574

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 574 :: سه شنبه 16 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

داستاني غم انگيز

سلام به همه شما دوستان خوب خودم
ديروز دوست بسيار عزيزم آقا احسان غفاري، ايميلي را واسم فرستاده بود که حاوي يک مصاحبه طولاني بود. عنوان ايميل چنين بود: «مطلب غم انگيز». محتواي ايميل مصاحبه با دختري بود به نام مارال که جريان ماجراي فرار از ايران و اتفاقاتي که برايش اتفاق افتاده بود را تعريف مي کرد.
اين دختر خانوم که هم سن و سال خيلي از ماها است با هزار اميد و آرزو از ايران ميره اما اونجا اتفاقاتي مي افته و کار بجايي مي رسه که مجبور ميشه تن..... نکته قابل تامل اينجاست که اين خانم با اين اتفاقاتي که براش افتاده و تجربه تلخي که بدست مي آره در هنگام مصاحبه جملاتي را مي گه که نشون ميده چقدر پخته تر و عاقلتر شده، اما حيف که ....
داستان واقعا تاسف انگيز و البته عبرت آموزي هست، که براي من و جووناي هم سن و سال من مي تونه بسيار پندآموز باشه، مخصوصا براي دوستاني که در سر هواي فرار از ايران و فرنگستان را دارند.
اين مصاحبه را در سه قسمت تنظيم کرده ام و امروز قسمت اول را مي تونيد در بخش «مطالب ارسالي اعضا» مشاهده کنيد. قسمتهاي دوم و سوم را هم فردا و پس فردا مي ذارم. خوندن اين داستان واقعي را به شما دوست خوبم همه هم سن سال خودم هستيد توصيه مي کنم.


 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (573) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • اولین مسابقه وبلاگ نویسی به مناسبت روز جهانی ایدز
  •  تمرين سپاه پاسداران براي بستن تنگه هرمز
  • معرفي فيلم: سوئينيو
  • دانلود آلبوم: Living Under Ground با صداي حامد پاکزاد
  • تیتراژ پایانی سریال روز رفتن  با صدای علیرضا افتخاری
  • Sun Calendar 2 تقویم شمسی زیبا با حجم کم
  • جنگ دنیاها
  • ناگفته هايي از جنگ
  • چهار قدم تا نوشتن یک مطلب عالی  برای وبلاگ
  • پرونده۷۰۰ميليارد تومانى
  • داستاني غم انگيز
  • من «نارنگى» هستم!
  • اگر جام جهاني در ايران بود
  • درباره SPAM
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

اولین مسابقه وبلاگ نویسی به مناسبت روز جهانی ایدز
داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1386 مطالعه کنند
گزارش فاکس نیوز(خبرگزاری وابسته به پنتاگون) از شلیک موشکهای ایرانی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 تمرين سپاه پاسداران براي بستن تنگه هرمز

در پنجمين روز رزمايش پيامبر اعظم 2 آتش پرحجم و متمركز توپخانه ها و راكت اندازها بر روي منطقه‌اي با عرض 30 و عمق 50 كيلومتر در دريا به وسيله نيروي زميني و نيروي دريايي سپاه پاسداران به اجرا در آمد.
بنا به اين گزارش رزمايش ديروز در واقع تمريني براي بستن تنگه استراتژيك هرمز در مواقع اضطراري بود، چرا كه عرض و عمق انتخابي رزمايش شبيه سازي شده عرض و عمق تنگه هرمز است.
در اين باره قرارگاه تبليغات و عمليات رواني رزمايش پيامبر اعظم 2 گزارش داد، برد توپخانه ها و راكت اندازهايي كه امروز به منظور رهگيري دريايي مورد استفاده قرار گرفت تا 75 كيلومتر بود.
اين اقدام نيروي زميني سپاه عمليات موشكي ساحل به دريا و عمليات هجومي قايق هاي تندروي نيروي دريايي سپاه را تكميل مي كند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

سوئينيو
Sueño

نويسنده و کارگردان: رنه کابريا. موسيقي: داگ د آنجليس. مدير فيلمبرداري: اريک موينيه. تدوين: لوري بال. طراح صحنه: استفانيا سلا. بازيگران: جان لگوئيزامو[آنتونيو]، اليزابت پنيا[ميرابلا]، آنا کلوديا تالانکون[نينا]، نستور سرانو[زورو]، خوزه ماريا يازپيک[پانچو]، وينستون جي روخا[پاپا]. ١٠٨ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ آمريکا.
آنتونيو به قصد رسيدن به روياي خود - خواننده شدن - مکزيک را به مقصد لس آنجلس ترک مي کند. در آنجا کارهاي سطح پاييني مانند فروشندگي را عهده دار مي شود، اما دست از نواختن برنمي دارد و کاري نيمه وقت نيز در يک بار پيدا مي کند. يک روز با نينا آشنا مي شود، دختري که پدري بيمار دارد و مي خواهد در رشته حقوق تحصيل کند. آنتونيو او را دختر روياهايش مي پندارد، اما نينا که مراقبت از پدر را واجب مي داند به او پاسخ رد مي دهد. آنتونيو با ميرابلا که به تازگي با او همسايه شده و ذوق خوانندگي دارد، آشنا مي شود. ميرابلا به تازگي از شوهرش خاوير جدا شده و با دو فرزندش زندگي خود را مي گذراند. ميرابلا و آنتونيو هر دو شيفته موسيقي اسپانيولي هستند و اين سليقه مشترک باعث نزديک تر شدن آن دو به همديگر مي شود. در پي ملاقاتي اتفاقي با زورو، يک مدير برنامه خبره، آنتونيو مي پذيرد تا براي شرکت در جشنواره موسيقي اسپانيولي به يک گروه پيوسته و خود را آماده کند. اما در آخرين روزهاي تمرين، گروه از ادامه کار با آنتونيو انصراف مي دهد. زورو و آنتونيو سه گيتاريست اسپانيولي ديگر يافته و از ميرابلا خواهش مي کنند تا به آنها بپيوندد. نتيجه کار تکان دهنده است، آنها برنده ده هزار دلار جايزه ويژه جشنواره مي شوند. ميرابلا به شوهر سابقش خاوير نشان مي دهد که چه چيزي را از دست داده و با زورو طرح يک زندگي تازه را مي ريزد. آنتونيو هم جواب مثبت نينا مبني بر پذيرش عشق او را دريافت مي کند.

چرا بايد ديد؟
اولين فيلم رنه کابريا فيلمي ساده، کليشه اي و تماشايي است که قدرت خود را نه از بازيگراني چون لگويزامو و پنيا، بلکه از موسيقي اسپانيولي يو قدرت رويا پردازي شخصيت هايش و صد البته تماشاگرانش مي گيرد. کابريا در اين فيلم شيفتگي خود را به رنگ هاي شاد و تند و موسيقي اصيل اسپانيولي به نمايش مي گذارد و با حضور خوزه خوزه خواننده اسطوره اي به اين فيلم رنگي از علائق خود مي زند. سوئينيو در صدد القاي اين پيام است که ارزشمندترين چيز آدمي روياهاي اوست و اگر صميمانه براي رسيدن به آنها تلاش کنيد، هميشه برنده خواهيد بود. شايد بسياري ساختن و ديدن چنين فيلم هايي را گريز از واقعيت گرايي و خيالبافي تعبير کنند، آن هم در زمانه اي که دنياي اطراف ما بسيار ظالمانه شده است. اما براي تعادل دادن به همين دنياي بي رحم بايد کسي پيدا شود و به شما بگويد که تنها چيزي که صاحب آن هستيد روياهايتان است و بس! فيلم حال و هوايي دهه هفتادي دارد و روزهاي اوج گرفتن کساني چون خوليو ايگلساس را به ما يادآوري مي کند، بيهود نيست که در سال هاي اخير پسر او يا گروه هايي مانند جيپسي کينگ شهرتي جهاني به هم زنده اند. مشخص است که زندگي در کشورهاي لاتيني و اسپانيايي زبان ريتم تند تري دارد و آدم هايش هنوز شور عشق را دست کم نمي گيرند. سوئينيو براي دو ساعت سرگرمي انتخاب خوبي است، مخصوصاً اگر از تانگو خوش تان بيايد، چون صحنه رقص دو نفره لگويزامو و تالانکون بسيار خوب طراحي و اجرا شده است. دوستداران اليزابت پنياي نازنين هم که بعد از نردبان جيکوب نقش قابلي از او نديده اند، با تماشاي او در اين فيلم بسيار شاد خواهند شد!
ژانر: کمدي، درام. 

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

Living Under Ground
با صداي حامد پاکزاد

01 - Adam Ahani [24Kps] [128Kps]

02 - Vase Man Ya Vase Oona [24Kps] [128Kps]

03 - She's My Mom [24Kps] [128Kps]

04 - Ghanoon [24Kps] [128Kps]

05 - Afate Risheh [24Kps] [128Kps]

06 - Zendegi Zire Zamin [24Kps] [128Kps]

07 - Zendane Shishe-ee [24Kps] [128Kps]

08 - Extacy [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

تیتراژ پایانی سریال روز رفتن
با صدای علیرضا افتخاری

 لینک دانلود آهنگ
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Sun Calendar 2 تقویم شمسی زیبا با حجم کم

تقویم شمسی با قابلیت پیغام گذاری و همچنین دارا بودن تاریخ های هجری و میلادی با محیطی گرافیکی زیبا و ساده
خصوصیات برنامه :
- پیام گذاری: دراین قسمت شما می توانید تاریخ وپیام مورد نظر خود را وارد کرده
- تنظیمات: در این قسمت شما می توانید برنامه را مطابق سلیقه ی خود تنظیم کنید.
- ابیات: از خصوصیات جالب دیگر این برنامه این است که شما می توانید گزینه نمایش ابیات را فعال کرد تا در موقع راه اندازی سیستم پنجره نمایش پیام ظاهر شده وابیاتی را به صورت اتفاقی از میان کتابخانه ابیات نمایان کند

خصوصیات جدید برنامه :
- تو قسمت پیام گذاری تحول ایجاد شده شما در این قسمت میتونید بی نهایت پیغام برای یک روز در ساعتهای مختلف یا طول یک شبانه روز بذارید. همچنین می توانید پیغام ها را ویرایش کنید.
- لیست پیغام های موجود برای یک روزتونو یک جا ببینید.
- شما می تونید کل پیغامهایی را که ذخیره کردید را ببینید
این برنامه جالب را با حجم 575 کیلوبایت پیشنهاد می کنیم دانلود کنید د.

 لینک دانلود
لینک دانلود غیرمستقیم می باشد


 

دنیای موبایل

War of The Worlds
جنگ دنیاها

این بازی مهیج برای گوشیهای سری 60 می باشد

 لینک دانلود
براي دانلود، کافي است فقط روي لينک بالا کليک کنيد.

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


سال​ها پیروی مذهب رندان کردم

سال​ها پیروی مذهب رندان کردم
من به سرمنزل عنقا نه به خود بردم راه
سایه​ای بر دل ریشم فکن ای گنج روان
توبه کردم که نبوسم لب ساقی و کنون
در خلاف آمد عادت بطلب کام که من
نقش مستوری و مستی نه به دست من وتوست
دارم از لطف ازل جنت فردوس طمع
این که پیرانه سرم صحبت یوسف بنواخت
صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ
گر به دیوان غزل صدرنشینم چه عجب

 

تا به فتوی خرد حرص به زندان کردم
قطع این مرحله با مرغ سلیمان کردم
که من این خانه به سودای تو ویران کردم
می​گزم لب که چرا گوش به نادان کردم
کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم
آن چه سلطان ازل گفت بکن آن کردم
گر چه دربانی میخانه فراوان کردم
اجر صبریست که در کلبه احزان کردم
هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم
سال​ها بندگی صاحب دیوان کردم

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

16 آبان
یک بار خانمی از من پرسید:" چه چیز مانع خوشحالی من می شود؟" گفتم:" باورهای غلطت."
وین دایر

 

 

arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

خوب سوال نمودن نصف علم و دانش است.
امام حسن (ع)

 

 

ستون وي‍ژه
ebi2959@yahoo.com

*احتمال حضور قلعه نویی وحجازی دراستقلال
مذاكرات باشگاه استقلال تهران با سنول گونش منتهی به نتیجه نشد تا بخت حضور امیر قلعه‌نوعی و ناصر حجازی در این باشگاه افزایش یابد. مسئولان باشگاه استقلال در حالیكه از یك ماه قبل باب مذاكره با سنول گونش ترك تبار را باز كرده بودند، بار دیگر روند مذاكراتشان با این مربی را قطع كردند. مدیران استقلال پس از شكست در بازی سنتی برابر پرسپولیس، با سنول گونش مذاكره كردند و حتی با مبلغ ۷۰۰ هزار دلار به عنوان پیش قرارداد هم موافقت شد؛ اما در شرایطی كه استقلالی‌ها در پی زمان مناسبی می‌گشتند تا گونش را به تهران بكشانند، امیر قلعه‌نوعی با حضورش در تمرین نشان داد تمایل ندارد باشگاه دنبال مربی دیگری برود.

*پرچین وگل وسبزه به جای دیواراملاک دولتی
سازمان زیباسازی شهرداری تهران به منظور توسعه قلمرو دید عمومی و افزایش آرامش بصری و روانی شهروندان دیوار املاک دولتی و نیمه دولتی را از سیمای شهری حذف می کند. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه حجم بالای دیوار در سطح شهر از نظر بصری و روانی شهروندان را آزار می دهد و باعث محدود شدن قلمرو دید عمومی آنان می شود ، گفت: با حذف دیوار از سیمای شهری و جایگزینی آن با فضای سبز و نرده یا پرچین ، سیمای شهر تهران زیبا خواهد شد. ضمن آنکه هزینه هایی که صرف احداث و نگهداری فضای سبز ادارات دولتی می شود با حذف دیوار ادارات به فضای عمومی تبدیل خواهد شد.

*نخستین پردازنده چهارهسته ای جهان
شركت "اینتل" سرانجام روز شنبه نخستین پردازنده چهار هسته‌ای خود را با نام كور ‪ ۲‬اكستریم كیوایكس رابه بازارداد. به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفكتور"، پردازنده جدید "اینتل" دارای چهار هسته محاسباتی مجزاست و به همین دلیل می‌تواند چندین عملیات محاسباتی مختلف را همزمان و با سرعت بالا انجام دهد.این پردازنده دارای سرعت محاسباتی ‪ ۲/۶۶‬گیگاهرتز بوده و از ‪ ۸‬مگابایت حافظه داخلی برخوردار است
به گفته مسئولان "اینتل"، پردازنده چهار هسته‌ای این شركت كه در رایانه‌های شخصی معمولی نیز قابل استفاده است، كارایی رایانه‌ها را در برخی موارد از قبیل بازی‌های رایانه‌ای پیشرفته و نرم‌افزارهای سنگین كه نیاز به توان محاسباتی بالا دارند، تا ‪ ۷۰‬درصد بالا می‌برد.

*بادیگربررسی ساعت کاربانکها توسط دولت
مرتضی تمدن نماینده شهركرد گفت: براساس اطلاعاتی كه از منابع موثق دریافت كرده ایم فعلا پرونده جابه جایی وزرا مختومه شده و می توان این مرحله را به عنوان مرحله اول تعویض كابینه تلقی كرد وی تصریح كرد: شاید سال آینده فعالیت دولت نهم شاهد تغییر و تحولات جدید باشیم و ما امیدواریم تا پایان دومین سال فعالیت دولت این شتر بر در خانه هیچ وزیر دیگری نخوابد.وی همچنین درباره ارائه طرح دو فوریتی تغییر ساعت كار بانكها اظهار داشت: به اتفاق یكی از نمایندگان صبح امروز با رئیس جمهور در این باره مذاكره كردیم و نظر ایشان این بود كه چون طرح فعلی قرار است به مدت سه ماه به صورت آزمایشی اجرا شود و تاكنون یك ماه از آن زمان گذشته است، دولت برای بررسی نتایج آن پیش قدم خواهد شد.تمدن تصریح كرد: رئیس جمهور از نمایندگان درخواست كرد تا دو ماه آینده نیز ساعت كاربانكها را به این شكل تحمل كنند و دولت خود مسئله را حل خواهد كرد و بهتر است وقت نمایندگان به مسائل كلان كشور اختصاص پیدا كند.

آمادگی ايران برای بررسی مذاکره با آمريکا *
محمدعلی حسينی، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، از آمادگی کشورش برای بررسی موضوع مذاکره با آمريکا در مورد مسايل خاورميانه خبر داده، اما آن را منوط به دريافت "درخواست رسمی در اين زمينه" دانسته است. در عين حال، آقای حسينی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد رابطه با آمريکا
گفته "در خصوص روابط دو جانبه، مواضع ايران تغييری نكرده است."سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در حالی طرح می شود که يک روز پيشتر هزاران دانش آموز و دانشجو به مناسب بيست و هفتمين سالگرد اشغال سفارت آمريکا (در سال 1979 ميلادی) در تهران راهپيمايی کردند.واقعه اشغال سفارت آمريکا به دست گروهی از دانشجويان ايرانی و به گروگان گرفتن شماری ازکارکنان سفارت در آبان ماه 1358 خورشيدی منجر به قطع کامل روابط ديپلماتيک دو کشور شد و به رغم زمزمه های اخير در مورد رودررو شدن دو کشور برای کمک به حل بحران عراق، تا کنون هيچ تغييری در مناسبات تهران وواشنگتن روی نداده است.

 

مشکان
info@moshkan.comm

سه شنبه: طنز
نرگس 2

با توجه به استقبال بي نظير از سريال نرگس و از آنجا كه دل مردم براي گريه كردن و مشاهده بدبختي به شدت تنگ شده است(!) تصميم گرفتم ادامه سريال نرگس را بنويسم … متعاقبا قول خواهم داد در صورت موافقت صدا و سيما با كليت موضوع نرگس 2، به كمك يك شلنگ آب اين پنچ قسمت را تبديل به 90 قسمت بكنم!!


قسمت n+۱: شوكت شبيه سازي مي شود!
- زينگ زينگ
-- نسرين:چي شده نرگس؟چه اتفاق بدي افتاده؟!(توضيح: بالاخره تو ولايت نرگس اينا كالر آي دي هم اختراع شد!)
- نرگس: نسرين! از كجا مي دوني اتفاق بدي افتاده؟!
-- اين چه سئواليه كه مي پرسي! مگه اتفاق خوب هم توي اين سريال مي افته؟!
- شبيه سازي شد … شبيه سازي شد …
-- اون گوساله رو مي گي؟!
- مگه تو هم خبر داري شوكت رفته خارج از روي خودش دو تا شوكت ديگه شبيه سازي كرده!
… نسرين بيهوش مي شود!
- نسرين … نسرين … !!

قسمت n+۲: شوكت ۲ايدز مي گيرد! ( وحشتناك 12+)
- شوكت 2: يوها ها ها … من اومدم بخورمتون!(لازم به توضيح است ديدن اين صحنه ها براي كودكان زير 12 سال ممنوع است!)
- نسرين: اگه منو بخوري من هم به همه مي گم كه رفتي زن سوم گرفتي!
- بهروز: سلام بابا ! مسواك همرات آوردي؟!
- شوكت 2: آخ! يادم رفت … شما همين جا باشيد تا من برم مسواك تهيه كنم … چون طبق آخرين دست آوردهاي علمي بعد هر وعده غذايي بايد مسواك زد!
- بهروز: بابا! اگه خيلي گشنه اي مي تونم مسواك خودم رو بهت غرض بدم! تازه دهان شویه هم دارم!!
سپس شوكت 2 نسرين رو خورد و با مسواك بهروز دندوناش رو مسواك زد و ايدز گرفت و مرد!
- يك خواننده : آقاي نويسنده! مگه بهروز ايدز داشت؟!
- نويسنده مطلب: خودم هنوز مطمئن نيستم، فعلا مجوز ايدز گرفتن بهروز به دستم نرسيده!
- بهروز: آخ جون! حالا دوباره ميرم خارج تا با آرزو ازدواج كنم!
- بهار: نه بابا! اول بايد منو شوهر بدي!
- بهروز: اما دخترم تو كه هنوز 7 سالت هم نشده!
- بهار: من به اين حرف ها كاري ندارم! مي بيني كه رشدم خوبه! مگه يادت رفته من سه ساله به دنيا اومدم!!
- بهروز: حالا تو رو به كي بدم؟!

قسمت n+۳: حقوق مسلم!!
مجلس خاستگاري
- رفيق آقا احسان: قبل از هر چيز بايد از اهميت انرژي هاي مختلف براتون صحبت كنم، هيچ مي دونيد مثلاً همين برقي كه الآن شما داريد هدرش مي ديد بعد از طي چه مراحلي ساخته شده …
- بهروز: بهتره بريم سر اصل مطلب!
- رفيق آقا احسان: آها … و امروزه هر كشوري نيازمند انرژي …
- بهروز: نه عزيزم! منظورم اينه بگي چرا امروز اومدي اينجا!
- رفيق آقا احسان: اومدم خواستگاري! چون گرفتن زن هم يكي از حقوق مسلم هر مردي است!
- بهروز: بابات موافق اين وصلته؟!
- رفيق آقا احسان: چطور مگه؟!
- بهروز: مگه اين سريال«نرگس» رو نديدي؟ به سر اون پسر و دختره چي اومد؟!
- رفيق آقا احسان: آره موافقه!
پس مبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاركه!

قسمت ۴+ n: اعدام شدن نرگس (سينماي ماوراء!)
نرگس: يه چيزي بگم،نارحت نميشي؟!
خواهر آقا احسان: نه عزيزم!
نرگس: مگه تو كار و زندگي نداري؟!بيست و چهار ساعته همش چسبيدي به من؟! بابا ولم كن … يكم هم به فكر اون شوهر و بچه بيچاره ات باش!
خواهر آقا احسان: حالتو مي گيرم! ميرم جات رو به شوكت 3 نشون ميدم، بيآد تو رو هم بخوره!
( فرداي اون روز)
شوكت 3: نرگس! بيا بيرون! مي خوام بخورمت!!
- من نمي زارم!
شوكت 3: تو كي هستي؟!
- من روح شقايق هستم!
شوكت 3: آقاي نويسنده اين چه وضعشه؟! مگه سينماي ماوراست؟! توي قرارداد ننوشته بودين ممكنه سر و كله روح ها هم پيدا بشه!
نويسنده مطلب: باشه … مبلغ قرارداد رو دوبرابر مي كنم!
اين دو تا با هم دعوا مي كنن و شوكت 3 مي ميره!
( چند روز بعد)
نرگس: من شوكت رو نكشتم … من و اعدام نكنين!
احسان: نرگس! اينقدر جيغ و داد نكن! اينا همش فيلمه! تو رو راستي راستي كه دار نمي زنن! همش جلوه هاي ويژه است!
نرگس: چرا دروغ گفتي؟! ... آخ ... نامرد اين طنابش كه واقعي بود ... واي مردم!!( به ضم ميم!)

قسمت n+۵: شوكت پولدار ميشود!!
- شوكت اصلي: آخيش حالم خوب شد!!
شوكت به خاطر اينكه نرگس و نسرين مرده اند و ديگر نمي تواند حال آنها را بگيرد به يك مهدكودك مي رود و مدير آنجا مي شود تا از اين به بعد بچه هاي مردم را بزند، آنها را اذيت كند و حال آنها را بگيرد، به همين خاطر مو ميكارد و سپس موهايش را رنگ مي كند و حتي يك شناسنامه جعلي به اسم « كلاني» هم تهيه مي كند!
ناگهان متوجه ميشود 6 ميليارد به حسابش واريز شده است ... بعد به فرج الكي مي گويد آدم خوبي است و هلوپي پول اين فرج و كلاني و اسدي را بالا ميكشد ... تا به طور اساسي يك بار ديگه حال بيننده ها گرفته بشود!!

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hiwa20062002@yahoo.com

می خواستم برای از دست دادنت اشک بریزم
ولی افسوس که تمامه اشکهایم را برای به دست
آوردنت ریخته بودم

 

 

saeid_moh@yahoo.com

يادمان باشد... يادمان باشد اگر شاخه گلي را چيديم وقت پرپر شدنش سوز و نوايي نکنيم
پر پروانه شکستن هنر انسان نيست گر شکستيم ز غفلت،من و مايي نکنيم
يادمان باشد سر سجاده عشق جز براي دل محبوب دعايي نکنيم
يادمان باشد از اين پس صدايي نکنيم گر چه در خويش شکستيم صدايي نکنيم
يادمان باشد که اگر خاطرمان تنها شد طلب عشق ز هر بي سرو پايي نکنيم

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

ناگفته هايي از جنگ

سخنرانی سردار حاج سعید قاسمی با عنوان: "ما مرد جنگیم..." که در در دانشگاه فدوسی مشهد در آذر ماه1384 برگزار شد.
اين سخنراني حاوي ناگفته هایی از جنگ است که مطمئناً برای شمایی که حتی شاید از جنگ خیلی چیزها می دانید جالب باشد.

 

 

christinaasisi@yahoo.com

خداوندا تو آگاهی، ز اندک آرزوی من
شناسی بنده خود را ، و دانی جمله خوی من
(بود مهرت ز حد بیرون ، تو ای نیکو شبان من
چنین گفتی که آگاهی ، ز دانه دانه موی من ) 2

گه فرسودگی و غم ، زمان شادی وعزت
به درگاهت شتابانم ، که باز است آن بسوی من
( دراین دنیا تو را دارم ، یگانه مهربان من
بود فخرم همه در تو، تو هستی آبروی من )2

تو را دارم چه خوشبختم ، همیشه شاد و خوشبختم
خوش آن روزی که پیوستم ، به تو ای مهربان من
( تو را دارم، که را خواهم ؟ تویی مقصود و همراهم
به نزدت دائم آرامم ، تو ای نیکو شبان من

 

 
moshaver62@yahoo.com

مشاور - 61

دوستان عزيز سلام ..
چند هفته پيش توي صف بانك بودم .. جلوتر از من دوتا پسر جوون هم بودند كه باهم حرف مي زدند .. بهشون كه دقت كردم يكيشون تقريبا ناراحت بود و اون يكي در عوض پر از خنده و شادي .. چون صف طولاني بود با اونا سر صحبت رو باز كردم ..
هر دو از سر جلسه ي امتحان آيين نامه براي گواهينامه اومده بودند .. هر دو هم با چهار غلط رد شده بودند .. اومده بودند براي امتحان بعدي پول واريز كنند. از اون كه ناراحت بود پرسيدم براي چي ناراحتي .. گفت من كار و زندگيم رو ول كردم حالا هم رد شدم .. اگه فقط يه دونه غلط نداشتم ديگه يه هفته معطل نمي شدم ..
از اون يكي پرسيدم تو چرا اين قدر خوشحالي .. گفت اگه ناراحت باشم چه اتفاقي مي افته ؟ مهم اينه كه ضعفم رو شناختم و براي امتحان بعد دورخيز كردم .. هر چي هم غصه بخورم نتيجه ي امتحان عوض نمي شه .. تازه .. مگه من چند بار دنيا مي يام كه بايد همش رو غصه بخورم .. گوربابابي اون سرهنگه صلوات . .بي خيال ... آينده رو كه ازمون نگرفتن ...
هفته ي بعد دوباره اون جوان خوشحال رو ديدم .. تنها بود ... گفتم پس دوستت چي شد .. گفت بازم رد شد .. پرسيدم و تو ؟ گفت اختيار دارين حاجي .. نمره ي كامل .. و خنديد و رفت ..

با آدرس هاي زير مي توانيد با ما در تماس باشيد
moshaver62@yahoo.com
moshaver62@gmail.com
و مطالب قبلي ما را در وبلاگ مشاور بخوانيد
Http://moshaver62.persianblog.com

 

 

mr_gir20@yahoo.com

گير 3پيچ

سلام عليكم ( .... )
خوبين كه ان شاءالله ..
آقا من نمي دونم از دست شما چي بكنم .. وقتي نيستم گير مي دين كه پس كجا جيم شد و نكنه ( دور از جان ) فوتيده ..
وقتي كه بر مي گرديم تيكه ها و انتسابات مختلف و جورواجور شروع مي شه ..
ولي ... ولي چون من در مقابل همشون جا خالي مي دم ملت هر چي دوست دارند بگن بگن .. تازه كلي هم استقبال مي كنم ..
از اون مهمتر .. اگه يه چيز باحال هم گفتين كه ديگه جايزه و اين چيزا ..

و يه مطلب ديگه ... اين برادر ما جناب sun خان هم قبلا يه بار اين مطلب رو فرموده بودن كه من و احسان يكي هستيم .. براي آخرين بار مي گم و ديگه هر كي اينو گفت اصلا not important ..
برادر من .. من و احسان دو موجود متفاوت از يك ديگه هستيم .. نه من اونو مي شناسم و ديدمش نه اون منو .. و نه ما همديگه رو ..
اين كه يهويي باهم غيب شديم و يهويي دوباره با هم ظاهر شديم ( من جن نيستم.... احسان هم نمي دونم از خودش بپرسين كه هست يا نه .. يا بهتر اينكه براش يه بسم الله ايميل كنيد ببيني غيب مي شه يا نه )
دليل نمي شه كه من و احسان يكي باشيم ..
اگه اين جور بود چرا نمي گين من و ميترا يه نفريم ؟ هر دو با هم غيب شديم و هر دو باهم تو يه روز به گروه ميل زديم ..
( خداييش كسي چرا تا حالا به اين فكر نبوده كه من و ميترا يه نفريم .... شايد باشيم ها )
و مطلب ما هم اگه شبيه همه بازم دليل نمي شه كه من و احسان يكي باشيم .. واي فكرش رو بكن .. من و احسان يكي باشيم .. ايـــــــــــــــــــــش ... خدا به دور ..

خب ديگه .. بريم سر حرفاي خودمون ..
به حمدالله كه صدام هم داره غزل خداحافظي رو مي خونه .. ولي به خدا به پير به پيغمبر كه حيف اين جور مرگ .. نمي دونم اون قاضيه و تيمش چه فكري كردن .. هلو برو تو گلو .. نكنين اين كارو .. كسي كه حتي به مردم خودش هم رحم نكرد آخه اين جوري بايد مجازات بشه ... يكي از بهترين روش ها رو من تو يه مقاله ي آموزش شكنجه خوندم .. ( بابا بي خيال .. كي گفته من خبيثم .. حالا ممكنه توي رگام گوله در جريان باشه ولي مربي شيطان كه نبودم .. آخه هنوز كارت مربيگريم رو نگرفتم )
اين روش چيه ؟ مي يان طرف رو مي بندن به يه ديواري يا نمي دونم يه جايي كه نتونه بشينه .. بعدش بالاي سرش يه كاسه ي بزرگ پر از آب مي ذارن - يخ باشه بهتره - .. ته اين كاسه يه سوراخ بسيار ريزي است كه هر يك ربع يا نيم ساعت يك قطره مي چكه پايين .. دقيقا روي سر طرف ..
خانوم هاي محترم توجه داشته باشين كه محيط بايد كاملا ساكت باشه .. براي اين منظور مي تونين از سلول هاي زندان ابوغريب يا آلكاتراس يا نمي دونم هر جهنم دره ي ديگه اي استفاده كنيد ..
نتيجه چي مي شه .. فرد محكوم بعد از مدتي در انتظار قطره ي بعدي دچار جنون وحشتناكي مي شه كه نگو ..
اين روش در چين باستان كاربرد بسيار خوب و تضمين شده اي داشته .. دقت داشته باشين اگه طرف كچل باشه و موهاش هم دائم تراشيده بشه كه اين قطره مستقيم به پوست سرش بخوره كه ديگه روش صد در صد جواب مي ده ..

چيه .. چرا داري اين جوري نيگا مي كني.. - بابا يكي بياد اين بچه رو ببره از ترس داره سكته مي كنه .. - درسته كه گفتم من يه ذره خشنم ولي نه اين جور كه داري نيگام مي كني ....

خب .. اين موضوع رو بازم بهش گير مي دم چون هنوز به قمست عكس العمل ها در مورد اين خبر - حكم اعدام - گير ندادم .. .
( چاكر محمد و م . م هم هستيم )
فعلا قربون خودم تا بعد ..

 

 

alirezamajidi@gmail.com

جغرافیا و ادبیات

حتما برایتان پیش آمده که رمان‌هایی را خوانده باشید که در آن از شهرها و محل‌های جغرافیایی متعددی نام برده شده باشد و شما با بسیاری از آنها ناآشنا باشید و علاقمند باشید که روی یک نقشه آن مکان‌ها را پیدا کنید.

سایت Gutenkarte به همین منظور ایجاد شده است ، اگر به این سایت مراجعه کنید ، لیستی از رمان‌های کلاسیک مشاهده می‌کنید که با کلیک روی هر یک از آنها نقشه جغرافیایی هر رمان را می‌بیند ، در مرحله بعد می‌توانید با کلیک روی هر شهر و مکان ، فصلی از رمان را که در آن محل جغرافیایی خاص اتفاق افتاده ، بخوانید.

در میان آثار کلاسیک مشهور این سایت می‌توان به اینها اشاره کرد:
داستان دو شهر دیکنز ، قلب تاریکی جوزف کنراد ، دور دنیا در هشتاد روز ژول ورن ، جنگ و صلح تولستوی ، اودیسه هومر ، آخرین موهیکان کوپر ، غرور و تعصب جین آستین.

جالب است که وقتی روی شهری کلیک می‌کنید ، می‌توانید ببینید که چند بار در یک رمان به آن شهر اشاره شده ، مثلا در هاکلبری فین 15 بار در 8 فصل به ایلینویز اشاره شده.

دکتر عليرضا مجيدي

 

.

itstartweblog@gmail.com

چهار قدم تا نوشتن یک مطلب عالی
 برای وبلاگ

برای داشتن یک وبلاگ موفق و پر بیننده باید مطالب خوب و پخته‌ای داشت و علاوه بر آن باید وبلاگی داشت که مرتب و در فاصله‌های زمانی منظم آپدیت شود. اما چگونه ‌می‌توانیم پست‌های وبلاگمان را پخته‌تر کنیم و هم‌چنین همیشه در فاصله‌ی زمانی مقرر برای آپدیت وبلاگ یک مطلب خوب و جذاب آماده داشته باشیم؟ در زیر چهار پله برای رسیدن به این مقصود را توضیح می‌دهیم:
1- ایده‌های خود را یادداشت کنید:
معمولا در حین خواندن مقالات و مطالب دیگران ایده‌های جالبی برای نوشتن به نظر شما می‌رسد ولی ممکن است در همان زمان حوصله‌ی نوشتن مطلب را نداشته باشید. اما سعی کنید آن ایده‌ی جالب را برای نوشتن از دست نداده و برای این‌که آن را فراموش نکنید یادداشتش کنید. می‌توانید یک فایل txt یا word را برای ثبت عناوین این ایده‌ها در نظر بگیرید.
2- یادداشت‌هایتان را مرور کنید:
در پایان روز می‌توانید ایده‌هایتان را مرور کنید . دقت کنید که لازم نیست بقیه‌ی عنوان‌ها را پاک کنید چون ممکن است زمانی دیگر برای نوشتن مطلبی دیگر به کارتان بیاید. در حال مرور ایده‌های نوشته شده‌یتان نکات کلیدی که به نظرتان می‌رسد در مقابل آن یادداشت کنید. هم‌چنین وقتی لیستتان را مرور می‌کنید ممکن است ایده‌های جدیدی برای نوشتن نیز به ذهنتان برسد. آن‌ها را نیز به لیست اضافه کنید.
3- ایده‌هایتان را پرورش دهید:
هیچ معلوم نیست این پله چه قدر طول خواهد کشید 15-20 دقیقه یا یک هفته. به هر حال هر زمانی که فکرتان برای پرورش دادن مطلب آماده بود این کار را بکنید و در موردش بنویسید. یا مطالب جدیدی را که به نظرتان می‌رسد به مطلب اضافه کنید.
4- پست کردن مطلب در وبلاگ:
وقتی که مطمئن شدید مطلبتان به حد کافی و کاملا پرورش یافته شروع به نوشتن کنید و با استفاده از یادداشت‌های گذشته‌یتان یک مطلب خوب و کامل بنویسید. گاهی اوقات ممکن است پس از شروع به نوشتن و نوشتن یک مطلب به این نتیجه برسید که هنوز خوب پرورش نیافته است. مطلبتان را جایی ذخیره کرده و مجددا مراحل 2 و 3 را برایش انجام دهید تا کامل و آماده شود. پس از کامل شدن مطلبتان را یک بار بخوانید تا اشکال نگارشی یا املایی در آن نماند.

اگر به همه‌ی موارد بالا عمل کنید مطمئن باشید همیشه پست‌های خوب و جالبی در وبلاگتان خواهید داشت. هم‌چنین هرگز برای نوشتن، موضوع کم نمی‌آورید. دقت کنید که انجام مراحل بالا به معنی توجه شما به وبلاگتان و نیز احترام گذاشتن به خواننده خواهد بود. چنین وبلاگی روز به روز پر خواننده تر و بهتر خواهد شد.

 

 

mab365@gmail.com

دانشنامه سياسي - 4
آزادي

آزادي در وسيعترين معناي كلمه حالتي است كه در آن چيزي محدود ووابسته به چيزهاي ديگر نباشد و بتواند در فضا جابه جا شود،
در مورد انسان آزادي حالتي است كه در آن((اراده))ي شخص براي رسيدن به مقصود خويش به مانعي برخورد نكندوهمواره علت آزادي يعني،( آزادي از چه)وجهت آن (يعني،آزاد براي چه)مطرح است
يكي از ويژگيهاي آزادي دروني،دور بودن يابريدن از حالت،رابطه،يا نسبتي است كه خوشايند نباشد ولي قيدهايي كه با رضا و اختيار پذيرفته ميشود،ضد آزاد بودن نيست
آزادي همواره در نسبت و رابطه با چيز و حالتي تعريف ميشود كه بزور تحميل شده باشد يا براي شخص ناخوشايند باشد.
بحث آزادي در دين اسلام و مسيحيت و ديگر اديان در مقوله ((جبر و اختيار))وكشمكش بين اراده ي خداوند و اراده ي بشر و نسبت اين دو با يكديگر ،در ارتباط با موضوع خيروشر بوده است اما در اروپا به دنبال جنبش انديشه سياسي از رنسانس به اين سو ازآزادي بيشتر به رابطه انسان با انسان ، يعني روابط اجتماعي پرداخته شده است.
از همين رو از اين كلمه تعريفهاي بسيار كرده اند.برخي دنبال معناي آشناي كلمه را گرفته اند و برخي ديگر از آن جدا شده اندو از جمله آزادي را وجود شرايط و فرصتهايي دانسته اند كه براي گسترش تواناييهاي فرد اهميت اساسي دارد.
هواداران رژيمهاي فراگير((توتاليتر))كه با مفاهيم جاري آزادي در دموكراسيها مخالفند بيشتر به اين تعريف آزادي ميچسبندو مدعي آنند كه براي آزادي بُِعدي بيش از بُعد سياسي آن قايلند اما متفكراني مانند تامس هابز و جان استوارت ميل آزادي را به معناي متعارف آن تعريف كرده اند چنانكه هابز ميگويد:«انسان آزاد كسي است كه چون بخواهد كارهايي را انجام دهد كه در توان و استعداد او هست با مانعي وبرو نشود»ازسوي ديگر ، در سنت تفكر غربي ،آزادي را شيوه ي زندگي همساز با قانون اخلاقي و خِرد شمرده اند،چنانكه پيكتوس،فيلسوف رواقي رومي ميگويد :«هيچ انسان بدكاره اي آزاد نيست»وكرالايل فيلسوف انگليسي ميگويد:«آزادي حقيقي انسان در يافتن راه درست و گام زدن در آن راه است»و ميلتون شاعر انگليسي نيز همين معنا را در سر دارد كه ميگويد:«چون فرياد آزادي بر مي داردند مرادشان خودسري است .زيراكسي كه خواهان آزادي است بايد نيك و خردمند باشد
پايان قسمت اول-مبحث آ‍زادي
mab365@gmail.com
 

 

 

drfbehnia@yahoo.fr

راهنمای درمان موی زاید با دستگاه لیزر

لیزر یکی از راههای موثر درمان موی زائد صورت و بدن است.همانقدر که این روش درمانی تاثیر بسزایی دارد، دارای محدودیتهایی نیز میباشد که در صورت عدم توجه به آنها، ممکن است عوارضی در پوست بیمار بجا بگذارد.
در طول 5 سال تجربه استفاده از لیزر با بیمارانی مواجه شدم که با وجود اطلاع رسانی های بسیار از طریق رسانه های خبری، متاسفانه هنوز اصول اولیه مراقبت را نمیدانند و دچار عوارض ناخواسته ای میشوند که براحتی قابل پیشگیری هستند.
از کسانی که این مطلب را مطالعه میکنند خواهش میکنم دقت کافی در اجرای هریک از عناوین مطرحه داشته باشند و اطرافیان خود را نیز مطلع سازند.

نکات لازم قبل از انجام لیزر
4 تا 6 هفته قبل از انجام لیزر از برنزه کردن پوست خود خودداری نمایید.
حداقل 6 هفته قبل از درمان نباید موهای مورد نظر خود را بیرنگ نموده و یا از ریشه بکنید.
در صورتی که قبلا به بیماری تبخال لب مبتلا شده اید، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید تا اقدامات لازم را به عمل آورد.
در صورتی که قبلا پوست خود را برنزه کرده اید و یا رنگ پوستتان تیره باشد شاید پزشک شما لازم بداند 4-6 هفته قبل از درمان برایتان روشن کننده های موضعی تجویز کند.
به این ترتیب اگر برای مراسم خاصی میخواهید از موهای خود خلاص شوید، حتما 6-8 هفته قبل به پزشک خود مراجعه نمایید تا دچار اضطرار و کمبود وقت نشوید.

مراقبتهای حین لیزر
معمولا این مراقبتها توسط پرستارهای مرکز لیزر به بیمار تذکر داده میشوند.
پوست تمیز و موهایش تراشیده شوند.
در موارد انجام لیزر برای لب بالا شاید لازم شود دندانهای جلورا با دستمال یا تنظیف مرطوب پوشاند. با این کار درد ناشی از لیزر و فشار دسته لیزر به لب و دندانها کمتر میشود.
انجام اقدامات محافظتی در حین لیزر الزامی است. از جمله زدن عینکهای محافظ برای جلوگیری از تخریب شبکیه چشم

مراقبتهای بعد از لیزر
دقت در اجرای این موارد بسیار ضروری است. در مواردی دیده شده که بعضی از علامتها بعد از مراجعت به خانه ظاهر میشوند. در این موارد حتما پزشک خود را مطلع سازید.
بلافاصله بعد از انجام لیزر پوست قرمز و ملتهب میشود که ممکن است تا 2 ساعت باقی بماند. این ناحیه همانند یک آفتاب سوختگی نیاز به مراقبت دارد. از جمله این مراقبتها استفاده از کمپرس سرد به مدت حداقل 15 دقبقه میباشد. بعد خنک شدن پوست کرم مخصوص لیزر به بیمار تجویز میشود.
بیماران با پوست تیره احساس ناراحتی بیشتری میکنند و شاید لازم شود تا دو-سه روز از محلولهای خاصی برای پوست خود استفاده کنند.
بهتر است تا 6 ساعت از کرمهای آرایشی استفاده نشود اما درصورت لزوم، میتوانید کرمی را که تازه باز شده است مصرف نمایید.
پرهیز از آفتاب الزامی است. در مدت انجام لیزر زمینه مساعدی برای تغییر رنگ پوست ایجاد میشود که تابش آفتاب به این ناحیه این احتمال را بیشتر میکند. استفاده از کرمهای ضد آفتاب با درجه محافظتی 20 یا بیشتر ضروری است.
تا جلسه بعدی لیزر نباید از دیگر وسایل از بین برنده مو مانند موم، بند یا حتی الکترولیز استفاده کرد که هریک از آنها تاثیر این روش را کاهش میدهند.
زمان جلسه بعد لیزر بر اساس ناحیه لیزر شده متفاوت خواهد بود مثلا در پوست صورت فواصل انجام لیزر 6 تا 8 هفته محاسبه شده است. در این فاصله هرگونه تغییر در ظاهر پوست خود را باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
از زمان انجام لیزر تا حدود دو هفته بعد موهای سوخته شده از کانال مو خارج میشوند که در ظاهر رشد مو به نظر میرسد. باید به خاطر نشان کرد که حتی این موهای سوخته شده را هم نباید از ریشه بکنید. این موها به تدریج از کانال خود خارج شده و می‌افتند.

لیزر موی زائد به هیچ عنوان تاثیر دائمی ندارد و هر عاملی که باعث رشد این موها شده است از این به بعد نیز به تاثیر خود بر پوست ادامه داده و موهای جدیدی را در همان ناحیه ایجاد میکنند.
جلسات انجام لیزر برای از بین بردن موهای فعلی بین 1 تا 7 جلسه است که به عامل اولیه ایجاد آن بستگی دارد.

نمیدانم که تاچه اندازه توانستم این نکات را به زبان ساده بیان کنم اما اگر هر سوال یا نکته مبهمی برایتان پیش آمد، با کمال میل حاضر به پاسخ گویی به شما دوستان عزیزم خواهم بود.
آدرس ایمیل: DrFBehnia@yahoo.FR

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

مرکز پاسخگویی به سوالات دینی
7835555 -0251 (در 20 خط)

مرکز پاسخگوئی تلفنی

مدیر مرکز پاسخگویی به پرسش‌های تلفنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از استقبال فزاینده مردم در مدت کوتاه آغاز به کار این مرکز خبر داد و گفت: از آغاز ماه مبارک رمضان ، روزانه بیش از 3000 سوال دینی را پاسخ داده است.
حجت الاسلام سید محمد علی داعی نژاد، مدیر مرکز پاسخگویی به سوالات تلفنی به مسایل دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار پرس و جو، به گزارش عملکرد این مرکز پرداخت و گفت: این مرکز که برای پاسخگویی به پرسش‌های دینی و شبهات اعتقادی مردم راه اندازی شده است، از زمان فعالیت جدی و معرفی آن به مردم با استقبال چشمگیری از تمامی نقاط کشور روبرو شده است، به طوری که روزانه بیش از 700 تماس با این سامانه پاسخگویی برقرار می شود و بر پایه آمارهای موجود هر یک از پرسشگران 3 تا 7 پرسش را با محققان در میان می گذارند.
وی درباره عملکرد گذشته این مرکز اظهار داشت: پیش از اطلاع رسانی گسترده و کمبود خط ارتباطی شمار پرسش ها بسیار محدود و ناچیز بود . بر پایه گزارش های مستند به عنوان مثال در آغاز راه اندازی در خرداد ماه تنها 273 پرسش با محققان مطرح شده بود ولی این روند روز به روز افزایش یافت چنان که در تیر ماه به 520 و مرداد به 3527 و در شهریور به 6321 و در پانزده روز نخست ماه مهر به روزانه 3000 پرسش رسیده است.
مدیر مرکز پاسخگویی به سوالات دینی، با اشاره به بالا بودن آمار پرسشگران جوان از این مرکز ، تصریح کرد: با توجه به اقتضای سنی، جوانان سوالات و شبهات فراوانی را در ذهن دارند، از این رو بیشترین پرسش‌ها از سوی آنان طرح می شود . آمارهای موجود نیز نشان می دهد که بیش از 70 درصد پرسشگران را گروه سنی جوان تشکیل می دهند . از نظر جنسیتی نیز بیش از دو سوم پرسشگران را خواهران تشکیل می دهند؛ چنان که در نیمه نخست مهر بیش از 6299 نفر از پرسشگران را جامعه زنان ایرانی تشکیل میدادند. از نظر سطح علمی نیز بیش ترین حجم پرسش از کسانی بوده است که از نظر تحصیلی دیپلم به بالاترند که بیش از 5000 نفر از پرسشگران را تشکیل می دهند.
وی پاسخ گویی به پرسش‌های قرآنی، اعتقادی، کلامی، فقهی، حدیثی و مشاوره دینی را از جمله برنامه های این مرکز دانست و تصریح کرد: از همه استان ها با این مرکز تماس گرفته می شود ولی تا به حال بیشترین سوال‌ها از استان های قم ، خراسان، کرمانشاه ، اصفهان، تهران، قزوین، خوزستان انجام گرفته است.
حجت الاسلام داعی نژاد، پاسخ گویی به سوال‌های دینی از سوی محققان متخصص در موضوعات مختلف را از ویژگی های این مرکز خواند وافزود: در این مرکز بیش از 50 نفر از محققان و نویسندگان و اساتید حوزه ودانشگاه حضور دارند که 8 نفر از آنان از خواهران محقق و حوزوی هستند. این محققان با حضور در سامانه پاسخگویی روزانه شش ساعت به صورت زنده به سوالات تلفنی مردم پاسخ می دهند.
مدیر مرکز پاسخ گویی به سولات دینی بیشترین تماس ها با این مرکز را در محوراحکام و اعتقادات عنوان کرد و اظهار داشت: مشاوره خانوادگی نیز از بخش های بسیار مهم این سامانه است. به طوری که در مهر بیش از 150 تماس با بخش مشاوره انجام شد و مشاوران ما گاه در تماس های طولانی بیش از 60 دقیقه به مشکلات پرسشگران پاسخ دادند. بر پایه آمارهای موجود بیشترین مشاوره در حوزه های خانوادگی و مسایل مرتبط به افسردگی و مانند آن بوده است.
بنا بر گزارش خبرنگار پرس و جو، وی همچنین از پاسخ گویی به سوال‌های دینی رسیده از دیگر کشورهای جهان خبر داد و ابراز داشت: استقبال مردم از این مرکز به اندازه ای است که حتی از کشورهای بحرین، عربستان و کویت نیز تماس برقرار شده و مردم سوالات دینی خود را مطرح و پاسخ دریافت نموده اند.
گفتنی است این مرکز همه روزه با بهره گیری از اساتید ، محققان و کارشناسان حوزه علمیه قم در دو بخش خواهران و براداران به صورت زنده، پاسخگوی سوالات دینی هم وطنان عزیز در زمینه های مختلف دینی، صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 19 با شماره تلفن های7835555 -0251 (در 20 خط) می باشد.

 

 

farari000@yahoo.com

جوابیه به مطالب «ریشه های فارس ستیزی پان ترکیستها»

قسمت دوم و پاياني

درتحقیقات علمی با پایه نمونه برداری ، آنچه مهم است تعداد ، وسعت و انتخاب صحیح نمونه ها و حتی زمان نمونه، اهمیت خاص خود را دارد و از این جهات استانداردهای بکار رفته باید جامع و دربرگیرنده کلیه احتمالات گردد . آیا این ادعاهای شما بر اساس تعداد برداشت ها و نمونه گیری های صحیح صورت گرفته ؟ آیا خنده دار نیست که عنوان کنیم ، ترکمن ها با عرب های ایران یک ریشه نژادی دارند یا ترک ها ، وارثان 7000 سال تمدن شهرنشینی در آذربایجان با اقوام فارسی زبان ، که حدود 3000 سال پیش به فلات ایران مهاجرت کردند ، از نظر ژنتیکی یکسان هستند ؟
یا اصولا" اثبات یا رد این موارد چه نتیجه ای اجتماعی می تواند داشته باشد ؟
بعد از سالها زندگی مشترک اقوام و اینکه فلات ایران از 2000 سال پیش محل تلاقی ملیت های مختلف و توفان ترکیب نژادی بوده ، این موارد به این سادگی و با یک مقاله قابل بررسی است ؟ اصولاً پی گیری این گونه مباحث با چه هدفی دنبال می شود ؟
و از دامن زدن به آن به چه نتیجه ای میرسید ؟
آقای طالشی عزیز، واقعیت های تاریخی را هیچگاه نمی توان مانند قطعات پازل بر اساس خواست سیاسی و اعتقادی ، کنار هم چید و مونتاژ کرد و نتیجه گرفت . زرنگ ترین شما در این جهت کسروی بوده که با تاریخ گونه نگارهای خود نه تنها بسیاری از یافته های باز را نادیده گرفت بلکه بدون دانش واژه شناسی و بدون استناد به باورهای رد نشدنی باستانشناسی و شناسنامه گذشته آذربایجان ، موهوماتی را تحویل داد که آخر کار ، با عذاب وجدان در وصیت نامه خود اعتراف کرد که همه در جهت سفارش حکومت وقت بوده است .
در دنیای کنونی که به نوعی در جهت حکومت مغزها و سلولهای خاکستری نرون مغزی پیش می رود . ساده انگاری و قضاوت های سریع و با عجله و متعاقب صرفاً یک تشابه اسمی یا لغوی بویژه در مباحث فرهنگی ، دیگر جائی ندارد .
از جهتی من از شما بسیار سپاسگذارم ، چون باعث شدید مطالب و یافته های مستدل خود را در این میان جمع بندی و گرد آوری کنم .
جناب الحاج آقا تالشی
بر ادعای شما که البته از این بابت ادعای جدیدی نیست که مطرح می شود بلکه نشأت گرفته از مسیر حرکت اتحاد داشناکسیون ارامنه و شوونیسم پان فارسیستهای متعصبی است که صرفاً با هدف تمامیت خواهی و سلطه جوئی خود ، پا را فراتر از همه چیز و حتی فراتر از اعتقادات فرهنگی و اخلاقی گذارده و در سالهای اخیر همانند یک صرب فاشیست با تفکرات غلط خود سعی در شکل دهی وایجاد وجاهت به اینگونه ادعاهای واهی و بی اساس مینمایند .
اینکه ترکها اصلاً ترک نیستند و بعدها دراثر حمله مغولان به ایران مردم فارسی زبان شمال غربی ایران ترک شدند ، اعتقادی سراسر پوچ و خنده دار است .
شما می دانید که با یافته اخیر باستانشناسان حد فاصل اردبیل – مشگین شهر و کشف بقایای بسیار از تمدن التصاقی اورارتوئی در این منطقه ، گستره سرزمینی این تمدن که در نیمه اول سده نهم بیش از میلاد دولت قدرتمند خود را در صحنه تاریخ آذربایجان ظاهر کردند عملاً بعنوان یک ملیت مهم مطرح می شود که اگر یافته های چندین ساله اخیر در این مورد در زمان ویل دورانت بدست آمده بود قطعاً یک بخش اختصاصی ، همانند تمدن آشور و بابل به خود اختصاص می داد .
اگر چنین بود که آذربایجانی ها در اثر حمله مغولها ترک شدند، باید بدانید که تشابه لغوی مغولی با ترکی همانند تشابهی است که مثلاً فارسی با انگلیسی دارد . حتی زبان مغولی خصوصیات التصاقی بودن ترکی را به این شکل فاقد است.یا اگر چنین بوده چرا مردم خراسان که نزدیکتر به مغولها از نقطه نظر جغرافیایی هستند و بیشتر مورد تهاجم قرار گرفتند ، ترک نشدن و چرا مازندرانی ها ترک نشدن ، چرا رشتی ها ترک نشدن ؛ چرا شما تالشی ها ترک نشدین مگر نه این است که آذربایجان به جهت اقلیم سردسیری که دارد و کوهستانی و صعب العبور بودنش برای تمام مهاجمان و با مردم سرسختش ، طوریکه حتی اسکندر هم نتوانست به آنجا حمله کند، یک مرتبه ترک شدن؟ اصلا" چرا مغول نشدند؟ زهی خیال باطل ، زهی بی شرمی
استعمال نام دریای مازندران در قسمت های غربی دریاچه با عنوان دریای خزر که امروزه هم به صورت رسمی ، متدوال است، مبین حضور و اقامت اقوام ترک خزرو مالکیت آنها بر این دریاچه بوده خزرها قبلاً از آسیای میانه زیر حکومت هونها و سپس خاقانهای ترک بوده و بعدها مستقل شده و بعد از اسکان در قفقاز به قسمتهای جنوبی آذربایجان مهاجرت کرده و حتی تا اردبیل پیش آمدند و همانند سایر اجداد ترک خود که در طول تاریخ به تناوب وارد آذربایجان شده بودند، بدون هر گونه درگیری و جنگ، مورد پذیرش ترکان قدیمی محل قرار گرفته و اسکان یافتند.( پروفسور ذهتاب .تاریخ قدیمی ترکان ایران 1379 )
شما در اراجیف نامه خود بارها از حمله ترکها به ایران آه و ناله سردادید، آیا در طول تاریخ منطق بر همه اقوام حاکم بوده؟! آیا وقتی آریاییها به ایران ریختند ، با نقل و شیرینی آمدن؟ آیا وقتی کورش ، ماد و مادیان ( اجداد ترکان) را قتل عام میکرد تاریخ ساکت بود؟ آیا وقتی اسکندر مقدونی تخت جمشید را سوزانید کارشان ضد اخلاقی نبود؟
مگر عربها ایران را تاراج نکردند ؟مگر فارسها به فرماندهی اردشیر بابکان همه گذشته اشکانیان ترک را تاراج و ویران نکردند...
شما چه میگوئید .تاریخ جهان سرشار از قتل عامها و ویرانیهایی است که انسانها علیه انسانها صورت دادند نه ترکان علیه فارسها!!
حاج آقا تالشی و همه شوونیسم های ایران، همه پان فارسیستهای دژنره
ما ترکان ، هم خریم هم سوسکیم هم بدون اصل و نسبیم اصلاً ترک هم نیستیم و به زور ترکمان کرده اند و وقتی هم بیکار می مانیم ، شما فارسهای تاج سر ، شما والامقامان، شما اربابان و عالی جنابان را روی عقده حقارتی که داریم ، می آزاریم و باعث کدورت خاطرتان میشویم ، این ما نبودیم که آلپ آرتونقای بزرگ را با لقب افراسیاب تحقیر کردیم این ما نبودیم که سر فرماندهان ترکهای پارت را زیر سم اسبهای پسران ساسان فارس له کردیم ، این ما نبودیم که در طول دوران صفویه باعث آبادانی فارسستان و شیراز و اصفهان شدیم ، این ما نبودیم که پیشتاز مشروطیت بودیم و در آخر این ما نبودیم که از تهاجم عراقیها دفاع و همیشه خط شکن بودیم.
آقایان اراذل و اوباش شوونیسم حقیرو عقده ای
وقتی که ما لیاقت زندگی مشترک با شما سروران و والا مقامان و برادران بزرگترو از ما بهتران را نداریم وقتی ما در حد شخصیت جنگل نشینانی چون شما نیستیم ، بگذارید افتخار زندگی مشترک با آذربایجان شمالی را داشته باشیم و شما نیز به هم نژادان افغانی عزیزتان ملحق بشید.
دوری و دوستی

 

 

bozorgian_59@yahoo.com

درخواست نمايندگان از وزیر کشور / تکليف 300 میلیارد هزینه بي سند را روشن کنيد

همزمان با آنکه رییس جمهوری طی هفته های گذشته بارها از افشای نام مفسدان اقتصادی سخن رانده است، دو تن از نمایندگان مجلس درسوالی از وزیر کشورخواستند تا توضیح دهد که مبنا و مجوز سیصد میلیارد تومان هزینه های بدون سند طي سالهاي 82 و 83 در شهرداري تهران و همچنين برگزاري جشن‌‏هاي پيروزي احمدي‌‏نژاد در انتخابات رياست‌‏جمهوري با هزينه شهرداري چه بوده است. محمود احمدی نژاد طی ماه های گذشته نسبت به این تخلف گسترده همواره سکوت کرده است.
اکبراعلمی نماینده تبریز وسید جلال حسینی نماینده زنجان، دونماینده ای هستند که درشرح سوال خود از مصطفی پورمحمدی که ایلنا ان را منشتر کرده است آورده اند: "بنا به گفته رييس كميسيون برنامه و بودجه شهرداري تهران و عضو شوراي شهر تهران، طي سالهاي 82 و 83 مبلغ سيصد ميليارد تومان بدون تصويب شوراي شهر و بدون سند هزينه شده و گزارشي از آن به شوراي مذكور ارايه نشده است.پاسخ فرماييد مبنا و مجوز هزينه مذكور چيست؟ عوامل تخلف چه كساني هستند و با متخفلين چه برخوردي شده است؟ مبلغ مذكور در چه محلي هزينه شده است؟ منابع مالي (106 ميليون تومان) خريد شيريني، شكلات، گل و ... براي جشن پيروزي احمدي‌‏نژاد از چه محلي تامين شده است."
دولت تا کنون از اینکه توضیح دهد بر سر 300 میلیاردتومان پول چه آمده وبه اظهارات اعضای شورای شهر پاسخ بدهد خودداری کرده است. ازسوی دیگرخبرنگاران وروزنامه های مختلف نیز نگرانی های جدی ازبابت طرح اين تخلف در سطح در افکار عمومی احساس می کنند. چرا که چند ماه پیش غلامحسین الهام هنگامی که برخی روزنامه ها به ماجرای تخلف شهرداری پرداختند از دادستان تهران خواست تا نسبت به پيگيري کسانی که علیه دولت صبحت می کنند دقت نظر بیشتری داشته باشند. الهام گفت: "ما از دستگاه قضايی خواسته‌‏ايم که اين امر را بررسی کند" و افزود: "اين انتقاد نيست، افتراست و بايد رسيدگی شود." از این منظر اقدام اعلمی فضای بیشتری برای مطبوعات مستقل ومنتقدان پدید خواهد آورد تا بتوانند به پیگیری این ماجرا بپردازند. ماجرایی که رییس جمهوری علاقه ای برای پرداختن به آن ندارد.
اكبر اعلمي گفته است که دو عضو شوراي شهر تهران انجام تخلف در شهرداري را تاييد كرده اند.اكبر اعلمي، نماينده تبريز و طراح طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران گفته همچنین رييس شورا نيز احراز هزينه‌‏هاي فاقد سند و بدون مجوز را تاييد كرده است. او در حاشيه جلسه علني روز يكشنبه مجلس در گفت‌‏وگو با خبرنگاران پارلماني درخصوص تقديم مجدد طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران به مجلس گفته است: "با توجه به تاييدهاي صورت گرفته و با عنايت به سوگندي كه نمايندگان براي دفاع ازحقوق ملت ايراد كرده‌‏اند و به منظور پاسخ به افكارعمومي و رفع هرگونه شبهه، اين طرح مجددا تقديم هيات‌‏رييسه مجلس شد."
به گفته اعلمی: "با توجه به اينكه طرح تحقيق و تفحص در مجلس صورت مي‌‏گيرد كه اكثريت آن اصولگرا هستند، از اين رو بهانه از كساني كه همواره به دنبال منصرف‌‏كردن نمايندگان از پيگيري اين موضوع هستند و طراحان را متهم به برخورد سياسي مي‌‏كنند، گرفته مي‌‏شود." درخواست اعلمی برای تحقیق درخصوص 300 میلیارد تومان درحالی مطرح می شود که عملا مجلس درپیگیری این موضوع علاقه ای ازخود نشان نمی دهد. محمود احمدی نژاد دریکی ازجلسات ماه رمضان خود، تلویحا اشاره کرد که با حمایت های او بوده است که بسیاری ازنمایندگان به مجلس راه یافته اند.
اعلام جرم الهام علیه مطبوعاتی که به قضیه تخلف 300 میلیاردتومانی پرداخته اند درزمانی مطرح شد که مجلس در نامه ای به شهرداری و شورای شهر تهران خواستار ارائه اسناد مربوط به 300 میلیارد تومان هزینه فاقد سند در شهرداری تهران دوران مدیریت محمود احمدی نژاد شد. علاوه بر آنکه ماجرای دوازده ميليارد تومان پرداختی به اصرار شهردار سابق به يک شرکت خصوصی برای طرح غيرقابل اجرای مونوريل هم ازجمله موارد دیگری بوده است که سندی درمورد آن ارائه نشده است.
ماجرای 350 میلیارد تومان هزینه فاقد سند در شهرداری تهران، نخستین بار توسط نادر شریعتمداری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران منتشر شد. شریعتمداری گفته بود از این مبلغ 50 میلیارد تومان مربوط به پيش از دوران احمدي نژاد و 300 میلیارد تومان آن مربوط به شورای دوم و دوران مدیریت احمدی نژاد در شهرداری تهران بوده است.
پیگیری ماجراهای شهرداری درحالی خشم دولت را افزوده است که سال گذشته اعلام شد که شورای شهر در گزارشی به رهبری تخلفات یاد شده را گزارش داده است. این درحالی است که بخش هایی ازدستگاه قضایی که درگیر پرونده های سیاسی ویا پرونده سازی های سیاسی بوده است طی سالهای گذشته با زندانی کردن غلامحسین کرباسچی وبه بهانه تخلفات صورت گرفته درزمان او تلاش کرده بود اصلاح طلبان را مورد سوال قرار دهد، اما هم اکنون دربرابر مسائل مطرح شده سکوت کرده و در پی خاموش کردن صدای منتقدان به عملکرد وتخلفات شهرداری دولت است.
مدافعان احمدی نژاد گفته بودند که این تخلفات توسط زیردستان اوانجام شده است. اما گزارش شورای شهرنشان می داد که او نیز درمواردی نهایت کوشش را برای پنهان کاری وحمایت از متخلفین انجام داده است. در این گزارش به نمونه های متعددی از تخلف های شهردار اشاره شده است که یک نمونه آن منوریل تهران است. این پروژه که بدون کار کارشناسی لازم انجام گرفت و علی رغم مخالفت دولت وقت، ادامه یافت، یکی از مواردي است در ان تخلف زیادی صورت گرفته است.
پروژه منوريل که با اصرار شهرداری آغاز شده بود، قرار بود در فاز اول میدان صادقیه را به فرودگاه متصل کند و کار از میدان صادقیه با نصب ستون هایی آغاز شد. برای راه اندازی فاز اول پروژه مبلغ 20 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد ه بود. نهايتا، منوریلی که قرار بود با 20 میلیارد میدان صادقیه را به فرودگاه متصل کند، با نصب تعدادی ستون و صرف 10 میلیارد از آن بودجه متوقف شد. کارشناسان پیشرفت کار را 5 درصد ارزیابی کرده اند، اما 50 درصد بودجه هزینه شده است. علاوه بر این زمین های زیادی در همان منطقه به مجریان پروژه واگذار شده است. این پروژه را تعدادی از پرسنل سپاه با شراکت برادر رییس جمهور فعلی قرار داد بسته بودند.

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

پرونده۷۰۰ميليارد تومانى

يك مؤسسه فرهنگى از جيب دولت با ۶۰۰ تا ۷۰۰ ميليارد ريال تأسيس و اين مؤسسه امتيازات مختلفى را مانند زمين و غيره دريافت كرده است امروز ثروت آن به سه هزار ميليارد ريال بالغ مى شود... برخى از اين اموال شامل ۷۰۰ مترمربع زمين در حال ساخت در خيابان دروس، دو آپارتمان در تقاطع كوى نصر (گيشا)، ۴۰۰ متر مربع زمين در حال ساخت در شميران، ۹ آپارتمان در ميدان شهدا، ۶ آپارتمان در سهروردى كوچه بيجار و يك آپارتمان در خيابان شهيد بهشتى بوده است
روزنامه ايران در گزارشي اختصاصي به بررسي پرونده موسسه فرهنگ و توسعه پرداخته است. در اين گزارش كه بخش هايي از آن پيش از اين در رجانيوز منتشر شده بود، به شكايت وزارت ارشاد از قاضى پرونده مؤسسه فرهنگ وتوسعه پرداخته شده است.
در بخشي ديگر از اين گزارش نظرات سه وزير ارشاد قبلي درباره اين موسسه اشاره شده است.
متن كامل اين گزارش به اين شرح است.
با شكايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى از قاضى پرونده مؤسسه فرهنگ و توسعه، مسائل پشت پرده بيشترى در اين پرونده مطرح شده و رسيدگى به آن ابعاد تازه اى پيدا كرده است.
به گزارش خبرنگار «ايران»، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در تازه ترين اقدام درباره پرونده مؤسسه فرهنگ و توسعه كه گفته مى شود ارزشى بالغ بر ۷۰۰ ميليارد تومان دارد، عليه قاضى آن به اتهام ورود غيرقانونى به پرونده و صدور حكم خلاف قانون و جانبدارى از شكات پرونده، دادخواستى به دادسراى انتظامى قضات ارائه كرده است.
بنابراين گزارش در شكايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى ضمن اعتراض به بى توجهى ديوان عدالت ادارى درباره دستور رئيس قوه قضاييه، عملكرد اين ديوان نيز به عنوان يك تخلف قابل رسيدگى، مورد توجه قرار گرفته است.
اين اقدام وزارت ارشاد در پى سخنان رئيس جمهور در جمع مردم پاكدشت صورت مى گيرد كه در اين باره گفت: در اجراى عدالت با دوستان انقلاب مواجه مى شويم.
دكتر احمدى نژاد پيش از اين تهديد كرده بود كه اگر اين اموال مؤسسه فرهنگ و توسعه به محل خود بازنگردد، غارتگران را نزد مردم رسوا خواهد كرد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه ۲۰ سال پيش يكى از وزارتخانه ها يك مؤسسه فرهنگى از جيب دولت با ۶۰۰ تا ۷۰۰ ميليارد ريال تأسيس و اين مؤسسه امتيازات مختلفى را مانند زمين و غيره دريافت كرده است امروز ثروت آن به سه هزار ميليارد ريال بالغ مى شود، گفت: سال گذشته در جريان انتخابات اين مؤسسه را به نام چند نفر از اشخاص واگذار كردند، ولى دولت امروز تأكيد دارد كه اين مؤسسه بايد به بيت المال بازگردد و متوليان آن از اينكه فرزند و يا پدر هر كسى كه باشد باكى ندارد و بايد اين مؤسسه به بيت المال بازگردد.
رئيس جمهورى افزود: در مقابل چنين اقدامات ما، ادعا مى كنند كه اين دولت مخالف فعاليت هاى فرهنگى است، ولى ما مى گوييم فعاليت فرهنگى ترويج نماز و راستگويى است و مشخص نيست اين افراد با دست اندازى به بيت المال براى چه اهدافى تلاش مى كنند؟

ماجراى مؤسسه فرهنگ و توسعه چيست؟
پس از مطرح شدن پيگيرى هاى وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى دولت دكتراحمدى نژاد از سرنوشت مؤسسه فرهنگ و توسعه، سابقه دستكارى شده اين مؤسسه كه تا آن زمان مردم و رسانه ها از آن بى اطلاع بودند، منتشر شد.
براساس اين اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در سال ۶۸ با هدف پيشبرد امور فرهنگى و سينمايى، مؤسسه اى را با نام «فرهنگ و توسعه» تأسيس مى كند و در همان زمان «م.هـ» كه سال ۶۴ ذيحساب وزارتخانه و سال ۷۲ مشاور ادارى - مالى وزير وقت بوده، در مؤسسه گمارده مى شود اما پس از آن كه گزارش هايى از تخلفات مالى و اخلاقى وى به اطلاعات و دادسراى انقلاب اسلامى مى رسد، دادسرا در تيرماه ،۷۳ وى را به اتهام انواع مفاسد اخلاقى و مالى دستگير مى كند و درنهايت با اعترافات متهم، دادگاه حكم واگذارى اموال مؤسسه فرهنگ و توسعه را كه بعضى به اسم مؤسسه و بعضى به اسم متهم و خانواده اش بوده است، صادر مى كند.
برخى از اين اموال شامل ۷۰۰ مترمربع زمين در حال ساخت در خيابان دروس، دو آپارتمان در تقاطع كوى نصر (گيشا)، ۴۰۰ متر مربع زمين در حال ساخت در شميران، ۹ آپارتمان در ميدان شهدا، ۶ آپارتمان در سهروردى كوچه بيجار و يك آپارتمان در خيابان شهيد بهشتى بوده است كه با حكم قاضى در انحلال مؤسسه فرهنگ و توسعه، اين اموال بايد به وزارتخانه برگردانده مى شد اما پس از صدور حكم، «م.هـ» در اعتراض به حكم دادگاه درباره چگونگى اجراى حكم، خواستار رفع ابهام مى شود و دادگاه تجديدنظر نيز از دادگاه اوليه مى خواهد تا دوباره رسيدگى كند و قاضى دادگاه اوليه به اين شكل رفع ابهام مى كند كه مؤسسه منحل نشود و در اختيار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى قرار گيرد.
به اين ترتيب مؤسسه باقى مى ماند و به فعاليت خود كه بيشتر اقتصادى و تجارى و اغلب شامل ساختمان سازى و سرمايه گذارى در تهران، شهرستان ها و قشم و چه بسا خارج كشور بوده است، ادامه مى دهد، تا اين كه در سال هاى ۷۹ و ۸۰ هيأت امنا دوبار بدون اطلاع وزارتخانه در اساسنامه مؤسسه، تغييراتى مى دهند و نقش وزارت را در اساسنامه كاملاً كمرنگ مى كنند. هيچيك از اين تغييرات به تأييد وزير وقت نمى رسد و ثبت شركت ها نيز برخلاف صراحت اساسنامه كه انحلال مؤسسه و تغييرات اساسنامه را منوط به تأييد وزير كرده، اساسنامه هاى جديد را ثبت مى كند. از جمله تغييرات اساسنامه دوم كه در سال ۷۹ به ثبت مى رسد، حذف «نظارت و تأييد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى» از بندهاى مختلف آن است و از جمله تغييرات اساسنامه سوم كه در سال ۸۰ ثبت مى شود آن است كه حذف هيأت امنا را در فوت يا استعفا خلاصه مى كنند تا موضوع بركنارى آنها در كار نباشد و نيز اين كه تغيير اساسنامه و انحلال مؤسسه را در صورت تأييد سه نفر از اعضاى هيأت امنا قرار مى دهند و نقش وزير و وزارتخانه حذف مى شود.
هيأت امنا يك بار ديگر در سال ۸۴ و در اواخر عمر دولت گذشته، اساسنامه را به نحوى تغيير مى دهد كه كارشناسان آن را به شخم زدن توصيف مى كنند و اين تصميم به گونه اى بوده كه هرگونه عنوان و مالكيت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى از آن حذف مى شود.
با اين تغييرات، مؤسسه اى كه در اساسنامه اوليه آن، مؤسسه اى عام المنفعه، غيرانتفاعى و داراى شخصيت حقوقى مستقل تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، معرفى شده بود، تبديل به يك بنگاه اقتصادى مى شود كه فقط هيأت امناى آن از سرمايه هايش مطلع هستند.

عناصر پشت پرده
پس از روى كار آمدن دولت نهم، ۳عضو هيأت امنا استعفا مى دهند و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى، هيأت امناى جديد را انتخاب مى كند و اساسنامه ديگرى را به ثبت مى رساند. در واقع حقوقى را كه در اساسنامه اوليه پيش بينى شده بود، به وزارتخانه باز مى گرداند. اما به محض اين واقعه، «م.الف» يكى از اعضاى هيأت امنا و مديرعامل مستعفى مؤسسه كه سال ۶۸ معاون سينمايى وقت وزارت بوده ظاهراً به تحريك افرادى كه از اين مؤسسه بهره مى برده اند، شكايتى را در ديوان عدالت ادارى مطرح و اعلام مى كند كه مؤسسه فرهنگ و توسعه، مؤسسه اى خصوصى بوده است. توضيحات شفاهى او براى قاضى ديوان كافى مى نمايد تا حكم توقيف اموال مؤسسه را صادر كند، بى آنكه مشخص شود چرا اگر بر اساس اظهارات شاكى، مؤسسه فرهنگ و توسعه، خصوصى بوده است، ديوان عدالت ادارى كه وظيفه رسيدگى به مسائل ادارى نهادهاى دولتى را دارد، وارد اين پرونده شده است.
همين موضوع رئيس قوه قضاييه را وامى دارد كه در خردادماه امسال پس از نامه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى به وى، وارد عمل شود و در نامه اى خطاب به رازينى، رئيس ديوان عدالت ادارى بنويسد: «اصل ورود شاكى و ديوان عدالت در اين پرونده پس از استعفاى اعضاى مربوطه مبهم و ظاهراً غير قانونى بوده، علاوه بر اين كه اين اموال مستقيماً مربوط به دولت و وزارت بوده و دستور توقيف عمليات غير از اضرار به دولت هيچ اثرى ندارد. سريعاً اين دستور موقت لغو شود و قاضى مربوطه مورد سؤال قرار گيرد. چگونه اين شكايت را از شخصى كه در زمان شكايت هيچ سمتى نداشته، قبول كرده است. نتيجه را به اينجانب گزارش دهيد.»
اما دادگاه به اين دستور توجهى نمى كند و سرانجام در مهر ۸۵ ديوان عدالت ادارى حكمى صادر مى كند كه به شدت با مخالفت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى مواجه مى شود.
در اين باره يك مقام آگاه به خبرنگار «ايران» گفت: اين پرونده به اعتبار افرادى كه پشت پرده اين قضايا هستند، به چنين سرنوشتى دچار شده است و در واقع از آنجا كه دو نفر از آقازاده هاى يك وزير دولت سابق در اين مؤسسه نقشى و بهره اى داشته اند، از دوستى پدر خود با برخى مسئولان ديوان عدالت ادارى بهره گرفته اند تا مؤسسه فرهنگ و توسعه را به نفع خود مصادره كنند. وى ادامه داد: رئيس ديوان عدالت ادارى صراحتاً اعلام كرده است كه ورود ديوان به اين پرونده غير قانونى است و مؤسسه فرهنگ و توسعه متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى است، اما همزمان برخى مسئولان اين ديوان به مسئولان وزارتخانه پيام داده اندكه اگر آنها از برخى ادعاهاى خود دست بردارند، مى توان اين پرونده را حل و فصل كرد (!)
اين مقام آگاه تصريح كرد: اين درحالى است كه برخى افراد ذى نفع نيز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى پيغام داده اند كه حاضرند پرونده را حل و فصل كنند، مشروط به اين كه وزارت پس از به دست گرفتن مجدد اين مؤسسه، به گذشته هاى آن كارى نداشته باشد (!؟)
وى گفت: از شواهد اين گونه به نظر مى رسد كه ديوان عدالت ادارى علاوه بر ورود غير قانونى به اين پرونده تخلفات ديگرى نيز در اين باره داشته كه خسارت فراوانى به دولت وارد كرده است، از جمله اين كه ديوان بايد پس از دستور توقيف موقت در دى ماه ۸۴ بلافاصله به اصل موضوع رسيدگى و حكم صادر مى كرد، اما در اين باره سستى كرده و پس از گذشت هشت ماه در مهرماه ۸۵ حكمى صادر كرده كه اشكالات حقوقى زيادى به آن وارد است و در اين مدت باعث شده فعاليتهاى مؤسسه متوقف شود و خسارت زيادى بر جاى بماند. همچنين ديوان در اقدام ديگرى رسيدگى به پرونده را به همان كسى داده كه دستور توقيف موقت را صادر كرده بود كه اين خلاف قانون است، علاوه بر اين كه قاضى اول صرفاً بر اساس يك نوشته انشاء گونه و اظهارات شفاهى شاكى كه در زمان شكايت هيچ مسئوليتى نداشته، حكم صادر كرده بود.
اين مقام آگاه گفت: حق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى است كه عليه اين اتهامات و قاضى پرونده كه با مسئولان ديوان عدالت ادارى، وابستگى فاميلى دارد، به دادسراى انتظامى قضات شكايت كند.
وى همچنين گفت: مى توان احتمال داد كه تأخير در رسيدگى به اين پرونده با انگيزه حذف سرنخ هاى اموال مؤسسه فرهنگ و توسعه است، زيرا پيش بينى مى شود كه بسيارى از اين اموال تبديل شده باشد و چون فعاليت مؤسسه به خارج كشور نيز كشيده شده، در حال حاضر نمى توان حدس دقيقى از ميزان ثروت اين مؤسسه داشت.
وى ادامه داد: با توجه به اين كه «م. الف»، مديرعامل سابق مؤسسه فرهنگ و توسعه در هنگام مطرح كردن شكايت در ديوان عدالت ادارى تعمداً فقط به بخشى از اموال اشاره كرده است، احتمال مى رود سرمايه اصلى مؤسسه، تبديل شده و يا از كشور خارج شده باشد.
آن بخش از اموال كه «م. الف» به آن اشاره كرده، شامل ۳ هزار مترمربع زمين اراضى اوين، حدود ۶ هزار مترمربع زمين در بلوار دانشجو، پروژه هتل بهرود كه اداره كل زمين شهرى براى ساخت هتل ۳۰۰ اتاقى پنج ستاره واگذار كرده، پروژه اصفهان در زمينى به مساحت ۷۸۶۰ مترمربع و ۱۴ هزار متر اعيانى اهدايى خليفه گرى ارامنه اصفهان و پروژه قشم در زمينى به مساحت ۲۴۰ هزار متر مربع از منطقه آزاد قشم در حال ساخت ۱۱۰ واحد مجموعه اقامتى است.
در حال حاضر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامى شكايت از قاضى ديوان عدالت ادارى را به جريان انداخته است. در اين شكايت ضمن تأكيد بر اين كه قاضى ديوان به اصل مهم رعايت بى طرفى در رسيدگى به موضوع توجه نكرده و عملاً از شاكى طرفدارى كرده، آمده است: به رغم آن كه رياست محترم قوه قضاييه، قاضى ديوان را به لحاظ عملكرد غير قانونى مورد سؤال قرار داده و صريحاً دستور داده اند دستور موقت لغو شود، با اين حال نه تنها خود را مكلف به رعايت دستور رياست قوه قضاييه ندانسته اند، بلكه در مقام تصدى شعبه نهم ديوان عدالت ادارى اسباب رسيدگى به پرونده موجود در شعبه اول را در شعبه مورد تصدى خود فراهم كرده و نهايتاً مبادرت به صدور دادنامه كرده است كه البته تمهيدات صورت گرفته در مقدمات ارجاع پرونده به شعبه نهم مى تواند به عنوان يك تخلف قابل رسيدگى باشد.

تأكيد ۳ وزير سابق بر مالكيت وزارتخانه بر مؤسسه
احمد مسجدجامعى وزير پيشين در ۱۳ مرداد ۸۴ در دستورى به معاون پشتيبانى خود بر مالكيت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى نسبت به مؤسسه فرهنگ و توسعه تأكيد كرده و آورده است: «شايسته است با اتخاذ تدابير لازم نسبت به اصلاح اساسنامه و حفظ و تثبيت حقوق مالكانه اين وزارتخانه نسبت به مؤسسه فرهنگ و توسعه و ساير مؤسسات و شركتهاى وابسته كه به حكم مرجع محترم قضايى به اين وزارتخانه واگذار گرديده است، اقدام لازم را مبذول داريد.»
على لاريجانى و ميرسليم دو وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامى نيز در پاسخ به نامه هاى حسين صفار هرندى، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى بر مالكيت وزارت نسبت به مؤسسه فرهنگ و توسعه تأكيد كرده اند.
لاريجانى در اين باره پاسخ داده است: «اين مؤسسه در زمان آقاى خاتمى كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى بودند، تأسيس گرديد و در زمان اينجانب ادامه حيات داد. تا آنجا كه بنده اطلاع دارم، تمامى دارايى آن متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى است. هرچند صورت ظاهر اين مؤسسه به صورت مستقل است، ولى در واقع همه دارايى آن مربوط به وزارت است.»

 

 

ebgh_80@yahoo.com

داستاني غم انگيز

قسمت اول


مارال فقط 24 سال دارد ومثل يک شاخه گل بهاري زيبا و باطراوت است. نمونه تيپيک دختران ايراني است. صورت مليح گندمي با چشم هاي کشيده سياه، گونه هاي پر و اندام نازک بلند. هنوز طراوت نوجواني را حفظ کرده است. با وجود سختي هايي که پس از فرار از ايران کشيده، شادي در صدايش موج ميزند. خودش ميگويد:"ايراني ام ديگه، پوستم کلفته! هر کي ديگه جاي من بود تا حالا صد دفعه مرده بود!" مارال يکي از هزاران دختران ايراني است که در خارج از کشور به عنوان کارگر جنسي به کار مشغول هستند. به دليل بحرانهاي مداوم اقتصادي، اجتماعي، سياسي و خانوادگي هرساله از ايران دختران و زنان بسياري به خارج فرار ميکنند. به اين گروه بايد تعداد دختراني که به نام ازدواج، کار يا ... توسط خانواده هايشان به فروش ميرسند و يا بوسيله باندهاي کودک ربا به خارج از کشور آورده ميشوند را افزود. بدشانس ترينشان پس از تجاوزهاي مکرر، زنده زنده به قاچاقچيان اعضاي بدن فروخته ميشوند و آنها که زنده ميمانند سرنوشت چندان بهتري ندارند. بسياري از بازارهاي برده فروشي پاکستان و امارات مستقيما به حرمسراها فرستاده ميشوند تا به ازدواج با مرداني که جاي پدربزرگ آنها را دارند درآيند يا بدست قوادان ميافتند و تا زمان زيبايي و جواني مورد بهره کشي جنسي قرار ميگيرند و پس از آن به کلفتي گمارده ميشوند. در اين ميان آنها که به کشورهاي پيشرفته ميآيند اگرچه به دليل رعايت حقوق انساني از شرايط ظاهرا بهتري برخوردارند ولي به دليل نداشتن پول، نبود مدارک اقامت، ندانستن زبان و تنهايي سرگردان مي مانند تا دست سرنوشت آنها را به کدام سو پرتاب کند. چه بازارهاي برده فروشي پاکستان، افغانستان يا امارات باشد و چه آژانس هاي مدرن اينترنتي سرويس هاي سکسي در کشورهاي پيشرفته، همه جا جهاني بي تفاوت است که درآن پا اندازان بين المللي، گروههاي خلاف کار و افراد بيرحم در سکوتي همدستانه در کمين نشسته اند. حکايت اين دختران، داستان آشنايي است که همه کس ميداند، با اينحال ناگفته ها بسيار است. با مارال به گفتگو مي نشينيم.

مارال دوست داري داستان زندگي ات رو از کجا شروع کنيم؟ از وقتي ايران بودي؟
آره از اون موقع بهتره. مخصوصا که دلم هم خيلي تنگ شده.، اين هفته دوبار خواب ايران رو ديدم. زيباترين خاطراتي که از زندگي ام دارم مال موقعي است که اونجا خونه پدرم بودم. از وقتي يادم مياد با بابام بودم. وقتي از مادرم جدا شد ديگه بخاطر من ازدواج نکرد. ميترسيد دختر عزيز دردونه ش يه وقت اذيت بشه! ولي مادرم به اجبار ازدواج مجدد کرده بود. اونو کم ميديدم. هميشه گرفتار زندگي و بچه هاش بود. بابام آدم آروميه. از اونا که از اداره ميآد خونه و شام و چايي و تلويزيون! ماهي يه بارهم با دوستاش دور هم جمع ميشدند حرف ميزدند، تخته بازي ميکردند. تنها کار بدي که در زندگيش انجام ميداد فقط سيگارش بود! من هم واسه خودم آزاد بودم. البته نه اونقدر که شورش رو در بيارم! درسم رو ميخوندم، نمره هام همه خوب بود. ولي بقيه اوقات همه ش با دخترهاي فاميل و دوستام بودم. پارتي، مهماني دخترونه، رقص، موزيک، از دروديوار بالا ميرفتيم. ولي بعد که ديپلمم رو گرفتم خونه نشين شدم. يعني دانشگاه آزاد قبول شدم ولي نتونستم برم. خرجش زياد ميشد و ديگه سالهاي آخرحقوق بابام براي خرج خونه کم مي اومد چه برسه شهريه دانشگاه آزاد که هر سال بالاتر ميرفت. من شرايط رو درک ميکردم. توقع مالي چنداني نداشتم ولي عوضش تشنه آزادي بودم. دوست داشتم هرچي دلم ميخواد بخندم! باورتون ميشه يه دفعه منو به همين جرم تو خيابون گرفتند! بعدش بردند منکرات خيابان وزرا و بابام رو خواستند تا ولم کردند. ازم تعهد گرفتند! حالا چه برسه با دوستام ميخواستيم بريم مسافرت، تو خيابون آهنگ گوش بديم، حرف بزنيم... نميشد. همه چيز يواشکي بود. خسته شده بودم.

يعني دليل خروجت از ايران بخاطر نداشتن آزاديهاي اجتماعي بود؟
هم اون هم بيکاري. تا ديپلم گرفتم رفتم دنبال کار ولي کار کجا بود؟ براي تحصيل کرده ها و متخصص هاش هم کار نبود چه برسد به من! امثال من هزار هزار ريخته بودند. بعد هم هرجا رفتم ازم توقعات نامربوط داشتند!

مثل چي؟ تعريف کن.
اولش که تازه ديپلم گرفته بودم دنبال کار روزنامه ها رو ورق ميزدم ديدم يه دکتر آگهي داده براي منشي مطب. مال محل خودمون هم بود. فوري تلفن زدم و گفت فردا روز مصاحبه است بروم. فردايش رفتم ديدم حدود 30 تا زن و دختر نشسته اند و دارند پرسشنامه پر ميکنند! يکي هم دادند دست من. غير از سوالات مربوط به سن و تحصيلات و وضعيت خانوادگي بعضي سوالهاي ديگرش نامربوط بود. مثلا در خانه چه لباسي ميپوشيد يا چه هنرهايي داريد! من هم نوشتم فقط يه کمي ملوديکا ميزنم! بعد آقاي دکتر آمد برگه هاي همه را گرفت و گفت برويد بعدا به شما خبر ميدهم. فقط مرا نگه داشت. بعد خودش آمد نشست و گفت راستش ميون اينهمه زنها و دخترها که ديدي من از تو بيشتر از همه خوشم اومده و ميخوام استخدامت کنم. فقط شک دارم که بتواني از پس همه کارها بر بيايي! گفتم من دختر باهوشي هستم. از دهسالگي دارم خانه مان را اداره ميکنم! هر کاري را برايم توضيح دهيد ميتونم. گفت وظيفه تو اينجا يکي کارهاي مطبه به اضافه کارهاي شخصي من مثل ماساژ پا و کمر. بعد گفت پاشو وايسا تا نشونت بدم کجاهام بيشتر درد ميگيره! منم بلند شدم و گفتم آقا من براي اين کارا اينجا نيومدم! عصباني اومدم خونه ولي نااميد نشدم و به بابام هم هيچي نگفتم. اين بار براي کار به دوست و آشناهام سپردم. يکي يه شرکت خصوصي رو معرفي کرد که منشي ميخواست. آدرس گرفتم و فرداش رفتم. ايندفعه خيالم راحت بود که طرف آشناست و رعايت بعضي مسائل را ميکند. در زدم و خود آقاي رييس در را باز کرد. تا گفتم سلام و من از طرف فلاني براي کار آمده ام گفت شما از همين حالا با حداکثر حقوق استخدام هستيد! گفتم ميشه لطفا بگين کار من اينجا چي هست؟ گفت هيچي! شما فقط تو اين شرکت راه برين يا پشت ميز بنشينيد و جواب تلفن بدهيد. من خودم همه کارها رو ميکنم! نيم ساعت هم نگذشته بود که دستور داد ناهار آوردند. بعد در شرکت را قفل کرد و گفت کار ديگه بسه، الان موقع استراحته! وقتي داشتيم غذا ميخورديم برايم شروع به تعريف کرد که با وجود وضعيت خوب مالي و زن و بچه، زندگي اش غم انگيز و خالي است و او نياز به دختر جواني دارد که براش درددل کند. بعد يکدفعه گريه کنان به من حمله کرد و گفت که اگر نذارم سرشو رو سينه من بذاره خودشو ميکشه! من هم جيغ زدم و فرار کردم. شب همه رو براي بابام تعريف کردم. گفت دخترم فعلا بشين خونه يه لقمه نون هست با هم ميخوريم تا بعد ببينيم چي ميشه. يکي دوسال خونه نشين بودم تا براي اولين بار در زندگيم عاشق شدم. من نوزده سالم بود و اون بيست سال. خونوادش وضعشون توپ بود و نميخواستند اون بره سربازي. يکبار گفت: مارال ميخوان منو بفرستند آلمان پيش خاله ام تو هم با من بيا! بيشتر به خاطر اون بود که از ايران اومدم. اون سردنيا هم ميخواست باهاش ميرفتم.

پدرت اجازه داد؟
معلومه که نه! بابام خيلي دوستم داشت. همه زندگيش بودم. از صبح که بيدار ميشد تا شب هزار دفعه قربون صدقه من ميرفت. هر چي شعر بود که توش اسم آهو بود برام ميخوند! وقتي گفتم ميخوام برم خارج رنگش پريد! گفت نه، اينهمه برات زحمت کشيدم تنها کجا تو رو بفرستم، معلوم نيست چي به سرت بياد! سه ماه تموم تو خونه مون بساط داشتيم، نصيحت کرد، دعوا کرد، فاميلها و دوستهامو واسطه کرد ولي من پامو کردم توي يک کفش که اينجا آينده اي نيست و بايد برم. ميدونستم تحمل اشکهاي مرا ندارد هر شب با چشمهاي قرمز مي نشستم جلوش. آخرش يک شب راضي شد و اجازه داد. يه تيکه زمين داشت که براي پيري کوري اش گذاشته بود، اونو فروخت و پولش رو داد که بدم به قاچاق چي که قرار بود من و دوستمو ببره.شب آخر تا صبح بالاي سرم نشست و منو نگاه کرد. هيچوقت مثل موقع خداحافظي نفهميده بودم چقدر دوستم داره. يک لحظه دست منو ول نميکرد. داشت مي مرد!ميگفت دخترم جونم بودي و انگار حالا داري از تنم بيرون ميري. برايت بهترين آرزوها را داشتم ولي زمونه ياري نکرد. از اين به بعد هم ديگه من نيستم تو خودت بايد مواظب باشي، تو آهوي کوچکم را به خودت و خدا مي سپارم. بعد هم که آمدم.

از سفرت بگو.
آخ که چه سفري. من که اولش از خوشحالي هيچي نمي فهميدم. فکرش رو بکن براي اولين بار با پسري که عاشقش هستي مسافرت کني! اصلا سختي کوههايي را که بايد از آنها بالا و پايين ميرفتيم، تاولهاي پا، گرسنگي و تشنگي هيچي حاليم نبود. به همين راضي بودم که کنار هم راه ميريم. با هم غذا ميخوريم. حرف ميزنيم... البته پدرم موقع خداحافظي او را ديده بود و مرا دستش سپرده بود. دوستم هم به من ميرسيد. نميگذاشت سختي بکشم. تا با هم بوديم همه چي خوب بود. خطرات رو باهم رد کرديم. اگرچه خيلي بدبختي کشيديم، فکر کنيد پنج شش تا کشورو قاچاقي، نصف راه قايم شده تو ماشين و جاده و نصف راه پياده و يواشکي از کوه و جنگل و دشت بياييد! تو صربستان که اصلا قاچاقچيه مارو يک هفته تو جنگل زير بارون نگهداشت و خودش با دوستاش نميدونم رفتند کجا! البته بعدش با آب وغذاي حسابي اومدند. عوضش روز بعد جون دو نفرمون رو نجات دادند. اونها داشتند تو رودخونه اي که ازش ميگذشتيم غرق ميشدند. سرعت آب خيلي زياد بود بردشون! بعدا فهميديم که هر هفته يکي دو تا مسافر همونجا غرق ميشند! تو بوسني هم سه روز آب و غذا گيرمون نيومد داشتيم از گرسنگي و تشنگي ميمرديم. رسيديم به يک مزرعه بلال و افتاديم توي بلال ها به گاز زدن و مکيدن شير بلال ها به جاي آب! سفر زميني اونهم غيرقانوني خيلي خطرناکه. گروه ما شانس آورد زنده ماند. فقط همين داستان سفر ما خودش يه کتابه! ولي ايتاليا ديگه همه از هم جداشديم.

ادامه دارد ...

 

 

hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الفاتحة آيات: 7 محل نزول: مکه

 
ترجمه فارسي مکارم

سورة الفاتحة
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر «1» ستايش مخصوص خداوندى است كه پروردگار جهانيان است «2» (خداوندى كه) بخشنده و بخشايشگر است (و رحمت عام و خاصش همگان را فرا گرفته) «3» (خداوندى كه) مالك روز جزاست «4» (پروردگارا!) تنها تو را مى‏پرستيم; و تنها از تو يارى مى‏جوييم «5» ما را به راه راست هدايت كن «6» راه كسانى كه آنان را مشمول نعمت خود ساختى; نه كسانى كه بر آنان غضب كرده‏اى; و نه گمراهان «7»

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

16 آبان / 8 نوامبر / 15 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
16 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
يك روز درخشان در تاريخ ايرانيان؛ روزي كه ايران بارديگر ابر قدرت جهان شد

هفتم نوامبرسال 260 ميلادي در شهر تيسفون ( مدائن ــ نزديك بغداد امروز ) شاپور يكم، رئيس وقت كشور ايران از دودمان ساساني، در مراسمي در برابر والرين ( پوبليوس ليسينيوس والريانوس) امپراتور روم و ژنرالهايش كه بر دست و پايشان زنجير بود؛ ايران را تنها ابر قدرت جهان اعلام كرد. والرين و ژنرالهايش درجنگ به اسارت ايران در آمده بودند و اين روز نه تنها يكي از روزهاي درخشان تاريخ ميهن گرامي ما، بلكه همه مشرق زمين است.
    براي اين كه ايرانيان اين پيروزي خود را فراموش نكنند و جهانيان براي هميشه عظمت ايران را در نظر داشته باشند و مشرق زميني ها خود را مديون توان ارتش ايران بدانند، به خواست شاپور يكم منظره به زانو نشستن والرين مغرور در برابرش را در چند نقطه در ايران بر سنگ تصوير كردند كه تا ابد باقي بماند ،و مانده است.
     در پي مراسم هفتم نوامبر ، شاپور يكم هزاران اسير رومي را به خوزستان فرستاد تا در ساخت سد شادروان و پل شوشتر بكار گمارده شوند.
    شرح اين پيروزي نظامي درخشان ايرانيان را «مارسليوس» كه خود ناظر صحنه هاي آن بوده برنگاشته است. به نوشته ادوارد گيبون، اين شكست شيرازه امپراتوري روم را از هم گسيخت و آغاز پايان اين امپراتوري و تجزيه آن قرارگرفت.
    شاپور يكم قبلا نيز «گرديانوس سوم» امپراتور روم را كه به ايران لشكر كشيده بود در جنگ سال 246 ميلادي شكست داده بود. اين شكست چنان بر افسران رومي گران آمده بود كه در حال عقب نشيني بر سر «گرديانوس سوم» ريختند و اورا كشتند و فيليپ را بر جاي او نشاندند كه فيليپ با پرداخت پانصد هزار سكه طلا به ايران، موافقت شاپور را به ترك مخاصمه جلب كرد و نيروهاي رومي را به اروپا باز گردانيد . گرديانوس به منظور جبران شكست نيروهاي رومي از اردشير پاپكان (پدر شاپور يكم) در جنگ سال 238 ميلادي با شاپور كه بر جاي پدر نشسته بود وارد جنگ شده بود. سناي روم اصرار به خفه كردن ناسيوناليسم ايراني كه بار ديگر با بپاخيزي اردشير ساساني ظاهر شده بود در نطفه داشت كه موفق نشد و اين ناسيوناليسم تا اواخر دوران ساسانيان دوام داشت.
    فيليپ نيز پس از بازگشت به «رم» به خاطر تحقير امپراتوري و دادن باج به شاپور ترور شد و سناي روم والرين را به امپراتوري انتخاب و مامور جنگ با ايران و گرفتن انتقام شكستهاي گذشته كرد كه در جنگ سال 260 خود او هم به اسارت ارتش ايران درآمد و با ژنرالهايش به تيسفون منتقل شد.
    مورخان تاريخ قرون قديم متفق القول نوشته اند كه « ناسيوناليسم ايراني » جنگهاي دوران ساسانيان را برنده شد، و هنر بزرگ شاهان ساساني اين بود كه نگذارند « ناسيوناليسم ايراني و نيروي خيره كننده آن » ضعيف شود.

والرين در برابر شاپور يکم به زانو درآمده و التماس مي کند

والرين در برابر شاپور يکم به زانو درآمده و التماس مي کند

 

ورود نيروهاي عثماني به آذربايجان

در اين روز در سال 1293 (7 نوامبر 1914 ) متعاقب ورود نيروهاي روسيه به ايران ، نيروهاي عثماني با مستشاران آلماني خود به آدربايجان وارد شدند . كردهاي قلمرو عثماني ( تركيه و عراق ) نيز از فرصت سوء استفاده و به ايران رخنه كردند

 

آيت الله خميني : آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند

قسمت بالاي صفحه اول روزنامه اطلاعات مورخ 17 آبان 1358 كه به تيترهاي اعلاميه و اظهارات آيت الله خميني اختصاص يافته بود

قسمت بالاي صفحه اول روزنامه اطلاعات مورخ 17 آبان 1358 كه به تيترهاي اعلاميه و اظهارات آيت الله خميني اختصاص يافته بود

در پي انتشار گزارشي كه كارتر رئيس جمهوري وقت آمريكا براي مذاكره با مقامات ايران جهت رهايي گروگانهاي سفارت خود رمزي كلارك و ويليام ميلر را مامور سفر به تهران كرده است ؛ آيت الله خميني دراعلاميه مورخ 16 آبان 1358 كه به امضاي وي صادر و روز بعد در جرايد انتشار يافت تاكيد كرد كه هيچكس حق ندارد با آمريكا مذاكره كند مگر اين كه محمدرضا را تحويل بدهد و دست از توطئه هم بردارد.
آيت الله خميني در همين روز در ديدار با گروهي از دانشجويان اصفهاني چند نكته را بيان داشت كه ماندگار شده اند از جمله : آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند ، سفارت آمريكا لانه جاسوسي بود ، آمريكا شيطان بزرگ است ، كسي كه خودش را ملي مي داند با استكبار دشمن است و ....
    

وقايع دفاع مقدس در چنين روزي

16/8/58
درخواست بختيار از امريكا براي در محاصره اقتصادي قراردادن ايران.

عدم پذيرش استعفاي مدني از سوي حضرت امام و دستور بر بازگشت فوري به خوزستان.
16/8/59
جبهه هاي جنوب : عمليات نفوذي موفق خودي در جاده ماهشهر آبادان ـ حملات ناموفق دشمن در دهلاويه و اللهاكبر ـ آتش دشمن در آبادان ـ نصب پل روي كرخه و جادهكشي در اطراف بستان توسط دشمن . اقدامات جبهه التحرير و سازمان مجاهدين خلق در مناطق جنگي . آرامش نسبي در جبهة مياني .

بيانات امام خميني در جمع حجاج پاكستاني مبني بر اينكه دعاوي صدام در مورد عربي بودن دين اسلام ضداسلامي است و باعث تفرقه كشورهاي اسلامي و تسلط بيگانگان است و اينكه كشورهاي اسلامي طبق دستور قرانكريم نبايد در جنگ موجود ، بي طرف و بيتفاوت باشند و نيز تأكيد بر اينكه ما شروع كنندة جنگ نبوديم ، ولي دفاع ميكنيم .

امام جمعة تهران ( آيت ا … خامنهاي ) : وضع آبادان به خاطر حماسهآفريني رزمندگان مسلمان از جناحهاي مختلف نظامي و داوطلب ، از آن هفته تا اين جمعه بسيار تفاوت كرده است ـ اعلام شرايط آزادي گروگانها از طرف مجلس شوراي اسلامي به معناي خاتمه جنگ ما با آمريكا نيست باز هم با آمريكا ميجنگيم .

16/8/63
حركات مشكوك دشمن در منطقه عمليات آتي به قصد كسب اطلاعات بيشتر

اطلاعيه نظامي ارتش عراق در مورد عمليات هليكوپترهاي عراقي عليه قايقها و كمينهاي ايراني در شرق بصره عمليات هوايي عراق و بمباران مناطقي از مهران، پيرانشهر و منطقه عملياتي آينده

ادامه تجهيز تسليحاتي و انساني عراق با ادامه فروش ميراژهاي فرانسوي و اعزام نيروهاي مصري به عراق ادامه درگيريهاي پراكنده و ايذايي گروههاي محارب در غرب كشور

انتخاب مجدد ريگان به رياست جمهوري آمريكا

16/8/65
بررسي آخرين اطلاعات از منطقه عملياتي غدير و اقدامات دشمن در اين منطقه، در جلسه نيرويزميني سپاه.

فعاليت نيروها و تقويت زرهي دشمن در سواحل خورعبدالله.

تشديد اقدامات دريايي و هوايي عراق در خليجفارس، جزاير وربه و بوبيان و سكوهاي العميه و البكر.

تعرض عراق به مواضع اتحاديه ميهني در منطقه عمومي ماؤوت.

تمركز قواي دشمن در اين منطقه و احتمال حمله به دولبشك، قميش، الاغلو و كاريزه. احتمال اجراي عملياتي شبيه عمليات فتح1 در غرب كشور توسط دشمن.

كمكهاي نظامي كشورهاي شوراي همكاري به عراق براي حمله هوايي به تأسيسات ايران.

مورد هدف قرار گرفتن يك كشتي امريكايي با پرچم پاناما توسط يك قايق تندرو.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
8 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

به مناسبت نوامبر، ماه مبارزه با فساد؛ فساد اداري و تعاريف آن در طول زمان

نوامبر 1793 ، در تاريخ انقلاب فرانسه ، به « ماه اعدام به جرم فساد اداري (سياسي ـ اقتصادي ـ قضايي ؛ فسادي كه رابطه با مقامات و دستگاههاي عمومي داشته باشد) » معروف شده است و به اين مناسبت رسانه ها در نوامبر هر سال به ويژه دو هفته اول آن مطالبي در باره اين نوع فساد و وضعيت و روند آن در جوامع مختلف منتشر مي سازند زيرا كه به نظر جامعه شناسان، فساد اداري مانع از پيشرفت جامعه و تمدن و حفظ آرامش عمومي مي شود. اخيرا برخي سازمانهاي جهاني به تقسيم و درجه بندي جوامع بر پايه فساد اداري مبادرت كرده اند و فهرست هاي سالانه منتشر مي سازند.
     فساد اداري( Corupption ) در طول زمان بر حسب دوره هاي تاريخي مفهوم و تعاريف مختلف داشته است . در عصر ماكياولي هر عمل مغاير « ورچو (پرهيزگاري و پاكدامني ) » و سقوط و زوال ورچو در نيت و عمل را فساد مي گفتند و فرد و جامعه آلوده به آن را به دور از تمدن مي خواندند.
     درعصر روشنگري به جاه طلباني و آزمنداني كه بدون شايستگي و استحقاق در صدد دست اندازي به سهم و حق ديگران ( ساير اعضاي متساوي الحقوق جامعه ) بر مي آمدند و براي رسيدن به هدف ؛ ضوابط را زيرپاي مي نهادند و وارد جنگ قدرت و عالم رشوه و تملق مي شدند «فاسد» لقب مي دادند.
     در قرن بيستم، فساد اداري شمول بيشتري يافت كه رايجترين تعاريف و تعابير آن از اين قرارست : وجود فساد ( منظور؛ فساد اداري) در يك جامعه نشان دهنده ضعف سيستم قضايي ، يا ضعف مديريت جامعه و انتصابات نادرست و فقدان بازرسي و تنبيه و تشويق، يا نبود قوانين و ضوابط لازم، يا ضعف دمكراسي و بالاخره نبود احزاب واقعي و رسانه هاي حرفه اي . طبق اين تعاريف، عوامل عمده فساد در يك جامعه عبارتند از : اعمال تبعيض ، نپوتيسم (دادن امتيازات و مشاغل به اقوام و دوستان و دفاع از هرعمل آنان ، ولو عمل نادرست ) ، انتصابات فرمايشي و خلاف ضوابط و اصول، ضعف اخلاقيات و ارزشها ، مادي گري و آزمندي ، نبود ضوابط و قوانين صريح و روشن و يا توسل به تفسير آنها برحسب منافع ، ضعف ميهندوستي و بي اعتنايي به منافع عمومي هموطنان ، فقر پروفشيوناليسم ( سپردن كار حرفه اي و تخصصي به افراد خارج از حرفه و تخصص) ، ضعف مردمدوستي و علاقه به خدمت كردن ، نا متوازن بودن روابط سوسيو اكونوميك مردم و ....
     تجربه گذشته (تاريخ ) نشان داده است كه ادامه فساد به بحران سياسي ــ اقتصادي جامعه ، بي ثباتي و هرج و مرج منجر و احتمالا به انقلاب و يا ديكتاتوري( تعليق حقوق و آزادي هاي مندرج در قانون اساسي و يا ناديده گرفتن آن ) مي انجامد ؛ زيرا كه جز با انقلاب، و يا يك ديكتاتوري موقت نمي شود فساد ريشه گرفته را ازميان برداشت و از جامعه حذف كرد. معمولا طراحان كودتاهاي نظامي « قطع فساد ريشه گرفته را » انگيزه اقدام خود اعلام كرده اند.
    

در قلمرو دموکراسي

در باره انتخابات نوامبر 2004 آمريكا

 آخرين ارقام مربوط به انتخابات دوم نوامبر 2004 آمريكا كه تقريبا نهايي اند از اين قرار اعلام شده بود:
    جمع آراء جورج بوش 59 ميليون و 640 هزار و 394 (51 درصد ) و جمع آراء جان كري 56 ميليون و 144 هزار و 712 ( 48 درصد ).
     بيش از بيست ميليون از كساني كه به كري راي داده بودند جوانان و افراد زير 30 سالگي بودند.
     در سناي صد نفري تعداد كرسي هاي جمهوريخواهان 51 ، دمكراتها 48 و يك كرسي هم غير حزبي است.
     در مجلس نمايندگان( دوره دو ساله ) تعداد كرسيهاي جمهوريخواهان 228 و دمكراتها 206 است با يك كرسي غير حزبي.
     آراء جورج بوش در ايالت اهايو 136 هزار بيش از جان كري بود و دمكراتها معترض بودند كه چرا «كري» به جاي درخواست دوباره شماري، به شكست خود اعتراف كرد و همين طور در «آيوا» كه تفاوت آراء 13 هزار بود. در هر دو ايالت ماشين هاي راي گيري ضمن كار دچار نقص فني شده بودند.
    مفسران برخي روزنامه ها نوشته اند كه قابل قبول نيست كه امر راي گيري در آمريكا در دهها نوع مختلف باشد و از روشها و ماشين هاي گوناگون استفاده شود كه از ضريب دقت مي كاهد و جاي ترديد و اعتراض باقي مي گذارد.
     جان كري همچنان سناتور باقي خواهد ماند . تحليلگران آمريكايي گمان نمي كنند كه حزب دمكرات جان كري را بار ديگر نامزد مقام رياست جمهوري كند زيرا كه در جامعه آمريكا آراء جوانان و روشنفكران به آن اندازه نيست كه فردي با عقايد و روش جان كري را به كاخ سفيد بفرستد.
     انتخابات اخير نشان داد كه عوام الناس آمريكايي محافظه كار و مذهبي است و ليبراليسم چپ را نمي پذيرد.
    از تحليل انتخابات اخير امريكا چنين بر مي آيد كه بر عده محافظه كاران اين كشور افزوده شده است.
     پاره اي از جامعه شناسان 59 ميليون و 640 هزار راي داده شده به جورج بوش را نشانه تاييد سياست جهاني تهاجمي دولت او و رفتار يكجانبه و دستوري شخص وي در قبال مسائل بين المللي دانسته و گفته اند كه سياست هاي دولت بوش انعكاس خواست اكثريتي است كه در انتخابات دوم نوامبر 2004 به حوزه ها رفتند و شمار آنان به مراتب بيش از انتخابات سال 2000 بود.
     يك تاريخدان اروپايي گفته است: مهاجران از چهار قرن پيش كه به آمريكاي شمالي وارد شدند كار خود را با جنگ، خشونت و زور اسلحه پيش بردند و اين وضعيت طبيعت ثانوي اكثريت و دست كم نيمي از آمريكاييان شده است و جورج بوش ( پسر ) نماينده اين طرز فكر ( طبيعت ثانوي) است. بر پايه اين روانشناسي لازم نيست كه فرد و دولت نيرومند باشد، همين كه گردنكشي كند و در مسائل جهاني خشونت و يكدنگي به خرج دهد براي مقبوليت او كافي است . آمريكايي ها مي دانند كه در پس پرده، امور در دست نخبگان اين كشور است بنا براين در روز انتخابات در حقيقت به « روش كار » راي مي دهند و فردي را كه نامزد آن روش و مظهر آن است برمي گزينند.

ساير ملل

سالروزانقلاب بلشويكي روسيه «انقلاب اكتبر» (بر پايه پاره اي تقويم ها)

كاخ زمستاني سن پترزبورگ در محاصره بلشويكهاي مسلح ( 7 نوامبر 1917 و طبق تقويم روسيه 25 اكتبر )

كاخ زمستاني سن پترزبورگ در محاصره بلشويكهاي مسلح ( 7 نوامبر 1917 و طبق تقويم روسيه 25 اكتبر )

بامداد هفتم نوامبر سال 1917 گاردهاي سرخ مركب از كارگران و كشاورزان كمونيست وارد كاخ زمستاني تزارها در سن پترزبورگ شدند و درحالي كه رزمناو «اورورا» به اطراف كاخ گلوله مي زد به عمر دولت موقت روسيه مركب از ليبرالها و سوسياليستهاي ميانه رو به رياست كرنسكي پايان دادند .
     دسته هاي ديگر گارد سرخ و متعاقب آنان مردم ايستگاه راه آهن ، تلفنخانه ، دوپادگان نظامي شهر و ادارات دولتي را متصرف شدند و به اين ترتيب 34 سال پس از مرگ كارل ماركس ، نظامي بر پايه انديشه و فرضيه هاي او در روسيه ــ كشوري كه وضعيت و شرايط آن براي پياده كردن فوري چنين فرضيه هايي آمادگي نداشت ــ روي كار آمد و 74 سال دوام آورد وجنگ جهاني دوم را از سر گذراند. كرنسكي درفوريه 1917 ، در زماني كه روسهاي ناموفق در جنگ جهاني اول از تبعيض و فقرو بي ثباتي كشور شان به جان آمده بودند روي كار آمده بود و تزار نيكلاي دوم اختياراتش را به او سپرده بود تا به اوضاع روسيه سر و سامان بخشد كه موفق نشده بود.
     رهبري انقلاب بلشويكي روسيه را لنين برعهده داشت كه تا چندماه پيش از انقلاب در سويس به حالت تبعيد به سر مي برد و باكمك آلماني ها به وطن باز گشته بود.
     جوانان و طبقه تحصيلكرده روسيه با خواندن داستانهاي « تولستوي » كه درست هفت سال بيش از انقلاب در 82 سالگي درگذشته بود از وضعيت موجود روسيه بيزار شده بودند و بي صبرانه در انتظار يك تحول پايه اي (انقلاب) بودند.
     9 روز پس از سقوط سن پترزبورگ ، مسكو نيز به تصرف بلشويكها در آمد . لنين ماه بعد مذاكرات صلح را با آلمان واتريش آغاز كرد . انقلاب روسيه ظرف دو ــ سه سال بر همه مخالفان داخلي و خارجي از جمله دولتهاي انگلستان ، فرانسه ، ژاپن و امريكا كه نيرو به كمك مخالفان داخلي فرستاده بودند پيروز شد .
     اين نيروهاي شوروي بودند كه درسال 1945 برلن پايتخت آلمان را گرفتند و به جنگ جهاني دوم در اروپا پايان دادند.
     درپي جنگ جهاني دوم ، ميان دو نظام اقتصادي جهان ــ سوسياليسم و كاپيتاليسم ــ و دولتهايي كه اين دو نظام را نمايندگي مي كردند يك معارضه كه به جنگ سرد معروف شد ونزديك به پنج دهه طول كشيد جريان داشت. شوروي در اين مدت در موارد متعدد در ساخت سلاحهاي تازه ازجمله موشك از رقيب خود جلو افتاد و با كمكهاي ان ، رقيب در دوجنگ منطقه اي ( كره و ويتنام ) ناموفق شد. ولي نظام شوروي نتوانست با آموزش و پرورش، نسلي وفادار بار آورد و تامين نيازهاي اقتصادي مردم خودرا دست كم گرفت و اميد انان رابه آينده نظام متزلزل ساخت .
     گردانندگان نظام شوروي بعد از نيمه دهه 1980 قاطعيت خود را ازدست دادند و با چند دو دلي و اشتباه انان، نظام شروع به ريزش از درون كرد به گونه اي كه بوريس يلتسين كه روزگاري خودرا از كمونيستهاي وفادار نشان مي داد و از پلكان حزب كمونيست بالا آمده بود در سال 1991 ، درسالروز انقلاب بلشويكي ، حزب كمونيست را كه خود زماني رئيس يك شعبه ان بود پس از 74 سال حاكميت غير قانوني اعلام كرد! و نزديك به دوماه بعد هم با دومقام ديگر ، اتحاد شوروي را بدون توسل به رفراندم و يا راي پارلمان منحل كرد و....
     به سبب كمبود شديد روزنامه نگار واقعي و تاريخنگار مستقل ( غير وابسته به يك دولت ) كه جهان از اوايل قرن 20 از ان رنج مي برد هنوز تحقيق بي طرفانه در باره انحلال شوروي و راههايي كه به اين انحلال ختم شد صورت نگرفته است . كشف حقايق در ادوار تاريخي سابق به مراتب آسان تر از قرن 20 و ادامه ان بوده است.

 

هيتلر : هدف عمده ما قراردادن همه ژرمن ها در زير يک پرچم خواهد بود

هيتلر در جلسه هفتم نوامبر سال 1937 شوراي وزيران آلمان اعلام داشت كه تامين وحدت همه آلماني هاي اروپا ( ژرمن ها )را در يك كشور و زير يك پرچم هدف عمده خود قرار داده است و تاكيد كرد كه از اين پس همه برنامه هاي دولت آلمان بايد بر اين محور بچرخد و از آنجا كه قدرتهاي اروپايي كه خود باعث پراكندگي آلماني ها شده اند با اين هدف مقابله خواهند كرد ، ما از همين لحظه بايد خود را براي تامين اين هدف از راه بکار گيري ارتش نيز آماده كنيم . هيتلر به وزيرانش گفت كه نخست از راههاي سياسي خواهد رفت ، ولي رفتن به راه سياسي جز از موضع قدرت و داشتن يك اتكاي نظامي استوار بيهوده و كاري عبث است . اگر راههاي سياسي به نتيجه نرسد ما راه جنگ را براي رسيدن به هدف از دست نخواهيم داد كه راهي پر هزينه است . بايد خودرا مهيا كنيم و خطر را بپذيريم .

 

پيشنهادهاي محرمانه عراق به آمريکا براي جلوگيري از حمله نظامي که موثر واقع نشد

ششم نوامبر 2003 يك بازرگان آمريكايي لبناني تبار به نام « عماد Imad Hage» از آخرين تلاش دولت صدام براي جلوگيري از جنگ كه از طريق او بعمل آمده بود و « سيا » آن را نقش برآب ساخته بود پرده برداشت كه نشان مي دهد يك مقام اطلاعاتي عراق در مارس 2003 ( چند روز پيش از حمله نظامي آمريكا ) از او خواسته بود كه به مقامات مربوط دولت آمريكا اطلاع دهد كه عراق آماده است :
    ـ به هرگروه آمريكايي و با هر وسعت اجازه دهد كه مستقيما عراق را از جهت اسلحه كشتار گروهي جستجو كند ، زيرا كه عراق فاقد آن است.
    ـ عراق يك عضو القاعده را كه در اختيار دارد به آمريكا تحويل دهد.
    ـ شركتهاي آمريكايي را در بهره برداري از نفت عراق شريك كند.
    ـ به مساعي مربوط به حل مسئله فلسطيني ها و اسرائيل كمك كند.
    ـ انتخابات مورد نظر آمريكا را ظرف دوسال در عراق برگذار كند.
    اين پيام جهت تحليل در اختيار « پرل Perle» كه مقامي در حد معاون وزارت دفاع امريكا است گذارده شد كه او درباره آن با « سيا » تماس گرفت و مقامات سازمان اطلاعات مركزي آمريكا به پرل گفتند كه حاضر نيستند با اين منبع ( عماد ) تماس بگيرند و مفهوم آن اين بود: حمله نظامي طبق برنامه انجام خواهد شد.
    

 

مردي که 48 زن را مقتول ساخته بود

«ريجوي» در دادگاه با گردن كج در برابر اتهام هر قتل خود را مرتكب آن اعلام مي كند و مي گويد: گيلتي

گري ريجويGary Ridgway پنجاه و چهار ساله رنگكار خودرو كه در دهه 1980در منطقه شهر سياتل آمريكا 48 زن عمدتا ولگرد را به خانه خود دعوت و در آنجا خفه كرده و اجسادشان را در اطراف شهر مدفون ساخته بود براي فرار از اعدام به هر 48 قتل اعتراف كرد و محكوم به حبس ابد شد. وي با دادستان شهر به توافق رسيده بود كه اگر اعتراف كند اعدام نخواهد شد. گري در سال 2001 دستگير شده بود.
    ريجوي در برابر قاضي 48 بار واژه «گيلتيGuilty» را بيان داشت كه عينا از شبكه هاي تلويزيوني پخش شد كه سابقه نداشت.

برخي ديگر از رويدادهاي 7 نوامبر

  • 994:   محمد ابن هزم مورخ و نويسنده در اسپانيا به دنيا آمد .
        

  • 1793:   انقلاب فرانسه بر ضد كليسا دست به اقدام زد كه بيش از دو هزاركليساي كاتوليك فرانسه را شامل شد.
        

  • 1917:   انگليسي ها منطقه غزه در فلسطين را كه جزيي از امپراتوري عثماني بود متصرف شدند.
        

  • 1918:   با ترك مخاصمه دول متحارب اروپايي در اصل موافقت شد.
        

  • 1918:   گدارد موشك( راكت ) ملخداري را كه ساخته بود به معرض تماشا گذارد.
        

  • 1966:   دومين چاه منطقه كوهرنگ اصفهان به نفت رسيد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    15 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     «اَبُوالطُّفيل عامِر كِناني» از اميران ، شاعران و خطيبان پرآوازه صدراسلام به دنيا آمد.

    [15 شوال 3] - «اَبُوالطُّفيل عامِر كِناني» از اميران ، شاعران و خطيبان پرآوازه صدراسلام به دنيا آمد. بيشتر اشعار خود را در مدح و حماسه مي سرود و در جنگهاي جمل، صِفّين و نهروان در ركاب مولاعلي (ع) با دشمنان اسلام جنگ كرد. عامر كناني در لشكر مختار ثقفي در جنگ با بني‎اميه و خونخواهي قاتلان سيّد الشّهداء شركت داشت. ابوالطّفيل عاِمر كَناني آخرين صحابه حضرت محّمد (ص) بود كه جهان را بدرود گفت.

     

     جنگ احد و شهادت حضرت حمزه عموي پيامبر (ص)

    [15 شوال 3] - جنگ احد و شهادت حضرت حمزه عموي پيامبر (ص)

     

     غزوه اُحُد به وقوع پيوست .

    [15 شوال 3] - غزوه اُحُد به وقوع پيوست . اين غزوه در نزديكي كوه احد مقابل شهر مدينه ميان سپاه حضرت محمّد (ص) و كفّار قريش روي داد. اهل قريش كه از شكست در غزوه بدر كينه مسلمانان را در دل داشتند با سه هزار مرد جنگي به طرف مدينه حركت كردند . حضرت محمد (ص) با 700 تن از يارانش به مقابله با كفار قريش برخواستند. در غزوه احد حمزه عموي پيامبر اسلام به دست وحشي غلام قريشيان شهيد شد. اين حادثه تلخ و شايعه مجروح شدن حضرت محمد (ص) روحيه مسلمانان را تضعيف كرد و سستي بر آنان حاكم شد. بدين ترتيب مسلمانان در جنگ غزوه احد كه طي دو مرحله انجام گرفت با شكست روبه رو شدند و هفتاد و چهارتن از آنان نيز به شهادت رسيدند.

     

     «حضرت عبد العظيم حَسَني» به شهادت رسيدند.

    [15 شوال 253] - «حضرت عبد العظيم حَسَني» به شهادت رسيدند. آن حضرت از اعقاب امام حسن مجتبي (ع) و معاصر با امام محمد تقي (ع) و امام علي النقي (ع) بودند. حضرت عبد العظيم در زمان مُعْتَزخليفه عباسي اثر ظلم و جور خليفه به شهر ري هجرت كردندو در محله‎اي به نام« سكَّةُ المَوالي» در سردابي مأوا گزيدند و از آن محل با شيعيان ارتباط داشتند شايان توجه است كه حضرت عبد العظيم به تصميم شخص خود اقدام به اين سفر نكردند بلكه به امر امام هادي(ع) به ايران و به شهر ري مهاجرت كردند.

     

     آيت الله شيخ محمد تقي اصفهاني مشهور با صاحب حاشيه از بزرگترين علماي شهر اصفهان در گذشت.

    [15 شوال 1248] - آيت الله شيخ محمد تقي اصفهاني مشهور با صاحب حاشيه از بزرگترين علماي شهر اصفهان در گذشت. آرامگاه آيت الله اصفهاني در تخت پولاد اصفهان است . شيخ محمد تقي اصفهاني پس از كسب مقام اجتهاد به اصفهان باز گشت و به تدريس پرداخت. كتابهاي شَرحُ الاَسماءُ الحُسني و هِدايَةُ المُستًرشِدين از آثار بزرگ آيت الله اصفهاني اخيركه معرف دانش بسيار ايشان است در اصول فقه مي باشد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    عيب كس مكن

    اندر ره حق تصرف راز مكن
    چشم بد خود به عيب كس باز مكن
    سر همه بندگان خدا داند و بس
    در خود نگر و فضولى آغاز مكن
     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    دیگوکسین (DIGOXIN)
    نام تجاری :
    Ianoxine

    گروه دارویی : گلیکوزید دیژیتال
    گروه درمانی : ضد آریتمی قلبی ، نارسایی قلبی
    شکل دارویی : قرص و آمپول و قطره و شربت
    موارد مصرف : نارسایی قلبی و بی نظمی های ریتم قلبی
    میزان مصرف :در نوزادان و بالغین این مقدار متفاوت است و برای شروع مصرف بیمار باید دیژیتالیزاسیون بیمار گفته می شود.
    موارد منع مصرف : مسمومیت با گلیکوزید قلبی
    عوارض جانبی مهم : عوارض گوارشی، تهوع و استفراغ ، بی اشتهایی، ضعف عمومی ، هذیان و ترس از نور .
    شرایط نگه داری : دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- در صورت کاهش تعداد ضربان قلب تزریق متوقف شود .
    2- برای جلوگیری از مسمومیت داروئی 1تا2 روز در هفته مصرف قطع شود.
    3- بیمار از سبزی دکافی و سیب زمینی استفاده کند.
     

    ****************

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    من «نارنگى» هستم!

    اسم من نارنگى است و انواع و اقسام شيرين و ترش بزرگ و كوچك به اندازه يك فندق تا برابر يك گرمك دارم . خواص من مثل ساير مركبات است و علاوه بر عناصر مفيدى كه آن ها دارند، مقدارى هم شبه كلر، برم در من ديده مى شود و به همين جهت در لطيف كردن پوست دست و صورت ، بهتر از ساير برادرانم عمل مى كنم و نوع شيرين من در تسكين اعصاب اثر بيشترى دارد. عده اى مرا به جاى پرتقال سلطان مركبات و شاه ميوه ى زمستانى مى نامند.
    تو سرخ
    آنچه به نام تو سرخ در شمال ايران به عمل مى آيد، نوعى ميوه ى مركب است كه خواص آن شبيه ساير مركبات بوده ، و طرفداران زيادى ندارد. ولى اخيرا در جنوب ايران يك گياه ديگر كاشته اند كه در خوزستان به ((حسينقلى خانى )) معروف بوده و در تهران به نام ((گرى پروت )) به فرش مى رسد. اين گياه را در زبان خارجى ((پامپلوس )) مى نامند، خوردن آب آن به عنوان اشتها آور و مقوى معده و قلب به كار مى رود.
    باب بار تو
    در بلوچستان به من باب بارتو مى گويند. نوعى از خانواده ى مركبات هستم كه هسته من لعاب زيادى مثل تخم كتان دارد، و براى نرم كردن سينه بسيار مفيد مى باشم .
    ساير منافع مركبات
    آنچه گفته شد مختصرى از فوايد بى شمار خانواده ى ما بود، از دوستان وفادار انسان هستيم . سلامت و جوانى را براى شما پايدار مى سازيم ، و از پوست ما اسانسى معطر مى گيرند كه ضد عفونى كننده بوده ، و در ساختن ادوكلن و مرهم هاى ضد زخم به كار مى رود.
    اسانس ما قادر است بزرگترين دشمنان بشر را كه ميكروب هاى ديفترى ، منژيت و حصبه مى باشد نابود سازد - از پوست خارجى ما نيز براى معطر كردن غذا و شربت هاى دارويى و غير دارويى ، ترشى ها و مرباها و غيره استفاده مى كنند و در نزد ايرانيان رسم است كه پوست ما را در كنار منقل يا بخارى مى گذارند تا محيط خانه را معطر سازيم . تلخى كه در ميوه هاى بعضى از انواع ما مثل ترنج و دارابى مى بينيد، يكى ديگر از محسنات ما مى باشد. زيرا اين تلخى مربوط به يك ماده ى مؤ ثر است كه اشتها را باز مى كند و به همين جهت است كه غذاشناسان توصيه مى كنند، هميشه ما را قبل از غذا ميل نماييد تا معده ى شما را براى قبول و هضم آن آماده سازيم . خلال نارنج را با سنبل الطيب دم كرده ، و صبح بجاى چاى نوش جان كنيد تا قلب و اعصاب شما تقويت شود.
    رب نارنج كه در اثر جوشاندن و غليظ كردن آب نارنج بدست مى آيد نه تنها يك چاشنى خوب براى ترش كردن غذاها است ، بلكه يك مرهم ضد زخم ضد انگل و ضد ميكرب مى باشد و در گذشته كچلى را با آن معالجه مى كردند. اگر ناخن شما سست و شكننده است چند روز، روزى دو مرتبه روى آن رب نارنج بماليد و بعد مشاهده كنيد كه چگونه سخت و محكم مى شود. اگر به نارنج دسترسى نداريد، مى توانيد با آب ليمو و با آب نارنج استفاده كنيد - براى از بين بردن چربى پوست و موهاى خود نيز مى توانيد از رب يا آب ميوه ى ما استفاده نماييد، ولى براى چربى سر انسان كه مقدمه ى طاسى است ، بايستى حتما از رب نارنج بهره مند شويد و بگذاريد مدتى بماند، روى پوست خشك شود و بعد آنرا با آب نيم گرم پاك نماييد - براى پاك كردن لكه هاى قرمز و سياه كه روى پوست و صورت و بدن شما پيدا مى شود، بهتر آن است كه به رب نارنج نمك زده و روى آنها بماليد و بگذاريد تا خوب خشك شود، براى نرم كردن دست و صورت و از بين بردن گوشتهاى زيادى ، باز هم به سراغ رب نارنج و بدل آن ليمو برويد. مخلوطى از آب ليمو و گليسيرين و چند قطره آمونياك نيز براى اين كار تجويز شده است . به كودكان خود توصيه نماييد كه هفته اى دو بار دندان هاى خود را با مضمضه كردن آب ليمو تميز كرده و بعد مسواك بمالند تا دندان هاى آنها دچار كرم خوردگى نشود. براى از بين بردن زگيل بايستى نوع ترش مرا با پوست و هسته در سركه خيساند و بعد آنرا له كرده روى زگيل گذاشت تا كم كم از بين برود اگر آب تصفيه شده در دسترس نداريد، آسان ترين راه براى ضدعفونى كردن آن افزودن چند قطره آب ليمو ترش ‍ است ، هيچگاه ماهى نخوريد مگر آن كه قبلا روى آن چند قطره آب ليمو يا آب نارنج بچكانيد. در اروپا معمولا صدف هاى دريايى را همراه با نوع ترش ‍ ما مى فروشند و در اين مورد دانشمندى اظهار نظر كرده و گفته است : سم را با ضد سم همراه مى فروشند. آب ليمو مسموميت غذايى را كم مى كند و از فساد مواد خوراكى جلوگيرى مى نمايد - به آب هويج چند قطره آب ليمو بزنيد، تا طعم گس و علفى آن از بين برود. وقتى زالو در بيخ گلوى كسى چسبيد، دستپاچه نشويد، يك ليوان آب ليمو به او بدهيد و بگوييد جرعه جرعه بنوشد تا زالو كنده شود. آب ما خانواده ى مركبات ادرار را زياد مى كند و كليه و مثانه را زهكشى مى نمايد، استفاده از آب انواع ما براى رژيم لاغرى اثرى بسيار مطمئن و بى ضرر دارد. براى مبارزه با انگلهاى معده و روده ، بايستى يكى از ميوه هاى ما را با پوست له كرده ، و بعد در شربت عسل خيس نموده و بعد در صافى ريخته و با فشار شيره ى آنرا گرفت و شب ، قبل از خواب نوشيد. براى جلوگيرى از خون دماغ پنبه را با آب ليمو ترش يا نارنج آغشته كرده ، و در سوراخ ‌هاى دماغ بگذاريد تا خون بند آيد، با آب انواع ترش ما مى توانيد لكه هاى سبز و مركب را از روى لباس پاك كنيد - آب ليمو شيرين دوام ندارد، اين نقص برطرف خواهد شد. مخلوط دو برابر آب ليمو شيرين با يك برابر آب ليمو ترش نوشابه اى گوارا و مفيد است و بهترين دارو براى معالجه مبتلايان به امراض عفونى است . اين نوشابه ترشى چندانى ندارد، و براى معده و روده هاى مجروح هم مضر نمى باشد. ليموهاى آبى كه در جهرم و جنوب ايران به عمل آمده ، و براى گرفتن آب ليمو مصرف مى شود، با ليمو ترش فرق دارد، ولى منافع آنها يكسان است ، اگر در اثر خوردن انواع ميوه هاى ما در معده احساس ناراحتى كرديد، و يا مبتلا به دل درد، و درد پهلو شديد نترسيد و چند روز مرتبا به خوردن آن ادامه دهيد و بدانيد به علت داشتن مواد راديو اكتيو امراض خفته را بيدار مى كنيم و بعد آن ها را معالجه مى نماييم و نيز مى توانيم سموم بدن را از گوشه و كنار عضلات خارج كرده ، و از بين ببريم . ليمو عمانى نوعى ليمو ترش است . كه در عمان به عمل مى آيد و بهترين چاشنى براى غذاهاى مختلف است . براى معالجه گواتر سمى و كوچك كردن غده ى سيب آدم بهترين وسيله ضماد كوبيده ى پوست پرتقال و ليمو است .
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»


    اگر جام جهاني در ايران بود

    فرانتس بکن باوئر اسوره فوتبال آلمان که قصد داشت ديدار آلمان – کاستاريکا را در ورزشگاه جام جهاني مشهد از نزديک تماشا کند، با ممانعت مسئولان مربوطه، موفق به ورود به ورزشگاه نشد. گويا کارت او مهر سازمان تربيت‌بدني را نداشت.

    ديدار تيم‌هاي ساحل عاج و هلند که قرار بود در تبريز برگزار شود با مخالفت شوراي شهر و مسئولان ورزشگاه به استاديوم نقش جهان اصفهان منتقل شد، البته مسئولان اين ورزشگاه هم اعلام کرده‌اند چمن نقش جهان نياز به استراحت دارد.

    كميته انضباطي مسابقات، تيم مکزيک را به دليل استفاده از بازيکن خارجي 500 ميليون تومان جريمه نقدي کرد و نتيجه بازي را 3-0 به سود ايران اعلام نمود.

    مسئولان فوتبال ايران اعلام کردند: فينال جام‌جهاني به صورت رفت و برگشت انجام مي‌شود! ضمنا اعلام شد اين مسئله هيچ ربطي به فينال جام حذفي ندارد.

    کلينزمن سرمربي آلمان گفت: اين چه جور برنامه‌ريزي است که ما بايد براي بازي خودمان از اهواز تا شوشتر با اتوبوس برويم؟! اي کاش اين بازي در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار ميشد.

    اسکولاري مربي تيم پرتغال از مسئولان هيئت فوتبال فارس به علت در اختيار نگذاشتن زمين براي تمرين اين تيم به شدت انتقاد کرد.

    مسئولان برگزاري بازي‌ها اعلام کردند: آرايش موي بعضي از بازيکنان آفريقايي مناسب نيست.

    بالاخره اين که هواداران تيم فوتبال توگو که از کنار گذاشته شدن سلطان اتوفيستر به شدت ناراحت بودند، با تجمع مقابل زمين تمرين اين تيم، تمرين اين تيم را تعطيل کردند.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    نقد، مرور و انتخاب

    DSC-T7 Cyber-shot

    مدل T7 از سری دوربین های Cyber-shot جزو باریک ترین دوربین های دیجیتال سونی است. هر چند ظاهری ظریف و جمع و جور دارد، اما از امکانات و قابلیت های بسیاری برخوردار است.
    صفحه نمایش آن هایبرید و 2.5 اینچی است که تقریبا دو سوم از قسمت پشت دوربین را اشغال کرده و سایز آن برای نمایش تصاویر کاملا مناسب است.
    امکانات تنظیم اتوماتیک در این دوربین بسیار پیشرفته است و کاربر را قادر می سازد در همان اولین شات عکس مناسبی بگیرد. به طور کلی حالات مختلف عکاسی آن عبارتند از :
    Auto, Twilight, Twilight Portrait, Soft Snap, Landscape, Beach, Snow, Fireworks, High-speed Shutter, Candle, Magnifying Glass
    با وجود چنین حالاتی، طبیعی است که حتی در شرایط نوری نامساعد نیز می توانید تصاویری با کیفیت بالا داشته باشید. به علاوه T7 از سرعت شاتر بالایی برخوردار است، امکان عکس برداری مداوم را دارد و تقریبا در هر ثانیه می تواند چهار عکس با کیفیت وضوح بالا بگیرد.
    صفحه نمایش این دوربین نیز خاصیت ضد انعکاسی (anti-reflective) دارد، تشعشعات اضافی را در محیط هایی که نور زیاد است تنظیم کرده و نتیجه کار، تصاویر واضحی با نور مناسب است.
    این صفحه نمایش 2.5 اینچی، امکان بازنگری تصاویر گرقته شده را بسیار واضح و لذت بخش تر می کند. حالت عکسبرداری ازپیش تنظیم شده در T7 نیاز به تنظیم توسط کاربر ندارد و طبیعتا عکاسی را بسیار آسان می کند.
    در مورد شارژ باتری این دوربین نیز نگران نباشید، باتری Info Lithium سری E هیچگاه کاربران را ناامید نمی کند، با توجه به سرعت بالای شاتر، به طور متوسط در هر شارژ می توانید 240 فریم عکس بگیرید.
    علاوه بر عکاسی، دوربین DSC-T7 Cyber-shot امکان فیلمبرداری بسیار آسان را نیز برای کاربران فراهم نموده، با افزودن یک کارت حافظه می توانید تا 12 دقیقه فیلم برداری با کیفیتی بالا داشته باشید.

    ویژگی ها و امکانات DSC-T7 Cyber-shot Sony
    کیفیت تصویر : 5 مگا پیکسل
    حداکثر ابعاد تصاویر: 1944 x 2592
    حداکثر ابعاد فیلم: 640x480
    بزرگنمایی : 3 برابر اپتیکال
    حساسیت ISO : اتوماتیک 64, 100, 200, 400
    حافظه : 32 مگا بایت حافظه داخلی
    کارت حافظه: Memory Stick Duo, Memory Stick PRO Duo
    صفحه نمایش: 2.5 اینچ TFT color LCD – (230,00 پیکسل )
    اتصال: USB 2.0
    ابعاد: 15 x 60 x 92 میلی متر
    وزن : 115 گرم
     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه
    RooZaaNe SMS

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستان عزيز سلام
    با يه قسمت ديگه از مسيج ها در خدمتتون هستم ..
    فقط دوستان دقت داشته باشن با مسيج هاشون اسم كوچيكشون هم بگن


    67- تا حالا قورباغه پرس شده ديدي ؟ اگه نديدي برو كارت مليت رو نيگا كن مي بيني ( 3523-0912)

    68- دنيال كسي نگرد كه با اون زندگي كني .. دنبال كسي بگرد كه بدون اون نتوني زندگي كني ( 9176-0912)

    69-سعي كن چيزي رو كه دوست داري به دست بياري . وگرنه مجبور مي شي چيزي رو كه بدست مي ياري دوست داشته باشي(9176-0912)

    70-هويجه با بچه اش تو خيابون مي رفتن .. يه دفعه بچه مي زنه زير گريه .. مامانه مي گه چي شده ؟ بچه مي گه ماااااااااااااااااااامان

    من آب هويج دارم . ( 9176-0912)

    70- غصه نخور كفش نداري ... يكي رو ديدم كه پا نداشت ( 9176-0912)

    71- تو درختي هستي پر از احساس و محبت كه من هميشه به عشق سايه اش خرم را به آن مي بندم ( 1814-0913)

    72- چقدر ماهي

    ..

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    ><((:> <:))><

    ><((:>

    ><((:>

    (9646-0912)

    73- دستام بوي گل مي داد . مرا به چيدن گل محكوم كردند . ولي هيچكس فكر نكرد كه شايد گلي كاشته باشم ( 1175-0912)

    74- زندگي چيزي نيست كه لب تاقچه ي عادت از ياد من و تو برود ( 1175-0912)

    75- تاحالا كفشات نيگاه كردي ؟ دوتا عاشق دوتا همراه كه باهم مي ميرن و باهم خاكي مي شن بدون هم زير بارون نمي رن . كاش آدما از كفشاشون ياد بگيرن ( 1175-0912)

    76- ..

    .

    .

    .

    .

    .

    برو كنار بچه ج..ي نشي ( 3537-0912)


    77- يه P حامله مي شه ... مي شه B ....... يه " V " يه جيگر مي بينه مي شه " Y " ( 9646-0912)

    78- يه بار يه زنه مي شينه رو بيل مي شه زنبيل ( 9001)

    79 - يه بابايي نذر مي كنه اگه حاجتش برآورده بشه مادرشو پياده بفرسته مشهد . ( 3537-0912)

    80- يك روز رسد غمي به اندازه ي كوه .. يك روز رسد نشاط به اندازه ي دشت . افسانه زندگي چنين است : در سايه ي كوه بايداز دشت گذشت (0276-0913)

    81- سلام .. ببخشيد كه مزاحمتون شدم .. من يه بوس كوچولو هستم . اجازه مي دين چند دقيقه روي لبتون استراحت كنم (9646-0912)

    82- ايران خودرو به مناسبت عيد فطر ثبت نام مي كند . پژو پارس . يك ميليون تومان پيش . قسط ماهيانه 45000 تحويل : ظهور آقا ( 7577-0913)

    خب دوستان عزيز ... اين قسمت هم تموم شد..
    تا پس فردا
    اميد : CU
    شماره براي ارسال مسيج : ( 09125698059)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان