ● كاهش سديم خون در اثر مصرف زياد مايعات (هيپوناترمي)
    ● سردرد و سرگيجه و تشنج
    ● آنمي آپلاستيك (سركوب شديد خون سازي مغز استخوان)
    ● افت شديد خلق در روزهاي پس از مصرف
    ● خستگي و افسردگي شديد تا يك هفته پس از مصرف
    ● احتمال اعتياد جسمي كم است ولي احتمال اعتياد رواني بسيار زياد است.
    ● احتمال سميت كبدي
    ● صدمه به اعصاب مغزي
    ● بزرگ شدن پستان در آقايان (ژنيكوماستي)
    ● احتباس ادراري (Retention)
    ● تخريب عضلات مخطط (رابدوميوليز) كه در نتيجه افزايش دماي بدن رخ مي دهد و مي تواند به علت رسوب مواد حاصل از اين تخريب در كليه باعث آسيب به اين عضو شود.
    ● ميزان بروز مرگ در اثر مصرف اكستاسي 2 در 100000 مصرف كننده است.
    ●● دختران جوان به علت اثرات هورمون هاي جنسي زنانه، در صورت مصرف اكستاسي در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به افت سديم خون و به دنبال آن تشنج هستند. (ميزان بروز SIADH در ارتباط با استروژن خون افزايش مي يابد).
     
    برخي از موارد منع مصرف:
    كساني كه از داروهاي ضدافسردگي مثل فنلزين، ترانيل سيپرومين و ضدافسردگي هايي مثل پروزاك و زولوفت (Zoloft) هم استفاده مي كنند به هيچ وجه نبايد از اكستاسي استفاده كنند. موارد مرگ ناشي از مصرف همزمان اين داروها با اكستاسي گزارش شده است.
    علائم مسموميت با اكستاسي (مربوط به بالا رفتن بيش از حد غلظت دارو در خون) به شكل افزايش شديد ضربان قلب، فشارخون، خستگي، گرفتگي عضلاني يا حملات حاد ترس (Panic Attack) است. در صورت بروز علائم فوق شخص بايد فعاليت را كنار گذاشته، بنشيند و مايعات (آب و آب ميوه) به ميزان كافي مصرف كند. در صورت بروز علائم مثل تشنج، كاهش سطح هوشياري و ... هر چه سريعتر به مراكز درماني مراجعه شود. در صورت مصرف همزمان قرص هاي اكستاسي با الكل، عوارض ناشي از دهيدراتاسيون (كاهش آب بدن) تشديد مي شود و در عين حال عوارض اكستاسي بر خلق كاهش مي يابد.
     
    نتايج آخرين تحقيقات:
    در يك بررسي انجام شده يا كمك اسكن PET (Positron Emission Tomography) كه روي 2 گروه 14 نفري از مصرف كنندگان اكستاسي (حداقل 3 هفته مصرف) كه هيچ داروي روان گردان ديگري مصرف نكرده اند  و 15 نفر كه هيچ دارويي مصرف نمي كنند، نشان داده شد كه ميزان سروتونين در مغز به شدت كاهش يافته است و سلول هاي عصبي حاوي سروتونين آسب ديده اند. لازم به ذكر است كه افراد مورد مطالعه از لحاظ سن و تعداد زن و مرد مشابه بوده اند.

    توضيح شكل:
    شكل بالا نشان دهنده اسكن مغز يك فرد عادي است كه اكستاسي مصرف نمي كند ولي اسكن پايين مربوط به مغز يك فرد مصرف كننده اكستاسي است. نقاط سياه رنگ در عكس پايين نشان دهنده آسيب مغزي ناشي از مصرف مزمن اكستاسي است.
    در مقاله اي كه در مجله نوروساينس در 15 ژوئن 1999 منتشر شد ، نتايج يك تحقيق بر روي ميمون ها به چاپ رسيد. در بررسي اين ميمون ها كه براي مدت 4 روز و روزي 2 بار قرص Ecstasy محلول در مايعي را مصرف كرده بودند و ميمون هايي كه فقط همين مايع را استفاده كرده بودند و پس از 7 سال كالبد شكافي شده بودند مشاهده شد كه تغييراتي در سلول هاي سروتونيني مغز ايجاد شده است كه در لوب فرونتال و نواحي مربوط به فكر كردن، ناحيه هيپوكامپ و نقاط عمقي مغز مربوط به حافظه بوده است.
    پس مشاهده مي شود كه مصرف اكستاسي در درازمدت باعث ايجاد اختلال در قوه تفكر و حافظه و قابليت يادگيري در فرد مي شود. در تحقيقي ديگر مشاهده شد كه پس از مصرف دارو، ميزان سروتونين در مغز به ميزان بيست تا شصت درصد كاهش مي يابد و مشاهده شد كه اثرات مخرب مغزي غيرقابل بازگشت است و تغييراتي در نورون هاي دوپامينرژيك مشاهده شد.

    درمان
    براي درمان اعتياد به اين ماده، به روان درماني و كار سخت گروهي نياز است. هيچ پادزهري (آنتي دوتي) براي مسموميت با اكستاسي وجود ندارد. در صورت بروز علائمي مثل تب شديد، تشنج و تغييرات ضربان قبل (تاكي آريتمي)، درمان علامتي است. از تركيبات ضد افسردگي و آنتي سايكوتيك براي درمان عوارض در روزهاي پس از مصرف استفاده مي شود.
    ECSTASY” “از حدود نيمه هاي دهه 1960 به عنوان آمفتامين با عوارض کمي براي کاهش افسردگي وارد بازار شد و به صورت کوتاه مدت باعث بهبود اين مشکلات شد اما به دليل سوء مصرف باعث مشکلات زيادي مي شود که باعث شده از آن به عنوان يک ماده مخدر نام برده شود. اين دارو به صورت قرص مصرف مي شود. معمولاً در پارتي ها و مهماني هايي که به مدت زياد به رقص و پايکوبي مي پردازند(RAVES)، استفاده مي شود.
    اين قرص از موادي که باعث توهم زايي مي شوند هم تشکيل شده است. اين قرص زماني که ساخته مي شود، نظارتي بر روي آن صورت نمي گيرد و ممکن است از مواد ديگري هم ساخته شود (زيرا در کارخانه هاي معتبر ساخته نمي شود واين يکي از دلايلي است که باعث شده به عنوان قاچاق معرفي شود). از لحاظ رواني اين قرص باعث اعتياد هم مي شود که بسيار خطرناک است. تا حدي که 300 ميلي گرم از آن مي تواند سبب مرگ يک دختر 15 ساله شود.

    اثرات کوتاه مدت
    اکستازي باعث افزايش انرژي و توهم در فرد مي شود. مصرف کنندگان مي گويند که بعد از مصرف دوست دارند به ديگران نزديک شوند و با آنها تماس داشته باشند. از ديگر اثرات آن مي توان به: دندان قروچه غير ارادي، کاهش اعمال مهاري ، تاري ديد، افزايش ضربان قلب و فشارخون، احتمال بروز تشنج و...اشاره کرد.

     مواد تحريکي موجود در قرص مي توانند باعث شوند تا مصرف کننده به طور باور نکردني و طولاني مدت برقصد که اگر در اين شرايط گرما و شلوغي (مثلاً در يک پارتي) هم باشد ممکن است سبب تب و از دست دادن آب بدن (به شکل عرق) شود. اين شرايط مي تواند منجر به از دست دادن عملکرد عضلات، کليه، قلب و کبد شود. در اين صورت مي توان مرگ را هم ديد. حتي بعد از اين اثرات مشکل در خواب، اضطراب و افسردگي هم ديده مي شود.

    اثرات طولاني مدت
    استفاده مکرر از اکستازي (و يا اعتياد به آن) مي تواند سبب از بين رفتن و تخريب سلول هاي ترشح کننده سروتونين شود. اين سلول ها نقش مهمي در حالت روحي افراد، حافظه، يادگيري، درد و اشتها دارند که تخريب آنها سبب اختلال در عمل آنها مي شود (اختلال در حافظه و يادگيري، کم اشتهايي، افزايش احساس درد، افسردگي و اضطراب).
    در ضمن اين قرص ها در انواع نام هاي تجاري و با آرم هاي مختلف ساخته مي شوند. مثل: ميتسوبيشي، موتورولا و...
    حال بايد از کساني که از اين ماده خطرناک استفاده مي کنند پرسيد که آيا حالت سرخوشي موقت به اين همه اختلال و شايد مرگ مي ارزد؟؟!!

    عوارض زيانبار و كشنده قرص اكستاسي
    همان طور که در مقاله ي قبل گفته شد ، نام علمي قرص اكستاسي MDMA است و از مشتقات آمفتامين است. آمفتامين ها دسته اي از مواد محرك هستند كه باعث تحريك سيستم اعصاب در فرد مي شوند و خواص افزايش انرژي و بالا بردن ضربان قلب، افزايش فشارخون و ... را دارند. آمفتامين ها مصارف پزشكي دارند و بايد با نسخه پزشك و به صورت كنترل شده، در اختيار افراد قرار گيرند. زيرا در بيماران اعصاب و روان يا كودكان بيش فعال استفاده مي شوند.
    قرص اكستاسي براي اولين بار در سال 1914 در آلمان توليد شد. در آن زمان متخصصان اميدوار بودند كه بتوانند از اين قرص استفاده درماني زيادي به عمل آورند. اين قرص در چند دهه مورد استفاده قرار گرفت ولي به دليل عوارض زيادي كه بر جاي گذاشت، به طور كلي مصرف آن ممنوع شد تا اين كه بار ديگر در دهه 1980 ميلادي، مصرف آن در ميان نوجوانان و جوانان غرب رايج شد. اين جوانان در مجالس رقص از اين قرص ها استفاده مي كردند. در سال 1985 مصرف اين قرص غير قانوني شده و حمل و داشتن آن جرم اعلام شد.
    در تمام كشورهاي عضو كنوانسيون سازمان ملل از جمله ايران، مصرف مواد روانگردان جرم است و هر چند كه در قانون مبارزه با مواد مخدر ايران، نامي از اكستاسي نيست، اما مصرف آن غير قانوني است و دست قانونگذار براي برخورد باز است.
    مدتي است كه قرص هاي اكستاسي و وارد بازار ايران شده و جوانان بيشتر اين قرص را به عنوان قرص شادي، قرص فراري و ميتسوبيشي مي شناسند. افزايش انواع اين قرص در ايران باعث شده است تا اين قرص در بازار ايران با قيمت کمتر از 750 تومان نيز عرضه شود.
    در مورد محل هاي اصلي وجود اين قرص ها، بيشتر استان هاي تهران، گيلان، مازندران، هرمزگان، فارس و كيش گزارش شده اند، اما در ساير استان ها نيز كم و بيش ديده مي شوند.
    «اكس» ماده اي توهم زا و محرك است. اين مواد به صورت پودر نيز وجود دارند. توليد كنندگان اين قرص ها كه عمدتاً در اروپاي غربي و جنوب آسياي شرقي هستند، اين قرص ها را در بيش از صد نوع، صد رنگ و با اسامي فريبنده در اختيار جوانان و نوجوانان قرار مي دهند تا آنان را براي مصرف اين مواد تشويق و ترغيب كنند.
    تحقيقات نشانگر اين حقيقت تلخ است كه مصرف كنندگان اين قرص ها به دليل فشارهايي كه پس از مصرف اين قرص، به روح و روان و جسم شان وارد مي شود، اگر از مرگ نجات يابند، دچار افسردگي هاي خطرناك و بيماري هاي روحي مي شوند.

     فرد پس از مصرف ممكن است تا چند ساعت، حالات خوشايندي را احساس كند. او به صورت كاذب احساساتي مثل سرخوشي و افزايش حس صميميت مي كند، ولي با مصرف اين قرص، به دليل اين كه ماده اي محرك است درجه حرارت بدن، فشارخون و ضربان قلب افزايش پيدا مي كند و از آنجا كه اين قرص تنها مصرف نمي شود و در پارتي ها همراه با مشروبات الكلي مورد استفاده قرار مي گيرد، باعث كم آبي شديد بدن مي شود و فرد بر اثر ايست قلبي و عروقي جان مي دهد.

    در غرب ده ها مرگ بر اثر استفاده از اين قرص گزارش شده است، اما در ايران تاكنون گزارش خاصي ارائه نشده است. چون هنوز براي پزشكان به طور كامل شناخته شده نيست.
    فرد پس از چند ساعت اوليه كه احساس افزايش انرژي مي كند، خستگي شديد به سراغش مي آيد و در بعضي حالات كه سرخوشي وجود ندارد، اضطراب به سراغ شخص آمده و تحريك پذير مي شود و اين حالت هفته ها و ماه ها باقي مي ماند.

     جواناني كه اقدام به مصرف اين قرص ها مي كنند به دليل اين كه دچار توهماتي در بينايي، شنوايي و ديگر حواس مي شوند. به اين علت بدون اين كه متوجه خطرات بشوند دست به كارهايي مي زنند. مثلاً پنجره را باز كرده و به پايين مي پرند و يا اين كه خود را از ماشيني كه با سرعت در حال حركت است، به پايين پرت مي كنند. اين افراد چيزهايي را كه واقعيت ندارد مي بينند و مي شنوند. افراد بعد از ترك اين مواد دچار بازگشت خاطرات توهمي و ناراحت كننده مي شوند و در صورت استفاده مكرر از اين قرص ها، پس از مدت كوتاهي به طرز دردناكي جان مي سپارند.

    اين قرص ها به كبد و كليه ها آسيب مي رساند و فشارخون را بالا مي برد و در يكي از حمله هاي فشارخون، خونريزي مغزي ايجاد مي شود. اين ماده بسيار خطرناك و اعتيادآور است. به اين معني كه فرد تمايل به استفاده مجدد براي رسيدن به حالت هاي دلخواه پس از مصرف را پيدا مي كند. به سرعت ميزان دوز مورد نياز افزايش مي يابد و شخص بعد از عادت به « اكس » براي كنار گذاشتن آن، دچار علايم اضطراب و علايم ترك مي شود. (البته سبك تر از علايم ترك هروئين و ترياك).
    پس با اين وصف لازم است كه جوانان و والدين آنها با عوارض خطرناك استفاده از اين قرص ها آشنا شده و اگر ارزش هاي اخلاقي و مذهبي در خانواده ها مستحكم گردد، جوانان ما از اعتياد روي گردان خواهند شد .

    منبع: تبيان

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان